رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول بقلم خوله

رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول بقلم خوله

رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لمياء نبيه رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول

رواية قدري ورد بقلم خوله

رواية قدري ورد كاملة جميع الفصول

سميحة: أكرم أنت لازم تتجوزها
أكرم:وأنا أتزوج الطفلة دي ليه دي عندها 15 سنة يا ماما 
سميحة:أنت مش شايف حيعملوا فيها إيه دي حتتجوز واحد 
قد جدها 
أكرم بغضب:وأنا مالي الله
سميحة:إنت من إمتى كده يا أكرم إنت بقيت مش بتحس 
خالص 
أكرم بغضب:هو لما أرفض أتجوز وحدة طفلة أبقى مش 
بحس
سميحة بحزم:ده آخر كلام عندي يا أكرم دي بنت صاحبتي 
ومش حسمح أنها تتعذب يا تتجوزها يا أسيبلك البيت
أكرم:بتلوي ذراعي يا ماما
سميحة:أنا مش حستحمل أشوفها بتتعذب يا حبيبي أنها 
وصتني عليها 
أكرم بهدوء:طيب يا ماما 
سميحة بفرحة:يعني حتتجوزها يا أكرم 
أكرم:آه يا ماما حتجوزها 
سميحة:طيب نروح المسا نطلبها ونكتب كتابكم وترجع معانا 
البيت
أكرم:زي ما تحبي 
ومشي وخلاها ركب السيارة وراح عند صاحبوا دق الباب 
فتحلوا حمزة 
حمزة:مالك يا أكرم وشك مش بيتفسر 
أكرم:مش تباركلي  يا حمزة خالتك حتجوزني بنت عمرها 15 
سنة 
فتح بقو بصدمة:نعمممم 
أكرم:آه يا سيدي وكتب كتابي المسا 
حمزة:براحة عليا يا أكرم أستوعب هي مين دي 
أكرم:بنت طنط نجوى 
حمزة:العيلة ورد
أكرم:آه حتبقى حرمي المصون 
حمزة:وإنت موافق عادي 
أكرم:أصل خالتك حتسيبلي البيت لو ما وافقتش 
حمزة:هيا خالتي جنت ولا إيه 
أكرم:والله مش بإيدي غير أتجوزها أسبوعين ثلاثة كدة 
وأطلقها
حمزة: طيب يا أكرم جرب يمكن تحبها 
أكرم :أحب مين يا إبني أنا طول عمري ما فتحتش قلبي 
لوحدة ست أقوم أحب طفلة أسكت يا حمزة بالله عليك 
حمزة:طيب طيب آسفين يا سي أكرم 
أكرم بغضب:طب والله لطفشها فيومين 
حمزة:ههههه إنت إبتديت 
أكرم بشر: آه إبتديت 
غمزلوا حمزة:طب يا الله نجهز عشان كتب الكتاب 
أكرم: ما تلم نفسك يا إبني هو أنت صدقت ولا إيه 
حمزة: ههههه آسفين آسفين
قاموا راحوا فيلا أكرم وخذوا سميحة فالسيارة معاهم
سميحة:أنت جاهز يا أكرم 
أكرم بزهق:آه يا ماما  
سميحة بغضب:جاهز إيه فين الورد يا أكرم 
أكرم:ورد إيه يا ماما هو انتي صدقتي 
سميحة: وقف جنب محل ورد وخذ بوكيه 
أكرم بزهق:  يا رب صبرك طيب طيب
وقف ونزل يجيب ورد ورجع 
أكرم:راضية كده 
سميحة بفرحة:راضية راضية 
كملوا لبيت أعمام ورد وصلوا ونزلوا 
سميحة:يا الله أنا كلمتهم قبل وهوما موافقين
أكرم بهمس: هما يطولو يرفضوا أصلا 
سميحة:بتقول حاجة يا أكرم 
أكرم:لا ولا حاجة قلتلك يالا ندخل 
دخلوا مع بعض كان بيت عادي استقبلهم عم ورد 
إسماعيل: تفضلوا نور البيت كلو 
سميحة:متشكرين 
دخلوا قعدوا وجات مرت عم ورد وقعدت معاهم
سميحة:إحنا حندخل فالموضوع إحنا حينا نطلب ورد لإبني 
أكرم 
إسماعيل بتعجل:وإحنا موافقين نتفق على المهر بقى
سميحة بانزعاج:إنت مش حتسأل ورد 
إسماعيل:البنات ما عندهمش كلمة إلي يقولو كبير العيلة 
يمشي عل الكل
سميحة:طيب ورد فين 
توتر:ورد جوة 
سميحة:مش حتيجي تسلم علينا 
إسماعيل:نكتب الكتاب وتاخذوها على طول 
إتفقوا على النهر وطلب فلوس كثير أوي ووصل المأذون 
وكتب كتابهم 
سميحة:إنده لورد بقى 
قام وراح يجيبها 
أكرم:أخيرا خلصنا من أم الليلة دي 
حمزة:ههههه مالك يا إبني فك شوية أنت حتنفجر 
أكرم:هو أنا ناقصك 
قطعوا كلامهم لما شافو بنت نازلة ورى إسماعيل ومبين 
خايفة جدا
أكرم:هي مين دي 
حمزة:إنت مش قلت حتة عيلة إنت بتكذب يا أكرم 
فضلوا مبحلقين فيها هي عمرها صغير بس شكل جسمها مش 
مبين عمرها كانت جميييلة جدا لابسة فستان سيمبل أوي 
أبيض طويل و شوز رياضي وسايبة شعرها الذهبي مفرود 
سميحة:أكرم خذ عروستك 
أكرم كان واقف ومبحلق فيها 
حمزة: فوق الله يخربيتك فضحتنا 
فاق على نفسو وراح مسك إيدها من إيد عمها وحس بقلبوا 
حيخرج من مكانوا وطلعوا من البيت ركب السيارة قدام 
وركبت جنبوا وركبت سميحة وحمزة ورى  كانت ساكتة 
ومش بتتكلم خالص
سميحة:مالك يا حبيبتي إنت مش بتتكلمي ليه 
ما ردتش
أكرم بغضب:إنتي مش بتردي على أمي ليه
وبدون كلمة إنفجرت بكى وقف السيارة 
أكرم:مالك في إيه 
كانت بتترعش جامد 
سميحة بخوف:مالك يا حبيبتي حصل إيه 
مسك كتفها ولفها بس هي صرخت جامد 
أكرم إتخض:مالك في إيه 
ورد وهي بتترعش:مش قادرة الوجع قتلني 
رفع كم الفستان واتصدم كان إيدها وارم ومبين مكسور
شهقت سميحة بصدمة 
أكرم بصدمة:إيه إلي حصلك 
ما ردتش 
أكرم بغضب :مين عمل فيكي كدة 
ورد بخوف:مرات عمي 
  ضرب السيارة بغضب وفجأة لقوها أغمي عليها
سميحة:ربي ينتقم منهم روح يا إبني المستشفى بسرعة البنت 
حتروح  مننا 
ساق بسرعة للمستشفى وقلبوا حيطلع من مكانوا
ساق بسرعة كان خايف جدا وصل المستشفى نزل و شالها 
وجري 
أكرم بصراخ :حد يشوفها بسرعة
الممرضة:دخلها هنا 
دخل ونزلها على السرير وفضلوا يستنوا الدكتورة برى 
أكرم بغضب:هما اتأخروا كده ليه يا ماما 
سميحة بخوف:والله ما عارفة يا أكرم أنا خايفة عليها يا ابني 
أكرم:ما تخفيش يا ماما يمكن بيجبسوا ايدها بس 
سميحة:دول وحوش يا إبني شايف كنا حنسيبها لمين 
أكرم:ما خلاص يا ماما إحنا مش حنسيبها لحد 
خرجت الدكتورة من الأوضة
الدكتورة:مين أهل البنت 
أكرم:أنا جوزها في حاجة 
الدكتورة:البنت جسمها ضعيف جدا جسمها كلوا رضوض 
أكرم:نقدر ندخل عندها 
الدكتورة بشك:البنت لم سألناها قالت إنها وقعت 
أكرم:تمام متشكرين حضرتك ممكن ندخل
الدكتورة:تمام تقدروا تدخلوا 
دخل بسرعة كانت نايمة على السرير و معلقينلها محلول 
ووشها أصفر كان شكلها تعبانة أوي قرب منها 
أكرم:إنتي كويسة 
هزت ورد راسها بتعب:اه 
سميحة:إنتي كويسة يا بنتي 
ورد:آه يا طنط أنا كويسة 
سميحة بدموع:ربنا ينتقم منهم هما عذبوكي أوي ما قلتيش 
أنهم ضربوكي ليه
ورد: مش عايزة أنا كويسة يا طنط والله  
أكرم:هما عملوا فيكي كده ليه 
 بصتلوا و إتملت عينيها دموع 
ورد:عشان رفضت إتجوز 
قعد جنبها على السرير 
أكرم: طيب كذبتي على الدكتورة ليه 
ورد بطفولة:عشان خفت 
أكرم بغضب:كان لازم تقولي الحقيقة عشان ياخذوا جزاتهم
إتفزعت منو وتحركت فحست بوجع فإيدها
ورد:آه ه 
سميحة بغضب:براحة يا أكرم مالك 
أكرم بخوف: هي بتوجعك أوي لو بتوجعك قوليلي أجيب 
الدكتورة 
ورد:لا مش بتوجع أوي بس تعبانة وعايزة أنام 
أكرم:طيب غمضي عينيكي 
غمضت  عينيها و حست بإيدوا بتلعب بشعرها عشان تنام
ورد بحزن:إنتو مش حترجعوني هناك ثاني صح 
سميحة:لا يا روحي 
أكرم:حتروحي معانا البيت 
إبتسمت وهو حس بإحساس غريب جدا و فضل تايه 
فملامحها وفاق عل صوت مامتو 
سميحة بحنان:إنتي مش جعانة يا حبيبتي
ورد: لا يا طنط هو أنا حطلع إمتى أنا عايزة أروح  
أكرم:طيب حروح أسأل الدكتورة 
سميحة:تمام يا أكرم أنا حفضل جنبها 
طلع وراح عند الدكتورة دق الباب بتاع المكتب ودخل 
أكرم:أنا حاب أسأل لو ممكن نطلع 
الدكتورة:هو ممكن بس لازم تهتموا فيها 
أكرم:تمام 
وهو راجع  اشترى أكل و راح أوضتها 
ورد:ممكن سؤال يا طنط
سميحة:أكيد يا روحي
ورد بدموع:هو إنتي تعرفي قبر ماما فين 
سميحة:آه يا حبيبتي 
ورد:ممكن لما نطلع تاخذيني هناك 
 دخل أكرم :هو إنتي ما رحتيش قبر مامتك قبل كده
ورد بطفولة:لا عشان عمي كان حابسني 
أكرم بغضب:حابسك إزاي 
ورد:أه هو قالي البنات مش بيطلعوا من البيت وحبسني 
فالأوضة  
أكرم:ومدرستك 
ورد بحزن:أنا ما روحتش من يوم ما ماتت ماما 
سميحة:ما تقلقيش أكرم حيرجعك مدرسة أحسن تمام 
ياروحي  مش كدة يا أكرم 
أكرم:آه حرجعك 
ورد بفرح:بجد
سميحة وهي بتمسح على شعرها: طبعا و حاخذك لقبر مامتك  
يا حبيبتي 
بصت ورد لأكرم:هو أنا حطلع  
أكرم: قالت حتخرجي النهاردة 
ورد بفرح: طيب يالا 
أكرم:لا كلي الأول 
قعد جنبها وطلع الأكل 
ورد بطفولة:مش نروح الأول 
أكرم :أنا عايزك تخلصي الأكل ولا مش حنطلع 
ورد:طيب أنا مش حعرف آكل 
أكرم:حأكلك 
بصتلوا سميحة بفرحة أكلها من كل حاجة تقريبا 
كانت سعيدة جدا وهو بيأكلها كانت بتتأمل فملامحوا من 
قريب هي كانت دايما تشوفو  من بعد لما ييجي مع والدتوا 
لعند مامتها بس كانت بتخاف تكلموا  
ورد:أنا حنفجر والله 
أكرم:طيب خلاص 
 قام من مكانوا و قرب و شالها وهي مسكت فالجاكيت 
بتاعتوا
أكرم:حنروح البيت 
طلع من المستشفى وركبوا السيارة حطها قدام جنبوا 
وسميحة قعدت ورى وهي فرحانة جدا عشان مهتم لورد
الدرجة دي
أكرم:مرتاحة مش كده 
ورد:آه 
عطاها الجاكيت بتاعتوا 
أكرم:الدنيا برد لبسيهولها يا ماما 
لبستها 
ورد:شكرا 
أكره:لو تعبانة نامي لما نوصل حقولك 
ورد:طيب 
غمضت عينيها ونامت قعد كل الطريق بيبصلها
أكرم بهمس:أنا مالي هو إيه إلي حصلي بتصرف زي 
المراهقين ليه 
