رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد

رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد


رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لوجي احمد رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول

رواية تحسنت من اجلك بقلم لوجي احمد

رواية تحسنت من اجلك كاملة جميع الفصول

اتفضلي يا عروسه 
قالها وهو يرمي الجاكت علي الارض بعصبيه 
ودخل قبلي وسابني بره علي الباب لسه  
لوجي.. وهي تمسك فستان الفرح بيدها وتحاول تدخل اتفضل فين 
أسد....اي مكان اتخمدي فيه لحد الصبح  لما نشوف حل للمصيبه دي
واخلعي القرف الا انتي لبسه دا 
وهو يشاور علي فستان الفرح والطرحه 
وسمعت صوت رزع باب الشقه سابني وخرج يوم الدخله
فضلت واقفه مكاني مش عارفه اعمل ايه أتلفت حواليا من الحيره واكلم نفسي واقول معقول يمشي ويسبني  وانا لسه فستان الفرح 
دا حتي مشفنيش ولا يعرفني  ميعرفش حاجه عني غير اسمي وياخوفي كمان ميكنش عارفه 
جوازه علي ماتفرج جوازه سريعه يغطوا بيها علي كوارث
خلعت الفستان وشلت الطرحه من علي وشي وانا دموعي مغرقه خدي 
وفضلت قاعده علي السرير اعيط علي حظي 
لما رحت في النوم 
فضلت نايمه وصحيت الصبح علي صوت خروشه في باب الشقه 


قومت مفزوعه 
قولت مين 
لقيت اسد قدامي وفي أيده واحده 
لوجي مين دي 
اسد. دي مراتي باركلي اجوزت 
فوقت  من كلامه علي صوت  اهلي جاين يباركولي
انتي اخرك هنا خدامه ليا انا وعرستي 
اسمعي يازفته دي مراتي عجبك عجبك مش عجبك الباب يفوت جمل انتي اخرك هنا خدامه ليا انا وعرستي  وفتح الباب وقالي قولتي ايه هتستني ولا هتغوري ونرتاح منك 
مكنتش مصدقه الا انا بسمعه من اسد 
دموعي نزلت غصب عني 
مش عارفه طاب ارجع لاهلي دا ابويا اساسا ماصدق يجوزني علشان يخلص مني طاب اروح فين مكنش فيه اي مكان اروحه
اسد بص ليا وقالي شاطره يعني موافقه يبقا تستني هنا ومش اسمع صوتك علشان النهارده دخلتي علي نادين حب عمري وبسببك انتي كانت هتروح مني 
وزقني بدراعه بشده ودخل الأوضه عندها 
وانا فضلت قاعده في الصاله اعيط علي حظي 
لما النهار طلع والباب خبط وسمعت زغريط وأهل العريس جاين يباركولي 
طاب اعمل ايه افتح اقول ايه ابنكم اجوز عليا يوم فرحي وبدل 
مايدخل عليا 
دخل علي العروسه التانيه 
وكنت لسه هفتح الباب 
لقيت حد شدني من شعري بقوه وقالي انتي رايح فين 
لوجي بدموع..هفتح الباب 
اسد بعصبيه..تفتحي وانتي كدا غوري جوه وحدفني علي الارض بشده 
وفتح الباب كانت أمه واخته 
مبروك ياحبيب امك صبحيه مباركه باعريس 
اسد الله يبارك فيكي ياامي 
اميره اخت اسد..امال عرستني الحلو فين 
اسد.في الأوضه..جوه ثواني عنده عليها 
ام اسد.براحتك ياحبيب امك عروسه ولازم تدلع 
دخل اسد علي لوجي الاوضه وجذبها بقوه ناحيه صدره 
ارتعشت لوجي منه 
اسد.انتي خايفه ولا ايه لا لا جمدي قلبك مش وافقتي تتجوزني
وانتي عارفه اني بحب واحده غيرك  يبقا تتحملي 
لوجي..معرفش ولو اعرف مكنتش وافقت 
اسد بعصبية..اخرسي 
تلبسي حاجه كويسه وتلمي شعرك دا وتخرجي تسلمي علي امي واختي وحسك عينك يعرفوا بموضوع العروسه التانيه 


فاهمه ولا مش فاهمه 
لوجي.فاهمه سيب دراعي بيواحعني 
اسد حدفها علي السرير وقالها يلا بسرعه 
وخرج لاهلوا 
لبست لوجي إسدال وخرجت وراها وهي تحاول ترسم البسمه علي شفايفها 
لوجي..ازيك ياطنط ازيك يا اميره وسلمت عليهم 
ام.اسد..عروستنا العسل دي 
اميره.وهي تضحك مع لوجي وتهزر وبتقول اخيرا ارتحنا منك يااسد لوجي بقا تتحملك
ابتسمت لوجي بدون رد لكن اسد اح*تضنها  أمام اهله علشان يبين أنهم مبسوطين
ام اسد.يلا يابت قومي احنا هننزل بقا ونسيب العرسان علشان يفرحوا 
وابوك في المصنع لما يرجع هيطلع يباركلك 
ونزلوا وسابوا اسد ولوجي 
كانت لوجي لسه داخله الاوضه
اسد وقفها..قالها راحه فين
لوجي..هقعد جوه علشان تاخد راحتك انت وعرستك لما اشوف ليا مكان وامشي من هنا 
شدها من شعرها بقوه 
لكن سمع صوت حركه علي الباب فتح الباب وانصدم 
