رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول بقلم ملك يسري

رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول بقلم ملك يسري


رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ملك يسري رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول

رواية قربتني بجمالها بقلم ملك يسري

رواية قربتني بجمالها كاملة جميع الفصول

بداخل تلك القاعه الي تحتوي علي عدد كبير من الطلاب صدع صوت الدكتور زين ليصل صوته الي الفتاه التي سارحه في خيالها الي عالم اخريوالتي تجلس في اخر القاعه شارده في افكارها رأسها منحني الي أسفل في دفترها مركزه بشكل كبير
التفت له الجميع ينظرون بوجها الذي شاحب فجأة واصابعها التي تمسك في القلم بقوه من كتر توترها 
ثم عادي جميعهم ينظرون إلي الدكتور زين الذي وقف ثابتا وقد بدأ الغضب يتملك منه ويزداد ذلك الغضب الحاد علي ملامحه الوسيمه وعينه الواسعه آلتي تشبه المحيط العميق في لونهم 
انتبهت الي الشاب الذي كان بجانبها  فاابتسم لها  ابتسامه وديه وأشار بعينه الي مقدمه القاعه حيث الدكتور يقف فااتبعت نظراته ببطئ لتلقي عينيها الزرقاء بعيونه البنيه الغاضبه - قال لها : عايز اسمع الاجابه علي سؤالي انسه ملاك اذا كنتي تهتمين بأمر المحاضره ومشاركتنا إذا لم يكن عندك مانع بالطبع
صوته كان بارد مثل عينه بالظبط لم أري عين بارده كاعيناه سألها بشهرين هل تعرفين أن تتكلمي بالغه الفرنسيه يبدو أن الانسه ملاك تتصرف وكأنها تحضر محاضره بلغه مختلفه  أو لغه مش فهماها 
فقال بصوت عالي من يعرف يجاوب علي سؤالي فرفعت بنت اديها وقالت الاجابه فشكرها
زين ثم نظرت البنت بسخريه الي ملاك التي كانت تبكي بشده من شده احراجها ولكن الشاب الذي كان بجانبها ابتسم لها ابتسامه واسعه فابتسمت له هي الاخره
لاحظ زين أنها تبتسم فقال لها في حاجه يابانيه ملاك فااتوترت وقالت لا
وبعد انتهاء المحاضر قال لها زين تعالي علي مكتبي . 
نتعرف بقي علي ابطالنا(زين الدمنهوري شب في أواخر العشرينات يمتلك عيون بنيه حاده وعصبي جدآ ومفتول العضلات ويمتلك بشره بيضاء صافيه هو دكتور جامعي ويمتلك شركات كثيره يخاف منه اكبر الرجال و تعشقه كل الفتيات من اخر قمر😂 بطلتنا ملاك وهي فعلا ملاك عيونها زرق كالبحر بشرتها بيضاء خدودها حمراء تمتلك جسم رشيق أنفها صغير مثل الملاك حساسه تتأثر من أبسط الاشياء يتيمه الام توفت والدتها وهي في سن السابعة
انتهت المحاضر وذهبت ملاك الي زين وكانت لسه هتخبط علي الباب لقت الباب مفتوح ولقت زين بيتكلم في التليفون ومتعصب اوي ماكنتش عارفه تعمل ايه فقررت تتشجع وتدخل خبطت على الباب وزين سمحلها أن هي تدخل ملاك كانت متوتره وخايفه اوي زين قرب منها بخطوات بطيئة خلها تترعب اكتر وتوتر زين وقف قدامها واتكلم قلها ممكن اعرف كنتي بتضحكي علي ايه توترت ملاك ومعرفتش ترد عليه قام مزعق اكتر ملاك الدموع نزلت من عنيها قالتله كان بيبتسم ليا علشان يهديني بعد ماحضرتك كسفتني قدام الكل وبعترت بكرامتي الأرض زين قال بزعيق حضرتك يهانم كنتي سرحانه ومش مركزه احنا كنا في محاضره مش قاعده في كافتيريا قال لها زين اخر انذار ليكي لو حصلت تاني اعتبري نفسك شايله الماده بتاعتي وقال بزعيق مفهوم ردت ملاك والدموع فعنيه مفهوم أمرها زين بأنها تخرج خرجت ملاك وهي بتبكي وهي ماشيه خبطت في الي كان معاها في المحاضر سألها كريم ملاك مالك بتعيطي ليه ايه الي حصل ملاك كانت بتعيط ومكنتش عارفه تتكلم كريم خدها في الكافتيريا وطلب ليها عصير وملاك بدأت أن هي تهدي كريم سألها مالك ياملاك ايه الي حصل حكت ليه ملاك علي كل حاجه وفي آخر كلامها قالت بغضب واحد متكبر معندوش دم  سمعت صوت وراها وقال ليها وايه كمان ياانسه ملاك ملاك بصت علي الي كان بيتكلم وكانت المفاجأة شافت زين وكان علي وشه الغضب وقال بصوت عالي كل الي كانو في الكافتيريا سمعوه قال احنا هنا في جامعه محترمه مش في نادي علشان كل شويه الاقيكي قاعده مع نفس الشب غير قله ادبك لو اهلك ماعرفوش يربوكي دي مشكلتك انتي ملاك افتكرت مامتها ودمعت وشافت كل الجامعه بتتفرج عليها وشافت أن كرامتها بقت في الأرض فقررت انها ترجع كرامتها وقامت استوب
قررت ملاك أن هي تسترجع كرامتها الي زين اهانها قصاد الكل وقامت ضربت زين قلم علي وشه وهي بتعيط الكل كان مصدوم من الي ملاك عملته وبصلها بغضب وقال ليها اعتبري نفسك شايله الماده بتاعتي خرجت ملاك من الجامعه وهي منهاره وبتعيط وروحت علي بيتها ابوها ازيك ياملاك يابنتي عامله ملاك وهي بتحاول أن دموعها ماتنزلش قدام باباها الحمد لله يابابا كويس مالك ياملاك في حاجه ملاك لا يابابا بس تعبانه شويه علشان من الصبح بره ابوها بحنيه طيب ياحبيبتي خشي استريحي ملاك حاضر يابابا وقبلت يداه ودخلت ملاك وانفجرت من العياط علي الي حصلها وكرامتها الي اتهانت من زين قصاد الكل غير أن هو مش هيسبها في حالها . في الجهه الأخري عند زين وصل زين الشركه بتاعت وكان غاضب بطريقه مش طبيعيه وماكنش شايف قدامها وقال لسكرتيره بتاعته مش عايز حد يخش عليا والغي كل المواعيد ودخل زين المكتب هو متعصب وقال بقي حتت بت زي دي تمد أيدها عليا وربنا لانتقم منها اشد انتقام واتصل بسيف صديق عمره وقاله عايزك النهارده تجبلي كل المعلومات عن ملاك ابراهيم سيف بمرح ليه يااخويا عايز من البت ايه زين بغضب سيف اسمع الكلام ونفذ الي اقولك عليه مفهوم سيف بخوف مزيف خلاص ياعم حاضر انت خطبه عصبيتك عليا .نتعرف بقي بسيف (سيف صاحب زين من ايام الطفوله عيونه خضرا وبشرته بيضاء وعنده عضلات ضخمه شعره اسود ناعم عنده ٢٥سنه اعزب وهو شريكه في الشركه بتاعته زين بيحبه اوي وبيعتبرو اخوه لان زين وحيد وماعندوش اخوات غير أن مامته وباباه ماتو في حادثه هو عنده ١٩سنه من ساعتها زين بقي عصبي جدا ومتكبر لأن زين كان متعلق بمامته اوي وكان بيحبها جدا وكان بيحب والده جدا فلما مامته وباباه ماتو دخل في حاله اكتئاب جامده وكان مدمر حرفيا .نرجع بقي عند بطلتنا ملاك وهي في أوضتها كانت بتصلي ولما خلصت صلاه سمعت صوت خبطه جامده خرجت بسرعه تشوف في اي لقت ابوها واقع علي الارض مغني عليه ملاك بابا مالك بابا رد عليه وقعدت تعيط كتير وتصون ومش عارفه تعمل اي لغايت أما الجيران سمعوها واتصلوا بالاسعاف جت. خدت ابوها ملاك في المستشفى قاعده بتعيط وقلقانه علي والدها الدكتور خرج ملاك جريت عليه بسرعه خير يادكتور طمني بابا كويس صح الدكتور وعلامات الحزن علي وشه للاسف ياانسه باباكي تعبانه جدا ومحتاج عمليه في القلب في اسرع وقت والا ممكن يموت وملاك وهي بتبكي طب يادكتور تمن العمليه كام الدكتور قال لها حوالي ميه الف ملاك وهي بتبكي طب مافيش حل تاني يادكتور لأن هي معهاش الفلوس دي كلها الدكتور بحزن للاسف لا مشي الدكتور وملاك واقفه مصدومه وبتعيط ومش عارفه هاتعمل ايه لان ملاك اعمامها كلهم في الصعيد ومبسالوش عليها خالص لان كان في مشاكل بينهم وبين والدها .عند زين سيف اتصل بيه سيف بهزار الو يابرنس زين بحده اخلص ياسيف عملت اي سيف قاله جبتلكم كل المعلومات ملاك ابراهيم حسن عندها عشرين سنه يتيمه الام مامتها اتوفت وهي عندها سبع سنين وحيده ماعندهاش اخوات ماعندهاش غير ابوها وأبوها للاسف في المستشفى تعبان جدآ وعايزه عمليه. بميه الف وهي معهاش كل المبلغ ده زين بابتسامه صفراء تمام اوي ماشي ياسيف سيف بمرح في حاجه اسمها شكرا علي فكره زين اقفل علشان مااجيلكش زين بخوف مصتنع لا. وعلي ايه انا تحت امرك. في اي وقت زين قفل التليفون مع سيف وقال بشماته وقعتي تحت ايدي ياملاك هنتقم منك علي القلم الي انتي ادتهولي قدام الجامعه استوب 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

خرج زين من الشركه وعلي وشه ابتسامه صفراء لانه أخيراً هينتقم منها علشان ضربته بالقلم قصاد الجامعه كلها وهبت زين الي الي القصر بتاعه وكان القصر غايه في الجمال والروعة كان كبير اوي كان في حمام سباحه كبيره وحمام سباحة صغير وكان كله تماثيل فخمه جدآ اوي زهبت زين الي غرفته وكانت لونها كلها اسود وكان في مكتبه فيها كتب كتير غير زين ملابسه ودخل خد شاور وغير ونام علي السرير وهو بيفكر هينتقم منها ازاي وقال قبل ماينام خلاص هانت وهتبقي تحت ايدي ومحدش هيرحمك مني وزهب في ثبات عميق عند ملاك كانت لسه في المستشفى والدكتور قال ليها أن ابوها لازم يقعد في المستشفى علي الاقل يومين علي متجيب فلوس العملية لانه لازم يعمل العمليه في اسرع وقت ملاك ماكنتش عارفه تعمل ايه ولا تجيب الفلوس بس قررت أن هي تبقي قويه قصاد ابوها علشان نفسيته متتعبش وصحته تتعب اكتر دخلت ملاك علي والدها ولاقت قاعد على السرير بيقراء قرأن لما شاف ملاك دخل عليها قال صدق الله العظيم ابوها تعالي ياحبيبتي واقفه عندك ليه ملاك راحت قعدت جمبه وباست أيده وقالتله عامل ايه يابابا دلوقتي ابوها الحمد لله ياحبيبتي قالتله ديما يارب سألها هو الدكتور قلك ايه ياملاك ملاك اتوترت بس مابينتش وحاولت تهور معاه قالي انك بتدلع عليا ابوها ضحك قالها ياشيخه قالتلها هو قالي انك تعبان شويه ومحتاج عمليه صغيره أبوها سألها عمليه طب ليه قالتله عندك مشكله صغيره في القلب وهتعمل العمله على طول وهتبقي زي الفل قالها بحزن طب وتمن العمليه دي كام ملاك حولت تغير الموضوع وقالتله ماتشلش هم المهم انك تبقي كويس وبعدين يلا نام علشان الدكتور قالي انك لازم ترتاح وانا هااروح وهااجيلك علي طول الصبح ابوها بحزن حاضر يابنتي هلي بالك من نفسك حاضر يابابا ملاك مشيت وهي بدمع لانها مش عارفه هتعمل ايه ولا هتجيب الفلوس منين لأنها ماعندهاش حد تاخد منه ملاك روحت وقررت تسيبها علي ربنا ودخلت غيرت هدومها وقرأت قران ونامت في الصباح استيقظ زين بنشاط وهو فرحان أن هو هياخد حقه منها النهارده اتصل بسيف سيف بمرح ازيك يابيبي زين ماتنشف كده يابني بيبي ايه وارف ايه سيف بزعل مصتنع هو انا معرفش اخزر معاك زين مش وقته المهم عيزك تجبلي عنوان ملاك دلوقتي سيف عايزه ليه زين من غير اسئله كتيره هات العنوان بسرعه وقفل في وشه سيف لانه متعود عليه صاحبه وعارف أن عمره مايبقي عايز يعرف معلومات عن حد غير لما يكون عايز يأذيه بعد شويه سيف رن علي زين وقاله العنوان زين خد منه العنوان وشكره وقفل معاه زين لبس وراح علي العنوان لقاه حاره شعبيه بص للحاره بسخريه وراح علي البيت وخبط علي الباب ملاك كانت نازله علشان تشوف والدها وفتحت الباب لقيته في وشها اتوترت اوي وخافت وقال بتوتر انت جاي ليه هنا قالها جاي لكل خير ياقطه وقفل الباب بسرعه ملاك اترعبت ودمعت وبصتله بخوف زقها زين علي الباب وقال ليها هو اخبار والدك ايه صحيح ياملاك ملاك بخوف انت مالك باابويا وعايز مني اطلع بره بدل مااصوت واطلبلك البوليس زين بضحك بوليس ايه انتي ماتعرفيش انا مين ولا ايه بصي ياقطه انتي ضربتيني قصاده الجامعه كلها عارف يعني ايه تضربي زين الدمنهوري ياروح امك ملاك بدموع ماتجيبش سيره امي علي لسانك امي انضف منك زين بعصبيه بصي ياقطه أو عايزه ابوك مايترميش بره المستشفى ويموت تعملي الي اقولك عليه ملاك بغضب ودموع منقدرش تعمل حاجه زين بضحك سخريه لا بتقطع اقدر اعمل كده واكتر لاني ببساطه صاحب المستشفى الي ابوكي ملاك بدموع بالله عليك ابويا مالوش حاجه قولي اي حاجه وانا اعملها زين شاطره ساقطه تعجبيني كده احنا دلوقتي هنروح عند المأذون علشان هتجوزك علشان انتقم منك علي القلم واخليكي عندي خدامه ملاك بصدمه انت بتقول ايه..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملاك بدموع انت بتقول ايه انا مستحيل اتجوزك انا مبكرهش في حياتك قدك انا بكرهك بكرهك سليم بغضب انتي مفكراني ياروح امك هتجوزك علشان بموت فيكي انا هتجوزك علشان اخليكي خدامه تحت رجلي وانتقم منك ملاك بتحدي وانا مستحيل اتجوزك واعمل الي انت عايزه ويلا اطلع بره مش عايزه أشوف وشك هنا تاني زين بعصبيه وغصب ماشي ورحمه امي لهوريكي خرج زين وهو متعصب جدا وطلع علي الشركه السكرتيرة بمرقعه زين باشا عايزه حاجه زين بصلها بحده فخافت زين دخل المكتب وقعد يكسر في كل حاجه قدامه وقال وربنا لاخليكي تيجي تبوسي رجلي بينما في الجهه الأخري عن ملاك راحت عن والدها المستشفى بس الأمن منعها من الدخول ملاك بصدمه يعني اي ممنوع الأمن دي التعليمات حضرتك لسه مدفعتيش مصاريف المستشفى ولو مدفعتهومش النهارده والدك هيخرج بره المستشفى ملاك بدموع حاضر والله ادوني فرصه لآخر الاسبوع الأمن بحده مينفعش دي تعليمات ملاك بدموع طب ممكن ادخل اشوف بابا الأمن لا قطعهم صوت الدكتور وهو بيقول دخلوها الأمن بس يافندم الدكتور بعصبيه اسمع الكلام الأمن فعلا دخل ملاك ملاك بدموع شكراً جدا يادكتور الدكتور العفو بس مينفعش ياملاك لازم تدفعي مصاريف المستشفى وكمان حاله والدك الصحيه وحشه جدآ ولازم يعمل العمليه في أسرع وقت والا ممكن يموت ولازم تدفعي مصاريف المستشفى بكره بكتير والا هيخرجو والدك بره المستشفى ملاك بدموع حاضر  ممكن ادخل اشوف بابا الدكتور ماشي بس متقعديش كتير ملاك حاضر دخلت ملاك لقت والدها نايم وباين علي ملامحه التعب ملاك بدموع بابا ابوها فتح عينه الاب ملاك عامله ايه يابنتي ملاك بتعيطي ليه انا كويس ومفيش حاجه وبعدين انا زي الفل اهو انتي الي بتعيطي وخلاص طول عمرك نكد ملاك بضحك انا نكد يابابا ماشي الاب بحنيه بهزر معاكي انتي بتعيطي ليه ياحبيبي ملاك بدموع علشان خايف عليكي الاب متخفيش انا كويس وهبقي زي الفل أن شاء الله ملاك بابتسامه أن شاء الله قطعهم دخول الدكتور بعد اذنك ياملاك الزياره انتهت ولازم تمشي علشان والدك يرتاح ملاك حاضر وباست أيده والدها وقالتله هااجيلك بكره بإذن الله خرجت ملاك والدكتور خرج وراها الدكتور ملاك والدك لازم يعمل العمليه بكره علشان كل ده خطر عليه ملاك بحزن حاضر زهبت ملاك من المستشفي وهي حزينه وقررت أن هي تروح لزين علشان معندهاش حل غير ده لازم تضحي بحياتها علشان ابوها يعيش راحت شركه زين وهي كانت عارفه العنوان من المجالات علشان زين أساساً مشهور غير أن هو دكتور جامعي المهم وصلت ملاك الشركه وطلعت قبلتها السكرتيرة ملاك بتبص علي السكرتيرة يقرف من كتر ملابسها الفاضحه والمكياج بتاعها الوحش ملاك ممكن ادخل لأستاذ زين السكرتيرة بقرف انتي مين وفي ميعاد سابق ملاك لا بس أنا عايزه اشوفه ضروري السكرتيرة بزعيق قولت ممنوع مافيش ميعاد هاتدخلي ازاي خرج زين علي صوت الزعيق وقال لسكرتيره في ايه وبعدين بص لقي ملاك واقفه والدموع في عينيها ومتوترة زين بغضب ايه الي حصل هنا السكرتيرة بخوف من كتر عصبيه زين بيه حضرتك هي طلبت تشوف حضرتك ومكنش في ميعاد فاانا مردتش أدخلها زين بغضب روحي علي شغلك وانتي تعالي ورايا المكتب دخلت ملاك مع زين المكتب زين قعد بهدوء علي الكرسي وملاك واقفه متوتره زين ببرود خير عايزه ايه ملاك بخوف انا موافقه أن اتجوزك بس عندي شرط زين بضحك سخريه ومين قالك أن انا موافق وبعدين أنتي مين علشان تشرطي عليا ملاك بصدمه وخوف ارجوك انا موافقه بس ممكن تدفع مصاريف العمليه لبابا وانا هعمل كل الي هتقولي عليه ارجوك زين بغضب وانا قولت لا ملاك بدموع بابا ممكن يموت والله انا هعمل كل الي هتقولي عليه زين اممم صعبتي عليا موافق بس الجوازه دي محدش يعرف بيها لان مش معقول انا أعلن أن انا اتجوزت منك انتي ملاك بصدمه قصدك ايه زين بوقاحة نتجوز عرفي ملاك بصدمه لا لا ارجوك كده حرام ارجوك متعملش كده امال عيزاني اتجوزك ازاس ملاك بدموع علي سنه الله ورسوله ارجوك زين موافق بس مش علشان سواد عيونك لا علشان انتقم منك في اسرع وقت وبعدين كده كده ماحدش هيعرف بالجوازه دي وبعدين هااخد الي انا عايزه وهااطلقك ملاك بدموع انا موافقه بس ارجوك انقذ بابا وادفعله فلوس العمليه زين نتجوز الاول وبعدين ابقي اشوف موضوع ابوكي ده ملاك بس زين بغضب انا قولت الي عندي مش عجبك خلاص ملاك لا خلاص أنا موافقه زين ايوه كده شاطره اسمعي الكلام يلا خرج زين هو وملاك وراح عند المأذون وكان هناك في شهود كان سيف وواحد صاحبه دخل زين وملاك عند ألماذون زين اكتب يا شيخنا المأذون موافقه يابنتي ملاك بقهر وهي بتبص لزين الي بيبصلها بسخريه وقالت بقهر ايوه واستسلمت لحياتها الجايه فاقت من شرودها علي كلمه المأذون بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير سيف مبروك ياصاحبي زين بوجهه خالي من المشاعر الله يبارك فيك سيف مبروك ياانسه ملاك زين بحده كلامك معايا انا وبعدين اسمها مدام ملاك سيف بمرح هي لحقت ياعم زين بغضب سيف سيف بخوف خلاص خلاص أنا ماشي بص زين لملاك لقاها مكسوفه لقي علي وشها علامات الحزن زين يلا ملاك قالت فين زين علي البيت ملاك بصدمه طب وبابا زين انا قولتلك هبقي اشوف موضوع ابوكي ورايا حاجات اهم ملاك بدموع بس احنا متفقناش علي كده زين هو ده الي عندي ملاك بدموع ارجوك بالله عليك ارجوك ادفع الفلوس وانا هااعيش خدامه تحت رجلك زين بسخريه ماانتي فعلاً هتعيشي خدامه تحت رجلي بمزاجمك أو مش بمزاجك وبعدين خلاص بكره نبقي نشوف موضوع ابوكي ملاك هو مينفعش نروح دلوقتي زين بحده أنا قولت الكلام الب عندي وبعدين يلا مسك زين ايد ملاك بقوه وركبها العربيه وطلع علي القصر بتاعه ملاك نزلت بخوف وبعدين انبهرت بالقصر كان جميل كده بس فاقت من  شرودها علي كلمه زين يلا واقفه كده ليه انا عارف انك عمرك ماشوفتي حاجات زي دي بس مش وقته يلا بصتله ملاك بدموع ودخل القصر دخل زين وملاك زين قعد علي الكرسي الي في الصالون وحط رجل علي رجل بصي بقي ياحلوه الانتقام هيبتدي انا عايز اصحي بكره الاقي القصر كله نظيف انتي فاهمه وبعد كده تعمليلي الفطار والقهوه وتصحيني الساعه سبعه انتي فاهمه ملاك بصدمه بس كده كتير اوي زين هو ايه الي كتير انتي تعملي الي اقولك عليه وانتي ساكته انتي فاهمه ملاك بدموع حاضر زين بزعيق يلا اشتغلي طلع زين الاوضه بتاعته وغير وخد شاور ونام وساب المسكينه تحت تعمل كل الشغل لوحدها ملاك بدموع يارب ساعدني وقويني يارب بدأت ملاك تشتغل وماكنتش قادره حرفياً وكانت تعبانه اوي في الصباح صحي زين وكانت الساعة تمانيه ونص وكان اتاخر علي الشغل دخل غير ونزل بغضب وقال انتي يازفته ياملاك انا مش قايل ليكي تصحيني الساعه سبعه نزل بس انصدم من الي شافه.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نزل زين وهو متعصب اوي وبيقول بصوت عالي انتي فين يازفته بس انصدم من الي شافه لما نزل لقي ملاك واقعه علي الارض وفاقده الوعي وشها شاحب اتخض عليها ونزل بسرعه وقال ملاك انتي كويسه بس لقاها مش بترد اتخض عليها اكتر واتصل بصاحبه سيف وقاله هاتلي دكتوره دلوقتي حالا سيف بخوف فين ايه يازين انت كويس زين بغضب انا كويسه ياسيف اسمع الي بقولك عليه سيف حاضر مسافه السكه وهكون عندك قفل زين مع سيف وشويه وسيف جه سيف بخوف في اي يابني أي الي حصل زين ملاك أغمي عليها ومش بترد سيف بقلق وشك لانه عارف صاحبه انت عملت فيها اي يازين زين مش وقته الكلام ده هقولك بعدين دخلت الدكتوره عند ملاك الي كانت لسه فاقد الوعي وبدأت تكشف عليها وخرجت ليهم زين بوجهه بارد عندها ايه الدكتور الانسه ضعيفه جدآ وكانت مرهقه والواضح أن هي عملت مجهود جامد امبارح بزين بحده تمام شكراً  سيف  وصل الدكتوره لحد الباب وزين دخل يطمن عليها كان اول مره يتأمل في ملامحها بس رجع لوعيه وقال لا مستحيل ده يحصل انا جيبها هنا علشان انتقم وبس خرج زين من اوضه ملاك ونزل تحت لقي سيف قاعد زين انت لسه ممشتش لحد دلوقتي سيف لا وعايزه افهم كل حاجه وايه الي حصل بالظبط زين تفهم اي مفيش حاجه حصلت سيف زين انا عرفك وعارف اوي أن في حاجه تخليك تجوز ملاك انا صاحبك قولي في اي بالظبط زين بحده تعالي ورايا علي المكتب دخل زين وسيف المكتب سيف يلا احكي بدأ زين يحكي كل حاجه ليه من ساعه أما اتعرف علي ملاك لغايت أما اتجوزها سيف بذهول انت بتهزر صح زين بحده ههزر معاك ليه هو ده كل الي حصل سيف بس يازين ده كله غلط ومينفعش زين هو ايه الي غلط انا متجوزها علشان انتقم منها مش اكتر وبعدين هطلقها سيف بس يازين زين بحده أنا قولتلك علشان انت صاحبي ومش عايز كلام كتير مفهوم سيف بغضب لامش مفهوم هو ايه الي انت بتعملو ده هتاذي البني ادمه علشان خاطر غرورك صدقني انت مش طبيعي يازين وهتندم اوي بس ساعتها الوقت هيكون فات خرج سيف من عند زين وهو زعلان علي حال صاحبه الي وصل بين من ساعه أما والده ووالدته ماتو عند زين قعد يكسر في كل حاجه قدامه ومره واحده لقي ملاك واقفه قدامه بخوف من منظره زين بحده انتي اي الي نزلك ملاك بخوف هو ايه الي حصل انا مش فاكره حاجه سيف بسخريه الواضح انك بتدلعي انا نزلت لقيتك واقعه علي الارض جبتلك الدكتوره وقالت انك ضعيفه شويه مع اني متاكد انك بتعملي كده علشان تصعبي عليا بس مش هيحصل ملاك بدموع وصراخ حرام عليك بقي انت عايز مني ايه انا عملتلك اي لكل ده اه علشان القلم كنت عايزني اعمل ايه وانت بتهين بكرامتي وكرامه اهلي الأرض قصاد الجامعه كلها ها قولي كنت عايزني اعمل ايه وانت بتغلط في تربيتي واخلاقي قصاد الجامعه حط نفسك مكاني أو حط اختك او حد من عيلتك مكاني وحد عمل معاها كده كنت هتعمل اي ها رد عليا بس ازاي انت زين الدمنهوري محدش يقدر يكلمك لاكن انا انا مين واحد ملهاش اي لازمه في الدنيا الي رايح والي جاي يدوس عليها وحيده ديما وهموت وحيده حتي باباه الي ماليش غيره في الدنيا من بعد ربنا بتخليني اتزل ليك علشان تدفعله العمليه يااخي حرام عليك سيبني في حالي بقي زين كان واقف وعلي وشه البرود وملامحه متغيرتش ولا اتأثر باي حاجه ملاك انا بكرهك يازين بكرهك انت واحد معندوش ضمير ولا قلب صحيح هيبقي عندك ضمير ازاي ومحدش علمهولك زين اتعصب لانه افتكره أهله وافتكر أن هي تقصد أهله بكده قام ضربها بالقلم ووقعها علي الارض وقال بصوت هز أركان الأرض مش حتت بت زيك تعلمني اعمل اي وتقولي الكلام ده انتي حتت بت مالكيش لازمه هرميكي وقت أما احب انتي فاهمه وبالنسبة لابوكي ياروح امك انسي أن ليكي اب وشوفي مين الي هيدفع فلوس العمليه ملاك بدموع ارجوك بالله عليك لا ارجوك ادفع الفلوس لابويا ابويا ملهوش دعوه انت متفق معايا علي كده ارجوك زين بغضب انسي هخليكي تقرأي علي روحه الفاتحه قريب اوي ومفيش خروج من البيت انتي فاهمه هتفضلي هنا زي الكلبه وارجع الاقي البيت كله نظيف اعملي الي ماعملتوش امبارح خرج زين بغضب وقفل عليها الباب بالمفاتح وقال للحراس متطلعش من بره لو طلعت هموتكو انتو فاهمين الحارس بخوف اوامرك يافندم خرج زين وراح الديسكو ليفعل ماحرمه الله فهو زين الدمنهوري في الجهه الأخري عند ملاك كانت قاعده بتعيط وبتدعي ربنا يطلعها بخير من هنا وافتكرت والدها وماكنتش عارفه تعمل اي لأن هي مش هتعرف تخرج من البيت فقررت تتصل بسرعه بالدكتور لأن هي معاها رقمه ملاك بلهفه الو يادكتور انا ملاك ملاك الي بابا عندك في المستشفى الدكتور ايوه ياملاك افتكرتك انتي ماجتيش ليه علشان تدفعي فلوس العمليه والدك لازم يعمل العمليه حالا حالته الصحيه وحشه خالص وطالب أن هو يشوفك حالا ملاك بدموع طب ممكن تعملوا العمليه وانا هجيب الفلوس علي طول الدكتور بحزن للأسف مش هينفع علشان دي قوانين المستشفى ولازم تدفعي الفلوس قبل العمليه ملاك بدموع وقالتله طب حضرتك معاك رقم زين الدمنهوري لأن هي مش معاها رقمه الدكتور بغرابه ايوه ليه عيزاه ليه ملاك انا عيزاه ارجوك من غير اسئله الدكتور حاضر جاب الدكتور الرقم لملاك ملاك خدت الرقم وقررت أن هي تتصل بيه علشان تنقذ حياه والدها اتصل ملاك زين زين رد وكان في دوشه كبيره وباين أن هو سكران ملاك بدموع زين زين انا ملاك زين بغضب عايزه اي وبتصلي ليه ملاك بدموع زين ارجوك عايزه اروح لبابا بابا تعبان اوي وعيزاك بالله عليك تدفع فلوس العمليه زين بغضب انسي مافيش حاجه هتحصل من الي قولتي عليها ويلا سلام ملاك بدموع زين ارجوك ارجوك ولاكن زين قفل في وشها السكه ورجع يشرب تاني ملاك بدموع يارب اعمل ايه وحاولت تفتح الباب لاكن الباب كان مقفول قعدت تصرخ علشان حد يسمعها لاكن لاحياه لمن تنادي فمن يتجرأ ويعصي أوامر زين أحد الحراس وبعدين البت الي جوه دي من الصبح بتعيط صعبانه عليا اوي الحارس الأخري ملناش دعوه احسن زين بيه يقتلنا الحارس علي رايك بينما جوه عند ملاك كانت عماله تبكي وتصرخ لان مش في أديها حاجه تعملها وماكنش في اديها حاجه غير أن هي تستني زين وتتحايل عليه تاني في الساعه الثانيه فجرا ملاك كانت قاعده مستنيه زين وكانت بتعيط علي الي حصلها وفجأه تليفونها رن وكان زين بيفتح الباب ملاك ردت بسرعه لان ده كان رقم الدكتور ملاك ايوه يادكتور بابا كويس الدكتور بحزن البقاء لله ياانسه ملاك ملاك بصدمه انت بتقول ايه استوب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملاك :بدموع انت بتقول ايه يادكتور انت بتهزر صح 
الدكتور: بحزن البقاء لله ياملاك ربنا يرحمه هو اكيد في مكان أحسن بكتير والدك كان لازم يعمل العمليه في أسرع وقت وانتي اتاخرتي اوي وللأسف حالته الصحية تدهورت  وكان عايز يشوفك قبل مايموت وكان قلقان عليكي اوي وسابلك جواب قبل مايموت.
ملاك :  بدموع أنا جايه حالا المستشفى وقفلت ملاك مع الدكتور وهي بتعيط ولسه هتخرج لقت زين واقف قدامها
زين بحده: انتي راحه فين فين
ملاك :بدموع وصراخ انت السبب انت السبب في كل حاجه بسبب تكبرك وغرورك مخلتنيش اروح اشوف بابا ولا دفعت فلوس العمليه انا بكرهكككك يازين بكرهك وربنا لانتقم منك علي كل وجع دخلته قلبي انا بكرهك
زين :بصدمه انتي بتقولي وكنتي بتكلمي مين انا مش فاهم حاجه
ملاك: مش فاهمه وهتفهم ازاي وانت أساسا معندكش قلب عايزه تفهم في ايه بابا خلاص مات مات قبل مااشوفه مات وهو تعبانه يااخي حرام عليك انا قولتلك اعمل فيا اي حاجه بس ادفعلو فلوس العمليه مخلتنيش حتي اشوفك اكيد كنت عايز تشوفني يتيمه صح علشان تعرف تنتقم مني صح خلاص انا بقيت يتيمه انتقم براحتك بس عايزه اقولك انا الي هنتقم منك علي كل حاجه يازين والله هتندم اوي 
زين: كان واقف مصدوم ومش عارف يقول اي هو ماكنش عارف أن كل ده هيحصل هو كان عايز ينتقم منها علي الي عملته فاق زين من شروده علي صوت ملاك
ملاك ب:صراخ ابعد عني خليني اروح اشوف بابا قبل مايدفن ابعد عني بقي
زين: استني انا جاي معاكي
ملاك :بدموع لا متجبش معايا سيبني في حالي بقي 
زين: بحده أنا قولتلك هاجي انا مش بكرر كلامي كتير انتي فاهمه تعالي ورايا ركب زين العربيه وركبت ملاك وراها ملاك كانت قاعده بتعيط وبتفتكر زكريتها مع ابوها وان هو خلاص مش هيبقي موجود تاني كانت بتتمني أن كل ده يبقي حلم وان هي ماكنتش شافت زين أساساً لان هو السبب 
زين :ملاك صدقيني انا مكنتش أعرف أن ده كل هيحصل 
ملاك بصتله بغضب ودموع وماردتش عليه
وصله المستشفى وملاك نزلت بسرعه وهي بتعيط قابلت الدكتور 
ملاك بدموع:فين بابا يادكتور بابا مامتش صح 
الدكتور بحزن: البقاء لله
ملاك بدموع وصراخ فين بابا أجريت بسرعه علي اوضه ابوها لقت الممرضين لسه هيخرجوه 
ملاك:بدموع بابا انت كويس صح رد عليا أنت بتعمل فيا مقلب زي زمان صح يلا يابابا فوق بقي ماتوجعش قلبي عليك انت قولتلي انك مش هتسبني صح  طب هتسبني لمين انا ماليش حد خيرك ليه كده تسبني انا السبب صح صدقني انا ماكنش في أيدي حاجه انا ماكنش معايا الفلوس والله انت أكيد فكرت أن أنا سبتك صح صدقني ماكنش في أيدي حاجه رد عليا بقي
الممرضه بحزن:مينفعش كده ياانسه من فضلك اخرجي علشان نشوف شغلنا
ملاك بدموع:انا مش هروح في حته انا هفضل قاعده مع بابا مش هسيبه 
زين : يلا ياملاك مينفعش كده إحنا لازم نخرج
ملاك بصراخ : أنت بتعمل ايه هنا انت السبب في كل حاجه عايز تبان انك زعلانه بس انت مش زعلانه انت فرحان علشان شوفتني مكسوره حققت انتقامك ولا لسه يازين باشا ليه عملت كده انا معملتلكش حاجه انا طلبت منك بس تدفع الفلوس زي مااتفقنا لاكن انت أناني وماعندكش رحمه ولا قلب أنا بكرهك بكرهك ربنا ياخدك طلقني وريحني لو في عندك ذره رحمه طلقني وريحني
زين بحده :ملاك احنا في المستشفى وطي صوتك
ملاك :عيزني اوطي صوتي علشان ماحدش يعرف حاجه مش معقول الناس تعرف أن زين الدمنهوري يعمل كل ده بسبب تكبره أنت معندكش قلب ماانت ملقتش حد يعلمك الرحمه ماانت من صغرك يتيمه ملقتش حد يعلمك حاجه قاطعها صفعه زين الي نزلت علي وشها اصقتتها ارضا
زين بحده:مش عايزه اسمع صوتك انتي فاهمه ماتتكلميش اسكتي وبالنسبة لطلاق مش هطلقك وهخليكي خدامه تحت رجلي ويلا علشان هنمشي دلوقتي 
ملاك بدموع:انت بتقول ايه امشي ازاي وابويا مات انت معندكش قلب
زين :كلمه زياده ومش هتعرفي ايه الي هيحصلك يلا ورايا
ملاك :ارجوك لا بالله عليك خليني بس ادفنه بالله عليك
زين بحده:ماشي بس لينا كلام تاني في البيت 
زين وجهه كلامه لدكتور الي كان واقف مصدوم من الي بيسمعو وازاي حصل للمسكينه كل ده زين جهز كل تصريحات الدفنه  في اسرع وقت 
بعد فتره الدكتور قال لزين إن تصريحات الدفنه خلصت
زين :وهو بيوجهه كلامه لملاك هتدفنيه فين
ملاك بدموع : مش عارفه انا مكنتش متوقعه إن ممكن يحصل أه كله انا معرفش الترب بتاعت بابا فين
زين بحده:امال مين الي يعرف هو ابوكي معندوش اهل 
ملاك:بدموع بابا ليه اهل في الصعيد بس احنا منعرفش عنهم حاجه لان هما مبيكلموش بابا من زمان
زين بسخريه:والمفروض اعمل ايه انا دلوقتي 
ملاك بدموع :انا مطلبتش منك حاجه انا هتصرف 
زين بسخريه :خلاص ادفنيه في مدافن الصدقه
ملاك بصدمه:انت بتقول ايه 
زين بحده:هو ده الحل انتي معندكيش اهل ومتعرفيش الترب بتاعتكو فين 
ملاك بقهر :موافقه
زين بسخرية ماكان من الاول
وبالفعل تم دفن ابوه ملاك وهي كانت منهاره حرفياً وراحت المستشفى علشان تستلم حاجه والدها 
ملاك بحزن وراحت لدكتور بعد مااقنعت زين بالعافيه إن هي تروح المستشفى ملاك لدكتور:لو سمحت كنت عايزه حاجه بابا والجواب
الدكتور :انسه ملاك انتي كويسه 
ملاك بحزن :ايوه بس كنت عايزه حاجه بابا 
الدكتور بحزن علي حاله تلك المسكينه الفضلي 
خدت ملاك الحاجه وهي بدمع علي الي حصلها وحياتها الي تدمرت ونزلت لقت زين في العربيه بواجهه خالي من المشاعر ولا كانه هو السبب في كل حاجه
زين؛ بسخرية خلصتي 
ملاك :بصراخ وماردتش
زين: بغضب لما اكلمك ياروح امك تردي عليا انتي فاهمه وبعدين انتي انتقامك زاد عندي اوي
ملاك بدموع :ارحمني بقي هو كل حاجه انتقام انتقام ياأخي حرام عليك سيبني في حالي بقي
زين بسخرية: عمره مايحصل طلع زين بالعربيه وملاك كانت بتعيط وصل زين هو وملاك البيت
زين بسخرية انا طالع انام علشان مش فايق ليكي ولشغل بتاعك وبعدين علشان اصحي واعرف اربيكي كويس علي الي عملتيه استعدي لبكره ياروحي وطلع زين الاوضه بتاعته وغير ونام 
بينما في الجهه الأخري عند تلك المسكينه التي كانت بتبكي بحرقه
ملاك بدموع :يارب ليه بيحصل معايا كل ده اه يارب وحشتتي اوي يابابا سبتني لمين ملاك افتكرت الجواب الي كان أبوها كاتبه ليها وقررت أن هي تقرأه ملاك فتحت الجواب 
الأب: ازيك ياملاك ياحبيبتي انا بكتبلك الجواب ده وانا عارف أن مش هكون موجود وانتي بتقرأيه بس عايز اقولك أن انا بحبك اوي يابنتي وعرفت أن فلوس العملية كتير مش زي ماانتي بتقولي انا كده كده مش فارق معايا لأن كده كده هموت بس عيزاكي تسامحيني يابنتي أكيد هتستغربي انك تسامحيني علي ايه بس انا ازيتك كتير يابنتي وجه الوقت انك تعرفي الحقيقة امك عايشه ياملاك ايوه امك مامتتش انا الي أناني وحرمتكو من بعض بسبب مرضي الحكايه بدأت من ساعه معرفت أن امك حامل ساعتها كنت مبسوط اوي وطاير من الفرحه لان كان نفسي في بنت من أمك  وبالفعل امك ولدت وجابتك انتي نورتي دنيتي كلها وكنتي فرحتي الاولي كنا ساعتها عايشين في الصعيد مع جدك واعمامك وكنا مبسوطين وانا كنت كل يوم بتعلق بيكي عن اليوم الي قبله وكنتي كل دنيتي لدرجه ان انا كل يوم كنت بفكر أن ممكن يحصلك حاجه خصوصاً أن كان  في طار عليا في الصعيد وكان ممكن يموتكي  ساعتها قررت أن انا اخدك واهرب علشان احميكي ومعرفتش حد ساعتها كنتي لسه صغيره ماتعرفيش حاجه وفعلاً هربت وخدتك ومشيت بره الصعيد من غير ماحد يعرف ولا حتي امك وساعتها كنتي صغيره ومتعرفيش حاجه ولما سالتيني قولتلك أن امك ماتت وان هي عند ربنا وكمان فهمتك أن أنتي عند اعمام بس احنا متخانقين معاهم علشان ماتشكيش في حاجه وتسأليني صدقيني انا كنت بحميكي يابنتي سامحيني يابنتي ودوري علي امك لان خلاص أنا لما اموت مش هيبقالك حد غير ربنا وفهمي امك الحقيقه وقوللها أن انا عملت ده علشان مصلحتك
ملاك بدموع وصدمه : مستحيل .

