رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول بقلم دنيا الغنام

رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول بقلم دنيا الغنام


رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا الغنام رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول

رواية تغيرت لوجودك بجانبي بقلم دنيا الغنام

رواية تغيرت لوجودك بجانبي كاملة جميع الفصول

رايحه فين كده ولابسه ومظبطه نفسك اوي 🙂في اي ياماما انا طول عمري بلبس واتشيك. لا انا مش متعوده علي الشياكه الكامله في حاجه خودي تعالي كلميني هنا.. يووه ياماما بقا رايحه عند عمتي. يبقي اكيد المحروس جه من السفر ورايحه تشوفيه. ماما هو انتي ليه مش بتحبي اروح ووليد هناك. حبيبتي انا عارفه بحبك ليه نظرتك اول م بتشوفه بطلع قلوب كده انا ام وعارفه وبحس كويس. هااا لا انا مش بحبه هو ابن عمتي وخلاص وزي احمد اخويا. يابنت بطني انا عارفه بقول ايه وصدقيني انتي مدلوقه اوي ونظرته ليكي مش غير زي سما اخته وخلاص انا بفوقك من الوهم ده وعارفه مصلحتك كويس بلاش يافاطيمه تنذفي وقتك وحبك مع شخص مش شايفك

فاطيمه… بس بقا ياسوسو عمتا مش بحبه هو زي احمد وخلاص

الام… انا نصحتك وانتي حره وبكره تعرفي اني كلامي كله صح عن اذنك لاني مرارتي هتتفقع منك

فاطيمه.. خودي هنا ياوليه تعالي مالك قفشتي كده ليه يابسيمه يابسبوس ياروحي انتي

الام… دانتي هتجلطيني دايما واخده كل حاجه هزار كده

فاطيمه.. خلاص ياسوسو هاخد بنصحتك بس 😂انا هروح اسلم وخلاص واجي علطول

الام… لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم عااااااااا غوري مفيش فايده من الكلام معاكي

فاطيمه.. 🙂انا ماشيه احسن ميتولع فيا

الام.. غوري لاني علي اخري منك🙂

خرجت فاطيمه ولسه نازله

فاطيمه… اي ده هو انت الساكن الجديد

اه انا هو في حاجه

فاطيمه….. لا 😂اصل انت زي التركيين اوي منه لله سلاموا عليكم ياعم

ونزلت جري والواد واقف مصدوم اي الناس دي شكلها عماره مجنونه

فاطيمه… يادي النيله الواد قمر زي مهند ابااااااااااي عليا اي الحلوه بالنجا ده

انتي بتكلمي نفسك ياانسه ولا اي وبعدين عارف اني قمر من غير متقولي كل البنات بتموت عليا😏

فاطيمه. هههه تؤتؤ ياخفيف انا بس شوفتك زي مهند علشان بحب التركيين متاخدتش مقلب في نفسك اوي كده لاني قلبي في واحد تشاوووو ياوحش

بنت**انا واخد مقلب في نفسي والله انا قمر ان مريبتك ماشي

مين بيخبط قوم ياوليد افتح الباب

يليييييي هنا افتحولي انا جيت عمتوووووو

ده صوت الهبله فاطيمه تعالي ياااخره صبري ادخلي بوراحه ياشق مالك وبعدين انت جيت امته وليه

وليد… 🙂جيت ليه اي ياهبله انتي ادخلي

دخلت فاطيمه وسلمت علي عمتها وساعدتها وجه وقت الغدا

وليد… ماما انا عاوز اخطب

فاطيمه…. شرقت ومبسوطه من جواها مبسوطه ان وليد هخطبها بس 🙂

مين يابني العروسه وعنيها علي فاطيمه

وليد…. 🙂واحده صحبتي ياماما في الشغل وبحبها من تلات سينين وقررت اخطبها

فاطيمه… انصدمت وعنيها هدمع وكلام مامتها في ودانها

انا هستأذن انا ياعمتوا علشان عندي مذاكره علشان الكليه

لسه بدري ياحبيبتي ولا اقولك روحي وانا هرن عليكي اطمن انك وصلتي وياريت التلفون ميتقفلش

فاطيمه…. بعيون باكيه علي وشك الانهيار ماشي ياعمتوا

سلام ياشق

فاطيمه…. سلام ياعمتوا

سلام ووصلت فاطيمه للباب عمتها صعبت عليها فاطيمه لانها عارفه انها بتحب ابنها بس هو لوح مش بيحس بس مش هتقدر تمنع ابنها ولا تقف في سعادته وفي نفس الوقت زعلانه علي فاطيمه

خرجت فاطيمه وراحت علي البحر تشتكي ليه لانها بتحب تقعد هناك بتحس انها في عالم مفهوش حد تقدر تطلع الي جواها من غير م حد يقولها حاجه

فاطيمه….. ليهههههههه ياربي اي الوجع ده لي يحصلي كده اعااااااااا وفضلت تعيط جامد وتشتكي

انتي خرمتيلي وداني من صواتك ده اسكتي بقا وتعالي هنا

فاطيمه بصت وراها انت😳🙄
انت

انتي

انت بتراقبني ولا اي. هاراقبك ليه يعني انا بحب اجي اشتكي للبحر لقيت الي بيصوت ويعيط قولت اشوف مين

فاطيمه… يعني حضرتك مسمعتش انا بقول ايه 🙂

لا سمعت كل حاجه المهم بعيدا عن كل الي حصل الصبح تعالي احكيلي مالك

فاطيمه.. والنبي انت اهبل انا لسه عارفاك الصبح وكمان متخانقين ولسه بتتريق عليا واحكيلك فاطيمه في نفسها

انا بجد نفسي احكي لحد لاني تعبت ومش قادره علي الحمل ده اربع سنين ومش حاسس بيا لما اكتشفت حبي ليه اي الوجع ده كله.. اي روحتي فين مالك سراحتي عارف اني قمر وواد حليوه وكل البنات بتموت فيا

فاطيمه. هاااا يعم اسكت وانت عامل زي عمود النور كده قال بيموتوا فيك دا انت تسد النفس امشي خليني اخلص بكي… والله م انا سيبك الي لما تحكيلي تعالي يشيخه دا احنا جيران تعالي

فاطيمه برغم من الي هي فيه ضحكت وبانت غمازاتها وهو سرح فيها وفي ضحكتها

فا طيمه.. اي روحت فين عارفه اني حلوه بس 😂مش لدرجه دي تعالي بس نقعد انا رجلي مش شيلاني

يلا يااختي يلا وبالفعل قعدم.. مالك احكيلي ووعد مفيش حاجه هتطلع بره انا برغم من اني مثلا تشوفيني تلاقيني كده 😂مش بخفي سر بس انا جدع اعجبك يااخوتشي والله وقاعد يضحك معاها علشان تضحك

فاطيمه.. ضحكت مش بتخفي سر شكلي هتطبع كلامي وتفرقه علي الناس اسكت يعم بس ضحكت من قلبي اه. صحيح اسمك ايه اسمي ذياد وانتي اسمك ايه انا فاطيمه

ذياد…. عاشت الاسامي يافطوم

فاطيمه… 🙂فطوم اي يعم اسمي فاطيمه

ذياد. لا هدلعك ومن غير اعتراض

فاطيمه…. طيب انت مالك وشك قلب جد كده ليه خلاص فطوم فطوم

ذياد.. جدعه ياطومه يلا احكيلي بقا

فاطيمه.. الواد ده باينله اهبل بس انا استريحتله اوي وقلبه طيب فاقت من سرحانها

ذياد…..بتسريحي كل شويه شكل في حب صح

فاطيمه…. باين اني عيوني فضحاني صح بص ياسيدي انا اسمي فاطيمه عندي عشرين سنه في تانيه هندسه وزي م انت شايف قصيره سيكا وعيوني عسلي وحلوه كده 😂وبشرتي مش بيضه اوي بس 😂انا حته سكره وعندي غمازتين حلوين ومحجبه كده وقمرين في بعض وعندي اخ وماما وبابا متوفي

ذياد… حيلك حيلك اي 😂كل ده هو انت بتقدمي علي عريس اي الغرور ده كله يابنتي ربنا يرحمه

فاطيمه… يارب😂طيب خلاص هكلمك جد فاطيمه حكت كل حاجه انها بتحب ابن عمتها من اربع سنين ومش حاسس وعن كلام مامتها وعن خطوبه وليد وعن حبها الكبير ليه ومش حاسس بيها بس كل الحكايه دي وبتحكي وهي بتعيط وذياد زعلان اوي عليها

ذياد… حاسس بيكي لان في نفس الوجع وهي خلاص هتتخطب قريب

فاطيمه… انت كمان والله الواحد زهق من كل ده الحب ده غريب عامل زي اللعنه اول م بتمسك فيك م تمشيش غير بسبب اقوي

ذياد… عندك حق هنعمل ايه نصبر لان مش هينفع اننا ننذف طاقتنا زي م والدتك قالت يبقي نخرجهم من قلوبنا واكيد هنلاقي اشخاص تانيه تدينا علي قد م بنديهم حب احنا لازم نتغلب وننسي عارف ان الحب صعب يتنسي بس لازم نخرجهم علشان نقدر نعيش صدقيني ده الحل الوحيد

فاطيمه….. عندك حق لازم انا اتأخرت لازم امشي دلوقتي عشان ماما مقولتلهاش واتأخرت

ذياد… يلا وهاخدك معايا انا كده كده رايح البيت

فاطيمه… لا علشان متعبكش معايا سلام

ذياد…. شيفاني سوسن قولت يلا مبحبش اعيد كلامي وبطلها بصه كفيله تحرقها ومشيت من سكات

فاطيمه… يلا هو انا قولت حاجه دا انا بقول يلا سمعوا عليكم

ذياد… ههههه هبله بس قلبها صافي اوي

وصلها البيت ولسه هتدخل سمعت صوت ذياد بقولك ايه اي رايك نكون اصدقاء

فاطيمه… اشطا موافقه اصدقاء واي حاجه تحصل نحكيها زي النهارده لان بجد انبسط اوي اني خرجت الحاجات دي من قلبي

ذياد…. موافق يلا ادخلي بقا

فاطيمه.. ماشي عن اذنك

ذياد… اتفضلي

دخلت فاطيمه وحكت لمامتها انها خلاص شالته من دماغها الموضوع وان وليد هيخطب وان خلاص كلامك صح… حبيبتي العاقله جدعه ياروح ماما يلا ادخلي صلي ونامي شويه واصحي كلي وشوفي هتعملي ايه علشان كليتك

فاطيمه….. ماشي ياروحي ودخلت فاطيمه اتوضت وصلت ونامت وبعد مده قامت من النوم اكلت وخرجت بكتاب البلكونه

احم احم احم صحابي الجامد اخبارك

فاطيمه…. اهلين لا 😂اخدت عليا جامد

ذياد…. اكيد اومال ايه 😂المهم بتقرائي اي

فاطيمه…. روايه المهم انا هدخل انام علشان عندي كليه الصبح والوقت اتأخر بس اصبر ماما عامله حلويات هجيبلك طبق

ذياد… ياريت والله

فاطيمه دخلت جبتله طبق

فاطيمه… اتفضل اديته الطبق ودخلت جوا ونامت وجه الصبح اتوضت وصلت ماما انا ماشيه.. ماشي ياروحي خلي بالك من نفسك كويس

فاطيمه… ماشي ياسوسو سلام خرجت وراحت الكليه

ولااااااد اخباركم اي كلااااب مبتسألوش صحاب علي الفاضي

احنا برضو والله 😂منه معبرتش ولا كوكي زعلانه

منه… اتلمي ياكوكي 😒

فاطيمه… بقولكم اي يلا ندخل المحاضره علشان احكلكم موضوع مهم

كوكي… اه بيقولو احسن 😂من الكحيان الي قبل كده

فاطيمه يلا ياهبله منك ليها😂

انتي رايحه فين انتي وهي بره مبحبش حد يدخل بعدي

بس يادكتور😳🙂
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
 انا قولت بره مسمعتوش مش بعيد كلامي مرتين

فاطيمه….. بس يادكتور حضرتك

انا قولت بره كمان مره

فاطيمه خرجت بره وهي علي وشك الانهيار والبنات خرجم معاها اهدي ياطومه متعيطيش بقا علشان خطري

فاطيمه…. هو ذياد زعق فيا ولا كانه يعرفني ليه بجد انا تعبت انا مش حمل قرف في حياتي هو اهاني قدام المدرج كله بجد انا تعبت تعبت بقا حتي البني ادمه الي قلبي حبه بيحب وهيخطب غيري ليه يارب كميه الوجع ده

كوكي… ذياد اي هو انتي تعرفيه

منه… بجد صحيح هو انتي تعرفي الدكتور ده

فاطيمه… ايوه وحكت كل حاجه للبنات

كوكي…. يااااه اي ده بجد تعالي في حضني بقا وعيطي ونعيط سوا

منه…. تصدقي انتي عيله فصيله تعالوا يلا نعيط سوا

فاطمه.. بجد انتم عيال هبل مش عارفه ازاي بقولكم اي 🙂😁جعاااانه تعالم نفطر احسن

منه… انتي مش كنتي بتعيطي دلوقتي

كوكي… عندك حق يامنوش دي والله 😂مفجوعه يلا بينا نروح نفطر عند عمي سيد بسرعه قبل المحاضره التانيه متبتدي

فاطمه… يلا

اكلم البنات ورجعوا قبل معاد المحاضره الاوله

منه… جماعه فاضل خمس دقايق بس ويطلع الدكتور

فاطمه…. ايوه فعلا الحمدلله اننا متأخرناش

عدي الوقت ودخلم البنات قابلت فاطمه ذياد كأنها متعرفوش وهو زعل اوي ان دي شخصيته مش بيحب يغيرها مع حد مهما كان غير البنت الي حبها

دخلم البنات وخلصت جميع المحاضرات بقولكم اي متيجوا تتغدوا عندنا احمد اخويا جه🙂

كوكي… 🙂بتهزري بجد

منه… لا مش بهزر

كوكي… انا جايه وش يلا من غير كلام يامنوش

فاطمه…. يلا ياواقعه يلا

رجعم البنات ماما احنا جينا انا والشله الثلاثيه

الام… تعالوا ياحبايبي انا في المطبخ

عامله لينا اي ياسوسو ياجامد

الام… عامله محشي وحاجات حلوه يلا قرب يستوي ادخلوا زي الشطار كده اغسلوا نفسكم وصلوا وتعالوا وانا هظبط السفره علي متخلصوا

ماشي ياسوسو داخللين

دخلم البنات اوضه فاطمه.. اهااا مش قادره خلاص اخوكي فين وحشني اووي مشفتوش من شهر وهو شكله مش حاسس بيا

فاطمه… اقولك حاجه بلاش تبيني حبك ليه واتقلي ولا تبصيله بصه العشق الي كلنا بنلحظها وانتي عندنا اتقلي علشان لو بيحبك وشافك مدلوقه هيحب غيرك خدي نصيحه من واحده زي 😂المهم علشان متنجرحيش حاولي متحبهوش اويي علشان لما بنحب اوي بننجرح

كوكي… 🙂عندك حق هحاول اسيطر علي نفسي وعيوني لاني بجد مش عارفه ده بيبقي غصب عني وانتم اكيد فاهمين

منه…. الحمدلله 😂🙂الحب متبادل

كوكي. وفاطمه…اتنيلي انتي كمان صلي علي النبي يابنتي كده العين بتحسد بدل متزعلوا

قوموا يالا نصلي خلصم البنات وخرجم لقوا احمد قاعده وسوسو… بقولكم اي انا عزمت الساكن الجديد الي قصادنا زمانه جي

فاطمه… ماما انتي ليه مقولتليش انك عازماه بجد ليه

الام… في اي مالك ومن امته بتعلي صوتك كده حصل اي لكل ده

فاطمه… يماما اسفه خلاص هو معملش حاجه بس وكملت بمرح شويه 🙂علشان يعني ولا اقولك خلاص ياحجه

الباب بيخبط افتحي 🙂

فاطمه… انا

الام.. اومال انا خلصي الراجل هيخلل وهو واقف

ده كله احمد. بيسمع الحوار وساكت وهو عارف ان في حاجه برغم خبرته لانه ظابط وقاعد مستغرب كوكي الي قاعده بتلعب في التلفون متجهلاه وهو هيفرقع من كده مش متعوده عليها كده

فتحت فاطمه الباب اتفضل يادكتور

ذياد… متشكر

دخل ذياد وابتدوا ياكلوا

احمد..الي قولي انت شغال اي يابو حميد

زياد… انا

الام… بقولكم اي الاكل ليه احترامه كل واحد ياكل وبعد الاكل التعارف براحتكم خلصم اكل والبنات شالت السفره واحمد وذياد قاعدين يتكلموا وحكلهم كل حاجه عنه والبنات جوا في الاوضه قاعدين

الام…. يعني انت مع فاطمه والدكتور بتاعها وزعقتلها كده

ذياد.. انا مخبتش حاجه ومش متعود علي اني احور والف الكلام وقولت لحضرتك الحقيقه ودي شخصيتي مش بعرف اغيرها لا اي سبب

احمد…. انا متفهم يازيزو ولا اقولك يادكتور

ذياد.. لا براحتك ياعم خلاص بقينا صحاب احنا قد بعض يعني هنفهم بعض

الام… ربنا يخليكم يولاد ويديم المحبه

كوكي… باي ياسوسو احنا ماشيين بقا علشان ماما رنت علينا

الام… ماشي ياروحي خلوا بالكم من نفسكم

كوكي ومنه.. حاضر ياسوسو

خرجم البنات ووصلتهم فاطمه لحد تحت ورجعت لقت ذياد مشي

فاطمه… هو مشي ولا فين

احمد… ايوه مشي بس شخص كويس وحكلنا كل حاجه حصلت معاكي النهارده سيبنا من ذياد. هي كوكي متغيره مالها كده

فاطمه ببتسامه خبيثه.. اصل جيلها عريس قمر ومبسوطه بيه اوي

احمد…. نعم ياروح امك بتقولي اي

فاطمه… مالك يابني في اي بتزعق ليه

احمد.. هااا مبزعقش انا داخل انام

فاطمه… طيب وقالت في سرها شكلك واقع بس مكابر وهخليك تعترف فاطمه رنت علي البنات بقولكم اي طيب اصبروا رقم غريب بيرن اقفلوا دلوقتي

