رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الحياة

رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الحياة


رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الحياة رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول

رواية ابني سندي في الحياة بقلم زهرة الحياة

رواية ابني سندي في الحياة كاملة جميع الفصول

خدي الفلوس اهي بس اياك حد يعرف ان الطفل معايا قوليلهم انه ما*ت
الدكتوره بطمع:ماشي ماشي 
انتي بتقولي اي انتو كدابين انا سمعت صوته وهو بيعيط ابني فين حرام عليكو هاتوه ليا 
 الدكتوره:هو فعلا اتولد بس الرءتين بتاعته كانت بايظه وما*ت للاسف 
شمس بعياط:ابني ممت*شي انتو بتلعبو عليا صح قول انك بتعمل مقلب فيا 
خالد راح حضنها وقعد يهدي فيها وهي قعدت تعيط لعند لما اغمي عليها 
خالد بزعيق:دكتور  بسرعه 
______
الف مبروك يسميه هتسميه اي 
سميه بفرح:هسميه دياب علي اسم جده الله يرحمه 
كمال بحزن:ياريت كان طفل اخوي عايش كانت الفرحه هتبقي فرحتين 
سميه وهي عامله انها مصدومه:ايه هو ما*ت 
كمال:للاسف انا هروح اطمن عليهم خلي بالك من نفسك انتي والطفل ماشي ولو احتجتي حاجه رني عليا 
سميه بغضب:انت هتسبني لوحدي يكمال وانا لسه والده 
كمال بهدوء:هروح اشوف اخويا يسميه وهجيلك مش هسيبك يعني 
سميه بخبث:اااااه كان نفسي تفرحو لولدي انما انتو مبتزعلوش غير الست هانم وبس حتي انت روح يكمال مش عايزه اشوف وشك 
كمال بنفاذ صبر:لاحول ولا قوة الا بالله فيه اي بس يسميه هو انتي زعلانه عشان هروح اشوف اخويا ابنه ما*ت يسميه انا لو مكانه مكنشي هيسبني لحظه 
سميه بزعيق:بعد الشر علي ابني ان شاء الله عدوينه اللي ما تتنصف زمانها دلوقتي الغل بياكل في قلبها 
كمال بزعيق:انتي اييه انا مش عايز ازعلك عشان انتي لسه خارجه من العمليات بس لو اتماديتي هسيبك لوحدك حرام عليكي حطي نفسك مكانها مش عارف بتكرهيها ليه 
_______
خدي اشربي العصير ده يحبيبتي
شمس بدموع:مش عايزه حاجه ابعدو عني انا عايزه اروح مش عايزه افضل هنا 
خالد بحزن:طيب اهدي بس وحدي الله يشمس الدنيا مش هتقف بكره نخلف ويبقي عندنا عيال كتير متزعليش بس اهدي عشان صحتك 
_______
الجد بفرح:نورت يدياب بيتك عامله اي يبنتي 
سميه بخبث:الحمد لله يعمي جبتلك الوريث اهو عشان تعرف تفرق بين ناس وناس هنا 
الجد بحزن:عامله اي يشمسي اي يحبيبتي ربنا هيرزقك بالخلف الصالح روقي انتي بس تعالي شوفي دياب خدي 
شمس قامت ولسه هتمسكه 
سميه بخوف:لا لا هاته يعمي الواد لسه عضمه طري 
الجد بغضب:فيه اي يسميه هي شمس صغيره قدامك اي اللي بتقوليه ده 
سميه برمي كلام:لو سمحت يعمي ده ابني وانا حره فيه 
شمس خدت نفسها وطلعت لاوضتها جري وهي بتعيط وهي طالعه رجلها اتزحلقت ووقعت 
شمس بصويت:ااااه الحقني يخالد الجرح فتح
يتبع،،
دياااب مش قلتلك متكلمشي الست دي انت مبتفهمشي وانتي عايزه اي من ابني اكيد عايزه تاخديه في صفك عشان يحبك وتكرهيه في امه 
شمس بدموع:انا ليه هعمل كدا حرام عليكي انا هاذيكي انتي وابنك ليه دياب بعتبره ابني اللي مخلفتهوش انتي ليه شايفاني مؤذيه للدرجادي 
سميه بزعيق:عشان انتي عيله تربيه شوارع جوزك جابك لينا عشان تسودي علينا عيشتنا وبتكرهي الكل فيا اي شمس عملت كذا مش عارفه تتعملي منها شوفي شمس ايه وايه وايه وانتي حته جرب*وعه عايشه معانا وبتتامري وخلاص 
شمس بصدمه:اي الغل اللي عندك من نحيتي دي انا عمري ما مسامحاكي ولا عايزه اتكلم معاكي من اساسه ربنا يرد عقلك لمكانه 
سميه بغضب:ايه شايفاني هبله طب تعالي لما اوريكي الهبله دي ممكن تعمل فيكي اي هجمت عليها وشدتها من طرحتها قلعتها ليه ومسكت شعرها ورمتها علي السلم بدم بارد 
شمس بصويت:ااااه واتذكرت اللي حصل من ٣ سنين
فلاش باك 
شمس بصويت:ااااه الحقني يخالد الجرح فتح اااه هموت مش قادره
خالد والعيله كلها جريو عليها شلها وراح بيها علي المستشفي 
الدكتور بحزن:للاسف يا استأذ خالد احنا مضطرين نشيلها الرحم لان حصلها مضاعفات والرحم يعتبر ادمر 
خالدبصدمه:انت بتقول اي يدكتور 
الدكتور بحزن:احنا محتاجين موافقتك عشان نعمل العمليه النهارده 
سميه بخبث وضحك في نفسها:الحمد لله كدا معتشي فيه خوف كل الورث وكل حاجه هتبقي لابني وهي هتترمي في الشارع 
شمس دخلت العمليات بعد اربع ساعات كانت اتنقلت لاوضه عاديه 
شمس بتعب:خالد خالد
خالد قام وراح ليها وقعد جمبها وقال:عامله اي دلوقتي يحبيبتي حاسه بتعب انادي الدكتور 
شمس بحزن:انا عايزه اروح 
خالد بهدوء:مينفعشي يحبيبتي انتي لسه خارجهمن عمليات 
الجد بص لخالد بتحذير وخالد استوعب اللي قاله 
شمس بخوف:عمليه اي يخالد رد عليا ارجوك رد قولي يجدي عمليه اي حد يرد عليا 
خالد بحزن:مش هقدر اخبي عليكي انتي راضيه بقضاء ربنا طبعا للاسف يحبيبتي حصلك مضاعفات واضرينا نشلك الرحم 
شمس بصويت:ايييه انت بتقولاي يعني انا معتش هخلف ااااه
