رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول بقلم دعاء احمد

رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول بقلم دعاء احمد


رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء احمد رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول

رواية نسمة الاسد بقلم دعاء احمد

رواية نسمة الاسد كاملة جميع الفصول

نسمه ببكاء  :  بابا انا مش عايزه اتجوزه والنبي ابوس ايدك
والدها برجاء :  يا بنتي ابوس ايدك  وفقي عليه عشان خاطري 
نسمه بدموع  :  وانا ذنبي اي؟ تجوزني لواحد زي دا انا عندي ١٧سنه
اخوها (باسم) مسكها من شعرها بغضب جحيمي :بت انتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه.... ما هو انا مش هسيبه يحبسني بسببك
نسمه بدموع ورعب : حرام عليك  انت ايه لا يمكن تكون بني آدم
باسم:ايوه مش بني آدم فجهزي نفسك من سُكت بدل ما ورب الكعبه اقت"لك واخلص منك ما هو انا كدا كدا داخل السجن.. فاخلص منك
الاب؛ ابعد عنها يا حيو"ان مش كفايه انها هتدفع تمن اخطائك
باسم بشيطا"نيه: أسد الهلالي هيجي بليل مش عايز وجع دماغ و اجهزي لان قسما بالله لو دخلت السجن لاكون قت"لك فيها يا بنت فيروز
نسمه بخوف:حاضر حاضر
ام باسم: قومي يا اختي نضفي الشقه قبل ما يجي الحمد لله هخلص منك ومن قر"فك
باسم ابتسم بخبث و مشي
نسمه منصور :بنوته كيوت جدا ١٧سنه لطيفه و جميله جدا وخصوصا شعرها التلجي و عيونها فضيه...... 
في مكان اخر
عز:ناوي على اي يا اسد؟
أسد ببرود:ياااااههه ناوي على حاجات كتير اوي.... دا انا مستني اللحظه دي من سنتين... و اللي اسمه باسم دا هيدفع التمن بالهداوه... و د"م خلود مش هيروح هدر
عز:طب والبنت دي ذنبها اي؟ ليه تدخل في لعبتكم
اسد وهو بياخد كأس :ااامم و اختي ذنبها اي؟؟ ها كان ذنبها اي؟؟كانت في نفس سن اخته بنت ١٧سنه...... اغت"صبها بكل د"م بارد..... خلها تنت"حر أدام عيني و انا مقدرتش الحقها
..
وبزعيق...... هاااااا اختي كان ذنبها اي؟؟؟؟؟ عيله بريئه متعرفش حاجه عن الدنيا.......
انا هخليه يتعذ"ب زي كل لحظه اتعذ"بت فيها وانا شايف جث'ه اختي..... بس اللي هيحصل هيبقى تحت مسمى الجواز......
عز: بس دي مالهاش ذنب دي عيله يا اسد.....
اسد قام وك*سر كل الكاسات اللي على البار:: وانا مش هغير خطتي و اللي هيحصل هو السبب فيه هههههه فاكر اني مش هعرفه لكن القوه انك تخلي عدوك يحس باللي انت عايز تخليه يعرفه مش اكتر من كدا
عز:اتمنى تراجع حساباتك... انت هتروحليهم امتى؟
اسد ببرود :كمان ساعه المهم
خليني نتكلم في الشغل
مصدرنا اللي في تركيا وصل لأى معلومه عن شحنه السلا"ح اللي هتدخل مصر قريب
عز: اسد المصدر اتكشف وصفوه....
اسد بعيون ناريه :ناااااااااااااعم ولسه فاكر تقولي
عز:انا كنت جاي اقولك لقيتك بتقولي على حكايه البنت دي
اسد بصله بغضب واخد جاكت بدلته وخرج من الشقه و طلع على مقر أمن الدوله
اسد الهلالي :٢٩سنه.... ظابط شرطه (أمن دوله... المهام الخاصه) شاب وسيم... ذكي جدا شخصيه واثقه من نفسها لكن حكايته صعبه شويه ودا هنعرفه مع الأحداث 
في مقر أمن الدولة
اسد:بلغ اللوا سالم ان الرائد اسد الهلالي عايز يقابله
العسكري :اللوا سالم  منتظرك يا اسد باشا
اسد دخل و هو بيفكر في حاجه :تمام يا فندم
اللوا سالم:اقعد يا اسد
اسد: لسه عارف باللي حصل الباقيه في حياتك الرائد سيف كان من أكف الناس اللي اشتغلت معهم
اللوا سالم: أسد انا عارف انك ذكي جددداااا
اسد بابتسامه جانبيه : دي خطه صح
اللوا سالم:العزا هيتعمل عادي جدا كل المراسم هتم لازم الكل يفهم ان سيف ما"ت وأنهم فعلا صفوه...... على فكره معظم الناس هنا فاكرين انه ما"ت وطبعا محدش لازم يعرف حفاظا على السريه للمعلومات اللي عندنا....... انت اللي هتقدر تتواصل مع سيف في تركيا
اسد :طبعا يا فندم فاهم.....
اللوا سالم : دا ملف لازم تدرسه كويس
اسد :كارولين موسى؟؟؟!!!!
اللوا سالم: عارف اي اهم سمه موجوده عندك مش موجوده في اي ظابط في أمن الدوله يا أسد.... غير انك ذكي جدا.... انك مش معروف ليهم بالرغم انك اللي وراء تخر"يب شغلهم..... وغير كدا انك عندك دافع قوي انك تنت"قم منهم
اسد:اي علاقه دا... بكارولين... اللي فهمته انها هتكون مهمتي
اللوا سالم:بالظبط كدا كارولين عندها معلومات كتتتتيييررررر جدا و انت لازم تعرفها و طبعا مش هقولك ازاي ... على فكره هي مش هتنزل مصر دلوقتي... المصدر قال إنها بتجهز لدا كمان شهر من دلوقتي ربنا معاك
اسد :تمام يا فندم..... بعد اذنك
خرج من المكتب و دخل مكتبه قل"ع جاكيت بذلته و حط الملف ادامه و فضل يقلب فيه بعد كدا قام مشي
عند نسمه
واقفه أدام المرايه وهي لابسه دريس ابيض لبعد الركبه و رافعه شعرها ديل حصان حطه مكياج خفيف.وملمع شفاه بسيط
مسحت دموعها بسرعه
عند اسد
كان وصل بيت نسمه ودخل قعد طبعا بعد ترحيب منصور و باسم ليه.... وهو نظراته كلها برود وغموض
اسد بحده:هي فين؟ عايز اخلص من الموضوع دا
باسم:ثواني يا باشا نادي لنسمه يا ماما
شويكار:حاضر
خارجه ببط بتقدم رجل وتأخر رجل أسد بيرفع عيونه يبصلها وووووووو
أسد بيرفع عنيه وبيبص نسمه كانت كتله جمال وبراءه مش طبيعيه فضل يبصلها وساكت شايف توترها.... عيونها الفضيه كانت بتلمع بدموع ورعب وهي باصه في الارض
باسم بص لأمه وابتسم بخبث
اسد ببرود و غموض  : سبنوا لوحدنا
منصور بهدوء :باسم شويكار ورايا
التلاته خرجوا و فضل أسد و نسمه اللي لسه واقفه
اسد:اقعدي.....
نسمه بهدوء قعدت
اسد ببرود حقيقي :عندك كم سنه؟
نسمه بدموع مكبوته وصوت واطي :١٧سنه
أسد بغضب :بلاش دموع التماسيح دي... اصلا هتجيبي الطيبه منين... من اخوكي اللي باعك عشان ميدخلش السجن ولا اللي اتسبب في......
فجأه سكت و لا هو بيجز على سنانه بصلها ببرود مزيف و بيفكر في اخته و ازاي ما"تت بحركه سريعه مسك نسمه بع'نف من دراعها وجيتله فكره مجنونه :
اطلعي قوليله انك مش موافقه
قالها وهو مبتسم بخبث وهو عارف انهم هيجبروها عليه لكن ابتسم بشر وهو سامع صوت صر"اخ اخته..... 
نسمه بدموع :و النبي يا عمو سيب أيدي بتوجعني...... انا مش هقدر اقولهم كدا... ارجوك..... ثم تابعت بدموع وشهقات قويه:لو قالتلها كدا باسم هيضر"بني
أسد بكر"ه: و الله لو بكيتي بدل الدموع د"م مش هسيبك.... و بكلامك دا معنه انك موافقه على جوزنا ههههه انتي اللي اختارتي
سابها و قعد وهو بيشرب سيجار بهدوء كان مفيش حاجه
في الوقت دا دخل منصور وباسم
باسم :منور يا باشا مصر
أسد بصله بابتسامه جانبيه وبخبث: بعد يومين هاجي نكتب الكتاب و طبعا متقلقش الموضوع بتاعك هيتقفل بمجرد كتب الكتاب
باسم:تسلم تسلم يا باشا
أسد بص لنسمه و قام يمشي لكن وقف قصاد باسم و بصله بنظره محدش قدر يفهمها وبهدوء:خالي بالك على نفسك الايام الجايه
باسم باستغراب:ليه لاموخزه
أسد ابتسم و مشي بدون ولا كلمه
تاني يوم بليل متأخر 
في شقه اسد
دخل الشقه و فضل يدور على فلاشه مهمه لكن ملقهاش و فجأه رزع الفاز بغضب 
اسد:هتكون فين بس؟؟ معقول تكون وقعت هناك.... ااووف
نزل من العماره و اخد عربيته وطلع على بيت نسمه
في نفس التوقيت 
نسمه ماشيه ببط في الشارع 
لحد ما اعترض طريقها شابين
الاول:راحه فين يا قمر؟ 
نسمه بهدوء:راحه عند عمو حسين هج ثم توقفت وهي تتحكم ببلاهتها:انتم مين وعايزين اي
التاني:ولا حاجه تعالي يا قمر هنوصلك لمكان ما انتي عايزه 
نسمه ببراءه:لا شكر يا عمو انا عارفه الطريق و ماما كانت بتقولي مش تروحي مع حد ما تعرفوش
الاول وهو بيمسك ايديها:ما احنا هنتعرف متخافيش تعالي 
نسمه بخوف:لا شكر مش عايزه لو سمحت سيب ايدي
التاني :متخافيش كدا يا مزه
نسمه بدموع و رعب؛ والنبي يا عمو سيبني امشي 
عند اسد
كان قرب يوصل لبيت نسمه لكن شاف اتنين واقفين بيعاكسوا بنت اتضايق وبسرعه وقف العربيه
ونزل وهو متعصب لما عرف انها و اتضايق من فكره خروجها في وقت زي دا
و بسرعه مسك ايد الشاب وزقه
أسد بنبره اكره غاضبه:اركبي العربيه
نسمه بخوف و دموع:انا انا 
اسد:اركبي الز"فت
الشاب:تركب فين يا برنس احنا اللي قبلها الاول هتيجي معانا احنا
اسد بغرور:لا ما انتوا مش فاضين
وضر"به بالبو"كس.. وبسرعه ضر"به في دماغه كذا مره
الشاب واقع على الأرض بينز"ف من مناخيره ووشه 
أسد: خد صاحبك وامشي من هنا بدل ما علمكم الأدب على أصوله يا ولاد..... 