كل شخصيه هتعرف عن نفسها في كل بارت
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
الو سلام وعليكم مين معايا

المجهول… معجب بيكي

فاطمه… عيل تنح وقفلت الفون في وشه لقت الرقم بيرن فتحت. في اي ياااستاذ متحترم نفسك معندكش خوات

المجهول… لا معنديش

فاطمه… يعيني صعبت عليا غور جتك القرف

المجهول… متشتميش وبعدين مش عارفه صوتي

فاطمه… اشتم براحتي وبعدين اي عارفه صوتي دي انت شارب حاجه

المجهول… خلاص اسكتي انا ذياد

فاطمه…. اهاا دكتور ذياد جبت رقمي منين

ذياد…. جبته بطريقتي المهم انا عاوز اقولك اني اسف اول مره اعتذر من حد بس انا زوتها شويه حقك عليا بس انا شخصيتي كده

فاطمه…. خلاص ماشي مش زعلانه بس ياريت متعملش كده تاني

ذياد بفرحه من جواه.. بتتكلمي جد خلاص مش زعلانه مني

فاطمه… ايوه مش زعلانه منك انا شخصيه هبله شويه كلمه حقك عليا بتفرق عندي معناها اني زعلي فرق معاك وكلمه اسف عارفه انها مش بترجع الي اتكسر بس عندي بيرجع تاني

ذياد اول م سمع كلامها حس ان مبسوط اوي ومش عارف ليه المهم اطلعي البلكونه بقا نقعد سوا شويه وهاتي اي حاجه ننسلي فيها واحكيلك عني شويه

فاطمه… اي الشحاته دي يادكتور معندناش انتي متغدي عندنا النهارده

ذياد…. انا شحات ياستي انا بحب الشحاته هاتي بقا وبطلي رخامه علشان اكل مامتك جامد اوي الصراحه

فاطمه… انا رخمه طيب ماشي مش جايبه وعارفه ان ماما اكلها جامد مش اول حد يقول

ذياد… خلاص افصلي بقا انا هستناكي في البلكونه ومتنسيش الي هنتسلي بيه

مسبلهاش رد وراح قافل في وشها

فاطمه.. اي يابن والله لربيك وبالفعل خرجت البكونه ومعاها صينيه فيها مسليات واكل

فاطمه… خد ان شاء الله يطمر فيك ومتعملش الي عملته الصبح

ذياد… لا 😂مش هيطمر انا عارف هاتي الصينيه دي وبطلي بقا دانتي زنانه خلي قلبك ابيض

فاطمه…. قلبي ابيض والله بس انت الي مستفز واحرجتني قدام المدرج كله

ذياد.. خلاص بقا متقرفناش وخليني احكيلك

فاطمه.. طيب هات الصنيه في النص كده بدل م اخدتها عندك

ذياد… خدي ان شاء الله يطمر🙂😂

فاطمه… بتردهالي

ذياد… ايوه الصراحه 😂

المهم هحكيلك حكايتي م اننا اصحاب بصي ياستي

فاطمه.. بصيت وضحكت غمازاتها بانت وهو بصلها شويه ودقق في ملامحها لقاها انها جميله اوى وطيبه قلبها وحجبها مخلينها قمر

فاطمه.. اي روحت فين

ذياد.. مروحتش بصي ياستي انا عندي 26سنه عشت في القاهره لحد سن 15سافرت المانيا مع والدي ووالدتي اهل ماما من المانيا ف سافرنا لشغل بابا لانه اتعرف علي ماما هناك واتجوزها وجابوني المهم عملوا حادثه والعربيه انقلبت بيهم وتوافاهم اللله وانا قبل م سافر كنت بحب بنت عمي يعني حب طفوله وحبها كبر جوايا

فاطمه… ربنا يرحمهم وعيونها دمعت لما افتكرت باباها لما مات بسكته قلبيه كانت متعلقه بيه جامد اوي

ذياد.. اللهم آمين يارب المهم اهلي ماما ربوني وكبرت واتخرجت وبقيت دكتور في كليات في المانيا سافرت كام دوله اروبيه ورجعت مصر من خمس شهور واتقدمت من اسبوعين وياريتني مرجعت قولت خلاص بقا هتجوز حب طفولتي وهتبقي ليا طلبت اديها من عمي وموافقتش لانها بتحب ومستنيه زميلها يتقدملها ساعتها اتكسرت اوي وسيبت شقه بابا وجيت جنبك هنا واتعرفت عليكي وانتي عارفه الباقي ولسه محافظ علي لغتي المصريه

فاطمه… كل ده عيونها بدمع افتكرت باباها ووليد

ذياد.. مالك يافاطمه ليه بتبكي

فاطمه… افتكرت بابا ووليد احنا ليه بنحب من طرف واحد ده عذاب اوووي ياريتني مفتحت قلبي

ذياد… بصي انا عارف الي جواكي بس هقولك حاجه احنا الي عملنا في نفسنا كده ولازم ندفع حساب الي عملناه

فاطمه… عندك حق بقولك اي هات الصينه انا جوعت من الكلام

فاطمه…. 😂🙂لا مبحبش النكد ياعمونا هات خلينا ناكل بلا هم وغم يلا

ذياد. والله انتي غريبه كنتي بتعيطي ودلوقتي بتضحكي بس البني ادم الي بيعمل كده معناها انه جواه حاجات كتيره مزعلاه وبيخبها ورا الضحك ده

فاطمه… بظبط يلا بقا كل

ذياد… طيب هاتي يامفجوعه بقا خلطتي الاكل

فاطمه…. خد ياحزين

فضلم يتكلموا ونسوا الزعل وجه تلفون لفاطمه

فاطمه ردت الو ياكوكيز في اي مالك بتعيطي حصل اي

بتقولي ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
انتي بتقولي ايه انتي اكيد بتهزري عمو استحاله يعمل كده ويغصبك علي حاجه هو طول عمره سيبلك حريه الاختيار

كوكي… مش عارفه ابن عمي عمله اي خلاااه موافق كده ويقولي انتي كل شويه ترفضي ناس كويسه وانا عاوز افرح بيكي قبل م موت وماما تقولي هو في حاجه مخبياها عني والكلااام ده اصبري دقيقه ادمج المكالمه علشان منه بترن ودمجت كوكي المكالمه وحكت لمنه بس هو ده الي حصل وانا هوافق وامري لله علشان بابا وصحته وهو نفسه يشوفني عروسه

منه… بس انتي مش بتحبيه مش هتبسطيهم علي حساب تعاستك احنا نيجي نكلم عمو احمد ونقنعه

فاطمه… بقولكم اي النهارده احمد بعد م كوكي مشيت وحكت فاطمه كل حاجه قالها احمد

كوكي… مبقتش تفرق بقا هو لو بيحبني وهيعرف اني هتخطب ميسبنيش لحد تاني انا هوافق عليه بقا وامري لله

فاطمه… صلي استخاره وشوفي كده لو مرتحتيش قولي مش مرتاحه ارتحتي يبقي سيبها علي ربنا وقادر يخليكي تحبيه

كوكي… ونعم بالله حاضر هصلي

منه…. بقولكم بكره نجتمع في الكليه ونشوف اخره الموضوع ده ويمكن اخوكي يعمل حاجه وميسبهاش

فاطمه.. حاضر المصيبه معرفش ان الكلام هيتحول لحقيقه مش قادره والله 😂

منه…. عيله فصيله دايما بتاخدي المواضيع هزار

كوكي… والله 😂ضحكت بسببك مش عارفه اعمل فيكي اي 😂بس اقفلي غوري

فاطمه… الله يالطفي بقا في اي 😂دا انا سكره متعرفوش تضحكوا من غيري

كوكي.. حصل يلا تصبحوا على جنه ونكون مع بعض فيها

منه. وفاطمه. وانتي معانا ومن اهلها يارب

فصلوا البنات وذياد كل ده واقف واستنتج الحوار كله وفهم

ذياد…. اخوكي بيحبها علي فكره بس جواه حاجه منعاه بس اي هي ياتري

فاطمه… تقصد اي

ذياد.. من كلامك مع صحابك فهمت الموضوع بس اخوكي بيحبها جواه سبب مخليه رافض انه يعترف حتي لنفسه انه بيحبها

فاطمه… عندك حق مش عارفه هو ماله واتعصب وبعدين دخل اوضته ومطلعش تاني

ذياد.. اقعدي معاه واعرفي الي جواه اي

فاطمه.. مش بيقول حاجه لحد هو كتوم اوي برغم من اني اقرب حد ليه بس مش كل حاجه بيقولها ليا علشان مشلش همه

ذياد… حاولي مش هتخسري حاجه

فاطمه… حاضر هحاول والله بس قولي بنت عمك اسمها اي

ذياد… اسمها امل

فاطمه.. حلو اسمها ربنا يسعدها

ذياد…. امين يارب

يلا تصبح على خير انا هدخل اكلم عمتوا اشوف عملت اي لاني مكلمتهاش من ساعه الي حصل وكنت قافله الخط الي معاها وهي متعرفش الخط ده

ذياد… وانتي من اهل الخير يارب

دخلت فاطمه رنت علي عمتها وجالها الرد

الو ياحبيبت عمتك فينك من يومين وتلفونك مقفول

فاطمه… والله الكليه والمذاكره انتي عارفه بقا

العمه…. ربنا يوفقك يارب احم عاوزه اقولك ياحبيبتي متزعليش هو مش مقدر النعمه والله

فاطمه… عمتو الموضوع انتهي وليد زي اخويا دلوقتي وربنا يسعده ياريت نقفل علي الموضوع ده لان انتهي بنسبه ليا

العمه… حاضر ياروحي انا كلمت سوسو وقولتلها واطمنت عليها منك لما تلفونك كان مقفول وقرايه الفتحه يوم الجمعه

فاطمه…. الف مبروك ياعمتو ان شاء الله اول المعازيم

العمه… حبيبتي عارفه الي عندك ياروحي يلا روحي نامى علشان كليتك وانا هفصل وكده كده وليد كان بيرن بس تلفونك كان مقفول وكان جاي بس انتي عارفه بقا بيحضر كل حاجه علشان خطوبته

فاطمه… ولا يهمك ياعمتو تصبحي على خير

العمه.. وانتي من اهل الخير ياروحي

قفلت فاطمه وزعلت اوي وفضلت تعيط وتفتكر وليد لحد اما غلبها النوم ونامت

جه الصبح وصحيت فاطمه وصلت ولبست وخرجت ماما هي عمتوا لما اتصلت عليكي مقولتيش ليه

الام…. نسيت ياروحي بس انا الصراحه الموضوع ده كنت قاصده مقولش وعيشي حياتك لسه مشوارك طويل

احم مالكم علي الصبح كده في اي.

الام… قول صباح الخير الاول

احمد… صباح الخير الاول😂

الام…. صباحك مشمش رايح فين كده علي الصبح

احمد… رايح الشغل يماما

الام… طيب يلا افطروا الاول وبعدين امشوا

قعدم فطروا وخلصم احنا ماشين ياماما

الام… خلوا بالكم من نفسكم

فاطمه.. حاضر ياسوسو سلام

احمد… حاضر يماما مع السلامه

.. بقولك ايه متيجي اوصلك في طريقي

فاطمه.. لا اصل بنروح انا والبنات

احمد… عادي نحود عليهم واخدكم في طريقي

فاطمه.. مش عوايدك يااحمد

احمد.. تصدقي انا الي عمل عليكي خلاص غوري في داهيه مش واخدك

فاطمه… خلاص يعم براحه متزوقش هرن علي البنات يستنونا

احمد.. اوك

رنت علي البنات وقالتلهم وبعدين اخدهم احمد من قدام بيتهم لان البنات في نفس المكان بس كل واحده بعيده عن التانيه بدقايق

فاطمه… كوكي عملتي اي في ابن عمك 😉

كوكي… خلاص وافقت وهيجي نحدد معاد قرايه الفتحه

احمد.. بتقولي ايييي سمعيني كده

كوكي… في حاجه يااحمد ولا اي

احمد.. لا مفيش

كوكي.. طيب وفي نفسها زعلت اوي ان احمد مقالش حاجه واكتفي بكلمتين ومتعرفش ان احمد هيموت لو هتكون لغيره والغيره عمياه انها هتكون مع حد تاني غيره

فاطمه… صليتي استخاره ايوه صليت بس مش عارفه انا هوافق كده كده اديت لبابا القرار اني موافقه

منه…. الف مبروك وهنلبس سواريه بقا ونهيص

احمد… انخرسي يامنه ولا عاوزه مصطفي ارنلك عليه ياحبيبتي كده كده رايحله دلوقتي اسكتي علشان مش طايقك وياريت تبطلي كلام خالص علشان انا علي اخري. وهو مش قاصده علي منه خالص