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملاك :بصدمه ودموع مستحيل ازاي يعني ماما عايشه يعني أنا ليه ام طب ليه بابا يخبي عليا ده كل ليه يحرمني منها طول السنين دي كلها اه يارب يارب انا مبقتش عارف اعمل ايه ولا اتصرف ازاي الدنيا بتلف بيا طب اعمل ايه اروح لها ازي انا برضوا نفسي اشوفها بس ازي والي اسمه جوزي ده مش هيرد يارب انا تعبت اعمل ايه بقي قعدت تعيط كتير ونامت مكانها صحيت ملاك علي مياه ساقعه بتدلق عليها قامت مفزوعه
زين بسخريه:ايه ياختي كل ده نومه مش قاعده في بيت أهلك انتي وبعدين مش في حاجه اسمها فطار لجوزك ولا ايه ياروح امك ماتردي
ملاك بدموع:معلش والله انا كنت تعبانه وراحت عليا نومه وهروح اعملك علي طول
زين بغضب:هو انا لسه هستناكي ياختي فطرت وبعدين كده كده كنت هقرف منك المهم جاهزه ياقطه للانتقام
ملاك بخوف:انا والله معملتش حاجه بالله عليك طلقني وسبني في حالي بقي انا تعبت والله
زين ضحك بسخريه :اطلقك هو دخول الحمام زي خروجه ياروح امك انتي المفروض تحمدي ربنا انك عايشه في بيت ماكنتيش تحلمي بيه انتي خلاص مالكيش أهل انتي ليه مش مقتنعه يعني لو حصلك اي حاجه محدش هيسال عليكي فتسمعي الكلام علي طول
ملاك بدموع:حرام عليك انت كل مره بتكسرني وبتجرحني انا عارفه أن يتيمه وماليش حد يسأل عليا ولو ابويا كان مات فده كله بسببك انت السبب في كل حاجه ارجوك طلقني لو عندك شويه رحمه طلقني
زين بحده :خلصتي كلامك انا مش هطلقك وهتعيشي خدامه تحت رجلي
ملاك بصراخ: حرام عليك انت عايز مني ايه انا بني ادمه ارحمني شويه عايزه تعمل فيا اكتر من كده ايه انا انكسرت قدامك بقيت يتيمه وكل شويه تعايرني بده عايز مني ايه بقي طلقني 
زين بحده: وضربها بالقلم جامد صوتك ميعلاش عليا ياروح امك وقولتلك طلاق مش هطلق انتي فاهمه اه والنهارده في ناس هتجيلي عيزك تروقي البيت كله وتعملي اكل انتي فاهمه
ملاك بدموع وخوف :حاضر حاضر
زين بسخرية :شاطره مع السلامه ياختي
ملاك بدموع:يارب ليه بيحصل معايا كده يارب اعمل ايه يارب ساعدني من عندك وقامت تروق البيت كله واستسلمت لحياتها
بينما زين راح الشركه وهو مضايق ودخل المكتب وقال لسكرتيره ابعتيلي سيف علي المكتب
السكرتيرة بمياعه:اوامرك ياباشا
دخل سيف علي زين بمرح وقال ازيك يا معلم
زين بغضب:في حاجه اسمها استأذان ياحيوان
سيف بخوف مزيف :اسف ياباشا
زين :اتنيل أقعد 
سيف بمرح :حاضر ياباشا 
زين :عملت ايه في الصفقه بتاعت الصعيد 
سيف بد:كله تمام بس في حاجه
زين :حاجه ايه 
سيف :لازم انت تروح هناك تمضي الصفقه علشان هما المره الي فاتت هما الي جم 
زين بغضب:ازاي يعني مين الي قال كده
سيف بخوف:ابنهم الكبير وحفيد منثور الشرقاوي انت عارف يازين أن هو مبيحبكش ولا انت بتحبه فخلاص روح بقي انت المرادي
زين :لا مش هروح وهو ابنهم هيتكبر علينا علي ايه 
سيف بجديه :زين انت عارف أن الصفقه دي مهمه اوي ولازم تعملها ولو محصلتش ممكن نخسر حاجات كتيره
زين :ماشي اما نشوف اخرتها مع عيله الشرقاوي هااروح امتي
سيف :الاسبوع الجاي بس لازم حد يروح معاك هو انت ممكن تاخد معاك مراتك 
زين بسخرية:ده الي هيحصل علشان اخليها تتمرمط هناك 
سيف بحده:زين الي انت بتعملو ده غلط هتندم عليه بعدين
زين بغضب :مش عايز كلام كتير ياسيف 
سيف:ماشي يازين الي تشوفه ياصاحبي انا ماشي
زين :استني ياسيف انت مهزوم النهارده علي العشاء عندي
سيف بمرح :ايه ده بجد انا موافق
زين: يلا يااخويا روح شوف شغلك 
ينما في الجهه الأخري عند ملاك كانت تعبانه اوي وهي بتشتغل وافتكرت أن هي لازم تعمل الأكل فاراحت بسرعه علي المطبخ 
ملاك بدموع:يارب انا تعبت انا لازم اروح لأمي في اسرع وقت لازم أشوف عيلتي انا مستحيل اقدر اعيش معاه تاني يارب انا تعبت 
خلصت ملاك الأكل وكانت تعبانه حرفيا ومكنتش قادره تقوم وفي الساعة الثامنه زين جه وكان معاه سيف
زين بحده:خلصتي ياروح امك 
ملاك بدموع وكسوف:لان بيقولها كده قصاد صاحبه
زين بحده :ايه اتخرستي
ملاك بدموع :ايوه خلصت والأكل جاهز هحضره علي طول زهبت ملاك الي المطبخ وهي بتبكي
سيف بحده :ايه الي انت بتعملو ده يازين انت كشفت البت قدامي
زين بحده :مش عايز كلام كتير انا طالع اغير اقعد علي مااجي
سيف :ماشي 
ملاك كانت بتحط الأكل علي السفره وكانت تعبانه لأنها مكلتش حاجه من الصبح زين نزل وكانت خلصت الأكل كله 
زين : يلا ياسيف
سيف بمرح :انا جاي اهو
وقعد هو وسيف علي السفره وملاك كانت لسه هتقعد قالها 
زين :انتي راحه فين 
ملاك بخوف:هقعد علشان اكل
زين بحده:ومين سمح ليكي انك تقعدي 
ملاك:محدش
زين :مش هتقعدي ومش هتاكلي ويلا اطلعي فوق ماشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
ملاك بدموع:فاهمه
طلعت ملاك وهي بتعيط علي المواقف المحرجه الي حصلتلها وكانت بتتمني أن هي تموت حرفياً
سيف بغضب:انت عايز توصل لايه بالظبط يازين انت الي بتعمله ده كله غلط وهتندم انا ماشي
زين :انت رايح فين انت لسه مالكتش 
سيف:لا مش جعان انا اتاخرت 
مشي سيف وكان مضايق علي حال صديقه والي بيعمله في البنت المسكينه
 في القصر  عند زين وملاك
زين بغضب:انتي يازفته ملاك انتي يابت
نزلت ملاك بخوف ايوه انا جيت اهوه
زين بغضب:ايه الأكل ده 
ملاك بخوف:ماله وحش 
زين :كلمه وحشه قليله ده مالوش طعم انتي محدش علمك اي حاجه كده انتي مالكيش لازمه ديما كده 
ملاك بخوف:انا اسفه والله متعمليش حاجه انا اسفه مش هعمل كده تاني
زين بغضب :انتي غلطي ولازم تتعقبي عقاب شديد 
ملاك بدموع:انت هتعمل ايه 
زين :هتعرفي دلوقتي وشدها وطلعها علي اوضه ضلمه وكانت تخوف اوي 
ملاك بخوف :انا بخاف من الضلمه انت هتعمل ايه 
زين :هتتضربي بس علشان تتعلمي الادب ياروح امك وبدأ أن هو يطلع الحزام وضربها وهي كانت بتعيط وتصرخ وماكنتش قادره خالص وماكنتش عارفه تعمل ايه
ملاك بصراخ دموع خلاص والنبي انا اسفه مش هعمل حاجه تاني انا اسفه والنبي 
بس زين :مكنش شايف قدامه وقعد يضربها جامد وققف مره واحده لما لقاها مابتتكلمش 
زين بصدمه :ملاك 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

زين: ملاك فوقي ايه إلي حصلك أنتي يازفته بطلي تمثيل وقومي يلا بس لقاها مش بترد فقلق اكتر ياملاك فوقي متهزريش لما لقاها مبتردش جاب مياه ساقعه ورشها عليها فاقت 
ملاك بخوف وحضه:أنت بتعمل ايه أنا معملتش حاجه ارجوك سيبني
زين بسخرية: حمد الله علي السلامه ياقطه عامله نفسك مغم عليكي بصي دي كان عقاب بسيط وصغير لاكن وربنا لو مسمعتيش كلامي بعد كده عقابك هيبقي كبير انتي فاهمه ياروح امك
ملاك بخوف ودموع: حاضر والله انا أسفه
زين شاطره وتعملي حسابك أن احنا هنسافر الصعيد الاسبوع الجاي وهتيجي علشان أمرمطك هناك 
ملاك وافتكرت أن دي فرصه ليها علشان عائلتها هناك وممكن تهرب من زين وتروح لأهلها
زين:في حاجه ياروح امك ردي 
ملاك بخوف: حاضر حاضر
زين : من هنا ورايح انتي هتنامي هنا وهتصحي الساعه خامسه تروقي الفيلا وتعمليلي فطار وتصحيني الساعه سبعه فاهمه 
ملاك بخوف: حاضر
زين انا داخل انا وانتي كمان اترزعي نامي نامت عليكي حيطه
خرج زين من الاوضه وملاك انفجرت من عياط وقعدت تقول يارب ليا بيحصل معايا كده يارب انا مش معترضه بس ساعدني يارب انا لازم اهرب منه في الصعيد علشان ادور علي امي وعائله ابويا هما الي هيساعدوني يارب ساعدني وقويني ونامت ملاك واستسلمت لمصيرها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح استيقظت ملاك الساعه خامسه  قامت اتوضت وصلت وكانت عايزه تنام بس ماكنش في اديها حاجه قامت روقت ملاك الفيلا كلها وكانت تعبانه اوي وماكنتش في اديها حاجه تعملها غير ان هي تدعي ربنا إن ينجدها من البني ادم الي معندوش قلب ده  خلصت ملاك وعملت فطار وكانت خايفه إن الاكل ميعجبهوهش وخلصت كل حاجه وكانت الساعه سبعه وكان المفروض ان هي تطلع تصحيه بس كانت خايفه اوي بس لو مصحتهوش اكيد هيضربها 
ملاك :خلاص ياملاك مفيش حاجه هتحصل إن هتصحيه بس يلا اعمليها انتي قدها طلعت ملاك الاوضه وهي مرعوبه حرفياً وبتترعش وكانت خايفه إن هو يضربها فتحت ملاك الباب وكانت لسه هتروح ناحيه السرير اتفاجات إن هو صاحي وبيلبس
زين بغضب:انتي ازاي تدخلي من غير متخبطي علي الباب ياحيوانه انتي
ملاك بخوف:انا كنت جايه اصحيك زي ماقولتلي
زين بسخرية:هو انتي فكراني هعتمد علي واحده زيك انا صحيت ياختي يلا غوري من وشي
ملاك بخوف:حاضر الفطار جهاز
زين بغضب:حضريه علي ماانزل
ملاك بخوف واضح:حاضر
نزلت ملاك وهي بتدعي ربنا إن محصلهاش حاجه 
ملاك : الحمد لله يارب انا احضرله الفطار احسن يضربني وبالفعل حضرت ملاك الفطار وحطته علي السفره بس كانت خايفه اوي 
نزل زين وقعد علي السفره وملاك لسه هتقعد 
زين :انتي راحه فين
ملاك بخوف :هقعد افطر
ضحك زين بسخرية:مفيش الكلام ده انتي تستني لما انا اكل واخلص وبعدين ابقي افكر اخليكي تاكلي انتي فاهمه والكلام ده علي طول
ملاك بخوف:حاضر 
زين بسخرية:شاطره ياختي
وبدا زين في الاكل وملاك كانت واقفه بتتفرج عليه وكانت هتموت من الجوع والتعب حرفيا خلص زين الاكل وقال
زين :دلوقتي تقدري تاكلي
ملاك:تمام
زين بحده:في حاجه اسمها شكراً ياروح امك
ملاك بخوف: شكراً
زين غوري من وشي 
ملاك :حاضر
زين :استني
ملاك :نعم 
زين :النهارده مش هااجي الفيلا علشان عندي شغل كتير وبعدين تحضري نفسك علشان بعد بكره رايحين الصعيد 
ملاك في بالها الحمد الله يارب كده اقدر اهرب 
زين :ومتفكريش كتير علشان مش هتعرفي تهربي علشان الفيلا كلها عليها حراسه انتي فاهمه ياروح امك
ملاك بخوف:حاضر 
زين: غوري
راحت ملاك المطبخ بخوف وهي بتحمد ربنا إن محصلهاش حاجه بس كانت فرحانه إن هي هتسافر الصعيد بكده ممكن تعرف تدور علي مامتها وتستنجد بيها 
ملاك بفرحه:إن شاءالله هلاقي هي اكيد لسه فكراني يارب قويني يارب فاقت ملاك من شرودها علي صوت الباب بيتخبط فعرفت إن زين راح الشركه
ملاك : الحمدلله غار في داهيه
خرجت ملاك علشان تشوفه ولقيته فعلا مشي وفراحت بسرعه تاكل لانها كانت جعانه اوي 
خلصت ملاك اكل 
ملاك : الحمد لله يارب انا كنت ميته من الجوع 
ملاك كانت زهقانه ومكنتش عارفه تعمل ايه في الفيلا الطويله دي قامت مطلعه تليفونها واتفرج علي صورتها هي ووالدها
ملاك ببكاء:انت وحشتني اوي يابابا بس انت ليه عملت كده ليه حرمتني من امي طول الفتره دي كلها يمكن لو كانت هي موجوده كانت دفعت عني وكانت سعدتني اه يارب يارب مبقتش قادره قويني يارب 
سمعت ملاك الباب بيخبط فخافت تفتح بس اطمنت لما لقت إن ده صوت سيف صاحب زين قامت بسرعه لبست حاجه طويله وليست الطرحه وفتحت الباب 
سيف:ازيك ياملاك 
ملاك: الحمد لله كويسه حضرتك عامل ايه 
سيف: الحمد لله انا كويس بس بلاش كلمه حضرتك انا زي اخوكي
ملاك :حاضر بس معلش والله مش هعرف اقولك اتفضل علشان انا لوحدي
سيف:لوحدك ازاي امال فين زين
كانت لسه هتكلم بس قاطعه دخول زين 
زين :سيف انت بتعمل ايه هنا وايه الي جابك في الوقت ده
سيف:يعم براحه انا كنت جاي ليكي بس ملاك قالتلي انك مش هنا
زين بص لملاك بحده خافت ملاك اوي
سيف:انت كنت فين يازين 
زين انا كنت في مشوار كده انت كنت جاي ليه 
سيف:طب يعم هنفضل واقفين علي الباب كده 
زين :لا تعالي خش 
سيف:انا كنت جاي اقولك إن انا لازم تسافر النهارده بليل
زين :وده ليه إن شاءالله
سيف:علشان الموضوع اتقدم ولازم تمضي علي الصفقه في اسرع وقت
زين:هو ده لعب عيال ولا ايه إحنا متفقين إن انا هسافر الاسبوع الجاي 
سيف:معلش يازين وبعدين انت عارف ان دول اكبر عيله في الصعيد وان لو الصفقه دي متمتش احنا نخسر كتير 
زين خلاص ياسيف ماشي
سيف :طب تمام همشي انا بقي سلام
زين :سلام
مشي سيف بالفعل وملاك كانت خايفه من الي هيعملو زين 
زين : اعملي حسابك إن إحنا مسافرين النهارده الصبح
ملاك :حاضر احضرلك الشنطه بتاعتك
زين بسخرية :لاياختي وبعدين انا مش واثقه فيكي علشان اخليكي تحضريلي الشنطه حضري انتي الشنطه بتاعت وبعدين انتي هتحضري ايه انتي معندكيش حاجه اساسا
ملاك بدموع:هو احنا هنقعد اد ايه هناك
زين بسخرية:وعايزه تعرفي ليه
ملاك:عادي بسأل
زين :معرفش ونقعد زي منقعد  ويلا حضري العشاء
ملاك بخوف:بس انا معملتش عشاء
زين:نعم ياروح امك
ملاك بدموع:انت قولتلي انك مش هتيجي النهارده علشان كده معملتش عشاء
زين بغضب:غوري من وشي
طلعت ملاك بسرعه وهي خايفه اوي بس كانت فرحانه إن هي هتسافر بكره الصعيد وهدور علي اهلها 
في الصباح صحيت ملاك بدري وحضرت نفسها وهي فرحانه من جواها ونزلت علي تحت لقت زين قاعد علي التليفون وكان جاهز
ملاك :انا حضرت نفسي
زين يصلها بسخريه: لسه بدري 
ملاك :انا اسفه 
زين:يلا يااختي
ركب زين وملاك العربيه وبعد فترة طويلة وصلو الصعيد وكان في بيت هناك زين كان ديما بيأجره علشان كان بيسافر كتير في الصعيد نزل زين من العربيه هو وملاك وملاك كانت اول مره تشوف الصعيد بس كانت مبسوطه
زين بسخرية:عجبتك اوي
ملاك بفرحه:اه اوي
زين:طب يلا امشي قدامي
ملاك بخوف:حاضر
بس ملاك وهي ماشيه شافت ست كبيره كانت واقفه وباين عليها الحزن ملاك اول ماشافتها استريحت اوي معرفتش ليه بس كانت عايزه تروح تشوفها بس كانت خايفه من زين
زين :بتفكري في ايه 
ملاك هو انا ممكن اروح اشوف الست دي اصلها طيبه وزعلانه
زين بحده:لاياروح امك احنا مش جاين هنا رحله علشان تشوفي وتسلمي علي ده انا جاي هنا شغلك وجايبك علشان أمرمطك معايه انتي فاهمه ويلا امشي ورايا من غير كلام كتير

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

راح زين وملاك البيت وملاك مكنتش عارفه تعمل ايه ولا تدور علي اهلها ازاي هي حتي متعرفش شكل امها بس هي تعرف اسم العيله 
ملاك في سرها :ايو انا اعرف اسم العيله بس هدور عليها ازاي والبني ادم ده معايا فاقت من شرودها علي صوت زين وهو بينادي عليها بعصبيه
زين بعصبية:واقفه بتفكري في ايه قومي اعمليلي اكل 
ملاك بخوف:بس انا معرفش فين المطبخ 
زين بحده:جوه علي ايدك اليمين
ملاك :طب اعمل اكل ايه
زين بغضب:اي حاجه وبطلب رغي شويه 
ملاك :حاضر 
دخلت ملاك المطبخ وابتدت إن هي تعمل اكل وخلصت بالفعل وابتدت تحضره 
ملاك في سرها:بالسم الهاري
خرجت ملاك وهي شايله الاكل وكانت مرعوبه منه حطت الاكل علي السفره 
ملاك بخوف:الاكل جاهز
زين :طب غوري من وشي واعملي حسابك انك هتيجي معايا بكره وانا رايح امضي الورق بتاع الصفقه بتاعتي
ملاك :هو انا لازم اروح معاك 
زين بغضب:كلامي يتسمع ياروح امك وبعدين انا اضمن منين انك متهربيش 
ملاك :بس انا والله مش هااهرب
زين بغضب:انا قولت كلمه وهتتنفذ ومش عايز كلام كتير انتي فاهمه ياختي
ملاك بخوف :فاهمه
زين:يلا غوري من وشي
ملاك بخوف:حاضر بس اروح فين
زين بغضب :اوووف انتي كل شويه اسئله اترزعي في اي حته مش عايز صداع صدعتيني كام القرف
ملاك بخوف:حاضر
مشيت ملاك بسرعه علي اول اوضه قبلتها وكانت خايفه اوي منه وكانت جعلته اوي خصوصاً إن هي مكلتش بقالها اكتر من ست ساعات
ملاك:يارب انا جعانه اوي اعمل ايه ولو قولتله ان انا عايزه لكل هيزعقلي
سمعت ملاك صوت زين وهو بينادي عليها
زين : انتي يازفته 
ملاك بخوف:نعم انا هنا اهو 
زين بغضب :دخلي الاكل ده جوه واعمليلي قهوه
ملاك بخوف: حاضر هو انا ممكن اكل 
زين :اعمليلي القهوه الاول وبعدين اطفحي 
ملاك بخوف:حاضر
وبالفعل عملت ملاك القهوه لزين ودخلتهاله وكان بيتكلم في التليفون
ملاك بخوف: القهوه جاهزه
زين:حطيها علي الترابيزه
حطت ملاك القهوه علي التربيه وخرجت بسرعه وراحت علي المطبخ علشان تاكل
ملاك بعد مخلصت اكل الحمدلله يارب انا كنت جعانه اوي الحمد لله طب انا دلوقتي عايزه انام اعمل ايه ادخل اقوله ولا اعمل ايه سمعت صوت زين وهو بينادي عليها
زين بحده:لو عايزه تخشي تنامي خشي اتخمدي علشان تقدري تصحي بدري 
ملاك:حاضر 
زين بحده:بس عيزاكي تصحي بدري انتي فاهمه
ملاك بخوف: فاهمه
زين بغضب:خشي اتخمدي
ملاك:حاضر 
دخلت ملاك بسرعه علي الاوضه علشان تنام وهي فرحانه إن هو معملهاش حاجه
ملاك : الحمد لله يارب هااقدر انام علي طول 
نامت ملاك في سبات عميق علشان كانت تعبانه اوي 
في الخارج زين كان واقف في البلكونه وقاطعه صوت التليفون وهو بيرن دخل زين يرد علي التليفون وكان سيف صاحبه
سيف :عامل ايه يازين وصلت 
زين :ايوه ياسيف وصلت انا كويس الحمدلله انت عامل ايه
سيف:انا كويس الحمدلله هتروح بكره علشان تمضي علي الصفقه صح
زين :ايوه وبعدين هااجي علي طول علشان مش طايق اقعد هنا الحياه هنا مقرفه اوي
سيف: ياعم ماشي زي ما تحب بس اهم حاجه تمضي علي الصفقه انت عارف الصفقه دي مهمه ازاي
زين:عارف ياسيف مش كل مره تقولي كده
سيف:خلاص ياعم ماشي تصبح على خير
زين :وانت من اهله
قفل زين مع سيف دخل ينام لانه كان تعبانه من السفر
في الصباح صحيت ملاك بدري زي مازين قالها وكانت الساعه سته الصبح
ملاك:اوف هو انا كل يوم اصحي الصبح كده انا تعبت قامت ملاك بسرعه لما لقت زين بينادي عليها بغضب
زين:انتي ياحيوانه انا مش قيلك تصحي بدري 
ملاك بخوف:انا صحيت بدري اهو الساعه سته 
زين بغضب خشي اعمليلي فطار وعقابا ليكي مش هتاكلي النهارده 
ملاك بخوف: حاضر
دخلت ملاك المطبخ وهي بتدعي عليه
ملاك:ربنا ياخدك يارب
حضرت ملاك الفطار وحطته علي السفره
ملاك بخوف:الفطار جاهز
زين :ادخلي البسي علي ماافطر
ملاك بخوف:حاضر 
دخلت ملاك لبست وخرجت لقت زين لسه بياكل
ملاك في سرها:واحد مفجوع كل ده ولسه مخلصش اكل
زين :واقفه كده ليه
ملاك:انا لبست مستنياك تخلص اكل علشان اشيل الاكل
زين :انا خلصت خشي داخليه وهستناكي تحت في العربيه
دخلت ملاك الاكل ونزلت تحت لقت زين قاعد في العربيه راحت ركبت فيها ومشي زين بالعربيه وكانت ملاك بتتفرج علي الناس وكانت فرحانه اوي بالمناظر 
زين بسخرية:عجبك اوي المناظر 
ملاك:اه اوي 
زين :ماانتي شبهم لازم يعجبك المنظر 
ملاك :ياريت انا ابقي منهم
زين بحده :خلاص مش عايزه اسمع حاجه
وصل زين قدام قصر كبير اوي اقل ما يقال روعه ملاك كانت واقفه متنحه من جمال المنظر
زين:فوقي كده مش عايز فضايح
ملاك بخوف:حاضر
زين كان لسه انتي هيدخل قاطعه صوت الغفير وهو بيقول حضرتك عايز مين
زين :عايز الحاج حسين
الغفير :اقوله مين
زين بتكبر:قوله زين الدمنهوري
مشي الغفير علشان ينادي علي الحاج حسين
في الداخل من القصر كان قاعد الحاج حسين علي السفره هو واسرته
الجغفير حسين باشا
حسين:ايو في حاجه ياواد
الغفير:في واحد بره اسمه زين الدمنهوري عايز يشوف حضرتك
حسين:اه زين النهارده معاد الصفقه انا نسيت خالص طب دخله ياواد في اوضه المكتب الي وراه علي ماابعت حد ينادي لاسد
حسين تعالي ياابراهيم انت وعلوان معايا
ابراهيم:اوامرك يااخويا
علوان:تحت امرك يااخويا
الغفير :ادخله هو والي معاه 
حسين:مين الي معاه
الغفير :واحده ست تقريباً مراته
الحسين:بس الي اعرفه ان زين مش متجوز علي العموم مالناش دعوه خلي مراته تيجي هنا مع الحريم
الغفير :اوامرك ياباشا
طلع الغفير علشان يقول لزين
الغفير:الباشا بيقول لحضرتك تستناه في اوضه المكتب والست الي معاك تقعد جوه مع الحريم
زين بتكبر:ماشي خدها اهي عندك 
زين بحده:لملاك روحي معاه واوعي تفكري تعملي حركه كده ولا كده هموتك فيها انتي فاهمه
ملاك بخوف:حاضر
راح زين اوضه الإجتماعات وراحت ملاك مع الغفير
دخلت ملاك القصر وكانت متوتره اوي
الغفير:اتفضلي متخافيش العائله دي طيبه قوي
ملاك بطيبه :انا مش متوتره
دخلت ملاك مع الغفير جوه وكان في ناس كتير قاعده
واحده من الستات:تعالي يابنتي ماشاء الله ايه الجمال ده كله ملاك بكسوف : شكراً ده من زوقك حضرتك 
انا اسمي صافيه يابنتي ودي بنتي اسراء ودي بنتي اميره ودي مرات اخويا سنيه ودول عيلها عندها بنت الي انتي شيفاها دي اسمها عائشه وعندها ابن اسمه اسد ودي بقي مرات اخويا روقيه
صافيه انتي بقي اسمك ايه ياجمر انتي
ملاك بكسوف :انا اسمي ملاك 
سنيه :ملاك وانتي فعلاً ملاك
ملاك:رحبت بالكل وكانت مبسوطه اوي بيهم وكانت فرحانه إن هي قاعده معاهم علشان استريحت ليهم اوي بس كانت مشدوده لروقيه اوي مش عارفه ليه
صافيه:وانتي بقي اسمك ايه 
ملاك :انا اسمي ملاك
سنيه:انتي منين ياملاك
ملاك بحزن:انا من القاهره 
سنيه وتقربي ايه لمراد الدمنهوري
ملاك اتوترت وكانت لسه هترد قاطعتها صوت روقيه وهي بتقول ماخلاص ياسنيه البت عندنا ضيفه مش كل شويه اسئله
ملاك :لاعادي
رقيه معلش يابنتي هما اجده بيحبه يعرفوا كل حاجه
ملاك :لا عادي انا حبيتهم اوي واستريحت ليهم
صافيه :احنا الي حبناكي اوي
في الجهه الاخرى عند زين زين كان قاعد مع حسين
حسين:نورت. يازين باشا
زين :بنورك ياحسين باشا
زين :هو احنا مش هنمضي الصفقه دي ولا ايه 
حسين:هنمضي بس نستني اسد زمانه جاي
زين :ماشي بس ياريت مايتاخرش
قاطعه صوت وهو بيقول وفيها ايه يعني لو اتاخرت ايه الي هيحصل
زين:اهلا يااسد باشا
اسد اهلا بيك
اتفضل يا ولدي علشان نمضي الصفقه ونخلص اصل زين باشا مستعجل اوي 
نتعرف بقي بالابطال الجديده
اسد حسين الشرقاوي عنده ٣٠سنه حاجه كده. من الاخر قمر القمر عيونه لونها بني وشعره اسود ناعم وعنده عضلات كده حاجه حلوه اوي وبشرته لونها بيضاء وعنده غمازات بتخلي شكله قمر وعنده شركات كبيره في مصر غير شركات والده مابيحبش زين خالص
حسين الشرقاوي ابو اسد عنده شركات كبيره في مصر
 والصعيد بيخاف منه كل الناس معروف اوي 
ابراهيم الشرقاوي يبقي اخو حسين حسين بيعتبره دراع اليمين هو وعلوان مابيثقش في حد قد مابيثق فيهم
علوان الشرقاوي يبقي اخو حسين وإبراهيم بيحب اخواته قوي مراته ميته وماعندوش عيال بيعتبر عيال اخوه عياله 
سنيه تبقي مرات حسين وام اسد  بيكهام اسد اوي وبيخاف عليها
صافيه تبقي مراته ابراهيم بتحبه اوي وبتخاف عليه عندها بنتين إسراء واميره
اسراء عندها ١٨ في كليه علوم بشرتها وخدودها حمراء وعيونها بني عسوله اوي بتحب عائلتها اوي
اميره عندها ١٩سنه في كليه السن بشرتها قمحاويه وعيونها زرقاء بتحب اسد من وهي صغيره بس اسد مبيحبهاش وبيعتبرها زي اخته