 لما وصلوا على الفيلا  نزلو من السيارة شالها ودخل  راح 
للأوضة إلي طلب يجهزوها عشانها 
أكرم بغضب:إيه ده يا ماما 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أكرم بغضب:إيه ده يا ماما
سميحة:في إيه يا أكرم دي غرفتكم عادي 
دخل ونزلها على السرير ورجع لسميحة
أكرم بإنزعاج:غرفة مين يا ماما إنت صدقتي ولا إيه أنا طلبت 
تجهزوا الغرفة دي ليها وأنا حنام فغرفتي نقلتي أغراضي 
هناليه
سميحة:عشان دي مراتك يا أكرم وأنت طبيعي حتبقى معاها 
فنفس الغرفة
أكرم بسخرية:مرات مين دي لو تجوزت حخلف قدها إحنا 
حنكذب على بعض ولا إيه أنا وانت عارفين كويس تجوزتها 
ليه
سميحة:بص يا أكرم أنا قلت لي عندي إنت مش حتنام غير 
هنا وده إلي عندي
أكرم:ماما إنت سامعة بتقولي إيه دي عيلة عندها 15سنة 
عيزاني أعاملها إنها مراتي أنا كلها أسبوعين وأطلقها
سميحة:عارف يا أكرم لو طلقتها لا أنت إبني ولا أعرفك 
أكرم بغضب: أنا مش مصدق كل ده عشان العيلة ورد 
سميحة:آه يا أكرم 
أكرم:تمام يا ماما حعمل زي ما حضرتك طلبتي مش حطلقها 
بس ده الطلب الوحيد إلي حنفذهولك مش حتتدخلي فأي 
تصرف بعمله ثاني 
وسابها وطلع من البيت 
سميحة في نفسها:ربنا يسامحني بس والله مش حقدر أسيبها 
تتعذب عارفة حتحبها يا حبيبي عارفة من أول ما شوفت 
نظراتك ليها مش حسمحلك تقفل قلبك بالشكل ده 
راحت طلعت غرفتها أما ورد فكانت سامعة كل كلامهم 
وكانت كاتمة صوت بكاها  ولما حست بيهم روحوا قامت من 
مكانها وسندت الحيطة وطلعت 
عند أكرم طلع وراح يتمشى برة عشان حس نفسوا مخنوق 
ولما إرتاح لف يرجع للبيت كان طلع أوضتوا بس لف دخل 
يطمن عليها فأوضتها 
أكرم:ورد ورد إنت فين 
ما ردتش راح دق على باب الحمام 
أكرم:ورد ورد أنت هنا 
فتح و ما لاقاهاش حس بالخوف وطلع ينادي عليها برة 
بصوت عالي
أكرم وصوتو بيعلى:ورد ورد إنت فين يا ورد 
خرجت سميحة 
سميحة:مالك يا حبيبي في إيه
أكرم بخوف:ورد مش لاقيها فأي مكان مش موجودة 
فأوضتها
سميحة بخضة:راحت فين يا أكرم إنت دورت كويس يمكن 
فالحمام
أكرم فقد أعصابوا وزعق:مش لاقيها مش لاقيها يا ماما 
سميحة:إطلع دور برة وانا والخدم حندور هنا 
جرى يدور برة طلع عل الجنينة 
أكرم:ورد ورد إنت رحتي فين 
عند ورد خرجت من الفيلا وفضلت تمشي فالجنينة تدور 
مكان عشان تخرج  منو وما يشوفوهاش الخدم بس وقفت 
وإترجفت بخوف كان في كلب شكلو يخوف جدا وقف 
وبصلها 
ورد برعب:يارب يارب ما يقربش مني 
نزلت دموعها واترعبت جامد لما شافتوا جاي ناحيتها 
ورد بصراخ:أكررررررم 
أكرم كان بيدور زي المجنون وسمع صوتها بتصرخ وجرى 
ناحية الصوت شاف الكلب حيهجم عليها 
أكرم صرخ:جاك 
وقف الكلب ولف عليه وجرى ليه ورد وقعت على الارض من 
الصدمة عشان رجلها مبقتش شيلاها جرى عليها وانحنى 
أكرم بخوف:ورد إنتي كويسة
كانت بتترعش جدا ضمها ليه 
أكرم:ورد إنت كويسة تمام ما تخافيش هو مش موجود أنا 
جنبك
هي ما عملتش أي ردة فعل بعدها عشان يشوف مالها لقاها 
أغمي عليها
أكرم إتجنن:وررررد ورد فوقي 
ضرب وشها 
أكرم بخوف:ورد قومي بالله عليك
قام حملها ودخل الفيلا 
أكرم صرخ:ماما إطلبوا دكتور بسرعة 
سميحة بخضة:وردددد 
أكرم وهو حتجنن:ماما الدكتور بسرعة 
جريت سميحة وإتصلت وهو دخل الغرفة وحطها على السرير
أكرم:ورد ورد 
سميحة:جبت كولونيا يا أكرم 
مسك منها وحطلها 
أكرم وقلبوا حيقف:مش بتفوق يا ماما  
الخدامة:الدكتور وصل حضرتك 
أكرم بزعيق:يدخل مستني إيه 
قالتلو الخدامة ودخل يعاينها 
أكرم:تفضل شوفها مالها فوقها إعمل أي حاجة 
الدكتور:ممكن تبعد عشان أعاينها 
قام وقف وسابوا يعاينها 
الدكتور:يا آنسة إنتي سمعاني 
حركت رموشها وبلشت تفتح عينيها 
الدكتور:إنتي سمعاني 
هزت راسها طلع الدكتور وطلعت سميحة توصلو قعد أكرم 
جنبها و مسك إيدها 
أكرم بخوف:إنت كويسة بتوجعك حاجة حاسة بايه 
بصتلوا بعينين دامعة وما إتكلمتش 
أكرم بقلق:ورد إتكلمي بالله عليكي ما تخوفنيش عشان قلبي 
حيقف
إنفجرت بكى وصوت بكاها على 
أكرم بقلق أكبر:ورد مالك
زاد بكاها أكثر فرفعها وضمها ليه وحرك إيدوا على شعرها 
ورد بين شهقاتها:أكرررم 
زاد من ضمها وكأنو عاوز يدخلها جواه 
أكرم من غير ما يحس:إهدي يا حبيبتي
مسكت فيه أكثر قعد ضامها لحد ما هديت حاول يبعدها بس 
رفضت
أكرم:ورد 
بعدت عنو مسح دموعها 
أكرم:ما تبكيش تمام
هزت راسها 
أكرم:نامي عشان انتي تعبتي النهاردة 
ساعدها تتسطح وفضل يلعب بشعرها 
ورد:أكرم هو إنت ليه كده 
أكرم:كدة إزاي  يعني
ورد:بتساعدني دايما 
أكرم:لانك مراتي 
ورد:أكرم ممكن أطلب طلب 
أكره:طيب 
ورد: أنا بشكرك جدا بس...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

 أكرم بزعيق:إنتي بتقولي إليه إنتي اتجننتي يا ورد
ورد :لا أنا بقولك طلقني يا أكرم روح شوف إلي تنفعك 
وأنا أتجوز إلي بيحبني و احبوا 
أكرم مسك إيدها بقوة:نجوم السما أقربلك يا ورد فاهمة 
ورد بألم:سيبني أنا عايزة سراج
أكرم بجنون ضربها قلم: هو مين ده  يا ورد إنطقي 
ورد عيطت:سيبني أنت بتخوفني منك 
أكرم هزها بعنف: أنا حقتلك لو فكرتي حتى فحد فاهمة 
كانت بترجف من الخوف فجأة دخلت سميحة 
سميحة:سيبها يا أكرم إنت إتجننت 
عيطت ورد بقوة:طنط سميحة أنا خايفة 
فاق على نفسوا وسابها 
سميحة زعقت: أنت حصل لعقلك حاجة إزاي تعاملها كدة 
أكرم بغضب:سبيني فحالي يا ماما أنا مش طايق نفسي 
طلع من الأوضة وسابهم 
ساعدت سميحة و خلتها تتسطح وغطتها كان صوت شهقاتها 
بيعلى
سميحة:إهدي يا حبيبتي 
ورد:ما تسبيهش يدخل  ثاني يا طنط والنبي
سميحة:مش حسيبوا يا حبيبتي بس حصل إيه يا روحي هو 
إتجنن ليه
عيطت:أنا سمعتكم لما كنتوا بتتخانقوا قدام الأوضة و 
عرفت إنوا مغصوب عليا ومش عاوزني فطلبت يطلقني 
ويتجوز إلي يحبها وأنا أتجوز إلي بحبوا
سميحة بعتاب:مكانش لازم تعملي كدة يا ورد  
ورد:أنا عايزة يطلقني يا طنط والنبي 
سميحة:أهدي يا ورد
ورد:  بس هو زعقلي و ضربني عشان قلتلوا عايزة سراج
سميحة:إستهدي بالله يا ورد أكرم إتجنن عشان إنتي جبتي 
سيرة حد غيروا عشان كدة عمل كل ده هو بيحبك والله 
ورد ببكاء:  أكرم مش بيحبني يا طنط هو إتجوزني بس 
عشان يطلعني من بيت عمي هو حيحب عيلة ليه  هو  
اتغاض مني عشان جبت سيرت سراج ابن خالتي بس
سميحة حضنتها:طيب إهدي يا روحي  
أكرم ركب العربية وساق بسرعة مش فاهم هو بيعمل كل ده 
ليه  فقد أعصابوا و ضرب السيارة بغضب ساق وراح لعند 
حمزة دق الباب فتحلوا ودخل 
حمزة:مالك يا أكرم فيك إيه 
أكرم بغضب:الست ورد عايزة تطلق وتتجوز  إلي يحبها 
وتحبوا 
حمزة:طب إهدى كدة إنت حتنفجر 
أكرم:وربنا ما ناقصك يا حمزة 
حمزة:إنت حبيتها يا أكرم 
أكرم بعناد: لا 
حمزة بمكر:بعد كل ده بتقولي لا أنت وشك مش بيتفسر 
لمجرد إنها طلبت تطلق
أكرم فقد أعصابوا: أيوة إتنيلت حبيتها من أول ما شوفتها 
حمزة:طيب حاولت تفهم طلبت تطلق ليه 
أكرم:مش قلتلك عشان تتجوز إلي تتزفت تحبوا سراج
حمزة:دي عيلة وبتقول أي حاجة وخلاص إنت سألتها حاولت 
تكلمها
أكرم إتعصب: لا أنا إتجننت وزعقتلها ولولا ماما كنت حقتلها  
حمزة:أكرم دي عيلة أنت إتجننت 
أكرم:والله مش عارف مبقيتش عارف حاجة 
رن تيليفون حمزة 
حمزة:ألو يا خالتو 
سميحة:حمزة أكرم معاك 
حمزة:آه يا خالتو 
سميحة:إديهولي عشان مش بيرد 
حمزة:تمام 
إدالوا التيليفون 
سميحة:أكرم إنت كويس مش بترد ليه  
أكرم:نسيت تيليفوني فالعربية 
سميحة بخوف :يا أكرم هي مش كويسة يا حبيبي هي ما 
وقفتش عياط ولما طلعت أجيبلها مية رجعت لقيتها قفلت 
أوضتها
أكرم:طيب أنا جاي يا ماما 
قفل وادى التيليفون لحمزة 
أكرم:أنا لازم أروح البيت 
حمزة:طيب سلام 
قام وطلع ركب العربية وروح البيت وصل ركن العربية ودخل 
أكرم:ماما هي فين 
سميحة:جوة مش راضية تفتح عشان خايفة يا حبيبي ورد 
عيلة وهي قالت كل ده عشان سمعتك وانت بتتكلم معايا 
وعرفت إنك إتغصبت عليها 
أكرم: عشان كدة كانت حتطلع من البيت عشان سمعتنا
سميحة:آه وسراج ده إبن خالتها فاكروا
أكرم بندم:آه إفتكرتو أنا فهمت غلط واتجننت
سميحة:حاول يا ابني يمكن تفتح
دق الباب:ورد ممكن تفتحي 
ورد عيطت:لا مش عايزة 
أكرم:ورد إفتحي 
ورد:إنت حتزعقلي ثاني وتضربني 
أكرم بندم:لا يا روحي والله افتحيلي 
ورد عيطت: أنا خايفة منك 
أكرم:والله مش حعملك حاجة افتحيلي 
سميحة:أنا مش حسيبوا يعمل حاجة يا روحي إفتحي ترضي 
تخوفيني كدة
فتحت الباب دخل أكرم وسميحة 
قرب منها بس هي بعدت برعب 
ورد:ما تقربش  
أكرم: طيب طيب إهدي أنا والله مش حعملك حاجة 
سميحة:حبيبتي أنا هنا مش حسمحلوا يعملك حاجة 
أكرم بندم: أنا آسف جدا يا ورد أنا إتجننت و محسيتش على 
نفسي أنا كنت فاهم غلط والله 
ورد زعقت:مش مسامحاك أنت ضربتني ممكن تطلع مش 
عيزاك هنا
سميحة:إطلع يا أكرم وأنا حكلمها 
طلع أكرم وسابهم 
سميحة:إهدي يا روحي تعالي نقعد 
قعدت ورد وقعدت جنبها
