رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول بقلم زوله وحيده

رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول بقلم زوله وحيده


رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زوله وحيده رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول


رواية جمالها اختطف بصري بقلم زوله وحيده

رواية جمالها اختطف بصري كاملة جميع الفصول

في صباح يوم جديد
كيان فاقت  الصبح وقعدت تقرأ قرآن لحد ماجات مرات عمها وضربت الباب بغضب
كيان حطت الكتاب بتاع القرآن في مكانه وراحت فتحت الباب
بغضب:اي دة انتي لسة مجهزتيش
كيان بتوتر:انا انا
بزعيق :اخرسي وأجهزي بسرعة العريس هيجي في المسا لكتب الكتاب وقسما بالله اذا عيطتي قدامه أو أظهرتي انه انتي مجبورة ع الجوازة دي وباظت انا همـ.ـوتك
وراحت
كيان اتنهدت بحزن وراحت قعدت ع السرير تعيط
في المسا
فجأة الباب دق
كيان راحت فتحت دخلت مرات عمها وام آسر
ام آسر بذهول :بسم الله ماشاء الله طالعة زي القمر
كيان بابتسامة خفيفة :شكرا
 ام آسر :لوسمحتي ممكن تسيبني مع كيان شوية يافوزية
فوزية وهي بتبص ل كيان بتهديد :تمام
وطلعت
ام آسر اخدت كيان ع السرير وقعدتها بحب
ام آسر :حبيبتي انتي مبسوطة بالجوازة دي؟
كيان بتوتر :اه اه
ام آسر بابتسامة :بصي ياحبيبتي انا عارفة انه اي بت نفسها يكون عندها فرح كبير وهيصة وفستان فرح والحاجات دي بس انا ابني مش عايز يعمل فرح اسفة لاني حرمتك من الفرحة دي
كيان بسرعة :لا ياخالتي ماتعتذري انا اصلا مش بتهمني الحاجات دي ولا يوم حلمت بيها ومعنديش مشكلة خالص
ام آسر بفرح :تمام طب يلا ننزل عشان آسر مش بيحب التأخير
كيان :اوكي
{كيان كانت لابسة دريس ابيض طويل وحجاب ابيض كانت طالعة زي القمر}
ام آسر وكيان كانو نازلين من السلم
آسر كان بيتكلم مع عم كيان
عم كيان :اهي العروسة جت
آسر بص عليها وانبهر من جمالها مكنش متوقع انها هتكون حلوة للدرجادي كان بيبص عليها ومش قادر يشيل عينه عنها
كيان راحت قعدت جنبه
واسر كان بيبصلها وبيقول في نفسه هي ازاي مزة كدا
اسر فاق من شرود ع جملة المأذون الشهيرة {طبعا كلكو بتعرفوها} وفجأة بدأت الزغاريط وكلهم كانوا مبسوطين عدا هي كانت بتفكر هيحصلها اي بعدين ازاي هتقدر تعيش مع واحد مش بتعرف غير اسمو
فاقت من شرودها ع صوت ام آسر
:يلا يابنتي نروح
وروحو ع القصر
ام آسر :ابني انت خد مراتك ع اوضتكم وانا هبعتلكم العشا مع الخدامة
آسر بجمود :اوكي
آسر وكيان دخلوا ع الاوضة
وأول ما دخلو حاصرها مع الحيط 
آسر بجمود ل كيان :بصي إذا انتي مفكرة اننا هنتجوز فعلا ف انتي اكيد غلطانة جوازنا ع الورق وبس وانتي بالنزبالي ولا حاجة وانا اتجوزتك بالغصب علشان أرضي امي واختي وانتي بالنزبالي زيك زي الخدم مش هتنامي جنبي ولا عايزك تلمسي سريري
فجأة بعد عنها ع صوت تلفونه
كيان الكلام دة وقع عليها زي الصاعقة واتصدمت اكتر لما سمعته بيقول
آسر :ايوة ياحبيبتي
....
آسر بضحك :حاضر يروحي
وقفل الفون
آسر بصلها بسخرية :اه دي حبيبتي مالك مصدومة كدا.... انا هروح اوعك تقولي لأمي اني طلعت والا هدفنك حية
وطلع وتركها مصدومة
وفجأة بدأت تعيط
الخدامة خبطت وادتها الاكل وراحت
كيان اخدت الاكل وغطته ونامت ع الارض وهي معيطة
في منتصف الليل آسر دخل الأوضة ولقاها نايمة ع الارض زي الملاك وشعرها مفرود وفي منه خصلات ع وشها
آسر في نفسه :آسر اتمالك نفسك دي مش حبيبتك انت بتحب جويرية وبس
بص ع الاكل ولقاه زي ماهو
آسر :اي القرف دة دي لي ما اكلت وقام بغضب وراح اخد دوش ونام وزاد التكييف وقلع قميصه بصلها وهي كانت بترتجف من البرد اتنهد قام راح شالها ونيمها ع السرير
في صباح يوم جديد كيان فاقت لاقت نفسها في حضن آسر
آسر فاق وبصلها بجمود
كيان :انا مجتش هنا والله انا كنت نايمة ع الارض
آسر :اه عارف وقام من السرير
:جهزيلي الحمام
كيان قامت وعملت اللي قالها عليه
آسر من جوة :هاتيلي قميصي الأسود 
كيان راحت اخدتله القميص وخبطت الباب فجأة محستش الا وهي جوة الحمام
كان منظره جذاب بالمية اللي متعلقة ع شعره الأسود
آسر :لبسيني القميص
كيان بكسوف :بس
آسر بنفاذ صبر:اسمعي الكلام
كيان لبسته القميص وبدأت تقفله الزراير اسر مسكها من ايدها وباسها بلا ارادية
كيان اتكسفت اكتر
كيان :خلصت
آسر :لا مخلصتيش
وطلع وهي طلعت معاه
آسر :لبسيني الجزمة
كيان بصتله بدموع
أسر بجمود :يلا انا هتأخر
كيان عملت اللي طلبه منها
اسر طلع وكان ع وشه ابتسامة النصر لأنه من اليوم ولقدام هو هيوريها اسوء ايام في حياتها
وصل الشركة ودخل عليها بهيبته المعتادة وطبعا كل الموظفين بيبصولو لأنه اليوم اللي بيلبس فيه الأسود دة اسوء يوم في حياتهم
أسر دخل المكتب وكان تفكيره كله فيها وفي عيونها البندقية وشعرها البني
أسر بغضب :متفكرش فيها دي زيها زي الخدم بالنزبالك
فجأة دخلت جويرية
جويرية :عايزة نتجوز في أسرع وقت
آسر :حاضر ياحبيبتي هنتجوز انا بس...
جويرية بمقاطعة وبكاء :لا يا آسر متقولش بس اذا انت بتحبني تعال بكرا واتقدم ل بابا وانا اصلا قولتلو عنك وهو موافق اثبتلي حبك وتعال اتقدملي
آسر :..........
جويرية :إذا بكرة م اتقدمتلي يا آسر الهواري انسى انك حبيبي
آسر :بس....
جويرية بحزن مصطنع:براحتك يا آسر
آسر :حاضر ياحبيبتي هاجي بكرة
جويرية بفرح :وعد
آسر بابتسامة وراها ضيق:وعد
جويرية راحت باسته ع خده وطلعت
آسر رجع البيت بغضب 
آسر بصوت عالي: كياااااان 
كيان كانت نايمة في الاوضة ومش سامعاه
آسر دخل ع الاوضة بغضب وقفل الباب بقوة
آسر بغضب :ياسلام كمان نايمة
آسر راح جاب ماية باردة وزقها عليها 
كيان فاقت بخضة وشهقت بصوت عالي
آسر راح مسكها من شعرها بغضب :متفكريش تنامي وانا مش موجود طول منا برا البيت انتي تفضلي فايقة فاااهمة
كيان بخوف :فاهمة
آسر :قومي جهزيلي الحمام وبعدها تروحي زي الشاطرة تحضريلي الاكل وتجيبيهولي هنا
كيان :حاضر 
وقامت راحت عملت اللي قالها عليه بعد مدة آسر طلع من الحمام وهي جابت الاكل ودخلت وحطته قدامه 
آسر :انتي مش هتاكلي معايا 
كيان :طيب 
وراحت قعدت في الكنبة اللي قدامه وبتبص ع اي مكان الا عينيه اما هو ف كان بيبصلها بإعجاب 
آسر :تعالي
كيان راحت وقفت قدامه
آسر شدها وقعدها عليه
كيان شهقت بخوف
آسر :هشششش 
ومدلها لقمة
كيان بصتله باءندهاش 
آسر :هتاكلي ولا ااكلك بالغصب 
كيان :بس انا شبعانة
آسر فجأة دخلها اللقمة بالغصب ع بوقها
كيان بصتله بعيون زي عيون القطط
آسر :متبصيش 
وبدأ يأكلها بالغصب ولما خلص كان في شوية اكل جنب شفايفها فجأة التهمها في قبلة عميقة امتدت لوقت طويل بعد عنها بعد وقت 
آسر وهو بينهج :عايزك
كيان ببراءة :بس.... 
آسر زقها ع السرير بغضب 
كيان بخوف:ابيه
آسر :هششش وبدأ يقبلها بعنف وهو بيفك زراير فستانها
كيان كانت بتعيط وهو في عالم تاني وتايه في جمالها
بعد مدة آسر لاحظ عضة ع رقبة كيان
اسر بغضب :انتي في حد قرب منك قبلي؟
كيان كانت بتعيط لأنها بتتذكر اللي كان بيعملو فيها مازن
اسر بغضب :جاااااوبي انتي مش بنت؟؟؟
كيان زقته :ابعددد
أسر راح مسكها من ايدها واعتصرها بغضب :كياااااان جاوبي والا هتعامل معاكي بالطريقة الوحشة
كيان بدموع:هو... هو
آسر وهو ع آخره :انا هتأكد بنفسي
وقلعها هدومها
كيان بعياط وهي شايفة صورة مازن في وش آسر :ارجوك لا لا يامازن ارجووووك
آسر جن جنانه لما سمع اسم راجل ع لسانها
وصار يزيد في اللي بيعمله
كيان بعياط وزعيق:ماااازن لااااااا اااااااه 
واسر كان بيشد عليها كل ما يسمع اسم مازن
بعد مرور وقت 
كيان اغمى عليها
كيان بصوت ضعيف :مازن  حرااااام
واغمي عليها تماما 
آسر قام من السرير بغضب ولبس هدومه
وطلع
آسر للخدامة بجمود:غيريلها هدومها واطلبي دكتورة مش دكتور مفهوم انا هروح 
:اوكي
في مكان ما على الشاطىء
أسر كان قاعد مع زميله
آسر :يابني بقولك بتنطق باسم راجل غيري
:المهم انها بنت ويمكن الراجل دة كان بيحاول يتقرب منها وحاول معاها كتير وعشان كدا هي شايفة خياله فيك 
آسر بغضب : لو طلع فعلا في واحد كان بيحاول يقربلها انا هدفنه حي
:اهدا كدا يا آسر قولي بق هي كآنت بتقول اسم مين
آسر :كانت بتقول مازن تقريبا
:طب في حد من عيلتها اسمه مازن؟
أسر :انا معرفش بس امي اكيد بتعرف انا هسألها
:اوكي تمام
آسر :دلوقتي سلام يا محمد
محمد :سلام بس بقولك
أسر :اي
محمد :خلي بالك منها ومتتعاملش معاها بقسوة دي بنت في النهاية وصعب الواحد يفهم البنات انت حاول تكون ليها ك صديق علشان تفتحلك قلبها
آسر :يابني انت محسسني اني بعشقها
محمد :اه يا آسر ودة واضح من غيرتك عليها
آسر :غور ياض انت فيش منك فايدة
وراح
محمد بصوت عالي :انت واقع يا آسر
آسر بغضب :اخرررس
وراح ع عربيته
عند كيان الخدامة غيرتلها وجابت الدكتورة
الدكتورة :فين جوز المدام
:هو طلع
فجأة ام اسر دخلت
ام آسر وهي بتبص ع كيان بصدمة :في ايه ياسوزان
سوزان :مدام زينب انا معرفش حاجة البيه قالي اغيرلها واجبلها الدكتورة
الدكتورة :ابنك عمل معاها عملة وحشة وهو مش لازم يكررها لأنه المدام  ممكن تروح فيها هي ضعيفة ومش بتتحمل الحاجات دي
آسر دخل وبص ع كيان ببرود
آسر بجمود :هي كويسة؟
الدكتورة :ممكن تيجي معايا يابيه
آسر :اوكي وراح معاها
زينب راحت قعدت جنب كيان وحطت ايدها ع وشها :انا اسفة انا جبتك من جحيم لجحيم فكرت انه ابني هيعاملك كويس بس للأسف هو عمل فيكي حاجات وحشة وجرحك واذاكي من اول يوم ليكو
بعد مدة أسر دخل وحاطط ايده ع رقبته بحرج ع اللي قالتهولو الدكتورة
آسر :ياما كيان كويسة صح
زينب بصتله بغضب ودموع
زينب :آسر احسنلك تعامل البت دي كويس والا انت هتطلقها
أسر بجمود :مش هطلقها وبكرة هتجوز جويرية
زينب :إذا عملتها يبق تنسى كيان
آسر ببرود :ياما انا مش هطلق ولا هنسى كيان دي ليا انا وبس
كيان فاقت وفجأة بدأت تعيط
كيان بدموع وهي بتحضن زينب :متسيبينيش ارجوكي
زينب بصت ع أسر بغضب :آسر اطلع
آسر :مش هطلع دي اوضتي
زينب يبق احنا هنطلع :يلا ياكيان وقامت وحاولت تقوم كيان بس مكنتش قادرة تتحرك
آسر بسخرية :احكو قدامي
كيان كانت بتبصله برعب
زينب راحت لاسر بغضب وطلعته ع برا
زينب بغضب :انت عملت فيها اي بالضبط
آسر ببرود:خليتها مراتي بجد
زينب وهي بتضربه ع صدره :مش كدا ياغبي البت بقت خايفة منك
آسر ببرود:ودة هو اللي انا عايزه
زينب بدموع :ياخسارة تربيتي فيك
آسر :انا اسف ياما بس انتي اللي جبرتيني ع الجوازة دي
زينب :آسر خلاص غوور من قدامي 
آسر طلع برة القصر كله وكان مدايق لأنه شاف دموع أمه بسبب تصرفاته
في المسا
========
آسر دخل الأوضة
وكيان كانت طالعة من الحمام بتنشف شعرها وكان منظرها جذاب
آسر وهو بيبصلها بتوهان :كيان
كيان بخوف:ن نعم
أسر اتجه نحوها وحط ايده ع خصرها وكان عايز يبوسها بس هي كانت مدايقة وبتحاول تبعد قام بعد عنها وراح قعد ع الكنبة
أسر ببرود قلعيني الجزمة
كيان بصتله بصدمة
آسر بعصبية :في اي مش سامعة ولا اي؟
كيان اتجهت عليه وقعدت ع الارض وقلعته الجزمة
آسر :هاتيلي ماية دافية علشان رجلي
كيان راحت جابتله الماية
واسر حط رجله فيها
آسر :دلكيلي رجلي
كيان كانت بتعمل زي مابيقول بس طريقتها كانت مثيرة
آسر مسكها من ايدها وقومها وشدها عليه ووقعت عليه
كيان شهقت بصدمة
آسر برغبة :عايزك
كيان بخوف:ابيه....
آسر :هششش
وفجأة كان يعتليها
كيان بدموع :ابيه ابعد
آسر وهو بيبوسها برغبة :هششش
كيان زقته بغضب
كيان بغضب :انا مش عايزاك مش عايزاااااك ليه بتعمل معايا كدا لييييه
آسر وقام من الأرض بغضب وراح قومها وشدها عليه بغضب
آسر بغضب :مفيش مرا بتتجرأ ترفض آسر الهواري واسر لما يعوز حاجة بياخدها وبالغضب
كيان بزعيق :وانا مش حاجة حرام عليك
آسر وهو بيشدد ع خصرها وبيزعق :اخررررسي مترفعيش صوتك علياااا
فجأة ام آسر سمعت زعيق آسر وطلعتلهم
عند آسر
زق كيان ع السرير وقلع قميصه وبدأ يفكلها زراير البلوزة
فجأة أمه خبطت
آسر مكنش سامع حاجة كان في عالم تاني وكل همه ازاي هي ترفضه
وفجأة فاق ع نفسه لما لقاها مغمى عليها ووشها شاحب 
آسر وهو بيضربها ع وشها بخفة :كيان...كيان.......
وفجأة فاق ع نفسه لما لقاها مغمى عليها ووشها شاحب
آسر وهو بيضربها ع وشها بخفة :كيان... كياان
آسر قام ولبس قميصه وراح فتح الباب
زينب بغضب :عملت فيها ايه
آسر بخوف :انا انا معملتش حاجة
زينب زقته ودخلت شافتها بالحالة دي
زينب :آسر اتصل بالدكتورة بسرررعة
آسر اخد الفون واتصل عليها
بعد مدة الدكتورة خلصت فحوصات
الدكتورة :هي كويسة دلوقتي دة حصلها من الخوف
آسر :اوكي شكرا
واخدها ع برا
آسر دخل وكان هيروح ل كيان بس مسكته امه
زينب بحدة :آسر انت هتطلق البت دي واصلا في واحد متقدملها كفاية لحد هنا يمكن انا غلطت لما فكرتك هتتغير بسببها بس انت شكلك هتـ.ـموتها
اسر :لااااا انا مش هطلقها كيان بتاعتي انا وبس ليا انا وبس
زينب :كياان مش حاجة علشان تمتلكها يا آسر وانت هتطلقها وكلامي هيتنفذ وطلعت
آسر راح حضن كيان
آسر  بغضب :كيان انتي ليا مفيش حد هياخدك مني
ونا جنبها
في صباح يوم جديد
كيان فاقت ولقت نفسها في حضن اسر اتذكرت اللي حصل ليلة أمس وبدأت تعيط في صمت
آسر فاق ع صوت شهقاتها
آسر بخوف :انتي كويسة؟
كيان بدموع :ابيه ممكن تبعد
آسر بغضب :ليه عايزاني ابعد لييييه هو مازن احسن مني ولا اي
كيان بصوت منخفض :مازن دة ابن عمي وانا يومها لما نطقت اسمه.... وسكتت
آسر :ليه نطقتي اسمه
كيان :مفيش
آسر بغضب :جااااوبي
كيان بخوف وتوتر :لأنه كان كان بيحاول يعتدي عليا كتير وانا اتذكرته وقتها
آسر هنا جن جنانه اكتر وقام من السرير بغضب وراح لبس القميص بتاعه واتجه ع الباب بس وقف اول ماسمع صوتها
كيان :ابيه
آسر :نعم
كيان وراحت وقفت قصاده :ارجوك متعملهوش حاجة
آسر بغضب :ليه بتحبيه؟
كيان :لا بس... بس
آسر بغضب اكتر :بس اييييه
كيان حضنته بسرعة وخوف :انا خايفة
آسر ابتسم لما حضنته
ومسك وشها بين ايديه برقة
آسر :خايفة من ايه
كيان :عمتي هتيجي تاخدني عندهم وهو اكيد هيعمل اللي م عملو
آسر :متخفيش مفيش حاجة هتحصل
وشالها وراح قعد ع الكنبة وقعدها  ع رجليه
آسر :كوكي
كيان ببراءة :نعم
آسر :عايز منك طلب
كيان :اتفضل
آسر :ممكن نكون رفقات وتحكيلي اي حاجة عنك وانا كمان هعمل كدا
كيان :حاضر بس ممكن شرط صغنن
أسر بضحك :اشرطي ياستي
كيان :ممكن متخوفنيش ومتعملش زي ما عملت  أول امبارح
آسر بخبث :اتوجعتي اوي
كيان بصت ع الارض بخجل
آسر بضحك :خلاص انا موافق مش هقرب منك غير لما توافقي
كيان بفرح :شكرا ابيه
اسر بابتسامة جذابة :العفو
كيان قامت بكسوف وراحت جهزتله الحمام وطلعت
بعد مدة آسر طلع وكان لافف الفوطة حولين وسطه
كيان كانت واقفة جنب الدولاب وهو اتجه عليه فجأة كيان اتلفتت عليه بخضة
آسر بخبث وهو بيقرب منها :البس اي يا رفيقتي الحلوة
كيان بتوتر من قربه :ابيه ممكن تبعد
آسر بتوهان :هبعد بس بشرط
كيان بتوتر :ايه هو
آسر :عايز بوسة الصباح
كيان بكسوف وهي بتبص ع اي مكان غير عيونه
فجأة انقض ع شفتيها والتهمها بشغف وجنون
بعد مدة آسر بعد عنها وهو ينهج :اطلعي قبل ما اعمل حاجة تانية
كيان طلعت بكسوف وراحت اتحممت وطلعت لبرا
كل دة تحت نظرات آسر لها
آسر :آسر ركز انت حبيبتك هي جويرية م كيان انت مش لازم تكسر للبت قلبها
واتنهد بضيق وطلع ع الشغل
في الشركة
آسر كان قاعد ع مكتبه وفجأة دخلت جويرية
جويرية :حبيبي
آسر :نعم ياروحي
جويرية :انا قولت ل بابا عنك يلا تعال اتقدملي
آسر بتوتر :قولتيلو اني متجوز
جويرية :اه ياحبيبي وهو موافق بس ب شرط
أسر :وايه هو الشرط
جويرية بكدب:م عارفة
اسر :اوكي انا هاجي بعدين
جويرية :تمم يروحي
وطلعت وعلى وجهها ابتسامة النصر
في المساء أسر كان بيجهز نفسه
وكيان كانت بتنظم الاوضة
آسر :انا هروح
كيان :اوكي
آسر :مش هتسألي ع فين
كيان بابتسامة عفوية :نا مليش الحق اسألك في كدا ابيه
آسر مسكها من ايدها وحاصرها مع الحيط :كياني انتي ليكي الحق في اي حاجة مفهوم
كيان بصتله بخوف
آسر باسها برقة
آسر :انا هروح اطلب ايد حبيبتي
كيان بصتله بحزن وكسرة
آسر حس بزعلها بس مش باءيدو يعمل حاجة هو وعد جويرية انه هيتجوزها مهما كانت الظروف
آسر :انا اسف اذا زعلتك بس دي حبيبتي وانا مش عايز اكسرها
كيان :اوكي بس ممكن طلب
آسر :اه
كيان :تطلقني اول ماتتجوزها
كيان :تطلقني اول ما تتجوزها
اسر بغضب :لييييه عايزة تروحي ل مازن صح اصل باين انك اشتقتيلو
كيان زقته بغضب :ولا هروح ل مازن ولا لحد انا عايزة اسافر برا البلد دي ومش راجعة لاني لا طايقة مازن واهلو ولا طايقاك
آسر زقها ع الحيط بقوة وراسها اتخبط مع الحيط
كيان حطت ايديها ع دماغها بوجع :اااااااااه
روح كانت ماشية جنب اوضتهم وسمعت الخبطة راحت فتحت الباب بخوف
روح بصدمة :آسر انت عملت اي
اسر كان واقف بعيد عنها برعب
اسر :انا انا مكنش قصدي والله هي هي.... 
