رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول بقلم دعاء حجاج

رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول بقلم دعاء حجاج


رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء حجاج رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول

رواية انتي في قلبي بقلم دعاء حجاج

رواية انتي في قلبي كاملة جميع الفصول

_جمال وصل وكان فرحان اوى باللى بيحصل وقال :واقفين ليه هدوا يلا!!
_كانوا رايحين يهدوا البيت ولكن صوت قاطعهم 
_ليلتفت جمال الى مصدر الصوت وكان في حاله صدمه:😳٠٠٠٠زينب بتعملى اي هنا ؟؟
وفجاه ضر"بته حته قلم وقالت:ليه ؟؟ انا عملتلك اي مش مكسوف من نفسك وانت روحت اتجوزت بنت صغيره انت عارف لو اولادك عارفوا ممكن يعملوا اي بالاخص فهد ؟؟
_زينب انتى بتقولى اي ؟؟
_تعالى يا زينه هنااا !!
زينه جرت عليها عالطول وزينب قالت:انت شكلك كبرت وخرفت يا جمال انت ناسي أن البنت صغيره والتوقيع ده باااطل انت مفكر اي انا محاميه وعارفه الحاجات ده كويس يعنى البيت مش من حقك تهدوا٠٠٠
الشرطه وصلت وقالت:فعلا مش من حقك تهد البيت لأن التوقيع ده باطل لأن البنت لسه صغيره وبعدين انت مطالب ٠٠
_😳😳٠٠٠٠انتوا عارفين بتكلموا مين ؟؟ انا جمال الكيلانى 
_هو انا مقولتلكش انى عطيت الشرطه شويه ورق فيا نصب وشويه احكام كده !!
_😳😳 ٠٠٠٠٠زينب انتى بتقولى اي ؟؟
_لو سمحت اتفضل معنا!!
_ده عقابك عشان تعرف تضحك على طفله وعلى أهلها 
_زينب لا٠٠٠ماشي يا زينب هرجع وهتندمى على اللى عملتى !!
_انا اسفه اوى نيابه عن زوجى وعارفه أن حياه بنتكم اد"مرت بسببه 
زينب مسكت ايد زينه وقالت:ممكن اطلب ايد بنتكم لابنى 
_😳😳٠٠٠٠٠
_وده كبير بردو ولا اي ؟؟
_لا يا فندم ابنى عنده ٢٦ سنه !!
_وهيرضي يتجوز بنتى ؟؟
_ان شاء الله اهم حاجه احصل على الموافقه منكم وهبلغكم بليل القرار ٠٠٠
_والد زينه كان رايح يرفض ولكن ام زينه مسكت ايدو وقالت 
_موافقين !!
زينه ووالده كانوا في حاله صدمه 
_هرد عليكم باليل أن شاء الله والفرح هيكون بعد ثلاث ايام عن اذنكم 
زينب ركبت العربيه ومشت ٠٠٠
زينب بتفتكر ازاى عرفت أن زوجها اتجوز زينه وكان عايز يهد البيت٠٠٠
$$فلاش باك$$
بعد ما زينه طلعت من القصر طبعا جمال طلع وراها ساعتها زينب كانت واقفه وسمعت كل حاجه وكانت في حاله صدمه 
_ينهار اسو"د بقا يا جمال تتجوز طفله 
زينب طلعت على الاوضه عالطول وبدأت تدور على ورقه الجواز العرفي ده
وفجاه ورقه وقعت على الأرض 
زينب مسكت الورقه وكانت في حاله صدمه 
_ينهار اسو"د مضي البت على ورقه بيع وهي لسه قاصر ٠٠٠٠
زينب خدت الورقه عالطول وطلعت برا وسمعت جمال وهو بيتكلم مع راجل 
_اي البيت هيتهد ولا اي ؟؟
_بس ده قاصر يا استاذ والتوقيع باااطل
_بقولك اي نفذ وفكك من موضوع باطل ومش باطل ده ٠٠
زينب بقا عايز يهد بيت الناس :انا لازم اتصرف في اسرع وقت 
زينب دخلت الاوضه تانى وغيرت هدومها وقالت:شكل عائله البت ده غلابه اوى وجمال ممكن يضحك عليهم بما أن محاميه وبفهم في شغل الورق لازم أنقذ الناااس
$عوده الى الاحداث$
زينه:انتى ازاى وافقتى ؟؟
_وانتى ازاى ليكى عين تتكلمى معايا مش مكسوفه !!
_لا مش مكسوفه يا ماما 
_انتى واعيه بتقولى اي ؟؟ انتى حامل يا بت يعنى سمعتك هتكون في الأرض لو متجوزتيش في اسرع وقت 
_وانتى فكرك ممكن ابن الست ده يوافق ؟؟
_الست عطت وعد ومستحيل تخلف !!
_زينه دخلت اوضتها وقفلت الباب وقعدت تعياط 
_مالك يا حج ؟؟
_مالى ده انا بتقطع من جوا يا ام زينه بقا بنتنا الوحيده كانت عايزه تد"مرنا ود"مر نفسها عشان الفلوس !! والواحد حاسس انه اب فااشل ومعرفش يربي بنته كويس 
_قولتلك ده فاشله ولا نافعه في المدرسه ولا نيله قولتلك زوجها بس انت لا كنت مصر أنها تكمل تعليمها 
_كنت مفكر هطلع حاجه يا ام زينه هي متعرفش انا بتعذ"ب قد اي عشان اجيب ليها فلوس الدروس الخصوصية 
_عارفه يا حج ربنا يديك الصحه !!
_خلاص يا ام زينه الصحه راحت قوليلى هطلع ازاى قدام الناس ؟؟ بعد ما طلعت حامل ومن مين من عجوز!!
_ان شاء الله خير !!
_خير وهيجى منين الخير طول ما هي موجوده ٠٠٠
زينه سمعت كل حاجه والدموع نزلت من عينها ودخلت اوضتها وقفلت الباب وقالت
_انا طالعه لمين و"حشه كده بابا عمره ما اكلنا من مال حر"ااام وماما كذلك كانت عايزه تسترني وكان عندها حق انا فا"شله فعلا !!
_اي اللى حصل ده مع صاحبتك يا سمر ؟؟
_هو اي اللى حصل يا ماما ؟؟
_قال اي طالعه متجوزه رجل اعمال مشهور وعارفه طلع مين جمال الكيلانى وقال حامل قال ٠٠٠
_عااارفه !!
_عارفه منين يا بت أوعك تقولى انك عمله كده بردو !!
_ماما انتى بتهزري !! ماما اطلعى برا عشان مش ناقصه !!
_طب اسمعى بقا مستحيل اشوفك عند البنت ده تانى!! 
_😳😳٠٠٠٠ماما انتى بتقولى اي ؟؟ زينه صاحبتى من ايام الطفوله !!
_انتى مجنونه ده متجوزه عرفي وقال حامل قال وعايزه اخلينا اسيبك تمشي معها انتى عارفه الناس كلها بتقول عليها اي ؟؟
_بعصبيه:مش عايزه اعرف اللى اعرفوا أن زينه اختى ومستحيل اتخلى عنها سامعه !!
وفجاه ضر"بتها حته قلم وقالت:أوعك تقولى على البت ده اختك ده ر"خيصه 
_ماما كفااايه حتى لو كنتى امي مسمحلكيش ابدا تقولى كده على زينه !! وخدت بعضها وطلعت !!
$$في المساء$$
$$في قصر الكيلانى$$
زينب كانت قاعده ومش عارفه تفتح الموضوع ازاى مع ابنها !!
_مالك يا ماما انتى كويسه ؟؟
_ايوه يا مالك كويسه امال فين اخوك اصلا عايزه في موضوع مهم اوى !!
_موضوع اي يا ماما ؟؟
_هو فين بس؟؟
_فهد في الشغل ليه في حاجه ؟؟
زينب قربت من مالك ابنها وقالت:عارف يا مالك طول عمري بقول عليك راجل وواد شهم
_من امتى يا ماما بتقولى عليا كده ؟؟
_من زمان يا ولد بس انت مكنتش واخد بالك !!
_ماما ادخلى في الموضوع ومن غير لف ولا دوران 
_بس يا حبيبي انا قربت امو"ت !!
_بعد الشر عليكى يا ماما ليه بتقولى كده ؟؟
_كلنا هنمو"ت يا ابنى المهم انا عايزه افرح بيك قبل ما امو"ت!!
_😳😳٠٠٠٠وفجاه فاق من الصدمه وقعد يضحك !!
_هو انا قولت نكته ولا اي !!
_اسف اسف بس انتى عارفه انى شاب طايش وبسهر كتير ومينفعش اشيل مسئوليه خالص !!
_وانت بقا لحد امتى هتفضل كده !!
_ماما انا لسه صغير انا عندي ٢٠ سنه يعنى موضوع الجواز ده تروحى تقولى لفهد مش ليا !!
_انت عارف فهد عصبي اوى وانا بخاف منه 
_وانا مبتخافيش منى ؟؟
_ما تنعدل يا ولد !!
_ومين ده اللى عايزنى اتجوزها ؟؟
_بنت زي القمر اسمها زينه ؟؟
_وعمرها كااام اكيدا عندها ١٠ سنين !!
_لا ١٥ سنه وكمان اسبوع هيكون عندها ١٦ قولت اي !!
_اه انا عرفت مين البت ده اللى بابا اتجوزها عرفي صح ؟؟
_اه يا مالك !!
_ينهار اسو"د يا ماما عايزه تجوزي ابنك بنت حامل اتولى طفلاين أناا ٠٠٠٠
_مين قال طفلاين؟؟
_انتى مش بتقولى البت عندها ١٥ وحامل يعنى هتولها ما هي طفله بردو ٠٠٠
_امشي من قدامى امشي مفيش إلا اخوك فهد اللى هيرضي 
_بتريقه:في الاحلام عارفه لو قولتى لفهد كده ممكن القصر يقع علينا ٠٠٠
_امشي من قدامى امشي 
_حااضررر٠٠٠
بتول:بتعملوا اي ؟؟
_تعالى يا بتول شوفي امك بتقول اي ؟؟
_صحيح يا ماما اللى سمعتوا ده بابا دخل السجن ؟؟
_اه يا بتول ومش عايزه اسمع اسمه هنا تانى ولا للنقاش٠٠٠
_تمام انا رايحه عند واحده صحبتى سلام !!
_اوصلك!!
_يعم اتنيل انا عارفه عايز توصلنى ليه عشان تكراش على البنات هناااك وقولتلك مليون مره دول بتوع تعليم مش بتوع ديس"كو وسهر 
مالك حط ايدو على فمها وقال:بتهزر يا ماما أصلها مجنونه اوى 
مالك همس في ودنها وقال:هخليكى تروحى بالعربيه بتاعتى بس تسكتى !!
_بجد٠٠٠
مالك زقها وقال:أمشي يا بت من قدامى امشي !!
_ماشي مااشي يلا عايزه حاجه يا ماما ؟؟
_خدي بالك من نفسك !!
_عايز حاجه يا رز"ل ؟؟
_عايز موزه من عندك!!
_جاتك القر"ف في شكلك ومنظرك أما و"سخ بشكل !!
_ماشي ماشي حسابك معايا بعدين !!
_زينب بتفكير :مالك مستحيل يحافظ على زينه وانا خايفه اوى من فهد ده ممكن يوقع القصر فعلا لو سمع موضوع الزواج بالاخص من واحده صغيره وحامل ٠٠٠
بعد مرور ربع ساااعه تقريبا
$$في السجن$$
جمال كان قاعد وبيقول:بقا كده يا زينب ماشي وربنا لخليكى تندمى على اليوم ده ٠٠٠
_بابااااا
_بتول!!
_صحيح يا بابا اللى سمعتوا ده انك اتجوزت طفله وضحكت عليها ؟؟
_لا يا حبيبتي مش صحيح انتى تصدقي كده على باباكى؟؟
_لا٠٠٠ومستحيل اصدق !!
_بتول انا لازم اطلع من هنا باي طريقه !!
_متخافش يا بابا انا جبت عمى حسن المحامى٠٠٠٠
_بنتى حبيبتي اللى صدقتنى !! اما الشباب طالعين لامهم ؟؟
_مالك عرف وصدق ماما بس فهد لسه ميعرفش حاجه لأنه في الشغل !!
_اكيدا هيصدق امه انتى عارفه انا وفهد بنتخانق عالطول وبينا خلاف دايما ٠٠٠
_مش مهم يا بابا المهم انت اي اخبارك ؟؟
_مش كويس يا بتول زعلان اوى من امك أنها صدقت بت الشوارع ده !!
_معلش يا بابا أن شاء الله الحقيقه هتبان وكل حاجه هتتحل٠٠
_ان شاء الله ٠٠٠
بتول مشت والمحامى قعد مع جمال وقال 
_انت فعلا قربت من البنت وحامل منك
_ده كلها لعبه البت عذراء ومش حامل ده اتفاق مع الدكتوره عشان اقدر اد"مرها
_ده خبر هايل كده هقدر اطلعك بسهوله 
جمال بيفتكر ازاى اتفق مع الدكتوره وازاى ضحك على زينه وقال انو دخل عليها ٠٠٠
فهد رجع البيت وزينب طلعت تجري عليا عالطول 
_اي اللى سمعتوا ده يا ماما ؟؟
_سمعت اي يا ابنى ؟؟
_بابا اتجوز طفله وحامل منه ؟؟
_😳😳٠٠٠٠انت عرفت ازاى ؟؟
_الاخبار كلها بتتكلم يا ماما كل القنوات بتتكلم هنعمل اي في المص"يبه ده دلوقتى ؟؟ !!
_لازم نسكت الناس ده يا ابنى !!
_وده ازاى بقا ؟؟
_اتجوز البت يا فهد ٠٠٠٠

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جمال افتكر ازاى اتفق مع الدكتوره ٠٠٠٠
_شايفه البنت ده !!
_ايوه يا بيه ده جوا بفحصها معها ضعف جامد اوى 
_انسي الضعف ده خالص واطلعى واقولى انها حامل 
_😳😳٠٠٠انت بتقول اي يا استاذ البت عذراء ازاى اقول انها حامل ؟؟
_طب لو اخدتى دول ٠٠٠٠جمال طلع فلوس وحطهم في أيدها وقال:اي رايك بقاا ؟؟
_انا ٠٠٠٠موافقه بس عايزه اكتر من كده ٠٠٠
_طما"ااعه ٠٠٠
_متخافش والله هطلع وازود من عندي هخلى أهلها يقت"لوها ٠٠
_موافق ده شيك اكتبي الرقم اللى انتى عايزه ٠٠٠
_طبعاا ٠٠٠خدت الشيك وكتبت المبلغ وراحت عند أهل زينه وقالت اللى انتوا عرفتوا طبعاا 
_اسف يا زينه بس بينا انتقام حلو كده ٠٠٠
&نرجع للأحداث&
_ده كويس جدااا وزواجك ده بااطل يعنى مش متسجل عند الحكومه يعنى لا يعتبر قانونا ولا شرعاا 
_والورقه انقطعت المهم اطلع من هنا يا حسن باي طريقه ؟؟
_خلاص يا جمال هتطلع يعنى هتطلع !!
جمال:اتمنى يا حسن اصلا نااس كتير عايزه التربيه !!
&في قصر الكيلانى &
_تتجوز زينه يا فهد !!
_😳😳٠٠٠اتجوز مين 
_ده الحل الوحيد يا ابنى عشان الفض"يحه ده 
_اتجوز مرات بابا وهى حامل ده حرا"م يا ست المحاميه !!
_مش هتتجوزها يا فهد هتكون تمثيليه مش اكتر !!
_وتنام معايا صح ؟؟
_واي يعنى نام على الكنبه وهى على السرير 
_ماما اطلعى من دماغي عشان مش ناقص كفايه الفضي"حه اللى احنا فيها بسبب زوج حضرتك 
_انا وعدت الناس يا فهد !!
_وعدتى الناس باي يا ماما انا منفعش اتجوز البنت ده وبعدين ده حامل !!
_قولتلك مش هتتجوزها هتقعد معاك على أساس مراتك عشان الناس تسكت !!
_ماما انا عايز انام ٠٠٠
مسكت ايدو وقالت:انا اول مره اطلب منك طلب يا فهد عشان خاطري !!
_امتى ؟؟
_بكره
_فهد خد نفس وقال:موافق يا ماما بس عرفيها ممنوع تقرب على حاجاتى 
_حااضر يا حبيبي !!
_طب هتقولى للناس اي بقااا طالما زواج تمثيليه ؟؟
_احنا هنعمل فرح !!
_ماما انتى بتقولى اي عايزه الناس تضحك علينا وتقول اتزوج مرات ابوي وهي حامل احنا كف"ره ولا اي يا ماما 
_هو انا مش قولتلك الزواج هيكون تمثيليه ولا انت هتتجوزها ولا هي هتتجوزك
_والله الناس لتضحك علينا كفايه الفانز  اللى ش"لل البت اللى بتكتب الروايه باسئلتهم 
_معذوره يا ابنى فعلا الفانز أسئلته كتيره اوى !!
_من الاخر بقا مستحيل اعمل فرح روحى هاتى البنت هنا وخلاص 
_اجيبها من بيت والدها !!
_روحى احكى لأهلها كل حاجه وبعدين لما حد يسألهم يقولوا البنت سافرت 
_يا ابن الا اي يا فهودتى!!
_استغفر الله العظيم الله يكون في عونى بابا يرتكب أخطاء وانا اصلح 
_سنه بس استحملها سنه واحده عشان خاطري
_حااضر يا ماما انا طالع انااام !!
{فهد الكيلانى ٢٦ سنه شاب ذكي جدااا وشايل مسئوليه كبيره اوى لديه شركه تصدير واستيراد لديه عيون عسلى وبشره قمحويه وشعر اسود غامق)
فهد طلع على اوضته وقفل الباب وقلع الجاكيت وقعد على الكرسي وو"لع سيجاره وقال:اعيش معها ازاى اي الش"لل ده يا ربي !!
&&في صباح اليوم التالى &&
زينب خبرت أهل زينه بكل حاجه ٠٠٠
والد زينه قال:ازاى بنتى تعيش مع ابن حضرتك في اوضه واحده من غير زواج ؟؟
_حضرتك فهد مينفعش يتجوز زينه لأنها كانت مرات زوجى وده حر"ام شرعاً ٠٠٠
زينه:بس انا وجمال زواجنا على الورق يعنى مش قانونى يا خالتى والورقه زوج حضرتك اقطعها ٠٠٠
زينب قامت وقالت:بس انتى حامل يا زينه يعنى جمال اكيداا انتى فهمانى ٠٠٠
_خالتى انتى عايزه اعيش مع واحد في اوضه واحده من غير ما اتجوزه !!
_يا بنتى انتى لسه صغيره متعرفيش الكلام ده اكيدا انتوا فاهمين ؟؟
_ام زينه عايز اتكلم معاكى ٠٠٠
_حااضر !!
بالفعل والد زينه وأمها قاموا ودخلوا الاوضه 
_انتى ازاى موافقه على كده ؟؟
_طب نعمل اي يا حج ده الحل الوحيد !!
_انتى مسميه ده حل انتى مش سامعه بتقول اي عايزه تخلى بنتك تقعد مع ابنها في اوضه واحده من غير ما يتجوزها
_يتجوزها ازاى بس ؟؟
_زواج زينه من الراجل ده مش قانونى يعنى مش معترف بيا في القانون يعنى بنتك اعتبر مش متجوزه !!
_بس مدام يا حج بنتك حامل وفقدت شرفها !!
_استغفرالله العظيم انتى عارفه اي انسب حل !!
_اي ؟؟
فتح الباب وكان متعصب اوى وفجاه مسك زينه من شعرها وقال:انتى هتمو"تى النهارده يعنى هتمو"تى٠٠٠
_اعاااا٠٠٠٠
زينب شدت زينه عالطول من ايد ابوها٠٠
_انا هاخد البنت معايا بموافقتك من غير موافقتك هاخدها !!
_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقولى اي ده لازم تمو"ت يعنى هتمو"ت ده خلت وشي اسو"د قدام الناس ٠٠٠
زينب بصت ليا بصه و"حشه اوى وخدت زينه ومشوا ٠٠٠
_اركبي يا زينه !!
زينه ركبت والدموع نازله من عينها 
_اطلع فورااا !!
_ده خدت البنت فعلا !!
_ده الحل والله كان لازم نوافق والا ٠٠٠
_والا اي يا ام زينه مش سامعه بتقول اي هتقعد مع ابنها في اوضه واحده من غير ما يتجوزها
_عشان خاطري افهم بقا مينفعش زينه تتجوز ابنها عشان والده حصل بينهم معا"شره وده حر"ام شرعا ٠٠٠
_والله لمو"ت قريب منكم ٠٠٠ابعدي عنى كده 
$في الطريق$
_اهدي يا بنتى !!
_خالتى مش حضرتك محاميه؟؟
_اه يا قلبي ؟؟
_انا وزوجك اتجوزنا على الورق من غير شهود ولا شيخ لكتب الكتاب لانى صغيره مش المفروض الزواج ده باطل لانه مش متسجل في الحكومه ؟؟
_عارفه اللى حصل معاكى بالنسبالى اي اغتص"اااب يا زينه وانتى فعلا عندك حق الزواج ده مش معترف بيا يعنى الورقه اللى تثبت انك اتجوزتى جمال عرفي اتقطعت وده بيعنى أن انتى وجمال مش متجوزين ٠٠٠
_طب ليه هعيش مع ابنك من غير ما اتجوزه ؟؟
_عشان حصل معا"شره بينك وبين جمال وده حرام شرعا يا قلبي ٠٠٠
_يعنى خلاص مستحيل اتجوز صح ؟؟
_لا تتجوزي اي حد تانى غير اولاد جمال ٠٠٠
_خلاص ممكن اتجوز اي واحد تانى وخلاص ٠٠٠
_محدش هيرضي يا بنتى خصوصا انك حامل !!
_ماااشي!!
بعد مرور ربع ساعه وصلت زينب وزينه القصر ونزلوا ٠٠٠
زينه كانت خايفه اوى زينب عشان تطمنها قالت:ده بيتك واحنا أهلك ماااشي !!
_مااشي!!
زينه دخلت واتفاجات بشكل القصر هي دخلتوا بس مكنتش واخده بالها من جماله ٠٠٠
مالك كان قاعد على الكرسي وبياكل تفااح وقام عالطول جري عليهم 
_هاي مالك اخو زوجك !!
زينب ضر"بت مالك في بطنو وقالت:معلش يا بنتى عقله صغير بس !!
زينه مدت أيدها وقالت:زينه ٠٠٠
_عااارف٠٠٠
_تعالى يا بنتى ده مجنون فكك منه !!
مالك:صغيره بس جامده فحت !!
بتول كانت نازله ومتغاظه اوى من زينه 
_دخولك القصر يعنى دما"رك يا حلوه 
بتول نزلت وكعبلت زينه لتقع على الأرض 
_اعااااا٠٠٠
_بتول اي اللى عملتى ده ؟؟
_عملت اي يا ماما اوبس مخدتش بالى سوري ٠٠٠
_تعالى هنا الاعتذار بيكون بالطف٠٠٠
_اسفه عن اذنك ٠٠٠
_معلشي يا بنتى هاتى ايدك ٠٠٠٠٠زينه مدت أيدها وقامت وطلعت فوق 
_ده اوضتك يا بنتى !!
_ما انا عندي راي ممكن انام في اوضه غير اوضه ابنك ده !!
_حااضر بس يومين كده عبال ما هناء تنضف الاوضه 
زينه هزت راسها وقالت:مااشي 
_ادخلى ارتاحى وانا نازله مش هتاخر !!
_تماام٠٠٠
زينه دخلت الاوضه ولقت صور فهد في كل الاوضه٠٠٠
_شكلو حلو اوى بس مش عارفه ملامحه بدل على أنه عصبي اوى ٠٠٠
زينه حست انها تعبانه ونامت على السرير وغمضت عينها ٠٠
بعد مرور ربع ساعه تقريبا٠٠٠
زينب:زينه!!
زينب لقت زينه نايمه دخلت وغطتها وطلعت ٠٠٠
بعد مرور أربع ساعات
$في المساااء$
فهد وصل وفتح الباب ولقي زينه نايمه على السرير وكانت طفله بريئه اوى ٠٠٠
زينه بدأت تفوق وقامت عالطول ورجعت لورا٠٠٠
_قومى !!
_نعم !!
_اي الكلمه مش واضحه بقولك قومى من على السرير ٠٠
_اروح فين ؟؟
فهد راح مسك أيدها وطلعها برا مش برا الاوضه لا غرفه فهد زي غرفه ارناف في مسلسل من النظره الثانيه معلش بقا مكنتش هعرف اشرحها ٠٠٠
_فهد قفل الازاز والدموع نزلت من عين زينه 
فهد دخل وقلع الجاكيت وخد مخده وبطانيه وفتح الازاز تانى ورمهم على زينه وقفل الازاز ودخل الاوضه وقعد على الكرسي وفتح الاب توب 
زينه كانت شايفه من الازاز طبعا وكانت خايفه اوى ٠٠٠
زينه حطت المخده على الأرض وقعدت لأنها لسه صاحيه طبعاا مش هتنام عالطول ٠٠٠
فهد كان كل شويه يبص عليهاااا٠٠٠٠
بعد مرور ساعتين
فهد حاس بارهاق قام ونام على السرير وزينه حست انها عايزه تنام ونامت !!
&في تمام الساعه ٢ صباحا&
الجوا بدأ يتغير مع صوت الرعد والبرق الشديد وبدأت تمطر بالفعل ٠٠٠
فهد قام عالطول وفتح الازاز وشال زينه اللى كانت بترتعش وحطها على السرير وغطها عالطول ٠٠٠٠
فهد حط ايدو على وشها لقها سخنت ٠٠٠
فهد بدأ يعمل ليها كمادات بالمياه البارده 
_مفيش استجابه هي ما"تت ولا اي ؟؟
فهد حط ايدو على قلبها وفجاه لقي نبضه بينبص مع قلبها 
فهد شال ايدو عالطول وبدأ جسمها يستجيب للكمادات والحرارة تنخفض
فهد نام على السرير من غير ما ياخد بالو واخدها في حضنوا 
&&في صباح اليوم التالى &&
زينه فاقت من النوم وكانت متغطيه بتبص على نفسها من تحت البطانيه وجدت نفسها عر"يانه 
زينه قامت من النوم وكانت متغطيه وبتبص على نفسها من تحت البطانيه ووجدت نفسها عر"يانه٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠ينهار اسو"د اي اللى حصل ؟؟
زينه قامت عالطول ومكنتش لاقيه هدوم خالص وطلعت هدوم فهد كلها وفجاه لقت هدوم كانت زينب جايبهم ليها ودخلت الحمام ولبست هدومها وطلعت ٠٠
_يا تري اي اللى حصل معقول يكون ٠٠٠
زينه نزلت عالطول تحت ولقيتهم كلهم بيفطروا ٠٠
_تعالى يا زينه افطري !!
زينه نزلت وكانت بتبص على فهد وكانت عايزه تقولوا انت عملت اي ؟؟
_مالك ؟؟
_هاا مفيش !!
_تعالى يا قلبي اقعدي ٠٠
زينه قعدت وعينها كانت على فهد من ساعه ما نزلت !!
فهد لاحظ عليها وقال:مالك يا زينه في حاجه ؟؟
زينه وقعت الكوبايه منها عالطول لتنكسر والكل بخضه ٠٠
_انتى كويسه ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:اه انا بخير !!
فهد قام وقال:ماما انا اتاخرت على الشغل اوى عن اذنك 
زينه قامت عالطول والكل كان مستغرب !!
_قومتى ليه يا زينه !!
زينه:هااا٠٠٠٠وفجاه لقت تليفون فهد على الكرسي وقالت
_فهد انسي التليفون هروح اديلو التليفون واجى!!
زينه طلعت عالطول وخدت نفس وقالت:انا لازم اعرف اي اللى حصل امبارح ؟؟
فهد ركب العربيه وكان طالع ولكن زينه أوقفته !!
فهد نزل من العربيه وقال:خير عايزه اي ؟؟
زينه بلعت ريقها وقالت:تليفونك !!
فهد خد التليفون وقال:أمشي من قدامى بقا !!
زينه:اي اللى حصل امبارح ؟؟
فهد وقف واتعصب اوى وقال:اي اللى حصل ؟؟
زينه كانت خايفه اوى وبارتباك:انا ٠٠٠٠انا 
_رتبي كلامك الاول قبل ما تيجى تتكلمى معايا !!
_انا ليه كنت نايمه على سريرك وكنت عر"يانه  
فهد ركب العربيه ومشي من غير ما يرد عليها !!
زينه كانت متعصبه اوى وقالت:هو ليه مرداش يرد عليا !!
_زينه انتى واقفه برا ليه ؟؟
_كنت ٠٠٠كنت بدئ فهد التليفون 
_طب تعالى عشان عايزكى !
زينه دخلت وكانت متنرفزه اوى 
_تعالى يا زينه ٠٠٠زينه دخلت المطبخ وقالت:في اي يا خالتى ؟؟
_بصي يا بنتى احنا هنا متعودين نعمل كيكه يوم السبت عشان الكل بيتجمع خصوصا اليوم ده فعايزه الكل ياكل من ايدك الكيكه بليل؟؟
_😳😳٠٠٠٠انا ٠٠
_اه يا بنتى في حاجه ؟؟
زينه بارتباك:لا مفيش بس استغربت مش اكتر !!
_بصي كل المكونات اللى ممكن تحتاجيها موجوده اها والدقيق فوق عندك انا طالعه انا وهناء مش هنتاخر خدي بالك من نفسك !!
زينه هزت راسها وقالت:حاضر 
زينب طلعت بالفعل وزينه حطت أيدها على وشها وقالت:انتهيت انا بسلق البيض بالعافيه اروح اعمل كيك 
&&في الطريق &&
تليفون فهد رن ٠٠
_الوو٠٠٠
_اي يا فهد كل ده تأخير فينك ؟؟
_انا على الطريق مسافه السكه وهكون عندك 
_بقولك الشركاء وصلوا النهارده والملف بتاع الصفقه لازم يكون موجود معاك !!
فهد اتعصب ووقف العربيه وقال:وجاي تقولى دلوقتى !!
_بخوف:انا اسف يا بيه !!
فهد قفل المكالمه ورن على جاسر ٠٠٠
_ايوه يا بيه !!
_فينك ؟؟
_انا في البيت يا بيه اضطرت اطلع عشان بنتى تعبانه اوى واخدت موافقه المدام ٠٠
فهد قفل التليفون وكان متعصب اوى 
زينه كانت قاعده ومش عارفه هتعمل اي ؟؟٠٠٠وفجاه التليفون الارضي رن ٠٠٠
_هو ده وقتك ٠٠٠زينه نضفت هدومها وطلعت وفتحت التليفون وكانت رايحه تقول الو٠٠٠
_ الوو٠٠٠
زينه قفلت التليفون عالطول وقالت بارتباك:ده المخيف !!
فهد دير العربيه متجها إلى القصر ٠٠٠
زينه خدت نفس عميق وقالت:اهدي خالص هو ميعرفش مين اللى قفل في وشه 
زينه دخلت المطبخ وطلعت التليفون ورنت على سمر ٠٠٠
_زينه اخيراا سالتي عليا ؟؟ من حق انتى ازاى تسافري انتى مش عارفه الناس قالت عليكى اي بعد ما سافرتي؟؟
_مش مهم يا سمر بقولك الكيكه بتنعمل ازاى؟؟
_ينهار اسو"د مش عارفه الكيكه بتنعمل ازاى؟؟
_زينه بتريقه :لا مش عارفه !!
_تصدقي بالله ولا انا !!
زينه بعصبيه:اسكتى يا سمر اسكتى خالص 
_صحيح انتى في ور"طه وعايزه تعملى كيكه !!
زينه قفلت التليفون وكانت متعصبه اوى وفتحت النت وبحثت!!
زينه:المكونات بيض وسكر وفانيليا وفجاه حد مسك منها التليفون ورمي على الارض٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠
فهد مسك زينه جامد اوى من أيدها ودخلها في الحيطه ٠٠٠
_انتى عارفه انتى عملتى اي ؟؟
زينه بخوف:عملت اي ؟؟
_ازاى تقفلى في وش فهد الكيلانى ؟؟
_بارتباك :انا انا امتى ؟؟
فهد ضغط على أيدها جامد لحد ما الدموع نزلت من عينها وفجاه زقها وطلع على الاوضه
زينه كانت خايفه اوى وبترتعش ٠٠٠
فهد طلع على الاوضه لقي الاوضه زبا"له والهدوم كلها على الأرض 
فهد بصوت هز القصر:زينه!!
زينه اتخضت من شده الصوت والطبق وقع منها على الأرض
_عملتى اي تانى يا موكوسه ؟؟
فهد نزل وقال:اي اللى عملتى في الاوضه ده ؟؟
_عملت اي ؟؟ وفجاه لدعت لسانها وقالت:ينهاري الهدوم ٠٠٠
_انا بحب النظام اوى فاهمه ولا لا 
زينه رجعت لورا وقالت :فاهمه فاهمه 
_من النهارده اوضتك في اوضه الضيوف وممنوع تقربي لاوضتى تانى !!
_بخوف:حاااضر !!
_اطلعى نضفي الاوضه فورا وعايز الاوضه زي ما كانت !!
زينه طلعت تجري عالطول ٠٠٠
زينه طلعت فوق وفتحت الباب ودخلت عالطول وبدأت تلم الهدوم وفهد دخل وقال بعصبية 
_انتى لقيتى الهدوم كده في الدولاب ؟؟
_بارتباك:كانت مطبقه !!
_تبقا زي ما هي !!
زينه قعدت على الأرض وبدات تطبق الهدوم 
فهد قعد يدور على الملف وكان متعصب اوى 
_فينك يا خالتى انا خايفه اوى ؟؟
فهد شاف الملف على الأرض وقرب من زينه اللى لاحظت خطواته اتجاها 
_هيعمل اي ده ؟؟
فهد قرب منها اوى ونزل عندها وقرب اكتر منها وزينه دقات قلبها كانت سريعه اوى 
فهد قرب وشه من وشها وبقيت عينهم في عين بعض وزينه كانت بترتعش !! وفجاه مد ايدو وخد الملف زينه التفتت لورا عالطول واطمنت ٠٠٠
فهد خد الملف وقام وقبل ما يمشي قال:ارجع ألقي الاوضه زي الاول فاهمه !!
_حااضر٠٠٠
زينه:اعمل اي دلوقتى لو ما نظفتش الاوضه المخيف ممكن يقت"لنى ولو الكيكه معملتهاش خالتى هتسال اي السبب وهتدخل في سين وجيم 
زينه قامت عالطول وبدأت تنظف الاوضه وخلصت وهى طالعه من الاوضه كوبايه كانت موجوده وبالغلط زينه وقعتها من غير ما تاخد بالها على ملف من ملفات فهد ونزلت عالطول تحت وخدت التليفون من على الأرض وانصدمت
_😳😳٠٠٠٠الشاشه راحت في دا"هيه ٠٠٠٠اعااااا٠٠٠
زينه فتحت التليفون وفتح معها بالفعل :الحمدلله انا كنت خايفه اوى الا يكون باظ!!
زينه بحثت تانى وبدأت تقرا المكونات وطريقه التحضير وبدأت تنفذ زي الطريقه بالضبط٠٠٠
زينه:فين الدقيق ؟؟
زينه باصت لقت الدقيق محطوط فوق وهى قصيره اوى !!
_اعمل اي دلوقتى ؟؟
زينه جابت كرسي ووقفت عليا ومكنتش طايله الدقيق وفجاه ٠٠٠٠٠
_اعااااااا٠٠٠٠٠
_زينه جابت كرسي ووقفت عليا وبحركه لا اراديه وقعت من على الكرسي  ٠٠
_اعاااااا٠٠٠٠
زينه فتحت عينها ولقت فهد ٠٠وخدت نفس عميق وقالت:الحمدلله !!
فهد نزلها بكل هدوء ومع تحرك زينه الدقيق فجاه وقع عليهم ٠٠٠
_اعااا٠٠٠
فهد كان متعصب اوى لانه اتاخر على الاجتماع !!
زينه مكنتش شايفه حاجه خالص وفهد مرداش يتعصب عليها وطلع على اوضته 
زينه غسلت وشها عالطول ومالقتش فهد وقالت:لا يا مخيف مش هتهرب المره ده ولازم اعرف عملت اي امبارح !!
زينه طلعت عالطول وفتحت الباب وفهد كان قالع القميص 
زينه اديرت عالطول وكانت في حاله كسوف 
_ارغي!!
_طب البس الاول عشان اتكلم !!
_ببرود:مش لابس ولو مش عجبك اطلعى ٠٠
_زينه خدت نفس عميق وقالت:اي اللى حصل امبارح ؟؟
_انتى مش سالتى السوال ده من ساعتين 
_بس انت ماشيت من غير ما ترد عليا 
_طالما مشيت من غير ما ارد على حضرتك يبقا مفيش حاجه حصلت تمام اطلعى برا بقا ٠٠
زينه بكسوف:بس انا كنت ***اتكسفت ومقدرتش تقولها 
_لما هناء تيجى اساليها واطلعى عشان اتاخرت اوى على الشغل 
_زينه اطمنت شويه وكانت طالعه ولكن صوت فهد قاطعها !!
_مين اللى عمل كده ؟؟
زينه اديرت وقالت :والله المره ده ما عملت حاجه !!
_تعالى هنا فورا 
_بقولك والله ما عملت حاجه انت ليه مش مصدق 
_بعصبيه:قولتلك تعالى هنا !!
زينه راحت وكانت خايفه اوى وفجاه فهد مسكها من وشها جامد اوى 
_اعاااا٠٠٠٠
_انتى لسه شفتي حاجه ٠٠٠٠٠٠مش تاخدي بالك يا روح امك من القميص أنه اتقطع٠٠٠
زينه زقت فهد بكل جراه وقالت:انت مجنون ولا انت اللى كده كل ده عشان قميص 
فهد قرب منها وهي ترجع لورا لحد ما بقت في الحيطه ومحاصره ٠٠٠
_انا بحب النظام اوى وبكر"ه المبذ"رين حتى لو كان حته قميص ٠٠٠٠٠انا بكر"ه اللى بيقرب على حاجاتى اوى 
زينه بدأت تعياط خصوصا انها صغيره 
_بقولك اي شويه الدموع دول مش عليا انا عارفك كويس أوعك تعملى دور البريئة وتضحكى عليا زي ما ضحكتى على ماما ٠٠٠٠انتى صحيح صغيره بس اي حر"بايه ٠٠٠
زينه مسكت أعصابه بالعافيه وزقت فهد وطلعت عالطول 
فهد خد الهدوم من الدولاب ودخل الحمام وزينه نزلت تحت وكانت زعلانه اوى لان فهد أها"ن كرامتها ٠٠٠
بعد مرور عشر دقائق
فهد نزل ولقها واقفه في المطبخ ووشها كلوا دقيق 
فهد ابتسم وده اول مره يبستم فيها !!
زينه بصت على فهد وفهد خد بعضه ومشي عالطول 
_مغرور !!
زينه بدأت تعمل الكيك وقربت تخلص بالفعل 
_اخيراااا خلصت٠٠٠٠زينه حطت الكيكه في الفرن وحست بارهاق وقعدت على الكرسي وفي ثانيه ناامت 
بعد مرور ربع ساعه الفرن بدأ يعمل صوت انذار يعنى الكيكه استوت ولكن زينه مكنتش هنا خالص كانت غرقانه في عالم أحلامها 
بتول رجعت من الجامعه ولقت زينه نايمه والانذار بتاع الفرن شغال 
_يااا فرصه جت لحد عندي ٠٠٠٠بتول طلعت تليفونها ورنت على امها ٠٠٠
_ايوه يا بتول !!
_ماما تعالى فورا في حر"يق في المطبخ الظاهر البنت الجديده و"لعت في المطبخ ٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠انا جايه حالا رني على فهد فورا ٠٠
بتول دخلت المطبخ عالطول وقالت:نوم العافيه يا حلوه  ٠٠٠٠وقفلت الشباك بتاع المطبخ والباب وقالت:الوداع يا حلوه !!
_زينه فاقت ولقت دخا"ن كتير اوى ومكنتش قادره تتنفس ٠٠٠
_اعاااا٠٠٠٠٠زينه قعدت تنادي بصوت عالى طالبه المساعده 
_الوداع يا زينه ده اقل عقاب منى ليكى !!
زينب وصلت عالطول وقالت:اي الدخا"ن ده كله 
_بتول بتمثيل:ماما زينه يا ماما في المطبخ جوا وشكلوا الباب علق معها ٠٠٠
_رنيتى على فهد ؟؟
_فهد ؟؟ لا يا ماما نسيت والله خفت على زينه عشان كده نسيت ارن ٠٠٠
زينب طلعت التليفون عالطول ورنت على فهد اللى كان في الاجتماع ٠٠٠
_فهد طلع التليفون وكان رايح يفتح ولكن أحد الشركاء قال:فهد بيه عايزين نخلص لو سمحت الصفقه اتاجلت كتير اوى٠٠٠
فهد قفل التليفون وزينب قالت:لا يا فهد لازم ترد عليا 
_زينه مكنتش قادره تتنفس ووقعت على الأرض وحطت منديل على فمها وعينها احمرت اوى ٠٠
مالك:في اي هنا ؟؟
_مالك تعالى يا ابنى زينه في المطبخ والباب علق عليها ٠٠٠
_اعمل اي يا ماما ؟؟
_بعصبيه:مالك انا مش بهزر البنت جوا بين الحياه والمو"ت ٠٠٠
_طب اعمل اي ادخل أنقذها ازاى وانتى بتقولى الباب علق ؟؟
_امشي يا مالك دايما طايش وهتفضل طول عمرك كده 
_الووو٠٠٠
_ابراهيم فهد فين انا برن عليا مش بيرد ٠٠٠
_فهد في الاجتماع دلوقتى ليه في حاجه ٠٠
_ارجوك يا ابنى وصل التليفون لفهد فورا 
_مش هينفع فهد حاليا في الاجتماع وبيكر"ه الازعاج اوى خصوصا في العمل 
_عشان خاطري يا ابراهيم ارجوك 
_احاول !!
ابراهيم خبط على الباب وفهد قال:ابراهيم قولتلك ممنوع الازعاج وقت الشغل ٠٠٠
_انا اسف يا بيه بس والده حضرتك عايزك وبتقول موضوع مهم اوى 
فهد قام عالطول ومسك التليفون من ابراهيم وقال:في اي يا ماما ؟؟
_اخيراا ٠٠٠تعالى فورا ٠٠٠زينه بين الحياه والمو"ت يا ابنى !!
التليفون وقع من فهد وخد الجاكيت عالطول وطلع وساب الشركاء من غير ما يقول حاجه ٠٠٠
احد الشركاء:ده قله ذوق ده مش اول مره يعمل كده 
_وانا اتفق معااا الصفقه انتهت خلاص 
وبالفعل قاموا الشركاء وإبراهيم حاول يوقفهم ولكن ماشوا ٠٠
_اي الكار"ثه ده بس !!
فهد ركب العربيه عالطول وساق باقصي سرعه ٠٠
_زينه حبيبتي انتى كويسه ٠٠
زينه مكنتش قادره وفجاه اغمى عليها ٠٠٠
بعد مرور خمس دقائق وصل فهد وزينب طلعت تجري عليا عالطول وقالت:زينه زينه ٠٠٠
_فين يا ماما ؟؟
_جوا في المطبخ الباب علق والمطبخ بقا عباره عن دخا"ن وفجاه الفرن انف"جر لحسن حظ زينه أنها كانت ورا الرخام 
_😳😳٠٠٠
زينب:زييييينه ٠٠٠٠فهد طلع يجري عالطول وبكل قوه زق الباب برجله ودخل عالطول 
_خد بالك يا ابنى !!
فهد لقي زينه اغمى عليها شالها عالطول وقال:جاسر فين يا ماما ؟؟
_جاسر روح يا ابنى بنته تعبانه !!
_فين مالك ؟؟
_طلع على اوضته 
فهد قال بعصبية:انتوا اي ؟؟
_خلاص يا ابنى طلعها فوق وهرن على الدكتوره ٠٠٠
_لا يا ماما لازم اخدها المستشفي عالطول ٠٠٠
فهد طلع بالفعل وركبوا العربيه ومشوا ٠٠٠
بتول بكل شر:اتمنى اسمع خبرك يا زينه ٠٠٠
بعد مرور ربع ساااعه
✨في المستشفي ✨
_استرها يا رب انا خايفه اوى على البنت!!
فهد بعصبية:ده واحده غبيه وتستاهل اللى يحصل فيها 
_متقولش كده يا ابنى ده طفله ومتعرفش حاجه بردو 
_طالما طفله يا ماما قولتى ليها تدخل المطبخ ليه 
_والله ندمانه يا ابنى بندم نفسي انى قولت ليها تدخل المطبخ 
الدكتوره:فهد وأمه هنااا ٠٠٠٠تعالى هنا لو سمحتى !!
_نعم يا دكتوره 
الدكتوره:فهد وأمه بيعملوا اي هنا ؟؟
_جابوا بنت مش عارفه مالها 
الدكتوره:😳😳٠٠٠ينهار اسو"د خلاص انتهيت ٠٠٠مشت عالطول متجها لغرفه زينه 
_دكتوره المريضه بخير صح ؟؟
الدكتوره بارتباك:لسه يا مدام هدخل افحصها واطلع 
الدكتوره دخلت عالطول وقالت:روحى انتى وانا هفحصها !!
_انا ممكن افحصها روحى انتى ارتاحى !!
الدكتوره بعصبيه:قولتلك انا هفحصها !!
_تمام عن اذنك ٠٠٠وطلعت بالفعل 
الدكتوره خدت نفس عميق وقالت:الحمدلله لو كانت فحصتها كانوا هيسالوا عن اللى في بطنها وكانت هتقول البنت مش حامل ٠٠٠٠
الدكتوره لبست الكمامه وفحصت زينه بالفعل وطلعت وقالت :المريضه بخيراا بس في شويه ا"لم على صدرها بسبب الدخا"ن هكتب ليكم على علاج تجيبوا٠٠٠
_اللى في بطنها يا دكتوره كويس صح ؟؟
الدكتوره بارتباك:اه كويس الحمدلله !!
فهد لاحظ رعشه أيدها وقال:انتى خايفه كده ليه ؟؟
الدكتوره بارتباك:لا مفيش بس الحاله كانت صعبه شويه عن اذنكم 
_مش عارف حاسس ان الدكتوره ده وراها حاجه !!
_فكك من الدكتوره تعالى ندخل نشوف زينه 
_اشوف مين انا ماشي !!
_عشان خاطري يا فهد امال مين اللى هيروحنا !!
_ماما انا هكون في انتظاركم برا 
_طب ليه مش عايز تدخل !!
فهد بعصبية:بكر"ه البنت ده اوى يا ماما ارتاحتى ؟؟
_مااشي يا فهد عن اذنك ٠٠٠٠دخلت لزينه اللى كانت خايفه اوى 
_اخبارك اي دلوقتى يا زينه ؟؟
_الحمدلله بخير يا خالتى ٠٠٠انا اسفه اوى !!
حضنتها وقالت:ولا يهمك يا قلبي اهم حاجه انك بخير !!
الدكتوره:الروشته اها يا مدام زينب وتقدري تاخدي زينه ٠٠
_خدت منها الروشته وسندت زينه ٠٠لحد ما طلعوا برا ٠٠٠
_فهد خد بالك من زينه وانا هروح اجيب الروشته ده 
_خلى بالك انتى منها وانا هروح اجيب الروشته !!
_مسمعتش كلام فهد ومشت عالطول 
_ماما استنى !!
زينه كانت رايحه تركب العربيه فهد ضغط على زرار وقفل الباب 
_زينه بتحاول تفتح الباب بس مش راضي يفتح معها !!
_بخوف:فهد ممكن تيجى تفتح الباب ٠٠٠
فهد حط السماعه في ودنه قصداا 
_انا بكلمك على فكره !!
فهد:____________
بعد مرور عشر دقائق فهد بيبص وراء مالقاش زينه وكان في حاله صدمه 
_😳😳٠٠٠٠٠
يتبع ٠٠٠٠
_فهد بيبص وراء مالقاش زينه وكان في حاله صدمه وقال:راحت فين ده 
فهد طلع التليفون عالطول ورن على امه ٠٠
_فهد انا في الصيدليه دقيقه وراجعه ٠٠
_خلاص يا ماما انا هروح انا وزينه ٠٠
_خلاص ماشى يا حبيبي خد بالك من زينه !!
فهد قفل التليفون وقال:يعنى زينه مش مع ماما ٠٠٠٠يا رب انا عملت اي في حياتى عشان يحصل فيا كده !!
فهد ركب العربيه عالطول ومشي ٠٠٠وفجاه تليفونه رن !!
_الوو٠٠٠
_اخيراا رديت بقولك الشركاء مشوا ونهوا الصفقه والله حاولت كتير اوقفهم ولكن أصروا يمشوا ٠٠
فهد قفل التليفون وقال:البت ده اول ما دخلت حياتى وانا مش عارف اعيش في راحه ٠٠٠
✨في الطريق ✨
كانت ماشيه زينه والدموع نازله من عينها وبتقول:لو يرجع بيا الزمن مكنتش عملت اللى عملتوا ولا فكرت للحظه في الفلوس وكنت فكرت في مذاكرتي بس بعد اي الندم لا يفيد بعد فوات الاوان 
زينه حست بارهاق وقعده عشان ترتاح شويه وبتفتكر كل لحظه حلوه عشتها وكل لحظه مر"ه عشتها بردو ٠٠٠وفجاه 
_اوبااا مين القمر اللى قاعد هناك ده ؟؟ وبتعيااط يا حرام لازم اروح اوسيها ٠٠٠
زينه قامت ولقت الشاب واقف في وشها٠٠٠٠
_مالك يا حلوه مين اللى مزعلك ؟؟
زينه رجعت لورا وقالت :انت عايز اي ؟؟
قرب منها وقال:مش عايز حاجه جيت بس اسال بتعياطى ليه ؟؟
زينه زقتوا وقالت:أمشي من قدامى عشان انا مجنونه اوى !!
قعد يضحك عليها وقال:بحب المجانين بردو 
زينه بصت ليا بقر"ف وكانت ماشيه ولكن الشاب مسك أيدها 
_انت شكلك عايز تتربي !!
_انا مكنتش عارف انك جريئه أوى كده !! كنت مفكر انك ضعيفه من ملامحك!!
_الدنيا خدت منى كتير اوى وخليتنى اقوي من اي حد على وجه الارض !!
قعد يضحك وكان رايح يحط ايدو على كتفها ولكن ٠٠٠
زينه :فهد !!
فهد خد زينه ورا ضهره وقال:خير عايز اي ؟؟
_لا مش عايز حاجه !!
فهد:بس انا عايز يا روح امك !! ٠٠٠٠٠زينه اركبي العربيه فورا 
زينه راحت وركبت العربيه عالطول وفهد قرب من الشاب اللى كان خايف اوى من هيبه فهد !!
_انا اسف يا استاذ غلط ومش هكرره ٠٠٠٠وفجاه فهد ضر"بوا في وشوا لينزف د"م عالطول 
_اعاااا٠٠٠٠
_الشاب طلع يجري عالطول وزينه نزلت من العربيه وفجاه فهد ضر"بها بالقلم ٠٠
✨في قصر الكيلانى ✨
زينب وصلت بالفعل وبتول بتمثيل:زينه فين يا ماما وأخبارها اي دلوقتى ؟؟
_زينه هي مش في البيت ؟؟
_لا يا ماما ولا هي ولا فهد !!
_اخدت نفس عميق وقالت:طالما مع فهد خلاص !!
بتول في سرها:ماما مش زعلانه وده بيدل على أن زينه بخير بس مش مهم لسه الايام كتير !!
مالك:ماماا٠٠٠ماماااا 
_كام واخلص !!
_احبك وانت فاهمنى يا جميل !!
_ضر"بتوا بالقلم على وشه بس براحه جدااا وقالت:انا مش امك يا قليل الادب 
_واحلى ام كمان 💖
_كول بعقلى حلوه كول
_هو انا اقدر يا ست الكل 
_طب اثبتلى !!
_ازاى ٠٠٠
_من هنا ورايح تروح الشغل مع اخوك وتساعده اخوك شايل حمل كبير اوى وانت ولا على بالك كل همك الفلوس !!
_ماما شغل اي بس انا في الجامعه وبكمل تعليمى ٠٠٠
_جامعه اي يا فا"ااشل انت بتاخد السنه بسنتين 
_خلاص يا ستى خلاص مش عايز حاجه بدل الفضا"يح ده قدام الفانز٠٠٠٠٠مش مهم اخد فلوس بس انا هكراش على موزه من اللى بتتفاعل على الروايه ٠٠٠
_بنات الا البنات اقولك عايز كاام لأن اللى هتتجوزك امها داعيا عليها ٠٠٠
_قصدك دعيلها 😎
_دعيلها على اي على ا"لهم والقر"ف والفشل ولا الهبل ٠٠٠
_كل ده عشان قولت عايز فلوس وربنا لو باخد محاضره مش هتكون كده ٠٠٠
_والله ما فيك الا لسان !!
_خلاص بقا يا ست الكل هاتى 5 الالف وبوعدك هذاكر من النهارده ٠٠٠
_اسطوانه كل يوم !!
_خلاص بقا عايزه ملاكك يزعل ؟؟
_المفتاح اهو يا خفيف روح خد المبلغ اللى عايزه بس بشرط هتبدا تهتم بحياتك ومذاكرتك !!
_اشطااا !!
$$عند زينه وفهد $$
زينه حطت أيدها على وشها وكانت في حاله صدمه !! فهد مسكها من أيدها جامد اوى وقال:انتى ليه بتعملى كده بجد الواحد قر"ف منك ٠٠٠
الدموع نزلت من عين زينه لأن القلم كان جامد اوى وبصت في الأرض وقالت:ما انا طلبت منك تفتح باب العربيه وانت عملت نفسك مش سامع 
_تروحى تمشي انتى عارفه لو مكنتش جيت كان ممكن الشاب يعمل اي 
زينه رفعت عينها في عين فهد وقالت:انا مش ضعيفه وكان ممكن أواجه لوحدي 
فهد شدها ليا وقال:بجد مش شايفه دموعك نزلت عالطول ازاى ؟؟
زينه زقت فهد وقالت:انت الوحيد اللى على وجه الارض بخاف منك وبحس ان قلبك قا"سي اوى 
_اركبي العربيه !!
_انا مستحيل اركب معاك فاهم !!
فهد مسك أيدها غصب عنها وزينه كانت بتحاول تفلت أيدها بس مكنتش عارفه !!
فهد زقها على العربيه وقال:اركبي !!
_وانا قولتلك مش راكبه ٠٠٠٠٠فهد ركب العربيه وكان متعصب اوى ومنتظرها تركب !!
زينه كانت واقفه وفهد كان منتظر انها تركب ٠٠٠٠
بعد مرور خمس دقائق كل ده وفهد منتظر انها تركب واخيرااا مسحت دموعها وركبت بس ورا ٠٠٠
فهد شغل العربيه ومشي عالطول ٠٠٠زينه كانت بتبص عليا بقر"ف أوى 
_ممنوع تعملى كده تانى ٠٠٠
_انا حرااا
فهد بعصبية :قولتلك ممنوع !!
زينه بخوف:حااضر حاااضر 
&&في قصر الكيلانى &&
بعد مرور ربع ساعه فهد وزينه وصلوا ٠٠
_اخيرااا انتى كويسه يا بنتى ؟؟
زينه حضنت زينب وقالت:اه كويسه وكانت بتبص على فهد والدموع نازله من عينها !!!
_فهد وانت ٠٠٠مكملتش كلامها ولقت فهد طلع عالطول 
_زينه اي اللى حصل ؟؟
_مفيش يا خالتى هو المخيف طول عمره كده !!
_مخيف 
_انسي يا خالتى انا تعبانه اوى وعايزه ارتاح !! امال فين اوضه الضيوف ٠٠
_باستغراب اوضه الضيوف انتى مش هتروحى اوضه فهد ؟؟
_مستحيل وبعدين انا مش مراته يا خالتى ؟؟ 
_معلش يا زينه والله الاوضه فيها غبار ومفيش اوض الا اوضتى واوضه فهد وبتول ومالك 
_انا اقدر انام في الاوضه يا خالتى وسط الغبار ومكنش قريبه من المخيف ده ؟؟
_النهارده بس عشان خاطري !!
_طب ممكن انام معاكى ؟؟
_انا اسفه يا بنتى بس انا بحب انام لوحدي !! وبتول كده بردو مش هتروحى تنامى مع مالك يعنى ؟؟
_خالتى انتى ليه بتعملى كده ؟؟
_هتعرفي كل حاجه يا زينه بس مش دلوقتى !!
_خلاص يا خالتى طالما هعرف انتى ليه بتعملى كده هنام في اوضه المخيف  !!
_طالما طالعه خدي الاكل ده لفهد وكلوا سوااا 
زينه خدت الاكل وقالت:انا والمخيف ده في سابع المستحيلات وطلعت 
_انا نفسي انكم تحبوا بعض 💖
(محدش يسأل اي ده عشان في احداث نا""ااار )
زينه طلعت ودخلت لقت فهد نايم على السرير ٠٠وقربت منو وكانت خايفه اوى !!
_فهد كانت بتقول اسمه مع دقات قلب سريعه
وفجاه زينه وقعت على فهد غصب عنها فهد قام عالطول لقي زينه عليا 
_زينه وقعت على فهد غصب عنها وفجاه فهد قام وزقها عالطول من عليا ٠٠
_بتوتر:انا ٠٠٠انااا 
فهد مسك أيدها جامد وقال:انتى ازاى دخلتى اوضتى ؟؟
زينه كانت خايفه اوى ومكنتش قادره تتكلم من الخوف والرعشه اللى كانت فيها !!
_انا اسفه !!
_اطلعى براااا 
زينه طلعت عالطول وكانت ماسكه قلبها من كتر الخوف !!
_زينه ٠٠٠٠زينه بارتباك:عملتى اي تانى ؟؟ زينه دخلت وفهد قال:اي ده ؟؟
زينه رفعت عينها عشان تشوف اي ده لقت ملف في ايد فهد ودايب من المياه اللى وقعت عليا 
زينه افتكرت لما طلعت من اوضه فهد وقعت الكوبايه من غير ما تاخد بالها ٠٠٠
فهد بعصبية:اي ده ؟؟ زينه اترعبت اوى وقالت:غصب عنى والله !!
_كل حاجه غصب عنك !! زينه بخوف:انا اسفه !!
_انتى عارفه الملف ده اغلى من حياتك كلها !!
زينه بعصبية:انا نفسي اعرف الأغنياء ليه عندهم الفلوس اهم من اي حاجه في حياتهم؟؟
فهد قرب منها وقال:وانا مش عارف اللى زيك رخيص اوى كده ليه وبيحب الفلوس ؟؟
زينه ضر"بت فهد بالقلم ٠٠٠٠زينه مسكت أيدها عالطول وقالت:انا اسفه والله ما كنت اقصد اعمل كده بس كلامك عصبنى !!
فهد تحول إلى و"حش ومسكها جامد من أيدها وزينه كانت بتتا"لم 
_عارفه القلم ده يدفعك تمن عمرك كلوااا 
زينه كانت بترتعش وكانت خايفه اوى وقالت:والله ما هعمل كده تانى !!
فهد مسكها من أيدها وطردها برااا وقال:ممنوع اشوفك هنا تانى فاااهمه 
زينه هزت راسها وقالت:حاااضر حاااضر 
فهد قفل الباب وكان متعصب اوى وقال:وربنا ايامك الجايه لتكون سو"ده !!
زينه طلعت عالطول وقعدت في الجنينه والدموع نازله من عينها ٠٠٠
_فينك يا ماما انا محتاجكى اوى ٠٠٠
زينه ضمت رجليها وبقت تبص على السما وتقول:يا ريت يكون حلم كنت فرحت اوى وساعتها هبدا حياتى من غير طم"ع والله !! بعد مرور ساعتين زينه تعبت اوى بسبب العياااط ونامت !!
$في صباح اليوم التالى$
فهد قام ودخل الحمام واخد شاور وطلع !!
_صباح الخير !!
_صباح النور 
_انا عربيتى بايظه وكنت عايزه عربيتك اروح بيها الجامعه 
_بتول انا لازم اروح الشغل بدري النهارده بس ممكن اوصلك ؟؟
_خلاص ماشي انا هروح لمالك عايز حاجه ؟؟
فهد مسك أيدها وقال:انتى عارفه انا عمري ما رفضت طلب ليكى !!
بتول حضنت فهد وقالت:عارفه يا حبيبي ولا يهمك يلا لازم أمشي عشان هتاخر على الجامعه !!
_خدي بالك من نفسك !
_حااضر !!
$$في اوضه مالك $$
كان طالع من الحمام ولافف فوطه ولقي بتول في وشه !!
_انتى كل مره تتدخلى عليا بالوضع ده !!
_يا عم اهدا شويه بقولك اي ؟؟
_لا 
_لا اي ؟؟
_مش انتى قولتى بقولك اي يعنى عايزه حاجه فأنا بقولك لا 
_طب اسمع هقول اي الاول قبل ما تتكلم 
_عارف هتقولى اي العربيه صح ؟؟
_يا ابنى الا اي ؟؟
مالك مسكها من لياجتها وقالها:اطلعى براا !!
_طب والله لروح اقول لماما على جنا ونيره !! مالك مسكها عالطول ودخلها وقال:اختى حبيبتي اللى عمرها ما حكت لماما على سر بنا 
بتول زقتوا وقالت:اوعى كده لازم ماما تعرف انت بتروح فين يا كداب 
_خلصانه انا كمان اروح اقول لماما انتى كمان بتروحى فين ؟؟
_بروح فين يا كداب 
_مين اياد ده يا بت ؟؟ ٠٠٠٠٠بتول بارتباك:ده زميلى في الجامعه وبعدين تعالى هنا انت بتراقبنى بقا 
_مش انا مالك لدع لسانه عالطول وقال:يااا على الغباء 
_امال مين يااض اوعك تقولى أن فهد باعت ورايا حد يراقبنى 
_معرفش !! بتول مسكت ايد مالك وقالت:وربنا لو ما قولت لروح اقول لماما على جنا ونيره انطق 
_الصراحه فهد باعت وراكى شخص عشان يراقبك 
_😳😳٠٠٠٠فهد 
_بس اوعدينى انك متقوليش لفهد على حاجه ماشي !!
_زينه قامت على صوت زينب !!
زينه قامت عالطول وقالت:خالتى !!
_بتعملى اي هنا يا زينه ؟؟
_هاا مفيش يا خالتى 
_انتى نمتى هنا ؟؟
_لا انا نزلت بدري اوى لقيت الكل نايم قولت انزل تحت في الجنينه شويه ولقيت نفسي نمت !!
_طيب روحى غيري هدومك عشان هتروحي مشوار كده !!
_مشوار اي ولوحدي؟؟
_انتى وفهد !! زينه برفع حاجب:انا وفهد ومشوار !!
_ليه يا بنتى في حاجه ؟؟ 
_لا مفيش يا خالتى اصلا فهد مستحيل يوافق !!
فهد كان ماشي ولكن زينب وقفته 
_فهد !! ٠٠٠٠فهد في سره:يا تري قولتى اي لماما ؟؟
_بقولك اي يا حبيبي ؟؟
_خير يا ماما 
_خد زينه وطلعها شويه البنت طول الوقت في البيت اكيدا زهقت 
_يا خالتى بالعكس أنا طول ما انا بعيده عن المخيف ده ببقا حلوه بلاش !!
_خلاص يا ماما موافق {فهد بيعاند زينه}
_وانتى يا زينه روحى غيري هدومك وانا فهد هنقعد هنا هنكون في انتظارك !!
فهد غمز لزينه اللى كانت متعصبه اوى !! زينه طلعت عالطول وكانت متعصبه اوى وقالت:يا رب اليوم ده يعدي على الخير !!
زينه دخلت الحمام ٠٠٠٠
$في السجن$
_كل ده يا حسن مش عارف تطلعنى من السجن ؟؟
_براحه يا جمال !!
_انت مش قولت انى برئ من تهمه الطفله ده 
_اصلا ٠٠٠
_اصلا اي ؟؟ ساكت ليه في اي يا حسن ؟؟
_المدام زينب عطت شويه ورق نصب مستحيل تطلعك دلوقتى 
_😳😳٠٠٠ورق ٠٠٠ورق اي ؟؟
_ورق نصب يا جماااال مخلى القضيه صعبه اوى بس متخافش يومين بس ووعد منى هتطلع!!
_بقا كده يا زينب ماشي وربنا السر اللى بقالو ٢٣ سنه ليتف"ضح وساعتها عائله الكيلانى هتد"مر !!
_سر اي يا جمال !!
_متخدش في بالك لأن السر ده هيكون كافيل لتد"مير عائله الكيلانى !!
_تمام أن شاء الله هطلعك بعد يومين 
_ان شاء الله !!
_الزياره خلصت اتفضل معايا بالفعل خد جمال السجن تانى وجمال بكل شر:انا سكت كتير اوى يا زينب بس خلاص السر ده لازم ينعرف !!
فهد وزينب كانوا قاعدين وفجاه زينه نزلت وكانت حلوه اوى 
_بسم الله ما شاء الله اي القمر ده ٠٠٠٠زينه ابتسمت وقالت:بجد يا خالتى 
_اه طبعا مش صح يا فهد ؟؟ 
_مش يلاااا ولا اي ؟؟
زينه اتعصبت اوى وقالت بتريقه:مش يلا ولا اي ٠٠٠
_خدي بالك من نفسك ولو قدرتي خدي بالك من فهد ٠٠
زينه بتريقه:انا اخد بالى من المخيف انتى اكيدا بتهزري!!
_انسي !! أوعكم تتخانقو !!
زينه كانت رايحه تركب فهد داس على زر لقفل الباب !!
_فهد بلاش الهزار ده !!
زينه كانت بتبص على فهد بقرف وبتقول:لو الدنيا كلها شبهك مكنش هيكون موجود الحب ده ابدااا
_او ماخدتش بالى ٠٠٠زينه:لا خد بالك بعد كده !! فهد فتح الباب وزينه ركبت !!
_هنروح فين ؟؟
_جح"يم !! 
_😳😳٠٠٠٠اي ؟؟
فهد ابتسم وكانت ابتسامته حلوه اوى خصوصا أن عنده غمزات ٠٠٠زينه ابتسمت على ابتسامته 
فهد فاق لنفسو عالطول وشغل العربيه ومشي !!
بتول بعصبية:مامااااا 
_في اي ؟؟ 
_فين فهد يا ماما ؟؟
_اي اللى حصل ؟؟
_ازاى يبعت واحد عشان يراقبنى؟؟ 
_مش فهد انا اللى طلبت من فهد يبعت وراكى واحد عشان يراقبك
_😳😳٠٠٠٠انتى يا ماما ؟؟
_ايوه انا الصراحه بقا حاسه انك طايشه وممكن تعملى حاجه كده ولا كده !!
_انا اعمل كده يا ماما ؟؟
_ومتعمليش ليه ما انتى زي ابوكى !!٠٠٠٠٠الدموع نزلت من بتول وقالت:عندك حق انا فعلا زي بابا 
_انتى هتعلى صوتك عليا ولا اي يا بت ؟؟
_انا بكر"هكم كلكم بكر"هكم !! 
_بتول تعالى هنا بتول !! 
$في الطريق$
زينه كانت بتبص على جمال الأشجار ٠٠٠وفجاه تليفونه رن 
_الوو
_زينه اي الاخبار ؟؟
_زينه بفرحه:مامااااا 
_اخبارك اي يا قلبي وحشتينى اوى 
_وانتى اكتر يا ماما وبابا عامل اي ولسه زعلان منى ؟؟
_شويه بس بيحبك 
_اخيراا سالتى عليا يا ماما انا كنت مفتقدكى اوى !!
_المهم مرتاحه عندك واللى ما يتسمي موجود 
_لا يا ماما مش موجود وبعدين انا مرتاحه اوى كلهم حلوين معايا ٠٠٠٠زينه كانت بتتكلم وبتبص على فهد !!
_وابن الست كويس معاكى !!
_كويس اوى يا ماما وقلبه طيب اوى وعمره ما زعلينى
_الحمدلله انا كنت خايفه عليكى اوى !!
_متخافيش يا ماما انا بخير !!
_صحيح خطبه سمر بعد يومين مش هتيجى
زينه كانت فرحانه اوى وقالت:بجد ٠٠٠٠وفي ثانيه الفرحه اتحولت وقالت: مينفعش يا ماما انتى عارفه ان الناس مفكره انى مسافره !!
_متخافيش الخطوبه هتنعمل بعيد عن البلد خالص 
_امال هتنعمل فين ؟؟
_اهل العريس ظروفه الماديه حلوه اوى وقالوا هيعملوا الخطوبه في قاعه صغيره كده ويكون القريبين بس اللى فيها وتقدري تيجى 
_زينه فرحت اوى وقالت:طالما كده موافقه طبعاا ٠٠٠
زينه قفلت مع امها وكانت فرحانه اوى وفهد قال:فرحانه كده ليه ؟؟
_ده شي ما يخصش حضرتك 
_والله طلعلك لسان 
زينه بعصبية:انا فرحانه اوى ومش هتقدر تخلينى اضايق
_وانتى شايفه انى عايز اضايقك ؟؟
_انت ونيتك يا مخيف !!
فهد سكت وزينه كانت مستغربه سكوته وفي نفس اللحظه كانت مرعوبه !!
$بعد مرور ربع ساعه$
زينه وفهد نزلوا من العربيه وزينه كانت مستغربه اوى وقالت:هو ده المكان اللى خالتى قالت علياا
_مش عجبك ؟؟
زينه برفع حاجب:حلو اوى المكان ده !! فهد قعد على الكرسي وقال:ده افضل مكان اجى فيا لما اكون مضايق 
_وانت دلوقتى مضايق ؟؟
_طول ما انا معاكى ببقا مضايق 
زينه بتريقه:هههه ٠٠٠٠٠
زينه قعدت أيضا ومكنتش عارفه تقول اي وفي سرها:وانا كنت مفكره أنه هياخدنى مكان حلو كده قال اي لما اكون مضايق بأجى هنا 
_وفجاه الجو بدأ يتغير مع صوت الرعد والبرق الشديد زينه حضنت فهد عالطول وكانت خايفه اوي ٠٠٠فهد كان في حاله صدمه :😳😳
زينه بعدت عالطول وقالت:انا اسفه بس بخاف اوى من صوت الرعد والبرق ٠٠
فهد بابتسامه خفيفه:طلع في غيري بتخافي منه اهو٠٠٠
_بس انا بخاف منك اكتر٠٠٠
_بس ممكن اكون امانك في يوم من الايام ٠٠٠٠زينه ابتسمت وقالت:متوقعش انك تكون كده في يوم من الايام 
_واي اللى يمنع كده ؟؟٠٠٠٠٠دقات قلب زينه ازدادت اوى وبصت في الأرض وفجاه تليفون فهد رن !!
_الوو
_اختك!!
فهد بخضه:مالها !!
_عرفت انك باعت وراها واحد عشان يراقبها وتعصبت اوى وطلعت وانا خايفه عليها أوى !!
فهد قام عالطول وزينه قامت ايضا وقالت:في اي ؟؟
_لازم نمشي فورا 
_في اي طيب ؟؟
فهد مسك ايد زينه وقال:مفيش وقت عشان اقولك في اي ؟؟
زينه وفهد ركبوا العربيه وزينه قالت:خالتى كويسه صح ؟؟
_مفيش يا زينه واسكتى رجاااء !!
زينه في سرها:مجنون ده ولا اي ؟؟
**********************************************
_انا تعبانه اوى ومحتاجه انك تكون جنبي 
_تعالى أدخلى وقوليلى اي اللى حصل ؟؟
بتول دخلت وقالت:فهد وماما عاملين عليا عصابه وبعتين ورايا واحد عشان يراقبنى!!
حط ايدو على كتفها وهي كانت خايفه اوى وقالت:انا تعبانه اوى ومفيش حد بيحبنى يا اياد !!
خدها في حضنوا وقال:بس انا بحبك 💖
_ما تيجى نتجوز يا اياد !!
_بارتباك:جواز مش هينفع يا بتول انتى عارفه ظروفي وكده !!
_يا عم مش عايزه حاجه غير أن أكون معاك !!
_ما انا معاكى اهو يا بتول !!
_مش قصدي يا اياد انا عايزه اكون في حضنك ومحدش يقولى مين ده عايزه الناس كلها تقول ده زوجها مش واحد بتقابلو وخلاص 
_طب تعالى اقعدي ٠٠٠٠بتول قعدت واياد قعد جنبها وحط ايدو على كتفها وهي كانت بتبص على ايدو وبتحاول تبعد عنه ٠٠
_مالك ؟؟
_لا مفيش ممكن كوبايه مياه ؟؟
_حالا !!٠٠٠٠٠وفجاه تليفون اياد رن بتول مسكت تليفونه وكانت رايحه تدي التليفون وكانت الصدمه ٠٠٠٠ بتول شافت اياد بيحط حاجه في المياه التليفون وقع منها  على الأرض عالطول واخيرا فاقت من الصدمه وكانت رايحه تفتح الباب ولكن الباب كان مقفول 
_رايحه فين ؟؟
_😳😳٠٠٠٠٠بتول فاقت من الصدمه وقالت بارتباك: انا عايزه اروح ممكن تفتح الباب ؟؟
_بالسرعه ده انتى لحقتى ؟؟
_معلش أن شاء الله هكون بخير بس عايزه اروح بس !!
قرب منها وهي كانت خايفه اوى وقالها:اشربي !!
بتول بارتباك:لا مش عايزه خلاص 
_انتى مش قولتى عايزه تشربي ؟؟
_لا مش عايزه قصدي كنت عايزه ودلوقتى لا ٠٠٠اياد انا عايزه امشي والنبي !!
_تؤؤ ٠٠٠٠بتول بخوف:يعنى اي ؟؟
_طالما جيتى برجلك هنا مينفعش تمشي الا لما تاخدي واجبك ٠٠٠بتول زقت اياد عالطول ومعرفتش تفتح الباب جرت عالطول على الاوضه وقفلت الباب 
_اياد انت بتعمل اي فوق لنفسك !!
_بتول افتحى الباب بتول٠٠٠٠٠٠اياد كان بيحاول يزق الباب ٠٠وبتول كانت خايفه اوى وقالت:لازم ارن على فهد  
بتول طلعت تليفونها عالطول ورنت على فهد 
_انتى فين ؟؟
_بصريخ:فهد الحقنى والنبي !! وفجاه التليفون فصل 
_بتول ٠٠٠الووو
زينه بخوف:في اي ؟؟
فهد حدد الموقع اللى اتكلمت منو بتول وقال:بتول عند ايااااد 
_فهد في اي ؟؟٠٠٠٠٠فهد دير العربيه عالطول متجها إلى شقه اياااد !!
اياد مسك من بتول التليفون وقال:كده يا لولو ٠٠
_اياااد انت واعى انت بتعمل اي ؟؟
_ده انا كنت مستنى اللحظه ده من زمان اوى ٠٠٠٠٠بتول زقتوا عالطول ليقع على الأرض وبتول طلعت تجري عالطول وكانت بتحاول تفتح الباب بس مش لاقيه المفتاح 
_هتروحى فين ؟؟ بتول بخوف:اياد الله يخليك !!
_بلاش نلعب توم وجيري تعالى احسن ليكى ٠٠٠وفجاه مسك أيدها وهى كانت بتصرخ باعلى صوت وفجاه الباب انكسر وبتول بفرحه:فهد وطلعت تجري عالطول على فهد وحضنتوا
اياد بارتباك:فهد !!
فهد قرب منه وقال:انت ازاى تقرب من اختي يا حيوا"ن 
_فهد انت فاهم غلط والله ما حصل حاجه حتى اسالها 
_كداب يا فهد ده كان عايز *** وفجاه فهد ضر"بوا بالبوكس في وشه 
اياد حط ايدو على وشه لقي د"م وقال:كده غلطت اوى يا ابن الكيلانى !! اياد كان رايح يضر"ب فهد ولكن فهد مسك ايدو عالطول 
اياد كان بيتا"لم لان فهد كان ماسك ايدو جامد اوى :اعاااا
فهد ضر"بوا على دماغو ليقع على الأرض ٠٠٠
بتول طلعت تجري عالطول وحضنت فهد 
_انا اسفه !!
_اششش ٠٠٠٠زينه بصت على اياد ولقتوا ماسك سكينه ورايح يحدفها على فهد ولكن زينه زقت فهد عالطول ٠٠٠
زينه:اعاااااااا
فهد وبتول:😳😳 فهد طلع يجري على زينه عالطول 
_زينه زينه !! 
_فهد لازم ناخدها المستشفي عالطول !!
فهد شال زينه عالطول وطلعوا وركبوا العربيه متجهين إلى المستشفي 
_زينه ردي عليا زينه !!!
فهد رن على البوليس وبلغ على اياااد 
_فهد زينه مش بترد !! 
فهد ساق باقصي سرعه ٠٠٠٠
**********************************************
$في السجن$
_في اي يا حسن اي الخبر اللى طلبت تشوفنى عشانه ؟؟
_فهد اتزوج زينه !!
_😳😳٠٠٠٠٠٠فاق من الصدمه وقال:انت بتقول اي ؟؟
_بقول اللى سمعتوا يا جمال ابنك اتزوج زينه !!
_اتزوجها ازاى ٠٠٠
_معرفش يا جمال 
_امال انت عرفت ازاى ؟؟
_مراتى كانت عندك في القصر النهارده اتفاجت اوى أن فهد وزينه طالعين مع بعض !!
_يعنى مع بعض يكونوا متزوجين !!
_مراتى سالت مراتك وقالت ليها الكلام ده !!
_يبقا السر نعرف 
_سر اي ؟؟
_بس لو كان السر ده انعرف كانت عائله الكيلانى اد"مرت
_سر اي يا جمال اللى ممكن يد"مر عائلتك
_السر اللى بقالو ٢٣ سنه يا حسن اللى هيد"مر عائله الكيلانى كلها بس اطلع بس والله لسر ده ينكشف 
************************************************
$في المستشفي$
فهد وبتول كانوا واقفين برا وفهد كان خايف اوى على زينه !!
_عارف يا فهد انا زعلانه من نفسي اوى ؟؟
فهد خدها في حضنوا وقال:خلاص بقااا 
_زينه طيبه اوى وانا كنت بحاول اقت"لها طول الوقت ٠٠
_خلاص بقااا !!
_مش بس كده انا اللى اتسببت في الحر"يق اللى حصل ليها 
_😳😳٠٠٠٠بتول انتى !!
الدموع نزلت من عين بتول وقالت:انا اسفه !!
فهد اخد نفس عميق وقال:انتى عارفه كان ممكن البنت تمو"ت بسببك 
_انا اسفه !!  فهد خدها في حضنوا وقال:ممنوع تعملى كده تانى !!
_حاااضر 
الدكتوره طلعت وفهد بانتهاد:زينه بخير صح ؟؟
الدكتوره:اه بخير الحمدلله أن الجر"ح طلع سطحى !!
_وابنها؟؟
الدكتوره باستغراب:ابنها ؟؟
_بخير يا استاذ !!
الدكتوره كانت مستغربه ٠٠٠
_تقدروا تشوفوها دلوقتى !! وبالفعل بتول وفهد دخلوا والدكتوره كانت في حاله صدمه وقالت:اي اللى عملتى ده يا دكتوره 
_ممنوع تقولى لحد أن البنت ده مش حامل ؟؟
الدكتوره:ليه بس لازم يعرفوا !!
_كده وخلاص أوعك تقولى لحد ماااشي !!
_حاااضر !!
فهد دخل لزينه وقال:الف سلامه عليكى !!
زينه كانت رايحه تنعدل فهد سندها عالطول وقال:ارتاحى !!
_انا اسفه اوى يا زينه 
_انتى بتعتذري على اي يا بتول ؟؟
_انا كنت بكر"هك اوى وكنت عايزه اقت"لك 
_ودلوقتى ؟؟
_دلوقتى حبيتك اوى 💖 وعرفت انى غلطانه اوى انا اسفه 
_مش دلوقتى بقيتى بتحبينى خلاص 
_يعنى مش زعلانه صح ؟؟
_لا مش زعلانه ٠٠٠٠بتول حضنت زينه وقالت:انتى طيبه اوى يا زينه !!
فهد ابتسم وكان طالع ولكن بتول وقفتوا٠٠
_فهد انا لازم اروح عشان ماما اكيدا زعلانه منى 
_هكلم جاسر !!
_انا هروح لوحدي !!
_بعد اللى حصل مستحيل تطلعى خطوه لوحدك 
بتول ابتسمت وقالت:مش للدرجه ده ؟؟
_واكتر من كده كمااان !!
_خلاص انا هطلع برا وهستنا تمام كده ؟؟
_لا هتفضلى هنا لحد ما جاسر يجى وممنوع النقاش 
بتول ابتسمت وقالت:إن كان كده ماشي 
_انا هروح عند الدكتوره وهشوف امتى هنطلع ٠٠٠
_تماام !! بتول دخلت لزينه وقعدت جنبها وقالت:حاسه بأي دلوقتى ؟؟
_ولا بأي حاجه وبعدين السكينه جات في ظهري ومكنتش في ظهري في ظهري !!
بتول مسكت ايد زينه وقالت:بسببي حصل ليكى كده يعنى كنتى مستعده تضحي بحياتك عشانى إنما أنا كنت عايزه اقت"لك انا و"حشه اوى صح يا زينه 
_كلنا بنغلط يا بتول والأهم من الغلط أننا نعرف غلطنا ونحاول نصلحه ومنكررش الغلط ده تانى 
_فعلاا ٠٠٠٠وفجاه تليفون بتول رن 
_عم جاسر وصل يلا عايزه حاجه ؟؟
_خدي بالك من نفسك !!   ~:حاااضر 
**********************************************
_خالتى ممكن ادخل  !!
_تعالى يا سمر واقفه برا ليه ؟؟
_خالتى ممكن اسالك سوال وتجوبينى بصراحه !!
_اتفضلى يا بنتى !!
_زينه فين متقوليش أنها مسافره عشان اخر مكالمه كانت من يومين وكانت من مصر يعنى زينه لسه في مصر 
_ايوه يا سمر زينه في مصر !!
سمر بفرحه:بجد يا خالتى !!
_اه بجد وانتى عارفه زينه هتحضر خطوبتك 
_انتى بتقولى اي ؟؟
_ايوه يا حبيبتي كلمتها النهارده وقولتلها أن خطوبتك بعد يومين وفرحت اوى 
_بس انتوا قولتوا أن زينه مسافره ليه ؟؟
_يااا ده حكايه طويله اوى يا سمر 
_سمر قعدت ومسكت ايد ام زينه وقالت:طب ممكن اعرف اي الحكايه ده ؟؟
_ده طويله اوى يا سمر !!
_وانا مستعده اسمعك للآخر
_بصي يا ستى زينه راحت بيت جمال وحاليا عايشه فيا 
_جمال مين الراجل العجوز اللى اتجوزته عرفى؟؟
_ايوه يا سمر !!
_اوعك تقولى يا خالتى أن زينه عايشه معاااا 
_جمال دخل السجن ومراته المدام زينب خدت زينه وطلبت أيدها لابنها فهد !!
_وده ازاى ؟؟
_مش زواج زواج تمثيليه يعنى !!
_طب ليه عملتوا كده ؟؟
_زينه لو كانت قعدت هنااا مكنتش هتعيش من كلام الناس يا سمر 
_طب هي عايشه هناك على أساس اي يا خالتى ؟؟
_اللى في بطن زينه يبقا ابن جمال يعنى حفيد من احفاد عائله الكيلانى وملزوم منهم
_كل ده حصل وانا معرفش !!
_عارفه يا سمر زينه صعبانه عليا اوى دمر"ت حياتها بنفسها ٠٠
_هي اللى عملت في نفسها كده يا خالتى حاولت أنصحها كتير وانتى زعلتى منى وقولتى انى السبب !!
مسكت أيدها وقالت:انا اسفه يا بنتى الصدمه خليتنى مش عارفه اقول اي ؟؟
_ولا يهمك يا خالتى المهم زينه بخير صح 
_مش عارفه يا سمر قالت في التليفون انها بخير بس حاسه انها تعبانه اوى ومش مرتاحه هناك 
_متخافيش يا خالتى أن شاء الله هتكون بخير 
_ان شاء الله !!
***********************************************
$في المستشفي$
تليفون زينه رن 
زينه مدت أيدها بالعافيه وخدت التليفون وقالت 
_الووو
_اي الاخبار ؟؟
_مين ؟؟
_لحقتى تنسينى ولا اي ؟؟
_😳😳٠٠٠٠٠جماااااال 
_تعالى يا فهد بيه !!٠٠٠٠٠فهد دخل وقال:امتى هقدر اخد زينه يا دكتوره 
_بص يا بيه الجر"ح الحمدلله كان سطحى بس المفروض المريضه ترتاح شويه يعنى تقدر تاخدها بكره 
_بكره ؟؟
_مينفعش تاخدها النهارده  يا بيه 
_بس حضرتك قولتى أن الجر"ح سطحى ؟؟
_انا كأدكتوره بأنصحك تاخدها بكره 
_امم ٠٠٠٠تمام 
فهد كان طالع ولكن وقف وقال :دكتوره ممكن اسالك على حاجه ؟؟
الدكتوره بارتباك:حاجه اي ؟؟
_الدكتوره اللى قالت الطفل بخير كل مره تقول كده وبحس انها خايفه اوى ارجوكى لو في حاجه قولى !!
الدكتوره بارتباك:مفيش حاجه والمريضه بخير 
_دكتوره ده طفله ولو خبيتى حاجه هتشيلى ذ"نبها طول عمرك 
الدكتوره بدأت ترتعش وقالت:صدقنى مفيش حاجه 
فهد قام وقال:تمام عن اذنك 
الدكتوره: فهد بيه انا قررت اقولك على كل حاجه ٠٠٠
الدكتوره:فهد بيه انا مستعده اقولك على كل حاجه ليلتفت ليها فهد ويقول:تقولى اي 
الدكتوره:الحقيقه٠٠٠٠ فهد:حقيقه اي 
الدكتوره:الحقيقه هي ولكن صوت قاطعها ٠٠٠
_دكتوره في حاله صعبه اوى ومحتاجينك في اوضه العمليات 
الدكتوره قامت عالطول وفهد:استنى اي هي الحقيقه ولكن الدكتوره مشت عالطول ٠٠٠
_حقيقه اي اللى كانت هتقولها ؟؟
الدكتوره:في غرفه كام المريضه ٠٠٠٠وفجاه حد شدها وحط السك"ينه على ر"قبتها 
الدكتوره:😳😳٠٠٠٠
_قولتلك متقوليش لحد بس انتى لا مصره تقولى كل حاجه لو مش فارقه معاكى حياتك اعتقد بنتك هتفرق معاكى اوى 
الدكتوره:😳😳٠٠٠٠بنتى !!
_اي رايك بقاا ؟؟ ٠٠٠٠٠زقتها عالطول وقالت :بنتى فين انطقي!!٠٠٠٠٠٠طلعت التليفون وشغلت فيديو والدكتوره كانت في حاله صدمه 
_مامااا ساعدينى انا مش عايزه امو"ت ماماااا 
_لا ارجوكى الا بنتى ارجوكى انا مستعده اعمل كل اللى انتى عايزه بس بلاش بنتى !!
_ما انتى شاطره اهو لسانك ده يا حلوه يتحط في بوقك للابد سامعه ٠٠
الدكتوره بخوف:حاااضر والله ما هقول لحد بس ارجوكى راجعى بنتى !!
_هترجع بس والله لو سمعت انك قولتى حاجه لاخدها تانى حتى لو دف"نتيها تحت الارض سامعه
_بعياط:سااامعه !!
زينه فاقت من الصدمه وقالت:جماااال !!
_وحشتينى اوى !!
زينه كانت خايفه اوى وبترتعش وقالت:عايز اي ؟؟
_بقا كده يا زينه تروحى لابنى وعايزه تعملى فيا زي ما عملتى معايا 
_اسكت انت دمر"ت حياتى !!
_ولسه يا زينه الد"مار جاي في السكه بس اطلع من السجن بس ٠٠٠٠٠زينه بدأت ترتعش وقفلت التليفون ورمتوا على الأرض ٠٠٠
_هات التليفون والا ممكن اترفض لو حد عرف انى عطيتك التليفون 
جمال عطى التليفون وقال:اكيداا زينه خايفه دلوقتى 
زينه كانت بترتعش وقالت:مش لازم أبين لفهد اي حاجه ٠٠٠٠زينه خدت نفس عميق وقالت:اهدي مستحيل يعمل حاجه وبعدين خالتى زينب معايا 
$بعد مرور ربع ساااعه$
زينه كانت قاعده ومضايقه اوى فهد دخل 
_بانتهاد:هطلع صح ٠٠٠٠٠فهد مكنش مع زينه خالص وكان حاسس ان الدكتوره كانت عايزه تقول حاجه !!
_مخييييف !!٠٠٠٠٠٠فهد فاق عالطول من تفكيرو وقال:في اي ؟؟
_انا بكلمك من بدري على فكره كنت سرحان في اي ؟؟
فهد بلا مبالاه :فيكى !! 
_😳😳٠٠٠٠ فهد فاق عالطول:اقصد كنت خايف عليكى اوي !!
_طب انا عايزه اطلع من هنا عشان مش طايقه القاعده هنا 
_للاسف هتمشي بكره لسه !!
_بكره !! فهد هز رأسه وقال:انا هروح اجبلك العلاج وإجى!!
زينه:او"ف انا هفضل قاعده ده كلوا ومع مين المخيف !!
**********************************************
اياد فاق وكان ماسك دماغه وقال:اعااا٠٠٠٠وربنا ما هر"حمك يا فهد !! وفجاه فتح عينيه لقي نفسه في السجن 
_😳😳٠٠٠٠٠انا بعمل اي هناا ؟؟ 
_اي الاخبار؟؟
_حضرتك انا معملتش حاجه المفروض اللى تاخدوا هو فهد عشان ضر"بني على راسي 
_امم٠٠٠٠ومحاوله التحر"ش اي ؟؟
_بارتباك:حضرتك فاهم غلط وبعدين ده حبيبتي لو كنت عايز اتحر"ش بيها زي ما بتقول كنت اتحر"شت بيها من زمان 
_اه بس يا حضرت الظابط لما لقيت البت جايه ليا ضعيفه كده والدموع في عينها قولت استغلها صح ولا انا غلطان 
_محصلش حضرتك 
الظابط قرب منه وقال:امال اي اللى حصل احنا معنا الادله كلها يا اياد بيه ٠٠٠
_ادله اي ؟؟
_كاميرات المراقبه بتاعتك ساعدتنا اوى وبكده ملكش حجه تقول فيها انك برئ 
_اياد في سره:انا لازم اطلع من هنااا  باقصي سرعه !!
_بتفكر ازاى تهرب صح احب اقولك مستحيل تهرب ٠٠٠ الظابط طلع واياد كان متعصب اوى وفجاه لقي جمال داخل 
_مش ده جمال والد فهد ومالك وبتول ؟؟
جمال شاف اياد أيضا وقال:الواد ده بشبه عليااا 
اياد راح عند جمال وقال:حضرتك جمال الكيلانى ؟؟
_انت تعرفنى ؟؟
_ده الدنيا كلها عرفاك بس انت ازاى دخلت هنا ؟؟
_اسباب كتير وانت ازاى دخلت هنا ؟؟
_دخل عشان حاول يتهج"م على بنتك يا جمال 
_😳😳٠٠٠
********************************************
$في قصر الكيلانى$
زينب كانت قاعده وخايفه اوى على بنتها !!
مالك:في اي يا ماما ؟؟
_يعنى انت مش عارف يا جلاب المصا"يب!!
_انااا ؟؟ انا معملتش حاجه !!
_اه يا كداب مين اللى قال لبتول يا كداب 
_قولت اي ؟؟
_ازاى تقول لأختك أن فهد باعت حد وراها عشان يراقبها ؟؟
_بارتباك:محصلش !!
زينب قامت ومسكت مالك من ودانه وقالت:كفايه كدب بقاا انت اي مبتزهقش ؟؟
_بقولك مقولتش حاجه هي اللى أصرت مالك:اوبس اي الغباء ده !!
_كده يا مالك هتفضل طول عمرك كده 
_والله هي اللى اصرت والا ٠٠٠
زينب باستغراب:والا اي ؟؟ ٠٠٠٠مالك بارتباك:والا ٠٠٠والا ٠٠٠٠بتول رجعت اهااا وطلع يجري عالطول 
زينب:مالك تعالى هنا ٠٠٠٠
_ماما 
_ده جات بجد لتلتفت ليها وقالت:انا كنت خايفه عليكى اوى 
بتول حضنت امها وقالت:انا اسفه اوى يا ماما 
_ولا يهمك يا قلبي اهم حاجه انك بخير !
_ماما انا اسفه اوى وارجوكى سامحيني 
_انتى بتعتذري على اي ؟؟٠٠٠٠٠بتول:ماما زينه في المستشفي بسببي 
_😳😳٠٠٠٠زينه ؟؟
_ماما والله ما كان قصدي إ"ذي حد 
_اي اللى حصل طيب؟؟ بتول عملتى حاجه لزينه ؟؟
_انا روحت عند اياد وكان عايز ****
_😳😳٠٠٠انتى بتقولى اي ؟؟
_رنيت على فهد عالطول ونقذني منو واياد كان رايح يضر"ب فهد بالسكينه بس زينه زقتوا وجت فيها 
_في انهو مستشفي
_متخافيش يا ماما زينه بخير ومش هتطلع الا بكره وبعدين فهد معها 
_هتفضلى طول عمرك كده يا بتول متهو'ره زيك زي اخوكى بالضبط 
_انا اسفه !!
_امشي من قدامى يا بتول أمشي ٠٠٠٠٠بتول مسكت أيدها وقالت:انا عارفه انى غلطت بس والله ما هكرر الغلط ده تانى 
زينب حضنتها وقالت:ممنوع تعملى كده تانى ؟؟
_حاااضر بس اهم حاجه انك مش زعلانه 
_هو في حد يزعل من روحه 
_بتول ابتسمت وقالت:انا بحبك اوى يا ماما 💖
**********************************************
فهد رجع ولقي زينه نايمه اقترب منها وقال:اللى يشوفك وانتى نايمه يقول عليكى طفله بريئه اوى بس الحقيقه مش كده خالص 
وفجاه زينه صحت وقالت:انا اسفه بس غفلت شويه 
_ولا يهمك انا هروح اشوف العلاج ده هتاخدي ازاى وراجع 
زينه هزت راسها وفهد طلع 
الدكتوره:انتى بخير يا قلبي ؟؟
_الحمدلله يا ماما انا كنت خايفه اوى هما ليه خا"طفونى يا ماما ؟؟
الدكتوره:متخافيش يا قلبي انا معاكى وفجاه الباب انفتح 
الدكتوره:😳😳
_انتى بخير؟؟
الدكتوره قفلت التليفون عالطول:اتفضل ٠٠٠٠٠فهد قعد وقال:العلاج اللى حضرتك تطلبتى !!
الدكتوره:تمااام !!
_انا عارف انك كنتى عايزه تقولى حاجه بس حد منعك !!
الدكتوره بارتباك:محصلش يا بيه حضرتك فهمت غلط 
_بس انتى قولتى انك هتقوليلى على كل حاجه 
الدكتوره:هقول اي مفيش حاجه اقولها وقولتلك أن المدام زينه كويسه 
_تماااام ٠٠٠٠الدكتوره عطت فهد العلاج اللى لازم زينه تاخده دلوقتى وطلع 
الدكتوره:انا حاسه بالذ"نب اوى ومش عارفه اعمل اي من ناحيه بنتى ومن ناحيه تانيه البت ده !!
_دكتوره المريضه اللى في الغرفه١٣٤٦ تعبانه اوى 
الدكتوره قامت عالطول ٠٠٠٠٠٠
_مش عارف حاسس ان الدكتوره كانت عايزه تقول حاجه والحاجه ده تخص زينه !!
_اخيرا وصلت ٠٠٠ 
_الدوا اهو اللى هتاخدي !!
زينه خدت الدوا وفجاه ظهرها و"جعها اوى ٠٠٠٠فهد حط ايدو على ضهرها عالطول وعينها كانت في عينيه 
_انتى كويسه ؟؟٠٠٠٠نبضات قلب زينه ازدادت اوى وقالت بصريخ:اعاااااا٠٠٠٠٠٠
_زينه في اي ؟؟ فهد حس بمياه في ايدو شال ايدو عالطول من على ظهرها لقي د"م 
_😳😳٠٠٠٠٠
زينه حضنت فهد وقالت:مش قادره !!٠٠٠٠٠٠فهد جري عالطول عند الدكتوره اللى مكنتش موجوده 
_راحت فين ده ؟؟ لازم تشوف الجر"ح فوراا !! فهد رجع لزينه اللى كانت بتتا"لم لأن الجر"ح فتح !!
_زينه ارفعي هدومك !!
_😳😳٠٠٠٠٠انت بتقول اي ؟؟
_زينه مفيش وقت ارفعي هدومك فورااا 
زينه أديرت وفهد رفع ليها الهدوم بس من ورا وزينه كانت بترتعش ٠٠٠٠
فهد شال الشاش والقطن وزينه كانت بتتا"لم اوى ٠٠٠٠وبدا يعقم ليها الجر"ح وزينه كانت ماسكه في فهد جامد اوى 
فهد وقف الد"م بالفعل ونزل هدومها وقال:انتى بخير ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:حسيت بحر"وقيه مره واحده ٠٠٠٠
_عشان الجر"ح فتح 
الدكتوره دخلت عالطول وقالت:في اي 
فهد بعصبية:في اي ؟؟ كنتى فين حضرتك والمريضه كانت بتتا"لم 
الدكتوره:كنت بشوف حاله يا بيه !!
_تعرفي أن الجر"ح انفتح تانى وحضرتك ولا على بالك !!
_انا اسفه يا بيه !!
_خلاص يا فهد !! فهد بعصبية:انتى بتقولى اي يا زينه كان ممكن *****
الدكتوره:خلاص يا استاذ اتفضل اطلع وانا هفحصها 
_بعد اي ؟؟ شكرا اوى لحضرتك وانا هخليكى تتاخري بعد كده 
الدكتوره:انا اسفه يا بيه صدقنى مش هيحصل كده تانى !!
_فهد خلاص حصل خير٠٠٠٠ الدكتوره:انتى بخير صح يا مدام ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:الحمدلله !!
الدكتوره:انا اسفه اوى ٠٠٠٠٠زينه:خلاص ولا يهمك حصل خير 
الدكتوره خرجت وقالت:انا اسفه اوى يا بنتى كان نفسي اقولك انك عذراء ومش حامل !!
_خلاص يا فهد حصل خير ٠٠٠٠٠٠٠فهد خد نفس عميق وقال:انتى كويسه ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:شكرااا٠٠٠٠
_انا هطلع برا شويه وراجع
_تمااام ٠٠٠٠٠٠فهد طلع وقال:مش عارف كنت خايف عليها كده ليه ؟؟
**********************************************
$في صباح اليوم التالى $
_والله بخير يا خالتى !!
_انا كنت خايفه عليكى اوى 
_متخافيش يا خالتى وبعدين فهد كان معى ٠٠٠٠فهد بص لزينه وابتسم 
_المهم هتطلعى امتى؟؟
الدكتوره:تقدري تاخدوها !!
_زينه فرحت اوى وقالت:اخيرا الواحد كان مخنوق اوى !!
زينب سندت زينه وقالت:برااااحه 
******************************
$في السجن$
جمال فاق من الصدمه وانقض على اياد وقال:انت ازاى تتجرأ تعمل كده يا ***
_محصلش يا بيه والله بيكدبوا عليك !!
_ده انا هربيك ٠٠٠٠٠وفجاه جمال مسكوا من لياجته وقعد يضر"ب فيا والكل اتلم حواليهم٠٠٠٠
الظابط دخل وقال:اي اللى بيحصل ده ؟؟
جمال:وربنا لندمك على اللحظه اللى فكرت فيها انك تعمل كده
_خودوا فوراا من هنااا 
_اتفضل معنا٠٠٠٠٠٠
اياد عدل هدومه وجمال قال:لسه الحساب مخلصش 
_ماااشي يا عائله الكيلانى ماااشي وربنا ما هتفرحوا ثانيه بعد كده !!
جمال زق العسكري وقال:انت واخدنى فين ؟!
_في اوضه لوحدك !!
_ليه ؟؟٠٠٠٠٠٠٠~ده اوامر الظابط يا ريت تتفضل معناا
وبالفعل خد جمال وحطوا في اوضه لوحده٠٠٠٠
_والله لتندموا على اللى بتعملوا انا جمال الكيلانى يا كلا"ب 
الظابط دخل وقال:كلا"ب مش عيب الكلام ده يا بيه 
جمال مسك الظابط من لياجته وقال:وربنا لدفعك تمن كل حاجه عملتها بس اطلع 
_ومين قالك انك هتطلع ؟؟
_هطلع غصب عنك فااهم انا جمال الكيلانى
_بتريقه:واي يعنى جمال الكيلانى هتعمل اي يعنى بقالك اسبوعين هنا وبتقول نفس الكلام ومفيش أفعال 
_قريب اوى وهتندم اوى٠٠٠ الظابط ابتسم وطلع وقال:وانا منتظر يا جمال الكيلانى ٠٠٠٠٠
جمال ضر"ب الحديد بايدو وقال:وربنا لدفعكم كلكم اللى عملتوا معي !!
*********************************************
$$في قصر الكيلانى $$
_ارتاحى يا قلبي 💖
زينه قعدت وقالت:امال فهد فين يا خالتى ؟؟
_فهد عنده شغل مش عارفه مين رن عليا ليه في حاجه ؟؟
_لا مفيش !!
_اخدتى علاجك زينه هزت راسها وقالت:ايوه ٠٠٠٠
_مامااااااا 
_في اي يا مالك ؟؟
_فهد عمل حادثه
_ماما ٠٠٠ماما 
_في اي يا مالك 
_فهد عمل حا"دثه 
_😳😳٠٠٠٠بعد مرور ثلاث ثوانى زينب وزينه فاقوا من الصدمه ٠٠
_انت بتقول اي يا مالك ؟؟
_انتوا صدقتوا صح ؟؟ 
_يعنى اي ؟؟
مالك قعد يضحك وقال:انا مكنتش اعرف انكم هتصدقونى 
زينب قعدت على السرير وقعدت تعياط 
زينه:خالتى اهدي ٠٠
مالك قعد جنبها وقال:انا اسف مكنش قصدي اخضك بس حبيت اتسلى شويه 
زينب بعصبيه:مش بقولك عقلك صغير انا كان ممكن امو"ت فيها 
_انا اسف يا ماما والله ما هعمل كده تانى 
_زينب مسحت دموعها وقالت:طب ليه قولت كده ؟؟
_فهد لسه مكلمنى وقالى أنه هيتاخر وهيرجع على الساعه واحده بليل قولت اتسلى شويه واسف 
زينب مسكتوا من ودانه وقالت:الهزار الو"حش ده بلاشه يا صغير !! مالك قام وقال: خلاص خلاص ٠٠٠بقولك اي انا طالع مع صحابي عايزه حاجه 
_خد بالك من نفسك واوعك تتأخر 
_هو انا صغير عن اذنك ٠٠٠زينب ابتسمت وقالت:والله مجنون رسمي !!
_انا هنزل اعملك كوبايه عصير ومش هتاخر 
_مالوش لازوم يا خالتى وبعدين انا مش عايزه اي حاجه !!
_لو صحيتك مش فارقه معاكى اعتقد صحه اللى فى بطنك هتفرق معاكى  !!
زينه بصت في الأرض وقالت:انتى طيبه اوى يا خالتى يعنى المفروض تكر"هنى لانى اخدت زوجك ودمر"ت عايلتكم انا اسفه اوى 
زينب خدتها في حضنها وقالت: طب تصدقي اللى حصل ده جاب فايده أنى عرفت حقيقه جمال 
_بس انا اد"مرت يا خالتى 
_متقوليش كده انا معاكى وبتول بقت معاكى كمان حتى فهد معاكى ٠٠٠٠٠نبضات زينه ازدادت اول ما سمعت اسم فهد
_انا نازله اعملك كوبايه عصير وراجعه ٠٠٠٠زينه هزت راسها وقالت:ماشي 
وفجاه تليفون زينب رن 
_خالتى نست التليفون ٠٠٠٠زينه مسكت التليفون ولقت فهد 
_😳😳٠٠٠٠زينه كانت مرتبكه اوى وقالت:ارد ولا لا ٠٠٠٠لازم ارد والا هيعمل فيا زي ما عمل المره اللى فاتت 
زينه فتحت التليفون وقبل ما ترد فهد اتكلم 
_كل ده يا ماما عشان تردي بقولك ٠٠٠
زينه مكنتش معا خالص ٠٠٠٠فهد بص في التليفون ولقي المكالمه لسه شغله وقال:ماماااا 
زينه بارتباك حطت قماش على بوقها وقالت:اي يا حبيبي 
فهد باستغراب:ماما ٠٠٠
_ايوه يا حبيبي خير في حاجه ؟؟
_مالو صوتك عامل كده ليه ؟؟
_شويه برد وكده المهم عايز اي ٠٠٠٠٠فهد بعصبيه:كفايه يا زينه 
التليفون وقع من زينه عالطول 
_ينهار اسو"د عرفنى ازاي ده ٠٠٠٠٠٠زينه مسكت التليفون وقالت:خالتى زينب تحت ونست التليفون هنا 
_وعملتى كده ليه كان ممكن تقولى خالتى نست التليفون ؟؟
_اصلا كنت خايفه اوى
_فكك من شغل العيال الصغيره ده وقولى لماما اني هتاخر٠٠٠وقفل التليفون في وشها من غير ما تقول حاضر حتى 
زينه رمت التليفون جنبها وقالت:مخيف ومغرور كمان 
***********************************************
_في اي يا حج بتفكر في اي ؟؟
_في زينه عيد ميلادها بكره !!٠٠٠٠٠٠قعدت جنبه وقالت:تبقا مش زعلان من زينه صح ؟؟
_لا زعلان بس هي متعوده انى اجيب ليها هديه في عيد ميلادها
_والا ؟؟
_والا اي ؟؟
_والا هتحس أن عيد ميلادها ده ناقصه حاجه لازم نكون جنب بنتنا بذات في المهنه ده
_بس هي اللى عملت في نفسها كده عارفه انا بقعد لوحدي بقول ليه زينه عملت كده يمكن عشان كنت اب قا"سي شويه ولا كنت عايزها تكمل تعليمها وهي مكنتش مهتمي
_انت عملت كل حاجه مع بنتك ومقصرتش بالعكس كنت احسن اب
_انا وانتى عمرنا ما بصنا للفلوس مش عارف زينه طالعه لمين ؟؟
_متزعلش نفسك وان شاء الله خير !!
_يا رب يا ام زينه انتي عارفه انا بتق"طع كل يوم 
_والله زينه بتحبك انت عارف انا كلمتها وقالت هتيجى خطوبه سمر !!
_بجد وسمر امتى هتنخطب ؟؟
_لسه بعد بكره !!
_فرحتنى اوى اخيرا ده كانت وحشانى اوى ونفسي اشوفها !!
_وهي كمااان نفسها تشوفك !!
**********************************************
$$في السجن$$
اياد كان قاعد وبتفكير:انا لازم اطلع من هنا باي طريقه وهندم فهد على كل حاجه 
_ما تيجى تاكل ولا الاكل ده مش عجبك ما انت متعود على اللحمه والعز؟؟
_بقولك اي ؟؟
_عايز تهرب صح ٠٠اياد:ايوه عرفت ازاى ؟؟
_انا كنت زيك كده اول ما دخلت السجن كنت قاعد كده بالضبط وبفكر ازاى اهرب من هنا؟؟
_وطلعت ؟؟
_تؤ مستحيل حد يطلع من هنا بالاخص أن الظابط محمود ماسك القسم هنا 
_ومالو الظابط ده بقا ؟؟
_مالو ده معروف اوى بالق"سوه والعن"ف !!
_يعنى اي معروف بالق"سوه والعن"ف ؟؟
_يعنى بيحب العدل اوى وبيكر"ه المجر"مين اللى زيك وزي !!
_بس انا مش مجر"م !!
_يا عم طالما حاولت تتحر"ش ببنت تبقا مجر"م تعالى كل وانسي موضوع الهروب ده كان غيرك اشطر تعالى تعالى 
_اياد بتفكير:يعنى الظابط محمود ده لو مش موجود اقدر اهرب !!
**********************************************
$في شركه الكيلانى$
_حسااام رن على الشركاء فورا 
_بس يا فهد !!
_بس اي ؟؟
_الشركاء فسخوا العقد وأعتقد أن الصفقه كده انتهت !!
فهد بعصبية:حسام في منتجات كتير عايزه تتصدر ؟؟
_والله حاولت يا فهد حاولت كتير بس اعتقد انهم اتعاقدوا مع شركه تانيه 
_طيب ٠٠٠٠حسام طلع وقفل الباب !!
_فهد قعد وقال: الميزانية كده هتنخفض اوى ٠٠٠٠
_حضرتك طلبتنى؟؟
_فين الملف بتاع الصفقه الاخيره ؟؟
_حاضر يا بيه ثانيه وهيكون عندك ٠٠٠٠بعد شويه تليفون فهد رن !!
_الووو
_عامل اي يا حبيبي ؟؟
_الحمدلله يا ماما بترني من التليفون الارضي ليه هو التليفون لسه عند زينه 
_ايوه نسيتوا في الاوضه المهم متتاخرش عن ساعه ١٢
_ليه خير 
_عيد ميلاد زينه بكره يعنى بدايتنا من الساعه ١٢ النهارده 
_وانا مالى 
_اي اللى بتقولوا ده بدل ما تقول حاضر يا ماما هجبلها هديه تقول وانا مالي 
_واجبلها هديه ليه وبعدين انتى عارفه انا بكر"ه المواضيع ده 
_يعم هات ليها هديه حتى انت ناسي انها انقذتك امبارح 
_اه قولى كده بقا انتى مفكره عشان زينه انقذتنى احبها مستحيل وجهه نظري تتغير من ناحيتها خالص انتى ناسيه أنها بعت نفسها عشان الفلوس؟؟ 
_ على فكره بقا زينه مش زي ما انت فاهم زينه لو و"حشه زي ما بتقول مكنتش ضحت بحياتها عشانك 
_ماما انا مش فاضي سلام ٠٠٠٠وبالفعل قفل التليفون وقال:قال هديه قال انا فهد الكيلانى اجيب هديه لمين للبت اللى بكر"ه ٠٠٠
_الملف يا بيه !!
فهد خد الملف منها وفتحوا وفجاه قعد يفكر في كلام امه وافتكر زينه لما زقتوا عشان تنقذوا٠٠٠٠٠٠فهد فاق عالطول من متخيلاته وقال:مستحيل تضحك عليا زي ما عملت مع بابا !!
***********************************************
$في قصر الكيلانى$
_زينه ممكن ادخل ؟؟ 
زينه بابتسامه:طبعا يا بتول اتفضلى٠٠٠٠٠بتول دخلت وقعدت جنب زينه وقالت:اي اخبارك دلوقتى ؟؟
_الحمدلله بخير !!
_غمضي عينك 
_اغمض عينى ؟؟
_ايوه يلا بقاا ٠٠٠٠زينه غمضت عينها وقالت:افتح ولا اي ؟؟ بتول:امم ٠٠٠تقدري تفتحى دلوقتى 
زينه فتحت عينها وكانت فرحانه اوى وقالت:انا بعشق الروايه ده اوى 
_بجد انا كنت خايفه أنها متعجبكيش !!
_ازاى ده الروايه المفضله ليا 
_بتحبي انهو جزء؟؟
_بحب الجزء الاول طبعا والتانى بحبو بس الأول كان احلى 
_تعرفي الروايه ده من احلى الروايات اللى قريتها 
_وانا كمااان 
_يلا عايزه حاجه انا لازم أمشي عشان عندي مذاكره كتير 
_بالتوفيق 
بتول حضنت زينه وقالت:سلام 
_سلام !!٠٠٠٠وفجاه تليفون زينه رن ٠٠٠٠زينه مسكت التليفون وقالت: سمر !!
_عامله اي يا زينه وحشتينى اوى 
_الحمدلله انتى اي اخبارك ؟؟
_بخير من حق هتيجى خطوبتى
_طبعا 
_زينه انا عرفت كل حاجه !!
_عرفتي اي ؟؟
_عرفت انك عايشه في قصر الكيلانى ومش مسافره زي ما امك وابوكى قالوا 
_عرفتي منين ؟؟
_انا روحت لامك وقالتلى على كل حاجه بس انا زعلانه منك على فكره 
_مكنش ينفع اقولك يا سمر حرفيا كنت في حاله صدمه كانت الدنيا بتلف بيا يا سمر 
_عارفه المهم مرتاحه هناك 
_نوعا ما ٠٠٠٠
_يعنى مش مرتاحه صح ؟؟ كنت عارفه ازاى هيحبوكى بعد اللى حصل 
_انتى فهمتى غلط الكل حلو معايا هنا وبعدين جمال في السجن 
_وابن الست حلو يا بت ؟؟
_فهد !!
_اوو اول ما قولت ابن الست حسيت انك فرحتى اوى واكيدا وشك احمر دلوقتى صح 
_انتى فهمتى اي يا حما"ره انا وفهد مستحيل 
_مستحيل اي ؟؟
_قصدي انا بكر"ه فهد اوى يا سمر 
_ليه ؟؟
_مخيف اوى يا سمر 
_شكلو يعنى ؟؟
_مش شكلو يا سمر هو مخيف شخصيتو يعنى٠٠٠٠٠
 قا"سي اوى يا سمر 
_انسي المهم هتيجى انتى ومين خطوبتى 
_مش عارفه 
_اوعك تيجى انتى والمخيف ده !!٠٠٠٠٠٠زينه قعدت تضحك وتقول:حتى انتى 
_بهزر يا بت طب تصدقي هفرح اوى لو جيتى انتى وفهد
_فهد ومعى ده شبه مستحيل شبه مستحيل اي ده مستحيل 
_هو للدرجه ده قا"سي؟؟
_فوق ما تتصوري
_الله يكون في عونك هكون في انتظارك انتى والمخيف 
_بت يا سمر صحيح مين اللى أمه دعيه عليا وقبل يتجوزك
_دعيه عليا اخص عليكى يا زينه 
_مش قصدي يا بت مين سعيد الحظ اللى هياخد قلبي منى 
_شاب اسمو ايهاب شافنى وأعجب بيا 
_يسيدي ٠٠٠ صحيح ماما قالتلى أنه غنى ؟؟
_ايوه هو قالى أن عندو شركه بس مش عارفه شركه اي ؟؟ 
_عارفه يا سمر انا اتعلمت من الحياه ده أن الفلوس ولا حاجه قدام راحه البال
_تقصدي اي يا زينه 
_انتى مرتاحه للشاب ده ؟؟
_ايوه ليه 
_ولا اي يا قلبي ربنا يسعدك بقولك انا هقفل عايزه حاجه 
_سلامتك وهكون في انتظارك بعد بكره 
_تماام٠٠٠٠٠٠زينه قفلت التليفون وزينب دخلت وقالت:اسفه اوى 
_بتعتذري على اي يا خالتى 
_اتاخرت اوى على ما جبت ليكى العصير صح 
_ولا يهمك صحيح تليفونك اهو وفهد رن عشان يقولك أنه هيتاخر 
_عارفه كلمتوا من الارضي خدي اشربي العصير ده وارتاحى
زينه خدت منها العصير وزينب خدت تليفونها وطلعت 
زينه شربت العصير وظبطت المنبه على الساعه عشره ونصف ونامت 
$في المساء $
فهد رجع من الشغل والكل نايم ماعدا زينه اللى لقها قاعده وبتبص على النجوم ٠٠٠
_عامله اي دلوقتى ؟؟
_الحمدلله ٠٠٠
_هتفضلى قاعده هنا كتير ؟؟
_مستنيه الساعه ١٢ ليه احضرلك الاكل ؟؟
_انتى وتدخلى المطبخ ده مستحيل ٠٠٠٠زينه ابتسمت وقامت وقالت:واي اللى يمنع ؟؟
_المره اللى فاتت انكتبلك عمر جديد إنما المره ده الله اعلم 
_طب انا هدخل احضرلك الاكل وهثبتلك انى شاطره بس غفلت المره اللى فاتت 
_تمام هطلع اغير هدومى وانزل !!
_تمام ٠٠٠زينه دخلت المطبخ بالفعل وبدأت تحضر الاكل 
زينه حطت الاكل على السفره وبصت على الساعه
 لقتها ١١ ونصف لسه ٠٠٠٠
بعد مرور عشر دقائق فهد نزل وزينه قالت:اي لسه فاشله بردو 
فهد قعد وبابتسامه جعلتو وسيم اكتر:لا برافو ٠٠٠٠زينه قعدت أيضا وده المره الاولى اللى زينه وفهد يقعدوا مع بعض فيها على سفره واحده ٠٠٠
زينه كانت بتبص على فهد وتقول:غريب اوى ساعات بحس أنه مخيف وقلبه قا"سي اوى وساعات بحس أنه لطيف اوى 
فهد بص على زينه وقال:في اي ؟؟
زينه بخضه:ها لا مفيش حاجه 
_اصلا من ساعه ما قعدت وعينيكى عليا 
_بارتباك:انا ٠٠٠انا طالعه عشان شبعت عن اذنك فهد ابتسم وزينه طلعت عالطول وكانت حاطه أيدها على قلبها وبتقول:اي اللى بيحصلى ؟؟
زينه دخلت اوضه فهد وقعدت على السرير وخدت نفس عميق وقالت:قلبي كان هيقف 
بعد مرور ربع ساعه زينه بصت على الساعه ولقتها ١٢
زينه بفرحه وغمضت عينها وقالت :
Happy birthday zaina
فهد دخل وبص على زينه وقال:لو عايزه تنامى نامى بدل ما بتضحكى وانتى مغمضه عينكى كده 
زينه فتحت عينها وقالت:انا مش عايزه انام بس كنت بدعى ربنا ٠٠٠٠٠فهد:زينه 
_نعم ٠٠٠
_عيد ميلاد سعيد ٠٠٠٠٠زينه فرحت اوى وقالت:شكرااا 
_تعالى معايا 
_اجى فين ؟؟
_هتعرفي !! فهد مد أيدو لزينه ٠٠٠٠زينه مسكت ايدو وحست بشعور غريب زي فهد ما هحس بردو اول ما لمس أيدها  ٠٠٠٠
فهد وزينه نزلوا وراحوا الجنينه وزينه قالت:انا مش شايفه حاجه ٠٠٠٠وفجاه الظلا"م اتحول الى نور وزينه كانت في حاله صدمه
_زينه كانت في حاله صدمه وفرحه في نفس الوقت وفجاه لقت ورد نزل عليها 
زينه فرحت اوى وحضنت فهد وقالت:شكرا اوى ٠٠٠٠زينه بعدت عالطول وقالت:معلش بس فرحت 
فهد بابتسامه:ولا يهمك وعيد ميلاد سعيد 
_شكراا 
وفجاه العائله كلها  طلعت 
_اي رايك في المفاجاه ده يا زينه ؟؟
_حلوه اوى يا خالتى وشكرا اوى 
_على فكره بقا ده فكره فهد ٠٠٠٠زينه بصت لفهد وابتسمت 
_بس ده ميمنعش انى انا اللى قنعتوا ٠٠٠
زينه حضنت زينب وقالت:واحلى هديه كمان !!
مالك:بطلوا محن بقا عشان عينى على الكيكه من ساعه ما جت٠٠٠٠٠٠الكل قعد يضحك وزينب قالت:يلا يا زينه عشان ممكن مالك يقت•لنا زينه مسكت الس•كينه وكانت فرحانه اوى وقطعت الكيك وفهد خد بعضو وطلع 
زينه بتبص على فهد مالقتهوش وقالت:راح فين ده ؟؟
_اي رايك في الفستان ده يا زينه ٠٠٠٠زينه مكنتش مع زينب خالص 
_زينه ٠٠٠٠زينه فاقت عالطول وقالت:نعم !!
_بتفكري في اي ٠٠٠٠٠زينه بارتباك:ولا اي 
_المهم اي رايك في الفستان ده 
_حلو اوى يا خالتى !!
_الفستان ده هديه منى ليكى بمناسبه عيد ميلادك وهكون فرحانه اوى لو لبستى يوم خطوبه صاحبتك 
_حاضر يا خالتى ٠٠٠٠بعد مرور عشر دقائق قعدوا يضحكوا ويهزروا والكل طلع على اوضته 
زينه دخلت اوضه فهد وقالت:انت مشيت ليه ؟؟
_مش بحب الحاجات ده ٠٠٠زينه قربت من فهد وقالت:انا عارفه انك بتكر•هنى اوى وانى في نظرك البت الطما•عه اللى بتحب الفلوس انا مش هقولك انا مش كده انا فعلا كنت كده بس دلوقتى انا مش كده !!
_تمام وعايزه اي ؟؟
زينه مدت أيدها لفهد وقالت:نبقا صحاااب !!
زينه فضلت مد أيدها لمرور عشر ثوانى ٠٠ وفهد مد ايدو اخيرا وقال:تمام 
زينه فرحت اوى وقالت:شكرااا 
_تصبحي على خير 
_وانت من أهله ٠٠٠٠زينه كانت فرحانه اوى وقالت:فهد صحيح ٠٠٠٠ليلتفت ليها فهد ويقول:في اي تانى ؟؟
_انت طلعت وماكلتش من الكيكه عشان كده جبتلك قطعه في طبق
_انا عندي حساسيه من الشوكلاته ٠٠٠زينه زعلت اوى وقالت:ماااشي 
_بس ممكن اخد حته صغيره عشانك 
زينه فرحت اوى وخدت الطبق وراحت عند فهد ومسكت حته من الكيكه وكانت رايحه توكل فهد ٠٠٠٠٠فهد ضم حواجبه وزينه قالت:انا اسفه وفجاه فهد مسك أيدها وكل الكيكه وقال:كده تمام ؟؟
زينه وقعت خالص ومكنتش قادره تمسك نفسها من الفرحه اللى بداخلها ٠٠٠
_خلاص كده تصبحي على خير !! زينه شاورت على بوقها عشان تقول لفهد في شوكلاته على بوقه
_في اي ؟؟ زينه حطت أيدها على شفايفه وفهد شال أيدها عالطول وزينه بارتباك:كان في شوكلاته انا اسفه اوى 
_تصبحي على خير ٠٠٠زينه طلعت عالطول وقالت:غبيه ٠٠٠
$في صباح اليوم التالى $
_زينه 
_نعم يا خالتى 
_ابوكى وامك تحت !!
زينه فرحت اوى وقالت:بجد 
_اه بجد ٠٠٠٠زينه نزلت عالطول وكانت فرحانه اوى 
_ماما بابا ٠٠٠٠
_اخبارك اي يا قلبي 
_الحمدلله يا ماما انتى اي اخبارك 
_بخير طالما انتى بخير 
_امال فين بابا خالتى زينب قالت ان امك وابوكى تحت 
_عيد ميلاد سعيد يا اميرتي٠٠٠٠زينه جرت عليا وحضنتوا وقالت:انا فرحانه اوى انك جيت 
_هو انا اقدر على زعلك٠٠٠٠زينه كانت فرحانه اوى 
_عارفه جبتلك اي ؟؟
_اي ؟؟
_سماعه بلوتوث 
زينه بفرحه:بجد بس انا طلبتها منك وانت مرضتش 
_اهو جبتها ٠٠٠٠زينه حضنت ابوها وقالت:انا فرحانه اوى انك هنا انت وماما طبعا  
زينه قعدت مع امها وأبوها اكتر من ساعه 
_ابوكى وامك ماشوا ولا اي يا زينه 
_ايوه يا خالتى 
_من غير ما يودعونى حتى 
_معلش يا خالتى اصلا بابا كان لازم يروح الشغل 
_ولا يهمك ٠٠٠
***********************************************
$في السجن $
_ممكن اشوف جمال الكيلانى لو سمحت 
_تمام معاك خمس دقائق 
بالفعل دخل وجمال قال:اي يا حسن في خبر جديد 
_الف مبروك يا جمال هتطلع بكره 
_انت بتقول اي ؟؟
_دفعت ليك كفاله والظابط وافق بيها وتقدر تطلع بكره 
_ليه بكره مش النهارده 
_شويه إجراءات يا جمال وبعدين المفروض تكون فرحان خلاص هتطلع بكره 
جمال كان فرحان اوى وقال:استعدي يا زينب عشان السر اللى حاولتى تخبي هينكشف وهيد"مر العائله كلها 
_يعنى اي جمال هيطلع بكره 
_المحامى بتاع جمال دفع ليا كفاله وتم قبولها 
محمود قام وقال:ازاى يحصل كده ده مجر"م !!
_خلاص يا بيه جمال الكيلانى بقا بري 
_😳😳٠٠٠٠٠
_في اي يا حضرت الظابط ٠٠٠ليلتفت الظابط محمود لحسن محامى جمال
_اي رايك بقا موكلى طلع بكل سهوله 
_متفرحش اوى عشان قريب اوى جمال هيرجع هنا تانى بس المره الجايه هتكون للأبد 
حسن قعد يضحك وقال:ولا تقدر تعمل حاجه لجمال الكيلانى 
الظابط محمود بثقه:لا اقدر واوى كمااان !!
حسن عدل هدومه وقال:عن اذنك والف مبروك الهزيمه 
الظابط محمود قعد على الكرسي ومسك القلم وقال:ماشي يا جمال بس وربنا لاجبك هنا تانى  ٠٠
جمال كان فرحان اوى وقال بصوت عالى :فين حضرت الظابط محمود مكسوف ولا اي 
_في اي يا جمال ؟؟
_الف مليون مبروك الهزيمه 
_ده مش هزيمه يا جمال ده البدايه وصدقنى نهايتك هتكون على أيدي 
_وليه متكنش نهايتك انت على أيدي 
_تؤ نهايتك انت مش انا 
_نشوف 
_نشوف!!!
**********************************************
$في قصر الكيلانى$
زينه طلعت ولقت فهد نايم لحد دلوقتى كانت مستغربه اوى 
زينه قربت من فهد وكانت خايفه اوى وبصوت هادي جدا:فهد  فهد٠٠٠٠٠٠زينه حطت أيدها على وش فهد لقيتو سا"خن اوى 
_😳😳٠٠٠٠٠فهد ٠٠فهد 
فهد قام عالطول وقال بعصبية:في اي ؟؟ 
زينه بارتباك:وشك ٠٠٠وشك ٠٠٠٠٠فهد بص في الساعه لقي الوقت متأخر اوى وقال:ازاى تسبينى لحد دلوقتى اتاخرت اوى على الشغل 
زينه وقفت في وش فهد وكانت خايفه اوى وقالت:انت مش حاسس بحاجه ؟؟
_حاسس باي يعنى وفجاه فهد حس بو"جع في جسمه ومسك دماغه وقال:اي اللى بيحصل ده 
_الظاهر حته الكيكه اللى كلتها عملتلك حساسية 
فهد قعد على السرير وكان بيتا•لم وزينه حطت أيدها على كتفو وقالت:اي رايك ترتاح النهارده وبلاش شغل 
_انا لازم اروح النهارده بالعافيه قنعت الشركاء يجوا تانى 
_بس انت تعبان ٠٠٠فهد قام وقال:لا انا بقيت كويس وفجاه كان هيقع زينه سندتو عالطول 
_مش مهم الفلوس اهم حاجه انت لازم ترتاح ٠٠٠٠زينه سندت فهد لحد السرير وقعدتوا وقالت:أوعك تتحرك مش هتاخر ٠٠٠
فهد ابتسم وزينه طلعت عالطول 
_خالتى ٠٠٠خالتى 
_الخانم طلعت من شويه في حاجه يا زينه ؟؟
_مفيش حد هنا خالص يا عمو جاسر 
_لا مفيش 
_حتى بتول 
_بتول راحت الجامعه ليه في حاجه 
_هاا لا مفيش ٠٠٠٠٠زينه بتفكير:لازم اعمل كمادات لفهد ضروري ٠٠٠٠٠٠زينه طلعت لفهد عالطول 
_اي ده ؟؟
_ده الترمومتر الطبي عشان اقيسلك بيا الحرارة
_زينه انا بقيت كويس ممكن تعمليلى حاجه سخنه وهكون احسن
_ممنوع اعذار فااهم٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:أوامرك 
زينه ابتسمت أيضا ودخلت وحطت الجهاز تحت لسان فهد وقالت:الحراره هتكون عاليه اوى كل ده بسببي 
_برفع حاجب :بسببك!!
_لما انت قولت انا عندي حساسيه من الشوكلاته وانا زعلت عشان كنت مفكره انك مش عايز تاخد وانت اخدت منى عشان متزعلنيش 
_مش صح وبعدين اللى حصل حصل 
زينه شالت الجهاز ولقت الحرارة ٣٩ وقالت:ينهااار اسو"د الحراره ٣٩ عاليه اوى 
فهد ابتسم على هبلها وزينه بصت ليا وقالت:انت ممكن تمو"ت في اي لحظه 
_والحل 
_فهد انا مش بهزر الحراره عاليه عندك اوى لازم اعملك كمادات ولازم تاخد ح'قنه 
فهد بانتهاد:نعم يا روح امك !!
_زينه بارتباك:انت فهمت غلط مش انا اللى هديك الح'قنه طبعا عمو جاسر اكيدا بيعرف 
_وانا مش بحب الح'قن ارتاحى 
_زينه قعدت تضحك وقالت:بقا فهد الكيلانى بهيبتو وعظمتو بيخاف من الح'قن ٠٠
_عادي جدااا 
زينه مسكت المخده وحطتها ورا فهد وقالت:اتسطح عشان اعملك كمادات 
_انتى خايفه كده ليه ؟؟
_مش احنا اصدقاء وده واجب الصديق ناحيه صديقو صح ولا انا غلطانه ؟؟٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وزينه بدأت تعمل ليا كمادات ٠٠٠٠
فهد كان بيبص على زينه وجمالها وقال:صحيح انتى عندك كام سنه دلوقتى 
_١٦ سنه٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:طفله وحامل في طفل ٠٠٠٠زينه زعلت وبصت في الأرض وفهد رفع وشها وقال:انا مش قصدي ازعلك بس انتى دمر"تى حياتك ٠٠٠٠الدموع نزلت من عين زينه وقالت:عندك حق المفروض اكون في اولى ثانوي مش اكون حاامل ٠٠
فهد مسح دموعها وقال:انتى عايزه تكملى تعليمك ؟؟
زينه ابتسمت وقالت:اه بس انا فاشله 
فهد قعد يضحك عليها وقال:امال بتقولى ليه كان حلى في اولى ثانوي 
_انا مش فاشله فاشله يعنى على فكره انا كنت الاوله على المدرسه في الابتدائيه لحد أوله اعدادي وبقيت فاشله 
_صاحبتي شله مش كويسه بوظتلك حياتك صح
_الصراحه ده سبب وفي سبب كمان انا كنت بحب واحد حب مراهقه يعنى كان في دفعتى 
_ونسيتى التعليم باللى فيا واهتميتى بنفسك 
زينه هزت راسها وقالت:حاجه زي كده !!
زينه حطت أيدها على وش فهد لقت الحراره نزلت 
_طب كويس الحراره نزلت ٠٠٠٠٠٠زينه حطت الجهاز تانى عشان تشوف الحراره بقت قد اي 
_كويس خالص الحرارة بقت ٣٧:٥٠ 
_يعنى مش هحتاج إلى حق"نه ٠٠٠زينه ابتسمت وقالت:لا ٠٠٠
زينه وفهد بصوا لبعض والابتسامه مش بتفارق وشهم وقاطع اللحظه الحلوه ده زينب ٠٠
_زينه في اي ؟؟
زينه وفهد فاقوا من عالمهم وزينب دخلت وحطت ايدها على وش فهد وقالت:الحراره حلوه اها جاسر قالى انك تعبان 
_ماما انا بخير والبركه في زينه ٠٠٠٠زينه ابتسمت وزينب كانت فرحانه اوى أن فهد بدأ يتقبل زينه ٠٠
**********************************************
$في شركه الكيلانى $
_رد يا فهد رد بقااا ٠٠٠٠٠الشركاء وصلوا يا حسام بيه 
حسام بارتباك:تمام دخليهم غرفه الاجتماع وشوفيهم هيشربوا اي ٠٠٠٠٠٠تمام يا حسام بيه !!!
حسام:فهد لازم يرد باي طريقه ده ثالث مره يجوا فيها ٠٠
حسام قام ودخل للشركاء وقال
_انا اسف اوى على التاخير والملف اهو ٠٠٠
_فين فهد بيه ؟؟
_زي كل مره يتصل علينا ويقولنا أن شاء الله مش هيحصل خطأ تانى وفي الاخر ميجيش !!
_لا مش صح فهد بيه هيجى 
_هيجى امتى ؟؟٠٠٠٠٠٠٠٠حسام بتفكير:بعد عشر دقائق باذن الله ممكن نتكلم عن المشروع خلال العشر دقائق دول ٠٠
_بس احنا اتكلمنا في كل حاجه قبل كده يا حسام بيه 
_نتكلم تانى اقصد مش فاكر احنا قولنا اي ممكن نتكلم تانى واهو افتكر ٠٠٠
بالفعل بداوا يتكلموا وحسام مكنش معهم خالص وبيقول في سره:يا تري يا فهد اتاخرت ليه ده ثالث مره يجوا فيها ٠٠٠
********************************************
_اي رايكم في القاعه ؟؟
_مالوش لازوم يا ابنى 
_ازاى يا خالتى وبعدين سمر تستاهل كل حاجه ٠٠٠٠سمر انكسفت وبصت في الأرض وايهاب قرب منها وقال:وانتى اي رايك يا سمر 
سمر وهى بصه في الأرض:حلوه اوى 
_خلاص يا ابنى طالما سمر فرحانه موافقين !!
_تمام على بركه الله ٠٠
_تعالى سيبهم شويه ٠٠٠٠٠حاااضر ياخويا٠٠٠٠٠وبالفعل طلعوا وايهاب قرب من سمر وقال:انتى مكسوفه من اي 
سمر بارتباك:لا مش مكسوفه اقصد انا اول مره ابقي مع حد لوحدي
_بس انا مش حد يا سمر انا هبقا خطيبك بكره وفي المستقبل زوجك صح ولا انا غلطان 
_انا اسفه !!٠٠٠٠٠٠ايهاب حط ايدو على كتفها وسمر انتهدت عالطول وقالت:بقولك اي تعالى نطلع 
_ليه في حاجه ؟؟
_تلاقي ماما وبابا في انتظارنا 
_تمااام ٠٠٠٠٠بالفعل طلعوا وسمر افتكرت كلام زينه أن الفلوس مش كل حاجه وان راحه البال فوق كل حاجه ٠٠
سمر في سرها:انا مش مرتاحه لايهاب خالص مش عارفه ليه وفجاه فاقت من متخيلاتها على صوت امها 
_في اي يا سمر بتفكري في اي 
_ها لا مفيش ماما انا عايزه اروح 
_ايهاب قالك حاجه ؟؟٠٠٠٠٠٠سمر هزت راسها بمعنى لا 
_امال عايزه تمشي ليه ؟؟
_انا حاسه بدوخه ومش قادره وحاسه لما اروح هكون حلوه 
_خلاص يا قلبي ٠٠٠٠بقولك يا ابنى احنا لازم نمشي والقاعه حلوه اوى 
_ما لسه بدري يا خالتى 
_بدري من عمرك يا ابنى يلا عايز حاجه 
_خلاص هوصلكم وممنوع النقاش 
ام سمر ابتسمت وقالت:اللى تشوفوا 
بالفعل ركبوا العربيه ومشوااا ٠٠٠
***********************************************
$في شركه الكيلانى $
بعد مرور عشر دقائق 
الشركاء قاموا وقال احدهم :كفايه كده يا حسام بيه قول أن فهد بيه مش جاي 
_عنده حق وفعلا الموضوع زاد عن حده يلا يا جماااعه 
_صدقونى فهد جاي خمس دقائق كمان 
_لا خلاص كفايه كده ٠٠٠
الشركاء كانوا ماشين ولكن صوت قاطعهم ليلتفت الكل لمصدر الصوت وحسام بصدمه :زينه !!
_انا زوجه فهد بيه وهو مريض اوى وانا هكون مكانو النهارده 
الكل:😳😳
_انا زوجه فهد بيه وهو مريض اوى وانا هكون مكانه النهارده ٠٠٠ليلتفت الكل ليها وكانوا في حاله صدمه 
_زينه انتى بتعملى اي هناا 
_اي الكلام الفارغ ده فهد باعت طفله متعرفش حاجه عشان تكون مكانه 
_بس اعتقد انكم تكلمتوا في تفاصيل الصفقة قبل كده واللى كان ناقص بس التوقيع عشان تتم الصفقه وعشان تتم الصفقه الملفات اها اللى ممكن تحتاجوها ٠٠٠٠
_قعدوا يبصوا لبعض وقال أحدهم:عندها حق احنا اتكلمنا في تفاصيل الصفقه قبل كده انتوا اي رايكم ؟؟
_لا يا ماهر مش كل مره يخترع لينا عذر ده مش محترمنا  يبقا ازاى هيشتغل معانا ؟؟
_انا اوافق قراره 
_بس فهد مريض وليا العذر ٠٠٠٠٠بعد نقاش طويل اخيراا الشركاء وافقوا
_خلاص موافقين طالما البيه موافق على الصفقه خلاص 
حسام فرح اوى وقال 
_زينه فين الملفات 
_انا جبت الملفات ده مش عارفه انهو ملف فيهم بتاع الصفقه 
_الازرق ده ٠٠٠
بالفعل خدوا الملف واتفقوا على كل حاجه
_مين اللى هيوقع دلوقتى بدل فهد بيه 
_انا أوقع طبعا فهد عملى توكيل انى أوقع على اي حاجه في غيابه 
_تمام يا حسام بيه اتفضل وقع هنا 
 وبالفعل حسام وقع على الاتفاق رسميااا ٠٠٠
_الف مبروك 
زينه كانت فرحانه اوى وقالت:اكيدا فهد هيكون فرحان اوى 
**********************************************
$في قصر الكيلانى $
_فهد !!
_في اي يا ماما 
_زينه مش موجوده في البيت متعرفش راحت فين ؟؟
_لا معرفش 
_امال راحت فين بس 
_ما ترنى عليها ٠٠٠٠٠زينب:رنيت يا ابنى وتليفونه غير متاح انا خايفه عليها أوى 
_هتكون راحت فين يعنى ؟؟
_انا هنااا٠٠٠٠
_زينه كنتى فين يا روحى انا كنت خايفه عليكى اوى 
_متخافيش يا خالتى انا بخير ٠٠٠٠وفجاه دخلت بتول وقالت:ماما انا عايزكى 
_طب استنى اهدي ٠٠٠٠بتول خدت امها وطلعت 
_كنتى فين ؟؟
_كنت في الشركه 
_😳😳٠٠٠٠٠بتعملى اي في الشركه ؟؟
زينه عطت فهد ورقه الاتفاق وقالت:الصفقه تمت 
_صفقه اي ؟؟
_مش في منتجات عايزه تتصدر لبرا وانت مكنتش هتقدر تروح الشركه فروحت مكانك ٠٠٠
فهد مسك الورقه وكان في حاله صدمه :😳😳٠٠٠٠٠ويخرج عن صمته وبزعيق:اي اللى عملتوا ده ؟؟
زينه خافت اوى ورجعت لورا وقالت:في اي ؟؟
_ازاى حسام يوقع على الاتفاق ده ؟؟
_ليه في اي ٠٠٠٠٠٠فهد قطع الورقه ورمها في وش زينه اللى كانت في حاله صدمه بعد ما عمل كده ٠٠٠
_الورقه ده الاصليه ؟؟ زينه بخوف قالت:لا ده نسخه الورقه الاصليه مع الشركاء ٠٠٠
فهد مسك زينه من أيدها جامد وقال:انتى عارفه بغباءك ده عملتى اي ؟؟
_والله ما عملت حاجه !!
_عارفه اي البند اللى كتبوا في حال فسخ العقد ؟؟
_لا معرفش 
_٢٠ مليار عارفه يعنى اي ٢٠ مليار ؟؟
_انا مش بعرف في الحاجات ده !!
فهد زقها وقال بزعيق:اطلعى برا وممنوع اشوفك هنا تانى فاااهمه 
_فهد اسمعنى 
_فهد بزعيق:بقولك اطلعى برااا ٠٠٠٠٠زينه طلعت عالطول وفهد كان متعصب اوى وطلع التليفون ورن على حسام 
_اي رايك الصفقه تمت الفضل كلوا يرجع لمراتك٠٠٠ وفجاه فهد قاطع صوت حسام وقال بكل عصبيه:البند بينص على اي يا حسام 
_بند لا معرفش ٠٠٠٠٠فهد بعصبية:ازاى توقع على اتفاقيه من غير ما نقرأ البند يا حسام 
_مخدتش بالى من البند يا فهد ليه في اي ؟؟
_عارف لو تم فسخ التعاقد شركتنا هتدفع ٢٠ مليار تعويض ليهم 
_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟ فهد قفل التليفون ورمى على الأرض وكان متعصب اوى وقال: اغبياء 
*********************************************
$في السجن $
جمال كان متعصب اوى وقال:ازاى لسه هطلع بعد يومين يا حسن انت مش قولت النهارده 
_معلش يا جمال في شويه اجراءات وان شاء الله لما تخلص هتطلع
_كل مره تقولى كده يا حسن 
_مبروك يا جمال اكيدااا هتعمل وليمه وانا هكون منها صح 
_اوعك تفرح هطلع لما الإجراءات القانونية تنتهى
_مستحيل تطلع يا جمال طالما في إجراءات قانونية انسي 
_هطلع يا محمود وهعلمك الادب 
_لا لا عيب كده انا الظابط بتاعك يعنى مديرك وانت الموظف عندي 
جمال مسك أعصابه وقال:وربنا ما هر"حمك بس اطلع بس 
_قولتلك مش هتطلع ٠٠٠
_هطلع يا محمود وايدك فوق رقبتك 
_ماااشي يا جمال انا وانت وزمن طويل 
_غلط يا محمود زمنى انا الطويل أما انت زمنك قصير اوى
_متحاولش يا جمال عشان مزاجى حلو اوى النهارده بعد ما سمعت انك قاعد معنا كمان يومين ٠٠
جمال اتعصب اوى وقال:مو"تك هيكون على أيدي يا كل"ب 
_جمال بيه مينفعش تقول كده 
_مينفعش ليه ؟؟ بس اطلع بس وربنا لمو"ته ٠٠٠ 
*********************************************
$$في المساء $$
زينه كانت قاعده في الجنينه وزعلانه اوى ٠٠٠فهد نزل ليها وقرب منها وقال :
_متزعليش !!
زينه مسحت دموعها وقالت:وهزعل ليه ما انا متعوده عليك 
فهد قرب منها وقال:على فكره الفلوس مش مهمه عندي المشكله أن احنا هنكون عندهم زي الكلا"ب ممنوع اي خطأ والا الشركه هتتحمل أعتاب كتيره 
_انا معرفش في شغل العقود والبنود 
_طالما مالكيش في شغل البنود والعقود روحتى الشركه ليه ؟؟
_يمكن عشان كنت عايزه اساعدك 
_وكده ساعدتني؟؟
_انا اسفه !!
فهد مسح دموع زينه وقال:اطلعى نامى ومتزعليش نفسك 
زينه ابتسمت وقالت:يعنى مش زعلان منى ؟؟
فهد هز رأسه بمعنى :لا ٠٠٠٠٠٠زينه باست فهد من خدو وقامت عالطول وطلعت 
وفهد كان في حاله صدمه ٠٠٠٠فهد فاق من الصدمه وحط أيدوا على خدوا وابتسم ٠٠٠
**********************************************
$في صباح اليوم التالى $
_اي رايك يا خالتى ؟؟
_حلو اوى يا زينه مكنتش متوقعه أنه هيبقا حلو اوى كده عليكى 
_يعنى طالعه حلوه يا خالتى 
_  طالعه زي القمر بس اعدلى الفستان  من على الكتف 
زينه عدلتها بالفعل وقالت:كده تمام ٠٠٠٠زينب قربت منها وقالت:بسم الله ما شاء الله قمر !!
_تمام انا طالعه ماشي ٠٠٠٠زينب مسكت ايد زينه وقالت:انتى رايحه لوحدك ؟؟
_اه !!
_فهد تعالى هنااا ٠٠٠٠٠٠٠فهد كان نازل من على السلم ووصل بالفعل عند أمه وزينه وقال:في اي يا ماما ؟؟
_طالما جاهز كده روح مع زينه خطوبه صاحبتها 
_ماما انا مش فاضي وورايا شغل كتير !!
_هو انا صغيره يا خالتى انا اقدر اروح لوحدي !!
_لا يا زينه مقدرش اسيبك لوحدك صح يا فهد ولا انا غلطانه
فهد اخد نفس عميق وقال في سره:ماما مش هتكست الا لما اروح معها ٠٠٠
_بتفكر في اي ؟؟
_ولا اي يا ماما موافق ٠٠٠زينب فرحت اوى وقالت:خد بالك من الاميره اللى معاااك ٠٠٠٠زينه ابتسمت وفهد قال:مش يلاا
زينه وفهد طلعوا برا بالفعل 
_افتح الباب !!
فهد وقف وضم حواجبه وقال:افتح اي ؟؟
_مش بيعملوا كده في التلفزيون 
_وانا افتحلك الباب بصفتى اي ؟؟
_صديقتك ٠٠٠٠٠٠٠فهد بعصبية:زينه اركبي وبلاش شغل العيال الصغيره ده 
زينه بزعل :كنت عارفه انك هتقول كده !! ٠٠٠٠٠٠فهد خد نفس عميق وراح فتح ليها الباب فعلا وقال وهو ضاغط على سنانه:اتفضلى 
زينه ركبت وقالت:شكرااا ٠٠٠٠٠فهد ركب ايضا وقال في سره:انا حاسس انى بتعامل مع طفله مش واحده عندها ١٦ سنه وانا مستغرب ليه ما ١٦ سنه طفله بردو 
_في اي يا فهد هتفضل واقف كده كتير ٠٠٠٠٠فهد فاق من متخيلاته وشغل العربيه ومشي بالفعل ٠٠
**********************************************
بعد مرور ربع ساعه
$في القاعه$
_امال زينه فين يا خالتى اتاخرت اوى 
_مش عارفه والله يا سمر ٠٠٠٠٠٠وفجاه زينه وفهد دخلوا
_وصلوا اهو يا سمر ولا تزعلى نفسك 
_فين يا خالتى ؟؟
_قدامك يا سمر اللى لسه داخلينا ٠٠٠٠٠٠سمر شافتهم بالفعل وقالت في سرها:بقا ده المخيف اللى زينه بتتكلم عليا ده حته سكره ٠٠٠٠
زينه راحت عند سمر وحضنتها وقالت:الف مبروك 
_الله يبارك فيكى ٠٠٠٠٠سمر همست في ودن زينه وقالت:الواد ده قمر اوى يا زينه ازاى بتقولى عليا مخيف 
_ده من برا يا سمر انتى متعرفيش حاجه انسي المهم فين خطيبك عايزه اشوفه
_اللى بيسلم على صحابه اللى لابس بدله سوده
_تصدقي كده عرفتوا ٠٠٠٠
_اهو جاي اهو ٠٠٠٠ايهاب وصل عندهم بالفعل وكان في حاله صدمه :
زينه دخلت الحمام عالطول وغسلت وشها ووجدت د"م  كانت في حاله صدمه:😳😳٠٠٠٠لتفوق من الصدمه وتقول
_اي ده ؟؟ ده د"م  ازاى وانا حامل وفجاه الا"لم اشتد على زينه لتصرخ بصوت عالى ليفوق فهد عالطول وخبط على الباب 
_زينه انتى كويسه ؟؟٠٠٠٠٠٠٠زينه فتحت الباب وقالت:انا ٠٠انا وفجاه اغمى عليها 
_😳😳٠٠٠زينه ٠٠٠فهد جري عالطول عليها ولقي د"م وكان في حاله صدمه وقال:انا لازم أخدها المستشفى فورا 
فهد بالفعل  شالها عالطول ونزل ركب العربيه ومشي
_انا لازم اروح لمستشفى تانيه عشان حاسس ان الدكتوره ده مخبيه حاجه ٠٠٠ 
$بعد مرور ربع ساعه$
✨في المستشفي ✨
فهد كان واقف برا وكان خايف اوى على زينه ٠٠٠
بعد شويه الدكتوره طلعت وقالت:حضرتك زوجها ؟؟
_اه يا دكتوره هي بخير صح ؟؟
_انا مش عارفه مراتك بتقول ابنى ليه من ساعه ما دخلت  وهي مش حامل 
فهد كان في حاله صدمه وقال:نعم ٠٠٠ليفوق فهد من الصدمه ويقول :دقيقه لو سمحتى مراتى حامل ازاى انتى بتقولى كده ؟؟
_مرات حضرتك مش حامل !!
_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟
الدكتوره:خد الروشته ده في مقويات عشان ضعيفه. 
فهد مكنش مع الدكتوره خالص وكان في حاله صدمه ومش مستوعب اي حاجه ٠٠٠
الدكتوره:عن اذنك ٠٠٠٠فهد دخل لزينه اللى مكنش عارف هيقول ليها اي 
_فهد انا كويسه صح وكان في **؟؟
فهد بارتباك:انتى ٠٠٠انتى ٠٠
_فهد اتكلم انا كويسه صح ٠٠٠
_انتى مش حامل يا زينه . 
_😳😳٠٠٠
**********************************************
✨في قصر الكيلانى ✨
_زينه ٠٠٠فهد ٠٠٠زينب فتحت الباب مالقتش زينه وفهد جوا 
_في اي يا ماما ؟؟
_مشوفتيش زينه وفهد ؟؟
_ليه في اي ؟؟
_قولت اجيب لزينه كوبايه لبن عشان اللى في بطنها 
_اعتقد زينه وفهد طلعوا من شويه ٠٠٠٠بتول افتكرت وقالت:فهد كان شايل زينه ايوه كان شايلها واعتقد انها كانت تعبانه
_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقولى اي يا بتول ؟؟
_ايوه يا ماما كنت واقفه في البلكونه نسيت اجى اقولك عشان كنت بكلم صاحبتى 
زينب طلعت التليفون عالطول ورنت على فهد 
_رد عليكى ؟؟٠٠٠٠٠ماما في صوت ٠٠٠بتول بصت على الكومدينو لقت تليفون فهد وزينه وقالت:تليفوناتهم هنا 
_انا خايفه عليهم اوى ٠٠
_متخافيش يا ماما طول ما فهد مع زينه متخافيش عليها
********************************************
✨في المستشفي ✨
زينه فاقت من الصدمه وقالت:انت بتقول اي ؟؟
_الدكتوره قالت كده 
_بس اي الد"م ده ؟؟
فهد اتهرب عالطول وقال:هروح اجيب الروشته ده واجى ٠٠٠فهد طلع عالطول والدكتوره دخلت لزينه 
الدكتوره: اخبارك اي دلوقتى ؟؟
_دكتوره انا فعلا مش حامل 
_لا مش حامل يا زينه مش عارفه مين اللى ضحك عليكى وقالك كده  ؟؟
_بس في دكتوره قالتلى انى حامل 
_معرفش والله بس حضرتك مش حامل 
زينه كانت فرحانه اوى وقالت:الحمدلله ٠٠٠
بعد شويه فهد رجع وزينه كانت مكسوفه اوى وفرحانه في نفس الوقت
_بما انك عرفتي كل حاجه مش يلا  ٠٠٠زينه قامت وكانت هتقع فهد مسكها عالطول ٠٠٠٠٠
الدكتوره دخلت وقالت:احم٠٠٠٠٠فهد ساب زينه عالطول والدكتوره قالت:كتبتلك على مواعيد الادويه ٠٠٠فهد خد الادويه منها٠٠٠
_هاتى ايدك ٠٠٠٠٠زينه مدت أيدها لفهد وفهد حط ايدو على كتفها وزينه بصت على فهد بخجل ومشوااا ٠٠
✨في الطريق✨
_بس ليه الدكتوره قالت كده ؟؟
_كنت دايما حاسس انها مخبيه حاجه عشان كده جبتك مستشفى تانيه ٠٠٠
_وليه والدك قال كده 
فهد بعصبية:كل ده اسئله المفروض انا اللى أسألك الاسئله ده مش انتى 
زينه بصت لتحت وقالت:بس انا معرفش اي حاجه ؟؟
_تبقي تسكتى٠٠
✨في قصر الكيلانى✨
زينب كانت قاعده وخايفه اوى على زينه وفهد 
_اهدي يا ماما 
_الساعه ٢ ومجوش لحد دلوقتى ٠٠٠٠وبعد شويه زينه وفهد دخلوا ٠٠
زينب قامت عالطول وقالت:اخيراا كنت فين يا فهد وانتى يا زينه اخبارك اي ؟؟
_انا كويسه يا خالتى !!
_بكره تطلعى من القصر وترجعى بيتك ٠٠٠٠فهد قال الكلام ده وطلع ٠٠
زينب وبتول كانوا في حاله صدمه:😳😳
زينب:في اي زينه ؟؟
✨فلاش باك✨
_بما انك مش حامل تقدري ترجعى بيتك 
_عندك حق انا فعلا لازم ارجع بيتي !!
✨بااك✨
_خالتى انا مش حامل . 
زينب كانت في حاله صدمه وقالت:انتى بتقولى اي ؟؟
_اه يا خالتى الدكتوره قالت كده 
زينب فرحت اوى وحضنت زينه وقالت:الف مبروك يا قلبي 
_عشان كده لازم ارجع بيتى 
زينب بحزن:بس كلنا اتعودنا عليكى 
_اه يا زينه كلنا هنا اتعودنا عليكى 
_انا كنت قاعده هنا عشان كنت حامل والحقيقه بانت الحمدلله ولازم ارجع بيتى 
بتول حضنت زينه وقالت:انا مش عايزكى تمشي يا زينه 
_لازم أمشي يا بتول مينفعش اقعد هنا 
_مش هتنسينى صح ؟؟
زينه هزت راسها وقالت:مستحيل وبعدين انا معايا رقمك ورقم خالتى هرن عليكم عالطول ٠٠٠
_روحى يا زينه ارتاحى الوقت متأخر اوى 
_تصبحوا على خير 
_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠زينه طلعت بالفعل ولقت فهد قاعد على السرير وفاتح الكمبيوتر ٠٠٠
زينه قعدت على الكنبه وعينها على فهد ٠٠٠٠٠
فهد لاحظ نظراتها وقال:في اي يا زينه ؟؟
_لا مفيش تصبح على خير ٠٠٠٠زينه انعدلت ونامت على الكنبه 
✨في صباح اليوم التالى ✨
فهد فاق من النوم مالقاش زينه موجوده 
_راحت فين ده ؟؟٠٠٠٠٠فهد نزل تحت لقي زينه وزينب قاعدين في الجنينه تحت 
زينه اول ما شافت فهد قامت وقالت:انا لازم أمشي يا خالتى قعدت معاكى زي ما انتى طلبتى عن اذنك 
_استنى يا زينه فهد هيوصلك 
_مالوش لازوم يا خالتى 
_عشر دقائق وهكون عندك 
_ممنوع الاعذار طالما فهد قالك استنى تبقي تستنى٠٠٠٠زينه ابتسمت وقعدت بالفعل 
بتول وهي بتجري:زينه ٠٠زينه 
_في اي ؟؟
بتول حضنت زينه وقالت:هتوحشينى اوى 
_وانتى كمان هتوحشينى 
_هنكون دايما على تواصل صح ؟؟
زينه ابتسمت وقالت:طبعااا 
بعد شويه فهد نزل وزينه حضنت بتول وزينب ومشت 
✨في الطريق ✨
زينه كانت بتبص على فهد وقالت:مش عايز تقول حاجه ؟؟
فهد بجمود:اقول اي ؟؟
_يعنى مش عايز تعترف انك كنت غلطان في حقي ؟؟
_ازاى يعنى ؟؟
_انت ناسي انك جر"حتنى وقولت عليا ر"خيصه 
_وانتى عايزه اي ؟؟
_علي الأقل اعتذر اي الكبرياء ده ؟؟
_على فكره وجهه نظري مستحيل تتغير اتجاهك 
_😳٠٠٠بس انا مش حامل وعذراء ليه بتقول كده 
_اوعك تنسي انك جريتى ورا بابا عشان الفلوس 
زينه بصت لتحت وقالت:كنت بس دلوقتى الفلوس اخر همي
_متحاوليش لانك هتكوني دايما في نظري البت الر"خيصه اللى با"عت نف"سها عشان قرشين
الدموع نزلت من زينه وقالت:نزلنى 
_نعم!!
_كفايه اوى يا فهد كفايه انا استحملت كتير اوى 
_اللى انتى فيا ده انتى السبب في اي مش حد تانى
_كلنا بنغلط مفيش حد بري وانت عارف كده كويس 
_بس غلطك كبير اوى ولا يغتفر 
زينه بعصبية:فهد نزلنى كفايه كده 
فهد ساق العربيه باقصي سرعه وزينه بعصبيه:بقولك نزلنى 
_يا ريت تسكتى عشان دماغى و"جعتنى اوى ٠٠٠
*********************************************
✨في السجن✨
_والله ما عملت حاجه ده كداب !!
اياد قام وقال:في اي يا حلو ؟؟
_انت مالك خليك في حالك !!
_اي اللى مزعلك يمكن اقدر اساعدك 
بتريقه:مش لما تساعد نفسك الأول
_سمعت أن فهد هو السبب في دخولك السجن 
_وانت مالك يا عم خليك في حالك اي المصا"يب اللى بتتحدف علينا ده 
_طب اي رايك بقا ان هدفي هو هدفك 
_يعنى اي مش فاهم 
_انا كمان دخلت السجن بسبب فهد يعنى انتقا"منا واحد ولو اتحادنا مع بعض هنقدر نهزم فهد 
_انت بتقول اي ؟؟
_بقول اللى سمعتوا اي رايك 
_انا هدفي مو"ت فهد انت هدفك اي بالظبط 
_مو"ته بردو 
اياد مد ايدو لأيهاب وبابتسامه خب•يثه:نقول الوداع يا فهد 
مد ايدو وقال بخ'بث ايضا:نقول الوداع ٠٠
*******************************************
✨في المدرسه الثانويه ✨
_اي يا سمر الكلام اللى سمعنا ده معقول يكون ايهاب بتاع مخد"رات 
_الله يسهله وبعدين فين بقيه الشله ؟؟
_في شاب حلو هنا البنات كلها جرت عليا 
_شاب حلو؟؟
_اه شكلو جديد على المدرسه
_المفروض المدرسه ده تتحول الى مدرسه للتعارف ٠٠٠
_ههه ٠٠٠يلا الا كده هنتاخر على الحصه ٠٠٠
_يلا ٠٠
_بقولك اي روحى انتى انا رايحه الحمام 
_الحمام بردو روحى شوفي انتى كمان الواد ده 
_معلش يا سمر سمعت أنه حلو بردو ٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وخدت بعضها ومشت وفجاه وقع منها الكتاب بتوطى عشان تجيبوا ولكن شاب مسكوا قبلها 
سمر قامت عالطول وقالت:هات الكتاب يا ٠٠٠٠
_مالك الكيلانى 
_انت اخو فهد الكيلانى زوج زينه صاحبتى
_انتى تعرفي فهد ؟؟
_اه ده زوج زينه 
_زوجها اي يا منال ؟؟
_اسمى سمر ٠٠٠٠سمر خدت الكتاب من مالك وقالت:شكرا اوى عن اذنك 
مالك حط ايدو على شعرو وقال:هي زعلت عشان قولتلها يا منال ولا اي ؟؟
_سمر 
_انتي لحقتى تيجى مروحتيش ولا اي ؟
_اصلا روحت ادور عليا مالقتهوش اتري واقف معاكى 
_انتي تقصدي مالك 
_اه ده الشاب الجديد انتى تعرفي
_لا٠٠٠٠
_امال ازاى عرفتي اسمو 
_انا داخله والا هتاخر على الحصه عن اذنك !!
_سمر استنى 
********************************************** 
زينه وفهد وصلوا بالفعل وزينه نزلت من غير ما تقول حاجه لفهد 
_بكر"هك٠٠٠٠٠زينه بتخبط على الباب مفيش حد بيرد بتبص على الباب لقيتوا مقفول بالقفل 
_امال فين ماما وبابا يا خالتى (ام سمر)
ام سمر:___________________
فهد دير العربيه وكان ماشي ولكن سمع صريخ زينه 
_اعااااااااااا٠٠٠٠٠
فهد:😳😳
_امال فين بابا وماما يا خالتى{ ام سمر} 
ام سمر :_________________
فهد دير العربيه وكان ماشي وفجاه سمع صوت صر"يخ زينه 
_اعااااااااا٠٠٠٠٠٠فهد نزل من العربيه عالطول وراح عند زينه 
_زينه في اي ؟؟
_ماما وبابا يا فهد ماما وبابا ٠٠
فهد بعصبية:في اي اتكلمى !!
_عملوا حادثه يا بيه وحاليا في المستشفي وفي اخبار بتقول انهم ما"توا 
_😳😳٠٠٠٠٠فهد فاق من الصدمه وقال:متعرفيش في اي مستشفى موجودين ؟؟
_في مستشفي ****
_زينه قومى احنا لازم نروح المستشفي فوراا ٠٠٠٠زينه كانت في حاله صدمه ومكنتش حاسه بفهد خالص 
_زينه بقولك اقومى زينه ٠٠٠
زينه:_____________________
صبر فهد نفذ راح شال زينه وركبها العربيه وركب هو كمان وطلع متجها الى المستشفي٠٠٠٠
************************************************
✨في المدرسه الثانويه ✨
_بقولك اي يا سمر احنا هنروح الكافتيريا تيجى معنا ؟؟
_لا انا هروح مش قادره !!
حضنتها وقالت:خدي بالك من نفسك 
_حاااضر ٠٠٠٠سمر مشت بالفعل ومالك كان ماشي وراها بالعربيه وبيتكلم مع توجيه الكلام ليها ٠٠٠
_بما انك عارفه عائلتى ومصاحبه زينه اي المانع لو اتعرفنا على بعض ؟؟
سمر كانت ماشيه وماسكه نفسها بالعافيه ٠٠٠٠مالك وقف العربيه في وشها ونزل من العربيه وقعد عليها
_حلو اوى الجوا النهارده ٠٠٠٠سمر بصت ليا بقر"ف وكانت ماشيه ولكن وقفت 
سمر بعصبية:انت ازاى تمسك في هدومى يا حيوا"ن ٠٠٠
_😳😳٠٠٠حيو"ااان 
سمر بصت على هدومها لقت هدومها ماسكه في مسمار 
مالك نزل من على العربيه وقال:انا حيوا"ن يا منال 
سمر شدت الهدوم وقالت:قولتلك مسميش منال 
_وانتى زعلانه عشان بقولك يا منال ؟؟
_انت عايز اي ؟؟
_نبقا صحاب اي رايك 
_وانا مش بصاحب شباب 
مالك بغباء:ولا انا 😂
_نعم !!
_احم اقصد انا مش زي الشباب اللى انتى تعرفيهم انا محترم اوى 
_فعلا محترم باين عليك 
مالك دخل السلسله عالطول جوا هدومه وقال:شكرااا 
_ممكن أمشي !!
_هو انا ماسك فيكى ؟؟
_لا بس واقف في وشي 
_اوبس اسف اتفضلى ٠٠٠سمر ابتسمت ومشت 
وفجاه وصلوا شابين كانوا راكبين موتوسيكل 
_شكلها واقعه واقعه 
_قولتلك هكسب الرهان 
_بس لسه يا معلم مش لما تقولك انا بحبك الاول 
_قريب اوى هتقولى الكلمه ده وساعتها انتوا 
_هنعزمك على مشروب من اللى انت بتحبه ٠٠٠٠مالك لبس النظاره وركب العربيه وقال:اشطااا ٠٠٠٠يلا سلام 
***********************************************
✨في المستشفي ✨
_زينه اقعدي هنا متتحركيش هروح اسال الممرضه على رقم الغرفه ٠٠٠زينه هزت راسها وكان جس'مها كلوا بيرتعش والكل بص عليها وقال:مالها ؟؟
_ممكن تكون تعبانه ولا حاجه ؟؟
_ممكن !!
_الغرفه رقم ١٤٧٨ يا بيه 
_تمام شكرااا ٠٠٠٠٠٠٠فهد رجع لزينه اللى كانت بترتعش 
فهد حط ايدو على أيدها وقال بكل هدوء:اهدي أن شاء الله هيكونوا بخير قومى يا زينه !!
زينه قامت مع فهد وراحوا بالفعل عند اوضه العمليات اللى فيها ام زينه وأبوها ٠٠٠
_اقعدي يا زينه 
زينه بعياط:ماما وبابا في في اوضه العمليات يعنى بيمو"توا 
فهد:متقوليش كده أن شاء الله هيكونوا بخير ٠٠٠
بعد شويه الدكتور طلع وفهد خد زينه في حضنوا عالطول عشان متخدش بالها من الدكتور بعد ما سمع الدكتور بيقول للممرضه لازم نعرف اهلهم عشان ند"فنهم
_انا خايفه عليهم اوى يا فهد !!