منه فمهت… طيب خلاص هسكت بتهددني بمصطفي

فاطمه…. شكرا ياذوق

احمد.. العفو

فاطمه. منه بقولك تعالي دقيقه وسابت كوكي

احمد…. كوكي استني

كوكي. بفرحه جواها.. نعم

احمد. انا انا ب

كوكي… بتقول ايه 😭😳
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
 بتقول ايه
احمد… بقولك الف مبروك ولو احتاجتي حاجه اخوكي موجود
كوكي… وهي دموعها نزلت ماشي شكرا ليك عن اذنك لازم ادخل علشان المحاضره
احمد وجواه وجع كبير اوي. ماشي ادخلي مع السلامه
كوكي. الله يسلمك دخلت كوكي وقابلت البنات في المحاضره وحكتلهم كل حاجه وهي منهاره
كوكي… اخوكي ده مبيحسش عمره م حبني لي يارب الوجع ده انا مبحبش ابن عمي خلاص تعبت بقا
فاطمه واخدها في حضنها ومنه حضناها هي كمان
فاطمه… متزعليش علشان خاطري هو بيحبك بس جواه حاجه منعاه ومش راضي يقولي حاجه هخلي ذياد يتكلم معاه
كوكي… عادي مبقتش تفرق خلاص كلها يوم الاحد وقرايه فتحتي
منه… اهدي فعلا كلام فاطمه حقيقي حتي ساعات مصطفى بحسه متغير وقبل كده عمل زي احمد وبقينا لبعض بس برضو مكنتش عارفه السبب لحد دلوقتي
فاطمه.. اهدي ياكوكي علشان خاطري
كوكي… حاضر
فاطمه.. خدي اشربي علشان الدكتور ذياد زمانه داخل فاضل بس دقيقه
كوكي…. حاضر
منه.. خدي امسحي وشك بالمنديل ده
اخدت كوكي المنديل وبعدين دخل ذياد واول مدخل ابتسم لفاطمه وبدلته فاطمه الابتسامه وبداء ذياد الشرح وفاطمه والبنات منتبهين وفاطمه اعجبت بشرحه اوي خلص الوقت وخرج ذياد والبنات خرجت
فاطمه… تعالوا كده اضحكم وفضلت تضحك البنات تعرفوا ياولاد لما كنت في جزر المالديف قبلت عمر دياب وغنالي بقا يالهوي كان عسل
منه… ههههههه انخرسي ياختي فصلت عمرو دياب قال اتنيلي وفوقي وفضلت ترجع بضهر لحد اما خبطت في شخص وكانت هتقع وهو مسكها
المجهول.. مش تحاسبي وباصص في عيونها
فاطمه… اسفه مقصدش والله وهي مش باصه في عيونه
المجهول… ولا يهمك حصل خير وعدل فاطمه
فاطمه.. الحمدلله عن اذنك وعدلت نفسها ومشيت
المجهول.. تمام
فاطمه…. يالهوي يالهوي علي الكسفه السود دي
منه وكوكي… كان شكلك مسخره هههههه
فاطمه اسكتم انتي وهي بقا
البنات.. طيب يلا بقا علشان ندخل المحاضره التانيه
دخلم البنات
فاطمه…. يالهوي اي ده الشخص اللي خبطت فيه هو الدكتور
منه… شكلها سنه سوده كل شويه دكتور شكل
كوكي… الواد مزز يخربيته
فاطمه… احترمي نفسك ياختي
انا الدكتور يوسف هدرسلكم الماده دي بدال الدكتور وافي بسبب مرضه وان شاء الله تكون سنه سعيده واي حد محتاج حاجه انا تحت امره
واول م عينه جات علي فاطمه ابتسم تلقائي
فاطمه… اتكسفت لانه باصص ليها وابتسم
كوكي بحمس… اوبا دا باين الواقعه سحرتله
منه بحمس… باين كده 😂البت دوبت الواد من اول واقعه
فاطمه.. انخرسي منك ليها
يوسف.. ممكن كل شخص يعرف عن نفسه وبداء الطلاب يعرفوا عن نفسهم لحد اما جه الدور علي فاطمه
اسمي فاطمه
يوسف.. ماشاء الله
وخلص التعارف والمحاضره كانت عباره عن تعارف وخلصت المحاضره وخرجم البنات
في بيت كوكي.. بابا انا موافقه خلاص
الاب… انا بلغت محمد بموافقتك وخلينا القرايه يوم الاحد ان شاء الله
كوكي.. ماشي يابابا عن اذنك انا داخله انام
الام… مش هتاكلي
كوكي.. لا مش جعانه ياماما
الام.. ماشي لما تصحي ابقي كلي
كوكي.. ان شاء الله
دخلت كوكي ورمت نفسها علي السرير وفضلت تعيط وتفتكر حبها لاحمد من زمان لاحمد من وهي في الابتدائي
كوكي… يارب علي الوجع انا تعبت والله
نفسها.. قومي صلي مفيش احسن من الصلاه وادعي كتير ولو كان في نصيب هتتلاقوا
كوكي لنفسها.. فعلا ودخلت صلت ودعت كتير وارتاحت اوي ودخلت تنام
في بيت منه
منه…. الو يامصطفي اخبارك ايه
مصطفى.. بخير ياحبيبي مالك صوتك مش كويس
منه.. زعلانه اوي وحكت منه كل حاجه لمصطفي
مصطفى… متزعليش يامنه ومتخافيش علي صحبتك ده لمصلحتها وياريت تسيبي الموضوع ده ومتشغليش بالك
منه.. ازاي دي اختي
مصطفى.. منه متخافيش
منه… طيب يامصطفي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في بيت فاطمه
فاطمه…. ماما بقولك انا ههنزل اشتري لبس علشان قرايه الفاتحه ومش هتأخر ولما احمد يجي خليه يستناني
الام…. ماشي ياروحي خلي بالك من نفسك كويس وهخليه يستناكي
فاطمه.. ماشي باي
خرجت فاطمه وراحت المول
فاطمه لنفسها… اه يارجلي يااااااااااااني مش قادره دا انا لفيت كتير وفي الاخر مخلضتش
انتي بتكلمي نفسك ولا اي
فاطمه بصت وراها دكتور يوسف
يوسف… ايوه وبعدين احنا مش في الجامعه هنا اسمي يوسف بس
فاطمه… ميصحش يادكتور
يوسف…. لا يصح ياستي انا بقولك اهو اسمي يوسف
فاطمه… ماشي يا يوسف
يوسف… بظبط كده 😂انتي بتعملي ايه لوحدك؟
فاطمه… بشتري لبس علشان ابن عمتي قرايه فتحته بكره
يوسف… الف مبروك جيبتي اي تعالي قوليلي
فاطمه.. 🙂
يوسف… مالك 🙂
فاطمه…. مخلضتش تعرف جبت اي🙂
يوسف… 🙂جيبتي اي
فاطمه…. جبت دريس بس 🙂
يوسف… ناقصلك اي يعني
فاطمه.. يعتبر لفيت المول كله علشان اجيب الدريس ناقص الطرحه والشوز وشويه حاجات ومش عارفه اعمل ايه
يوسف… تعالي اساعدك
فاطمه… بجد
يوسف… ايوه يلا
فضلم يلفوا لحد اما خلصوا خالص
يوسف …. اي رايك في ذوقي
فاطمه… بجد شكرا مش عارفه اقولك ايه البنات كل واحد عنده مشكله ف مجوش معايا مش عارفه اشكرك ازاي
يوسف… لا ولا شكر ولا حاجه تعالي اوصلك
فاطمه… لا انا هركب اوبر
يوسف.. ميصحش تعالي متخافيش مش هاكلك مبحبش لحم البني ادمين 🤷‍♀️😹
فاطمه…. 😹😹طيب ماشي
ركبت وجوا يوسف مبسوط اووي انه كلمها وركبت معاه اول حد يجذبه كده ببراءتها وعفويتها واخلاقها
فاطمه تلفونها رن. الو يحبيبي انت وصلت طب استناني انا خمس دقايق وهوصل واحكيلك عملت ايه طيب بس متنامش غير لما اجي علشان عاوزاك في موضوع مهم ماشي ياروحي باي
يوسف قاعد هيشيط وفكرته اتغيرت
هو انتي بتكلمي مين ده 🤬
فاطمه… انتي بتزعق كدا ليه وبعدين انت مالك بكام مين ولا لا
يوسف…. انا قولت مره مين ده يامحترمه شكلك شبهم وماشيه شابهم فعلا الي تخلي واحد يختار معاها لبس وتركب معاه العربيه تبقي مش كويسه
فاطمه… فضلت تعيط انت انسان حقير انا مش شبه حد انا مش شبه حددد فاهم انا خليتك تختار معايا عادي ك حد بيشور عليا وركبت معاك لانك الدكتور ولو مكنتش جيت كنت رنيت علي حد اعرفه ياخدني انت حيوان نزلني
يوسف… مين الي حيوان قولي ومين الي بتكلميه انطقي
فاطمه… انت مالك اكلم مين ولا لا اه فعلا اصلك مجرب ومفكر الناس كلها شبها كنت بكلم حبيبي ملكش دعوه نزلني
يوسف….. فعلا طلعتي زيهم انزلي يلا
فاطمه منهاره من العياط ازاي يفكر فيها كده ازاي سمحت لنفسها تكلمه انا ازاي بسمح لناس كده ده كله علشان نيتي
نزلت فاطمه ويوسف مشي وفضل يضرب علي الدريكسيون كتير ويقول ليه انا حبيتك من اول مره شوفتك فيها اي نعم كام ساعه بس انا عمري محبيت ولا جربت بس انا صحبي كان بيحكيلي انا زودتها معاها عمره محتسامحني ازاي احكم من غير م غير م اسمع انا اول مره يحصل كده
فضل يفكر ويلف بالعربيه وبعدين طلع البيت
وفاطمه وصلت ودخلت غسلت وشها بسرعه ولقت ان مامتها نامت واحمد اوضته مقفوله والنور طافي ف اتوقعت انه نام رنت علي ذياد يخرج البلكونه
فاطمه… الو ياذياد فينك
الو مين
فاطمه… انا فاطمه ياذياد اطلع البلكونه بسرعه عاوزاك
وقفلت
خرجت البلكونه ولقت ذياد مديها ضهره ذياد
فاطمه…. 😭😳
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
انت اي الي جابك هنا وفين ذياد
يوسف.. وانتي مالك وبعدين هو ذياد حبيبك ولا اي
فاطمه… انت اي ومالك بيا بقا حرام عليك كسرت قلبي انا مش زي البنات دي ليه هو انا عملتلك اي
يوسف لنفسه.. حرام الي عملته فيها ده لازم اسمع منها بجد واحد غبي
فاطمه انا اسف معرفش ليه قولت كده وازاي
فاطمه.. اسفك مش مقبول انت كسرت قلبي بكلامك وانا عمري م كلمت حد غير بحدود واهلي عارفينين كل حاجه عني واخويا الي كنت بكلمه
يوسف لنفسه… ليه يايوسف عملت كده ليه
قلبه.. من غيرتي عملت كده اعمل ايه معرفش الحب جه ازاي وانا مكنتش بأمن بيه
نفسه… انت جرحتها واستحاله تحبك او تفكر فيك غبي ضيعتها
قلبه.. اعمل في تملكي اي ده
يوسف… كفاااااايه
فاطمه… انا معملتش حاجه 😭ناديلي ذياد
يوسف.. انتي عاوزه اي من ذياد
فاطمه… وانت مالك متدخلش في حياتي انت مجرد دكتور وخلاص
يوسف… وذياد يخصك في اي
ذياد من وراهم صحبتي وبنحكي كل حاجه لبعض انا سمعت كل حاجه بس عاوز افهم الموضوع ده في اي
فاطمه… 😭😭😭ده قال عني اني مش كويسه
ذياد.. انت قولت كده يايوسف
يوسف.. ايوه قولت كده
ذياد… اصبروا كده عاوز افهم الموضوع الاول يوسف قوم اعملنا حاجه نشربها وانا هههدي فطوم
يوسف… اسمها فاطمه
ذيادد.. غور بقا
يوسف قام وهو بيغلي ازاي يسيب غاطمه مع ذياد وازاي يقولها فطوم والله لربيك ي ذياد الكلب بقا انا اجي اسكن معاك علشان طلبت مني والاقيها جنبي فرصه بس ازاي انا جرحتها وفضل يفكر وطلع بالشاي
يوسف… اتفضلم
ذياد… شكرا بس انت ليه قولت علي فاطمه الكلام ده
يوسف… يووووه معرفش معرفش انا ليه قولت كده
ذياد… ميدكش الحق تقولها كده فاطمه دي مفيش حد يعرفها لانه جميله جدا من جواه بقالي اسبوع اعرفها وعرفنا كل حاجه عن بعض وبقينا صحاب اوي
يوسف… م خلاص ياروميو مالك في اي
ذياد…. انت متعصب كده ليه
يوسف.. انا داخل انام وسيبهالكم مخضره
ذياد… مع السلامه
فاطمه… انا مش فاهمه هو ليه عمل معايا كده ياذياد
ذياد…. معرفش ماله سيبيه بس وهفهم منه كل حاجه
فاطمه.. شكرا انك هديتني
ذياد… مفيش شكرا بين الصحاب يلا ادخلي نامي علشان الخطوبه وانا كمان هنام علشان عندي خطوبه بنت عمي
فاطمه… طيب اشوفك بكره بقا في البلكونه
يوسف من جوه متخلص يابا انت وهي وادخلوا ناموا
فاطمه ضحكت وبانت غمازاتها
ذياد سرح فيهم وازاي هي جميله كده وعيونها حمرا وخدودها وغمازاتها لما ضحكت
فاطمه.. روحت فين
ذياد.. هااا لا معاكي اهو يلا تصبحي على خير
فاطمه.. وانت من اهل الخير
دخلت فاطمه وفضلت تفكر في الي حصل لحد اما غلبها النوم ويوسف فضل سهران يفكر في فاطمه والي عمله وغيرته من ذياد وذياد فضل سرحان في ملامح فاطمه
ذياد لنفسه… يتري اي هيحصل مش عارف ليه سرحت فيها وفي عيونها اخ نسيت اقول ليوسف يجي معايا قرايه الفاتحه اخده معايا بدل قعدته لوحده
ذياد خبطت يوسف انت صاحي يوسف من جوا لا نايم
ذياد.. اومال خيالك الي بيرد عليا افتح بقولك عاوزك في حوار
يوسف… طيب وقال لنفسه انا مش طايقك عاوز اولع فيك بس مش وقته خالص فتح يوسف الباب عاوز اي
ذياد… اي عاوز اي دي انت قاعد في بيتي🙂
يوسف… بكره اشتريه لو حابب بس يلا قول عاوز اي عاوز انام
ذياد… بكره خطوبه او بالمعني قرايه فاتحه بس عاملين قاعده وكده والمهم مستتفسرتش من عمي علشان مش عاوز اعرف حاجه ولاعرفت حتي اسم العريس
يوسف… انت هتحكيلي قصتك حياتك خلص
ذياد… تصدق انك بارد بقولك تعالي فك عن نفسك تقولي كده وبعدين انت كنت مدايق ليه علي فاطمه كده وحسيتك غيران
يوسف…. هااا لا مفيش حاجه وبعدين انا اسلوبي كده اذا كان عجبك
ذياد… خلاص ياعم المهم هاخدك معايا بدون نقاش
يوسف… دانت عيل رخم
يوسف.. غور يلااا
وذهب كلا منهم الي النوم
وجه تاني يوم لبدايه واحداث جديده
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صحيت فاطمه واتوضت وصلت وخرجت علشان تفطر
فاطمه… صباح الخير
الام… صباح الورد ياروحي مالك ياطمطم عيونك منفخه كده ليه
فاطمه… سهرت ياماما كتير ونمت متأخر علشان كده هتلقيني منفخه اومال فين احمد
الام… نايم لسه ادخلي صحيه علشان هنمشي عند عمتك وهو يوصلنا
فاطمه.. انا مش هروح بدري كده انا هفضل هنا وهلبس واجيلك علي هناك
الام… ماشي ياروحي بس صحي اخوكي دلوقتي علشان يفطر واروح قبل صلاه الجمعه علشان نساعد عمتك
فاطمه… حاضر ي ماما
راحت فاطمه وخبطت علي احمد وجالها الرد اتفضلي ياماما
فاطمه… انا فاطمه يااحمد
احمد… صباح الخير ياطمطم
فاطمه… صباحك ورد ماما بتقولك يلا علشان تفطر علشان توصلها عند عمتوا
احمد… حاضر ياطومه
فاطمه… احمد بقولك انت ليه بتعامل كوكي كده بالرغم باين حبك ليها اوي عمتا هي هتتخطب قريب وهتكون مع شخص تاني قدامك فرصه ياااحمد متسبهاش من ايدك ليه توجع قلبك وتوجع قلبها وانت عارف ومتأكد من حبها ليك
احمدد… خايف يافاطمه خايف اطلع مأموريه يحصلي حاجه خايف من بكره كل يوم اطلع خايف عليكم كلكم مش عارف اعمل ايه ومش عاوز الحمل يزيد بكوكي كفايه خوفي عليكم
فاطمه… احمد رب الخير لا يأتي إلا بالخير سيبها علي الله م ممكن اودع قبلك محدش يعرف قدره ونصيبه امته متقولش كده ومتسبهاش من ايدك شايف مصطفي ياااحمد متسبهاش من ايدك
احمد… انتي رايك اخطبها طيب وابن عمها
فاطمه… ملكش دعوه بالحوار ده المهم نروح نرن علي عمي ونتفق معاه وان كوكي مش موافقه وتخطبها بس من غير م نقول لكوكي وتتفاجأ ب انك العريس
احمد…. وانا موافق وراح حضن فاطمه وقالها مش عارفه اقولك ايه غير اني بحبك ياااحسن اخت في الدنيا
فاطمه… كتقولش حاجه احنا خوات وانت ابويا.
خيااااااانه من غيري التخطيط ده ياواطيين
فاطمه… 😹🙂معلش يماما بما انك سمعتي رني علي عمو بسرعه وقوليله العيال بتحب بعض واقنعيهم
الام.. حاضر ياروحي بس يلا نفطر الاول وبعدين نشوف الموضوع ده في الطريق
يلا ياااحمد بسرعه وهات الرقم نزلت الام واحمد وركبم العربيه وفي الطريق رنت ام احمد
الام… الو سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته مين
الام… انا بسيمه والده فاطمه
والد كوكي.. اهلا ياام فاطمه اخبارك
الام… الحمدلله نحمده كنت عاوزاك في موضوع وياريت تسمعني للاخر
والد كوكي… اتفضلي
الام… بص من الأخر انا عاوزه كوكي لاحمد ابني ومش هلاقي زيها وعارفه انها هتتخطب لابن عمها بس ابن فاق متأخر و ابني بيحبها اوي بس انت عارف شغله وكده ف كان خايف اوي عليها بس دلوقتي ساب كل حاجه علي ربنا
وبنتك بتحبه حتي شوف نظره عيونها وزعلها اكيد زعلانه انا ام وعارفه كويس الي بيحصل وانت مترضاش لبنتك انها تكون مع شخص مش بتحبه لو يهمك سعادتها يبقي اقعد معاها وخدها غي حضنك واحنا منتظرين ردها ياااحج