ورد:طنط هو ممكن أكلم سراج محتاجة أكلموا أوي 
سميحة:طبعا يا روحي بس إنتي مكلمتيهش قبل كدة ليه
ورد:عمي مانعني من التيليفون حاولت أكلموا  وما ردش 
وعمي قفشني وضربني 
سميحة:طيب اتفضلي يا حبيبتي
إدتها تلفونها ودقت عليه 
سراج:ألو مين معايا 
ورد: سراج 
سراج:ورد حبيبتي إزيك أنا سحبوا تلفوني فالمخيم الشهر ده 
وما عرفتش أكلمك إنت وماما نجوى بس رجعوه من يوم 
وحاولت أكلمك وما حدش رد
إنفجرت بكى: سرااااج 
سراج بقلق:مالك يا ورد في إيه يا حبيبتي أنا كنت حنزل 
مصر بعد بكرة كنت عاملهالك مفاجأة إنتي زعلانة عشان ما 
كلمتكش إتكلمي يا روحي
ورد:ماما ماتت يا سراج 
سراج إتصدم:إيييييييييه 
ورد عيطت:ماما ماتت أنا محتاجاك جدا أنا محتاجاك يا 
سراج
سراج حاول يبين كويس: أنا جاي بكرة يا ورد

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ورد: طيب أول ما توصل المطار كلمني عايزة استقبلك عشان 
وحشتني أوييي
سراج: تمام يا روحي
قفلت التيليفون وعيطت 
سميحة:يا حبيبتي إهدي 
ورد بسعادة: سراج جاي يا طنط جاي بكرة سراج ما اتخلاش 
عني هو ما كانش يعرف أن ماما توفت 
سميحة:طيب يا حبيبتي نامي إنتي عشان اليوم كان طويل 
وإنتي تعبتي جدا 
تسطحت وغمضت عينيها كانت فرحانة جدا وغفيت بسرعة 
قامت سميحة وطلعت 
أكرم بقلق: هي كويسة يا ماما 
سميحة:آه يا أكرم كويسة ونامت دلوقتي 
أكرم:أنا عايزة أدخلها يا ماما 
سميحة:طيب يا حبيبي 
دخل أكرم لقاها نايمة قعد جنبها 
أكرم: أنا عارف إنك زعلانة مني جامد أنا مش عارف إزاي 
عملت كدة أنا ما حسيتش على نفسي كنت متهور جدا لاول 
مرة فحياتي فقدت أعصابي مش عارف ده حب أو إيه بس 
إلي متاكد منو إني بحبك مش عارف إزاي و إمتى بس 
حبيتك ومش عارف أطلعك من جوايا 
باس جبينها 
أكرم: أنا بدعي ربنا يزرع حبي فقلبك يا ريت تسامحيني 
قريب عشان قلبي مش حيستحمل  
قام طلع فتحت عينيها وإبتسمت 
ورد بمكر: مش بالسهولة دي يا أكرم العيلة دي حتلففك 
حوالين نفسك إستنى عليا بس 
طلع الأوضة ونام 
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
                          .....الصبح.....
صحيت من النوم وحاسة نفسها نشيطة جدا قامت غسلت 
وشها كانت حتغير هدومها بس إفتكرت إنها ملهاش أي هدوم
طلعت من الأوضة وراحت جري لعند سميحة 
ورد:صباح الخير يا طنط 
سميحة:صباح النور يا روحي 
ورد باحراج: طنط أصللل 
سميحة إبتسمت: أكرم جابلك هدوم يا حبيبتي وبعتهم شوية 
وحيوصلوا 
ورد: طيب شكرا يا طنط 
سميحة: حبعتهملك أو ما يوصلوا مع الخدامة
رجعت الأوضة ودخلت تاخد شاور لفت المنشفة عليها كانت 
كبيرة جدا عليها وطلعت قعدت تنشف شعرها فجأة سمعت 
دق على الباب 
ورد:إتفضل
فتح أكرم الباب وتفاجأ 
ورد من غير ما تلف: ممكن تحطيهم هناك 
أكرم: آحممم تمام
لفت عليه و توسعت عينيها وقلب لونها أحمر
ورد جريت للحمام: أنت دخلت ليه 
ضحك على شكلها 
أكرم بيغيضها: مش إنتي قلتيلي إتفضل الله وبعدين إنتي 
مراتي 
ورد: أكرم إطلع 
ضحك:طيب طالع أهو
فتحت الباب وبصت لقت الأوضة فاضية طلعت تجيب هدوم 
لقت هدوم محطوطة على السرير بلوزة زرقاء فاتحة لتحت 
الركبة و شنطة ظهر بيضة وعصبة شعر بيضة وزرقاء وجنبهم 
ورقة 
أكرم""إلبسيهم حيبقوا حلوين عليكي"""
إبتسمت و خذتهم عشان تلبسهم خلصت وراحت عملت 
شعرها ظفيرة وحطت عصبة الشعر لبست شوز رياضي أبيض 
وحطت الشنطة وطلعت 
ورد: صباح الخير 
سميحة: صباح النور إيه الجمال ده يا حبيبتي 
ورد: شكرا يا طنط 
أكرم كان متنح وباصلها 
سميحة بمكر: مش كدة يا أكرم 
أكرم: هاااه 
كتمت ضحكتها 
أكرم : يالا نطلع عشان حنفطر برى 
ورد اتفاجأت: أوكي
طلعوا وركبوا العربية 
ورد بقلق: أحم أكرم ممكن توصلني للمطار عشان أستقبل 
سراج
أكرم إبتسم: طيب حيوصل إمتى 
ورد: مش عارفة حيتصل أول ما يوصل 
أكرم:طيب حنروح دلوقتي نفطر في مكان حلو أوي ولما 
يتصل نروح نستقبلوا سوا
ورد بسعادة: طيب 
كانت بتبص من الشباك ولقيت على الطريق حد بيبيع غزل 
بنات 
ورد صرخت:أكررررم 
إتخض : في إيييه مالك 
ورد بحماس: بص غزل بنات عايزة منو 
أكرم مسح وشو: حسبي الله ونعم الوكيل كانت حتجيلي 
أزمة قلبية كل ده عشان غزل البنات 
ورد بوزت: طيب مش عايزة يا أكرم 
أكرم: ما تزعليش يا ستي حجيبلك 
ركن ونزل راح جابلها إثنين 
أكرم: خذي يا ستي أهو إثنين 
ورد بسعادة: الله شكرا يا أكرم ده 
إبتسم: العفو يا ستي يالا نفطر بقى 
ساق ووصلوا لمطعم نزل وفتحلها ومدلها إيدو 
أكرم: ممكن 
مسكت إيدو ونزلت معاه دخلوا وقعدوا 
أكرم: أطلبلك إيه 
ورد: زيك 
طلب الفطار وفطروا مع بعض وهو فضل كل شوي يبص 
عليها
ورد: أحممم حتبصلي كثير 
إبتسم 
أكرم: عايزة أجيبلك عصير فروالة ثاني
ورد: لا أنا شبعت 
 إبتسم و مسك منديل ومسح بقها وفضل يبصلها فجأة رن 
تيليفونو 
أكرم: ألو آه يا ماما 
سميحة: سراج إتصل هو فالمطار 
أكرم:طب ما إتصلش عل ورد ليه 
سميحة:أصل ماعندهاش تيليفون شكل عمها سحبوا منها 
أكرم: تمام يا ماما سلام 
قفل الخط 
أكرم: يالا بينا حنروح المطار 
ورد بسعادة: سراج وصل 
أكرم وهو يحاول يخفي ضيقوا: آه وصل 
راحوا ركبوا العربية واتجهوا للمطار وصلوا نزلو مسك إيدها 
ودخل فضلوا مستنيين شوية ولمحتوا 
ورد بسعادة: سرااااج
شافها وفتح لها إيديه وجرت عليه حضنتوا 
سراج:وحشتيني يا روحي 
ورد عيطت: وأنت كمان جدا 
بعدها ومسح دموعها 
سراج: ما تبكيش يا حبيبتي 
رجع حضنها و أكرم كان حيفرقع راح وسحبها منو 
أكرم: ما خلاص يا عم 
سراج إتفاجأ: أكرم 
أكرم: أيوه 
سراج: إيه  الصدفة الغريبة دي 
أكرم: مش صدفة والله أنا جايب مراتي بنفسي 
سراج: إنت تجوزت مبروك مين بقى 
أكرم شد ورد لحضنوا: إهي إنت تعرفها 
سراج إتصدم وفضل باصص عليه 
ورد:سراج مالك سراج 
فجأة.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعدها عنو و مكسو من التيشريت: مراتك إزاي 
أكرم باستفزاز : أيوة زي ما بقولك ورد مراتي 
ضربوا بوكس: أنت تجننت 
جريت ورد ومسكت فيه 
ورد عيطت: سراج سيبوا والنبي 
سراج بزعيق: الحيوان ده بيخرف بيقول إيه مراتو إزاي 
ورد: أصللل 
سراج نفذ صبروا وزعقلها  : أصل إيه هو إيه المهزلة إلي 
بتحصل هنا الحيوان ده جوزك حقيقي 
ورد عيطت: آه 
سراج إتصدم : إتجوزتيه ليه يا ورددد
سحبها أكرم لما لقاها حتنهار من البكى 
أكرم بتحذير: كلامك معايا فاهم ما تعليش صوتك عليها أنا 
لحد دلوقتي ساكتلك عشانها لو زودت كلمة مش حرحمك 
سراج بإحتقار: إنت خليتها توافق إزاي ضغطت عليها إزاي 
ضربوا بوكس: قلتلك تسكت خالص 
ورد صرخت: خلااااااااص خلاص كفاية حرام عليكم 
أكرم: إهدي ورد 
ورد زعقت: مش عايزة أهدى عاوز تعرف إتجوزتو ليه طيب 
يا سراج عشان أنت ما كنتش موجود ما كنتش فضهري و 
مالقيتكش لما كنت محتجاك إتجوزتو عشان عمي كان عاوز 
يجوزني شريك أبويا أشرف عارفو فاكرو كويس إلي كان 
عينو فماما الحيوان إلي لبس بابا فقضية تبييض الأموال فلما 
طنط سميحة قالتي إتجوزي أكرم  وافقت على طول عارف 
ليه قلت على الاقل مش أشرف مش سبب موت ماما وبابا 
أكرم إتصدم فضل ساكت 
 راحت ليه وضربت على صدروا ورد صرخت: ساكت ليه يا 
سراج مش تزعق كمل مش كنت بتضرب شايف الجسم ده هو 
جسم طفلة عندها 15 سنة أنا كنت بتضرب ضرب جسمك 
مش بيتحملوا فاهم انا كنت بدعي ربنا كل يوم عشان ما 
أعملش أي غلطة حتى لو مش مقصودة عارف ليه عشان أنا 
بتضرب لو وقعت شوكة على الأرض جاي دلوقتي تقولي 
إتجوزتيه ليه كل الاسباب دي مش كافية أعدلك كمان 
حضنها: آسف آسف ياورد آسف جدا 
عيطت أكثر وحاولت تبعد: سيبني سيبني مش عايزاك 
 بعدت عنوا وراحت لأكرم وحضنتوا وعيطت 
ورد: أكرم يالا نروح مش عايزة أقعد هنا 
حضنها جامد 
أكرم: طيب حنروح إهدي يا روحي 
ورد: مش عايزة أقعد هنا 
بعدها عنو ومسح دموعها 
أكرم: يالا يا روحي 
سراج بندم: ورد أنا آسف والله 
ورد من غير ما تبصلوا: حمد لله على سلامتك سلام يا أخويا 
كده عملت إلي عليا كأخت ليك و إستقبلتك 
 مسكت إيد أكرم وروحوا 
أكرم: إنتي كويسة يا روحي 
ورد بصتلوا بدموع: آه 
أكرم: تعالي نروح لمكان حيعجبك جدا 
فتح باب السيارة
أكرم: إتفضلي يا حبيبتي
غصبت نفسها تبتسم 
ورد:شكرا 
لف وركب وساق هي كانت ساندة على الشباك وباصة للطريق
أكرم: ورد 
ورد: هممم 
أكرم: أنا موجود لو عايزة إتكلمي 
ورد: لا مش عايزة 
أكرم: طيب براحتك لما تحتاجي إتكلمي أنا حسمعك 
ورد نزلوا دموعها: أنا حاسة نفسي مخنوقة ممكن توقف
أكرم بقلق: ورد مالك 
ورد صرخت: وقف بقولك 
وقف السيارة فتحت ونزلت وقعدت ترجع 
قرب منها 
ورد: ما تقربش يا أكرم 
أكرم: طيب إهدي 
راح جاب مية من السيارة وادهالها 
أكرم : إشربي يا ورد 
مسكت منو وشربت وغسلت وشها 
أكرم بقلق: كويسة دلوقتي 
ورد: آه أنا تعبت شوية بس 
أكرم سندها ليه 
ورد بوجع: أنا بس تعبت أوي أنا مش حمل كل ده والله أنا 