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فضلت ملاك قاعده معاهم وكانت مبسوطه واستريحت ليهم كانهم اهلها بالظبط وكانت فرحانه جدا
اميره:وانتي بقي ياملاك في كليه ايه
ملاك بحزن:انا في كليه طب
اميره : ماشاءالله بس أنتي بتقوليها بحزن ليه انتي مكنتيش عايزه تدخليها
ملاك:لا طبعاً أنا بحب كليه الطب اوي بس انا بس زعلانه شويه علشان بقالي كتير مروحتش الكليه بس أنا بحب الكليه اوي
اميره:وانتي مابتروحيش الكليه ليه 
ملاك مكنتش عارفه ترد ليه بس رقيه انقذتها من الموضوع وهي بتقول ماخلاص يااميره مش كل شويه اسئله البت ضيفه عندنا
اميره:ماشي يامرات عمي
بس أميره مكنتش قادره وكانت عايزه تكلم 
اميره: ملاك هو انتي تقربي لزين ايه ها
ملاك بحزن:انا ابقي مرات زين
هايدي بسخرية: هو انتي كل ماتجوبي علي حاجه تجوبي بحزن هو في أيه
ملاك اتكسفت ومعرفتش ترد عليها
روقيه: قالت بزعيق خلاص بقي هو كل شويه اسئله مش كده وانتي مالك يااميره انتي وهايدي كل شويه اسئله اسكتو بقي وانتي ياملاك يابنتي تعالي ورايا
ملاك :حاضر بس هنروح فين
رقيه:هنقعد في البلكونه شويه
ملاك:تمام 
راحت ملاك هي ورقيه البلكونه 
رقيه :معلش يابنتي هما كده بيحبو يعرفو كل حاجه ماتاخديش على خاطرك
ملاك :لا عادي انا مزعلتش منهم
رقيه:انا حساكي زعلانه في حاجه ضيقتك هنا قوليلي انا زي مامتك 
ملاك بحزن :ياريتك تبقي مامتي كان نفسي يبقا ليا ام اوي انا استريحتلك اوي 
رقيه: أنتي مامتك متوفيه
ملاك بدموع :ياريت تبقي متوفيه كنت هعرف هي فين دلوقتي لاكن انا مش عارفه هي فين 
رقيه بحزن :ملاك احكيلي يابنتي انا حساكي موجوعه اوي قوليلي وان شاء الله هنلاقي حل لكل حاجه 
ملاك بصلتلها ومكنتش عارفه تقولها ول لا بس قررت أن هي تقولها وطلع الي جواها
بينما في الجهه الأخري عند زين وحسين وأسد 
زين بغضب وصوت عالي :بس إحنا متفقناش علي الشروط دي هي لعبه عيال ولا ايه
أسد بغضب:لما تبقي واقف في قصر حسين الشرقاوي تحترم نفسك ومتعليش صوتك انت فاهم وبعدين هي دي الشروط عجبك نمضي مش عجبك اخبط راسك في الحيط لاكن أن انت تعلي صوتك في قصر حسين الشرقاوي مينفعش ياابن الأصول
زين بغضب:انت بتتكلم معايا كده ليه وبعدين انتو الي غيرتو الشروط واحنا متفقناش علي كده
اسد:هي دي الشروط لو مش عجبك بلاش الصفقه دي من اولها
زين بتفكير: لانه عارف أن الصفقه دي مهمه ولو محصلتش هيخسر كتير اوي
زين :انا موافق
أسد بسخرية:ماكان من الاول كان لزمتها ايه الشغل ده 
زين:ياريت نمضي بسرعه علشان مش فاضي للكلام ده 
في الجهه الاخرى في القصر 
سنيه :هما اتاخروا كده ليه 
صافيه:مش عارفه ياختي انتي عارفه روقيه من ساعه الي حصلها زمان وهي كل متشوف بنت كده تفتكر بنتها وبتحب تتكلمها معاها سبيها علي راحتها ياخيتي
سنيه:عندك حق يااختي
فوق عند روقيه وملاك
ملاك بدموع:ومن ساعتها وانا حالي اتشقلب وعايشه جسد بلا روح ساعات بقول لنفسي ليه بيحصل معايا كده انا بالذات  بس بستغفر ربنا وبرجع أحمده علي كل حاجه
رقيه بدموع:استحملتي ده كله لوحدك طب وفين اهلك يابنتي ابوك ليه ميطلقكيش منه
ملاك بدموع:ربنا يرحمه بابا من ساعه مامات مبقاش ليه حد غير ربنا 
رقيه : ياحبيبتي يابنتي وأنتي يابنتي ملكيش حد خالص ولا ليكي عائله ابوكي ولا امك
ياريت كان ليه حد ماكنش ده حالي دلوقتي 
رقيه بدموع:معلش يابنتي استحملي واعتبريني امك ولو عوزتي اي حاجه قوليلي وان شاء الله هنلاقي حل 
رقيه:هو انا كنت عايز اسالك سؤال السؤال ده هيفرق
ملاك:اتفضلي ياطنط 
رقيه :هو زين لمسك
ملاك : لا طبعاً الحمد لله انا بحمد ربنا ديما أن هو مبيفكرش في الموضوع ده 
رقيه: الحمد لله يابنتي
ملاك بحزن:انا اسفه لو كنت صدعت حضرتك 
رقيه: لا بالعكس ياحبيبتي انا استريحت ليكي اوي وحساكي اوي شبهه بنتي وهي صغيره
ملاك :هي فين بنت حضرتك انا مشوفتهاش تحت
رقيه بحزن ودموع بسيطه:مش عارفه
ملاك باستغراب:مش عارفه ازاي ياطنط
رقيه:خلاص ياحبيبتي متشغليش بالك مش عايزه اصدعك 
ملاك : يعني أنا صدعتك كل الوقت ده وانتي مش عايزه تصدعيني 
رقيه:حاضر انا هحكيلك بس علشان أنا استريحتلك بس تعالي معايا الاوضه علشان محدش يسمع لأن محدش يعرف غير العائله بس
ملاك :حاضر
وبالفعل دخلت ملاك الاوضه هي ورقيه
في الجهه الاخرى عند زين 
زين: كده الصفقه تمت مبروك
اسد بحده:الله يبارك فيك
زين : مبروك ياحسين باشا مبروك يا ابراهيم باشا مبروك مبروك عليكو كلكو
اسد بسخرية: ماخلاص هو كل شويه مبروك مبروك هو فرح العمده هنا مكنتش صفقه بملاليم هي
زين اتكسفت جامد
حسين:الله يبارك فيك يازين يابني
اسد :كده المقابله انتهت علي مااعتقد
زين :ايوه اتشرفت بمعرفتكو 
أسد:واحنا متشرفناش
زين :ممكن لو سمحت ياحسين باشا تخلي حد حد يجيب المدام من جوه
حسين بصوت عالي الغفير 
الغفير :اوامرك ياباشا
حسين:روح هات المدام لزين باشا
الغفير :اوامرك ياباشا
في القصر دخل الغفير علشان يجيب ملاك بس ملقهاش تحت
الغفير هي فين الانسه ملاك الي كانت هنا
صافيي فوق مع روقيه من بدري
الغفير:طب ممكن كد يناديها علشان زين بيه عيزها
صافيه:خلاص أنا طالعه انادي عليها 
في الأوضاع عند ملاك ورقيه روقيه كانت لسه هتحكي بس قاطعتها ملاك وهي بتقول 
ملاك:هو حضرتك جبتي الصوره دي منين
رقيه وهي بتبص علي الصوره
رقيه بحزن:دي صوره بنتي وجوزك 
ملاك بصدمه:ايه صوره مين
رقيه باستغراب:في حاجه يابنتي دي صوره جوزي وبنتي
ملاك بصدمه دموع:دي دي صورتي انا وبابا ازاي تبقي بنت حضرتك
رقيه بصدمه ودموع:انتي بتقولي ايه 
ملاك بدموع دي صورتي انا وبابا والله وطلعت صوره ليها هي وأبوها وهي صغيره وهي كبيره
ملاك بدموع:اهي صورتي انا وبابا
رقيه بدموع:مش معقول انتي بنتي انتي ملاك انتي ملاك الي مشوفتهاش اكتر من عشرين سنه ياحبيبتي يابنتي
ملاك بدموع وصدمه :ماما

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملاك بدموع:ماما
رقيه ببكاء شديدة:انتي ملاك بنتي حبيبتي انتي ملاك الي اتحرمت منها كل السنين دي ياحبيبتي يابنتي تعالي في حضني يابنتي
ملاك بدموع:جريت علي رقيه وحشاني اوي ياماما كان نفسي اوي يبقي عندي ام انا مش مصدقه نفسي إن انا بقي عندي ام ومبقتش يتيمه
رقيه:متقوليش كده انتي مش يتيمه انا موجوده ياحبيبتي واعمامك موجودين انا مصدقت لقيتك ياحبيبتي ابوكي حرمني منك كل السنين دي وانا مصدقت لقيتك
ملاك كانت لسه هتكلم قاطعهم صوت خبط الباب
سنيه ملاك يابنتي زين بيقولك يلا علشان انتو ماشين وبعدين بصت لرقيه لقيتها بتعيط
سنيه بخضه:بتعيطي ليه يارقيه ايه الي حصل ياختي
رقيه:هتعرفو كلكو دلوقتي كل حاجه بس ملاك مش هتمشي من هنا
سنيه :ازاي ياختي جوزها مستنيها تحت
رقيه :انا قولت الي عندي روحي نادي جوزك واخواته وخلي العائله كلها تتجمع
سنيه:امري لله حاضر
نزلت سنيه وسابت رقيه وملاك 
رقيه :مش هتروحي في حتي يابنتي انتي اتعذبتي اوي وكمان لازم الي اسمه زين ده يطلقك ويعرف إن انتي عندك اهل
ملاك بخوف: بلاش ياامي زين معروف وممكن يعمل حاجه وتتأذو
رقيه : يابنتي انتي متعرفيش اعمامك يبقو ايه دول واصلين اوي واعلي من زين بكتير
ملاك :بس انا خايفه
رقيه :متخافيش ياحبيبتي طول مانا موجوده ويلا ننزل علشان الكل يعرف انك عايشه ياحبيبتي وانك رجعتيلي تاني
ملاك :حاضر ياامي
نزلت رقيه وملاك ملاك كانت متوتره وخايفه من رده فعل اهلها ورده فعل زين 
في الصاله كان زين معاهم وكان علي وشه علامات الغضب
زين بغضب:انتي منزلتيش ليه علي طول
ملاك بصت بخوف وماردتش
زين بصوت عالي:ماتردي ايه اتخرستي
رقيه بغضب:صوتك ميعلاش عليها انت فاهم
زين كان لسه هيتكلم قاطعه حسين وهو بيقول
حسين :في ايه يارقيه مش راضيه ليه إن ملاك تروح مع جوزها
رقيه بغضب:ملاك مش هتروح مع حد والنهارده  الي اسمه زين هيطلقها 
زين بغضب: نعمممممم وده ليه إن شاءالله وانتي مين علشان تقوليلي كده
اسد بغضب:صوتك ميعلاش وانت في بيت عيلة الشرقاوي انت فاهم
رقيه :انا ابقي امها
الكل كان واقف مصدوم من ال الكلام الي رقيه بتقوله
حسين:انتي بتقولي ايه يارقيه احنا مقدرين ان بنتك وحشاكي لاكن مش اي حد شبها تقولي عليها بنتك 
رقيه بدموع:والله انا بقول الحقيقة دي ملاك بنتي الي اتحرمت منها طول السنين دي إنا اتاكدت بنفسي
اسد بحده:اتاكدتي ازاي يامرات عمي
رقيه :انا وهي كنا في الاوضه بتاعتي وكان في صوره ليها هي وابنها وهي سالتني الصوره دي بتعمل ايه هنا وانا قولتلها دي صوره بنتي هي قالتلي إن الصورة دي صورتها وورتني صورتها هي وابوها وهي صغيره وهي كبيره صح ياملاك
ملاك بتوتر ودموع :اه والله
اسد:مش ممكن تكون دي لعبه منك واحنا نعرف منين
ملاك بدموع:وانا هعمل كده ليه انا عرفت بالصدفه إن هي امي والله
اسد:انا مقدرش اصدقك غير اما نعمل تحليلD.N.A
ملاك :وانا موافقه ممكن حضرتك تطلب معمل التحليل دلوقتي
زين بغضب:مفيش حاجه هتحصل وبعد اذنك ياحسين باشا انا عايز مراتي كفايه الي حصل لغايت دلوقتي
رقيه بغضب:قولتلك مش هتروح معاك في حتي مش كفايه الي عملتو في بنتي
زين بغضب:مراتي وانا حر فيها اعمل الي اعملو انتي مالك
رقيه :مراتك بالغصب
اسد بعصبيه: احترم نفسك وصوتك ميعلاش احنا دلوقتي هنعمل التحاليل لو مطلعتش بنت عمي تقدر تاخدها لاكن لو طلعت ساعتها هنشوف هي عايزه ايه وهنعمله لانها هتبقي من دمنا غير كده مش عايزه اسمع صوتك انت فاهم
زين بص لملاك بغضب وملاك كانت خايفه
رقيه:متخافيش ياحبيبتي إن شاءالله هتطلعي بنتي انا متاكده
ملاك:يارب بس انا خايفه من زين اوي 
رقيه متخافيش تعالي نطلع اوضتنا اوريكي صورك وانتي صغيره ياحبيبتي
ملاك :مش هنعمل التحاليل
رقيه :هنعمل بس لما. الدكتور هيجي هننزل
ملاك بفرحه:ماشي
ملاك قامت هي ورقيه وكان لسه هيطلعو قاطعهم صوت اسد وهو بيقول
اسد:راحه فين يامرات عمي
رقيه :عطله افرج بنتي علي صورها 
اسد كان لسه هتكلم قاطعه صوت حسين وهو بيقول
حسين:ماشي يارقيه ولما الدكتور يجي هنادي عليكي
طلعت رقيه هو وملاك الاوضه
حسين:سيبها يااسد انت عارف مرات عمك كانت بتمر بحالات صعبه ازاي حتي علشان لو مطلعتش بنتها تبقي قعدت معاها
اسد:ماشي ياحج
كل ده كان بيتابع كلامهم زين
زين:انا غلطانه اني جيت هنا هي باينه من اولها صفقه فقر
اسد:والله احنا لسه فيها ممكن نلغي الصفقه انا كده كده مش عايزه الصفقه دي
زين بصله وماردش عليه 
فوق عند رقيه وملاك 
رقيه:دي بقي صورتك وانتي عندك سنتين كنتي قمر اوي ماشاء الله ودي صورتي انا وابوكي 
ملاك بحزن :الله يرحمه
رقيه :تعرفي ياملاك لما ابوكي خدك وهرب انا عمري مازعلت منه بالعكس انا كنت عارفه إن هو بيعمل كده علشان مصلحتك بس انا كنت عيزاه حتي يعرفني او ياخدني معاه وكنا نربيكي سو انا وابوكي بس ابوكي طلع اناني خدت ومشي لوحده انا تعبت اوي ياملاك ونفسيتي ادمرت من ساعه انا مشيتي
ملاك بدموع:والله بابا كان بيحبك اوي كان كل شويه بيتكلم عنك صدقيني انا مكنتش اعرف انك عايشه بابا قبل اما كتبلي جواب وقالي انك عايشه انا ساعتها علي قد مكنت زعلانه منو علشان خبي عليا طول السنين دي علي قد مكنت زعلانه اني مش هشوفه تاني ادعيلو والنبي ياامي بابا محتاج دعواتنا دلوقتي بابا كان كويس والله ياماما هو بس كان خايفه عليا مش اكتر
رقيه:كان يقولي ياملاك كنا نعيش سوي ياملاك كانت حياتنا هتبقي حلوه يابنتي
ملاك:ربنا عايز كده ياامي
رقيه: الحمد لله يابنتي قوليلي بقي زين كان بيعاملك ازاي
ملاك بدموع:كان ديما بيضربني ويشتمني وهو السبب في موت بابا انا بكرهكو اوي
رقيه باستغراب:ازاي يابنتي
ملاك بدموع:زين غصبني علي الجواز وقالي لو ماتجوزناش ساعتها ممكن يرمي بابا بره المستشفى انا ساعتها ماوفقتش وقولت إن هتصرف إن شاءالله بس الدكتور ساعتها قالي إن بابا حالته بتزيد خطر  انا ساعتها خوفت عليه اوي وقررت إن انا اصحي بحياتي وروحت لزين قولتله إنا موافقه اتجوزك بس تدفع فلوس العمليه لبابا ساعتها هو وافق ولما اتجوزنا. وقولتله يدفع الفلوس ساعتها قالي مفيش فلوس هتدفع قعدت كتير اتحايل عليه واترجاه بس ساعتها قلبه كان حجر وفي. يوم إن بابا عايز يشوفني رحت قولتله ان ممكن اروح اشوف بابا ساعتها قالي بكل جبروت لا وساعتها بابا مات من غير اما اشوفه ومن بعديها حياتي اتقلبت كلها بقي كل يوم يضربني ويشتمني ويعايرني إن انا يتيمه وماكنتش باكل غير اما هو يخلص اكل وفي ساعات ماكنتش باكل اساسا خلصت ملاك كلمها وهي منهارة من العياط
رقيه بدموع: ياحبيبتي يابنتي استحملتي ده كله ازاي ان ان شاء الله عليه يطلقك والله لاخليه يندم علي الي عمله معاكي صدقيني انا هعمل التحليل ده علشان هما بس يطمنو لاكن انا واثقه انك بنتي وصدقيني انا هعوضك عن كل حاجه ياحبيبتي
ملاك:ربنا يخليكي ليا يا امي قاطعهم صوت الباب وهو بيخبط 
رقيه: ادخل
الخدامه:رقيه هانم اسد بيه بيقول لحضرتك إن الدكتور جه
ملاك بصت لرقيه بخوف وتوتر
رقيه :متخافيش ياحبيبتي
وقالت للخدامه طب روحي وانا جاين وراكي
رقيه:متخافيش ياحبيبتي مفيش حاجه هتحصل انتي متاكده إن انا امك صح
ملاك :اه والله
رقيه:يبقي خايفه من ايه يلا بقي ننزل علشان ميقولش تحت إن انتي خايفه 
ملاك:يلا
نزلت ملاك تحت هي ورقيه وكانت العيله كلها متجمعه وكان الدكتور تحت
الدكتور: مين الي هيعملو التحليل
اسد: مرات عمي والانسه
زين بغضب:مدام اسمها مدام
اسد بغضب:شوف شغلك يادكتور
بدء الدكتور يسحب الدم منهم هما الاتنين
الدكتور انا كده خلصت
اسد بجمود:النتيجه هتطلع امتي 
الدكتور كمان ساعتين
اسد بجمود:ياريت متتاخرش عن كده
الدكتور:حاضر
بعد مرور ساعتين الدكتور جه ومعها النتيجه ملاك كانت خايفه إن رقيه ماكنش امها
الدكتور نتيجه التحليل..؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الدكتور:نتيجه التحليل مطابقه بنسبه 95%
رقيه جريت علي ملاك بسرعه وحضنتها
رقيه بدموع:كنت عارفه انك بنتي حبيبتي انا كنت متاكده احمدك واشكرك يارب الحمدلله
اسد بحده:انت متاكد يادكتور من نتيجه التحليل
رقيه بحده:في ايه يااسد الدكتور قال انها مطابقه بنسبه 95
عايز ايه اكتر من كده وغير نتيحه التحليل انا متاكده إنها بنتي مش عايزني افرح ليه انا. مصدقت لقيتها
اسد:يامرات عمي انا مقصدش انا بس كنت عايزه يتاكد مش اكتر
الدكتور:حضرتك انا متاكد النتيجه مطابقه بنسبه95 في الميه احنا المعمل بتاعنا عمره مطلع نتيجه غلط
اسد:تمام شكراً ليك يادكتور
الدكتور:العفو 
مشي الدكتور والكل كان واقف مصدوم معقول دي ملاك الي ابوها خدها من وهي صغيره معقول رجعت
رقيه:يلا ياحبيبتي نطلع فوق علشان ترتاحي شويه
زين بغضب:تطلع فين احنا ماشين دلوقتي انا هااخد مراتي وهمشي مفيش الكلام الي انتي بتقوليه  ده وقال بصوت عالي يلا ياملاك
ملاك بخوف:انا مش عايزه اروح معاك
زين بغضب: نعمممممم ياروح امك
اسد جري عليه وضربه في وشه
اسد بغضب:لما تبقي واقف في بيت عيلة الشرقاوي صوتك ميعلاش وتتكلم بأدب مع مرات عمي انت فاهم 
زين بغضب:انت بتمد ايدك عليا
زين كان لسه هيضرب اسد قاطعه صوت حسين وهو بيقول بصوت عالي
حسين بصوت عالي:مش عايز اسمع  نفس حد ايه هتضربو بعض وانا واقف 
اسد: يابوي انت مش شايف بيتكلم ازاي مع مرات عمي
زين :خلاصه الكلام انا عايز مراتي ووجهه كلامه لملاك يلا علشان هنمشي
حسين:ومراتك مش عايزه تروح معاك ليه يازين
زين بغضب:بتدلع 
حسين:اتكلم عدل 
رقيه بغضب:بنتي مش هتروح معاك في حتي مش كفايه الي عملتو فيها ياشيخ منك لله حسبي الله ونعم وكيل
حسين:اسكتي يارقيه ووجهه كلامه لملاك
حسين:تعالي ياملاك يابنتي هنا 
ملاك راحت عنده وهي خايفه
حسين:انتي خايفه ليه انا عمك وكل دي عيلتك متخافيش ياحبيبتي
ابراهيم:معلش ياخويا تلاقيها متوتره علشان لسه مخدتش علينا صح ياملاك
ملاك:ايوه كلامك صح
حسين تعالي ياملاك معايا في اوضه المكتب عايز اتكلم معاكي شويه
زين بغضب:هو انتو هتفضلو تتكلمو كتير انا عايز مراتي علشان نروح
حسين: هتكلم مع بنت اخويا شويه وبعدين هااقولك ايه الي هيحصل غير كده مش عايز اسمع نفس
زين:ياريت متتاخرش
راح حسين هو وملاك اوضه المكتب 
حسين:ازيك ياملاك ياحبيبتي 
ملاك: الحمد لله حضرتك عامل ايه
حسين:انا الحمد لله بخير بس ليه كلمه حضرتك دي انا عمك 
ملاك:معلش والله لسه متعودتش
حسين:هتتعودي مع الوقت ياحبيبتي تعرفي ياملاك انا كنت بحبك اوي وانتي صغيره كنت ديما اقعد العب معاكي وكنتي ديما بتحبي تلعبي مع اسد ابني وهو كان بيحبك جوي وهو و عائشه بس انتي اكيد مش فاكره ده صح
ملاك بحزن: للاسف مش فاكره كان نفسي اوي وانا صغيره إن اعيش مع عائلتي كنت ديما صحابي في المدرسه عندهم ام كنت اروح اعيط لبابا واقوله اشمعنا انا معنديش إم فيقولي مامتك في مكان احسن بكتير وهيجي يوم وتشوفيها كنت ساعتها بفرح إن ممكن اشوف ماما وكنت كل ميحصل حاجه تضايقني افتكر إن انا في يوم من الايام هيبقي عندي إم
حسين:اهو جه اليوم الي بقي عندك عيله كبيره اوي مش ام بس
ملاك: صدقني انا فرحانه اوي انا كنت فاقده الامل خالص إن ممكن يبقي عندي عيله
حسين: الحمد لله يابنتي انك بقيتي في وسطنا إن شاءالله هنعوضك كلنا علي كل يوم وحش في حياتك
ملاك:ربنا يخليك يا عمي
حسين:انا فرحانه اوي انك قولتليلي عمي
حسين: بصي ياملاك انا عمك احكيلي علي كل حاجه ليه مش عايزه تروحي مع جوزك 
ملاك بدموع:ده مش جوزي ده شيطان إنا بكرهو هو السبب في كل حاجه وحشه حصلتلي ارجوك ياعمي متخلنيش اروح معاه
حسين بحنان:امحسي دموعك ياحبيبتي مش عايز دموعك تنزل تاني مهما حصل وقوليلي ايه الي حصل بالظبط وانا والله هااخدلك حقك
ملاك بدموع:زين اتجوزني غصب عني لانه كان عايز ينتقم مني لانه ضربته بالقلم قصاد الجامعه كلها لانه اهان كرامتي قصاد الجامعه كلها وقالي شكلك اهلك معرفوش يربوكي ساعتها انا اتعصبت قوي فاقومت ضربته بالقلم من ساعتها وهو عايز ينتقم مني وهددني إن لو متجوزتهوش هيطلع بابا من المستشفى بابا كان ساعتها تعبان اوي وكان لازم يعمل عمليه ضروري ساعتها انا في الاول ماوفقتش بس الدكتور اتصل بيا وقالي إن بابا لازم يعمل العمليه في اسرع وقت والا ممكن يموت انا ساعتها مكنتش عارفه اعمل ايه لان فلوس العمليه كانت كتيره اوي وانا مكنتش معايا المبلغ ده ساعتها اضطريت اروحله وقولتله إن انا موافقه اتجوزه بس يدفع الفلوس لبابا ساعتها هو قالي ماشي وساعتها اتجوزته غصب عني ولما جيت اقوله يلا علشان ندفع الفلوس لبابا زعقلي وقالي مفيش فلوس هتتدفع وهتعيشي هنا خدامه تحت رجلي قولتله بس انا وعدتني انك هتدفع الفلوس ساعتها قالي انا مش عايز صداع ومشي وسابني لوحدي ساعتها الدكتور اتصل بيا وقالي إن حاله بابا وحشه اوي وان هو عايز يشوفني ساعتها قولتله وانا بعيط إن انا عايزه اروح اشوف بابا لانه تعبان اوي وقعدت اتحايل عليه ان يدفع فلوس العمليه بس هو ساعتها مكنش عنده قلب ولا رحمه ومارديش  حتي يخليني اروح اشوف بابا وساعتها الدكتور رن عليا وقالي إن بابا مات 
حسين بصدمه:انتي بتقولي ايه اخويا مات ازاي
ملاك بدموع:ايوه مات وكل ده كان ساعتها بسبب زين هو كان السبب في كل حاجه وساعتها مارديش حتي يدورلي علي ترب ادفن بابا فيها وقالي انتي كده كده يتيمه ومعندكيش اهل روحي ادفنيه في مدافن الصدقه وبالفعل دفنت بابا في مدافن الصدقه لان مكنش في ايدي حاجه اعملها ومن بعد مابابا مات وحياتي كلها اتشقلبت كل يوم كان لازم يضرب فيا ويحبسني في اوضه ضلمه من غير اكل ولاشرب وكان كل يوم يدلق عليا مياه ساقعه علشان اصحي وكنت ديما بنام في اوضه ضلمه  وكنت ديما اصحي من الساعه خمسه علشان اروق الفيلا كلها وكان لما ياكل هو الاول يخليني اكل بعديه
ملاك بدموع:انا اتعذبت اوي في حياتي ارجوك متسبنيش اروح معاه وخليه يطلقني
كل ده وكان اسد سامع كل حاجه بالصدفه وقلبه وجعه اوي علي الي حصلها وقرر إن هو ينتقم من زين علي كل الي عمله في ملاك
حسين:ومين قالك انك هتروحي معاه بعد كل الي قولتيه هو السبب في موت اخويا ورحمه امي لاخليه يندم علي كل ده تعالي ورايا ياملاك ملاك راحت وراها وكانت خايفه اوي من الي هيحصل 
خرج حسين من الاوضه وفي الصاله وكان كلهم قاعدين متوترين وكان اسد واقف متعصب وكان عايز يروح يضربه بس عمل احترام لابوه
زين:خلصت كلامك انا عايز مراتي علشان امشي
حسين بغضب وصوت عالي..؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حسين بغضب وصوت عالي :ملاك مش هتروح في حتي وهطلقها دلوقتي انت فاهم واعتبر الصفقه الي بينا انتهت ورحمه اخويا يازين لهندمك علي كل دمعه نزلت من عين بنت اخويا 
زين بعصبيه:انت بتقول ايه ملاك مراتي وهتمشي معايا دلوقتي ومش مطلق حد وقال بصوت عالي يلا ياملاك
حسين بعصبيه:اتكلم عدل احسنلك انا محترمك لغايت دلوقتي لاكن مش كل شويه تعلي صوتك وهطلقها ورجلك فوق رقبتك انت فاهم مش كفايه الي عملتو فيها
زين بغضب:خليها عندك لاكن انا طلاق مش هطلق واعمل الي انت عايزه
ملاك ولاول مره تتكلم كده 
ملاك بصراخ :يااخي حرام عليك طلقني انا بكرهك عارف يعني ايه بكرهك كفايه الذل الي عيشتني فيه معاك ولو مطلقتنيش يازين هرفع عليك قضيه خلع انت فاهم
زين بسخرية:الله الله بقيتي تزعقي ياملاك اهو امال كان فين صوتك وانا بضربك كل يوم 
اسد مقدرش يستحمل وراح جري علي زين وقعد يضرب فيه جامد لغايت اما وشه كله جاب دم 
اسد: تطلقها دلوقتي ياروح امك انت فاهم 
زين بغضب:متجبش سيره امي علي لسانك 
ملاك بدموع:بتوجع صح يازين يااخي انت كل شويه كان لازم تعايرني إن انا يتيمه انا بقولك اهو لو عندك ذره رحمه طلقني وريحني انا تعبت والله تعبت
زين بعصبية:قولتلك طلاق مش هطلق وهترجعي معايا وتعيشي خدامه تحت رجلي
رقيه بعصبيه:انت ايه يااخي معندكش دم ولا كرامه عايزه منها ايه تاني ياشيخ منك لله
اسد :يعني مش هطلقها
زين بسخرية:لا وريني بقي هتعمل ايه 
اسد:يبقي تشاهد علي روحك ياابن الدمنهوري
وطلع اسد المسدس من جيبه زين جري عليه وكان عايز ياخد المسدس منه وقعدو يتخانقو والكل كان واقف مرعوب وملاك كانت خايفه اوي وبتعيط
ومره واحد طلعت رصاصه..؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

