رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول بقلم نورا محمد

رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول بقلم نورا محمد


رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نورا محمد رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول

رواية صغيرة السن بقلم نورا محمد

رواية صغيرة السن كاملة جميع الفصول

في احدي غرف الصقر الأكثر فخامًا بالصعيد... 
الأب (سليمان): كتب كتابك علي بت عمك الليلة ي ولدي 
زين بصد.مة: كيف ي ابوي البت لسة صغيرة عندها 12 سنة هتجوزها كيف ي ابوي 
سليمان بزعيق: اني قولت كلمتي لعمك وخلاص حددنا كتب الكتاب جهز حالك هنروح لبيت عمك الليلة ونكتبُ الكتاب 
زين: اسمعني ي بوي اني مبحبهاش دي لس.... 
سليمان: قولتلك روح جهز حالك وعلي بيت عمك 
زين: حاضر ي بوي. 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سيدة: انتي ي مقصوفة الرقبة 
ملك: ن... نع.. نعم ي مرات ابوي 
سيدة ب.غل: اسمعي يبت اوعي تجيبي سيرة لأبوكي باللي شوفيته فاهمة ولا اضربك زي كل مرة 
ملك بخوف: لا والنبي ي مرات ابوي م... مش ه.. هقول لحد واصل 
سيدة: غوري من خلقتي وغيري هدومك دي يلا


وهربت تلك الطفلة اللي لم تتجاوز الثانية عشر من عمرها لتغيير ملابسها 
اتي السماء علي الجميع 
سليمان: فين بتك ي علوان
علوان: شاور لسيدة تجيب ملك أوضتها وراحت تحيبها وطلعت بيها سليمان اول ما شافها لاحظها خوفها منه وشاورلها 
سيدة بحنية مزيفة: روحي لعمك ي ملك 
سليمان: تعالي ي بتي متخافيش مني اني عمك 
علوان بزعيق: مسكها من. دراعها بغ. ل: اسمعي الكلام وروحي يبنت ال... ولسة هيمد ايده يضربها لاقي اللي مسك ايده ووقفه 
زين: لاحظ ان البت لسة صغيرة ولا البعيد اعمي  وزق ايده بعيد ونزل لمستوي ملك وشالها ووراح قعد جمب ابوه 
سليمان: جبت المأذون ي ولدي 
زين: جبته ي بوي ومستني تحت في المنضدرة قوم بينا نكتبُ الكتاب ونخلص 
سليمان بص لأخوه اللي واقف بكل ش.ر وسابه ونزل 
ومعاه زين وملك اللي خايفة من نظرات ابوها ومراته ودفنت وشها في رقبتة زين،زين وقتها حس بحاحة غربية بتحصله ان ملك بقيت مسؤلة منه ولازم يحميها ونزل لتحت ناده علي رقية (والدته) 
زين: روحي مع مرات عمك يا ملك 
ملك بصلتها بتوتر وخوف ريان فهم انها خايفة منهم وعرف انه ابوها كان بيعذ.بها هو ومراته واتوعد انه يجيب حقها وفاق من تفكيره علي صوت المأذون بيعلن جملته المشهورة 
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير" 
والكل بدأ يهنيه ويبارك علي فرحه من بنت عمه ملك 
ورقية كانت مع ملك ولبستها فستان ابيض جميل وثواني ودخل ريان ورقية خرجت وقفلت البااب وراها 
زين بص لملك وصعبت عليه البنت لسة صغيرة علي جوازها بالطريقة دي كلام وابوه لسة بيرن في ودانه 
"ملك بنت عمك هتبقي مراتك ي زين"  
وبص لملك اللي قاعدة علي السرير وبتعيط راخ قعد جمبها 
زين بحب: مالك ي حببتي انتي زعلانه مني
ملك ببراءة: لا ي عمو انا كويسة 
زين لثواني أفتكر فرق السن اللي بينهم هوعنده 26 سنة 
بصي ي ملك اللي هيحصل بينا اوعي تعرفي حد بيه 
ملك هزت راسها ببراءة وحب بس اتفزعت لما سمعت صوت ضرب النار وحضنت زين ومن كتر خوفها عيطت 


زين:  متخافيش  ي ملك  وسابها وراح فتح درج الكومد وطلع مو. س وجرح دراعه وجاب قماشة بيضاء ومسح بيها دراعه 
وخرج ورماها لابوه وعمه اللي كانوا وافقين علشان ياخدوا البشارة وتعالت الزغاريد في بيت سليمان 
زين: بصي ي ملك اوعي يحببتي تعرفي  حد باللي عملته دا فاهمه 
ملك: فاهمة يا عمو 
زين بابتسامة: بلاش عمو دي يملك قوليلي ي زين 
ملك ببراءة: زين  وقتها زين ابتسم وراح يغير هدومه  ونادهعلي ملك وخلاها تغير فستانها واخدها في حضنه لحد ما نامت وفضل يفكر مع نفسه 
زين: حرام عليك ي زين البت صغيرة ولسة متعرفش حاجة 
طب وبعدين ابوي لو عرف حاجة زي دي هيط. ير رقتبي احسن حاجة اخدها واسافر مصر واشوف شغلي هناك  ....  منك لله ي عمي بسبب معاملتك ليها مكنتش رجعت وخدتها منك...  لو كنت صبرت عليها سنتين ولا تلاته  كنت  هرتاح
وبص لملك اللي راحت في النوم جمبه باس جبينها ونام وفي الصباح صحيوعلي صوت صريخ ملك 
ملك: لااااااا
يتبع  ..... 
زين سمع صوت ملك بتصرخ جمبه وصحي بفز.ع واتخض من مكانه.... 
ملك بصريخ: لا ي ابوي لااا اني بلاش تضربني لاا ي بوي لا
زين بقلق: ملك.. ملك حببتي فوقي ي ملك 
ملك فاقت من حملها وبصت حواليها بخوف وزعر 
: اا... انا فين وبصت لزين اللي مصد.وم ع...  عم.. عموو ز... زين والنبي ماتخليهم ياخدوني  ودنت جسمها الصغير بين أحضانه 
زين مبقاش مصدق الطفلة الصغيرة اللي مكملتش 15 سنة تتعرض لعذا.ب كدا 
زين بهدوء أخدهافي حضنه بتملك رهيب.وكأنها بقت ملكه
: ملك ي حببتي متخافيش انا جمبك ورفع وشها لفوق وبص لعينها الزيتوني الجميلة وبشرتها النامعة الهادية وشعرها القصير الأسود 
ملك بخوف: متنسبنيش ي زين اا.. انا خايفة منهم 
زين بصلها بلهفه وحب وشالها حطها علي رجله وحط ايده علي شعرها وفضل يلاعب فيها لحد نامت في حضنه وقتها إبتسم وحس إحساس غريب لأول مرة يحسه قلب إنسان تجاه طلفة 
زين بشرود:  حسابك معايا ي علوان الكل.ب  وربي لأجيب حقك ي ملك، هعوضك عن اللي مريتي بيه وانتي معاهم وسابها وراح يغير هدومه ودخل أخد شاور دافي ولبس جلابيه رمادي وحط الشال علي رقبتة ونزل لتحت قابلته رقية 
رقية بإبتسمامة: صباحية مباركة ي عريس 