شمس بصويت:لالا ازاااااي انا معتش هخلف ازاي انت بتقول اي يخالد مستحيل قول انك بتكدب عليا والنبي قول انك بتكدب 
خالد بحزن:اهدي يحبيبتي عشان صحتك 
شمس بعياط:اوعي اوعي سبني واطلع برا محدش يفضل هنا سبوني لحالي مش عايزه اشوف حد
عوده من الماضي 
في المستشفي بعد ما نقولها واتحولت للعنايه المركزه دخلت في غيبوبه 
الجد بحزن:اهدي يبني خير ان شاء الله هتقوم هي وقعت ازاي وبص لسميه بشك 
دياب بعياط:ماما سميه هي اللي 
سميه بخوف حطت ايدها علي بقه وهددته انها هتلطعه بالنار لو اتكلم وقال حاجه 
الجد بزعيق:سيبي الواد يسميه تعالي يحبيبي هنا 
سميه بصت لدياب بشر وسبته 
دياب راح لجده بخوف وكان لسه بيعيط 
الجد بهدوء:كنت عايز تقول اي يحبيبي قول متخافشي من حد 
سميه بسرعه:كان هيقول يعمي ان
الجد بزعيق:قلتلك اخرسي يسميه واكمل بهدوء لدياب قول رد عليا متخافشي انامعاك 
دياب بخوف:كنت هقول ان ان ماما سميه لقتها واقعه وقامت مصوته 
الجد بشك:ماشي يدياب خدي ابنك يسميه وروحي وكمل بتهديد:وانا هعرف مين اللي عمل كدا وهيبقي اخر يوم في حياته 
________
سعيد بفرح:انتو ياللي في البيت انتو فين محدش هنا هيستقبلني يعني 
الخدامه طلعت جري:ازيك يسعيد باشا نورت هحضرلك الاوضه 
سعيد باستغراب:امال فين العيله يمني مش شايف حد هنا يعني 
مني بحزن:كلهم في المستشفي حضرتك المدام شمس وقعت من علي السلم وخدوها علي المستشفي 
سعيد خد بعضه وخرج برا لقي اخت شمس وسميه واقفين سوا استغرب وقرب منهم
________
انتي اللي عملتي كدا في اختي اكيد ما نتي بتكرهيها 
سميه بغضب:بس يحلوه اي ما احنا في اللعبه سوا من زمان دلوقتي بقيتي خايفه عليها 
بس انا متفقتش معاكي انك تاذيها للدرجادي 
سعيد بزعيق:انتي بتقولي اي انتي وهيا بقي انتو اللي عملتو كدا فيها طب دي كلبه انتي بقي دي اختك يجاحده انا هعرف الكل باللي حصل وسعي انتي وهيا 
سميه بخوف وقلق راحت مسكت في ايده وقعدت تترجاه زقها بعيد عنه مسكت حديده وضربته علي دماغه بيها 
سعيد وهو بيقع:اااااه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ينهار اس*ود اي اللي عملتيه ده هنروح في ستين داهيه انا مليش دعوه بيكي اوعي سعيد سعيد الحقوني الواد هيموت حد ييجي بسرعه
سميه بزعيق:عارفه لو اتحركتي خطوه هقت*لك فاهمه اخرسي اخرسي 
مريم بزعيق:انتي ايييه حرام عليكي عم عبده اي حد ييجي 
سميه باخر مافيها زقتها جامد من عليه وقالت:انا قلتلك اسكتي انتي اي مبتفهميش ابعدي
مريم وقعت لورا علي طوبه جامد واغمي عليها في وقتها 
سميه:نهار اس*ود انا هعمل اي في المصيبتين دول 
________
خالد بدموع :انت بتقول اي اعملو اي حاجه ارجوكو مش عايز اخسرها
الدكتور بحزن:مفيش في ايدينا حاجه نعملها اكتر من كدا ادعولها 
الجد بغزه في قلبه:ااااه عليكي يبنتي ربنا ينتقم من اللي وصلك للحاله دي
خالد بغضب:جدي قول الحقيقه سميه هي اللي زقتها صح
الجد بخوف:مش عارف يبني انا شاكك وبس مقدرشي اقول هي اللي عملت كداقبل ما شمس تقوم
________
اي اللي هببتيه ده ااااه ما نا بقول حضره الأستاذه سميه هتحتاجني في اي اكيد في مصايب زيها 
سميه بغضب:خلص اتصرف قبل ما حد ييجي 
خلصي شيلي معايا المخزن اللي تحت فاضي ولا اي
سميه:اه اه بس لو حد نزل هنروح في داهيه 
لااا انتي ملكيش دعوه واوعي تبيني لحد ان فيه حاجه فاهمه ولو اتكشفني اوعي تجيبي سيرتي 
سميه:نعم يخويا 
كمل بتحذير:سمييه اسكتي وخلصي والا همشي ولاكني شفت حاجه 
________
ابنك مات معتيش هتخلفي افهمي افهمي محدش بيحبك انتي هبله انتي متستحقيش غير الموت غوري انتي فقر
شمس بخوف:اوعي اوعي انتي عايزه مني اي حرام عليكي انا بكرهك ااااه سبيني وقامت فجاه من الحلم وقعدت 
الممرضه بصدمه:دكتور بسرعه 
خالد والجد لقو الدكاتره جايين جري علي الاوضه وقفو بخوف بعد لحظات خالد دخل بسرعه للاوضه وراح لشمس لقاها قاعده ومبتتحركشي قرب منها ملقاش اي رد فعل عملته 
خالد بدموع:ردي عليا قول يدكتور حاجه 
الدكتور:شكلها اتعرضت لصدمه انا هديها مهدء ونسيبها دلوقتي 
يتبع،،،،
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
احنا مش هينفع نسيبهم كدا احنا لازم ندف*نهم ونخلص من اثرهم 
بتقولي اي الواد لسه عايش انتي شيطانه هند*فنه حي 
سميه بزعيق :مهو لو فاق هيفضحني واروح انا في ستين داهيه صح لا يحبيبيي انا مش ناقصه قرف اكتر من كدا مش كفايه اللي مستحملاه من العيله دي 
مستحمله اي يسميه دا هما المفروض يخافو علي نفسهم منك معرفشي الغل والحقد دا مالي قلبك ليه 
سميه بغضب:قوم عليا ما انت مش هتطلع غريب هتطلع لعيلتك تحب بقي تخلص ولا نقضيها خناقات لعند لما ننكشف 
كامل بزعيق:اولعي انا مش هدخل انا ااه بكرهم لكن مش عايز ادخل في جريمه سيبي سعيد الواد عايش هو ماذكيش 
سميه بغضب:غور من وشي عمرك ما هتتقدم وهتبقي ورا علطلول ثم اكملت في سرها:دورك جاي بعديهم متقلقشي 