والد كوكي.. علي راسي ي ام احمد هبلغك ردي الجواز مش بالغصب وان شاء الله يكون في نصيب
والده احمد… يارب عن اذنك ياحج
والد كوكي.. اتفضلي
وقفلت اي رايك بقا انا حايه انها هتوافق
احمدد… مش عارف اقولك ايه ياماما بحبك اوي
الام… متقولش حاجه ان يهمني سعادتك انت واختك
احمد… ربنا يخليكى لينا يارب
االام… يارب ياروحي
وصلها احمد وطلعت الام واحمد مشي ونروح لبيت كوكي
الباب بتاع اوضته كوكي خبطت
كوكي.. اتفضل
والد كوكي… حبيبتي القمر عاوز اتكلم معاكي شويه
كوكي… تعال يابابا اتفضل
دخل الاب وراح اخد كوكي في حضنه وقالها عيطي
كوكي.. 🙂
الاب… عيطي وطلعي الي جواكي
كوكي مصدقت وفضلت تعيط يابابا انا مش عاوزه ابن عمي انا بحب احمد من صغري وهو مش حاسس بيا ولا بحبي وكنت عاوزه انساه بس صدقني مش هعرف ومش عاوزه ابن عمي والله ياباابا غصب عني بس مش هعرف انا كنت عامله علي سعادتك انت بس انا مش عاوزاه انا تعبت ياباابا تعبت اوي
كوكي… بتقول ايه بتهزر ثح
الاب… لا مبهزرش امه رنت وبداء الاب انه يحكلها
كوكي.. لولوللللللووووووووووووي لوووووووولوووي موافقه ياباباا لوووووولووي اخيرا
الاب…. يابنت الهبله
كوكي… والله 😂اناديلك امي
الاب… خلاص اسكتي 😹
كوكي حضنت ابوها وهي مبسوطه اناموافقه يابابا بس هنعمل ايه في محمد
الاب… خليهاا عليا دي
كوكي.. والله 😂انا عيله مهزقه انا رن علي فاطمه رنت وجالها الرد الو ياطومه اخبارك ايه
.. فاطمه الحمدلله
كوكي😅انا
فاطمه…. بتقولي ايه 🤐
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بتقولي ايه انا قولتلهم محدش يقولك علشان اعملها مفاجأة
كوكي.. يعني كنتي عارفه وخبيتي عليا
فاطمه… والله 😂لسه مكلماه النهارده
كوكي.. طيب تعالي بقا اما ادمج ابمكالمه وارن علي منه نقولها
فاطمه… ماشي ياروحي ادمجي
دمجت كوكي المكالمه وحكت لمنه كل حاجه
منه… لوووووووووولوووووي بتهزري صح
فاطمه… لا 😂مش بهزر النهارده قرايه فاتحه ابن عمتي وكمان يومين لوووووووووولوووووي خطوبه اخويا علي صاحبه عمري
كوكي… عيال اقفلم دلوقتي احمد بيرن
فاطمه… احيي هو انتي معاكي رقمه
كوكي. 🙂اخدته من تلفونك وسجلته بشوف صورته الي علي الواتس
فاطمه… واطيه لوي يابت
منه… من يوم يومها اقفلم اقول لمصطفي يلا
فاطمه… كلكم ارتبطوا وانا لسه سنجل بائس حزين الله عاوزه اتخطب بقا 😹🙈
كوكي.. بقولكم اي 😂مش هرد عليع وادوخه زي م دوخني لحد اما جه
فاطمه …. جدعه وتربيتي هو اخويا اهو بس 😂انتي ساكنه في الشمال يلا بقا ابغييي اتجوز يولاد
منه…. اي 😂رايك في دكتور يوسف
فاطمه… لا دا بني ادم مش محترم وحكت كل حاجه للبنات
كوكي… 🙂بتهزري باين عليه معجب بيكي دي علاماات غيره
منه…. بالظبط. باين عليه بيحبها لان دي علامات الغيره والهبله مش فاهمه حاجه
فاطمه…. غيره اي ياهبله منك ليها ده انا اعرفه من يوم يومين هتهبلوني انتي وهي ولا يكون حب من اول خبطه😹😹
منه… اديكي قولتيها
فاطمه…. مش بأمن بالحب ده فككم بقولكم اي انا مش عاوزه اروح القرايه
كوكي… بطلي ياهبله البسي وظبتي نفسك وروحي ومتشليش هم
فاطمه… حاضر المهم هنروح بكره نجيب لبس للخطوبه ونظبط حالنا علشان نخربها
منه… ايوه بقا هنخربها ونظبط الدنيا
فاطمه.. اقفلم بقا خلوني احط مسكات واظبط حالي
كوكي.. وانا هستني اخوكي يرن للمره العشرين😹😹
منه… هطلعيه عليه كله يامفتريه
كوكي… اومال ايه هخليه يقول حقي برقبتي يلا سلام
منه سلام
فصلم البنات وكل واحده راحت تخلص يومها
جه الليل وفامطه خرجت مع احمد وهي لابسه ووصلم بيت العروسه
فاطمه… بقولك ايه هنعمل الخطوبه علي طول بتاعتك اي رايك
احمد… بقولك ايه 😂هنعملها مع وليد ونرتاح ويبقي الفرح فرحين
فاطمه… مش عارفه خد راي ماما الاول وبعدين نشوف حل يلا نطلع
طلعم ودخلوا البيت فاطمه اتفأجات بذياد ويوسف
فاطمه.. ذياد
ذياد.. فاطمه اي جابك هنا
فاطمه… وليد اين عمتي هيخطب مش عارفه والله 😂اسم العروسه اي 🙂🙈اوعا تكون امل
فاطمه… بقولك ايه الي جاب دكتور يوسف هنا
ذياد.. انا جبته معايا يفك عن نفسه بس مش عارف ماله كده بيبصلي كانه عاوز ياكلني 😹
فاطمه… افتكرت كلام البنات وبصلتله بصه 😈ووالله لربيك علي كلامك الي قولته بس اصبر
ذياد.. اي روحتي فين مالك بصاله كده اوعي تكوني معجبه بيه
فاطمه.. اعجب بدراكولا ده
يوسف جه من وراها وماله دراكولا بقا
فاطمه.. مالوش عن اذنكم رايحه لخواتي واهلي
وراحت فاطمه وسابت يوسف هيولع في نفسه لان شافها واقفه مع ذياد
فاطمه
الف مبروك ياوليد
وليد الله يبارك فيكي ياطومه
دي امل خطيبتي وحببتي
فاطمه راحت عليها وسلمت وباستها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سلمت فاطمه علي وليد وامل وفهمت ان امل بنت عم ذياد وانه مش مهتم مين هو العريس او شغال اي حتي مسألش علي اسمه ولا اهتم بتفاصيل جه وقت قرايه الفتحه وابتدا الكل يقراء ويوسف مشالش عينه من علي فاطمه وفاطمه بتبصله من تحت لتحت وفكرت في كلام البنات بس حلفت تهينه زي م هنها
والد امل… صدق الله العظيم كده الخطوبه برضو الاسبوع الجاي ان شاء الله زي النهارده
وليد… ماشي ياعمي اتفقنا علي بركه الله
ام وليد.. موافقين ياحج وان شاء الله الي فيه الخير يقدمه ربنا وزي م اتفقنا الجواز بعد سنتين من دلوقتي علي منجهز كل حاجه وبناء علي طلب الاولاد
احمد……. احم انا كمان هخطب يوم الاحد واعمل معاكم الخطوبه والجواز برضو ونخلي الواد مصطفي معانا وتبقي فرحه التلاثي المزدوج اي رايكم ياجماعه
ام احمد….. انا عن رأي موافقه والفرحه تبقي تلاته
ام امل…. الف مبروك ياولاد تتهنوا يارب احنا معندناش مانع خالص
ام وليد…. لوووووووولوووووووي الف مبروك ياحبايبي عقبالك ياطومتي
فاطمه… لسه بدري ياعمتوا
ام وليد. ولا بدري ولا حاجه اتجدعني انتي بس
فاطمه.. ان شاء الله ويوسف وذياد مبسوطين بالفرحه الي شايفنها في عيونهم
والد امل…. يلا ياجماعه اتفضلوا الاكل جاهز
كلهم قاموا اكلوا وفي جوا من السعادة والفرحه ويوسف جواه حزن مش عارف يداريه وخلص اليوم وكل واحد. مشي لبيته وعدي اليومين بدون احداث كتيره غير ان البنات مبسوطين انهم هيكونوا مع بعض في يوم واحد بس فاطمه لا واحمد بيرن علي كوكي وهي مش بترد وده مخلي احمد. مدايق بس مبسوط ان خلاص هتكون ليه وجه اليوم والكل راح بيت والد كوكي واتفقم علي كل حاجه وان الفرح بعد سنتين والبنات مبسوطين علاقه ذياد وفاطمه بقت قويه جدا
بقالهم سنتين صحاب وكل حاجه مع بعض حتي يوسف اتغير اوي وبقم صحاب جدا هما التلاته والعيله كلها بتحب وجودهم كلهم بس يوسف بيغير علي فاطمه وذياد كمان واحمد وكوكي بينهم الحب والموده واهم حاجه الغيره 🤷‍♀️😂ومصطفي ومنه علاقتهم هاديه وجميله ووليد وامل كل حاجه بينهم جميله بس برضو مفيش علاقه خلت من النكد والخناق 🙂🤷‍♀️الطبيعي وفاطمه اكتشفت ان حبها لوليد كان اخوه زي احمد وذياد اكتشف ان بيعتبر امل اخت وصديقه
وفاطمه نسيت انها تنتقم من يوسف علي الي عمله امل وفاطمه وكوكي ومنه بقوا اكتر من الاخوات
شكل كده 😂هيكون في صراع الايام الجايه دخلنا في الجد بقا والجاي دمار
وبعد.((مرور سنتين وجه اليوم الي الكل منتظره))
كوكي… الو يااحمد انت اتأخرت ليه بسرعه انا مستنياك من بدري انت عارف ان النهارده يوم مهم جدا وانت بتتأخر زي كل مره
احمد…. كوكي اعمل اي انا كل حاجه فوق راسي انا والشباب محدش عارف يتحرك احنا دلوقتي جيين ليكم
كوكي…. متتأخرش يااحمد
احمد… حاضر اقفلي دلوقتي يلا علشان منتأخرش
كوكي.. حاضر سلام
احمد.. سلام ياحبيبي
قفلت كوكي واحمد يعم زهقت خلص خلينا نروح نوديهم انا زهقت من الزن ده
احمد….. اهدي ياوليد انت عارف النهارده يومهم ولازم يكون كده
وليد…. يعم والله زهقت من الصبح رن وزن
مصطفى جه من وراهم مش لوحدك خلص بدل ميرنوا تاني ومنعملش فرح وانت يااحمد متنساش تجيب اختك خلينا نخلص يلا
مشيوا الشباب وكل واحد جاب عروسته ووصلها للكوافير واتقابلم البنات هناك وبعد فتره كانت كل واحده من البنات لابسه فستانها. وخليها ملكه
فاطمه… دمعت ماشاء الله اي الجمال والحلاوه دي
كوكي حضنتها مفيش اجمل منك ياروحي عقبالك ياحته مني
واحنا ملناش نصيب من الحضن ده تعالي انتي وهي وحضن بعض
فاطمه….. يلا علشان اوصل كل واحده لحبيبها علشان هما جم ومستنينكم بره اخدت فاطمه كوكي وسلمتها لاحمد واحمد انبهر بجمال كوكي واخدها في حضنه
احمد… اخيرا بقيتي ملكي ومعايا متعرفيش انا استنيت اليوم ده ازاي انا بحبك اوى
كوكي…. وانا كمان بحبك اوى
اخد احمد كوكي ونزل بيها بيها جابت فاطمه منه وسلمتها لمصطفي واول مشافها فضل مبحلق ومش مصدق ان خلاص حلم حياته اتحقق وبقت معاه
مصطفى… خلاص بقيتي معايا وكل يوم هشوفك واسمع صوتك واحضنك خلاص يعني كده انا مش مصدق نفسي
منه… ولا انا والله خلاص هنكون مع بعض انا بحبك اوى
مصطفي شالها ودوخها واخدها ونزل وفاطمه عيونها مدمعه علي جمال خواتها وحبهم لبعض سلمت فاطمه امل وانبهر من جمالها وان ازاي قمر كده واخدها في حضنه انا مش مصدق نفسي خلاص بجد هو انتي امل حبيبتي اي القمر ده خلاص هتبقي معايا
امل…. ايوه انا امل حبيبتك واختك وكل حاجه
وليد ربنا يخليكي ليا يارب
امل…. يارب وكل واحد اخد عروسته واتجهه للقاعه وفاطمه اخدت عربيتها الي احمد جبهالها ومشيت وراهم
ونكمل البارت الجاي ان شآء الله ♥ده بارت تعويض وكبير انا سرعت الروايه قبل دروسي متبداء بس الجاي هيبقي مختلف مش هتكون فيها السعاده دي مش هدوم الفرحه وهعرفكم علي الابطال واوصفلكم شكلهم
احمد.. شاب عيون عسلي عنده عضلات طبعاً 😂لانه ظابط في الجيش عصبي اوي وطويل شويه وبيغير اوي علي كوكي وبيحب عيلته جدا وصحابه عنده28سنه
مصطفى.. صديق احمد من صغرهم وفي شرطه زي احمد شاب عيونه بني غامق ابيض وجسمه رياضي زي احمد طبيعي وحكيم في قرارته وهادي بس لما بيتعصب بيقلب وحش عنده 28 متذكرش حاجه عنه في اول الروايه بس هو اهله موجودين وبيحبوا منه اوي
وليد….. صديقهم لتنين من الطفوله من حبهم لبعض اتسموا الثلاثي المزدوج شاب جميل طويل قصير بس مش اووي عيونه ملونه وجسمه رياضي وغيور وعصبي بس طيوب اوي عنده 28مهندس معماري
عرفت فاطمه في البارتات الاوله هي وذياد وهنخلي يوسف يعرف عن نفسه في وقت معين وقريبا جدا البنات كوكي ومنه وفاطمه نفس العمر 22سنه جمالهم الجمال العادي
كوكي.. عيون بني والبشره البيضه جسم متناسق والحجاب الجميل واللبس الهادي الطويل بتدرس في هندسه تكنولوجيا مع فاطمه ومنه
منه…. قصيره وبيضه وعندها غمازه في خدها الشمال والجسم رشيق بيزينها الحجاب والملابس الهاديه
امل…. اكبر منهم عندها25سنه طويله وجسمها ممشوق والبشره القمحيه بالعيون الخضره والخمار الي مخليها ملكه اتعرفت علي وليد في الشركه لانها مهندسه وحبم بعض
جماعه انا مش هوصفهم انه بنات جايين من عالم تاني والجمال الي لايقاوم هما بنات عاديه قمارات بالحجاب واخلاهم حتي الشباب عاديين مش الي هو الجمال برضو الاوفر شباب مصريه جميله من اول البارت الجاي هيكون في عياط استنوني
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
خلص اليوم وكل واحد اخدت عروسته علي بيته وكان يوم جميل وكله فرح وسعاده بس السعادة مش هددوم للابد
احمد… نورتي بيتك ياحبيبتي
كوكي.. ☺️بنورك ياحبيبي
احمد….يلا نبداء حياتنا بالصلاه علشان ربنا يبارك في حياتنا
كوكي… حاضر بداءت الصلاه وكان احمد الامام وكوكي كانت مبسوطه وهي سامعه صوته وخلصت الصلاه
احمد.. موافقه تكوني زوجتي اماما الله
كوكي…. ☺️موافقه
نسيبهم بقا ياجماعه ملناش دعوه بيهم 😅🤷‍♀️
(في بيت منه ومططفي)
مصطفى…. بقولك ايه اتهدي وبطلي تنطيط انا مستني اللحظه دي من زمان
منه…. مصطفى عيب كده اي اقلعي الطرحه دي لم نفسك انا هرن علي ماما تيجي تاخدني
مصطفي….. بت تعالي هنا ومره واحده مساكها وهي بتلف حوالين السفره😂مسكت يااوزعه قال ترني علي ماما محسساني انها هتيجي تاخدك
منه… انا مش اوزعه 🙄
مصطفى… اوزعه ولا مش اوزعه عاوز بوسه
منه…. مصطفى اعااااااااا عيب كده
مصطفى… العيب في الجيب ياماما ومره واحده كان قصاده واخدت بوسه تعبر عن حبه ليها وقد اي بيحبها ومنه اتجاوبت معاه ومره واحده شالها
منه…. اعااا نزلني
مصطفى… لا وبطلي مصدقت اسكتي واخدها لبحور عشقهم
ونسيبهم بقا ياجماعه ملناش دعوه 😂🤷‍♀️
(في بيت وليد وامل)
وليد …. مش مصدق انك معايا دلوقتي بجد حاسس اني في حلم
امل….. لا مش في حلم ياحبيبي وقربت عليه وحضنته
وليد… اي الحلاوه دي اول مره تعمليها
امل…. بقيت جوزي خلاص وعمري
وليد…. انا كده اتثبت تعالي اقولك كلمتين سر
امل… 🙂قولهم هنا واحنا في الصاله
وليد🙂لا جوه هناخد راحتنا ومره واحده شالها واخدها لجوا ونسيبهم بقا ياجماعه ملناش دعوه 🙂
(في بيت فاطمه)
الام…. ربنا يسعدك ياحبيبتي انتي كمان واشوفك احلي عروسه في الدنيا وافرح بيكي
فاطمه.. ان شاء الله ياماما ياحبيبتي انا هدخل انام لان اليوم كان متعب جداً
الام… تصبحي على خير ياحبيبتي
فاطمه… وانتي من اهل الخير ياروحي
دخلت فاطمه وبتفكر في ذياد وفي كلام البنات لما قالتلهم انها بتحبه واتبسطوا بس مستنين خطوه من ذياد وغلبها النوم
(في بيت ذياد)
ذياد… اي ياصاحبي مالك زعلان ليه
يوسف… مفيش بحب واحده من حوالي سنتين وشويه مش عارف اعمل ايه خايف اتقدم اترفض وانا مش بحب اترفض من حد
ذياد… انت كلمها الاول وشوف رده فعلها ان موافقتش يبقي تحاول تنساها بس الموضوع سهل
يوسف… انت شايفه سهل لانك مجربتش الحب الحقيقي
ذياد… سرح في فاطمه وكل حاجه تخصها لانه بيعشقها مش بيحبها بس اكتشف انه بيحبها
يوسف… سرحت في اي
ذياد….. ولا حاجه بس هي مين دي
يوسف…. بعدين هقولك لما اعترفلها
ذياد… ماشي ياصاحبي تصبح على خير اليوم كان متعب اوي
يوسف.. وانت من اهل الخير
ذياد دخل اوضته وبداء يفكر فيها وفي تفاصيلها وهي في الفرح وقد اي كانت جميله اوى وغلبه النوم وراحت في سبات عميق
ويوسف فكر ان يعترف لفاطمه بكره ويعزمها علي مطعم وبداء يسرح فيها لحد اما غلبه النوم
ويوم جديد مليئ بالحزن.
في بيت فاطمه)
الام…. قومي ياروحي يلا احنا العصر وكله نوم ده
فاطمه.بنعاس….. ياماما انا منمتش من اسبوع بعوض اليوم ده
