رواية فرق تقاليد كاملة جميع الفصول بقلم اسراء ابراهيم
رواية فرق تقاليد كاملة جميع الفصول
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه الكلام ده لا طبعا مستحيل قالها جابر بغل واندفاع وتدارك ما قاله فصحح ذلة لسانه ااقصد يعني البت صغيرة عالجواز لسة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دموع غادة سقطت علي وجنتيها بندم ، كداب مكنتش سبتني علي ذمتك يا صقر انت لسة عاشجني بس بتكابر واقتربت منه لتري تأثير سحرها وقربها عليه ولكن فاجئها صقر بأنه مثل الصخر لم يتحرك له جفن وتحدث ببرود ، لو كنتي فاكرة اني مطلجتكيش عشان لسة عايزك تبجي غلطانة لان مش صقر الغرباوي اللي يتساب يلا روحي علي بيت ابوكي مش عايز اشوف خلجتك وعشان الليلة دخلتي علي عروستي ، نظرت له غادة بغضب وخرجت وهيا تتوعد له ولغرام ، وما ان خرجت غادة حتي سقط قناع القوة من علي وجهه نعم فكل ما قاله لها كذب فهو كان يعشقها ولكنها جرحت كرامته وجرحت رجولته ومسح دمعة نزلت من عينه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
عندما ذكرت هذا شعر ان بداخله بركان ثائر اغمض عينه بعنف وغضب ،اما هيا عند تذكرها انفجرت بالبكاء ، قال لها بحنان خلاص اهدي متبكيش واقسم في داخله انه سيعوضها عن كل شئ رأته واقسم انه سينتقم من جابر نعم فويل له لما سوف يراه من جحيم صقر الغرباوي نظر لها ومسح دموعها ولاول مرة يدقق في ملامحها و ينظر في عينيها ويري جمالهم فأثار البكاء اعطي لعينيها بريق خاص جعلته اسير امامهم لا يريد الابتعاد عنهم اما هي فلاحظت نظراته فخجلت كثيرا ونظرت بعينيها بعيدا عنه ، احم تعالي يلا جومي هننزل سوا اغسلي وشك ويلا بينا عشان محدش يلاحظ حاچة ، حاضر .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
↚
فتحت الدولاب واخذت عباية بيتي بكم ودخلت الحمام تحت نظرات صقر وخرجت بعد قليل وهي كالملاك بشعرها الحرير الذي يصل لاخر ظهرها مع العباية كانت جميلة جدا اما صقر فسرح في جمالها ولم يتفوه بكلمه وهي لاحظت نظراته فخجلت كثيرا ، صقر هو انت مش هتغير انت كمان يااا صقر ، احم نعم ،بقؤلك مش هتغير ، اه اه انا هجوم واخذ ملابسه واتجه للمرحاض ايضا ، وخرج بعد قليل وجد اثار بكاء علي وجهها فعلم انها تذكرت ما قالته منال امس ، اقترب منها وحاوط وجهها بيديه ،مش جولتلك انسي كل اللي فات انتي خلاص بجيتي مرتي وحياتك ابتدت من انهاردة واللي فات من عمرك اعتبريه مات ، هزت رأسها بإيجاب ، مسح دموعها بيديه وعدل لها حجابها ، اوعي شعرك ده حد يشوفه تحت ماشي ولا حتي الحريم ، غرام ببراءة ليه ؟ ، عشان عشان اكده بصي خلاص اعملي اللي يريحك ، خلاص حاضر مش هقلع الطرح تحت ، ابتسم برضا طيب يلا بينا وهبطو لاسفل
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
لا يعلم لما هو سعيد هكذا هل تغار عليه مثلا ورفع وجهها بيديه ، وانتي كنتي هتزعلي لو طلعت معاها ، خجلت من تلميحاته وعلمت ما تفوهت به احم قصدي يعني ان هيبقي شكلي وحش ومهين اووي ، رفع حاجبه وتحدث بمكر متوكدة يعني مش عشان غيرانة ، هه لا اه يووه اقصد يعني
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
