رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول بقلم رنا احمد

رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول بقلم رنا احمد


رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رنا احمد رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول


رواية نقلة العمر بقلم رنا احمد

رواية نقلة العمر كاملة جميع الفصول

***في تلك الشقه البسيطه .


كانت تقف في المطبخ وهي تعد الطعام ابتسامتها المشرقه ليقترب منها والدها بحنان .

/صباح الخير ي تاج .

تاج بابتسامه حنونه /صباح الفل ي بابا ثواني وهخلص الفطار.


حور بضيق شديد/خلصتي احنا بقالنا ساعه قاعدين بره مش شويه فول دول الي بتعمليهم .

تاج بابتسامه /قولي الحمد لله فيه غيرنا مش لاقي .

حور بضيق /لا ي شيخه ده علي أساس أن احنا عايشين ي عني ده احنا مدفونين بابا انا عايزه اشتري فستان .

حسن بضيق /ي بنتي انت لسه جايبه واحد من شهرين انا هجيب منين .

حور بضيق /يوووه ي بابا ايه القرف الي احنا عايشين فيه ده البنات بيبقا عندها بدل الفستان عشره واحنا هتفضل عايشين في الفقر ده لحد امتا .

عاليه بزهق وضيق/هنعمل ايه ي بنتي نصيبنا كده .

ربيع بزهق /انا داخل الحمام .

تاج بغيظ شديد/جرا ايه ي مرات ابويا هو انتي مفيش حاجه وراكي انتي وبنتك غير انكم تسموا في بابا .

حور بغيظ /ي عني مش لو كان ربنا رزقنا باب غني زي باقي البنات مش كنا عيشنا مرتاحين بدل الفقر ده انا هغور اروح الجامعه .

تاج بغيظ/طب افطري .

حور بضيق /مش عايزه زفت .

تاج بياس /ربنا يهديكي ي حور .

عاليه بغيظ /هاتي ي اختي الفطار خلينا نخلص .

حسن بضيق /هو مفيش فيكي انتي وبنتك أسرق ي عني علشان اراضيكم .

عاليه بخبث ومكر/ي عني عجبك العيشه دي ي حسن ده الناس بتتريق علينا من الفقر ده لازم نشوف حل ي حسن مصاريف البت حور في الجامعه كتيره هنجيب منين .


تاج بغيظ /ي عني هي كان لازم تتدخل هندسه بفلوس ابويا هيجيب منين .


حسن بحزن شديد/أن شاء الله هتتدبر ي تاج ي بنتي انا برضه مكنتش اقدر اكسر ب قلب اختك .

تاج بجديه /ربنا يقويك ي بابا انا هنزل اروح المحل ..

*****تاج فتاه بريئه وجميله توفت والدتها وعي في عمر الثلاث سنوات تزوج والدها من عاليه وانجب حور .

****************.

في فيلا من افخم مايكونوا وهي فيلا المقدم ورجل الأعمال ادم العمري شخصيه غامضه صعب تفهمه شخصيه قويه لابعد الحدود يرا دائما أن ذلك الكون يدور من حوله هو فقط ..

*****في غرفته …

كان يضع المنبه بانزعاج ليسير ببرود طاغي الي الحمام ليأخذ حمامه ويرتدي بدلته الكلاسيكيه الفاخمه كان يسير الي الاسفل بهيبه وغرور ليجلس علي مائده الطعام وفي لمح البصر كانوا يتوجدوا اخواته أمامه .

سيف بابتسامه/صباح الخير ي ادم .

ادم ببرود /صباح النور ي بشمهندس خلصت كل التصميمات الهندسية للمواقع .

شاهي باستفزاز لانها عارفه أن ادم دايما بيدافع

 عنها /وانا ماليش صباح الخير ي سيف .

سيف بحده وغيظ/صوتك مش عايز اسمعه خالص انتي فاهمه ولا لا .

ادم بحده /اظن انا لما ابقا موجود صوتك ميعلاش مره تانيه ولا تكلم اختك بالطريقه دي تاني .


سيف بضيق /ي عن انت عجبك الي عملته امنبارح ده ي ادم راجعه الساعه واحده الصبح .


ادم ببرود /اولا أنا كنت عارف انها سهرانه مع اصحابها ثانيا متتدخلش لما ابقا اموت ابقا اعمل الي انت عايزه فاهم وانتي ي شاهي العربيه الي طلبتيها .

شاهي وهي تقبله بسعاده /ربنا يخليك ليا ي دومي هروح أنا بقا الجامعه باي .

سيف بضيق /انت مدلعها اوي ي ادم مش كده دي بنت المفروض يداس عليها .

ادم ببرود /متنساش أنها اتولدت يتيمه الام لما ماما ماتت وهي بتولدها علشان كده لازم نحن عليها ي بشمنهدش ويلا علشان منتاخرش علي الشركه .

سيف بارتباك شديد/علي فكره بابا هو وجدي وعايزننا ننزل البلد .

ادم بحده /هو ابوك مبيزهقش ولا ايه انا مش هنزل هناك والعقربه الي اتجوزها بعد مامي ماتت هناك وعايشه في خيرنا بلغه أننا مش هننزل يلا علشان منتاخرش .

******************.

في محل الملابس التي تعمل به تاج .

كانت تجلس تاج وهي تتدون بعض الملفات ليسير إليها مالك بعشق .

/حبيبه قلبي اجمل ورده في البستان .

تاج بابتسامه/امممم جينا بقا الكلام الحلو افندم ي مالك بيه ورانا شغل .

مالك بحزن شديد/كان نفسي يكون معايا فلوس كتير اقدر اعيشك بيها ملكه واريحك من الشغل والممرمطه دي ي تاج .

تاج بابتسامه/حبيبي أن شاء الله ربنا هيرزقك من وسع انت عارف انا بساعد ابويا الي حمله تقيل اوي .

مالك بابتسامه /ربنا يوفقك ي حبيبتي كل يوم بتكبري في نظري اكتر مستني اليوم الي نتجوز فيه واريحك من الهم ده ونلعب عريس وعروسه وبس .

تاج بخجل شديد/مالك امشي روح الورشه يلا .

مالك بعشق /بموت فيكي ي تاجي.

تاج بعشق /وانا بعشقك ي روح تاج .

ذهب مالك لتمسك هاتفها وهي تتطمن علي والدها لتتحدث بعصبية.

/ازي بس ي بابا مكلتش و مخدتش العلاج لحد دلوقتي ده كلام .

حسن بجديه /معلش ي تاج ي بنتي مش وقته ورايا شغل كتير سلام .

تاج بخوف شديد/لا انا مش هستنا انا هروحله بالاكل والدواء كمان .

****************.

في شركه العمري …

كان يجلس ادم علي مكتبه ببروده المعتاد لتسير ياسمين بابتسامه دلع وهي تقترب منه بجراه .

/دودي وحشتني اوي موحشتكش .

ادم وهو يمسكها بغضب /انا قولتلك مليون مره متقربيش مني غير بامري فاهمه .

ياسمين بتالم شديد /بالراحه ي ادم ايه الي حصل لده كله ده انا بحبك .

ادم وهو يدفعها أرضا بحده /الكلام ده هناك في الشقه لكن هنا انتي بنت شريكي وبس فاهمه .

ياسمين بدموع ووجع/ادم بابا بده يحس بعلاقتي بيك احنا لازم نتجوز ي ادم .

ادم بضحكه عاليه/هههههه نتجوز توتو كده هتخليني ازعل منك ي سوسو جرا ايه ي حبببتي مانتي عارفه الي فيها احنا علاقتنا متعه وبس وانتي رضيتي صح .

ياسمين بدموع/ادم انا بحبك فعلا رضيت يده بس خلاص بابا بده يشك فينا .

ادم بنظره خبيثه/بقولك ايه ي سوسو هو ده ردي نكمل كده معنديش مانع اكتر من كده اسف مش هيحصل مش ادم العمري الي يتجوز واحده رخيصه فاهمه .

******************.

ليلا …

من امام الشركه ..

كانت تقف تاج وهي تحمل بيديها الطعام ليوقفها اللامن لتتشاجر معاهم ليتتدخل سيف .

/خير فيه ايه ي انسه .

تاج ببراءه /ارجوك لو سمحت والدي استاذ حسن الساعي لازم ادخله بالاكل ده ولازم العلاج لانه مريض .

سيف بابتسامه/اتفضلي الدور الرابع .

تاج بابتسامه ساحره /شكرا جدا لزوق حضرتك عن اذنك .

كانت تسير تاج وهي تحمل بيدها الطعام لتوقفها السكرتيره بحده .

/انتي مين ودخلتي هنا ازي .

تلج بغيظ /اووف ده يوم مش فايت باين فيه ايه ي انسه الاستاذ سيف قالي اطلعي عايزه بابا .

السكرتيره بغيظ /نعم اه انتي تايهه ي عني ده اخرجي بقا من هنا احسالك .

تاج بحده وصراخ /ولو مخرجتش تعملي ايه ي عني انا جايه لوالدي حسن السيد جايبله اكل وعلاج ولازم اشوفه .

السكرتيره باستفزاز وسخريه/اه عمي حسن الساعي انا قولت كده برضه .

تاج بحده وغيظ/الساعي ده احسن منك انتي واهلك علي الاقل راجل بيكسب من عرقه مش زيك بشكلك ده تلاقيكي مدوارها مع المدير .

السكرتيره بغيظ/انتي بتقويلي ايه ي بتاعه انتي .

ادم بحده افزعت الجميع /ايه الصوت العالي ده انتوا فاكرين نفسكم فين .

السكرتيره بارتباك شديد/ي افندم البنت دي عايزه تتدخل اكل ل عمي حسن الساعي.

ادم وهو ينظر إليها بتقيم ليتحدث بغروره /الاكل هنا ليه مواعيد .

تاج بغيظ شديد/ي عني ايه ليه مواعيد انتوا ايه مفيش في قلوبكم رحمه بقولكم راجل كبير ومريض .

ادم بحده وثبات وهو يدفعها أرضا /اسمعي ي بت انتي بدل مارميكي في الشارع غوري من هنا احسالك انا مش عارف البهائم الي تحت دخلوا اشكال زيك هنا ازي .

تاج بدموع وقهره /انت واحد معندكش ضمير ولا دم انت مش راجل اصلا لما تمد ايدك علي بنت .

ادم وهو يمسكها من شعرها بحده وهمس /طب وحياه امك لوريكي اني راجل اوي ..

ليسحبها الي الخارج وهي تحاول الفرار من أيديه تحت نظرات الجميع فلا أحد يستطيع الاقتراب ليدفعها في سيارته ليصعد الي فيلته سريعا ..

***************.

في فيلا ادم العمري ..

في غرفته ..

كان يدفعها علي السرير بحده وتوعد لتصرخ هي بفزع ودموع .

/انت عايز مني ايه ابوس ايدك سبني .

ادم وهو يخلع ملابسه بتوعد /توتو احنا لسه مبدناش ده انا هخليكي تكرهي نفسك هدبحك ببطي بس هتنولي شرف ليله مع ادم العمري .
في فيلا ادم ..


في غرفته ..

كانت تحاول تاج الفرار منه بدموع وصراخ وهي تترجاه أن يتركها .

تاج بدموع وصراخ/ابوس ايدك سبني ابوس ايدك.

ادم بحده وثبات/توتو بالساهل كده ايه راحت فين الثقه الي كنتي واقفه بتعنديني بيها ي بنت الساعي .

تاج بدموع وندم /انا اسفه بس سبني اروح .

ادم وهو يدفعها علي السرير بغضب /ادم العمري للاسف مبيقبلش الاسف لانه مينفعش حد يغلط فيه اصلا ..

كانت تحاول الخلاص من بين يديه لكنه كان اقوا بكثير من تلك العصفوره البريئه التي ذبحها بدم بارد واغتصبها بقسوه وبعد وووقت طويل .

كان يرتدي ملابسه وهو ينظر لتلك التي تنظر بنقطه في الفراغ بحالتها المرزيه ابتسم بسخرية واستفزاز.

/معلش انا عارف اني كنت عنيف شويه بس بصراحه انتي حلوه اوي .


كانت تنظر إليه بدموع متحجره رافضه النزول لتقترب منه بتلك الحاله لتنظر في عيناها بثقه وثبات لم يرا مثلهم لتتحدث بتعب وكره .


/اوعا تفتكر انك كسبت انا هدمرك وهنتقم منك بطريقه هتخليك تجيلي زي الكلب تحت رجلي .

صفعه قويه جعلتها ترد أرضا ليتحدث بغضب ووعيد .

/مبقاش الا حشره زيك الي تقف قصادي انتي خلاص ي حلوه بقيتي زيك زي اي واحده من الشارع المفروض تفرحي بنفسك انك بقيتي من حريم ادم العمري .

تاج بدموع وانهيار /مش هيحصل واضح انك واخد علي كده وتلاقيك ازيت بنات كتير غيري وانا بقا الي هاخد بتارهم كلهم .

ادم وهو يمسكها بغضب وهو يدفعها للخارج بتلك الحاله المرزيه .

تاج بدموع وقهره/طب هات اي حاجه استر بيها نفسي هتخرجني الشارع كده انت مش بنادم حرام عليك.


كانت تصرخ بدموع ووجع ولكنه كعادته قد ذهب الي الاعلي بكل برود وكان شي لما يحدث كانت تنظر إلي الدماء التي تغرق ملابسها لتبكي بوجع ورعب من القادم فماذا ستفعل فقد تتدمر كل شي كانت تسير للخارج لينصدم سيف من مظهرها فقد علم ماحدث في الشركه ليسرع لمحاوله إنقاذ تلك الفتاه لكن بالفعل قد انتهاء الأمر .

تاج بدموع وقهره/يرتني مدخلت ي ريتني مشوفته .

سيف وهو يضع جاكيته عليها بدمع ووجع.

/انا اسف اني مكنتش موجود اسف اني مقدرتش احميكي اسف .

تاج وهي تشعر بتعب شديد/انا عايزه اروح عايزه بابا .

سيف وهو يحملها بوجع /تعالي بس اشترلك هدوم جديده بدل الي متبهدله ليه .

ليركبها سيارته ويسيرون الي الخارج .

****************.

في أحدا المولات الفاخمه ..

كانت تسير حور بصحبه شاهي وهي تنظر إلي الملابس بانبهار شديد .

شاهي بابتسامه /ايه ي بنتي مش هتجيبي حاجه.

حور بارتباك شديد/لا عندي ي شاهي كتير .

شاهي بابتسامه/هو ايه الي عندك كتير البنت المفروض يكون عندها كتير اوي اعملي زي انا بعمل كده مع اخويا ادم اشتري حاجات قد كده وأحوال الفاتوره علي اخويا ادم واحطه قدام الأمر الواقع ههههه.

حور بثبات وقوه/واضح أن انا كمان لازم اعمل كده يلا تعالي هشتري حاجات كتير يلا .

**************.

في الحاره .

كان يقف مالك بقلق شديد أمام الورشه فهي لم تعود حتي الآن لينصدم وهو يراها تنزل من سياره ذلك الغريب ليسرع إليه بحده .

/انت مين وايه علاقتك بيها اتكلم .

سيف بجديه /حضرتك متقلقش دي حادثه بسيطه بس الحمد لله هي كويسه .

تاج وهي تنظر إليه بدموع لتتحدث بهمس /مفيش حاجه ي مالك حادثه بسيطه شكرا جدا ل حضرتك ي سيف بيه اتفضل انت .

سيف بحنان /خالي بالك من نفسك عن اذنكم .

مالك بحده وغيره /هو انا مش مالي عينك ولا ايه ولا اكمنك بيه ي عني ومتريش ومعاك عربيه لعلمك انا وهي بنعشق بعض من صغرنا .

سيف بوجع ومراره لما فعله أخيه بتلك المسكينه /يبقا خالي بالك منها متتخلاش عنها مهما حصل عن اذنكم .

مالك بلهفه وقلق /ايه ي روحي انتي كويسه .

تاج بوجع ومراره/الحمد لله ي مالك بس سبني اطلع عايزه ارتاح شويه .

مالك وهو يقبل يدها بحنان/بحبك هطمن عليكي الصبح ي تاجي .

تاج وهي تسحب يديها بوجع /أن شاء الله عن اذنك .

لتصعد الي الاعلي بدموع ومراره تحت نظرات تلك العاشق .

***************.

في شقه تاج …

في غرفتها

كانت تجلس بدموع وقهره فقد تتدمرت حياتها في ليله واحده ليسير والدها بابتسامه حنونه .

/ايه ي تاجي اتاخرت في الشغل كده ليه .

تاج وهي تمسع دموعها سريعا بابتسامه باهته /معلش ي بابا هو حضرتك جيت امتا من الشركه .

حسن بابتسامه/لا انا زوغت من الشغل بعد ماكلمتك علطول من غير ما حد يعرف عندي صاحبي بيغطي عليا اصل ادم باشا لو عرف القيامه هتقوم .


تاج بكره وتوعد /ده بنادم معندوش دم ربنا ينتقم منه .

حسن باستغراب شديد /وانتي تعرفيه منين ومالك بتتكلمي عنه بحرقه كده .

تاج بارتباك شديد/ها ابدا ي بابا الناس بتتكلم عادي متنساش أنه شخصيه مشهوره وبعدين أخباره ماليه النت وانت عارف بنتك استاذه .

حسن بابتسامه/ماشي ي استاذه مش هتتعشي معانا .

تاج وهي تقبل يده بوجع /انا تعبانه ي بابا وهنام شويه تصبح علي خير .

حسن وهو يحتضنها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا قلب ابوكي .

*****************.

في غرفه حور …

كانت تجلس وهي ترتدي تلك الفساتين باهظه الثمن بسعاده لتقترب منها والدتها باستغراب .

/بت ي حور جبتي الفساتين دي منين .

حور بابتسامه خبيثه /اشتراتهم وحولت الفاتوره علي بابا في شركه العمري بكره هتوصله في الشركه ولازم يدفع ساعتها بقا هيتصرف المهم اني اشتراتهم وخلاص .

عاليه بمكر /جدعه ي بت بنت امك بصحيح .

*****************.

في الصعيد ..

في بيت كبير الصعيد هارون القناوي ..

كان يجلس وهو يمسك عصايته ويتحدث بغضب .

/ي عني ايه عاد الكلام ده جرا ايه ي عارف مش مش عارف تحكم علي ولادك ولا ايه .

عارف بجديه /مانت خابر زين ي ابوي أنهم مكنوش موافقين علي جوازي من ساميه من الاول وبعدين سيف وشاهي ملهومش راي الرأي راي ادم وماشين وراءه .

هارون بغضب /طب كلملي ادم وأمره أنه يجي هنا ومعاه اخواته وقوله إن ده أمر من جده ولازما ينفذه .

عارف بطاعه /امرك ي ابوي.

*****************

في فيلا ادم .

كان يسيرع سيف الي الاعلي بغضب شديد.

/كويس انك لسه صاحي.

ادم ببرود /خير عايز ايه .

سيف بحده /ممكن اعرف انت ايه الي عملته في البنت دي تغتصبها ي ادم انت ازي بقت كده ازي تعمل كده .

ادم ببروده المعتاد/عادي الي غلط يتحاسب وهي غلطت يبقا لازم تتعاقب.

سيف بغضب جحيمي/تتعاقب انك تسلبها اعز ماتملك ترضا ان حد يعمل في اختنا كده ماترد ساكت ليه .

ادم بحده وثبات/مش عايز اسمع صوتك تاني فاهم ولا لا .

سيف بغضب /لا مش هسكت انت دمرت عائله بحالها وواحد كمان بيحبها وهي بتحبه من صغرهم ولا عمي حسن الراجل الغلبان انت ليه عملت كده .

ادم بغضب شديد/قولتلك اسكت ومتتدخلش في الي يخصك يلا روح شوف حالك خليني انام .

سيف بوجع ومراره/هخرج بس انت نزلت من نظري اوي ي ادم اوي .

كان ينظر ل أثره بتنهيده عاليه ليذهب الي سريره ليغفا في ثبات عميق فحتي الضمير يصعب علي محاسبه ادم العمري .

*****************.

صباحا ..

في شقه تاج …

كانت تجلس علي مائده الافطار بشرود .

عاليه بسخرية واستفزاز /ايه ي حبيبتي مبتكليش ليه ي تاج .

حور بنظره خبيثه/مفيش ي ماما تلاقيها كانت سهرانه مع حد كده ولا كده امنبارح شاغل عقلها .

تاج بوجع ومراره /احترمي نفسك فاهمه ولا لا ومتنسيش اني اختك .

حور بسخرية/انتي عايزه تفهميني انك كنتي في الشغل امنبارح اقطع دراعي انك كنتي في الشغل مسيري هعرف كنتي فين وغيرتي لبسك ده فين ومين الي جيه وصلك تحت بالعربيه اصلي كنت واقفه في الشباك وشوفت كل حاجه بس متخافيش سرك في بير سلام بقا علشان متاخرش علي الجامعه معلش بقا انتي معاكي دبلوم فمتعرفيش الجامعه حلوه ازي سلام .

لتسرع تاج الي الداخل بدموع ووجع فلاول مره تتذوق طعم الذل والمهانه بذلك الشكل .

/ربنا ينتقم منك ي ادم ربنا ينتقم منك بس وحياه الذل الي انا شيفاه لتدفعك التمن غالي .

******************

في شركه العمري .

في مكتبه …

كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه علي الاب توب الخاص به ليسير حسن الي الداخل بوجه عابث بشده .

/القهوه ي ادم باشا .

ادم ببرود المعتاد /مالك ي حسن شكلك مخنوق كده ليه .

حسن بضيق واحراج شديد /بنتي ي سعه باشا.

ادم بجديه /تاج مالها .

حسن بحزن شديد/تاج تاج دي بلسم جروحي دي عامله زي الملاك انا بتكلم علي اختها حور ورطتني ي سعه الباشا واشتريت لبس ب 5الاف جنيه ومش عارف ادفعهم ازي .

ادم بنظره خبيثه وهو يذهب لخزانته /تصدق انك فيك شي لله أنا أصلي كسبت صفقه كبيره اوي ونويت ادي ل كل موظف 30الف جنيه يلا دول نصيبك انت وحور وتاج .

حسن بفرحه شديده /ربنا يخليك ليا ي سعه الباشا ده انت انقذتني ربنا يعمر بيتك ي ادم باشا عن اذن سعادتك .

ليرحل حسن وهو ينظر إليه بنظره خبيثه.

***************.

في الجامعه …

كانوا يجلسون في جانب مخفي عن الجميع وهم يشربون سجائر .

حور وهي تنفخ سيجارتها بابتسامه /والله القاعده معاكي ي بت ي شاهي بالدنيا الواحد بينسا الفقر الي عايش فيه بره مع الناس دول .

شاهي بابتسامه/خليكي ورايا بس هتكسبي هتيجي طبعا معايا الرحله ده شرب وسهر للصبح .

حور بابتسامه خبيثه/طبعا ي باشا معاكي.

***************.

 في شقه تاج .

في غرفته …

كانت تجلس بدمع ليقترب منها والدها بقلق شديد.

/فيكي ايه ي تاج ي بنتي قوليلي .

تاج وهي تمسح دموعها بابتسامه /مفيش حاجه ي حبيبي قولي ايه الي رجعك بدري كده .

حسن بابتسامه/لا انا هريح شويه وبعدين هنزل عندي ليكي مفاجاه امسكي الفلوس دي .

تاج بصدمه /انت جبت الفلوس دي منين ي بابا .

حسن بابتسامه/ادم باشا ربنا يعمر بيته كسب صفقه كبيره وعطاني 30الف جنيه هديه كده وده نصيبك ي حبيبتي.

حسن باستغراب /مالك ي تاج ي بنتي .

تاج بارتباك شديد/ابدا ي بابا بس معلش انا مش عايزه الفلوس دي ي بابا .

حسن بابتسامه/مش عيزاهم ازي ده رزقك ي بت دلعي نفسك وهاتيلك فستانين يلا ي حبيبتي هروح اريح شويه .

تاج وهي تمسك الفلوس بدموع وقهره /هدمرك ي ادم هدمرك وتمن الي خدته مني هتتدفعه غالي اوي .

لترتدي ملابسها سريعا وتأخذ الفلوس ووتتجه الي الشركه ……
في الحاره ..

كانت تسير تاج بوجه عابث ليوقفها مالك بابتسامه .

/صباح الفل ي ست البنات .

تاج بوجع ومراره/ست البنات عايز ايه ي مالك سبني علشان مستعجله.

مالك بابتسامه /مالك بس ي روحي فيه عندي ليكي خبر حلو اوي انا خلاص قررت افاتح عمي حسن في موضوعنا اظن كفايه اوي كده .

تاج بارتباك شديد/ها لا مش وقته خالص ي مالك .

مالك باستغراب /هو ايه الي مش وقته ده انا قولت هتتبسطي اوي .

تاج بارتباك وهروب /بعدين ي مالك نتكلم بعدين سلام .

مالك بنظره خبيثه/فيه ايه ي تاج مخليه عني ايه .

*******************.

في شركه العمري ..

كانت تجلس بغضب وتوعد داخل الشركه دون أن تعاير حديث أحد لتصل الي مكتبه لتمنعها السكرتيره بغيظ.

/انت فيه ايه ي بت انتي فاكره نفسك في شركه ابوكي هنا .

تاج بغضب شديد وهي تتدفعها بعيد/ابويا ده اشرف منك انتي وصاحب الشركه نفسه غوري من وشي .

السكرتيره بغيظ شديد/استني عندك هنا انا اسفه ي افندم حاوله امنعها.

ادم بنظره خبيثه/خلاص روحي انتي واقفلي الباب وراكي ايه ي حبيبتي متعصبه كده ليه .

تاج بغضب جحيمي وهي ترمي الفلوس أمامه /حبك برص ي بعيد انا مشوفتش ناس كده امسك فلوسك الي الله اعلم جايبها منين مش عايزه من وشك حاجه.

ادم بنظره خبيثه/توتو كده ي تاجي فيه واحده تكلم حبيبها بالشكل ده .

تاج بعصبية وكره /متقوليش الكلمه دي .

ادم ببرود/اه بس ل ما مالك المكيانيكي يقولها بتبقا مختلفه صحيح عالم زباله .

تاج بغضب شديد/ملكش دعوه ب مالك فاهم ولا لا ده انضف منك مليون مره .

ادم وهو يمسكها من شعرها بحده /انا ماسك نفسي عنك بالعافيه متخلنيش ادفنك هنا بس واحده زيك متستهلش اوسخ ايدي بيها الميكانيكي بتاعك ده بتلفون واحد اوديه وراء الشمس .

تاج بدموع وقهره/انت عايز مني ايه مش كفايه الي عملته فيا .

ادم بنظره خبيثه/عايزك هتجوزك .

تاج بصدمه /بتقول ايه.

ادم ببروده المعتاد/الي سمعتيه مش مصدقه نفسك صح .

تاج بكره وشراسه /انا مستحيل اسمي يرتبط ب واحد حقير زيك عايز تتجوزني علشان تتداري علي الي عملته بس لا انا مش زي اي واحده عرفتها وبتعمل عملتك وتتدارا لا انا مش هسكت علي الي عملته فيا وهوديك في ستين داهيه.

ادم باستمتاع بغضبها /ههههه تصدقي انك عجباني اول مره الاقي واحده عنيده كده وتقف قصادي وانا مستني هتعملي ايه.

تاج بغضب جحيمي/هتشوف ي ابن العمري .

سيف بابتسامه باهته /ازيك ي تاج .

تاج بدموع وقهره/هكون عامله ايه ي عني بعد مأخوك دبحني .