________
شمس حبيبتي ردي عليا طب قوليلي حتي وقعتي ازاي 
شمس ردت بجمود:طلقني 
خالد بصدمه:ايه انتي سامعه اللي بتقوليه 
شمس فضلت بصاله وساكته وهو عمال يكسر اي حاجه حواليه ويزعق 
خالد بجمود عكس اللي جواه: عايزه تطلقي حاضر يشمس اول ما تخرجي من هنا هطلقك 
شمس اول ما سمعت كدا دموعها نزلت وجسمها كله بقي بيتنفض 
خالد قرب منها وقال بهدوء:شمس مالك انا مش هعمل كدا هو انا اقدر استغني عنك يحبيبتي خلاص بقي بطلي عياط 
________
سميه بزعيق:انتي يزفته انتي وهيا حد يرد عليا دياب فين 
الخدامه بهدوء:كان بيلعب في الجنينه يسميه هانم تحبي اروح اشوفه ليكي 
سميه بضيق:لا غوري روحي شوفي شغلك 
سميه خرجت راحت لقت دياب قاعد في جمب وبيعيط اول ما قربت منه جسمه اتنفض وفضل يعيط اكتر ويصوت ويقلها متقت*لنيش انا معملتش حاجه 
سميه استغربت وبقت تقرب منه وهو كل لما تقرب يقعد يصوت ويعيط لعند لما خرج برا ومشي علي الطريق وسميه بتحاول تقرب منه لكن هو بيبعد اكتر ايجت عربيه وخبطته 
سميه بصويت:ديااااب
_________
سميه بصويت وعياط:الحقوني حد يحلقني الواد هيروح مني 
خالد كان معدي لقي سميه وهي بتصوت قرب عليها ويدات علامات الصدمه اتكونت علي وشه وخده من ايديها وجري علي جوا 
شمس سمعت الخبر قامت بصعوبه وراحت لهناك وكان قلبها حست انه هيقف
اول ما قربت وخالدراح يسندها سميه سبقته وراحت ضربتها قلم علي وشها وقالت بزعيق:انتي السبب انتي اللي اكيد قعدتي تدعي عليه يروح مني انا هق*تلك لو جراله حاجه 
خرج الدكتور وقتها وقال:اتعرض لجروح عاليه بس مش دي المشكله للاسف هو اتعرض لصدمه شديده ادت انه فقد النطق
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اكيد مش متأثره مهو مش ابنك 
سميه بزعيق:لا لا يحبيبي الكلام ده مش ليا انا انا الواد ابني غصب عن الكل فاهم واياك تقول الكلام ده تاني انت بعته ليا مترجعشي تفتح المواضيع اللي اتقفلت زمان 
خالد بزعيق:بت انتي صوتك ميعلاش انا سكتلك مش احتراما ليكي لا يبابا انا سكتلك بس عشان مش عايز خطتي تبوظ وانتي تسكتي خالص انا ممكن اكشفك علي حقيقتك في ثانيه بس انا ساكت مش عشانك عشان  اكمل في الانتقام وشكل النهاية قربت 
سميه بزعيق:تعرف انا الكل عارف اني ممكن اعمل اي حاجه ومش هيتصدمو قد ما هيتصدمو فيك تخيل ابنهم وعامل فيها الملاك الطاهر وهو بيلعب علي الكل فاهم يعني اي 
خالد بغضب في سره:تمم حسابك معايا بعدين تقيل اوي
_________
شمس بدموع:دياب انا عمتو شمس اهو رد عليا هو انت مش بتحبني انا زعلانه منك عشان مش بترد عليا 
الجد بحزن:كفايه يبنتي تعالي عشان متتعبيش اكتر 
دياب بدموع مسك ايدها ومرضيش يسيبها 
شمس بحزن:خلاص يجدو انا هنام معاه هنا تعالي يحبيبي متخافشي انا معاك 
_________
بعد شويه خالد وسميه خرجو من الاوضه ورا بعض 
الجد باستغراب:انتو كنتو بتعملو اي جوا
خالد بتوتر:كنت كنا بنحط شويه حاجات هنا عشان لو احتجناهم 
الجد:ماشي يبني يلا يسميه روحي وانت يخالد انا هفضل قاعد هنا معاهم 
خالد:لا يجدي روح انت وانا هفضل هنا 
سميه:اه اه يلا نروح وخالد هيفضل معاهم 
الجد بحزن علي دياب وان متاكد ان امه قلبها جامد وكمان مش جايه علي نفسها تقعد معاه وترعاه 
________
في نص الليل 
شمس صحيت ولسهه هتصوت حط ايده علي بقها وكان لابس قناع 
شمس حاولت تبعده بس مكنتشي عارف ضربها علي دماغها جامد وقام مغمي عليها وكمل خطته 
________
الصبح كانت شمس نايمه والسكي*نه محطوطه في ايديها ومليانه د*م وهدوم دياب اللي كان لبسها متقطعه ومرميه علي الارض والاوضه كلها ملطخه بالد*م والكل واقف حواليها والشرطه ايجت بعد ما المستشفي اتصلت عليهم عشان اختفاء دياب 
الشرطي:انتي مطلوب القبض عليكي انك قل*تلي الطفل الصغير لعند لما يتم التحقيق 
شمس بصويت:انت بتقول اي انا هق*تله لييييه فين دياب لاااا انا مش قتل*ته في حد ايجي وخبطني علي دماغي انا معرفشي حاجه فين دياااب لااا
يتبع،،،
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شمس بصويت:انا هقت*له لييييه ديااب فين لااااا دياب ممت*شي قولو انكو بتكدبو 
سميه ايجت من برا وهجمت عليها:عملتي اي في ابني يبنت***هقت*لك واشرب من دمك فين الواد عملك اي عشان تاذيه ما انتي مكنتيش حابه يكون عندي ولد خلصتي عليه
الجد بزعيق:بس بس اهدي قوليلي يشمس الواد راح فين وايه اللي حصل 
الشرطي بزعيق:يلا قدامي هنعرف كل حاجه في القسم 
شمس بعياط:والله معرف فين ليه محدش مصدقني فين خالد يجدي نا مبقتشي قادره حاسه اني هم*وت ليبيه مين اللي بيعمل كدا انا تعبت تعبت
__________
سميه بزعيق:ابني فين يخالد مراتك قت*لته قت*لت ابنها 
خالد بزعيق:صوتك ميعلاش انتي فاهمه ولا لا الواد معايا متقلقيش 
سميه بغضب:وانت عملت كدا ليييه
