رواية حياتي الجميلة مع صعيدي كاملة جميع الفصول بقلم ناديه محمود
رواية حياتي الجميلة مع صعيدي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ناديه محمود رواية حياتي الجميلة مع صعيدي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حياتي الجميلة مع صعيدي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حياتي الجميلة مع صعيدي كاملة جميع الفصول
رواية حياتي الجميلة مع صعيدي كاملة جميع الفصول
في الصعيد
: يعني اي اتجوزززهااا
أنت خاااابر انت بتچول اي ي بووووي
الأب: ايوا خابر زين أنا بچول أي... وكتب كتابك علي إيمان ولد عمك بكراا
: ازززززاي عايزني اتجووزها دي خيتتتي ي بوووي ومتربيا معاي من وهي في اللفه
الأب: بس هي مش خيتك
: مش متجوز حد ي بوي
الأب بعصبية: أنت بتكسر كلمتي ولا اي لتكون فكرت نفسك عشان كبرت هتكبر علييياا
: نفخ بعصبية وطلع برا القصر وشغل عربيته ومشي
الأم فتحية: استنى ي ولدي...
لي كده ي محسن تزعل الواد
محسن: انتي كماان ي فتحية.. وسابها وطلع اوضته
راحت فتحية لأوضة إيمان إللي مبطلتش عيااط من ساعة م سمعت الخناقة
فتحية: اهدي ي بتي.. كل شيء مكتوب متچدر
لو ولدي ليكي هتاخديه
إيمان بدموع: بس داا أخويا ياما.. مش هچدر علي اللي ابوي بيچوله ده ياماا
سليم الجبالي( 28 سنة طويل وبشرته سمرا عينه زرقا لون السما شعره بني كثيف جسمه رياضي.. مهندس.. بيكر"هه صنف الستات)
إيمان( بنت عم سليم والدها متوفي وامها سابتها بسبب الاعا"قه اللي في ايديها ومحسن وفتحية اللي اتولوا تربيتها
عندها 20سنة عينها عسلي وشعرها بني وخصلات ذهبيه)
"" "" "" "" "" "" "" "" ""
في مصر
في نادي ليلي
دخل سليم وهو مضايق
راحت كوثر ليه بمياصه وقربت منه
كوثر: عاش من شافك ي سليم بي
سليم بقر"ف: ابعدي عني السعادي
لفت نظره بنت قال لكوثر تبعتهاله
صفاء: شكل الزهر لعب معاكي ي بت
: ابو نقك اللي جايبني لـ ورا
: ايوا ي باشا.. السهرة بـ*** والليلة بـ*** دي اسعاري مش عجبك شوفلك حد غيري
سليم بقر"ف: رمى في وشها شيك.. دا شيك بـ 5مليون بشرط
: عنيها لمعت من فرحه المبلغ... شرط أي دا انت تطلب وأنا أنفذ
سليم: كلكم وسا"خه وخايـ"نين
والبنت مركزتش في كلامه كل اللي همها الشيك اللي في ايديها
سليم راح شقته والبنت اخدت الشيك وطلعت تتمشي علي النيل
: ألوو
محمد: وحشتيني
: كل مشاكلنا اتحلت وبقا معايا شيك بـ 5مليون يـ ميدو
محمد: جبتيهم ازاي
: مش تشغل بالك.. روح نام الوقت اتأخر
"" "" "" "" "" "" "" ""
تاني يوم في الصعيد
محسن: شايفه ابنك ي فتحية... كتب الكتاب هيبدأ وهو لسه مجاشي
بيدخل سليم بهيبته القصر
محسن: كويس إنك إجيت
فتحية: مين دي ي ولدي
سليم: شوق مرتي
الكل اتصدم
شوق(20 سنة عينيها سودا وشعرها اسود يصل إلي ركبتها بشرتها ناصعة البياض عندها غمازة في خدها الشمال)