زين بحب وباس ايدها: الله يبارك فيكي يما 
رقية: اي الي نزلت يوم صبحيتك دلوقت اطلعي فوق وانا هجيبلك الفطار ي قلب أمك  (إبقي أعملي حسابي معاكي  يست الكل 😅) 
زين: لا مش داعي هاتيه انتي وأنا هطلعه، قوليلي يما مشوفتيش ابوي فين 
رقية: ابوك قاعد مع عمط في المنضدرة اللي برا ي ولدي 
زين بشرود: طيب انا رايحله حضري انتي الوكل وانا جاي 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سليمان: خد فلوسك اهي وبنتك متسألش عليها واصل ولا كأنها خلفتها 
علوان: يعني اي؟ مش هشوف بتي تاني انت عتخرف تقول اي ي واكل ناسك انت
زين بصوت عالي  : عممممي صوتك ميعالش وانت في بيت أخوك الكبير اقعد. إكده واتكلم زي بقية الخلق زين وراح قعد جمب ابوه ومسك ايده وباسها 
زين: صباح الخير ي ابوي 
سليمان: صباح النور ي ولدي صباحية مباركه ي بني 
علوان بخبث: قولي ي زين سبت مرتك ونزلت ليه معجبتكش ولا اي 
زين وقد إحمرت عيونه من شدة الغضب وعروقه برزت جدا وخبط بإيده علي الطبيلة (التربيزة)  
علوان انتفض من مكانه وخاف من زين واتكلم بتوتر 
: اني.. مقصدش حاجة. ان... اني 
زين بنبرة آمره: خد فلوسك غور من هنا وخد مرتك وياك....  يلاااا 
علوان اتفض من مكانه وقان وقف خد الفلوس ومشي 
سليمان: متزعلش منه ي زين هو عمك كدا طول عمره قاسي وقلبه حجر كيف الصخر ملينش 
زين وقتها أفتكر ملك وراح يطمن عليها وإستأذن ابوه وراح يشوفها 
ولسة هيطلع شتفت رقية معاها صينية الفطار وقتها ابتسم وأخد منها الصينية من ايدها طلع لفوق وفتح الاوضة ولاقي ملك صحيت وقاعدة بتلعب بالعروسة اللي زين جابلها وابتسمت اول ماشافتها وجريت عليه زين حط الصينيه علي سفرة صغيرة وشالها وحضنها بتملك 
زين بحب: وحشتيني 
ملك: ونت كمان ي عمو انت إتاخرت ليه انا بخاف لما بكون لوحدي 
زين: مش قولتلك الف مرة بلاش عمو دي هتودينا في داهية وبعدين يحببتي نزلت اجيبلك فطار يلا بينا ناكل 
ملك بإبتسامة جميلة: حركت راسها ب أه 
زين أخدها وطلع هدومها من الدولاب وراح بيها للحمام 
: خدي ي ملك غيري هدومك يلا هستناكي 
ملك: حاضر 
وبعد شويا وقت خرجت ملك وكانت لابسة بيجامة وعليها كاتورن جميل وراحت قعدت جمب زين 

زين في نفسه: وبعدين معاكي ي ملك جمالك دا هيخليني اغير رأيي وأتمم جوازنا منك لله ي علوان الكل. ب حد يبقي عنده القمر دي ويعنل فيها كدا  وبعدين بقاا انا لازم اسيطر علي مشاعري معاها دي أقد بنتي 
ملك ببراءة:  زين 
زين ابتسم أوي  لما سمع اسمه منه: نعم يا قلب زين 
ملك بدموع: هو.. هو انا مش هروح المدرسة زي اصحابي 
زين: انتي بتعيطي ليه دلوقت 
ملك: علشان مروحتش المدرسة ابويا كان بيضربني لما كنت بقوله كدا 
زين بغضب: اسني ابوكي دا ملك انتي بقيتي ملكي اناا وبتااعتي فاااهمة ولا لأ 
ملك خافت جدا واترعبت من صوته وبدأت تبكي بصوت واطي علشان ميزعقش زين لعن نفسه انه زعلها وخوفها منه 
زين بحنية: ملك يحببتي متزعليش مني حقك عليا
ملك بدموع: انت زعقلتي وانا بخاف منك 
زين بندم: شالها وحطها علي رجله وشدد. من حضنها وابتسم علي براءتها: خلاص متزعليش حقك عليا انا يست ملك انا هنزل دلوقت اجيبلك شويا لعب حلوين افطري انتي ومتطلعيش برا الاوضة فااهمة 
ملك هزت رأسها با أه زين ابتسم وستبها وخرج من الاوضة ونزل لتحت 
حد خرج من ورا من وراه وابتسم بخبث وبص علي اوضة ملك وراح طلع سلا. ح من جيبه ودخل لملك وووو... 
يتبع.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ملك حست بحركة غريبة في الأوضة بصت حواليها ملقتش حد ورجعت بصت قدامها بس لاقت اللي بيمسك شعرها من وراه اتفزعت من مكانها وصوتت والمجهول حط ايديه علي بوقها بس زين سمع صوتها بتصرخ 
زين بفزع: طلع لفوق وراح لأوضة ملك شافها قاعدة في الأرض بتعيط وايديها مجروحة 
زين بخوف وقلق: ملك،  اي اللي حصل، اهدي وفهميني، في اي 
ملك بعياط: حر... حرامي حرامي ي زين ك... كان معاه سك. ينة وانهارت في البكاء 
زين  اخدها في حضنه وطبطب عليها وشالها وحطها علي السرير 
سليمان دخل بقلق: مالها  ي زين ي بني 
زين: في حد غريب دخل البيت  يبوي ملك شافته وهو معاه سك. ينة ولولا انها صرخت كان حصلها حاجة 
سليمان بغضب: مين اللي إتجرء ودخل بيت سليمان كبير البلد وخرج لبراا وناده علي الحارس  : عثمااااان  انت ي زفت 
عثمان بتوتر: ايوه يسعادة البيه 
سليمان بصله بحدة: ومسكه من قميصه بغضب: انت كنت فين انت والرجالة الي برا دي لما الحرامي دخل بيتي  يحيوان منك ليه
عثمان: مفيش حد دخل ولا خرج يسعادة البيه غير علوان بيه والست مرته والواد الشيال اللي جابوه غير كده محدش يقدر يدخل البيت يبيه 
سليمان:  طب غور من قدامي دلوقت شدد الحراسة علي البيت وبزيادة يلاا  .... عثمان لف وجري من قدامه وسليمان راح يطمن علي ملك 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سيدة بزعيق: يعني اي مقتل'تهاش امال انا بعتك عشان اي 
ابنها عمار: ملحقتش اعمل حاجة اول ماشوفتها صرخت في وشي ومسكتها وكنت هخل'ص عليها بس مقدرش يما عور'تها في ايديها وسبتها وجريت 
سيدة: طب غور من قدامي دلوقت جاتك القرف غوور 
علوان خرج علي صوت زعيق مراته وسألها 
علوان: مالك ي مرا انتي بتزعقي في الواد ليه 
سيدة اتوترت وخافت تقوله: لاه ي خوي مفيش حاجة اني بعته يجيب طلبات للبيت ومراحش فزعقتله بس. يخوي 
علوان بنظرة شك: متأكدة ي مرا انتي ولا ابنك عمل مص'يبة حديدة وانتي بتداري عليه زي عوايدك 
سيدة: لاه ي علوان معملش حاحة، هقوم احضرلك الوكل 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
زين قاعد جمب ملك بيخيط الجرح اللي في ايدها 
زين: استحملي شويا يملك خليني اخيطلك الجرح 
ملك بدموع: ب.. بتوجعني ي زين مش مستحمله 
زين بحنيه وحب واضح وبرئ 