نمت وصحيت لقيت نفسي من غير أم من غير أب ولازم 
أعتمد على نفسي أنا تعبانة من كل حاجة أنا وحدة عندها 15 
سنة عايزة أعيش حياتي زي إلي فسني هو أنا بطلب 
كثير 
أكرم باس جبينها : لا يا روحي أنتي مش لازم تخبي كل 
حاجة جواك إنتي حتتعبي أرمي وجعك عليا أشيل عنك لو 
تعبتي إسندي عليا عايزك لو زعلتي مني تشتكيلي حضني 
حيفضل موجود لو إتوجعتي تعالي إتخبي فحضني 
حضنتوا وعيطت كثير 
ورد: ما تسيبنيش يا أكرم  
أكرم: عمري ما حسيبك يا روحي 
ورد: أكرم ممكن تاخذني قبر ماما 
أكرم: طيب يالا 
مسك إيدها وفتحلها السيارة ركبت ولف ركب وساق للمقبرة 
وصلوا ونزلوا 
أكرم: عايزة تدخلي لوحدك ولا أدخل معاك 
مدتلوا إيدها ورد: لا تعالى معايا 
مسكها و راحوا على قبر مامتها 
ورد بدموع: إزيك يا ماما وحشتيني جدا و بابا كمان إنتي  
كنتي قلتي أن بابا وحشك جدا و رحتيلوا بس أنا لسة 
محتجاكي جنبي لسة عايزة تلعبي بشعري  لسة عايزاكي 
تهتمي بأكلي ورد كلي دي وما تاكليش دي عشان مضرة أنا 
لسة محتجاكي يا ماما وحفضل محتجاكي جنبي  
قرب أكرم وحضنها جامد 
أكرم: يا روحي ما تبكيش 
مسكت فيه 
ورد بوجع: أكرم أنا لسة محتاجاها هي إنتحرت ليه و أنا وأنا 
سابتني لمين 
أكرم: اششش ورد 
شالها: يالا يا ورد إنتي تعبانة نيجي فوقت ثاني 
راح بيها على العربية حطها ونزل الكرسي عشان تتسطح 
وركب 
أكرم: مش حنروح البيت النهاردة 
هزت راسها بتعب: طيب 
قرب وباس جبينها: نامي يا ورد حفوقك لما نوصل 
مسكت إيدو وغمضت عينيها وهو ساق وفضل يبصلها وبعد 
ساعة كدة وصل بيت وسط جنينة خضرا حلوة أوي ركن 
العربية 
نزل أكرم وشالها 
حسن: أكرم باشا أنت جيت من غير ما تقول البيت مش 
متنظف كويس
أكرم بهمس: وطي صوتك مش مهم دلوقتي عايز بس تجيب 
 بكرة الست سمية عشان تطبخ 
حسن: طيب 
دخل البيت وراح حطها فالأوضة وطلع 
أكرم: حسن عايزك تجيب أغراض  للبيت عشان الاكل 
راح إشترى و إكرم فضل مستنيه نص ساعة ورجع 
حسن: جبتهم أهو 
دخلهم المطبخ طلع منهم و إبتدى يعمل أكل 
ورد فاقت وفركت عينيها لقت نفسها فمكان غريب وقفت 
وبصت من الشباك
ورد إبتسمت: الله حلو أوي 
فتحت الأوضة وطلعت سمعت صوت فالمطبخ وراحت لقت 
أكرم بيطبخ وهو مبتسم 
ورد بحب: أكرم 
أكرم : إيه ده إنتي فوقتي 
ورد: آه 
راح مسك إيدها وسحبها أكرم: طيب تعالي إقعدي شوية 
وحيجهز الاكل
ورد: طيب أساعدك ممكن 
سحب كرسي وخلاها تقعد مسك إيدها وباسها 
أكرم : لا خلصت أقعدي بس 
ورد: طيب 
خلص وحط الأكل 
أكرم: ذوقي بقى 
ورد: طيب 
مسكت الشوكة وذاقت 
ورد : الله حلو  جدا 
أكرم: أحم أحم شكرا يا ستي 
ورد: شكرا يا أكرم 
أكرم: على إيه بس ده حتة غذا ورد عايز أقولك حاجة 
ورد: إيه 
أكرم: أنا......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أكرم: ورد أنا عايز أقولك خلصت إجراءات تسجيلك حترجعي 
للمدرسة 
نطت ورد وحضنتوا: بجد شكرااااااا جداا 
أكرم: العفو يا حبيبتي 
ورد: طيب مفيش مشكلة إني أرجع أنا فوتت دروس كثير
أكره: بصي يا ستي أنا جايبلك أستاذة تدرسك إلي فاتك 
فالبيت وكده مش حتبقي متأخرة على دروسك
ورد: شكرا يا أكرم تعالى ننضف مع بعض بقى 
أكرم: يالا يا ست ورد 
نضفوا المكان مع بعض المكان وراح كل واحد للأوضة  
إتصل أكرم بحمزة
أكرم: سلام 
حمزة: سلام إزيك 
أكرم: مش كويس 
حمزة: مالك يا صاحبي 
أكرم: أنا حبيتها يا حمزة 
حمزة: وإيه الجديد وده حلو أوي مراتك وبتحبها عادي 
أكرم زعق: مرات مين يا حمزة إنت بتستهبل هي عندها 15 
سنة البنت عيلة 
حمزة:طيب إهدى إنت معاك حق أنا نسيت الحتة دي 
أكرم: أنا مش متقبل إني أعامل وحدة عندها 15 سنة على
إنها مراتي يولع الحب مش عايز أدمر حياتها 
حمزة: والله مشكلتك صعبة يا صاحبي هيا عمرها صغير فعلا 
بس إنت سألتها رأيها 
أكرم: أسأل مين يا إبني أقولها بصي بحبك بس مش متقبلك 
كزوجة ليا ومش قادر أعاملك كزوجة 
حمزة: أيوة عادي ورد مبينة أكبر من عمرها و بتفهم
أكرم: إقفل يا حمزة بلاش تزعل مني 
قفل التلفون ولف لقاها واقفة وراه 
أكرم بتردد: ورد أنااا 
ورد بغضب:ليه يا أكرم ليه عشان شايفني عيلة ومش لايقة 
أكون مراتك مش كدة يا أكرم 
نزل راسو : أنا آسف بس مش قادر أتقبل إني متجوز وحدة 
عندها 15 سنة 
ورد بحزن: طيب يا أكرم مش حتحس إنك متجوز أصلا أنا  
رايحة الأوضة 
 خرجت وقفلت الباب بقوة و راحت أوضتها وقفلت عليها 
اتسطحت 
ورد بشر: وحياتك يا أكرم حتندم عشان تحرم  
قعدت تعيط سمعت دق على الباب 
ورد زعقت: إمشي من هنا يا أكرم 
أكرم: ورد ممكن تفتحي 
ورد: مش عايزة ممكن تسيبني لوحدي 
أكرم: طيب يا حبيبتي بس ممكن نتكلم لما تهدي 
ورد: روح من هنا يا أكرم والنبي 
شد شعروا ورى و طلع 
حسن: أكرم باشا مالك 
أكرم: لا مفيش حاجة 
راح قعد فالجنينة 
ورد بصت من الشباك شافتو قاعد وقعدت تتفرج عليه 
ورد: أنا بحبك و أنت مش بتحس 
إتصل أكرم على حمزة 
أكرم: هيا سمعت كل حاجة وزعلت 
حمزة: طبيعي يا إبني أي بنت تقولها مش متقبل إنك مراتي 
حتزعل 
أكرم: أنا حيوان عشان بتصل بيك يا حمزة 
حمزة: طيب حاولت تصالحها 
أكرم: مش راضية تفتح الباب 
حمزة بخبث: والله وجي اليوم إلي أشوفك متمرمط يا أكرم
أكرم زعق: أنت حيوان يا حمزة أنا فيه وأنت فإيه
حس في حد بيبصلوا رفع راسوا وجات عينوا فعينها حست 
على نفسها و قفلت الستارة إبتسم أكرم 
أكرم: بحبها يا ناس  
حمزة: لا لا أنت حالتك صعبة يا صاحبي 
أكرم: أسكت إنت بس قولي أعمل إيه عشان أصالحها 
حمزة: روح فسحها
أكرم: إنت متخلف يا إبني هي راضية تفتحلي أكلمها أصلا
حمزة: طيب جيبلها هدية 
أكرم: أيوة دي فكرة بس أجيبلها إيه 
حمزة: هي مراتي ولا مراتك فكر يا متخلف يا عدو 
الرومانسية وجيبلها حاجة بتحبها 
أكرم: تمام أقفل أقفل 
قفل الخط وقعد يفكر 
عند حمزة 
حمزة: الحيوان قفل فوشي مش مكفيه ماسك كل الشغل 
بدالوا 
جنى بفضول : هو ده أكرم
حمزة بضيق: وإنتي مالك 
جنى إتكسفت: أحمم أصل كنت بسأل من باب الفضول بس 
حمزة: خلينا فالشغل لو سمحتي يا مس جنى
عدلت جيبتها القصيرة 
جنى: تمام يا حمزة 
حمزة: أستاذ حمزة لو سمحتي 
جنى:طيب 
 طلعت ورد من الأوضة لما حست بالجوع مشيت من غير ما 
تطلع صوت 
ورد: إيه ده هو راح فين 
دخل المطبخ وراحت الثلاجة لقت ورقة ملاحظة عليها 
مسكتها وقرتها 
"ممكن تطلعي للجنينة يا قمري" أكرم
إبتسمت  غصب عنها هو إبتدى يظهر حبوا من غير ما يفكر 
راحت أوضتها لبست جاكيت وطلعت 
ورد: أكرم أكرم أنت فين 
حست بيه وراها ولف 
 مدلها إيدوا أكرم: تعالي
مسكتوا و سحبها معاه راح لمكان حلو جدا ورى البيت 
ورد بسعادة: الله مرجوحة 
أكرم: قمري عايزة أمرجحها 
ورد بحماس: آه والنبي يا أكرم 
إبتسم أكرم : تؤمري 
 شالها وخلاها تقعد و دفها وهي كانت فرحانة جدا وصوت 
ضحكتها ملت المكان فجأة وقف مرجحة و شالها نزلها 
أكرم: في مفاجئة ثانية 
غمض عينيها بأيدوا و مشاها 
أكرم: أنت بتحبي الخيل جدا  مش كده فاكر لما طنط نجوى 
قالت إنها إشترت خيل فالمزرعة عشان بتحبيه 
دمعت عينها: آه بحب الخيل أويييي 
حضنها : طيب نركب مع بعض ولا تركبي لوحدك 
ورد: لا عايزة أركب لوحدي 
أكرم: بتعرفي تركبي لوحدك 
ورد: آه كنت باخذ دروس ركوب خيل 
قربت ورد من خيل أبيض 
ورد: عايزة ده 
أكرم: طيب 
قربت وركبت الخيل بإحتراف وأكرم قعد يتفرج عليها 
ابتدت تتحرك و تزود سرعتها وفجأة الخيل صار يتصرف 
بعشوائية ويتحرك في كل مكان 
أكرم إتخض: ورد ورد 
ورد برعب صرخت: أكرم إلحقني مش عارفة أسيطر عليه هو 
إتجنن
جرى بسرعة ركب خيل ثاني و إتجه ليها كانت حتوقع بس 
لحقها ومسكها من خصرها وحطها على الخيل بتاعتوا نزل 
وشالها نزلها 
أكرم بخوف: إني كويسة يا حبيبتي
ورد كانت مصدومة لانها أول مرة تحصل معاها 
أكرم: ورد 
حضنتوا بقوة 
ورد عيطت: كنت خايفة جدا 
أكرم: آسف يا حبيبتي حقك عليا ما كانش لازم أسيبك تركبي 
لوحدك 
بعدت ورد : مش ذنبك يا أكرم 
مسح دموعها
أكرم: طيب يلا ندخل الجو برد 
مسك إيدها ودخلوا مع بعض 
أكرم: بكرة حترجعي المدرسة 
ورد بسعادة: بجد 
مسك خذودها 
أكرم: بجد يا روحي يلا غسلي إيديكي وتعالي تتعشي أنا 
جبت عشا من برى 
ورد: طيب 
راحت غسلت ورجعت قعدوا إتعشوا مع بعض وراحوا يناموا 
كان نايم وفجأة سمعها بتصرخ قام مفزوع وراح أوضتها 
أكرم بقلق: مالك يا حبيبتي 
ورد: أنا خايفة أوي 
أكرم : ده كابوس يا روحي إرجعي نامي 
ورد: ينفع تبقى هنا ولما أنام تروح 
نام جنبها و حضنها 
أكرم: ينفع طبعا نامي يا حبيبتي 
ورد: طيب 
فضل يلعب بشعرها لحد ما نامت ونام هو كمان 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
                                الصبح 
صحيت الصبح لقتوا نايم جنبها فضلت بصالوا وقرب إيدها 
لعبت بشعروا 
ورد بهمس: أنت حلو أوي 
فتح أكرم : إيه كمان يا حبيبتي  