شوق: هاااي يـ جماعة
محسن بغضب: انت اتجنيت ف مخك
سليم ببرود: چسيمة الجواز أهي.. وخد شوق في حضنه.. إنما الليلة بتاعتي ي بوي سلام
واخدها وطلعوا فوق... اول م قفل الباب رماها بعيد عنه وراح ياخد شاور
ترن ترن
شوق: ايوا ي ميدو
محمد بحزن: بقالي كتير مش شوفتك
شوق: غصب عني.. بس هجيلك قريب
سليم طلع وهي بتقول هجيلك قريب... اتعصب جااامد لما افتكرهاا والغضب عمى وقرب من شوق ورماها علي السرير ووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فضلت تقاوم فيه وهو عمال يقرب بعصبية لحد م قطع لها الفستان
فاق علي صوتها وهي بتعيط وتصرخ
شوق بدموع: لااااا.. ابعد.. ابعد
قام مسح علي وشه وراح الدولاب رمى لها مخده ولحاف
سليم: خدي ونامي علي الكنبه... بتعيطي لي يـ قطة هي أول مره يعني ولا جت عليااا
شوق خدتهم وراحت لفت نفسها كويس بالغطى وفضلت تمسح دموعها
عند سليم نام وهو حاطط ايديه الاتنين تحت رأسه
افتكرهاا اول م غمض عينه
: متسبنيش يـ معتز أنا بحبك أنت مش هو
: لا والله طول الوقت دا محبتوش ابدا... كنت مفكره اني هيعيش مرتاحه في الرفاهيه دي... بس مش عرفت ارتاح عشان انت مش معايا
ليفتح عينه مره واحده بفزع و ثم يتحول ملامحه للقسو"ة والغضب بيبص لقى شوق نايمه
سليم: كلكم صنف واحد كلا"ب فلوس
رجع نام
"" "" "" "" "" "" ""
سهي: شااااايفه يمامي اللي خالو كان هيعمله(لتقول بهيام)
عااايز يجوز سليم لـ إيمااان البت المعا"قه دي
لاااا وهو راح اتجوز واحده محدش يعرف عنها أي حاجه
اكيد جايبها من الشارع
سهير بمكر: إحنا لازم ننزل الصعيد
سهي بخبث: بتفكري ف اللي بفكر فيه
سهير: لازم نطفش البت دي... وانتي اللي تكوني قدام عينه عايزاه مش يشوف حد غيرك وانتي وشطرتك
"" "" "" "" "" "" "" ""
عند محسن وفتحية
دخلت فتحية الأوضة تهدي محسن اللي علي أخره
محسن بعصبية: شااايفة عمايل ولدك يـ فتحية
فتحية: اهدي يـ حج... و لي رايد سليم لـ إيمان بتفكر في اي يـ محسن
محسن بحزن: عشان خايف.. خايف محدش يرضى بيها يـ فتحية... ومفيش أحسن من سليم ليها
فتحية: بس مش إكده برضوا ي حج انت بتغصبهم
محسن: لو قرب منها هيعرف إنها طيبة وتستاهل
فتحية: اللي في الخير يچدمه ربنا
"" "" "" "" "" "" "" ""
في الصباح
سليم صحي لقي شوق لسه نايمه
دخل ياخد شاور في الوقت ده بدأ شوق تصحي
شوق: وهي بتمسح في عنيها... ايدا هو دراكولا نزل ولا اي
سمعت بابا بيتفتح بتلف لقت سليم طالع لافف الفوطه حولين خصره وشعره نازل علي وشه وقطرات المياه علي وشه
قامت شهقة وحطه ايدها علي عينيها ولفت الجهه التانيه
شوق بخجل: ع.. علي فكره كده عيب إلبس هدوم
سليم بضحك: ههههههههههه.. لا.. هههههههه.. مش قادر
شوق بخجل وبعض الغضب: اي اللي بيضحك...