: معلش ي حببتي، خلاص خلصت اهو، يلا قومي خدي دوش وتعالي علشان اكملك حدوتة الأميرة والوحش 
ملك بإبتسامة:  بجد ي زين هتحكيلي حدوتة 
زين كان خلص الجرح وربطه كويس  وباس كف ايديها 
: بجد ي قلب زين،  انتي متعرفيش انتي غالية اوي بالنسبة لي ي ملك انتي بقيتي جزء مني بحس اني عدي عليا يوم مشوفكتيش فيه بتجنن  مت وانتي صغيرة لسة كانت عيوني عليكي انتي بس كنت بقول لنفسي انت كبير اوي عليها زين مش هتنفعك بس لأ، ساعات بحس اني في حاجة جوايا بتشدني ليكي ي ملك انتي ملكتي قلبي زمان من اول لحظة شوفتك فيها واتنهد بحب صافي وقال بحبك ي ملك دا حت.... 
بيبص عليها لاقاها نامت علي رجله اتنهد بقلة يحيلة وابتسم 
: مش هتتغيري ابدا بتيجي في اللحظات الرومانسية وتبوظيها بحركاتك دي وعدلها علي السرير وشد الغطا عليها وإتاكد انها نامت وباس جبينها ونزل 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
رقية:  طمني يبني هي عاملة اي دلوقت 
زين: متقلقيش عليها ي أمي هي بقت كويسة زينة 
رقية: ربنا يطمنك عليها يولدي
سليمان ناده علي زين، استأذن من رقية وراحله 
فتح باب مكتبه ودخل وقعد قصاده 
سليمان بتسأول: دخلت علي بت عمك ي زين أوعي تكدب علي ابوك 
زين اتوتر ومبقاش عارف يرد بإيه بس قرر انه عرفه بالحقيقة 
وبص لابوه وقال....... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
زين بتوتر: لاه ي بوي ملمسهتاش 
سليمان بزعيق: كيف ده ي ولدي دا حقك ولازم تاخده منها 
زين بهدوء:  ي بوي انا قولتلك قبل كدا البت صغيرة علي جوازي منها بس حضرتك أصيرت اني اتجوزها بس مقدرش
سليمان: انت خابر زين اني جوزتهالك ليه؟  انت بتحبها ي زين ! 
زين بهدوء  : ايوه  ي بوي بحبها   بحبها من زمان 
سليمان: عايز اسمع اني ولي العهد هيجي قريب ي زين فاهمني 
زين: فاهم ي بوي فاهم، بعد إذنك ي بوي
زبن خرج وهو مدايق جدا ورافض فكرة انه يتمم جوازه من ملك وخرج برا وراح ركب عربيته مشي 
ملك نزلت لتحت وراحت لرقية اول ما شافتها حريت عليها وحضتنها
رقية: اهلا بمرات الغالي 
ملك: مرات عمي اا انا جعانة عايزة اكل
رقية بإبتسامة: انتي تؤمري ي زينة البنات تعالي معايا نحضر الوكل 
ملك راحت مع رقية ودخلوا المطبخ وبدأوا بتحضير الاكل وملك كانت بتعرف تطبخ كويس ورقية فرحت بيها ودعت من قلبها انها تفضل مع زين 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
في أخر الليل..... 

زين وصل وركن عربيته في جمب ونزل منها ودخل البيت رقية وسليمان كانوا قاعدين في المنضدرة وراح سلم عليهم وقعد شويا وإستأذنهم وطلع لأوضته في نفس اللحظة ملك كانت خارجة من الحمام لابسه قميص نوم نبيتي وماسكة الفوطة بتنشف شعرها 
زين اول ما شافها اتصد.م من جمالها بشرتها البيضاء الناعمة ولون عينها الخضراء وشعرها الاسود 
زين في نفسه: كدا كتير اووي ي ملك يخربيت جمالك امك 
زين قرب عليها ووقف قصدها بتوتر 
: انتي  ... انتي اي اللي انتي لابساه دا ي ملك يحببتي روحي غيري القميص دا والبسي بيجامة طويلة
ملك: لا انا هنام كدا مراتوعمي قالتلي لما زين يبقي معاكي البسي الحاجات دي 
زين فهم ان رقية قعدت مع ملك واتكلمت معاها 
زين بتسأول: قوليلي ي ملك امي قالتلك اي تاني 
ملك بإبتسامه: قالتلي انه.. انه لازم انت تقربلي علشان يبقي في نونو صغير هيبقي هنا وشاورت علي بطنها 
زين سمع كلامها وهو مذهول ازاي امه تقول كدا لطفلة زي دي 
زين: انتي قولتي اي يملك 
ملك: انا موافقة انا.. بحبك اوي زين 
زين اتفجأ وبص لملك بذهول وحب انها اعترفت بحبها له قلبه فرح جداا 
ملك: لما كنت بتشوفني زعلان كنت بتيجي تصالحني وتيجيبلي الشوكولاته وبتاخدني في حضنك انت حنين اوي ي زين  انا بحبك اوي وشدته وقعدته علي السرير وراحت قعدت علي رجله وسندت برأسها علي صدره ونامت 
زين كام في حاولة زهول كبيرة 
: هي دي ملك الصغيرة!!  طب ازاي!  
وبص علي ملامحها وركز فيهم جامد عايز يشبع من ملامحها شالها بحنية وحطها جمبه وسابه وخرج للبلكونة وطلع سيجارة وولعها وفضل يفكر في كلامها صوتها بيتردد في ودانه "بحبك يا زين"
وافتكر كلام حسن اخوه الأصغر لما راحله الصبح في مكتبه 
حسن دكتور جراح
وانه لازم ياخدها ويسافر بعيد عنهم 
زين دخل وقعد جمب ملك واحتار يعمل اي بينه وبينها مفيش مسافات  وبص لشفايفها بشوق ورغبة وقرب عليها ويدوب شايفيه هتلمسها بعد بسرعة وراح قعد علي الكنبة قصادها واتخنق اكتر ومبقاش عارف يتصرف ازاي نام من كتر التعب والتفكير ومحسش بفسه
حسن رجع البيت متأخر ويدوب داخل المطبخ لاقي اللي قاعد مستنيه 
سليمان 

سليمان: كنت فين ي حسن  واي اللي اي اخرك اكده
حسن:  معلش ي بوي اتشغلت شويا حضرتك عارف ظروف شفلي 
سليمان: ظروف شغل ولا هروبك من الحقيقة 
حسن: حقيقة اي ي بوي اااه قصدك اني لسة بحبها متخافش ي بوي ابنك عاقل وميقدرش يخالف امرك  في حاجة انا بعدت عنها واصل سيبني اروح انام ي بوي عايز ارتاح
حسن دخل اوضته ورمي نفسه علي السرير وغمض عينه وافتكر خلود زميلته في الجامعة ولما ابوها رفض يتقدملها واتجوزت ابن عمها وسافرت ومن وقتها وهو كارهه انه يحب تاني غصب عنه دمعة من عينه نزلت مسحها بايده ونام في مكانه حد الصبح 
في بيت خلود المنشاوي 
خلود ببكاء: ارجوك ي بابا طلقني منه دا بيضربني علطول اناوتعبت منه ازي ي بابا
المنشاوي؛: اخرصي يبت نادر بيه احسن من الواد الصايع اللي كنتي بتحبيه واغني منه ومعيشك عيشه امك الفقر متحلمش بيها غور اكلعي لمي هدومك هتروحي لجوزك 
خلود بصد. مة: يعني اي مش هتعمل حاجة 
المنشاوي: بطلي كلام فارغ واطلعي لمي هدومك يلاا
خلود: مستحيل لو علي جثتي  وراحت جابت سك. ينة وق.طعت شرايين ايديها ووقعت اغمي عليها ووو
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
خلود راحت المطبخ ومسكت سك.ينة وقطعت شرايين ايديها ووقعت في الأرض ود.مها سايح
المنشاوي بصد.مة: خلود، بنتاااااي وجري عليها وقعد وحط راسها علي رجله وفضل يبكي قومي يبنتي ليه عملتي كدا 
وشالها وجري بيها علي المستشفى 
وبعد شويا وصل ونزل من عربيته ودخل بيها 
: الحقوني بنتي بتموووت هاتوا ترولي بسرعة 
واحدة من الممرضات جابت ترولي وحطها عليها 
وبعد ساعة خرج الدكتور من أوضتها 
ابوها راحله وقف معاه 
المنشاوي بقلق: خير ي دكتور طمني 
دكتور ريحان: الحمدلله انت جبتها في الوقت المناسب، حمدالله علي سلامتها، بعذ إذنك 
المنشاوي دخل بزعيق وبص لخلود بقوة 
: انتي فاكرة لما تعملي كدا هطلقك منه يبقي بتحلمي انتي هترجعي مع جوزك وتعيشي معاه وتخدميه انتي سامعه 
خلود بدموع: حرام عليك ي بابا بقولك بيضر.بني كل يوم وعايشة في ذل حرااام عليكوا بقاا كفاااااية بدأت تبكي بإنيهار 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
حسن في أوضته ماسك صورتها في ايده وعيونه بتدمع علي فراقها 


