رواية لم نفارق البعض كاملة جميع الفصول بقلم غرام

رواية لم نفارق البعض كاملة جميع الفصول بقلم غرام


رواية لم نفارق البعض  كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مجهولة رواية لم نفارق البعض كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لم نفارق البعض كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لم نفارق البعض كاملة جميع الفصول

رواية لم نفارق البعض بقلم غرام

رواية لم نفارق البعض كاملة جميع الفصول

_اشبعي من بناتك 
_كنت خارجه وانا معايا بناتي التوأم للي لسه مكملوش 3سنين وفجأه لمحت ست في الشارع بتقرأ الودع لقيتها قربت مني وهي بتقولي
_اشبعي من بناتك
_بصيتلها بصدمه وخوف وانا بقولها تقصدي اي
_اقصد ان واحده منهم هتفارقك
_ اي التخاريف للي انتي بتقوليها دي يا ست
_دي مش تخاريف للي مكتوب ع الجبين لازم تشوفه العين وانتي بناتك مش طبيعيين وجواهم طاقه وقوه غريبه وللي بيربطهم ببعض قوي جدا لازم هيتفرقوا وهييجي اليوم للي هيتجمعوا فيه بس 
_بصيتلها وانا بقولها بس اي كملي
_للي مكتوب ع الجبين لازم تشوفه العين
_ارجوكي قوليلي بس اي. اي للي هيحصل تاني لبناتي
_للي مكتوب ع الجبين لازم تشوفه العين
قعدت تردد الجمله دي كتير وفجأه لقيتها اختفت اخدت بناتي في حضني وانا خايفه ومرعوبه عليهم روحت البيت وانا مش على بعضي قفلت كل البيبان والشبابيك وانا متوتره وخايفه رن جرس الباب الخوف دق في قلبي اخدت البنات في حضني وانا بقول بصوت في رعشه
_مين
_انا فاروق يا ساره ا فتحي عشان نسيت مفاتيجي 
اتنهدت براحه انه فاروق جوزي قومت فتحتله وجريت عليه وانا خايفه 
فاروق_مالك يا ساره في اي
قعدنا وحكيتله كل للي حصل
فاروق_انتي بتصدقي في التخاريف دي مفيش حاجه من دي هتحصل يا حبيبتي اتطمني
ساره_انا خايفه على البنات يا فاروق
فاروق_تخافي عليهم من اي بس ما هما معاكي وفي حضنك اهو وكمان متقلقيش يا ستي انا هزود الحراسه حاجه تانيه
رديت عليه بوهن 
ساره_لا متشكره
عدى على الاحداث دي اكتر من سنه كنت نسيت كلام العرافه واتطمنت عشان عدى وقت ومحصلش حاجه.  امبارح كان عيد ميلاد كيارا و ديلارا وبكده بقا عندم4سنين
ساره_فاروق حبيبي انا هاخد البنات ونروح النادي
فاروق_ماشي يا حبيبتي بس خللوا بالكوا من نفسكوا وانا هجيلكوا على هناك نتغدى مع بعض 
ساره_تمام يا حبيبي
اخدت البنات وروحت النادي وقابلت صحباتي هناك ومعاهم ولادهم الصغيرين كيارا و ديلارا اتقابلوا مع اصحابهم وقعدوا يلعبوا في منطقه مخصصه للاطفال 
كيارا زهقت من اللعب وراحت لمامتها
كيارا_مامي مامي انا جوعت
ساره_خلاص يا حبيبتي بابا جاي في الطريق وهناكل كلنا فين ديلارا
كيارا_معرفث في عمو كبير جه اخدها وقالها تعالي اجيبلك ثوكالاته وقولتله وانا كمان هاجي معاك قالي لا خليكي انا هجيبلك معاها ونيجي مش هنتأخر
ساره اتفزعت من الكلام للي سمعته من كيارا واتصلت ب فاروق
ساره_ انت فين يا فاروق بسرعه
فاروق_خلاص يا حبيبتي انا داخل عليكي اهو هركن العربيه وجاي
ساره_بعياط وصريخ الحقني يا فاروق ديلارا اتخطفت
فاروف_اي انتي بتقولي اي يا ساره انا جاي حالا 
فاروق وصل وساره حكيتله ع للي حصل فاروق قلب النادي وراجع كاميرات المراقبه وشاف واحد واخد ديلارا وخارجين من النادي لكن لسوء الحظ مفيش حاجه من ملامحه كانت باينه فاروق قلب الدنيا والبوليس جه ولكن مفيش اي اثر ل ديلارا كانها فص ملح وداب
فوقت من شرودي على صوت فاروق وهو بيقولي
فاروق_ساره الناس تحت منتظراكي
ساره_دلوقتي بقا عندها 18سنه صح
اخدت نفس بقوه ووجع اب قلبه محر.وق على بنته  وانا بقولها
فاروق_عدى على للي حصل 14سنه يا ساره وانا قلبت مصر كلها عليها لكن من غير فايده 
دموعي نزلت وانا بقوله
ساره_وحشتني اوي يا فاروق
فاروق_خلاص يا حبيبتي حاولي تتماسكي وتنزلي للضيوف للي تحت و كيارا كمان مستنياكي النهارده هي تمت 18سنه 
////////////////في مكان تاني في منطقه شعبيه من ضواحي القاهره 
سمر_كل سنه وانتي طيبه يا قلب امك وعقبال مليون سنه
قربت على ايدها بوستها وانا بقولها وانتي طيبه يا ست الكل 
سمر_امتى بقا افرح بيكي واشوفك في بيت عدلك
رديت عليها بتذمر وانا بقولها
_في اي يا ست ماما هو انتي لحقتي تزهقي مني وبعدين مكنوش حيالله 18سنه لسه معنستش عشان تخلصي مني
سمر_اخص عليكي ده انتي بنت قلبي وللي بقيالي من بعد ابوكي الله يرحمه  بس انا نفسي افرح بيكي واشوف خلفتك قبل ما امو. ت
_بعد الشر عليكي يا ست الكل وبعدين يا ستي متستعجليش بكره اتجوز واخلف عيال يقرفوكي وتقولي ولا يوم من ايامك يا بت يا ديلارا الله صحيح يا ماما اشمعنى اسم ديلارا ده مش غريب شويه 
سمر_رديت عليها بتوتر وانا بقولها "ابوكي للي سماكي
ديلارا ملحظتش توتر مامتها وقالت وهي لا تبالي
ديلارا_بس ابويا ده جدع اختارلي اسم امة لا اله الا الله كلها بتتنمر عليه يالله ميجوزش عليه غير الرحمه 
ديلارا وهي بتتاوب خلاص بقا يا ماما عايزه حاجه انا هدخل انام بقا عشان اقوم بدري عشان  الحق اقدم على شغل
سمر_وانتي من اهله نوم العوافي يا حبيبتي
تاني يوم في كافيه في المعادي
ديلارا_لو سمحت انا جايه اقدم على شغل
الموظف_تمام يا انسه اتفضلي على مكتب المدير وهو هيفهمك النظام والمطلوب 
ديلا_تمام متشكره
دخلت مكتب المدير وفهمني الدنيا ماشيه ازاي وكله تمام وقابي اني ممكن استلم الشغل من النهارده لو احب وفعلا استلمت الشغل وبقالي فيه 6شهور
محمود _ديلارا خودي القوه دي ل طربيزه رقم 6
ديلارا_عيوني ياباشا
محمود_يبنتي اي الالفاظ دي شكلك ميديش غير انك بنت كيوت ولطيفه كده مش قالبالي على جعفر العمده
ديلارا_اسمع يا شبح مش  عشان انا بيضه وعيوني واسعه ولونعا عسلي وشعري اسود وطويل هبقا بت نايتي لا فوق ده انا من امبابه يا عنيا
محمود _امشي يا لوكل الزبون منتظر القهوه
ديلارا_ضحكت عليه واخدت الطلب للزبون اصل انا بحب اتراخم على محمود زميلي واد تحسه انه متربي مرتين تلاته كده
كيارا_اتفضلي يافندم قهوة حضرتك
رفعت عنيها من الفون وبصيتلي وانا اتمسمرت مكاني اي ده معقول الشبه للي بيني وبينها ده كاني شايفه نفسي في مرايه
كيارا_وقفت واناببصلها بصدمه وبنطق مش معقول ديلارا
ديلارا_انتي تعرفيني وازاي الشبه الكبير للي بينا ده
يتبع.... 
كيارا بصدمه_مش معقول ديلارا انتي لسه عايشه
ديلارا_انتي تعرفيني وازاي الشبه الكبير للي بينا ده انا مش فاهمه حاجه 
 كيارا من فرحتها مكنتش مستوعبه انها خلاص لقت اختها بعد السنين دي كلها كيارا حضنت ديلارا وهي بتقولها
كيارا_وحشتيني انتي مش عارفه احنا بقالنا اد اي بندور عليكي انتي كنتي فين كل السنين دي كلها 
ديلارا_انا مش فاهمه حاجه 
كيارا_طب اقعدي وانا هفهمك كل حاجه 
وبالفعل كيارا حكت ل ديلارا كل للي حصل وازاي اختفت
ديلارا_بتوهان مش  معقول طب طب الست للي ربتني دي ازاي مش امي لا لا مش معقول.
كيارا_ديلارا اهدي انا عارفه انها صدمه بالنسبالك بس انتي لازم ترجعي ماما هتمو. ت من غيرك
ديلارا_لا انا مينفعش ارجع غير لما افهم ازاي الست للي عايشه معاها دي مش امي وازاي انا ليا توأم انا لازم ارجع واعرف الحقيقه
كيارا_اقعدي يا مجنونه انتي كده بتخاطري بحياتك احنا فعلا هنعرف الحقيقه بس لازم يكون عندنا خطه
ديلارا_قولي
كيارا_اي رأيك نبدل الادوار ما بينا
ديلارا_ازاي مش فاهمه 
كيارا_انتي اتحرمتي من بابا وماما واتحرمتي من الحياه للي المفروض كنتي تعيشيها دلوقتي احنا هنبدل مع بعض الهدوم انتي هتروحي عندنا البيت على اساس انك انا وانا هروح عندك البيت على اساس انتي و بحيث اننا نحاول قدر المستطاع نلاقي اي حاجه تعرفنا للي حصل ده حصل ليه والست دي خطف. تك ليه ومين للي وراها وعشان كمان لو انتي غيبتي عنها ممكن تشك فيكي ولو بابا وماما عرفوا دلوقتي اني لقيتك كده مش هيسمحولك انك ترجعي للست دي تاني وممكن تحاول تخط. فك تاني او الله اعلم اي للي ممكن يحصل 
ديلارا _وانا موافقه
كيارا وديلارا دخلوا التويلت غيروا لبسهم وخرجوا 
ديلارا_ مامتي او اقصد الست للي ربتني اسمها سمر وده عنوان البيت 
كيارا_كده تمام اوي دلوقتي انتي هتخرجي هتلاقي عربيه رنج روفر سوده والسواق مستنيكي بره هتركبي معاه خليه يرجعك الڤيلا ولو في اي حاجه وقفت معاكي كلميني احنا هنفضل على تواصل وهنتقابل بكره في نفس المكان
في الفيلا
ساره_كيارا حبيبتي انتي جيتي اطلعي غيري هدومك وانزلي هيكون بابا خلص صلى ونتعشا كلنا
ديلارا(وهي متقمصه شخصية كيارا) حاضر
ديلارا طلعت الاوضه حسب الوصف للي وصفتهولها كيارا غيرت لبسها ونزلت لقت ساره وفاروق قاعدين ع السفره
ديلارا كانت متوتره جدا ومش عارفه تتصرف
ديلارا قعدت ع السفره وبدأت تاكل 
ساره_كيارا انتي من امته وانتي بتاكلي مكرونه بشاميل ديلارا بس للي كانت بتحبها
ديلارا_بتوتر هااا عادي يعني يا ماما انا قولت اجرب مفيش حاجه 
ساره _تمام يا حبيبتي بالهنا
خلصوا عشا وديلارا حمدت ربنا عشان تطلع الاوضه عشان هي مش عارفه تتأقلم ع الوضع وحست انها كده ممكن تخرب كل حاجه 
ديلارا_انا هطلع اوضتي بقا ارتاح شويه 
فاروق_ماشي يا حبيبتي تصبحي على خير 
ديلارا كانت طالعه لكن صوت ساره وقفها وهي بتقولها
ساره_كياره فين الحضن بتاعي انا وبابا
كيارا_اسفه يا ماما بس يومي كان طويل ومتعب شويه ف ممكن اكون مش مركزه 
ديلارا راحت حضنت فاروق وساره وهي في حضنهم حست احساس غريب اوي حست بدفا العيله حست بحبهم وحنيتهم فعلا هي متنكرش ان سمر كانت معوضاها عن كل حاجه لكن دول اهلها الحقيقيين احساسها بيهم مختلف
ديلارا سابتهم وطلعت اوضة كيارا
/////////عند كيارا
كيارا_وصلت مكان البيت وهي مستغربه وخايفه من المكان وبتكلم نفسها ازاي في ناس عايشه في المكان ده مره طلعلها حديده من زوقه صغيره وهو شبه مسطول 
حديده_اي يا انسه دوبارا مش ناويه تحني بقا
كيارا_بخوف وصويت يا ماااااااااامي
حديده_في يا دوباره مالك هو انا جيت يامتك
كيارا_طب لو سمحت سيبني امشي
سنر طلعت في البلكونه على صوت كياره
سمر_مالك يا ديلارا يوه الله خيبك يا حديده الهم عايز اي من بنتي يا واد يا سكري يا ناقص
حديده_بسكر في اي يا خالتشي ام دوبارا انتي عارفه والمنطقه دي كلها عاااارفه اني بحب دوباره وعايزه في الحلال
سمر_الله نيلك يا موكوس يا ابن الموكوسه اطلعي يابت بدل ما انزله ابن الورمه ده
هنا كيارا اسوعبت ان دي الست للي مربيه ديلارا وطلعت فوق لقت سمر مستنياها على باب الشقه
سمر_مالك يابت لما المدعوق حديده ده اتعرضلك تاني مجيبتيش كرشه قدامه ليه
كيارا_اص اصل ان. انا
سمر_يقلب امك يابنتي ادخلي بابت في اي بتهتهي كده ليه في حد عملك حاجه 
كيارا_لا ابدا انا بس تعبانه شويه ومحتاجه ارتاح
سمر_طب قومي يا ضنايا ريحي جتتك
كيارا_قامت متجهه للمطبخ
سمر_يوه مالك يا عين امك سلامة نضرك يا نضري انتي رايحه المطبخ مش الاوضه