خالد بزعيق:عشان الولد مش ابني عشان هي واحده قذره مش قادر اعيش معاها لازم انتقم منها في كل حاجه لو كانت قلتلي الحقيقه يومها مكنتش هاذيها انما هيا 
سميه بتوتر:انت يعني بتعمل كدا عشان ده 
خالد بحزن:وهيا ليه محستشي بيا ومفكرتشي وهي بتخوني دلوقتي انا اللي هبقي وحش وانا اللي باذي انا مش هقدر اسامحها ومش هسيبها غير لما انهي عليها وابن مهياش شيفاه ابدا دس بس قرصه ودن 
الجد من وراهم:لا مهياش قرصه ودن يخالد مكنتش اتوقع منك كدا تاذي مراتك بالطريقه البشعه دي وكمان ابنك معاها انت ايييه انتو عايشين عشان تاذو وبس انتو لازم تتحسبو 
خالد بحزن:انا مغلطتش يجدي وده مش ابني هي اللي غلطت ولا تستحمل تمن غلطها وانا مش 
الجد وهو بيضربه قلم وقال بزعيق:فوق مراتك اي اللي خنتك تحب تعرف الحقيقه الوس*خه اللي جمبك دي هي اللي لفقت لمراتك موضوع الخيانه عشان اي عشان تطلقها وتتجوزها انت ولا اي يسميه 
سميه بقلق:وانا ليه هعمل كدا 
كمال من وراهم:عشان انتي واحده وس*خه اتجوزتيني وانتي بتحبي اخويا واتجوزتيني ليه عشان تنتقمي من مراته عشان انت انانيه وبس 
سميه بخوف:كمال انا 
كمال راح شدها من شعرها وقال:انتي اييييه انتي شي*طانه حرام عليكي ليه بتدمري عيلتي انتي مبتحسيش انتي اييييه 
سميه بزعيق وعياط:وهو ليه سبني يوم فرحي هو السبب جايين تلوموني دلوقتي 
_________
سعيد سعيد حد يلحقني حد يرد عليااااا
البواب جري لعند الباب وقعد يزق فيه 
مني بعياط:بسرعه يعم احمد سعيد هيموت اتصل بالاسعاف
مني وهي حطه ايدها علي راسها مكان الد*م وقعت واغمي عليها تاني
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميه بزعيق:وهو سبني ليه يوم فرحي جايين تلوموني انا دلوقتي تعرف لو الزمن رجع بيا هعمل كدا مليون مره ومش هندم كلخ 
كمال بزعيق:أي الجحود اللي في قلبك دا كله انتي ط*الق بالتلاته يسميه يلا غوري من هنا 
الجد بزعيق لخالد:عجبك يعني انت متفرقشي عنها حاجه اللي يعمل كدا في مراته يستاهل الحرق معتش عايز اشوف وشك وانا  مش هقول لمراتك حاجه مش عشانك لا عشان الغلبانه دي اللي مفكراك جوزها حبيبها انت متستاهلشي حتس تشوف وشها هات الواد وطلع مراتك من القضيه دي وتطلقها فاهم 
خالد ببرود:وانا مش مطلق حد محدش ليه دعوه بحياتي 
الجد ضربه قلم وقال بزعيق:هتطلقها غصب عند يخالد انا مستيحل امنها معاك انت خطفت ابنها منها ليييه طب حتي كنت اسالها اسمعها لو فيه شك عندك وبتتفق مع عدوتها كمان 
_________
شمس ولسه دموعها نزله وقعده في ركن في الزنزانه وبتقول:انا مقتلت*هوش ديااااب رحت فين حرام عليكو عايزين مني ايييه 
الشرطي بزعيق:اخرسي خالص مش عايزين نسمع صوتكشمس قامت وقعدت تخبط في الحيطه بايديها وتعيط
_________
البواب:الحقني يحج سعيد بيه واخت المدام شمس جبناهم علي المستشفي هنا 
الجد بصدمه: انت بتقول اي حصل اي وهما فين
كلهم طلعو جري علي غرفه العمليات 
الدكتور خرج بعد شويه وقال:البنت كويسه بس هتفضل هنا تحت الرعايه كام يوم بس 
الجد بخوف :اتكلم يدكتور سعيد عامل اي
الدكتور بحزن:للاسف الخبطه اللي خدها علي دماغه كانت جامده ادت لشلله 
_________
سميه وهي خارجه وبتفكر ازاي تلاقي طريقه تخلص علي العيله بيها وتنتقم منهم واحد واحد 
ايجت عربيه جامد وخبطتها وقعت ج*ثه والد*م من حواليها
يتبع،،،
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شمس بعياط :خالد فين دياااب انا معملتش حاجه اكيد انت مصدقني انا طلعت ازاي انو٥و لقيتوه
خالد وهو  موطي راسه و حاسس بحزن:دياب كويس يشمس متقلقيش يلا تعالي هوديكي ليه سندها ومشي لعند العربيه
الجد ايجي وقتها مسك عكازه وزق خالد بعيد عن شمس 
شمس باستغراب:فيه اي يجدي 
الجد بزعيق:قلتلك متقربشي منها فاهم يلا غور
خالد بحزن:جدي انا مش ماشي وشمس مراتي قلتلك مش هسيبها اناغلطت بس
الجد:بدون كلام امشي احسن ما
شمس بخوف:اي اللي حصل فيه اي يخالد مالكو 
الجد بزعيق:جوزك المحترم هو اللي مخطط دا كله وكمان اللي متعرفيهوش ديااب يبقي ابنك وجوزك هو اللي خطفه منك واداه للي متسواش
شمس الصدمه حلت علي وشها وقعت علي الارض بصدمه ودموعها نازله زي الج*مر علي وشها 
خالد حاول يقرب منها صوتت في وشه وقالت:انت عملت كدا فيا يخالد ليييييه انا اذيتك في ايه عشان تعمل فيا كدا حرام عليك كل السنين دي بتمثل عليا الحب وانت بتخدعني انا بكرهك بكرهك 
خالد بحزن:شمس اسمعيني انا
شمس بزعيق:مش عايزه اسمع منك حاجه انت شخص مش قادره اوصفه معتش عايزه اشوف خلقتك قدامي طلقني حالا 
خالد بحزن:مش هطلقك يشمس اعملو اللي انتو عايزينه انا مش هطلق انا برضو كان مضحوك عليا انتو ليه مش مستوعبين كدا 
شمس بزعيق:اسكت اسكت انا مش عايزه اسمع منك حاجه لو مطلقتنيش هرفع عليك قضيه خلع مبقتشي عايزاك ياخي انا بكرهك سبني بقي حرام عليك 
خالد بزعيق:شمس صوتك ميعلاش وطلاق مش هطلق 
_________
مني بدموع:سعيد انا اسفه انا السبب في اللي انت فيه دلوقتي انا انانيه 