: عمري ماحبيت بعدك ي خلود انتي ملكتي قلبي وخدتيه معاكي 
وحشتيني أوي ي خلود فين هلاقيكي وأخدك في حضني ونهرب من هنا 
فاق من شروده علي خبط الباب مسح دموعه وراح يفتح 
حسن: خير ي دادة في حاجة 
دادة سعاد: اتصلوا بيك حسن بيه عايزينك في المستشفي في حالة خطيرة وطالبينك بالاسم 
حسن: طيب روحي انتي وانا هغير هدومي وانزل 
زين في أوضته مع ملك.... 
زين بحب: ملك ي حببتي انا مسافر بكرة 
ملك: خدني معاك ي زين 
زين: مينفعش ي حببتي عندي شغل ضروري وانتي هتروحي بس ي ملك 
ملك بزعل طفولي: خلاص مش عايزة اجاي معاك 
زين اتعدل وقعد قصادها ورفع وشها له 
: ملوكة حبيبت زين هما يومين بالكتير مش هغيب عنك، أوعدك اول ما أخلص شغلي هفسحك إي رأيك 
ملك: بجد هتفسحني ي زين 
زين ابتسم علي براءتها: بجد ي قلب زين 
بقلمي نورا محمد إبراهيم 
حسن وصل المستشفي ودخل مكتبه ولبس البلطوا دخلت الممرضة
حسناء: دكتور حسن كويس ان حضرتك جيت 
حسن: في اي ي حسناء 
حسناء: في بنت جات من شويا وكانت قط.عت شرايين ايديها ودكتور ريحان عالجها بس المص.يبة انها دخلت في حالة انيهار شديدة عورت نفسها بالمشر.ط 
حسن بذهول: انتي بتقولي، تعالي معايا وراحوا علي أوضة المريضة ولاقي دكاترة واقفين حواليا اوضتها دخلومن وسطهم شاف البنت واقعة في الارض ودمها سايح من جمبها وراح يشوف مين دي 
اتصد.م لما شافها. 
: خلود😳
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حسن سمع صوت دوشة كبيرة حوالين الأوضة 
ودكتور ريحان واقف مذ.هول 
حسن وقف بإستغراب: في اي ي دكتور مالك واقف كدا 
ريحان بذ.هول: بص وراك كدا البنت دي كانت هتموت نفسها 
حسن ضم حواجبه واستغرب 
: هي مين دي  ي دكتور وبص وراه وشاف البنت واقعة في الارض ود.مها حواليها وراح يشوفها وقعد علي ركبه شعرها كله نازل علي وشها  حسن بقي يبعده براحه علشان يشوف مين دي اتصد.م 
: خلود😳
خلووود.... خلووود حضرولي  أوضة العمليات بسرعة
الممرضة: جابت الترولي وحسن شالها وحطها عليه 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
زين: خدي بالك من نفسك ي ملك هما يومين هرجعلك تاني 
ملك بدموع: خدني معاك ي زين اا... انا خايفة من مرات ابويا هتيجي تضربني وو اكملت ببكاء اا... أنا خايفة اوي 
زين حس بنغزة في قلبه أول ما شاف دموعها ومقدرش يتمالك نفسه وأخدها في حضنه جامد 
زين: ملك يحببتي انسي مرات ابوكي دي خالص، ممكن انتي معايا وقولتلك ألف مرة قبل كدا متخافيش انتي بقيتي مرتي ومحدش يقدر يقربلك، وبعدين بقا يست ملك ممكن تسبيني احضر شنطتي
ملك ببراءة: متساش ان قولت هتفسحني لماوترجع  وو هاتلي شوكولاتاات أقد كدا
زين بضحكة رجولية: بس كدا، إنتي تؤمري  وطبع بوسة خفيفة في خدها وراخ يحضر شنطته 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سليمان: حضرتي الوكل ي رقية 
رقية بحب: كله جاهز ي ابو زين متقلقش حضرتله الوكل اللي بيحبه 



سليمان: ربنا م يحرمني منك ي غالية، تعالي اقعدي جاري اهنه اتوحشتك جوي ي أم زين اتوحشت ايام زمان 
رقية بضحكة خفيفة: ي راجل احنا كبرنا علي الحاجات دي 
سليمان بصلها بحب واضح 
: عمري ما هنسي وقفتك جمبي ي رقية مكانش حيلتي جنية واحد وابوكي رفضني كتير جوي انتي ووقفتي جمبي في كل حاجة وراح وقف قصادها وضمها بحب جامد ورقية بادلته نفس الحضن وقلبها بيرقص من فرحته انه لسة بيحبها مرت عليهم سنين ولسة حبهم لبعض ساكن ومتهزش 
زين بمشاكسة: الله الله كداا من غيري ي حج وقلب البيت وقدامي كمان لا لا لا مكنش العشم ي حج
سليمان ورقية ابتسموا  علي مشاكسته  وملك مسكت ايد زين وحضنتها جامد زين بص علي ايديها في ايده وابتسم 
زين: اشوف وشكم بخير، بص لملك زي ماقولتلك هما يومين وراجع علطول 
ملك بحب: مااثي ي زين 😅
رقية ابتسمت علي براءتها وزين سلم علي ابوه ومامته ركب عربيته سافر للقاهرة لفرع شركتهم هناك
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
حسن اخيرا خلص خياطة الجرح  واتنهد وبص للممرضة اللي جمبه 
حسن ببرود: لما تفوق ابقي بلغيني 
الممرضة(شيماء):  حاضر يدكتور 
حسن لسة هيطلع لاقي المنشاوي ابوها في وشه وبصوا لبعض نظرة طويلة فيها معاني كتير وقطع صمتهم 
المنشاوي: ممكن اشوفها 
حسن ببرود: اتفضل، بس ياريت بلاش الكلام الكتير هي لسة متخيطة وجرحها كبير وملمش لسة، بعد إذنك وسابه ومشي والمنشاوي بصله بغيظ وحق.د ودخل
حسن راح قعد في مكتبه سمع صوت حد بيخبط وراح يفتح ولاقي 
: مين حضرتك 
الشخص بابتسامة سمجة ومد ايده لحسن
: نادر سيف الدين 
بتبع  .... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حسن سمع صوت الباب بيخبط وراح يفتح واتفجأ بنادر بصله لوهله وركز في ملامحه وعرف انه جوز خلود 
حسن ببرود: خير، جاي ليه
نادر: انت حسن القناوي 
حسن: ايوه انا حسن القناوي أفندم 
نادر زقه ودخل وقعدعلي أقرب كرسي  وحط رجل علي رجل وطلع سيجارة
: انا سمعت عنك كتير قولت اجيلك بنفسي واتعرف عليك 
حسن بصله واستغرب قعدته بس محطش في باله 
وراح قعد علي مكانه واتكلم ببرود 
: وسمعت اي بقا إن شاء الله 
نادر: سمعت انك دكتور شاطر وناجح في شغلك ومحبوب من زمايلك 


حسن بمك.ر: دا انت متابع بقا 
نادر بغضب وخط علي مكتب حسن بقو.ة
: انا نفسي اعرف بتحب فيك اي يخيلها تتعلق بيك بالشكل داا هااا لبس وبيجيب لها من اغلي المحلات أكل وفلوس تغرقها هي وابوها عملت كل حاجة تتمناها اي بنت يبقي لييه مش شايفني 
حسن ببرود: وانت جايلي انا تقولي الكلام دا ليه؟ اهي عندك اهي روح إسالها ومتضيعش وقتي في كلام فاضي واتفضل خد الباب وراك ونت خارج ولف الكرسي بتاعه ونادر اتغاظ اكتر وسابه ومشي 
حسن وقف بغضب وكلامه نادر بيررد في ودانه وانها لسة بتحبه هو طب ليه سابته واتجوزت نادر ليه وافقت من الاول ألف  سؤال وسؤال هيجننه وخرج من مكتبة ونزل ركب عربيته وطلع عالبيت 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
زين في مكتبه.... 
دخل عليه خالد بتعب 
خالد: حرام عليك يا مفتري من ساعة ما جيت وانا مش عارف اتلم علي روحي 
زين بجدية: خلصت الزرق المطلوب منك
خالد بصله بغيظ: اه خلصت اتفضل اهو، ممكن تسيبني اروح بقاا ونكمل بكرة 
زين بصله ولاحظ تعبه ووشه دبلان 
زين: طب روح انت ي خالد وسبني انا هكمل الباقي  
خالد: مش هتعوز مني حاجة قبل ما أمشي 
زين: لا بس بكرة تيجي بدري، معاد الصفقة بيقرب ولازم نخلص الشغل كله 
خالد: تمام وسابه زنزل وركب عربيته وروح 
زين فضل قاعد في شركته بيدرس الاوراق بتركيز تام بس لاحظ حاجة غريبة بتحصل حواليه وقام يشوف مين ملاقاش حد ورجع مكتبه وجواه احساس ان في حد بيراقبه 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سيدة بخبث: بجولك اي يا علوان 
علوان بزهق: خير 
سيدة: ما تيجي ي خوي نروح نزور البت ملك دي بتنا برضو ومن حق تشوفها