خرجت رصاصه من المسدس ملاك اول مسمعت الصوت اغم عليها ومكنتش تعرف جات في مين 
رقيه بدموع:ملاك ياحبيبتي مالك ردي عليا ياملاك اطلبوا الدكتور بسرعه
اسد اهدي يامرات عمي هي بس خافت فعلشان كده اغمي عليها إن هااجيب الدكتور بسرعه
رقيه بدموع: بسرعه يااسد والنبي
اسد راح يطلب الدكتور 
رقيه بتبص وراها لقت زين واقف قصادها ببرود 
رقيه بصراخ :اطلع بره انت لسه واقف بتعمل ايه انت السبب في كل حاجه ربنا ياخدك يااخي اطلع بره
زين بكل برود: انا مش طالع غير لما تكون مراتي تبقي معايا
رقيه:يااخي خلي عندك دم طلقها بقي ربنا ياخدك يااخي حسبي الله ونعم الوكيل
زين كان لسه هيتكلم بس اسد كان جه وكان معاه الدكتورة
رقيه بدموع:شوفيها والنبي يا دكتوره مالها
الدكتوره:اهدي بس حد يدخلها اوضه علشان اعرف اكشف عليها
زين :انا هاادخلها
اسد:علي جثتي 
زين:ليه إن شاءالله جوزها واقف قدامك
اسد:وانا ابقي ابن عمها
رقيه :انتو هتفضلو تتخانقو وبنتي بتموت اعملو حاجه
حسين بشده:شيل بنت عمك يااسد دخلها اوضه مرات عمك
اسد:حاضر 
شال اسد ملاك بس لما شالها حس بإحساس غريب قلبه قعد يدق جامد اوي ومكنش عارف ايه السبب
اسد في سره:اهدي يااسد في ايه الي حصلك هي بنت عمك وبس
دخل اسد ملاك الاوضه
الدكتوره ممكن تتفضلو بره علي مااكشف عليها 
الكل خرج بره والدكتوره بدات تكشف عليها وبعد فتره خرجت الدكتوره
رقيه بدموع:بنتي مالها يادكتور 
الدكتوره:هي اتعرضت لصدمه وغير كده إن جسمها ضعيف جدا واضح انها مكنتش بتاكل بقالها يومين
اسد اول مسمع كده افتكر الي ملاك كانت بتقوله وعرف إن زين هو السبب
حسين:طب هي هتفوق امتي يادكتوره
الدكتوره:هتفرق كمان شويه بس ارجو ان هي متتعرضش لصدمه تاني وجسمها عايز يتغذي كويس وانا هكتبلها علي علاج تمشي عليه
حسين:الف شكر يا دكتوره وصل الدكتوره يااسد
الدكتوره :العفو ده شغلي
نزل اسد وهو والدكتوره
الدكتوره:هو حضرتك تقربلها ايه
اسد :انا ابن عمها خير في حاجه
الدكتوره:انا ماردتش اقول حاجه فوق علشان مامتها خايفه اوي بس الانسه تعرضت لضرب جامد في جسمها وده خلاها تتعرض لحاله نفسيه وباين علي الكدامات الي في ايدها غير كده إن هي مكنتش بتاكل بقالها اكتر من اسبوع ارجو ان حضرتكو تهتموا بيها
اسد بغضب داخله من تلك الذي يدعو زين : إن شاءالله يادكتوره شكراً لحضرتك مشيت للدكتوره
اسد لقي زين قاعد علي الكنبه وبيشرب شاي بكل برود ولا كانه هو السبب في كل ده
اسد بغضب: ماشاءالله وكمان بتشرب الشاي كان مفيش حاجه يابجحتك ياخي خلاصه الكلام تطلق ملاك دلوقتي والا
زين ببرود:والا ايه 
اسد بسخرية:اعتبر انك فلست من دلوقتي
زين :قصدك ايه
اسد :قصدي انت عارفه دلوقتي هطلقها ولا اعمل الي في دماغي وانا اساسا هموت واعمله
زين بغضب:ماشي يااسد بس حسابنا لسه مخلصش وانت عارفه كويس إيه الي هيحصل
اسد بغضب:انا مبتهددش والي عندك اعمله 
زين :هطلقها امتي علشان انا زهقت من القاعده وعايز امشي
اسد :لما تفوق 
زين : اما نشوف اخرتها معاك 
فوق عند ملاك كانت العيله كلها عندها في الاوضه ملاك بدات تفتح عيناه ببطئ
ملاك بدموع:ماما ايه الي حصل
رقيه:انتي كويسه ياحبيبتي
ملاك:اه ياماما بس حد حصله حاجه
رقيه :لاياحبيبتي مفيش حد حصله حاجه
ملاك بدموع:كل ده حصل بسببي انا اسفه
حسين:متقوليش كده ياحبيبتي إنتي بنت الغالي المهم انك بقيتي في وسطنا
هايدي بسخرية :بصراحه من ساعه ماجيتي والدينا اتقلبت كل ده بسببك
ملاك بدموع: إنا آسفه انا همشي آحسن
رقيه بصدمه: تمشي فين ياحبيبتي انا مصدقت لقيتك معقول هتسبيني وتمشي لا ياملاك مش هسمحلك
حسين بغضب:اطلعي بره ياهايدي
هايدي: ياعمي
حسين: إنا قولت اطلعي بره
هايدي طلعت بره وهي بتتوعد لملاك علشان هي غيرانه منها
هايدي:انا وريتك ياملاك ماشي
جوه في الاوضه:دا بيتك ياملاك انتي مش هتمشي من هنا ويلا بقي علشان انا جعان ومش هاكل غير معاكي
ملاك: حاضر
نزلت ملاك تحت هي والعائله بس لقت زين تحت فخافت واتوترت
حسين:متخافيش ياحبيبتي إنا معاكي 
زين بسخرية: حمدالله على السلامه يا ختي
اسد بغضب:اخلص
زين:انتي طالق ياملاك طالق بالتلاته 
ملاك بفرحه:انت قولت ايه
زين:طلقتك مش انتي كنتي عايزه ده
زين:اقدر امشي انا دلوقتي صح
اسد بسخرية:مش لما تاخد ضيافتك الاول
زين:ضيافه ايه انا عايز امشي 
اسد بصوت عالي :احمد 
احمد: اوامرك ياسد باشا
اسد :حد زين باشا وعايزك تعمل معاه احسن ضيافه
احمد بضحك:اوامرك يااسد باشا
احمد تعالي معايا
زين :انا مش رايح في حتي زين كان عمال يقاوم بس احمد كان ضخم اوي اوي فمعرفش
ملاك كانت واقفه خايفه
احمد خد زين علي المخزن 
اسد:مبروك ياملاك علي الطلاق
ملاك :الله يبارك فيك بس هو انت هتعمل ايه معاه هتموته
الكل ضحك على كلمه ملاك 
زين باابتسامه بسيطه:لامش هموته انا مش سفاح يعني بس هو هيتروق بس شويه
ملاك: تمام
حسين:يلا ياجماعه علشان ناكل علشان انا ميت من الجوع
الكل قعد علي السفره ورقيه كانت فرحانه اوي بملاك وكانت كل شويه تاكلها والكل كان مبسوط بفرح رقيه علشان السنين الي فاتت دي عمرها ماكانت مبسوطه كده
ملاك:خلاص والله ياماما شبعت
رقيه:اخر لقمه
ملاك بضحك:ماشي
هايدي بسخرية:الا قوليلي ياملاك هو انتي كنت فعلاً مفكره انا طنط رقيه ميته
ملاك بحزن:ايوه
هايدي:بس بصراحه انا عمري مكنت اتوقع ان عمي يعمل كل د ه مش معقول يحرمك من امك 
ملاك:بابا كان خايف عليا وممكن منتكلمش في الموضوع ده وندعيله بالرحمه
هايدي:ربنا يرحمه
ملاك:انا شبعت الحمد لله
حسين:بالهنا والشفا ياحبيبتي
هايدي:واضح اوي انك كنتي جعانه اوي هو صحيح زين مكنش بياكلك
اسد بغضب:هايدي كفايه كلاك واسكتي شويه
حسين: ملاك ياحبيبتي الاوضه بتاعك فوق تاني اوضه علي ايدك اليمين
هايدي بغضب:دي جمب اوضه اسد 
حسين:ايوه فيها اي
هايدي:بس انا كنت عايزه اقعد فيها وانت مرضتش ياعمي
حسين:يلا ياملاك اطلعي
ملاك:لو انتي عيزاها اتفضليها
هايدي بغضب: شكراً بس واضح انك جايه تستولي على كل حاجه هنا في القصر
رقيه: تعالي ياحبيبتي اوريكي الاوضه بتاعتك
ملاك بحزن:يلا 
طلعت ملاك هي ورقيه علشان توريها الاوضه
تحت في الصالون
ابراهيم:احترمي نفسك شويه ياهايدي ملاك بنت عمك عمليها باحترام شويه
هايدي:هو انا كنت عملتها وحشه بس هي من ساعه ماجات والمصائب عماله تيجي
حسين:انا بحزرك ياهايدي لو عملتي حاجه لملاك حسابك هيبقي عسير انتي فاهمه
هايدي بخوف :فاهمه
فوق عند ملاك ورقيه
رقيه :دي اوضتك ياحبيبتي عجبتك
ملاك :اه حلوه اوي بس هو انا ممكن انام النهارده معاكي
رقيه : طبعاً ممكن انا كنت عايزه اقولك كده بس حبيت اخليكي علي راحتك
رقيه :ملاك هو انتي معندكيش هدوم
ملاك بكسوف:لا 
رقيه :وانتي مكسوفه ليه في حد يتكسف من امه النهارده هنروح انا وانتي ونشتريلك تحسين هدوم وبالمره نتفسح
ملاك بفرحه:بجد ياماما
رقيه:بجد ياروح ماما يلا بقي علشان ترتاحي شويه علشان تقدري تخرجي بالليل
ملاك حاضر هو انا ينفع انام في حضنك
رقيه:ايو ياحبيبتي ينفع تعالي نروح الاوضه بتاعتي
راحت ملاك الاوضه هي ورقيه
رقيه:اقلعي ياملاك الطرحه مفيش حد هنا
ملاك:بس ممكن حد يخش علينا
رقيه:لا ياحبيبتي متخافيش محدش يقدر يخش غير لما يستاذن
ملاك: حاضر 
قلعت ملاك الطرحه وكان شعرها جميل اوي وطويل 
رقيه: ماشاءالله شعرك جميل اوي ياحبيبتي
ملاك بجد:انا كنت بفكر لقصه
رقيه:لا كده شكله حلو اوي تعالي يلا علشان ننام
ملاك :يلا 
نامت ملاك هي ورقيه علي السرير نامت ملاك بسرعه علشان كانت هتموت وتنام لانها كانت تعبانه
تحت في الصالون
اسد:انا رايح المخزن وجاي باابويا
حسين:ماشي يابني
راح اسد المخزن ولقي زين مربوط 
اسد: حمدالله على السلامه يا زين
زين:فكني ونتكلم راجل لراجل
اسد:اوعي تفكرني خايف منك بس انا بس عايزك تبقي مزلول قدامي بقي انت تضرب بنت عمي 
زين بضحك:ايوه كنت بضربها كل يوم وكنت بخليها تروق الفيلا كلها كنت مخليها خدامه تحت رجلي
اسد اول مسمع الكلام ده الدم جري في عروقه وراح علي زين قعد يضرب فيه جامد
اسد:وربنا مهخلي في جسمك حتي سليمه يابن الهواري
زين مكنش قادر يتكلم حرفياً من كتر الوجع 
اسد ساب زين وكان وشه حرفياً مليان دم 
اسد بغضب:احمد احمد
احمد:نعم يااسد باشا
اسد:خد الكلب ده وارميه جمب اي مستشفى
احمد:اومرك يااسد باشا
احمد خد زين الي كان يعتبر ميت من كتر الضرب 
اسد:اما وريتك يازين الكلب حسابك معايا كبير اوي 
رجع زين القصر
في مصر 
سيف:زين اتاخر اوي ياتري ايه الي حصلها ومبيردش ليه علي التليفون اعمل ايه انا دلوقتي يارب 
في الصعيد جوه القصر وصل اسد
حسين:عملت ايه ياولدي
اسد:كله تمام
حسين:عفارم عليك
حسين:فهيمه
فهيمه:نعم ياحسين باشا 
حسين:اطلعي نادي رقيه هانم  وملاك وتعالى
فهيمه: حاضر ياباشا
طلعت فهيمه وخبطت علي رقيه
رقيه بنعاس:مين
فهيمه:انا ياستي
رقيه:نعم يافهيمه
فهميه:حسين باشا مستني حضرتك رحت انتي الانسه ملاك علشان العشاء
رقيه:ماشي إحنا نزلين
تسريع الاحدات
نزلت رقيه ملاك
ملاك سلمت علي الكل
الكل كان قاعد علي السفره
حسين:عرفتي تنامي ياملاك
ملاك:ايوه ياعمي
حسين:كويس
كان كلهم قاعدين بيكلو في صمت قطع هذا الصمت حسين وهو بيقول
حسين: اعمل حسابك يااسد كتب كتابك على ملاك الاسبوع الجاي
اسد وملاك في صوت واحد نعمممممم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد بصدمه انت بتقول ايه يابوي اتجوز مين
حسين:كتب كتابك علي ملاك بنت عمك الاسبوع الجاي
اسد بغضب:ازاي يابوي هي اساسا كانت متجوزه وليها عده إزاي غير كده انت عارف ان إنا مش عايز اتجوز دلوقتي
رقيه بتسرع:ملاك زين ملمسهاش
حسين:صح الكلام ده ياملاك
ملاك بإحراج:ايوه صح
حسين:كده ملهاش عده يااسد وبعدين انت عايز تجوز امتي انت عندك دلوقتي ٢٩سنه عايز تجوز وانت عندك اربعين سنه ولا ايه كلامي هيتسمع
اسد بعصبيه:بس انا مش عايز اتجوز واحده كانت متجوزه غير كده انا مبحبهاش
حسين بغضب:ومن امتي واحنا بنتجوز عن حب يااسد انت نسيت العادات بتاعتنا ولا ايه كلامي هيسمع 
ملاك بدموع:كلامك صح ياسد انت مينفعش تجوز واحده كانت متجوزه غير كده انا مش عايزه اتجوز
هايدي بسخرية:بدات التمثيليه اهي 
ملاك:انتي قصدك ايه
هايدي بغضب:قصدي من ساعه اما حضرتك شرفتي والمصايب نازله علينا وكل شويه تعمليلي البنت المسكينه
ملاك بغضب:احترمي نفسك واتكلمي بادب
حسين بغضب:بس ياهايدي اسكتي وبطلي قله ادب انتي فاهمه
هايدي بخوف : فاهمه
حسين بعصبية:آخره الكلام كتب كتابك علي ملاك الاسبوع الجاي انت فاهم
اسدبغضب:فاهم
ملاك بدموع:بس انا مش عايزه اتجوز 
حسين كان لسه هيتكلم قاطعه رقيه وهي بتقول
رقيه:بعد اذنكو ياجماعه هاخد ملاك فوق معايا في الاوضه
الكل اتفضلي
فوق في الاوضه عند ملاك ورقيه
ملاك بدموع:ماما بالله عليكي انا مش عايزه اتجوز اسد كفايه الي حصلي لما اتجوزت زين 
رقيه:اهدي ياحبيبتي متخافيش صدقيني اسد غير زين أسد حنين من جوه وطيب انتي اتعملي معاه وهتحبيه غير كده عمك عايز مصلحتك
ملاك:طيب ايه ياماما انتي مش شوفتيه كان رافض الجوازه ازاي غير كده انا مش عايزه حد يحبني ولا احب حد كفايه الي حصلي
رقيه بحزن: علشان خاطري ياملاك صدقيني لما تعرفي اسد هتحبيه وبعدين ياستي اتجوزي بس فتره موقته لغايت اما الامور تهدي وبعد كده لو مستريحتيش معاه انا الي هطلقك
ملاك بحزن:وعد ياماما
رقيه: وعد ياقلب ماما وبعدين مش يمكن تحبيه ويحبك
ملاك: مستحيل
رقيه بضحك:خلاص خلاص تعالي ننزل نقولهم تحت إن انتي موافقه
ملاك بحزن: يلا
تحت في الصالون نزلت رقيه هي وملاك
رقيه: ملاك موافقه ياحسين
حسين: على بركه الله كده كتب الكتاب الاسبوع الجاي والفرح الاسبوع الي بعده
ملاك بصدمه:هو لازم فرح
سنيه: طبعاً يابنتي دا هيبقي فرح اسد الشرقاوي وملاك الشرقاوي لازم يبقي في فرح كبير يليق بعيلتنا
ملاك بحزن:الي تشفوه
عائشه:مبروك يامرات اخوي
ملاك : الله يبارك فيكي ياحبيبتي
اميره:مبروك ياملاك
ملاك: الله يبارك فيكي يااميره
هايدي بغضب:انا طالعه اوضتي
حسين:شوفي بنتك ياصافيه وخليها تحترم نفسها شويه
صافيه:حاضر ياخويا
فوق في اوضه هايدي
هايدي بغضب: مستحيل اخليكي تفرحي بيه اسد بتاعي انا من وانا صغيره وانا بحبه مش هتيجي انتي وتاخديه مني ياملاك وربنا لتشوفي معايا ايام سوده
تحت في الصالون
رقيه: بعد اذنك ياحسين هروح أنا وملاك نشتري حاجات من المول
حسين: ماشي بس خدي معاكي حد من الحراس
رقيه:ماشي يلا ياملاك
ملاك يلا ياماما
# في القاهره
عند سيف كان قاعد علي المكتب حزين لأن لغايت دلوقتي مبعرفش حاجه عن صاحبه والشركه بتقع قطع سرحانه صوت التليفون وهو بيرن وكان رقم زين
سيف بلهفه: زين انت كويس انت فين
زين بتعب:الو ياسيف
سيف بفرحه: زين عامل ايه انت فين وماجتش ليه ايه الي حصلك
زين بتعب تعالي علي المستشفى******* وهااقولك علي كل حاجه بس تعالي بسرعه
سيف:انا جايلك بسرعه 
قفل زين مع سيف وسيف راح بسرعه ركب العربيه علشان يروح عند زين
# في الصعيد
في المول
رقيه:ايه رايك في الطقم ده
ملاك:حلو اوي وده احلي
رقيه :طب تعالى نشتريهم وبعدين نروح محل تاني نشتري منه
ملاك:كده كفايه كده هيبقي كتير اوي
رقيه:كتير ايه مفيش حاجه تكتر عليكي وبعدين انتي معندكيش لبس
ملاك : ربنا يخليكي ليا
رقيه لو سمحت كنت عايزه الطقمين دول 
الموظفه:تحت امرك يا فندم
الموظفه:اتفضلي يا فندم حسبي علي الكاشير
رقيه تمام
رقيه:لو سمحت الحساب كام 
الموظف:**** 
رقيه:اتفضل
الموظف:نورتي يافندم
رقيه: شكراً
رقيه: تعالي بقي ياملاك نروح ناكل ايس كريم وبعدين نشتري حاجات تاني
ملاك بفرحه:يلا
في محل الايس كريم
رقيه: بتحبي بطعم ايه
ملاك: فانيليا
رقيه:لو سمحت كنت عايزه اتنين ايس كريم فانيليا
الموظف:حاضر يافندم
رقيه: شكرا
الموظف: اتفضلي يافندم
خدت رقيه منه الايس كريم وأدت لملاك 
ملاك:طعمه حلو اوي
رقيه؛ايوه طعمه لذيذ تعرفي ياملاك انا كنت ديما بحلم أن انا وانتي ماشين مع بعض وبنهزر وبنشتري هدوم والحمد لله حلمي اتحقق ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
ملاك: ويخليكي ليا ياحبيبتي
رقيه:تعالي بقي نروح المحل ده شكله عنده حاجات جميله
ملاك: يلا بس ده اخر محل
رقيه: بس نشتري منه حاجات كتير
ملاك :ماشي
تسريع الاحدات
ملاك ورقيه جابو حاجات كتير اوي وكلهم كانو حلوين
ملاك: الحاجات حلوه اوي ياماما
رقيه:مبروكين عليكي ياحبيبتي تحبي تروحي في حتي تاني ولا نروح 
ملاك:نروح كده كفايه أوي
رقيه:طب ياحبيبتي الي انتي عايزاه
ركبت ملآك العربيه هي ورقيه
السواق علي فين يافندم
رقيه: على البيت
وصلت ملاك ورقيه القصر وكانو فرحانين اوي لقو الكل متجمع في الصاله
ملاك ورقيه: السلام عليكم
العيله: وعليكم السلام 
حسين: حمدالله على السلامه
رقيه:الله يسلمك
حسين:اتبسطي ياملاك
ملاك:ايوه ياعمي
هايدي بسخرية:اكيد لازم تنبسط هي كانت تحلم بحاجه زي دي 
حسين بغضب: هايدي
ملاك :سيبها ياعمي واضح اوي أن الانسه هايدي مش طيقاني مش عارفه ليه
هايدي:ايوه انا مش بطيقك وبتمني انك مكنتيش عرفناكي أساسا تعرفي أنا من ساعه ماشوفتك وانا محبتكيش وكرهتك اكتر لما عرفت انك بنت عمي انا بكرهك ياملاك حتي الحاجه الي بحبها هتاخديها مني ربنا ياخدك ويريحني منك
نزل قلم علي وش هايدي وكان من رقيه
رقيه بغضب:انا سكتالك من زمان لما تكلمي مع بنتي تكلمي معاها باحترام انتي فاهمه
هايدي مردتش عليها ومشيت
رقيه بغضب:استني هنا 
هايدي:في ايه تاني 
رقيه اعتذري لملاك
هايدي:انتي بتقولي ايه مستحيل اعمل كده
حسين بغضب:لا هتعملي كده يلا
هايدي: انا أسفه ياملاك
ملاك: عادي محصلش حاجه
حسين:اطلعي علي اوضتك ياهايدي
هايدي: حاضر
عند زين وسيف
سيف بخوف: أيه الي حصلك يازين ومين الي عملك في كده انت كويس طب
زين:انا كويس ياسيف
سيف:مين الي عمل معاك كده
زين بغضب ابن******
سيف:احكيلي كده ايه الي حصل من الاول
حكي زين لسيف علي الي حصلها من ساعه اما سافر لغايات دلوقتي
سيف: معقول يازين ده حصل معاك 
زين :اه بس وربنا مهسيبه غير اما اموته
سيف:انا قولتلك يازين هتندم علي الي عملته مع ملاك بس انت مسمعتش كلامي
زين بغضب:انت معايا ولا معاهم
سيف:انا مع الحق ياصاحبي
زين:اقفل على الموضوع ده ايه الي بيحصل في الشركه
سيف بخزن:الشركه بتقع يازين خالص 
زين:بتقع ازاي ياسيف
سيف:من ساعه اما الصفقه اتلغت والوفد الألماني قلب علينا وعايز كل فلوسه وانا ساعتها مكنتش عارف اعمل حاجه 
زين:كل ده بسبب عيله الشرقاوي وربنا مهرحمهم 
سيف:أن شاء الله 
زين:انا عايز اطلع من هنا دلوقتي
سيف: حاضر هروح اشوف الدكتور هيكتبلك الخروج امتي
زين: بسرعه ياسيف 
سيف بحزن: حاضر
في الصعيد
هايدي:وربنا مهرحمك ياملاك بقي انا اعتزرلك ماشي انا هوريكي
بليل كانت ملاك صاحيه وبتفتكر في مستقبلها والي هيحصلها لما تجوز اسد 
ملاك: أن شاء الله مفيش حاجه بتحصل وربنا هيعوضني بإذن الله
ملآك:انا عطشانه اوي انا هقوم اشرب وانام
نزلت ملاك المطبخ علشان تشرب
اسد كان نازل يشم شويه هواء بس سمع صوت في المطبخ راح يشوف مين بس لقي النور كان مطفي
اسد بصوت عالي:مين الي هنا
ملاك اترعبت:ووقعت الكوبايه منها
اسد فتح النور بس انصدم من الي شافه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فتح أسد النور واتصدم من الي شافه كانت ملاك قاعده علي الارض ورجليها غرقانه دم
اسد بخوف: ملاك انتي كويسه ايه الي حصلك
ملاك بدموع: رجلي بتوجعني اوي مش قادره
أسد:استني هجيب علبه الاسعافات الاوليه وهعقملك الجرح
راح اسد يجيب علبه الاسعافات الاوليه
أسد:هاتي رجلك ياملاك
بدأ اسد يعقد لملاك الجرح ويشيل الازاز الي كان في رجليها ولف رجليها بشاش
اسد: أنا كده خلصت لسه بتوجعك
ملاك:لا الحمد لله بقيت أحسن
اسد: تعالي نخرج من المطبخ علشان كل ازاز
ملاك جات تقوم وتمشي بس مقدرتش 
أسد: أنتي مش قادره تمشي 
ملاك:اه
اسد :طب استني هشيلك 
ملاك:لا طبعاً مينفعش
أسد:هو ايه الي مينفعش انا هشيلك هقعدتك على الكنبه لغايت اما تستريحي
ملاك : بس كده حرام
أسد:بلا ياملاك بطلي عناد
ملاك بكسوف: ماشي
أسد بدأ يشيل ملاك بس اول مقرب منها حس بإحساس غريب وملاك نفس الشئ 
ملاك في سرها:ايه الي بيحصلي ده قلبي بقي يدق بسرعه ليه 
اسد نزلها وقعدها على الكنبه
أسد بتوهان:قد إيه انتي حلوه انتي
ملاك بكسوف: شكراً
اسد فاق لنفسه وقال في سره ايه الي انا بقوله ده
أسد بجمود:هو ايه الي عمل في رجلك كده
ملاك:انا كنت نازله اشرب ولقيت النور مطفي ومعرفتش اشغله فروحت أشرب في الضلمه بس ولما انت ناديت جامد انا خوفت والكوبايه وقعت مني وكنت عايزه امشي ولما مشيت الازاز دخل في رجلي
اسد:انتي ازاي تعملي كده كنتي المفروض تقفي مكانك تاني مره متحصلش
ملاك: حاضر
أسد:انا هطلع انام دلوقتي تحبي اطلعك 
ملاك بكسوف:لا لا انا هعرف اطلع
أسد: براحتك تصبحي علي خير
ملاك:وانت من أهله
اسد كان لسه طالع بس اوقفه صوت ملاك وهي بتقول
ملاك: أسد
أسد اول مسمع اسمه منها قلبه اتنفض
اسد:نعم
ملاك بحزن: أنا أسفه
اسد باستغراب: على ايه
ملاك: أنت بسببي أنا هتجوزني غصب وأنت مش راضي 
أسد:ومين قالك كده أسد الشرقاوي مبيعملش حاجه غصب عنه إحنا بس هنتجوز فتره موقته مش اكتر 
ملاك:ايوه صح
ملاك كانت هتقوم علشان تطلع بس مقدرتش 
ملاك:اه 
أسد: قولتلك مش هتقدري تطلعي استني هشيلك
ملاك:بس
أسد: أسكتي وبطلي عناد
ملاك: حاضر 
اسد شال ملاك وطلع بيها الاوضه وقعدها على السرير
ملاك : شكرا
اسد:العفو تصبحي علي خير
ملاك وانت من أهله