في أقل من لحظه كان سليم مسكها من دراعها شدها ليه بقوا قريبين جدا وعينيهم جت في عين بعض فضلوا سكتين وبيبصوا لبعض بس
فاقت لما سليم قرب منها غمضت عينيها فكرته هيـ بو"سها
سليم: وهو يهمس في ودنها... اي أول مره تشوفي جسم راجل عر***
راح زقها ودخل أوضة اللبس
دخلت شوق تاخد شاور
شوق: وهي تضرب مقدمه رأسها... أخ مجبتش هدوم
لتضرب مقدمه رأسها تاني... أنا اصلا مش معايا هدووم
فتحت الحمام جزء بسيط وطلعت راسها تنادي علي سليم
بس سليم كان نزل
دخلت تاني الحمام لفت نظرها البرنس بتاع سليم
طلعت لقت الباب بيخبط.. فتحت
إيمان: الفطار جاهز الكل مستنيكي تحت
شوق: معلش بس أنا يعني.. هو أنا مش عندي حاجه البسها
إيمان بإبتسامة: ثواني
"" "" "" "" "" "" ""
علي الفطار
نزلت شوق وإيمان وراحوا المطبخ يجيبوا الاكل الناقص بعد إصرار شوق علي إيمان
طلعت شوق بالأطباق لقت بنت في حضن سليم
سهي: وحشتني اووي يـ سولي
شوق راحت شدتها من حضنه وحضنت دراع سليم ومدت ايدها لـ سهي
شوق: ازيك... انا شوق مرات سليم
يلاا ي حبيبي عشاان ناكل
جت سهي تقعد في المكان اللي جمب سليم.. شوق مسكت دراعها
شوق: من النهارده دا بقا مكاني.. جمب جوزي حبيبي
سهي بغيظ: وبصوت منخفض... والله لوريكي
.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
سليم إبتسم علي تصرف شوق
سهير: الف مبروك ي سليم ألف مبروك ي خويا.. الف مبروك ي اسمك اي انتي
شوق: شوق ي خالتي
سهير بقرف: يااي خالتي بيئه أووي زوقك بقا وحش اووي يـ سليم
شوق: أنا اسفة يـ تيته أصل لقيت طنط صغيره عليكي قولت خالتي تأدي الغرض بس ملكيش في الطيب نصيب
فتحية وإيمان بيحولوا يكتموا الضحك وسليم كان بيأكل مش مهتم
سهير بصت لها بقرف وكملت أكل
"" "" "" "" "" "" ""
في الجنينة
سليم قاعد علي المرجيحه وسرحان فيها
Flash back
: متسبنيش يـ معتز أنا بحبك أنت مش هو
: لا والله طول الوقت دا محبتوش ابدا... كنت مفكره اني هيعيش مرتاحه في الرفاهيه دي... بس مش عرفت ارتاح عشان انت مش معايا
: أنا اقدر اعمل اي حاجه عشان ترجعلي... لو عايز أنزل الولد هنزله عشانك
سليم كان جاي مبسوط من الشغل لما عرف من الدكتورة إنها حامل
بس اتصدم لما سمع المحادثة اللي بينهم وهو داخل الاوضة
back
سهي: مالك يـ سولي
سليم فتح عينيه لقاها واقفه جمبه وحاطه ايدها علي كتفه
كان لسه هيتكلم قطعة كلامه
شوق: معلش حبيبي أتاخرت عليك بالقهوة أكيد مصدع دلوقت... قامت شايله ايد سهي ومسكت رأسه أكنها بتعمل مساج
سليم: خلاص بقيت كويس... ابعدي بقا
شوق: ازاي اسيبك وانت مصدع.. وفضلت تحرك في رأسه وتخبط عليها
سهي اتغاظت ومشيت... اول م مشيت شوق بعدت عنه
شوق: بصوت منخفض بس سليم سمعه... دا"هية في شكلك
بتبص لقت سليم باصص لها بغضب... طلعت تجري
ترن ترن
سليم: ايوا يـ زفت
عز: طب قول ازيك.. سموعليكو أو حتي ألوو
سليم: أخلص
عز: كدا اتأكدت إنكوا لقيتوني علي باب جامع
سليم قفل في وشه
عز بصدمة: هو قفل في وشي ولا الخط اللي قطع 🙂
"" "" "" "" "" ""
عند سليم و شوق
سليم طلع الأوضه لأنه مصدع... بيفتح الباب قام طالع في وشه بوكس ثانية وجردل مايه نزل عليه
شوق بتطلع من ورا الباب
شوق: أحسن عشان تبقي..... يلهوووتي درررراكـوولا
سليم بصلها بغضب
شوق: أهدي بس يـ كبير... هفهمك والله
سليم بيقرب... وهي بترجع خطوة لورا
شوق: بص.. هو يعني.. اهدي الأول....
سليم قرب قامت واقفه علي السرير
شوق: هنتـ"حر... أبعد عني أنا مجنونة وأعملها
سليم شدها من ايدها نزلها قدامه
فتحية: سليم...
سليم: اتفضلي ي أمي
فتحية: لمؤاخذه مكنتش أعرف إنكوا..