كيان اغمى عليها
روح جريت ناحيتها
روح :آسر اتصل بالدكتورة وانا هاخدها ع السرير
اسر اخد الفون واتصل بالدكتورة
بعد مدة الدكتورة طلعت
الدكتورة وهي بتبص ع اسر بغضب :مدام زينب ممكن تيجي معايا
زينب :اوكي
وراحو وأسر وروح دخلوا ل كيان
عند الدكتورة
زينب :في اي يادكتورة
الدكتورة :هو انتي ابنك ليه عنيف كدا مع البنت دي دي تالت مرة تجيبوني ليها صدقيني ابنك ممكن يقتل البنت دي في يوم الأحسن تخليه يطلقها في النهاية دي نصيحة مني
زينب بحزن :اوكي شكرا لنصيحتك
الدكتورة طلعت
وزينب راحت ل كيان اللي كانت نايمة زي الملاك وجنبها اسر وروح
زينب بغضب :آسر انت عملت فيها اي
اسر :هي قالت عايزة تطلق
زينب :وليه بق
اسر :لاني قولتلها هتجوز حبيبتي
زينب بغضب :أسر انت عنيد وانا فكرت انك هتتغير مع البنت دي بس يمكن انا غلطت مش مهم دلوقتي هي أول ما تصحى انت هتطلقها وتروح بق تتجوز اللي عشقانها بجنون دي
اسر :انا مش هطلقها
زينب بغضب :هتطلقها يا أسر وغصب عنك هتطلقها
اسر قام من السرير :مش هطلقها ياما... وصلح بدلته..
ونا اهو رايح اطلب ايد جويرية
وطلع
زينب بدأت تعيط
زينب بقهر :انا عملت اييييه
روح راحت حضنتها
روح :يمكن دة قدرها انها تطلع من جحيم وتيجي ل جحيم تاني بس اكيد ربنا هيعوضها هي المفروض تصبر
زينب :اه بس انا اللي جبتها للجحيم دة نسيت انه ابني بيحب التملك ومستحيل يسيبها دلوقتي بس انا مش عارفة اعمل ايه
وراحت ع برا
عند أسر كان قاعد مع اب جويرية واخوها
اسر :احم انا عايز اطلب ايد بنتك ياعمي
:امممم انا موافق بس بشرط
اسر :اشرط
جويرية وهي جايبة العصير ل آسر :تلات شروط
آسر :اوكي اتفضلو قولو
جويرية راحت حطت العصير جنب أسر وقعدت جنبه
جويرية :الشرط الأول تكتبلي نص ممتلكاتك ليا
اسر :موافق ياروح قلبي
اب جويرية :الشرط التاني تطلق مراتك
اسر بص ع جويرية بتوتر
اسر :طب ليه
جويرية :عارفة انك بتحبني وهتعملها يروحي صح
اسر :هفكر... اي الشرط التالت
اخ جويرية :اصل انا شوفت مراتك وعجبتني اوي وقولت طالما هتطلقها يبق انا هتجوزها
اسر قام من مكانو بغضب وراح نزل ضرب في اخ جويرية
اسر بغضب :يابن ال**** عايز تتجوز مراتي انا... انا هوريك
ونزل في ضرب تقيل
بعد مدة أسر بعد عنه بغضب
اسر :ياحج امسك بنتك خدها انا م عايزها ومش هطلق مراتي علشان حتت عيلة عايزة فلوسي وكل يوم مع شاب جديد في النايت كلاب
اب جويرية بغضب :تغلطش في بنتي يا آسر
اسر :دي الحقيقة ياعمي هو نت مش شايف لبسها ولا اي وبعدين ابنك كمان شمام وبيسكر وكل يوم مع بنت جديدة زي بنتك واحد الاتنين معرفتش تربيهم ياخسارة اسف ع اسلوب كلامي
وطلع من البيت بغضب
جويرية بغضب :انا هوريك يا أسر يا***
اب جويرية مسكها بغضب :انا اللي هوريكي يابنت الكلب
نروح بق ل كيان
اسر دخل الاوضة بغضب وقلع الجاكيت ورماه ع الارض فجأة ملقاش كيان
اسر :كياااان
:......
راح ع أوضة امه
اسر :ماما فين كيان
زينب :راحت يا آسر انت خسرتها علشان حتت عيلة صايعة
اسر :ماما انا م هتجوز جويرية انا عايز كيان والله م هعوز غيرها انا بحبها ياما بعشقها اكتشفت دة اليوم يمكن حبي ل جويرية كان مجرد تعلق م اكتر بس انا بجد عشقان كيان
زينب :خلاص يا أسر كيان راحت 
أسر بهستريا :لالا مستحيل مستحيل كيان تروح من بين ايديا 
واتجه ع المطار وهو سايق سيارته بأقصى سرعة واتصل ع محمد
أسر :محمد عايزك تقفل كل المطارات
محمد :ليه في ايه يا أسر فهمني
أسر بغضب :مش وقته يامحمد اعمل اللي قولتلك عليه فورا
محمد :اوكي
أسر وصل المطار وفتش عليها في كل مكان بس ملقهاش بس فجأة سمع صوت بيعرفو بص ع ناحية الصوت بس جن جنانه لما شافها واقفة مع راجل وبتضحك معاه
راح تجاههم بغضب ومسكها من ايدها
أسر :ياسلام ياهانم قاعدة بتكلمي شباب وتضحكي معاهم
كيان بصدمة :اسر
اسر مسكها من ايدها بغضب وكان عايز يتجه بيها ع القصر بس وقفه الشاب اللي كان مع كيان
:سيب كيان يامحترم
اسر ساب ايد كيان وراح نزل ضرب في الشاب
الأمن بعدوه عنه
أسر بغضب :متفكرش تقول اسم مراتي ع لسانك انت مش عارف انا مين انا اسر الهواري
الشاب بصدمة :هو جوزك؟
كيان اومأت برأسها بمعنى نعم
اسر راح مسكها واخدها ع العربيه رغم اعتراضها
أسر :اركبي
كيان :مش هركب
أسر شالها ودخلها ع العربية
كيان بغضب :انا بكرهك بكرهك يا اسر الهواري
اسر ابتسم بسخرية :مش بيهمني إذا كرهتيني أو لا المهم عندي انك ملكي وليا انا وبس ياكياني
كيان بغضب اكتر :متقولش كياني
آسر ساق العربية بسرعة
أسر :لو مسكتيش هزيد السرعة اكتر ونروح فيها مع بعض
كيان سكتت بخوف
بعد مدة وصلو القصر ودخلوا
زينب بصدمة :انت ازاي عرفت مكانها
أسر :انا أسر الهواري ياماما بعرف اي حاجة
كيان كانت بتبصله بغيظ
زينب :بس انت هتطلقها
أسر :اسف ياماما انا ممكن اعمل اي حاجة الا اني أطلق كيان
وطلع ع فوق
كيان راحت حضنت زينب
كيان :خالتي ونبي ساعديني(حرام ان وحلف بغير ربنا بس هنا دي  مجرد رواية)
زينب :انا هحاول بس انا عارفة ابني كويس هو إذا قال عايز حاجة بياخدها بالغصب
كيان بعدت عنها :طب انا مش عايزة انام معاه خليني انقل ل أوضة تانية
أسر وهو نازل من السلم :كيان اطلعي ع الاوضة ولا انتي هتنقلي ولا انا
كيان :وانا مش هنام معاك
آسر راح شالها واخدها ع الاوضة وقفل الباب
أسر بغضب :مين الزفت اللي كنتي واقفة معاه
كيان :......
أسر بغضب اكتر :كيان انا بكره انه حد م يردش عليا احسنلك تجاوبي
كيان بخوف :كان زميلي في المدرسة
أسر :الله وبتضحكي معاه كدا عادي مش خايفة الناس تتكلم عليكي وتقول شوفو مرات الهواري صايعة  ومش متربية وبتكلم الشباب
كيان بدموع :انا مش كدا
اسر حس بنغزة لما شاف دموعها
أسر :انا اسف انا بس خوفت عليكي من الناس ياكيان
كيان :انا مش عايزة انام معاك انا بكررررهك يا اسر
اسر :طب انتي مش مضطرة تنامي معي ممكن تنامي ع السرير وانا هنام ع الكنبة.
كيان :لا انا عايزة انام بعيد عن الاوضة دي لاني بتخنق فيها بالذات لما انت تكون موجود
آسر راح حضنها وهي حست براحة
آسر :انا اسف وربي اسف اسف ع كل كلمة وع كل حرف غلطت بيه معاكي انا اسف ياكياني بس انا بحبك بجنون عارفة لما حسيت انك ضعتي مني كنت مدايق اوي وقلبي كان بيوجعني جامد كأني ضيعت جزء مني
كيان : بجد
آسر :اه والله..... طب انتي مش حاسة بحاجة زي كدا
كيان بتوتر :مش عارفة
آسر ضحك بصوت عالي
كيان ببراءة :بتضحك ليه
آسر :روحي نامي ياكياني
كيان :انت مش هتنام معايا
آسر :ليه
كيان :علشان انا لسة مدايقة منك
آسر :طب انا هنام فين ياهانم
كيان :ع الكنبة
آسر :حاضر بس دة هيحصل الليلة وبس متتعوديش ع الحال
كيان :اممممم
آسر بسرعة :موافقة 
وراح اخد مخدة ولحاف وراح نام ع الكنبة وكيان راحت قعدت ع السرير وهي بتبص ع أسر 
أسر :عاجبك انا صح
كيان ضحكت برقة :مفيش راجل بيعجبني
أسر بغيظ :طب نامي
كيان نامت وأسر نام
في صباح يوم جديد 
عند روح 
روح كانت طالعة ع الجامعة
أسر وهو نازل :رايحة فين ياروح
روح :هروح الجامعة 
آسر :اها تمام بس اول اعمليلي  نسكافيه
روح بضيق :أسر قول ل كوكي تعملك انا هتأخر وعندي امتحان 
آسر :كيان نايمة وهي بعيد عنك بتاخد وقت علشان تجهز حالها دة غير الساعة اللي بتقعدها ع السرير وتبص ع الاوضة علشان تستوعب هي فين وبتعمل ايه
كيان من وراه :اه اه كمل
أسر بص عليها 
اسر :احم روح انتي اتأخرتي يلا نروح انا في طريقي هوصلك 
روح وأسر طلعو بسرعة وروح بتضحك ومش قادرة توقف ضحك وأسر متغاظ منها
كيان :واحد تافه
عند آسر بعد م نزل روح كان سايق بسرعة بس فجأة ضربته سيارة.......
الناس كلها اجتمعت حولينه
كانت العربية بتاعت كلها متكسرة وهو كان سايح في دمـ.ـه ومفيش امل انه يعيش الشباب نقلوه ع المستشفى 
 دخل معاه واحد
هو بغضب :ورب الكعبة إذا أسر م فاق أو راح فيها انا هموتكو كلكو فاااهمين
الدكاترة :فاهمين
:يلا شوفو شغلكو
كلهم راح بسرعة وبدأو في العملية
فجأة كيان جت جارية وهي بتعيط ووراها زينب وروح راحت للسكرتيرة
كيان :فين جوزي
:اسمو ايه
كيان :أسر الهواري
:هو دلوقتي عنده عمليه هو في الاوضة 106
كان متابع كل دة وانصدم لما عرف ان اسر متجوز
كيان راحت ع باب أوضة العمليات وفضلت تضرب فيه
هو راح مسكها وهداها
:اهدي دول دكاترة شاطرين اوي وهينقذوه ادعيلو بدال م تعملي كدا
كيان :انت مين لتكون انت اللي ضربته وربي هـ...
:اهدي يامدام انا مضربتوش انا اخوه ل اسر وانا حبست اللي ضربه
فجأة سمع صوت أمه 
زينب وروح بصدمة :جاسر
جاسر عيونه دمعت لما شافهم وراح علشان يحضن زينب بس بعدته عنها ابتسم لأنه كان عارف ردة فعلها
روح حضنته بدموع
روح :جاسر انت فين اختفيت فجأة كدا إزاي تروح وتسيبنا بالسهولة دي
جاسر بابتسامة :معلش ياقلبي الظروف هي السبب بس دلوقتي انا جيت وهصلح كل حاجة دلوقتي لازم ندعي لاسر
بعد مدة الدكتور طلع واخد نفس عميق
جاسر :طمني يادكتور
:المريض حالته مستقرة بس هو دخل في غيبوبة إذا ما فاق بعد 24 ساعة دة معناه انه هيدخل في غيبوبة مش معروف هتكون لحد امتى 
كيان جريت لأسر وحضنته
كيان بعياط :أسر ارجوك فوق اسررررر حبيبي انا بحبك والله بحبك يا أسر متسبنيش ياحبيبي
فجأة دخل جاسر وزينب وروح
جاسر :متخفيش :انا بعرف اخويا هو قوي وهيفوق 
كيان :يارب 
زينب راحت قعدت في الكرسي اللي جنب اسر وهي بتعيط
جاسر كان حزين ع حالة أمه هو مكنش عايز يقابلها وهي في الحالة دي ولا في الظروف دي طلع وراح ع القسم بالظبط كدة في المكان اللي مسجون في الشخص اللي ضرب أسر 
جاسر دخل لعنده ومسك الكرباج وفضل يضربه بدون رحمة لدرجة انه كان هيموت
جاسر بغضب :قولي مين بعتك والا عيلتك كلها هتدخل السجن معك وهتعفنو في السجن دة
الرجل بتوسل :ارجوك لا متدخلش عيلتي في الموضوع
جاسر بغضب وصوت عالي :طب مين اللي بعتك
:جويرية واخوها
جاسر باستغراب :مين جويرية دي
:مش عارف هي ادتني فلوس كتيرة علشان اضرب أسر بيه
جاسر طلع بغضب وقفل باب الزنزانة :انت مش هتطلع من هنا الا لما اخويا يفوق ويعرف يتصرف معك وطلع راح ع المستشفى بغضب بس لما دخل أسر كان فاق وكان ماسك ايد كيان وبيكلمها
اول ما دخل كيان بعدت عن أسر
جاسر :حمدالله ع السلامة ياض
أسر بفرح :جاسر حبيبي
جاسر راح حضنه بفرح ودموع
أسر :ينفع تروح وتسيبنا كدا يازفت انت
جاسر :اهدا كدا وروق وانا هحكيلك كل حاجة لما تتحسن
آسر :عيب عليك دانا كويس اوي
جاسر بضحك:طب لما تطلع من المستشفى
أسر :طيب
جاسر وهو بيبص ع كيان :شايف انك اتجوزت مزة لا وبتعشقك كمان
كيان كانت هتموت من الخجل
كيان :انا هروح لخالتي يا اسر عايز حاجة
أسر :لا ياقلبي
جاسر :طب انا عايز اختك او صاحبتك
كيان ضحكت برقة
اسر بغيظ :كيان اطلعي
كيان طلعت بسرعة وقفلت الباب
جاسر :والله مزة
أسر :ماكفاية ياض
جاسر بضحك :طب كفاية
أسر :وانت ازاي عرفت انها بتعشقني
جاسر :كانت بتقولك حبيبي وانا بحبك متسبنيش وكانت خايفة عليك أوي
أسر ابتسم بخبث :اتاريها مخبية الحب دة كلو وبتطلعو لما ادخل في غيبوبة انا هوريكي ياكياني
جاسر :هو انتو متجوزتوش عن حب
أسر :لا هحكيلك بعدين دي قصة طويلة
جاسر :اها عايز اقولك هو مين جويرية دي
أسر :مالها
جاسر حكاله كل اللي حصل
اسر :انا هوريكي يابت ال***
جاسر :مين دي
اسر حكاله قصته مع جويرية
جاسر :ياااه دي كدا هتحاول تأذيك انت ومراتك
أسر :متخفش انا هعرف اعمل ايه
جاسر :طب ارتاح واحنا مع بعض هنخلص من كل المشاكل دي يا اسر..... ومد ليه ايده....