؟؟؟؟
كان بي*قطع هدومها بوح*شيه 
اسمعي يابت انتي اخرك هنا جاريه عندي 
تقولي حاضر وطيب بس اسمع صوتك في اي حاجه تاني انتي حر 
ومسكها من شعرها وحدفها في الأوضه وقفل عليها الباب
اسد.اتاكدت يا نادين ان انا مش مجوزه غير علشان خاطر اهلي انما انا مبحبهاش باكرهها باكرهها انا باحبك انت وعايزك انت
نادين نادين وهي تضع يدها على خد اسد وان شاء الله الجوازه دي هتستمري لحد امتى
اسد ايام بسيطه بس يا روحي وهاطلقها واتجوزك انت
نادين بضحكه امال اللي احنا فيه ده ايه 
اسد ده جواز كده بكده مش حقيقي يعني
نادين طب يلا تعال روحني قبل ما احد يكشف الجواز اللي كده بكده دي
اسد اسد طب ما تخليك نلعب عريس وعروسه سوا طالما لبست الفستان وانا لابس بدله


نادين  بكسوف هنلعبها بس بعدين لما تبقى الجوازه بحق وحقيقي مش لعبه عشان تحرق دم مراتك وتعرفت ان هي ولا حاجه عندك يلا يلا تعالى روحني
وخرج معي وصلها بعد ما خلعت الفستان وحطيته في الشنطه وخرج وسبب لوجي مموته نفسها بالعياط
اللي حصل ده كله كانت رحمه اخته سمعت نص الكلام وهي واقفه على الباب
نزلت جري تقول لامها ا
امها اول ما سمعت الكلام اتجننت بنت يا رحمه يعني اخوك اتجوز نادين على لوجي في يوم دخلته
ده انا هاطلع اسود بخته
كان هو وصل البيت  ورجع فضل قاعد في الصاله وماسك تليفونه ولا في دماغه لوجي ولا عيط لوجي متفاجئ بخبط على الباب
اسد مين اللي هيجيء لنا الساعه دي
ام اسد.. افتح يا اسد افتح انا امك
الاسد فتح الباب لامه وقال لها في حاجه ولا ايه يا ماما 
امه  بعصبيه وهي تخبطه على كتفه انت يا اسد تعمل فينا كده ابوك لو عرف الكلام ده هيروح فيها
اسد بتعجب انا عملت ايه يا ماما فهميني انا مش فاهم حاجه
ام اسد ادخل نادي لي امراتك بس لوجي وانا افهمك
اسد بس لوجي هو انا متجوز حد غيرها ولا ايه يا ماما 
امه انت ادرى بحالك ادخل يلا نادي لي امراتك
في الوقت ده اسد حاس بلا  اتاكد ان لوجي حكت لامه حاجه 
فتح عليها باب الاوضه ودخل عليها وهو متعصب وشدها من شعرها بشده 


وقال لها بصوت يشبها فحيح الافاعي ضحكتيني لامي انت قلت لها ايه انطقي
لوجي ما عملتش حاجه والله
اسد بعصبيه هاشوف انت عملت ولا ما عملتيش بس يا ويلك لو كنت عملت ولا قلت لماما حاجه 
غوري غيري هدومك واغسلي وشك عشان امي بره واحط لك شويه حاجات في وشك كده قصده مكياج
ويلا عشان تطلعي معي وطبعا مش محتاجه افكرك بالابتسامه
هزت راسها دليل على الموافقه ودخلت فعلا غيرت هدومها ولبست بيجامه وخرجت مع اسد علشان تقابل امه
بس هم الاثنين خرجوا من الاوضه لقوا  امه ونادين قاعدين بره الصاله
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عايزه أطلق
اسد بعصبيه سمعيني تاني كده قلت ايه قلت لك
انا عايزه اتطلق طالما ما بتحبنيش وبتحب نادين طلقني واتجوز نادين
اسد اس د هو ده هيح صل بس بمزاجي انا لوجي وانا مش هعرف اعيش معاك لحد ما يجي لك مزاج تطلقني
اسد اسمعي انا ما بحبش لعب العيال ده انا اللي اعرف اللي اقوله انت تقولي عليه حاضر بدون كلام وخلاص عشان امي بره
لوجي بس انا مش خارجه يا اسد
اسد وهو يمسكها  من شعرها بشده ويضحك سمعاني بتقولي ايه تاني كده يا حلوه
لوجي بدموع سيب شعري شعري واجعني


اسد هتخرجي دلوقتي تسلمي على امي وتخلصي كلام معاها وتدخلي جوه بدون غلط عشان لو غلطتي مش هعديها على خير
لوجي حاضر
وفعلا لوجي خرجت قعدت مع ام اسد واسد وهو كمان خرج وفضلوا قاعدين كانت لوجي ساكته ما بتتكلمش بتفكر في دماغها يوم ما تتجوز شخص يطلع بيحب واحده ثانيه ام اسد مالك يا لوجي ساكته ليه في حاجه مزعلاكي
وهي تنظر الاسد لا يا طنط كويسه ما فيش حاجه ما فيش حاجه بس انا تعبانه شويه
ام.اسد.الف سلامه عليكي يا حبيبتي مالك
لوجي..مفيش شويه صداع 
اسد تقدر تدخلي ترتاحي
لوجي.. بعد اذنك انا هدخل ارتاح شويه ام اسد وماله يا حبيبتي تفضلي ودخلت لوجي الاوضه وقفلت الباب واترمت على السرير وفضلت تعيط بصوت غير مسموع من اللي اسد بيعملوا معاها 