شوق: جريت وقفت ورا فتحية... أنتي تيجي في أي وقت يـ ست الكل
فتحية: تسلمي يـ بتي
شوق: طب مش يلاا بقا نعمل الغدا ولا مش هتغدونا في البيت دا ولا اي
فتحية بضحك: كيف بس إكده
شوق: طب يلاا بلاش لـ كاعه
فتحية مشيت الاول وشوق وراها وقبل م تمشي بصت علي سليم وطلعت له لسانها
سليم قرب خطوة... طلعت تجري ورا فتحية
سليم ابتسم و دخل يأخد شاور
"" "" "" "" "" "" ""
عند شوق
شوق راحه جايه في المطبخ وعماله تفكر
إيمان: شكلك بتخططي لحاجة... مش إكده
شوق: إكده.. إكده
إيمان وفتحية ضحكوا عليها
إيمان: مدت ايدها... وأنا وياكي في أيتها حاجة
فتحية: حطت ايدها علي ايد إيمان... وأنا وياكوا
شوق ضحكت ومسكت ايدهم
قطعهم صوت وهو بيحط ايدوا علي ايدهم
عز: وأنا كمان معاكوا... مش عارف في اي بس أي حاجه وخلاص😂
شوق: و دا مين بقا الأخ
عز: إللي انتي عايزاه ي قمر
قطعه صوت سليم بغضب
سليم: عـزززززززز
شوق في سرها: يارب دراكولا مـ يكون سمع حاجة
عز: احم احم... ايوا يـ كبير
سليم بغضب: تعال ورايا... وسابه ومشي
عز: لو مـ طلعتش بعد نص ساعة أقروا الفاتحة بقا علي روحي... وجري يلحقه
شوق بضحك: عز دا مسخرة
فتحية: لي ي بتي لبسه خلاقاتك إللي كنتي جايه بيها
شوق: مـ أنا مش عندي هدوم ألا اللي جيت بيه
فتحية: كيف إكده... هقول لـ سليم يأخدك وتشتروا إللي نفسك في
شوق: ربنا يخليكي ياماما... لمؤاخذه أنا اسفة يـ طنط
فتحية بحنية: و تتأسفي لي... في بت تتأسف لـ أمها
شوق: ربنا يخليكي يـ ست الكل
"" "" "" "" "" "" ""
عند سهير
سهي: بتدخل بغضب... قال اسيبه يطلع مع البت دي لوحدهم دا علي جثـ"تي
سهير: اهدي بس وقوليلي حصل اي
سهي حكت لـ سهير لما سمعتهم بيتكلموا بعد م عز خرج من المطبخ وإن فتحية عايزاهم يخرجوا
سهير: أنا هحل الموضوع مش تقلقي
"" "" "" "" "" "" ""
عند سليم
سليم: أي الجديد
عز: زي مـ هو هيموت ويعرف خسر الصفقة ازاي مع إن الورق كان معاه
سليم: وعرفتوا مين اللي اتزرع بينا عشان يوصلوا الاخبار أول بأول
عز: حاليا لا بس إحنا بدور مش سايبين الموضوع
سليم: تمام.. روح انت بقا
عز بسره: الحمدلله... ي فرج الله طلعت سليم
سليم: نادي عليه... عز
عز: بصوت منخفض... استر يارب.. نعم يـ سليم
سليم: أتلم شوية وإلا.. ليقطعه
عز: وإلا اي بس... هتلم والله يـ كبير
فتحية: سليم
سليم: اتفضلي ياما
عز: طب هروح أغير أنا بقا
فتحية: يعني ينفع مرت سليم الجبالي ميكنش عنديها هدوم إكده
سليم: أعمل اي ياما طيب
فتحية: خد مرتك وهات لها كل إللي تريده دي مش أي واحده دي مرت سليم الجبالي
سليم بسره: ههههه... لو تعرفي مرتي دي تبچا أي أو جايبها منين
سليم: حاضر ياما
فتحية: يحضرلك الخير ياضنايا
"" "" "" "" "" "" ""
شوق: أنا جهزت
سليم: تمام يلااا
فتحية: خلي بالك ي ولدي علي نفسك وعلي مرتك
سليم: حاضر ياما
سهير: اي دا انتوا خرجين ولا اي
شوق: ااه يـ خالتي
سهير: طب بقولك اي يـ سليم مـ تاخد سهي معاك تفك شوية هي مخرجتش من لما جينا
سليم: عادي ي عمتي.. خليها تيجي
فتحية بمكر: خلاص خدوا إيمان معاكوا تفك عن نفسها هي كمان
"" "" "" "" "" "" ""
في المول
سليم: اتفرجوا براحتكم ولما تخلصوا نادوني