أسر حط ايده ع ايد جاسر بابتسامة
بعد مرور 3 ايام أسر طلع من المستشفى ووصل ع القصر وطبعا روح وامها وكيان جهزولو حفلة برجعته ليهم معافى
اسر بفرح :ايه كل الحلاوة دي
كيان بفخر :انا اللي جهزت كل دة
أسر :بس انا مش قصدي ع التجهيزات
جاسر بضحك :قصدو عليكي انتي ياقمر 
كيان ابتسمت بخجل 
اسر ضرب جاسر ع بطنه
جاسر بوجع :ياعم مالك دانا بعاكسها
آسر :احسنلك تبطل 
جاسر وبيروح يقعد بعيد :اه خلاص 
اسر راح باس جبين مامته
أسر :تسلميلي ياماما 
زينب :الله يسلمك ياحبيبي حمدالله ع السلامة 
اسر :الله يسلمك ياروحي
روح :في حد غيران من ماما
آسر بخبث :اه وهتموت من الغيرة
كلهم كانو بيبصو ع كيان 
جاسر من بعيد :انتي يا كوكي
كيان باستغراب :وانا هغير ليه
اسر اتجه لها :هنعمل حالنا مش عارفين ولا ايه دانتي بتموتي عليا
كيان بتوتر :اموت عليك ليه ان شاء الله
اسر قرب علشان يبوسها بس منعه صوت جاسر
جاسر :لالا مش هنا يا اسر عيب والله
اسر كور ايده بغضب وكيان حرفيا اتمنت الأرض تنشق وتبلعها من الخجل
آسر :خلاص احنا هنروح
كيان ببراءة :بس مدوقتش الكيكة دانا عملتها خصوصي علشانك
جاسر :طب وانا
كيان بخجل :وعلشانك كمان
جاسر نط من ع الكنبة وراح للكيكة
جاسر :تعال نقطعها يا آسر مكتوب عليها اسامينا
كلهم اتجهوا نحو الكيكة وأسر وجاسر قطعوها واكلو بعض واسر اكّل مامته وروح وكيان
جاسر اكّل روح وطبعا أسر منعه يأكِّل كيان لما جيه دور مامته كان متردد
آسر :ماما ارجوكي وافقي
روح :اه ياماما بليز
زينب وافقت بعد إلحاح منهم كلهم
جاسر حضنها لا اراديا بدون ما يحس وهي ابتسمت
بعد مدة كلهم راحوا ع غرفهم كان باقي جاسر اللي كان بيلملم الحاجات
زينب طلعت تشرب ماية لقيته بينظف المكان
زينب :احم ع فكرة في خدم
جاسر :اه بس محبتش اتعبهم واصلا غير كدا انا مش قادر انام ف قولت انظف يمكن انعس
فلاش باااااك
:ماما انا مش قادر انام ممكن تحكيلي قصة
:حاضر ياحبيبي تعال هنا
ومسكت راسه وحكيتله قصة لحد مانام
باااااك
(دة كان جاسر لما كان صغير)
بعد مدة جاسر طلع ع اوضته بس برضو مش قادر ينام وفضل يعيط وهو بيتذكر ماضيه
فلااااش باااك
جاسر بترجي :ارجوكي متروحيش
:اسفة ياجاسر بس انا مبحبكش ولا انت الإنسان اللي بتمناه
جاسر :هخليكي تحبيني هعملك اللي انتي عايزاه
:بس انت معندكش فلوس علشان تعملي اللي انا عايزاه
واختفت من قدامه
بااااااك
زينب راحت من قدام اوضته وسمعت صوت شهقاته كانت مترددة تدخل له ولا لا في النهاية قررت تدخل له
زينب بحنية :مالك يا جاسر
جاسر اول ماشافها راح حضنها
جاسر :كلهم بيحبوا الفلوس ياماما كلهم زي بعض انا مش عارف ازاي حبيتها اصلا
زينب أخذته ع السرير ونيمته ع رجليها
زينب :مش كلهم ياجاسر شوف زي مرات آسر هي مش بتحب الفلوس ولا بيهمها لدرجة أنها لما اتجوز أسر احنا معملناش فرح وهي م اعترضت ع الكلام دة ولما جبنالها الشبكة قالتلي دة كتير عليا انا مش عايزاه بس انت كان حظك شوية وحش بس كويس انكو سبتو بعض
جاسر :بس انا لسة بحبها 
زينب :هتيجي اللي تنسيهالك انت بس اصبر صدقني ياجاسر ربنا مش بيبعد الا السيئين واكيد هو هيعوضك بالاحسن بس انت اصبر
جاسر باس ايدها
هي اتوترت بس قررت تقعد معاه وتساعده علشان ينام
زينب :عايز تنام زي زمان
جاسر بلهفة :اه
زينب حطت ايدها ع راسه وبدأت تقرأله قرآن وهو نام
قامت غطته وطلعت وراحت ع اوضتها
في صباح يوم جديد
عند آسر وكيان
كيان فاقت لاقت نفسها في حضن آسر ابتسمت لما اتذكرت امبارح
فلااااش باااااك
آسر :كيان انا عارف انك بتحبيني بس انتي ليه مش عايزة تعترفي ب دة
كيان :امممم يمكن بحبك بس محتاجة شوية وقت مع نفسي علشان اتأكد من الحب دة وبعدين يمكن انت تتغير فجأة وتبقى قاسي زي زمان
آسر :وعد مني مش هكون قاسي يا كياني
كيان :طب ممكن طلب علشان اتأكد انك اتغيرت
أسر :اه اتفضلي
كيان :أسر انا مكملتش دراستي كنت خلصت امتحان الشهادة وبعدها  مرات عمي وعمي قعدوني بالغصب في البيت علشان مهتمش ب دراستي ويشوفولي عريس
آسر :وانتي عايزة ايه
كيان:عايزة اكمل دراستي
آسر
آسر بغضب :لأ عايزة تروحي ع مكان فيه شباب وصايعين وقرف لا ياكيان
كيان :أسر بليز وانت لو عايز ممكن توديني وترجعني علشان يعرفو انك جوزي
آسر بغضب :لا ياكيان
كيان راحت ع السرير بضيق وغمضت عيونها
آسر :جبتي كام في تالت
كيان بفرحة :موافق
آسر :جبتي كام جاوبي
كيان :95
اسر :عايزة تدخلي كلية ايه
كيان :طب بشري
اسر :اها وايه اللي خلاكي تختاري الكلية دي بالذات
كيان :علشان أنقذ اي حد من أنه يفقد أهله
أسر راح قعد جنبها :وايه كمان
كيان فضلت تحكيله لحد ما نامت
باااااااك
كيان قربت من اسر وباسته ع شفايفه برقة
اسر فاق وفجأة كان بيعتليها
آسر :احسنلك تبطلي الحركات دي علشان هغير رأيي في موضوع الكلية
كيان :لالا خلاص هبطل
آسر قرب منها وباسها بشغف وحب
بعد عنها بعد وقت علشان تاخد انفاسها
كيان زقته وجريت ع الحمام ووقفت ورا الباب وحطت ايدها ع قلبها وابتسمت
عند روح كانت بتكلم حد وبتضحك معاه
جاسر دخل
جاسر:بتكلمي مين ابت
روح :هرجعلك بعدين
وقفلت بسرعة
جاسر :مين دة
روح بتوتر :واحد زميلي في الكلية
جاسر :زميلك اه روح انا مريت بمرحلتك دي وعارف انه مش مجرد زميل
روح :أه يا جاسر مش زميلي دة حبيبي
جاسر :الله وكمان بتحبي
روح :اه مش عيب الواحد يحب انت و آسر تفكيركم قديم
جاسر :احنا تفكيرنا مش قديم يا روح انا اللي قدامك حبيت وحصللي ايه سابتني علشان مكنش عندي فلوس وبعدين انتي لسة صغيرة ي روح الحب دة عبارة عن وجع وبس قليلين اللي نهايتهم بتكون سعيدة عارفه ليه
روح :ليه
جاسر :لأنهم اختارو بحكمة وعلاقتهم مكنتش لوقت طويل اول م حسو بالحب عملو الخطوة الأولى انهم قالو لاهلهم وبعدها بدأو يحضرو للجواز ودة كلو برضا ربنا اما العلاقة اللي بتكون في الحرام يعني اهلك مش عارفين وانتو اصلا لسة مفكرتوش في الجواز أو في الخطوبة دة كدا مش حب دي علاقة في الحرام والعلاقة اللي في الحرام مش بتكمل اتمنى انك تكوني فهمتيني يا روح
روح بدموع :بس انا بحبه اوي يا جاسر هو وعدني اننا هنتجوز قريب
جاسر :طب فينه خليه يجي وانا مستعد اني اقبله حتى لو اسر رفضه
روح :اما هحاول اقنعو انه يجي بأقرب وقت بس انت متقولش ل آسر ارجوك
جاسر :مش هقول لاسر بس اذا ما جيه خلاص تلات ايام انا هقول ل آسر موافقة؟؟؟ 
روح :موافقة
في المساء كانو قاعدين في كافيه
روح :ارجوك يا إياد تعال اتقدملي قبل التلات ايام دي احنا بس هنعمل خطوبة وبعدها احنا اللي هنقرر امتى الفرح
إياد :لا يا روح انا مش جاهز ومحتاج وقت علشان أرتب افكاري
روح بدموع:بس جاسر قالي إذا أنت مجيتش قبل التلات ايام دي هو هيشوفلي عريس وهيقول ل اسر
قرب منها وحضنها
إياد :طب هوافق بس بشرط
روح بلهفة :ايه هو
إياد :.........
روح بلهفة :ايه هو
إياد :عايزك تكتبيلي كل ثروتك قبل ما نتجوز
روح بصدمة ودموع:انت ازاي كدا يا إياد انا انا فكرتك ب...
إياد :بحبك اه انا بحبك بس ياحبيبتي أهم حاجة عندي هي الفلوس من غير الفلوس مفيش حد بيقدر يعيش
روح مسحت دموعها وقامت:وانا مش هكتبلك ثروتي مش علشان انا مش بحبك علشان انت طلعت كلب فلوس يا إياد ياخسارة بجد ياخسارة
إياد بضحك وهمس :انتي متقدريش تعيشي من دوني ولا ثانية يا روح هانم
روح زقته وجريت ع عربيتها وساقتها بغضب
آسر وجاسر وزينب كانو قاعدين ع السفرة وكيان كانت طالعة من المطبخ وشايلة الاكل
روح دخلت وكانت متعصبة اوي
آسر :روح كنتي فين لحد الوقت دة
روح راحت من قدامه وكأنها مش سامعاه كل اللي بتفكر فيه هو إياد وكلامه
آسر قام من الكرسي بغضب
آسر بغضب :بتتجاهليني انا
وكان هيتجه ع اوضتها بس وقفته كيان
كيان :آسر انا هتكلم معاها
آسر بغضب :لا دي عايزة إعادة تربية
كيان بصوت منخفض :حبيبي ارجوك اهدا البت متعصبة انا هكلمها وهخليها تيجي تعتذرلك
جاسر بهدوء:آسر لو سمحت خلي كيان تكلمها
زينب :وانا كمان هكلمها
آسر راح ع اوضته بغضب
وكيان وزينب راحو ع أوضة روح اللي كانت بتعيط ومكسرة اي حاجة في الاوضة
كيان راحت قعدت جنبها وزينب بالجانب التاني
كيان :روح ياحبيبتي مالك
روح حضنت كيان وهي بتعيط
كيان طبطبت عليها
كيان :إياد مزعلك (كيان وزينب عارفين بقصة إياد وزينب شافت إياد وبتعرفه وهي اللي قالت ل جاسر يتكلم مع روح ع موضوع الجواز علشان تعرف هل إياد بيحب بنتها بجد أو لا )
روح وهي بتمسح دموعها وبتبعد عن كيان:احنا انفصلنا انا نهيت كل حاجة
زينب :احسن انا اصلا مكنتش مرتاحلته
كيان :بس ليه
روح بصوت منخفض وبكاء :طلع بيضحك عليا وعايز فلوسي 
كيان حضنتها وهي بتعيط معاها
زينب قامت بغضب
زينب :انا هوريك يابن هبة
واتجهت ع الباب
كيان راحتلها بسرعة
كيان :خالتي متعمليش حاجة دلوقتي لأنه آسر ممكن يعرف
زينب :آسر لازم يعرف وجاسر هيقوله
روح بسرعة :لا ياماما بليز ماتقولو ل آسر.. آسر هيموتني
كيان بتفكير :الصراحة يا روح آسر لازم يعرف وهو مش هيسألك لأنه هو كمان كان بيحب وانتي عرفتي دة منه واصلا دي غلطته لأنه ماكان مخلي باله منك
زينب طلعت من الاوضة وهي بتتوعد لاياد
روح راحت حضنت كيان
روح :كيان متسيبينيش الليلة ارجوكي انا خايفة
كيان :مش عارفة ياروح آسر ممكن ميرضاش
فجأة آسر دخل
آسر بهدوء :روح جهزي نفسك علشان خطبتك هتكون بكرة من صاحبي محمد
روح  بصدمة :اييييه
آسر :زي ما سمعتي وجاسر قالي اي حاجة عن إياد دة وانا هوريه وهاخدلك حقك منه ووجه حديثه ل كيان وانتي تعالي معايا عايزك في كلمتين
كيان راحت معاه وهي هتموت من الخوف
 دخلو الاوضة
آسر :مش عايز معاكي كلام عشان نفسي مسدودة منك
كيان بصتله بحزن
آسر راح نام ع السرير وفتح التكييف
كيان فتحت الباب وكانت هتطلع بس وقفها صوتو
آسر :رايحة فين
كيان :هروح لعند روح قالت عايزاني انام معاها
آسر بجمود :ارجعي مكانك ونامي
كيان بضيق :بس
آسر وهو بيجز ع أسنانه :ارجعي ياكيان
كيان رجعت ونامت ع السرير بعيد عن اسر
فجأة لاقت نفسها في حضنه
آسر :مكانك هنا لو متخاصمين أو لا
كيان ابتسمت بخجل
في صباح يوم جديد
كيان فاقت بس ملقتش آسر اتنهدت بحزن وراحت ع الحمام خدت شور وطلعت ع المطبخ جهزت الاكل
كيان :لو سمحتي ياسوزان حطي الاكل ع السفرة وانا هناديهم
:حاضر مدام
كيان راحت ع أوضة زينب وقعدت تترجاها علشان تطلع تاكل لحد ما وافقت ومع روح كمان
كان باقي جاسر وكانت مترددة تدخل عنده علشان آسر محذرها من أنه تكلمه في النهاية قررت تدخله وخبطت ودخلت بس اتفاجئت لما لقت آسر معاه
كيان بتوتر وصدمة:آسر
آسر بغضب :عايزة ايه
كيان :كنت عايزة اقولكو الفطار جاهز
آسر :خلاص اطلعي
كيان طلعت بسرعة وراحت قعدت ع السفرة بعد مدة آسر وجاسر نزلو
آسر راح قعد جنب كيان وجاسر جنب روح
آسر :احم ياما انا بفكر بعد ما روح تتجوز نروح انا وكيان ع شهر عسل
كيان بصتله بصدمة وخجل
زينب بفرحة :اه حلو روحو وانبسطو
روح بدموع :آسر انا مش عايزة اتجوز محمد
اسر بغضب :انتي....
كيان حطت ايدها ع ايده
كيان بصوت منخفض :ارجوك اهدا
آسر قام من الكرسي بغضب وراح ع أوضته كيان قامت وراحت وراه وقفلت الباب
كيان :آسر صدقني انت بتغلط وانت بتجوز اختك لواحد مش بتحبه وخصوصا انها طالعة من علاقة امبارح
آسر بغضب :كيان انتي بالذات متتكلميش غير دة محنا اتجوزنا بدون حب واصلا مكناش نعرف بعض
كيان :اه بس هي كانت بتحب واحد يا آسر ازاي هتقدر تنساه بالسرعة دي
آسر :مش مشكلتي هي لازم تنساه
كيان اتنهدت بحزن وطلعت من الاوضة
آسر راح قعد ع السرير واتنهد
في المساء
محمد جيه هو وأهله ومعاهم المأذون وقعدو مع أسر وجاسر وطبعا كيان وزينب مع روح
آسر :جاسر روح نادي روح
جاسر قام وراح ناداها وكلهم نزلو
روح كانت طالعة زي القمر وهي لابسة فستان بينك وحجاب ابيض وطرحة بينك وراحت قعدت مع محمد
محمد :احم ياشباب انا اسف لاني جبت المأذون بس انا قولت احسن نعمل كتب كتاب بالمرة
آسر :ولا يهمك انا كمان فكرت كدا
محمد بص ع روح
محمد :انتي موافقة؟
روح بصت ع آسر
روح :اللي تشوفوه
محمد :تمام يلا ابدا ياشيخنا
الشيخ خلص وراح
محمد :آسر ممكن اكلم روح لوحدينا
آسر :اه اه طبعا
محمد اخد روح ع اوضتها وقفل الباب
روح :احنا مش هنتجوز زي مانت مفكر ولا هعيش زي المتجوزين احنا هنتجوز بس ع الورق وخلاص
محمد :هو انتي هتوريني اعمل ايه ومعملش ايه
روح :اه انا هوريك ياسي محمد
محمد :لا دانتي طلعتي من قشرتك بقا
روح :لا ياخويا انت اللي ماصدقت انك اتجوزتني وبقيت تعمل اللي انت عايزه
محمد :اه وهعمل دلوقتي اللي انا عايزه وزقها ع السرير......
روح :لا ياخويا انت اللي ما صدقت انك اتجوزتني وبقيت تعمل اللي انت عايزه
محمد :اه وهعمل دلوقتي اللي انا عايزه وزقها ع السرير
وكان هيقرب منها بس الباب خبط وكانت كيان
محمد :حسابك معايا وراح ع الباب  وفتحه وطلع
كيان دخلت وروح كانت قاعدة ع السرير وبتعيط
كيان :مالك ياروحي
روح حضنتها
روح بدموع :مفيش حد بيفهمني يا كيان كلهم عايزين يتخلصو مني حتى ماما هي ماحاولتش تمنعهم اصلا
كيان :صدقيني كلهم عايزين مصلحتك
روح :لا مش عايزينها هم بيكرهوني
جاسر دخل
جاسر :مش بنكرهك ياروح احنا بس عايزين انك تعيشي حياة حلوة مع حد كويس
روح :بس انا مش بحبه
جاسر :اكيد هتحبيه انتي حاولي تديه فرصه صدقيني هو بيعشقك
فجأة آسر نده ع كيان
آسر بغضب :فينك كل دة انا بنده عليكي
كيان :مسمعتش والله ياحبيبي
آسر :خلاص ولا يهمك اطلعي وانتي... وجه حديثه لروح.... روحي ودعي جوزك علشان هيروح
روح بصتله بحزن وطلعت وجاسر طلع وراها
كيان مسكت ايد اسر
كيان :مش حرام عليك اللي بتعمله في البت يا آسر
آسر :انا عارف مصلحتها فين محدش يفتح معايا الموضوع دة تاني ياكيان
كيان بضيق :حاضر  مش هفتحه
وطلعت
آسر اتنهد وطلع
عند روح ومحمد
محمد :ياروحي فين آسر
روح بغيظ :جوة
محمد :طيب انا هروح هنلتقي يوم الفرح ان شاء الله
روح بصوت منخفض :يارب تنكسر رجلك
محمد :قولتي حاجة؟
روح بسرعة :ها لا
محمد كان هيقرب منها بس آسر جيه
روح ل آسر :انا تعبانة هروح اوضتي
آسر بجمود بدون م يبصلها:روحي
روح مشيت وكانت حزينة لأنه آسر محصلش زعل منها قبل كدا
آسر لمحمد :احسنلك يا محمد متخوفش روح ولا تدايقها والا انت عارف انا ممكن اعمل ايه
محمد :هو انا عملت ايه
آسر بجمود :انا نصحتك بس مش اكتر
محمد :ياحبيبي اختك اشيلها فوق راسي
آسر :شكرا يا محمد
محمد :العفو يا حبيبي انا بقى اتأخرت عن شغلي هروح
آسر :اوكي
محمد راح وأسر طلع الاوضة كيان كانت بتطبق الهدوم
آسر راح قعد جنبها وحضنها من ورا وباس رقبتها
آسر :هنروح ع فين في شهر العسل
كيان بضيق :مش عارفة
آسر :ايه رايك في ماليزيا
كيان بضيق :آسر ممكن تبعد انا مش عارفة اشتغل
آسر طلعلها كرتونة بتاعت كت كات
آسر :بصي الشيكولاتة اللي بتحبيها
كيان :مش مهم
آسر :بجد
كيان قامت من جنبه وراحت دخلت الهدوم ع الدولاب
آسر :كيان مالك في ايه
كيان :مفيش
 وكانت هتطلع بس آسر راح حاصرها مع الحيط
آسر :في ايه ياقلبي
كيان وهي بتبص في كل مكان عدا عيونه :مفيش يا آسر
آسر :انا عارف انتي مدايقة علشان اسلوبي معاكي من شوية
كيان :مش عارفة
آسر حط ايده ع خصرها وقرب باسها رغم انها كانت بتضربه ع صدره بغضب بس مفيش فايدة
آسر بعد عنها بعد مدة
آسر :اسف والله مش قصدي بس انا كنت مدايق من روح
كيان :بس روح مغلطتش يا آسر هي بس حبت مانت كمان حبيت ليه بتعاقبها بالطريقة دي
آسر :امممم يمكن معك حق بس هي كان المفروض تقولي وانتي كمان غلطانه
كيان :بس انت سامحتني ليه مش بتسامحها هي كمان
آسر كان مركز ع شفايفها وبس
كيان فهمته قامت زقته بغضب وكانت هتطلع بس مسكها من ايدها
آسر :طب هسامحها
كيان بفرحة :بجد
آسر بضحك :اه
كيان :انا هروح اقولها
آسر :طب هاتي حتة بوسة
كيان راحت باسته ع خده وجريت
آسر بغيظ :انا هوريكي
عند جاسر كان قاعد في الجنينة وطلعتله أمه
زينب :انت بتعمل هنا ايه هيجيك دور برد
جاسر :انا اتحملت كتير مجتش ع المرض
زينب راحت قعدت جنبه ومسكت ايده
زينب :عارفة انك اتحملت كتير وانت لازم تفضل قوي كدا
آسر بدموع :ياما ارجوكي سامحيني صدقيني انا مكنتش عايز ابعد عنك بس كل القصة اني كنت مدايق من كل شي وكنت مخنوق اوي
زينب :فاهماك ياقلبي وحضنته وانت مغلطتش علشان اسامحك
جاسر باس راسها بحب
كيان وروح كانو بيتمشو في الجنينة وفجأة لمحو جاسر وزينب وراحو قعدوا معاهم
جاسر :ازيكم ياشباب
كيان :الحمد لله
روح :مش كويسة انا
جاسر :ليه ياقلبي
روح :انا مش عايزة الواد محمد دة
آسر وهو طالع :مش قولنا مش عايزين كلام في الموضوع دة تاني
كيان بسرعة:اه يا قلبي احنا مش بنتكلم فيه
جاسر :انت لابس شيك كدا ليه اوعى تكون بتقابل واحدة من ورا المزة بتاعتك دي
آسر راح مسك كيان وقومها من جنبهم
آسر :ملكش دخل بحبيبتي
كيان كان وشها عبارة عن طماطم حرفيا
فجأة دخلت بنت محترمة في غاية الجمال ووقفت قصاد آسر وكيان
آسر بابتسامة:ازيك يا نغم
نغم برقة:الحمد لله
آسر :جبتي الملف
نغم :اه اتفضل آسر بيه
آسر اخد الملف منها وبص عليه
آسر :تمام شكرا انا هقراه وهوقع عليه
نغم :اوكي وطلعت
جاسر وهو بيبص ع أثرها :ايه المزة دي كمان ياولا
آسر :بطل دي واحدة شغالة عندي
كيان كانت هتموت من الغيرة
جاسر :بس مزة والله
آسر بضحك :تحب اشوفهالك
جاسر :لالا يابني انا كدا كويس سنجل ومبسوط بحالي
آسر :براحتك واخد كيان وطلعو
كيان قفلت الباب بغضب
كيان بغيرة وغضب :اتاريك متشيك كدا علشان عايز تقابلها
آسر :اهدي ياختي مفيش حاجة من اللي بتفكري فيه دة
كيان :اثبتلي
آسر قرب منها وباسها برقة
آسر :اديني اثبتلك
كيان وهي بتزقه :دة مش إثبات انت ليه ابتسمتلها ها ليه
آسر باستغراب :عادي ياكيان متكبريش الموضوع
كيان طلعت من الاوضة بغضب
آسر اتنهد وعمل اجتماع اونلاين وراح نام
كيان دخلت لاقته نايم راحت نامت في السرير بعيد عنه
آسر شدها عليه
آسر :قولتلك لو متخاصمين أو لا مكانك هنا
كيان :هي عاجباك؟
اسر بخبث :مش عارف
كيان بغيرة :طب هي احلى مني
آسر بخبث :برضه مش عارف
كيان ضربته ع صدر بغضب :ابعددد عني
آسر بكدب:اااااااه دة في مكان الجرح
كيان بخوف :والله اسفة مش قصدي
آسر بكذب :بتوجع ياكيان
كيان كانت هتقوم علشان تشوف الجرح بس آسر وقفها. آسر هو بيضمها :خليكي هنا وكدا هيخف
كيان بغضب :انت بتكدب عليا
آسر :هشششش نامي
كيان حاولت تنام بس مقدرتش كانت بتتقلب طول الليل
كيان وهي بتحط ايدها ع صدر آسر العاري وبتمشيها برقة:اسر
آسر بنوم :بتعملي ايه يامجنونة
كيان :هي بجد احلى مني؟
آسر بنوم:كيان نامي وبطلي اللي بتعملي فيه دة علشان انا هعمل حاجة وحشة بعد شوية
كيان بعدت ايدها بخوف ونامت. آسر بصلها وابتسم ع غيرتها
في صباح يوم جديد آسر كان واقف في البلكونة وبيكلم حد وبيضحك
كيان فاقت وراحت عنده سمعت صوت بنت من الفون بتاعه وهي بتضحك برقة
كيان :.......