لتسرع تاج بدموع ومراره لينظر سيف بضيق من ذلك الذي ترتسم علي وجه ابتسامه غامضه ليتحدث ببرود .

/شكلها صعبانه عليك ي سيفو .

سيف بحده /انت ناوي علي ايه معاها ي ادم .

ادم بحزن مصتنع وخبث /بصراحه ي سيف من ساعه الي حصل وانا ضميري بينبني ومش عارف انام الليل فقررت اصلح غلطتي واتجوزها .

سيف بغضب /ادم متعملش الشويتين دول عليا انت عايز ايه من البت دي .

ادم وهو يمسك مفاتيحه بابتسامه ساحره/انا رايح ل ياسمين الشقه البت مستنيه بقالها ساعه يلا سلام .

سيف بضيق /استغفر الله العظيم يارب .

******************.

في القسم .

كانت تسير تاج بقوه وثبات فليس ستكون مثل جميع الفتيات الذي يخافون من الفضيحه فيتركون من يفعل ذلك يهرب بكل بساطه .

الظابط بجديه /خير ي انسه عايزه ايه .

تاج بدموع وقهره/انا جايه ابلغ عن حادثه اغتصاب .

الظابط بجديه /تمام اسمه .

تاج بدموع ومراره/ادم عارف العمري رجب الأعمال المعروف .

الظابط بحده /نعم ي روح امك ده انتي راسمه علي تقيل اوي ادم العمري مره واحده انتي مجنونه ي بت ولا ايه.

تاج بدموع وصراخ /لا مش مجنونه ي سعه البيه قسما بالله هو الي اغتصبني ودمر حياتي وانا جايه اعمل محضر ولا هو الغلابه الي زينا ملهومش لازمه .

الظابط بحده/قوم ي بت من هنا بدل مارميكي بره روحي شوفي عملتي العمله دي مع مين وجايه تلبسيها في ادم باشا يلا غوري ..

لتسير الي الخارج بإحباط شديد فمن الواضح أن المواجهه معه لن تكون سهله فالانتقام سيكون بطرق أخري .

*****************.

في شقه ادم …

كان يجلس علي السرير وهو ينفج سيجارته بشرود في تلك العنيده لتقترب منه ياسمين بدلع .

/روح قلبي كنت وحاشني اوي كده تغيب عليا الفتره دي كلها .

ادم ببرود /مانتي الي اخر مره قولتي كلام زي الزفت قفلني منك .

ياسمين بدلع ودلال/عايزه اكون معاك قدام الناس ي ادم مش من حقي .

ادم ببرود /قولتلك حقك عندي بتخديه اكتر من كده لا لو مش عايزه يبقا خلاص مش هتشوفي وشي تاني .

ياسمين بصدمه /لا ي ادم انا مقدرش اعيش من غيرك خلاص موافقه .

ادم وهو يعتليها بخبث /ايوه كده احبك تعالي بقا في حضني .

******************.

في شقه حسن ..

كان يجلس وهو يشرب الشاي لتجلس بجانبه حور بخبث ومكر.

/اسفه ي بابا علي الموقف الي عملته بس بصراحه عيني كانت هتتطلع علي الحاجه.

حسن بابتسامه/خلاص ي بت حصل خير الحمد لله ربنا كرمنا من وسع .

حور بابتسامه خبيثه/طب علشان خاطري بقا وافق اني اروح الرحله مع اصحابي علشان خاطري كلنا بنات بس ي بابا .

حسن بابتسامه/خلاص ي بت روحي يلا وعيشي وخودي تاج اختك معاكي تتفسح وتشوف الدنيا .

حور بغيظ شديد/لا ي بابا اولا مينفعش حد بره للجامعه يحضر ثانيا تاج دي تفضح مقدرش اخودها قصاد صحابي الي هناك .

عاليه بضيق /حسن الواد مالك عايزك بره .

حسن بجديه /ماشي هطلع اشوفه .

حور بسخرية /تلاقيه جاي يطلب ست الحسن والجمال .

عاليه بغيظ /في ستين داهيه ي اختي خالي البيت يفضا علينا ونخلص منها وهي آخرها كده تتجوز ميكانيكي .

حور وهي تنظر في المراه بغرور /ايوه ي أما وانا بقا كده كده مش هتجوز أقل من دكتور ولا مهندس وهتفضلي هي دائما أقل مني في كله حاجه.

**************.

في محل الملابس التي تعمل به تاج .

كانت تجلس بتعب شديد وشرود لتقترب منها هند صاحبه المحل بغيظ .

/جرا ايه ي اختي انتي فكراه محل ابوكي ولا ايه الناس عماله تتدخل وتتطلع وانتي في دنيا تانيه ي اختي .

هند وهي تمسح دموعها بوجع/انا اسفه ي مدام هند كنت سرحانه شويه .

هند بحده /طب خلاص ي روح امك روح اسرحي في بيتكم .

تاج بدموع وقهره/لا معلش ي استاذه هند اخر مره انتي عارفه انا محتاجه الشغل قد ايه .

هند بحده /مبلاش شغل الشحاته ده ي اختي ده اختك حور لابسه فستان تمنه مش اقل من 1000جنيه يلا ي اختي يلا .

لتسير بدموع ومراره فقد تتدمره حياتها وأغلقت جميع الأبواب في وجهها .

******************.

في شركه العمري ..

في مكتبه …

كان يجلس ادم ببرود لتسير اليه شاهي بابتسامه ساحره .

/صباح الورد علي اخويا حبيب قلبي.

ادم بابتسامه/عايزه ايه.

شاهي بابتسامه/عايزه اسافر رحله الجامعه ووحياتي عندك ماترفض ماشي .

ادم بجديه /ماشي بس انسي مش هتسافري بعربيتك ابدا .

شاهي بابتسامه/حبيبي ي دومي كده كده عربيتي بايظه هروح إصلحها يلا سلام علشان الامتحان .

ادم بجديه /هبعت سيف يجيبك بعد الامتحان فاهمه .

شاهي بزهق /اوووف حاضر يلا سلام .

****************.

في شقه تاج …

في غرفتها …

كانت تجلس بدموع وقهره ورغبه كبيره في الانتقام من ذلك الذي دمر حياتها ليسير والدها لتمسح عيناها سريعا .

حسن بقلق /حمد لله على السلامه ي قلبي ايه مالك .

تاج بدموع وضيق /ابدا ي بابا اصل الست هند استغنت عني .

حسن بابتسامه/تغور في داهيه وبعدين حد عارف خطيبك هيسيبك تشتغلي ولا ايه.

تاج بصدمه /خطيبي قصدك ايه.

حسن بابتسامه/حبيب القلب ي ستي مالك طلب ايدك .

تاج بفزع شديد/ايه قولي اني مش موافقه .

حسن بصدمه /بتقويلي ايه ده انتوا بتحبوا بعض من وانتوا صغيرين .

تاج بدموع ومراره/بس خلاص ي بابا حاجات كتيره اختلفت قوله مفيش نصيب وخلاص .

حسن باستغراب /الي تشوفيه ي بنتي انا مقدرش افرض عليكي حاجه انا هروح اجيب حور اختك من الجامعه وبعدين هروح الشركه عاوزه حاجه.

تاج بدمع ووجع/سلمتك ي بابا .

ليسير حسن الي الخارج لتبكي بحرقه علي ذلك العشق التي خسرته كما خسرت كل شي ….

****************.

في الجامعه …

كان يقف سيف وهو ينتظر شاهي ليرا حسن ليسرع إليه بابتسامته الحنونه .

/انت بتعمل ايه هنا ي عم حسن .

حسن بابتسامه/اهلا ي سيف بيه جاي اخد بنتي من الامتحان .

سيف بابتسامه/جرا ايه ي راجل ي طيب مقولنا بلاش سيف بيه ده انا ابنك .

شاهي بابتسامه/انا خلصت اهوه ازيك ي عمي حسن دي حور صاحبتي .

حسن بابتسامه/مشاء الله ي حور انتي والست شاهي أصحاب دي حور بنتي ي ست هانم .

حور بضيق وإخراج /انت ايه الي جابك هنا جاي علشان تفضحني ارتحت كده.

سيف بعصبيه /انتي بت مش محترمه ازي تكلمي ابوكي بالشكل ده وانت ي عم حسن ساكت ليه لديها قلمين علي وشها .

حور بعصبية وصراخ /انت مالك ي بنادم انت خليك في حالك .

حسن بوجع ومراره/امشي انت خلاص ي سيف بيه انا شوي وجاي علي الشركه .

ليمسك سيف يد شاهي وهو ينظر إليها بتوعد أما هي فكانت تنظر إليه بغل كبير.

********************.

في شركه العمري ..

في مكتب ادم ..

كان يسير حسن وهو يضع القهوه علي مكتب ادم ليتحدث ادم بجديه وبرود .

/ حسن انا طالب ايد بنتك تاج .

حسن بصدمه /ايه بتقول ايه سعادتك .

ادم بابتسامه خبيثه /الي سمعته ي حسن صدق دي حقيقه مش حلم ايه رايك وهتاخد مبلغ كبير اكتر ماخيالك يجيب .

حسن بارتباك شديد وفرحه لا توصف /راي راي فيه ايه سعادتك طبعا موافق هو انا اطول انا ولا بنتي ده شرف كبير لينا اوي .

ادم ببروده المعتاد/خلاص يبقا استناني بليل وجهز نفسك .

حسن بابتسامه وسعاده /عنيا ي باشا عنيا ده انت هتيجي تشرف .

****************.

في غرفتها ..

كانت تنظر إليه بذهول وصدمه بعدما اعملته كل شي لتتحدث بصوت منهار .

/انت بتقول ايه ي بابا بقولك اغتصبني انت مش سامعني ازي عايزني اتجوز واحد دبحني ازاي بس .

حسن ببرود وطمع /ي بت وخلاص الراجل عايز يتجوزك ويصلح غلطته نقف في طريقه .

تاج وهي تلطم علي خديها بدموع وصراخ / ي نهار اسود ي نهار اسود انت بتقول ايه ي بابا كل ده علشان الفلوس علشان الكلب ده مستعد يدفعلك .

حسن بحده وغضب /بصراحه بقا اديكي شايفه الفقر الي احنا عايشين فيه والذل والحوجه وجوازك من ادم العمري هيخرجنا من الهم ده ويستر عليكي بدل الفضيحه الراجل جاي بليل جهزي نفسك .

تاج
في شقه تاج ..


في غرفتها …

كانت تجلس بدموع وقهره وهي تفكر فيما يحدث هل ذلك هو تصرف والدها الذي من المفروض أن ينتقم من ذلك اللعين الذي سلبها روحها وحياتها كل ذلك من أجل المال لتسقط أرضا بدموع وقهره .

/وحشتيني اوي ي امي اوي .

****************.

في غرفه حسن ..

كان يجلس بسعاده واخيرا قد فتحت لهم طاقه القدر للخلاص من ذلك الفقر .

حور بصدمه /بتقول ايه ي بابا ادم العمري عايز يتجوز تاج ازي .

حسن بابتسامه وسعاده /زي الناس ي بت ربنا عالم بينا وبحالنا ياه ده لما قالي مكنتش مصدق نفسي ده مش بعيد يعيني نائب مدير الشركه والله ولعبت معاك ي حسن بقولكم ايه انا نازل اجيب شويه حلويات وانتوا رتبوا البيت كده وظبطوه الدنيا وانتي ي حور ظبطي اختك كده يلا استعجلوه .

حور بصدمه وغيظ /هتجنن ي امي هتجنن .

عاليه بمكر/ي بت ده في مصلحتنا هناخد من الحب جانب ومش بعيد انتي كمان تقعي مع اخوه ونعيش في العز ي بت .

حور بنظره خبيثه/عندك حق ي أما ده انا هرسم علي تقيل اوي وفي الاخر كل ممتلكات العمري هتكون تحت ايديا وهبقا حور هانم بقولك ايه انا هروح اشوف البت تاج وانتي ظبطي الدنيا .

عاليه بغيظ شديد/والله وبيضالك في القفص ي عنيات.

***************.

في غرفه تاج …

كانت تنظر إليها حور بسخرية واستفزاز.

/اه اغتصبك وانا برضه اقول ايه الي يخلي ادم العمري يتجوزك انتي .

تاج بدموع وقهره/هو ده الي فرق معاكي من الي حكتهولك وبعدين ادم العمري ده اوسخ شخص في الدنيا حور انتي اختي ولازم تقفي معايا انا مش عايزه اتجوزه انا عايزه انتقم منه مش عايزه الي عمله فيا يعدي كده من غير حساب .

حور بسخرية واستفزاز/لا ي شيخه انتي جايبه البجاحه دي منين ده انتي بقيتي عار علينا لو هو مجوزكيش مين الي هيتجوزك ي اختي الي زيك ملهاش عين تتكلم وبعدين ي اختي ده احنا مصدقنا اي مصلحه تجيلنا من وراكي ده مش بعيد ابقا الكل في الكل في الشركه دي بقولك ايه ي حلوه جهزي نفسك .

تاج وهي تنظر إلي أثرها بغيظ شديد ورغبه كبيره في الانتقام.

/بقا كلكم مش فارق معاكم الي حصلي وكل الي فارق معاكم مصالحكم وبس ماشي انتوا وادم العمري هتشوفي مني الي تستهلوه .

*******************.

مساء .

في فيلا العمري …

كانت تسير شاهي الي الاسفل وهي تتمتم بغيظ شديد.

سيف بجديه /هو الجنان وصل ل حد كده بتكلمي نفسك .

شاهي بغيظ شديد/هتجنن ي سيف من ساعه ادم مقالي علي الجوازه دي وانا مش مصدقه خالص ازي ادم يتجوز بنت عمي حسن الساعي .

سيف بغيظ شديد/ومالها ي اختي بنت عم حسن مش بنت زي كل البنات ولعلمك دي بنت كويسه جدا لما تشوفيها هتحبيها وبعدين مانتي مصاحبه اختها .

شاهي بجديه /ايوه بس حور راقيه كده معتقدش ان تاج دي هتكون زيها شكلها كده هتكون بيئه دي معاها دبلوم .

ادم بحده وثبات/شاهي دي في الاول والاخر هتكون مرات ادم العمري ي عني هتكون ست الفيلا هنا فاهمه .

شاهي بارتباك شديد/فاهمه .

سيف باستغراب /ده مين الي جاي دلوقتي .

ادم بحده /ثنيه ايه مش سامعه الباب افتحي .

ثنيه بخوف شديد/امرك ي سي ادم .

هارون بحده /ايه ي بت ساعه علشان تفتحي جبر يلمك .

ساميه بنظره خبيثه/كيفك ي بت ي ثنيه.

سيف باستغراب شديد /جدي .

ادم بزهق وحده /اووووف جرا ايه ي جدي فيه حد يجي بيت حد كده من غير استاذن .

هارون بغضب /صحيح عيل قليل الربايه ايه كنت عايز تروح الشحروره من غيرنا ولا ايه.

ادم وهو ينظر ناحيه شاهي التي تختبئ خلف سيف بخوف .

/واضح أن حضرتك عرفت كل حاجه بس ده ميغيرش اي حاجه من قراري انا هتجوز تاج ي عني هتجوزها .

ساميه بنظره خبيثه/واحنا نكرهلك الخير ي ولدي ده احنا نفرحولك والله .


ادم بكره وغيظ /بلاش انتي ي مرات ابويا انتي ايه اصلا الي جابك هنا .

ساميه بحزن مصتنع /كده برضه ي ولدي الله يرحمها امك كانت صاحبتي الروح بالروح ده انتوا ولادي .

ادم بحده /لا وانتي صونتي العشره اوي علشان كده اول ماتت لفيتي علي جوازها واتجوزتيه ي بنت الحداد .

هارون بحده /كفايه كده عاد ي واد انت وخلينا نتكلم في المهم انت صحيح عايز تتجوز بنت الساعي اتخلبت في مخك اياك انا سايبك تعك علي كيفك لكن لا لما تتجوز تتجوز الي تليق باسم العمري .

ادم بحده وثبات/وتاج هي الي انا عوزها وبنت محترمه وانا قولت ل حضرتك اني هتجوزها سواء رضيت اولا مش ادم العمري الي ياخد راي حد .

هارون بغضب /ماشي ي ابن عارف بس انا جاي معاك لازما اشوف البت دي بنفسي يلا بينا .

*****************.

في شقه تاج …

في غرفتها …

كانت تقف وهي تنظر في المراه بثقه وثبات عكس حالتها ليسير حسن بسعاده.

/بت ي تاج جهزتي كلهم بره والله واتفتحتلك طاقه البدر ي بت .

تاج بابتسامه خبيثه/مبسوط اوي ي بابا مش كده .

حسن بسعاده وطبع /الا مبسوط ي تاج ي بنتي ده انا طاير هو انا كنت احلم لواحده منكم بجوازه زي دي يلا ي حبيبتي .

في الخارج ….

كانت تقف وعيناها تشع كرها لا مثيل له لذلك الذي يجلس بكل عنجهيه وبرود لتجلس بجانب والدها .

هارون بحده /انتي بقا العروسه .

حسن بارتباك شديد/ايوه ي هارون بيه تاج بنتي .

ادم بجديه /كتب الكتاب والفرح هيكون اخر الاسبوع وطبعا انا هاخد تاج زي ماهيا كده .

تاج بثبات وقوه/طبعا مش كفايه الي خدته .

ادم بحده وغضب /اتلمي احسالك واعرفي انك بتكلمي الي هيكون جوزك .

تاج بكره وشراسه/حاضر ي ادم باشا امرك.

حور بسخرية واستفزاز/والله ولقيتي الي يشكمك اصل بابا طول عمره مدلعها .

سيف بحده /يريت متتدخليش انتي في حاجه وخليكي في حالك .

ساميه بخبث ومكر/واه عاد مستعجل كده ليه ي ادم .

ادم بغضب /خليكي في حالك ي مرات ابويا وانتي تعالي معايا في البلكونه .

هارون بحده /قوله الي عايزين تقولوه بس اعملوا حسابكم أن فرحكم ودخلتكم في الصعيد .

في البلكونه …

كانت تقف تاج بتجاهل شديد له .

ادم بحده /ممكن افهم ايه طوله اللسان دي مش هترتاحي غير لما اقطعلك لسانك ده خالص .

تاج بدموع وكره /انت عايز مني ايه ي اخي ابعد عني بقا انا بكرهك بكرهك .

ادم بحده/ي عني انتي فاكره اني واقع في حبك ده انتي هتشوفي ايام سوده علي ايديا مش انتي فكرتي تتحديني اديكي هتبقي تحت ايديا وهعرفك مقامك ي بنت الساعي .

تاج بقوه وشراسه /انا وانت بقينا في حرب ي ابن العمري بس انت فوزت في كل الي فات والي جاي ده بتاعي انا .

ادم وهو ينظر في عيناها بدقه وثبات/وانا مستني اشوف ايه الي هيحصلي علي ايديكي ي تاج .

تاج بكره وشراسه/هتشوف ي ادم .

*****************.

في الصعيد .

في قصر هارون .

كانوا يسيرون جميعهم الي الداخل بانبهار أما هي كانت تنظر إليهم بنظره خاليه من اي مشاعر .

ساميه بنظره خبيثه/نورتي البيت ي عروسه اتفضلي .

شاهي بابتسامه/تعالي معايا ي حور افرجك علي الجنينه .

سيف بابتسامه/عن اذنكم انا هطلع اريح شويه .

عارف بابتسامه /نورتي البيت ي بتي انا عارف ابو ادم .

تاج بابتسامه باهته /شكرا ي عمي .

ادم بجديه /تاج تعالي اوريكي اوضتك .

عاليه بابتسامه خبيثه /شوف البت وقعتي واقفه ي بت ي تاج ده ولا قصر الملوك .

حسن بابتسامه وهمس /ي وليه ماحنا هنول من كل ده بعد كده .

****************.

في غرفه تاج …

كان يضع ادم الشنطه الخاصه بها .

/دي اوضتك مش هتخرجي من هنا غير بأذني فاهمه .

تاج بغضب شديد/ايه سجن هو ولا ايه ولا فاكرني عبده عندك .

ادم بحده /بالظبط كده اظن احنا دفنينه سواء ي عروسه جهزي نفسك علشان كتب الكتاب بليل وقسما بالله ي تاج اي حركه كده ولا كده هتشوفي انا هعمل ايه .

تاج بسخرية واحتقار /مش هشوف اكتر من الي شوفته واحد حقير معندوش قلب .

***************.

في الجنينه …

كانوا يجلسون شاهي وحور .

شاهي بجديه /بقولك ايه جهزي نفسك بقا علطول علشان انا خليتهم اجلوا الحفله لحد الفرح ميخلص .

حور بجديه /حاضر كل حاجه هتكون جاهزه بس قوليلي هو سيف اخوكي ده علطول كده بيرد الكلمه بالكلمه .

شاهي بابتسامه/بالظبط كده علشان كده بترعب منه اكتر من ادم شخصيه معقده .

سيف بغضب /انتوا قاعدين براحتكم كده ازي .

حور بغيظ شديد/ايه المفروض نقولك الاول قبل منستاذن ولا ايه.

سيف بحده وغيظ /لمي لسانك ده احنا حوالينا غفر في كل حته خوشي جوه انتي وهي يلا .

شاهي بزهق /اوووف حاضر .

*****************.

ليلا ….

كان يجلس ادم في غرفته لتتطرق تاج الغرفه لياذن لها بالدخول ..

ادم بابتسامه خبيثه /ايه وحشتك.

تاج بحده /فيه حاجه مهمه كنت عايزه اتكلم فيها بكره دخلتنا هنا في الصعيد و.

ادم بجديه /من غير ماتكملي انا مجهز كل حاجه متقلقيش متنسيش انك هتكوني مرائتي ي عني علي اسمي .

تاج بكره وتوعد/ودي اكتر حاجه مخلياني بتمنا الموت قبل مايجي بكره .

ادم بتجاهل شديد/متقلقيش هتموتي علي ايديا ده انتي الي مستنيكي كتير اوي .

تاج بقوه وثبات/مش هتقدر تقرب مني أنا مبقتش تاج الغلبانه البريئه الي استقويت عليها .

ادم بنظره خبيثه وهو يدفعها علي السرير لتنظر إليه بفزع ليعتيلها وهو ينظر إليها بتحدي .

/طب ايه رأيك لو حد دخل وشافنا في الوضع ده كده ههههه هيقول ايه تحب اثبتلك انك بين ايديا ملكيش حاجه في نفسك ي حلوه.

لتتدفعه بغيظ شديد لتتحدث بتوعد وشر.

/مهما تعمل ي ادم صدقني هتشوف تاج تانيه خالص .

لتسرع الي الخارج سريعا تحت نظراته الخبيثه .

**************.

في مكتب هارون ..

ساميه بنظره خبيثه/ي عني انت شاكك في كده ي حاج انا كمان شاكه الجوازه دي وراها أن .

هارون بحده /علشان كده عايزك تروحيلها انتي والبت صباح تكشفولي عليها فاهمه .

ساميه بنظره خبيثه/امرك ي سيد الناس .

***************.

في غرفه تاج ….

كانت تحاول أن تغفا لتشعر بمن يفتح الباب لتنظر بفزع لتتضي النور لتتحدث بخوف .

/خير فيه ايه.

تاج بدموع وقهره/اوعا حد فيكم يقربلي فاهمين .

صباح بجديه /متخافيش ي عروسه دي خاصه بسيطه .

تاج بدموع وصراخ/الحقوني .

كانت تحاول ساميه أن تكتم أنفاسها ليصعقوا من دخول ادم وحسن وحورالي الغرفه لكن كانت المفاجاه هي التي تخطت والدها واختها وهربت في أحضانه بدموع ورعب وكأنها لاقه به الامان …..
كانت تبكي بدموع وقهره ففي خلال فتره بسيطه قد تتدمرت حياتها لكن هو كانت تحل عليه الصدمه الشديده هل بالفعل اختبأت داخل احضانه كيف وهو من ذبحها ودمرها لتبتعد عنه وهي تنظر إليه بكره شديد نظره جعل صوته يصدح بغضب جحيمي لا مثيل له.


/انتوا ايه الي جايبكم هنا .

صباح بدموع وارتباك /ادم بيه انا .

ساميه بغضب /اكتمي خشمك ي بت جرا ايه ي ولدي مانت خابر زين أننا لازم نطمنوا علي العروسه ولا نسيت عوايدنا .

ادم بغضب شديد/عوايدكم دي مع اي واحده الي مرات ادم العمري ولعلمكم قسما بالله مهعدي الي حصل ده بالساهل .

هارون بحده /فيه ايه عاد صوتك عالي ليه .

ادم بغضب جحيمي/طبعا ده كان أمر منك انت بس انا بقا هاخد مراتي وهمشي من هنا وفرحنا هيتعمل في القاهره .

هارون بغضب /اه بقا الحكايه كده انا برضك كنت شاكك البت دي وراءها ايه ليه عاوز تتداري كل حاجه كده ي ابن ولدي .

حسن بارتباك خوفا من فشل الجوازه /ايه الي بتقوله ده ي حاج هارون دي بنتي تاج مفيش زيها .

ادم بحده/جدي انا قولت ل عندي يلا ي تاج وهاخد اخواتي معايا .

هارون بغضب /مش هيحصل ي ادم مش بعد مالناس كل عرفت عيل زيك هيوطي راسي الموضوع خلص وانتهاء بس برضك انا هعرف ايه الي وراء الحكايه دي يلا انتي وهي .

ليسيروا هارون وصباح وساميه الي الخارج .

تاج بدموع وحرقه /شوفت وصلتني ل فين بقيت زي البيعه والشاروه بقيت عامله زي الي عامله عامله وخايفه منها ربنا ينتقم منك ي شيخ ربنا ينتقم منك .

ليسير ادم بضيق شديد الي الخارج .

حور بسخرية واستفزاز/ي خرابي علي المحن ومش طيقاه ومش عايزاه وثواني وجريت في حضنه شوفت ي بابا الكهن بتاع بنتك .

تاج بدموع ومراره/انتوا عارفين أنا جريت في حضن ادم ليه علشان لما الغريب يدبحك بيبقا عادي لانه ميعرفكش أما لما القريب الي من دمك هو الي يدبحك ساعتها بيبقا الموت عندك اهون علشان كده حضن ادم ده الي كله اشواك بقا أمن ليا من حضنكم انتم ودلوقتي اتفضلوا علشان عايزه انام.

ليسيروا الي الخارج لتجلس علي السرير بدموع وقهره لما وصلت لتتحدث بهمس .

/انتي اتجنيتي ولا ايه ليه جريتي في حضنه مش هو ده الي دبحك ولا لانك عارفه أن هو الوحيد الي هيقف قصادهم أما ابويا الي المفروض اماني كان ممكن يبعني .

لتغفا مكانها لعل قلبها يهدأ من تلك الحرب القاتله .

*****************.

في الجنينه ..

كان يقف بوجه عابس وهو ينفج سيجاره بغيظ ليقترب منه عارف بابتسامه حنونه .

/قسما بالله مكنت اعرف الي جدك ناوي عليه .

ادم بحده /متفرقش إذا كنت تعرف ولا لا انت اصلا مش فارق معايا وانا اول لما الفرح الزفت ده يخلص هنمشي علطول انا غلطان أن سمعت كلامكم وجيت هنا .

عارف بجديه /ولما انت خايف عليها اوي كده عملت الي عملته ليه .

ادم بارتباك شديد/قصدك ايه.