سهي راحت عند مستحضرات التجميل
وإيمان خدت شوق لـ محل ملابس
إيمان: ادخلي چيسيه مش تخسري حاجه
شوق بزهق: طيب يـ ستي هاتي بس مش تبعدي هنادي عليكي تدخلي تشوفيه
إيمان: طيب
إيمان فضلت واقفه برا لفت انتباهه فستان راحت تشوفه
في الوقت ده سليم كان بيدور عليهم وقف لما سمع صوتها بتنادي علي إيمان
فـ خبط علي الباب ولسه هيتكلم فتحت له وسحبت ايده اعتقادا منها انها إيمان
شوق: هاا اي رأيـ.... د.. دراكولا
سليم مش كان مركز مع كلامها... كان مركز عليها بالقميص الأسود الحريري الذي يظهر بشرتها ناصعة البياض ليقترب منها وترجع هي خطوه للخلف إللي أن اصطدمت بالحائط ليقترب منها ويشتم رائحة شعرها ويقترب لـ... لتقطعهم
إيمان: خلصتي
لتزق شوق سليم: وتقول بتوتر... اااه.. هغير وطلع اهو ثواني
إيمان: طب هتاخديه
كانت هتنطق شوق بـ لا ولكن سليم حط ايده علي بقها وهزلها رأسه بـ اه
إيمان: هااا.. يـ خيتي
شوق: بعد م سليم شال ايده... اااه هاخده
طلعت شوق الاول واخدت ايمان ومشيوا يشوفوا حاجه تانية عشان سليم يقدر يطلع من غير م تشوفه
فضلت البنات تتفرج وتشتري كل اللي محتاجينه
وسليم جاله مكالمه وطلع علي سطح المول يرد
في الوقت ده
هجمت عصابة علي المول ومسكوا الكل رها"ين
شوق: حاولت تتصل بالشرطة لأنها مش معاها رقم سليم واحد من العصابة شافها أخد منها الفون كسره
ومسكها من شعرها وعمر المسدس وطلق طلقة.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بس الطلقة جت في السقف بحركة سريعة من سليم
وقام سليم ضربه بالبو"كس... جه واحد من وراه ضربه بعصايه علي ضهره
شوق بصريخ: سلييييييم
بس سليم مش اتهز من مكانه.. لف للي ضربه و بصله بغضب جه يضربه تاني سليم مسك العصايه ونزل فوقه ضرب
جه مجموعة كبيرة من الرجالة وكتفوا سليم
البنات قعدين حضنين بعض بخوف وشوق بتبص لـ سليم إللي مربوط علي الكرسي
شوق بتفكير: إيماان
إيمان: نعم
شوق قالت لها بهمس.....
بعد وقت
إيمان بتعب: إلـ.. ـحـ.. ـچو.. ني بـ.. ـمـ.. ـووت
ومسكت رقبتها كان حد بيخنو"قها
شوق بخوف: اي.. مااالك ي إيمان.. اصحي معاياااا
سليم: بصوت عالي... إيمااااان
راجل 1(واحد من العصابة): اي اللي حصل
شوق: جالها الحالة تاني ولازم تاخد الدوا حالا
راجل1: و هتجيبي الدوا دا منين دلوقت
شوق بتسرع: هو معاااه (شاورت علي سليم).. هروح اجيبه بسرعه
شوق قربت من سليم وبدأت تفتش في هدومه
سليم: دوا أي وإيمان مالها
شوق بهمس: أنا هحاول أفكك و مش تخاف إيمان بخير
سليم: طب بسرعة يلا... أنا كنت بعت رسالة لـ مالك و زمانه علي وصول
شوق: تمام
راجل2: دا كله ي بت تعالي هنا
جه صوت من وراهم
راجل1: الحق دا فكت الولا
الزعيم بتاعهم: ااه يـ بنت *****
وفي أقل من لحظه سمعوا صوت رصاص
"" "" "" "" "" "" ""
في مصر
محمد: بدموع... أنا خايف عليها دي أول مره تطول عليا فيها وكمان بكلمها مش بترد
مروان: أهدي يـ حبيبي أنا جمبك أنا كمان مش تخاف
محمد بحزن: تعرف يـ مروان... شوق عملت كل حاجة وبتعمل أي حاجه عشان تجمع فلوس العملية
مروان: لأنها بتحبك وعمرها م تسيبك... أختك عملة نادرة في الزمان ده