كياره_اه اسفه مخدتش بالي (وهي واقفه مش عارفه تروح فين) 
سمر_مالك يا عين امك في حد زعلك تايهه كده ليه ووشك اصفر شبه اللمونه تعالي اما ادخلك اوضتك
سمر اخدت كيارا على الاوضه وقعدتها ع السرير
سمر _مالك يا ديلارا
كيارا_هااا ابدا مفيش انا بس محتاجه ارتاح شويه
سمر_طب اجيبلك لقمه تروم عضمك
كيارا_لا متشكره 
سمر_طب خلاص انا بره بسمع المسلسل الهندي لو عوزتي حاجه اندهي عليا
كيارا_حاضر
سمر خرجت وقفلت الباب وراها
هنا كيارا اخدت نفسها براحه وبتتلفت بنظرها في اركان الاوضه الهالكه جدرانها كاد تكون صالبه حيلها ودهان الجدران واقعه من الرطوبه كيارا هنا صعبت عليها اختها انها عاشت حياه صعبه وتقريبا عانت كتير في حياتها
كيارا_يا ترى شوفتي اي تاني في حياتك يا ديلارا واي الاسرار للي مرتبطه بوجودنا مع بعض واي القوه الغريبه للي جوانا للي مش هتظهر غير لما نتجمع
يتبع....... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تاني يوم في الكافيه كيارا و ديلارا اتقابلو في الكافيه زي ما كانوا متفقين
ديلارا_هاا عملتي اي عرفتي حاجه 
كيارا_ولا عملت ولا عرفت هو انا لحقت انا يا دوب وصلت طلع عليا واحد كده شبه عفروتو كان اسمه عيده بيده حاجه زي كده
ديلارا_قصدك حديده
كيارا_ايوه هو البتاع ده
ديلارا_بغيظ _وعملك اي الكائن ده
كيارا حكتلها للي حصل وازاي حديده اتعرضلها وبعدين يا ستي من التعب نمت زي القتي. له مصحتش غير الصبح وطبعا معرفتش افتش عن حاجه 
ديلارا_يا ابن الورمه وانتي ازاي سكتيله مجيبتيش كرش امه نصين ليه
كيارا_وات
ديلارا_ازغط بط
كيارا_انتي بتقولي اي انا مش فاهمه حاجه 
ديلارا _ولا هتفهمي المهم احنا هنعمل اي دلوقتي 
كيارا_مش عارفه 
كيارا و ديلارا كانوا قاعدين جمب بعض وفجأه ايديهم الاتنين قربوا من بعض بطريقه غريبه كيارا وديلارا عندهم وحمه في جمب ايدهم تحت الصوابع كده الوحمه دي عباره عن شكل نص جمجمه ولما كيارا وديلارا اديهم قربوا من بعض الجمجمه اكتملت وظهر نور غريب اوي من الجمجمه وفجأه اختفوا من الكافيه ولاقوا نفسهم في مكان غريب عباره غابه مليانه شجر في كل مكان ومفيش ولا بني ادم ولا بيوت ولا اي حاجه مكنش موجود غير قصر كبير لكن قديم ومليان بخيوط العنكبوت
كيارا بخوف_ديلارا احنا فين واي المكان ده واي للي حصل من شويه وازاي جينا هنا
ديلارا_اهدي انا زيك مش فاهمه حاجه بس تقريبا دي القوه الغريبه للي قالت عنها العرافه وسر القوه دي في الوحمه للي في ادينا 
الجو بدأ يمطر بطريقه غريبه مع انه من ثواني كان في شمس والسما صافيه لكن الغريب انه كان بيمطر د. م
كيارا_ديلارا انتي شايفه للي انا شايفاها السما بتمطر دm 
ديلارا_ولسه هنشوف عجائب وغرائب
ديلارا_تعالي ندخل القصر للي هناك ده عشان كده هنموt 
كيارا وديلارا وصلو للقصر لكن الباب كان مقفول حاولوا يفتحوه بكل الطرق لكن بلا فايده والمطر والبرق والرعد بيزيد 
كيارا لمحت في مكان جمب الباب كان منحوت فيه نفس صورة الجمجمه للي على ايد كيارا وديلارا
كيارا_ديلارا 
ديلارا_هاااا عايزه اي دلوقتي هو ده وقته انا بفكر في طريقه نفتح بيها الزفت ده
كيارا_تعالي بس شوفي كده
ديلارا_يووووه اهو عايزه اي
كيارا_تعالي شوفي المنحوته دي
ديلارا_انا بحاول افتح الباب وانتي بتناديني عشان اشوف جمجمه على اساس اول مره اشوف شكلها
كيارا_اتغاظت من غباء اختها وهي بتقولها انتي اكيد عقلك ده مكانه بطاطس الجمجمه دي هي نفس الجمجمه للي على ايدينا
ديلارا هنا بدأت تاخد بالها وفهمت اختها عايزه توصلها اي وهي بتقولها
ديلارا_قصدك ان الباب ده معمول ب كلمة سر وكلمة السر دي هي الجمجمه للي على ايدينا
كيارا_الحمدلله اخيرا القرد بدأ يفهم
ديلارا _قرد مين يابت ما تتلمي
كيارا _طب خلاص اسكتي وقربي ايدك من ايدي الجمجمه للي على اديهم اكتملت ولما اديهم قربت من المنحوته.... المنحوته بقت باللون الاحمر الدم. وي والباب اتفتح
كيارا_الحقي الباب اتفتح
ديلارا_طب تعالي ندخل
كيارا وديلارا دخلوا القصر وكان عباره عن  قصر كبير  اوي و اثاث من الطراز القدبم والمكان كله عباره عن ستاير  حمرا على الشبابيك بتحجب نور الشمس انه يدخل القصر والتراب كان في كل مكان كإن القصر متنضفش من سنين وباب ضخم  للقصر وعلى جوانب القصر كان في تمثالين لمصاص دما. ء 
_ صوت من وراهم نورتوني انا كنت منتظراكوا من زمان اتأخرتوا عليا ليه
كيارا وديلارا خافوا من الصوت والتفتوا وراهم بحذر عشان  كانوا مفكرين ان القصر مهجور ومش هيكون في حد اصل ازاي حد هيعيش في المكان ده لكن اتفاجأوا من وجود ست عجوزه وماشيه على عكاز 
ديلارا_انتي مين
العجوزه_ بصوت هادي ديلارا يا ديلارا ازاي مش فاكراني
كيارا وديلارا استغربوا انها ازاي عرفتهم من بعض الشبه للي بينهم كبير جدا لدرجة ان اهلهم مبيعروفش يفرقوا ما بينهم
كيارا بصدمه_انتي ازاي عرفت.. 
العجوزه_اي مستغربه اني ازاي عرفتكوا من بعض انا اعرف حجات عنكوا انتوا متعرفوهاش
ديلارا_معني كده انك عارفه سر الوحمه للي على ايدينا 
العجوزه_طبعا عارفه وانا للي جيبتكوا هنا
كيارا_طب ارجوكي فهمينا اي الحجات الغريبه للي بتحصل معانا دي
العجوزه_هتعرفي كل حاجه بس كل شيئ ب أوان تعالوا ورايا
كيارا وديلارا مشيوا ورا العجوزه وطلعوا على سلم بيوصل ل تاني دور من القصر الدور التاني كان عباره عن اوض كتير اوي متداخله في بعض كإنها متاهه لكن للي يدخل جواها ميعرفش يخرج تاني 
العجوزه_دخلتهم اوضه كبيره جدا وكان في سرير ضخم في الاوضه ونايم عليه راجل 
كيارا_مين ده
العجوزه ده عمكوا
كيارا_عمنا ازاي يعني بابا ملوش اخوات
العجوزه _ده من ضمن الاسرار للي ابوكوا مخبيها عنكوا
وابوكوا هو سر اللعنه للي  انتوا فيها
ديلارا_ازاي لعنه وانتي قولتي ان احنا اتولدنا ب قوه غريبه انا مبقتش فاهمه حاجه 
العجوزه_ابوكي هو السبب انكوا تتفرقوا عن بعض وهو السبب انكوا تتلعنوا انتوا فعلا عندكوا قوه كبيره جدا لكن القوه دي انتوا مكنش ينفع تستعملوها غير في سن معين 
كيارا_طب ازاي بابا هو السبب اننا نتلعن
العجوز_ابوكوا كان ملك مصاصي الدماء
كيارا وديلارا _بصدمه_نعم ازاي يعني
العجوزه _تعالوا معايا
دخلوا اوضه غريبه مليانه صور ومنحوتات وكتب وبلورة سحريه
تعالوا قربوا من البلوره
كيارا وديلارا اتصدموا من للي شافوه ومش مستوعبين للي عينهم شايفاه ده فعلا ابوهم وامهم لكن لما كانوا شباب ومعاهم الراجل للي نايم فوق
يتبع.........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كيارا وديلارا شايفين باباهم ومامتهم والراجل للي فوق لكن وهما شباب والحوار ما بينهم كالأتي
عماد_تاني يا فاروق ماشي ورا الإنسيه دي
فاروف بصوت جهوري عماااااااااد
ساره بخوف _فا فاروق هو اي للي بيحصل ومين ده
عماد_ايده ايده وكمان متعرفش حقيقيتك متعرفش انك مصاص دما. ء
فاروق بغضب وغيظ لانه مكنش عايز ساره تعرف حاجه_امشي دلوقتي من هنا يا عماد وإلا
عماد باستهزاء_و إلا ايه يا ولي العهد انت عارف عقوبة للي انت بتعمله ده اي انت كده بتتخلى عن المملكه والسلطه انت كده بتد. مرنا وبتد. مر نفسك فوق لنفسك يا فاروق وارجع معايا
فاروق_مش هرجع يا عماد وللي يحصل يحصل انا بحب ساره ومش هبعد عنها
عماد_بشوقك يا ابن ابويا لكن متنساش انك اتخليت عن بني جنسك عشان خاطر الانسيه دي وفجأه عماد اختفى
ساره_بترجع خطوات بطيئة ل ورا وفجأه اتكعبلت وبقت تزحف على الارض بخوف ورجفه وبترجع ورا عشان تبعد عن فاروق 
فاروق بيقرب منها وهو بيقولها
فاروق _اهدي يا ساره انا مش هأذيكي
ساره بقت بتشاور براسها بمعنى لا ولسانها مش قادر ينطق وهي بتقوله الكلام للي هو قاله ده مظبوط ان..  انت بلعت ريقها مصاص دما. ء
فاروق قرب منها وهو بيقولها
فاروق_اهدي وانا هفهمك على كل حاجه 
انا فعلا مصاص دما. ء
وللي كان موجود ده اخويا عماد الصغير لكن صدقيني انا عمري ما فكرت أأذيكي انا بحبك يا ساره
ساره بعدم استيعاب وبتهز راسها برفض_انا مش مصدقه يعني يعني انت مصاص دما. ء عشان كده كنت بترفض دايما اننا نتقابل بالنهار بحجة انك مش فاضي وعندك شغل ودايما بتختار الاماكن للي تكون بعيده عن الناس
فاروق_ساره اهدي انا عارف انها صدمه بالنسبالك لكن صدقيني انا بحبك وعمري ما هأذ. يكي ولا هتخلى عنك صدقيني يا ساره انا مستعد اخسر اي شيئ الا اني اخسرك انتي ساره انا بحبك فاروق قرب من ساره واخدها في حضنه وهي هديت تماما 
//////////(((في المملكه
الملك_يعني اي يا عماد اخوك بيحب انسيه
عماد وهو منكس الرأس_صدقني يا والدي انا حاولت ابعده عنها لكن مقدرتش
الملك_اصدر قرار بنفي فاروق من المملكه
عماد_بابا انت بتقول اي مينفعش مهما كان ده اخويا هو اه غلط لكن مش معنى كده اننا ننفيه
الملك_انت بتعصي اوامري يا ولد
عماد_حاشا لله يا ولدي لكن
الملك_مفيش لكن اللي بقوله يتنفز حالا
وتم اصدار قرار بنفي فاروق من المملكه  وده سبب انه بقا شخص عادي زي البشر وانسحبت منه قوه مصاصي الدماء وصافتهم ولكن مش كلها  فاروق وساره اتجوزوا وساره خلفت كيارا وديلارا
عماد في ليله اتسحب لاوضة التوأم من غير ما حد يحس بيه وكانوا الاتنين نايمين نوم عميق عماد قرأ عليهم تعويذه سحريه لعنهم بيها ومن وقتها والوحمه للي في اديهم موجوه فاروق تاني يوم لقى البنات بتصرخ بشكل هستيري وساره مش عارفه تسكتهم وفكرت انهم تعبانين ومحتاجين دكتور لكن فاروق لمح الوحمه الغريبه للي ظهرت على اديهم وللي مكنتش موجوده قبل كده والوحمه دي كانت عباره عن جمجمه والجمجمه دي شعار عماد اخوه فاروق قابل عماد واتخانقوا والخناقه كبرت ما بينهم وفاروق لعن عماد انه يفضل نايم على طول ومحدش يعرف يفك اللعنه دي غير كيارا وديلارا 
//(((((((()) عوده للواقع
كيارا_طب واحنا ازاي ه نفك اللعنه دي
العجوز_كله ب أوانه
ديلارا_طيب احنا هنفضل هنا لامته وهنخرج من المكان ده ازاي 
العجوزه_لو أمنتوا ببعض هتكتشفوا القوه للي جواكوا وهتقدروة ترجعوا كل حاجه لطبيعتها من تاني  العجوز خلصت كلامها وفجأه  اختفت
كيارا قعدت على اقرب كرسي ليها وهي بتقول
كيارا_وبعدين بقا في المصايب للي بتتحدف علينا دي
ديلارا_مش عارفه بس احنا لو دورنا في الكتب للي موجوده هنا ممكن نوصل لحاجه
كيارا_تفتكري
ديلارا_مش عارفه بس اهي محاوله
كيارا وديلار قلبوا في كل الكتب للي كانت موجوده في المكتبه لكن للاسف ملاقوش حاجه تفيدهم
ديلارا بارهاق_شكلنا كده هنفضل محبوسين هنا ومش هنوصل لحاجه
كيارا لفت نظرها لوحه كبيره متلعقه لصورة مصاص دما. ء واستغربت ان اللوحه كبيره اوي كده ف من الممكن انها تلاقي وراها ممر سري او سرداب او اي حاجه ممكن توصلهم لمعلومه مفيده
كيارا_ديلارا تعالي معايا كده
ديلارا _على فين
كيارا_هننزل اللوحه للي متعلقه دي يمكن نلاقي وراها حاجه 