علوان بإستغراب وشك: انتي مالك ي ولية انتي النهردة حاسك مش علي بعضك كل ما تشزفي وشي تتوتري وتخافي مني وتجري، انتي مخبية عني حاجة 
سيدة اتوترت اكتر: ل... لاه ي خوي م.. مفيش حاجة الجق علي اني عايزاك تتطمن علي بتك 
علوان بسخرية: طب نامي...  نامي ي سيدة وعدي ليلتلك علي خير 
سيدة: ونت من اهله ي علوان ونامت جمبه وشدت الغطاء ونامت 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
........:  ايوا يبشا لسة خارج دلوقتي ومعاه شنطة اكيد فيها الاوراق كلها 
.......: طب خليك وراه. واوعي حد يشوفك فااهم 
.......: فاهم يبيه، مع السلامة 
زين ركب عربيته ومشي واتجهه لفيلته الجديدة وطلع لأضته وبصلها وابتسم وقل.ع الجاكيت بتاعخ وفك زراير قميصه ورماه علي الارض 
البنت بد. لع: وقفت قصاده وباسته من خده 
زين: وحشتيني وشالها وحطها علي سر.يره وذهبوا معا في عالمهم 
يتبع    .........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
البنت قربت من زين بد.لع وحب 
: وحشتني أوي ﯾ زين 
زين بإبتسامة جذابة: وإنتي كمانﯾ قلب زين ، قوليلي حضرتي الأكل زي م قولتلك
البنت (سهام): ايوه ومستنياك من بدري ﯾ حبيبي يلا بقا 
وذهبوا معا لتناول العشاء تاركا خلفه صغيرته التي لم يعشق مثلها ولكن هل للقدر  رأي أخر لا 
حسن روح بيته ودخل اوضته ورمي نفسه علي السرير وحاول يغمض عينه ومقدرش صورتها في خياله ملامحها الحزينة آثا.ر الضرب علي جسمها كل دا حسن بيفتكروا، اتعدل في قعدته وطلع سيجارة من جيبه وخرج للبلكونة وبص حواليه بشرود رقية جات من وراه وإتكلمت بهدوء: 
رقية بحزن: لحد أمتي هتفضل بوضعك دا ﯾ حسن، فوق ﯾ بني دي مكانتش تستاهل التراب اللي تحت رجلك هي الخسرانة إنساها بقا يبني وعيش حياتك وفرح قلبي وقلب أبوك 
حسن ابتسم ومسك ايده رقيةوباسها 
: متقلقيش عليا يما ولدك مبقاش صغير وعن قريب هتفرحي بيه 
رقية بفرحة: بجد ﯾ زين هتفرح قلب امك وتتجوز
حسن: ايوه ي أمي  ، بعد أذنك هدخل أنام شوي دماغي مصدعة جووي 
رقية: حالا ﯾ ولدي هبعت أجيبلك كوباية قهوة أو حباية للصداع 
وخرجت رقية وسابت حسن في أوضته ومن كتر تعبه نام ومحسش بنفسه 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
تاني يوم الصبح زين فاق من نومه وبص جمبه لسهام بغموض وقام من حبمها بهدوءودخل ياخد شاور وهرج لاقها صحيت وبتدور عليه 
زين: انا هنا ﯾ حببتي لسة منزلنش 
سهام وقفت وراحت طبعت بوسة علي خده هو حاوط خصرها بتملك وحب
: بقولك اي ما تيجي نكمل كلامنا بتاع امبارح
سهام إتكسفت وخبت وشها في صدره 
زين ضحك عليها حركتها ورفع وشها له
: علفكرة أنا جوزك يعني مش حد غريب علشان تتكسفي مني 
سهام بخجل: اوعي كدا انت  بقيت قليل الادب أوي ﯾ زين وسابته وجريب علي الحمام وأخدت شاور زبن راح يكلم أبوه 
 بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سليمان: بت ي هنية انتي يبت 
خرجت هنيه من المطبخ مخضوضة 
هنية بخوف: أمرك يبيه 
سليمان: منتيش سامعة التلفون بيرن روحي هاتيه بسرعة دا أكيد زين
هنية راحت تجيب التليفون وسليمان أخدته منها 
علي الناحية التانية 
زين: كيفك ي ابوي...  يومين وراجع بإذن الله....  لاه ليك انت مرتاح انا هخلص واجيلك.....  ماشي ي ابوي مع السلامة 
وبص جمبه لسهام اللي بتاكل بهدوء 
: مالك 
سهام بحزن: انت فعلا اتجوزت بنت عمك ﯾ زين، طب إزاي قدرت تتجوزها، إزاي قدرت تعمل فيا كدا 
زين بغضب: هو انا مش قولتلك قبل كدا دا جواز مؤقت يعني مش حقيقي ملك دي لسة عيلة صغيرة متعرفش يعني جواز وخلفة افهمي بقاا 
سهام بهدوء: تمام  
و بعد مرور 10 سنوات  .... 
تغيرت الأحداث كثيرا.... 
ملك كبرت وبقي عندها 22 سنة واتعلمت الخياطة وبقت مبدعة و زين وقف جمبها لحد ما بقت ملك البنت الجميلة الطموحة 
وجات سهام وعرفها علي أهله  وبعد. محاولات مرفوضة من اهله بجوازهم نجح زين في أقناعهم  بجوازه من سهام
حسن ترك الماضي خلف منه وبص لحياته اللي كلها إشراقة وأمل وعزيمة وإصرار  واتجوز زميلته نادية وخلفوا وولدين ( يزيد ويزن) 
وفي يوم زين كام راجع من شغله وداخل أوضته يرتاح ودخل أوضة ملك 
قابلته بجمود وقوة 
: طلقني ي زين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ملك بجمود: طلقني ﯾ زين 
زين: ملك انتي عارفة اني بحبك انتي وسهام دي... 
ملك بصراخ: مش عايزة اسمع منك حاجة ﯾ زين مش عايزة اسمع صوتك طلقني بقولك 
زين بغضب: وانا مش هطلقك ﯾ ملك واللي عندك اعمليه ونزل وسابها وملك قعدت في الأرض وبقت تعيط بصوت 
ملك ببكاء: لية عملت فيا كدا ﯾ زين انا كنت بتحبني انا ليه اتجوزت دي، يارب 
سهام سمعت صوت ملك بتعيط اترددت تدخلها وأخيرا خبطت عليها
ملك مسحت دموعها وراحت تفتح وإتفاجت بيها واقفة 
ملك: نعم عايزة اي 
سهام بإبتسامة: ممكن أتكلم معاكي شويا 
ملك بصلتها كتير ودخلت وسابتها واقفة وسهام دخلت وقفلت. الباب وراها 
سهام بهدوء: مدام ملك انا مش هعطلك كتير بس عايزة أقولك حاجة زﯾن بيه بيحبك انتي 
ملك بإستغراب: انتي بتقولي اي لو بيحبني مكانش اتجوزك وبعدين انتي ليه بتقولي كدا لو هو اللي بعتك يبقي بتضيعي وقتي 
سهام: زين بيه ميعرفش اني جيتلك ولا كان هيمنعني اقولك الحقيقة 
ملك: حقيقة اي 
سهام بدموع: زين اتجوزني علشان يحميني من ابن عمي انا ابويا وامي ما.توا  في حادثة وانا عندي 17 سنة وعيشت مع عمي خمس سنين وإتعذ.بت فيهم من مرات عمي وابنها اللي كان بيدايقني كل شويا 
ملك وقتها افتكرت مرات ابوها وغصب عنها دموعها نزلت منها 