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح كانت كل العيله قاعده تحت ماعدا ملاك وأسد 
حسين:امال فين ملاك وأسد
اسد :انا جيت اهو يابوي
حسين:كنت فين يااسد
اسد:كنت في اوضتي يابوي هكون فين
حسين:اول مره تصحي متأخر كده
اسد:راحت عليا نومه
حسين:طب يلا علشان تفطر
رقيه :انا هطلع اشوف ملاك اتاخرت ليه 
حسين:ماشي وهاتيها معاكي علشان تفطر
رقيه:حاضر
طلعت رقيه اوضه ملاك وخبطت علي الباب
ملاك:مين
رقيه:انا ياحبيبتي
ملاك: اتفضلي يا ماما
رقيه :صباح الخير ياحبيبتي
ملاك:صباح النور
رقيه:منزلتيش ليه علشان تفطري
ملاك:هقوم البس اهو وانزل
رقيه: ماشي ياحبيبتي انا هستناكي هنا
ملاك قامت بس كانت لسه رجليها بتوجعها
رقيه بخوف:مال رجلك ياملاك انتي كويسه ايه الي حصلك 
ملاك:اهدي ياحبيبتي انا كويسه
رقيه:امال ايه الي عمل في رجلك كده
قالت ملاك ليها كل الي حصل
رقيه:طب مصحتنيش ليه كل ده وانا معرفش
ملاك:مفيش حاجه ياماما هي بس اتعورت وأسد عملهالي
رقيه:مين الي عملك رجلك
ملاك:اسد
رقيه:انا مش قولتلك أن أسد حنين
ملاك:هي دي فيها حنيه ياماما كان هيسبني مثلا ورجلي متعوره اكيد كان لازم يعمل كده
رقيه:بس برضوا حنين وهتحبيه
ملاك: ماما انا راحه البس علشان انا جعانه
رقيه بضحك:ماشي هستناكي
لبست ملاك ونزلت هي وامها 
ملاك:صباح الخير 
الكل صباح النور 
قعدت ملاك علشان تاكل
اسد :رجلك عامله ايه دلوقتي ياملاك
ملاك بكسوف:احمد بقت احسن
حسين:مال رجلك ياملاك
ملاك:مفيش حاجه ياعمي بس دخل فيها ازاز وأسد عقمهالي
حسين بخوف:طب انتي كويسه دلوقتي تروحي عند الدكتور
ملاك:لا انا كويسه الحمدلله رجلي بقت كويسه شكراً ياعمي
هايدي بسخرية:هي اضربت بالنار ولا حاجه رجليها اتعورت زي اي حد مفيش حاجه لكل ده
صافيه بصوت عالي: أسكتي ياهايدي ويلا اطلعي على اوضتك 
طلعت هايدي علي اوضتها
هايدي :وربنا مهسيبك ياملاك وهعرفك مين هي هايدي 
دخلت عليها امها 
صافيه: انتي عايزه ايه ياهايدي ها مالك ببنت عمك متحترمي نفسك شويه 
هايدي بغضب:مش بنت عمي وبعدين انا عملت ايه هي حراميه وأنا وربنا مهسيبها
صافيه سرقت منك ايه عاد البت مبتعملكيش حاجه
هايدي:سرقت مني اسد اسد انا الي حبيته الاول مين هي علشان تاخده مني 
صافيه:يامراري الطافح أنتي بتحبي اسد أنتي اتجننتي خلاص اسد ده يبقي ابن عمك
هايدي:انتي قولتيها اهو ابن عمي مش أخويا يعني يحقلي احبه
صافيه:بس هو مبيحبكش يابت باطني هو بيعتبرك أخته
هايدي:وهو كمان مبيحبهاش وانا هااخليه يحبني 
صافيه:اسمعي يابت أنتي واضح انك اتجننتي لو متحترمتيش نفسك واتلميتي هتشوفي مني الوش التاني انتي فاهمه
هايدي بغل: ماشي فاهمه
صافيه: أنا نازله كتك القرف 
نزلت صافيه تحت
هايدي: أسد ده بتاعي انا وبس ومش هسمح لحد ياخده مني
#في القاهره
زين: الدكتور قالك ايه ياسيف
سيف: الدكتور قال انك مش هتعرف تطلع غير بعد أسبوع
زين بعصبية:انا عايزه اطلع من هنا دلوقتي
سيف: اهدي يازين كده غلط علي صحتك اهدي وكلها أسبوع وهتطلع
زين: أنا عايز أطلع في اسرع وقت علشان انتقم من عيله الشرقاوي
سيف:هتطلع وهتنقم بس لازم تهدي علشان تخف بسرعه
زين:ماشي بس ورحمه امي مهسيب ابن الشرقاوي غير اما ادمره
سيف: أن شاء الله
زين:روح أنت ياسيف وتعالي بكره
سيف:ماشي ياصاحبي عايز حاجه
زين: لا
سيف:مع السلامه
زين: مع السلامه
خرج سيف من عند زين 
سيف: انا لازم اروح لاسد ده 
# في الصعيد
حسين: تعالي معايا علي المكتب ياملاك
ملاك:حاضر ياعمي
في المكتب
حسين:تعالي ياملاك يابنتي
ملاك: نعم ياعمي
حسين: انتي كنتي في كليه ايه يابنتي
ملآك بحزن انا كنت في كليه طب كنت في أولي طب
حسين:طب ومش نفسك ترجعي الكليه تاني
ملآك بفرحه ياريت نفسي اوي بس ازاي انا كانت الكليه بتاعتي في القاهره
حسين:عادي إنا اخلي اسد ينقلك الكليه هنا في الصعيد وبعدين انتي الكليه بتاعتك حلوه 
ملاك :بجد ياعمي ينفع
حسين: طبعاً ياحبيبتي
ملاك جريت عليه وحضنته وبسته من خده
ملاك: ربنا يخليك ليا يااحلي عن في الدنيا
حسين: ويخليكي ليا ياحبيبتي دا أنتي بنت الغالي يلا روحي قولي لامك وفرحيها
ملاك وهي فرحانه:حاضر
خرجت ملاك ملاك من المكتب وبتحمد ربنا علي عيلتها الي ربنا رزقها بيها
ملاك:ماما ياماما
رقيه:تعالي ياقلب ماما انا هنا 
سنيه:خير يا بنتي فرحانه كده ليه
ملآك: اصل عمي قرر أن هو يقدملي في الكليه
رقيه :مبروك ياحبيبتي
ملاك: الله يبارك فيكي ياماما
سنيه: مبروك يابنتي
ملاك:الله يبارك فيكي
صافيه: مبروك ياملاك
ملاك :الله يبارك فيكي يامرات عمي
رقيه:طب متعرفيش هتروحي امتي
ملاك: عمي قالي إن هو هيخلي اسد يقدملي ويحولي الورق
رقيه: ماشي ياحبيبتي
رقيه: تعالي معايا ياملاك فوق اوريكي حاجه
ملآك:يلا ياماما
فوق في الاوضه
رقيه:غمضي عينك 
ملاك:تبقي مفاجاه
رقيه بضحك: غمضي بس
ملآك: حاضر
ملآك غمضت عينها
رقيه:فتحي
فتحت ملآك عينها وكانت امها جيبلها تليفون
ملاك:الله بتاع مين ده 
رقيه:هيكون بتاع مين ليكي طبعاً ياحبيبتي انا عارفه انك معاكيش تليفون
ملاك: ربنا يخليكي ليا يا احلي أم في الدنيا
رقيه: ويخليكي ليا ياحبيبتي
ملآك: تعالي نفتحه واول صوره نتصورها تبقي انا وأنتي
رقيه:يلا
فتحت ملآك التليفون وكانت امها جايبه ليها خط 
ملاك: شكله حلو أوي يلا علشان نتصور 
رقيه:يلا
اتصورت ملاك وامها صور حلوه اوي 
ملاك: الصورة حلوه اوي انا هخليها خلفيه للموبايل
رقيه: ماشي ياحبيبتي
ملاك:هاتي رقمك ياماما
رقيه خدي ياحبيبتي:************
ملاك: أنا كنت عايزه ارقام الكل بس مكسوفه تقولهم
رقيه:وتكسفي ليه تعالي ننزل ونقولهم وبعدين دول اهلك يلا هما زمانهم كلهم تحت
ملاك:يلا
نزلت ملاك هي ورقيه وكان الكل قاعد تحت حتي اسد 
رقيه: السلام عليكم
الكل عليكم السلام
ملاك بكسوف:هو انا ممكن اخد رقمكو كلكو علشان انا معايش ارقمكو
حسين: طبعاً ياحبيبتي بصي احنا كلنا قاعدين امشي على كل واحد بالدور وخدي رقمه
ملآك:ماشي
ملاك خدت ارقام الكل بس وقفت عند اسد واترددت وقررت إن هي متاخدش الرقم وكانت لسه هتمشي
اسد:مش هتاخدي رقمي
ملاك:ها 
اسد:لو مش عايزه خلاص براحتك
ملاك:لا طبعاً عايزه
اسد :طب هاتي التليفون اكتب الرقم
ملاك: اتفضل
خد اسد منها التليفون وسجل الرقم
اسد: اتفضلي
خدت ملآك التليفون بس انصدمت من الاسم الي مسجله كان مسجل الرقم بااسدي
ملاك بصتله بصدمه
اسد غمزلها بس محدش خد باله غير رقيه
رقيه في سرها:يارب يااسد تكون بتحبها وتعوضها عن الي شافته
ملاك اتكسفت وراحت قعدت جمب امها واسد ضحك ضحكه صغيره
ملاك في سرها:ايه إلي حصل ده معقول يكون بيحبني لا لا هو اساسا مغصوب علي الحراره دي بس ليه سجل اسمه كده اووف بقي خلاص 
الغفير : حسين باشا في واحد بره عايز يشوف حضرتك 
حسين: مين ده 
الغفير:معرفش والله ياباشا
حسين:طب خليه يدخل 
اول مدخل ملاك انصدمت
ملاك بخوف:سيف؟
اسد بغضب: إنتي تعرفيه منين
سيف:انا ابقي صديق زين المقرب وملاك شافتني كتير مع زين 
سيف:ازيك ياملاك
اسد: اسمها آنسه ملآك وبعدين كلامك معايا انا انت عايز ايه
سيف،:مش عيب الي انت عملته في صاحبي ده اسد:صاحبك كام قليل الادب وعايز ياربي وانا علمته الادب وبعدين هو خايف يجي فبعتك انت
سيف:زين في المستشفى
ملاك بخوف:هو ايه الي حصل
اسد بغضب:اطلعي فوق ياملاك بسرعه
ملاك بخوف: حاضر
طلعت ملاك وهي خايف
اسد: انت جاي عايز ايه 
سيف: انا جاي احزرك إن زين مش ناوي على خير ابدا
اسد:يوريني هيعمل ايه واسد الشرقاوي مبيتهددش ويلا من غير مطرود
سيف: سلام بس إنا كنت جاي احزرك
مشي سيف وخرجت وراه هايدي من غير محد ياخد باله 
هايدي:انت يااستاذ 
سيف: عايزه إيه
هايدي:هعوز منك ايه انا كنت عايزه رقم زين
سيف:عايزه رقم زين ليه
هايدي:هاتو من غير كلام يلا بسرعه قبل محد يشوفني
سيف علشان قله ادبك دي مفيش ارقام ويلا سلام
هايدي بعصبية ماشي انا هعرف اخد الرقم ازاي؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد بغضب:بقي ابن *******باعتلي صاحبه يهددني في بيتي وربنا مهسيبه مبقاش انا اسد الشرقاوي اما علمته الادب
رقيه:خلاص يابني اهدي محصلش حاجه 
اسد :محصلش حاجه ازاي يامرات عمي وبعدين هي ملاك ليه بتسال علي زين ايه بتحبه
رقيه:احترم نفسك يااسد واتكلم عدل وبعدين ملاك سالت عليه علشان كانت خايفه مش اكتر 
اسد بغضب:هي فين ملاك 
رقيه: ملاك في اوضتها
اسد:انا طالعلها
رقيه:هتعمل ايه يااسد
اسد:هعمل ايه يعني يامرات عمي هتكلم معاها شويه
رقيه: براحه يااسد علي ملاك
اسد:حاضر يامرات عمي
طلع اسد الاوضه عند ملاك خبط اسد علي الاوضه 
ملاك :مين
اسد بغضب:انا اسد افتحي
ملاك بخوف:حاضر
فتحت ملاك الباب ودخل اسد بغضب
اسد بغضب ممكن اعرف حضرتك كنتي بتسالي عليه ليه 
ملاك بتوتر :علي مين 
اسد:متستهبليش انتي فاهمه قصدي كويس
ملاك:انا بس كنت خايفه مش اكتر
اسد بغضب :وتخافي عليه ليه إن شاءالله ها كان عملت ايه حلو علشان تخافي عليه دا كان كل يوم بيضربك انتي ايه معندكيش كرامه 
ملاك بصدمه ودموع: انت بتقول ايه
اسد: ايه فكراني مش عارف لا إنا عارفل حاجه انا سمعت كل حاجه وانتي بتقوليها لابويا علشان كده انت طلقتك منه
ملاك بدموع وصوت عالي:اطلع بره انت ازاي تتكلم معايا كده انا بكرهك
اسد:وطي صوتك وإنتي بتكلميني وحياه ربنا ياملاك لو اسم راجل غيري جه علي لسانك هيكون اخر يوم في عمرك انتي فاهمه انتي كلك ملكي ومفيش حد يقدر يقرب لحاجه ملك اسد الشرقاوي إنتي فاهمه
ملاك بدموع: إنا مش ملك حد انا ملك نفسي وبس 
اسد مسكها من دراعها جامد وقالها :انا مبحبش اكرر كلامي مرتين انتي فاهمه وتتعدلي وانتي بتكلمي معايا انتي فاهمه
ملاك بخوف ودموع: حاضر حاضر بس سبب ايدي علشان بتوجعني
اسد ساب ايدها وقالها
اسد : شاطره ياقطه
ملاك بغضب: إنا مبحبش حد يقولي الاسم ده ماشي وارجوك اطلع بره كفايه لحد كده 
خرج اسد من عند ملاك وهو متعصب وكانت ملاك بتعيط في الاوضه
ملآك بدموع:ليه كلكو كده حتي انت يااسد انا كنت ابتديت احبك بس انت زيك زي زين بالظبط انا بكرهكو كلكو
اسد كان واقف بره الاوضه و سمعها وحس بالندم
اسد في سره:مكنش ينفع الي انا عملتو معاها ده اوووف يارب اعمل ايه 
راح اسد اوضه الجيم وبدا يتمرن وكان متعصب جدآ 
دخلت عليه هايدي وهو بيتمرن 
هايدي بمياعه: اسد
اسد بغضب:انتي ازاي تدخلي كده من غير متستاذني بعد اذنك اطلعي بره 
هايدي راحت عند اسد وقربت منه جامد
هايدي: اسد انا بحبك انا بحبك من وانا صغيره انا الي المفروض اكون مراتك مش ملاك انا الي حبيتك اكتر منها انت بتحبني صح 
اسد بغضب:انتي اتجننتي خالص ايه الي انتي بتقوليه ده انا مبحبكيش انتي زي اختي عائشه فوقي بقي مم الوهم الي انتي في ده 
هايدي بغضب:مبتحبنش لاكن بتحب ست ملاك صح الي هي اساسا كانت متجوزه ويعالم جوزها لمسها ولا لا انا الي احقلك يااسد انا بحبك اكتر منها بص انت ممكن تقول لعمي انك مش عايز تجوز ملاك لانك اكتشفت ان زين لمسها وتجوزني انا ماشي
اسد بغضب ضربها بالقلم:انتي اتجننتي خالص ايه الي انتي بتقوليه ده وربنا ياهايدي لو مطلعتي دلوقتي لهنزل اقول لكل انتي قولتليلي ايه دلوقتي يلا برا
هايدي بغضب:انت بتضربني يااسد وربنا مهخليك تتهني بيها أسد بغضب: اطلعي برا ياهايدي بدل مهعمل تصرف مش هيعجبك خالص
طلعت هايدي من عند اسد وقابلت ملاك
ملآك في وشها
هايدي: وربنا يملاك مهخليكي تتهني فيه 
ملاك: انتي مجنونه إنتي بتقولي ايه ابعدي عن وشي 
هايدي: يعيني مش فاهمه حاجه اعملي بقي هبله انا قصدي علي اسد اسد ملكي انا وبس إنتي فاهمه
ملاك:ابعدي عني انتي اتجننتي خالص ابعدي عن وشي 
هايدي مشيت من عند ملاك ودخلت اوضتها بغضب 
هايدي: والله لهعرفكم مين هي هايدي وهنتقم منكو قلكو
دخلت ملاك لاوضه الجيم بتاع اسد واسد كان بيتمرن وكان قالع التيشرت وابرز كل عضلات بطنه 
اسد: في حاجه ياملاك
ملاك بتوتر:اه
اسد لاحظ إن هي بتبص علي عضلات بطنه 
اسد بخبث:ايه حلوه
ملاك:اوي اوي
اسد ضحك عليها ملاك فاقت علي ضحكته 
ملاك:انت بتضحك على ايه 
اسد:ولا حاجه إنتي كنتي جايه ليه
ملاك: هو انت في حاجه بينك وبين هايدي
اسد:بتسالي ليه
ملاك بغضب:في ولا لا
اسد:لا ممكن اعرف إيه الي حصل 
ملاك:اصل هي قابلتني وقعدت تقولي إن انت ملكها وان هي بتحبك وكده وكلام مش مفهوم فاافتكرت إن في حاجه بنكو وان انت بتحبها وكده
اسد: انا مبحبش هايدي ياملاك انا يعتبرها اختي مش اكتر بس هي الي معرفش ملها وبعدين انا مبحبش غير واحد بس وهي الي اول ماعيني شافتها وهي دخلت قلبي علي طول
ملاك:احم ومين دي 
اسد:هتعرفي كل حاجه بكره ياملاكي
ملاك بصدمه:ملاكي 
اسد بخبث: ايه الاسم وحش مش عجبك
ملاك:ها لا حلو انا هنزل علشان ماما بتنادي عليا
اسد:بس انا مسمعتش مرات عمي بتنادي عليكي
ملاك:لا ندت عليا بس انا تقريباً مسمعتش انت هنزل علشان متزعلش
اسد بضحك:ماشي ياملاكي
# في القاهره
في المستشفى عند زين
سيف دخل عليه الاوضه
زين بغضب:انت كنت فين اتاخرت كده ليه
سيف: اهدي ياعم هحكيلك على كل حاجه 
زين:اخلص 
سيف: انا روحت لبيت اسد
زين:انت بتستعبط ياسيف
حكي سيف لزين كل الي حصل
زين بغضب:حسابك تقل معايا اوي ياابن الشرقاوي
سيف:بس في حاجه غريبه حصلت معايا
زين:ايه الي حصل
سيف:في واحده تقريباً بنت عمه جات ورايا وكانت عايزه رقمك بس انا ماردتش
زين:مين دي وكانت عايزه رقمي ليه
سيف:مش عارف بس كان واضح إن هي مبتحبش ملاك لان كانت كل شويه عماله تبصلها نظرات غل
زين:متعرفش اسمها إيه
سيف:لا والله
زين :طب شكلها
سيف:هي كانت طويله شويه وقمحاويه وعنيها بني غامق
زين بصدمه:هايدي
سيف:ايوه تقريباً اسمها كده انت تعرفها
زين:معرفهاش اوي بس واضح إن هي مكنتش حابه ملاك واكيد لما تطلب رقمي اكيد عايزه تتفق معايا علي حاجه علشان تخلص من ملاك واكيد ده هيبقي في صالحنا
سيف: صالحنا ازاي
زين بغضب: انا عايز انتقم من عيله الشرقاوي كلهم خصوصاً ملاك واسد وهي لما تكلمني اكيد لو طلبت منها معلومات بخصوص الصفقات بتاعت اسد وكده هتعرف تجبهالي
سيف:ايوه بس الي خليك متاكد إنها هتعمل كده
زين:هنعرف دلوقتي بس المهم انا عايز رقمها في اسرع وقت
سيف: طب وانا هجيبه ازاي
زين: اتصرف ياسيف انا عايز الرقم يكون عندي النهارده
سيف:حاضر انا همشي انا دلوقتي
زين هتروح فين
سيف:هدورلك على الرقم
زين : ماشي
سيف:يلا مع السلامه
زين: الله يسلمك
زين: قربت وخلاص هنتقم من عيله الشرقاوي كلهم
# في الصعيد
ملاك كانت واقفه مع مامتها في المطبخ
ملاك: الله ياماما الريحه جميله اوي تسلم ايدك يا ست الكل
رقيه:بالهنا والشفا ياحبيبتي 
صافيه:ها الاكل جاهز
رقيه بابتسامه:ايوه يااختي
صافيه:فهيمه يافهيمه 
فهيمه:نعم ياهانم
صافيه:حطي الاكل ده علي السفره 
فهيمه: حاضر
صافيه:اطلعي ياملاك ياحبيبتي قولي لاسد ينزل ياكل
ملاك بتوتر: انا
صافيه:ايوه ياحبيبتي في حاجه
ملاك:لا لا هطلع اهو
طلعت ملاك وهي متوتره وخبطت علي الاوضه محدش رد فافتحت البات بس ملقتش اسد جوه كانت لسه هتخرج لقت صوت الحمام بيتفتح وكان اسد اسد خارج من الحمام ولافف فوطه علي وسطه
ملاك اول ما شافته كده اتكسفت وكانت لسه هتمشي اسد جري وراها ومسكت ايدها قبل ما تمشي وقرب منها جامد 
ملاك بكسوف: ممكن تبعد 
اسد:لا 
ملاك بدموع:لو سمحت
اسد: خلاص خلاص انا بعدت ماتعيطيش إنتي كنتي جايه ليه
ملاك:اصل مرات عمي قالتلي اطلع اناديك علشان تاكل
اسد:تمام انا هغيره وهنزل 
ملاك بتوتر: إنا ماشيه انا
اسد ليه متخليكي قاعده
ملاك بكسوف:نعم 
اسد: بهزر بهزر
ملاك ضحكت :طب انا نازله مع السلامه
اسد:مع السلامه ياملاكي
# في القاهره
دخل سيف علي زين 
زين:ها جبت الرقم
سيف:اخد نفسي الاول ياعم في ايه
زين:انجز يابارد
سيف:خد ياعم الرقم اهو
زين: شاطر ياواد ياسيف
سيف بغرور:اي خدمه
زين خد الرقم وكتبه على التليفون ورن 
زين:الو 
هايدي:ايوه مين معايا
زين:انا زين الدمنهوري
هايدي بصدمه:ايه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

هايدي بصدمه : مين
زين :انا زين الدمنهوري
صافيه:بتكلمي مين ياهايدي
هايدي بتوتر:دي واحده صاحبتي ياماما عايزه مني المحاضرات اكلمها فوق
صافيه:طب كلي الاول 
هايدي: انا كلت الحمد لله عن اذنكو
طلعت هايدي الاوضه بتاعتها
هايدي بصدمه:انت جبت رقمي ازاي
زين بسخرية: إنتي نسيتي انا مين ولا ايه وبعدين انتي الي كنتي عايزه رقمي
هايدي:ها
زين:شكلك مش عايزه تكلمي مع السلامه
هايدي :لا لا استني 
زين:انا سمعك
هايدي بغل:واضح اوي إن مصلحتنا واحده
زين بخبث:ازاي
هايدي:انت عايز تنتقم من ملاك وانا كمان عيزاها تختفي من حياتي
زين بخبث:انا اه عايز انتقم من ملاك بس مش ملاك بس
هايدي:قصدك إيه
زين:انا عايز انتقم من اسد ابن عمك
هايدي:مستحيل ايه الي انت بتقوله ده 
زين:انا عارف انك بتحبي اسد
هايدي:عرفت ازاي
زين:نظراتك كانت باينه اوي عليه وهو بيدافع عن ملاك
هايدي:بس انا مش عايزه اسد يحصله حاجه
زين بخبث:ومين قالك ان هو هيحصله حاجه انتي بس هتساعديني إن انا اخد منه كام صفقه وكده انتي اكيد عارفه لاكن انا مش قتال قتله يعني مش هعمله حاجه قولتي اي
هايدي: موافقه بس هتعمل ايه مع ملاك 
زين: ملاك حسابها تقل معايا اوي هي السبب في كل حاجه حصلت انا بعد ماانتقم من اسد هخطف ملاك وهخليها تكتب جواب إن هي بتحبني وان هي هربت معايا وساعتها اسد هيكره ملاك وهتبقي انتي بس الي قصاد عينه وهيحبك ايه رايك
هايدي بحقد:يخربيت دماغك بس انا عندي حاجه بسيطه
زين: ايه هي 
هايدي:ملاك واسد كتب كتابهم بكره
زين بصدمه: إنتي بتقولي ايه 
هايدي:هي دي الحقيقه عمي اجبر اسد إن هو يتجوز ملاك علشان يحميها منك 
زين:حسابك كبر معايا اوي ياملاك
هايدي:المهم انت ممكن تخطفها بكره
زين بخبث:انا مش هخطفها وبس انا هعمل حاجه هتنهي علي اسد زات نفسه
هايدي بصدمه:قصدك ايه انت هتعمل ايه إنا لازم اكون عارفه كل حاجه
زين بخبث:مش هعمل حاجه خالص انا بس هخطف ملاك قبل كتب الكتاب
هايدي: ماشي بس متعملش اكتر من كده
زين بخبث:اكيد طبعاً 
هايدي:انا هقفل معاك دلوقتي علشان محدش يلاحظ حاجه ماشي
زين:ماشي
قفلت هايدي مع زين
زين :نهايتك قربت ياابن الشرقاوي
هايدي:اخيرا هخلص منك ياملاك واسد هيبقي بتاعي انا وبس هههههه
في الصاله
رقيه:اعملي حسابك ياملاك ان احنا هنروح النهارده المول
ملاك:ليه ياماما
رقيه: انتي ناسيه إن كتب كتابك بكره ولا ايه
ملاك بصدمه: إيه وبعدين بصت علي اسد لاقته بيبتسم بخبث وبيغمرلها ملاك اتوترت اكتر
رقيه: انتي روحتي فين 
ملاك: إنا موجوده اهو ياماما هطلع بس استريح في اوضتي
رقيه: في حاجه ياملاك ياحبيبتي
ملآك:لا ياحبيبتي بس انا مرهقه شويه عن ازنك 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