عارف بجديه /اطمن انا سمعت ابوها وهو بيتكلم معاها متقلقش محدش هيعرف حاجه بس عايز اعرف ليه عملت كده .

ادم بحده /الي حصل لأنها عنيديه ووقفت قصادي وانا محدش مهما كان يقدر يقف قصاد ادم العمري .

عارف بابتسامه خبيثه /ولما انت عملت فيها كده كعقاب ليه عايز تتجوزها ليه متمسك بيها .

ادم بغضب وتوعد /علشان اكمل انتقامي منها واذلها هي واهلها هما افتكروه انهم كسبوا بس الي دايما هيكسب هو انا اكبر عقاب في الدنيا أن أكون بالنسبه ليها ادمان وبعد كده ارميها هو ده الي هيشغي غليلي منها .

عارف بياس /ربنا يحميك من نفسك ي ابني .

ليسير عارف بحزن شديد علي ابنه أما هو فكان ينظر أمامه بشرود وكأنه يقنع ذاته أنها هي الحقيقه ..

*****************.

في الصباح ..

في غرفه تاج ..

كانت تجلس بتعب وضيق ليسير إليها بنظرته الثاقبه.

تاج بحده /انت ازي تتدخل كده من غير ماتخبط .

ادم وهو يجلس ببرود وغرور /ي عني هشوف ايه اكتر من الي شوفته انتي مكشوفه قدامي .

تاج بغضب /طب اتفضل اخرج بره انا مش عايزه حتي اتنفس نفس الهواء معاك لاني عمري مكرهت حد قد ماكرهتك .

ادم بنظره خبيثه/لا ي شيخه علشان كده اترميتي في حضني مصدقك متقلقيش.

تاج بدموع ومراره/صدقني السبب الوحيد الي خلاني اعمل كده لاني كنت عارفه انك حقير زيهم لكن ابويا راجل غلبان مش قدكم .

ادم بابتسامه ساحره /طب وايه رايك عجبتك انا علشان خاطرك ممكن اعمل اي حاجه .

 تاج بارتباك شديد/انا قولتلك اطلع بره مش عايزه اشوافك .

ادم وهو يمسك يدها ببرود ليسحبها للاسفل /انا مش واقع فيكي دي عادات وتقاليد وانتي لازمي تحضريلي الفطار بايديك الحلوين دول .

تاج بحده وغيظ/نعم ي اخويا ماغسلك رجلك بالمره .

ادم ببرود /وحياتك لخليكي تعمليها بس مش وقته شوفي موضوع الفطار الاول.

تاج بحده وغيظ/ابعد عني احسالك بدل مسمك واخلص منك خالص .

ادم بابتسامه استفزازية /عادي هكون مبسوط لو موت علي ايديكي المطبخ اهوه بس متكتريش الملح .

تاج بحده وغيظ/ده انا لو عليا اضربك ب رصاصه واخلص منك خالص اوووف .

لتتجه الي المطبخ …

في غرفه سيف …

كان يستعد للنزول الي الاسفل ليصعد من تلك الذي تسير للاسفل بملابسها الضيقه وشعرها المتتطاير ليسير إليها بغضب شديد.

/هو انتي مفيش فايده فيكي ولا ايه غوري خطي حاجه علي شعرك وغيري لبسك الزفت ده .

حور بغيظ شديد/هو انت ليه حكايتك فاكر نفسك جوزي ولا ايه اسمع الزم حدودك وابعد عني .

سيف بحده /قسما بالله انا لو كنت جوزك كنت ولعت فيكي والبيت ده بيتي ي اختي وانتي هنا ضيفه ولازم تمشي بقوانين البيت ده واحنا معندناش حريم تمشي كده بره الاوضه يلا اتفضلي .

حور بغيظ شديد/اووووف دي جوازه ست تاج دي كمان الي جابتلي القرف .

سيف وهو يتبع أثرها بغيظ وتوعد /قسما بالله لربيكي ي حور .

*****************.

في المطبخ ….

كانت تقف تاج بحيره لتقترب منها ساميه بغيظ .

/جرا ايه ي اختي هتفضلي واقفه كده ماتحضري ل ادم الفطار ده كام ساعه وهيبقا جوزك ده الاكل بتاعه جهزيه بس اوعي تحطي شطه لأن عنده حساسيه منها علي الله تكوني فهمتي .

تاج بنظره خبيثه وهمس /رغم أنه انتقام تافه بس هيحققلي الي عيزاه استنا عليا ي ادم .

****************.

في الخارج …

كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الطعام.

هارون بجديه /يسلم ايدك ي ساميه ي بنتي مهما اكل مفيش الي اكلك الي بيعدل مزاجي .

شاهي بابتسامه/ايوه ي مرات ابويا مين قدك .

ادم ببرود واستفزاز /والله اكل تاج ليه طعم عمري مجيت هنا وكلت اكله عليها القيمه .

حسن بابتسامه وسعاده/ماشيه معاكي ي بت ي تاج .

عاليه بغل وحقد وهمس /دي ماشيه معاها اوي بنت عنيات .

شاهي بابتسامه/جدو هنروح نلف شويه انا و حور .

سيف بحده /مفيش خروج بره اهمدي بقا انتي وهي .

ادم بغيظ شديد وهمس /متوصيه اوي بالشطه انتي مكنتش اعرف انك بتحبيني اوي كده .

تاج بنظره خبيثه/الف هنا وشفا .

**************.

ليلا ..

في قصر هارون …

كان يقف هارون وهو يرحب بالمدعوين فكانت الالوان الزاهية والزغاريط تملأ المكان .

***********.

في غرفه تاج …

كانت تقف وهي تنظر للمراه بحرقه وقهره ليقترب منها والدها بابتسامه وسعاده.

/مبروك ي تاج ي بنتي خلاص كل حاجه انتهت وهتقدري ترفعي راسك وسط الناس كلها .

تاج وهي تنظر إليه باحتقار /المهم ان انت ترفع راسك قدام نفسك .

ادم ببرود /خلصتي مش محتاجه كل ده متفتكريش نفسك عروسه بجد .

تاج بحده وغيظ/عروسه ازي وانا هتجوز واحد زيك .

ادم بحده/ماشي ي بنت الساعي يلا قدامي .

حسن بجديه /ادم باشا انا عايز حضرتك تنفذ وعدك ليا .

ادم ببرود /اطمن ي حسن الشيك جاهز بمجرد منكتب الكتاب هتاخد فلوسك .

تاج باحتقار وغيظ /بس انت مش هتكون وكيلي انا ابويا مات وده شرطي أن الجوازه تتم .

ادم بنظره خبيثه/وماله غالي والطلب رخيص ي عروسه .

تاج بحرقه وقهره/اشبع بقا بالفلوس ي ابويا .

****************.

في جناح ادم وتاج .

بعدما تم كتب الكتاب..

كانت تقف تاج بصدمه وهي تنظر لقميص النوم المعلق لتتحدث بغيظ .

/هي فين هدومي .

تاج بعصبية وصراخ/متقوليش الكلمه دي واتفضل شوفلي حاجه ألبسها انا مستحيل البس الزفت ده .

ادم ببرود /هتلبسيه .

تاج بحده وغيظ /ده علي جثتي .

ادم وهو يمسكها من شعرها بحده /انا ميتقليش لا فاهمه اخلصي عايزك تلبسي الزفت ده وترقصيلي كمان .

تاج
كانت تنظر إليها تاج بدموع وقهره لتتدفع يده بعيدا .


/انت فاكرني ايه واحده اشترتها انت مش كفايه الي عملته فيا عايز تذلني اكتر من كده انت ايه ي اخي شيطان .

ادم ببرود /خلصتي نفذي الي قولت عليه انا دافع فيكي قد كده .

تاج بدموع ومراره/حقير .

ادم بنظره خبيثه/مش هحاسبك دلوقتي اخلصي.

تاج وهي تتضع ذلك الطرحه علي وسطها بأحكام لينظر إليها بابتسامه انتصار لتقترب منه بحده .

/مادام الموضوع بقا حاجه قصاد حاجه انا عايزه المقابل .

ادم ببرود/مع أن ده حقي لكن وماله عايزه ايه .

تاج بحده /الشيك الي عطيته ابويا توقفه وميصرفش منه حاجه ويفضل زي ماهو ساعي في الشركه .

ادم بنظره خبيثه /عايزه حماه ادم العمري يبقا ساعي .

تاج وهي تقترب منه بمكر جديد عليها /انا قولت الي عندي عايزني ارقصلك وانفذ كل الي طلبته تكلمهم دلوقتي يوقفوا صرف الشيك .

ادم بجديه /معقول الي عملته معاكي وصلك ل كده انك تكرهي اقرب الناس ليكي .


تاج بوجع وغيظ /واكتر كمان من الكره بس الي انت عملته بينلي وشوش ناس كتير كنت فكراهم اهلي المهم ها خلينا في موضوعنا وبعد كده كل هتبقا بمقابل ي ادم باشا .

صفعه قويه هبطت علي وجنتيها بصدمه ليتحدث هو بغضب .

/فيه ايه مالك بقيتي عامله زي بنات الليل كده اتعدلي واحسالك .

تاج بدموع وقهره/وانا فرقت ايه عنهم ماخلاص اوعا تفتكر انك بجوازك مني هتداوي جرحك ليا انا خلاص انتهيت وبقيت مفيش حاجه جوايا غير الانتقام الانتقام وبس .

ادم بحده /انتي هتعيشي اسيره ليا هفضل اتفنن بتعذيبك وذلك طول الوقت انتي مجرد جسم ل رغباتي وبس فاهمه .

ساميه بغيظ من الخارج /افتحوا ي عرسان خودوا العشاء .

ادم بحده /ادخلي جوه يلا .

تاج وهي تمسح دموعها بقوه /خليك انت انا الي هفتح للحربايه دي.

لتذهب تاج وهي تفتح بدلع ودلال.

/تعبتي نفسك ليه ي طنط ساميه شكرا .

ساميه بغيظ شديد /طنط خودي ي عروسه مطرح ما يسري يمري .

تاج وهي تغلق الباب في وجهها /شكرا .

ساميه بغيظ شديد/ماشي وحياه امك لوريكي .

 ***********.

في الداخل .

تاج وهي تتضع الطعام بدموع تنزل بغزاره /الاكل ي ترا خلصت ذلك ليا ولا لسه .

ادم بحده /كلي معايا .

تاج بقهره ومراره/مستحيل اكل معاك في طبق واحد .

ادم وهو يدفعها بحده /قولتلك انك ملكي ملكيش حاجه في نفسك فاهمه .

كان ادم يطعمها كابنته الصغيره كانت تنظر إليه باستغراب شديد من ذلك الشخص الذي يصعب علي اي شخص فهمه .

***********.

بعد الاكل …

كانت تجهز تاج الاريكه لكي تنام عليها ليقترب منها بحده ليحملها ويذهب بها الي السرير .

تاج بفزع ودموع من تكرار نفس المشهد /انت هتعمل ايه وحياه اغلا حاجه عندك ي ادم متعمل فيا كده تاني مش هتحمل .


ادم بصوت حنون تسمعه ولا اول مره/اهدي قسما بالله مهقرب منك ي تاج انا مش وحش كده .

تاج بدموع وقهره/انت اغتصبتني ي ادم عارف ي عني ايه.

ادم بحده/كفايه انا مش عايز افتكر اليوم ده نامي وانتي ساكته .

تاج بهدؤء /حاضر .

كان ينظر ادم أمامه بشرود وهو يكاد يجن مما يحدث .

/انت جرالك ايه ي ادم معقول ليه دموعها بتاثر فيك كده انتي مجرد واحده زي مليون الي عرفتهم من ساعه ما قررت تتجوزها بعد الي حصل وانت بتسال نفسك ومش لاقي اجابه اوعا ي ادم كده هتكون حكمه علي نفسك بالاعدام تاج عمرها مهتصفا ليك هتفضل طول عمرها تفكر في الانتقام منك وبس .

ليشعر بيدها الي تلتف حوله وهي تلتصق به بنعاس لتتحدث بنوم .

/ي بت ي حور متخديش الغطاء كله لوحدك بردانه ي بت .

ليبتسم ادم بنظره ساحره علي تلك الطفله لياخذها بين أحضانه ليغفوا الاثنان سريعا ..

*******************.

في مكتب هارون …

كان يقف هارون بضيق فهو غير راض عن ذلك الزواج ليقترب منه عارف .

/خير ي ابوي فيه ايه.

هارون بحده /فيه ايه بين ابنك والبت دي ي عارف انا خابر زين أن فيه حاجه انت عارفها زين .

عارف بتنهيده /وافرض ي ابوي دي حاجه تخص ابني ومرائته وبعدين البت غلبانه ايه الي مش عجبك فيها .


هارون بحده /بقا ادم العمري يتجوز البت الكحيانه دي دي جوازه عره .

عارف بجديه /من فضلك ي ابوي سيب ابني ومراته في حالهم عن اذنك .

هارون بحده /مش ههدا غير لما اعرف ايه الي مخبيه ي عارف .

****************.

في غرفه حسن ..

عاليه وهي تمسك الشيك بفرحه عارمه وطمع/مليون جنيه بحالهم حد يقرصني مش مصدقه .

حسن بسعاده وجشع /لا صدقي ي عاليه مش قولتلك جوازه البت تاج دي هتفتح علينا فتحه خير بكره هننزل القاهره ونصرف الفلوس .

عاليه بطمع /ومستعجل علي ايه ي راجل هي الفلوس هتتطير ماحنا قاعدين هما واكلين وشاربين ببلاش .

حسن بابتسامه/علي رايك خلينا قاعدين شويه وهقعد بقا افكر هعمل ايه بالفلوس مش بعيد اعمل شركه زي شركه ادم العمري وأبقا انا مديرها ..

***************.

في الصباح .

في غرفه ادم وتاج …

كانت تسير اشعه الشمس علي وجووهم ليفتح ادم عيناه تتدريجيا لتنصدم من ذلك الوضع لينهر ذاته بشده .

/انت جرا ل عقلك حاجه ولا ايه وكمان واخدها في حضنك اوووف انا أقوم اخد شور .

بعد فتره قصيره ..

كانت تفتح تاج عيناها تتدريجا لتنصدم وهي تتذكر ماذا حدث لغطي جسدها بأحكام بالغطاء وهي تبكي بشده كيف وافقت علي ذلك الوضع أن تنام بجوار من ذبحها ودمرها ليخرج ادم وهو يلف خصره بفوطه وعاري الصدر لتتحدث تاج بحده .

/انت ليه عملت كده .

ادم ببروده المعتاد/احنا معندناش حريم تنام علي الكنب وبعدين اطمني انتي عامله زي القميص الي بلبسه مره مبلسبوش تاني يلا علشان ننزل نفطر .

تاج بوجع ومراره/انا مش عايزه انزل ومش عايز اكل اصلا .

ادم وهو يحملها لتشهق بفزع ليسير بها الي الحمام .

تاج بصدمه وارتباك /انت بتعمل ادم ابعد عني .

ادم بجديه /خودي شور بسرعه وحصليني متتاخريش .

تاج بضيق /اوووف ده انا عامله زي العسكري .

*************.

بعد مرور بعض الوقت .

كانوا ينزلون للاسفل وهو يمسك يدها بأحكام ليجلسون سويا .

عارف بابتسامه حنونه /صباحيه مباركه ي عروسه.

تاج بابتسامه باهته /الله يبارك فيك ي عمي .

هارون بحده/بعد كده تصحي بدري تحضري الوكل ل جوزك واضح انك معرفتش تربي كويس ي حسن .

ادم بحده /جدي لو سمحت تاج بقت مرائتي ي عني محسوبه عليا انا وكرامتها من كرامتي وانا مسمحش لحد يهينها وبعدين احنا بكره هنرجع مصر .

هارون بحده /يبقا ترجع مصر ل حالك وتعاود مرائتك لساتها عروسه لسه ستات العائله هيجوا يباركوا .

حسن بابتسامه/ربنا يجعله عامر ي هارون بيه .

ادم بجديه /هو سيف فين .

عارف بابتسامه/سافر القاهره راح يوصل حور وشاهي .

تاج بابتسامه باهته/انا شبعت عن اذنكم هتمشا شويه .

ساميه بحده /تتمشي فين انتي فاكره نفسك في البندر ولا ايه ده انتي لسه عروسه جديده ولازما جوزك يكون معاكي .

ادم بجديه /تعالي ي تاج نتمشا سواء .

ليسير الي الخارج تحت نظرات الجميع الحائره لامرهم .

***************.

علي ضفاف أحدا الأراضي الزراعية.

كانوا يسيرون سويا في صمت رهيب ليقاطعه بائع الذره البسيط الذي يجلس أرضا لتقع تاج عيناها عليه باهتمام ليذهب ادم ليجلب لها لتبتسم بحزن شديد وهي تاكل .

/جهزي نفسك علي بكره هنمشي انا مش هسيبك هنا .

تاج بابتسامه حزينه /هيحصلي ايه اكتر من الي حصلي ادم انت عايز مني ايه ليه اتجوزتني .

ادم ببروده المعتاد/أما متعودش أن حد يسالني وانا اجواب .

تاج بضيق شديد/لو كنت عملت كده علشان عذاب ضميرك فخلاص كل حاجه انتهت طلقني بقا وكل واحد يروح ل حاله .

ادم وهو يمسكها بعصبيه /حالك الا هو ايه أن شاء الله الميكانيكي مش كده .

تاج بحزن شديد/مالك خلاص الي بينا انتهاء ومستحيل يرجع .

ادم بحده وغيره /ي سلام زعلانه عليه اوي حته الميكانيكي ده انتي متجوزه ادم العمري فاهمه انا كل الرجاله بالنسبه الي مجرد وهم سراب فاهمه .

تاج بدموع وقهره/انت غرورك هيقضي عليك ي ادم .

****************.

من امام بص الجامعه ..

في عربيه سيف ..

سيف بحده /اظن التعليمات عرفتوها مش كده .

حور بغيظ شديد من تحكماته /والله قول الكلام ده ل اختك انا محدش يمشي عليا كلام .

سيف بغضب /الكلام عليكم انتوا الاتنين ومش عايز نقاش يلا اتفضلوا .

شاهي بابتسامه/تمام ي افندم .

حور بغيظ شديد/ي ساتر اخوكي ده ايه اوووف .

شاهي بضحك /ههههه يلا بس ده احنا مصدقنا .

**********.

في البص ..

كانوا يجلسون وهم يتحدثون بضحك لما يعايروا هولاء الذين ينظرون إليهم بنظره خبيثه.

امير بخبث /ايه البت الجامده دي اول مره اشوفها .

كريم بجديه /لا ابعد عن دي دي اخت ادم العمري احنا مش ناقصين مصائب ده يودينا وراء الشمس .

امير بضيق/ي اخي البت شاهي انا عارفها انا بتكلم علي البنت الي جنبها دي مشوفتهاش بس دي مزه جامده اوي ودخلت دماغي ومش هعدي الرحله دي الا لما اخد منها الي انا عاوزه .

***************.

في قصر هارون …

كان يسير ادم بضيق شديد ليجلس بجانب والده .

عارف بابتسامه خبيثه /ايه مالك .

ادم بحده وغيظ /متغاظ من نفسي اوي ايه الي خلاني اتحمقت كده لما جابت سيرته .

عارف بخبث /هو مين ده الي حارقك اوي كده معقول بقا فيه منافس ل ادم العمري .

ادم بغيره وحده /ده ل عاش ولا كان ده كلب والا يسوي.

عارف بابتسامه/طب ماهو كده شاغل بالك ليه .

ادم بحده/مفيش حاجه ي بابا انا هنزل صاله الرياضه سلام .

*************.

في غرفه حسن وعاليه ..

كانوا يجلسون وهم يأكلون بضحك وسعاده لتسير إليهم تاج وهي تنظر إليهم باحتقار شديد .

حسن بابتسامه/تعالي ي تاج ي وش السعد كلي لقمه .

تاج بنظره احتقار /مش عاوزه بس عوزاكم تشبعوه علي الاخر لأن مسافه ماتخرجوه من هنا هترجعوه للجوع والفقر من تاني .

عاليه بنظره خبيثه/ايه ي تاج انتي معرفتيش أن ادم ادا ل ابوكي شيك ب مليون جنيه .

تاج بغرور وثقه/ادم الي هو جوزي الي بينام في حضني ي عني هيكون بين ايديا وهينفذ كل اوامري و أولها انكم ترجعوه شحاتين تاني التمن الي بعتوني بيه مش هتطوله منه مليم واحده .

حسن بحده /كلام ايه ده ي بت .

تاج بثقه وثبات/معلش ي بابا معملتش حسابها دي أن ادم يكون زي الخاتم في صباعي جهزوا نفسكم للخروج من عز ادم العمري .

لتسير تاج بكل غرور وثقه وحسن ينظر إلي أثرها بندم فهم جميعا تفننوا في اذيتها وها الان انقلب السحر على الساحر….

في غرفه ادم وتاج ..

في الحمام …

كانت تقف بدوخه شديده بعدما أتت بما في معدتها بأكمله لتنظر أمامها بصدمه وفزع لتلطم علي خديها بدموع وصراخ.

/ي نهار اسود ي نهار اسود ادي الي كنت خايفه منه ده احنا متجوزين من يومين هعمل ايه يارب استرها معايا يارب استرها معايا .

ادم باستغراب من هيئتها /فيه ايه مالك .

تاج بدموع وقهره/الحقني ي ادم انا حامل .