إتحرجت: أحمممم أأأصل 
ضحك عليها 
أكرم: جاهزة عشان المدرسة يا حبيبتي 
ورد:بس أنا ما جبتش حاجة 
أكرم: أنا جبتلك كل حاجة هدوم وشنطة بصي فالخزانة 
حتلاقيهم
ورد: شكرا يا أكرم 
أكرم: يلا غيري ونفطر وأوصلك 
قام طلع لأوضتوا وسابها تغير لبست هدومها وطلعت لقتوا 
جهز هو كمان وكان قمر جدا لابس بدلة كحلي شيك 
ورد: أنا جهزت 
أكرم: تعالي إفطري أمل عملت فطار حلو 
أمل: إتفضلي يا ست ورد 
قعدت ورد و فطروا مع بعض 
أكرم: عايزك ما تجيبيش موضوع زواجنا يا ورد 
ورد بغضب: وده ليه إن شاء الله 
 مسك إيدها: عشان مصلحتك يا حبيبتي 
ورد بحزن:طيب
أكرم: ما تزعليش يا روحي والله ده عشان مصلحتك 
ورد: طيب يا أكرم 
أكرم: يالا يا روحي 
طلعوا مع بعض وركبوا العربية وساق 
أكرم: خذي ده عليه رقمي ورقم ماما و رقم السواق عايزك لما  
ما تخلصي تتصلي بالسواق أو بيا 
مسكتوا : شكرا 
وصلوا قدام المدرسة 
 باس جبينها: يالا يا حبيبتي فحفظ الرحمان 
ورد: سلام 
نزلت ورد ودخلت المدرسة وهو فضل مستنيها لحد ما دخلت 
وروح 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخلت الصف وراحت قعدت وحدها عشان مش عارفة حد 
ليان:سارة بصي البنت هناك 
سارة:هي جديدة هنا باين 
ليان: حرام تعالي نكلمها أكيد مش عارفة حد هنا 
سارة: طيب يالا 
ليان: أهلا يا قمر 
ورد بهدوء: أهلا 
ليان: أنت جديدة هنا 
ورد: آه بصراحة ومش عارفة حد ولا عارفة المكان 
سارة: طيب إسمك إيه 
ورد: أنا إسمي ورد وأنتو
سارة: أنا سارة 
ليان: وأنا ليان وممكن تيجي معانا على فكرة 
ورد: بجد طيب هو أنتو مش حتنزعجوا مني 
سارة: إيه ده  واحنا حننزعج ليه  يالا نلففك بالمدرسة 
ونعرفك على الاماكن قبل ما الدرس يبتدي 
ورد: أوكي يالا 
قعدوا يلفوا مع بعض وبعدها راحوا الدرس وهوما ماشيين 
كان في ولد جاي جري وضرب فورد وقعها
ورد زعقت: إيه ده مش تبص قدامك 
زياد: روحي يا أوزعة بعيد عشان ما تزعليش 
ورد إتغاضت: إنت حيوان واعمى و حيوان 
زياد بعصبية: كده طب تعالي شوفي الحيوان حيعمل إيه 
كان جاي ناحيتها بس الأستاذ جا و طلب منهم يدخلوا الصف
قعدوا جنب بعض 
ليان: إنتي إتجننتي يا ورد 
سارة: الله يحرقك يا ورد أنت مجنونة يا بت 
ورد: هي مدرسة أبوه دي هو مين عشان يقولي أوزعة 
سارة بسخرية: ما هي مدرسة أبوه فعلا 
ورد: أنت فصفي ولا فصفوا 
ليان: لا يا ورد هي فعلا مدرسة أبوه 
ورد: إيه ده فعلا 
ليان: بعيدا عن أنها مدرسة أبوه هو أكبر مننا وأنت ما كانش 
لازم تكلميه كده هو حيحطك فدماغوا  
ورد: بس 
سارة: بس إيه ده زياد يا بنتي مش حيسكت 
ورد: طيب أعمل إيه 
سارة: والله مش عارفة 
الاستاذ: أنتو هناك أسكتوا أو إطلعوا برا 
سارة: آسفين حضرتك 
فالصف
 زياد: البنت قالتلي حيوان 
مازن: كبر دماغك يا زياد 
زياد بعصبية: بس هي
مازن: خلاص أكيد مكانش قصدها 
زياد سكت وقعد 
مؤمن: أهلا 
زياد و مازن: أهلا 
مؤمن: مالك يا زياد قالب وشك ليه 
زياد بغيض: في بنت مش عارف مين إتخبطت فيها وهيا 
زعقتلي 
ضحك مؤمن: عشان كده 
زياد: أنتو عاملين منو موضوع بسيط ليه دي كان ناقص 
تضربني
ضحكوا عليه فقام من معاهم وراح 
ورد: أستاذ ممكن أطلع للحمام 
الاستاذ: إتفضلي 
قامت ورد وطلعت راحت للحمام كان ماشي وشافها وإبتسم 
بشر 
 مسك إيدها بقوة وجرها زياد: أهلا أهلا 
ورد خافت: أنااااا
زياد: مالك القطة اكلت لسانك 
ورد عيطت: سيب إيدي 
مازن:سيبها يا زياد
 سابها وهي عيطت أكثر وجريت بسرعة 
مازن: إيه إلي عملتوا ده يا زياد 
لف عليه: ما كانش قصدي أنا كنت 
مازن: كنت إيه أنا مش قلتلك تسيب البنت فحالها  
دخلت الصف وراحت قعدت 
ليان: في إيه يا ورد مالك 
ورد بتوتر: لا ولا حاجة 
سارة: زياد مش كدة 
هزت راسها بخوف
سارة: مش قلتلك هو حيزعلك 
       أكرم وصل الشركة نزل وطلع لمكتبوا عمل إتصالات 
كثير طول النهار تقريبا 
أكرم: إيه الجديد 
همس: أستاذ حمزة إتفق مع مس جنى على كل حاجة و مس 
جنى قالتلنا نبلغها لما ترجع 
أكرم: أمم تمام رتبيلي إجتماع معاها و قولي لحمزة ييجي 
لمكتبي
همس: حاضر  
قعد أكرم شوية و دخل حمزة 
حمزة: وأخيرا شرفت 
أكرم: آه بقولك هي مس جنى ما غيرتش حاجة مش كدة 
حمزة: آه أنا فرضت عليها شروطنا وهي موافقة 
أكرم: طيب 
حمزة بقرف: أنا البنت دي مش بالعها مش فاهم متحملها إزاي 
بنت ملزقة 
أكرم: والله و أنا كمان بس نعمل إيه 
حمزة:دلوقتي إحنا إستلمنا مشروع جديد همس حتجيبلك 
الورق 
جابتلهم الورق وقعدوا يناقشوا المشروع 
أكرم: تمام كده نبلغهم إننا حنمسك المشروع 
حمزة: تمام و أنا من رأيي ناخذ المشروع 
أكرم:أوك 
سمعوا دق الباب  
أكرم: إتفضل 
دخلت همس: حضرتك مس جنى برى 
أكرم: تمام دخليها 
حمزة بقرف: أنا طالع مش حمل قرف 
أكرم كتم ضحكتوا: طيب لما أحتاجك حقول لهمس 
طلعوا ودخلت جنى كانت لابسة فستان مكشوف 
جنى بدلع: أهلا يا أكرم إزيك
أكرم هو بيحاول يبتسم: كويس إتفضلي يا مس جنى 
قعدت وحطت رجل على رجل 
جنى: جنى بس مش مس جنى 
أكرم: إنتي كنت عاوزة تقابليني ليه 
جنى: عشان عايز أقولك حاجة 
أكرم بإستغراب: في إيه
جنى: أنت كنت مختفي فين 
أكرم: أفندم 
جنى بوقاحة: كنت مختفي فين 
أكرم: مش فاهم وأنت إيه مصلحتك من أنك تعرفي كنت فين
جنى بوقاحة: عشان أنا شخص مش بحب اللف والدوران أنت 
عاجبني  
أكرم: نعم حضرتك بتقولي إيه 
    عند ورد خرجت من المدرسة وإتصلت بالسواق 
ليان: تعالي نوصلك معانا 
ورد: لا أنا إتصلت دلوقتي حييجي ياخذني 
ليان: تمام باي 
وصل السواق 
...: إتفضلي يا مدام 
ورد: شكرا 
ركبت السيارة 
ورد: ممكن نروح الشركة عند أكرم الأول 
...: تمام 
ساق العربية وهي فضلت باصة من الشباك 
....: وصلنا 
ورد: شكرا تقدر تروح أنا حيوصلني أكرم 
نزلت ودخلت الشركة والكل كان بيبصلها 
ورد: ممكن سؤال هو مكتب أكرم فين 
الموضفة: فالطابق إلي فوق آخر مكتب 
ورد: تمام شكرا 
طلعت بالأسانسير وأول ما وصلت راحت المكتب 
ورد: أنا عايزة أدخل لأكرم 
همس:بس هو عندوا حد جوا إستني شوية وحبلغوا 
ورد بعناد: لا حدخل دلوقتي 
وراحت المكتب فتحت الباب 
ورد بصدمة: أكررررم 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أكرم:إنتي مجنونة أنتي وحدة مخطوبة عارفة يعني إيه 
جنى بوقاحة: ومالو مخطوبة مخطوبة بس إنت داخل 
مزاجي
أكرم بقرف: أنت إنسانة ماعندهاش ذرة حياء إطلعي برة
وقف جنى بغضب: بس مش حسيبك يا أكرم 
وغفتلوا وقربت باس**تو وهو تنح من الصدمة وفجأة الباب 
إتفتح
ورد بدموع: أكرررم 
دفعها بعيد : ورد ورد 
طلعت من المكتب وجريت 
كان حيلحقها بس جنى مسكتو 
جنى: سيبك إنت تعالى معايا حبسطك 
دفها بقوة ووقعها 
أكرم: إبقي خذي ورقك من عند همس ما يشرفنيش أتعامل 
مع واحدة مقرفة زيك 
 وخرج جري ورد كانت مصدومة وجريت من غير ما تبص 
وراها ركبت الأسانسير وكان حيقفل بس أكرم وقفوا ودخل 
ورد زعقت: جاي ورايا ليه روح كمل إلي كنت بتعملوا 
مسك إيدها 
أكرم: حبيبتي والله أنا كنت طردتها وهي فاجئتني 
بعدت إيدوا عنها وعيطت: هي دي إلي حتتقبل إنها تبقى 
مراتك مش كدة مش وحدة عندها 15 سن
قاطع كلامها و باس**ها سند جبينوا على جبينها 
أكرم:عمري ما حقبل تبقى وحدة مراتي غيرك فاهمة 
زاد صوت بكاها ضمها ليه 
أكرم: أنا آسف يا روحي والله طردتها من الشركة ومش 
حتعامل معاها ثاني
ورد: بجد 
أكرم باس جبينها: آه يا حبيبتي عمري ما حسمح لوحدة ست 
تقرب مني غيرك 
وصل الأسانسير وبعدها عنوا ومسك إيدها 
أكرم: يلا نروح بقى 
ورد: يلا 
طلعوا مع بعض و الشركة كلها كانت بتبصلهم 
ورد بهمس: أكرم دول بيبصولنا كدة ليه 
أكرم: بلاش نهتم بيهم يا روحي  
رفع صوتو: كل واحد على شغلوا
إتفرقوا كلهم 
أكرم: يلا يا روحي 
ورد:يلا 
وراهم كانت جنى وهي حتنفجر 
جنى: وربنا مش حسيبك يا أكرم وحعرف مين دي ومش 
حسيبها 
خرجت وروحت 
فتحلها أكرم باب العربية وركبت ولف ركب 
أكرم: حبيبتي عجبتك المدرسة 
ورد بتوتر: آه حلوة 
أكرم: مالك يا روحي لو مش عجباكي نغيرها هي مدرسة 
واحد صاحبي وعارفها كويسة 
ورد: لا لا هي حلوة وعندي أصحاب هناك 
مسك إيدها وباسها: تمام 
ساق السيارة 
ورد: ماما سميحة وحشتني 
أكرم: أنا كمان والله 
ورد: ممكن سؤال يا أكرم 
أكرم: إتفضلي 
ورد: هو سراج ما كلمكش 
إبتسم: لا يا حبيبتي لو عايزة كلميه 
ورد : آه والنبي 
أكرم مسك خذها: يا خرابي على إلي قلبها طيب 
ورد بوزت: هو زعقلي بس مش قادرة أزعل منو هو أخويا
أكرم: حنروح لعندوا بالليل  بس هو أخوكي إزاي 
ورد: لما خالتوا ماتت الله يرحمها ماما رضعتوا 
أكرم:طيب يا روحي عايزة أجيبلك حاجة قبل ما نروح 
ورد بخجل: عايزة أشتري هدية لسراج عشان نتصالح 
أكرم: إنت تؤمري 
وقف أكرم ونزلوا دخلوا محل رجالي ووقفت تختار 
أكرم: بصي يا روحي إختاري إنتي وأنا حروح أعمل تيليفون 
ضروري وجاي 
وسحب كارت وإدهولها