سهام كملت:وفي يوم لاقيت عمي داخل عليا بيقولي كتب كتابي علي ابن عمي ولما رفضت هدد. ني انه هيقت.لني وقتها فكرتاني اسيب البيت وامشي وفعلا لميت هدومي وهربت بصعوبة وانا بجري مش شايفة قدامي اتخبطت في عربية زين بيه وخدني ورحت المستشفي وحكيلته حكايتي وعرض عليا الجواز وواقفت علشان خوفت من عمي وابنه وعشيت مع زين بيه في الحلال وكان ديما بيكلمني عنك وعن براءتك وطيبة قلبك فبلاش تخسريه ﯾ ملك زين بيه راجل 
ملك بإبتسامة فتحت دراعها لسهام وحضنوا بعض بحب أخويه وسهام عيطت كتير وملك راحت جابتهلها كوباية مياة وشربتها 
ملك: تعرفي أول م شوفت مع زين حسيت اني شوفتك قبل كدا بس مش فاكرة فين؟ بس علي العموم انتي من النهاردة بقيتي صحبتي وأختي واي رأيك؟ 
سهام بفرحة: يعني مش زعلانة مني؟ 
ملك: لا ويلا قومي نعمل اكل عشان جعانة ومكلتش من الصبح 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
زين قاعد من حسن في المنضدرة وسليمان قاعد معاهم ورقية بتحضر الأكل وشويا ملك وسهام نزلوا معاها  وبدأ في تجهيز الاكل 
رقية: استجعلوا يلا عايزين نخلص قبل الضيوف ما يجيوا 
سهام: ضيوف مين يا طنط 
رقية: دول قرايب عمك سليمان جايين يزوره، وبعدين اني مش قولتلك متقوليش ي طنط قوليلي يماما زي مقصو.فة الرقبة اللي واقفة جمبك دي وشاورت علي ملك 
ملك بصد.مة: انا وحطت ايدهاعلي قلبها بتمثيل 
اااه قلبي قلبي  ليه كدا ﯾ مرات عمي دا انتي مكان امي 
سهام ورقية  ضحكوا هليها وشويا وزين دخل عليهم واستغرب وقفتهم سوا وخصوصا سهام وهي جمب ملك 
زين بإستغراب: بتضحكوا علي ما تضحكوني معاكم 
رقية: مرات دي ملهاش  حل ﯾ زين مهما كبرت هتفضل طفلة 
ملك بتذمر وبصت لزين : عاجبك كدا امك بتهقزني وانت ساكت طب والله مانا لاعب هاا ولسة هتخرج برا سهام مسكت دراعها 
سهام: استني متزعليش  تعالي يلا 
وبليل الضيوف كلهم مجتعمين علي السفرة وحسن وزين وملك وسهام ورقية وسليمان قاعدين بياكلوا بس فجأة صوت ضر.ب نار برا والحارس دخل بخوف وزعر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
: الحقنا ﯾ عمدة في ناس جايين علينا ومعاهم أسح.لة كتير وبيضر.بوا نا.ر علينا 
الكل وقف واتصد.م وزين وحسن خرجوا برا وسليمان وأخواته جهزوا الأسح.لة بتاعتهم والبنات طلعوا مع رقية في أوضة ملك 
زين بغضب : انتوا مين وعايزين اي 
ظهر واحد كبير ولابس عمه علي راسه وجلباب واسع وعابية سودا وشكله يخ.ض
سالم: عايزين سهام اللي خطفتها وهربت وياك يبن الأكابر 
زين: دي بقت مرات زين القناوي واتكتبت علي اسمي واللي يقرب منها هيشوف وشي التاني 
: مش غير شوشرة ﯾ بن الأكابر احنا ناخد بتنا ونمشي من إهنه وانت هتطلقها وابن عمها صابر هيتجوزها
زين ضحك بسخرية: شكلك مسعتنيش كويس،  هقولك انا محدش يقدر يقرب من مراتي سمعت ولا لسة؟ 
سليمان: انتوا جايين بعد السنين دي كلها تدور علي بتكم، احنا معندناش بنات بالاسم ده لو قصدك سهام دي بنتنا احنا، ويلا وريني عرض كتفاك
سالم بغضب: انت عتخرف تقول اي  ﯾ راجل انت 
حسن وراحله وضربه بوكس في وشه وقعه في الارض 
حسن: لما تتكلم مع ابوي تتكلك بأدب ودرات معركة بينهم ورجالة سليمان إنتصروا في الاخر وربطوا رجالة سالم وخدوهم علي المخزن وسالم وابنه معاهم 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
ملك وسهام ورقية كانوا واقفين يتفرجوا وسهام قلبها مخضو.ض ومرعوبة من عمها وابنه 
ملك: الحمد لله خلصنا من عمك وابنه فاضل بس نسلمهم للبوليس ونخلص منهم خالص 
سهام: قلبي مش مطن ابدا ﯾ ملك 
رقية رتبت علي كفتها پحب 
: متقلقيش يبنتي كله خير وانتي ﯾ ملك روحي كملي شغلك عندنا طلبيات كتير عايزين نخلصها 
ملك بتفكير: اي رأيك ﯾ مرات عمي نشغل البت دي معانا وبالمرة نكسبوا فيها ثواب 
رقية بأعجاب: كويس روحي علميها وشغليها معاكي وحطوا ايديكوا في ايدين بعض 
سهام: انتي بتشغتلي اي يملك
ملك بفخر:اتعلمت الخياطة وبقيت بعرف أخيط كل أنواع الموديلات والفساتين وبصدر للمحلات والمصانع في مصر عمي سليمان مرات عمي وزين ساعدوني ووفضلوا معايا لحد مابقيت لهلوبة 
سهام: بسم الله ماشاء الله كويس جداا 
ملك: تعالي اعملك يلا وهبنقي احلي ضراير حلوين كدا كدا 
رقية: ربنا يخليكم لبعض ﯾحبايبي، يلا هروح أحضر لكم الاكل ونتي ي ملك خليكي مع سهام 
 وسابتهم ونزلت تحضر اكل مع الخدامين تحت 
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
زين وحسن واقفين في المخزن وقدامهم سالم وابنه صابر 
زين بجمود: مش ناوي تقولي جاي ليه ﯾسالم ومتقوليش جاي علشان بنتك اصل انا مش قادر اصدقك بصراحة 
سالم: فكني من اهينه وخليني اخد البت وامشي وطلقها
زين عيونه احمرت من الغضب وراح ولسة هيضربه حسن وقف في وشه
حسن: اهدي ﯾ زين هو ييحاول يستفزك سييهولي انا وروح انت وشوف البنات واطمن عليهم 
زين بصله كتير ومشي وحسن جاب كرسي وقعد وحط رجل علي رجل وطلع سيجارة 
حسن: قولي بقا من غير لف ولا دوران انت جاي عايز اي 
سالم بإستفزاز: اني قولت اللي عندي اخد البت وامشي من اهينه
حسن: يبثس شكلك هتنورنا هنا شويا وبص البودي جارد اللي فهم نظرته وسابه ولسة هيطلع سمع حاجة خليته واقف مكانه مصد. وم 
زين طلع يطمن علي البنات وخبط خبطة خفيفة علي الباب
ثواني وفتحت سهام 
سهام: عملتوا اي طمني 
زين بصلها واتحرك وراح ناحيتها وهي بترجع لوراه بخوف لحد ما إتكعبلت ووقعت ملك جات وقفت قدامه
ملك: في اي ﯾزين مالك؟  واي اللي حصل خلاك تقلب كدا؟ 
زين: قومي علشان تروحي مع عمك يلا 
سهام بدموع: لا ات بلاش 🥺
يتبع  ........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حسن وقف مكاﻧه مصد.وم ورجع بص وراه
سالم بخبث: لو مفكتنيش وطلعتني عيلتك كلها هتمو.ت الليلة
حسن بذهول: انت بتقول اي 
سالم:  واحد من رجالتي موجود اهنية ومستني إشارة واحدة مني 
حسن راح وقف قصاده ومسكه من ياقة العباية ونزل فيه ضرب وخرج بيجري للقصر فوق
سهام بدموع: زين بيه انت هتسلمني ليهم تاني 