سعيد بجمود:اطلعي برا انا مش هقول لحد انك كنت متفقه علي اختك بس مش عايز اشوف وشك وروحي توبي من اللي بتعمليه دا وفضي الغل اللي في قلبك
مني بدموع:انا 
سعيد بزعيق:قلتلك اخفي برا يلااا
_________
الو انت زوج المدام سميه 
كمال بغضب:لا انا طليقها ومش عايز اعرف حاجه عنها 
حضرتك المدام اتوفقت النهارده في حادث ومحتاجين حد يستلم جث*تها 
كمال بصدمه:اييييه مستشفي اي بسرعه انت بتقول اي اكيد مش سميه قول انك بتهزر انت بتقول اي سميه لااا 
الجد ايجي من بعيد هو وشمس وقرب منه وقال بخوف:مالك وشك مصفر ليه وبتزعق ليه 
كمال وهو مازال مصدوم:سميه ما*تت 
_________
برافو عليك دلوقتي هما هييجو هات اللي قلتلك عليه ومتتاخرشي 
سميه بشر:موت*كو علي ايدي النهارده سميه مش هتمو*ت غير لما تنهي عليكو 
يتبع،،،،،
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميه بشر:أهلا بالحبايب نورتو المكان اللي هيبقي اخر يوم ليكو فيه 
شمس بغضب:انتي واحده زباله عارفه الواحد اكبر غلطه انه اداكي اكبر من حجمك 
سميه:امم وبعدين عملالك مفاجاه انما ايه بصي مين معايا 
شمس بصدمه:دياااب ابني بيعمل معاكي ايه سبيه والله لو عملتيله حاجه لاق*تلك بايدي يسميه 
الجد بزعيق:سيبي الواد يسميه انتي اييييه 
سميه بشر:امممم بقلك اي انتي تنزلي دلوقتي تبوسي  رجلي وتطلبي اني مقتله*وش واسيبك برضو عايشه بس عارفه كدا مش هيبقي فيه متعه انما لما اقتل*كو كلكو هحس بكميه راحه 
رفعت المسدس وطلقت طلقه في الهوا  ايجت في سلك كهربا
سميه بشر:لا لا متخافيش يحلوه لسه اللي جاي احلي خدي وضربتها طل*قه في رجلها 
شمس بصويت:ااااه 
دياب طلع جري علي شمس بخوف قامت سميه رافعه المسدس وضرباه في كتفه 
كمال ايجيمن وراها وحاول ياخد منها المسدس وهي كانت بتقومه زقها جامد في بركه الميه اللي جمبها 
سميه بغضب:هقت*لك يكمال هقت*لكو كلكو انتو متستهلوش غير المو*ت ولسه هتطلق فيه سلك الكهربا اللي كان ابجي فيه الطلقه اتقطع ووقع في البركه اللي سميه فيها 
الكل رجع لورا من هول المنظر وكمال اتصل بالاسعاف 
شمس بدموع:شد السلك يخالد بسرعه 
كمال بجمود:سيبوها تاخد مصيرها هي اللي اختارت نهايتها بايديها 
خالد جاب خشبه وشد السلك وكانت لسه فيها روح 
سميه بصوت لا يكاد يسمع:بكرهكو قالت الكلمه دي وما*تت وقتها 
__________
شمس بعياط:ابني عامل اي حد يوديني ليه محدش راضي يرد عليا لييييه حرام عليكو 
دياب دخل سعتها جري وراح قعد جمبها 
شمس خدته بالحضن وفضلت تعيط
دياب بحزن:هي ماما مات*ت هي ليه كانت عايزه تموتني هي مبتحبنيش وانا كمان مش بحبها 
شمس بدموع:انا ماما يحبيبي انا ماما 
خالد دخل من برا وراح يقرب من شمس 
شمس بصراخ:قلتلك معتش عابزه اشوف وشك ابعد عننا وطلقني
خالد بجمود:انتي طالق يشمس 
________
سعيد ارجوك رد عليا نا غلطت بس انت عارف اني بحبك ليه بتعذبني بالموضوع ده
سعيد:انا فعلا حبيتك ومن ورا الكل وكنت ناوي اتجوزك ونعيش سوا انما انتي واحده بتكره اختها وبتاذيها يبقي هتكون اي مع الناس انتي مريضه يمني ابعدي ومعتش عايز اشوف وشك لو سمحتي
مني قامت ومسكت مشرط وقالت بدموع:ياما تسامحني دلوقني ياما همذ*وت نفسي 
يتبع،،،،،
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
خالد بجمود:انتي طالق
شمس بصتله وبعدين رسمت ابتسامه علي وشها خلت دمه يفور خرج بغضب من الغرفه وهي قعدت تعيط 
دياب بحزن:بتعيطي ليه مش تعيطي هعيط انا كمان 
شمس بحزن:لا يحبيبي متعيطشي انا اهو معتش هعيط 
_________
بعد ١٢ سنه 
دياب بحب:عامله اي يست الكل كنت 
شمس بضحك:بس متكملشي بعد ست الكل دي اكيد فيه مصيبه 
دياب باستغراب:عرفتي ازاي 
شمس بضحك:فيه اي يدياب انا امك حفظتك يحبيبي قول يا اخره صبري عملت اي
دياب وهو بيحط ايده في شعره وبيضحك بخجل:اصلي انتي عارفه ريم صح اللي حكتلك عنها البت اللي عيونها خضره وشعرها اشقر ده 
شمس:قول يدياب عرفاها اوعي تكون عملتلها حاجه 
دياب بسرعه:لا وهو انا اقدر اعملها حاجه بس كان فيه ٣ شباب زمايلنا بيحاولو يضايقوها ولما مسكها وكان بيشدها انا ضربتهم كلهم  بس
شمس بخوف:بس اي حصلك حاجه قول 
دياب:لا محصليش حاجه فيه واحد منهم اغمي عليه ونقلوه المستشفي واداره المدرسه عايزينك ومرضيوش يبلغو الشرطه 
شمس بخوف:ينهار عسل يدياب اي اللي عملته ده يبني هتودي نفسك في داهيه 
دياب ببرود:محدش قلهم يتعرضوا ليها كل واحد بياخد نتيجه افعاله 
_________
سعيد بحب:متزعليش يحبيبتي كله خير 
مني بعياط:تفتكر ربنا بيعاقبني ١٢ سنه دول بسبب اللي كنت بعمله في اختي 
سعيد:لا يحبيبتي ان شاء الله خير متزعليش فكي بقي يبت بدل ما اروح واتجوز واحده تانيه بدل النكد اللي معايا دي 
مني بعياط:اااه ما انت اكيد هتتجوز عشان تخلص مني وتخلف انا بكرهك ابعد يسعيد اوعي