ادم
في قصر هارون .
في غرفه ادم وتاج.
كانت تجلس تاج وهي تلطم علي خديها بدموع وقهره .
ادم بغيظ شديد/فيه ايه مالك صدعتيني زن زن متسكتي انتي مكبره الموضوع اوي .
تاج بدموع وانهيار /انت عايز تجنني موضوع ايه الي مكبراه انت فاهم ي عني ايه واحده تبقا متجوزه من يومين تبقا حامل دي مصيبه .
ادم ببرود /المهم انها دلوقتي متجوزه أبوه وجهزي نفسك علشان هننزل مصر ونظبط اوضه للبيبي .
تاج بجنون وصراخ/لا كده كتير قسما بالله كتير انت ايه دماغك دي ايه هنعمل ايه في المصيبه دي هنتفضح .
ادم بابتسامه ساحره /بالعكس ده جدي هيفرح بيا اوي دي محدش عملها قبلي دي اتجوز وبعد يومين اجيب عيل هههه.
تاج بغيظ شديد/بذمتك ده وقت هزار انا مرعوبه .
ادم بابتسامه ساحره/اوعي تترعبي ولا تخافي من اي حاجه احنا متجوزين وده كفيل أنه يخليكي رافعه راسك ل فوق وبعدين انتي اتاكدي من الحمل ده .
تاج بدموع ومراره/طبعا كل الأعراض الي عندي بتقول كده .
ادم بجديه /لازم نكشف الاول لما ننزل مصر نتأكد ونطمن جهز نفسك لحد مانزل ل جدي .
ليسير ادم الي الاسفل لتتضع يديها علي بطنها بدموع ووجع.
/انا اسفه ي ضنايا بس مش هقدر كل مهشوفك هفتكر اسوء ليله في حياتي وانا ابوك عمرنا مهنكمل مع بعض ابوك مش ممكن اصفاله كل هدفي انتقام منه وبس يارررب خليك معايا يارب انا عارفه أنه حرام بس غصبن عني.
**************.
في الاسفل ..
هارون بحده/هو انت مفيش فايده فيك واصل مش قولنا مش هتمشوا دلوقتي .
ادم ببرود /بس انا قولت هنمشي انا الي اقول ي جدي وبعدين انا ورايا الشركه وشغل كتير مينفعش اسيبه وافضل هنا زي الحريم .
ساميه بغيظ شديد/الله هي من اولها كده ي ادم مرائتك هتمشي كلامها وعايز تبعدك عنينا .
ادم بنظره استفزاز /هو انا من قبل ماتجوز ي مرات ابويا كنت بطيق اشوف وشك اصلا ايه الي اتغير .
ساميه بغيظ شديد/عجبك كده ي عارف سامع ابنك .
هارون بحده /ماشي ي ادم بس اخر الاسبوع تكونوا هنه اعمل حسابك علي كده .
ادم ببرود وتجاهل /ربنا يسهل .
حسن بابتسامه/شكرا اوي ي حاج هارون علي استضافتكم الكريمه دي .
هارون بجديه /احنا خلاص بقينا أهل ي حسن .
حسن بابتسامه/ده شرف ليا ي هارون بيه .
تاج بتعب شديد/محتاج مني حاجه ي جدي .
هارون وهو يمد يده لها بعنجهيه لتقبلها تاج ليتحدث هارون بحده .
/عايزك تحافظي علي جوزك وتشيليه جوه عنيكي انتي متجوزه راجل تتمناه مليون بنت خابره زين كلامي .
ادم بحده /مالوش لازمه الكلام ده ي جدي يلا ي تاج .
عارف بابتسامه حنونه /خدي بالك ي تاج انا زي والدك بالظبط لو الدنيا ضاقت بيكي تعالي في حضني اوعي تتردي فاهمه .
تاج وهي تحتضنه باطمئنان /صدقني حضرتك مصدر امان أساسي ليا ربنا يخليك ليا.
عارف بابتسامه /ويخليكي ليا ي حبيبتي .
ادم بحده /يلا ي تاج هتيجي معانا ي سيف .
سيف بابتسامه/لا ي عريس انا بفهم في الذوق برضه انا قاعد هنا كام يوم وشاهي في الرحله ي عني عيش ي معلم .
ادم بابتسامه /ماشي ي اخويا .
ليسيرون الي الخارج وخلفهم حسن وعاليه .
عند عربيه ادم ..
تاج بحده وغيظ/انتوا رايحين فين .
حسن باستغراب /هنركب ي بنتي .
تاج بحده /بس انتوا شايفين انكم من مستواه ادم العمري علشان تركبوا عربيته .
ادم ببرود /فيه ايه ي تاج انتي ناسيه أنهم حماتي وحمايا ولا ايه.
تاج بحده وضيق/دول مش حماك وحماتك ي ادم ده مش ابويا الي بيبع بنته بالفلوس ميبقاش اب ودي مش امي انا امي الله يرحمها ماتت انا مش هركب العربيه دي لو ركبوا معاك ي ادم .
ادم بحده /انتي مش شايفه اني بسمعك وبنفذ مع أن ده مش طبعي .
تاج بحده/انا مرائتك ي ادم .
ادم بزفر وضيق/خليل.
خليل السواق /امرك ي ادم باشا .
ادم بحده/وصل عمي حسن والست عاليه بيتهم هما هيوصفولك العنوان .
عاليه بتوعد وهمس/ماشي ي بنت
عنيات بقيتي لتنهي وتامري ورحمه امك لوريكي .
***********.
في الطريق .
في عربيه ادم ..
كانوا ينظرون الاثنان أمامهم بشرود ليتحدث ادم بجديه.
/علي فكره انا مش عاجبني معاملتك لولدك دي مش قابلها .
تاج بغيظ شديد/عايزني اعمل ايه مع واحد باعني بالفلوس ده مستحيل يكون اب .
ادم بحده/الموضوع ده هنتكلم فيه بعدين بس هدي نفسك انتي حامل وانا مش عايز ابني يطلع عصبي فاهمه .
تاج وهي تحدث ذاتها بوجع/سمحني يارب علي هعمله سمحني احمم ممكن اطلب منك طلب .
ادم بجديه /خير .
تاج برجاء /عايزه اروح ل ام احمد جارتنا في الحاره دي ست كبيره في السن وهي الي مربياني ارجوك اسال عليها .
ادم ببرود /هنروح الاول عند الدكتوره نطمن عليكي انتي والجنين وبعدين فيه فرح واحد صاحبي هنروحه بليل هجبلك فستان سهره وبعدين نروح الحته الي انتي عيزاها.
تاج بضيق /ماشي .
******************.
في شرم الشيخ..
علي البحر ..
كانوا يجلسون شاهي وحور .
شاهي بابتسامه/القاعده علي البحر تجنن .
حور بسخرية/واضح انك واخده غلي كده ي شاهي انا اول مره اجي هنا طول عمري عايشه في الفقر .
شاهي بابتسامه/ي ستي محدش بياخد اكتر من نصيبه انا هقوم اخد شور مش هتاخر .
امير وهو يجلس أمامها بنظره خبيثه/معقول ي جدعان القمر بيطلع في النهار كده .
حور بابتسامه /مادام انا موجوده يبقا فيه .
امير بخبث ومكر/بصراحه بقا انا مش قادر انا شوفتك في البص وخلاص كلتي دماغي وشغلتي قلبي .
حور بابتسامه /لا ده انت مش سهل بقا .
امير بنظره خبيثه/بالعكس ده انا غلبان خالص ووحيد ابويا وامي وعندنا فلوس ي أما بس لاسف مش حاسس بكل ده من غير واحده تبقا جنبي ايه رايك .
حور بجشع وطمع /وانا موافقه انت عجبتني اوي بصراحه .
امير بنظره خبيثه/اشطااا .
****************.
من أحدا محلات الفساتين الفاخمه .
كانت تسير تاج ومعاها ادم الي الداخل .
الفتاه بابتسامه /نورت المكان ي ادم بيه .
ادم ببرود /شكرا خليكي مع المدام كل الي تعوزه جهزيه .
تاج بحزن شديد/اختارلي انت اي فستان وخلاص .
ادم وهو يمسك يدها ويسير الي الداخل /مش انا الي هلبسه اتفضلي اختاري الي يعجبك وافردي وشك ده .
تاج وهي ترتدي تلك الفستان الكريمي فكانها مظهرها ساحر.
ادم ببروده /ايه رايك الي يشوفك يقول بنت ناس .
تاج بغيظ شديد/اوووف انا هاخد ده .
ادم وهو يقترب منها بنظره خبيثه/بس بصراحه الفستان هياكل منك حته جامده جامده ي عني.
تاج وهي تتدفعه بارتباك شديد/ابعد ي ادم بلاش فضايح ويلا خلينا نروح للدكتوراه .
ادم بابتسامه ساحره /وماله يلا .
***************.
في شقه حسن ..
عنيات بغيظ شديد وتوعد /شوفت بنتك بعد مابقت في العلالي بقيت بتبيع وتشتري فينا بت عنيات .
حسن وهو ينظر لذلك الشيك بابتسامه /ي اختي سيبك من الكلام ده وخلينا في الفلوس دي هنعمل بيها ايه لازم نجيب شقه كده عليها القيمه وكان بدله انا خلاص مبقتش حسن الساعي بتاع زمان ده جوز بنتي صاخب الشركه مش بعيد ابقا نائب المدير ههههه والله ولعبت معاك ي حسن .
***************.
عند الدكتوره …
كانت تجلس تاج علي السرير وهي تنظر لذلك الشاشه الصغيره بدموع .
الدكتوره بابتسامه /شايفه عمره اسبوعين مشاء الله عليه .
ادم ببرود /المفروض نعمل ايه ي دكتوره .
الدكتوره بابتسامه/الحمل لسه في أوله ي عني لازم راحه تامه الف مبروك .
**************.
في الخارج ..
في سياره ادم .
ادم ببرود /شاكلك مش مبسوطه ايه لما اتاكدي كل حاجه اختلفت مش كده .
تاج بدموع وقهره/المفروض اكون مبسوطه وانا حامل في طفل نتيجه اغتصاب هيفضل كل مايكبر جوايا يفكرني بالي انت عملته فيا .
ادم ببرود /الي عملته انا صلحته واتجوزتك الدور عليكي انتي تعدي وتتاقلمي مع الوضع الحالي ان انا جوزك وأبو الي في بطنك .
تاج بدموع ورجاء /مش قادره ي ادم مش قادره ادم علشان خاطرني اسمعني خلينا ننزله وطلقني وكل واحد يروح ل حاله وانا ي سيدي مسمحاك .
ادم وهو يمسكها من شعرها بحده /اسمعي قسما بالله ي تاج لو سمعت الكلام ده تاني مش عارف ممكن اعمل فيني ايه بس اظن انتي جربتي غضبي فاهمه .
تاج بدموع ومراره/فاهمه فاهمه .
*****************.
في الحاره …
كانوا يخرجون ادم وتاج من منزل ام احمد جاره تاج والذي تعتبرها في مقام والدتها ليخرج مالك بغضب جحيمي وهو يمسك تلك اللاله الحاده بغضب جحيمي.
/اهلا بالست تاج الي سابتها ابن حتتها علشان خاطر واحد معاه فلوس قد كده انتي رخيصه.
تاج وهي تمسك يد ادم برعب ودموع /ادم علشان خاطري سيبك منه .
ادم بحده ارعبت الجميع /ادخلي جوه العربيه ومش عايز اسمع صوتك .
تاج بدموع ومراره/علشان خاطري ي ادم .
ادم بغضب /قولتلك ادخلي .
مالك بغضب /بالساهل كده بعتيني ب تاج نسيتي الي كان بينا بالسهوله دي .
تاج بدموع وقهره/انا بجد مصدومه فيك .
مالك بغيظ شديد/امال انا اعمل ايه لما اتخليتي عني قلبي اتكسر.
تاج بدموع ومراره/أرضا بالنصيب ي مالك اتمنالك السعاده مع واحده تانيه .
مالك بحزن وتأثر /مش قادر ي تاج قلبي وجعني اوي .
ادم وهو ينظر إليهم بسخرية ووعيد لهم /تصدقوا اني اتاثرت ده انا ربنا ينتقم مني اني فرقت بينكم تحبوا اجبلكم اتنين ليمون خوشي ي بت انتي جوه وانا ي شبح وريني نفسك كنت بتقول ايه.
مالك بغضب جحيمي/بقول انك هتتطقع هنا .
ادم وهو يشمر يديه بغضب جحيمي/طب تعال بقا ي روح امك نشوف مين الي هيتقطع .
ليسدد إليه اللكمات ببراعه وغضب كانت تنظر تاج إليه بصدمه فكيف ل ادم العمري الراقي ابن الأغنياء أن يكون محترفا في العراك بذلك الشكل ليتركه ينزف ليقترب منه بحده.
/بعد كده ابقا اعرف انت بتتكلم مع مين ي روح امك وقسما بالله لو اسمها جه علي لسانك مره تانيه لقطعه .
***************.
في السياره …
كانت تنظر إليه تاج باستغراب شديد ليتحدث هو ببرود .
/فيه ايه مالك .
تاج بجديه /ازي ادم العمري يبقا بالشكل ده كأنه واحد عايش طول عمره في الحاره وواخد علي كده .
ادم بسخرية/انتي فاكره ادم العمري اتولد زي ماهو كده انا شربت المر علشان اوصل لكل ده بس مش وقته هنعدي نجيب اكل ونروح لأن سنيه اجازه انا مش عايزك تتعبي في حاجه خالص فاهمه علشان الجنين.
تاج بحزن شديد/فاهمه .
****************.
في فيلا ادم …
كانوا يجلسون وهم يأكلون بصمت .
ادم ببرود /انا طالع انام ابقي حصليني .
تاج بحزن شديد/حاضر .
لتاتي تلك الرساله ل تاج لذلك السوال التي سألته علي أحدا الجروبات لتصل إلي تلك الدكتوراه عديمه الضمير لقتل تلك الروح البريئه لتتحدث بدموع .
/سمحني يارب علي الي هعمله سمحني .
……………………….
صباحا ..
بعدما ذهب ادم الي الشركه .
من امام احدا عيادات دكتوراه امراض النساء كانت تقف وهي تتضع يديها علي بطنها بدموع ووجع.
/سمحني يارب سمحني مش قادره مش سهل عليا اقتل ابني بس انت عالم بالي فيا يارررب .
لتمسح دموعها سريعا وهي تتجه الي داخل الغرفه .
الدكتوره بابتسامه /اؤمري ي افندم .
تاج بثقه وثبات مصتنع وهي تتضع أمامها مبلغ كبير من المال .
/عايزاكي تعمليلي اجهاض .
الدكتوره بارتباك شديد/حضرتك بتقويلي ايه انا مبعملش العمليات دي .
تاج بحده /بقولك ايه بلاش الشويتين دول عليا انا سالت وعرفت انك بتعملي كده كتير وده مبلغ مكنتيش تحلمي بربعه بس شرطي الوحيد النهارده مش بكره فاهمه .
الدكتوره وهي تنظر الفلوس بطمع وجشع /تمام تحت امرك الساعه 8هستنا حضرتك .
تاج بحزن شديد/تمام .
*****************.
في فيلا ادم .
ليلا ..
كان يرتدي ادم ملابسه أمام المراه لتقترب منه تاج .
/انا حضرت العشاء.
ادم بنظره خبيثه فهو يشعر منذ الصباح أنها تخبئ شيئا .
/انا نازل اتعشي انتي عايزه حاجه.
تاج بارتباك شديد/شكرا .
**************.
من خلف الفيلا ..
كان يقف ادم وهو يراقب الطريق لينصدم وهو يراها تخرج في تلك السياره الاجره ليتبعها سريعا .
***************.
في العياده …
كانت تجلس تاج علي السرير بدموع ووجع فهي ستقتل جزء منها لكن تشعر بأن ذلك هو الصح لتجهز الدكتوراه حقنه التخدير لتسقط منها الحقنه أرضا وهم ينظر يفزع لذلك الغاضب الذي يحمل وجهه غصبا لا مثيل له ليسحبها بغضب تحت صىراخه ليدفعها في السياره بغضب ليسير سريعا .
****************.
في الفيلا …
كانت تسير تاج الي الخلف بدموع وخوف .
/ادم من فضلك اسمعني .
ادم وهو يتوالي إليها الصفعات لتصرخ بشده ودموع .
/بقا انا ي بنت الكلب مش عايزه تخلفي مني ليه مشبهش الميكانيكي الي كنت هتتجوزيه ي زباله .
تاج بشهقات عاليه وصراخ /ايوه ي ادم كنت عايزه انزله لانه هيفضل مصدر ذلي طول الوقت هيفضل كل ماشوفه قصادي افتكر إلى عملته فيا انا خايفه ي ادم خايفه .
ادم بحده /لحد كده وانا قرفت منك انتي مش هتكوني هنا غير خدامه خدامه وبس وابني هيجي الدنيا غصبن عنك وعن اي حد ودلوقتي غوري علي المطبخ مش عايز اشوف وشك غوررري .
في فيلا ادم .
في المطبخ .
كانت تقف تاج وهي تعد الطعام بدموع ووجع لتصرخ بوجع .
/يارب خدني يارب خدني علشان ارتاح علشان قسما بالله تعبت تعبت .
ادم بحده /خليه ياخدك ي اختي لانه حسابه هيبقا عسير علي عملتك السوده الي كنت هتعمليها .
تاج بدموع وصراخ/لا ي شيخ وانت عملتك كانت بمبه انت ليه دايما عايش في دور الواعظ انت السبب في كل الي حصلي ربنا ينتقم منك ي ادم دمرت حياتي .
ادم بسخرية /اه فعلا حرمتك من الجامعه الامريكيه الي كنتي فيها ولا الفيلا الي كنتي عائشه فيها مع ابوكي ي بنت الساعي .
تاج بدموع وقهره/طلقني ي ادم بالزوق بدل مارفع عليك قضيه واجرجرك في المحاكم .
ادم بسخرية/ابقا شوفي مين هيقدر يرفعلك ي حلوه ولو السماء انطبقت علي الارض مش هتطلقك وخلصي الاكل بسرعه .
تاج بغيظ شديد/يبقا قابل بقا الي هيحصل ي ادم اوعا تفتكر اني ضعيفه انا هندمك ي ادم وهتشوف الي استقويت عليها دي هتعمل ايه.
ادم وهو ينظر إليها بخبث وهو يقترب منها /ي واد ي جامد انت وانا مستني بس برضه هفضل اعاقبك علي جنانك والي كنتي عايزه تعمليه وغصبن عنك هتتقبلي أني جوزك وأبو ابنك فاهمه .
تاج بدموع وسخريه /اه خوفت علي ابنك من اني انزله ومخوفتش عليه من الي عملته فيا مفكرتش حد تتكلم معايا تلتماسلي اي عزر لدرجه دي بتكرهني انت بتتفنن تعذبني وتذلني ي ادم .
ادم بجديه /لو كنت فعلا بتفنن في عذابك وبذلك مكنتش اتجوزتك بعد الي حصل كنت سبتك كده لا طايله لا سما ولا ارض ولا كنت احتفظت بابني منك انتي الي مصممه تعيشي في الماضي مش قادره تنسي الي عملته بس انا مش هياس وهحاول دايما أننا نتخطا كل الي حصل .
تاج بحده وغيظ/مستحيل ي ادم مستحيل اصفالك أو نعيش زي اي اتنين الي اندبحت هي انا ي ادم .
ادم ببروده المعتاد/براحتك خلصي الاكل وجهزي نفسك علشان تنضفي البيت كله انا قولتلك انتي هنا مش اكتر من خدامه فاهمه .
ليسير ادم الي الخارج بغضب شديد لتنظر هي إليه نظرات تحمل الكثير .
**************.
في الخارج .
علي مائده الطعام.
كانوا يجلسون في صمت رهيب ليتحدث ادم بحده .
/مباتكليش ليه .
تاج بضيق باستفزاز /هي الخدامه بتاكل مع سيدها لما انت تخلص هبقا انا اكل .
ادم بحده وصوت عالي/تاااج اتقي شري احسالك وكلي علشان الي في بطنك .
تاج بوجع ومراره/تصدق انا حاسه اني بقيت عامله زي الصندوق الي شايل فيه حاجه مهمه جدا وبعد متاخدها منه هترمي الصندوق وتكسره مليون حته .
ادم بجديه/مش المفروض أن الي فبطنك يكون غالي عليا انا بس ده حته مننا احنا الاتنين وانا متاكد انك عيزاه زي بالظبط .
تاج بارتباك شديد /مش عايزاه لو كنت عايزاه مكنتش فكرت انزله .
ادم بابتسامه ساحره/كدابه كل ده من وراء قلبك ارضي بالأمر الواقع ي تاج سلام انا رايح الشركه اجي الاقي البيت بينور سلام .
تاج بحده وتوعد /ماشي ي ادم ماشي مهما تعمل اوعا تفتكر اني مكمن امان ليك .
ادم ببرود /قولتلك أني هتقبل كل الي هتعمليه مهما إن كان سلام .
********************.
في الصعيد ..
كان يجلس هارون بغيظ شديد لتقترب منه ساميه بنظره خبيثه.
/عامل ايه ي عمي لساتك مش مرتاح للبت الي اسمها تاج دي مش كده .
هارون بغيظ /البت دي مش سهله واصل دي خليت ادم العمري يتجوزها ادم الي ياما اترما تحت رجليه بنات زوات ياخد بنت الساعي دي .
ساميه بنظره خبيثه/مش قولتلك ي عمي الحكايه دي وراها سر ولازما نعرفه بدل منلاقي البت دي راكبه ووخده كل حاجه.
هارون بجديه /عندك حق ي ساميه ي بتي لازما نعرفوا البت دي وراها ايه .
******************.
في شرم الشيخ.
علي الشاطئ..
كانت تسير حور وهي تمسك يد امير بضحك شديد.
حور بابتسامه /بقولك ايه ي ميرو احنا مش نتأخر ماشي .
امير بخبث ومكر/ي روحي خلاص فهمت ده انا هعرفك علي اصحابي ونقضي وقت لطيف بس كده يلا بينا .
حور بابتسامه/ يلا ي حبيبي.
شاهي بصراخ /حور حور براحتك بقا انا نصحتك .
***************.
في فيلا ادم .
كانت تجلس تاج بتعب شديد بعدما انتهت كل شي ليسير ادم الي الداخل بابتسامه سعيده .
/امسكي عليه الشكولا دي لأني النهارده مبسوط اووي .
تاج بضيق /انا مش عايزه حاجه .
ادم بابتسامه /طب مش عايزه تساليني انا مبسوط ليه .
تاج بحده/ميهمنيش اعرف اه علي فكره ي ادم بيه الخدامه خلصت كل الشغل تامريني بحاجه تانيه ي سيدي .
ادم وهو يأخذها في أحضانه بخبث /اه بصراحه عايز ايه الحلاوه دي .
تاج بارتباك شديد/سيبني ي ادم لو سمحت .
ادم وهو يقبلها في عنقها ليتحدث بهمس /وان مبعتدش هتعملي ايه ي عني .
تاج بدموع وتوسل /ادم ابوس ايدك متعملش كده تاني قسما بالله مهتحمل ارحمني ي ادم ارحمني .
ادم بصراخ وجنون/انتي ايه ي شيخه معندكيش دم اعمل ايه تاني علشان تهدي من ناحيتي وتنسي الي حصل هتفضيلي تعاقبيني قد ايه علي الي حصل بس فعلا انا الي استاهل يلا غوري علي فوق وفيه ضيوف جايه بليل مش عايز اشوف وشك يلا .
لتصعد الي الاعلي بدموع ومراره ليحدث ذاته بحده .
/انت ايه الي جرالك عجبك اهانتها ليك كل شويه كده ده انت ادم العمري بس انت مستغرب ليه من الي هي بتعمله هي شافت معاك ايه حلو ده الكل اتخلا عنها كان المفروض تكون انت أمانها ي ادم بس لا خليها تتربا ليصعد الي الاعلي ليكي يغفا لعله عقله يهدأ من تلك الأفكار .
******************.
في فيلا ادم .
في غرفته ..
كانت تسير تاج بحزن شديد والم لتتضع الملابس داخل الدولاب لتقع عيناها علي تلك السكينه الموضوعه علي طبق الفاكهه لتوزع نظراتها بين تلك السكينه وبين ذلك الذي ينام بعمق لتسير بخطواط مرتجفه وهي تمسك السكين لتتجه إليه وهي تنظر إليه بنظرات تحمل الكثير .
/لو قتلتك ي ادم هرتاح واشفي غليلي منك هقتلك ي ادم هقتلك .
لتنفزع من صوته لثقته المعتادة.
/مستنيه ايه انا مش همنعك ومتقلقيش تقدري تسيبي ورقه بتقول اني انتحرت وانا مش هقاوم يلا.
تاج وهي ترمي السكينه أرضا بدموع وقهره/انا مش عارفه فكرت في كده ازي استغفر الله العظيم يارب .
ادم بحده /ياه لدرجه دي بتكرهيني و عايزه تخلصي مني قد كده شيفاني شيطان .
تاج بدموع وصراخ/انت فعلا شيطان اغتصبتني وضيعت مستقبلي وزغللت عين ابويا بالفلوس لحد مابعني انت أحقر من الشيطان ي اخي انا بكرهك بكرهك .
ادم بحده وثبات/تمام علشان نخلص من الموال المقرف ده اعملي حسابك اول ماتولدي هاخد ابني واطلقك انتي كده كده مش عايزاه علشان ميفكركيش بماساه حياتك ايه رايك .
تاج بدموع ورجاء /موافقه .
ادم بسخرية شديده /تمام مشاء الله مفرقتش بينك وبين ابوكي كتير هو باع بنته وانتي بتبيعي ابنك .
تاج بدموع وقهره/انا ربنا عالم ب حالي .
ليقاطعهم هاتف سيف ليتحدث ادم بضيق شديد.
/ايه ي سيف قربتوه توصلوا .
سيف بجديه /ايوه ي ادم بس جهز الملف علشان نمضي الصفقه علطول دي صفقه العمر ي ادم .
ادم بجديه /متقلقش الملف الاصفر في الخزنه بتاعتي انا عارف أنه لو ضاع هتبقا مصيبه ده انا ممكن اتسجن متقلقش كل حاجه هتبقا جاهزه .
سيف بجديه /تمام ي اخويا مع السلامه .
ادم بضيق /انا داخل اخد شور لحد ماسيف اخويا يجي ابقي جهزي الاكل .
تاج وعيناها علي تلك الخزنه باهتمام /حاضر .
ليسير ادم الي الداخل لتسرع هي الي تلك الخزانه .
تاج بتوعد وغل/اكيد تاريخ ميلاده ده مغرور ومبيحبش الا نفسه .
لتفتح الخزنه لتأخذ تلك الملف وهي تغلق الخزنه سريعا لتسرع بالملف الي الاسفل وعلي وجهها ابتسامه خبيثه .
*****************.
في الاسفل …
كان يجلس ادم مع سيف وربيع أحدا رجال الأعمال الكبار .
ربيع بابتسامه /تسلم ي ادم باشا علي الأكل وكرم الضيافه ده ممكن الملف بقا علشان نمضي الصفقه .
ادم بابتسامه /حالا .
ليصعد ادم الي الاعلي تحت نظراتها المرتبكه ليشعر بالجنون من عدم وجود ذلك الملف .
/ازي ده راح فين مين الي ممكن يتجرأ ويعمل كده .
سيف بصدمه /انت بتقول ايه ي ادم دي مصيبه ي عني ايه مش لاقيه مين ممكن يعمل كده في بيت ادم العمري .
ادم بصراخ وجنون/معرفش ي سيف معرفش .
ربيع بحده /ي عني ايه الكلام ده تهريج ي ادم باشا دي ملف فيه بلاوي انا كده مضطر ابلغ البوليس ي .
سيف بضيق /ربيع بيه اهدا من فضلك انت عارف أن كده ادم ممكن يتسجن .
ربيع بحده /انا ماليش علاقه بالكلام ده ده تهريج انا هبلغ الشرطه حالا .
في فيلا ادم …
كان يقف ربيع وهو يحاول الاتصال بالشركه ليتحدث سيف بعصبية.
/جرا ايه ي ادم ساكت كده ليه ده بيتصل بالشرطه الملف راح .
تاج سريعا بارتباك شديد /ادم ادم حبيبي الملف اهوه مش انت طلعته امنبارح حطيته في الدرج الي جنب السرير شكلك نسبت اتفضل .
سيف بابتسامه واسعه /الحمد لله الي واخد عقلك ي ادم باشا اتفضل ي ربيع بيه نمضي الصفقه .
ادم بحده /مفيش صفقه هتتمضي ي سيف الموضوع انتهاء خلاص .
ربيع بصدمه كبيره /انت بتقول ايه ي ادم باشا ازي .
سيف باستغراب شديد/ايه الكلام ده ي ادم .