_زينه انا هروح اجبلك كوبايه مياه وراجع أوعك تمشي 
فهد قام عالطول وقال:دكتور لو سمحت المريض والمريضه اللى في الغرفه رقم ١٤٧٨ حالتهم اي دلوقتى 
{فهد مش متاكد إذا كان هما اللى ما"توا ولا لا }
_انت تعرفهم 
_ايوه اكون زوج بنتهم !!
الدكتور حط ايدو على كتف فهد وقال:خد بالك من مراتك 
فهد بعد فهم:تقصد اي ؟؟
_مراتك بقت يتيمه للاسف ٠٠٠٠والبقاء لله
_😳😳
_الحادثه كانت خطير'ه جدااا وللاسف ما"توا والسواق ما"ت أيضا شد حيلك وخد بالك من مراتك هتكون محتاجك اوى الفتره ده  عن اذنك ٠٠٠
فهد كان في حاله صدمه وقال:هقول اي لطفله عندها ١٦ سنه لما تعرف انها بقت يتيمه ؟؟
_فهد 
_😳😳٠٠٠٠٠٠زينه
_الدكتور ده بيكدب صح ؟؟
فهد قرب من زينه وقال:زينه اهدي 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت بصريخ:الدكتور ده كداب انطق وبابا وماما بخير 
_زينه ده قضاء وقدر ولازم نحمد ربنا عليا 
زينه زقت فهد وقالت:أوعك تقول كده بابا وماما عايشين انتوا كدابين 
فهد شد زينه وحضنها وهي بتحاول تزقوا وفجاه سابت نفسها وانهارت من العياط 
_اعاااااا٠٠٠٠٠
_اششش كفايه٠٠٠٠وفجاه زينه اغمى عليها من الصدمه
***********************************************
_مامااااا 
_سمر !!
_في اي يا ماما قلقانه كده ليه ؟؟
_ام زينه وأبوها 
_سمر بخضه:مالهم 
_عملوا حادثه النهارده بدري وبيقولوا أنهم بين الحياه والمو"ت 
_😳😳٠٠٠٠
_زينه كانت هنا من شويه ولما عرفت كانت في حاله صدمه 
_موجودين في انهو مستشفي يا ماما ؟؟
_*****٠٠٠٠٠سمر:ماما زينه هتكون محتاجنى اوى انا لازم اروحلها
_طب استنى اجى معاكى 
_لا يا ماما خليكى انتى في البيت 
سمر خدت التليفون وطلعت عالطول 
_يا حول الله يا رب  
✨في قصر الكيلانى✨
_ماما فهد بيرن !!
_حاااضر يا بتول جايه ٠٠٠٠زينب فتحت التليفون وقبل ما تتكلم 
_ماما تعالى المستشفي فورا 
_😳😳٠٠٠٠زينب بخضه:فهد في اي ٠٠٠٠وفجاه الخط قطع ٠٠
زينب:الووو٠٠٠٠فهد
_في اي يا ماما ؟؟
_اخوكى رن عليا وقال تعالى المستشفي معقول يكون جرا ليا حاجه
_ازاى يا ماما وهو اللى مكلمك 
_معقول تكون زينه ٠٠٠
_ممكن يا ماما٠٠٠٠زينب:روحى هاتى الشنطه من فوق ومالك جاي اهو
_في اي يا ماما 
_مالك لازم نروح المستشفي فورا 
_😳٠٠٠٠ليه في اي ؟؟
_مش عارفه يا مالك اخوك رن عليا وقالى تعالى المستشفي فورا 
_مقالكيش في اي ؟؟
_معرفش يا مالك٠٠٠٠ اطلع اركب العربيه عبال اختك ما تجيب الشنطه ٠٠٠٠
_حاااضر ٠٠٠٠٠مالك ركب العربيه وزينب وبتول طلعوا بالفعل
وركبوا العربيه متجهين إلى المستشفي ٠٠
**********************************************
✨في السجن✨
_بقولك اي الظابط محمود مش هنا ؟؟
_مين الظابط محمود ده ؟؟
_ده ماسك القسم ومعروف اوى بالعن"ف والقسو"ه
_وبعدين يعنى 
_ده فرصتنا عشان نهرب يا ايهاب 
_مش معني الظابط اللى حضرتك بتقول عليا مش موجود يبقا نقدر نهرب
_طبعا نقدر نهرب من غيرو القسم ولا حاجه الكل بيضر"ب في بعضو في غيابه ولما يكون موجود محدش يقدر يتنفس حتى 
_همشي معاك طب قولى ازاى هنطلع واحنا في الزنزانة 
_عندك حق بس اكيدا في حل ؟؟
_فكر انت انا مش قادر اشغل دماغى
اياد بتفكير ٠٠٠٠٠وبعد شويه اياد بصوت عالى:لقتها 
الكل بص عليا وكانوا مستغربين
اياد بضحكه:لقيت حل للفازوره  
_اي الهبل ده 
اياد بصوت هادي:خلاص هنطلع من هنا اخيرا 
_وده ازاى يا خفيف ؟؟
_ده اللى هيطلعنا !!
_اي ده ؟؟
_معاك كبر'يت أو و'لعه٠٠٠٠
_معايا و'لعه ليه ؟؟
_انا هو'لع البتاعه ده وهتطلع د'خان بعد ما تو'لع وساعتها نقدر نهرب 
_وده بردو ازاى بقولك الزنزانه مقفوله
_عندك حق 
_اقولك انا 
_قول 
_انسي موضوع الهروب ده عشان مستحيل نهرب 
_والله لقيت فكره الج٠ن الازرق ميعرفهاش 
_ارغي 
_انت هتروح الحمام 
_بس انا مش عايز اروح الحمام 
_ده من الخطه انت هتتدعى انك عايز تروح الحمام عشان بطنك وجعا"ك
_وانت هتعمل اي ؟؟
_لما انت تطلع هو"لع البتاعه ده عالطول وساعتها الد"خان هينتشر وساعتها نقدر نهرب 
_نهرب ازاى وانت بتقول المكان كلوا هيبقا دخا"ن يعنى مش هنشوف حاجه 
_عامل حسابي العبايات ده هنحطها على وشنا 
_وانا هأخدها ازاى وانا رايح الحمام 
_بعد انت ما تطلع انا هو"لع ساعتها هرميلك العبايه 
_موافق 
_روح انت نفذ اللى عليك وسيب الباقي عليا
_تمااام٠٠٠٠٠٠٠ايهاب قام وبتمثيل:اعاااااا٠٠٠٠٠بطنى 
_في اي ؟؟
_بطنى مش طايق بطنى 
_عايز اي يعنى 
_اروح الحمام ٠٠٠
_استنى !!
ايهاب شاور لاياد عشان يجهز نفسه 
بالفعل فتح ليا الباب واياد و"لع عالطول والد"خان انتشر بسرعه الصا"روخ ٠٠٠
اياد رمي لايهاب العبايه عالطول وحطها على وشه واياد كذلك وطلعوا يجروا 
_اعاا٠٠٠انا مش شايف حاجه اي اللى بيحصل 
_اجري يا ايهاب لازم نطلع من هنا قبل ما نتمسك 
_الباب اهووو 
ايهاب واياد كانوا رايحين يطلعوا من الباب ولكن حد حط مسد"س على دما"غهم 
اياد وايهاب كانوا في حاله صدمه:😳😳
**********************************************
✨في المستشفي ✨
الدكتوره:ضغطها واطى شويه 
_طب ممكن ادخل ؟؟
الدكتوره:اه طبعااا ٠٠٠٠فهد دخل لزينه اللى كانت ساكته ومش بتتكلم !!
_اللى انتى بتعملى ده غلط ده قضاء وقدر 
_بس انا بقيه لوحدي يا فهد 
فهد قرب منها ومسك أيدها وقال:انتى مش لوحدك انا جنبك 
_انا مش عارفه هعيش ازاى من غير اهلى ده يدوب بابا صالحنى ٠٠٠٠
_بدل ما تعملى كده قولى الله ير"حمهم ٠٠٠
_زينه 
_سمر٠٠٠٠٠٠٠سمر دخلت عالطول حضنت زينه وزينه بعياط:بابا وماما يا سمر 
_اشش٠٠٠٠اهدي 
_بقيت لوحدي يا سمر !!
_😳٠٠٠٠زينه انتى بتقولى اي ؟؟
_بابا وماما ما"توا ٠٠٠
_سمر خدي بالك منها شويه ومش هتاخر 
سمر هزت راسها وفهد طلع وقلبه كان بيت'قطع على طفلته
_خلاص يا سمر بقيت يتيمه !!
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:متقوليش كده انا جنبك 
زينه بزعيق:الكل بيقول انا جنبك مهما كان انتى هتتجوزي وفهد كذلك محدش يقول انا جنبك انا بقيت وحيده خلاص
سمر حضنت زينه وقالت:حااضر بس متزعليش نفسك اهدي كده 
_انا و"حشه يا سمر ؟؟
سمر حطت أيدها على خد زينه وقالت:انتى ليه بتقولى كده ؟؟
_ماما وبابا زعلانين منى يا سمر بسبب اللى عملتوا عارفه يا سمر كان نفسي اقولهم انى عذ"راء ومش حامل 
_😳٠٠٠٠زينه انتى بتتكلمى جد 
_ايوه يا سمر !!
زينب دخلت وبتول ايضااا 
_زينه !!٠٠٠٠٠زينه قامت عالطول وحضنت زينب 
_في اي يا قلبي فهد زعلك في حاجه ؟؟
_يا ريت يا خالتى يا ريت فهد زعلنى 
_امال في اي ؟؟
_بابا وماما ما"توا 
_😳٠٠٠٠٠بتول كانت أيضا في حاله صدمه 
_وبقيت يتيمه يا خالتى انا بكر"ه الحياه ده اوى 
زينب خدتها في حضنها وقالت:اهدي يا زينه الله ير"حمهم ٠٠
مالك:في اي يا فهد مالك؟
_ابو زينه وأمها ما"توا 
_😳😳٠٠٠٠٠مالك فاق من الصدمه وقال: وانت هتعمل اي ؟؟
_بفكر في حاجه بس مش عارف اذا كانت صح ولا لا 
_حاجة اي ؟؟
_مالك انا بفكر اتجوز زينه بس المره ده مش تمثيليه المره ده حق وحقيقي 
_😳😳٠٠٠٠٠مالك فاق من الصدمه وقال:فهد انت بتقول اي كفايه انك ضيعت شهور من حياتك عشانها ٠٠
_مينفعش يا مالك زينه بقت يتيمه هتروح فين ولا تقعد عند مين ده الحل الوحيد ولازم أخبر ماما بيا
_وتفتكر ده وقت انك تتجوز زينه فياا ٠٠٠٠جاوب قولى ازاى عايز تتجوز البنت وامها ووالدها مي"تين النهارده ؟؟
_مش دلوقتى يا مالك بس اكيدا قريب 
مالك حط ايدو على كتف فهد وقال:أوعك تاخد خطوه تندم عليها طول عمرك يا فهد فكر كويس أوعك تستعجل بالموضوع ده ٠٠٠
فهد ابتسم وقال:انا مش صغير يا مالك وعارف كويس انا بعمل اي ٠٠٠مالك حضن فهد وقال:ربنا يستر ٠٠٠
*********************************************
✨في السجن✨
ايهاب واياد بصوا لبعض 
_كنتوا مفكرين اي هتهربوا بالسهوله ده ٠٠٠٠٠جلال٠٠٠٠ حمدي 
_نعم يا بيه 
_خودهم على السجن فوراا 
بالفعل خدوهم ورمهم في الزنزانه
_بيه بيه 
_عايز اي انت كمان ؟؟
_عايز ادخل لجمال الكيلانى لو سمحت 
_ابراهيم خدوا بس أوعك يتأخر 
_حااضر يا بيه ٠٠٠اتفضل معايا 
ادخلوا ده البيه هيق"تلكم 
_اي الخطه الز"باله ده ؟؟
_والله كانت هتنجح لولا الظابط محمود ده قولتلك لو موجود محدش يقدر يتنفس 
_تفتكر هيعمل فين اي ؟؟
_ولا اي شويه تعذ"يب مش اكتر 
_😳😳٠٠٠٠
_معاك ربع ساعه أوعك تتأخر 
_تمااام 
جمال بانتهاد:عملت اي ؟؟
_ما"توااا {🔥}
_انت بتقول اي 
_ايوه ما"توا 
_والسواق 
_ما"ت بردو عملت زي ما حضرتك قولت بالظبط 
جمال:وبكده اخدت حقي من الطفله فاضل زينب 
تعالوا نعرف اي اللى حصل 
✨فلاش باك✨
_الباب بيخبط يا ام زينه 
ام زينه قامت وفتحت الباب وقالت:نعم 
_حضرتك والده زينه ؟؟
_ايوه ليه 
_زينه بنت حضرتك تعبانه اوى وعايزه تشوفك انتى وزوج  حضرتك 
_😳😳٠٠٠انت بتقول اي ؟؟
_في اي يا ام زينه 
بخوف:بيقول ان بنتنا تعبانه اوى 
والد زينه:لازم نروح فورا يا ام زينه 
_اتفضلوا معايا العربيه برااا 
_يلا يا ام زينه ٠٠٠٠بالفعل طلعوا وركبوا معا 
السواق كان بيبص عليهم بخ'بث وقال:الله ير"حمكم بقااا 
_انا خايفه اوى على زينه 
_اهدي أن شاء الله هتكون بخير 
_انت متعرفش بنتى مالها 
بارتباك:لا والله ما اعرف 
_امال ازاى عرفت انها تعبانه ؟؟
الخوف ازداد عليا وقال:الخانم هي اللى طلبت منى اجى اخدتكم ٠٠٠
بعد شويه العربيه وقفت 
_في اي ؟؟
_الظاهر العربيه خلصت بنزين هنزل اشوفها 
_استعجل والنبي ٠٠٠٠نزل من العربيه وراح ركب عربيه ضخمه وقال:الوداع ٠٠٠٠داس فرامل وساق باقصي سرعه ودخل في العربيه بتاعت ام زينه ووالدها 
_اعاااااا٠٠٠٠٠للاسف العربيه وقعت من على الجبل وانفجر"ت 
نزل من العربيه وقال:الخطه تمت وهاخد فلوس كتير اوى ٠٠٠
ركب العربيه الضخمه تاني وساق شويه وفجاه سمع صوت بيبص ورا لقي قن"بله 
_😳😳٠٠٠٠٠حاول يفتح الباب لكن معرفش وفجاه العربيه انفجر"ت 
_اعاااااااااا
✨باااك✨
_بس انت ليه مو"ت الراجل على رغم أنه ساعدك 
_لو مكنتش عملت كده كنت هكون في خطر 
_يعنى اي 
_ده طالب ٤ مليون والا مش هيق"تلهم وانت عارف انا معيش جينه حتى كان لازم يمو"ت وده الصح 
_الزياره انتهت 
_يلا يا جمال عايز حاجه ؟؟
_لما اطلع كل فلوسك هتكون عندك 
_اشطااا٠٠٠٠٠
الظابط محمود دخل لايهاب واياد وقال:لا برافو خطه محكمه انتوا مفكرين اي ؟؟
_حمدي 
_نعم يا بيه ٠٠٠
_المياه جاهزه ؟؟
_اه يا بيه 
ايهاب بخوف:مياه اي ؟؟
_ده مياه مش هتعمل حاجه متخافوش ٠٠٠
بالفعل جاب المياه 
_امسكهم ٠٠٠
_لاءءءء٠٠٠٠٠٠كل اتنين مسكوا واحد 
_يلااااا
حطوا وش اياد وأيهاب في المياه ومكنوش قادرين يتنفسوا
_ارفعوهم 
_اعاااا٠٠٠٠كفايه 
_طالما خايفين كده بتفكروا تهربوا ليه ؟؟
_انا اسف يا بيه والله اياد السبب 
_ايااااد٠٠٠٠٠٠
_ده كداب يا بيه والله هو 
_اي اللى حصل بس ما كنتوا صحاب في ثانيه كده بعتوا بعض ٠٠٠٠٠٠
واحد دخل وكان ماسك كر"باج ٠٠٠
اياد وايهاب:😳😳
_اي رايكم في الكر"باج ده ٠٠٠٠الظابط محمود مسك الكر"باج ووقال:فكرت كتير اعذ"بكم ازاى مالقتش افضل من الحل ده !!
_لا لا ارجوك مش هنعمل كده تانى ارجوك بلاش
_انا هطلع وعايز اسمع صوتهم وانا قاعد على مكتبي 
_حاضر يا بيه ٠٠٠٠الظابط محمود طلع بالفعل والعساكر بدوا يضر"بهم بالفعل 
اياد وايهاب: اعاااااااااا٠٠٠٠٠
_مش ساااامع !!
_كفاااااايه ارجوك مش قادر 
**********************************************
✨في قصر الكيلانى ✨ 
_ارتاحى يا زينه٠٠٠هروح اجبلك كوبايه عصير وراجعه 
زينه مسكت ايد زينب وقالت:خليكى جنبي يا خالتى 
زينب قعدت جنبها وقالت:انا جنبك متخافيش !!
زينب قامت وطلعت ٠٠٠
_ماما عايز اتكلم معاكى 
_في اي يا فهد ؟؟
_انا اخدت قرار وفكرت في كتير اوى 
_قرار اي ؟؟
_انا قررت اتجوز زينه ٠٠
زينب كانت فرحانه اوى بس مردتش تبين فرحتها وقالت:وانت هتقدر تحافظ على زينه ؟؟
_هحاول يا ماما على قد ما اقدر احافظ عليها 
_خلاص يا فهد هكلم زينه في الموضوع بس مش دلوقتى البت في حاله صدمه مقدرش اقولها دلوقتى ٠٠٠
_تماام٠٠٠٠خدي بالك منها 
_هما اد"فنوا ولا لا ؟؟
_ماما للاسف جس'مهم محر"وق والمستشفى دف"نتهم بعد موافقه زينه طبعااا 
_طب مش هتعمل مأعزه ؟؟
_هنعمل يا ماما بس مش هنااا ؟؟
_امال فين 
_في بيت زينه عشان القرايب 
_تمااام ٠٠٠٠فهد دخل الاوضه لقي زينه نامت قرب منها وحط ايدو على خدها وقال:انا مش عايزك كده انا عايز زينه اللى بتتخا'نق معايا عالطول 
فهد كان قايم ولكن وقف ٠٠٠٠
_فهد ٠٠٠٠٠فهد ادير وقال:نعم 
_انا خايفه اوى ٠٠٠٠فهد قعد جنبها وقال:خايفه من اي وفهد الكيلانى معاكى 
_مش عارفه بس حاسه بخوف !!
فهد اخدها في حضنوا وقال:طول ما انا معاكى متخافيش من اي حد ٠٠٠٠
_زينه بقولك 
زينه بصت على فهد وقالت:اي ؟؟
فهد افتكر كلام امه وقال:انا لازم أمشي 
زينه بعدت عن فهد وقالت:مش هتتاخر صح 
فهد هز رأسه وقال:لا 
فهد طلع وزينب دخلت 
_قومى يا زينه اشربي كوبايه العصير ده 
_مش عايزه يا خالتى 
_الدكتوره قالت لازم تاكلى أو على الأقل تشربي كوبايه العصير ده 
_عشان خاطري يا خالتى انا ماليش نفس لاي حاجه 
_ممكن طلب انا عارفه أنه صعب عليكى بس اتمنى توافقي 
_طبعا يا خالتى 
_بلاش خالتى ده قوليلى ماما زينب 
زينه بصت لتحت وزينب رفعت وشها وقالت:انا عارفه أنه صعب عليكى انك تقولى لحد تانى ماما بس انا زي امك بردو ٠٠٠٠زينه حضنت زينب وقعدت تعياااط 
_اهدي يا زينه 
_حااضر يا ماما ٠٠٠٠٠زينب فرحت اوى وباست زينه من خدها وقالت:طالما قولتى يا ماما يبقا تشربي كوبايه العصير ده 
زينه خدت منها الكوبايه وشربت منها شويه وقالت:انا شربت عشانك واتمنى متقوليش كمليها
زينب ابتسمت وقالت:تماام ٠٠٠خدي الفستان ده البسي 
_ليه ؟؟
_فهد جهز كل حاجه عشان المأعزه 
_بس انا مش عايزه اروح 
_لازم يا زينه عشان الناس وقرايبك اللى هتسال عليكى 
_ماااشي٠٠٠٠٠زينه قامت ودخلت الحمام وغيرت هدومها ولبست فستان اسود وطلعت ووقفت قدام المرايا وقالت 
_اتمنى انكم تسمحونى انا عارفه انكم زعلانين منى بس والله الطم"ع كان و"حش اوى بس انا دلوقتى اتغيرت ١٨٠ درجه ٠٠
_يلا يا زينه !!
_جااايه يا ماما !! زينه طلعت ٠٠
**********************************************
✨في شركه الكيلانى ✨
_حسام انا لازم أمشي 
_ليه في اي ؟؟
_انا لازم أمشي وخلاص !!
_تمام !!
_خد بالك من الشغل مش عايز ولا غلطه 
_اطمن يا فهد !!
فهد خد الجاكيت وطلع ٠٠٠٠
زينه نزلت من العربيه والدموع نزلت من عينها عالطول بعد ما شافت البيت
زينب حطت أيدها على كتف زينه وقالت:عشان خاطري اهدي
زينه هزت راسها وقالت:حااضر  
الكل بدأ يعز"ي زينه 
سمر طلعت وراحت عند زينه وحضنتها ٠٠٠٠
مالك شاف سمر وبابتسامه خبي'ثه:هكسب الرهان يعنى هكسبواا ٠٠٠
زينب فى سرها:فين فهد مجاش لحد دلوقتى ليه ؟؟
_ماما زينب انا عايزه امشي بقااا 
_حاااضر لما فهد يجى هنمشى!!
_البقاء لله 
_زينه !!
زينه مدت أيدها وقالت:ونعمه بالله ٠٠٠
بعد شويه فهد وصل 
_كل ده تأخير
_معلش الطريق كان زحمه 
_المهم زينه عايزه تمشي والكل عز"ها 
_تماااام 
_انا وبتول هنركب مع مالك وخود زينه معاااك 
_حاااضر 
بالفعل زينب وبتول ركبوا مع مالك ومشواا 
_يلا يا زينه !!
_امال فين ماما زينب وبتول 
_ركبوا مع مالك ومشوا ٠٠يلاااا 
فهد مد ايدو ليها وزينه حطت أيدها وركبوا العربيه ومشوا ٠٠
**********************************************
✨في المستشفي ✨
_اتفضل يا حضرت الظابط 
_هي ده المشر"حه؟؟
الدكتور:ايوه يا بيه اتفضل 
_من تشخيص حضرتك تفتكر ما"توا ازاى 
_اعتقد انهم ما"توا في حادث سير والحادث تسبب في انفجا"ر العربيه 
_انا سمعت أن الراجل اللى ضر"بهم عايش 
الدكتور بخوف:صحيح كان عايش بس النفس انقطع مره واحده وما"ت للاسف 
_طب متعرفش كان عايز يقول اي ؟؟
الدكتور بارتباك:يقول اي 
_الممرض قال إنه كان عايز يقول حاجه تخص باللى ما"توا 
_محصلش يا بيه يمكن الممرض بيتكلم عن شخص تانى 
ممكن ٠٠٠الظابط قام وقال شكرا جدا تعبتك معايا 
_ولا يهمك انا تحت امر الحكومه !! بعد ما الظابط مشي الدكتور طلع التليفون وقال:تم يا كبير 
_الراجل ما"ت ؟؟
_ايوه يا كبير المفروض الحلوه تزيد بقا ده كان عايز يقول كل حاجه 
_طبعا طبعا بس ادعى انت أن المعلم بتاعنا يطلع 
_ان شاء الله 
✨فلاش باااك✨
_قنب"له !! لازم اطلع فورااا ٠٠٠حاول يفتح الباب ولكن معرفش راح كس'ر از"از العربيه  برجلو ونزل من العربيه عالطول وقبل ما يبعد عن العربيه انفجر"ت والراجل وقع على الأرض من قوه الانفجا"ر وأغمى عليااا 
ساعتها تم نقله للمستشفى مع ج"ثه ام زينه ووالدها
_انت ازاى عايزنى اعمل كده 
_ده لو عاش ممكن الكبير  يقعد في السجن طول عمره 
_لا طبعا مقدرش اعمل كده وروح قول للكبير بتاعك ده انا دكتور شريف ومستحيل اقت"ل حد 
الراجل طلع ليا فلوس وقال:طب كده 
الدكتور بضحكه خبي'ثه :اعتبروا ما"اات ٠٠٠٠الدكتور داخل عليا وحط ابره فيها س"م في المحلول والراجل مكنش عارف يتنفس وفجاه ما"اات٠٠٠٠٠الدكتور شال جهاز التنفس من عليا عشان يقولوا أن النفس انقطع 
الدكتور:اسف اوى بس انا طما"ااع٠٠٠٠٠ الوداع 
✨بااك✨
_كده الحادثه ده معتش ليها اثر وجمال هيفرح اوى ٠٠
*******************************************
✨في الطريق ✨
فهد كان بيبص على زينه وكان عايز يتكلم ٠٠٠٠
_زينه 
_اي ؟؟
_انا عارف ان ده مش وقتو خالص بس لازم تعرفي 
زينه رفعت وشها وقالت:اعرف اي 
فهد وقف العربيه وبص لزينه اللى كانت مستغربه اوى 
فهد وقف العربيه وقال:زينه تقبلى تتجوزينى ٠٠٠زينه كانت في حاله صدمه:😳😳٠٠٠٠٠واخيرا فاقت من الصدمه وقالت بكل عصبيه:انت اي مش بتحس بابا وماما ما"توا النهارده فين الر"حمه يا فهد بيه 
_😳😳٠٠٠
زينه حطت أيدها على كتف فهد وقالت:فهد انت كويس ؟؟
فهد فاق عالطول من متخيلاته وقال:هااا ٠٠٠٠انتى كويسه ؟؟ ٠٠٠٠٠زينه باستغراب:ايوه كويسه انت مالك 
_لا مفيش ٠٠٠٠٠فهد ساق العربيه عالطول وقال في سره:مينفعش اقولها دلوقتى ماما معها حق !!
**********************************************
✨ السجن ✨
_اعاااااا٠٠٠٠٠مش طايق جس'مى منك لله 
_يعنى انت اللى انضر'بت وانا لا ما انا كمان انضر'بت يمكن اكتر منك 
_انا مستحيل امشي معاك تانى ٠٠٠٠٠
_طب والله الخطه كانت ماشيه صح لولا الظابط الكل'ب ده 
_اسكت الا يسمعك ويخليهم يضر'بوك تانى
_عندك حق انا مو'جوع اوى يااض 
_يا عم اتنيل ما انت السبب ٠٠٠٠
عند جمال ✨✨
_حسن اتكلم في اي ؟؟
_اقولك انا يا جمال اصلا المحامى بتاعك مكسوف !!
الظابط محمود دخل وقعد على الكرسي وحط رجل على رجل وقال بكل سعاده:اقولك اي قرار المحكمه بعد الاطلاع على الورق 
_قرار محكمه !! حسن اتكلم ساكت ليه ؟؟
_هو انا مش مالى عينك ولا اي يا جمال ؟؟ ٠٠٠٠٠يلا بينا نكمل اسمع يسيدي بعد الاطلاع على الأوراق التى تخص قضيه جمال الكيلانى قرر اللواء ***** الظابط محمود وقف وقال:اسمع ده بقااا ٠٠٠٠بحبس جمال الكيلانى سنتين !!
_😳😳٠٠٠٠٠
_اقولك ليه بقاا شكلها مراتك كانت بتحبك اوى جابت ورق لينا والورق ده اتسبب في حبسك لمده سنتين صحيح مش كتير بس هفرح بيك اوى طول ما انت قدام عينى كده !!
الظابط محمود قام وقال:مبارك عليك الهزيمه ٠٠٠٠حمدي 
_نعم يا بيه 
_نزل لجمال مشروب كده حلو من اللى هو بيحبوا ٠٠٠
جمال مسك حسن من لياجته وقال:قول أن الكلام ده مش صح انطق 
_الكلام كلوا صح يا جمال كلوا من مراتك كنت هتطلع النهارده بليل بس مراتك جابت للحكومه ورق اتسبب في حبسك لمده سنتين احمد ربنا انها مجبتش ورق كان ممكن يوديك في دا'هيه ٠٠٠٠
جمال زق حسن وقال:اي المص'يبه ده انا كنت مفكر انى هطلع اخيراا واخد حقي من كل واحد جاي عليا
جمال بشراره:وانتى يا زينب وربنا لدفعك تمن كل اللى عملتى وانا عارف ازاى هدفعك التمن ده !!
**********************************************
في المساااء✨✨
زينه قعدت على السرير وقعدت تقرأ في المصحف ٠٠٠
فهد راح قعد جنبها وقال:عايز اتكلم معااااكى !!
زينه قالت:صدق الله العظيم وقفلت المصحف وقالت:وانا معاااك 
_اي رايك نطلع بكره ؟؟
_نطلع فين ؟
_مشوار كده !!
_مشوار اي من حقي اعرف 
_انا بكر'ه العناد ده اوى قولت اي ؟؟
_لو المشوار ده مفيهوش جر'ح لكرامتى موافقه !!
فهد قام وقال:لا مفيش !!
زينه ابتسمت وقالت:كده تمام ٠٠٠٠فهد ابتسم على ابتسامتها وكان طالع ولكن زينه وقفتوا
_انت رايح فين ؟؟
_انااام !!
_بس ده اوضتك 
_خودي راحتك ٠٠٠وقفل الباب ورا وطلع ٠٠٠
زينه ابتسمت وقامت دخلت الحمام وشمت رايحه برفان فهد وقالت:الرايحه ده حلوه اوى ٠٠٠٠
زينه خدت شاور وطلعت وقعدت على السرير ومكنتش عارفه تنام٠٠٠زينه كانت بتتقلب على السرير وكل ما تغمض عينها تلاقي والدها ووالدتها في وشها ٠٠٠٠٠زينه قامت وجس'مها بقا كلوا عباره عن مياه من شده الخوف !!
زينه قامت وطلعت من الاوضه وراحت عند فهد وفتحت الباب ولقت فهد نايم ٠٠٠٠
_فهد٠٠٠٠فهد 
فهد قام وقال بانتهاد:زينه انتى كويسه ؟؟
_انا مش عارفه اناام وخايفه اوى ٠٠٠٠ممكن انام هناا 
فهد قام وقال:طبعا يا زينه وكان طالع ولكن زينه مسكت أيدوا وقالت:يعنى الاوضه ده امان عن التانيه انا عايزاك معايااا
فهد بص ليها وضم حواجبه وقال:نعم
_ما انا خايفه انااام لوحدي 
فهد حط ايدو على كتف زينه وخدها وقعدها على السرير
_زينه انا فعلا هلكااان ومش قادر ارجوكى انا عايز انااام 
زينه بصت لتحت وقالت:خلاص ماااشي
فهد قعد جنبها وقال:هكون صاحى لحد ما انتى تنامى اي رايك ؟؟
زينه ابتسمت وحضنت فهد اللى كان في حاله صدمه:😳😳
فهد كان بيحاول يبعد عن زينه بس معرفش لأن زينه كانت حضنه جاامد 
زينه بدأت تناااام فعلا وفهد مكنش قادر يفتح عينااا ٠٠٠٠٠من غير وعى فهد نااام وزينه في حضنوااااا٠٠٠٠٠ 
في صباح اليوم التالى ✨✨
زينب:زينه ٠٠٠زينه ٠٠٠فتحت الباب مالقتش زينه راحت الاوضه اللى جنبها وشافت زينه نايمه في حضن فهد على سرير واحد 
_😳😳٠٠٠زينب غمضت عينها وفتحتها تانى على أمل انها لسه نايمه او بتتخيل ٠٠٠٠زينب قفلت الباب وطلعت عالطول وقالت:معقول فهد وزينه بيحبوا بعض ومحدش يعرف ؟؟
زينب بتردد:اي اللى انا بقولوا ده زينه اه ممكن تحب إنما فهد ابنى ده من سابع المستحيلات٠٠
فهد قام وبعد زينه عنو براحه وطلع متجه الى اوضته ٠٠٠
زينب مسكت فهد من ودانه٠٠٠
_اعاااا٠٠٠٠٠في اي يا ماما انا مش مالك 
_اي اللى بيحصل من ورايا ؟؟
فهد برفع حاجب:اي اللى بيحصل 
_اوعك تلف ودور انا شوفت كل حاجه 
_ماما انا فعلا مش عارف حضرتك بتتكلمى عن أي ؟؟
_انت وزينه !!
فهد بعصبية:اخلصي يا ماما 
_ازاى كنت نايم مع زينه علي سرير واحد 
فهد بارتباك:هو!!
زينب حطت كوع أيدها على كتف فهد وقالت:هو اي 
_زينه كانت خايفه و٠٠٠
_روحت إخدتها في حضنى عشان تكون في امان
فهد بعد أيدها عنو وقال:اي الكلام الفارغ ده وبعدين اللى في دماغك مستحيل يحصل وانتى عارفه كده كويس 
زينب مسكت فهد وقالت:وميحصلش ليه هي البت و'حشه وبعدين طلعت عذ'راء 
_ماما كفايه انتى عارفه ان الحب بالنسبالى لعب عيااال 
_ولحد امتى يا فهد نفسي اشوف ابنى بيحب بقااا ٠٠٠٠نفسي اشوف مين اللى هتقدر تغيرك ٠٠٠
_مش هتغير يا ماما وهفضل كده عالطول عن اذنك !!
_لا يا فهد هتتغير واللى هتغيرك زينه وانا متاكده !!
**********************************************
في المدرسه الثانويه ✨✨
سمر خلصت كل حصصها وطلعت ٠٠٠وكانت ماشيه على الطريق وفجاه طلع عليها شابين 
_الحلو منين !!
سمر كانت خايفه اوى وقالت في سرها:يا رب اقف معاياااا 
_مالك يا جميل زعلان كده ليه ؟؟
سمر:____________________
وفجاه الشابين وقفوا في وش سمر اللى كانت خايفه اوى 
سمر كانت ماشيه ولكن الشاب مسك أيدها 
_😳😳٠٠٠٠
_مالك بس ؟؟
سمر شدت أيدها عالطول وبدأ جس'مها يرتعش 
_هي خايفه كده ليه يااض هو احنا عملنا حاجه ؟؟
_شكلنا و'حش ولا اي 
الشاب راح عند الموتوسيكل بتاعو وبص في المرايا وقال:ما انا شكلى حلو اهو خايفه ليه ؟؟
سمر طلعت تجري والشاب قال:هتروحي فين بس ٠٠٠وطلعوا يجروا وراها ٠٠٠
_مفيش حد على السكه خااالص اعمل اي يا ربي ٠٠٠سمر استخبت ورا شجره وطلعت التليفون من الشنطه وللاسف التليفون كان فاصل شحن 
_لا لا ارجوك لا مش وقتك خالص ٠٠٠وفجاه حد مسكها من أيدها 
_😳😳٠٠٠
_كنتى مفكره اي ؟؟ قولتلك مستحيل تهربي 
_والنبى سبونى اروح ٠٠٠٠
_نعمل الواجب الاول ساعتها تقدري تروحى ٠٠٠٠الشاب قرب من سمر وسمر بترجع لورا لحد ما وقعت على الأرض ٠٠٠الشاب كان رايح ***** وفجاه حد مسك ايدو وضر"بوا بالبو"كس في وشه 
_اعااااااا٠٠٠٠٠انت ازاى تمد ايدك عليا يا *****
_مالك اسمى مالك ٠٠٠
الشاب كان رايح يضر"ب مالك ولكن مسك ايدو ولفها ورا ضهرو 
_اعااااااااااا٠٠٠٠٠٠٠انا اسف !!
مالك زق الشاب وطلع يجري عالطول 
_وانت مش عايز تنضر"ب انت كمااان ٠٠٠٠٠والشاب التانى طلع يجري ايضااا ٠٠٠
مالك عدل الجاكيت وقرب من سمر ومد ايدو ليها ٠٠٠
سمر بصت في عيونه وحست بالأمان ومدت أيدها ومالك شدها ليا لتحضنها 
مالك حط ايدو على شعرها وبص ناحيه الشابين وغمز ليهم وقال في سره:تسلم يا رجاله نفذتوا الخطه بالظبط 
فلاش باك✨✨
_بتفكر في اي ؟؟
_بفكر في حاجه بس هكون محتاج مساعدتكم 
_ورقبتنا سداده 
_عايزكم تتعر'ضوا لسمر 
بصوا لبعض وقالوا بخ'بث:موافقين طبعااا 
_انتوا فهمتوا غلط !!
_انت مش قولت انك عايزنا نتعر'ض ليها واحنا موافقين
_لا يا خفيف مش هتتعر'ض هتتعر'ض
 هتحاولوا تتحر'شوا بيها وانا ساعتها هنقذها ٠٠٠
_وانت عايز تعمل كده ليه 
_لازم اغير وجهه نظر سمر اتجاهى باي طريقه 
_يعنى ؟؟
_يعنى لازم تثق فيا بمعنى احس تحس بالأمان اتجاهى 
_اه فهمت عشان تقع في حبك صح 
_ده بدايه وقعها !!
_والخطه ده فيها ضر'ب صح ؟؟
_اكيدا طبعا 
الشابين بصوت واحد :اي ؟؟
_مالكم خايفين كده ليه 
_من الضر'ب 
_مش ضر'ب ضر'ب يعنى 
_والمقابل ؟؟
_نس'هر سوا وهعزمكم على احلى مشر'وب قولت اي ؟؟
بصوا لبعض وقالوا:موافقين!!
بااك✨✨
سمر بعدت عن مالك عالطول وكانت ماشيه مالك مسك أيدها 
_مينفعش اسيبك لوحدك تعالى اوصلك 
_لا شكرا انا هروح ٠٠٠
_مقدرش اسيبك ممكن الشابين يطلعولك تانى ٠٠٠سمر سرحت في مالك والابتسامه مش بتفارق وشها
_مش يلااااا٠٠٠٠٠سمر فاقت عالطول وركبت بالفعل ومشوا٠٠٠
*********************************************
في قصر الكيلانى ✨✨
_رايحين فين ؟؟
_هاخد زينه مشوار كده تغير جوا 
زينب بابتسامه:طب خد بالك منها ٠٠٠
_حااضر يا ماما حاااضر 
فهد وزينه طلعوا وركبوا العربيه ومشوا ٠٠٠٠٠
وفجاه التليفون رن ⁦⁦
زينب:الوووو
~:___________________
زينب:😳😳
_التليفون وقع من زينب وقعدت على الكرسي وقالت:اي المص'يبه ده انا هعمل اي دلوقتى ؟؟
_في اي يا ماما جس'مك بيرتعش كده ليه 
_مص'يبه يا بتول 
بتول بخضه:مص'يبه اي يا ماما ؟؟
_شيري راجعه خلال اسبوع!!
_واي يعنى يا ماما 
زينب بعصبيه:انتى ناسيه أن شيري بتحب فهد من الطفوله 
_بس فهد مش بيحبها
_هي ده المشكله يا بتول انا خايفه اوى من رد فعل فهد لما يعرف انى وعدت شيري اني اجوزها فهد 
_😳😳٠٠٠٠وعدتيها يا ماما 
_ده من اربع سنين يا بتول قولت مستحيل ترجع تانى وهتعيش في انجلترا 
_ماما انا مبقتش فاهمه حاجه قوليلى انتى خايفه من اي ؟؟
_فهد قالى أنه عايز يتجوز زينه 
_تمام واي يعنى 
_بتول مش ناقصه غباء 
_ما انا مش فاهمه فاهمينى 
_بقولك فهد لو اتجوز زينه خلال الاسبوع ده وشيري رجعت وعرفت ممكن تمو"ت فيها !!
_طب هتعملى اي ؟؟
_اقولك حاجه يا بتول 
بتول خدت نفس عميق وقالت:قولى يا ماما 
_انا عايزه فهد يتجوز زينه بحسها بت طيبه وبتحب الخير لغيرها وممكن فهد يحبها إنما شيري بتحب اللبس والموضه ومستحيل فهد يحبها 
_اوافق كلامك !!!
_طب هنعمل اي؟؟
_ولا اي لازم فهد وزينه يتجوزوا قبل شيري ما ترجع 
_😳😳٠٠٠٠انتى مجنو'نه يا بتول بقولك بتحب فهد 
_مش هتعرف يا ماما 
_انتى تقصدي انها مش هتعرف بزواج فهد وزينه 
_حاجه شبه كده 
_ولو عرفت 
_انتى لسه قايله انها ممكن تمو'ت !!
زينب قعدت وحطت أيدها على دماغها وقالت:ربنا يستر 
بتول قعدت جنبها وقالت:سبيها بظروفها يا ماما 
_عندك حق !!
*********************************************
في الطريق✨✨
سمر كانت بتبص على مالك وقالت:انا مش عارفه اقولك اي 
_متقوليش حاجه وبعدين اي شاب كان مكانى كان هيعمل كده واكتر
_شكراااا 
مالك بص ليها وقال:العفو!!
على شاطى البحر ✨✨
زينه كانت قاعده وفهد كان قاعد جنبها 
_الجو حلو اوى النهارده 
_فعلاااا !!
_دقيقه وراجع 
_فين ؟؟
_متتحركيش مش هتاخر !!
زينه ضمت رجليها وبدأت تستنشق الهواا الجميل !!
بعد شويه فهد رجع وقال:خدي !!
_دره 
_قولت مفيش احلى من الدره واحنا قاعدين كده ٠٠٠
زينه خدت الدره وقعدوا ياكلوا ٠٠٠٠زينه كانت بتبص على فهد وتقول:مبقتش عارفه افهمك ساعات بحسك انسان عصبي جدااا وساعات بحس انك طيب اوى وشخص زينااا ٠٠٠ 
_بتفكري في اي ؟؟
_ولا اي ٠٠٠٠فهد بقولك ؟؟
فهد بص ليها وقال:قولى !!
_ممكن ننزل البحر ؟؟
فهد ابتسم وقال:الصراحه مبحبش مياه البحر !!
_يعنى مش بتعرف تعوم 
_لا بعرف بس مش بحب المياه المالحه جس'مي بيتحسس منها !!
_اممم٠٠٠٠
_انتى عايزه تنزلى ؟؟
زينه هزت راسها بمعنى ايوه ٠٠
_انزلى 
زينه قامت وبفرحه طفوليه:يعنى اقدر انزل صح ؟؟
فهد ابتسم وقال:بس أوعك تروحى بعيد انا هكون قاعد عنا وعينى عليكى !!
زينه طلعت تجري زي الاطفال وفهد بص عليها وابتسم٠٠٠
وفجاه تليفون فهد رن ٠٠٠
_الووو
_فينك ؟؟
_معلش يا حسام مش هقدر اجى النهارده 
_والاجتماعات 
_بعدين يا حسام 
_خلاص تمام 
_بقولك ؟؟
بدأت الموجه تحسب زينه لورا ومكنتش واخده بالها 
_المندوب هيجى امتى ؟؟
_يا عم مش لما انت تيجى الاول 
فهد قعد يتكلم مع حسام وزينه رجعت لورا خالص وبدأت تغرق 
_اعااااا٠٠٠٠٠المياه بدأت تغطى زينه ومكنتش قادره تتنفس 
زينه كل شويه تطلع لفوق بالعافيه وبتنادي على فهد بس بصوت واطى جدااا: فهد ٠٠٠٠فهد٠٠٠
فهد بص ناحيه زينه  ٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠زينه 
_فهد ٠٠٠الووو روحت فين فهد 
التليفون وقع من فهد على الأرض وطلع يجري عالطول ونزل البحر وجس'مه حر'قوا عالطول 
فهد راح عندها ورفعها لفوق وزينه خدت نفس عميق وأغمى عليها 
_زينه ٠٠٠زينه ٠٠٠٠٠
فهد طلع زينه على الشاطىء وبدأ يعمل ليها تنفس صناعي وزينه مش بتستجيب !!
فهد:زينه زينه ردي عليا ٠٠٠٠
فهد بص على شفايف زينه اللى كانت زرقه اوى من المياه وبدأ يقرب منها وكان متردد 
فهد غمض عينه وكان رايح ينفخ في بوق زينه {قبله الحياه}
ولكن زينه فاقت وبدأت ترجع مياه كتير 
فهد بانتهاد:زينه ٠٠٠٠٠
فهد حط ايدو على ظهر زينه وقال:انتى كويسه 
زينه كانت بترتعش ٠٠٠٠فهد اخدها في حضنوا وقال:اهدي اهدي 
زينه بخوف:انا اسفه والله ما اخدت بالى انى برجع لورا 
_اششش ٠٠٠٠٠٠لازم نرجع البيت كده هتاخدي برد 
فهد خد زينه تحت باطو وركبوا العربيه ومشواااا ٠٠٠٠
عند مالك وسمر✨✨
العربيه وقفت 
_في اي ؟؟
مالك نزل من العربيه وكان في حاله صدمه:اي الكا"رثه ده العربيه خلصت بنزين 
سمر نزلت من العربيه وقالت:في اي ؟؟
_العربيه خلصت بنزين 
_انا لازم اروح وإلا ماما وبابا هيقلقوا عليا اوى 
_استنى ارن على حد !!
مالك طلع التليفون وقفلوا وقال:اوبس التليفون فصل شحن 
_انا معايا موبايلى دقيقه !!
مالك في سره:ازاى مفكرتش في كده ؛؛
سمر طلعت تليفونها من الشنطه وللاسف لقت تليفونه فاصل 
_اوبس نسيت احط التليفون على الشاحن بليل ٠٠
مالك بغباء:طب كويس 
سمر برياكشن غريب:نعم !!
_متاخديش في بالك المهم هنعمل اي دلوقتى ؟؟
_انا لازم ارجع البيت اكيداا ماما مستنيانى 
_ان شاء الله هنلاقي عربيه ٠٠٠٠٠٠مالك بيبص على سمر وقال في سره:مسكينه مش عارفه أن العربيه سليمه وده كلها لعبه منى 
سمر بصت على مالك اللى كان مبتسم وقالت:انا مش شايفه أن اللى احنا فيا ده يستاهل أننا نضحك 
مالك حط ايدو على شعرو وقال:قولتلك متاخديش في بالك
وفجاه سمر بصت لقت عربيه وقالت:في عربيه اهاا 
مالك كان زعلان اوى ٠٠٠٠٠سمر شاورت للعربيه اللى كان فيها اربع شباب سكرا"نين ٠٠٠
_اي القمر ده وبدري كده 
_😳😳٠٠٠٠٠
***********************************************
في قصر الكيلانى ✨✨
_بقولك اي ؟؟
_اي تانى يا ماما 
_تعالى نروح المول نجيب هدوم لزينه بما أن زينه هتتجوز فهد 
_وانتى متاكده كده ليه ان زينه وفهد هيتجوزوا 
_طالما فهد موافق كل حاجه سهله قومى يلاااا
_بس بشرط!!
_شرط اي ؟؟
_اشتري فستانين 
خدت نفس عميق وقالت:طب أمشي ما كلوا على دماغ اخوكى 
_ما قولتلك هشتغل معا بس انتى رفضتى 
_ازاى عايزه تشتغلى وانتى في الجامعه وبعدين تعالى هنا مش بتروحى الجامعه ليه 
_هروح بكره مش يلاااا ولا غيرتي رايك 
_يلا يا ام لسان 
بالفعل قاموا وركبوا العربيه ومشوا من هنا وفهد وزينه جم من هنا 
فهد فتح الباب ومد ايدو لزينه اللى كانت بترتعش ومش قادره ٠٠٠٠٠٠فهد شالها وزينه كانت في حاله صدمه:😳
فهد دخل القصر وزينه مشالتش عينها من على فهد 
بالفعل طلعوا فوق وزينه نزلت 
_لازم تغيري هدومك والا هتاخدي برد ٠٠٠٠٠٠٠زينه هزت راسها وفهد كان طالع زينه مسكت أيده وقالت:اي اللى في ايدك ده 
فهد بص على ايدو لقها حمره كلها 
زينه:حتي صد'رك بردو فهد اي ده ؟؟
_قولتلك معايا حساسيه من المياه المالحه متخافيش عليا قومى غيري هدومك عشان متخديش برد 
زينه قربت من فهد اللى قلبه كاد أن يطلع من مكانه وحطت أيدها على صد'ره 
فهد شال أيدها عالطول وطلع ٠٠٠٠٠٠
_فهد استنى !!
زينه طلعت هدوم ودخلت خدت شاور وطلعت عالطول وراحت اوضه فهد اللى كان بيتا'لم اوى ٠٠٠٠
_فهد انا اسفه 
فهد راح عند زينه وحط ايدو على خدها وبدا جس'مها كلوا يرتعش بعد ما حط ايدو على خدها وقال:المهم انك بخير 
_طب عشان محسش بالذ'نب ممكن اساعدك 
فهد ضم حواجبه وقال:تساعدينى 
_زي ما انقذتنى من المو'ت وبسببي ****
فهد رفع وشها لفوق وقال:قولتلك مش مهم انا المهم انتى ٠٠٠زينه بصت على فهد والابتسامه مش بتفارق وشها
فهد بص في الأرض وقال:المشوار باظ 
زينه بابتسامه:فعلاااا ٠٠٠٠٠٠٠صحيح انا جبت المرهم ده حلو اوى للحساسيه 
_قولتلك متخافيش يومين وهتروح
_قولتلك هفضل حاسه بالذ'نب خلينا اساعدك ٠٠٠ممكن تق'لع  
فهد رفع حاجب وقال:نعم
 _عشان ادهن ليك المرهم 
_وعادي عندك كده ؟؟
_ فيها اي يعنى !!
فهد كان مستغرب زينه اوى وقال:زينه اطلعى براا 
_لا مش طالعه 
فهد قال بخ'بث:تمام 
فهد قل'ع القميص وزينه حست بكسوف وكانت طالعه فهد مسك أيدها وقال:مش قولتى هتساعدينى ؟؟
زينه بصت في الأرض وقالت بارتباك:ما ٠٠٠ما 
_ما اي ؟؟
زينه رفعت وشها وبصت على فهد وكانت في حاله صدمه من حاله جس'مو اللى كان احمر اوى 
_اي ده 
_في اي ؟؟
_جس'مك كلو احمر !!
_وبعدين 
زينه فتحت المرهم وقالت:اقعد عشان اعرف ادهنلك المرهم
_زينه اسمعى منى اطلعى وانا هدهن 
_فهد اقعد!!
فهد قعد وزينه بدأت تدهن لياااط وكانت مكسوفه اوى ٠٠٠٠
فهد كان بيبص على زينه ومبهور بجمالها 
بعد شويه زينه خلصت وكانت طالعه فهد مسك أيدها وقال:تقبلى تتجوزينى 
_😳😳٠٠٠٠نبضات زينه ازدادت وقالت:انا ٠٠٠انااااا 
_مش هنكون زي الزوج والزوجه هيكون بنا مسافه ممنوع نتخاطها اي رايك 
_تقصد بكلامك انك شفقان عليا ؟؟
فهد بص في الأرض وزينه قالت:موافقه يا فهد مش عشان ضعيفه لا عشان مينفعش اقعد هنا خصوصي انى مش من العائله وخدت بعضها وطلعت ٠٠
عند مالك وسمر ✨✨
سمر رجعت لورا عالطول والشباب نزلوا من العربيه ومالك شافهم وكان في حاله صدمه :😳😳٠٠٠
_مالك خايفه كده ليه اي رايك نوصلك للمكان اللى انتى عايزه تروحى٠٠٠
سمر طلعت تجري عالطول على مالك وكانت خايفه اوى 
مالك في سره:ينهار اسو"د ده شكلها قلبت حق وحقيقي اعمل اي دلوقتى لو ركبنا العربيه ومشينا سمر مستحيل توثق فيا بعد كده وهتقول عليا كداااب ولو مركبناش هنمو"ت على الاكيدااا ٠٠٠
_بتستخبي في ده انتى مش شايفه احنا كام واحد والعقل بيقول القدره تغلب الشجاعه ٠٠٠
مالك بلع ريقه وخد سمر ورا ضهرو وقال:عايز اي يا روح امك انت وهو 
_هو ده مش اخو فهد الكيلانى 
_هو بعينه 
_يااا ده في حساب كده مع اخوك عارف اخوك عمل أي ضر'بنا قبل كده عشان بنت إنما اي مزه 
مالك في سره:افتكرت فهد ضر'بهم لأنهم حاولوا يتعر'ضوا لشيري٠٠٠
_وده الفرصه عشان نصافي حسابنااا ٠٠٠٠الاربعه قربوا من مالك اللى خد خطوه لورا ٠٠٠
_مالك هتعمل اي ؟؟
_متخافيش يا قطه هنضر'بوا ونتس'لى معاكى شويه
مالك اتعصب وضر'ب الشاب كف 
_يا ابن ال******
مالك اتعصب وه'جم عليا وقال:الا عائلتى وقعد يضر'ب فيا وفجاه انقضوا عليا الاربعه وقعدوا يضر'بوا فيا 
_😳😳٠٠٠٠
الشباب بدأوا يضر'بوا مالك برجلهم 
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠
_انا لازم اعمل حاجه ٠٠٠٠٠٠سمر مسكت تراب ورمتهم عليهم 
_اعااااااااا
مالك قام عالطول ومسك ايد سمر وطلعوا يجرواا 
_راحو فين دول 
_هناااك ٠٠٠٠٠
مالك وسمر دخلوا الغابه وطلعوا يجروا فيهاااا ٠٠٠٠٠
سمر وقفت :اعااااااا
مالك بص ورا لقي رجل سمر بتنز'ف ٠٠٠٠
مالك راح عندها عالطول ومسك رجليها وطلع منديل ووقف الد'م وقال:منال لازم نمشي والا هنمو'ت 
_قولتلك مسميش منال اسمى سمر 
_يا ستى مش هتفرق كتير الاتنين و'حشين
سمر وقفت مالك وقالت:روح انت اهرب 
_منال مفيش وقت لازم نمشي عالطول 
_قول سمر 
_اي البت مجنو'نه ده ٠٠٠٠مالك خد نفس عميق وقال:يلا يا سمر لازم نمشي والا هنمو'ت 
سمر قامت وكانت هتقع مالك مسكها عالطول وفضلوا يبصوا في عيون بعض !!
_راحوا فين دول ؟؟
_هناك ياااض 
مالك فاق عالطول وقال:يلااااا٠٠٠٠٠٠وطلعوا يجروا 
عند زينه ✨✨
زينه كانت قاعده في الاوضه وقالت:يا تري جوازي من فهد صح ولا غلط 
_يا ربي ساعدينى انا حاسه بخوف ومش عارفه اعمل اي   ؟؟
فهد كان قاعد في اوضته وقال:مش عارف اذا كان قراري صح ولا لا انا حاسس انى بظ'لم زينه معايا انا مستحيل اديها حقوقها الزوجيه وفي نفس الوقت بقول هتكون لمين البت فقدت أهلها وغير كده بابا كان هيد'مر حياتها ٠٠٠٠
زينه وفهد فضلوا على نفس التفكير ده لحد ما غفلوا من الارهاق ٠٠٠
الوقت اتاخر جداااا وسمر ومالك قعدوا على الأرض بسبب الإرهاق 
_مش قادره !!
مالك خد نفس عميق وقال:الوقت اتاخر اوى هنعمل اي ؟؟
_اكيداا ماما وبابا قلقانين عليا 
مالك في سره:انا السبب مكنش لازم اعمل كده بسببي بقينا بين الحياه والمو"ت ٠٠٠
في منزل سمر ✨✨
كانت واقفه ام سمر برا وخايفه اوى على بنتها اوى ووالد سمر رجع من الشغل وقال 
_في اي يا ام سمر واقفه برا كده ليه ؟؟
_سمر !!
والد سمر بفزعه:مالها ؟؟
_مرجعتش لحد دلوقتى من المدرسه وخايفه عليها أوى 
_😳😳٠٠٠يعنى اي مرجعتش لحد دلوقتى الساعه ١٠
_ورنيت على كل صحابها الكل قال انها طلعت من المدرسه 
_ينهار اسو"د انتى بتقولى اي ؟؟
_انا خايفه اوى الا تكون عملت زي زينه 
_ده انا اقت"لها!!
_وخايفه الا يكون حد خطفها ٠٠٠
_احنا لازم نبلغ البوليس فورا ٠٠
بالفعل طلعوا عشان يبلغوا البوليس ٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه فاقت من النوم على صوت زينب 
_نايمه بدري كده ليه ؟؟
_صباح الخير 
زينب قعدت تضحك وقالت:احنا بليل على فكره 
زينه قامت وبصت في الساعه وقالت:حسيت بارهاق فنمت !!
_طب قومى عشان جبتلك شويه فساتين 
_فساتين !!
بتول دخلت وقالت:اي رايكم 
زينه بصت ليها وقالت:حلو اوى ٠٠٠٠بتول دخلت وباست زينه وقالت:تعرفي الست اللى جنبك ده قالت إنه و"حش 
_لا حلو اوى !!
_اسكتى انتى ٠٠٠٠قومى يا زينه البسي واحد وورينا ٠٠٠
زينه قامت وخدت الفستان ودخلت الحمام ٠٠٠
_ماما تعالى معايا !!
_فين ؟؟
_تعالى معايا بس  
_والله ما حلو مش عارفه عاجبك على اي ؟؟
بتول خدت امها وطلعوا بالفعل 
_مش عاجبنى لوحدي ده عاجب زينه كماان ٠٠
بعد شويه زينه طلعت ومالقتش زينب ولا بتول وكانت شبه اميرات ديزني ٠٠
فهد كان معدي وشاف زينه 
زينه بصت وراها ولقت فهد ٠٠٠
فهد كان واقف ومبتسم وزينه كانت مكسوفه اوى 
بعد شويه زينب جات وقالت: فهد انت صحيت 
_ايوه ليه ؟
_اخوك مالك مرجعش لحد دلوقتى وخايفه عليا اوى 
_مالك ولحد دلوقتى مرجعش طب رنيتى عليا ؟؟
_تليفونه غير متاح وقلبي مش مطمن !!
_خلاص يا ماما انا هنزل اشوفه في اي با"ر موجود ٠٠
زينب مسكت ايد فهد وقالت:بس أوعك تمد ايدك عليا عشان خاطري 
_حاااضر اقدر امشي ٠٠٠
_طب قبل ما تمشي اي رايك في الاميره اللى واقفه ده 
زينه بصت في الأرض عالطول وكانت مكسوفه اوى 
فهد بص على زينه وقال:بتجنن وخد بعضه ومشي 
نبضات زينه ازدادت ووشها احمر ٠٠٠
_اي الحلوه ده يا زينو 
_اسكتى انتى ده زوقي ٠٠
_عارفه يا زينه انا قولت لماما أنه و"حش اوى بس ماما أصرت والصراحه تحفه عليكى ٠٠٠
_شكراا !!
في الشرطه ✨✨
_حضرت الظابط حضرت الظابط 
_اهدي يا ام سمر مينفعش كده 
_اتفضلى !!
_بنتى يا حضرت الظابط مختفيا من الصبح ومرجعتش لحد دلوقتى 
_هي كانت فين ؟؟
_كانت في المدرسه 
_ومسالتيش صحابها ممكن يكونوا عارفين راحت فين او ممكن تكون مع واحده من صحابها
_سالت يا حضرت الظابط وكلهم قالوا إنها طلعت من المدرسه !!
_طب ممكن صوره لبنت حضرتك 
_حااضر ٠٠٠حااضر 
_ده بنتى !!
_ثانيه لو سمحتى ٠٠٠٠الووو
_اهدي يا ام سمر أن شاء الله هتكون بخير 
_ده اول مره تحصل قولى اهدا ازاى بس 
_تقدروا تمشوا بس يا ريت رقم حضرتك عشان لو في جديد ارن عليكم 
_طبعاا طبعاا٠٠٠٠والد سمر كتب للظابط رقمه ومشوااا ٠٠
عند مالك وسمر ✨✨
مالك سمع صوت قدم ٠٠٠٠٠
_في حد جاي ٠٠٠
_😳٠٠٠اي ؟؟
مالك حط ايدو على بوق سمر عالطول وقال بصوت هادي:اكيدااا الشباب 
مالك بص لقهم بالفعل ٠٠٠٠مالك شال ايدو من على بوقها وقال:ورانااا لازم نهرب والا ٠٠٠
_هنهرب ازاى 
_هعد لواحد لثلاثه ونطلع نجري ٠٠٠٠
_اممم٠٠
_واحد٠٠٠اثنين ٠٠٠ثلا٠٠٠وبالفعل قاموا وطلعوا يجروا 
_هنااااك ٠٠٠٠
_استعجلى ٠٠٠٠
طلعوا يجروا مسافه طويله والشباب اختفوا ٠٠٠
سمر وقفت وقالت:مش قادره تعبت 
_لازم نهرب مفيش وقت يلااا 
_اهرب انت انا مش قادره 
_سمر يلاااا 
وفجاه حد جاي من ورا مالك 
سمر بانتهاد:مالك
وفجاه مالك وقع على الأرض ٠٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠
في الطريق ✨✨
_الوو٠٠٠
_اي الاخبار ؟؟
_مالك معاكم ؟؟
_لا مش معانا !!
فهد قفل التليفون وقال:راح فين ده ؟؟
_في اي ؟؟
_مالك مرجعش لحد دلوقتى البيت 
_تلاقي مع المزه 
_ممكن!!
وفجاه فهد وقف العربيه ونزل منها 
_مش ده عربيه مالك ؟؟
فهد جري عالطول عليها ومالقاش حد في العربيه ولقي تليفون مالك على الأرض 
_معقول يكون في خطر ؟؟
فهد بصوت عالى:مالك ٠٠٠مالك 
فهد ركب العربيه عالطول ومشي ٠٠٠ 
*********************************************
_انتى رنيتى على سما ؟؟
_لا ؟؟
_طب رني عليها ممكن نعرف سمر راحت فين 
_حااضر ٠٠٠
بالفعل رنت عليها 
سما كانت نايمه وسمعت صوت التليفون قامت وقالت:الوو
_سما سمر فين يا بنتى 
سما باستغراب:سمر ؟؟
_ايوه مجاتش لحد دلوقتى متعرفيش راحت فين ؟؟
سما افتكرت وقالت:اه ابن عائله الكيلانى كان ماشي وراها ممكن تكون معااا 
_😳😳٠٠٠التليفون وقع من ام سمر 
_الوو٠٠٠خالتى ٠٠٠٠
_في اي يا ام سمر 
_سما قالت إن ابن الكيلانى كان ماشي وراها 
_مين ده ؟!
_اكيدا اللى متجوز زينه عشان مفيش إلا هو ٠٠
_ما ممكن يكون عندهم شاب كمان 
_معتقدش ٠٠٠٠احنا لازم نروح القصر فورا 
_دلوقتى؟؟
_ايوه قبل ما بنتك تتأ"ذي 
بالفعل وقفوا عربيه وركبوا متجهين الى قصر الكيلانى
في قصر الكيلانى ✨✨
_مالك اتاخر اوى والساعه بقت اتنين ولسه مجاش 
_اهدي يا ماما مالك عالطول كده 
_لا يا بتول ده اول مره يعملها هو صحيح كان بيقعد برا بس بيرجع الساعه ١٢ 
_طب رني على فهد 
_ما انا هعمل كده !!
زينب رنت على فهد 
_اي يا ماما ؟؟
_لقيتوا ؟؟
_ايوه يا ماما معايا 
_طب الحمدلله طمنتنى!!
فهد قفل التليفون وقال:اسف يا ماما لو كنت قولتلك أن عربيه مالك على الطريق وهو مش موجود فيها كان ممكن تمو"تي فيها ده الصح ٠٠٠٠
عند مالك وسمر ✨✨
مالك مسك دماغه وحس بدوخه ومكنش شايف كويس 
سمر جرت عليا عالطول 
_مالك ٠٠٠مالك 
وفجاه شاب من الشباب رفع راس مالك وقال:اتفرج علينا بقا واحنا بنغ"تصب المزه ٠٠٠
مالك حاول يقوم بس مكنش قادر لحد ما اغمى عليا ٠٠٠
_مالك لاءءء
الشباب بصوا على سمر اللى كانت مرعوبه اوى بكل شهو"ه 
في قصر الكيلانى ✨✨
_فهد !!
_اهدي يا ام سمر عيب كده 
_في اي ؟!
_فين ابنك ؟؟
_ابنى مين ؟؟
_فهد 
_ليه 
_ابنك خاطف بنتى 
_😳😳٠٠٠٠
زينه نزلت وقالت:خالتى !!
ام سمر جرت على زينه عالطول وقالت:زينه بنتى قولى لزوجك يرجع بنتى الله يخليكى 
زينه كانت مستغربه وقالت:بس فهد مش مع بنتك يا خالتى 
_انتى بتقولى اي ؟!
زينب :معقول تكون قصدها على مالك ٠٠بم أن مالك كمان مختفي بس مالك حاليا مع فهد 
_طلعوا بنتى ارجوكم 
_خالتى اهدي وبعدين فهد لسه طالع 
_ازاى يا بنتى ده صاحبه سمر قالت إن ابن عائله الكيلانى كان ماشي وراها اول ما طلعت من المدرسه 
_انتى تقصدي مالك 
_مالك مين ؟؟
_اخو فهد الصغير ٠٠٠
_فهد ولا مالك انا عايزه بنتى !!
_اهدي يا خالتى تعالى ارتاحى وان شاء الله هترجع 
ام سمر زقت زينه وبكل عصبيه:والله بنتى لو جرا ليها حاجه ما هسكت ومشت
_خالتى استنى  
في صباح اليوم التالى
تشرق الشمس لتعلن يوماً جديد مليئا بالمفاجات
عند مالك وسمر ✨✨
مالك قام وكان ماسك دماغه وبفزعه:سمر ٠٠٠سمر ٠٠
مالك قام ولقي سمر مغمى عليها وهدومها شبه عا"ريه ولقي د"م على هدومها
مالك قام وكان ماسك دماغه وبفزعه:سمر ٠٠٠وبص لقي سمر مغمى عليها وشبه عار"يه مع وجود د"م على هدومها ٠٠٠٠
مالك جري عليها عالطول وكان مكسوف اوى من حالتها وقلع الجاكيت عالطول وحطوا على جس'مها 
_سمر٠٠٠٠سمر 
مالك شال سمر وقال:اروح بيها فين دلوقتى واطلع منين ٠٠
فهد نزل من العربيه وقال بصوت عالى:مالكككككك٠٠٠٠
مالك سمع صوت فهد وقال:فهد !!!
مالك بصوت عالى أيضا:فهد ٠٠٠فهد 
فهد سمع صوت مالك وجري عالطول على اتجاه مصدر الصوت ٠٠٠
بعد شويه فهد لقي مالك بالفعل ٠٠٠مالك جري على فهد وحضنه
_انت كويس 
مالك هز رأسه وكان بيرتعش وقال:اناااااا
فهد حط ايدو على وش مالك وقال:اهدا انا جنبك ٠٠٠٠
_سمر ٠٠٠سمر 
_سمر مين صديقه زينه ؟؟
مالك هز رأسه وقال:ايوه 
_مالها؟؟
مالك مقدرش يتكلم 
_مالك في اي ٠٠٠انطق
مالك بعد وفهد بص ورا وكان في حاله صدمه:😳😳٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
_ازاى مجاش لحد دلوقتى معقول كان بيكدب عليا ومالك مش معااا 
_اهدي يا ماما 
_اهدا ازاى يا زينه ده قالى إن مالك معا المفروض كان جى من بدري الشمس طلعت وحضرته لسه مجاش 
_الغايب حجته معااا يا ماما 
*********************
فهد فاق من الصدمه وقال 
_انت اللى عملت كده 
_انا لاءء والله ما عملت حاجه 
فهد مسك مالك من لياجته :امال مين عمل كده 
_معرفش يا فهد انا اغمى عليا وصحيت لقيتها كده اه يمكن الأربع شباب
_اربع شباب٠٠😳😳٠٠٠٠ينهار اسو"د الا يكون البت جرا ليها حاجه احنا لازم ناخدها المستشفي فورا 
فهد شال سمر وركبوا العربيه متجهين إلى المستشفى ٠٠٠
_فهد والله عملت حاجه 
_اسكت ومش عايز اسمع صوتك ٠٠٠
مالك بص لتحت وقال في سره:مينفعش اقول انى السبب في اللى حصل لو فهد عرف انى السبب في اللى حصل ممكن يقت٠لنى فيها !!
_امسك ارن على امك 
مالك مسك التليفون وكان بيرتعش ورن على أمه 
_فهد يا ماما ٠٠٠٠
زينب قامت عالطول وخدت التليفون من زينه وقالت:فهد ٠٠
_مامااا 
_مالك !!
_انا بخير يا ماما متخافيش عليا 
_مالك انت كويس صوتك مالو يا حبيبي
فهد خد التليفون وقال:ابنك عمل مص'يبه يا ماما 
_😳😳٠٠٠مص'يبه اي 
_رني على أهل سمر يجوا المستشفي عالطول ٠٠٠وقفل التليفون 
_الووووو٠٠٠٠٠فهد ٠٠٠الووو
_في اي يا ماما 
_زينه معاكى رقم ام سمر ؟؟
_ايوه ليه ؟؟
_والله ما اعرف يا بنتى فهد قالى ارنى على أهل سمر وخليهم يجوا المستشفي
زينه اختل توازنها وقالت:سمررر٠٠٠٠
_لازم نروح المستشفي عشان نفهم اي اللى بيحصل 
زينه هزت راسها وقالت:فعلا
في منزل سمر✨✨
_الظابط مرنش عليك لحد دلوقتى  
والد سمر هز رأسه وقال:لاءءء
_لحد امتى النهار طلع والبت مجاتش ينهار اسو"د الا يكون حصل ليها حاجه ؟؟
~حط ايدو على كتفها وقال:اهدي ٠٠٠٠٠زقتوا وقالت:اهدا ازاى وانا مش عارفه بنتى فين من امبارح 
وفجاه التليفون رن 
ام سمر جرت على التليفون عالطول :الووووو
_خالتى انا زينه !!
_زينه ٠٠٠
_سمر في المستشفي
التليفون وقع من ايد ام سمر وقالت: مستشفى 
_مين اللى في المستشفي 
_سمر في المستشفي ٠٠٠٠
_😳😳٠٠٠٠٠مستشفي 
_احنا لازم نروح المستشفي !!٠٠٠٠٠ام سمر خدت الشنطه وطلعوا عالطول 
في المستشفي ✨✨
فهد ومالك واقفين ومالك كان خايف اوى ٠٠
_اي اللى حصل ؟؟
_العربيه اتعطلت واحنا في الطريق وفجاه طلع علينا اربع شباب نفس اللى طلعوا عليك انت وشيري وبعدين طلعنا نجري وبعدنا عنهم وسمر وقفت وقالت مش قادره وفجاه حد جي من ورايا وضر"بني بحاجه وأغمى عليا ولما صحيت لقيت سمر بالوضع ده ٠٠٠
_انا خايف اوى 
_من اي 
فهد كان رايح يضر"ب مالك ولكن مسك نفسه بالعافيه وقال بعصبية:ممكن تكون البنت اتعرضت للاغت٠صاب من الأربع شباب 
مالك قال بكل انانيه:وانا مالى٠٠٠
فهد مسك مالك من لياجته وقال:مالك ازاى انت كنت معها معرفتش تحميها 
_ازاى يا فهد وكانوا اربع شباب قولى 
فهد زق مالك والدكتوره خرجت بعد ساعتين
الدكتوره:انتوا تقربوا للمريضه اي 
مالك بص على فهد ٠٠٠٠ايوه يا دكتوره ممكن اعرف حالتها 
_البت اتعرضت لحاله اغت"صاب وبع٠نف وحصل ليها نز"يف شديد كان ممكن تمو٠ت فيها ولكن انكتب ليها عمر جديد 
_😳😳
الدكتوره:وحاليا في حاله صدمه وساكته !!
فهد بص لمالك ومالك بص في الأرض ٠٠٠فهد مسك ايد مالك جامد وخدو على جنب وقال:سااامع البت حياتها اد٠مرت
_انا مش عارف انت بتعمل كده ليه وانا مالى 
_اناني وهتفضل طول عمرك انانى اللى حصل للبنت ده بسببك انت المسئول عن كل حاجه 
_قولتلك ضر"بونى وفقدت الوعى وطالما زعلان عليها كده روح اتجوزها ما انت شاطر في كده 
فهد كان رايح يضر"ب مالك بالقلم ولكن زينب وقفتوا 
_فهد٠٠٠٠٠زينب دخلت وقالت بعصبية:انت ازاى عايز تمد ايدك علي اخوك 
_اسمعى الاستاذ عمل أي بسبب الأستاذ البت اتعرضت للاغت٠صاب 
_😳😳٠٠٠ابنى انت بتقول اي 
_اسالى يا ماما خد البت معا ليه 
مالك جري على امه وقال:والله يا ماما العربيه اتعطلت وطلع علينا اربع شباب واللى حصل حصل 
زينه:غرفه المريضه سمر فين لو سمحتى 
_في الغرفه رقم ١٣٥٦
_شكراااا ٠٠٠٠زينه جرت عالطول على غرفه سمر اللى كانت قاعده على السرير وساكته 
زينه دخلت عالطول وقالت:انتى كويسه صح 
سمر:________________
_سمر مالك يا قلبي ٠٠٠٠سمر ردي عليا اتكلمى ساكته ليه ؟؟
سمر بصت لزينه والدموع امتلئت عينها 
_فى اي مش انا اختك مالك ؟؟
سمر بعياط:اغتص٠بونى يا زينه اغتص٠بونى حياتى اد٠مرت 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت:انتى بتقولى اي ؟؟
سمر حضنت زينه وقالت:اختك حياتها اد٠مرت يا زينه انا لازم امو٠ت ٠٠٠٠سمر قامت ولقت سكي٠نه جنبها ومسكتها وحطتها على ايدها وقالت:انا لازم امو"ت 
_😳😳٠٠٠٠٠سمر أوعك 
_زينه انا لازم امو٠ت انا تعبانه تعبانه اوى ٠٠٠
_عشان خاطري أوعك تسبينى انتى كمان انا وحيده يا سمر ماليش حد في الدنيا ده !!
_مينفعش اعيش يا زينه المجتمع هيكون قا٠سي عليا اوى 
زينه بصوت عالى:فهههد
فهد سمع زينه وطلع يجري عالطول 
فهد فتح الباب وكان في حاله صدمه ٠٠٠٠٠
_انتى بتعملى اي ٠٠٠٠زينه مسكت ايد فهد وقالت:اتكلم معها يا فهد ده عايزه تمو"ت نفسها 
_محدش يقرب منى انا لازم امو"ت وبابا وماما لو عرفوا ممكن يقت"لونى 
سمر كانت رايحها تق'طع شرايين أيدها ولكن كلام فهد وقفها 
_محدش هيعرف باللى حصلك يا سمر وحياتك مد"مرتش ولا حاجه والبيه هيتجوزك 
_😳😳٠٠٠
زينه قربت من سمر اللى كانت في حاله صدمه ومسكت منها السكي٠نه ورمتها وحضنتها عالطول 
سمر كانت بتبص على فهد ومش فاهمه هو يقصد اي
_محدش هيعرف انك تعرضتى للاغت٠صاب 
_وده ازاى يا فهد 
_سمر ومالك هيتجوزوا يا زينه 
مالك كان داخل ووقف عند الباب وكان في حاله صدمه 
مالك فاق من الصدمه وقال:انت بتقول اي انت مجنو٠ن 
_اوعك تنطق ولا كلمه هتتجوزها ورجلك فوق رقبتك 
_ده مستحيل ماما اتكلمى !!
_فهد انت بتقول اي ؟!
_ماما ده الحل الوحيد ويا ريت محدش يعارض قراري ٠٠٠
_وانا مش هتجوزها فاهم مش هتجوز واحده اربع شباب اغتص٠بوها
فهد ضر٠ب مالك بالقلم وده اول مره فهد يضر٠ب مالك فيها 
زينب:فهد٠٠٠
_ماما خليكى على جنب رجااء
مالك حط ايدو على خدوا وقال:بكر٠هك بكر٠هك ٠٠٠٠وخد بعضه ومشي !!
_مالك استنى مالك 
_سيبي يا ماما !!
_على فكره بقا قرارك ده غلط وابنى مالوش ذ٠نب باللى حصل وانا مش موافقه بالجوازه ده 
_ماما اسمعى !!!
زينب طلعت عالطول 
زينه راحت عند فهد وقالت:انت ليه عملت كده ؟؟
_ده قراري النهائي وانتى يا سمر ده الحل الوحيد لو عايزه الناس متعرفش باللي حصل خصوصا امك وابوكي
سمر هزت راسها وقالت:موافقه ٠٠٠٠٠
{سمر وافقت عشان مفيش إلا الحل ده عشان متتف٠ضحش}
مالك طلع برا وكان متعصب اوى وقال 
_انا مالك الكيلانى اللى كل البنات بتجري ورا اتجوز واحده مغتص"بنها اربعه مستحيل 
_ومستحيل ليه 
_امشي من قدامى انا بكر٠هك 
_طب لو قولتلك انى عارف الحقيقه 
مالك بارتباك:حقيقه اي 
_انت عارف انا بتكلم عن أي كويس 
مالك بلع ريقه وقال:انت بتتكلم عن أي انا مش فاهم حاجه
_بجد مين اللى قال لأصحابه اتعر٠ضوا للبت وانا هنقذها عشان توثق فيا مش مهم ده العربيه اللى اتعطلت وهي سليمه يا عم مش مهم ده التليفون اللى حضرتك قولت أنه فاصل شحن فهد بعصبية:مش مهم دول الرهان ؟؟
_انا مش فاهم انت بتتكلم عن أي 
_لا فاهم انا بتكلم عن أي كويس 
_بس مش انا اللى بعت الأربع شباب دول ولا اعرفهم 
_بس انت السبب في اللى حصل لو مكنتش وقفت العربيه مكنش ده حصل 
_وانا اي عرفنى 
_لو متجوزتش البت هروح اقول للبوليس انك السبب في اللى حصل ؟!
_😳😳٠٠٠٠انا اخوك انت بتقول اي 
_اخوي حبيبي تمام إنما لما يد٠مر حياه بنت معرفهوش 
_وهتروح تقول اي للبوليس؟؟
_هقول انك بعت شابين يتعر٠ضوا للبنت وده فيها حبس خمس سنين لعشر سنين كده 
مالك بص في الأرض وقال:بس انت مستحيل تعمل كده عشان انا اخوك 
_قولتلك اخوي حبيبي ماشي إنما تد٠مر حياه بنت معرفكش معاك ٢٤ ساعه يعنى معاك النهارده كلوا تفكر كده واوعك تستعجل وترفض عن اذنك 
_اعاااااا٠٠٠٠٠بكر٠هك يا فهد بكر٠هك 
اهل سمر وصلوا وسألوا على رقم الغرفه وطلعوا عالطول 
_سمر 
سمر كانت غسلت وشها عشان امها متشكش في حاجه 
والده سمر جرت عليها عالطول وخدتها في حضنها:انتى كويسه يا قلبي ؟
_اه انا كويسه يا ماما متخافيش 
_الحمدلله يا رب والشاب ده كان عايز منك اي 
_الصراحه يا ماما انا ومالك بنحب بعض 💖 وهو عايز يطلب ايدي منكم 
{سمر بتنفذ كلام فهد }
_مالك اخو فهد 
سمر هزت راسها وقالت:ايوه 
والده سمر بصت لوالد سمر اللى قال:سمر انتى متاكده من كلامك ده ولا حد غاصب عليكى 
_لا يا بابا انا ومالك بنحب بعض وعايزين نتجوز
فهد دخل وقال:اي رايك يا عمى
والد سمر بص لسمر اللى هزت رأسها بمعنى اقول اه
_على بركه الله يا ابنى 
_ممكن يا عمى الفرح يكون بكر بليل 
الشك بدأ عند والد سمر وقال:نعم٠٠وده ليه بقااا 
فهد مكنش عارف يقول اي وسمر أدخلت عالطول وقالت:
_ايوه يا بابا منعآ للفض٠يحه 
_😳😳٠٠٠٠فض٠يحه اي ؟؟
فهد في سره:معقول سمر تقول اللى حصل معها 
_انا ومالك ٠٠٠٠٠
والد سمر قرب منها وضر"بها بالقلم 
فهد بانتهاد:عمى!!
_انا اسفه يا بابا والله غصب عننا ٠٠٠
والد سمر خد بعضو وطلع وسمر قامت بالعافيه طلعت ورا عالطول 
_بابا انا اسفه متعملش كده وبعدين احنا هنتجوز عالطول وخلاص 
_يا خساره التربيه فيكى كنت بقول أن بنتى متربيه احسن تربيه بس طلعتى ٠٠٠٠
سمر مسكت ايد والدها والدموع نازله من عينها:انا اسفه والله ما اقدر على زعلك بابا ارجوك انا ممكن امو"ت لو زعلت منى ٠٠٠بابا رد عليا ارجوك 
والد سمر حضنها وقال:وانا مستحيل ازعل اميرتي المهم الشاب ده كويس يعنى هيقدر يحافظ عليكى 
سمر والدموع نازله من عينها قالت:ايوه يا بابا مالك بيحبنى اوى فوق ما تتصور كماان 
_خلاص يا قلبي اللى يريحك 
_الفرح هيكون بكره بليل اي رايك ؟؟
_بس القرايب هيقولوا اي ممكن يقولوا أن في حاجه حصلت 
_عمى خلى الناس تتكلم المهم سعاده بنتك 
_عندك حق والفرح هيكون عائلى ولا 
_انتوا واحنا بس والماذون طبعا 
_بس بنتى صغيره مش هينكتب كتب كتابها 
_زواج سوري يا عمى وان شاء الله لما تم ال ١٨ ساعتها هنكتب كتب الكتاب 
_تماام يا ابنى 
بعد مرور ثلاث ساعات الكل روح على بيته 
في البا"ر ✨✨
مالك كان قاعد وبيشرب على آخره وكان مضا٠يق اوى 
_مستحيل ده يحصل اتجوز واحده اتعرض ليها اربع شباب وانا اضيع حياتى عشانها 
_مالك انت هنااا 
_هااااي ٠٠٠٠عامله اي ؟؟
البت قربت منه وبا٠ستو من خدوا وقالت:تمام٠٠٠ انت اخبارك اي ؟؟
_اناااا مد٠مر !!
_اي ؟
_متخديش في بالك عن اذنك ٠٠٠٠مالك كان هيقع ولكن البت مسكتوا عالطول 
_اوبس شكلى شربت كتير 
_مالك لازم اروحك مش هينفع تمشي كده ٠٠٠
_متخافيش عليا يا قلبي واحد صاحبي جاي دلوقتى 
_مالك انا بحبك اوى 💖
مالك:وانا كمان يا روحى خدي بالك من نفسك سلام 
_سلاام ٠٠٠حلو اوى ده فتى احلامى نفسي في واحد زيه كده وسيم اوى !!
في قصر الكيلانى ✨✨
_راح فين يعنى ؟؟
_انت ليه بتعمل كده انت عايز تد٠مر حياه اخوك ليه ؟؟
_ماما انتى متعرفيش حاجه والقرار إللى اخدته ده الصح 
_طب اسمع بقا مستحيل البت ده اتقبلها طول ما ابنى مش متقبلها
_ماما انتى بتقولى اي ؟؟
زينه راحت عند فهد وقالت:متزعلش نفسك وكل حاجه هتكون بخير !!
_يا رب يا زينه !!
عند مالك ✨✨
_مالك انت كويس ؟؟
_ابعد عنى انا بكر"هك
_ليه 
_اي اللى قالتوا لفهد ده 
_والله غصب عني يا مالك 
_كداب 
_انا هقولك على اللى حصل واحكم انت ٠٠
فلاش باااك✨✨
_تفتكر مالك بيعمل اي دلوقتى 
_هيكون بيعمل اي يعنى وفجاه الباب انفتح 
الاتنين قاموا عالطول 
_فين مالك ؟؟
_فهد !!
_بقولك فين مالك !!
_معرفش 
فهد مسكوا من لياجته وقال:وربنا لو ما قولت مالك فين لاقت٠لك ٠٠٠هعد لواحد لثلاثه ٠٠٠واحد٠٠٠اتنين ٠٠ث
_انا هقولك على كل حاجه بس ابعد عنى 
فهد زقوا وقال:اتكلم 
الشاب بارتباك:مالك مع سمر قال لينا نحاول نتحر٠ش بسمر وهو ينقذها عشان ياخدها معا في العربيه وفي نص الطريق يوقف العربيه ويقول أن العربيه خلصت بنزين ويعمل نفسو رايح يكلم حد عشان يساعدوا ويقفل التليفون كانوا فاصل شحن عشان يكون مع سمر عشان يكسب الرهان 
_رهان اي ؟؟
_اخوك معروف اوى والبنات كلها بتحبو الا سمر وانا قولتله أن ده الوحيده اللى مش بتحبك ساعتها قال:ارهنك أن البنت ده هتقع في حبي خلال يومين والله ده اللى حصل 
فهد زق الكرسي وطلع ركب العربيه ومشي 
باك✨✨
_يعنى عايزنى اعمل اي ده كان عايز يق٠تلنى ٠٠٠
مالك مكنش شايف قدامه وحاسس بدوخه من كتر المشروب اللى شربوا 
_مالك انت كويس 
مالك زقوا وقال:ابعد عنى 
_انا اسف 
مالك ركب العربيه ومشي 
_مالك بالحاله ده ممكن يعمل حادثه 
مالك كان سايق العربيه باقصي سرعه وكان متعصب اوى 
_انا مستحيل اتجوزها مستحيل 
مالك وقف العربيه ونزل منها ووقع على الأرض 
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠انا السبب انا اللى عملت في نفسي كده 
وفجاه تليفون مالك رن 
_الوووو
_فينك ؟؟
_متخافش مش ههرب 
_جاوب على قد السوال 
_قاعد وسط احزانى 
_مالك متهزرش وتعالى انا مستنياك 
_مش جاي يا فهد 
_هتجي وهتتجوزها بكره 
مالك بتريقه:ههه٠٠٠بكره مستحيل 
_هتيجى 
_وواثق كده ليه ؟؟
_اخوي وعارفوا 
_يا انا يا انت 
_انا يا مالك عشان عارفك ذكى اوى ومستحيل ترضي تضيع شبابك في السجن 
مالك قفل التليفون ورمى على الأرض ٠٠
_بكر٠هك 
في صباح اليوم التالى ✨✨
_اللى انت بتعملوا ده غلط وأكبر غلط كمااان 
_ماما انتى ليه مصره ان مالك معملش حاجه 
_ايوه مالك معملش حاجه اللى اغتص٠بوها الأربع شباب مش مالك 
فهد كان رايح يقولها أن مالك السبب ولكن مسك نفسو وخد بعضوا وطلع 
_فهد استنى انا بكلمك ٠٠٠٠
زينه نزلت وقالت:ماما انا عارفه انك زعلانه على ابنك وزي ما انتى زعلانه اكيدا أهل سمر زعلانين خصوصا سمر 
_وابنى مالو يا زينه تروح للشباب اللى اغتص٠بوها  
زينه مردتش تتكلم عشان فهد طلب منها متقولش حاجه لحد 
بتول نزلت وقالت:صباح الورد والياسمين على اجمل ام في الدنيا واخت كمان
زينه حضنتها وقالت:صباح العسل 
بتول راحت عند امها وقالت:مفيش صباح الفل ولا الخير ولا النور حتى 
_بتول أمشي من قدامى !!
_انا فعلا ماشيه يلا سلام عايزه حاجه يا زينو
_سلامتك !!
_عايزه حاجه يا ست الكل 
_خدي بالك من نفسك 
_ايوه كده يا زينب يا جامد 
_امشي يا بت أمشي من قدامى 
_زينه انا اخدت السلسله بتاعتك 
_تمااام٠٠٠
تسريع للاحداث كده في المساء✨✨
_هو العريس مش ناوي يجى ولا اي يا فهد بيه ؟؟
_هيجى خمس دقائق بس 
_من ساعتها تقول خمس دقائق لو مش هيجى أمشي انا 
فهد في سره:فينك لحد دلوقتى ؟؟
سمر كانت متوتره اوى لان لو مالك مجاش عائلتها ممكن تشك في حاجه ٠٠٠٠
بعد مرور ربع ساعه 
المأذون قام وقال:كفايه كده اوى عن اذنكم 
_لاءء استنى 
_انا هناااا !!
المأذون وقف ومالك دخل وقال 
_اسف على التاخير وراح عند سمر وباسها على رأسها وقال:اسف يا قلبي 💖
سمر كانت متعصبه اوى بس كان لازم مالك يعمل كده عشان أهل سمر كانوا مستغربين تأخروا٠٠٠٠
_اتفضل عشان عندي فرح تانى !!
بالفعل مالك قعد والماذون خلص كل إجراءات الجواز وقال:فاضل توقيع حضرتكم ويتم الجواز
مالك مسك القلم وبيبص على سمر وقال في سره:وربنا لتكون حياتك جح٠يم 
_يلا يا مالك٠٠٠٠٠مالك وقع بالفعل وسمر مسكت القلم وبصت على مالك بعد شويه سمر وقعت بالفعل وتم الزواج 
المأذون: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير 💖
المأذون قام وكان ماشي ولكن زينب وقفتوا 
_انت مستعجل ليه 
المأذون: في اي تانى يا مدام
_بما انك موجود قولت تجوز زينه وفهد بالمره 
زينه وفهد:😳😳
_انت مستعجل كده ليه 
المأذون:في اي تاني يا مدام والله اتاخرت اوى 
_بم انك موجود قولت تجوز زينه وفهد بالمره 
زينه وفهد:😳😳٠٠٠
_والورق اللى ممكن تحتاجوا انا جهزتوا كلوا 
_ماما انتى بتقولى اي 
_في اي يا فهد مش انت موافق تتجوز زينه 
_بس !!
_انت لسه واقف تعالى اقعد ٠٠٠٠الماذون قعد تانى وزينب عطت ليا كل الورق وتمت الإجراءات  
_يلا يا فهد وقع ٠٠٠
فهد وزينه كانوا في حاله صدمه ومش مستوعبين اللى بيحصل ؟؟
_يلا يا فهد !!
المأذون:يلا يا جماعه والله ورايا فرح تانى 
فهد بص لزينه وبالفعل مسك القلم ووقع على الورقه وزينه كذلك وتم الجواز 
_بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير 💖
اقوم أنا بقا ولا في حد كمااان 
زينب راحت عند فهد وزينه وقالت:الف مبروك ٠٠٠
والده سمر حضنتها وقالت:هتوحشينى اوى 
سمر حضنت امها وقعدت تعياط 
_احنا لازم نمشي عن اذنكم 
بالفعل أهل سمر ماشوا ٠٠٠ومالك اول ما شافهم ماشوا زق الكرسي وقال:اعتقد نفذت كل حاجه عن اذنكم بقا وبالفعل خد بعضو ومشي 
_مالك استنى مالك ٠٠٠فهد طلع ورا مالك 
_عايز اي خلاص اتجوزتها في اي تانى 
_انت رايح فين ؟؟
_ملكش دعوه وصحيح مبارك عليك الجواز 
_مالك ٠٠٠٠مالك طلع وركب العربيه ومشي 
مالك كان متعصب اوى وقعد يضر"ب في الدريكسون بايدو 
في تمام الساعه واحده مساءا 
فهد كان واقف في البلكونه ولقي سمر قاعده في الجنينه وضمه رجليها ٠٠٠٠
_زينه !!
زينه كانت في عالم أحلامها ٠٠٠
فهد ادير لقي زينه نايمه ٠٠٠٠فهد فتح الباب وقفلوا براحه وطلع 
سمر كانت قاعده وبتبص في السماء وتقول:ليه يا ربي ليه حياتى اد"مرت كده في يوم وليله 
_احم!!
سمر مسحت دموعها عالطول 
_ممكن اقعد !!
سمر هزت راسها وفهد قعد وقال:انا عارف اللى حصلك صعب اوى على واحده في سنك بس الضعف مش هينفع يا سمر 
_بس انا اد"مرت يا فهد 
فهد بص في الأرض وقال:متخافيش يا سمر انا على تواصل مع الظابط محمود وذكى اوى وان شاء الله هيجيب الأربع شباب دول 
سمر حضنت فهد وقعدت تعياط وزينه كانت واقفه وراهم وحست بغيره ٠٠٠
زينه في سرها:لاءء لاءء اللى بيحصل ده مستحيل ٠٠٠
فهد انتبه لزينه وقال:انتى قومتى امتى ؟؟
_سمعت صوت الباب بينقفل فقومت 
_تمام قومى يا سمر ارتاحى وانتى يا زينه خليكى مع سمر 
زينه اهزت راسها وسندت سمر ٠٠٠
_زينه 
زينه اديرت وقالت:نعم 
_مفتاح العربيه لو سمحتى 
_تمااام ٠٠٠
زينه وصلت سمر اوضتها وقالت:مش هتاخر هروح ادي فهد المفتاح وراجعه 
سمر هزت راسها وزينه خدت المفتاح وطلعت ٠٠٠
زينه نزلت تحت وقالت:المفتاح 
فهد خد منها المفتاح وكان ماشي ولكن زينه مسكت ايدو 
_انت رايح فين ؟؟
_اروح اشوف البيه في انهو با"ر 
_طب خد بالك من نفسك 
فهد بص لزينه بابتسامه وقال:حاضر ٠٠٠وخدي بالك من نفسك ومن سمر ٠٠٠زينه هزت راسها وفهد ركب العربيه وطلع ٠٠
في البا"ر ✨✨
_مالك بيه كفايه شرب والوقت اتاخر اوى ولازم نقفل 
مالك رمي الكوبايه على الأرض وقال:انا مالك الكيلانى وممنوع اي حد يقولي ده غلط وده صح 
الشاب بص في الأرض وقال:انا اسف يا بيه
_روح هات مشروب تانى ٠٠٠
الشاب دخل وقال:ممكن فهد يق"تلنا لو عرف اننا عطنا مالك مشروب 
_مفيش إلا الحل ده 
_حل اي ؟؟
_مالك شكلوا متعصب اوى  ومستحيل يمشي مفيش إلا فهد اللى هيقدر ياخدوا 
_وهتعمل اي؟؟
_هرن عليا طبعاا ٠٠٠٠بالفعل طلع تليفونه ورن على فهد ٠٠٠
_الووو٠٠٠مين 
_فهد بيه انا صاحب البا"ر *** اخو حضرتك شرب كتير اوى 
_تمام انا جاي حالا ٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه دخلت وجرت عالطول على السرير وحطت دماغها على بطن سمر وقالت:عارفه يا بت يا سمر انا مش مصدقه أن انا وانتى سلايف 
سمر:_________________
زينه انعدلت وقالت:فكك من جوا الحزن ده وتعالى نسترجع الذكريات اقصد البلا"وي اللى عملنها
سمر قعدت تضحك وزينه قالت:ايوه كده يا عم ٠٠٠ابدا يسطاا 
_ابدا باي ؟؟
_بالبلا"وي احم الذكريات ٠٠
_لا ابدي انتى الاول!!
_تمام٠٠٠فاكره لما كنا راجعين من المدرسه 
_يااا ده كان يوم اسو"د 
_والله كان يوم عسل خصوصا الست اللى طلعت لينا 
_عسل اي بس كان ممكن حياتنا تد"مر انتى ناسيه الشابين اللى طلعوا يجروا ورانا 
_والله على قد الموقف ده ما كان مرعب على قد ما كان عسل خصوصا الست العجوزه اللى طلعت لينا وقولتلها ساعدينا والنبي يا خالتى الشابين دول بيجروا ورانا من ساعه ما طلعنا من المدرسه 
_ساعتها قالت مش حرام عليكم يا ولاد تمشوا ورا عيال صغيره طب امشوا ورا عيال كبيره 
_ساعتها كنت مصدومه وفي نفس الوقت كنت همو"ت من الضحك 
_وانا مكنتش متوقعه كلام الست هياثر في الشابين ويمشواا 
_عندك حق ٠٠٠
_طب فاكره حمزه ومستر حاتم 
_الا فاكره ده كانت ايام سو"ده 
_والله كانت حلوه خصوصا الرفض اللى اخدتي انتى وانا  وحمزه 
_بس السبب كان حمزه ساعتها كتب ليا رساله وادهالك ومستر حاتم شاف حمزه وهو بيدهالك وراح خد الرساله منك وقراها قدام المدرسه واتفاجا ان اسمى موجود
_راح عطنا جواب رفض لينا احنا التلاته وخلنا عبره لمن لا يعتبر
_بس عارفه يا زينه مستر حاتم كان بيحبك اوى ولما عرف حمزه بيحبك كان هيتجن 
_انتى مجنونه ازاى هيحب واحده في ثانيه اعدادي 
_طب لو قولتلك انا مستر حاتم قالى أنه بيحبك 💖
_😳😳٠٠٠اي ؟؟
_اه وربنا وقال اي كان عايز ياخد رقمك منى بس انا رفضت طبعا  
_كل ده حصل ومعرفش بياا 
_يختى اسكتى هو كان حد عارف يكلمك طول الوقت مع حمزه 
_حمزه !!
_اوووو في اي يا بت انتى لسه متجوزه 
_انتي فهمتى اي يا حما"ره
_الا صحيح يا بت يا زينه حمزه راح فين ؟؟
_سافر عشان يكمل دراسته برااا 
_بس كان بيحبك اوى يا بت يا زينه 💖
_كان خلينا في النهارده ٠٠٠زينه من غير تفكير:انا دلوقتى بتاعت فهد الكيلانى 
_😳😳 
فهد وصل البا"ر ودخل لقي مالك في وضع سئ جداااا 
_اووو اخوي هنا تعالى يا فهد المشروب ده حلو اوى 
_مالك تعالى معايا 
_اجى معاك فين ؟؟
فهد مسك ايد مالك ومالك زقوا وقال:انت عايز اي مش اتجوزت البنت خلاص بقااا 
_مالك انت مش في واعيك 
مالك خد الكوبايه وقال لفهد:خد الكوبايه ده حلوه اوى 
فهد مسك الكوبايه من مالك ورمها على الأرض 
مالك اتخض وقال: اي اللى عملتوا ده 
_مالك تعالى معايا 
_روح انت انا قاعد هنا شويه 
فهد مسك مالك جامد اوى ومالك كان بيحاول يبعد عنه بس مكنش قادر عشان سكرا"ن ومش عارف يجمع قوته
فهد ركبوا العربيه وطلع ٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه قامت عالطول وقالت:أوعك تفهمى غلط اللى سمعتى ده مش صح انا مش عارفه ازاى قولت كده 
_زينه انتى بتحبي فهد بس انتى مش عارفه 
_😳😳٠٠٠زينه فاقت من الصدمه وقالت بسخريه:اناااا وفهد مستحيل مستحيل اي ده سابع المستحيلات 
_ليه ؟؟
_فهد مش بتاع حب والكلام الفارغ ده يا سمر 
_بس انتى بتحبي فهد يا زينه وباين عليكى اوى 
زينه قعدت ومسكت ايد سمر وقالت:اقولك حاجه 
_قولى 
_انا مش عارفه اذا كنت بحب فهد ولا لا ساعات بقول لنفسي أن حبي من طرف واحد والحب اللى بيكون من طرف واحد مش بينجح 
_زينه انتى فعلا بتحبي فهد ؟؟
_لو قولتلك لا يبقا بكدب عليكى ولو قولتلك اه بردو بكدب عليكى الصراحه مش عارفه يا سمر٠٠٠زينه عدلت نفسها وقالت: انتى عارفه ساعات بيجى عليا وقت ببقا عايزه فهد معايا عالطول 
_كملى 
_وساعات ببقا عايزه معايا بردو 
_انتى بتحبي يا زينه قلبك اتعلق بيا وده واضح من كلامك
_تفتكري 
سمر هزت راسها بمعنى اه ٠٠٠
_مكنش لازم افكر في فهد كده يا سمر ومكنش لازم اعلق نفسي بيا عارفه يا سمر فهد ظالم نفسه اوى 
_ازاى 
_فهد لو بص لحياتو مره هيلاقي أنه ظلم نفسه أوي عارفه فهد كل همه مالك وماما زينب وبتول والشغل فهد عمرو ما قال لنفسو إذا كان فرحان ولا لا فرحتوا من فرحت مالك وماما زينب وبتول يا سمر 
_وانتى مضايقه من كده 
_الصراحه اه الفكره أن فهد عايش عشان عائلتو مش عشان نفسه وده ظلم كبير لنفسه عمرو ما سأل نفسه انا فين و حياتي فين الكل يخطأ وفهد يتحمل وفجاه صوت مالك قطعهم 
_ابعد عنى انا بكر"هك ٠٠٠
زينه وسمر قاموا عالطول وكانوا في صدمه بسبب حاله مالك 
فهد بعصبية:اسكت بقاااااا 
فهد دخل مالك الاوضه واترمي على السرير وقال بدون وعى:بكر"هك ٠٠٠بكر"هك ٠٠٠
فهد قلع الجزمه لمالك وغطاااا وقفل الباب ورا
_زينه سمر ادخلوا ناموا متخافوش هيبقا كويس
زينه كانت بتبص على فهد وحاسه بيا ٠٠٠٠
_زينه ادخلى واقفه ليه ؟؟
_انت كويس 
_ليه السوال ده 
_مش عارفه حساك مش مظبوط خصوصا بعد ما مالك قالك بكر"هك 
_لا عادي ادخلى نامى 
_انت هتنام فين 
فهد ابتسم في عز وجعه وقال:ده قصر يا زينه مش بيت وفي اوض كتير ادخلى نامى 
_تصبح على الخير 
_تلاقي الخير ٠٠٠٠٠زينه دخلت ولقت سمر نامت ودخلت قعدت على السرير وملامح الحزن اللى ظهرت على فهد مش بتفراق وشها خصوصا لما سمع مالك وهو بيقوله بكر"هك 
فهد نزل تحت وقعد في الجنينه وقال:انا عارف انى ظلمتك انى جوزتك بالطريقه ده بس انت السبب وتستاهل بسببك البت حصل ليها كده ٠٠٠ فهد فضل على الوضع ده طول الليل وكان مضايق اوى ٠٠٠٠
في صباح اليوم التالى✨✨
مالك بدأ يفوق ودماغه كانت واجعه اوى 
_اعااااا٠٠٠٠٠٠انا فين واي اللى حصل ؟؟
مالك فاق ولقي نفسه في اوضته وقال:انا ازاى جيت هنا ؟؟
_صباح الخير 
مالك قام ومردش على فهد 
_خد البس البدله ده يا حلو عشان هتبدا شغل النهارده 
_ش٠٠شغل 
_اي مش متجوز ومسئول عن واحده ولا انت عايزنى اصرف عليك وعلى مراتك 
_بقولك اي الجوازه ده ولا حاجه عندي فكك منى بقاااا 
فهد مسك مالك من لياجته وبعصبيه:لا فوق كده يا حلو مش مكسوف من نفسك وانت قد الشحط وبتقول الكلام ده 
_انا رايح المدرسه وانسي موضوع الشغل ده 
_بذمتك مش مكسوف وانت بتقول رايح المدرسه ياخى اختشي على د"مك 
_بقولك اي انا مش ناقص محاضره على الصبح 
_تغير هدومك وتاخد سمر معاك المدرسه سامع 
مالك:_______________
فهد بعصبية: ساااامع 
مالك خد الهدوم من الدولاب ودخل الحمام من غير ما يرد على فهد 
_سمر سمر 
_ماما انا عايزه انااام 
زينه مسكت كوبايه مياه وكبتها عليها وقالت ببرود:انا مش امك 
سمر قامت عالطول وقالت:اي يا زينه ده ؟؟
_مش هتروحي المدرسه يا حلوه 
سمر بصت لتحت وقالت:اروح ازاى يا زينه انا النفسيه عندي صفر 
_لا لا مش ده سمر اللى اعرفها وبعدين انتى خايفه من اي محدش يعرف باللى حصل قومى كده يا بسكوتى غيري هدومك واثبتى انك قويه ومش ضعيفه ٠٠
سمر قامت بالفعل ودخلت الحمام ٠٠٠
زينه خدت التليفون وطلعت وفهد كان طالع ودخلوا في بعض 
_اعاااااا٠٠٠٠٠
فهد حط ايدو على رأس زينه وقال:اسف اسف 
زينه برقت لفهد وقالت:فهد بيه بيعتذر 
_هو الاعتذار عيب 
_انا عمري ما سمعتك بتعتذر من حد عشان كده استغربت 
_طيب يا لمضه عن اذنك 
_رايح فين ؟؟
_هكون رايح فين الشغل انا والشغل توام يلا سلاااام 
زينه ابتسمت ونزلت تحت 
_صباح الخير 
_صباح النور بقولك اي يا زينه 
_نعم 
_بما أن فهد راح الشغل وبتول كمان شويه هتروح الجامعه ومالك كمان شويه هيطلع اي رايك انا وانتى نروح عند اختى 
_انتى ليكى اخت الا صحيح يا ماما زينب أهلك فين انا عمري ما شفتهم 
زينب:____________
زينه حطت أيدها على كتفها وقالت:انتى وأهلك متخانقين ؟؟
زينب هزت راسها وقالت:بابا وماما اتو"فوا في حادث سير بردو 
_الله ير"حمهم 
_المهم قولت اي  
_طبعا هروح اغير هدومى مش هتاخر 
سمر طلعت ولقت مالك في وشها وكان متنرفز اوى وقال بكل برود:أمشي ورايا 
سمر بصت في الأرض ومشت ورا مالك بالفعل 
في شركه الكيلانى ✨✨
_اخيرااا جيت حمدلله على السلامه 
_بطل استظراف وتعالى ورايا 
_اي ده ؟؟
_اخلص !!
حسام مشي ورا فهد وقال:على فكره في مشكله 
_مشكله اي 
_مفيش مودل 
_امال المودل الاصليه فين 
_والدتها اتو"فت ورنت عليا وقالت:مش هتقدر تيجى وبتعتذر منك 
فهد بعصبية:اي الهبل ده انت عارف ان العرض هيكون بعد ساعتين  
_والله رنيت على كتير بس مفيش حد وافق بسببك 
فهد برفع حاجب:بسببي 
_عصبيتك مخلى كل البنات تسمع باسمك تخاف وترفض تشتغل 
_طب وبعدين معناش الا ساعتين ولازم العرض يتم والا الصفقه هيتم فسخها والشركه هتتحمل أعتاب ضخمه ٠٠
_المص'يبه أن وزنها ميقلش عن ٥٠ كيلو وطولها يكون ١٦٠سم 
فهد قعد على الكرسي وقال:هلاقي بنت فين بالمواصفات ده بس خلال الساعتين دول 
بعد تفكير كبير فهد قال:
_زينه 
_نعم
_لا مش بكلمك انت!!
في قصر الكيلانى ✨✨
زينه كانت محتره تلبس اي 
_انا لازم اطلع قدام اخت ماما زينب حلوه عشان تقول زين ما اخترتي زي الصعايده ما بيقولوا 
وفجاه تليفونها رن
زينه فتحت التليفون من غير ما تشوف الاسم وقالت: الووو
_زينه انا عايزاك 
زينه اترعشت ونبضاتها ازدادت وقالت:وانا موافقه 
_خلاص انزلى اركبي مع عمي جاسر انا كلمتوا 
_حاااضر 
زينه خدت بنطلون اسود وشميز ابيض ودخلت الحمام وطلعت عالطول زي الهبله ٠٠٠
_اخيرا نزلتى
_ماما انا رايحها لفهد روحى انتى سلام 
_زينه استنى !!
زينه ركبت العربيه وقالت:استعجل والنبي يا عمو جاسر  
{البت لما تعرف أن فهد عايزها مودل ممكن تمو"ت فيها 🤣}
في الطريق ✨✨
_ثلاث شهور بس وهخلص منك 
سمر بصت لتحت وقالت:أوعك تفكر انى فرحانه انى اتجوزت واحد زيك 
مالك بتريقه:انتى كنتى تطولى اصلا انا مالك الكيلانى اللى كل البنات بتجري ورايا 
_على فكره بقا انت لو اخر واحد في الدنيا كلها عمري ما ابصلك 
_بجد انتى مفكره نفسك اي ملكه جمال العالم انتى ناسيه أن اربع شباب متعر"ضلك 
سمر مسكت نفسها بالعافيه ٠٠٠
في شركه الكيلانى ✨✨
زينه دخلت الشركه وخبطت على الباب 
_ادخل !!
زينه دخلت وكانت مبتسمه 
{جماااعه هي البت ده كانت فاكره اي 🙂}
_تعالى يا زينه 
زينه دخلت وقعدت 
_طبعا مستغربه انا ليه جبتك الشركه 
_انا عارفه 
فهد ضم حواجبه وقال:عارفه اي 
_احم اقصد كنت عايزه اسالك نفس السوال 
_المهم انا عايزك مودل 
_😳😳
في المدرسه الثانويه ✨✨
مالك بحده:محدش يعرف هنا انك مراتى عشان صورتي قدام الشباب 
_تقصد عشان صورتك قدام البنات ٠٠احب اطمنك أن انا كمان اتبرا انى اقول عليك زوجى عن اذنك 
مالك حط ايدو في جيبوا وقال:طيب وربنا لتكون ايامك الجايه سو"ده معايا 
مالك بحده:محدش يعرف هنا انك مراتى عشان صورتي قدام الشباب 
_تقصد عشان صورتك قدام البنات ٠٠احب اطمنك أن انا كمان اتبرا انى اقول عليك زوجى عن اذنك 
مالك حط ايدو في جيبوا وقال:طيب وربنا لتكون ايامك الجايه سو"ده معايا
_سمر اخبارك اي يا بنتى والدتك رنت عليا من يومين كده وقالت انك مرجعتيش من المدرسه هو اي اللى حصل 
_سما انا رايحها الحمام عن اذنك 
سما باستغراب: انا اول مره اشوفها مضايقه كده 
_بنات بنات 
_في اي ويا ريت تختصري وبلاش مقدمات 
_مالك اخيراا وصل 
_بجد فين ؟؟
_هناك اهو بس الكل قال إن سمر كانت راكبه معا في العربيه 
_ههه سمر متعجبش مالك واعتقد اللى في بالك مستحيل يحصل
_وليه لا ؟؟
_مستحيل طبعا ولو حصل اعتبري سمر ما"تت
في شركه الكيلانى ✨✨
زينه قامت وقالت:مودل ؟؟
_انا عارف انك مصدومه بس المودل الاصليه والدتها اتو"فت ولازم  العرض يتقدم بعد ساعتين والمواصفات اللى محتاجنها فيكى انتى 
زينه راحت حضنت فهد عالطول وقالت:انا فرحانه اوى 
فهد ضم حواجبه وقال:فرحانه 
زينه بعدت عنو عالطول وقالت:انا كان نفسي اكون مودل واخيرااا الحلم اتحقق
_تعالى هنأ هو انتى مفكره انك هتبقي المودل بتاعت الشركه 
زينه قالت بغرور:ايوه طبعااا 
_لا يا زينه انتى فاهمه غلط دول ساعتين بس لان المودل الاصليه والدتها اتو"فت واعتذرت 
_اممممم٠٠٠٠وفجاه الباب خبط 
_ادخل !!
_الفساتين كلها يا بيه مع التصاميم الجديده  
_تمااام ٠٠٠
زينه بصت على الفساتين وكانوا قصيرين جدااا وحطت أيدها على بطنها وقالت:بطنى بتوجعنى اوى 
__بتقولى حاجه يا زينه ؟؟
زينه بابتسامه تدل انها متنرفزه:ولا حاجه 
بعد شويه٠٠٠
_فهد بقولك 
_امم
_انا مش عايزه اكون مودل وغيرت رأيي شوف واحده تانيه
فهد باستغراب:ليه ما كنتى فرحانه من شويه 
زينه بصت على الفساتين وبلعت ريقها وقالت:انا اسفه بس مقدرش البس الفساتين ده 
فهد بص على الفساتين ورفع حاجب وقال:وانا يعنى هسمحلك تلبسي كده ؟؟
قلب زينه كاد أن يخرج من مكانه وقالت:يعنى اي 
_ده مش فساتين العرض يا زينه فساتين العرض هتكون هنا لسه خلال ربع ساعه وبعدين ده عرض فساتين للمحجبات!!
_فهد هو انا لو لبست الفساتين ده ممكن تعمل اي ؟؟
_اعمل اي ؟؟
زينه كانت بتحاول تعرف اذا كان فهد بيحبها ولا لا
فهد كان رايح يتكلم ولكن حسام دخل 
_الفساتين اهاااا والمفروض المدام زينه تجهز عشان العرض قرب يبدااا 
_حياه !!
_نعم يا فهد بيه 
_خدي زينه عشان تجهز نفسها وبلاش التاخير 
_حاااضر يا بيه
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨  
_اخيرااا سالتى كل ده عشان تفتكري أن عندك اخت 
_طالما حضرتك فاكره مجاتيش ليه 
_انتى عارفه اني بكر"ه زوجك ده 
_جمال دخل السجن يا حنان 
_طب وربنا فرحتنى هو ده الكلام اللى يبسط على الصبح صحيح اللى سمعتوا ده يا زينب 
_سمعتى اي 
_بقا تجوزي فهد ومالك وانا معرفش للدرجه ده يا زينب امال لو مكنتش اختك كنتى عملتى اي 
_والله كل حاجه حصلت عالطول وبعدين فين العيااال 
_صباحكم عسل 
_هو ده اللى في عائله الانصاري 
_على فكره يا خالتى جمال اتحبس لمده سنتين 
_اي ده استنوا بقا يا محمود متقوليش أن الز"فت ده انحبس 
_ماما انتى فاضيه انتى كل يوم عند الكوافير ٠٠
_بس سنتين شويه اوى يا محمود ده المفروض ياخد اعدا"م 
_قريب أوى يا خالتى بس نكشف الجر"ائم المختفيه امال  البت فين ؟!
_بت مين 
_احم لا ولا حاجه انا رايح الشغل يلا عايزين حاجه ؟؟
_سلامتك خد بالك من نفسك 
_خالتى زينب عندنا هناااا 
_ساره الهبله 
_متقوليش كده يا خالتى ده انا كيوته الا صحيح فين صاحبي 
_في المدرسه 
_ينهااار اسو"د ده انا وهو دفعه واحده وانا دخلت جامعه والمعلم قاعد بس تصدقي وحشنى اوى 
_روحى شوفي انتى رايحها فين أمشي 
_انتى بتسبيها كده عادي يا حنان 
_ده قرده يا زينب ده تاخدك البحر وتجيبك عطشانه 
_بس بردو مينفعش ممكن حد يطلع عليها 
_لا يا خالتى في ده غلطانه انتى ناسيه اني اخت اشطر ظابط في البلد ولا اي 
_والله كلها لسان أمشي يا بت 
_حاااضر بس عايزه 200 جنيه الاول 
_عايزهم ليه 
_شايفه يا خالتى لازم تسال انا عايزه اي انتى وليه غريبه اوى
_وليه تعالى هنااا لما اخوكى يرجع بس 
ساره جرت على امها عالطول ومسكت أيدها وبتوسل:لا والنبي الا محمود انا اسفه اقولك مش عايزه حاجه سلااام 
_والله مجنونه ٠٠
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المدرسه الثانويه ✨✨
سمر خلصت كل الحصص وكانت واقفه بتبص على مالك بس اختفي 
_راح فين ده ؟؟
_انتى واقفه ليه مش يلاااا 
_روحى انتى !!
_متاكده ٠٠٠سمر هزت راسها 
_طب خدي بالك من نفسك 
_يعنى هيكون راح فين ؟؟
سمر طلعت من المدرسه وكانت واقفه مستنيه عربيه 
_مساء الخير 
سمر بصت وراها وبلعت ريقها وخدت خطوه لورااا 
_في اي يا جميل ممكن مساعده 
_اتفضل 
شاب قرب منها وهمس في ودنها:بس متنفعش هناااا ممكن في شقتى
_😳😳٠٠٠٠٠سمر تخرج من صمتها وضر"بت الشاب بالقلم 
الشاب حط ايدو على خدو وقال:تؤ تؤ كده انتى اللى جبتى لنفسك ٠٠٠
الشاب كان رايح يمسك أيدها ولكن ايد مالك كانت أسبق 
_في اي يا حلو 
_مالك 
_في حاجه ؟؟
_انت تعرفها 
مالك بص على سمر وقال:تؤ بس تلزمنى 
سمر بصت على مالك وكانت عايزه تضر"به ولكن مسكت نفسها 
_طالما تلزمك اشطاااا سلاام 
مالك بعصبية:انتى مش ملاحظه انك مدلوقه على الشباب
_اي الكلام الفارغ ده هو اللى جي هناا وقال كلام مش لطيف 
_انا مش عارف فيكى اي مخلى كل الشباب تجيلك هو انتى شغاله في الحر"ام لامواخده 
وفجاه سمر ضر"بت مالك بالقلم 
_😳😳
في شركه الكيلانى ✨✨
_خلصت !!
_خلصتى اي الفستان واسع اوى 
_حضرتك انتى اللى رفيعه جدا 
_طب مفيش أضيق من كده 
_هو انتى جاي تشتري والنبي تخلصي 
_خلاص خلاص مش مهم واسع واسع بس والله لو وقعت هقول انتى السبب 
وفجاه الباب خبط 
_خلصتوا 
_تعالى يا فهد شوف القر"ف ده 
فهد بص على زينه ومسك نفسه بالعافيه 
_طلعها الا تزور 
_روحى انتى 
_حاااضر يا بيه ٠٠
_هو ده الفستان اللى عايزين تعرضوا للناس وربنا ما ارضي اشتريه 
فهد شد زينه من ورااا 
_😳😳٠٠٠٠
زينه بصت على الفستان لقيتوا اتظبط وقالت:اي ده ؟؟
_الحزااام 
_امال الهبله اللى كانت هنا قالت ليا أن الفستان كده ليه 
_هتقولك ازاى وده مش بيسكت {فهد يقصد فمها}
_امممم٠٠٠٠٠زينه بصت في المرايا وفهد كان وراها وقالت:احنا افضل ثنائي صح 
_نعم
_احم ولا حاجه هو انا هفضل هنااا كتير 
_اه طبعااا انتى معايا طول الليل 
زينه بصت لفهد واترعشت مره واحده وقالت:نعم 
_ايوه مش انتى المودل 
_بس انت قولت ساعتين بس 
_خلاص لو تحبي تمشي بعد ساعتين تمااام 
_خلاص انا عايزه اكون معاكم 
فهد بص ليها والابتسامه اترسمت على وشهك وفجاه الباب خبط 
فهد:ادخل 
_فهد بيه الكل وصل فاضل تقديم العرض بس 
_تمااام زينه جاهزه 
_خااايفه 
_من اي 
_انا بتكسف اوى 
فهد حط ايدو على خدها وقال:طول ما انا جنبك عايزك تكونى واثقه في نفسك 
_تمااام بس المقابل 
فهد ضم حواجبه وقال:مقااابل 
_اه طبعاااا لازم يكون في مقابل مش انا بساعدك 
_اللى انتى عايزه
_اشطااا 
_لو فضلنا نتكلم كده العرض هينتهي انجزي ٠٠٠٠
_حاااضر 
فهد طلع وقعد مع الشركاء وبدأ المودل يدخلواااا 
زينه كانت واقفه وخايفه اوى وكل ما تفتكر كلام فهد تطمن 
_اخيرااا اخر مودل والمودل الاساسيه بتاعت الشركه 
فهد مسك أعصابه بالعافيه وقال في سره:غبي ازاى تقول المودل الأساسية بتاعت الشركه غبي٠٠٠
زينه دخلت وفجاه النور قطع واتخضت 
_في اي هو انا في فيلم ر"عب ؟؟
وفجاه النور سلط على زينه بس 
زينه مكنتش شايفه حد ولكن كل اللى قاعدين شايفنها 
زينه وقفت ومكنتش عارفه تعمل اي وقالت في سرها:اعمل اي ؟؟
_زينه واقفه ليه اتحركي 
زينه مكنتش عارفه تعمل اي وفجاه افتكرت فيلم سمعتوا كان بيتكلم عن العروض اللى تشبه ده 
زينه خدت نفس عميق ومشت بكل ثقه وعملت زي عارضات الازياء 
زينه خلصت عرضها والشركاء قالوااا 
_اثبت انك جدير بالثقة يا فهد بيه والعرض كان أكثر من رائع خصوصا المودل الاخير 
فهد حس بالغيره وقال:شكرااا 
زينه جرت عليهم عالطول 
الشاب مد ايدو لزينه وزينه مدت أيدها 
_كنتى اكثر من رائعه واكيداا هيكون بنا شغل كتير 
فهد شد ايد زينه وقال:هي مش بتاعت شغل ده مراتى 
_احم انا اسف 
احد الشركاء: تمااام العقود كلها هتتوقع بكره والف مبروك مره تانيه 
وبالفعل الشركاء ماشوااا 
في مكتب فهد ✨✨
زينه دخلت وقالت:كنت اي ؟؟
_تمااام
زينه رفعت حاجب وقالت:يعنى اي مش حلوه ؟؟
_حلوه يا زينه ويا ريت تسكتى 
زينه دخلت وقعدت وقالت:هو انا عملت حاجه غلط ؟؟
_لا يا زينه معلش ورايا شغل 
_طب الاتفاق 
_اتفاق اي مش واخد بالى 
زينه اضايقت وقالت :انا لازم أمشي
_استنى نص ساعه ونمشي سوااا 
_لا انا هرن على عمو جاااسر سلام
فهد قفل الباب بجهاز معاااا 
زينه بتحاول تفتح الباب معرفتش 
_فهد الباب شكلو علق 
فهد:_____________
_فهد انا بكلمك 
_معلش مخدتش بالى في اي ؟؟
_الباب مش راضي يفتح 
_ما انا قفلتوا 
زينه باستغراب:ليه
_مزاج 
_هو اي اللى مزاج بقولك عايزه امشي تقولى مزاج 
_زينه اسكتى عشان اعرف اخلص اللى في ايدي 
زينه اضايقت اوى وفضلت واقفه تبص على فهد ومتعصبه اوى 
_تعالى اقعدي مش عارف اشتغل من خيالك ده 
زينه قعدت على الكرسي وحطت أيدها على خدها وفضلت بصه على فهد بتتامل في ملامحو
عند مالك وسمر ✨✨
مالك فاق من الصدمه وقال:انتى ازاى تمدي ايدك عليااا 
_اقل حاجه اعملها عشان انت شخص قليل الادب
_انا شخص قليل الادب وربنا لوريكى القليل الادب ده هيعمل اي 
مالك مسك ايد سمر وكان متعصب اوى 
_مالك انت بتعمل اي ؟؟
_مش عايز اسمع صوتك فاهمه 
_انا عايزه اروح عند أهلى 
_لا مش هتروحى والقلم ده هدفعك تمنه غالى اوى وهعرفك مين قليل الادب ده 
الدموع نزلت من عين سمر عالطول خوفاا من جنان مالك لما يكون متعصب 
مالك كان سايق العربيه باقصي سرعه وسمر كانت خايفه اوى من سرعه العربيه
_مالك انا بخاف من السرعه ده 
مالك زود السرعه اكتر كأنه بيعاند فيها 
_مالك الله يخليك اهدااا انا اسفه 
_قولتلك مش عايز اسمع صوتك 
سمر بدأت ترتعش بسبب الخوف اللى كان ممتلكها 
وفجاه مالك وقف العربيه وحط دماغو على الدركسون وقال:انزلى 
_اي ؟؟
_بقولك انزلى 
_ليه 
_سمر انزلى انا متعصب اوى وممكن إذ"يكى 
_لا انا مش هسيبك 
_سمر بقولك انزلى مش هقول تانى ٠٠
_لا مش نازله 
مالك نزل من العربيه وراح فتح الباب لسمر ومسك أيدها وطلعها من العربيه ووقف تاكسي 
_شوفها عايزه تروح فين 
سمر كانت بصه على مالك والدموع نازله من عينيها 
_اركبي معاااااا 
سمر ركبت معا بالفعل ومالك ركب العربيه وطلع باقصي سرعه ٠٠
في المساء✨✨
في قصر الكيلانى ✨✨
زينب رجعت ومالقتش حد رجع لسه 
_محدش جاي يا جاااسر؟؟
_مفيش الا الانسه بتول الباقي مرجعش 
زينب دخلت وقالت:الوقت تأخر اوى ازاى مرجعوش لحد دلوقتى 
_كنتى فين يا ماما ؟؟
_كنت عند خالتك 
_بجد انا كنت عايزه اروح معاكى 
_انتى طول عمرك بتكر"هي تروحي هناك اي اللى تغير 
_هااا لا مفيش 
_رني على اخواتك شوفيهم فين 
_ماما فهد ومالك مش صغيرين اي الخوف ده كله 
_لو مخفتش عليكم هخاف على مين بس 
_كفايه محن يا ماما هرن على الطايش الاول 
_متقوليش عليا كده 
_انا مش عارفه بتحبي الواد ده على اي 
_ده اخوكى يا هبله 
_قطيعه !!
_امشي من قدامى امشي !!
_هرن عليا وهمشي ٠٠
في الطريق ✨✨
مالك كان سايق العربيه باقصي سرعه ومش قادر يمتلك أعصابه وفجاه تليفونه رن 
مالك مسك التليفون وقفله 
_مالك قفل التليفون
_ينهار اسو"د اللى يكون جرا ليا حاجه 
_والله مالك عنده ٢٠ سنه يعنى مش صغير يا ناااس دلعك ده اللى مخلى الواد يعمل كده 
_طب رني على فهد 
_والله الله يكون في عونه يلاحق شغل ولا يلاحق اخوه 
_اخلصي يا لمضه 
_حاااضر 
بتول رنت على فهد وفجاه مالك دخل 
زينب جرت عليا عالطول وقالت:انت كويس ؟؟
مالك طلع على اوضته من غير ما يرد 
_امال فين سمر 
زينب بغضب:اكيداا زعلت ابنى بس لما تيجى بس 
_هو مين اللى يزعل مين ده ابنك شيطا"اان 
_قولتلك أمشي من قدامى امشي ٠٠٠
مالك دخل الاوضه ومالقاش سمر رجعت وقال بعصبيه:يعنى راحت عند اهلها حلو اوى
عند فهد وزينه✨✨
فهد بص على زينه وقال:اعتقد مفيش نكته على وشي 
زينه انعدلت عالطول وقالت:هاا٠٠٠
فهد فتح الباب وقال:هتفضلى واقفه مش يلاااا 
زينه قامت عالطول وبالفعل نزلوا وركبوا العربيه ومشوااا 
_اي رايك نتعشا برااا 
_تماام 
بعد مرور عشر دقائق 
زينه وفهد نزلوا من العربيه ودخلوا المطعم 
_اقعدي واقفه ليه 
_هو مش انت بطل حكايتى 
_نعم 
_يعنى قوم اعمل زي البطل ما بيعمل مع البطله قبل ما تقعد على الكرسي 
_بابا اقعدي مش ناقص 
_لا مش قاااعده ٠٠٠٠٠فهد خاد نفس عميق وقام وعمل زي ما زينه طلبت 
_اتفضلى !!
زينه قعدت وقالت:مش كده منظرك احسن قدام الناس
_زينه اسكتى خالص مش عايز اسمع صوتك 
زينه بصت لتحت وقالت:حاضر
_اتفضل يا فندم 
_لسه هنشوف المنيو
_تمااام 
_شوفي اي اللى انتى عايزه تاكلى
زينه مسكت المنيو ومكنتش عارفه تقراا لان الكلام كان بالانجليزي 
_هااا اختارتي اي ؟
زينه كانت مكسوفه اوى ومش عارفه تقول اي 
فهد لاحظ كسوفها وقالها اسماااء الاكل الموجود في المنيو 
_خلاص انا هاكل من اللى انت تأكلوا 
_ممكن الاكل اللى اطلبوا ميعجبكيش 
_كل حاجه فيك بتعجبنى 
_😳😳٠٠٠٠
_احم اقصد أن شاء الله هيعجبنى 
بالفعل فهد طلب الاكل وبدأوا ياكلوا 
وفجاه تليفون فهد رن 
زينه بغباء:الله يخرب بيت التليفون اللى بيقطع دايما اللحظات الحلوه اللى ما بنااا 
_بتقولى حاجه يا بابا 
_لا مش بقول انا عايزه اروح 
_ما لسه بدري 
_لا والنبي انا تعبانه اوى 
_خلاص تماام ٠٠٠٠فهد حط الفلوس على السفره وركبوا العربيه ومشوا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
الباب كان بيخبط جااامداوي ام سمر قامت مفزوعه وقالت:بسم الله الرحمن الرحيم مين 
_انا يا ماما 
ام سمر فتحت الباب وبخوف:انتى كويسه 
_وحشانى اوى 
_انتى كويسه يا قلبي 
سمر اترمت في حضنها وقالت:انا تعبانه اوى يا ماما 
_سمر حد زعلك هناك
سمر فاقت لنفسها عالطول وقالت:لا بالعكس دول حلوين اوى معايا خصوصا مالك 
_امال اي اللى جابك انتى متجوزه امبارح 
_مش عارفه طلعت من المدرسه قولت أن ماما وبابا وحشنى اوى فجيت
_طب جوزك يعرف 
سمر بارتباك:اه يعرف 
_طب تعالى انا عامله الاكل اللى انتى بتحبي 
_لا انا مش عايزه اكل عايزه ارتاح بس 
_ماااشي
سمر دخلت اوضتها وقفلت الباب ووالدتها كانت مستغربه اوى 
والده سمر:انا لازم ارن على مالك عشان قلبي مش مطمن
مالك كان واقف في البلكونه وبيشرب سيجاره 
بتول دخلت وقالت:ينهااار اسو"د بتشرب سجائر 
مالك جري عليها عالطول وحط ايدو على فمها وقال:اششش الا حد يسمعك 
_ده فهد لو رجع وعرف انك بتشرب ممكن يق"تلك 
مالك بعصبية:فهد فهد هو مفيش إلا فهد هنا ولا اي 
_لو على الأخلاق ايوه مفيش إلا فهد 
_عارفه على رغم أنه اخوي بس بدأت اكر"ه 
_😳😳٠٠٠٠مالك انت بتقول اي 
_بقول اللى سمعتى لو اطول امو"ته همو"ته
بتول مسكت مالك من لياجتو وبعصبيه:فوق انت مجنون ازاى تقول كده قبل ما تفكر في كده أوعك تنسي أن فهد ضحي بنفسه عشانك واستحمل قر"فك
مالك زق بتول وقال:حتى انتى كمااان بكر"هك من الاخر انا مش بحب الا ماما 
_انانى وهتفضل طول عمرك انانى والله لتندم ٠٠٠ صحيح سمر فين عملت فيها اي البت مرجعتش لحد دلوقتى 
مالك ببردو:معرفش 
_متعرفش اي ده مراتك وملزومه منك وشرفها من شرفك 
مالك بتريقه:مش لما يكون عندها شرف الاول 
_لا لا مش ده مالك اخوي الشرب مخليك شر"ير اوى وانانى اوى 
_بالعكس ده بيعمل مزاج اوى وبيخلينا انسي اقر"فكم 
وفجاه التليفون رن 
بتول بصت ليا بقر"ف وخدت بعضها ومشت 
مالك بصوت بيدل على أنه شارب:الووو
_ابنى انت كويس ؟؟
مالك بص في التليفون عالطول وقال:خالتى 
_انا اسفه يا ابنى انى رنيت عليك في الوقت ده 
مالك في سره:ينهار اسو"د الا تكون البت مرجعتش 
_مالك انت معااايا
_اه انا معاكى 
_انت وسمر متخانقين يا ابنى ؟؟
مالك بارتباك:ليه ؟؟
_اصلها جت من شويه وكانت زعلانه اوى 
_لا يا خالتى مفيش حاجه حتى لو مش مصدقه اكلمها 
_لا يا ابنى مصدقك 
والده سمر في سرها:ممكن يكون الشاب عايز يكلمها 
_استنى يا مالك هروح ادي التليفون لسمر 
مالك حط ايدو على السماعه وقال:مين قالك انى عايز اكلمها هو انا ناقص 
_سمر !!
_تعالى يا ماما 
_خدي زوجك عايز يكلمك 
سمر بغباء:زوجى مين ؟؟ احم هاتى يا ماما 
سمر بالفعل خدت التليفون ووالدتها طلعت 
_خير 
_انا مش عايز اكلمك عشان تبقي عارفه ده امك السبب 
_طيب سلام 
_بقولك 
_خير 
_اقعدي عندك أوعك ترجعى ماشي 
سمر بعصبية:لو عليااا كنت عملت كده لانى بكر"هك 
_بحبك💖
_😳😳٠٠٠نعم 
_مش بكلمك اهدي 
_اي يا قلبي 
_عامل اي يا روحى 
{للتوضيح مالك معااا تليفونين واحد يكلم اي حد بيا وواحد مخصص للبنات 🙂}
_تمام يا قلبي 
سمر كانت متنرفزه اوى
_تمام يا قلبي هكلمك بعدين ٠٠
_ماشي يا حبيبي
_عايزه اي يا منال ؟؟
_عايزه اسمع خبرك 
_ياما اي الكلام ده يا بت انا زوجك حتى المفروض تقولى عايزه سلامتك يا حبيبي
_جاتك القر"ف ٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ورمتوااا جنبها
_يا بت ال 🐕 وربنا لعرفك ازاى تقفلى في وشي ومش ناسي القلم بردو 
سمر كانت متنرفزه اوى
_تمام يا قلبي هكلمك بعدين ٠٠
_ماشي يا حبيبي
_عايزه اي يا منال ؟؟
_عايزه اسمع خبرك 
_ياما اي الكلام ده يا بت انا زوجك حتى المفروض تقولى عايزه سلامتك يا حبيبي
_جاتك القر"ف ٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ورمتوااا جنبها
_يا بت ال 🐕 وربنا لعرفك ازاى تقفلى في وشي ومش ناسي القلم بردو 
وفجاه الباب خبط ٠٠٠٠
_تعالى يا ماما 
_بما انك لسه صاحيه تعالى اقعدي معايا انا قاعده لوحدي مستنيه ابوكى 
_ماما والله ما قادره وانا عايزه اناام 
_ماااشي تصبحي على اخير 
_وانتى من أهل الخير ٠٠٠٠والده سمر طلعت وسمر نامت عالطول من الارهاق 
في الطريق ✨✨
زينه حست بارهاق ونامت على كتف فهد من غير ما تحس 
فهد بص عليها وابتسم 
بعد ربع ساعه وصلوا بالفعل 
_زينه ٠٠٠زينه 
_انا عايزه انااام ٠٠٠٠فهد نزل من العربيه وشال زينه ٠٠٠
في اوضه فهد 
فهد حط زينه على السرير وبخارج إرادته باس زينه من جبينها 
فهد بعد عالطول وقال:لا لا اللى انا بعملوا ده غلط مستحيل افكر في زينه بالطريقه ده انا مش هعمل زي بابا ما كان عايز يعمل ده طفله وبعدين زينه معتبرين امانها مش هكون مصدر خوفها وخد بعضه وطلع وعالطول ٠٠
مالك كان طالع من اوضته ولقي فهد في وشه 
فهد:مالك ٠٠٠٠مالك مردش على فهد 
فهد مسك ايدو وقال:انت ليه بتعمل كده ؟؟
_انا اللى نفسي اسالك السوال ده انت ليه بتعمل كده 
_كل اللى عملتوا صح وكان لمصلحتك 
مالك بتريقه: مصلحه ههه فوق انت جوزت اخوك واحده متعر'ض ليها اربع شباب 
_انت شارب اي ؟؟
مالك بتوتر:شارب لا مش شارب 
_قرب 
_اقرب ليه بقولك مش شارب حاجه 
فهد مسكوا من لياجته وشم رايحه د"خان من فمه وقال:مش انا قايلك ممنوع تشرب القر"ف ده تانى
مالك زق فهد وقال:انت مالك خليك في حالك وبعدين ده حياتى وانا حر فيها 
_حياتك ماشي إنما اسيبك تد"مر نفسك ده اللى مرداش بيا 
_بقولك اي انا داخل انام اطلع من دماغي٠٠٠وبالفعل مالك دخل اوضته وقفل الباب
_طيب يا مالك خليك فاكر انك مسئول على كل اخطاءك 
_متزعلش نفسك وصدقنى هيندم على كل حاجه 
_انتى لسه صاحيه لحد دلوقتى 
_لا انا سمعت صوتكم فطلعت 
_روحى يا بتول روحى نامى 
بتول حضنت فهد وقالت:تصبح على خير 
فهد باسها على رأسها وقال:تلاقي الخير 
في صباح اليوم التالى✨✨
زينه قامت وكانت مصدعه اوى ٠٠٠٠زينه قامت ودخلت الحمام وخدت شاور ونزلت لقت الكل بيفطر إلا فهد 
_صباح الخير 
_صباح النور 
_امال فهد فين يا خالتى 
_مشي من بدري اعتقد راح الشغل 
_طب سمر فين ؟؟
بتول بصت لمالك وقالت:والله ما نعرف يا زينه تصدقي زوجها كمان مش عارف 
_😳😳٠٠٠انتى بتقولى اي يا بتول ؟؟
مالك زق الكرسي وقام ٠٠٠
زينه رنت على سمر عالطول 
_اي يا زينه ؟؟
_انتى فين يا سمر 
_انا عند ماما يا زينه
_بتعملى اي هناااك 
_كنت مخنوقه قولت اعدي عليها متخافيش عليا انا بخير 
_طب هتيجى امتى !!
_هاجى النهارده إن شاء الله عشان حاسه أن ماما شكه في حاجه 
_يعنى بذمتك مش عايزها تشك بقا في واحده تانى يوم فرحها تروح عند اهلها 
_مش طايقه يا زينه شخص انانى وكل شويه يجر"ح كرامتى
_استحملى يا سمر طب تصدقي انا حاسه انك هتغيري مالك
_هههه انا مستحيل ده بيكلم اكتر من عشرين واحده في الساعه
_الله غيرانه ولا اي
_انتى هبله اغار على واحد زي ده يلا سلام عشان هتاخر على المدرسه 
_خدي بالك من نفسك 
_حاااضر ٠٠٠
في السجن✨✨
_فهد عندنااا 
_اخبارك اي 
_تمام بس زعلان منك اوى 
_زعلان منى 
_ايوه زعلان منك ازاى مترنش عليا حتى امال لو مكنتش ابن خالتك كنت عملت اي 
_بقولك اي ؟؟
_عايز جمال صح 
_اه في أنهى زنزانه 
_حمدي 
_لا يا محمود انا عايز اروح لوحدي 
_تمام على ايدك اليمين 
فهد بالفعل راح عند زنزانه جمال 
جمال كان قاعد وبصص لتحت وفجاه رفع رأسه وقال:فهد كنت عارف انك هتيجي
_انا مش جاي عشانك 
_امال جاي ليه ؟؟
_طلق ماما يا جمال 
_😳😳
في المدرسه الثانويه ✨✨
سمر وصلت المدرسه وفجاه الكتب وقعوا منها نزلت عشان تجيبهم ٠٠٠٠٠وفجاه عربيه قعدت تزمر 
_دقيقه !!
مالك نزل من العربيه وشال بدلها الكتب 
سمر رفعت راسها وبابتسامه عريضه:شكرا اوى يا ٠٠٠٠
_انت 
مالك غمز ليها وقال:ايوه انا زوجك 
سمر خدت الكتب منه وقالت:شكرااا 
مالك مد رجلوا وسمر وقعت عالطول 
الكل قعد يضحك ٠٠٠٠
الدموع نزلت من عين سمر في ثانيه وبصت لمالك وكانت متنرفزه اوى  
مالك لبس النظاره وبكل غرور:أوعك بعد كده تقفي قدام عربيتى ٠٠٠٠
سمر كانت مكسوفه اوى وفجاه شاب مد ايدو ليها 
_هاتى ايدك !!
مالك بص على سمر وسمر خافت الا يعمل ليها حاجه وقامت لوحدها 
_شكراا اوى عن اذنك 
_في اي يا عم ؟؟
_بحبها اوى يا مالك نفسي نظره منها بس
مالك مسك نفسه بالعافيه وحط ايدو على كتف الشاب وقال:ده بتاعتى أناا ويا ريت تخليك في حالك عشان ممكن اذ"يك
_بس انت وقعتها على الأرض ازاى بتاعتك
_انت مالك خليك في حالك بس
سمر راحت الحمام عالطول والدموع نزلت من عينها والمشهد قدام عينها 
_اعاااا٠٠٠٠بكر"هك ٠٠٠
سمر غسلت وشهااا وهدومها من التراب وفجاه مالك دخل 
_تؤ تؤ مسكينه 
سمر مسكت لياجته مالك وقعدت تزعق وتقول: 
_انت ليه بتعمل معايا كده ليه انا عملت معاك اي 
مالك شدها ليااا وهمس في ودنها وقال:مش انتى اختارتى تتجوزينى استحملى بقااا 
_انا بكر"هك 
_على اساس انا بحبك
مالك قرب منها تانى وقال:اي رايك نطلع نتعشا برااا 
وفجاه بنت دخلت وفكرت مالك بيبوس سمر 
_😳😳٠٠٠مالك انت بتعمل اي ؟؟
مالك بعد عن سمر عالطول وقال:متفهميش غلط انا كنت برجعلها شعرهااا 
البت قربت من مالك ومسكت ايدو وقالت:مصدقك يا حبيبي عارف البت ده مدلوقه اوى على الشباب 
مالك بص لسمر وبابتسامه جعلتو وسيم اكتر:فعلا يا روحى 
_اي رايك نسهر النهارده سوااا
مالك بص لسمر وعشان يغظها قال:طبعاا يا قلبي 
سمر بصت ليهم بقر"ف وخدت بعضها ومشت 
مالك زقها وقال:أوعك تقربي منى تانى فاهمه 
_مالك استنى مالك هو اي اللى حصل ما كان كويس 
 في قصر الكيلانى ✨✨
_الووو
_عامله اي يا خالتى 
_اخبارك اي يا قلب خالتك 
_انا راجعه بكره وعايزه اشوف فهد اول واحد 
زينب بدأت تتوتر وقالت:راجعه بكره 
_ايوه انتى مش فرحانه ولا اي 
_لا ابدا انا طايره من الفرحه وامك هتيجى معاكى ؟؟
_لا انا جايه لوحدي قولى لفهد ينتظرني في المطار الساعه ١٠ 
_حاااضر 
_يلا سلاااام 
_سلام٠٠٠٠٠زينب قفلت التليفون والتوتر امتلكها 
_ماما زينب !!
_اي يا زينه 
_انتى كويسه ؟؟
_اه ليه 
_اصل وشك جاب مياه 
زينب حطت أيدها على وشها وقالت:الجو حر اوى 
_خلاص يا ماما روحى خدي شاور وانا هعمل الاكل مكانك 
_اسكتى يا زينه انتى عارفه حاجه
زينه قعدت تضحك وقالت: هخلى خالتو جميله تساعدنى بس ارتاحى انتى 
_متاكده !!
_اه طبعااا ٠٠٠٠٠٠زينب:خلاص ماشي 
زينب طلعت وزينه بدأت تعمل الاكل مكانها بمساعده جميله طبعااا
زينب كانت طالعه وجس'مها كلو بيرتعش 
_ايوه جايه شويه وهنزل٠٠٠بتول دخلت في امها والتليفون وقع منها 
_اعاااا التليفون ٠٠٠٠بتول بصت على أمها ولقت جس'مها بيرتعش وقالت: ماما انتى كويسه ؟؟
_مص"يبه يا بتول شيري راجعه بكره ومش عارفه هتعمل اي لما تعرف أن فهد اتجوز 
_مين قال انها راجعه بكره 
_لسه رنه عليااا وقالت ليا ابعت فهد يروح ياخدهاا 
_طب هتعملي اي ؟؟
_مش عارفه يا بتول انا خايفه اوى ده ممكن تمو"ت فيها
_طب خلاص خليها تعرف وتمو"ت ونخلص
زينب ضر"بت بتول على كتفها وقالت:انتى مجنونه ده بنت اختى 
_ماما انا عندي كام خاله ؟؟
_امشي يا بتول أمشي من قدامى 
_خلاص خلاص اهدي بس احنا لازم نفكر كويس عشان نعرف نتصرف 
_انا تعبانه اوى هروح ارتاح ولو فكرت في حاجه هقولك وانتى كمان فكري 
_حاااضر يلا سلام 
_رايحها فين 
_اقابل صحابي ليه في حاجه ؟؟
_اوعك تكونى رايحها تقابلى شباب يا بتول 
_لا طبعا دول بنات الدفعه وساره بنت خالتو حنان هتكون معنا 
_خلاصي خلى جاسر يوصلك أوعك تطلعى لوحدك 
_حاضر يا ماما في حاجه تانى ؟؟
_مفيش يا ام لسان خدي بالك من نفسك 
في السجن✨✨
جمال فاق من الصدمه وقال:انت بتقول اي يا ابنى 
فهد بعصبية:بقول اللى سمعتوا يا جمال الكيلانى 
_انت عارف انى مقدرش ابعد عنكم 
_لو فعلا متقدرش تبعد عننا زي ما بتقول مكنتش عملت اللى عملتوا في ماما يا جمال بيه
_غلطه يا فهد والإنسان بيغلط 
_تقصد غلطات يا جمال انت عملت كتير اوى 
_انا مستعد اصلح كل حاجه يا فهد بس عايز فرصه 
_الفرص انتهت يا جمال الكيلانى وغصب عنك هطلق ماما 
_ده مستحيل 
فهد قرب من جمال وقال بكل عصبيه:معاك مهله لمده يومين يطلق ماما ينروح المحكمه وساعتها القاضي يحكم بقاا 
_انت مستحيل تعمل كده 
_لا يا جمال اقدر اعمل كده واكتر من كده كماان عن اذنك 
جمال بعصبية:فهد ٠٠٠فهد 
فهد طلع ٠٠
_في اي يا ابنى ؟؟
_لازم يطلق ماما يا محمود ده مجر"م 
_وانا كمان بقول كده خالتى مينفعش تعيش معا تانى 
_فعلا 
_بقولك اي ما تيجى نقعد في كافتريا 
_معلش والله ورايا شغل مره تانيه 
_متاكد انك هتسال تانى !!
_متاكد 
_الا صحيح يا محمود عملت اي في موضوع الأربع شباب 
_لسه التحقيقات شغاله وقريب اوى هيتمسكوا
_محمود انا اديتك صورهم اتصرف 
_ان شاء الله !!
_سلااام 
_سلام ٠٠٠٠٠٠فهد طلع وركب العربيه وفجاه التليفون رن 
_اي يا حسام 
_فينك 
_مسافه السكه وهكون عندك  
_طب استعجل عشان الشركاء على وصول 
_ليه 
_عشان نوقع العقد والصفقه تتم بقا 
_تمام مسافه السكه وهكون عندك 
_طب هات المدام معاك 
_مدام مين 
_مدام زينه 
فهد برفع حاجب:ليه ؟؟
_بما أن زينه اللى قدمت العرض لازم تكون موجوده لانها المودل
_زينه مش هتيجى يا حسام والصفقه ده متهمنيش 
_فهد انت بتقول اي ؟؟
فهد قفل التليفون وقال:انا السبب مكنش لازم افكر في زينه خالص ٠٠٠٠فهد شغل العربيه ومشي 
حسام:لازم زينه تيجى ٠٠٠
في شركه الكيلانى ✨✨
بعد مرور ربع ساعه فهد وصل ٠٠٠
_فين الشركاااء 
_جوا في اوضه الاجتماع 
فهد دخل وكان متعصب اوى وفجاه وقف من اللى شافواا
_انتى بتعملى اي هناا
زينه قامت وقالت:بما أني المودل لازم اكون موجوده 
فهد بعصبية:اي التخريف ده ؟؟
زينه اترعشت مره واحده وقالت:فهد اهدااا 
فهد مسك ايد زينه قدام الشركاء اللى كانوا مستغربين تصرفوا
حسام:انا اسف جداا على اللى حصل نيابه عن فهد بيه
_ولا يهمك بس ليه فهد مسك البنت بالطريقه ده 
_اصلها مراته 
_يعنى مش المودل 
_لا هي ٠٠٠
في مكتب فهد ✨
فهد قفل الباب وقال:اي اللى جابك هنا 
زينه بلعت ريقها وقالت:انا لازم اكون موجوده عشان الصفقه تتم 
فهد قرب منها وهي كانت بترجع لوراا وقالت:والله جيت عشان اساعدك 
_الصفقه ده ولا حاجه عندي إنما تيجى ده اللى يفرق معايا 
_طب واي يعنى لما اجى اساعدك 
فهد مسك زينه من أيدها وقال:مش عشان بعاملك حلو تعملى اللى انتى عايزه انتى عارفه لو قلبت عليكى ممكن اعمل اي ؟؟
_انا اسفه !!
_تطلعى وعلى القصر فورا 
زينه:____________
فهد بعصبية:سااامعه 
_حااضر حااضر 
فهد بعد ايدو عنها وزينه طلعت تجري عالطول 
_فهد اي اللى عملتوا ده ؟؟
_روح اقول للشركاء الصفقه انتهت 
_انت بتقول اي كده الشركه هتتحمل أعتاب ضخمه 
_انا قولتلك أن مراتى مش مودل وانت اصريت ورنيت عليها 
_طب عايزنى اعمل اي الشركاء اللى طلبوا زينه 
_قول الحقيقه احسن 
حسام بارتباك:حقيقة اي 
_قول أن البيه جلال عينه على مراتى 
حسام بص لتحت وقال:لا مش صح 
فهد رفع وش حسام لفوق وقال:طالما نزلت وشك لتحت يبقا الكلام صح والبيه ميعرفش أن انا زوج زينه 
_لا عارف 
فهد بعصبية:امال في اي ؟؟
_خلاص يا فهد اهدااا هننهى الصفقه 
_يكون احسن !!
حسام طلع ودخل غرفه الاجتماع وقال:الصفقه انتهت تقدروا تطلعوا 
_انتهت ازاى واحنا لسه موقعناش على الورق 
_البيه رفض الصفقه 
_😳😳٠٠٠٠بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه وقال أحدهم:طب اي السبب 
_اسال البيه بتاعكم 
_بيه مين ؟؟
_الاستاذ جلال 
جلال بص لتحت وقال بارتباك:يسالونى على اي انا مش فاهم حاجه 
_البيه عينه على مرات فهد بيه 
_😳😳٠٠٠
_اي الكلام الفارغ ده لا محصلش طبعا صدقنى يا حازم بيه
_انت مرفوض اطلع براا
_والله ما حصل يا بيه وبعدين انا متجوز 
_المص'يبه انك متجوز وعينك مش مليانه اطلع برا 
بالفعل جلال خد تليفونه وطلع ولقي فهد في وشه 
_حسابك معايا بعدين 
جلال خاف منه ومشي عالطول 
_فهد بيه انا بعتذر منك على اللى حصل 
_متحاولش يا حازم بيه خلاص الصفقه انتهت 
_انا اسف اوى نيابه عن جلال واتمنى الصفقه تتم 
حسام:خلاص بقا يا فهد الراجل اعتذر 
_مراتى مش مودل والمودل الاساسيه والدتها اتو"فت وممكن ترجع في اي وقت إنما زينه خط احمر 
_خلاص يا فهد بيه ولا يهمك على العموم ده توقيعى وموافق أن شركتنا تتعاقد مع شركه حضرتكم 
حسام ابتسم وقال:يالا يا فهد وقع 
_وقع انت واقرا البند كويس انا ماشي 
بالفعل حسام مسك القلم ووقع على الورقه وقرا البند طبعااا 
_الف مبروك 
_الف مبروك ليكم انتوا كماان 
فهد نزل وكان في حاله صدمه 
_جاااسر انت لسه واقف ؟؟
_منتظر المدام زينه لسه منزلتش 
_😳😳٠٠٠اي؟؟
في المدرسه الثانويه ✨✨
_يلا انا لازم أمشي 
_يبقي رني عليااا 
_حاااضر سلام 
سمر طلعت ولقت مالك مسك أيدها 
_في اي ؟؟
_اي مش زوجك 
سمر زقت مالك وقالت:انا مش راجعه معاك انا رايحها عند أهلى
_في الاحلام 
_انا مبقتش فاهمك مره تقولي أوعك تيجى القصر ده تانى ومره تقولى  ٠٠٠
_الصراحه مش لاقي حد اتخانق معااا 
_وانا مش فاضيه لخناقتك عن اذنك 
_على فكره بقا والدك رن عليا وقالي إنه عزمنا على الغدا النهارده
_اي ؟؟
فهد فاق من الصدمه وقال بعصبية:انت بتقول اي زينه نزلت من دقيقتين٠٠٠٠٠ 
_صدقنى يا بيه المدام منزلتش انا واقف هنا من بدري 
فهد ركب العربيه وطلع تليفونه ورن على زينه وللاسف تليفونها غير متاح ٠٠٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨✨
زينب:يا تري مين اللى بيرن ٠٠٠٠٠زينب مسكت التليفون وقالت:فهد ٠٠٠٠٠٠الووو٠٠٠٠٠في اي يا ابنى ؟؟
_ماما زينه رجعت البيت ٠٠٠٠٠زينب بخضه:لا ليه هي مش معاك ؟؟
_خلاص يا ماما وصلت اها سلام 
_الوووو٠٠٠٠فهد !!
فهد قفل التليفون وقال: لو قولت لماما أن زينه مش معايا ممكن تتخض عليهااا ٠٠٠٠٠٠فهد وقف العربيه وحط راسو على الدركسون وقال: هتكون راحت فين بس ٠٠٠وفجاه فهد رفع رأسه وقال:جلال٠٠٠٠جلال نزل ورا زينه عالطول معقول ٠٠٠
في المخزن✨✨
زينه بدأت تفوق ولقت نفسها مر'بوطه في كرسي ولازقه محطوطه على فمهااا 
زينه في سرهااا: اي اللى حصل ٠٠٠٠زينه بدأ تفتكر اول ما نزلت من الشركه 
فلاش باااك✨✨
زينه كانت نازله وزعلانه اوى وفجاه حد جاي من وراها  وشدهااا على جنب وحط قماشه على فمها وللاسف جاسر كان بيكلم حد التليفون مخدش بالو
_اعااااا٠٠٠٠٠٠زينه كانت بتحاول تزق جلال برجلها لكن المخد"ر كان اسرع منها وأغمى عليها ٠٠٠٠
جلال اخدها في العربيه وقال بخب'ث: مكنتش عايز اعمل كده بس انت اللى خلتنى اعمل كده يا فهد !!
بااك✨✨
زينه كانت بتحاول تتحرك ولكن معرفتش لأنها كانت مربوطه جامد في الكرسي وفجاه الباب انفتح 
جلال دخل وكان ماسك سيجا'ره وقرب من زينه وشال ليها الزقه
_هو انت ؟؟
_اي رايك بقااا ؟؟
_انت عايز منى اي انا معملتش ليك حاجه 
_مش انتى اللى عملتى بس زوجك اللى عمل بسبب زوج حضرتك انا اترفضت من الشغل النهارده 
_تستاهل عشان انت شخص و"سخ ٠٠٠٠وفجاه ينزل قلم على خد زينه لينزل د"م من فمها عالطول ٠٠٠
_مكنتش عايز اعمل كده بس كلامك الس'م ده اللى هيخلينى اعمل كده 
زينه فقدت الوعى عالطول من قوة القلم ٠٠٠٠جلال مفكرها بتمثل وقال:مش عليا يا حلوه انعدلى كده زي الشاطره 
زينه:____________
_معقول يكون جرا ليها حاجه ؟؟
جلال بتردد:هيكون جرا ليها اي يعنى ده قلم مش اكتر هي اللى ضعيفه بس اي جاامده ٠٠٠
عند مالك وسمر ✨✨
_انت كداب عشان بابا مرنش عليك ٠٠٠
_طب رني عليا اسالى ٠٠٠٠سمر بصت لمالك وطلعت التليفون ورنت على والدها بالفعل
_اي يا سمر انتوا فين دلوقتى ؟؟
_انتوا !
_هو مالك مقالكيش أننا هنتغدا كلنا مع بعض النهارده
_اه قالى بس كنت ناسيه معلش يا بابا مسافه السكه وهنكون عندك يلا سلام
_سلااام 
سمر قفلت التليفون وبصت لمالك اللى رفع حواجبه لفوق 
_في اي مالك زعلانه كده ليه 
سمر ركبت العربيه من غير ما ترد علياا ٠٠٠٠مالك لبس النظاره وقال:وربنا لاق'تل كبر'ياءك ده 
في الكافتيريا ✨✨
_اخيراا وصلتى كل ده تأخير 
_والله جيت في الموصلات عشان كده اتاخرت 
_امال فين عربيتك 
_هتكون فين يعنى في الصيانه ده مكانها الطبيعي 
_طب عمو جاااسر فين 
_خاد مرات فهد المهم اخبارك اي 
_تمام انتى اي اخبارك 
_ماشي الحال 
_بقولك اي يا بتول ما تيجى نروح البا"ر
_😳😳٠٠٠ساره انتى بتقولى اي انتى عارفه لو فهد عرف ممكن يقت"لنى فيها 
_محدش هيعرف يا بتول بدل النكد اللى احنا فيا ده اي رايك ؟؟
_لا يا ساره ابعد عن الش'ر وغنيلو
_والله ما حد هيعرف يا بتول انا زهقانه اوى انا بطلع من محمود بالعافيه وعملت حجتك عشان اقدر اطلع 
_بس بشرط مش هنتاخر 
_اشطاااا٠٠٠٠
بالفعل قاموا وركبوا عربيه ساره متجهين إلى البا"ر
في قصر الكيلانى ✨✨
تليفون زينب رن 
_الوووو
_اخبارك اي يا زينب 
_اميره اي اخبارك وحشانى اوى 
_انا تمام بقولك شيري جايه بكره يبقي ابعتى حد ياخدها 
_حاضر يا اميره هبعت فهد 
_عارفه يا زينب نفسي فهد ياخد شيري 
زينب بلعت ريقها وقالت:وانا كمان اتمنى كده 
_خلاص اي رايك تعملوا خطوبه لشيري وفهد كمان يومين وان شاء الله نحضر الفرح 
زينب بارتباك:ليه هي شيري قاعده قد اي 
_شيري رفضت تسافر تانى وحابه تكون مع فهد 
زينب في سرها:اي المص'يبه ده انا كنت مفكره أن شيري هتقعد اسبوعين على الأقل وتمشي 
_الووو زينب روحتى فين 
_انا معاكى بقولك اي يا اميره
_قولى يا قلب اختك 
_انا هقفل عشان ورايا شغل كتير يلا عايزه حاجه 
_سلامتك ٠٠٠٠
زينب قفلت التليفون وقالت:طب هعمل اي بس انا لو قولت الحقيقه ممكن شيري تمو"ت فيها واميره تزعل منى 
عند فهد ✨✨
_هتكون راحت فين بس ٠٠٠٠فهد:الساعه انا حاطط فيها جهاز تتبع GPS ٠٠٠٠
فلاش بااك✨
_زينه 
_اي ؟؟
_هاتى ايدك 
_ليه 
فهد مسك ايد زينه ولبسها الساعه وقال:أوعك تقل'عى الساعه ده مهما حصل 
_تمام بس ممكن اعرف ليه 
_كده وخلاص ممنوع يا زينه 
زينه باستغراب:فهد انت كويس 
فهد بعصبية:قولتلك ممنوع يبقا ممنوع 
_خلاص خلاص مش هق'لعها خالص حلو كده 
فهد ابتسم وقال:شاطره
بااك✨
فهد مسك التليفون وحدد مكان زينه من خلال جهاز ال GPS الموجود في الساعه 
فهد شغل العربيه عالطول متجه الى مكان زينه 
عند زينه ✨
زينه بدأت تفوق وجلال كان قاعد على الكرسي وقال:للدرجه ده ضعيفه من اول قلم يحصل فيكى كده 
زينه كانت حاسه بدوخه لان القلم كان جامد اوى وقالت:انا ٠٠انا حاسه انى دايخه ومش شايفه حاجه 
جلال قام وزق الكرسي وقال:هههه ٠٠٠٠جلال نزل لمستوي راسها وقال:انتى بتا'عتى الليله وهخلى جوزك الحلو ده يندم 
زينه تف'ت في وش جلال ٠٠٠٠جلال مسح وشه بايدوا وقال:تؤ تؤ انا مكنتش عايز امد ايدي عليكى تانى اصلك ضعيفه اوى 
جلال حط ايدو على كتف زينه وزينه حاولت تبعد عنه وكانت بتعياط ٠٠٠٠
_اشش هو انا لسه عملت حاجه !!
جلال زق زينه على الأرض بالكرسي
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠ 
_اي رايك نلعب شويه بس ثانيه ٠٠٠٠جلال فتح التليفون على الكاميرا وقال:كده احسن صح عشان اللى متفرجش يتفرج
زينه كانت بتحاول تبعد نفسها بالكرسي بس معرفتش 
جلال قرب من زينه اكتر وقال:هخلى فهد وشه في الأرض 
_لا لا والنبي ارجوك 
_ههه تصدقي صعبتى عليا انا معروف انى قا"سي اوى وقلبي مش بيحن ابداااا 
جلال وصل عند زينه وقرب من فمها وقال:رايحتك حلوه اوى 
زينه ديرت وشها الناحيه التانيه 
_بلاش استخدم معاكى العن'ف ٠٠٠٠جلال مسك زينه من شعرها وقومها بالكرسي من على الأرض 
_اعااااااا٠٠٠٠٠٠٠٠شعري 
جلال بص لزينه بشهو"ه وكان رايح يقرب منها ولكن الباب انك'سر 
_😳😳٠٠٠
عند مالك وسمر ✨
سمر نزلت من العربيه ودخلت عالطول 
_اهلا اهلا يا ابنى اتفضل 
مالك نزل من العربيه ووالد سمر خده في حضنوا ومالك مكنش قادر يتنفس 
مالك بعد عالطول وقال:اخبارك اي يا عمى 
_الحمدلله يا ابنى انت اي اخبارك 
_تمااام٠٠٠٠٠٠٠والد سمر:اوو اسف اتفضل ٠٠٠مالك عدل الجاكيت ودخل 
_ماما انتى ليه رنيتوا على مالك 
_اي ؟؟
_احم اقصد مالوش لازوم تعبتك معايا 
_تعب اي بس روحى غيري هدومك 
_اغير ليه احنا هنتغدا وهنمشي عالطول 
_هو ابوكى مقالكيش أن انتى ومالك هتناموا هنا النهارده 
_😳٠٠٠اي ؟؟
_يلا روحى غيري هدومك وتعالى ساعدينى 
_بس٠٠٠٠٠٠٠٠والده سمر:بس اي ؟؟ يلااا يا سموره
سمر دخلت الاوضه وكانت متنرفزه اوى وقالت:بابا عالطول كده بياخد قرارات من غير ما ياخد رأينا 
في البا"ر✨
_ساره انا خايفه اوى 
_خايفه من اي بس محدش هيعرف 
_مالك مصاحب كل اللى هنا وممكن يرنوا عليا ويقولوا انى موجود هنااا 
_طب عندي فكره 
_فكره اي ؟؟
ساره مسكت ايد بتول ومشت 
_في اي مش هنروح البا"ر يعنى 
_استنى بس عامل اي يا عمو 
_تمام يا بنتى ٠٠٠٠ اتفضلى 
بتول في سرها:بتعمل اي الهبله ده ؟؟
_ممكنtwo masks {قناعين} لو سمحت 
_يا بت الا اي ؟؟
ساره غمزت ليها وقالت:كده محدش هيعرفنا خالص 
_اشطااا 
بالفعل اشتروا ماسكين ولبسوهم ودخلوا البا"ر عالطول 
_بقولك اي انا عايزه اشرب النهارده 
_لا انا مش هشرب اشربي انتى 
_انا مش عارفه انتى خايفه كده ليه على العموم انتى حرا ٠٠واحد مشروب لو سمحت !!
_اتفضلى !!
ساره خدت الكوبايه وقعدت تشرب وقالت:اي رايك في شويه الشباب اللى هناك دول اي رايك نقعد معهم 
_ساره انا وافقت اجى عشان زهقانه إنما نقعد مع شباب مستحيل 
ساره مسكت ايد بتول بالعافيه وقالت:أمشي وبطلى النكد ده 
_ساره بقولك سيبي ايدي 
بالفعل راحوا عند الشباب وساره:ممكن نقعد معاكم 
احدهم:طبعاا طبعا اتفضلواا 
بتول كانت ماشيه ولكن ساره قعدتها بالعافيه 
_متقل'عوا القناع ده عايزين نشوف جمالكم 
_الا ده عشان احنا هربانين من اخواتنا 
احدهم كان بيبص على بتول وبيشبه عليها 
بتول قالت في سرها:ينهار اسو"د مش ده صاحب مالك انتهيت 
عند فهد وزينه ✨
جلال بارتباك:فهد !!
فهد دخل ومسك جلال من هدومه وقال:انت ازاى تتجرأ تخطف مراتى يا حيو"ان
_فهد هو ٠٠٠
فهد ضر"ب جلال بالبوكس في وشه 
_اعاااا٠٠٠٠٠٠٠جلال حط ايدو على فمه ولقي د"م راح مطلع مطو"ه من جيبوا 
_فهد !!