كيان :آسر انت بتكلم مين
آسر :ثواني ي نغم هرجعلك
كيان بغضب :هو انت بتحبها وانا معرفشي ولا ايه
آسر :كيان اهدي احنا كنا بنتكلم عن الشغل
كيان راحت ع الحمام وهي متعصبة
آسر في نفسه :اسف ياروحي بس انا لازم اعمل كدا علشان اشوف اذا بتثقي فيا ولا لا
كيان طلعت بعد وقت وهو كان شغال ع اللاب توب
طلعت بدون م تبصله وراحت للمطبخ
كيان لزينب :صباح الخير ي خالتي
زينب:صباح النور ياحبيبتي مالك
كيان :ابنك بارد ياخالتي 
زينب بضحك :مالو 
كيان حكيتلها كل حاجة وهم بيعملو بسبوسة
زينب :بصي ياكيان قبل مايروح منك انتي لازم تعملي حاجة تمسكيه بيها
كيان بسرعة :ايه
زينب :........
كيان :بس....
زينب :انا عملت ال عليا وقولتك انا مالي
كيان :طيب موافقة
زينب :شاطرة
آسر دخل
آسر :مين شاطرة
زينب :ولا حاجة ياحبيبي تعال اقعد وقعدته ع السفرة وحطتله بسبوسة وشاي
كيان بضيق :بس دول ليا
زينب غمزتلها
كيان راحت قعدت جنب آسر وزينب طلعت
كيان :حبيبي
آسر :نعم
كيان :انت مدايق مني
آسر باستغراب :لا
كيان :طب هات حتة بسبوسة
آسر :لا دي ليا انا روحي خدي من الصينية
كيان :لا انا عايزة من دي
آسر :قولنا لا الله
كيان :بحبك
آسر  :وانا بموت فيكي
كيان اخدت حتة وجريت وهي بتاكلها
آسر قام بغضب وجري وراها
لحد ما وصل الاوضة وكيان قفلتها
آسر بغضب :افتحي ياكيان
بس مفيش رد
بعد مدة من الطرق كيان فتحت الباب
آسر بانبهار :ايه الحلاوة دي
ودخل وقفل الباب
كيان كانت لابسة قميص نوم ابيض تحت الركبة بشوية
كيان حضنته وهي بتعيط
آسر :في ايه ياقلبي
كيان بشهقات :آسر انت بتحبني
آسر :اكتر مما تتخيلي
كيان :طب افصل البنت دي
َاسر :قصدك نغم
كيان :اه
آسر راح قعدها ع السرير
آسر :ع فكرة نغم بنت محترمة اوي وهي مش زي البنات الصايعات وهي بنت مجتهدة اوي انا مش هقدر افصلها كدا بدون سبب ومش ممكن اقطع رزقها كدا عارفة ياكيان انها هي اللي بتصرف ع البيت هي البنت الوحيدة لأمها وابوها وابوها كبير في السن ومش ممكن يشتغل وامها كمان علشان كدا انا مش ممكن افصلها
كيان مسحت دموعها بكفوف ايديها زي الأطفال
آسر بضحك :بتغيري اوي انتي
كيان :مش بغير
آسر :بتغيري
كيان :اه بغير لأنك أنت حبيبي وليا انا وبس ومش بحب تضحك وتهزر مع بنت غيري
آسر قرب منها وباسها
آسر :وانا كمان مش بحب تكلمي شاب ومش بحب حد يشوفك غيري 
كيان عضت ع شفايفها بخجل
آسر :ايه اللبس دة
كيان وهي بتحط ايديها ع رقبته :ايه مش عجبك
آسر وحط ايديه ع خصرها:عجبني اوي 
كيان :احم آسر هو انت نسيت موضوع الكلية
آسر دفن راسه في رقبتها 
آسر :مش وقته 
كيان :بس....
اسر وهو بيبوسها :هششش
كيان استسلمت ليه 
بس ثواني والباب خبط
آسر بضيق :مين 
جاسر من برا :اطلع يالا عايزك في كلمتين 
آسر بضيق :بعدين 
جاسر :لا دلوقتي انا عايزك في حاجة مهمة يازفت 
كيان بصوت منخفض :روحله اكيد حاجة مهمة
اسر باسها من شفايفها وقام طلع اما هي ابتسمت ع أثره وراحت ع الحمام
عند آسر وجاسر 
آسر بغيظ :عايز ايه يازفت
جاسر بخبث :مالك مدايق هو انا قاطعت رومانسيتكم
آسر بضيق :يابني بطل واخلص 
جاسر :انا لقيت حبيبتك
آسر :مش حبيبتي يازفت 
جاسر :اه طب جويرية
آسر :لقيتها فين
جاسر بضحك :هيكون فين يعني لقيتها في النايت كلاب
آسر :وانت ايه اللي اخدك هناك
جاسر :منا لما الشباب قالولي روحت هناك
آسر :اها وعملتلها ايه 
جاسر :كلمتها وهي كانت مفكراني انت لأنها كانت دايخة من كتر الشرب وقالت كلام كتير
آسر :قالت ايه
جاسر :........
آسر بغضب :بنت الكلب انا هوريها
جاسر :وانا معاك
آسر حضنه :شكرا ياجاسر
جاسر :متشكرنيش ياجدع انا اخوك الله
آسر بضحك :اه
جاسر :طب روح لمراتك انت وانا هروح ع الشغل
آسر :اوكي
عند روح
روح كانت قاعدة في اوضتها ومحمد جنبها
محمد وهو بيحاوط خصرها:وحشتيني
روح بغيظ :ماحنا امبارح كنا مع بعض
محمد وهو بيدفن راسه في رقبتها :انتي بتوحشيني في كل ثانية
روح بضيق :ممكن تبعد شوية
محمد :مش ممكن ياروحي
فجأة روح بدأت تعيط
محمد حس بشهقاتها وبعد عنها
محمد بخضة :مالك بس
روح بدموع :انا مش بحبك يامحمد ارجوك ألغي الجوازة دي
محمد بغضب :اه بس بتحبي إياد صح
روح بدموع اكتر:مش بحبه
محمد حس بنغزة في قلبه راح حضنها وهو بيمشي ايدو ع شعرها
محمد :انا اسف
روح :طلقني ارجوك
محمد بضيق :روح انا مش هقدر اطلقك كدا من قبل الفرح الناس هيتكلمو عليكي
روح وهي بتبعد عنه :طب نعمل ايه
محمد وهو بيمسح دموعها :هنعمل الفرح وهنعيش مع بعض تلات شهور وبعدها هطلقك
روح :وعد
محمد بضيق :وعد
روح حضنته تلقائيا وهو انبسط منها
محمد :ايه رايك نروح ناكل آيس كريم
روح :بس...
محمد :كـ رفقات مش اكتر
روح :موافقة
محمد :طب اجهزي وانا هقول لخالتي
روح :اوكي
بعد مدة محمد خبط الباب وروح طلعت كانت في غاية الجمال لابسة دريس ابيض عليه نقوش باللون الأزرق وطرحة بالازرق وكانت عاملة شوية ميكب
محمد بانبهار :بسم الله ماشاء الله
روح ابتسمت بخجل :حلو؟
محمد :اه كل حاجة حلوة بس ثواني وطلع منديل من جيبه ومسحلها الميكب
روح بحزن :بس ليه
محمد :انتي حلوة بدون مكياج ياقلبي.... قصدي يا روح
روح ابتسمتله بعفوية
محمد اخدها وطلعو
عند كيان واسر
َاسر :بكرة هيكون فرح روح ومحمد واحنا في نفس اليوم هنسافر ع ماليزيا
كيان :بس يا آسر هنكون تعبانين اوي
آسر :لا دة الا اذا كنتي عايزة ترقصي
كيان :وهو في فرح من غير رقص
اسر قام من الكرسي وقرب منها :بقولك يا كيان لو لمحتك بترقصي لوريكي العين الحمرا
كيان بلعت ريقها بخوف
آسر :مفهوم
كيان هزت رأسها ب اه
آسر :حلو
كيان :طب امتى هنروح السوق
آسر :لما روح ترجع البيت روحي انتي وهي مع السواق اوعك ثم اوعك تروحي مع جاسر
كيان :حاضر
آسر :حلو طب تعالي نشوف فيلم
كيان بمرح انا هعمل الفشار
آسر بضحك :اوكي
بعد مدة آسر وكيان كانو بيتفرجو ع فيلم كرتون
آسر بضيق :انا مش عارف ليه انتي بنت كبيرة كدا بتتفرجي ع اطفال
كيان ببراءة :بحبهم
آسر بضيق :يالله صبرني
كيان حطت راسها ع كتفه بنوم :امين
بعد مدة كانت نامت قام نيمها ع السرير
الباب خبط وكانت روح
آسر بضيق :عايزة ايه
روح وهي بتبص ع جوة :فين كيان احنا اتأخرنا
آسر :كيان نايمة انتي روحي مع امي
روح وهي بتبص لسة:بس هي عندها فستان معين عايزاه
آسر بضيق :يابنتي دي أوضة اتنين متجوزين بتبصي لجوة ليه
روح :اصل انا حاسة انك بتكدب عليا علشان متروحش وتفضل معاك
آسر :اه بكدب عليكي وقفل الباب
روح فضلت تخبط بقوة لحد م كيان فاقت
كيان بخضة :في ايه مين
آسر بضيق :روح وصلت وعايزاكي تروحي معاها
كيان قامت بسرعة وراحت ع الحمام لبست عباية وكانت هتطلع
آسر مسكها من ايدها :متتأخريش
كيان ابتسمت وراحت باسته من شفايفه برقة وكادت أن تبتعد لكن سرعان ما تحولت هذه الرقة لشغف وجنون 
بعدت عنه بعد وقت بكسوف من عملتها
اما هو ف كان مبسوط منها
آسر :بحبك يامراتي
كيان طلعت بكسوف وراحت ل روح
روح :بتعملي ايه كل دة يابت
كيان بسرعة :مفيش يلا نروح علشان هنتأخر واسر هيدايق
روح بخبث :اه اه يلا
كيان ضربتها بخفة وطلعت
في المسا كيان وروح رجعو وكانت الساعة 10
اسر كان قلقان عليهم اوي
اول ما كيان دخلت آسر راح حضنها بسرعة وهو بيبوسها في كل وشها
كيان بكسوف :آسر في ايه
آسر :اتأخرتي اوي
كيان :اسفة بس الفستان اللي انا عايزاه مكناش لاقينه
اسر :طب لقيتوه
كيان :اه
آسر :وريني كدا
كيان بتعب :لا خليه مفاجئة وانا تعبانة هروح انام وراحت نامت وأسر كمان
في صباح يوم جديد
آسر كان نايم فاق وملقاش كيان جنبه قام بسرعة وهو بيفتش عليها بخضة
كيان دخلت وهي شايلة القهوة بتاعته وحطتها ع التربيزة
آسر بخضة :قلقتيني عليكي
كيان راحتله وحطت ايديها ع وشه برقة :آسر في ايه ليه بتقلق لما متلاقينيش جنبك
آسر بتوتر :لالا مفيش حاجة
كيان بابتسامة :متخفش مش هيجي يوم واسيبك وإذا انت مخبي عني حاجة قولي وانا هتفهمك
اسر بتوتر :لالا مفيش حاجة ياكيان القهوة هتبرد انا هشربها
كيان :اوكي
وطلعت وهي حاسة انه آسر بيكدب عليها
كيان في نفسها :يارب ميكونش بيكدب يارب شكي يكون مش في محله
وراحت عند روح وقعدت معاها لحد المساء
كيان :انا هروح آسر هيكون مستنيني
روح :بس لسة الساعة 4 بدري ع الحفلة
كيان :لا أصل احنا مسافرين بعد الفرح علطول ولازم نجهز حاجاتنا
روح بفرح :الله...حلو اوي
كيان :يابنتي تعب مش حلو
روح :ماهو التعب هيختفي اول ماتشوفي المناظر الجميلة في ماليزيا
كيان :مش مهم انا هروح بق
روح :طب متنسينش هاتيلي معاكي هدايا
كيان بضحك :ماشي وطلعت
عند آسر كان جهز كل حاجة
كيان بانبهار :الله جهزت كل حاجة
آسر :اه اصل انتي اتأخرتي ف قلت اسيبك مع روح براحتكم
كيان :امممم حلو طب نجهز للفرح
كيان راحت طلعتله قميص ابيض وبنطلون اسود وساعة فخمة بالاسود وجزمة بالاسود
آسر :ايه دة كلو ياحبيبتي
كيان :جبتهملك علشان الفرح محبتش اجيبلك بدلة علشان مش بحبها و.... فجأة قاطعها بقبلة عميقة انتهت بزقه
كيان :ممنوع تبوسني وانا بتكلم
آسر بابتسامة وهو بيقرب :وممنوع المقاطعة وانا ببوس
كيان :بطل يا آسر انا لازم اكويلك الهدوم كدا هتأخرني
آسر :طب اكوي ياستي وراح قعد ع الكرسي
كيان بدأت تكوي وهو بيبصلها
بعد وقت
كيان بضيق :متبصش كدا انا بس عملت ايلاينر وخططت حواجبي
آسر باستغراب:بجد
كيان :اه يعني انت مش ملاحظ
اسر :لا انا كنت ببص ع شفايفك
كيان عضت ع شفايفها بخجل
آسر :طب بقولك امسحيهم
كيان :لا
آسر :نعم
كيان :آسر الليلة فرح روح هي زي اختي يعني زي فرحي ولازم افرح معاها
آسر راح اخد منديل ومسحلها
كيان بضيق :كلهم هيكونو عاملين الا مرات الهواري ليه لأنه جوزها مش بيحب الحاجات دي
آسر :بالظبط كدا
كيان تأفأفت بضيق وقامت
الساعة 6
البيت كان كله حريم وطبعا الرجال برا وكانو الحريم فاكين شعرهم عادي لأنه الشباب مش مسموح ليهم يدخلو القصر
عند آسر وكيان كانت زي الملاك ولابسة فستان اسود طويل مفصل ع جسمها وعليه نقوش بالدهبي وطرحة بنفس اللون بس حاطها ع كتفها وشعرها الطويل منسدل ع ضهرها كان مديها منظر جذاب
آسر :اللهم صل ع النبي
كيان ابتسمت بخجل :اي رايك
آسر :حلوة أوي ياحبيبتي وراح مسكلها راسها وفضل يقرالها قرآن علشان محدش يصيبها بالعين
بعد م خلص باسها من جبينها بحب
آسر :ربنا يحفظك ليا ياحبيبتي
كيان :يارب ويحفظك ليا وميحرمنيش منك ياروحي
آسر :يارب بس انا مش عاجبني اللبس دة
كيان بضيق :آسر والله مش هخلي شاب يشوفني
آسر :طيب بس اذا حد شافك هيكون يومك اسود
كيان :حاضر
طبعا آسر كمان كان طالع حلو اوي بعد م لبس الهدوم اللي جابتهالو كيان
بعد مدة طلعو الاتنين
وأول ما نزلو كل الستات كانو بيبصولهم
كيان بغيرة :بقولك ايه يا آسر متكلمش ولا بنت تروح ع طول لبرا
آسر :مش هيحصل وراح ع بنت حلوة وقعد يضحك معاها تحت نظرات كيان الغاضبة ليه
وهو كان بيعمل كدا علشان يدايقها وكان بيبصلها كل شوية
بعد وقت ملقاهاش بص باستغراب وثواني وهي كانت قدامه
كيان بدلع :حبيبي مش هتعرفني ع البت دي
آسر وهو بيحاول يكتم ضحكته ع غيرتها:دي بنت عمي يا كيان
كيان :هاي ع فكرة آسر متجوز وعارفة مين مراته انا وانا بكره انه حبيبي يكلم بنات ف احسنلك تبعدي عنه اوكي
آسر بغضب ع تصرفها :كيان انتي ازاي تكلميها كدا دي بنت عمي بقولك مش حد غريب
كيان بصتله بحزن واختفت من قدامه
البنت :احم انا اسفة يا آسر لأنه بسببي مراتك زعلت بجد اسفة
آسر :ولا يهمك
وطلع من القصر وراح ع شقة محمد اللي هي قريبة من القصر كانو فيها الشباب
بعد مدة عند البنات كيان كانت نزلت ومعاها روح اللي لابسة فستان ازرق منقوش بالدهبي زي بتاع كيان وطرحة بنفس اللون وعاملين نفس التسريحة
(طبعا هي مش لابسة زفاف لأنه دي حفلة صغيرة ودة كان اختيار روح طبعا بعد ما تخلص الحفلة محمد هيجي ياخد روح ع شقته وكدا خلاص)
بعد شوية اشتغلت الاغاني في القصر والبنات كلهم بيرقصو
آسر راح ع القصر علشان ياخد فونه بس اتفاجئ لما شافها.....
اسر راح ع القصر علشان ياخد فونه بس اتفاجئ لما شافها رابطة الطرحة ع وسطها وبترقص هي وروح وكلهم بيبصولها
آسر انتظرها لحد ما خلصت رقص وراح بسرعة اخدها من جنبهم ع المطبخ وهو ع آخره
آسر بغضب :اتجننتي انتي صح
كيان ببرود :اه صح
آسر بغضب اكتر ع برودها:هو مش انا قولتلك اوعك ترقصي
كيان ببرود اكتر وهي بتاخد حتة كيكة بتاكلها:حصل
آسر شدها عليه وهو بيجز ع أسنانه بغضب :وليه مسمعتيش الكلام
كيان :علشان انت مش بيهمك زعلي ولا حتة غيرتي
آسر :ايه دخل دة في دة
كيان بضيق:مش عارفة وبعدته عنها وراحت ع برا
آسر بغضب :انا هوريكي ياكيان
كيان كانت قاعدة ومدايقة اوي من أسر
روح كانت بترقص راحتلها
روح :في ايه ياحبيبتي
كيان :مفيش ياقلبي روحي انتي انبسطي وانا هطلع اريح في الاوضة
روح :لا والله الحفلة يدوبك بدأت ياكيان بطلي الحركات بتاعت النسوان دي وتعالي نرقص
كيان :بس...