ملك: متخافيش يحببتي محدش هياخدك من هنا انا معاكي 
زين بيحاول يكتم ضحكته 
: مكنتش اعرف انك بتخاف اوي كدا 
ملك وسهام بصوا لبعض بتسأول وملك اتكلمت: يعني اي ﯾ زين 
زين بإبتسامة: كنت بهزر معاكي، المهم قومي ارتاحي دلوقت والصباح رباح 
ملك بغيظ: ودا وقت هزار ﯾ زين 
زين بإستفزاز: مزاجي، يلا روحوا حضرولي اكل عشان جعان 
وسابهم وخرج وقابل حسن في وشه بينهج وباين عليه الخوف
زين بق... لق: في اي ﯾحسن مالك 
حسن: الك.لب اللي تحت دا بيقول انه واحد من رجالته هنا وبعته ومستني إشارة منه لو مطلعش هيخل.ص علينا كلنا 
زين: يعني اي 
حسن: يعني تاخد البنات من هنا ونخبيهم في القبو اللي تحت البيت وانا هجيب امي وابويا والناس اللي تحت دي واحصلك 
زين مسك دراعه: خد بالك من نفسك  
حسن بإبتسامة: متقلقش عليت أخوك سداد
زين رجع لأوضه البنات ودخل ما فير ما يخبط 
ملك بخضة: خضتني ﯾزين 
 زين: بسرعة مفيش وقت تعالوا معايا انتوا الاتنين بسرعة يلا
سهام: في اي 
زين بغضب: انتي لسة هتسألي يلا مفيش وقت 
وخرجوا التلانة ورا بعض بس جيه من وراهم شخص لابس قناع وضر.ب نا.ر عليهم  زين اخد ملك وسهام ودخلوا اوضة وقفل عليهم
بقلمي نورا محمد ابراهيم 
سليمان تحت سمع صوت ضر.ب النا.ر من فوق كلهم إتخضوا وجريوا وطلعوا علي الصوت قابلهم حسن 
 سليمان بخضة: اي صوت ضر.ب النا.ر دي ﯾ ولدي
حسن:  بسرعة ابوي خد أمي وإعمامي من اهينه وانا وزين والبنات هنحصلكم  
سليمان: انت بتقول اي رجلي علي رجلك انت واخوك وبص لأخوه الكبير عمران 
سليمان: عمران خد مرتي معاك واطلعوا من اهينه طوالي ي عمران واني والولاد هنحصلكم 
عمران: محدش هيتحرك من اهينه غير لما نخلص عليهم كلهم واد يعثماااان 
عثمان: امرك  يسعادة البيه
عمران جهز الرجالة وخد مرات عمك والبنات من اهنيه يلا قوام 
عثمان: حاضر بيبه 
سليمان بصله بحب وإمنتان واتحركوا كلهم 
زين فوق بيضر.ب نا.ر علي الشخص المقنع وبيحاول يوقعوا بإي طريقة وحسن من تحت بيحمي اوبه واعمامه لحد ماياخدوا البنات ورقية 
ولكن لسوء الحظ سالم خرج هو ابنه من المخزن تحت وضر.بوا نا.ر عليهم وجات رصا.صة في كتف حسن واتصا.ب ووقع في الارض وبدأت معركة كبيرة 
رقية بصرييخ: ولدااااااااي وجريت عليه وقعدت جمبه وزين بصله واتصد.م وعيونه أحمرت من كتر غضبه وبدأ ييفكر ازاي ينهي الجدال دا وبص حواليه في كل حتة وراح ناحية الشخص المقنع من غير ما ياخد باله من زين وسهام وملك في الأوضة خايفين ومرعوبين لحد ماحسوا اني فيه حد بيفتح باب الاوضة 
ملك اتر.عبت ورجعت لورا وسهام زيها بالظبط لحد ما شافوا حد من عثمان واتنفسوا بهدوء
عثمان:يلا بسرعة وخرجوا البنات مع عثمان ونزلوا لتحت وعثمان بيحميهم لحد ماخرجوا  وراحوا ناحية القبو وهناك شافوه حسن مضرو. ب 
رقية قاعدة جمبه بتعيط 
سهام قربت عليها: وبعدين دا لازم يروح المستشفى وقطعت حتة من فستانها ولسة هتقرب رقية بعدتها وصرخت فيها بغضب 
رقية بصر. يخ: بعدي عن ولدي ﯾ وش المصايب انتي، انتي السبب من يوم ماجيتيوانتي وشك فقر وبومة غزري من خلقتي غوووووري ربنا يسامحك 
سهام اتصدمت من رد فعلها وغضب عنهادموعها نزلت منها وخرجت من القبو وطلعت برا ودخلت القصر ووقفت قصاد عمها وابنه وزين وكام ضر.ب الشخص المقنع  وخرج وشاف سهام واقف قصاد عمها بتبكي 
سهام ببكاء: ابوس ايدك ياعمي كفاية اكده انت عايز مني ااااي سيبني في حااالي 
عمها قرب عليها ومسك شعرها بغ. ضب 
: بقي انتي يبت انتي تهربي مني اني ورحمة امك لوريكي 
زين ببرود : بعدك يدك عنها 
سالم بسخرية:  طلقها 
زين بنفس البرود: قولتلك بعدك عنها 
سهام دموعها نزلت منها وبصت لزيم وكأنها بتودعه لأخر مرة
وزقت سالم بعيد عنها وجابت المسد. س من علي الارض 
وحطيته علي دماغها زين بحذ.ر 
: سهام ابعدي المسد.س دا 
سهام بترجع خطوة لورا 
: لا  انا همو. ت  نفسي وارتاح واريحكم كلكم مني 
ومتنساش تقول لمرات عمي تسامحني وقول لملك اني حبيتها زي اختي بالظبط وبصت لزين وابتسمت وضر.بت نفسها وما. تت
زين: سهام 😳
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سهام أخدت المسد.س وحطته علي دماغها داست علي الزناد بس إتفجأت أنه فاضي وقتها زين ضحك بسخرية 
زين: اي! وقفتي ليه! إضر. بي يلا مستنية اي كملي لعبتك المكشوفة 
سهام بلعت ريقها بخوف : إ إنت قصدك اي ﯾ زين 
زين: كنت عارف ان وراكِ سر كبير أوي ومدخلش عليا حكاية عمك دي 
وسبتك علي راحتك خالص وبرضو محرمتيش كنت بشوفك كل ليلة بتحاولي تعرفي اسرار شغلي وتتجسسي عليا  ومعملتيش حسابي الكاميرات اللي جابت كل خطوة ليكِ يا  وابتسم بسخرية ﯾ سوزي مش دا اسمك برضو 
سهام دورها في الموقف انها كانت مصد.ومة إزاي عرف كل دا وكان سابيها عايشة معاها
سهام: ازاي طب وجوازك مني وحبك ليا 
زين ضحك عليها جامد: انتي متعرفيش ان جوازك مني دا مجرد كلام وبس دا انا ملمتسكيش ولا قربتلك وزي ما إتسغفلتي زين القناوي ولعبتي عليه انا عملت زيك المنوم اللي كان العصير وانتي زي الغبية شربتيه محصلش مني قرب ناحيتك خالص
سهام  بح.قد: ااه ﯾكداب واطي والله لقت.لك 
في لحظة البوليس دخل واقبض عليهم كلهم 
وسهام جات تهرب زين لحقها ومسكها من دراعها واتقبض عليها 
زين اتصل بالإسعاف وتم نقل حسن علي المستشفى وهناك الدكتور ريحام صديق زين المقرب وطقم كبير من الأطباء معاه وأخرجواالرصا.صة من كتفه 
وبعد مرور خمسة أيام 
زين: دلوقت بس ﯾملك أقدر أقربلك وأنا مطمن  ومفيش حواليا خ.طر يهدد.ني بيكِ وكل مخو.افي خلصت منها
ملك ضحكت بو.جع: يااااه إنت لسة فاكر اني مراتك وليا حق عليك 
زين بندم: ملك حببتي انا عارف اني غلطت في حقك انتي بالذات وجرحتك جرح كبير بس صدقيني أنا حواليا ناس كانوا يأذوني بأي شكل وكنت خايف عليكِ وكل خطوة بحساب وبالنسبة لسهام دي كانت مجرد غلطة وندمت اني اتجوزتها وقدرت أجرح أ