ديلارا وكيارا حاولوا ينزلوا اللوحه لكن للاسف مقدروش لانها ضخمه وتقيله جدا
ديلارا_كيارا قربي مني ونحاول ننزلها بنفس الطريقه للي فتحنا بيها الباب
كيارا_عندك حق انا ازاي مخطرتش في بالي الفكره دي
كيارا وديلارا قربوا اديهم من بعض والجمجمه اكتملت
كيارا_غمضت عنيها وحاولت تركز في انها تنزل اللوحه من على بعد وديلارا عملت نفس الشيئ وفعلا بعد وقت من التركيز اللوحه وقعت على الارض 
كيارا_بفرحه نجحنا نجحنا
ديلارل_الحقي شوفي للي موجود ورا اللوحه للي طلع عنينا لغاية ما نزلت شوية رسومات في الفاضي كيارا ركزت في الرسمه للي على الجدار كانت عباره عن صورة ل طفلين شكلهم توأم وبحر و نا. ر وقمر احمر بلون الد. م وجمجمه وبنتين كبار واقفين جمب بعض ومصاص دما. ء ومكان مليان شجر وشمس وسما صافيه واطفال بتلعب
كيارا_ديلارا دي مش مجرد رسومات دي رموز لحاجات معينه الطفلين دول احنا والجمجمه تدل على اللعنه والنا. ر والبحر ممكن تدل على القوه للي نملكها والقمر الاحمر اكيد بيدل على وقت اللعنه لما يتفك والشمس والسما الصافيه والاطفال للي بتلعب اكيد بتدل على الراحه والهدوء وان كل حاجه هترجع لطبيعتها
ديلارا_احنا لازم نعمل زي ما العجوز قالت احنا كده اكتشفنا ازاي نستعمل قوتنا اننا نقرب ادينا لبعض ونكمل الجمجمه ولما الجمجمه تكتمل قوتنا بتكتمل وبكده نقدر نرجع تاني زي ما قدرنا نفتح الباب وننزل اللوحه 
كيارا وديلارا عملوا نفس الشيئ من تاني وفعلا رجعوا الكافيه من تاني
كيارا بذهول_وووه انا بجد مش مصدقه احنا بقينا نقدر نتحرك بين الفجوات الزمنيه
ديلارا _دلوقتي احنا لازم نروح الفيلا ولازم نواجههم بالحقيقه ونعرفهم اننا عرفنا كل حاجه 
كيارا_عندك حق ياللا بينا 
كيارا وديلارا وصلوا الفيلا 
في الصالون
كيارا_ماما فين يا دادا
الدادا_الهانم وفاروق بيه فوق يا انسه كيارا لكن لفت انتباهها ديلارا للي واقفه فمسحت عنيها بذهول وهي بتقول
الدادا_يووه الله يخيبني انا ازاي شايفاكي اتنين يا كيارا يابنتي شكل نظري مبقاش زي الاول  تقريبا انا كبرت وعقلي فوت خلاص
كيارا بضحك_لا يا دادا بعد الشر عنك لكن دي ديلارا اختي التوأم للي اختفت من زمان
الدادا_رقعت زغروطه مره واحده وهي بتقول يا الف نهار ابيض يا الف نهار مبروك حمدالله على سلامتك يا بنتي حالا هطلع للهانم والبيه اديهم خبر
ديلارا_كيارا انا خايفه
كيارا_متخافيش انا جمبك
ساره اول ما سمعت الخبر نزل جري على السلالم معقول بعد السنين دي كلها خلاص هتشوف بنتها ساره وفاروق نزله الصالون ساره اول نا شافت ديلارا وكيارا قدامها وقد اي هما نسخه طبق الاصل من بعض افتكرت زمان لما كانوا لسه صغيرين وقد اي هي كانت بتوه بينهم ومكنتش بتعرفهم من بعض ديلارا كانت قاعده على الانتريه اول ما لحظت وجود ساره وقفت وهي مش عارفه تعمل اي وساره واقفه بصالها و مش عارفه تبتدي منين والصمت كان سيد الموقف في الوقت ده
#يتبع...... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
انا بشكر كل للي دعمني وكتب كومنت لطيف شجعني بيه بس مش معنى اني قولت هوقف الروايه اني بستغل الحوار عشان عدد اللايكات وكده بس اوقات اي بني أدم فينا بيجيله احباط وبيحتاج حد يشجعه او كلمه تفرحه عشان يقدر يكمل ممكن يكون البارت قصير لكن ان شاءلله هعوضه ليكوا بكره واستنوني في احداث مشوقه جدا 
#بارت_5
_ساره جريت على كيارا واخدتها في حضنها وهي متشحتفه من العياط
ساره_يا حبيبتي يا بنتي كنتي فين كل ده وجعتي قلبي عليكي يا ديلا.. ولسه هتكمل
كيارا_احم ماما انا كيارا مش ديلارا
ساره بصت ل كيارا وشاورتلها بصوباعها على ديلارا بمعني دي
كيارا حركت راسها فوق وتحت بمعنى اه
ساره بدموع_طب انا اعمل اي يعني ما انا مش بعرفكوا من بعض 
ديلارا قربت من ساره وهي بتمسحلها دموعها باناملها وبتقولها
ديلارا_حصل خير والحمد لله اننا اتجمعنا من تاني
ساره اخدتها في حضنها والاتنين قعدوا يعيطوا
فاروق بيحرك ايده على كتف ساره 
فاروق_ابعدي عن البنت بقا يا ساره عشان تاخد نفسها واسلم عليها انا كمان هي مش بنتي زي ما هي بنتك
ساره وهي بتبعد عن ديلارا وبتمسح دموعها
ساره_اعمل اي يافاروق هي غايبه عني سنه واللا اتنين دول 14سنه
فاروق قرب من ديلارا واخدها في حضنه وسلم عليها وقعدوا كلهم في الصالون
فاروق_احكيلي بقا يا ديلارا انتي كنتي مختفيه فين المده دي كلها وازاي مرجعتيش لينا وازاي اتقابلتي انتي وكيارا 
ديلارا وكيارا حكوا كل للي حصل ل فاروق وساره من اول ما اتقابلوا في الكافيه والعجوزه وازاي قدروا يرجعوا من تاني 
فاروق باصص للارض وهو مكسوف ومدايق من نفسه عشان هو السبب في كل للي حصل لبناته
ساره مسكت ايده كنوع من انواع الدعم 
ديلارا_بابا انا عارفه ان حضرتك مدايق من كل للي حصل لكن صدقني ده قدر ومكتوب
فاروق_ونعم بالله 
ساره_احنا لازم نروح بيت الست للي خط. فت ديلارا ولازم اعرف هي ليه عملت كده
____________في بيت سمر__________$
سمر قاعده ع الكنبه وبتكلم نفسها
سمر_الطف بينا يارب يوووه البت راحت فين يا ولاااه تكونش اتخ. طفت لا لا بنتي وانا عارفاها قادره ومفتريه محدش يقدر عليها يوه طب راحت فين بس اما تجيلي قاطع تفكير سمر دخول ديلارا من الباب
ديلارا_انا جيت
سمر _الله خيبك بت انتي كنتي فين كل ده وسايباني قلبي متوغوش عليكي حتى التلافون للي معايا مش عارفه ارن عليكي منه
ديلارا_انا معايا ضيوف 
دخل فاروق ومعاه ساره وكيارا
هنا سمر عرفت ان دول اكيد اهل ديلارا
ساره بانفعال _ليه عملتي كده اخدتي بنتي متي ليه انا هقت. لك 
فاروق_اشششش ساره اهدي لما نعرف منها كل للي حصل
ديلارا بدموع_ليه
سمر _صدقيني يا بنتي والله ما ليا ذنب في حاجه 
ديلارا_ازاي ملكيش ذنب وانتي حرمتيني من اهلي
سمر_والله انا ما كنت اعرف ان اهلك عايشين انا كنت متجوزه سلامه ومكنتش بخلف وجه يوم لقيته داخل البيت وانتي معاه وقالي
Flash back 
سلامه_سمر انتي يا وليه
سمر وهي خارجه من المطبخ
سمر_نعم ياسي سلامه
ايوووه من للي معاك دي 
سلامه بتوتر_دي دي بت اهلها عملوا حادثه ويا عيني كلهم ماتوا وملهاش حد البت صعبت عليا جيبتها معايا بدل ما تترمي في الشارع
سمر بحزن وتأثر_يا قلب امك يا بنتي تعالي يا حبيبتي واخدتها نيمتها في الاوضه
سمر_بقولك اي يا سي سلامه
سلامه_انجزي يا وليه انا اتهد حيلي طولت النهار وعايز انام
سمر_سيب البت هنا نربيها كده كده ربنا مرزقناش بخلفه ويمكن دي عوض ربنا لينا يخويا واهو نكسب ثواب
سلامه بتفكير 
سلامه_بدل ما اقت. لها واشيل ذنبها طب ما انا فعلا اخليها هنا واهو منه تونسني انا والوليه وتنفعني لما اكبر
سمر_سلامه روحت فين يا سي سلامه وانا بكلمك
سلامه بانتباه_هاااا 
سمر_لا ده انت مش معايا خالص 
سلامه_خلاص خلاص يا سمر هي البت مقطوعه من شجره وملهاش حد واحنا نعتبرها بنتنا
عوده من flash back 
سمر بدموع_وهو ده كل للي حصل واخدتك وربيتك وعدت الايام وكبرتي وسلامه ما. ت  وهو على فراش المو. ت اعترفلي انه كان خط. فك لكن مقاليش عنوان اهلك ولاةمين للي قاله يعمل كده ويعلم ربنا اني لو كان عندي بنت ما كنت هحبها زي ما بحبك كده
ساره اتأثرت ب حالة سمر وحست بالصدق في كلامها
سمر_وانا مصدقاكي يا ست سمر وانا بشكرك انك خليتي بالك من بنتي وربيتيها كانك امها واكتر
سمر قلبها دق بخوف وعرفت خلاص انهم كده هياخدوا ديلارا منها ديلارا حست بيها وبخوفها  هي مهما كان حتى لو هي مش امها الحقيقيه ف دي الست للي ربتها وعاملتها اكتر من بنتها وكانت معاها في كل مراحل حياتها وكانت ليها الام والاب وكانت بتدافع عنها لما سلامه كان بيضربها
فاروق_انا متشكر ليكي للمره التانيه يا مدام سمر وده شيك في مبلغ بسيط مجرد شكر على انك خليتي بالك من ديلارا ياللا يا ديلارا
ديلارا وهي بتمسح دموعها_انا متأسفه يا بابا انا مش هقدر اجي معاكوا
كيارا_ديلارا انتي بتقولي اي
ديلارا_انا دايما هكون موجودة معاكوا لكن مش هقدر اسيب امي هي اه مش امي الحقيقيه لكن مش هقدر اسيبها لوحدها
ساره_وانا كمان مش هقدر ابعد عنك بعد ما لاقيتك ض خلاص انا عندي فكره الست سمر تيجي تعيش معانا 
سمر_انا اسفه بس والله مش هقدر اسيب بيتي وحتتي
كيارا_طب والله دي فكره جميله وبكده ديلارا مش هتبعد عنك ولا عننا
سمر فكرت قد اي فعلا انها مش هتقدر ان ديلارا تبعد عنها وفي نفس الوقت مش عايزه تحرمها من اهلها
سمر_باستسلام_امري لله موافقه
_______$____$في الفيلا___$$$____
كيارا _احنا دلوقتي لازم نرجع القصر عشان نفك تعويذة عماد ديلارا ديلارا انتي روحتي فين
ديلارا بضحك_انا جمبك اهو
كيارا باستغراب_جمبي فين انا مش شايفاكي
وفجأه كياره ظهرت وهي متعلقه في النجفه للي في السقف
ديلارا_شاورت لهم من فوق انا هنا اهو
سمر_الله خيبك بت اي للي طلعك فوق كده يا مقصوفة الرقبه سمر حست باحراج وهي شايفه ساره وفاروق وافتكرت انها مبقاش ليها الحق انها تكلم ديلارا كده
سمر_انا انا والله 
ساره_ربتت على كتفها ديلارا هتفضل بنتك على طول يا ست سمر ويحقلك تقوليلها للي انتي عايزاه
ديلارا_دي من ضمن القدرات المستخبيه جوايا
كيارا بغيظ_طب انزلي يا هانم مش وقت اكتشاف قدرات خالص
ديلارا_اوف الواحد مش عارف يطير براحته في ام البيت ده 
كيارا_احنا دلوقتي لازم نرجع القصر ونقابل العجوز عشان نعرف ازاي  التعويذه دي هتتفك
____________في القصر________ا
العجوز_حمدالله ع السلامه يبانات فاروق
ديلارا_احنا رجعنا زي ما اتفقنا بس ازاي التعويذه دي هتتفك
العجوز_لازم عماد يشريمن دم.كوا انتوا الاتنين
كيارا_انتي بتقولي اي ازاي الكلام ده
العجوز_لازم تنجرحوا من مكان الوحمه ونقط الد. م للي هتنزل لازم تنزل في فم عماد عشان التعويذه تتفك
العجوز اخدت كيارا وديلارا لاوضة عماد وعملوا للي قالتلهم عليه
عماد فجأه فتح عنيه وقال وبابتسامه خبيثه انا رجعتلك يا فاروق وهنتق. م مش هسيبك 😈
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عماد قام من ع السرير واني. ابه بر. زت بطريقه مخ. يفه ونظرت الش. ر ظهرت في عنيه وبيفرد جسمه بطريقه غريبه وهو واقف
عماد لخبث_اللعبه كده احلوت اوي
العجوز_عماد رايح فين
عماد_رايح اصف. ي حساب قديم اوي اوي اوي وجه وقته وفجأه اختفى
كيارا بخوف_هو ممكن يإ. ذي بابا
العجوز_لازم تلحقوه عماد الش. ر مسيطر عليه 
في جنينة الڤيلا ساره وسمر قاعدين وساره بتلاعب كيتي القطه بتاعتها
سمر_طيب انا هقوم ارتاح فوق شويه اصل الغضروف قط. م ضهري
ساره_انتي كويسه اطلبلك الدكتور
سمر_دكتور اي لا مش مستاهله انا هروح افرد ضهري ع السرير شويه وهقوم زي الحصان
ساره_ماشي ياحبيبتي
سمر طلعت أوضتها وساره قاعده بتلاعب كيتي وفجأه كيتي لمحت فار صغير بيجري طلعت تجري وراه وطلعت فوق الشجره
ساره_كيتي انزلي هنا كيتي مش عارفه تنزل وساره بتحاول تنزلها ومش عارفه وفجأه عماد ظهر ورا ساره وهو لابس. 