الام… يابنتي كفايه نوم كله ده قومي اتوضي وصلي تلفونك مش مبطل رن من الصبح
فاطمه… مين الرخم الي بيرن عليا ده البنات واتجوزوا
الاام… ذياد ياختي
فاطمه…… بتهزري صح قولي والله
الام….. مالك مره واحده اول م سمعتي سيرته فوقاي كده🤨
فاطمه… والله ابدا انتي عارفه انننا صحاب واكيد حصل معاه حاجه
الام… امممم ماشي 😑قومي صلي
فاطمه… حاضر وانتي حضرلي اكل
الام…. حاضر وسابتها وخرجت وفاطمه رنت علي ذياد وجالها الرد
ذياد… الو يافاطمه انتي فيكي حاجه
فاطمه.. لا ليه
ذياد… برن عليكي من الصبح وتلفونك محدش بيرد
فاطمه… معلش كنت نايمه والله منمتش من اسبوع
ذياد ونبره صوته متغيره… تمام ماشي النهارده اي رايك اعزمك علي حاجه وعلشان عاوزك في موضوع
فاطمه انبسطت من جواه وفكرت انه اخيرا هيعترف بحبه
فاطمه… ماشي موافقه واتفقم علي المعاد والمكان وقامت فاطمه اتوضت وصلت وخرجت اكلت وقالت لمامتها ووافقت وخرجت فاطمه علي المكان الي منتظرها فيه ذياد
فاطمه… معلش اتاخرت شويه
ذياد……. ولا يهمك
فاطمه… مالك ياذياد حتي وانت بتكلمني حاسه جواك وجع وصوتك مش مظبوط بس حبيت اتكلم معاك وش لوش مالك
ذياد…… انا مسافر المانيا ومش راجع مصر تاني
فاطمه بشكل باكي والدموع في عنيها. وهتسبني
ذياد…… لازم اسافر وابعد عن هنا لازم اسافر
فاطمه… هتسافر وتسيبني
ذياد.. ايوه لازم اسافر علشان محتاجني هناك ضروري
فاطمه…..
انا بحبك ياذياد بحبك اوي ليه عاوز تسيبني متسبنيش
ذياد اتصدم انها كمان بتحبه بس في سبب جواه خلاه يعمل كده
ذياد بوجع … وانا مش بحبك انتي زي اختي
فاطمه….. اختك 😭وسابته وخرجت وهي منهاره من العياط
ذياد… فاطمه فاطمه استني
خرجت فاطمه بسرعه واخدت اوبر وراحت علي البحر مكانها المفضل وذياد خرج وراها وراح لقاها منهاره من العياط قرب منها وقال
ذياد…. انا اسف بس دي مشاعري
فاطمه قربت عليه مشاعر اي واهتمامك وغيرتك ونظراتك وكلامك معايا في كل حاجه تخصني ليه كنت بتعاملني كده ليه عملت كده فيا انا بكرهك ياذياد وياريت تقطع علاقتي بيا كنت اول شخص فعلا احبه بجد اول مره احس الاحساس ده ليه حرام عليك ذياد كاتم دموعه علشان عاوز ياخدها في حضنه ويقولها غصب عني والله وقال ببرود عكس الي جواه والله انا مضربتكيش علي اديكي انك تحبيني وياريت تنسي الكلام ده وتشوفي حياتك بعيد عني فاطمه سابته ومشيت وهي منهاره ورجعت البيت ودخلت اوضتها علي طول وكتمت دموعها في المخده
فاطمه…… اعااااااااااااااااا لي يارب لي انا تعبت انا حبيته ليه يعمل فيا كده ليهههههههه وفضلت تعيط قامت اتوضت وصلت يارب انت العالم بحالي انت عارف الي جوايا انا تعبت اوي لو خير خليه في قلبي شر ابعده يارب زي مدخلته قلبي ابعده مش حمل الوجع وفضلت تدعي فاطمه لحد اما نامت علي سجاده الصلاه
ياتري ذياد عمل كده ليه بالرغم انه بيحبها واي السبب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ذياد كان لسه علي البحر وفضل يعيط ياااااااارب ليه يحصل كده ليه صاحبي يحبها ليه الاختبار ده صعب عليا اوووي انا تعبت
فلاش بالك
ذياد كان رايح الحمام.وقف قصاد اوضه يوسف كانت مفتوحه وذياد شافه بيعمل بروڨه وبيقول فيها انا بحبك يافاطمه من اول يوم وقعتي في الجامعه في حضني واول نظره حبيتك كنت بغير عليكي من ذياد من الهوا صدقتنا كانت بدايه اني اعرف عنك كل شي بس والله انا بحبك اوي
ذياد واقف قصاد الباب ودمعه فرت من عيونه وانكسر ان اعز صاحب ليه بيحب حبيته قرر انه ميكسرهوش بس هيكسر قلبه عادي وقرر في نفسه يجمعهم
ورجع للوقت الحالي
ذياد… انا ليه يحصل معايا كده انا لازم اسافر وابعد عن االبلد مش حمل الي فيه ولو شوفتها هضعف قصاده واقولها اني بعشقها مش بحبه يارب الصبر تعبت
رجع ذياد البيت واول م دخل شاف يوسف قصاده
يوسف….. اي اتاخرت كده ليه كنت فين ومال شكلك كده انت كنت بتعيط
ذياد…. لا شويه هوا بأتربه دخلت عيوني
يوسف… ماشي مع اني مش مقتنع بده بس هحاول اصدق وهستناك تحكيلي مالك
ذياد…. ماشي ياصاحبي انا داخل انام علشان تعبان شويه
يوسف….. ماشي تصبح على خير
ذياد… وانت من اهله يارب
دخل ذياد وقفل الباب وسمح لدموعه تنزل واخد لبس من الدولاب ودخل ياخد شور طول الوقت بيعيط والمياه مداريه شلااالات من الدموع
هتقولوا ان ذياد ضعيف علشان عيط بس في رجاله بتعيط علي الي بيحبها ذياد مكسور بس مش عاوز يكسر صاحبه وكسر فاطمه علشان لازم متفكرش فيه بس الزمن هيكون ليه رائ تاني ونرجع لبطلنا
__________________________________________
خرج ذياد واول م دماغه لمست المخده راح في نوم عميق من وجعه محسش بالدنيا
ويوسف سهران يفكر ازاي هيعترف لفاطمه بحبه بكره في الجامعه ومتردد يوسف لنفسه امته الصبح يجي واعترفلك فضل يفكر لحد اما غلبه النوم
(يوم جديد مليئ بالاحداث)!!
صحيت بطلتنا علي صوت خبط علي الباب كانت لسه مكانه علي السجاده بتاعت الصلاه
فاطمه…. حاضر ياماما جايه اهو
قامت فاطمه وبصت لنفسها لقت عيونها وارمه من العياط مهتمتش وفتحت لمامتها
الام….. صباح النور ياروح ماما
فاطمه… صباحك ورد
الام…. مال عيونك منفخه كده ليه
فاطمه….. هااااا
الام… هااا اي بقولك مال عيونك
فاطمه… عملت نفسها بتتاوب يماما سهرت ونمت باين منفخه بسبب اني قعدت علي الفون كتير
الام….. قلبي مش مطمن حساه في حاجه جيتي امبارح مصحتنيش ودخلتي ولا حتي فكرتي تعرفيني وصلتي امته
فاطمه… والله نسيت من الارهاق بتاع الفرح مكنش فيا دماغ خالص
الام….. ماشي ياحبيبتي انا هقوم اخلص اللي ورايا علشان اروح لعمتك ونجيب طلبات علشان هنروح نزور العرايس
فاطمه….. لا مش هروح معاكم عندي مذاكره ومحاضرات كتيره وهبقي اروح اي يوم
الام…. ماشي الي تشوفيه ياروحي يلا البسي علشان كليتك
فاطمه… حاضر
ودخلت بطلتنا تتوضي وتأدي فروضها خلصت فاطمه ولبست
فاطمه….. ماما انا ماشيه علشان متأخرش علي المحاضره
الام…. افطري الاول وبعدين امشي
فاطمه… مش هعرف والله باي وهفطر في الكليه
الام.. ماشي خلي بالك علي نفسك
فاطمه.. حاضر نزلت فاطمه وقبلت ذياد علي السلم بصلها من غير م يتكلم واخد نفسه ومشي من قصادها
فاطمه بوجع….. قد كده مش طايق تشوف وشي ماشي ياذياد واخدت بعضها ونزلت ركبت عربيتها ووصلت الكليه كان اول محاضىه ليها يوسف دخلت المحاضره وبعدين دخل يوسف وفضل يدور عليها بعيونه لحد اما لقاه بس باين عليها فيها حاجه بداء يوسف شرح وفاطمه سرحانه في ذياد ويوسف متابع فاطمه ومش راضي يقولها حاجه علشان ميحرجهاش لان باين عليها فيها حاجه قال لنفسه هسالها بعد م تخلص المحاضره وخلصت المحاضره ويوسف اتكلم قصاد الكل.
يوسف… ممكن اقواكم حاجه استني يااانسه فاطمه
فاطمه… نعم يدكتور في حاجه
يوسف نزل علي ركبه قصاد الطلاب كلها وقالها تتجوزيني في اللحظه دي دخل ذياد وشاف يوسف وبصلها بوجع
فاطمه. شافت ذياد واقف ورمت قلبها وقالت لنفسها هوجعك ياذياد زي موجعتني
فاطمه… موافقه
يوسف…… بتهزري صح كان لسه هيحضنها بعدت عنه اسف اسف من فرحتي بس
بداء الطلاب يسقفلهم من الفرحان ومننهم الغيران من فاطمه
وذياد دمعه فرت من عيونه شافتها فاطمه واتجاهلته
يوسف…. خلاص هجيب ذياد ونيجي نتقدم لان انتي عارفه اني معرفش اهلي مين
فاطمه… ماشي بس مش دلوقتي عشان انت عارف اخويا لسه عريس ومش هينفع دلوقتي
_______________
ده كله طبعا الطلاب مشيت بعد محاضره يوسف وذياد لسه واقف مكانه
يوسف….. ماشي انا موافق ومش عارف اوصف فرحتي
فاطمه اكتفت ب ابتسامه خفيفه ووسابته ومشت وقبل م تمشي بصت لي ذياد بصه كلها وجع
خرجت فاطمه وراحت الكافتريا ورنت علي البنات بما فيهم امل وجالها الرد ودمجت المكالمات وحكت كل حاجه
امل… بتهزر ازاي يعني تقبلي علي نفسك واحد مش بتحبيه
منه…… الصراحه عندهم حق
فاطمه….. خلاص ياجماعه انا اخدت قراري ويلا هشششش كل واحده تروح لجوزها
امل……. نايم ياختي
ردت البنات.. والله هههه وضحكم نايمين هما كمان
فاطمه… طيب غوروا من وشي عندي محاضره بنات هبله سلام يامجانين
منه…..هروح اشوف قره عيني وحبيبي
كوكي… خوديني معاكي
امل…. وانا كمان ياولاد وضحكم كلهم
فاطمه……. بنات هبله والله وضحكت عليهم وقفلت معاهم واتمنتلهم حياه سعيده وزريه صالحه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
يوسف شاف ذياد وحضنه
يوسف….. انا مبسوط اوي انها خلاص وافقت وهتكون معايا مش مصدق نفسي ياذياد
ذياد واقف دموعه نزلت غصب عنه ومحطش ايده علي ضهر يوسف
يوسف باستغراب… مالك في اي انت مش مظبوط من امبارح واي الدموع دي
ذياد بوجع… مفيش ياصحبي انا حجزت الطياره وهسافر المانيا كمان أسبوعين
يوسف باستغراب… مسافر لي حصل اي لكل ده فهمني
ذياد….. مفيش بس انا هرجع اطمنت علي بنت عمي وعليك انا مليش لازمه بقا اقعد هنا لازم اسافر هشتغل واستقر هناك
يوسف… اي الكلام ده اي اطمنت علي بنت عمك ومن امته ليك دخل بيها لا مش هتسافر ياذياد وتسيبني انت اخويا وكل عيلتي انت عارف اني مليش حد ولا اعرف حد غيرك واني طول عمري في ميتم لي ياذياد
ذياد بوجع….. والله اسف بس لازم اسافر لازم انسي
يوسف بشك….. تنسي اي ياذياد مالك
ذياد… البنت اللي بحبها مش بتحبني ولازم انساها
يوسف…. انت محكتليش الموضوع ده قبل كده
ذياد…. مجاتش فرصه احكيلك انا اعترفتلها وقالتلي انك زي اخوها
يوسف بوجع علي صاحبه معلش هتلاقي غيرها وتحبك وتخلص ليك بس متمشيش وتسيبني لوحدي
ذياد. مش هينفع اقعد وهرجعلك ياعم ونحضر فرحك ونخربها
يوسف.. انت بتقول ايه لا خليك معايا
ذياد… لازم تفهمني معلش سيبني علي راحتي يايوسف
يوسف حس ان ذياد موجوع ومش هيتقل عليه
يوسف…… ماشي ياصحبي ربنا يسعدك وتلاقي بنت الحلال
ذياد…امين يارب يلا علشان وقت البريك هيخلص روح كول حاجه
يوسف… ماشي يلا انت كمان
ذياد…. لا انا مش جعان دلوقتي روح انت
يوسف.. ماشي
ذهب يوسف وفضل ذياد قاعد علي البنش وبيفكر في فاطمه وحاطط دماغه بين اديه وبيبكي بيرفع عيونه لقي فاطمه قصاده
ذياد…. عاوزه حاجه مالك بتبصيلي كده ليه
فاطمه… انا سمعت كلامك انت ويوسف
ذياد…….وبعدين يعني في حاجه ياانسه فاطمه
فاطمه بوجع….. لا مفيش حاجه يادكتور بس هو انا وحشه ليه محبتنيش زيها انا كنت مستعده اضحي بكل حاجه في سبيلك حتي روحي لو طلبتها ليه ياذياد انت حبيبت غيري وجرحتك وزي مجرحتك انت كمان جرحتني تعرف دلوقتي انا مش زعلانة لانك حاسس بوجعي ولا هكسرك ولا هعمل حاجه انا هسيبك وهدعيلك واشوف حياتي مع يوسف
ذياد….. وده المطلوب يوسف مش وحش وهتحبيه مع الوقت
فاطمه بوجع…. بس عيونك ونظراتك ليا وكلامك واهتمامك كانت بتقول غير كده
ذياد بألم في قلبه انا. اهتميت كان اخوات بس علشان بتحبني افتكرتي كل حاجه زي م انتي عاوزه
فاطمه بوجع…..خلي بالك من نفسك وانا هحاول اقرب الخطوبه قبل م تسافر علشان تحضر معانا
ذياد بوجع وغيره تمام ممكن تمشي دلوقتي علشان محتاج اقعد لوحدي
فاطمه……..ماشي انا مش هعرف احضر محاضرتك علشان تعبانه اووي
ذياد بخوف…. مالك حاسه ب اي اي الي فيكي عارف انك مهمله في نفسك وزمانك مفطرتيش اي الاهمال ده كام مره اقولك بلاش علشان متتعبيش وبعدين فاق احم انا انا
فاطمه…. وصلت يادكتور عن اذنك
خرجت فاطمه وهي مبسوطه انها شافت حبه في عيونها بس افتكرت انه بيحب غيرها واتوجعت انه هيسافر اخدت بعضها وخرجت ركبت العربيه ورجعت البيت
ذياد لنفسه غبي غبي اي الي انت قولته ده والي هبتته انا لازم اسافر ف اسرع وقت علشان هضعف قدامها وهخسر صحبي وعدي الوقت وجه وقت الخروج
ذياد يوسف بقولك انا هتمشي شويه وانت متقلقش لو اتاخرت
يوسف….. ماشي ياصحبي خلي بالك من نفسك
ذياد. . حاضر مع السلامه
خرج ذياد وراح علي المكان الي شاف فاطمه فيه اول مره وقعدت وسمح لدموعه تنزل ليه يارب الوجع ده ليه الي بحبها صاحبي يحبها ليه كده ليه انا تعبت ومش قادر ابص واشوفها موجوعه كده ليه اشوف دموعه دي ليه احبها وهو يحبها لو مسبتش يوسف لفاطمه هخسر صاحبي بس مش لازم اخسره بس انا خسرت الحب الوحيد اللي في حياتي علشانه يمكن علشان صعبان عليا انه ملوش حد خالص ولا يعرف اهله يااارب وجهني لطريق الصحيح قلبي يااااااارب وجعني اووي حياتي خلاص مش هقدر اكملها يااااااااارب وبداء يعيط بحرقه وغفلاااااان عن الشخص اللي بيراقبه وبيعيط عليه
يااارب انا سبتلك زمام الامور اشفي قلبي ووفقهم لتنين وخليها تحبه وتنساني ونسهالي يارب ومسح دموعه وقررر يلف بالعربيه
(في بيت فاطمه)
كانت قاعده بتصلي وتدعي ان ربنا يريح قلبها ياااارب انا خايفه اوى انا مش هوافق عليه بس مش عارفه انا اتسرعت كده هكسر يوسف وانا مش بحبه وفضلت تعيط والله انا تعبت الاختبار صعب يااااااااااارب انا عاوزه افضل لوحدي عاوزه انا الي اسافر مش ذياد وهو يفضل مع يوسف انا تعبت وغلبها النوم ونامت علي سجاده الصلاه دي اكتر حاجه بتحبها فاطمه وبتحس براحه وهي نايمه عليها بس صحيت علي رنت تلفونها فاطمه بنوم الو
ممكن تخرجي البلكونه شويه
فاطمه… مش قادره يايوسف معلش
يوسف…… عاوزك في موضوع ضروري معلش
فاطمه…. حاضر هشوف ماما جات من عند احمد وبعدين اخرجلك
يوسف…….. ماشي وقفل معاها
خرجت فاطمه لاوضه امها وخبطت وجالها الرد ادخلي يافاطمه دخلت فاطمه
فاطمه……..انتي جيتي امته ياماما
الام…. جيت من شويه وخبطت عليكي ودخلت لقيتك نايمه زي عادتك علي سجاده الصلاه سبتك وخرجت
فاطمه….. ماشي ياحبيبتي احمد كويس
الام….. ايوه وابقي كلميه بقا علشان سأل عليكي هو ووليد
فاطمه……. حاضر ياماما هروحلهم بكره علشان وحشوني
الام…… ماشي اقفلي بقا يارغايه وسيبني انام لاني مش قادره اشتغلنا كتير انا وعمتك
فاطمه….. حاضر ياماما اجبلك حاجه قبل م امشي حبوب ولا حاجه
الام……. لا ياروحي نامي انتي بقا
فاطمه……هخرج البلكونه شويه
_______________________________________
خرجت فاطمه ولقت يوسف وذياد
فاطمه…. متجمعين عن النبي
يوسف……… امين يارب
ذياد…… امين.
بداء يوسف في الكلام فاطمه ممكن اسألك سؤال انتي بتحبيني
فاطمه………. 🙂
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اطمه… يوسف مش هكدب عليك لسه المرحله دي مجتش