بص لنسمه اللي قاعده في العربيه بتترعش ركب عربيته و قل"م نزل على وشها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد ضر"ب نسمه بالق"لم بتحط ايديها على وشها و بتعيط و بتوطي راسها
أسد مسكها من شعرها بغضب 
أسد بغضب جحيمي :ايه اللي مخرجك في الوقت دا.... ولا انتي ليكي في الشغل الشما'ل...ولا انتي ر"خيصه .....هههههه صحيح هتكون نضيفه لمين يعني.....
نسمه بدموع و خوف:انا انا.. انا مكنش اقصد باسم هو اللي...
أسد اول ما سمع اسمه اتعصب و بقى يشد شعرها بعن'ف
نسمه بدموع وصوت عالي:والنبي يا ابيه  سيب شعري والنبي اااهههه
أسد كان هيتكلم لكن تليفونه رن
اسد:الوا... في اي يا دكتوره سلمي
دكتوره سلمي: أسد باشا لو سمحت ممكن تيجي دلوقتي.... محتاجين نقل د"م
أسد بفزع:تالين كويسه؟
دكتوره سلمي:ياريت تيجي دلوقتي... لو سمحت بسرعه
أسد بسرعه جدا داير العربيه
و راح المستشفى و نسمه معه و هي خايفه و بتعيط لكن ساكته
أسد وقف العربيه بسرعه و نزل من العربيه و طلع يجري
نسمه نزلت وراه لكنه كان سريع فاختفي......
كانت بتدور عليه وهي خايفه مكنتش عارفه تروح فين
عند اسد
أسد بخوف: في اي؟ تالين كويسه؟
الدكتوره سلمي:للأسف لا وحالتها بتسوء جدا....... ووجودها في المستشفى مالوش لازمه.... البنت محتاجه ترجع البيت و تعيش بين ابوها وامها.....
اسد:طب انتي قالتي انها محتاجه نقل د"م انا جاهز
الدكتوره سلمي: قدرنا نعمل اللزم و على فكره بنتك محتاجه جو البيت والأم لان دي طفله... انا عارفه الظروف لكن تالين محتاجك 
اسد: تمام يا دكتوره هي تقدر تخرج أمتي
سلمي :يومين وتقدر تخرج بعد اذنك
أسد واقف أدام اوضه بنته وهو بيفكر في كل اللي حصله
أسد:يارب انا ماليش غيرك ارجوك بلاش تحرمني منها هي كمان يارب
لقى نسمه جايه وبتنهج... بصتله بخوف لكن اطمنت لانه الوحيد اللي تعرفه
أسد بخبث لنفسه : واضح ان حظك هيبقى هباب معايا بس و ماله انا محتاج خد"امه لتالين
قال كلماته وهو بيحط في جيبه بغرور
نسمه :ممكن تروحني لو سمحت عشان بابا زمانه قلقان عليا
اسد بنبره مخيفه : مش حابه تعرفي اي اللي مستخبيلك
قالها وهو بيقرب وهي بترجع بخوف من نظراته
نسمه  :على فكره كدا عيب و مامي قالت إنه مينفعش كده
أسد : هههههه بكرا نشوف الموضوع دا
الدكتور سليم:أسد باشا تالين
أسد بمقاطعه:عرفت.......
الدكتور : على فكره بنتك كويسه لكن
نسمه  :بنتك؟؟ انت ازاي!! متجوز
أسد بابتسامه جانبيه :بنتي وانتي هتكوني امها للاسف
نسمه بخوف ودموع  : انا عايزه امشي والنبي يا ابيه أسد 
اسد بزعيق: مفيش ز"فت و اخرسي بقى
سابها واقفه ودخل اوضه في المستشفي وفيها بنوته جميله جدا نايمه
أسد ابتسم و باس راسها :حبيبه بابا... انتي صاحيه صح
تالين:بابي انت وحثتني اوي.... هي مامي فين مث جيت معاك ليه؟ هي زعلانه مني؟ انا اثفه
أسد بابتسامه :لا يا حببتي انا جبتلك مامي حلوه اوي
تالين بفرحه طفوليه :بجد يا بابي هي فين؟
أسد بص وراه وشاور لنسمه تدخل كانت واقفه بتعيط
تالين:بث دي مث مامي
أسد : دي هتكون مامي حلوه مش كدا
تالين:اه حلوه اوي احلي واحده ثقتها في حياتي كلها........ بث هي ليه بتعيط؟ انت زعلت مامي..... 
أسد بسرعه:لا يا حبيبت قلب بابي 
بص لنسمه بنظره مرعبه ووووو
في بيت نسمه
منصور :البت اتاخرت اوي ما تقوم يا ابني تشوف اختك راحت فين؟ 
باسم بتهكم: ما انت عارف بنتك لكعه 
منصور بزعيق :انت اي يا ابني شيطا"ن.. مش كفايه انها هتتجوز واحد أكبر منها و يعلم مخبيلها اي؟ 
باسم بابتسامه خبيثه:لا ما هي مش هتتجوزه.... في واحد متريش اوي أتقدم لها وانا وفقت و ان كان على الفلوس اللي عليا هدفعاله من مهرها 
منصور بصدمه......... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بص لنسمه  بنظره مرعبه خليتها تخاف 
نسمه بصدمه:دي بنتك؟؟؟؟؟؟ 
تالين بابتسامه طفوليه :اه مث انتي هتبقي مامي الجديده انتي حلوه اوي.. اخيرا هيبقى عندي ماما زي صاحبتي... وهنخرج ثوا ونلعب... مث انتي هتلعبي معايا؟؟؟
نسمه ضحكت لا اراديا و دخلت الاوضه؛ اه هنلعب كتيررررر اوي و نخرج و نشتري لابس كتير و ناكل آيس كريم سوا
تالين بضحكه ظفوليه جميله وبتضرب كفها ببعض:انتي اجمل مامي في الدنيا...
احنا هنفضل ثوا على طول و انت يا بابي مث تخلي مامي تعيط تاني....
أسد بسعاده لفرحه بنته وخبث:مش هخليها تعيط تاني يا حبيبه قلب بابي
نسمه بخوف :انت ممكن تروحني لو سمحت يا ابيه الوقت اتأخر اوي وبابا اكيد قلقان عليا
أسد بكر"ه لنفسه:ههههه قلقان عليكي ومخرجك من البيت الساعه واحده بليل
أسد بابتسامه : تالين حببتي هوصل مامي و ارجعلك ماشي يا قلبي
تالين:لا انا عايزه انام مع مامي النهارده بليز يا بابي بليزززز
نسمه بسرعه:بس مش ينفع انا
أسد بمقاطعه:هتنام معاكي يا حببتي وبكرا هنرجع البيت كلنا سوا
تالين بسعاده:بجد يعني هتفضلي معايا 
نسمه بارتباك:اه....
أسد خرج من الاوضه و سابهم سوا
نسمه خرجت وراه بسرعه
نسمه بهدوء وبراءه وخوف:لو سمحت يا ابيه انا عايزه امشي
أسد بتحذير وهمس كفحيح افعي: لو خايفه على اهلك تدخلي و لا كان في حاجه بدل ما صدقيني هتقري الفاتحه على روح ابوكي واخوك
نسمه بدموع نزلت تلقائياً :انا اسفه بس ارجوك عايزه بابي بليز
أسد مسكها من دراعها بعنف : قسما بالله لو ما نفذتي اللي قُلت عليه لاصدقيني هتودعي ابوكي قريب اوي انتي متعرفيش أسد الهلالي
نسمه بسرعه:انا اسفه بس ارجوك بابا مالوش ذنب و النبي مش تا"ذيه
أسد زقها و مشي ونسمه مسحت دموعها ودخلت لتالين
تالين بغمزه شقاوه: بابي عرف يختار مزه اوي
نسمه بصلها بصدمه معقول هي دي البنت اللي كانت بتتكلم من شويه 
تالين:انتي اثمك اي؟ انا تالين... 
نسمه:وانا اسمي نسمه... قوليلي بقى انتي ليه في المستشفي.... 