جلال كان رايح يغ'ز فهد من بطنه ولكن فهد مسك المطو"ه بايدوا والد"م نزل من أيدوا عالطول 
_فهد سيب المطو"ه بقولك سيب المطو"ه
فهد كان متعصب اوى وفجاه زق جلال ليقع على الأرض 
_فهد ايدك 
فهد مكنش مع زينه خالص وكان مركز على جلال اللى بدأ يخاف من جنا'ن فهد 
جلال رجع لورا وقال:فهد اهدا انا مستعد اعتذر لمراتك ارجوك انا بربي اطفال 
فهد داس على ايدو وقال:وربنا ما هر"حمك يا جلال 
_اعاااااا٠٠٠٠ايدي 
زينه بطفوله:فهد ده ضر"بني بالقلم جاامد
فهد اتعصب اوى وقوم جلال وقعد يضر"ب فيا بكل عصبيه وفجاه مسك ايدو وكس'رها 
_اعااااااااا٠٠٠٠٠٠٠ايدي 
_الايد اللى بتتمد على طفلتى بكس'رهااا احمد ربنا انى مقط'عتهاش 
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠٠اعاااااااااا 
فهد راح لزينه وفك الحبل وزينه قامت عالطول وطلعت تجري 
_زينه ٠٠٠٠زينه
فهد طلع ورا زينه عالطول ومسك ايدهااا 
_فهد ابعد عنى انت س'ي اوى 
_😳😳٠٠٠٠٠٠
_انت س'ي اوى انا مش بحبك ورجعت قا'سي اوى زي الاول 
_زينه انا عارف انى اتعصبت عليكى بس غصب عنى الكل'ب ده عينه كانت عليكى 
زينه زقت فهد وقالت:انا مكنتش جايه لجلال انا كنت جايه عشانك 
زينه قعدت تزعق لفهد وفهد خارج عن سيطرته وضر'بها بالقلم 
_اسكتى بقاااا كل ده عشان قولتلك ارجعى القصر 
زينه حطت أيدها على خدها وكانت في حاله صدمه 
فهد فاق لنفسه عالطول وقال:زينه انا اسف 
الدموع نزلت من عين زينه عالطول 
فهد حط ايدو على خدها وقال:انا اسف مش عارف عملت كده ازاى 
_انا بكر"هك ٠٠٠٠٠٠الكلمه نزلت على فهد كالصا'عقة 
زينه ركبت العربيه وفهد كان في حاله صدمه ٠٠٠٠٠
فهد فاق من الصدمه وركب العربيه ومشي !!
زينه كانت بصه لتحت طول الطريق وفهد كان بيحاول يعتذر ولكن زينه كانت رافضه تسامحو
في البا"ر✨
_اي رايك نر"قص 
ساره قامت وقالت:طبعاااا 
بتول كانت قاعده وخايفه اوى ومكنتش عارفه تعمل اي ؟؟
_اي رايك نر"قص احنا كماان 
بتول قامت وقالت:لا شكرا عن اذنك 
_بتول 
_😳😳٠٠٠٠٠اي ؟؟
_انتى بتعملى اي هناا 
بتول فاقت من الصدمه وقالت:بتول مين انا معرفش حد بالاسم ده 
_ازاى ده صوتها بالظبط 
بتول بارتباك:حضرتك غلطان عن اذنك 
بتول مشت عالطول وبصت لقت محمود في وشهااا 
_ينهااار اسو"د محمود هنااا 
_امسكوا كل اللى هنا فورااا 
بتول جرت على ساره عالطول وقالت:ساره احنا لازم نطلع من هنا فوراا 
_لا مش طالعه انا هر"قص شويه 
_ساره مفيش وقت يلاااا 
ساره زقت بتول وقالت:عايزه تروحى انتى روحى انا مش مروحه 
_محمود اخوكى هناا
_😳😳٠٠٠٠٠اي 
_ايوه لازم نطلع من الباب الخارجى فورااا 
ساره وبتول قل'عوا القناع عالطول وطلعوا يجروا 
وفجاه 
ساره وبتول:😳😳
عند مالك وسمر ✨
كانوا قاعدين وبيتغدوا 
_عايزين احفاد بقاا اتجدعنوا 
مالك قعد يكح على اخروا 
_انت بخير يا ابنى سمر ادي مالك مياه 
سمر مسكت المياه وقالت:اتفضل 
مالك مسك كوبايه المياه وبص لسمر 
_انت بخير يا ابنى 
_الحمدلله !!
سمر داست على رجل مالك 
_اعااااا٠٠٠
والد ووالده سمر قالوا:في اي 
_لا مفيش وفجاه حط رجلوا على رجل سمر وقال:انا كويس اوى 
سمر كانت بتحاول تسحب رجلها مكنتش عارفه 
مالك بص ليها وبابتسامه:في اي يا روحى 
سمر ضغطت على سنانها وقالت:لا مفيش ٠٠٠٠
مالك ضغط على رجلها وسمر مسكت نفسها بالعافيه 
_يا مالك الكل"ب وربنا ما هر"حمك 
سمر كانت قايمه ولكن مالك مسك أيدها جامد 
سمر بتهمس في ودن مالك:وربنا ما هر"حمك 
_مش هتر"حمينى 
_في اي يا ابنى ؟؟
_سمر بتقول ٠٠٠
سمر حطت أيدها الشمال على بوق مالك عالطول وقالت:ههه بهزر معاك 
والد ووالده سمر قعدوا يضحكوااا 
_ماما هاتى كوبايه مياه اللى عندك 
_خدي يا قلبي
سمر مدت أيدها الشمال 
_في اي يا بنتى ازاى عايزه تاخدي المياه بايدك الشمال 
سمر كانت بتحاول تسحب أيدها ومالك غمز ليها وقال:قولى  لعمى ساكته ليه 
سمر اتنرفزت وداست على رجل مالك وقامت عالطول 
_يا بت المجنو"نه 
_مين ؟؟
_لا مفيش !!
في الطريق
_زينه انا اسف انا مش عارف ازاى عملت كده 
زينه بعصبية:ممكن تسكت مش عايزه اسمع صوتك 
_حااضر بس قولى انك مش زعلانه منى 
زينه:____________
_زينه عشان خاطري قولى انك مش زعلانه 
_انت مالكش خاطر عندي يا فهد 
_تمام طب عشان ماما 
_ماشي يا فهد بس عمري ما هنسي القلم ده 
فهد اتعصب ومسك نفسه بالعافيه:طب اعمل اي عشان تنسئ اللى حصل  
_مهما حاولت مش هنسي الشخص اللى بحبو ضر"بني بالقلم

في البا"ر
محمود:انتوا بتعملوا اي هنا ؟؟
بتول وساره بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه
_انتوا بتعملوا اي هنا ٠٠٠٠ساره وبتول بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه:😳😳
_ساكتين ليه بتعملوا اي هناا 
ساره بارتباك:احنا احنااا ٠٠٠٠٠
_والله يا محمود ده ساره اللى جبتنا هناا قولتلها بلاش بس هي إللى أصرت ٠٠٠
ساره بصت لبتول وقالت:بتول انتى بتقولى اي انا قولتلك كده ؟؟
_ايوه قولتى وانا قولتلك بلاش بس انتى اصريتى وقولتى محدش هيشوفنا 
_تعالوا هناا ٠٠٠٠خدوا الحلوين دول على البوكس 
ساره وبتول:😳😳
عند فهد وزينه ✨
فهد قال بعد فهم:انتى تقصدي اي بكلامك ده 
_مقصدش حاجه ويا ريت تستعجل عشان عايزه انام 
_طب اي رايك نتعشاا سوااا في مطعم على ذوقك
_مش جعانه واسكت بقاا 
في المساء ✨✨
زينه نزلت من العربيه عالطول وفهد نزل وراها ولكن هي طلعت تجري ٠٠٠٠
_زينه استنى زينه !!
_في اي يا فهد مالها زينه 
_مفيش يا ماما ٠٠٠٠وفجاه تليفون فهد رن
_الووو٠٠٠
_ساره وبتول كانوا موجودين في البا"ر
_😳😳٠٠٠٠
_في اي يا ابنى 
_مفيش يا ماما عن اذنك 
_رايح فين الوقت اتاخر اوى
_مش هتأخر يا ماما ربع ساعه وراجع
_خد بالك من نفسك ٠٠٠٠زينب قعدت على الكرسي وقالت:مالك فين لحد دلوقتي انا هرن عليا اشوفه فين 
بالفعل زينب رنت على مالك 
_اي يا ماما 
_فينك يا حبيبي 
_عند *****مالك بتفكير:لو قولت لماما انى عند أهل سمر وهنام هناك هتزعل اوى
_مالك روحت فين 
_ماما انا هنام مع واحد صاحبي متخافيش عليا سلام 
_الووو٠٠٠مالك 
_العيال دول هيجننونى 
بعد مرور عشر دقائق ٠٠٠٠
عند مالك وسمر وخصوصا في اوضه سمر ✨✨
مالك وسمر دخلوا الاوضه والاتنين بصوا لبعض وطلعوا يجروا على السرير 
مالك نام على السرير وسمر قالت بعصبية:مالك ده سريري
_بقولك اي يا منال انا تعبان وعايز انااام 
_قولتلك مسميش منال اسمى سمر مبتسمعش 
_لا ٠٠٠٠٠سمر قعدت على السرير وقالت:لو مقمتش من على سريري هروح اقول لبابا يجى يقومك 
مالك قام وقال بتريقه:وهتقولى لابوكى أن انا وانتى مش بنحب بعض والجواز ده كذب اي رايك بقاا 
سمر ضغطت على سنانها وقالت:بس ده سريري ومن حقي انام عليا 
_ما تنامى هو انا ماسكك 
_انام زي بقا وحضرتك نايم ؟
مالك غمز لسمر وقال:عادي ما انا زوجك
_واحد سا"اافل ٠٠٠٠٠سمر قامت ومالك شدهاا عالطول
_ عيب كده يا لولو 
سمر زقت مالك وقالت:انا هنام على سريري وانت هتنام 
مالك بتريقه:مع ابوكى 
_هههه هتنام على الأرض يا خفيف 
مالك قام من على السرير وقال:انا مالك الكيلانى انام على الأرض 
_ايوه وبعدين انت مش في قصرك انت في بيتى اناااا 
_خلاص ماشي انا هطلع انام براا 
سمر مسكت ايد مالك عالطول وقالت:انت مجنون ازاى عايز تنام برا ممكن بابا وماما يشكوا في حاجه
_خلاص ننام سوا على السرير 
سمر كانت رايحها تضر"ب مالك بالقلم ولكن المره ده مالك مسك ايدهاا 
_تؤ تؤ انا منستش القلم الاول عشان اخد التانى !!
سمر بتحاول تفلت أيدها ولكن معرفتش 
مالك شدها ليا وحط ايدو على ظهرها ونبضات سمر ازدادت 
_محدش اتجرا يمد ايدو عليا الا انتى بس صدقينى هدفعك تمن القلم ده غالى اوى 
سمر زقت مالك وراحت نامت على السرير والخوف كان ممتلكها ٠٠٠٠
في الطايره✨
شيري كانت قاعده على الكرسي في الطائره وكانت فرحانه اوى وبتقول:اخيراا هشوفك بقاا يا فهد انت متعرفش انا اتعذ"بت قد اي في غيابك وفجاه تليفونها رن 
_الووو
_بقا كده يا شيري ارن عليكى ومترديش عليا 
_اوبس انا اسفه اوى يا ماما اظهار أن الشبكه كانت و'حشه اوى 
_المهم وصلتى ولا لا ؟؟
_اه يا ماما وصلت وراكبه الطايره بقالى ثلاث ساعات وقربت اوصل مصر وأشوف روحى بقا
_طب بقولك اي يا شيري 
_قولى يا ماما
_حاولى تتقربي من فهد وتعرفي إذا كان في بنت في حياته ولا لا 
شيري بغضب:بنت ده انا اقت'لها ماما فهد ليا انا وبس 
_مش عارفه يا شيري كلمت خالتك زينب امبارح وحاسه انها مخبيه حاجه 
_ده اوهام يا ماما 
_يا رب يا شيري المهم لما توصلى مصر رني عليا 
_حاااضر في حاجه كماان 
_لا مفيش اه صحيح خدي بالك من نفسك 
_حااضر ٠٠٠٠سلام 
_سلام ٠٠٠
ام شيري قفلت التليفون وكانت خايفه اوى على بنتها 
_خايفه من اي يا اميره 
_مش عارفه حاسه ان قلب بنتك هيتكسر 
_يتكسر تقصدي اي بكلامك ده 
_حاسه أن في بنت في حياه فهد مش عارفه ليه 
_ما انا قولتلك بلاش نبعت بنتنا مصر انتى اللى اصريتى
_كنت عايزنى اعمل اي شيري كانت زعلانه اوى وانا مقدرش على زعلها ٠٠٠اخدها في حضنوا وقال:طب اهدي أن شاء الله خير ٠٠٠٠٠قالت ام شيري بخوف:ربنا يستر 
في السجن ✨✨
_محمود انا اختك ازاى تعمل كده ؟؟
_مش عاايز اسمع منكم ولا كلمه انا مش مصدق لحد دلوقتى انكم كنتوا في البا"ر 
_انا اسفه يا حوده والله ما هعمل كده تانى 
محمود بعصبيه :اسكتى ٠٠
محمود خد بعضه وطلع وساره قعدت تعياط وتقول:ماما لو عرفت ممكن تزعل منى اوى ومش بعيد تخا'صمنى 
_وانا خايفه اوى فهد لو عرف ممكن يقت'لنى 
_اكيداا محمود رن عليا 
_ينهااار اسو'د يبقا انتهيت 
بعد شويه فهد وصل بالفعل ✨
_فين بتول يا محمود 
_فهد اهداا 
_اهدا ازاى يا محمود ده كانت في البا'ر عارف يعنى اي بنت تروح البا'ر 
_طب اهدا مينفعش كده 
_هما فين 
_طب اقعد يا عم ٠٠٠٠اقعد ٠٠٠٠٠بالفعل فهد قعد وكان متعصب اوى 
_حمدي !!
_نعم يا بيه ٠٠
_هات البنات من جوا
_حااضر يا بيه بالفعل حمدي راح وفتح الزنزانه وقال:البيه عايزكم براا 
بتول مسكت ايد حمدي وقالت:فهد اخوي معا
_ايوه معااا اتفضلوا قدامى 
بتول كاد أن يغمى عليها 
_ساامعه يا ساره كلوا منك هقول لفهد اي دلوقتى ؟
_هو انتى لوحدك ما انا كمان محمود عمره ما هيسبنى وهيقول لماما ومستحيل اطلع من البيت تانى ٠٠٠
_انتوا بتتكلموا في اي يلا امشوا قدامى 
_فهد اهدا العصبيه مش هتفيد في حاجه انا عارف انك مصدوم بس صدقنى العصبيه مش هتزود ولا هتنقص حاجه 
بتول وساره طلعوا وكانوا حاطين وشهم في الأرض ٠٠٠
فهد قام وراح عند بتول اللى كانت بترتعش من الخوف 
_انتى يا بتول بقا انا بقول انا عندي اخت محترمه اوى تطلعى زي مالك كده يا بتول 
_انا اسفه يا فهد والله ما هعمل كده تانى 
_محمود انا اقدر اخدها صح
_اه طبعااا 
فهد مسك ايد بتول جامد وطلعوا برا السجن وركبوا العربيه وماشوا 
_وانتى ؟؟
ساره حضنت محمود وقالت:والنبي ما تقول حاجه لماما ومش هعمل كده تانى 
_عليه افضل الصلاه والسلام مستحيل تعملى كده تانى 
_والله ما هعمل كده تانى بوعدك 
محمود مسح ليها دموعها وقال:يلا نروح اكيداا ماما قلقانه عليكى دلوقتى  
_مااشي يا حوده يا عسل 
محمود وقف وبص ليها بنظره تخوف 
_انا اسفه ٠٠٠
في الطريق✨
_فهد انا اسفه والله ما هعمل كده تانى 
_بت يا بتول انتوا البنات لما تبقوا زعلانين اي اللى بيصالحكم ؟؟
_😳😳٠٠٠٠٠بتول كانت في حاله صدمه ومفكره أن فهد مضايق منها اوى وكانت متخيله انه ممكن يضر"بها 
_مالك مصدومه كده ليه هي الاجابه صعبه ولا اي 
_فهد حبيبي انت كويس 
_بتول جوبي على قد السوال بلاش مقدمات رجاء 
_ما انا عايزه افهم الاول انت زعلت مين 
_انا وزينه متخانقين ومش عارف اعمل اي 
_ومين الغلطان 
_انا يا بتول اخلصي بقااا 
_احنا يا بنات اي حاجه بتصالحنا بالاخص التافهين اللى زي وزي زينه 
_اممم كملى 
_يعنى ممكن هدايا أو شوكولا بتبقا احلى هدايه
_تفتكري الشوكولا تصالح زينه ؟؟
_معرفش إذا كانت بتحب الشوكولا ولا لا بس اعتقد ممكن تصالحك مش عارفه 
_بتعتقدي يعنى مش تأكيدا 
_انت مش هتجيب شوكولا بس انت هتجيب شويه حاجات كده من اللى زينو بتحبهم
_واي هما دول 
_هو انت مش عارف اي حاجه خالص عن زينه 
_لا مش عارف واخلصي يا لمضه
_ممكن تجيب ليها روايه 
_روايه 
_اه طبعاا زينه بتحب الروايات اوى 
_زينه ده فاشله 
_واي يعنى فاشله بس بتعرف تقرا المهم اي رايك 
فهد وقف العربيه وقال:تعالى ننزل وهاتى اللى على بالك 
_بجد 
_مش ليكى لزينه 
بتول بصت لفهد وقالت:وانا والنبي 
_طب أمشي يا بتاعت البا"ر أمشي لسه بنا حساب مخلصش 
_حاااضر٠٠٠
بعد مرور نصف ساعه تقريبا
في قصر الكيلانى ✨
زينه نزلت تحت ودخلت المطبخ وكانت جعانه اوى 
_انا جعانه اوى ٠٠٠٠زينه فتحت الثلاجه وطلعت اكل وقعدت على الأرض وبدأت تاكل ٠٠٠٠
_يعنى زعلنى وفي الاخر خد بعضه ومشي وانا كنت مفكره أنه هيصالحنى بس لا طلع ****
وفجاه زينه سمعت صوت اقدام متجها إلى المطبخ 
زينه قامت عالطول وقالت:اعمل اي اعمل اي ؟؟
زينه حطت الاكل عالطول في الثلاجه واستخبت وراء الرخام 
زينب شغلت النور ودخلت فتحت الثلاجه وقالت:مين اللى اكل اكل القطط؟؟
زينه:😳😳٠٠٠٠٠٠٠زينه كانت عايزه ترجع ولكن حطت أيدها على بوقها ومسكت نفسها بالعافيه ٠٠٠٠
زينب كانت طالعه ولكن سمعت صوت 
_لا لا خليكى يا ماما زينب مكانك والنبي 
زينب كانت خلاص هتشوف زينه ولكن صوت قاطعها 
_مامااا 
_بتول !!
_تعالى اوريكى فهد جاب ليا اي 
_استنى يا بتول هشوف حاجه 
بتول مسكت ايد امها وقالت:بعدين يا ماما شوفي الحاجه ده 
وبالفعل بتول خدت امها وطلعوا على فوق 
زينه طلعت فوق عالطول ودخلت الحمام وقعدت ترجع وتقول 
_قطط لما اكون جعانه اكل اكل القطط ٠٠٠اعاااااااااا٠٠٠
فهد دخل الاوضه ومالقاش زينه وقال:راحت فين ده ؟؟
زينه غسلت وشها وطلعت لقت فهد في وشها
زينه راحت قعدت على السرير عالطول ٠٠٠
فهد قلع الجاكيت وراح قعد جنبها وقال: انا اسف 
زينه:_____________
_انتى عارفه انا جبتلك اي 
_مش عايزه اعرف 
_طب استنى !!
_قولتلك مش عايزه اعرف 
فهد راح جاب بوكس كبير اوى وزينه بصت الناحيه التانيه 
_عارفه البوكس ده فيا اي ؟؟
زينه اتنرفزت وراحت نامت على السرير 
صبر فهد نفذ وقال:انا عمري ما اعتذرت من حد ولا عمري جبت هدايا لحد انتى حرا يا زينه 
فهد خد مخده ونام على الكنبه وزينه قعدت تضحك تحت البطانيه ٠٠٠
عند مالك وسمر✨ 
_منال انا عندي اقتراح 
سمر قامت وحطت أيدها على خدها وقالت:خير !!
_بصي هنام سوا على السرير ٠٠٠٠سمر رفعت حاجبها
_اهدي يا منال بس هنحط مخدات بنا اي رايك 
_اممم ٠٠٠٠٠تماام 
مالك حط مخدات بنهم وكل واحد نام على جنب ٠٠٠
سمر شدت البطانيه ومالك قعد يشدها بردو 
_اعااااااا٠٠٠٠٠٠مالك انت معاك بطانيه 
_سقعان يا منال يرضيكى جوزك يبقا سقعان 
سمر شدت البطانيه وقالت:احترم نفسك 
مالك شد منها البطانيه وقال:بت انا عايز انام زي الشاطره كده تنامى من غير ازعاج 
_انام زي من غير بطانيه الجو بارد اوى 
مالك غمز ليها وقال:تعالى في حضنك 
سمر مسكت المخده ورمتها في وش مالك ٠٠٠
مالك اتعصب ومسكت المخده ورمها على سمر 
_يعنى كده ماشي يا مالك ٠٠٠٠سمر قامت ومسكت المخده ونزلت على مالك 
_اعااا٠٠٠يا بت المجنونه ٠٠٠٠مالك شد سمر من وسطها وبقت تحتو وهو فوقها 
مالك حد ايدو على خدها وشال الشعر اللى على وشهاا 
مالك قرب من سمر التى كاد قلبها أن يخرج من مكانو
وفجاه شد البطانيه ونام عالطول 
_مالك هات البطانيه 
_بس يا بت ٠٠٠٠٠سمر نامت وكانت زعلانه اوى ٠٠٠
سمر كانت سقعانه اوى ومالك بص عليها من تحت لتحت وكان مبسوط اوى ٠٠٠٠
بعد شويه سمر راحت في أعماق أحلامها ٠٠٠٠مالك قام وغطها وقال:اسف اوى بس حبيت انرفزك ٠٠٠٠
سمر قعدت تتكلم وهي نايمه:انا بكر"هك يا مالك بكر"هك 
مالك اتعصب وشد البطانيه وقال:مو"تى من الساقعه بقااا
في تمام الساعه ٢:٣٠ صباحا✨
زينه قامت وفتحت البوكس عالطول ولقت شوكولاته كتير وروايات من النوع اللى هي بتحبها 
زينه فتحت الشوكلاته وقعدت تاكل 
فهد حس بصوت وفتح عين واحده وقال:كنت متاكد انك هتعملي كده ٠٠٠٠٠
زينه بقا وشها عباره عن شوكولاته ومنظرها مضحك جداا 
_احم ٠٠٠
زينه اتخضت عالطول وقالت:هو ٠٠٠هو 
_خلاص يا زينه قولى انك مش زعلانه 
_بعد كل ده مش زعلانه 
فهد ابتسم وقال:اخيرا يا طفلتى ارهقتينى
زينه جرت على فهد عالطول وحضنتوا وهو كان في حاله صدمه 
زينه بفرحه:انت احلى صديق ٠٠
فهد ابتسم وقال:تعرفي انك تعبتينى اوى 
_انا اسفه !!
فهد بص لزينه وزينه كذلك وكانوا مبتسمين ٠٠٠٠
في صباح اليوم التالى ✨✨
في مطار القاهره 
شيري نزلت من الطايره وكانت فرحانه اوى وقالت:اخيراا بعد طول انتظار هشوفك يا نصفي الاخر 
_الشنطه يا انسه 
شيري خدت الشنطه وطلعت برا المطار واتفاجات أن مفيش حد جاي خدها 
_فين فهد ؟؟
شيري طلعت تليفونها وكانت رايحه ترن على فهد ولكن حد حط ايدو على كتفها 
شيري اديرت عالطول وقالت:فهودتى !!
_خالتى زينب 
_اي ده انتى زعلانه انى جيت اخدك ولا اي 
_لا مش زعلانه بس فين فهد ؟؟
_الحقيقه فهد ميعرفش انك جايه 
_يعنى انتى مقولتيش لفهد يا خالتى ؟؟
_قولت تعمليلوا مفاجاه احسن اي رايك 
شيري حضنت زينب وقالت:فكره حلوه اوى 
_جاسر !!
_نعم يا مدام زينب 
_خد الشنطه حطها في العربيه ٠٠٠٠بالفعل جاسر خد الشنطه وشيري وزينب ركبوا العربيه 
_انتى عارفه يا خالتى انا همو"ت وأشوف فهد 
_شيري انا هقولك على حاجه 
_قولى يا خالتى 
زينب بارتباك:فهد ٠٠٠فهد 
_مالو يا خالتى اتكلمى 
_فهد متجوز 
_😳😳٠٠٠٠٠٠
يتبع ٠٠٠
روايه طفله الفهد 
بقلمى:دعآآء حجآآج
✨✨✨✨✨✨
_شيري انا عايزه اقولك على حاجه 
_قولى يا خالتى 
_فهد ٠٠٠فهد 
_مالو يا خالتى اتكلمى 
_فهد متجوز 
_😳😳٠٠٠٠٠شيري كانت في حاله صدمه وفجاه دموعها نزلت وقالت:اتجوز 
_بنتى اهدي انا هقولك على كل حاجه 
شيري بعصبية:تقولى اي ؟؟ الشخص اللى بحبو ورجعت عشانو ألقي متجوز ٠٠٠٠٠شيري مسحت دموعها وقالت:انتى بتهزري صح واكيدا ده مقلب ؟
_لا يا بنتى فهد فعلا اتجوز 
_اتجوز مين يا خالتى ؟
_انا هقولك على كل حاجه بس نقعد في حته بس 
شيري هزت راسها وكانت حاسه بو"جع بداخلها 
_جاسر روح على اقرب مطعم لو سمحت 
_حااضر يا مدااام ٠٠٠
عند فهد وزينه ✨✨
زينه قامت من النوم وقالت:مش عارفه حاسه بحاجه غريبه حاسه ان في حد هياخد فهد منى 
زينه بتردد:لا لا فهد بيحبنى انااا ومستحيل يكون لواحده تانيه اكيدا ده اوهام !!
فهد فاق أيضا وقال: صباح الخير
_صباح النور ٠٠٠٠
فهد قام وزينه مسكت أيدوا ٠٠٠٠٠فهد بص على ايدو وقال:زينه انتى كويسه 
_اوعك تسبنى 
فهد باستغراب:زينه انتى كويسه ؟؟
_مش عارفه بس في شعور بيقولى انك هتسبنى 
_زينه انا مستحيل اسيبك الا لما تتمى ال ١٨ ٠٠٠٠٠الكلام وقع على زينه كالصاعقة وقالت:انت بتقول اي ؟؟
_ساعتها هتقدري تعتمدي على نفسك 
_وانت هتعمل اي ؟
_زينه انا لازم اشوف حياتى انا ضيعت كتير عشانك 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت:يعنى انت مش بتحبنى 
_اه بحبك مش صديقتى انا داخل الحمام عشان كده هتاخر على الشغل ٠٠٠٠٠زينه كانت في حاله صدمه ومش قادره تستوعب كلام فهد 
زينه قعدت على السرير وقالت:يعنى انا مش فارقه معا وانا مفكره أنه بيحبنى يعنى بعد مرور سنتين هيتخلى عنى ٠٠٠
في المطعم ✨
شيري وزينب قعدوا وشيري قالت:اي بقاا اللى حصل يا خالتى 
_جمال اتجوز بنت صغيره عرفي وضحك عليها 
_واي دخل البنت الصغيره ده في حياه فهد 
_هقولك على كل حاجه ٠٠٠٠جمال لما اتجوز زينه عرفي اتجوزها عشان يبنى المصنع وخلى البنت توقع على أوراق بيع 
_بس البنت ده قاصر ازاى خلها توقع على ورق 
_جمال كان عايز ينص'ب ويز'ور اوراق ويقول أن البنت عندها ١٨ سنه وانتى عارفه الزمن ده كلوا بيمشي بالفلوس 
_امممم 
_لما كشفت جمال وفض'حتوا اعتقد انه قال للدكتوره عايزك تقولى لعائله البنت انها حامل ومش عارفه ليه عمل كده 
_خالتى المهم انا عايزه افهم فهد ليه اتجوز البنت ده
_في الاول فهد مثل أنه متجوز زينه عشان اللى في بطنها خصوصا أنه ابن جمال ولما عرفنا أن زينه مش حامل ولا حاجه فهد قرر يرجع زينه لأهلها تانى وللاسف أهلها ما"توا في حادث سير وفهد المره ده اتجوزها حق وحقيقي 
شيري قامت وكانت متعصبه اوى وقالت:اكيدااا بيحبها صح ؟
_لا يا شيري فهد وزينه مش بيحبوا بعض 
_وانا اعمل اي ؟؟
_فهد قبل ما يتجوز زينه المره ده قالى أنه هيطلق زينه لما يكون عندها ١٨ عشان ساعتها هتقدر تعتمد على نفسها 
شيري قعدت وقالت:متاكده يا خالتى أن فهد قال كده 
_اه طبعاا 
شيري بفرحه:انا كده اطمنت وممكن استنى سنتين كمان انتى مش عارفه انا بحب فهد قد اي ؟؟
زينب ابتسمت وملامح الخوف كانت على وشها
_شيري الكلام ده أوعك تقولى لحد حتى فهد نفسه 
_حااضر يا خالتى نقدر نرجع بقاا 
_طبعاا٠٠٠بالفعل طلعوا من المطعم وركبوا العربيه ومشوا متجهين إلى القصر 
عند مالك وسمر ✨
سمر بدات تفوق من النوم ولقت نفسها في حضن مالك قامت عالطول مفزوعه 
وفجاه الباب خبط 
سمر قامت وفتحت الباب 
_صباح الخير
_صباح النور 
_مالك لسه نايم
_اه يا ماما 
_طب قومى عشان نفطر سوا 
_حاااضر ٠٠٠٠
سمر راحت عند مالك وبصوت هادي جدااا:مالك ٠٠٠٠٠مالك 
_منال ابعدي عنى 
سمر اتعصبت اوى ولقت كوبايه مياه جنبها وقالت بخبث:منال انا هوريك منال هتعمل اي ؟؟
سمر مسكت كوبايه المياه وكبتها على مالك اللى قام مفزوع 
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠٠انتي مجنونه 
_الفطار جاااهز 
مالك قام ودخل الحمام وسمر قعدت تضحك أنها هزمتوا المره ده وفجاه 
_😳😳٠٠٠٠
_صباح الخير !!
{مالك كب عليها جردل مياه }
سمر بصت على هدومها وقالت:ينهااار اسو"د 
_بلاش اللعب مع مالك الكيلانى 
سمر حضنت مالك جامد اوى 
_اي رايك بقاا هدومك انت كمان بقت عباره عن مياه 
_مش مهم المهم انك حضنتينى
سمر بعدت عن مالك عالطول وقالت:حيو"ااان 
مالك قرب من سمر اللى كانت بترجع لورا وقالت:انت بتعمل اي 
_انا لسه معملتش !!
نبضات قلب سمر ازدادت وقالت:الفطار جااهز 
مالك قرب من سمر خالص لحد ما دخلت في الحيطه 
سمر بلعت ريقها وقالت:مالك ابعد لو سمحت 
_ولو مبعدتش هتعملي اي ؟؟
سمر بارتباك:هعمل هعمل ٠٠٠٠٠وفجاه مالك قاطع سمر بقبله من شفايفها وده اول مره تتلاقي شفايفهم مع بعض وسمر كانت في حاله صدمه 
سمر مكنتش قادره تتنفس وزقت مالك وضر"بتوا بالقلم وفتحت الباب وطلعت عالطول 
مالك كان في حاله صدمه ومكنش عارف ازاى عمل كده ؟
في قصر الكيلانى ✨✨
فهد نزل تحت وزينه كانت مضايقه اوى 
_مامااا ٠٠٠٠٠٠بتول 
_صباح الخير 
_صباح النور امال فين ماما 
_ماما راحت ٠٠٠٠٠
_فهد !!
ليلتفت الجميع إلى مصدر الصوت 
_شيري ٠٠٠٠٠٠شيري جرت عالطول وحضنت فهد وقالت: وحشتني اوى 
_انتى وصلتى امتى 
_حالا يخر'ب عقلك الناس بتكبر وانت بتصغر اي الحلاوه ده يااض 
زينه كانت واقفه والغيره هتاكلها وقالت:مين ده يا فهد 
شيري بصت لزينه وقالت في سرها:هي ده الطفله اللى خالتى بتتكلم عنهااا ؟؟
_زينه تعالى ده شيري بنت خالتى ورفيقه عمري 
زينه نزلت من على السلم وراحت عندهم 
شيري مدت أيدها لزينه وقالت:هااي شيري 
زينه ابتسمت :زينه !!
شيري مسكت ايد زينه جامد أوى وقالت في سرها:انتى بقا اللى اخدتى روحى منى بس مش مشكله انا هعلمك الادب وهخلى ايامك الجايه كلها سو"ده 
_ممكن اعرف حضرتك قاعده هنا بصفتك اي 
زينه بصت لفهد ٠٠٠
زينب ادخلت عالطول وقالت:ده زوجه فهد يا شيري 
شيري بصت على زينه ونفسها تق'بض روحها في ايدهااا 
_فهد بقولك انا رجعت من السفر ومصر وحشانى اوى اي رايك نطلع سوا 
_طبعااا 
زينه كانت متنرفزه اوى ٠٠٠٠٠٠شيري مسكت ايد فهد وقالت:اي رايك دلوقتى 
_شيري انتى لسه راجعه من السفر واكيدا تعبانه ناجلها بكره وخلاص 
_خلاص ماشي !!
_يلا عن اذنكم ٠٠٠
_رايح فين ؟
_الشركه !!
_طب اجى معاك صدقنى مش تعبانه ولا حاجه رجاااء 
_خلاص ماشي ٠٠٠٠٠شيري حضنت فهد عالطول 
زينه اتعصب وطلعت عالطول فوق 
شيري بصت عليها وقالت بكل غل:ده البدايه يا زينه فهد ليا انا بس ممنوع اي حد يقرب منه إلا انا 
زينه دخلت الاوضه وقعدت على السرير وكانت غيرانه اوى وقالت:معقول يكونوا بيحبوا بعض ؟؟
زينه قامت وبتردد:فهد مش بيحب ولا يعرف الحب واكيدا مش بيحبها
قلب زينه:مستحيل يحبها اكيدا بيحبك انتى 
عقل زينه:لا بيحبها ومش بيحبك واكبر دليل أنه هيتخلى عنك لما يكون عندك ١٨
_فعلااا 
قلب زينه:انتى ازاى تسمعى للكلام ده فهد مش بيحبها يمكن هي اللى مدلوقه عليا بس فهد بيحبك انتى 
عقل زينه:متصدقيش الكلام ده فهد بيحبها وانتى بالنسبالى صديقه مش اكتر 
زينه قعدت على السرير ومسكت دماغها وقالت:لاول مره احس ان عقلى صح عالطول كنت بمشي ورا قلبي بس المره ده انا حاسه ان عقلي صح 
عند مالك وسمر ✨✨
مالك دخل الحمام وبص للمرايه وقال:انا مش عارف ازاى عملت كده بس انا مستحيل احبها مستحيل اسمح لقلبي يحب واحده متعر"ضلها اربع شباب مستحيل 
مالك غسل وشه وطلع ٠٠٠٠٠٠
_تعالى يا ابنى 
سمر بصت لمالك وكانت مضايقه اوى ٠٠٠٠٠مالك بص لتحت عالطول ومكنش عارف يقول ليها اي او يبرر ليها اللى حصل 
_تعالى يا ابنى واقف كده ليه ؟؟
مالك قعد وقال:احنا لازم نمشي يا سمر 
_طب افطروا الاول 
_ ماما رنت عليا وقالت إنها مريضه 
_الف سلامه عليها يا ابنى خلاص قومى يا سمر غيري هدومك ٠٠٠٠بالفعل سمر قامت ودخلت الأوضه
_ اي رايك يا حج لو رنيت على مدام زينب وبالمره نطمن عليها 
مالك بارتباك:لا مينفعش 
_ليه ؟؟
_اقصد ماما لسه واخده علاج ونايمه بتول قالتلى كده 
_خلاص وقت تانى 
بعد شويه سمر طلعت 
_خدي بالك من نفسك يا سمر 
_وتاخد بالها من اي ما زوجها معها يا ام سمر 
سمر ابتسمت ابتسامه صفره ٠٠٠٠
_يلا عن اذنكم
ام سمر حضنتها وقالت:يبقا رني عليا 
_حااضر 
وبالفعل مالك وسمر طلعوا وركبوا العربيه ومشوااا 
_اللى حصل ده كان غلط ومش عارف ازاى حصل كده بس اللى عايزك تفهمى انى مستحيل احبك
_انا سالتك على اللى حصل ؟؟
مالك رفع حاجب وقال:لا 
_تبقا تسكت ووصلنى على المدرسه لو سمحت 
_النهارده اجازه 
_بس النهارده مش الجمعه 
_القرار نزل متأخر والوزير قال في اجازه 
سمر طلعت التليفون ورنت على واحده من صحابها 
_حضرتك انا هكدب يعنى 
_الووو 
_اخبارك اي  يا سمر ؟؟
_تمام يا سما بقولك في دراسه النهارده 
_لا مفيش القرار نزل النهارده الساعه ١٢ أن مفيش النهارده 
_امم خلاص تمام 
_سلام ٠٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ومالك بغرور:انا مش عارف ليه مش واثقه فيا 
_انا مستحيل اثق في واحد زيك 
_على اساس انا بثق فيكى 
سمر بصت الناحيه التانيه وكانت متنرفزه اوى 
في شركه الكيلانى ✨✨
فهد وشيري وصلوا والكل كان بيبص على شيري بسبب لبسها الغير لائق خالص بالشركه 
_يااا الشركه كانت وحشانى اوى 
_اوبااا الحته ده جامده اوى انا اول مره اشوفها هنا 
_اول مره ده تاني مره اشوفها 
_ليه شوفتها فين ؟؟
_يا عم ده كانت بتيجى مع فهد عالطول من اربع سنين كده 
_بس جامده ياااض هي متجوزه 
_لا بس اعتقد انها بتحب فهد بيه 
_تحب فهد ازاى وهو متجوز
_عندك حق
_ بس مرات فهد جامده اوى بردو صغيره كده وتتا"كل 
_اشتغل يا حلو الا شكلك هتترفض النهارده 
_يا عم بلاش اتكلم يعنى !!
_اتكلم يا حلو ومع كلامك القذ"ر ده هتاخد رفض عالطول ومش بعيد تاخد قلم من البيه يقعدك في بيتك مدي الحياه 
_قلم ويقعدنى في البيت مدي الحياه 
_انت جديد هنا وشكلك مش عارف حاجه فأحسن ليك تسكت ده نصيحه لو حابب تكمل 
_يا عم خلاص مش هتكلم 
فهد وشيري دخلوا المكتب 
شيري قعدت على الكرسي وقالت:بقولك اي يا فهودتى 
_امممم
_انت بتحب زينه ؟؟ احم اقصد مفيش مشاعر اتجاها اي الكلام ده ازاى مش هتحبها وهي مراتك 
_انا وزينه اصدقاء بس يا شيري 
_يعنى اي ؟؟
_بعدين يا شيري انا حاليا ورايا شغل كتير 
شيري في سرها:انا كده اتأكدت أن كلام خالتى زينب حقيقي ومش تأليف بس اللى متاكده منه اكتر أن زينه بتعتبرك زوج مش صديق ٠٠٠٠٠
_فهد ده الملفات ؟؟
شيري قامت وقالت:حسام اخبارك اي 
حسام باستغراب:حضرتك تعرفنى ؟؟
_ده شيري يا حسام انت مش فاكرها ولا اي 
_شيري مين ٠٠٠٠٠اووو انت تغيرتي اوى 
_للاحسن ولا للأ"سوا ؟؟
_مش عارف في الحالتين كنتى حلوه اوى 
_سامع يا فهودتى 
_لو قعدنا نتكلم مش هنخلص النهارده هات الملفات يا حسام واحجز تذكرتين لدبي {الامارات}
_تذكرتين ليه رايح فين ؟؟
_عندي عرض برا ولازم احضر لانى المسئول عن كل التصميمات 
_طب التذكرتين دول عرفنا واحده منهم اللى هو انت ممكن بقا اعرف التانيه لمين ؟؟
_لحسام 
_بقولك اي يا فهودتى انا عايزه اروح بليززز 
_ده مش فسحه يا شيري ده شغل 
_بليززززز  بوعدك مش هعصبك خالص 
فهد خد نفس عميق وقال:خلاص ماشي 
شيري جرت وحضنت فهد عالطول وقالت:كنت عارفه انك هتوافق 
_شيري والله انا عايز اشتغل 
شيري بعدت عن فهد وقالت:خالص انا هنزل الكافتريا تحت واسيبك تشتغل براحتك 
_اوعك تروحى هنا ولا هنا 
_حاااضر ٠٠٠٠٠٠شيري خدت الشنطه وطلعت 
فهد بتفكير:انا مقدرش اكون بعيد عن زينه لمده اسبوع  خلاص هرن عليها واخد رأيها أنها تيجى معانا
فهد بتردد:لا لا ده مش فسحه ده شغل وبعدين لو اخدت زينه مش هعرف اشتغل 
_اي الكلام اللى بقولوا ده ؟؟
في قصر الكيلانى ✨✨
_زينه ٠٠٠٠زينه 
زينه طلعت من الحمام وقالت:تعالى يا بتول واقفه برا ليه 
_بقولك اي ما تيجى نخرج برا 
_انا اسفه يا بتول مش هقدر أخرج اخرجى انتى 
_انا لو طلعت لوحدي ماما مش هتوافق انما لو انتى معايا هتوافق خصوصا اخويا فهد 
_يبقا عملتى حاجه ؟؟
_الصراحه كنت في البا"ر امبارح وفهد عرف واضايق اوى ولحسن الحظ أنه كان زعلان اوى عشان انتى زعلانه منه 
زينه بانتهاد:بجد يا بتول فهد كان زعلان عشان انا زعلانه منه 
_تعرفي انا اول مره اشوف فهد زعلان كده 
زينه فرحت اوى وبتول قالت:اي رايك ؟؟
_اوعك تكونى عايزنا نروح البا"ر يا بت 
_لا طبعاا هنتمشي شويه ونروح الملاهي بتحبي الملاهي؟
_هههه ده بتاع العيال الصغيره 
_مين قال كده انا من عشاق الملاهي اي رايك 
_اممم تمام 
بتول حضنت زينه عالطول وقالت:خلاص ادخلى اجهزي ورني على فهد 
_ارن على فهد ليه 
_مينفعش حد يطلع والا مستئذن فهد 
_طب ما ترنى عليا انتى 
_زينه بقولك فهد مضايق منى لانى روحت البا"ر امبارح واكيدا عمرو ما هيوافق انى اطلع برا إنما انتى لما تقولى هيوافق
_طب لو رفض 
_لا مش هيرفض يلا انا رايحه اغير هدومى تمام
_بتول استنى 
_بااااي 
زينه مسكت التليفون وكانت خايفه ترن على فهد وبعد شويه زينه رنت على فهد 
فهد فتح التليفون من غير ما يشوف الاسم وقال:الووو
_فهد 
فهد بفرحه:زينه والله كنت بفكر فيكى
_بتفكر فياا ؟؟
_احم متخديش في بالك في حاجه ولا اي 
زينه بتوتر: انااا٠٠٠٠ انااا ٠٠٠٠
_زينه انتى اي ؟؟
زينه خدت نفس عميق وقالت: انا وبتول عايزين نخرج برا 
_لا 
_لا ليه ؟؟
_كده وخلاص 
_ما انا عايزه اعرف 
_عشان مستحيل اسيبكم تطلعوا لوحدكم برا 
_انا كنت عارفه انك هترفض سلام 
_زينه استنى ٠٠٠
_امممم 
فهد خد نفس عميق وقال:موافق بس بشرط 
_شرط اي ؟
_انى اجى اخدكم٠٠٠٠
_ماااشي 
_سلام 
_سلام٠٠٠٠زينه قفلت التليفون وقالت:بس يا رب ميجبش شيري معاا 
_اي يا زينه 
_وافق !!
بتول جرت على زينه وقالت:كنت عارفه أنه هيوافق يلا ادخلى غيري هدومك 
_طب تعالى اخترلى البس اي 
بتول فتحت الدولاب وقالت:انتى كل فساتينك طويله كده 
_ما انتى بردو لبسه طويل 
_انا لو لبست قصير فهد يقت'لنى
_وانا عادي صح ؟؟
_اممم ٠٠٠٠انسي ده هيبقا حلو اوى عليكى 
_تماام ٠٠٠٠
زينه خدت الفستان ودخلت الحمام وبتول كانت فرحانه اوى 
في الطريق ✨✨
_منال 
سمر بعصبيه:قولتلك مسميش منال انت شخص تافه اوى 
_انا تافه طب منال ٠٠٠منال 
سمر حطت أيدها على فم مالك وقالت:اسكت بقااا 
مالك فضل بصص ليها وهي كمااان مع نبضات قلب سريعه جدااا 
سمر بصت على الطريق وقالت:مالك حاسب 
مالك حاول يغير اتجاه العربيه ولكن معرفش وفجااااه 
_اعاااااااا
زينه طلعت من الحمام وبتول كانت منبهره بجمالها 
_شكلى وحش صح كنت عارفه 
_شكلك وحش اي انتى طالعه حلوه اوى شبه اميرات ديزني 
_بجد !!
_طب تعالى اقفي قدام المرايا وهتلاقي أن معايا حق 
زينه وقفت قدام المرايا وقالت:اممم ٠٠٠٠ماشي الحال بت يا بتول 
_اي ؟؟
_مين الاحلى انا ولا شيري 
_الصراحه 
_ايوه انا عايزه الصراحه انا ولا هي 
بتول قربت من زينه وقالت:الحلوه حلوه روح يا زينه وانتى احلى طبعا بروحك 
_لا يا بتول انا بقول على الشكل 
_ما انا جوبتك قولتلك انتى الاحلى 
_الشكل يا بتول مين فين الاحلى 
_انتى يا زينه احلى بكتير كمان ممكن اعرف ليه بتسالى السوال ده 
زينه بارتباك:هو ٠٠٠هو ولا حاجه مش يلا عشان كده هنتاخر 
_يلاااا 
زينه وبتول نزلوا تحت 
_رايحين فين كده 
_ماما انا وزينه طالعين برا شويه 
_وفهد يعرف 
_اه يا ماما زينه كلمتو وهو وافق 
_طب خدوا بالكم من نفسكم ٠٠٠
_حااضر ٠٠٠
في شركه الكيلانى ✨
شيري كانت قاعده في الكافتريا تحت وفجاه تليفونها رن 
_الووو 
_انتى يا بت مش قولتلك ترني عليا لما توصلى مصر 
_اوبس انا اسفه اوى يا ماما والله نسيت 
_عالطول كده انا اخاف عليكى وانتى ولا يهمك اي حاجه 
_ماما لو سمحتى انا مرهقه اوى من السفر فياريت تسكتى 
_حااضر هسكت المهم زينب أخبارها اي وفهد في حد في حياته ولا لا 
_كلهم بخير يا ماما ومفيش حد في حياه فهد سلام بقااا 
_الووو شيري الووو 
_في اي يا اميره 
_البت بتكلمنى بقرف 
_ما انتى اللى متسرعه دايما وبعدين شيري مش صغيره عشان كل شويه ترني عليها 
_ما انا بخاف عليها مش بنتى !!
_وخايفه من اي طالما شيري مع فهد أوعك تخافي عليها 
_طيب مش هرن عليها تانى ارتحت 
_مش قصدي انا اقصد مش كل شويه ترنى على البت 
_حاضر مش هرن عليها كل شويه عن اذنك  
عند مالك وسمر ✨✨
مالك فاق وكان ماسك دماغه ولقي العربيه داخله في شجره
مالك بانتهاد:منال انتى كويسه 
_كان ممكن يحصل لينا حاجه بغباءك 
_ومحصلش 
سمر خدت نفس عميق وقالت:يا ريت بعد كده تاخد بالك من الطريق 
_وانا اخد بالى من الطريق ازاى وانتى معايا 
_اي؟؟
_احم اقصد ام لسانك ده لو تبلعى هقدر اخد بالى من الطريق بعد كده 
_احنا هنفضل واقفين هنا كتير 
مالك كان رايح يشغل العربيه ولكن مشتغلتش 
_في اي ؟؟
_والله المره ده مش خطه العربيه واقفه فعلا 
_نعم 
_لا متخديش في بالك ؟؟
_طب هنعمل اي ؟؟
_هنزل اشوف العربيه أوعك تتحركي 
مالك نزل بالفعل ولقي العربيه بتطلع دخان وعلى تكه وتنف'جر 
_😳😳٠٠٠٠
مالك جري عالطول على سمر وقالها 
_انزلى فورا 
_الله مش انت قولت خليكى في العربيه 
_سمر العربيه هتن'فجر انزلى 
_😳٠٠٠٠
_انتى لسه هتبلمى ٠٠٠٠٠مالك حاول يفتح الباب ولكن معرفش
سمر حاولت تفتح الباب لكن معرفتش بردو 
_الباب مش راضي ينفتح ٠٠٠٠سمر بعياط:اكيدا انت اللى عملت كده عشان تمو'تنى 
مالك بعصبية:امو'تك ليه انتى مجنونه 
الدخان بدأ يطلع من العربيه وسمر مكنتش قادره تتنفس 
_خلى وشك الناحيه التانيه
_ليه 
_اخلصي ٠٠٠٠بالفعل سمر بصت الناحيه التانيه ومالك كسر الازاز بتاع شباك العربيه 
_اعاااااااااا
_هاتى ايدك 
_ازاى 
_اخلصي مفيش وقت ٠٠٠سمر مدت أيدها ومالك طلعها من شباك العربيه وانجرحت في بطنها من بقايا الازاز
_اعاااااا
_اسف اسف 
سمر بالفعل طلعت ومالك اخدها في حضنوا عالطول وقال:انتى كويسه 
سمر هزت راسها ومكنتش قادره تتكلم من الخوف 
_في اي 
سمر شاورت لمالك على العربيه ومالك اخد أيدها وطلعوا يجروا وفجاه العربيه انفج'رت 
مالك وسمر طلعوا فوق من قوه الانفجا'ر:اعاااااااااا٠٠٠٠٠وفجاه نزلوا على الأرض وسمر اغمى عليها عالطول 
مالك قام من على الأرض وكان ماسك دماغه ومش قادر 
_سمر سمر 
مالك قام بالعافيه وشال سمر ولقي بيت مهجور راح عليا عالطول 
_سمر٠٠٠٠سمر ٠٠٠٠٠هي ما'تت ولا اي ؟
مالك بص على هدومها ولقي د'م وقال:اي الد'م ده وافتكر لما كان بيطلعها من العربيه انجرحت من الازاز 
مالك كان مكسوف اوى ومش عارف يعمل اي ؟؟
مالك بتردد:واي يعنى ما انا جوزها عادي جدااا ٠٠٠٠مالك رفع التيشيرت لسمر لنصف بطنها ولقي الجرح بسيط جدااا 
مالك طلع منديل قماش من جيبه وحطوا على بطنها عشان يوقف الد'م وبعد شويه سمر بدأت تفوق وفاقت بالفعل وقالت:انت بتعمل اي يا حيو'ان 
_والله ما عملت حاجه اكتر ما رفعت التيشيرت ما عملت 
سمر كانت بتحاول تقوم لكن معرفتش لأنها كانت موجوعه اوى 
_انتى كويسه 
_انا مستحيل هطلع معاك تانى كل لما اطلع معاك بيحصل مشكله 
_على فكره بقااا مش انا الغلطان انتى 
_انااا 
_ايوه انتى لو مكنتيش فضلتى في العربيه مكنش ده حصل 
_مش انت اللى قولت خليكى في العربيه 
_يا ستى انا واحد مجنون بتسمعي كلامى ليه 
سمر صرخت بصوت عالى وحطت أيدها على ودنها وقالت:بس اسكت بقا انا اللى غلطانه
مالك قرب منها وقال:انتى كويسه 
_ هكون كويسه لو حضرتك سكت 
_حاااضر٠٠٠٠٠٠
_انا عايزه امشي 
_استنى الد'م يقف طيب 
_لا انا مش قاعده هنا البيت شكلوا مر'عب اوى 
_وانتى خايفه وانا معاكى 
_انا مش بهزر قوم قومنى يلااا 
مالك خد نفس عميق وقام بالفعل ومد ايدو لسمر اللى مدت أيدها ومالك شدها ليا 
_احترم نفسك 
_الله مش انتى اللى قولتى قومنى 
سمر زقت مالك وقالت:هنعمل اي ؟؟
_تعالى اكيدا هنلاقي عربيه ٠٠٠
سمر مكنتش قادره تمشي بسبب الوقعه
_اعااااا٠٠٠٠٠مش قادره أمشي 
مالك شالها عالطول وسمر بصت ليا بصدمه وقالت:نزلنى انت مجنون ولا اي 
_مش بتقولى مش قادره تمشي لازم اشيلك والا هنفضل في البيت المهجور ده 
_اممممم 
مالك طلع بالفعل وسمر كانت بتبص عليا وحاسه بشعور مختلف بس جميل 
بالفعل طلعوا على الطريق ومالك نزل سمر براحه وقال:لازم نصبر شويه وأن شاء الله هنلاقي عربيه 
_طب ما ترن على فهد 
_التليفون كان في العربيه 
_امممم
عند بتول وزينه ✨✨
_اي رايك نروح الملاهي 
_بتول ده بتاع العيال الصغيره 
_ولا صغيره ولا حاجه والله هتنبسطى اوى 
_لا والنبي انا بخاف من المرتفعات والأماكن المغلقة
_بليززز انا عايزه اروح 
زينه بعد تفكير:خلاص ماشي 
بتول حضنت زينه وقالت:شكرااا 
بالفعل بتول وزينه راحوا الملاهي 
_لو سمحت يا عمو عايزه اركب ارجوحه 
_انتى لوحدك ؟؟
_اي يا زينه مش عايزه تركبي 
زينه بخوف:لا مش عايزه انا هتفرج عليكى 
_انتى حرا خلاص يا عمو انا بس اللى هركب 
_تمااام 
زينه قعدت على الكرسي وقالت: يا تري فهد بيعمل اي دلوقتى مع شيري 
زينه قامت وقالت:اروحلوا الشركه ٠٠٠٠زينه بقناعه:هروحلوا وأشوف شيري بتعمل اي مع زوجى 
_بتول ٠٠٠٠
_اي يا زينه ؟؟
_انا رايحه لفهد الشركه 
_ليه 
_كده وخلاص 
_خلاص ماشي انا هروح عالطول 
زينه حضنت بتول وقالت:خدي بالك من نفسك 
_وانتى كمااان 
_سلااام 
زينه ركبت العربيه وقالت:لو سمحت يا عمو جاسر اطلع على الشركه 
_حاضر يا مدام ٠٠٠٠
في شركه الكيلانى ✨✨
_فهد !!
_اي يا حسام 
_اقرب طايره لدبي {الامارات} بكره الساعه ١٠:٣٠ 
_خلاص ماشي احجز اربع تذاكر 
_اربع تذاكر لمين 
_انا هاخد زينه يا حسام !!
_تمااام خلاص انا هروح احجز التذاكر 
_اوعك تتاخر ورانا شغل كتير 
_شغل لا انت تنسانى خالص انا هروح احجز التذاكر وانام سلام 
_استنى يااض 
_اشوفك بكره سلام 
_والله مجنون !!
بعد مرور ربع ساعه زينه وصلت بالفعل الشركه 
_استنى حضرتك يا مدام 
_لا يا عمو جاسر روح انت لبتول وانا هرجع مع فهد 
_خلاص ماشي !!
شيري كانت بتتكلم في التليفون ولمحت زينه وهي داخله 
_خليكى معايا ٠٠٠٠٠زينه 
_شيري اخبارك اي 
_انتي بتعملى اي هنا 
_جيت عشان زوجى فيها حاجه ده 
_لا مفيهاش اي رايك تقعدي معايا في الكافتريا 
_لا انا رايحه لفهد عن اذنك 
_بس فهد عنده شغل كتير ومش عايز ازعاج انصحك متروحيش 
_شكرا على النصيحه عن اذنك 
شيري كادت أن تو'لع وقالت:وربنا ما هر'حمك بس اصبري عليا بس 
زينه طلعت عالطول 
_حضرتك رايحه فين ؟؟
_وحضرتك بتسالى ليه عن اذنك 
_لو سمحتى مينفعش كده زينه دخلت لفهد عالطول 
_والله يا فهد بيه حاولت امنعها بس مسمعتش 
_روحى انتى 
زينه بصت ليها بقر'ف 
_في اي يا زينه ؟؟
_مفيش بس حبيت اجى اقعد معاك 
_حد مزعلك 
_لا مفيش !!
_طب تعالى اقعدي واقفه كده ليه 
_كنت مفكره انك هتزعق لانى جيت 
فهد بابتسامه جميله:تعالى يا زينه 
زينه دخلت وقعدت ٠٠٠٠٠
_عندي ليكى خبر 
_خبر اي ؟؟
_عندي شغل برا مصر اي رايك تيجى معايا ٠٠٠٠زينه وافقت عالطول 
_عالطول كده انا كنت مفكر انك هتسالى شويه اسئله كعادتك
_لا مش هسال واي مكان تكون موجود فيا احب اكون معاك فيا طبعاا 
_اتغدتى 
_مش جعانه
فهد مسك ايد زينه وقال:تعالى نتغدا سوا تحت 
_تحت 
_ايوه في مطعم صغير كده للموظفين  
_تمااام 
فهد وزينه نزلوا بالفعل وزينه فضلت واقفه 
فهد ابتسم وقام شد الكرسي وقال:اتفضلى يا طفلتى 
زينه قعدت وكانت فرحانه اوى
_استنى ارن على شيري تيجى تتغدا معنا 
_شيري مشت 
_مشت 
_اه ركبت مع عمو جاسر 
_بس هي قالت انها هتقعد في الكافتريا 
_مش مهم بقااا 
فهد طلب الاكل وقعدوا ياكلوا وبعد شويه شيري شافتهم وراحت عندهم وقالت:من غيري يا فهودتى 
زينه قعدت تكح على اخرها وكانت مكسوفه اوى إنها طلعت كدابه قدام فهد 
فهد مسك الكوبايه عالطول وادها لزينه ٠٠٠٠زينه مسكت الكوبايه واتفاجات أن فهد مقالش حاجه 
_معلش كنت ناسي خالص 
_حقك تنسي ما انت مع ست الحسن 
_نعم
_احم ولا حاجه ٠٠٠٠شيري قعدت وحطت أيدها على خدها 
_ما تاكلى 
_لا انا مش باكل الاكل ده وبعدين انا مش جعانه 
زينه بصت ليها وكانت مضايقه اوى 
_صحيح يا زينه انتى عمرك اكلتي الاكل ده 
زينه بصت لتحت وفهد قال: مش مهم الاكل يبقا اي كلها نعمه ربنا صح ولا انا غلطان 
شيري ضغطت على سنانها وقالت:فعلاا 
زينه انحرجت اوى وقالت:انا داخله الحمام 
_تمااام 
زينه قامت عالطول وشيري في سرها:البدايه يا عزيزتى لسه الطريق طويل 
زينه دخلت الحمام وغسلت وشها وقالت:مستحيل تستسلمى ليها كده عالطول ٠٠٠٠
زينه مسحت وشها بالمنديل وطلعت لقت شيري حطه أيدها على ايد فهد 
_البت ده بارده اوى انا نفسي اخد روحها في ايدي 
_اوبس زينه واقفه كده ليه تعالى 
زينه قعدت على الكرسي وقالت:لا مفيش 
زينه حبت تحرج شيري وقالت:شيري هي العنين ده طبيعية ولا وشك ده طبيعى ولا ميك اب ولا هدومك الشبه عا'ريه ده   عادي تخرجي بيها كده 
شيري اتنرفزت اوى وفهد قال بعصبيه:زينه في اي 
_مكنش قصدي حاجه يا فهد 
_اعتذري 
_اعتذر ليه انا مقولتش حاجه غلط 
شيري بتمثيل والدموع نازله من عينيها:عادي يا فهد ده طفله 
زينه قامت وقالت بعصبية:انا مش طفله انا عندي ١٦ سنه وجرت عالطول 
فهد قام عالطول وراها
شيري مسحت دموعها وقالت:وربنا لدفعك تمن غالى اوى على كلامك ده 
فهد مسك ايد زينه وقال:انتى رايحه فين
_انا مكنتش اقصد حاجه بس انت عالطول بتزعقلى 
فهد أخدها في حضنه وباسها على رأسها وقال:خلاص خلاص انا اسف 
شيري كانت متنرفزه اوى وكانت عايزه تروح تبعد زينه عن فهد 
_فهد انا مش طفله 
_لا طفله اقصد انتى طفله الفهد 
زينه ابتسمت وفهد قال:هي ده زينه اللى متعود عليها 
_انا عايزه اروح 
_اممم خلاص ماشي 
عند مالك وسمر ✨✨
_انا كده هياخد ضربه شمس وممكن امو'ت 
_طب ما تمو'تى واي يعنى 
_ كنت عارفه انك هتقول كده انا اصلا مش فارقه معاك 
_لا فارقه وفارقه اوى 
سمر بصت لمالك وكانت في حاله صدمه ومالك قال بضحكه سخريه:انتى صدقتى ولا اي انا مستحيل افكر في واحده زيك 
_وانا مستحيل افكر في واحد زيك 
_ولو حصل ؟؟
_حصل اي ؟؟
مالك بابتسامه:لو حبنا بعض 
نبضات سمر ازدادت وقالت:انا مستحيل احب واحد زيك 
_بس انا شايف كلام في عينكى بيقول غير كده خالص 
_شايف اي 
مالك قرب منها وقال:شايف واحده قدامى بتمو'ت في مالك الكيلانى 
سمر رجعت لورا وقالت:محصلش 
_لا حصل انا حاسس بيكى 
_ازاى 
مالك حط ايدو على قلب سمر وقال:نبضاتك بتقول كده 
سمر بدأت ترتعش وقالت:انت فاهم غلط ده نبضات الخوف مش اكتر بسبب اللى حصل 
_طب ليه لما بقرب منك بسمع نبضات قلبك بردو 
_معرفش الجواب 
مالك شد سمر ليا وقال:بس انا عارف الجواب 
سمر بارتباك:جواب اي ؟؟
مالك قرب من شفايف سمر وهى كانت بترتعش وفجاه غمضت عينها ومالك بعد عنها وقعد يضحك 
_لو تشوفي شكلك وانتى كده هتمو'تى على نفسك من الضحك 
سمر ضغطت على سنانها وكانت متعصبه اوى وفجاه عربيه جات ٠٠٠
_كويس في عربيه اهااا
سمر حطت أيدها على قلبها اللى كاد أن يطلع من مكانه بسبب الخوف 
_اي ده جاسر 
بتول نزلت من العربيه وقالت:مالك انت كويس هدومك كلها تراب ليه وسمر 
_مفيش يا بتول ده حادثه بسيطه 
بتول جرت على سمر وقالت:انتى بخير 
سمر هزت راسها وقالت:انا بخير متقلقيش 
_احم شغل المحن ده خلص ولا لسه انا تعبان اوى وعايز ارتاح
_عالطول عايز ترتاح 
_يلا يا لمضه ٠٠٠٠٠مالك ركب قدام مع جاسر وسمر وبتول ركبوا ورا ومشوا 
في المساء✨✨
الكل كان قاعد في الجنينه وكان بيلعبوا لعبه الصراحه 
_الدور عليك يا مالك 
_اناااا ٠٠٠بس على فكره انا كداب ومش بقول الصراحه صح يا منال 
سمر بصت لياا بعصبيه وقالت:ظريف 
شيري طلعت وراحت عندهم وكانت لابسه شورت جينز وتيشيرت مبين نصف بطنها 
_انتوا بتلعبوا لعبه الصراحه ومن غيري 
بتول:تعالى يا شيري اقعدي 
شيري قعدت وزينه كانت بتبص عليها بقر'ف بسبب لبسها القب'يح 
_يلا يا بتول اسالى مالك 
_لا يا زينه انا بفضل سمر تسال مالك 
سمر بارتباك:اناااا ٠٠٠٠٠مالك بص ليها وغمز 
_يلا يا سمر 
_بس انا مش عايزه اسألوا 
_يلا يا سمر !!
سمر بارتباك:انت ليه كل حياتك بنات 
الكل قعد يضحك ومالك بص ليها وضغط على سنانه وكان متعصب اوى 
_ساكت ليه يا مالك الاجابه يلا 
_ومين قال كده يا منال انتى البنت الوحيده والاخيره في حياتى 
سمر انكسفت اوى ومالك كان قاصد يقول كده عشان يحرجها زي ما حرجتوا 
بتول لفت الازازه وجت على زينه وشيري 
_يلا يا شيري اسالى زينه 
شيري بصت لزينه وقالت:اللعبه ده اسمها الصراحه يا زينه يعنى تقولى الحقيقه 
_طبعااا يا شيري 
_كام واحد كان في حياتك لاني عرفت أنك كنتى ماشيه مع شباب كتير اوى 
زينه بصت ليها وقالت:مفيش حد في حياتى يا شيري 
_متاكده 
_ايوه طبعااااا 
_بس انا مش متاكده
فهد بعصبية:خلاص يا شيري ما قالتلك مفيش حد ٠٠٠فهد كمل بعصبية: انا رايح انام عن اذنكم 
شيري: فهد ٠٠٠٠فهد 
زينه بصت لشيري بابتسامه تقصد فيها أن فهد مش بيسمح لحد ابدااا باها'نتى 
_اي ده بقاا اللعبه كده باظت انا رايحه كمان انام عشان عندي جامعه سلام 
زينه قامت وبصت لشيري وقالت:تصبحي على خير ٠٠وخدت بعضها وطلعت هي ايضااا 
الكل طلع وشيري فضلت واقفه مكانها وقالت:بكر'هك يا زينه بكر'هك شكلك مش هتمشي الا بالعين الحمره
في غرفه فهد ✨
زينه دخلت ولقت فهد نايم 
_فهد ٠٠٠
_اممم
_انت كويس ؟!
_اه يا زينه ممكن لو سمحتى تسبينى انااام 
_تصبح على الخير 
_وانتى من أهله ٠٠٠٠بعد شويه تليفون فهد رن 
_فهد 
_زينه والله عايزه انام 
_تليفونك بيرن 
فهد قام وفتح التليفون 
_فهد انا حجزت التذاكر وان شاء الله الطائره هتقلع بكره الساعه ١٠:٣٠
_تمااام 
_اوعك تنسي الملفات
_خلاص يا حسام انا عايز انام 
_سلام 
فهد قفل التليفون وقال:زينه لو تكرمتى ممكن تجهزي الشنط 
_تمااام ٠٠٠٠٠
زينه قامت وجابت شنط وبدأت تحط الهدوم فيها 
فهد بص عليها وابتسم وناام
في صباح اليوم التالى✨✨
_صباح الخير 
_صباح النور 
_امال فين شيري يا ماما 
_طلعت من شويه 
_متعرفيش راحت فين
_قالت انها رايحها المول اللى جنب السوبر ماركت بتاع جابر 
فهد طلع التليفون ورن على حسام 
_انا طالع اهو 
_بقولك انا هاخد زينه على المطار وانت تروح لشيري هتلاقيها في المول اللى جنب السوبر ماركت بتاع جابر 
_خلاص تمام 
_يلا يا ماما عايزه حاجه 
_خد بالك من نفسك 
فهد حضنه أمه وقال:فين مالك وبتول ؟؟
_مالك راح المدرسه وبتول راحت الجامعه 
_تمااام 
زينه نزلت ومكنتش قادره تحمل الشنط 
فهد راح ليها عالطول وخد منها الشنط وطلع 
زينب راحت لزينه وحضنتها وقالت:خدي بالك من نفسك 
_حاااضر ٠٠٠٠
_يلا يا زينه !!
_حاااضر ٠٠٠سلام يا ماما 
_سلام 
بالفعل زينه طلعت وركبت العربيه ومشوااا 
في المول 
_لو سمحت استعجل 
_في اي يا انسه 
_الحسااب 
_دقيقه لو سمحتى 
شيري كانت متنرفزه اوى وقالت:كده ممكن فهد يمشي 
بعد شويه حسام وصل وقال: يلااا 
_امال فين فهد 
_فهد خد زينه وهينتظرونا في المطار 
_الحساب يا انسه ***
شيري دفعت الحساب وطلعت مع حسام وركبوا العربيه متجهين الى المطار 
في المطار✨
زينه وفهد وصلوا 
_انت معاك التذاكر 
_ايوه اخدت الأربع تذاكر من حسام النهارده 
_طب كويس 
فهد خلص كل إجراءات السفر 
وقعد هو وزينه على الكراسي
في الطريق ✨
عربيه حسام وقفت 
_في اي 
_مش عارف ٠٠٠حسام نزل وقال:اوبس العربيه خلصت بنزين 
شيري نزلت وقالت:في اي 
_العربيه خلصت بنزين 
شيري بعصبية:يعنى اي احنا لازم نوصل والا الطايره هتقلع 
_احنا بالنهار واكيدا هنلاقي عربيه 
شيري اتعصبت اوى وقالت في سرها:معقول زينه وفهد يسفروا لوحدهم لا لا اكيداا هنلاحق 
في المطار✨
_علي المسافرون الى الامارات الاتجاه نحو الطائره ٠٠٠٠على المسافرون إلى الإمارات الاتجاه نحو الطائرة ٠٠٠
_فين حسام وشيري لحد دلوقتى 
_طب هنعمل اي 
فهد مسك ايد زينه وقال:لازم نركب الطايره قبل ما تقلع 
بالفعل زينه وفهد ركبوا الطايره والطايره بالفعل أقلعت 
بعد مرور اكتر من نصف ساعه حسام وشيري وصلوا 
_لو سمحتى الطائره اللى رايحها الامارات هتقلع امتى 
_الطايره طلعت من زمان يا استاذ 
_😳😳٠٠٠٠شيري فاقت من الصدمه وقالت:انت السبب
_طب الطايره التانيه امتى ؟؟
_ده كانت اخر طايره يا استاذ والطيران للاسف وقف 
_وقف ليه 
_بسبب إصابات كورونا الطيران وقف 
_يعنى الطيران وقف دلوقتى 
_معرفش حضرتك القرار نزل حالا 
شيري اتعصبت اوى وقالت:ازاى يحصل كده وبدأت تكسر في كل حاجه 
شيري بدأت تكسر كل حاجه وكانت متنرفزه اوى وراحت عند حسام ومسكت في لياجته وقالت: انت السبب كلوا بسببك 
الأمن شد شيري لانها كسرت كل حاجه حواليها 
_طلعوها برا ده شكلها مجنونه٠٠٠٠٠حسام عدل الجاكيت ورن على فهد 
_فينك الطايره طلعت من نصف ساعه 
_فهد كل الملفات معاك صح 
_ايوه معايا المهم الطايره اللى بعد ده هتكون امتى 
_للاسف الطيران وقف 
فهد باستغراب:وقف ازاى 
_بيقولوا حالات كورونا في تزايد عشان كده وقفوا الطيران 
_طب متعرفش الطيران هينفتح امتى 
_لا معرفش بس اعتقد هيقعد فتره طويله كده 
_خلاص ولا يهمك انا هتكفل بكل حاجه 
_سلاااام 
_سلام فهد قفل التليفون وزينه قالت:في اي ؟!
_الطيران وقف
زينه بفرحه:يعنى شيري مش هتيجى صح 
_وانتى فرحانه كده ليه 
_لا ولا حاجه ٠٠٠٠٠زينه كانت في قمه سعادتها٠٠٠٠٠
في الطريق ✨✨
_اي رايك نتغداا سوا في المطعم 
_انا مش عارفه انا راكبه معاك ازاى بعد اللى حصل امبارح 
مالك وقف العربيه وقال بكل عصبيه:خلاص انزلى 
سمر اتعصبت وراحت نازله فعلاا ومشت ٠٠٠٠مالك نزل وراها وقال:انتى مجنونه يا بت 
_انا فعلا هكون مجنونه لو ركبت معاك بعد كده عن اذنك 
_انتى مش خايفه الا يطلعلك حاجه 
_واي اللى هيطلعلى تانى من بعدك انت الر'عب ذات نفسه 
_هههه خلاص ماشي انا هركب العربيه ومش هرجعلك ابدااا 
_يكون احسن 
مالك ركب العربيه وشغلها ومشي بالفعل 
سمر قالت بصدمه:هو الواد ده مجنون ده فعلا مشي 
سمر كانت بتبص حواليها وكانت خايفه اوى وقالت:ينهار اسو'د مفيش حد على الطريق اعمل اي ؟
وفجاه سمر سمعت صوت كلا'ب 
_😳😳٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨
شيري دخلت القصر وكانت متعصبه اوى 
_شيري انتى لسه هنااا 
شيري طلعت على فوق من غير ما ترد على زينب 
_شيري ٠٠٠٠٠
شيري دخلت اوضتها وقفلت الباب وكانت متنرفزه اوى 
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠٠انا مش هستسلم ابدااا وفهد ليا مهما كان 
شيري مسكت ڤازه ورمتها على المرايا لتنكسر مليون حته 
_فهد ليا بس ايوه ليا بس وانا هعرف زينه حدها 
وفجاه الباب خبط جامد 
شيري قامت وفتحت الباب وقالت:خالتى تعالى 
_اي ده يا بنتى انتى كويسه 
_معلش بس كنت متعصبه شويه بس بقيت كويسه 
_متعصبه من اي ؟؟
_للاسف مالحقتش الطايره وبيقولوا أن الطيران وقف 
_وفهد وزينه فين
شيري ضغطت على سنانها وقالت:سافروا 
زينب كانت فرحانه اوى وقالت:انا هنزل اعملك كوبايه ليمون تروقي بيها اعصابك 
شيري ابتسمت ابتسامه تحمل العصبيه والغل زينب طلعت وقالت: يا رب اعمل المستحيل عشان يكونوا مع بعض بقااا انا عارفه اللى حصل ده مش صدفه ده اشاره منك 
في الطريق✨✨
سمر سمعت صوت الكلا'ب جرت عالطول وقعدت تصرخ وتنادي باعلى صوت:مالككككك 
سمر لقت مالك واقف بيكلم حد في التليفون جرت عليا عالطول وحضنتوا وقالت:الحمدلله انك هنااا الكلا'ب كان ممكن تفتر'سنى 
مالك ابتسم وقال:ما انتى بتخافي اهو ليه بتقولى انا بس اللى بخوف 
سمر زقت مالك ومسكت منه التليفون وفتحت التليفون ولقت صوت كلا'ب وقالت:انت عارف انى بخاف من الكلا'ب اوى انا كان ممكن امو'ت 
مالك قعد يضحك وسمر اتعصبت اوى وقالت:انت طول عمرك متهور وفجاه مالك وسمر انصدموا
سمر مسكت في مالك وقالت:اي ده ده كلا'ب بجد 
_انتى محسسانى انك من بنها {احتراماً لاهل بنها طبعا}
سمر زقت مالك وقالت:يعنى انت مش خايف 
_وهخاف من اي ؟؟ وفجاه كل'ب طلع يجري عليهم وسمر حضنت مالك جامد اوى وصرخت باعلى صوت: اعاااااااا
_منال اهدي 
سمر فتحت عين واحده وقالت:الكل'ب راح فين ؟
_دخل الغابه ٠٠٠٠٠سمر بعدت عن مالك وقالت:الحمدلله 
_اعترفي انى قوي جدااا 
_هههه مستحيل ٠٠٠٠سمر كانت ماشيه ولكن مالك شدها وقال:كفايه غرور 
_لو هتكلم عن الغرور مفيش إلا أنت مغرور 
_مغرم بيكى 
نبضات قلب سمر ازدادت كالعاده وقالت:انا قولت غرور مش غرام 
_الاتنين واحد ٠٠٠٠٠سمر زقت مالك وقالت:يلاا يا خفيف عايزه اروح 
_مش هركب العربيه الا بشرط 
سمر خدت نفس عميق وقالت:شرط اي 
_نروح مطعم نتغدا سوا 
سمر ضغطت على سنانها وقالت:موافقه 
_كده تمااام ٠٠٠٠٠سمر ركبت العربيه ومالك كذلك ومشوااا 
في قصر الكيلانى ✨✨
_رايحه فين يا شيري 
_مش هتاخر يا خالتى 
_طب اشربي الليمون طيب 
_مش عايزه يا خالتى عن اذنك 
_في ثانيه كده مزاجها اتغير اللى يشوفها من شويه يقول إنها هتمو'ت نفسها 
شيري طلعت وجاسر قال:على فين يا انسه 
_وانت شاغل بالك ليه 
_اسف بس انا بسألك عشان اوصلك 
_لا انا هروح لوحدي عن اذنك ٠٠٠٠شيري ركبت العربيه ومشت
_مفيش إلا الحل ده عشان تكون ليا يا فهد بس اللى هعملوا مش هعرف اعملوا لوحدي عشان كده هروح اخد مساعده من الشخص صح 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا 
في السجن ✨✨
_جمال بيه حد عايزك 
جمال قام وقال بانتهاد:مين 
_معرفش اتفضل معاياااا 
جمال طلع ولقي شيري 🔥
_مش شيري بردو ولا انا غلطان ؟؟
شيري قامت وقالت:ايوه انا شيري بنت اخت مراتك 
_وعايزه اي 
_انا هنا عشان اطلعك من السجن بس بشرط تجوزنى ابنك 
جمال قال باستغراب:بس ابنى متجوز 
_متجوز ولا مش متجوز انت مش عايز تطلع من هنا ولا اي 
_ايوه طبعا بس ازاى 
_انا بابا شغال محامى ومعروف اوى في نيويورك ممكن اكلموا قولت اي 
_وابوكى هياخد قد اي كده عشان يطلعنى من هنا 
_مش اقل من شهر 
_شهر ده كتير اوى 
_كتير على سنتين انا سمعت انك قاعد هنا سنتين انا همشي بس هرجع تانى عشان اعرف جوابك سلااام 
شيري كانت ماشيه ولكن جمال وقفها وقال:انا موافق 
شيري أديرت وقالت بخبث:كنت عارفه انك هتوافق المهم زينه عايزها تختفي من حياه فهد 
جمال بشر:اي رايك نقت'لها
_غلط تقت'لها مش نقت'لها ايوه انت اللى هتق'تل زينه 
_انا مستحيل 
شيري خدت الشنطه وقالت:خلاص انت حراا خليك قاعد هنا سنتين بقا عن اذنك 
_موافق بس لما اطلع 
_وانا موافقه ٠٠٠٠٠جمال مد ايدو لشيري وشيري كذلك وابتسموا ابتسامه مليئه بالش'ر والح'قد
في الامارات ✨✨
زينه وفهد نزلوا من الطايره اخيرااا 
زينه كانت فرحانه اوى إنها هتكون مع فهد ولوحدهم 
_خليكى هناا هروح اجيب الشنط 
زينه هزت راسها وكان معها تليفون فهد ٠٠٠٠
_لما اطمن على شيري اكيداا تعبانه اوى ٠٠٠٠٠زينه طلعت رقم شيري ورنت عليها 
في الطريق 
_جمال إللى هيساعدنى اقت'لك يا زينه وبكده اقدر ارجع فهد ليا تانى 
وفجاه تليفون شيري رن ٠٠٠٠
شيري بانتهاد:فهد ٠٠٠٠الووو 
_من صوتك اقول انك تعبانه اوى 
شيري بصت في التليفون وقالت:بتعملى اي بتليفون فهد 
_وانتى مالك مش زوجى ولا اي 
_عايزه اي 
_عايزه اقولك انى فرحانه اوى ومش عارفه اشكر بلدي على القرار العسل ده ازاى 
شيري اتعصبت اوى وقالت:أوعك تفرحي يا زينه لأن فرحتك ده هتختفي في لحظه وللابد
_هههه معتقدش يلا سلام بقااا اصلا لسه واصلين من السفر ومراهقين اوى باااي 
شيري رمت التليفون على العربيه وساقت العربيه باقصي سرعه وكانت متعصبه اوى   
زينه مسحت المكالمه عالطول وفهد وصل وقال:يلااا 
زينه بابتسامه:يلاااا 
زينه وفهد طلعوا من المطار وركبوا عربيه متجهين الى الفندق 
بعد مرور ربع ساعه فهد وزينه وصلوا الفندق وزينه كانت منبهره بجمال الامارات 
_لو سمحت كنت حجزت غرفه هنااا
_ايوه اسمك حضرتك اي 
_فهد الكيلانى 
_وده المدام بتاعت حضرتك 
_ايوه 
_ثانيه واحده !!
بعد شويه:حضرتك في حجز لثلاث غرف 
_لا احنا هناخد غرفه واحده 
_تمااام 
فهد خلص كل حاجه وطلع هو وزينه الاوضه 
زينه دخلت وقالت:الاوضه حلوه اوى والاحلى انها قصاد البحر 
فهد ابتسم وقال:انا هدخل اخد شاور أوعك تتحركي 
_حاااضر !!
زينه طلعت في البلكونه وبصت على البحر وبدأت تستنشق الهوا الجميل وفجاه فتحت عينها وكانت في حاله صدمه وقالت:اي القر'ف ده البنات ده مش مكسوفه وهي لابسه كده 
زينه دخلت وشدت الستاره وقعدت على السرير 
_انا عايزه انااام حاسه بارهاق اوى٠٠٠٠زينه اول ما حطت دماغها على المخده راحت في أحلامها 
فهد طلع وقال:زينه اي رايك وفجاه لقي زينه نايمه ابتسم 
فهد طلع تليفونه ورن على شركاء الصفقه اللى في الامارات طبعاا 
_اهلا فهد بيه نورت الإمارت 
_الامارات منوره بأهلها المهم عايزين نتقابل النهارده المسا
_طبعااا قولى انت فين واحنا نجيلك فوراا 
_انا في فندق *****
_تمااام أن شاء الله هنكون عندك المسا
فهد قفل التليفون وفجاه الباب خبط ٠٠٠٠فهد فتح الباب
_الاكل يا بيه 
_بس انا مطلبتش اكل 
_ده من مدير الفندق هو يعرفك وعايز يتكلم معاااك 
_طبعاااا ٠٠٠
_تماام ارتاح انت يا بيه وفي اي وقت تقدر تجيلواا 
_تمام شكرااا 
فهد قفل الباب وقال:زينه ٠٠٠٠زينه 
زينه مسكت المخده وحطتها على وشها وقالت:انا عايزه اناام
_مش هتاكلى طيب 
_لا مش جعانه ٠٠٠٠
فهد حط الاكل على جنب وفتح الاب توب وبدأ يشتغل علياا
في مصر ✨في المطعم ✨
_اتفضلى يا ستى 
سمر قعدت ومالك قال:اطلبنا اكل على زوقك بقاا 
سمر مسكت المنيو وبصت لمالك بخبث وطلبت الاكل وبعد شويه الاكل وصل فعلا ومالك كان في حاله صدمه 
_اي ده 
سمر حطت أيدها على خدها وقالت:مش انت قولت اطلبنا اكل على زوقك ولا زوقى طلع وحش 
مالك بص ليها وابتسم ابتسامه تحمل العصبيه وقال:اختيارك في الاكل حلو اوى وتعرفي انى بحب الاكل ده اوى 
_طب كل ٠٠٠٠
مالك مسك الشوكه والمعلقه وكان بيبص لسمر وكان متعصب اوى 
سمر بدأت تاكل ومالك كان خايف ياكل لانه بيتعب اوى من الحار 
_الاكل مش حلو ولا اي 
_لا بالعكس ده حلو اوى 
_طب كل ٠٠٠مالك بدأ ياكل بالعافيه ومكنش قادر وعينه دمعت وقلبت الى اللون الاحمر 
سمر حطت أيدها على ايد مالك وقالت:انت كويس ؟؟
_جداااا 
سمر قعدت تضحك وقالت:تاخد مياه 
مالك بانتهاد:يا ريت 
سمر بتردد:لا لا ماما قالت المياه غلط مع الاكل بتنفخ البطن 
_انا كده كده هتنفخ النهارده ٠٠٠٠اعاااا 
_مالك انت كويس 
مالك شاور ليها وقال:انا كويس اوى 
_اي رايك نطلب اكل تانى 
مالك قام عالطول وقال:اكل تانى لا انا رايح الحمام ٠٠٠٠
سمر قعدت تضحك وقالت:كده واحده بواحده يا ابن عائله الكيلانى 
مالك دخل الحمام عالطول ومكنش قادر وقعد يصرخ بصوت واطى جدااا :اعااااا ٠٠٠٠بطنى 
مالك غسل وشه وقال:مش طايق حاسس ان في نا'ر ماسكه فيااا ماشي يا سمر انا هعرف ازاى اجيب حقي 
بعد شويه مالك طلع وسمر قامت وقالت:والله كنت خايفه عليك اوى 
_يلا عشان نمشي 
_اي ده لسه بدري 
مالك بعصبية:ولا بدري ولا حاجه أمشي سمر خدت شنطتها وقعدت تضحك على مالك 
في المساء✨
زينه فاقت ولقت فهد قاعد وفاتح الاب توب 
_صباح الخير 
_تقصدي مساء الخير 
زينه بصت في الساعه وقالت:كنت تعبانه اوى من السفر فنمت 
_طب انا نازل 
_نازل فين ؟
_عندي اجتماع تحت الشركاء في انتظاري 
_وانا هقعد هنا لوحدي 
_خدي الاب توب ده واسمعى كل اللى عايزه مش هتاخر
زينه مسكت ايد فهد وقالت:اجى معااك 
_زينه القعده كلها شباب ومينفعش تقعدي معنااا ٠٠٠
_اممم ٠٠٠مااشي 
فهد طلع وزينه فتحت الاب توب ودخلت على الصور ولقت صور لفهد كتير اوى 
زينه حطت أيدها على خدها وبقت تتأمل فياا 
فهد نزل بالفعل تحت 
_اهلا فهد بيه اخبارك اي
_تمااام ٠٠٠٠اتفضلوا ٠٠٠بالفعل الكل قعد وقال أحدهم:كنا خايفين اوى الا حضرتك متجيش 
_ومجيش ليه ؟
_سمعنا اخبار ان مصر وقفت الطيران 
_فعلاا بس الحمدلله أن اخر طايره لحقنها المهم اخبار التصميمات اي 
_التصميمات معناا فين تصميم حضرتك 
_التصميم اهو المهم العرض هيكون فين 
_احنا كلمنا مدير الفندق ولما عرف انك المسئول عن العرض  رحب جدااا 
_مين المدير ده ؟؟
وفجاه حد جاي من ورا فهد وقال:وحشانى ياااض 
فهد قام والتفت لمصدر الصوت وقال:وائل
_اي ده انا كنت فاكر انك مش هتعرفني 
_ازاى انسي صاحب عمري 
وائل حضن فهد وقال:انت زي ما انت ياااض لسه حلو 
_وانت زي ما انت مجنون
وائل قعد يضحك وقال:اي رايك في الفندق 
_ممتاز 
_ده بتاع والدي صحيح سمعت أن مراتك معاك 
_فعلا 
_طب هي فين عايز اسلم على مرات اخويا 
_فوق مينفعش تقعد معنا خصوصا كلنا شباب 
_تمام انا همشي واكيداا هنقعد مع بعض كتير 
_اكيداا 
بعد مرور نصف ساعه فهد اتفق على كل حاجه مع الشركاء
_خلاص نعمل العرض بعد ثلاث ايام 
_تماام ٠٠٠
_فرصه سعيده 
_انا اسعد ٠٠٠٠٠
زينه كانت قاعده ومضايقه اوى وقالت:انزل لا لا فهد قالى افضل هناا ولو نزلت هيزعل منى وفجاه الباب انفتح 
_اخيرااا 
_معلش يا زينه بس كان في شويه اتفاقات كده بقولك اي 
_اممم 
_غيري هدومك وتعالى نتعشا تحت  ونتمشي شويه 
زينه قامت عالطول وقالت:ايوه كده 
فهد ابتسم وقال:معرفش بس حاسس ان حياتى عباره عن مجانين ٠٠٠٠٠٠
عند مالك وسمر ✨
مالك:اعااااااااا٠٠٠٠٠٠٠
_طب اعملك اي طيب 
_مش قادر كلوا منك انتى السبب بطنى بتتقطع يا منال مش قادر 
سمر كانت حاسه بالذ'نب وقالت:طب انت أكلت ليه طالما بتتعب من الحار 
_مش عارف اللى عرفوا دلوقتى انى مش قادر 
_طب اعملك حاجه سخنه 
_اعملى اي حاجه تفك الا'لم ده 
_حاااضر٠٠٠٠
سمر نزلت عالطول ومالك بص على الباب ووقف قدام المرايا وقال:انا هوريكى العذا'ب على اصوله 
بعد شويه سمر جابت حاجه دافيه لمالك 
مالك بتمثيل:اعاااااا٠٠٠٠٠
_خد اشرب ده وان شاء الله هتكون بخير 
مالك مسك منها الكوبايه وبدأ يشرب ويبص عليها وكاتم ضحكتوا ٠٠٠٠
_خدي مش قادر 
سمر مسكت منه الكوبايه وقالت:ارتحت ؟؟
_لا الوجع بيزيد اكتر 
_طب اعمل اي ؟؟
_في ايديكى تعملى كل حاجه 
_زي اي 
مالك قرب من سمر وهمس في ودنها وقال:زي انك تبوسينى 
سمر رفعت أيدها لفوق وقالت:كلامك الزبا'له ده ممنوع وبعدين تعالى احنا هو الوجع راح دلوقتى 
مالك مسك بطنه وقال:اعاااااااااا 
سمر مسكت مالك من لياجته وقالت:كفايه كده بقااا 
_اعاااا٠٠٠٠٠مش قادر انتى ليه مش مصدقه 
_عشان كداب 
مالك انعدل وقال:ما انتى السبب انا مش بحب الحار وانتى طلبتى 
_بقا الواحد كان خايف عليك وفي الاخر تطلع بتمثل 
مالك غمز ليها وقال:بجد كنتى خايفه عليا ؟؟
_اعاااااا٠٠٠٠٠٠امشي من قدامى اقولك انا ماشيه أناا 
_رايحه فين 
_اسكت !!٠٠٠٠مالك قعد يضحك وقال:البت ده  يا مجنونه يا مجنونه 
عند زينه وفهد ✨
زينه طلعت وقالت:اي رايك ؟
فهد التفت ليها وكان في حاله صدمه :😳😳
صغير عارفه بس سقعانه اوى  أن شاء الله بارت بكره هيكون طويل وهيكون متسلط على زينه وفهد اكتر وفي مفاجآت من العيار الثقيل انتظرونى يا قمرات محدش يبخل عليا بالايك والنبي ودمتوا في رعايه الله عزوجل
زينه طلعت وقالت اي رايك ليلتفت ليها فهد وكان في حاله صدمه وقال:اي ده 
_مش فاهمه 
_زينه اي اللى انتى لابسه ده 
_لابسه اي يعنى فستان 
فهد قرب من زينه وقال بكل هدوء:زينه ادخلى غيري هدومك بلاش اتعصب عليكى 
_مالو الفستان طيب 
فهد بعصبية:مش حلو يا زينه 
_خلاص هدخل اغيره بس اهداا 
زينه خدت فستان تانى ودخلت الحمام وكانت متنرفزه اوى 
بعد شويه زينه طلعت وقالت:حلو كده 
_ايوه كده احلى ٠٠٠٠زينه ضر'بت فهد في بطنه وطلعت 
_اعااااا٠٠٠٠٠يا بت المجنونه 
زينه وفهد نزلوا تحت وزينه قعدت على الكرسي وفهد كان مستغرب اوى وقال:غريبه يعنى !!
_اي الغريب في كده 
_تطلبوا اي يا فندم 
_بقولك اي هات الاكل اللى عندك كلوا يعنى المتوفر كلوا في المطعم تنزلوا هناا
_يعنى عايزه اي يا مدام 
_انت مبتفهمش ؟ ما انا قولتلك هات الاكل كلوا اللى بيقدموا المطعم فهد كان مستغرب زينه اوى وقال : هو في حد جاي ولا اي 
_اسكت انت مسمعش صوتك ٠٠٠٠وانت هات الاكل اللى موجود في المنيو كلوا 
الجرسون بص لفهد وفهد هز رأسه بمعنى تمااام 
الجرسون خد بعضه ومشي وكان مستغرب اوى
_زينه 
_اتكلم عالطول 
فهد حط ايدو على خدوا وقال:هو السوال محيرني اوى مين هياكل الاكل ده كلوا 
_انااا 
فهد رفع حاجبه وقال:نعم 
_قولت حاجه غريبه ولا اي انت متعرفش انا جعانه قد اي 
بعد شويه عشر جرسونات جم وكانوا حاملين اكل كتير 
_زينه شكلنا وحش اوى قدام الناس 
_قولتلك اسكت ومسمعش صوتك ٠٠٠٠٠فهد حط ايدو على فمو وقال:مش هتكلم خالص 
بالفعل حطوا الاكل على السفره وكانت سفره كبيره اوى 
وزينه بدأت تاكل وفهد ضم حواجبه ومكنش قادر يمسك نفسه من الضحك
_مش هتاكل ولا اي 
_لا مش عايز اكل كلى انتى !!
بعد مرور ربع ساعه زينه كانت لسه بتاكل وفهد كان عايز انام وقال:اي يا زينه معاكى كتير 
_روح انت انا لسه عايزه اكل 
_كده هتتعبي 
_يا عم انت مالك اه قول كده بقاا خايف أن الفاتوره تكون عاليه صح 
_الفلوس عندي ولا حاجه انتى اهم حاجه عندي ٠٠٠٠زينه زورت عالطول ومكنتش قادره تتكلم 
فهد قام عالطول وشربها مياه وضر'ب بايدو على ضهرهاا 
_انتى كويسه 
_كنت همو'ت ٠٠٠زينه قامت وقالت:انا شبعت 
فهد بص على الاكل وقال:زينه انتى حاسه انك كويسه دلوقتى 
زينه بصت لفهد وقالت:انا ٠٠٠٠انا وفجاه اغمى عليها 
_زينه ٠٠٠٠٠فهد قام عالطول وحمل زينه بين أيديه وقال:دكتور فورااا 
كان في دكتور قاعد معهم في المطعم ٠٠٠٠٠فهد خد زينه الاوضه عالطول والدكتور كشف عليها وقال:المدام واكله  اكل كتير ومعدتها صغيره وده كان ممكن يعملها تس'مم 
_😳😳٠٠٠٠
_متخافش انا عطتها ابر'ه وان شاء الله هتكون بخير وصحيح انا اوضتي جنبكم لو احتاجت اي مساعده عن اذنك 
_شكرااا اوى ٠٠٠٠الدكتور طلع وفهد قعد جنب زينه وقال:كل ده عشان قولتلك بلاش الفستان ده يخربيتك وانتى هبله اوى
عند مالك وسمر ✨✨
سمر كانت قاعده في الجنينه وفجاه حد غمض عينها 
_اي الاخبار 
سمر قامت وبانتهاد:يعنى سبتلك القصر كلوا وجيت ورايا هناا 
مالك قعد جنبها وسمر كانت قايمه ولكن مالك شدها وقعدها بالعافيه 
_انت شخص تافه اوى 
_اممم 
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠انا مش عارفه قدري وحش اوى كده ليه 
_طب اي رايك بقا انى قدرك الحلو 
سمر بصت لمالك وقالت:ازاى 
_على رغم ان اربع شباب اتعر'ضولك انا اتجوزتك ٠٠٠٠الدموع نزلت من عين سمر وقالت: فعلا لازم اشكرك انك انقذتنى من فضي'حه العمر 
مالك حس بالذ'نب فجاه وحط ايدو على كتفها وقال:انا مش قصدي اجر'حك 
سمر شالت ايد مالك وقالت:قصدك مش قصدك مش هتفرق كتير انا داخله انام 
مالك مسك ايد سمر وقال:انا اسف 
سمر بصت في الأرض وقالت:عادي ولا يهمك وخدت بعضها ومشت ٠٠٠٠٠مالك حط أيدوا على قلبو وقال:خايف اوى الا تقتحمى قلبي 
في صباح اليوم التالى ✨✨ 
زينه فاقت من النوم ولقت فهد نايم جنبها وكانت فرحانه اوى وقالت:انا متاكده انك بتحبنى أناا وشيري ده مجرد صديقه ليك مش اكتر 
فهد فتح عينه وزينه كانت مبتسمه وفجاه شافت فهد صحى قامت عالطول وعملت نفسها زعلانه 
فهد مسك أيدها وقال:مفيش صباح الخير حتى 
_لا مفيش وسيب ايدي 
فهد شد زينه ليا وقال:انا اسف 
_انا مش زعلانه على فكره انت عارف انى بقيت بارده اوى زيك كده بالظبط 
_انا بارد 
_فوق ما تتصور ٠٠٠٠زينه قامت وطلعت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام 
_هي البت ده مجنونه ولا انا اللى مجنون ؟
بعد شويه زينه طلعت من الحمام ولقت فهد رايح يفتح الستاره بتاعت البلكونه زينه جرت عليا عالطول وقالت:أوعك تفتحها 
فهد ضم حواجبه وقال:ليه ممكن اعرف 
_هو ٠٠٠هو ٠٠٠اه معايا برد ومش قادره والهوا غلط عليا  
_طب انا هقعد في البلكونه وانتى اقفلى الستاره بعد انا ما اطلع 
_لا بردو ٠٠٠٠٠فهد كان مستغرب زينه وقال:مش انتى فرحانه أن البلكونه بتطل على البحر تعالى نقعد سوا 
_لا مش فرحانه اقولك ما تيجى نطلع 
_نطلع ؟؟
_ايوه٠٠٠٠زينه مسكت ايد فهد وطلعت ليا هدوم وقالت:ادخل غير هدومك وانا هستناك 
فهد ابتسم على جنانها وقال:حاضر بس اهدي 
زينه قعدت على السرير وقالت:احنا لازم نغير الاوضه ده 
في قصر الكيلانى ✨
_بتول٠٠٠٠بتول 
_ماما انا معنديش جامعه النهارده وعايزه اناام الله يخليكى 
_خلاص انتى حراا بس أوعك تزعلى بقا وتقولى انتى روحتى من ورايا ليه 
بتول قامت وبانتهاد:انتى رايحه فين ؟
_مالكيش دعوه بقاا 
بتول مسكت ايد امها وقالت بتوسل:والنبي قولى رايحه فين 
_عند خالتك 
_بجد !! عشر دقائق ونكون عندك مش هتاخر 
_الله مش كنتى عايزه تنامى 
_النوم راح خلاص أوعك تمشي مش هتاخر ٠٠٠٠
في اوضه شيري ✨
_الوووو 
_اخبارك اي يا بنتى ؟؟
_انا بخير يا بابا بس عندي طلب 
_طلب اي 
_عمو جمال دخل السجن زوج خالتى زينب عايزاك تطلعوا 
_دخل السجن ليه 
_بابا معرفش دخل ليه اللى اعرفوا أنه لازم يطلع فورا 
_ليه ؟؟
_كده وخلاص انت مش ليك معارف في مصر اكيداا بتليفون واحد تقدر تطلع عمو جمال 
_طب ممكن اعرف ليه الاول 
_بابا بلاش تسأل كتير المهم أنه يطلع 
_لا يا شيري مش هطلعه الا لما اعرف ليه 
شيري قفلت التليفون واتنرفزت اوى وقالت:عمو جمال لازم يطلع باي طريقه !!
_انا مش عارف بنتك عايزه تطلع جمال ليه ويا تري دخل السجن ليه ؟
_تطلع جمال انت مش عارف ده عمل أي ده هان كرامه اختى واتجوز بنت صغيره غير كده ده نصا'ب 
_وانتى عرفتى الكلام ده منين ؟
_زينب حكتلى على كل حاجه أوعك تطلع جمال مهما كان 
_اللى مش قادر أفهموا بنتك ليه عايزه تطلع مجر'م زي ده 
_عندك حق ليه فعلا عايزه تطلعوا من السجن 
_والله خايف منها اوى انا قولتلك بلاش موضوع السفر ده خالص 
_والله انا اللى بدأت اخاف وحاسه أن بنتك نويه على حاجه 
_ربنا يستر 
_يا رب 
عند مالك وسمر ✨
سمر قامت عالطول وقالت:ينهار اسو'د اتاخرت على المدرسه 
سمر دخلت الحمام عالطول وغيرت هدومها ومالك كان لسه نايم 
_ينهار اسو'د اعمل مع ده اي دلوقتى انزل انا وخلاص ٠٠٠
سمر سمعت صوت عربيه راحت عند البلكونه لقت جاسر مشي وقالت:وبعدين بقاا انزل اخد مواصلات وخلاص 
_ومين هيصحي الحما'ر ده !!
سمر راحت عند مالك وبصوت هادي جدا يحمل الخوف:مالك ٠٠٠مالك 
مالك رمي المخده على سمر وقال:انا عايز انام يا منال 
_المدرسه احنا اتاخرنا اوى 
_انا مش رايح النهارده روحى انتى 
_انا اتاخرت وعمى جاسر مشي واكيداا المواصلات هتكون صعبه اوى قوم وصلنى 
مالك بكلام متقطع : ا٠٠٠٠م٠٠٠ق 
{انا_ مش _قادر_ ده قصد مالك }
_انت بتقول اي ؟؟ مالك انا مش بهزر الله يخليك قوم 
مالك:بت انتى انا عايز انام هو لازم يعنى تروحي النهارده
_ايوه لازم يلا بقااا 
_لا 
سمر حطت أيدها عليا وبدأت ترتعش وتقول:ارجوك يا مالك 
مالك فاق وحط ايدو على خدوا وقال:عندي شرط 
_هو ده وقت شروطك بقولك اتاخرت على المدرسه 
مالك نام تانى وقال:انتى حراا بقا 
_خلاص موافقه اي هو الشرط
مالك بابتسامه وقال:الشرط هو 
_😳😳٠٠٠
عند زينه وفهد ✨
فهد طلع وزينه مسكت ايدو وفهد كان مستغرب افعالها اوى وقال:زينه اهدي انا مش هطير
_يلااااا ٠٠٠٠فهد وزينه نزلوا وزينه قالت:اي رايك نقعد في الكافتريا 
_اممم ٠٠٠٠
زينه وفهد راحوا وقعدوا في الكافتريا فعلاا 
_بقولك اي ؟
_نعم يا بيه 
_شايف الاتنين اللى قاعدين دول 
الجرسون بص على زينه وفهد ولكن الراجل كان قاصد اللى وراهم 
_اه يا بيه 
_تاخد البرشام ده وتحطوا في كوبايتهم 
الجرسون بصدمه:حضرتك بتقول اي احنا فندق محترم 
الراجل طلع فلوس من جيبوا وحطهم في ايد الجرسون وقال:طب وكده اي 
الجرسون بضحكه خبيثه: احنا فندق بيحب الفلوس اوى 
_شاااطر ٠٠٠٠روح بقا شوفهم عايزين يشربوا اي وتحط البرشام ده في كوبايتهم تماام 
_حااضر ٠٠٠٠٠
_الوووو 
_تم يا كبير وهيعملوا حاجات بخارج ارادتهم وساعتها هنقدر نفض'حهم 
_برافو عليك 
الراجل قفل التليفون وخد بعضه ومشي والجرسون راح عند فهد وزينه وقال: تشربوا اي 
_اي يا زينه تشربي اي 
_ممكن فنجان قهوه 
_خلاص هات فنجانين قهوه لو سمحت 
_تمااام ٠٠٠٠الجرسون :هات فنجانين قهوه بالفعل خد الفنجانين وراح على جنب وطلع البرشام وحطهم في الفنجانين وبص على زينه وفهد  ٠٠٠
في قصر عائله الانصاري ✨
بتول وزينب نزلوا من العربيه ودخلوا 
_زينب !!
_اخبارك اي ؟
_انا الحمدلله بخير اخبارك اي يا بتول 
_الحمدلله يا خالتو بخير امال ساره فين 
_بتول ٠٠٠٠بتول 
ساره جرت على بتول وحضنتها وقالت:فهد عمل فيكى اي 
_ولا اي الحمدلله انه كان متخانق مع زينه 
_بتتكلموا في اي ؟؟
ساره بارتباك:ولا اي يا ماما 
_طب ادخلى يا لمضه جهزي الاكل 
_اجهز الاكل ليه امال الطباخين يعملوا اي 
_امشي يا بت والا ارن على اخوكى 
_خلاص خلاص تعالى معايا بتول ٠٠٠٠
_انتى بدخليها المطبخ ليه 
_صاحب محمود شغال معاا شافها وأعجب بيها على اي مش عارفه والصراحه عايزها تبقا شاطره مش دلوعه 
_يالهوي لو دخلت بتول المطبخ ده كانت لمت الناس عليا 
_فكك منهم اخبار مالك وفهد اي 
_بخير !!
_بقولك اي يا زينب اي رايك ناخد بتول لمحمود 
_بتول انتى تقصدي بتول بنتى ؟
_ايوه امال هقصد مين 
_والله ما عارفه اقولك اي بس اللى اعرفوا الزمن ده محدش بيخطب لحد البنت بقت زي الواد هي اللى تختار اللى يعجبها 
_طب أساليها وانا هسال محمود لما يرجع من الشغل وهرن عليكى اقولك محمود قال اي وانتى كذالك
_خلاص مااشي
عند فهد وزينه ✨
الجرسون راح عند فهد وزينه وحط القهوه على السفره وخد بعضه ومشي 
زينه مسكت فنجان القهوه وفهد كذلك وبدأوا يشربوا 
_اي رايك نطلع بكره ونعمل جوله سياحيه 
_طبعااا موافقه فهد صحيح احنا هنمشي امتى 
_العرض هيبدا بعد يومين وان شاء الله هنرجع بعدها عالطول 
_طب هنرجع ازاى والطيران واقف 
_متخافيش وبعدين انا شخص معروف بردو 
_يعيني على الكبرياء ٠٠٠٠٠الجرسون قال في سره:هو البرشام مش بيعمل مفعوله ليه ؟؟
بعد شويه الأعراض وضحت على زينه الاول وقالت:فهد انا حاسه ان دماغى تقيله اوى 
فهد بانتهاد:انتى كويسه 
_مش عارفه حاسه بتقل في راسي 
فهد قام وسند زينه اللى كانت على وشك تقع 
_زينه انتى كويسه ؟
_فهد خدنى على الاوضه والنبي مش قادره 
بالفعل فهد سند زينه اللى مكنتش قادره تفتح عينها وطلعوا على فوق 
فهد فتح الباب وقعد زينه على السرير وحط المخده ورا ضهرها 
_دقيقه في دكتور جنبنا هنا هنادي عليا مش هتاخر 
زينه مسكت ايد فهد والإبتسامة مش بتفارق وشها تأثير الدوا
فهد قعد جنبها وقال:زينه انا بدأت اخاف انتى كويسه ؟
_جداااا 
وفجاه فهد حس بتقل ايضااا وقال:في اي انا مش قادر افتح عينى 
زينه قعدت تضحك وفهد باستغراب:زينه انا حاسس 
زينه حطت أيدها على ايد فهد وقالت: احساسك هو احساسي 
بعد شويه زينه وفهد كانوا بيضحكوا ومش عارفين اي اللى بيحصل 
_فهد تعالى نرقص 
_نرقص 
_اه رقص رومانسي اي رايك 
_ماليش انا في الكلام ده 
زينه شدت فهد ومسكت ايدو وحطتها على وسطها وقالت:انا هعلمك اه نسيت الاغنيه 
زينه جرت عالطول وشغلت اغنيه اجنبيه رومانسيه وبدأوا يرقصوا 
_عارف يا فهد 
_اممم 
_انا بحبك قد الدنيا ده كلهاا 
فهد ابتسم وقال:اي الجنان ده 
_لو في نظرك الحب جنان يبقا انا مجنونه بيك 
زينه وفهد بصوا لبعض وفجاه قربوا من بعض وتلامست شفايفهم اخيرااا وده كانت اول قبله بنهم بعد شويه وخصوصا مفعول الدوا بدأ
فهد شال زينه وحطها على السرير وراحوا في عالمهم الخاص
اسئله اكيداا بدور في عقولكم 👇👇
يا تري مالك طلب من سمر اي ؟
يا تري بتول ومحمود هيوافقوا ببعض ؟
يا تري والد شيري هيوافق يطلع جمال؟
يا تري زينه وفهد لما يفوقوا من عالمهم الخاص هتكون رد فعلهم اي خصوصا انهم بقوا زوج وزوجه فعلا  ؟ 
كل الاسئله ده اجابتها في البارت القادم 
الحكايه لم تنتهي بعد والروايه لسه فيها كتير ومفاجآت كتير ايضاا 
بعد قضاء اجمل ليله بين زينه وفهد يستيقظ فهد وكان في حاله صدمه ٠٠٠٠
زينه قامت أيضا وانتهدت عالطول وحطت الملا'يه على جس'مها وفهد بجنان:اي ده ؟؟
زينه بارتباك:معرفش اي اللى حصل 
بعد مرور وقت زينه وفهد لبسوا هدومهم وفهد كان هيتجنن وقال:انتى اللى عملتى كده صح 
_انا لا والله ما اعرف ازاى حصل كده 
فهد بعصبية:حطتى اي في القهوه انطقي
_انت مجنون انا معرفش ازاى ده حصل وبعدين انا هعمل كده ليه 
فهد مسك زينه من أيدها جامد وقال:انتى اللى اصريتى ننزل تحت انطقي القهوه كان فيها اي 
زينه تخرج عن صمتها وتضر'ب فهد بالقلم 
_في ده غلطان يا ابن عائله الكيلانى انا زيك بالضبط معرفش اي اللى حصل 
فهد اتجن وبدأ يكسر كل حاجه حواليا وزينه فتحت الباب وطلعت تجري والدموع نازله من عينها
فهد وقع على الأرض وقال:
_ازاى ده حصل مكنش لازم ده يحصل مكنش لازم يحصل  
عند الجرسون ✨
الراجل مسك الجرسون من لياجته وقال:هات الفلوس يا روح امك 
الجرسون بارتباك:انا عملت كل اللى طلبتوا منى 
_عملت اي يا روح امك ما لسه قاعدين اهو 
_انت تقصد اي 
_اللى هناك دول يا خفيف ٠٠٠٠الجرسون بص عليهم وقال:انا حطيت البرشام اللى كانوا قاعدين قدامهم 
الراجل ضر'ب الجرسون بالقلم وقال:غبي انا شاورتلك على دول وانت تقول فكرتك بتقول على اللى قدامهم هات الفلوس يا روح امك 
الراجل خد الفلوس من الجرسون وزقوا على الأرض 
_اعااااااا٠٠٠٠وفجاه تليفون الراجل رن ٠٠٠
_الوووو 
_عملت اي الفيديو معاك صح 
_لسه يا كبير بس صدقنى الفيديو هيكون معاك بليل 
_استعجل والا مو'تك هيكون النهارده 
_حاضر يا كبير قفل التليفون وقال بخبث:لازم اتصرف والا المليون ونص هيروحوا عليا  
_انا تعبانه اوى هروح ارتاح اشوفك بليل 
_تماام ٠٠٠بقولك 
_نعم 
_بحبك 
_وانا بعشقك ٠٠٠٠
زينه كانت بتجري وفجاه دخلت في الين 
_انا اسفه اوى !!
زينه رفعت راسها وقالت والدموع نازله من عينها:انا اللى اسفه عن اذنك 
الين مسكت ايد زينه وقالت:انتى كويسه 
زينه هزت راسها وقالت:اه اه عن اذنك ٠٠٠٠٠الين :لا انتى مش كويسه خالص وباين عليكى تعبانه تعالى معايا 
_لا شكرا 
_انتى خايفه ليه انا مش هاكلك على فكره 
زينه راحت معها فعلا وركبوا الاسانسير 
الين:غرفتك رقم كام 
_١٢٥٦
_اي ده انا جنبك انا غرفتى رقم ١٢٥٧
الين خدت زينه اوضتها وقالت:تعالى  ٠٠٠٠زينه قعدت والين قالت:اعملك اي ؟
_انا مش عايزه حاجه خالص 
_طب ممكن اعرف مالك 
_مفيش !! 
_انا مش عارفه مالك بس اعتقد اللى انتى فيا مش زي اللى انا فيا 
زينه مسحت دموعها وقالت:ازاى 
_انا هقولك على كل حاجه بس تقوليلى انتى كمان اي اللى مزعلك 
زينه هزت راسها والين قامت وقالت:بصي يا 
_زينه 
_زينه وانتى فعلا زينه ٠٠٠٠بصي يا زينه انا هربانه من أهلى 
_هربانه 
_ايوه هربانه اهلى دول ناس جامدين اوى عندهم عادات وتقاليد صا'رمه عايزين يجوزوني ابن عمى حسن ولكن انا رفضت ولما رفضت ضر'بونى كتير لحد ما استسلمت ليهم ووافقت 
_امممم وبعدين 
_انا بحب تيم اللى هربت معاااا هو اللى انقذنى من العالم ده كلوا وهربنا وجاين هنا الامارات 
_هو سوال محرج شويه بعد اذنك طبعا 
_اتفضلى 
_انتى وتيم قاعدين في اوضه واحده 
_لا طبعا أنا وتيم محترمين بعض جدااا 
_طب ليه متجوزتوش 
_مينفعش يا زينه مش انا اللى قولت كده تيم رفض تيم عايزنا نتجوز ويكون اهلى راضين علينا
_وابن عمك ده أخلاقه اي 
_حسن ده بقا يا ستى اص'يع خلق الله بيحب البنات اوى غير كده بيشرب وحياته ط٠ين 
_واهلك ميعرفوش كده 
_ماما وبابا كل همهم انى اتجوز مش مهم اتجوز مين مش مهم حياتى هتبقا ازاى المهم انى اتجوز وخلاص ده حكايتى انتى بقا يا ستى حكايتك اي ؟
{الين وتيم كانوا المقصودين بدل زينه وفهد وطبعا اللى عمل كده حسن عشان يفض'حهم وهيبقوا ضيوف شرف معنا لحد ما زينه وفهد يرجعوا مصر }
زينه بصت لتحت وقالت:انا بحب زوجى اوى
_وهو 
_مش عارفه اللى اعرفوا انى بحبوا اوى المهم أن احنا اتقربنا من بعض ازاى معرفش اول ما صحينا فهد اتجن وبدأ يتهمنى ان انا اللى عملت كده بس والله ما عملت كده 
_انتوا مش متجوزين واي يعنى حصل كده 
_قولتلك انا اللى بحبه ومش عارفه اذا كان بيحبنى ولا لا 
_كملى 
_مفيش هو ده اللى حصل وقالى أن انا اللى عملت كده بس والله ما عملت حاجه 
_بقا الوش البرئ ده يعمل كده 
_اعمل اي يا 
_الين اسمى الين بصي يا زينه اللى حصل ده لمصلحتك 
زينه بانتهاد:لمصلحتى ازاى 
_ممكن سوال معلش هي ده أول مره تتقربوا من بعض 
زينه هزت راسها والين قالت: اللى حصل ده هيقربكم من بعض عن الاول  
_متوقعش يا الين
_ليه ممكن اعرف 
_بقولك فهد متعصب اوى وده اكبر دليل أنه مش بيحبنى 
_مين قال كده يمكن الشاب متعصب عشان مكنش عايز اللى حصل يحصل كده اقصد بالطريقه ده 
_طب اعمل اي يا الين 
_انتى مش هتمشي من هنا يا زينه لازم يدور عليكى 
_بس فهد متعصب ومستحيل يدور عليا 
_لو بيحبك هيدور عليكى يا زينه 
_طب هو هيعرف منين انى هنا 
_لو بيحبك هيعمل المستحيل عشان يلاقيكى بصي ده وجهه نظري انتى لو شايفه أن ده غلط اطلعى انا مش همنعك 
_خلاص ماشي 
_اي رايك نقرأ روايات 
_انتى عندك روايات 
_ازاى اكون عايشه قصه حب وميكونش عندي روايات تعالى عندي انواع روايات كتير 
زينه والين قعدوا على السرير وبدأوا يقروا روايات وزينه نست فهد خالص 
فهد كان على الأرض ومسك دماغه وقال بعصبية:ازاى حصل كده مكنش لازم ده يحصل خصوصا انى هسيب زينه لما تتم ال ١٨ سنه  
فهد بانتهاد:زينه 
فهد قام عالطول وخبط على باب الحمام وقال:زينه انتى هناا ٠٠٠فهد فتح الباب ولكن زينه مش موجوده فهد طلع عالطول وبصوت عالى:زينه 
زينه بانتهاد:ده فهد 
الين مسكت ايد زينه وقالت:لا يا زينه لو عايزه تعرفي إذا كان بيحبك ولا لا أوعك تطلعى 
_بس فهد كده هيخاف عليا يا الين 
_والله ده وجهه نظري انتى حرا 
زينه قعدت تانى على السرير وقالت:خلاص ماشي 
الين حطت أيدها على ايد زينه وقالت:فهد لازم يعرف غلطو خصوصاً أنه ها'ن كرامتك وقال انك السبب في اللى حصل 
_عندك حق ٠٠٠
عند مالك وسمر ✨ 
سمر فاقت من الصدمه وقالت:انت واحد قليل الادب 
مالك نام تانى على السرير وقال:انتى حره بقاا 
_مالك الله يخليك انا متاخره 
_الشرط الاول 
_انت ليه بتعمل كده انت شخص استغلالى اوى
_منال أمشي من هنا انا عايز اناام 
سمر بصت ليا وكانت متعصبه اوى وقالت:انا موافقه 
مالك ببردو:مش ساامع
_بقولك موافقه 
مالك قام وحط المخده على رجله وقال:طب يلاا 
سمر بصت عليا وكان نفسها تضر'بوا كف تعلموا الادب بيا 
_كل ده تفكير يلاا 
سمر باست مالك من خدو ورجعت لورا عالطول  
مالك رفع حاجب وقال:هو حد قالك انك هتبوسينى من خدي يا منال 
_😳😳٠٠٠٠انت حيو'ان 
مالك نام تانى وقال:طب أمشي من هنا 
_اعااااا٠٠٠٠مالك ارجوك انا اتاخرت اوى 
_الشرط الاول 
سمر قالت بكل عصبيه:شكرا ليك اوى عن اذنك 
مالك مسك أيدها وشدها على السرير وبقت تحت وهو فوق 
_مالك لو سمحت ابعد 
_ولو مبعدتش وبعدين انتى مراتى 
_مالك احنا مختلفين مش زي اي زوج وزوجه 
_امممم 
_مالك لو سمحت ابعد ٠٠٠٠مالك قرب من سمر اللى نبضاتها ازدادت اوى وباسها من خدها 
سمر زقت مالك عالطول وقالت:انت واحد قليل الادب 
مالك فاق لنفسه عالطول ومكنش عارف هو ليه بيعمل كده قدامها يمكن عشان بيكون ضعيف قدامها
_خمس دقائق وهكون عندك ٠٠٠٠سمر خدت الشنطه ونزلت عالطول ومالك طلع ترنج احمر من الدولاب ودخل الحمام 
مالك كان واقف تحت الدش وقال:هو اي اللى بيحصل معقول حبتها يا مالك 
مالك حط ايدو على الحيطه وقال:مستحيل ده يحصل وبعدين ده متعر'ضلها اربع شباب 
مالك بتردد:انت بتقول اي أوعك تنسي انك السبب في اللى حصلها لو مكنتش وقفت العربيه مكنش ده حصل 
_طب لو فعلا بحبها لو عرفت انى السبب في اللى حصلها
اكيداا هتكر'هنى
مالك فاق من مخيلاتو ولبس الترنج اللى جعلوا وسيم اكتر مع شعره الطويل 
_هو اتاخر كده ليه ؟؟
مالك كان نازل على السلم وماسك المفتاح وبيصفر 
سمر كانت بتبص عليا بغل 
مالك رفع حاجب وقال:في اي ؟؟
_الساعه معاك كام 
مالك بص في الساعه وقال:تسعه 
_والمفروض ندخل المدرسه الساعه كام 
_ثمانيه 
_اعاااااا٠٠٠٠٠انت مش فاهم أننا اتاخرنا اوى وبعدين تعالى هنا انت رايح المدرسه كده 
_ومين قالك انى رايح المدرسه انا رايح البا'ر 
_عمرك ما هتتغير 
_انتي زعلتى خلاص مش هروح البا'ر تانى كرمال عيونك يا جميل٠٠٠٠٠٠٠٠سمر فرحت اوى وقالت:بجد 
_وانتى فرحانه كده ليه ؟
سمر بارتباك: انا انا مش فرحانه وبعدين ده حياتك وانت حرا فيها 
_طب يلا الا الساعه تبقا عشره واحنا واقفين 
_ينهااار اسو'د اتاخرت 
_يلا يا بت 
سمر طلعت وركبت العربيه ومالك كان واقف 
_اطلع !!
_لا خليك واقف شويه 
_حااضر 
_مالك انا مش بهزر انا اتاخرت فعلا على المدرسه 
_الله مش لسه قايله خليك واقف شويه
سمر بصت لتحت والغضب عم عليها ومالك لاحظ عليها وشغل العربيه ومشي عالطول  
في الطريق ✨
_استعجل والنبي اتاخرت اوى 
_والله ده اخر سرعه عندي مش عاجبك انزلى وفجاه تليفون مالك رن 
_افتحي يا منال
_وانت ايدك اتش'لت لسمح الله 
_والله اوقف العربيه وما تروحى المدرسه 
سمر مسكت التليفون ومالك قال:افتحى الاسبيكار  
سمر فتحت التليفون وفتحت الاسبيكار 
_الووو٠٠٠٠٠مالك حبيبي 
سمر بصت لمالك وكانت في حاله صدمه 
_احم الووو مين معايا 
_اخص عليك مش فاكرني 
_لا والله مش واخد بالى 
_من حقك تنسي اصلا لو بنقعد مع بعض زي الاول مكنتش نسيت 
مالك بص لسمر وكان مكسوف اوى منها
_الووو روحت فين يا حبيبي
_حضرتك الرقم غلط 
_مالك انت بتقول اي 
_اقفلي التليفون يا منال 
_لا خليني اسمع الفضا'يح شويه
_سمر انا مش بهزر اقفلي التليفون 
_لاءء
مالك حاول يمسك التليفون ولكن معرفش وفجاه بأس سمر من شفايفها راحت رمت التليفون عالطول وقالت:انت سا'فل وحق'ير 
مالك حط ايدو على فمها وقال:ده مكنيتش بوسه عشان تقولى كل ده 
سمر شالت ايد مالك وقالت:يا بتاع البنات 
_انا يا تافه 
_بقولك اي فكك من الهبل ده وانتبه للطريق الله يخليك انا مش عايزه امو'ت 
_انا افديكى بروحى 
نبضات سمر ازدادت وقالت:ههه ظريف 
مالك بص ليها وابتسم ابتسامه تخطف القلب ٠٠٠٠سمر ابتسمت على ابتسامته 
عند فهد وزينه ✨
فهد قعد يدور على زينه وفجاه حد حط ايدو على كتفو
فهد بانتهاد:زينه 
_في اي ؟؟
_وائل انا مش لاقي مراتى مفيش كاميرات مراقبه هنا
_اه طبعاا فيا تعالى 
بالفعل فهد ووائل راحوا غرفه المراقبه والراجل شغل الكاميرات 
فهد كان خايف اوى على زينه 
_اهدا يا فهد 
بتاع الكاميرا جاب على حته الكافتيريا 
فهد بعصبية:مش ده وفجاه:ارجع تانى لو سمحت 
بتاع الكاميرا رجع تانى وفهد شاف الجرسون وهو بيحط البرشام في القهوه 
_وائل فين الجرسون ده ؟
_ليه في اي 
فهد بعصبية:وائل فين الجرسون ده 
_تحت 
فهد نزل عالطول والجرسون شافوا وحس بارتباك وقال:تطلب اي يا فندم 
_اي اللى حطتوا في القهوه يا روح امك 
_حضرتك بتتكلم عن أي انا مش فاهم حاجه 
فهد ضر'به بالقلم جامد اوى والناس كلها بدأت تتفرج ٠٠٠٠
_اعاااا٠٠٠٠٠والله ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي 
فهد مسكوا من لياجته وطلع غرفه المراقبه وزقوا ليقع على الأرض وفهد قال:اي ده يا روح امك 
الجرسون شاف الفيديو وقال:والله ما انا ده راجل اللى قالى اعمل كده 
_مين ده انطق 
_والله ما اعرف اللى اعرفوا أن حضرتك مكنتش المقصود اللى كانوا المقصودين اللى وراكم 
_اللى ورانا ؟؟
_وانا اتلغبطت وفكرت الراجل بيتكلم عن حضرتك وعن المدام
_فهد في اي ؟؟
فهد معرفش يقول اي لأوائل وقال:لو سمحت ممكن تقدم الكاميرا شويه 
_حاااضر٠٠٠٠٠بالفعل الراجل قدم الكاميرا وفهد بانتهاد:استنى ده اول ما زينه طلعت 
_مين اللى مع زينه ده 
_ده انسه الين 
_في انهو غرفه ده 
_في الغرفه ال ١٢٥٧ في الغرفه اللى جنبك 
فهد طلع عالطول ووائل قرب من الجرسون وضر'به بالقلم وقال:احنا فندق محترم انت ازاى تعمل كده 
_انا اسف يا بيه والله ما هعمل كده تانى 
_رن على الشرطه تيجى تاخد الخفيف 
_لا والنبي ارجوك والله ما هعمل كده تانى 
وائل زقوا على الأرض وطلع براا 
في غرفه الين✨
_الين فهد ممكن يزعق انا عايزه امشي 
_خلاص يا زينه اللى تحبي 
وفجاه الباب خبط 
_القلب وما يريد 
_انتى تقصدي اي 
_فهد برا يا زينه 
_انتى عرفتى منين 
_روحى افتحى واتاكدي 
زينه فتحت الباب ولقت فهد بالفعل وجس'مها كلوا اترعش 
فهد اخدها في حضنوا وقال:انا اسف اوي 
زينه بصت لالين وكانت فرحانه اوى والين هزت راسها بمعنى اطمنى !
_انا مش عارف اقولك اي بجد متشكر اوى لولا حضرتك كان ممكن طفلتى يحصل ليها حاجه 
_وانا اسفه اوى انى اخدت زينه بالطريقه ده 
زينه راحت حضنت الين وقالت:شكرا اوى 
_على اي المهم احنا جيران تسالى عالطول 
زينه هزت راسها وقالت:طبعاا 
_مش يلا يا زينه 
زينه طلعت مع فهد ودخلوا اوضتهم وزينه رجعت لورا وفهد مسك أيدها وقال:متخافيش العمال دلوقتى هيجوا ينظفوا كل حاجه 
_فهد انا معملتش حاجه والله 
فهد خد زينه في حضنه وقال:اللى حصل ده انسي يا زينه كانا محصلش حاجه خالص 
_بس انا فقدت ****
_زينه انا مش هسيبك انا مش من النوع ده 
زينه فرحت اوى وافتكرت كلام الين اللى قالت بالعكس ده لمصلحتك انه مستحيل هيبعد عنك بعد اللى حصل 
وفجاه الباب خبط 
فهد فتح الباب وعمال النظافه دخلوا وبدأوا ينظفوا الغرفه بالفعل 
_اي رايك ننزل نتمشي شويه لحد ما يخلصوا 
زينه هزت راسها وقالت:ماااشي 
في المدرسه الثانويه ✨✨
مالك وسمر وصلوا بالفعل والبوابه كانت مقفوله وسمر بصت لمالك وكانت زعلانه اوى 
_بتبصي كده ليه انا مالى 
_مالك في جيبك يا خفيف 
_قديمه بس طالعه من بوقك عسل 
_هههه٠٠٠٠٠٠اعمل اي دلوقتى 
_مدرسه اي بس يعنى هتطلعى اي 
_لو سمعت كلامك يبقا هقعد في الثانويه طول حياتى 
_هههه ظريفه اوى انزلى يا حلوه 
سمر نزلت ومالك قال ليها:استنى ولا اي 
_تافه اوى 
_انتى رايحها فين يا سمر انتى اتاخرتى اوى 
_معلش يا عمو ابراهيم والله اول مره واخر مره 
_والله ما اقدر يا بنتى انتى عارفه قواعد المدرسه ممنوع التاخير 
_والله غصب عنى !!
_انا اسف اوى 
سمر رجعت ومالك بيطبل على الدركسون بايدوا 
سمر فتحت باب العربيه وركبت وقالت:كلوا منك 
_اي ده منال انتى لسه هنا منزلتيش ليه 
_مالك ممكن طلب والنبي 
_طبعاا 
_خدنى عند اهلى
_ليه ؟؟
_هقعد هناك لحد باليل والنبي 
_امممم ٠٠٠٠
_الا الشروط اقولك مش عايزه اروح 
مالك ابتسم وقال:موافق يا منال 
سمر فرحت اوى وقالت:شكرااا 
مالك بغرور:العفو 
زينه وفهد نزلوا تحت وقعدوا في الكافتريا 
_فهد !!
فهد قام وقال:تيم٠٠٠٠٠٠تيم حضن فهد وقال:وحشنى اوى ياض 
_ وانت كمان فينك من زمان 
_الظروف والله 
_انت بتعمل اي هنا 
_المدام 
_اهلا وسهلا 
زينه بابتسامه:اهلا 
_بتعمل اي هنا 
_عندي شغل وانت بتعمل اي هنا 
_ده موضوع طويل اوى 
_خلاص لينا قاعده سوا 
_طبعاا عن اذنكم 
_اتفضل٠٠٠٠٠٠فهد قعد وزينه قالت:انتوا تعرفوا 
_ده كان اقرب شخص ليا من ايام الجامعه 
_كان ودلوقتى 
_اتخرجنا وكل واحد شاف حياته صحيح انتى تعرفي 
_ده حبيب الين اللى كنت قاعده معها 
_بجد٠٠٠٠وفجاه تليفون فهد رن ٠٠٠زينه بصت على التليفون والغضب عم عليها عالطول وقالت في سرها:ده حاضره عالطول انا بكر'ه البت ده اوى 
_الووو 
_اخبارك اي يا فهودتى وحشني اوى 
_تمام انتى اي اخبارك وماما ومالك وبتول
_كلنا بخير صحيح هترجع امتى انت عارف ان القصر وحش اوى من غيرك 
_ان شاء الله بعد العرض ما يتقدم 
_ان شاء الله انت بتعمل اي دلوقتى 
_قاعد انا وزينه في الكافتيريا 
_طب حاول تبعد شويه عنها 
_اي ؟؟
_ههه انا بهزر سلام وسلملى على زينه 
فهد قفل التليفون وزينه كانت هتمو'ت وتعرف قالت اي 
_هي كانت بتقولك اي 
فهد حاول يعصب زينه وقال:وانتى واخده بالك ليه 
_ولا واخده بالى ولا حاجه وبعدين انا مالى 
_بس انا مش شايف كده خالص 
_شايف اي 
فهد بص في عيون زينه وقال:شايف واحده غيرانه 
نبضات زينه ازدادت وقالت في سرها:معقول يكون عرف انى بحبه 
زينه بتردد:لاءء لاءء 
_زينه روحتى فين ؟
_معاك معاااك ٠٠٠٠٠فهد ابتسم على جنانها وقال:هروح اعمل مكالمه وراجع 
زينه هزت راسها ونبضات قلبهاا كانت عاليه اوى 
عند مالك وسمر ✨
مالك وصل سمر بالفعل عند اهلها ٠٠٠٠سمر بتحاول تفتح الباب ولكن الباب مش بيفتح 
_استغفر الله العظيم يا رب 
_انتى بتكلمينى 
سمر بصت حواليها وقالت:اعتقد مفيش غيرنا انا وانت في العربيه ولا في حد معنا وانا مش واخده بالى 
_في اي طيب 
_افتح الباب يا خفيف 
_الباب ٠٠٠الباب مفتوح على فكره 
سمر حاولت تفتح الباب تانى لكن مفتحش وقالت:انت بتهزر صح 
_ابعدي شويه يا بت وانتى ضعيفه اوى 
_هههه طب افتحوا يا خفيف 
مالك قرب من سمر وكان بيحاول يفتح الباب لكن مفتحش بردو ٠٠٠٠مالك كان مستغل قربه من سمر ومكنش راضي يفتح الباب 
_كل ده عشان تفتح الباب 
_اهدي يا بت ٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وفجاه زقت الباب برجلها وقالت:كفايه غش بقاا 
_اي ده انتى قويه اوى ازاى فتحتى الباب وانا قفله بالمفتاح 
_عمرك ما هتتغير ٠٠٠٠سمر نزلت ومالك:منال 
_خير
_هتوحشينى!! قلب سمر كاد أن يخرج من مكانه وطلعت تجري عالطول 
_يا بت المجنونه !!٠٠٠٠٠مالك شغل العربيه ومشي وسمر خبطت على الباب جامد اوى 
_بسم الله الرحمن الرحيم مين 
_انا يا ماما ٠٠٠٠٠ام سمر فتحت الباب وقالت:سمر انتى كويسه يا بنتى 
سمر حضنت امها وقالت:ايوه يا ماما انتى اخبارك اي 
_انا الحمدلله بس في حد عاقل يخبط على الباب كده 
_معلش يا ماما امال فين بابا 
إم سمر مسكت أيدها وقالت:فين زوجك 
_مالك مشي ٠٠٠٠٠٠٠مسكتها من ودنها وقالت:عمر عقلك ده ما هيكبر ابدااا ازاى تنزلى من العربيه من غير ما تقولى لزوجك اتفضل او حتى يجى يسلم عليا 
_اهدي يا ماما والله نسيت وبعدين ده شخص رخم
_اي ؟؟
سمر بابتسامه:لا ولا حاجه مقولتيش بابا فين 
_في الشغل فطرتى؟
_والله جعانه اوى الحقينى بالاكل 
_اقعدي يختى اقعدي والله ما عندك عقل خالص 
_انا داخله اوضتى وتجيبي الاكل على هناك 
_طيب يا ام لسان ٠٠٠٠٠سمر دخلت اوضتها واترمت على السرير وخدت نفس عميق وفجاه فكرت في مالك وقالت:اي ده انا حاسه ان فيا حاجه ناقصنى طول ما انا بعيده عنه 
سمر قامت وبتردد:مستحيل ده يحصل مستحيل وفجاه تليفونها رن 
سمر فتحت التليفون من غير ما تشوف الاسم وقالت:الووو 
_عامله اي 
سمر بصت في التليفون وقالت:انا دلوقتى عرفت ليه بقيت مجنونه 
_ليه 
_بسببك عشان انت شخص مجنون وتافه و 
_ووحشتينى 
نبضات سمر ازدادت وقالت بدون واعى:فعلااا 
مالك بص في التليفون وقال:منال معايا  
سمر فاقت لنفسها وقالت:عايز اي 
_ولا اي كنت بطمن بس 
_واطمنت !!
_لا هطمن لما اخدك في حضنى 
سمر قفلت التليفون في وشه وقالت:واحد حيو'ان 
_يا بت ال اي ؟
في قصر الكيلانى ✨ 
_يااااا تصدقي القصر كان وحشنى اوى يا ماما 
_انتى محسسانى أننا كنا مسافرين 
_تصدقي فكرتينى بفهد
_فهد والله كنت ناسيه خالص رني عليا يا بتول 
_حاااضر ٠٠٠٠٠٠بتول رنت على فهد بالفعل ولكن تليفونه كان مشغول 
_في اي 
_مشغول شكلو بيكلم حد 
_طب رني على زينه 
_حااضر ٠٠٠٠٠بتول رنت على زينه ولكن تليفون زينه كان عند الين 
_ده تليفون زينه ٠٠٠٠٠الين قامت وخبطت على اوضه زينه وفجاه الباب انفتح 
_زينه ٠٠٠٠الين دخلت ولقت العمال بينضفوا في الاوضه 
_اكيداا نزلوا تحت ٠٠٠٠٠
_اي ردت 
_لا يا ماما بس في جرس يمكن بتعمل حاجه 
_والله قلقت اوى 
الين نزلت تحت وبالفعل لقت زينه 
_زينه 
_الين ٠٠٠٠٠الين:تليفونك وكان في حد بيرن 
_نسيتوا شكرا اوي 
_العفو عن اذنك 
_انتى رايحه فين 
_على اوضتى 
_طب ما تخليكى قاعده معايا وبعدين فهد مش عارفه بيكلم مين 
الين قعدت وقالت:طب شوفي مين اللى كان بيرن عليكى 
_ده بتول ٠٠٠٠٠٠٠زينه رنت عليها 
_زينه بترن يا ماما 
_طب افتحى ٠٠٠٠٠بتول فتحت التليفون وقالت:وحشتينى اوى يا زينو اخبارك اي 
_الحمدلله يا بتول والله انتى اللى وحشانى وماما زينب كماان 
_هاتى اكلمها 
_خدي يا زينه ماما معاكى والا ممكن تقت'لنى 
زينه ابتسمت وقالت:اخبارك اي يا ماما 
_الحمدلله يا قلب امك انتى اخبارك اي وفهد أخباره اي 
_كلنا بخير يا ماما 
_بقا كده يا زينه تسافروا وتنسوا ترنوا عليا 
_كفايه محن بقا خليهم يعيشوا شويه بدون خوفك ده 
_اسكتى انتى يا ام لسان 
_طيب 
_خدي بالك من نفسك يا زينه الا صحيح فهد فين برن عليا تليفونه مشغول 
_مش عارفه قال إنه هيعمل مكالمه لما يرجع هقوله يا ماما يلا عايزه حاجه 
_عايزه سلامتك خدي بالك من نفسك 
_حاضر ٠٠٠٠٠سلااام 
زينه قفلت التليفون والين كانت حاطه أيدها على خدها 
_في اي 
_انتى حلوه اوى يا زينه انا مشفتش جمال كده صغيره اوى حتى ايدك صغيره زي الاطفال
_ده بقا تريقه ولا اي 
_مش قصدي بس انتى زي الطفله بالضبط ٠٠٠٠زينه زعلت عالطول وقالت:انا مش طفله انا عندي ١٦
الين حطت أيدها على ايد زينه وقالت: انا مقصدش حاجه 
زينه قعدت تضحك وقالت:وانا بهزر 
_يخربيتك انا فكرتك بتتكلمى بجد
_على فكره انا شوفت تيم 
_تيم 
_ايوه ده طلع صديق فهد من ايام الجامعه 
_طب كويس اهو كده نقدر نقعد مع بعض 
_فعلاااا 
_طالما الين معاكى انا رايح مشوار كده وهرجع عالطول 
_هتتاخر 
_وانتى خايفه ليه وبعدين الين معاكى
_طب خد بالك من نفسك 
_زينه انتى محسسانى انى عيل صغير 
_انا غلطانه 
فهد ابتسم وقال:حاضر يا زينه عن اذنكم 
_والله الشاب دمه خفيف اوى ليه بتقولى أنه عصبي 
_مش دايما ساعات بيبقا لطيف كده وساعات بيبقا عصبي اوى وممكن يتحول الى انسان مجنون 
_مش للدرجه ده يعنى 
_فوق ما تتصوري كمااان٠٠٠٠٠٠٠الين وزينه قعدوا يتكلموا مع بعض ويضحكوا 
_الوووو 
_في اي ؟
_في بنت قاعده مع الين يا كبير 
_مين البنت ده 
_معرفش انا اول مره اشوفها قاعده مع الين 
حسن بخبث:بقولك اي انا غيرت الخطه 
_اممم 
_طلع الين من الخطه خالص وحط البنت اللى معها مكانها 
_يعنى انت عايزنى انفذ الخطه على تيم والبت اللى قاعده مع الين
_بالظبط وبكده الين هترجعلى زي الكل'به 
_بس ده لبسه دبله في أيدها الشمال يعنى متجوزه 
_مش مهم متجوزه ولا مطلقه المهم تنفذ اللى قولتلك عليا 
_طب بكره طيب 
_موافق !!