هايدي بصدمه : مين
زين :انا زين الدمنهوري
صافيه:بتكلمي مين ياهايدي
هايدي بتوتر:دي واحده صاحبتي ياماما عايزه مني المحاضرات اكلمها فوق
صافيه:طب كلي الاول 
هايدي: انا كلت الحمد لله عن اذنكو
طلعت هايدي الاوضه بتاعتها
هايدي بصدمه:انت جبت رقمي ازاي
زين بسخرية: إنتي نسيتي انا مين ولا ايه وبعدين انتي الي كنتي عايزه رقمي
هايدي:ها
زين:شكلك مش عايزه تكلمي مع السلامه
هايدي :لا لا استني 
زين:انا سمعك
هايدي بغل:واضح اوي إن مصلحتنا واحده
زين بخبث:ازاي
هايدي:انت عايز تنتقم من ملاك وانا كمان عيزاها تختفي من حياتي
زين بخبث:انا اه عايز انتقم من ملاك بس مش ملاك بس
هايدي:قصدك إيه
زين:انا عايز انتقم من اسد ابن عمك
هايدي:مستحيل ايه الي انت بتقوله ده 
زين:انا عارف انك بتحبي اسد
هايدي:عرفت ازاي
زين:نظراتك كانت باينه اوي عليه وهو بيدافع عن ملاك
هايدي:بس انا مش عايزه اسد يحصله حاجه
زين بخبث:ومين قالك ان هو هيحصله حاجه انتي بس هتساعديني إن انا اخد منه كام صفقه وكده انتي اكيد عارفه لاكن انا مش قتال قتله يعني مش هعمله حاجه قولتي اي
هايدي: موافقه بس هتعمل ايه مع ملاك 
زين: ملاك حسابها تقل معايا اوي هي السبب في كل حاجه حصلت انا بعد ماانتقم من اسد هخطف ملاك وهخليها تكتب جواب إن هي بتحبني وان هي هربت معايا وساعتها اسد هيكره ملاك وهتبقي انتي بس الي قصاد عينه وهيحبك ايه رايك
هايدي بحقد:يخربيت دماغك بس انا عندي حاجه بسيطه
زين: ايه هي 
هايدي:ملاك واسد كتب كتابهم بكره
زين بصدمه: إنتي بتقولي ايه 
هايدي:هي دي الحقيقه عمي اجبر اسد إن هو يتجوز ملاك علشان يحميها منك 
زين:حسابك كبر معايا اوي ياملاك
هايدي:المهم انت ممكن تخطفها بكره
زين بخبث:انا مش هخطفها وبس انا هعمل حاجه هتنهي علي اسد زات نفسه
هايدي بصدمه:قصدك ايه انت هتعمل ايه إنا لازم اكون عارفه كل حاجه
زين بخبث:مش هعمل حاجه خالص انا بس هخطف ملاك قبل كتب الكتاب
هايدي: ماشي بس متعملش اكتر من كده
زين بخبث:اكيد طبعاً 
هايدي:انا هقفل معاك دلوقتي علشان محدش يلاحظ حاجه ماشي
زين:ماشي
قفلت هايدي مع زين
زين :نهايتك قربت ياابن الشرقاوي
هايدي:اخيرا هخلص منك ياملاك واسد هيبقي بتاعي انا وبس هههههه
في الصاله
رقيه:اعملي حسابك ياملاك ان احنا هنروح النهارده المول
ملاك:ليه ياماما
رقيه: انتي ناسيه إن كتب كتابك بكره ولا ايه
ملاك بصدمه: إيه وبعدين بصت علي اسد لاقته بيبتسم بخبث وبيغمرلها ملاك اتوترت اكتر
رقيه: انتي روحتي فين 
ملاك: إنا موجوده اهو ياماما هطلع بس استريح في اوضتي
رقيه: في حاجه ياملاك ياحبيبتي
ملآك:لا ياحبيبتي بس انا مرهقه شويه عن ازنك 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حسين بغضب :ايه الي انت بتعملو ده يااسد
اسد ببرود : عملت ايه يابوي يعني مراتي وانا حر اعمل الي انا عايزه
حسين بغضب:لسه مبقتش مراتك وانت عارف أن إنا في ايدي أن انت متجوزهاش 
اسد بصدمه:انت بتقول ايه يابوي
حسين:انا عارف انك بتحب ملاك لو بتحبها فعلا يابني متحرمهاش ان هي تحقق حلمها علشان تحبك اكتر وبعدين مااختك وولاد عمك بيروحو الجامعه وفيها اي يعني 
اسد:يابوي انا خايف عليها مش اكتر لاكن انا عمري مهمنعها من حلمها انت عارف ان انا بحبها 
حسين :لو بتحبها فعلا يااسد خليها تروح الجامعه 
اسد :حاضر يابوي
حسينى:اطلع بقي صالحها علشان انت زعلتها 
اسد :حاضر 
خرج اسد من المكتب وطلع عند اوضتها ملاك وخبط الباب 
ملاك بدموع :مين 
اسد:انا ياملاكي 
فتحت ملاك الباب وهي كانت بتعيط 
ملاك بدموع :خير في حاجه لسه مقولتهاش وعايز تقولها 
اسد:تعالي ياملاك اقعدي جمبي هنا 
قعدت ملاك وهي متوتره
اسد:انتي عارفه انا بحبك قد ايه ياملاكي 
ملاك وهي بتمسح دموعها كالاطفال :لا معرفش
اسد :انا بحبك لدرجه ان انا ممكن اضحي بحياتي كلها علشانك انتي وبس انا مش ممانع انك تروحي الجامعه او تحققي حلمك انا خايف عليكي مش اكتر وخايف ان حد يأذيكي لانك هتبقي مرات اسد الشرقاوي وانا ليا اعداء كتير وانا مش عايز حد يقرب منك لان ساعتها ممكن اقلب الدنيا كلها
ملاك بكسوف:وانا كمان بحبك وانا عارفه انك خايف عليا بس انا نفسي احقق حلم بابا الله يرحمه 
اسد :وانا موافق ياملاك بس بشرط 
ملاك بفرح :هنفذه علي طول
اسد :هتروحي يومين بس في الاسبوع قولتي ايه 
ملاك :موافقه بس ده ممكن ياثر عليا
اسد :لا متخافيش انا هكلم المعيد متقلقيش من حاجه طول مانا عايش 
ملاك بكسوف :ربنا يخليك ليا
اسد وهو بيداعب انفها :ويخليكي ليا ياملاكي 
ملاك بتوتر لانه كان مقرب منها جامد 
ملاك بكسوف:هو انت مش هتنزل
اسد بخبث :انا كده حلو انتي مضايقه 
ملاك :ها انا لازم انزل علشان ماما عيزاني علشان هنروح المول
اسد :استني قرب اسد من ودنها وقالها حاجه 
ملاك بكسوف:انت قليل الادب وسافل
اسد بضحك:عارف ياملاكي ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملاك بفرح وهي بتنزل من على السلم
ملاك:ماما ماما
رقيه:نعم ياحبيبتي مالك فرحانه كده ليه
ملاك:اسد وافق أن انا اروح الجامعه
رقيه:بجد
ملاك:اه والله بس قالي إن انا هروح يومين بس في الأسبوع 
رقيه:الف مبروك ياحبيبي
عائشه من وراها:ايوه بقي بنت عمي الي هتبقي في كليه طب وهتبقي دكتوره قد الدنيا مبروك ياروحي
ملاك:الله يبارك فيكي ياحبيبتي وبعدين انا اجي قصادك ايه 
عائشه: حبيبتي
ملاك:ماما احنا هنروح امتي المول
رقيه:انا بقول دلوقتي
ملاك: ماشي متيجي معانا انتي واميره يا عائشه وبالمره تنقي معايا الفستان بتاع كتب الكتاب وتجيبي ليكي فستان 
عائشه بفرحه: موافقه بس ممكن اسد ميرضاش علشان مبيحبش بيخليني أخرج بره البيت لوحدي وكده
ملاك:انتي مش هتبقي لوحدك ماما هتبقي معانا وكمان اميره عايزه ايه اكتر من كده وعلشان تستريحي انا هقوله انك هتيجي معايا انتي واميره
عائشه بفرحه :ماشي انا هطلع اغير بسرعه وهروح اقول لاميره
ملاك:ماشي وانا هروح لاسد
ملاك:ماما هو فين اسد
رقيه:تلاقيه في المكتب وبعدين مبقتيش تكسفي يعني من اسد ولا الصناره غمزت
ملاك بكسوف:لا عادي اصل
رقيه بضحك:روحي روحي انتي قلبتي طماطم كده ليه
ملاك:انا هروح اقول لاسد ماشي يلا سلام
رقيه:ربنا يسعدك يابنتي ياحبيبتي يارب
ملاك راحت عند المكتب بتاع اسد وكانت خايفه تخبط واتشجعت وخبطت
أسد:مين
ملاك بتوتر:انا 
أسد: ادخلي ياملاكي
دخلت ملاك المكتب وكان اسد قاعد بيراجع اوراق
اسد:نعم ياملاكي
ملاك:هو ينفع عائشه واميره يجو معايا المول 
اسد:انتو هتروحو لوحدكو
ملاك:لا ماما هتبقي معانا
اسد:ماشي يا ملاكي
ملاك بفرحه :بجد 
اسد:بجد
ملاك: شكراً
راحت ملاك تقولهم وكلهم جهزو وراحو المول
رقيه:الفستان ده حلو اوي ياملاك وهيبقي عليكي حلو اوي
عائشه واميره:ايوه شكله حلوه اوي ادخلي قسيه
ملاك:طيب 
دخلت ملاك تقيس الفستان
ملاك:الله ده شكله حلو اوي
خرجت ملاك 
رقيه: ماشاء الله تحفه عليكي ياحبيبتي
عائشه:ايوه شكله جميل اوي ماشاء الله
ملاك:بجد
أميره:اه والله يجنن عليكي اوي 
ملاك:تمام انا هشتريه وانتي يااميره انتي عائشه نقي فساتين
أميره بفرحه :ماشي يلا 
عائشه:ده شكله هيبقي حلو عليا اوي 
أميره: ايوه لونه حلو علي بشرتك كمان 
أميره:ده شكله حلو اوي انا هخش اقيسه
عائشه:وانا كمان 
دخلو الاتنين يقيسو 
ملاك بانبهار:اوبا ايه الجمال ده الفساتين هيكلة منكو حته
عائشه واميره:بجد 
ملاك: جامدين اوي
عائشه واميره:تمام هناخدهم
التلاته إشترو الفساتين وكانت الفساتين تحفه 
رقيه:لو سمحت هناخد الفساتين التلاته دول
عائشه:ايه رايك نجيب بدل لاسد
ملاك:فكره حلوه اوي
أميره:لو سمحت هو في هنا بدل رجالي
الموظف:ايوه يافندم موجود في القسم الي فوق
رقيه:تمام اطلعو انتو شوفو بدله حلوه علي مانا احاسب علي الفساتين
ملاك:تمام
تسريع الاحداث
إشترو بدله لاسد وإشترو الفساتين وروحو
ملاك بكسوف:انا هروح أوري البدله لاسد
أميره: الله يسهلو 
ملاك بكسوف:بس يابومه
أميره:خلاص خلاص روحي
ملاك راحت الاوضه بتاعت زين بس سمعت صوت هايدي في الاوضه وقفت تسمع في ايه
هايدي:يااسد صدقني انا بحبك ملاك مش بتحبك ارجوك يااسد قول انك هتجوزني صح
اسد بغضب:انتي اتجننتي خالص انا مش قولتلك أن انا مش بحبك انتي ايه معندكيش دم انا كتب كتابي بكره ارحميني بقي وبعدين انا مش بحبك انا بحب ملاك ياريت تفهمي وقسما بالله لو متعدلتي الكل هيعرف الي انتي بتعمليه انتي فاهمه اطلعي بره يلا مش عايز اشوف وشك 
ملاك كانت فرحانه لان اسد قال إن هو بيحبها وقررت أن هي تخبط علي الباب علشان ميقولش أن هي كانت بتسمع الكلام
ملاك خبطت علي الباب
اسد بغضب:مين 
ملاك:انا يااسد 
اسد موجه كلامه لهايدي اطلعي بره ومش عايز اشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
اسد:ادخلي ياملاكي
ملاك دخلت الاوضه ولقت وقبلت هايدي في وشها هايدي بصتلها بغل وخبطتها ومشيت
اسد جري عليها :ملاكي انتي كويسه
ملاك:ايوه ياحبيبي انا كويسه
اسد بصدمه:انتي قولتي ايه
ملاك بكسوف:قولت أن انا كويسه 
أسد:الي قبليها
ملاك:اسد متكسفنيش بقي
اسد بضحك:خلاص خلاص انتي رجعتي امتي
ملاك لسه راجعه دلوقتي وجبتلك حاجه 
اسد:جبتيلي ايه ياتري
طلعت ملاك البدله واسد شافها 
ملاك:ايه رايك حلوه
اسد:جميله اوي تسلمي ايدك ياملاكي
ملاك:بس هتلبسها في كتب الكتاب تمام
اسد:اكيد كفايه إن هي منك 
ملاك بكسوف:انتي ماشيه يلا مع السلامه
اسد بضحك:انتي كل حاجه تكسفي
ملاك:مع السلامه يااسد
اسد بضحك:مع السلامه ياقلب اسد
نزلت ملاك وهي بتضحك وبتحمد ربنا إن عوضها بشخص زي اسد 
في اوضه هايدي
بتكلم زين
هايدي بغل:انت فين دلوقتي
زين:انا هتحرك النهارده بليل علشان اوصل الصبح ايه الاخبار عندك
هايدي:زي الزفت اسد طلع بيحب ملاك وحتي مش عايز يبص في وشي
زين:متقلقيش كل حاجه هتظبط 
هايدي:هو انت لما تيجي هتعمل ايه إنا معرفش لغايت دلوقتي
زين:خليها مفاجاه ياقطه
هايدي:اهم حاجه اسد ميتأذيش
زين في سره:دا الاذي كله هيبقي لاسد هقلب بيت عيله الشرقاوي من فرح لحزن
هايدي:انت روحت فين
زين :اكيد طبعا مفيش حاجه هتاذي ابن عمك غير بس هي الصفقات وكده 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاء يوم كتب كتاب ملاك واسد ملاك كانت في اوضاع متوتره اوي دخلت عليها مامتها
رقيه:مالك ياملاك ياحبيبتي متوتره كده ليه
ملاك:انا خايفه اوي ياماما 
رقيه:خايفه من ايه ياحبيبتي انتي بتحبي اسد صح
ملاك بكسوف:اه ومش عارف ازاي بس انا بقيت بحب كل حاجه فيه بقيت احب وجوده وجوده بيحسسني بالامان وبقيت بحب في كل حاجه
رقيه:طب خايفه ليه ياحبيبتي
ملاك:خايفه يعمل معايا زي معمل زين 
رقيه:ليه بتقولي كده ياحبيبتي اسد كويس جدا هو اه عصبي لاكن عمره مايأذي حد بيحبه وانا الي بشوفه في نظره اسد ليكي اكبر من الحب 
ملاك:انا عارفه إن هو بيحبني وانا كمان بحبه بس الي حصلي من زين خلاني مش عارفه اثق في اي راجل 
رقيه: مفيش حاجه ياحبيبتي وبعدين انتي لسه في كتب الكتاب هيبقي فاضل اسبوع علي الفرح هتتعرفي عليه اكتر قومي انتي بقي صلي علشان زمان الميكب ارتيست جايه 
ملاك:ماشي ياحبيبتي
كل الكلام ده اسد سمعه لانه كان واقف قصاد الاوضه بتاعت ملاك بالصدفه 
اسد  :عمري مهزعلك ياملاك وهعوضك عن كل حاجه حصلتلك لان انا ببساطه بعشقك
ملاك:انت جيت امتي 
اسد بضحك:لسه جايه دلوقتي
ملاك بصدمه:انت سمعت الي كنت بقوله 
اسد:ممكن تسبيني مع ملاك شويه يامرات عمي 
رقيه:حاضر يابني
خرجت رقيه وسابتهم مع بعض
اسد:ملاك انتي بتحبيني
ملاك:اه طبعاً
اسد:امال خايفه من جوازنا ليه 
ملاك بدموع:انا خايفه تكون زي زين وساعتها إن مش هيبقي حمل صدمات تانيه لان ساعتها هكون ادمرت
اسد بغضب:مين الي جاب سيره الزفت ده دلوقتي
ملاك:انا آسفه متزعلش
اسد:انا مقدرش ازعل منك انتي حته من قلبي ياملاكي وانا مقدر خوفك وبحترمه وصدقيني وعد مني عمري مهخليكي تندمي انك اتجوزتيني
ملاك بدموع:انا بحبك اوي ربنا يخليك ليا
اسد:انا اكتر ويخليكي ليا ياملاكي وبعدين يلا بقي امسحي دموعك في عروسه كتب كتابها النهارده وتعيط وبعدين انا عايز اشوف الفستان
ملاك بضحك:لا مش هينفع هتشوفه عليا يوم لما نكتب الكتاب
اسد بضحك :طب يلا خشي اغسلي وشك وهستناكي علشان ننزل نفطر 
ملاك: حاضر
دخلت ملاك غسلت وشها وطلعت لقت اسد واقف مستنيها
ملاك:يلا انا خلصت
اسد:يلا ياملاكي
نزلت ملاك واسد ولقو الكل قاعد علي السفره
سنيه بفرحه:اهو العريس والعروس نزلوا
ملاك:صباح الخير
الكل صباح النور
تسريع الاحداث الكل خلص اكل وكانو قاعدين في الصاله
الغفير: رقيه هانم 
رقيه:نعم
الغفير :في واحده بره بتقول انها اسمها هاجر وعايزه تشوف حضرتك
رقيه:دخلها ياعبد الصمد
الغفير: حاضر يا هانم
صافيه:مين دي ياختي
رقيه:دي الميكب ارتيست بتاعت ملاك والبنات
صافيه:تمام ياخيتي
هاجر:سلام عليكم
الكل وعليكم السلام
هاجر: اسفه لو اتاخرت
رقيه:عادي ولايهمك تحبي نبتدي من دلوقتي
هاجر:هما كام واحده
رقيه:تلاته
هاجر يبقي من دلوقتي احسن
رقيه: اتفضلي معايا وانت. يابنات تعالو ورايا
الكل طلع معاهم 
هاجر :مين العروسه فيهم
ملاك:انا 
هاجر : ماشاء الله تبارك الرحمن إيه الحلاوه دي انتي مش محتاجه مكياج إنتي قمر
ملاك: شكراً دا من زوق حضرتك
هاجر:العفو يا قمر
رقيه:نبتدي بالعروسه وبعدين ولاد عمها
هاجر:حاضر هما كلهم ماشاء الله عسلات
ابتدت هاجر تعمل مكياج لملاك
في اوضه هايدي
هايدي بغضب:انت فين كتب الكتاب فاضل عليه ساعتين 
زين:انا جاي في الطريق اهو قربت اوصل
هايدي:طب متتاخرش
زين: ماشي مع السلامه
في اوضه اسد كان معاه صاحبه المقرب وهو ادم
ادم :عنده ٢٨سنه ابيض وعنيه زرقاء عنده غمازات شكلها قمر وعنده عضلات تحفه من الاخر قمر كان مسافر بره ولما عرف إن كتب كتاب اسد النهارده نزل
ادم بضحك:معقول حد قدر يوقع اسد الشرقاوي الف مبروك ياصاحبي
اسد:الله يبارك فيك
ادم :انا مشوفتش العروسه لغايت دلوقتي معاك صوره ليها 
اسد بغضب وغيره:وانت عايزه تشوفها ليه إن شاءالله
ادم : مرات اخويا وعايز اشوفها
اسد:ابقي شوفها ياخويا لما تنزل المهم
ادم :خير 
اسد:ملاك جابتلي بدله احضر بيها واحنا هنا في الفرح لازم نلبس عبايه علشان ابويا ميزعلش وانا مش عارف اعمل ايه
ادم:هي حاجه تحير فعلاً
اسد: والله على اساس انا مكنتش اعرف انها حاجه تحير انا بقولك علشان تقولي حل انجز
ادم:بص انت تلبس العبايه وانت بتكتب كتب الكتاب وبعدين بعديها بشويه تطلع تغير وتلبس بدله وتروح تاخذها في الجنينه وتتصور انت وهي وكده ايه رايك عارفه إن هي فكره حلوه
اسد:هي مش حلوه اوي بس ماشي
في غرفه البنات
هاجر: إنا كده خليتهم كلهم ماشاء الله العروسه زي القمر شكلها يجنن وولادة عنها قمرات اوي ماشاء الله
رقيه: تسلمي ياحبيبتي
هاجر :فين بقي الفساتين علشان يلبسوها
رقيه:اهم 
هاجر:كل واحده بدور كده علشان اعدلها الفستان
تحت في الصاله كان في ناس كتير وكان في الجنينه ناس كتير فهذا فرح اسد الشرقاوي ابن حسين الشرقاوي اكبر رجل اعمال واكبر عمده في البلد كان اسد واقف تحت معاهم وكان مستني ملاك
حسين:الف مبروك ياحبيبي
اسد:الله يبارك فيك يابوي هو ألماذون اتاخر كده ليه
حسين:مستعجل علي ايه شكلك وقعت يابني
ادم من وراهم :وقع وبس ده خلاص بقي عاشق ولهان 
حسين: حمدالله على السلامه يا ادم
ادم: لله يسلمك ياعمي
في غرفه هايدي
هايدي بغضب:انت فين بتعمل ايه ده كله قربو يكتبو كتب الكتاب انت لازم تخطفها قبل كتب الكتاب
زين بخبث: الطريق واقف اوي ساعه وهموم عندك 
هايدي:ساعه كتير اوي حاول تنجز
زين:ماشي
قفل زين مع هايدي
زين:هبله اوي هايدي متعرفش إن انا مش هعمل الخطه دي كلها انا ميهمنيش ملاك كل الي يهمني ان انتقم من زين وخلاص
في اوضه البنات
هاجر:كده انا خلصت كلهم ماشاء الله حلوين
رقيه: تسلم ايدك ياحبيبتي
هاجر:ده وجبي
قاطعهم الخبط علي الباب
رقيه:مين
فهيمه:انا يارقيه هانم 
رقيه:ادخلي
فهيمه: اللهم صلي على النبي ايه الجمال ده شكلك حلوه اوي ياملاك
ملاك: تسلميلي ياملاك
رقيه: كنتي عايزه ايه يافهيمه
فهيمه: حسين باشا بيقول لحضرتك تنزلو علشان الماذون وصل
رقيه:احنا نازلين اهو
رقيه:يلا يابنات
نزلت ملاك واول مااسد شافها انصدم من كتله الجمال الي علي الارض
ملاك كانت لابسه فستان ابيض ضيق من عند الصدر وواسع من تحت وكان مطرز وكان شكله جميل اوي  وليست طرحه بيضاءوكانت حاطه ميكب هادي وجميله كانت حرفيا ملاك من الجنه
عائشه كانت لابسه فستان زعبي منفوش من تحت وضيق من فوق وكانت حاطه ميكب جميل اوي اوي 
اميره كانت لابسه فستان سواريه روفيت منفوش وكانت لابسه طرحه نفس لون الفستان وكانت حاطه ميكب يجنن كانت إيه في المجال
ادم لاسد:مين المزز دول
اسد:احترم نفسك ياحيوان
ادم:بجد عايز اعرف مين دول
اسد:الي لابسه ابيض تبقي ملاك والي لابسه ذهبي تبقي عائشه اختي والي جامبها اميره بنت عمي
آدم:ليك حق تقع على وشك 
اسد بغضب: احترم نفسك ياحيوان
ادم:بس اختك بقت حلوه اوي غير اما سبتها زمان هي واميره
اسد:كلمه زياده وهرميك بره البيت
ملاك بصت علي اسد بكسوف بس زعلت لما ملقتهوش لابس البدله افتكرت إن البدله معجبتهوش وهو لاحظ ده
حسين:الله واكبر يابنت اخويا ملاك نازل علي الارض
ملاك بكسوف:ربنا يخليك يعمي
اسد:هو احنا مش هنكتب كتب الكتاب ولا ايه
حسين: اكتب ياشيخنا
الشيخ:اين وكيل العروسه
حسين:انا يامولانا
ابتدا الشيخ يكتب الكتاب
وملاك كانت بدمع لان كان نفسها باباها يكون معاها
رقيه:بتعيطي ليه ياحبيبي
ملاك:كان نفسي بابا يكون معايا
رقيه:هو اكيد شايفك ياحبيبتي وفرحان بيكي امسحي دموعك علشان المكياج
فاقت ملاك علي كلمه بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
حست ملاك بإحساس فرحه وقلبها دق بسرعه وكانت فرحانه اسد راح عليها وحضنها
اسد :مبروك يااحلي حاجه حصلتلي في حياتي كلها
ملاك بكسوف: الله يبارك فيك 
سنيه:مبروك يامرات ابني
ملاك: الله يبارك فيكي يامرات عمي
الكل بارك لملاك وكان الكل مبسوط ماعاد هايدي الي كانت هتموت من الغيره وكانت متعصبه إن زين لغايت دلوقتي مجاش وان اسد كتب الكتاب
الرجاله خرجت بره في الجنينه والحريم  كانت جوه
اسد كان بيرقص مع الرجاله بره هو وابوه وكان الكل مبسوط اوي وفرحان بعد ساعه اسد طلع غير العبايه ولبس البدله وبعت لملاك رساله علي التليفون
ملاك فتحت الرساله وكان مكتوب فيها تعالي علي الجنينه الي ورا ياملاكي من غير متعرفي حد
ملاك شافت الرساله وقالت لمامتها إن هي راحه تجيب حاجه راحت الجنينه بس مالقتش حد وفاجاه مره واحده لقت الي بيحضنها من ضهرها
ملاك بصت بخوف لقت اسد كان لابس بدله وكان عامل شعره بطريقة شيك جدا وكان حاطط برفان ريحته جميل اوي وكان شكله قمر اوي
ملاك بتوهان:شكلك حلو اوي
اسد:انتي احلي ياملاكي
ملاك:بس انت لبستها ليه انا فكرتها معجبتكش
اسد:مفيش حاجه متعجبنيش منك هو بس العادات والتقاليد إن احنا نلبس عبايه في الفرح وكده وبعدين انا قولت انا هلبسها وحدش هيشوفها غيرك 
ملاك: شكلها حلو عليك اوي
اسد:سيبك مني انا ايه الجمال ده انا لو اطول كنت حبيتك جوه قلبي انا كنت هموت من الغيره عليكي والناس شيفاكي كده 
ملاك:انت كل مره بتكسفني
اسد:انا اتكلمت انتي الي بتكسفي علي طول
ملاك بابتسامه:ياراجل 
اسد بضحك:اه والله وبعدين انتي بالجمال ده وازاي متصوريش تعالي نتصور انا وإنتي
ملاك بفرحه: يلا 
اسد طلع الموبايل بتاعه واتصور هو وملاك وكان مبسوط إن ربنا رزقه بشخص زي ملاك 
اسد بخبث:ملاك 
ملاك نعم
اسد:هعمل حركه نتصور بيها بس متتحركيش
ملاك:ماشي
اسد مره واحده قام باس ملاك من خدها وصور الصوره وكانت حلوه اوي
ملاك بصدمه:انت مقولتش كده 
اسد بضحك:هو انا عملت حاجه غلط 
ملاك كانت لسه هتكلم بس سمع صوت وكانت عارفه الصوت ده كويس
زين: آلف مبروك يااسد باشا مش كنت تقول كنت جيت حضرت الفرح
ملاك خافت واستخبت ورا اسد
اسد بغضب:انت ايه الي جابك هنا اطلع بره بدل مااعمل تصرف مش هيعجبك
زين بخبث:بس طلعت تستاهل انك تجاوزها طلعت بطل انا اول اشوف الجمال ده اصل انا مكنتش باخذ بالي منها من كتر ماكنت بضربها وكده 
اسد بصوت عالي:وحياه امي لو مطلعتش دلوقتي بتعمل حاجه مش هتعجبك خالص
زين بضحك :كان زمان دلوقتي انا الي هنتقم منك علي كل حاجه عملتها معايا وطلع زين المسدس من جيبه ملاك اول ما شافته عيطت 
اسد:متخافيش ياملاكي انا معاكي ياحبيبتي
زين بضحك:مش هنخلص من جو الفيلم الرومانسي ده عارف انا هعمل إيه دلوقتي انا هقتلك وهاخد ملاك وههرب بيها بره
اسد بسخرية:ولا تقدر تعمل حاجه علشان انت ضعيف وجبان
زين بغضب:اتشاهد على روحك يابن الشرقاوي زين ضرب طلقه 
ملاك اسد حاسب ووقفت قدام اسد ؟؟
جاء يوم كتب كتاب ملاك واسد ملاك كانت في اوضاع متوتره اوي دخلت عليها مامتها
رقيه:مالك ياملاك ياحبيبتي متوتره كده ليه
ملاك:انا خايفه اوي ياماما 
رقيه:خايفه من ايه ياحبيبتي انتي بتحبي اسد صح
ملاك بكسوف:اه ومش عارف ازاي بس انا بقيت بحب كل حاجه فيه بقيت احب وجوده وجوده بيحسسني بالامان وبقيت بحب في كل حاجه
رقيه:طب خايفه ليه ياحبيبتي
ملاك:خايفه يعمل معايا زي معمل زين 
رقيه:ليه بتقولي كده ياحبيبتي اسد كويس جدا هو اه عصبي لاكن عمره مايأذي حد بيحبه وانا الي بشوفه في نظره اسد ليكي اكبر من الحب 
ملاك:انا عارفه إن هو بيحبني وانا كمان بحبه بس الي حصلي من زين خلاني مش عارفه اثق في اي راجل 
رقيه: مفيش حاجه ياحبيبتي وبعدين انتي لسه في كتب الكتاب هيبقي فاضل اسبوع علي الفرح هتتعرفي عليه اكتر قومي انتي بقي صلي علشان زمان الميكب ارتيست جايه 
ملاك:ماشي ياحبيبتي
كل الكلام ده اسد سمعه لانه كان واقف قصاد الاوضه بتاعت ملاك بالصدفه 
اسد  :عمري مهزعلك ياملاك وهعوضك عن كل حاجه حصلتلك لان انا ببساطه بعشقك
ملاك:انت جيت امتي 
اسد بضحك:لسه جايه دلوقتي
ملاك بصدمه:انت سمعت الي كنت بقوله 
اسد:ممكن تسبيني مع ملاك شويه يامرات عمي 
رقيه:حاضر يابني
خرجت رقيه وسابتهم مع بعض
اسد:ملاك انتي بتحبيني
ملاك:اه طبعاً
اسد:امال خايفه من جوازنا ليه 
ملاك بدموع:انا خايفه تكون زي زين وساعتها إن مش هيبقي حمل صدمات تانيه لان ساعتها هكون ادمرت
اسد بغضب:مين الي جاب سيره الزفت ده دلوقتي
ملاك:انا آسفه متزعلش
اسد:انا مقدرش ازعل منك انتي حته من قلبي ياملاكي وانا مقدر خوفك وبحترمه وصدقيني وعد مني عمري مهخليكي تندمي انك اتجوزتيني
ملاك بدموع:انا بحبك اوي ربنا يخليك ليا
اسد:انا اكتر ويخليكي ليا ياملاكي وبعدين يلا بقي امسحي دموعك في عروسه كتب كتابها النهارده وتعيط وبعدين انا عايز اشوف الفستان
ملاك بضحك:لا مش هينفع هتشوفه عليا يوم لما نكتب الكتاب
اسد بضحك :طب يلا خشي اغسلي وشك وهستناكي علشان ننزل نفطر 
ملاك: حاضر
دخلت ملاك غسلت وشها وطلعت لقت اسد واقف مستنيها
ملاك:يلا انا خلصت
اسد:يلا ياملاكي
نزلت ملاك واسد ولقو الكل قاعد علي السفره
سنيه بفرحه:اهو العريس والعروس نزلوا
ملاك:صباح الخير
الكل صباح النور
تسريع الاحداث الكل خلص اكل وكانو قاعدين في الصاله
الغفير: رقيه هانم 
رقيه:نعم
الغفير :في واحده بره بتقول انها اسمها هاجر وعايزه تشوف حضرتك
رقيه:دخلها ياعبد الصمد
الغفير: حاضر يا هانم