روح اخذتها بالغصب وبداو يرقصو كلهم وزينب معاهم
آسر راح ل زينب واخدها ع جنب
آسر :ماما خلي كيان تبطل رقص
زينب باستغراب :ليه
آسر :مش عايز راجل يدخل هنا  ويشوفها
زينب بضحك :هو انت بتغير
آسر :اه ياماما يلا امنعيها هي هتسمع كلامك
زينب بصتلها وهي بترقص بمهارة:لا خليها تنبسط اصل انت حرمتها من الفرحة دي
آسر :يووووه
وطلع بغضب
وطبعا حذر الحرص من أنه حد يدخل وحذرهم انهم يبصو لجوة القصر وراح وهو بيتوعدلها بعذاب زي ما عملت فيه
بعد م خلص الفرح والكل راح ع بيته كان باقي كيان وروح وزينب
زينب وهي بتحضن روح وبتعيط:هتوحشيني
روح بدموع :وانتي كمان ياماما
كيان :بطلو عياط ياجماعة شقتهم اهو في الشارع التاني روح انتي هتجينا كل يوم فاهمة
روح بضحك :حاضر ياقلبي
وكيان قعدت تضحكهم علشان يبطلو نكد
بعد وقت جاسر دخل وراح ع المطبخ بسرعة
زينب :في ايه ياولا
جاسر راح شرب ماية وطلع من المطبخ
جاسر :الله مفيش احلى من الماية ياشباب
كلهم ضحكو عليه
آسر دخل بغضب وهو بيبص ع كيان اللي طرحتها في نص رأسها وفي جزء من شعرها ورا ظاهر
آسر راح وشدها عليه وخباها في حضنه كأنه مش عايز حد يشوفها
جاسر وهو بيحاول يغيظ آسر :الله ياكوكي ايه الفستان الحلو دة
كيان كانت بتحاول تزق آسر
بس مفيش فايدة
آسر بغضب :حسابك معايا يازفت
وشال كيان وطلع ع فوق وكيان كانت بتضربه ع صدره بغيظ علشان ينزلها بس هو مش راضي ينزلها
تحت
محمد دخل وهو متعصب من جاسر واسر
زينب :مالك ياحبيبي
محمد :ياخالتي انا اسف بس ولادك معفنين ويستاهلو الضرب
زينب :ليه بس
فلاش بااااك
بعد م طلعو الضيوف وخلصت الحفلة 
جاسر :هو انت معندكش ماية يا زفت انا عطشان
محمد :لا أصل أنا اشتريت الشقة دي الليلة
جاسر :ياااه طب انا هروح البيت
محمد :لا ياشاطر ساعدني ننضف البيت دة 
جاسر :مش قادر عطشاااان
وطلع
آسر دخل وهو بينهي مكالمة
آسر باستغراب :هو جاسر راح فين
محمد بضيق :راح القصر
آسر بصدمة :اييييييه
محمد :راح القصررررر عطشان تعالا ساعدني
آسر :لالا انا لازم اروح ل كيان
وجري
بااااك
جاسر بضحك :يابني دي غلطتك قولنالك هنجبلك خدم قولت لا مش عايز
روح بضحك :يعني نضفت الشقة كلها لوحدك
محمد بغيظ :اه
كلهم كانو بيضحكو آسر نزل من السلم
آسر :في ايه يا شباب
زينب :فين كيان
آسر :حبستها علشان تاني تسمع الكلام
روح :بس هي معملتش حاجة
آسر راح قرب من روح :لا عملت انا كنت مانعها من الرقص ورقصت بسببك
محمد :ابعد عن مراتي يا آسر الهواري
آسر حضن روح
آسر :وكدا هتعمل ايه
محمد راح زق آسر بغضب وشد روح عليه
آسر بضحك :ماتتهدا يابني مالك انا اخوها
روح ببراءة :اه هو اخويا ع فكرة
محمد :انتي تسكتي خالص
زينب :خلاص ياولاد آسر روح خد مراتك وسافرو وانت يامحمد خد روح ويلا ع شقتكم
روح وأسر في نفس الوقت :بتطردينا ياماما
زينب :اه مانتو اللي اخترتو تبعدو عني
آسر راح حضنها وروح كمان
آسر :كلها شهرين وهنرجع ياروحي
روح :اه وانا هجيلك كل يوم ياما
جاسر :ع فكرة ياما انتي مش محتاجالهم انت موجود كل يوم هنطلع نتمشى وناكل آيس كريم
كلهم ضحكو
فجأة دخلت نغم
نغم :مستر آسر
آسر التفت لورا:نعم
نغم :ليه مش بترد ع تلفونك
آسر فتش جيوبه بس ملقاش الفون اتذكر انه في الاوضة واتاكد انه كيان كانت بتفصل الخط وابتسم
آسر :ليه في حاجة مهمة؟
نغم :اه انت عندك آخر اجتماع اليوم وبعتلك مسج علشان تعمل الاجتماع اونلاين بس انت مردتش ولما اتصلت عليك كنت بترفض المكالمة
آسر :احم اسف احنا هنبدا الاجتماع دلوقتي انتي لازم تكوني معايا علشان تعرفي الشروط بتاعتهم وتقوليلي إذا دة هيأثر ع الشركة أو لا
نغم :بس...
آسر :متخفيش جاسر هيوصلك لما نخلص يلا نروح
جاسر :بس انا....
آسر بغضب :جاسر
جاسر :اوكي خلصو بسرعة
وطلعو
محمد :روح انتي مش ناوية نروح ولا ايه
زينب :اه ياحبايبي انتو لازم تروحو ترتاحو
روح :بس انا عايزة أودع آسر وكيان
زينب :هتكلميها بكرا بالفون
روح :بس
زينب بنظرة روح بتعرفها:روووح
روح بضيق :اوكي
محمد :يلا
روح راحت مع محمد بضيق
عند آسر اخد نغم ع اوضته
كيان كانت مكسرة كل حاجة في الاوضة وكانت في الحمام
آسر دخل ونعم كمان انصدمو من المكان
آسر بحرج :احم اسف بس هي مجنونة شوية وكانت متعصبه علشان حبستها
نغم :مستر آسر انت مش محتاج تبررلي دي حاجات بينكم انا هنا للشغل وبس وبعدين متخفش مش هقول للموظفين
آسر بضحك :اوكي يلا نبدأ وراحو قعدوا ع الكنبة واللاب ع التربيزة وبدأو الاجتماع
كيان سمعت صوتها واتغاظت اوي من أسر
طلعت وهي لابسة بيجامة زرقة حلوة أوي ورجعت شعرها لورا كحكة
كيان طلعت وبصت ع آسر ونغم بغيظ
آسر بصلها وابتسم بخبث
كيان اتجاهلته وطلعت بعتت حد من الخدم ينضف الاوضة ورجعت بعد وقت وراحت ع السرير وجابت اكلات كتيرة وحطتها ع السرير وبدأت تاكل وهي بتبصلهم بغيظ
آسر :احم مستر زيد ممكن استراحة
:اوكي مستر آسر
آسر قفل اللاب توب وبص لكيان
آسر :حبيبتي احنا هنا عندنا اجتماع ليه مش بتاكلي في المطبخ
كيان ببرود :ملكش دخل ووجهت حديثها ل نغم انا بس متوترة شوية علشان كدا باكل متظنيش اني باكل كتير دايما
نغم باستغراب:اها اوكي
آسر لنغم :هي غيرانة منك شوية
كيان :مش غيرانة
نغم :احم مدام كيان انا مش عايزة حاجة من آسر بيه انا وهو بس زملاء في الشغل العلاقة بينا مدير وموظفة مش اكتر ولا أقل انتي مش محتاجة تحرقي دمـ.ـك ع الفاضي
آسر لكيان :شوفتي مشكلتك غيورة
كيان :مش غيورة وانتي إذا قربتي من حبيبي هيحصلك طيب
نغم بلعت ريقها بخوف وهزت راسها ب اه
آسر :كيان لو سمحتي اطلعي وخدي الاكل دة علشان احنا عندنا اجتماع ولازم نخلص بسرعة
كيان طلعت وأخدت الأكل
 بعد وقت
جاسر اخد نغم وروحها ع بيتها
وكان آسر وكيان جهزو
كيان بدموع وهي بتحضن زينب :هتوحشيني ياطنط
زينب بدموع :وانتي كمان ياروحي
آسر بملل :كفاية بقا ياشباب احنا مش هنقضيها نكد كفاية كيان رقصت ونكدتلي يومي
كيان بصتله بحدة :مخلاص يا آسر هو انا رقصت في كباريه ولا ايه منا رقصت قدام ستات زيي زيهم
آسر بضيق :خلاص بق متذكرينيش
كيان باستغراب :نعم 
زينب بضحك :خلاص ياولاد الطيارة هتفوتكم
آسر :لا احنا هنروح بطيارتي الخاصة علشان خايف الهانم تقوم ترقص قدام العالم
زينب بحدة :آسر بطل انت زودتها اوي
جاسر دخل
جاسر بهزار:يابني روح انا مش عايز اشوف خلقتك
آسر :مش هروح
جاسر راح قرب من كيان وكان عايز يمسك ايدها بس آسر زقاه وشد كيان ع حضنه وحط ايده ع راسها وهو بيخبيها في صدره
جاسر :يابني جبتلها الاسوارة اللي قولتلي اجبهالها
آسر :هات
جاسر أداه الاسوارة
آسر أخدها ودخلها في جيبه
آسر :يارب لما نرجع تكوني جوزتيه ياما
زينب بضحك :متخفش انا خلاص عرفت البنت المناسبة
آسر بغمز :اه قصدك هي
زينب :اه اه
اسر :اوكي يلا احنا هنروح واخد كيان وراح
جاسر :ماما انا قولتلك مش هتجوز
زينب ببرود :وهو احنا هنجوزك اليوم لا ياحبيبي لما يجي وقته وراحت
جاسر بتفكير :معقولة تكون....
جاسر بتفكير :معقولة تكون نغم.... لالا مستحيل انا مش هتجوزها دي مجنونة بتحب الشغل اكتر من حالها
زينب :بطل يا جاسر وروح نام
جاسر راح ع اوضته وفجأة دخلت جويرية وكان معاها واحدة تانية
جويرية :بقولك ايه انتي روحي إلهي جاسر وانا هروح ع أوضة آسر وكيان 
:اوكي 
وراحت ع أوضة جاسر 
هي دخلت وكانت بتعيط
:جاسر
كان قاعد وعرف انه دة صوتها بصلها وفعلا كانت هي
جاسر :جميلة (دي كانت حبيبة جاسر)
جميلة بدموع :وحشتني يا جاسر وراحت علشان تحضنه بس هو وقفها
جاسر بجمود :عايزة ايه... فلوس.. ولا القصر دة.. ولا عربات
جميلة بدموع :مش عايزة حاجة يا جاسر انا بس عايزاك انت
جاسر بضحك :كدابة انتي عايزة فلوسي بعد ما عرفتي انه ابويا اتوفى وانا واسر ورثناه قولتي ياريتني ماسبتوش صح
جميلة :مش كدا يا جاسر انت فاهم غلط
عند جويرية دخلت الاوضة وهي حاملة سكينة بس ملقتش آسر وكيان
جويرية بغضب :فين راحو الاتنين دول كمان
فجأة التلفزيون فتح وكان آسر
آسر بابتسامة :ازيك يا جويرية انتي اكيد مستغربة انا وكيان فين دلوقتي صح
جويرية بتوتر :انت انت
آسر :هششش انا مع مراتي في شهر العسل يا حلوة
آسر وهو بينادي كيان :ياحبيبتي
كيان جت وبصت ع الفون
آسر شد كيان عليه اكتر وقرب منها كان عايز يبوسها بس جويرية قفلت الشاشة بغضب انا هوريك يا آسر انت بس ارجع واتصلت ع جميلة بس جميلة مكنتش بترد
جويرية بغضب :ايه البنت الغبية دي كمان وطلعت من القصر
عند آسر وكيان
كيان بكسوف :آسر بطل
آسر :مالك بس ياقلبي بتكسفي مني
كيان :احم مش كدا بس انت كنت بتكلم حبيبتك و...
آسر بمقاطعة :مش حبيبتي انا معنديش حبيبة غير كيان الدمنهوري
كيان بخجل :ع فكرة عارفة
آسر بابتسامة جذابة :طب ايه
كيان :ايه
آسر قرب منها وباسها
بعد وقت بعد عنها
كيان :يعني اللي في دماغك لازم تنفذه
آسر :اه
كيان وهي بتبص ع برا الطيارة:امتى هنوصل
آسر بص ع ساعته :قربنا اصبري شوية
كيان :هنقعد في فندق؟
آسر :لا انا عندي شقة هناك
كيان بفرح :بجد
اسر :اه وكان هيقرب منها بس هي بعدته وقامت من جنبه وراحت قعدت في مكان بعيد عنه
آسر بضحك :خليكي هناك احسن 
كيان بصتله بغيظ
عند جاسر 
جاسر بغضب :جميلة اطلعي من اوضتي ومن حياتي كلها
جميلة :ليه اوعى تكون اتجوزت أو خطبت
جاسر :لا 
جميلة :شوفت يا جاسر الهواري انت مش بتقدر تعيش من غيري
جاسر :مين قال اني مش بقدر اعيش من غيرك يكون بعلمك انتي ولا بتهميني ولا حاجة انا مرتبط وهخطب قريب 
جميلة بضحك :كداب يا جاسر 
وحطت اصبعها ع قلبه :دة مش بيعرف يدق من دوني وفي كل ثانية بيوجعك وانا بعيدة عنك يا جاسر 
جاسر بغضب:لا ياجميلة هانم غلطانة وانا فعلا مرتبط عايزة تعرفي مين انا هوريكي
وطلع موبايله ومدلها الفون وعليه صورة نغم 
جميلة انصدمت لما شافت صورتها
جاسر بابتسامة :شوفتي حتى أنها احلى منك والحلو اكتر انها مش بيهمها الفلوس
جميلة :لالا مستحيل انا مش قادرة أصدق انت كداب انت صورتها بدون ماهي تعرف اصلا ودة واضح اكيد دي بنت انت شوفتها في مكان وصورتها انا ازاي اصدقك
جاسر اخد الفون ورن ع نغم وفتح الاسبيكر
جاسر :حبيبتي 
نغم بتوتر :مستر جاسر
جاسر :اه ياقلبي انتي كويسة
نغم :اه الحمد لله وانت
جاسر :مبسوط لاني سمعت صوتك 
نغم ابتسمت بخجل 
جاسر :هقفل دلوقتي ونكمل بعدين ياروحي
نغم :طيب
وقفل الفون 
جاسر :ها سمعتي 
جميلة :بس بس هي قالتلك مستر جاسر وانا مسمعتهاش قالتلك حبيبي
جاسر ببرود :مش متعودة أصلها مش بتعرف للحاجات دي لأنها متربية ومحترمة يلا غوري من قدامي
جميلة راحت من قدامه بغضب 
فلاااش باااك
في العربية بتاعت جاسر وصل نغم 
جاسر :احم أنسة نغم ممكن طلب صغير 
نغم بابتسامة :اه اتفضل يا مستر
جاسر :ممكن تديني رقمك وتسجلي رقمي عندك علشان هتصل عليكي بعدين 
نغم باستغراب :ليه
جاسر :انا هفهمك بعدين بس عايز اقولك انا بعدين يمكن اخرف أو اقول كلام غريب بس اوعك تستغربي عايزك تتجاوبي مع الموضوع
نغم :بس... 
جاسر بسرعة :بليز علشان تساعدي مستر آسر كدا هتكوني ساعدتيه كتير
نغم :اوكي
باااااك
جاسر اتصل ع نغم
جاسر :احم انا اسف ع اللي قولته يمكن دايقتك
نغم :اوكي
جاسر :بعد كدا امسحي رقمي
نغم :حاضر 
وجاسر قفل 
عند محمد وروح
محمد بنوم :بحبك 
روح فاقت بعصبية
روح :بغضب انت ليه نايم جنبي
بس مفيش رد محمد كان بيقول كلام غريب
روح بغضب :لا وكمان بيخرف وهو نايم
وقامت من جنبه وراحت جابت ماية ساقعة رشتها عليه
محمد قام بعصبية
محمد :ايه دة يابت المجنونة
روح بغضب :الفاظك
محمد :احم اسف
روح :انت ليه نايم جنبي
محمد :يعني هنام فين
روح :ع الكنبة مثلا 
محمد قرب منها وشدها عليه
محمد :ع فكرة مش معنى اني وافقت اني اطلقك معناها أنك خلاص تعملي اللي عايزاه وتقوليلي اعمل ايه ومعملش ايه
روح وهي بتحاول تتفك من قبضته :بس انا مش عايزة انام جنبك
محمد :مش مشكلتي ويلا نامي علشان تعبان
روح بغضب :مش هنام وانت جنبي
محمد بغضب وعيونه كادت تطق شرار :بقولك ايه ياروح الهواري انتي مراتي وانا من حقي انام جنبك ومن حقي كمان أخد حقي الشرعي بس باين انه الطيبة مبتنفعش معاكي وزقها ع السرير وبدأ يقطع ملابسها بغضب وهي كانت بتصرخ وتعيط لكن لا حياة لمن تنادي.......
في صباح يوم جديد عند روح ومحمد
روح فاقت واتذكرت اللي حصل امبارح وبدأت تعيط
محمد فاق وصلها ببرود وقام من السرير وراح ع الحمام اخذ شاور وطلع
محمد :قومي خدي شاور واتوضي علشان نصلي
روح قامت وهي بتمسح دموعها وراحت ع الحمام وعملت زي ما قالها بعد ما خلصو روح كانت هتقوم بس محمد مسكها
محمد :احم انا اسف
روح زقت ايدو بغضب
روح بغضب :اسفك مش هيفيدني بحاجة يامحمد
محمد :صدقيني انا عملت كدا علشان كنت متعصب اوي
روح اختفت من قدامه بدون ما تقول حاجة
محمد طلع بس ملقهاش عرف انها راحت لأمها
عند روح كانت مع زينب
روح بدموع :ياماما انا ايه اللي عملو فيا آسر هو ازاي بيتصرف كدا يعني علشان يرضي رفيقو يجوزني ليه
زينب :معلش ياحبيبتي دة اللي ربنا كاتبهولك واكيد فيه خير انتي بس اصبري وصدقيني انتي هتحبيه اكيد
روح :طب وانتي ليه متأكدة كدا
زينب بحب :لأنه انا وابوكي كنا كدا كنا طول اليوم خناق ونكد بس في النهاية اكتشفنا اننا مش بنعرف نعيش من دون بعض
روح :هو انتي وبابا متجوزتوش عن حب؟
زينب :لا كان جواز تقليدي عادي
روح بابتسامة :طب احكيلي
زينب بابتسامة:حاضر بس انتي روحي اعملي الشاي لجوزك وفطريه وتعالي مينفعش تقعدي هنا من الصبح
روح قامت بسرعة :مش هتأخر ياست الكل
وراحت ل محمد
محمد كان قاعد ع السفرة منتظرها
روح :احم انا روحت اجيب شوية حاجات من ماما علشان هنا مفيش
محمد :جبتي ايه
روح طلعت بسكويت من الكيس
محمد :بس هنا في بسكويت
روح راحت تعمل الشاي ومردتش عليه
محمد بغضب :لما اكلمك تردي
روح بهدوء :انا مش بحب غير دة
محمد :اوكي ياهانم من اليوم ورايح مش هنجيب غير دة علشان حضرتك متطلعيش ع بيت امك كدا من الصبح
روح مهتمتش لكلامه وعملتله الشاي والفطار وجت تطلع بس هو وقفها
محمد :ع فين
روح :رايحة لامي
محمد بتنهيدة :اوكي بس متتأخريش عندك ساعتين وترجعي
روح طلعت بدون م ترد عليه ودة زاد من عصبية محمد
عند كيان وأسر
كيان وهي بتضرب آسر بخفة:آسر ياحبيبي يلا قوم آسر يا اسر
آسر قام بضيق :مالك ياكيان
كيان :تعال نروح نتمشى
آسر بضيق ورجع حط راسه ع المخدة :انا عايز انااااام
كيان :بس انا عايزة اشوف البلد دي
آسر شدها ونيمها جنبه :بعدين خلينا ننام
كيان بضيق :بس انا مش عايزة انام
آسر :وانا مش قايم
كيان نامت بضيق
عند جاسر كان طالع ع الشغل
جاسر :انا طالع حد عايز حاجة
روح :انا عايزة شيبسي
جاسر :اوكي وانتي ياما
زينب :مش عايزة حاجة ياحبيبي
جاسر :اوكي وصلح الجاكيت بتاعه(هو لابس تيشيرت بالأبيض وفوقه جاكيت جلد بالبني وبنطلون ابيض وكوتشي بالاسود) وطلع
روح :مش ناوية تجوزي الواد دة ولا ايه ياما
زينب بابتسامة :انا لقيتله عروسة زي القمر
روح بلهفة:مين هي اكيد نغم صح
زينب :اه صح
روح ضربت كفها بكف مامتها بضحك :بجد انا من اول يوم شوفتها وشوفت نظراته ليها عرفت انهم لبعض
زينب :اه وانا كمان لاحظت
روح فضلت تحكي مع مامتها
عند جاسر
جاسر كان قاعد في مكتبه بملل ومفيش حاجة يعملها قام قرر يطلع وراح ع شركة آسر
جاسر للسكرتيرة :فين الآنسة نغم أحمد
السكرتيرة :اه موجودة في مكتب آسر بيه عندها اجتماع شوية وبتخلص (نغم مساعدة آسر وهي بتشتغل بالنيابة عنه طول فترة غيابه)
بعد وقت
السكرتيرة : جاسر بيه ممكن تدخل
جاسر دخل وراح قعد ع الكرسي وهي كانت قاعدة في الكرسي اللي قصاده
جاسر : لايق عليكي منصب المديرة
نغم بابتسامة :بجد
جاسر بابتسامة جذابة:اه والله
نغم :شكرا طب انت عايز حاجة
جاسر :احم كنت جاي علشان اخدك معايا نفطر مع بعض دة إذا ماعندك مانع
نغم :بس....