مشاعرك ومسك وشها بين ايديه وبص في عينها بعشق صافي 
ملك انتي كل دنيتي وحياتي وروحي اللي إتعلقت بيها من اول ماشوفتك بحبك ﯾملك واخدها في حضنه جامد وكأنها هتهرب منه 
ملك ببكاء: ربنا يسامحك ﯾزين وجعت قلبي طول السنين كنت مقصر فيها وفي حبي ليك بس منكرش انك كنت وقفت جمبي من بعيد وكنت بتعذ.ب بسببك كتير اوي
زين قلبه وجعه عليها وحس بغلطته وقرر إنه يعوضها وخرجها من حضنه 
: بكرة الصبح هخادك ونسافر بعيد زي ما وعدتك وهنعيش مبسوطين وفرحانين، هعوضك عن كل حاجة خسرتيها بحبك اوي ﯾ ملك 
ملك حضنته اوي وكلمت عياطها لإنها بتحبه ومهما حصل هتسامحه المهم انه رجع تاني ولسة بيحبها بيحب ملك بتاعت زمان 
زين إفتكر حاجة مهمة 
زين: ملك ﯾحببتي خليكِ هنا، مشواى صغير أقد كدا وراجعلك 
ملك مسكت دراعه بخو.ف: هتسبني تاني! 
زين: ابتسم وباس راسها ونزل جري واتصل بحسن 
 بقلمي نورا محمد ابراهيم 
في اخر اليوم 
سليمان ورقية وحسن وملك متجمعين ومش فاهم حاجة 
ملك:   زين إتاخر أوي ﯾ حسن هو مقلكش عايز اي! 
حسن: برن عليه مبيردتش مقليش غير كلمتين وقفل 
رقية: طب جرب ورن تاني ﯾبني 
ملك سمعت صوت عربية زين : أهو وصل اهو 
زين دخل عليهم بإبتسامة 
:عارف اني إتأخرت عليكم بس أعذروني 
اتفضل ﯾعمي 
عمران دخل ووراه ابنه عثمان ورجالته وجايبين شوالين معاهم 
الكل قاعدين مستغربين في اي لحد ما سليمان اتكلم بهدوء 
: انا مش فاهم حاجة في اي ﯾزين واي الشوالين دول ومين اللي فيهم واي اللي جاب عم عمران، متتكلم يبني وريحنا
زين: دلوقت هتعرفوا بص لعثمان اللي. فهم وراح فتح الشوال الاول وكانت سيدة وباين عليها آثر ضر.ب 
زين جاب كرسي وقعد قدامها وحط رجل علي رجل 
: قوليلي ﯾمرات عمي لسة مصرة علي كلامك 
سيدة ببكاء: ابوس يدك ﯾزين كفاية اكدهانت خدت حقك وبزيادة 
زين: يبقي لسة مخدتيش واجبك وبص لعثمان
زين: ابعتي الحريم اللي برا يروقوا عليها شويا 
سيدة بخو.ف: خلاص هتكلم يبيه انا اللي روحت لبيت المنشاوي بيه واتبليت علي حسن اخوك وألفت كدبة واعرة قوي وصدقتني وانا اللي إتفقت من نادر بيه انه يبوظ جوازه من خلود بنته  حسن إتصد.م من كلامها وبرق بعينه وبص ناحية زين وكأنه بيقول لا دا كدب!  صح!  وسيدة كلمت وهو وعدني انه الموضوع هيخلص ومحدش هيحس بيه واصل وبصت لـ ملك سامحيني يبنتي اني ظلمتك كتير وعاملتك بطريقة من كويسة وكنت بظلمك قدام ابوكي وخليته يمد يده عليكي سامحيني  يينتي 
زين: افتح الشوال التاني ﯾعثمان خلينا نقفل الصفحة دي ونرميها ورا ضهرنا 
وعثمان فتح الشوال التاني وكانت الصد.مة الاكبر من نصيب حسن وكان نادر مربوط وبلين عليه آثار ضر.ب 
زين: هتتكلم ولا هتغلبنا زيها وتقول معرفش حاجة! 
نادر: لا هتكلم ايوه انا اللي قولتلها تروح تتبلي عليك ي حسن واخترعت قصة وهمية علشان كنت بحب خلود وهي مكنتش بتحبني وكانت بتحبك انت وكنت بتوصل بيا لدرجة اني كنت بضر.بها علشان تنساك وتحبني انا بس مقدرتش انز.ع حيك من قلبها 
ملك وقتها إفتكرت لما كانت صغيرة وسمعت مرات عمها ببتكلمفي التليفون 
: كدا وضحت أوي 
الكل إتلفت ليها ووبصت لزين 
ملك: انا سمعتها مرة بتكلم حد وبتقوله انها عملت اللي اتفقو عليه بس مسمعتش مين اللي كلمتهووقتها شافتني وضربتني وو
زين: كفاية ﯾملك دي موضوع كبير ولازم يتقفل عثمام تعبتك. معايا يبن عمي وان ﯾعميانا متشكر جدآ انك وقفت جمبي 
عمران بحب: والله يبني انا طول عمري بحسد ابوك انه عند راحل زيك انت وحسن ودينا بدعيلكم تعيشوا مبسوطين وربنا يفرح قلوبكم يبني 
رقية بعتاب: كل دا يحصل ومتقولش حاجة ﯾ زين ﯾولدي 
زين بندم: سامحيني ﯾ امي الموضوع كان أخط. ر م يمكن ومكنش فيه غيري انا وابوي وعمي اللي يعرفوه وكل مشيت زي ما خططتلها سهام وقعت في ش.ر أأعمالهاهي وعمها المتخلف اللي كان فاكر هيضحك عليها بحوار ابنه الصايع دا وضحكوا كلهم في سعادة 
وبعد شويا ام السعد دخلت وبصت لزين 
: أدخلها ﯾ بيه 
زين بابتسامة: واعملينيا طقم شاي من ايديك الحلوين دول 
ملك بإستغراب: النهاردة يوم المفجأت وانا معرفش ولا اي 
زين زقف وراح ناحية الباب وفتحه وشد ايدها ودخل بيها الكل 
إتفجأ للمرة اللي مش عارفين يعملوا اي زين اقتحم تفكيرهم وخلاها عاجزين عن النطق 
حسن اخيرا نطق: خلود 
خلود دخلت بتوتر وبصت لحسن بدموع وحسر.ة وندم 
: أنا  اسفة ﯾحسن انا صدقت واحدة كدابة جان وقعت بيني وبينك وقالت انك.. انك... وسكتت وحطت وشها في الارض بندم 
وقتها حسن قرب منها بجمود 
:وانا ميهنيش اسمع منك. حاجة واتفضلي اطلعي برا 
زين بغضب: حسن إلزم حدودك وانت بتكلمها خلود كانت ضحية مؤامرة سخيفة وللأسف كلت الطعم وصدقت كلنا بشر وبنغلط يأخي وهي غلطا وانا غلطت وكلنا بنغلك بس بنلاقي اللي يسامحنا ويقبل أعذارنا، هااا قولت اي ﯾدكتور 
حسن بغيظ من أخوه اللي ديما بيطلع كلامه صح وبيخاف عليه علي عيلته 
رقية: تعالي ﯾ بنتي اقعدي جمبي متقفيش اكده 
زين بص لابوه وفهم نظرته وسليمان ابتسم 
: وبكدا اقدر اقولك الف الف مبروك ﯾحسن يخويا هتلبس زيي وهيطلع عينك يحبييي
حسن:يعني اي 
سليمان: كتب كتابك علي خلود بكرة يحسن وهنعملك ليلة احلي من ليلة اخوك وهنعزم حبايبنا كلنا ونفرح بقا ونعيش عيلة بسيطة وهادية من تاني  
رقية زغرطت ودلخت ام السعد  والخدم كلهم حضروا الفرحة رجعت لبيت القناوي من تاني 
تاني يوم في كتب كتاب حسن وخلود وتم عقد قرآنهم وتعالت الفرحة والزغاريد وكلهم اتبسطواوفرحهم لأولادهم وعاشوا مبسوطين وفرحانين
ولكن هل الكابوس اللي زين كان خايف منه راح خلاص ولا لسة موجود 
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-