في الخارج
مراتك مالها شكلها مش مبسوط اسد كويسه وامي ما فيهاش حاجه
ام اسد. ونادين كانت هنا بتعمل ايه يا اسد جايه لك يوم دخلتك ليه
اسد.. ما فيش يا امي كانت جايه تبارك لي
ام اسد يا ابني مراتك غلبانه حبها وعيش معاها خلي بالك منها
اسد..حاضر يامي 
طيب انا هنزل بقى وهسيبكم 
اسد خليك يا امي قاعده
ام اسد.لا كفايا كده انا هنزل ولما باباك يجي هبقى اجيبه ونطلع 
ونزلت واسد قفل وراها الباب وقعد على الكنبه في الصاله ماسك تليفونه بيكتب لنادين وبيكلمها قد ايه هي وحشاه ونفسه يخلص من جوازته من لوجي عشان يتجوزها
فضلت كلام هم الاتنين طول الليل ولا فارق معاه لوجي ولا فارق معاه حاجه لحد ما راحت عليه نومه علي  الكنبه وهو بيكتب لنادين
وهو نام بره ولوجي نامت جوه

في صباح يوم تاني 
كان هو بيلبس ورايح الشغل لوجي قربت منه وقالت له هو ينفع انزل الجامعه
اسد سكت شويه كده وقال لها ينفع بس بشروط محدش من  الجامعه خلاص يعرف ان انت مراتي ولا يعرف ان احنا اتجوزنا
لوجي.حاضر 
اسد طبعا دكتور عند لوجي في الجامعه
ونادين هي كمان طالبه مع لوجي 
اسد انا نازل ارجع الاقي محضر الغداء وما فيش خروج من الشقه حتى الشباك ممنوع تقفي فيه ممنوع تتكلمي حد ممنوع الباب ده يتفتح
لوجي ليه هو سجن
اسد.. وهو يخرج من الباب قال لها ايوه سجن
خرجوا اسد وساب لوجي في الشقه فضلت تعيط وحزينه علي حظها ودخلت المطبخ تعمل الغداء وبعد فتره من الوقت الباب خبط راحت جري فتحت الباب اتفاجئت بستات كثيره واقفه قدام الباب لوجي..انتو مين 
لكن وووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ارفعي النقاب يا حلوه وهو يحاول يضع يده عليها
لوجي .. ابعد عني انت عايز ايه
اسد معصبيه قلت لك ارفعي النقاب يبقى ترفعي النقاب وهو يرفع النقاب بيده 
لوجي ليه ارفع النقاب وبعدين انت مالك مش جوازنا ده مجرد جواز على الورق بس خلاص
اسد قصدك ايه احنا جوزنا اهو على الورق بس اي غلطه وانت مكتوب على اسمي ومكتوب انك مراتي فيها م"وتك 
دلوقتي انت رايحه على الجامعه ما حدش مني في الجامعه ولسه ما كملش كلامه بس لوجي قطعت كلامه وقالت له ايوه ما حدش من الجامعه يعرف ان احنا متجوزين عشان خاطر المشاعر الست نادين بتاعتك حاضر تمام في حاجه ثاني
اسد وممنوع تتكلمي مع حد او تقفي منها حد ممنوع والنقاب ده ممنوع يترفع غير في البيت هنا بس
لوجي . حاضر في حاجه ثانيه ولا انزل علشان اتاخرت علي المحاضره يادكتور 
اسد اخر حاجه امسك الفلوس دي خليها معاكي لوجي شكرا مش عايزه حاجه اسد انا بديك الفلوس عشان مش مستني منك كلمه شكرا لما اقول لك تاخديها ابقي تاخديها يلا انزلي
وفعلا لوجي اخذت الفلوس ونزلت وقفت تاكسي وركبت التاكسي وراحت على الجامعه
وصلت الجامعه وهي حزينه وماشيه تكلم نفسها
بس في شخص نادى عليها لوجي
لوجي وهي تلتفت تشوف مين .محمود بصدمه 
محمود .. فينك يا بنتي تليفونك مقفول بقى لك ثلاث ايام ليه مش عارف اوصل لك وما حدش هنا من البنات عارف يوصل لك
لوجي .بخوف وهي تنظر حواليها في ايه يا محمود
محمود.. هو ايه اللي في ايه فينك وحشتيني وقلقانه عليكي
لوجي . معلش يا محمود انا عندي محاضره ولازم ادخل عشان متاخرش على المحاضره
وديرت وشها وكانت ماشيه لكن محمود مسكها من ذراعها وقال لها استني هنا انت رايحه فين
في الوقت ده طبعا اسد كان داخل الجامعه وشاف اللي حصل
لوجي وهي تلتفت تكلم محمود اتفاجئت باسد قدامها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شدها من ايدها استني هنا انا ما خلصتش كلامي
لوجي سيب ايدي وما كملتش كلامها اتفاجئت باسد ه داخل من بوابه الجامعه بس هي شافته وهو ما شافهاش لسه 
لوجي بخوف وهي تحاول تبعد عن محمود وكانت داخله على المدرج بس للاسف وهي دخله 
اتفاجئت بنادين وشهد في وشها بداوا هم الاثنين يضايقوها ويلقحوا عليها كلام
 شهد هو ايه ده يا نادين هو انت لابسه نقاب ومش عامله له اي احترام خالص وواقفه كده انت والكابتن ماسكين ايد بعض وبتحبوا بعض في قلب الجامعه طب احترم النقاب اللي انت لابسه حتي 