_سلام ٠٠٠٠٠قفل التليفون وبص على زينه وقال:بس ده صغيره اوى بس إنما اي جامده
في المساء ✨
زينه كانت قاعده في اوضتها ومنتظره فهد اللى اتاخر اوى وقالت:يا تري قافل تليفونه ليه انا خايفه عليا اوى 
زينه بصت على النتيجه وقالت:ازاى انسي عيد ميلاد سمر الحمدلله انى افتكرت أن عيد ميلادها بكره ولا كانت زعلت اوى 
زينه مسكت التليفون ورنت على سمر 
_زينه وحشانى اوى يا بت ال اي 
_والله انتى اكتر اخبارك اي 
_انا كويسه انتى اخبارك اي 
_انا تمام اوى المهم كل سنه وانتى طيبه 
_ليه ؟
زينه قعدت تضحك وقالت:بقا انا قولت أنها هتزعل اوى لو نسيت عيد ميلادها وهي نفسها ناسيه 
_بس عيد ميلادي لسه بكره يا زينه 
_طب واي يعنى عيد ميلادك لسه بكره على الأقل قولتلك كل سنه وانتى طيبه 
_ليه مش هترني عليا بكره 
_مش عارفه ساعات الشبكه بتكون ضعيفه اوى 
_اه ٠٠٠
_بت يا سمر انا عايزه اقولك حاجه 
_خير 
_ما تتعدلى يا بت واتكلمى حلو 
_اي يا زينه٠٠٠٠٠٠عايزه تقولى اي يا قلبي حلو كده 
_مجنونه عقلياً المهم انا وفهد 
_اممم 
_قربنا من بعض 
سمر ضمت حواجبها وقالت:انتى بتتكلمى جد 
_اه 
_ينهاااار اسو'د ده لو شيري عرفت ممكن تمو'ت فيها 
_نفسي ارجع يا بت يا سمر واقولها عشان اخليها تبعد عن فهد بقاا 
_زينه انا هقفل ماما بتنادي
_تمااام ٠٠٠٠٠سلام 
سمر قفلت التليفون طلعت لقت مالك برا  
_يلااا 
_هروح اغير هدومي واطلع
مالك كان مستغربها اوى وقال في سره:انا فكرت أنها هتزعل وتقول لسه بدري 
_اخبارك اي يا ابنى 
_الحمدلله يا عمى 
بعد شويه سمر طلعت ومالك قام وقال:يلاا عن اذنكم 
_طب نتعشا سوا طيب مستعجل كده ليه 
_لا يا عمى انا هاخد منال 
_منال مين 
_احم اقصد سمر ونتعشا سوا في المطعم 
_خلاص يا ابنى خدوا بالكم من نفسكم 
_حااضر عن اذنكم 
_خدي بالك من نفسك يا سمر وابقي رنى عليا 
_حاضر 
سمر ومالك طلعوا وركبوا العربيه ومشوا 
_انتى عارفه القصر كان وحش اوى من غيرك 
سمر ابتسمت ابتسامه تحمل العصبيه وقالت:خفيف 
_بت وربنا اقطعلك لسانك ده هو انا في نظرك عيل صغير عشان كل شويه تقولى خفيف 
_خلاص يا عم اهدااا مش هتكلم خالص 
_عم انا حاسس انى بكلم واحد صاحبي 
سمر بتريقه:انا حاسس انى بكلم واحد صاحبي 
_بقا كده يا منال بتتريقي على زوجك 
_انت شخص تافه اوى وبعدين اي منال ده قولتلك مليون مره اسمى سمر 
مالك بص ليها وقال:طب احلفى انك مبتكونيش فرحانه لما بقولك منال 
_ببقا متنرفزه اوى مش فرحانه 
_طب والله اسم منال لايق عليكى اوى 
_هههه ظريف اوى 
عند زينه ✨
زينه قلقت اوى على فهد خصوصاً الساعه بقت ١١ وفهد لسه مرجعش 
زينه رنت على فهد ولكن تليفونه غير متاح بردو 
زينه غمضت عينها وقالت: يا ربي انا قلقانه اوى يا ربي احفظوا والنبي 
زينه فتحت عينها ولقت فهد في وشها
زينه حضنت فهد عالطول وقالت:انا كنت قلقانه عليك اوى وانت ولا على بالك 
_اهدي يا زينه انا بخير 
_طب قولى كنت فين 
_مش لازم تعرفي٠٠٠٠٠فهد كان رايح الحمام ولكن زينه مسكت ايدو وقالت:انت دايما كده تخوفنى عليك ولما أسألك كنت فين تقولى مش مهم تعرفي 
فهد شال ايد زينه وقال:اه مش مهم تعرفي 
فهد طلع هدوم من الدولاب ودخل الحمام وزينه كانت متنرفزه اوى وقالت:بقا كده يا ابن الكيلانى ماشي انا هعرف بطريقتى كنت فين 
بعد شويه فهد طلع وزينه كانت قاعده على الكنبه وبصه عليا فهد وهو مبتسم قال:انتى عامله زي المخابرات السريه على فكره 
زينه قامت وقالت:فهد بجد كنت فين 
_ليه 
_اصلا تليفونك كان مقفول وانا خفت عليك اوى 
_كنت في شغل يا زينه 
_كداب ٠٠٠٠اقصد العرض لسه بكره وانت مكنتش في شغل 
_طب كنت فين طالما مش مصدقه 
_كنت مع شيري صح 
فهد ضمه حواجبه وقال:شيري والإمارات انتى مجنونه يا بت ولا انتى اللى كده وبعدين تعالى هنا اشمعنا شيري يعنى 
_لا ولا حاجه تصبح على خير 
فهد مسك ايد زينه وشدها ليا وشال خصلة شعر جات على عينها وقال:طفلتى العنيده زعلت 
_اه عشان مش بتقولى الحقيقه 
_ولو قولتلك الحقيقه هتعملي اي 
_مش هعمل حاجه 
فهد زق زينه وقال:تبقا تسكتي بقااا 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:عشان خاطري 
_مالكيش خاطر عندي 
زينه حوطت فهد بايدها وقالت:انا شايفه أن في حد هنا بيقلدني 
_احساس وحش صح 
_جدااااا ٠٠٠٠٠٠٠٠فهد ابتسم وقال:بصي يا ستى انا 
_امممم 
_اهدي انا بتكلم اهووو 
_طب اخلص انا همو'ت لو معرفتش 
_متقوليش الكلمه ده تانى فاهمه ٠٠٠٠زينه هزت راسها وقالت:قول بقا 
_انا ٠٠٠٠٠انا 
_يا عم اخلص كل ده عشان تقول 
_انا بحبك يا زينه 
زينه اغمى عليها عالطول وفهد كان في حاله صدمه:😳😳
عند مالك وسمر ✨
مالك شد الكرسي وقال:اتفضلى سمر قعدت وقالت:بلاش تعمل كده عشان مش هتتغير ابدااا من نظري 
_مش مهم وانا مش عايز اغير صورتى من نظرك أبدا عشان لو اتغيرت ممكن تبعدي عنى للأبد 
_انت تقصد اي 
_ولا حاجه انا اللى هطلب الاكل المره ده عشان بخاف من طلباتك اوى 
سمر قعدت تضحك 
_تطلبوا اي ؟
مالك طلب الاكل وسمر حطت أيدها على خدها وكانت مبتسمه 
مالك انتبه ليها وقال:منال انتى كويسه 
سمر:________
مالك شاور ليها وسمر فاقت عالطول وقالت:في اي 
_صباحك ورد سرحانه في اي 
سمر من غير تفكير:فيك 
مالك بابتسامه:اي 
_احم اقصد بضحك على جنانك 
مالك رفع حاجب وقال:نعم
_متخدش في بالك 
الجرسون حط الاكل على السفره وبدأوا ياكلوا 
_على فكره الاكل الحار احلى بكتير
_علي فكره انا قعدت طول الليل في الحمام ٠٠٠٠سمر انكسفت وبصت تحت وقعدت تضحك 
مالك حط ايدو على خدوا ومنبهر بضحكتها اللى تخطف الانظار
وفجاه واحده جرت وحضنت مالك من ورا 
مالك ادير عالطول والبنت كانت لبسه لابس استغفر الله العظيم 
سمر بصت لمالك ورفعت حاجب وقالت:استلم 
_مين ده يا ملاكى 
_انتى اللى كلمتى النهارده الصبح صح ٠٠٠٠مالك ضغط على سنانه وقال:انتى بتقولى اي يا منال انا مكلمتش حد النهارده خالص 
_ايوه يا مالك انا رنيت عليك وواحد زي صوتك بالضبط رد عليا وقالى الرقم غلط 
_لا يا حبيبتي الرقم كان صح بس مالك بيه كان مشغول 
_بقا كده يا مالك تقولى كده 
_معلش والله كنت مشغول اوى زي ما هى قالت 
_كنت مشغول في اي بقا 
مالك شد سمر من أيدها وحط ايدو على وسطها وقال:كنت مشغول مع مراتى اكيدا فهمتي انا اقصد اي
سمر بصت لمالك وفتحت بوقها وكانت في حاله صدمه 
_مراتك انت بتقول اي 
_ايوه ممكن تمشي بقااا 
البت مشت وقلبها كان مكسور اوى وسمر ضر'بت مالك في بطنه وقالت:بقا مشغول يا قليل الادب 
_كنتى عايزنى اقول اي يعنى مفيش إلا الحل ده وبعدين انتى زعلانه ليه انا عارف انك غيرانه 
_اغار على واحد زيك مستحيل  
مالك عدل الجاكيت وقال بغرور:اه طبعاا هو انا قليل انا كل البنات معجبه بياا 
_هههه على اي 
_طب والله غيرانه مالك قرب من سمر وقال:شمم رايحه غيره 
سمر زقت مالك وقالت:انا عايزه امشي يا خفيف 
_ما لسه بدري 
_بدري من عمرك أمشي ياااض 
مالك حط ايدو على شعر وقال:يااض فين الانوثه يا بت 
سمر مسكت الشنطه وقالت:أمشي ورايا 
مالك مسك أيدها وقال:نعم يا روح امك ما تنعدلى يا بت 
_اوعى كده وانت شخص مختل عقليا 
مالك وسمر طلعوا وركبوا العربيه ومشوا 
في قصر الانصاري ✨
محمود رجع من الشغل وأمه مسكت أيدوا عالطول 
_في اي يا ماما 
_عايزاك في موضوع 
_ماما انا تعبان اوى ومش قادر 
_مش هاخد من وقتك كتير 
محمود قعد وأمه قعدت جنبه وقال:خير يا ماما اي هو الموضوع اللى عايزانى فيااا في الوقت ده 
_اي رايك في بتول 
_مالها 
_اي رايك فيها ؟
_حلوه يا ماما ليه 
والده محمود مسكت ايدو وقالت:يعنى اقول مبروك صح 
محمود ضمه حواجبه وقال:مبروك على اي 
_انت مش لسه قايل أن بتول حلوه يبقا على بركه الله 
_ماما انا مش فاهم انتى بتقولى اي ممكن توضحيلى والنبي 
_انا عايزه اجوزك بتول اي رايك 
_اي ؟
_في اي يا ماما انا عايزه انام 
_بتول انا عايزه اخد رايك في حاجه 
_اي يا ماما 
_اي رايك في محمود 
_ليه 
_اي رايك فيا الاول 
_شاب كويس غير كده شهم وبيحب العدل واي بنت تتمنى 
_يعنى توافقي تتجوزي 
بتول رفعت حاجب وقالت:اي 
فهد جري على زينه عالطول وشالها وحطها على السرير وطلع نادا الدكتور اللى اوضته جنبهم 
فهد خبط على الباب جامد وكان خايف على زينه اوى 
الدكتور فتح الباب وقال:فهد 
_دكتور لو سمحت مراتى اغمى علياا 
الدكتور:ثانيه واحده هجيب الشنطه ٠٠٠٠بالفعل الدكتور جاب الشنطه وطلع مع فهد وراحوا الاوضه 
الدكتور دخل وفحص زينه بالفعل وبعد شويه قام وقال:هي متعرضه لصدمه مش اكتر انا اديتها ابره وان شاء الله هتكون بخير 
_طب هتصحي امتى يا دكتور 
_قول على الصبح كده وان شاء الله هتكون بخير ٠٠٠٠فهد وصل الدكتور لحد الباب ورجع لزينه اللى كان مصدوم من رد فعلها وقال:كل ده عشان قولتلك بحبك يخربيتك قلبي كان هيقع 
فهد اخدها في حضنه ونام ٠٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨
بتول قامت وقالت:ماما انتى بتقولى اي اكيدا بتهرزي 
_انتى مش لسه قايله أن اي بنت تتمنا 
بتول بارتباك:اه بس مش معنى انى قولت كده يبقا موافقه بيا 
والده بتول لاحظت كسوفها وفهمت انها موافقه بس محرجه تقول 
_خلاص يا بتول روحى ارتاحى ولينا كلام بكره ٠٠٠٠
_انا بقول كده بردو عن اذنك ٠٠٠٠بتول طلعت عالطول والإبتسامة مش بتفارق وشها 
_انا مش عارفه ليه عيالى بيعملوا كده معنديش ابدا عيل صريح الكل بيعمل نفسه برئ قدامى صبرني يا رب على الايام اللى فاضله من عمري 
في قصر الأنصاري✨
محمود قام أيضا وقال:انتى عارفه ان موضوع الجواز ده مش في بالى خالص وانا كل همى بلدي يا ماما مش اكتر 
والده محمود قامت وقالت:لحد امتى لازم تتجوز يا ابنى وتعمل اسره وبعدين الجواز نص الدين 
_ماما انا رايح انام نتكلم بكره 
_ماشي يا محمود بس هاخد منك الجواب بكره بردو مش هسيبك 
_تصبحي على خير روحى نامى ٠٠٠والده محمود ابتسمت وقالت: وانا كنت مفكره انك العاقل فيهم اقول اي بس يا رب الصبر من عندك 
وفجاه تليفونها رن 
_اي يا زينب ٠٠٠زينب:بصي هي بتول كانت فرحانه بس مقالتش إذا كانت موافقه ولا لا بس انا حاسه أنها موافقه 
_يا رب يا زينب والله ومحمود كذلك بس ابنى مش بيضحك انا عندي ابنى كاتوم اوى 
_ان شاء الله خير 
_ان شاء الله ٠٠٠٠
عند مالك وسمر ✨ خصوصاً في اوضتهم ✨
مالك نام على السرير وكان هلكان اوى 
سمر بصت عليا وضمت حواجبها وقالت:اللى يشوفك كده يقول  كنت مقطع نفسك في الشغل 
مالك قام وقال:وانتى مالك٠٠٠٠٠اه قولى كده بقا عايزه اقعد معاكى صح 
سمر زقت مالك وقالت:ابعد كده وانت شخص مختل عقلياً 
_والله انتى اللى مختله عقلياً بقا في واحد يسهر لحد دلوقتى 
_يا عم انا حرا وانت مالك شاغل بالك ليه 
مالك قعد على السرير وقال:ولا شاغل بالى ولا حاجه وبعدين انتى حرا أن شاء الله يطلعلك هالات سوده تحت عينك 
سمر حطت أيدها على وشها وقالت:بعد الشر 
_طب نامى الا يطلعلك 
_انت شخص تافه كده ليه قولتلك مش عايزه انام ما تنام 
_حاضر هنام بس اهدي علينا شويه 
سمر طلعت وقفت في البلكونه وكانت بتبص للسما وغمضت عينيها وقالت:انا حاسه ان في حاجه حلوه هتحصلى بكره اي مش عارفه بس حاسه وخلاص 
مالك حط ايدو على خدوا وقال:البت ده مش مظبوطه من ساعه ما جينا من برا وهي متغيره وفجاه رساله وصلت على تليفون سمر 
مالك قام براحه جداا ومسك التليفون وفتحه وقرأ الرساله 
{اخبارك اي يا سمورتي كل سنه وانتى طيبه يا قلبي ويا رب تحققي كل احلامك سما }
مالك شاف سمر داخله رمي التليفون على الأرض زي العبيط ونام على السرير 
سمر دخلت ولقت التليفون مرمي على الأرض وقالت:انا فاكره انى كنت حاطه التليفون على الكومدينو 
سمر بصت على مالك وقالت في سرها:اكيدا المتخلف ده مفيش حد بيعمل كده غيرو
سمر خدت مخده وبطانيه وقعدت على الكنبه 
مالك فتح عين واحده عشان يعرف اذا كانت نامت ولا لا 
بعد مرور ربع ساعه مالك نام وسمر كذلك 
في صباح اليوم التالى✨
_زي ما قولتلك بالظبط مش عايز ولا غلطه 
_انت مش رايح المدرسه النهارده ولا اي 
_لا مش رايح وعمو جاسر تحت خلي يوصلك 
_على فكره ده تانى يوم ليك ممكن تاخد جواب رفض 
_يا بت انا مالك الكيلانى يعنى اقعد مكان المدير واحط رجل على رجل 
سمر بصت ليا ورفعت شفايفها لفوق بمعنى مش عاجبها الكلام 
مالك طلع وسمر قالت:الواد ده ناوي على حاجه بس اي معرفش بس هو ناوي على حاجه 
سمر دخلت الحمام وغيرت هدومها ونزلت 
_صباحك عسل 
_صباح النور ٠٠٠٠٠زينب كانت بتبص على سمر ومش طايقها
سمر لاحظت عليها وقالت:انا لازم أمشي عن اذنك 
بتول بصت لامها وقالت في سرها:انا مش عارفه ماما بتعمل كده ليه والله البنت زي العسل 
عند زينه وفهد ✨
زينه بدأت تفوق وكانت مصدعه اوى وقالت بتقطع:فه٠٠د 
زينه قامت فعلا ومالقتش فهد جنبها وقالت:فهد ٠٠٠فهد 
زينه مسكت دماغها وقالت:هو اي اللى حصل 
زينه افتكرت لما فهد قالها انا بحبك ٠٠٠٠زينه انتهدت عالطول وقامت خبطت على باب الحمام وقالت:فهد انت هنا 
زينه فتحت الباب ولكن مالقتهوش 
_راح فين ؟
وفجاه زينه قالت:اه النهارده العرض 
زينه طلعت وراحت عند الين ٠٠٠٠الين قامت وفتحت الباب وقالت:صباح الخير 
_انا اسفه انى جيت بدري كده 
_على فكره انا صاحيه بقالى ساعه كده ٠٠٠انتى هتفضلي واقفه كده تعالى 
زينه دخلت وقالت:فهد قالى أنه بيحبنى بس للاسف مقدرتش استحمل وأغمى عليا 
الين قعدت تضحك عليها وقالت:والله اللى زيك انتهى في زمن انتهى فيا المعجزات
_مقدرتش يا الين من كتر فرحتى اغمى عليا 
_طيب يا هبله تشربي اي ؟
_مش عايزه اشرب حاجه انا هنزل اشوف فهد 
_بقولك طالما العرض هيتقدم بليل اي رايك نقعد سوا 
زينه هزت راسها وقالت:تمام 
عند فهد ✨
_بلاش اللوحات ده لو سمحتوا عايزين لوحات افضل من كده 
_حااضر يا بيه 
_وسجاده تكون حمره لو سمحتوا 
_حاااضر بيه 
وائل:اي يا فهد كل حاجه جاهزه 
_انا مش عارف اقولك اي بجد شكرا 
_متقولش كده وبعدين انت عملت معايا كتير وده اقل حاجه اعملها عشان ارد اللى عملتوا معايا 
_المهم يا فهد العرض هيبقى امتى عشان في شويه اجانب هنا عايزين يشوفوا العرض ويمكن يعجبهم 
_بليل أن شاء الله الساعه ١٠ 
فهد بص على الساعه ولاقها ٩ 
_اكيداا زينه فاقت ٠٠٠٠يلا عن اذنك 
_اتفضل
فهد كان طالع وفجاه لقي زينه في وشه  
_صباح الخير 
_صباح النور 
_اخبارك اي دلوقتى 
زينه هزت راسها وقالت:تماام 
_تعالى افرجك على التجهيزات ٠٠٠٠زينه راحت مع فهد وقالها:اي رايك 
_حلو 
فهد بص لزينه وقال:انتى كويسه 
زينه هزت راسها وقالت:اه كويسه 
_طب اي رايك نغير اللوحات فهد كان بيتكلم وزينه سرحانه فياا ومش مع كلامه خالص 
فهد انتبه ليها وقال:زينه ٠٠٠٠زينه 
زينه فاقت عالطول وقالت:انا معاك وكل التصميمات حلوه اوى
_لا انتى مش معايا خالص 
_فهد انت قولت اي امبارح 
فهد بارتباك:امبارح 
_امبارح قولت اي 
فهد بص لفوق وقال:امبارح وفجاه بص لزينه وقال:هو انا قولت حاجه امبارح 
زينه زعلت وقالت:لا مقولتش انا طالعه 
فهد مسك ايد زينه وقال:افتكرت ٠٠٠٠زينه ابتسمت واديرت عالطول وقالت:قولت اي 
_قولت انى عايز انام اعتقد 
زينه زقت فهد وقالت:طب روح نام ٠٠٠٠فهد رجع لورا من ضر'بت زينه ٠٠٠٠٠زينه كانت ماشيه ولكن كلام فهد وقفها وقال:قولت انى بحبك 
زينه انكسفت اوى ووشها احمر زي الطماطم 
فهد قرب منها وقال:ساكته ليه قولتلك اهو انا قولت اي 
وفجاه زينه حضنت فهد وقالت:وانا بعشقك 💖
في المدرسه الثانويه ✨
_كل سنه وانتى طيبه يا سمر 
_وانتى طيبه يا قلبي 
_كده بقا عندك ١٦ صح ؟
_ايوه 
_انتى عارفه انا طول عمري مفكره زينه اصغر منك طلعتى انتي الاصغر 
_شوفتي بقااا 
_طب يلا عشان كده هنتأخر ٠٠٠
سمر دخلت وخدت كل حصصها وطلعت ولقت الكل واقف بيتكلم عليها 
_في اي ؟
سما قربت من سمر وقالت:البت اللى هناك ده بتقول انك اتجوزتى مالك 
_اي ؟
البت قربت من سمر وقالت:انتى مش فاكرانى ولا اي انا بتاعت المطعم امبارح 
الكل قعد يتكلم ويقول:معقول يكونوا اتجوزوا بعض فعلاا 
قالت أحدهم:انا مش عارفه مالك شاف فيها اي 
_وطول الوقت عامله دور البريئة والمسكينه وفي الاخر طلعت نا'ر من تحت التبن 
سمر مسكت أعصابها وخدت بعضها ومشت من غير ما ترد على حد 
سمر طلعت ولقت جاسر منتظرها برا ركبت العربيه ومشت 
جاسر بص في المرايا وقال:انتى كويسه يا بنتى 
سمر هزت راسها وقالت:اه انا كويسه بقولك اي يا عمي
_اتفضلى 
_والنبي تاخدنى عند أهلى 
_بس حضرتك كنتي هناك امبارح اعتقد 
_ارجوك انا مش عايزه ارجع القصر 
_تمااام 
بعد مرور ربع ساعه سمر نزلت من العربيه والدموع نزلت من عينها 
ام سمر كانت واقفه برا لاتنتبه لسمر وتقول: سمر 
سمر جرت عليها وحضنتها والدموع نزلت من عينها عالطول وقعدت تعياط 
_في اي 
سمر:________
_سمر اتكلمى متخوفنيش عليكى حد زعلك 
سمر هزت راسها وقالت:اول مره عيد ميلادي يجى وانا مش معاكم 
والده سمر ابتسمت وقالت:انا قلبي كان هيقع الله يخربيتك 
سمر حضنت امها تاني وقالت:انا عايزه اكون معاكى يا ماما 
_😳٠٠٠٠والده سمر بدأت تشك وقالت:سمر انا امك في حد مزعلك يا بنتى 
سمر بعدت عن أمها ومسحت دموعها وقالت:كل اللى هناك بيحبونى اوى يا ماما بس انا نفسيتي تعبانه اوى 
_من اي طيب احكيلى مش انا امك 
_مفيش يا ماما بس حاسه اني عايزه اترمي في حضنك واعيط
والده سمر باستها على رأسها وقالت:طب اهدي تعالى ادخلى 
سمر دخلت اوضتها 
_ارتاحى يا قلبي 
سمر قعدت وقالت:مش عارفه اي الاحساس الوحش ده 
في قصر الكيلانى ✨ 
جاسر رجع ومالك اتفاجا وقال:امال فين سمر 
_طلبت منى اوديها عند اهلها 
مالك باستغراب:أهلها هو اي اللى حصل اقصد هي كانت زعلانه 
_ايوه يا بيه اعتقد كانت بتعياط 
_اي ٠٠٠٠٠مالك طلع تليفونه ورن على سمر 
_تليفونك بيرن يا سمر 
_ماما مش قادره ارد على حد 
والده سمر مسكت التليفون وقالت: ده مالك 
_ماما والله ما قادره اتكلم مع حد عشان خاطري 
_تلاقي قلق عليكى طب كلمى وقوليلوا انك بخير 
سمر مسكت التليفون وقالت:حاااضر يا ماما 
_قعدتى تتكلمى لحد ما المكالمه انتهت رنى عليا 
_حاااضر والله 
والده سمر طلعت وسمر رنت على مالك 
مالك فتح التليفون عالطول وقال:انتى كويسه 
_اه انا كويسه سلام 
_انتى متاكده انك كويسه 
_اه سلام ٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ومالك كان مستغرب جداا 
مالك رن على واحد صاحبه 
_اخبارك اي فينك 
_هو اي اللى حصل في المدرسه ؟
_مش فاهم 
_حد جر'ح سمر 
_اه اميره هانت سمر بكلامها وقال كانت بتقول انكم اتجوزتوا 
مالك قفل التليفون وخد مفتاح العربيه وطلع 
بعد مرور نصف ساعه تقريبا
في الكافتريا 
_انا مش عارفه اتجوزها ازاى 
_انا اقولك ازاى 
اميره قامت وقالت بارتباك:مالك 
_انا مش همد ايدي عليكى بس حبيت اقولك مالكيش دعوه بمراتى فاهمه 
_انا مش عارفه فيها اي حلو عشان تتجوزها 
مالك اتعصب ومسك أيدها جامد وقال:قولتلك مالكيش دعوه وفجاه زقها لتقع على الأرض عالطول والكل قعد يضحك 
اميره قامت وقالت بعصبية:ماشي يا مالك انا وانت والزمن طويل وهترجعلى راكع فاهم 
_اي اللى انت عملتوا ده 
مالك مردش عليا وطلع ركب العربيه ومشي 
تليفون مالك رن ٠٠٠الووو 
_كل حاجه جاهزه 
_تماااام ٠٠٠٠٠مالك قفل التليفون وقال:كفايه سمر لازم تعرف كل حاجه 
عند زينه وفهد ✨
زينه بعدت عن فهد وكانت فرحانه اوى 
_فهد بيه كويس انك هنا 
_زينه روحى انتى ٠٠٠٠زينه هزت راسها وكانت فرحانه اوى 
_احنا عملنا كل حاجه حضرتك قولتها 
فهد مكنش مركز معا خالص وكان باصص على زينه 
زينه كانت بتبص على فهد وهي طالعه وفجاه دخلت في الحيطه 
_اعااااااا
فهد انتهد عالطول وزينه حطت أيدها على جبينها وابتسمت ومشت عالطول 
_فهد بيه حضرتك معايا 
_معلش سرحت شويه كنت بتقول اي ؟
_كنت بقولك كل حاجه جاهزه 
_تمااام اوى 
في المساء ✨
_رايحه فين يا سمر 
_انا بقيت تمام يا ماما انا همشي 
_تمشي لوحدك طب استنى ابوكى يرجع ويوصلك 
_انا رنيت على عمى جاسر واكيدا جاي في السكه 
والده سمر قامت وحضنتها وقالت:اهدي كده وحاولى تريحى نفسك 
_حاااضر ٠٠٠٠سمر سمعت صوت العربيه وقالت:عمى جاسر جاي عن اذنك 
_خدي بالك من نفسك اول ما توصلى رني عليا 
_حاضر يا ماما 
سمر طلعت وركبت العربيه 
في الطريق ✨
_انت رايح فين مش ده الطريق 
جاسر:___________
_انا بكلمك على فكره 
_اسف يا بنتى مقدرش اقول 
_انت بتقول اي وقف العربيه ٠٠٠٠٠جاسر زود السرعه وسمر قالت بعصبية:بقولك وقف العربيه 
عند زينه ✨
زينه قامت من النوم وقالت:هي الساعه كام انا غفلت مره واحده 
زينه بصت في الساعه لقتها ٨ مساءا 
زينه دخلت الحمام وغسلت وشها وطلعت وراحت عند الين 
_الين ٠٠٠٠
الين فتحت الباب وقالت:سالت عليكى بس فهد قالى انك نايمه 
_مش عارفه محستش بنفسي فنمت٠٠٠٠٠ وفجاه الباب خبط 
الين قامت وقالت: ثانيه هشوف مين زينه هزت راسها وقالت:تمام 
الين قامت وفتحت الباب 
_نعم 
_في واحد اسمه تيم اعتقد عايز حضرتك 
_تيم ٠٠٠٠الين دخلت لزينه وقالت:أوعك تتحركى انا راجعه مش هتاخر زينه هزت راسها وقالت:تماام
_الين طلعت وفجاه حد دخل وزينه قامت وقالت:نعم 
الشخص مسك زينه وغر'ز ابره في رقبتها ليغمى عليها 
طلع التليفون من جيبه وقال:كلوا تمام 
_كمل الخطه بقااا 
_تمام يا كبير ٠٠٠٠قفل التليفون وشد زينه وقعدها على السرير
وقال بخبث:هي ليه الخطه متتغيرش اصلا البت ده حلوه اوى 
_اخلص يا خفيف انت عايز المعلم يق'تلنا 
_عندك حق فين الشاب 
وفجاه اتنين كانوا ماسكين تيم ونايموا جنب زينه وكانوا في وضع مخل جداااا 
عند سمر ✨
_بقولك وقف العربيه ٠٠٠٠واخيرا العربيه وقفت وسمر قالت بعصبية:اي اللى بتعملوا ده 
جاسر نزل من العربيه وفتح الباب لسمر وقال:انزلى 
_انزل فين انت كويس حضرتك شارب حاجه 
_الله يسمحك يا بنتى 
سمر نزلت وجاسر ركب العربيه ومشي عالطول 
_عمى جاسر عمى جاسر 
سمر خافت وقالت:اي المكان ده انا مش شايفه حاجه اخيرا المكان اصبح نور وسمر كانت مبهوره من جمال المكان 
{كان كلاتى ورد على الأرض وفروع نور متزينه بشكل أكثر من رائع وشمع على سفره محطوط عليها تورته كبيره }
_مالك ٠٠٠٠٠
سمر بصت حواليها لكن مكنش حد موجود راحت عند السفره ووقفت وقرات المكتوب على التورته 
Happy birthday Samar
_مالك انت هنااا وفجاه النور قطع تانى وسمر انتهدت وخافت اوى ليرجع تانى ولكن هذه المره مع نزول ورد احمر عليها 
سمر اتخضت لان الورد اللى نزل عليها كان كتير اوى 
_مالك ارجوك اطلع كفايه كده 
اخيرا مالك ظهر وكان واقف بعيد وبدأ يمشي اتجاه سمر وبيقول:مش عارف ابدا منين ولا اقول اي اللى عرفوا أن في حاجات كتير في قلبي اول مره تحصل عمري ما تخيلت أن ده يحصل بس حصل مكنش في بالى أنه يحصل كده خالص كنت اعمى فعلا كنت اعمى بس اخيرا عرفت ٠٠٠
مالك وصل عند سمر وسمر مكنتش فاهمه قصده 
مالك مسك أيدها وقال:انا عايز اقولك على اللى في قلبي 
سمر ضمت حواجبها ومكنتش فاهمه حاجه وقالت:اتفضل 
مالك قعد على ركبته اليمنى 🧎وقال:انا بحبك يا سمر 💖
_😳😳
_ ازاى وامتى معرفش اللى اعرفوا انك اخدتي قلبي ومتقبل حياتك كده وهكون ساندك ومعنديش مانع ابدااا انك فقدتى عذريتك وعايز ابدا حياه جديده معاكى انتى غيرتينى يا سمر ورجعتينى للحياه تانى غروري وكبرياءي انتى إللى قت'لتيهم
مالك قام وقال:اي رايك نبدا حياه جديده ؟
 وفجاه ينزل قلم على وش مالك كان يحمل الكر'ه والغ'ل 
_😳😳
عند زينه وفهد ✨
الين نزلت الكافتريا وقالت:تيم مش هنا لو سمحت انت قولت تيم هنا بس مش موجود متعرفش راح فين 
_نسيت اقولك أنه راح على اوضتك 
_تمام شكرااا ٠٠٠٠٠٠طلع التليفون من جيبه وقال:تم يا كبير
_تختفي فاااهم مش عايز ليك إثر
_حاااضر يا كبير سلاام 
فهد طلع بالفعل وفتح الباب بالمفتاح ودخل مالقاش زينه 
_زينه ٠٠٠زينه 
فهد فتح باب الحمام مالقاش زينه موجوده قال:يا تري راحت فين ممكن تكون عند الين ؟
فهد طلع وقفل الباب ورا وراح عند الين 
_فهد 
_الين زينه عندك 
_ايوه جوه ٠٠٠٠الين فتحت الباب بالمفتاح ودخلت هي وفهد وكانت الصدمه 
الين وفهد:😳😳
يا تري سمر عملت كده ليه ؟
يا تري رد فعل الين وفهد اي ؟
مالك قام ومسك ايد سمر وقال:اي رايك نبدا حياه جديده ٠٠٠وفجاه ينزل قلم على مالك يحمل الكر'ه والغ'ل
_😳😳٠٠٠٠٠مالك كان في حاله صدمه والدموع نزلت من عين سمر ومسكت مالك من هدومه وبقت تصرخ وتقول:حيو'ان ٠٠٠انا بكر'هك وبكر'ه اليوم اللى شوفتك فيا انت عارف انا اقبل العمى ومقبلش واحد زيك 
مالك مكنش مستوعب كلامها خالص وكان في حاله صدمه وذهول في نفس الوقت
سمر مسحت دموعها وقعدت تضحك وقالت:كسبت الرهان خليتك تحبنى شعور وحش صح كنت عايز تكسر قلبي 
مالك:رهان ؟
_انت هتعمل فيها دور البرئ ايوه الرهان رهانك مع صحابك يا ابن الكيلانى 
_بس ازاى عرفتي بكل ده 
سمر قالت بسعاده فاكر يوم الحادثه ؟
فلاش باااك ✨
الشباب قربوا من سمر اللى وقعت على الأرض وبقت تترجهم يبعدوا عنها ولكن كانوا بيقربوا اكتر 
الشاب بص ليها بخبث وقال:انتى بتاعتنا النهارده ٠٠٠٠الشاب مسك أيدها وكان رايح يقطع هدومها ولكن صوت بوليس قاطعه  
_اي ده بوليس احنا لازم نهرب قبل ما يوصلوا 
_انا مقدرش اسيب المزه ده 
مسك أيده وقال:لو مش عايز تدخل السجن تبقا تيجى معنا يا روح امك بالفعل الشباب طلعوا يجروا وسمر كانت ضمه رجليها وكانت خايفه اوى وللاسف البوليس كان معدي مش اكتر بس لحسن الحظ الشباب فكروا أنهم جاين عليهم واخيرا سمر فاقت لنفسها وقامت عالطول وراحت عند مالك 
_مالك ٠٠٠مالك وفجاه تليفون مالك رن 
{طبعا انا قولت مالك معا تليفونين العادي وقع منه على الطريق والثانى بتاع البنات معااا }
سمر طلعت التليفون من جيب مالك بالعافيه وفتحت التليفون وكانت رايحها تقول: الوو ولكن الصدمه 
_بقولك اي يا مالك انسي الرهان ده خالص كده كده هتقع في حبك مش هي معاك اي رايك نتسلى بيها اقصد نلعب شويه ومتخافش هنجيبها الشقه عندي اي رايك ؟
الدموع نزلت من عين سمر
_الووو مالك انت معايا ٠٠٠٠
_هات يا عم اكلموا انا ٠٠٠٠خد منه التليفون وقال:مالك احنا طلعنا للبنت زي ما طلبت يعنى نفذنا طلبك نفذ طلبنا بقا ليله واحده بس من بعدك طبعااا 
سمر رمت التليفون على الأرض وحرفيا كانت مصدومه 
_الووو ٠٠٠ده قفل التليفون 
_مش عارف حاسس اللى رد علينا مش مالك 
_انت بتقول اي تلاقي قاعد مع الموزه مش فاضي 
_تصدق عندك حق تشرب اي 
سمر قامت وشرا'ره طالعه من عينها وقالت:انا لازم اخد حقي منك يا حيوا'ن بقا كنت عايز تد'مرنى طيب 
سمر قطعت هدومها وعو'رت أيدها لتنزف د'م كتير وحطت الد'م على هدومها  عشان يقولوا انها فقدت شرفها 
_عشان أعلمك الادب يا حيوا'ن 
سمر اترمت على الأرض عالطول لحد ما الصبح طلع طبعاا وكلكم عارفين اي اللى حصل بعد ما مالك فاق 
في المستشفي ✨
_دكتوره ارجوكى اطلعى قوليلهم انى فقدت عذريتى ارجوكى 
_انتى بتقولى اي انا مقدرش اعمل كده طبعاا 
سمر مسكت أيدها وبتوسل:ارجوكى قولى كده 
الدكتوره خدت نفس عميق وقالت:طب عايزه تعملى كده ليه ؟
سمر بتفكير:زوجى اللى واقف برا شخص سئ جدااا بيخونى عالطول وكنت عايزه أعلمه درس 
_وده ازاى 
_اصلا لو حضرتك قولتى انى اتعرضت للاغت'صاب هيلوم نفسه اوى لانه مقدرش يساعدنى وينقذنى 
بعد نقاش طويل أخيرا الدكتوره اقتنعت وبالفعل طلعت وقالت لمالك وفهد الكلام اللى انتوا عارفينوا
باااك ✨
_طبعا بتقول انا عملت كده ليه يعنى هستفاد اي هقولك فاكر لما مسكت الس'كينه وقولت انا مش عايزه اعيش كنت متاكده أن فهد هيجوزنى ليك مش عارفه جاتلى الثقه ده منين بس كنت متاكده أن فهد هيقول كده وطبعا لما فهد قال كده وافقت عالطول عشان اقدر اوقعك في حبي وفعلا وقعتك وكسبت انا الرهان اي رايك اخد الأوسكار صح ؟
الغضب عم على مالك ومسك أيدها جامد أوى وقال:انتى ازاى تعملى كده انتى عارفه انى كنت بمو'ت كل يوم وبكر'ه نفسي عشان كنت السبب في اللى حصلك 
سمر زقت مالك وقالت:ابعد ايدك الو'سخه ده عنى 
_ليه ليه عملتى كده كل ده عشان حته رهان 
_كنت عايز تكسر قلبي وانا اللى كسرت قلبك احساس وحش صح ولا عادي جاوب ساكت ليه 
_اصعب احساس ٠٠٠٠سمر بزعيق:امال ليه كنت عايز تجر'حنى 
_فعلاا كنت عايز اعمل كده عشان اكسب الرهان ومع الوقت حبيتك 
_وانا بكر'هك بكر'هك وبكر'ه اليوم اللى شوفتك فيا 
الكلمه وقعت على مالك كالصاعقة ولأول مرة الدموع تنزل من عين مالك 
سمر خدت الشنطه ومشت ومالك طلع وراها ومسك أيدها وقال:سمر انا اسف ارجوكى متعمليش كده انا ما صدقت انى اتغيرت 
سمر زقت مالك وقالت: فعلا كان لازم تتغير عشان لو كنت فضلت كده كنت هتكون او'سخ شاب على وجه الارض 
مالك وقع على الأرض وسمر مشت ومالك بصوت عالى جدا:هتندمى يا سمر والله لتندمى وهترجعيلى فاهمه هترجعيلى مالك بص في الأرض وقال: والله لتندمى
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:انا كده ارتحت نفسيتى بقت تمام ٠٠٠٠سمر طلعت التليفون ورنت على جاسر 
بعد مرور ربع ساعه جاسر وصل فعلاا 
سمر ركبت وجاسر قال باستغراب:فين مالك بيه 
_مشغول يا ريت تطلع ٠٠٠٠٠بالفعل جاسر شغل العربيه وطلع 
مالك كان واقع على الأرض والدموع نازله من عينيه وفجاه الجو اتغير ليصدر صوت رعد وبرق شديد مع نزول المطر  كأنا السما زعلانه على زعل مالك 
مالك بصريخ:اعاااااااااااا٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عند زينه وفهد ✨
الين فتحت الباب ودخلت هي وفهد  وكانت الصدمه:😳😳
فهد فاق من الصدمه وقال بصوت هادئ جدآ:زينه 
الين فاقت من الصدمه ايضا وقالت:مع تيم 
زينه بدأت تفوق وتيم كذلك لأن مفعول الابر'ه كان ربع ساعه فقط 
زينه فاقت ولقت نفسها مش عا'ريه لبسه فستان قصير جداا زي الفساتين اللى بتلبسها شيري يعنى مش عا'ريه 
زينه انتهدت عالطول ومسكت الملا'يه وحطتها على جس'مها وبصت لقت فهد والين في وشها غير تيم اللى كان جنبها 
زينه قامت من فريح تيم عالطول كل ده وهى لفه الملا'يه على جس'مها 
تيم فاق أيضا وكان ماسك دماغه وفجاه اتصدم من اللى شافوا 
الين كان رد فعلها سريعه جدااا قربت من تيم وضر'بته بالقلم وقالت:ليه ليه عملت كده ليه ده انا هربت من عائلتى عشانك 
الين قعدت تزعق لتيم وتيم كان بيحاول يشرحلها أن في حاجه غلط ولكن الين معطتش تيم فرصه خالص كل ده وفهد بيبص على زينه والسكوت هو عنوانه 
زينه قربت من فهد ومسكت أيده وقالت:انت مش مصدق صح 
فهد كان بص على اتجاه واحد ومكنش باصص لزينه خالص 
_فهد رد عليا طب بصلى طيب قول اي حاجه 
اخيراا فهد بص لزينه ولكن بصته كانت تدل على غضبه الشديد وفجاه خرج من الاوضه بدون رد فعل 
زينه طلعت ورا عالطول ودخلت الاوضه وفهد كان قاعد على السرير وزينه قعدت جنبه وقالت:طب اعمل اي حاجه سكوتك ده مخوفنى اوى 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:طب اضر'بنى اعمل اي حاجه ارجوك متفضلش ساكت كده 
اخيراا فهد اتكلم وقال:روحى البسي حاجه استري بيها جس'مك 
_طب انت مصدق اللى حصل صح 
فهد بزعيق عالى جدا هز أركان الاوضه:ادخلى البسي اي حاجه 
دموع زينه نزلت عالطول وخافت جدااا وطلعت تجري على الحمام 
بعد شويه زينه طلعت وكانت بترتعش ومرعوبه فكلمه مرعوبه شويه 
زينه كانت بتبص على فهد اللى كان ساكت بطريقه غريبه جدااا 
وفجاه فهد قام وقال بهدوء:العرض هيبدا أوعك تنزلى 
زينه:___________
فهد مسك أيد زينه جامد أوى وقال:لما اكلمك تردي 
زينه هزت راسها وقالت:حاااضر مش هنزل وبقت ترتعش غير الدموع اللى نازله من عينها 
فهد زقها وترك علامات حمره على ايد زينه لأنه كان ماسك أيدها جامد اوى وطلع وقفل الباب جامد اوى ورا
زينه اترمت على السرير وقعدت تعياااط 
_اعااااااا٠٠٠٠٠٠زينه مسحت دموعها وقالت: والله يا ربي ما عارفه اي اللى حصل ولا فاكره حاجه بس اللى متاكده منه أن في حاجه غلط في الموضوع 
{للاسف الابر'ه بتعمل على محو الذاكره يعنى اخر نصف ساعه حصلت مع زينه وتيم للاسف مستحيل يفتكروها يعنى زينه مش فاكره حاجه من اول من راحت عند الين ولا فاكره أن في حد غر'ز ابر'ه في رقبتها }
عند الين وتيم ✨
_انا هربت معاك يوم فرحي يا تيم عشان بحبك خليت وش عائلتى خر'ا قدام الناس عشانك تروح تعمل فيا كده 
تيم مسك ايد الين وقال:انا مش فاكر اي حاجه ولا فاكر اي اللى حصل بس اللى متاكد منه ان في حد عمل كده 
الين زقت تيم وقالت:انا طلعت هبله الكل قال عليك انك شخص مش كويس بس انا لا كنت مجنونه في حبك 
_الين انتى عارفه انا بحبك قد اي ومستحيل افكر اخونك 
الين مسكت ايد تيم وقالت:اطلع من اوضتى ومش عايزه اشوف وشك ده تانى 
_الين اسمعينى ارجوكى متعمليش كده ٠٠٠٠٠الين قفلت الباب ووقعت على الأرض والدموع نزلت من عينها وقالت:ده انا طلعت هبله اوى دخلت زينه اوضتى وفكرتها غلبانه بس لا طلعت حر'بايه ٠٠٠٠٠
عند فهد ✨
فهد نزل تحت وكان مصدوم وحاسس أنه في عالم غريب جدااا وعايز يطلع منه ولكن مش عارف 
_كنت فين العرض بداا بقالوا عشر دقائق
فهد:____________
حط ايدو على كتف فهد وقال:انت كويس 
فهد هز رأسه وقال:العرض بدأ ولا لسه 
_ايوه بدأ من عشر دقائق 
_تماام 
فهد راح قعد على الكرسي والمودل كلهم بدأوا يطلعوا والناس كلها كانت مبهوره بالعرض خصوصا اللبس اللى من تصميم فهد اللى كان في عالم تانى خالص 
فهد بتفكير: مستحيل زينه تعمل كده ولا تيم بس اللى مش مفهوم في الحكايه مين اللى عمل كده ويا تري هدفه اي 
بعد مرور ربع ساعه العرض انتهى 
_العرض حلو اوى يا فهد 
فهد مش معا خالص وبتفكير: انا لازم اعرف اي اللى حصل ٠٠
_فهد ٠٠٠
_اي العرض بداا
_فهد انتبه شويه الشركاء يقولوا اي العرض بدأ وانتهى وحضرتك مش هنا خالص 
فهد قام وقال:بما أن العرض عجب حضرتكم اعتقد الصفقه كده تمت 
_اه طبعاا يا فهد وحبيت اقولك انك موهوب اوى 
_شكرااا 
الشركاء وقعوا على العقد فعلاا وفاضل توقيع فهد 
_فهد وقع يلا 
فهد:___________
الشركاء بصوا لبعض وقعدوا يقولوا:مش مظبوط خالص من ساعه ما العرض بدأ وهو في عالم تانى 
_فهد انت كويس ؟
فهد هز رأسه وقال:اه انا كويس
_الشركاء منتظرينك توقع عشان تتم الصفقه 
فهد مسك القلم ووقع بالفعل عشان تتم اخيراا الصفقه 
{وده اكبر واضخم صفقه انعملت في تاريخ شركه الكيلانى }
_اي رايكم نحتفل سوا اي رايك يا فهد 
_معلش مش قادر خليها مره تانيه وانت يا وائل عايزك 
_تمام ولا يهمك في اي وقت تحب نحتفل بيا هنكونوا موجودين 
فهد هز رأسه وخد بعضه وطلع ووائل طلع ورا 
_فهد انا حاسس انك مش مظبوط 
فهد حكى كل حاجه لأوائل اللى كان في حاله صدمه وقال:بس مين اللى عمل كده 
_معلش يا وائل انا عارف انى تعبتك عايز اشوف كاميرات المراقبة 
_طبعاا اتفضل 
فهد ووائل راحوا غرفه المراقبه ووائل طلب من الراجل يوري فهد كل التسجيلات 
_اللى حصل ده من كام ساعه يا فهد 
_من نصف ساعه كده 
الراجل جاب اخر نصف ساعه من  التسجيلات وخصوصاً قدام اوضه زينه وفهد
بعد مرور خمس دقائق زينه طلعت من الاوضه وفهد انتهد وقال:ايوه في الوقت ده بالظبط 
الراجل كبر الصوره وفجاه الفيديو فصل  
_في اي ؟؟
_الظاهر إن حصل عطل في الوقت ده او الكاميرات مكنتش شغاله في الوقت ده 
فهد بعصبية:ازاى يحصل كده ازاى فندق معروف الكاميرات تقف فيا 
_فهد اهدا اكيدا كان النظام واقف 
فهد زق الكرسي برجله وطلع 
_فهد استنى ٠٠٠٠٠٠الراجل بتاع الكاميرات رن على حسن وقال:الفلوس تكون في وقتها انا مسحت المقطع اللى طلبتوا منى 
_كده حلو اوى متخافش فلوسك هتكون في حضنك بكره 
قفل التليفون وحط رجل على رجل ومسك فلاش وقال:انا نقلت المقطع هنا يعنى لو اتاخرت على الفلوس هروح لفهد عالطول وهقدر اطلب المبلغ اللى عايزو واكيدا هيوافق وادئ الفلاش 
في السجن ✨✨
_استعجل عالطول عشان لو الظابط محمود عرف ممكن يقت'لنى
جمال طلع ورقه فيها رقم شيري كانت ادتهالو 
_الوو مين معايا؟
_عدا ثلاث ايام وحضرتك معملتيش حاجه 
_انا قولتلك خلال شهر وهطلعك مش قولتلك هطلعك دلوقتى 
_والله انا حاسس انك بتضحكى عليا 
_وانا هعمل كده ليه اقولك رنيت على بابا بس رفض 
_طب هتعملي اي 
_هيوافق لانه بيحبنى اوى ومش هيقدر على زعلى وساعتها هتطلع وتق'تل زينه زي ما اتفقنا 
_موافق بس اطلع الاول 
_هتطلع بس الصبر 
_هات التليفون بقا ٠٠٠٠جمال:انا لازم اقفل حاولى تستعجلى شويه
_ان شاء الله هتطلع خلال اسبوع مش شهر 
جمال قفل التليفون وقال:اطلع انا بس وهد'مر العائله بأكملها 
شيري قعدت على السرير وقالت:بابا لازم يطلع جمال ازاى مش عارفه بس لازم يقتنع بأي طريقه
شيري قعدت تفكر وقالت بخبث:طب والله فكره واكيدا هيوافق عالطول
في تمام الساعه ١ صباحاً ✨
فهد طلع ولقي زينه نايمه والدموع على خدها ٠٠٠٠٠فهد قرب منها ولكن مقدرش ورجع لورا عالطول 
فهد خد المخده ونام على الكنبه وكأنا القدر حابب المسافه اللى ما بنهم ده
فهد كان صاحي ومش قادر ينام وبيفكر ازاى حصل كده عشان متاكد ان طفلتوا مستحيل تعمل كده 
مالك رجع ايضاا ولكن حالته كانت سيئه جداااا فعاد مثل الأول وطلع على اوضته 
مالك بضحكه:كنت مفكر انك هتروحي عند أهلك 
_ما انا هعمل كده بس قبل ما اعمل كده لازم تطلقنى 
مالك ابتسم وقال:تؤ مش عشان حبيتك لا عشان اعرفك قد اي كنتى غلطانه 
سمر اتعصبت ومسكت في لياجته وقالت:بارادتك مش بارادتك هطلقنى يا مالك 
مالك زقها وقال:وانا مش هطلقك سامعه 
_ضعيف وهتفضل طول عمرك ضعيف وفجاه ينزل قلم على خد سمر ليرن في ودانها 
_عيب اوى كده انا ساكت من بدري مش عشان خايف لا لسمح الله عشان بحبك 💖
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:بكر'هك 
مالك مسكها جامد من أيدها وقال:مسمعش الكلمه ده ابدااا عارفه ليه عشان بتقطع فيااا 
_هي ده الحقيقه يا ابن الكيلانى ولازم تتقبلها 
_اوعك تفكري باللى عملتى ده تبقي برئ ومظلومه اللى عملتى ده غلط واكبر غلط كمان انتى كدبتى علينا كلنا
سمر بضحكه: وانت المظلوم صح فوق لنفسك انت ناسي كنت عايز تعمل في اي 
_بس معملتش انتى اللى عملتى 
_اللى انا عملتوا قليل اوى على اللى انت كنت هتعملوا 
مالك قرب منها وبص في عينها وقال:اعترفي انك بتحبينى والكلام ده كلوا مش من قلبك انا عارف إن قلبك مش متقبل الكلام ده ابدااا 
_لا متقبل وواعى جدآ
_طب قلبك مقالكيش حرام تعملى كده خصوصاً أن الواد كان مستعد يعيش معاكى حتى وانتى فاقده عذريتك 
_لا مقالش عارف قال اي قال انك واحد و'سخ اوى 
مالك مسك أعصابه بالعافيه وسمر لاحظت على قبضت أيده اللى كانت تحمل العصبيه 
سمر خدت المخده والبطانيه وقعدت على الكنبه 
_هتمشي امتى ؟
_بكره 
_وهتقولى لأهلك اي 
_مالكش دعوه 
مالك ابتسم وقال:هتقولى لأهلك انى ادعيت انى فقدت شرفي عشان اتجوز مالك صح 
سمر مردتش عليا ونامت ٠٠٠٠مالك قعد على طرف السرير وحط ايدو على دماغه وكان حابس دموعه بالعافيه فهو لا يريد أن يكون ضعيف قدامها 
في صباح اليوم التالى ✨
مالك قام عالطول ومالقاش سمر ولقي الدولاب فاضي 
مالك نزل تحت 
_صباح الخير 
_سمر فين يا بتول 
_معرفش انتوا متخانقين ولا اي 
مالك مردش عليها وطلع براا 
_جاااسر 
_نعم يا بيه 
_سمر مطلعتش برا 
_ طلعت يا بيه وكان معها شنطه وسابت الرساله ده 
مالك خد الرساله وكانت كلاتى:
{انت لازم تطلقنى والا هنروح المحكمه ونطلق هناك بارادتك مش بارادتك هتطلقنى معاك يومين ورقه طلاقي تكون عندي }
مالك قطع الورقه ورمها على الأرض
في منزل والد سمر ✨✨
سمر وصلت وخبطت على الباب ليفتح والدها وقال:سمر !!
سمر دخلت ووالدها اتفاجا بوجود الشنطه اللى معها 
_في اي يا بنتى 
_انا ومالك هنطلق 
_😳😳
عند فهد ✨
فهد قام من النوم واتفاجأ أن زينه مش موجوده 
_زينه ٠٠٠زينه 
فهد خبط على باب الحمام ولكن زينه مش موجوده جوا
فهد نزل عالطول وقال:راحت فين بس 
وفجاه فهد شاف زينه وكان في حاله صدمه ٠٠٠فهد قرب من زينه وضر'بها بالقلم من اللى شافوا 
_اعاااااا 
يا تري شيري ناويه على اي عشان والدها يوافق؟
يا تري مالك هيعمل اي وهل هيطلق سمر فعلا ؟
يا تري رد فعل أهل سمر اي ؟
يا تري فهد ضر'ب زينه ليه٠٠٠٠ويا تري شاف اي ؟
فهد نزل تحت وأول ما شاف زينه أنصدم وقرب منها وضر"بها بالقلم٠٠٠٠٠زينه حطت أيدها على خدها ومكنتش في واعيها خالص
_والله يا بيه حاولت امنعها كتير ولكن حضرتها رفضت وطلبت تشرب 
فهد مسك ايد زينه جامد أوى وطلعوا على اوضتهم وقال بعصبية:انتى مجنونه ازاى تشربي القر"ف ده  
الدموع نزلت من عين زينه وقالت:فعلاا المشروب ده بيخلى الإنسان سعيد اوى وبينسي كل حاجه 
فهد مسك ايدها وقال:تنسي اي مين فين اللى يشرب عشان ينسي 
زينه زقت فهد وقالت بكل عصبيه:هتفضل زي ما انت هتفضل  العصبي الانانى 
زينه قعدت على السرير وقالت:كل ما بقول هتتغير ترجع زي الاول وابشع كمااان 
زينه قامت ومسكت في هدوم فهد وقالت:عارف الفرق بينك وبيني اي انى بوثق فيك ولو كان حصل معاك كده كنت هكدب عينى وهصدقك عارف ليه 
زينه قالتها بصوت عالى جداا:عشان بحبك 💖
_زينه انتى مش في واعيك بلاش تقولى كلام تندمى عليا 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:انت ليه مش واثق فيا 
فهد حط أيدوا على خدها وقال:واثق طبعاا ومتأكد انك مستحيل تعملى كده 
_طب ليه بتبعد عنى 
فهد اخدها في حضنوا وقال:مش ببعد ولا حاجه يا زينه وصدقينى هعرف مين اللى عمل كده 
وفجاه زينه نامت في حضن فهد ٠٠٠٠٠فهد شالها وحطها على السرير وقعد جنبها وقال:انا مستحيل اشك فيكى ابدا يا طفلتى
عند سمر ✨
الطبق وقع من ايد ام سمر وسمر اتخضت وجرت على أمها وقالت:ماما انتى كويسه 
_انتى بتقولى اي يا سمر 
سمر قعدت تضحك وقالت:انا بهزر كنت عايزه اشوف رد فعلكم اي 
والد سمر بحزن:كان ممكن امك يجرا ليها حاجه بلاش الهزار ده يا بنتى 
سمر هزت راسها وقالت:حاضر يا بابا 
والدتها شافت الشنطه وقالت:اي الشنطه ده يا سمر 
_هدومى يا ماما 
_😳٠٠٠٠٠٠هدومك ؟
_اصلا مالك مسافر بكره وانا الصراحه قولت اجى اقعد معاكم لحد ما يرجع 
_طب والمدام زينب قالت اي ؟
سمر في سرها:هتقول اي يعنى ده تقبل العمى ومتقبلنيش 
حطت أيدها على كتفها وقالت:بنتى انتى متاكده انك كويسه 
_اه يا ماما كويسه المهم انا عايزه فطار حلو كده من ماما العسل 
_حاااضر 
عند شيري✨
شيري رنت على والدها فيديو 
_شيري بترن وفيديو 
_طب افتح ٠٠٠٠بالفعل فتح وانصدم
_اي رايك يا بابا ؟
والده شيري بصت في التليفون وانصدمت أيضا 
_مصدومين صح ؟
_بنتى انتى بتعملى اي انزلى 
_لا مش هنزل الا بشرط واحد بس تطلع جمال يا بابا
_مستحيل يا شيري مستحيل اطلع المجر"م ده
_تمام٠٠٠٠٠سلام ٠٠٠شيري كانت رايحه تنط ولكن صوت والدتها قاطعها 
_هيعمل اللى انتى عايزه بس أوعك تعملى كده 
_اي رايك يا بابا 
والد شيري بص لوالدته اللى هزت راسها بمعنى:وافق 
_موافق بس انزلى والنبي 
شيري نزلت من على السور وقالت:جمال يطلع فورا معاك يومين يا بابا تطلع جمال فيهم ولو عملت حاجه كده ولا كده صدقنى همو"ت نفسي وانت هتكون السبب 
_هطلعوا بس أوعك تعملى كده تانى 
_انا كده ارتحت اوى سلام بقاا ٠٠٠٠٠شيري قفلت التليفون ورجعت شعرها لورا وقالت:حلو اوى كده فهد هيكون ليا قريب اوى 
رمي التليفون على الأرض وقال:فرحانه آخره د"لعك فيها وحبك الزايد شوفتي وصلنا لفين
قعدت على الكرسي وحطت أيدها على دماغها وقالت:كنت عايزنى اعمل اي البت بتحب فهد افهم بقااا بنتك بتمو"ت في فهد 
_طب انا عايز افهم اي دخل جمال في حبها لفهد 
قامت وقالت:فهد طلع متجوز 
_😳😳
_ايوه طلع متجوز 
فاق من الصدمه وقال:عرفتي الكلام ده منين ؟
_شيري قالتلى كل حاجه وقلبها كان مكسور بس هي قالت إن فهد مش بيحب البت اللى اتجوزها ولكن هي بتحبو 
_طب اتجوزها ليه ؟
_اتجوزها عشان يتيمه وشيري قالتلى أنه هيسبها لما تتم ال١٨
_مش هيسبها عارفه ليه عشان هيحبها وبنتنا كده هضيع مننا ده مجنونه مستعده تمو"ت نفسها عشان فهد 
_طب نعمل اي طيب 
_مفيش الا حل واحد 
_حل اي 
_شيري لازم ترجع لأن وجودها هناك خطر عليها يعنى لو فعلا فهد حب البت اللى متجوزها بنتك هتمو"ت نفسها 
_شيري لو عرفت انك عايز ترجعها ممكن تق"تل نفسها انت مش عارف بنتك ولا اي 
خد الجاكيت وقال:انا مبقتش عارف اعمل اي انا طالع برا شويه 
والده شيري قعدت تانى وقالت:شيري فعلا لازم ترجع بس من غير ما تعرف بس ده ازاى ؟
في البا"ر ✨
للاسف مالك رجع زي الاول ويمكن أسوأ
_مالك بيه اعتقد كفايه كده حضرتك شربت كتير 
مالك مسكوا من لياجته وقال:مسمعش صوتك فاهم ٠٠٠٠مالك زقوا ليقع على الأرض 
_روح هات مشروب كمان ٠٠٠٠٠مالك كان بيبشرب ومكنش واعى لنفسه خالص 
_طب هنعمل اي ؟ سمعت أن فهد مش هنا سافر الامارات 
وفجاه مالك رمي الكوبايه على الأرض وقال بعصبية:ليه عملتى كده ليه 
_هو بيتكلم عن مين 
_مش عارف اعتقد حبيبتوا 
مالك قعد على الأرض وماسك ازازه الخم"ره وقعد يشرب وفجاه اتخيل سمر 
مالك ابتسم وقال:كنت عارف انك مستحيل تسبينى 
_انا فرحانه بحالتك ده اوى 
مالك كان بيحاول يقوم لكن مقدرش
_كنت مفكره انك هتتغير بعد اللى حصل مش قولتلك الو"سخ عمره ما هيتغير مهما حصل 
_غصب عنى مش قادر عارفه انا اول مره اتعلق بحد كده 
_اللى بتعملوا في نفسك ده غلط 
_طب مش هعمل كده تانى بس ترجعى 
سمر ابتسمت وهزت رأسها وقالت:حاااضر 
مالك ابتسم وللحظه غمض عينه وفتحها ومالقاش سمر اللى كان بيتخيلها 
مالك سند على الحيطه وقام بالعافيه وقال بصوت عالى:سمر ٠٠٠سمر 
_سمر مين ؟
مالك مسك في هدومه وقال:سمر فين كانت موجوده دلوقتى 
_مالك بيه مفيش حد هنا غيرك محدش بيجى بدري كده 
مالك زقوا وقال: كانت هناااا يدوب غمضت عيني وفتحتها مالقتهاش 
_حضرتك ممكن تكون بتتخيل
مالك اتحول إلى مجنون وقعد يكسر في كل حاجه 
_حضرتك مينفعش كده 
مالك مردش عليا وقعد يكسر الكراسي ومكنش في واعيه خالص 
_رن على البوليس فورا 
بالفعل طلع التليفون ورن على البوليس 
مالك: اعااااااا ٠٠٠٠٠٠وفجاه وقع على الأرض والدموع نزلت من عينه 
في قصر الكيلانى ✨✨
_بتول 
_نعم يا ماما 
_مالك فين يا بنتى 
_كان بيسال على سمر وطلع برا مش عارفه راح فين 
_ويا تري الخانم راحت فين بدري كده 
_ماما انا مش عارفه حضرتك بتعملى كده ليه والله سمر عسل _دمر"ت حياه ابنى ما انتى عارفه ان مالك مكنش عايزها 
_بس سمر مالهاش ذ"نب فهد اللى جوزهم لبعض 
_وانا بردو مش عارفه ليه فهد عمل كده 
_يمكن عارف حاجه احنا منعرفهاش 
_انتى لبسه كده ورايحه فين 
_الجامعه طبعاا يلا سلام عشان اتاخرت 
_خدي بالك من نفسك 
_حاااضر ٠٠٠٠٠٠وفجاه التليفون زينب رن 
_الووو 
_ماما 
زينب بفرحه:فهد اخبارك اي يا حبيبي 
_الحمدلله يا ماما انتى اي اخبارك ومالك وبتول وشيري
_كلنا بخير انت اي اخبارك وزينه وهترجعوا امتى 
_هنرجع بكره باذن الله 
_باذن الله يا حبيبي القصر وحش اوى من غير زينه 
فهد رفع حاجب وقال:وعادي من غيري 
_انت غيران ولا اي 
_لا طبعاا بس كلامك غريب شويه
_لما اقول القصر وحش من غير زينه يبقا اقصد انتوا الاتنين 
فهد باستغراب: إزاي
_مش انت وزينه واحد ولا انا غلطانه 
فهد ابتسم وقال بالامبالاه:طبعااا 
_اي ؟
_احم ولا حاجه انا هقفل تمام 
_خد بالك من نفسك
_يبقي قولى للطايش يرن عليا 
زينب بابتسامه:حاضر ٠٠٠٠٠٠ فهد قفل التليفون وبص لزينه اللى كانت شبه الملايكه وهي نايمه 
فهد فتح الباب وقفلوا ورا ورن على تيم 
_عايزك هكون مستنيك تحت في الكافتريا
في البا"ر ✨✨
_تعالى يا بيه والله كسر كل حاجه 
محمود دخل واتفاجا انه مالك 
_مالك انت بتعمل اي هنا ؟
مالك مكنش شايف اوى وقال بتقطع:م ح م و د 
محمود سند مالك وقال:خالتى لو عرفت هتزعل اوى 
_محمود ما تاخدني السجن يمكن ارتاح 
محمود ابتسم وقال: ترتاح ده انت هتتروق ٠٠٠٠٠٠٠محمود قعد مالك على كرسي وقال: في هنا ليمون 
_ايوه يا بيه 
_طب هات كوبايه ليمون لو سمحت وانت فوق كده عشان حالتك وحشه اوى
بعد شويه جاب فعلا كوبايه ليمون ومحمود مسك منه الكوبايه وقال لمالك:اشرب الكوبايه ده عشان تفوق 
مالك خد منه بالفعل وشربها وقال:ده مش مشروب ده ليمون 
_بجد تصدق نسيت اقولهم هاتوا خ"مره للاستاذ 
محمود بعصبية:مالك فوق كده عشان مش عايز اتصرف معاك تصرف وحش 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا مالك اخيراا فاق لنفسه وقال:انا اسف تعبتك معايا 
محمود حط ايدو على كتف مالك وقال:مالك ؟
_مفيش يا محمود ارجوك متقولش لماما حاجه 
_بس بشرط 
_اي ؟
_متشربش القر"ف ده تانى ولا تيجى المكان ده 
مالك حضن محمود وقال:حااضر 
_خد بالك من نفسك ٠٠٠٠مالك طلع وركب العربيه ومشي 
_حضرتك ازاى تسيبوا كده ده د"مر المكان 
_انت محسسنى أنه د"مر حاجه مقدسه ده با"ر فوق كده وخد بعضه ومشي 
زق الكرسي برجله وقال:أوعك تدخل مالك هنا تانى 
_حاضر يا بيه !!
في الطريق✨
مالك كان سايق العربيه باقصي سرعه وقال:أوعك تضعف يا مالك بالعكس لازم تكون قوي ومتسمحش ليها تفوز عليك ابدااا حتى لو بتحبها ٠٠٠
عند سمر ✨
كانت قاعده في الاوضه وماسكه دماغها وبتقول:ماما عندها القلب ولو عرفت أن انا ومالك فعلا هنطلق ممكن تمو"ت فيها 
سمر قامت وقالت:بس انا مقدرش اعيش مع واحد زي ده 
سمر بتردد:بس ماما مقدرش إذ"يها ابدااا 
وفجاه الباب خبط 
_سمر 
_تعالى يا ماما ٠٠٠٠والدتها دخلت وقالت:الفطار ده لاحلى بنت في الدنيا 
سمر ابتسمت وقالت:ماما انتى بتحبي مالك 
والده سمر باستغراب:ليه ؟ في حاجه بينكم يا بنتى 
_لا مفيش بسأل عادي 
_واكر"هوا ليه طالما محافظ على نور عينى يبقا اشيلوا في نن عينى 
_طب لو طلع عكس كده خالص 
والده سمر بدأت تشك في الموضوع وقالت:انا مش عارفه اي اللى بيحصلى بس حاسه انك مخبيا حاجه عليا 
_مفيش يا ماما اقولك انسي الكلام ده خالص 
_طب افطري وصحيح ابوكى قال هيرن على مالك نتعشا سوا النهارده اهو قبل ما يسافر 
سمر زورت مره واحده ومكنتش قادره تبلع الاكل 
والده سمر جابت كوبايه مياه عالطول وقالت:اشربي٠٠٠سمر شربت كوبايه المياه وأمها حطت أيدها على ظهرها وسمر افتكرت لما مالك زور وعملت معا كده 
_انتى كويسه يا بنتى 
وقالت:مينفعش مالك يجى يا ماما
_مينفعش ليه إن شاء الله 
_اصلا مالك هيسافر بدري قولى على الساعه ٧ كده 
وفجاه دخل والد سمر وقال:مفيش مشكله ينام هناا وانا شاء الله هوصله المطار قبل ما اروح الشغل ولا اي يا ام سمر 
_فعلا ابوكى بيتكلم صح اي رايك 
سمر قالت في سرها:لو رفضت ممكن ماما تشك اكتر ما هي شكه اسكت احسن 
_سمر !!
_طبعاا يا ماما ٠٠٠٠٠سمر ضغطت على سنانها وقالت: القرار عجبنى اوى ماما بقولك 
_اي 
_شيلى الاكل ده والنبي 
_مش لسه قايله انك جعانه اوى 
_ما انا شبعت والصراحة عايزه اريح شويه 
خدت الاكل وقالت:والله ما عارفه اعمل اي معاكى ؟
_اقفلى الباب يا ماما اعملى كده 
_طيب يا لمضه ٠٠٠٠طلعت وقفلت الباب وراها وسمر قامت عالطول وقالت:اي المص"يبه ده هعمل اي دلوقتى ده فرصه مالك أنه يطلعنى كدابه قدام اهلى 
سمر مسكت التليفون وقالت:ارن عليا ؟
سمر بتردد:لاءء يا سمر أوعك تعملى كده انتى ناسيه عمل فيكى اي ؟
سمر رمت التليفون جنبها وقالت:اسبها بظروفها وخلاص 
والد سمر رن على مالك فعلاا 
مالك بص على التليفون وفجاه وقف العربيه وقال: اكيدااا متنرفز اوى وهيقول طلق بنتى 
مالك مسك التليفون وفصل المكالمه ولكن والد سمر رن تانى 
مالك خد نفس عميق وقال:اخبارك اي يا عمي
_الحمد لله يا ابنى انت اي اخبارك 
مالك فى سره:يبقا سمر مقالتش ليهم حاجه 
_الووو ٠٠٠٠روحت فين يا ابنى 
_انا معاااك 
_بما انك مسافر بكره قولت تنام عندنا الليله اي رايك 
_مسافر ؟
_ايوه سمر قالت انك مسافر بكره الساعه على الساعه ٧
_سمررر 
_انت كويس يا ابنى ؟
_اه كويس موافق طبعاا يا عمى هكون عندك الساعه ٨ بليل إن شاء الله٠٠٠٠٠مالك بتريقه:اصلا بحضر ورق السفر 
_تمام يا ابنى عايز حاجه 
_سلامتك يا عمى ٠٠٠٠٠٠مالك قفل التليفون وقال:حلو اوى النهارده هخليكى تندمي يا سمر 
عند فهد ✨
_تيم انا عارف انك مستحيل تعمل كده ولا زينه 
_شكرا يا فهد 
_ده مجرد كلام يا تيم لازم يكون معانا دليل ونعرف مين اللى عمل كده وكان هدفه اي ؟
_طب هنعمل اي ؟
_انت مش فاكر حاجه خالص من اللى حصل 
تيم هز رأسه وقال:للاسف مش فاكر اي حاجه اخر حاجه فاكرها الفيديو اللى كنت بعملوا عشان ابعتوا لماما أصلها خايفه عليا اوى  
فهد بص لتحت وفجاه قال: فيديو 
_ايوه 
_كاميره الفيديو  كانت شغاله وقت الحادثه 
_مش فاكر 
_فين تليفونك ؟
_الفيديو كان على الكمبيوتر مش على تليفونى 
_قوم تعالى نروح اوضتك 
_في اي 
_هتعرف بس تعالى٠٠٠٠٠تيم قام فعلا مع فهد وراحوا اوضه تيم 
_الكمبيوتر فين 
_على السرير اهو المهم انت ناوي على اي 
_هتعرف بس اهداا 
فهد شاف الكمبيوتر وقال:الكاميرا لسه شغاله 
_مش فاهم 
_انت مش بتقول انك كنت فاتح كاميرة الفيديو 
_اه 
_يبقا اكيدااا الكمبيوتر سجل كل حاجه 
_يا ابن الا اي ازاى مفكرتش في كده 
فهد أنهى الفيديو ودخل على الاستوديو وجاب الفيديو اللى كان مدته اكتر من اربع ساعات 
وتيم قعد جنبه وفهد بقا يقدم الفيديو لحد ما جاي اخيرااا عند الر"جاله اللى دخلت لتيم
_فهد الباب انفتح 
فهد بص وفجاه دخل شابين ولكن كانوا لابسين قناع ساعتها تيم قال:انتوا مين 
وفجاه الشاب مسكوا وغر"ز فيا الابر"ه وتيم حاول يفلت نفسه ولكن مقدرش ولحسن الحظ وهو بيقاوم قلع القناع للشاب
_اي ده الشاب ده من ر"جاله حسن 
_حسن مين ده ؟
تيم حكي لفهد كل حاجه وفهد قال:انا كده فهمت حسن عمل كده عشان الين تكر"هك وترجع ليا 
تيم مسك الكمبيوتر وقال:انا لازم اوريها الفيديو ده 
_الين هتصدقك بس هتفضل في خطر انت وهي 
_طب هنعمل اي 
_حسن اكيداا في الامارات ومتاكد كمان
_متاكد 
_ايوه متاكد وهو اللى بيدي الرجا"له التعليمات 
_طب هنعرف مكانه فين ازاى 
_بص انا عندي خطه 
_اي 
فهد:______________
_تفتكر هتنجح ؟
_اه طبعااا  ننفذ احنا بس 
تيم قام وحضن فهد وقال:مش عارف اقولك اي 
_انا مش بعمل كده عشانك بس عشان مراتى اللى كانت معاك في الو"رطه ده المهم الخطه لازم تتنفذ قبل بكره عشان راجع مصر بكره
_تمام بس الين زعلانه ومستحيل تسمع منى
_سيب ده عليا ٠٠٠٠٠٠انا طالع وهتكلم معها 
_تماام 
زينه بدأت تفوق وكانت مصدعه اوى فهي شربت كتير 
_اعااااا٠٠٠٠٠انا حاسه ان دماغى تقيله اوى ٠٠٠٠زينه قامت ودخلت الحمام وخدت شاور وفاقت فعلاا 
_امال فهد فين ؟
زينه فتحت الباب وشافت فهد وهو داخل اوضه الين كانت هتتجن 
زينه قفلت الباب وقعدت على السرير وقالت:معقول 
زينه بتردد:لاءء لاءء مستحيل يعمل حاجه شبه كده وبعدين فهد بيحبنى 
في اوضه الين ✨
_لا يا فهد انا اسفه اوى مقدرش اعمل كده وبعدين انا قررت ارجع مصر وهتجوز حسن 
_حسن هو السبب في اللى حصل يا الين لازم تفهمي أن تيم بري 
_الدليل ؟
فهد طلع تليفونه وقال:اسمعى الفيديو ده 
{فهد نقل الفيديو على تليفونه }٠٠٠٠الين مسكت منه التليفون وسمعت الفيديو فعلا وقالت: الشاب ده من رجا"له حسن 
_عايزه دليل اكتر من كده 
_امتى الخطه 
_لازم تتم قبل بكره عشان هنرجع انا وزينه مصر 
_حدد الموعد وانا جاهزه 
_اهم حاجه رقمه معاكى 
الين هزت راسها بمعنى لا 
_طب هنعمل اي ؟
_هرن على نور معها رقمه 
_حلو اوى ٠٠٠٠ترني عليا المساء مش دلوقتى عشان ميشكش
في حاجه 
الين هزت راسها وفهد طلع ٠٠٠٠
فهد طلع المفتاح وفتح الباب وزينه كانت قاعده على السرير وبتبص عليااا وقالت:كنت فين ؟
_كنت قاعد تحت في الكافتريا 
_😳٠٠٠٠٠زينه في سرها: ينهار اسو"د ده بيكدب عليا عشان معرفش حاجه 
فهد قلع الجاكيت وزينه قامت وقالت:كنت قاعد مع مين تحت 
فهد رفع حاجب وقال:هكون قاعد مع مين يعنى 
_يعنى مكنتش مع الين يا كداب يا خا"ين يا وا"طى 
_😳😳
زينه مسكت في هدوم فهد وقالت:بقاا تكدب عليا وتقول انك كنت في الكافتريا وكنت عند الين كنت بتعمل اي هناك 
فهد مسك أيدها وقال:اي ده كلواا 
_انا شوفتك وانت داخل عند الين من شويه 
_اممم 
_هو اي ده كنت بتعمل اي هناك 
فهد قرب منها وهمس في ودنها وقال:مين اللى كان بيقول من شويه انا بوثق فيك 
زينه زقت فهد وقالت:ما انا واثقه فيك بس عندي شك بردو 
فهد ابتسم وكانت ابتسامته جذابه جدااا 
_انت بتضحك على اي ؟
_عليكى 
_عليااا ليه بقاا شايفنى مجنونه ولا مجنونه 
فهد قاطع زينه بقبله رقيقه جدااا 
فهد بعد عنها بكل هدوء وكان داخل الحمام وزينه مسكت ايدو وقالت:أوعك تفكر انى هسيبك ولازم اعرف كنت بتعمل عندها اي 
_انتى مجنونه بعد اللى عملتوا ده لسه بردو عندك شك في حبي ليكى 
زينه حوطت فهد بايدها وقالت: طب كنت بتعمل اي عندها مش بتسلم عليها يعنى 
فهد حط ايدو على وسط زينه وشدها ليا وقال:الفضول ده هيوديكى في دا"هيه 
_مش مهم يودينى فين المهم اعرف بتعمل اي عندها 
فهد شال زينه وقال:انا هقولك كنت بعمل اي ؟
فهد حط زينه على السرير وراح عند الباب وطلع عالطول وقفل الباب بالمفتاح 
زينه طلعت تجري وحاولت تفتح الباب لكن مفتحش 
_فهد افتح الباب فهد انا مش بهزر فهد 
_اسف يا طفلتى بش مينفعش تعرفي 
زينه خبطت على الباب جامد وقالت:فهد افتح الباب 
فهد شال زينه وقال:انا هقولك كنت بعمل اي٠٠٠٠فهد حط زينه على السرير وراح عند الباب وطلع عالطول وقفل الباب بالمفتاح ٠٠٠٠زينه طلعت تجري وحاولت تفتح الباب لكن مفتحش 
_فهد افتح الباب فهد انا مش بهزر فهد 
_اسف يا طفلتى بش مينفعش تعرفي 
زينه خبطت على الباب جامد وقالت:فهد افتح الباب 
زينه قعدت على السرير وحطت أيدها على دماغها وقالت:ماشي يا فهد بس والله لاعرف انت بتعمل اي 
في المساء✨
فهد فتح الباب وزينه كانت قاعده وبتبص عليا ومتنرفزه اوى
_تصدقي نسيت خالص انى قافل الباب عليكى 
زينه كانت متعصبه اوى وقالت:واي اللى مخليك تنسي أن شاء الله ؟
_مش عارف والله 
_انا هقولك الين صح ؟
فهد خد نفس عميق وقال بكل هدوء:انتى ليه مش عايزه تفهمى انى بحبك والين بتحب تيم 
_ما انتوا بتعملوا كده عشان احنا عملنا كده 
فهد رفع حاجب وقال:وانتوا عملتوا اي 
_معملناش حاجه طبعااا
_واحنا كمان كذلك ٠٠٠٠٠زينه مسكت فهد من لياجته وقالت:انا مصدقك بس عايزه أعرف روحت عندها ليه 
فهد مسك ايد زي اللى شبه الأطفال وقال: خصوصيات 
زينه زقت فهد وقالت:قول كده بقاااا ويا تري الخصوصيات اللى ما بينكم ده زي اي 
_انتى غاويه نكد صح
_انا اللى غاويه ولا انت ما تقول وتريح نفسك اصلا انا فضوليه اوى وصدقنى لما اعوز اعرف حاجه بعمل المستحيل عشان اعرفها 
_يخربيتك انتى مجر"مه على كده 
زينه حطت أيدها على رقبه فهد وقالت:واكتر كمااان خصوصا لما الموضوع يتعلق بيك 
_للدرجه ده بتحبي فهد الكيلانى 
_فوق ما تتصور حضرتك هاا مش هتقول بقا كنت بتعمل عند الين اي ويا ريت متكدبش عشان عيونك ساعتها هتفض"حك
_أقول اي 
زينه اتعصبت وراحت بعدت عن فهد وقالت:انت ليه بتعمل كده 
_تعالى هنااا
_لا مش جايه 
_تعالى هقولك على حاجه 
_طب ما تقول هو في حد معانا هنا ولا اي 
_الحيطان ليها ودان 
زينه قربت وقالت:عايز اي 
فهد ضر"ب زينه على دماغها وقال:ما تتكلمى عدل يا بت 
_انجز يا عم
فهد قرب من زينه وهمس في ودنها وقال:اي رايك نطلع نتمشي سوا ولوحدنا
_لا مش عايزه 
_خلاص ماااشي انا هروح مع الين 
زينه بصت حواليها ومسكت الس"كينه وحطتها على رقبه فهد وقالت:على جث"تك 
_اهون عليكى 
زينه رمت الس"كينه وقالت:أوعك تفكر عشان بحبك هسيبك تعمل كل حاجه 
_هو انا بعمل اي يا زينه عشان تقولى كده 
_ما انا عايزه اعرف بقااا روحت عند الين ليه 
_زينه انا فعلاا مش قادر انا هنزل عايزه تيجى تعالى
زينه شبكت أيدها في بعض وقالت:طب عشر دقائق مش هتاخر 
فهد ابتسم وقال:اشطااا 
زينه وهي بتطلع هدومها قالت:أوعك تفكر انى هنسي الموضوع 
_طب اخلصي يا هبله 
زينه دخلت الحمام وفهد كان منتظرها برا 
عند الين ✨
_الين اخبارك اي من حق إللى سمعتوا ده الناس بتقول انك هربتى من فرحك 
_نور مش وقته خالص المهم معاكى رقم حسن 
نور ضمت حواجبها وقالت:عايزه رقم حسن ليه 
_نور اخلصي 
_ما انا عايزه اعرف عايزه رقم الشاب ليه خصوصاً انك هربتي يوم الفرح 
_طب سلااام 
_اهدي اهدي حاااضر اكتبي يا ستى
الين راحت جابت ورقه وقلم وكتبت الرقم فعلاا وقفلت التليفون من غير ما تقول سلام حتى  
الين كتبت رقم حسن على التليفون ورنت عليا عالطول
_الوو مين 
_حسن أنا الين 
_الين مين 
_حسن انا الين بنت عمك 
_عايزه اي مش كفايه جر"حتينى يوم الفرح 
الين بتمثيل:حسن تيم طلع بيخدعنى وشفتوا وهو بيخو"نى انا محتاجلك اوى يا حسن 
_بعد اي يا الين خلاص كل اللى بنا انتهى 
الين قعدت تعياط وقالت:حسن انا مش عارفه اروح فين خصوصا أن تيم طلع خا"ين وكان بيمثل عليا أنه بيحبنى 
_انا كنت عارف ان الواد ده بيضحك عليكى 
_فعلاا كنت مخدوعه فيا حسن ارجوك تعالى رجعنى مصر انا في الامارات اتصرف انا مقدرش اعيش مع الشخص ده ابدا 
_الين انا عايز اقولك على حاجه 
الين مسحت دموعها وقالت:سمعاك 
_انا في الامارات الصراحه لما عرفت انك جيتى الامارات قررت اجى وراكى مش عشان انتقم لا كنت حاسس ان الواد ده هيعمل كده في يوم من الايام 
الين في سرها:فهد كان معا حق فعلا طلع موجود هنا 
_الووو الين انتى معايا 
_ايوه معاااك حسن انا عايزه ارجع مصر بس الطيران واقف 
_متخافيش هنرجع سواا مصر وهنتجوز 
_يا ريت يا حسن وانا اسفه اوى على اللى عملتوا يا ريت تسامحنى 
_انا مسامحك يا الين واتمنى نبدا صفحه جديده 
_اه طبعاا اقابلك فين 
حسن:________
_بكره أن شاء الله هنتظرك في المكان ده 
_خدي بالك من نفسك 
_حاااضر 
الين قفلت التليفون وقالت:كده كل حاجه تمام انا لازم اطلع اقول لفهد على المكان اللى حسن هيكون موجود فيا 
الين طلعت بالفعل وراحت عند فهد وخبطت على الباب 
فهد طلع والين كانت رايحه تتكلم ولكن فهد مسك أيدها وخدها على جنب وقال:كلمتى ؟
_ايوه وهيبقا موجود في ٠٠٠٠٠
_حلو اوى 
زينه طلعت من الحمام ومالقتش فهد وقالت:معقول يكون نزل من غيري ٠٠٠٠٠زينه سمعت صوت فهد والين ووقفت جنب الباب وللاسف معرفتش تسمع حاجه عشان صوتهم كان واطى اوى 
_خلاص يا الين هكون موجود أن شاء الله 
زينه حطت أيدها على قلبها وقالت:هيكون موجود فين ينهااار اسو"د معقول عايزين يكونوا لوحدهم ؟
فهد كان داخل وزينه كانت طالعه وفجاه دخلوا في بعض 
_اعاااااا ٠٠٠٠٠في اي يا زينه حد يقف على الباب كده 
زينه دخلت وقعدت على السرير وقالت:معلش اصلا طلعت من الحمام ومالقتش حضرتك قولت اطلع اشوفك فين ومع مين 
فهد رفع حاجب وقال:مع مين 
_انسي كلامى خالص 
_طب مش يلاااا 
_مش عايزه اروح الصراحه حسيت انى عايزه انااام 
فهد قعد جنبها وقال:مش هنتاخر وبعدين عجبك قعدة الاوضه ده 
_اه عجبانى 
_طب غيرتي رايك ليه ما كنتى فرحانه 
_اصلا حسيت انى سقعانه وعايزه اناام 
فهد خد زينه في حضنه وقال:هاخدك في حضنى وساعتها مش هتحسي بحاجه خالص 
زينه زقت فهد وقالت:قولتلك مش عايزه اروح 
فهد قام وقال:خلاص ماشي هروح انااا 
_اوعك تقعد مع حد 
فهد ضم حواجبه وقال:اقعد مع حد 
_اصلا عينك مش مليانه للاسف على رغم أن عندك زوجه زي القمر 
فهد قعد يضحك وقال:اي الكلام ده كلوا يا هبله 
_انا مش هبله والكلام اللى مش عاجب حضرتك ده هو الحقيقه 
_انا كده فهمت 
_فهمت اي ان شاء الله انك بتاع بنات 
_يا بت يخربيت لسانك اللى عايز مقص ده 
_هههه دمك خفيف 
_شوفتينى واقف مع الين صح 
_وانا مالى واقف مع مين 
فهد قرب منها وقال:انا حاسس ان في حد هنا غيران اوى 
_انا مش غيرانه على فكره وروح شوف كنت عايز تروح فين 
فهد شد زينه من وسطها وقال:وانا مقدرش اروح مكان من غيرك 
_اوعك تفكر انك هتاكل بعقلى حلوه 
_يخربيتك وانتى تربيه شوارع 
_على الاقل احسن منك ومن عائلتك كلها 
فهد رفع حاجب وقال:اعتقد احناا بدأنا نغلط 
زينه بعدت عن فهد وقالت:اعتقد ان اللى بدأ الاول انت
فهد خد نفس عميق وقال:طيب يا زينه عايزه تعرفي انا كنت بقول اي لألين
_لا مش عايزه 
_استغفر الله العظيم امال مالك 
_ماليش الله يسهلك يا عم 
_هو انا جاي اشحت منك بصي انا جالى صداع انا نازل سلام 
زينه اتنرفزت اوى وقالت:كنت مفكره انك هتقول مستحيل انزل من غيرك بس لا مش فارقه معاك خالص 
_ما انا بقالى ساعه بتحايل عليكى وانتى مش عايزه تروحى 
_كان لازم تفهم انى عايزه اروح إنما حضرتك عايز تطير عشان تروحلها 
_زينه كفااايه انتى رجعتى شربتي تانى اصلا مش معقول تكونى في واعيك ابدااا 
_انا في واعى ١٠٠% كمااان 
_تماام انا واحد مجنون مش يلاا بقاا 
_طب قولى كنت بتقول اي لألين 
_اي رايك لما نرجع الاول اصلا لو قعدنا نتكلم النهار هيطلع 
زينه اتنرفزت وقالت:خلاص ماااشي 
فهد مسك أيدها وقال:تعبت وربنا أمشي بقااا 
_براحه الله
بالفعل طلعوا وفهد قفل الباب ورا 
في منزل والد سمر ✨
سمر كانت واقفه مع امها بتحضر الاكل وفجاه الباب خبط 
_روحى يا سمر افتحى الباب ده شكله مالك 
_ما تفتحى الباب انتى وانا مالى 
_امشي افتحى الباب يا بت
_اوف بقااا ٠٠٠٠٠٠سمر راحت وفتحت الباب ومن غير ما تشوف مين اللى على الباب قالت:أوعك تفكر عشان مقولتش لاهلى ابقااا مسمحاك 
_اي ؟
سمر رفعت عينها لفوق وقالت:بابا 
_اي الكلام ده واي اللى كنتى عايزه تقولى لينا 
سمر بارتباك:هو ٠٠هو 
والد سمر قال بكل هدوء:بنتى انتى كويسه 
سمر هزت راسها وقالت:ايوه انا كويسه والكلام اللى قولتوا ده كان في مسلسل تركي وحبيت اقلد البطله وهي بتقول كده للبطل 
والد سمر زقها وقال:الله يخربيت التركى اللى هيجننك 
سمر كانت هتقع ولكن لقت نفسها مرميه في حضن مالك 
سمر حست بأمان ولا اكنها في حضن امها وفجاه فاقت لنفسها وبعدت عن مالك عالطول 
_مش قولتلك مالناش الا بعض
_ههه ظريف اوى ٠٠٠٠٠مالك مسك ايد سمر وقال:وحشتينى 
جس'م سمر كله اترعش وحست بكهربا وارتبكت جداااا 
مالك قرب منها وقال:بحبك 
سمر كادت أن تقع وفجاه والد سمر قال:مالك اتفضل يا ابنى 
مالك دخل وبص لسمر وغمز وسمر كانت حاطه أيدها على قلبها وقالت في سرهاا:أوعك تستسلمى لواحد زي ده ابدااا 
مالك في سره:ده البدايه يا منال وربنا ما هر"حمك ولاخليكى تقعى في حبي وتعيشي نفس الاحساس اللى عيشتوا بسببك
سمر دخلت المطبخ عالطول ومسكت الكوبايه وفجاه وقعت من ايدهااا من الارتباك والخوف اللى كان مسيطر عليها 
_سمر انتى كويسه 
سمر:________
والده سمر حطت أيدها على كتفها وسمر انتفضت عالطول وقالت:مالك شيل ايدك 
ام سمر باستغراب:سمر انا امك مش مالك 
سمر بصت لامها وقالت:انا اسفه يا ماما 
_ للدرجه ده مالك كان واحشك 
سمر بغباء:لا طبعاااا 
_نعم 
_ماما بصي انا حاليا مرتبكه جدااا عن اذنك 
_خدي يا هبله 
سمر دخلت اوضتها وقالت:ينهااار اسو"د اي اللى بيحصل ده من كلمه واحده كنت هقع فيها 
سمر دخلت الحمام وغسلت وشها وقالت:اهدي كده والله شكلوا هو اللى هيضحك عليكى مش انتى اللى هتضحكى عليا 
_سمرر 
_جايه يا ماما 
سمر مسحت وشها بالفوطه وطلعت 
_ادخلى اقعدي مع زوجك 
سمر رفعت حاجب وقالت:ليه ما بابا قاعد معااا 
_في حد ندا على ابوكى 
_طب ما تروحى تقعدي معا انتى وانا هحضر الاكل اي رايك 
_امشي يا ام لسان انا مش عارفه بتعملى كده ليه 
سمر طلعت وقالت:اهدي كده وخليكى واثقه من نفسك 
_اي يا قلبي 
سمر وقفت مكانها وقالت:ده صوت مالك ؟
سمر وقفت عند الباب وبصت على مالك وقالت:حيوا"ن بيتكلم مع بنات في التليفون وفين في بيت بابا 
_لا خليها بكره احسن اهو نقعد مع بعض شويه 
_😳٠٠٠٠٠سمر هزت راسها وقالت:وصلت لكده كماااان 
_عندك اشطااا خلاص ماشي 
_وكمااان عندها اه يا قليل الادب يا سا"فل 
_قميص ؟
سمر طلعت وخدت التليفون من مالك وقالت:انت ناقص تقولها اوصفيلى شكلك وج*مك
_نعم
_مش مكسوف من نفسك وانت في بيت اهلى وبتقول الكلام ده 
مالك خد منها التليفون وقال:اي يا أمير معلش اصلا التليفون كان مع الزفته احم اقصد مراتى
سمر شدت منه التليفون وقالت:امير مين يا كداااب 
_الووو مالك 
سمر بصت في التليفون وسمعت صوت الشاب فعلاا ورمت التليفون على الأرض عالطول ومالك مسك أيدها وشدها ليا وقال:في اي ؟
سمر بارتباك:لا مفيش 
_غيرانه صح 
سمر بارتباك: اغار اغار من اي ان شاء الله 
مالك غمز ليها وقال:يعنى مكنتيش مفكره انى بكلم بنت 
سمر بارتباك:لا طبعااا 
_امال اخدتى التليفون ليه واي الكلام اللى قولتى ده 
_اصلا اصلاا 
مالك قرب من سمر اللى غمضت عينها وهمس في ودنها وقال:اعترفي انك بتحبينى 💖
نبضات سمر ازدادت وقالت من غير تفكير:مش عارفه 
_احم ٠٠٠٠٠مالك زق سمر عالطول وكانت هتقع على الأرض ولكن مالك مسك أيدها وقال:انا اسف بس اتخضيت 
_حتى لو واحشين بعض مينفعش بردو قدامنا 
سمر بصت في الأرض ومالك كذلك من الإحراج 
_سمررر٠٠٠٠٠سمر فرحت اوى وقالت بفرحه جنونيه: ماما بتنادي عليااا عن اذنكم ٠٠٠٠سمر طلعت تجري عالطول وقالت:ينهاري انا كنت بقول انشقي يا ارض وابلعينى 
_في اي مالك 
_لا مفيش كنتى بتنادي ليه 
_عشان انقذك من الموقف 
_تنقذينى من الموقف مش فاهمه تقصدي اي 
_مش عيب عليكى انتى وزوجك وخصوصا برااا 
{تطلع من موقف تدخل موقف تانى والله همو"ت 😂}
_والله ما حصل حاجه ده كان بيرجع شعري مش اكتر 
_طيب ياختى حضري الاكل لحد ما اغير هدومى 
_طيب 
سمر وقفت ووشهاا كان احمر اوى من الكسوف وقالت:اي الموقف الخرا ده مره قدام بابا والتانى مع ماما والله كده كتير 
عند زينه وفهد ✨
فهد كان واخد زينه في حضنه وقاعدين على شاطىء البحر 
_مش قولتلك الجو هيكون سقعه 
فهد خد زينه اكتر في حضنه وقال:طب كده 
زينه زقت فهد وقالت:انت مجنون يا مجنون
_بقولك اي يا زينه ؟
_ارغي 
_بلاش الكلمه ده والنبي بحس بتشائم منهااا 
_قول يا روح قلبي حلو كده 
_عال كده المهم هتعملى اي لو اتجوزت عليكى في يوم من الايام
الدموع نزلت من عين زينه في ثانيه وقالت:هموو"ت 
_زينه انا اسف ٠٠٠٠فهد اخدها في حضنه وقال:مش قصدي 
_متقولش كده تانى انا مقدرش اشوفك في حضن واحده تانيه 
فهد بأس زينه على رأسها وقال:وانا مقدرش اكون في حضن واحده تانيه 
زينه رفعت عينها وبصت في عين فهد وقالت:بجد 
_عندك شك 
_مش عااارفه ٠٠٠٠فهد باس زينه وقال:طب وكده ؟
زينه حضنته جامد وقالت:انا بحبك اوى يا فهد 
_وانا بعشقك 
_فهد انت كنت بتقول اي لألين
{البت ده مفسده أوى للحظات الجميله  😂}
_في اي يا زينه ما كنا حلوين رجعنا تانى ولا اي 
_مش قصدي يا حبيبي بس الفضول هيق"تلنى
_بصي يا ستى ٠٠٠٠زينه انعدلت وحطت أيدها على خدها وقالت:امممم 
_هو انا قا"تل يا حضرت الظابط 
_ليه ؟
_بتبصي لياا بطريقه غريبه اوى 
_طب ابص ازاى 
فهد ابتسم وقال:بهزر معاكى المهم احنا عاملين خطه عشان نعرف مكان حسن فين 
_حسن ابن عم الين ؟
_بالظبط ٠٠٠٠٠زينه: كمل
_حسن السبب في اللى حصلك وحصل لتيم
_بس ازاى ده في مصر 
_لا طلع في الامارات ولما كنت واقف مع الين من شويه كانت بتقولى أن حسن فعلا موجود هنااا 
_طب هتعمل اي ؟
_الين هتروح تقابل حسن وساعتها هنقدر نمسكوا  
زينه حضنت فهد وقالت:بس ده شكلو خطير وانا خايفه الا يعملك حاجه 
_عشان كده مردتش اقولك زينه انا مش صغير 
_وانا ماليش حد غيرك في الدنيا ده يا فهد 
فهد باسها على رأسها وقال بحب:وانا هكون جنبك عالطول يا قلب فهد 
_صحيح احنا هنرجع مصر بكره 
فهد هز رأسه وقال:ايوه 
زينه بصت لتحت وقالت بحزن:طيب 
فهد رفع راسها لفوق وقال:مش عايزه ترجعى ولا اي 
_مش قصدي بس احنااا وقتنا كلواا كان خناق 
فهد مسك ايد زينه وقال بحب:بوعدك يا زينه انى مستحيل اشك فيكى تانى ولا هزعلك في يوم من الايام ولو زعلتك من غير ما اخد بالى قوليلى 
_وهتعمل اي 
_انتي عايزه اعمل اي ؟
زينه قربت من فهد وقالت:عايزه عايزه وكانت شفايفهم هتتلامس ولكن قاطعهم بتاع الدره 
_دره يا استاذ 
فهد بعد عالطول وكان محرج اوى وقال:اي رايك 
زينه ابتسمت وهزت رأسها وقالت: ماااشي
فهد اشتري فعلااا وقعدوا يتكلموا ويضحكوا وكانت من اجمل الأوقات اللى بنا فهد وزينه
{السوال هل السعاده ده هتستمر أما القدر لهو رأي آخر}
عند مالك وسمر خصوصاً في اوضه سمر ✨
_المره اللى فاتت انت نمت على سريري بس المره ده مش هسمحلك
_طيب 
سمر رفعت حاجب وقالت في سرها:غريب اوى انا كنت مفكره أنه هيرفض وهيعاند كالعاده
سمر قعدت على السرير ومالك كان قاعد على كرسي وفاتح التليفون ومبتسم 
والفضول كان عنوان سمر وكان نفسها تعرف هو بيضحك على اي 
_بيضحك على اي ده ؟
سمر قامت بحجه الكتب اللى محطوطه جنب مالك 
سمر راحت عند الكتب وكانت جنب مالك وبتحاول تبص وتعرف هو بيتفرج على اي لكن مش عارفه 
_في حاجه ؟
_لا مفيش ! سمر عملت نفسها بتجيب الكتب وهي في الحقيقه عايزه تعرف مالك بيضحك على اي 
سمر زهقت لأنها معرفتش تشوف حاجه خالص وكانت ماشيه ولكن مالك مسك ايدهااا 
وفجاه نبضات سمر ازدادت كالعاده ودقات قلبها كانت مسموعه٠٠٠٠٠مالك قام وقرب منها وقال:كنتى بتعملى اي 
سمر بارتباك:كنت بجيب الكتب 
_يعنى مش بتشوفي انا بعمل اي 
سمر ارتبكت اكتر وقالت:لا محصلش 
_لا حصل تحبي تشوفي انا كنت بشوف اي ؟
سمر بغباء:اه يا ريت احم اقصد لا طبعااا 
مالك فتح التليفون وقال:كنت بشوف ده 
سمر بصت في التليفون وفرحت اوى لان صورتها كانت في التليفون 
_فرحانه كده ليه ؟
_لا مش فرحانه وبعدين اخدت الصوره ده امتى وبتضحك ليه
_اخدتها وانتى نايمه وبضحك لأن البنت اللى موجوده في الصوره مصدر فرحيتى حتى لو كانت جر"حتنى كتير بس مش مهم هفضل احبها وهتفضل مصدر سعادتى بردو 
سمر ابتسمت وقالت:بجد 
مالك حط ايدو على وسطها وقال:بجد 
سمر سابت نفسهااا خالص ومالك استغل ضعفهااا وقرب منهااا وقبلهاا 
واخيرااا سمر رجعت قوتها وزقت مالك وقالت:انت ازاى تعمل كده 
_عملت اي ؟
سمر بارتباك:ازاى ٠٠٠ازاى تقرب منى 
_اعتقد انا مقربتش منك الا بأرادتك 
سمر معرفتش ترد على كلامه وقالت انا داخله الحمااام 
سمر دخلت الحمام عالطول وقلبها كاد أن يطلع من مكانه من سرعته 
سمر غسلت وشها وقالت:لا يا سمر لو مكنيتش فوقتى كان حصل اكتر من كده فوقى كده وبلاش تضعفي قدام الحيوا"ن ده 
بعد شويه سمر طلعت ومالك كان نام على السرير٠٠٠٠سمر قربت من السرير وقعدت وكانت بترتعش يمكن خايفه أنها متقدرش تسيطر على اعصابها خصوصاً أنها بتحب مالك فعلاا بس هي مش عارفه 
سمر نامت جنب مالك وشعرو كان نازل على عينه جعلوا وسيم اكتر 
سمر قربت منه وحطت أيدها على شعرو وده اول مره تلمس شعر مالك 
_شعرك زي البنات بالظبط سبحان الله بتاع بنات وهو شبه البنات 
سمر ابتسمت ومن غير ما تسيطر على أعصابها دخلت في حضن مالك وناامت 
عند زينه وفهد ✨
_فهد 
_اممم 
_انا عايزه اناااام 
فهد قام ومد ايدو لزينه وقال:يلااا 
زينه حطت أيدها في ايد فهد وشدهاا لتترمي في حضنه 
زينه زقت فهد وقالت:حد بيشد حد كده يا مجنون
فهد ابتسم وقال:مش هعمل كده تانى 
_لا اعمل عشان اترمي في حضنك 
فهد ابتسم تانى وحط ايدو على كتفها وقال:يلااا 
زينه هزت راسها وقالت:يلااا 
في صباح اليوم التالى ✨✨
مالك فتح عينه ولقي سمر في حضنه وابتسم وقال:اعتقد النهارده اليوم هيبقا عسل 
سمر فتحت عينها أيضا وبعدت عن مالك عالطول وقالت:هو 
مالك قام وبأس سمر من شفايفها وقال:صباح الخير 
سمر سكتت ومقدرتش ترد ومالك قام ودخل الحمااام وسمر حطت أيدها على شفايفها وابتسمت
_اي ده انا اتجنيت ولا اي 
وفجاه الباب خبط سمر قامت وفتحت الباب 
_صباح الخير 
_صباح النور 
_امال مالك فين ؟
_في الحمام ليه في حاجه 
_الساعه ٦ 
_وبعدين 
_مش هيسافر يا بنتى ؟
سمر حطت أيدها على دماغها وقالت:اه والله كنت ناسيه 
مالك طلع من الحمام وكان لافف فوطه بس عليااا وكان بيصفر 
سمر بصت علياا وفتحت بوقهاا وكانت مصدومه 
مالك مكنش عارف يقول اي ؟
_غير هدومك يا ابنى وانا في انتظارك والد سمر قفل الباب ورا وطلع 
_شكله اتكسف 
سمر راحت عند مالك وقالت بعصبية:ازاى تطلع كده مليون مره قولتلك ده مش بيت ابوك 
مالك ببرود: بابا في السجن 
سمر اتنرفزت وقالت:المهم بابا صدق انك فعلاا مسافر 
_امممم 
_انا مش بهزر على فكره هتعمل اي 
مالك رفع صوبعه في وش سمر وقال:السوال ده المفروض اساله ليكى مش انتى اللى تسالينى 
سمر مسكت صوبع مالك ونزلته وقالت: انت السبب في اللى بيحصل ايوه انت 
_انا ليه إن شاء الله
_مش انت اللى كنت عايز تد"مر حياتى وتخلى صحابك يتحر"شوا بيا 
_انا مسمحش لصحابي يلمسوكى ابدااا ثم كمل وقال:انا بس 
سمر زقت مالك وفجاه الفوطه وقعت 
_😳😳
سمر أديرت عالطول وقالت:والله ما كنت اقصد انا اسفه 
_انتى مكسوفه ليه انا زوجك 
_بس يا قليل الادب 
مالك راح عند سمر وشأل أيدها من على وشها ورفع حواجبه لفوق وقال:مالك 
سمر بصت لقت مالك لابس شورت ٠٠٠٠٠سمر خدت نفس عميق وقالت:اوف قلبي كان هيقع 
_هو انا حد غريب ؟ انا زوجك على فكره 
_ايوه حد غريب واوعك تنسي أننا هنطلق 
_وانا قولتلك لا 
_بأرادتك مش بأرادتك هطلقنى يا مالك 
_وانا قولت لا 
سمر اتعصبت ومسكت مالك من رقبته جامد وقالت:تبقااا تمو"ت 
_اعااا٠٠٠٠يا بت المجنونه 
سمر زقت مالك وقالت:طب والله كنت هعملها 
_طب ما عملتيش ليه 
سمر:_________
_اقولك انا  مالك حط كوع ايدو على كتف سمر وقال: عشان بتحبينى 💖
_لا طبعااا الكلام ده مش صح 
_امال اي اللى صح 
_عشان مش عايزه ادخل السجن مش اكتر 
مالك مسك أيدها وحطها على رقبته وقال:اقت"لينى وانا مش هقول انك السبب 
_وده ازاى أن شاء الله انت هتكون مي"ت 
مالك خد ورقه وقلم وكتب 
{انا مالك الكيلانى احب اقول انى انتحر"ت عشان كر"هت الحياه ومش حابب اعيش فيها اكتر من كده الا لما البت اللى بحبها تحن شويه }
_انت دخلتينى بردو وهكون في التحقيقات 
_محدش هيعرف انك حبيبتي 
سمر بغباء:ليه إن شاء الله 
_اي ده انتى عايزه تكونى حبيبتي ولا اي 
_لا طبعااا بس استغربت رد فعلك 
_انا مالك معروف انى بحب البنات يعنى محدش هيعرف ابدااا انك انتى المقصوده 
_فعلاا عندك حق عمرك ما هتتغير 
مالك شد سمر ليا وقال:لا اتغيرت وكل ده يرجع ليكى 
سمر ابتسمت وقالت:فرحتلك 
_مالككك ابنى 
_حاااضر يا عمى٠٠٠٠مالك طلع قميص من الدولاب وبنطلون وكان رايح يقلع الشورت 
_انت بتعمل اي ؟
_بغير 
_انت مجنون ولا اي اهدا لما أطلع 
_طب اطلعى هو انا ماسك فيكى 
سمر خدت هدوم المدرسه ودخلت الحمام بتاع البيت وغيرت هدومها وقالت:ماما انا رايحه المدرسه 
_طب خدي بالك من نفسك 
_حاااضر سلاام 
_سمرر 
سمر وقفت وقالت:خير 
_مش هتودعينى مالك كمل بتريقه:اصلا انا مسافر 
_وعايز اي 
مالك بخبث:كتير ٠٠٠٠٠سمر بصت لأمها اللى كانت واقفه واتكسفت 
والده سمر مشت عالطول وسمر قالت بعصبية:انت متخلف 
_انااا خودي يا بت 
_مش يلا يا مالك صحيح فين شنطتك 
_شنطتى اه واحد صاحبي هيكون في انتظاري في المطار متعذ"بش نفسك يا عمي انا هروح 
_متاكد
_انا مش صغير يا عمى روح انت شغلك
_طب خد بالك من نفسك 
_حاضر يلا عن اذنكم 
بعد مرور نصف ساعه سمر وصلت المدرسه والكل كان بيبص عليها وهي كانت مستغربه نظراتهم ليها 
ودخلت جوا المدرسه وانصدمت بمعنى كلمه انصدمت 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

سمر داخلت جوا المدرسه وانصدمت والكل وقف حواليها وبقت نظرتهم ليهاا محت"قره جداااا 
وفجاه يصدر صوت من ورا 
_هي ده البنت اللى كلكم بتقولوا عليها محترمه شايفين الصور وضعها مخ"ل جدااا 
الدموع نزلت من عين سمر ومكنتش مستوعبه مين اللى في الصور ده ومين الشاب ده 
اميره راحت عند سمر وقالت:ساكته ليه ؟ عارفه انا دلوقتي عرفت ليه اتجوزتى مالك ٠٠٠اميره قربت منها وقالت:عشانه فلوسه 
اخيرااا سمر تخرج عن صمتها وتضر"ب اميره بالقلم وقالت:انتى واحده مش متربيه 
اميره حطت أيدها على وشها وقالت في سرها:يلا يا اميره ما انتى عايزه توصلى لكده 
_انا مش محترمه امال حضرتك تبقي اي مش شايفه نفسك في الصور ولا اي ويا تري اخدتى كاام عشان تعملى كده اصلا مستغربه جدا تبقي مرات مالك الكيلانى وتعملى كده 
_الصور ده مش حقيقه وكلها مفبركه وانا معرفش مين اللى في الصور ده 
_كنت متوقعه انك هتقولى كده يعنى هتقولى اي غير كده ؟
الكل قعد يتكلم ويقول: امال ليه عامله نفسها محترمه قدامنا وطلعت ****
سمر مقدرتش تستحمل كلامهم وطلعت تجري 
سمر كانت بتجري والدموع نازله من عينها وفجاه كانت هتخبط في عربيه ولكن اللى في العربيه داس فرامل عالطول 
مالك نزل من العربيه وقال بعصبية:حضرتك عايزه تمو"تى يعنى 
سمر رفعت وشها ومالك أنصدم 
_في اي 
سمر قامت وزقت مالك وطلعت تجري 
_سمر سمر 
مالك طلع تليفونه ورن على واحد صاحبه 
_اخبارك اي وحشنى اوى 
_اي اللى حصل ؟
_مش فاهم 
مالك بعصبية:مع سمر ؟
الشخص:_________
_انت بتقول اي ؟
_هو ده اللى حصل والكل مصدق وقالوا كلام مش لطيف 
_اميره اللى قالت كده 
_ايوه ٠٠٠٠٠مالك قفل التليفون ولبس النظاره وقال:بترديها يا اميره طيب !!
وركب العربيه ومشي ٠٠٠
عند زينه ✨
زينه فاقت من النوم واتفاجات أن فهد مش جنبها ٠٠زينه قامت وخبطت على باب الحمام ولكن انفتح وزينه مالقتش فهد جوااا 
زينه مسكت تليفونها ورنت على فهد 
_صباح الخير 
_صباح الزفت على دماغك 
فهد ضم حواجبه وقال:زينه انتى بخير 
_انت فين 
فهد بارتباك:انا٠٠٠٠انا
_انت اي اتكلم 
_زينه انا لازم اقفل سلااام 
_فهد الوو 
فهد قفل التليفون وخد نفس عميق وقال:عرفت أنقذ نفسي 
الين كانت متوتره جداا وقالت:ازاى مجاش لحد دلوقتى ؟
_هو قالك هيجى امتى ؟
_على الساعه ٩:٣٠ كده 
فهد بص في الساعه وقال:تيم احنا لازم نستخبا فاضل خمس دقائق بس 
تيم هز رأسه وفعلاا استخبوا والين فضلت تبص حواليها عشان تشوف حسن 
الين بتفكير:معقول يكون عرف حاجه ؟
الين بتردد:لاء لاء مستحيل وبعدين هيعرف منين المهم لازم اهدااا خالص وبلاش الخوف ده 
_فهد انا خايف الا حسن يكون عرف حاجه 
_هيعرف منين طيب مفيش إلا انا وانت وزينه والين اللى يعرفوا الخطه 
بعد مرور خمس دقائق حسن مجاااش وفهد وتيم بدأوا يشكوا في الموضوع 
_الساعه بقت ٩:٣٠ ولسه مجاش بردو 
فهد ضر"ب الأرض برجله وقال:اكيداا حسن عرف كل حاجه بس ازاى مش عارف 
تيم مسك في جاكيت فهد وقال:حسن وصل 
فهد بص عالطول وقال:حلو اوى 
_مش يلاااا 
فهد مسك ايد تيم وقال:شويه كده 
حسن نزل من العربيه والين كادت أن يغمى عليها من شده الخوف 
حسن راح عند الين واخدها في حضنه وتيم الغيره كانت هتق"تلوا 
_تيم اهداااا 
_فهد انت منتظر اي ؟
_لازم نعرف اذا كان حسن لوحده ولا معا رجالته 
الين بعدت عن حسن وحاولت تبقااا عاديه قدامه وقالت:انت اتاخرت كده ليه 
_معلش الطريق كان زحمه اوى 
وفجاه وصلت عربيه سوده مش باين اللى فيها والين اتفاجات وقالت: هو انت جايب حد معاك ولا اي ؟
وفجاه الين تقع على الأرض والرجاله نزلت وشالتهاااا 
تيم وفهد طلعوا يجروا عالطول وللاسف كانوا خدوا الين ومشواا 
_😳😳
_كده حسن عرف كل حاجه 
تيم فاق من الصدمه ومسك في لياجته فهد وقال بعصبية: خدوا الين يا فهد خدوا الين من قدام عيننا 
فهد مسك ايد تيم وقال بكل هدوء:اهدااا انا كنت عارف ان ده هيحصل 
_انت بتهزر صح 
فهد طلع التليفون وقدر يحدد موقع الين فين 
_انا مش فاهم حاجه 
فلاش بااك ✨
_فهد انا خايفه اوى انت مش عارف حسن ممكن يعمل اي 
فهد بعدم فهم:انتي تقصدي اي 
_حسن عنده رجاله كتير وممكن يعملوا اي حاجه 
_انتى تقصدي ممكن حسن يكون مخطط لحاجه 
الين هزت راسها وقالت:متاكده كمااان 
فهد بتفكير:طب هنعمل اي لو فعلاا حسن طلع مخطط لحاجه 
_مش عارفه يا فهد بس انا خايفه اوى 
بعد مرور بضعه دقائق من التفكير 
_انا لقيت حل 
_اي هو؟؟
_جهاااز تتبع يا الين عشان لو حسن لعب بديله كده ولا كده هنقدر نعرف مكاانك 
_تمااام 
بااك ✨
_تمااام تعالى نروح طيب
_طبعاااا بس عندي شرط 
_شرط اي 
_تهدا خالص ممنوع تتسرع في اي حاجه ولا تاخد خطوه تد"مرنا 
تيم هز رأسه وقال:موافق 
فهد ركب العربيه وتيم ركب ايضاا ومشوا 
في الطريق ✨
سمر وقفت ومسكت ركبتهااا ومكنتش قادره 
مالك وصل عندها اخيراا ونزل العربيه ومسك أيدها وقال:اي اللى بتعملى ده 
سمر زقت مالك وقالت:من يوم ما دخلت في حياتى وانا مش عارفه افرح ولا اعيش يا شيخ ارحمنى بقااا 
_طب اهدي انا جنبك 
سمر بزعيق: اي رايك كل اللى حصل ده بسببك عشان معجبينك كتير اوى 
_اميره اللى عملت كده ؟
سمر مسحت دموعها وقالت:مش عايزه اعرف مين اللى عمل كده اللى عايزه بجد انك تطلقنى خليك راجل لمره واحده وطلقنى 
مالك بص في الأرض وقال:لما اجبلك حقك الاول هطلقك 
_وانا مش عايزه حاجه منك غير انك تطلقنى عن اذنك 
سمر وقفت عربيه وركبت والدموع نزلت من عين مالك عالطول وقال:كفااايه اوى كده 
مالك ركب العربيه وساق باقصي سرعه ممكنه 
سمر:انا لازم اقول لماما وبابا كل حاجه واللى يحصل يحصل كفااايه 
عند زينه ✨
كانت قاعده على السرير ومنتظره فهد وقالت بكل عصبيه:دايما بيعمل معااايا كده وفي الاخر ميرضاش يقولى ابدااا 
وفجاه الباب خبط 
زينه قامت وقالت بفرحه:اكيداا ده فهد 
زينه وصلت عند الباب ورجعت عالطول ووقفت قدام المرايه ورجعت شعرها لورا وعدلت هدومها وراحت فتحت الباب عالطول ولكن اتفاجات وقالت:نعم ؟
_حضرتك مدام فهد الكيلانى؟
_ايوه مين 
_فهد بيه منتظرك تحت 
زينه في سرهاا: انا لسه مكلمه فهد ومقاليش كده 
_حضرتك كويسه 
زينه هزت راسها وقالت:طب شويه كده وهنزل اتفضل انت 
_تمااام 
زينه اديرت وقالت: غريب ازاى فهد مرنش عليا وقالى كده وفجاه زينه وقعت على الأرض 
الشاب رمي الابره على الأرض وطلع التليفون من جيبه وقال:تم يا كبير 
حسن قفل التليفون وقال:كده ألعب بقاا على المكشوف 
الين بداات تفوق وكانت حاسه بتقل في دماغها واخيرااا فاقت ولقت نفسها مربوطه من رجليها وايدهاا 
_انا فين واي اللى حصل وفجاه حسن دخل وقال:كده يا الين بقاا تعملى فيا كده 
_حسن انت بتعمل اي مكنش ده اتفاقنا 
_تؤ تؤ مش انتى اللى تقولى كده انا المفروض اللى اقول كده بقااا تتفقى مع تيم اللى قالتلى أنه خانك 
الين بارتباك ورعشه:انت بتقول اي وبعدين متجبش سيره الشخص ده ابدااا 
حسن مسك الين من شعرها وقال:كفااايه انا عرفت كل حاجه 
الين كانت بتتا"لم اوى لان حسن كان ماسك شعرها جامد 
حسن ساب شعرها وقال:كنتى عايزه توقعينى في فخك 
_محصلش 
حسن حط رجله على طرف الكرسي اللى ألين قاعده عليا وقال:محصلش ازاى وانا شوفت تيم والواد اللى كان معا ده اسمه اي 
_اه فهد الكيلانى صح ولا انا غلطان 
فلاش باك ✨
_اخيراا يا الين هنرجع لبعض انتى متعرفيش انا عملت اي عشان نرجع لبعض 
وفجاه تليفون حسن رن 
_الووو
_الانسه وصلت وواقفه مع شابين 
_مين دول 
_اعتقد الشاب اللى هربت معا ليله الفرح والشاب التانى بيكون زوج البنت اللى اخدنهاا من يومين
حسن قفل التليفون ووقف العربيه وقال بكل عصبيه:بقاا كده يا الين اخص عليكى وانا مفكر انك اتغيرتي بس تماام اوى
حسن مسك التليفون ورن على واحد من رجالته وقال:البنت اللى اخدتوها من يومين  عايزها في المكان اللى هبعتلك موقعه دلوقتى 
_تماام يا كبيررر 
حسن قفل التليفون وطلع ابره من جنبه وقال:سبحان الله كنت جايبها عشان واحد بس طلعت ليكى انتى يا الين 
باااك ✨
الين بدااات تهز الكرسي وقالت:أوعك تقرب منهم فاااهم وفجاه قلم ينزل على الين 
_اعاااااااا 
_بقااا عايزه تخدعينى يا بت ال ****
الدموع نزلت من عين الين عالطول وحسن حط ايدو على وشها عشان يمسح دموعها
الين رجعت راسها لوراا وقالت:انا بكر"هك 
حسن مسك أعصابه بالعافيه وقال بكل عصبيه: تجهزي عشان جوازنا النهارده 
_😳😳
_مصدومه ولا اي 
الين فاقت من الصدمه وقالت:انا مستحيل اتجوز واحد زيك فاهم ولا لا 
حسن قعد يضحك بهستريه وقال: بإرادتك مش بارادتك هتجوزك وطلع ورزع الباب ورااا 
الين كانت خايفه اوى وقالت: فهد وتيم موصلوش لحد دلوقتى ليه 
في الطريق ✨
_استعجل يا فهد حسن ممكن يعمل في الين حاجه 
فهد كان حاسس بشعور غريب اوى ومكنش عارف اي الشعور ده اللى يعرفوا انه شعور وحش اوى 
تيم حط ايدو على كتف فهد وقال:في اي ؟
فهد هز رأسه وقال:مفيش 
_مش عارف حاااسس أن زينه في خطر ٠٠٠فهد طلع تليفونه ورن عليها ولكن تليفونها غير متاااح 
_اهداا يا فهد وبعدين انت لسه مكلمها يمكن قفلت التليفون عشان زعلت 
فهد خد نفس عميق وقال:فعلااا 
_فهد ارجوك ممكن تستعجل شويه 
_حاااضر 
_انت قدرت تحدد مكان الين 
فهد بص في التليفون وقال:المكااان قريب اوى من هنااا 
تيم هز رأسه وقال:تماام 
في المدرسه ✨
مالك نزل من العربيه وكان متعصب اوى وقال بحده:اميره 
مالك قعد ينادي على اميره بصوت عالى جدااا 
_اميره اميره
_في اي يا بنتى 
_مالك وصل ومتعصب اوى شكله عرف كل حاجه 
اميره بخبث:هيعرف منين بس 
_طب هتعملي اي 
_اتفرجي ٠٠٠٠٠اميره راحت عند مالك اللى كان واقف متعصب اوى 
_شوفت يا مالك البت اللى اتجوزتهاا عملت اي 
مالك ضر"بها بالقلم وقال:شوفت يا روح امك شوفت الو"ساخه والو"قحه منك 
اميره حطت أيدها على خدها وقالت:انت ازاى تعمل كده يا حيو"ان 
مالك مسكها من شعرها وقال:هو انا لسه عملت يا روح امك انطقي مين اللى في الصور ده واوعك تقولى سمر عشان عارف اخلاق مراتى اوى 
سمر زقت مالك وقالت: صدق متصدقش انت حرا بس لازم تعرف كويس أن البنت ده ر"خيصه 
وفجاه مالك ضر"ب اميره قلم تانى ولكن المره ده كان جامد اوى لتقع على الأرض والد"م ينزل من فمها 
مالك نزل لمستواها وقال:الا مراتى ثم كمل:مراتى خط احمر واللى يجيب سيرتها بالحلو اوالوحش اشيلو من على وش الأرض فاهمه 
الدموع نزلت من عين اميره ومالك ركب العربيه ومشي 
الكل بص لبعضه وقال:فعلاا مستحيل سمر تعمل كده 
_اميره بتحب مالك واكيداا عملت كده عشان تقدر تفرق بنهم 
اميره كانت متعصبه اوى واخيرا قامت من على الأرض وقالت:وليه بقاا متعملش كده ممكن افهم 
_عشان سمر محترمه اوى مش زي اخلاقك 
وفجاه يصدر صوت من ورا: انا حاسس بالذ"نب اوى يا جماعه 
الكل التفت لمصدر الصوت والشاب قال:البت ده فعلاا و"سخه قالت لياا اركب صور سمر مع شاب في وضع مخ"ل جداا 
الكل:😳😳
اميره قالت عالطول:انت مجنون انا اعرفك منين انت اكيدا بتهرز 
_تعرفينى منين طب تحبي تشوفي المكالمات اللى ما بنا 
اميره ارتبكت اوى والكل بص ليها بنظره احتقار
_انا عارف ان الكل بيقول ليه عملت كده انا والدي مريض بالكانسر ومحتاج علااج والصراحه لما اميره جت ليا وعرضت عليا اعمل كده مقابل مليون جنيه وافقت عالطول عشان اقدر اعالج والدي بس حصلت معايا حاجه وحشه اوى أن بابا للأسف ما"اات يمكن عشان اخدت فلوس حرام انا بجد اسف يا جماااعه واتمنى حد يقولى على عنوان المدام سمر وزوجها عشان اعتذر يمكن ربنا يغفرلى 
_حلوه اوى المحاضره ده انت واحد ****
الشاب مردش عليها وخد بعضه ومشي بعد ما عرف بيت مالك فين 
الكل قرب من اميره وقالوا:انتى او"سخ واحده على وجه  الأرض 
الكل مشي واميره كانت متعصبه اوى وقالت:ماااشي يا مالك طب وربنا لتجيلى راكع 
في منزل والد سمر ✨
سمر وصلت ومسحت دموعها وقالت:لازم بابا وماما يعرفوا كل حاجه واللى يحصل يحصل 
سمر لقت الباب مقفول وقالت:ماماااا انتى جواا ؟
_امك مش هنا يا سمر 
_امال فين يا جنا ؟
_امك تعبت اوى وأغمى عليها وماما اخدتها وراحوا المستشفي
سمر طلعت تجري عالطول ووقفت عربيه وركبت فيها متجها إلى المستشفي 
الدموع نزلت من عين سمر وقعدت تدعى ربنا أن والدتها تكون بخير 
وفجاه تليفون سمر رن 
سمر مسكت التليفون عالطول وقالت بعياط:مالك ماما في المستشفي وانا خايفه عليها أوى 
_انتى فين ؟
_انا في العربيه لازم اروح المستشفى 
_مسافه السكه وهكون عندك 
سمر قفلت التليفون وقالت:معقول القدر رافض يبعدنا عن بعض انا كل ما اقرر اقول لبابا وماما على كل حاجه تحصل مشكله
في المخزن✨✨
زينه فاقت اخيرا من المخد'ر وقالت:انا فين ؟
وفجاه حد دخل وقال:نورتى يا قمر 
زينه خافت اوى وقالت:انت مين ؟
_انتى مش فاكرانى ولا اي انا اللى غر"زت الابره في رقبتك 
زينه افتكرت وقالت:حيو"ااان 
قرب منها وقال:عيب كده يا حلوه خلينا حلوين مع بعض والا 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت بصوت عالى جدااا:فهد 
الشاب ضر"بها بالقلم وقال:قولتلك عيب كده خلينا حلوين والا هستخدم معاكى العن'ف 
_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠٠صبر الشاب نفذ راح حط بلاستر على فم زينه وقال:مكنتش عايز اعمل كده بس انتى اللى جبرتينى
الشاب طلع وزينه حاولت تفك نفسها ولكن ازاى ؟
عند فهد وتيم✨
اخيرا وصلوا المكان اللى حسن اخد الين فيااا 
_هنعمل اي ؟
فهد بتفكير:مش عارف بس اكيدا في حل 
_فهد انت لسه هتفكر الين دلوقتى في خطر لازم ننزل 
فهد هز رأسه وبالفعل نزلوا من العربيه وتسحبوا وفجاه فهد مسك تيم ورجعوا لورا 
_في اي ؟؟
_مينفعش ندخل من الباب الرئيسي موجودين حراس عليا 
_طب هنعمل اي ؟
_اكيدا في باب خارجى أو حتى شباااك 
فهد وتيم بدأوا يدوروا على اي باب أو شباك يدخلوا منه واخيرااا لقوا باب 
تيم كان رايح يكسر الباب ولكن فهد مسك أيده وقال:انت هتعمل اي 
_هكسر الباب 
_انت بتهزر صح 
_طب هندخل ازاى ؟
_لازم نشوف إذا كان حد موجود جنب الباب ولا لا 
_في شباااك اهو 
فهد بص من الشباك ومالقاش حد موجود جنب الباب وشاور لتيم عالطول وتيم زق الباب برجله لينفتح عالطول 
_ادخلى جهزيها عايزها تكون اجمل عروسه 
الين حاولت تقوم ولكن مقدرتش وقالت:انا مش موافقه فااهم انا بكر"هك 
حسن بعصبية:واقفه ليه يلاااا 
الرجاله فكت الين والين طلعت تجري ولكن حسن مسكها من شعرها وقال:هتطلعى ازاى بس ؟
_اعاااااا ٠٠٠٠
حسن ساب شعرها وحط ايدو على خدها وقال:زي الشاطره كده اسمعى الكلام عشان مش عايز اذ"يكى 
الين شافت تيم وفهد فرحت اوى وكانت رايحه تتكلم ولكن
فهد حط ايدو على فمو عالطول بمعنى اسكتى
الين هزت راسها وحسن بص ورا عالطول ولكن فهد وتيم كانوا استخبوا 
_في اي ؟
_انا موافقه 
_موافقه على اي ؟
_اتجوزك !
_😳٠٠٠٠٠فاق من الصدمه وقال:بتهزري صح ؟
الين هزت راسها وقالت:لا مش بهزر موافقه اتجوزك 
حسن حضن الين وتيم قبض ايدو وقال:اي اللى الين بتعملوا ده ؟
فهد حط ايدو على كتف تيم وقال:اهدااا الين بتعمل الصح 
_خلاص انا هطلع لحد ما ملاكى يجهز 
الين ابتسمت وقالت:ماااشي 
حسن طلع والرجاله ايضاا طلعت 
_الفستان اهو إلبسي 
الين بتدعى الكسوف وقالت:اطلعى 
_نعم؟
_انا مقدرش اغير هدومى قدام حد وحسن عارف كده 
_حسن بيه ٠٠٠٠حسن دخل وقال:في اي 
الين راحت عند حسن وحطت أيدها على كتف حسن وقالت بما'يعه:حسن خليها تطلع عشان اقدر اغير هدومى
حسن بص ليها وهز رأسه وبالفعل الست طلعت وحسن قال:متتاخريش المأذون هيجى في اي وقت 
الين ابتسمت وقالت: حااااضر 
حسن طلع وقفل الباب وراااا 
والين فتحت الشباك عالطول وفهد وتيم دخلواا وتيم خد الين في حضنه وقال:انتى بخير 
الين هزت راسها وقالت:اه بخير 
_احنا لازم نمشي فورا 
تيم مسك ايد الين وكانوا طالعين ولكن ٠٠٠٠٠
زينه كانت بتحاول تفك نفسها لكن معرفتش وقالت في سرها:انا مش هستسلم ابدااا انا لازم اطلع من هنا باي طريقه 
وفجاه الباب انفتح 
الشاب شال البلاستر من على فم زينه وقال:انا مستعد اساعدك انك تطلعى من هنا 
زينه بفرحه:بجد ؟
الشاب بص عليها بشهو"ه وقال:بس بشرط الاول 
زينه خافت اوى من نظراته وقالت بخوف:شرط اي 
الشاب حط ايدو على كتفها وقال:اي رايك 
زينه رجعت بجسمها لورا وقالت:انت واحد قليل الادب وربنا لو فهد عرف ما هير"حمك
_هههه محدش قالك أن زوج حضرتك هيمو"ت النهارده 
_😳😳
_مش فهد بس وانتى كمااان والمعلم هو اللى أمر بكده زي الشاطره كده اسمعى الكلام لو عايزه تعيشي طبعااا 
زينه تفت في وشه وقالت:امو"ت ومبعش نفسي لواحد زيك 
الشاب حط ايدو على وشه وقال بكل هدوء: تبقي اخترتي مو"تك يا حلوه 
الشاب طلع ابره وزينه انصدمت وقالت:اي ده ؟
_ده ابره !!
زينه حاولت تصرخ ولكن مين هيسمعها وسط الغابه المخيفه ده 
الشاب مسك ايد زينه وغر"ز الابره في أيدها وفجاه زينه اغمى عليهاا 
_لو كنتى سمعتى الكلام من الأول مكنتش هعمل كده 
وفجاه دخل شاب وقال بصدمه:انت بتعمل اي ؟
_هو مش المعلم طلب أننا نقت"لها
_ايوه بس مش دلوقتى لما يومر بكده 
الشاب شال زينه وقال:انا هقت"لها 
_انت مجنون ولا اي انت عارف لو المعلم عرف ممكن يعمل اي
_هيعمل اي يعنى هو مش عايز يقت"لها وانا هقت"لها سلاااام 
الشاب طلع وهو حامل زينه وركب العربيه ومشي 
_الواد ده هيودينا في دا"هيه المعلم لو عرف ممكن يقت"لنا اعمل اي دلوقتى ارن عليا 
_بتردد لاء لاء ماليش دعوه 
في المستشفي ✨
سمر كانت واقفه والدموع نازله من عينها وخايفه اوى على امهاا 
_اهدي يا بنتى أن شاء الله هتكون بخير 
_هو اي اللى حصل يا خالتى انا قبل ما اطلع كانت كويسه 
_كانت بتروق في البيت يا بنتى وفجاه اغمى عليها عند الباب 
سمر بعصبية:مليون مره قولتلها متعملش حاجه ليه مصممه تعذ"بنى معهااا 
_اهدي انا هقوم اجبلك كوبايه مياه وراجعه 
سمر هزت راسها وقالت:يا ريت 
مالك أخيرا وصل وطلع يجري عالطول ووصل عند الممرضه وقال:المريضه***في غرفه رقم كاام لو سمحتى 
_١٣٧٩
_تماااام شكراا٠٠٠٠٠٠٠مالك حاول يفتح الاسانسير ولكن مفتحش اضطر يطلع على السلم 
_الدكتوره مطلعتش لحد دلوقتى ليه معقول ماما حصل ليها حاجه 
سمر بتردد:لاء لاء اكيداا هتكون بخير ماما مستحيل تسبنى 
_سمررر 
سمر قامت ومالك مكنش قادر ياخد نفسه وسمر جرت عليا عالطول وحضنته وانهارت من العياط وقالت:مامااااا 
_اششش هتبقاا كويسه اهدي 
سمر مسكت في مالك جامد اوى وقالت: ماما عندها القلب انا خايفه يحصلها حاجه 
مالك باسها على رأسها وقال: الدكتوره مطلعتش لحد دلوقتى 
سمر هزت راسها وكل ده وهى في حضن مالك 
وفجاه الدكتوره طلعت من الاوضه 
سمر بعدت عن مالك وجرت عالطول عند الدكتوره وقالت:ماما بخير صح 
الدكتوره بصت في الأرض وقالت: للاسف 
سمر مقدرتش تسمعها وفجاه طلعت تجري 
_سمررر سمررر 
الدكتوره راحت عند مالك وقالت:حضرتك تبقا زوجها 
مالك هز رأسه والدموع نازله من عينا وقال:امتى هنقدر ناخدها 
_مينفعش دلوقتى لأنها محتاجه عمليه 
مالك رفع رأسه لفوق وقال:محتاجه عمليه يعنى مما"تتش
الدكتوره باستغراب:المريضه لسه على قيد الحياه يا بيه المهم احنا وجدنا ثقب في القلب ولازمها عمليه فورااا 
_ابداوا بالعمليه وانا هدفع اي مبلغ تحتاجه 
_تماااام 
_ممكن ادخل اشوفها ؟
_مينفعش يا بيه اتمنى تعذورنى 
مالك هز رأسه وقال:تمااام ٠٠٠٠
سمر كانت واقفه على جنب ومنهاره من العياااط 
_سمررر 
_انا مش عايزه اكلم حد !!
_والدتك بخير هي محتاجه عمليه مش اكتر وان شاء الله هتبقا بخير 
سمر مسحت دموعها وقالت:بجد 
مالك ابتسم وقال:بجد 
سمر قامت عالطول وحضنت مالك وقالت:الدكتوره ده شكلها حماره اوى 
_والله ما حد حمار الا انتى 
سمر بعدت عن مالك وضر"بته على كتفه 
مالك أخدها في حضنه وقال:اهدي 
سمر بعدت عن مالك عالطول وطلعت تجري 
_سمررر 
_لا يا سمر أوعك لازم تبعدي مش تقربي
عند فهد ✨
كانوا طالعين ولكن حد حط مسدس على رأس الين 
_😳😳
زي الحلوين كده انزلوا على الأرض والا الرصاصه ده هتكون في نفخها
تيم اتعصب اوي ومسك حسن من لياجته وقال: خليهم ينزلوا المسدس 
حسن ابتسم ابتسامه خبيثه وقال:لا شجاااع اوى بس انا اشجع منك ٠٠٠وفجاه حسن ضر"ب تيم بالبوكس في وشه
_اعاااااااا 
فهد انتهد عالطول وشد مسدس كان موجود في جيب واحد من الرجاله ورفعوا على حسن وقال:خليهم ينزلوا المسدسات ولا الطلقه ده هتكون في نفخك 
حسن شاور ليهم وبالفعل نزلوا المسدسات والين جرت على تيم عالطول وقالت:انت بخير ؟
تيم أخدها في حضنه وقال: انا بخير انتى كويسه ؟
الين هزت راسها وقالت:انا كويسه طوال ما انت كويس 
وفجاه حسن قعد يضحك وقال:فهد نزل المسدس 
_بتهزر صح ؟
_لا مش بهزر اصلا لو عرفت انا معايا اي احتمال تمو"ت فيها 
_تقصد اي 
_زينه !
_😳😳
_نزل المسدس زي الشاطر كده والا هتد"فن مراتك النهارده 
فهد فاق من الصدمه وقال:انت بتقول اي ؟
حسن نزل المسدس من فهد وقال:اهداا كده عشان مش عايز إذ"ي مراتك 
فهد رفع المسدس على حسن وقال بعصبية:زينه فين والا الرصاصة ده هتكون في نفخك
حسن نزل المسدس للمره التانيه وقال بابتسامه خفيفه: عيب كده يا فهد بلاش اعمل حاجه تخليك تندم عليها طول عمرك 
فهد خد نفس عميق وقال:طلع زينه يا حسن زينه مالهاش دعوه باللى بيحصل 
_تماام وانت كمااان مالكش دعوه باللى بيحصل صح ولا انا غلطان بس لا قررت تدخل نفسك انت المسئول بقاا 
_انا هعمل اللى تطلبوا منى بس أوعك حد يلمس شعره من زينه 
حسن قعد على الكرسي وقال:انا مش عايز غير حاجه واحده بس انى اتجوز الين وحضرتك لو عايز مراتك ترجعلك تبعد عن طرقنا خالص 
فهد بص لتيم والين اللى كانوا مصدومين وقال:موااافق 
_شايف يا تيم باعك في لحظه 
_فهد انت فعلااا 
_اسف يا تيم لازم أنقذ مراتى 
فهد بص لحسن وقال:انا همشي وهرجع الفندق ألقي مراتى في الفندق فاااهم 
_وانا موافق 
فهد طلع وفجاه تيم اغمى علياااا 
_اعااااااا٠٠٠٠٠تيم تيم 
_خدوا من هنا فوراا وانتى بقا يا حلوه جوازنا هيبقا النهارده 
الين قامت ومسكت في هدوم حسن وقالت:بكر"هك بكر"هك 
حسن مسك أيدها وقال:عيب كده انا هبقا جوزك النهارده 
الين قعدت على الأرض وقعدت تعياااط وقالت:فهد ليه عملت كده ؟
بعد مرور ساعه تقريبًا 
فهد رجع فعلاا الفندق ودخل اوضته وللاسف مالقاش زينه ولقي ابره على الأرض وقال:حسن 
وفجاه تليفون فهد رن 
_الووو 
_اي رايك اذكى منك صح انت مفكر اي انى هسيب مراتك 
_وربنا ما هر"حمك 
_صحيح الين وتيم زعلانين منك اوى 
_زعلانين منى طب ما تدخل كده وشوفهم لسه زعلانين ولا لا 
_تقصد اي ؟
_ادخل بس 
حسن دخل فعلاااا ومالقاش الين ولا تيم وقال بعصبية:انت عملت اي 
_انت مفكر اي انا مستحيل اتخلى عن صديقي فااهم 
_تبقاا اخترت مو"ت مراتك 
_مش معاااك 
_😳😳
_ايوه مش معااك اقولك عرفت ازاى ؟
فلاش باااك⁦♥️⁩
فهد طلع وكان مستعجل اوى وفجاه سمع واحد بيتكلم في التليفون 
_انت بتقول اي ؟ ازاى اخدهاا انت عارف لو المعلم عرف ممكن نتق"تل النهارده 
_يعنى زينه مش معااا وواحد من رجاله حسن اخدهاا يا ابن ال ****
_طب رن عليا واسأله خد البت فين 
فهد طلع تليفونه وقدر يحدد مكان زينه 
(زينه لابسه سلسلة فيها جهاز تتبع من غير ما تعرف ولكن فهد كان عارف لانه بيخاف عليها أوى )
_طيب يا حسن !!
فهد رجع تانى وبدأ يتسحب ودخل لالين اللى كانت قاعده على الأرض ومصدومه وقالت:ازاى فهد عمل كده ؟
_الين 
الين مسحت دموعها وقالت:فهد 
_تيم فين ؟
_مش عارفه الرجاله ضر"بته على دماغه واخدوا 
_احنا لازم نعرف مكان تيم فين 
الين مسكت ايد فهد وقالت:انت رجعت ليه ؟
_مش وقته يا الين احنا لازم نعرف مكان تيم فين ؟
_ازاى في رجاله كتير براا 
_حسن فين 
_مش عارفه ثم كملت وقالت: اه قال إنه رايح يجيب المأذون لانه اتاخر اوى 
_حلو اوى 
_هتعمل اي ؟
_الاول لازم نشوف تيم فين وبعدين نهرب 
الين هزت راسها وطلعت هي وفهد فعلاااا وبدأوا يتسحبوا وفتحوا باب اوضه ولكن مكنش تيم موجود فيها وفتحوا باب تانى ووجدوا تيم فعلاا 
فهد دخل عالطول وفك تيم اللى كان مربوط من رجله وأيده في الكرسي 
_تيم ٠٠٠تيم 
فهد بص حواليا ولقي ازازه مياه وفتحها وصبها على وجه تيم عالطول 
تيم بدأ يفوق وكان دايخ نتيجه الضر"به اللى اخدها 
الين حضنت تيم وقالت:انت بخير 
تيم فتح عينه وقال:فهد انت رجعت ؟
_مقدرش يا تيم مقدرش اسيبك
تيم ابتسم وفهد قال:احنا لازم نمشي فورا قبل ما حسن يرجع 
 وبالفعل طلعوا عالطول ولكن الرجاله حوطتهم وقالوا:انتوا رايحين فين ؟
فهد بص لتيم وابتسموا وفجاه هجموا عليهم ولكن المره ده فهد وتيم انتصروا عليهم 
_لازم نطلع فورااا 
بالفعل طلعوا وركبوا العربيه ومشوا عالطول  
بااااك⁦♥️⁩
_يا ابن ال ***
فهد قفل التليفون وقال:انا لازم اروح لزينه فوراا 
تيم مسك ايد فهد وقال:هاجى معاك 
فهد حط ايدو على ايد تيم وقال: خليك مع الين وانا هروح متخافش عليااا 
تيم حضن فهد وقال:خد بالك من نفسك 
فهد ابتسم ومشي عالطول 
الين حضنت تيم وقالت:انا عايزه ارجع مصر كفااايه 
تيم باسها على راسها وقال:حاااضر 
في الطريق ✨
زينه فاقت من تأثير المخد"ر ولقت نفسها في عربيه وكانت العربيه سريعه جداا 
_انت مين 
الشاب بص ليها وقال:انتى فوقتى 
زينه مسكت فيا وقالت:وقف العربيه بقولك وقف العربيه 
الشاب سرع العربيه اكتر وزينه بدأت تصرخ ولكن مين هيسمعها ؟
_اهدي بقااا 
زينه مسكت ايد الشاب وبدأت العربيه تتحرك يمين وشمال وقال بعصبية:اوعى الله يخربيتك هنعمل حادثه 
زينه مردتش تسيب ايدو خالص وقالت:وقف العربيه 
الشاب داس فرامل وزينه نزلت من العربيه وطلعت تجري عالطول 
الشاب حط ايدو على دماغه ولقي د"م على جبينه ونزل من العربيه عالطول وقال بصوت عالى جداا:هتروحي فين يعنى
زينه كانت بتجري وسط الغابه والشاب طلع يجري وراهاااا
_استنى بقولك استنى 
فهد كان سايق العربيه باقصي سرعه وكل شويه يبص على التليفون ويشوف زينه فين  
_زينه قريبه اوى منى !!
عند مالك وسمر ✨
_الف سلامه عليكى يا ماما !!
الممرضه:لو سمحتى الدكتوره قالت معاكى ربع ساعه بس 
سمر هزت راسها وقالت:حاااضر 
_متخافيش يا بنتى انا بخير 
_انا كنت خايفه عليكى اوى يا ماما 
_قولتلك انا بخير 
_الف سلامه عليكى يا خالتى 
_مالك انت مش قولت انك مسافر 
مالك بص لسمر وقال:اصلا اصلاا 
_اصلا اي ؟
_اصلاااا الطايره للاسف أقلعت ومالحقتهاش المهم اخبارك اي دلوقتى 
_الحمدلله بس قلبي وجعنى اوى 
_الدكتوره قالت إن في ثقب في قلبك ومتحاجين عمليه فوراا وانا خلصت كل حاجه وان شاء الله هتعملي العمليه بكره وهتبقي بخير 
_انا مش عارفه اقولك اي يا ابنى بس بوعدك أن شاء الله هرجعلك فلوسك 
مالك ابتسم وقال:خالتى انتى زي امى وبعدين هزعل منك اوى لو قولتى كده تأنى
ابتسمت وقالت:ربنا يحفظك يا رب 
الدكتوره دخلت وقالت:كفااايه كده لو سمحتوا اطلعوا برااا عشان كده غلط على صحه المريضه 
سمر قامت وفعلاا طلعت هي مالك  
_شكرااا 
_علي اي ؟
_انا مكنتش هعرف اجيب المبلغ ده ابدااا 
_متقوليش كده ده امى بردو
سمر بعصبية:لا مش زي امك واوعك تنسي أن احنا هنتطلق
_تمااام بس اهدااا 
_مهله لمده شهر بس وهرجعلك كل فلوسك 
_وانا مش عايز حاجه 
_انا مقبلش ماما تعمل عمليه من فلوسك ابدااا 
_على فكره فلوسي مش حرراام 
_وانا مقبلش حاجه من حد غريب ٠٠٠٠٠سمر خدت بعضها ومشت ومالك حط ايدو على الحيطه وقال:لحد امتى هتفضلى عنيده كده ؟
في السجن ✨
_انت بتقول اي ؟
_بقول اللى سمعتوا يا بيه جمال لازم يطلع ده أوامر 
محمود حط ايدو على المكتب وقال:اوامر اي ده مجر"م 
وفجاه تليفون محمود رن 
_الووو 
_جمال يطلع فورا يا محمود
_بس يا سيدي ؟
_محمود اعمل اللى بقولك علياا جمال يطلع فوراا 
محمود قفل التليفون وقال بكل عصبيه:القانون هنا بيمشي بالفلوس والسلطه والفسا"د مش بالعدل خالص 
بالفعل جمال طلع وقال:عامل اي دلوقتى؟
محمود بص لياا وعينه كانت حمره اوى وقال:انا مش بخسر يا جمال وهترجع 
_انسي يا حضرت الظابط عن اذنك 
جمال طلع وقال:اخيراااا طلعت اخيراااا 
محمود بدأ يكسر كل حاجه حواليا وكان متعصب اوى 
_اهداا يا بيه 
محمود مسك كوبايه وضغط عليها جامد اوى لتنكسر في ايدو 
_انت كويس يا بيه ؟
محمود خد الجاكيت وطلع ٠٠٠
في قصر الكيلانى ✨
زينب كانت قاعده وفجاه الشبابيك انفتحت والهوا كان جامد اوى ووقع ڤازه على الأرض 
زينب قامت عالطول وقفلت الشبابيك وقالت:استر يا رب 
وفجاه صوره العائله وقعت على الأرض اللى بضم فهد ومالك وبتول وطبعا زينب
_زينب حطت أيدها على قلبها وقالت:في اي ؟
وفجاه جرس الباب رن 
زينب راحت عشان تفتح الباب وقالت:في اي انا حاسه بشعور وحش اوى 
زينب فتحت الباب وانصدمت
_اخبارك اي يا زينب انا طلعت من السجن مفيش مبروك 
_😳😳
عند زينه ✨
زينه وقفت مره واحده ووجدت نفسها واقفه على جبل عميق اوى وقالت:اعمل اي 
الشاب وصل وقال:هتروحي منى فين بس ؟
زينه مكنتش عارفه تعمل اي لو نطت من فوق الجبل هتمو"ت على الاكيدا  ولو منطتش هتمو"ت بردو 
الشاب قرب من زينه وقال:قدامك حلين بس يا تسمعى كلامى يا تنطى من على الجبل وتمو"تى 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت:الله يخليك انا مش عايزه امو"ت 
الشاب بص ليها وقال:في شقتى اي رايك ؟
_مستحيل 
_هههه يبقا اخترتى المو"ت 
الشاب مسك زينه من أيدها وشدها لياا وقال:شكلك عنيده اوى وبتحبي العن"ف 
زينه حاولت تبعد عنه ولكن ازاى فهى طفله ضعيفه جداا 
اخيرااا فهد وصل ونزل من العربيه بعد ما حدد مكان زينه 
_فههد 
_متخافيش يا زينه انا جنبك 
الشاب طلع مسدس من جيبه وقال: أوعك تقرب !
فهد بارتباك:اهدا اهداا انا مستعد اديك اللى انت عايزو بس سبها 
الشاب بص لزينه وقال:الصراحه هي احلى من اي كنز 
فهد اتعصب اوى والشاب قال:قولتلك أوعك تتحرك والا 
_تمااام انت عايز اي ؟
_عايزها 
_نعم يا روح امك 
_خلاص تبقا تمو"ت 
الشاب رجع لورا وزينه كانت خايفه اوى 
_فهظ ساعدينى ارجوك انا مش عايزه امو"ت 
فهد طلع يجري عالطول والشاب رجع لورا ومن غير ما ياخد بالو وقع من على الجبل ومسك ايد زينه ووقعت معاااا 
_زيننننه 
_اعاااااااا
في المستشفي✨ 
سمر كانت واقفه على جنب ومالك كان بيبص عليها وفجاه تليفون مالك رن 
مالك طلع تليفونه وقال:الووو ٠٠٠
_مالك ابنى !!
مالك بص في التليفون وقال:عمى 
سمر جرت عالطول وشدت التليفون من مالك وقالت بعياط:بابا ماما 
_سمر في اي يا بنتى 
مالك شد منها التليفون وقال:مفيش يا عمى خالتى بخير 
_طب سمر بتعيط ليه يا ابنى 
مالك بص لسمر وقال:شويه ارهاق مش اكتر وان شاء الله هنيجى بكره خليك انت في شغلك 
_صحيح انت مش قولت انك مسافر 
_للاسف الطايره أقلعت ومالحقتهاش 
_ولا يهمك المهم انا حاليا في اسكندريه مش هقدر اجى الا بعد يومين تاخد بالك من سمر وخالتك
_حاااضر يا عمى ٠٠٠
مالك قفل التليفون وسمر اتعصبت اوى وقالت:انت ازاى تكدب على بابا وتقوله كده 
_سمر افهمى ابوكى في الشغل وبلاش ينخض وممكن يجرا ليا حاجه وبعدين امك هتعمل العمليه بكره وهتبقا بخير أن شاء الله مفيش داعى للقلق 
سمر:_______
_مش جعاانه ؟؟
سمر هزت راسها وقالت:مقدرش اكل طول ما ماما تعبانه 
_بس امك مش تعبانه امك بخير وبعدين في مطعم قريب اوى من المستشفي اي رايك 
سمر هزت راسها بمعنى: مااااشي 
مالك ابتسم وسمر بصت في الأرض عالطول خجلا من نظراته الساحره 
في قصر الأنصاري ✨
_طب افتح قولى في اي ؟
_ماما انا مش عايز اكلم حد ارجوكى امشي 
_عشان خاطري افتح الباب وبوعدك مش هتكلم عشان خاطري يا محمود 
محمود قام وفتح الباب وقال:اي يا ماما 
اخدت ابنها في حضنها وقالت:في اي انا اول مره اشوفك كده 
محمود بحزن شديد:انا ظابط فاشل يا ماما ومينفعش ابقا ظابط اصلاا 
بعدت عنه وقالت:انت اشطر ظابط في البلد بل في العالم كله 
محمود بضحكه تحمل التريقه:لا يا ماما انا افشل ظابط في البلد مش في البلد بس في العالم كله 
_طب قولى اي اللى حصل 
_جمال 
بخضه:ماله ؟
_جمال طلع يا ماما اخطر مجر'م على وجه الارض طلع يا ماما السلطه والفلوس هزمت العدل يا ماما 
_بس ازاى يا ابنى 
_اوامر يا ماما اوامر 
_واختى ده ممكن يعملها حاجه 
محمود بص في الأرض وقال:انا اسف يا ماما والله لو بايدي كنت عد'متوا 
_اهدا يا حبيبي متزعلش نفسك وانا واثقه انك هترجعوا لمكانه الطبيعى تانى 
_بس المره ده مش السجن يا ماما المره ده هتكون قبر'ه أن شاء الله 
حطت أيدها على خده وقالت:وانا واثقه فيك 
محمود ابتسم وقال:ومش هخذل ثقتك ده ابدااا 
ابتسمت أيضا وقالت:أن شاء الله 
في قصر الكيلانى ✨
زينب رجعت لورا وبدأ جس'مها يرتعش وقالت بارتباك:انت انت بتعمل اي هنا 
جمال اخدها في حضنه وقال:بدل ما تقولى اخيراا وتكونى فرحانه تقولى انت بتعمل اي هنا 
زينب زقت جمال وفجاه  الدموع نزلت من عينها وقالت:انت ازاى طلعت من السجن 
شيري كانت نازله من على السلم ومبتسمه وجمال بص ليها أيضا وابتسم وكانت ابتسامتهم تحمل الخبث والشر 
_اطلع برااا 
_اطلع ازاى مش ده بيتى ولا اي ؟
_بقولك اطلع براااا 
بتول نزلت عالطول وقالت بصدمه: بابا 
_بنتى حبيبتي اللى وحشانى اوى 
جمال كان رايح يحضن بتول ولكن بتول جرت على امها عالطول وجمال كان في حاله ذهول وقال:في اي يا بنتى ده انا ابوكى حبيبك 
_انا معنديش غير اب واحد بس 
_ومين ده ؟
_فهد هو اخوي وأبوي وكل حاجه 
_بتول انتى بتقولى اي 
_اطلع براااا 
جمال وقف قصاد زينب اللى كانت في حاله صدمه وقال:قولتى للعيال اي يا زينب عشان يكر'هونى كده 
زينب بصت ليا وقالت:قولت لعيالك اللى كان لازم يتقال 
جمال بص ليهم وكان متعصب اوى وفجاه طلع على السلم 
_انت رايح فين ؟
_رايح اوضتى 
_قولتلك اطلع برا 
_بلاش التهديد ده عشان انتى عارفه انا ممكن اعمل اي 
زينب اتحولت إلى الامراه الضعيفه وللاسف سكتت ومقدرتش تمنع جمال 
(لان جمال كان بيتكلم عن السر)
_ماما انتى هتخلى يطلع كده ده واحد مجر'م 
زينب:__________
_ماما ردي عليا قولى حاجه 
زينب خدت بعضها ومشت ومردتش على بتول اللى كانت واقفه في حاله صدمه وذهول في نفس الوقت 
في اوضه جمال ✨
جمال اترمي على السرير وقال:اخيراااا 
وفجاه حد دخل وقفل الباب ليقوم جمال عالطول وقال:انتى ازاى ؟
_انا اي 
جمال ابتسم ابتسامه خبيثة وقال:عملتى كده ازاى 
شيري وقفت جنب البلكونه وقالت:مش انا ده بابا 
_ازاى 
فلاش باااك ✨
شيري رنت على ابوها وقالت:بابا ان عطيتك مهله لمده يومين ومعملتش حاجه لحد دلوقتى 
_شيري انا مقدرش اطلع جمال
_حلو اوى يبقا نتقابل عند ربنا بقاا 
_اهدي اهدي جمال هيطلع بكره باذن الله 
_ولو مطلعش ثم كملت:همو'ت نفسي يا بابا 
_موااافق بس أوعك تعملى حاجه والنبي 
_مش هعمل حاجه لو حضرتك نفذت اللى قولتلك عليااا 
_حاااضر 
شيري قفلت التليفون وقالت:اخيرااا 
والد شيري رن على واحد واصل اوى في مصر من ناحيه الشرطه 
_اخبارك اي يا ****
_تمام الحمد لله انت اخبارك اي
_انا بخير فينك من زمان 
_انت عارف بقا انا سافرت امريكا انا والمدام وبنتى 
_اه سمعت انك سافرت 
_المهم انا طالب منك طلب  
_طبعا طبعا 
_جمال الكيلانى 
_مالو 
_عايزو يطلع باي طريقه 
_بس ده واحد مجر'م وعليا قضايا كتير 
_انا اول مره اطلب منك طلب 
_اعتبره حصل 
_مش هنسالك الجميل ده ابدااا 
_انت بتقول اي انت ناسي عملت معايا اي ده انا اللى مش هنسي جميلك ابداا 
(والد شيري نقذ بنت الشخص اللى لسه مكلمه ده من اربع شباب كانوا عايزين يغتص'بوها )
والد شيري قفل التليفون وقال: سامحني يا رب انا اول مره اعمل حاجه وحشه كده بس مقدرش اتحمل خبر وفا'ه بنتى ده بنتى الوحيده 
بااااك ✨
_بس والدك ده طلع واصل اوى يا شيري 
_مش اوى يعنى !! ثم كملت:المهم زينه تمو'ت 
_زينه !!
شيري بصت ليا وقالت:في اي اول ما نطقت اسم زينه عينك لمعت مره واحده 
جمال بارتباك: لا محصلش طبعا 
شيري راحت عند جمال وقالت:زينه تمو'ت يا جمال 
_امال فهد فين ومالك ؟
_فهد سافر هو وزينه الامارات ومالك براا 
_هقت'لك زينه لما يرجعوا 
_موافقه ارتاح انت وانا هطلع ولينا كلام كتير 
جمال ابتسم وقال: طبعااا
شيري طلعت وجمال قعد على السرير وقال:مكنتش اعرف ان فعلا هحب زينه البت ده خدت قلبي خصوصا لما بعدت عنها 
(احترم سنك يا راجل )
عند مالك وسمر ✨
مالك عدل الكرسي لسمر وقال بحب:اتفضلى 
سمر قعدت ومالك قال:تحبي تاكلى اي غير الحار طبعاا 
سمر ابتسمت ومالك فرح اوى أنه قدر يفرحها 
_تطلبوا اي 
مالك بص في المنيو وطلب الاكل فعلااا كل ده وسمر كانت حاسه بأمان وهي معااا 
سمر بصت لتحت ومالك كان باصص عليها بدون خجل 
_انتى كويسه ؟
سمر هزت راسها وقالت:اه بخير 
_انا عارف انك عايزه تبعدي عنى بس انا مقدرش ابعد عنك 
مالك قالها بكل جراه 
سمر:_________
مالك قرب الكرسي من سمر ومسك أيدها وقال:انا ارتكبت أخطاء كتير بس بوعدك مش هعمل حاجه تانى تجر'حك فرصه بس عايز فرصه واحده مش اكتر 
سمر سحبت أيدها وقالت:انا داخله الحمام 
مالك بعد عنها وقال:تمااام 
سمر قامت وكانت حاطه أيدها على قلبها وقالت وهي ماشيه: مستحيل ده يحصل الفرص انتهت يا ابن الكيلانى 
وفجاه تليفون مالك رن 
_الوووو 
_حضرتك مالك 
_ايوه مين 
_الكلام مش هينفع على التليفون ممكن اقابل حضرتك لو سمحت ويا ريت لو مدام سمر تكون معاك 
مالك رفع حاجب وقال:وعايز مراتى ليه 
_الكلام اللى عايز حضرتك والمدام فيا بيخص الصور وصدقنى الكلام مش هينفع على التليفون ابدا 
_تماام عارف ****
_اه طبعاا عارفه مسافه السكه وهكون عندك 
مالك قفل التليفون وقال:يا تري عايز يقول اي 
في الحمام ✨
سمر غسلت وشها وبصت في المرايا وقالت:هو فعلا يستحق فرصه ولا لا ؟
(سمر محتاجه رايكم هل مالك فعلاا يستاهل فرصه ولا لا )
سمر رجعت شعرها لورا وطلعت 
الجرسون حط الاكل على السفره 
وسمر قعدت على الكرسي ومالك قال:في واحده عايزنا 
_مين ؟
_مش عارف بس هو قال إنه عايزنا 
_وهيجى هناا 
مالك هز رأسه وقال: الاكل مش عاجبك ولا اي ؟
_لا بالعكس ده حلو اوى 
_طب كولى ولا اجى اوكلك 
سمر مسكت المعلقه عالطول وقالت:انا عندي ايد هاكل لوحدي 
مالك ضحك على خوفها لما قالها كده !!
عند فهد وزينه✨
الشاب رجع لورا ومن غير ما ياخد باله وقع من على الجبل ومسك ايد زينه وشدها معاااا 
_اعاااااااا 
_زينننه 
انقطع صوت زينه وفهد فجاه مع زياده الريح الذي يحمل التراب الاصفر وورق الشجر
فهد مسك ايد زينه عالطول وشدها ليا لتترمي في حضنه 
زينه كانت بترتعش وخايفه اوى 
_اشش انا جنبك أوعك تخافي 
وفجاه زينه اغمى عليهااا 
_زينه زينه 
فهد شال زينه وركبوا العربيه ومشي عالطول متجها إلى المستشفي 
في المخزن ✨
_فين حسن ؟
_مفيش حد بالاسم ده 
_حسن بيه 
_في اي ؟
_البوليس تحت وبيسال عليك 
حسن بارتباك:بوليس 
_ايوه 
حسن قام عالطول وطلع من باب خارجى ولكن لقي الظابط في وشه 
_بقا جاي من مصر عشان تخطف البنت 
حسن زق الظابط عالطول وكان رايح يجري ولكن الظابط ضر"به بالنا"ر في رجله 
حسن وقع على الأرض وقال بصوت عالى جدااا: اعااااا
_امسكوا فورا 
بالفعل مسكوا حسن وخدوا ومشوا
في المستشفي ✨
فهد كان واقف برا وخايف اوى على زينه 
بعد مرور بضعه دقائق 
الدكتوره خرجت وفهد انتهد عالطول وقالت:زينه بخير صح ؟
_اتعرضت لصدمه مش اكتر وحاليا بخير 
فهد خد نفس عميق وقال:الحمدلله يا رب 
الممرضه:المريضه فاقت ومش على لسانها غير اسم فهد 
فهد فرح اوى ودخل لزينه عالطول 
_فهد 
فهد دخل وباسها على رأسها واخدها في حضنه وقال:انا اسف يا زينه مكنش ينفع اسيبك لوحدك 
زينه مسكت في فهد جامد وقالت:انا كنت خايفه اوى 
_قولتلك طول ما انا جنبك متخافيش 
_انا بحبك اوى 
_وانا بموت فيكى 
زينه بعدت عن فهد وقالت:الين وتيم الشاب قال إنكم مخطوفين 
_تيم والين بخير يا طفلتى اهم حاجه انتى دلوقتى
زينه حضنت فهد وقالت:وانا بخير يا منقذي 
فهد ابتسم وقال:هنرجع مصر 
زينه حضنت فهد جامد وقالت: اخيرااا انت عارف ماما زينب وبتول وسمر وحشونى اوى 
فهد زق زينه وقال:يعنى عايزه ترجعى عشانهم 
_اه امال هرجع عشان مين 
فهد ابتسم وقال:بهزر معاكى 
زينه ضر'بت فهد في بطنه وقالت:وهزارك بايخ 
الدكتوره دخلت وقالت:اخبارك اي دلوقتى ؟
زينه بصت لفهد وقالت:دلوقتى بخير 
الدكتوره:يبقا اكتبلك على خروج بقا 
زينه فرحت اوى والدكتوره قالت:ده روشته العلاج لازم تاخدي علاجك على الوقت 
_فهد قولها انى مش بحب العلاج 
_زينه بلاش شغل العيال الصغيره ده وقومى يلاااا 
_انا اقوم 
_ايوه عشان نمشي 
_بس انت عارف انا مش هقدر أمشي ابدااا 
فهد رفع حاجب وقال:ليه 
_من الخوف رجلى بترتعش لحد دلوقتى 
_طب اجبلك ترولى ؟
زينه زعلت اوى وقالت:يا ريت كنت وقعت من على الجبل 
فهد اتحول الى شيطا'ن ومسك ايد زينه جامد أوى وقال:اي الكلام ده مليون مره قولتلك متقوليش كده 
_انا اسفه 
فهد ساب زينه عالطول وقال:متقوليش كده تانى 
_حاااضر 
فهد اخدها في حضنه وقال:انا اسف مكنش لازم اعمل كده 
زينه:____________
_خلاص بقا انا اسف 
_خلاص مش زعلانه هي ده اول مره ما انت كل مره بتعمل كده 
فهد شال زينه وقال:وكده اعتقد هتسامحينى
زينه ابتسمت وقالت:طبعاااا 
_صغيره وعفر'يته 
_عفر'يته ؟
_وقمر حلو كده 
زينه ابتسمت وقالت:والله ما حد قمر الا انت يا فهودتى يا قطعه من قلبي 
فهد رفع حاجب وقال: قطعة من قلبك طب بقيه قلبك لمين
_ده لواحد تانى 
فهد بغيره:ويا تري الواحد التانى ده احلى منى في اي 
زينه محاولة اغاظه فهد:ده واد قمر عينه سو'ده وشعره اسو'د وبشرته قمحويه واد سكر كده 
فهد بابتسامه:ده توأمى بقا 
زينه بتفكير:معرفش 
فهد باس زينه من خدها وقال:تسلم الفم اللى بينزل سكر ده 
زينه بطفوله: خلاث (خلاص) بتكسف 
_زينه 
_امممم 
_انا عايز طفل منك 
زينه وشها احمر اوى وبارتباك:طفل ؟
_عندك اعتراض 
زينه بخجل:لا طبعااا 
_ناجل الموضوع ده لما نرجع مصر اي رايك 
زينه هزت راسها والخجل كان هو عنوانها 
اخيراا فهد طلع وركبوا العربيه ومشوا 
عند سمر مالك ✨
_مالك 
مالك قام وقال:ايوه 
_انا الشاب اللى كلمتك من شويه 
_تمام اتفضل 
الشاب قعد وقال:انا مش عارف اقولكم اي حقيقي انا مكسوف منكم اوى 
مالك وسمر بصوا لبعض ومكنوش فاهمين حاجه 
_انا اللى عملت الصور ده 
مالك باستغراب:صور اي ؟
_الصور اللى كانت في المدرسه 
مالك قام واتحول إلى شيطا'ن ومسك الشاب من لياجته وضر'به بالبوكس في وشه 
_اعااااااا 
سمر مسكت ايد مالك وقالت:مالك اهدا عشان خاطري 
_اهدا ازاى ده كان عايز يشوه صورتك قدام الناس 
_انا عارف انى غلطان بس والله غصب عنى 
_غصب عنك اي بس يا حيوا'ن 
مالك زقوا على الأرض وقعد يضر'ب فياا 
_اعاااااا 
_مالكككك كفايه عشان خاطري 
_لا يا سمر ده لازم يتادب 
الكل حاول يبعد مالك عنه ولكن مالك مكنش في واعيه خالص 
وفجاه الشاب اغمى عليا 
الكل:ده ما'"اات
مالك اخيرا ساب الشاب ولكن بعد اي 
_ده شكله ما"ت 
سمر راحت عند مالك وقالت:انت عملت اي 
مالك ببرود:اللى كان لازم يتعمل ده كان عايز يشوه صورتك قدام الناس
_اطلبوا الإسعاف فورا النفس انقطع 
الدموع نزلت من عين سمر ليس لأن الشاب ما"ت لان زوجها هيدخل السجن 
_في مستشفى قريبه اوى من هنااا لازم ناخدوا عالطول 
بالفعل خدوا الشاب عالطول وكل ده مالك كان واقف ومش مستوعب اللى عمله 
_مالك انت واعى لنفسك 
مالك بص ليها وقال:ايوه واعي وواعى اوى 
_انت عارف عملت اي في الشاب
_اللى كان لازم يتعمل 
سمر حطت أيدها على رأسها وقالت: احنا لازم نروح المستشفي فورا عشان نطمن على الشاب 
مالك مسك ايد سمر جامد اوى وقال بعصبية:انتى مجنونه ده كان عايز يشوه صورتك قدام الناس 
سمر زقت مالك وقالت:وانت زعلان كده ليه ما انت كمان كنت هتعمل كده 
مالك اتحول إلى شيطا"ن وجرسون كان معدي وحامل صينيه عليها عصير 
مالك مسك الصينيه ورمها على الأرض وقال بزعيق:عملت عملت انتى المظلومه وانا الظالم صح مع أن اللى عملتى كان ابشع منى بكتير 
سمر مسحت دموعها وخدت بعضها ومشت 
مالك زق الكرسي برجله وقال:تعبت والله تعبت 
في المستشفي ✨✨
_ترولى فورا 
بالفعل جابوا ترولى وخدوا الشاب ودخلوا اوضه العمليات عالطول 
بعد مرور ربع ساعه 
الدكتور طلع وقال:فين أهل المريض ؟
_للاسف منعرفش المهم أخباره اي دلوقتى
_الشاب كان هيمو"ت نتيجه انقطاع النفس هو اي اللى حصل ؟
سمر بصت في الأرض وقالت:اتخانق مع زوجى 
الدكتوره:تمااام 
الممرضه:الشاب فاق يا دكتور 
سمر بانتهاد:ممكن ادخل اطمن عليا لو سمحت 
الدكتور هز رأسه وقال:اه طبعااا 
سمر دخلت عالطول والشاب حاول يعدل نفسه لكن مقدرش 
_انا مش عارفه اقولك اي انا اسفه اوى نيابه عن زوجى 
الشاب ابتسم وقال:على فكره بقاا زوجك بيحبك اوى واي حد مكانه كان عمل كده واكتر 
_انت تقصد اي 
_اقصد انى واحد و"سخ واستاهل الضر"ب عشان كنت عايز اشوه صورتك قدام الناس انا اسف اوى 
_بس مين اللى طلب منك كده 
_اميره
سمر قبضت أيدها وقالت:زبا"له 
_انا عارف انى جر"حتك بس والله حاسس بالذ"نب 
سمر قربت منه ومسكت ايدو وقالت:ولا يهمك طالما عرفت ذ"نبك يبقا مسمحاك 
مالك كان واقف براا وشاف سمر وهي ماسكه ايد الشاب
الشاب شال ايدو عالطول اول ما شاف مالك وقال:مالك 
سمر قامت عالطول ومالك دخل وكان باصص على سمر 
_انا اسف اوى يا مالك 
_ورايا 
_نعم ؟
مالك مسك أيدها وقال:الكلمه واضحه مش محتاجه شرح يعنى 
مالك طلع بالفعل وسمر زقتوا وقالت:انت ازاى تمسك ايدي كده 
_وانتى عادي تمسكى ايد الشباب فعلا اميره كان عندها حق انتى فعلااا ***
وفجاه قلم ينزل على مالك والدموع نزلت من عين سمر عالطول لأنها مش مصدقه أن مالك قال كده 
_مش قولتلك مش هتتغير ابدااا بكر"هك بكر"هك 
سمر طلعت تجري عالطول ومالك مكنش عارف قال كده ازاى يمكن عشان اتعصب ومقدرش يسيطر على أعصابه 
عند زينه وفهد ✨✨
_واد يا فهد 
فهد قفل الاب توب وقال:واد مين يا بت 
_انت يا حبيبي 
فهد بص حواليا وقال:متاكده أنك بتكلمينى انا 
زينه ابتسمت وقالت:ايوه 
_ناويه على اي 
زينه برقت وقالت:انا ده انا غلبانه 
_يعنى مش غاويه نكد ؟
_لا مش غاويه وبعدين انا قولت اي غلط 
_يعنى كلمه ولد ده حلوه على بنت رقيقه زيك 
_طب اهدا الله يخربيتك اللي يشوف تعبير وشك يخاف خليك فهد العسل والنبي
_وربنا لتجننينى 
_المهم ياااض 
فهد ضم حواجبه ومسك زينه من لياجته وقال:بت انتى فين مراتى الرقيقه 
_اوعى يا عم كده ما تحترم نفسك 
_عم كمااان 
_وربنا كل الكلام خلص اقول اي طيب
فهد حط ايدو على فم زينه وقال:أوعك تتكلمى بعد كده 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:ليه ؟
_الفاظك زبا"له تربيه شوارع 
زينه راحت على جنب والغضب عم عليها فهد حضنها من ورا وقال:طفلتى زعلت ليه ؟
_فهد ابعد عنى انا مش عايزه اكلمك تانى 
_يعنى مش خايفه لو بعدت عنك مرجعش تانى 
زينه زقت فهد وقالت:لما بقول كده بتزعل وانت كمان بتقول كده ومليون مره قولتلك مقدرش ابعد عنك 
فهد اخدها في حضنه وقال:انا اسف يا طفلتى 
_يا عم انا مش طفله الله 
فهد بص ليها وقال:عندك كام سنه ؟
_١٦ سنه 
فهد قعد يضحك وزينه حطت كوع أيدها على كتف فهد وقالت:بتضحك على اي يا ابن الكيلانى
فهد حط ايدو على خصر زينه وشدها ليا وقال:عارفه يا طفلتى 
_امممم 
_عمري ما تخيلت في حياتى ان هتيجى واحده صغننه كده تخطف قلبي 
_واي كمااان ؟
_انتى كل حياتى يا زينه انا من غيرك ولا حاجه 
زينه حضنت فهد وقالت:وانا من غيرك ولا حاجه يا منقذي 
_فاكره ؟
_لا مش فاكره ولا عايزه افتكر 
_يبقا عرفتى انا بتكلم عن أي 
زينه مسكت فهد من خدوده وقالت:القلوب بتحس ببعضها يا مخيف 
فهد قعد يضحك وقال:فهمانى عالطول 
_فهد انت ليه كنت بتعمل معايا كده انت كنت مخيف اوى 
_عشان كنت بكر"هك اوى وكنت حاسس انك واحده ر"خيصه 
_انا هعتبر نفسي مسمعتش حاجه بس اللى عايزه اقوله ودلوقتى في نظرك اي ؟
_كل حاجه 
زينه رفعت حواجبها وقالت:يعنى اي كل حاجه 
_يعنى كل حياتى 
_بجد يااض 
فهد مسك زينه من ودنها وقال:قولتلك بلاش شغل الشوارع ده
_حاضر يا عم بس اوعى كده 
_عم أمشي يا بت امشي
زينه ضحكت وقالت:خلاص يا روح قلبي صحيح ياض 
زينه لدعت لسانها وقالت:اسفه 
فهد ابتسم وقال:جهزي الشنطه عشان كل الإجراءات السفر انتهت 
_اشطاااا 
_انا نازل أوعك تتحركي فاهمه 
_حاضر يا سيدي 
فهد ابتسم وطلع وقفل الباب وراء 
زينه قعدت على السرير وكانت فرحانه اوى وقالت:حاسه بشعور غريب اوى بس ان شاء الله خير طول ما انت جنبي يا ابن الكيلانى
وفجاه الباب خبط 
_اي ده رجع تانى ولا اي 
زينه فتحت الباب وقالت بفرحه:الين 
الين حضنت زينه وقالت:انا كنت خايفه عليكى اوى 
_انا بخير انتى اخبارك اي دلوقتى 
الين بعدت عن زينه وقالت:انا بخير كل ده يرجع لفهد لولا فهد يا زينه كنت هكون مدام حسن الحديدي 
_والحمد لله محصلش 
_انتى عارفه ان بابا كلمنى وعرف باللى عملوا حسن واتقبل تيم اخيراا 
زينه فرحت اوى وقالت:بتهزري صح 
الين هزت راسها وقالت:والله بتكلم جد 
زينه حضنتها عالطول وقالت:وربنا احلى خبر سمعتوا النهارده 
_وهنرجع مصر النهارده 
_يعنى هنرجع كلنا النهارده 
الين هزت راسها وقالت:اه ولما نرجع هنتجوز انا وتيم وهكون مبسوطه اوى لو حضرتوا الفرح انتى وفهد 
_طبعاا هو انا اقدر ارفض ٠٠٠
الين ابتسمت وزينه كذلك 
في السجن ✨
_الظابط محمود مجاش لحد دلوقتى يا سيدي 
_ازاى مجاش لحد دلوقتى ؟
_الظابط محسن عندنا اهلا 
قام ومد ايدو وقال:اخبارك اي 
محمود قعد من غير ما يسلم عليا وقال:وانا بقول الفساد انتشر في البلد ليه اتري الظابط محسن موجود في البلد 
قبض ايدو وقال:في اي يا محمود متحترم نفسك 
محمود قام وحط ايدو على المكتب وقال:عايزنى اشيلك وار"قص بيك انت ناسي حضرتك عملت اي ؟
_مش مهم اللى عملتوا صحيح الخبر اللى سمعتوا ده يا محمود 
محمود طلع سيجا"ره وو"لعها وقال:ويا تري سمعت اي ؟
_سمعت أن جمال طلع ؟ (قالها وكان فرحان اوى يمكن عشان بيكر"ه محمود )
محمود ابتسم وقال:هيرجع 
_مين ؟
_جمال هيرجع يا محسن بس مش السجن المره ده هيرجع عشان الإعد"ام 
محسن قعد يضحك وقال:مستحيل يا حضرت الظابط 
_براااا 
محمود بعصبية:بقولك برااا 
عدل الجاكيت وقال:فرحان بيك من زمان اوى وانا نفسي اشوفك متعصب كده 
_ابراهيم
_نعم يا بيه 
_طلعوا برااا 
ابراهيم بص في الأرض ومحسن ابتسم وقال:حتى رجالتك خايفين منى 
محمود قام ومسك ايد محسن وطردوا برا 
_وربنا لو شوفتك هنا تانى لاقت"لك 
_تقت"لنى ؟؟ انت هتتحول يا حضرت الظابط 
محمود:___________
_طب خلاص همشي اهدا كده وخلى إبراهيم يعملك ليمون عشان تروق اعصابك 
بالفعل خد بعضه ومشي وطلع تليفونه وقال:تم يا كبير 
جمال بابتسامه شر:عرفت تعصبوا 
_ده كان هينف"جر والله صعب عليا اوى لو تشوف وشه كنت هتمو"ت على نفسك من الضحك 
_ده لو عاش اصلاا 
_انت ناوي على اي يا كبير 
_انا كنت وعدته وقولتله لما اطلع من السجن هق"تله وانا جمال الكيلانى عمري ما خلفت بوعدي ابدا 
_يا ريت يا معلم اهو نخلص من العدل بتاعه شويه 
_هيحصل يا محسن بس محتاج مساعدتك 
_وانا رقبتى سداده 
جمال:________________
_اعتبرو حصل يا كبير 
محمود قعد على الكرسي وكان متعصب اوى وقال:هرجعك يا جمال بس المره ده على قبر"ك 
_محمود 
محمود قام عالطول وقال:بتول ؟
بتول دخلت وكانت متعصبه اوى وقالت:انت بقاا يا ابن خالتى اللى كل الناس بتتكلم عنك 
_بتول اهدي 
_اهدا ازاى انت بتهزر صح جمال ممكن يعمل حاجه لماما ازاى تطلعوا ؟
محمود مسك ايد بتول اللى كانت زعلانه اوى 
محمود قال:مش انا اللى طلعتوا ولو عليا كنت مو"توا 
_امال مين اللى طلعه 
_ناس واصلين اوى وبعدين اهدي في حد يجى بالطريقه ده 
_مكنتش عارف ان بابا سي اوى كده انا خايفه على ماما اوى 
_وانا بوعدك هرجعوا بس المره ده مش السجن لا المره ده على قبره 
_انا اسفه انى دخلت بالطريقه ده 
محمود ابتسم وقال:ولا يهمك المهم اخبارك اي 
_حاليا بخير من شويه كنت زفت خالص 
_اي رايك نقعد في الكفتريا 
بتول بتفكير:ماااشي 
محمود خاد الجاكيت وطلعوا فعلااا 
في الكفتريا ✨
_اتفضلى يا ستى !!
بتول قعدت وكانت فرحانه اوى لأنها بتحب محمود
_قهوه 
بتول هزت راسها وقالت:تمام 
_اتنين قهوه يا محمد 
_عيونى يا حضرت الظابط 
بتول حطت أيدها على خدها وقالت:الكل عارف انك ظابط ولا اي 
محمود ضم حواجبه وقال: هو انا قليل اوى كده في نظرك 
بتول ابتسمت وقالت:مش قصدي 
محمود ابتسم على ابتسامته وقال:بتول 
بتول رفعت راسها لفوق وقالت:نعم 
_محتاج مساعدتك 
_في اي ؟؟
_عايزك تراقبي والدك 
بتول بخوف:بس يا محمود 
محمود مسك أيدها وبتول ارتعشت عالطول وقال: انا مستحيل اعرف جمال بيعمل اي يا بتول انتى اللى هتعرفي خصوصاً أنه قاعد معاكم وبعدين جمال بيحبك اوى ومستحيل يعملك حاجه 
بتول هزت راسها وقالت:موافقه 
_اي رايك ؟
بتول ضمت حواجبها وقالت:رايي في اي 
_فياا 
بتول كادت أن يغمى عليها وقالت:مش فاهمه 
محمود قرب الكرسي منها وقال:يعنى خالتى زينب مقالتلكيش حاجه
وش بتقول احمر اوى وقالت:ماما مقالتش حاجه !!
_بتول تقبلى تتجوزينى 
بتول بصت في الأرض عالطول وحست بارتباك وقالت:انا انا لازم أمشي 
_انتى كويسه ؟
_هكون كويسه لو مشيت 
محمود قام وقال:خلاص تمااام 
بتول قامت ومحمود مسك أيدها وقال:هنتظر موافقتك 
_موافقتى طب لو رفضت 
_يلاش هزار انا عارف انك بتحبينى ساره قالتلى 
بتول طلعت تجري عالطول يمكن عشان انكسفت اوى من محمود 
محمود ابتسم وخد التليفون وطلع 
في قصر الكيلانى ✨
جمال نزل وزينب كانت قاعده 
_فين الغدا يا زينب؟ 
زينب قامت وقالت بارتباك:سناء 
_نعم يا خانم 
_جهزي الغدا فورا 
_استنى يا سناء ٠٠٠٠جمال راح عند زينب ومسك أيدها وقال:انا عايز اكل من ايد مراتى اصل اكلها وحشنى اوى 
زينب سحبت أيدها عالطول وقالت:هحضر الغدا عالطول مش هتاخر 
جمال ابتسم وقال:تماام 
جمال بشر:استنى عليا يا زينب وربنا لد"مرك بقا تروحى تدي للظابط اللى اسمه محمود شويه ورق نصب ضدي
عند مالك وسمر ✨
سمر كانت قاعده على الكرسي وزعلانه اوى لان عمرها ما اتخيلت أن مالك يقوله كده 
_انا اسف 
سمر مسحت دموعها عالطول 
مالك قعد جنبها وقال:انا مش عارف ازاى قولت كده ؟
_مش هتفرق كتير 
مالك مسك أيدها وباسها وقال:والله كانت لحظه غضب مش اكتر 
سمر بصت لمالك وقالت:وكل لحظه غضب بقا هتقولي كده ؟
مالك هز رأسه وقال:بوعدك مش هقول كده تانى 
سمر سحبت أيدها وقالت:مجاتش عليك يعنى 
_سمر ارجوكى كفايه انا نفسيتي تعبت اوى بسببك 
_انت المسئول يا مالك ايوه انت 
مالك حاول يسيطر على غضبه وقال:تمام انا المسئول وانا المذ"نب وابن جز"مه كمان و٠٠٠
سمر حطت أيدها على فم مالك وقالت:متقولش على نفسك كده 
مالك ابتسم وسمر شالت أيدها عالطول وقالت:اقصد امك مالهاش ذ"نب عشان تقول ابن جز"مه 
_لا مكنش ده قصدك انتى بتحبينى يا سمر 
نبضات سمر ازدادت  وقامت عالطول وقالت: محصلش 
مالك قام وقال:لا حصل 
سمر بارتباك:بقولك محصلش 
مالك شد سمر من خصرها وقال:كفايه بقاا اتعذ"بنا كتير اوى وانا مش غلطان لوحدي انتى كماان غلطانه
_مالك ارجوك 
مالك قرب من سمر وقبلها بكل جرأة قدام الموجودين 
سمر زقت مالك وضر"بته بالقلم عالطول
_😳😳
عند زينه وفهد ✨
_طفلتى ٠٠٠٠بت يا زينه 
_نعم 
_انتى فين يا بت 
_وراك وربنا 
فهد ادير واتخض عالطول وقال:اي ده يا زينه
_ده تركيبه بتخلى البشره حلوه  
_زينه انتى حلوه من غير حاجه اي القر"ف ده 
_بما أن راجعين مصر والست شيري هتكون موجوده قولت احط التركيبه ده عشان ابقا احلى منها 
فهد قعد يضحك وقال:ينهار اسو"د على تفكيرك 
_مالو يا بيبي 
_مالهوش يا قلب البيبي ثم كمل بغضب:زينه قومى اغسلى وشك 
زينه اتخضت وقالت:ليه طيب 
زينه بصت على الساعه وقالت:فاضل ربع ساعه بس وهغسل وشي 
فهد مسك ايد زينه ودخلها الحمام وفتح الحنفيه وغسلها وشها 
_اعااااااا 
_بس يا بت يا هبله انتى !!
_فهد عشان خاطري 
فهد غسل لزينه وشها وقال بصدمه:اي ده ؟
زينه رفعت راسها وبصت في المرايه وانصدمت:
مالك قرب من سمر وقبلها بكل جرأة قدام الناس ولكن سمر زقتوا وضر"بته بالقلم عالطول
مالك حط ايدو على خدو وكان في حاله صدمه لانه القلم التانى في زمن لا يقل عن عشر دقائق 
سمر كانت ماشيه ولكن المره ده مالك مسك أيدها جامد اوى وقال:ده تانى قلم خلال عشر دقائق بس 
_مالك لو سمحت ابعد 
مالك ضغط على أيدها جامد اوى وقال:خلاص مش قادر اكتر من كده اعمل اي عشان تسامحينى انت'حر 
_مالك لو سمحت ايدي وجعتنى 
_الوجع اللى حاسه بيا دلوقتى مش زي الوجع اللى انا حاسس بيا يا سمر 
_مالك انا مش بهزر 
مالك زقها وقال بعصبية:اوعى تفتكري انك ممكن تستغلى حبي ليكى 
ثم كمل:كان عندك حق احنا لازم نبعد يا سمر مينفعش نكمل بالطريقه ده 
الدموع نزلت من عين سمر وكانت بتقول في سرها:ازاى قدرت تقول كده 
_اسبوع واحد بس يا سمر وهطلقك اكيدا بتقولى ليه اسبوع ليه مش النهارده 
مالك قال بعصبية:عشان خالتى اللى مالهاش ذ"نب في اللى حضرتك بتعملى عن اذنك 
مالك مشي وسمر وقعت على الأرض عالطول وقعدت تعياط
مالك وهو ماشي:كفايه استغلال اكتر من كده 
في قصر الكيلانى ✨
زينب حضرت الغدا وكانت ماشيه ولكن جمال مسك أيدها وقال:رايحه فين يا زينب مش هتاكلى معايا ولا اي 
زينب شالت أيدها عالطول وقالت:انا مش جعانه 
_مش مهم بس اقعدي اصلك وحشانى اوى 
_ورايا شغل مش فاضيه 
_ماشي يا قلبي ولا يهمك 
زينب مشت عالطول وقالت:حيو"ان 
بتول دخلت وجمال بابتسامه:تعالى يا بنتى 
بتول راحت عنده وقالت:خير 
_في حد يكلم أبوه كده 
_معلش اصلا مستعجله 
_مش عايزه تاكلى 
_لا مش عايزه خصلت ولا لسه
جمال مسك الكوبايه جامد اوى وقال:انا مش عارف زينب قايله اي عشان تعاملينى كده 
بتول حطت أيدها على السفره وقالت:الجواب ده عندك لوحدك يا جمال بيه 
جمال قام وزق الكرسي برجله وقال:نفسي اتسدت
بتول ابتسمت وقالت:نفسك هتتسد على كل حاجه يا جمال 
جمال مشي ومردش عليها 
_ولسه يا جمال وربنا لدفعك تمن كل دمعه نزلت من عين ماما بسببك
في السجن ✨
_زي ما بقولك يا حضرت الظابط 
محمود قام وقال:يعنى مو"ت أهل زينه مدبر 
_ايوه يا بيه واكبر دليل على كلامى أن احنا لقينا جث'تين وفاضل كده واحد اللى هو السواق طبعاا ومع التحقيقات اكتشفنا أن السواق كان عايش وقال:انا قت"لتهم اوامر من 
محمود انتهد عالطول وقال:مين ؟
_للاسف ما"ت بعدها 
_مش مهم مين اللى عمل كده المهم اننا عرفنا أن مو"ت أهل زينه مدبر وانا عارف مين عمل كده 
_مين 
_مينفعش تعرف دلوقتى لازم يكون معايا ادله الاول 
قام وقال:تمام يا بيه 
محمود قام وقال:على تواصل دايما 
_اكيدااا عن اذنك 
محمود قعد على الكرسي وقال:بس يوم الحادثه جمال كان موجود هنا ازاى قدر يق"تل أهل زينه ؟
عند فهد وزينه ✨
_اي ده يا فهد ؟
_انتى بتسالينى انا يا روح امك 
زينه طلعت من الحمام عالطول وقالت:ينهار اسو"د وشي باظ 
فهد بتريقه:ده تركيبه بتخلى البشره حلوه 
زينه بعصبية:انت السبب يمكن التركيبه كانت عايزه الربع ساعه كامله
_لو كنتى قعدتى الربع الساعه ده كان وشك هيبقا مشوه 
زينه قعدت على السرير وقالت:وشي كده باظ وانت هتسبنى عشان بقيت وحشه 
فهد محاولا استفزاز زينه: فعلا هعمل كده 
زينه ببراءه:والله عملت التركيبه بالظبط مش عارفه اي الحبوب اللى طلعت ده 
فهد قعد جنب زينه وكتم ضحكته بالعافيه وقال:مسكينه يا زينه شكلك راح وحش اوى 
الدموع نزلت من عين زينه زي الاطفال وقالت:اعمل اي يا فهد 
_افضل حل انك تنت"حري 
زينه ضر"بت فهد في بطنه وقالت:بتهزر صح انا زعلانه على وشي وانت فرحان 
_اسف يا زينه بس عقلك ده هيوديكى في د"اهيه 
زينه بحزن:عارفه 
فهد أخدها في حضنه وقال:خلاص متزعليش نفسك حصل خير
_يعنى مش هتسبنى صح ؟
_اسيبك اي يا هبله وبعدين انتى مفكره انى اتجوزتك عشان جمالك 
ثم كمل بحب:انا اتجوزت زينه اللى بتحب الخير لغيرها زينه اللى قلبها طيب وروحها كماان 
زينه فرحت اوى وقالت:واي كمااان 
فهد قرب منها وقال:وكمان ٠٠٠٠وكماان 
زينه زقت فهد عالطول وقعدت تصرخ:اعااااااا 
فهد قام وبخضه:في اي ؟
زينه قعدت تعياااط وقالت:مش قادره يا فهد نا"ر في وشي 
_اعمل اي يعنى 
زينه بعصبية:أمشي من قدامى يا فهد أمشي 
_بجد؟؟
_انت بارد اوى بقولك نا"ر طالعه من وشي حضرتك تقول اعمل اي
_طب اخدك للدكتوره ولا اي 
_انت بتفكر بسرعه يااااض 
_طب أمشي قدامى يا ام لسان 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:انا مش هطلع كده يا فهد  
_اعمل اي طيب ؟
بعد شويه زينه طلعت وكانت لابسه نقاب وقالت:فهد مش قادره وشي سخن اوى 
_طب اعمل اي طيب ما احنا رايحين للدكتوره اهو 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:مش طايقه ياااض نار في وشي
_والله تستاهلى 
زينه بحزن:عندك حق 
فهد اخدها في حضنه وقال:خلاص انا اسفه مقصدش ازعلك 
بعد مرور نصف ساعه تقريبا 
فهد وزينه وصلوا العياده فعلاا وليس المستشفي 
زينه دخلت وانصدمت وقالت:انا لسه هستنى دول عشان أدخل 
_اقعدي ثانيه وراجع 
_طيب !!