صافيه:مين دي ياختي
رقيه:دي الميكب ارتيست بتاعت ملاك والبنات
صافيه:تمام ياخيتي
هاجر:سلام عليكم
الكل وعليكم السلام
هاجر: اسفه لو اتاخرت
رقيه:عادي ولايهمك تحبي نبتدي من دلوقتي
هاجر:هما كام واحده
رقيه:تلاته
هاجر يبقي من دلوقتي احسن
رقيه: اتفضلي معايا وانت. يابنات تعالو ورايا
الكل طلع معاهم 
هاجر :مين العروسه فيهم
ملاك:انا 
هاجر : ماشاء الله تبارك الرحمن إيه الحلاوه دي انتي مش محتاجه مكياج إنتي قمر
ملاك: شكراً دا من زوق حضرتك
هاجر:العفو يا قمر
رقيه:نبتدي بالعروسه وبعدين ولاد عمها
هاجر:حاضر هما كلهم ماشاء الله عسلات
ابتدت هاجر تعمل مكياج لملاك
في اوضه هايدي
هايدي بغضب:انت فين كتب الكتاب فاضل عليه ساعتين 
زين:انا جاي في الطريق اهو قربت اوصل
هايدي:طب متتاخرش
زين: ماشي مع السلامه
في اوضه اسد كان معاه صاحبه المقرب وهو ادم
ادم :عنده ٢٨سنه ابيض وعنيه زرقاء عنده غمازات شكلها قمر وعنده عضلات تحفه من الاخر قمر كان مسافر بره ولما عرف إن كتب كتاب اسد النهارده نزل
ادم بضحك:معقول حد قدر يوقع اسد الشرقاوي الف مبروك ياصاحبي
اسد:الله يبارك فيك
ادم :انا مشوفتش العروسه لغايت دلوقتي معاك صوره ليها 
اسد بغضب وغيره:وانت عايزه تشوفها ليه إن شاءالله
ادم : مرات اخويا وعايز اشوفها
اسد:ابقي شوفها ياخويا لما تنزل المهم
ادم :خير 
اسد:ملاك جابتلي بدله احضر بيها واحنا هنا في الفرح لازم نلبس عبايه علشان ابويا ميزعلش وانا مش عارف اعمل ايه
ادم:هي حاجه تحير فعلاً
اسد: والله على اساس انا مكنتش اعرف انها حاجه تحير انا بقولك علشان تقولي حل انجز
ادم:بص انت تلبس العبايه وانت بتكتب كتب الكتاب وبعدين بعديها بشويه تطلع تغير وتلبس بدله وتروح تاخذها في الجنينه وتتصور انت وهي وكده ايه رايك عارفه إن هي فكره حلوه
اسد:هي مش حلوه اوي بس ماشي
في غرفه البنات
هاجر: إنا كده خليتهم كلهم ماشاء الله العروسه زي القمر شكلها يجنن وولادة عنها قمرات اوي ماشاء الله
رقيه: تسلمي ياحبيبتي
هاجر :فين بقي الفساتين علشان يلبسوها
رقيه:اهم 
هاجر:كل واحده بدور كده علشان اعدلها الفستان
تحت في الصاله كان في ناس كتير وكان في الجنينه ناس كتير فهذا فرح اسد الشرقاوي ابن حسين الشرقاوي اكبر رجل اعمال واكبر عمده في البلد كان اسد واقف تحت معاهم وكان مستني ملاك
حسين:الف مبروك ياحبيبي
اسد:الله يبارك فيك يابوي هو ألماذون اتاخر كده ليه
حسين:مستعجل علي ايه شكلك وقعت يابني
ادم من وراهم :وقع وبس ده خلاص بقي عاشق ولهان 
حسين: حمدالله على السلامه يا ادم
ادم: لله يسلمك ياعمي
في غرفه هايدي
هايدي بغضب:انت فين بتعمل ايه ده كله قربو يكتبو كتب الكتاب انت لازم تخطفها قبل كتب الكتاب
زين بخبث: الطريق واقف اوي ساعه وهموم عندك 
هايدي:ساعه كتير اوي حاول تنجز
زين:ماشي
قفل زين مع هايدي
زين:هبله اوي هايدي متعرفش إن انا مش هعمل الخطه دي كلها انا ميهمنيش ملاك كل الي يهمني ان انتقم من زين وخلاص
في اوضه البنات
هاجر:كده انا خلصت كلهم ماشاء الله حلوين
رقيه: تسلم ايدك ياحبيبتي
هاجر:ده وجبي
قاطعهم الخبط علي الباب
رقيه:مين
فهيمه:انا يارقيه هانم 
رقيه:ادخلي
فهيمه: اللهم صلي على النبي ايه الجمال ده شكلك حلوه اوي ياملاك
ملاك: تسلميلي ياملاك
رقيه: كنتي عايزه ايه يافهيمه
فهيمه: حسين باشا بيقول لحضرتك تنزلو علشان الماذون وصل
رقيه:احنا نازلين اهو
رقيه:يلا يابنات
نزلت ملاك واول مااسد شافها انصدم من كتله الجمال الي علي الارض
ملاك كانت لابسه فستان ابيض ضيق من عند الصدر وواسع من تحت وكان مطرز وكان شكله جميل اوي  وليست طرحه بيضاءوكانت حاطه ميكب هادي وجميله كانت حرفيا ملاك من الجنه
عائشه كانت لابسه فستان زعبي منفوش من تحت وضيق من فوق وكانت حاطه ميكب جميل اوي اوي 
اميره كانت لابسه فستان سواريه روفيت منفوش وكانت لابسه طرحه نفس لون الفستان وكانت حاطه ميكب يجنن كانت إيه في المجال
ادم لاسد:مين المزز دول
اسد:احترم نفسك ياحيوان
ادم:بجد عايز اعرف مين دول
اسد:الي لابسه ابيض تبقي ملاك والي لابسه ذهبي تبقي عائشه اختي والي جامبها اميره بنت عمي
آدم:ليك حق تقع على وشك 
اسد بغضب: احترم نفسك ياحيوان
ادم:بس اختك بقت حلوه اوي غير اما سبتها زمان هي واميره
اسد:كلمه زياده وهرميك بره البيت
ملاك بصت علي اسد بكسوف بس زعلت لما ملقتهوش لابس البدله افتكرت إن البدله معجبتهوش وهو لاحظ ده
حسين:الله واكبر يابنت اخويا ملاك نازل علي الارض
ملاك بكسوف:ربنا يخليك يعمي
اسد:هو احنا مش هنكتب كتب الكتاب ولا ايه
حسين: اكتب ياشيخنا
الشيخ:اين وكيل العروسه
حسين:انا يامولانا
ابتدا الشيخ يكتب الكتاب
وملاك كانت بدمع لان كان نفسها باباها يكون معاها
رقيه:بتعيطي ليه ياحبيبي
ملاك:كان نفسي بابا يكون معايا
رقيه:هو اكيد شايفك ياحبيبتي وفرحان بيكي امسحي دموعك علشان المكياج
فاقت ملاك علي كلمه بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
حست ملاك بإحساس فرحه وقلبها دق بسرعه وكانت فرحانه اسد راح عليها وحضنها
اسد :مبروك يااحلي حاجه حصلتلي في حياتي كلها
ملاك بكسوف: الله يبارك فيك 
سنيه:مبروك يامرات ابني
ملاك: الله يبارك فيكي يامرات عمي
الكل بارك لملاك وكان الكل مبسوط ماعاد هايدي الي كانت هتموت من الغيره وكانت متعصبه إن زين لغايت دلوقتي مجاش وان اسد كتب الكتاب
الرجاله خرجت بره في الجنينه والحريم  كانت جوه
اسد كان بيرقص مع الرجاله بره هو وابوه وكان الكل مبسوط اوي وفرحان بعد ساعه اسد طلع غير العبايه ولبس البدله وبعت لملاك رساله علي التليفون
ملاك فتحت الرساله وكان مكتوب فيها تعالي علي الجنينه الي ورا ياملاكي من غير متعرفي حد
ملاك شافت الرساله وقالت لمامتها إن هي راحه تجيب حاجه راحت الجنينه بس مالقتش حد وفاجاه مره واحده لقت الي بيحضنها من ضهرها
ملاك بصت بخوف لقت اسد كان لابس بدله وكان عامل شعره بطريقة شيك جدا وكان حاطط برفان ريحته جميل اوي وكان شكله قمر اوي
ملاك بتوهان:شكلك حلو اوي
اسد:انتي احلي ياملاكي
ملاك:بس انت لبستها ليه انا فكرتها معجبتكش
اسد:مفيش حاجه متعجبنيش منك هو بس العادات والتقاليد إن احنا نلبس عبايه في الفرح وكده وبعدين انا قولت انا هلبسها وحدش هيشوفها غيرك 
ملاك: شكلها حلو عليك اوي
اسد:سيبك مني انا ايه الجمال ده انا لو اطول كنت حبيتك جوه قلبي انا كنت هموت من الغيره عليكي والناس شيفاكي كده 
ملاك:انت كل مره بتكسفني
اسد:انا اتكلمت انتي الي بتكسفي علي طول
ملاك بابتسامه:ياراجل 
اسد بضحك:اه والله وبعدين انتي بالجمال ده وازاي متصوريش تعالي نتصور انا وإنتي
ملاك بفرحه: يلا 
اسد طلع الموبايل بتاعه واتصور هو وملاك وكان مبسوط إن ربنا رزقه بشخص زي ملاك 
اسد بخبث:ملاك 
ملاك نعم
اسد:هعمل حركه نتصور بيها بس متتحركيش
ملاك:ماشي
اسد مره واحده قام باس ملاك من خدها وصور الصوره وكانت حلوه اوي
ملاك بصدمه:انت مقولتش كده 
اسد بضحك:هو انا عملت حاجه غلط 
ملاك كانت لسه هتكلم بس سمع صوت وكانت عارفه الصوت ده كويس
زين: آلف مبروك يااسد باشا مش كنت تقول كنت جيت حضرت الفرح
ملاك خافت واستخبت ورا اسد
اسد بغضب:انت ايه الي جابك هنا اطلع بره بدل مااعمل تصرف مش هيعجبك
زين بخبث:بس طلعت تستاهل انك تجاوزها طلعت بطل انا اول اشوف الجمال ده اصل انا مكنتش باخذ بالي منها من كتر ماكنت بضربها وكده 
اسد بصوت عالي:وحياه امي لو مطلعتش دلوقتي بتعمل حاجه مش هتعجبك خالص
زين بضحك :كان زمان دلوقتي انا الي هنتقم منك علي كل حاجه عملتها معايا وطلع زين المسدس من جيبه ملاك اول ما شافته عيطت 
اسد:متخافيش ياملاكي انا معاكي ياحبيبتي
زين بضحك:مش هنخلص من جو الفيلم الرومانسي ده عارف انا هعمل إيه دلوقتي انا هقتلك وهاخد ملاك وههرب بيها بره
اسد بسخرية:ولا تقدر تعمل حاجه علشان انت ضعيف وجبان
زين بغضب:اتشاهد على روحك يابن الشرقاوي زين ضرب طلقه 
ملاك اسد حاسب ووقفت قدام اسد ؟؟
الدكتور بحزن: البقاء لله
اسد بغضب:انت اتجننت انت بتقول ايه ملاك مستحيل تسبني انت اكيد اتلغط بينها وبين حد صح ملاك عايشه هي قالتلي أن عمرها مهتسبني هي وعدتني بكده ياملاكككككك اسد زق الدكتور ودخل لاوضه العمليات بتاعت ملاك ملاك كانت نايمه علي السرير ومتوصله باجهزه
الممرضه:لو سمحت يافندم مينفعش كده
اسد بغضب:مش عايزه اسمع صوتك
اسد بدموع: ملاك ياحبيبتي الدكتور الاهبل ده بيقول انك موتي وسبتيني إنتي وعدتيني انك عمرك مهتسبيني صح انا مقدرش اعيش من غيرك ياملاكي انا متخيلتش حياتي بدونك انتي حبي الاول والاخير انتي الهواء الي بتنفسه هتسبيني لمين ردي عليا ياملاكي
الممرضه بصدمه:دكتور يادكتور المريضه نبضها رجع
الدكتور بصدمه :دي معجزه ازاي ده حصل
أسد بفرحه : أحمدك واشكرك يارب الف حمد وشكر ليك يارب
الدكتور:لو سمحت يااسد بيه لو سمحت أخرج بره علشان تشوف شغلنا
اسد انا مش هخرج من هنا غير اما اطمنا عليها
الدكتور:لو سمحت يااسد كل دقيقه خطر عليها بعد اذنك اتفضل أخرج
خرج اسد ولقي رقيه قاعده على الارض بتعيط
اسد:اهدي يامرات عمي ملاك هتبقي كويسه إن شاءالله النبض رجع ليها تاني
رقيه:انت بتتكلم بجد يااسد ملاك بنتي عايشه
اسد:ايوه يامرات عمي الدكتور معاها بكره
رقيه:يارب يابني يارب
هايدي:حتي في الموت حظك حلوه يالهوي دي تبقي مصيبه لو زين اعترف عليه اسد مش هيسبني في حالي
اسد: ادم
آدم: نعم يااسد 
أسد: عايزك تروح لزين الكلب وتعدمه العافيه لغايت اما يعترف مين الي قاله علي أن كتب كتابي انا وملاك
ادم:حاضر يااسد
في المخزن عند زين
آدم: يامرحب يامرحب نورت يازين
زين بغضب:ورحمه امي مهسيبكو فكوني خلوني امشي من هنا
آدم:تمشي فين ياراجل انت منور معانا كتير ده لسه اسد مجلكش هو بس بعتني علشان اعلمك درس محترم علي مايجي ليك ياروح امك
زين بغضب:متجبش سيره امي علي لسانك 
ادم ابتد يضرب في زين حامد لغايت اما وشه جاب دم
ادم:قولي ياروح امك مين الي قالك علي أن أسد هيتجوز ملاك
زين بخبث:حد قريب اوي اوي من اسد بلاش تعرف اصل اسد ممكن يحصله حاجه
ادم:متخلص ياروح امك 
زين:يعني عايز تعرف
ادم :انجز علشان متهورش عليك
زين:هايدي
ادم:هايدي مين بنت عم اسد انت اتجننت
زين بضحك:ايوه وكمان هي الي قالتلي علي كل حاجه وكانت عايزه تدمر ملاك واتفقت معايا علي كل حاجه اسد ابن صاحبك ده طلع اهبل اوي
ادم :اه ياولاد****
ادم بصوت عالي :رعدددد
رعد:نعم ياادم باشا
ادم :عايزه الباشا ياخد الواجب بتاعه المظبوط
رعد:اوامرك ياادم باشا
ادم خرج وهو مضايق معقول في بنت عم تبقي عايزه تاذي بنت عمها اسد لو عرف مش هيسبها بس لازم يعرف
في المستشفى
الدكتور خرج
اسد:طمني يادكتور ملاك كويسه صح
الدكتور بابتسامه: الحمد لله قدرنا ننقذها هنحطها اربعه وعشرين ساعه تحت الملاحظه وخلال اربعه وعشرين ساعه هتفوق أن شاء الله
رقيه:الف حمد وشكر ليك يارب الحمدلله
سنيه:مش قولتلك هتبقي كويسه
رقيه: الحمد لله ياسنيه
اسد:هو انا ينفع اشوفها
الدكتور للأسف ماينفعش دلوقتي لازم يفوت علي الاقل اربعه وعشرين ساعه
ادم:اسد ملاك عملت ايه بقت كويسه 
اسد بفرحه: ايوه الحمد لله وخرجت من العمليات
ادم: حمدالله على سلامتها ياصاحبي
اسد: الله يسلمك ياصاحبي انت عملت ايه مع زين اعترف
آدم:انا عظمته العافيه
اسد:ايوه اعترف يعني 
ادم : بعدين يااسد هيبقي اقولك 
اسد :هو ايه الي بعدين الي مشترك معاه ده يعتبر مشترك في محاوله قتل مراتي قول هو قالك ايه
ادم؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد: أنطق ياادم
ادم كان لسه هيتكلم قاطعته رقيه وهي بتقول لاسد
رقيه بفرحه:اسد ملاك فاقت
اسد:انتي بتكلمي بجد 
رقيه:اه والله الدكتور قال انها ابتدت تفوق وسمح ليها بالزيارة
اسد:طب انا جاي حالا
الدكتور:مدام ملاك فاقت والحمد لله بقت كويسه تقدرو تدخلوا
الكل دخل اوضه ملاك وكانت ملاك بتبتدي تفوق
ملاك بتوهان: انا فين
رقيه: ملاك ياحبيبتي إنتي كويسه في حاجه بتوجعك
ملاك :انا كويسه ياماما مفيش حاجه
حسين: حمدالله على السلامه ياحبيبتي
ملاك:الله يسلمك ياعمي
الكل سلم علي ملاك ماعدا اسد الي كان واقف ومش عارف يقول ايه
حسين حسن بيه فقال
حسين:طب نسيبهم شويه ياجماعه
الكل خرج من الاوضه مكنش في غير اسد وملاك
ملاك:انت واقف كده ليه يااسد
اسد راح ليها وحضنها وعيط 
اسد بدموع:عملتي كده ليه ياملاك ليه ضحيتي بحياتك علشاني 
ملاك: علشان انا مكنتش هقدر اعيش من غيرك وبعدين الي بيحب حد بيضحي علشان وانا مش بحبك يااسد انا بعشقك
أسد بدموع: يعني أنا ياملاك الي اقدر اعيش من غيرك انتي كل دنيتي ياملاك
ملاك باتسامه: ياحبيبي خلاص الي حصل حصل وبعدين انا كويسه اهو وزي القرده قدامك 
اسد:عيزاكي توعديني وعد ياملاك ان مهم حصل عمرك متعملي حاجه تأذيكي
ملاك:وعد
اسد:طب انتي دلوقتي كويسه في حاجه وجعاكي
ملاك:انا والله كويسه وزي الفل متشغلش بالك
اسد:ملاك انا عايز النهارده انام في حضنك ينفع
ملاك بكسوف ينفع
اسد راح ونام جمبها وبدأت تلعب في شعره
اسد: أنتي مكنتيش تعرفي أنا كان هيحصلي ايه لو حصلك حاجه انا مقدرش اعيش من غيرك ياملاكي
ملاك:ولا انا اقدر اعيش من غيرك 
بعد فتره
ملاك بتعب:اسد أنت نمت
أسد:لا في حاجه ياحبيبتي
ملاك:انا تعبانه اوي مكان العمليه بيوجعني
اسد بخوف: استني هجبلك الدكتور علي طول
ملاك: بسرعه يااسد والنبي
اسد نزل بسرعه وراح ينادي الدكتور
حسين:رايح فين يااسد
اسد:هنادي الدكتور يابوي ملاك تعبانه
رقيه:تعبانه ملها
اسد:مكان العمليه وجعها انا هروح انادي الدكتور بسرعه
رقيه:انا هدخلها
الكل دخل لملاك وملاك كانت بتعيط من الوجع 
رقيه:مالك ياحبييت امك 
ملاك بدموع:مش قادره ياماما
رقيه:اهدي ياحبيبت امك اسد راح يجيب التليفون
الدكتور دخل لملاك واسد كان معاه وقلبه وجعه علي دموع ملاك
الدكتور:ممكن تتفضلو بره 
الكل خرج واسد كان قلقان عليها اوي 
بعد فتره الدكتور خرج 
اسد :مالها 
الدكتور: مفعول البينج خلص فطبيعي أن مكان العمليه هيتعبها لفتره انا اديتها دلوقتي مسكن وهي نامت وهكتبلها علي مسكنات كتير لان الفتره الجايه مكان العمليه هيتعبها جدا ولازم تاخد مسكنات
اسد قلبه وجعه أوي على كلام الدكتور وأقسم أن هو هينتقم من كل الي كان السبب خرج اسد من المستشفى وهو متعصب وادم جري جري وراه
ادم :رايح فين يااسد استني
اسد:عايز ايه ياادم
ادم :رايح فين يااسد
اسد:رايح لابن******
ادم:استني يااسد انا جاي معاك
اسد:اركب ياادم اخلص
في المخزن 
نزل اسد من العربيه وهو متعصب
اسد اول مشاف زين نزل عليه ضرب جامد 
اسد:بسببك مراتي بتتألم يابن*****
ادم:خلاص يااسد سيبه هيموت في ايدك
اسد مكنش سامع حاجه كل الي كان شايفه هو وجع ملاك وهي بتتألم قعد يضرب في جامد
اسد بغضب:مين الي كان معاك يابن*****
زين بضحك : هو صاحبك محكلكش ولا ايه انت مقلتلهوش ولا ايه ياادم
اسد بغضب:اتكلم بدل مخلص عليك
زين:عايز تعرف مين الي كان معايا بس هتزعل اوي 
اسد :انت هتلعب معايا اتكلم قول
زين بضحك: هايدي بنت عمك
اسد بصدمه:انت بتقول ايه؟؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد بصدمه:انت بتقول ايه انت اتجننت
زين بضحك:هي بتبقي صعبه شويه بس معلش وبعدين أن قولت لصاحبك هو مقلكش 
اسد بص لادم وقاله 
اسد:انت كنت عارف 
آدم:يااسد صدقني انا كنت هقولك بس لما تطمن علي ملاك
اسد وجه كلامه لزين:عايز اعرف كل الي حصل بالتفاصيل
زين بضحك: بصراحه انا مشوفتش حد بيحب حد كده ياجدع البت طلعت بتحبك اوي وهي الي كانت عايزه رقمي بس معرفتش وانا جبت رقمها وعرفت منها أنها بتحبك وعايزه تخلص من ملاك وهي كمان الي قالتلي أن كتب كتابك انت وملاك النهارده بصراحه هي كانت متفقه معايا أن انا في يوم كتب الكتاب هخطف ملاك علي اساس ان هي هربت وأنا كنت مفهمها أن انا هعمل كده بس بصراحه انا مكنتش هعمل كده انا كنت هقتلك وهخلص منك بس طلعت زي القطط بسبع ارواح وملاك خدت الطلقه بدالك أنا معرفش انها بتحبك كده 
اسد بغضب:وقعد يضرب فيه متجبش سيرتها علي لسانك ياابن*****وحياه ربنا مهسيبك 
زين بضحك :مش هتقدر تعمل حاجه هتقتلني اقتلني وساعتها هتخش السجن قولي بقا هتسيب حبيبت القلب لمين 
اسد بغضب :ادم
ادم :نعم يااسد
اسد:عايز الاكل يتمنع منه والمياه كمان لغايت اما اشوف هعمل معاه ايه وخلي الرجاله تعمل معاه الواجب
ادم : حاضر يااسد 
زين بصراخ:ورحمه امي هسيبك يابن الشرقاوي وهنتقم منك علي كل حاجه عملتها معايا
اسد خرج من المخزن هو وادم 
ادم : هتعمل ايه يااسد
اسد ببرود :في ايه 
ادم :في هايدي هتعمل معاه ايه
اسد:اطمن الاول علي ملاك وهتعرف كل حاجه هندمها عل كل وجع اتألمته ملاك
ادم:انت هتروح فين دلوقتي
اسد:هروح المستشفى عند ملاك هي محتاجه لي 
ادم :طب استني هاجي معاك
اسد:لا انت تعبت معايا النهارده روح أنت استريح
ادم بضحك:انا دلوقتي متشرد 
اسد:قصدك ايه
ادم :انا جيت من المطار عليك علي طول علشان احضر كتب الكتاب وكنت مفكر أن انا هرجع تاني علي طول وحصل الي حصل وهمد الاجازه اسبوعين
أسد:طب خد مفاتيح القصر وروح استريح في الاوضه بتاعتي علي مااجي واوريك الاوضه بتاعتك وبعد كده هتقعد معانا الاسبوعين دول
آدم:شكر ياابو الصحاب
اسد:متقولش كده إحنا صحاب
اسد ركب العربيه وادم ركب عربيته 
اسد وصل المستشفى ودخل
حسين:كنت فين يااسد وسايب مراتك ليه 
اسد:كنت في مشوار يابوي
حسين:طب ادخل لمراتك
هايدي:هو انا ينفع ادخل معاك يااسد اشوف ملاك
اسد بصلها بصه رعبتها
حسين:سبيه يخش لمراته الاول وبعدين ابقي خشي بعدين
هايدي بخوف:تمام
اسد دخل لملاك ملاك اول مسمعت الباب بيتفتح صحيت
ملاك بزعل: كنت فين يااسد سبتني وروحت فين
اسد راح ليها وباس كف أيدها 
اسد: معلش ياملاكي كنت في مشوار صغير كده واول مخلصت جتلك علي طول
ملاك بطفوله:لا أنا زعلانه منك علشان اتاخرت عليا
اسد بضحك:وانا أعمل اي حاجه علشان ملاكي متزعلش مني قولي وانا هعملك الي انتي عايزاه
ملاك بفرحه:اي حاجة اي حاجه
اسد بضحك:مش مستريحلك قولي عايزه ايه
ملاك:  ممكن تخلي الدكتور يكتبلي علي خروج علشان انا مبحبش المستشفيات
اسد:مستحيل ياملاك الدكتور قال لازم تقعدي علي الاقل اسبوع هنا علشان الدكتور يتابع حالتك
ملاك: علشان خاطري يااسد انا مبحبش المستشفيات وحياتي عندك
اسد:قولت لا ياملاك
ملاك بزعل:ماشي شكراً ممكن تخرج بقي علشان عايزه انام 
اسد:بقي كده 
ملاك بطفوله:اه بعد اذنك أخرج علشان هنام
اسد:ماشي انا هخرج بس بمزاجي ياملاكي
اسد خرج من عند ملاك وهي بيضحك علي طفولتها
رقيه: ملاك عامله ايه دلوقتي يااسد
اسد: كويسه يامرات عمي بس عايزه تخرج من المستشفى
رقيه: ملاك مبتحبش المستشفى
اسد: أنا هروح أكلم الدكتور
في القصر عند ادم ادم راح القصر وفتح الباب
عائشه كانت فوق في اوضتها وسمعت الباب بيتفتح خافت لأن عارف ان أهلها كلهم في المستشفى
عائشه:يالهوي حرامي ده بس ازاي حرامي وهيفتح بالمفاتح يالهوي انا خايفه أنا هنزل وهجمد قلبي وهشوف في اي عائشه لبست الطرحه ونزلت بالراحه لقت حد قاعد في الصاله بس معرفتش مين علشان كان مديها ضهره عائشه افتكرته حرامي وصوتت
عائشه:اعععع حرامي الحقوني حرامي
ادم اتخض وقام 
آدم:اهدي ده انا اهدي
عائشه:بتخد نفسها افتكرتك حرامي معلش 
ادم: أنا مكنتش اعرف ان في حد هنا وخدت المفاتيح من اسد علشان استريح في اوضته
عائشه:البيت بيتك أنا طالعه اوضتي
ادم: عائشه
عائشه قلبها دق بسرعه لما ندي على إسمها
عائشه: نعم
ادم بحب: وحشتيني
عائشه: مينفعش ياادم
ادم : بقولك وحشتيني
عائشه: وأنا قولتلك مينفعش ياادم كل حاجه انتهت أنا طالعه اوضتي
ادم: أنتي ليه انانيه كده بقولك وحشتيني بدل متقوليلي وانت كمان بتنهي كل حاجه
عائشه بدموع:انا انانيه انت الي أناني ياادم انت الي مبتحبش غير مصلحتك وبس انت الي فضلت شغلك ومصلحتك عليا انت مش فاكر ايه الي انت عملته فيا انت سبتني في اكتر وقت كنت محتاجه ليك في وسافرت انت فضلت شغلك عليا عارفه يعني انت كسرت قلبي بسبب انانيتك انت خلتني اتعقد من كلمه حب بسببك انتي سبتني ست سنين سبتني ومشيت عارف يعني ايه تفركش خطوبتنا قبليها بااسبوعين وتسبني وتمشي علشان شغلك انت كسرت قلبي ياتري انا برضوا ألي انانيه انا بكرهك ياادم
ادم بحزن:يا عائشه اسمعيني
عائشه:مش عايزه أسمع حاجه وارجوك سيبني في حالي
عائشه طلعت اوضتها وقفلت علي نفسها الباب بالمفاتح وافتكرت كل الي حصل
فلاش باك
عائشه:انا فرحانه اوي ياادم ومش مصدقه أن خطوبتنا بعد اسبوعين انا مبسوطه اوي
ادم بحزن:وانا كمان
عائشه: مالك ياادم
ادم:عايز اقولك حاجه يا عائشه
عائشه: قول
ادم :في فرصه شغل حلوه ليا اوي ولازم اشتغلها
عائشه:هي دي حاجه تضايق الف مبروك
ادم :انا لازم اسافر بعد بكره
عائشه:تسافر بعد بكره ازاي
ادم: عائشه صدقيني الفرصه دي مش هتتكرر تاني ولازم مضيعهاش من ايدي 
عائشه بصدمه:طب وانا ياادم
ادم: عائشه انتي عارفه أن انا بحبك وعارفه كمان انا نفسي اشتغل بره
عائشه بدموع: ماتسبنيش ياادم مش شرط تشتغل بره في شغل كتير هنا علشان خاطري
ادم: مبقاش ينفع
عائشه:قصدك ايه
ادم بحزن:انا قطعت تذكره السفر ولازم أسافر بعد بكره
عائشه:طب وخطوبتنا الي بعد اسبوعين هتعمل فيها ايه
ادم : معرفش
عائشه مسحت دموعها انا هقولك تعمل ايه تعالي معايا
عائشه:بابا 
حسين:نعم ياحبيبتي
عائشه وهي بتحاول تكتم دموعها:انا مش عايزه اتخطب دلوقتي
ادم : عائشه
حسين:انتي بتقولي ايه انتي اتجننتي
عائشه:بعد اذنك يابابا انا عايزه اكمل تعليمي الأول ومش عايزه اتخطب
حسين:هي لعبه عيال مره عايزه تتخطبي ومره لا
عائشه بدموع:بابا بتحبني يابابا وافق علشان خاطري
حسين:انا موافق على المهزله دي يابني
عائشه:ايوه يابابا انا قولت لادم وادم وافق
حسين:صح ياادم
ادم بحزن:صح ياعمي
حسين:ماشي يا عائشه الي انتي عايزاه بس قسما بالله انتي مهتجوزي غير اما تخلصي تعليمك أما نشوف تعليم ايه الي انتي فشكلتي خطوبتك علشانه
عائشه:وانا موافقه
حسين: معلش ياادم يابني انا مش عارف اقولك ايه
ادم : محصلتش حاجه ياعمي
عائشه بصوت واطي لادم:كده تقدر تسافر ياادم وانت مستريح بس صدقني عمري مهسامحك بالتوفيق
وبالفعل سافر ادم ومن ساعتها عائشه اتغيرت خالص بقت تكره كلمه اسمها حب 
فلاش باك
عائشه بدموع:مسحتيل اسامحك ياادم
في المستشفي
ادخل دخل لملاك الاوضه ملاك اول مشافته عملت نفسها نايمه
اسد بخبث :ايه ده دي نايمه وانا الي كنت جاي اقولها أن هي هتطلع بكره هقولها بقي بكره
ملاك فتحت عينها:بجد يااسد
اسد:ايه ده إنتي صاحيه
ملاك:ايوه ايوه انت بتكلم بجد يااسد انا هطلع بكره
اسد:ايوه ياقلب اسد انا كلمت الدكتور ووافق بس لازم يكون معاكي ممرضه علشان تغيرلك علي الجرح
ملاك:ربنا يخليك ليا يااسد 
اسد: ويخليكي ليا ياملاكي بس في مقابل علي ده
ملاك:مقابل ايه
اسد شاور علي خده
ملاك بصدمه:انت قليل الادب
اسد بزعل مصتنع:أنا قليل الادب ياملاكي طب شكراً
ملاك:خلاص متزعلش انا اسفه خلاص هعمل الي انت عايزه تعالي قرب 
اسد قرب منها وملاك بسته من خده بكسوف
ملاك بكسوف:كده خدت المقابل بتاعك
اسد:مخدتوش كله بس ماشي علشان انتي تعبانه مش اكتر
ملاك بكسوف :انت قليل الادب علي فكره