ادم بغضب وهو ينظر إلي ربيع بحده /الي بقوله هو الصح ي ربيع بيه في لحظه كل حاجه اتمحت وكنت عايز تبلغ عني بس انت طلعتي غبي اوي لأن ده كان اختبار مني واديني عرفتك علي حقيقتك ملكش امان وانا عمري ماشتغل مع واحد غدار زيك امسك ملفك اهو واتفضل بره بره .
ليسير ربيع الي الخارج بخيبه أمل فقد فقد اهم صفقه له .
سيف بجديه /مش كنت فكرت شويه ي ادم .
ادم بحده /سيف خلاص الموضوع انتهاء .
سيف بجديه /خلاص متتعصبش انا هاخرج شويه وأبقا هرجع بليل عن اذنكم .
ليسير سيف لتاتي له رساله من شاهي لتخحط عيناه من الصدمه ليسرع الي السفر الي شرم الشيخ.
ادم وهو يعقد ذراعيه علي صدره ببرود /ليه عملتي كده ليه ظهرتي الملف مسيبتهوش ليه ي يسجني مش دي كانت رغبتك لما سرقتي الملف من الخزنه .
تاج بدموع وندم /ربنا رجعني في اخر لحظه انت في الاول والاخر جوزي وأبو ابني انا مش موذيه لدرجه دي .
ادم بضحكه سخريه عاليه /ههههه لا ي شيخه ضحكتيني مشاء الله كنتي عايزه تقتلي ابننا وتقتيلني وتسجنيني هههه لا فعلا مش موذيه .
تاج بدموع وصراخ/انت السبب في كل الي حصلي والي وصلت ليه انا كنت بنت بسيطه جدا انت الي قلبت حياتي فجاه بقيت واحده مغتصبه متجوزه وحامل والمطلوب مني اني اقبل كل ده واسكت ليه ي اخي انا بشر حرام عليك حرام عليك.
ادم بابتسامه حنان وهو يفتح زراعيه لها /تعالي في حضني ي تاج .
كأنه أعطا لها الاشاره لتقدم لتسرع الي أحضانه بدموع وشهقات ليضمها ادم بحنان شديد .
/بس ي تاج اهدي .
تاج بدموع وقهره/انا تعبانه اوي ي ادم اوي مش عايزه ابقا مؤذيه انا عمري مكنت كده ي ادم .
ادم وهو يقبل يدها بحنان/انا عارف ان انا السبب بس اوعدك ان كل ده هينتهي انتي جواكي انسانه جميله اوي بس ساعديني ي تاج ساعديني نعدي كل الي فات ونبداء من جديد مع ابننا .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءة /هحاول بس عايزه منك طلب .
ادم بابتسامه /طلباتك كترت بس قولي .
تاج بابتسامه باهته/عايزه اكون لوحدي شويه ممكن.
ادم بابتسامه وتفهم /ممكن طبعا انا برضه كنت عايز اقول كده نبعد عن بعض شويه عايزك تهدي وتكوني بعيد عن اي ضغط حتي لو الضغط ده انا جهزي نفسك هوديكي شقتي الي في المعادي يلا .
تاج وهي تقف بابتسامه هادئه /شكرا .
ادم وهو يقبل بطنها بحنان شديد /خالي بالك من امك يالا انا سايب مع راجل خليك اسد زي ابوك يلا اطلعي .
لتصعد الي الاعلي وقلبها يخبرها ببصيص من الامل سيجعل الحياه احلا بعد كل ذلك العذاب .
*****************.
من امام قسم شرطه شرم الشيخ.
كانت تقف شاهي بدموع ليسرع اليها سيف بقلق شديد.
/فيه ايه ي شاهي ايه الي حصل .
شاهي بدموع /الحقني ي سيف حور حور ي سيف اتعرفت علي شاب هنا مش كويس حاولت احزارها منه بس مفيش فايده راحت معاه شقه ولاسف طلعت كمان شقه مشبوهه واتقبض عليهم حور ضاعت خلاص ي سيف .
سيف بغضب جحيمي/تغور في ستين واحنا مالنا ايه الي موقفك هنا يلا بينا .
شاهي برجاء/علشان خاطري ي سيف اتصرف علشان خاطري انا عارفه انها تستاهل بس فكر في ادم انت ناسي أنها اخت مرات ادم هتنفضح ي سيف .
****************.
في مكتب الظابط هيثم ..
كانت تجلس حور بدموع وهي تلطم علي خديها بحرقه وهي ملفوفه في تلك الملايه فجشعها وطمعها قد قضا عليها ليسير سيف الي الداخل وهو ينظر إليها باحتقار لتتضع رأسها أرضا .
هيثم بابتسامه /مش معقول سيف العمري انت فين ي ندل وحشتني اوي .
سيف بابتسامه باهته /وانت كمان ي هيثم بس معلش عايزك شويه علي انفراد شاهي خليكي هنا مش هتاخر .
هيثم بابتسامه اعجاب /ازيك ي انسه شاهي .
شاهي بخجل شديد/الحمد لله ي هيثم عامل ايه.
سيف وهو ينظر إليها باحتقار شديد ليتحدث بحده وهمس /اوعي تفتكري اني هعمل كده علشانك انتي واحده رخيصه متسويش انا بعمل كده علشان اخويا وعلشان الغلبانه تاج الي مكنتيش بتفوتي فرصه الا وتسميها بكلامك الي زي وشك وانتي اوسخ واحده علي وجهه الأرض .
حور بدموع ووجع/ربنا يسترك زي مهتسترني انا عارفه اني تستاهل الحرق اوعدك اني هتغير اوعدك .
سيف بسخرية/والله ده شئ ميخصنيش لانك خلاص مبقتيش تلزميني مش سيف العمري الي يتجوز واحده رخيصه زيك .
ليتركها تبكي بحرقه ودموع ليخرجون بعدما طلب من هيثم خروجها وشرح له صعوبه الموقف فهي تكون اخت زوجه أخاه ..
*****************.
في الطريق.
في عربيه ادم …
كان يقف ادم في الاشاره لتنظر تاج باهتمام الي بائع الايس كريم لتفر دمعه من عيناها وهي تتذكر .
تاج بطفوله /ماما عنيات عايزه ايس كريم .
عنيات بقسوه /ي اختي أن شاء الله عنك مطفتحي ال ايس كريم قال خودي ي بت ي حور هاتيلك اتنين وانتي رايحه المدرسه .
حور بسعاده /حاضر ي ماما معايا اتنين وانتي لا .
لتفيق من شرودها عند ذلك اليد الي تمسح دموعها بحنان شديد لتنظر إليه بدمع يملأ عيناها .
ادم بحنان شديد/مين السبب في الدموع دي قوليلي وانا اولع فيه .
تاج وهي تنظر للعربيه الايس كريم/افتكرت الايس كريم كنت زمان بحبه اوي بس للاسف مكنتش بقدر اجيبه .
ادم بابتسامه حنونه /كل احلامك هتتحق ي تاج .
ليسرع ادم تحت نظرات الدهشه فهل ادم العمري سبقف علي تلك العربيه المرزيه ليجلب لها الكثير من الآيس كريم .
تاج بفرحه طفله /ايه ده كله ي ادم ده كتير اوي .
ادم بابتسامه /مفيش حاجه كتيره عليكي وبعدين ده ليكي انتي والنونو .
كانت تاكل بشراهه كطفله صغيره أما فهو فكان ينظر إليها نظره حانيه .
ادم بابتسامه مرح /طب هاتي واحده .
لياكلون بشراهه وهم يضحكون بضحكاتهم الساحره .
******************.
في شقه ادم …
كانوا يسيرون الي الداخل كانت تنظر إلي الشقه براحه واطمئنان فهي دائما تتذكر ماذا حدث ليها تلك الليله في الفيلا .
ادم بابتسامه/ايه رايك عجبتك الشقه .
تاج بابتسامه هادئه /حلوه روحها حلوه.
ادم بابتسامة/هي احلوت اكتر علشان انتي فيها يلا علشان تتعشي انا همشي وخليل وعلي تحت ادم العماره لو عوزتي اي حاجه اطلبيها منهم حالا هتكون عندك عايزه حاجه.
تاج بابتسامه واحتياج /خليك معايا نتعشا سواء وبعدين امشي .
ادم بابتسامه ساحره /وماله نقعد هو فيه احلا من الاكل مع تاج قلبي .
تاج بابتسامه /هتفضلي تتدعليني كده كتير بكلامك الحلو ده .
ادم بابتسامه /هحاول اخليكي تعيشي الحياه الي تستهليها وان شاء الله هقدر .
لتسير تاج سريعا الي المطبخ لينظر إليها ادم بابتسامه جذابه .
/ربنا يحنن قلبنا علي بعض ونعيش في سعاده وتحبيني بجد ي تاج.
تاج وهي تتضع الطعام بابتسامه /بعشق السمك المشوي ازي .
ادم بابتسامه /انا كمان بحبه .
تاج بابتسامه /واضح أننا متفقين في حاجات كتير اوي .
ادم بابتسامه ساحره /جهزي نفسك بكره إن شاء الله علشان فرح صاحبي الي قولتلك عليه .
تاج بابتسامه /أن شاء الله هكون جاهزه .
ادم بابتسامه ساحره وهو يفتح الباب /تمام انا هجيلك بكره خالي بالك من نفسك .
تاج بابتسامه /حاضر .
ليسير ادم الي الاسفل لتقف رحمه التي تسكن أمامهم تلك المراه الجميله .
/مساء الخير.
تاج بابتسامه وارتياح لتلك السيده /مساء النور بس ي بنتي انتي شكلك بنت ناس ايه الي يخليكي تعملي كده استغفر الله العظيم.
تاج باستغراب شديد/حضرتك قصدك ايه.
رحمه بجديه/قصدي انك واحده من اللي ادم باشا كان بيجبهم هنا أصله منشار كل يوم يجيب واحده اجمد من الي قبلها .
تاج بغيظ وهمس /بقا كده ي ادم جايبني في شقه مغماراتك ماشي ي ادم .
**************.
في شقه حسن ..
كانت تسير حور بحزن شديد وتعب لتتحدث عنيات بابتسامه .
/حمد لله على السلامه ي بت ي حور تعالي شوفي امك هتشارك انت والست هند في المحل امك هتبقا صاحبه أملاك ي بت ي حور .
حور بدموع /ماما انا تعبانه اوي ومحتاجالك عايزه اتكلم معاكي .
حسن بابتسامه/تعالي شوفي كده الشقه دي ي عنيات .
عنيات بتجاهل ل تلك الواقفه بدموع /جيالك اهو ي حسن .
لتسرع حور الي الداخل بدموع .
في غرفتها ….
كانت ترتمي علي السرير بدموع وقهره.
/اه ي حور بقا ليكي ملف في الآداب ي حور خسرتي سيف وخسرتي نفسك وكمان مفيش حد سال فيكي كل ده ذنبك ي تاج كل ده ذنبك ي اختي سمحيني ي تاج سمحيني .
***************.
في فيلا ادم …
كان يسير للداخل بسعاده ليصعق من مظهر سيف الحزين بشده .
/فيه ايه ي سيف مالك قاعد كده ليه معقول الصفقه مزعلاك اوي كده .
سيف بحزن شديد/واضح اني هخسر كل صفقاتي ي ادم .
ادم باستغراب /قصدك ايه مش فاهمك .
سيف بحزن /متشغلش بالك علي فكره شاهي رجعت هطلع انا بقا انام تصبح علي خير .
ادم باستغراب/وانت من أهله ي اخويا .
******************.
صباحا ..
في شقه ادم ..
كانت تجلس تاج وهي ترتدي بنطلون جينز وبلوزه سوده انيقه وكانت ترفع راسها ديل حصان فكانت في غايه الجمال والانوثه .
****************.
في الاسفل ..
كانت تسير ياسمين الي داخل العماره ليوقفها خليل .
/رايحه فين ي ياسمين هانم .
ياسمين بحده /هكون رايحه فين ي عني طالعه ل ادم.
علي بجديه /بس ادم باشا مش فوق .
ياسمين باستغراب /لما ادم مش موجود انتوا واقفين هنا ليه .
خليل باستفزاز وسخريه/بنحرص ست البنات الست تاج هانم .
ياسمين بغضب /نعم ي خليل ودي مين الست تاج هانم دي مفيش هوانم غيري انا .
خليل باستفزاز /لا فيه الست تاج مرات ادم باشا .
ياسمين بصدمه /انتوا خرفتوه ولا ايه انا طالعه اشوف مين دي الي فوق .
علي بخوف /ست ياسمين استني .
خليل باستفزاز /سيبها الست تاج هتعلمها اللادب .
*************.
في شقه ادم …
كانت تجلس حور مع رحمه وهم يضحكون بسعاده .
رحمه بابتسامه/والله فرحت انك مرات ادم باشا وكمان حامل ربنا يتمملك بخير ي بنتي .
تاج بابتسامه /ربنا يخليكي ليا يا خالتي .
لينفزعون من ذلك الخبط لتفتح تاج لتنصدم ممن تتدفعها بحده وغيظ
تاج بغضب /انتي مين ي بتاعه انتي ودخله هنا كده ليه .
كانت تقف ياسمين وهي تنظر إليها بغيظ فخقا كان مظهرها رقيق وكيوت لتتحدث بحده وغيظ.
/بقا انتي بقا الست تاج مرات ادم فين شهاده جوازكم .
تاج بغيظ شديد/نعم ي اختي وانا همشي بالشاهدات ولا ايه ايوه انا مرات ادم انتي مين .
ياسمين بحده /انا صاحبه ادم واقرب واحده ليه .
تاج بغيظ شديد/تشرفنا ي اختي بس صاحبك مش هنا اي خدمه .
ادم بحده /ياسمين انتي بتعملي ايه هنا .
تاج وهي تريد استفزاز ياسمين لتحتضن ادم بخبث .
/ادومي حبيبي كده برضه تغيب عن تاجك ده كله .
ادم بغمزه ومرح وهو يحتضنها /غصبن عني ي جميل ي طعم انت متجيبي بوسه .
ياسمين بغيظ شديد/ادم انا واقفه .
تاج بغيظ شديد/اقعدي ي اختي اه قعدني ي ادم مش قادره الواد بينه هيطلع شقي زي أبوه .
ياسمين بغيظ شديد/كمان حامل ادم ده حصل ازي رد عليا .
ادم بحده /هو ايه الي حصل اوي وبعدين انا مش المفروض افسرلك اي حاجه انتي عارفه الي كان بينا كويس اوي ي ياسمين .
ياسمين بتوعد /ماشي ي ادم ماشي .
تاج بغيظ شديد/في ستين داهيه ي اختي .
رحمه بابتسامه/عن اذنكم انا بقا .
ادم وهو يغلق الباب بخبث /ايه الحلاوه دي تعالي هنا بقا .
تاج بارتباك شديد/هي الست رحمه راحت فين .
ادم وهو يخلع جاكيته /انتي عايزه منها انا جايبلك الاكل وكل حاجه.
تاج بخبث ومكر/أصلها هتحطلي مرهم ضهري وجعني اوي علشان ابقا كويسه كده واستحما بالوفه علشان الفرح بليل .
ادم وهو يمسك جاكيت بدلته بقرف /مرهم ولوفه انا اصلا غلطان أن خيالي وصلني ل كده بقولك ايه انا هبعتلك عمي خليل سلام لوفه قال .
ليخرج ادم لتتضحك تاج بشده .
/وبعدين شكلي كده هحبك ي ابن العمري .
**************.
ليلا ….
في الطريق الي فيلا ادم .
في عربيه خليل …
كانت تنظر تاج باستغراب شديد.
/عمي خليل هو ده مش طريق الفيلا احنا رايحين هناك ليه .
خليل بابتسامه /ادم باشا طلب مني اوصل حضرتك للفيلا وبعدين هتروحوا سواء ..
من امام الفيلا …
كانت تسير تاج الي الداخل وهي ترفع فستانها الاحمر فكانت حقا كالملكات لتنصدم من تلك الزينه التي تزين الفيلا بشكل ساحر واسمها الذي يملأ المكان لتنظر الي ذلك الفارس الساحر الذي يقترب منها ليفتح علبه الخاتم ليركع أمام قدميها بابتسامه ساحره.
/بحبك ي تاج …..
في فيلا ادم…
كانت تقف تاج وهي تبكي بفرحه من ذلك المشهد الذي مهما كانت تتخيل لن يكون بتلك الجمال هل من فعل كل ذلك من أجلها من يركع تحت قدميها يعترف لها بعشقه هو من في لحظه كان اسؤاء ما في حياتها .
تاج بسعاده لا توصف /ادم هو ايه الي بيحصل انا مش مصدقه اكيد بحلم صح .
ادم وهو يقبل يدها برومانسيه /لا ي تاج مبتحلميش دي حقيقه انا فعلا بين ايديكي بعترفلك في الي في قلبي بحبك ي تاج بحبك اوي كل لحظه كنت بوجعك فيها كنت بحس اني بوجع نفسي ها ي تاج موافقه تقبليني جوزك وأبو ابنك وحبيبك كمان .
تاج بابتسامه ساحره/طبعا موافقه ي ادم اوعدك اني هنسا كفايه الي انت بتعمله علشاني انا مهما حلمت عمري مكنت هعيش ليله زي دي انا عمري محد اهتم بيا ي ادم طول عمري وحيده بس شكلي خلاص مش هبقا وحيده تاني هتكون انت وابننا منورين حياتي.
ادم وهو يحتضنها بحب وسعاده /حبيبتي انا خلاص بقيت اسيرك وانتي اسيرتي مستحيل نبعد عن بعض ابدا بحبك ي تاج بحبك ممكن الاميره تاج تسمحلي بالرقصه دي .
لتبتسم تاج برقه لتتراقص داخل أحضانه بسعاده لا توصف .
ادم بابتسامه وهو يتمايل معاها برومانسيه جذابه /اوعديني ي تاج اوعديني انك تنسي مهما حصل ومتبعديش عني مهما حصل .
تاج وهي تحتضن وجهه بين يديها /اوعدك ي ادم اوعدك .
ادم بابتسامه ساحره/دي احلا ليله عدت عليا في حياتي .
تاج بغيظ وغيره /لا ي شيخ وياسمين وغيرها كانت لياليهم ايه أن شاء الله ي خاين ي بتاع الستات .
ادم بضحكه عاليه/هههههه هو حبيبي بيغير عليا ولا ايه لا انا متحملش كده بس علي فكره انا عمري مقولت ل واحده ولا كلمه من الي قولتهالك كلهم كانوا بيعرضوا نفسهم عليا أنهم يقضوا ليله مع ادم العمري بالنسبه الهم شرف كبير مفيش حد خطف قلبي غيرك ي تاج .
تاج بابتسامه /كفايه كده ي ادم قلبي مش هيتحمل كل ده .
ادم وهو يقبلها في خدها بعشق /سلامه قلبك ي روحي بس خليه ياخد علي كده من هنا ورايح مفيش غير عشق وسعاده وبس .
تاج بابتسامه/حاضر اوامرك ي افندم ههههه .
ادم بابتسامه/ايوه كده اعملي حسابك اصلا إننا هنسافر بكره الغردقه لازم نقضي يومين عسل كده .
تاج بابتسامه وسعاده /ايه الدلع ده كله .
ادم بغمزه وخبث/علشان تعرفي دورك انتي بقا تتدلعيني ها تتدلعيني .
تاج بخجل شديد/ادم .
ادم بضحكه عاليه/ههههه اول مره اعرف ان اسمي حلو كده تعالي في حضني ي تاج قلبي .
لتتضع رأسها علي صدره باطمئنان ليرقصون سويا برومانسيه علي تلك الأنغام الساحره 🌹♥️❤️❤️.
****************.
في شقه حسن ..
كانوا يجلسون وهم يتحدثون علي مائده الطعام أما حور كانت تجلس بشرود .
حسن بابتسامه /بت ي حور ايه رايك عجبتك الشقه حلوه صح .
عاليه وهي تاكل بشراهه /الا حلوه ب اخويا مش احسن من العشه الي عايشين فيها دي .
حور بحده /علي فكره احنا المفروض نرجع الفلوس ل ادم ونرجع تاج ل حضننا كمان .
عاليه بحده /نعم ي روح امك فلوس ايه الي هنرجعها ده احنا مصدقنا هنطلع علي وش الدنيا وبعدين تاج ترجع لحضننا والنبي انتي خايبه وهي الست تاج بعد الجوازه دي هتعرفينا تاني .
حور بحده/ده علي أساس ايه مش انتوا الي سلمتوها ليه قصاد الفلوس .
عاليه بحده /مش كنا بنستر عليها ي اختي بدل الفضيحه وبعدين ايه رموتوها هي كانت تتطول واحد زي ادم العمري ي اختي .
خور بغيظ شديد/انا رايحه الجامعه .
عاليه بغيظ /مع السلامه ي اختي بقولك ايه هات الفين جنيه علشان انزل السوق الكبير اجيب شويه حاجات .
حسن بابتسامه/حاضر مش لسه العصر يلا هقوم انا .
******************.
في الجامعه …
كانت تقف حور لتسرع الي شاهي .
/شاهي ي شاهي .
شاهي بضيق/نعم افندم .
حور بحزن شديد/انا عارف انك مش طيقاني وعندك حق انا كمان مش طايقه نفسي والله العظيم وندمانه اوي .
شاهي بحده/والله ده شئ يخصك ويريت تسبيني بقا علشان سيف زمانه جاي وهيبهدلني لو شافني معاكي .
حور بدموع وندم /لدرجه دي خلاص بقا بيكرهني بس بصراحه عنده حق.
سيف بحده /انا قولت ايه انتي مفيش فيكي .
حور بدموع ووجع/هي ملهاش ذنب انا الي وقفت معاها بس انا عايزه اروح ل تاج لازم اشوافها .
سيف بحده /عايزه ايه من تاج مش كفايه الي عملتيه فيها .
حور بدموع وندم /علشان كده عايزه اشوافها علشان اطلب منها تسمحني ارجوك وديني عندها ارجوك ي سيف وانا اوعدك انك مش هتشوف وشي تاني بس وديني عند اختي .
*******************.
في فيلا ادم .
في غرفتهم .
كانت تجلس في أحضانه أما هو فكانت يداه تلمس علي خصلاتها بحنان شديد .
تاج بابتسامه/تسلملي ي ادم انك هتصبر عليا ربنا يخليك ليا.
ادم وهو يقبلها بعشق/انا قولتلك قبل كده مش هقرب منك غير لما تكوني عايزه ومستعده كفايه انك في حضني .
تاج بابتسامه/ربنا يخليك ليا ممكن نقوم بقا علشان نجهز للسفر .
ادم بابتسامه/طبعا ي تاجي البسي انتي بس وانا هجيب ثنيه تجهز الشنط .
تاج بغيظ وغيره /وانت هتنزلها كده ولا ايه البس هدومك .
ادم بنظره خبيثه/وفيها ايه ي تاج دي قد امي .
تاج وهي تعطيه التيشيرت بغيظ وغيره /ولا امك ولا خالتك خود البس .
ادم بغمزه ومرح/اموت فيكي وانتي غيرانه عليا .
ثنيه من خلف الباب /ست تاج فيه واحده عايزه حضرتك تحت .
تاج باستغراب/هتكون مين .
*****************.
في غرفه للصالون .
كانت تجلس حور بحزن شديد ومظهر شاحب لتسير تاج وتجلس بكل غرور.
/خير عايزه ايه .
خور بدمع ووجع/ليكي حق متبقيش طيقاني بس انا اتعقبت ودفعت التمن غالي اوي ي حور وحاسه اني لوحدي حاسه اني هموت ي تاج .
لتسرع إليها تاج ببراءه كالطفله وهي تحتضنها .
/مالك ايه الي حصل فيكي ايه.
حور بدموع وندم /معقول بعد كل الي عملته معاكي خايفه عليا اوي كده سمحيني ي تاج سمحيني .
كان يقف ادم بالخارج وهو ينظر إليها بعشق علي طفلته الصغيره فهي تغفر دائما فقلبها من ذهب .
بعد وقت طويل …
كانت تحتضنها تاج بدموع وقهره بعدما علمت منها ما حدث .
تاج بدموع ومراره/كده برضه ي حور ليه تعملي كده ليه .
حور بدموع وندم /ذنبك ي تاج ذنبك سمحيني ي اختي .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءه/خلاص الحمد لله انها جات علي قد كده الحمد لله وبعدين جهزي نفسك علشان هتبقي خالتوا .
حور بسعاده حقيقه /بجد ي تاج ربنا يسعدك ي حبببتي انا حاسه ان انتي وادم مبسوطين الحمد لله.
تاج بابتسامه ساحره/ادم طلع انسان جميل اوي ي حور ربنا كشفلي أن مفضلش احكم عليه علشان غلطه بجد بقيت مرتاحه معاه اوي بس علي فكره اوعي حد يعرف بحملي .
حور باستغراب /ليه ي تاج .
ادم بابتسامه/ازيك ي حور مش يلا ي تاج علشان ميعاد الطياره .
حور بابتسامه /اهلا ب حضرتك ي ادم بيه طيب ي تاج انا هبقا اكلمك بليل .
تاج بابتسامه/ماشي ي حبيبتي خالي بالك من نفسك .
ادم بابتسامه/مع السلامه خليل مستنيكي بره هيوصلك .
كانت تسير حور الي الخارج لتنظر إليه نظره خاطفه عليه لتسير بدموع ومراره فحقا قد اضاعته من يدها فانتهاء وقت الرجوع ….
*****************.
في الغردقه .
كانوا يسيرون ادم وتاج علي الشاطئ وهم في غايه السعاده .
ادم بابتسامه ساحره/ايه رايك ي حبيبتي مبسوطه .
تاج بسعاده /اوي اوي ي ادم عمري مكنت اتخيل اني اجي مكان زي ده .
ادم بابتسامه/انا قولتلك كل احلامك هتكون حقيقه علي ايدي .
تاج بابتسامه/طب كفايه بقا دلع وخلينا نأكل انا جوعت اوي .
ادم بابتسامه/ماشي خليكي هنا هروح اجيب الاكل واجي .
ليسير ادم لتجلس تاج أرضا بابتسامه لياتي هولاء الشباب بوقاحه .
/ايه ي عسل فيه حد يسيب القمر ده لوحده .
تاج بحده /ابعد ي حيوان انت من هنا .
/ايه ي قمر تعالي معانا واحنا هنظبطك .
ادم بغضب جحيمي /طب تعال بقا انتوا وهو وانا هظبطكم .
تاج بدموع وخوف /حاسب ي ادم .
************.
في الجناح الخاص بهم …
كانت تمسك تاج يد ادم ليتحدث ادم بغيظ شديد.
/اموت وأشوف مين الي بص في السفريه دي عجبك كده عريس يبقا بايد مكسوره كده .
تاج بابتسامه/الف بعد الشر عليك ده شرخ صغير وهيروح بس ياه ي ادم عمري محسيت بالامان زي النهارده .
ادم وهو يقبلها في رأسها بعشق /حبيبه قلبي انسي الخوف خلاص مش هتحسي بيه طول مانا جنبك .
تاج بابتسامه/ربنا يخليك ليا.
ادم بنظره خبيثه /طب ايه عايز اخد شور تعالي معايا ساعديني ده انا ايدي مكسوره .
تاج بخجل شديد/لا طبعا مش ممكن.
ادم وهو يقترب منها بعشق /ليه كده ده انا زي جوزك ي عني .
تاج بخجل وارتباك/ادم اتفضل ادخل لوحدك يالا .
ادم وهو يسير الي الحمام بغيظ /ربنا علي الظالم .
تاج بضحك /ههههه اعمل حسابك أننا هنرجع مصر النهارده انا خلاص اتشامئت من البلد دي .
ادم بابتسامه/علم ي افندم .
لتمسك هاتفها لترد علي حور .
/ايوه ي حور .
*****************.
في شقه حسن
في غرفتها .
حور بجديه /ي بنتي ده مش كلام خالي الكل يعرف انك حامل هتفضلي محبيه لحد امتا ده بطنك قربت تبان وطالما محدش عارف حكايه اغتصاب ادم ليكي يبقا خلاص هيدوروا وراكي ويعرفوا انك حامل من يومها انسي ي تاج وعيشي حياتك انتي متجوزه علي سنه الله ورسوله.
****************.
علي باب الغرفه ..
كانت تقف عاليه بعدما استمعت لكل شي لتتحدث بصدمه .
/ي عني ادم اغتصب تاج وحملت منه علشان كده اتجوزها وانا اقول ايه الي يخلي ادم العمري يتجوز البت تاج ههههه حلو اوي ي بقا لازم هارون باشا كمان يعرف بالموضوع ده هههه قولتلك مش هسيبك ي بنت عنيات اكلم ساميه اقولها وهي هتتصرف ..
********************.
في الطائره …
كانت تحتضن تاج ادم الي غفا بجانبها لتلمس علي شعره بحنان لتنظر إليه بابتسامه حانيه .
/بحبك ي ادم بحبك دلوقتي بس اقدر اقولها وانا حساها .