تالين: عثان بتعب كل ثويه.. و ثلمي و ثليم قالوا اني لازم افضل هنا لحد ما اخف
وبابي دايما مثغول بث انا مبثوطه اوي هيكون عندي مامي زي كل صاحبتي 
نسمه: انا معايا كاندي
تالين:بث بابي مث بيرضي يخليني أكلها عثان ثناني
نسمه وهي بتطلع الكاندي من جيبه وبغمزه:لا احنا مش هنقوله ابو طويله دا
تالين ونسمه ضحكوا بطفوليه وهما بياكلو كاندي سوا
في بيت نسمه
باسم:لا ما انا مش هجوزهاله.... في واحد متريش طلب ايديها مني وانا وفقت و ان كان على الفلوس اللي عليا هدفعهاله من مهرها
منصور بصدمه :انتي بتبيع وتشتري في اختك يا حيو"ان 
شويكار: يبيع اي دا هيجوزها هي تطول اصلا دي هتعيش في جنه
منصور :أعوذ بالله من افكاركم انا هنزل اشوف بنتي اتاخرت ليه؟ 
كان هيخرج لكن موبيله رن
منصور: الو 
أسد ببرود وخبث:نسمه معايا وهتبات معايا
منصور بصدمه: انت انت؟؟ بتقول اي... نسمه ايه اللي جابها عندك... وبعدين يعني ايه بايته معاك
أسد بخبث:يعني اي؟؟ااممم اعتقد انك فاهم و بعدين اي المشكله ما انا كدا كدا هتجوزها 
منصور التليفون وقع من ايديه وحس انه اتشل من كلماته
عند اسد
ابتسم بخبث :ياريت يحس بحاجه بسيطه من اللي حسيت بيه لما خلود ما"تت و لسه اللي جاي يا منصور انت وابنك 
طلع موبيله وفتح المعرض
فضل يتفرج على الصور بجمود بالرغم الحر"ب اللي جواه
قفل موبيله وراح يطمن على تالين
فتح باب الاوضه لقى نسمه واخده تالين في حضنها و نايمين الاتنين ابتسم بخوف لكن ملامحه كلها جمود...... 
فضل يبص لنسمه وملامحها الطفوليه بشكل جذاب نفض كل الأفكار من دماغه و
قفل الباب كويس وخرج من المستشفى و راح على مكتبه في أمن الدوله
عز: رجعت تاني؟!! يا ابني انت مش عندك بنت محتاجك جانبها
أسد بهدوء:بنتي معها ربنا المهم في معلومات جديده عن كارولين موسي
عز: مصريه سافرت أمريكا من سبع سنين مع مامتها و اللي عرفته انها سفرت من أربع سنين على اسرا"ئي"ل و هي عقليه ذكيه جدا
عز:أسد ليه مهتم بالقضيه الجماعه دول بالذات
أسد بجمود: دا شغلي 
عز:مش عليا انا..... الموضوع ليه علاقه باالشهيد احمد الهلالي
أسد بجمود:اطلع برا يا عز........ 
في صباح باكر  ليوم جديد
أسد كان بيشرب قهوه وباين عليه الإرهاق قفل الملف اللي ادامه و اخد جاكت بدلته وطلع على المستشفى 
بعد نص ساعه تقريبا
وصل المستشفى فتح باب الاوضه لقهم لسه نايمين.... 
الممرضه :أسد باشا دا معاد الفطار بتاع تالين عشان تاخد دواها
أسد : ثواني هصحيها
اسد:تاليا... تالين قومي يا حببتي
تالين بابتسامه عفويه:بابي.... 
اسد:ياله قومي يا حببتي
تالين بابتسامه :بابي انا بحبك اوي عثان جبتلي مامي 
أسد بص لنسمه وهي نايمه و بص لتالين:طب ياله قومي عشان تفطري وتاخدي دواكي
تالين :حاضر 
و قامت و الممرضه اخدتها وخرجوا
أسد فضل يبص لنسمه و هو ساكت وو
نسمه فتحت عنيها و وبرقت و فجأه صر"خت.......... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بص لنسمه عرف انها صاحيه ابتسم بخبث و هو بيقرب منها و مثل كأنه هيبو"سها
نسمه فتحت عنيها بسرعه و برقت و فجأه صر"خت :ااااااعااااا.... انت!!!! انت كنت هتعمل اي؟؟
أسد بخبث:حابه تعرفي كنت هعمل اي؟
قالها وهو مبتسم ابتسامه صفره و بيقرب منها
نسمه بسرعه:لا لا مش حابه.....
أسد وهو يجذبها من ذراعها بعنف
و بهمس مخيف ونظره مرعبه:متحاوليش تلعبي مع أسد الهلالي عشان مش انتي يا بنت امبارح اللي توقعي واحد مدوخ وراه جيوش
نسمه من خوفها عيطت وهو لسه بيضغط على ايديها
أسد ابتسم باستمتاع في نفس الوقت الممرضه دخلت هي و تالين
تالين بسرعه وغضب:بابي انت زعلت مامي.... انت خليتها تعيط ابعد عنها... انت بابي وحث
أسد ساب نسمه و هو بيشل تالين
أسد بحب وتمثيل الزعل :انا وحش يا تاليا؟؟
تالين بغضب عفوي:اه عثان زعلت مامي...
اسد: بس انا ماليش ذنب.... مامي هي اللي بتعيط بسرعه مش بسبب هي عيوطه
نسمه بصتله بغضب و هي بتقف على صوابع رجليها وبترفع نفسها لحد ما وصلت لدقنه و بتبصله بتحدي: انا مش عيوطه انت....
أسد بصلها بغضب وحاول ما يبينش عشان تالين
تالين حطت ايديها على بوقها وضحكت بطريقه جميله على شكل نسمه
نسمه بصتله بغيظ 
أسد ببرود:ياله 
نسمه بهدوء:هو انا ممكن اشوف بابا بليزز
أسد بخبث :طبعا.... تالين هتخليك مع دكتوره سلمي لحد ما انا ومامي نعمل مشوار سوا و هنرجع ناخذك ونروح البيت 
تالين بخوف:هترجع بثرعه
أسد وهو بيبوس راسها: هرجعلك يا حببتي اوعدك هرجع و مش هسيبك ابدا
نسمه استغربت طريقته لكن مهتمتش
بعد مده في بيت نسمه
أسد  :لو نطقتي بكلمه اقري الفاتحه على روح ابوكي...... فاهمه
نسمه كانت هتعيط لكن هزت راسها بالموافقه
أسد خبط على  الباب و شويكار فتحت لقيت نسمه واقفه و بتبلع ريقها بخوف 
شويكار بخبث :شرفتي يا محروسه.... 
ادخلي يا اختي ادخلي 
أسد مسك ايديها ودخل 
منصور اول ما شافها اتعصب و بيرفع ايديه عشان يضر"بها بالق"لم لكن ايد أسد كانت سبقاه.... نسمه استخبت وراه وهي بتعيط بخوف
أسد بصلها و ساب ايد ابوها :مسمحلكش.. 
منصور : انت ليك عين تيجي هنا يا بجحتك... ليك عين تيجي بعد اللي عملته 
نسمه مكنتش فاهمه هو بيتكلم عن أي لكن بتعيط وهي خايفه وواقفه وراء اسد
أسد بسخريه وهو بيقف أدام باسم و بغموض :مش كل الناس ز"باله... انا عندي بنت و بخاف عليها ههههه مش زي ناس مرعتش انهم عندهم اخوات بنات.... 
باسم بلع ريقه بصعوبه  و أسد ابتسم بخبث 
اسد: هات المأذون عشان نخلص 
باسم بخوف لكن بيحاول ميبينش: بس انا مش موافق و في واحد طلب ايديها وانا وفقت..... و الوصلات اللي عليا هدفعها 
أسد بغرور  :ااااممم تفتكر اني مستني رايك... واني لو عايز البسك مصيبه مش هعرف..... العب غيرها يا شاطر
منصور :كلم المأذون يا باسم
باسم بص لاسد و خرج 
بعد شويه
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)............. 
المأذون مشي و نسمه واقفه جانب والدها 
نسمه :بابا انت زعلان مني... انا اسفه والله انا مش عارفه انا عملت اي بس اسفه
منصور : لا يا حبيبتي انا اللي اسف... اسف لاني مقدرتش احميكي من شر اخوكي.. اسف لاني خفت عليه اكتر منك 
نسمه حضنته و هي بتعيط 
اسد ببرود: انجزي.... 
نسمه ودعت ابوها ومشيت مع اسد
راحوا المستشفى اخدوا تالين و مشيوا على بيت أسد 
تالين:بابي ممكن نتعشى كلنا سوا 
اسد مردش ودخل اوضته وساب نسمه و تالين سوا 
نسمه بغيظ:متزعليش من ابو طويله دا... قوليلي بقى عايزه تاكلي اي.... 
تالين: ااامم اختاري انتي على ذوقك 
نسمه :طب ياله بينا ندخل تغيري و نحضر الاكل سوا... هتساعديني صح
تالين بحماس:ايوه
بعد مده
أسد كان نام لانه كان مطبق 
نسمه كانت واقفه في المطبخ ولابسه سلوبت جينز و بدي كت و رافعه شعرها كحكحه..... و تالين في اوضتها
نسمه واقفه مندمجه مع اغنيه مشغلها و بتتحرك بخفه 
أسد طلع من اوضته وهو لابس فانله حمالات رياضيه و بنطلون قطن اسود 
لكن واقف و فتح بوقه حط ايديه في جيبه بخبث وبقي يقرب من نسمه اللي مش مركزه أسد بسرعه شدها من خصرها 
نسمه بصتله بصدمه و بتبلع ريقها بصعوبه 
أسد بخبث وبرود : ااامم... و لما اتهور متزعليش
نسمه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد وهو يحاوط خصرها بخبث : و لما اتهور دلوقتي متزعليش
نسمه بخجل:....... لو سمحت ابعد
أسد بابتسامه جميله : ولو مبعدتش؟؟؟ 
نسمه وهي بتحاول تبعده : تالين ممكن تيجي.... مينفعش كده لو سمحت يا ابيه ابعد
اسد: تفتكري انا مستني رايك
نسمه بصتله و اول مره تاخد بالها من لون عيونه لونها أخضر داكن و ابتسمت ببراءه وهي بتبصله
أسد بابتسامه : حلوين؟؟
نسمه ببلاهه:اه شبه عيوني مامي حلوين اوي
أسد بصلها و بيقرب عشان يبو"سها 
تالين بسرعه:ماااامي... 