لوجي . انتي بتقولي ايه انت انا ما عملتش حاجه انت ازاي تتكلمي معايا كده اساسا
نادين زي ما انت سامحه لنفسك تقفي مع واحد في الجامعه
محمود ايه اللي انت بتقوله ده يا بنات هو انت مش عارفين اللي بيني وبين لوجي
نادين بحماس هو ايه اللي بينك وبينها يا محمود
لوجي انا ما فيش بيني وبينك حاجه يا محمود انا مفيش بيني وبين حد حاجه 
نادين دكتور اسد وهي تنادي عليه  تعالى شوف اللي بيحصل في الجامعه من الطالبه من لوجي 
........ طبعا يا جماعه اتفاق اسد مع لوجي وناديني ان محدش يعرف اني اسد متجوز لوجي
اسد... وهو ينزر للوجي وينظر للموجودين في ايه واقفين كده ليه ادخل على مدرجاتكم عشان المحاضرات
شهد .. احنا واقفين نتفرج على قصه الحب اللي بين لوجي ومحمود
لوجي كذابه ما فيش حاجه بيني وبينه
اسد..بصدمه وعصبيه ..حب بين مين 
وما كملش كلامه ونادين قالت له بين لوجي ومحمود يا دكتور
لوجي.. والله ما حصل كدب والله ما تصدقش والله
بس محمود هنا تدخل وقال انت بتحلفي ليه يا لوجي لا حصل يا دكتور وانا بحبها وعايزه اتجوزها 
🥺🥺🥺
اسد انصدم من الكلام منطقش ولا اتكلم فاق علي صوت شهد وهي بتقول 
شهد .. مش قلت لك يا دكتور واقفين يحبوا ببعض في وسط الجامعه المفروض يتعمل لهم محضر هم الاثنين ويتحرموا من الامتحانات
محمود وانتي مالك يا انسه شهد انا بحبها واتجوزتها انا ما بلعبش بيها انا بحبها ومستني هخلص واروح اتجوزها انا ما بعملش حاجه غلط يا دكتور اسد انا بحبها وهي كمان بتحبني
لوجي طبعا ما بقتش عارفه تسيطر على نفسها من البكاء وخايفه من اسد وحاولت تتحرك من مكانها وتمشي من وسطهم بس للاسف شهد ونادين ما سابوهاش برده
وشهد شدت النقاب من على وشها وقالت لها استني هنا
لوجي حطت الكتب على وشها عشان تداري وشها هنا اسد اتدخل وقرب على لوجي واقفه قدامها لما عدلت نقابها
ومحمود زعق مع شهد ونادين ان مقاسات ما كانش شاغل باله بحاجه خالص غير لوجي 
وحصلت خناقه في الجامعه والامن جه وكله اتحول لعميد الجامعه 
في مكتب العميد
العميد كان بيكلم دكتور اسد بيقول له ايه اللي حصل يا دكتور
هنا شهد كانت هتتكلم لكن العميد زعلها وقال لها ما طلبتش منك انت تتكلمي ولو اتكلمت ثاني بدون اذن هفصلك من الجامعه
اسد شهد شدت النقاب للوجي وشهد غلطانه
العميد..ليه 
شهد.. انا ما عملتش حاجه هي قليله الادب واقفه مع واحد في الجنينه بتاعه الجامعه يحبوا ببعض ده بدل ما تفصلهم وتحرموهم من الامتحانات
العميد اسكت يا شهد وما لكيش دعوه انا هحرمك من الامتحانات
طبعا لوجي كانت بتعيط ومش قادره تتكلم وخايفه اساسا تتكلم وبصه في الارض واسد كانت عينه كلها توعد للوجي على اللي هيعملوا فيها في البيت بس صابر وماسك نفسه
شهد لا انا اسفه يا دكتور مش هعمل كده تاني وانا بتاسف للوجي ومحمود وانا اسفه يا دكتور اسد مش هعمل كده تاني بجد خافت عشان مش هتدخل الامتحانات تاسفت لوجي وتاسفت لمحمود والموضوع خلص والعبيد قال لهم يلا كلكم على محاضراتكم
لوجي خرجت واسد خرج وراها ندلها
لوجي بخوف وهي بترتعش ومش قادره تتكلم
اسد بوعيد وغضب..علي البيت 
لوجي..بس محاضرتي
اسد..شششش علي البيت 
وكمل طريقه للمحاضره وهي وقفت مكانها خايفه وخدت نفسها وخرجت من الجامعه وركب التاكسي وروحت على البيت وصلت البيت وهي بترتعش وخايفه دخلت على الاوضه جري تخ"لع هدومها  وخايفه والخوف مسيطر عليها
سمعت باب الشقه بيتقفل وهي كانت لسه ما لبستش هدومها
لفت نفسها بالبشكير وجريت على الدولاب تطلع هدوم
اسد قفل باب الشقه بالمفتاح
وخلع الحزام ولفه على ايده
و و و
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حق الشرعي وهاخده انتي مراتي مش جايبك من الشارع
لوجي . لا يااسد اوعي تقربلي ابعد عني وهي تتراجع بخطواتها الى الخلف حتى انصدمت في الحيطه
اسد اقرب لك بس لا دي ابسط حاجه هعملها انا هعملك الاداب من اول جديد يارخ"يصه وض"ربها بالقلم وقعت ارضا  
..