سعيد بنفاذ صبر:هو الواحد ميعرفشي يهزر معاكي يمني خلاص يستي انا سكتت هقوم اروح الشغل اللي محتجاه اكتبيه في ورقه وانا اجيبه 
مني بدموع:مش عايزه حاجه امشي 
سعيد قرب منها تاني وقعد يهدي فيها ويطبطب عليها لعند لما نامت 
__________
انتي بتقولي اي يبت انتي انتي ماشيه مع الواحد ده صح انطقي بدلما اكسرك في بعضك 
ريم ببرود:والله انا قلت اللي عندي حابه تيجي المدرسه تعالي مش حابه وجودك برضوزي عدمه 
بتكلميني كدا ازاي يبنت الكل*ب واللهما هرحمك تعالي شدتها من شعرها وقعدت تضرب فيها وريم تصوت
ريم بزعيق:انتي مش امي انتي شيط*انه انا بكرهك 
سميه بشر: طب تعالي جرتها لعند المطبخ وجابت مقص وقصتلها شعرها وقالت بشر:المره الجايه هدبه في بطنك غوري من وشي 
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميه بزعيق:انا امك غصب عنك يبنت***قسما عظما يروح امك لو مسمعتيش الكلام لهدب*حك فاهمه يبت ولا لا غوري من وشي يلااا 
ريم بصدمه قامت ودخلت اوضتها قفلت علي نفسها وقعدت تعيط بحرقه بعد ساعه مسكت التليفون وعملت صفحت جديده ليها وقعدت تدور علي صفحه دياب لعند لما لقتها 
ريم كتبت ليه:بعتلك يمكن تكون حاسس شويه باللي بحسه او يمكن يكون عندك شعور الفقدان والعذاب وانك عايز تم*وت نفسك عشان ترتاح من اهلك بس مش قادر تعملها وتغضب ربنا 
دياب كان قاعد سمع اشعارات التليفون فتح لقي الرساله دي بص باستغراب مين ممكن يبعتله كدا او هيبعتله ليه رد وقال:مهما كان اهلك وحشين متفكريش ابدا تعملي حاجه زي دي بس انا عايز اعرف انتي مين وليه بعتيلي انا
ريم ردت وكانت ليه بتعيط ودموعها بتنزل زي النار علي وجهها وقالت:انا تعبت مفيش هدف اني اعيش يعني مثال ليك امي قصت شعري النهارده تخيل 
دياب بصدمه:ازااي وليه ممكن تعمل كدا 
ريم بدموع:متفكرشي اكيد مش مجرب اي اللي انا عايشاه عشان تحس باللي بحسه انا حاسه ان هييجي يوم وامو*ت لوحدي حتي محدش هيعرف اني م*تت سلام
دياب :طب ردي عليا طيب رحتي فين بلاش تعملي حاجه تاذي نفسك مهما كانت الدنيا قاسيه عليكي هييجي يوم وربنا هيفرجها متياسيش 
___
في المدرسه
اي دا انتي لابسه كاب ليه بتخبي شعرك ليه عشان منحسدوش 
ريم قلبها وجعها وكانت لسه هتعيط بس حاولت تتمالك نفسها وبعدت شويه ايجت البت من وراها وشدت الكاب من علي راسها الكل بص ليها بصدمه وحطو ايديهم علي بقهم 
دياب بص بصدمه برضو وكل اللي ايجي في دماغه البنت اللي كانت بتكلمه امبارح 
ريم شدت الكاب من علي الارض وحطته علي راسها ودموعها نازله 
البنت:اي دا انتي عندك حاله نفسيه بتقصي شعرك ليه تتوكسي يختي فعلا انا قلت انك مش طبيعبه وعاقلك اهبل مهو مفيش غير الاهبل هو اللي يعمل كدا في نفسه قربت منها وشدت الكاب وجريت بعيد عنها
ريم بصويت:انتو عايزين اي مني هاتي الكاب انا بكرهكو قعدت في ركن وحطت ايدها علي دماغها وقعدت تعيط 
دياب قرب من البنت بصلها بغضب ادته الكاب من غير ما تتكلم قرب من ريم اداها الكاب وهمس ليها وقال:انا عارف انك انتي البنت اللي بعتتلي متزعليش مهما حصل انتي جميله قومي يلا ومتخليش حد يشوفك ضعيفه 
ريم بصتله بابتسامه وخكت الكاب لبسته وقامت وكانت الفرحه مش سيعاها 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميه ببرود:انا هحولك من مدرستك دي 
ريم بصدمه:هو انا عملتلك اي عشان تعملي كدا انتي ايييه انا بكرهك ومش هبقي في البيت دا ثانيه لو عملتي كدا 
سميه بجمود:هتروحي فين يختي قولي رجلك بس تعتب برا البيت وهكسرهالك 
ريم خدت نفسها ودخلت جوا الاوضه وقعدت تلم في هدومها بالراحه بعد ما خلصت بعتت رساله لدياب يقابلها عند الموقف 
دياب باستغراب رد عليها:حصل حاجه ولا اي طيب استني ساعه وهكون هناك 
________
دياب بهدوء:انتي راحه فين والشنطه دي فيها ايييه 
ريم بدموع:عايزه تحولني من المدرسه وانا قلتلها مش هفضل هنا وهسيب البيت واهو مشيت خليها ترتاح بقي 
دياب بهدوء:طيب اهدي مينفعشي كدا هتروحي فين في الوقت دا كبري عقلك يريم يلا وروحي 
ريم بزعيق:مش مروحه انا غلطانه اني بعتلك امشي 
دياب بزعيق نفسه:متعليش صوتك يريم انتي فاهمه انتي بتقولي اي انتي رحتي فين عشان تهربي من بيتك اعقلي
ريم بصتله شويه وبعدين شالت شنطتها ومشيت بعيد عنه 
دياب بزعيق:خدي هنا انتي راحه فين انتي مبتسمعيش الكلام لييه 
ريم ببرود:ملكشي دعوه بياومتلحقنيش 
دياب:خلاص خلاص تعالي بس هنفكر هتقعدي فين وبكرا ربنا يحلها اي رايك تيجي معايا 
ريم بسرعه:لا مستحيل 
دياب بهدوء:امي في البيت يريم انا مش عارف برضو هقلها اي بس هنحلها يلا 
ريم بتفكير:لااا مش راحه معاك 
دياب بنفاذ صبر:امال يعني هتباتي في الشوارع خلصي انا مش فاضي للمحايله قلتلك امي فب البيت ويستي مش هبات في البيت النهارده عشانك يلاا 
_______
سميه بصدمه:يلهواااااي البت فين البت سابت البيت ومشيت هعمل اي انا دلوقتي لو كامل عرف هيدب*حني
سميه بخوف اتصلت عليه:كامل تعالي هنا ضروري بنتك سابت البيت ومشيت 