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في اليوم التالي ملاك خرجت من المستشفى وكانت في العربيه هي واسد
اسد:ملاك انتي متاكده انك كويسه
ملاك:اه والله متخفش عليا وبعدين الممرضه هتبقي معايا
اسد: ماشي ياملاكي
بعد فتره
ملاك: أسد
اسد:نعم ياملاكي
ملاك:هو انت هتعمل ايه مع زين
اسد:ملكيش دعوه ياملاكي
ملاك: انا بس كنت عايزه اعرف
اسد بغضب: قولتلك ملكيش دعوه اعمل الي اعمله اسكتي بقي علشان صدعت
ملاك دمعت لأن صوته كان عالي عليها وخصوصاً أن السواق كان موجود
اسد حس بالذنب لأن خلاها تعيط ولام نفسه
ملاك فضلت ساكته طول الطريق لحد ما وصلو
دخلت ملاك القصر وكانت سانده علي اسد 
رقيه جريت عليها: حمدالله على السلامه ياحبيبتي انتي كويسه
ملاك:متخفيش ياماما انا كويسه والله
حسين: حمد الله على السلامه ياحبيبتي
ملاك:الله يسلمك ياعمي
الكل سلم علي ملاك ورقيه طلبت من ملاك أن هي تقعد معاهم في الصاله شويه 
ادم:كنت عايز اتكلم مع حضرتك في موضوع ياعمي
حسين:اتفضل يابني
ادم:انا كنت عايز اطلب ايد عائشه
عائشه بصدمه:انت بتقول ايه أنا مش موافقه
حسين: أسكتي يا عائشه
عائشه بغضب:بس أنا مش موافقه يابابا هتجوزني غصب عني
حسين راح عند وضربها بالقلم
حسين بغضب:صوتك ميعلاش علي ابوكي وانتي بتكلمي
عائشه بدموع:اول مره تضربني يابوي
حسين:واكسر راسك كمان لما تعلي صوتك عليا انتي نسيتي أن انا ابوكي ولا ايه وبعدين ادم باقي عليكي ولسه عايز يتجوزك بعد مرفضتي زمان ومن ساعتها وأنتي مش عايزه تجوزي ايه الي حصلك انا ابتديت أشك فيكي
عائشه بصدمه ودموع:تشك فيا يابابا
ادم بحزن: خلاص ياعمي انسي الي انا قولته
حسين: مفيش الكلام ده خطوبتك عليها يوم الخميس الجاي
عائشه بدموع:انا مش عايزه اتخطب لادم 
اسد: اديني سبب واحد يخليكي ترفضيه وانا مش هجوزهولك
عائشه بسخرية: أقول ياادم
ادم واقف حزين ومش عارف يتكلم لأن هي عندها حق في كل حاجه
عائشه بدموع:تعمل ايه يااسد لو ملاك فضلت شغلها عليك واختارت شغلها
اسد بص لملاك لان مش متخيل الفكره أساسا
حسين:قصدك إيه
عائشه بدموع:قصدي ان قبل خطوبتنا ادم جالي وقالي إن هو  هيسافر قبل خطوبتنا وطلع مجهز كل حاجه ولما سألته وقولتله طب وانا ياادم وخطوبتنا قالي بكل بساطة انتي عارفه يا عائشه أن انا كان حلمي أن اشتغل الشغل ده قولتله طب وخطوبتنا الي بعد أسبوع رد عليا وقالي مش عارف يا عائشه بس انتي عارفه أن ده حلم حياتي يعني بكل بساطه فضل شغله عليا ده الي خلاني اقولك إن مش عايزه اتخطب ليه  وفي الاخر انا طلعت الشريره وهو طلع الملاك البريء جاي بعد ده كله وعايز يخطبني ولو خطبني هيستقر هنا مش هيحصل لأن ادم كول عمره اناني ده حتي هو مكلمكش وقالك علي موضوع السفر انا مرضتش اقولك علشان عارفه كنت هتعملو ايه كنتو هتقعدو تواسو فيا وساعتها كان قلبي هيتكسر بدل المره ميه مره
عائشه: عايزين تعرفوا سبب تاني ولا ده كفايه
اسد بصدمه ووجهه كلامه لادم الكلام ده صح
ادم كان واقف حزين
اسد بغضب: انطق
ادم:اه
اسد بغضب شديد وراح عنده؟؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد قرب من ادم وضربه بالبوكس في وشه جامد لدرجه ان وشه جاب دم 
اسد بغضب:اطلع بره مش عايز اشوفك وشك هنا تاني
ادم بحزن:اسعني بس يااسد صدقني انا ندمان 
اسد:مش عايز اسمع منك حاجه ويلا اطلع بره ومش عايز اشوف وشك هنا تاني 
ادم بدموع:يااسد انا لسه بحب عائشه وبتمني إن هي تديني فرصه تانيه وصدقني لو ده حصل انا مش هسافر وهستقر هنا بس هي تديني فرصه ثانيه
اسد بغضب:مش هيحصل حتي لو هي وافقت انا مش موافق
ادم بحزن:انا همشي يااسد ومش هتشوفو وشي تاني بس انا عايزكو تسامحوني انا اسف يا عائشه انا فعلا اناني لاني ضيعتك من ايدي عن اذنكو
ادم مشي وهي حزين وبيلعن انانيته لانها خسرته اغلي حاجه عنده بس هفضل وراكي يا عائشه وهخليكي تحبيني زي الاول مستحيل اضيعك من ايدي
اسد:انا اسفه يا عائشه ان كنت بلومك كل السنين دي سامحيني
عائشه بحزن :ولا يهمك يااسد محصلش حاجه عن اذنكو إنا طالعه اوضتي
حسين:استني يا عائشه
عائشه:نعم يابوي 
حسين بدموع وخدها في حضنه:انا اسف ياقلب ابوكي تنقطع ايدي قبل ماامد ايدي عليكي سامحيني يابنتي
عائشه:بعد الشر عليك يابوي انا الي غلطانه واسفه اني عليت صوتي عليك سامحني😔
حسين:متقوليش كده يابنتي 
عائشه:عن اذنكو هطلع استريح شويه في اوضتي
الكل اتفضلي 
سنيه:ياحبيبت امك يابنتي
حسين:مش عايز اسمع صوت بنتك كويسه اهي عاد
ملاك بتعب:عن اذنكو ياجماعه هطلع اوضتي 
اسد:استني هطلعك 
ملاك بحزن:لا ماما هطلعني
اسد عرف إن هي لسه زعلانه منه
اسد راح عندها وشلها وسط صدمتها وكسوفها
ملاك بصدمه:انت بتعمل ايه نزلني لو سمحت
اسد:لا مش هنزلك
ملاك:علي فكره انا ليا رجلين وبعرف اطلع لوحدي
اسد مردش عليها وطلعها اوضتها وقعدها علي السرير
اسد بحزن:انا اسف ياملاكي بس صدقيني انا مكنش قصدي 
ملاك بحزن: عادي محصلش حاجه
اسد:انتي لسه زعلانه مني وانا مستعد اعمل ايه حاجه علشان تسامحيني
ملاك:مش عايزه حاجه يااسد ممكن بس تسبني ارتاح علشان تعبانه
اسد بحزن:ماشي ياملاكي لو عوزتي اي حاجه قوليلي
ملاك: شكراً
اسد نزل من عند ملاك وهو زعلان
حسين:تعالي ورايا علي المكتب يااسد
اسد:حاضر يابوي
دخل اسد المكتب مع ابوه 
اسد:خير يابوي
حسين: عرفت مين الي كان مشترك مع زين 
اسد بجمود: ايوه يابوي
حسين:مين 
اسد؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حسين:مين يااسد
اسد: هايدي بنت عمي يابوي
حسين بصدمه:انت بتقول ايه يااسد
اسد:هو ده الي حصل يابوي انا كنت مصدوم زيك في الاول بس للاسف ده حصل
حسين:مين الي قالك الكلام ده
اسد حكي لابوه كل حاجه قالها زين
حسين بغضب:البت دي لازم تتربي من اول وجديد وانا الي هربيها
اسد:استني بس يابوي هتعمل ايه لازم نفكر قبل مانعمل حاجه
حسين:ابعد من وشي يااسد 
حسين خرج من المكتب هو متعصب واسد وراه بيحاول يوقفه 
حسين بصوت عالي هز اركان القصر كله :هايددددددي
ابراهيم: في اي ياخويا بتزعق كد ليه
حسين:هتعرف كل حاجه دلوقتي لما بنتك تنزل
ملاك نزلت وهي خايفه لما سمعت صوت الزعيق الجامد 
ملاك بخوف:في اي يااسد عمي بيزعق ليه
اسد بحنان وخدها في حضنه:متخافيش ياقلب اسد مفيش حاجه إنتي ايه الي نزلك وانتي تعبانه كده
ملاك:انا اتخضيت من صوت الزعيق
هايدي نزلت بخوف وهي خايفه ليكون عمها عرف حاجه
هايدي بخوف:نعم ياعمي
حسين بغضب وضربها بالقلم جامد
الكل انصدم وصافيه خدت بنتها في حضنها
إبراهيم بغضب:بتضرب البت ليه ياخويا هي عملت اي عاد
هايدي كانت واقفه مرعوبه وبتعيط 
حسين:قولي لابوكي انتي عملتي اي يابت اخويا 
هايدي:كانت بتعيط ومابتردش
ابراهيم بغضب:انطقيييي ايه الي حصل
اسد:هقولك انا ياعمي
هايدي بخوف :ابوس ايدك يااسد متقولش لابويا علي حاجه انا مستعده ابوس رجل ملاك واتأسف ليها بس متقولش لابويا حاجه
ملاك كانت واقفه ومش فاهمه حاجه
ملاك:انا مش فاهمه حاجه ايه الي دخلني في الموضوع ده
ابراهيم بغضب: موضوع ايه الي مش عيزاني اعرفه ياهايدي
اسد:في إن هايدي كانت السبب في محاوله قتل ملاك
صافيه:يامرارك الطافح يابنتي يامصيبتك السوده ياهايدي
ابراهيم بغضب:مش عايز اسمع صوت اخرسي
ابراهيم :مين الي قالك الموضوع ده يااسد
اسد:زين ياعمي الي حكالي علي كل حاجه هايدي كانت متفقه مع زين وقالتله علي الميعاد بتاع  كتب كتابي انا وملاك واتفقت معاه بس هي مكنتش تعرف ان هو هيقتل حد هي كانت متفقه معاه إن هو هيخطف ملاك وساعتها هيكتب جواب بخط ملاك إن هي الي هربت وسابتني بس زين مكنش عايز كده كان عايز يخلص مني وحصل الي حصل 
ملاك كانت واقفه مصدومه من كل الي حصل معقول في بنت عم تعمل كده في بنت عمها
ابراهيم: الكلام ده حصل 
هايدي مكنتش بترد
ابراهيم بعصبية: انطقيييي
هايدي بغل:إه 
ابراهيم: ضربها بالقلم علي وشها
ابراهيم:ليه عملتي كل ده هي عملتلك ايه ردي عليا
هايدي بغل:عملتلي كتير اوي خدت مني اغلي حاجه في حياتي خدت اسد اسد ده بتاعي من وانا صغيره وانا بحبه واحنا متربين مع بعض تيجي هي وتاخده مني كده علي الجاهز تبقي بتحلم ايوه انا الي اتفقت مع زين مع إني متفقتش معاه إن يحصل قتل بس اتبسطت لما الطلقه جات فيها واتبسطت اكتر لما الدكتور قال انها ماتت بس للاسف طلعت بسبع ارواح لو رجع بيا الزمن تاني انا الي هقتلها علشان اسد بتاعي انا وبس اسد بيحبني انا صح
هايدي بضحك جنون:انت بتحبني انا صح يااسد انت هطلقها وهتجوزني صح رد عليا قولهم انك بتحبني
اسد بغضب:انتي لا يمكن تكوني بني ادمه انتي شيطانه انتي ايه يابنتي ماعندكيش قلب انتي تعرفي كان ممكن يحصلي ايه لو ملاك حصلها حاجه كانت حياتي هتدمر قولتلك كذا مره انك زي اختي عائشه لاكن انتي اتجننتي خالص وبعدين الي بيحب حد بجد بيتمني ليه السعاده وانا كانت ساعدتي مع ملاك لاكن انتي مفهمتش مده وانانيتك كانت ممكن تدمر حياتي لاكن انتي اتمنيتي ليا كل شر 
ابراهيم بتعب :اه قلبي قلبي الحقني ياخويا واغم عليه
حسين بخوف:اخويااااا
اسد: عمي؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حسين بخوف : اخويا مالك 
هايدي بخوف: بابا علشان خاطري فوق انا اسفه والله فوق والنبي
حسين بغضب:اطلب الدكتور بسرعه يااسد
اسد: حاضر يابوي
اسد راح بسرعه طلب الدكتور والدكتور جه
الدكتور:لو سمحتو اطلعو بره علشان اعرف أكشف عليه
الكل طلع وساب الدكتور مع ابراهيم في الأوضه بعد فتره خرج الدكتور
حسين :طمني يادكتور اخويا عامل اي
الدكتور:لازم يتنقل مستشفى حالا والا الحاله هتبقي في خطر
حسين بغضب:مستني ايه اطلب الدكتور بسرعه
الدكتور بخوف:حاضر 
طلب الدكتور الإسعاف والاسعاف جات وخدت ابراهيم وراحت المستشفى
هايدي كانت لسه هتروح معاهم 
صافيه بغضب:انتي راحه فين امشي اطلعي علي اوضتك 
هايدي بدموع:ماما علشان خاطري خليني اروح مع بابا والنبي
صافيه:متقوليش امك انا مش امك بعد الي انتي عملتيه ده اعتبري امك ماتت ابوكي لو حصله حاجه هتبقي انتي السبب انتي فاهمه يلا اطلعي علي اوضتك
هايدي:ماشي بس طمنيني والنبي
صافيه:حايفه عليه اوي وماخوفتيش لما عملتي مصيبتك السوده دي 
حسين: يلا ياصافيه الإسعاف جات
صافيه:حاضر ياخويا
ابراهيم راح المستشفى ودخل الاوضه بتاعت الكشف الكل كان واقف بره خايف عليه وحسين كان بيبكي لاول مره لانه مكنش بيعتبر ابراهيم اخوه كان بيعتبره كل حاجه
بعد ساعه الدكتور خرج من اوضه الكشف وكان علي وشه ملامح الحزن
اسد :عمي في اي يادكتور
الدكتور: للأسف عنده تضخم في القلب ولازم يدخل العمليات فوراً والا ممكن نفقد المريض بس 
حسين:بس اي يادكتور
الدكتور:نسيه نجاح العمليه 50٪
صافيه اول مسمعت كده اغم عليها 
ملاك بخوف:مرات عمي ؟؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملاك بخوف:مرات عمي
الدكتور:دخلوها بسرعه اوضه الكشف 
الممرضه جات ودخلت صافيه اوضه الكشف والدكتور دخل يكشف عليها بعد فتره الدكتور خرج
حسين بجمود:خير يادكتور
الدكتور:متقلقش ياحسين باشا انهيار عصبي مش اكتر انا اديتها حقنة وأن شاء الله هتبقي كويسه
ملاك: يارب
الدكتور:بعد اذنك ياحسين باشا ممكن تجيلي على المكتب بتاعي
حسين: حاضر
الدكتور دخل هو وحسين المكتب
الدكتور: للاسف لازم  نعمل العمليه في اسرع وقت لان كده خطر على المريض
حسين بجمود عكس إلي جواه: أعمل العمليه يادكتور وخليها على الله
الدكتور: ونعمه بالله كمان نصف ساعة هيدخل العمليات
حسين:تمام عن اذنك
الدكتور:اتفضل
حسين خرج من عند الدكتور وهو حزين
حسين:روح الحريم يااسد وتعالي ليا بعد كده
اسد:حاضر يابويا بس هو عمي هيعمل ايه
حسين بجمود: هيعمل العمليه كمان نص ساعه
سنيه:بس مش العمليه خطر عليه ياخويا
حسين بجمود:ولو معملش العمليه بعد الشر هيموت
أميره بعياط : ابويا هيبقي كويس ياعمي صح
حسين خدها في حضنه صح ياقلب عمك متقلقيش
عائشه:هايدي عماله ترن عليا من الصبح ومش عارفه اقولها ايه
حسين بغضب:متجبيش سيره البت دي قدامي هي السبب في كل حاجه وحشه يلا اسد خد امك ومراتك وأخواتك وروح وغير وتعالى كمان شويه
اسد بحزن: حاضر يابويا
اسد طلع من المستشفى هو وأمه واخواته وملاك وحسين كان في المستشفي
حسين بدموع:يارب اشفيه يارب انا مليش غيره من بعدك اشفيه وخلهولي يارب 
في العربيه اسد كان في العربيه هو وملاك وعيلته اسد كان بيدمع من غير ماحد يشوفه بس ملاك كانت شايفاه وكانت زعلانه عليه لأنها عارفه ان هو متعلق بعمه ابراهيم اوي وبيعتبرو اكتر من ابوه
اسد وصل القصر هو والعيله فتح أسد الباب لقي هايدي قاعده وبتعيط جامد
هايدي اول ماشافتهم جريت عليهم 
هايدي بدموع:اسد بابا عامل ايه كويس صح هو مجاش معاك ليه 
اسد بغضب:اطلعي دلوقتي علشان معملش حاجه هتندمي عليها
هايدي:انا مش هطلع غير لما اعرف بابا في ايه
اسد بغضب:هايدييييي
اميره بحزن:تعالي اطلعي معايا ياهايدي وانا هحكيلك علي كل حاجه
هايدي بدموع: يلا
طلعت هايدي هي واميره و عائشه الاوضه
هايدي بدموع: بابا عامل اي يااميره هو كويس صح
أميره بحزن:بابا هيعمل عمليه ياهايدي
هايدي بدموع:انتي بتقولي ايه
أميره:هو ده الي حصل وهو دلوقتي زمانه دخل العمليات
هايدي بدموع:يارب اشفيه يارب انا عارفه أن انا غلطانه بس هو ملوش ذنب يارب اشفيه
عائشه: أهدي ياهايدي أن شاء الله هيبقي كويس
هايدي بغل:كل ده بسبب ملاك والله مهسيبها
اميره بغضب:اسكتي بقي ايه الي حصلك ملاك ملهاش ذنب انتي بسبب انانيتك انتي الي وصلتينا يارتني مكنت عرفتك اصلا ياريتك كنتي فضلتي مع زين كان هيبقي احسن من القرف الي انا فيه ده علي الأقل انتو الاتنين شبه بعض   ولسه لغايت دلوقتي مش مقتنعه انك غلطانه ايه ياشيخه بقي ارحمينا
في اوضه اسد اسد كان بيطلع هدوم ليه وملاك كانت واقفه جانبه ومش عارفه تكلمه لان هو كان متعصب
ملاك:اسد 
اسد بغضب:عايزه ايه 
ملاك:انت بتكلمني كده ليه انا معملتش حاجه
اسد بغضب:لا عملتي انتي السبب في ده كله عندها حق هايدي انتي من ساعه اما دخلتي حياتي وانتي مابيجيش من وراكي غير المصايب وفي الاخر مش مقتنعه بده ارحميني بقي واطلعي من حياتي لأن حياتي اتلغبطط بسببك 
ملاك بدموع وصدمه:انا يااسد
اسد بغضب هو مش داري هو بيعمل ايه كل الي بيفكر في هو تعب عمه قدامه 
اسد:ايوه بقي افضلي عيطي علشان تصعبي عليا خلاص ياملاك دموعك مابقتش تفرق عندي ياريت تخرجي من حياتي بقي
ملاك:حاضر يااسد انا اسفه علي كل حاجه عملتهالك واوعدك اول مااطمن علي عمي مش هتشوف وشي تاني وكل واحد هيروح لحاله
خرجت ملاك من اوضه اسد وهي بتعيط ومش مستوعبه أن أسد قلها الكلام ده كله وحلفت أنها عمرها ماهتسمحه 
اسد غير هدومه وراح المستشفى عند عمه ولسه مكنش مستوعب الي عمله 
في المستشفي اسد راح لقي ابوه بيدمع
اسد بحزن:عمي طلع من العمليات يابوي 
حسين بحزن:لا بقاله اكتر من ساعتين جوه انا خايف عليه اوي 
اسد:متقلقش أن شاء الله هيبقي كويس
بعد فتره خرج الدكتور 
حسين بسرعه:طمني يادكتور اخويا عامل ايه
الدكتور بفرحه: الحمد لله العمليه نجحت هو كويسه وبقي زي الفل هنحطه بس تحت الملاحظه وكمان ٢٤ ساعه هيبقي كويس وهيفوق
اسد حضنه ابوه بفرحه وقعد يحمد ربنا 
حسين: الف حمد وشكر ليك يارب احمدك واشكرك يارب
اسد بفرحه: الحمد لله يابوي عمي بقي كويس
حسين: الحمد لله يااسد 
اسد:هي مرات عمي لسه مافقتش
حسين:لا المهم انت بس روح اتصل بيهم وقولهم أن عمك بقي كويس 
اسد:حاضر يابوي أسد خرج بره المستشفى علشان يكلمهم وفجاه افتكر الكلام الي قاله لملاك وان هو جرحها اوي وان هي اكيد عمرها ماهتسمحه
اسد بدموع:غبي غبي هضيعها من ايدك يارب انا مش عايز اخسرها انا مش عارف انا قولت كده ازاي يارب قويني يارب وماخلتنيش اخسرها انا من غيرها مش هعرف اعيش من غيرها اسد اتصل علي أمه 
اسد:الو ياامي
سنيه بحزن:ايوه ياحبيبي عملت ايه طمني علي عمك
اسد:متقلقيش عمي بقي كويس والعمليه نجحت
سنيه :بجد يااسد 
اسد:بجد ياامي وقوللهم بقي وانا إن شاءالله هاجي علي بكره علي مااكون اطمنت علي عمي 
سنيه: ماشي ياحبيبي تيجي بالسلامه
اسد:امي
سنيه: نعم ياحبيبي
اسد:هي ملاك فين
سنيه:في اوضتها بقالها كتير 
اسد:لما تشوفيها وقوللها اسد بيحبك
سنيه بضحك:مش صابر لما تيجي وتشوفها ماشي ياخويا يلا اقفل بقي علشان اقولهم
اسد قفل مع أمه هو بيلعن نفسه علي الي عمله في ملاكه
سنيه:اميره ياملاك يا عائشه أنزله بسرعه
الكل نزل وهو مخضوض 
اميره بخوف:في اي يامرات عمي ابويا حصله حاجه
سنيه بفرحه:لا ياحبيبتي ابوكي كويس وبقي زي الفل والعمليه نجحت كمان
هايدي: بتكلمي بجد يامرات عمي 
سنيه:أه والله
ملاك لهايدي واميره: حمدالله علي سلامته 
هايدي بنظره ندم :الله يسلمك
اميره: الله يسلمك ياحبيبتي
أميره :هو احنا كده مش هنروح نشوفه 
سنيه:مش عارفه بس هو اسد هيجي بكره وهيقول
ملاك:عن اذنكو إنا طالعه اوضتي
سنيه:استني ياملاك عايزه اقولك حاجه
ملآك بحزن:نعم
سنيه :اسد قالي اقولك إن هو بيحبك اوي 
ملاك ابتسمت بحزن وانا بحبك يامرات عمي
سنيه بضحك:ماشي ياختي ابقي قولهالو انتي 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في اليوم التالي
في المستشفى اسد كان قاعد مع ابوه مستنين الدكتور يخرج من اوضه الكشف ويقولهم الحاله عامله ايه بعد فتره الدكتور خرج من الاوضه
الدكتور: الحمد لله هو دلوقتي فاق وحالته اتحسنت وتقدرو تشوفوه
حسين: تمام شكراً ليك يادكتور
حسين دخل هو واسد الاوضه ولقي اخوه نايم على السرير وباين عليه التعب
حسين بفرحه أول مشافه: حمدالله على سلامتك ياخوي
ابراهيم بتعب: الله يسلمك ياخويا هو ايه الي حصل
حسين: كنت بتدلع مش اكتر خضتنا عليك 
ابراهيم: سلامتك من الخضه ياخوي 
حسين: المهم انت دلوقتي كويس
ابراهيم: الحمد لله
اسد: حمدالله على سلامتك ياعمي
ابراهيم: الله يسلمك يااسد يابني
صافيه دخلت عليهم بعد مفاقت 
صافيه بدموع: حمدالله على سلامتك أن شاء الله انا وانت لا
ابراهيم:متقوليش كده بعد الشر عليكي
صافيه:خضتني عليك اوي
ابراهيم: متخافيش عليا جوزك اسد ولا ايه يااسد
اسد بضحك: طبعاً ياعمي
حسين:تعالي يااسد نسيبهم شويه مع بعض
اسد:يلا يابوي
خرج اسد هو وابوه من الاوضه
حسين:روح انت يااسد استريح وطمنهم ومتخليش حد يجي انا كلمت الدكتور وقالي إن هو هيطلع بعد يومين وهيكمل علاجه من البيت
اسد:حاضر يابوي طب انت مش هتيجي 
حسين:لا انا هفضل شويه روح أنت علشان انت تعبت 
اسد: حاضر يابوي خلي بالك من نفسك
اسد مشي وهو فرحان أن هو هيروح يشوف ملاكه ويعتذر ليها اسد ركب العربيه وفضل يتصل علي ملاك ومابتردش عليه
اسد:اكيد لازم تكون زعلانه انا جرحتها اوي 
بعد فتره اسد وصل القصر بتاعه ودخل لقي الكل قاعد في الصاله ماعدا ملاك 
أميره: بابا عامل ايه يااسد
اسد: الحمد لله ياحبيبتي بقي كويس وفاق وزي الفل
أميره:بجد يعني أنا ينفع اروح اشوفه
اسد: أبويا قال لا هو كمان يومين وهيطلع
صافيه:تعالي يابني كل لقمه انت ماكلتش من امبارح
أسد:لا ياامي انا مش جعان هي فين ملاك 
رقيه: ملاك من الصبح في اوضتها ومانزلتش وطلعت اخبط عليها مردتش افتكرتها نايمه اطلعلها انت يابني
اسد بخوف:أنا طالع ليها بسرعه
اسد طلع اوضه ملاك وفتحها بسرعه بس ملقاش حد الخوف دب في قلبه اسد قاعد ينادي عليها في الأوضه بس مكنش في حد بيرد راح فتح الدولاب وملقاش هدوم وبالصدفة لقي جواب على الترابيزه راح بسرعه يقرأ الجواب وهو خايف فتح الجواب وكان مكتوب
اسد انت لما تقرأ الجواب ده انا مش هكون موجوده انا عايزك تعرف ان انا محبتش حد في حياتي قدك بس انت كسرتني اوي بكلامك يمكن كمان كسرتني اكتر مازين كسرني  ياريتني فعلاً معرفتكو زي مكنت بتقولي كنت علي الاقل مش هتكسر مرتين بس انت فعلاً عندك حق انا من ساعه اما دخلت حياتك وانت مبتشوفش غير المصايب انا اسفه لو في حاجه اذتك بسببي ارجوك طلقني يااسد ومدورش عليا حتي لو دورت مش هتلاقيني طلقني وشوف حياتك وانساني وانا كمان هشوف حياتي بس ارجوك خلي بالك من ماما وقولها أن انا بحبها اوي وكانت احلي ايامي حياتي الي قضتها معاكو
ربنا يوفقك في حياتك ويسعدك بس ارجوك لو لسه بتحبني طلقني. بحبك رغم انك كسرتني.
اسد بدموع: ملاكككككككككك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد بدموع: ملاكككككككككك
الكل سمع صوته طلعو بسرعه وهما مخضوضين 
رقيه بخوف:في اي يااسد وفين ملاك
اسد كان واقف بيدمع وفي ايده الجواب ومش بيرد
رقيه بصوت عالي:في اي يااسد بنتي ملاك فين
رقيه شافت الجواب في ايده خدته منه بسرعه
رقيه بدموع: عملت ايه في بنتي خليتها تسيب البيت انطق
اسد كان واقف ومش بيرد من الصدمه
سنيه بغضب:انطق يااسد عملت ايه في ملاك 
اسد :فاق لاول مره من صدمته وحكي ليهم كل حاجه
رقيه بدموع:اه ياحبيبي يابنتي ياتري انتي فين يابنتي منك لله يااسد انت السبب في كل حاجه انا غلطانه اني خليتك تجوزها هي قالتلي ياماما انا مش حمل حد يجرحني تاني ساعتها قولتلها اسد مستحيل يعمل كده بس عملت كده جرحت بنتي وماخلتنيش اشبع منها امشي مش عايزه اشوفك وشك هاتولي بنتي 
اسد بدموع: صدقيني يامرات عمي انا مكنش قصدي اجرحها والله انا اسف
رقيه:اسف اسف بعد اي بعد ماخليت بنتي تمشي وتسبني 
حسين طلع عليهم مره واحده
حسين:في اي يارقيه بتعيطي ليه ايه الي حصل
رقيه:اسال ابنك ياحسين احكيله يااسد
اسد مكنش قادر ينطق 
حسين بغضب:انطق يااسد 
رقيه :احكيلك انا طلما ابنك مش راضي يحكي 
رقيه:ابنك خلي بنتي تمشي من البيت ابنك كسر قلب بنتي بعد ماقلها كلام زي السم واتهمها إن هي السبب في تعب ابراهيم غير الكلام الي يكسر القلب انتو الاتنين السبب في الي حصل لبنتي كان فين عقلي لما خليتها تجوزك يااسد هاتولي بنتي انا عايزه بنتي هاتولي بنتي ومش هتشوفو وشنا تاني
حسين بغضب:الكلام ده حصل يااسد
اسد:يابوي انا مكنش قصدي صدقني
حسين بغضب ضرب اسد علي وشه لاول مره 
حسين بغضب:ياخساره تربيتي فيك اطلع بره مش عايز اشوف وشك تاني
اسد بدموع: انا فعلاً غلطان اوعدك يامرات عمي انا هرجعلك ملاك
رقيه بصتله بدموع وماردتش عليه
اسد خرج من القصر وهو بيدمع وبيلعن نفسه علي الي عمله في ملاكه 
اسد طلع تليفونه واتصل باادم
اسد:عايزك دلوقتي
ادم :نتقابل فين
اسد في المكان بتاعنا
ادم: مسافه السكه وهكون عندك
اسد راح قابل ادم 
ادم:خبر يااسد مالك
حكي اسد كل حاجه لادم
ادم:متقلقش ياصاحبي كل حاجه هتتحل بس المهم ان احنا ندور عليها النهارده قبل ماتسافر
اسد:انا تايهه ياادم ومش عارف اعمل اي
ادم:متقلقش ياصاحبي كل حاجه هتبقي بخير بس يلا ندور عليها
في مكان آخر عند ملاك
ملاك كانت ماشيه بتعيط ومش عارفه تعمل ايه 
ملاك وقفت مره واحده تستريح من المشي
ملاك :انا لازم اسافر مصر كده ممكن اسد  يعرف مكاني
مجموعه شباب
واحد :اوبا ايه رايك في المزه الي قاعده هناك دي 
واحده تاني :جامده اوي 
الشخص:طب اي
الشخص الآخر : يلا
الشاب راح عند ملاك
الشاب:ايه ياقمر الي مقعدك لوحدك كده
ملاك بخوف:بعد اذنك سبني 
الشاب:احنا هنسبطك 
ملاك قامت بخوف وبقت تبعد بضهرها
الشاب بضحك:راحه فين بس الحته دي مقطوعه 
ملاك بخوف قعدت تجري منهم وهي خايفه وبتعيط 
ملاك اتكعبلت ووقعت
الشاب بضحك:قولتلك مش هتعرفي تهربي
ملاك بدموع:انتو عايزين مني ايه ارجوكو سبوني
الشاب:احنا هنبسطك
ملاك مسكت بطنها وقعدت تصوت 
ملاك:اه مش قادره باطني اه 
الشاب بص عليها لقي بطنها بت*جي*ب د*م 
ملاك وقعت علي الارض من الوجع وبطنها عماله تنزف
الشاب بخوف:يلا ياعم البت شكلها بتموت
الاتنين جريو وسابو المسكينه بت*نز*ف
ملاك كانت نايمه علي الارض وب*ت*نز*ف جامد ملاك قبل ماتفقد الوعي 
ملاك:اسد
اسد قلبه اتقبض مره واحده
ادم :في اي يااسد مالك 
اسد: ملآك في حاجه ياادم 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادم:في اي يااسد
أسد:مش عارف ياادم بس قلبي وجعني مره واحده حاسس ان ملاك حصلها حاجه
ادم بحزن علي صديقه متقلقش يااسد مفيش حاجه أن شاء الله
في الجهه الأخري 
كان في شاب بيسوق عربيته وبيتكلم في التليفون
الشاب:الو ياامي لنا خلاص قدامي ساعه وجاي علي طول متقلقيش عليا 
الأم: ماشي ياحبيبي متتاخرش علشان أنا عملالك كل الاكل الي بتحبه
الشاب بضحك: تسلم ايدك ياحبيبتي ربنا يخليكي ليا
الأم:ويخليك ليا ياحبيبي يلا انا هقفل بقي علشان تعرف تسوق
الشاب:ماشي ياحبيبتي مع السلامه
الشاب كان سايق العربيه بس وقف مره واحده لما شاف ملاك فاقده الوعي وب*تن*زف جامد
الشاب نزل من العربيه 
الشاب بخضه:يانهار ابيض  البنت بتموت حاول يفوقها بس مكنتش بتستجيب
الشاب:انا اعمل اي دلوقتي أو سبتها هتموت وضميري هيوجعني خلاص أنا هوديها المستشفى
الشاب: شال ملاك وحطها في العربيه وساق باقصي سرعه لأقرب مستشفي
عند أسد
ادم: اسد احنا دورنا في كل حته مش لاقينها والوقت أتأخر ولازم تروح ترتاح
اسد بغضب: أنا مش همشي غير وملاك معايا
ادم:يااسد اهدي بس روح ارتاح وبكره هندور في المستشفيات والأقسام
اسد بدموع:اروح ازاي ياادم وهي مش موجوده وهقول لمرات عمي ايه انا تعبان اوي ياادم
ادم:أن شاء الله هتلاقيها يااسد متقلقش والله
اسد ركب العربيه هو وادم وراحو القصر 
اسد دخل هو وادم القصر 
رقيه بخوف:لقيت ملاك يااسد هي كويسه هي فين مجتش معاك ليه
اسد بحزن:انا ملقتش ملاك يامرات عمي
رقيه بصراخ:منك لله يااخي حسبي الله ونعم الوكيل أنا غلطانه اني جوزتهالك 
اسد خدها في حضنه 
اسد بحزن: صدقيني يامرات عمي ملاك هترجع وهتبقي في حضنك 
في المستشفى عند ملاك
الشاب بصوت عالي دكتور بسرعه
الدكتوره دخلها علي اوضه الكشف بسرعه 
الشاب دخل ملاك اوضه الكشف وخرج يستني بره 
كان واقف وزعلان علي حاله المسكينه الي ميعرفش ايه الي حصلها وفين أهلها وفاجاه تليفونه رن 
الشاب :ايوه ياامي
الأم بخوف: أنت فين يايونس
يونس:انا في المستشفي ياامي
الأم بخوف: مستشفى اي انت كويس ياحبيبي ايه الي حصلك
يونس:اهدي ياامي انا كويس بس كل الحكايه أن لقيت بنت واقعه علي الارض وفاقده الوعي وبت*ن*زف فاجبتها المستشفي
الام بخوف:وانت مالك يابني
يونس:هو ايه الي مالي ياامي انتي الي معوداني أن اساعد حد واقع في مشكله
الام:صح ياحبيبي بس انا خايفه عليك مش اكتر
يونس: متقلقيش ياحبيبتي انا بس هطمن عليها وبعدين هاجي علي طول
الأم:ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك
يونس:انا هقفل دلوقتي علشان الدكتوره خرجت
الام:ماشي ياحبيبي
الدكتوره:انت تقربلها ايه
يونس:مقربلهاش حاجه انا لقتها واقعها في الشارع فاجبتها هي عندها اي
الدكتوره: للأسف لازم تدخل العمليات لانها كانت مضروبه بالنار قبل كده وعملت عمليه وللأسف تعرضت لخبطه جامده في مكان الجرح وده ادي أن هو الجرح يتفتح ويتلوث ولازم حالا ندخلها العمليات وغير أن في جرح كبير في دماغها 
يونس:طب دخلوها المهم أن هي ميحصلهاش حاجه
الدكتوره:لازم حد يجي من أهلها علشان يمضي علي الاوراق وبعدين تقدر تدخل العمليات
يونس:انا معرفش حد من أهلها ينفع انا امضي 
الدكتوره:ايوه ينفع بس حضرتك هتتكلف بكل حاجه حتي لو حصلها حاجه
يونس:انا موافق بس ارجوكي تنفيذها 
الدكتوره:أن شاء الله حضرتك انزل تحت في الاستقبال ادفع المصاريف وتمضي علي الورق
يونس:تمام
يونس نزل تحت في الاستقبال وكان حزين اوي علي حال البنت المسكينه الي ممكن تموت في لحظه 
يونس مضي علي التقارير ودفع المصاريف وطلع فوق يستناها قصاد اوضه العمليات
يونس رن علي ولدته 
الام:يونس حبيبي عامله اي الي حصل البنت كويسه
يونس بحزن: للاسف لا ياامي البنت حالتها وحشه ودخلت العمليات
الام بخضه:عمليات اي يابني ايه الي وصلها لده كله
يونس:انا مش عارف ياامي ايه الي وصلها لكل ده بس هي كانت واخده طلقه قبل كده وعملت عمليه والعمليه بتاعها والجرح تلوث وغير الجرح الي في دماغها
الام :ياحبيبتي يابنتي ربا يشفيها يارب انت هتعمل ايه دلوقتي
يونس:انا هستناها لغايت انا تفوق واطمن عليها
الام :ماشي ياحبيبي بس خلي بالك من نفسك
يونس:حاضر ياامي
بعد فتره الدكتوره خرجت من العمليات وباين علي وشها الإرهاق
يونس:طمنيني يادكتوره البنت كويسه
الدكتوره: الحمد لله احنا انقذناها بصعوبه للأسف فضلت وقت كبير جدا تن*ز*ف  وقعدنا وقت كبير علي مانوقف النزيف وقدرنا أن احنا نوقف نزيف المخ لأن هي اتعرضت لنزيف في المخ نتيجه الإصابة  لاكن الحمد لله ه‍ي دلوقتي كويسه وهننقلها اوضه عاديه دلوقتي
يونس: شكراً يادكتوره
الدكتوره:العفو عن اذنك
يونس:اتفضلي
بعد فتره ملاك اتنقلت اوضه عاديه 
يونس دخل الاوضه يطمن عليها لقاها ابتدت تفوق فرح جدا
يونس:انتي كويسه ياانسه
ملاك:انت مين وانا فين وايه الي حصل
يونس بصدمه:انتي مش فاكره حاجه من الي حصل
ملاك:لا
في القصر رقيه كانت قاعده بتعيط وحاضنه صورتها هي وملاك
رقيه:ياحبيبتي يابنتي ياتري انتي كويسه ولا لا انتي قلبي وجعني عليكي اوي 
سنيه:اهدي ياختي أن شاءالله هي كويسه وهترجع تاني والله
في الاوضه عند اسد كان قاعد وبيعيط وبيتفرج علي صوره هو وملاك
اسد بدموع : سامحيني ياملاكي انا عارف ان إنا غلطان بس صدقيني مكنش قصدي حاجه ارجعي وانا هعوضك عن كل حاجه يارب رجعهالي يارب انا ماليش غيرها يارب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بصدمه:انتي مش فاكره حاجه
ملاك:لا انا وفين وانت مين ايه الي حصل
يونس بحزن:انا لقيتك فاقده الوعي وبت*ن*زف*ي وجبتك علي المستشفي انتي متعرفيش ايه الي حصلك 
ملاك بدموع:انا مش فاكره اي حاجه خالص 
يونس:ثواني انا هنادي علي الدكتوره
يونس خرج ينادي علي الدكتوره والدكتوره دخلت اوضه ملاك
يونس:هي دلوقتي يادكتوره مش فاكره اي حاجه خالص اي السبب
الدكتوره: ممكن تخرج علشان اكشف عليها 
يونس تمام 
بعد فتره الدكتوره خرجت ليونس
يونس:ممكن اعرف السبب الي خلاها مش فاكره حاجة
الدكتوره:ده طبيعي يااستاذ يونس هي اتعرضت لضربه كبيره في راسها وده خلاها تفقد الذاكره بس الحمد لله ده فقدان مؤقت مع العلاج ومع الوقت هترجعلها بس ارجو انك ماتضغطش عليها لان ده ممكن يقصر علي صحتها 
يونس تمام يادكتوره شكرا لحضرتك بس ممكن اعرف هي هتخرج امتي 
الدكتوره: بكره إن شاءالله
يونس:تمام
الدكتوره:عن اذنك
يونس دخل لملاك الي كانت قاعده بتعيط 
يونس : ممكن اعرف بتعيطي ليه 
ملاك وهي بتمسح دموعها:مابعيطش 
يونس بضحك:والله امال ده ايه قطره 
ملاك بعياط :هو انا كده ماليش اهل ومش هفتكر اي حاجه خلاص
يونس:ومين قال كده انتي بس عندك فقدان ذاكره مؤقت والدكتوره قالتلي إن كلها فتره وهترجعي ذي الاول واحسن
ملاك:بجد
يونس بابتسامه:بجد
ملاك:انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد لولاك كنت زماني ميته 
يونس: متقوليش كده انا عملت الي اي حد مكاني كان هيعمله
يونس:قوليلي بقي انتي اسمك اي ولا مش فاكره اسمك
ملاك: لا لا فكراه انا اسمي ملاك
يونس بتوهان ملاك وانتي فعلاً ملاك
ملاك:نعم
يونس: قصدي ان اسمك حلو المهم انا كلمت الدكتوره وقالتلي انك هتخرجي بكره
ملاك بحزن:طب انا هروح فين لما اطلع من المستشفي
يونس: هتيجي معايا البيت 
ملاك: نعم انت اتجننت
يونس: شكراً ياستي انا مامتي عايشه  معايا هي واختي انا مش عايش لوحدي
ملاك:انا اسفه
يونس: عادي ولا يهمك
ملاك:بس انا كده تقلت عليك اوي 
يونس:متقوليش كده إنتي زي اختي انا هنزل دلوقتي اجبلك اكل علشان انتي ماكلتيش حاجه
ملاك:ماشي بس بشرط
يونس:اي هو
ملاك:تاكل معايا
يونس بضحك: ماشي ياستي 
يونس نزل يجيب لملاك اكل وساب ملاك قاعده في الاوضه بتحاول تفتكر اي حاجه
# في الصعيد
الكل كان قاعد علي السفره حزينه 
حسين:محدش بياكل ليه
رقيه: انا ماليش نفس انا نطلع استريح عن اذنكو
حسين:اقعدي كل يارقيه انتي ماكلتيش حاجه من الصبح
رقيه بحزن:حاضر
حسين:فين اسد ياسانيه
سانيه :نايم ياخوي فوق تعبان شويه
في الاوضه عند اسد 
اسد كان قاعد بيتمرن وبيطلع كل عصبيته في الملاكمة
اسد بغضب:غبي انت الي ضيعتها من ايدك ملاك راحت خلاص غبي يااسد
اسد قعد علي السرير يعيط ومش قادر يستوعب إن ملاك مشيت ومبقتش موجوده
اسد بدموع:اههههه يارب رجعهالي انا مليش غيرها هي اكترر انسانه حبتها يارب إنا عارف ان إنا غلط كتير بس هي ملهاش ذنب يارب تحميها يارب 
#في المستشفي
ملاك: مش قادره شبعت خلاص الحمد لله
يونس:خلصي الطبق بتاعك كله 
ملاك: بجد مش قادره يااسد
يونس:اسد مين
ملاك:انا قولت اسد
يونس :اه
ملاك:مين اسد ده
يونس:ده اكيد حد كنتي تعرفيه وقريب منك علشان كده قولتي اسمه دي حاجه حلوه كده هتبتدي ترجعلك الذاكرة
ملاك:هي حاجه حلوه بس انا معرفش مين اسد ده 
يونس:انا مش عايز اضغط عليكي علشان صحتك انتي اكيد هتفتكري مع الوقت
ملاك:تمام
يونس: يلا بقي علشان تنامي
ملاك: حاضر بس انت هتنام فين
يونس:انا هنام علي الكنبه هنا 
ملاك:احم 
يونس:متخافيش انا مستحيل اعمل اي حاجه انا متربي كويس وعارف ربنا وبعدين لو حصل اي حاجه تقدري تصوتي ملاك:انا اسفه مش قصدي
يونس :اولا مش كل حاجه تتاسفي وبعدين اي بنت مكانك هتخاف خصوصاً من حد متعرفهوش 
 ملاك :انا غلطانه لان بعد الي انت عملته معايا مينفعش اخاف منك انا آسفه بجد
يونس بابتسامه:عادي ولا يهمك يلا نامي علشان تعرفي تصحي
ملاك:تصبح على خير
يونس:وانتي من اهل الخير
نامت ملاك وهي بتفكر في مصيرها الجاي وحياتها المجهوله
في الصباح 
صحيت ملاك علي صوت خبط فتحت عينيها لقت يونس بيحط علي صنيه الفطار على الترابيزه
ملاك: صباح الخير
يونس: صباح النور يلا علشان تفطري
ملاك:حاضر بس انا عايزه اغسل وشي
يونس:ثواني هجبلك ممرضه
ملاك: تمام شكراً
في الصعيد
كان كلهم قاعدين على السفره وفاجاه الباب خبط 
عائشه راحت تفتح لقت ادم
ادم بحزن: ازيك يا عائشه
عائشه: الحمد لله كويسه اتفضل
اسد:في حاجه ياادم
ادم: ايوه
اسد: في اي
ادم: النهارده الصبح الاستقبال بتاع مستشفه***كلموني وقالولي إن في حد جالهم بنفس مواصفات ملاك واسمها
اسد:انت بتقول اي ملاك كويسه
رقيه بدموع:بنتي كويسه صح 
ادم:اهدو ياجماعه هي كويسه وخرجت من العمليات امبارح
اسد:عمليات اي ايه الي حصلها
ادم:مارضوش يقولو حاجه غير لما نروح 
اسد:يلا بسرعه انت مستني اي 
اسد ركب هو وادم العربية 
اسد كان بيسوق باقصي سرعه عنده
ادم: اهدي يااسد هدي السرعه
اسد كان بيسوق ومبيردش عليه لغايت اما وصل المستشفى
اسد دخل المستشفى ووصل عند الاستقبال
اسد:لو سمحتي في حاله جات ليكو امبارح ودخلت العمليات
الموظفه: يافندم في كذا حد دخل العمليات امبارح
ادم:لو سمحتي احنا كنا امبارح بندور علي مرات اخويا وعملنا. بلاغ وبلغنا المستشفيات اي حد يجيلو حد بمواصفتها واسمها يتصل علينا والنهارده جالي اتصال وقالولي إن هي هنا
الممرضه:ممكن اشوف شكلها 
اسد: صورتها اهي اتفضلي
الموظفه:ايوه يافندم هي فعلاً جات امبارح وكانت عندها اصابه في دماغها والجرح في با*طنا*ها كان متلوث ودخلت العمليات وخرجت امبارح من العمليات 
اسد:ممكن اعرف هي في اوضه كام
الممرضه:للاسف يافندم هي مشيت النهارده مش الشاب الي كان جايبها
اسد:نعمممم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسد بدموع: ملاككككككككك
الكل سمع صوته طلعو بسرعه وهما مخضوضين 
رقيه بخوف:في اي يااسد وفين ملاك
اسد كان واقف بيدمع وفي ايده الجواب ومش بيرد
رقيه بصوت عالي:في اي يااسد بنتي ملاك فين
رقيه شافت الجواب في ايده خدته منه بسرعه
رقيه بدموع: عملت ايه في بنتي خليتها تسيب البيت انطق
اسد كان واقف ومش بيرد من الصدمه
سنيه بغضب:انطق يااسد عملت ايه في ملاك 
اسد :فاق لاول مره من صدمته وحكي ليهم كل حاجه
رقيه بدموع:اه ياحبيبي يابنتي ياتري انتي فين يابنتي منك لله يااسد انت السبب في كل حاجه انا غلطانه اني خليتك تجوزها هي قالتلي ياماما انا مش حمل حد يجرحني تاني ساعتها قولتلها اسد مستحيل يعمل كده بس عملت كده جرحت بنتي وماخلتنيش اشبع منها امشي مش عايزه اشوفك وشك هاتولي بنتي 
اسد بدموع: صدقيني يامرات عمي انا مكنش قصدي اجرحها والله انا اسف
رقيه:اسف اسف بعد اي بعد ماخليت بنتي تمشي وتسبني 
حسين طلع عليهم مره واحده
حسين:في اي يارقيه بتعيطي ليه ايه الي حصل
رقيه:اسال ابنك ياحسين احكيله يااسد
اسد مكنش قادر ينطق 
حسين بغضب:انطق يااسد 
رقيه :احكيلك انا طلما ابنك مش راضي يحكي 
رقيه:ابنك خلي بنتي تمشي من البيت ابنك كسر قلب بنتي بعد ماقلها كلام زي السم واتهمها إن هي السبب في تعب ابراهيم غير الكلام الي يكسر القلب انتو الاتنين السبب في الي حصل لبنتي كان فين عقلي لما خليتها تجوزك يااسد هاتولي بنتي انا عايزه بنتي هاتولي بنتي ومش هتشوفو وشنا تاني
حسين بغضب:الكلام ده حصل يااسد
اسد:يابوي انا مكنش قصدي صدقني
حسين بغضب ضرب اسد علي وشه لاول مره 
حسين بغضب:ياخساره تربيتي فيك اطلع بره مش عايز اشوف وشك تاني
اسد بدموع: انا فعلاً غلطان اوعدك يامرات عمي انا هرجعلك ملاك
رقيه بصتله بدموع وماردتش عليه
اسد خرج من القصر وهو بيدمع وبيلعن نفسه علي الي عمله في ملاكه 
اسد طلع تليفونه واتصل باادم
اسد:عايزك دلوقتي
ادم :نتقابل فين
اسد في المكان بتاعنا
ادم: مسافه السكه وهكون عندك
اسد راح قابل ادم 
ادم:خبر يااسد مالك
حكي اسد كل حاجه لادم
ادم:متقلقش ياصاحبي كل حاجه هتتحل بس المهم ان احنا ندور عليها النهارده قبل ماتسافر
اسد:انا تايهه ياادم ومش عارف اعمل اي
ادم:متقلقش ياصاحبي كل حاجه هتبقي بخير بس يلا ندور عليها
في مكان آخر عند ملاك
ملاك كانت ماشيه بتعيط ومش عارفه تعمل ايه 
ملاك وقفت مره واحده تستريح من المشي
ملاك :انا لازم اسافر مصر كده ممكن اسد  يعرف مكاني
مجموعه شباب
واحد :اوبا ايه رايك في المزه الي قاعده هناك دي 
واحده تاني :جامده اوي 
الشخص:طب اي
الشخص الآخر : يلا
الشاب راح عند ملاك
الشاب:ايه ياقمر الي مقعدك لوحدك كده
ملاك بخوف:بعد اذنك سبني 
الشاب:احنا هنسبطك 
ملاك قامت بخوف وبقت تبعد بضهرها
الشاب بضحك:راحه فين بس الحته دي مقطوعه 
ملاك بخوف قعدت تجري منهم وهي خايفه وبتعيط 
ملاك اتكعبلت ووقعت
الشاب بضحك:قولتلك مش هتعرفي تهربي
ملاك بدموع:انتو عايزين مني ايه ارجوكو سبوني
الشاب:احنا هنبسطك
ملاك مسكت بطنها وقعدت تصوت 
ملاك:اه مش قادره باطني اه 
الشاب بص عليها لقي بطنها بت*جي*ب د*م 
ملاك وقعت علي الارض من الوجع وبطنها عماله تنزف
الشاب بخوف:يلا ياعم البت شكلها بتموت
الاتنين جريو وسابو المسكينه بت*نز*ف
ملاك كانت نايمه علي الارض وب*ت*نز*ف جامد ملاك قبل ماتفقد الوعي 
ملاك:اسد
اسد قلبه اتقبض مره واحده
ادم :في اي يااسد مالك 
اسد: ملآك في حاجه ياادم
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-