نسمه وشها احمر جدا و هي بتبعده وبت"عض على شفايفها 
أسد ضحك على شكلها وراح شال تالين 
أسد :حببتي انتي كويسه دلوقتي 
تالين بسعاده:اه كويثه جدا ثوف بقيت حلوه ازاي... مامي ضفرتلي ثعري 
اسد وهو بيبوس راسها: انتي احلى واحده في الكون يا حببتي
اخدها وقعد على الكرسي أدام رخامه المطبخ لانه مطبخ علي النظام الأمريكي مفتوح على الريسبشن
أسد : نطلب اكل عشان انا جعان بقي
نسمه بهدوء :انا جهزت الاكل 
اسد بصلها باستغراب وهي بدأت تحط الاكل ادامهم
اسد بانبهار :انتي اللي عملتي الاكل دا؟؟ 
نسمه :اه
أسد بدا ياكل لكن ابتسم بحزن وهو بيفكر في اكل والدته و هي قعدت تاكل تالين وسط نظرات أسد الثاقبه ليها وتوترها
اسد : انا خارج يا تيتي عايزه حاجه من برا
تالين: هتتاخر؟ 
أسد : يمكن اتاخر
نسمه :خالص يا تاليا متخافيش انا هفضل معاكي و بهمس... هنلعب سوا بعيد عنه
تالين صقفت بسعاده.. أسد بصلهم بلامباله ودخل يغير هدومه
بعد شويه كان لابس قميص اسود وفاتح اول زرارين و بنطلون اسود 
خرج من اوضته سمع صووت تالين وهي بتضحك... راح ناحيه اوضتها لقى نسمه بتلعب معها... سابهم سوا و خرج
اسد مشي من البيت و خرج للعزا الخاص بسيف وكان هناك ظباط و لواءت
اسد في الموبيل: عدنان انت فين. 
عدنان (ابن خاله) : انا كنت في العزا لكن اللواء مصطفي قالي انه عايزني في موضوع مهم 
اسد بجمود:في عمليه جديده ولا اي
عدنان بنفس النبره والثقه: حاضره الرائد دي معلومات أمن دوله..... صحيح الف مبروك عرفت انك اتجوزت.... 
اسد ببرود:ااامم مفيش حاجه بتستخبي عليك... بس الظاهر اني هقولك مبروك قريب بعد ما تقابل اللوا مصطفي 
عدنان : شكلك عارف هو عايزني في اي 
اسد:ااامم تفتكر ان في حاجه تستخبي عليا المهم عايزك تجيلي بكرا مكتبي في موضوع مهم عايزك فيه 
وقفل بكل برود بقلم دعاء احمد 
عدنان قفل موبيله ورمه على تبلو العربيه بلامباله
بعد مده
في بيت مصطفى الشهاوي
مصطفى :اقعد يا عدنان.. عايزك في موضوع مهم 
عدنان بجديه:اتفضل يا فندم
مصطفى : عدنان انا هطلب منك طلب بس دا ليك فيه حريه الاختيار.... 
عدنان: اتفضل يا فندم وانا اكيد هنفذه احنا ولادك
مصطفى :بس الموضوع المره دي مش شغل دا موضوع شخصي
عدنان برفعه حاجب : شخصي؟؟ اتفضل
مصطفى : عدنان انا عايزك تتجوز تيا بنت اخويا.... 
عدنان :ناااااااااااااااااااعم
عند اسد
خلص العزا و طلع على البا"ر
فضل يشر"ب و بعد شويه مشي 
اول ما وصل البيت لقى نسمه بتقفل باب اوضه تالين و شافته اتخضت من شكله وانه واضح انه مش مظبوط
نسمه ببراءه:انت كويس يا ابيه 
أسد بدون وعي وهو يحاوط خصرها : عايزك. 
نسمه بتوتر:...... 
عدنان الرفاعي:٢٩ سنه... ظابط أمن دوله من العمليات الخاصه وسيم و  عنيد جدا... ز"ير نساء... 
تيا الشهاوي: ٢٢ سنه بنت قصيره جدا لكن جميله حد الف.تنه ..... 
في مكان اخر
باسم:يلللللللهوي هو في مز*ز كدا.......
سالم (صاحبه) :والله عندك حق البت دي قمر اوي 
باسم بخبث:عليا انا الطلعه دي 
سالم: ناوي على اي
باسم وهو بيبص لبنت خارجه من صيدليه في وقت متأخر :حته حش*يش و ميه جنيه و تبعد انت عن الليله دي 
سالم:لا يا عم هبعد النهارده لكن هجيلك تاني
باسم وهو بيرمي السيجاره:يبقى طير انت يا وحش
سالم:سلام
بيمشي سالم و بيمشي باسم وراء البنت و هو بيراقب الطريق و لان الوقت متأخر مفيش حد موجود 
بسرعه جدا كان بيكتم نفسها ووووووووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بدون وعي وهو يجذب نسمه من خصرها :عايزك
نسمه بخوف:ابيه.. عيب كدا ابعد لو سمحت 
أسد بعصبيه مسك دراعها وبقي يشدها وراه وهو بينزل للدور الأول من البيت
نسمه كانت هتقع وهو مهتمش 
فتح باب لاوضه كبيره و شد نسمه وراه 
اول ما دخلت ارتعبت لان المكان عباره عن مكان للملاكمه لكنه ضلمه و كله تراب و في ركن بعيد فيه شي زي السبوره عليها صور لناس وخيوط متربطته ببعضها 
نسمه بخوف:انت.... انت جايبني هنا ليه سيب أيدي ارجوك
اسد كان بيضغط على معصمها لدرجه ان صوابعه سابت إثر على ايديها
اخد الكلبشات و قيد ايديها 
نسمه وهي بتحاول تفك ايديها :ارجوك انا اسفه انا عايزه امشي.....
اسد شدها و دخلها الاوضه ودخل هو كمان وبسرعه قفل الباب
نسمه: انا عايزه امشي..... انت بتعمل معايا كدا ليه
اسد بزعيق :عارفه في الما"فيا لما حد بيغلط بيعملوا فيه ايه..... بيحر"قوه ب الاسيد
نسمه بدموع و خوف وهي شايفه بيمسك ازازه صغيره :بس انا مغلطش انا مش فاهمه انت بتعمل معايا كدا ليه والنبي يا اسد انا عايزه امشي
اسد :مكنش عندي في الدنيا أغلى من خلود و اخوكي بكل برود قت"لها...... زي ما هي اتعذ"بت انتي كمان لازم تحسي باللي هي حسته........ و مش معنى كدا اني هنسي اخوكي.... تؤتؤ تبقى غبيه اخوكي دا هد"فنه حي...... بس حابب اتسلى.... بس في اليوم اللي هجيب فيه حق أحمد الهلالي هيكون اخوكي متساوي بالتراب
قالها وهو بيمسك ايديها بعنف و بيفتح الازازه
نسمه بزعيق:اااااااناااااا بكر"هككك صدقني عمرك ما هتلاقي حد يحبببببك... وصدقني بنتك اول وحده هتكر"هك....... 
اسد بزعيق:الحب كدبه كبيره بنعيش فيها لكن انا مش ضعيف عشان اعيش نفسي في كذبه.... بصيلي كويس  وقوليلي شايفه اي
نسمه بنظرات كر"ه: شايفه انسان معندوش قلب ولا رحمه... انسان ميت.... شايفه كر"ه وقسو"ه كفلاين انهم يد"مروا الكون
اسد بابتسامه : يبقى كدا عرفتي مين هو أسد احمد الهلالي.... لكن مش هتتخيلي  هو ازاي بقى كدا 
نسمه فتحت عنيها بصدمه و أسد بيبص لها ببرود و هو بيرمي غطا الازازه......... 
(يُقال:صعب أن تقع في الحب في الوقت الخطأ...... و الأصعب ان يتوافق ذلك مع الشخص الخطأ... شخص قلبه لا يعرف إلا القسو"ه) 
****************
في بيت مصطفى الشهاوي
عدنان بصدمه:ناااااااااااااااعم حضرتك مستوعب انت بتطلب مني ايه..