فهد راح عند المساعده بتاعت الدكتوره واتكلم معاها وزينه الغيره كانت هتق"تلها 
زينه قامت وشدت فهد عالطول زي الهبله وقالت:مراته انا مراته 
البنت ضمت حواجبها وقالت:نعم ؟
_اي اللى بتعملى ده يا زينه 
زينه بارتباك:انا اسفه 
فهد خد نفس عميق والبنت قالت:تمام تقدروا تدخلوا 
فهد مسك ايد زينه وقال:هبله اوى 
زينه ضر"بت فهد وقالت:انا مش هبله فااهم 
_بقيتى حلوه دلوقتى؟
الدكتوره قامت وقالت:اهلا وسهلا اتفضلوا 
زينه وفهد قعدوا فعلااا 
الدكتوره:مين فيكم اللى هيكشف 
زينه شالت النقاب من على وشها والدكتوره انصدمت وفهد كذلك على حال مراته اللى وشها بقا يزعل جداا
فهد حس بوجع مره واحده أن ازاى طفلته استحملت كده 
الدكتوره:اي ده ؟
زينه بحزن:شفت تركيبه على النت يا دكتوره مكنتش عارفه انها هتعمل في وشي كده 
_ده وشك بااظ يا بنتى 
زينه وطت راسها وقالت:عارفه 
فهد رفع راسها لفوق وقال:انتى بتقولى اي يا دكتوره وربنا زي القمر ويمكن بقت احلى من الاول كمان
(اللهم زوج زي الواد فهد 😂)
الدكتوره ابتسمت وقالت: التركيبات ده يا زينه مش حلوه خصوصاً لما تكون من على النت كلها عايزه ريتش وخلاص وبعدين انتى حلوه باين على ملامحك ليه عملتى كده 
زينه بصت لفهد اللى قال:هبله يا دكتوره عقلها صغير اوى
زينه ضر"بت فهد وقالت:قولتلك انا مش هبله 
_طب خلاص اهدي يا مجنونه 
زينه من غير ما تاخد بالها من اللى قالوا فهد: ايوه كده ٠٠زينه بصت لفهد وقالت:زبا"له 
فهد رفع حاجب وقال بهمس: احنا مش في اوضتنا يا زينه امسكى نفسك كده ماشي يا بابا  
زينه بصت لفهد وكانت متنرفزه اوى 
الدكتوره: انا هكتبلك على مرهم وتيجى بعد اسبوع عشان اشوف وشك 
_بس احنا راجعين مصر بكره إن شاء الله 
_انتوا مش من هنا 
فهد هز رأسه وقال:لاء
_ولا يهمك المهم المرهم تدهنوا على الوقت ويا ريت لما ترجعوا مصر تاخدها عند دكتوره تتابعها
_تمااااام 
زينه وفهد قاموا وطلعوا 
زينه ركبت العربيه وكانت متنرفزه اوى 
فهد ركب أيضا وقال بهزار:فك يا جميل 
_فهد اسكت خالص انا متنرفزه دلوقتى 
_ومين اللى منرفزك يا بت 
زينه بعصبية: مفيش واسكت بقاااا 
فهد شغل العربيه وقال:هسكت بس اهدي 
طول الطريق زينه كانت بصه لتحت وزعلانه اوى 
فهد في سره:طب اعمل اي انا مقدرش اشوفها زعلانه كده 
فهد وقف العربيه وقال:ثانيه وراجع
_رايح فين ؟
فهد غمز ليها وقال:مش هتاخر 
زينه خدت نفس عميق وقالت:ماااشي 
في المستشفى ✨
_انا هروح اجيب الروشته ده وراجع 
سمر قامت من على الأرض ومسحت دموعها وقالت:هاجي معاك 
_لا شكرا وبعدين انا مش عيل صغير عن اذنك 
سمر زعلت اوي من مالك بس تصرفاته معها 
الممرضه:انتى سمر 
سمر بخوف:ايوه انا سمر ماما بخير صح 
_ايوه بخير بس عايزاكى 
سمر راحت معها فعلااا وكان كل تفكيرها مالك 
_سمر !!
سمر:_______
_بنتى انتى بخير 
سمر فاقت من متخيلاتها وقالت:انا بخير يا ماما انتى اخبارك اي 
ام سمر ابتسمت وقالت:بخير يا قلبي طول ما انتى بخير 
سمر حضنت أمها وقالت:انا بحبك اوى يا ماما 
باستها على رأسها وقالت:وانا بعشقك 
الدكتوره:احنا بقينا حلوين ولا اي يعنى مش محتاجين عمليه 
سمر ابتسمت وقالت:طالما انا جنبها هتكون بخير 
مسكت أيدها وباستها وقالت:سعادتك هي سعادتى 
سمر ابتسمت ولكن الابتسامه خارجيه لا احد يعرف ما بداخلها الا الله عز وجل 
_امال مالك فين ؟
_قال أنه رايح يجيب الروشته 
الدكتوره باستغراب:روشته اي انا مقولتش لزوجك ابدا على علاج 
سمر استغربت اوى وقالت:بس هو قالى أنه رايح يجيب علاج 
_ممكن مخدتيش بالك من كلامه 
_يمكن طب انا هروح اشوفه فين 
ام سمر هزت راسها وقالت: متتاخريش 
_حاااضر 
سمر طلعت فعلاا وقالت: مالك قال إنه رايح يجيب الروشته  انا متاكده أنه قال كده 
وفجاه سمر سمعت صوت مالك 
سمر تابعت مصدر الصوت وراحت ناحيته ووقفت مره واحده 
_انا مش عارف اقولك اي يا ابنى والله ظروفي ما كانت تسمح ابدا اجيب العلاج 
مالك مسك ايدو وقبلها وقال: متقولش كده وبعدين انت زي والدي زي والدي اي بس انت احلى من والدي كمان!!
_ربنا يحفظك يا ابنى انت مثال لاي شاب 
سمر كانت واقفه وسمعت كل حاجه وكانت فرحانه اوى أن مالك فعلاا اتغير 
سمر كانت ماشيه ولكن دخلت في مالك اللى مسك أيدها عالطول 
مالك شدها وساب أيدها عالطول ومشي
_مالك 
مالك مشي ومردش عليها 
_لا يا مالك مش هنفضل نعذ"ب بعض كده لازم يكون في حل يرضيك ويرضينى 
عند زينه وفهد ✨
زينه كانت قاعده في العربيه وقالت:اتاخر اوى 
وفجاه الباب انفتح وزينه اتخضت وقالت:مين ؟
_ده انا اتخضتي كده ليه 
_كنت بتعمل اي ؟
_ولا اي 
زينه بغيظ:امال نزلت ليه طالما ولا اي 
_كنت بجيب حاجه 
زينه بفضول:حاجه اي 
_حاجه خاصه يا زينه كفايه اسئله بقا 
_ليه عندك ظروف 
فهد قعد يضحك على براءتها وقال:لا معنديش 
_امال اي الحاجه اللى حضرتك بتقول عليها خاصه 
_لما نوصل هقولك 
زينه خدت نفس عميق وقالت:مش هتفرق كتير 
فهد قرب من زينه وقال:ارفعي وشك يا بت انتى مرات فهد الكيلانى 
_واي يعنى كنت محافظ ولا مسئول 
_شوفوا البت طب انا غلطان خليكى حاطه وشك في الأرض 
_مالكش دعوه 
_ده آخره اللى يتجوز طفله 
زينه اتنرفزت اوى وقالت بعصبية:انا مش طفله مش كل مره تقول كده وانا اسكت 
فهد استغرب غضب زينه وقال:انا اسف اهدي 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:بلاش تهزر معايا بالاخص لما اكون زحلانه 
فهد رفع حاجب وقال:زحلانه 
_اقصد زعلانه 
فهد ضحك وزينه قالت بعصبية تانى:هنفضل واقفين كتير 
_هطلع بس بلاش العصبيه ده والنبي يا طفلتي 
زينه برضا:حاااضر 
_يحضرلك الخير يا قلبي ⁦♥️⁩
_تسلم 
فهد بص ليها وقال:ممكن نتعرف 
زينه بصت ليا وقالت:نعم ؟
_مفيش متخديش في بالك 
زينه ببرود اعصاب:عندك حق 
فهد اتعصب اوى وشغل العربيه فعلاا ومشوااا 
_شغل اغنيه حزينه 
_حزينه 
_اه حزينه اصلا زحلانه اوى اقصد زعلانه 
_طب انا مش زعلان 
_وانا مالى شغل اغنيه حزينه يلااا 
_يا بت اهدي بقااا خلى اليوم ده يعدي على خير 
_طب جبت المرهم 
_اه يا روحى 
_انا مش روح حد 
فهد ضغط على سنانه وقال بعصبية:بس انتى روحى 
_قولتلك انا مش روح حد 
_زينه انتى زحلانه منى اقصد زعلانه منى 
زينه كانت عايزه تضحك وقالت:لا مش زحلانه عادي 
وفجاه فهد بص لزينه وزينه بصت ليا وقعدوا يضحكوا 
_خد بالك من الطريق يااض 
_حاااضر يا قلب الياااض 
في قصر الكيلانى خصوصاً في اوضه بتول ✨
بتول كانت قاعده على السرير والابتسامه مش بتفارق وشها 
بتول مسكت التليفون ورنت على ساره 
_اخبارك اي يا بت وحشتيني اوى 
_بخير بس زعلانه منك اوى 
ساره باستغراب:انا ليه ؟
_اي اللى قولتى لمحمود ده 
ساره بعدم فهم:قولت اي وفجاه ساره عملت نفسها مش سامعه بتول وقالت:الووو بتول انتى معايا الوو شكل الشبكة عندك وحشه اوى ؟
_ساره متهزريش 
_الصراحه كنا قاعدين ومحمود سالنى في حد في حياه بتول ولا لا 
بتول اتكسفت اوى وساره قالت:استنى انتى عرفتي ازاى 
_محمود قالى 
ساره بفضول:وقالك اي 
_مقاليش حاجه سلااام 
_بتول استنى انتى يا بت الووو 
بتول قفلت التليفون وكانت فرحانه اوى وفجاه افتكرت كلام محمود لما قالها راقبي جمال 
بتول قامت وقالت:بابا برا وده فرصتي 
بتول طلعت فعلااا ودخلت اوضه جمال وقفلت الباب وراها وقالت:اكيداا هلاقي حاجه 
بتول راحت عند الدولاب الاول وبدأت تدور فعلااا
بعد شويه بتول للاسف مالقتش حاجه وقالت:مفيش حاجه 
_انا والله غبيه بابا لسه راجع من السجن يعنى مستحيل يلحق يعمل حاجه او يحط حاجه هناا 
وفجاه بتول سمعت صوت حد جاي 
_😳😳
في المستشفي ✨
سمر لقت مالك قاعد مع أمها وأمها كانت بتضحك وفرحت اوى أن مالك قدر يضحك امها 
مالك شاف سمر قام عالطول وقال:ثانيه وراجع 
مالك طلع وسمر طلعت ورا وقالت:مالك 
مالك وقف وقال:خير لو جايه تتخانقي فحب اقولك انى مش قادر 
سمر راحت عند مالك وقالت:شكراا 
مالك بعد فهم:شكرا على اي معلش اصلا مش واخد بالى 
سمر بصت لتحت وقالت:على اللى بتعملوا عشان ماما 
_وانا مش بعمل كده عشانك عشان خالتى 
سمر مسكت ايد مالك وقالت:انت اتغيرت فجاه كده ليه 
مالك بسخرية:وانتى عايزه اكون الشخص الضعيف اللى بتستغلى ؟؟
_لا طبعا 
مالك سحب ايدو وقال:خلصتي ؟
سمر زعلت اوى وهزت رأسها وقالت:خلصت !!
_تمام عن اذنك 
مالك مشي وسمر ضر"بت نفسها وقالت:ليه مقدرتيش تقوليله أنك بتحبي ليه ؟
الدكتوره:سمر لو سمحتى 
_نعم 
الدكتوره:في شويه ورق محتاجه توقيعك عليا 
سمر باستغراب:ورق اي ؟
_يخص العمليه يا سمر 
سمر راحت معها فعلااا والدكتوره ادتها قلم وقالت:وقعى هنا 
سمر مسكت القلم وكانت رايحه توقع ولكن انصدمت 
_😳😳
عند فهد وزينه خصوصاً في اوضتهم ✨
_فهد
فهد طلع من الحمام وقال:في اي يا زينه 
_المرهم ده ادهنوا امتى ؟
_لسه بليل يا زينه 
_ما احنا بليل يا حبيبي 
_اقصد وانتى رايحه تنامى 
_وانت لابس ورايح فين كده ؟
_مشوار قد كده 
زينه بعصبية:احنا هنا في الإمارات ومشاوير حضرتك مش بتخلص امال لما نرجع مصر هتعمل اي ؟
فهد بغمزه:في مصر لدينا اقوال أخري 😂
زينه بخجل:زي ؟
فهد قرب من زينه اللى وشها قلب زي الطماطم وقبلها بكل رقه 
_زي كده يا زينه 
زينه كادت أن يغمى عليها وقالت:طب اطلع عشان متتاخرش على مشوارك 
فهد ابتسم وقال:من شويه كانت زحلانه انى طالع ودلوقتى اطلع عشان متتاخرش 
زينه مسكت فهد من لياجته وقالت:خايفه على مشاويرك يا حبيبي 
_مااشي يا قلب حبيبك⁦♥️⁩
زينه باست فهد من خده وقالت:خد بالك من نفسك 
_حااضر عايزه حاجه 
_عايزه شوكولاته ومكسرات 
فهد مسكها من شعرها وقال: كرشك بوظ اللحظه الجميله ده جاتك القر"ف
زينه زقت فهد وقالت:اوعى كده يا عم مش انت قولت عايزه حاجه؟ 
_كنت مفكر هتقولى عايزه سلامتك يا حبيبي 
زينه بارتباك:معلش الطمع وحش بردو 
_طب يا ام لسان انا ماشي 
_والله ما حد بوظ اللحظه الجميله ده الا لسانك 
_بس يا بت 
_فهد 
_اي تانى 
_متنساش المقرمشات 
فهد قفل الباب وراء جامد اوى وقال:جاتك القر"ف 
زينه بصت في المرايه وقالت:شكلى وحش اوى 
_فهد 
_تيم 
_مش قولت اننا هنرجع مصر النهارده 
_معلش يا تيم حصل شويه مشاكل خالى السفر يتأجل لبكره
_تمام ولا يهمك امال رايح فين كده 
فهد:________
_وزينه تعرف 
_تؤ أوعك تقول حاجه اصلاا عارف لسانك اللى مش بيتبل في بوقه فوله 
_عيب عليك 
_يلا عايز حاجه 
_سلامتك 
اعتقد كفايه كده
في المستشفي ✨
سمر مسكت القلم وكانت رايحه توقع ولكن انصدمت واخيرا فاقت من الصدمه وقالت:اي المبلغ ده 
الدكتوره:ده فلوس العمليه !!
_كل ده فلوس العمليه ليه يا دكتوره 
_سمر احنا مش هنعمل لوالدتك عمليه واحده بس والدتك تعبانه جدااا واكتشفنا ورم في الكلى
الدموع نزلت من عين سمر وقالت:بس ازاى حضرتك متقوليليش 
_زوج حضرتك هو اللى طلب منى كده 
_دكتوره انا مقدرش أدفع المبلغ ده كله 
الدكتوره بابتسامه: المبلغ كله اندفع يا سمر 
سمر مسحت دموعها وقالت:اندفع مين اللى دفعه 
_زوج حضرتك !!
سمر وقعت فعلاا على الورق وطلعت ومكنتش عارفه تقول اي لمالك 
سمر دخلت لوالدتها اللى كانت بتتالم اوى وقالت في سرها:أن شاء الله اللى فيكى يجى فيا يا ماما 
والده سمر ابتسمت وقالت:تعالى يا بنتى واقفه كده ليه 
سمر دخلت عالطول وقالت بعياط:ماما انتى هتسبينى صح 
والده سمر كانت مستغربه اوى كلامها وقالت:ليه بتقولى كده هو انا عندي حاجه وحشه 
سمر بصت في الأرض وقالت:لا يا ماما معندكيش حاجه والدكتوره قالت انك هتبقي كويسه 
_بس في الم غريب اوى يا سمر وعالطول حاسه بدوخه 
سمر حضنت أمها وقالت:أن شاء الله هتبقي بخير يا ماما 
_هروح اجبلك حاجه تاكليها 
_بس 
_مش عايزه اعذار مش هتأخر 
أبتسمت وهزت رأسها وقالت:خدي بالك من نفسك 
سمر هزت رأسها مع دموع مكتومه 
سمر طلعت فعلاااا ورنت على مالك 
_خالتى بخير صح 
_بخير انا عايزاك 
_خير !!
سمر بعياط: محتاجك يا مالك عايزاك تكون جنبي 
_بتهزري صح 
_اه بهزر سلااام 
سمر قفلت التليفون وقالت:معقول يجرا ليها حاجه والنبي لا انا مقدرش ابعد عنهاا انا امو"ت من غيرها 
في قصر الكيلانى ✨
الباب انفتح ليدخل جمااال ولحسن الحظ بتول استخبت عالطول وكانت دقات قلبها سريعه جدااا 
جمال فتح الدولاب وقال:كان في حد هناا 
بتول خافت اوى وحطت أيدها على بوقها وقالت في سرها:ينهار اسو"د معقول شافنى
جمال قعد على السرير وفجاه تليفونه رن 
_الوووو 
_يا تري بيكلم مين ؟
_حادثه 
بتول قالت باستغراب:حادثه اي ؟
_يعنى عرفوا أن انا السبب****
جمال كان رايح يقول يعنى عرفوا  أن انا السبب في مو"ت أهل زينه ولكن شاف رجل بتول وقام
وقتها بتول خافت اوى وقالت:سكت ليه معقول يكون شافنى 
جمال كان رايح يشوف مين اللى ورا الستاره ولكن صوت الباب قاطعه
_مين 
_انا يا بيه 
جمال فتح الباب وقال:عايز اي يا جاسر 
_في حد عايزك تحت 
_هكلمك بعدين 
جمال قفل التليفون وطلع وقفل الباب وراء وبتول طلعت عالطول وقالت:الحمدلله يا رب قلبي كان هيقف
بتول لقت ورقه على الأرض وقعه من جمال 
بتول مسكت الورقه وفتحتها وقالت:رقم مين ده ؟
بتول طلعت تليفونها من جيبها وكتبت الرقم وطلعت عالطول 
_اكيداا الرقم ده مهم !!
بتول دخلت اوضتها وقفلت الباب ورنت على صاحب الرقم 
_اخيراا رنيت انا كنت منتظرك من زمان اوى يا جمال 
بتول استغربت وقالت في سرها:بس انا مش جمااال 
_الووو جمال بيه 
بتول قفلت التليفون وقالت:اكيداا الرلجل ده مش عارف رقم بابا واكيدا ورا حاجه 
بتول رنت على محمود 
_بتول 
_انا عايزاك 
محمود ضم حواجبه وقال:في اي ؟
_الكلام مش هينفع على التليفون لازم نتقابل 
_تمام هنتظرك في الكافتريا 
_تمام 
عند فهد وزينه ✨
زينه كانت قاعده قدام الكمبيوتر بتاع فهد وفجاه حد رن فيديو 
زينه فتحت عالطول لتنفتح الكاميرا على شيري 
_شيري 
_بتعملى اي بكمبيوتر فهد 
زينه ضمت حواجبها وقالت:والله اللى يسمعك يقول انى حراميه انتى ليه مش عايزه تفهمى أنى مدام فهد الكيلانى 
شيري اتعصبت اوى وقالت:فهد فين ؟
_مالكيش دعوه 
شيري قبضت ايدها وقالت:ردي على قد السوال 
_وانا رديت على قد السوال 
_انا مش عايزه اتعصب عليكى 
_عايزه اي من زوجى يا شيري 
شيري قعدت تضحك وقالت:فوقي لنفسك بقاا فهد مستحيل يحبك والحب اللى انتى عايشه ده من طرف واحد بس اللى هو انتى
_مش مهم المهم انا جنبه وانتى لاء 
شيري قعدت تضحك للمره التانيه وقالت:صحيح فهد بعيد عنى بس قلبي معااا 
_واضح فعلاا أن قلبك معااا
شيري بعد فهم:تقصدي اي 
_ههه لما نرجع هقولك على كل حاجه !!
_تقولى اي 
_خليها مفاجاه يلا سلاام اصلاا شكله فهد رجع 
زينه أنهت المكالمه وقالت:البدايه يا شيري وربنا لخليكى ترجعى امريكا لوحدك 
شيري قعدت على السرير وقالت:معقول اللى بفكر في ؟
شيري حطت أيدها على وشها وقالت: لا يا شيري ده كدابه وبتحاول تعصبك مش اكتر 
شيري ابتسمت وقالت:اكيداا محصلش حاجه اكيدا 
الباب خبط وزينه قامت وفتحت الباب وقالت:نعم 
_اتفضلى 
الشاب مشي عالطول وزينه استغربت اوى وقالت:اي ده ؟
زينه فتحت الهدايه ولقت فستان اسود حلو اوى 
_فهد 
وفجاه الباب خبط تانى زينه قامت عالطول وفتحت الباب وقالت:الفستان حلو اوى 
ولكن اللى كان على الباب مش فهد 
_مين حضرتك 
_اتفضلى 
ومشي أيضا من غير ما يقول ولا حاجه 
زينه قفلت الباب وقالت:في اي ؟
زينه فتحت الهدايه الثانيه ولقت سلسله دهب جميله جدااا ماشيه مع الفستان 
_طب وبعدين ؟
زينه مسكت تليفونها ورنت على فهد ولكن تليفونه كان غير متاح 
وفجاه الباب خبط لثالث مره 
_اكيدا المره ده فهد 
زينه فتحت الباب وقالت:هو فهد فين ؟
الشاب حط الهدايه على الأرض ومشي من غير ما يجواب على زينه 
زينه اتعصبت اوى ومسكت الهدايه التالته وفتحتها ولقت صندل ابيض كعبه عالى وكان جميل جدااا 
وفجاه الباب خبط لرابع مره 
زينه خدت نفس عميق وفتحت الباب ومدت أيدها من غير ما تشوف اللى على الباب 
فهد حط ايدو في أيدها وزينه فتحت عينها عالطول وقالت:اخيرااا كنت فين ؟
_البسي 
_البس اي 
_الفستان 
_ليه 
_يا بت كفايه اسئله ادخلى يلاا
_بس ليه عملت كده اقصد لازمتها اي تبعت الشباب ده 
_كنت عايز اعصبك شويه 
_لا اتعصبت اوى وضايقت كمااان 
_هفضل واقف كتير 
_ممكن سوال 
فهد خد نفس عميق وقال:اسالى يا زينه 
_احنا رايحين فين ؟
_هتعرفي بس ادخلى غيري هدومك 
_حاااضر 
زينه مسكت الفستان ودخلت الحمام عالطول 
فهد قعد على السرير منتظر زينه 
بعد شويه صدر صوت الصندل 
فهد التفت عالطول وقال: اوبااااااا مين القمر ده
زينه وقفت قدام المرايه وقالت: متاكد ان ده منظر واحده قمر
فهد حاضنها من ورا وقال:واحلى من القمر كمااان 
زينه خجلت اوى وقالت:طب لبسنى السلسله 
فهد جاب السلسله فعلاا وزينه حطت شعرها على جنب 
زينه لبست فعلاا السلسله وازدادت جمالاً وجاذبية
فهد بص في المرايه وزينه بصت ايضا وقالت:كل ده عامل كام يا فهد ؟
فهد ضر"بها على رأسها 
_اعااااا
فهد بحب:انتى احلى من كنوز الدنيا يا زينه 
زينه أديرت وحضنت فهد وقالت:وانت احلى شخص عرفتوا 
فهد بعد عن زينه وقال:ليه عرفتي قبلى قبل كده 
زينه بصت في الأرض وقالت: الصراحه 
_ايوه عايز الصراحه 
زينه عملت بايدها رقم خمسه وقالت:خمسه بس 
فهد بغيره:خمسه ؟
زينه هزت راسها وقالت:اه 
فهد:________
زينه حضنت فهد وقالت بضحكه:الخمسه دول بابا وماما الله ير"حمهم
فهد بحزن:الله ير"حمهم 
_وسمر وبتول 
_طب الخامس مين ؟
_اصلااا الخامس لو قولته هتزعل اوى 
_ليه شاب ؟
_شاب اي يا عم ده موز 
فهد ضم حواجبه وقال:مين ده بقاا 
_انت يا فهودتى 
فهد بزعل:وانا رقم خمسه عندك 
_لا مش رقم خمسه بس انا بجيب بالترتيب انا عارفه سمر من ايام الطفوله جيران يعنى وبتول شوفتها قبل ما شوفك 
_طيب 
_صحيح مش يلاااا 
_يلا فين 
زينه باستغراب: انت مش عملى مفاجاه 
_لاء
_امال قولتلى البسي ليه ؟
_كنت عايز اشوفهم عليكى 
_وشوفتهم
فهد ببرود اعصاب:اه 
وفجاه زينه داست على رجل فهد بكعب الصندل 
_اعاااااا 
زينه زقت فهد وقالت:اوعى كده مش خساره فيك 
فهد مسك أيدها وشدها ليا وقال:كده يا زينه رجلى وجعتنى
_تستاهل 
_يعنى مش صعبان عليكى 
_لاءء 
_طب خلاص انا ماشي 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:فين 
_مالكيش دعوه بقااا 
_هاجى معاااك 
_لاء 
زينه مسكت في لياجته فهد وقالت بطفوله:عشان خاطري 
_صالحينى الاول 
_اعااا فهد متبقاش رزل 
فهد زقها وقال:انا رزل طب عن اذنك 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:انا اللى رزله وبارده كماان
_واي تانى 
_بس !!
_طب يلاا يا ام لسان 
_استنى عندك 
زينه بفرحه:يعنى عاملى مفاجاه وقولتلى لا يا رزل 
فهد اتعصب اوى وقال:اي رزل ده 
زينه حطت أيدها في ايد فهد وقالت:اسفه يا فهودتى مش يلا 
_يلاااا يا لمضه 
فهد وزينه طلعوا فعلااا 
في المستشفي ✨
سمر كانت ماشيه وفجاه دخلت في مالك اللى مسكها عالطول 
_انتى بخير 
سمر هزت راسها وقالت:انت ازاى تخبي عليااا 
مالك باستغراب:خبيت اي ؟
_ماما عندها ورم في الكلى وانا معرفش 
_مكنش لازم تعرفي 
سمر اتعصبت اوى ومسكت هدوم مالك وقالت:ده امى فااهم يعنى اعرف عندها اي قبل أي حد
_تعرفي ازاى بالدموع اللى مش بتنشف ابدااا 
_بس ده امي بردو 
_انا كان ممكن اقولك بس مردتش عارفه ليه مش عشانك لا عشان خالتى اللى حضرتك متقدريش تمسكى نفسك خالص قدامها 
سمر بصت في الأرض وقالت:فعلااا في ده عندك حق انا ضعيفه اوى قدام اي حد بحبه 
مالك خد نفس عميق واخدها اخيرا في حضنه وقال:انا اسف مش قصدي ازعلك بس امك مينفعش تعرف عشان نفسيتها 
سمر هزت راسها وقالت:هي ماما ممكن تمو"ت
_متقوليش كده أن شاء الله هتبقا بخير 
سمر حضنت مالك جامد اوى وقالت:أن شاء الله 
مالك استغرب وقال:انتى ؟
سمر بعدت عن مالك عالطول وقالت:انتى اي  
_لا متخديش في بالك
_ماما لازم تاكل عشان تاخد العلاج 
_عشر دقائق ومش هتاخر 
سمر مسكت ايد مالك وقالت:مش كل حاجه تجبها انا معايا فلوس على فكره 
مالك حط ايدو على أيدها وقال:انا اي ؟
_مالك 
_مش قصدي انا بالنسبه ليكى اي اقصد قدام الناس 
سمر بخجل:زوجى 
_يبقا من حقي اقف جنبك وقت الشده 
سمر ابتسمت وقالت:شكراا 
مالك ابتسم أيضا وقال:مش هتاخر 
سمر هزت راسها وقالت:وعد منى يا مالك مش هزعلك تانى وهبدا حياه جديده معاااك عشان بحبك ⁦♥️⁩
في الكافتريا ✨
_اي ده ؟
_ده رقم لقيتوا في اوضه بابا 
محمود مسك الورقه وقال:يا تري رقم مين ده 
_انا رنيت عليه وواحد رد وقال اخيرا رنيت انا كنت منتظرك من زمان يا جمال بيه 
_قال كده بالظبط 
بتول هزت راسها وقالت:ايوه 
محمود بص في الرقم وقال:الرقم ده مش غريب عليا 
محمود طلع التليفون وكتب الرقم عندو وظهر اسم محسن 
_محسن 
_مين محسن
_جمال شافك 
بتول هزت رأسها وقالت:لاء 
_كويس اكيدااا محسن متفق مع جمال على حاجه 
بتول مكنتش فاهمه حاجه وقالت:انت تعرف صاحب الرقم ده 
محمود هز رأسه وقال:شغال في الشرطه بردو 
_تبع الفساد صح 
محمود ضحك وقال:ايوه 
_انا اول مره اشوفك بتضحك 
محمود ضم حواجبه وقال:مش عالطول بضحك 
_بتشتغل على قد ما بتضحك 
محمود بحزن:ومعملتش حاجه في الاخر الفساد اللى انتصر 
بتول مسكت ايد محمود وقالت: انا واثقه انك 
بتول نزلت رأسها لتحت والدموع امتلئت عينها وقالت:انك هتقدر ترجع بابا اقصد جمال 
محمود قرب منها وقال: ارفعي راسك انك مش زيه بالعكس قولى شكرا يا رب انى بقيت زي ماما مطلعتش زي الشخص ده 
بتول هزت راسها ومحمود مسح دموعها وقال: مش عايزك تراقبي جمال
بتول بفضول:ليه
_جمال خطير واعتقد مصلحته الشخصية اهم منك ومن فهد ومالك ولو وصل بيا الأمر ممكن يقت"لكم 
_طب هتعمل اي ؟
_على فكره انا شغال في الشرطه بقالى ٦ سنين يعنى اللى زي جمال دول ولا الهوا عندي 
_وانا واثقه فيك 
_طب تعرفي انا اتشجعت اوى انى أمسك جمال في اقرب وقت 
_واتشجعت دلوقتى 
_اوى !!
بتول خجلت وقالت:انا همشي انااا 
_استنى هوصلك 
_بس 
_مبسش يلااا 
بتول ومحمود طلعوا فعلااا وركبوا عربيه محمود اللى للاسف الشديد مفيهاش فرامل 
طلع التليفون من جيبه وبعت رساله لجمال 
جمال فتح التليفون وقرا الرساله وقال:الوداع يا محمود 
الرساله كانت كلاتى
(انا عملت كل حاجه يا بيه والظابط محمود طلع وركب العربيه فعلاا وعلى الأكيدا هتسمع خبره النهارده )
في الطريق ✨
بتول كانت مكسوفه اوى أن ده اول مره تركب مع محمود 
وكان معدي رجل عجوز ومحمود حاول يوقف العربيه وللاسف العربيه موقفتش 
بتول بخضه: في اي 
_العربيه مفيهاش فرامل 
_اي 
العربيه قربت من الراجل اوى وكانت هتدخل فيا ولكن محمود غير الطريق عالطول 
الدموع نزلت من عين بتول وقالت:يعنى هنمو"ت 
محمود حاول يسيطر على العربيه لكن معرفش 
والعربيه كانت سريعه جداااا
_بتول افتحى الباب فورااا 
_ليه ؟
_بتول في جبل قريب اوى ممكن نقع فيا 
_طب لما افتح الباب اعمل اي 
محمود بزعيق:تنطى عالطول 
_بس العربيه سريعه اوى ازاى عايزنى انط 
_بتول اخلصي مفيش وقت
بتول فتحت الباب فعلااا ومحمود زقها عالطول لتلف على الأرض ولحسن الحظ انها وقعت على قش 
بتول قامت وبصت لقت العربيه وقعت من على الجبل وانف"جرت عالطول 
_محمود 
بتول طلعت تجري ولقت العربيه بتو"لع كلها وكانت في حاله صدمه:😳😳
عند فهد وزينه ✨
فهد وقف العربيه ونزل فتح لزينه باب العربيه بطريقه رومانسيه جدااا 
ومد ايدو ليها زينه حطت أيدها عالطول ونزلت 
_اي رايك 
_رايي في اي 
وفجاه الاضواء اشتغلت لينزل ورد على زينه وفهد 
زينه فرحت اوى وقالت:اي الجمال ده 
فهد وقف يتفرج على زينه وكان مبسوط اوى أنه قدر يفرحها 
زينه راحت حضنت فهد وقالت:ده احلى هدايه بس بمناسبه اي 
فهد بحب: بمناسبة وجودك في حياتي يا زينه 
_انا مش عارفه اقولك اي يا فهد بس أنا فرحانه اوى 
فهد مسك ايد زينه وقبلها بحب وقال:وانا على قد ما اقدر هفرحك
زينه بصت في عيون فهد وقالت:انا بحبك اوى يا ابن الكيلانى 
فهد أخدها في حضنه وقال:وانا بعشقك يا طفلتى 
_طب يلااا عشان عامل عشا رومانسي هيعجبك اوى 
زينه راحت مع فهد وشد الكرسي وقال:اتفضلى 
زينه قعدت وكانت فرحانه اوى فكلمه فرحانه لا تكفي سعادتها 
السفره كان منظرها حلو اوى خصوصاً الشمع اللى كان موجود عليها بجانب الورد الاحمر رمز الحب 
زينه مسكت الشوكه والمعلقه وفهد كذلك وبدأوا يأكلوا 
فهد قرب من زينه وزينه خجلت اوى 
_خدي ده من ايدي 
زينه فتحت فمها وفهد باسها وهو بياكلها 
فهد بعد عن زينه بكل حب وزينه وشها احمر اوى من الخجل 
_اي رايك نرقص 
زينه هزت رأسها وهي بصه في الأرض 
فهد قام وزينه قامت أيضا 
فهد مسك ايد زينه وحطها على كتفه وحط ايدو على خصرها وزينه حضنت فهد عالطول من الخجل 
فهد ابتسم وقال:مكسوفه من اي مفيش إلا انا وانتى معقول تكونى مكسوفه منى ؟
زينه مردتش لأن الخجل كان سيد الموقف 
وفجاه اشتغلت اغنيه اجنبيه رومانسيه جدا 
_فهد انت مش قولت انك مش بتعرف ترقص 
_اهو بنهبل 
زينه قعدت تضحك اوى وفهد بغضب:يعنى بتضحكى عليا 
زينه حطت أيدها على فمها وقالت:مش قصدي بس غصب عنى والله 
_امممم 
زينه بتريقه:امممم 
فهد مسكها من أنفها وقال:ربنا يخليلى الطفله المجنونه ده 
_بقولك اي ؟
_اممم 
_هات اغنيه مصريه بلاش الاجنبي ده عشان مش فاهمه حاجه خالص 
_خالص 
زينه بابتسامه:خالص 
_حاااضر 
_عندك اي 
_هو انتى جايه تشتري ولا اي 
_مش قصدي بس عايزه اغنيه لما تشوفك عينى لكارمن سليمان (الاغنيه ده المفضله ليااا ⁦اسمعوها يا بنات حلوه اوى وهاديه♥️⁩)
وفجاه الاغنيه اشتغلت وزينه قالت:اي ده 
_احنا مش لوحدنا لوحدنا
زينه ضر"بت فهد وقالت:وتقولى مفيش حد يا كداب 
فهد شد زينه من خصرها وقال:واي يعنى اتنين متجوزين محدش ليا دخل صح ولا انا غلطان 
زينه هزت راسها وقالت:اه طبعاا 
زينه وفهد كملوا رقص وكانت اجمل لحظه بين زينه وفهد يا تري اي اللى هيحصل لما يرجعوا مصر هل هذه السعاده ستزول ام لا ؟
في المستشفي ✨
مالك رجع ودخل لقي سمر قاعده جنب أمها اللى نامت 
_نامت امتى 
_الدكتوره ادتها ابره مهدا عشان تعبت اوى 
مالك بص في الأرض وقال: متخافيش إن شاء الله هتكون بخير 
سمر قامت وقالت:مالك انت لسه زعلان منى 
مالك محاولا تغير الموضوع:الاكل اهو لما تفوق وكليها 
سمر مسكت ايد مالك وقالت بحزن:انا اسفه مكنش لازم ***
_خلاص يا سمر مش زعلان 
_طب قولى يا منال 
مالك بابتسامه:اقولك اي 
سمر مسكت لياجته مالك وقالت:منال 
_وانتى مش هتزعلى ؟
سمر هزت رأسها وقالت:لا مش هزعل 
_منال 
_يا منال 
مالك ضحك اخيراا وسمر فرحت اوى وقالت:مالك انا عايزه اقولك على حاجه 
_اممم 
سمر قربت من مالك وقالت:اناااا 
بدأت نبضات سمر تزداد وربما كانت مسموعه وقالت:انا بحبك وكانت طالعه ولكن مالك مسك أيدها وشدها ليا وقال:قولتى اي ؟
سمر ارتبكت اوى وقالت:قولت قولت 
_سمر لا والنبي انا مستنى اللحظه ده من زمان اوى قولتى اي 
سمر بخجل: قولت بحبك ⁦♥️⁩
مالك فرح اوى مكنش مصدق اخيراا بعد العذا"ب ده 
سمر بصت في الأرض وكانت مكسوفه اوى 
مالك رفع وشها لفوق وقرب منها وقبلها وكانت أول قبله حره بنهم 
كان مكان هادئ جداا يوحى إلى الطبيعة الخلابة
فهد كان نايم وواخد زينه في حضنه وبيتاملوا في خلق الله عزوجل 
_عارفه يا زينه اي اجمل حاجه في الحياه 
زينه بصت في عيون فهد وقالت:اي هي اجمل حاجه يا ابن الكيلانى 
فهد ابتسم وباس زينه على رأسها وقال:الطبيعه الخلابه والتامل في الكون 
زينه بغضب:فعلاا عندك حق 
فهد رفع حاجب وقال:مالك يا بت 
زينه حضنت فهد جامد وقالت:مفيش يا قلبي 
فهد قام وقال:طب يلااا 
زينه بحزن:ما لسه بدري 
فهد مسك ايد زينه وشدها ليا وقال:الساعه ١٠ يا طفلتى واحنا راجعين مصر بكره 
_اه تصدق نسيت 
_وافتكرتى
زينه هزت راسها ومسكت ايد فهد وقالت: اليوم ده كان أحلى يوم في حياتى 
فهد قبل ايد زينه وقال بحب:وانا بوعدك يا طفلتي أن حياتك الجايه كلهاا هتبقا حلوه 
زينه حضنت فهد وقالت:اتمنى يا فهد بس خايفه اوى 
فهد ضم حواجبه وقال:خايفه وانتى في عرين فهد الكيلانى
_والله ما بهزر انا بتكلم جد 
فهد انعدل وقال:خايفه من اي يا طفلتي 
زينه بصت في الأرض وبصوت خافي جداا:جمال 
فهد رفع راسها لفوق وقال:جمال في السجن يا زينه ومستحيل يطلع طالما محمود موجود 
زينه بخوف:هيطلع يا فهد ممكن يدفع فلوس ويطلع وبعدين جمال مش ممسوك في حاجه خطيره 
فهد مسك ايد زينه وقال:بوعدك يا زينه أن جمال هياخد اعدام قريب اوى وبعدين انا جنبك محدش يقدر يلمس شعره منك طول ما انا جنبك 
_كداااب انت ساعات بتلتهي بشغلك وبتنسا انك متجوز اصلا 
_ما ده مسئوليات بردو يا طفلتي 
_ماشي بس انا ليا الحق فيك بردو ولا شغلك اهم منى 
فهد شد زينه من خصرها وقال:وقت فهد الكيلانى كله ملكك يا زينه 
_كلام وخلاص ومفيش أفعال 
_طب اعمل اي عشان تصدقي 
زينه بتفكير:متروحش الشغل خالص 
فهد قعد يضحك وقال:واجيب لطفلتى مكسرات ومقرمشات ازاى 
_الا صحيح فين الشوكولاته والمكسرات والمقرمشات
فهد رفع حواجبه وقال:بنتكلم في اي وحضرتها بتتكلم في اي 
_ليه يا حبيبي هو انا غلطت في امك 
_😳😳
زينه بصت في الأرض وبصوت واطي جدا ربما مش مسموع:اي اللى قولتوا ده 
_زينه انتى عارفه انى مش عايز اتعصب عليكى ومقدرش اشوف دموعك 
زينه بحزن:انا اسفه والله ما عارفه ازاى قولت كده طلعت غصب عنى انا اسفه اوى 
فهد حط ايدو على خدها وقال:ممنوع تقولى كده تاني
زينه:______
_زينه بصيلى انا مش زعلان بس عيب اوى الكلام ده 
زينه رفعت وشها لفوق لتبان عيونها الجميله وتقول:انا اسفه والله ما هقول كده تانى 
فهد ابتسم وقال:انا شايف انك مكبره الموضوع اوى 
_عشان مينفعش اغلط في زوجى حبيبى وخالتى زينب اللى بحبها أوى 
فهد اخدها في حضنه وقال:ولا يهمك يا قلبي 
زينه بصت لفهد وقالت:هو انا ممكن اقول هو انا غلطت في ابوك 
فهد ابتسم وقال:عيب بردو يا زينه احنا متربين صح ولا انا غلطان 
_بس جمال شرير ومينفعش نتكلم عنه حلو ابداا 
_لا يا زينه مينفعش تقولى كده وبعدين الكلمه الطيبه صدقه 
زينه هزت راسها وفهد شالها مره واحده 
_اعااااا 
_لو فضلنا نتكلم كده مش هنروح انا عايز اناام 
زينه حضنت فهد وقالت:طيب 
فهد وصل عند العربيه ونزل زينه بكل حب وفتح الباب وقال:اركبي يا طفلتى 
زينه ركبت وفهد ركب أيضا ومشواا 
في المستشفي ✨ 
مالك بعد عن سمر بكل حب وسمر كانت مكسوفه أنها استجابت معاا
سمر مكنتش عارفه تقول اي ومكسوفه اوى من نظرات مالك ليها خصوصاً أن الابتسامه مش بتفارق وشه
سمر بارتباك:انا هروح الحمام وراجعه 
مالك هز رأسه والإبتسامة مش بتفارق وشه بردو وكانت السبب في هروب سمر منه 
الدكتوره:مالك بيه ممكن ثانيه 
مالك كان واقف ومش مصدق أن اخيراا سمر اعترفت بحبها 
الدكتوره:مالك بيه 
مالك فاق عالطول من عالمه الخاص وقال:حضرتك بتكلمينى 
الدكتوره بصت حواليها وقالت:ايوه بكلمك 
_اتفضلى!!
الدكتوره:الكلام اللى هقوله مش هينفع هنا ممكن تتفضل معايا 
مالك راح معها والدكتوره قالت:اتفضل 
مالك قعد وكانت دقات قلبه سريعه جدا خوفاً من خبر لا تستطيع سمر تحمله 
الدكتوره:ام سمر كبيره جدااا اقصد سنها كبير وصعب جدآ انها تتعالج 
مالك بعصبية:نعم 
الدكتوره:اهدا يا مالك بيه انا بقولك اللى فيها وحرام المستشفي تاخد منك كل الفلوس ده ومفيش امل اصلا أنها تعيش 
مالك قام وحط ايدو على المكتب وقال بصوت جهوري:دخلتى علم ربنا يا حضرت الدكتوره ؟
الدكتوره بصت في الأرض وقالت:ونعمه بالله العلي العظيم بس انا قولتلك الحقيقه الكلام ده مش من عندي الكلام ده بينقال بناءاً على التحليلات والفحوصات 
مالك خد نفس عميق وقال بكل هدوء:عايزين كام وبلاش مقدمات 
الدكتوره بصدمه:حضرتك بتقول اي الحكايه مش حكايه فلوس ولو حضرتك مركز في كلامى كنت عرفت انا بقول اي 
مالك قعد على الكرسي وقال:دكتوره انا طالب من حضرتك طلب 
الدكتوره هزت رأسها وقالت:اتفضل 
_اعملوا اللى عليكم وسبوها على ربنا وان شاء الله مش هيخذلنا ابدااا وخالتى هتبقا بخير 
الدكتوره هزت رأسها وقالت:هنعمل كل اللى نقدر عليا يا بيه
_في حاجه كمان طالبها منك 
الدكتوره:اه طبعا اتفضل
_مراتى متعرفش بالكلام ده 
الدكتوره:اطمن يا بيه مش هتعرف باي حاجه 
مالك بعصبية:زي المره اللى فاتت صح ؟
الدكتوره:غصب عنى يا بيه لأن ورق العمليه كان قدامها واكيدا مراتك بتعرف تقرا كانت هتعرف لوحدها
مالك قام وقال:ممنوع المره ده تعرف مااشي 
سمر وقفت عند الباب وقالت:اعرف اي يا مالك 
_😳😳
سمر دخلت وقالت:قولى أن ماما بخير 
مالك حط ايدو على خد سمر وقال:بخير يا قلبي متخافيش
الدموع نزلت من عين سمر عالطول وقالت:بس انت قولت ممنوع المره ده تعرف 
الدكتوره ادخلت عالطول وقالت: هو كان يقصد على فلوس العمليه يا سمر 
مالك خد نفس عميق لأن لسانه عجز عن الجواب من الخوف اللى سيطر عليا 
سمر بصت لمالك وقالت:انا بوثق فيك وعارفه انك مش هتكدب عليا قولى الدكتوره بتقول الحقيقة ولا لا 
مالك بلع ريقه ومسك ايد سمر وقال:اه يا سمر بتقول الحقيقه وخالتى بخير متقلقيش 
_مصدقك يا مالك بس وربنا لو طلعت بتكدب عليا زي المره اللى فاتت مش هسمحك
مالك بص في الأرض وقال:وانا بقولك الحقيقه 
_طب بصص في الأرض ليه ممكن اعرف 
مالك رفع وشه عالطول وقال:اهو يا ستى ولا تزعلى نفسك 
_مش زعلانه بس لو طلعت بتكدب عليا مش هسمحك صدقنى 
_وانا مش بكدب عليكى 
سمر هزت راسها وقالت:انا مراهقه اوى هدخل انام جنب ماما 
الدكتوره:مينفعش يا سمر 
_ليه ؟
الدكتوره:غرفه والدتك تم تعقمها ومينفعش تدخلى الا بعد العمليه لو 
مالك قاطع كلام الدكتوره وقال: خلاص يا سمر اي رايك نروح ونيجى بكره 
سمر هزت رأسها وقالت:ماااشي 
مالك نظر للدكتوره بنظره توحى إلى الغضب الشديد 
_يلاااا 
سمر ومالك فعلا طلعوا وركبوا العربيه متجهين إلى قصر الكيلانى الذي يحمل لهم مفاجاه من العيار الثقيل 
عند بتول ✨
كانت واقفه مصدومه والعربيه كانت بتحتر"ق قدام عينها 
وفجاه الناس كلها اتجمعت وقالت:في اي 
بتول وقعت على الأرض والصمت كان عنوانها 
واحد من الناس:رنوا على الإسعاف والمطافي فوراا ممكن يكون في حد في العربيه لسمح الله
بعد مرور ربع ساعه تقريبا 
بتول كانت لسه واقعه على الأرض ومصدومه وعربيه الإسعاف وصلت والمطافي أيضا غير الشرطه طبعاا 
محسن نزل من العربيه عالطول وقال:في اي هناا ؟
_العربيه وقعت من على الجبل وبعدها انفج"رت 
محسن شاف بتول وقال في سره:ينهار اسو"د هي بنت جمال بيه كانت راكبه مع محمود
محسن خد نفس عميق وقال:طب كويس أنها بخير لو كان جرالها حاجه كان زمانى مد"فون دلوقتى
(محسن اللى عمل كده في عربيه محمود للأسف)
بعد مرور ربع ساعه وتحديداً في المستشفي 
بتول كانت قاعده على الكرسي وخايفه اوى وبتدعى ربنا ميكنش حصل حاجه لمحمود 
_بتول 
بتول قامت عالطول وقالت:خالتى 
مكنتش قادره تاخد نفسها من الخوف على ابنها وقالت وهي بتنهج:ابنى ابنى مالو يا بنتى 
بتول بصت في الأرض وقالت:عملنا حادثه يا خالتى والعربيه انفج"رت ومحمود كان فيها والشرطه عثرت عليا وهو حاليا في اوضه العمليات 
وقعت على الأرض وقعدت تصرخ بأعلى صوت فهى ليس لها ضهر هي وبنتها غير ابنها 
_ساره 
ساره مسكت ايد بتول وقالت:اخوي بخير صح ؟
بتول هزت راسها وقالت:مش عارفه يا ساره 
ساره قعدت تعياااط وبتول خدتها في حضنها وقالت:اشش أن شاء الله هيبقا بخير 
ساره بعياط: أن شاء الله 
_اختى !!
_زينب ابنى جوا ومش عارفه اذا كان بخير ولا لا 
زينب حضنتها وقالت:اهدي يا قلبي أن شاء الله هيبقا بخير 
جمال كان واقف على جنب وقال بفرحه:اخيراا هسمع اخبار حلوه بقاا 
وفجاه تليفون جمال رن 
جمال طلع التليفون وقال:الوو 
محسن:اي رايك بقاا 
_شاطر يا ولد 
محسن ضم حواجبه وقال:ولد انا مش ولد انا راجل 
_وسيد الرجاله كماااان بس يا رب يمو"ت بس 
_هيمو"ت يا بيه ده كان عباره عن ج''ثه محر''وقه 
_يعنى مفيش امل ؟
_تؤ مستحيل يعيش وعلى مسئوليتى 
جمال فرح اوى وقال:لو ما"ت فعلاا لينا إحتفال كبير اوى يا محسن 
_طبعا يا بيه !!
جمال قفل التليفون وقال:يلاا بقا ليه التاخير انا عايز اسمع خبر وفا"ته بقاا 
في قصر الكيلانى ✨
مالك وسمر رجعوا فعلاا واتفاجوا أن مفيش حد في القصر 
_جااسر 
_مفيش حد هنا ولا اي ؟
_مش عارف ؟
مالك طلع تليفونه ورن على امه ولكن سمر لقت التليفون على الكنبه وقالت:تليفون خالتى هنا
مالك بدأ يخاف وقال:طب راحوا فين بس 
_طب رن على عمو جاسر 
مالك هز رأسه ورن على جاسر اللى كان تليفونه غير متاح 
_مالك بيه 
مالك بانتهاد:سناء 
_في اي يا ابنى 
_ماما فين حتى بتول مش باينه
_مش عارفه يا بيه جالهم مكالمه من ربع ساعه كده وطلعوا عالطول 
_متعرفيش مين اللى رن عليهم 
_بتول رنت على المدام زينب وبعدها طلعوا عالطول 
مالك ضم حواجبه وقال:طلعوا هما مين اللى طلعوا
_مدام زينب وجمال بيه 
_اي؟؟
عند فهد وزينه ✨
زينه كانت واقفه قدام المرايه وبتدهن المرهم وفهد كان حاطط ايدو على خدو ومش شايل عينه على طفلته 
زينه شافت فهد من المرايه وابتسمت 
_في اي يا ابن الكيلانى
_في قمر قدامى 
زينه اتكسفت اوى وقالت:والقمر ده بيحبك اوى 
فهد بص لتحت وقال:تعرفي ماما ومالك وبتول وحشونى اوى 
زينه قامت وقعدت جنب فهد وقالت:وانا كمااان نفسي اشوف ماما زينب وبتول 
فهد حط ايدو على كتف زينه وقال:حاسس بشعور غريب اوى 
زينه حطت أيدها على خدها وقالت: حاسس باي يا حبيبي
_مش عارف بس حاسس ان في حاجه منتظرنا في مصر 
_زي 
_بردو مش عارف اللى عرفه أن الحاجه ده هتقلب حياتى من تحت لفوق 
زينه حطت أيدها على فم فهد وقالت بغضب:اي الكلام ده والله ازعل منك 
فهد مسك ايد زينه وقبلها وقال: حاااضر يا زينه مش هقول كده تانى 
زينه حضنت فهد وقالت:ربنا يخليك ليا 
فهد باسها على رأسها وقال:ويخليكى ليااا 
زينه ابتسمت وراحت فى عالم أحلامها عالطول 
فهد حط دماغها على المخده وكان قايم ولكن زينه مسكت ايدو وقالت بنوم:رايح فين ؟
فهد أبتسم وقال:هغطيكى 
زينه غمضت عينها عالطول وفهد غطاها فعلاا ووقف في البلكونه 
_يا رب انا اول مره اطلب منك طلب متبعدش طفلتى عنى ابدااا انا من غيرها ولا حاجه 
وفجاه الجو اتغير والرياح بقت قويه اوى لدرجه الورق اللى موجود في الاوضه طار كله 
زينه قامت عالطول وفهد دخل وقفل البلكونه 
_في اي 
_مفيش يا روحى 
زينه قامت ولمت الورق مع فهد وقالت:اي الهوا ده 
_مش عارف الجو اتغير مره واحده 
فهد خد من زينه الورق وحطوا في الدرج وقال:نامى يا روحى متخافيش 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:وانت مش هتنام 
_شويه كده !!
زينه حضنت فهد وقالت:وانا هقعد معاك 
فهد باس زينه وقال:مش عايزه تنامى 
زينه هزت راسها وقالت: كنت دلوقتى لاء
فهد ضم حواجبه وقال:اشمعنا 
_عشان انت صاحي
_طب انا هنااام 
زينه ضر"بت فهد على كتفه وقالت:طب انااام 
فهد شد زينه وحط ايدو على خصرها وقال:طب مش عايز انام 
زينه لاحظت نظرات فهد الخبيثه وقالت:انا هروح انام انا تصبح على خير 
ولكن فهد مسك ايدها ونبضات زينه ازدادت اوى وقالت:فهد انا عايزه انااام 
فهد قرب منها وزينه كادت أن تقع على الأرض من الخوف 
_خايفه منى ليه 
زينه بخجل:مش خايفه ثم كملت:ده انا مرعوبه 
فهد ابتسم على منظر طفلته وقال:المره ده هسيبك بمزاجى بس المره الجايه 
زينه قاطعت فهد وراحت نامت عالطول 
_بت يا زينه خلينى اكمل كلامى 
زينه بتمثيل:انا عايزه اناااام والله 
_طب تصبحي على خير 
زينه بحب:تلاقي الخير يا حبيبي 
بعد شويه فهد نام على السرير وخد طفلته في حضنه
زينه دفنت وشها في حضنه ونامت 
في قصر الكيلانى ✨
مالك فاق من الصدمه وقال:انتى بتقولى اي يا سناء 
_والد حضرتك طلع من السجن يا بيه
_طب ماما وبتول فين 
_زي ما قولتلك يا بيه بتول رنت وزينب وجمال طلعوا عالطول 
مالك حط ايدو على دماغه وقال:ازاى طلع ؟
سمر حطت أيدها على كتف مالك وقالت:اهدا اكيدا في حاجه غلط 
مالك بعصبية:اهدا ازاى مش سامعه قالت اي 
سمر خافت اوى من غضب مالك وقالت:انا اسفه 
مالك خد نفس عميق وخد سمر في حضنه وقال:انا اسف مكنش لازم اكلمك كده 
_ولا يهمك !!
في المستشفي ✨
كانوا قاعدين برا وخايفين اوى وفجاه الدكتور طلع من اوضه العمليات بعد وقت دام اكتر من ساعه
والده محمود قامت عالطول وقالت:دكتور ابنى بخير صح ؟
الدكتور:ابنك قال إنه بيعتذر منك اوى أنه مقدرش يوفي بوعده ليكى 
_مش مهم المهم أنه بخير 
الدكتور:للاسف ده اخر جمله قالها ابنك في ذمه الله البقاء لله 
وفجاه عم السكوت أرجاء المكان وأخيرا صدر صوت صريخ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الدكتور:للاسف ده اخر كلمه قالها ابنك في ذمه الله البقاء لله 
وفجاه السكوت عم ارجاء المكان وفجاه صدر صوت صريخ عالى جدااا 
_اعاااااا لاءء انت اكيدا بتهزر صح 
الكل قعد يعيط على حاله والده محمود اللى مصدومه على وفا"ه ابنها 
وقعت على الأرض ومكنتش مصدقه أن ابنها فارق الحياة
_لاء لاء اكيدا في حاجه غلط ابنى مستحيل يسبنى
وفجاه قامت من على الأرض وراحت لساره ومسكت أيدها وقالت:ساندنا ما"ت يا ساره ساندنا ما"اات 
زينب شدت اختها لحضنها عالطول وقالت:اهدي يا قلبي انا مقدرش اشوفك كده 
_ما"اات يا زينب ضهري انكسر يا زينب ضهري انكسر 
كل ده وجمال بيراقب وكان سعيد جداا وقال:اخيراا ما"ت اخيرا انا مش مصدق انا حاسس انى بحلم 
وفجاه تليفون جمال رن 
جمال طلع التليفون من جيبه وقال بفرحه: برافوو عليك يا محسن مكنتش متخيل ابدا أن الخطه هتنجح
_اي رايك بقااا 
_لا برافو انت عارف انا قعدت خمس سنين مش عارف اخلص منه خالص وانت في لحظه كده قدرت تخلص منه 
_ذكاء يا بيه بقولك اي رايك نحتفل النهارده 
_لا خليها بكره اصلا مستمتع اوى بالمنظر اللى قدام عينى ده
_اشطااا 
بعد مرور ساعه تقريباً 
الخبر انتشر في القريه وليس القريه فقط بل في مصر اجمع فكان مثال للشهامه والرجوله 
بدأت جميع القنوات الفضائية تعرض وفا"ه محمود وتتكلم عنه وعن حبه للبلد
وكانت مصر حزينه جداا على وفا"ته 
وفجاه ج"ثه محمود طلعت ووالدته قامت عالطول ومسكت في ابنها اللى كان متغطى لان وشه مشوه من النار
_سيبوا ابنى ده ضهري في الدنيا الله يخليكم سيبوا 
_اهدي عشان خاطري 
مسكت في هدوم زينب وقالت:والنبي اتكلمى معهم يا زينب 
ده ضهرنا يا زينب 
_اشش 
نزلت على الأرض وبأعلى صوت عندها صرخت على وفا"ه ابنها:اعاااااااا
في صباح اليوم التالى ✨
_زينه زينه !!
زينه بنوم:اي ؟
_يلاا يا بت هنتاخر كده على الطايره
_بكره بكره 
فهد راح شد الغطا وقال:يلا يا كسلانه 
زينه بعصبية:فهد
فهد شد زينه من أيدها ودخلها الحمام وغسل وشها وقال:معانا نصف ساعه بس اخلصي 
_الناس تقوم تقول صباح الخير وانت تقوم تقول يلاا عشان هنتاخر 
فهد باس زينه من خدها وقال:صباح الخير 
زينه بسخريه:انت خليت فيها خير اصلاا 
فهد ضر"ب زينه على رأسها وقال:طب اخلصي يا لمضه 
_طب ساعدينى هات اي فستان لحد ما اغسل سنانى 
فهد خد نفس عميق وقال:طب اخلصي 
زينه مسكت الفرشه والمعجون وبدأت تغسل سنانها وتغنى 
_اتفضلى وبلاش تغنى في الحمام 
زينه خدت من فهد الفستان وقالت: تسلم يا روحى 
_هنتظرك برااا أوعك تتاخري
_اشطااا 
بعد شويه زينه طلعت فعلاا وقالت:فهد فهودتى اين انت 
فهد مسك ايدها عالطول وقال:كل ده تاخير انتى رايحه تتجوزي 
_يا عم اهدا طيب 
_كويس انكم هنااا يلاااا 
وبالفعل زينه وفهد وتيم والين راحوا المطار 
_الامارات هتوحشنى اوى يا فهد 
_والله ما عارف مالك النهارده انتى شاربه حاجه 
_شاربه اي بس في حد يقول كده لمراته 
_على المسافرون إلى مصر التوجه إلى الطائره فورا
_يلااا يا زينه 
_انت مستجعل كده ليه 
_اتاخرنا اوى يا طفلتى 
بالفعل ركبوا الطايره ومتجهين الى ام الدنيا ⁦♥️⁩
في المستشفي ✨
كانت سمر واقفه وخايفه اوى على أمها وبتدعى ربنا أن العمليه تنجح 
الممرضه طلعت وسمر انتهدت عالطول وقالت:في اي ؟
الممرضه طلعت تجري وسمر خافت اوى على امها وقالت بزعيق:في اي حد يرد عليااا 
تطلع ممرضه كمان ولم ترد على سمر أيضا والخوف ازداد عند سمر وقالت:في اي هما بيطلعوا كده ليه ؟
الممرضه كانت داخله ولكن سمر مسكت ايدها وقالت بخوف:ماما بخير صح 
الممرضه حطت أيدها على ايد سمر وقالت:المريضه حالتها صعبه جداا ومحتاجه الدعاء اوى 
سمر وقعت على الأرض وضمت رجلها وقالت:يعنى اي ؟
مالك شاف سمر كده طلع يجري عليها عالطول وقال:في اي 
سمر مسحت دموعها وقالت:مفيش حاجه عرفت خالتى وبتول فين ؟
مالك هز رأسه بمعنى لا وقال:المهم خالتى بخير صح 
_مش عارفه الممرضه قالت أن حالتها صعبه جدا ومحتاجه الدعاء اوى 
مالك خد سمر في حضنه وقال:أن شاء الله هتبقا بخير 
سمر بعياط:أن شاء الله
في مستشفي أخري ✨
كانوا قاعدين كلهم والحزن كان سيد الموقف 
_فهد راجع النهارده 
هزت راسها وقالت:محمود كان بيحب فهد اوى يا زينب 
الدموع نزلت من عين زينب وقالت:انا مش عارفه فهد هيعمل اي لما يعرف دول مع بعض من ايام الطفوله 
جمال:زينب انا لازم أمشي عندي مشوار 
زينب مردتش عليا وقالت:بتول رنى على مالك 
بتول هزت راسها وقالت بحزن: حااااضر 
جمال طلع فعلا وقال:اي الجو الكئيب ده 
بتول راحت على جنب ورنت على مالك 
مالك بعد عن سمر وقال:اخيراا بتول بترن 
مالك راح على جنب وقال:الوو
بتول بعياط:مالك 
مالك بانتهاد:بتول في اي ؟
_محمود 
مالك بخوف:مالوو 
_محمود ما"ت يا مالك ابن خالتك ما"ت 
التليفون وقع من ايد مالك وفجاه سمع صوت صريخ سمر 
_اعااااا مامااااااا 
مالك كان واقف مصدوم ومش سامع اي حد حواليا من الصدمه 
سمر مسكت في الدكتوره وقالت:انتى بتقولى اي 
_الله يرحمها يا مدام 
سمر قعدت تزعق وقالت:مامااا مستحيل تمو"ت فاهمه انتى بتضحكى عليا صح 
الدكتوره بصت في الأرض وقالت:البقاء لله 
سمر وقعت على الأرض والدموع نزلت من عينها وقالت:انتوا كدابين ماما مستحيل تمو"ت 
اخيراا مالك فاق على صريخ صغيرته وجري عليها عالطول 
_ماما مستحيل تسبنى انتوا كدابين 
_في اي ؟
الدكتوره:للاسف يا بيه المدام ما"تت ربنا يصبركم على فراقها
مالك بص لسمر اللى سكتت خالص 
مالك بعصبية:اي الكلام ده انتى اكيدا بتهزري صح ؟
الدكتوره:ما انا قولتلك يا بيه صعب أنها تعيش وحضرتك مصدقتش 
ساعتها سمر بصت لمالك وقامت عالطول وقالت: يعنى انت عارف وكدبت عليااا 
مالك مسك ايد سمر وقال:سمر اسمعينى انا حاليا اعصابي سايبه خالص ومش عارف اعمل اي ؟
سمر زقت مالك وقالت:يعنى كنت عارف ان ماما بتودع وقولت انها بخير 
_سمر عشان خاطري اسمعينى مكنش ينفع تعرفي 
سمر مسحت دموعها وقالت:انا بكر"هك بكر"هك 
الكلمه كانت كفيله لتد"مير مالك والدموع نزلت من عينه عالطول وقال:غصب عنى والله مكنش لازم اقولك 
سمر دخلت اوضه امها عالطول وقفلت الباب والممرضين كانوا موجودين أيضا
_مامااا انا جنبك هما ليه بيقولى انك مو"تى قومى يا ماما قومى دول كدابين وعايزين يضحكوا عليا 
_ماماااااا ردي علياااا والنبي 
الممرضين حاولوا يمسكوا سمر ولكنها رافضه تتقبل وفا"ه والدتها 
الدكتوره:مالك بيه لازم تدخل فورا مراتك حالتها اد"هورت خالص 
مالك كان في عالم لوحده ناحيه من مراته وناحيه تانيه من ابن خالته اللى المفروض يكون موجود 
_مالك بيه 
مالك فاق عالطول ودخل لسمر اللى كانت رافضه تسيب امها 
مالك شد سمر بالعافيه وقال:اسكتى بقااا
سمر زقت مالك وحضنت امها وقالت:ماما لسه عايشه دول كدابين 
مالك بص للممرضين اللى خرجوا عالطول 
_سمر مينفعش كده لازم الدكاتره تاخد امك 
سمر بصت لمالك وقالت:اسكت ماما لسه عايشه دول مجانين حتى انت كمان مجنون زيهم 
مالك قرب من سمر ومسك أيدها وقال:لازم تهدي يا سمر 
سمر زقت مالك وقالت:انت كدبت عليا يا مالك رغم انى قولتلك مش هسمحك وفعلا مش هسمحك ولازم تطلقنى 
_سمر اي الكلام ده ؟
سمر بصوت عالى: امشي مش عايزه اشوف وشك تانى
مالك شدها لحضنه وقال:مقدرش اسيبك وانتى عارفه كده كويس وعملت كل حاجه عشان تعيش يا سمر بس معادها جى مينفعش نقول لربنا لاء
سمر قعدت تعياااط وفجاه اغمى عليها 
مالك اتخض عالطول وقال:سمر سمر 
مالك شال سمر بين ايديه وقال بصوت جهوري:دكتوره 
الدكتوره:دخلها الاوضه ده فوراا 
بالفعل مالك حط صغيرته على السرير وكان زعلان على حالتها اوى 
الدكتوره:ممكن تتفضل برا عشان اقدر افحصها 
مالك مردش على الدكتوره وكان كل تركيزه على صغيرته 
الدكتوره:مالك بيه 
مالك هز راسه وقال:حاااضر 
مالك طلع وقعد على الكرسي وبدأت الدموع تنزل من عينا ليس بكاءا على ام زوجته فقط بل بكاء على ابن خالته واخوه 
_مش عارف اعمل اي دلوقتى ماما وخالتى في حجتى اوى ومراتى بردو مينفعش اسبها خصوصاً وهي بالحاله ده
بعد شويه الدكتوره طلعت وقالت:صدمه مش اكتر وهتكون بخير 
مالك:تمام
الدكتوره:ممكن تيجى معايا عشان توقع على شويه ورق
_ورق اي ؟
_حضرتك مش هتاخد المريضه عشان تد"فنها؟
مالك هز رأسه وراح فعلاا معها وقعد على الكرسي وكان حاسس انه في كا"بوس وليس حلم 
الدكتوره:وقع هنا يا بيه لو سمحت 
مالك مسك القلم وكان بيرتعش والدكتوره بصت في الأرض وقالت:انا مقدره حضرتك اوى بس ده قضاء وقدر ولازم نحمد ربنا عليا 
مالك بحزن: ونعمه بالله العلي العظيم
مالك وقع فعلاا وقام متجها إلى غرفه صغيرته
مالك فتح الباب ولقي سمر قاعده على السرير وبصه على الباب وساكته 
مالك راح وقعد جنبها ومسك أيدها وقال بحب:انا جنبك ومش هسيبك 
سمر:_________
_انا عارف انك زعلانه منى بس غصب عنى والله وبعدين مقدرش اشوف دموعك الغاليه عليا على خدك 
سمر:________
مالك حط ايدو على خد سمر وقال بحنان:طب بصيلى طيب انا حاسس انى مجنون 
كل ده وسمر ساكته وبصه في اتجاه واحد 
مالك قام وقال:ثانيه وراجع 
سمر مسكت ايد مالك وقالت بحزن: هو انا مش هشوف ماما تانى 
مالك بص في الأرض وقال:صحيح راحت عند الخالق ولكن هتكون معاكى دايما 
_طب انت ممكن تتخلى عنى ؟
مالك ابتسم وخد سمر في حضنه وقال:مستحيل وبعدين حد بيتخلى عن روحه 
سمر حضنت مالك جامد اوى فهى كانت محتاجه لحد يحتويها 
الدكتوره دخلت وقالت:امك هتفرح اوى يا سمر 
مالك بعد عن سمر وسمر قالت:ليه ؟
الدكتوره:امك قبل ما تمو"ت قالت يا رب ما تفرق بنتى عن مالك ابداا 
سمر ابتسمت ومسكت ايد مالك وقالت والدموع نازله من عينها:وانا مش هسيبوا ابدااا 
مالك ابتسم والدكتوره حطت ابره في المحلول وقالت:لازم ترتاحى وبعدين والدتك راحت اللى احسن منى ومنك 
سمر هزت راسها وقالت بحزن:الله يرحمه
مالك وقف متعجب اوى لانه كان متخيل رد فعل غير كده خالص ولكن حمد ربنا أن زوجته عندها صبر 
تسريع للنكد ده 😂
الظباط والمسئولين وكل من له علاقة بالشرطه كان حاضر في عزاء محمود غير الصحافه طبعا
والده محمود كانت واقفه مصدومه وزينب واقفه جنبها 
_البقاء الله 
_ونعمه بالله 
الكل صلى على محمود ورجاله من الشرطه حملت كفنه ومشوا متجهين الى المقابر 
_الله اكبر 
الكل بدأ يردد ويقول الله اكبر غير الشهاده طبعا 
واخيرا تم د"فن محمود جنب الشهداء 💔
في المساء ✨
في قصر الكيلانى 
_محدش هياكل ولا اي ؟
زينب وبتول بصوا لجمال وكانوا مضايقين جدااا 
جمال قام وقال:طب خلاص اهدوا انا طالع اوضتى ارتاح عن اذنكم 
جمال طلع من هنا وزينه وفهد دخلوا من هناا 
_مامااااا زينب 
_اهدي الله يخربيتك 
زينب قامت وقالت بفرحه:زينه 
فهد وزينه دخلوا ولكن وقفوا مره واحده 
فهد قال بخوف:انتوا لابسين اسو"د ليه 
زينب بصت لبتول وقالت بعياااط:محمود ما"ت يا فهد اخوك ما"ت
زينب بعياط:محمود ما"ت ابن خالتك ما"ت يا فهد 
فهد وقف مصدوم ولاول مره في حياته يحس بضعف كده 
زينه مسكت ايد فهد عالطول وفهد سكت مره واحده ومكنش ليا رد فعلا خالص 
واخيراا فهد فاق من الصدمه وسحب ايدو من ايد زينه وطلع على اوضته عالطول من غير ما يتكلم 
_فهد فهد 
فهد دخل اوضته وقفل الباب وقعد على السرير ولاول مره الدموع تنزل من عينه
زينه طلعت ورا فهد عالطول وقعدت تخبط على الباب:فهد عشان خاطري رد عليااا فهد 
كل ده وفهد قاعد على السرير وساكت لان الخبر كان بمثابه صدمه لي خصوصاً هو ومحمود متربين سواا 
_فهد والنبي افتح الباب
فهد قام وفتح الباب فعلااا
زينه حضنت فهد عالطول وقالت:كده غلط لازم تطلع كل اللى جواك 
_تصبحي على خير 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:والله كده غلط مينفعش تحبس وجعك كده اعمل اي حاجه اقولك زعقلى ولا اضر"بنى والله ما ينفع تسكت كده 
الدموع نزلت من عين فهد اخيرااا وزينه فرحت اوى وقالت:طلع كل اللى جواك يا قلبي مينفعش تحبس وجعك كده 
فهد حضن زينه وقال:مش مصدق يا زينه ازاى حصل كده اكيدا في حاجه غلط 
زينه حطت ايدها على ضهر فهد وقالت: الله يرحمه 
جمال كان واقف عند الباب وكان متعصب اوى أن زينه حضنه فهد 
زينه بعدت عن فهد وحطت أيدها على خدوا وقالت:ماما زينب و خالتى حنان محتاجينك اوى ولازم تكون اقوي من كده 
فهد هز رأسه وقال:انا هنااام 
زينه هزت راسها وباست فهد من خده وكل ده وجمال واقف ولكن زينه وفهد مشفهوش 
جمال دخل اوضته وقال: يعنى اي ؟ يعنى زينه اتجوزت فهد فعلاا وكمان بيحبوا بعض 
ساعتها شيري وقفت عند الباب وقالت:مين اللى بيحبوا بعض يا جمال 
جمال ابتسم وقال:زينه وفهد وصلوا 
شيري بفرحه:بجد!!
جمال راح عند شيري وقال:بس راجعوا وهما بيحبوا بعض 
_😳😳
عند مالك وسمر ✨
كان واقفين قدام قبر والده سمر بعد د"فنها طبعاا 
سمر كانت حضنه مالك وقالت:بابا ميعرفش لحد دلوقتى 
مالك بص في عيون سمر وقال:رنيت عليا ولكن ميعرفش انها ما"تت 
سمر بعدت عن مالك وقالت:امال يعرف اي 
_مينفعش اقوله أن خالتى ما"تت يا سمر وبعدين ابوكى كبير في السن 
_امال هنقوله امتى ؟
مالك مسك أيدها وقال: انا لما رنيت عليا سالتوا هترجع امتى قالى أنه راجع بكره الصبح 
_مالك هو انا ممكن اطلب منك طلب ؟
مالك هز رأسه وقال:طبعااا 
_سبنى مع بابا الله يخليك 
مالك هز رأسه وقال:طبعا يا قلبي 
سمر حضنت مالك وقالت: شكرااا 
مالك باسها على رأسها وقال:الوقت اتاخر اوى ولازم نرجع البيت 
_انا مش عايزه اروح القصر والنبي انا عايزه اروح بيت بابا 
_حااضر اللى عايزه كله هيتنفذ 
مالك وسمر راكبوا العربيه ومشوا 
مالك كان بيفكر ويقول:اكيداا ماما زعلانه منى اوى وخالتى كمااان 
_هو مين اللى رن عليك واحنا في المستشفي 
_مفيش متشغليش بالك 
في قصر الأنصاري ✨
كانوا قاعدين ومصدومين فكلمه مصدومين لا تكفي 
_ماما لازم تاكلى عشان علاجك 
هزت راسها وقالت:مش جعانه يا ساره خلاص نفسي اتسدت على الدنيا
ساره حضنت امها وقالت بعياط:محمود لو كان عايش دلوقتى كان زعل منك اوي
_اكل ازاى بس وضهري انكسر 
_اخوي كان شجاع يا ماما واكبر دليل انه وقف ضد مجرمين كتير ومن ضمنهم جمال اللى الكل خاف منه 
_عارفه اي اكتر حاجه مزعلينى اخوكى اللى مش هيرتاح ابدا في قبره كان كل حلمه يمسك جمال بايدو ويعد"موا
_هيحصل يا ماما
_مستحيل يا ساره محدش هيقدر يقرب من جمال دول بيعملولوا الف حساب على عكس اخوكى اللى كان شجاع اوى
وفجاه الجرس رن 
_هقوم اشوف مين 
ساره قامت وفتحت الباب وكانت رايحه تقفل الباب تانى ولكن حط ايدو على الباب 
_عايز اي ؟
_في حد يعامل ضيوفه كده مفيش اتفضل حتى 
_اطلع برااا 
محسن زق الباب ودخل بكل وقحه 
_مامااااا ماماااا
_في اي يا ساره مين اللى بيخبط 
محسن دخل وقال:انا يا خالتى اخبارك اي دلوقتى
قالت بعصبية:عايز اي يا محسن ثم كملت: فرحان صح 
محسن بص لساره وقال:اخص عليكى يا خالتى ما تكلمى امك يا حبيبتى 
ساره بزعيق:حبيبتك مين يا حيوا"ن 
محسن بابتسامه:مش مراتى وليا الحق عليكى
ساره بعصبية:مراتك في عينك يا حيوا"ن 
_سامعه يا خالتى بنتك بتقول اي 
قامت من على الأرض وقالت بزعيق:ده مش مراتك ده طليقتك فاهم 
_وعايز ارجعها 
_على جث"تي يا حيوا"ن
_مش عيب كده يا خالتى ينفع واحده تقول لزوجها حيوا"ن 
_عايز اي يا محسن 
محسن مسك ايد ساره وقال:مراتى يا خالتى 
ساره سحبت ايدها عالطول وقالت:ابعد عني بقا
_اطلع برا يا محسن مش عايزه اقل ادبي معاك
محسن بتمثيل:ليه بس يا خالتى انتوا محتاجين راجل بردو والصراحه بقا انا خايف على مراتى 
_خايف على مراتك انت ناسي عملت في بنتى اي يا حيو"ان 
الدموع نزلت من عين ساره لأن محسن كان بيعذ"بها اشد العذا"ب وكان بيجيب نسوا"ن البيت ومكنش محترم ساره خالص واتجوزها ست شهور فقط واطلقوا 
_عارف اي اكبر غلطه ارتكبتها انى عرضت اخوي وقولت عايزه اتجوزك  على رغم أنه حذرنى منك اوى 
_والله اتغيرت يا ساره فرصه واحده بس 
ساره بعصبية:الفرص انتهت ويا ريت تطلع براااا واسمع بقااا صاحب محمود الله يرحمه عايز يتجوزنى ومحمود كان موافق وانا كمان هوافق 
محسن بعصبية:على ج"ثتى يا روح امك 
_اطلع برااااا 
محسن عدل الجاكيت وقال:هطلع بس وربنا لو عرفت انك اتجوزتى لاد"فنك سامعه 
_بكر"هك بكر"هك 
محسن طلع وساره وقعت على الأرض وقعدت تعياااط 
ام ساره حضنتها وقالت:خلاص اهدي عشان خاطري
_ما صدقت يا ماما نسيتوا وفرحت شويه ليه عايز يرجع حياتى تانى حرام عليا 
باستها على رأسها وقالت:متخافيش طول ما انا معاكى 
عند شيري وجمال ✨
شيري فاقت من الصدمه وقالت: انت بتقول اي ؟
جمال بعصبية:بقول اللى شوفتوا
_زينه تمو"ت يا جمال 
جمال قعد على السرير وقال:انا عندي حل أفضل
شيري ضمت حواجبها وقالت:حل اي ؟
_نفرق زينه وفهد عن بعض
شيري ابتسمت وقالت:كان معايا حق انت بتحب زينه يا جمال
جمال قام وقال:اه يا شيري وبوعدك هفرق زينه عن فهد في اقرب وقت 
_موافقه يا جمال 
زينه طلعت من الاوضه ونزلت تحت لقت بتول وزينب قاعدين
_فهد بخير صح يا بنتى ؟
زينه هزت رأسها وقالت:بخير !!
_الا صحيح يا بتول فين مالك 
_رنيت عليا وقولتله وتليفونه فصل عالطول
زينه قعدت جنب زينب وقالت: لازم تشدي حيالك عشان خالتى حنان هتكون محتاجكى اوى 
زينب هزت راسها وقالت:أن شاء الله 
_امال فين سمر وحشتنى اوى 
زينب قامت ومشت عالطول 
زينه استغربت رد فعل زينب 
بتول قامت وقالت:ماما بتكر"ه سمر شويه متزعليش 
زينه هزت راسها وقالت:مش زعلانه 
بتول بابتسامه خفيفه:تصبحي على خير 
زينه بابتسامه أيضا:وانتى من أهل الخير 
بتول مشت وشيري كانت نازله على السلم 
_نورتى يا زينه 
زينه بصت لشيري وقالت:القصر عمره ما هينور طول ما حضرتك موجوده
شيري ضحكت وقالت: حبيبي فين 
_مين ده انتى ناويه تتجوزى ولا اي 
_يا ريت بس ازاى طول ما موجود عائق بينا 
زينه فهمت قصدها وقالت:انا عايزه انام اصلاا تعبانه اوى من السفر 
زينه خدت مياه وطلعت وشيري قالت: متفرحيش اوى لان ايامك بقت معدوده اوى هناا 
زينه دخلت الاوضه ولقت فهد لسه صاحي 
زينه حضنت فهد وقالت:ناااام بقااا 
_مش قولتلك يا زينه في حاجه وحشه منتظرنا 
_الحمدلله على كل حال 
_الحمدلله 
عند مالك وسمر ✨
كانوا نايمين على السرير ومالك واخد سمر في حضنه 
سمر بصت في عين مالك وقالت:انا مش عارفه انااام 
مالك باسها على رأسها وقال:وانا معاكى لحد ما تنامى 
_انا مش عارفه اقولك اي بس انا اسفه اوى على اللى عملتوا
مالك بص ليها وقال: انسي الماضي كلوا يا سمر وخلينا في الحاضر والمستقبل 
سمر هزت رأسها وقالت:هرجعلك 
مالك ابتسم وقال:وانا هكون منتظرك
_هتاخر 
_هنتظرك بردو 
_ممكن اقعد سنه سنتين 
_هفضل منتظرك بردو لحد اخر نفس في حياتى
سمر حضنت مالك وقالت:طب تصبح على خير
مالك باسها على رأسها وقال:تلاقي الخير 
في صباح اليوم التالى ✨
كانوا قاعدين كلهم بيفطروا ماعدا فهد وزينه 
_سناء اطلعى لفهد وزينه قوليلهم الفطار جاهز 
_حاضر يا خانم
جمال كان قاعد على الكرسي واخير جت اللحظه اللى هيشوف فيها فهد وزينه 
زينه فاقت واتفاجات أن فهد مش جنبها 
_فهد 
فهد طلع من الحمام وقال:صباح الخير
زينه بابتسامه:صباح النور 
وفجاه الباب خبط 
زينه فتحت الباب وقالت:في اي يا سناء
_الخانم في انتظاركم تحت 
_خلاص انزل انت يا فهد وانا هنزل كمان شويه 
فهد هز رأسه ونزل فعلااا 
فهد كان نازل على السلم وبيكلم حسام 
_يعنى هتكون موجود في الشركه النهارده
_اه طبعاا بس ورايا مشوار كده الاول 
_تمااام
وفجاه فهد وقف مكانه وقال:اي ده ؟
جمال قام وقال بفرحه:ابنى !!
فهد نزل من على السلم ووصل عند جمال وقال:انت بتعمل اي هنااا
جمال بص لزينب وقال: قوليلوا يا زينب 
فهد بص لزينب وقال:ماما ازاى طلع اتكلمى ساكته ليه 
زينب:__________
جمال بص لفهد وقال:انت مش فرحان ولا اي ؟
فهد بعصبيه:لا مش فرحان وتطلع من هنا فوراا 
زينب ساعتها أدخلت وقال:انت ازاى تتكلم مع ابوك كده بدل ما تقوله حمدلله على السلامه تقوله كده 
رد زينب كان صادم لفهد 
جمال ابتسم وقال في سره:شاطره يا زينب الظاهر خوفك زاد عن حده اوى 
فهد فاق من الصدمه وقال:ماما انتى بتقولى اي ؟ انتى ناسيه عمل أي ؟
_جمال مش غلطان لوحده وزينه كمان غلطانه أوعك تنسي أن زينه اللى وافقت تتجوز جمال 
فهد بعصبية:زينه خط احمر يا ماما 
زينب في سرها: انا اسفه يا ابنى والله غصب عنى السر ده لو انعرف كلنا هند"مر 
زينه نزلت من على السلم وشافت جمال ولا اكنها شافت ابليس
زينه بدأت ترتعش وكل اللى حصل مر قدام عينها مره واحده 
_ماما انتى مستوعبه انتى بتقولى اي ده واحد مجرم 
فهد راح عند زينب ومسك أيدها وقال: بيهددك صح قولى يا ماما انا جنبك 
زينب سحبت ايدها وقالت: ده ابوك ولازم تحترموا فاااهم 
فهد مردش عليها وقال: انا متاكد انك مخبيه حاجه عشان عارف ماما كويس 
الدموع نزلت من عين زينب كل ده وزينه واقفه مصدومه
جمال بص لزينه وابتسم ابتسامه تعنى الإنتصار 
زينه طلعت تجري عالطول لفوق 
جمال في سره:ولسه يا زينه انتى بتاعتى اناااا 
فهد بصوت جهوري:زينه 
زينه اتخضت ومكنتش قادره واعصابها كانت سايبه خالص من الخوف 
_زينه 
زينه نزلت عالطول وقالت بارتباك:نعم 
فهد مسك ايد زينه ووقف قدام جمال وقال: زينه خط أحمر وربنا لو شوفتك بتبصلها ل
جمال بابتسامه:كمل سكت ليه ؟
_سكت عشان مينفعش اغلط في والدي بس ده تحذير ليك يا جمال بيه !!
الدموع كانت نازله من عين زينه 
فهد مسك ايد زينه جامد اوى لدرجه بدأت تتالم 
_ممنوع الدموع ده تنزل طول ما انا جنبك 
زينه هزت رأسها وقالت:حاااضر 
فهد راح قعد على الكرسي وقال:سناااء 
_نعم يا بيه 
_الفطار 
زينه كانت خايفه اوى من فهد خصوصاً أنه اتغير اوى بعد ما شاف جمال 
فهد بص ليهم وقال:واقفين كده ليه اتفضلوا 
الكل قعد الا زينه اللى كانت مصدومه لحد دلوقتى 
فهد رمي الكوبايه على الأرض لينخض الكل 
_في اي يا زينه ؟
زينه بارتباك:مفيش !!
_امال واقفه كده ليه تعالى 
زينه راحت وقعدت جنب فهد وكانت خايفه اوى 
_كلى 
زينه مسكت المعلقه وكانت بترتعش وفهد مسك منها المعلقه وقال:مالك مش عارفه تمسكى المعلقه ليه 
_مش جعانه
فهد بعصبية:امال قعدتى ليه ثم كمل بعصبية:قومى 
زينه قامت عالطول ومكنتش فاهمه فهد ليه بيعمل معها كده
_في ملف فوق لونه احمر تجبي فورا 
زينه هزت راسها وقالت: حااااضر 
جمال في سره:اعتقد من اللى شوفته دلوقتى فهد وزينه مش بيحبوا بعض 
شيري قالت في سرها أيضا: مستحيل يكونوا بيحبوا بعض
بعد شويه زينه نزلت ومالقتش فهد 
_امال فهد فين يا ماما
زينب بحزن:برااا يا زينه 
زينه طلعت وفهد كان واقف برااا 
زينه بدأت ترتعش وقالت:الملف 
فهد مسك ايد زينه وقال:انا اسف 
زينه سحبت ايدها وقالت:متكلمنيش تانى 
فهد شاف جمال طالع ركب العربيه عالطول ومشي وزينه كانت في حاله صدمه
زينه بعصبية:وانا فكرت أنه هيصالحنى في ثانيه خد بعضه ومشي
_احم 
زينه شافت جمال طلعت تجري عالطول 
_هههه بتهربي منى يا زينه بس ماشي بكره تجيلى برجلك 
زينه دخلت الاوضه وقفلت الباب عالطول 
وفجاه تليفونها رن 
_جمال قالك حاجه
زينه بعصبية:انت بتعمل كده ليه 
_نظرات جمال ليكى خلتنى عايز اقت"لك 
زينه ضمت حواجبها وقالت:نظرات جمال ليا 
_جمال بيحبك يا زينه 
زينه بصدمه:اي ؟
_ايوه شوفت لمعه في عينه اول ما شافك وده خلنى عايز اقبض روحك في ايدي 
_طب وانا مالى 
_معرفش بس كنت عايز اق"تلك وخلاص 
_طب ما كنت قت"لتني
_مقدرش يا طفلتى 
_انت فين 
_رايح مشوار كده وبعدين هروح الشركه
_وانا هقعد مع جمال هناا 
_زينه انتى مش لوحدك ماما وبتول موجودين 
_خايفه يا فهد 
_طب اهدي ثم كمل: هروح المشوار بس وهرجعلك 
زينه بفضول: مشوار اي 
_مهم اوى يا طفلتى لازم اقفل سلااام 
_الووو فهد 
زينه رمت التليفون على السرير وكانت متعصبه اوى 
وفجاه الباب خبط
زينه قامت وفتحت الباب ولقت شيري 
_خير 
_جيت اقعد معاكى شويه
زينه بعصبية:وانا مش عايزه اقعد مع حد 
شيري دخلت وقعدت على السرير بكل برود
زينه خدت نفس عميق وقالت:عايزه اي 
_فهد عايزه فهد 
_انسي فهد يا شيري 
شيري قامت وقالت:ليه 
زينه بثقه:انا خلاص بقيت مدام فهد الكيلانى وكانت ليله حلوه اوى يا شوشو
_😳😳
عند مالك وسمر ✨
_انت بتقول اي يا ابنى 
مالك حط ايدو على كتفه وقال:انا اسف يا عمى والله عملت كل حاجه عشان تعيش ولكن كان يومها
والد سمر اهتز مره واحده وقال:كل ده حصل وانا معرفش 
سمر حضنت أبوها عالطول 
والد سمر كان بيبص على مالك وكان مصدوم 
بعد شويه 
_ارتاح يا بابا عشان صحتك 
سمر طلعت ومالك مسك أيدها وقال: انا لازم أمشي خدي بالك من نفسك ومن عمى 
سمر هزت رأسها وقالت:انا اسفه اوى يا مالك 
مالك حط ايدو على خدها وقال:انا قولتلك اي امبارح 
_قولت انك هتنتظرنى 
_كملى 
_لو قعدت سنه او سنتين هتنتظرنى 
مالك أبتسم وقال:هاجى اشوفك بليل 
سمر ابتسمت وقالت: مااااشي 
مالك طلع وركب العربيه ومشي 
زينه:انا خلاص بقيت مدام فهد الكيلانى وكانت ليله حلوه اوى يا شوشو 
شيري كانت في حاله صدمه واخيرااا فاقت من الصدمه ومسكت زينه من ايدها وقالت:انتى كدابه مستحيل فهد يقرب منك !!
زينه زقت شيري وقالت: مستحيل ليه يا شوشو مش مراته 
شيري حطت أيدها على دماغها وقالت:مستحيل انتى واحده كدابه وفهد بيحبنى انااا
_لا يا شوشو في ده غلطانه فهد بيحبنى اناااا واكبر دليل على أنه بيحبنى الليله اللى كانت ما بنااا 
الدموع نزلت من عين شيري وبقت تعياط بطريقه غريبه جداا لدرجه زينه خافت عليها أوى 
_شيري انتى كويسه ؟
شيري زقت زينه وعينها كانت حمره اوى وقالت بتهديد:فهد ليا انا بس يا زينه فاهمه 
زينه بهدوء:طب اهدي طيب 
شيري قامت ومسحت دموعها وقالت:فهد ليا انا بس فاهمه ولو وصل بيا الامر اقت"لك
ساعتها زينه اتعصبت اوى وقالت:انا اتعاطفت معاكى مش عشان بحبك لا عشان خفت يحصلك حاجه بسببي اسمعى بقاا فهد ليا انا وبس وانتى ولا حاجه عند فهد 
شيري زقت زينه وقالت:متفرحيش اوى يا زينه عشان ايامك بقت معدوده اوى هنااا
زينه قامت وقالت بضحكه تحمل السخريه:وليه متكنش ايامك انتى اللى معدوده هنا يا شيري 
شيري بابتسامه:معتقدس يا زينه عن اذنك 
شيري طلعت وزينه اتعصبت اوى وقالت بخوف:معقول تاخد فهد منى ؟
زينه بتردد:لاء لاء فهد بيحبنى اناا ووعدنى أنه مش هيسبنى ابدااا 
شيري دخلت اوضتها وقعدت على السرير وقعدت تعياااط بطريقه غريبه جدااا 
(ماذا يسمى هذا هل هذا هو جنون الحب ام مرض نفسي؟ )
شيري دخلت الحمام وغسلت وشها وقالت:أوعك تصدقيها ده كدابه فهد بيحبك انتى 
شيري بخوف:طب لو طلع بيحبها؟
ثم كملت بخبث:يبقا مو"تها قرب اوى 
في قصر الانصاري ✨
_لا يا فهد انا اسفه اوى  مقدرش اسيب البيت وامشي
فهد مسك ايدها وقال: مينفعش يا خالتى تقعدوا هناا لوحدكم 
_واحنا مش خايفين يا فهد 
فهد هز رأسه وقال:ماشي يا خالتى اللى تشوفي 
حنان مسكت ايد فهد وقالت: اعذرني يا ابنى ده بيتى مهما كان واوعك تنسي فيا كل الذكريات الحلوه والمره كماان
فهد حط ايدو على خدها وقال:انا زي محمود بردو يا خالتى واي حاجه تحتاجوها انا موجود 
_تسلم يا ابنى !!
فهد قام وقال:انا لازم أمشي وان شاء الله هزورك كل يوم 
_ان شاء الله !!!
فهد طلع وساره طلعت ورا عالطول 
_فهد 
فهد وقف وقال:اي يا ساره 
ساره مسكت ايد فهد وقالت:انا عايزه اقولك حاجه بس مقدرتش اقولها قدام ماما 
فهد حط ايدو على ايدها وقال:قولى يا قلبي 
ساره بصت في الأرض وقالت:انا خايفه من محسن اوى يا فهد ده مجنون ممكن يعمل اي حاجه عشان يرجعني ليا 
فهد ابتسم وقال:انا اي ؟
ساره رفعت راسها لفوق وقالت:اخوي 
_اسمعى محدش يقدر يلمس اي حاجه تخص فهد الكيلانى 
ساره حضنت فهد وقالت:محمود لما كان عايش محسن مكنش بيقدر يدخل البيت خالص وكان يخاف يرفع عينه اصلاا
ثم كملت بحزن:ولما ما"ت عايز يعمل علينا راجل انا وماما 
_وانا قولتلك اي محدش يقدر يلمس حاجه تخص فهد الكيلانى 
ساره هزت راسها وقالت:عارفه 
_طب تعالى معاياا 
ساره ضمت حواجبها وقالت:فين ؟
فهد مسك أيدها وطلعوا وقال:اي رايك 
_كل ده رجاله 
_اعتقد الخوف راح بصي يا ستى ده اسمه مصطفى هيبقا البودي جارد بتاعك هيكون وراكى في كل مكان ده لو انتى عايزه معاكى طبعا
ساره ابتسمت وقالت والدموع في عينها: محمود كان بيحبك اوى يا فهد وانا دلوقتى عرفت كان بيحبك ليه 
فهد بص في الأرض وحاول يبقا اقوي من كده وقال:وانا كنت بحبه اوى يا ساره ده كان اخويا واكتر 
ساره حضنت فهد وقالت:الله يرحمه 
فهد حط ايدو على شعرها وقال:الله يرحمه 
ساره بعدت عن فهد وفهد قال:تروحى جامعتك فاهمه 
ساره هزت راسها وقالت:حاااضر 
_واي حاجه تحصل رنى عليا فوراا ولو اللى اسمه محسن ده عملك حاجه قوليلى فاهمه
ساره بابتسامه:حاااضر 
_يلا عايزه حاجه 
_سلامتك 
في قصر الكيلانى ✨
مالك رجع ولقي جمال في وشه 
_مالك !!
مالك مشي ومردش عليااا 
_سناااء 
_نعم يا بيه 
_ماما فين 
_في اوضتها يا بيه 
مالك طلع عالطول وجمال كان واقف مستغرب وقال:فهد طول عمره بيكر"هنى بس بتول ومالك مكنوش كده خالص يا تري قولتى اي يا زينب عشان يكر"هونى كده 
بتول كانت ماشيه ومستعجله اوى ودخلت في مالك 
_في اي اهدي 
_انت كنت فين ده كله ده ماما زعلانه منك اوى 
مالك بص في الأرض وقال:ماما فين 
_في اوضتها 
زينب كانت بتصلى ومالك دخل وقال:ماماااا 
_السلام عليكم ورحمه الله السلام عليكم ورحمه الله
مالك دخل وقال:ماما انا اسف 
زينب قامت وقالت:كنت فين 
_كنت في بيت عمى 
_مش بتول رنت عليك وقالتلك ابن خالتك ما"ت وحضرتك ولا عبرت 
_ماما اسمعينى 
زينب بعصبية:اسمع اي يا مالك انت شبه ابوك بالظبط 
_والله غصب عنى يا ماما
_هو اي اللى غصب عنك لما اختك ترن عليك وتقولك ابن خالتك ما"ت ومفيش راجل معناا 
_ام سمر ما"تت 
زينب بصدمه:انت بتقول اي ؟
مالك مسك أيدها وقال: مقدرتش اسيبها يا ماما والله غصب عنى 
زينب حطت أيدها على خد مالك وقالت بحنان:وهي عامله اي دلوقتى ؟
_بخير 
_طب انا عايزه اشوفها 
مالك ابتسم وقال:بجد !!
_انت مفكر انى بكر"ه سمر صح على فكره امك مكر"هتش حد صحيح مكنتش طايقها عشان ابنى مش طايقها 
_ماما انا بحب سمر 
زينب ضمت حواجبها وقالت:اي 
مالك هز رأسه وقال:سمر غيرتنى يا ماما انا اتغيرت على ايدها يا ماما 
زينب فرحت اوى وقالت:كنت عارفه يبقا فهد مغلطش لما جوزك سمر 
مالك حضن زينب وقال:ده احلى قرار خدوا فهد 
_يبقا تروح تصالح اخوك انت جر"حتوا بكلامك اوى 
مالك هز رأسه وقال:هو هيرجع امتى 
زينب مسكت مالك من ودانه وقالت:ما حضرتك لو مهتم كنت عرفت اخوك هيرجع امتى 
_اعاااااا ماما الا ودانى والنبي 
_اخوك رجع يا طايش 
مالك بغضب:ماما انا مش طايش 
_طب خدنى عند سمر بليل والنبي 
مالك ابتسم وقال:حااضر يا ست الكل 
في اوضه زينه ✨
_البت سمر مشوفتهاش لحد دلوقتى 
زينه مسكت التليفون ورنت على سمر 
_زينه انتى رجعتى
_ايوه رجعت وانتى اختفيتى
_مينفعش ارجع دلوقتى يا زينه 
زينه بخوف: سمر انتى كويسه 
_اه يا زينه كويسه متخافيش علياا 
_انتى كدابه انتى ناسيه أنا مين انا اكتر واحده عارفاكى لما تكونى فرحانه ولما تكونى زعلانه
سمر بعياط:ماما ما"تت يا زينه 
زينه اهتزت مره واحده وقالت:انتى بتقولى اي ؟
_ايوه يا زينه 
_طب انا جيالك فورا 
زينه قفلت التليفون وخدت الشنطه ونزلت عالطول 
جمال كان طالع وزينه كانت نازله 
زينه كانت هتقع ولكن جمال مسكها من خصرها عالطول 
_اعااااااا
زينه خدت نفس عميق وفتحت عينها وجمال بص ليها وقال:متخافيش يا زينه انا هكون ساندك في الحياه 
زينه بعدت عن جمال عالطول ومشت 
_لحد امتى يا زينه لحد امتى هتهربي منى ؟
_عمو جاسر 
_في اي يا بنتى ؟
_امال فين عمو جاسر يا سناء
_خد الانسه بتول وطلع 
_طب وبعدين 
جمال بصوت عالى: في اي يا زينه تحبي اوصلك 
زينه بصت ليا وقالت:يا ريت يا سناء تقولى لناس هنا تخليها في حالها 
جمال ابتسم وقال: حاضر يا زينه 
زينه طلعت وكانت متعصبه اوى 
_طب اعمل اي اوقف عربيه وخلاص 
بعد تفكير زينه وقفت عربيه فعلا وركبت 
في شركه الكيلانى ✨
_مش هتيجى ولا اي 
_في اي النهارده
_في اجتماع واحد بس 
_خلاص يا حسام اتكفل بيااا انت وبكره أن شاء الله هكون موجود
_خلاص تمااام 
فهد قفل التليفون ورن على زينه 
زينه مسكت التليفون وارتبكت اوى وقالت:فهد لو عرف انى طلعت من غير ما اقوله هيزعل اوى 
_الوو
_انتى برااا ولا اي 
زينه بارتباك:ليه ؟
_في صوت عربيات حواليكى
_طب هقولك ومتزعقش 
_قولى يا زينه 
_الصراحه انا طلعت من البيت 
_ومالك زعلانه كده ليه مش عمى جاسر معاكى
_الصراحه اخدت عربيه 
فهد بعصبية:ليه يا زينه 
زينه بارتباك:والله سالت سناء على عمو جاسر قالتلى خد بتول 
_طب ما رنتيش عليا ليه وبعدين طلعتى ليه 
_ام سمر ما"تت ولازم اكون جنبها
_اممم انا اسف معرفش خلاص أوعك تطلعى هبقا اجى اخدك 
_طب ما تروحش القصر وروح الشركه ولما تطلع من الشركه تعالى خدنى 
فهد ضم حواجبه وقال:ليه 
_كده وخلاص 
_طب عندآ فيكى مش رايح الشركه وهروح القصر 
زينه بعصبية:اعااا فهد انا مش بهزر 
_وانا كمان مش بهزر سلاااام 
_فهد الووو 
زينه رنت على فهد ولكن قفل تليفونه 
زينه اتعصبت اوى وقالت:اكيداا الزفته هتحاول تقرب من فهد
بعد مرور ربع ساعه تقريبا ✨
زينه نزلت وقالت:كام يا عمو
الراجل بضحكه:عمو اخص عليكى انا عندي ٢٨ 
_معلش عايز كااام 
الشاب بص لزينه وقال:انتى حلوه اوى 
زينه رمت في وشه كل الفلوس اللى معها وطلعت تجري 
_سمر
سمر فتحت الباب وزينه دخلت وقفلت الباب عالطول 
_حد بيجري وراكى ولا اي 
_في واحد مش عارفه كبير ولا صغير شكله و"سخ 
سمر ابتسمت وقالت:والله ما هتتغيري 
زينه حضنت سمر وقالت:البقاء لله 
سمر بابتسامه خفيفه:ونعمه بالله 
_بقولك اي انا جعانه اوى 
سمر زقت زينه وقالت:انتى عايزه اي يا بت 
_اخص عليكى وانا جايه عشان اكون جنبك وتقولى عايزه اي 
_بهزر معاكى 
_عندك اي حلو وبعدين ابوكى هناا 
_لا يا ام كرش 
_حلو اوى تعالى بقاا نبدع كده ونعمل اكله جديده
سمر ضمت حواجبها وقالت:زينه انتى متاكده انك جايه تعزينى 
_اه وربنا بس اكل الأول 
سمر دخلت المطبخ وزينه دخلت وراهاا 
زينه قعدت على الرخام زي الطفله الصغيره 
_هتعملى اي يا شيف
سمر بصت لزينه وقالت:تحبي تاكلى اي يا خانم
_اي حاجه من ايدك حلوه يا جميل 
_يخربيت ام لسانك ده 
_اخلصي والله همو"ت من الجوع 
_وجايه من القصر جعانه 
_كنت خايفه من فهد اوى اصلا لو كنتى شوفتى وشه كنتى عملتيها على نفسك 
سمر قعدت تضحك وقالت:لسه فهد زي ما هو متغيرش 
_لا ياختى اتغير اول ما شاف جمال اتجن مش اكتر 
سمر بحزن:انا مش عارفه جمال ناوي على اي بس متاكده أنه ناوي على شر 
_فكك من الجو ده وتعالى نضحك شويه 
سمر بعصبية: زينه انا مش بهزر انا فعلاا تعبانه وانتى جايه تهزري 
زينه نزلت من على الرخام وقالت:انا اسفه حبيت افضفض معاكى شويه متزعليش 
سمر حضنت زينه وقالت: مش زعلانه بس كل ما افكر أن ماما ما"تت اتجن يا زينه 
زينه بحزن:على الاقل عندك ابوكى يا سمر انا بقاا معنديش ولا ام ولا اب انا يتيمه من الاتنين يا سمر 
_خلاص انا اسفه مقصدش والله 
زينه بابتسامه: بس بضحك عشان متاكده أن بابا وماما في مكان احلى دلوقتى وبعدين فهد ليا كل حاجه
_بحاول والله يا زينه بس مش عارفه 
_وهتعرفي ازاى طول ما انتى هنااا 
_انتى بتقولى اي يا زينه انا مقدرش اسيب بابا لوحده 
_لحد امتى ؟
_مش عارفه بس مينفعش اسيب بابا 
_طب ومالك اي ؟ 
سمر بصت في الأرض وقالت:مالك وافق يا زينه وقال مستعد ينتظرنى طول العمر 
زينه ضمت حواجبها وقالت: طب هيقولك اي هياخدك غصب عنك طبعاا لاءء 
_اقولك انسي خالص المهم فين الاكل 
سمر ابتسمت وقالت:امشي قدامى يا ام كرش 
_اي الكلام ده يا بت والله ازعل منك 
سمر وزينه قعدوا وفضلوا يتكلموا ويضحكوا 
_زينه 
_امممم 
_انا حاسه ان في حاجه حصلت ومالك مخبي علياا 
_انتى متعرفيش أن محمود ما"ت في نفس توقيت امك 
بصدمه: اي ؟؟
زينه بغمزه: ومالك مقدرش يسيبك خالص وربنا بيحبك يا بت 
_عارفه 
زينه قعدت جنب سمر وقالت:عارفه اي 
_انا ومالك بنحب بعض يا زينه 
زينه بفرحه:بتهزري ؟
سمر هزت راسها بمعنى لاءء
زينه حضنت سمر وقالت:وربنا فرحت هي ده الاخبار ولا بلاش 
زينه بعدت عن سمر وقالت:طب مالك متقبلك كده 
سمر بارتباك:اصلااا 
زينه رفعت حاجب وقالت:اصلا اي انطقي 
سمر قامت وقالت:انا بنت يا زينه 
زينه بصدمه وفرحه في نفس الوقت:اي ؟
_الصراحه ده كلها خطه منى 
زينه بعتاب:اخص عليكى يا سمر بقااا تعملى كل ده وانا معرفش
_كان لازم ادي مالك درس يا زينه 
_وخد خلاص ياختى 
_خلاص بقااا والله ما بحب افتح الموضوع ده 
_بس انتى غلطانه وغلطانه اوى 
سمر بعياط:كنتى عايزنى اعمل اي انا سمعت صحابه وهما بيقولوا كسبت الرهان خلاص و
زينه حطت ايدها على كتف سمر وقالت: و اي ؟
سمر ببكاء شديد: كانوا متفقين يد"مروا حياتى يا زينه كانوا عايزين ياخدوا شر"في 
زينه حضنت سمر وقالت:خلاص انا اسفه 
سمر بعدت عن زينه وقالت:انا عارفه انى غلطانه بس قبل ما تحطى اللوم عليا فكري الاول مالك كان عايز يعمل اي ؟
_المهم انتى لسه زعلانه من مالك ولا اتصالحتوا 
سمر هزت راسها وقالت:مالك طلب منى انسا الماضي
زينه بابتسامه:وده الصح عشان مالك مغلطش لوحده انتى كمان غلطتى 
_طب خلاص بقااا عرفت انى غلطانه واللى حصل حصل 
_بت كفايه نكد بقااا انتى عارفه انا مضايقه اوى 
سمر قعدت تضحك وقالت: هو مش ده نكد بردو
_والله ما بهزر البت شيري لزقه في فهد اوى 
_امممم 
_وخايفه تاخد فهد منى 
_مش فهد بيحبك ؟
زينه هزت راسها وقالت:اه بس خايفه بردو 
_طالما فهد حبك يا زينه يبقا مستحيل يحب واحده تانيه
زينه بفرحه: بجد
_من وجهه نظري فهد الكيلانى مش بيحب الا مره واحده بس 
_طب وربنا فرحتينى 
_طب قومى يلاا  
زينه بحزن:ليه 
_مش عايزه تطلعى برااا 
_فين ؟
_زهقانه يا زينه تعالي نطلع نتمشي شويه 
_اشطاااا 
_عشر دقائق هغير هدومى أوعك تتحركي 
_طيب 
سمر دخلت اوضتها وزينه مسكت التليفون ورنت على فهد 
_يا رب يكون فتح التليفون 
زينه بفرحه جنونيه:فتحوا بيدي جرس 
_اي يا زينه ؟
_بتعمل اي 
_قاعد
زينه بفضول:مع مين ؟
_في اي يا زينه مالك قاعد في المكتب 
زينه بفرحه:يعنى روحت الشركه 
_لا انا في المكتب بتاع البيت 
زينه بحزن:اه 
زينه سمعت صوت شيري وقالت:مين معاك يا فهد 
(اقصد اتخيلت شيري)
_مفيش قاعد لوحدي
_كداااب
فهد ضم حواجبه وقال:نعم 
_اقصد سمعت صوت جنبك
_اقفلي التليفون 
زينه باستغراب:ليه 
_هكلمك فيديو 
زينه قفلت التليفون وفهد رن فيديو وزينه فتحت عالطول
_هااا لسه عندك شك 
_اصلاا سمعت صوت
_صوت مين 
_ولا حاجه 
_بتعملى اي كده 
_قاااعده 
_امال سمر فين 
زينه في سرها:لو قولت لفهد انا وسمر طالعين هيرفض
_بتفكري في اي ؟
_هااا ولا حاجه 
_مش يلا يا زينه 
زينه بصت لسمر وقالت:يلا فين ؟
سمر فهمت زينه وقالت:يلا عشان نتغدا 
_زينه ادينى سمر 
_حاااضر 
زينه حطت ايدها على السماعه وقالت:أوعك تقولى لفهد اننا طالعين 
_طب هقوله ازاى وانتى حاطه ايدك على السماعه 
_نسيت امسكى 
_اخبارك اي يا سمر دلوقتى والبقاء لله 
_الحمدلله ثم كملت:ونعمه بالله
فهد قعد يتكلم مع سمر وزينه كانت متنرفزه اوى 
زينه قرصت سمر وسمر صرخت عالطول:اعااااا
فهد بانتهاد:في اي ؟
زينه شدت التليفون من سمر وقالت:مفيش يا حبيبي ده سمر مجنونه حبتين 
سمر ضر"بت زينه على ضهرها 
_طب خدي بالك من نفسك ومن سمر 
_طيب 
زينه قفلت التليفون وسمر مسكت زينه من شعرها وقالت:انتى عارفه ان جس"مى حساس اوى
زينه زقت سمر وقالت:اوعى كده وصحيح متكلميش فهد تانى 
سمر بتمثيل:هكلمه انتى مالك 
زينه مسكت سمر من رقبتها وقالت:وربنا اقت"لك 
سمر زقت زينه وقالت: انتى مريضه عقليا
_طب يلاا يا دكتوره يلااا
زينه وسمر طلعواا 
_هنروح فين ؟
_مش عارفه 
زينه وقفت وقالت:مش عارفه اي ؟
سمر مسكت زينه من لياجته وقالت:نتمشي يا ام لسان 
_طب اهدي طيب 
سمر سابت زينه وزينه عدلت هدومها وقالت:الهدوم كرمشت يا بارده 
_ايس كريم ؟
_بقولك هدومى كرمشت تقوليلى ايس كريم 
_اجبلك ايس كريم 
_يا ريت يا سمسمه
سمر راحت جابت فعلااا 
_طب تعالى نقعد طيب 
_تعالى نقعد هناااك 
سمر وزينه قعدوا فعلاا وكان في شابين قاعدين قصادهم 
_شايف الحتتين دول 
_فين ؟؟
_هناااك ياض على ايدك الشمال 
_اوبااااا اي دول يااض هو لسه في كده 
_تقولش القمر طلع بالنهار 
_دول قمرين مش واحد
_فعلاا ما تيجى نقوم 
_فين 
_نتعرف 
الشاب بص في ايد زينه وسمر وقال:اقعد يا خفيف 
_في اي 
_دول متجوزين بص على ايدهم 
_واي يعنى جوازهم هنا 
_تؤ 
_يبقااا نقوم نعمل الواجب 
ضحك ضحكه خبيثه وقال:اشطااا 
_انا مش بحب الايس كريم ده يا سمر 
_تصدقي نسيت اقول لراجل زينه مش بتحب الايس كريم ده 
_خلاص خلاص انا غلطانه انى اتكلمت 
_القمر بيطلع امتى 
زينه وسمر قاموا وزينه بعصبية: بالليل يا خفيف
سمر مسكت ايد زينه وقالت:زينه اهدي يلا بينا نمشي 
_اسكتى يا سمر دول شكلهم عايزين التربيه 
_احب النوع ده 
زينه قلعت الجزمه من رجلها وقالت:وانا بعشق ده (الجزمه)
_هههه تصدقي خفت 
زينه نزلت على الشاب زي الهبله وسمر حاولت تشدها لكن معرفتش 
_زينه كفااايه 
الكل اتلم وخدوا الشاب من رحمه زينه بالعافيه 
زينه قامت ورمت الجزمه على الأرض وقالت:انكتبلك عمر جديد احمد ربناا بقااا 
_يا بت ال ****
_بت مين يا حمار 
_خلاص يا جماعه اهدوا وانتوا يا بنات حصل خير 
زينه بغضب:اهدوا اي وزفت اي هو ميعرفش انا مين
الشاب بسخريه:مين يعنى 
زينه بارتباك:هو هو 
(زينه مردتش تقول انها مرات فهد عشان لو قالت طبعا الكل عارف فهد الكيلانى ولو الخبر وصل لفهد اقل حاجه يقت"لها)
_القطه كلت لسانك ولا اي 
زينه مسكت ايد سمر وقالت:حيو"ان أمشي يا سمر 
الشاب حط ايدو على رأسه وقال:اي دول جامدين اوى بالاخص ام لسااان دخلت دماغى اوى
_انت عبيط ده كانت هتق"تلك 
_هههه انت إللى عبيط ده ضعيفه اوى 
الشاب بص ليا وقال بتريقه:واضح 
_اي اللى عملتى ده 
_وربنا لو كنتى سبتينى كنت قت"لته
_وربنا لو كنا في مكان مقطوع كنتى وقعتى من طولك 
زينه بصت لسمر وقالت: فرحانه 
سمر بابتسامه:جدااا 
بعد مرور ساعتين تقريبا
سمر وزينه وصلوا البيت
_بابا شكله وصل !!
 سمر وزينه دخلوا  وزينه وقفت مكانها وقالت:فهد ؟
فهد بص لزينه وقال:كنتى فين لحد دلوقتي
زينه بصت لسمر وقالت بارتباك: اصلااا٠٠٠٠
زينه وسمر دخلوا البيت وزينه وقفت مكانها وقالت بخوف:فهد 
فهد قام وقال: كنتى فين لحد دلوقتى 
زينه بصت لسمر وقالت بارتباك:اصلااا 
فهد ضم حواجبه وقال:اصلااا اي 
زينه بدأت ترتعش واخيراا اتكلمت وقالت بثقه:كلوا من سمر يا حرام البت زعلانه على امها اوى طلعت براا عشان تقدر تنسي شويه اي الغلط في كده
زينه مكنتش قادره تاخد  نفسها ٠٠٠فهد مسك كوبايه فيها مياه وقال:خدي اشربي
زينه مسكت منه الكوبايه وبصت لسمر اللى كانت مذهوله
سمر في سرها: يا بت ال اي وربنا تنفعي ممثله
زينه غمزت لسمر اللى كتمت ضحكتها بالعافيه 
_مش يلا يا زينه !!
زينه حضنت سمر وقالت: هكلمك اول ما أوصل خدي بالك من نفسك 
_يلاا يا عمى عايز حاجه 
قام وقال:عايز سلامتك يا ابنى وخد بالك من زينه ده زي سمر بردو 
فهد بخبث: حاااضر
زينه وفهد طلعوا وزينه ركبت العربيه وفهد كذلك ومشوااا 
في الطريق ✨
_زينه 
زينه بصت لفهد وقالت:نعم!!
_اللى قولتى ده كله مدخلش عليا ولو مستغربه سكت ليه احب اقولك بمزاجى عشان مش عايز اطلعك كدابه قدام والد سمر 
زينه بلعت ريقها وقالت:والله قولت الحقيقه سمر كانت زهقانه وطلعنا نغير جوا مش اكتر
_مش ده يا زينه
زينه برقت وقالت: امال اي 
_الشابين ؟
زينه من غير تفكير:وعرفت منين احم اقصد معرفش حضرتك بتتكلم عن أي 
فهد داس فرامل مره واحده وزينه كانت هتنخبط ولكن ايد فهد كانت اسبق 
زينه رجعت راسها لورا عالطول وقالت:في اي يا فهد 
فهد بعصبية:انتى عارفه انا بكر"ه الكدب اوى 
زينه بارتباك:وانا مكدبتش عليك 
فهد قبض ايدو وقال:بتكدبي بردو 
زينه بعصبية: شابين و"سخين يا فهد طلعوا علينا
فهد بعصبية: وحضرتك قومتى زي البطل قلعتى الجزمه ونزلتى على الشاب 
_وانت عرفت ده كله منين 
فهد بهدوء: كان موجود واحد صاحبي هنااك ورن عليا وقالى 
_كداااب زينه بخوف:اقصد انت باعت ورايا حد عشان يراقبنى صح ولا انا غلطانه
فهد ضم حواجبه وقال:باعت وراكى حد ؟ وانا لو باعت وراكى حد مش كنت جيت فوراا 
زينه بعصبية:ما خلاص اللى حصل حصل وبعدين انا معملتش حاجه غلط واحد و"سخ عايز يتربي وربته
فهد حاول يبقا هادي عشان لو اتعصب  اكيداا هيزعل زينه 
فهد شغل العربيه ومشي عالطول
طول الطريق زينه كانت بصه لتحت والعصبيه كانت عنوانها 
فهد بص ليها وقال:ما ترفعي راسك لفوق
_لا انا كده مرتاحه 
_وانا مش مرتاح ارفعى راسك 
زينه بانتهاد:اوف ما خلاص 
فهد زود السرعه اكتر وكان متنرفز اوى 
في قصر الكيلانى ✨
مالك اترمي على السرير ومكنش قادر بسبب قله النوم
_يا تري سمر بتعمل اي دلوقتى؟
مالك مسك التليفون ولكن اتردد عالطول وقال:لاء لاء بلاش 
وفجاه تليفون مالك رن 
مالك بص في التليفون وقال بضحكه: القلوب بتحس ببعضها
مالك فتح التليفون وقال:عامله اي 
_الحمدلله !!
_على فكره ماما عايزه تشوفك 
سمر بابتسامه: تنور 
_هاجى انا وماما بليل 
_البقاء لله 
مالك ضم حواجبه وقال:مش فاهم 
_زينه كانت عندي من شويه وعرفت أن محمود ما"ت 
_متشغليش بالك وارتاحى
_وانت مرتاح 
مالك كان مستغرب سمر اوى وقال:انتى كويسه 
_اه كويسه 
_هي ده سمر ولا منال عشان اعرف 
سمر بضحكه: الاتنين 
_اممم بس انا مش متعود على الاتنين في وقت واحد 
_طب عايز مين دلوقتى!!
مالك بحب:البت اللى خطفت قلبي وقدرت تغير مالك الكيلانى 
_نايمه 
_طب اعملى ثواب معايا وفوقيها
_اصلا هي تعبانه اوى ومش قادره 
_طب هشوفها بليل ولا هشوف البت اللى بكلمها 
سمر بابتسامه: هتشوفها بس أوعك تتاخر 
_بحبك ⁦♥️⁩
_سلااام 
مالك رفع حاجب وقال:بقولك بحبك تقوليلى سلاام 
_وانا اقولك بحبك ليه مش مراتك نايمه يلا سلاام 
مالك بابتسامه:طب لما تفوق قوليلها انى بحبها اوى 
سمر بخجل: حاااضر في حاجه تانى 
_لاء خدي بالك من نفسك اقصد قولى لمراتى تاخد بالها من نفسها 
_حاااضر 
سمر قفلت التليفون ووالدها دخل وقال:كنتى بتكلمى مالك 
سمر هزت راسها وقالت:اه 
_هو جاي النهارده 
سمر هزت رأسها للمره الثانيه وقالت:اه جاي مع خالتى زينب 
_طب ارجعى معاهم 
سمر بحزن:انت بتقول اي يا بابا
مسك أيدها وقال بحنان: لازم ترجعي مع زوجك يا بنتى وبعدين انا كويس متخافيش علياا 
سمر سحبت ايدها وقالت:بخير ازاى وانت لسه جاي من عند الدكتور انا عرفت عمو ابراهيم قالى 
_فتره وهتعدي يا بنتى !!
_ولحد ما تعدي الفتره ده يا بابا انا هكون موجوده معاااك
_عنيده زي امك بالظبط 
سمر بحزن:واكتر كمااان 
اخدها في حضنه وقال: متزعليش منى انا مش عايز اهل جوزك يقولوا حاجه 
_يقولوا اللى يقولوا مش هيفرق معايااا اهم حاجه انت 
_عيب يا سمر دول أهلك بردو والست زينب محترمه اوى 
_انا اسفه بس سعادتك اهم من اي حد
باسها على رأسها وقال:امك كانت دايما بتقول البت الجدعه اللى تسمع كلام زوجها 
سمر مسكت أيد ابوها وقالت:بابا انا حاسه ان مالك قالك حاجه 
_مقالش حاجه بس عايزك ترجعى يا سمر 
_وانا قولتلك هرجع بس مش دلوقتى 
قام وقال:اللى يريحك 
سمر مسكت ايد والدها وقالت:الدكتور قالك اي ؟
_قالى ابعد عن التوتر مش اكتر 
سمر قامت وقالت:قول كده بقااا وانا بقول مصر ليه يرجعني اتري عايز يخلص من الدوشه 
حضنها وقال:ما انتى عارفه اهووو 
سمر ابتسمت وقالت:انا بحبك اوى يا بابا 
_وانا بعشقك يا قلب ابوكى 
عند فهد وزينه ✨
اخيرا وصلوا القصر 
زينه نزلت عالطول من العربيه ودخلت 
فهد نزل أيضا ودخل 
_زينه
زينه مردتش على فهد وطلعت عالطول 
شيري كانت قاعده وفرحانه اوى وقالت:اكيدااا فهد اتخانق معها بس يا تري ليه ؟
شيري قامت وقالت:فهد 
_شيري 
شيري حضنت فهد وقالت:بقا ترجع من السفر وانا معرفش
فهد بعد عنها وقال:حصل خير المهم اخبارك اي 
شيري بصت في عيون فهد وقالت:هكون بخير لو بقيت معاك 
_نعم !!
_ههه بهزر صحيح زينه زعلانه كده ليه 
_مفيش عن اذنك 
شيري حطت ايدها في بعض وقالت:النهايه قربت اوى يا زينه ثم كملت بشر:الخطه اللى في دماغى هتقضي عليكى وللابد
زينه طلعت وقعدت على السرير وكانت متنرفزه اوى 
فهد دخل ولقي زينه متعصبه اوى 
فهد في سره:استلاق وعدك بقااا 
زينه بصت لفهد بعصبية وفهد قعد جنبها وقال:انتى زعلانه 
_لا مش زعلانه وحتى لو زعلانه هيفرق معاك 
فهد خد زينه في حضنه وقال:اه هيفرق معايا واوى كمان 
زينه زقت فهد وقالت بعصبية: انت كداااب لو فعلاا زعلى بيفرق معاك مكنتش اتعصبت عليا كده 
_طب انا اسف 
_اعتذارك مش مقبول 
فهد حضن زينه من ورا وقال:طب اعمل اي عشان تسامحينى 
زينه كانت رايحه تزق فهد ولكن شافت شيري 
زينه ابتسمت بخبث وقالت في سرها:حلو اوى 
فهد وقف قصاد زينه ومسك أيدها وقال:انا اسف ومش هعمل كده تانى 
زينه مكنتش مع فهد خالص ومركزه مع شيري 
_زينه !!
وفجاه زينه قبلت فهد من شفايفه وشيري كانت ماسكه التليفون وبصت شافت زينه وفهد وكانت في حاله صدمه
التليفون وقع من ايد شيري وقتها وجرت على اوضتها عالطول
زينه بعدت عن فهد وقالت:انا كده اتصالحت 
فهد مسك ايد زينه وشدها ليا وقال:بس انا لسه زعلانه 
زينه زقت فهد وطلعت تجري
_بت يا زينه 
شيري كانت قاعده في اوضتها ومصدومه وقالت:اي اللى شوفته ده ؟؟
_ده اكبر دليل إن زينه مكنتش بتكدب وفهد فعلاا بيحبها وجمال ولا على باله حاجه
شيري طلعت من اوضتها وراحت عند جمال 
_حضرتك نايم ولا على بالك اي حاجه 
جمال قام وقال:في اي ؟
_في أن فهد بيروح منى وزينه بتروح منك
جمال ضم حواجبه وقال:ازاى 
شيري قعدت على الكنبه وقالت:زينه وفهد بيحبوا بعض يا جمال 
_ومالك واثقه كده وانتى بتقوليها
_شوفت زينه وفهد في وضع مخ"ل 
جمال باستغراب:وضع مخ"ل 
شيري بعصبية:يعنى مش عارف يعنى اي وضع مخ"ل ؟
_طب وبعدين
شيري بتهديد:اتصرف يا جمال انا طلعتك من السجن عشان تق"تل زينه وحضرتك طلعت بتحبها قولت ماشي اتصرف بقا
_اسبوع بس يا شيري وزينه وفهد هيكر"هوا بعض اوى
_خايفه افرح يا جمال وفي الاخر انا وانت اللى نبعد عنهم
_مش هيحصل !!
شيري هزت رأسها وقالت:ماشي يا جمال المره ده هوثق فيك عن اذنك 
شيري طلعت وخدت تليفونها من على الأرض ودخلت اوضتها وجمال قعد على السرير وقال:والمره ده هيكر"هوا بعض اوى
في المساء ✨
_فهد 
فهد ابتسم وقال: وحشنى يااااض
مالك حضن فهد عالطول وقال:انا اسف 
فهد باستغراب:اسف ؟ ثم كمل بخوف:عملت اي تانى 
مالك بعد عن فهد وقال بخوف:معملتش حاجه والله 
فهد ابتسم على شكل اخوه وقال:طب بتعتذار ليه 
مالك مسك ايد فهد وقال:انا غلطت في حقك كتير اوى 
_انا اللى اسف عشان جوزتك غصب عنك 
_اهاا الغلطه ده اللى فوقتنى يا فهد
فهد باستغراب:ازاى 
_انا بحب سمر يا فهد !!
_كنت عارف 
مالك رفع حاجب وقال:كنت عارف اي 
_كنت متاكد ان ده هيحصل 
_واي اللى خلاك متاكد كده 
_قولت البت سمر عفويه وهتعلمك الادب 
_وانت فرحان 
فهد حضن مالك وقال:لا مش فرحان مبسوط بس 
_اوعك يا فهد تطلع متفق مع سمر عليا 
_اتفاق اي 
_مش حضرتك لسه قايل أنها عفويه اهى قدرت تضحك عليك وعليا وموضوع الاغت"صاب ده كله فيك 
_عااارف 
مالك مسك فهد من لياجته وقال:عارف اي يا روح امك ثم كمل بسخريه: اي اللى دخل ماما بس 
فهد مسك ايد مالك وقال:في الأول مكنتش عارف وبعدين عرفت 
_ازاى ؟
فلاش باااك ✨
_فهد 
_محمود
_انا قدرت امسك الأربع شباب ومحتاجين سمر دلوقتى 
_مسافه السكه وهنكون عندك 
فهد قفل التليفون ولقي سمر قاعده في الجنينه وقال:سمر لازم تيجى معايا دلوقتى 
_ليه 
_هقولك واحنا على الطريق بس يلااا 
في الطريق ✨
_في اي يا فهد 
_محمود رن عليا من شويه وقدر يمسك الاربع شباب إللى اتعرضولك
_😳😳
سمر وقتها ارتبكت اوى وقالت:بس 
فهد بص ليها وقال:بس اي 
_لا مفيش 
_انتى مش فرحانه ولا اي 
سمر ابتسمت وقالت في سرها:روحت في دا"هيه خلاص 
بعد مرور عشر دقائق 
فهد وسمر نزلوا من العربيه 
_اي التاخير ده ؟
_معلش يا محمود هما فين 
_في مكتبي جوااا 
سمر فضلت واقفه مكانها وفهد قال باستغراب:في اي يا سمر 
الدموع نزلت من عين سمر عالطول 
فهد مسك أيدها وقال: متخافيش انا جنبك 
سمر دخلت مع فهد ومحمود قال: تعالى يا سمر 
سمر وقفت قدام الشباب وكانت ماسكه في هدوم فهد 
قال واحد من الشباب:والله يا بيه ما لمسنا شعره منها حتى اسالها  
محمود بص لسمر اللى كانت مرعوبه وقال:سمر ارفعي راسك متخافيش وقولى الحقيقه 
سمر رفعت راسها وقالت:الشاب بيقول الحقيقه يا محمود
محمود بص لفهد بصدمه وقال بزعيق:انتى خايفه من اي 
فهد مسك ايد محمود وقال:اهدا يا محمود
محمود بعصبية:مش شايفها يا فهد انا اول مره اشوف واحده خايفه وهي في الشرطه 
_انا هتكلم معاها اهدااا 
محمود خد نفس عميق وفهد وقف قصاد سمر وقال بلطف:انا جنبك متخافيش وبعدين واقف قدامك اشطر ظابط في البلد   خايفه من اي 
_فهد انا بقول الحقيقه انا لسه بنت ومحدش قدر يلمسنى 
محمود ضر"ب المكتب بايدو وفهد قال: محمود اهداا
_فهد انا طالع عشان بكر"ه الشخص الضعيف اوى 
محمود طلع وفهد قال:لو خايفه من محمود اهو طلع 
_مش خايفه من محمود يا فهد 
_من الشباب دول اخلى محمود يطلعهم 
_وانا والله بقولك الحقيقه مش مصدق ليه 
_حقيقه اي 
_انا لسه عذراء يا فهد 
_ازاى
سمر حكت كل حاجه لفهد وفهد قال بعصبية: انا لو مش بضر"ب حرمه كنت قت"لتك 
سمر قعدت تعياط وقالت: لازم اعلمه درس يا فهد اخوك كان عايز يتعرضلى 
فهد خدها في حضنه وقال:خلاص انا آسف بس مالك لازم يعرف انا جوزته بالعافيه على أساس الشباب اتعرضولك 
سمر مسكت ايد فهد وقالت: انت مش عايز اخوك يتغير؟
_اه طبعاا 
_انا هغيرلك اخوك والمقابل اعلمه درس 
فهد بعد تفكير:موافق يا سمر انا عارف ان ده غلط واكبر غلط بس واثق انك هتغيري مالك بس ارجوكى بلاش تجر"حى مالك 
سمر بصت في الأرض وقالت:حاااضر 
محمود دخل وقال:اي يا فهد ؟
_الشباب بيقولوا الحقيقه يا محمود
محمود وقف قصاد سمر وسمر كانت خايفه اوى وقال: انتى عارفه ضيعت وقت قد اي عشان امسك الكلا"ب دول
_خلاص يا محمود حصل خير 
محمود خد نفس عميق وقال:خلاص يا فهد اللى حصل حصل وانتوا هتدخلوا السجن بردو عارفين ليه عشان حاولتوا تتعرضوا للبنت وغير كده حاولتوا تتعرضوا لشيري بردو 
_ابراهيم/حمدي
_نعم يا بيه 
_خدوا الكلا"ب دول في زنزانة لوحدهم
_حااضر يا بيه !!
بعد شويه✨
_اللى حصل منك يا سمر غلط واكبر غلط كمان انتى ضيعتى وقت الشرطه على الفاضي
_ولا غلط ولا حاجه يا ابن خالتى وبعدين هو في حد اشطر منك 
_طب أمشي من قدامى عشان مخليش حمدي ياخدك انت وهى الزنزانة دلوقتى
_في اي يا جدع ما تجمد كده 
محمود ضحك وقال:بهزر معاااك
فهد حضنه وقال:وانا كمااان 
_خد بالك من نفسك
_هو انا عيل صغير يا متخلف
_حمدي !!
فهد حط ايدو على كتف محمود وقال:اهداا يا بابا كده غلط على صحتك 
_طب امشي يلااا ومش عايز اشوف وشك هنا تانى 
_همشي بس مش هوافق
محمود ضم حواجبه وقال:مش هتوافق على اي 
فهد غمز ليا وقال:الامانه اللى عندي 
_غصب عنك يا خفيف أمشي بقاا عشان ضيعت من وقتى كتير 
فهد بتريقه:اصلا وقتى من دهب
محمود بابتسامه:حصل سلاام 
_سلااام 
بااااك ✨
فهد بحزن:اعتقد ده اخر مره اتكلمت فيها مع محمود
مالك حضن فهد وقال:الله يرحمه 
مالك بعد عن فهد وقال باستغراب:اي الامانه ده ؟
فهد بابتسامه:بتول
مالك باستغراب: يعنى محمود كان بيحب بتول ؟
فهد هز رأسه ومالك قال:طب مجاش طلب أيدها ليه 
_طلبت منه لكن رفض
_طب رفض ليه
_محمود قطع وعد على نفسه مش هيتجوز الا لما يمسك جمال ويعد"مه
_وللاسف ما"ت وجمال لسه عايش
_انا حاسس ان مو"ت محمود مدبر يا مالك في حد ورا مو"ت محمود
مالك باستغراب: ازى 
وفجاه زينب قاطعت حديثهم
_مش يلااا يا مالك 
_رايحين فين ؟
_عند سمر يلا عايز حاجه
_سلااامتك !!
فهد دخل لقي زينه زعلانه اوى 
_احم مالك 
زينه بصت لفهد وسكتت
فهد قعد جنب زينه وقال: في اي ؟
زينه بحزن: مفيش
فهد مسك ايد زينه وقال:طالما قولتى مفيش يبقا في حاجه
زينه حضنت فهد وقالت: الحبوب طلعت في وشي تانى
فهد بعد عن زينه وبص في وشها وقال:مفيش حاجه 
زينه شالت شويه شعر من على وشها وقالت: طب شوف وشي بقا عامل ازاى 
_بكره هاخدك عند دكتوره متزعليش نفسك
_دكتوره شاطره عشان الحبوب تروح عالطول
فهد رفع حاجب وقال: وده ازاى بقااا العلاج المفروض ياخد وقته صح ولا انا غلطان 
_طيب 
وفجاه تليفون زينه رن 
_مين ده ؟
زينه مسكت التليفون وقالت بفرحه:ده الين 
_طب انا داخل الحمام 
زينه فتحت التليفون وقالت بفرحه:الين اخبارك اي 
_الحمدلله انتى اخبارك اي 
_بخير يا قلبي
_طب اسمعى فرحي انا وتيم بكره 
_بكره وازاى مترنيش عليا بدري شويه ممكن فهد يرفض
_معلش يا زينه والله من الفرحه نسيت خالص ولسه فاكره دلوقتى وبعدين متخافيش هخلى تيم يرن على فهد 
_ماااشي 
_يلا عايزه حاجه
_سلااامتك 
زينه قفلت التليفون وقالت: معتقدش فهد هيوافق 
فهد طلع من الحمام وزينه بصت ليا بابتسامه
_ارغى 
زينه ضمت حواجبها وقالت:وانت عرفت منين انى عايزه حاجه
_من تعبير وشك 
زينه قامت وحضنت فهد من ورا وقالت:فرح الين وتيم بكره وعايزه اروح 
_لاءء
زينه بغضب: ليه
_عندي شغل بكره كتير 
_ده صاحبك ومينفعش متروحش
_مش انااا لوحدي وانتى كمان مش رايحه
زينه بعدت عن فهد وقالت:بس انا عايزه اروح 
فهد بخبث: والمقابل 
زينه باست فهد من خده وقالت:وافق بقااا
فهد وقف قدام المرايه وقال:لاء
زينه قبضت أيدها وقالت بتوسل: والنبي يا فهد عشان خاطري
_والمقابل 
_طب انت عايز 
فهد بص لزينه وقال:عايزك 
زينه بخجل:ما انااا معاااك
فهد مسك ايد زينه وشدها ليا وقال: ما انا عايزك بطريقه مختلفه 
_يعنى اي 
فهد بص للسرير وبعدها بص لزينه وقال:كده
زينه زقت فهد وقالت: مش عايزه اروح 
_اممم طب خلاص تصبحي على خير 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:بلاش استغلال يا ابن الكيلانى
_هو ده استغلال ؟
زينه بصت في الارض وقالت:اه استغلال 
فهد ساب ايد زينه ونام على السرير وزينه كانت متعصبه اوى 
 وقالت في سرها: ماااشي يا فهد 
_زينه لو سمحتى هاتى التليفون 
زينه:_______
_زينه 
زينه فاقت من خيالها الواسع وقالت:نعم
_هاتى التليفون اللى على الكنبه 
زينه مسكت التليفون وراحت عند فهد وقالت بغضب: اتفضل
فهد مسك ايد زينه وشدها لياا لتقع عليا عالطول
_فهد 
فهد حط ايدو على خدها ورجع شعرها لوراا 
زينه كانت بتحاول تقوم لكن فهد خدها تحته وبقا فوقه نبضات زينه ازدادت اوى وقالت:انا عايزه انااام 
_حااضر بس الاول
زينه بخوف:الاول اي ؟
فهد قرب من زينه وقبلها برقه وقال:كده 
الدموع نزلت من عين زينه من شده الخوف وفهد بعد عنها عالطول وقال بخوف: خلاص انا اسف 
_انا اسفه بس انا مش مستعده دلوقتى 
فهد باسها على رأسها وقال:ولا يهمك 
زينه حست بالأمان وقالت:فهد هو انا قولتلك بحبك قبل كده 
فهد غمز لزينه وقال: ده معنى اي ؟
زينه بصت لتحت وخجلت اوى وفهد قال:مكنتيش مستعده يعنى ولا غيرتي رايك 
زينه اتكسفت اوى وقالت:اممم تصبح على خير 
فهد حط ايدو على ايدها وقال:مفيش نوم النهارده
وقتها نبضات زينه ازدادت اوى ووشها قلب طماطم
فهد قرب من زينه وزينه بتبعد لحد ما وصلت لطرف السرير
_فهد 
_اممم
_انا عايزه انااام انا غيرت رايي
فهد شد زينه ليا وقال: بس انا لسه عند رأيي
زينه بخوف:طب طب
فهد قاطع زينه بقبله رقيقة وقتها زينه سابت نفسها خالص واستجابت مع فهد وراحوا في عالمهم الخاص
عند سمر ✨
الباب خبط وسمر قامت فتحت الباب وقالت:خالتى 
زينب حضنت سمر لاول مره وقالت بحزن: البقاء لله
سمر فرحت اوى وقالت:ونعمه بالله
زينب بعدت عن سمر ومسكت ايدها وقالت بحب:انا زي امك الله يرحمه
_شكرااا يا خالتى 
زينب بغضب:اي خالتى ده واي شكرا ده 
_انا اسفه بس اقول اي ؟
زينب بابتسامه:ماما قوليلى يا ماما
سمر حضنت زينب عالطول وقعدت تعياااط
زينب حطت أيدها على شعر سمر وقالت بحنان:اشش اهدي يا قلبي 
سمر مسحت دموعها وقالت:انا اسفه نسيت اقولك اتفضلى
زينب بابتسامه:ولا يهمك يا بنتى 
زينب دخلت ووالد سمر طلع من الاوضه وقال: مدام زينب اتفضلى
_البقاء لله
_ونعمه بالله
زينب قعدت تتكلم مع والد سمر وسمر كانت مستغربه اوى وقالت في سرها: امال مالك فين ؟
سمر طلعت لقت مالك واقف برااا 
راحت عنده عالطول 
_طبعاا يا قلبي هو انا اقدر انسي عيد ميلادك
وقتها سمر وقفت مكانها وكانت مصدومه
مالك شاف سمر في مراية العربيه وقال:خلاص هكلمك بعدين
سمر بصدمه:مين ده ؟
مالك بابتسامه:ده زياد
سمر بصت لمالك بشك:اممم ماشي
مالك فتح التليفون ورن على اخر مكالمه وفتح الميكرفون 
_في اي يا مالك 
مالك بص لسمر وسمر بصت في الأرض عالطول وقالت:انا اسفه بس سمعتك بتقوله يا قلبي
_حصل خير !!
_خلاص يا زياد سلام 
_في اي يا ابنى؟
مالك قفل التليفون وسمر كانت ماشيه ولكن مالك مسك ايدها وقال: وحشتينى
سمر بصت في الأرض وخجلت اوى وقالت:اكتر
مالك حط ايدو على خدها وقال:والنبي بلاش الكسوف ده كده مش هنجيب عيال
سمر بصت لمالك وكانت مصدومه من جرأته
سمر بكلام متقطع: انااا داخله جواا
مالك شدها ليا وقبلها براا بكل جرأة 
سمر زقت مالك ودخلت عالطول 
_الله امال مالك فين
_عامل اي يا عمى
سمر بصت لمالك بعصبية 
زينب لاحظت نظرات سمر لمالك وقالت:قولت لسمر اي يا مالك عشان زعلانه كده 
مالك بص لسمر وقال بجراه:كنت بقولها وحشتينى وبعدين سمر مسكت ايد مالك عالطول وقالت بابتسامه تحمل العصبيه:هههه بيهزر 
مالك حط ايدو على خصر سمر وقال:معتقدش
سمر شالت ايد مالك عالطول وقالت:انا هروح اعمل حاجه تشربوها 
سمر مشت عالطول 
_اقعد يا ابنى
_لا انا داخل اساعد سمر يمكن تحتاج مساعده عن اذنكم
زينب ووالد سمر ابتسموا على تصرفات مالك المجنونه
سمر دخلت المطبخ وقالت:الواد ده يا مجنونه يا انا اللى مجنونه
_احم 
سمر انتفضت عالطول وحطت أيدها على قلبها وقالت: يخربيتك قلبي كان هيقف 
مالك مسكها من أيدها وقال:سلامت قلبك 
_عايز اي 
_ولا اي 
سمر ضمت حواجبها وقالت: طب اطلع براااا 
مالك بحزن:ليه انا جاي اساعدك والله 
سمر بابتسامه تحمل الغضب:لا شكرااا 
_متاكده 
سمر هزت راسها وضغطت على سنانها وقالت:اه متاكده اطلع بقاا 
_طب اهدي هطلع بس بشرط 
_شرط اي 
مالك باس سمر من خدها وقال: كده
سمر زقت مالك وقالت:اطلع والا هنادي على ماما زينب
_طب ما تنادي عليها اتنين متجوزين اي الغلط في كده
_ما انت بجح بشكل
مالك شد سمر ليا للمره التانيه وقال بحب: مش مع أي حد كده مع مراتى بس 
سمر زقت مالك وقالت:طب اطلع يا عم الرومانسي 
_اممم طيب 
مالك طلع فورا وسمر قعدت تضحك 
بعد شويه 
_اتفضلى يا خالتى اقصد ماما
زينب خدت منها كوبايه العصير وقالت:تسلم ايدك 
سمر بصت لمالك وقالت:اتفضل 
_مش عايز 
_امال عايز؟
_فنجان قهوة 
سمر خدت نفس عميق وقالت بغضب:حاااضر
سمر دخلت المطبخ وكانت متعصبه اوى وقالت:مقالش أنه عايز قهوه يعنى هو عذ"اب وخلاص 
والد سمر:ممكن يا مدام زينب تتكلمى مع سمر
زينب بصت لمالك وقالت باستغراب: اكلمها في اي 
_سمر لازم ترجع معاااكم بس هي رافضه
_لا يا عمى سمر لازم تكون جنبك في الفتره ده 
_انا بخير يا ابنى وبعدين لحد امتى هتفضل هنااا 
زينب بهدوء: لو حضرتك مفكر أننا زعلانين فأحب اقولك أن راحه سمر اهم من اي حاجه وبلاش تزعلها منك 
_وانا بقول كده يا عمى 
والد سمر هز رأسه وقال: خلاص اللى تشوفوا
سمر دخلت وقالت بعصبية:اتفضل 
مالك محاولا استفزازها: تسلم ايدك يا قلبي
سمر بصت ليااا بقرف ومالك مسك أيدها وقعدها جنبه
_بقولك اي يا عمى
_اتفضل يا ابنى
_هاخد سمر مشوار كده مش هنتاخر فياا
سمر بتسرع: لا طبعاا 
مالك ضر"بها على رأسها وقال:بس انتى قولت اي يا عمى 
_الوقت اتاخر اوى يا ابنى !!
سمر بصت لمالك وقالت:فعلاا بابا عنده حق 
مالك ضغط على أيدها جامد اوى وسمر حاولت تمسك نفسها 
_مش يلاا يا مالك
سمر فرحت اوى وقالت:ما لسه بدري يا ماما 
بصت لمالك وكانت فرحانه اوى 
مالك همس في ودنها وقال:متفرحيش اوى مسيرك تقعى في ايدي 
سمر قعدت تكح وقالت:انا داخله الحمام عن اذنكم
زينب قامت وقالت:يلا عن اذنك 
مالك وزينب طلعوا ومالك وقف قال:ازاى متطلعش تودعنى
_واقف كده ليه يا مالك 
مالك ركب العربيه وكان منتظر سمر تطلع تودعه 
_في اي يا ابنى 
مالك هز راسه وقال:مفيش
_طب يلا واقف ليه 
مالك ياس وشغل العربيه ومشوااا 
في صباح اليوم التالى ✨
شيري كانت واقفه على السلم وقالت بشر:مالك نزل من بدري وخالتى تحت وبتول طلعت مفيش إلا فهد وزينه فوق 
شيري مسكت جردل فياا مياه بصابون وقالت: اتمنى زينه تنزل الاول 
شيري خدت الجردل بعد ما صبتوا على السلم ومشت عالطول
في اوضه فهد ✨
زينه وفهد فتحوا عيونهم مع بعض وزينه اتكسفت اوى من فهد ودفنت وشها في رقبه فهد عالطول
فهد أبتسم على شكل طفلته 
_زينه انا عايز اقوم 
_اممم 
_مش عايزه تروحى عند الدكتوره يعنى 
زينه بصت في عيون فهد وقالت بخجل:لا عايزه !!
_طب اوعى طيب 
زينه بعدت عن فهد وكانت مكسوفه اوى 
بعد شويه
_هستناكى تحت متتاخريش 
زينه بخجل:حااضر 
شيري كانت قاعده على الكرسي ومنتظره نزول زينه 
_هاخد زينه عند الدكتوره الاول 
_بلاش تتاخر طيب 
فهد رفع حاجب وقال:ليه 
_مفاجاه
شيري شافت فهد وقالت: ينهار اسو"د مكنتش عمله حسابي أن فهد ينزل الاول 
فهد نزل من على السلم وشيري مكنتش عارفه تعمل اي وقالت: انا مقدرش اشوف فهد بيتالم 
شيري بصت على رجل فهد وقالت بصريخ:فهد 
فهد وقف مكانه وشيري جرت عالطول وقالت:في مياه على السلم 
فهد بص لتحت وقال: منين المياه ده 
شيري بارتباك:مش عارفه ثم كملت بزعيق:سناااء
_نعم !!
_ازاى تسيبي المياه ده على السلم 
سناء باستغراب:بس انا متاكده أن مكنش في مياه على السلم 
شيري بعصبية:اوعك تكدبي
_شيري خلاص حصل خير 
_انت بتقول اي يا فهد كان ممكن تقع من على السلم 
_خلاص يا شيري روحى يا سناء شوفي شغلك وانتبهي بعد كده 
سناء بحزن:والله يا بيه ما بكدب عليك ومكنش في مياه مش عارفه المياه ده جت منين 
_خلاص يا سناء حصل خير
_طب انزل براحه 
فهد نزل فعلا وقال: شكرااا 
شيري شافت زينه نازله وقالت في سرها: حلو اوى 
فهد بص لزينه وقال:زينه خدي بالك السلم فيا مياه 
زينه بصت على السلم ونزلت براحه وقالت: صباح الخير
شيري بصت ليها وقالت بغيظ: صباح النور
زينه مسكت ايد فهد وشيري بصت عليهم وكانت غيرانه اوى
_مش يلا يا حبيبي
شيري بفضول:رايح فين يا فهد 
_مشوار كده مش يلا يا فهد 
زينه وفهد طلعوا فعلاا وشيري كانت متعصبه اوى وقالت:كان نفسي تقعي من على السلم كنت هكون فرحانه اوى 
في الطريق ✨
_انا عايزه اروح المول
_ليه 
_عايزه اجيب فستان 
_ليه
_عشان فرح الين وتيم
فهد بص لزينه وقال:بس احنا مش رايحين
زينه بصدمه:اي 
_ورايا شغل كتير وبعدين فاكره الصفقه بتاعت الامارات 
زينه بحزن:اه فاكره
_جاين النهارده عشان نوقع على العقود ولازم اكون موجود
_طب اروح انااا 
_مقدرش اسيبك تروحى لوحدك
_طالما خايف عليا كده تعالى معايا 
_ما انا لسه قيالك مش هينفع
_هاخد عمو جاسر معايا مش هتاخر والله
فهد خد نفس عميق وقال بعناد: بردو لاءء
زينه بصت لتحت وقالت بحزن:ماااشي
في المدرسه الثانويه ✨
_البقاء لله 
سمر بابتسامه بسيطه:ونعمه بالله 
_المستر بتاع الانجليزي اترفض
_ليه 
_ده طلع و"سخ حاول يتعرض لسما 
سمر بخوف:سما 
_انتى متعرفيش ولا اي ده المدرسه كانت مقلوبه امبارح
_لا معرفش طب فين سما 
_نقلت مدرسه خاصه عارفه اي اسو"د حاجه أننا في مدرسه مشتركه 
_فعلااا بس هنعمل اي مقدرتنا كده
_مقدره اي بس انتى مرات مالك الكيلانى يعنى فلوس عندك زي الرز 
سمر بعصبية:تقصدي اي بكلامك ده 
اميره:تقصد كل خير يا سمر
سمر راحت عند اميره وقالت:انا عرفت انك ورا الصور
اميره بثقه:اه هتعملى اي يعنى 
سمر مسكت شعر اميره وقالت:هعلمك الادب يا و"سخه
_اعاااااااا 
_وربنا لاخليكى تندمى 
اميره زقت سمر لتترمي في حضن مالك 
مالك بص ليها بنظرات شر 
اميره بتمثيل:شايف يا مالك مراتك عملت فياا اي 
_انا مش عايز او"سخ ايدي بس احب اقولك لو عملتى كده تانى هد"فنك مكانك
اميره اتعصبت اوى وخدت بعضها ومشت
سمر بعصبية:حيو"انه 
مالك مسك ايد سمر جامد اوى وقال بعصبية:ممكن اعرف عملتى كده ليه ؟
_يعنى عايزنى اسكتلها ده كانت عايزه تشوه صورتي 
مالك خدها في حضنه وقال:مش قصدي بس كان ممكن تتعاقبي احنا في المدرسه مش في الشارع
سمر بعدت عن مالك وقالت: عن اذنك 
مالك مسك ايد سمر وقال:انتى زعلتى 
سمر هزت راسها وقالت:لا مش زعلانه بس اتاخرت على الحصص مش اكتر عن اذنك 
_طب بقولك 
_اممم
_انا كلمت عمى واخدت منه الموافقه 
سمر ضمت حواجبها وقالت:اخدت موافقته على اي 
_مشوار كده 
سمر ابتسمت وقالت:ماشي
_هكون منتظرك في العربيه 
سمر هزت راسها ومشت 
اميره كانت واقفه بعيد وكانت متنرفزه اوى وقالت:بقاا كده يا مالك مااشي انا هخليك تكر"ه ست الحسن النهارده 
_ناويه على اي يخربيتك 
_انتى مش بتقولى جبتى خط جديد
_اه ليه
_حد خد رقمك؟
البت هزت راسها وقالت:لا محدش خد رقمي الجديد بتسالى ليه
اميره طلعت فلوس من جيبها وقالت:خدي دول واشتري خط جديد 
_واشتري ليه ما انا معايا واحد
_اللى معاكى يلزمنى 
_طب ليه 
_مش مهم تعرفي بس هاتى الخط 
_اميره انا خايفه 
اميره خدت منها التليفون وطلعت الخط وقالت:اهو الخط ده اللى هيد"مر عصافير الحب 
اميره دخلت الفصل ولقت سمر قاعده والتليفون جنبها وقالت بخبث:اخد تليفونها ازاى دلوقتى ؟
اميره راحت عند سمر وعملت نفسها بتوقع 
_اعااااا 
سمر بصت ليها يقرف وخدت بعضها ومشت وللاسف نست التليفون 
اميره خدت تليفون سمر من غير ما حد يحس ومكنش فيا باسورد وده ساعد اميره اوى في خطتها 
_شكل النهارده يومى 
اميره فتحت تليفون سمر وسجلت الرقم اللى معها في تليفون سمر my love 
اميره حطت التليفون مكانه عالطول وقالت: اللى هعملوا هيخلى مالك يكر"هك اوى واحتمال يطلقك 
سمر رجعت وقالت:نسيت التليفون 
اميره مسكت التليفون وقالت:اتفضلى 
سمر بصت لاميره بنظرات مقز"زه اوى وقالت بعصبية:شكرا 
اميره بفرحه:العفو 
في عياده الدكتوره رجاء 
_اهلاا فهد 
زينه ضمت حواجبها وبصت للدكتوره من تحت لفوق وقالت في سرها:مين ده ؟
_اختك ده يا فهد 
زينه بنرفزه: لا مراته مراته 
الدكتوره رجاء باستغراب:انت اتجوزت 
زينه بغيره: اه اتجوز اي الغلط في كده 
فهد مسك ايد زينه وقال:بتهزر 
الدكتوره رجاء ابتسمت وقالت: انا مش هاخد فهد منك يا زينه انا متجوزه وعندي نور 
زينه فرحت اوى وقالت:بجد
الدكتوره رجاء ضحكت على غيره زينه الزايده عن حدها 
_رجاااء زينه عملت تركيبه من على النت ووشها طلع فيا حبوب بعد ما غسلت وشها عالطول 
الدكتوره رجاء بصت في وش زينه وقالت:اي المواد اللى استعملتيها يا زينه 
زينه بحزن:كتير يا دكتوره 
_زي اي 
زينه قالت للدكتوره والدكتوره رجاء قالت:بشرتك دهنية يا زينه بلاش تعملى حاجه في بشرتك تانى 
زينه هزت راسها وقالت: حااااضر 
الدكتوره رجاء بهزار: وبعدين لو خايفه فهد يروح منك احب اطمنك فهد مش بيحب مرتين هي مره واحده بس 
زينه بصت لفهد وقالت: عارفه 
_طب بصى يا ستى انا هعملك تركيبه حلوه اوى هتقضي على الحبوب ده خلال اسبوع واحد بس 
زينه بفرحه: بجد 
_بس اهم حاجه الالتزام تدهنى النهارده تدهنى بكره بردو أوعك تهملى يا زينه 
_حاااضر 
الدكتوره عملت لزينه التركيبه فعلااا وطلعوا 
زينه بفضول:انت تعرفها منين 
_كانت من دفعتى ايام الجامعه
_اممم مكنتش اعرف انك بتصاحب بناات 
فهد بص لزينه وقال:وانا مش بصاحب بنات يا زينه 
زينه بتريقه:واضح
_واحده من ايام الجامعه افتكرتها اي الغلط في كده 
زينه مسكت ايد فهد وقالت:والله ما في غلط اكبر من الغلط اللى عملتوا
فهد رفع حاجب وقال:اي هو 
_انا مش عارفه رافض ليه والله تيم والين هيفرحوا اوى لو حضرنا فرحهم 
_زينه وانا قولتلك مش فاضي 
زينه بحزن:بس انت وعدتنى امبارح يا فهد 
_مكنتش اعرف أن الشركاء هيجوا النهارده 
_اممم طيب 
فهد وزينه طلعوا من العياده وزينه بحزن: كمان مش هتوصلنى 
فهد حط ايدو على خد زينه وقال بحب: متزعليش بس فعلاا ورايا شغل كتير النهارده
_مش زعلانه سلااام 
زينه ركبت مع جاسر ومشوااا 
في الطريق
زينه كانت زعلانه اوى وجاسر كل شويه يبص عليها في المرايه وقال في سره: زينه زعلانه اوى وانا مش متعود عليها كده 
_حد مزعلك يا بنتى 
زينه رفعت راسها لفوق وقالت:لا يا عمو مفيش 
_تبقي زعلانه بنتى بتقولى كده بردو وبكتشف في الاخر أن حد زعلها 
_الصراحه فهد 
جاسر باستغراب:فهد ده فهد عمره ما زعل حد منه انا مشوفتش حد زيه في حياتى يمكن عصبي شويه بس فعلا الشاب ده لا مثيل له 
_ازاى ؟
_انا واحد فقير جدااا ومتجوز وعندي أربع عيال وظروفي الماديه كانت وحشه اوى قابلت فهد في القسم 
_قسم
_اه في القسم  كنت شغال عند واحد منه لله بلغ عنى قال اي سرقت مجوهرات المدام بتاعته 
_طب اي اللى حصل 
_مراته اللى عملت كده عارفه ليه ؟
زينه بفضول:ليه 
جاسر بضحكه تحمل السخرية: بتحبينى يا زينه اول ما رفضتها وقولت أخلاقي متسمحش اخدع الراجل اللى بيصرف علياا عملت كده 
_ياااا للدرجه ده في ناس وحشه كده 
_ياا كتير اوى يا بنتى المهم فهد بيه اللى نقذنى من السجن وربنا كنت هقعد عشر سنين في السجن ومن يومها وفهد غالى عليا اوى 
زينه بحزن: امال بيعمل معايا كده ليه يا عمو
جاسر بضحكه: بيعمل اي يا زينه 
_مش بيسمع كلامى خالص 
_فهد مبيسمعش لواحده خالص 
_بس انا مش واحده يا عمو جاسر انا مراته
_اعذري يا بنتى فهد شايل حمل كبير اوى على كتافه
في شركه الكيلانى ✨
حسام حضن فهد وقال:وربنا الشركه نورت اخيراا يا جدع
_بسببك زعلت طفلتي
حسام ضم حواجبه وقال:بسببي
_انسي المهم الشركاء هيوصلوا امتى 
حسام مسك ايد فهد وقال بخوف: الصراحه كدبت عليك 
فهد بعصبية:اي 
_ما انا لو مكنتش قولت كده حضرتك مكنتش هتيجي 
_بتهزر صح 
_بس في خبر حلو اوى 
_ارغي 
_حاااضر هرغي اسمع في واحد جاي كمان ربع ساعه كده من المانيا هو وعنده شركات كتير بتخص الازياء 
_على فكره احنا اهمالنا شركه الاستيراد والتصدير اوى ومهتمين اوى بالازياء 
_اسمع بس 
_قول يا فالح 
_عايز يقابلك قال معجب اوى بأفكارك 
_وبعدين
_وبعدين اي بقولك مشهور اوى في المانيا رجل اعمال مشهور يعنى 
_طب واي يعنى!!