ورد: تمام يا أكرم بس مش تتأخر 
با**س خذها: طيب 
طلع أكرم وهي قعدت تختار وعجبتها ساعة وأخذتها 
زياد كان بيلف هو والشلة بتاعتوا وشافوا محل دخلوا عليه 
مروان: عايز أشتري هدية لبابا بس مش عارف أختار إيه
زياد: خذلوا بدلة 
مازن: لا إختار حاجة ثانية أحسن 
زياد: تعالى نشوف الساعات 
ورد شافتهم وخافت وتوتر وجات طالعة وهي لسة ما 
حاسبتش
العامل مسك إيدها و زعق: حضرتك رايحة فين إنتي ما 
حاسبتيش إنتي شكل محترم بتسرقي ليه 
وقفت ورد ودمعت عينيها وزياد والشلة كانوا باصينلها بقرف
مازن: مش دي البنت إلي فالمدرسة 
زياد: آه هي 
عيطت أكثر  مد العامل إيدوا ياخذ الساعة لقى بوكس بوشوا 
ونزل فيه أكرم ضرب 
ورد صرخت: أكرم أكرم سيبوا والنبي 
أكرم بعصبية: بقى ده يقولك سرقتي وماسكك وبيبجح 
ورد عيطت: والنبي يا أكرم 
سابوا ولف ليها حضنها: آسف يا روحي 
مسكت فيه بقوة 
زياد بصدمة: يخربيتوا ده فرموا
مروان بسخرية: بس الواد أخذ علقة موت الأستاذ ده 
متوحش 
بعدها ومسح دموعها 
العامل: أنا آسف جدا حضرتك بس هي كانت طالعة وما 
حاسبتش وأنا إفتكرت إنها 
بصلوا أكرم بعصبية: إفتكرت إيه مش يمكن جاية تاخذ رأيي 
العامل: أنا آسف لحضرتك جدا 
ورد: مفيش مشكلة يا أكرم تعالى نشتري من هنا أنا 
عجبتني الساعة
أكرم: بس يا حبيبتي 
ورد: يالا يا أكرم 
حاسب أكرم وطلعوا 
زياد: إيه ده مش ده أكرم شريك بابا 
مروان: آه هو هي أختوا ولا إيه
مازن بإستغراب: أخت مين ده معندوش خوات
زياد: يمكن قريبتو
مازن: يمكن 
مروان: يلا بقى نشتري 
مازن: شوف الساعة إلي إختارتها البنت حلوة أوي 
مروان: والله عجبتني أنا كمان 
زياد كشر: مش راضي أعترف بس هي حلوة فعلا 
مروان: طيب حاخذ دي 
راح حاسب وطلعوا 
روحو أكرم وورد البيت 
ورد: طنط سميحة وحشتيني 
حضنتها: وأنت كمان يا روح طنط المدرسة حلوة ولا إيه 
ورد: آه حلوة جدا 
سميحة: طيب يا روحي الحمد لله 
أكرم: يلا يا حبيبتي روحي أوضتك إجهزي وعشان نحروح 
عند سراج
سميحة: أيوة صحيح هو جا هنا يدور عليكم وقالي لما 
يرجعوا قوليلي
أكرم: إحنا رايحين نزوروا 
سميحة: أكرم أنا فكرت فكلامك يا حبيبي أنا بجد ظلمتك 
أوي لما أجبرتك تتجوز ورد وظلمتها هي كمان عشان لسة 
صغيرة وأنا حطيتها فموقف أكبر منها فلو عايز يا حبيبي 
تطلقها إعمل زي ما أنت عايز بس هي حتفضل عايشة معانا 
أكرم إتعصب: لا يا ماما مش مطلقها 
سميحة: بس 
أكرم: ورد مراتي يا ماما ومش حطلقها وده إلي عندي 
سميحة بسعادة: براحتك يا حبيبي 
أكرم: عن إذنك أروح أشوفها لو خلصت 
راح الأوضة ودق الباب 
ورد: إتفضل 
دخل لقاها لابسة فستان سيمبل أوي أبيض لتحت الركبة 
وفاردة شعرها و حاطة ربطة شعر سودا و شوز رياضي أسود
أكرم صفر: إيه القمر ده 
إبتسمت ورد: أنا جهزت نروح بقى 
أكرم مسك إيدها: نروح طبعا 
طلعوا 
أكرم: يلا يا ماما سلام 
سميحة بفرحة: فحفظ الرحمان يا حبايبي 
طلعوا ركبوا العربية وساق أكرم وصلوا لبيت سراج نزل 
وفتحلها الباب
مدلها أكرم إيدوا : يالا يا قمري 
مسكتو ونزلت دقوا الباب جا سراج وفتح وكان شكلوا مبين 
تعبان 
إترمى فحضنها:ورد 
ورد طبطبت عليه: إنت كويس يا حبيبي 
سراج: دلوقتي بس بقيت كويس 
أكرم كان ماسك نفسوا بالعافية 
أكرم: أحممم مش ندخل بقى 
سراج بعد: آه طبعا إتفضلوا 
بعد و عداهم يدخلوا 
سراج: إتفضلوا 
قعدوا وقعد سراج جنبها 
أكرم بهمس: اللهم طولك يا روح 
ورد: بتقول حاجة يا أكرم 
أكرم بغيض: لا بقول ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي 
سراج فهم أنو متغاض وكتم ضحكتوا: أحممم شكرا ليك
 حضنها: إنت وحشتيني أوييي
ورد: وأنت كمان 
سعل أكرم وبصلوا بحقد 
سراج بإستفزاز: مالك يا أكرم أجيبلك مية 
أكرم بهمس: مية يسقوا بيها قبرك يا بعيد 
سراج: بتقول حاجة 
أكرم: بقولك هو المطبخ بعيد عشان أروح أجيب مية
سراج: لا لف على اليمين تلاقيه 
قام وراح المطبخ مسك الكاس وصب مية وشربها 
أكرم بغيض: كان يوم أسود يوم ما وافقت أجيبها عندو 
لف يرجع بس سمعهم بيتكلموا فرجع ورى شوية 
سراج: هو أنتي مبسوطة معاه يا ورد 
ورد: آه يا سراج أنا بحب أكرم أوي ومش حقدر أعيش من 
غيروا  يعني ما تتكلمش عن الطلاق ده ثاني 
سراج: طيب يا حبيبتي بس لو زعلك إفتكري أن أخوكي 
موجود وحيجيب حقك 
ورد: عارفة يا حبيبي 
سراج ضحك: هو مات فالمطبخ ولا إيه 
ضحكت ورد: حروح أشوفو 
قامت وراحت 
ورد: أكرم أكرم أنت فين 
حست بإيد سحبتها 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
جنى بغيض: مراتوا إزاي 
علاء: أيوة هو ده إلي وصلت ليه 
جنى: يبقى أنا جنى أترفض عشان حتتة عيلة 
علاء بخبث: بس دي مزة مزة وحياتك
جنى: أسكت يا علاء لو عايز تفضل عايش 
علاء: الله بقول الحقيقة طيب تعالي نعمل صفقة 
جنى: صفقة إيه 
علاء : أنا عايز البنت وإنتي خذي أكرم ليكي بمعرفتك 
جنى بشر: طيب أنا عجبتني الصفحة وموافقة 
غمزلها علاء: كدة تعجبيني ما تيجي 
ضحكت بدلع وراحت معاه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

سحبها أكرم 
ورد: أكرم خوفتني 
أكرم بحب: آسف يا روحي 
ورد: أنت أتأخرت ليه 
أكرم: كنت بشرب مية طيب مش يالا نروح بقى 
ورد: أوك يالا 
مسك إيدها وراحوا 
أكرم: يالا يا سراج نسيبك دلوقتي 
سراج: لسة بدري 
ورد:لا يا سراج أنا عندي مدرسة بكرة تعالى إنت زورنا 
سراج حضنها: طيب يا ورد خذي بالك من نفسك 
ورد: وأنت كمان باي باي 
طلعوا أكرم وورد وروحوا 
أكرم: يالا يا ورد روحي نامي عشان المدرسة 
ورد: طيب تصبح على خير 
أكرم باس راسها: تصبحي على خير يا قمري 
دخلت خذت شاور و نامت وهي مبتسمة 
                      الصبح 
صحيت غسلت ولبست هدومها وحملت شنطتها وطلعت 
ورد: صباح الخير 
أكرم وسميحة: صباح النور 
حطت جبنة فخبز ولفت تروح 
أكرم: مستعجلة ليه أقعدي كلي 
ورد:لا لا أنا متأخرة أوي 
طلعت جري وركبت مع السواق وراحت المدرسة أول ما 
وصلت دورت على ليان وسارة ولقت ليان قاعدة 
ليان: صباح الخير 
ورد:صباح النور إزيك 
ليان:كويسة
ورد:سارة فين 
ليان: غايبة عشان عندها إنفلونزا 
ورد: اااا اوك يالا ندخل 
ليان: يالا
دخلوا مع بعض وشافوا زياد  قاعد جنب صفهم
ورد: أنا رايحة أنهي الحكاية دي 
ليان: حتعملي إيه يا مجنونة
ورد: ولا حاجة 
راحتلوا 
ورد: زياد مش كدة 
زياد بسخرية: آه بنفسوا 
ورد: أنا عايزة أقولك توقف بقى عشان أنا زهقت أنا ما كانش 
قصدي وأنت ضربت فيا عشان كدة فقدت أعصابي 
مازن: شوفت يا زياد خلاص بقى 
مروان: صح يا زياد كفاية كده 
زياد بإستسلام: طيب ماشي أنا كمان ماكانش قصدي 
ورد إبتسمت: طيب سلام 
راحت لعند ليان 
ورد: خلاص خلصنا 
ليان: أوووف أخيرا يعني دلوقتي مفيش حقد ولا حاجة 
ورد: لا خالص 
دخلوا الصف وقعدوا جنب بعض 
                 &&&&&&&&&&&&&&&&&&
جنى: طيب خطتك إيه 
علاء بشر: قصة قصير جدا البنت حتطلع من المدرسة ويا 
عيني عيال صايعين بيخطفوها وأكرم ما يلاقيهاش و الباقي 
عليكي 
جنى بخبث: يخربيتك عليك أفكار وحننفذ إمتى
علاء: عيب عليكي النهاردة طبعا بس زي ما إتفقنا المزة ليا
جنى: ليك ليك إبعدها بس عن طريقي 
علاء: حبعدها خالص ما تقلقيش 
ضحكت: تعجبني أفكارك يا واد يا علاء  
                  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&
خلصوا دروس وطلعوا 
ليان: ورد 
ورد: همممم 
ليان: إنت نقلتي من مدرستك ليه
ورد: عشان كان عندي ضروف 
ليان: إنت ممكن تحكيلي يا ورد
ورد: بس توعديني مش تقولي لحد 
ليان: أنا مش نمامة على فكرة 
ورد بتردد: طيب أنا ماما توفت وكنت عند عمي وهو ما 
سمحليش أدرس بس أنا تجوزت وجوزي سجلني فالمدرسة 
ثاني
ليان بصدمة: نعمممم إتجوزتي إزاي 
ورد: إتجوزت زي ما الناس بتتجوز 
ليان: طيب و جوزك ده كويس 
ورد: أيوة وبيحبني وبحبوا جدا 
ليان: طيب الحمد لله انا بابا جيه عشان ياخذني يلا سلام 
ورد: سلام 
قعدت ورد تستنا السواق برى وفجأة لقت ثلاثة رجالة 
حاوطوها و خدروها وماحستش بحاجة بعدها 
زياد كان طالع من المدرسة هو ومازن وشافوها 
زياد بصدمة:إيه إلي بيحصل 
مازن صرخ: ألحق يا زياد البنت خاطفينها 
 رمي الشنطة و جري عليها بس ما لحقش 
زياد صرخ: يا ولاد الكلب 
مازن: حتصل ببابا  يا زياد يقول لأكرم أنا حفظت نمرة 
العربية 
زياد: بسرررعة يا مازن 
إتصل لابوه وبلغوا شافو شنطتها واقعة وخدوها 
  أكرم كان قاعد فمكتبوا ورن تيليفونو 
أكرم: أيوة يا سليم في إيه 
سليم: ألحق يا أكرم الولاد كانوا طالعين وشافوا حد بيخطف 
ورد البنت إلي طلبت أدخلها المدرسة 
قام من مكانوا بخضة: إيييييه 
سليم:مازن إبني حفظ نمرة العربية ودلوقتي راحوا للشرطة 
أكرم: أنا جاي حالا 
جري بسرعة ركب العربية وساق بجنون وصل قسم الشرطة 
نزل بسرعة ودخل
أكرم بخوف: سليم 
سليم: أكرم 
أكرم: الولاد فين 
سليم: جوة بيدوا إفادتهم 
أكرم ضرب الحيط بجنون: يخطفوها ليه أنا مش فاهم حاجة 