******************.
في الصعيد ..
في فيلا هارون .
كان يقف بغضب جحيمي.
/انتي متاكده من الحديد ده ي ساميه .
ساميه بنظره خبيثه/طبعا ي عمي الست عاليه بنفسها الي قالتلي .
عارف بغضب شديد/ست معندهاش ضمير ولا دم .
هارون بحده /انت كنت عارف مش كده .
عارف بجديه /ايوه ي أبا والموضوع ده ميخصناش ده يخص ادم وتاج وبس .
هارون بحده /لا ي اخويا ابنك ومرائته دلوقتي عايشين مع بعض في الحرام والي في بطنها كمان ابن حرام انت ناسي أن مينفعش الراجل يتجوز الست وهي حامل ساعتها الجوازه بأطله وانا كل الا كده هننزل مصر دلوقتي حالا البت دي لازما تيجي تعيش معانا هنه لحد ماتولد .
******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه..
كانت تجلس شاهي مع هيثم .
هيثم بابتسامه /مش مصدق اني معاكي دلوقتي ياه ي شاهي من واحنا صغيرين متغيريتيش ابدا .
شاهي بابتسامه خجوله /وانت كان ي هيثم لسه زي مانت .
هيثم بابتسامه/انتي طبعا عارفه كل حاجه عني وكنت عايز استاذنك اني اجي اطلبك من ادم وسيف بس كنت عايز اعرف رايك .
شاهي بخجل شديد/ربنا يسهل عن اذنك .
هيثم بابتسامه/ايه الابتسامه القمر دي هروح اتقدملك ب قلب جامد يلا علشان اوصلكم ي عسل واطمني مفيش مقابلات تاني غير لما تبقي علي ذمتي .
*****************.
ادم بابتسامه/الاكل ليه طعم تاني خالص من ايدك العسل دي .
تاج بابتسامه/الف هنا وشفاء .
هارون وهو يسير للداخل بغضب /الله الله استغفر الله العظيم يارب .
ساميه بحده /شوف ي عمي ولا كأنهم عاملين حاج واصل صحيح بت قادره .
ادم بغضب /احترمي نفسك ي مراه أنتي احسالك .
هارون بحده /لم انت لسانك الي مش فالح غير انك تقل ادبك علي الناس خلاص ي ادم باشا كل حاجه انكشفت انت والست هانم والبت دي هتيجي تعيش معايا لحد ماتولد لانكم عايشين مع بعض في الحرام ي ادم باشا ..
في فيلا ادم …
كانت تقف تاج بدموع وصدمه مما يحدث فكيف يكونوا يعيشون في الحرام وهم متزوجون علي سنه الله ورسوله لتتنتبه الي صوت ادم الحاد .
ادم بغضب جحيمي/انت بتقول ايه ي جدي ايه التخاريف ده تاج مراتي علي سنه الله ورسوله.
هارون بحده/لا ي شيخ ماخلاص كل حاجه اتعرفت وبانت حقيقه جوازك من البت دي وانا اقول ايه الي خلاك تتجوزها بالسرعه دي وانا ياما فتحتك في الموضوع ده وانت دايما بترفض اتاريك علشان غلطتك معاها وحبلت منك ي عني اتجوزتها وهي حامل وده حرام ي ادم باشا يخلي جوازكم باطل ويخليني أحدها عندي لحد ماتولد يلا ي بت معايا .
تاج وهي تمسك يد ادم بدموع وانهيار /ايه الي بيحصل ده ي ادم اوعا تسبني ي ادم اوعا .
ادم وهو يقبلها في رأسها بحنان /متخافيش ي حبيبتي محدش يقدر ياخدك مني ده انت روحي والي يمس شعره منك اقتله قصادك .
هارون بغضب /ي عني ايه الكلام ده انت بتكسر كلامي ي واد .
ادم بغضب جحيمي/وايه الجديد مده العادي اني مبعملكش قيمه اصلا انا عمري مكرهت حد قد ماكرهتك انت بسبب الي عملته في امي زمان لمجرد أنها مش من العائله الكريمه وبعد ماتت ضغط علي ابويا يتجوز العقربه بنت اخوك ولاخر مره هقولهالك ي هارون ابعد عني انا واخواتي وبطل تحشر نفسك في حياتنا الي انت مش موجود فيها من اساسه وعلي فكره انا وتاج مش عايشين في الحرام ربنا أمرنا في الظروف دي أني مختليش ب تاج الخلوه الشرعيه لحد ماتولد وانا الحمد لله مراعي ده وعارفه كويس ودلوقتي خود الحيه دي معاك واتفضلوا بره بره .
هارون بحده /ماشي ي ابن ابني ماشي .
ليسيروا الي الخارج بغضب شديد لتسرع تاج الي أحضانه بدموع وشهقات.
/كنت خايفه ي ادم كنت خايفه اوي ليخدني .
ادم وهو يحتضنها بعشق /انتي خلاص بقيتي ساكنه في قلبي وبين ضلوعي لو حد عايز ياخدك يقتلني الاول .
تاج بدموع وقهره/خلاص اتفضحنا ي اظن خلاص مش هعرف ارفع عيني في حد خلاص .
ادم بعصبيه /اوعي تقويلي كده تاني علي نفسك فاهمه انتي مرائتي علي سنه الله ورسوله وترفعي راسك قدام اي حد فاهمه ويلا جهزي نفسك علشان نخرج نتعشاء بره .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءه/بذمتك ليك نفس تاكل بعد الي حصل .
ادم وهو يقبل يدها بابتسامه ساحره /طالما انتي في معايا وفي حضني هتكون نفسي مفتوحه علي كل حاجه في الدنيا يلا اجهزي ي تاجي .
تاج بابتسامه/حاضر .
******************.
في الشركه .
كان يقف صبري مدير الحسابات ليبتسم لها ابتسامه حانيه .
/ايه ي وعد آخرتي كده ليه .
وعد بابتسامه /هعمل ايه ي بابا المواصلات زحمه الملف اهوه تامرني بحاجه تاني .
سيف بجديه /استاذ صبري جبت الملف .
صبري بجديه/ايوه ي سيف بيه هروح ابعته حالا عن اذنك حضرتك .
وعد بابتسامه/لو سمحت يريت حضرتك متزعلش بابا ب كلمه واحده لأن انا الي اتاخرت غصبن عني .
سيف بابتسامه اعجاب ب تلك الفتاه البسيطه .
/لا خلاص طالما انتي طلبتي اعتبريه اتنفذ .
وعد بخجل وارتباك/شكرا عن اذن حضرتك .
سيف بلهفه /هو انتي معاكي كليه ايه .
وعد بابتسامه/تجاره .
سيف بابتسامه ساحره /طب ايه رأيك لو تشتغلي هنا احنا محتاجين محاسبين .
وعد بابتسامه/طبعا معنديش مانع بس لازم استأذن بابا الاول هو حد يطول يشتغل في شركه العمري .
سيف بابتسامه/لا سيبي عمي صبري عليا انا بس انتي جهزي نفسك وتعالي بكره علشان تفهمي الشغل .
وعد بابتسامه/أن شاء الله عن اذن حضرتك.
لتسير الي الخارج وهو ينظر إليها باهتمام فكل شئ فيها ساحر بساطتها خجلها ملابسها الحشمه فقد تسللت الي قلبه لتنسيه ما مر به ..
*****************.
في أحدا المطاعم الفاخمه…
كانوا يجلسون تاج وادم وهم ينظرون إلي بعضهم بابتسامه ساحره .
ادم بابتسامه ساحره/مبسوطه ي روحي .
تاج بابتسامه باهته /مبسوطه وقلقانه ي ادم حاسه ان الدنيا وكل الي حوالينا هيستكتروا علينا الفرحه دي .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/متخافيش من اي حاجه وانا معاكي تاج انا عمري معشقت حد قد ماعشقتك تاج خليكي عارفه ده كويس اوعي تبعدي عني لاي سبب فاهمه .
تاج وهي تحتضن يده بحنان/خلاص مبقاش ينفع ابعد انت ملكت روحي وخلاص خطفتني في لحظه ومبقاش ينفع ابعد ابدا .
ادم بابتسامه ساحره/طب ممكن الاميره تاج ترقص معايا .
تاج بابتسامه ساحره/طبعا ي ادم باشا.
ليمسك يدها بكل رقه ليرقصوا علي تلك الموسيقي الرومانسيه وهم ينظرون إلي بعضهم بعشق فقد عشقوا بعضهم البعض فلا أحد يستطيع الان تفرقتهم .
*****************.
في شقه حسن ..
كانوا يجلسون وهم يتحدثون فأصبحت تلك الأموال هي حياتهم .
حسن بقلق /ي وليه ده كلام ايه الي يخلينا نحط الفلوس كلها في مشروع زي ده .
عاليه بغيظ /ي راجل افهم تعب قلبي معاك الست هند هتكبر مشروع اللبس وهتجيب لبس من بره والبس عمره مهيقف احنا بالنص وهي بالنص ده مشروع يكسب دهب .
حسن بابتسامه/وماله الي تشوفيه .
حور بجديه /مساء الخير.
عاليه بابتسامه /اهلا ي حور تعالي ي بت احضرينا .
حور بغيظ/مش عايزه اسمع حاجه ميخصنيش كفايه أنها مش فلوسكم علي فكره انا اشتغلت في محل عم عثمان بتاع الطرح .
عاليه بغيظ /جرا ايه ي بت بقا بعد مبقينا ولاد زوات ومعانا فلوس وهنبقا أغنياء تقومي تشتغلي في المحل العفش ده .
حور بحده/الله الغني عن الفلوس دي عن اذنكم ربنا يهديكم .
*****************.
في فيلا ادم …
كانت تجلس في أحضانه علي تلك المريجيحه بابتسامه وسعاده.
/واخرت الدلع ده كله ي ادم باشا هتفضل سايب الشركه وقاعدلي كده ليل ونهار .
ادم بابتسامه/انا اتحرمت من الحب والاهتمام كتير اوي ي تاج ومصدقت لقيتهم معاكي بحبك ي تاج بحبك .
تاج وهي تتضم وجهه بحنان /مالك ي ادم ليه حاسه انك مخبي عليا حاجه.
ادم بارتباك شديد/لا طبعا مفيش حاجه ي حبيبتي وبعدين يلا علشان الجو بدأ يبرد .
تاج وهي تتضع يدها علي بطنها بالم /اه بكره نبقا نروح ل دكتوره ي ادم بطني وجعاني من امنبارح لازم نطمن .
ادم بارتباك شديد/وماله ي حبيبتي أن شاء الله.
ليحملها الي الاعلي وهو يشدد من احتضانها ويشعر بخوف من ذلك السر الذي أصبح يشعر بأنه سينكشف لا محاله لكن هل ستسامحه ام ستبعد …
*****************.
في الصباح …
امام فيلا ادم…
كانت تسير شاهي وهي تركب سيارتها ليتبعها مالك وعلي وجهه ابتسامه خبيثه .
/ماشي ي ابن العمري زي مكسرتني قدام أهل حتتي وخدت مني تاج لحسرك علي اختك الوحيده .
علي الطريق ..
كان يسير مالك بسرعه فائقه ليعترض طريقها .
مالك بغضب وتوعد /اهلا ي حلوه .
شاهي بدموع وخوف /انت مين وعايز مني ايه .
مالك بخبث ومكر/انا الي هحسر اخوكي عليكي علشان يبقا يعمل فيها دكر بعد كده .
كانت تحاول شاهي أن تصرخ ليضع علي أنفها ذلك المنديل المخدر لتسقط مغشيا عليها ليسرع بها إلي ذلك الكوخ لينفذ مخططه .
***************.
في شركه العمري….
في مكتب سيف ..
كان يجلس سيف مع وعد .
سيف بابتسامه/مشاء الله نجحتي في الاختبار ببراعه .
وعد بابتسامه خجوله /شكرا جدا ل حضرتك.
سيف بابتسامه اعجاب /خلاص كده انتي هتشتغلي من النهارده الشركه هتنور بيكي .
وعد بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك هروح مكتبي عن اذنك .
ليتبع سيف آثارها بابتسامه ساحره.
******************.
في فيلا ادم ..
في المطبخ ..
كانت تقف تاج في المطبخ وهي تعد الطعام ليختضنها ادم من الخلف وهو يقبلها في عنقها بعشق.
/صباح الفل ي حبيبتي .
تاج بابتسامه/صباح الفل ي قمري سعادتك صاحي متأخر كده ليه سيف راح الشركه من الصبح وشاهي كمان راحت الجامعه ي ادم باشا.
ادم بابتسامه ساحره/ادم باشا تعب من كتر الشغل خلاص مبقاش قادر يبعد عنك فرحتي معاكي بالدنيا كلها .
تاج بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
ادم بابتسامه وهو يأكل بهدوء /تاج علي فكره انا موقفتش الشيك بتاع عم حسن.
تاج بابتسامه حزينه /مبقتش فارقه ي ادم خليهم يشبعوه بيها انا مش عايزه غيرك ي ادم .
ادم وهو يقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي ليا يا روحي .
ليقاطعهم صوت هاتف ادم ليرد سريعا ليصعق من ذلك الرد ليقف بفزع .
/انت بتقول ايه اختي انا .
****************.
في أحدا المستشفيات الكبري .
كان يقفون تاج وسيف مع الحاج حامد صاحب الأرض.
حامد بجديه /انا كنت داخل ارضي زي كل يوم سمعت واحده بتصرخ دخلت العش الي جنب الأرض لقيت واحده شكلها بنت ناس وواحد ابن حرام بيحاول يعتدي عليها بس الحمد لله ملحقش يقرب منها بس للاسف الواد هرب بس الحمد لله اختك سليمه ي ابني ربنا يطمنكم عليها عن اذنكم .
تاج بحزن شديد/مع الف سلامه ي عم حامد ربنا يجازيك يارب علي وقفتك معانا ربنا يجازيك في ولادك يارب .
***************.
من امام غرفه شاهي …
/ارتحت دلوقتي شايف اخر عمايلك وصلتنا للفين شوفت انتقام ربنا زي ماغتصبت تاج جه واحد وكان عايز يغتصب اختنا انا بكرهك ي ادم بكرهك .
لتقترب منه تاج بدموع وحزن /ادم ارجوك اهدا الحمد لله أن شاهي كويس اهدا من فضلك احنا محتاجينك ي ادم .
ادم بدموع ووجع/عمري مكنت اتخيل اني أقف في موقف زي ده عاجز مش قادر اعمل حاجه .
تاج بدموع وقهره/ادم انا مش عايزه اكون قاسيه عليك بس سيف عنده حق ربنا كان لازم يفوقك ويحسسك بالي عملته فيا قد ايه صعب علشان تتعظ .
ادم بدموع وصراخ /انا مغتصبتكيش ي تاج مغتصبتكيش اقسم بالله ملمستك كل الي عملته ده كان لعبه مني علشان تفضلي معايا غصبن عنك انا بحبك من زمان ي تاج الي حصل مكنش صدفه حتي حكايه حملك كانت باتفاق مع الدكتوره علشان تفضلي معايا حتي لو بالكدب .
تاج بصدمه عارمه /بتقول ايه.
في المستشفي ..
كانت تقف بدموع لا تتوقف وصدمه عارمه هل كل ذلك كانت مجرد لعبه هل هي رخيصه في نظره الي ذلك الحد لكي يلعب بسمعتها ومشاعرها إلي تلك الحد ولحظه !يقول إن ذلك بفعل الحب اي حب ذلك ؟؟.
تاج بدموع وقهره وصراخ /بجد الي بتقوله ده رددد عليا ازي ده حصل ازززي ازي اقدرت تعمل فيا كده ازي قدرت تلعب بسمعتي ومشاعري بالطريقه الرخيصه دي قد كده انت حقير ليه عملت كده ي ادم ليه .
ادم وهو يجلس بدمع ووجع/انا بحبك من زمان ي تاج من سنه من اول مره شوفتك لما عينت حسن عندي في الشركه لما كنت بشوفك كل يوم وانتي بتيجي معاه لحد قدام الشركه وبعدين تسبيه بابتسامه عمري مهنساها شغلتي عقلي وتفكيري بس كنت دائما اقول انه اي كلام بس كل يوم كنت بشوفك فيه كنت بفشل اني انفي اعجابي بيكي بس طبعا ادم باشا العمري غروره كان دايما يمنعه أنه يعترف بالحب ده او أن اي واحده تمتلك قلبه وتتحكم فيه بس برضه مكنتش قادر اطلعك من دماغي لحد اليوم الي اتقبلنا فيه لاول مره حسيت أن ده الوقت المناسب الي تكوني معايا فيه حتي لو غصبن عنك ومن غير مغروري يتهز ولحد ماخدتك علي الفيلا والباقي انتي عرفاه .
تاج بدموع وانهيار /ازي انا لما روحت معاك الفيلا كنت في وعي ازي خدعتني بالشكل ده .
ادم بتعب والم /مكنتيش في وعيك انا خدرتك بحقنه مخدره من كتر مقومتك ليا محستيش بيها وانا بغرزها في دراعك أغمي عليكي في لحظه ولما فوقتي كنتي في حالتك دي الي صورتلك اني اغتصبتك كل حاجه عملتها باحتراف لاني خلاص كنت أدمنتك ومكنش عندي استعداد انك تكوني ل غيري مهما حصل .
تاج بدموع ومراره وقهره /وحملي عرفت ازي تزوره ده كمان .
ادم بدموع وسخريه /دي بقا جات من عند ربنا انتي الي زورتيها مش انا انتي الي مشكتيش لحظه أن الأعراض الي عندك دي اعراض برد مثلا قررت وصممتي انك حامل مكنش قدامي غير اني اكمل في الكدبه دي حتي لو أنا عارف انها هتنكشف بكل سهوله بس كنت حاسس أنه رابط هيربطك بيا ولو ايام وطبعا مكنش صعب عليا أن دكتوره تزور حاجه زي دي بالفلوس كنت مراهن نفسي اني هخليكي تحبيني زي مابحبك ونجحت في ده برغم كل الي حصل حبتيني ي تاج تاج انا عارف اني مهما اعتزرت مش كفايه تاج اوعي تسبيني انا عمري محبيت حد قدك .
تاج بدموع وقهره/بتحبني انت الي زيك مستحيل يحب اصلا انت واحد مغرور وحقير انا كنت فعلا برغم كل الي عملته كنت بدأت احبك من كل قلبي واسامحك لكن دلوقتي بكرهك ي ادم بكرهك طلقني ي ادم طلقني انا مش عيزاك .
ادم بدموع وجنون وصراخ /مش بمزاجك انت فاهمه ولا لا انتي خلاص بقيتي بتجري في دمي مش بعد كل الي عملته ومصدقت انك بقيتي ليا هتبعدي مش هسمحلك ي تاج سامعه انتي ملك ادم العمري وبس .
تاج وهي تتدفعه بغضب ودموع /طلقني ي ادم طلقني .
لتسرع الي الخارج تحت نظراته المتالمه فهو يعلم كم خطاه ..
***************.
في الخارج …
كانت تسرع تاج بدموع ليوقفها سيف باستغراب .
/تاج فيه ايه شاهي فيها حاجه.
تاج بدموع ومراره/لا أن شاء الله هتبقا كويسه علي فكره ادم ملمسنيش كل ده كان كدب متقساش علي ادم ي سيف اخوك محتاجك عن اذنك .
***************.
في غرفه شاهي …
كانوا يقفون ادم وسيف بجانبها لتفتح عيناها تتدريجا .
/انا فين .
ادم بلهفه وقلق/حبيبتي حمد لله على السلامه انتي كويسه ي حبيبتي.
شاهي بتعب /انا فين ي ادم ايه الي حصل .
سيف بابتسامه/مفيش حاجه حصلت انتي الحمد لله بخير .
شاهي بدموع ووجع/ايوه افتكرت الكلب الي كان عايز يعتدي عليا كنت هموت ي ادم .
ادم بابتسامه باهته /اهدي ي حبيبتي عايزك تفتكري اي حاجه عن الحيوان ده .
شاهي بدموع وتعب /اسمه مالك .
ادم بغضب جحيمي/كنت عارف أنه هيطلع الكلب ده قسما بالله لندمه وتخليه يكره عيشته .
سيف بتذكر/مش ده الواد الي كان عايز يتجوز تاج قبل انت متتجوزها ي ادم .
شاهي بدموع /ايوه هو فعلا كان بيقولي أنه عايز ينتقم في ادم مني .
ادم بحده وتوعد /وانا هخليه يندم علي اليوم الي اتولد فيه خليل خليل .
خليل سريعا /نعم ي سعه الباشا .
ادم بحده وتوعد /الزفت الي اسمه مالك الميكانيكي الي في الحاره بتاعه تاج عايزه في المخزن ساعه بالظبط والاقيه هناك .
خليل بجديه /تحت امرك ي ادم باشا .
سيف باستغراب /هتعمل فيه ايه.
ادم بحده وتوعد /هحسرله علي رجولته الي عمال يعيشها علي بنات الناس .
شاهي بالم /سيف انا عايزه ارجع الفيلا مش عايزه افضل هنا .
سيف بابتسامه/الحمد لله انها جات علي قد كده حاضر ي حبيبتي هنمشي .
………………………
في محل هند .
كانوا يجلسون وهم يمضون وصولات الامانه ولم يعايروا بتلك التي تنظر إليهم بخبث ومكر.
عاليه بابتسامه /ها ي ست هند كده تمام مضينا علي الوصلات اهي وكمان الفلوس بقت معاكي البضاعه هتيجي امتا بقا علشان نشتغل .
هند بخبث ومكر/بكره باذن الله البضاعه هتكون جاهزه .
حسن بطمع وجشع/ايوه بقا خلينا ندخل علي الشغل التقيل .
*****************.
في المخزن …
كان يقف ادم وهو ينظر إليه بغضب جحيمي ليتحدث ادم بحده .
/بقا كنت عايز تغتصب اختي انا طب انا هخليك تبقا زي المراه ملكش لازمه خليل دكتور عماد خليه يدخل .
مالك بفزع شديد /انت هتعمل ايه.
ادم بابتسامه واستفزاز /ابدا هظبطك هعملك عمليه تجميل نيلوك علشان تبص في الأرض كل ماتشوف ست حلوه شوف شغلك ي دكتور .
كان يصرخ مالك بدموع ووجع وهو يترجا ادم أن يرحمه من ذلك العذاب القاسي ولكنه يستحق ذلك العقاب .
******************.
في فيلا ادم .
كان يسير ادم ذهابا وإيابا بخوف وقلق فلم يعلم أين ذهبت لياتي خليل ليصرخ به ادم بحده .
/ها لقتوها .
خليل بخوف شديد/للاسف ي ادم باشا دورنا في كل حته مدام تاج ممكن تبقا فيها ملهاش اثر .
ادم برعب ووجع /روحتي فين ي تاج ليه بتعذبي قلبي بالطريقه دي ليه ي تاج ليه .
ليتذكر تلك الجنينه الي تعشق الجلوس بها ليسرع سريعا إليها بقلبا ينبض الما واشتياقا لها لتاجه .
****************.
في الجنينه .
كانت تجلس تاج بدموع ومراره ليجلس ادم بجانبها بوجع ومراره.
/ليه بتعملي فيا كده ي تاج حرام عليكي قلبي كان هيقف من الخوف عليكي خلاص ادم بقا بيهون عليكي كده قوليلي الي يرضيكي وانا هعمله بس ارجوكي متفضليش ساكته .
تاج بدموع وقهره/لو ليا خاطر عندك بجد طلقني ي ادم .
ادم بدمع ووجع/اطلبي اي حاجه الا دي انتي كانك بتقوليلي طلع روحك بايدك
تاج انا بحبك قسما بالله بحبك متسبنيش ي تاج .
تاج بدموع ومراره/انا مبقتش بثق فيك ي ادم انت خدعتني وكدبت عليا كدب مستحيل يتغفر لعبت بيا لعبه حقيره مستحيل اسمحك عليها ودلوقتي انا كلامي خلص عن اذنك .
ادم بحده وضيق /رايحه فين تعالي معايا الفيلا ونتكلم هناك .
تاج بدموع وقهره/مش عايزه اي حاجه تخصك ي ادم ولا تفكرني بيك انا رايحه اقعد عند ام احمد الست الوحيده الي مستغلتنيش .
****************.
من امام منزل ام احمد..
كانت تقف تاج وهي تنظر إلي بيت والدها بدموع فكانت من المفترض أن تكون بين احضان والدها الان تشتكي له أن يجلب حقها منه لكن جشعه وطمعه قد استكفا بيهم عن كل شي .
ادم بوجع وكسره/هتوحشيني ي تاج بس افتكري انك سايبه قلبي يبتعذب في بعدك .
لتسرع تاج الي الداخل بدموع ووجع تحت نظراته المتالمه…
***************.
في منزل ام احمد البسيط للغايه .
كانت تبكي في أحضانها بحرقه وقهره.
ام احمد بابتسامه حانيه /ي خايبه تقومي تسبيه ده مجنون بعشقك وبيموت فيكي .
تاج بدموع ومراره/بس جرحني اوي وخدعني ي ام احمد ازي هثق فيه بس .
ام احمد بابتسامه/ده علي أساس انك مش مبسوطه من الحقيقه الي انكشفت دي وانك زي الفل ومفيش حاجه حصلت تبقا خايبه وعبيطه لو ضيعتي ادم من ايديكي ادم بيعشقك وانا شوفت ده بنفسي لما جيتوا هنا استهدي بالله ي بنتي .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءه/ونعم بالله ي خالتي هشوف مين علي الباب .
لتفتح تاج لتنصدم من خليل .
/خير ي خليل ايه الي جابك هنا .
خليل بابتسامه وهو يضع تلك الأعراض /ادم باشا باعت الحاجات دي ليكم ي مدام تاج تامريني ب حاجه.
تاج بجديه /شكرا ي خليل .
كانت تنظر إلي الاكياس لتبتسم وهي تقرأ تلك الرساله .
/خودي بالك من الشطه علشان الي في بطنك ههههه وحشتيني اوي اوي ي تاجي.
تاج بابتسامه ساحره/وانت كمان ي روح تاج بس مش بالسهوله دي لازم اربيك الاول ي ادم .
لتأخذ الاكل وياكلون سويا هي وام احمد .
****************.
في الصعيد ..
كان يقف عارف وبيده شنطته ليوقفه هارون بحده .
/رايح فين ي عارف .
عارف بجديه /رايح للي كان لازم اروحلهم من زمان ولادي الي سبتهم واتحرمت منهم وانا بنفذ اومرك الي خنقتني بيها بس خلاص ولادي محتاجيلي وانا كمان محتاجلهم جوي عن اذنك ي ابوي وقبل ماتقول حاجه انا مش عايز منك حاجه وأبقا قول ل بنت اخوك أنها طالق عن اذنك ي ابوي .
ليسير عارف الي الخارج ليشعر هارون بضيق فقد خسر كل شي .
****************.
في فيلا ادم ..
في غرفته ..
كان يجلس بحزن شديد لفارقها يشعر بأن الحياه قد توقفت من حوله .
سيف بحزن لأجله/ايه ي ادم هتفضل كده ل بتاكل ولا بتشرب ده كلام .
شاهي بابتسامه /اممم لدرجه دي البت تاج وحشتك وحياتك ل ترجع.
عارف بابتسامه /وان مرجعتش انت لازم ترجعها .
شاهي وهي تسرع إليه باشتياق /وحشتني اوي ي بابا اوي .
سيف بابتسامه/حمد لله على السلامه ي بابا .
عارف بابتسامه /الله يسلمكم ي حبايبي انا خلاص سبت كل حاجه ورايا ومبقتش عايز غيركم انتوا وبس ولا ايه ي ادم.
ادم بابتسامه باهته /نورت مكانك ي بابا .
****************.
في بيت ام احمد ..
كانوا يجلسون تاج وعارف .
تاج بدموع /مش هيحصل ي عمي مش هرجعله بالسهولة دي بعد كل الي عمله فيا .
عارف بابتسامه/ومين قالك اني عايزك ترجعي بسهوله انا عايزك تتطلعي عينه لحد مايقول حقي برقبتي .
تاج بلهفه وانتباه /ازاي .
عارف بابتسامه خبيثه /هقولك بس اسمعي كلامي ونفذيه بالحرف.
***************.
في الشركه .
صباحا .
من امام مكتب ادم .
كان يقف سيف وهو يمسك ذلك الملف بيده .
/استرها معايا يارب وميولعش فيا انا ربنا يسامحكم ي بابا انت وتاج هتحطوني في وش المدفع .