عبايه سوده طويله وبيزونط مغطي راسه عشان الشمس ولسه هيغر. ز انيا. به في رقبة ساره فاروق هج. م عليه وز. قه بعيد
فاروق_ساره لا يا عماد حسابك معايا انا
عماد_بيحرك رقبته شمال ويمين فاروق يا فاروق اخويا الكبير والله وليك وحشه يا راجل
فاروق_عايز اي يا عماد
عماد ضحك بصوته كله وهو بيرد عليه بنبرة سخريه
عماد_عماد عايز اي يا عماد انا اقولك عايز اي انا عايز قت_ل الانسيه دي قدام عينك دلوقتي وهخليك تتح. سر عليها وهدفعها تمن كل حاجه حصلت شايف طلبي بسيط ازاي
فاروق_ساره ملهاش ذنب في أي حاجة انا للي حبيتها واتجوزتها انت فعلا لو هتحاسب حد حاسبني انا قلبي مش ب إيدي يا عماد انا عشقتها بقلمي هيام مكنش قصدي كل ده يحصل انا بس كنت عايز اعيش معاها
عماد كان قلبه هيحن لاخوه لكن فاق لنفسه وهو بيقوله
عماد_مكنش قصدك مكنش قصدق ان المملكه اتد. مرت من بعدك مكنش قصدك الحر. ب للي بينا وبين البني ادمين وانهم دمرو. نا مكنش قصدك مو. ت اهلنا مكنش قصدك اللع. نه للي اتلع. نت بيها انا مش هتراجع الانسيه دي لازم تمو. ت
كيارا وديلارا ظهروا فجأه وقربوا من عماد وحاوطوه
ديلارا_بصت لابوها بصه هو فهمها وحاوطوا عماد من كل اتجاه وكيارا وديلارا وفاروق ايديهم لمست ايدين بعض وكونوا دايره وعماد في النص 
فاروق_لاخر لحظه يا عماد انا مش عايز أأذ. يك اتراجع ارجوك
عماد_بش. ر اكبر مش هتراجع لو على مو. تي انت فاهم
ديلارا وكيارا وفاروق قرأوه تعويذه معينه وعماد اختفى فاروق جري على ساره للي كانت اغمى عليها
ديلارا_ضر. بت ساره على وشها براحه
ديلارا_ماما ماما فوقي 
ساره ابتدت تفتح عنيها ببطئ
فاروق_ساره حبيبتي انتي كويسه
ساره_عما.. عماد كاااا.. كان
فاروق_اهدي محصلش حاجه انتي كويسه وعماد مبقاش موجود اتطمني انا جمبك 
فاروق اخد ساره الاوضه عشان ترتاح
ديلارا_وبعدين في المصايب للي بتحل على دماغنا كل شويه دي
كيارا_خلاص عماد اختفى يعني مبقاش في أي خطر
بعد كام يوم على الاحداث دي الجو بقا اهدى والتوتر والخوف اختفى
كيارا_بقولك اي يا مامي
ساره_انا مش متطمنه للدخله دي 
كيارا_دايما ظالماني كده إيه رأيك نروح الشاليه بتاعنا للي في شرم نغير جو احنا عدينا بفتره صعبه اوى اليومين للي فاتو دول ومحتاجين بيريك
فاروق_طب والله فكره حلوه جدا
ديلارا_باقتضاب بس انا مبعرفش اعوم 
كيارا_متقلقيش انا هعلمك
سمر_الله يا ولاااه انا من زمان كان نفسي ابلبط في الميه
ساره_بضحك على كلام سمر وانا هخليكي تبلبطي يا ست سمر
فاروق اخد العيله كلها للشاليه
ديلارا_كيارا تعالي ننزل نتمشى
كيارا_هتنزلي كده
ديلارا كانت لابسه بنطلون اخضر وبلوزه اورنج وشبشب ب صابع
ديلارا بتفحص لنفسها_مالي الاوتفيت هياكل مني حته
كيارا_ هو من ناحية هياكل منك حته ف هو فعلا هياكل منك حته تعالي يا أخرة صبري تعالي
وبعد شوية وقت في اوضة كيارا وديلارا
كيارا_ها اي رأيك
ديلارا واقفه قدام المرايه كانت لابسه فستان ب حمالات وضيق من الوسط ومفرود من تحت واصل للركبه لونه بيبي بلو وهيلز ابيض وسايبه شعرها ولمسات خفيفه من الميكب برزت جمالها
ديلارا بانبهار_ينهار جمال هو ده انا بجد
كيارا_اه دي انتي بجد ياللا بقا اتأخرنا
كيارا وديلارا كانوا على الشاطئ 
ديلارا_ايوه بقا وجيبه ضيقه 
كيارا_بس يا بيئه هتفضحينا
ديلارا_اي يابت المزز دي كلها دنا مش بنت يا جدعان
كيارا_تعالي تعالي هتفضحينا اقعدي
ديلارا_البنات دول بجد واللا نفخ وشفط
كيارا_بضحك يا بنتي اسكتي بقا  المهم تشربي اي
ديلارا_اشرب اي انا عايزه أكل
كيارا_لو سمحت
الويتر باحترام_اتفضلي يا فندم
كيارا_لو سمحت انا عايزه كاجون شيرمب باستا
الويتر_حاجه تانيه يفندم
كيارا_هتاكلي اي يا ديلارا
ديلارا_انا اضربلي طبق فول وشوية طعميه ومخلل وفحل بصل
كيارا_من تحت سنانها اكتمي خالص اي للي انتي بتقوليه ده
خلاص لو سمحت خليهم وجبتين 
الويتر_تمام يفندم بعد اذنك
ديلارا_اي يختي  للي انتي طلبتيه ده اي الباتشا دي
كيارا_باتشا اي ارحميني دي مكرونه اسباجتي بصوص ابيض وقطع الجمبري
ديلارا_اه طب ما تقولي كده طيب انا هخلع الدهب للي في ايدي ده عشان الزفاره بقلمي هيام
كيارا_زفارة اي ارحميني 
ثانيا ده الماظ
ديلارا_احلفي كده ورحمة امك ده الماظ
كيارا_بت اكتمي بقا جننتيني
انا هدخل التويلت وراجعالك
ديلارا_ماشي يختي مالك محموقه كده ليه
الاكل جه والويتر بيرتب الاطبقا على التربيزه
ديلارا_عنك انت هات اساعدك
الويتر_العفو يا فندم مينفعش
ديلارا_الله يعفوا عنك ياخويا هات هات
كيارا_من بين سنانها بتعملي اي اقعدي مكانك
ديلارا_اي الراجل كان جايب الاكل قولت اساعده
الويتر_حاجه تانيه يا فندم
كيارا_لا اتفضل انت 
يبنتي ارحميني بقا في حاجه اسمها اتيكيت مينفعش للي انتي بتعمليه ده
ديلارا بزعل_حاضر اسفه
كيارا_ديلارا انا مقصدش ازعلك بس في تصرفات مينفعش تعمليها كل مكان وليه اتيكيت وتعامل خاص بيه
ديلارا_انا بس كنت بتعامل بطبيعتي
كيارا_عارفه يا حبيبتي خلاص كلي بقا قبل الاكل ما يبرد 
كيارا وديلارا خلصوا اكل وطلعوا يتمشوا ع الشاطئ
كيارا_ثواني يا ديلارا هرد على المكاش انا هعلمك
سمر_الله يا ولاه انا من زمان كان نفسي ابلبط في الميه
ساره_بضحك على كلام سمر وانا هخليكي تبلبطي يا ست سمر
فاروق اخد العيله كلها للشاليه
ديلارا_كيارا تعالي ننزل نتمشى
كيارا_هتنزلي كده
ديلارا كانت لابسه بنطلون اخضر وبلوزه اورنج وشبشب ب صابع
ديلارا بتفحص لنفسها_مالي الاوتفيت هياكل مني حته
كيارا_تعالي يا أخرة صبري
وبعد شوية وقت
كيارا_ها اي رأيك
ديلارا واقفه قدام المرايه كانت لابسه فستان ب حمالات وضيق من الوسط ومفرود من تحت واصل للركبه لونه بيبي بلو وهيلز ابيض وسايبه شعرها ولمسات خفيفه من الميكب برزت جمالها
ديلارا بانبهار_ينهار جمال هو ده انا بجد
كيارا_اه دي انتي بجد ياللا بقا اتأخرنا
كيارا وديلارا كانوا على الشاطئ 
ديلارا_ايوه بقا وجيبه ضيقه 
كيارا_بس يا بيئه هتفضحينا
ديلارا_اي يابت المزز دي كلها دنا مش بنت يا جدعان
كيارا_تعالي تعالي هتفضحينا اقعدي
ديلارا_البنات دول بجد واللا نفخ وشفط
كيارا_بضحك يا بنتي اسكتي المهم تشربي اي
ديلارا_اشرب اي انا عايزه أكل
كيارا_لو سمحت
الويتر باحترام_اتفضلي يا فندم
كيارا_لو سمحت انا عايزه كاجون شيرمب باستا
الويتر_حاجه تانيه يفندم
كيارا_هتاكلي اي يا ديلارا
ديلارا_انا ضربلي طبق فول وشوية طعميه وفحل بصل
كيارا_من تحت سنانها اكتمي خالص اي للي انتي بتقوليه ده
خلاص لو سمحت خليهم وجبتين 
الويتر_تمام يفندم بعد اذنك
ديلارا_اي يختي للي للي انتي طلبتيه ده اي الباتشا دي
كيارا_باتشا اي ارحميني دي مكرونه اسباجتي بصوص ابيض وقطع الجمبري
ديلارا_اه طب ما تقولي كده طيب انا هخلع الدهب للي في ايدي ده عشان الزفاره بقلمي هيام
كيارا_زفارة اي ارحميني 
ثانيا ده الماظ
ديلارا_ورحمة امك ده الماظ
كيارا_بت اكتمي بقا جننتيني
انا هدخل التويلت وراجعالك
ديلارا_ماشي يختي مالك محموقه كده ليه
الاكل جه والويتر بيرتب الاطبقا على التربيزه
ديلارا_عنك انت هات اساعدك
الويتر_العفو يا فندم
ديلارا_الله يعفوا عنك ياخويا هات هات
كيارا_من بينا سنانها بتعملي اي اقعدي مكانك
ديلارا_اي الراجل كان جايب الاكل قولت اساعده
الويتر_حاجه تانيه يا فندم
كيارا_لا اتفضل انت 
يبنتي ارحميني بقا في حاجه اسمها اتيكيت مينفعش للي انتي بتعمليه ده
ديلارا بزعل_حاضر اسفه
كيارا_ديلارا انا مقصدش ازعلك بس في تصرفات مينفعش تعمليها كل مكان وليه اتيكيت وتعامل خاص بيه
ديلارا_انا بس كنت بتعامل بطبيعتي
كيارا_عارفه يا حبيبتي خلاص كلي بقا قبل الاكل ما يبرد 
كيارا وديلارا خلصوا اكل وطلعوا يتمشوا ع الشاطئ
كيارا_ثواني يا ديلارا هرد على المكالمه دي وهرجعلك 
ديلارا وهي ماشيه وسرحانه خبطت في حد
ديلارا _اي يا أخ مش تحاسب
امير_انا متأسف جدا يا أنسه مأخدتش بالي
ديلارا رفعت راسها وبصت لامير وهي بتقوله
ديلارا_بعد كده ياريت تاخد بالك
امير اتسحر بجمالها وحس انه شافها قبل كده لكن فين وامته مش عارف لكن ملامحها مش غريبه عليه
يتبع..... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ديلارا عنيها جت في عين امير وهي كمان حاسه انها قابلته قبل كده لكن مش فاكره فين فاقت من شرودها على صوت امير وهو بيقولها
امير _احنا اتقابلنا قبل كده
ديلارا_هااا لا معتقدش
سيبته ورجعت تاني للمكان للي كنت فيه مع كيارا
كيارا_اي يبنتي روحتي فين انا دورت عليكي كتير مش لاقيتك
ديلارا_مفيش انا قولت اتمشى شويه لما تخلصي
قطع كلامهم صوت صر.. يخ وحد بيستنجد
ديلارا_في اي
كيارا_معرفش تقريبا في حد بيغر. ق تعالي معايا بسرعه 
الشاطئ كان مليان ناس والكل واقف يتفرج محدش فكر يساعد وحراس الشاطئ مش موجودين مش عارفه اي الاهمال ده بصيت ل ديلارا بنظره هي فهمتها كويس
ديلارا_بس انا مبعرش اعوم
كيارا_متقلقيش امسكي ايدي كويس واول ما ندخل الميه هنسحب الطفل من على بعد 
ديلارا_بس احنا لسه مكتشفناش قوتنا كامله ممكن منقدرش نعمل كده
كيارا _ديلارا متنسيش اننا مش مصا. صين دماء كاملين احنا نص مصاصي دما. ء ونص بشر ونقدر نتحكم في الاشياء من على بعد ونشوف في الضلمه احنا نقدر نعمل حجات كتير ممكن مش اكتشفناها او نتوقعها لسه ارجوكي ساعديني دي حياة طفل ممكن تضيع
مسكت اديها وانا كلي امل اننا ننجح وننقذ حياة انسان 
دخلنا الميه ورجلينا مبقتش لامسه الرمل والموج كان عالي اوي سمعت صوت شخص واقف ع الشاطئ وهو بيقول
_انتوا مجا. نين انتوا كده بتخاطروا بحياتكوا بدل ما واحد هيمو. ت هيبقوا 3
نزلنا انا وكيارا تحت الميه والرؤيه بالنسبالنا واضحه جدا مسكنا ايدين بعض والجمجمه اكتملت ظهر نور عالي اوي خارج من عمق الميه لدرجة ان الناس للي ع الشاطئ كانوا مستغربين للي هو في اي؟ وايه للي بيحصل حاولنا نركز على قد ما نقدر اننا نسحب الطفل بقلمي هيام لكن الموج كان عالي اوي بس برغم كده مستسلمناش وبذلنا جهد كبير وده اخد من قوتنا لكن في النهايه نجحنا وانقذنا الطفل كيارا كانت شايلاه بين اديها وخارجين من البحر وانا كنت منهمكه جدا مامت الطفل جريت علينا هي وباباه 
مامت الطفل _انااا.. انا متشكره جدا 
ديلارا_حصل خير بس ياريت بعد اذنك تخللي بالك من ابنك المرادي ربنا سترها الله اعلم المره الجايه اي للي كان ممكن يحصل
والد الطفل_انا مش عارف اشكركم ازاي انا عادل النجار رجل اعمال وتحت امركوا في اي حاجه تطلبوها
كيارا_واحنا ولاد رجل الاعمال فاروق المشناوي
عادل_فاروق المنشاوي اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط طبعا غني عن التعريف 
امير جاي يجري وهو بينهج وبيقول
امير_انجي عادل اي للي حصل زين حصله اي
انجي_الحمدلله الانسات دول انقذوا زين يا امير في اخر لحظه انا كان ممكن اخسر ابني يا امير
امير كان خايف على زين ابن اخته وماخدش باله من للي واقفين رفع عينه عشان يشكرهم لقاها البنت للي خبط فيها الصبح لكن ايدا ده فيه منها اتنين
امير_هو مش انتي للي لا انتي (بيشاور بصباعه مره على ديلارا ومره على كيارا) 
ديلارا بضحك_انا للي خبطت فيا الصبح
امير بلخبطه_انتي ازاي فيه منك اتنين
ديلارا_لا مش مني اتنين ولا حاجه دي كيارا اختي التوأم 
امير_اهلا تشرفنا انا بشكركم جدا على انقاذكم ل زين
كيارا_لا شكر ولا حاجه احنا معملناش حاجه 
عادل_سلاماتي للاستاذ فاروق هو موجود هنا
ديلارا_اه العيله كلها موجوده في الشاليه بتاعنا ياريت تشرفونا بقلمي هيام
عادل_متشكر جدا انا كمان هتصل ب مستر فاروق اشكره بنفسي
_________في الشاليه_________
سمر_البنات اتأخروا اوي يا ساره