ركس على رجله عشان يبقى في مستوى ج"سمها وش"دها من شعرها بقوه وقرب على ودانها وقال لها
هو حلال لمحمود وحرام على جوزك وهو يضع يده على حرف المنشفه اللي هي لفه بها ج"سمها
لوجي بدموع.. ابوس ايدك لا يا اسد والله انت فاهم غلط والله ما في اي حاجه بيني وبين محمود
اسد.. فاهم غلط ازاي امال ايه هو الصح ده بيقول لي عايز يخطبك
ثم اكمل بصوت العالي وقال عايزاني افهم ايه الصح لما بيقول كده
انطقي ياح"يوانه وهو يخ"بط دماغها في حرف السرير 
لوجي .بدموع وص"ريخ والم.
والله يا اسد الموضوع وما فيه ان هو اعترف لي ان هو معجب بيا
 وانا والله ما قلتلوش ان انا جبت معجبه بيه كل ده كان قبل موضوع جوازنا وما فيش حاجه اكثر من كده والله العظيم ما في اي حاجه ما بيننا والله مظلومه 
اسد .هنشوف دا صح ولا كدب بس وحياه امي لو طلعت بتكديي  لاشرب من دم"ك
ما فيش نزول تاني الجامعه وما فيش خروج من البيت وما فيش تليفونات هتتحبسي هنا لما اشوف اخرتها
لوجي ..بدموع حاضر بس والنبي بلاش تض"ربني
وهي تنظر للح'زام اللي في يده
لكن قبل ما يكمل كلامه معاها تليفونه رن
سبها في الاوضه وخرج بره يرد على تليفونه
نادين.. كده يا اسد انت فاهمني انك متجوزه شويه كده وهتطلقها وتسيبي الجامعه بحالها وتروح وراها
اسد.. وهو اللي حصل في الجامعه كان شويه يا نادين
نادين.. الغلط غلطتك انت انك اتجوزت واحده بتعرف رجاله وبتكلم رجاله طلقها وارتاح
اسد.. بعصبيه بقول لك يا نادين وضحي كلامك عشان انا على اخري الله قسما بالله هق"تلها
نادين.. موضوع مراتك مع محمود واضح وضوح الشمس مش محتاج ان انا اوضح حاجه يا اسد مراتك ش"مال
اسد . اقفلي يا نادين مش عايزه اسمع حاجه
وقفل السكه في وشها وكان جايب آخره من كل حاجه
فتح باب الشقه ونزل زي المجنون 
رحمه اخته قبلته السلم وقالت له رايح فين دلوقتي ولوجي فين 
من عصبيته وغضبه نزل وما ردش عليها وكل اللي في دماغه كلام نادين واللي شافه في الجامعه
نزل ركب عربيته ومشي مش عارف يروح فين 
ولوجي  فضلت مكانها في الاوضه تعيط على حظها وعلى الجواز السوداء اللي ابوها جوزها لها
لقت الباب بيخبط خافت تفتح بس سمعت صوت رحمه بتنادي وبتقول لها افتحي يا لوجي انا رحمه
لوجي.. مسحت وشها من العياط وعدلت نفسها وقامت فتحت لرحمه الباب
رحمه ايه يا بنتي كل ده عشان تفتحي
لوجي معلش يا رحمه تعالي ادخلي رحمه مالك يا بنتي فيك ايه وبكلم اسد وهو نازل على السلم ما ردش طبعا لوجي خايفه تتكلم الاسد يعرف فسكتت وما قالتش حاجه قالت لها ما فيش ارهاق كنت النهارده في الجامعه وتعبانه شويه ودايخه
رحمه الف سلامه عليك يا جميل وبعدين في واحده تزهق من الجامعه وهي مرات الدكتور 
لوجي سكتت شويه كده وفكرت في كلام رحمه وقالت في سرها يا ريتني ما كنت مرات حد يا ريتني ما كنت اتجوزت اخوك رحمه هزتها كده لما لقيتها سرحانه وقالت لها يا بنتي اللي واخد عقلك يتهنى بيه نحن هنا
لوجي . معاكي يا رحمه رحمه واضح جدا انك معايا يا ست لوجي
رحمه بقول لك ايه تعالي ندخل المطبخ نعمل اكله حلوه كده عشان انا جعانه قوي
لوجي وقفه وفعلا دخلت مع المطبخ فضل واقفين شويه في المطبخ يعملوا اكل وبعد دقائق بسيطه لوجي وقعت من طولها فقدت الوعي
رحمه فضلت تص"رخ وتنادي على مامتها وطلعت مامتها جري في ايه يا رحمه قالت لها لوجي اغمى عليها يا امي وفضلت رحمه ترن على الاسد كثير بس اسد تليفونه كان مقفول
فاتصلوا على ابو اسد جاب الدكتور وطلع فوق
الدكتور جه ودخل يكشف علي لوجي 
وبعد فتره طالعه وقال لهم مبروك المدام حامل
🙃🙃🙃🙃🙃
هنا كانت الصدمه للجميع ام اسد حامل ده لسه متجوزه من كم يوم بصوت واطي لحقت تحمل 
وابو اسد نزل مع الدكتور تحت وعشان يجيب العلاج
رحمه ما عادي يا ماما بتحصل وما تقوليش كده الكلام ده