حسام خد نفس عميق وقال: فكر لو بقاا بينا شراكه الشركه هتنشهر اوى خصوصاً في الدول الأجنبية 
_متفرقش 
حسام مسك ايد فهد وقال: فهد متبقاش رزل كده 
فهد افتكر زينه عالطول وسرح مره واحده 
حسام حط ايدو على كتف فهد وقال بغمزه:فكرتك بالمزه ولا اي
فهد زق حسام وقال بغيره: ما تحترم نفسك يا جدع 
_خلاص يا عم اهدااا 
_بقولك الراجل ده هيجى امتى وهيمشي امتى 
_زمانه على وصول ربع ساعه كده وهيمشي 
_طب حلو اوى 
فهد دخل المكتب وقال:حسام فنجان قهوه رجاااء 
_وانا مالى السكرتيره برااا 
_طب امشي من قدامى 
_مفيش شكر خالص وربنا تعبت اوى من الشغل 
فهد قام وقال:بجد مش عارف اقولك اي يا حسام في غيابي قدرت تدير الشركه
حسام بلع ريقه وقال:ما هو 
فهد باستغراب:ما هو اي 
_اربع صفقات فشلوا 
_وانا بقول الميزانيه منخفضه ليه اتري المعلم خسر اربع صفقات 
_ما خلاص بقااا 
فهد ابتسم وقال: ماشي روح هاتلى فنجان قهوه بقاا
حسام بضيق:حاااضر
حسام طلع وفهد رن على زينه 
_بيرن 
جاسر بابتسامه:فهد شهم يا زينه ردي عليا وهيصالحك 
_وانت عرفت منين
_بقالى عشر سنين معا يا زينه اكيداا اعرفوا كويس 
زينه فتحت التليفون وقالت:نعم
_خلى جاسر ياخدك مول واشتري اي فستان يعجبك وهعدي عليكى وهاخدك
زينه بفرحه: أوعك تقول انك موافق نحضر فرح الين وتيم
فهد بابتسامه:اه موافق 
زينه بفرحه جنونيه: ينهاااري وربنا احلى خبر سمعتوا 
_فرحانه يعنى اهم حاجه تكونى فرحانه 
زينه بسعاده: فرحانه ده كلمه قليله اوى ده انا هطير وربنا 
_طب قبل ما تطيري اشتري الفستان الاول 
_حااضر بحبك اوى 
_وانا بعشقك
زينه قفلت التليفون وكانت فرحانه اوى وجاسر بص عليها من المرايه وقال:في اي ؟
_فهد بيقولك خدنى افخم مول فيكى يا بلد
جاسر ابتسم وقال:حاااضر
في المدرسه الثانويه ✨
سمر طلعت ومالك كان منتظره برااا 
مالك فتح الباب وقال:اتفضلى يا صغيرتي 
سمر ركبت ومالك ركب ايضا 
اميره بخبث:نهايه الحب الجميل ده النهارده إن شاء الله 
_هنروح فين 
_اي رايك نتغدا الاول 
سمر هزت راسها وقالت بابتسامه:ماااشي 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
سمر ومالك نزلوا ودخلوا المطعم وقعدوا 
_انا اللى هطلب الاكل بردو
سمر بضحكه جميله:ماااشي
مالك سرح في ضحكته الجميله وقال:انتى حلوه اوى يا سمر
سمر بصت لتحت وقالت:شكرا 
مالك رفع حاجب وقال بتريقه: العفو
_مالك زعلان كده ليه
_لا مفيش كنت متوقع رد غير كده خالص 
سمر حطت ايدها على خدها وقالت:كنت متوقع اي 
مالك حط ايدو على خده أيضا وقال:مش عارف بس اللى عرفه انى بحبك اوى 
سمر بدون خجل:وانا بمو"ت فيك
مالك شال ايدو من على خده وقال بفرحه:بجد
سمر قعدت تضحك وقالت:بجد
_ما ترجعى بقااا 
_ارجع فين 
_لحضن مالك 
_اممم هرجع بكره 
_اشطاا وهكون في انتظارك 
الجرسون كان واقف وبيبص عليهم وقال بتريقه:الله اي عصافير الحب ده بجد حلوين اوى زي المسلسلات 
سمر بصت لمالك وكان مكسوفين اوى 
الجرسون: تطلبوا اي يا عصافير 
مالك بحده:في اي يا جدع ما تحترم نفسك
الجرسون:انا اسف يا بيه تطلب اي ؟
مالك مسك المنيو وسمر كانت عماله بتضحك ومالك بص ليها وقال:فرحانه
سمر بابتسامه:جداااا 
مالك طلب الاكل وسمر مكنتش قادره تمسك نفسها 
مالك قرب الكرسي منها وحط ايدو على كتفها وقال:فرحانه كده ليه 
_من الكلام اللى قالوا الجرسون 
_وده فرحك
_جداااا 
الجرسون كان واقف وراهم وباصص ليهم وقال:الاكل يا بيه 
مالك بص ليا وقال:انت مجنون 
سمر قعدت تضحك ومالك قال بعصبية:المطعم ده في مجانين كتير اوى ثم كمل: امشي نروح مطعم تانى 
سمر مسكت ايد مالك وقالت بضحك هستيريا: والنبي لا انا اول مره اضحك كده 
_واي اللى بيضحك 
الجرسون عدل شعره وقال: شكلها بتحبينى
مالك بص ليا وقال: اتفضلى 
_خلاص بقااا
مالك خد نفس عميق وقعد وقال:ممنوع اشوفك بتضحكى
سمر حطت أيدها على فمها وقالت:حاااضر بس روق كده
الجرسون حط الاكل وكان باصص لسمر وفرحان اوى 
_انت مجنون يا بابا انا جوزها على فكره
الجرسون:طب واي يعنى متبقاش انانى كده 
مالك قام ومسك الجرسون من لياجته وقال:وربنا لو ما مشيت من وشي لتكون مد"فون النهارده 
_انتى متجوزه المجنون ده ازاى الله يكون في عونك 
مالك زق الجرسون وقال بعصبية:فين مدير الزفت ده 
_نعم يا بيه
_الزفت عمال يعاكس مراتى من ساعه ما دخلنا 
_معلش اصلوا مجنون شويه
مالك بعصبية:طالما مجنون بتشغلوا هنا ليه ولا عايزين الناس تتجنن هي كمان 
_انا اسف يا بيه 
سمر مسكت ايد مالك وقالت:خلاص بقااا انا هنا عشان افرح شويه متبقاش نكدي كده 
مالك حاول يكون هادي وقال: مش شايفه اي اللى بيحصل 
_معلش يا حبيبي عشان خاطري اهداا 
مالك قعد وقال:اطفحى 
سمر برقت وقالت:اطفح اي الكلام الزبا"له ده 
مالك حط ايدو على السفره وقال:اتفضلى كولى 
سمر حاولت تكتم ضحكتها وقالت:طب مش هتاكل
مالك بحده:لا مش جعان
_خلاص بقااا حصل خير متبقاش قفوش كده 
مالك خد نفس عميق وقال:استغفر الله العظيم
_يلاااا بقااا 
بعد شويه
_انا هدخل الحمام مش هتاخر
مالك بعصبية:استعجلى عشان مش طايق اقعد هنا ولا ثانيه
سمر بابتسامه:حااضر
سمر قامت فعلاا ومالك حط ايدو على وشه 
وفجاه جت رساله لتليفون سمر 
مالك مسك التليفون وفجاه تعبير وشه اتغيرت خالص وكان في حاله صدمه 
سمر طلعت وقالت:يلااا 
مالك قام وضر"ب سمر بالقلم لدرجه فمها نز"ف عالطول من قوه القلم 
مالك بعصبية:كان لازم اعرف اللى زيك ر"خيص اوى وكل"ب فلوس 
الدموع نزلت من عين سمر وقالت بصدمه:انت بتقول اي
_انتى طالق
سمر قامت فعلاا ومالك حط ايدو على وشه 
وفجاه جت رساله لتليفون سمر 
مالك مسك التليفون وفجاه تعبير وشه اتغيرت خالص وكان في حاله صدمه 
سمر طلعت وقالت:يلااا 
مالك قام وضر"ب سمر بالقلم لدرجه فمها نز"ف عالطول من قوه القلم 
مالك بعصبية:كان لازم اعرف اللى زيك ر"خيص اوى وكل"ب فلوس 
الدموع نزلت من عين سمر وقالت بصدمه:انت بتقول اي
_انتى طالق
_😳😳
سمر كانت في حاله صدمه ومالك طلع فلوس من جيبه وحطها على السفره ومشي 
سمر مكنتش فاهمه حاجه وحست بضعف مره واحده والدموع نزلت من عينها 
سمر مسحت دموعها ومسكت التليفون وبصت فيا وكانت في حاله صدمه 
محتوي الرساله
(اخبارك اي يا قلبي بقولك مراتى مش  هنا سافرت اسكندريه وسمعت انك موجوده في بيت ابوكى اي رايك نقضي ليله مع بعض زي الليله اللى فاتت وهديكى المره ده ضعف المبلغ اللى خدتى المره اللى فاتت هكون منتظرك متتاخريش⁦♥️⁩)
_مين الحيو"ان ده 
سمر باستغراب: My love رقم مين ده وازاى متسجل على تليفونى 
سمر رنت على الرقم ولكن طلع مغلق 
سمر خدت شنطتها وكانت مجر"وحه اوى من الكلام اللى قالوا مالك 
في الطريق
كان سايق العربيه باقصي سرعه ممكنه والدموع نازله من عينه واخيرااا وقف العربيه وحط دماغه على الدركسون 
_كان لازم اعرف كده من الأول 
قلب مالك:انت مجنون ازاى عملت كده ازاى متديهاش فرصه تدافع عن نفسه 
عقل مالك:انت عملت الصح وبعدين ده كاتبه الرقم حبي معنى اي ده 
قلب مالك:مش ممكن تكون لعبه و"سخه من حد هدفه يد"مركم 
مالك بعصبية:بس بس مش عايز اسمع صوت 
مالك نزل من على العربيه وقعد جنبها وقال:ليه ليه عملتى كده ده انا اتغيرت عشانك كل ده عشان الفلوس كنتى قوليلى انك عايزه فلوس بس مكنتيش عملتى كده 
بعد مرور ربع ساعه
عند المقابر 
كانت واقفه والدموع نازله من عينها وقالت:انتى عارفه يا ماما اكبر غلطته عملتها اي انى سامحتوا كان لازم اعرف أن اللى زيو مبيتغيرش 
سمر قعدت على الأرض وقالت:انا مش عارفه دعيتى ربناا ليه ما يفرقنا 
سمر بضحكه تحمل الوجع:ما انتى لو تعرفي بيعمل معايا اي كنتى كر"هتى يا ماما انا مش عارفه ازاى حبيتوا ازاى سمحت لقلبي يحبوا 
_قالى ر"خيصه يا ماما قالى كل"به فلوس جر"ح كرامتى يا ماما في عز ما انا عايزه جنبي 
الجو بدأ يتغير مع صوت الرعد والبرق الشديد لتمطر بغزاره 
_حتى ربناا مش راضي عليااا 
سمر قامت وقالت: انا قررت امستحيل ارجع للشخص ده تانى وهشتري كرامتى المره ده 
عند زينه وخصوصا في المول 
_مفيش الا الفساتين ده 
_في فساتين بس ده غاليه جدااا 
زينه بكبرياء: انتى متعرفيش انا مرات مين قبل ما تتكلمى 
_اممم لا معرفش 
_انا مرات فهد الكيلانى مش عارفه بردو
البت بصت في الأرض وقالت: انا اسفه تقدري تتفضلى معايا 
زينه راحت معها فعلاا وكانت مبهوره بجمال الفساتين 
_هو في كده 
_ده اجمل فساتين لسه نازله حالا من الشركه
_اممم تمام أمشي انتى بقااا 
البت استغربت تصرفات زينه اوى وقالت: تمام عن اذنك 
زينه كانت مذهوله اوى من جمال الفساتين: ده الواحد مكنش عايش بقااا اخص عليك يا فهد
_اخبارك اي يا فهد بيه 
_تمام المهم زينه وصلت 
_اه يا بيه وصلت من عشر دقائق كده
_وعرفت أن المول تبع عائله الكيلانى 
_لا يا بيه وعملت زي ما حضرتك قولت
_اوعك تعرف يا جهاد 
_متقلقش يا بيه 
فهد قفل التليفون وحسام دخل عالطول وقال:الراجل وصل وربنا وصل
_اهدااا ياض في اي مالك 
_اصلوا حلو اوى يا فهد 
_طب امشي من قدامى والا هتكون مطرود النهارده 
_طب ادخلوا ولا اي 
فهد هز رأسه وقال:بسرعه عشان عايز أمشي 
_دقيقه واحده بس 
حسام طلع وقال: Fahad Bey erwartet Sie in der Luft
(فهد بيه في انتظار حضرتك جوا)
الراجل الألمانى:بلاش تتكلم معايا المانى انا بعرف اتحدث عربي كويس اوى
حسام برق وقال:اممم تمام اتفضل 
(عشان مش عايزه اقول الراجل الألمانى كل شويه هقول باتريك )
فهد قام وقال:Hallo (مرحباً بالالمانى) وليس (Hello بتاعت اللغه الانجليزيه)
باتريك:انا بعرف اتكلم عربي كويس لا داعى للغه الالمانيه 
فهد ابتسم وقال:تمام اتفضل 
باتريك قعد وقال:انا معجب بأفكارك اوى كنت شوفتك في الإمارات وشوفت تصميماتك اللى خدت قلبي 
_شكراااا 
_احب يكون بينا شراكه 
فهد بص لحسام اللى كان وافق 
حسام هز رأسه لفهد وقال بشفايفه:وافق 
_طب ممكن ضمان على كلامك 
حسام برق وباتريك قعد يضحك وقال: عشان كده اختارتك 
_تقصد اي 
_ذكاءك ده بيعجبنى اوى بتفكر كويس اوى قبل ما تاخد القرار 
_شكرااا 
باتريك طلع ورقه وقال:عايز ضمان وانا موافق 
باتريك كتب 
(انا باتريك فييرا من المانيا لدي شركات كثير في المانيا بل في الدول الخليجيه قررت الاتفاق مع فهد الكيلانى على العمل سويا واتمنى يكون بينا شراكه كتير)
_وتوقيعى اهوا 
فهد مسك منه الورقه وقال:اقدر اقول كده موافق 
باتريك قام وقال:سعيد اوى انى قابلتك عن اذنك 
_وانا اسعد اتفضل 
باتريك طلع وحسام كان مصدوم وقال:اي الجراه اللى فيك ده يا جدع ده مشهور اوى وصعب حد يفرض عليا قرارات وانت بكل سهوله طلبت منه ضمان ووافق في ثانيه 
_اتعلم يا خفيف انا ماشي 
_رايح فين ؟
_المول 
_المول بتاع الشركه 
_اه يا خفيف
_طب براحه علينا يا عم بقولك اي 
_اتكلم انا مستعجل 
_اي رايك نتغدا مع بعض بكره
فهد بابتسامه:بشرط تخلص كل الشغل بتاع النهارده
_ليه أن شاء الله هو انا هتغدا مع عادل امام 
فهد خد الجاكيت وقال: بطل رغي وانتبه للشغل شويه 
حسام ضغط على سنانه وقال:حاااضر 
في المول 
_الفستان ده حلو اوى 
زينه بصت على السعر وكانت في حاله صدمه:ينهاري بقا في فستان غالى كده انا اول مره اشوف كده بس الصراحه خطف قلبي 
_اي يا زينه ؟
زينه بصت ليها وقالت:هي الاسعار غاليه كده ليه
_ما انا قولتلك أن الفساتين ده لسه نزله حالا من الشركه 
_طب مفيش اقل من كده 
البت كتمت ضحكتها وقالت:اي اللى عجبك يا زينه 
زينه شاورت على الفستان وقالت:ده حلو اوى بس غالى اوى
البنت نزلت الفستان وقالت: طب ادخلى جربي 
زينه بحزن:لا مش عايزه ده غالى اوى
_مش لسه قياله انك مرات فهد الكيلانى رجل الأعمال المشهور
_اصلوا غالى اوى وفهد ممكن يزعقلى 
_لا متخافيش البيه مش بخيل 
زينه ضمت حواجبها وقالت: وانتى عرفتي منين أنه مش بخيل
البت في سرها: اي الغباء ده البيه لو عرف ممكن يقت"لنى 
_بتفكري في اي 
_هههه ولا حاجه ادخلى جربي الفستان وان شاء الله هيوافق 
زينه خدت الفستان فعلا ودخلت 
في قصر الكيلانى
مالك كان راجع متعصب اوى 
_في اي مالك 
مالك طلع ومردش على زينب 
زينب باستغراب: اي اللى حصل اكيداا اتخانق مع سمر كالعاده 
زينب مسكت التليفون ورنت على سمر 
سمر كانت قاعده في اوضتها ومجر"وحه اوى وفجاه تليفونه رن 
سمر مسكت التليفون وقالت:ماما زينب 
سمر فتحت التليفون وقالت:عامله اي يا ماما 
_الحمدلله يا بنتى انتى اخبارك اي 
سمر حاولت تكون طبيعية وقالت:الحمدلله بخير 
_طب متعرفيش مالك مالو اصلا بقوله مالك مردش عليا
سمر حطت أيدها على فمها وقالت:معرفش يا ماما
_طب رني علياا يا بنتى ممكن يقولك مالو 
سمر مكنتش عارفه تقول اي لزينب وقالت:حاضر يا ماما
_ماشي يا بنتى عايزه حاجه
_سلامتك 
سمر قفلت التليفون وقالت: ليه يا مالك اخص عليك مكنتش متوقعه كده منك خالص
_سمر انتى جاتى امتى
سمر مسحت دموعها عالطول وقالت:لسه جايه 
_ومالك فين قالى أنه هيجى يقعد معايا شويه 
_انا ومالك خلاص افترقنا يا بابا 
والد سمر حط ايدو على قلبه وقال بصدمه:اي 
_مقدرش اعيش مع واحد زي ده ابدااا
والد سمر قعد على الكنبه ومكنش قادر ياخد نفسه 
سمر قامت عالطول وقالت:باباااا باباااا رد عليااا 
_سمر 
سمر فاقت من متخيلاتها وقالت: في واحد رن عليااا واضطر يمشي وبيعتذر منك 
_طب اسمعى انا مسافر كمان يومين وهرن على مالك يجى ياخدك
سمر قامت وقالت:مسافر ليه 
_عندي شغل برا يا بنتى وبعدين ايجار البيت مدفعش لحد دلوقتى والظروف صعبه اوى ولازم اشتغل
سمر بصت لتحت وقالت:ربنا يقويك 
والد سمر حط ايدو على خدها وقال: متزعليش منى انتى عارفه انا بحبك قد اي 
سمر في سرها: نفسي اقولك خدنى معااك بس هقول ازاى وانت تعبان 
والد سمر خدها في حضنه وسمر قعدت تعياااط ووالدها بصدمه:في اي ؟
سمر بعدت عن والدها عالطول وقالت بابتسامه:هتوحشنى اوى 
ابتسم وقال: هنزل كل شهر أن شاء الله
سمر بابتسامه: أن شاء الله 
في المول 
زينه طلعت وقالت:الفستان حلو اوى اي رايك
_الفستان حلو وبقا احلى عليكى 
زينه رفعت عينها لفوق وقالت:فهد 
فهد ابتسم وزينه حضنته وقالت:اي رايك 
فهد بعد عن زينه وحط ايدو على خدها وقال:وانا بصمم الفستان ده قولت هيبقا حلو اوى على زينه 
_انت اللى مصممه
فهد ضحك وقال:لاء لاء مش انااا اقصد معرفش مين
زينه بتريقه:امممم بس انا مش مصدقه وعلى فكره انا مش جاهله اوى وشوفت اليافته ولقيت اسم عائله الكيلانى
_اممم تصدقي نسيت اقولهم يشيلوا اليافته 
زينه ضحكت وقالت:اول مره اعرف أن فهد الكيلانى غبي 
فهد رفع حاجب وقال:غبي 
زينه هزت راسها وقالت:اه 
_اممم طيب 
_المهم الفستان حلو
_جداااا 
زينه فرحت اوى وقالت:هدخل اغيروا مش هتاخر 
_تمااام 
بعد شويه زينه طلعت وقالت:يلااا 
فهد مسك ايد زينه وقال: عايز اوريكى حاجه الاول 
_حاجه اي 
_هتعرفي 
زينه نزلت مع فهد وقال:تعالى يا زينه 
زينه دخلت غرفه فيها فساتين زفاف وقالت:الله اي ده 
فهد حضن زينه من ورا وقال:اي رايك 
زينه بصت في عيون فهد وقالت: رايي في اي 
_نعمل فرح
زينه بفرحه وصدمه في نفس الوقت:بتهزر صح
_لا مش بهزر 
زينه حضنت فهد وقالت:ده يبقا احلى خبر وربنااا 
_لما جمال يتمسك الاول 
زينه بفرحه:موافقه !!
فهد باس زينه من خدها وقال: تحبي تاخدي جوله في المول
زينه بتشويق:يا ريت 
_تمام اتفضلى قدامى 
فهد خد زينه فعلااا عشان يفرجها على المول اللى كان شبه القصور الفخمه 
في مكان ما
_اي اللى عملتوا ده 
_عملت اي 
نزل من على العربيه ومسكه من لياجته وقال بعصبية:احنا هنستهبل يا روح امك 
_والله بحبها انت ليه مش مصدق يا محمود 
(اي رايكم بقااا مفاجاه صح 😂)
محمود زقوا وقال: انا قولتلك اي 
محسن:_______
_مش قولتلك يا حيو"ان بلاش تدخل القصر 
_انت ليه مش عايز تصدق انى اتغيرت 
_لا مش مصدق ولا عمري هصدق واحد زيك 
_اوعك تنسي انى قولتلك على نوايا جمال يا محمود 
فلاش باااك 
_محمود انا عايزه اقابلك 
_تمام هنتظرك في الكافتريا
محمود طبعا وقتها كان بيتكلم مع بتول 
_محمود انا عايز اتكلم معاااك 
_مين ده يا حمدي
_ده محسن 
محمود بعصبية: عايز اي 
_مش عارف 
محمود طلع وقال:عايز اي 
_الكلام مش هينفع براا 
محمود خد نفس عميق وقال:ورايااا 
محسن دخل فعلاا ومحمود قعد وقال:قول اللى عندك بس عالطول عشان مستعجل
_جمال عايز يقت"لك
محمود طلع سيجاره وقال:واي الجديد ما انا عارف 
_ما هو 
محمود رمى السيجاره على الأرض وقال:ما هو اي 
_جمال طلب منى اقت"لك 
محمود بضحكه تحمل السخريه:وانت موافق صح 
_مقدرش اقت"ل اخو مراتى 
محمود حط ايدو على المكتب وقال بعصبية:ده مش مراتك يا روح امك فاهم
_فاهم بس اهداا وخلينا نتكلم
_ارغي 
_انت لازم تمو"ت 
_حااضر همو"ت نفسي ثم كمل بغضب: انت جاي تهزر هنا ولا اي 
_انا هقول لجمال انى بوظت الفرامل بتاعت عربيتك وانت هتسرع العربيه على اساس ان مفيش فرامل 
_وهستفاد اي 
محسن بصوت واطى جداا: مو"تك بالنسبة لجمال هيكون بمثابه انتصار ليا وهيقدر يعمل كل حاجه 
_امممم 
_جمال هيبعت عربيه وراك عشان يتاكد اذا كان مو"ت ولا لا 
_ممكن سوال
_اتفضل 
_انت بتعمل معايا كده ليه اعتقد انك بتكر"هنى اوى 
محسن بص لتحت وقال: عرفت انى غلطان في حقي وحق ربنا وحق وطنى كمااان 
_طب كويس بس مش واثق فيك بردو
_وانا هخليك توثق فيااا 
_موافق يا محسن بس وربنا لو طلعت بتلعب بديلك لد"فنك 
_لو قدرنا نمسك جمال ممكن اخد مراتى 
محمود خد نفس عميق وقال:ممكن ثم كمل:بس على شرط يطلع كلامك صحيح ومتعملش زي ما عملت 
محسن قام وقال:وانا بوعدك مش هعمل غلط تانى !!
بعد شويه!!
بتول ومحمود طلعوا فعلاا وركبو العربيه 
محمود زود السرعه على اساس ان مفيش فرامل 
ووقتها طبعاا زق بتول زي ما احنا عارفين 
محمود نط من العربيه عالطول من غير بتول ما تاخد بالها لتقع من على الجبل وداس على زر كان معاااا بتاع قن"بله لتن"فجر العربيه عالطول 
_محمود 
بتول طلعت تجري ومحمود شدها عالطول وحط ايدو على فمها وقال:اشش ولا كلمه
بتول هزت راسها وفجاه واحد نزل من العربيه ورن على جمال وقال:اعتقد محمود في ذمه الله يا جمال بيه 
جمال بفرحه:احلى خبر ده ولا اي 
الشاب ركب عربيته ومشي عالطول 
محمود شال ايدو من على فم بتول 
بتول بصدمه:بابا كان عايز يقت"لك 
محمود هز رأسه ومسك ايد بتول وقال:بتول ممنوع حد يعرف انى عايش 
بتول باستغراب:ليه 
محمود حكى كل حاجه لبتول وبتول قالت:طب خالتى وساره ولا فهد دول ممكن يمو"توا فيها
_لو حد عرف منهم يبقوا عاديين وانا عايز الصوره تكون قدام جمال انى فعلاا مو"ت 
بتول هزت راسها وفجاه وصلت عربيه 
محسن نزل من العربيه وقال:ده ج"ثه محر"وقه كانت في المشرحه 
محمود هز رأسه وقال:حلو اوى 
_محمود انت لازم تمشي عشان بقيه الخطه تكمل 
_بتول انتى لازم تكونى موجوده هنااا
بتول حضنت محمود وقالت: وانت هتروح فين 
_هرجع متخافيش 
_امتى ؟
_لما اقدر اكشف جمال الاول 
_وانا هكون منتظراك 
محمود ابتسم وقال:هتوحشينى 
بتول خجلت اوى وقالت:وانت كمان هتوحشينى 
محسن:يلاااا يا محمود مفيش وقت 
بتول مسكت ايد محمود وكانت خايفه عليا اوى 
محمود ساب أيدها ومشي عالطول 
_بتول انتى لازم تكونى مصدومه بلاش الثقه ده 
بتول هزت راسها وقالت:حاااضر 
محسن وشويه من رجا"له محمود حطوا ج"ثه الراجل المحر"وق جنب العربيه ومشوا عالطول 
باااااك 
_محسن انا طالب منك طلب 
_اممم
_عايزك تشوف الزيارات اللى كانت يوم ٢/١٦ 
_ليه 
_في التاريخ ده ما"تت عائله زينه وجمال ورا الحادثه اللى حصلت بس وقتها جمال كان في السجن عايز اشوف مين زار جمال في اليوم ده اكيداا عرف حاجه عن الحادثه
_حالا 
محسن مشي عالطول ومحمود قال بحزن:انا اسف يا ماما انا عارف انك مش مصدقه بس كان لازم اعمل كده 
في المساء
_يلا يا زينه 
_طيب 
فهد بص في الساعه وقال: اتاخرنا اوى 
زينه طلعت اخيراا وقالت:اهدااا طيب 
_هتعملى اي 
_هحط شويه ميك اب 
فهد مسك ايد زينه وقال:انتى اي مسمعتيش الدكتوره قالت اي
_طب روج حتى استنى ياااض 
فهد وزينه نزلوا وزينب باستغراب:رايحين فين 
_فرح تيم صاحبي
زينب بصت لزينه وقالت: بسم الله ما شاء الله اي القمر ده 
زينه بصت لفهد وقالت:والله يا ماما ما قالى حتي شكلك حلو 
زينب ابتسمت وقالت: مش طالعه حلوه بس انتى زي سندريلااا
_شغل المحن ده بعدين يا ماما 
زينه وفهد طلعوا فعلااا 
في غرفه مالك
كان قاعد على السرير والصمت هو عنوانه 
_مالك 
مالك:_______
بتول دخلت وقالت:مالككك
مالك بص ليها وقال:اي يا بتول 
بتول قعدت جنب مالك وقالت:في اي مالك 
_مفيش 
_لا في انا اول مره اشوفك زعلان كده 
مالك قام وقال:قولتلك مفيش 
بتول قامت ومسكت مالك من دراعه وقالت:هو انا مش صاحبتك قبل ما اكون اختك 
_بتول اطلعى 
_بص بقااا انا بارده اوى ومش همشي الا لما اعرف في اي 
مالك بص لبتول وقال بحزن:انا طلقت سمر
بتول بصدمه:اي 
وفجاه صدر صوت وقوع شي ليلتفت مالك وبتول لمصدر الصوت وكانوا في حاله صدمه:
بتول قامت وقالت:انا بارده اوى ومش همشي الا لما اعرف مالك 
مالك بحزن:انا طلقت سمر 
بتول بصدمه:اي 
وفجاه صدر صوت وقوع شي
مالك وبتول بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه
زينب بعصبية: قولت لسناء مليون مره تعدل السجاده 
مالك خد نفس عميق وقال: مامااا 
_تعالى يا بتول لمى الاكل ده 
بتول راحت فعلا وبصت لمالك اللى كان خايف اوى أن زينب تكون سمعتوا
زينب دخلت لمالك وقالت: انا سمعتك بتقول انا طلقت 
مالك بارتباك:انااا امتى 
بتول قامت وادخلت عالطول وقالت: ده فيلم يا ماما معرفتش اكمله ومالك كان سمعه كلوا وجيت عشان اسالو 
زينب مسكت بتول من شعرها وقالت: هتفضلى مجنونه كده طول عمرك 
_اعااااا شعري يا مامااا 
زينب سابت شعرها وقالت:نزلى الاكل اللى وقع ده 
بتول بغضب:حاااضر 
بتول خدت الصينيه ونزلت فعلااا 
زينب مسكت ايد مالك وقالت: مالك حاسه انك زعلان اوى 
مالك بص لتحت وقال: مفيش 
_طالما حطيت وشك في الأرض يبقا في حاجه 
مالك بارتباك: صدقينى مفيش حاجه 
زينب حطت أيدها على خد مالك وقالت بحنان: اتخانقت مع سمر تانى 
مالك في سره: يا ريت يا ماما كنا متخانقين المره ده اعتقد اننا مش هنرجع لبعض تانى 
_مالك سرحت في اي يا ابنى 
مالك بابتسامه: ولا حاجه ومتخافيش مفيش حاجه حصلت
_طب اثبتلى 
مالك ضم حواجبه وقال: اثبتلك ازاى مش فاهم 
زينب مسكت تليفون مالك اللى كان محطوط على السرير وقالت: رن على سمر قدامى عشان يرتاح قلبي 
مالك بصدمه:اي ؟
في الطريق
زينه كانت بتبص في المرايه وقالت: الله يخربيتك كنت عايزه احط فونديشن عشان اداري الحبوب ده 
فهد بغضب: الدكتوره قالت اي يا زينه 
_مقالتش حاجه 
_يعنى مقالتش بشرتك دهنيه وبلاش تحطى حاجه في
 وشك
_لا مقالتش كده هي قالت متحطيش تركيبه على وشك تانى
فهد بص لزينه وقال: على فكره انتى مش محتاجه اي حاجه في وشك 
زينه بصت لفهد وقالت: ليه 
فهد محاولا استفزاز زينه: عشان شكلك وحش كده كده في الحالتين 
زينه بصدمه: اي يعنى ماما زينب كانت بتضحك عليا وشكلى وحش 
فهد حاول يكتم ضحكته وقال: ماما كده يا زينه بتحب جبر الخواطر اوى 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: كنت عارفه انى وحشه وشيري احسن منى بكتير 
فهد داس فرامل وبص لزينه وقال: واي دخل شيري دلوقتى في موضوعنا 
زينه بصت لتحت وقالت: عشان حضرتك هتروحلها وتسبنى لوحدي 
فهد قعد يضحك على زينه وقال: وانا مقدرش اسيب طفلتى ابدااا الا لما امو"ت 
زينه بغضب: متقولش كده ربنا يجعل يومى قبل يومك 
فهد قعد يضحك وقال: احنا رايحين فين يا زينه 
زينه بصت لفهد وقالت: رايحين فرح الين وتيم 
_يعنى مش رايحين عزا 
زينه ضمت حواجبها وقالت: لا احنا رايحين فرح تيم والين ولا حضرتك غيرت رايك
فهد قرب من زينه ومسح دموعه وقال بحب: لا رايحين بس مش عايز اشوف دموعك ده تانى 
_ما انا طالعه وحشه وانت قولت كده 
فهد بابتسامه: وانا بهزر معاكي حرام اهزر مع طفلتى يعنى 
_بس ده مش هزار وربنا كنت هنزل من العربيه 
_للدرجه ده طفلتى زعلت منى 
زينه بغضب: فوق ما تتخيل 
_طب انا اسف 
_اعتذارك مش مقبول الا بعد شروطى طبعاا 
فهد ابتسم على براءتها وقال: شروط اي يا زينه 
_واحنا راجعين تجبلى شوكلاته 
_حاضر يا زينه 
زينه مسحت دموعها وقالت: كده اعتذارك مقبول يا ابنى الكيلانى 
فهد باس زينه من خدها وقال: وانا مش ههزار معاكى تانى 
زينه بغضب: لا هزر بس بلاش الهزار البايخ ده 
فهد ابتسم وقال: حاضر يا زينه 
زينه بصت في التليفون وقالت: ينهاااري اتاخرنا اوى 
_طب اهدي 
_استعجل يا فهد والنبي 
_اكتر من كده هنعمل حادثه 
_كلوا منك انت السبب لو مكنتش قولت كده مكنش حصل كده 
فهد وقف العربيه للمره التانيه وقال بغضب: وانا قولتلك كنت بهزر 
زينه بصت لفهد وقالت بخوف: خلاص انا اسفه اهداا كده 
فهد خد نفس عميق وشغل العربيه تانى ومشي 
عند مالك 
مالك بارتباك: بس الوقت اتاخر اوى اكيدا نايمه دلوقتى 
_لسه بدري رن انت بس وان شاء الله هتطلع صاحيه 
مالك مسك منها التليفون ومكنش عارف يعمل اي 
_رن عليها بتفكر في اي
مالك جاب رقم سمر وكان مرتبك اوى 
زينب خدت من مالك التليفون ورنت على سمر 
سمر طلعت من الحمام على صوت رنه التليفون 
_مين ده ؟
سمر مسكت التليفون وكانت في حاله صدمه وقالت: مالك
_شوفتى مردتش اهو اكيداا نايمه 
مالك مسك التليفون من زينب وكان رايح ينهى المكالمه ولكن سمر فتحت 
زينب بفرحه: فتحت اهى انا كده اطمنت انكم مش زعلانين من بعض خد راحتك انا طالعه 
مالك هز راسه وزينب طلعت فعلااا 
سمر بصت في التليفون وقالت:مالك 
مالك بص لتحت وقال:نعم 
سمر بحزن: بترن ليه 
_ده ماما اللى طلبت منى 
_كنت مفكره انك بترن عشان تعتذر منى 
_سلااام 
سمر بانتهاد: مالككك 
مالك قفل التليفون وقعد على السرير وحط ايدو على دماغه وقال: انت بتعمل كده ليه ؟ ليه مش واثق فيها للدرجه ده معندكش ثقه فيهاا 
سمر حطت التليفون على السرير وقالت: والله مظلومه والله ما اعرف رقم مين ده ؟
سمر بصدمه: اميره تليفونى كان مع اميره لما دخلت الفصل معقول تكون هي 
سمر قعدت على السرير وقالت: ده اكيدااا هي ازاى مفكرتش في كده 
_طب هعمل اي مالك رافض يتكلم معايااا 
قلب سمر: في اي مالك للدرجه ده كرامتك مش مهمه عندك ازاى قالك ر"خيصه وكل"به فلوس وتسكتى 
سمر بحزن: طب اعمل اي انا بحبه اوى ومتاكده أنه بيحبنى وعمل كده عشان بيحبنى 
قلب سمر: عمل كده عشان بيحبك ده لو فعلا بيحبك مكنش عمل كده وفكر قبل ما ياخد خطوه زي ده 
سمر بصت لتحت وقالت: طب اعمل اي 
_خليكى اقوي من كده واثبتيلوا انك على حق 
_ازاى اعمل كده 
قلب سمر: تكشفي اميره لازم اميره تقول الحقيقه وساعتها مالك هيندم اوى على اللى عملوا 
سمر قامت وقالت: اكشفها ازاى 
قلب سمر: مستحيل اميره تكون عملت كده لوحدها اكيدا حد معاها 
_معتقدس انها محتاجه حد معها عشان تعمل كده 
قلب سمر: طب ما دخلي الخط ده على الواتس ابحثي عليا على الفيس ممكن تعرفي اي حاجه 
_انا عايزه انااام بكره إن شاء الله 
في القاعه 
الين وتيم كانوا قاعدين جنب بعض والكل بيبارك ليهم 
_تيم فين زينه وفهد 
_مش عارف بس كلمت فهد وهو قالى هيجى أن شاء الله 
الين بحزن: أن شاء الله 
زينه شاورت لالين زي الهبله وقالت بصوت عالى جدا:الين 
فهد مسك ايد زينه وهمس في ودنها: متخلنيش اندم والنبي 
زينه ابتسمت وقالت:خلاص انا اسفه 
فهد وزينه راحوا عن الين وتيم 
تيم حضن فهد وقال: اتاخرت كده ليه يا جدع 
فهد بص لزينه اللى حضنت الين عالطول 
الين همست في ودن زينه وقالت: اكيداا انتى السبب في التاخير ده 
_والله ابدااا هو اللى وقف العربيه كتير على الطريق 
زينه بعدت عن الين وقالت: انتى طالعه حلوه اوى يا الين 
الين بابتسامه: انتى اللى طالعه حلوه يا زينه احلى من العروسه نفسها 
زينه بصت لفهد وقالت: اتعلم 
فهد بص لزينه وقال بتريقه: المره الجايه هقولك كده 
زينه بصت ليا بقرف وقالت: بت يا الين من دلوقتى لو تيم زي فهد اهربي عالطول 
فهد بص لزينه وقال: ليه إن شاء الله
زينه بقت تعد على ايدها وقالت: عصبي جدااا ومستفز ومش رومانسي خالص وبارد جدااا 
فهد حط ايدو في جيبوا وقال: انا مش عايز ابوظ فرح صاحبي بس حسابنا في البيت 
زينه بتريقه: بس حسابنا في البيت 
الين وتيم قعدوا يضحكوا على عقلهم الصغير اوى 
_اي رايك نقعد ؟
زينه بتفكير: اممم موافقه 
فهد مسك ايد زينه جامد أوى وكان متنرفز من كلامها 
_اقعدي 
زينه زقت فهد وقالت: انت ازاى تمسك ايدي كده قدام الناس 
فهد بص حواليا وقال: احنا مش في البيت يا زينه اهدي والا وربناا هنرجع القصر 
زينه قعدت عالطول وقالت: خلاص خلاص انا اسفه بس بلاش تقول كده كل شويه ارجوك 
فهد قعد ايضااا وقال: مش عايز اسمع صوتك خالص 
زينه:______
فهد بعصبية: ساكته ليه ما تردي 
زينه باستغراب: مش حضرتك لسه قايل مش عايز اسمع صوتك خالص 
فهد خد نفس عميق وحاول يبقا هادي 
زينه حطت ايدها على خدها وكانت متعصبه اوى وقالت في سرها: كان عنده حق لما قال احنا رايحين عزا مش رايحين فرح
_اي ده زينه 
فهد بص ليااا وقال: نعم
زينه قامت وقالت: لا معلش مش واخده بالى مين حضرتك 
_انا حمزه مش فاكرانى ولا اي 
زينه بفرحه: حمزه اللى كان معايا في المدرسه 
(حمزه اكبر من زينه بثلاث سنوات زينه كانت في تالته ابتدائى وحمزه كان في سته ابتدائي وكانوا بيحبوا بعض احم لامواخذه يا فهد بيه)
حمزه بابتسامه: انتى احلوتى اوى 
فهد حط ايدو على خدو وبقا يبص عليهم هما الاتنين 
زينه بفرحه: انا فرحانه اوى انى شوفتك 
_ طب انا ابن خال العروسه انتى تبقي اي 
زينه بصت لفهد اللى كان منسجم معهم اوى 
حمزه بص لفهد وقال: مين ده ؟
فهد قام وحط ايدو على خصر زينه وقال: مدام فهد الكيلانى 
حمزه بصدمه:اي 
فهد شد زينه ليااا وقال: مالك مصدوم كده ليه 
حمزه بص لزينه وقال: انتى اتجوزتى 
فهد بعصبية: كلامك معايا مش مع مراتى وبعدين مين انت عشان تقولها انتى اتجوزتى
حمزه بتسرع: حبيبها 
زينه:😳😳
فهد بص لزينه وقال: بجد ده حبيبك ؟
زينه بصت لتحت وقالت: سن مراهقه وكده 
فهد مسك ايد زينه وقال بغيره: كفايه اوى كده يلاااا 
زينه بصت لفهد وقالت: انت بتقول اي احنا لسه واصلين 
فهد مسمعش لزينه وطلعوا فعلااا 
الين باستغراب:تيم 
_اممم
_زينه وفهد رايحين فين 
تيم بص وقال باستغراب: دول طالعين من القاعه 
الين بحزن: ليه 
تيم قام وقال: ثانيه واحده
الين هزت راسها وتيم راح عند فهد وزينه عالطول 
_فهد !!
فهد وقف وزينه كانت بتعياااط 
تيم راح وقف قصاد فهد وقال: في اي وزينه بتعياااط ليه 
فهد حط ايدو على كتف تيم وقال: الف مبروك عن اذنك 
تيم مسك ايد فهد وقال بحزن: اي اللى بتقولوا ده ؟
_تيم انا اسف اوى لازم نمشي عن اذنك 
تيم كان مستغرب جدااا وقال: يا تري اي اللى حصل ؟
بعد شويه خصوصا على الطريق 
كان سايق العربيه باقصي سرعه والغضب هو سيد الموقف 
الدموع كانت نازله من عين زينه ومكنتش عارفه فهد هعمل كده ليه يمكن عشان حمزه  
وفجاه فهد وقف العربيه ونزل وقال: ممنوع تطلعى من العربيه 
زينه بصت ليا بغضب ومردتش عليااا 
بعد شويه فهد رجع وكان في ايدو علبه كبيره اوى فيهااا شوكولاته 
زينه بصت ليا وحاولت تخبي فرحتها 
فهد حط العلبه ورا وركب وقال: فرحانه
زينه:_______
فهد بص لتحت وشغل العربيه وساق باقصي سرعه ممكنه
بعد مرور ربع ساعه تقريبا 
فهد وزينه وصلوااا وزينه نزلت من العربيه وكانت متعصبه اوى وطلعت عالطول 
فهد نزل ايضا وقفل باب العربيه جامد اوى 
_جاسر 
_نعم يا بيه 
فهد عطى المفتاح وقال: دخل العربيه الجراش 
_حاااضر يا بيه 
فهد دخل جوااا وزينب كانت قاعده بتقرا قران وقالت:فهد 
_ماما انا عايز انام عن اذنك 
زينب مسكت ايد فهد وقالت: زينه قالت كده بردو في اي 
_لا مفيش 
زينب بصت في الساعه وقالت: لسه بدري اوى اي اللى حصل 
_ماما قولتلك مفيش عن اذنك 
زينب باستغراب: كلكم كده حتى مالك بقا كده
في اوضه فهد ✨
زينه قعدت على السرير وكانت متعصبه اوى 
فهد دخل وقلع الجاكيت ورمي على زينه 
زينه مسكت الجاكيت وبكل عصبيه رمتوا في وش فهد 
فهد بص لزينه وقال: شكرا يا محترمه 
زينه قامت ونامت على السرير بالفستان 
_طب قومى غيري الفستان طيب ده غالى اوى 
_خليك في حالك 
فهد ابتسم وقال:حاااضر 
الكلمه ده خلت زينه نااااار وقامت وقالت بعصبية: انت اي انت بارد اوى 
فهد قعد على الكنبه وقال: واي كمااان 
زينه بغضب: الله يسمحك كان نفسي احضر الفرح كله 
_امممم 
_الكلام معاااك بيجيب صداع بس 
_ده انا جبتلك شوكولاته 
_مش عايزه 
_مش مشكله هاخدها معايا الشركه وهوزعها على الموظفين 
_ليه نجحت ولا هتتجوز قريب 
فهد محاولا اغاظه زينه: لا هطلق 
_مبارك عليك 
فهد حاول يكتم ضحكته وقال: عايزه اي يا زينه 
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت: انت عملت كده ليه انا كنت عايزه احضر الفرح والله 
_بالمنظر ده 
زينه باستغراب: منظر اي 
_ياااا سلام الزفت اللى اسمو حمزه ده 
_مالو حمزه 
فهد بعصبية: وكمان بتقولى اسمه قدامى 
زينه بعصبية: مالو الزفت حلو كده 
_واقف بكل جراه ويقول حبيبك
_ايوه عنده حق 
_نعم يا روح امك 
_كان يعنى وبعدين زعلان كده ليه ما انت عارف انا بحب فهد الكيلانى 
_اتخانقت 
_اتخانقت ولا غيران 
_الاتنين وروحى نامى عشان لو اتعصبت عليكى هزعلك أوي
_تيم والين زعلوا منك اوى
_تصبحي على خير 
زينه قامت وكانت متعصبه اوي وقالت: تعالى نام على السرير طيب 
_لاءء 
_ما انا اتعودت انام في حضنك
_وانا مش عايز انام جنبك أمشي بقاااا 
_طب فين الشوكولاته 
_الشوكولاته بقت بتاعت الموظفين
_طب عايزه واحده بس
_لاءءء 
زينه بصت لتحت وكانت متنرفزه اوي وقالت: طب مش عايزه انااام تعالى نقعد في الجنينه 
_زينه ناااامى
زينه راحت عند السرير وقعدت على طرفه وكانت متعصبه اوى 
بعد شويه فهد نام فعلاا كل ده وزينه صاحيه على أمل أنه يصالحها 
زينه قامت ودخلت الحمام ولبست بيجامه رصاصي وطلعت مالقتش فهد 
_فهد فهد 
زينه قعدت على السرير وقالت: راح فين بس 
زينه وقفت في البلكونه ولقت فهد قاعد في الجنينه واستغربت اوى وقالت: من ساعه وانا بتحايل عليااا 
زينه مسكت التليفون ورنت على فهد 
فهد بص للتليفون وبص لزينه 
زينه شاورت على التليفون بمعنى رد 
فهد مسك التليفون وفتحوا فعلاا وقال:في اي 
_مش كنت عايز تنام صح ولا انا غلطان 
_اممم غيرت رايي
_طب انا نازله 
فهد بعناد:لاءء
زينه بعصبية: في اي يا فهد هي كلمه لاء ده على لسانك من ساعه ما فوقت من النوم 
_مزاج 
_طب استنى مش هتاخر 
_وانا قولتلك لاء
زينه قفلت التليفون وفهد بص ليها وزينه دخلت عالطول زي المجنونه
بعد شويه زينه نزلت وقعدت جنب فهد وقالت: انت لسه زعلان 
فهد بص لزينه وقال: هزعل من اي 
_من اللى حصل في القاعه 
_امممم ولا على بالى 
زينه حضنت فهد وقالت: امال مالك قاعد لوحدك كده ليه 
_مفيش 
زينه بصت في عيون فهد الجميله وقالت: طالما قولت مفيش يبقااا زعلان لسه من اللى حصل 
_وده بيفرق معاكى 
_اه طبعاااا وبعدين تعالى هناا انا اتكلمت مع حمزه اصلاا 
فهد قبض ايدو وقال: مسمعش اسم الواد ده تانى 
_حاضر بس اهدااا شويه 
_قهوه 
زينه رفعت حاجب وقالت: نعم
_اعمليلى قهوه 
زينه قامت وقالت بغضب: حاااضر 
زينه دخلت المطبخ ولقت جمال في وشها 
زينه معبرتش جمال خالص  
_مالك يا زينه زعلانه منى ولا اي 
زينه بعصبية: عايز اي يا جمال 
جمال ابتسم وقال: الله يرحم يا حبيبي 
زينه بصت لتحت وقالت: كانت اكبر غلطه في حياتى 
_طب ما تيجى نكررها 
زينه عملت القهوه عالطول وكانت طالعه ولكن جمال مسك أيدها 
نبضات زينه ازدادت اوى وقالت بارتباك: انت ازاى تمسك ايدي كده 
جمال حط ايدو على كتف زينه وقال: ولسه هعمل اكتر من كده 
زينه بعدت عن جمال عالطول وقالت: انت مش مكسوف من نفسك 
_لا مش مكسوف 
جمال بص لزينه وقال: عارفه اكبر غلطه عملتها اي انى مقربتش منك 
زينه اتعصبت اوى وخدت بعضها وطلعت عالطول 
جمال بابتسامه تحمل الشر: قريب اوى يا زينه هتكوني في حضني 
زينه كانت بترتعش وبتبص وراها 
_في اي مالك 
زينه بابتسامه: لا مفيش اتفضل 
_تسلم ايدك 
_حبيبي 
فهد بص لزينه اللى كانت بترتعش من الخوف وقال: زينه انتى كويسه 
زينه هزت راسها وقالت:اه كويسه متقلقش 
فهد هز رأسه وقال: هاخدك عند الين وتيم كمان اسبوع 
زينه:________
فهد حط ايدو على ايد زينه وقال: زينه انتى معايااا
زينه بخضه: جمال
فهد ضم حواجبه وقال: جمال ثم كمل: جمال كان جوا صح 
زينه بارتباك: لاءء
فهد بص في عيون زينه وقال: كدابه 
زينه بصت لتحت وقالت: والله ما اعرف انه جوااا انا اسفه اوى 
فهد خد زينه في حضنه وقال: متعتذريش وانا هعرفه ازاى يعمل كده تانى 
_جمال معملش حاجه 
فهد بعد عن زينه وقال:بدافعى عنه ولا اي 
_اقصد معملش حاجه 
_بس اتكلم صح 
الدموع نزلت من عين زينه من الخوف وقالت: اه قال عارفه اي اكبر غلطه عملتها انى مقربتش منك 
فهد انتهد وقام ولكن زينه مسكت ايدو وقالت: الكل نايم بلاش تعمل مشاكل عشان خاطري 
فهد قعد وباس زينه على رأسها وقال: بوعدك مش هسمحلوا يبص ليكى حتى 
زينه حضنت فهد وقالت: فين الشوكولاته والنبي 
فهد أبتسم وقال: لسه فاكره الشوكولاته
زينه هزت راسها وقالت: اه 
فهد بص في الساعه وقال: الساعه واحده ومينفعش تاكلى شوكولاته في الوقت ده 
_طب مش هتاخدها معاك الشركه 
_تؤ 
زينه فرحت اوى وقالت: طب تعالى ننام عشان اصحي بدري وأكلها 
فهد قام وحط ايدو على كتف زينه وقال: يلا يا طفلتي 
في صباح اليوم التالى 
فهد فاق من النوم وحط ايدو مكان ما بتنام زينه واتفاجا انها مش موجوده 
فهد بانتهاد:زينه 
_صباح الخير 
فهد بص لزينه وكان في حاله صدمه
عند سمر
_بايا انا رايحه المدرسه 
_خدي بالك من نفسك 
_حااضر 
سمر وقفت عربيه وركبت 
بعد شويه سمر نزلت من العربيه وكانت داخله المدرسه ولكن وقفت 
_اميره انا عايزه الخط بابا سالنى عليااا 
_مش هينفع تاخدي 
_ليه 
_كده الخط اللى عملتها هتفشل
سمر فاقت من الصدمه وراحت عند اميره وقالت بعصبية: انتى ازاى تبعتى رساله زي ده لتليفونى يا حيو"انه 
_حضرتك بتكلمينى 
سمر مسكتها من أيدها جامد اوى وقالت: ايوه بكلمك انتى واحده قليله الادب ومش متربيه 
اميره زقت سمر وقالت: انتى ازاى تقوليلى كده ؟
_ده اقل حاجه اقولها لواحده زيك 
اميره شافت مالك نازل من العربيه وبدات تمثل 
_الله يسمحك ازاى تقوليلى قليله الادب انا متربيه كويس اوى 
_لو فعلاا متربيه مكنتيش بعتى الرساله ده لتليفونى
_انا معرفش حضرتك بتتكلمى عن أي
سمر صبرها نفذ مسكتها من شعرها وقالت بعصبية: رافضه تقولى صح انا هخليكى تعترفي غصب عنك 
_اعاااااااا 
مالك شد اميره عالطول لتترمي في حضنه وقال بعصبية: اي اللى بتعملى ده ؟
_الحيوا"نه ده هي اللى باعتت الرساله يا مالك 
_اميره مستحيل تعمل كده 
الجمله وقعت على سمر كالصاعقة وقالت بحزن: يعنى انا كدابه صح يا مالك 
مالك:__________
الدموع نزلت من عين سمر وقالت: الاجابه وصلت 
سمر خدت بعضها ومشت عالطول 
مالك بعد عن اميره وكان ماشي ولكن اميره مسكت ايدو وقالت: شكرااا 
مالك مسك ايدها جامد اوى وقال: لو طلع ليكى ايد في اللى حصل هقت"لك 
اميره بلعت ريقها وقالت بتمثيل: اخص عليك انا اعمل كده 
مالك زقها وخد بعضه ومشي ايضااا 
سمر  كانت واقفه على جنب ومكنتش مصدقه أن مالك وقف في صف اميره 
_سمر 
سمر مسحت دموعها وقالت: نيره
_في اي ؟
سمر بابتسامه: لا مفيش 
_اميره عملت اي تانى 
_متشغليش بالك عن اذنك 
نيره مسكت ايد سمر وقالت: قوليلى اي اللى حصل ممكن اساعدك 
سمر خدت نفس عميق وقالت: قولتلك مفيش عن اذنك 
عند زينه وفهد
فهد كان في حاله صدمه وقال: اي اللى عامله في نفسك ده 
زينه مسحت الشوكولاته من على فمها وقالت: النوع ده مش حلو يا فهد 
فهد قام وقال: امال لو كان حلو كنتى عملتى اي مش شايفه وشك بقااا عامل ازاى 
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت: تاخد واحده
فهد مسك ايد زينه وقال: اي القرف ده 
_في اي يا حبيبي 
_روحى اغسلى وشك وغيري هدومك وتعالى نضفي مكانك
_طب استنى فاضل الشوكولاته ده بس 
فهد بص على علبه الشوكولاته وقال بصدمه: العلبه فين يا زينه 
_ليه مش انت عندك حساسيه منها 
فهد مسك زينه من شعرها وقال: ازاى تاكلى علبه شوكولاته لوحدك يا زينه 
زينه زقت فهد وقالت: امال عايزنى اجيب حد ياكل معايااا 
_ابعدي عنى بقرفك ده 
_ليه ده الشوكولاته حلوه اوى
_انا نازل ارجع القي القرف ده مش موجود 
_طيب 
فهد نزل فعلااا وزينه بصت في المرايه وقالت: للدرجه ده شكلى مقرف ده شوكولاته مش حاجه وحشه يعنى 
بعد شويه زينه طلعت من الحمام بعد ما غيرت هدومها 
فهد دخل وقال: تمسحي الارضيه من القرف اللى عملتى ده
_وانا مالى هو انا خدامه 
_ام لسانك ده هيوديكى في داهيه 
_انت رايح فين 
فهد طلع بدله من الدولاب وقال: الشغل اتاخرت اوى بسبب حضرتك 
_وانا هقعد لوحدي 
فهد بتريقه: تعالى معايااا 
زينه بسعاده: موافقه 
فهد خد البدله وقال: امشي من قدامى عشان صبري نفذ خلاص
_طب بقولك 
_ارغى 
_خدنى في طريقك 
فهد رفع حاجب وقال: ليه 
_هروح لسمر 
_مش كنتى عندها من يومين 
زينه بطفوله: عشان خاطري 
_وانتى مفكره ان ليكى خاطر عندي 
زينه حضنت فهد وقالت: اه طبعااا مش انا نقطه ضعفك 
فهد بص في عيون زينه وقال: المشكله انك فعلا نقطه ضعفي 
_امممم يبقا توافق 
فهد خد نفس عميق وقال: موافق بس ابعدي عنى عشان اتاخرت اوى 
زينه بعدت عن فهد وقالت: أوعك تتاخر هستناك تحت 
_طيب 
زينه طلعت من الاوضه وشيري دخلت عالطول وقالت:فهد 
فهد وقف جنب الباب وقال: شيري 
_الدش مش راضي يقفل خالص ومش عارفه اعمل اي 
_انزلى لجاسر خلى يشفهولك 
شيري بخبث: ما انا نزلت ومالقتهوش اعتقد خالتى طلعت
فهد طلع من الحمام بعد ما لبس هدومه وقال: ماشي
فهد راح مع شيري فعلااا 
جمال كان واقف على جنب وقال: دوري اناااا بقااا 
جمال نزل ولقي زينه واقفه منتظره فهد اللى اتاخر اوى 
_مستنيه مين يا زينه ؟
زينه بعصبية: وانت مالك يا جمال 
جمال قعد يضحك وقال: اي الجراه اللى نزلت عليكى ده المهم فهد في اوضه شيري دلوقتى 
جمال قرب من زينه وهمس في ودنها وقال: ومع بعض في الحمام 
_😳😳
زينه فاقت من الصدمه وزقت جمال وقالت: انت كداااب 
_طب روحى اتاكدي بنفسك 
زينه طلعت عالطول 
فهد كان بيحاول يقفل الدش لكن معرفش
_هو اي اللى حصل ؟
شيري قربت من فهد وقالت: مش عارفه علق مره واحده  
شيري زقت فهد تحت الدش واترمت علياااا 
زينه دخلت وفتحت باب الحمام وكانت في حاله صدمه 
زينه بصدمه: فهد 
فهد قام عالطول وشيري نزلت الفستان من على كتفها وقالت بارتباك: زينه 
زينه طلعت تجري عالطول وفهد طلع وراهاااا 
شيري بابتسامه تحمل الشر: البدايه يا زينه ده البدايه لسه في كتير اوى 
فهد مسك ايد زينه وقال: انتى عارفنى كويس 
زينه بحزن: وبوثق فيك كمااان بس ممكن تفسير اللى شوفته ده
فهد حط ايدو على خد زينه وقال: الدش عند شيري كان معلق روحت عشان اشوف اي السبب 
_وانت روحت ليه 
_جاسر مش هنااا واضطرت اروح
_مااشي 
فهد مسك ايد زينه وقال: انا حاسس انك مش واثقه فياا ومصدقه اللى شوفتى 
زينه حضنت فهد وقالت: وانا عارفه فهد الكيلانى كويس ومستحيل اشك فيااا
شيري كانت واقفه عند الباب وقالت بابتسامه: حلوه الثقه اللى ما بنكم ده بس بوعدكم الثقه ده هتهتز بنكم قريب اوى 
زينه بعدت عن فهد وقالت: طب ادخل غير هدومك 
فهد هز رأسه وقال: مش هتاخر 
زينه هزت راسها أيضا وقالت: ماشي 
زينه بصت لشيري اللى كانت واقفه عند باب اوضتها 
_متحاوليش يا شيري عشان محاولاتك هتكون كلها فاشله  
شيري راحت عند زينه وقالت: صحيح صغيره بس واعيه اوى 
زينه بثقه: بنتعلم منك يا شيري 
_انا عارفه ان ده اللى هيحصل 
زينه ضمت حواجبها وقالت: امال عملتى كده ليه اي الاستفاده من كده 
شيري قربت من زينه وهمست في ودنها وقالت: ده تحذير منى ليكى مش اكتر 
زينه ابتسمت وقالت: وفري تحذيراتك ده لنفسك 
شيري قبضت ايدها وقالت: أسبوع بس يا زينه ونهايتك هتكون قريبه اوى 
_ليه متكنش نهايتك انتى يا شيري 
شيري بابتسامه تحمل الثقه: لا يا زينه مش نهايتى اللى قربت نهايتك انتى 
فهد طلع الحمام وقال: زينه 
_يلا عن اذنك واتمنى ليكى التوفيق والنجاح في خططك الجايه سلااام 
زينه دخلت لفهد وفهد قال:كنتى فين 
_كنت واقفه مع شيري بسألها الدش علق لوحده ولا مقصوده
فهد رفع حاجب وقال: نعم
زينه مسكت ايد فهد وقالت: انسي 
_طب يلاااا 
زينه وفهد طلعوا فعلاا وشيري كانت متعصبه اوى 
جمال بتريقه: صدقنى الخطه ده لو نجحت مستحيل زينه تقعد مع فهد ثانيه واحده 
شيري بعصبية: مكنتش اعرف ان زينه بتوثق في فهد كده 
_طب وبعدين 
شيري بعصبية: وبعدين ده المفروض انا اللى اقولها مش انت 
ثم كملت: انا طلعتك من السجن ليه مش عشان تقت"ل زينه وفي الاخر طلعت بتحبها 
_وانا قولتلك اسبوع بس ونهايه زينه وفهد هتكون قريبه اوى
_ماشي يا جمال هصبر بس وربنااا لو ما نفذت لارجعك السجن زي ما كنت 
جمال قعد يضحك وقال: هو دخول الحمام زي خروجه يا شيري مش بالسهولة ده جمال يدخل السجن تانى 
_لا سهله وسهله اوى كمااان انت ناسي بابا يبقا مين
_وانتى ناسيه أنا ابقااا مين 
شيري دخلت اوضتها وقعدت على السرير وكانت متعصبه اوى وقالت بخبث: هديك اسبوع واحد بس يا جمال لو منفذتش هق"تل زينه 
في مكان ما 
_والله يا بيه ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي 
محسن قعد يضر"ب فيا وقال: قول الحقيقه 
محمود بعصبية: انت بتعمل اي 
محسن بعد عنه وقال: بخلى يقول الحقيقه 
محمود قعد على الكرسي وقال: كده كده هيقول الحقيقه واعتقد حضرتك عارف انا مين كويس 
_الصوت ده مش غريب عليااا 
محمود شال الغطا من على وش الراجل وقال: اي رايك بقا 
_😳😳
فاق من الصدمه وقال: انت لسه عايش 
_وانت مفكر اي 
الراجل بارتباك: والله جمال اللى عمل كده حتى اسال محسن 
محسن بغضب: ومش حضرتك نزلت من العربيه وقولت الظابط محمود في ذمه الله 
الراجل بلع ريقه وقال: بس انت اللى خربت الفرامل 
محمود بعصبية: مش ده موضوعنا 
الراجل بخوف: والله ما عملت حاجه تانيه
محمود مسكه من لياجته وقال: جمال اللى ق"تل اهل زينه صح 
الشاب قعد يكح وقال بارتباك: اي 
_طالما خفت كده يبقااا عارف كل حاجه 
_والله ما اعرف حضرتك بتتكلم عن أي 
محمود ضر"به بالقلم وقال: أوعك تحلف كدب اليوم اللى ما"تت فيا اهل زينه حضرتك جيت لجمال عشان تقوله بالخبر  ده 
الراجل بلع ريقه وقال: محصلش
_شكلك بتحب العن"ف وانا بعشق العن"ف بالاخص مع المجرمين اللى زيك 
الراجل بخوف: انت هتعمل اي 
محسن دخل ومعااا مياه سخنه لسه نازله من على النار
محمود حط رجله على طرف الكرسي اللى قاعد عليا الراجل وقال: بحب المياه السخنه اوى في التعذ"يب 
الراجل بخوف: بتهزر صح 
محمود بابتسامه: يا ريت كنت بهزر 
محسن حط المياه قدامه وقال: اي يا محمود 
_خلى ياخد فرصه معاك ساعتين بس وهرجعلك ساعتها يا محسن تحط المياه ده على النار عشان تكون سخنه اوى 
محسن هز رأسه وقال: حاااضر 
محسن مسك ايد محمود وقال: وانت رايح فين 
_لماما 
محسن بصدمه: اي 
_بس مش هروح كده 
_ازاى
_ركز انت مع الحلو ده ومالكش دعوه بيااا 
_خايف الا خالتى تعرفك يا محمود 
_معتقدش
_طب مش خايف حد يشوفك 
_انا مبخافش غير من اللى خلقنى ضيعت من وقتى كتير سلاام 
في المدرسه الثانويه ✨
_الكل بيقول أن مالك وسمر اطلقوا 
_مين اللى قال كده 
_معرفش بس سمعت 
سمر كانت ماشيه والكل كان بيقول كده وفجاه تليفون سمر رن 
سمر طلعت التليفون وقالت: الوو 
_انتى في البيت ولا في المدرسه 
_لسه طالعه من المدرسه ليه في حاجه 
_انا جايلك 
سمر فرحت اوى وقالت: يا ريت يا زينه انا محتاجكى اوى 
زينه باستغراب: سمر انتى كويسه 
سمر هزت رأسها وقالت: اه يا زينه كويسه 
_طب انا على الطريق أوعك تتاخري 
_حاااضر 
زينه قفلت التليفون وقالت: حاسه ان مالك وسمر اتخانقوا 
فهد ضم حواجبه وقال: ليه ؟
_مش عارفه بس صوت سمر بيوحى أن في حاجه حصلت 
فهد حط ايدو على ايد زينه وقال: مالك اتغير يا زينه متخافيش 
زينه ابتسمت وقالت: عااارفه 
سمر طلعت على الطريق ومكنش في ولا عربيه خالص على الطريق
_الجميل واقف لوحده ليه ؟
سمر بعدت عن الشاب ولكن راح عندها بكل جرأة 
_مين اللى مزعلك بس 
_امشي من قدامى والا
الشاب مسك ايد سمر وقال: والا اي ؟
سمر زقت الشاب وضر"بته بالقلم وقالت: امشي من قدامى 
الشاب حط ايدو على خدوا وقال بعصبية: انتى ازاى تمدي ايدك عليااا يا روح امك 
سمر بعصبية: الا امى فااهم
_ليه ما"اتت 
الدموع نزلت من عين سمر والشاب حط ايدو على كتفها وقال: فكرتك بيها ولا اي انا اسف اوى 
سمر شالت ايد الشاب وقالت: بقولك امشي من قدامى 
_انتى شكلك وحيده ومحتاجه حد جنبك
_وانا جنبها يا روح امك 
سمر بصت لقت مالك في وشها 
_مين حضرتك عشان تقول كده 
_عايز تعرف انا مين 
_اه يا ريت 
مالك ضر"به على راسه وقال: جوزها يا روح امك
الشاب حط ايدو على دماغه وطلع يجري عالطول 
سمر بصت لمالك والسكوت كان سيد الموقف 
اخيرااا يخرج منهم واحد من الصمت ويقول: قولت كده ليه مش انا ر"خيصه وكل"به فلوس وكدابه 
مالك بص لتحت وسكت 
سمر مسكت ايد مالك وقالت: انت ليه بتعمل كده انت ليه مش واثق فيااا 
مالك:________
سمر مسحت دموعها وقالت: انا كده وصلى الجواب 
سمر كانت ماشيه ولكن مالك مسك ايدها وشدها ليااا لتترمي في حضنه 
سمر قعدت تعياااط وقالت: كل مره بتجرحنى بكلامك وانت عارف انى محتاجك اوى جنبي 
مالك حط ايدو على شعرها وقال: وانا جنبك 
سمر بعدت عن مالك وقالت: لا يا مالك انت مش جنبي انت جنب غرورك وكبرياءك بس 
_وانا قطعت وعد على نفسي انى مستحيل هسامحك على اللى قولته في المطعم 
سمر وقفت عربيه وركبت ومشت
مالك حط ايدو على دماغه وقال: غلطت وكنت غبي لما اتسرعت وقولت كده 
فلاش باااك✨
_اخيرااا وصلت انا كنت منتظرك من بدري اوى 
_اخلص 
_مريم 
_مريم مين ؟
_مريم جابت خط جديد وممكن تكون ورا اللى حصل 
_وانت عرفت منين 
_سمعت مريم وهي بتقول لاميره هاتى الخط 
مالك بصدمه: اميره 
هز راسه وقال: قولتلك سمر مستحيل تعمل حاجه زي كده وانت مصدقتش 
_فين الاثبات على كلامك 
_مريم 
مريم طلعت وكانت حاطه وشها في الأرض وقالت: انا اسفه اوى يا مالك مكنتش اعرف ان اميره هتعمل كده خالص
_مش فاهم 
مريم بعيااط: اميره خدت التليفون منى وطلعت الخط بتاعى وقالت الخط ده يلزمنى 
_امممم
_وافقت وقولت ده خط جديد ومحدش لسه خد الرقم اجيب واحد تانى وخلاص انا كنت عارفه ان اميره هتعمل حاجه لسمر بس والله ما كنت اعرف انها هتوصل للدرجه ده من الو"ساخه 
_يعنى اميره اللى بعتت الرساله ده ؟
مريم هزت راسها وقالت: انا اسفه يا مالك والله ما كنت اعرف أن اميره هتعمل كده خالص 
_اميره فين 
مريم مسكت ايد مالك وقالت بخوف: لا والنبي لو اميره عرفت حاجه ممكن تقت"لنى 
مالك سحب ايدو وقال: متخافيش مش هتعرف انك انتى اللى قولتى 
مريم هزت راسها وقالت: طلعت من بدري واعتقد انها وصلت البيت 
_طب وسمر طلعت؟
_اه طلعت اعتقد واقفه على الطريق العام لان مفيش عربيات خالص 
_وعرفتي منين 
_ما انا طلعت مع اميره وشوفت سمر واقفه 
مالك بشر: بكره هخليها عبره لمن لا يعتبر 
باااااااك ✨
مالك ضر"ب العربيه برجله وقال: غبي وهتفضل طول عمرك غبي
وفجاه تليفون مالك رن 
مالك طلع تليفونه وقال: فهد 
_فينك 
_على الطريق 
_طب تعاليلى الشركه 
مالك باستغراب: ليه 
_تعالى بس !!
_حااضر
مالك قفل التليفون وركب العربيه ومشي 
في منزل سمر ✨
زينه بصت في الساعه وقالت: اتاخرت اوى وفجاه سمر دخلت 
زينه قامت عالطول وقالت: كل ده عشان توصلى 
_عامله اي 
زينه باستغراب: مالك 
_مخنوقه شويه 
زينه مسكت ايد سمر وقالت: انا قولت لفهد كده بردو لأن صوتك مكنش مظبوط خالص 
_امال بابا فين 
_فتحلى الباب وقال إنه رايح مشوار ضروري وطلب منى اقعد معاكى لحد ما يرجع 
سمر قعدت على الكنبه وحطت أيدها على دماغها وزينه باستغراب: في اي 
سمر هزت راسها وقالت: مفيش مخنوقه مش اكتر 
زينه قعدت جنبها وقالت: لا في حاجه مالك زعلك 
سمر رفعت وشها لفوق وقالت: وانا قولتلك مفيش 
_طب يا ستى انا مش هغصبك تقولى في اي بس متاكده أن في حاجه 
_فطرتى 
_اكلت شوكولاته كتير وقفلت معدتى خالص 
_طب تعالى نقعد فوق 
_فوق فين 
_فوق السطح 
_مينفعش عشان الحبوب اللى في وشي 
_مش هنقعد في حته فيها شمس 
زينه قامت وقالت: طب على شرط 
_امممم
_تقوليلى في اي 
سمر خدت نفس عميق وقالت: حاضر يا زينه 
في منزل الأنصاري ✨
الجرس رن وحنان قامت وفتحت الباب وقالت باستغراب: مين 
محمود حط وشه في الأرض وقال: عايز اشوف العداد 
_اتفضل 
محمود دخل فعلااا وكان نفسو يترمي في حضن أمه 
_مامااااا 
محمود بص لساره وكان رايح يقول اسمها ولكن حط ايدو على فمه عالطول 
_نعم يا حبيبتى 
_انا رايحه اقابل صحابي مش هتاخر 
_قولى لاخوكى الاول 
محمود بص لحنان وكان في حاله صدمه 
حنان بصت في الأرض وقالت بحزن: اخوكى مكنش بيحبك تطلعى براا ابدااا 
ساره حضنت امها وقالت: الله يرحمه 
الدموع نزلت من عين محمود غصب عنه ومكنش قادر وكان رايح يمشي لكن صوت حنان أوقفه
_محمود
_محمود 
محمود وقف مكانه وازدادت نبضات قلبه 
حنان راحت عند محمود وحضنتوا وقالت: ابنى انت لسه عايش كنت عارفه انك عايش 
محمود كان في حاله صدمه ومكنش عارف يقول اي 
_ماما انتى بتقولى اي 
حنان بعدت عن محمود وقالت: اخوكى ده اخوكى يا ساره 
ساره ضمت حواجبها وقالت: ماما سيبي الشاب محمود ما"ت 
حنان بزعيق: اسكتى ده اخوكى وهوريكى كمااان 
حنان كانت رايحه تزيل اللحيه من على وش محمود ولكن ايد محمود كانت اسبق 
محمود بتغير صوت: حضرتك غلطانه انا اسمى خالد مش محمود 
الدموع نزلت من عين حنان وقالت: لا انت ابنى قلبي قالى كده 
حنان مسحت دموعها وقالت: شيل اللحيه ده يا محمود 
محمود ساب ايدها ومشي عالطول 
حنان طلعت تجري وساره جرت وراها ومسكت أيدها عالطول وقالت: ماما محمود ما"ت ده مش محمود 
حنان ضر"بت ساره بالقلم وقالت وأيدها بترتعش: اللى كان هنااا ابنى انتى مين عشان تعرفي احساس الام 
ساره حضنت امها وقالت: كفايه 
حنان وقعت على الأرض وقالت: والله ده ابنى مش مصدقه ليه
ساره قعدت جنبها ومسكت أيدها وقالت: طب ده لو محمود زي ما بتقولى هيعمل كده ليه 
حنان بعياط: مش عارفه بس متاكده أن ده ابنى 
_ماما محمود ما"ت خلاص
حنان قامت وقالت: ابنى عايش ابنى عايش 
_ماما ماما 
محمود كان واقف على جنب وقال بصدمه: ازاى ماما عرفتنى ازاى ثم كمل:محسن كان عنده حق مكنش ينفع اروح 
في شركه الكيلانى
مالك فتح الباب وقال: في اي يا فهد 
فهد قام وقال: تعالى ورايااا 
مالك ضم حواجبه وقال: اروح معاك فين 
_بس تعالى 
مالك راح مع فهد فعلااا وفهد قال: اي رايك 
مالك بص لفهد وقال: رأيي في اي 
_في مكتبك 
مالك بصدمه: اي ؟
_في اي مش عجبك ولا اي 
مالك فاق من الصدمه وقال بتوهان: انت بتهزر صح 
فهد هز رأسه وقال: مبهزرش ومن النهارده هتبداا شغل 
_لا طبعاااا مستحيل 
_ومستحيل ليه الدراسه مش هتنفع فيها على الأقل ساعدنى في الشركه 
_انا ماليش في الشغل ده
_امال ليك في اي 
مالك خد نفس عميق وقال: انا مش عايز اشتغل انا حرااا 
_لا يا مالك في ده غلطان لازم تشتغل مش عشانك لا عشان مراتك حتى 
_واي دخل سمر في الشغل 
_لازم تكون راجل في نفسك يا مالك شخص مسئول مش طايش 
مالك بهدوء: مهله افكر 
فهد بابتسامه: وانا مش عايز رايك انا اخدت القرار خلاص 
مالك بصدمه: اخدت قرار اي 
_انك تشتغل هنااا 
_وهشتغل اي ان شاء الله 
_مش عايزك تعمل اي حاجه عايزك تقعد في مكتبك مش اكتر 
مالك بتريقه: اللى هو ازاى ده 
_بص انا عندي اجتماع دلوقتى نتكلم بعدين 
مالك بعصبية: فهد 
مالك دخل المكتب وقال: طالما مش هعمل حاجه رن عليا ليه 
مالك قعد على الكرسي وقال: اي الملل ده 
عند سمر وزينه ✨
_تعالى نقعد هنا احسن واهو بعيد عن الشمس 
زينه قعدت فعلاا وقالت: هاااا اي اللى مزعل اميرتى الصغيره 
_مصممه تعرفي ؟
زينه حطت أيدها على خدها وقالت: جدااا 
_اسمعى مالك قال عليا ر"خيصه وكل"به فلوس وكدابه كمان 
_😳😳
زينه فاقت من الصدمه عالطول وقالت: انتى بتقولى اي 
_بقول اللى سمعتى يا زينه 
زينه بارتباك: طب طب اي اللى حصل عشان يقول كده 
سمر طلعت تليفونها وقالت: ده 
زينه مسكت من سمر التليفون وقالت: ينهااار اسو"د مين ده وازاى يقولك كده 
_مالك صدق الرساله ده وقال عليا كده 
_معذور 
سمر بصدمه: انتى بتقولى اي يا زينه مين اللى معذور 
زينه بخوف: مالك اصلاا الرساله جامده اوى 
سمر قامت وقالت: يعنى انا كده يا زينه انا ر"خيصه وكل"به فلوس 
زينه قامت ومسكت ايد سمر وقالت: مش قصدي بس اي حد ممكن يتسرع وتكون ليا رد فعل خاطئه خالص 
سمر سحبت أيدها وقالت: طب ممكن اسالك سوال بس يا ريت تجاوبي بصراحه 
زينه هزت راسها وقالت: اسالى 
_لو فهد كان قالك كده كنتى هتعملى اي ؟
_فهد بيفكر الاول يا سمر على عكس مالك متسرع 
_طب يا ستى لو كنتى متجوزه واحد زي مالك وقالك كده كنتى هتعملى اي ؟
زينه بصت لتحت وسكتت 
سمر مسحت دموعها وقالت: شوفتى 
_بس مالك بيحبك يا سمر وهو قال كده عشان بيحبك 
_لا يا زينه غلطانه ماما كانت بتقول الحب لازم يتبنى على الثقه لو الثقه مش موجوده بين الطرفين مستحيل يكملوا مع بعض 
_عندك حق بس اكيداا مالك ندمان دلوقتى 
سمر هزت رأسها وقالت: مالك مغرور يا زينه ومش بيحب يطلع نفسه غلطان ابدااا 
_طب ما تقعدوا مع بعض واتكلموا لعل وعسي تتفهموا 
_زينه انتى بتهزري صح بقولك قالى ر"خيصه انتى عارفه يعنى اي كلمه ر"خيصه 
_عارفه بس مالك عيبه انه متسرع شويه وبعدين يا ستى ده اهبل متخديش على كلامه اوى 
_انا غلطانه انى اتكلمت معاكى اصلااا 
زينه حضنت سمر وقعدت تضحك وقالت: والله الحزن مش لايق على القمر اللى زيك خالص 
سمر بعدت عن زينه وقالت: طب اقولك التقيله 
زينه بتريقه: هو في اتقل من كده 
_مالك طلقنى 
زينه بصدمه: بالتلاته 
سمر زقت زينه وقالت: مش بقولك الكلام معاكى مش بيجيب نتيجه 
زينه بهدوء: يرجعك تانى عادي جدااا 
_وانا مش راجعه تانى 
_بتهزري صح انتى عارفه حكايتك انتى ومالك المفروض تنعمل مسلسل بعنوان الخناقه الزوجيه التى لا تتوقف
سمر قعدت تضحك وزينه قالت بفرحه: ايوه كده بلاش الوش العابس ده 
_بت يا سمر 
_امممم 
_انا خايفه اوى من شيري حاولت تهز ثقتى في فهد لكن معرفتش خايفه الا تعمل حاجه 
_متخافيش يا زينه فهد مش صغير وواعى جداا وبعدين الخير دايما بينتصر على الشر 
_مش عارفه عندي شعور وحش اوى يا سمر حاسه ان شيري ناويه على دما"ر 
_قولى يا رب ومتخافيش من اي حاجه 
زينه بحزن: يا رب 
زينه بصت تحت وقالت: ياااا من زمان مدخلتش بيتنا من يوم ما بابا وماما ما"توا 
سمر حطت أيدها على كتف زينه وقالت: الله يرحمهم 
زينه مسكت ايدها وقالت: ممكن اطلب منك طلب ويا ريت توافقي 
سمر هزت راسها وقالت: طبعااا 
_ارجعى معاياا 
سمر سحبت أيدها عالطول وقالت: لا يا زينه كرامتى اهم من اي حاجه مش كل مره هسكت 
_انا من يوم ما سافرت الإمارات وانا وانتى متجمعناش في القصر خالص 
_مش مكتوب يا زينه 
_لا مكتوب بس راسك اللى ناشفه شويه 
_انتى مجنونه يا زينه عايزانى ارجع واقول لمالك انا رجعت اصلا معنديش كرامه خالص 
_طب لو مالك جاي هتوافقي 
سمر بعصبية: لا بردو كرامتى ترجعلى الاول 
زينه بتريقه: طب فين كرامتك عشان ارجعها القيها فين 
_تصدقي انك بارده اوى 
_طب والله ما حد بارد الا انتى ونكديه كماااان 
سمر بغضب: انا نكديه يا زينه 
زينه بابتسامه: جدااااا 
سمر زقت زينه وقالت: طب أمشي من قدامى مش عايزه اشوفك تانى 
_صحيح يا بت 
_اي 
_شوفت حمزه امبارح 
سمر بصدمه: شوفتى فين 
_كنا في فرح الين وتيم وطلع ابن خال الين 
_وشافك 
_اه وفهد اتعصب جدااا 
سمر بفضول: لسه حلو زي ما هو ولا اتغير 
_انتى متجوزه على فكره 
_مش قصدي يا حماره أنا أقصد لسه حلو زي الابتدائى 
_واكتر كماااان 
_ياااا وربنا كانت ايام عسل 
_امتحاناتك امتى يا عسل 
_بعد اسبوعين أن شاء الله مش ناويه تروحى 
_اروح اعمل اي اكتب اسمى وامشي 
_ما انتى فاشله 
زينه ضر"بت سمر وفجاه سمعوا صوت 
_في اي ؟
_في حد تحت اعتقد 
زينه وسمر نزلوا عالطول وكانوا في حاله صدمه:😳😳
في شركه الكيلانى 
فهد فتح الباب وقال: بتعمل اي ؟
_هكون بعمل اي بلعب ببجى زهقت من القعده ده
_طب انا لقتلك حل بدل القعده ده 
مالك قام وقال: انا عندي حل احسن سبنى أمشي ارجوك 
_والمقابل 
مالك ضم حواجبه وقال: مقابل اي 
_تنجح في دراستك بقاااا انا ببقا مكسوف اوى وانا بقول انك اخوي 
مالك عدل الجاكيت وقال بغرور: بالعكس المفروض تكون فخور ان اخوك اوسم شاب في العالم
_هو ده اللى باخدوا منك 
_بقولك اي يا فهد 
_اخلص 
_تعالى نلعب سله زي زمان 
فهد بتكفير: بشرط 
مالك بانتهاد: موافق على كل شروطك 
_ممنوع الغش 
مالك غمز ليا وقال: اغش ازاى ده لعبتى 
فهد بابتسامه: فعلاااا المهم اللى هيفوز هيطلب من التانى طلب ولازم ينفذه 
مالك بثقه: اكيدااا انااا 
فهد بابتسامه: بتحلم 
_طب هنلعب امتى 
_اي رايك لما سمر ترجع ونلعب كلنا سوااا 
مالك بص لتحت وقال: معتقدش انها هترجع تانى 
فهد بصدمه: اي 
مالك فاق لنفسه عالطول وقال: أن شاء الله 
في مكان ما
رجع وكان زعلان جدااا أنه مقدرش يقول لامه أنه فعلاا محمود 
_في اي مالك 
محمود قلع الجاكيت وقال:الشاب فين 
_جوااا 
محمود زق الباب برجله وقال: لسه عند قرارك بردو 
_وانا قولتلك معرفش حضرتك بتتكلم عن أي ليه مش مصدق
محمود مسكوا من رقبته وقال بغل: بسببكم دموع ماما نزلت يا ولاد الكل"ب 
محسن شد محمود عالطول وقال: انت بتعمل اي كده الشاب هيمو"ت في ايدك 
محمود بعصبية: كده كده مي"ت 
بارتباك: انت بتقول اي 
_بقول اللى سمعتوا 
محسن بتهديد:قول الحقيقه يلااا 
_سيبوا يا محسن انا هخلى يقول الحقيقه بطريقتى
بخوف: انت هتعمل اي 
محمود طلع المسدس من جيبه ومكنش في واعيه خالص ودموع أمه خليتوا مجنون رسمي 
محسن بصدمه: محمود انت بتعمل اي 
محمود رفع ايدو وقال: اللى كان لازم ينعمل
_لا لا ارجوك انا بربي في ايتام 
محمود بعصبية: طالما بتربي في ايتام ازاى قدرت تخلى واحده يتيمه بسببك 
_والله ما انا ده جمال 
محمود رمي المسدس على الأرض وقال: يعنى كان معايا حق لما قولت أن جمال ورا الحادثه 
الراجل بلع ريقه وقال: هو اللى طلب منى اقت"ل السواق عشان ميقولش الحقيقه 
_فعلاا السواق كان عايش وقال اي النفس انقطع مره واحده يا ولاد الكل"ب 
_انا قولتلك الحقيقه سبنى بقااا 
محمود مسكه من لياجته وقال: انت لسه مقولتش حاجه انا عايزك تحكيلى كل حاجه 
_احكيلك عن أي 
_عن الحادثه كلها يا حلو 
محسن طلع التليفون وقال: اصوروا يا محمود
محمود بابتسامه: ومن امتى انا بستخدم الوسائل ده يا محسن انا ماليش في شغل العيال الصغيره ده 
_امال أي فايده اللى بتعملوا ده 
محمود بص ليا وقال: ما حضرتك لو كنت مركز في الحق مكنتش سالت السوال ده 
محسن بص في الأرض ومحمود قال: كده هتاكد أن جمال ورا كل حاجه وانا مش عايز اكتر من كده 
_محدش هيصدق الا لما الحيوا"ن ده يقول الحقيقه بنفسه 
_لسه بدري اوى عشان نكشف جمال يا محسن 
_بس قت"لوا لاهل زينه ده جريمه والقانون يعاقب عليها واحتمال تكون اعدام كماان 
_تيجى بس جمال وراء قصص كتير وعايز اكشفها ولما اكشفها ساعتها اقدر أمسكوا مش بجريمه واحده لا بجرائم 
الراجل كان بيبص على محمود وقال في سره: طب اعمل اي دلوقتى انا لو مقولتش الحقيقه هكون مدفون النهارده ولو قولت الحقيقه هكون مدفون بردو 
_بتفكر في اي 
الراجل بخوف: ولا حاجه 
_محسن عايز كرسي ويا ريت كوبايه شاي مظبوطه عشان اسمع القصه من الحلو على روقان 
_حاااضر
محمود بص ليااا والراجل خاف من نظراته اوى 
محسن جاب كرسي فعلا وقال: اتفضل يا حضرت الظابط 
محمود قعد وقال: الشاي
_دقيقتين بس 
الراجل بص في الأرض ومكنش عارف يعمل اي 
_مش هتعرف 
الراجل رفع راسه لفوق وقال: مش هعرف اي 
_مش هتعرف تهرب مهما حاولت لأن اللى بيدخل جح"يمى مش بيطلع منه ابدااا 
الراجل بلع ريقه وقال: انا مش هقول حاجه الا على شرط 
محمود طلع سيجاره وقال: واي هو شرطك يا حلو 
_اقولك الحقيقه واطلع من هنااا عالطول 
_ومين قالك انك هتطلع من هنااا 
الراجل بخوف: امال هطلع امتى 
محمود شاور بايدو وقال: هتطلع فوق عند اللى خلقك 
الراجل هز الكرسي وقال : انت بتقول اي انا مستحيل اقول حاجه كده 
محمود بابتسامه: لا هتقول يا حلو غصب عنك هتقول 
_خلاص اقت"لنى
_مش هقت"لك انت هق"تل ابنك 
الراجل بصدمه: اي ؟
_محسن هااات الواد 
محسن جاب الواد فعلاا وكان بيصرخ ويقول: بابا ساعدنى
الراجل بعصبية: مكنش ده اتفاقنا 
_وانا موعدتش حضرتك عشان أوفي
_طب اهدا انا مستعد اقولك كل حاجه بس بشرط
_هيرجع بيته سالما معافى 
_جمال بعت سواق لاهل زينه على اساس ان زينب هي اللى بعته
_كمل 
_ووصل فعلاا ووالده زينه فتحت ليا الباب وكانت مستغربه وقالت مين حضرتك قالها السواق بنت حضرتك تعبانه اوى ومدام زينب طلبت منى اجى اخدكم
محمود رمي سيجاره وداس عليها وقال: وبعدين 
_طلعوا فعلاا مع السواق وفي الطريق وقف العربيه على اساس ان في عطل حصل في العربيه 
_اممممم
_السواق نزل وركب عربيه ضخمه ودخل في العربيه اللى فيها أهل زينه ليقعوا من على الجبل والعربيه انفج"رت عالطول وللاسف الشرطه عثرت على جث"تهم وكانوا محر"وقين وما"توا 
_السواق اي اللى حصل معااا 
_العربيه اللى ركب فيها السواق كان فيها قنبله ولحسن حظ السواق سمع صوت وبص لقي قنبله حاول يفتح الباب لكن معرفش واضطر يكسر الازاز وطلع عالطول بس قبل ما يبعد عن العربيه العربيه انفج"رت عالطول ليقع على الأرض ويغمى علياااا
_يعنى السواق كان عايش امال الدكتور قال ما"ت ليه 
_دفعت فلوس للدكتور عشان يحط ابره فيها سم في المحلول وبعدها بدقيقتين السواق ما"ت 
_والدكتور قال نفسه انقطع مره واحده وما"ت يا ولاد الكل"ب ده انتوا مرتبينها بقااا 
_سيب ابنى بقااا 
_احب اقولك انك اغبي واحد على وجه الارض 
الراجل بص ليا وقال: ليه 
_انا مستحيل آ"ذي اطفال وانت عارف كده كويس بس للاسف طلعت غبي
_طب ابنى فين 
_مع محسن بياكلوا شوكولاته دلوقتى 
_طب سبنى بقااا 
_تؤ الحكايه لسه مخلصتش عشان اسيبك 
_انا قولت كل حاجه عايز اي تانى 
محمود قام وقال: انت كده مشكور اوى بس مينفعش اسيبك 
_ليه 
_انا مش غبي للدرجه ده عشان اسيبك
محمود طلع والراجل بدا يهز الكرسي وقال بعصبية: وربنا ما هر"حمك سااامع 
عند زينه وسمر 
زينه وسمر بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه 
_انتوا بتعملوا اي هنااا 
_الايجار اتاخر اوى ولازم تطلعوا من هنا فورااا 
سمر باندفاع: مين انت عشان تقول كده وبعدين فين عمى إسماعيل 
_ هو اللى طلب مننا كده 
_انت كداب عمى اسماعيل مستحيل يعمل كده 
_مش عايز اكرر كلامى كتير اطلعوا 
سمر بتهديد: مش هطلع واللى عندك اعملواا
الشاب بص لبقيه الشباب اللى معااا اللى فهموا نظرتوا ودخلوا البيت بكل جرأة 
_انتوا بتعملوا اي 
بالفعل دخلوا البيت وبدأوا يطلعوا كل حاجه 
زينه وسمر بصوا لبعض وقالوا بصوت واحد: انتوا مجانين 
_محدش يقف طلعوا كل حاجه برااا عايز البيت فاضي 
سمر راحت عنده وقالت: انت مين عشان تعمل كده 
_ابن صاحب البيت 
_اطلع براااا 
_خلصوا يا شباب 
سمر مسكتوا من لياجته وقالت: خليهم يطلعوا والا 
مسك ايدها وقال: والا اي 
زينه ضر"بته على راسه وقالت: كده يا حيو"ان 
حط ايدو على دماغه وقال: يا بت ال **** وربنا ما هر"حمك 
سمر دخلت اوضه امها عالطول وقالت بعصبية: اطلعوا برااا 
للاسف محدش رد عليها وسمر دخلت وقالت: بقولكم اطلعوا برااا 
واحد من الشباب مسك صوره والده سمر وكان رايح يكسرها لكن سمر مسكت ايدو وقالت: انت ازاى تمسك صوره ماما 
سمر ضر"بته بالقلم وقالت بعصبية: اطلعوا براااا 
الشاب حط ايدو على خدوا وقال: انتى ازاى تمدي ايدك علياا 
_اطلع برااا 
مسكها من شعرها جامد اوى لدرجه بدأت تتالم:اعااااا
زينه شافت سمر كده دخلت عالطول وزقت الشاب وقالت: انتى كويسه 
سمر هزت راسها وقالت:بخير بس خليهم يطلعوا برااا 
زينه هزت راسها وقالت: هرن على فهد 
الشاب قام من على الأرض ومسك سمر من أيدها جامد اوى وقال: ازاى تمدي ايدك علياا ده يومك اسو"د
زينه بتحذير: سيبها بقولك سيبها 
الشاب بص لزينه بشهوه وقال: مين القمر ده يا سمر 
(الشباب دول من الحاره اللى فيها سمر وزينه يعرفوا سمر لكن ميعرفوش زينه )
سمر ضر"بته في بطنه وقالت: مالكش دعوه واطلع برااا 
_مش ده بنت خالتى كريمه الله يرحمها بس طلعت جامده اوى 
دخل وقال بعصبية: انتوا لسه واقفين طلعوا كل حاجه برااا وانتى مو"تك هيكون على أيدي 
زينه بلعت ريقها وقالت: سمر !!
سمر بخوف ايضاا: اي 
زينه مسكت ايد سمر وطلعوا يجروا ولكن وقفوا مره واحده 
قعد يضحك وقال: الباب مقفول هتطلعوا ازاى 
زينه بصت لسمر وكانوا خايفين اوى 
_الشجاعه راحت فين ؟
زينه باندفاع: موجوده يا خفيف 
_مين ده يا سمر ؟
_ده بنت كريمه الله يرحمها
_هي عندها بنت ولا اي انا عمري ما شوفتها 
زينه بدات تخاف اوى من نظراتهم ليهاااا 
_سمعت أن ابوكى طلع من بدري اوى يا سمر
_وانت مالك بابويا
الشباب بصوا لبعض وقال ابن إسماعيل صاحب البيت: احنا مش عايزين الايجار وهيبقا علينا الشهر ده بس بشرط 
ثم كمل بخبث:تق"لعوا 
زينه بصت لسمر وقالت: انت واحد قليل الأدب ومش متربي 
_كده كده هناخد الا احنا عايزينوا مفيش إلا الخيار ده
زينه طلعت التليفون من غير ما ياخدوا بالهم وجابت رقم فهد ورنت علياااا 
مالك بص لفهد وقال: مين اللى بيرن
فهد مسك التليفون وقال: زينه 
فهد فتح التليفون وقال:الووو زينه 
_اختاروا يا تقل"عوا ونقضي ليله لطيفه بالنهار يا تمو"توا مفيش الا الحل ده 
فهد بصدمه: مالك 
مالك كان ماسك التليفون وقال: امممم
فهد بعصبية: قوم فورا
مالك قام وقال: في اي 
فهد فتح الاسبيكر وقال: اسمع 
مالك باستغراب: اسمع اي 
_مش موافقين ولا اي اخلى الشباب تقوم بالواجب ولا بارادتكم احسن 
مالك بص لفهد وقال: مين الشاب ده 
_مش عارف اذا كان ده مسلسل ولا حقيقي
مالك رفع حاجب وقال: طب قول الووو 
زينه بصت في التليفون وقالت في سرها: اكيداا فهد مش فاهم حاجه اعمل اي دلوقتى 
الشاب راح عند زينه وسمر وقال: ابدا مين الاول الصراحه انتوا الاتنين حلوين اوى 
كل ده وللاسف فهد ومالك مش فاهمين حاجه 
واحد من الشباب بص في ايد زينه وقال: في واحد على الخط يا بيه 
بص على ايد زينه وقال: رنتى على مين يا روح امك 
زينه بعياااط: فهد تعالى بيت عمو ****فوراا  وفجاه الشاب خد منها التليفون ورمى على الارض و 
مالك وفهد فاقوا من الصدمه وطلعوا عالطول وركبوا العربيه متجهين الى منزل والد سمر 
الشاب مسك ايد زينه جامد أوى وقال: اللى عملتى ده جر"يمه في حق المعلم ولازم تتعاقبي عليها 
سمر مسكت الشاب من ايدو وقالت:أوعك تقرب منها والا هقت"لك 
الشاب زقها وقال:انتوا بتحبوا بعض اوى وانا الصراحه مشوفتش اتنين بيحبوا بعض كده صحيح مفيش غيره بنكم خالص 
سمر كانت واخده زينه في حضنها وقالت:عمرك ما هتفهم الحب اللى ما بنا عشان اللى زيك مبيعرفش يحب 
قعد يضحك وقال: اي رايك يا معلم في كلام القطه ده 
قام من على الكرسي وقال: حلو اوى اتمنى يكون طالع من القلب وميكنش في حقد من جوااا 
الدموع نزلت من عين سمر وقالت: انا مستحيل احقد على اختى في يوم من الايام ده الأكسجين اللى بتنفسوا 
زينه بصت لسمر وحضنتها جامد اوى وقالت:وانتى روحى يا سمر 
الشاب بتمثيل:انا اول مره اعيط كده تصدقوا اتاثرت اوى 
ثم كمل بغضب: وانتوا واقفين كده ليه 
بص ليا وقال: نعمل اي يا معلم 
بص ليهم وقال بوقاحة: قل"عهم
سمر بعصبية: عمى اسماعيل لو عرف باللى بتعملوا صدقنى مش هيسامحك ابداا 
قعد يضحك وقال: مش ده تربيتوا يا سمر ولا انا غلطان 
_مستحيل ده تكون تربيه عمى اسماعيل ده تربيه شوارع 
الشاب اتحول إلى شيطا"ن ومسك سمر جامد اوى من شعرها وشدها ليا 
زينه قامت عالطول وقالت بخوف: سمر 
واحد من الشباب مسك زينه من خصرها وكانت بتحاول تزقوا لكن معرفتش لان قوته اكبر منها بكتير 
_اعاااااا سيب شعري يا حيو"اان 
وفجاه قلم ينزل على خد سمر ومن قوه القلم فمها جاب د"م كتير
زينه بانتهاد: سمر 
ثم مسك شعرها للمره التانيه وقال:انا بكر"ه اللى بيغلط معايا اوى 
سمر حاولت تمسك دموعها وحاولت تكون قويه قدامهم ولكن ازاى فهى كائن ضعيف جدااا قدام تلك الو"حوش وليس الشباب
ابن إسماعيل بص للشاب اللى ماسك زينه وقال:عرفت هتعمل اي 
الشاب بابتسامه خبيثه: اه طبعااا عرفت 
سمر بصت لزينه اللى بصتلها ايضااا وقالت: أوعك تقرب منها 
الشاب مسك سمر من ايدها وقال: اي الجراءه اللى حضرتك فيها ده 
سمر زقت ابن إسماعيل ووقفت في وش الشاب اللى كان رايح يمز"ق هدوم زينه 
_اوعك تقرب منها ده تحذير منى ليكى 
ابن إسماعيل قعد يضحك وراح عند سمر وقال: طالما خايفه عليها كده اي رايك نبدأ بيكى انتى الاول 
سمر ضر"بته بالقلم وقالت: ده اقل حاجه منى اعملها لواحد قليل الادب زيك 
زينه مسكت ايد سمر وقالت:القلم كان جامد صح 
سمر بصت لزينه وقالت: لو مفكره القلم ده بيوجعنى كنت اتوجعت من مالك يا زينه اهم حاجه انتى 
الشاب صبره نفذ من الحب اللى ما بنا سمر وزينه وقال:بس احنا مش في محاضره حب
سمر بصت ليا وقالت للمره الثانيه: مستحيل تعرف اللى ما بنا اللى ما بنا اكبر من اللى حضرتك متخيلوا 
زينه كانت بصه لسمر ومكنتش تعرف أن سمر بتحبها بالطريقه الجنونيه ده 
في الطريق 
كان سايق العربيه باقصي سرعه وكان خايف اوى على طفلته هكذا حال مالك ايضاا فهو خايف على صغيرته جداااا 
_استعجل شويه يا فهد 
_اكتر من كده هنعمل حادثه 
الشاب قال بصوت جهوري:اي المسلسل خلص ولا لسه 
_مش هيخلص طول ما احنا عايشين على وجه الارض 
_وانت قوم بالواجب يلاااا 
الشباب مسكوا زينه وسمر وهو كان قاعد على الكرسي بكل برود مصطنع 
كانوا رايحين يمز"قوا هدومهم ولكن الباب انكسر 
زينه بفرحه: فهد 
زينه زقت الشاب وجرت على فهد عالطول وحضنته وقعدت تعياط 
فهد حط ايدو على شعرها وقال بحب: متخافيش يا زينه انا جنبك 
كان واقف باصص ليها ولم تعطى له اهتمام ابدااا 
فهد بعد عن زينه وبص لمالك اللى هز رأسه ومسكوا الشباب وروقهم احسن روقان 
اخيرااا البوليس وصل وفعلا دائماً ياتى بعد فوات الاوان 
_امسكوا الكلا"ب دول فوراا 
دخل اسماعيل وقال: في اي ؟
سمر راحت عند اسماعيل وقالت: ابنك الو"قح دخل البيت بكل جراه وكان عايز يتعرضلى انا وزينه 
اسماعيل بص لابنه وضر"به بالقلم وقال بحزن: يا خساره تربيتى فيك يا خساره ثم كمل بغضب: خدوا من قدامى مش عايز اشوف وشه هنا تانى 
بالفعل الشرطه خدت الشباب وإسماعيل دخل وقال بحزن: انا اسف اوى نيابه عن ابنى 
فهد بعصبية: اعتذارك مش مقبول واحمد ربنا أنه عايش 
فهد مسك ايد زينه وطلع 
إسماعيل راح عند سمر وقال: مش عارف اقولك اي يا بنتى انا اسف اوى نيابه عن ابنى 
سمر هزت رأسها وقالت: انا عارفه اخلاقك كويس يا عم إسماعيل وبعدين مش ذ"نبك أنه يطلع كده عملت كل اللى عليك ولكن هو طول عمره كده 
اسماعيل ابتسم وقال: شكرا اوى يا بنتى عن اذنك 
طلع فعلا اسماعيل ومالك بص لتحت وقال:انتى كويسه 
_معتقدش أنه يهمك 
مالك راح عندها ومسك أيدها وقال: لا يفرق معايا واوى كمان 
سمر سحبت ايدها وقالت: لو فعلا بيفرق معاك زي ما بتقول مكنتش قولت اللى قولته يا مالك 
مالك حط ايدو على فم سمر اللى كان بينزف نتيجه القلم اللى خدته من الشاب 
سمر شالت ايد مالك عالطول وقالت: اطلع برااا 
_بس 
سمر بعصبيه: بقولك اطلع برااا 
وقف عند الباب وقال بصدمه: انتى بتقولى اي يا بنتى 
سمر بصت لوالدها اللى كان في حاله صدمه وقالت: باباا 
دخل وقال: ازاى تقولى كده لمالك 
مالك مسك ايد والد سمر وقال: مفيش حاجه حصلت من اللى بتفكر فيها يا عمى 
_امال سمر بتقول كده ليه 
مالك ابتسم وقال: بتهزر يا عمى
والدها بص ليها وقال: فعلا يا سمر 
سمر بصت لمالك وبعدها بصت في الأرض وقالت: اه يا باباا 
والد سمر بابتسامه: حيث كده بقااا ارجعى مع مالك عشان مسافر بكره
مالك بص لسمر اللى بصتله ايضااا 
_مين اللى كان هنااا ؟
سمر كانت رايحه تتكلم ولكن مالك قاطعها وقال: كان في برص يا عمى وحاولت اقت"لوا لكن معرفتش 
_طب اتفضل يا ابنى واقف كده ليه
مالك بارتباك: اصلااا 
_اصلا اي في اي يا سمر انتوا متخانقين ولا اي 
سمر هزت راسها وقالت: لاء بس مالك وراء مشوار مهم اوى 
مالك بص ليها وقال: بالظبط كده 
_طيب يا ابنى روح مشوارك وهكون منتظرك بليل نتعشاء سوا وبالمره تاخد سمر معاااك 
مالك هز رأسه وقال: عن اذنك 
مالك طلع فعلا وسمر طلعت وراء عالطول وقالت: انا موافقه ارجع معاك مش عشان سامحتك لا عشان بابا اللى خايفه عليا لو عرف حضرتك قولت ليا اي هيزعل اوى 
مالك راح عندها وقال: عارف 
_لو عليا مرجعش لواحد زيك ابدااا 
مالك بص لتحت وقال: غلطت وعرفت غلطى 
_بس عرفت متاخر اوى 
وخدت بعضها ودخلت عالطول ومالك ضر"ب الارض برجله وكان متعصب جدااا 
في السجن 
_عايزو يتعذ"ب اشد العذا"ب عايزو يندم على اللحظه اللى فكر فيها يلمس مراتى 
_طب اهداا يا فهد 
فهد حط ايدو على المكتب وقال بعصبية: اهداا ازاى يا مصطفي ده كان عايز يتعرض لمراتى و عايزنى سكت 
_متخافش يا فهد هنقوم بالواجب
فهد مسك تليفونه وقال: اتمنى !! 
فهد طلع والظابط أمر العسكري بتعذ"يب الشباب على ما فعلوا 
في قصر الكيلانى
زينه كانت منتظره فهد وقالت: يا تري راح فين ليه وقفلى عربيه ومشي
بعد شويه فهد رجع وكان متعصب اوى 
زينه خافت تتكلم معاااا 
فهد راح عند زينه وحط ايدو على خدها وقال: حد لمسك 
زينه هزت راسها وقالت: كان معايا بطل 
فهد ضم حواجبه وقال: بطل 
زينه بابتسامه: اه كان معايا بطل 
_ومين البطل ؟
_لولا سمر كنت
فهد حط ايدو على فمها وقال: أوعك تقوليها طول ما انا موجود على وجه الارض محدش يقدر يلمسك
زينه حضنت فهد وقالت: عارفه 
فهد باسها على رأسها وقال: هو اي اللى حصل عشان الكلا"ب دول يدخلوا عليكم 
_الراجل اللى اعتذر منك نيابه عن ابنه يبقا مالك البيت وابنه كان جايب شباب معاا وعايزين الايجار 
_ومرنتيش عليا ليه 
زينه بصت لتحت وقال بحزن: خلاص محصلش حاجه 
فهد حاول يبقا هادئ وقال: اي اللى حصل بين سمر ومالك 
زينه بصت في عيون فهد وقالت بارتباك: محصلش حاجه 
_لا حصل وانتى عارفه كويس 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: طب لو قولتلك اللى حصل هتعمل حاجه لمالك 
فهد هز رأسه وقال: بوعدك مش هعمل حاجه 
زينه قالت لفهد كل حاجه وقتها فهد اتحول إلى شيطا"ن وقال: الكلام ده حصل امتى 
_انت وعدتنى انك مش هتعمل حاجه 
فهد بعصبية: اعمل ده كلمه قليله اوى على اللى هعمله فياا 
زينه مسكت فهد من هدومه وقالت: فهد اهداا وبعدين علاقتك اتحسنت مع مالك اوى هتيجى تخربها في الاخر 
فهد مسك ايد زينه جامد أوى وقال بعصبية: انتى واقفه مع مالك ازاى وهو قال لصاحبتك ر"خيصه وكل"به فلوس 
زينه بالم: مالك متسرع شويه ومتاكده أنه بيحب سمر 
فهد زق زينه وقال: انتى شايفه كده بس انا مش شايف كده خالص ولازم يتربي
زينه بصدمه: اي 
فهد كان طالع ولكن زينه وقفت في وشه وقالت: عشان خاطري بلاش 
فهد كان واقف متعصب اوى وزينه بتحاول تهدي 
_ارجوك يا فهد ارجوك 
فهد قفل الباب جامد اوى وكان متنرفزه اوى 
زينه حطت أيدها على كتفه وقالت: اهداا واكيداا عرف غلطوا
فهد خد نفس عميق وقال: ابعدي يا زينه 
زينه بخوف: أوعك تنسي انك وعدتنى 
_خلاص يا زينه مش هعمل حاجه 
زينه بعدت فعلا وفهد فتح الباب وطلع 
فهد نزل من على السلم ووقف مره واحده 
دخل مالك ووقف ايضا من نظرات فهد ليااا 
فهد نزل وراح عند مالك ومالك كان مستغرب جدااا سكوته 
_في اي 
فهد قبض ايدو وقال بغضب: مفيش 
مالك مسك ايد فهد وقال: مفيش ازاى مش شايف نفسك عامل ازاى 
فهد بص لمالك بحاده وقال: قولتلك مفيش 
_طب رايح فين 
_عند اللى اها"نت كرامتها 
مالك بصدمه: اي 
فهد بصوت جهوري: ومن امتى شباب الكيلانى بيهينوا حريمهم يا مالك 
مالك بص لتحت وقال: غلطت يا فهد وعرفت غلطى 
فهد بابتسامه تحمل الغضب: اخيراا اتنازلت عن كبرياءك وقولت انك غلطان 
زينه كانت واقفه على السلم وخايفه اوى من فهد 
فهد خد بعضه ومشي وده ريح زينه نوعاً ما 
في مكان ما
_مين ده يا جمال 
_ده اللى هيد"مر زينه وفهد وبوعدك مستحيل يرجعوا تانى
شيري بصت ليا وقالت: ناوي على اي يا جمال
جمال بابتسامه تحمل الشر: احنا عرفنا أن زينه بتوثق في فهد 
_واي دخل ده في خطتك
جمال بشر: قولت اختبر فهد طالما زينه طلعت بتوثق فيا 
_مش فاهمه برضوا
جمال بص للشاب وقال بخبث: اعتقد كده فهمتى 
شيري بضحكه تحمل السخريه: فهد مش غبي للدرجه ده يا جمال وغير كده فهد بيوثق في زينه اوى 
_نجرب زي ما حضرتك جربتى 
_وهتفشل 
جمال هز راسه وقال: معتقدش أن الخطه ده هتفشل 
شيري بابتسامه خفيفه: اتمنى 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصاً في منزل والد سمر 
_افتحى الباب يا بنتى 
سمر فتحت الباب فعلاا وقالت: فهد اتفضل 
فهد دخل فعلا وقال: انا عرفت كل حاجه 
سمر بعدم فهم: عرفت اي 
_اللى قالوا مالك 
سمر بصت لتحت وقالت: مش هتفرق كتير 
_لا تفرق عشان اللى قالوا بمثابة اهانه في حقك 
سمر بصت لفهد وقالت: انتوا فعلاا اخوات 
فهد ضم حواجبه وقال باستغراب: ليه السوال ده 
_مفيش تشابه خالص بينك انت واعى ومتحضر عنه بكتير 
فهد ابتسم وقال: مالك متسرع مش اكتر يا سمر وبعدين أوعك تنسي أن مالك اتغير عشانك 
بصت تحت وقالت: للاسف متغيرش يا فهد لو اتغير فعلا مكنش قال كده قبل ما يتأكد 
_على فكره عرف غلطوا وزعلان اوى 
_فهد من الاخر عايز اي 
_ترجعى معااايا وبوعدك المره ده مش هسمحلوا يهين كرامتك ابدااا 
_فهد هناا
فهد راح عند والد سمر وقال: اخبارك اي يا عمى 
قال بابتسامه: بخير يا ابنى والبيت منور 
_تسلم ممكن اطلب منك طلب بعد إذن حضرتك طبعاا
_طبعااا ومن غير ما تقول ممكن اطلب هو انا مش زي والدك 
_طبعااا والدي المهم انا هاخد سمر معايا 
والد سمر باستغراب: مالك قال إنه هيجى بليل وياخدها هما متخانقين ولا اي 
فهد مسك ايدو وقال: مالك مشغول اوى وكنت معدي من هنا قولت اخد سمر  معايا بالمره
بص لبنته وقال: موافق يا ابنى 
فهد ابتسم وبص لسمر وقال: هستناكى براا 
سمر هزت رأسها وقالت: ماشي
فهد طلع فعلاا وسمر كانت داخله اوضتها ولكن ابوها مسك ايدها وقال: متاكده أن مفيش حاجه بينك وبين مالك 
سمر حطت أيدها على ايدو وقالت بابتسامه: صدقنى مفيش حاجه 
_طب انا مسافر بكره 
سمر بصت لتحت وقالت بحزن: عارفه 
_يبقي تعالى مع مالك قبل ما اسافر
سمر باستغراب: مش فاهمه
_مالك اللى هيودينى المطار 
سمر بعصبية: ليه يا بابا مكنتش وافقت 
أستغرب جدااا كلامها وقال: مرداش يا بنتى وبعدين مردتش ازعلوا 
سمر مسكت ايد ابوها وقالت: انا اسفه بس اتنرفزت شويه 
خدها في حضنه وقال: ولا يهمك يلا ادخلى غيري هدومك 
سمر هزت راسها ودخلت فعلا
في المساء
نزلت من العربيه وفهد نزل أيضا وقال: شكرا 
سمر وقفت وقالت: على اي 
_انك وافقتى تيجى معايا 
_انا وافقت عشان بحترمك اوى يا فهد 
فهد ابتسم وسمر قالت:عن اذنك 
_جاسر 
_نعم يا بيه
فهد حط في ايدو المفاتيح وقال: العربيه تدخل الجراش عالطول
_حاضر يا بيه 
فهد كان ماشي ولكن جاسر اوقفه
جاسر: فهد بيه
فهد التفت ليا وقال: اي يا جاسر 
جاسر راح عنده وقال: كنت محتاج موافقتك على حاجه
_اه طبعا اتفضل 
_كتب كتاب بنتى بكره ولازم احضروا بعد اذنك طبعا 
فهد ابتسم وقال: طبعاا واوعك تمشي بكره الا لما تعدي عليا
_ليه يا بيه 
_هتعرف بكره عن اذنك 
جاسر بابتسامه: اذنك معاك 
في اوضه مالك
سمر دخلت الاوضه واتفاجات أن مالك مش موجود 
كان قاعد على كرسي في البلكونه ومضايق من نفسه اوى 
سمر دخلت الحمام وغيرت هدومها وكل ده مالك ميعرفش أنها جوااا 
قعدت على السرير وحطت أيدها على دماغها واخيرااا مالك دخل وقال بفرحه: سمر 
سمر بصت ليا ومتكلمتش 
مالك قعد جنبها وقال: انتى هنا من امتى 
_من شويه 
مالك مسك أيدها ولكن هي سحبت ايدها عالطول وقالت: تصبح على خير 
_انتى جيتى هنا ازاى
_مع فهد 
_انا عرفت أن اميره السبب في اللى حصل 
_كويس ويا تري لسه في نظرك الر"خيصه بتاعت الفلوس 
مالك بص لتحت وقال بخجل: انا اسف 
سمر ابتسمت وقالت: اخيرااا اتخليت عن كبرياءك وغرورك 
_انا عارف اللى قولته غلط واكبر غلط ومفكره انى مش بوثق فيكى بس أوعك تنسي انك شكتى فياا بردو
سمر ضمت حواجبها وقالت باستغراب: شكات فيك 
مالك هز راسه وقال: لما كنت بكلم زياد مش فكرتى انى بكلم بنت 
_ده مش زي ده يا مالك 
_لا زي الاتنين قله ثقه 
سمر قامت وقالت بعصبية: مش قله ادب وزق من حضرتك 
_خلينى اكمل كلامى 
_وانا مش عايزه اسمعك عشان كر"هتك 
الكلمه عصبت مالك اوى وقال بغضب جحيمى: طالما بتكر"هينى رجعتى ليه 
الدموع نزلت من عين سمر وقالت: مكنش لازم ارجع فعلا مكنش لازم ادوس على كرامتى اكتر من كده 
مالك حاول يبقا هادي وقرب منها وقال: مش انا لوحدي غلطان انتى كمان بتكونى غلطانه بس للاسف دائما قايمه بدور المظلومه وانا الظالم 
_افهم من كلامك ده اي انى كدابه صح 
مالك قعد جنبها للمره الثانيه ومسك أيدها وقبلها وقال: انا اسف وبوعدك مش هعمل كده تانى 
_مش مسامحك مهما حاولت 
مالك قبض ايدو وقال: لحد امتى 
سمر بصت ليا وقالت: يمكن العمر كله 
_وانا مقدرش على زعلك خالص 
_لو فعلا زعلى بيفرق معاك مكنتش عملت كده ومكنتش دفعت عن اميره 
_كنتى عايزانى اعمل اي البت كانت هتمو"ت في ايدك 
سمر ضحكت وقالت: وحضرتك قلبك حنين اوى وخايف عليها 
مالك خد سمر في حضنه وقال: لا بخاف عليكى انتى 
سمر حاولت تزقوا لكن معرفتش لحد ما حضنتوا جامد اوى وقالت بعياط: بكر"هك 
_وانا بمو"ت فيكى 
_اطلع من حياتى بقااا 
_على المو"ت 
سمر زقت مالك وقالت: انت شخص مستفز اوى 
مالك قام ومسك ايدها وقال: لو فعلاا شايفه ده استفزاز يبقا انا فعلا مستفز 
سمر بصت لتحت ومالك حط ايدو على خدها وقال: اعمل اي عشان تسامحينى
سمر بصت لمالك وقالت: عارف هعمل اي 
مالك بفضول:اي 
سمر ضر"بت مالك قلم جامد جداااا ربما هز اركان الاوضه مالك حط ايدو على خدو وقال بصدمه: اي اللى عملتى ده 
سمر ضر"بت مالك قلم جامد اوى ربما هز اركان الاوضه 
مالك حط ايدو على خدو وقال بصدمه:اي اللى عملتى ده 
الدموع نزلت من عين سمر وبدات ترتعش ومالك خدها في حضنه وقال: طالما مرتاحه كده خلاص مش مهم 
_انا اسفه مش عارفه عملت كده ازاى
مالك بعد عنها وقال: اهم حاجه انك راضيه والنا"ر اللى جواكى طلعت 
سمر حطت ايدها على خد مالك وقال بحزن:خدك احمر انا اسفه اوى
مالك ابتسم وقال: الوجع اللى كان جوايا مش زي وجع القلم ده 
سمر حضنت مالك وقالت:أوعك تعمل كده تانى 
مالك ابتسم وقال:بوعدك مش هشك فيكى تانى ولا اهين كرامتك 
(ولو عملت كده مش هسيبك ولا انا ولا عائلتى التانيه⁦♥️⁩)
سمر بحزن: كل مره بتقول كده واتفاجا من اعمالك 
مالك ضم حواجبه وقال: اعمالك 
سمر هزت راسها وقالت: اه اعمالك 
مالك زقها وقال: طب أمشي من قدامى 
سمر حضنت مالك وقالت: خلاص ولا تزعل نفسك 
مالك باسها على رأسها وقال بوعد: مش هسيب اميره خالص 
_مش مهم اللى حصل حصل 
مالك بغضب: اي اللى بتقولى ده دي كانت عايزه تفرق بنا 
_وكانت هتنجح من قله ثقتك فيااا 
مالك بغضب طفولى: خلاص بقااا
_لا مش خلاص وتخدنى مشوار بكره
مالك بص في عيونها وقال:ما اخدك رحله كده احسن 
سمر بفرحه: يا ريت 
مالك شال سمر وقال: اشطااا 
سمر حاولت تنزل وقعدت تضر"ب في مالك وقالت: انا قولت رحله يا حيوا"ن 
_ما ده رحله بردو 
سمر بغضب: مالككك 
مالك حطها على السرير وقال: النهارده انتى بتاعتى فاهمه 
سمر كانت قايمه ولكن مالك حوطها بايده وقال: مفيش هروب النهارده 
سمر بارتباك: طب انا مش مسمحاك ابعد عنى بقااا 
مالك قاطع سمر بقبله طويله لحد ما استجابت معاا وراحوا في عالمهم الخاص  
فهد فتح الباب ودخل وزينه كانت قاعده منتظره 
قامت عالطول وقالت: كنت فين لحد دلوقتي ورنيت عليك تليفونك غير متاح ومتقولش كنت في الشركه عشان رنيت عليك وحسام قالى انك طلعت من الصبح 
_خلصتى 
_اه خلصت ممكن اعرف كنت فين 
فهد قلع الجاكيت واترمى على السرير وقال: اليوم كان شاق اوى 
زينه كانت متعصبه اوى وقالت: مردتش يعنى كنت فين 
_زينه مش قادر اطلعى من دماغى 
_طب ما تقول كنت فين وتريح نفسك 
قهد اتعدل وقال: كنت بجيب سمر 
سمر جرت عند فهد عالطول وقالت بفرحه: ووافقت تيجى معاااك 
فهد هز رأسه وقال: اه وافقت 
زينه حضنت فهد وقالت: حبيبي يا ابن الكيلانى 
فهد زق زينه وقال: اطلعى من دماغى بقاا 
_اسكت وربنا فرحانه اوى اخيرااا 
فهد بص ليها بتعجب وقال: أما تافهه بشكل 
زينه دخلت في حضن فهد وقالت: بلاش افرح يعنى ما حضرتك بتفرح لما مالك يعمل حاجه حلوه 
_وده حاجه حلوه 
_اه طبعااا ده كانت رافضه ترجع خالص 
_واهو وافقت نامى بقاا 
زينه حضنت فهد جامد اوى وقالت: تصبح على خير 
فهد باسها على رأسها وقال بحب:وانتى من أهل الخير 
في صباح اليوم التالى
تشرق الشمس معلنا يوما جديدا مليئا بالتحديات على ابطالنا
كانت نايمه في حضنه فهذه كانت اول ليله ما بنهم 
فتحت عينها وقالت: صحيت امتى 
_منمتش خالص 
سمر بكسوف: ليه 
مالك باسها من خدها وقال: كنت سرحان في جمال صغيرتي
_طب انا عايزه اقوم 
مالك بخبث: ما تقومى
سمر بارتباك: اصلا اصلا 
_اممم خلاص اهدي مش بحب الخوف ده 
زينه نزلت ولقت العائله كلها متجمعه ماعدا مالك وسمر 
فهد بص ليها وقال: تعالى يا زينه 
كانت خايفه اوى واخيراا وصلت عند فهد وقالت: اي 
_كده البنات بقوا ثلاثه غير سمر طبعااا 
زينب بفرحه: هي سمر رجعت 
فهد هز راسه وقال: مش موضوعنا دلوقتى المهم بتعرفوا تلعبوا سله 
زينه بصت لبتول باستغراب وقالت: ليه 
_انا ومالك هنلعب ضدكم انتى وبتول وشيري وسمر 
زينه رفعت حاجب وقالت: انا مش بعرف العب سله اعلن انسحابي من دلوقتى
شيري بفرحه: مش مهم لما نبقا ثلاثه احسن
زينه بغيظ: موافقه طبعاااا
شيري باستغراب: ما كنتى رافضه اي اللى حصل 
زينه مسكت فهد من دراعه وقالت: غيرت رايي يا شيري عندك مانع 
شيري بابتسامه صفره: لا معنديش 
_في اي هنااا 
_تعالى يا مالك 
مالك وصل عند فهد وقال: في اي 
_مش كنت عايز تلعب سله 
مالك بحماس: اه طبعااا 
_مش هروح الشغل النهارده واي رايك نتنافس مع البنات 
مالك همس في ودن فهد وقال: انا ما صدقت ان العلاقه اتحسنت مش عايز لعبه تخلينا نبعد عن بعض تانى 
فهد همس في ودن مالك أيضا وقال: متخافش هنحط قوانين 
مالك بصوت عالى المره ده: طالما في قوانين ابقاا موافق
_كده تمام بس مين اللى هيبقا الحكم 
الكل بص لزينب اللى قالت بارتباك: انا مالى محدش يبصلى 
فهد راح عند زينب وقال: انتى الحكم يا ماما 
_اشمعنا اناا 
فهد مسك ايد زينب وقال: عشان بتحبي العدل ومستحيل تظلمى حد 
زينب بكبرياء: لا انا مع البنات والقرارات هتكون في صالحهم 
فهد ومالك بصوا لبعض وقالوا بصوت واحد: الحكم وظيفته العدل يا ماما 
زينب بتفكير: خلاص ماشي موافقه 
سمر كانت نازله على السلم وزينه جرت عليها عالطول وخدتها
في حضنها وقالت:انا فرحانه اوى انك وافقتى ترجعى
سمر بابتسامه: اخبارك اي دلوقتى 
زينه هزت راسها وقالت: بخير المهم في منافسه النهارده 
سمر بعد فهم: منافسه اي 
زينه همست في ودنها:مالك وفهد عايزين يعلموا علينا 
_ازاى مش فاهمه 
_هنلعب سله ضدهم انا وانتى وبتول والزفته اللى اسمها شيري 
_ازاى واحنا منعرفش اي حاجه عن اللعبه ده 
_مش مهم نعرف المهم نكسب باي طريقه 
_وده ازاى 
زينه غمزت لسمر وقالت: كله بالحب 
سمر ضحكت وقالت: يا بت المجنونه 
فهد بص لزينه وسمر وهمس في ودن مالك وقال: عايز قلبك قاسي النهارده اوى 
مالك باستغراب: ليه
_زينه وسمر على الأكيدا بيخططوا لحاجه 
مالك بص ليهم أيضا وقال: تفتكر بيقولوا اي 
_هنعرف بين الأشواط 
فهد بصوت عالى: زينه سمر تعالوا مش عايزين تعرفوا القوانين 
زينه وسمر راحوا فعلاا وفهد قال: طبعا كره السله كل فريق بيتكون من خمس اشخاص احنا هنغير القاعده ده يعنى انا ومالك عليكم انتوا الاربعه 
_بس كده مفيش عدل يا فهد 
_ليه يا زينه 
_المفروض انت ومالك تكونوا ضد بعض حرام نلعب ضدكم انتوا الاتنين واحنا كد كده خسرانين 
فهد بص لزينب اللى هي الحكم وقالت: لا يا زينه انا عايزه البنات لوحدها عشان نثبت اننا الاقوي 
زينه بصت لسمر اللى هزت راسها وقالت: خلاص موافقين 
_المهم مينفعش تمسكوا الكوره في ايديكم وتجروا بيها 
زينه رفعت حاجب وقالت: امال نمسكها منين يا حبيبي 
_لازم تحركوا الكوره من خلال تمريرها عن طريق المراوغة 
_مش فاهمه 
فهد بعصبية: هو مفيش إلا انتى ولا اي يا زينه 
_بس زينه بتتكلم صح يا فهد احنا مش فاهمين 
مالك حط ايدو على كتف فهد وقال: اي رايك نلعب شوط وبالمره يشوفوا 
فهد خد نفس عميق وقال: ماشي 
كانوا قاعدين في الصاله الرياضيه بتاعت البيت 
_ركزوا ومش عايز اسئله كتير سامعه يا استاذه زينه 
زينه بعصبية: سامعه 
فعلا بدأوا يلعبوا لحد ما خلصوا وقال فهد بصوت متقطع: اتمنى تكونوا فاهمتوا حاجه 
زينه بضحكه كاتمه: اه فهمنا بعد التعب ده كله مش عايزنا نفهم 
فهد بص لزينه وقال: مفكره أننا تعبنا ده لعبتنا يا زينه 
زينه قامت وواقفت قصاد فهد وقالت: طب لو كسبنا يا مغرور بيه 
فهد حط ايدو في جيبوا وقال: ساعتهم تقدروا تطلبوا كل اللى عايزينوا 
زينه بصت لفهد وقالت بابتسامه: موافقين 
_واحنا لو كسبنا 
_تقدروا تطلبوا اللى انتوا عايزينوا 
_حلو اوى يلاا الكل يجهز
الكل طلع على اوضته عشان يغيروا هدومهم 
زينه كانت واقفه قدام المرايا وبتربط شعرها وقالت: هنكسب أن شاء الله 
طلع من الحمام وقال: في حلمك يا زينه 
زينه راحت عند فهد وقالت: ليه يعنى 
فهد شد زينه من خصرها وقال: انا بلعب اللعبه ده انا و مالك واحنا صغار 
زينه حوطت فهد وقالت: وانا اقدر افوز بطرقتى 
فهد ضم حواجبه وقال: ازاى 
زينه قربت من فهد وقبلته وقالت: كده 
فهد قعد يضحك وقال: مكنتش اعرف أن عقلك صغير كده 
زينه بحزن: ليه 
فهد شد زينه من خصرها جامد اوى لتلزق في صدره وقال: انا لو عايزك هاخدك يا زينه 
نبضات زينه ازدادت اوى وقالت بارتباك:طب طب
فهد بعد عن زينه وقال: الفكره ده تمشي معايا اكتر 
فهد غمز لزينه ونزل عالطول 
قعدت على السرير وقالت بتفكير : اعمل اي انا عايزه اهزم غروره ده 
كانت الاخري تفكر ماذا ستفعل 
قامت من على السرير وقالت: مالك انا اول مره اطلب منك طلب 
مالك بص ليها وقال: عارف طلبك ولا 
سمر حضنت مالك وقالت: هتزعلنى وانا عروسه جديده 
مالك رفع حاجب وقال: عروسه جديده 
سمر بخجل: اول مره نقرب من بعض امبارح ابقا عروسه جديده 
مالك ضحك عليها وقال: متحوليش عشان الفوز لينا 
سمر بغيظ: ماشي يا بارد 
بعد مرور عشر دقائق تقريباً 
الكل وقف في الصاله وكانوا على اشد الاستعداد 
_المباره هتكون من اربع اشواط كل شوط ١٠ دقائق 
الكل: تماام 
فهد ومالك بصوا لزينب إللى قالت: لسه مخدتش قرار ضدكم عشان تبصولى كده 
قعدوا يضحكوا على شكل زينب وفهد قال: لا يا ماما انتى فهمتي غلط 
_امال بتبصلى ليه انت ومالك كده
_اعملى القرعه عشان نشوف مين اللى هيبدا الاول 
زينب قامت وقالت: طالما كده ماشي 
زينب مسكت جنيه وقالت: هااا اختاروا 
فهد وزينه بصوت واحد: ملك 
زينه بصت لفهد وقالت: انا قولت الاول يا فهد 
_خلاص يا زينه اهدي كتابه يا ماما 
زينب رفعت الجنيه لفوق والكل رفع عينيا لفوق لحد ما نزل الجنيه تحت 
زينب بصت على الجنيه وزينه بفرحه: ملك ملك 
فهد بص لزينه وقال: مالك يا روحى نظرك ضعف ولا اي ده كتابه 
زينه بصت وقالت: كان ملك من شويه 
_ماما قولى لزينه بلاش غش 
زينب غمزت لزينه وقالت: بلاش الغش يا زينه عيب 
_حاضر يا ماما 
فهد مسك الكوره وبص لزينه وقال: جاهزه 
زينه بغرور: جاهزه 
فهد عطى الكوره لمالك اللى جري عالطول وسجل الهدف الاول 
زينه وسمر بصدمه: اي ده ؟
مالك وقف جنب فهد وقال: هدف 
_ده غش مش هدف اتكلمى يا ماما 
زينب كانت قاعده وبتنقي الرز وقالت: في اي يا سمر 
سمر برقت ليها وقالت بعصبية: هو ده وقت الرز يا ماما ما في خدامين جواا 
_قولت بدل القعده ده اجيب شويه رز انقيهم 
سمر بصت لزينه اللى قالت: الهدف مش محسوب 
_ليه 
_مالك طلع يجري عالطول مستناش نتحرك حتى 
_ما المباراه بدات كان لازم تتحركوا 
زينه بعصبية: الهدف مش محسوب انتهت 
فهد ضحك وقال: خلاص يا زينه أوعك تولعى بس 
زينه بعصبية: مش هولع يا فهد بيه 
_اتمنى 
زينب مسكت الصفارة وقالت: ابدأوا 
مالك عطى الكوره لفهد اللى وقف وقال: أبدا يا زينه 
زينه جرت عليا وحاولت تاخد الكره لكن معرفتش لحد ما وصل عند الشبكه وحطها 
مالك وفهد ضر"بوا كف وقالوا بصوت واحد:الهدف الاول
زينه مسكت الكوره وبصت لفهد بتحدي وقالت: تعالى خد الكوره بقاا يا ابن الكيلانى
زينه جرت وفهد مسكها من خصرها وبصت لزينب عالطول وقالت: ماماااا مخالفه 
زينب مسكت الصفاره وقالت: مخالفه استوب
فهد بتعجب: اي ده بقااا ممكن افهم هي كل ما زينه تقول مخالفه تروحى ماسكه الصفاره وتقولى خطأ 
زينب بلعت ريقها وقالت: اخر مره اخر مره 
زينه بصت لزينب وقالت بزعيق: مامااا 
_خليكى انتى في المباراه يا زينه وبلاش الغش 
زينه عطت الكوره لسمر اللى مرارتها على الأرض 
مالك غمز لسمر اللى سابت الكوره خالص ومالك خدها وسجل جول
_سمررررر 
_معلش يا زينه احنا كده كده خسرانين 
زينه بتحدي: مش هستسلم يا سمر وهسكب 
فهد ومالك بصوا لبعض وقعدوا يضحكوا 
قعدوا يلعبوا لحد ما الشوط الأول خلص ومالك وفهد متقدمين 0:7
فهد وقف قدام زينه وقال بتريقه: عشر دقائق بس وجبنا سبع اهداف 
_لسه في تلت اشواط يا بيه
فهد قرب من زينه وهمس في ودنها وقال: اعترفي انك خسرانه يا زينه 
زينه زقت فهد وقالت: معنديش حاجه أسمها مستحيله المستحيل في قاموسك انت 
_والله وبتعرفي تتكلمى يا بت 
_اتعلم عن اذنك 
كان واقف بيشرب مياه 
_واد يا مالك حرام كده يااض حن شويه 
مالك بص ليها وقال: حاضر 
سمر بفرحه: بجد 
مالك غمز ليها وقال: احن عليكى انتى بس 
سمر راحت عند مالك وقالت: يعنى هتسبنى اسجل اهداف براحتى 
_مين قال كده 
_انت لسه قايل كده 
_لا انا مقولتش كده 
_لا والله قولت 
مالك قعد على السفره ومسك تفاحيه وقال: انا والله ما قولت كده 
سمر مسكت صوبع موز وكانت ومتنرفزه اوى وبدأت تاكل
مالك قرب من سمر ومسك ايدها وكل من الموزه وقال: تسلم يا حب 
سمر ضر"بت مالك وقالت: بارد اوى 
مالك قام وقال: يلا سلااام
سمر رمت قشر الموز على الأرض ليقع مالك عالطول 
_اعاااااااا
_ينهااار اسو"د اي اللى عملتوا ده 
كانت واقفه وبتفكر تعمل اي عشان تكسب فهد وتتغلب على كبرياءه 
زينه بفرحه: لقتها 
زينه طلعت تجري عالطول لحد ما دخلت في فهد اللى مسكها عالطول وقال: في اي بتجري زي الهبله كده ليه 
_كنت بدور عليك 
_ليه 
زينه بصت لتحت وقالت بتمثيل: نفسي افرح يا فهد مش عارفه افرح 
فهد ضم حواجبه وقال: تفرحى 
زينه مسكت في لياجته فهد وقالت:لو كسبت هفرح اوى 
فهد بابتسامه: قولى كده بقااا اي لزوم اللف والدوران اي 
_ما انا عايزه اكسب 
_لاء ولازم اكسب التحدي
_طب لو قولتلك عشان خاطري 
_بردو لاء
_ارجوك انا اول مره اطلب منك حاجه 
فهد مسك ايد زينه وقال: هو انتى بتسبينى في حالى 
_طب اي 
_اي ؟
زينه حضنت فهد وقالت: عشان خاطري 
_عايزه تكسبي ليه يا زينه 
_عشان اثبتلكم أننا اقوي منكم بكتير 
_ما لو فوزتى بالطريقه ده مش هتحسي انك اقوي مننا
_ازاى 
_يعنى لو كسبتى هتكسبي بمزاجي مش اكتر فين مجهودك انتى 
_مش مهم 
_لا مهم عشان الفوز يكون طعمه احلى 
_انت شايف كده 
فهد هز راسه وقال: اه وهحاول اكون لطيف معاكى هحاول 
زينه بفرحه: ماشي 
تفتكروا مين اللى هيفوز ؟
سمر جرت على مالك عالطول وقالت: انا اسفه انا اسفه 
مالك حاول يقوم وسمر كتمت ضحكتها وقالت في سرها:اعتقد الفوز لينا دلوقتى 
_مالككك
مالك حاول يقول لكن مقدرش فهد سندوا عالطول وقال: اي اللى حصل 
مالك بص لسمر وكان متنرفز اوى 
زينه همست في ودن سمر وقالت: انتى اللى عملتى كده 
سمر بهمس أيضا: اي رايك بقااا 
زينه قعدت تضحك وقالت: كده نقدر نفوز 
مالك قعد على الكرسي وقال:فهد انا مش هقدر العب 
فهد بصدمه: انت بتقول اي 
مالك بص لسمر وقال بعصبية: العب ازاى دلوقتى مش قادر اقف على رجلى 
فهد بص لزينه وسمر اللى كانوا فرحانين اوى وقال: نأجل المباراة عادي 
زينه وسمر بصوت واحد: لا طبعااا وبعدين لو خايف تلعب لوحدك اعلن انسحابك ونخلص 
فهد بتحدي: هلعب ضدكم 
زينه برقت وقالت: وهتلعب ازاى وانت لوحدك 
فهد بص لمالك وقال: ما انا مش لوحدي صح يا مالك 
مالك قام وسمر وزينه بصوا لبعض
مالك راح عند سمر وحط كوع ايدو على كتفها وقال: مش موزه اللى تعمل فيا كده 
سمر زقت مالك وكانت متنرفزه اوى 
_انتوا لسه واقفين مش يلاا 
زينه بصت ليها بقرف وقالت:يلا يا سمر والشوط ده لينا أن شاء الله 
سمر مسكت ايد زينه وقالت: أن شاء الله 
--------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في مكان ما
_الكلام اللى بتقولوا ده خطير يا محمود 
_ومتاكد كمااان 
_لو فعلا جمال بيهدد المدام زينب يبقا بيهددها بسر كبير اوى
_تماما هو ده اللى عايز اقوله في سر كبير اوى ممكن يد"مر عائله الكيلانى لو انكشف
وقف قصاده وقال: بتفكر في اي 
_بفكر اروح لخالتى زينب 
محسن بصدمه: انت مجنون اي الكلام اللى بتقوله ده 
_خالتى زينب هي اللى عارفه اي السر اللى مخبي جمال 
_ازاى هتقولك وهي بتحاول تخفي عشان عائلتها 
_مش عارف بس حاسس ان السر ده ليا علاقه بفهد أو مالك 
محسن باستغراب: اشمعنا فهد ومالك 
_مش عارف بس اكيدااا السر ده مرتبط بمالك وفهد 
_يعنى السر ده لو انعرف جمال ياخد اعدام 
محمود هز رأسه وقال: طبعااا وبعدين خالتى زينب محاميه مستحيل تقف مع الشر إلا لو هتحمى ولادها 
_طب ناوي على اي 
_ما قولتلك هروحلها 
_اوعك تنسي أن خالتى حنان عرفتك 
محمود بص لتحت وقال بحزن: ده اسموا احساس الام مش احساس الخاله يا محسن 
محسن حط ايدو على كتف محمود وقال: فكر يا محمود بلاش تاخد خطوه ترجعنا للصفر 
_فكرت خلاص 
_معتقدش أن المدام زينب هتقولك الحقيقه 
_هتقول وواثق من كده كمااان 
محسن بص لتحت وقال: اتمنى 
_فين الشاب 
محسن شاور بايدو وقال: جوااا 
محمود فتح الباب وقال: اخبارك اي دلوقتى 
رفع عينه وقال بتعب: كفايه مش قادر 
_محسن فكوا 
محسن بصدمه: ليه 
_محتاجوا 
الشاب بعصبية: مش هساعدك تانى كفايه اوى 
محسن فكه فعلاا والشاب زق محسن ولكن محمود مد رجله ليقع على الأرض عالطول 
_مش بالسهوله ده يا حلو 
محسن مسكوا من لياجته وقال: قوم 
الشاب قام فعلا ومحمود حط ايدو على كتفه وقال: انا مستعد اطلعك من هناا ومش هدخلك السجن
_وانا ادخل السجن ليه 
محمود قعد يضحك وقال: انت ناسي حضرتك عملت اي انت مشترك مع جمال في جريمه قت"ل يا حلو 
بص في الأرض وقال: توعدينى انك هتسبنى
_بوعدك في حال تنفيذ اللى هطلبوا منك 
رفع راسه لفوق وقال: واي المطلوب 
_طبعاا جمال بيعتبرك دراعه اليمين يعنى لو سالتوا على أي حاجه هيقولك
_مش فاهم بردو اي المطلوب منى 
محمود همس في ودنه وقال: مراقبه جمال 
الشاب زقوا وقال: مستحيل اعمل كده 
_ليه مستحيل ممكن اعرف 
بارتباك: مقدرش اخون البيه اكتر من كده 
قعد على الكرسي وقعد يضحك وقال: انت عارف البيه ده لو عايز يقت"لك هيق"تلك 
_مستحيل 
_مستحيل ليه 
_عشان دراعه اليمين
محمود قام وقال: تماماً ده اللى عايز أقوله 
_مش فاهم
_طبعا انت عارف كل حاجه عن الحادثه يعنى لو جمال خاف تقول حاجه لحد عن يوم الحادثه هيق"تلك عالطول
الشاب بتفكير: موافق 
محمود بص لمحسن وقال: تعجبنى كده 
------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
_بتول هاتى الكوره 
بتول رمتها لزينه اللى حطتها اخيرااا في الشبكه وسجلوا الهدف الاول 
زينه بفرحه جنونيه: جوووول 
فهد وقف وكان فرحان اوى على فرحه زينه وافتكر كلامها لما قالت عايزه اكسب
مالك وقف جنب فهد وقال: مش هينفع كده لازم نركز شويه 
فهد:________
مالك بصوت عالى نوعاً ما: فهههد
فهد بخضه: في اي يخربيتك خضتني
مالك بعصبية: انت مش معايا خالص ثم كمل بتريقه: عايز قلبك قاسي النهارده وقلبك انت يا محن 
فهد بص ليا وقال: دول سجلوا هدف يا جدع اهدااا كده 
_بالطريقه ده اعتقد اننا هنخسر 
زينه بصت لفهد وغمزت ليا فهد بص ليها وهز راسه بمعنى مش هتكسبوا 
مالك مسك الكوره وقال:ركز شويه 
زينب مسكت الصفاره وقالت: ابداوا
مالك رمي الكوره لفهد اللى جري بيها وزينه شدتوا عالطول من هدومه وخدت منه الكوره وسجلتها
فهد وقف وبص لزينب اللى كانت بتتكلم في التليفون 
مالك بعصبية: ماماااا
_استنى يا حنان خليكى معااايا ثم قالت: في اي يا ولاد 
فهد رفع حاجب وقال:يعنى مفيش مخالفه 
_معلش مخدتش بالى هو اي اللى حصل 
زينه راحت عند زينب وقالت: مفيش يا ماما دول مجانين كلمى خالتى حنان وابقي سلميلى عليها 
فهد راح عندهم وقال بعصبية: لا طبعاا ده اسمه غش 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: ده مش غش يا حبيبي ده ذكاء
فهد زقها وقال: كنت نازل اسبلك الاشواط بس كده حلو اوى 
_لاء لاء خلاص مخالفه يا ماما 
فهد مسك الكوره ورمها لمالك وقال: استعد 
مالك مسك الكوره وقال: اشطااا 
زينه بحزن: يخساره 
زينب مسكت التليفون وقالت: اي يا حنان 
مالك مسك الكوره ومرارها على الأرض لحد ما وصل عند الشبكه ووقف وقال بالم: اعاااااا 
سمر جرت على مالك وقالت: في اي 
مالك رمي الكوره وقال: رجلى 
زينه مسكت الكوره وحطتها وقالت: جووول
فهد ضر"بها على دماغها وقال: في اصابه اهدي شويه 
_انتوا واقفين تهزروا هاتوا دكتور 
فهد مسك رجل مالك وشدها جامد 
_اعااااااااااا 
_اجمد يا جدع 
_في اي هنااا 
زينه بتريقه: روحى كلمى خالتى حنان 
_في اي يا بت 
زينه بحزن: يعنى قولتلك بلاش تبقي قاسيه معنا كده لكن لا حضرتك واقفه مع عيالك 
_انا مخدتش ولا قرار لحد دلوقتى ضدكم مش صح يا بتول 
_ماما عندها حق يا زينه ماما مكنتش في المباراة اصلا 
زينب ضر"بت بتول على كتفها وقالت: اخص عليكى يا بتول 
مالك قام وقال: كفايه اوى كده انا مش مستغنى عن رجلى 
فهد بصدمه: مالككك 
مالك وهو ماشي: بلا مالك بلا خرااا 
زينه وسمر قعدوا يضحكوا وفهد بعصبية: بتضحكوا على اي 
_خلاص بقيت لوحدك 
شيري راحت عند فهد ومسكت دراعه وقالت: ممكن ابقا معاك يا فهد 
فهد بص ليها وقال: خلاص ماشي 
زينه زقت شيري وقالت: مينفعش ده غش مش ذ"نبنا أن مالك ينصاب 
فهد بحده: لا ذ"نبكم مش سمر السبب في اللى حصل 
_لا طبعاا مالك اللى وقع على الأرض لوحده 
_اعلن انسحابي عن اذنكم 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: كده احنا اللى كسبنا صح 
_اه بس بمزاجى مش اكتر 
_مزاج اي يا ابو مزاج اعترف انك خايف تلعب لوحدك
_لا مش خايف وممكن افوز عليكم انتوا الاربعه
زينه بخوف: خلاص يا عم بمزاجك بمزاجك بس احنا اللى كسبنا 
فهد خد التليفون وطلع على فوق 
زينه حضنت سمر وكانت فرحانه اوى وقالت: احنا الاقوي 
سمر بهمس: الاقوي في اي أوعك تنسي لو مكنش مالك انسحب كنا خسرنا 
_اممم مش مهم طالما انسحبوا يبقا احنا اللى كسبنا 
-------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
في اوضه مالك 
خد شاور وطلع من الحمام وفجاه تليفونه رن
_اي يا برنس اخبارك اي 
_بخير انت اخبارك اي 
_ماشي الحال بقولك اي 
_اممم
_كلنا طالعين النهارده وهنسهر اي رايك 
مالك بتفكير: في بناااات 
سمر وقفت عند الباب وقال بصدمه: بنات تانى يا مالك 
مالك بص لسمر وقال: في اي يا بت 
سمر دخلت وقالت: بنات تانى
_مخلصتش كلامى على فكره 
_بقولك في بنااات
_ايوه فياا 
سمر كانت واقفه ومش فاهمه هو بيقول كده ليه 
_يعنى اميره هتكون موجوده
_ايوه ليه 
_خلاص موافق يلا سلام 
مالك قفل التليفون وسمر ضمت حواجبها ومكنتش فاهمه حاجه 
مالك خد الجاكيت وكان طالع ولكن سمر مسكت دراعه وقالت: انت رايح فين 
_طالع 
_ما انا عارفه انكم طالع عايزه افهم اللى قولتوا من شويه 
_لازم اخد حقك من اميره وده فرصه حلوه اوى خصوصاً أن الأغلبية هيكون موجود
_طب هاجى معاااك
_لسه بليل
_امال انت رايح فين دلوقتي وبعدين مش رجلك بتوجعك
مالك قرب من سمر وهمس في ودنها: ده لعبه مش اكتر 
سمر بصت في عيونه وقالت: لعبه 
مالك هز رأسه وقال: مش كنتى عايزه تكسبي 
سمر بابتسامه: يعنى عملت كده عشانى 
_واعمل المستحيل عشان سعادتك كماان
سمر حضنت مالك وقالت: انا بحبك اوى 
مالك باسها على رأسها وقال: وانا بعشقك ثم كمل: رايح مشوار صغير اوى وراجع
سمر بعدت عن مالك وقالت:طيب 
في اوضه شيري 
خدت شاور ومسكت التليفون لقت جمال رن اكتر من ١٥ مره 
شيري باستغراب: خير 
شيري رنت على جمال اللى فتح عالطول وقال بعصبية: كنتى فين تعرفي انا رنيت عليكى قد اي 
شيري بعصبية: في اي 
جمال بهدوء: الخطه هتتنفذ بكره إن شاء الله 
_ازاى ؟
_ازاى ده سبيها عليااا 
شيري بخبث: اتمنى الخطه تنجح 
جمال بابتسامه: أن شاء الله هتنجح يا شيري والمره ده فهد وزينه هيبعدوا عن بعض وللابد
_اتمنى 
شيري قفلت التليفون وقعدت على السرير وقالت: بس ازاى هتنجح فهد بيوثق في زينه اوي
في اوضه فهد 
زينه بفرحه: وكسبت وكسبت 
طلع من الحمام وقال: ما قولتلك بمزاحى متفرحيش كتير 
_ياخى هو الواحد حرام يفرح 
_بالطريقه ده حرام فعلاا 
زينه مدت أيدها لفهد اللى استغرب اوى وقال: اي 
_ايدك على ٢٠ الف جنيه
_ليه 
_مش حضرتك قولت اللى يفوز يطلب من التانى اللى عايزو 
_طب عايزاهم ليه 
_انت مالك 
فهد وقف قدام المرايه وقال: اعرف الاول 
زينه بصت ليا وقالت: مش لازم تعرف على فكره 
_مش هتاخديهم الا لما تقولى 
زينه بعصبية: عايزه اروح للأطفال 
فهد التفت اليها وقال باستغراب: اطفال 
زينه هزت راسها وقالت: اه اطفال ايتام هما 
_خلاص كده ماشي 
_طب هات طيب 
وفجاه رنت تليفون فهد قاطعتهم 
فهد مسك التليفون وقال: اي يا حسام 
حسام:_________
فهد بصدمه: اي 
زينه بخوف: في اي 
فهد قفل التليفون وطلع عالطول 
_فهد فهد 
زينه قعدت على السرير وقالت باستغراب: يا تري اي اللى حصل
-------------------------دعآآء حجآآج---------------------------
بعد مرور ربع ساعه وخصوصا في شركه الكيلانى
فهد وصل الشركه وقال: اي اللى حصل 
حسام بص لتحت وقال: للاسف كل التصميمات اتسرقت
فهد بعصبية: بتهزروا صح 
حسام هز رأسه وقال: هو ده اللى حصل 
_ازاى حصل كده ازاى
_الشركاء هيجوا بكره وللاسف مفيش تصميمات نعرضها 
_فين كاميرات المراقبه 
_للاسف كانت متعطله لحظت سرقت التصميمات 
_يعنى اي حد دخل الشركه وخد كل التصميمات وطلع 
_مش عارف بس يمكن حصل كده 
_لا محصلش كده في حيوا"ن هناا هو اللى عمل كده 
كان واقف على جنب وبلع ريقه من شده الخوف اللى كان مسيطر عليااا 
_طب وبعدين يا فهد الصفقه لازم تتم بكره 
_انا عندي حل 
حسام بص لفهد وقال: حل اي 
_محدش هيروح النهارده 
الكل بصدمه: اي 
_البنات بس اللى تقدر تروح وانتوا يا شباب هتفضلوا لازم نكون ايد واحده 
الشباب هزوا رأسهم وقالوا : تمام يا بيه 
فهد دخل المكتب ورن على زينه 
زينه فتحت التليفون وقالت: اي اللى حصل 
_خدي بالك من نفسك 
زينه ضمت حواجبها وقالت: ليه 
_التصميمات اتسرقت  للاسف وهضطر اقعد في الشركه الليله 
_مين اللى عمل كده 
_مش عارف المهم تاخدي بالك من نفسك 
زينه هزت رأسها وقالت: ربنا يوفقك وتقدر تعمل تصميمات من جديد 
_يا رب يا زينه 
_خد بالك من نفسك 
_حاضر ثم كمل : يلا عايزه حاجه 
_سلامتك 
فهد قفل التليفون وحسام دخل وقال: هتعمل نفس التصميمات ولا لا 
_جديده 
_بس ده هياخد وقت كبير يا فهد على الأقل اسبوع 
_هنقدر يا حسام اجمع الشباب في اوضه الإجتماع
حسام هز رأسه وقال: حاضر 
في المساء
طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايه وفجاه الباب انفتح لتلتفت زينه عالطول وقالت بارتباك: مين 
زينه راحت عند الباب وبصت برااا مالقتش حد دخلت الاوضه وقفلت الباب وفجاه حد حط ايدو على فمها و ٠٠٠
حط ايدو على فمها ومكنتش قادره تتحرك لان كان حضنها جامد اوى من ورااا 
زينه حاولت تزقوا لكن معرفتش وبصت في المرايا وقالت بصدمه: جمال 
جمال بص أيضا في المرايا وقال: مفاجاه صح ؟
زينه زقت جمال وقالت بارتباك: انت بتعمل اي هناا اطلع براااا 
جمال قعد على السرير وقال ببرود مصطنع: مش طالع هتعملى اي يعنى 
زينه بخوف: اطلع براااا 
_وانا قولتلك مش طالع 
_فهد لو عرف هيق"تلك
_وحد يقدر يق"تل أبوه بردو يا زينه 
_جمال اطلع برااا 
جمال قام من على السرير وقرب من زينه وقال: ياااا من زمان مسمعتش اسمى على فمك العسل ده 
زينه رجعت لوراا وبلعت ريقها وقالت بتهديد: لو مطلعتش هرن على فهد أو 
جمال حوطها بايدوا وقال: او اي كملى
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: ابعد عنى 
قرب منها وهمس في ودنها وقال: مش هبعد المره ده انا ما صدقت ان فهد مش هنااا 
زينه زقت جمال للمره التانيه وقالت: انت اللى سرقت التصميمات صح ؟
_احب ذكاءك ده اوى 
زينه مسكت التليفون وكانت رايحه ترن على فهد ولكن ايد جمال كانت اسبق 
شد منها التليفون ورمى على الأرض وقال: كده هنزعل من بعض خليكى حلوه كده عشان يومك يعدي على خير 
زينه بصريخ: ماماااا زينب 
جمال حط ايدو على فمها ومسكها من خصرها جامد اوى وقال: بلاش استخدم معاكى الطريقه ده عشان هزعلك اوى 
زينه بدأت ترتعش وجمال بدأ يشم شعرها وقال: هي هي نفس الرايحه اللى بحبها أوى 
كانت بتحاول تبعد عنه وللأسف معرفتش 
في شركه الكيلانى 
اتجمعوا كلهم في غرفه الاجتماع فعلاا 
_معنا ١٢ ساعه بس عشان نعمل تصميمات جديده 
_بس معتقدش اننا هنقدر يا بيه 
_هنقدر لو بقينا ايد واحده 
هزوا راسهم وفهد بدأ يتكلم والكل يسجل وراء عشان يعرف شغله اي 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
_يلا يا شباب ابداوا 
حسام راح عند فهد وقال: انا عرفت مين اللى عمل كده 
فهد بهمس: انا عارف بردو بس مش وقته خالص 
حسام هز رأسه وقال: طب هتعمل معا اي 
_بكره ان شاء الله 
زينه جمعت كل قوتها وزقت جمال وطلعت تجري وكانت رايحه تفتح الباب ولكن جمال مسك أيدها وقال: عنيده اوى وانا بكر"ه العناد ده اوى 
الدموع نزلت من عين زينه من شده الخوف وقالت بتوسل: ارجوك اطلع برااا 
_اطلع ازاى انا ما صدقت ان فهد مش هناا ده فرصتي 
_انت مش مكسوف من سنك
_ولما قبلتى تتجوزينى مقولتيش ليه انى كبير 
زينه بعصبية: كنت حماره كنت طماعه كنت او"سخ بت تشوفها على وجه الارض 
جمال حط ايدو على كتفها وقال: متقوليش كده على نفسك 
زينه شالت ايد جمال وقالت بعصبية: اطلع براا مش هقولها كتير اطلع برااا 
جمال فتح الباب وقال: هطلع يا زينه مش عشان خايف لا عشان هتكونى ليا قريب اوى 
زينه زقتوا وقفلت الباب عالطول ووقعت على الارض وقعدت تعياااط 
شيري شافت جمال طلعت تجري عالطول وقالت: جمال
جمال وقف وقال: في اي 
_ازاي دخلت جواا
_متخافيش فهد مش جوا
شيري باستغراب: امال فين 
_فهد هيكون في الشركه طول الليل 
_ليه 
_امرت واحد من اللى بيشتغلوا هناك يسرق كل التصميمات  وفعلا عمل كده وفهد اضطر يقعد في الشركه النهارده عشان يعمل تصميمات جديده 
شيري بخبث: ذكاء ليس له نهايه 
_اتعلمى 
_طب والباقي اي ؟
_الصفقه هتكون بكره وزينه هتكون لوحدها ساعتها هنقدر ناخد زينه و الباقي انتى عارفة 
شيري بابتسامه تحمل الشر: واتمنى فهد يكر"ه زينه بعدها 
_هيحصل يا شيري ووعد منى هيكون طلاق 
_اتمنى يا جمال 
زينه بدات تشم في نفسها وكانت قرفانه اوى ودخلت الحمام وبدأت تغسل وشها وايدها 
وتقول بعياااط: حيو"ان بكر"هك 
--------------------------دعآآء حجآآج ----------------------------
في منزل صديق من اصدقاء مالك 
مالك وسمر دخلوا واميره قامت وقالت بصدمه: اي ده ازاى 
سمر بصت لاميره إللى كانت في حاله صدمه وقالت: اخبارك اي يا أميره 
اميره بلعت ريقها وقالت بخوف: الحمدلله انتى اخبارك اي 
سمر مسكت ايد مالك وقالت: بخير يا اميره وكل اللى عملتى فشل للاسف 
اميره بارتباك: انتى بتقولى اي ؟
سمر سابت ايد مالك وقالت: يعنى مش عارفه عملتى اي ؟
اميره هزت رأسها وقالت: مش فاهمه حضرتك بتتكلمى عن أي 
سمر بصت لمالك وقالت: الرساله يا اميره 
اميره رفعت وشها وقالت بخوف شديد: رساله اي 
مالك راح عند اميره وقال: بلاش كدب وقولى الحقيقه 
الكل كان واقف مصدوم ومكنوش فاهمين حاجه 
_في اي يا مالك 
مالك بص لاميره وقال بغضب: الحيوا"نه ده بعتت رساله لمراتى على اساس انها شاب 
الكل بصدمه: اي 
اميره بارتباك: رساله اي اللى بتتكلم عنها انت وسمر انا مش فاهمه حاجه 
مالك بغضب جحيمى: التليفون فين يا سمر 
سمر طلعت التليفون من الشنطه وعطتوا لمالك اللى مسك التليفون وقال: الرساله ده 
اميره مسكت التليفون وقالت في سرها: انتهيت خلاص 
مالك بهمس: بتفكري في اي أوعك تحاولى تكدبي عشان عرفت حقيقتك الو"سخه 
الدموع نزلت من عين اميره وقالت بتمثيل: والله ما اعرف الرساله ده 
مالك ضر"بها بالقلم والكل أنصدم وقالوا بانتهاد: مالك 
مالك رفع ايدو في وشهم وقال: ده قلم خفيف ميوجعش صح يا اميره 
اميره خدت شنطتها وكانت طالعه ولكن مالك مسك أيدها وقال: مش بالسهولة ده يا اميره 
اميره سحبت ايدها وقالت: اللى بتعملوا ده غلط يا مالك وبعدين سمر واحده ر"خيصه والكل عارف كده في المدرسه 
مالك ضر"ب اميره قلم للمره التانيه ولكن المره ده كان اقوي    سمر مسكت ايد مالك وقالت: خلاص يا مالك ده واحده مجنونه عقليا 
اميره حطت ايدها على فمها ووجدت د"م على أيدها وقالت: ازاى تعمل كده كل ده عشان 
مالك قاطعها وقال: ايوه كل ده عشان مراتي ثم كمل بغضب: ولو فكرتى تعملى كده تانى هق"تلك فاهمه 
اميره بصت لسمر وقالت: هدفعك التمن غالى اوى وخدت بعضها ومشت 
صديق مالك: انا مش عارف اقولك اي بس شكرا اوى يا مالك 
مالك مسك ايدو وقال: انا اسف اوى بس كان لازم اعمل كده ده هانت كرامه مراتى 
حضنه وقال: انا مش زعلان بس كنت عامل الحفله عشان نتبسط شويه
مالك بعد عنه وقال: تمام اتبسطوا عن اذنك 
مسك ايدو وقال: انت رايح فين الحفله لسه هتبدا
_انا مكنتش جاي عشان الحفله انا كنت جاي اخد حق مراتى
ثم كمل: مره تانيه أن شاء الله 
_تمام ومتزعلش نفسك 
مالك هز رأسه ومسك ايد سمر وقال: يلا عن اذنكم 
مالك وسمر طلعوا فعلاا 
_مكنش لازم تعمل كده يا مالك 
مالك باستغراب: امال كنتى عايزانى اعمل اي
_اقصد مكنش لازم تضر"ب اميره 
_يعنى قالت عليكى ر"خيصة واسكت
سمر بصت لمالك وقالت: ما انت قولتها بردو وسكت 
مالك بعصبية: مش قولتلك انسي اللى حصل بس حضرتك لا هتفضلى تقوليها عالطول 
سمر حضنت مالك وقالت:مش قصدي هي غلطت وخلاص زي ما انت غلطت معايا وانتهت 
مالك خد نفس عميق وقال: اركبي عشان قربت اتخنق 
سمر ابتسمت وقالت: حاضر 
في شركه الكيلانى
بدأوا يشتغلوا بكل حماس وطاقه عشان يقدروا يخلصوا التصميمات في اقرب وقت 
وقف على جنب وطلع التليفون وقال:جمال بيه الظاهر أن الخطه فشلت 
جمال باستغراب: فشلت 
_فهد بيه قدر يعمل تصميمات جديده وأعتقد أنه هيخلص قبل ما الشركاء يوصلوا 
_طب واي يعنى مش فارقه 
_طالما مش فارقه معاك طلبت منى أسرق التصميمات ليه 
_موضوع مالكش دخل فيااا 
_طب الفلوس اللى وعدتنى بيها
_هتاخدها بكره إن شاء الله 
_تمام يا بيه
قفل التليفون والتفت لقي فهد في وشه قال بارتباك: فهد بيه 
فهد بعصبية: لا بجد شابوه 
بص في الأرض وقال: حضرتك بتتكلم عن أي 
_كنت بتكلم مين ؟
الشاب رفع وشه واطمن نوعا ما وقال: ماما كنت برن عليها عشان اقولها انى هتاخر 
فهد بابتسامه تحمل الغضب: يدوب تلحق تروح عشان ماما وحشتك اوى 
الشاب بصدمه: حضرتك بتقول اي 
فهد بصوت جهوري: بقا تسرق كل التصميمات يا حيو"ان وربنا ما هر"حمك
بص في الأرض وقال بارتباك: تصميمات اي 
فهد مسك ايدو وقال: احنا هنهزر ولا اي 
الشاب بخوف: ده جمال والد حضرتك اللى طلب منى كده 
فهد ابتسم وقال: احبك كده 
_انا اسفه يا بيه بوعدك مش هتكرر تانى 
_فعلا مش هتكرر عشان حضرتك مش هتكون موجود في الشركه من النهارده
الشاب بصدمه: اي 
فهد بصوت جهوري: براااااا 
الكل بصدمه: ده فهد بيه 
_يا تري في اي 
حسام قام وقال: محدش يتحرك وكملوا شغلكم 
حسام راح عند فهد عالطول وقال: في اي 
_بقولك اطلع براااا 
_مش قولت خليها بكره 
فهد بص لحسام وقال بعصبية: ده مش مكسوف من اللى عملوا وراح كلم اللى أمروا وقال فهد بيه هيقدر يعمل تصميمات جديده والخطه فشلت 
حسام وقف قدام الشاب وضر"به بالقلم وقال: للدرجه ده بتكر"ه النجاح لفهد يا حيو"ان 
الشاب حط ايدو على خدو وقال: انا اسف والله ما هعمل كده تانى
_حسام خلى الامن ياخدوا فوراا 
حسام هز رأسه وقال: حاضر 
فهد دخل مكتبه وقعد على الكرسي وفجاه قال بخوف: زينه 
فهد مسك التليفون ورن على زينه ولكن تليفونه كان غير متاح 
فهد بخوف:معقول يكون جمال عمل فيها حاجه 
فهد خد الجاكيت وقال: حسام 
_في اي يا فهد 
_انا لازم انزل فوراا 
_تنزل فين الساعه ١١ مينفعش وبعدين التصميمات لسه مخلصتش 
_مش هتاخر يا حسام
حسام هز رأسه وقال: حاضر يا فهد 
فهد نزل عالطول وركب العربيه متجها الى القصر 
------------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في الطريق 
_مالكككك 
مالك بص ليها وقال: اي 
_ساكت ليه من ساعه ما طلعنا وانت ساكت كده 
_هقول اي ؟
_اممم ولا حاجه 
_اي رايك نقعد هنااا شويه 
سمر بصت ليا وقالت: دلوقتى؟
مالك هز رأسه وقال: اه دلوقتى وبعدين خايفه من اي 
_موافقه 
مالك وقف العربيه ونزلوا وقعدوا على كرسي وقدامهم بحيره اعتقد 
_مالك صحيح بابا سافر؟
مالك هز رأسه وقال: رن عليا النهارده الصبح وقالى أن السفر اتاجل لمده يومين 
سمر خدت نفس عميق وقالت: طب الحمدلله انا فكرت انه سافر من غير ما أودعه حتى 
مالك خد سمر في حضنه وقال: طلبت منه ميسافرش ولكن اصر 
_لازم يسافر يا مالك الايجار لازم يندفع 
_الايجار اندفع خلاص 
سمر بصت في عيون مالك وقالت: انت اللى عملت كده ؟
_مش عارف 