يوسف…… ليه وافقتي عليا بدل مش بتحبيني
فاطمه…. مين قال اني كده احنا صحاب وانت فاجاتني ولقيت فيك كل حاجه حلوه اي بنت بتتمناها ليه ارفض
يوسف…. طيب نكتشف حبك مع الوقت وهحاول صدقيني اعمل اي حاجه علشان نغير حب الصحاب ده اي رايك ياذياد
ذياد….. هااااا بتقول اي.
يوسف…… شكلك مش معانا خالص بطل تفكير لو اكيد ليك نصيب فيها هتاخدها غصب عنها كمان لان ربنا لو كاتب بينكم الخير هتلاقيه
ذياد…. ونعم بالله
يوسف… ربنا يسعدك ياصاحبي
ذياد… امين يارب بس اي اللي خلاك ترن عليا تجيبني هنا
يوسف…. علشان اشبع منك قبل متسافر ونحاول نخفف عنك انا وطومه علشان موضوعك
ذياد….. انت مش زعلان علشان هسافر واسيبك
يوسف….. اكيد زعلان بس سيبتك علشان عارف قد اي انت موجوع وانه صعب الاحساس ده
ذياد…. حبيبي انا داخل انام انا علشان الجامعه واخلص شويه ورق
يوسف… ماشى تصبح علي خير
ذياد…… وانت من اهله
دخل ذياد اوضته وفضلت فاطمه ويوسف مع بعض
يوسف…… انتي مش ممانعه سفر ذياد
فاطمه….. خليه يسافر يمكن ينسي وانا اتأقلم علي البعد مع انه صعب
يوسف…. بتقولي ايه تتأقلمي مع اي معلش مسمعتش
فاطمه.. هاااا لا ولا حاجه كنت بقول يسافر علشان ينسي ونتأقلم علي الدنيا يعني
يوسف… ايوه مع اني مفهمتش بس عادي وراح ضحك
فاطمه سرحت شويه.. اي روحتي فين عارف اني حلو وقمر كمان ههههه
فاطمه…… رخم والله هههههه مش سرحانه بفكر في البنات وكده اصل مش هروح بكره الكليه وهروحلهم
يوسف…… تعرفي احلي حاجه عملوها اي
فاطمه….. ايه هي
يوسف.. انهم كلهم في عماره واحده ههههه مش هتطري تروحي لده وده هتاخديهم بالدور هههههههه
فاطمه….. هههههه عندك حق والله انا اول مره اضحك من امبارح
يوسف….. ليه مالك
فاطمه بتهريب….. مفيش حاجه انا لازم ادخل انام انا علشان هقوم بدري
يوسف…… ماشي خلي بالك علي نفسك وبكره هجبلك المحاضرات
فاطمه…. تمام تصبح علي خير
يوسف….. وانتي من اهلي يارب
اكتفت فاطمه ببتسامه ودخلت اتوضت وصلت ركعتين لله وفضلت تعيط علي الي سمعته من ذياد وقررت تدي فرصه ليوسف مع الوقت هتنسي ذياد هي مش عاوزه تجرح يوسف لانه طول عمره بيعاني ومشفش فرحه غير مع لمه العيله وصداقتنا وقررت تدي فرصه ليوسف
ممكن القدر ليه راي تاني ولا لا وممكن اي الي هيحصل بعدين محدش عارف اي الي هيحصل
قامت فاطمه وفضلت سهرانه تفكر ازاي هتنسي وتفكر في حياتها الي جايه وافتكرت ذياد وهو قاعد في مكان فاطمه الي بتروحه بس مشافش فاطمه وهي قاعده ورا الصخره وسمعته وهو بيقول الي في قلبه في لحظه فرحت انه بيحبها وزعلت علي قلبها وهي مش عاوزه تجرح قلب يوسف هو طيب ونروح لذياد
ذياد كان في دوامه بين قلبه وعقله وقلبه بيقول ازاي تسيبها كسرتها وكسرت نفسك كسرت قلبين بدل متكسر واحد لا عكست وعقله بيقوله خليك كده علشان صاحبك ميزعلش هو ملوش غيرك اااااااااااااااااه كفايه تفكيرر ووجع والله تعبت والله تعبت بقا كفايه كتم دموعه وصوت في المخده علشان يوسف ميزعلش
كل واحد فيهم جواه وجع والم ياتري القدر مخبي اي تاني
(مكان جديد اول مره نروحه)
ليه انا كنت بحبه اوي والله بقالي سنتين من اول م جه الجامعه وانا معجبه بيه اعترف لفاطمه النهارده قصاد المدرج كله انا ذنبي اي يانورا.
نورا….. اهدي يالمار ياحبيبي اهدي علشان بابا وماما ومحدش يسمع عياطك
لمار… انتي انتي عارفه اني بحبه صح
نورا….. ايوه عارفه ياحبيبتي اهدي علشان خاطري اهدي
لمار بعياط وحرقه علي انها اول شخص تحبه كل الحب ده
لمار….. انا مؤمنه بالله وعارفه ومتأكده انه هيكون ليا
نورا….. ان شآء الله ياحبيبتي
لمارفضلت تعيط وهي في حضن نورا لحد اما غلبها النوم الصحوب بوجع ونامت عدلتها نورا ونامت جنبها ودعت لاختها ان ربنا يريح بالها
ويجي الصبح المليئ بالاحداث
لمار اصحي هتتأخري علي الكليه بسرعاااااااااا
لمار…. اعااااااااا مالك البيت بيوقع بتصرخي ليه خطيبك مات
نورا…. بعيد الشر عنه اتفووووا قومي اتوضي وصلي يلا علشان المحاضره بسرعه
لمار… مش عاوزه اروح
نورا….. ليه مش عاوزه تروحي
لمار… اول محاضره دكتور يوسف ومش عاوزه اشوفه
نورا…. لازم تواجهي ولازم تنسي ولو خير هنشوفه يلا بطلي كسل وشوفي حياتك وسيبها علي الله والمكتوب هنشوفه
لمار…. حاضر وذهبت لمار اتوضت وصلت وخرجت تفطر
لمار….. صباحوووو رز بالبن علي الناس القشطه
الاب…. صباحك فراوله ياجميل
لمار… والله انت ياحج الي فيهم شوف الحاجه مراتك بتبصلي ازاي
الام…. جوزي يابت احترمي نفسك
لمارر….. وابويا ياحجه مالك كده
الام….. افطري ويلا علي كليتك
نورا…. والله انتم كل يوم كده ناقر ونقير اخلص يالولو المحاضره
الاب….. سيبك منها ياحجه انتي الي في القلب ولا تزعلي نفسك
لمار….. ااااه ياقلبي بتخوني يامتولي
الاب…… اه مع مراتي حبيبتي
لمار…. طيب ياحج انا سيبالك البيت وماشيه مش راجعه غير بعد العصر
الاب… ههههههه وماله ريحتي
حدفت ليهم بوسه ومشيت وروحت الكليه وجوايا وجع بالرغم من الضحك ده بس لو معملتش كده وهزرت معاهم هيعرفوا اني فيا حاجه
نورا…. عارفه انتي بتعملي كده ليه ربنا يسعدك ويفرح قلبك ياحبيبت اختك
وصلت لمار الكليه ودخلت علشان المحاضره ودخل وراها يوسف اول اما شافته عيونها دمعت وقلبها وجعها بداء يوسف يتحرك بين الطلاب وشاف لمار وهي بتبصله وهو بيشرح ومركزه معاه بص لقا في دموع في عيونها استغرب نفسه ليه عاوز يسألها مالك نفض الفكر وكمل شرح وخلصت المحاضره
فاطمه…. انا ماشيه ياماما رايح للعيال
الام…. ماشي خلي بالك على نفسك
فاطمه.. حاضر خرجت فاطمه وركبت عربيتها ولفت ورنت علي البنات يتجمعوا عند احمد كلهم ويتغدوا مع بعض والفكره عجبت الشباب راحت فاطمه لقت البنات سلمت عليهم وحشتونييييييييييييي ياكلبات البحار تعالوا في حضني تعالوا وسلمت علي الشباب وطبعا حضنت احمد بس
احمد…. وحشتيني ياقلب اخوكي
فاطمه…. وانت يااابو حميد والله امشي بقا خليني اسلم علي العرايس
منه….. تعالي في حضن اخوك يافواززززززز
حضنم البنات بعض وبداء في تجهيز الاكل وجه وقت العذاء وبداء الكل ياكل ويضحكوا ومبسوطين باللمه دي كلها كوكي….. يلا كلم ونشيل السفره ونغسل المواعين وندخل نرغي كلنا
احمد….. اممممم هتقولوا اي
فاطمه… وانت مالك اترزع مع الشباب واسكت
احمد…. تحت امرك يافندم
فاطمه… جدع ياحبيبي
مصطفى…… هو خايف بس كوكي تقلب عليه
احمد……. هههههه لا ابدا
وليد….. علينا برضو انا قايم اغسل ايدي احسن
مصطفي…. خدني معاك
احمد…. جات عليا استنوني ياولاااد
ضحكت البنات عليهم ولموا السفره وغسلوا الاطباق وحضروا تسالي ليهم ولشباب ودخلوا الاوضه
فاطمه اول م دخلت اترمت علي السرير ومصدقت وراحت معيطه وحكت كل حاجه لللبنات
منه…. يعني طلع بيحبك لدرجادي بس عمل كل ده علشان يوسف
فاطمه….. ايوه عمل كل ده علشان يوسف وانا كمان لازم ادي لقلبي فرصه تانيه
امل… متتضحكيش علي نفسك عمرك م هتنسي ذياد انتي بتعشقيه مش بتحبيه هتظلمي يوسف معاكي وهتظلمي نفسك
كوكي…. امل عندها حق يافطوم لازم تحكي ليوسف وهو هيفهم كل حاجه
الو ياماما
الام… متتأخريش عاوزاكي في موضوع مهم
فاطمه…. حاضر مش هتأخر
الام… يلا سلام
قفلت البناات في اي
فاطمه…. مش عارفه بس بتقولي عاوزاكي في موضوع مهم ياتري في اي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فاطمه… ماما رنت ياجماعه بكره لو فضيت هكمل كلامنا علشان همشي دلوقتي واشوفكم بقا بعد شهر في الكليه
منه… 🙂مصطفى قالي هروح بس علي الفاينل
كوكي… وانا كمان
فاطمه…. يعني مش هشوفكم
منه…. ازاي كل يوم هنكون عندك وبعدين بينا مش كتير يعني علشان منشوفش بعض
فاطمه… طيب ياحبايبي علي راحتكم انا همشي
امل….. فكري كويس في كلامي ومتجرحيش نفسك ودمري حياتك
فاطمه… حاضر
كوكي.. استني اوصلك
فاطمه….. يلا
خرجت فاطمه وسلمت عليهم ومشيت رجعت البيت وادت فرضها ودخلت تكلم والدتها
فاطمه… ماما كنتي عاوزاني في اي
الام… بقالك كام يوم مش مظبوطه وحاسه انه فيكي حاجه ومداريه
فاطمه… انتي جيباني علشان كده
الام…. لا يوسف طلب ايدك وكنت عاوزه اشوف رايك
فاطمه… موافقه ياماما
الام….. فكري كويس ده بيحتاج وقت علشان نشوف الشخص وندرسه كويس
فاطمه… انا عارفه يوسف كويس
الام… انا المهم عندي راحتك
فاطمه حضنتها ربنا يخليكي ليا ياست الكل انا هروح انام بقا
الام… ماشي ياروحي ربنا يسعدك ويفرحك
فاطمه… يارب
خرجت فاطمه وجه اليوم الموعود والبنات مع فاطمه في الاوضه
امل…. فكري تاني يافاطمه صدقيني انتي لسه علي البر بلاش تنزلي اكتر هتغرقي وانتي الي هتتعبي
فاطمه……حاضر
امل…. الي تشوفيه انا يامه نصحتك وانتي حره.
كوكي…. خلاص ياجماعه اهدوا ويلا علشان نخرج احمد نده علينا
منه…. يلا وخرجت البنات بس فاطمه استغربت ان ذياد مش موجود
فاطمه….. زياد فين
يوسف…. ذياد سافر علشان طيارته كانت بعد العصر علطول ومعرفش يحضر
فاطمه….. جماعه ممكن تسيبونا شويه هتكلم مع يوسف
الكل استغرب ووافقوا وخرجم
يوسف… في حاجه ولا ايه
فاطمه… هقولك علي حاجه بس بلاش زعل
يوسف… من امته بزعل منك انا اتغيرت للاحسن بسبب قربي منكم وحسيت بالدفا وسطيكم والاخوه بيني وبين الشباب
فاطمه…. عارفه بس سامحني يايوسف مش هقدر اكمل معاك مفيش مشاعر جوايا ليك احنا لسه في اول الطريق ومش عاوزه اظلمك معايا انا بجد تعبانه اوي ومش عارفه اعمل ايه بس سامحني مقدرتش احبك والله م قدرت انا حبيت شخص بس كل حاجه انتهت انت عارف اني مش هقدر والله احبك
يوسف بوجع…. انا اسف لو كنت زعلتك بس كلامك وصل احنا خوات وهفضل جنبك لو احتجتي حاجه ومش هبعد عنك ولا عن ذياد والعيله لانكم عيلتي انا منكرش اني حبيتك من اول نظره وكنت عاوزه بالتملك انا اي حاجه بحبها باخدها بالغصب او بالذوق بس بعد م اتعرفت عليكم بقيت شخص تاني بنبسط بسعاده غيري وانا مش هنكؤ اني موجوع بس انا بتمنالك السعادة
فاطمه….. ربنا يسعدك ويفرح قلبك مع حد يستاهلك بجد
يوسف بوجع…. اللهم امين يارب.
فاطمه….. اهم حاجه ذياد ميعرفش حاجه عن الموضوع ده
يوسف… ليه
فاطمه…. كده بلاش يعرف خليه كده
يوسف… بتحبيه
فاطمه…. هااااا انا لا
يوسف…. بتحبيه
فاطمه بعياط… اه بحبه
يوسف بوجع…… ليه مقولتيش من الاول
فاطمه……. مكنتش عاوزه اقول حاجه حتي انا مبينتش حبي لي
يوسف….. لي يافاطمه وانتي عارفه اني مكنتش همانع حتي لو علي حساب قلبي
فاطمه….. هو كمان عمل كده
يوسف….. مش فاهم قصدك
فاطمه.حكتله كل حاجه بس دي كل الحكايه وكلام امل فوقني
يوسف…. غبي غبي غبي ليه سابك ليه موجهنيش انا مبقتش يوسف القديم ليه عمل كده عندك حق مش لازم يعرف ولازم يستحمل قراره واستسلامه ليه عمل كده بجد مش مصدق الي عمله.
فاطمه… حصل خير يلا هنادي عليهم علشان شكلهم قلقوا
فاطمه بلغت الكل بقرارها والبنات فرحت بالي عملته
احمد…. وانا مش هجبرك علي حاجه ده قرارك وحياتك
الام… ولا انا
فاطمه… ربنا يخليكم ليا
عملوا قاعده جماعيه ويوسف وفاطمه موجعين وكل واحد راح علي بيته
يوسف دخل اتوضي وصلي ياارب انا تعبان اوى جوايا وجع مش عارف وفي نفس الوقت حاسس براحه في قلبي اول مره احسها الغبي عمل كده علشاني ليه.. يااارب انت عالم بقلبي والي فيه ريحه واجبر بخاطري ياارب وخليني اعدي الايام دي علي خير
فات شهر علي الي حصل وعلاقه يوسف وفاطمه قلت من الكلام بس لسه صحاب اوقات بيخرجوا في البلكونه ذياد بيكلم يوسف بيطمن عليه ويوسف مقالوش حاجه عن الي حصلوهو فاهم ان فاطمه مع يوسف وفاطمه بقت مش فرفوشه زي الاول لمار اتغرفت علي فاطمه وعرفت ان يوسف مخطبش فاطمه ))
لمار استني ومسك اديها
لمار…. سيب ايدي ياحيوان قولتلك مره انا مش بحبك ولا عمري هحبك انت اي مش بتفهم حل عني بقا
المجهول… لا مش هحل عنك
لمار… افهم يامحمود انا مش بحبك بقا انتي اي مبتفهمش
محمود…. لا ولسه هيمد ايده تاني جه يوسف ومسكها
يوسف… مش عيب تمد ايدك على وحده ست برضو
محمود…. وانت مالك انت واحد وخطيبته.
يوسف بصلها بصه مفمتش معناها. لمار بتسرع
لا والله يادكتور مش خطيبته ولا بحبه هو كل اما يشوفني يفضل يدايقني علشان رفضته قبل كده
محمود…. هاخدك غصب عنك يالمار انتي بتاعتي وبس
يوسف سمع الكلام ده وفضل يضرب فيه لحد اما الامن جه واخده بره
محمود…. مش هسيبك في حالك ويانا ياانت
يوسف… اعلي م في خيلك اركبه
لمار بخوف وعياط… معلش يادكتور انا خايفه عليك ممكن يعملك حاجه والله انا اسفه ياريتك م ادخلت
يوسف وهو باصص في عيونها متتاسفيش ده وجبي وبعدين مش هيقدر يعمل حاجه متخافيش يلا علي محاضراتك
لمار ابتسمتله… شكرا اوى مش عارفه اقولك ايه
يوسف…….ولايهمك
فاطمه من وراهم احمممممممممممم مالكم كده السناره غمزت ولا اي
يوسف….. بس ياكلبه البحر يلا عليكي محاضره
فاطمه…. طيب وبلاش اشتمك معانا واحده محترمه
لمارضحكت تاني ويوسف تاااه في ضحكتها ومش عارف ايه السبب اول مره يحس الاحساس ده
فاطمه.. اصلك سرحت قولي سرحت في ايه
يوسف… هاااا غوري علي محاضرتك
ضحكت لمار عليهم وخلصت المحاضرات ويوسف خارج من الكليه
لمار….. يوسفففففففف
فاطمه…. يوسففففففففف
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
يوسف حاااااااااااااااسب
لمار فوقي فوقي وجه الامن مسك محمود بعد م كان عاوز يضرب يوسف لمار اخدت الضربه في بطنها
يوسف….. اسعاااااااااااااف بسرعه لمار خليكي معايا بصيلي متقفليش عيونك
لمار بصوت شبه مسموع.. متخافش هفضل معاك وغابت عن الوعي
فاطمه… بسرعه بسرعه يايوسف الاسعاف جات متخافش هتبقي كويسه
جات الاسعاف واخدت لمار وفاطمه بلغت اهل لمار بالي حصل جم الاهل بنتي بنتي مالها حصل اي لبنتي
فاطمه…. متخافيش ياطنط بنت حضرتك كويسه اهدي علشان خاطري
نورا…. حصل اي يافاطمه قوليلي
فاطمه…. بعدين هقولك الي حصل بس خلي طنط وعمو ميقلقوش وهي هتبقي كويسه
الدكتور خرج الاب والام جريوا عليه
الام بخوف…. بنتي بنتي مالها يادكتور ارجوك هي كويسه
الدكتور… الحمدلله هي بخير شويه وهتفوق من البنج كان جرح سطحي الحمدلله ادعولها وشويه علي م البنج يروح هننقلها اوضه عاديه واطننوا عليها
فاطمه.. . الحمدلله الحمدلله
نورا….. الحمدلله تعالي ياماما اقعدي بابا خلاص هي بقت كويسه اهدي علشان صحتك