كامل بزعيق:انتي مهبوله في عقلك ي*مراا تدوري عليها وتلاقيها بدل ما اقصف رقبتك
سميه في سرها:تقصف رقبه مين يبن**دا انت وبنتك بدكو الحرق بجاز وس*خ 
________
شمس:مين دي 
دياب بتوتر:دي دي صحبتي في المدرسه 
شمس:وهي بتعمل اي معاك لدلوقتي وصاحبه مين من امتي وانت مصاحب بنات يدياب 
دياب بتعب:مش وقته يما بصي هي سايبه البيت وانا مش عارف اقنعها انها ترجع هتفضل هنا النهارده بس
شمس بغضب:لا يدياب مينفعشي وزمان اهلها قلقانين 
دياب بسرعه:انا هبات عند صاحبي يما خلاص وافقي بقي مش هعرف اوديها مكان تاني 
خرجو الاتنين لقوها مرميه علي الارض 
دياب بخوف:ريم مالك ردي عليا فوقي يبنتي حصلك اي ميه بسرعه يماما
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
دياب بهدوء:ريم مينفعشي اللي بتعمليه ده حابه الناس تقول عليكي اي لما تسيبي بيتك كدا 
ريم بعياط:يعني ام*وت يعني انا مبقتشي قادره اعيش فيه حد يحس بيا لو مش عايزني افضل هنا قول انا مش عايزه حد يشيل حملي انا هقوم اخد هدومي وامشي 
دياب بزعيق:بت انتي عبيطه هو كل لما احاول اتفاهم معاكي تعملي كدا اعقلي يريم احسنلك 
شمس دخلت ليهم لقت ريم بتعيط وحاطه ايدها علي وشها وابنها قاعد متعصب 
شمس بزعيق:انت بتزعقلها لييه بطل طريقتك دي 
دياب بنفاذ صبر:مهي اللي مبتفهمشي الواحد مش عارف اي اللي في دماغكو اصلا 
شمس بزعيق:ديااب احترم نفسك واحترم وجودي حتي وهي مش اختك عشان تزعقلها كدا 
ريم بهدوء:خلاص يطنط انا اسفه انا ازعجتكو بزياده فجاءه حست باختناق وقعدت تكح وتشاور علي شنطتها لدياب 
دياب بخوف:ريم مالك ردي طب اهدي طيب اهدي خدي نفس انتي عايزه اي من الشنطه قولي راح فتح الشنطه وطلع كل اللي فيها لعندلما لقي الجهاز جابه ليها وبدات تتنفس بالراحه 
دياب:انتي عندك ربو 
ريم:ااه 
_________
الحقني يحضره الشرطي بنتي اتخطفت مش لقياها 
الشرطي:اهدي يمدام عدي كام علي اختفاءها 
سميه بمسكنه ودموع:بقالها يومين دورت عليها في كل مكان ممكن تروحو مش لقياها اكملت بعياط:لقولي بنتي 
الشرطي:عندها كام سنه طيب وهيا معاها تليفون ولا لا ممكن نتبع اثرها منه 
________
سعيد بدموع:حرام عليكي بتعملي في نفسك كدا ليه عايزه تمو*تي يمني ردي عليا
مني بتعب:مش قادره يسعيد انا حاسه اني عايشه بلا روح 
سعيد:قصرت معاكي في حاجه فكرت مثلا اتجوز عليكي انتي ليه موقفه الدنيا كدا عارفه يمني لو متعدلتيش وبطلتي اللي بتعمليه دا هدورلي علي واحده واتجوزها بدال انتي مهمله حياتك كدا 
مني بعياط:مهو ده اللي نفسك فيه متخبيش اكتر من كدا 
سعيد بنفاذ صبر خرج من الغرفه ورزع الباب جامد وراه وهي فضلت تعيط
__________
الاشاره جايه من هنا تطلعو كل بيت تدوروا دي صورتها لو لقيتوها ترنو عليا طلع هو العماره اللي جاي منها اشاره اكتر ومعاه سميه خبطو علي اول شقه طلعت لراجل عجوز ومحدش معاها طلعو لتاني دور 
الشرطي:احنا عندنا امر بالتفتيش ممكن توسع 
دياب بقلق:تفتشو علي اي 
الشرطي دخل ووراه سميه لقو ريم قاعده 
ريم بصدمه:ماما 
سميه بزعيق:انتي هنا يفاج*ره قاعده مع شاب لوحدك دا انا همو*تك 
شمس طلعت علي الزعيق اتصدمت لما اتلاقت عينها في عين سميه 
شمس بصدمه:انتي 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شمس بصدمه:سميه!!انتي بتعملي هنا اي اطلعي برا اي اللي جابك جايه تخربيلنا حياتنا تاني 
سميه بزعيق:خدي يبت انتي قدامي انتي اي اللي جابك عند الناس دي وانت بقي حضرتك اي الاستاذ دياب ولا وكبرت نسيني ولا اي يدياب دا انا امك 
شمس بزعيق:ده ابني اطلعي براا 
سميه راحت شدت ريم جامد وريم كانت بتحاول تبعد عنها وتعيط 
دياب بغضب شدها من ايدها:ريم مش طالعه من هنا 
سميه بضحك:ولا وبقي ليك حس يدياب هتطلعي لمين يعني مهو للجرب*وعه اللي خدت حياتي وخلتني كدا
دياب بزعيق:انتي اللي زباله اياك تتكلمي علي امي حرف واحد غوري برا انتي اييييه عايزه اي حرام عليكي ارحمي حتي البت ارحميها خفي من شرك ده 
سميه:اخف من شري هو انتو شفتو حاجه كنتو مفكرين لما تبعدو مش هوصلكو سبحان الله القدر جمعنا تاني بعد اللي حصل اي يشمس نسيتي ولاا اي 
شمس بتذكر 
شد السلك بسرعه هتم*وت يخالد 
خالد راح جاب خشبه وشده بعيد 
سميه بصوت لا يكاد يسمع:بكرهكو كلكو قالت الكلمه دي كلهم فكرو انها ماتت اتصلو علي الاسعاف ايجت خدتها 
خالد بصدمه:ايدها بتتحرك 
شمس بصدمه:ازاااي 
خالد:شوفي شوف كدا اهي خدوها للمستشفي وفضلت اكتر من شهر تتعالج بعد ما خرجت راحت للقصر 
الجد بزعيق:انتي اي اللي جابك هنا غوري برا لو رجلك عتبت هنا تاني هيبقي مو*تك علي ايدي المرادي 
سميه بمسكنه:انا جايه اعتذرلكو وانا همشي من هنا خالص ومعتوش هتشوفو وشي ومشيت من وقتها وكمال كان خلف بنت من مراته بس سميه لعبت علي دماغه وخلته يطلقها ويطردها وجبلها البنت وبرضو الشر اللي جواها منتهاش 