عارف يعني ايه اااتحوزز بنت اخوك؟؟!،، ... انت بتحكم عليها بالمو"ت
مصطفى بتعب:اقعد يا عدنان لو سمحت هفهمك
عدنان باحترام:انا اسف يا حضره اللوا لكن انا... انت عارف يعني اي عدنان الرفاعي يتجوز؟؟؟!!!!! و بعدين معليش في الكلمه لكن انت مستوعب انك كدا بتر"خص بنت اخوك ليا.؟؟؟؟؟
مصطفى بزعيق: عدناااااان احترم نفسك... مش معنى اني بكلمك بشكل شخصي تنسى اني القائد بتاعك
عدنان:انا اسف يا فندم.... بس حضرتك عارف ان عدنان الرفاعي في الشغل غير عدنان الرفاعي في الحياه الشخصيه و اكيد عارف اني ليا علا.قات كتير... ازاي تقبل على بنت اخوك حاجه زي كدا؟؟ و حضرتك عارف اني لايمكن احب ولا اعترف بالهبل دا كله... وماليش في الجواز و الحياه دي... واني بحب العلاقات السريعه
مصطفى بتعب : عدنان اسمعني كويس تيا بنت اخويا الله يرحمه مالهاش اي حد غيري و مقدرش اطمن عليها مع أي حد.... انت و أسد ابن خالك انتم الاتنين بعتبركم ولادي و واثق انكم هتخافوا عليها لأنكم رجاله
عدنان:ممكن اعرف اي السبب... حضرتك كويس.. ربنا يخليهالك و يطول في عمرك و تخلي بالك منها.. لكن ليه تطلب مني حاجه زي دي
مصطفى :انا اقدمت استقالتي يا عدنان
عدنان بصدمه : ااااي؟؟
مصطفى : انا عندي ورم في المخ... تيا بنت وحيده لو جوالي حاجه اهل امها هياخدوها وهما ناس معندهمش رحمه و اكيد هيطمعوا في فلوس ابوها الله يرحمه... عشان كدا عايزك تتجوزها سنه او اتنين  لحد ما هي تكون قادره تفهم الحياه لأنها صغيره....
هي اه عندها ٢٢سنه لكن بعد وفاه امها من سنتين تعبت و حالتها النفسيه اتدهورت وانا بحاول اخليها ترجع طبيعيه لكن مكنتش عامل حساب اني ممكن امو"ت واسيبها.... الاختيار ليك يا عدنان
انا بس عايز اطمن عليها.. انا هتسافر اتعالج برا مصر... لو ربنا شفاني انت هتطلقها و تخلي مسئوليتك منها... تيا دلوقتي بدماغ وتفكير طفله... هي اه فاهمه وواعيه لكن لما تتعامل معها هتفهم قصدي 
عدنان: مش عارف اقول لحضرتك اي....
لكن قاطعهم صوت طفولي جميل
تياااا بمرح: يا عمده انت فين؟ انا
تيا بسرعه :انا اسفه مكنتش اعرف ان عندك ضيوف بعد اذنكم
عدنان قام وقف قصادها و بأن فرق الطول بينهم... تيا بلعت ريقها بصعوبه وخوف من شكله وطلعت برا بيرعه
عدنان.....
****************
في الحاره 
باسم بيشيل البنت و بيحطها في التاكسي بتاعه و هو بيبص لها بخبث و طمع 
بيسوق عربيته و بيطلع لمكان مهجور وفيه شقه مطرفه.... بتكون لسه فاقده الوعي 
بيشيلها ويطلع 
بيدخل اوضه صغيره و بيحطها على السرير ويخرج
باسم بحقا"ره :شكلنا هننبسط اوي النهارده.... ااامم بس لازم الواحد يظبط القاعده
في الاوضه
بتفوق لارين و هي حاسه بثقل في دماغها 
بستغرب المكان وبتروح ناحيه الباب و بتحاول تفتحه لكنه مقفول 
لارين بصراخ:اااناااا فين؟؟؟ حد هنااااااااا ساعدوني
بتحس بالخوف و بتدور على شنطتها لكنها مش موجوده بقلم/دعاء احمد 
لارين بدموع :يارب انا فين؟ حد هناااا يا بشر
باسم فتح الباب و دخل... لارين اول ما شفته خافت اكتر و هي بتعيط
لارين وهي بتبعد:انت انت مين؟ وانا ايه اللي جابني هنا..... انا عايزه امشي 
و رايحه ناحيه الباب لكنه بيقف قصادها
باسم بابتسامة خبيه:ااامم هو دخول الحمام دي خروجه ولا اي
لارين :انت عايز مني اي؟ انا عايزه امش واوعى تكون فاكر اني خايفه منك 
باسم بخبث وهو بيقرب منها :ااامم واضح انك مش خايفه مني خالص
لارين بخوف لكن بتحاول متبينش:انت عايز اي.... 
باسم:ااامم تاخدي كم و ننبسط شويه
ق"لم نزل على وشه باسم حط ايديه على وشه و بيبص لها بنظرات حارقه...... 
بمسكها من شعرها و بير"ميها على السرير و بيحاول يبو"سها  لكنها بتض"ربه في صدره بسرعه وبتاخد المطو"ه اللي وقعت منه و بتضر"به بيها في جانبه
لكن فجأه استوعبت اللي حصل و ر"مت المطو"ه من ايديها 
لارين بدموع :انا اسفه انت.... انت بتنز"ف 
باسم وقع على الأرض وكان بينز"ف لارين خافت و قررت تهرب 
اخدت شنطتها و طلعت تجري لحد ما خرجت من المكان دا لكن كلمت الإسعاف له و سابته وهي هتمو"ت من الرعب... 
عند عدنان
عدنا بذهول : هي دي... دي تيا 
مصطفى :اه هي.... عدنان انا عايز اطمن عليها قبل ما اسافر و اجهز للعمليه
عدنان بجديه:حضرتك متأكد من اختيارك 
مصطفى :عارف انك ليك علا"قات كتير.. لكن عارف انك راجل يعتمد عليه و عارف انك هتحافظ عليها لحد ما تبقى قادره تدافع عن نفسها او لحد ما انا ارجع
يعني مجرد جواز على ورق بس 
عدنان: حضرتك هتسافر امتي
مصطفى :كمان يومين ان شاء الله.... 
عدنان:يبقى نكتب الكتاب بكرا  هيكون على الضيق 
مصطفى : شكرا يا ابني
عند أسد ونسمه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد فتح ازازه الاسيد و رمي الغطا بدون تفكير
نسمه بتعيط و بتحاول تسحب ايديها منه :ارجوك انا معملتلكش حاجه وحشه.. ابوس ايدك كفايه...  انا معرفش حاجه عن اختك ولا ازاي ما"تت بس والله مش ذنبي
اسد رمي الازازه من ايديه بقوه اتكسرت و تناثرت منها قطرات... نسمه بسرعه حضنته عشان تتفادي الاسيد.... 
(قطرات الاسيد يا جماعه مش هزار وخصوصا لو مركز) 
اسد أدير بسرعه و هي بقيت في حضنه لكن فجأه بأن عليه رياكشناته الوجع..... 
نسمه كانت بين الحيطه و بين دراعه 
فتحت عنيها ببط و دموع بصتله لقيته بيبص لها  بثبات ولا كان في اي حاجه 
أسد بجمود وبرود وهو بيمسكه من دراعها وبيرفعها له: ادعي ربنا انك تفضلي عايشه لأنك عدك التنازلي بدا ما معايا و 
لولا تالين كان الاسيد دا مشو"ه وشك و جسم"ك و خليكي فاكره ان اللعب مع أسد الهلالي بمو"ت.... 
كل نفس داخل وخارج فيكي ... مش من حقك.... اوعي تفتكري انك من حقك تعيشي سعيده اصلا 
لأن حياه خلود قصادها حياتك انتي و عيلتك...... 
طلع المفتاح من جيبه وفك الكلبات من ايديها وخرج من الاوضه وهي وراه بتعيط وبتترعش.... لكن وقفت مصدومه لان قميصه اتحر"ق و هو بينز"ف من ضهره 
من حر"ق الاسيد
نسمه بسرعه طلعت وراه و هي بتعيط 
اسد دخل اوضه و قل"ع القميص ورمه على الأرض بلامباله...... 
واقف قدام المرايه و بيبص على ضهره ابتسم بسخريه و دخل ياخد شاور
بعد شويه 
خرج من الحمام و كان لابس بنطلون اسود قطني و بينشق شعره
نسمه خبطت بخوف و توتر
اسد فتح الباب و بصلها 
نسمه بصتله بكسوف و ارتباك : في جروح في ضهرك خليني اساعدك
اسد : جروح.... ههههه و انتي هتقدري تداوي الجروح دي
نسمه: ممكن لو  تديني فرصه اساعدك
اسد شد ايديها بسرعه ودخلها الاوضه وقفل الباب
نسمه بخوف:ممكن تقعد عشان ادهنلك ضهرك
اسد وهو بيمسك ايديها و بيحطها على صدره وبنبره عميقه متخد"ره:طب و الجروح اللي هنا مين هيداويها..... 
نسمه ببراءه و دموع: لو سمحت يا ابيه مش ينفع كدا و على فكره انا زعلانه منك بس دا وجبي... انت خوفتني منك اوي
اسد بصلها و سكت بيحاول يفهم البنت اللي قدامه لكن مش قادره.. بعد عنها وراح نام على الكنبه
نسمه بصتله بتوتر و و بدأت تدهنله المرهم 
بعد شويه
نسمه كان قاعده جانبه جايه تقوم لقيته شدها وقعها جانبه
اسد بخبث: رايحه فين؟؟ 
نسمه ببراءه: هاروح انام مع تالين..... 
اسد بابتسامه : لا ونامي بقى وانتي ساكته
نسمه بتوتر وكسوف:انام فين؟ هنا!!!! 
اسد:اه واسكتي بقى عشان متندميش
غمض عنيه وهو بيشدها لحضنه بقوه 
نسمه بصتله وحسيت انه عنده انفصام في الشخصيه.. 
اسد وهو لسه مغمض عنيه :نامي لأنك مش هتعرفي توصلي لحاجه
نسمه : هو.. هو ممكن تسيبني اقوم انام في مكان تاني
اسد وهو بيد"فن راسه في رقبتها :لا خليكي كدا وانتي ساكته.....