جاسر :صدقيني انا حد كويس انا بس عايز نكون رفقات مش اكتر ممكن
نغم :ممكن
جاسر :اشطا يلا نروح
نغم وجاسر طلعو وكانو مبسوطين وجاسر كان بيحكيلها عن حياته برا مصر وكدا
عند آسر وكيان
آسر كان بيجهز علشان يطلعو وكيان كمان
كيان :يلا انا جهزت
آسر :طب تعالي خيطيلي الزرار دة اتقطع لما كنت بلبس
كيان :يا آسر البس واحد تاني
آسر :لا انا عاجبني القميص دة
كيان راحت وبدأت تخيطله وهو كان بيبصلها بابتسامة
فجأة حط ايده ع خصرها وشدها عليه
كيان بخضة :آسر
آسر :هششش كملي
كيان :بس...
اسر :كملي ياكيان انا مش هبعد
كيان كملت وهي متغاظة منه وخلصت
كيان :خلصت يلا نروح
آسر وهو بيدفن راسه برقبتها :امممم شكلي هغير رأيي
كيان :ليييه
آسر :اصل انتي لابسة دريس ديق اوي
كيان :بس دة مش ديق يا اسر
آسر :تؤ ديق اوي
كيان :طب ابعد هغيره
آسر :هبعد بس مقابل بوسة
كيان بخجل :بس....
آسر :يبقى مش هبعد
كيان كانت هتبوسه من خده بس هو وقفها
آسر :مش هنا
كيان :اسررر هنتأخر
آسر :محنا هنتأخر بسببك انتي علشان بتعانديني
كيان باسته بسرعة وزقته وجريت غيرت وطلعت
آسر :اممم دة كمان ديق
كيان بضيق :يا آسر خلاص مش عايزة احسن نقعد وراحت قعدت ع السرير بضيق
آسر بضحك :يلا نروح ياقفوشة
كيان قامت بسرعة وراحت معاه 
في الحديقة
كيان وهي ماسكة ايدو :عارف يا آسر انا كنت من زمان بتمنى انه اطلع مع بابا وماما لأماكن زي دي بس ربنا يرحمهم بقا عمي
آسر :ع فكرة انا هنا علشان احققلك كل امنياتك ومن اليوم ورايح اعتبريني ابوكي وعندك ماما هي زي امك وعندك جاسر زي اخوكي بالظبط وكمان روح
كيان بدموع :بحبك يا اسر
آسر بابتسامة وهو بيضمها عليه :وانا بعشقك ياروح آسر
آسر محلها دموعها بحنية
آسر :مش عايز نكد احنا ف شهر عسل يعني ننبسط ونتسلى وبس ياقلبي
كيان بابتسامة :حاضر ياروحي
بعد مرور شهرين بالظبط روح علاقتها اتصلحت مع محمد بس مش اوي
وجاسر اتقرب من نغم وبدأ يحس بمشاعر تجاهها وهي كمان
آسر وكيان كانو راجعين والكل كان مجتمع في القصر
وأول ما دخلو زينب راحتلهم
زينب :اهلا بيكم ياحبايبي نورتو
كيان بابتسامة :نورك ياطنط
آسر :نورك ياست الكل
جاسر كان واقف جنب نغم وبيبصلها طول الوقت
آسر :احم انا شايف انه في واحد ساب مراتي ولاقى واحدة تانية
نغم بصت ع جاسر بكسوف
جاسر :احم لا انت فاهم غلط يا آسر
آسر :اه اه يمكن ياما امتى هتجوزيهم
زينب :انا اتكلمت مع مامت نغم وهي وجوزها موافقين
جاسر ونغم بصدمة :اييييه
زينب انا اتكلمت مع مامت نغم وهي وجوزها موافقين
جاسر ونغم بصدمة :اييييه
زينب :زي ما سمعتو
جاسر :بس انا ونغم مجرد أصدقاء ياجماعة ومفيش بينا حاجة
نغم اول ماسمعت كلام جاسر حست بكرة فهي تحبه بل تعشقه ولكن هو ربما لايشعر بها
نغم :احم عن اذنكو
جاسر :ع فين يانغم
نغم :هروح البيت انا اتأخرت
جاسر :طب هوصلك
نغم :لالا متتعبش حالك انا هروح لوحدي
جاسر :بس
آسر :اوكي يانغم روحي مع السواق انا هقوله يوصلك
نغم كادت أن تتحدث ولكن منعها اسر
آسر :قولتلك السواق هيروحك يانغم اسمعي الكلام
نغم :حاضر وطلعت
آسر بغضب :تعالا ياشاطر
واخد جاسر وراح ع الاوضة
آسر بغضب :انت عارف عملت ايه بكلامك دة
جاسر :عملت ايه
آسر :انت كدا كسرت قلب بنت بريئة
جاسر باستغراب :انت بتقول ايه
آسر :زي ماسمعت البت كان ظاهر عليها انها اتكسرت من كلامك
جاسر :بس انا ماقولتلها اني بحبها ولا لمحتلها بكدا
آسر :خلاص يا جاسر البت حبتك تعمل ايه هي ملهاش ذنب
جاسر :وانا كمان مليش ذنب اتجوز بنت مش بحبها وبعتبرها زي اختي
آسر :اوكي ياجاسر بس اتذكر كلامك دة بعدين
وطلع من الاوضة
محمد :احم شباب احنا هنروح
روح :بس يامحمد...
محمد بمقاطعة :روح يلا احنا اتأخرنا
كيان :محمد بليز خليها تبات عندنا الليلة في حاجات كتير عايزين نحكي فيها
محمد :بس....
آسر :اه يامحمد خليكم الليلة معنا
محمد باستسلام :اوكي
روح بفرح :تعالي ياكيان
روح وكيان طلعو ع أوضة آسر وكيان
روح بدأت تحكيلها عن محمد وعن الحاجات الحلوة اللي اكتشفتها فيه
كيان بابتسامة :شوفتي قد ايه انتي مبسوطة يمكن لو كنتي مع إياد مكنتيش هتكوني مبسوطة كدا
روح :اه يمكن
كيان طلعتلها شيكولاتات من الشنطة
كيان :بصي جبتلك ايه
روح بفرحة :الله حلو النوع اللي بحبه انتي ازاي عرفتي
كيان :آسر قالي
روح :بجد آسر دة قمر
كيان بغيرة:بطلي يابت دة جوزي انا
روح :غيورة
كيان :اه غيورة اوي كمان
روح :اديكي اعترفتي
كيان ابتسمت بكسوف
عند آسر
آسر :احم محمد هو انت اخبارك ايه وكيفها روح معاك
محمد :الحمد لله
آسر : طب بقولك انا عايز اعمل صفقة مع شركتك
محمد :طبعا دة يشرفني يارفيقي
آسر بابتسامة :اوكي
عند جاسر
جاسر في نفسه :معقول هي تكون بتحبني بس انا حتى إذا اللي بحس بيه دة حب انا مش هتعرف بكدا انا مش عايز اكدب ع نفسي وعليها واقول اني بحبها واعلقها بيا وفي النهاية يطلع وهم وهي تتوجع بسببي اسف يا نغم
عند كيان وروح
آسر دخل وراح قعد ع السرير جنبهم وشد كيان عليه
آسر :ايه رايك بالهدايا ياروح
روح :حلوة اوي
كيان بصوت منخفض :آسر كدا عيب اختك هنا
آسر بهمس :مليش دخل
روح :طب انا هروح
كيان :لا متروحيش مخلصناش كلام
آسر :ممكن تكملو رغي بكرا
كيان بغيظ :انت اسكت
روح :اه نكمل بكرا ياحبيبتي وبعدين آسر باين عليه ع آخره ومنتظرني اطلع
آسر :صح والله يا روحي
روح طلعت وهي بتضحك
وكيان بصت ع آسر بغضب
كيان :انت كدا كأنك قولتلها اطلعي
آسر وهو بيدفن راسه في رقبتها مش بيهمني المهم اني كسبت
كيان :كسبت ايه 
آسر :امممم قلبك 
كيان :عايز تعملي فيها انك رومانسي ماحذرت آسر الهواري انت مش رومانسي
آسر بعد 
آسر :بجد
كيان :اه 
آسر :تعالي معايا
كيان :فين 
آسر :تعالي بس 
واخدها وطلعو برا القصر وراحو ع الجنينة كان في اضوية بالألوان وكان في واحدة واقفة بتغني وطبعا الحرص مفيش واحد بيتجرأ يبص ع جوة وكان في تربيزة و2 كرسي قدام المسبح اللي كان شكله جميل وهو فيه اضوية بجوة
آسر بابتسامة :اتفضلي يا اميرتي
كيان راحت قعدت وهي منبهرة من المكان 
كيان :الله يا آسر انت ازاي ظبطت كل دة بالسرعة دي
آسر وهو بيقعد:انا آسر الهواري في ثانية بتلاقي كل حاجة مظبطة
آسر :تطلبي ايه ياحبي
كيان :امممم عايزة عصير فراولة 
آسر للجرسون :واحد فراولة 
كيان :طب انت مش عايز حاجة 
آسر :انتي كفاية ياروحي 
كيان ابتسمت بخجل 
آسر حط ايديه ع ايديها 
وفضلو يبصو في عيون بعض بحب قاطعهم الجرسون 
:احم آسر بيه اتفضل 
آسر اخد منه العصير وعطاه ل كيان 
آسر للجرسون :روح ومش عايز حد يطلع من القصر بالذات جاسر ومحمد 
:حاضر 
وراح 
كيان وهي بتشرب العصير :ماكنت بعرف انك بتغير عليا للدرجادي
آسر :مش زي غيرتك لما هددتي بنت عمي
كيان ضحكت لدرجة أنها كادت تتشرق
آسر بخوف :متضحكيش وانتي بتشربي يامجنونة 
كيان :اه كان يوم حلو البنت خافت مني اوي ولما كنت برقص كانت مش بتبصلي حتى من كتر الخوف 
آسر بغيظ :اه لو سمحتي ماتجيبيلي سيرة الرقص دة تاني 
كيان :بمناسبة الرقص ع فكرة في واحدة بتغني هناك احنا هنرقص ولا لأ 
آسر :هنرقص طبعا ومسكها من ايدها وراحو جنب المسبح وأسر حط ايديه ع وسطها وهي حطت ايديها ع رقبته 
وبدأوا يرقصو 
بعد وقت كيان بعدت عن اسر
كيان :ياااه انا تعبت 
وراحت جنب الكرسي علشان تقعد بس محستش بنفسها غير وهي ع المسبح
آسر بصدمة :....... 
بعد وقت كيان بعدت عن أسر
كيان :ياااه انا تعبت
وراحت جنب الكرسي علشان تقعد بس محستش بنفسها غير وهي ع المسبح
آسر بصدمة :جويرية
جويرية :اه ياحياتي اشتقتلك اوي كيف كان شهر العسل
كيان وهي بتحاول تسبح (كيان مش بتعرف تسبح):آسر ساعدني
آسر اتجه ع المسبح علشان ينط وينقذها بس في شباب مسكو آسر
جويرية :حلو اوي بص يا آسر الهواري مراتك هتمـ.ـوت قدامك وانت مش قادر تنقذها
آسر بغضب :فين الحرص
جويرية :رجالي ضربو.هم المساكين حالتهم سيئة أوي
كيان وهي بتغر.ق :اسررررر
جويرية وهي بتشاور ل كيان :باااي حبيبتي
آسر فجأة ضرب واحد من  الرجالة ع بطنه بحركة احترافية وضر.ب التاني كمان
 ونط ع المسبح وطلع كيان 
آسر بخوف وهو بحطها ع الارض :كيان حبيبتي فوقي كيان ياكيان متسيبنيش
فجأة افتكر حاجة وبدأ يعملها الإسعافات الأولية
بس مكملش لأنه رجالة جويرية قامو ونزلو فيه ضر.ب
آسر بغضب :كياااااان انتو السبب
ونزل فيهم ضر.ب كلهم وكانو حرفيا مدغد.غين
جويرية بغضب :يا أغبياء ازاي راجل واحد يقدر يضر.بكو كلكو
آسر شال كيان وراح ع الاوضة وعملها الإسعافات الاولية كلها بس مافاقتش
آسر بصوت عالي : ساعدوووووني
الصوت وصل لجاسر وللكل
جاسر جيه جاري
جاسر بخوف :آسر مالك
آسر :جاسر ساعدني كيان كيان بتروح مني يا جاسر
جاسر بصلها وفهم انها غر. قت
جاسر :عملتلها الإسعافات الأولية
آسر :اه بس مش بتفوق
جاسر :انا هتصل بالدكتورة وانت حاول تاني
وطلع وهو بيحاول يتصل بالدكتورة
الكل دخل
زينب بخضة :يااالهوي كيان مالها يا اسر
آسر وهو بيعملها الاسعافات:غرقت
روح بخوف :بس ازاي دة حصل 
الدكتورة دخلت بسرعة 
الدكتورة :ممكن تطلعو
آسر :انا مش هطلع
الدكتورة :بس 
جاسر :دة جوزها ومش هيطلع 
الكل طلع عدا آسر 
آسر كان ماسك ايد كيان والدكتورة بتحاول تساعدها
فجأة كيان فاقت 
كيان بصت لأسر 
كيان بتعب:حصل ايه يا حبيبي ليه بتعيط
الدكتورة طلعت 
آسر مسح دموعه وحضنها
آسر :انتي كويسة ياقلبي؟ 
كيان :اه 
آسر :بنت ال..... حاولت تخلص منك بس انا مش هسيبها وكان هيطلع بس كيان وقفته
كيان :آسر خليك جنبي انا خايفة
آسر قعد جنبها وحضنها :متخفيش طالما انا موجود مفيش حاجة هتحصلك
الكل دخل 
كيان بعدت عن أسر بكسوف 
روح :احم شكلنا دخلنا في وقت غلط 
آسر :لا انتو خلوكم وانا.... 
كيان مسكت ايد آسر قوي وهو بصلها وهي بصتله بترجي 
آسر :جاسر انت روح ع الجنينة وشوف إذا في حد هناك 
جاسر :ليه
آسر بضيق :اسمع الكلام يابني 
زينب :هو ايه اللي حصل 
آسر بتنهيدة:جويرية رجعت ع حياتنا ياما
زينب بصدمة :ايييه
آسر :زي ماسمعتي هي رجعت وناوية انها تخلص من كيان 
روح راحت حضنت كيان 
روح :متخفيش مفيش حاجة هتحصلك واحنا معاكي ياقلبي
كيان بابتسامة :شكرا ياحبيبتي 
محمد :احنا كلنا معاكو وهنخلص من البت جويرية دي 
آسر :تسلملي ياغالي 
زينب :طب هنعمل ايه
آسر :مفيش حد يطلع من القصر 
روح بفرح :يعني احنا هنفضل هنا
اسر :اه
محمد بتنهيدة :بس لفترة معينة ياروح فاهمة
روح بفرح :موافقة
كيان حضنت روح بفرح 
جاسر دخل
جاسر :مفيش حاجة يا آسر 
آسر :تمام احنا من اليوم ورايح لازم ناخد حذرنا والبنات مش هيطلعو من البيت وممنوع تقابلوا حد لا خبيرة ميكب ولا غيرو
محمد :اه 
جاسر :في ايه ياجماعة 
آسر :انتو روحو وانت يامحمد احكيلو 
كلهم طلعو 
آسر لكيان :اسف لأنه ليلتنا خربت بسبب البت دي
كيان بابتسامة :متعتذرش ياحبيبي وبعدين انا عرفت انك رومانسي بجد 
آسر بضحك :قولتلك 
كيان :ياترى ابنك هيطلع زيك كمان 
آسر :لا هيطلع زينا الاتنين هيكون نسخة مصغرة من أمه وابوه
كيان :انا هحبه اوي لأنه هيكون نسخة مصغرة منك
آسر :خلاص بقا انا ابتديت اغير
كيان بضحك :طب خلاص انا مش حامل حتى يامجنون
آسر حضنها بحب :مجنون بيكي 
كيان همستله :وانا مجنونة بيك اكتر مما بتتصور يا آسر الهواري 
ونسيبهم بقا عيب😒🔪
عند روح 
روح كانت طالعة من الحمام ولابسة قميص نوم اسود مبين مل مفاتنها
محمد بغمزة وانبهار:ايه دة ياجميل انت
روح :معجبكش؟
محمد اتجهلها وحاوط وسطها :اي حاجة بتعمليها بتعجبني
روح حطت ايديها ع ياقة قميصه بدلع :قررت اديك فرصة ونبدأ صفحة جديدة ايه رايك
محمد :يعني مش عايزة.....
روح :مش عايزة أطلق
محمد قرب منها وباسها بشغف وشوق وحب وهي اتجاوبت معاه وووو  
( يلا يلا روحو من هنا ياحلوين🔪🔪)
ونروح للسنجل حبيب كل البنات
عند جاسر كان بيضرب كيس الملاكمة بغضب وهو بيتذكر كلام جميلة
فلااااش باااااك
جاسر طلع بس ملقاش حد جيه يدخل في حد مسكه من ايده وسحب ع بعيد
جميلة بدلع :في ايه ياجاسر انت ليه متجوزتش حبيبتك لحد الآن كان اسمها ايه نغم
جاسر بصدمة :انتي عرفتي اسمها منين
جميلة :مش مهم المهم انك لازم تنساها لأنها هي كمان هتنساك قريب
جاسر :قصدك ايه
جميلة حطت ايدها ع صدر جاسر بدلع :قصدي انها راحت منك يا جاسر خلاص هي بكرا هتسافر برا البلد ومش هترجع لأنه في واحد عجبته واتقدملها وهي وافقت وأول مايتجوزو هيسافرو ع الإمارات ياحبيبي دلوقتي معندكش غيري
جاسر زقها بغضب :لالا هي مستحيل تسيبني هي مش هتروح مش هتتجوزه
جميلة بغضب :لا يا جاسر خلاص هي سابتك وهتروح قريب انساها بقى
جاسر للحرص :امسكوها وارموها برا مش عايز اشوف خلقتها
جميل بغضب :انت بنفسك هتيجني ياجاسر صدقني هتندم اوي
بااااااك
جاسر بغضب :هي ازاي توافق كدا وبالسرعة دي معقول اكون فهمتها غلط وأنها مش بتحبني او يمكن كانت عايزة فلوسي بس لاقت اللي عنده
جاسر بعصبية :لاااااااا
جاسر بعصبية :لااااا هي مش ممكن تروح كدا مش ممكن
وراح اخد الفون واتصل عليها
آسر بغضب :يلا ردي يانغممممم
نغم ردت بعد وقت
نغم :الو
جاسر قلبه دق بسرعة اول ما سمع صوتها
جاسر بجمود :انتي فعلا هتسافري بكرا؟
نغم :اه
جاسر :وهتجوزي؟
نغم :اه يامستر جاسر في حاجة؟
جاسر :طب انتي قولتي لاسر
نغم :اه قولتلو وهو وافق
جاسر :بس انتي مش ممكن تسافري وتسيبي رفيقك يانغم
نغم :للأسف انا مضطرة يامستر جاسر
جاسر :احم طب هتتجوزي مين
نغم :حسن السيوفي
جاسر بصدمة :ح ح حسن
نغم :اه انت تعرفه؟
جاسر بغضب :هكلمك بعدين يانغم وقفل السكة في وشها
جاسر طلع من الاوضة بغضب وكان عايز يطلع من القصر بس زينب وقفته
زينب :انت رايح فين ياجاسر
جاسر :مكان قريب وهرجع مش هتأخر
زينب :لا الوقت اتأخر
جاسر :ياما انا لازم اروح
زينب بحدة :جاسر
جاسر رجع بغضب وفضل يضرب في كيس الملاكمة بغضب لحد ما تعب ونام
في صباح يوم جديد عند كيان واسر
كيان فاقت ع صوت الأذان
كيان :آسر يا آسر
آسر فاق بنوم :في ايه ياحياتي
كيان :يلا نصلي
آسر قام بنوم وراح يتوضأ وهي كمان بعد وقت خلصو صلاة
كيان راحت قعدت جنبه
كيان :حبيبي
اسر :نعم
كيان :انا جعانة
آسر :روحي اعملي اكل وهاتيلي معاكي
كيان :بس خايفة انزل والمكان ضلمة تعال معايا
آسر :اوكي
وراحو ع المطبخ بس اتفاجئو لما لقو جويرية
آسر بصدمة :انتي ازاي دخلتي هنا
جويرية :اسأل انتي بتعملي هنا ايه
كيان :اه بتعملي هنا ايه
جويرية قربت من كيان ببطء وفجأة حطت السكـ.ـينة ف رقبتها....