ام اسد انا مستغربه بس يا بنتي انا ما قلتش حاجه والبنت طيبه
رحمه طب ايه يا ست الكل مش هتعملي لها اكل بقى هترمي بقى عضمها ام اسد ده انا عيني ليها وانت اتصلي على اخوك فرحيه خليه يجي وانا هنزل اعمل الاكل
رحمه قالت لها هو انا كمان نازله معاكي اعمل حاجه 
ونزل هم الاثنين وسابوا لوجي في السرير الدكتور كانت نايمه 
وبعد فتره بسيطه جرس  الباب فضل يرن
ولوجي كانت نايمه صحت على الرن هي ما تعرفش لحد دلوقتي الدكتور قال ايه قامت تستند على الحيطه وقامت تشوف مين اول ما فتحت الباب لقت محمود في وشها
لوجي بصدمه محمود 
وفي الوقت ده اسد كان طالع على السلم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فتحت الباب كانت تعبانه ومش قادره تقف لقت محمود في وشها فضلت واقفه ومبرقه مش عارفه تقول ايه ومصدومه نطقت اخيرا وقالت له انت ايه اللي جابك هنا محمود المفروض انا اللي اسالك واقول لك بتعملي ايه في بيت الدكتور اسد 
لوجي وانت مالك ما لكش الحق انك تسالني السؤال ده وامشي يلا بسرعه محمود امشي بسرعه ليه وقبل ايه
بس قبل ما لوجي تتكلم كان اسد رد وقال قبل ما انا اوصل قبل ما المغفل جوزها يوصل
وهو يخبط على كتف محمود وينظر للوجي بغضب ويقول
مواقفه بره ليه اللي خلاك اتصلت بيه يجي لك هنا مكسوفه تدخليه لوجي. وهي تتراجع بخطوتها للخلف لا يا اسد انت فاهم غلط انا ما قلتلوش تعالى بصوت غير مسموع
اسد بعصبيه غوري جوه انتي فاكراني هصدق ولا ايه
محمود طبعا مصدوم ساعه ما سمع كلمه جوزها
نطق وقال جوز مين انت قصدك انك متجوز لوجي ولا انا فهمت غلط
اسد انت كمان هتعمل شويه دول عليا ليه هو انت جاي هنا ومش عارف ان انا اتجوزتها
محمود لا انا ما اعرفش حاجه خالص من اللي انت بتقولها دي واتجوزتها امتى وازاي انا مش فاهم حاجه انا عايزه افهم ايه اللي بيحصل اسد انا اللي عايزه افهم ايه اللي بيحصل وايه اللي جابك هنا لحد بيتي
محمود..نادين هي اللي ادتني العنوان وقالت لي ان لوجي هنا
وقالت لي ان ده بيت لوجي مش بيتك انت
اسد..نادين بصدمه ازي 
محمود.. والله هو دا ى اللي حصل بعد اللي حصل في الجامعه لقيتها هي وشهد بيكلموني وبيقولوا لي طالما بتحبها احنا هنساعدك عشان تتجوزها وادوني العنوان ده وانا جيت على اساس كده
اسد وانت فاكرني هصدق الكلام ده يا محمود جايه لمراتي لحد بيتي وكمان بتلبسها لنادين وشهد انا ليا تصرف تاني معاك ومعاها
محمود .والله دا الاحصل وانت طالما مش واثق فيها متجوزها ليه علشان انت ما تستاهلش واحده زي لوجي وفي ادبها وفي اخلاقها
اسد .وهو يض"ربه باللكمه انت كمان هتفهمني اعمل ايه وماعملش ايه امشي من هنا ومش عايز اشوفك تاني قدامي
وزقي محمود على السلم ومامته رحمه اخته طلعوا على الصوت ام ام اسد في ايه يا ابني ايه اللي بيحصل
 اسد ما فيش حاجه يا امي
رحمه ما فيش حاجه ازاي مين اللي انت كنت بتتخانق معاه ده
اسد ده موضوع تافه ما فيش حاجه اتفضلوا انتوا ادخلوا شقتكم وكان هيدخل ويقفل الباب بس مامته طلعت وراه
وقالت له استنى ده انت ليك خبر حلو عندي قوي يا اسد
اسد. طبعا ما كانش مركز مع الكلام لانه مستحلف للوجي بس فاق من شروده على صوت مامته وهي بتقول له مبروك مراتك حامل
اسد بصدمه 🙄حامل 
ام اسد ايوه يا حبيبي تعبت النهارده وجبنا لها الدكتور والدكتور قال لنا ان هي حامل ولازم النهارده تاخدها توديها العياده عشان تعمل تحاليل واشاعات عشان نطمن وعشان الدكتور يكتب لها علاج وتثبيت مبروك يا حبيبي عقبال ما يجي الدنيا ونفرح بيه يا رب
انت شكلك تعبان قوي يا اسد لما اسد سكت من الصدمه وما ردش انا هنزل واسيبك ترتاح بقى انت ومراتك ونزلت مامته واخته وسابوه في الشقه هو ولوجي
طبعا في الوقت ده صدق كله شكوكو وظنونه ان في حاجه من لوجي ومحمود وان هي حامل من محمود لان هو ما لمسهاش لسه يبقى حامل ازاي