ساره_انا كمان قلقت اوي بيقولي الدنيا مقلوبه ع البحر وفي حد غر. ق تقريبا اتصل عليهم كده يا فاروق
فاروق_بتصل عليهم تليفوناتهم مقفوله 
ساره_لا انا كده قلقت انا هروح ادور على بناتي
فاروق_استني بس يا ساره الغايب حجته معاه 
سمر_ابن الحلال عند سيرته بيبان جم اهو
ساره_انتوا كنتوا فين واتأخرتوا كده ليه وتليفوناتكوا مقفوله ليه
ديلارا_قعدت بتهالك اهدي يا ماما تليفوناتنا وقعت في البحر
وكيارا حكتلهم للي حصل
فاروق_الحمدلله انكوا انقذتوا الطفل
فون فاروق بيرن
فاروق_عادل النجار بيتصل اهو اكيد عشان يشكرني الو
عادل_فاروق باشا
فاروق_اهلا اهلا عادل بيه
عادل_فين حضرتك يا باشا من ساعة الصفقه الاخيره للي بينا ولا حس ولا خبر كده
فاروق_مشاغل والله يا عادل بس انا عازمك انت والمدام عندي في الشاليه بكره نتغدى مع بعض 
عادل_وجب يا فندم مقدرش اكسر كلامك وانا كنت عايز اشكر حضرتك على انقاذ الانسه ديلارا والانسه كيارا ل زين ابني انا بجد مش عارف اقول اي
فاروق_شكر اي يا راجل هو فيه بينا الكلام ده على العموم انا في انتظارك بكره
كيارا_ديلارا روحتي فين
ديلارا_انا فوقك
ديلارا كانت اخدت شكل الخفاش وطايره في السما
كيارا_يا بنتي بالله عليكي هو ده وقته
ديلارا_سيبيني اكتشف قدراتي بقا لا شوفي انا بقدر اتحول ل خفاش 🦇وثعبا. ن🪱وعنكبوت و بومه لا بجد اي الجمدان ده
فاروق_قوتك لازم تستغليها صح يا ديلارا عشان متتقلبش ضدك ولسه في حاجات انتوا مش اكتشفتوها وياريت بلاش اي حركه كده او كده قدام اي حد انتوا قدام الناس بشر عاديين جدا
____________♕تاني يوم في الشاليه♕___________
يتبع......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ديلارا_بقولك اي يا كركر
كيارا بقر. ف_كركر اي يا بيئه انا اختك الكبيره المفروض تحترميني
ديلارا_الفرق بينا3دقايق ونص يا ماما
كيارا_قصد 3دقايق و45ثانيه
ديلارا_كيارا شامه للي انا شاماه
كيارا _شامه ريحة د. م
ديلارا عنيها احمر. ت واني. ابها بر. زت
ديلارا_ب ش. ر شكلها وجبه دسمه
كيارا بغض. ب مسكت معصم ديلارا
كيارا_ديلارا بابا قال مفيش شرب د. م
ديلارا ز. قت كيارا ع الارض وهت. موت وتشرب د. م هي مهما كان من مصا. صي الد. ماء كيارا وقفت من ع الارض وحولت عنيها للا/حمر وانيا. بها برزت وضوافر. ها طلعت بطريقه مخي. فه
كيارا بصوت جهوري_وانا قولتلك مفيش شرب د. م يا ديلارا
ديلارا الغض. ب كان مسيطر عليها وتعطشها للد. م كان عام. يها لدرجة لا توصف اتحو. لت لخفا. ش واتبعت ريحت الد. م وكيارا اتحو. لت وحاولت تلحقها ديلارا وصلت لجنينة الشاليه لقت كيتي رجليها مجرو. حه وبتنز. ف
ديلارا بتبلع ريقها ومصم. صت شفايفها لدرجة انها خلاص مش قادره تسيطر على غريز. تها ولسه هتنق. ض على كيتي وتغر. ز انيابها في رقبتها 
كيارا_ديلارا فوقي قولتلك لا انتي لو عملتي حاجه في كيتي ماما عمرها ما هتسامحك انتي فاهمه
ديلارا مهمهاش كلام اختها ولسه هتقرب من كيتي جه فاروق مسكها من رقب. تها رفعها لفوق وكانت خلاص روحها. هتط. لع
سمر بصريخ_بنتي سيب بنتي يا فاروق سيبها
فاروق بغض. ب حجي. مي_انا مش نبهت يا ديلارا ان مفيش شرب د. م عايزه تبقي زيك زي الحيو. انات ديلارا وشها احمر ومبقتش قادره.  تتنفس
ساره بدموع_نزلها يا فاروق بنتي هتمو. ت سيبها عشان خاطري
فاروق_نزل كيارا ووقع. ت ع الارض سمر وساره وكيارا جريوا عشان يتطمنوا عليها وفاروق سابها ودخل اوضته
ساره_حبيبتي انتي كويسه
ديلارا_من غير ما تتكلم هزت راسها فوق وتحت بمعنى اه كويسه بقلمي هيام
سمر_طبطبت على ضهرها خدي يا حبيبتي اشربي بؤ مايه 
كيارا_ديلارا انتي كويسه دلوقت
ديلارا_اه كويسه 
ديلارا فاقت وهي حاسه بالذنب هي لو كانت شربت من د. م كيتي كانت هتر. تكب جر. يمه ابوها عمره ما هيسامحها عليها لانها لو استسظلمت لغريزتها وحبها للد. م ممكن متعرفش تس. يطر عليها بعد كده وتوصل انها تشرب د. م البشر
_________في اوضة فاروق__________
الباب بيخبط
فاروق_ادخل
ديلارا_بابا انا... 
فاروق_تعالي يا ديلارا
ديلارا_انا اسفه صدقني انا مكنتش اقصد
فاروق_اقعدي يا ديلارا 
ديلارا قعدت جمب فاروق ع السرير وهو بيملس على شعرها
فاروق_انتي وكيارا للي طلعت بيكوا من الدنيا انا مش عايز اخس. ر واحده فيكوا انا عارف انه كان غصب عنك لكن انتي معندكيش اراده زي كيارا انتي لو استسلمتي للغر. يزه للي جواكي هتد. مري البشر. يه يا ديلارا احنا بنحمي البشر يا بنتي مش بنحار. بهم انتي واختك جواكوا حجات كتير مش اكتشفتوها انتوا لو مش اسعملتوا قوتكم دي صح هتض. يعوا صدقيني . 
ديلارا_انا اسفه مش هتتكرر تاني
كيارا بتمثيل_حطت ايديها على عنيها ورافعه الايد التانيه في الهوا) لا مش معقول خيا. نه لا وفي اوضتي وعلى سريري يالا الهول الحقي يا ساره تعالي شوفي جوزك بيخو. نك
فاروق بضحك_تعالي يا مجنو. نه وبعدين دي اوضتي انا مش اوضتك انتي
كيارا هرشت في رساها_بجد
فاروق_تعالي يا كيارا قربي فاروق مسك ايد كيارا ومسك ايد ديلارا وبقوا اديهم في ادين بعض 
فاروق_انا عايزكوا توعدوني انكوا متتفر. قوش ابدا 
كيارا وديلارا بصوا لبعض وقالوا في نفس واحد _نوعدك يابابا
فاروق_طب انزلوا بقا لما اجهز عشان عادل وعيلته على وصول
ديلارا_بقولك اي يا كركر ما تيجي نلبس زي بعض 
كيارا_مسكت المخده حد. فتها في وش ديلارا
ديلارا_شكرا يا كركر كلك واجب
كيارا_بت متقوليش كركر دي تاني
ديلارا_كركر كراكير مسك الكركور
كيارا طلعت تجر. ي ورا ديلارا
كيارا_والله ما هسظيبك 
ديلارا استخبت ورا سمر وطلعت لسانها ل كيارا
كيارا بغض. ب_تعالي هنا يا ديلارا 
ديلارا_تؤتؤ مث جايه
كيارا _طفله
ديلارا _طلعت لها لسانها منا عارفه اني طفله مث عاكبك(مش عاجبك) 
كيارا_اعدلي لسانك للي هقط. عهولك ده
ديلارا اتحو. لت ل ثعب. ان ولفت حوالين كيارا
ديلارا _للي عندك اعمليه يا قطه
كيارا مسكت ديلارا من رقب. تها وبقا لسانها طالع وبر. قت بعنيها جامد وبتهز ديلها في الهوا
ديلارا_سيبيني يا مجنو. نه هتمو. تيني
كيارا_اتأسفي الاول
ديلارا_يا بت هلد. غك في عنيكي اعم. يكي
كيارا_شايفه يا ماما سمر قلة اد. بها
سمر_احترمي اختك يا ديلارا عيب كده
ديلارا بنظرة ثعبا. ن برئ_هو انا عملت حاجه يا مامتشي
سمر_انتي ملاك يا قلب امك مبتعمليش حاجه 
ديلارا_شوفتي يا انسه كيارا حتى مامتشي بتقول عليا ملاك اهو سيبيني بقا
ساره_خلاص يا كيارا سبيها دي مش هتاخدي معاها حق ولا باطل بقلمي هيام
كيارا رمت ديلارا ع الارض اول ما وقعت رجعت لشكلها الطبيعي
ديلارل ماسكه ضهرها وبتتو. جع
ديلارا_اه يا غضرو. في يا انا يامه روحي يا كيارا يابنت ام كيارا يقعدلك في عيالك
كيارا_انا مش متجوزه يا هب. له
ديلارا_طب وسعي بقا كده لما اروح اغير هدومي
فاروق نازل من ع السلم 
فاروق_على فين يا شعنو. نه
ديلارا_اي العيله للي مفيهاش حد بيحتر. مني دي طالعه يا عم اغير هدومي
فاروق بصد. مه_عم هي قالتلي عم
ساره بضحك_تعالى يا حبيبي هو في حد بياخد ل ديلارا على كلام
ديلارا طلعت لبست بنطلون ابيض وبلوزه سماوي وكوتش ابيض ورفعت شعرها ديل حصان كانت قمر بنت اللذ. ينه  حد. فت لنفسها بوسه في الهوا ونزلت
ديلارا_كيارا انا لاقيتك مخرجه نفس الطقم مرتين اخدت منهم واحد
كيارا_احنا مش اتفقنا نعمل ماتشنج مع بعض 
ديلارا _خلصانه يا باشا اطلعي البسي بقا
فون فاروق رن
فاروق_الو نعم يا اسطا عوض
_
فاروق_ اه افتح البوابه ودخلهم 
فاروق_الضيوف وصلوا 
خرج فاروق وساره عشان يستقبلوا الضيوف
فاروق _اهلا اهلا عادل باشا نورتني يا راجل
عادل_اهلا بيك يا فاروق بيه احب اعرفك انجي مراتي والقائد امير النجار مخابرات عامه اخو المدام وابن عمي طبعا
فاروق _اهلا اهلا شرفتوني 
امير_الشرف لينا يا فاروق بيه
ساره_اتفضلوا جوه
زين_مامي مامي انتوا مث عيفتوهم بيا
ديلارا من وراهم_احنا عارفينك عز المعرفه يا استاذ زين 
زين_مث انتي المذه للي خيجتني من البحي امبايح(مش انتي المزه للي خرجتيني من البحر امبارح) 
انجي_ولد عيب 
ديلارا_قربت من زين سيبيه يا مدام انجي لسه صغير وبعدين ايوه يا سيدي انا المزه للي خرجتك من البحر
زين_انتي حلوه اوي
ديلارا_ميرسي انتي للي عيونك حلوين وبعدين احنا هنقضيها كلام ع الباب تعالوا اتفضلوا العائلتين اتجمعوا وسلموا على بعض 
وقعدوا يتكلموا ويهزروا وامير عينه منزلت من على ديلارا
زين بيشد بنطلون ديلارا لتحت وهي بترفعه لفوق_اي يابني عاجبك البنطلون اقلعهولك
زين_لا مث عايذ البنطلون بث انتي اذاي في منك 2تو
كيارا بضحك_لا يا استاذ زين احنا توأم يعني انا كيارا وهي ديلارا
زين_بث انا كده مث هعيفكوا من بعض انتوا ثبه بعض ولابثين زي بعض 
سمر_والله يابنتي ولا احنا بنعرفهم من بعض 
كيارا_انا هقولك الفرق للي بيني وين ديلارل وده للي هتعرفنا منه انا هاديه شويه لكن ديلارل بتحب تتكلم وهتزر كتير وتعمل مقالب
ذين_اوف انا كده بيضوا اتلغبطت
امير_تعالى يا استاذ زين وانا هقولك على فكره تعرفهم من بعض
زين اي هي
امير_تعالى معيا عن اذنكوا هنخرج بره ونيجي
______بعد مرور عشر دقايق________
امير_هاااا ياسيدي عجبتك الفكره
زين_جميله خالص
انجي_كنتوا فين
زين_انا ومييو جيبنا اتنين بيوش واحد بحيف Kكيايا وواحد تاني بحبف Dديلايا وبكده انا سهل اعيفهم من بعض 
زين اخد البروش من.. امير ووقف قدام كيارا وديلارا
زين_انذلوا هنا انتوا كباي اوي
ديلارا بمشاغبه_لا يا استاذ زين احنا مش كبار انت للي صغير
كيارا وديلار نزلوا لمستوى زين وزين شاور بصباعه انتي ديلايا
كيارا بضحك_لا انا مش ديلايا
ديلارا_بت متتريقش على اسمي
كيارا_انا متريقتش زين للي اتريق
كيارا_انا كيارا يا زين ودي ديلارا
زين علق الحروف على بلوزات كيارا وديلارا
سمر_الله يجبر بخاطرك يابني اخيرا كده هنعرفهم من بعض 
ديلارا_بتكلم نفسها امم عايزين تعرفونا من بعض عشان معرفش اعمل فيكوا مقالب تاني بس سهله جدا دي كده احلوت اوي
فاروق_اي رايكوا نطلع نشوي ع البحر
امير_دي فكره ممتازه جدا
العيله كلها خرجت ع الشاطئ وجهزوا الشوايات واللحمه والجو كان جميل والوقت عدى ما بين هزار وضحك وشقاوة ديلارا وزين وانجي قربت من كيارا وديلارا وبقوا اصحاب واليوم عدى على الجميع بسلام وكان في وعد بتكرار الزياره من تاني 
الليل عدى على ابطالنا ما بين دقة قلب وحب جديد وفرح وراحه وللي مكنش في باله حاجه ويا ترى بكره مخبي اي لابطالنا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عارفه اني اتأخرت جامد بس اعذروني فوني كان بايظ ده بارت صغنون اد كده تصبيره لو سمحتي يجميل بلاش كومنتات سلب. يه وياريت نراعي ظروف بعض والكلمه الطيبه حسنه
_______________________________________
_هو ممكن الانسان يحب حد من اول نظره من غير ما يعرف عنه حاجه؟؟؟ 
كنا قاعدين قدام البحر انا وكيارا بنراقب موج البحر وقد اي مش بيفضل على حاله قطع الصمت للي ما بينا سؤال كيارا رديت عليها وانا عيني لسه ع الموج 
ديلارا_تعرفي يا كيارا ان الحب ده اجمل شعور ممكن الانسان يحس بيه الحب بييجي يخبط على بابنا من غير استئذان ممكن يكون قدامنا من سنين طويله ومناخدش بالنا منه وممكن ييجي من اول نظره لشخص معين منعرفوش. الحب ده شيئ معقد مش مفهوم بس تقدري تحددي انتي فعلا حبيتي واللا لا من دقة قلبك
كيارا_من دقة قلبي؟؟ ازاي مش فاهمه 
ديلارا_انا اقولك يعني مثلا الشخص للي انتي بتحبيه تعرفي انك بتحبيه ازاي لو عينك لمحته تلاقي قلبك بيدق يدق يدق بسرعه اوي تحسي احساس غريب لكنه جميل احساس عمرك ما حسيتي بيه قبل كده  ولا بتحسي بيه مع اي شخص تاني غير هو شخص معين بس فهمتي