جويرية قربت من كيان ببطء وحطت السكينة في رقبتها
كيان بخوف :اسر
آسر بغضب وصدمة:انتي بتعملي ايه يامجنونة انتي
جويرية :مش بعمل حاجة ياحبيبي انا برجع مكاني في قلبك وبس
كيان :قصدك ايه
جويرية وهي بتقرب السكينة اكتر لكيان لدرجة أنها نزلت د.م :انتي اسكتي خااالض
آسر بغضب :جويرية ابعدي عنها والا هدفنك حية
جويرية :مش بيهم المهم اني اخلص منها
وكان الد.م بينزل اكتر واكتر
كيان ببكاء :آسر البت دي مجنونة اهرب
آسر بهدوء :بصي ياجويرية انا هعملك اللي انتي عايزاه بس سيبي كيان
جويرية :عايزة الأملاك بتاعتك كلها يا آسر
آسر بسرعة :موافق
كيان بصدمة :اسر
جويرية :آخر طلب عايزاك تطلقها وتتجوزني انا وتجوزها لخويا وتروح تعتذر منه ع اللي عملته فيه
كيان بدموع :آسر لا ارجوك متشمعش كلامها
جويرية :آسر قرر بسرعة حبيبتك هتمـ.ـوت
اسر :انا انا
كيان بدموع :آسر ارجوك لا
جويرية :آسر عندك 10 ثواني والا الهانم هتمـ.ـوت... وبدأت العد....
جويرية :10.9.8.7.6.5.4.3
كيان :آسر اوعك توافق
جويرية :2....
اسر بسرعة :انا موافق
جويرية بعدت عن كيان وراحت حضنت آسر
آسر أشار لكيان علشان تهرب
وكيان قامت
بس جويرية وقفتها
جويرية :رجالي واقفين برا ومحاوطين القصر كله مش هتقدرو تهربو وفي رجالة كمان قصاد كل أوضة في القصر يعني أقل خطأ كلهم هيمـ.ـوتو يا اسر
آسر حس بغضب لأنه لأول مرة هو يكون خايف كدا آسر الهواري عمره مخفش من حد بس دلوقتي هو خايف ع أهله وع حبيبته
آسر :طب انا هعمل اللي عايزاه بس رجالتك ميعملوش حاجة لاهلي
جويرية :من عيوني
فجأة في مأذون دخل ومعاه رجالة جويرية
جويرية يلا ع الصالة وقالت للرجالة يجيبو كيان
آسر بغضب :خليهم يبعدو عنها
جويرية :متلمسوهاش بس أقل حركة منها تكسرو رجليها
الرجالة :اوكي
واخدوها ع الصالة
وكلهم قعدو
جويرية :الاتنين دول هيطلقو وهتجوزني لأسر 
كيان :لا انا مش هطلق
آسر بجمود:كيان انتي طالق
كيان بدموع :حبيبي انت بتقول ايه
جويرية :متقوليش حبيبي بعد كدا 
الشيخ عطا ورقة الطلاق لأسر 
آسر وقع وعطاها ل كيان
كيان :انا مش هوقع
 جويرية :وقعي والا روح وجاسر وطنط زينب وصاحب آسر كمان كلهم هيمـ.ـوتو
آسر بغضب :وقعي ياكيان انا معدتش عايزك
كيان حست بوجع في قلبها ودمعة كسرة نزلت من عنيها
جويرية :يلا وقعي ياعسل
كيان اخدت الورقة ووقعت وهي بتعيط في صمت
أسر في نفسه :اسف بس دة عشان احميكي ياحبيبتي
كيان بتبصله كأنها بتقولو:كان ممكن نوقف جنب بعض ونقدر نتخلص من المشكلة دي كان في مليون خيار تاني بس انت اخترت الخيار الأصعب لينا الاتنين
جويرية :يلا حبيبتي اطلعي من بيتي
كيان :مش هطلع
جويرية بضحكة شر :دانتي عينك قوية دة دلوقتي بيت جوزي مش بيتك ياهانم
كيان :بس انتو متجوزتوش وكمان انا هفضل هنا لحد ما اولد
جويرية وأسر بصدمة :اييييه
كيان :ايوة انا حامل بابنك يا أسر ومش هطلع من هنا غير وانا مأمنة ع مستقبل ابني....
كيان :ايوة انا حامل بابنك يا أسر ومش هطلع من هنا غير وانا مأمنة ع مستقبل ابني
أسر بهدوء:اوكي
جويرية بغضب :بس...
أسر :خلاص ياجويرية هي هتقعد لحد ما تولد وهتروح
جويرية :اه بس هي هتقعد في اوضة لوحدها وانا وانت مع بعض
أسر :طب خلينا اول نتجوز وبعدها نشوف حل للموضوع دة
كيان قامت وهي كاتمة غضبها ودموعها
راحت ع اوضة أسر واخدت هدومها وهي بتعيط بعد وقت كيان لمت كل هدومها تقريبا أسر دخل
أسر بفرح:حبيبتي انتي بجد حامل؟
كيان بصتله بقهر وغضب :انسى انه ابنك هو صح هياخد اسمك بس مش هخليه يشوفك ولا يسمع عنك ولا انت 
أسر :مسكها من ايديها ورجعهم لورا ضهرها
كيان بتوتر :اسر
أسر قرب من ودانها 
أسر :انتي ليا انا وبس واللي في بطنك دة ابني ومش هتطلعو من القصر دة خالص وأخ ال.... مستحيل يتجوزك أو يلمسك انتي بتاعتي انا وبس ياكيان وباسها من خدها وبعد
كيان كانت بتبصله بتوتر 
أسر :اطلعي قبل ما اعمل حاجة تانية 
كيان طلعت بسرعة ونسيت شنطتها
جويرية دخلت 
جويرية :دي كانت بتعمل هنا ايه 
أسر :ولا حاجة هي بس جت تاخد هدومها وباين انها نسيتها هروح اوديهالها
جويرية قربت منه وحطت ايدها ع صدره بدلع :بس متتأخرش 
أسر :بعد عنها بضيق وراح بسرعة ع اوضة كيان
كيان كانت طالعة من الحمام ولافة الفوطة ع جسـ.ـمها
اسر دخل واتفاجئ من منظرها كانت حلوة اوي
شهقت اول ما أسر دخل وجريت ع الحمام وقفلته
أسر بابتسامة مالك يا ام ابني
كيان بغضب :اطلع يا أسر
أسر :مش هطلع
كيان :هو انت ناسي اني دلوقتي محرمة عليك
أسر :بس انتي ام ابني
كيان :دة مش معناه انك تشوفني كدا
أسر فتح الباب وحاصرها مع الحيط
أسر :هشوفك بأي لبس وهنام معاكي كمان
كيان بغضب :بس دة حرام
أسر :بس احنا متجوزين
كيان بسخرية :هو انت عندك زهايمر
أسر بابتسامة :انتي اللي مش ذكية ياهانم احنا مطلقناش
كيان بعدم فهم :قصدك ايه
أسر :كل حاجة انا وجاسر كنا مخططين لها المأذون اول ما طلع من القصر قطع الورقة وانا رديتك دلوقتي
كيان حضنته بفرح :انا بحبك اوي يا أسر كنت عارفة انك مش هتسيبني بالسهولة دي
أسر :اه بس لازم ناخد حذرنا ياكيان الانسانة دي خطيرة اوي
كيان بدموع :وانت ازاي هتقعد معاها ف نفس الاوضة
أسر وهو بيمسحلها دموعها :متقلقيش انا هعرف اتصرف معاها وبعدين هي مش هتقرب مني ياغيورتي
فجأة الفوطة اتفك جزء منها
كيان بكسوف :أسر ممكن تبعد
أسر كان قريب منها اوي وهو اللي فك الفوطة
أسر بخبث :ليه
كيان عضت شفتها السفلة بخجل
أسر اخدها في قبلة عميقة ووو
في صباح يوم جديد
أسر دخل عند جويرية وهي كانت بتبصله بغضب :روحت فين يوم دخلتنا
أسر بجمود :وصلني اتصال من الشركة سوزان م قالتلك؟
جويرية : قالتلي بس حسيتها بتكدب
أسر اتجه ع الدولاب بلا مبالاه:انا مالي سألتيني وجاوبتك انتي مش هتحققي معايا
جويرية طلعت بغضب
عند جاسر كان متشيك وطالع
(جاسر قال عن الخطة للعيلة كلها عدا كيان)
روح :جاسر خدني معاك ع الكلية
جاسر :يلا
وراحو مع بعض
في العربية
روح:ايه اخبار نغم
جاسر :مش عارف قال هتتجوز
روح :في رأيي انت الأنسب ل نغم وهي مناسبة ليك احسنلك تروح تطلب ايدها قبل ما تروح منك
جاسر بتنهيدة :هتتجوز اليوم يا روح خلاص مفيش امل وبعدين شكلها بتحبه
روح :جاسر روح اتقدملها وبس يمكن توافق
جاسر بتنهيدة :وصلنا انتي روحي ع جامعتك وانا هشوف اعمل ايه
روح نزلت وجاسر اتجه ع بيت نغم
ودخل البيت وكان قاعد مع اب نغم
نغم وهي طالعة من اوضتها وبتصلح طرحتها :بابا انا هروح مع رفيقتي و... اتخضت لما شافت جاسر بيبصلها باعجاب
نغم بتوتر :مستر جاسر في حاجة
جاسر :انا....
ابو نغم :جاسر متقدملك وقال انكو بتحبو بعض صح الكلام دة
نغم بتوتر :بابا والله احنا مكناش بنطلع مع بعض وكدا واصلا انا م قولتلو اني بحبه و...
اب نغم بمقاطعة :عارف ياحبيبتي وبعدين انا بعرف جاسر الهواري دة واد محترم جدا وانبسطت لما عرفت انكو بتعرفو بعض... انتي عايزة تتجوزيه
نغم نزلت وشها بخجل
ام نغم وهي جايبة العصير :السكوت علامة الرضا
جاسر:طب انا هجيب اهلي بكره عشان اتقدملها رسمي وهنكتب الكتاب بالمرة والفرح بعد يومين ان شاء الله
نغم برقة :بس الوقت دة قليل
جاسر :عمو انت ايه رايك
:انا والله مش عارف والوقت دة فعلا قليل وبعدين دي بنتي الوحيدة زي مانت عارف و...
جاسر بابتسامة :انا عارف كل دة وعارف انها هتوحشك بس صدقني اول ماتوحشك انت رن عليا وانا هجيبهالك
نغم فونها رن وردت
نغم :سارة انا مش هقدر اجي
:ليه ياقلبي
نغم :هحكيلك بعدين وقفلت بسرعة
جاسر :احم انا ممكن اخدك معايا ع المكان اللي هتروحيله
نغم بصت لباباها
:روحي ياحبيبتي
نغم :شكرا يابابا
وراحت مع جاسر
في العربية
جاسر :نغم انتي بتحبيني؟
نغم بتوتر:ها ا ا أنـ....ا
جاسر :انتي مش مجبورة تجاوبي خلاص انا عرفت جوابك
نغم :ه هو انت ازاي عرفت ان انا واحمد فسخنا الخطوبة
جاسر :عادي اللي بيحب بيعمل اي حاجة علشان يكون جنب اللي بيحبه
نغم :قصدك ايه
جاسر بضحك :انا اللي خليته يفركش الخطوبة
نغم :ازاي
جاسر :مش لازم تعرفي احنا تقريبا وصلنا
نغم :مش هتنزل معايا؟
جاسر :انتي عايزاني انزل معاكي؟
نغم بكسوف :اه
جاسر بابتسامة جذابة :طب يلا ونزلو وجاسر اتعرف ع رفقات نغم واصلا هم كانو بيعرفوه لأنه نغم بتحكيلهم عنه دايما
عند كيان
كانت بطنها بتوجعها وبتستفرغ
سوزان دخلت
سوزان :مدام انتي كويسة
كيان بدموع :سوزان رني ع اسر بسرعة
سوزان اخدت فونها ورنت ع أسر بس مكنش بيرد
فجأة جت رسالة ع فون كيان كيان اخدت الفون واتصدمت من اللي شافته....
فجأة جت رسالة ع فون كيان
كيان اخدت الفون واتصدمت من اللي شافته كانت الصورة ل أسر عاري الصدر في حضن جويرية
كيان زقت الفون بغضب لدرجة انه اتكسر وراحت نامت ع السرير
كيان :سوزان روحي ع اوضة أسر وقوليلو كيان مش بتفوق
سوزان :بس..
كيان :سوزي حبيبتي بلييز
سوزان :حاضر
وراحت خبطت الباب
جويرية قامت بغضب وفتحته
جويرية :في ايه انتي كمان
سوزان :عايزة أسر بيه
جويرية :نايم عايزة منه ايه
سوزان :ناديه ااااسر بيييه
أسر فاق بسرعة وراح لبس قميص وطلع
أسر بخضة :كيان كويسة؟
سوزان :لا يابيه هي اغمى عليها
أسر راح ع اوضتها بسرعة وراح قعد جنبها
أسر بخضة :كيان حبيبتي
كيان فاقت وشدته من قميصه لدرجة انه كان البعد بينهم حوالي سم أو اقل
كيان :انت ازاي تخليها تلمسك عادي كدا
أسر حط ايده ع السرير وحاوطها
أسر بخبث :اصل انا بعمل كدا عشان انتي مقصرة معايا
كيان بحزن :انا يا اسر
أسر :اه انا لما أقرب منك انتي بتبعدي
كيان :بس انا حامل والدكتورة..
أسر بضحك ع براءتها :بهزر يامجنونة
كيان :بجد
أسر وهو بيبوسها من خدها :اه
كيان بوجع وهي بتشد القميص بتاع أسر
كيان :أسر بطني بتوجعني
أسر بخوف :ط طب اهدي انا هتصل ع الدكتورة
كيان بوجع :بسرررعة
أسر اخد الفون ورن ع الدكتورة
بعد وقت
الدكتورة :انا كنت وصفتلها أدوية بس الظاهر انها نسيت تشتريها
أسر في نفسه :انا السبب انا اسف ياحبيبتي بس انا هعوضك عن كل الوجع اللي عشتيه واللي بتعيشيه دة
كيان :اسر
أسر :نعم ياقلبي
وراح قعد جنبها
كيان حطت ايدها في ايده
كيان :متخليهاش تقرب منك
أسر بضحك :هو انتي لسة بتفكري فيها
كيان بغيظ :اه
أسر :طب والله حصل بالغلط انا بس كنت تعبان شوية وهي ماصدقت وصورتني في حضنها وع فكرة انا كنت صاحي وبحاول ابعد عنها
كيان :واثقة فيك اكتر من حالي مش عايزة تبررلي
أسر بابتسامة :طب انتي ارتاحي وانا هجبلك الأدوية
كيان :طب متتأخرش
أسر بابتسامة :حاضر ياستي
وطلع من الاوضة وراح عند جويرية
أسر بغضب :انتي ازاي تصوريني في حضنك وتبعتي الصورة لكيان كدا
جويرية :عملت كدا عشان اثبتلها انك ليا
أسر بغضب اكتر وصوت عالي :انا مش ليكي ياجويرية وعمري مش هكون ليكي فاهمة
جويرية :بس انا بحبـ....
أسر بسخرية :بتحبي فلوسي ياجويرية انتي عايزة فلوسي وانا مستعد اديكي المبلغ اللي عايزاه بس تبعدي عن كيان خالص ولا تقربي من اوضتها وكذلك اهلي
جويرية :موافقة بس كل يوم تديني 5 الف
أسر :اوكي
في المسا
عند كيان كانت مجهزة عشا ومزينة الاوضة وهي كان لابسة قميص نوم مفتوح بالجانب لحد فوق الركبة
أسر دخل وحط الادوية
أسر بانبهار :انتي ازاي عملتي كل دة
كيان :عادي سوزي ساعدتني
وراحت قعدته
كيان بابتسامة :ايه رايك
أسر :مزة كالعادة
كيان ابتسمت بخجل
أسر :طب انتي ليه لابسة دة انا...