مروان: يلا بقا نذاكر عشان تنام يـ جميل
محمد: تعرف يـ مارو أنت الوحيد هنا اللي بتعاملني كويس حتي خليتني أكون صديقك مع إن أنت المستر وأنا الطالب
مروان: عشان طيبة قلبك... وأنت جميل بدون حاجه حتي لو عندك مشكلة فـ دي مش نهاية العالم.. أنت حلو في كل حالاتك
محمد(طفل عنده10 سنين بشرته بيضاء في بعض النمش وشعره بني وعينيه بنيه...أخو شوق ...يدرس في مدرسة داخلية عنده مشكلة في رجله اليمني وتريد عملية ولكنها غاليه)
مروان(عنده 26سنة بشرتة قمحية عينية سودا وشعره بني وشخصية طيبة وملتزم ويكون أخصائي النفسية الاجتماعية لدي الأطفال)
"" "" "" "" "" "" ""
في الصعيد
عند فتحية
فتحية: محسن انا چلچانه علي العيال چلبي مچبوض إكده بطريچة فظيعة
محسن: خير يـ فتحية مش تخافي أنتي ناسيه مين اللي وياهم دا سليم الجبالي يعني متخلچش اللي يچف چصاده لحد دلوق
فتحية بقلق: يارب جيب العواچب سليمة... واسترها ويا عيالي يارب
"" "" "" "" "" "" ""
في المول
الكل هدي علي صوت الرصاص اللي طلع
شوق بعدم استيعاب: سـ.. ـليـ.. ـم منين الدم ده
سليم رد عليا سليييييييييم
دا اللي حصل بعد م سليم وقف قدام الرصاصه اللي كانت هتاخدها شوق من زعيمهم
و كانت الرصاصه التانية من نصيب زعيمهم بس من شخص غير العصابة
و أكيد مفيش غيره مالك السيوفي.........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
سوسن: الحمدلله علي السلامة يـ محروس... م لسه بدري
مروان دخل أوضته ومش رد عليها عشان مش يحصل مشاكل
مروان: استغفر الله... ربنا يتوب علينا من الهم ده
_الهم وراك وراك ي مصطفى نيهههههههاي
مروان: اللهم أحفظنا... حضر الشيطان
رهف بغضب طفولي: بقا أنا شيطان يـ مارو
مروان بضحك: أنا أقدر أزعل أختي وبنتي الصغيره
رهف بهمس: تعال احكيلك علي اللي هتعمله العقـ ـربه اللي برا
مروان: كدا عيب ي رهوفه
رهف: اسكت يـ عم أنت غلبان دي سوسه
سمعتها بتكلم حد في الفون وبتقوله هقوله النهارده لما يجي بس أهم حاجه المبلغ يكون حلو دي فلقة قمر
مروان: مش لينا دعوة بيها يـ حبيبتي المهم قوليلي عامله اي في المذاكرة عايز السنة الجاية مجموع حلو كده يـ دكتوره رهف
رهف: اهو اللي مصبرني علي الدنيا دي كلها هو انت
رهف(أخت مروان عندها 17سنة تمتلك عيون خضراء بشرتها بيضاء ومحجبة)
سوسن(مرات أبوهم)
"" "" "" "" "" "" ""
مالك: اطلبوا الإسعاااف بسررعه
شوق بدموع: أنا هروح معاه
إيمان بدموع: وأنا كمان هروح معاه
مالك: مينفعش حد يروح معاه
شوق: لا ينفع يروح معاه مرافق واحد وانا اللي هروح
مالك استسلم لاصرارها و راح هو وإيمان وراهم بالعربية
في عربية الاسعاف
شوق بتكلم سليم وهي بتعيط ودموعها نازله
وسليم مش واعى بحاجه بس اخيرا بيفتح
شوق بدموع: أنت كويس
سليم بتعب: مش تقلقي أنا كويس وبعدين مش تنسي انتي معاكي مين
شوق ابتسمت بين دموعها: سليم الجبالي
سليم: طب كويس إنك عارفه.... ومش قدر يقاوم الألم ف اغمي عليه
الرائد مالك السيوفي( صديق سليم 28سنة عيونه سودا سواد الليل وشعره بني كثيف)
"" "" "" "" "" "" ""
في المساء
سوسن: بقولك يـ خويا
أشرف: اي يـ حبيبتي
سوسن: هو الموضوع يعني عشان رهف
أشرف: مالها رهف