كيارا_مكنتش اعرف انك فيلسوفه كده
ديلارا_عشان تعرفي بس اني جوايا مواهب مدفونه يبنتي
كيارا_طب ياريت تفضل مدفونه متخرجيهاش
ديلارا_حبتيه
كيارا بتوتر_هو مين
ديلارا بتنهيده _امير
كيارا_مش عارفه بس في المرتين للي قابلته فيهم حسيت باحساس غريب اوي عيني مبتنزلش من عليه قلبي بيدق ليه بطريقه غريبه مش مفهومه بحب اشوفه دايما
ديلارا_اخر مره كان موجود عندنا فيها سمعت ضربات قلبك كإنه هيخرج من مكانه لسه مكملتش كلامي لاقيت للي واقف ورانا
زين_كنت عايف اني هلاقيكوا هنا
ديلارا_زيزو اي للي جابك هنا
زين_كنت عايز اقعد معاكوا واستإذنت مامي اني اجي لكن هي وبابي في مشوار ف جيت مع خالو مييو
امير_انا اسف اني اقتحمت خصوصيتكوا لكن اعمل اي ل زين
كيارا_عادي ولا يهمك اتفضل اقعد معانا 
زين_يووووه
كيارا_في اي يا زين
زين_انتوا قلعتوا البيوشات للي جيبتهالكوا عشان اعيفكوا كده مث هعيفكوا تاني
ديلارا بضحك_مش مهم تعرفنا من بعض احنا الاتنين واحد 
امير هرش في راسه وهو بيقول_ الصراحه هو عنده حق انا كمان مش بعرفكوا من بعض 
ديلارا_بغمزه وانت عايز تعرفنا من بعض ليه يا سي امير بقلمي هيام
امير_طبيعي اني لازم اكون عارفكوا من بعض عشان اكون عارف انا بتكلم مع مين 
ديلارا_وجهت نظر برضو 
كيارا_طب اي رأيك تخمن مين فينا كيارا ومين فينا ديلارا
امير بتشتت_انتي كيارا وانتي ديلارا
كيارا وديلارا بصوا لبعض باستغراب انه ازاي عرفهم
ديلارا_لا غلط انا كيارا وهي ديلارا
امير_برفعة حاجب لكن انا متأكد من للي انا قولته متحاولوش تلغبطوني ده قائد في الجيش يعني افهمها وهي طايره
كيارا_ عندك حق يا سيادة القائد وتخمينك مظبوط ديلارا للي بتحب تهزر
كيارا_يعني طلعت انا دلوقتي الشر. يره يرضيك كده يا زين
زين_لا ديلايا حلوه ديلايا حبيبت ذين
ديلارا باقتضاب_الله الوكيل يا زين انت كرهت. ني في ام الاسم ده
زين ببراءه_ليه انا معملتث حاجه 
ديلارا_طب بقولك اي يا زيزو تيجي نجيب حجات حلوه
زين_اه عايذ ذبادو
ديلارا_خلصانه يباشا
امير_طب استنوا هنيجي معاكوا
ديلارا_لا متشكرين يا حضرت القائد انا عايزه امشي انا وصاحبي لوحدنا صح يا صاحبي
زين_ثح
كيارا ابتسمت وفهمت ان اختها عملت كده عشان يكون في مساحه بينها وبين امير ويقدروا يتكلموا
امير_تعرفي انك جميله اوي
كيارا اتكسفت ورجعت خصله شارده من شعرها ورا ودنها ردت  بابتسامه_ميرسي
امير_انتي وديلارا توأم متطابق في كل حاجه 
كيارا_تقريبا احنا نفس الشكل ونفس الصوت لكن كل واحده فينا ليها شخصيه مختلفه
امير_ده واضح انتي شخصيتك هاديه وخجوله بعض الشيئ لكن ديلارا شقيه وشخصيتا قويه
كيارا_انا وديلارا بنكمل بعض 
امير_البحر حلو اوي
كيارا_اه لكن الموج عالي وممكن يغر. ق
امير_مش مهم بس المغامره اهم
امير_نزل البحر وكان الموج عالي اوي
كيارا_امير انت بتعمل اي اخرج الموج عالي اخرج يا مجنو. ن
امير مردش عليها  وفجأه  لاقيته بيستنجد امير بيغر. ق و ديلارا مش موجوده طب اعمل اي اعمل اي مكنش في وقت للتفكير ومكنش ينفع اسيبه يغرق نزلت البحر من غير تردد وحاولت تتحكم في حركة الامواج كيارا وقفت وقرأت تعويذه معينه السما بقا شكلها غريب والغيوم بقت سودا جدا والهوا بقا شديد الموج بدأ يهدى والميه بدأت تطلع لفوق وفوقها امير. كيارا رجعت الشاطئ والموج وراها وفوقه امير الامواج نزلت امير ع الشاطئ وكيارا قعدت جمبه حاولت تفوق فيه وفجأه لقيته فتح عنيه
امير بذهول_اي للي حصل دلوقت 
كيارا بتوتر _حصل اي انا مش فاهمه حاجه 
امير_كيارا انتي ازاي اتحكمتي في الامواج كده وازاي قدرتي ترفعي وتنزلي الميه بحركه منك 
كيارا_اي التخاريف للي انت بتقولها دي. تقريبا انت شربت مايه مالحه كتير ف اثرت على مخك
امير مسك ايد كيارا وقربها منه وشه بقا في وشها وانفاسهم متقاربه جدا
كيارا_امير لو سمحت سيبني مينفعش للي انت بتعمله ده
امير_مش هسيبك غير لما افهم في اي انتي واختك مش طبيعين امبارح كنت خارج الجنينه اشرب سيجاره لمحت ديلارا وهي واقفه لاقيت عنيها لونها احمر غريب جدا وفي خفاش واقف على كتفها واول ما قربت منها عنيها رجعت طبيعيه قولت يمكن بتخيل لكن النهارده انا متأكد اني مكنتش بتخيل لاني مكنتش بغر. ق انا قائد في الجيش يا ديلارا يعني متدرب كويس ع السباحه والعوم ف اكيد مش هغر. ق بالسهوله دي
كيارا بصت في عيون امير بتركيز وعيونها اتحولت للون الاحمر وكذلك عيون  امير....كيارا حذفت جزء من ذاكرة امير عشان ميفتكرش للي حصل كيارا اه ممكن تكون حبت امير لكن مش مستعده انها تخا.طر بحياتها هي واختها وامير فجأه اعصابه سابت ومقدرش يتمالك نفسه ورجله خا. نته وو. قع ع الارض
/////////////////////////////
ديلارا_ها يا أستاذ زين اتبسطت
زين بفرحه_جدا جدا وكمان حبيت ميني وميكي ماوث الكبار اوي دول 
ديلارا _خلاص ياعم بكره نخرج انا وانت ونروح الملاهي 
زين_الله انا بحب الملاهي اوي
ديلارا لمحت امير نايم ع الشاطئ وكيارا جمبه
ديلارا_كيارا امير ماله وليه نايم كده
كيارا_كان في البحر والموج كان عالي وشرب مايه مالحه كتير انقذته وتقريبا مغمى عليه لكن متقلقيش شويه وهيفوف
يتبع........ 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
مالك يابنتي ما تتهد. ي بقا خيالتيني رايحه جايه. جايه رايحه في اي
(بعصبيه) 
ديلارا_في اي يا بجاحتك يا شيخه يعني مش عارفه في اي
كيارا_هيكون في اي يعني خلاص للي حصل حصل وانا مسحت لامير الذاكره دي وخلصنا
ديلارا_لا يا شيخه والموضوع انتهى بالسهوله دي
كيارا_والله انتي اخر واحده تتكلمي هو انا للي كنت بحاول اسيطر على عقل الخفاش وامير شافني
(بتوتر) 
ديلارا_منا.. انا.. 
كيارا_انتي اي ياست ديلارا كل الحكايه انك مش هتكبري ابدا ولا هتعرفي تشيلي مسؤوليه مليون مره بابا قال طول ما في ناس موجوده مينفعش تستعملي قوتك غير للضروره فقط او لو في خطر لكن انتي انسانه مستهتره وكل ده بسببك انتي
ديلارا_اووووف خلاص انتي هتعمليلي محاضره 
كيارا_هوووووش اسكتي اي الصريخ للي تحت ده تعالي بسرعه
//////////////////////////////////////////////////////
ساره_فاروق في اي مالك
فاروق_م. ش مش عارف يا ساره حا.. حاسس بحاجه غريبه ااااااااااااه ابعدي يا ساره
(فاروق عنيه اتحولت للاحمر وودانه بقت طويله وجسمه بقا ضخم وطلع ليه قرون شكلها مخي. ف وانيا. به برزت ولعابه بينزل من بؤه بس مش مجرد لعاب ده د. م والشعر بقا مالي جسمه شبه الحيو. انات 
ديلارا_بابا بابا في اي ايه للي بيحصل
كيارا_واقفه مصدومه من منظر ابوها ومش عارفه تتصرف ولحسن الحظ ان سمر مكنتش موجوده لانها نزلت منطقتها تطمن على احوال شقتها
ديلارا_بابا بابا اهدي لو سمحت
فاروق_ماسك راسه من كتر الصداع ومش قادر يسيطر على غضب. ه ابعددددددددددده فاروق مقدرش يتمالك نفسه ووقع اغمى عليه وجسمه رجع لطبيعته البشريه من تاني ساره جريت عليه وحاولت تقومه لكن مقدرتش لوحدها كيارا وديلارا ساعدوها وطلعوا فاروق اوضته
كيارا _ماما تعالي نخرج عشان يرتاح
ساره هزت راسها بالموافقه وخرجت معاهم
ديلارا _ماما لو سمحتي ممكن تفهمينا اي للي بيحصل مع بابا 
(بتنهيده) 
ساره_فاروق وعماد لما كانوا بيتخا. نقوا وابوكم اتل. عن هو فقد جزء كبير من قوته لدرجة انه بقا زيه زي البشر لكن مخسرش كل صفات مصاصي الد. ماء كل 100سنه بيمروا من عمر مصا. ص ال. ماء في الايام القمريه قوته بتتجدد وبتحصل حاجه غريبه مش مفهومه ممكن يتحول ل ذئب ممكن قوته ترجع ممكن يروح في سبات عميق الله اعلم على حسب حالته ده كل للي فاروق قاله 
ديلارا_طب والعمل احنا هنسيب بابا كده
كيارا_احنا لازم نروح العجوزه هي للي هتقولنا ع الحل
___________________________________
ديلارا_شكلها مش موجوده في القصر
كيارا_تعالي معايا
(كيارا و ديلارا فتشوا القصر بالكامل لكن العجوز مش موجوده) 
(كيارا بعصبي. ه قعدت تكس. ر في كل حاجه حواليها_
كيارا_لا لا مستحيل هي لازم تظهر مش وقته خالص انها تختفي
(ديلارا خافت من كيارا لانها اول مره تشوف اختها في الحاله دي ديلارا قربت منها وحطت ايديها على كتفها) 
ديلارا _كيارا اهدي اكيد هي موجوده هنا وهنلاقي حل احنا ممكن نوصلها عن طريق التخاطر(التخاطر يعتبر شرك بالله) بقلمي هيام 
كيارا_اهدي  احنا هنغمض عنينا ونحاول نعرف مكانها او نوصلها 
(كيارا وديلارا غمضوا عنيهم وحاولوا يعرفوا مكان العجوز _كيارا وديلارا شافوا العجوز محجوز. ه في ضندوق ازاز كبير وفي مايه مفتوحه في الصندوق لكن بتنقط نقط بسيطه والعجوز محبوس. ه وبتحاول تخرج لكن مش عارفه ولو فضلت اكتر من كده الصندوق هيتملي مايه وهتمو. ت) 
ديلارا _اي المكان ده وليه العجوز محبوس. ه كده 
كيارا_مش عارفه انا هتجن. ن وازاي هنوصلها  
ديلارا_اكيد المكان ده موجود في العالم ده اكيد هي قريبه من هنا مش بعيد تعالي ورايا
يتبع..... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كيارا_هشششششش امشي بهدوء
ديلارا_امشي بهدوء ازاي انا مر. عوبه انتي مش شايفه المكان عامل ازاي
(كيارا و ديلارا كانوا ماشيين في الغابه القريبه من القصر كان الشجر كبير وكثيف جدا وصوت البوم والخفافيش كان مخي. ف والجو ضلمه) 
_كيارا انتي عارفه انتي واخدانا على فين
ده كان صوت ديلارا للي متبته في دراع كيارا وبتبص حواليها بخوف
كيارا_ديلارا اهدي انا مش عارفه المنطقه هنا كويس لكن متأكده ان العجوز في المكان ده 
ديلارا_الجو بقا ضالمه اوي مبقتش شايفه حاجه 
كيارا_حولي عنيكي وانتي هتشوفي مش محتاجه ذكاء دي كمان
ديلارا_انتي صح انا مش عارفه انا غبيه ليه النهارده 
كيارا باستهزاء_انتي اكتشفتي انك غبيه النهارده بس
ديلارا_ثانكس جود انا عارفه من زمان بس بلاش تجرحيني كده
كيارا_هوووووووش اي النا. ر للي هناك دي
ديلارا_اكيد في حد موجود هنا
كيارا_تعالي ورايا بس بهدوء
(كيارا وديلارا قربوا من مكان النا. ر وكان في ناس شكلها غريب هما مش ناس ومش حيوا. نات دول اقزام وجسمهم مليان شعر شبيه بالحيوا. نات ومولعين نا. ر كبيره وبيلفوا حواليها كإنهم بيحتفلوا) 
ديلارا_كيارا الحقي العجوز هناك
كيارا_شوفتهم لكن مش هينفع نه. جم عليهم عددهم كبير جدا واحنا لسه مدرسناش قوتهم ولا نعرف هما يقدروا يعملوا اي بقلمي هيام 
ديلارا_طب والعمل دلوقتي 
كيارا_لازم خطه 
_محتاجين مساعده يا أنسات
(كان صوت امير للي كان نايم فوق فرع الشجره وحاطط رجل على رجل) 
ديلارا بصدمه_امير
امير_وحشتوني والله يا بنات
كيارا_انت ازاي جيت هنا
امير_مش مهم ازاي جيت المهم هننقذ العجوزه ازي
كيارا_انت ازاي عرفت الحجات دي كلها
امير_مش مهم عرفت ازاي ومش مهم جيت ازاي المهم هنعمل اي دلوقتي 
ديلارا_طب انزل عشان نعرف نتكلم
امير_ها يستي قولي
______________________________________
عادل بعصبيه_اخوكي ده مجنو. ن ازاي سيبتيه يخرج
انجي_انت عارف امير كويس يا عادل محدش بيقدر يقف قدامه او يكسرله كلمه
عادل_اخوكي هيضيعنا
انجي_قدره مربوط بقدرها وانت عارف ان امير مش هيبعد عنها
عادل_عارف اني مش هقدر عليه لكن مينفعش يظهرلها دلوقتي مينفعش يعرفوا الحقيقه فاروق سكت ومقدرش يتكلم عشان ده كان اختياره وهو للي كتب قدر بنته بإيده لكن معتقدش انها هتوافق بيه 
انجي_امير بيحبها بجد واكيد هتسامحه على كل للي حصل زمان وبعدين للي حصل امير ملوش ذمب فيه هو قدر ومكتوب يا عادل بقلمي هيام
عادل_ربنا يجيب للي فيه الخير
______________________________________
كيارا _زي ما اتفقنا انتي وامير هتشتتوا انتباههم وانا هنقذ العجوز