سليم: إهدى يا أكرم تعالى أقعد 
قعد وحط راسوا بين إيديه: مين ليه مصلحة يعمل كدة
سليم: يمكن حد من منافسيك عشان يضغط عليك 
أكرم: ما حدش يعرف عن ورد يا سليم غيرك أنت وحمزة  
طلعوا زياد ومازن 
 راح ليهم أكرم: أنتو شفتوهم بيخطفوها 
زياد نزل راسو: آه حاولت ألحقهم بس 
أكرم: شفتو وش حد 
مازن: للأسف لا كانو ملثمين نزلوا من السيارة خدروها و 
خذوها  ووقعت الشنطة دي 
خذ منو الشنطة ودور جواها 
أكرم: تيليفونها مش هنا 
سليم: يمكن لسة معاها حنتبع إشارة التلفون
أكرم إحمرت عينيه من العصبية: وربنا حجيبهم ولاد الكلب 
سليم: إهدى يا أكرم مش كدة أنا حعمل إلي عليا وحنلاقيها 
أكرم: قولي نمرة العربية يا مازن 
مازن:**************
أكرم: سلام يا سليم 
سليم: ما تتهورش وتعمل حاجة من راسك يا أكرم 
أكرم بهدوء مخيف: حاجة بس دأنا حعمل حاجات كثير أوي 
سليم: أنا جاي معاك
راح لف وركب العربية معاه 
سليم: على البيت على طول يا ولاد
ساق أكرم بجنون واتصل 
أكرم: وائل عايزك تجيب العربية لي نمرتها********* إتصرف 
وائل: ححاول يا أكرم 
أكرم إتجنن: لا ما تحاولش يا وائل جيبها فاهم مراتي 
مخطوفة لو حصلها حاجة مش حرحم حد 
وائل: تمام يا أكرم إهدى
أكرم: أنا جاي لعندك 
قفل وساق بسرعة 
فتحت ورد عينيها بصعوبة لقت نفسها متربطة وفمها متكمم 
ورد بدموع: هممممم 
الراجل بخبث: إيه ده إيه ده فقتي يا قمر  
ورد حاولت تتحرك و ماقدرتش شالها الربطة من فمها 
ورد عيطت: أنتو مين 
الراجل2 بخبث: إيه ده بتعيطي ليه دحتى إحنا ناس كويسين 
وجبنالك أكل عشان ما تجوعيش فالطريق حنبسطك يا قمر
ورد صرخت: سيبوني والنبي 
الراجل2: تؤ تؤ  يا قمر ما إتفقناش على كدة 
ورد صرخت: ساعدووووونيييي 
مسك السلاح وضربها لراسها وأغمي عليها 
الراجل1: هو إحنا ناقصين زعيق ووجع دماغ إتصل بالبوس 
وقولو خلصنا وحنجيبها المخزن 
الراجل2: تمام 
إتصلوا بلغوا علاء 
علاء بشر: خلاص يا جنى إحنا فالتمام 
جنى بسعادة: عايزة أروح أشوفها وهيا متربطة زي الكلبة 
علاء:يا شريرة إنتي 
جنى: أمال مش أنا جنى إلي وحدة زيها تاخذ أكرم مني 
علاء: تمام لما يوصلوا حيبلغونا ونروح إحنا بقى 
وصلوا المخزن وحملوها ودخلو ربطوها جوة ورد إبتدت 
تفتح ولقت نفسها فمكان غريب متربطة حاولت تتحرك بس 
ما قدرتش وفجأة إفتكرت تيليفونها فجيب البنطلون حاولت 
وتحركت إيدها بصعوبة وابتدت تطلعوا و رخت الحبل شوية 
وقدرت توصل ليه ورنت على رقم أكرم وابتدت تسمع 
أصوات بتقرب إرعبت و رمتوا بعيد 
أكرم وصل عند وائل و فجأة رن تيليفونو بص لقاها ورد 
فتح بسرعة وكان حيتكلم بس سكت لما سمعهم 
علاء وهو بيلمس وشها: يخربيت الحلاوة إيه القمر ده 
ورد: هممممم 
شال الربطة من فمها
ورد تفت فوشوا: ما تلمسنيش يا حيوان 
دخلت جنى: تؤ تؤ إيه ده إيه ده القطة طلعت بتخربش 
ضربها علاء ألم: بلاش تخليني أتعامل بالطريقة دي 
ورد عيطت: أنتو عايزين مني إيه 
علاء بخبث: عايزك يا قمر 
جنى مسكت وشها بعنف: أنت إلي قربتي من حاجة ما 
تخصكيش يبقى إستحملي 
 طفى تيليفونها و أكرم كان حينفجر  حددوا المكان وطلع 
يسوق زي المجنون 
علاء: ما تسيبيني مع القمر 
جنى: علاء تعالى الاول أكلمك 
علاء بزهق: طيب 
طلعوا برى وسابوها
جنى: عايزاك تاخذ إلي أنت عاوزوا وتخلص عليها 
علاء بحسرة: خسارة القمر دي
جنى بتهديد:زي ما بقولك يا علاء
علاء:تمام 
 ورد كانت سامعاهم و عيطت: يا رب ساعدني 
شوية ورجع علاء وبصلها بخبث 
علاء: ما تيجي 
ورد عيطت: سيبني سيبني والنبي 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أكرم: مش حرحم حد فيهم 
وائل: ما تتصرفش من نفسك يا أكرم إستناني لما أوصل أنا 
والبوليس 
أكرم زعق: بقولك الحيوان بيقرب من مراتي 
وائل: ما تتهورش يا أكرم والسلاح إلي أخذتو اوعى تستعملو 
فاهم 
أكرم: مش حقدر يا وائل حفضيه فدماغ الحيوان إلي جوة
وائل: أكرم بلاش جنان أنت عاوز تتسجن ما تعملش حاجة 
أكرم: إن شاء الله  أولع 
قفل الخط ورمى تيليفونو وجري المخزن 
عند ورد 
رجع علاء وبصلها بخبث 
علاء: ما تيجي 
ورد عيطت: سيبني والنبي 
قرب منها وهي إبتدت تتحرك و ووقعت 
هلال: تؤ تؤ شوفتي يا قطة إتعورتي بلاش تزعليني 
وحنخلص بسرعة 
قرب منها وفكها  ورماها على الأرض 
ورد: أكرررررم  ساعدونيييي
قرب منها وحاول يغت**صبها
أكرم دخل المخزن وسمع صوتها وراح ناحيتو  و إتعصب 
لدرجة صارت عينوا حمرة و حمل السلاح وضغط على الزناد 
من غير تفكير فضى السلاح فيه 
ورد سمعت صوت السلاح ووقع عليها و ما بقاش بيتحرك 
وهي إتصدمت قرب أكرم وبعدوا عنها ورفعها وغطاها
بالجاكيت
أكرم:حبيبتي إنتي كويسة
 بصت ورد للدم : هو ه‍و أكرم دم في دم  
وقعت أغمي عليها 
أكرم بخضة: ورد وردد حبيبتي فوقي 
وصل وائل و البوليس ودخلوا 
وائل إنصدم: الله يخربيتك عملت إيه 
أكرم زعق: عشان قلتلك لو قرب منها بس عينوا مش
حتشوف نور ثاني
وائل: يخربيتك أنت إلي مش حتشوف نور حتتحبس يا إبني
أكرم: المهم هي كويسة
قربو وحطولو الكلبش 
أكرم: خذها المستشفى يا وائل خلي بالك منها 
وائل مسح وشوا: تمام يا صاحبي حاخذها المستشفى 
وألحقك 
أكرم: إتصل بحمزة تمام قولو ياخذ بالوا من ماما و ورد
وائل: تمام 
ركبوه سيارة الشرطة ووصلت الإسعاف خذوا ورد و علاء 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فتحت عينيها بصعوبة لقت نفسها في المستشفى ومعلقينلها
محلول
ورد همست: أكررم 
سميحة: إنتي فوقتي يا حبيبتي انت كويسة 
ورد إبتدت تفتكر وعيطت: أكرررررم عايزة أكرم 
حضنتها سميحة وعيطت: كل حاجة بإيد ربنا يا حبيبتي 
ورد إنهارت: أنا السبب قتلوا عشاني قتلوا مات أكرم أكرررم 
جريت سميحة ونادت الدكتورة حقنتلها مهدئ نامت فغطتها 
سميحة وطلعت 
سميحة بخوف: طمني يا حمزة طمني يا إبني بالله عليك 
حمزة: مش حنكذب عليك يا خالتو بس مش حيطلع منها 
بالساهل عشان الواد مات 
سميحة ضربت صدرها: حمزة والنبي إبني ما تخلوهش 
يتسجن
حمزة: والله إحنا بنعمل إلي علينا وزيادة يا خالتو حيطلع منها 
بإذن الله 
سميحة عيطت: ممكن تاخذيني ليه 
حمزة: والله يا خالتو الزيارات ممنوعة عشان هو فالتحقيق 
سميحة: طيب روحلوا يا إبني أنا مع ورد 
حمزة: هي كويسة 
سميحة بحزن: وآلله إلي شافتوا مش قليل هي تعبانة جامد 
حمزة: حتفرج باذن الله يالا يا خالتو محتاجين حاجة 
سميحة: لا يا إبني روح أنت 
روح حمزة و دخلت سميحة وقعدت تقرا القرآن جنب ورد 
عند أكرم 
وائل: أكرم أنت حرقت نفسك أنت آخرك تاخذ خمس سنين 
ستة عشان كنت بتحمي ورد
أكرم: مش مهم أنا المهم ورد كويسة 
وائل: كويسة الحمد لله يا أكرم أنا وصلتها المستشفى بنفسي
أكرم مسح وشو: الحمد لله 
وائل: خلينا فالمصيبة بتاعتك دي 
أكرم: إن شاء أولع المهم هي كويسة دلوقتي 
وائل: فكرك حتفضل كويسة وأنت فالسجن 
سكت أكرم
وائل: شوفت ما فكرتش فده كان لازم تستنا الشرطة توصل
أنت كان ممكن تطلع منها لو ضربتوا رصاصة وحدة كان 
ممكن تدفع غرامة بس عشان دفاع عن النفس بس أنت 
فضيت السلاح فيه 
أكرم: أنا ما حسيتش على نفسي
وائل: يا الله إحنا نحاول نعمل كل إلي نقدر عليه وان شاء الله 
تأخذ حكم مخفف 
أكرم: تمام
 عدت ثلاث أيام 
ورد ما كانتش بتاكل كويس و طول الوقت بتعيط
سميحة بحزن: يا حبيبتي كلي لقمة 
ورد: أنا عايزة أروح لأكرم يا طنط 
سميحة: اليوم المحاكمة يا روحي إن شاء نطلع كلنا مع بعض 
ورد: يا رب 
أكلتها لقمتين بالعافية وطلعت سابتها تلبس هدومها لبست
هدومها وطلعت
ورد: تمام يا طنط خلصت 
سميحة: يالا يا حبيبتي 
طلعوا مع بعض وركبوا العربية مع حمزة 
حمزة: صباح الخير 
ورد وسميحة: صباح النور 
ورد: حمزة هو أكرم حيطلع
حمزة: إن شاء والله 
وصلوا المحكمة ودخلوا  قعدوا مستنين وفجأة شافوهم 
جايبين أكرم وإيدوا متكلبشة نطت ورد وراحت جري
ورد: أكررررم 
مسكوها الشرطة يبعدوها
أكرم زعق: سيبوها سيبوها محدش يلمسها 
وائل أشرلهم: سيبوها 
سابوها وحضنتوا وعيطت 
أكرم: قمري ما تبكيش يا روحي 
ورد : أنا آسف جدا ده بسببي 
أكرم: لا يا روحي مش بسببك 
بعدت عنوا و لمست وشوا: أنت تعبان أوي 
أكرم باس راسها: لقيت كويس دلوقتي يا روحي 
قربت سميحة وعيطت: يا حبيبي أنت كويس
حضنتوا: كويس يا ماما
الشرطة: خلاص لازم ندخل بقى 
خذوا أكرم وسميحة حضنت ورد المنهارة وعيطت دخلوهم 
وقعدوا كلهم مستنين الحكم  
القاضي: حكمت المحكمة على أكرم شريف خمس سنوات 
حبسا 
أول ما سمعت ورد الحكم صرخت و وقعت أغمي عليها 
وسميحة قعدت وعيطت جامد 
أكرم بخضة: ورددد ورد يا حمزة 
جري حمزة ليها 
شالوها وخذوها المستشفى بسرعة دخلوها و فضلوا مستنين 
شوية وطلعت الدكتورة 
سميحة بتعب: طمنينا يا دكتورة 
الدكتورة: ضغطها وطي وكمان جسمها ضعيف جدا 
سميحة بحزن: يا حبيبتي 
الدكتورة:حضرتك إنتي مبين مش كويسة 
سميحة: أنا كو...