سمر زقت مالك وقالت: لا انت 
مالك ابتسم وخدها في حضنه وقال: بلاش العفويه ده مش لايقه عليكى 
_لازم اكون كده مينفعش انا وانت نبقا زي بعض 
مالك بعد عنها وقال: نعم يا حلوه 
سمر ابتسمت وقالت: بهزر معاااك خليك هادي كده 
_طب يلا قومى 
_ليه احنا لسه قاعدين 
_زهقت من شكلك قومى يلا 
سمر ضر"بت مالك وقالت: لما ابعد متلومش الا نفسك ساعتها
مالك مسكها من شعرها وقال: ممنوع اسمعك بتقولى كده تانى 
سمر زقت مالك وقالت: طب يلاا أصلها هتقلب خناق 
مالك قام ومد ايدو ليها وقال: يلا 
سمر حطت أيدها في ايد مالك وركبوا العربيه ومشوا
في قصر الكيلانى
نزل من العربيه عالطول وكان خايف على زينه اوى وطلع يجري زي المجنون 
فتح الباب وقال بخوف: زينه 
طلعت من الحمام وهدومها كانت مبلوله كلها 
فهد جري عليها عالطول وقال بخوف: اي اللى حصل 
زينه:__________
فهد مسك ايد زينه وقال: هدومك مبلوله كده ليه 
زينه حضنت فهد وقعدت تعيااط وقتها فهد خاف اوى على طفلته الا يكون جمال عمل فيها حاجه 
_متسبنيش تانى 
فهد بعد عن زينه وباسها على راسها وقال: في اي ؟
زينه بصت لتحت وقالت بصوت مقطع: ج م ا ل 
_انتى خايفه من اي انا جنبك
_جمال دخل وكان عايز ****
فهد بصدمه: اي ؟
زينه هزت راسها وقالت: وقال كلام مش لطيف يا فهد 
عيون فهد قلبت الى اللون الاحمر وطلع عالطول 
قال بصوت جهوري: جماااال 
زينب قامت وبتول أيضا وطلعوا عالطول 
_في اي يا فهد 
فهد بغضب: جمال فين يا ماما 
_معرفش 
شيري سمعت زعيق فهد قامت وقالت بخوف: فهد 
طلعت عالطول ووقفت جنب الباب وقالت: معقول يكون عرف أن جمال دخل لزينه ؟
_جماااال 
جمال طلع اخيرااا وقال: في اي هناا 
فهد راح عند جمال وقال بعصبية: انت ازاى تدخل لمراتى ؟
جمال بكدب: انا دخلت لمراتك امتى 
فهد بعصبية: أوعك تكدب زينه قالتلى انك دخلت عليها وحاولت تقرب منها
زينب وبتول بصدمه: اي
جمال بكدب أيضا: اي الكلام ده اكيداا في حاجه غلط انا قاعد في اوضتى من بدري اوى حتى اسال شيري 
شيري بخوف: انااااا 
فهد التفت لشيري وقال: بيقول الحقيقه يا شيري 
شيري بلعت ريقها وقالت: اه يا فهد عمى جمال كان موجود في اوضته ومطلعش خالص 
_وحضرتك مراقبه بقااا 
شيري بارتباك: لا مش مراقبه بس ده الحقيقه 
فهد ابتسم ابتسامه تحمل السخريه وقال: يعنى زينه كدابه وانت صادق 
_لازم تاخد مراتك مستشفي امراض عقليه عشان لازمها علاج
فهد رفع ايدو وقال: جمااااال 
زينب مسكت ايد فهد وقالت:انت ازاى تمد ايدك على ابوك 
_بجد عايزانى اعمل اي لما ارجع والقي مراتى بالوضع ده 
_مهما كان مينفعش تمد ايدك على ابوك مش اخلاق ده يا فهد 
_انا مش عارف بتعملى كده ليه بس متاكد ان في حاجه مخبيها 
زينب بلعت ريقها وقالت بارتباك: مفيش حاجه 
فهد سحب ايدو وبص لجمال وقال: مخلصتش يا جمال بيه ونهايتك قريبه اوى 
جمال بتمثيل: انا اول مره اشوف ابن بيقول كده لأبو
فهد دخل الاوضه عالطول 
زينب وقفت قدام جمال وقالت: أوعك تقرب من زينه تانى 
جمال ضحك وقال: ما كنتى حلوه اي اللى حصل 
زينب بتهديد: صحيح معاااك سر ممكن يد"مر عائلتى بس انا كماان معايا نفس السر إلى يدخلك السجن ويعد"مك
_انا مش راضي اقول حاجه عشان الفيديو الى معاكى مش اكتر بس بوعدك هلاقي وساعتها هقول السر اللى هيد"مر العائله كلها 
_عمرك ما هتتغير عمرك 
جمال بابتسامه: فعلااا 
زينه كانت قاعده على السرير وفهد قعد جنبها وقال: انا جنبك يا زينه 
زينه حضنت فهد وقالت: خليك جنبي يا فهد كان ممكن يجرالى حاجه 
فهد باسها على رأسها وقال: متخافيش من اي حاجه طول ما انا جنبك 
_طب والشغل 
_هرن على حسام متقلقيش 
زينه بحزن: طيب 
فهد حط ايدو على خدها وقال: انتى خايفه ليه انا جنبك 
زينه بعياط: لا مش جنبي يا فهد والنهارده لو كان جمال عمل حاجه كنت هتكون السبب 
زينه قامت ونامت عالطول 
فهد بص لتحت وقال: قولتلك ده مسئوليه يا زينه 
فهد مسك التليفون ورن على حسام 
_الووو
_حسام انا مش جاي
حسام بصدمه: ليه
_انسي الصفقه خالص سلااام 
حسام بانتهاد: فهد الوووو 
في غرفه جمااال 
شيري دخلت وقالت بعصبية: فرحان
جمال قام وقال: في اي 
_اعتقد فهد هيقعد مع زينه والخطه كده فشلت 
جمال بصدمه: فهد قاااعد 
شيري هزت راسها وقالت بعصبية: اه قاعد عارف ليه بسبب غباءك ده كان لازم تروح لزينه يعنى 
جمال مسك ايد شيري جامد اوى وقال: أوعك تعلى صوتك عليااا فاهمه 
شيري زقت جمال وقالت بعصبية: كنت غلطانه لما طلعتك من السجن فعلا ده كان مكانك الطبيعى 
_انا المجرم وانتى البريئه أوعك تنسي اللى عملتى معااايا ولو فهد عرف ممكن يطردك من هناا واحتمال تدخلى السجن 
شيري بلعت ريقها وقالت بخوف: فهد ميعملش كده 
جمال قعد على السرير وقال بسخريه: يعمل يا حلوه واكتر من كده كمااان
شيري بدات تفكر وتقول هل ممكن فهد يعمل فيها كده فعلا لما يعرف انها عايزه تفرقوا عن زينه 
------------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في صباح اليوم التالى
فاق من النوم وحط ايدو مكان ما بتنام زينه واتفاجا انها مش جنبه
قام عالطول وقال بانتهاد: زينه 
طلعت من الحمام وفهد خد نفس عميق وقال: صباح الخير
زينه وقفت قدام المرايا ومردتش عليااا 
فهد قام وحضنها من ورا وقال: متعمليش كده يا طفلتي انا مقدرش على زعلك 
زينه زقت فهد وخدت بعضها وطلعت 
فهد خد نفس عميق وقال: انا عارف انى غلطان ومكنش لازم اسيبك خصوصاً أن جمال موجود بس بوعدك مش هسمح لحد يقرب منك تانى 
زينه كانت معديه وفجاه وقفت مكانها 
_مش هخلى يوقع فاهم 
جمال بتهديد: خلاص هروح اقول كل الحقيقه ومش مهم ادخل السجن أو امو"ت الاهم ان العائله تتد"مر 
زينب مسكت ايد جمال وقالت بتوسل: ارجوك ارجوك لا
جمال ابتسم وقال: زي الشاطره تخلى فهد يوقع على الورقه ده 
زينب مسكت منه الورقه وقالت بعياط: حاااضر
جمال حط ايدو على خد زينب وقال: شاطره وخد بعضه وطلع وزينه استخبت عالطول 
زينه بتفكير: سر اي وورق اي اللى جمال عايز فهد يوقع عليا 
زينه دخلت لزينب وقالت: سر اي يا ماما اللى هيد"مر العائله كلها 
زينب بصدمه: سر
_انا سمعت كل حاجه 
زينب بارتباك: اللى سمعتى مش صح 
زينه بتهديد: لو معرفتش السر ده هروح اقول لفهد أن جمال بيهددك بحاجه 
زينب مسكت ايد زينه وقالت: مينفعش تعرفي مينفعش 
زينه مسكت الورقه وزينب حاولت تمسك منها الورقه ولكن زينه انصدمت وقالت: أوراق ملكية 
_زينه اهدي هقولك على كل حاجه بس اوعدينى متقوليش لفهد
زينه بعصبيه: ازاى عايزه تخلى فهد يتنازل عن أملاكها لجمال يا ماما 
_زينه اسمعينى
زينه بزعيق: اسمع اي عايزه تاخدي حصه فهد لجمال
_ورث عائله الكيلانى كله بتاع فهد يا زينه 
زينه بصدمه: اي 
زينب قفلت الباب وقالت: اوعدينى متقوليش لفهد على اللى هقولوا
زينه مسكت أيدها وقالت: بوعدك 
زينب بارتباك: فهد فهد 
زينه بنبضات قلب عاليه جدااا: مالو
زينب غمضت عينها وقالت: فهد اسمو الحقيقي فهد نور الدين المنصوري وليس فهد الكيلانى 
زينه بعدم فهم: يعنى اي 
زينب ببكاء شديد: فهد مش ابنى ولا ابن جمال يا زينه 
زينه:
في شركه الكيلانى (شركه نور الدين المنصوري)
وصل الشركه والكل كان قاعد وبيبص علياا فهد كان مستغرب نظراتهم ليا وقال باستغراب: في اي مالكم 
حسام راح عند فهد وقال: كل ده تاخير 
_اتاخر زي ما انا عايز مش انا المدير 
حسام قرب من فهد وهمس في ودنه وقال: اصلا الشركاء قاعدين من ربع ساعه ومنتظرين حضرتك 
فهد ضم حواجبه وقال: شركاء اي 
حسام بص للشباب وقال: عندك رجاله يا فهد
فهد بابتسامه: اللى بفكر فيا صح يا حسام 
حسام ابتسم وقال: قولت للشباب يرجعوا بيوتهم لكن رفضوا وقدرنا نعمل كل التصميمات 
_حقيقه مش عارف اقولكم اي بس بجد شكرا
واحد من الموظفين: ده اقل حاجه نعملها معاك يا بيه 
حسام بجمود: لو فضلنا نشكر بعض كتيرا اعتقد الشركاء هيمشوا
_طب اهداا يا خفيف وامشي ورايا 
--------------------------دعآآء حجآآج-----------------------------
_عشان خاطري فكر 
اخدها في حضنه وقال:لازم اسافر يا بنتى وبعدين انا قولتلك اي هنزل كل شهر عشان اشوفك
سمر بحزن: طيب
باسها على رأسها وقال: طب تعرفي انا مسافر وانا مطمن عليكي 
ثم كمل: عشان متاكد مليون في المية أن مالك هيحافظ عليكى
مالك ابتسم وقال: متخافش يا عمى سمر هتكون في عينى 
هز رأسه وقال: متاكد من كده 
_على المسافرون التوجه إلى الطائره فورا 
سمر مسكت ايد والدها والدموع ممتلئه عينها وقالت: عشان خاطري بلاش 
بص لمالك وهز راسه 
مالك خد سمر في حضنه ووالدها خد الشنطه ومتجها الى الطائره 
سمر قعدت تعياط وقالت: كان لازم تمنعه يا مالك كان هيسمع منك
مالك بعد عن سمر وحط ايدو على خدها وقال بحب: حاولت كتير لكن رفض وبعدين انا جنبك خايفه من اي 
_مش خايفه بس كنت عايزه جنبي 
_على فكره هو جنبك
سمر بصت حواليها وقالت: جنبي فين
مالك بابتسامه: التليفونات بقت بتقرب البعيد يا قلبي 
سمر بصت لتحت وقالت: مش اوى
مالك رفع وشه لفوق وقال: اي رايك نروح مطعم ونتغدا سوا
_لا انا عايزه اروح 
مالك خد نفس عميق وقال: خلاص اللى تحبي 
-----------------------دعآآء حجآآج--------------------------
_فهد طلع هتعمل اي 
جمال بتفكير: مش عارف بس اكيدا في حل 
شيري خدت نفس عميق وقالت: واي هو الحل 
جمال بص لشيري وقال: انتى الحل 
شيري ضمت حواجبها وقالت: انا الحل ازاى مش فاهمه
جمال:_________________
بعد مرور دقيقتين جمال قال لشيري على الخطه وشيري بخوف: تفتكر الخطه ده هتنجح ؟
جمال هز رأسه وقال: تنجح اوى كمااان 
_واي اللى مخليك واثق كده 
جمال وقف على جنب وقال: اللى مخلينى واثق أن الخطه ده هتنجح حب زينه وحمزه زمان 
_صحيح حمزه بيحب زينه لكن زينه بتحب فهد 
_هي ده بقااا اللى عايزها ثم كمل: طالما حمزه بيحب زينه يبقا الخطه هتنجح 
_الا صحيح عرفت حمزه ازاى 
جمال بيفتكر 
فلاش باااك
_على فين يا فندم
_عايز اروح قصر الكيلانى
جمال بص ليا وقال: قصر الكيلانى
حمزه بص لجمال وقال: حضرتك تعرفوا
جمال بابتسامه: ده يبقا قصري 
حمزه بابتسامه أيضا: حضرتك أبو الشاب اللى خد منى حبيبتى
جمال ضم حواجبه وقال: حبيبتك 
حمزه هز رأسه وقال: ايوه ابن حضرتك اتجوز البنت اللى بحبها 
_تقصد زينه ؟
حمزه هز رأسه للمره التانيه وقال: ايوه زينه 
جمال قبض ايدو وقال بعصبية: وانت بقاا عايز تروح القصر ليه عشان ترجعها 
_عايز أقابلها 
جمال في سره: ده فرصتك يا جمال 
جمال بابتسامه خبيثه: لو عايز زينه ليك انا عندي خطه 
حمزه بفضول: خطه اي 
جمال قرب من حمزه وهمس في ودنه وقال: لازم تكر"ه فهد في زينه 
حمزه بعد فهم: ازاى مش فاهم
_لازم الثقه تنهز بين الطرفين 
حمزه ضم حواجبه وقال: ازاى بردو
_لازم فهد يشوفك انت وزينه في وضع م"خل 
حمزه بصدمه: انت بتقول اي  متحترم سنك وبعدين ده ابنك ازاى عايز تعمل فيا كده 
_خلاص انت حرا انسي زينه خالص 
حمزه بغضب: راجل مجنون 
جمال نزل من العربيه وقال: ده رقمي فكر وبلاش تستعجل هكون منتظر ردك
حمزه مسك الورقه وقال: مستحيل اعمل كده انا بكر"ه زينه فياا كده
بعد مرور يوم كامل 
جمال كان قاعد على الكنبه وماسك تليفونه وفجاه التليفون رن ليفتح جمال التليفون عالطول وقال: كنت متاكد انك هترن 
_وعرفت منين 
_مش عارف بس كنت متاكد انك هترن 
_المهم انا موافق بس عندي شرط زينه تكون متخدره
_كده كده زينه هتكون متخدره امال هتيجى لوحدها كده
_التنفيذ امتى
_في الوقت المناسب 
حمزه بخبث: تماام 
جمال قفل التليفون وقال: حلو اوى 
باااااك
_في حاجه مش فاهمه ازاى حمزه كان راكب معاك في عربيه واحده  وعرف منين أن زينه عايشه في قصر الكيلانى
_العربيه بتاعتى اتعطلت وقتها اضطرت اركب اوبرا وموضوع عرف منين قصر الكيلانى اكيدا سال على فهد ومفيش حد مش عارف مين فهد الكيلانى
شيري خدت نفس عميق وقالت: خلاص انا همشي والباقي عليك 
_تمام
----------------------------دعآآء حجآآج-------------------------
بعد مرور ربع ساعه وخصوصاً في اوضه فهد
كانت في الحمام وفجاه التليفون رن 
طلعت من الحمام ومسكت التليفون وقالت باستغراب: شيري 
زينه فتحت التليفون وقالت: غربيه بترنى ليه 
_كنت برن عليكى عشان اسالك فهد في الشركه ولا لا
زينه بعصبية: ويا تري بتسالى ليه 
شيري بمايعه: عايزه اشوفه اصلا وحشنى اوى يا زينه 
زينه بغضب: ابعدي عن جوزي يا شيري 
شيري بابتسامه؛ من كلامك يبقا فهد في الشركه خلاص انا رايحلوا الشركه باااي 
شيري قفلت التليفون وزينه بعصبية: الوووو شيري 
زينه رمت التليفون على السرير وقالت: اكيدااا هتروحلوا وهتكون قريبه اوى منه
زينه قعدت على السرير وقالت بتفكير: اعمل اي 
زينه بعد تفكير: لازم اروحلوا والا البومه ده هتلزق فياا 
زينه خدت الشنطه وحطت فيها التليفون وطلعت 
جمال كان واقف عند الباب وقال: حلو اوى 
جمال طلع تليفونه وقال: زينه طلعت والخطه ماشيه زي ما احنا خططنا بالظبط 
شيري بخبث: انا عملت اللى عليا اعمل اللى عليك بقااا 
جمال بابتسامه تحمل الشر: حاضر 
جمال قفل التليفون وحطوا في جيبوا وطلع عالطول 
زينه نزلت وقالت: اكيدا عمو جاسر راح مع البومه 
زينه طلعت على الطريق العام 
وفجاه عربيه جات عند زينه ووقفت 
زينه بصت للسواق وقالت بخوف: عايز اي 
_مش حضرتك عايزه حد يوصلك 
زينه فتحت باب العربيه وللاسف ركبت وقالت: شركه الكيلانى لو سمحت 
هز رأسه وطلع التليفون وبعت رساله لجمال 
كان سايق العربيه وفجاه وصلت ليا مسج من السواق فتح التليفون عالطول وقال: البت راكبه معايا دلوقتى 
جمال ابتسم وقال: مفضلش ألا الخطوه ده 
في شركه الكيلانى
خلص الاجتماع وتم توقيع العقد فعلاا والجميع كان فرحان 
دخل مكتبه ومسك تليفونه ورن على زينه 
زينه مسكت التليفون وفتحتوا عالطول وقالت: فهد 
_اعتقد من صوتك انك بقيتى احسن 
_شويه 
_انتى طلعتى من القصر ولا اي 
زينه في سرها: اعتقد ان شيري مرحتش بلاش أقوله انى جايه اعملوا مفاجاه احسن 
_زينه انتى معايا
_ايوه طلعت 
_على فين
زينه بتفكير: رايحه المول 
فهد باستغراب: المول
_اه رايحه المول بتاع زوجى 
فهد ابتسم وقال: مع جاسر
زينه بارتباك: اه مع عمو جاسر متخافش يلا سلاام
فهد قفل التليفون وقال بشك: حاسس ان زينه مخبيه حاجه 
وقف العربيه قصداً وزينه باستغراب: في اي 
بص في المرايا وقال: اعتقد العربيه خلصت بنزين 
زينه طلعت فلوس من الشنطه وقالت: اتفضل انا هركب عربيه تانيه 
خد من زينه الفلوس وزينه نزلت وقالت: اي ده الطريق مقطوع 
زينه لفت وقالت: هو مفيش عربيات بتعدي من هناا 
زينه بصدمه: راح فين ده 
وفجاه وقعت على الأرض 
طلع التليفون وقال: العمليه تمت بنجاح يا بيه 
_امشي انت 
مسك شنطه زينه وتليفونها وحطهم جنبها وركب العربيه ومشي 
جمال كان قريب اوى من زينه ونزل فعلا من العربيه وقرب من زينه ومسك تليفونها وقال: الخطوه التانيه 
جمال طلع تليفونه وقال: افتح واتس يا حلو
حمزه بخبث: اشطااا
جمال قفل مع حمزه وفتح واتس من تليفون زينه وبعت لحمزه على أساس انه زينه
_حمزه انا زينه وحشتني اوى اي رايك نتقابل فهد في الشركه واحتمال يتاخر 
حمزه بص على الرساله وقال: انت مخطط لكل حاجه بقااا 
ليرد حمزه قائلاً: زينه انا مش مصدق انك بتكلمينى على فكره انا زعلان منك اوى 
ليرد جمال: انا عارفه انى خونتك بس والله لسه بحبك طب اقولك انا جايلك 
ليرد حمزه: لا يا زينه اوعك تيجى وبعدين انتى متجوزه دلوقتى 
ليرد جمال: حمزه افهمنى انا مش بحب فهد انا بحبك انت وعايزه اكون معاااك بس مش عارفه بسبب فهد
ليرد حمزه: طب انا منتظرك 
ليرد جمال: يعنى موافق اننا نرجع انا مش عارفه اقولك اي انا فرحانه اوى خلاص ابعتلى الموقع اللى انت فياا 
_حاااضر 
جمال قفل الواتس ورن على حمزه من تليفونه وقال: كده تمام صح
حمزه بخبث: اعتقد ان المحادثه ده هتودي زينه في داهيه 
جمال بابتسامه: انا مش بعتقد انا متاكد من كده 
_طب هنعمل اي تانى
جمال بص على زينه اللى كانت واقعه على الأرض وقال: حجزت الاوضه ولا لسه
حمزه بابتسامه: حجزت 
_طب اجهز عشان هتكون عندك حالا 
_جاهز 
جمال قفل التليفون وشال زينه وحطها في العربيه وقال: نهايه زينه وفهد النهارده 
شغل العربيه ومشي عالطول
(عشان محدش يسأل للاسف زينه مش عامله باسورد للتليفون )
-------------------------دعآآء حجآآج----------------------------
في الطريق 
_خلاص بقااا يا سمر 
سمر بصت لمالك وقالت: انا مش زعلانه على فكره
_امال قالبه وشك ليه 
_عااادي
مالك داس فرامل وقال: عادي ازاى من ساعه ما طلعنا من المطار وانتى ساكته
_مفيش 
_عارفه كلمه مفيش ده بكر"ها اوى 
سمر بعصبية: خلاص يا مالك
مالك بخضه: انا قولت اي عشان تتعصبي كده 
سمر بصت لتحت وسكتت 
مالك شغل العربيه وساق باقصي سرعه وكان متعصب اوى 
في قصر الكيلانى
_مدام زينب
_في اي يا سناء
_في واحد عايزك برااا 
زينب باستغراب: مين ده 
_معرفش يا مدام
_طب خلى يتفضل
_للاسف رفض يدخل وطلب يشوفك براا 
زينب قامت وقالت باستغراب: مين ده 
زينب طلعت ومالقتش حد وقالت باستغراب: محدش هنااا 
_خالتى زينب
نبضات قلبها ازدادت وقالت: محمود
اخيرااا ظهر وقال: عامله اي 
زينب حطت أيدها على خد محمود وقالت بصدمه: انت عايش
محمود حط ايدو على أيدها وهز رأسه 
زينب بفرحه: انت فعلااا عايش
محمود ابتسم وزينب حضنتوا وقالت: الحمدلله يا رب ده حنان هتفرح اوى 
محمود بعد عن زينب وقال: مينفعش ماما تعرف يا خالتى 
زينب بصدمه: اي 
_الحادثه كلها لعبه منى 
زينب ضر"بت محمود بالقلم وقالت بعصبية: يعنى اي لعبه منك يعنى اي لما اختى تعيط ليل نهار عشانك 
الدموع نزلت من عين محمود وقال: غصب عنى يا خالتى 
_غصب عنك انت بتهزر صح 
_كان لازم اعمل كده 
زينب مسكت محمود من لياجته وقالت بعصبية: عملت كده ليه ده فهد كان هيمو"ت بسببك 
_انا اسف 
زينب زقت محمود وقالت: عملت كده ليه يا محمود خليت اللى بيحبوك يعيشوا في وجع 
_كان لازم اختفي يا خالتى عشان اكشف جمال 
زينب ضر"بت محمود قلم تانى وقالت وايدها بترتعش: مكنتش اعرف انك جبان اوى كده 
محمود مسك ايدها وقال: اه جبان وبعترف انى جبان عشان مقدرتش اكشف جمال 
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: طول عمري بقول ابن اختى شجاع وبطل بمعنى كلمه بطل
_جمال كان عايز يقت"لني يا خالتى وعملت نفسي مي"ت عشان جمال يشتغل براحتوا عشان اعرف اكشفوا
زينب هزت راسها وقالت: غلط يا محمود اللى عملتوا غلط كان لازم تواجه جمال وش لوش 
محمود بص لتحت وقال: مش هعرف يا خالتى وجودي بالنسبه لجمال مشكله وكان لازم يتخلص منها 
_اطلع براااا
محمود بصدمه: اي
زينب بعصبية: اطلع براااا 
_خالتى انا عارف انك زعلان منى على اللى عملتوا لازم تفهمى انى عملتى كده عشان اكشف جمال
_اطلع برااا
محمود بص لتحت وقال: حاضر هطلع بس قبل ما اطلع اتمنى متقوليش لحد انى عايش 
زينب:__________
محمود كان طالع ولكن زينب مسكت ايدو وقالت: عايز تمشي من غير ما تحضنى يا ابن الجزمه 
محمود ابتسم وحضن زينب اللى قعدت تعياط وقالت: مكنتش مصدقه انك مو"ت يا كلب 
محمود بعد عنها وقال: كفايه شتيمه والنبي
زينب ابتسمت وقالت: حاضر
محمود مسح دموعها وقال: متزعليش منى يا خالتى بس كان لازم اعمل كده 
_مش زعلانه يا قلب خالتك 
_محمود 
زينب بصت لبتول وقالت بصدمه: بتول 
محمود ابتسم وبتول كذلك وزينب باستغراب: استنوا استنوا يعنى بتول كانت عارفه انك عايش
محمود هز رأسه وزينب مسكت بتول من ودنها وقالت: وانا بقول البت منزلتش ولا دمعه ليه اتريها متفقه مع الكلب 
محمود بغضب: اي كلب ده 
_وحيوان كماان
_طب يا خالتى مقبوله انا لازم امشي 
زينب: وهتيجى امتى
_مش انا اللى هاجى انتى
زينب باستغراب: اناااا
_هستناكى في ******
زينب بفضول: ليه 
_موضوع كده 
_موضوع اي 
_مش هينفع هنا يا خالتى بكره إن شاء الله هكون منتظرك وهقولك على كل حاجه
زينب حضنت محمود وقالت: خد بالك من نفسك
محمود بص لبتول اللى بصت في الأرض وقال: حاضر يا خالتى 
زينب بعدت عن محمود وقالت: متاكد انك مش عايز تشوف امك
_نفسي يا خالتى بس غصب عنى 
زينب هزت رأسها وقالت: قريب إن شاء الله هتكون في حضنها 
محمود ابتسم وقال: يلا عن اذنكم
زينب دخلت ومحمود راح عند بتول وقال: وحشتينى
بتول بخجل: وانت كمان وحشتينى 
محمود حط ايدو على خد بتول وقال: قريب اوى هاخدك في حضنى
بتول اتكسفت اوى وقالت: انا لازم ادخل وانت لازم تمشي قبل ما بابا يرجع
محمود قرب من بتول وباسها من خدها وقال: خدي بالك من نفسك
بتول اتكسفت اوى ووشها قلب طماطم وقالت بلامبالاه: سلام 
بتول طلعت تجري عالطول ومحمود ابتسم وفجاه تليفونه رن 
_اي يا محسن
_فينك 
_جاي حالا 
_اوعي حد يشوفك يا محمود
محمود ركب الموتوسيكل وقال: متخافش جمال مش في البيت 
_طب متتاخرش هكون في انتظارك
_حاضر 
محمود قفل التليفون وشغل الموتوسيكل وساق باقصي سرعه 
--------------------------دعآآء حجآآج-------------------------
في الفندق 
صاحب الفندق يبقا صديق جمال واتفق معااا وطبعا ده ساعد جمال انه يدخل زينه بكل سهوله 
في الغرفه 
حطوا زينه على السرير وحمزه بابتسامه: اي ادخل
جمال مسك حمزه من لياجته وقال: تدخل فين يا روح امك أوعك تلمس شعره منها
حمزه مسك ايد جمال وقال: في اي بتحبها ولا اي 
جمال بارتباك: لا بس ده مرات ابنى 
حمزه قعد يضحك وقال: طالما مرات ابنك وخايف المسها بتعمل كده ليه
جمال بعصبية: انت تنفذ الخطه وانت ساكت 
حمزه فك ازرار القميص وقال: انا جاهز 
جمال وقف على جنب وقال: الخطوه الاخيره 
حمزه بص على زينه برغبه وقال في سره: هاخد اللى عايزو يا جمال 
جمال بص لحمزه وقال بتحذير: لو قربت من زينه مو"تك هيكون النهارده
حمزه بكدب: حاضر
_جمال بيه 
_تعالى
دخلت واحده في حدود العشرنيات 
حمزه باستغراب: مين ده 
_ده اللى هتلبس زينه 
حمزه بخبث: طب ما ألبسها انا
جمال مسك ايد حمزه وقال: اطلع برا والا هق"تلك 
حمزه وجمال طلعوا فعلاا وكانوا منتظرين البنت تغير لزينه 
بعد شويه
طلعت البنت وقالت: الفلوس يا بيه
جمال طلع الفلوس من جيبه وقال: البت جاهزه
هزت راسها وقالت: كلوا تماام
حط في ايدها الفلوس وخدت بعضها ومشت
_ادخل ولا عندك راي اخر
جمال بتحذير شديد اللهجة: ممنوع تقرب من زينه فاهم
حمزه هز رأسه وقال: فاهم 
جمال طلع تليفون زينه من جيبه وقال: تحط تليفون زينه جنب تليفونك عشان لما يدخل فهد يشوف الرسائل ده
_بس التليفون هيكون مقفول
_متخافش عملوا على ٣٠ دقيقه 
_تمااام 
جمال مشي وحمزه فتح الباب ودخل وزينه كان وضعها م"خل للاسف 
حمزه بص على زينه بشهوه وقال: مكنتش عايز اوصل لكده خالص بس غصب عنى يا زينه انتى عارفه انا بحبك قد اي 
حمزه قرب من زينه وحط ايدو على وشها وقال: بحبك وهفضل احبك 
جمال نزل تحت وقال: جاهز
هز رأسه وقال: جاهز
مدير الفندق مسك التليفون ورن على فهد 
فهد مسك تليفونه وقال: الوو
_فهد بيه انا عز الدين المنشاوى صاحب فندق المنشاوى 
_اهلا اتشرفت بحضرتك في حاجه
_ مراتك جات مع واحد غريب مش عارف اذا كان اخوها ولا لا
_وانت تعرف مراتى منين
_هو محدش يعرف فهد بيه ومراته 
_بقولك اي انا مش ناقص ام التخاريف ده 
_حضرتك انا مش بكدب على العموم انت حرا انا قولت ارن عليك لان الشاب ومراتك كانوا ماشين مع بعض وطالعين على الاوضه واعتقد انهم شاربين حاجه
وقتها فهد خاف وقال بتهديد: لو طلعت بتكدب وربنا لاقت"لك
فهد قفل معاا وقال: لا يا فهد زينه مش كده 
فهد بخوف: لازم اقطع الشك باليقين
فهد مسك تليفونه ورن على واحد شغال في المول
_فهد بيه
_زينه جات المول
_لا يا بيه 
فهد انصدم وقال: يعنى اي 
_الوو فهد بيه
قفل التليفون وخد الجاكيت وطلع عالطول متجها إلى فندق المنشاوى 
عند زينه 
حمزه قرب من زينه وكان رايح يبوسها لكن زينه فاقت 
زينه بخضه: حمزه
حمزه بارتباك: زينه
زينه بصت على جسمها وشدت الملايه وقالت: انت بتعمل اي 
حمزه مكنش عارف يقول اي 
زينه قامت ولفت الملايه عليها وقالت: انت ازاى تفكر تعمل كده
حمزه قام ومسك ايد زينه وقال: زينه انا بحبك
زينه سحبت أيدها وقالت: انا متجوزه وبحب جوزي يا حيوا"ن
حمزه اتعصب اوى وقال: انتى ليا فاهمه
زينه كانت طالعه ولكن حمزه مسكها من ايدها وشدها ليا وقال: انا ما صدقت اننا بقينا لوحدنا
زينه حاولت تزق حمزه لكن معرفتش وبدأت تصرخ 
حمزه بص على الساعه اللى عطت انذار بمعنى فهد وصل
حمزه حط ايدو على كتف زينه وقال: زينه اهدي 
_اهدا ازاى انا متخيلتش منك كده خالص 
حمزه بص على الباب وشاف خيال مسك زينه من ايدها وشدها ليا وقبلها من فمها بعنف وخدها ونزل بيها على السرير وقتها فهد دخل وكان في حاله صدمه
حمزه بص على الباب وشاف خيال مسك زينه من ايدها وشدها ليا وقبلها من فمها بعن"ف وخدها ونزل بيها على السرير وقتها فهد دخل وكان في حاله صدمه
زينه زقت حمزه وخدت الملايه وحطتها على جسمها وقالت: انت بتعمل اي يا حيو"ان
حمزه بص لفهد وقال: في اي يا زينه ما كنتى حلوه والا لما شوفتى فهد عملتى كده 
زينه ألتفت وقالت بصدمه: فهد 
فهد بص لزينه بنظرات مقرفه وهز رأسه وقال بصدمه: انتى يا زينه
زينه راحت عند فهد وقالت: فهد صدقنى انا معرفش جات هنا ازاى انا صحيت ولقيت نفسي على السرير والحيو"ان ده جنبي
فهد حط ايدو على فم زينه اللى كان بينزف د"م نتيجه القبله العني"فه 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: انت مصدقنى صح اتكلم والنبي متفضلش ساكت كده 
حمزه مسك تليفون زينه وعمل نفسه بيمسح حاجه وبدا يرتعش بيمثل قصدي
فهد سحب ايدو وراح عند حمزه وشد منه التليفون وشاف المحادثه اللى عملها حمزه وجمال 
حمزه بابتسامه:حلوه اوى اعتقد ان الخطه نجحت 100%
فهد شاف المحادثه وكان في حاله صدمه
زينه راحت عند فهد ومسكت التليفون منه وقالت بصدمه: اي ده والله ما اعرف الكلام ده
فهد يخرج عن صمته ويضر"ب زينه بالقلم ومن قوه القلم فم زينه نزف للمره التانيه
زينه حطت أيدها على خدها وقالت بصدمه: فهد
حمزه حط ايدو على شعرو وقال بفرحه: برافو يا جمال ده الشيطا"ن نفسه يتعلم منك 
فهد بص لزينه بقرف ورزع الباب ورااا وزينه لبست هدومها عالطول ونزلت ورا فهد وقالت: فهد عشان خاطري متعملش كده 
ركب العربيه والدموع نزلت من عينا ومكنش مصدق أن البنت اللى عطها قلبه عملت كده 
زينه ركبت العربيه وقالت: اسمعنى والنبي
فهد شغل العربيه وزود السرعه وكان متعصب اوى 
في الطريق
_فهد عشان خاطري اسمعنى
فهد بصوت جهوري: مش عايز اسمع صوتك اسكتى
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: انا زعلانه عارف ليه عشان مش بتوثق فياااا 
فهد داس فرامل وزينه خافت اوى 
نزل من العربيه وفتح الباب لزينه وقال بغضب شديد: انزلى
_انت بتعمل اي 
فهد مسك ايد زينه وزقها على الأرض 
زينه قامت عالطول ومسكت في دراع فهد وقالت بتوسل: ارجوك متعملش كده انا ماليش غيرك في الدنيا والنبي يا فهد انا مقدرش اعيش من غيرك 
_ابعدي عنى 
زينه حضنت فهد جامد اوى وقالت: عشان خاطري يا حبيبي 
فهد بالم: اديتك قلبي وكنت مستعد اضحي بنفسي عشانك 
ثم كمل بصوت جهوري: وفي الاخر روحتى للكل"ب ده 
زينه بعدت عن فهد وقالت: والله ابدااا انا صحيت ولقيت نفسي على السرير والزفت ده جنبي 
فهد قعد يضحك بسخريه وقال: الزفت ولا حبيب القلب
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: انت حبيب قلبي 
_اسمعى بقاااا فاكره لما قولتلك انى هطلقك لما تكملى ال ١٨ سنه انا قررت هطلقك لما تتمى ال ١٨ 
ثم قال: اكيدا بتسالى ليه مطلقنيش دلوقتى عارفه ليه 
فهد مسك ايد زينه جامد أوى وقال بصوت جهوري: هعذ"بك الاول هدفعك التمن غالى 
زينه بدأت ترتعش وقالت: والله مظلومه 
فهد زقها وقال بغضب: محدش قدر يجرح فهد الكيلانى لحد دلوقتى وجيتى انتى وعملتى كده ثم كمل بعصبية: ومن النهارده فهد الحنين ده ما"ت انتى دلوقتى في جح"يم الفهد 
زينه بصت لفهد بخوف وفهد ركب العربيه ومشي 
زينه طلعت تجري وقالت بعياااط: فهد فهد 
وقعت على الأرض وقالت باعلى صوت: والله مظلومه ومش عارفه ازاى حصل كده 
------------------------بقلمى دعآآء حجآآج-------------------------
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصاً في شركه الكيلانى
(نور الدين المنصوري)
وصل الشركه وكان متعصب جداا والكل لاحظ غضبه 
فهد بصوت جهوري: من النهارده الوضع اتغير اللى هيتاخر ثانيه واحده مطرود فوراً
الكل بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه كيف نصف ساعه تغيروا كده 
_وانتى الملفات كلها تترجم
قامت وقالت برهبه: ازاى يا بيه دول كتير اوى اقل حاجه يومين عشان اترجمهم
فهد بصوت كفحيح الافعي: انا قولت اي معاكى نص ساعه بس والملفات تكون على مكتبي
_بس
فهد بص في الساعه وقال: الساعه دلوقتى ١:٣٠ على الساعه ٢ الملفات تكون عندي والا  اعتقد فهمتى 
بصت لتحت وهزت راسها وقالت: حاضر يا بيه 
دخل ورزع الباب وراء والكل انخض وقال أحدهم: اعتقد فهد بيه رجع زي زمااان وأسوأ كمان
_ما كان حلو من شويه اي اللى حصل 
_معرش اشتغلوا والا هنكون برااا
كان قاعد وحاطط ايدو على دماغه ليدخل حسام وقال: اي الكلام اللى بينقال برا ده 
فهد بص لي وقال: حسام اطلع برااا
حسام شد الكرسي وقال: اطلع ازاى يا جدع الموظفين في رعب براا وبيقولوا أن فهد بتاع زمان رجع
فهد بص لتحت وقال بحزن: لازم تتعودوا على كده من النهارده 
حسام قرب من فهد وقال: انا مش صاحبك ؟
_حسام عشان خاطري اطلع برااا 
_مش هطلع الا لما اعرف اي اللى حصل مش معقول تتغير في نصف ساعه 
فهد قام وقال: حسام اطلع برا مش هقولها تانى
حسام قام وخد نفس عميق وقال: هطلع يا فهد بس أوعك تفكر انى هسيبك 
فهد:___________
حسام بص لتحت وفتح الباب وطلع فعلاااا 
فهد بحزن: النهارده الثقه انهزت خالص يا زينه خصوصاً كدبك علياا
الدموع نزلت من عين فهد وقال: انا مكنتش هصدق اللى شافتوا في الفندق بس المحادثات ورايحه المول وراكبه مع عمو جاسر خليتك تنزلى من نظري
رجعت القصر وكانت شبه ميته 
_زينه كنتى فين
زينه طلعت من غير ما ترد على زينب 
زينب الاستغراب: يا تري في اي 
زينه طلعت اوضتها وقفلت الباب ووقعت على الأرض وفي ثانيه الدموع نزلت من عينها 
_زينه زينه انتى بخير يا بنتى 
زينه مسحت دموعها وقالت: انا بخير يا ماما متخافيش عليا
زينب بشك: متاكده
_اه يا ماما شويه صداع مش اكتر هنام وان شاء الله هيخف
_انتى مفطرتيش اكيدا ده اللى عملك صداع
_لا يا ماما انا مش جعانه 
زينب باستسلام: طيب 
نزلت تحت ولقت سمر في وشها جرت عليها عالطول وقالت: سمر
سمر مسكت ايد زينب وقالت: في اي يا ماما
_حاسه أن زينه مخبيه حاجه
سمر ضمت حواجبها وقالت: مخبيه حاجه
زينب هزت راسها وقالت: روحى اتكلمى معاها يا بنتى ممكن تسمع منك وتقولك اي اللى حصل 
سمر هزت راسها وقالت: حاضر
_استنى هجبلك فطارها خدي معاكى بالمره 
_ماشي 
بعد شويه سمر طلعت لزينه اللى كانت قافله الباب
_زينه زينه
زينه بفرحه: سمر
زينه قامت من على الأرض وفتحت الباب وقالت: سمر
سمر دخلت وحطت الاكل على السرير وقالت: ماما قلقانه عليكى اوى 
زينه بصت لتحت وقالت: مفيش كلوا تمام
سمر بصت لزينه بشك وقالت: مش واضح كده ليه قدامى
زينه بارتباك: مش فاهمه
_اقصد أن في حاجه حصلت وانتى مخبيه 
زينه قعدت على السرير وقالت: مفيش حاجه حصلت صدقيني
سمر قعدت جنب زينه وقالت: انا عارفه انك عناديه اوى ومهما حصل مش هتقولى حاجه بس انا اعند منك ومش همشي ولا هتحرك لما اعرف اي اللى حصل 
_صدقينى يا سمر مفيش حاجه
سمر مسكت ايد زينه وقالت: اتخانقتي مع فهد
زينه هزت راسها والابتسامه اترسمت على وجهها وقالت: اطمنى مفيش حاجه
_اممم طيب ماما قالت انك مفطرتيش 
_مش جعانه 
سمر مسكت المعلقه وقالت: مش بكيفك افتحى بوقك يلااا
زينه ابتسمت وسمر كانت متاكده أن في حاجه زينه مش عايزه تقولها 
بعد شويه
_كفايه 
سمر خدت الاكل وقالت: اقدر اسيبك كده بس هرجعلك تانى عارفه ليه عشان اعرف اي اللى مخبيه حضرتك
زينه بلعت ريقها وقالت: انا قولتلك مفيش حاجه ليه مصممه أن في حاجه حصلت 
_اصلاا عارفه صديقتى واختى زينه واحنا اطفال
_بس المره ده غلطانه مفيش حاجه
_امممم طب انا نازله 
زينه هزت راسها وسمر طلعت وقالت بشك: مليون في المية في حاجه زينه مخبيها
قعدت على السرير وكل ما تتذكر اللى عملوا حمزه يزداد كر"ها اتجاه اكتر واكتر 
------------------------بقلمى دعآآء حجآآج-------------------------
في مكان ما
كانوا قاعدين فرحانين أن زينه وفهد انتهوا
_بس حقيقي شابو يا جمال
جمال مسك الكاسه وقال: قولتلك الخطه هتنجح مصدقتيش
_نجحت بشويه تفصيل يا جمال زي المحادثه 
_والمحادثه ده من تخطيطى بردو 
كان واقف على جنب وكان بيتخيل نظرات زينه المحتقره لياا
شيري غمزت لجمال وقالت بهمس: مالو العاشق ندمان ولا اي
جمال قام وراح عند حمزه وقال: مش عايز تحتفل معانا ولا اي
حمزه مسك الكاسه من جمال ورمها على الأرض لتنكسر عالطول
شيري قامت وقالت بعصبية: اي اللى عملتوا ده 
جمال رفع ايدو في وش شيري بمعنى اسكتى خالص
شيري اتعصبت اوى وجمال حط ايدو على كتف حمزه وقال: مالك زعلان كده ليه أوعك تقولى انك ندمان
حمزه بص لجمال وقال: مش عارف ازاى عملت كده ازاى اتجرات وعملت في البنت اللى بحبها كده 
جمال قعد يضحك وقال: ما اللى حصل ده في مصلحتك يا عبيط
الدموع نزلت من عين حمزه وقال: لا يا جمال انا شوفت في عين زينه حب لفهد مشفتهوش قبل كده في حياتى ولا عمري هشوفه 
جمال مسك حمزه من لياجته وقال: امال ازاى اتجرأت وقبلتها من فمها
حمزه زق جمال وقال بغضب: مش عارف ازاى عملت كده يمكن كانت لحظه شيطا"ن مش اكتر 
جمال قعد يضحك للمره التانيه وقال: لحظه شيطا"ن يعنى اي يا روح امك
_يعنى لازم اصلح اللى عملتوا زينه بتحب فهد وانا عايزها تكون فرحانه لأن سعادتها من سعادتى
جمال قعد يسقف وقال: الله يا راميو 
ثم كمل بغضب:انت عارف لو روحت واعترفت بالحقيقه اترحم على روحك يا حلو
_يعنى اي 
جمال طلع المسدس وحطوا على دماغ حمزه وقال: كده يا روح امك 
حمزه بصدمه: انت بتعمل اي 
_جمال الكيلانى مبيتهددش فااااهم
شيري بصت ليا وقالت: لو روحت وقولت الحقيقة ساعتها جمال هيقت"لك انت متعرفش جمال الكيلانى ولا اي 
_انتوا مش بنى ادمين مستحيل تكونوا بنى ادمين انتوا شيا"طين 
جمال وشيري قعدوا يضحكوا وجمال قال: مش لوحدنا يا حلو انت كمااان معانا  
ثم كمل: حاول تروح لفهد كده والطلقه ده هتكون في نافوخك
حمزه خد الجاكيت وطلع
شيري قامت وراحت عند جمال وقالت بخوف: تفتكر هيروح لفهد فعلاا
جمال هز رأسه وقال: ده ذكى وميعملهاش 
_ولو عملها
جمال رفع المسدس وقال: يبقا كتب على نفسه المو"ت بدري بدري
شيري ابتسمت ابتسامه تحمل الشر وقالت: الشيطا"ن يتعلم منك يا جمال 
جمال ابتسم وقال: مش لوحدي يا شيري وانتى كمااان
_مش زيك بردو 
طلع وركب العربيه وساق باقصي سرعه وكان متعصب جدااا
_اللى عملتوا غلط يا حمزه ايوه غلط البنت اعتبرتك صديقها وفي الاخر خنت الصداقه ده 
قعد يضر"ب بايدو على الدركسون وقال: ازاى قدرت اعمل كده ازاى قدرت اقبلها ازاى 
ثم كمل: اللى عمل كده مش انت يا حمزه ده الشيطا"ن اللى جواك ده مش حب ده ضعف وشهو"ه مش اكتر 
نزل من العربيه وضر"ب الأرض برجله وقال: مش عارف اعمل اي حقيقي قرفان من نفسي اوى 
في المساء تحديدا في قصر الكيلاني "قصر نور الدين المنصوري"
نزل من العربيه بكل عصبيه وقال بصوت جهوري: جاسر جاسر
جاسر طلع عالطول وقال: نعم يا بيه
رمى المفاتيح على الأرض من زمان اوى معملش كده 
_العربيه تدخل الجراش ومش عايز ولا خدش فيها
جاسر هز رأسه وقال: حاضر يا بيه 
فهد دخل القصر وجاسر كان مستغرب جدا وقال: مين ده اكيدا ده مش فهد بيه 
_فهد انت رجعت يا ابنى
وقف بكل جبروت وقال: اي يا ماما
قامت وقالت باستغراب: في اي مالك
فهد بجمود: مفيش
زينب مسكت ايد فهد وقالت: مفيش ازاى انا اول مره اشوفك كده من زمان اوى مشوفتش الوش ده 
_انا عايز انااام تصبحي على خير
_مش هتااكل
_خلى سناء تطلعلى فنجان قهوه 
_طب والاكل
وقف وقال بعصبية: انا قولت فنجان قهوه مقولتش اكل
هزت راسها وقالت: حاضر بس اهداا كده 
فهد بغضب: انا هادئ يا ماما 
زينب بارتباك: سنااااء
_نعم يا خانم
_فنجان قهوه لفهد ويا ريت يكون مظبوط شكله متعصب اوى 
زق الباب ودخل قلع الجاكيت ورمى على الأرض وقتها زينه طلعت من الحمام وقالت: اتاخرت ليه
فهد قعد على الكنبه وطلع سيجاره وده كانت بمثابة صدمه لزينه
_فهد انت بتعمل اي 
ولع السيجاره وبدأ يشربها وزينه مسكت منه السيجارة ورمتها على الأرض وقالت بعصبية: انت ازاى تشرب القرف ده
فهد اتحول الى شيطا"ن وقال بصوت جهوري: انتى ازاى تتجرأي وتعملى كده 
زينه بخوف: السجاير غلط على صحتك
فهد قام وقرب من زينه وقال: ويا تري صحيتى بتفرق معاكى
زينه بصت في عيون فهد وقالت: اه طبعااا
فهد بابتسامه تحمل التريقه: اول مره اعرف أن صحيتى بتفرق معاكى
زينه مسكت ايد فهد وفهد بص على ايدها وقال بجمود: ايدك الو"سخه ده تشليها فوراً 
الدموع نزلت من عين زينه وسحبت أيدها عالطول 
_فهد بيه 
فهد بص لزينه وقال: ادخلى يا سناء
دخلت وقالت: القهوه يا بيه 
مسك منها الفنجان ورمى على الأرض لتنخض زينه وقال بصوت جهوري: انزلى اعمليلى فنجان قهوه 
زينه هزت راسها وقالت: حاضر
سناء نزلت عند الارض وكانت رايحه تلم الازاز ولكن فهد قال: أمشي يا سناء هي اللى هتلمهم 
زينه بصت لفهد بصدمه وسناء قالت: مينفعش يا بيه ده مهما كان مرات حضرتك
الجمله ده عصبت فهد اوى وقال: اطلعى برااا
_بس
فهد بغضب شديد: قولتلك اطلعى براا مش عايز اقول الكلمه تانى
سناء طلعت عالطول وفهد اترمى على السرير وقال: الازاز ده يتلم وفنجان القهوه يجى فوراا 
زينه بدأت تلم الازاز فعلا والدموع على خدها 
_استعجلى شويه 
من غير ما تاخد بالها أيدها انفتحت
زينه بالم: اعااااااا
فهد قام عالطول ومسك أيدها وقال: اي اللى عملتى ده مش تاخدي بالك 
فهد راح جاب شاش وقطن وبدأ يعقم الجرح لزينه وزينه حطت ايدها على خد فهد وقالت: بحبك اوى وانت كده وبخاف اوى من فهد اللى كان بيتكلم من شويه
فهد لف الشاش حوالين أيدها وقال: دقيقه واحده بس وفنجان القهوه يكون هنااا 
زينه نزلت فعلاا 
صحيح زينه اللى انجرحت بس فهد اللى كان بيتالم 
بعد مرور دقيقتين تقريبا زينه دخلت وقالت: القهوه
فهد بص ليها وقال: اشربيها انتى
زينه باستغراب: ليه
فهد بصوت جهوري: انا قولت دقيقة واحده وحضرتك قعدتي دقيقتين 
زينه حطت فنجان القهوة جنب فهد وكانت رايحه تنام جنبه ولكن فهد قال بابتسامه: براااا
زينه بصدمه: اي
فهد شاور لزينه وقال: فاكره اول يوم جيتى فياا نمتى فين اهوا من النهارده بقاا هتنامى  كده
_بس الجو بارد اوى 
_مش ذ"نبي 
_طب هنام على الكنبه
_بردو لا برااا 
زينه بصت لتحت وطلعت فعلا
(غرفه فهد عباره عن قسمين قسم فيا الدولاب والسرير والحمام زي اي اوضه وقسم فيا حمام سباحه ممتلئ بالورد ⁦(
قعدت على الأرض وضمت رجلها من شده البرد وهو مكنش قادر يشوفها كده 
حاول يبقا اقوي من كده لكن مش قادر 
مسك فنجان القهوه وفتح الاب توب وكل شويه يبص على زينه 
زينه بخوف: ينهااار اسو"د حطيت ملح بدل السكر
بدأ يشرب فنجان القهوه ولاكن عليا ملح وزينه كانت مستغربه ازاى متكلمش 
زينه مكنتش مستوعبه ازاى شرب فنجان القهوه خصوصاً أن عليا ملح مش سكر 
فهد بدا يسخن خصوصاً أن عندو حساسيه من المياه المالحه وده تعتبر مياه مالحه 
زينه لاحظت على وجهه اللى بقاا احمر جداا فتحت الباب وحطت أيدها على خد فهد وقالت: اي ده وشك سخن اوى
فهد زق زينه وقال: للدرجه ده بتكر"هينى حطيتى ملح بدل السكر طب كنتى حطى سم احسن بس احب اقولك أن أي حاجه منك سكر
زينه ابتسمت وفهد قال بغضب: مين قالك تطلعى 
_لازم تاخد دوا الحساسية 
_اطلعى برااا 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: هطلع بس والنبي تاخد الدوا 
فهد بص لتحت وقال: الوجع اللى جوايا مش زي الوجع ده 
ثم كمل: الوجع اللى جوايا اقوي بكتير
زينه بصت لتحت أيضا وقالت: والله مظلومه يا فهد انت ليه مش عايز تصدق
_اطلعى برااا 
زينه طلعت فعلاا وفهد خد دوا الحساسيه بناءا على رغبه زينه لان فهد ميقدرش يقصر ليها كلمه 
-----------------------بقلمى دعآآء حجآآج--------------------------
بعد مرور ربع ساعه 
نامت زينه وفهد كان لسه صاحي وكان بيضحك على غباءو وقال: واحده زي ده قدرت تضحك عليك
مكنش عارف ينام لانه اتعود ياخد طفلته في حضنه 
فهد حط المخده على دماغه وقال: ضعفك ده مش هينفعك وهتستغلك اكتر لازم تدفعها التمن غالى اوى 
في صباح اليوم التالى 
_مالك يلاا اتاخرنا على الامتحان
مالك بنوم: امتحان اي 
_عندنا امتحان يا حبيبي
مالك ضم حواجبه وقال: احنا عندنا امتحان
سمر هزت راسها وقالت: اه والله
_اخر السنه ده ولا نص السنه ولا اي 
سمر بابتسامه: اختبار 
مالك رمى المخده في وشها وقال:خضتينى
سمر شدت البطانيه وقالت: يلا قوم بلاش كسل بقالى يومين مروحتش المدرسه
مالك بنوم: ربعيه
_ربعية اي بس قوم وصلنى والنبي 
_حاضر 
سمر شدت مالك وقالت: حاضر اي وانت لسه نايم
مالك قام وقال بغضب: يخربيتك عايز انااام 
_طب وصلنى وبعدها نام
مالك زقها وقال: ابعدي عن وشي 
مالك قام وقال: ما جاسر تحت لازم تقرفينى في عيشتي 
_ليه انت مش رايح المدرسه
_لا مش رايح وهاخد الشهاده وانا في البيت 
_اممم ازاى 
مالك طلع قميص وبنطلون وقال: ده شي ميخصش حضرتك 
سمر باست مالك من خده وقالت: هستناك تحت
_بلاش تلعبي معايا 
سمر ابتسمت وقالت: بنتعلم منك
_اممم يبقا هتاخدي السنه ده بسنتين
_يا ساتر يا رب هستناك تحت أوعك تتاخر 
_لو فضلتى تتكلمى معايا كده مش هنمشي
_طب يا عم اهدا عن اذنك 
قامت على صوت المنبه المزعج 
_اعاااا عايزه انام
_الساعه ٧ وحضرتك لسه نايمه
زينه قامت وقالت: بس انا بصحي ١٠
_زمان دلوقتى لاء في قوانين كده فاكرهم والا تحبي اقولهم
زينه بحزن: فاكرهم
_من بكره تصحي على الساعه ٦ والقهوه تيجى قبل ٦:٣٠
_حاضر 
_روحى اعملى فنجان قهوه ويا ريت تحطى سكر 
زينه بابتسامه: حاضر
فهد ضم حواجبه وقال: اي اللى بيضحك 
_ولا حاجه
_ثانيه تختفي من قدامى فورااا 
زينه طلعت تجري عالطول من غضب فهد 
دخل الحمام وخد شاور وطلع من الحمام ووقف قدام المرايا وقال: انا لحد دلوقتى معاكى عادي جداا بس وربنا لاخليكى تبكى بدل الدموع د"م يا زينه 
_احم
فهد التفت اليها وقال: حطيها هنااا 
زينه حطتها وقالت: فهد والله حمزه السبب في اللى حصل 
فهد بغضب: متحوليش عشان نزلتى من نظري خلاص
زينه حضنت فهد وقالت: بس انا بحبك ومش عايزاك تعاملنى كده 
فهد زق زينه وقال بتهديد: أوعك تقربي منى تانى صحيح لحد دلوقتى هادئ معاكى بس من النهارده هتشوفي ايام سو"ده وهخليكى تندمى على اللى عملتى 
_مش مهم المهم اكون قريبه منك كنت همو"ت لو بعدتنى عنك 
فهد بلامبالاه: وانا مقدرش أعيش من غيرك
الابتسامه اترسمت على وجهه زينه وفهد فاق لنفسو وقال: عايز اغير هدومى ممكن تطلعى
_حاضر 
زينه طلعت وفهد مسك فنجان القهوه الساخن وكسروا بايدوا وقال: للدرجه ده غبي مش قادر تسيطر على نفسك ليه 
فهد قعد على السرير وقال: فعلا انتى نقطه ضعفي يا زينه 
الكل كان قاعد بيفطر وفهد نزل اخيراا ولكن المره ده بكل جبروت وغرور 
زينه بصت ليا وشيري وجمال بصوا لبعض 
زينب بابتسامه: صباح الخير
فهد بجمود: صباح الخير
شيري بهمس: في اي جمال زينه وفهد عاديين خالص
جمال هز رأسه وقال بهمس أيضا: لا يا شيري ده تمثيل مش اكتر 
_وانا كنت مفكره أن فهد وزينه هيطلقوا 
_هيحصل بس اهدي 
فهد قعد ولكن مش جنب زينه والكل استغرب ده اول مره فهد يقعد بعيد عن زينه
شيري ابتسمت وقالت في سرها: انا كده اتاكدت ان العلاقه انهزت خالص
زينه انحرجت اوى من اللى عملوا فهد وقالت: بالهنا والشفا على قلوبكم انا شبعت
فهد بص في طبق زينه وقال: ازاى والأكل زي ما هو 
زينه مردتش على فهد وكانت طالعه ولكن وقفت من شده الصوت
فهد رمي الكوبايه على الأرض وقال بصوت جهوري: لما اكون بكلمك تردي عليااا
زينه وقفت وكانت في حاله صدمه ليس زينه فقط بل الجميع كان في حاله صدمه
فهد رمي الكوبايه على الأرض وقال بصوت جهوري: لما اكون بكلمك تردي عليا فاهمه
زينه وقفت مكانها وكانت في حاله صدمه ليس زينه فقط بل الجميع كان في حاله صدمه
قام وزق الكرسي برجله وقال بغضب جحيمى: من النهارده القوانين هتتغير فاكرين فهد بتاع زمان اهو رجع ويمكن أسوأ كماان
زينب قامت وقالت بصدمه: ابنى انت بتقول اي 
فهد مسك التليفون وقال: قولت اللى عندي يلا عن اذنكم اتاخرت على الشغل
ثم وجه كلام لزينه: وانتى لما اكون بكلمك تقفى زي الالف وتردي علياا 
زينه هزت راسها والدموع نازله من عينها 
طلع فعلا وزينب راحت عند زينه وقالت: اي اللى حصل
زينه حضنت زينب وقعدت تعياااط وزينب حطت أيدها على شعر زينه وقالت بحب: اهدي وقوليلى اي اللى حصل
زينه بعدت عن زينب وقالت: مش عارفه عن اذنك 
زينب ضمت حواجبها وقالت: اي اللى بيحصل 
جمال وشيري بصوا لبعض وكانوا في قمه سعادتهم
-----------------------بقلمى دعآآء حجآآج-------------------------
في الطريق
_فهد كتير اوى سبع اجتماعات في يوم واحد
فهد بعصبية: واحنا هنفضل نهزر لحد امتى يا حسام
_طب تلاته النهارده وبكره اربعه انت عارف ان الشباب تعبت اوى بسبب التصميمات
_مش بياخدوا فلوس على كده 
حسام:______________
_ساكت ليه رد عليااا 
حسام هز رأسه وقال: ماشي يا فهد اللى تشوفوا
فهد قفل التليفون وجاسر بص في المرايا وقال: ممكن اتكلم معاك يا ابنى بعد اذنك طبعاا
فهد هز رأسه وقال بكل هدوء: طبعاا يا جاسر اتفضل
_انا سمعتك وانت بتزعق لزينه من شويه ممكن اعرف ليه 
فهد بص لتحت وسكت 
جاسر ابتسم وقال: والله ده غلبانه اوى وبتحبك كماان
_مفتكرش 
_ازاى بتقول كده يا ابنى انا اول مره اشوف حب بالطريقه ده دي مستعده تضحى بنفسها عشانك .
فهد ابتسم ابتسامه تحمل التريقه وقال: استعجل شويه الله يخليك 
جاسر ابتسم أيضا وقال: عشان خاطري يا ابنى لو ليا خاطر عندك متزعلهاش تانى
_ان شاء الله 
في المدرسه الثانويه
نزلت من العربيه وقالت: هنتظرك أوعك تتاخر
بص ليها وقال: ليه
سمر بعصبية: مش عارفه
_اممم انتى مجنونه 
_هستناك تيجى تخودنى 
مالك ببرود: لاء
سمر ضمت حواجبها وقالت: لا ليه 
مالك حط دماغه على الدركسون وقال: مزاج 
_طب هاجى لوحدي
_اه واي يعنى
سمر اتعصبت من مالك اوى وقالت: طب سلام
مالك نزل عالطول ومسك ايد سمر وقال: بهزر معاكى على فكره
_هزارك بايخ زيك
_انا بايخ طب امشي من قدامى مش عايز اشوف وشك
سمر بصت لمالك وقالت: اهون عليك 
مالك شد سمر من خصرها بكل جرأة وقال: لا طبعاا
سمر بصت حواليها وقالت: مالك احنا مش في البيت
_اممم اتنين متجوزين حد ليا حاجه عندهم
سمر زقت مالك وقالت: خلى عندك حياء 
مالك بتريقه: حاضر يا ام حياء 
_هستناك 
_اشطا 
_هتروح فين
_هروح الشركه اقعد مع فهد شويه
_امم طيب
مالك وقف عند العربيه ولبس النظاره وقال: منال 
سمر لفت وقالت : نعم
_بحبك 
_وانا كمان بحبك يا قلب منال 
مالك ابتسم وسمر كذلك 
(تفتكروا البت دعاء ناويه على حاجه عشان تفرق الثنائي دول احم والله فاهمنى غلط 🥺)
عند زينه
كانت قاعده على السرير وقعدت تتذكر ازاى حصل كده بدات تتذكر فعلا وقالت: انا ركبت مع واحد وبعدها وقف وقال العربيه خلصت بنزين ساعتها نزلت وفقدت الواعى ولما فوقت لقيت نفسي على السرير جنب حمزه
زينه قامت وقالت: حمزه مستحيل يعمل كل ده لوحده اكيداا حد مشترك معااا 
زينه مسكت تليفونها ورقم حمزه كان لسه موجود على تليفونها 
قالت بخوف: ارن ولا لا ؟
زينه بتردد: لاء لاء وبعدين مستحيل يقولى ده كان عايز****
وفجاه قاطع تفكير زينه صوت شيري 
_ممكن ادخل
زينه بصت ليها وقالت بقرف: ما انتي دخلتى خلاص
شيري بصت على رجلها وقالت: اوبس مخدتش بالى 
زينه بكبرياء: عايزه اي يا شيري
شيري راحت عند زينه وقالت: بلاش الكبرياء ده عشان قريب اوى الكبرياء والثقه ده هتختفي 
_بقالك قد اي بتقولى كده يا شيري كلام بس مفيش افعال 
_الفعل قريب اوى يا زينه وانتى المفعول به
زينه قعدت تضحك وقالت: والله منظرك يضحك حقيقي دمك خفيف اوى يا بت يا شيري 
شيري اتعصبت اوى وقالت: الا صحيح اي اللى حصل بينك وبين فهد 
_مفيش حاجه حصلت بتسالى ليه
_اصلا معامله فهد معاكى بتقول ان العلاقه مهزوزه خالص 
_مش مهزوزه ولا حاجه وممكن تطلعى براا
شيري ابتسمت وقالت: العصبيه ده توحى أن كلامى صح
زينه اتعصبت اوى وقالت بغضب: اطلعى براا 
_طيب هطلع اصلا خايفه على نفسي من الحريق اللى بيطلع من عينيكي
شيري طلعت فعلا وزينه قفلت الباب جامد اوى وقالت: اكتر بنت بكر"ه على وجه الارض 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
في شركه الكيلانى
_يعنى اي ؟
بصت في الأرض وقالت بخوف: والله حاولت يا بيه 
فهد حط ايدو على المكتب وقال بغضب: كان معاكى يوم كامل المفروض كنت خدت منك الملفات امبارح بس قولت لا خليها بكره وجايه بكل بجاحه تقولى حاولت يا بيه
الدموع نزلت من عينها من شده الخوف وقالت: انا اسفه يا بيه 
_براااااا
حسام دخل ولقي البنت بتعياط وقال: في اي 
فهد بعصبية: عطيت الزفته مهله عشان تخلص الملفات جايه بكل بجاحه وتقول والله حاولت يا بيه 
حسام بص للبنت وقال: روحى انتى
طلعت عالطول زي المسجون  اللى طالع من السجن
حسام بص لفهد وقال: في اي يا جدع تبقا رايق مع مراتك تبقا رايق معانا تبقا متخانق معها تطلع قرفك علينا
_المندوب وصل ولا لسه 
حسام بص لفهد وقال: يخربيت برودك ياخى 
_اطلع براا 
حسام حط الملفات على المكتب وقال: محتاجين توقيعك على الملفات ده 
_ومتوقعش انت ليه 
_بعصبيتك ده مقدرش 
_ليه مش فاهم
_لو الورق في غلط وانا وقعت عليا اقل حاجه تقت"لنى  
فهد قعد يضحك عليا وحسام قعد على الكرسي وقال: اخيرا ياخى ايوه كده 
_طب اطلع براا
_طالع بس وقع على الملفات ده الله يخليك
_حاضر وابعت فنجان قهوه 
حسام وهو طالع: حاضر 
بعد شويه دخلت سكرتيره فهد وقالت: اتفضل يا بيه
فهد خد منها الفنجان وافتكر زينه والابتسامه اترسمت على وشه لحظه التفكير في طفلته
فاق لنفسو عالطول ومسك الملفات وبدأت يوقع عليها وكان بيفكر في زينه وقد اي كانت واحشه 
مسك التليفون وجاب رقم زينه وقال: مش قادر بحب اسمع صوتها وضحكتها واكتر حاجه بتشدنى ليها شقاوتها
وفي لحظه اتردد وقفل التليفون
-----------------------بقلمى دعآآء حجآآج-----------------------
في مكان ما
_اقعدي يا خالتى
زينب قعدت وقالت: انا مش مرتاحه يا محمود في اي
محمود مسك ايد زينب وقال: انا عارف انك هتكدبي علياا بس متاكد انك بتحبي العدل واكبر دليل على كلامى انك محاميه 
زينب بارتباك: ادخل في الموضوع يا محمود
_جمال بيهددك باي 
زينب وقتها ارتبكت اوى وقالت: تهديد اي 
_خالتى انا مش شكك انا واثق أن جمال بيهددك بحاجه
زينب بصت لبتول وقالت: واي اللى مخليك واثق كده
_سكوتك على وجود جمال في البيت 
بتول بصت لتحت وزينب قالت: بتول اللى قالتلك صح
_خالتى مش مهم مين اللى قالى المهم اي السر اللى جمال بيهددك بيااا
زينب محاولا تغير الموضوع: مفيش حاجه نشربها
محمود حط ايدو على ايد زينب وقال: انا عايز افهم خايفه من اي 
زينب قامت وقالت: وانا قولتلك مفيش حاجه من اللى انت بتفكر فيا مش عايز تصدق ليه
محمود قام أيضاً وقال: خوفك الزايد عن حده ده مخلينى واثق من كده 
زينب بارتباك: انا لازم أمشي اتاخرت اوى 
_خالتى استنى
زينب مشت فعلا وبتول حطت أيدها على كتف محمود وقالت: انا كده اتاكدت ان ماما مخبيه حاجه
محمود هز رأسه وقال: والسر ده مرتبط يا بمالك يا بفهد ومتاكد مليون في المية
بتول باستغراب: مالك وفهد 
محمود بص ليها وقال: يا مالك يا فهد حد فيهم مرتبط بالسر ده 
_محمود انا عايزه اقولك على حاجه 
محمود بص ليها وقال بفضول: حاجه اي 
بتول مسكت ايد محمود وقالت: بس بلاش تتعصب والنبي
محمود هز رأسه وقال: حاضر 
بتول بخوف: ساره
محمود بخوف أيضا: مالها 
كانت واقفه بعيد والدموع نازله من عينها وقالت: ماما كان عندها حق انك عايش
محمود بص قدامه وقال بصدمه: ساره
_انا عارفه انك وعدتنى بس مقدرتش اشوف ساره كده 
محمود راح عند ساره ووقف قدامها
بصت ليا باشتياق وقالت بالم: رايحتك لسه في القصر حتى اوضتك وهدومك وكل حاجه بتخصك موجوده في مكانها 
محمود بص لتحت 
_عارف ماما كل يوم تصحي بالليل وتقول محمود رجع من الشغل يا ساره اخوكى رجع ماما ادهورت بسببك يا محمود
الدموع نزلت من عين محمود وقال: ساره اللى عملتوا كلوا غصب عنى
ساره مسكت ايد محمود وقالت: على الاقل كنت فكر في ماما اي اللى هيحصلها بسببك
_انا عارف اللى عملتوا غلط بس كان لازم اخد الخطوه ده يا ساره 
ساره مسكت محمود من لياجته وقالت: عارف محسن كان جاي وعامل نفسه راجل علينا كان فرحان بمو"تك
محمود هز رأسه وقال: محسن اتغير يا ساره
ساره ابتسمت وقالت: مش محسن اللى اتغير انت اللى اتغيرت مش ده اخويا اللى اعرفوا
_متغيرتش ولا حاجه وهو هو محمود بتاع زمان 
ساره حضنت محمود وقالت: ارجع معايا يا محمود ده ماما هتمو"ت من الفرحه
محمود بعد عن ساره وقال بحزن: انا قطعت وعد على نفسي مش هرجع  الا لما أمسك جمال
ساره هزت راسها وقالت: مش هتقدر يا محمود وجمال لو عرف انك عايش مش هيسيبك
محمود حط ايدو على خدها وقال: متخافيش عليا يا مجنونه
ساره ضحكت وقالت: لسه فاكر انا فكرتك نسيت
محمود مسكها من أنفها وقال بهزار: هو انا اقدر انسي جنانك
_طب ارجع عشان اوريك الجنان
محمود حضن ساره وباسها على رأسها وقال: حاضر يا قلبي 
-------------------------بقلمى دعآآء حجآآج------------------------
في قصر الكيلانى ( نور الدين المنصوري)
نزلت تحت وقالت باستغراب: مفيش حد هنا ولا اي 
_انا هنا يا زينه 
زينه اتخضت عالطول وجمال قرب منها وقال: الظاهر الكل برا ومفيش إلا انا وانت والشيطا"ن يا جميل
زينه قبضت أيدها وكانت ماشيه ولكن جمال مسك أيدها 
زينه سحبت أيدها عالطول وقالت: انا مش زينه بتاعت زمان يا جمال ثم كملت: زينه بتاعت زمان ما"تت خلاص
جمال شد زينه من خصرها بكل جراه وقال: طب ممكن اتعرف على زينه الجديده
زينه بلعت ريقها وقالت: انت ناسي فهد قالك اي 
_فهد مش مهتم بيكى اصلاا واكبر دليل غضبه عليكى
زينه بعدت عن جمال وقالت: انت اي عمرك ما هتتغير بدل ما تروح تصلى ركعتين يا عالم يومك أمتى
جمال بتمثيل: تصدقي اتاثرت
ثم كمل بخبث: اللى زي مبيتغيرش يا زينه 
_في ده عندك حق 
زينه سمعت صوت عربيه وقالت: اكيدا ده عمو جاسر يلا عن اذنك
جمال بفضول: رايحه فين
زينه بصت ليا بقرف وقالت: ده موضوع ملكش دخل فياا 
جمال ابتسم وقال: ماشي يا زينه ماشي 
زينه طلعت وجاسر نزل من العربيه وقال باستغراب: زينه 
_انا عايزه اطلع
جاسر ضم حواجبه وقال: تطلعى
زينه هزت راسها وقالت: زهقانه اوى يا عمى جاسر 
_مقدرش والله يا زينه فهد بيه حاليا متعصب اوى 
زينه بصت لتحت وقالت: ما ماما وبابا لو عايشين كنت راحت عندهم
جاسر ابتسم وقال: طب اي رايك اخدك عندنا 
زينه رفعت راسها وقالت بابتسامه: بجد
_هو بيتنا متواضع جداا مش زي القصر طبعاا لو تحبي تيجى 
زينه هزت رأسها وقالت: طبعاا
_طب رنى على فهد بلاش اعملك مشاكل ثم كمل: انا داخل اجيب حاجه مش هتاخر 
جاسر دخل وزينه طلعت التليفون ورنت على فهد وكانت خايفه اوى من رد فعله
كان قاعد في مكتبه وفجاه تليفونه رن بص على التليفون وقال بفرحه: زينه
 وفي لحظه اتحولت الفرحه الى غضب
فتح التليفون وقال بجمود: الووو
زينه بخوف: انا انا
فهد بعصبية: جمعى كلامك الاول وبعدها رنى 
_عايزه اطلع
_امممم وانا مالى 
_يعنى اي انت مالك
فهد بعصبية: يعنى اطلعى زي ما انتى عايزه مش هتفرقي معايا 
زينه بحزن: طيب 
قفل التليفون وكان متعصب اوى 
جاسر طلع وقال: اي يا زينه
_انا عايزه امو"ت 
جاسر بصدمه: اي 
زينه حضنت جاسر وقعدت تعياط وقالت: يا ريت لو كان بابا وماما عايشين اول مره احس بوحده كده يا عمو جاسر
جاسر بعد عن زينه وحط ايدو على خدها وقال: في اي
زينه بصت لتحت وقالت: مفيش
جاسر باستغراب: مفيش ازاى انا اول مره اشوفك كده واول مره اسمعك بتقولى عايزه امو"ت
زينه ركبت العربيه وجاسر قال بحزن: اكيداا فهد زعلها 
جاسر ركب أيضا ومشوا 
-----------------------بقلمى دعآآء حجآآج------------------------
في شركه الكيلانى ( نور الدين المنصوري)
فتح الباب بطريقه عفويه وفهد قال بعصبية: مين الحمار ده
مالك ضم حواجبه وقال: حمار
فهد قام وقال: وفي حد يفتح الباب كده 
_اهداا يا عم 
_عايز اي
_جاي اقعد مع اخويا شويه
_غريبه يعنى
مالك قعد وقال: ولا غريبه ولا حاجه 
فهد مسك التليفون وقال: طب تعالى نقعد في الكافتريا تحت 
مالك بتفكير: موافق 
_الا صحيح مروحتش المدرسه ليه
_يعم انا بقيت مكسوف من نفسي اوى بلاش كلمه مدرسه ده
_اخيراااا فوقت لنفسك وطالما مكسوف كنت بتتنيل على عينك تسقط ليه
_اقولك الصراحه
_يا ريت نفسي مره تقول الصراحه
_كل ما دفعه  تتغير بيجى دفعه احلى منها بكتير
فهد رمى الكوبايه على مالك لينزل لتحت عالطول وقال: يخربيتك كانت هتيجى في دماغى
_ده اقل حاجه يا صايع ما تحترم نفسك
مالك راح عند فهد وقال: ده زمان والله
_ما قولتلك انسي ام المدرسه ده وتعالى اشتغل معايا
_اشتغل اي
_هخليك في الأزياء
مالك غمز لفهد وقال: والأزياء كلها بنات صح
_طب تصدق انا حمار ومخدتش بالى انك صايع وبتاع بنات
_ما تتلم يا جدع من ساعه ما دخلت وانت نازل فيا اهانه
_طب امشي قدامى يا حلو امشي
فهد ومالك نزلوا فعلاا وقعدوا في الكافتريا
فهد بص لمالك وقال: مين اللى في القصر يا مالك
_سمر في المدرسه وماما وبتول طلعوا من بدري اعتقد زينه وشيري وجمال
_متاكد أن شيري هناك
مالك هز رأسه وقال بتريقه: انت تخاف على زينه من شيري مش من جمال
_بتقول اي يا غبي ده بنت خالتك عيب عليك كده 
_طب تصدق بالله
_لا إله إلا الله 
_عمري ما حبيت البت ده خالص بحس أنها شبه عروسه المولد ملزقه اوى 
_طب أوعك تقول كده تانى عشان متزعلش منك
_انا مش عارف بتحبها على اي 
_مش بنت خالتى هكر"ها يعنى
_متاكد أنها بنت خالتك بس
_تقصد اي بكلامك يا مالك
_هههه ولا حاجه متخدش في بالك
عند زينه
انزلى يا ست البنات
زينه نزلت فعلا واتفاجات وقالت: مين دول
_اول ما عرفوا انك جايه فرحوا اوى 
زينه ابتسمت وجاسر قال: ده تبقا المدام وده بنتى سحر تبقا من عمرك وده نور لسه صغننه وده محمد توأم نور
_بس اعتقد كنت قيالى ان عندك بنت كبيره
_اتجوزت من يومين 
_طب هتفضلوا واقفين كده كتير اتفضلوا
زينه دخلت فعلاا 
_معلش بقا يا بنتى انا عارفه ان المكان وحش اوى مش زي القصر 
زينه هزت رأسها وقالت: مفيش احلى من لمه العائله اهو عايشين في قصر كبير وكل واحد في حالو 
جاسر بص لزينه وقال: ما تقومى تعملى لزينه حاجه تشربها يا ام ايمان
_من عنيا
قامت وجاسر قال لزينه: بلاش يا زينه تقولى حاجه 
_ما انا نفسي احكى مع حد يا عمو جاسر 
_البيه لو عرف هيزعل منك اوى خصوصاً انه بيكر"ه الشخص اللى بيطلع اسرار البيت
زينه بصت ليا وقالت: ومين اللى هيقول لفهد اصلا
جاسر بابتسامه: معرفش بس ساعات بحس أن فهد ماشي وراء كل واحد
زينه قعدت تضحك وجاسر قال: ايوه كده
زينه بصت لسحر وقالت: انتى بتعملى اي
_عايزه تطلع مودل 
سحر قعدت جنب زينه وقالت: حلمى يا زينه انى اكون عارضه ازياء ويبقا معايا فلوس بدل الفقر ده 
زينه سرحت شويه وحست ان سحر هي نفسها بالظبط لما كانت بنت 
_زينه 
زينه فاقت من عالمها وقالت: اقولك نصيحه اوعك تبصي للفلوس الفلوس كفيله تد"مر انسان يا سحر 
_ازاى 
_مش هعرف اقولك بس الطمع وحش اوى انا لو مكانك اتقرب من عائلتى لان فقدانهم صعب اوى 
جاسر مسك ايد زينه وهز رأسه وزينه هزت راسها أيضا 
_بس الشغل مش عيب يا زينه
_لا عيب يا سحر عيب لما يبين مفا"تن جسمك
_بس انا هكون عارضه ازياء محترمه
زينه قعدت تضحك وقالت: مفيش حاجه اسمها كده المدير لو طلب منك تلبسي ده هتلبسي حتى لو شبه عا"ري
سحر بصت لتحت وقالت: امال اعمل اي الفقر وحش اوى يا زينه
_دراستك كملى دراستك 
_وتفتكري لما اكمل دراستي هيجيلى واحد زي أبيه فهد
زينه بصت ليها وقالت: واحسن كمااان
سحر بتريقه: احسن ازاى مفيش زي أبيه اتنين يا زينه 
زينه بصت لجاسر اللى قال: فهد بيجى هنا عالطول 
زينه هزت راسها 
_اتفضلى يا ست البنات
_مالوش لازوم يا خالتى
_اخص عليكى ازعل منك كده وبعدين انتى اول مره تتدخلى بيتنا
_وان شاء الله مش هتكون اخر مره
_ان شاء الله 
قعدوا يضحكوا ويهزروا والوقت سارقهم
زينه بصت في الساعه وقالت: ينهار اسو"د
جاسر بخضه: في اي يا بنتى
_اتاخرت اوى وفهد بيجى النهارده بالنهار
_ومالك خايفه كده ليه مش فهد يعرف
زينه هزت راسها وقالت: اهو ميعرفش انى هناا
جاسر باستغراب: امال يعرف اي
_انى طلعت بس
جاسر خد المفتاح وقال: في ده غلطانه يا زينه
_معطنيش فرصه اتكلم والله
_طب يلااا
طلعوا فعلا وركبوا العربيه متجهين الى قصر نور الدين المنصوري 
في المدرسه الثانويه
طلعت من المدرسه وقالت: مجاش ليه 
طلعت التليفون من الشنطه ورنت علياا
_اي يا قلبي
_فينك مش قولت هتستنانى برا
كانت واقفه بعيد وقالت: جاهز
الشاب بص لاميره وقال:متاكده اني أرش في وشها مياه نار
_ايوه متاكد وانجز 
ركب الموتوسيكل ولبس قفازه في ايدو ومسك ازازه فيها مياه النار وشغل الموتوسيكل متجها إلى سمر
_حاضر والله على الطريق
_استعجل يا مالك الشمس حاميه اوى
_حاضر يا قلب مالك
وفجاه سمر صرخت بأعلى صوت والشاب مشي عالطول بالموتوسيكل
مالك وقف العربيه وقال بخضه: سمر
هل وجه سمر تم تشويه ام لا ؟ 
ماذا سيفعل فهد مع زينه؟
ركب الموتوسيكل ولبس جوانتي في ايدو ومسك ازازه فيها مياه نار ومتجها ناحيه سمر 
_انا على الطريق  عشر دقائق وهكون عندك
قبل ما تتكلم صرخت باعلى صوت مالك وقف العربيه وقال بخضه: سمر
مسك التليفون اللى وقع منه في العربيه نتيجه الخضه وقال:الووو سمر الووو
في الطريق
_استعجل شويه يا عمو جاسر
_الصراحه يا زينه انتى غلطانه اوى كان لازم تقولى انك رايحه معايا
زينه بارتباك: ما قولتلك معطنيش فرصه 
_ربنا يستر 
كانت بتصرخ باعلى صوت والكل اتلم وصل ونزل من العربيه عالطول وقال بخوف:سمر
سمر جرت وحضنت مالك وقالت بالم شديد: رقبتى فيها نار يا مالك مش طايقه
مالك بص على رقبتها اللى كانت محر""وقه جامد اوى نتيجه النار
_لازم اخدك المستشفي عالطول
ركبوا العربيه فعلاا واميره كانت واقفه وقالت بعصبية: قولت للحمار على وشها مش مهم المهم انى شوفتها بتتالم
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصا في المستشفي
كانت بتصرخ من شده الالم ومالك كان واقف براا وكان بيتوجع مكانها 
بعد شويه الدكتوره طلعت وقالت بعصبية: منين مياه النار ده يا استاذ انا هرن على البوليس يجى ياخدك
_نعم 
_هو لسه في حد بيعذ"ب مراته كده 
مالك بعصبية: انتى مجنونه ولا انتى اللى كده 
_اي الكلام اللى بتقولوا ده 
مالك زق الدكتوره ودخل لسمر
_مش طايقه يا مالك
خدها في حضنه وقال: انا السبب
سمر هزت راسها وقالت: انت بتقول اي 
مالك بعد عنها وقال: لو مكنتش اتاخرت عليكى مكنش حصل كده 
ثم كمل بوعد: هعرف مين الحيو"ان ده وهعمل فيا زي ما عمل فيكى كده 
الممرضه دخلت ولفت شاش حوالين رقبه سمر وقالت: بلاش تحركي رقبتك كتير 
سمر هزت راسها ومالك مد ايدو وقال: يلااا
سمر حطت أيدها في ايد مالك ومكنتش قادره تقوم من شده الالم والحراره اللى طالعه من رقبتها
الدكتوره: ده روشته فيها مرهم لازم تجيبوا
مالك خد منها الروشته وكان متعصب اوى وقال: يلا يا سمر
الدكتوره: بلاش تعمل مجهود لو سمحت
مالك مسك ايد سمر ومردتش على الدكتوره
_في اي 
مالك بعصبية: دكتوره بقر"ه بتقول انا السبب وقال اي بعذ"بك
سمر ضحكت رغم الألم الشديد الذي يحاط رقبتها 
مالك بص ليها وقال: بتضحكى وانا قلبي كان هيقف عليكى
سمر مسكت دراع مالك وقالت: متخافش انا بخير والحمدلله انها جات على كده 
مالك باسها على رأسها وقال: الحمدلله 
في قصر الكيلانى
زينه نزلت من العربيه ودخلت عالطول 
_انتى رايحه فين يا سناء
_البيه طلب فنجان قهوه 
_فهد جي امتى
_من ربع ساعه كده 
_طب هاتى انا طالعه
خدت من سناء فنجان القهوه وطلعت فعلاا 
فتحت الباب براحه اوى وقالت بصوت خافي: فهد
طلع من الحمام وبص ليها وقال: اهلا اهلا
_والله كنت 
فهد قاطعها وقال: انا سالت حضرتك كنتى فين
زينه بصت لتحت وقالت: لاء
_يبقا تسكتى 
زينه اتعصبت اوى ورمت فنجان القهوه على الأرض وقالت بزعيق: انا شيطا"نه وحضرتك ملاك مبتغلطش 
فهد بص على الأرض وقال: اي اللى عملتى ده 
زينه راحت عنده وقالت بكل جرأة: طلقنى مش عايزه اكمل مع واحد زيك 
فهد بضحكه تحمل السخريه: مش مستغرب عايزه تروحيلوا صح
وفجاه صفعه تنزل على خد فهد 
_انا لحد دلوقتى ساكته مش عشان خايفه لا عشان بحترمك
فهد حط ايدو على خدو وقال بعصبية: اي اللى عملتى ده 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: كان لازم اعمل كده من زمان اوى 
فهد مسك ايد زينه جامد أوى وقال بصوت جهوري:مين سمحلك تمدي ايدك عليا 
_ده الصح عشان تفوق من اللى بتعملوا
ضغط على ايدها جامد اوى وقال: واللى انتى عملتى مش غلط
زينه بالم: وانا قولتلك معرفش جيت الفندق ازاى 
_بجد 
زينه مكنتش قادره لأن فهد كان ضغط على أيدها جامد اوى 
فهد زقها وقال: اطلعى برا ومش عايز اشوف وشك هنا تانى
زينه بصت لفهد بصدمه
طلع من الاوضه ورزع الباب وراء
قامت من على الأرض ومسحت دموعها وقالت: كفايه مش معنى انى وحيده تعمل اللى انت عايزو فيا
فتحت الدولاب وطلعت كل هدومها وحطتهم في شنطه 
في المساء
رجع وزق الباب برجله ولقي الدولاب مفتوح ومالقاش هدوم زينه فيا وقال بخوف: زينه زينه 
فتح باب الحمام وقال: مش هنا معقول 
فهد طلع عالطول وقال بصوت عالى جدا: زينه زينه
زينب طلعت وقالت: في اي 
_زينه فين
زينب وقفت في وش فهد وقالت: زينه في اوضتى 
فهد خد نفس عميق وقال: طب قوليلها ترجع الاوضه
زينب مسكت ايد فهد وقالت: زينه زي بتول واكتر كمان ومسمحش لحد يهين بنتى حتى لو الشخص ده ابنى 
_ماما انا مش بهزر
_ولا انا بهزر وزينه مش طالعه من عندي 
فهد بص لتحت ودخل اوضته وكان مضايق اوى
في غرفه مالك
_اعاااااا 
_انا اسف بس لازم تتدهينى المرهم 
_مش مهم يا مالك والله ما قادره
مالك باس سمر من رقبتها وقال: طب وكده
سمر زقت مالك وقالت: والله بارد
مالك مسك ايد سمر وقال: بعشقك وانتى متنرفزه اوى 
_هههه دمك ظريف 
مالك حضن سمر وقال: معاكى انتى بس
سمر بتريقه: تقصد مع البنات كلها
مالك بعد عن سمر وقال بحزن: دايما ظلمانى 
_صدق اللى قال الحقيقه بتجرح صاحبها
مالك مسكها من لياجته وقال: اللى يسمعك يقول انى قت"لت حد من عائلتك
سمر زقت مالك وقالت: انت عبيط رقبتى وجعانى وحضرتك زي المجنون ماسك لياجتى
مالك شال سمر وقال بحب: انا فعلا مجنون وهوريكى الجنان على أصوله
سمر بعصبية: بس يا حمار يا متخلف 
حطها على السرير ونام على رجلها وقال: انا بحبك اوى يا منال
سمر بصت ليا يقرف ومالك ضم حواجبه وقال: مالك يا بت 
_مفيش
مالك انعدل وقال: مفيش ازاى 
_زهقانه شويه
مالك غمز ليها وقال: طب ما تيجى نتروق 
سمر مسكت الڤازه وقالت: أمشي من قدامى والا
مالك مسك منها الڤازه ورمها على الأرض وسمر بعصبية: يخربيتك ده احلى ڤازه في الاوضه
_لا مش احلى ڤازه 
_والله احلى ڤازه 
مالك قرب من سمر وقال: انتى احلى ڤازه في اوضتنا
سمر برقت وقالت: يعنى انا بالنسبه ليك ڤازه 
مالك خدها في حضنه وقال بهزار: وانتى تطولى تبقي ڤازه 
سمر زقت مالك وقالت: لا مش عايزه اطول 
_طب منال اعتقد ده الاسم المفضل ليكى
سمر بصت لتحت والابتسامه اترسمت على وشها ومالك نام على رجلها للمره التانيه وقال: ما الڤازه بتضحك زينا اهوو
سمر بغضب: مالك انا مش بهزر
_خلاص يا قلب مالك ولا تزعلي نفسك 
سمر بغرور: ايوه كده 
وفجاه تليفون مالك 
_تليفوني يا منال 
سمر مسكت التليفون وظهر اسم كلاتى My heart
سمر بصت لمالك وقالت: مالك حبيبي انت متاكد انك مش بتكلم بنات من ورايا 
_ليه 
سمر بعدت عن مالك وقالت بغضب: خد رد على قلبي 
مالك مسك منها التليفون والابتسامه اترسمت على وشه وسمر اتحولت الى مجنونه وقالت: ياااا المكالمه فرحتك اوى كده
_اقعدي تانى عشان اقعد والنبي 
_لاء
مالك قعد على رجلها غصب عنها وفتح التليفون وقال: قلبي اخبارك اي 
سمر بصدمه: وكمان قدامى يا حيو"ان 
_وانا كمان بحبك
سمر حاولت تبقا عاديه 
_نتقابل والنهارده كمان
مالك حط ايدو على السماعه وقال: اي رايك يا قلبي
سمر بغيره: رأيي في اي
_اطلع مع قلبي النهارده
_ما تطلع وأنا مالى 
مالك شال ايدو من على السماعه وقال: موافق يا قلبي 
سمر صبرها نفذ مسكت التليفون من مالك وقالت: انا مرات مالك يا حلوه وبدل ما تجري وراء واحد متجوز اجري وراء واحد اعذب احسن
_نعم
سمر رمت التليفون وقالت: اي ده ؟ ده شاب 
مالك مسك التليفون وقال: هكلمك بعدين سلاام
قفل التليفون وقال: امال كنتي مفكره اي 
_فكرتها بنت 
_هو انتى لسه عندك شك انى بكلم بنات
سمر هزت راسها وقالت: يعنى
مالك انعدل ورفع حاجب وقال: يعنى اي 
_يعنى تعمل اي حاجه
_زي 
_معرفش 
_بس انا عارف
مالك طفي النور وراحوا هو وسمر في عالمهم الخاص
في اوضه فهد
كان قاعد على السرير ومتنرفز اوى ليس هو فقط بل الطرف الاخر كان حزين جدااا
زينب بصت لزينه وقالت: مش عايزه تقوليلى بردو اي اللى حصل وبلاش تقولى مفيش 
_مفيش يا ماما
زينب قعدت جنب زينه وقالت: مفيش ازاى لما القيكى ماسكه الشنطه وطالعه 
_زهقانه شويه
زينب باستغراب: وزهقانه تلمى هدومك وعايزه تمشي
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: العلاقه متوتره خالص يا ماما
_يعنى اي 
_انا وفهد متخانقين 
_والسبب 
زينه مردتش تقول لزينب وقالت: متخانقين وخلاص 
_انا مش هسالك السبب اي بس عايزه اعرف مين اللى غلطان 
زينه بصت لتحت وقالت: يمكن انا غلطانه انى كدبت عليا وهو كمان غلطان عشان مش بيوثق فياا 
_يعنى قولتى كل ده ومش عايزه تقولى اي اللى حصل
زينه نامت على السرير وقالت: انا عايزه انام تصبحي على خير
_وانتى من أهل الخير
زينب طلعت وراحت عند فهد لعل وعسى يقول حاجه 
دخلت ولقت فهد قاعد على السرير وساكت 
زينب قعدت جنب فهد وقالت: في اي 
فهد بص لتحت وقال: مفيش 
زينب بصت لفهد وقالت: مفيش ازاى انا اول مره اشوفك متخانق مع زينه 
فهد قام وقال: مفيش يا ماما
زينب قامت وحطت ايدها على كتف فهد وقالت: انا مش عارفه بتعملوا معايا كده ليه هو انا مش امكم ليه محدش بيصاحبنى
فهد مسك ايد زينب وقبلها وقال: متقوليش كده يا ماما وجودك خير علينا 
_طب عايزه اعرف اي اللى حصل بينك وبين زينه 
_هتعرفي يا ماما بس مش دلوقتى 
هزت راسها وقالت: ماشي يا فهد 
زينب طلعت ودخلت لقت زينه نايمه 
قعدت جنبها وحطت أيدها على شعرها وقال: وحدوا اللى عارف انا بحبك قد اي يا زينه بسببك القصر ده شاف الفرح غيرتي فهد اللى انا عجزت عن تغيروا 
باستها على رأسها ونامت هي أيضا 
فتحت عينها وقالت في سرها: وانا بحبك اوى يا ماما لولاكى كنت اتعذ"بت اوى في حياتى 
قامت براحه وقفلت الباب ودخلت اوضه فهد اللى كان نايم 
راحت قعدت على السرير وباست فهد من خده وقالت: انا اسفه مكنش ينفع اضر"بك بالقلم 
ثم كملت: انت السبب ايوه انت عارف ليه عشان عودتني على الحنيه والحب 
بعد شويه قامت ولكن مسك أيدها وقال: بتعملى اي هناا 
زينه لفت وقالت بارتباك: كنت كنت
فهد قام وخد زينه في حضنه وقال: متزعليش منى
زينه بصت في عيون فهد وقالت: يعنى مش زعلان صح
فهد ابتسم وهز رأسه وقال: لا مش زعلان وواثق ان طفلتى متعملش كده 
زينه حضنت فهد وقالت: كنت متاكده 
فهد باسها على رأسها وزينه كانت فرحانه اوى 
_بتعملى اي هنااا
زينه فاقت من متخيلاتها وقالت بارتباك: انا انا 
فهد بعصبية: براااا
_بس 
_اطلعى براا
زينه بصت لتحت وقالت: انا اسفه
فهد قام ومسك ايد زينه وقال: مش عايز اشوفك في اوضتى خالص 
قفل الباب والدموع نزلت من عين زينه وقالت بعصبية: ده مش اوضتك لوحدك واوضتى كمااان فاهم 
فهد ابتسم على غضبها الزايد عن حده اللى حرفياً بيعشقه
دخلت الاوضه وكانت متعصبه اوى وقالت: مفكر نفسه اي
زينب صحت على صوت زينه وقالت: زينه انتى لسه صاحيه
زينه بارتباك: اصلا اصلا
_اصلا 
_اه رايحه اشرب مش هتاخر
زينه نزلت عالطول وزينب باستغراب: مالها ؟
كانت نازله وبتبص وراها وقالت: اوف كويس أنها مسالتنيش على حاجه 
دخلت المطبخ وفتحت التلاجه عشان تاخد مياه ولكن الجوع حضر مره واحده
زينه بصت في الساعه وقالت: الساعه واحده بس يلااا انا نحيفه اصلا 
طلعت كل الاكل الموجود في التلاجه وقعدت على الرخام وبدأت تاكل 
_الله انا بحب الاكله ده اوى وحلويات كمان والله كفايه مش قادره 
قام من النوم وكان عطشان جدا ومالقاش مياه في الازازه 
_زينه 
فهد طلع وقال: اي الغباء ده تطردت البت وفي الاخر بقول اسمها 
فهد نزل وزينه سمعت صوت حد جاي ناحيه المطبخ نزلت عالطول واستخبت 
دخل وقال باستغراب: مين اللى طلع الاكل ده
حطت أيدها على فمها ومكنتش قادره من كتر الاكل اللى كلتوا
_اعااااا مش قادره عايزه ادخل الحمام
فهد شاف رجل زينه وقال في سره: كنت عارف محدش يعمل كده الا انتى 
فهد خد مياه وطلع 
وقتها زينه طلعت عالطول وقالت: الحمدلله مخدش بالو انى جواا 
_احم 
زينه انتفضت عالطول وقالت بارتباك: هو هو 
_هستناكى براا 
زينه ضمت حواجبها وقالت: ليه
_شاي كوبايه شاي
_انا عايزه انام
_وانا قولت اي 
زينه بخوف: شاي
_شاطره اعملى بقا انا قاعد في الجنينه 
زينه بعصبية: مستفز اوى 
طلع وقعد في الجنينه وطلع تليفونه 
بعد شويه 
_اتفضل
فهد مسك ايد زينه بدل ما يمسك كوبايه الشاي 
_سيب ايدي
فهد ببرود: لاء 
_سيب ايدى والا 
فهد رفع حاجب وقال: والا اي 
زينه بغباء دلقت الشاي على ايد فهد 
_اعاااااااا
زينه مسكت ايد فهد وقالت: انا اسفه مش عارفه عملت كده ازاى
فهد حط ايدو على خصر زينه وشدها ليا 
زينه بصت في عيون فهد وقالت: ايدك
فهد حط ايدو على فم زينه وقال: ايدي مش مهمه 
زينه بصت لتحت وقالت: امال اي المهم
فهد قرب من زينه وقال بهمس: انتى 
الابتسامه اترسمت على وجهه زينه وقالت: يعنى اي 
فهد شد زينه ليا جامد لتلزق في صدره وقال: يعنى بحبك 
زينه بصت لفهد وقالت: مش فاهمه بردو 
_يعنى عرفت الحقيقه 
_ازاى 
_من حبي ليكى 
_ازاى بردو
فهد مسك ايد زينه وقال: انا بوثق فيكى اكتر من نفسك وحاجه زي ده مدخلتش عليا وخطه فاشله من حمزه
_طب ليه عملت معايا كده 
فهد بابتسامه: حبيت اعصبك شويه 
زينه زقت فهد وقالت: وكنت فرحان بكده
فهد هز رأسه وقال: اوى 
زينه بحزن: انا مكنتش بنام خالص يا فهد 
_وانتى مفكره انى كنت بنام 
زينه هزت رأسها وقالت: وانت قولتلى كلام وحش وحسيت اني ر"خيصه في نظرك
فهد حط ايدو على فمها وقال: ممنوع اسمع منك كده تانى 
_حاضر 
_بس انا مضايق اوى 
_ليه 
فهد شد زينه ليا وقال: ببقا عايز اقتل"ك لما حد يلمسك 
زينه حضنت فهد وقالت: والله ما اعرف ازاى جيت الفندق
فهد حط ايدو على شعرها وقال: بس كدبتى عليا يا زينه
_كنت عايزه اعملك مفاجاه
فهد بتريقه: من ناحيه مفاجاه كانت مفاجاه فعلا
_مش على ده يا متخلف 
فهد زق زينه وقال: متخلف 
زينه حضنت فهد تانى وقال: متبعدش عنى بعدك عني جحيم
_بشرط
_شرط اي
_ممنوع تطلعى من البيت الا بموافقتى
_حاضر 
_كنتى فين بقا
_كنت مع عمو جاسر 
_في البيت
بصت لتحت وقالت: اه 
فهد رفع راسها لفوق وقال: مش عايزك تحطى وشك في الأرض خالص 
زينه ابتسمت وقالت: حاضر 
فهد ضر"ب زينه بالقلم بس براحه اوى وقال بمزح: خدت حقي كده 
زينه ابتسمت وقالت: انا بحبك اوى يا ابن المنص
زينه سكتت وفهد ضم حواجبه وقال: منص اي
زينه بارتباك: منصور 
_منصور مين 
زينه بهبل: ابننا
فهد زق زينه وقال: منصور اي بس 
زينه قعدت تضحك وقالت: اقدر انام في حضن زوجى النهارده صح ولا انا غلطانه يا سيدي 
_بعد شروط المحكمة طبعاا 
_ويا تري اي شروط المحكمه
_هي شروط خاصة شويه ولا يجوز اعلان عنها
زينه بكسوف: ما انا عندي ظروف خاصه بردو
فهد بص ليها بشك وقال: بجد
زينه هزت راسها وقالت: اه بجد
فهد شد زينه ليا وبص على شفايفها وقال: بس ده ميمنعش انى ابوسك
زينه خجلت اوى وزقت فهد وقالت بارتباك: تصبح على خير
زينه طلعت تجري وفهد قعد على الكرسي وقال: جمال شيري ايامك بقت معدوده اوى 
فلاش بااااك
بعد ما فهد اتخانق مع زينه راح الشركه للمره التانيه
_فهد بيه في حد برا  عايز حضرتك 
_خلى يتفضل
_اتفضل 
حمزه دخل وفهد اول ما شافوا اتحول الى شيطا"ن وقال: انت بتعمل اي هناا يا حيوا"ن
_ممكن تسمعنى
فهد قام ونزل فيا ضر"ب وقال: ما انت بجح بشكل 
حمزه كان هيمو"ت تحت ايد فهد
ولكن حسام ادخل عالطول وقال: في اي
فهد عدل الجاكيت وقال: يا امن 
حمزه قام من على الأرض وحط ايدو على فمه وقال: حقك تعمل كده واكتر بس يا ريت تسمعنى
فهد بغضب: اسمع اي 
_جمال وشيري عايزين يفرقوك انت وزينه عن بعض 
فهد بصدمه: اي 
حمزه بص لتحت وقال: اعترف انى سي اوى وواحد زبا"له بس والله الحب اللى شافتوا في عين زينه مشفتهوش قبل كده
_افهم اي من كلامك ده
_اللى حصل من تخطيط شيري وجمال
وقتها فهد كان في حاله صدمه ليس مصدوم من ابوه بل مصدوم من شيري
_وانا وافقت على اساس ان زينه لسه بتحبينى وطلعت بتحبك انت 
حمزه راح عند فهد وقال: انا عارف لو قعدت اعتذر منك من هنا لبكره مش هتسامحنى بس والله قرفان من نفسي اوى 
فهد بتحذير: بلاش تقرب من زينه تانى
حمزه هز رأسه وقال: من غير ما تقول زينه زي اختى من النهارده 
_عارف انا عايز اقت"لك دلوقتى عارف ليه
حمزه بص لتحت وقال بخجل: عشان قربت من زينه 
_كويس انك عارف
حمزه مسك ايد فهد وقال: بلاش تزعل زينه ثم كمل: زينه ضحيه لعبه و"سخه مننا
_وانت بقا مش خايف من جمال
حمزه هز رأسه وقال: وربنا فين لما اخاف من جمال ومخافش من اللى خلقنى 
فهد حضن حمزه وقال: انا كده اتاكدت انك ندمان 
_اسف اوى لو ازعاجتك 
فهد بعد عنه وقال: مش زعلان وهكون فرحان لو شوفت ضحكتك
حمزه ابتسم وقال: انا لازم امشي عن اذنك 
_اذنك معاك
باااااك
_مالك كان عنده حق فعلا يتخاف منك يا شيري اكتر من جمال
بعد شويه طلع فوق ومالقاش زينه وقال: زينه زينه 
خبط على باب الحمام ولكن محدش رد
_زينه 
فتح الباب وقال: راحت فين ده 
راح اوضه زينب وفتح الباب ولقي زينه نايمه في حضن زينب وقال: كده يا زينه طيب
طلع وقفل الباب وراء وزينه فاقت وقعدت تضحك 
دخل الاوضه وجاب مرهم حر"وق وبدا يدهن لنفسه
قعدت جنبه وقالت: وجعاك صح
فهد بصلها وقال بغضب: اطلعى براا
زينه ضر"بت فهد على كتفه وقالت: خليك بمود واحد الله يخليك 
_روحتى عند ماما ليه
_مزاج 
فهد قام وقال: وانا مزاجى كده بردو
زينه قامت وقالت: يعنى اي 
_مش عايزك تنامى هنااا
زينه مسكت ايد فهد ودهنت المرهم فعلاا وقالت: تصبح على خير
_وانتى من اهل الخير
زينه كانت ماشيه براحه أوى على امل فهد يوقفها 
زينه في سرها: يا ابن الجز"مه 
_زينه 
زينه بفرحه: نعم
فهد:__________
زينه بصدمه: نعم
زينه كانت طالعه ولكن فهد وقفها
_زينه 
زينه التفت وقالت بفرحه: نعم
_اقفلى الباب وراكى والنبي
زينه بعصبية: نعم 
فهد ابتسم وزينه طلعت ورزعت الباب وراها
فهد بعصبية: الباب يا هبله 
دخلت الاوضه وحمدت ربنا وفي ثانيه الفرحه اتحولت إلى خوف وقعدت على الطرف السرير وقالت بتفكير: لما فهد يعرف أن ماما زينب مش امه ولا جمال اللى قت"ل أهله
زينه بخوف: معقول يكر"هنى ؟
دخلت الحمام وغسلت وشها وقالت: مش عارفه حاسه ان الايام اللى جايه هتكون دما"ر 
في صباح اليوم التالى
قامت من النوم دخلت الحمام كالعاده وخدت شاور ونزلت لقت الكل بيفطر ما عدا مالك وسمر
زينه كانت رايحه تقعد جنب فهد ولكن فهد زق الكرسي وبص لزينه وقال: اقعدي جنب ماما
زينه بصت لفهد بصدمه ومبقتش فاهمه حاجه 
زينه قعدت جنب زينب وبصت لفهد باستغراب وقالت في سرها: هو اللى حصل امبارح كان حلم ولا انا متهيالى
بعد شويه طلع وزينه طلعت ورا عالطول 
_فهد 
فهد وقف وقال: اي يا زينه
زينه وقفت قصاد فهد وقالت: هو انت مجنون
فهد ضم حواجبه وقال: ليه 
_من امبارح للنهارده اتغيرت اوى 
_اتغيرت ازاى 
_يعنى دلوقتى زقيت الكرسي عشان مقعدش جنبك
فهد ابتسم وقال: مزاج
زينه مسكت دراع فهد وقالت: هو اي اللى مزاج
فهد باس زينه من خدها وقال: هتاخر على الشغل سلااام
اتعصبت اوى وقالت بضيق: طيب 
في اوضه جمال
كان بيتكلم في التليفون مع محامى نور الدين المنصوري اللى متفق معا في كل حاجه
_طب وبعدين يا جابر(محامى نور الدين المنصوري)
_انا عطيتك الورق يا جمال وعملت اللى عليا اعمل اللى عليك بقا وخلى فهد يوقع 
جمال بخبث: انا هقت"ل فهد 
المحامى بصدمه: مينفعش يا جمال وصيه نور الدين بتقول أن لو جرا حاجه لابنه ورث عائله المنصوري كله يروح للجمعيات الخيريه
_ما انا قبل ما اقت"له هخلى يوقع عن التنازل 
_وده ازاى
جمال بشر: زي ما كنت بعمل معا وهو صغير 
_اعمل اللى انت عايزو يا جمال بس استعجل شويه
جمال هز رأسه وقال: النهايه قربت اوى يا جابر والحقيقة اللى فضلت ٢٣ سنه هتنكشف 
قفل التليفون وقعد على طرف السرير وقال بكل حقد: ساعتها زينه هتكون ارمله وهتجوزها 
دخلت وقالت: جمال جمال
جمال بخضه: في اي 
_الوضع بين زينه وفهد متوتر جدااا
جمال ابتسم وقال: واي الجديد ما انا عارف 
_زينه كانت ماشيه امبارح 
جمال بصدمه: اي 
شيري هزت راسها وقالت: بس خالتى زينب اللى منعتها ده معنى اي 
جمال بخبث: ده معنى أن زينه وفهد هيطلقوا قريب اوى 
شيري بفرحه: يا رب يا جمال ده هيكون اسعد يوم في حياتى
جمال بص لشيري وقال في سره: مسكينه اوى مفكره انى بساعدها وانا للأسف بستغلها 
في غرفه مالك
كانت نايمه في حضنه وفجاه المنبه رن وكان صوته مزعج جدا
مالك بعصبية: سمرر 
سمر:_______
مالك فتح عينه وبص على سمر وهمس في ودنها وقال: اتاخرت على المدرسه يا صغنن 
سمر فتحت عينها وقالت بابتسامه: صباح الخير
مالك بابتسامه ساحره: صباح العسل 
_هي الساعه كام
مالك بص في الساعه وقال بتريقه: نامى لسه بدري
_امممم كام يعنى
مالك مسك التليفون وبص فياا وسمر مسكت منه التليفون وقالت: ينهار اسو"د اتاخرت على المدرسه
مالك خدها في حضنه وقال: مدرسه اي بس خليكى زي زينه
سمر زقت مالك وقالت: لا انا عايزه اكمل تعليمى
مالك بتريقه: هتطلعى اي يعنى
سمر بصت لمالك وقالت بعصبية: على الاقل هيكون معايا شهاده مش زيك يا فاشل
ضم حواجبه وقال: فاشل
_قوم بقاا وصلنى 
_وانا مالى
_مالك ازاى انت السبب
مالك غمز ليها وقال: انا السبب ازاى 
سمر بصت لتحت وقالت بخجل: ممكن تقوم توصلنى
_ياااا اي الاحترام ده يا بت انا عمري ما شوفتك مهذبه كده
سمر مسكت المخده ورمتها على مالك وقالت: انا مهذبه غصب عنك
مالك قام ومسك المخده ونزل على سمر
_اعاااااا 
قعد يضر"بها بالمخده لحد ما الريش اللى فيها طلع
خدها في حضنه وقال: كفايه كده 
_والله رقبتى وجعتنى 
مالك بص ليها وابتسم ابتسامه تخطف القلب
_مالك 
مالك بص في عيونها وقال: قلب مالك 
_انا معجبه اوى بضحكتك بتخطف قلبي 
_بجد 
سمر هزت راسها وقالت: ضحكتك بتدينى امل في الحياه وطاقه إيجابية
مالك بغرور: ما طلع منى فايده اهو امال بتقولى عليا فاشل ليه
سمر حضنت مالك وقالت: انت مش فاشل يا حبيبي
_تعجبينى كده يا منال
سمر بصت في عيون مالك وقالت: اقصد انك متخلف عقليا
مالك زق سمر وقال: اللى زيك مينفعش معااا الحنيه خالص اللى زيك عايز علقه تكسر عظامك
سمر برقت وقالت: عايز تكسر عظامى يا مالك
_هو حد يقدر عليكى
سمر قامت وقالت: خلصانه يا ابن الكيلانى 
مالك مسك ايد سمر وقال: رايحه فين
سمر بعصبية: لو فضلت قاعده معاك كده ممكن أتجن
_طب ما تيجى نخرج من زمان اوى مخرجناش 
سمر بفرحه: فين
مالك قام وضر"ب سمر على رأسها وقال: بهزر 
سمر حطت ايدها حوالين رقبه مالك وقالت برقه: عشان خاطري
مالك بضعف: في اي
_تعالى نخرج
_لاء وبعدين انا كنت بهزر متخديش الكلام على محمل الجد كده
سمر قربت من مالك اكتر وقالت: اي رايك نقضي اليوم كله برا
مالك حاول يتماسك قدام جمالها خصوصاً عيونها إللى بتستخدمها بطريقه ملفته للنظر 
_يلاا بقااا 
_وانا قولتلك لا ابعدي بقااا
_لا ليه مش حضرتك لسه قايل
_وانا قولتلك كنت بهزر متخديش الكلام على محمل الجد
مالك شال أيدها وطلع قميص اسود وبنطلون اسود أيضا ودخل الحمام 
قعدت على طرف السرير وكانت متنرفزه اوى وقالت بتلميح: يعنى ولا مدرسه ولا خروجه  
بعد شويه طلع من الحمام وكان وسيم اوى خصوصا أن اللون الاسود بيجعله وسيم للغايه 
وقف قدام المرايا ورش البرفان اللى بيشد اي بنت لياا من رائحته
بصت ليا وقالت: رايح فين
مالك:________
سمر قامت وقالت:انا بكلمك على فكره 
مالك بص ليها وقال: مخدتش بالى كنتى بتقولى اي
_رايح فين
_مشوار كده مش هتاخر 
_مشوار اي بقااا
_خارج مع قمر النهارده
_بنت يعنى 
مالك هز رأسه وقال: بحب ذكاءك ده أوى
بصت ليا بقرف وقالت: enjoy (استمتع)
كانت داخله الحمام ولكن مسك أيدها وقال: مش عايزه تعرفي مين اللى طالع معها
_لا مش عايزه اعرف
مالك شدها ليا وحط ايدو على خدها وقال: اصلا البت اللى طالع معها زعلانه واعتقد انها مش هتوافق تطلع معايا 
_اصالحكم على بعض يعنى
_يا ريت
_طب هات رقمها
_هتعملى اي 
سمر بعصبية: هخليها تندم على اليوم اللى جت فيا على وش الدنيا
ثم قالت: اقصد هصالحكم على بعض 
مالك ابتسم وقال: محدش يقدر يصالحها الا أناا 
_ويا تري بتصالحها ازاى 
مالك قرب من سمر وقبلها وقال: بصالحها كده
سمر زقت مالك وقالت بعصبية: مش هتتغير ولا عمرك هتتغير 
مالك ضم حواجبه وقال: انتى بتقولى اي يا حماره
سمر طلعت فستان لونه كشميري وقالت بغيره: روح صالحها وخليك حنين اكتر من كده تلاقيها محتاجه حد جنبها 
_غيوره اوى 
سمر وقفت عند مالك وقالت: فك الشاش ده 
_وانا مالى 
سمر ضر"بت مالك في بطنه وقالت: انجز
وقف ورا ضهرها وبدأ يفك الشاش فعلاا وكان لازق في الجلد نتيجه النار اللى مسكت في جلدها
_اعااااااا 
مالك خدها في حضنه عالطول وقال: انا اسف 
_يالههوي نار يا مالك 
مالك حس بوجع وقال: استحملى يا قلب مالك
بعدت عنه ومسكت ايدو جامد اوى وبدا يفك ليها الشاش اللى كان ملفوف حوالين رقبتها 
_اعااااا
مالك فكوا فعلاا وكان مصدوم من حاله صغيرته وقال: سمر انتى حاسه بأي دلوقتى
_ولا حاجه
الدموع نزلت من عين مالك وقال: امال انا حاسس بوجع ليه وعايز اعيط
سمر بصت في عيون مالك وقالت: ليه
_بحس بوجعك أو يمكن انا اللى بتوجع 
سمر حضنت مالك وقالت: انا بحبك اوى يا مالك
باسها على رأسها وقال: ادخلى البسي وهستناكى 
سمر بعدت عن مالك واكن الألم اختفي وقالت: يعنى موافق نطلع سواا 
مالك هز رأسه وقال: متتاخريش 
سمر حطت الفستان اللى طلعتوا وبصت لمالك وقالت: عايزه اكون شبهك 
مالك ضم حواجبه وقال: ازاى 
_هدومنا زي بعض يعنى 
مالك وقف جنبها وقال: الفستان ده حلو
سمر طلعت الفستان وبصت عليا وبعدها بصت على هدوم مالك وقالت: متاكد
مالك هز رأسه وقال: وهيبقا احلى لما تلبسي كمان
سمر بفرحه جنونيه: اشطاا 
دخلت الحمام وهو قعد على الكنبه وكان منتظرها 
بعد شويه كانت بتصرخ وبتقول : مش عارفه البس الفستان
مالك قام ووقف عند الباب وقال: في اي يا قلبي
_مش عارفه البس من رقبتى يا مالك يا ريتك ما شلت الشاش 
_طب افتحى الباب
سمر بعصبية: نعم يا روح امك انت مجنون
_انا جوزك يا هبله
_لا انا بتكسف 
_اممم واللى حصل امبارح 
سمر وقفت عند الباب وقالت بخجل: وهتعمل اي لما تدخل 
_هساعدك 
_ازاى 
_استغفر الله العظيم هلبسك 
_لا يا عم انا مش طفله 
مالك خد نفس عميق وقال: طب البسي ويا ريت تخلصي 
وقفت قدام المرايا وكانت بتحاول تلبس الفستان لكن معرفتش من شده الألم اللى بتحس بيا لما بترفع أيدها 
بعد مرور خمس دقائق
_سمر اخلصي 
طلعت من الحمام اخيرااا ومالك قام وقال: اخيرااا 
بصت لتحت وقالت بخجل: هطلع كده
مالك بص ليها فهى كانت لابسه برنص ومكسوفه اوى 
مالك قرب منها وسمر لاحظت خطواتها وقالت: في يا حبيبي خليك مكانك
مالك وقف مكانه وقال: طب اخلصي والا هاجى اساعدك غصب عنك 
سمر بصت لتحت وقالت بخجل: ما انا مش عارفه البس
_اقولك خليكى كده انا مش هتاخر
سمر طلعت تجري ومسكت ايد مالك وقالت: انا ما صدقت انك وافقت متبقاش رزل 
_طب اقلعى 
قالها بكل جرأة فهي انكسفت اوى وقالت: طب غمض عينيك 
مالك خد نفس عميق وقال: حاضر 
بعد شويه
لبست الفستان فعلا بمساعده مالك ووقفت قدام المرايا وقالت: متاكد ان الفستان متناسق مع هدومك
مالك حضنها وقال: جدااا 
_طب اعمل شعري ازاى 
مالك شال الدبوس وقال: كده
_مفرود 
مالك هز رأسه وقال: كده احلى 
_طيب 
_مش يلااا
_استنى الميك اب
مالك بنفاذ صبر: ما انتى كده حلوه ميك أب اي وخرا اي
_ما انا مش هطلع كده وحضرتك تطلع كده
_مش فاهم
سمر بصت عليا في المرايا وقالت: انت وسيم وكل اللى هيشوفك هيقول مين القمر ده 
مالك ابتسم على صغر عقلها
رسمت الروج بطريقه تحفه 
مالك قعد على السرير وحط ايدو على خدوا وسرح في جمالها 
بعد شويه خلصت وقالت: اي رايك
مالك:__________
_مالككك
مالك بخضه: نعم 
_بقولك اي رايك
مالك قام وقال: انا غيرت رايي
سمر ضم حواجبه وقالت: غيرت رايك في اي 
مالك شد سمر من خصرها وقال:الصراحه خايف من نظرات الناس ليكى
_ازاى 
_مقدرش اشوف حد بيبصلك
_يعنى اي
_اقعدي مع ماما احسن وانا مش هتاخر
سمر زقت مالك وقالت بعصبية: كنت عارفه انك هتقول كده 
مالك خدها في حضنه وقال: انا عندي حل يرضي الطرفين
_امممم
_اغسلى وشك
سمر بصت لمالك بصدمه وقالت: الميك اب هادي على فكره
_هادي وطالعه زي القمر امال لو كان تقيل شويه 
_مالك انا فرحانه انى هطلع معاك متزعلنيش منك 
_ده الحل اللى عندي
_من كلامك انا وحشه في الطبيعه صح 
_مين قال كده بس
سمر قعدت على السرير وقالت: خلاص مش عايزه أخرج
مالك قعد جنبها وقال: خلاص يا سمر قومى 
_خلاص مش عايزه روح شوف حبيبه القلب
مالك ضحك وقال: على فكره كنت بتكلم عليكى
سمر بصت لمالك وقالت: كداب
مالك خدها في حضنه وقال: انتى البنت اللى بتزعل منى كتير ومشاغبه كماان 
_طب قول ماشي
_ماشي على اي
_اطلع كده 
مالك بص في عيونه وقال: ماشي
الابتسامه اترسمت على وجهه سمر وقالت: طب يلاا
مالك قام ومد ايدو لسمر وحط الايد التانيه ورا ضهرو وقال: يلاا يا اميرتى 
سمر ابتسمت وكانت رايحه تحط أيدها ولكن قامت عالطول وقالت: هستناك تحت اوعك تتاخر
_في حد بيقلدنى هنا ولا اي 
نزلت تحت وزينه باستغراب: رايحه فين
_صباح الخير
زينه بابتسامه: صباح النور
مالك نزل من على السلم عالطول وقال: يلا يا اميرتي
قالت بابتسامه: روح طلع العربيه وهاجى وراك عالطول
_اشطااا 
زينه مسكت ايد سمر وقالت" طالعين فين يا بت
_قولنا نخرج شويه 
_طب خدي بالك من نفسك ومن مالك كمان
سمر قعدت تضحك وقالت: يلا سلام
_سلاام 
في شركه الكيلانى (نور الدين المنصوري)
_حساااام
فتح الباب وقال: في اي يا فهد 
_باتريك جاي النهارده
حسام باستغراب: مش عارف هو النهارده اي
_النهارده واحد مارس 
(الابطال عايشين معانا على فكره 😂)
_اه تصدق كنت ناسي
_ليه بتحب
_احب وعلى مراتى انت مجنون
_لا مش مجنون واطلع برااا 
حسام كان طالع ولكن فهد واقفه وقال: هي الواحده بتحب اي
حسام وقف عند الباب والتفت وقال: قولت اي
فهد قام وقال: بص انا ماليش في رومانسيه اوى وانت عارف انى شخص اجتماعى 
_امممم
_كنت عايز اعرف اي اللى بيبسط اي واحده 
حسام بتريقه: واي اللى بيبسط اي واحد
_حسام انا مش بهزر 
_ما انا عايز اقولك حاجه الستات نكديه متحاولش تبقا لطيف مع مراتك عشان مهما حاولت هتنكد عليك 
_تصدق بالله انا غلطان انى سالتك وبعدين زينه مش زي اي واحده زينه مختلفه 
حسام بص لفهد وقال: مختلفه ازاى
فهد سرح وقال: مختلفه بكل تفاصيلها ضحكتها جنانها طيبه قلبها كل حاجه
_واي تانى يا راميو
_اطلع برااا 
_خلاص اهدا يا عم هقولك بس بشرط
_عارف شرطك 
_اممم يبقا على بركه الله بص اي اكتر حاجه بتحبها زينه
فهد بص ليا وقال: ما تحترم نفسك يا جدع
_المدام زينه الخانم زينه بتحب اي
_الحقيقه معرفش
_فعلا مالكش في الرومانسيه خالص
_حسام انا مش بهزر اخلص 
_عشاء رومانسي
فهد بص ليا وقال: تفتكر
_بص انا رومانسي مع كل البنات الا مراتى فممكن اهبل شويه 
فهد مسك ملف ورمى على حسام وقال: اطلع برااا ياض
حسام وهو واقف عند الباب: باتريك جاي النهارده فكر في المقابله الاول
_هو انا جاي اتقدم لامك 
_والله وكبرت وطلعلك لسان 
_اطلع برااا والا
حسام بتريقه: والا هطردك من الشركه وللابد
_اطلع برااا يا كل"ب
حسام طلع فعلاا وفهد قعد على الكرسي وقال: متخلف 
مسك تليفونه ورن على زينه 
كانت واقفه قدام المرايا وبتقول: هو انا احلى ولا شيري 
وفجاه تليفونها رن
زينه مسكت التليفون وقالت: الوو مين
فهد ضم حواجبه وقال: مسحتى رقمي ولا اي
زينه بفرحه: فهد 
_انزلى واركبي مع جاسر
زينه بفضول: ليه
_تعالى الشركه
زينه بفرحه: هكون مودل زى المره اللى فاتت
_لاء
_امال اي 
_كده وخلاص هنتظرك ثم قال بتحذير: ويا رب تلعبي بديلك 
_هو انا بتاعت كده يا فهودتى
_لا ابدااا ثم كمل بتريقه: انتى ام كده 
_بلاش نكد وهاجى فوراا
_في انتظارك
_ماشي 
قفلت التليفون وطلعت كل الفساتين اللى في الدولاب وقالت بتفكير: البس اي 
_ده لا لا مش حلو 
زينه حطت أيدها على دماغها وقالت: ما البس بنطلون وخلاص 
زينه دخلت الحمام فعلا
بعد شويه طلعت من الحمام وكانت لابسه بنطلون اسود وشميز ابيض وكان شكلها حلو اوى 
وقفت قدام المرايا وقالت بغرور: هو القمر بيطلع بليل ولا بالنهار ينهاااري انا معجبه بنفسي اوى وبعشق نفسي 
طلعت وكانت الاخري ماشيه ودخلوا في بعض
_اعاااااااا
_مش تاخدي بالك يا حما"ره
زينه رفعت راسها لفوق ليترمى شعرها على وش شيري
_مفيش حد حما"ر هنا الا انتى 
شيري بصت لزينه من تحت لفوق وقالت: فهد يعرف انك لابسه كده
_وانتى مالك 
_اه صحيح فهد مش بيكلمك اصلاا 
زينه قبضت ايدها وقالت: لو فضلت اتكلم معاكى كتير هوجع دماغى على الفاضي سلام
شيري بتفكير: يا تري رايحه فين 
نزلت تحت وقالت: عمو جاسر
_نعم يا جميله الجميلات
_والله ما حد بيرفع معنوياتى الا انت يا عمو جاسر 
_امال رايحه فين كده
_عند فهد 
_جاسر بفرحه: اتصالحتوا
زينه هزت رأسها وقالت: اه
_طب الحمدالله اطلعى غيري هدومك وهستناكى
زينه بصت على هدومها وقالت: ما انا كده جاهزه 
جاسر بخوف: فهد بيه ممكن يزعق يا بنتى بلاش اسمعى منى
_لا انا عايزه اروح كده وفهد مش هيعارض
_انتى حراا بس فهد بيكر"ه البنطلون اوى 
_وانت عرفت ازاى
_يا بنتى انا هنا من زمان اوى ومكنش بيخلى بتول تطلع ببنطلون مره طلعت كان عايز يقعدها من الجامعه لولا المدام زينب كانت بتول قاعده من زمان 
زينه حست بخوف وسرعان اترددت وقالت: فهد ميقدرش يزعلنى يلاا
جاسر بخوف: يلاااا 
زينه ركبت فعلا وجاسر قال: ربنا يستر
في مكان ما
_ده انت شجاع بقااا
_انت اي مش مكسوف من نفسك
_لا مش مكسوف فاكر انا قولت اي 
حمزه وقف بجبروت وقال: انا مش خايف منك ويوم ما هخاف هخاف من ربنا مش من واحد زيك
جمال طلع المسدس وقال: الوداع يا حلو 
حمزه وقع على الأرض والد"م نزل عالطول من بطنه 
جمال نفخ في المسدس وقال: نهايه زينه وفهد قربت اوى عشان ناوي أد'مر العائله 
حمزه بص ليا وقال بصوت مقطع: مستحيل تكون بنى ادم 
جمال قعد يضحك وقال: فعلاا
حمزه باخر جمله: أشهد ان لا اله الا الله وأشهد أن محمدا رسول الله
وللأسف بعدها ما"ت 
_انزلوا خدوا
_فين يا بيه
_ارموا في اي حته مش عايز ليا اثر فاهمين
هزوا راسهم وقالوا بصوت واحد: حاضر يا بيه 
جمال ركب العربيه وبيفتكر 
فلاش بااااك
كان قاعد على السرير وفجاه تليفونه رن
مسك التليفون وقال: الوووو
_اخيرااا رديت انا رنيت عليك كتير
_اخلص 
_حمزه راح لفهد امبارح
جمال قام وقال: اي
_ايوه يا بيه 
_متاكد من كده
_يا بيه انا براقب حمزه في كل خطوه ومتاكد طبعاا
جمال قفل التليفون وقال: بقا كده طيب
رن على واحد من رجالته
_اوامرك يا بيه
_هبعتلك صوره شاب عايزك تجيبوا حتى لو في حضن امه 
_تمام يا بيه 
قفل معا وبعت الصوره عالطول 
بعد مرور نصف ساعه
كان واقف عند بيت حمزه ومنتظر خروجه
حمزه طلع فعلا والآخر نزل من العربيه وغر"ز في رقبته ابره عملت على فقدان واعيه 
باااك
جمال بشر: وكده فاضل شخص واحد بس فهد نور الدين المنصوري
في شركه الكيلانى ( نور الدين المنصوري)
زينه دخلت الشركه والكل بص ليها بصدمه 
_مش ده مرات البيه بردو
_ايوه هي
_ولابسه كده عادي
_مش عارف ربنا يستر
زينه فتحت الباب وقالت: يا صباح العسل
التفت ليها وفجاه الفرحه اتحولت إلى غضب
زينه فتحت الباب وقالت: صباح العسل
التفت إليها وفجاه الفرحه اتحولت إلى غضب 
_اطلعى برااا 
زينه باستغراب:ليه
فهد بصوت جهوري: بقولك اطلعى برااا
_هو انا عملت حاجه غلط 
فهد بص ليها وقال: لا لسمح الله ثم كمل بغضب: ازاى تطلعى كده
زينه بصت على نفسها ثم بصت لفهد وقالت: انا مش عريا"نه وطالعه بهدوم على فكره
_واللى حضرتك لابسه ده هدوم
زينه بجراه: اه طبعا هدوم
فهد مسك الفنجان اللى كان موجود على المكتب ورمى على الأرض
زينه اتخضت وفهد قال: اطلعى برااا مش عايز اتعصب عليكى
زينه راحت عند فهد وقالت: اي العيب في الهدوم طيب
_لا مفيش عيب انا واحد مجنون متخديش في بالك
_كنت هلبس فستان بس مالقتش ولا فستان حلو 
_ما انتى عارفه المول كنت طلبتى من جاسر يوصلك واشتري اللى عايزه
زينه حضنت فهد وقالت: خلاص انا اسفه مش هلبس كده تانى 
فهد بعد عن زينه ومسك التليفون وزينه قالت باستغراب: بتعمل اي 
_جاسر انت لسه واقف تحت
_انا على الطريق يا بيه
_طب ارجع
جاسر باستغراب: ارجع
_في ثانيه تكون هنا
فهد قفل التليفون وزينه قالت بحزن: طب بترن عليا ليه طالما عايزنى ارجع
فهد قعد على الكرسي ومردش عليها 
_طب هغير هدومى بس والنبي متكسرش بخاطري 
فهد بص ليها وقال: محدش قالك أن اللبس ده ممنوع
زينه بصت لتحت وفهد بعصبية: مش قولتلك متبصيش لتحت ارفعي راسك وانتى بتكلمينى
زينه رفعت رأسها فعلاا وقالت بخوف: انا اسفه
فهد قام وحط ايدو على خدها وقال بحب: نظرات الناس ليكى بتقت"لنى يا زينه 
_حبيت اغير مش اكتر 
فهد بص ليها وقال: وشايفه نفسك كده حلوه 
_طالما انت شايفنى وحشه اكيدا مش هشوف نفسي حلوه
_طالما بيهمك رايي اوى لبستى كده ليه
_خلاص انا اسفه
فهد بص ليها بابتسامه: زينه اي الحلو في كده
زينه باستغراب: مش فاهمه
فهد شد زينه من خصرها وقال بهمس: اي الحلو في البنطلون عايزه تلفتى الناس ليكى وخلاص 
_والله بداا وبعدين هعمل كده ليه ما انا متجوزه احسن واجمل شاب في العالم
_اممم طب لبستى كده ليه 
_حبيت اغير 
_متحبيش تانى
زينه بابتسامه: حاضر
فتح الباب من غير ما يخبط ألتفت عالطول وقال: اي ده يا فهد مش تكح
فهد بعد عن زينه وراح عند حسام وقال: مين فين اللى يكح 
حسام بلع ريقه وقال: احنا في شركه وعيب اوي كده يا أستاذ 
_طب عايز اي يا محترم
حسام بص لزينه وقال: عامله اي يا زينه
فهد حط ايدو على وش حسام وقال: كلامك معايا انا
_براحه يا عم المهم باتريك رن وقال موافق 
_طب كويس يلا يا زينه
حسام مسك فهد من دراعه وقال: عايز افهم الاول 
_تفهم اي 
_باتريك رن وقال انه موافق عايز اعرف موافق على اي
_الصفقه اتاجلت لبكره في حاجه تانى
_اخر طلب الله يخليك
فهد بنفاذ صبر: أنجز 
_عايز اطلع انا كمان وبوعدك هاجى بكره بدري اوى 
_ومين اللى هيكون في الشركه
_اتكلمى معا يا زينه
فهد بعصبية: طب وربنا ما انت طالع الا الساعه واحده بليل
حسام بصدمه: اي
فهد مسك ايد زينه وقال: عشان تتكلم مع مراتى تانى
فهد طلع وحسام بغضب: بلاش والنبي 
اول ما فهد طلع الكل بص لتحت 
نزلوا تحت وركبوا العربيه وزينه بفضول: هنروح فين
فهد بص ليها وقال: على القصر 
_مصمم بردو
فهد بحده: اه مصمم 
زينه اتعصبت اوى وقالت بضيق: طيب 
-----------------------بقلمى دعآآء حجآآج---------------------------
عند مالك وسمر
_هاتى ايدك
مدت أيدها وشدها ليا وباسها من خدها وهي زقتوا 
_اهدي يا بت 
_هنروح فين 
راكبين مركبه هنروح فين يعنى 
قعدت وقالت: يعنى هنروح فين بردو
قعد جنبها وقال: انتى عقلك صغير اوى
دفنت وشها في رقبته وقالت: نوعاً ما
ابتسم وقال: هوديكى مكان حلو اوى 
سمر بصت في عيون مالك وقالت: ولا مرعب
ابتسم للمره التانيه وقال: متخافيش ده مكان رومانسي اوى 
_ازاى واحنا في مركبه
خدها في حضنه اكتر وقال: المكان ده عباره عن خيم هتعجبك اوى 
ابتسمت وقالت: متحمسه أشوفها 
_ربنا يستر
في قصر الكيلانى ( نور الدين المنصوري)
قاعد في اوضته ومنتظر مكالمه 
واخيرااا حد رن مسك التليفون عالطول وقال: اي
_بكره أن شاء الله فهد هيكون معانا
_بكره ليه
_احنا جهزنا كل حاجه يا بيه والمخزن جاهز وانا بقول بكره احسن
جمال قام وقال بشر: المهم تعرفوا تخطفوا
_متخافش يا بيه ده حاجه سهله اوى 
_اتمنى
وقفت عند الباب وقالت بصدمه: عايز تخطف مين يا جمال
جمال اتخض وقال: هكلمك بعدين
دخلت وقالت بعصبية: عايز تخطف فهد صح
جمال بهدوء: اهدي ده مكالمه مهمه اوى 
_وممكن اعرف اي المهم فيها 
جمال وقف على جنب وقال بكذب: حمزه عايز يقول كل حاجه
شيري راحت عند جمال وقالت بخوف: يقول اي
_راح لفهد الشركه عشان يقولوا انا وانتى اللى عملنا كده في زينه 
شيري بصدمه: اي
_ولحسن الحظ فهد مكنش موجود 
شيري خدت نفس عميق وقالت بابتسامه: وانت عايز تخطف حمزه قبل ما يروح لفهد
جمال بابتسامه تحمل التريقه: ايوه بحب ذكاءك ده 
_وهتعمل فيا اي 
_هعمل فيا اي ده هيشوف عذ"اب وربنا لاخلى يتمنى المو"ت 
(جمال كان بيتكلم عند فهد وشيري مفكره انه بيتكلم عن حمزه )
دخلت الاوضه وقعدت على طرف السرير وبص ليها وقال: هتفضلى قاعده كده كتير
_امال هروح فين
_مش عايزه تطلعى
زينه قامت وقالت: يعنى موافق اطلع كده 
_هو انا لو موافق انك تطلعى كده كنت جبتك القصر 
زينه هزت راسها وفهد ضر"بها على رأسها وقال: غبيه أوى
_امممم هدخل اغير
_هنزل تحت متتاخريش
زينه هزت راسها وقالت بفرحه: ماشي
طلع فعلا وهي طلعت احسن فستان عندها ودخلت الحمام
فهد وقف مره واحده وقال: شيري وجمال مع بعض يا تري ناوين على اي 
_طب يا جمال اعمل اللى تشوفوا اهم حاجه نفضل في أمان 
_متخافيش يا شيري طول ما انا موجود على قيد الحياه محدش يقدر يقف في وشنا
فهد ابتسم وقال: وانا اللى هقف في وشك يا جمال 
عند مالك وسمر
كانوا في مكان يوحى الى الهدوء والاستقرار
نزلوا من المركبه وقال بابتسامه: اي رايك
بصت ليا وقال: عرفت المكان ده منين
مالك حط ايدو على كتفها وقال: اي رايك الاول
_حلو اوى 
_اممم طالما حلو اقدر اقولك عرفت المكان ده ازاى
سمر بتحذير: مالككك
_لا متخافيش مش من ناحيه البنات
ضمت حواجبها وقالت: امال من ناحيه اي 
_كنت مره زهقان اوى قررت اركب المركب بالصدفه شوفتوا 
سمر حضنت مالك وقالت: بس الصراحه المكان تحفه
_طب تعالى معايا
سمر بفضول: فين 
مسك أيدها وقال: مش عارف موجوده ولا لا 
_هي اي
_تعالى بس 
راحت معا فعلاا وقال بفرحه: ياااا من سنتين ولسه موجوده
_تقصد اي
_الخيمه ده كنت عملها 
_اممم وكنت قاعد فيها لوحدك
_مع الشباب طبعاا
سمر بغيره: ويا تري الشباب دول بنات ولا ولاد
_يخربيتك وانتى غيوره اوى 
سمر دخلت الخيمه وقالت: ده صغيره اوى ما تيجى نوسعها
_امممم موافق
بالفعل بدأوا يوسعوا في الخيمه 
_مالككك
_اممم
_تعالى هناا 
مالك راح عندها وقال: في أي
_مين دول 
مالك بابتسامه: اتاخرتوا اوى
سمر مكنتش فاهمه حاجه ومالك بصلها وقال: قولت بدل ما نكون لوحدنا قولت اكلم الشباب يجوا اي رأيك
سمر بصت لمالك باحتقار 
_مش يلا يا شباب نعمل خيم 
_يلااا
راحوا فعلا وهي فضلت واقفه وقالت باحتقار: ازاى يجيب شباب وانا موجوده معاااا 
مالك لاحظ غضب سمر
_ثانيه يا شباب 
مالك راح عند سمر وقال: مالك
سمر بغيظ: ماليش 
مالك ضم حواجبه وقال: متاكده 
سمر بعصبية: ايوه متاكده 
مالك انخض من عصبيتها المفاجئه وقال: انا قولت حاجه غلط من غير ما اخد بالى
سمر بصت ليا بقرف وقالت: كلك على بعضك غلط مش هتكبر خالص
_في اي يا سمر 
_في انى عايزه أمشي
_تمشي 
_اه عايزه أمشي
_حد كلمك من الشباب
سمر بصت ليا بعصبية: انت مش مكسوف من نفسك لما تجيب شباب ومراتك معاك
_واي المشكله 
_ده في حد ذاتها مشكله 
_اي ده الشباب وصلوا
سمر التفت ولقت اكتر من عشر بنات وبعدها بصت لمالك وقالت: مين دول
_وانتى مفكره انى هوافق اجيب صحابي وانتى معايا
_مالك اخبارك اي وانتى يا سمر اخبارك اي
سمر ابتسمت ومالك قال: اتاخرتوا كده ليه
_اسكت الباص اتعطل كتير اوى على الطريق المهم انا جعانه اوى 
مالك ضر"بها على رأسها وقال: مش هتتغيري هتفضلى طول عمرك كده
البت قربت من مالك وقالت: انا مش بتغير يا مالك انت اللى اتغيرت
مالك خد سمر في حضنه وقال: واتغير مليون مره عشان القمر ده
البت بصت لسمر وقالت: اممم ربنا يخليكم لبعض عن اذنكم
سمر زقت مالك وكانت ماشيه ولكن مالك مسك أيدها وقال: في اي مالك
_بكل وقاحه عملت كده امال لو كنت لوحدك كنت عملت اي 
_ازاى 
سمر دخلت الخيمه ومالك حط ايدو في جيبوا وقال: انا عملت اي عشان تزعل كده 
في قصر الكيلانى (نور الدين المنصوري)
نزلت اخيرااا وقالت: فهد فهودتى
زينه باستغراب: راح فين بس
دخلت المطبخ وقالت: مشوفتيش فهد يا سناء
_برااا يا خانم 
زينه طلعت وفهد كان واقف وبيتكلم في التليفون
زينه جرت وحضنت فهد من ضهروا وقالت: فكرتك مشيت
_طب تمام هكلمك بعدين
التفت اليها وقال: كل ده عشان تطلعى
زينه لفت وقالت: اي رايك
فهد بتفكير:امممم
زينه بغضب: يعنى اي مش حلو صح
فهد قرب من زينه وقال: لما تلبسي فساتين بتبقي زي اميرات ديزني واحلى منهم كمان
زينه مسكت دراع فهد وقالت: غلط ومش هيتكرر
_اتمنى 
_مش يلاااا بقااا
فهد فتح الباب وقال: اتفضلى يا سمو الاميره
زينه ركبت فعلاا وكل ده وجمال واقف في البلكونه وماسك سيجاره وبيضحك بخبث
_مو"تك بكره يا فهد واول ما تمو"ت هاخد زينه في حضنى 
في الطريق
زينه بفضول: هنروح فين؟
_مفاجاه 
زينه مسكت دراع فهد وقالت: بليزز
فهد بعصبية: هنعمل حادثه يا هبله
زينه بعدت عن فهد وقالت: طب اي هي المفاجاه 
_ما انا لو قولت مش هتبقا مفاجاه 
_عشان خاطري يا فهد 
فهد بص لزينه وقال بابتسامه: فضوليه اوى
_قول بقااا
_عند الين وتيم مش كنت وعدتك اننا نروح
زينه بفرحه: بتهزر صح؟
_ممكن
زينه حضنت فهد وفهد مكنش شايف حاجه وقال بعصبية: أوعى يا بت هنعمل حادثه
زينه بعدت عنه وكانت فرحانه اوى 
-----------------------بقلمى دعآآء حجآآج------------------------
قعدوا كلهم وبدأوا يلعبوا لعبه الصراحه 
_الدور عليك يا مالك
_انا مش بقول الحقيقه على فكره 
_مالك ده اسمها لعبه الصراحه ولازم تقول الصراحه
_خلاص موافق
بصت لسمر واتعمدت تسأل السوال ده 
_كام مره سهرت مع بنات يا مالك
مالك بص لسمر اللى بصتلوا أيضا 
_اي يا مالك مش عارف تعد ولا اي للدرجه ده كتير
مالك بص ليها وقال بابتسامه: طب ممكن أسألك سوال وبوعدك هرد على سوالك
_امممم موافقه 
_كام مره عرضتي عليااا نسهر سوا في مكان خاص وانا رفضت 
البنت انحرجت اوى وقالت بارتباك: ولا مره
_هي مش ده لعبه الصراحه بردو
البت بصت لتحت ومالك قالها: فين الاجابه 
_انا زهقت عن اذنك
قامت ومالك ابتسم وقال: طب تعالى اجوبك على سوالك 
_في اي يا مالك احنا هنا عشان نتسلى
مالك قام وقال بعصبية: بالطريقه ده معتقدش عن اذنكم 
_مكنش ينفع تقول كده 
سمر دخلت لمالك وقالت:
_مالك زعلان كده ليه ولا خفت من الاجابه
مالك بص ليها وقال: لا مخفتش وكنت مستعد اجوبها 
_طب انا عايزه اعرف الاجابه الصراحه عندي فضول
_يعنى اي
_هو اي اللى يعنى اي عايزه اعرف اجابه السؤال 
مالك قام وقال: يعنى مصدقه كلام الزبا"له ده 
_مش قصدي بس سكوتك بيدل على أن كلامها حقيقي
_عايزه تعرفي
_اتمنى 
_سهرت مع بنات كتير اوى ومش عايز ادخل في التفاصيل
الدموع نزلت من عين سمر وقالت: بجد
_مش عايزه تسمعى كده وانا قولتلك اللى انتى عايزه تسمعى عن اذنك
سمر ضر"بت بايدها على رأسها وقالت: اما هبله بشكل 
قعد على جنب وكان متعصب اوى
_مالك 
بص لتحت وقال: عايزه اي تانى ما قولتلك اللى عايزه تسمعى 
سمر قعدت جنبه وقالت: انا اسفه
_مش اول مره لحد دلوقتى بتشكى فيا
حطت راسها على كتفه وقالت: مش عارفه ازاى قولت كده والله
مالك بعد عنها وقال:بس انا عارف
سمر بصت في عيونه وقالت بفضول: عارف اي 
_مش بتوثقي فيا ولو حد جي وقالك حاجه عليا هتصدقي 
 _لا مش صح 
_والدليل ؟
_انى سايبه حياتى ملكك 
مالك:________
سمر حضنت مالك وقالت: انا مش هطلع معاك تانى
مالك بضيق: ليه
سمر بصت لمالك وقالت: كل ما نطلع مع بعض نفترق 
مالك أبتسم وقال: فعلا
سمر ابتسمت على ابتسامته وقالت: ما تيجى ناخد جوله عندي فضول اوى اتجاه المكان ده
مالك قام وقال: طب يلاا
مسكت ايدو وقامت فعلاا 
في شقه الين وتيم 
كانت بتخبط على الباب جامد اوى
فهد مسكها من شعرها وقال: عيب كده يا هبله 
فتحت الباب وكانت في حاله صدمه وفرحه في نفس الوقت وقالت: زينه
_مفاجاه صح
الين حضنت زينه وقالت: واحلى مفاجاه كمان 
_امال فين تيم مش شايفوا 
_قال أنه رايح مشوار هتفضلوا واقفين كده كتير اتفضلوا
دخلوا فعلاا 
_على فكره يا فهد تيم زعلان منك اوى
زينه بصت لفهد وقالت: قوليلوا يا الين كسر بخاطري والله
قاطع حديثهم رنت تليفون فهد 
_ثانيه واحده
_كل مره يهرب من الاجابه
الين قعدت جنب زينه وقالت: المهم اخبارك اي 
_انا تماام 
_مش ناويه تجيبي عيل بقااا
زينه بصت ليها وقالت: وانا اجيب عيل واربي 
_واي المانع
_مش لما اتربي انااا الاول
الين قعدت تضحك وقالت: زي ما انتى متغيرتيش
_طب تصدقي ايام الامارات كانت احلى أيام
_كانت هتبقا احلى لو حسن معملش اللى عملوا
_يلا خاد جزءاته
_زينه 
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت بابتسامه: نعم
فهد حط ايدو على خدها وقال: لازم نمشي
الابتسامه اتحولت إلى غضب وقالت: ليه احنا لسه واصلين
_حسام رن عليا وحصل شويه مشاكل في الشركه
زينه بحزن: طيب
الين قامت وقالت: في اي
_معلش يا الين لازم نمشي 
قالتها وهى زعلانه اوى 
الين بحزن: ليه انتوا لسه واصلين
_معلش يا الين عندي شغل مستعجل
_طب ممكن اطلب منك طلب يا فهد 
فهد هز رأسه وقال: طبعاا
_خلى زينه معايا ووقت ما تخلص شغلك عدي عليها وخدها 
_يا ريت
فهد بص لزينه وقال: خلاص ماشي
زينه فرحت اوى وقالت: حبيبي يا فهودتى
فهد باسها على رأسها وقال بتحذير: اوعك تطلعى 
زينه هزت رأسها وفهد طلع والين قالت: بقينا لوحدنا تيجى نلعب
زينه ضمت حواجبها وقالت: نلعب
_في المطبخ
زينه بابتسامه: قصدك نبدع 
الين هزت راسها وقالت: حاجه شبه كده
_اشطا 
الين وزينه دخلوا المطبخ والين قالت: بتعرفي تعملى اي يا زينه
_بصي ماليش في المطبخ اوى اقل حاجه اعملها اسلق بيض
الين قعدت تضحك وقالت: طب اقعدى واوعك تعملى حاجه الا ننحر"ق 
_طب والله حصلت حر"قت المطبخ قبل كده
الين قعدت تضحك وقالت بتريقه: اكيدا فهد بجبروته قال اي اللى عملتى ده 
_بالعكس خاف عليا اوى
_وقتها كنتى بتحبي فهد يا زينه
_والله ما فاكره المهم هتعملى اي 
_تحبي تاكلي اي
_بصي انا من عشاق المكرونه بكل أنواعها
_بشاميل ؟
زينه هزت راسها وقالت: ماشي 
----------------------بقلمى دعآآء حجآآج-----------------------
بعد مرور ربع ساعه وخصوصاً في شركه نور الدين المنصوري
وصل الشركه وقال: في اي
الكل قام وحسام راح عند فهد وقال: الشركاء بتوع الامارات هنا
_امال رنيت عليا وقولت في مشكله حصلت ليه
_كان لازم اقولك كده عشان تيجى
فهد زق حسام وراح غرفه الاجتماع وقال: اي المفاجاه ده
قاموا وقال أحدهم: رنيت عليك كتير يا فهد لكن مردتش
فهد بص في التليفون وقال: انا اسف اوى التليفون وقتها كان صامت
_ولا يهمك المهم عايزين نكملوا الصفقه 
حسام فتح الباب وقال: الورق كلوا اهو يا فهد
قعد على الكرسي وقال: اتفضلوا 
قعدوا فعلاا واتكلموا في كل التفاصيل والشركه على موعد اعلان اكبر صفقه في تاريخ شركه الكيلانى
 (نور الدين المنصوري )
حسام بص لفهد وقال: مش هتوقع يا فهد 
فهد وقع فعلا وتمت الصفقه
قام وقال: الف مبروك 
بصوا لبعض وكانوا في قمه السعاده اخيرا تمت الصفقه بنجاح   وده اكبر صفقه في تاريخ شركه نور الدين المنصوري
_بما أن الصفقه تمت بنجاح حابين نعمل إحتفال
_اي رايك يا فهد
فهد بتكفير: طبعااا 
_ممكن نحتفل في فندق المساء
_اي رايكم عندي في القصر 
بصوا لبعض وقالوا: خلاص موافقين
_بس رجااء بلاش الاعلام يدخل 
_طبعا يا بيه 
طلعوا وحسام كان فرحان اوى وقال: وربنا ما فرحت كده يوم فرحى
فهد بص ليا بقرف وقال: وانت بتفرح اصلا
_في اي يا فهد والله عايز اعيط
_ليه 
_نفسي اتحن عليا شويه
فهد بتريقه: حاضر هاخدك في حضنى المره الجايه 
_طب وزينه تروح فين
فهد زقوا وقال: مش قولتلك بلاش تجيب اسم زينه على لسانك 
_هطلع بقاا
_امممم موافق
حسام باس فهد من خدوا وقال: صاحب عمري يا ناس
_في اي يا حيو"ان 
_ده مكنتش بوسه يااض
_طب امشي من قدامى
حسام طلع عالطول الا فهد يغير رأيه
عند مالك وسمر
كان حاطط ايدو على كتفها 
_هنفضل ماشين كده كتير
مالك وقف وقال: عايزه اي
سمر بصت حواليها وقالت: اي رايك نلعب 
مالك بتريقه: نلعب
سمر هزت راسها وقالت:اه والنبي
_نلعب اي؟
_انا هستخبا وحضرتك هدور عليا
_موافق 
طب غمض عينيك
_حتى في ده اغمض عينى
_يلاا يا مالك
_حاضر يا قلب مالك
غمض عينه وفي ثانيه سمر اختفت 
بعد مرور عشر ثوانى مالك فتح عينه وحط ايدو على شعروا وقال: يا تري راحت فين 
_سمر سمر 
بعد شويه مالك مالقاش سمر وبدأ يقلق عليها وقال: سمر انا بدأت اخاف اطلعى بقااا 
قعد يدور لحد ما استسلم وقال: انتى يا بت اطلعى بقاا والله قلبي هيقف
وفجاه سمع صوت صريخ: مالككك
مالك بصدمه: سمر
قعد يدور لحد ما استسلم وقال: انتى يا بت اطلعى بقاا والله قلبي هيقف
وفجاه سمع صوت صريخ: مالككك
مالك بصدمه: سمر 
فاق من الصدمه عالطول وقال بصوت عالى جدا: سمر 
_مالككك
_انتى فين
سمر بصريخ: وراك يا حما"ر
مالك التفت وقال: ورايا فين
_اقصد على ايدك اليمين
مالك بص ناحيه اليمين وقال: فين يا بت
سمر بارتباك:اقصد على ايدك الشمال
مالك بدأ يشك وقال بصوت واطى جدا ربما مش مسموع: بقاا كده طيب 
كانت واقفه وراء شجره كبيره اوى 
_مالكككك روحت فين تعالى ساعدينى 
سمر باستغراب: راح فين ده
وفجاه حد حط ايدو على كتفها وقال: احم
سمر انتفضت عالطول وقالت بصريخ: مين 
حط ايدو في جيبوا وهي بصت في الأرض عالطول وقالت: كنت همو"ت من الخوف
حط ايدو على خصرها وشدها ليا وقال بهمس: بجد
سمر بصت في عيونه وقالت: اه بجد
مالك شدها اكتر لتلزق في صدره وقال: انتى عارفه قلبي كان هيقف بسببك 
_وانا قلبي هيقف لو مبعدتش
_احساس وحش صح
سمر هزت راسها وكانت نبضات قلبها عاليه جدااا 
_مالككك
_عيون مالك
_عايزه امشي 
مالك بص في عينه وقال: انتى متعرفيش 
_لا معرفش
مالك قرب من سمر وهمس في ودنها وقال: احنا هنقضي الليله ده هناا
سمر زقت مالك وقالت: لا انا عايزه اروح 
_وانا قولت لاء وبعدين خايفه من اي انا جنبك
سمر بارتباك: ما انا خايفه منك 
مالك ضم حواجبه وقال: خايفه منى
سمر هزت راسها وقالت: اه خايفه منك 
_ليه 
_جبت صحابك بكل وقاحه والصراحة خفت منك أوى
مالك حد ايدو على خدها وقال: شرفك من شرفي يا بت وانا مستحيل اسمح لحد يلمس شعره منك 
سمر حضنت مالك وقالت: عارفه 
_طب تعالى نكمل الجوله
_يلااا
_مالك هي الأشجار ده مش بتطلع حاجه خالص
مالك بص ليها وقال: زي
_فاكهه يعنى
_موز
سمر بعدم فهم: اي
_اجبلك موز
_هو في موز هنا
مالك هز رأسه وقال: اه فيا بس مختلف شويه
سمر بفضول: ازاى 
مالك مسك ايدها وقال: تعالى 
راحت معاا فعلا ووقفوا عند شجره فيها موز
_الله اي الجمال ده 
مالك حضن سمر وقال: مفيش اجمل منك يا جميل
خجلت وقالت: شكرا
مالك بعد عنها وقال: ثانيه واحده 
خد موزه وقال: اتفضلى
سمر مسكت منه الموزه وقالت بتريقه: اعمل بيها اي ده 
_مش عايزها
سمر زقت مالك وقطعت الموز كله وقعدت على الارض وهو كان في حاله صدمه وقال: يا حراميه
سمر بصت ليا وقالت: حراميه اي بس تعالى يا قلبي
مالك قعد جنبها وقال: سمر اهدي انا بقرف
سمر مسكت موزه وقشرتها وقالت: افتح بوقك يا حلو
مالك مسك ايد سمر وقال: لا مش عايز موز
_امال عايز اي 
مالك قبل ايدها وقال: ده احلى من الموز
حطت الموزه كلها في بوقه وقالت: بالهنا والشفا على قلبك 
مالك مكنش قادر يتكلم واخيراا بلع وقال: كنتى عايزه تمو"تينى يا منال 
_اخص عليك انا عمل كده ده انا غلبانه
_لا واضح
حطت راسها على رجله وقالت: كنت بكره اسم منال اوى خصوصاً منك 
مالك بص ليها وقال: ودلوقتى
_بعشقوا
_طب اي رايك نجيب بنت ونسميها منال 
سمر انعدلت وقالت: لا انا مش عايزه اسم منال
مالك باستغراب: ليه
دفنت وشها في رقبته وقالت: اسم منال ده ملكى لوحدي ومقدرش اشوفك بتقولوا لحد تانى
_بس ده هتكون بنتنا
_لا بردو 
مالك ضحك على جنانها الذي لا يتحمله شخص اخر وقال: طب تحبي بنتنا اسمها اي 
بصت في عيونه وقالت: على اسمك
قعد يضحك وقال: على اسمى وده ازاى بقي
سمر زقت مالك وقالت بغضب: مش قصدي اسمك اسمك يا غبي
مالك حط ايدو على فمه وقال: امال قصدك على اي 
_ملك مالك تشابه صح
مالك ابتسم وقال: نظريه بردو
_هكون ام ذكيه اوى 
مالك خدها في حضنه وقال بجراه: عايزين نعمل مجهود اكتر من كده عشان نجيب ملك في اسرع وقت
وشها قلب طماطم وقالت: انت بجح اوى انا مش عارفه طالع لمين 
مالك خدها في حضنه اكتر وقال: ما انا قولتلك معاكى بس
_لا يا حبيبي مش عايزاك تعاملنى كده زي ما بتعامل الناس اتعامل معايا 
ضم حواجبه وقال: يبقا ولا هنجيب ملك ولا يوسف ولا شريف ولا مريم
زقته وقالت بعصبية: ونفتح دار للأيتام بقاا 
_طب والله فكره اي الذكاء ده يا بت 
_انا مش بهزر 
_امال انتى عايزه اي 
سمر حضنت مالك تانى وقالت: ممكن نجيب ملك ويوسف 
_طب لو جبنا بنات بس
سمر حضنت مالك جامد وقالت: البنت حبيبه امها
_طب وبالنسبة للإب 
_ما انت حبيبي انااا 
مالك باسها على رأسها وقال: مكنتش متخيل انى هاخدك في حضنى يوم من الايام
سمر بفضول: ليه
_كنت بقول مش ده البنت اللى تعجب مالك الكيلانى اللى تعجب مالك الكيلانى اللى بتمشي على الموضه الانيقه الموزه يعنى
_وانا معفنه يا مالك
_مين قال كده يا قلب مالك انتى القمر اللى بيطلع بليل ويمكن احلى منه كماان 
_كمل وبلاش تتدخل في التفاصيل اوى عشان مقلبش عليك
_عملت كتير عشان اوقعك في حبي بهدف
سمر قاطعته وقالت: بهدف الرهان
مالك هز رأسه وقال: مكنتش اعرف ان الرهان ده هيتحول الى الحب
_الا صحيح مين حب التانى (الاول)
_اعتقد اناا
سمر بعدت عن مالك وقالت: لا انا طب تعرف انا حبيتك اول ما شوفتك 
مالك بابتسامه تحمل التعجب: بتهزري صح
سمر هزت راسها وقالت: لا حبيتك من اول نظره
_مقولتيش ليه طيب انا كنت بتقطع كل يوم 
_خفت منك يا مالك خفت اقولك انى بحبك تجرحنى ووقتها حضرتك كنت ماشي مع البنات كلها 
_تسليه يا منال 
_هو ده بقاا اللى كنت خايفه منه التسليه خفت تتسلى بياا 
مالك بصلها بوقاحة: الصراحه كنت هقضي معاكى ليالى انتى جامده يا بت 
سمر ضر"بت مالك في بطنه وقالت: شوفت حضرتك بتقول اي يعنى ترضى كده على بتول لما تعمل كده في بنات الناس
حط ايدو على كتفها وقال: انا ملمستش ولا واحده في حياتى يا منال 
سمر بصت لمالك بفرحه وقالت: بجد
_اه بجد مفيش إلا انت يا جميل يا خاطف قلبي
سمر انكسفت وقالت: طب يلاا قوم
_فين
_جعانه اوى الشباب بتوعك دول اكيدا جايبين حاجه معاهم
حط ايدو على كتفها وقال: يلااا 
-------------------------بقلمى دعآآء حجآآج------------------------
عند زينه والين
_خلصت اي رايك
زينه مسكت الشوكه وقالت: ادوق الاول وبعدين اقول رأيه
_هتعجبك أن شاء الله
_اي الغرور ده يا بت
_اتاكدي بنفسك كماان
مسكت الشوكه وبدأت تاكل وبصت لالين وقالت: اي ده 
الين بعدم فهم: مش حلو
زينه بكلام مش واضح: هاتى الصينية كلها يا بت
الين بابتسامه: غلط تاكلى لوحدك يا هبله
زينه بلعت اللى في فمها وقالت: هو المرض ده وراثه يعنى اسيب فهد هناك القي فهد تانى هنا
الين قعدت تضحك عليها وزينه خدت الصينية وقعدت على السفره وقالت: يا ريت كوبايه عصير يا بت 
_زينه قومى روحى 
_اخلصي يا الين 
زينه قعدت تاكل والين كانت خايفه عليها أوى 
بعد شويه
شربت اكتر من سبع كوبايات مياه 
_اعاااا مش قادره بطنى وجعتنى اوي
_تستاهلى 
وفجاه الجرس رن 
_اكيدا ده فهد 
الين قامت وفتحت الباب وقالت: كل ده عشان تيجى على فكره زينه هناا
تيم بفرحه: وفهد 
الين هزت راسها وقالت: كان هنا فعلا ولكن طلع اعتقد أن عنده شغل مستعجل 
تيم دخل وقال: زينه اخبارك اي 
زينه قامت وقالت: الحمدلله يا تيم انت اخبارك
_تمام الحمدلله
_طب ادخل غير هدومك يا حبيبي
هز رأسه ودخل الاوضه وزينه راحت عند الين وقالت : الين مش قادره حاسه بانتفاخ
_طب ادخلى الحمام
_مش عايزه حاسه انى قرفانه وعايزه ارجع 
_خفت اقولك بلاش تفكري انى بخيله 
زينه مسكت تليفونه والين قالت: هترنى على حد 
_هرن على فهد اتاخر اوى 
الين هزت رأسها وزينه رنت على فهد فعلا
في الطريق
كان سايق العربيه وفجاه تليفونه رن فتح التليفون وقال: اي يا قلبي
_فينك يا حبيبي
_عشر دقائق وهكون عندك 
_طيب 
_اوعك تكونى كلتى 
زينه قعدت تكح وقالت: لا يا حبيبي اكل ازاى ومن غيرك
حطت أيدها على بطنها وقالت: استعجل بقاا 
بعد مرور عشر دقائق تقريباً
وصل فهد فعلا وسلم على تيم وطلع هو وزينه 
_مالك ؟
زينه بصت لفهد وقالت بابتسامه: مفيش 
ركبت العربيه وهو ركب أيضا وقال: عملك مفاجاه على فكره.
زينه مكنتش قادره وقالت في سرها: يوم ما تعملي مفاجاه تعملها وانا مش قادره 
_فهد 
_امممم
_ما تيجى نرجع القصر احسن 
فهد ضم حواجبه وقال باستغراب: على فكره انا احتارت معاكى اوى 
_ما انا غيرت رأيي
_والمفاجاه اللى عملتها ده 
_مره تانيه يا حبيبي
فهد بعصبية: لو في مره تانيه اصلاا 
_خلاص يا فهد موافقه بس هتكون المسؤول عن النتائج
فهد بص ليها وقال باستغراب: متاكده انك بخير
زينه ابتسمت وقالت :والله بخير انت مش مصدق ليه
_مش عارف حاسس انك واكله حاجه.