امير_ديلارا حولي عنيكي وطلعي انيا. بك الاقزام مش ساهلين ولو وقعنا في ايديهم مش هنعيش ثانيه واحده 
ديلارا_دول كتير هنخلص عليهم ازاي 
امير_ديلارا استعملي سرعتك وركزي والفر. يسه للي هتقع في ايديك اغر. زي انيابك في رقبتها خلصي عليها فهماني
امير_اهلا اهلا بالحلوين ايده هو ينفع يكون في احتفال من غير ما اكون معزوم فيه اخص انا كده زعلان
الاقزام كلها قربت من امير وشكلهم مش يبشر ب أي خير امير فجأه مبقاش موجود وقعد يلف حوالي الاقزام هو و ديلارا بسرعه رهيبه جدا واتشكلوا على هيئة دايره الاقزام في النص وامير وديلارا حواليهم الاقزام بدات تدوخ _امير و ديلارا انتهزوا الفرصه انهم شبه مش في وعيهم وقضوا عليهم مفيش ولا واحد فيهم بقا عايش 
كيارا حاولت تفتح الصندوق الازاز لكن مش عارفه 
امير_اي يا كيارا مخرجتيهاش ليه
كيارا_مش عارفه الصندوق مش بيتفتح ولا الازاز بيتكسر
العجوزه_امير الصندوق مش هيتفتح غير بضوافرك
امير_حاول يكسر الصندوق بضوافره لكن مفيش فايده
العجوزه_امير ركز معايا وحاول تخرج ضوافرك كامله ودخل ضوافرك بين حدود الازاز وبعضها وحاول تفصلهم عن بعض 
امير دخل ضوافره بين الازاز وحاول يفصلهم عن بعض لكن الازاز كان قوي جدا امير عروق رقبته كانت شويه وهتخرج من مكانها ووشه بقا احمر جدا وخلاص مبقاش قادر وفي اخر لحظه قدر فعلا يفتح الصندوق..... العجوزه وقعت في الارض ومكنتش قادره تاخد نفسها ديلارا وكيارا سندوها وقوموها
ديلارا_ممكن بقا تفهمينا ايه للي بيحصل وازاي امير موجود هنا وبابا بيحصلوا اي
العجوزه_اهدي يا ديلارا يا بنتي نوصل للقصر الاول وهفهمك كل حاجه
يتبع........ 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ديلارا_لا والنبي سمعيني تاني كده انتي قولتي اي انا اتجوز امير 
العجوزه_اهدي يا كيارا مفيش حل غير كده امير بس للي يقدر يرجع فاروق لحالته الطبيعيه 
ديلارا بصت لاختها وشافت الكسر. ه في عنيها لانها عارفه بحبها ل أمير
ديلارا_على جث. تي ده يحصل
أمير ببرود_خلاص سيبي ابوكي يمو. ت
ديلارا بعصبيه مخي. فه عنيها اتحولت للون الاحمر وطالع منها نا. ر وانيا. بها برزت وجسمها بقا ضخم وبصوت جحو. دي قالتله
ديلارا_لو سمعت صوتك هد. فنك مكانك انت فاهم وفجأه اختفت
كيارا بانكسار_يعني مفيش حل تاني لعلاج بابا
العجوز بوهن_للاسف يابنتي مفيش لما ابوكي ساب المملكه وعماد اتل. عن كان لازم حد يمسك الحكم عشان العشيره متتد. مرش وامير اتوج وبقا الملك وبما ان هو بقا الملك يعني الدم للي بيجري في عروقه دم ملوك والملوك بس بيكون عندهم القدره انهم يشفوا أي مريض والسيطره على قوة الشخص للي قدامه
كيارا_بس بابا مش مر. يض ماما قالت ان دي اعراض طبيعيه بتحصل لمصاص الد. ماء كل 100سنه
العجوز_ساره عندها حق لكن للي ساره متعرفوش ان في الوقت ده مصاص الد. ماء بتكون قوته مش طبيعيه ف بالتالي مش بيقدر يسيطر عليها ومن هنا تبدأ مرحلة التحول بقلمي هيام
كيارا_تحول؟؟؟؟ 
العجوز _اه يا كيارا تحول مصاص الد. ماء ممكن يتحول لو. حش ومن هنا ممكن يق. ضي على نفسه لانه مش متحكم في قوته ولاز أمير يعض فاروق عشان التحول يكون كامل ويرجع مصاص دما. ء عادي
كيارا_طب ليه يا أمير شرطك الوحيد انك تتجوز ديلارا
أمير_عشان بحبها
هنا كيارا تجزم انها سمعت تكسي. ر قلبها لأشلاء
كيارا_لكن ديلارا مش عايزاك يا أمير ازاي هتتجوزها غصب عنها
أمير_أنا مستحيل اغصبها على حاجه هي مش عايزاها لكن ده شرطي الوحيد ده لو حياة فاروق تهمكوا وفجأه أمير اختفى من المكان
العجوز_كل دقيقه بتعدى فيها خط. ر على حياة فاروق يا كيارا يا بنتي
كيارا_طب قوليلي أعمل اي ديلارا مستحيل تعمل حاجه هي مش عايزاها
العجوز_المكتوب ع الجبين لازم تشوفه العين يا بنتي
_____________-----------______________
كيارا _قاعده هنا لوحدك ليه
ديلارا كانت في الغابه و متحوله لخفاش ومعلقه نفسها في شجر 
ديلارا_.......... 
كيارا_اي مش عايزه تردي عليا
ديلارا_ابعدي عني دلوقتي 
كيارا بضحكه مكسوره_ازاي أبعد عنك هو أنا ليا غيرك
كيارا نزلت على الارض ورجعت لطبيعتها البشريه وضمه رجليها لبعض وراسها بين رجليها ودموعها نازله على خدها
ديلارا_أنا مش عايزه اخسرك
كيارا_ومين قالك انك هتخسريني 
ديلارا_أنا لو موافقتش على شرط أمير هخسر بابا ولو وافقت هخسرك انتي 
كيارا ربتت على كتف اختها وهي بتطمنها
كيارا_متقلقيش عليا حبي لأمير ممكن يتمحي مع الأيام لكن مينفعش نخسر بابا يا ديلارا
ديلارا_ازاي عايزاني اعيش مع واحد اختي قلبها معاه انتي اتجنن. تي
كيارا_لا متجنن. تش بس عايزاني اعمل اي اقف اتفرج على بابا وهو بيروح مننا وبعدين أمير محبنيش أمير حبك إنتي 
ديلارا_بس انا محبتوش 
كيارا_لازم توافقي يا ديلارا مش قدامنا حل تاني
________________________________
انجي بعصبيه_انت اي يا أخي للدرجادي مبقاش عندك ضمير ولا اخلاق من امته وانت كده
أمير_يا انجي اسمعيني بس
انجي_اسمع اي يا جناب الملك عايزني اسمع اي قولي.... اسمع ان اخويا للي المفروض ملك العشيره للي بيحمي العشيره كلها للي المفروض يحمي العشيره دي لو على رقبته يبتذ واحده انها تتجوزه يا اما يسيب ابوها يمو. ت بقلمي هيام 
أمير_انجي متنسيش اني اخوكي ومتنسيش اني الملك
انجي_بسخريه ملك اي للي يثبت انك ملك وحتى لو فعلا زي ما بتقول انك الملك انا اختك الكبيره وصوتك ده ميعلاش عليا انت فاهم
 ده العدل والتضحيه من سيمات الملوك يا جناب الملك
أمير_يا انجي افهميني
انجي_انا مش هفهم حاجه وتروح ل ديلارا حالا وتنهي كل السخافات للي انت قولتهالها وتعمل واجبك ناحية فاروق يا حضرت الملك
أمير_وانا مش هعمل غير للي انا عايزه وبس يا انجي فهمتي
______________________________________
فاروق كان نايم ع السرير وساره قاعده على كرسي جمب السرير وسانده راسها ع السرير ونايمه خافت ان فاروق يقوم ويحتاج حاجه 
فاروق ابتدى يفتح عنيه ويملس على شعر ساره براحه 
فاروق بصوت متق. طع_سا.. ساره سا.. ره
ساره فاقت على صوت فاروق بخضه
ساره_فاروق حبيبي محتاج حاجه انت كويس
فاروق_اش.. اشرب
ساره_من عنيا ثواني
ساره ساعدت فاروف انه يقوم وشربته
فاروق عنيه اتحولت للاسود والشعر الغزير اكتسح جسمه واتحول لخفاش لكن خفاش ضخم هو شكل الخفاش لكن بجسم و. حش
ساره خافت من منظر فاروق ورجعت بضهرها لورا فاروق كان ساعتها في عالم اللا وعي ومش عارف هو بيعمل اي فاروق كان بيقرب على ساره شويه بشويه وفجأه هجم عليها
ساره_ااااااااااااااااااه لااااااا يا فاااااااااروق
______________________________________
العجوز_هاا يا ديلارا يا بنتي اخدتي قرارك واللا لسه
ديلارا_اه 
أمير_وانا سامع اتفضلي
ديلارا_انا موافقه اتجوزك يا أمير لكن بشرط
امير_شرط
ديلارا_ايوه شرط مسمعتش
امير_واي هو شرطك بقا يا ست ديلارا متشوفنيش ولا تقابلني بعد ما نتجوز غير لما تنقذ حياة بابا الاول وبعدها اعمل للي انت عايزه
امير_للدرجادي مش حباني ولا حبه قربي يا ديلارا
ديلارا_والله ده للي عندي
امير_وانا موافق اعملي حسابك المأذون هيكون عندك الليله
ديلارا_متجيش معاه
امير_لا انتي بتهزري بقا
ديلارا_لا مبهزرش انت جهز العقد مع المأذون وامضي عليه وابعته انا كمان همضي عليه وخلصنا
امير_وانا اي للي يضمنلي 
ديلارا_اول مره اشوف ملك بالغباء ده والله 
امير بعصبيه_ديلارا احترمي نفسك
ديلارا _انت ناسي يا جلالة الملك ان اول ما يكتب عقد الجواز بتظهر دايرة الجواز على معصم الايد للزوجين وساعتها هتعرف انا مضيت واللا لا
امير_تمام يا كيارا وسابها ومشي
يتبع.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فاروق هج. م على ساره ولسه هيغر. ز- أنيابه في رقبتها أمير جه من ضهره وزقه بعيد عن ساره
أمير بزعيق_اخرررررررجي برررررره
ساره بخوف_ببس بس فاروق
أمير_قوووووولتلك اخر.. أمير لسه مكملش كلامه كان فاروق شايله حدفه في الحيطه ساره شافت كده هربت بسرعه ومبقتش عارفه تعمل ايه أمير في غمضة عين اختفى فاروق كان هيتجنن هو سامع صوت نفسه اكن مش شايفه أمير كان في السقف فوق فاروق بالظبط أمير هج. م على فاروق وحاول يثبت راسه عشان يعض. ه من رقبته لكن فاروق كان شر. س جدا أمير أنيا. به برزت وعيونه. بقت. حمرا جداا لدرجة تخوف وضوافره بقا شكلها كبير ومرع. ب أمير غر. ز ضوافره في ضهر فاروق وز. قه في الحيطه وهنا أمير انتهز الفرصه وعض. ه من رقبته وبقا يمص د. مه فاروق كان خلاص بيطلع في الرو. ح وهيمو. ت أمير كان مستمتع جدااا بشربه للد. م أمير مهما كان مصاص دما. ء وغريز. ته قويه جدا لكن فاق قبل ما فاروق يمو. ت تحت إيده فاروق وقع على الأرض وجسمه رجع طبيعي من تاني أمير شال فاروق حطه ع السرير وبقا ينده على ساره بقلمي هيام ساره من خو. فها كانت مستخبيه في الجنينه لكنها اول ما سمع أمير وهو بينده عليها طلعت جري
أمير_سااااااااااره
ساره فتحت باب الاوضه ودخلت وهي مرعو. به
ساره_نن نعم
أمير بينهج ومش قادر يتكلم لإنه عمل مجهود كبير وده استنفذ من طاقته جامد
أمير_هوو هو بقا كويس دلوقتي ورجع لطبي.. اخد نفس وكمل لطبيعته هو ببب بس محتاج انه يرتاح سيبيه وهو هيفوق لوحده أمير كان حرفيا مش قادر وكان هيقع لكن سند على الحيطه ساره جريت عليه
ساره_انت كويس تحب اساعدك
أمير_متشكر خللي بالك من فاروق 
ساره لسه هتتكلم لقت أمير اختفى
______________________________________
في القصر
كيارا بتوتر_طط طب لو أمير عرف ده مش بعيد يقت. لنا
انجي بلعت ريقها بخو. ف وهي حاطه ايديها حوالين رقبتها_يق يقت. لنا اي يجماعه استهدوا بالله أخويا مجنو. ن اه لكن مش لدرجة القت. ل
ديلارا اتكلمت وبوقها مليان أكل_بس الموز ده طعمه حلو
كيارا_حدفتها بالمخده وهي بتقولها
كيارا_يا برودك ياشيخه وليكي قلب تاكلي وبعدين انا مش قولتلك متتكلميش وانتي بتاكلي يا جا. يفه
ديلارا_الله وانا اعملكوا اي يعني 
انجي_كله بسببكوا منكوا لله يا بعده
ديلارا_في ايه يا حجه انجي استهدي بالله احنا عملنا اي يعني
انجي_لا معملناش حاجه خالص كل ما في الأمر إننا خلينا هاكي يبصم مكان حضرتك يعني كده أخويا متجوز كل. ب وياريته انثى يعني انتي متخيله انا عملت اي في أخويا
ديلارا_يا نهاااار الوان يعني كده أمير متجوز كل. ب لاااا مش قادره 
كيارا_اكتمي بقا هتودينا في داهي. ه بس انا عندي سؤال يا إنجي هو الجواز ده كده جواز صحيح 
انجي_لا طبعا مش صحيح هو كل ما فيها ان عقد الجواز عندنا لازم يتمضي ويتبصم من الطرفين اللي هيتجوزا وايا كان مين ماضي مش هتفرق لكن البصمه هي للي بتظهر دائرة الجواز للي بتكون في معصم الزوجين ده زي اثبات ان الشخص ده متجوز زي خاتم الجواز عندكم كده لكن في حالة أمير دي هو هيظهرلوا ختم الجواز في إيديه لكن بمجرد انه يقت. ل هاكي الختم هيختفي 
كيارا_طب ما يقطع عقد الجواز اسهل
انجي_مينفع حتى لو حاول يقطعه مش هيتقطع لإنه كده بيكون متحاوط بتعويذه سحر. يه محدش يقدر بفكها او يقطع العقد غير لما الطرفين يمضوا عقد الطلا. ق أو واحد من الطرفين يمو. ت بقلمي هيام
______________________________________
عند العجوزه في القصر
أمير_هي فين
العجوزه_للي بتدور عليها مش هنا يا أمير
أمير مكنش قادر يقف على رجله وكان بينهج بطريقه غريبه
العجوزه_بدل عارف انك هتت. عب كده لما تنقذ حياته ليه عملت كده
أمير_مقدرتش أشوفها موجو. عه على أبوها مقدرتش اشوف دمو. عها أنا مستعد اعمل أي حاجة عشان هي تكون سعيده حتى لو على حساب نفسي 
العجوزه_بما إنك بتحبها الحب ده كله ليه بتعذ. ب نفسك وتعذ. بها معاك
أمير_مش عارف حاسس إنها.... 