ما كملتش كلامها وداخت مسكتها الدكتورة ودخلوها جنب 
ورد 
الصبح صحيت ورد لقت نفسها في المستشفى 
سميحة: إنتي كويسة يا ورد 
ورد ما ردتش 
سميحة بخوف: طمني قلبي يا حبيبتي
ماردتش ثاني والدموع تجمعت فعينها وأشرت لحلقها 
سميحة: حنادي الدكتورة 
طلعت جابت الدكتورة 
الدكتورة: ورد بتوجعك حاجة حاسة باي ألم 
ورد عيطت وأشرت لحلقها أداتلها الدكتورة ورقة و قلم 
ورد كتبت: مش قادرة أتكلم صوتي مش بيطلع
الدكتورة: طيب إرتاحي يا ورد تعالي معايا حضرتك 
طلعت سميحة معاها 
الدكتورة: المريضة للأسف فقدت النطق 
ضربت صدرها: يا لهويييي طيب و في حل نقدر نعالجها 
الدكتورة: للأسف لا إحنا علينا نبعدها عن التوتر و أي حاجة 
تزعجها عشان نفسيتها تعبانة والعامل النفسي سبب في 
فقدانها النطق 
سميحة: يا رب 
الدكتورة: دلوقتي حتفضل شوية ونكتبلها خروج أهتموا 
بأكلها و زي ما قولتلك إبعدوها عن التوتر 
سميحة: إن شاء الله  متشكرة بجد يا دكتورة 
الدكتورة: ولو ده واجبنا 
روحت و سميحة دخلت لورد 
سميحة: يا روحي إنتي كويسة 
هزت ورد راسها وكتبت: هو أكرم كويس 
سميحة: آه يا حبيبتي كويس 
كتبت ورد: ممكن تاخذيني ليه لما نطلع 
حضنتها سميحة: آه يا حبيبتي حنروح لعندوا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

   بعد مرور خمس سنوات ✨
طلعت ورد من الجامعة
ليان بفرحة : مش معقولة ربنا إستجاب لدعائي واتلغت 
المحاضرة 
ضحكت ورد: أنت مش شكل واحدة جاية تدرس والله 
ليان: بس وأخيرا خلصنا من الاستاذ ده بالع أسطوانة  
ورد: آه وحياتك في دي عندك حق أنا راسي مصدع 
ليان: طيب مش حتطلعي معايا النهاردة 
ورد: والله مش حقدر  يا ليان 
ليان بتحايل: والله مش حنتأخر نروح نعمل شوبينغ بس 
ورد: طيب حروح النهاردة 
ليان نطت: طيب يلا 
ركبوا سيارة أجرة وراحوا يتسوقوا وصلوا ودخلوا 
ليان: تعالي نشوف الفساتين هناك يا ورد 
ورد: طيب 
دخلوا المحل 
ليان: جربي ده يا ورد حلو أويييي 
بصتلوا بإنبهار كان فستان أبيض قصير لتحت الركبة منفوش 
شوية
ورد : آه والله عجبني جدا 
ليان: أدخلي قيسيه
ورد: أوك 
دخلت قاستوا وطلعت 
ليان:الله قمر أويييي يا ورد ونبي خذيه 
ورد: أنا كمان عجبني 
ليان: روحي حاسبي 
ورد: لما أغيروا الأول 
ليان بتحايل: لا سيبيه والنبي وحياتك يا ورد 
ضحكت: إنتي مشكلة طيب مش حغير حروح أحاسب وإنتي 
جيبي هدومي من جوة
راحت حاسبت وطلعوا 
ورد: حتصل بسراج يوصلنا 
ليان: أنا إنسان ببابا وصل أهو 
إتصلت بسراج 
سراج: آلو أهلا يا ورد 
ورد: ممكن تيجي تاخذني يا سراج 
سراج: طيب أنتي فين 
ورد: أنا قدام*********
سراج: تمام أنا قريب من هنا جاي حالا 
فضلت تستنا شوية ووصل راحت ركبت العربية 
ورد: سلام يا سراج 
سراج: إزيك يا حبيبتي 
ورد: الحمد لله 
سراج: طلعتي بدري النهاردة
ورد: والله مش عارفة المحاضرات إتلغت فجأة 
سراج: آه طيب يالا نروح بقى 
ساق العربية 
ورد: إيه ده يا سراج ده مش طريق البيت 
سراج: عارف يا حبيبتي أنا رايح مكان الأول 
ورد: طيب 
سندت على الشباك وغمضت 
ورد: سراج 
سراج: هممم 
ورد: عايزة أزور أكرم النهاردة
توتر سراج: أوك 
رجعت غمضت عينيها 
كمل سواقة 
   عند أكرم  طلع من باب السجن واتنفس جامد 
أكرم براحة: وأخيرا 
جري حمزة وحضنوا: الحمد لله 
أكرم: ها يا حمزة عملت إلي قلتلك عليه 
حمزة إبتسم: عيب عليك كل حاجة جاهزة ويلا بقى تتحمم 
وتغير هدومك 
أكرم: يالا 
ركب معاه فالعربية وساق حمزة
أكرم: حست بحاجة 
حمزة: لا سراج راح جابها وبيضيع وقت 
أكرم إبتسم: حلو
حمزة: يالا بقى وصلنا إنزل بسرعة 
نزلو ودخلوا جوة 
سميحة حضنتوا وعيطت: أكرم يا حبيبي 
أكرم: وحشتيني يا ماما 
سميحة: وأنت يا حبيبي 
حمزة: سيبيه يا خالتو دلوقتي يروح يجهز
سميحة بفرحة: آه يا حبيبي روح أنت  
راح أوضتوا إتحمم وحلق و غير هدوموا لبس بذلة رمادي و 
مشط شعروا ونزل 
أكرم: ها إيه رايكم 
حمزة: أنا ما عرفتكش 
وائل: وأنا كمان وربنا 
ضربوا: يا حيوان على أساس كنت فار بالوعات وأنا مش 
واخذ بالي 
حمزة: أتصل بقى على سراج 
سميحة: آه إتصل المعازيم وصلوا  
كان سراج بيسوق وسمع تيليفونو 
سراج:ألو 
حمزة: آه يا سراج تعالى كل حاجة مضبوطة 
سراج: تمام 
قفل ولف بالعربية 
ورد: إيه ده مش أنت قلت عندك مشوار 
سراج: لا إتلغى دلوقتي إتصلوا 
ورد: طيب 
وصل سراج لفيلا أكرم ونزلت
ورد: تعالى أدخل يا سراج حجيب حاجة من جوة ونروح 
لأكرم 
نزل سراج: تمام يلا 
دخلوا الفيلا 
ورد: إيه ده هي ظلمة كدة ليه الكهربا قطعت ولا إيه 
سراج: جايز 
ورد علت صوتها شوية: طنط سميحة 
فجأة إتفتح النور لقت أكرم واقف قصادها 
سرح أكرم فيها إتغيرت أوي كبرت أوي و فستان كان لايق 
عليها جدا 
أكرم: قمري 
وقفت مصدومة ما قدرتش تنطق بكلمة فتحلها إيديه وجريت 
على طول إترمت فحضنوا حضنها جامد كأنو عايز يدخلها 
جواه 
ورد عيطت: وحشتني أوييي 
أكرم: وأنتي يا روحي 
بعدها أكرم وراح مسك المايك 
أكرم: أنا النهاردة عاوز أسألك قدامهم كلهم موافقة تكملي 
حياتك معايا يا ورد موافقة تبقي مراتي وشريكة حياتي 
عيطت ورد وراحت حضنتوا جامد: موافقة 
 شالها ولف بيها و صرخ: بحبك يا قمري 
صفر حمزة ووائل 
حمزة : أيوة يا عم 
مسكت فيه بقوة نزلها ومسك إيدها حطلها الدبلة
صدح صوت أغنية رومانسية سحبها و رقصوا سلو
ورد: أنا مش مصدقة أنك قدامي 
أكرم: لا يا روحي إحنا مع بعض 
ورد: وحشتني جدا 
أكرم: وإنتي كمان ماكنتش قادر أتنفس من غيرك 
ورد وقفت رقص و حضنتوا: بحبك يا أكرم 
أكرم بغيض: وحياتك جاية تقوليها هنا 
ضحكت ورد: بحبك 
حملها وصرخ: الفرح خاص يا جماعة 
ورد إتكسفت: أكرم أكرم يا مجنون 
أكرم: أنت جبتيه لنفسك 
ورد: خلاص نكمل الفرح 
أكرم با*س خذها: لا يا روحي نكمل الفرح لوحدنا 
طلع من الفيلا وراح نزلها فالسيارة ولف ركب وساق 
ورد:رايحين فين يا حبيبي 
أكرم: لا أنا مش حمل كل ده والله 
ضحكت عليه: الله مش حبيبي
أكرم باس إيدها: لا حبيبك 
ورد: طيب حنروح فين 
أكرم: فاكرة بيت المزرعة 
ورد بسعادة: آه وحشني المكان هناك أوي
وصلوا للبيت  
نزل أكرم وشالها 
ورد: أكرررم الله أنا عندي رجل على فكرة 
أكرم: لا أنا مش شايفها 
ضحكت: أنت مالك النهاردة 
أكرم: دماغي اتلحس أول ما شوفتك يا قمري 
با*ست خذوا
دخل أكرم ونزلها 
ورد: أنت جعان عايز أعملك أكل 
باس إيدها: لا مش عايز 
ورد بتهرب: أحممم طيب حروح أشوف...
قاطعها با**سها وخذها معاه لعالمهم نسيبهم بقى
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-