الاب…… مش عارف كنت خايف اخسرها الحمدلله انها جات علي قد كده اي الي حصل لبنتي
فاطمه… بس ده الي حصل
الاب….. هو فين دكتور يوسف
فاطمه…… في الجامع اول م جه نزل علشان يصلي ويدعلها
الاب…. ربنا يحميه
فاطمه….. اللهم امين
جه يوسف ووالد لمار وامها شكروه وجه وقت انهم يدخلوا دخلوا الكل حتي يوسف كان زعلان اوي عليها واول مره يحس انه خايف يخسر حد كده
يوسف….. الحمدلله انك بقيتي كويسه ياانسه لمار
لمار….. الحمدلله يادكتور
الام…. بنتي حبيبتي الحمدلله انك بخير هيدفع التمن غالي الحيوان الي عمل فيكي كده
لمار…. اهدي ياماما علشان خاطري اهدي محصلش حاجه ربنا سترها
الاب…… الحمدلله عارف ان ربنا سترها بس لازم ياخد جزاته كان حد فيكم هيموت لولا ستر ربنا عليكم
نورا….. الحمدلله انها جات علي قد كده بلاش الكلام ده دلوقتي خليها ترتاح
فاطمه….. الف حمد لله على سلامتك ياحبيبتي خضتينا عليكي قومي انتي بس وهعزمك علي كوارع ترومي عضمك
يوسف… كوارع منك لله يابعيده هتموتي البت الغلبانه
الاب….. انتم خوات ولا اي
يوسف….. ايوه بس من امهات مختلفه
لمار فرحت اوي انه قال كده ونورا لحظت كده وفرحت لاختها وان ممكن يحصل حاجه بينهم
الكل ضحك عليهم ويوسف استأذن علشان يمشم
فاطمه سلمت علي لمار وحضنتها ويوسف قالها هاجي اطمن عليكي بكره يالمار
لمار…… ملوش لزوم يادكتور
يوسف…. اسمي يوسف بلاش دكتور دي
لمار… حاضر
يوسف… مع السلامه ياجماعه
رجعم البيت وحكت فاطمه كل حاجه لامها ورنت علي البنات تطمن عليهم وبعتت ليهم المحاضرات وجه تاني يوم يوسف اطمن علي لمار وفضل يتكلم معاه واستأذن ومشي خرجت لمار من المستشفى وتمر الايام مع استمراريه كلام يوسف مع ذياد بس لحد دلوقتي ذياد ميعرفش حاجه يوسف اتعلق بالمار جامد اوي والبنات بقت كل واحده فيهم حامل تفوت السنتين وجه وقت تخرج
فاطمه….. مش مصدقه ان خلاص النهارده التخرج
منه….. ولا انا بس هههههه ومعايا ابني ادهم
فاطمه…. حبيبب خالتوا ده ياناس هنجوزه زينه بنت احمد اخويا
كوكي…… لا مش موافقه
منه…… ليه ياحبيبتي مش قد المقام ولا اي
امل….. هتشتغلوا شغل الحموات من دلوقتي ولا اي اسكتي انتي وهي
منه…. خلاص هاخد مليكه لادهم
امل….. لا ياحبيبتي مش عاوزه بنتي هتفضل معايا مش هجوزها
فاطمه….. باااااااااااااااس اسكتوا ادوا العيال لجوازكم ويلا علشان الحفله
استلمت البنات شهاده التخرج وكان يوسف محضر مفاجأة للمار اخد المايك وبداء يتكلم كده الدفعه الحلوه اتخرجت بس الصراحه انا عاوز اعترف بحاجه كده لمار ممكن تيجي هنا لو سمحتي
لمار بدهشه….. حاضر
جات لمار ويوسف قعد علي رجله قدامها وقالها تتجوزيني
لمار مش مصدقه الموقف الي قصادها وان صلاتها ودعاءها ان ربنا يكون كتبلها الخير في يوسف اتحقق لانهم اتقربوا من بعض اوي بعد م لمار اخدت الضربه بدل يوسف بس يوسف مكنش موضح حبه
لمار سرحانه
يوسف…… حسي بيا رجلي وجعاني والله ههههه
لمار…… موافقه موافقه موافقه
يوسف حضنها ولبسها الخاتم وقال في المايك مكنتش ببين حبي ليكي بس معرفش اي الي جذبني اني احبك خبيت حبي ليكي لحد اما اكتشفت اني بحبك مش بحبك بس لا بعشقك يالمار اول مره احس الاحاسيس دي معاكي اول مره اكون كده بحبك اوى
لمار بتعيط
يوسف ……. بتعيطي ليه مش عاوز اشوف العيون دي بتبكي
القاعه كلها سقفت وكانوا مبسوطين بيوسف ولمار
نزل يوسف هو لمار طلب اديها من ابوها والاب وافق
الاب. ……. تنور وتشرف في اي وقت يابني
نورا حضنت لمار الف الف مبروك ياحبيبتي
لمار…… الله يبارك فيكي يانور عيني
حسام…… الف الف مبروك يالموره ياحبيبتي
يوسف بغضب….. حبيبتك اي ياعسل مالك كده
حسام بضحك……. اي ياوحش اخت مراتي
يوسف…….. وحبيبتي ومراتي المستقبليه اياك تقولها حبيبتي
حسام بمرح….. اي يااابو نسب اول مقابله كده ولا اي😂شكلنا مش هنعمر مع بعض
حسام بغضب…… اياك اسمعها منك
يوسف… شوفت بقا ولا اقولك اي تعالي هات حضن دا احنا بقينا نسايب خلاص
حضن يوسف حسام واتعرفوا علي بعض وراحت لفاطمه والعيله وباركوا ليوسف وفاطمه كانت مبسوطه بس كانت مفتقده ذياد وانه وحشها بالرغم انه بعيد عنها سنتين الي انها بتشوف كل حاجه عنه علي صفحته وانه سعيد وبتعرف اخباره من يوسف بس محاولتش ولا مره تكلمه سابتهم فاطمه ورجعت ورا
ام فاطمه حضنت يوسف لانها بتعتبره ابنها وباركتله واتفقت مع معاد علي خطوبه يوسف ولمار وانهم هيزروهم قريب
وكل حاجه كانت حلوه معاهم وكانم سعداء ان كل واحد لقي شريك حياته
جه شخص ورا فاطمه وقالها مبسوطه علشانهم
فاطمه استغربت وحاست انها عارفه الصوت ده وبصت وراها
انت😳
بحث عن
بحث عن
يوسف حاااااااااااااااسب
لمار فوقي فوقي وجه الامن مسك محمود بعد م كان عاوز يضرب يوسف لمار اخدت الضربه في بطنها
يوسف….. اسعاااااااااااااف بسرعه لمار خليكي معايا بصيلي متقفليش عيونك
لمار بصوت شبه مسموع.. متخافش هفضل معاك وغابت عن الوعي
فاطمه… بسرعه بسرعه يايوسف الاسعاف جات متخافش هتبقي كويسه
جات الاسعاف واخدت لمار وفاطمه بلغت اهل لمار بالي حصل جم الاهل بنتي بنتي مالها حصل اي لبنتي
فاطمه…. متخافيش ياطنط بنت حضرتك كويسه اهدي علشان خاطري
نورا…. حصل اي يافاطمه قوليلي
فاطمه…. بعدين هقولك الي حصل بس خلي طنط وعمو ميقلقوش وهي هتبقي كويسه
الدكتور خرج الاب والام جريوا عليه
الام بخوف…. بنتي بنتي مالها يادكتور ارجوك هي كويسه
الدكتور… الحمدلله هي بخير شويه وهتفوق من البنج كان جرح سطحي الحمدلله ادعولها وشويه علي م البنج يروح هننقلها اوضه عاديه واطننوا عليها
فاطمه.. . الحمدلله الحمدلله
نورا….. الحمدلله تعالي ياماما اقعدي بابا خلاص هي بقت كويسه اهدي علشان صحتك
الاب…… مش عارف كنت خايف اخسرها الحمدلله انها جات علي قد كده اي الي حصل لبنتي
فاطمه… بس ده الي حصل
الاب….. هو فين دكتور يوسف
فاطمه…… في الجامع اول م جه نزل علشان يصلي ويدعلها
الاب…. ربنا يحميه
فاطمه….. اللهم امين
جه يوسف ووالد لمار وامها شكروه وجه وقت انهم يدخلوا دخلوا الكل حتي يوسف كان زعلان اوي عليها واول مره يحس انه خايف يخسر حد كده
يوسف….. الحمدلله انك بقيتي كويسه ياانسه لمار
لمار….. الحمدلله يادكتور
الام…. بنتي حبيبتي الحمدلله انك بخير هيدفع التمن غالي الحيوان الي عمل فيكي كده
لمار…. اهدي ياماما علشان خاطري اهدي محصلش حاجه ربنا سترها
الاب…… الحمدلله عارف ان ربنا سترها بس لازم ياخد جزاته كان حد فيكم هيموت لولا ستر ربنا عليكم
نورا….. الحمدلله انها جات علي قد كده بلاش الكلام ده دلوقتي خليها ترتاح
فاطمه….. الف حمد لله على سلامتك ياحبيبتي خضتينا عليكي قومي انتي بس وهعزمك علي كوارع ترومي عضمك
يوسف… كوارع منك لله يابعيده هتموتي البت الغلبانه
الاب….. انتم خوات ولا اي
يوسف….. ايوه بس من امهات مختلفه
لمار فرحت اوي انه قال كده ونورا لحظت كده وفرحت لاختها وان ممكن يحصل حاجه بينهم
الكل ضحك عليهم ويوسف استأذن علشان يمشم
فاطمه سلمت علي لمار وحضنتها ويوسف قالها هاجي اطمن عليكي بكره يالمار
لمار…… ملوش لزوم يادكتور
يوسف…. اسمي يوسف بلاش دكتور دي
لمار… حاضر
يوسف… مع السلامه ياجماعه
رجعم البيت وحكت فاطمه كل حاجه لامها ورنت علي البنات تطمن عليهم وبعتت ليهم المحاضرات وجه تاني يوم يوسف اطمن علي لمار وفضل يتكلم معاه واستأذن ومشي خرجت لمار من المستشفى وتمر الايام مع استمراريه كلام يوسف مع ذياد بس لحد دلوقتي ذياد ميعرفش حاجه يوسف اتعلق بالمار جامد اوي والبنات بقت كل واحده فيهم حامل تفوت السنتين وجه وقت تخرج
فاطمه….. مش مصدقه ان خلاص النهارده التخرج
منه….. ولا انا بس هههههه ومعايا ابني ادهم
فاطمه…. حبيبب خالتوا ده ياناس هنجوزه زينه بنت احمد اخويا
كوكي…… لا مش موافقه
منه…… ليه ياحبيبتي مش قد المقام ولا اي
امل….. هتشتغلوا شغل الحموات من دلوقتي ولا اي اسكتي انتي وهي
منه…. خلاص هاخد مليكه لادهم
امل….. لا ياحبيبتي مش عاوزه بنتي هتفضل معايا مش هجوزها
فاطمه….. باااااااااااااااس اسكتوا ادوا العيال لجوازكم ويلا علشان الحفله
استلمت البنات شهاده التخرج وكان يوسف محضر مفاجأة للمار اخد المايك وبداء يتكلم كده الدفعه الحلوه اتخرجت بس الصراحه انا عاوز اعترف بحاجه كده لمار ممكن تيجي هنا لو سمحتي
لمار بدهشه….. حاضر
جات لمار ويوسف قعد علي رجله قدامها وقالها تتجوزيني
لمار مش مصدقه الموقف الي قصادها وان صلاتها ودعاءها ان ربنا يكون كتبلها الخير في يوسف اتحقق لانهم اتقربوا من بعض اوي بعد م لمار اخدت الضربه بدل يوسف بس يوسف مكنش موضح حبه
لمار سرحانه
يوسف…… حسي بيا رجلي وجعاني والله ههههه
لمار…… موافقه موافقه موافقه
يوسف حضنها ولبسها الخاتم وقال في المايك مكنتش ببين حبي ليكي بس معرفش اي الي جذبني اني احبك خبيت حبي ليكي لحد اما اكتشفت اني بحبك مش بحبك بس لا بعشقك يالمار اول مره احس الاحاسيس دي معاكي اول مره اكون كده بحبك اوى
لمار بتعيط
يوسف ……. بتعيطي ليه مش عاوز اشوف العيون دي بتبكي
القاعه كلها سقفت وكانوا مبسوطين بيوسف ولمار
نزل يوسف هو لمار طلب اديها من ابوها والاب وافق
الاب. ……. تنور وتشرف في اي وقت يابني
نورا حضنت لمار الف الف مبروك ياحبيبتي
لمار…… الله يبارك فيكي يانور عيني
حسام…… الف الف مبروك يالموره ياحبيبتي
يوسف بغضب….. حبيبتك اي ياعسل مالك كده
حسام بضحك……. اي ياوحش اخت مراتي
يوسف…….. وحبيبتي ومراتي المستقبليه اياك تقولها حبيبتي
حسام بمرح….. اي يااابو نسب اول مقابله كده ولا اي😂شكلنا مش هنعمر مع بعض
حسام بغضب…… اياك اسمعها منك
يوسف… شوفت بقا ولا اقولك اي تعالي هات حضن دا احنا بقينا نسايب خلاص
حضن يوسف حسام واتعرفوا علي بعض وراحت لفاطمه والعيله وباركوا ليوسف وفاطمه كانت مبسوطه بس كانت مفتقده ذياد وانه وحشها بالرغم انه بعيد عنها سنتين الي انها بتشوف كل حاجه عنه علي صفحته وانه سعيد وبتعرف اخباره من يوسف بس محاولتش ولا مره تكلمه سابتهم فاطمه ورجعت ورا
ام فاطمه حضنت يوسف لانها بتعتبره ابنها وباركتله واتفقت مع معاد علي خطوبه يوسف ولمار وانهم هيزروهم قريب
وكل حاجه كانت حلوه معاهم وكانم سعداء ان كل واحد لقي شريك حياته
جه شخص ورا فاطمه وقالها مبسوطه علشانهم
فاطمه استغربت وحاست انها عارفه الصوت ده وبصت وراها
انت😳
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ذياد…. وحشتيني
فاطمه.. ذياد
ذياد…. ايوه ذياد اي مفاجأة مش كده
فاطمه… انا بكرهك اي الي رجعك
ذياد…. علشان بحبك
فاطمه بوجع….. وانا بكرهك من قلبي ياذياد
ذياد… مش من قلبك
فاطمه سابته وكانت لسه هتمشي مسكها من اديها وشدها عليه واخدها وخرج
فاطمه… سيب ايدي
ذياد…. تعرفي تسكتي بقا
اخدها مكتبه القديم وقفل الباب
فاطمه…. انت بتقفل الباب ليه
ذياد…. عادي هنتسلي شويه انا وانتي
فاطمه… قصدك ايه
ذياد….. مخك ميروحش لبعيد
فاطمه سابته ولسه هتفتح الباب قفله وحاوط فاطمه عند الباب
ذياد…. بحبك ليه مقولتيش ان انك انتي ويوسف محصلش بينكم حاجه
فاطمه وهي بتعيط اقولك ايه انك محاربتش علشاني اقولك ايه ولا ايه انت اي سيبتني ومشيت وسمعتك علي البحر اربع سنين بتعذب في حبك انت اي معندكش دم ابعد عني انا خلاص مبقتش احبك وفضلت تضربه علي صدره انا لقيت شريك حياتي
ذياد بغيره عميا… انا سيبتك مره فاهمه ومش هسيبك لحد غيري اياكي اسمع سيره شخص تاني غيري علي لسانك فاهمه
فاطمه…. مش فاهمه يادكتور وياريت حضرتك تيجي خطوبتي الاسبوع الجاي
ذياد….. حرام عليكي انت اي مش راضيه ليه تفهمي اني بعشقك واني كنت بتعذب في بعدك عني وكنت واثق في ربنا انه النصيب هاخده فيكي او في غيرك بس خلاص الي تشوفيه اعمليه انا رجعت لما يوسف قالي الي حصل سامحته علشان عارف اني غلطان بس مش لدرجادي يعني وعلي العموم مش هتكوني لحد غيري وانسي اي حد يدخل بيتكم
فاطمه بدموع وعياط….. انت اي ياذياد مش بتفكر غير في نفسك وبس انا مبقتش احبك افهم بقا
ذياد….. وانا بحبك وهفضل وراكي لحد اما ترجعي تحبيني
فاطمه….. انسي الموضوع ده لاني خلاص
ذياد… عيني في عينك كده
فاطمه…. بلاش شغل العيال ده وشيل ايدك خليني اخرج
ذياد… بصي في عيوني الاول وهسيبك
فاطمه…. لا
ذياد… رفع وشها ليه وفاطمه سرحت وقد اي هو واحشه دقنه الي طولت شويه جسمه الي بقا رياضي وعريض ملانح وشه كبرت شويه وبقا قمر وحشها ونفسها تاخده في حضنها بس كراماها منعاها
ذياد…. سرحتي في اي وشوفت في عيونك انك لسه بتحبيني
فاطمه فاقت من سرحانها ههه مبقتش احبك وراحت شالت ايد ذياد وخرجت ذياد. خرج معاها وسلم علي العيله وكلنوا فرحانين انه رجع حتي البنات فرحم ان ذياد رجع علشان فاطمه خلص اليوم ورجع كل واحد لبيته مع عدم. نزول فاطمه من البيت وعدم خروجها البلكونه علشان متشوفش ذياد وكان بيتصل وهي مش بترد بيها ويوسف كان بيطمن عليها هو ولمار وجه معاد خطوبه لمار ويوسف والكل مشغول في التحضيرات
يوسف راح اخد لمار من الكوافير وكانوا عاملين حفله للعائله والاصدقاء بس وصلم الحفله
يوسف….. شكلك قمر اوي
لمار بكسوف….. بجد انت الي قمر
يوسف…… ياخلاثي علي الفراوله دي ياناس
لمار…. بس يايوسف بتكسف
يوسف…. بتتكسفي من جوزك ياحبيبتي
لمار…. جوزي
يوسف…… ايوه مقولتش ليكي اصل اتفقت مع السيد الوالد اننا هنكتب الكتاب والفرح بعد شهر من دلوقتي
لمار بفرحه ودموع….. مش مصدقه نفسي بتهزر صح
يوسف….. من امته بهزر
لمار…… بجد انا بحبك اوى يايوسف
يوسف…… اخيرا سمعتها منك احلي بحبك دي ولا اي تعالي نرقص
اخد يوسف لمار وبداءت الموسيقه تشتغل كل كابلز اخد حبيبته ومراته ورقصم الي ذياد وفاطمه
ذياد راح لفاطمه
ذياد…. ممكن تقبلي ترقصي معايا
فاطمه…. مش قادره معلش مره تانيه
ذياد بوجع….. تمام
ذياد راح اخد واحده من المعازيم ورقص فاطمه شافتهم وكانت غيرانه اوي وذياد لاحظ انها غيرانه زود الرقص مع البنت فاطمه الدموع اتجمعت في عيونها وخرجت بره القاعه خالص يوسف ولمار شافوها
يوسف……. لمار هشوف فاطمه مالها علي م المأذون يجي
لمار….. ماشي ياحبيبي بس متتتاخرش
يوسف….. حاضر
يوسف خرج مع فاطمه واستغربت نورا وسألت لمار هو في اي ويوسف خرج ليه حصل حاجه ولمار حكتلها