زينه بارتباك: لا والله
داس فرامل ووقف العربيه وقال:
_قربي
زينه بعدم فهم: اقرب ليه 
_قربي بس 
زينه قربت وفهد بص على فمها وزينه فهمت غلط وقالت بارتباك: فهد احنا على الطريق
حط ايدو على رقبتها وقربها منه وبدا يشم رائحة فمها وقال: اي ده
زينه بعدت عالطول وقال: ده مكرونه بالبشاميل واكلت حته صغيره اوى 
_طالما قولتى حته صغيره يبقا اكلتى الصينية كلها
زينه بصت لتحت وقالت: الصراحه اه 
فهد شغل العربيه وقال: كنت عارف 
زينه نامت على كتف فهد وقالت: الين السبب البت عليها مكرونه بالبشاميل اما اي خطيره 
_تروحى تاكلى الصينية كلها
_لا والله سبت حته لتيم
فهد بص ليها وقال: طب والله لو بتسمنى(بتتخنى) مكنتش هتكلم 
_لا يا عم انا عايزه اكون رشيقه كده عالطول
_بالطريقه ده معتقدش 
_عملى مفاجاه اي 
_مفاجاه اي بس بطنك دايما اسرع من الأحداث
زينه ضرب"ت فهد على كتفه وقالت: والله بطنى وجعانى عالطول كل ده بسببك
ضم حواجبه وقال: بسببي
_اه بسببك كل شويه تقولى بطلى اكل 
_يعنى بذمتك بوقك ده بيقفل ولا معدتك ده بتشبع
زينه بارتباك: ساعات مش اوى
فهد ابتسم وزينه حطت دماغها على كتفه للمره التانيه وقالت: احنا رايحين فين دلوقتي
_هتغدا الاول وبعدين نرجع القصر عشان في حفله بليل
زينه بعدت عن فهد وقالت: اسمها هنتغدا على فكره مش هتغدا 
فهد بص ليها وقال: بعد المكرونه ده عايزه تاكلى لسه
زينه هزت راسها وقالت: اه وبعدين لو حضرتك رنيت عليا وقولتلى هنتغدا برا مكنتش اكلت الصينيه كلها
_امال كنتى هتاكلى اي 
_هاكل نصها بس
_فكك من الأكل دلوقتى عايز القصر يكون على الساعه ٨ متنظم ومش عايز ولا غلطه
زينه بفضول:ليه 
_ما حضرتك لو مركزه في كلامى من الاول مكنتيش سالتى السوال ده 
_اخلص يا فهد 
_فاكره صفقه الامارات وقتها موقعتش على كل الورق عشان تتم الصفقه
_الله ما تيجى نروح الامارات تانى يا فهد
فهد بعصبية: بتكلم في اي وحضرتها بتتكلم في اي
_خلاص خلاص كمل
خد نفس عميق وقال: الصفقه تمت النهارده وطبعا الحفله عندي وهيكون فيها الشركاء والموظفين
_طب وانا مالى 
فهد بص ليها وقال: ما انتى هتساعدى سناء في كل التحضيرات
_وانا اساعدها ليه 
_سناء مش هتقدر تعمل كل ده لوحدها
_تماما ده اللى عايزه أوصله لحضرتك طالما التجهيزات هتكون كتيره اي رايك تجيب خدامين 
_لا طبعااا وبعدين لما تكونى انتى وسناء مع بعض هتخلصوا عالطول 
_وانا مش موافقه كرامتى متسمحش بكده
داس فرامل وقال: انزلى 
زينه بصت ليا وقالت باستغراب: ليه 
فتح الباب ونزل منه وراح عند زينه وفتح الباب وقال: أنزلى يلا
_بس انا مقولتش حاجه عشان تتعصب 
فهد ضم حواجبه وقال بتريقه: وصلنا يا هبله
زينه ابتسمت وقالت: اه فعلا المطعم اهو
_طب يلاا
زينه نزلت ومسكت ايد فهد ودخلوا فعلا
_فهد بيه المطعم نور
فهد بابتسامه: شكراا 
زينه وفهد قعدوا وزينه باستغراب: مفيش حد هنا ولا اي اقصد فين الناس
فهد بتريقه: حجزت المطعم لينا بس يا خساره بطنك اسرع منى 
زينه بحزن: ياخساره 
حط الاكل وزينه كانت رايح تمسك الشوكه ولكن فهد مسك منها الشوكه وقال: مستحيل
زينه بصدمه: لا والنبي 
_بس يا بت 
بدأ ياكل وهي كانت هتمو"ت وتاكل رغم انها واكله كتير 
حطت أيدها على خدها وبصت لفهد على أمل يوافق 
بعد شويه
الجرسون شال الاكل وزينه اتعصبت اوى وقالت: كنت جعانه والله 
_كده غلط على صحتك وبعدين انا عايزك رشيقه عشان تقدري تشتغلى 
زينه بعصبية: وانا قولتلك لاء
_وانا مش باخد رايك على فكره
زينه بصت ليا بقرف وهو قام وقال: يلاا عشان تقدري تجهزي كل حاجه
زينه قامت وقالت: انا مش هعمل حاجه ماشي 
فهد مسك ايد زينه وقال: طب لو قولتلك انى هجبلك اللى انتى عايزه هترفضي بردو 
زينه حوطت فهد من رقبته وقالت: اذا كان كده موافقه 
حط ايدو على خصرها وشدها ليا وقال بهمس: وحشتينى اوى يا طفلتي
زينه اتكسفت وقالت: يلا نمشي عشان الحق اجهز كل حاجه 
فهد بعد عنها وقال: هرن على جاسر يجى ياخدك 
_وانت رايح فين 
_لازم اروح الشركه تانى
زينه بحزن: ليه
_هجهز شويه ورق كده مش هتاخر
_هتيجى امتى طيب
فهد بتفكير: ممكن الساعه ٧ قبل الحفله بساعه
_طيب 
طلع تليفونه ورن على جاسر
_انا سالت عليك يا بيه وقالولى انك مشيت 
_معلش يا جاسر المهم انا وزينه في مطعم**** تيجى فورا
_تمام 
_متتاخرش
_حاضر يا بيه 
_طب هقعد منتظره لوحدي
_خمس دقائق وهيكون عندك ماشي
زينه بضيق: ماشي
باسها على رأسها وركب العربيه ومشي
زينه بعصبية: شغل شغل انا زهقت 
دعآآءحجآآج-----------------------------
--------------------------------------------
في مكان ما
نزلت من العربيه وبصت حواليها وقالت: حاسه ان في حد بيرقبنى 
قعدت على الأرض وبدات تحفر بايدها والمياه بتنزل من وشها 
بعد شويه حفرت الحفره فعلا وطلعت كيس فيا فلاش 
(الفيديو بتاع حادثه عائله المنصوري)
مسكت الفلاشه وحطتها في الشنطه ورجعت التراب تانى وقالت:من زمان اوى وانا حطاكى هنا ولحد دلوقتى محدش يعرف مكانك الا انا والخالق
ركبت العربيه تانى وقالت: لو عملت حاجه لفهد يا جمال هروح لمحمود واديلوا الفلاش ده ساعتها هتاخد اعدام وارتاح من شكلك بقا 
بص في المرايا وقال: اطلع يا خانم
هزت رأسها وقالت: ويا ريت تستعجل شويه 
هز رأسه وشغل العربيه ومشوا
عند مالك وسمر
قعدوا على الأرض وبدأوا يأكلوا 
_ماما زينب تعرف يا مالك
_احنا هنرجع بكره متقلقيش
_كان لازم تقولها عشان متقلقش 
_هو انا صغير يا منال عشان اقولها
_مش صغير بس كان لازم تقولها 
_حاضر هرن عليها
_دلوقتى 
_طب هاكل الاول 
_لا دلوقتى
خد نفس عميق وقال: عنيده اوى 
رن على زينب فعلاا
كانت راكبه العربيه وفجاه تليفونه رن وقالت بارتباك: مين ده
فتحت التليفون وقالت: مالك
_ماما بقولك
_اتفضل يا حبيبي
مالك خد سمر في حضنه وقال: انا اخدت سمر حته كده وهنرجع بكره إن شاء الله
_ماشي يا مالك
مالك ضم حواجبه وقال: ماما انتى كويسه
هزت رأسها وقالت: ايوه كويسه خد بالك من نفسك ومن سمر
مالك باستغراب: حاضر
قفل التليفون وهي بصت في عيونه وقالت: قالت اي
_مس عارف حاسس ان في حاجه
_زي
_مس عارف بس ماما مخبيه حاجه صوتها كان بيقول كده
سمر حضنت مالك جامد وقالت: هتخبي اي يعنى 
باسها على رأسها وفجاه زقها وقال: اوعى كده عايز اكل 
_طب براحه
ابتسم وقال: لامواخذه يا منال
بصت ليا بقرف وقالت: مستفز اوى 
_مش هتاكلى
_لا شكرا انا داخله جوا
_طيب
بعد  مرور عشر دقائق تقريباً وخصوصا عند زينه 
فضلت واقفه وقالت بعصبية: أتأخر اوى عمو جاسر قاطعها رنت تليفونها
طلعت التليفون من الشنطه وقالت: الوو
_جاسر موصلش ولسه 
_ل زينه بتردد:لو قولت لا ممكن فهد يعمل حاجه في عمو جاسر
_زينه انتى معايا
_اه معاك يا حبيبي
_انتى فين دلوقتي
_داخله على القصر متقلقش 
_طب بصي انا هبعتلك واحده دلوقتى 
زينه باستغراب: ليه 
_معها فساتين هتعجبك اوى 
زينه بفرحه: بجد
_خدي اللى انتى عايزه 
زينه بسعاده مغموره: اشطا
كانوا ماشين وبصوا عليها وزينه لاحظت نظراتهم وقالت: فهد أوعك تقفل
فهد باستغراب: ليه 
_عايزه اتكلم معاك
_طب انا ورايا شغل دلوقتى اي رايك نتكلم بليل 
زينه خافت اوى من نظرات الشباب ليها وقالت: ولا النبي خليك معايا
_زينه انتى كويسه
هزت راسها وقالت: لحد دلوقتى بخير
فهد ضم حواجبه وقال: طب بعدين 
_مش عارفه اي اللى هيحصل بعدين 
داس فرامل ووقف العربيه وقال: زينه انتى لسه واقفه صح
زينه بارتباك:الصراحه اه
فهد بعصبية: وجاسر مجاش لحد دلوقتى
_فهد اهداا ممكن يكون الطريق مغلق
_مغلق ازاى يا زينه انا ماشي عادي 
وفجاه عدا واحد وفهد وقفه وقال: هو الطريق مفتوح من قدام
_لا يا بيه الطريق مغلق 
_مغلق
_حصلت حادثه هناك وتم إغلاق الطريق
_تمام شكرا
_فهد الووو
حط التليفون على ودنه وقال: زينه خليكى عندك انا جاي
_ليه 
_الطريق متعطل فعلا أوعك تتحركى
زينه هزت راسها وقالت: عالطول والنبي
_حاضر 
قفلت التليفون والشباب كانوا واقفين ومستنين انها تقفل التليفون 
راحوا عندها وزينه بصت على أقدامهم وقالت: دول جاين عليا
وصلوا عند زينه فعلا وقال احدهم: بتعمل اي هنا يا جميل
زينه بجراه:  وانت مالك يا حلو 
_مالى ازاى المكان ده مكانا ومن حقنا نعرف مين جاي ومين طالع
_كان مكتوب باسمك يعنى 
الشاب مسك ايد زينه وقال: ايوه مكتوب باسمى يا حلوه 
سحبت أيدها وقالت: أمشوا من هنا يا حلوين 
بصوا لبعض وقال احدهم: انتى ضيفه عندنا ولازم نقوم بالواجب معاكى صح يا شباب
ابتساموا ابتسامه خبيثه وقالوا مع بعض: تبقا عيبه في حقنا
زينه رجعت خطوه لوراء والخوف بدأ يظهر عليها 
_في اي مالك ما كنتى شجاعه ومش خايفه
_امشوا من هنا
_حاضر يلا يا شباب
كانوا ماشين ولكن وقفوا و ابتسموا رجع عندها وقال: لازم نقوم بالواجب الاول 
زينه ضر"بته بالقلم وقالت بعصبية: أمشي من هنا يا حيو"ان
حط ايدو على خدو وقال بعصبية: انتى ازاى تضر"بينى
_عشان قليل الادب وسافل 
الشاب اتعصب اوى ومسك زينه من شعرها و
زينه ضر"بت الشاب بالقلم والشاب حط ايدو على خدو وقال: انتى ازاى تضر"بينى يا بت ال ****
زينه بغضب: عشان واحد قليل الادب وسا"فل
اتعصب اوى ومسكها من شعرها وقال: وربنا لدفعك تمن القلم ده غالى اوى 
زينه حاولت تزقه لكن معرفتش وكان ماسك شعرها جامد اوى
_اعااااااا 
نزل من العربيه ومسك الشاب من لياجته وضر"به بالبوكس في وشه 
زينه حضنت فهد عالطول وبدأت ترتعش
رفع رأسه لفوق وقال بصدمه: فهد بيه
فهد بغضب: ممنوع اشوف وشك تانى في الشركه
جري على فهد وقال: انا اسف يا بيه والله ما اعرف انها مرات حضرتك 
فهد زقه وقال: مراتى مش مراتى عيب لما تمد ايدك على واحده يا حيوا"ن 
_انا اسفه يا بيه
_لولا امك كنت دفنتك مكانك ويا رب اشوفك في الشركه بكره جث"تك هتروح على المقابر عالطول 
فتح الباب لزينه وقال بحب: اركبي يا قلبي
زينه ركبت فعلاا وفهد ركب أيضا ومشوا
_انت كده اترفضت من الشغل 
_كويسه انها جات على كده 
_كان هيق"تلك ولا اي 
هز رأسه وقال: انا عمري ما شوفت مراته ده خالص 
_بس الصراحه جامده فحت
الشاب بخبث: فعلاا
في الطريق
_زينه متخافيش انا جنبك
زينه بصت ليا وقالت بزعيق: فعلا جنبي ازاى سبت الشاب كده يا فهد ده كان عايز يتعرضلى
_معلش يا زينه امه عندها كانسر المهم انك بخير 
مسحت دموعها وقالت: يعنى لو كان اتعرضلى كنت هتقول معلش يا زينه اصلا امه عندها كانسر
فهد بعصبية: ما خلاص يا زينه 
زينه بعصبية: لا مش خلاص واول مره اعرف انى مش مهمه كده عندك
وقف العربيه وبص ليها وقال: ازاى بتقولى كده 
فتحت الباب ونزلت من العربيه وفهد نزل وراها عالطول وقال: زينه استنى زينه
كانت ماشيه والدموع نازله من عينها وعربيه جايه عكس اتجاه 
فهد بص وراء وقال: زينه 
طلع يجري والسواق اللى في العربيه مخدش باله منها لانها قصيره 
زينه بصت وراها وحطت ايدها على عينها وصرخت باعلى صوت: اعااااااا
شدها ونزل بيها على الأرض والراجل وقف العربيه ونزل منها عالطول وقال بخوف: انتوا كويسين
فهد بعد عن زينه وقال بعصبية:حضرتك اعمى 
_انا اسفه يا بيه مخدتش بالى
فهد بغضب: امشي من قدامى 
ركب العربيه ومشي فعلاا وزينه كانت بصه في اتجاه واحد ومش عطيه فهد إهتمام خالص
فهد مسك ايدها وقال: انتى كويسه 
زينه سحبت أيدها وفهد خد نفس عميق وقال: انا اسف يا زينه بعد كده اللى هيتعرضلك هقت"لوا
زينه:____________
فهد خدها في حضنه وقال: خلاص بقااا انا اسف وبوعدك مش هعمل كده تانى 
حضنته جامد اوى وقعدت تعياط وقالت: كنت همو"ت بسببك
بعد عنها وقال باستغراب: بسببي 
زينه زقت فهد وركبت العربيه عالطول
بص لتحت وقال: اليوم باين من أوله
في قصر الكيلانى (قصر نور الدين المنصوري)
دخلت القصر وخبطت في جمال 
الفلاشه وقعت من الشنطه لتترمى تحت الكرسي 
_مالك يا زينب
زينب:__________
كانت بصه للفلاشه اللى تحت الكرسي
جمال بص على عينها ثم بص على نفس الإتجاه اللى رايحه فيها عينها 
زينب بصت لجمال عالطول 
جمال باستغراب: في حاجه تحت الكرسي يعنى
زينب بارتباك: حاجه 
جمال بدأ يشك وحس أن في حاجه فعلا تحت الكرسي
راح اتجاه الكرسي وهي كانت في حاله صدمه 
قرب من الكرسي وزينب مكنتش عارفه تعمل اي 
نزل على الارض ورايح يمد ايدو عشان يشوف اي اللى تحت الكرسي ولكن لحسن الحظ تليفونه رن 
قام وطلع التليفون من جيبوا وقال: فينك
_في انتظارك يا بيه
جمال خد بعضه وطلع وزينب حطت أيدها على قلبها وقالت بارتياح: الحمدلله 
راحت عند الكرسي وخدت الفلاشه وحطتها في الشنطه وطلعت على اوضتها عالطول
بعد مرور عشر دقائق 
فهد وزينه وصلوا وزينه نزلت من العربيه وفهد نزل وراها وقال: زينه
دخلت عالطول وفهد ضر"ب الأرض برجله وركب العربيه متجها الى الشركه
دخلت جوا وقالت بعصبية: سناء
سناء طلعت عالطول من المطبخ وقالت: نعم يا خانم
_فهد قالك على التجهيزات
هزت راسها وقالت: ايوه يا خانم 
_انا هطلع اغير هدومى جهزي كل حاجه
_هي الحفله فين يا خانم
زينه بتفكير: في الجنينه
_اعتقد البيه قال هناا
زينه بعصبية: الحفله هتكون في الجنينه ومش عايزه نقاش كتير
سناء هزت راسها وقالت: حاضر يا خانم
زينه طلعت على اوضتها وقالت بخبث: النهارده هخليك تندم يا فهد 
بعد شويه طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايا لفت شعرها وفجاه الباب خبط
_ادخل 
دخلت وقالت: انا البنت اللى بعتها فهد لحضرتك
_اهلا اتفضلى
راحت عند زينه وقالت: ده اجمل فساتين عندنا في المول
_مش المول ده بتاع فهد 
_اه يا مدام
_مش عايزاهم
ضمت حواجبها وقالت باستغراب: مش عايزاهم
وقفت وقالت: اه مش عايزاهم وقولى للبيه بتاعك شكرا اوى عذ"بناك معانا
قامت وقالت باستغراب: حضرتك بتقولى اي 
_اللى عندي قولته ويا ريت تتفضلى
البنت خدت الفساتين وكانت مستغربه زينه اوى وقالت: عن اذنك
زينه ببرود اعصاب: اذنك معاكى 
طلعت من الاوضه ومسكت تليفونها ورنت على فهد اللى كان لسه على الطريق
_هنا 
_المدام رفضت تاخد الفساتين يا بيه
فهد باستغراب: رفضت
_اه يا بيه وقالتلى قولى للبيه بتاعك عذ"بناك معانا 
_طب بصي روحى لماما واديها الفساتين 
_مدام زينب
فهد هز رأسه وقال: اه 
_تمام يا بيه
قفل التليفون ورمى في العربيه وقال بعصبية: بدأنا العناد
راحت اوضه زينب فهي عارفه كل ركن في القصر لانها كانت بتشتغل في القصر
خبطت على الباب وزينب بخضه: مين 
_انا هنا يا مدام زينب
زينب قامت وفتحت الباب وقالت: هنا اتفضلى يا بنتى
دخلت وقالت: اخبارك اي 
_الحمدلله يا بنتى انتى اخبارك تمام
_بخير الحمدلله المهم ده فساتين البيه طلب منى اديهم لزينه لكن رفضت
زينب بابتسامه: يبقا اتخانقوا 
_نعم
_حطى الفساتين على السرير وانا هتكلم مع زينه 
حطت الفساتين على السرير فعلا وقالت: عن اذنك 
في الجنينه 
كانت واقفه في الجنينه وكل خدم حواليها 
_الورد ده مالهوش اي لازمه
بصوا لبعض وقال أحدهم: مينفعش يا خانم ده البيه لو عرف ممكن يقت"لنا 
زينه بعصبية: وانا اي
بص لتحت وزينه قالت: مرات البيه يعنى الأوامر تتنفذ من غير نقاش
هز رأسه وقال: اللى تشوفي يا خانم
بدأوا يشيلوا الورد فعلاا وزينه وقفت وقالت: اللعبه احلوت اوى
بدأت تاخد قرارات كلها بتعصي فهد 
بصوا لبعض وقال: البيه لو عرف باللى عملتوا اعتقد مش هتقعد ولا ثانيه هنا 
_ربنا يستر 
في المساء 
الجنينه كانت منظرها تحفه 
_خلصنا يا خانم
_سناء الاكل جاهز
_اه يا مدام
_طب أمشي قدامى عايزه اشوفه
دخلت المطبخ وبدات تدوق الاكل وقالت: تليفونى
_فين يا خانم وانا اروح اجيبوا
_في الجنينه يا سناء
سناء طلعت وزينه مسكت الملح وقالت: ده عقابك يا ابن المنصوري 
حطت الملح على الاكل وقالت بسعاده: اعتقد الحفله ده عمرك ما هتنسها يا فهد
طلع من الشركه وركب العربيه ورن على حسام
_انت فين
_في البيت
_طب جهز نفسك وهروح هات الشركاء من الفندق وتعالى على بيتى فورا
هز رأسه وقال: حاضر
-------------------⁦♥️⁩بقلمى دعآآء حجآآج⁦♥️⁩-------------------
كانوا قاعدين على الارض قدام نار وبيتكلموا 
_سمر 
بص عليها لقها نامت 
خدها على كتفه وباسها على رأسها وقال: بدري كده يا صغنن 
قام وحملها بين ايده ودخل الخيمه  وحطها على القش 
وقعد جنبها وحط دماغها على رجله 
_ضحكتى عليا  مكنش ده اتفاقنا 
فتحت عينها وقالت: امال اي اتفقنا
بص ليها بابتسامه: انتى صاحيه 
نامت على جنب وقالت: لا انا عايزه انام بس حسيت بيك
_لسه بدري اوى 
_مش عارفه حاسه بارهاق
_امممم طيب
حضنته ونامت عالطول 
كانت واقفه تلك الأخري تراقب الوضع 
مالك حط سمر براحه وقلع الجاكيت وغطها بياا  وطلع 
قعد على صخره وهي كانت واقفه وراء وقالت: مالك
التفت ليها وقال: انتى لسه صاحيه
كانت واقفه وقالت: الصراحه مش جيلى نوم ممكن اقعد معاك 
مالك بص ليها وقال: ممكن
قعدت جنبه وقالت: سمر نامت بدري اوى 
مالك:____________
حطت أيدها على ايد مالك وقالت: انا وانت اللى صاحيين بس 
مالك سحب ايدو وقال: مش معنى انى سمحتلك تقعدي معايا تعملى اللى انتى عايزه 
_نعم 
مالك قام وقال: تصبحي على خير
قامت ومسكت دراع مالك وقالت بمايعه: في اي يا مالك فك كده
مالك زقها وقال بعصبية: افك ازاى مش فاهم
قربت منه وحطت أيدها على رقبته وقالت: اقصد الكل نام ومفيش حد موجود هنا اي رايك نروح مكان خاص 
_ويا تري لما نروح مكان خاص هتعملى اي 
قربت من مالك اكتر وبصت على شفايفه وقالت: هعمل حاجات كتير أوي
_بس انا واحد متجوز
_واي يعنى مراتك نايمه وده فرصه 
مالك بتريقه: فرصه 
هي بتمثيل الحزن: هو كلامى مش عاجبك ولا اي 
_فعلا مش عاجبني وزي الشاطره كده أمشي والا
_والا اي 
_هخلى الكل يشوف و"سختك 
بعدت عنه وقالت بغضب: انت الخسران
_انا فعلا هكون الخسران لو روحت معاكى انا بحب مراتى ومستحيل افكر إخونها
هي بضيق: ربنا يخليكم لبعض
مالك بابتسامه تحمل العصبيه: شكراا 
دخلت الخيمه بتاعتها وكانت متعصبه اوى 
مالك بعصبية: حيوا"نه 
كانت واقفه فرحانه اوى وقالت: مالكك 
بص وراء وقال: سمر
راحت عنده وقالت: اي الكلام اللى سمعتوا ده
مالك ضم حواجبه وقال باستغراب: سمعتى اي 
سمر حضنت مالك وقالت: اللى قالتوا المجنونه ده 
مالك بص في عيونها وقال: كنتى بتراقبي يعنى 
سمر بابتسامه: كنت عايزه اشوف رد جوزي اي 
_اممم ويا تري عندك شك أن جوزك يعمل كده
حوطته من رقبتها وقالت: لا معنديش شك عارف ليه
مالك بفضول: ليه 
_عشان بوثق فيك اكتر من نفسي 
شدها من خصرها وقال: الجو ده عايز حاجه
بصت في عيونه وقالت: عايز اي 
قرب منها وهمس في ودنها وقال: عايز اوضتنا 
سمر زقته وقالت: ما تحترم نفسك وتصبح على خير 
مسك ايدها وشدها ليا وقال: في اي يا بت 
_عايزه اناام 
مالك قرب منها وقبلها برقه وقال: تلاقي الخير يا روحى
سمر بعدت عن مالك وقالت: وحضرتك مش هتنام ولا مستنى تطلعلك واحده كمان
ابتسم وقال: طب أمشي يا ام لسان 
في قصر الكيلانى ( قصر نور الدين المنصوري) وخصوصاً في الجنينه 
فهد نزل من العربيه وقال بصدمه: اي ده 
_قولت الجنينه هتكون احسن من القصر بكتير 
ابتسم وقال:فعلا 
زينه اتعصبت اوى وكانت منتظره رد فعل غير كده خالص 
راح عندها ومسك ايدها وقال: رفضتى الفساتين ليه
_مش عاجبني 
_دول لسه نازلين 
سحبت ايدها وقالت زي فهد: مزاج 
_مزاج 
بص حواليا وقال: فين الورد اللى كان هناا
_طلبت من الخدم يشلوا 
_ليه 
_مزاج بردو
فهد ببرود اعصاب: بس كده احلى 
زينه بصت ليا بعصبية وقالت: يعنى الجنينه عجباك كده
مسك ايدها للمره التانيه وقال:طالما اللى عامله ده كله زينه يبقا مفيش اجمل من كده 
زينه في سرها: كنت متخيله رد فعل غير كده خالص 
_بتفكري في اي 
زينه بعدت عن فهد وقالت: مفيش عن اذنك
فهد ابتسم وقال: بتزعل من اقل حاجه فعلا طفله 
بعد شويه
طلع على اوضته وقلع الجاكيت وحاول يفتح باب الحمام ولكن كان مقفول
_زينه زينه 
_دقيقه 
قعد على طرف السرير وبص في الساعه وقال: استعجلى شويه 
طلعت من الحمام وكانت لابسه فستان اسود قصير وضيق جدا على خصرها 
قام وبصلها وقال: اي ده 
وقفت قدام المرايا ولم تعطى اي اهتمام ليا
مسك أيدها جامد اوى وقال: انا بكره التجاهل اوى
_في اي
_اي اللى انتى لابسه ده
زينه بصت على نفسها وقالت: مش فاهمه
فهد اتعصب اوى وقال: مالك النهارده مره بنطلون ودلوقتى فستان قصير 
_عاجبنى 
_مش هتنزلي كده
زينه زقت فهد وقالت: هنزل غصب عنك 
فهد بنفاذ صبر: زينه مش هقولها كتير 
زينه بتحدي: وانا قولتلك هنزل كده
_طب انزلى 
زينه فتحت الباب وكانت طالعه ولكن ايد فهد كانت اسبق 
قفل الباب بالمفتاح وزينه بعصبية: هات المفتاح
_مش هتطلعى بالقرف ده
_وانا قولتلك هطلع ومش بأخد رايك
_تمام خليكى هنا بقاا 
زينه مسكت فهد من دراعه وقالت: متهزرش 
_مين فين اللى بيهزر 
زينه بجراه: حضرتك
قعد على الكنبه وقال: خليكى كده بقااا 
وقفت وكانت متنرفزه اوى وهو بص في الساعه وقال: اخلصي عايز انزل
_وانا قولتلك مش هغير وهنزل كده
_مش عايز ازعلك 
قعدت على طرف السرير وبدأت تنفخ في أيدها 
بص ليها وازداد غضب وقال بعصبية: زينه اخلصي
_انت بتكلمنى 
_قوم غيري القرف ده
_ما انا قولتلك مش قايمه وهنزل كده 
صبره نفذ قام ومسك أيدها جامد اوى وطلع فستان طويل وليس ضيق
_فهد سيب أيدي
_اقلعي 
زقته وقالت: انا هنزل كده تمام 
كانت ماشيه ولكن وقفت وكانت في حاله صدمه 
حطت ايدها على الفستان من وراء وقالت: اي اللى عملتوا ده
_لو فضلتى واقفه كده هقطع الفستان كله 
_مش مهم في فستان كمان زيه
فتحت الدولاب ومسكت الفستان وقالت: هلبس ده
قطع الفستان من على كتفها وهي بصت على كتفها وقالت: انت بتعمل اي يا فهد
_هعد لواحد لتلاته لو مغيرتيش الفستان ده هتكونى عر"يانه كمان شويه
بصت ليا بعصبية وقالت: حضرتك لما بتلبس هدومك حد بيتكلم معاك
_ده بدله مش بدله ر"قص
خدت منه الفستان وقالت: انا هلبسوا مش عشان خايفه منك لا عشان من اللى هتعملوا 
_حلو اوى
شهقت من العصبيه ودخلت الحمام ورزعت الباب وراها 
 بعد شويه طلعت وفهد بصلها وقال: كده احلى بكتير
_ميهمنيش رايك ولو سمحت افتح الباب
رمى المفتاح على الأرض وقال: اتفضلى
زينه بصت على المفتاح وقالت: اي ده
طلع بدله سوده وقال: اي
_بتحاول تزلنى صح 
فهد بعدم فهم: نعم
_رميت المفتاح على الأرض ليه 
_مزاج 
_هات المفتاح
قرب منها وقال بغرور: انا فهد الكيلانى اجيب مفتاح من على الأرض
_انا مش هجيب المفتاح
_خلاص خليكى واقفه 
دخل الحمام وهي حلفت بالله وقالت: طب والله ما انا جايبه
بعد شويه طلع من الحمام وكان وسيم جدااا في تلك البدله السوده وقال: انتى لسه هنا
بصت ليا وقالت: هات المفتاح وانا هطلع
وقف قدام المرايا ورش البرفان المفضل ليا وقال:خليكى قاعده 
_ما انت كمان هتفضل قاعد 
_مش مهم 
خدت المفتاح وقالت: انت شخص بارد ومستفز 
_اممم واي كمان
زينه فتحت الباب ورمت المفتاح على الأرض وطلعت
ابتسم وقال: ده مجنونه رسمى 
في الجنينه
الكل وصل فعلا وفهد نزل وقال: اهلا اهلا اتفضلوا
_احلى حاجه ان الحفله في الجنينه حقيقي منظرها تحفه
فهد بص لزينه وقال: ده فكره المدام 
زينه ابتسمت وقالت: عن اذنك 
راحت عندهم وقالت: فهد كان عايز يعمل الحفله في القصر جوا لكن انا رفضت وعملتها في الجنينه
_فكره ممتازه 
حط ايدو على خصرها وقال: مراتى طول عمرها ذكيه
بصت ليا بعصبية وقالت: هروح اشوف سناء عن اذنكم
مشت فعلا وراحت المطبخ وقالت: كل حاجه جاهزه يا سناء
هزت رأسها وقالت: اه يا خانم
_طب يلاا اصلا الضيوف جعانين
_عشر دقائق يا خانم
زينه طلعت وقالت: عمرك ما هتنسي اليوم ده في عمرك يا فهد 
--------------------⁦♥️⁩بقلمى دعآآء حجآآج⁦♥️⁩---------------------
حضروا الاكل فعلاا والكل بدا ياكل 
زينه كانت واقفه على جنب وبتحاول تقلد فهد لما يعرف ان الاكل مالح: اي ده مين اللى عمل كده 
بعد دقيقتين تقريبا
زينه بصدمه: اي ده ازاى
وقف جنبها وقال: مالك يا قلبي 
زينه بصت لفهد وقالت: مفيش 
_خطه فشله اوى
زينه بصدمه: اي 
فهد ابتسم وقال: للاسف سناء شافتك ورنت عليا وقالتلى
_انت بتقول اي 
_بقا تحطى ملح في الاكل على العموم طلبت اكل جاهز 
زينه بارتباك: انا مش عارفه حضرتك بتتكلم عن أي 
_لا عارفه 
سكتت وقالت: طب الف مبروك 
مسك أيدها وقال: لو  حد مكانى كان مسكك من شعرك وجاب كرامتك في الأرض 
سحبت أيدها وقالت: نفدت المره ده بس المره الجايه لا
_بحب المنافسه خصوصاً من شخص غالى على قلبي 
خدت بعضه ومشت 
بعد مرور ثلاث ساعات
الكل مشي وكانت حفله حلوه اوى 
في اوضه فهد 
كانت بتحاول تفتح السوستة بتاعت الفستان لكن مش عارفه
دخل وقعد على السرير وقال: اي ده انا حاسس بارهاق 
قالت في سرها: مستحيل اطلب منك مساعده مهما حصل 
بص ليها وقال: في اي مالك 
وقفت قدام المرايا وكانت بتحاول تفتح السوسته
قام ووقف وراها وقال: مش عارفه تفتحى ده
زينه التفت ليا وقالت: لا عارفه
فهد بتريقه: واضح 
قعدت تحاول لكن معرفتش 
مسك السوسته وفتحها فعلا وقالت: استغنى عن غرورك شويه
_لما حضرتك تستغني عنه الاول
دخلت الحمام وغيرت هدومها ولبست بيجامه لونها اسود في أبيض 
طلعت من الحمام ونامت على جنب
_اطفي النور إللى جنبك 
_لاءء
قام وراح اتجاها وطفي النور ولكن زينه شغلتوا تانى وقالت: انا بنام على النور
_من امتى 
_من دلوقتى 
فهد غمز ليها وقال: ولا خايفه عشان مش واخدك في حضنى 
_هههه ظريف 
نام على الجنب بتاعه وهي حاولت تنام لكن معرفتش فهى متعوده تنام في حضنه 
بعد شويه فهد نام وزينه قامت وراحت عند فهد ودخلت في حضنه 
حط ايدو على كتفها وضمها ليا جامد اوى وقال: منتظرك من بدري على فكره 
عملت نفسها نايمه هروبنا من الاسئله اللى هيعرضها عليها 
في صباح اليوم التالى
قامت وحطت أيدها مكان ما بينام فهد واتفاجات أنه مش موجود
_فهد فهد
طلع من الحمام وكان لافف منشفه عليا بس وقال: اي ده وانا كنت مفكر انك زعلانه منى لسه
قامت وقالت: اه لسه زعلانه ومش هسامحك 
مسك أيدها وقال: طب انا اسف 
_سيب ايدي عايزه ادخل الحمام
قرب منها وقال: مش هقدر اروح الشغل كده 
_لا هتقدر عشان قلبك قاسي ويعمل اي حاجه 
حط ايدو على خدها وقال: من امتى قلبي قاسي 
_معرفش 
_مش هرجع على فكره 
_انت حراا
_مش هرجع قولى انك مسمحانى 
زقته وقالت: مش مسمحاك مهما عملت 
_طب هجبلك شوكولاته وانا جاي
_لا شكراا
_زينه صدقينى مش هعرف اروح الشغل وانتى زعلانه منى كده
طلعت فستان من الدولاب وقالت: هتقدر ثم دخلت الحمام 
رمى المنشفه على السرير ولبس البدله وطلع 
كان واقف جمال واول ما شاف فهد طلع التليفون ورن على واحد من العصابه بتاعته 
_فعد طلع قوم بالواجب 
_تمام يا كبير
جمال قفل التليفون وقال بشر: النهارده مو"تك يا فهد 
بعد مرور ربع ساعه 
في الطريق
 كان سايق العربيه باقصي سرعه ومسك التليفون ورن على حسام
_صباح الخير
_صباح النور 
_فينك 
_مساقه السكه وهكون عندك
_المهم متتاخرش
_عندنا اي النهارده
_عندك مقابله مع باتريك انت ناسي ولا اي
_خلاص ماشي
قفل التليفون وفجاه داس فرامل بعد ما شاف الشاب اللى كان على الأرض وسايح في د"مه
نزل من العربيه عالطول وجري على الشاب وقال: انت بخير 
عدلوا وقال: ده مش د"م
حط ايدو على رأسه وحس بدوخه وفجاه فقد الوعى 
خدوا فهد في العربيه ومشوا
_رن على بيه وقوله إن فهد معانا 
مسك التليفون ورن على جمال فعلا وقال: الخطه تمت بنجاح يا بيه
جمال بشر: يعنى فهد معاكم دلوقتى
_اه يا كبير المهم هنعمل في اي
_هنق"تله  بعد ما يوقع على التنازل الاول 
حطت أيدها على فمها وقالت: جمال خطف فهد وعايز يق"تله 
_خدوا على المخزن اللى اتفقنا عليا وانا هاجى فورا
_تمام يا كبير 
قفل التليفون وخد شويه ورق وحطهم في الشنطه وطلع
شيري راحت وراء وقالت: بقا كده يا جمال طلعت بتلعب بيا
_بس ازاى فهد ابنه وعايز يق"تله 
طلع من القصر وركب العربيه ومشي
طلعت وراء عالطول 
_هنقذك يا حبيبي متخافش انا جايه 
بعد مرو ربع ساعه تقريبا خصوصاً في مخزن غريب وسط غابه 
نزل جمال من العربيه ودخل وقال: فهد فين
_جوا يا بيه 
نزلت شيري وقالت: لازم أنقذ فهد
دخل جمال لفهد وقال: ابن المنصوري عامل اي
ثم كمل:فهد انت لسه نايم اصحي بقاااا
قعد على الكرسي وقال: قوم عشان نصفي الحساب اللى ما بينا
بدات تتسحب وقالت: ادخل ازاى من دول 
رمت حاجه على الأرض لتشتت انتباه تلك الشابين
طلعوا فعلا وقال احدهم: سمعت صوت
_اعتقد قطه
_ممكن
دخلت فعلا وفجاه حد حط مسدس على دماغه
بلعت ريقها ولفت وقالت بخوف: انا انا 
مسكها من ايدها وحط المسدس على رأسها وقال: قدامى 
جمال قاعد على الكرسي ومنتظر فهد يفوق: يلا يا فهد انا مستعجل اوى على الورث ومو"تك كمان
_ابعد عنى
فتح الباب وقال: البت ده لقيتها واقفه براا
جمال قام وقال بصدمه: شيري
شيري جرت على فهد وقالت: انت ازاى تخطف فهد ده مكنش اتفاقنا 
_وانا مش بوفي بالوعد يا حلوه
_يعنى اي
جمال مسك المسدس وقال: طالما عرفتي اننا خطفين
فهد كده مش هنقدر نشوف شغلنا
شيري بصدمه: انت هتعمل اي 
ركز المسدس على قلب شيري وفي لحظه الرصاصه طلعت ودخلت قلبها
وقعت على الأرض والد"م نزل منها عالطول
فاق على صوت الرصاصه ولقي شيري على الأرض سايحه في د"مها وجمال قدامه
فهد بصدمه: شيري
جمال ركز المسدس على قلب شيري وفي لحظه الرصاصه طلعت ودخلت قلبها
وقعت على الأرض والد"م نزل منها عالطول
فاق على صوت الرصاصه ولقي شيري على الأرض سايحه في د"مها وجمال قدامه
فهد بصدمه: شيري
جمال بابتسامه شر: اخيرااا فوقت انا منتظرك من زمان اوى
فهد كان في حاله صدمه ومركز عينه على شيري 
راح عنده وقال: مصدوم كده ليه متخافش هتحصلها دلوقتى
فهد بص لجمال وقال: اي اللى عملتوا ده 
قعد على الكرسي وحط رجل على رجل وقال: ده خاينه المفروض تفرح أنها ما"تت
فهد بزعيق: ازاى عملت كده وربنا لدفعك التمن غالى 
_مش انا اللى هدفع انت يا فهد 
فهد هز رأسه وقال: استحاله تكون اب استحاله
مسك سيجاره وقال بصوت جهوري: جابر
جابر محامى نور الدين المنصوري 
_هات الورق 
دخل وقال: الورق اهو
فهد كان باصص على شيري ومكنش مصدق وحاسس انه في حلم وحش اوى 
جمال قام وقال: وقع هناا
فهد:__________
جمال مسك فهد من لياجته وقال: بقولك وقع هنا 
فهد بص على الورق وقال: ورق اي ده يا جمال
_مش مهم تعرف المهم توقع وانت ساكت
فهد أبتسم وقال: ده تهديد بقاا 
جمال مسك المسدس وحطه على دماغ فهد وقال: لو شايفه تهديد يبقا تهديد
_تصدق خفت
جمال اتعصب اوى وقال بصوت جهوري: بقولك وقع هنا
فهد بعصبية: وانا بقولك مش هوقع على حاجه الا لما اعرف اي هي
جمال رمى المسدس على الأرض ونزل لمستوي فهد وقال: انت كده كده مي"ت حرام تمو"ت من غير ما تعرف الحقيقه 
فهد بصدمه: حقيقه اي 
بص لجابر وقال: احب اعرفك ده المحامى بتاع ابوك الله يرحمه 
فهد بصدمه: اي 
جمال قام ووقف على جنب وقال بصوت عالى جدا: فهد نور الدين المنصوري 
الاسم وقع على فهد كالصاعقة 
جمال التفت ليا وقال: اسمك الحقيقي هو فهد نور الدين المنصوري يعنى ولا انا ابوك ولا زينب امك ولا بتول ومالك اخواتك
فهد حس بضعف وقال: انت بتقول اي
_هي ده الحقيقه يا ابن المنصوري 
_ازاى 
جمال راح عند فهد وقال: انا عارف العقل الذكى ده بيفكر في اي دلوقتى
ثم كمل: احب اقولك انا اللى قت"لت امك وابوك واخوك 
_انت بتقول اي
_وعارف الثروة بتاعت الكيلانى كلها بتاعت ابوك الله يرحمه يعنى حضرتك اغنى شخص على وجه الأرض اصلا ابوك كان معا فلوس تعيش الناس كلها في عز 
الدموع نزلت من عين فهد وقال: عشان كده كنت بتعذ"بنى وانا صغير حتى لما كبرت كانت معاملتك معايا زباله 
_عليك نور احب ذكاءك ده 
_وربنا ما هرحمك ثم كمل بصوت جهوري: وربنا ما هرحمك وهخليك تندم على اليوم اللى فكرت تعمل فيا كده 
جمال قعد يضحك وقال: مش هتقدر تعمل حاجه عارف ليه عشان هتكون عند عائلتك النهارده 
فهد قعد يهز في الكرسي وجمال قعد يضحك وقال: ومراتك عارفه كل حاجه
فهد بص ليا بصدمه وقال: زينه
جمال هز رأسه وقال: سمعت زينب وهى بتقول لزينه كل حاجه 
_زينه كانت عارفه الحقيقه
_يلا يا فهد مش عايز اعذ"بك 
جمال حط الورقه على رجل فهد وقال: وقع هنا 
فهد ضم حواجبه وقال: انت مفكر اي انى هوقع على الورق ده 
_يعنى اي
فهد بصوت جهوري: على جث"تي يا جمال
قام جمال ومسك المسدس وقال: يبقا على ج"ثتك 
_اضر"ب يا جمال 
جمال اتعصب اوى وقال: وقع والا الطلقه ده هتكون في نافوخك 
_وانا قولتلك مش هوقع 
_انت متعرفش انا عملت اي عشان أوصل للحظه ده انا قت"لت حمزه بسببك
انصدم وقال: حمزه
جمال هز رأسه وقال: يعنى شيري وحمزه ما"توا بسببكم حتى محمود ما"ت بسببك 
_انت مجرم بقااا
جمال ابتسم وقال بشر: انا قت"لت كتير لحد دلوقتى والصراحه عايز اتوب وقبل ما اتوب هختم بيك الاول
فهد ابتسم ابتسامه تحمل السخريه وقال: لو عشت يا جمال
_بص انا مش فاضي توقع تشتري عمرك 
_مش عايزو 
جمال مسك فهد من لياجته وقال بعصبية: للدرجه ده الفلوس عندك اهم من حياتك
_انت المهم يا جمال وربنا لاقت"لك 
_طيب يا فهد انا هسيبك شويه كده وهرجع تانى فكر كده قبل ما ترفض
جمال طلع والدموع نزلت من عين فهد ومكنش قادر فهو كان بيحاول يكون قوي قدام جمال
_وربنا ما هرحمك يا جمال وربنا ما هرحمك 
ثم كمل بحزن: انتى زينه كنتى عارفه الحقيقه ومقولتيش 
في قصر الكيلانى
طلعت من الحمام ووقفت قدام المرايا وكانت حاسه بشعور غريب وقالت: اي الإحساس ده  ؟ حاسه ان فهد في خطر
مسكت التليفون ولكن اترددت وقالت:لازم اعذ"به شويه
_بس انا حاسه انه في خطر
بعد اقتناع قررت ترن على فهد
مسكت التليفون للمره التانيه ورنت على فهد فعلا
بعد شويه
_ازاى ميردش عليا
رنت على فهد من الشركه
_الوو
_فهد وصل ولا لسه 
_لسه يا خانم
قعدت على السرير وقالت: لسه ازاى ده طالع من ربع ساعه 
زينه افتكرت كلام فهد لما قال: مش هرجع
الخوف ازداد عندها طلعت من الاوضه وراحت عند زينب وقالت: ماما زينب
_زينه 
زينه دخلت وقالت: فهد في خطر يا ماما
زينب باستغراب:في خطر
زينه هزت راسها وقالت: طلع من ربع ساعه والمفروض كان وصل الشركه  بس موصلش لحد دلوقتى
زينب حطت أيدها على كتف زينه وقالت بابتسامه: فهد مش صغير يا زينه 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت بعصبية: فهد في خطر يا ماما صدقينى
_طب رنى عليا
_رنيت ومردش عليا
_ممكن يكون مشغول يا بنتى
حطت أيدها على دماغها وقالت بغضب: مشغول ازاى وهو موصلش الشركه 
_طب استنى ربع ساعه بس وان شاء الله هيرن عليكى 
زينه خدت نفس عميق وبصت لزينب وقالت بخوف: ولو مرنش يا ماما
زينب بابتسامه: متخافيش هيرن وبعدين متخانقين ليه 
زينه بصت لتحت وقالت: مش متخانقين
_امال رفضتى الفساتين ليه 
زينه قامت وقالت: ماما زينب فين الفلاشه
ضمت حواجبها وقالت بعدم فهم: فلاشه اي
_اللى تثبت أن جمال قت"ل اهل فهد
_لا يا زينه مش هينفع
زينه راحت عند زينب اللى واقفت على جنب وقالت: الفلاشه ده لازم تروح للبوليس يا ماما
_مقدرش يا زينه
_ليه يا ماما
حطت ايدها على خد زينه وقالت بهدوء: لو روحت الشرطه وادتهم الفلاشه جمال هيقول كل حاجه لفهد ساعتها
زينه بخوف: ساعتها اي 
_ساعتها فهد هيكر"هنا يا زينه خصوصاً انى عارفه الحقيقه وخبيت عليا 
_يعنى فهد ممكن يكر"هنى يا ماما
زينب بارتباك: مش عارفه يا زينه انا خايفه اوى من اليوم اللى فهد هيعرف الحقيقه في
عند سمر ومالك
حاول يفوق لكن معرفش وقال بكسل: منال منال 
مسكت ازازه مياه ودلقتها عليا
فاق عالطول وقال بعصبية: يا بت المجنونه
_صباح الخير
قام وقال: انتى خليتى فيها خير
مسكت منديل وبدأت تمسح المياه اللى على وشه وقالت: لازم نرجع القصر
حط ايدو على خصرها وقال: ما لسه بدري
_ههه بدري من عمرك يا حبيبي
_اممم طيب
_هنرجع بالمركبه
هز راسه وقال: هنرجع بالعربيه
_ليه 
_عشان نرجع عالطول
_بس عربيتك مش هنا
_هاخد عربيه من الشباب
_امممم ماشي
بعد مرور عشر دقائق تقريباً
عند فهد
حاول يفك نفسه لكن معرفش وفجاه الباب انفتح ليدخل جمال بكل جبروت
_اي يا فهد فكرت ولا لسه
فهد بعصبية: قولتلك على جث"تي
_ادخلوا يا رجاله
دخلوا ثلاث رجاله طوال القامة وعضلات ضخمه جدا شبه البودي جاردات يعنى
_اي رايك
فهد بص ليا وقال: اي ده 
_دول الرجاله اللى هتخليك توقع غصب عنك
فهد ابتسم بسخرية وقال: مكنتش اعرف أن عقلك صغير كده
جمال اتعصب وامر واحد من الرجاله يفك فهد 
فك فهد فعلاا 
جمال بص للرجاله وقال: يلا يا رجاله
قربوا من فهد وواحد منهم هجم على فهد ولكن فهد مسك ايدو ولفها وراء ضهره ليصرخ الشاب زي الحريم: اعااااااا
زقه وقال: تعالوا يلاا
جمال بعصبية: عايزكم تخلوا جسمه عباره عن د"م 
قرب من فهد وكان رايح يضر"به لكن رجل فهد كانت اسبق
حط ايدو عند بطنه وقال بالم: بطنى
جمال بص للأخير وقال: عايزك تق"تله 
فهد وقف بكل ثقه والراجل جري عليا وفهد بعد عالطول ليدخل الراجل في الازاز
جمال بارتباك: اي ده ازاى 
فهد راح عند جمال وقال بغل: عملت كده ليه 
جمال بلع ريقه وفهد ضر"به بالبوكس في وشه 
جمال حط ايدو على فمه ولقي د"م في ايده وقال: ازاى تمد ايدك على ابوك
مسكوا من لياجته وقال بتريقه: أبويا بتهزر صح 
جمال خاف من فهد وقال: فهد اهدا أوعك تعمل حاجه تندم عليها طول عمرك 
فهد مسك المسدس وقال: اها الحاجه الوحيده اللى مش هندم عليها قت"لك يا جمال 
جمال بصدمه: اي
ركز المسدس على راس جمال وقال: الوداع يا جمال الكيلانى 
وفجاه صدر صوت طلقه ليقع على الأرض عالطول 
حطت أيدها على قلبها وقالت بصريخ: فهد
زينب بخضه:زينه
زينه قامت وقالت: فهد فهد 
_في اي يا بنتى
زينه مسكت زينب من هدومها وقعدت تهز فيها وتقول: فهد يا ماما فهد
خدتها في حضنها وقالت: اششش فهد بخير صدقيني 
زينه بعياط: قلبي بيقول عكس كده يا ماما قلبي بيقول أنه في خطر
بعدت عنها وحطت أيدها على خدها وقالت بحب: ده شيطا"ن يا زينه وعشان نق"تل الأفكار ده لازم نصلى 
زينه هزت رأسها وقالت: نصلى وندعى لفهد يا ماما عشان فهد في خطر
ابتسمت وقالت: حاضر يا بنتى
دخلوا اتوضوا فعلا وبدأوا يصلوا 
كان عقلها مشتت وكانت الجمله ده بتردد في أذنيها 
(مش هرجع يا زينه مش هرجع يا زينه مش هرجع)
وقعت على الأرض ومش متخيله ان فهد ممكن يبعد عنها فعلا
_السلام عليكم ورحمه الله. السلام عليكم ورحمه الله
_مالك يا زينه
_فهد في خطر يا ماما لازم تصدقي
_مش قولتلك ده افكار شيطا"ن ولازم نقت"لها
_وانا بقولك فهد في خطر
مسكت أيدها وقالت: ممكن يكون بيهزر معاكى 
زينه بصت لزينب وقالت: وده هزار يا ماما انا حاسه ان قلبي هيقف
خدتها في حضنها وقالت: اصبري شويه وان شاء الله هيرن عليكى
زينه بعياط: أن شاء الله
_اي رايك يا بيه
جمال نزل لمستوي فهد وقال: مكنتش عايز اعمل كده
حط ايدو على بطنه اللى بتنزف د"م وقال:مش هر"حمك
جمال قام وقال: وانت بتمو"ت بردو بتقول مش هر"حمك
_مش هر"حمك يا جمال
مسك المسدس وضر"ب فهد في أيده
_اعاااااا
_اي ده فهد نور الدين المنصوري بيتوجع اهو 
جمال وقف على جنب وقال: متخافش على زينه هتكون في نن عينى
بدا يتحرك واتعصب اوى وجمال التفت ليا وقال: مالك اسم زينه بيوجعك اوى كده 
مكنش قادر ياخد نفسه وجمال رفع المسدس تانى وقال: مش هتمو"ت كده محتاج طلقه في 
جمال بتفكير: في قلبك عشان تمو"ت زي الحلوه 
ركز المسدس على قلب فهد وقال: هاخد ورثك من غير ما حد يعرف انك الوريث الشرعى لعائله المنصوري 
_مش هرحمك يا جمال مش هرحمك
ضر"ب فهد في أيده التانيه وقال: أوعك تقول الكلمه ده تانى 
عارف ليه عشان حضرتك هتمو"ت يعنى هتمو"ت 
كان رايح يضر"ب فهد في قلبه ولكن صوت البوليس قاطعه
_بوليس يا بيه
المسدس وقع من ايد جمال وقال بارتباك: بوليس
_لازم نهرب يا بيه 
جمال والرجاله تعالوا من الباب الخارجى وركبوا العربيه ومشوا عالطول
حاول يقوم وقال بصوت خافي جدا: جمااااال 
دخلت الشرطه والظابط قال بصدمه: فهد 
فهد باخر كلمه: مش هرحمك 
_رنوا على الإسعاف فورا 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا الاسعاف وصلت وخدت فهد وشيري
_مش قولتلك يا بيه أن في حد هنا
فلاش باك
نزل من العربيه وقال:هو ده وقت تتعطلى فيا  اعمل اي دلوقتى
شاف المخزن وقال: اكيداا هلاقي مساعده هناك
راح فعلا عند المخزن ولكن وقف حين سمع صوت رصاصه 
_اي ده 
قرب من المخزن وبص من الشباك وشاف شيري اللى كانت سايحه في د"مها وشاف فهد أيضا اللى كان واقع على الأرض نتيجه الطلقه اللى جات في بطنه 
جري عالطول وطلع تليفونه ورن على البوليس
بارتباك: الووو الووو
_في اي يا ابنى اتكلم
قال للظابط اللى شافوا والظابط قال بتحذير: وربنا لو طلعت بتهزر لحطك في السجن مدي الحياه
_مش وقت الكلام ده يا بيه الشاب والبنت هيمو"توا
_انت فين
الشاب:___________
الظابط قفل التليفون وامر عناصر من الشرطة انهم يتحركوا  الى المكان اللى قال عليا الشاب 
باااك
الظابط حط ايدو على كتف الشاب وقال: شكرااا
ابتسم وقال: ده واجبي كمواطن يا بيه
هز رأسه وركب العربيه ومشي
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصا في المستشفي
_لازم نخبر المدام زينب عالطول
مسك تليفونه ورن على زينب ولكن محدش رد وقال: محدش بيرد
_ادينى العنوان يا دكتور وانا اروح
الدكتور خد ورقه وكتب فيها عنوان قصر الكيلانى فهو دكتور العائله 
الممرض خد منه الورقه وطلع عالطول
دخل اوضه العمليات وقال: لازم نطلع الطلقه اللى في بطنه واللى في دراعه بسرعه
_الا صحيح المريضه التانيه اخبارها اي 
بعد مرور عشر دقائق
في قصر الكيلانى (نور الدين المنصوري)
_مرنش يا ماما مرنش 
زينب حضنت زينه وقالت: يمكن عامل فيكى مقلب
زينه بعياط: انا مش هكلمه تانى
حطت أيدها على شعرها وقالت: اهدي يا قلبي
_مدام زينب في واحد في انتظارك تحت
نبضات زينه ازدادت اوى وقالت: فهد في خطر 
قعدت تردد الجمله ده كتير وزينب مسكت أيدها وقالت: بلاش التشائم ده يا زينه
زينه زقت زينب ونزلت عالطول
_مين حضرتك وعايز اي
_مدام زينب فين
زينه بصت وراها وزينب كانت نازله من على السلم 
راح عند زينب وقال: ابن حضرتك في المستشفي وحالته صعبه جدا 
جسم زينه بدأ يرتعش وحست بعجز وضعف فهو قوتها 
زينب بصدمه: انت بتقول اي 
_لازم تيجى فورا يا مدام ابنك هيكون في حاجتك اوى
زينب راحت عند زينه اللى كانت واقفه مصدومه
_زينه لازم نمشي
زينه:_________
زينب حطت ايدها على كتف زينه وقالت: لازم نروح المستشفي يا بنتى 
زينه بصت لزينب وقالت بعياط: مش قولتلك أن فهد في خطر 
الدموع نزلت من عينها وقالت: لازم نروح المستشفي يا بنتى
زينه هزت رأسها وطلعوا فعلا متجهين الى المستشفى 
في الطريق
_مالككك
مالك بص ليها وقال: عيونه 
_تعالى نروح المقابر
مالك ضم حواجبه وقال: ليه
بصت لتحت وقالت: عايزه أشوف ماما
مسك أيدها وقال: حاضر
حطت دماغها على كتفه وقالت: بحبك اوى يا ملاكى 
مالك بص في عيونه وقال: ملاكى
سمر هزت راسها وقالت: انت ملاكى 
باسها على رأسها وقال: اهو طلعت حاجه حلوه في نظرك 
في مكان ما
جمال بعصبية: اتصل باي حد من المستشفى وشوفوا ما"ت ولا لا
جابر محامى نور الدين المنصوري: مينفعش يمو"ت يا جمال انت ناسي الوصيه ولا اي 
_لا مش ناسي وفهد لازم يمو"ت عارف ليه
جابر بفضول:ليه
_فهد لو عاش مش هيسبنى خصوصاً انه عرف كل حاجه
_مكنش ينفع تقول لفهد الحقيقة
_اللى حصل حصل المهم اسمع انه ما"ات
_فهد جامد زي أبوه واعتقد انه عايش
جمال بشر: مستحيل يعيش ده كان بيطلع في الروح
_ولو طلع عايش
جمال بابتسامه خبيثه: نق"تله 
في المستشفي
وصلوا المستشفي وكانوا خايفين اوى 
زينه بصوت مقطع: ف ه د فه د
زينب حطت أيدها على كتف زينه وقالت: فهد في غرفه كام
بصت في الكشف وقالت: فهد الكيلانى
هزت راسها وقالت: ايوه
_في الغرفه رقم ١٣٦٧
زينه طلعت عالطول وزينب بخوف: زينه استنى 
ركبت الاسانسير وقالت: والنبي ما تحرمنى منه انا ماليش غيره في الحياه 
وصلت للدور اللى فيا فهد طلعت من الاسانسير عالطول وطلعت تجري وقعدت تبص على أرقام الغرف
واخيرااا لقت غرفه فهد 
زينه بابتسامه: فهد 
الممرضه طلعت وزينه جرت عليها وقالت: فهد بخير صح
الممرضه بارتباك: المريض بين الحياه والمو"ت يا ريت تدعيلوا
سمعت الكلام من هناا وقعت على الأرض من هنا وقالت بصدمه: بين الحياه والمو"ت
زينب وصلت وقالت: زينه فهد بخير صح
كانت بتردد تلك الجمله على لسانها
(بين الحياه والمو"ت بين الحياه والمو"ت بين الحياه والمو"ت)
قالتها اكتر من ثلاث مرات 
زينب قعدت جنب زينه وقالت بخوف: قوليلى أن فهد بخير
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: بين الحياه والمو"ت يا ماما
زينب بارتباك: انتى بتقولى اي
_الممرضه قالت انه بين الحياه والمو"ت فهد هيسبنى يا ماما 
حضنتها وهى قعدت تصرخ وتقول: زعلان منى يا ماما طلب منى اسامحه لكن انا رفضت انا السبب 
زينب هزت رأسها وقالت: متقوليش كده هيبقا بخير ابنى وانا عارفه
زينه قامت من على الأرض وقعدت تخبط على الباب بتاع غرفه العمليات اللى فيا فهد
زينب قامت أيضا وقالت: زينه اهدي مينفعش كده يا بنتى
زينه لم تسمع منها وقالت: فهد حبيبي افتح الباب انا مش زعلانه والله
الممرضه فتحت الباب وقفلته وراها وقالت: مدام زينب يا ريت تقوليلها مينفعش كده الدكتور مش عارف يشوف شغله
حطت ايدها على كتف زينه وقالت: تعالي يا زينه
زينه بجنون: فهد جوا اكيدا محتاجنى 
خدتها بالعافيه وراحوا الحمام عشان تغسلها وشها
_فهد يا ماما
فتحت الحنفيه وبدأت تلمس على وش زينه بايدها
_قال أنه مش هيرجع يا ماما قالى كده 
_خلاص بقااا 
بعد شويه
_تعالى يا زينه
الدكتور كان في انتظارهم وكان حزين جداا
زينه جرت عليا عالطول وقالت: فهد بخير صح
الدكتور بص في الأرض وقال: البقاء لله
زينه بصدمه: اي
الدكتور كان في انتظارهم وكان حزين جداا وشكله ميبشرش بالخير 
زينه طلعت تجري عالطول وقالت بخوف: فهد بخير صح
الدكتور بص لتحت وقال بحزن: البقاء لله
الكلمه وقعت على زينه كالصاعقة وقالت بصدمه: اي
الدكتور راح عند زينب وقال: والله حاولنا يا مدام ولكن الطلقه جات في القلب 
زينه وقعت على الأرض ومكنتش متخيله ان فهد ما"ت وسابها
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: ابنى ما"ت ابنى ما'"ت
الدكتور ضم حواجبه وقال: انا مش بتكلم عن فهد يا مدام
زينه التفت للدكتور والدكتور قال: فهد حالته صعبه جداا وبنحاول نعمل كل اللى في أيدينا عشان ننقذه 
زينه قامت وقالت بفرحه: يعنى فهد ما"متش صح يا دكتور
الدكتور هز رأسه وقال: صحيح لسه عايش ولكن حالته صعبه جداا ويا ريت تدعيلوا
الدموع نزلت من عين زينه ليس دموع الحزن بل دموع الفرح 
زينب بخوف: امال مين اللى ما"ت
الدكتور: البنت اللى كانت مع فهد
زينب بصت لزينه اللى بصتلها أيضا وقالت باستغراب: بنت
الدكتور: ايوه يا مدام احنا لقينا فهد والبنت ده 
زينب بدقات قلب سريعه جدا: مين البنت ده يا دكتور
الدكتور: حقيقي معرفهاش لو عايزه تدخلى تشوفيها اتفضلى ثم كمل: انا كنت مفكر انها قريبه حضرتك
زينب هزت رأسها وقالت: ممكن اشوفها
الدكتور: اتفضلى
زينب دخلت مع الدكتور وزينه وقفت عند الباب ودقات قلبها كانت سريعه جدا وقالت: مين البنت ده وكانت مع فهد ليه
زينب حطت أيدها على الملايه وايدها بدأت ترتعش من الخوف 
شالت الملايه من على وش شيري وقالت بصدمه: شيري
زينه بصدمه أيضا: شيري
الدكتور: فقدت د"م كتير والقلب اد"مر نتيجه الطلقه اللى دخلت قلبها 
زينب اهتزت وقالت: بنتى 
الدكتور: حضرتك تعرفيها
زينب بصريخ: ده بنت اختى ازاى حصل كده 
زينه دخلت لزينب عالطول وقالت: ماما اهدي
زينب مسكت ايد زينه وقالت: شيري يا زينه بنت اختى يا زينه
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: الله يرحمه
وقعت على الأرض وقعدت تصرخ وقالت: اقول لاختى اي بنتك ما"تت اقولها اي
الممرض: دكتور حاله المريض صعبه جداا والنبض بيقل جدا
زينه التفت للممرض وقالت بخوف: فهد 
الدكتور: لو سمحتى يا مدام ممكن تطلعى براا
زينه قامت عالطول ودخلت اوضه فهد 
الممرضه: انتى بتعملى اي هنا اطلعى برا
مسكت ايد فهد وقالت بخوف،: فهد 
الممرضه: لو سمحتى اطلعى برا مينفعش كده 
الدكتور دخل وقال: لو سمحتى يا مدام اطلعى براا 
زينه مسكت ايد فهد جامد اوى وقالت: هقعد جنبه ومش هعمل حاجه 
الدكتور: مينفعش يا مدام ويا ريت تطلعى براا
زينه راحت عند الدكتور وقالت بتوسل: الله يخليك والله ما هعمل حاجه
الدكتور هز رأسه وقال:لازم تغيري هدومك مينفعش تفضلى كده خصوصاً الغرفه تم تعقيمها
زينه هزت رأسها وقالت: حاضر
راحت مع الممرضه وغيرت هدومها فعلا ودخلت اوضه العمليات
الدكتور: لو سمعت منك كلمه واحده هطلعك براا
زينه هزت رأسها وقالت: حاضر
قعدت على الكرسي وبصت لفهد وكانت موجوعه اوى
الدكتور قطع لفهد القميص وقال: لازم نفتح بطنه عشان نطلع الطلقه فورا
الممرضه هزت راسها والدكتور بدأ يفتح بطن فهد وزينه مكنتش قادره تشوف فهد بالحاله ده 
الممرضه بصت على النبض وقالت: دكتور النبض بيقل جداا
الدكتور بص على جهاز رسم القلب وقال: فعلا
زينه قامت وقالت بخوف: يعنى اي
الدكتور بعصبية: مش قولتلك تسكتى
قعدت على الكرسي تانى وقالت بعياط: حاضر مش هتكلم ولا هعمل حاجه بس يا ريت تنقذوا حبيبي
الدكتور بدا يعمل مساج لفهد وبدا يستجيب فعلا لحد ما رجع النبض الى مستوي الطبيعى 
الدكتور خد نفس عميق وقال: النبض رجع تانى 
زينه بصت لفهد وقالت: ان شاء الله هتكون بخير
عند مالك وسمر
وقف العربيه وحط دماغه على الدركسون وقال: انزلى
بصت ليا باستغراب وقالت: انزل ليه
مالك بتريقه: هروح مشوار واجى ثم كمل بغضب: وصلنا 
سمر بصت حواليها وقالت: مخدتش بالى
نزل من العربيه وقال: ولا يهمك
نزلت من العربيه وراحت عند مقبره امها وقالت: وحشتيني اوى يا ماما
مسك أيدها وهي بصت ليا بابتسامه
_فين الشوكولاته
_في العربيه
_وانت مستنى اي 
_اروح اجيبها 
سمر بصت ليا بعصبية وهو قال بهدوء: خلاص خلاص 
ثم كمل:وبلاش الوش ده خليكى حلوه
_طب اخلص
راح عشان يجيب الشوكولاته عشان يوزعها على الأطفال الموجوده وهي قعدت على الارض وقالت: يا ريت كنتى عايشه يا ماما الحياه وحشه من غيرك اوى
مسحت دموعها وبصت على مالك وقالت: كان ليا الحنان والامان انا بحبه اوى يا ماما
مالك وصل عند العربيه ولقي زينب رنت عليا اكتر من اربع مرات
مالك مسك التليفون وقال بخضه: يا تري في أي
رن على زينب اللى فتحت التليفون عالطول وقالت بعياط: مالك 
مالك بخوف: ماما
_شيري شيري 
_في اي يا ماما
_شيري ما"تت وفهد اخوك بين الحياه والمو"ت 
التليفون وقع من ايد مالك وكان في حاله صدمه 
سمر قامت وقالت بعصبية: كل ده عشان يجيب الشوكولاته 
راحت عند مالك وحطت أيدها على كتفه وقالت: مالك يا حبيبي
مالك:_____________
حطت أيدها على خد مالك وقالت: مالك انت كويس يا حبيبي
مالك بص لسمر وقال: فهد فهد يا سمر
سمر بخوف: مالو
ركب العربيه وقال: فهد بين الحياه والمو"ت
سمر ركبت أيضا وقالت: انت بتقول اي
مالك شغل العربيه وساق باقصي سرعه 
_مالك اهدي يا حبيبي
كان بيزود السرعه وسمر خافت اوى وقالت: مالك احنا كده هنعمل حادثه 
مالك بعصبية: اسكتى مش عايز اسمع صوتك
سمر بصت ليا بصدمه لانه شخط فيها جامد اوى 
مالك خد نفس عميق وقال: انا اسف
سمر حضنت مالك وقالت: طب اهدي يا قلبي 
باسها على رأسها وقال: شيري ما"تت 
سمر بصت في عيون مالك وقالت: ما"تت
هز رأسه وقال: ماما قالت كده 
سمر بحزن: ربنا يرحمها
عند جمال
_حد رد عليك
_لسه يا بيه
جمال بعصبية: لسه اي
_محدش رد علينا
جمال زق الكرسي برجله وقال: يعنى اي 
_اهدا يا بيه 
مسكه من لياجته وقال: اهدا ازاى فهد لو عاش مش هيسبنى 
_انت بتعمل اي يا بيه
زق وقال: رن عليا دلوقتى
مسك التليفون وقال بارتباك: حاضر
_اي
_بيدي جرس
_اخلص
بخوف:بيدي جرس والله
_انجز 
واحد من الممرضين اللى شغالين في المستشفي اللى فيها فهد:الووو
_فتح يا بيه
جمال خد منه التليفون وقال: ما"ت ولا اي
الممرض:حالته بدأت تتحسن 
جمال بصدمه: اي
الممرض: الدكتور قال انه حالته بقت جيده جدا
قفل التليفون وقال بصوت جهوري: يعنى اي 
_اهدا يا بيه
_اهدا ازاى فهد لسه عايش عارف يعنى اي لسه عايش
_نق"تله يا بيه
جمال بشر: نق"تله
_زود الفلوس والممرض هيوافق يقت"له فورا
جمال بتفكير: فكره بردو
ابتسم ابتسامه تحمل الشر وقال: اي رايك بقاا
جمال بابتسامه: برافو عليك 
_متنفعش معايا الكلمه ده انا عايز فلوس
جمال ابتسم وقال: عايز اي
_قرشين يا بيه 
جمال مسك المسدس وقال: من عينيه
قال بخوف: انت هتعمل اي
_مش عايز قرشين
قال بارتباك: مين قال كده انا قولت كده
حط المسدس على الكرسي وقال: لو سمعت منك الكلمه ده تانى الطلقه ده هتكون في نافوخك
قال برعشه: حاضر يا بيه 
في المستشفي
الدكتور قدر يطلع الطلقه اللى في بطن فهد غير اللى في ايدو وقال بابتسامه: الحمدلله العمليه تمت بنجاح
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت: الحمدلله يا رب
الدكتور: معلش يا مدام لازم تطلعى براا
_بس
الدكتور قاطعها وقال: هيفوق بليل وتقدري تدخليلوا 
_المهم أنه بخير
الدكتور: بخير والنبض بقا طبيعى جداا حتى الضغط اتظبط
زينه ابتسمت وقالت: الحمدلله 
زينه طلعت ولقت زينب قاعده على الارض ومش مصدقه ان شيري ما"تت
_ماما فهد بخير
زينب بصت ليها وقالت بفرحه: بخير
زينه هزت رأسها وقالت: العمليه تمت بنجاح والدكتور قال ان حالته هتبدا تتحسن
زينب قامت وقالت: الحمدلله
زينه حضنت زينب وقالت: الله يرحمها
زينب بحزن: اللهم امين
مالك بخوف: مامااا
زينب بعدت عن زينه وقالت: مالك
جري عليها عالطول وقال بخوف: فهد فهد 
زينب حطت أيدها على خد مالك وقالت: العمليه نجحت والدكتور قال انه بخير 
مالك حط ايدو على قلبه وقال: الحمدلله 
زينب بصت لتحت وقالت: رن على خالتك يا مالك
مالك هز رأسه وقال: حاضر يا ماما
زينه حضنت سمر 
_فهد بخير صح
زينه هزت رأسها وقالت: الحمدلله بخير
بعدت عنه وقالت بابتسامه: الحمدلله 
زينه ابتسمت وسمر قالت: هو اي اللى حصل وشيري ما"تت ازاى
زينه هزت راسها وقالت: معرفش ثم كملت بحزن: زعلت عليها اوى رغم انها عملت كتير عشان تفرق بينا أنا وفهد
حطت ايدها على خدها وقالت: قولى الله يرحمها وبلاش تفكري الماضي كتير
_الله يرحمها
مالك راح على جنب وطلع التليفون ورن على والد شيري 
في أمريكا
التليفون رن ووالده شيري قالت: التليفون بيرن يا ابو شيري 
طلع من الحمام ومسك التليفون وقال: ده مالك 
قامت وقالت بخوف: مالك
فتح التليفون وقال: مالك
مالك:____________
التليفون وقع من أيده وقال بصدمه: شيري
حطت أيدها على كتفه وقال: في اي
زقها وقال بزعيق: بنتك ما"تت بنتك ما"تت
اهتزت وقالت: اي
_انتى السبب بنتى ما"تت بسببك 
_انت بتقول اي
وقع على الارض وقال بهستيريا: بنتى ما"تت بسببك انتى السبب 
الدموع نزلت من عينيها وقالت: ما'تت ازاى
_انتى السبب حسبي الله ونعم الوكيل
قالت بزعيق: انت بتقول اي ده بنتى 
بدا يرتعش ومبقاش حاسس بجسمه وقال: انتى السبب 
بدا يدخل في شلل 
راحت عنده وقالت: في اي
فمه اتعوج ومكنش عارف يتكلم 
هي بخوف: مالك يا ابو شيري
رنت على الدكتور اللى جاي فورا وقالها انه جاله شلل نتيجه صدمه مفاجئه 
وقعت على الأرض وقعدت تعياط فهي السبب في اللى حصل هي من طلبت منه يسفر شيري 
_اعااااااااااا
في المساء
فهد بدأ يفوق وقال بصوت خافي جدا: جمال جمال
قالت بفرحه: فهد
فتح عينه على وجهه زينه 
زينه بابتسامه: الف سلامه يا حبيبي
حاول يقول لكن مقدرش 
مسكت ايده وقالت:مينفعش تقوم الا الجرح ينفتح
زقها وبصلها بعين تحمل الغضب وقال: اوعك تلمسينى 
زينه انصدمت وفهد بصوت جهوري: اطلعى برا مش عايز اشوف وشك
دخلت زينب ومالك وسمر وبتول عالطول
_ابنى 
فهد بص لزينب وقال بابتسامه: اهلا مدام زينب
زينب وقفت مكانها ساعتها وقالت بصدمه: اي
الدموع نزلت من عين فهد وقال: كنت عايش في كدبه كنت عايش مع اهل مزيفين
مالك وبتول بصوا لزينب ومالك قال: ماما فهد بيقول اي
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: غصب عنى يا فهد 
فهد هز رأسه وقال: مش هسامحكم ابداا 
مالك بعصبية: في اي حد يفهمني 
زينب بعياط: فهد مش اخوكم
مالك وبتول بصدمه: اي
_جمال ق"تل اهل فهد عشان الفلوس
_اي الكلام ده فهد اخويا 
مالك راح عند فهد وقال بعياط هستيريا: انت اخويا الكلام ده مش حقيقي
فهد زقه وقال: انتوا مين وعايزين منى اي اطلعوا براا
كانت واقفه تستمع لحديثهم بصمت غريب 
_فهد انت بتقول اي انا اخوك
فهد بزعيق: انا معرفش حد فيكم اطلعوا برا
الدكتور دخل وقال: مينفعش كده لازم تطلعوا برا 
مالك مسك ايد فهد وقال: فهد ارجوك متعملش كده
فهد بص لتحت وسكت 
الدكتور: مالك لو سمحت اطلع براا 
قعد يزعق وقال: مش طالع ولا هسيب اخويا 
الدموع نزلت من عين فهد والممرضين خدوا مالك بالعافيه 
زينه بصت لفهد والدموع امتلئت عينها وقالت: فهد
_مش عايز أسمع صوتك 
_انا عارفه انى غلطانه بس عملت كده لمصلحتك
فهد بص ليها وقال: لمصلحتى بتهزري صح كنت عايش في كدبه وبتقولى عملت كده عشان مصلحتك 
_عشان كده مردتش اقولك كنت متاكده انك هتكر"هنا 
_اطلعى براا 
_اطلع اروح فين انا ماليش غيرك
_بقولك اطلعى براا
زينه طلعت فعلا ومكنتش مصدقه وفهد قال: دكتور
الدكتور بخضه: فهد
_عايز اطلع من هنا
الدكتور: مينفعش يا فهد كده غلط على صحتك 
_انا كويس 
الدكتور: فهد اهداا انت لسه طالع من عمليه
فهد قعد يزعق وقال: اكتبلى على خروج فورا
الممرضه دخلت وراحت عند فهد وماسكه في أيدها حقنه 
_انتى بتعملى اي
عطت لفهد ابره مهدا 
فهد مسكها من رقبتها وقال:عملتى اي
روحها كانت بتطلع في ايدو والكل دخل وشدوها من ايد فهد اللى فقد واعيه تماماً
الدكتور: المريض حالته صعبه جدآ اعتقد انه متعرض لصدمه
_زينه اهدي
زينه بعياط: اهدا ازاى يا سمر فهد كر"هنى خلاص
حضنتها وقالت: متقوليش كده وبعدين فهد مصدوم مش اكتر
_خايفه الا يطلقنى يا سمر وانا يتيمه ماليش غيره في الدنيا ده
بعدت عنها وقالت: فهد مستحيل يعمل كده فهد بيحبك يا زينه 
زينه هزت رأسها وقالت: لو فعلا بيحبنى مكنش عمل كده 
_معلش يا زينه فهد مصدوم بردو عارفه يعنى اي واحد يلاقي نفسه يتيم فجاه والناس اللى تعلق بيها ميطلعوش اهله صعب اوى يا زينه
_انا اهله يا سمر 
_مالك وماما زينب مصدومين بردو واوعك تنسي ان زينب عاملت فهد زي بتول ومالك ويمكن اكتر ومالك اللى انصدم اكتر من فهد لما عرف الحقيقه الكل مصدوم يا زينه مش فهد لوحده
_بحبه يا سمر مقدرش ابعد عنه ولا اقدر اشوفه كده
_هيفوق لنفسه يا زينه وساعتها هيعرف ان زينب ومالك وبتول عائلته صحيح عائلته ما"تت بس احنا عائلته التانيه
_يا رب 
كان قاعد على الارض ومكنش مصدق وحاسس بضعف فهو اخوه كيف في يوم وليله يطلع واحد غريب
_مالك
_مش عايز اتكلم معاكى يا ماما 
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: كان لازم اعمل كده يا مالك
مالك قام وقال: فهد مش اخويا بس يا ماما فهد ابويا اللى حسسنى بالأمان وعرفنى يعنى اي خير ويعنى اي حب على عكس جمال بيه اللى حياته كلها ق"تل
حضنته وقالت: انا آسفه يا ابنى
_هو فهد هيبعد عننا يا ماما
مقدرتش ترد على السوال فهي خايفه الا فهد يبعد فعلا 
مالك بعد عنها وقال:ماما ردي عليا ساكته ليه
بصت لتحت وقالت: مش عارفه يا مالك 
_يعنى اي 
زينب مقدرتش ترد وطلعت تجري عالطول 
بص لتحت وخد نفس عميق وقال: مش هسمحلك يا فهد مش هسمحلك تبعد 
خارج المستشفي
طلع عالطول وقال: جمال بيه
كان راكب في عربيه سوده ولابس نظاره وقال: خد دول
الممرض مسك منه الفلوس وقال: اي دول
جمال بعصبية: فلوس انت اعمى ولا اي
الممرض: مش قصدي يا بيه بس ليه الفلوس ده 
_تقت"ل فهد 
الممرض رمى الفلوس لجمال وقال: اي اللى بتقولوا ده 
_شويه صح
الممرض: مستحيل اعمل كده 
جمال طلع فلوس اكتر وقال: طب وكده
الطمع زاد وقال:مينفعش شويه كمان
جمال بابتسامه: كنت عارف انك ذكى
الممرض: طب زود الفلوس شويه ده مهمه خطيره بردو
جمال هز رأسه وقال: حاضر  
جمال مسك شنطه وقال: دول مليون تقت"ل فهد هتاخد المليون التانيه
الممرض: فلوس ده ولا تزوير 
_عيب عليك فلوس طبعا
خد منه الشنطه وقال بشر: اعتبر فهد ما"ت 
_نقول الله يرحمه
الممرض بخبث: نقول 
في تمام الساعة اتنين بليل
بدا يفوق من المهدا اللى خدوا وهي كانت نايمه على الكنبه
حست بيا وقامت عالطول وقالت: فهد
_مياه عايز مياه
زينه جابت كوبايه مياه وقالت: خد يا حبيبي
مسك منها الكوبايه ورمها على الأرض لتنخض زينه
_مش قولتلك ابعدي عنى 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: مقدرش على بعدك 
_وانا اقدر
حطت أيدها على خده وقالت: طب قولها وعينك في عينى
فهد مقدرش وقال: اطلعى برا 
_ماما زينب ومالك مصدومين منك أوعك تنسي ان ماما زينب حبيتك اكتر من مالك وبتول وماما زينب كانت ضحيه جمال يا فهد 
ثم كملت: جمال اتعرض لماما زينب وعذ"بها كتير
_مين الناس دول
_اهلك يا فهد
فهد ابتسم وقال بتريقه: اهلى مين ثم كمل: اهلى ما"توا دول ناس عشت معهم على انهم اهلى
_مالك وبتول بيعتبروك اب مش اخ وماما زينب بتحبك اوى 
_وانا مش عايز حد فيهم 
_طب وانا 
فهد بص لزينه وقال: انتى
زينه هزت راسها وقالت: كنت كدبه بردو
فهد شاور على قلبه وقال: كنتى هنا
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: كنت 
هز رأسه وقال: ايوه كنتى
قالت بوجع: ودلوقتي اي
_واحده كدابه 
بصت لتحت وقالت: أنا اسفه
_اطلعى براا
_طب اروح فين انا ماليش غيرك
فهد:___________
ابتسمت وقالت: اسمع بقااا انا عنيده اوى ومش هسيبك ولا هسيب ماما زينب وهنرجع كلنا ثم كملت: هنرجع عائله واحده 
_خلصتى 
_لا مخلصتش وطول ما حضرتك رافضنا في حياتك مش هسكت 
_انا هسافر اول ما اطلع من المستشفي
زينه بصدمه: اي
_ومقدرش اسيبك مش عشان سامحتك عشان مراتى
زينه بصت لفهد بعصبية وقالت: وانا مش هسافر ولا انت هتسافر انا هقعد مع ماما زينب عارف ليه
ثم كملت: هي اللى خدتنى من الظلمه إلى النور وخدتك انت كمان خدتك من العذ"اب اللى كنت عايش فيا
_يعنى رافضه تسافري معايا
زينه بعناد: مش هسافر معاك وهفضل مع ماما زينب
_تمام اسمعى بقااا اول ما أوصل المانيا ورقه طلاقك هتكون عندك
وفجاه صفعه تنزل على خد فهد قالت وايدها بترتعش: للدرجه ده مش مهمه عندك
فهد بصوت جهوري: اطلعى برااا
الممرضه دخلت عالطول وقالت: زينه اطلعى براا مينفعش كده
زينه بصت لفهد وقالت: مش هسمحلك تسافر ساامع 
فهد:_____________
الممرضه مسكت زينه من دراعها وقالت: ممنوع حد فيكم يدخل لفهد تانى 
زينه زقت الممرضه ومشت عالطول 
عند مالك وسمر
_كفايه بقاا
_هيبعد عنى يا سمر فهد هيبعد
_خلاص يا قلبي متعملش في نفسك كده 
_فهد لو بعد عنى همو"ت
حضنته وقالت: أوعك تقول كده 
_ده الحقيقه يا سمر انا مقدرش اعيش من غير فهد ثم كمل: فهد مش اخ بس فهد أبويا 
_عارفه يا حبيبي
_مش هقدر اعيش من غيره 
قعد يكرر تلك الجمله 
في صباح اليوم التالى
بص وراء وقال: مفيش حد
فتح الباب وقفلوا عالطول خد نفس عميق وطلع ابره فيها سم وقال بشر: هحط السم في المحلول وبعدها هيمو"ت فورا
بص على السرير وقال بصدمه: فين الشاب
رمى الابره على الأرض وقال: دكتور دكتور
الدكتور: في اي
الممرض: المريض مش في غرفته
الكل قام وقال بصدمه: اي
الدكتور كان في انتظارهم وكان حزين جداا وشكله ميبشرش بالخير 
زينه طلعت تجري عالطول وقالت بخوف: فهد بخير صح
الدكتور بص لتحت وقال بحزن: البقاء لله
الكلمه وقعت على زينه كالصاعقة وقالت بصدمه: اي
الدكتور راح عند زينب وقال: والله حاولنا يا مدام ولكن الطلقه جات في القلب 
زينه وقعت على الأرض ومكنتش متخيله ان فهد ما"ت وسابها
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: ابنى ما"ت ابنى ما'"ت
الدكتور ضم حواجبه وقال: انا مش بتكلم عن فهد يا مدام
زينه التفت للدكتور والدكتور قال: فهد حالته صعبه جداا وبنحاول نعمل كل اللى في أيدينا عشان ننقذه 
زينه قامت وقالت بفرحه: يعنى فهد ما"متش صح يا دكتور
الدكتور هز رأسه وقال: صحيح لسه عايش ولكن حالته صعبه جداا ويا ريت تدعيلوا
الدموع نزلت من عين زينه ليس دموع الحزن بل دموع الفرح 
زينب بخوف: امال مين اللى ما"ت
الدكتور: البنت اللى كانت مع فهد
زينب بصت لزينه اللى بصتلها أيضا وقالت باستغراب: بنت
الدكتور: ايوه يا مدام احنا لقينا فهد والبنت ده 
زينب بدقات قلب سريعه جدا: مين البنت ده يا دكتور
الدكتور: حقيقي معرفهاش لو عايزه تدخلى تشوفيها اتفضلى ثم كمل: انا كنت مفكر انها قريبه حضرتك
زينب هزت رأسها وقالت: ممكن اشوفها
الدكتور: اتفضلى
زينب دخلت مع الدكتور وزينه وقفت عند الباب ودقات قلبها كانت سريعه جدا وقالت: مين البنت ده وكانت مع فهد ليه
زينب حطت أيدها على الملايه وايدها بدأت ترتعش من الخوف 
شالت الملايه من على وش شيري وقالت بصدمه: شيري
زينه بصدمه أيضا: شيري
الدكتور: فقدت د"م كتير والقلب اد"مر نتيجه الطلقه اللى دخلت قلبها 
زينب اهتزت وقالت: بنتى 
الدكتور: حضرتك تعرفيها
زينب بصريخ: ده بنت اختى ازاى حصل كده 
زينه دخلت لزينب عالطول وقالت: ماما اهدي
زينب مسكت ايد زينه وقالت: شيري يا زينه بنت اختى يا زينه
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: الله يرحمه
وقعت على الأرض وقعدت تصرخ وقالت: اقول لاختى اي بنتك ما"تت اقولها اي
الممرض: دكتور حاله المريض صعبه جداا والنبض بيقل جدا
زينه التفت للممرض وقالت بخوف: فهد 
الدكتور: لو سمحتى يا مدام ممكن تطلعى براا
زينه قامت عالطول ودخلت اوضه فهد 
الممرضه: انتى بتعملى اي هنا اطلعى برا
مسكت ايد فهد وقالت بخوف،: فهد 
الممرضه: لو سمحتى اطلعى برا مينفعش كده 
الدكتور دخل وقال: لو سمحتى يا مدام اطلعى براا 
زينه مسكت ايد فهد جامد اوى وقالت: هقعد جنبه ومش هعمل حاجه 
الدكتور: مينفعش يا مدام ويا ريت تطلعى براا
زينه راحت عند الدكتور وقالت بتوسل: الله يخليك والله ما هعمل حاجه
الدكتور هز رأسه وقال:لازم تغيري هدومك مينفعش تفضلى كده خصوصاً الغرفه تم تعقيمها
زينه هزت رأسها وقالت: حاضر
راحت مع الممرضه وغيرت هدومها فعلا ودخلت اوضه العمليات
الدكتور: لو سمعت منك كلمه واحده هطلعك براا
زينه هزت رأسها وقالت: حاضر
قعدت على الكرسي وبصت لفهد وكانت موجوعه اوى
الدكتور قطع لفهد القميص وقال: لازم نفتح بطنه عشان نطلع الطلقه فورا
الممرضه هزت راسها والدكتور بدأ يفتح بطن فهد وزينه مكنتش قادره تشوف فهد بالحاله ده 
الممرضه بصت على النبض وقالت: دكتور النبض بيقل جداا
الدكتور بص على جهاز رسم القلب وقال: فعلا
زينه قامت وقالت بخوف: يعنى اي
الدكتور بعصبية: مش قولتلك تسكتى
قعدت على الكرسي تانى وقالت بعياط: حاضر مش هتكلم ولا هعمل حاجه بس يا ريت تنقذوا حبيبي
الدكتور بدا يعمل مساج لفهد وبدا يستجيب فعلا لحد ما رجع النبض الى مستوي الطبيعى 
الدكتور خد نفس عميق وقال: النبض رجع تانى 
زينه بصت لفهد وقالت: ان شاء الله هتكون بخير
عند مالك وسمر
وقف العربيه وحط دماغه على الدركسون وقال: انزلى
بصت ليا باستغراب وقالت: انزل ليه
مالك بتريقه: هروح مشوار واجى ثم كمل بغضب: وصلنا 
سمر بصت حواليها وقالت: مخدتش بالى
نزل من العربيه وقال: ولا يهمك
نزلت من العربيه وراحت عند مقبره امها وقالت: وحشتيني اوى يا ماما
مسك أيدها وهي بصت ليا بابتسامه
_فين الشوكولاته
_في العربيه
_وانت مستنى اي 
_اروح اجيبها 
سمر بصت ليا بعصبية وهو قال بهدوء: خلاص خلاص 
ثم كمل:وبلاش الوش ده خليكى حلوه
_طب اخلص
راح عشان يجيب الشوكولاته عشان يوزعها على الأطفال الموجوده وهي قعدت على الارض وقالت: يا ريت كنتى عايشه يا ماما الحياه وحشه من غيرك اوى
مسحت دموعها وبصت على مالك وقالت: كان ليا الحنان والامان انا بحبه اوى يا ماما
مالك وصل عند العربيه ولقي زينب رنت عليا اكتر من اربع مرات
مالك مسك التليفون وقال بخضه: يا تري في أي
رن على زينب اللى فتحت التليفون عالطول وقالت بعياط: مالك 
مالك بخوف: ماما
_شيري شيري 
_في اي يا ماما
_شيري ما"تت وفهد اخوك بين الحياه والمو"ت 
التليفون وقع من ايد مالك وكان في حاله صدمه 
سمر قامت وقالت بعصبية: كل ده عشان يجيب الشوكولاته 
راحت عند مالك وحطت أيدها على كتفه وقالت: مالك يا حبيبي
مالك:_____________
حطت أيدها على خد مالك وقالت: مالك انت كويس يا حبيبي
مالك بص لسمر وقال: فهد فهد يا سمر
سمر بخوف: مالو
ركب العربيه وقال: فهد بين الحياه والمو"ت
سمر ركبت أيضا وقالت: انت بتقول اي
مالك شغل العربيه وساق باقصي سرعه 
_مالك اهدي يا حبيبي
كان بيزود السرعه وسمر خافت اوى وقالت: مالك احنا كده هنعمل حادثه 
مالك بعصبية: اسكتى مش عايز اسمع صوتك
سمر بصت ليا بصدمه لانه شخط فيها جامد اوى 
مالك خد نفس عميق وقال: انا اسف
سمر حضنت مالك وقالت: طب اهدي يا قلبي 
باسها على رأسها وقال: شيري ما"تت 
سمر بصت في عيون مالك وقالت: ما"تت
هز رأسه وقال: ماما قالت كده 
سمر بحزن: ربنا يرحمها
عند جمال
_حد رد عليك
_لسه يا بيه
جمال بعصبية: لسه اي
_محدش رد علينا
جمال زق الكرسي برجله وقال: يعنى اي 
_اهدا يا بيه 
مسكه من لياجته وقال: اهدا ازاى فهد لو عاش مش هيسبنى 
_انت بتعمل اي يا بيه
زق وقال: رن عليا دلوقتى
مسك التليفون وقال بارتباك: حاضر
_اي
_بيدي جرس
_اخلص
بخوف:بيدي جرس والله
_انجز 
واحد من الممرضين اللى شغالين في المستشفي اللى فيها فهد:الووو
_فتح يا بيه
جمال خد منه التليفون وقال: ما"ت ولا اي
الممرض:حالته بدأت تتحسن 
جمال بصدمه: اي
الممرض: الدكتور قال انه حالته بقت جيده جدا
قفل التليفون وقال بصوت جهوري: يعنى اي 
_اهدا يا بيه
_اهدا ازاى فهد لسه عايش عارف يعنى اي لسه عايش
_نق"تله يا بيه
جمال بشر: نق"تله
_زود الفلوس والممرض هيوافق يقت"له فورا
جمال بتفكير: فكره بردو
ابتسم ابتسامه تحمل الشر وقال: اي رايك بقاا
جمال بابتسامه: برافو عليك 
_متنفعش معايا الكلمه ده انا عايز فلوس
جمال ابتسم وقال: عايز اي
_قرشين يا بيه 
جمال مسك المسدس وقال: من عينيه
قال بخوف: انت هتعمل اي
_مش عايز قرشين
قال بارتباك: مين قال كده انا قولت كده
حط المسدس على الكرسي وقال: لو سمعت منك الكلمه ده تانى الطلقه ده هتكون في نافوخك
قال برعشه: حاضر يا بيه 
في المستشفي
الدكتور قدر يطلع الطلقه اللى في بطن فهد غير اللى في ايدو وقال بابتسامه: الحمدلله العمليه تمت بنجاح
زينه قامت وراحت عند فهد وقالت: الحمدلله يا رب
الدكتور: معلش يا مدام لازم تطلعى براا
_بس
الدكتور قاطعها وقال: هيفوق بليل وتقدري تدخليلوا 
_المهم أنه بخير
الدكتور: بخير والنبض بقا طبيعى جداا حتى الضغط اتظبط
زينه ابتسمت وقالت: الحمدلله 
زينه طلعت ولقت زينب قاعده على الارض ومش مصدقه ان شيري ما"تت
_ماما فهد بخير
زينب بصت ليها وقالت بفرحه: بخير
زينه هزت رأسها وقالت: العمليه تمت بنجاح والدكتور قال ان حالته هتبدا تتحسن
زينب قامت وقالت: الحمدلله
زينه حضنت زينب وقالت: الله يرحمها
زينب بحزن: اللهم امين
مالك بخوف: مامااا
زينب بعدت عن زينه وقالت: مالك
جري عليها عالطول وقال بخوف: فهد فهد 
زينب حطت أيدها على خد مالك وقالت: العمليه نجحت والدكتور قال انه بخير 
مالك حط ايدو على قلبه وقال: الحمدلله 
زينب بصت لتحت وقالت: رن على خالتك يا مالك
مالك هز رأسه وقال: حاضر يا ماما
زينه حضنت سمر 
_فهد بخير صح
زينه هزت رأسها وقالت: الحمدلله بخير
بعدت عنه وقالت بابتسامه: الحمدلله 
زينه ابتسمت وسمر قالت: هو اي اللى حصل وشيري ما"تت ازاى
زينه هزت راسها وقالت: معرفش ثم كملت بحزن: زعلت عليها اوى رغم انها عملت كتير عشان تفرق بينا أنا وفهد
حطت ايدها على خدها وقالت: قولى الله يرحمها وبلاش تفكري الماضي كتير
_الله يرحمها
مالك راح على جنب وطلع التليفون ورن على والد شيري 
في أمريكا
التليفون رن ووالده شيري قالت: التليفون بيرن يا ابو شيري 
طلع من الحمام ومسك التليفون وقال: ده مالك 
قامت وقالت بخوف: مالك
فتح التليفون وقال: مالك
مالك:____________
التليفون وقع من أيده وقال بصدمه: شيري
حطت أيدها على كتفه وقال: في اي
زقها وقال بزعيق: بنتك ما"تت بنتك ما"تت
اهتزت وقالت: اي
_انتى السبب بنتى ما"تت بسببك 
_انت بتقول اي
وقع على الارض وقال بهستيريا: بنتى ما"تت بسببك انتى السبب 
الدموع نزلت من عينيها وقالت: ما'تت ازاى
_انتى السبب حسبي الله ونعم الوكيل
قالت بزعيق: انت بتقول اي ده بنتى 
بدا يرتعش ومبقاش حاسس بجسمه وقال: انتى السبب 
بدا يدخل في شلل 
راحت عنده وقالت: في اي
فمه اتعوج ومكنش عارف يتكلم 
هي بخوف: مالك يا ابو شيري
رنت على الدكتور اللى جاي فورا وقالها انه جاله شلل نتيجه صدمه مفاجئه 
وقعت على الأرض وقعدت تعياط فهي السبب في اللى حصل هي من طلبت منه يسفر شيري 
_اعااااااااااا
في المساء
فهد بدأ يفوق وقال بصوت خافي جدا: جمال جمال
قالت بفرحه: فهد
فتح عينه على وجهه زينه 
زينه بابتسامه: الف سلامه يا حبيبي
حاول يقول لكن مقدرش 
مسكت ايده وقالت:مينفعش تقوم الا الجرح ينفتح
زقها وبصلها بعين تحمل الغضب وقال: اوعك تلمسينى 
زينه انصدمت وفهد بصوت جهوري: اطلعى برا مش عايز اشوف وشك
دخلت زينب ومالك وسمر وبتول عالطول
_ابنى 
فهد بص لزينب وقال بابتسامه: اهلا مدام زينب
زينب وقفت مكانها ساعتها وقالت بصدمه: اي
الدموع نزلت من عين فهد وقال: كنت عايش في كدبه كنت عايش مع اهل مزيفين
مالك وبتول بصوا لزينب ومالك قال: ماما فهد بيقول اي
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: غصب عنى يا فهد 
فهد هز رأسه وقال: مش هسامحكم ابداا 
مالك بعصبية: في اي حد يفهمني 
زينب بعياط: فهد مش اخوكم
مالك وبتول بصدمه: اي
_جمال ق"تل اهل فهد عشان الفلوس
_اي الكلام ده فهد اخويا 
مالك راح عند فهد وقال بعياط هستيريا: انت اخويا الكلام ده مش حقيقي
فهد زقه وقال: انتوا مين وعايزين منى اي اطلعوا براا
كانت واقفه تستمع لحديثهم بصمت غريب 
_فهد انت بتقول اي انا اخوك
فهد بزعيق: انا معرفش حد فيكم اطلعوا برا
الدكتور دخل وقال: مينفعش كده لازم تطلعوا برا 
مالك مسك ايد فهد وقال: فهد ارجوك متعملش كده
فهد بص لتحت وسكت 
الدكتور: مالك لو سمحت اطلع براا 
قعد يزعق وقال: مش طالع ولا هسيب اخويا 
الدموع نزلت من عين فهد والممرضين خدوا مالك بالعافيه 
زينه بصت لفهد والدموع امتلئت عينها وقالت: فهد
_مش عايز أسمع صوتك 
_انا عارفه انى غلطانه بس عملت كده لمصلحتك
فهد بص ليها وقال: لمصلحتى بتهزري صح كنت عايش في كدبه وبتقولى عملت كده عشان مصلحتك 
_عشان كده مردتش اقولك كنت متاكده انك هتكر"هنا 
_اطلعى براا 
_اطلع اروح فين انا ماليش غيرك
_بقولك اطلعى براا
زينه طلعت فعلا ومكنتش مصدقه وفهد قال: دكتور
الدكتور بخضه: فهد
_عايز اطلع من هنا
الدكتور: مينفعش يا فهد كده غلط على صحتك 
_انا كويس 
الدكتور: فهد اهداا انت لسه طالع من عمليه
فهد قعد يزعق وقال: اكتبلى على خروج فورا
الممرضه دخلت وراحت عند فهد وماسكه في أيدها حقنه 
_انتى بتعملى اي
عطت لفهد ابره مهدا 
فهد مسكها من رقبتها وقال:عملتى اي
روحها كانت بتطلع في ايدو والكل دخل وشدوها من ايد فهد اللى فقد واعيه تماماً
الدكتور: المريض حالته صعبه جدآ اعتقد انه متعرض لصدمه
_زينه اهدي
زينه بعياط: اهدا ازاى يا سمر فهد كر"هنى خلاص
حضنتها وقالت: متقوليش كده وبعدين فهد مصدوم مش اكتر
_خايفه الا يطلقنى يا سمر وانا يتيمه ماليش غيره في الدنيا ده
بعدت عنها وقالت: فهد مستحيل يعمل كده فهد بيحبك يا زينه 
زينه هزت رأسها وقالت: لو فعلا بيحبنى مكنش عمل كده 
_معلش يا زينه فهد مصدوم بردو عارفه يعنى اي واحد يلاقي نفسه يتيم فجاه والناس اللى تعلق بيها ميطلعوش اهله صعب اوى يا زينه
_انا اهله يا سمر 
_مالك وماما زينب مصدومين بردو واوعك تنسي ان زينب عاملت فهد زي بتول ومالك ويمكن اكتر ومالك اللى انصدم اكتر من فهد لما عرف الحقيقه الكل مصدوم يا زينه مش فهد لوحده
_بحبه يا سمر مقدرش ابعد عنه ولا اقدر اشوفه كده
_هيفوق لنفسه يا زينه وساعتها هيعرف ان زينب ومالك وبتول عائلته صحيح عائلته ما"تت بس احنا عائلته التانيه
_يا رب 
كان قاعد على الارض ومكنش مصدق وحاسس بضعف فهو اخوه كيف في يوم وليله يطلع واحد غريب
_مالك
_مش عايز اتكلم معاكى يا ماما 
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: كان لازم اعمل كده يا مالك
مالك قام وقال: فهد مش اخويا بس يا ماما فهد ابويا اللى حسسنى بالأمان وعرفنى يعنى اي خير ويعنى اي حب على عكس جمال بيه اللى حياته كلها ق"تل
حضنته وقالت: انا آسفه يا ابنى
_هو فهد هيبعد عننا يا ماما
مقدرتش ترد على السوال فهي خايفه الا فهد يبعد فعلا 
مالك بعد عنها وقال:ماما ردي عليا ساكته ليه
بصت لتحت وقالت: مش عارفه يا مالك 
_يعنى اي 
زينب مقدرتش ترد وطلعت تجري عالطول 
بص لتحت وخد نفس عميق وقال: مش هسمحلك يا فهد مش هسمحلك تبعد 
خارج المستشفي
طلع عالطول وقال: جمال بيه
كان راكب في عربيه سوده ولابس نظاره وقال: خد دول
الممرض مسك منه الفلوس وقال: اي دول
جمال بعصبية: فلوس انت اعمى ولا اي
الممرض: مش قصدي يا بيه بس ليه الفلوس ده 
_تقت"ل فهد 
الممرض رمى الفلوس لجمال وقال: اي اللى بتقولوا ده 
_شويه صح
الممرض: مستحيل اعمل كده 
جمال طلع فلوس اكتر وقال: طب وكده
الطمع زاد وقال:مينفعش شويه كمان
جمال بابتسامه: كنت عارف انك ذكى
الممرض: طب زود الفلوس شويه ده مهمه خطيره بردو
جمال هز رأسه وقال: حاضر  
جمال مسك شنطه وقال: دول مليون تقت"ل فهد هتاخد المليون التانيه
الممرض: فلوس ده ولا تزوير 
_عيب عليك فلوس طبعا
خد منه الشنطه وقال بشر: اعتبر فهد ما"ت 
_نقول الله يرحمه
الممرض بخبث: نقول 
في تمام الساعة اتنين بليل
بدا يفوق من المهدا اللى خدوا وهي كانت نايمه على الكنبه
حست بيا وقامت عالطول وقالت: فهد
_مياه عايز مياه
زينه جابت كوبايه مياه وقالت: خد يا حبيبي
مسك منها الكوبايه ورمها على الأرض لتنخض زينه
_مش قولتلك ابعدي عنى 
زينه مسكت ايد فهد وقالت: مقدرش على بعدك 
_وانا اقدر
حطت أيدها على خده وقالت: طب قولها وعينك في عينى
فهد مقدرش وقال: اطلعى برا 
_ماما زينب ومالك مصدومين منك أوعك تنسي ان ماما زينب حبيتك اكتر من مالك وبتول وماما زينب كانت ضحيه جمال يا فهد 
ثم كملت: جمال اتعرض لماما زينب وعذ"بها كتير
_مين الناس دول
_اهلك يا فهد
فهد ابتسم وقال بتريقه: اهلى مين ثم كمل: اهلى ما"توا دول ناس عشت معهم على انهم اهلى
_مالك وبتول بيعتبروك اب مش اخ وماما زينب بتحبك اوى 
_وانا مش عايز حد فيهم 
_طب وانا 
فهد بص لزينه وقال: انتى
زينه هزت راسها وقالت: كنت كدبه بردو
فهد شاور على قلبه وقال: كنتى هنا
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: كنت 
هز رأسه وقال: ايوه كنتى
قالت بوجع: ودلوقتي اي
_واحده كدابه 
بصت لتحت وقالت: أنا اسفه
_اطلعى براا
_طب اروح فين انا ماليش غيرك
فهد:___________
ابتسمت وقالت: اسمع بقااا انا عنيده اوى ومش هسيبك ولا هسيب ماما زينب وهنرجع كلنا ثم كملت: هنرجع عائله واحده 
_خلصتى 
_لا مخلصتش وطول ما حضرتك رافضنا في حياتك مش هسكت 
_انا هسافر اول ما اطلع من المستشفي
زينه بصدمه: اي
_ومقدرش اسيبك مش عشان سامحتك عشان مراتى
زينه بصت لفهد بعصبية وقالت: وانا مش هسافر ولا انت هتسافر انا هقعد مع ماما زينب عارف ليه
ثم كملت: هي اللى خدتنى من الظلمه إلى النور وخدتك انت كمان خدتك من العذ"اب اللى كنت عايش فيا
_يعنى رافضه تسافري معايا
زينه بعناد: مش هسافر معاك وهفضل مع ماما زينب
_تمام اسمعى بقااا اول ما أوصل المانيا ورقه طلاقك هتكون عندك
وفجاه صفعه تنزل على خد فهد قالت وايدها بترتعش: للدرجه ده مش مهمه عندك
فهد بصوت جهوري: اطلعى برااا
الممرضه دخلت عالطول وقالت: زينه اطلعى براا مينفعش كده
زينه بصت لفهد وقالت: مش هسمحلك تسافر ساامع 
فهد:_____________
الممرضه مسكت زينه من دراعها وقالت: ممنوع حد فيكم يدخل لفهد تانى 
زينه زقت الممرضه ومشت عالطول 
عند مالك وسمر
_كفايه بقاا
_هيبعد عنى يا سمر فهد هيبعد
_خلاص يا قلبي متعملش في نفسك كده 
_فهد لو بعد عنى همو"ت
حضنته وقالت: أوعك تقول كده 
_ده الحقيقه يا سمر انا مقدرش اعيش من غير فهد ثم كمل: فهد مش اخ بس فهد أبويا 
_عارفه يا حبيبي
_مش هقدر اعيش من غيره 
قعد يكرر تلك الجمله 
في صباح اليوم التالى
بص وراء وقال: مفيش حد
فتح الباب وقفلوا عالطول خد نفس عميق وطلع ابره فيها سم وقال بشر: هحط السم في المحلول وبعدها هيمو"ت فورا
بص على السرير وقال بصدمه: فين الشاب
رمى الابره على الأرض وقال: دكتور دكتور
الدكتور: في اي
الممرض: المريض مش في غرفته
الكل قام وقال بصدمه: اي
الممرض طلع عالطول وقال: دكتور دكتور
الدكتور بخضه:في اي
الممرض:الشاب مش موجود في غرفته
الكل قام وقال بصدمه: اي
الدكتور دخل الاوضه عالطول وقال بعصبية: ازاى طلع 
الممرض بارتباك: مش عارف يا دكتور
زينه ومالك دخلوا وزينه قالت: فهد فين
الدكتور: كنت عنده من شويه وكان موجود
مالك شاف الابره اللى على الأرض وقال: اي ده
الممرض كان في حاله صدمه
الدكتور مسك الابره وقال: فيها اي الابره ده
الممرض بارتباك: ده ابره وقعت منى
الدكتور: الماده اللى جواها مسممه
الممرض بصدمه: اي
مالك بعصبية: مسممه مش مسممه فين اخويا 
الدكتور: اكيدا طلع واحنا مشغولين
مالك طلع عالطول وزينه طلعت وراء وقالت: مالك
مالك وقف وقال: زينه مش هينفع
زينه بتوسل: ارجوك يا مالك
_لازم تكونى مع ماما زينب
_سمر معها الله يخليك خدنى معاك
مالك هز رأسه وقال باستسلام: ماشي
زينه طلعت مع مالك وركبوا العربيه ومشوا 
_هنروح فين
_اعتقد مبعدش كتير عن هناا
زينه حطت أيدها على قلبها وقالت: مش عارفه بيعمل كده ليه 
في الطريق
كان ماشي ومتعصب جدااا
وقف الموتوسيكل ونزل منه وقال: ازازه مياه لو سمحت
فهد ركب الموتوسيكل عالطول والشاب طلع يجري وراء وقال: حرامى سرق الموتوسيكل بتاعى
_مالك يا حلو
_سرق الموتوسيكل بتاعى
_متخافش هيرجع
_هيرجع ازاى انت مجنون
_لا مش مجنون انا ظابط يا روح امك 
الشاب برعشه: انا اسف يا بيه والله ما اعرف انك ظابط وان كان على الموتوسيكل مش عايزو
حط ايدو على كتفه وقال: متخافش الموتوسيكل هيكون عندك بليل
هز رأسه وقال: ماشي يا بيه 
في المستشفي
_ماما اهدي
_مالك وزينه راحوا فين يا سمر
_يدوروا على فهد 
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: عائلتنا اد"مرت خلاص روح منك لله يا جمال روح منك لله
سمر حضنتها وقالت: اهدي يا ماما
_مدام زينب
زينب قامت عالطول وقالت: في أي
_تم دفن شيري بناءاً على رغبه حضرتك 
زينب هزت رأسها وقعدت تعيااط وقالت: الله يرحمك يا بنتى الله يرحمك
سمر قامت وخدت زينب في حضنها وقالت: الله يرحمها
(طبعاا زينب كلمت اختها واختها طلبت منها تدفن شيري لانها متقدرش تنزل مصر خصوصا جوزها جالو شلل)
بعد مرور ربع ساعه تقريبا وخصوصاً على جبل عالى جدا
وقف الموتوسيكل ونزل منه وقال بصوت جهوري: جمال جمال
وفجاه وصلت عربيه جمال لينزل منها وقال: انا هناا بتنادي ليه
فهد راح عنده وقال: مكنتش متوقع انك هتيجي
جمال بفضول: ليه
فهد قرب منه وهمس في ودنه وقال: عشان جبان
جمال زق فهد وقال: والنهارده هنعرف مين فين الجبان يا فهد
فهد أبتسم وقال: واحد بس فينا اللى هيعيش يا جمال
جمال بغرور: يبقا انا 
فهد بابتسامه تحمل السخريه وقال: معتقدش يا جمال 
 وفجاه عربيه سوده جت لينزل منها اربع شباب بودي جاردات 
_اي دول
جمال بص ليهم وقال: مش شايف ولا اي
_مش قولتلك جبان حتى وانا تعبان خايف منى
جمال بعصبية: انا مش جبان ولا خايف منك
_امممم طب اثبت كده 
جمال ضم حواجبه وقال: اثبت ازاى
_خلى الشباب دول يمشوا
جمال قعد يضحك وقال: خايف منهم ولا اي 
فهد ابتسم وقال: فهد نور الدين المنصوري مش بيخاف من حد يا جمال
_امال عايزنى امشي الشباب ليه
_مش قولتلك في التليفون المواجهه هتكون بينى وبينك
_موافق يا فهد 
_احبك كده
جمال بص للشباب وقال: امشوا انتوا
واحد من بودي الجاردات: منقدرش نسيبك يا جمال بيه
فهد قعد يضحك وقال: حتى رجالتك خايفين عليك منى
جمال راح عند الشاب اللى اتكلم وضر"به بالقلم وقال: عجبك كده
بص لتحت وقال: انا اسف يا بيه
جمال بعصبية: امشوا من هنا
بالفعل ركبوا العربيه ومشوا 
جمال التفت لفهد وقال: كده تمام صح
فهد هز رأسه وقال: تمام اوى 
جمال قرب من فهد وقال: هقت"لك زي ما قت"لت امك وابوك واخوك
الانتقام ازداد عند فهد وراح اتجاه جمال وضر"به بالبوكس في وشه
جمال حط ايدو على فمه وقال: مستعجل كده ليه خلينا نتكلم شويه
_نتكلم في اي يا جمال
_فاكر عذ"اب زمان
فهد بص لتحت وقال بحزن: فاكر 
جمال ضر"ب فهد في بطنه وقال: اهو رجع 
فهد حط ايدو عند بطنه ومكنش قادر 
_شكلها جات بعيد عن الجرح عايزين واحده مكان الجرح احتمال تمو"ت بعدها 
فهد بص لجمال بعين حمره وجمال ابتسم وقال: مالك مش قادر ولا اي
فهد مسك جمال من لياجته وحاول يرفعه لكن مقدرش بسبب أيده 
جمال زق فهد وقال: يا حرام تصدق صعبت عليا
فهد قام وقال: ومن امتى صعبت عليك
جمال ابتسم وقال: ولا مره
فهد بص لجمال وقال: عملت كده ليه حرمت طفل من عائلته ليه 
_ابوك السبب ايوه السبب عارف ليه عشان بخيل اوى
_بخيل ولا حضرتك طماع
_الاتنين انا كنت طماع وابوك كان بخيل
فهد ابتسم وقال: صحيح عمري ما شوفت ابويا بس متاكد انه كان شخص كريم اوى ولو مكنش كده مكنش وافق يشغل واحد زيك عنده 
_وعرفت منين
_بلاش غباء يا جمال قت"لت بابا وماما حتى اخويا فاكيدا كنت عايش معهم خدام 
_ودلوقتى 
_مجرم 
_تؤ تؤ مش مجرم عارف ليه 
ثم كمل: فلوس ابوك ده كلها من حقي
فهد بسخريه: من حقك
_ايوه من حقي انا خدمت ابوك كتير وده حصاد تعبي 
فهد ضر"ب جمال برجله في بطنه 
_اعاااااااا
_حقك ازاى انت قت"لتهم يا جمال 
جمال حاول يقوم لكن مقدرش
فهد قعد يضحك وقال: احنا لسه في البدايه يا جمال قوم كده 
جمال مسك تراب في ايده ورمهم على وش فهد
حط ايدو على وشه وقال: ده غش يا جمال احنا قولنا مواجهه راجل لراجل
فتح عينه ومالقاش جمال وقال بصوت جهوري: روحت فين يا جبان
وفجاه فهد وقع على الارض وجمال كان عليا 
حط سلك على رقبه فهد وبدأ يشد السلك ليضيق على رقبه فهد وبدأ يختنق 
_انا اللى هفوز يا فهد مو"تك هيكون النهارده
فهد مكنش قادر ياخد نفسه وبدأ وجهه يحمر
_مو"ت يلااا
كان بيطلع في الروح وفجاه جمال وقع على الأرض
فهد حط ايدو على رقبته ولقي د"م وقعد يكح ومكنش قادر يتنفس 
جمال قام وقال: انت مين يا حيو"ان 
وقف قصاده وقال: مفاجاه صح
جمال بصدمه: محمود
محمود بص لفهد وقال: اخبارك اي يا فهد 
فهد مد ايدو لمحمود اللى حط ايده وشدوا عالطول وقال: بخير انت اخبارك اي 
_مش كويس خالص
_ليه
محمود بص لجمال وقال: لما اشوف الحيو"ان ده مي"ت هرتاح
جمال بعصبية: متفقين مع بعض بقاا
محمود وقف جنب فهد وقال: حاجه شبه كده
جمال باستغراب: انت مش مو"ت ازاى عايش 
_عايش ولا مي"ت مش هتفرق معاك يا جمال عارف ليه
محمود قرب من جمال وهمس في ودنه وقال: عشان مو"تك النهارده
جمال زق محمود وقال: فهد انت قولت المواجهه بينك وبينى 
_وانا لسه عند وعدي يا جمال
جمال بص لمحمود وقال بخوف: متخليش محمود يداخل طيب
فهد ابتسم وبص لمحمود وقال: اوعك تتداخل
محمود طلع سيجاره وقال: وانا بعيد عنكم خالص
جمال خايف من قوه محمود وقال: انت كداب لولا تدخلك كان فهد ما"ت
_فهد قال اي يا جمال تواجهوا بعض راجل لراجل وبلاش استخدام الأساليب ده 
ثم كمل: ولا حضرتك مش راجل
جمال ضر"ب محمود بالبوكس في وشه وقال: انا ارجل منك يا روح امك
حط ايدو على فمه وقال: قد اللى عملتوا ده 
جمال بلع ريقه وقال: واعمل اكتر من كده كمان
محمود زق جمال ليقع على الأرض وبدأ يضر"به برجله 
_اعااااااااا
محمود بكل عصبيه: محدش اتجرأ ومد ايدو عليا يا حيو"ان
فهد شد محمود وقال: محمود خليك بعيد 
عدل الجاكيت وقال: وربنا ما هرحمك 
فم جمال بدأ يجيب د"م وقال: ده غش يا فهد
فهد مسكه من لياجته وقال: ده مش غش يا جمال ده ذكاء
_هتعمل اي
فهد ضر"ب جمال بالبوكس في وشه ليقع على طرف الجبل 
بص وراء وقال: فهد أوعك 
فهد قرب من جمال وجمال بدأ يرجع لوراء 
_لو وقعت من هنا اعتقد هتمو"ت اقصد متاكد انك هتمو"ت
جمال بص وراء وقد اي الجبل كان عميق
_فهد ارجوك 
بدأ يقرب اكتر وقال: متحولش يا جمال عارف ليه
ثم كمل بعصبية: عشان مو"تك النهارده
_لا ارجوك انا مش عايز امو"ت
فهد مسمعش لجمال ووصل عنده فعلا وقال: زقه واحده بس هتقع من فوق الجبل ده يا جمال
_عشان خاطر زينه يا فهد بلاش
اول ما جمال لفظ اسم زينه فهد اتجن وقال بعصبية: اوعك تجيب اسم زينه على لسانك الو"سخ ده
_انا اسف بس بلاش تعمل كده انا زي ابوك بردو
فهد قعد يضحك وقال: انت شيطان يا جمال مستحيل تكون بنى آدم
_محمود اتكلم مع فهد
كان قاعد على العربيه وماسك سيجاره وقال: كمل يا فهد انا مستمتع اوى
جمال بتوسل: لا ارجوك يا فهد ارجوك
شريط الماضي مر قدام فهد مره واحده مما جعل الانتقام يزيد لديه
_فهد اوعك
فهد زق جمال برجله ليمسك في حجره وقال: فهد لا انا مش عايز امو"ت 
محمود رمى السيجاره على الارض وداس عليها وراح عند فهد وقال: من زمان اوى وانا عايز اشوفك كده يا جمال
_ارجوكم لاءء
محمود بص لفهد وقال: تصدق صعب عليا
فهد ابتسم وقال ايضا: فعلا شكله يصعب على الكا"فر
_طب اي رايك نلعب عشان منحسش بالذ"نب اتجاه وهو وحظه بقا
_نلعب 
_تيجى نشوف مين فين الاقوي ولو انت فوزت هنوقع جمال من على الجبل ولو انا فوزت هننقذ جمال وياخد سجن مؤبد 
_امممم موافق
فهد ومحمود قعدوا على الارض وجمال قال: على الأكيد فهد هيكسب 
محمود بص لجمال وقال: ده واخد طلقه في ايده يا جمال اعتقد انا اللى هفوز
_انت اللى هتخلى فهد يفوز
_طب اتفرج
حط كفه في كف فهد وبدأوا يشوفوا مين فيهم الاقوي
محمود قرب ينزل بايد فهد على الارض 
وفهد كان بيتالم اوى ومحمود قال: مالك يا فهد اجمد كده 
جمال بتشجيع: يلا يا محمود
محمود قعد يضحك على عقله الصغير جداا وقال: في الحالتين هتمو"ت يا جمال لو وقعت من على الجبل هتمو"ت مد"مر ولو دخلت السجن هتدخل للأبد وساعتها هتمو"ت من الجوع والعطش غير العذا"ب طبعا
_ساعتها هقدر اهرب يا محمود
محمود ابتسم وقال: بحب الثقه ده يا جمال
فهد جمع كل قوته لياخد ايد محمود على الأرض وبكده فهد اللى فاز
جمال بصدمه: ده غش
محمود قام وقعد ينضف هدومه من التراب وقال: انت السبب عارف ليه عشان اتكلمت معايا وللاسف فهد استغل الفرصه ده وقدر يهزمنى
_يعنى اي
فهد قام أيضا وقال: يعنى هتقع من على الجبل ده يا جمال
_لا لا ده عالى اوى وممكن امو"ت
_وانا مش باخد رايك يا جمال 
محمود داس على ايد جمال لتفلت ايد واحده وتبقا الايد التانيه ماسكه في الحجره
_اعاااااااا
محمود بعد عن جمال وقال: اتفضل يا فهد دورك
جمال بخوف: فهد ارجوك لا ارجوك 
_فاكر يا جمال فاكر لما كنت بطلب منك ترحمنى ساعتها كنت بتزيد الضر"ب عليا
الدموع نزلت من عين جمال وقال: انا اسف انا اسف
فهد قعد يضحك وقال: مش مصدق جمال بيه بيقولى أنا اسف ده حلم ولا اي يا محمود
محمود بابتسامه: معتقدش انه حلم يا فهد 
_دخلونى السجن احسن 
فهد بدأ يفتكر كل اللى عملوا جمال واتعصب اوى لما افتكر حب جمال لزينه 
_عشان خاطر زينه بلاش
فهد اتعصب اوى وداس على ايد جمال جامد اوى لتفلت أيده وقال بصريخ: اعاااااا
وقع من على الجبل فعلا والدموع نزلت من عين فهد وقال: اخدت عائلتى وطفولتى حتى زينه كنت عايزها 
محمود حط ايدو على كتف فهد وقال: حمدالله على السلامه 
فهد حضن محمود وقال: مش قولتلك بلاش تيجى ورايا
محمود بعد عن فهد وقال: كنت عارف ان جمال هيستخدم أساليب و"سخه عشان يقت"لك 
_ تيجى ورايا
_خلاص بقاا المهم انه ما"ت 
فهد بدأ يفتكر
فلاش باااك
في تمام الساعه ٦ صباحاً فهد قام بالعافيه وبدأ يتسند على الحيطه وقال: كويس ان مفيش حد 
طلع من المستشفى وحط ايدو على بطنه مكان الجرح وبدأ يمشي 
وفجاه وقف وقال: تليفون
_نعم 
فهد بعصبية: عايز تليفون
طلع التليفون من جيبه وقال بخوف: اتفضل يا بيه
فهد شد منه التليفون وكتب رقم محمود ورن عليا
(بعد يومين من رجوع فهد من الامارات محمود رن عليا وطلب يقابله وقتها فهد عرف كل حاجه وعرف خطط محمود عشان يوقع جمال في شر اعماله)
_محمود
_فهد 
_انت فين
_ليه 
_عايز اقابلك
_طب هستناك في نفس المكان اللى قابلتك فيااا
فهد قفل التليفون ومحمود باستغراب: يا تري في اي وحاسس أن صوت فهد متغير 
_محسن 
_اي يا محمود
محمود خد الجاكيت وقال: طالع مشوار كده مش هتاخر
_على فين
محمود حط ايدو على كتف محسن وقال: ربع ساعه
_طب خد بالك من نفسك
_مس قولتلك مليون مره بلاش الكلمه ده
محسن بابتسامه: خلاص اهدا
محمود طلع فعلا 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا
فهد وصل ومحمود بصدمه: فهد 
_متخافش انا بخير
_بخير ازاى مش شايف الد"م اللى بينزل من بطنك
_فكك من بطنى المهم
محمود ضم حواجبه وقال: اي هو المهم
_عايز اقابل جمال
_جمال 
فهد هز رأسه وقال: لازم اخد حق عائلتى منه
_حق عائلتك
_جمال قت"ل كل عائلتى
محمود بصدمه: يعنى اي
_زينب ومالك وبتول مش اهلى يا محمود أهلى ما"توا على ايد جمال
فاق من الصدمه عالطول وقال: يبقا جمال كان بيهدد خالتى زينب بكده 
فهد هز رأسه وقال: معاك رقم جمال
_ايوه معايا
_مش الخط اللى معاك جديد
محمود هز راسه وقال: ايوه جديد
_طب رن على جمال 
_هتعمل اي
_جمال لازم يمو"ت النهارده
محمود ابتسم وقال: حالا
محمود رن على جمال فعلا 
_الووو
محمود حط ايدو على السماعه وقال: رد
فهد مسك منه التليفون وقال: عايز اقابلك
_فهد 
_عايز اقابلك
جمال بابتسامه خبيثه: بس كده من عيونى 
_فين 
_اي رايك في *****
_حلو عشان اقدر اوقعك من على الجبل 
جمال قعد يضحك وقال: طالما جاي برجلك ومش خايف منى تبقا شجاع 
ثم كمل: بس الشجاعه ده هتختفي لما اقت"لك يا فهد
_معتقدش يا جمال
_خلاص مستنيك 
فهد قفل التليفون وقال: انا لازم أمشي 
_هاجى معاك
فهد هز رأسه وقال: انا عايز أواجه جمال لوحدي يا محمود
_جمال خطير يا فهد
_متخافش عليا
_طب هتروح ازاى 
_هركب اي موتوسيكل وهروحلوا
محمود حضن فهد وقال متاكد انك هتقدر على جمال بحالتك ده
_ان شاء الله 
محمود بعد عن فهد وقال: منتظر منك تليفون عشان تقولى جمال ما"ت 
_باذن الله
محمود هز رأسه وفهد مشي عالطول 
محمود طلع يجري وركب الموتوسيكل وقال: مقدرش اسيبك يا فهد
راح وراء فهد فعلاا وبدأ يراقبه لحد ما وصل للمكان اللى اتفقوا عليا
_مش هطلع الا جمال يلعب بديله 
طبعا لما جمال حاول يخنق فهد محمود ادخل عالطول 
ملحوظه 
(الشاب اللى فهد خد منه الموتوسيكل وطلع يجري وقال حرامى محمود اللى تطلعلوا وقال الموتوسيكل هيرجع)
باااك
_ناوي على اي
فهد بص لمحمود وقال: أسافر
محمود بصدمه: اي
_مقدرش اعيش هنا يا محمود
_ليه
_طول ما انا هنا مش هقدر انسي الماضي
_طب وخالتى ومالك وبتول
_مالك بقا واعى يا محمود وهيقدر ياخد باله على الكل 
محمود حط ايدو على كتف فهد وقال: طب وزينه يا فهد
فهد بص لتحت وقال: رفضت تسافر معايا
_معاها حق عارف ليه
ثم كمل: عشان خالتى ساعدتها ونقذتها من جمال مش بس هي اللى عملت معها كده وانت كمان نقذتك من عذ"اب جمال 
_مش هقدر يا محمود
_انت ضعيف يا فهد ايوه ضعيف
_لو اللى انا فيا ضعف يبقا انا فعلا ضعيف
_انا مش همنعك ده قرارك وانت حرا فيا بس احب اقولك هتندم اوى على القرار ده 
_انا لازم أمشي
_على فين
_هرجع القصر اخد هدومى وهمشي 
محمود بص لتحت وقال: انت حرا يا فهد
فهد ركب الموتوسيكل ومشي 
محمود طلع التليفون ورن على محسن
_محمود
_عايزك تمسك اي حد كان ليا علاقه بجمال
_ليه 
_جمال ما"ت يا محسن
محسن بفرحه: انت بتقول اي
_بقول اللى سمعتوا خد عناصر من الشرطه وامسكوا كل شخص اتفق مع جمال 
_حاضر 
قفل التليفون ورن على الإسعاف وطلب منهم يجوا 
بعد مرور ربع ساعه تقريبا 
عربيه الإسعاف وصلت فعلا 
محمود شاور على مكان جمال وقال: يجى فورا عايز اشوفه ما"ت ولا لا
نزلوا تحت وكان معهم ترولى 
بعد شويه جمال طلع وكان مد"مر فكلمه مد"مر لا تكفي 
محمود حط ودانه على قلب جمال وقال: مفيش نبض خالص
الممرض مسك ايد جمال وقال: ولا في نبض هنا
_يعنى اي
_يعنى ما"ت يا بيه
محمود بابتسامه: الوداع يا جمال
بالفعل خدوا جمال في عربيه الاسعاف واخيرااا ما"ت جمال بشره 
_وانا اروح اصالح اللى جرحتها وخليت دموعها الغاليه تنزل 
محمود ركب الموتوسيكل ومشي 
في الطريق
_يعنى راح فين يا مالك
_مش عارف يا زينه
_معقول يكون راح القصر 
_ممكن 
_طب ارجع عالطول 
وفجاه تليفون مالك رن
مالك مسك التليفون وقال: ماما
_فهد فهد
_ماما تعالوا على القصر اعتقد فهد هناك
هزت رأسها وقالت بخوف: حاضر
قفل التليفون وزود السرعه 
بعد مرور عشر دقائق وخصوصا في قصر نور الدين المنصوري
زينه ومالك نزلوا عالطول ودخلوا القصر
_فهد فهد
مالك بصوت جهوري: فهد فهد 
فهد نزل وكان حامل شنطه في ايدو 
زينه ومالك بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه
فهد كان طالع ولكن مالك مسك ايدو وقال: رايح فين
فهد سحب ايدو وقال: ألمانيا
_دلوقتى 
فهد هز رأسه وقال: لسه بكره
_امال رايح فين دلوقتي
_مقدرش اقعد في القصر ده خصوصا اهلى ما"توا فيا
_امال رايح فين
_هقعد النهارده في فندق وهسافر بكره
_ده قصرك يا فهد وكل ده املاكك 
_مش عايز اي حاجه يا مالك 
_طب واحنا
الدموع نزلت من عين فهد وقال: هتتعود يا مالك 
_مش هقدر
_لا هتقدر 
الدموع نزلت من عين مالك أيضا وقال: خليك معانا
_على أساس اي
مالك حضن فهد وقال بعياط: اخويا 
فهد مقدرش يسيطر على نفسه وبعد عن مالك وقال: انا لازم أمشي 
زينه بصت لفهد وقالت: استنى عندك 
ساب الشنطه وزينه راحت عنده وقالت: قبل ما تمشي طلقنى
هز راسه وقال: انتى طالق
كانت في حاله صدمه صحيح طلبت منه الطلاق لكن اتوقعت أنه هيرفض 
الدموع نزلت من عينها وقالت: بجد 
_انتى طالق 
كان رايح يقول التالته لكن صفعه تنزل على خده 
زينب بغضب: ازاى قدرت تعمل كده 
زينه حضنت سمر وقعدت تعياط 
فهد بص لتحت وسكت
زينب مسكت في هدوم فهد وقالت: ازاى انطق 
فهد زق زينب وقال: كفايه مش قادر
زينب قعدت تعياط وقالت: انت ابنى 
فهد مسك الشنطه وقال: لا مش ابنك انا واحد شفقتى عليا مش اكتر
زينب مسكت ايد فهد وقال: محلصش انت ابنى وهتفضل ابنى 
سحب ايدو وقال:عن اذنكم
زينه وقعت على الأرض وقعدت تعياط بكل حرقه 
زينب بدأت ترتعش وبدا وجهها يزرق 
مالك بص على امه وقال بخضه: مامااا
وقعت على الأرض وزينه قامت عالطول وقالت بصريخ: ماما
الشنطه وقعت منه والتفت عالطول وقال بصدمه: مامااا
زينب وقعت على الأرض وفهد جري عليها عالطول وقال بخوف: ماما ماما ردي عليا
مالك بخوف: فهد لازم ناخدها المستشفي فوراً
فهد هز رأسه وقال: عندك حق
بعد مرور عشر دقائق وخصوصاً في المستشفي
كانوا واقفين برا وخايفين اوى على زينب 
زينه بصت لفهد وكانت عايزه تتكلم معا ولكن قلبها كان بيمنعها 
بعد شويه الدكتور طلع وفهد ومالك بانتهاد: دكتور ماما بخير صح 
الدكتور: المدام كانت داخله على جلطه ولكن الحمدلله قدرنا ننقذها يا ريت تبعدوا عنها المشاكل وبلاش تتوتر 
الكل بص لفهد اللى بص في الأرض
_دكتور ممكن ادخل لماما صح
الدكتور هز رأسه وقال: ممكن يا مالك بس رجاءا بلاش الضغط النفسي عليها 
مالك وسمر دخلوا وزينه فضلت واقفه 
فهد كان داخل أيضا ولكن زينه مسكت ايدو وقالت: ماما كانت هتدخل في جلطه بسببك 
فهد بص لتحت وقال: ومحصلش الحمدلله
وقفت قصاده وقالت:لسه عند قرارك
فهد هز رأسه وقال: هسافر بكره
سابت أيدوا وقالت: ربنا معاك ودخلت لزينب عالطول 
_ماما
زينب بانتهاد: فهد فين
كان داخل ولكن وقف عند الباب وقال بجمود: اخبارك اي دلوقتى يا مدام زينب
الدموع نزلت من عين زينب وقالت: مدام زينب 
 _اعتقد انك بخير يلا سلام 
_فهد ارجوك يا ابنى متعملش كده
زينه مسكت ايد زينب وقالت: متحوليش يا ماما ده قلبه حجر خلى يمشي
فهد مشي فعلا وزينب قعدت تعياط
مالك قعد جنبها وقال: الدكتور قال انك كنتى داخله على جلطه وقال التوتر غلط عليكى
حضنت مالك وقالت بكسره: يا ريت كنت دخلت في جلطه ومو"ت يا مالك
مالك بعد عنها وقال بغضب: ماما انتى بتقولى اي أوعك تقولى كده تانى انا مقدرش اعيش من غيرك
زينب بدموع: وانا مقدرش اعيش من غير فهد يا مالك 
مالك بص لتحت وقال بحزن: ولا انا يا ماما بس ده قراره هو حرا يا ماما 
زينب بصت لزينه وقالت بابتسامه: تعالى يا زينه
زينه راحت عندها وقالت بوجع: نعم
حطت أيدها على خدها وقالت: هيرجع
رفعت عينها وقالت: مين
_فهد هيرجع ومتاكده من كده
زينه بفرحه: بجد
_ابنى وعارفه يا زينه
زينه بدعاء: يا رب يا ماما 
في قصر الانصاري
الجرس قعد يرن
حنان بعصبية: طيب طيب 
فتحت الباب وقالت: مين 
قالت باستغراب: مين ده وليه كان بيرن كده 
كانت رايحه تقفل الباب ولكن ظهر قدامها وحاطط بوكيه ورد على وشه 
_انت مين وعايز اي
محمود نزل الورد من على وشه وحنان بصدمه: محمود
محمود هز رأسه وقال: ايوه محمود ابنك
مكنتش مصدقه وحاسه نفسها في حلم وقالت: انت عايش
مسك أيدها وقبلها وقال: ايوه عايش بفضل دعائك يا امى 
حنان سحبت أيدها وقالت: افهم من كلامك انك عملت كده قصدا 
محمود بص لتحت وقال: غصب عنى يا ست الكل 
دخلت جوا وقالت بزعيق: اطلع برا مش عايزه اشوفك
محمود دخل أيضا وقال: ماما انتى بتقولى اي
حنان بعياط: انا مكنتش بنام يا محمود كان قلبي بيقولى انك عايش 
_انا اسف يا امى
_ويا تري عملت كده ليه
_عشان امسك جمال يا ماما
قالت بسخرية: ويا تري مسكتوا ولا لا 
_جمال ما"ت يا ماما
حنان بصدمه: اي
محمود هز رأسه وقال: ما"ت يا ماما جمال ما"ت وما"ت الشر معا
حنان مكنتش مصدقه وقالت: انا بتتكلم جد يا محمود
_اه يا ماما
حنان حضنت محمود وقالت: انا مش زعلانه منك كده
محمود ابتسم وقال: وانا أقدر على زعلك يا ست الكل
بعدت عنه وقعدت تبوس فيا وقالت: وحشينى يا ابن الكلب
_واي دخل الحاج الله يرحمه بس
ضر"بته على كتفه وقالت: فرحانه بلاش افرح يعنى
محمود مسك أيدها للمره التانيه وقال: عشان تكتمل الفرحه ده انا عايز اطلب منك طلب 
قالت بخوف: طلب اي
_كنتى اخدتى رأيي في بتول قبل كده
حنان فهمت وقالت بعدم فهم: مش فاهمه
_ماما انا عايز اتجوز بتول 
الدموع نزلت من عين حنان ليس دموع الحزن بل دموع الفرح وقالت: قولت اي
_عايز اتجوز بتول
قعدت تزغرط وكانت فرحانه اوى ومحمود حط ايدو على فمها وقال: خلاص غيرت رايي
حنان زقت محمود وقالت: اخيراا انا كنت حاسه انى همو"ت وحضرتك لسه اعذب
_بعد الشر عليكى ربنا يخليكي لينا
حضنته وقالت: وربنا يخليكم ليا يا رب
ساره نزلت من على السلم عالطول وقالت بفرحه: محمود
محمود ابتسم وساره جرت عليا وحضنته عالطول وقالت: انا حلمت أنك رجعت 
حنان مسكت ودن محمود وودن ساره وقالت بعصبية:يعنى كنتوا متفقين مع بعض
_اعاااااا ماما ودانى كبرت بسببك
سابتها وقالت: حسابك معايا بعدين وانت
_نعم
_اي رايك نروح بليل
_بليل فين
حنان ضر"بت محمود على كتفه وقالت: لحقت تنسي يعنى
_مينفعش يا ماما
_ليه 
_فهد مطلعش ابن خالتى زينب 
_ما انا عارفه
محمود باستغراب: عارفه اي 
_اعرف أن فهد مش ابن زينب بس ابن جمال من مراته الاولى الله يرحمه
_ولا جمال يا ماما 
حنان بصدمه: اي
محمود هز رأسه وقال: جمال قت"ل عائله فهد كلها وادعى أنه ابوه 
_بس زينب مقالتش كده
_غصب عنها يا ماما المهم أن جمال ما"ت والخير انتصر على الشر في الاخر
حضنته وقالت: الحمدلله 
في المساء
_براحه يا ماما
قعدت على السرير وزينه قعدت جنبها وقالت: يلاا عشان تاخدي العلاج
زينب مسكت البرشام من زينه وقالت: متحوليش يا زينه
زينه باستغراب: محولش اي يا ماما 
_انا عارفه انك مجروحه بسبب فهد 
_مين قال كده انتى مش شايفه ابتسامتى
_بس حاسه بيكى 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: مش مهم انا المهم انتى يا ماما
_لا مهمه يا زينه 
زينه قامت وقالت: طب ارتاحى انتى 
_وانتى رايحه فين
_هرتاح انا كمان 
زينب ابتسمت وزينه طلعت وقفلت الباب وراها 
دخلت اوضتها وقالت بعياط: الاوضه وحشه من غيرك اوى يا فهد
قعدت على الكنبه وقالت: اتشاجرنا هنا كتير وكانت اجمل لحظاتنا هنا بردو 
قامت ودخلت الحمام وغسلت وشها وبصت في المرايا وقالت: مقدرش على غيابك يا فهد والله ما اقدر
في الفندق
كان قاعد على طرف السرير وحاطط ايدو على دماغه ومكنش عارف اذا قراره صح ولا غلط 
قام وقال: ده قراري النهائي
وفجاه قاطع تفكيره رنت تليفونه
مسك التليفون وقال: الووو
_اي الاخبار اللى سمعتها ده يا فهد 
_سمعت اي يا حسام
_يا ابنى الدنيا مقلوبه على مواقع التواصل الاجتماعي 
_مقلوبه ازاى يعنى
_الكل بيحكى عن وفاه جمال حتى وسائل الإعلام 
_الله يرحمه
_وسمعت انك انت ومحمود اللى قت"لتوا ما محمود طلع عايش اهو امال قالتوا ما"ت ليه 
_انا مسافر بكره
حسام بصدمه: قولت اي
_ايوه مسافر ألمانيا بكره
حسام بصدمه: انت بتقول اي 
_بقول اللى سمعتوا يا حسام سلام
قفل التليفون وحسام قال بانتهاد: فهد فهد 
في صباح اليوم التالى تشرق الشمس معلنه يوماً مليئا بالمفاجات على أبطالنا
فاق من النوم ودخل الحمام خد شاور ولبس بدله سوده ومسك الشنطه وحط كل هدومه وطلع 
قامت أيضا وبصت في الساعه وقالت: ده موعد سفر فهد الى ألمانيا
قامت عالطول وخدت شاور أيضا وطلعت عالطول 
بعد مرور ربع ساعه وخصوصا في مطار القاهره
كان واقف بيخلص إجراءات السفر 
_ممكن تتفضل هنا شويه يا بيه
قعد على الكرسي وحط ايدو على دماغه وقال: مستحيل اندم على القرار ده مستحيل
_على المسافرون الى المانيا التوجه إلى الطائره حالا
خد الشنطه وكان ماشي ولكن صوت أوقفه 
_فهد فهد 
وقف والتفت لمصدر الصوت وقال: زينه
جرت عليا وقالت: لسه مصمم تسافر
_اه يا زينه 
_ربنا معاك
ضم حواجبه وقال: وانتى جايه من القصر لي هنا عشان تقولى كده 
_امال كنت متوقع اقول اي
مسك الشنطه وقال: ولا حاجه 
مسكت ايدو وقالت: بعدك عنى عذا"ب
ابتسم وقال: هو ده الصح
زينه ابتسمت أيضا وقالت: افهم من كده اي
سحب ايدو وقال: ولا حاجه 
ضمت حواجبها وقالت:بتهزر صح
هز راسه وقال: نوعاً ما عن اذنك 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: قولتلك بعدك عني عذ"اب
وقف وقال بصوت عالى: هرجع
زينه بانتهاد: امتى 
رفع ايدو وقال: سنتين بس ساعتها طفلتى هتكبر وهيبقا عندها ١٨
_دول كتير اوى
_مش كتير ولا حاجه
شاور على قلبه وقال: صحيح ماشي ولكن سايب قلبي معاكى
_وانا هحافظ عليا لحد ما ترجع 
_بحبك
_بموت فيكى
مشي فعلا وزينه قالت بابتسامه: هستناك يا فهد لو قعدت طول عمرك هناك هستناك بردو 
----------------------⁦♥️⁩دعآآء حجآآج⁦♥️⁩------------------------
في قصر الانصاري
كانوا قاعدين بيفطروا وفجاه الباب خبط
محمود بص لساره وقال: افتحى الباب
_طب وانا مالى
محمود بعصبية: افتحى الباب يا بت
ساره قامت وقالت بضيق: حاضر
_مين ده يا محمود حاسه انك عارف مين اللى على الباب 
_هتعرفي يا ماما 
ساره فتحت الباب وقالت بعصبية: انت
_وحشتينى
ساره كانت رايحه تقفل الباب ولكن محسن حط ايدو على الباب
ساره بعصبية: محمود محمود
محمود وحنان قاموا 
حنان بعصبية: انت بتعمل اي هنا يا حيوا"ن
محسن دخل وقال: عامله اي يا حماتى
ساره بعصبية: حماتك منين انت شارب حاجه ولا اي ما تتكلم يا محمود ساكت ليه
التفت وراء وساره بصدمه: مين اللى مسافر 
محمود شاور لساره وقال: انتى بس مش سفر هترجعى مع جوزك 
ساره وحنان بصدمه: اي
محمود وقف جنب محسن وقال: محسن اتغير يا ساره اتغير عشانك
_ده مستحيل يتغير يا محمود ده الشيطان نفسه
محسن بص لتحت وقال: زمان يا ساره 
_ولحد دلوقتى يا محسن عمرك ما هتتغير 
_طب لو قولتلك ان محسن ساعدينى في كل حاجه ولولا وقفته معايا مكنتش هقدر على جمال 
_انا اسفه يا محمود مستحيل ارجع للشخص ده تانى 
محسن حط ايدو على كتف محمود وقال: عندها حق يا محمود مينفعش تسامح واحد كان بيضر"بها وبيعذ"بها طول الوقت
الدموع نزلت من عين ساره وقالت: اطلع براا
_ساره انتى بتقولى اي
_بقول اللى سمعتوا يا محمود 
حنان خدت ساره في حضنها وقالت: اهدي يا قلبي ومتخافيش محمود ميقدرش يرجعك غصب عنك
ساره هزت رأسها وقالت بعياط: عارفه
محمود بص لمحسن وقال: متخافش هتقتنع 
محسن هز رأسه وقال بابتسامه: عارف 
في المدرسه الثانويه
كانوا واقفين كلهم ومالك كان قاعد على العربيه وقال بصوت جهوري: وصلت ولا لسه 
دخلت المدرسه وقالت: في اي
_مش عارفه جوزك جامع المدرسه كلها
سمر راحت عند مالك وقالت: في اي
رفع ايدو وقال: مش عايز اسمع صوت حد حتى لو انتى يا سمر 
سمر باستغراب: انت بتعمل اي
دخلت المدرسه ومالك نزل عالطول وقال: اخيرا وصلتى
اميره بارتباك: مالك 
_تعالى يا سمر 
سمر راحت عند مالك وقالت: مالك في اي
_هتعرفي يا قلب مالك بس الصبر
اميره بلعت ريقها وقالت: في اي يا مالك
مالك لف حواليها وقال: انتى مفكره اي مش هعرف اللى عملتى
اميره بارتباك: انا معملتش حاجه
راح عند العربيه وطلع ازازه فيها مياه نار 
الكل كان في حاله صدمه
_كنت وعدت سمر وقولتلها هعرف مين اللى عمل فيكى كده وهعمل زي ما عمل فيكى كده 
_انت بتقول اي
بدأ يفتح الازازه وسمر مسكت ايد مالك وقالت: أوعك 
بصلها وقال: مش ناسي وانتى بتتالمى بسبب الحقيرة ده 
_مالك فكك 
_مقدرش يا سمر
اميره بدأت ترجع لاوراء وقالت: مالك ارجوك
قرب منها ورش المياه على وشها لتصرخ باعلى صوت: اعاااا
الكل راح عند اميره اللى كانت بتتالم اوى
رمى الازازه على الارض وقال: خدت حق مراتى كده
_لازم ناخدها المستشفي
قال بتريقه: الحقوها 
بالفعل خدوا اميره المستشفي وسمر كانت واقفه في حاله صدمه 
مالك راح عندها وسمر قالت بعصبية: اي اللى عملتوا ده
_اخدت حقي مراتى
_وانت عرفت منين هي السبب في اللى حصل 
_اللى رش عليكى المياه صحابي قدروا يعرفوا ولما مسكته قال كل حاجه
_بس اللى عملتوا غلط يا مالك وبعدين احنا في اي ولا في اي من ناحيه ماما زينب ومن ناحيه تانيه فهد
_كلمت فهد امبارح وقال انه هيرجع بعد سنتين 
_دول كتير اوى وزينه
_مش مهم قد اي المهم انه هيرجع 
سمر قربت من مالك وقالت: ولحد ما يرجع فهد لازم مالك حبيبي يجيب مجموع حلو عشان يدخل هندسه 
شدها من خصرها وقال: من عيونى بس الاول
_الاول اي
قرب منها وهمس في ودنها وقال: نجيب ملك ويوسف
زقته وقالت:لما اخلص الثانويه الاول يا حلو 
_هستنا حضرتك لما تخلصي 
مسكت ايدو وقالت: اه يا حبيبي يلا نروح عشان نذاكر
مالك بضيق: طيب
ركبوا العربيه ومشوا 
في غرفه زينب
_لما فهد يرجع يا خالتى 
_ليه يا ابنى 
_فهد اخو بتول الكبير والأصول بتقول لازم نروح للكبير 
زينب ابتسمت وقالت: اللى تشوفه يا حبيبي
_امال زينه فين يا خالتى
_ليه 
_عايزها 
_طب دقيقه
طلعت براحه وقالت: زينه زينه
كانت راجعه من برا وقالت: ماما
التفت ليها وقالت: كنتى فين
_في المطار 
_قالك هيرجع بعد سنتين صح
زينه باستغراب: عرفتى منين
_فهد كلم مالك امبارح وقاله كده
_ومتقوليش يا ماما
_جيت عشان اقولك لقيتك نايمه 
_امممم حصل خير
_طب خدي محمود معاكى
مسكت التليفون وقالت بابتسامه: اخبارك اي يا محمود
_تمام انا عايز اقولك على حاجه 
زينه هزت رأسها وقالت: اتفضل
_جمال قت"ل ابوكى وامك والحادثه كلها من تخطيطه 
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: كنت عارفه
_فهد قالى مقولكيش بس لازم تعرفي 
_شكرااا 
زينه عطت التليفون لزينب ودخلت اوضتها وكان زعلانه اوى
_في اي يا محمود
محمود:__________
_طب هكلمك بعدين
محمود هز رأسه وقال:خدي بالك من نفسك
_حاضر
قفل التليفون وفجاه تليفونه رن
محمود فتح التليفون وقال: الوو
_انا بعتذر منك اوى يا محمود
_مين 
_انا الظابط سامر ابراهيم المنياوى
_اتشرفت بحضرتك بس ممكن اعرف بتعتذر ليه 
_انا اللى طلعت جمال بناءاً على رغبه والد شيري
محمود ابتسم وقال: ويا تري حاسس باي دلوقتى يا حضرت الظابط
_ندمان ومكنش ينفع اطلع واحد زي ده 
_كويس انك ندمان سلام
قفل التليفون ورمى على السرير وقال: القوانين كلها هتتغير من النهارده 
فتح الدولاب ومسك بدله الشرطه وقال بحب: كام انى اعشقك ايتها البدله
دخل الحمام 
بعد شويه طلع ولبس البدله ووقف قدام المرايا وقال: اخيرااا كنت منتظر اليوم ده من زمان اوى 
نزل وحنان ابتسمت وقالت: وربنا البدله بترقص
محمود مسك أيدها وقبلها وقال: ده اللى هرقص يا ماما اخيراا هرجع مكانى المفضل
_ربنا معاك يا حبيبي 
_انا لازم امشي
هزت رأسها وقالت: ربنا يقويك 
ابتسم وقال: اللهم امين 
عند زينه
_جمال قت"ل عائلتى يا ماما
خدتها في حضنها وقالت: ما"ت خلاص يا زينه 
قعدت تعياط وقالت: مفرقش عن الشيطان حاجه يا ماما
_الله يرحمه يا زينه انسي الماضي يا بنتى وخلينا في الحاضر والمستقبل 
مسحت دموعها وقالت: هنسي الماضي والحاضر وهنتظر المستقبل 
زينب فهمت زينه وقالت بابتسامه: والمستقبل فهد صح
ابتسمت وقالت: هيكون احلى مستقبل كمان
حضنتها وقالت: أن شاء الله
عدت الايام والشهور وزينه كانت بتعد الايام ومنتظره رجوع فهد 
كانت بتفرك في أيدها وقالت: مش قادره كفايه بقاا للدرجه ده مش مهمه عنده كان رن حتى 
في قصر الانصاري
خبطت على الباب وقالت: محمود
التفت اليها وقال: ساره تعالى
دخلت وقالت: انا موافقه ارجع لمحسن
محمود قام وقال بفرحه: بجد
ساره هزت راسها وقالت: بجد
مسك ايدها وقال: محسن اتغير بجد يا ساره وبعدين انا مستحيل ارجعك ليا لو مكنش اتغير
_عارفه 
خدها في حضنه وقال: اي رايك النهارده
بصت في عيونه وقالت: موافقه
باسها على رأسها وحنان وقفت عند الباب وقالت: عقبالك يا حوده
بعد عنها وراح عند حنان وقال: مفضلش كتير يا ماما 
_فاضل سنه وسبع شهور دول شويه
_اعتبرينا مخطوبين يا ماما
_افهم من كده بتكلم بتول
محمود هز راسه وقال: محصلش يا ماما وبعدين انا مستحيل اكلم بتول طالما مفيش حاجه رسميه بينا
حضنته وقالت: ربيت احلى تربيه 
ساره ابتسمت وحنان خدتها في حضنها ايضا
بعد مرور سنه كامله 
سمر دخلت تانيه ثانوي بتقدير ممتاز ومالك دخل تالته بتقدير جيد 
في اوضه مالك
_لازم تذاكر أوعك تنسي انك حاليا في تالته 
_طب ما تيجى نذاكر سوا
_فكره بردو
سمر مسكت الكتب وراحت عند مالك ولكن مالك مسك أيدها وشدها ليا لتقع على رجله 
_مالككك
_هنذاكر 
سمر حاولت تقوم لكن مقدرتش لان مالك كان ماسكها جامد اوى
_مالك احنا اتفقنا على اي
_لازم اجيب مجموع حلو عشان ادخل هندسه
_وبالطريقه ده تفتكر هتجيب مجموع عشان تدخل هندسه
_امال ازاى 
قامت ومسكت الكتب وقالت: بشويه الورق دول هتدخل هندسه يا حبيبي
حط ايدو على خده وقال: تعبت مش قادر
حطت الكتب وقالت: هعملك عصير عشان تفوق نفسك كده
مالك باستسلام: طيب
سمر ابتسمت ونزلت
مسك الكتاب وقال: اي ده 
بعد شويه طلعت بكوبايه العصير وقالت: مالككك
_يعنى كده ماشي يا مالك
فتحت باب الحمام وقالت: احنا اتفقنا على اي
مالك بعصبية: ازاى تفتحى الباب عليا يا حماره
_ما انت لابس يا حبيبي ولا مكسوف من مراتك
حط ايدو على رأسه وقال بغمزه: مش مكسوف تحبي تتاكدي
_طب اطلع يا حلو
مالك طلع وحمل سمر بين أيده وقال: كفايه بقاا
سمر قعدت تضر"ب مالك وقالت: مالك نزلنى 
حطها على السرير وقعد على رجلها وقال: هاتى الكتاب
_مش هتعرف تذاكر كده
بصلها وقال: فعلا طول ما انتى جنبي مش هقدر
سمر كانت قايمه ولكن مالك مسك ايدها وقال: رايحه فين
_لازم ابعد عنك شويه
مالك بصدمه: اي
_طول ما انا جنبك مش هتذاكر فعلا
قام وقال: لا والنبي بوعدك هذاكر
_وعد
هز رأسه وقال: وعد بينى وبين ربنا هذاكر
حضنته وقالت: امممم بالتوفيق 
بعد عنها وقال: ممكن تساعدينى
سمر بتفكير: امممم موافقه
قعدوا جنب بعض وبدأوا فعلا يذاكروا 
-----------------------⁦♥️⁩دعآآء حجآآج⁦♥️⁩--------------------------
راحت الشركه ودخلت مكتب فهد وقعدت على الكرسي 
_فهد 
التفت لحسام وحسام قال: زينه
زينه قامت وقالت بابتسامه: انا مكان فهد لحد ما يرجع
_وفهد يعرف
_مش مهم يعرف المهم عندنا اي النهارده
_ده بجد
زينه هزت راسها وقالت: اه بجد
_طب بصي عندنا النهارده مقابله مع مندوب من برا 
_وهيجى امتى
بص في الساعه وقال: ربع ساعه بس هيكون هنا 
_طب لما يوصل بلغنى
_حاضر
بدأت زينه تشتغل مكان فهد صحيح معندهاش خبره في الشغل ده ولكن قدرت تعرف كل حاجه بمساعده حسام 
بعد مرور سنه كمان (وبكده تمت السنتين)
زينه وسمر بقوا عندهم ١٨ سنه
بدأ تفكيرها يتغير اتجاه تلك الحياه وربما بقت مدركه كل حاجه ولم تتغير شكليا يمكن بقت احلى 
_زينه زينه
زينه نزلت وقالت: نعم
_فهد هيرجع بكره
زينه هزت راسها وقالت بسعاده لا توصف: مش مصدقه يا ماما اخيرااا
_ولا انا يا بنتى القصر من غيره وحش اوى 
سمر نزلت وقالت: مالك فين يا ماما
_في اي
_النتيجه طلعت وخايفه اوى
_مالك بياخد السنه بسنتين يا سمر
زينه قعدت تضحك وسمر اتعصبت اوى وقالت: أن شاء الله هينجح وهيدخل هندسه
مالك وصل وكان حزين جداا
سمر جرت عليا وقالت: عملت اي حاولت افتح الموقع بس مفتحش 
مالك بحزن: انا اسف يا سمر خيبت ظنك فيا
سمر بصدمه: اي
رفع وشه وقال: جبت*** وهدخل هندسه
سمر مكنتش مصدقه وقالت والدموع نازله من عينها: بجد
مالك هز رأسه وقال: بجد
سمر حضنت مالك جامد اوى وقالت: انا مش مصدقه ازاى يا فاشل
زينب وزينه قعدوا يضحكوا
مالك زق سمر وقال: فاشل
قعدت تلعب في زراير قميصه وقالت: معلش ده من الفرحه مش اكتر
_لو هتفرحي وتقولى كده بلاش تفرحي تانى
ضر"بته في بطنه وقالت: اخص عليك
خدها في حضنه وبص لزينب وقال: مفيش مبروك
قامت وقالت: الف مبروك يا حبيبي فهد هيفرح اوى
زينه كانت طالعه واول ما سمعت اسم فهد وقفت
مالك طلع التليفون وقال: انا لازم ارن عليا 
زينه طلعت تجري عالطول وقالت: يا ريت يا مالك
مالك هز راسه ورن على فهد فيديو ولم يتم الرد
_في اي
مالك بحزن: مردش
_ده مرنش خلال السنتين دول خالص
زينب راحت عند زينه وقالت: متزعليش وبعدين فهد جاي بكره
زينه ابتسمت وقالت: انا طالعه عن اذنكم
كانت زعلانه اوى وقد اي كانت مشتاقه لفهد
في صباح اليوم التالى وخصوصا في مطار القاهره
اللى كانوا في المانيا كلهم نزلوا الا فهد
_فهد فين يا ماما
زينب هزت راسها وقالت بخوف: مش عارفه
الدموع نزلت من عين زينه وقالت: يعنى اي
_يعنى وحشتينى 
زينه بفرحه: فهد
التفت وقالت بسعاده: اخيراا
ساب الشنطه وزينه جرت وحضنته جامد اوى لدرجه رفعها لفوق
قعدت تعياط وقالت: اخيرااا وحشتنى اوى انا مش مصدقه
_انا اسف
زينه بعدت عنه وقالت: بقا مترنش عليا خالص
_كلما طال الغياب زاد الاشتياق
_زاد فعلا 
خدها في حضنه وقال: اخبارك اي 
_دلوقتى زي الفل
باسها على رأسها وقال: وانا بوعدك مش هبعد عنكم تانى
زينه بصت في عيون فهد وقالت: عنكم
فهد بص لزينب ومالك وبتول وقال: مقدرش ابعد عن عائلتى تانى
فرحوا اوى وزينب قعدت تعياط بل دموع الفرح
فهد راح لزينب ومسك أيدها وقال: انا اسف يا امى
زينب قعدت تبوس فيه وقالت: قلب امك من جوا
فهد بص لمالك وقال: عملت اي
_دخلت هندسه
فهد بفرحه: بجد
هز رأسه وقال: بجد
_طب تعالى
مالك حضن فهد وقال: وحشتنى اوى يا اخويا
_اكتر يا قلب اخوك 
_طب وانا فين
فهد خد بتول في حضنه وقال: انتى في قلبي
_طب يلا نرجع يا ولاد القصر هيفرح اوى
زينه مسكت الشنطه بايد والايد التانيه حطتها في دراع فهد
بعد مرور ربع ساعه وخصوصا في قصر نور الدين المنصوري
_عارف يا فهد انا اتعلمت اكل كتير خلال السنتين دول
_اممم طب انا جعان اوى هتاكلينى اي 
_هعمل حلويات بمناسبه رجوعك
_روحتى الشركه ليه
زينه وقفت وقالت: روحت اشتغل مكانك
قام ووقف قصادها وقال: وقدرتى
زينه هزت راسها وقالت: في الاول مكنتش فاهمه حاجه خالص
_ودلوقتى
_فهمت كل حاجه
_طب اي رايك تشتغلى معايا
زينه بفرحه: بجد
هز راسه وقال: بجد
زينه حضنت فهد وقالت: موافقه طبعاا
_طب انا عايز ادوق حلويات مراتى 
زينه بعدت عنه وقالت: حالا
زينه دخلت المطبخ وبدأت تعمل جلاش غير بلح الشام
بعد شويه 
زينه طلعت وقالت: اتمنى يعجبكم
_طالما من ايدك هيبقا حلو
قعدوا كلهم على السفره وبداوا يتكلموا ويضحكوا
_على فكره انا بقا ليا بيت كبير اوى في المانيا
_لا يا فهد احنا هنفضل هنا
_بس ده ميمنعش نروح المانيا كل سنه مره
زينه بابتسامه: اه يا ماما
هزت راسها وقالت: ان شاء الله
في المساء
_فهد 
كان واخدها في حضنه وقال: عيونه
_فاكر وعدك ليا
بص في عيونها وقال: فاكر
_امممم ومستني اي
_هنعمل فرح كبير اوى وهيكون فيا تلات عرسان 
زينه باستغراب: تلات عرسان
_انا وانتى ومالك وسمر ومحمود وبتول
زينه بسعاده: امتى
_بعد يومين كده
زينه قامت وقالت: يالههوي يدوب الحق اجهز نفسي
_وانا كنت مفكر انها عقلت خلال السنتين دول
زينه وقفت قدام المرايا وقالت: انا اي يا فهودتى
_مراتى
_مش ده
فهد بصلها وقال: حبيبتى روحى قلبي
زينه اتعصبت اوى وقالت: مش دول
قام وقال: اومال اي
_متاكد انك مش عارف
حضنها من الخلف وبص في المرايا وقال: طفله الفهد
زينه ابتسمت وقالت: وطفله عقلها صغير مينفعش تكبر
ابتسم وقال: فعلاا
التفت وحضنته وقالت: الاوضه كانت وحشه اوى من غيرك
_ودلوقتى 
_تجنن
حط ايدو على خصرها وقال: اي رايك نجيب ياسين وليان
زينه حوطت فهد وقالت: مش دلوقتى
_امممم امال امتى
_عايزه اكون عروسه الاول
ننزل بكره المول
هزت رأسها وقالت: ننزل 
في صباح اليوم التالى
محمود طلب ايد بتول ووافقوا والفرح بقا مع فهد وزينه وسمر ومالك
تسريع للأحداث
بعد مرور يومين وخصوصا في قاعه كبيره جداا
كانوا بيرقصوا على اغنيه ( لما تشوفك عينى) وكانت لحظه حلوه اوى بين ابطالنا 
بعد مرور ثلاث ساعات
مالك قفل الباب وسمر قامت وقالت: بس يا بابا
مالك ضم حواجبه وقال: بس اي
_انا عندي اختبارات بكره فك السوسته عشان اخد شاور وانام
_في واحده تقول لجوزها كده في ليله الداخله
_انت عبيط احنا متجوزين قبل كده 
شدها من خصرها وقال: اليوم ده مكنش محسوب
زقته وقالت: احنا اتفقنا على اي 
رجع شعرها لوراء وقال: مش هنجيب عيال لحد ما حضرتك تخلصي الثانويه
_ما انت شاطر اهو خليك بعيد بقاا
قلع الجاكيت وقال: هي ليله باينه من اولها 
_افتح السوسته
شد السوسته جامد اوى لدرجه الفستان انقطع من وراء
سمر بصت ليا بصدمه وقالت: الفستان
بلع ريقه وقال: انا اسف
اتعصبت اوى وقالت: في واحد يفتح السوسته لمراته كده يا متخلف
_وفي واحده تقول لجوزها خليك بعيد عنى
_فتره يا حبيبي 
بص ليها وقال: بتلعبي على الاوتار انتى 
_مش اوى
_طب اتجدعن يا صغنن عشان عايز ملك ويوسف
_عيون الصغنن
عند بتول ومحمود
دخلت وكانت مكسوفه منه اوى
_طب ادخلى غيري هدومك
اتكسفت اوى وقالت بخجل: طب افتحلى السوسته
وقف وراها وفتح ليها السوسته بكل رقه على عكس مالك 
طلع وهي قعدت على السرير ومكنتش عارفه تعمل اي
بعد شويه 
غيرت هدومها ولبست روب ابيض ومكنتش عارفه تطلع ازاى قدام محمود كده
فتحت الباب ونبضات قلبها ازدادت اوى وهو لاحظ خوفها 
مسك أيدها وقال: انا مش بجبرك على حاجه يا قلبي 
بصت لتحت وقالت: عارفه
رفع راسها لفوق وقال: انا ابن خالتك قبل ما اكون جوزك مكسوفه ليه
دفنت وشها في رقبته وقالت: يمكن مكسوفه منك عشان ابن خالتى 
ابتسم وقال: امممم  كلام في محله 
بعدت عنه وكان الخجل سيد الموقف
_طب ادخلى نامى
بصت ليا باستغراب وقالت: انام
هز رأسه وقال: لحد ما الخجل ده يروح وتتعودي عليا
_هيروح مع الوقت
بص على شفايفها وقرب منها وهي نزلت وشها لتحت وقالت بخجل: محمود
قاطعها بقبله رقيقه 
ثم راحوا بعدها في عالمهم الخاص⁦♥️⁩
عند زينه وفهد
_يعنى اعمل اي
زينه وقفت عند الباب وقالت: تحملنى 
_يعنى بقالك ربع ساعه بتتكلمى عشان تقولى الكلمه ده
_يلا يا فهد
فهد راح عند الباب ايضا وحمل زينه وقال: الف بيكى في القصر شويه
زينه دفنت وشها في رقبته وقالت بابتسامه: لا كده حلو
حطها على السرير وهي بدات تفرك في ايدها
قلع الجاكيت وقال: مالك يا زينه
_مكسوفه
فهد قعد يضحك وهي بصت ليا وقالت: اي اللى بيضحك
_كلمه مكسوفه
قامت وقالت: مش فاهمه
حط ايدو على خصرها وقال: ده مش اول ليله بينا يا بيبي عشان تقولى مكسوفه
_يا حبيبي ما انا عايزه اعيش لحظات اي عروسه جديده
حملها وقال: طب يلا نعيش 
حطها على السرير وقرب منها وقبلها وبعدها
راحوا في بحور عشقهم⁦♥️⁩
بعد مرور سنه كامله 
زينه حملت وكانت في اخر شهر من الحمل وبتول حملت ايضا ولكن في الشهر السادس وساره جابت بنت سمتها نور
_عجبك كده
_مالك بس يا حبيبي
_عايز عيال يا سمر
_بكره اخر يوم ليا في الامتحان
مالك شدها من خصرها وقال: ونجيب يوسف وملك
_الله اعلم
مالك شالها وسمر قالت: مالكك
_بكره من النهارده مش هتفرق كتير يا صغنن
_يا ابنى هنسي اللى ذاكرته
_هرجعوا معاكى
_اعااااا مالك انا مش بهزر
حطها على السرير وقال: بس بقااا
كانت قايمه ولكن مالك مسك ايدها وقال: النهارده انت بتاعى يا محيرنى 
_اوعي كده 
حط ايدو على فمها وقال: بس بقااا اسكتى
بصت لتحت وقالت: فكك منى 
مالك قام وقال: طب عن اذنك
سمر قامت عالطول وحضنت مالك من خلف وقالت: انا اسفه يا حبيبي بس عندي امتحان بكره
_هرجعلك
سمر بفضول: ازاى
التفت ليها وقبلها من فمها وقال: كده
زقته وقالت: بقولك عندي امتحان بكره
زقها على السرير وقال: وانا مالى
_انت مجنون يااض في حد يزق مراته كده
قلع الجاكيت وقال: انا واحد مجنون فعلا وهوريكى الجنان على أصوله
قبل ما تقوم كان اسبق منها واخدها وراحوا في عالمهم الخاص⁦♥️⁩
بعد مرور يومين تقريباً
_اعااااااا
فاق من النوم على صريخ طفلته وقال: زينه
_فهد مش قادره
فهد بص على الأرض ولقي د"م قام عالطول وشال زينه بين ايديه ونزل تحت
_في اي يا فهد
_ماما زينه شكلها بتولد
 زينب قامت عالطول وقالت: استنى هاجى معاك
_بسرعه
ركبوا العربيه فعلا واتجهوا الى المستشفى
بعد مرور عشر دقائق
_اهدا يا ابنى
_زينه يا ماما
_هتبقا بخير
الممرض طلع وفهد مسك الممرض من ايده وقال: زينه اهم حاجه 
_اهدا يا فهد
فهد بعصبية: مراتى اهم من اي حاجه
زينب مسكت ايد فهد وقالت: اهدا يا ابنى
_زينه يا ماما
_خايف كده ليه
وفجاه صدر صوت طفل لتطلع الممرضه وحامله تلك الصغير على أيدها
_واد زي القمر
فهد لم يهتم بابنه وقال: مراتى اخبارها اي
_بخير يا بيه
فهد خد نفس عميق ودخل لزينه عالطول
_فهد اطلع برا مينفعش كده
لم يسمع للدكتور ومسك ايد زينه وقال بحب: الف سلامه عليكي يا روحى
_ابننا فين
_بخير يا روحى
زينه ابتسمت وقالت: انا بخير متخافش
هز رأسه وقال: الحمدلله
زينب دخلت وكانت حامله الطفل على أيدها وقالت: شبهك يا زينه
زينه ابتسمت وقالت: اكيدا شبه فهد
_مش مهم شبه مين المهم انك بخير
بعد شويه
بتول ومحمود ومالك وسمر وصلوا 
وقالوا: الف سلامه
زينه ابتسمت وقالت: الله يسلمكم 
_هتسموا اي
زينه بصت لفهد وقالت: هادي
فهد رفع حاجب وقال: نعم يا حلوه
_عشان يكون هادي يا حبيبي
_ماما اتكلمى معها 
_تتكلم معايا ليه يا حبيبي 
_بلاش الاسم ده يا زينه
_انت مالك انا عايزه اسمى ابنى كده
_ده ابنى انا كمان
_هادي
_مستحيل
قعدوا يتخنقوا والكل قعد يضحكم عليهم
وفي الاخر سمو هادي
بعد مرور خمس شهور
بتول ولدت ولد أيضا وسمته فارس
وسمر حملت 
كانوا قاعدين كلهم 
كانت شايله هادي ورايحه جايه 
_زينه اقعدي بقاا
_خليك في حالك يا فهد
مالك بص لسمر وقال: وانتى هتبقي كده بعد ما تولدي
_ابقي ازاى مش فاهمه
_تعاملينى زي ما زينه بتعامل فهد
زينه راحت عند مالك وقالت: ومالها معامله زينه يا مالك
_اهدوا يا ولاد 
_مش شايفه كلام مالك يا ماما
_ما عنده حق يا زينه
_تقصد اي يا فهد
قام وباسها من خدها وقال: فين الاهتمام يا حب
زينه بصت لهادي وقالت: انت كبرت وراحت عليك خلاص والاهتمام للواد القمر ده
_هتخلينى اغار كده
زينه حضنت فهد وقالت: انت روحي انا
باسها على رأسها وقال: وانتى طفله الفهد
(صحيح سمر دخلت كليه الفنون الجميله
تمت⁦
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-