كيان عضت شفايفها بخجل :اسر
اسر بخبث :طب انا مش عايز عشا وقام من الكرسي
كيان مسكت ايده
كيان :متروحش عشان خاطر ايهم
آسر :وكمان سميتيه
كيان :اه مانت مش فاضي ليا وللحاجات دي
أسر :اسف
كيان :ليه
أسر :عشان مش قادر أفضل معاكي براحتنا ومش فاضي ليكي
كيان بكسوف :مش مشكلة ومتعتذرش تاني احنا مفيش بينا كدا
آسر بابتسامة :اه بس ايه قصة الفراولة دي انتي بتكسفي بأقل حاجة
كيان :انت اللي بتقول اللي عايز تقوله بدون خجل
اسر وهو بيشدها عليه :واخجل ليه وانا مع مراتي
كيان حطت ايديها ع رقبته وقربت من شفايفه ووووو
عند جاسر
جاسر :ايه رايك نروح لأمي هي عايزة تشوفك
نغم :بس الوقت اتأخر
جاسر :انا هوصلك
نغم :طيب
جاسر ونغم دخلو ع القصر بس قابلتهم جميلة عند الباب
جاسر بغضب :انتي ايه اللي جابك هنا
جميلة وهي بتبص ع ايديهم وهم ماسكين بعض :امممم شايفة انكو حليتو خلافاتكم
جاسر بغضب :اطلعي من هنا... ياااحرص
جميلة ل نغم :بنصحك انك ماتتجوزيه دة مش بيحبك هو بيحبني انا وبس
نغم بصت ع جاسر بحزن وكسرة
جاسر مسكها من ايديها وطلعها برا القصر ورجع ل نغم
نغم :إذا بتحبها ليه ماتجوزتهاش
جاسر :حاجة مش بتخصك
نغم بغضب :انا مش طفلة ياجاسر عشان تكلمني بالأسلوب دة وانا اذا بحبك دة مش معناه اني همو.ت عليك ف إذا بتحبها روح اتجوزها انا مش عايزة شفقة منك
جاسر بغضب:آخر مرة تكلميني فيها بالأسلوب دة يانغم
روح طلعت
روح بخضة :في ايه انتو الاتنين
جاسر مسح ع وشه بضيق وطلع من القصر بأكمله
نغم بغيظ :انسان بارد
روح بضحك :كلهم كدا بس حصل ايه
نغم حكيتلها كل حاجة وهم قاعدين في اوضة روح
روح :يابنتي البت دي تافهة متشغليش بالك بيها
نغم بدموع :بس هو بيحبها ياروح
روح :لا جاسر بيحبك انتي بس هو يمكن مش عايز يعترفلك لأنه كان بيحبها وحاسس انه عندو ليها شوية مشاعر بس صدقيني جاسر بيحبك لأنه لو مش بيحبك مكنش راح هدد أحمد يلغي الخطوبة
نغم :يعني هو اللي عمل كدا
روح :اه
كيان دخلت فجأة
كيان :بقولك ياروح هو فين البت جويرية علشـ...... ثم اكملت وهي تنظر ل نغم
كيان :نغم هو انتي هنا طب فين جاسر
روح :قصة طويلة تعالى اقعدي
بعد مدة
كيان :بصي يانغم جاسر دة ليكي انتي امسكي فيه قوي واعملي كل اللي عليكي عشان تاخديه بس اوعك تخلي الهانم جميلة دي تاخده واحنا لازم نعمل خطة عشان نطلع الاتنين دول من حياتنا جويرية وجميلة
روح :وانا معاكم
كيان :تمام بصو بقا هنعمل ايه
روح بابتسامة :دانتي طلعتي خطيرة اوي ياكوكي
كيان :من يومي كدا
نغم :طب هننفذ الخطة امتى
كيان :الليلة
نغم :تمام
جاسر دخل
جاسر :يلا يانغم
نغم قامت وراحت معاه
في العربية
نغم برقة:هو انت زعلان مني؟
جاسر :مش عارف
نغم حطت ايدها ع ايده :طب اسفة مش هرفع صوتي عليك تاني بس بشرط
جاسر : ايه هو
نغم :تبعد البت جميلة دي عن حياتنا وصدقني مش هزعلك تاني
جاسر :امممم
نغم :جاسر انا بقولك كدا إذا إنت بتحبني وعايز نعيش سعيدين بس اذا بتحبها روحلها وانا مش هزعل والله
جاسر بصلها بطرف عينه :وإزاي دة
نغم :صح انا بحبك بس مش أنانية مش هجبرك تكون معايا وانت بتحب واحدة تانية وهكون مبسوطة لما اشوفك مبسوط
جاسر حط ايده ع راسها وباسها من راسها
جاسر :انا بحبك انتي وبس وهطلع البت جميلة من حياتنا
نغم حضنته بفرح
جاسر بضحك :بس يامجنونة انا سايق
نغم ابتعدت بخجل :سوري
جاسر بضحك :متعتذريش
عند كيان
دخلت اوضتها لقت أسر نايم
راحت قعدت جنبه وفضلت تتأمل ملامحه الوسيمة
فجأة فونه رن اخدت الفون وهي بتفوقه برقة
كيان :أسر حبيبي
أسر بنوم :كيان في ايه 
كيان :فونك بيرن 
فجأة شدها عليه وقعت فوقه
كيان شهقت بصدمة :اسر الفووون
أسر :مش هرد 
كيان :بس هو بيرن كتير باين انها مكالمة مهمة
أسر :مفيش أهم منك
كيان ضحكت برقة
اسر :الله ع الضحكة
كيان حطت اصبعها ع وشه برقة :بجد
اسر :اممم ايه الحركات دي
كيان بضحك :عادي بتدلع
أسر :ماشي ياستي اتدلعي براحتك
كيان :ايه رايك نروح ع مطعم
أسر :بس جويرية ياكيان
كيان قامت من فوقه بضيق
كيان بضيق :طب روح زمانها بتجهز عشانك
آسر راحلها وحضنها من ضهرها :هو انتي مدايقة
كيان :لا مش مشكلة كلها يومين ونخلص منها وبعدين مش هيكون ليك اعذار
أسر :اه وعد
كيان :طيب روحلها
اسر :هروح اجهز وبعدها هروح للشغل متشغليش بالك
كيان بابتسامة خبيثة:طيب
أسر طلع
بعد وقت كيان راحت ل جويرية
كيان بجمود :فين اسر
جويرية :وانتي مال اهلك
كيان بغضب :متجيبيش سيرة اهلي ع لسانك
جويرية :اه عشان معندكيش أهل
أسر من ورا كيان :لا ياجويرية غلطانة كيان عندها أهل واحنا اهلها
جويرية بتوتر :انت رجعت
أسر :جيت اخد مفتاحي بس سمعت كلامك وبجد زعلتيني منك
جويرية بسرعة ودموع تماسيح :لا يا أسر انت فاهم غلط هي قالتلي اني مش متربية و..
أسر بغضب :بطلي كدب ياجويرية
كيان مسكت ايد اسر
كيان بصوت منخفض :آسر خلاص
جويرية باستفزاز:انتي يا***ابعدي عن جوزي
أسر بغضب :لا انتي زودتيها اوي ياهانم انا هوريكي انتي طالق ياجويرية طالق طالق طالق
كيان بصت ع أسر بصدمة
جويرية بابتسامة سخرية :بس فلوسك معايا كلها يعني تطلع انت وحبيبة القلب من بيتي طالما طلقتني
أسر :اه هنروح انا مش بتهمني الفلوس ولا عيلتي
واخد كيان وراح خبط لأمه وجاسر
اسر :هنروح ع بيت محمد
زينب :ليه
أسر :هقولكو بعدين
راحو كلهم ع بيت محمد وأسر حكالهم كل اللي حصل
زينب :يعني دلوقتي ثروتنا كلها ضاعت بالسهولة دي
آسر :مش مهم ياما الفلوس مش كل حاجة
جاسر :اه بس...
أسر :اللي معايا اهلا وسهلا واللي مش معايا يروح لجويرية
كلهم بصوت واحد :احنا معاك
أسر دخل ع اوضة بتعب
كيان دخلت وراه وحطت ايدها ع كتفه بدعم :انا اسفة عشان انا السبب في كل اللي حصل
أسر :لا ياكيان انتي مغلطيش جويرية هي اللي غلطت
كيان :بس انا السبب
أسر مسك ايدها بحب :حبيبتي انتي مش سبب في حاجة انا اسف عشان بغبائي ضيعت الأملاك دي بس متخفيش انا هرجعها و... 
كيان بمقاطعة :انا مش عايزة حاجة كفاية وجودك جنبي
أسر حضنها
كيان بهمس :بحبك
أسر بنفس الهمس :بعشقك بجنون
فجأة دخلت روح بدون اي مقدمات
أسر بضيق :عايزة ايه
روح :في واحد برا بينادي عليك
أسر بضيق :طب اطلعي
روح باستفزاز :مش هطلع اطلع انت وروحله
أسر طلع بغضب 
بعد وقت ليس بقليل كلهم سمعوا صوت أسر بيزعق
كيان طلعت وأسر كان بيضرب حد والحد دة بيردلو الضربات
كيان بخوف :اااسر
آسر بصوت عالي :كيان ادخلي جوة
كيان اتجهت ع الشاب اللي بيضرب أسر وحاولت تضربه بحجر
بس فجأة الشاب مسك الحجر منها وضربها بيه في بطنها وهي وقعت ع الارض
أسر بغضب :انااا هوريك يابن ال*** ونزل فيه ضرب لحد ما اغمى عليه
أسر شال كيان واخدها ع العربية 
أسر بخوف :كيان ياحبيبتي خليكي فايقة
كيان بصوت منخفض ووجع:ا ا ابننا يا اسررر
أسر :هنقذو وهنقذك كمان ياروحي
كيان :انا انا ب بحبك
آسر بدموع:وانا كمان
وفجأة وصل المستشفى وحطها ع السرير وكان ماسك ايدها وهي ماسكة فيه اوي
أسر :اهدي وحاولي تتنفسي
كيان كانت بتعمل زي مابيقولها
الدكتورة دخلت وطلعت أسر وبدأت شغلها
أسر كان واقف برا والدموع بتنهمر من عنيه بغزارة
أسر :ياااارب ساعد مراتي
فجأة فونه رن
جاسر :انت فينك يا أسر
أسر بدموع :ك كيااااان ياجاسر
جاسر بخوف :مالها
أسر حكاله كل حاجة
جاسر :انا جاي مش هتاخر وان شاء الله هتكون كويسة خي وابنك
أسر :يااارب
بعد وقت الدكتورة طلعت وكان ع وشها علامات الحزن
الدكتورة بحزن :للأسف مقدرناش ننقذ الطفل.....
 الدكتورة بحزن :للأسف مقدرناش ننقذ الطفل
اسر بدموع :طب وهي
الدكتورة :هي فاقت وكويسة
أسر دخل وهو بيمسح دموعه وراح قعد جنبها
اسر :انتي كويسة؟
كيان  :آسر ابني
آسر بحزن :مقدروش ينقذو الطفل
كيان بدموع وقهر :لااااا انا عايزة ابني يا أسر عايزة ابنيييي
أسر وهو بيحاول يهديها :كيان اهدي دة قدر ربنا واكيد ربنا هيعوضنا بالاحسن
كيان كانت بتعيط ومش قادرة توقف عياط
أسر حضنها ووهو حزين ع حالتها
فجأة كلهم دخلو
جاسر :آسر كيان كويسة
زينب راحت قعدت جنبها
اسر قام من جنب كيان بحزن
أسر بحزن :ابننا ما.ت
زينب بدموع :ازاي دة حصل يا آسر
روح راحت حضنت كيان وهي بتعيط
أسر :جاسر تعالى معايا
جاسر طلع مع أسر
أسر :جويرية زودتها اوي انت متأكد انها هي اللي بعتت الشاب دة بص انت عايزك تجيبهالي فورا ع المخزن وتروح الشاب دة ع السجن
جاسر :اوكي انت روح لمراتك دلوقتي وطلع
بعد وقت كيان هديت واخدوها ع البيت
أسر :اسف لاني مقدرتش أنقذ ابننا
كيان بابتسامة باهتة :مش غلطك متعتذرش
اسر حضنها وهي حست براحة وبعد عنها بعد وقت
كيان :عايزة انام
أسر :طب كلي حاجة بالاول
كيان :معنديش نفس لحاجة يا اسر
اسر :بس...
كيان بمقاطعة :مش عايزة حاجة عايزة انام وبس
أسر :طيب نامي
كيان :متسيبنيش خليك جنبي
اسر :حاضر
كيان نامت وهي ماسكة ايدو اوي زي كأنها خايفة يسيبها
أسر :نام جنبها وحضنها
بعد وقت فونه رن وقام عشان يروح بس كيان وقفته
كيان :رايح فين
اسر :مش هروح بعيد هعمل حاجة وهاجي
كيان بدموع :متروحش
آسر :طب مش هروح نامي انتي
كيان نامت وأسر اتأكد انها نامت ف قام وراح ع المخزن
جويرية كانت مربطة في كرسي
جويرية بغضب :عايز ايه مني
أسر بهدوء :انتي اللي قتلتي ابني ولازم تتعاقبي
جويرية بسخرية :هتعمل ايه مثلا
اسر راح شال الكرباج ونزل فيها ضرب
جويرية بصراحة :اسررر انت هتندم ع كل دة
أسر وكانه مش سامع حاجة كان بيضربها جامد لدرجة انه جسمها كله اتحول لاحمر واغمي عليها
وطلع هو بعد ما برد د.مه
راح الاوضة وكيان كانت ماشية جاية قدام باب الاوضة وهي قلقانة
أسر دخل
:في ايه ياكيان انتي منمتيش؟
كيان :نمت بس فوقت ولقيتك مش جنبي و...
أسر بمقاطعة :طب انتي كويسة
كيان :اه
آسر :هجبلك كوباية لبن وهاجي
كيان مسكته من ايده :بتخبي عليا ايه يا اسر
آسر بتوتر :مش حاجة مهمة
كيان :آسر ارجوك متكدبش انا روحت جنب المخزن وسمعت صوت ضرب وصراخ
أسر :هو... هو
كيان :آسر في ايه
أسر أخدها ع المخزن
آسر :اتفضلي :القا.تلة اللي قت.لت ابننا
كيان بصدمة :جويرية
أسر :اه هي السبب في كل حاجة
كيان بدموع :بس انت ليه ضاربها كدا حرام عليك
اسر بصدمة :حرام عليا دي قتلت ابننا ياكيان
كيان :بس احنا مش لازم نردلها الإساءة بالإساءة هي ربنا هيعاقبها بعدين
أسر كان هيرد بس جويرية قاطعته وهي بتضحك
جويرية بضحك هستيري :هو انتو صدقتو... صدقتو أن ابنكو ما.ت
كيان :قصدك ايه
جويرية :ابنكو حي
كيان :آسر دي بتقول ايه
أسر بصدمة :بتقولي ايه يامجنونة انتي
جويرية :الممرضة كدبت عليكو ودة كلو انا مليش دخل فيه مازن ابن عمك هو السبب ياكيان هو اللي قال للممرضة تكدب عليكو
كيان بصدمة :م مازن
جويرية :اه انا مليش دخل طلعوني من هنا
أسر طلع بغضب واخد كيان ع الاوضة
أسر :كيان نامي
كيان :انام ازاي يا آسر انا لازم اعرف اذا ابني حي أو لا
أسر بضيق :مفيش دكاترة بيشتغلو في الوقت دة نامي والصبح ربنا كريم
كيان كانت بتحاول تنام وهي بتتقلب طول الليل وأسر كمان
اسر :اهدي عارف انك متوترة
كيان :هو ممكن ابني يكون عايش يا اسر
أسر :إذا ربنا كاتبله يعيش ف اكيد هيكون عايش
كيان حط ايد أسر ع بطنها
كيان :انا متأكدة انه عايش انا حاسة بكدا
اسر :وانا كمان
فجأة كيان بطنها وجعتها
كيان بوجع :اه هو اكيد عايش يا أسر حاسة بيه
أسر :وانا
فجأة آذان الصبح اذن
أسر :يلا نصلي
كيان قامت وراحو صلو وكيان بدأت تقرأ قرآن واسر بيبصلها وهو مبسوط صوتها كان جميل جدا كيان خلصت
آسر :صوتك جميل
كيان بصت ع الارض بخجل
زي الساعة 7 كدا الدكتورة بتاعت العيلة جت وكشفت ع كيان وطلع ابنهم عايش فعلا
أسر للدكتورة بهدوء :شكرا
وكلهم دخلو لكيان
بعد وقت آسر راح جاب مازن ودخلوا ع السجن وما.ت في السجن لأنه اصلا كان مريض وجويرية أسر اخد منها الأملاك بتاعته وعيلتها سافرت برا مصر وهي كمان وتابعت حياتها عادي بدون أسر واتغيرت فعلا وجميلة اختفت من حياة نغم وجاسر 
بعد مرور عدة اشهر
في فرح نغم وجاسر
كيان كانت عمالة ترقص وهي مبسوطة
روح :يابت كفاية أسر هيمـ.ـوتني انتي حامل
كيان :آخر رقصة ياروح تعالي انتي كمان
روح :لا انا حامل يابت وكمان في الشهر الرابع
كيان :منا في التامن وبرقص اهو
روح :لا مش عايزة انت بسمع كلام جوزي
كيان راحت كملت رقص
بعد ما الفرح خلص
في الاوضة
كيان كانت نايمة وفاقت بوجع اوي في بطنها
كيان بوجع :ااااسر خدني ع المستشفى
أسر فاق بنوم
أسر :ايه في ايه ياكيان
كيان :بوووولد يا اااسر
آسر بنوم :كملي نومك ونشوف الدراما دي بكرة
كيان وهي بتضربه ع صدره بقوة :ااااسر دي مش دراما خدني ع المستشفى اناا بـمـو.ت
اسر قام بخوف واخدها بسرعة ع المستشفى
في المستشفى بعد وقت طلعت الدكتورة وهي شايلة توأم
الدكتورة :الف مبروك عندك توأم ولد وبنت
آسر شالهم بفرح واخدهم لكيان اللي كانت لسة نايمة
بعد وقت العيلة كلها وصلت
بس روح فضلت في البيت لأنها حامل ومحمد م سمحلها تطلع
اسر بفرح :بصي ياما أيهم وعشق
زينب بضحك :مفروض تنتظر مراتك تفوق وتختارو الاسماء
آسر :ماهي اختارت اسم أيهم ونا اسم عشق
كيان فاقت وكان باين عليها التعب
كيان بتعب :آسر فين ابني
أسر :خدي وعطاها أيهم
وهو شال عشق
كيان :هو انا كان جوايا اتنين
كلهم ضحكو
أسر بضحك :اه ياحبيبتي بنت وولد
كيان :أيهم وحياة
أسر :لا أيهم وعشق
كيان :قولتلك أيهم وحياة يا أسر بطل بقا
أسر :لا أيهم وعشق
كيان :انت روح احمل ب عشق
أسر :احم هو انتي ناسية اني انا السبب في وجودهم كنتي هتحملي بيهم كدا لوحدك
كيان بكسوف :آسر
أسر :لا والله طالما انتي اللي بديتيها انا هكملها ناسية لما كنا ب.....
كيان حطت ايدها ع بوقه بغيظ وخجل
أسر فتح بوقه عشان يعض ايدها بس هي بعدتها بخجل
آسر :ها عشق ولا حياة
كيان بكسوف :عشق
أسر :متزعليش انتي هتسمي اللي جايين
كيان بصدمة :ناااااعم هو انا كل مرة هتعب كدا
أسر :اه زي حوالي 5 مرات كمان
كيان :لا ياحبيبي في احلامك
آسر :معنديش احلام عندي كوكي وبس
كيان بصت عليه بخجل
زينب :هو انتو هتقضوها خجل ورومانسية ولا ايه ياولاد ادوني أحفادي وخلونا نروح
أسر عطاها عشق وايهم
أسر :اه طب انتي خليكي مع احفادك وخليني انا مع كياني
كيان :لا ياطنط متطلعيش
زينب :طبعا مش هطلع
كيان عملت لأسر كدا😜
أسر بغيظ :انا هوريكي
بعد مرور 7سنين
العيلة كلها كانت قاعدة في الصالة بعد الإفطار كان آخر يوم لرمضان
أسر كان قاعد وحاضن كيان وجاسر حاضن نغم وكمان محمد وروح
أسر وهو بيقرب من كيان :هاتي بوسة ياكياني
كيان :لا يا أسر بطل
آسر كان بيحاول يقرب منها وهي بتبعده بكسوف
محمد :روح ياحبيبتي شوفي قد ايه اخوكي قليل ادب
جاسر :لا والله انت اللي مؤدب
محمد :اه مؤدب ع الاقل معملتش حاجة مع مراتي برا الاوضة
أسر :قبل كدا شوفتك بتبوسها في المطبخ
جاسر :وانت كمان يا أسر عملتها قبل كدا
محمد :وانت يا جاسر كنت ناسي باب الاوضة فاتح وبتبوسها
البنات كانو متمنين الأرض تنشق وتبلعهم حرفيا
فجأة أيهم دخل بغضب
أيهم ل جاسر :عمو ممكن تقول لبنتك متطلعش ببجامة برا القصر
جاسر بضحك :حاضر ياحبيبي هي فينها
فجأة دخلت بنت زي القمر عمرها حوالي 5 سنين (كارمن بنت جاسر ونغم الوحيدة ) وهي ماسكة ايد ولد عمره زي7 سنين (تيم ابن محمد وروح)
أيهم بغضب :مش قولتلك ياتيم متلمسهاش
تيم وهو بيصلح نظارتو :دي اختي يا أيهم مالك بس
أيهم راح مسك تيم من ياقة قميصه :ابعد ايدك ياتيم
تيم :مش هبعد
كارمن :في ايه يا أسر تيم ساعدني لما وقعت وانا مكنتش قادرة امشي ف هو ساعدني
أيهم بعد عن تيم
أيهم :المرادي سماح المرة الجاية مش هسيبك
كيان لأسر :بيشبهك الواد دة
أسر بابتسامة :اه اوي
تيم وهو بيحط ايديه ع جيبه :هو فين البت عشق
ايهم :نايمة سيبها ف حالها
تيم :انت ملكش دخل
فجأة نزلت بنت نسخة من كيان
عشق وهي بتفرك عينها :ماماااا انا جعانة
أسر :تعالي ياحبيبتي
جريت ع أسر وحضنته
كيان :في ورق عنب في التلاجة قولي لسوزان تحطهولك ع المايكرويف
عشق :مش عايزة انا عايزة بيتزا
أسر :حاضر هطلبلك احلى بيتزا دلوقتي
كيان بضيق :بس يا اسر بيتزا كتير مش بتنفع
آسر :آخر مرة ياحبيبتي
عشق :اه ياحبيبتي عشان بكرة العيد
كيان باستسلام :طيب 
عشق :بابا اطلب اتنين واحدة ليا بالفراخ والتانية ل تيم بالخضار 
أسر :حاضر في حد تاني عاوز حاجة 
طبعا كلهم طلبو 
بعد وقت وصلت البيتزا 
كل واحد كان قاعد جنب مراته وهو بياكلها
أيهم ل كارمن :خدي من ايدي
كارمن أكلت من ايده 
وتيم ل عشق :جربي بالخضار هتلاقيها لذيذة غير الفوائد بتاعتها و.... 
عشق بمقاطعة :هات ياتيم ماتعمليش محاضرة 
كلهم كانو بيضحكو ع الاولاد 
واسر باس كيان بسرعة بدون ماحد يحس'' وتمت الحمد الله''

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-