نورا….. لازم نعمل حاجه تجمعهم ببعض حرام الي بيحصل معاهم ده
لمار….. هنشوف يوسف بس بعد كتب الكتاب
نورا….. عملتلك مفاجأة
لمار….. اي هي
نورا….. يوسف اقترح علي حسام نتجوز كلنا سوا
لمار…… بتهزري صح
نورا….. لا مش بهزر
لمار حضنت نورا وباركتلها ونروح ليوسف وفاطمه
يوسف….. مالك في اي
فاطمه بعياط….. مفيش حاجه
يوسف…. هتخبي عن اخوكي واكار واحد حافظك
___________________________
فاطمه. بعياط////شايفه عمال يرقص مع البنت ويعمل حركات توجعني كل مره بيبن ليا انه. بيحب يوجعني
ومين قال اني بوجعك انتي عارفه اني بحبك
فاطمه ويوسف لقوا ذياد
يوسف…… انا مش هتكلم في حاجه وهسيبكم تكملوا الموضوع ويتحل من الطرفين لو فاطمه مش عاوزاك يبقي تشوف طريقها مع حد تاني ويوسف عاوز ذياد يغير
ذياد. بغيره….. انت بتقول ايه فاطمه بتاعتي وليا لوحدي ومش هتكون لحد غيري فاهم
يوسف بسعاده….. هسيبكم تتكلموا وهتدخل لمراتي
ذياد…. هي لسه مش مراتك
يوسف…. كلها كام دقيقه بس وانضم للمتجوزين ياسنجل منك ليها
يوسف……. اشطا بس مش هتتكلموا دلوقتي الي بعد كتب الكتاب وتلبيس الدبل علشان لما تتخانقوا براحتكو
فاطمه ضحكت هي وذياد وذياد اول م شاف ضحكتها فرح اوي ودخلم جوا ولبست الدبله وجه المأذون
(بارك الله لكما وجمع بينكم في خير)
الكل زغرط ويوسف حضن لمار. اخيرا بقيتي حلالي ولف بيها والكل سقف فاطمه دمعت وبصت في عيون ذياد لقت شفايفه بتتحرك وبتقولها بحبك فاطمه بصتله وبصت قدامها تاني خلص اليوم الجميل من رقص وفرحه وسعاده لقلوب مكسور
كل واحد اخد مراته وعياله ومشيم وكل روح بيته
خرجت فاطمه البلكونة لقت ذياد
ذياد….. فاطمه انا اسف
فاطمه…. ويفيد ب اي اسفك
ذياد… اي هتتخطبي
فاطمه… ايوه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فاطمه….انت اي حرام عليك انت عاوز كل حاجه ملكك وبس انت كسرتني افهم بقا كسرت قلبي منكرش اني لسه بحبك بس صدقني مش هعرف انسي ياذياد انت سيبتني ليه كنت بتعذب حرام عليك لو بيني وبينك الجنه هختار النار ولا اكون معاك
ذياد…. انت ليه مش راضيه تفهمي اني عملت كده علشان صاحبي
فاطمه…. فعلا احنا غلطانين بس الغلط عليك اكبر انت فاهم اني هرجعلك لا متحلمش انت دبحتني اوي
ذياد… اديني فرصه اصلح غلطي
فاطمه….. مش هينفع عن اذنك
ذياد.. فاطمه اصبري لسه مخلصتش كلامي
فاطمه……. اظاهر انك مش بتفهم انا بقولك الي بينا انتهي ياذياد خلاص بح انتهي فاهم واي نعم مش هتخطب بس هفتح قلبي لشخص تاني
ذياد بغيره نط لبلكونه فاطمه لان جنب بعض ومسكها من اديها وشدها لحضنه
ذياد…. مش قولتلك مره متجبيش سيره حاجه من دي علي لسانك
فاطمه…. ابعد عني
ذياد….. حضنها جامد ورفعت وشها ليه والاتنين سرحوا وفاطمه كانت سرحانه في ذياد والعكس مع ذياد فاطمه فاقت من سرحانها
فاطمه….. قولتلك ابعد عني حرام عليك
ذياد…. اوعي اشوف دموعك دي تاني فاهمه
فاطمه….. دموعي الي مسكتتش بكي من ساعه ممشيت
ذياد…. اوعدك اني مش هسيبك ابدا
فاطمه….. مش هقدر اصدقك الي يسيب مره يسيب ويتخلي الف مره
ذياد….. عمري مهسيبك يافاطمه
فاطمه….. اسفه ياذياد جرحك الاكبر واقف مع البنت وملزق فيها وبترقص معاه احترم اني لسه بتعافي من حبك
ذياد….. انا اسف يافاطمه انتي اي مش حاسه بيا ليه كل شويه اقولك اسف اسف وانتي مش مقدره حاجه
فاطمه…. خلصت امشي بقا
ذياد سابها ونط لبلكونته ومبصلهاش ودخل بوجع اخد دوش ودموعه المياه خفياها وفاطمه فضلت واقفه مش قادره تتحرك لحد اما دخلت واترمت علي سريرها وفضلت تعيط انها لازم ترجعله بصعوبه علشان ميسيبهاش تاني خايفه تتخذل تاني فضل كل واحد يفكر لحد اما جه يوم جديد
(في بيت ذياد)
يوسف….. كلمتها
ذياد…. مش راضيه تسامحني
يوسف……. لازم تحاول مره والف مش بسهوله دي ترجع انت كسرتها لو جيت قولتلي مكنش ده حصل بس الي حصل حصل افطر علشان الفرح خلاص كمان شهر ولازم نحضر انا شوفت الشقه مع الشباب في نفس العماره وحجزتلك قصادي واحده من سنه علشان لو حصل حاجه
ذياد……. مكنش ليه لزوم وبعدين هي مش هترجعلي مشوفتش هي قالت اي امبارح
يوسف…… مش عاوز اعرف بس اهم حاجه متيأسش وتسيبها
ذياد….. قولتلك مش هسيبها يايوسف انا خارج دلوقتي
يوسف….. رايح فين
ذياد…… هحضر العربيه علي متنزل نشوف هنعمل ايه
يوسف….. فاطمه جايه معانا استغل الفرصه وقرب منها
ذياد…. حاضر ياصحبي
ذياد نزل حضر العربيه ويوسف رن علي لمار وقلها تستناه ورن علي فاطمه نزلت وشافت ذياد فتحت العربيه وركبت قدام علشان لمار ويوسف بس اتجاهلت ذياد
ذياد لنفسه…… شكلك هتتعبيني بس هستحمل لحد اما ترقي
فاطمه لنفسها…… انا مش عارفه هيروح معانا ازاي المول بحلاوته دي انا مش عارفه همسك نفسي وغيرتي ازاي
جه يوسف وذياد ركب وطول الطريق ساكتين واخدم لمار وراحوا المول
لمار…… حلو الفستان ده يايوسف
يوسف بعصبيه….. ده ضيق ياحبيبتي مش شيفاه ولا اي
لمار…… خلاص تعالي نقهولي انت
يوسف… ماشي يلا
ذياد….. بعينك تلبسيه اوعي تفكري مجرد تفكير تجبيه
فاطمه….. وانت مالك
ذياد بعصبيه وغيره…… هو في اي هتمشي مبينه جسمك لناس ولا اي هو في متتظبتي كده بدل م اظبتك
فاطمه بخوف….. حاضر خلاص اهدي مش جيباه
ذياد بمرح…… اقسم بالله يافاطمه لو جيبتي حاجه مبينه ظاهره جسمك هتزعلي مني جامد
فاطمه…… هو في اي طيب طيب يوووووووووووه
ذياد……. بتنفخي ليه
فاطمه سبته واختارت فستان بيج وعجب ذياد ويوسف اختار للمار فستان الفرح بس مش وريته لما قسته وفاطمه ساعدتها
فاطمه….. بسم الله ماشاء الله اي القمر ده
لمار….. بجد حلو ياطومه
فاطمه……. قمر ياروح طومه اخلصي بقا اقلعيه بسرعه بدل الواد يوسف يدخل يشوفك وهو علي نار
لمار…. حاضر
خلصت البنات وخرجت ومشيوا وراح اتغدوا ولفوا شويه ورجعوا البيت وكل واحد دخل اترمي علي السرير من اللف
ذيااااااااااد البدله تعالي يلا لبسهالي اخلص
ذياد….. اهدي مالك متوتر كده ليه ياعريس فات الشهر بسرعه صح
يوسف….. مش مصدق نفسي خلاص هتبقي معايا وفي بيتي
ذيادد… ربنا يسعدك ياصحبي
يوسف… امين يارب واشوفك مع البت الهبله دي واخلص منكم انتوا لتنين
ذياد…….. يعم ده طول الشهر مشوفتهاش غير. صدف اسكت وتلفونات مش بترد حتي المسج بتشوفها ومش بترد
يوسف… معلش ياصحبي يلا بقا لبسني الكراڨته
ذياد ربطهاله وحضنوا بعض والبنات طبعا في الكوافير يوسف خرج راح للمار وفاطمه سلمته لمار
فاطمه….. خد بالك عليها انت عارف غلاوتك عندى وانك زي احمد اخويا وانتي لمار حافظي عليه اوعي تسيبيه
لمار…… عمري ده حبيبي الاول والاخير
يوسف حضنها جامد وفضل يدور بيها ونورا خرجت لحسام ومش مصدق اني حلم حياته خلاص اتحقق اخدها في حضنه وكل واحد اخد عروسته ونزل وفاطمه اتفجأت بذياد
يوسف…… معلش ياحيبت اخوكي مش هعرف اخدك معايا
حسام…… ولا انا ياطومه معلش روحي مع زيزو بقا
الكل كان متفق يجمعوا ذياد وفاطمه مع بعض جماعه كلهم اتصاحبوا وحبوا بعض ومفيش حاجه بينهم غير المحبه والسعاده نرجع لروايتنا بقا
فاطمه….. طيب انا هاخد تاكسي وروحوا انتم
ذياد ادخل تركبي اي سمعيني كده
فاطمه… اقصد اركب معاك هو انا اتكلمت
الكل ضحك عليهم ومشيوا العرسان وذياد وفاطمه وراهم
ذياد….. علي فكره شكلك قمر اووي
فاطمه بفرحه….. وانت كمان شكلك قمر خالص
ذياد…… عارف اني قمر
فاطمه…… مغرور
ذياد…… ايوه علشان عيونك شيفاني قمر
فاطمه….. انت بتقرب كده ليه ابعد
ذياد….. بحبك اوى
فاطمه…… هصوت انت اعااااااا
ذياد…… اتهدي هحطلك الحزام اي دماغك دي
فاطمه…… والله دماغي دي باصص في عيوني وبتقرب عليا ووشك في وشي وفاضل بس سنتي بينك وبيني وتقولي دماغي
ذياد…… انا يابنتي
فاطمه…… ايوه يابني اعمل نفسك مش فاهم
ضحكم لتنين ووصلوا القاعه العباره عن الاهل والصحاب والقرايب
ذياد قعد علي رجله قدام فاطمه وطلع خاتم
تتجوزيني يافاطمه
فاطمه………. لا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فاطمه…. مش موافق
ذياد بدموع قام ولسه هيمشي
فاطمه….. هتمشي وتسيبني
ذياد…. انتي مش موافقه
فاطمه…… ومين قال كده انا موافقه
ذياد جري عليها اخدها في حضنه وحضنها جامد ومش متخيل ان حب حياته هيفضل معاه طول عمره بقا شايلها ورافعها في حضنه وبيلف بيها بتهزري صح
فاطمه بكسوف…….. لا مش بهزر بحبك وبموت فيك اويييي
ذياد….. المأذووووووووووون ياناس
فاطمه….. مش هتسيبني صح
ذياد…….. انتي روحي في حد يقدر يتخلي عن روحه يافطوم قلبي
فاطمه…… لا
ذياد……. يبقي خلاص عمري م هفكر اسيبك انا بعشقك ياروحي
فاطمه….. وانا بموت فيك
الكل سقف لهم والبنات باركوا لفاطمه وحضنوها وعدي اليوم والكل كان مبسوط وكل واحد مبسوط مع الي قلبها اختاره واختارها وكل واحد مبسوط في حياته ومفيش حاجه بينهم غير الموده والسعاده والحب
رقص كل كابلز مع بعض
يوسف…… بقولك ايه
لمار…… قول
يوسف…… تعالي نسيب الفرح بالمعازيم ونروح ونشوف حياتنا بقا عاوز اجيب دسته عيال
لمار بكسوف…… اتلم ياقليل الادب
يوسف…… هو انتي شوفتي حاجه لسه ياحبيبي
لمار… … تعرف تسكت ولا اروح مع ماما
يوسف…… ده عند امك دي بتقول تروح قال اصل انا متجوزك علشان تلبسي فستان وادفع دم قلبي وبعدين تروحي مع امك
لمار بضحكه دوبت يوسف بقولك ايه اسكتي علشان انا علي اخري
لمار…… هو انا عملت حاجه كمل رقص يلا وفضلوا يتكلموا
(عند ذياد وفاطمه)
ذياد….. انا مش مصدق نفسي اني هتكوني ملكي قريب ساعتها مش عارف هعمل ايه انا ماسك نفسي بدل مديكي بوسه دلوقتي بشكلك القمر الي يخطف ده
فاطمه بكسوف……. اتلم اي الكلام ده وبعدين انت امته بقيت قليل الادب كده
ذياد…… من دلوقتي ياحبيبتي لما ضمنتك جنبي
فاطمه….. تعرف اني مبسوطه اني خلاص جنبك ومعاك
ذياد…… ولا انا حلم اربع سنين هيتحقق قريب بحبك ❤
فاطمه…… وانا كمان بحبك
حدددوا معاد الفرح وكانوا شهرين صعبين من تحضيرات وحاجات كتير بس كفايه فرحتهم ببعض وان خلاص بقوا لبعض واستحمال فاطمه سنتين عذااب ووجع وكسره
_______________________________________________
فات الشهرين وجه اليوم الموعود انتي حلم حياتي اخيرا حققته وبقيتي معايا
فاطمه….. مش مصدقه نفسي خلاص بقينا في بيت واحد
ذياد…. والشيطان تالتنا ياحياتي
فاطمه……….. اصرفه ياحبيبي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
ذياد……. هتصرفيه ليه تعالي بس اقولك
فاطمه…….. اجي ليه متقول وانت مكانك
ذياد……. مش هينفع اقولك هنا تعالي بس وشدها من اديها لاوضه الخاصه بيهم
فاطمه…….. ولاااااااااا انت هتعمل ايه
ذياد…… هعمل كل خير ياحبيبتي تعالي
ذياد قرب علي فاطمه وحضنها جامد ومش مصدق انها بقت حلاله خلاص واصبحت فاطمه زوجته وقولا وفعلا
ونسيبهم بقا ياجماعه مع نفسهم ملناش دعوه اقفلوا الستاره يلا.. تشيككككك😂
_____________________
بس ده الي حصل وخلصت حكايتنا انا وجدك يالقاء
لقاء……… الله ياتيته بجد انبسط اووووي بحبكم لبعض ده
بس جدو غلط لما سابك وانتي سمحتيه بسهوله
فاطمه…… الدنيا مش مستهله نزعل من حاجه ومنديش فرصه تانيه وهو استغل الفرصه دي وسامحته
لقاء……… يعني اديله فرصه تانيه
فاطمه…… اديله فرصه تانيه مفيش حاجه تستاهل يالولو
لقاء…… عندك حق ياتيته
____________________________»»
فاطمه…. قومي كلميه واتصافوا وقوليله كلمتين حلوين بدل م انتي كده
لقاء….. خلاص ياتيته في اي اسكتي وانا بقول عليكي عاقله.
واعقل منك كمان يابت في اي مراتي حبيبتي.
جدووووووو حبيبي تعال شوف تيته حكتلنا حكايتكم وخلصت بدري ياجدو اوي
ذياد….. علشان الكاتبه وراها مذاكره هتعمل ايه
لقاء….. متقولها تطول شويه وتكتب قصتي انا وادهم
ذياد….. ادهم اه ربنا يخليكم لبعض يتختي
لقاء…. اي ياجدو انت بتغير ولا ايه هههههه
ذياد….. لا هغير منه علي اي
لقاء…… هعمل مصدقه روح لتيته بقا وانا هصحي العيال نامت حتي سيف نام وانا الوحيده الي بحب قصتكم عاوزه فلوس
ذياد…….. قولي كده بقا بتثبتيني علشان الفلوس يابت
لقاء…… لا بابا مش موجود وانت حبيبي يااابو الصحاب
ذياد…. طيب روحي خدي الي انتي عاوزاه
لقاء حدفتله بوسه في الهوا ومشيت
ذياد……. وحشتيني
فاطمه…. وانت كمان وحشتني اكتر منك بكتيررررر
ذياد….. بقولك ايه العيال نامت من قصه حبنا انا وانتي هي مملله لدرجادي
فاطمه بضحك….. دول سمعوها وناموا لا مش ممله بس في ناس حبيتها. انا بجد بحبك اوى ياذياد
ذياد….. وانا بعشقك ياقلب ذياد من جوه.
اي ياجماعه راعو اني سنجوله في اي مالكم
فاطمه……بس يابت انتي طول الروايه بصالنا في حبنا ولا اي
انا…… في اي ياطنط فاطمه شكلك شايله مني علشان خلصت الحكايه بدري
فاطمه……. ايوه شايله منك اوي بس علشان مستقبلك
انا….. هو انا يعني بحبك من فراغ
ذياد…… وانا يابت مش بتحبيني دا انا غلبان والله
انا…… وانت كمان بحبك وهتوحشوني كلكم
فاطمه……. اهم حاجه خلي بالك على نفسك ونصيحه حاربي علشان مستقبلك علشان ومتخليش كلام الناس يكسر شغفك وخليكي واثقه في ربنا انه هيكتبلك الخير ولو حاجه ضاعت اكيد كانت شر علشان كده ربنا بعدها عنك وخلي عندك يقين بالله انه هيوفقك حاربي علشان المستقبل الحلم مش هيحقق نفسه الي بساعيك وجهدك واهم حاجه قبل كل ده قربك من ربنا وصلاتك وكل البيبان الحلوه هتتفتح في وشك وخليكي واثقه في نفسك دايما بس يادود
انا……. مش عارفه اقولك ايه ياطومه بس هتوحشيني وكلامك الحلو ده همشي بيه كله يلا بقا لازم اودعكم وسلمولي علي العيله الحلوه
ذياد…. باي يادود
وانا يادود
انت صحيت صحي النوم ياااستاذ سيف
سيف…… الله يصحيكي يختي
انا………. يصحيني انا فقدت الامل منك خالص
انا…….. سيفو روح كمل نوم ياحبيبي يلا اجري
سيف….. حاضر ياختي
انا فقدت الامل من الواد ده ياطنط
فاطمه……. هو انتي كتبتي عنه علشان تفقدي امل اسكتي يابكاشه
انا….. الله ياطنط طومه هتكسفيني كده قددام الناس
وزيزو واقف يضحك ازاي هو والبت لقاء كده مش هتسلم عليا
لقاء…… علي فكره هتوحشيني
انا….. وانتي كمان اهم حاجه خلي بالك من الواد ادهم
لقاء…… في عيوني ياحب
تسلم عيونك
حبيت اعمل حوار كده لذيذ بيني وبينهم
تمت.. بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-