ليسير سيف الي الداخل .
ادم باستغراب /ايه ي سيف اللصوت ده ايه الزيطه دي .
سيف بارتباك شديد/ده الموظفين الي بابا طالبهم للشركه .
ادم بزهق /لا بقولك ايه اوعا تقولي اقابلهم انا مش فاضي ومش ناقص وجع دماغ قابلهم انت .
سيف بقلق بالغ/لا مابوك جاب حد يقابلهم وعينه مدير العلاقات العامة.
ادم بحده /نعم ي اخويا مين ده الي ابوك جابه وبصفته ايه ومن امتا الي بيحدد مين الي يشتغل ولا لا واحد من بره أصحاب الشركه .
سيف بخوف شديد/لا ماهو الي تحت بقا زيه زينه بس الشركه مالك زينا ي عني.
ادم بغضب جحيمي/نعم ي اخويا ايه التخاريف ده مين الي تحت ي سيف .
ليسرع سيف الي الخارج .
ادم بحده وتوعد/ملف ايه انا هروح بنفسي اشوف مين ده ووقعته سوداء .
***************.
في مكتب العلاقات العامة…
كانت تجلس تاج بغرور وثقه علي المكتب .
احدا الموظفين بإعجاب /بس مشاء الله عليكي ي مدام تاج شكلك صغير اوي علي المكتب ده .
تاج بابتسامه مصتنعه /اووه ميرسي علي زوقك ي شريف ثانكس .
ادم وهو يقتحم المكتب بغيظ شديد/انتي بتعملي ايه هنا ي بنت حسن ده انتي ليله اهلك سوداء …
في شركه العمري…
كان يسير ادم بغضب جحيمي وهو ينظر لتلك الواقفه وهي تنظر له بكل برود .
تاج بغيظ شديد/انت ازي تتدخل كده هي ايه وكاله من غير بواب .
ادم بغضب شديد/والله السؤال ده المفروض انا الي اساله ل سعادتك بتعملي ايه في شركتي .
تاج ببرود واستفزاز /اولا اسمها شركتنا نسيت اقولك عمي عارف حبيب قلبي كتبلي ربع الشركه باسمي ي عني بقيت زيك انت وسيف وشاهي .
ادم بغيظ شديد/ده عند ام ترتر ي اختي ايه هتورثيني بالحياه متعانديش معايا ي تاج .
شريف بغيظ /جرا ايه ي ادم باشا بتتعامل معاها كده .
تاج باستفزاز ل ادم /معلش ي شريف هو دائما كده عصبي ومستفز .
شريف باعجاب /وانتي ايه الي جابرك علي وجع القلب ده ي ملكه .
ادم وهو يمسكه بغضب جحيمي/بقولك ايه ي الا انت اتفه اني اضيع نفسي بسببك فغور من وشي بدل مادفنك هنا .
شريف بغيظ شديد/ازي ي عني انا موظف هنا في الشركه .
ادم بغيظ شديد/مين الي عينك هنا ياخويا .
شريف بغيظ /تاج هانم .
ادم بغيظ شديد/تاج هانم دي شحاته ي اخويا ملهاش حاجه هنا يلا اتفضلوا كلكم بره مفيش شغل.
تاج بغيظ شديد/انت ايه الي بتعمله ده وازي تتطرد الموظفين بتوعي .
ادم بحده /انا الي اعمل الي عمله وانتي بطلي حركاتك دي انا ليمكن اقبل أنك تشتغلي هنا وكل الي رايح وجاي يشوفك .
تاج بغيظ شديد/وانت تمنعني بصفتك ايه .
ادم وهو يمسك يدها بحده /بصفتي جوزك ي اختي .
تاج بحده /قولتلك مليون مره طلقني وانت مفيش فايده فيك انا مش عيزاك ي اخي.
ادم بحده وتوعد/مش هطلقك فاهمه لو اخر يوم في عمري هموت وانتي علي ذمتي ولميها وخلينا نتكلم في بيتنا .
تاج بعند وتحدي /مش هيحصل ي ادم ومش هرجع معاك وطلقني بالزوق .
ادم بغيظ شديد/بقولك ايه ي بنت حسن انا صبري لو نفد قسما بالله هخليكي تكرهي نفسك.
تاج بسخرية واستفزاز /أعلا مافي خيالك اركبه ي ابن العمري سلام علشان عندي اجتماع .
ادم بغيظ شديد/اجتماع ي بنت حسن الله يرحم ابوكي ماشي ورحمه امي لوريكي .
****************.
في مكتب عارف .
كان يجلس بضحك وسيف ينظر إليه بغيظ.
سيف بغيظ /اضحك اضحك انت فاكر أنه ادم هيسكت ده فضحتنا هتبقا بجلاجل قدام الموظفين من الي هيعملوه .
عارف بابتسامه خبيثه/وده المطلوب اخوك غلط ولازم يتادب ويبطل غروره ده .
سيف بخوف شديد/ربنا يستر .
ادم وهو يقتحم المكتب بغيظ /طبعا ده كله حصل بتخطيطك مش كدم بابا خالي البت دي ترجع الفيلا بالذوق انا مش موافق أنها تشتغل هنا .
عارف بابتسامه خبيثه/انت ملكش حق تقبل أو ترفض البت طالبه الطلاق وانا بعتبرها زي شاهي بالظبط علشان كده هي قاعده في ملكها حقها .
ادم بغيظ /ده كسر حقها هي بقت كده ي عني ماشي انا وهي والزمن طويل ماشي .
عارف بابتسامه خبيثه/ولسه ي ادم .
*********************.
في غرفه الاجتماعات …
كانت تجلس بغرور وثقه وهي تتوعد لتاديبه ليسير ادم وهو يتوعد لها ليجلس بجانبها بهمس وغيظ .
/والله وبقيتي قاعده علي مكتب ي بنت الساعي .
تاج بغيظ شديد/احترم نفسك ي ابن العمري وخلينا في الي احنا فيه ورانا شغل .
ادم بغيظ وسخريه /لا وانتي واخده علي شغل الشركات اوي ي ام دبلوم .
تاج بغيظ شديد/اتفضل ي عمي نبداء الاجتماع ورانا شغل مش فاضين.
ادم بغيظ وسخريه/ايوه ي بابا علشان الهانم وراء بقيه فروع الشركات مش فاضيه .
عارف بابتسامه خبيثه/مبدايا كده تاج خلاص بقيت زيها زيكم في الشركه تامر وتنهي .
ادم بغرور وثقه/علي اي حد في الشركه دي الا انا دي تيجي تقولي ي سي ادم عايزه كذا وانا اقول اه أو لا .
تاج بغيظ شديد/ليه أن شاء الله كنت الجاريه بتاعتك ولا ايه عمي عارف لو سمحت انا مش عايزه اتعامل مع خالص هو في حاله وانا في حالي ويريت يطلقني .
ادم وهو يتجه للخارج بغيظ /نجوم السماء اقربلك ي تاج .
عارف بابتسامه خبيثه/انا شايف الحكايه ماشيه زي ماحنا عايزين .
تاج بابتسامه اشتياق /تصدق ي عمي لما بشوفه بضعف اوي ادم نجح في كل الي خطط ليه انا فعلا بقيت بحبه ونفسي اكمل معاه حياتي كلها .
عارف بابتسامه حنونه/ربنا يسعدكم ي بنتي ويجمعكم مع بعض في خير يارب .
تاج وهي تمسك يده بابتسامه حنونه /ربنا يخليك ليا ي عمي بس ده ميمنعش اني لازم أشد عليه شويه الي عمله مش سهل.
***************.
في الطريق ..
كانت تسير حور في الطريق وهي تمسك بيدها مرتبها ذلك المبلغ البسيط لتتحدث بحزن شديد.
/فعلا كان عندك حق ي بابا الفلوس بتيجي بالعافيه وانا كنت دائما اقسا عليك سمحني يارب سمحني اه خسرتي سيف خلاص ي حور لازم تقفي علي رجليكي وتنسي الي فات وتبدي من جديد .
*************.
من امام الشركه ..
كانت تسير تاج ليمسكها ادم بحده .
/يلا علشان نتغدا .
تاج بغيظ شديد/شكرا جدا انا رايحه اتغدا مع ام احمد.
ادم وهو يسحبها بغيظ ليفتح العربيه ليدفعها بغيظ .
/لما جوزك يقولك حاجه تسمعيها .
تاج بغيظ شديد/هو انا ايه ماليش راي قولتلك انا مش شيفاك جوزي طلقني ي ادم.
ادم بحده /لو نطقتي الكلمه دي تاني هديكي قلم محترم علي وشك مش عايز اسمع صوتك فاهمه .
تاج بغيظ /فاهمه اتخرسنا .
ادم بابتسامه جذابه /ايوه كده .
ليسرعوا سويا الي المطعم .
**************.
في مكتب وعد .
كانت تجلس وهي تباشر عملها ليسير إليها سيف بابتسامه ساحره .
/الجميل عامل ايه.
وعد بارتباك وخجل /الحمد لله بخير ي سيف بيه .
سيف بابتسامه/وعد انا الحمد لله دوغري ومبحبش اللف والدوران انا عايز اتجوزك وهكون اسعد انسان لو وفقتي .
 وعد بخجل وارتباك/معقول سيف بيه عايز يتجوز بنت الموظف الغلبان .
سيف بابتسامه ساحره/إذا كان ادم العمري عمل كده لما حب وعشق انا مش هعمل زيه .
وعد بابتسامه/اديك قولت ادم باشا حب وعشق .
سيف بابتسامه وهمس /وانا كمان حبيت وعشقت زيه حددي ميعاد مع عم صبري علشان اطلبك منه ي وعد حياتي ❤️❤️.
*****************.
في المطعم ..
كانوا يأكلون بصمت ليتحدث ادم بابتسامه ساحره .
/تاج انا فاهم كل الي انتي بتعمليه بس ارجوكي كفايه انا فعلا بحبك وانتي عارفه كده كويس انا عارف انك بتحبيني يبقا كفايه عماد بقا ونفضل مع بعض .
تاج بدموع وقهره/ادم انت عارف انت عملت فيا ايه انت كسرتني هتعوضني ايه عن نظرات مرات ابويا الي كانت كلها شماته واني بقيت واحده ملوثه متشرفش هتعوضني عن نظرات مرات ابوك وجدك والي قالوه عليا انت دبحتني ي ادم مفكرتش لحظه اني كان ممكن اموت نفسي من الي كنت فيه انا فكرت اقتلك ي ادم فكرت اقتل ابني الي كنت فاكره أنه في بطني لمجرد أنه يجي الدنيا ويعرف أنه جيه نتيجه اغتصاب دموعي الي حرقت قلبي كل ده عمرك مهتقدر تعوضه ي ادم طلقني ي ادم وخالي كل واحد منا يروح ل حاله يمكن اقدر انسا.
ادم بندم وعتاب لذاته وهو يمسك يدها/انا عارف اني غلطت مفيش حاجه ممكن تشفعلي عن الي عملته غير اني بحبك قسما بالله بحبك ي تاج ارجوكي كفايه وانا اوعدك انك هتنسي .
تاج بحزن ودمع /مش هقدر ي ادم مش هقدر كفايه كده .
ادم بجنون وصراخ/انتي عيزاني اعملك ايه تاني اركع تحت رجليك واطلب منك السماح قوليلي اعمل ايه وانا اعمله .
تاج بدمع ووجع/عايزاكي تتطلقني ي ادم .
ادم وهو يمسكها بحده وغيظ/ماشي حاضر تعالي اروحك وورقتك هتوصلك ي تاج يالا .
*******************.
في منزل ام احمد….
كانت تجلس بدموع وشهقات عاليه لتقترب منها ام احمد بغيظ شديد.
/استغفر الله العظيم يارب انتي بتعذبي نفسك وبتعذبيه ليه ي بنتي طالما بتحبيه اوي كده .
تاج بدموع ومراره/معرفش ي خالتي معرفش كل الي عمله فيا وأنه خدعني مش مخليني اسلملله كده بسهوله برغم اني عارفه أن روحي فيه .
ام احمد بابتسامه/ي بنتي العمر بيجري قربوا من بعض وعيشوا حياتكم .
تاج بقلق وارتباك /تفتكري هو هيطلقني فعلا زي مقال.
ام احمد بنظره خبيثه/والله بعد الي عملتيه اكيد هيطلقك ويخلص من نكدك .
تاج بدموع ومراره/حرام عليكي ي ام احمد ده انا اموت .
ام احمد بضحك/ههههه وطالما انتي بتحبيه كده بتقسي عليه ليه ربنا يسعدكم ي ضنايا ويرجعكم لبعض .
تاج بخوف وقلق /ياررب ي خالتي .
***************
من امام منزل ام احمد….
ليلا ..
كان يقف ادم تحت تلك المطر الشديد والرعد والأصوات المخيفه لتخرج تاج بصدمه من مظهره .
تاج بصدمه وخوف /ادم انت ايه الي جابك دلوقتي وواقف تحت المطره كده ليه امشي كده هيجيلك برد .
ادم بدمع والم واشتياقا/ليه بتعملي فيا كده ي تاج حرام عليكي عقابك ليا صعب اوي اوي .
تاج بخوف شديد عليه /مش وقته ي ادم من فضلك امشي دلوقتي .
ادم بدموع وصراخ /لا مش همشي ي تاج غير لما تسمحيني وترجعي معايا وتنوري حياتي من تاني سمحيني ي تاج ادم العمري بقا ضعيف ومكسور علي ايديكي لو كنتي بتعملي فيا كده علشان تعاقبيني فأنا اتعقبت خلاص وخلاص مبقتش اقادر اعيش من غيرك .
تاج بدموع ووجع/امشي ي ادم من فضلك امشي .
ادم بصراخ وقهره /ماشي ي تاج براحتك بس خلاص انا مش هتحايل عليكي تاني تاج انتي .
لتسرع اليه تاج وهي تتضع يدها علي فمه بدموع وصراخ.
/اوعا ي ادم اوعا تنتطقها قسما بالله هموت ده انت واخد قلبي وروحي .
ادم وهو يحتضنها بدموع /بحبك قسما بالله بحبك ي تاج ومش عايز غيرك من الدنيا اوعدك اني هتغير واعوضك عن كل الي فات .
تاج بدموع وسعاده /وانا مش عايزه غيرك ي ادم انت الي نورت حياتي كنت فاكره اني مكمن ابعد ممكن اعرف اعاقبك لكن لقتني بعاقب نفسي بحبك ي ادم بحبك .
ادم بعشق وسعاده لا توصف /وانا بعشقك ي تاج قلبي ي ملكه قلب ادم العمري والوحيده الي عشقتها بكياني وروحي .
ليحتضنوا بعضهم تحت الامطار الغزيرة وهم لا يشعرون سواء بذلك السعاده التي تملأ قلبوهم والدفا الذي يحاوطهم فكلا منهما سلب روح الآخر ❤️❤️❤️ .
اوعوا تفتكروا أن الحكايه خلصت ده لسه الي جاي …
تفتكروا حور مصيرها ايه 🤔🤔🤔.
عاليه وحسن ايه مصيرهم 🤔🤔🤔.
ياسمين بتخطط لا ايه 🤔🤔🤔.
في فيلا ادم …
كان يجلس عارف وهو يقرأ أحد الكتب ليبتسم ابتسامه واسعه وهو يرا تلك الذين يحتضون بعضهم البعض وعلي وجههم العشق والسعاده.
عارف بابتسامه/مشاء الله واضح انكم اتصلحتم مبروك ي ولاد.
تاج بابتسامه وسعاده /الله يبارك فيك ي عمي ربنا يخليك لينا بس انا خلاص بقولها صريحه انا بحبك ابنك وبموت .
ادم وهو يقبل رأسها بعشق /وانا بعشقك ي روحي وبموت فيكي .
سيف بابتسامه ساحره/الف مبروك الحمد لله انك رجعتم لبعض لأن فيه موضوع كده حابب نكون كلنا فيه مع بعض .
شاهي وهي تحتضن تاج بسعاده /الف مبروك ي تاج نورتي الفيلا ي حبيبتي.
تاج بابتسامه حنونه /منوره بيكي ي حبيبتي.
ادم بغيظ شديد/جهزي نفسك علشان بكره لينا قاعده سواء ي ست شاهي لأن فيه مكالمه جاتلي قبل ماروح ل تاج ومحتاجين نتكلم مع بعض بس مش وقته انا مبسوط النهارده ومش عايز اي حاجه تنكد عليا .
ليحمل تاج التي تخبئ رأسها في أحضانه خجلا منهم ليصعد الي عرفتهم ليذهب عارف الي عرفته بسعاده ويذهب ل سيف ل محادثه وعد وتذهب شاهي الي غرفتها بارتباك فهي تعلم جيدا أن هيثم قد حدثه .
***********.
في غرفه ادم وتاج…
كانوا يقفون أمام بعضهم وهو ينظرون إلي بعضهم بعشق لا مثيل له.
ادم بابتسامه وسعاده /نورت البيت ي روحي حياتي كلها كانت مضلمه من غيرك .
تاج بابتسامه/كفايه ي ادم وسبني اجهز بقا علشان نقضي ليله ولا الف ليله وليله .
ادم وهو يقبل رأسها بحنان وينظر الي عيناها بدقه /لا ي تاج انا مش هقرب منك ولا هلمسك الا لما اعملك فرح وتلبسي الفستان الابيض زي كل البنات وتشعلقي في دراعي ونفتخري بيا وافتخر بيك واقول ل دنيا كلها دي الي ملكت قلب ادم العمري دي الي غيرته وعلمته طعم الحب هي دي تاج قلب ادم العمري.
تاج بدموع وفرحه بذلك الرجل الفريد من نوعه/كفايه ي ادم كفايه انا مهما كنت حلمت عمري مكنت هلاقي زيك ابدا بحبك ي ادم بحبك .
ادم وهو يحتضنها بعشق/وانا بعشقك ي روح ادم .
لياخذها الي الفراش ليغفون سويا في احضان بعضهم بسعاده وعشق.
**************.
في شقه حسن …
كانوا يسرعون بفزع الي الي طرقات الباب العنيفه ليفتح حسن بفزع ليرا رجال الشرطه.
حسن بفزع/فيه ايه ي حضره الظابط .
الظابط بحده/فين حسن السيد وعاليه المنصوري متهمين في قضيه نصب .
عاليه وهي تلطم علي خديها بفزع /نصب نصب ايه ي سعه الباشا ايه الكلام ده ده احنا داخلين شرك مع الست هند .
الظابط بحده وسخرية/الست هند بتاعتكم دي طفشت وانتوا الي مضين وصلوات الامانه اقبضوا عليهم .
ليتم القبض عليهم تحت نظرات حور الحزينه من أجلهم .
/قولتلكم رجعوا الفلوس مسمعتوش الكلام الطمع وحش كلنا بنكفر عن ذنوبنا الي عملناها في تاج .
******************
في القسم ….
كانوا يجلسون بدموع وندم علي ماوصله إليه من وراء طمعهم وجشعهم .
عاليه بدموع وندم /متكلم تاج ي حسن اكيد مش هنهون عليها وتتدفع المبلغ .
حسن بدموع ووجع/تاج وتعمل كده ليه ماهي هانت علينا وعلينا انا بالذات ابوها وبعتها بالفلوس ومسالتش فيها ده ذنبها سمحيني ي بنتي سمحيني ي ضنايا .
الظابط بحده /ارميهم في الحجز لحد ما نعرضهم بكره عن النيابه .
**********.
في زنزانه الستات .
كانت تجلس عاليه بدموع وقهره وخوف لتقترب منها شربات بغضب .
/جرا ايه ي وليه انتي صدعتينا قومي امسحي الزنزانه ونضفيلنا الدنيا .
عاليه بدموع وخوف /انتي عايزه مني ايه سبيني حرام عليكي سبيني .
شربات بغضب جحيمي/انتي بتردي عليا ي بنت الكلب طب والله لوريكي نسوان قومه ظبطوها عايزه دمها يسيح علي الارض .
ليجتمعوه عليها الستات ليضبروها بلا رحمه لتتذكر كمان كانت تتضرب دائما تلك المسكينه وها هي الآن تتدفع التمن .
****************.
في زنزانه الرجال..
كان يجلس حسن بدموع وقهره وندم .
/اه سمحيني ي بنتي سمحيني ي تاج ده ذنب الي عملته فيكي ي ضنايا يارب اغفرلي يارب وخرجني منها علي خير .
*************.
في فيلا ادم ..
في غرفتهم …
كانت تفتح تاج عيناها تتدريجا لتبتسم الذي ذلك الفارس الوسيم الذي يبتسم إليها يقبلها بعشق .
/صباح الفل والياسمين علي عيونك ي تاج حياتي ❤️.
تاج بابتسامه وسعاده /يلهوي هيغما عليا ادم العمري بيقولي انا كده .
ادم بابتسامه ساحره/ادم العمري بقا اسير ليكي وأسير عشقك وحبك بحبك ي تاجي .
تاج وهي تقبل يده بعشق/وانا بعشقك ي روح قلبي يلا نقوم نفطر انا هموت من الجوع .
ادم وهو يحملها الي الحمام بنظره خبيثه/يبقا خودي شور الاول علشان بعد الفطار عندنا مشوار مهم ي احلا عروسه في الدنيا..
****************.
في الاسفل ..
في المطبخ ..
كانت تقف تاج وهي تعد الطعام بسعاده ليقترب منها عارف بابتسامه .
/نورتي البيت ي حبيبتي.
تاج وهي تحتضن يده بحنان /ده نورك ي عمي ربنا يخليك لينا .
عارف بابتسامه/ويخليكم لبعض ي روحي بس ايه نقول صافي ي لبن .
تاج بابتسامه وعشق /وزود عليهم كمان عشق وحب وغرام ابنك ده بقا قلبي وروحي .
عارف وهو يحتضنها بحنان وسعاده /ربنا يسعدكم ي بنتي .
ادم بمرح /ايه ده أن شاء الله تحبوا اجيب اتنين ليمون .
عارف بابتسامه/خليهولك ي خفيف انا مستني الفطار من ايدك ي تاج .
تاج بابتسامه/عنيا ي روح تاج .
ادم بغيظ شديد/و حياه امك ولما هو روح تاج انا بقا ايه .
تاج وهي تقبل خده بابتسامه /انت حبيب تاج ومالك قلب تاج يلا بقا علشان نفطر .
******************.
في غرفه مكتب ادم …
كانت تقف شاهي وهي تفرك يديها بارتباك شديد.
ادم بحده /ساكته ليه ايه الي بينك وبين هيثم واتقبلتوه قبل مايطلب ايدك ولا لا وحسك عينك تكدبي عليا .
شاهي بخوف شديد/الصراحه ي ادم احنا اتقابلنا مره واحده بس والله وهو قالي أنه هيطلبني منك والله هو ده الي حصل ي ادم انت عارف اختك كويس .
ادم بابتسامه /طب جهزي نفسك علشان العريس جاي بليل .
شاهي بابتسامه وسعاده وهي تحتضنه /ي عني وفقت ربنا يخليك ليا ي حبيبي يارب .
ادم وهو يحتضنها بحنان/ويخليكي ليا ي حبيبتي .
ليرن سيف ليرد ادم بصدمه .
/بتقول ايه ي سيف طيب طيب انا هاخد تاج وهنروح القسم نشوف فيه ايه.
****************.
في القسم ..
كانت تسير تاج مع ادم بدموع ووجع لتحضتن والدها بدموع .
/بابا فيه ايه ليه تعمل كده ي بابا ليه .
حسن وهو يحتضنها بدموع ووجع/الطمع ي بنتي الطمع سمحيني ي تاج .
عاليه بدموع وندم وأثر الضرب يملؤه الكدمات .
/تاج عامله ايه ي ضنايا .
تاج ببراءه كالطفله لتسرع إليها /ماما مين الي عمل فيكي كده .
عاليه وهي تحتضنها بدموع /ذنبك ي قلب امك ذنبك اني عمري محنيت عليكي سمحيني ي ضنايا سمحيني .
تاج بدموع وهي تحتضنهم بحنان وبراءه وطيبه /مسمحاكم والله مسمحاكم وباذن الله هتخرجوا من هنا .
ادم بجديه /كل الفلوس هتتدفع وهتخرجوا من هنا بس المهم ترجعوا نفسكم .
حسن بدموع ووجع/خلاص ي ادم ي ابني احنا غلطتنا وربنا فاتح لنا باب التوبه وان شاء الله ربنا هقبلها مننا .
حور بابتسامه /انا مش عارفه اقولك ايه ي ادم بيه .
ادم بابتسامه ساحره/فيه واحده بتقول ل اخوها بيه أنت عندي زي شاهي بالظبط .
وبالفعل قام ادم بدفع مبلغ من المال وتم خرجوهم من السجن …
*************.
ليلا …
في فيلا ادم …
في غرفه شاهي …
كانت تجلس تاج وحور مع شاهي .
حور بابتسامه /مبروك ي عروسه .
شاهي بابتسامه/عقبالك ي حور .
حور بابتسامه حزينه /أن شاء الله.
تاج بابتسامه ساحره/يلا ي عروسه علشان العريس تحت .
شاهي بارتباك شديد/لا علشان خاطري مش قادره متوتره اوي .
حور بابتسامه/هنزل اجبلك ليمون كده علشان اعصابك تهدأ بس اسفه ي شاهي انا مش هينفع ادخل معاكي انتي عارفه .
شاهي بابتسامه/عارفه كفايه وجودكم معايا .
*****************.
في غرفه للصالون …
كان يجلس هيثم ومعه اخوه مراد في انتظار ادم لتقع عين مراد علي تلك التي تسير في الخارج ليعنفه هيثم .
/جرا ايه ي مراد احنا في بيت راجل احترم حرمه بيته ي اخي .
 مراد بغيظ شديد/انت تعرف عني كده برضه ي هيثم بس بجد بنت باين عليها محترمه اوي لمحتها بس كده .
هيثم بغيظ /طب اتلم بقا واسكت .
ادم بابتسامه/اهلا وسهلا منورين .
هيثم بابتسامه/ده نورك ي ادم بيه انا كنت طالب من حضرتك ايد انسه شاهي .
سيف باستفزاز وسخريه/طلبك مرفوض انا مش موافق متوافقش ي ادم.
هيثم بغيظ شديد/وانت مالك ي رخم انت .
ادم بابتسامه/طبعا ي هيثم انت مننا وعلينا بس طبعا لازم موافقه بابا الاول.
عارف بابتسامه وسعاده لتكبير ادم له /باذن الله تعالى ي ابني لما نشوف راي العروسه هات العروسه ي سيف .
سيف بابتسامه/هي هتنزل دلوقتي مع تاج ي بابا .
عارف بابتسامه/انا هروح انا اجيبها .
مراد بهمس واعجاب/الله اسمها تاج اسم علي مسما .
لتنزل شاهي مع عارف لتجلس علي استيحاء وبعد مرور الوقت يتفقوا علي الفرح اخر الاسبوع .
*****************.
في الخارج …
كانوا يسيرون الي الخارج لتقع مراد عيناه علي تلك التي تجلس بشرود ليسير مع هيثم وهو يفكر في تلك التي شغلت عقله من اول نظره .
(مراد اخو هيثم الصغير ويعمل دكتور )…….
***************.
في فيلا ادم …
كانوا يجلسون سويا علي مائده العشاء .
سيف بابتسامه/خلصنا موضوع شاهي بكره بقا نروح ل وعد نطلبها من والدها وان شاء الله هقدر اقنع والدها فرحنا يكون معاك انت وشاهي .
حور بابتسامه حزينه /الف مبروك ي سيف عن اذنكم لازم امشي .
ادم بابتسامه/خليل بره هيوصلك ي حور .
****************.
في فيلا ادم .
في غرفته ..
كانت تجلس تاج في أحضانه بسعاده .
/اخيرا الفرحه هتدخل حياتنا ي ادم .
ادم بابتسامه وعشق /انا الفرحه دخلت حياتي لما شوفتك وحبيتك ي تاجي وجهزي نفسك علشان هننزل نجيب فستانك ي عروسه احلا حاجه لما يبقا فرحي انا واخواتي وانتي منوره حياتي .
تاج وهي تشدد من احتضانه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي ويخليك لينا كلنا ي مالك قلبي .
****************.
في فيلا ياسمين ..
صباحا ..
كانت تقف بغضب جحيمي بعدما أخبرتها الشغاله التي تعمل عندهم بتلك الاستعدادات لتلك اليله لتمسك هاتفها .
/ساعه واحده وتكون عندي ماشي ي ادم انا هوريك كنت فكراه نزوه وهترجعلي في الاخر لكن مدام كده يبقا هحرق قلبك انت وتربيه الحواري .
تفتكروا ياسمين ناويه علي ايه 🤔🤔🤔🤔.
****************.
في فيلا ادم .
في غرفه للصالون …
كان يجلس مراد وهو يشرب قهوته بهدوء ليسير ادم بابتسامه .
/صباح الخير ي دكتور مراد خير قلقتني علي الصبح .
مراد بابتسامه /بصراحه ي ادم باشا انا من اول مشوفتها خطفت قلبي بس قسما بالله مبعاكس انا الحمد لله ماليش في كده علشان كده جيت ادخل البيت من بابه .
ادم باستغراب /حضرتك قصدك ايه أنا مش فاهم حاجه.