العجوزه_إنها ايه يا أمير
أمير_مش عارف 
العجوزه_إنت بتحبهم الإتنين
أمير بتوتر_لا طبعا اي للي انتي بتقوليه ده
العجوزه_أنا بقول للي أنا شايفاه
أمير_انتي عارفه ومتأكده كويس إني بحب كيارا
العجوزه_أخيرا اعترفت أومال ليه كنت عايز تتجوز ديلارا يا أمير
أمير_كنت عايز اسمع منها إنها بتحبني كنت عايزها تمنعني كنت عايزها تاخد خطوه واحده بس
العجوزه_ و ليه إنت متاخدش الخطوه دي وتعترفلها 
أمير_خايف 
العجوزه_مين بيتكلم أمير الملك وخايف من إيه يا ترى
أمير_خايف ترفضني
العجوزه_إنت بتحكم عليا ازاي وانت حتى محاولتش تقرب منها واحد عايز يتجوز أختها عايزها تروح تقوله لا تعالى اتجوزني أنا انت بتتكلم ازاي وأي منطق لكلامك ده
امير_يووووه مش عارف بقا مش عارف 
______________________________________
عند ساره وفاروق*
فاروق كان نايم في سابع نومه ومش حاسس بحاجه وساره كانت قاعده جمبه وبتملس على شعره بهدوء لاقت جسمه سخن أوي قامت جابت طبق في مايه ومكعبات تلج وبقت تعمله كمادات لغاية ما الحراره نزلت ساره من كتر التعب وقد ايه اليوم كان مرهق جدا بالنسبالها نامت جمب فاروق بقلمي هيام
______________________________________
كيارا_طب وبعدين هنعمل ايه في المصيب. ه دي
انجي_رايحه جايه. جايه رايحه ومش عارفه تفكر
انجي_مش عارفه دماغي هتنفج. ر انا خا. يفه مو. ت من أمير 
ديلارا_ما تقعدي بقا يابنتي خيالتينا
انجي_اخرسي خالص كله من تحت راسك
ديلارا_وانا مالي يادلعدي انا للي قولت نمضي هاااا فجأه الباب اتفتح بقوه لدرجة ان البنات اتفز. عت أمير مش فتح الباب هو أمير د مر الباب
أمير كان واقف عند باب الاوضه وعنيه بتطق شرا. ر
أمير_يعني أنا يا ولاد الكل. ب تجوزوني كل. به
ديلارا_لو سمحت هو كل. ب مش كل. به
أمير_حاضر أنا هوريكم
يتبع..........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عادل_ بصدمه_يخر. بيتك اي للي انت عامله فيهم ده
(أمير كان معلق ديلارا وكيارا وإنجي في السقف رجليهم كانت فوق وراسهم تحت وبيمدهم بالخر. زانه) 
أمير_بربيهم من أول وجديد
ديلارا بغيظ_بس اما انزلك يابن رمزيه جلبيه
عادل_تنزلي اي اتوكسي 
انجي باستعطاف_عادل حبيبي نزلني ده انا انجي مراتك حبيبتك
عادل قلبه رق لانجي وصعبانه عليه ولسه هيتحرك ناحيتها
أمير_وحيات امك وابوك لو قرب سم واحد لاعلقك جمبهم
عادل_اعذريني يا حبيبتي بس انتي سمعتي هو قال اي سمو عليكوا
انجي_اااه يابن الورمه يا جباااان طلقني ياااااا عاااااااادل 
عادل وهو بيجري_حاضر يا حبيبتي لما تنزلي هطلقك
أمير رجع يبوصلهم من تاني وماسك الخرزانه في إيده وبيتوعدلهم
أمير_يعني 3حشرات زيكوا يعملوا فيا انا كده
ديلارا_ما تصلي ع النبي في عبك يا جدع اي للي حصل هو انت اول واللا اخر واحد يتجوز كل*ب
أمير_انتي وش المصا. يب كلها وقام ضار. بها على رجليها 
ديلارا بصراااخ _والله لاوريك يابن الوارمه
انجي _اي ابن الوارمه ده ماتلاحظي ان الوارمه دي تبقا مامتي 
كيارا_اتنيلي على عينك انتي واخوكي واكتمي ووجهت كلامها ل أمير بقولك يا أمير انا عارفه انك انسان طيب ومحترم وابن بلد ومش يرضيك تفضل معلق 3بنانيت مساكين كيوت زينا كده بقلمي هيام لو سمحت نزلنا واسفين ع المقلب الرخم ده
أمير_مقلب؟؟؟ تجوزوني كل*ب وتقوليلي مقلب 
ديلارا_ما انت للي كنت عايز تتجوزني غصب عني أيها الذ*ئب البشري القذ. ر لعنة الله عليك أيها الصعلو. ق الجربو. ع
كيارا_بتقول اي دي
انجي_سيبك منها
أمير_يعني انا جرو. ع وصعلو. ق
ديلارا_وقذ. ر😁
أمير_حاااضر انا هوريكي يا ديلارا
ديلارا_اعمل للي تعمله يابا انا مبخفش
أمير_صهيييييييييب
(صهيب صاحب أمير) 
صهيب فتح الباب ودخل
أمير_جيبت للي قولتلك عليه
صهيب_حصل يا كبير صهيب خرج كيس أبيض من جيبه وأمير اخده منه
أمير_حلو اوي أمير مسك الكيس وحطه قدام ديلارا وكيارا وانجي عارفين ده اي 
انجي بلعت ريقها وقالت_أمير اوعى تتغا. با ويكون للي في بالي
أمير_شطوره يا جوجو هو بالظبط للي في بالك يا قلب أخوكي
كيارا_أي ده يا انجي
انجي_واحنا صغيرين أنا وامير لما كنت اتراخم عليه يخليني نايمه ويرش عليا بد. رة هر. ش بتخليكي ولا الجر. بانين يا غاليه
كيارا_أمير لا ارجوك انا بشرتي حساسه جدا ومقدرش اتحمل للي انت هتعمله ده وبعدين انا مليش ذنب والله هو انت كنت عايز تتجوزني انا ورفضت ديلارا للي رفضت وانجي للي خططت والله انا مليش دعوه
ديلارا_بسماجه اوختشي خمسه موووا عليكي يا غاليه
أمير_بتفكير امممم يعني ده كله من تخطيط انجي
انجي بتوتر_امير حبيبي انت تصدق ان اختك تعمل كده دي بتتبلى عليا صدقني عايزه توقعنا في بعض 
ديلارا_وها هي السنكوحه النمر. وده تتسهوك على المدعو أمير لتخرج من المأزق وتمأزقنا مكانها بنت الوا. رمه
كيارا_يا شيخه اكتمي بقا هتودينا في د. اهيه 
صهيب_بقولك اي يا أمير أنا المززه للي طايره منها دي لازماني
أمير_بص ل ديلارا متغلاش عليك يا قلب أخوك بالهنا والشفا
ديلارا_مزة مين يا ابن المقشفه وحيات امك لو قربت لاشلفطك
صهيب_بس يا بت
ديلارا_بت اما تبتك على عتبت ستك 
صهيب_يابت هديكي بو. كس اغيرلك مسار مناخيرك 
ديلارا_حوش حوش اول مره اشوف قرد بيتكلم
صهيب_ماشي لما اتجوزك هعرفك مين فينا للي قرد
كيارا_جواز؟؟؟ جواز اي للي بيتكلم عنه صاحبك يا أمير
أمير قعد على الكرسي وحط رجل على رجل وهو بيقول
أمير_بما انكوا عملتوا عمايل سو. ده ميتغفرش عليها بس انا مستعد اسامحكم بس بشرط
ديلارا وكيارا وانجي في نفس واحد.... موافقين
أمير_على بركة الله يبقا أنا هتجوز كيارا وصهيب يتجوز ديلارا
كيارا_قلبها دق بسرعه رهيبه وخدودها احمرت ومكنتش مصدقه للي هو قاله بس فاقت من شرودها تتجوزني؟؟؟ تتجوزني ازاي وانت بتحب ديلارا وكنت عايز تتجوزها
أمير_تؤتؤ انا مكنتش عايز اتجوز ديلارا انا كنت برازي فيها مش أكتر امير قرب من كيارا ولمس خدها بحب وهو باصص لعيونها وبعدين انا بحبك انتي بقلمي هيام
كيارا_بتحبني انا طب ليه عملت فيا كده 
أمير_كنت منتظر منك كلمه واحده او اي اشاره انك بتحبيني لكن انتي منطقتيش عيونك كانت فا. ضحاكي لكن انا كان نفسي اسمعها منك 
كيارا بعشق_بحبك يا أمير
امير_بعشقك يا قلب أمير
ديلارا_الله الله وحيات امك يا ست كوكي انتي عماله تحبي في الاستاذ وسايبه اختك في البلوه للي عايز يبليني بيها
صهيب_انا بلوه يا قعر الحله
ديلارا_ولا ولا فوووق انت مش عشان جان وعينك عسلي وشعرك ناعم وبعضلات ومززز في نفسك كده هسلم واستسلم لااا يا قلب امك
صهيب_وانا مخدتش رأيك انا هتجوزك يعني هتجوزك ثانيا يا دودو يا قلبي انتي لو موافقتيش عمرك ما هتنزلي ابوكي نفسه مش هيقدر ينزلك
ديلارا_يابننن الكلببببب صهيب_بتقولي حاجه يا ديلارا
ديلارا_بقول على بركة الله يا حب
______________________________________
فاروق_بيتململ مكانه بتعب اول ما فتح عينيه شاف ساره نايمه جمبه وباين عليها الارهاق جدا حط ايده علي خدها وبقا يبعد خصلات شعرها الشارده على وشها عشان يشوف ملامحها للي واحشاه ساره فاقت من لمسات فاروق ليها 
ساره_فاقت بخضه وبقت تلمس وش فاروق بتفحص فاروق حبيبي انت كويس درجة الحرارة عامله اي دلوقت انت كويس محتاج حاجه 
فاروق اخد ساره في حضنه وهو بيملس على شعرها
فاروق_اهدي انا بخير متخافيش
ساره_كنت همو. ت حرام عليك متعملش فيا كده تاني انا مقدرش اعيش من غيرك 
فاروق_خلاص يا حبيبتي الحمدلله على كل شيئ البنات فين
ساره_عند امير
فاروق بعد عن ساره بشويش وهو بيقولها
فاروق_عند امير بيعمله اي انا لازم اروحلهم بناتي في خ. طر
ساره مسكت ايده وهي بتقوله_حبيبي اهدى البنات بخير وكمان أمير هو للي انقذ حياتك ورجعك لحالتك الطبيعيه ده غير ان أمير طالب ايد كيارا
فاروق_طالب ايد كيارا ازاي يعني
ساره حكت لفاروق كل للي حصل وحكيتله عن صهيب وعلى للي البنات عملوه في أمير
ساره_وبس ياعم أمير عايز يتجوز كيارا وصهيب عايز يتجوز ديلارا
فاروق_على بركة الله 
______________________________________
البنات نزلوا وهما مش قادرين يمشوا من و. جع رجليهم
ديلارا_اااه يا أمير يابنت رمزيه جلبيه وحيات امك ما انا سايباك
كيارا_يابنتي اتهدي بقا مش كفايه للي حصلنا
انجي_انا هروح انقع رجلي في مايه وملح عشان خلاص مش قادره 
ديلارا_اااه ياني يامه يا عيني على شبابك للي ضاع يا ديلارا مكنش يومك يختي 
كيارا سابت ديلارا تتندب وخرجت لاوضتها ترتاح 
__________________________________
بعد كام يوم من الاحداث دي فاروق وساره وسمر كانوا في القصر الملكي والكل بيشتغل بهمه عشان تحضيرات الفرح 
(ملحوظه صهيب ملك عشيره تانيه من مصاصي الد. ماء وهو وامير صحاب جداا) 
ساره _اي يابنات كل ده مخلصتوش المراسم هتبتدي
كيارا وديلارا _خلاص يا ماما احنا جاهزين
كيارا وديلارا كانوا لابسين فساتين ملكيه بديل طويل جدا ومعاهم انجي بتساعدهم وعاملين شعره الطويل بطريقة الأميرات وميكب خفيف جدا برز ملامحهم وجمالهم للي متتوصفش
ساره_دموعها نزلت وهي شايفه بناتها بالجمال ده
ساره_بسم الله ماشاء انا مش مصدقه انكوا خلاص هتبعدوا عني
ديلارا_ نبعد عنك اي انتي صدقتي اني هتجوز الواد الهفأ للي بره ده انا ههرب من الفرح وارجع معاكم البيت

ساره_مفيش فايده فيكي يا ديلارا
انجي_بس بقا كفايه كلام كده هنتأخر
فاروق دخل استلم بنات مسك ايد كيارا في ايده الشمال وديلارا في اليمين ونزل بيهم لساحة المملكه وكان نازل على سلم طويل وكله كان مفروش بسجاده حمرا ومتزين بالورد بطريقه جميله جدا وامير وصهيب كانوا واقفين على بداية السلم في انتظار كل واحد يستلم أميرته
فاروق سلم ديلارا ل صهيب وكيارا ل أمير
مأذون المملكه_الأميره كيارا هل تقبلين الملك أمير ملك عشيرة النا. ر زوجا لكي
كيارا_نعم اقبل
الملك أمير هل تقبل ب الأميره كياره زوجة لك
أمير_نعم اقبل
المأذون_الاميره ديلارا هل تقبلين بالملك صهيب ملك عشيرة الرماد زوجا لكي
ديلارا_نعم اقبل
المأذون_الملك صهيب هل تقبل ب الأميره ديلارا زوجة لك
صهيب_نعم اقبل
المأذون_بوركت لكم جميعا هذه الزيجه كلا من الملك أمير والملك صهيب يقومان بتتويج زوجاتهن بتاج الممله الخاص به ويتوجون ملكات على مملكة النا. ر ومملكة الرماد أمير وصهيب كل واحد فيهم لبس أميرته التاج الخاص بيها وتم تتويجهم رسميا 
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-