مش في الصاله بهدوء جدا متجه للاوضه للوجي فيها وفتح الباب بنفس الهدوء لوجي كانت قاعده على السرير خايفه واول ما فتح الباب ودخل ارتعشت اكثر خايفه لا يعمل فيها حاجه والله يا اسد انت فاهم غلط والله ما عملت حاجه ولا اعرف هو جاي هنا ازاي ولا قلت لحد ان انا متجوزاك اساسا
لكن اسد ما ردش ولا كانه سامع حاجه وبدا يخ"لع ملابسه
طبعا لوجي فضلت تبص عليه وتقول له انت ما بتردش عليا ليه لكن هو ولا كانه سامعها خ"لع ملابسه
وش"د لوجي من ذراعها ح"دفها على السرير
وووووووهنا كانت الصدمه 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
على السرير ح"دفها وهي حاولت تدافع عن نفسها لكن للاسف ما كانش فيه مفر منه عمل كل اللي في راسه فاضلت تص"رخ وتقول له سيبني سيبني انت بتعمل ايه. اسد بعص"بيه بعمل المفروض كنت عملته من اول يوم حق الشرعي وباخده ولا هو حلال لناس وحرام عليا لوجي ابعد عني انا ما حدش لم_سني والله ما حد لمسني لكن هو كانه مش سامعا وما سابهاش ونق"ض عليها مسبهاش غير لما حست باثر د"م على السرير
🥺🥺🥺 في الوقت دون انصدم ما كانش عارف هيعمل ايه وهي فقدت الوعي فقدت واغمى عليها ما فاقش من اللي هو فيه غير على الباب بيخبط راح يشوف مين لقى رحمه اخته
كانت جايبه اكل من تحت وداخله بيه وبتقول له امال في لوجي عشان تاكل المفروض تتغذى دي حامل وتعبانه
بس اسد كان ساكت مش عارف يقول لها ايه
رحمه لحظه سكوت اسد وقالت له هو في ايه
اسد لوجي تعبانه جوه مش عارف مالها ادخلي معاها لما اتصل بالدكتور وسبها ونزل يجيب الدكتور رحمه دخلت تجري على لوجي لا هات السرير عليه د"م ولقيتها فاقده الوعي
وبدات تفوق فيها لكن ما فيش فايده بس مع مرور دقائق بسيطه كان اسد جاي وجاب الدكتور والدكتور دخل كشف على لوجي وطبعا اسد بره واقف رايح جاي في الصاله قلقانه عليها قوي
خرج الدكتور اسد بلهفه طمني يا دكتور في ايه
الدكتور ف"ض غ"شاء البكاره بس التعامل كان صعب شويه
اسد ازاي مش انت جيت كشفت عليها وقلت انها حامل
الدكتور يا دكتور اسد كشف اولي وبدون تحليل وبدون اشاعات وانا كنت بتكلم عن الاعراض اللي عندها وقلت تجيني العياده عشان اطمن عليها وعشان اتاكد بس بعد اللي حصل النهارده هي كانت لسه بنت ومحدش لم"سها  غيرك
🙂🙂
ومشى الدكتور على كده عامل زي المجنون مش فاهم حاجه حاسس ان في حلقه تايهه في النص رحمه طلعت وقالت له هو في ايه اسد يعني هي ما كانتش حامل وانت ما كنتش لم"ستها لسه
اسد ايوه وخليكي معاهم ما تسيبهاش ويا ريت ما تعرفيش ماما حاجه انا رايح مشوار وجاي على طول
رحمه..مشوار ايه استني مش وقته 
اسد لا وقت ونص انا لازم افهم كل حاجه خلي بالك منها
ونزل جري على السلم ركب عربيته كان رايح لمحمود بيته
مكنش بعيد عنهم  اول ما وصل بيت محمود خبط على الباب ودقات قلبه زادت
محمود فتح ا وانصدم لما لقى اسد قدامه
اسد قال له مش هتقول لي اتفضل
محمود لا طبعا اتفضل يا دكتور
اسد انا جاي لك هنا مش بصفط يا دكتور يا محمود انا جاي لك عايزه افهم ايه اللي بيحصل وايه اللي بينك انت ولوجي لوجي دلوقتي مراتي
محمود ما انا كنت جاي لك عشان افهمك ما فيش غير اللي انا حكيته لك بالضبط انا كان في بيني وبينها اعجاب بس كان مش دلوقتي وفجاه هي اختفت الفتره اللي هي اختفت فيها
كانت هي اتجوزتك ولما رجعت انا ما اعرفش ان انا اتجوزتك بدات اتكلم معاها وحصل اللي حصل اللي انت عرفته وبعدها لقيت نادين وشهد بيقولوا لي على عنوان بيتها بس ما قالوليش انها مراتك قالوا لي ان بينك وبينها حاجات مش كويسه 🙂🙂
اسد. تمام يعني ده كل اللي حصل ولا في حاجه منك انت ولوجي انا ما اعرفهاش اسد كان بيسال السؤال وهو ضاغط على ايده خايف من الرد من الاجابه