_______
شمس بزعيق:دي مش بنتك سبيها خطفتيها من مين انتي ايييه انتي لسه الغل والشر والحقد جواكي عايزه اي تاني انتي مبتخلفيش يسميه جبتي البت دي منين
ريم بدموع:يعني انتي مش امي كنت حاسه مستحيل امي تبقي بالقسوه دي وتعاملني كدا 
سميه بزعيق:بس يبت انتي غوري قدامي ملقتشي غير واحده عقيمه تكلمني
دياب بزعيق :غوري برا يشيخه بدل ما اقت*لك في مكانك 
ريم بدموع:لو خدتني همو*ت نفسي انتي فاهمه انا بكرهك بكرهك سبيني بقي 
سميه راحت ضربتها وشدتها من هدومها وقعتها علي الارض وبقت تجرجر فيها 
ريم بدموع زقتها جامد وراحت جريت مسكت الس*كينة وحطتها علي ايدها 
سميه بزعيق:هتموت*ي نفسك يعني راحت تشد ال*سكينه من ايدها وتكمل عليها ضرب لكن السك*ينة كانت اختر*قت جس*دها
دياب بصدمه:رييييم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميه بخوف:نهار اس*ود ريييم قومي مكنتش اقصد رييم
شمس بصويت:انتي اييييه حرام عليكي ليه عملتي كدا عملتك اي البنت انتي شيطا*نه 
دياب بدموع:ريم قومي ارجوكي متغمضيش عينك ماماااا اتصلي بالاسعاف بسرعه 
سميه سحبت نفسها براحه وحاولت تخرج 
شمس بغضب:هتروحي فين انتي لازم تتحبسي حرام تفضلي اكتر من كدا تاذي في الناس مسكتها من شعرها ودخلتها الاوضه زقتها وقفلت الباب من برا 
سميه بزعيق:افتحي الباب ده افتحيه يلاااا 
_____
للاسف احنا اضطرينا نشيلها الطحال عشان اتدمر 
دياب بحزن: هي دلوقتي عامله اي 
الدكتور:هي كويسه مفيش عليها خطر ساعه وتفوق بس هتفضل هنا يومين في المستشفي نتابع حالتها 
_____
سميه بصويت:افتحي الباب ده خلصي هقت*لك يشمس هم*وتك 
شمس بحزن:جوا ادخل خدها انا مش عايزه اشوف وشها تاني
كمال بحزن:ليييه رجعت تاني ليه مش كفايه اللي عملته فينا كفايه دمرت حياتي وحياتك وحياه الكل ودمرت العيله كامله انا مش عارف اعمل اي انا اللي جبتها انا اللي غلطان في حق الكل 
دخل ليها جوا وبصلها بغضب شديد 
سميه بغضب:انت اي اللي جابك انت كمان ناقصه اشوف وشوشكو 
كمال بغضب ضربها قلم وشدها من شعرها وخدها غصب عنها 
_____
شمس بحزن:هي عامله اي دلوقتي يدياب 
دياب بحزن:مش عارف هيا ليه كل حاجه حلوه الست دي تيجي تبوظها نفسي نخلص منها للابد 
شمس بدموع:متقلقشي ربنا ينتقم منها نهايتها هتبقي سوده زي قلبها 
_____
انت رايح فين لا متسبنيش هنا والنبي لاا
كمال بزعيق:انتي مكانك في الزباله عيشي مع اللي زيك او الاحسن منك كمان اعتبري ده مكان عيشتك لعند لما تموتي ونريح العالم من شرك 
سميه بغضب:لااااا كماااال
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميه بتعب:كمااال طلعني من هنا 
كمال دخلها وحطلها الاكل وهي حاولت تزقه وتهرب زقها علي الارض وقفل جامد 
سميه بصويت:طلعني من هنا يمت*خلف اااااه حد يطلعني من هنا 
______
دياب بحب:ريم ردي عليا 
ريم بدموع:مش عايزه اكلم حد ممكن تطلع برا 
دياب بحزن:لا يريم مش طالع انا عايزه اقلك حاجه انا بحبك يريم
ريم بصتله شويه ودياب كان قاعد قلقان من رده فعلها بس حضنته وقتها جامد 
شمس دخلت وقتها بصت بصدمه:انت بتعمل اي نهارك طي*ن النهارده يدياب 
دياب بقلق:هو انا كنت بعمل حاجه يريم دا انا كنت بعدلها المخده
ريم بضحك:ااه كان بيعدلي المخده 
شمس بصتله بضحك وقالت:طيب اطلع برا بقي مفيش زيارات كل شويه كفايه عليك كدا 
دياااب بص لشمس برجاء 
شمس بضحك:يلااا يدياب خد الباب وراك غمزتله وقالته:وابقي احضنه كويس ها
ريم ضحكت جامد دياب بصلها بتوعد وخرج 
______
احنا راحيين فين يا امي 
شمس بهدوء:هنسيب البلد دي خالص وهنروح نعيش في لندن بصي يريم يحبيبتي تحبي تيجي معانا وتبقي من العيله ولا تحبي اي انا مش هقدر اخد قرار عنك يحبيبتي 
دياب بسرعه:بس انا هتجوز ريم يماما 
شمس بضحك:تتجوز اي يدياب انت لسه رحت فين يحبيبي علي الجواز 
دياب بغضب:بس انا مش صغير يا امي كلها شهر وتتم ١٨ واتجوزها 
شمس:ربنا يسهل يدياب ربنا يسهل يلا جهز شنطتك واحنا هننزل انا وريم هنجيبلها شويه هدوم لعند لما نروح هناك ونظبط كل دا 
______
دياب بهدوء:ماما هو بابا فين وليه كل لما اكلمك عنه متجبيش سيره انا مش عايزه بس عايز اعرف هو فين بس 
شمس بتحذير:دياااب كفايه متجبشي سيرته قدامي تاني 
دياب:هو مش ابويا ومن حقي اعرف هو فين انتي ليه مصممه تخبي عليا 
شمس بحزن:عايز تعرف ليه يدياب عايز تروحله انا قصرت معاك في ايه بص يدياب كل اللي هقولهولك ان ابوك اتجوز وخلف وسافر ومفكرشي حتي ١ في الميه يسال عنك ولا كان ليه ابن ومخلفه يبقي من حقه يشوفك تاني 
دياب بحزن:لا بانا اسف معتش هجيب سبرته تاني بقلكو اي تحبو ناكل اي انا عازمكو النهارده 
شمس بضحك:عازمنا فين يبني هو احنا لحقنا نيجي عشان نعرف حاجه هنا دا احنا لسه بنقول يهادي 
دياب بضحك:متقلقيش يا امي هوديكي احسن مطعم في المكان ده

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-