نسمه وشها حرفيا كان طماطم و مش عارفه تتحرك 
اسد بابتسامه وهو بيبصلها: الفراوله دي احسنلك بلاش اشوفها 
نسمه اتوترت اكتر وبتحاول تزقه لكن بيحضنها اكتر وكأنه مش الشخص اللي كان موجود قبل دقايق
اسد بتخد"بر:انتي جميله اوي.... وغبيه اوي مينفعش تبقى طيبه... لكن دا اللي عجبني فيكي
قال كلمته وهو بيبطبع بو"سه على رقبتها 
نسمه بتوتر :ابيه.... 
اسد بخبث :نامي يا نسمه نامي احسنلك
نسمه :هو انا ممكن اطلب طلب
اسد :ااممم قولي
نسمه :ممكن اروح الدروس بتاعتي لو سمحت.... بليز و النبي
اسد وهو بيشدد على حضنها :هنشوف الموضوع دا بعدين.... نامي بقي
في بيت مصطفى الشهاوي 
عدنان كان مشي و تيا لسه بتفكر في نظراته ليها وهي مرعوبه لحد ما الباب خبط
تيا؛ ادخل
مصطفى :كويس انك لسه صاحيه كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع 
تيا:تعالي يا عمو
مصطفى ابتسم وراح قاعد جانبها :تيا انتي عارفه انك اغلى حد على قلبي صح 
تيا؛  اامم انت ناوي تتجوز ولا اي يا عمي طبعا عارفه
مصطفى؛ تيا عدنان طلب ايدك وانا وفقت
تيا بصدمه: عدنان مين؟؟ عدنان اللي كان تحت... لا لااااا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند تيا
تيا بخوف:عدنان؟؟ عدنان مين؟ اللي كان قاعد معاك تحت
مصطفى بابتسامه :ايوه هو
تيا:لا لا دا انا شفته مره واحده و خفت منه دا عمود نور
مصطفى بضحك:انتي اللي  اوزعه يا تيا
تيا:يا عمده متلبخش انا بفضل الله ١٤٥سنتي.
مصطفى بجديه:تيا انا بتكلم جد
تيا:بص يا عمده انت عارف اني وحده هبله ماليش في الجواز والهبل دا كله لا وكمان اتجوز ظابط وأمن دوله.....
مصطفى برفعه حاجب :و مالهم بتوع أمن الدوله
تيا بضحكه :هي جيت فيك معليش بس بصي يا عمي دا شكل واحده تتجوز بذمتك ترضها على نفسك
مصطفى :يا بنتي انتي ست البنات
تيا:كان على عيني والله يا درش
مصطفى :.... بس برضه ايه رايك
تيا :شكله عنيد و يخوف الصراحه و انا معنديش خُلق للجواز و الخطوبه
مصطفى :لا ما هو كتب كتاب على طول مفيش خطوبه وكمان كتب الكتاب بكرا
تيا بضحكه؛ انت بنهزر يا عمي.....
مصطفى :صدقيني دا لمصلحتك يا تيا.... لو معملتش كدا جدك هيستغل غيابي و يجبرك تتجوزي مالك ابن خالتك و انا مش هسمح بدا عشان عارف نيتهم كويس
تيا بخوف و دموع وهي بتمسك ايده:عمي انت مش هتسبني صح.... ليه بتقول كدا.. انت الوحيد اللي مينفعش تسيبني... انا معدش ليا حد غيرك ارجوك مش تسبني
مصطفى مسح دموعها و بأس راسها :عدنان راجل يعتمد عليه.... لو حصلي اي حاجه هو هيحافظ عليكي... انا نسافر بكرا بعد كتب الكتاب
تيا: هتسافر؟؟؟ فجأه كدا عندك شغل
مصطفى بتعب :لا يا تيا... انا هتسافر عشان استئصل ورم من الدماغ و حالتي خطيره و الله اعلم هرجع ولا لاء
تيا:لا هتبقى كويس... وانا مش هتجوز حد و هنسافر سوا و هتتعالج انت مش هتسبني زيهم ارجوك يا عمي
مصطفى :انا بحبك اوي يا تيا و لو زمان كنت اتجوزت وخلفت مكنتش هحب بنتي اد حبي ليكي.... بس لو انتي بتحبيني بجد وفقي عشان اكون مطمن عليكي
تيا: أوافق على اي... اني اتجوز بكرا واحد معرفوش و اني اسيبك لوحدك لا يا عمي لا
مصطفى : انتي وعدتني زمان تعملي اللي اقولك عليه لان دا لمصلحتك.... مالك ابن خالتك عايز يتجوزك و انتي عارفه انه مش الإنسان المثالي ليكي و لا هيحترمك و اللي يهمه هو و جده فلوسك و انهم يكسرني وياخدوكي....
تيا:بابا  متسبنيش... ارجوك
مصطفى : انا اوعدك اني اقاوم لكن انا معرفش اي المستخبي ليا عشان كدا عايزك تسمعي الكلام...ماشي يا قلبي
تيا قامت حضنته و هزت راسها بالموافقه
عند باسم
الإسعاف وصلت و اخدوه على المستشفى و هو بينز"ف وفاقد الوعي
في نفس الوقت
لارين وصلت بيتها وهي مرعوبه و مش عارفه تتمالك اعصابها
دخلت اوضتها ببط عشان امها متحسش بيها و فضلت تعيط و تفكر في  اللي كان ممكن يحصل لو مقدرتش تقاومه و تبعده
لكن المصيبه دلوقتي انها ممكن تكون قت"لته............
في صباح يوم جديد 
ملي بالمفاجات الغير متوقعه
عند أسد ونسمه
صحي من النوم بيفتح عنيه شاف نسمه وهي لسه نايمه وهو حضنها بقوه
استغرب وافتكر اللي حصل امبارح اتضايق من نفسه و بسرعه سابها وقام لكنه اتألم بسبب الحر"ق في ضهره
مهتمش و دخل اخد شاور و راح اوضه التدريب
نسمه صحيت ملقتوش موجود اتنفست براحه ودخلت اخدت شاور و سرحت شعرها و لابست توب بيضاء وجينز ازرق واسع وراحت اوضه تالين
على السفره
أسد بجمود:الساعه اربعه هاجي احدكم تشتروا هدوم لان هنخرج بليل 
تالين:هنروح فين؟ 
أسد بابتسامه :عدنان هيتجوز 
تالين بصدمه: اونكل عدنان مث معقول هيتجوز
نسمه بصتلها باستغراب و سكتت 
اسد : انا خارج و خلي الموبيل دا معاكي لو حصل اي حاجه كلميني 
نسمه بخوف :حاضر 
اسد طلع من البيت وطلع على مكتبه
في المكتب
اسد:كويس انك متاخرتش..... تعالي ورايا
عدنان:في اي؟ 
أسد وهو بيبص لصوره شخص : الياس ..... دا الشخص  اللي ممكن يوصلني للخاين اللي اتسبب في فشل عمليه احمد الهلالي و قت"له هو ومراته
عدنان:ابوك؟؟ بس الموضوع فات عليه حوالي عشر سنين يا اسد
اسد: انا وراء الياس بقالي سنه و نص لحد ما وصلت لآخر معلومه... كارولين موسي
عدنان:لا معليش الياس ايه علاقته بكارولين اللي هي المفروض تبع عمليه السلا"ح اللي هما عايزين يدخلوها مصر
اسد :لان دي كلها شبكه متواصله ببعضها يا عدنان.... اللي اتسبب في قت"ل احمد الهلالي شخص من جوا أمن الدوله و اكيد كان من فريقه و كلهم استشهدوا
واللي عرفته ان الياس هيكون اول واحد في استقبال كارولين 
عدنان:ايه خطتك.... 
اسد: اعرف مين هو الخا"ين... و نمنع شحنه السلا"ح انها تدخل البلد و دا كله متوقف على وجود كارولين في مصر لان اكيد لما توصل هنا هتكون بتظبط كل حاجه لدخول الشحنه 
عدنان: والياس؟؟ 
أسد  : الياس وقتها كان شاب صغير 19سنه تقريبا يعني من عمري.. اللي عرفته ان موجود في مصر لكن فين مش محدد مكانه... يعني لو عرفنا مكانه هنقدر نوصل للي عايزين نعرفه
عدنان؛ يعني كل شغلنا متوقف على وجود كارولين في مصر عشان نعرف مكان الياس وكمان معاد تسليم الشحنه والمكان
اسد:حاجه شبه كدا... المهم مبروك 
عدنان:عرفت منين امو"ت وافهم
اسد:مش مهم عرفت منين المهم اللوا مصطفى عامل حفله عشان كتب الكتاب 
عدنان :اه يا خويا
اسد:اكيد عامل الحفله دي عشان يوصل معلومه ان بنت اخوه هتتجوز عشان أهلها امها ميتدخلوش في حياتها
عدنان : بس بقولك اي بنت زي القمر بس اوزعه اوي
أسد :اطلع برا
عدنان:ابو اللي يعرفك 
بعد كم ساعه
أسد وصل البيت مسمعش صوت لاي وحده منهم 
دخل اوضه تالين لاقها نايمه راح على اوضته و دخل ملقاش نسمه لكن ابتسم بخبث وهو سامع صوت الدش 
قعد على إلانتريه وطلع سيجاره يشربها بعد دقايق نسمه خارجه من الحمام وبتقفل البرنص
اسد بحركه سريعه شدها من دراعها وقعدها على رجليه 
شعرها كان مبلل و قطرات الماء على وشها
نسمه بتوتر :هو حضرتك جيت من بردي
اسد بخبث: من بدري شكلك اتعودت على اوضتي 
نسمه ووشها احمر وهي بتشد البرنص 
اسد بابتسامه جميله :هي الفراوله دي عندك على طول
نسمه بكسوف:ممكن تسيبني اقوم لو سمحت 
اسد وهو بيشدد على حضنها : بس انا مش عايزك تقومي انا مبسوط كدا
نسمه :ابيه لو سمحت
اسد بخبث:بس بشرط
نسمه بخوف من شكله :اي
اسد بخبث:بو"سيني
نسمه.... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بخبث:بوس"يني
نسمه بشهقه وخجل:لا عيب
أسد :عيب على الكل الا انا
نسمه :خليني اقوم لو سمحت
اسد:ماليش مزاج الا لما تعملي زي ما قلتلك
نسمه بغضب طفولي :انت.... انت قليل الادب 
أسد :طب لما اعقبك على الكلمه دي
نسمه:َلا لا خالص انا اسفه
أسد ابتسم بخبث و رفع وشها له و با"سها بحنان وهي مغمضه عنيها بتوتر 
اسد بخبث:شكلك كدا هتاخريني على كتب الكتاب.... 