لا تعلم ماذا تفعل فاذا رفضت فسيقتل صقر وهيا خائفة عليه بشدة واذا وافقت فستكون اسيرة جابر للأبد ولكن هذا هو الحل الوحيد لخروج صقر وحمايته من شر جابر فهو لا يستحق هذا ، تحدثت بضعف وكسرة موافقة ، حلوو بس لو خلفتي كلامك سعتها مش هرحمك وهخليكي تشوفيه وهو غرقان في دم*ه ، اغلقت الهاتف في وجهه وهي تبكي بصمت .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عشان محدش يچرحك بس طلعتي متستهليش ومش هطلجك وهتروحي تعيشي في بيت ابوكي زي البيت الواجف لحد ما اقرر امتي اطلجك ومن سعتها بجي صعب اوي ومش بيتحددت كتير وبيزعج عالفاضية والمليانة وكان كلهم بيترعبو منه متهيجلي انا مشفتش ضحكت صقر الا لما انتي دخلتي البيت ده سعتها فعلا صقر اتغير بجي واحد تاني واجولك علي حاچة والله حتي وهو مع غادة جبل المشاكل دي مكنش بيعاملها زي ما بيعاملك هو كان مفكر نفسه بيعشجها بس لع هو معرفش العشج غير لما قابلك يا خيتي اسأليني انا انا شفته جبل اكده ودلوجتي اوعي تخسريه يا غرام صقر بيعشجك بس انتي بجاهلك جرحتيه زي ما غادة عملت جولتيله مش رايداك كانه معيوب طب انتي خابرة معاملته لغادة دي بتأكدلي انه بيعشجك لانه اصلا مش طايجها هو بيعمل اكده عشان يوچعك زي ما وچعتيه ، ظلت غرام مذهولة مما سمعته لا تعلم هل تفرح لانه يحبها ام تحزن لما سببته له من جرح كبير تحدثت بخوف طيب والعمل يا فاطمة انا كدة خسرت صقر يعني مش هيسامحني ، لع هيسامحك طبعا بس انتي اتحددتي معاه واحكيله كل حاچة ومتخبيش عليه ونصيحة من خيتك اوعي تفرحي غادى فيكي ولا تديها الفرصة انها تاخده منك عشان هيا متستاهلوش ، طب قومي قومي معايا ، علي فين يا مچنونة انتي ، هلحق صقر قبل ما تاكل عقله وتاخده في اوضتها ، ههههههه سبحان مغير الاحوال يلا ياختي يلا ، اه استني يا فاطمة انا اسفة اتكلمنا في موضوعي ونسيت موضوعك ،بقلمي اسراء ابراهيم ، ولا يهمك يا جمر انا مفيش موضوع اصلا خلاص كله خلص انا بس عشان لسة الصدمة واعرة عليه جوي ده حب عمري يا غرام ومش سهل علية في يوم وليلة اكده اتجبل ان ادهم مبجاش ليا ، اخذتها غرام في حضنها ان شاء الله هتلاقي اللي يحبك من قلبه ويستاهلك عشان انتي بنت مفيش زيك يا فاطمة ، تسلميلي يا خيتي بجولك ايه غيري خلجاتك دي والبسي كدة لبس حلو وخليكي ناصحة خليه هو اللي يبدأ حديت معاكي وغمزت لها بعينها ، نظرت غرام لنفسها تصدقي عندك حق استني هغير وهبهرك ولا اقؤلك انا عندي خطة جامدة جدا ، ضحكت فاطمة وتحدثت بمرح قائلة ويلآ لهذا الصقر من غرامه وضحكو هما الاثنان بسعادة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
انس وهو يخب*طها علي دماغها لا انتي هتهوينا يلا عالبيت يا نورهان بدل ما ازعلك واخد فاطمة وذهبو الي كافيه كان من اختياره ،، فاطمة هتفضلي ساكتة كدة ، فاطمة بأحراج هو ممكن اسألك سؤال ،، رد عليها كأنه يعلم ماذا ستقول انا ليه اتقدمتلك وانا عارف انك لسة بتحبي ادهم مش كدة ،، استغربت فاطمة كثيرا ايوة فعلا عرفت ازاي اني هسألك كدة ،، ابتسم وتحدث بثقة عشان انا اينعم معرفكيش من زمان بس انا من اول ما قابلتك وانا حاسس اني عارفك اكتر من نفسك ،، ابتسمت بخجل طيب ممكن تجاوبني علي سؤالي ،، اتنهد انس انا عارف انك مفكرة اني عملت كدة عشان بس اثبت الكلام اللي قولته لادهم ابن عمك عن ارتباطنا بس لا يا فاطمة اللي متعرفهوش اني حبيتك من اول يوم شوفتك فيه حسيت ناحيتك احساس اول مرة احس بيه وكان احساس حلو كأني اعرفك من زمان خطفتي قلبي
كانت تسمعه فاطمة ولا تعلم لما هي سعيدة للغاية هكذا ولما دعت ان لا يكون السبب انه تقدم لخطبتها بسبب ادهم ،،واكمل أنس كلامه منكرش ان لما عرفت انك بتحبي ادهم وكنتو مرتبطين اضايقت بس مستسلمتش انا راهنت نفسي اني اكسب قلبك وانسيكي ادهم واخليكي تحبيني زي ما بحبك اوعديني يا فاطمة انك هتديني فرصة مش طالب اكتر من فرصة وصدقيني مش هتندمي ،، ابتسمت فاطمة بخجل وتحدثت وانا موافقة وواثقة فيك يا أنس احم مش يلا بقي احنا اتأخرنا ،، انس بفرحة انا اسعد واحد في الكون يلا بينا يا قمري .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚
↚
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
↚