سوسن بتمثيل: ولا حاجه يـ خويا أنت شايف أنا بحاول أعوضها عن أمها وأنا بعتبرها بنتي اللي مش خلفتها
وفي عريس متقدملها وهيدفع مبلغ كبير أوي وأنت شايف العيشه باقت صعبه اوي
أشرف: طب خلاص خليها تشوفه مش عجبها كل شيء قسمه ونصيب
سوسن: يعني أنت مش ليك كلمه ولا اي يـ راجلي
أنا بقول هنام النهارده لوحدي لحد م اهدي
أشرف: مقدرش علي زعلك يروحي
خلاص ادام انتي واثقه فيه نكتب الكتاب علي طول بقا وخلاص
أشرف(أبو مروان و رهف)
"" "" "" "" "" "" ""
مالك: دكتورررر بسرررعه
الدكتور: جهزوا أوضه العمليات بسرعه
.. الكل في حاله من القلق والتوتر
محسن راح المسجد يصلى ويدعى يقوم ابنه بالسلامه
والستات منهم اللي بتدعي زي فتحية و شوق ومنهم اللي بيمثلوا الحزن زي سهير وبنتها و إيمان مش بطلت عياط
الدكتور: جهاز الصدمه بسررررعه
الكل خاف راحوا عند اوضه العمليات يشوفوه من ورا الأزاز
بعد وقت خرج الدكتور
الدكتور: الحمدلله عدى مرحله الخطر
هيتنقل غرفة عادية وتقدروا شوفوا بعد م يفوق
"" "" "" "" "" "" ""
مروان: رهف يـ حبيبتي عايزك تخلي الفون ده معاكي ولمي كتبك كلها في الشنطه بتاعتك بسرعه
رهف: لي يـ مروان هنروح في حته ولا اي
مروان: أنتي لازم تهربي من هنا النهارده قبل بكرا
يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
شـ.. ـوق
كانت أول كلمة تطلع من سليم بعد م بدأ يفوق
الكل اتلفوا حواليه
سليم بتعب: شـ.. ـوق أنـ.. ـتي زيـ.. ـنـة
شوق بدموع: اممم
سليم لف برأسه ناحية إيمان
سليم: إيمان يـ حبيبتي أنتي زينه
إيمان بدموع: زينه ي خوي طول م أنت في ضهري هفضل زينه بس إنت تچوم ليا
محسن بسره: يااااه يـ محسن علي اللي كنت هتسويه كنت هتظلم بتك و ابنك
سامحني ي بني سامحني
فتحية بدموع: كيفك ي ولدي... اكده تخضني عليك
سليم قام عشان يتعدل شوق قربت منه ومسكته عادلته
سليم: أنا عايز امشي من إهنه
مالك: مش هينفع أنت لسه طالع من العملية
سليم: أنا زين اهو... وانتوا عارفين زين إني مابحبش چاعده المستشفيات
وبدأ يفك الكانوله وبيحاول ينزل الكل بيحاول يحوشه وهو برضوا مصمم وقرروا ينادوا علي الدكتور
الدكتور: أنت بتعمل اي أقل حاجه تقعد معانا اسبوع
سليم: أسبوع أمـ ـك أنا هطلع النهارده چبل بكرا
مالك: خلاص يـ دكتور ممكن تعين لينا ممرضه تهتم بيه لحد م يتحسن... وهنوفر كل حاجه في البيت
الدكتور: براحتكم... بس مش هينفع يطلع قبل بكرا
مالك: خلاص بكرا تعمل لنا إذن الخروج
"" "" "" "" "" "" "" ""
في مصر
مروان: أنتي لازم تهربي من هنا النهارده قبل بكرا
رهف: أهرب؟! أنت بتقول أي يـ مروان
مروان: ادخلي اوضتك حطي مكانك مخدات وغطيها ولمي حاجاتك يلااا بسرعه
وفعلا رهف سمعت كلام مروان و وضعت المخدات بوضع النوم وجهزت شنطة الضهر بتاعتها ولقت الباب بيخبط
مروان: خدي النقاب ده البسيه عشان محدش يشوفك
رهف: وصلت لـ نقاب لا بقا انت لازم تفهمني
مروان حكي لـ رهف كل اللي سمعه وهي كدا فهمت مقصدها لما سمعتها بتقول"أهم حاجه المبلغ يكون حلو دي فلقة قمر"
رهف: طب يلا نمشي من هنا
مروان: مش هينفع أجي معاكي لازم أفضل عشان مش يشكوا وانتي تنزلي تركبي قطر.....