نسمه وعيونها احمرت من التوتر:لالا هقوم اغير
بعد مده في اوضه تالين
نسمه واقفه أدام المرايه لابسه فستان اسود لبعد الركبه شيك جدا و فرده شعرها التلج وحطت مكياج خفيف
نسمه بابتسامه :حلو كدا
تالين :حلوه اوي يا مامي بجد انتي احلى واحده ثفتها 
نسمه: وانتي اجمل بنوته ياله بقى عشان بابي هيو"لع فينا انا وانتي عشان التاخير
نسمه خرجت و أسد فضل يبصلها باعجاب لولا انه اتأخر كان هقولها تغير الفستان
نسمه اتكسفت من نظراته ليها و هي بتحاول تبقى طبيعيه. لكن هي نفسها الأرض تنشق و تبلعها
اسد ابتسم بخبث و مسك ايديها و شال تالين و خرج 
عند تيا
تيا:لا لا لا ما هو انا مش هتجوز... ايوا انا لازم اهرب..... اصل دا شكله يخوف اوي...
طب و عمي هو مش بيزعل مني وانا بس ههرب النهارده و اكيد هرجع تاني 
ولأن اوضتها في الدور التاني في الفيلا اخدت نفس عميق وهي بتر"مي الجزمه من البلكونه 
تيا:يارب 
وبدون لحظه تفكير نطت من البلكونه
تيا:اااااااههه رجلي منك لله يا عدنان دا كله بسببك
قامت بهدوء و لابست جزمتها و كانت خارجه من الباب الخلفي 
في نفس التوقيت
عدنان كان بيركن عربيته و دخل الفيلا لكن لمح نفس البنت بتخرج من الباب الخلفي
ابتسم بخبث ونزل من العربيه و طلع وراها
تيا بخوف كانت بتستخبي لو اي عربيه بتدخل من الباب الخلفي 
بقلم/دعاء احمد 
بتدير وشها عشان تستخبي شدها جوا حضنه.... بتزقه بسرعه و بتبصله بتوتر
عدنان:ااااممم ممكن افهم العروسه رايحه فين؟. 
تيا باستهبال: بشم هوا... ايه بتمنعني من اولها لا احنا نفركش بقى و بلاها الجواز دي 
عدنان كان كاتم ضحكته على شكلها وخصوصا انها وصله لصدره و شكلها مضحك جدا
عدنان بخبثه :لا طبعا مقدرش امنعك عشان كدا هنخرج نشم هواء سوا ودلوقتي حالا
مسك ايديها وبيخرج من الفيلا
تيا:انت بتعمل اي يا مجنون سيب أيدي 
عدنان وهو مكمل: اي مش عايزه تشمي هواء 
تيا:خالص نفسي اتسدت اوعي بقى 
عدنان:بالله... لازم نخرج و اهو عشان متقوليش حرمك من حاجه
و فعلا طلع من الفيلا و اخد عربيته و طلع و فضل يلف بالعربيه وسط زعيق تيا 
عدنان بنبره مخيفه:اااخرسي بقى ااايه مبتزززهقيش
تيا بخوف:انا عايزه اروح
عدنان و هو بيمسك دراعها بعنف : و مفكرتيش في سمعته ليه وانت بتهرررربي
اوعي تفكري انك تفرقيلي تؤتؤ.... 
انا بس عامل على سمعه عمك اللي ملوش ذنب ان بنت اخوه واحده متهوره.....
وخالي في علمك انا ممكن دلوقتي حالا اخدك لمكان الجن الأزرق ميعرفش مكانك و اعمل فيكي ما بدا لي
قالها بخبث وهو بيبص لها بنظرات وق"حه
تيا بغضب :انت سا"فل.... 
عدنان بخبث : ااامم و قل"يل الادب كمان يا مزه.... 
تيا:انا لايمكنك اتجوزك
عدنان :حلو 
و بيغير اتجاه العربيه لطريق شكله مخيف
تيا:انت رايح فين؟ دا مش طريق البيت
عدنان يخبث:لا ما هو احنا مش هنرجع هنروح مكان تاني هيعجبك اوي 
تيا بدموع:انا عايزه ارجع البيت 
عدنان بنظرات حارقه: اعتذررري
تيا بسرعه:انا اسفه.... بس لو سمحت رجعني 
عدنان ابتسم بخبث و بسرعه داير العربيه ورجع للفيلا
قبل قليل 
في فيلا مصطفى الشهاوي
جد تيا:ازايك يا مصطفى
بقلم "دعاء احمد 
مصطفى بجمود:اهلا يا عمران بيه
جدها بغضب:مش من الأصول انك تجوز بنتنا بدون ما تاخد راينا ولا تشاورنا
ايه ولا عشان انت الواصي تنسى انها حفيدتي... 
وتروح تجوزها لواحد منعرفوش و تعزمنا كأننا ضيوف... عيب اوي اللي بيحصل دا
مصطفى بذكاء وخبث: الموضوع جيه بسرعه يا حج عمران و متنساش تيا تبقى بنت اخويا يعني بنتي و محدش هيخاف عليها ادي..... و الولد طلب ايديها ولانه مسافر تبع شغل عملنا الموضوع بسرعه
الحج عمران: برضه مش أصول يا مصطفى
مصطفى بخبث :فعلا مش أصول... 
بس هي الأصول ايه؟؟ انك تجوزها لمالك ابن خالها وهي مش بتحبه....
الحج عمران: دا ابن خالها يا مصطفى و على رأي المثل حجا أولى بلحم طوره
مصطفى هز راسه بتعب : و البنت مبتحبش الولد والجواز مش بالعافيه.. كل شي قسمه ونصيب
الحج عمران: هي فين تيا عايز اباركلها
مصطفى :اتفضل معايا
اخده وطلع على اوضه تيا لكن فتح الباب لكن مكنتش موحوده
مصطفى باستغراب :تيا تيا... هي فين؟تيا
الحج عمران :البت فين يا مصطفى
مصطفى اتخض فعلا عليها و نزل عشان يسأل الخدم لكن شافها داخله هي و عدنان رفع حاجبه بعدم فهم 
الحج عمران :الله الله اي دا يا مصطفى بيه
عدنان خمن اللي حصل و حاول ينقذ الموقف 
عدنان: انا اسف يا عمي اتاخرنا... تيا بقى قالت لازم نلف بالعربيه و نتصور انت عارف ان هو يوم واحد في العمر 
مصطفى بتمثيل:تصدق نسيت انكم خرجتوا اصلا الواحد نسي من كتر الترتيبات
الحج عمران:بقى كدا.. الف مبروك يا بنتي
تيا بتوتر:الله يبارك فيك يا جدي 
مصطفى بصوت مخيف:مش نكتب الكتاب بقي.... المأذون وصل
تيا بصتله و هي كاتمه دموعها 
في نفس الوقت 
أسد دخل و هو محاوط خصر نسمه بتملك 
الكل بص لاسد هو شخصيه من الصعب انك تجاهلها و خصوصا انه ليه حضور طاغي
الكل كان بيصليهم باعجاب و غيره الا الثنائي المجنون عدنان وتيا
اسد بجديه: الف مبروك يا حج عمران
الحج عمران:الله يبارك فيك يا ولدي 
اسد سلم على اللوا مصطفى و باركله 
بعد شويه المأذون كان بيكتب الكتاب و أسد شاهد على الجوازه
بعد مده
دخل شاب طويل و عريض شعره اسود بعضلات و باين انه رياضي
مالك المنصوري ابن خال تيا
مالك بخبث:الف مبروك يا تيا
تيا بجمود:الله يبارك فيك يا مالك عقبالك
مالك بخبث:من بعدك معتقدتش
عدنان برفعه حاجب : ياله نر"قص يا تيا
تيا كانت هترفض لكن نظراته كانت كفيله انها تترعب
بعد شويه
عدنان و تيا كانوا بير"قصَوا 
عدنان بجمود:افردي وشك
تيا بصتله و سكتت وهي بتبص لعمها اللي باين عليه الغضب كانت هتعيط 
عدنان: ومفكرتيش في دا من الاول ليه
تيا بصتله بغيظ وسكتت
اسد مسك ايد نسمه و طلع على الاستيج و فضلوا يرقصوا وهي بتبصله بابتسامة خفيفه 
اسد بخبث:اامم لو مش حابه تتسببي في فض"يحه بلاش تضحكي احسنلك
نسمه وشها قلب الوان وهو ضحك 
اسد؛ انتي بتزيدي الطين باله بوشك دا 
نسمه خبيت وشها في صدره و هو ضحك على طفولتها
بعد مده أسد مشي هو ونسمه لكن تالين كانت نامت و مصطفى أصر انها تفضل 
اسد كان بيسوق عربيته و نسمه سانده راسها على ازاز العربيه
اسد بص في مرايه العربيه و لاحظ ان في عربيه وراه... فضل يبصلها و بهدوء طلع مسد"سه وبيزود السرعه جدا
نسمه: في اي؟ هدي شويه
في حد ضر"ب نا"ر على عربيه اسد
نسمه بصر"اخ...ااااااااااسسسسددددد

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بزعيق:وطي راسك
نسمه كانت بتصر"خ و هو بيسوق بسرعه جدا والعربيه التانيه بتزود السرعه و هما بيضر"بوا على أسد نا"ر
اسد بزعيق: وطي راسك 
نسمه بزعر :في اي؟
أسد بزعيق :ااااااخررراااسيييي
خرج من ازاز العربيه وبيضر"ب على العربيه اللي وراه بمسد"سه باحترافيه
بقلم. دعاء احمد 
بص للطريق و دخل للعربيه و هو بيسوق بسرعه جدا.... لانه لاحظ ان في عربيه كمان وراه
نسمه كانت حاطه ايديها على دماغها و بتصر"خ وخصوصا لان اللي بيهجموهم بيضر"بوا عليهم نا"ر
اسد حط دراعه على كتفها و بيشدها عشان يحميها من الر"صاص
طلع خرنه المسد"س الاحتياطي و زود السرعه بطريقه جنونيه
و دخل في طريق ضلمه و مهجور وقف العربيه
أسد بعصبيه  :اانزلي.......