مراد بابتسامه عريضه /انا جاي اطلب من حضرتك ايد الانسه تاج .يتتتتتتبع .
هسيبكم تتخيلوا شويه ادم هيعمل ايه 🤭🤭🤭🤭.
تفتكروا ياسمين ناويه علي ايه 🤔🤔.
مراد لما يعرف بموضوع حور هيفضل معاها 🤔🤔🤔🤔🤔.
 في فيلا ادم ..
كانوا يقفون وهم ينظرون لتلك المعلق وهو يصرخ بفزع شديد.
مراد بصراخ وغيظ /فيه ايه بس ي ادم بيه انا مش فاهم حاجه خالص .
ادم بغيظ شديد/انت لسه شوفت حاجه ده انا هولع فيك بجاز وسخ علي عملتك السوده دي .
شاهي باستغراب /مراد انت بتعمل ايه هنا فيه ايه ادم معلقه كده ليه .
تاج باستغراب شديد/فيه ايه ي ادم ايه الي انت عمله ده .
ادم بغيظ شديد/اهلا ي انسه تاج ابدا مفيش حاجه الدكتور مراد طالب ايدك للجواز عايز تتجوز مرائتي.
مراد بفزع سريعا /اقسم بالله ماحصل .
سيف باستغراب /انت بتقول ايه ي ادم .
ادم بغيظ شديد/ماتتكلم ي اخويا قولهم .
مراد بلخبطه واستغراب /هو حضرتك انسه تاج .
ادم بحده وجنون/تاني هيقولي انسه جرا ايه يالا هو انا مش مالي عينك ولا ايه.
سيف بجديه /اهدا بس ي ادم لما نفهم .
مراد باستغراب /واضح أنه حصل لخبطه كان فيه واحده انا شوفتها هنا يوم ماجينا نتطلب ايد انسه شاهي .
تاج بجديه /اليوم ده مكانش فيه غير اختي حور امال حضرتك جبت اسم تاج ده منين .
مراد بجديه /لما سمعت سيف وهو بيقول أن الانسه شاهي هتنزل مع تاج هانم ومشوفتش غير هي اليوم ده فتخيلت أن هي اسمها تاج انا اسف ي ادم باشا .
*****************.
في مكتب ادم …
مراد بجديه /انا بعتزر مره تانيه ي ادم باشا .
ادم بإحراج/انا الي اسف بجد علي الي حصل بس حط نفسك مكاني انا اتجننت دي مرائتي بس علي العموم حور تعتبر اختي برضه بس طبعا ربنا يخلي عم حسن والدها نقدر تروح تتطلبها منه ي دكتور وربنا يسعدكم يارب .
مراد بابتسامه/شكرا ي ادم باشا وانا بعتزر مره تانيه علي العموم انا خلاص خدت العنوان وباذن الله هاخد هيثم ونطلبها من والدها عن اذنكم .
سيف بشرود /اه ي حور دمرتي حياتك وقضيتي عليها طبعا مستحيل هيثم هيقبل أن اخوه يتجوز واحده كانت ممسوكه في قضيه اداب .
ليسير سيف مع مراد الي الخارج لتقترب تاج من ادم بابتسامه رقيقه .
/ايه ده مكنتش اعرف انك بتغير عليا اوي كده .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/ده انا كنت هقتله لما جاب بس اسمك علي لسانه انتي ملكي انا انا وبس بعشقك ي تاج.
تاج بابتسامه عاشقه /وانا بعشقك ي حبيبي ❤️❤️❤️❤️.
***************
في فيلا ياسمين …
كانت تجلس وعلي وجهها غضب وغيظ وتوعد ليتحدث فتحي بخوف .
/ادم العمري ي عني لو حاجه اتعرفت انا هروح وراء الشمس .
ياسمين بغضب جحيمي/جرا ايه يالا من امتا بتخاف وانا في ضهرك اسمع يالا الموضوع ده قصاده حياتك لو منفذتوش انا الي هخلص عليك وبعدين دول نص مليون جنيه بحالهم ايه ميجمدوش قلبك .
فتحي بطمع وجشع/طبعا يجمودا ي ست الكل بس قوليلي ايه المطلوب بالظبط فيديو ولا قضيه ولا ايه.
ياسمين بغضب جحيمي وجنون/ لا ده ولا ده الي يخون ياسمين الشماع مصيره لازم يكون الموت انا عايزه رقبه ادم العمري عايزه احرق قلب ست الحسن ادم لو مكنش ليا مش هيكون للغيري .
فتحي بجديه/علم وسيتفذ ي ست الهانم بس الموضوع ده محتاج تخطيط مش عاوز فيه استعجال.
ياسمين بحده /خود وقتك بس في اقرب فرصه مش هسابهم عايشين في السعاده دي كتير فاهم .
فتحي بنظره خبيثه/اطمني ي هانم اقرب عليه الفاتحه من دلوقتي .
****************.
في منزل صبري والد وعد..
كانوا يجلسون جميعا بابتسامه هادئه .
عارف بابتسامه/طبعا يشرفني ي صبري اني اطلب ايدك بنتك وعد ل سيف ابني .
صبري بفرحه عارمه/ده الشرف ليا انا ي عارف بيه انا ميهمنيش اي حاجه من الدنيا غير سعاده بنتي دي الحاجه الوحيده الي طلعت بيها من الدنيا وانا متاكد أن سيف هيحافظ عليها .
سيف بابتسامه عاشقه /دي في عنيا ي عمي صبري .
كان يجلس ادم لتقع عيناه علي تلك التي تبتسم بشرود ليقبل يدها بعشق واسف .
/انا اسف .
تاج بابتسامه/علي ايه ي حبيبي .
ادم بندم واسف /علي اني مخلتكيش تعيشي للحظه دي وانا بطلب ايدك بكل حب وتبقي فخوره بيا كده زي وعد ماوعد فخوره ب سيف أنه نفذ وعده ليها اسف ي تاج اسف ي حبيبتي.
تاج بابتسامه عاشقه /حبيب قلبي انت عوضتني عن اي لحظه حزن عيشتها في حياتي انت روحي انت الراجل الي انا عيشت طول عمري بتمناه بحبك ي ادم بحبك .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي روحي .
وبالفعل تم الاتفاق علي الفرح اخر الاسبوع مع تاج وادم وهيثم وشاهي .
***************.
في شقه هيثم ..
كان يجلس وهو يستمع لحديث مراد بصدمه بعدما تأكدت أن الفتاه تكون حور.
/انت باين عليك اتجننت انت من دون البنات كلها ملقتش غير البنت دي .
مراد باستغراب /ومالها البنت دي وانت تعرفها منين .
هيثم بحده وغيظ/اعرفها وخلاص مش لازم تفاصيل اسمع الا البت دي لو آخر واحده في الدنيا مستحيل اجوزهالك انت فاهم ولا لا .
مراد بحده /لا مش فاهم ي خضره الظابط وانت مش وأصي عليا انا هروح اتقدم ل حور عندك حق عرفها اقولها مش عندك يبقا تسكت لان البنت دي بجد خطفت قلبي من اول لحظه ومش هسيبها ومش عايزك تيجي معايا ي هيثم .
هيثم بحده وهمس /ماشي ي ست حور لو وفقتي هتبقي فتحتي علي نفسك ابواب جهنم .
*****************.
في أحدا محلات الذهب الكبري..
كانوا يقفون ادم وتاج وسيف ووعد وهيثم وشاهي .
ادم بابتسامه ساحره /ايه رايك في دي ي روحي تحفه مش كده .
تاج بقناعه وبساطه/ بس ده غالي اوي ي ادم لا مش هخده .
ادم وهو يقبل رأسها بحنان/ي روح قلبي انتي طيبه وبسيطه اوي ده مش غالي اوي ولا حاجه وبعدين مفيش حاجه تغلا عليكي ي ملكه قلب ادم العمري .
تاج بابتسامه ساحره/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
سيف بنظره خبيثه /ي بختك ي ادم بتبوس براحتك عقبالي يارب .
وعد بخجل شديد/سيف ايه الي بتقوله ده عيب كده .
سيف بضحك /هههه يلهوي علي الي بيتكسف ي ناس بموت فيكي ي وعد .
وعد بابتسامه جميله /وانا بعشقك ي حبيبي.
شاهي بابتسامه/ايه رايك ي هيثم .
هيثم بابتسامه باهته /حلوين اوي ي حبيبتي .
شاهي بابتسامه/شغلك موضوع مراد وحور مش كده .
هيثم بتنهيده عاليه/مش عارف ليه الدنيا حطاني في الاختبار الصعب ده مراد اخويا مش كده مش عارف ايه الي حصله لما شاف حور مش عارف اعمل ايه مش عايز اكسر قلب اخويا ولا افضحها .
شاهي بابتسامه/مش يمكن تابت ل ربنا ي هيثم وربنا بيديها فرصه تانيه مع مراد سيب الظروف تمشي زي ماربنا كاتبها مش يمكن هي بنفسها الي تحكيله وهو يسامحها محدش عارف ايه الي جاي ي هيثم اهم حاجه كل حاجه نسيبها علي الله.
هيثم يتنهيده عاليه /ونعم بالله.
*****************.
في شقه حسن .
كان يجلس حسن مع مراد .
حسن بابتسامه/نورتنا ي دكتور مراد .
مراد بابتسامه/ده نورك ي استاذ حسن بصراحه كده انا جاي من الباب اطلب ايد حور بنتك .
حسن بابتسامه/ده شرف لينا ي دكتور تعالي ي حور حطي العصير هنا.
كان ينظر إليها بشرود واعجاب نعم فهي تلك الحوريه التي سرقت قلبه ل ثواني فقط واستحوزت عليه.
حسن بابتسامه/انا شويه وراجع عن اذنكم .
مراد بابتسامه/منوره الدنيا كلها علي فكره .
حور بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك.
مراد بابتسامه/ي خرابي علي الصوت الرقيق ده بقولك ايه احنا كل واحد فينا يعرف التاني بيه .
وبالفعل قد بدوا في الحديث معا والضحك وكلا منهما يشعر بشي اتجاه الأخر .
في فيلا ادم .
ليلا .
في تلك الليله الساحره 🌹♥️♥️
كانوا يقفون العرائس كلملكات المتوجه ليأخذ كلا منهما عروسه ويرقصون في احضان بعضهم البعض بسعاده لا تقدر بثمن .
تاج وهي ترقص في اخضان ادم بعشق وسعاده.
/قلبي هيقف من الفرحه مش قادره اصدق اني بتاعي لوحدي .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/ده لسه المكافاه جايه .
لتنظر تاج اعلا لتبتسم بسعاده من كل البالونات التحمل اسمها والاخري التي تحمل في كلماتها عشقا وحبا لا يوصف .
لتحتضنه بعشق وسعاده /بعشقك ي ادم بعشقك .
 ***في فيلا ادم .
في تلك الليله الساحره 🌹♥️♥️❤️.
كانت تقف تاج بسعاده لا توصف وهي ترا تلك الهدايا المعلقه بالورود والزهور واسمها يعلو عليها بكلمات عشق وغرام واعتراف ادم بعشقه لها .
تاج بابتسامه ساحره/بحبك ي ادم بحبك كل ده علشاني انا .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/واكتر كمان انتي روحي وملكه قلب ادم العمري.
تاج وهي تحتضنه بعشق وسعاده /ربنا يخليك ليا يا روح تاج .
هيثم بابتسامه/معقول القمر ده بقا ملكي انا بحبك ي شوشو بحبك من زمان وكنت حاسس ان عمرك مهتكوني للغيري .
شاهي بابتسامه وعشق /وانا كمان ي هيثم بحبك بحبك من واحنا عيال صغيرين وعمري منسيتك ابدا بحبك ي هيثم بحبك اوي .
هيثم وهو يحتضنها بعشق/وانا كمان بعشق ي روح قلبي .
وعد بابتسامه ساحره /مش مصدقه ي سيف انا اكيد بحلم مش مصدقه أننا اتجوزنا .
سيف وهو يقبل يدها بعشق/لا صدقي ي روح قلبي بقيتي مرائتي وروح قلبي ووعد مني هشيلك في عنيا الاتنين .
وعد وهي تحتضنه بعشق/وانا اوعدك اني هشيلك في عنيا العمر كله ي حبيب قلبي .
***************.
علي الجانب الآخر…
كانت تجلس حور مع مراد وكلا منهما يشعر بأنه قد عثر علي نصفه الاخر عثر علي الحب الحقيقي .
مراد بابتسامه جذابه /عقبال فرحنا ي حبيبتي.
حور بابتسامه وسعاده تشعر بها لاول مره/يارب ي مراد انا خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرك ابدا اوعدني ي مراد أن مهما حصل مش هتسبني انا كنت ضايعه ومصدقت لقيتك .
مراد وهو يربت علي يدها بحنان /عمري مهسيبك ي حور مهما حصل.
هيثم وهو ينظر لها بحده /الف مبروك ي مراد عمي حسن قال إنكم مشاء الله مرتاحين مع بعض اوي .
مراد بابتسامه/خلاص هحصلك قريب ي اخويا ثواني بس هسلم علي ناس صحابي عن اذنكم .
هيثم بحده/جرا ايه ي بت انتي انتي بتتحديني ولا ايه ولا فاكره اني ممكن اوافق علي انك تتجوزي اخويا وانا عارف مضياكي كويس .
حور بحزن ورجاء /ارجوك ي هيثم بيه انا عارفه كويس الي حضرتك عايز تعمله وعندك حق فيه بس حضرتك مش عارف كل الحقيقه وحتي لو غلطت كل الناس بتغلط وبستاءن حضرتك انك تسبني انا اقول ل مراد وهو يقرر لو سمحت.
هيثم بتنهيده عاليه /ماشي وانا لو هو عرف ووافق صدقيني انا مستحيل ادخل بينكم سلام .
كان يقف مراد وهو ينظر إليهم باستغراب ليقسم أنهم الاثنان يخفون شيئا .
****************.
في جناح تاج وادم …
كان يصعد وهو يحملها بعشق وهو يقبل رأسها بحنان وعشق .
/الف مبروك ي روحي ي اجمل عروسه في الدنيا .
تاج بابتسامه/الله يبارك فيك ي حبيبي ويخليك ليا .
ادم بخبث وغمزه/ايه النظام .
تاج بابتسامه عاشقه /هخليك تقضي ليله تحلم بيها ي اجمل راجل في الدنيا.
بعد فتره …
كانت تقف تاج وهي في قمه انواثتها وجمالها كان ينظر إليها ادم ابتسامه ساحره ليقترب وهو يقبلها بعشق.
/معقول القمر ده ملكي انا .
تاج بابتسامه وهمس /القمر ده بيتنفسك القلب ده انت الي علمته ي عيش ي ادم بعشقك ي ادم بعشقك .
ليحملها ادم بعشق ليغرقون سويا في بحور عشق انتظروها كثيرا .
**************.
في جناح وعد وسيف ..
كان يقف سيف وهو يبتسم ابتسامه ساحره علي تلك الحوريه التي تقف بخجل .
سيف بابتسامه/مشاء الله ايه الجمال ده .
وعد وهي تختبا في حضنه بسعاده /سيف خليني في حضنك كده مش عايز أخرج من حضنك ابدا .
سيف وهو يحملها بخبث /عنيا اوعدك انك مش هتخرجي من حضني ابدا .
*************
في جناح هيثم وشاهي ..
كان يقف هيثم بغيظ شديد لتلك الجالسه في الحمام .
هيثم بغيظ /جرا ايه ي شاهي ي حبيبتي انتي هتنامي جوه ولا ايه.
شاهي بابتسامه خجوله /ايه ي حبيبي مالك .
هيثم بغمزه وخبث/مالي ايه ي شيخه حرام عليكي تقلانه عليا ليه عايز ادوق العسل ده .
شاهي بخجل شديد/فين العسل ده .
هيثم وهو يقبلها بعشق /هو فيه احلا من العسل ده تعالي احكيلك حدوته ي عسل انتي .
***************.
علي ضفاف النيل..
كانت تقف حور بدموع ووجع وبجانبها مراد بقلق .
/مالك ي حور ايه الي مخبياه عني عامل فيكي كده ايه الي بينك وبين هيثم .
حور بدموع ووجع/هقولك ي مراد بس لازم تعرف اني والله العظيم بحبك وتوعدني انك تفكر قبل اي قرار تاخده واي أن كان أنا هقبله .
مراد بحنان /طب وممكن تهدي وتحكي بالراحه انا سامعك .
حور بدموع ووجع/الي بيني وبين هيثم أنه قبض عليا في قضيه اداب عرفتي ليه هو كان رافض جوازنا عرفت ليه دايما كلامنا حاد مع بعض .
مراد بصدمه /بتقولي ايه معقول حقيقتك تكون كده .
حور بدموع والم /انا كنت ضايعه ي مراد كان كل همي الفلوس واني أخرج من الفقر الي كنت فيه برغم أن ده مش مبرر وبابا مكنش حرمني من حاجه بالعكس بس انا بقا الي كنت حقوده ومش راضيه روحت رحله وهناك اتعرفت علي شاب غني طبعا مسكت فيه علي امل ان هو ده العريس الي كنت بتمناه قالي تعالي هنقعد مع جماعه صحابنا واعرفك عليهم طبعا روحت وراءه زي الهبله حاول يعتدي عليا صديته معرفش يلمس مني شعره واحده وفي الاخر دخل البوليس علينا وطلعت شقه الدعاره والظابط ده كان اخوك هيثم هي دي الحقيقه قسما بالله ي مراد ملمسش مني شعره واحده ومكنش اعرف انها شقه مشبوهه والله مكنت عارفه .
مراد بصدمه وتجاهل/يلا علشان اروحك يلا .
***************.
في شقه صابر …
كان يجلس وهو يفكر بخوف في طلب ياسمين ..
/وبعدين بقا في الواقعه دي ربع مليون جنيه مبلغ مش قليل بس برضه ده ادم العمري يعني هيبقا سين وجيم ولو اتمسكت روحت في داهيه وده انا هقتله اوي ده تعبان مش سهل لا انا لازم اللعبها صح انا اروح ل ادم العمري واقوله واكيد طبعا حياته هتساوا عنده اكتر من كده بكتير وهو الي هيحميني من شر الحيه الي اسمها ياسمين .
*****************.
في جناح ادم وتاج…
كانت تجلس تاج في أحضانه بسعاده وعشق ليقبلها بابتسامه ساحره.
/مبروك ي مدام ادم العمري .
تاج بابتسامه/الله يبارك فيك ي حبيبي تصدق يا ادم انا مش مصدقه احنا حكايتنا دي ولا في الخيال .
ادم بابتسامه عاشقه /الحب والعشق مكمن يعملوه اي حاجه.
تاج بابتسامه ساحره/هو انا عشقت اي حد ده ادم العمري الي كل البنات العالم كانوا هيموته عليه .
ادم وهو يقبلها بعشق/بس هو اختارك انتي من دون بنات الدنيا كلها انتي الجميله الي ملكت قلبي ❤️❤️❤️❤️.
****************.
في شقه هيثم …
كان يسير للخارج لينصدم من غرفه مراد المضيئه في ذلك الوقت المتاخر ليسير إليه بقلق ليراه يجلس بحزن شديد.
/فيه ايه ي مراد مالك .
مراد بحزن شديد/ليه خبيه عليا حقيقه حور الي انت عرفها كويس.
هيثم بتنهيده /لان دي حاجه متخصنيش مش من حقي اني اكشفها أنا حاولت ابعدك عنها بس مفيش فايده بس انت عرفت منين .
مراد بوجع ومراره/هي الي قالتلي بنفسها .
هيثم بصدمه /معقول قدرت تعمل كده .
مراد بحزن شديد/لأنها بتحبني بجد .
هيثم بجديه /وانت شايف ايه دلوقتي .
مراد بحزن شديد/لاسف انا كمان بحبها وطالما اعترفتلي يبقا جواها امل أنها تكون بنت كويسه وبعدين علي رايها كلنا بتغلط احنا مش ملائكه .
هيثم بابتسامه/بصراحه انا كنت مراهن نفسي أنها مستحيل تقولك بس طالما عملت كده يبقا لازم تاخد فرصه تانيه وطبعا الي انت تشوفه ي حبيبي اتمنالك السعاده ي مراد .
ليبتسم مراد بهدوء وكأنه كان يريد سماع ذلك الكلام ..
***************.
في شركه ادم ..
كان يجلس ببروده المعتاد وهو ينظر بتقيم لذلك الشخص .
/انت مين وليه مصمم تقابلني .
صابر بهمس وخوف /وده كنت هقتله ازي انا ده انا قاعد معاه مرعوب اصلا احمم بقول ل سعادتك انا جاي في حاجه تخص حياه سعادتك بس ليا الحلاوه الكبيره .
ادم بحده /جرا ايه يالا انت هتهزر ولا ايه انت مش عارف انت بتكلم مين .
صابر بخوف شديد/مقصدتش ي باشا طبعا عارف سعادتك مين انا جاي بخصوص ياسمين الشماع الست عايزه تقتلك ي باشا اتفقت معايا علي نص مليون جنيه قصاد اني اخلص علي سعادتك .
ادم بحده وتوعد /اه ي بنت الكلب هي وصلت ل كده ماشي ي بنت الشماع شكلك برضه لسه متعرفيش مين هو ادم العمري اسمع يالا انا هديك مليون جنيه بس تعمل كل الي هقولك عليه بالحرف الواحد.
صابر بفرحه وطمع /اومرك ي باشا .
****وبالفعل أخذ صابر ذلك التسجيل ليسجل اعترافا لها بتحريضها علي قتل ادم ليتم القبض عليها واعترفت هي أيضا علي صابر للانتقام منه ليتم القبض عليهم سويا لتنجح لعبه ادم الذكيه..
***************.
في القسم ..
كان يجلس ادم بكل غرور وثقه لتسير ياسمين وهي تنظر إليه بكره .
/لعبتها صح ي ادم برافو عليك .
ادم بابتسامه خبيثه /طول عمري ذكي بس انتي دائما الي غبيه ومقدرتيش تمن اللعب معايا يلا سنتين تلاته تنوريهم في السجن هههههه سلام ي سوسو .
*****************.
امام محل الموبيلات التي تعمله به حور .
كان يقف مراد بابتسامه لتلك التي تجلس بحزن وشرود .
/القمر زعلان ليه كده انا اقدر برضه .
حور بدموع فرحه لا توصف/مراد انت بجد واقف قصادي ولا أنا بحلم اكيد بحلم صح .
مراد وهو يقبل يدها بعشق/لا ي روحي مبتحلميش انا بين ايديكي وخلاص هفضل معاكي ونعيش سواء لاني خلاص مقدرتش اعيش من غيرك .
حور بابتسامه وسعاده /بحبك ي مراد بحبك .
مراد بعشق /وانا بعشقك ي روح مراد .
*****************.
في فيلا ادم …
كانت تجلس تاج بخوف ودموع ليحتضنها ادم .
/خلاص بقا ي روحى مانا قدامك اهو مفيش حاجه.
تاج بدموع وصراخ/منها الله المؤذيه كانت عايزه تحرق قلبي عليك ده كنت موت وراءك ي ادم ده انت روحي .
ادم وهو يقبلها بعشق/ده انا عايز ابوسها ياسمين أنها خلتني اتاكدت انك بتموتي فيا.
تاج بغيظ شديد/باستها عقربه وبعدين انا بعشقك كمان .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بموت فيكي ي روحي متيجي احكيلك حدوته .
تاج بضحكه عاليه/هههه عنيا امرك ي ملك .
****************
في أحدا الاوتيلات الفاخمه .
.بعدما اصر ادم علي عمل فرح حور ومراد في ذلك الاوتيل الفخم لانه يعتبر حور زي شاهي وبعد إصرار وافق مراد .
************.
في غرفه حور …
كانت تقف وهي في غايه الجمال والسحر.
عاليه بابتسامه /الف مبروك ي ضنايا .
حور بابتسامه وهي تقبل يدها /الله يبارك فيكي ي امي .
تاج وشاهي ووعد بمرح /عامله ايه ي عروسه .
لتسرع إليهم حور وهي تختضنهم بسعاده وفرح لو وجودهم معاها في تلك الليله الساحره 🌹♥️❤️❤️.
في غرفه مراد …
كان يقف مراد وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه الفاخمه.
هيثم بابتسامه/مبروك ي اخويا .
مراد وهو يحتضنه بسعاده/الله يبارك فيك ي حبيبي.
سيف بابتسامه ومرح /تعيش وتاخد غيرها ي بشمهندس ادبست ي معلم .
هيثم بمرح /بقوله كده ي سيفو مش سامع الكلام .
مراد بضحك /ي ساتر ده انتوا غم .
ادم بابتسامه ساحره/بالعكس بقا العشق ده اجمل حاجه في الدنيا بيخليك عليش دنيا تانيه مش دنيا على الأرض ابدا تبقا طائر في السماء .
سيف بمرح /هههه اوعا اوعا شوفوا مين الي بيتكلم عن العشق والغرام ادم باشا العمري بركاتك ي ست تاج .
ادم بغيظ شديد/طب يلا ي اخويا انت وهو المعازيم وصلوا .
مراد بابتسامه/شكرا ي ادم شكرا علي كل حاجه.
ادم بابتسامه/العفو ي عريس ربنا يسعدكم يارب بس اعملو حسابكم كلكم اخر الاسبوع هنعنل عمره نبدا بيها كلنا من جديد.
***********.
وبالفعل قد انتهت اليله علي الجميع بسعاده وفرح وقد ذهبوا جميعهم بالفعل لأداء العمره ليبداوا جميعهم بدايه جديده بطاعه الله …
****************
بعد مرور 20 عاما …
في فيلا ادم …
كان يسير بغضب شديد وراء تلك المصيبه التي ابتلاء بها في حياته ليكفر عن كل خطايا ادم العمري ..
كريم بغيظ شديد/جرا ايه ي ادم انا عملت ايه هو انت كل تحرجني قدام البنات صاحبي .
ادم بغيظ شديد/جرا ايه يالا انا عايز اعرف انا عملت ايه في حياتي علشان اتبلي بعيل زيك .
كريم بغمزه ومرح/عليا الكلام ده ي ادم ده انت كنت مقطع السمكه وديلها ماضيك كله عندي ي شقيق بس ي خساره وقعت وقعه سوده مع بنت حسن .
تاج وهي تتدفعه بالشبشب/مالها بنت حسن ي ابن الجزمه انت .
ادم بغضب شديد/اسمع يالا مش عايز اشوافك ماشي مع بنت فاهم ده انت مش عاتق ي اخويا بنت الخيران وبنت البواب حتي بنت السباك معتقتهاش .
كريم بغيظ /الله وليه قطع الأرزاق ده هو فيه احسن من الصنف الطري هو انت علشان اتوكست عايز تقعدني جنبك .
ادم بغيظ شديد/فعلا انا معرفتش اربي زي اخواتي مشاء الله علي ولادهم ادب واخلاق وقيم .
كريم وهو ينظر إليهم بضحك وسخريه /هههههه طب بص بص علي القيم والمبادئ بص .
صقر بغيظ /وانا ي عمي ادم اخوك سيف ده خنقني مفيش لعب كره مفيش كمبيوتر فاكرني عيل صغير انا مش طايق اقعد معاهم اصلا فين البسبوسه ي طنط حور .
سمر بغيظ شديد/وانا مراد باشا عايزني اطلع زيه لازم دكتواره طب انتوا عارفين من زمان اني نفسي ابقا رقاصه ده انا هطلع ولا فيفي عبده فين ي طنط تاج الهوت شوكلت .
كريم وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/ايه رايك في الأخلاق والتربية والقيم علشان تعرف انك مخلف نبغه .
ليسرع كريم بمرح .
ادم بغيظ وهمس /والله عنده حق ربنا يعيني انا واخواتي .
تاج وهي تحتضنه من الخلف بعشق /ايه ي روح قلبي مالك .
ادم بغيظ شديد/ابدا مالي بدل مالمصيبه واحده بقوا اربعه .
تاج بضحك /هههههه ربنا يخليهم لينا والله عيال زي العسل .
ادم وهو يحتضنها بعشق/والله انتي الي زي العسل بحبك ي تاج .
تاج بابتسامه وعشق /وانا بعشقك ي روح تاج مش بس خدت روحي وخدت قلبي كمان وسلبت روحي ♥️♥️♥️.
تمت بحمد الله…

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-