قطعهم خبط الباب
مروان: هشوف مين وانتي تلبسي وتنزلي من سلم المطبخ
مروان: ايوا يا بابا
أشرف: فين أختك
مروان: نايمه أصلها جت تعبانه من الدرس
أشرف: طب وسع أشوفها أنت واقف علي الباب كدا لي
مروان: لا يـ بابا بقولك تعبانه كدا ممكن تصحي وانت عارف لما بتصحي مش بتعرف تنام تاني
أشرف: طيب
-------
رهف ماشيه مش عارف راحه فين كل اللي تعرفه إن مروان قالها تركب القطر
وأخيرا وصلت علي المحطة وكان القطر بيتحرك جريت عشان تلحقه لقت شخص واقف نادت عشان يساعدها
الشخص أنتبه لها ومدلها أيده وسحبها لجوا
رهف: شكرا لحضرتك
الشخص: علي أي بس
راحت قاعدت جمب ناس وهي مرعوبه الدنيا كانت ليل والوقت متأخر
قررت تنام لحد م القطر يوصل
بعد 5ساعات
_چومي ي بتي... دي أخر وجهه للچطر
رهف بنوم: نعم
_دي أخر محطة أنزلي يلا
رهف نزلت ومش عارفه هي وصلت فين وكان الصباح بدأ في الظهور
طلعت الفون ترن علي مروان لقته فاصل... قررت تواجهه مصيرها بنفسها وبدأت تمشي في الشوارع لحد م لقت مكان في زحمه قعدت في جمب
"" "" "" "" "" "" "" ""
في الصعيد
الدكتور كتب لـ سليم علي خروج واتعين ليه ممرضه تهتم بيه وبعلاجه
في سرايا
مايا (الممرضة): علي مهلك يـ سليم بيه خليني اساعدك عشان تنام
شوق بصوت منخفض: اللهي تنام عليكي حيطه يـ بعيده
سليم سمعها وابتسم
مايا: بتقولي حاجه يـ مدام
شوق: بقول كتر ألف خيرك هنتعبك معانا
مايا بصت لـ سليم بهيام وإعجاب
مايا: سليم بيه فداه أي حاجه أهم حاجه صحته
شوق: اااه صحته برضوا
مايا بإستغراب: اومال اي يـ مدام
شوق: ولا حاجه يروح قلب المدام
(بهمس) انتي عايزه حد يأخدك علقه مظبوطه
سهي: أنت كويس يـ سليم... عامل اي دلوقت
شوق بهمس: ألعب... اهي كملت
شوق: أنا هخرج اشم هوا بدال م أجبهم من شعرهم يـ ماما
فتحية بضحك: طيب ي بتي خلي بالك من روحك
شوق: بس انتي خلي بالك من ابنك ليتشقط عيني عينك كده
فتحية بضحك: اهدي لتولعي
شوق: وانتي كمان ماشي...
"" "" "" "" "" ""
عند رهف في الليل
غلبها النوم ونامت علي الرصيف وبعد شوية قامت علي صوت حوليها... كانوا شوية شباب سكرانين
رهف بخوف: انتوا مين
واحد: تعالي وانا أقولك
رهف خافت ورجعت لورا
واحد تاني: مش تخافي ي قطه هنريحك في المبلغ
وجه يمسك ايدها قامت ضرباه بالكف وجريت
اتعصب عليها وجريوا وراها
وهي فضلت تجري بأقصي سرعه مش عارفه بتروح فين المهم انها تتخبا منهم و استخبت ورا شجرة بعد م تعبت من الجري
فجأه حد شدها من ايدها وكتم بقها بأيده
يتبع....