اطمني يا دكتور اسد ما فيش حاجه بيني وبين لوش غير الا حاجات لك عليها ما فيش اي حاجه غلط بينا حصلت ولا اي تمادى غلط اللي كان بينا انا حكيته وبعد ما عرفت انها متجوزه تحرم عليا حتى السلام وانا كده كده هنقل ورقي من الجامعه وهمشي واسيب الجامعه
اسد تمام يا محمود وانا بتاسف على اي سوء فهم حصل مني حط نفسك مكاني وبالنسبه لموضوع ناديني وشهد انا هتصرف معاهم كويس وخرج وسابه
اتصل بنادين وقال لها انا عازمك على الغداء انت وشهد في الشقه بتاعتي نادين قالت له ازاي هتعزمنا ولوجي موجوده
ما انا هعزمكم عشان ايه تخدم هي عليكم وطبعا انت هتبقي مبسوطه انت وشهد لما هي تبقى الخدامه
نادين فرحت بالفكره قوي قالت له تمام هجيب شهد واجي لكم
وفعلا اتصلت بشهد على طول وقالت لها الحكايه وخدتها وراحوا على بيت اسد كان اسد وصل قبلهم بحاجات بسيطه لا رحمه اخته هناك اطمن ان لوجي فاقت وبقت كويسه ورحمه نزلت واكد عليها انها ما تجيبش سيره لمامته
قرب اسد من لوجي الاول وقول لها انا اسف على ظني بيكي واسف على معاملتي الوحشه معاكي انا في حاجه واحده بس هعملها وبعد كده هعمل لك كل اللي انت عايزاه ولو عايزه تطلقي انا انا هطلقك ولو عايزه تستني معايا صدقيني انا هشيلك في عيني وعلى دماغي وانا اسف بجد انا كنت معمي مش عارف الحقيقه فين
طبعا لوجي كل ده بتبص لها وما بتتكلمش ما تعرفش ايه التغير الفظيع اللي حصل له ده بس هي سكتت وما ردتش الباب كان خبط اسد فتح لقا انادين وشهد دخلهم ورحب بيهم
كانوا هيقعدوا على الكراسي في السفره لكن قال لهم لا تعالوا اوضه النوم عايزه اوريكم حاجه لوجه اتفاجئت بيهم داخلين عليها الاوضه شده الغطاء على رجليها جامد وعلى جسمها مبقاش فيه حاجه باينه منها 
نادين وانت جايبني هنا ليه هو ده الغداء اللي انت عازمنا عليه
في الوقت ده اسد ش"د نادين من شعرها جامد وقال لها
اسمعي يا نادين انتي وشهد لوجي دي برقبتكم انتم الاتنين وجزمتها برقبتكم انتم الاتنين ما لكمش لازمه في الدنيا غير توقعوا ناس في بعضيها انما لوجي اشرف مش شرف وحذاري لك انت وهي تجيبي اسمها على لسانكم لان انا اللي هقفلكم لان دي مراتي وحبيبتي واللي يزعلها يزعلني
فاهمه ولا افهمك بطريقه تانيه 
وح"دفها على الارض قدام لوجي نادين بصدمه وهي تنظر ليه انت اتجننت يا اسد ايه اللي انت بتعمله ده وبكره تجيني وتبوس ايدي عشان ارجع لك وبرده مش هرجع لك اسد اسمعي يا بنت انت وهي انا مش عايزه اشوف وشكم في الجامعه ومش عايزه اعرفكم ثاني ولو زعلت مراتي ثاني انتم مش هتعرف انا اعمل فيكم ايه وانت بتصدقي يا شهد اسم مراتي لو جاء على لسانك اقسم بالله لقط"ع لك لسانك
شهد بخوف وهي بترتعش من طريقه اسد لا لا خلاص ما ليش دعوه بيهم وما حدش اجيب اسمها تاني حتى نادين هي كمان ما ليش دعوه بيها وخرجت جري غوري يلا انت كمان حصل صاحبتك مش عايزه اشوف وشكم ثاني وقبل ما تمشي اتاسفي لوجي يلا
نادين بخوف خايفه من طريقه اسد انا اسفه
وخدت نفسها ومشيت من الباب طبعا الاسد عمل بقى احلى تصرف ترجع كرامه لوجي 
لوجي طبعا قاعده على السرير مش مصدقه اللي بيحصل فجاه اسد قرب منها وقال لها انا محتاج منك فرصه واحده بس وصدقيني هثبت لك انا بحبك قد ايه في الفرصه دي وانا اسف الشيطان كان سارح بيه ارجوك تسامحيني ونبدا حياه جديده من اول وجديد
لوجي طبعا هزه  رأسها ودموعها نازله على خدها
مش مصدقه اللي بيحصل ومش مصدقه اني اسد عمل كل ده عشانها اترمت في حضنه وفصلت تعيط وهو قالها انا كنت اعمي انا حيوان علي كل الا عملته فيكي سامحني اديني فرصه اثبت لك فعلا ان انا بحبك وقالت له انا موافقه
هو طبعا بدا يحسن نفسه وبدا معاه حاجه جديده خالص ومحمود ساب الجامعه وراجع بلدهم ونادين وشهد واقعوا في شر اعمالهم وسابوا الجماعه خالص ولوجي عاشت معاه هدوء جدا وكونه اسره جميله
اسد .
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-