ببخرجوا الاتنين من العربيه وبيجروا في مكان مهجور تماما 
مهاجمين أسد شافوا العربيه واقفه نزلوا وهما ماسكين اسلح"تهم  بحذر الله وموجهينها ناحيه العربيه
واحد منهم فضي خزنه مسد"سه في العربيه....... اتأكدوا أن هو مش فيها
شخص:دورا عليه مش لازم يهرب.... 
اسد ونسمه كانوا بيجروا و هي حرفيا مش عارفه تاخد نفسها و شعرها اتبهدل و وشها عرقان
نسمه :انا مش قادره اجري
اسد وقف و بص وراهم حس بحركه حد
أسد : خدي الموبيل دا و أجرى اوعي تقفي انتي فاهمه.. اوعي يا نسمه.... هما عايزني انا اول ما يلقط شبكه تكلمي عدنان و هو هيعرف يتصرف 
بقلم دعاء احمد 
نسمه : انت بتقول اي..... مش هسيبك
اسد بانفعال : ااااسمعيييي الز"فت الكلام... انا محدش يقدر يعملي حاجه أجرى.... بسرعه
نسمه بصتله بدموع مكبوته و طلعت تجري 
اسد اخد نفس عميق وهو في حاله شد الاجزاء  بيقف في مكان بعيد وهو بيبص لنسمه اللي بتجري من ناحيه و لمهاجمينه من الناحيه التانيه
بسرعه بيطلع و بيرفع السلا"ح على واحد منهم
اسد بنظرات حاده: نزل سلا"حك 
الجارد كان موجه سلا"حه على دماغ أسد
و بيضغط على الزناد لكن أسد بحركه سريعه  بيضر"به في قدمه و السلا"ح بيقع منه....... 
اسد وهو بيلوي دراع الجارد و حاطط المسد"س على دماغه:مين بعتكم..... انطق تلات ثواني وهفرغ السلا"ح دا في نفوخك
الجارد:زيداان الفرماوي.....
شخص بيضر"ب رصا"صه  في دماغ الجارد و
أسد بسرعه بيضر"ب الشخص التاني في دراعه لكن بيشوف ان في عدد كبير بيهجم عليه
عند نسمه
فضلت تجري وهي بتعيط برعب و كل شويه تبص على الموبيل لكن الشبكه ز"فت
لحد ما طلعت على الطريق 
كان في شاحنه على الطريق بتجري ناحيتها بسرعه جدا
نسمه بصوت عالي:لو سمحتتتت ساااااااعدني
سواق الشاحنه بيقف وببنزل 
السواق باهتزاز :انت مين؟ عايزه اي؟..... 
نسمه وهي بتحاول تجمع : جوزي في ناس بتجري ورانا و هو هناك و بيضر"بوا عليه نا"ر ارجوك ساعدني
السواق بصلها بو"قا"حه وباين انه شارب 
السواق:طب تعالي.... تعالي متخافيش هنروح له 
نسمه بسرعه و بدون ذره تفكير مشيت وراه 
واضح انه شاب في  نهايه الثلاثينات 
الشاب: وانتوا اي اللي دخلوا الطريق دا 
نسمه بدموع وشهقات :هما ه
الشاب :طب اهدي كدا مالك متخافيش
و بسرعه بيشدها وبيكتم بوقها وهو بيثبت حركتها 
نسمه فتحت عنيها على آخرها وبتزق ايديه:سيبني امشي 
الشاب بضحكه سخريه :اسيبك تمشي دا انتي جيتي لحد عندي برجليكي و مفيش حد هنا غيرنا
نسمه بتضر"به و بتفك ايديه عنها وبتجري و هي خالص جابت آخرها
الشاب بصوت عالي:تعااالي هناااا مفيش حد هيساعدك
نسمه بدموع وهي بتجري وصوت عالي:اللحقووووني يااارب حد يسااااعدني
الشاب مسكها من شعرها بغضب و ضر"بها في ر"قبتها بحركه افقدتها الوعي
بيبص للأماكن اللي حواليه كان في مكان عامل زي المخزن... ابتسم بخبث و هو بيشيل نسمه و بيروح ناحيه المخزن
بيدخل المخزن و بيبص لها بو"قا"حه و بيفك زرارير الفستان ووووووو
في بيت مصطفى الشهاوي
كتب الكتاب اتفضلي و الكل مشي
مصطفى واقف أدام تيا و نظراته مرعبه 
تيا بصوت خائف:عمي
بيرفع ايديه عشان يضر"بوها لكن عدنا بسرعه بيمسكها
عدنان:دي بقيت مراتي و انا مسمحلكش
مصطفى بالرغم غضبه الا انه كان مبسوط لاختياره لعدنان
مصطفى بزعيق:لللللليييييهههه ليه تعملي كدا.... بتهربي من فرحك..... كنت هقول لجدك اي؟؟؟؟ .... معرفتش اربي..... 
تيا بدموع:انا اسفه بس انا كنت كنت خايفه و متوتره
مصطفى بزعيق:تقومي تحطي راسي في الأرض كنت قوليلي 
تيا : انا اسفه و الله العظيم اسفه بس متزعلش مني و حياتي عندك لو بتحبني انا اسفه
مصطفى : هو انا مش مهم عندك للدرجه دي.... دا انتي كنتي كل دنيتي و حياتي 
تيا :انا اسفه ابوس راسك سامحني. 
مصطفى بتعب:خد مراتك وامشي يا عدنان
تيا:مش همشي الا لما تسامحني انا اسفه و حياتي عندك
مصطفى حضنها بقوه و دموعه نزلت :انت متهوره وغبيه لكن هتفضلي بنت قلبي.... وقعتي قلبي عليكي يا تيا حرام عليكي يا بنتي
تيا بدموع:انا اسفه والله العظيم اسفه
في المستشفي 
الدكاتره كانوا عملوا اللازم لباسم و انقذوه بعد نقل الد"م و نقلوه اوضه عاديه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الشاب بيكتم بيشيل نسمه و بيدخل لمكان زي مخزن مهجور بيبصلها بو"قا"حه و لسه هيقرب منها...........
في نفس التوقيت
أسد كان بيدور عليها بعد ما قدر يبعد عن مها"جمينه.... كان بيجري لكن وقف فجأه و هو شايفه الموبيل بتاعه واقع على الأرض
قلبه اتقبض و خصوصا لما شاف دبوس الشعر اللي نسمه كانت رافعه بيه شعرها
اسد بصوت عالي :ننننننننسسسسمممههه
ننننننسسسسسمه
سمع صوت دوشه في مكان قريب بقى يقرب اكتر لحد ما وقف مصدوم حرفيا
شاف الشاب و هو بيخرج من المخزن و باين عليه الرعب...... أسد بص لنسمه اللي فاقده الوعي و فهمه اللي بيحصل
اسد بصوت جحيمي :يااااااااابن ال******
طلع وراه بسرعه ضر"به بالبوكس وقعه على الارض
اسد هجم عليه بغضب و بصوت عالي: يا زباااااااااا"له هعرفك ازاي تبص بس لوحده بعد كدا.......
فضل يضر"به بكل معاني الغضب... الشاب كان حرفيا عضمه بيتك"سر
اسد سابه و راح عند نسمه
مسك موبيله و كان لقط شبكه
أسد في الموبيل:عز ابعتلي عربيه على اللوكيشن دا.... و بوكس
عز:اي المكان دا؟ انت فين....
اسد: حاول تيجي بسرعه رجاله زيدان الرفاعي حاولوا يقت"لوني بعد ما قبضت عليه.... اكيد عايز ينت"قم مني عشان دخلته السجن بس الرجاله خلصوا على بعض و اللي عايش هرب.... المهم تبعتيلي عربيه فورا و كمان إسعاف عشان اللي ما"توا دول بسرعه يا عز
عز:هحدد اللوكيشن و نكون عندك المهم أمن نفسك كويس....
اسد قفل معه و قعد جنب نسمه وهو بياخد نفسه بارتياح بعد وقت طويل
أسد :الحمد لله ان تالين مش معي.... ااااممم بس شكلك انتي حظك ماندل يا بنت منصور بس و ماله ممكن نلعب قط و فار شويه
ابتسم بخبث و هو بيغمض عنيه و بيسند ضهره على الجدار... وهو بيفكر في مصير بنته لو جراله حاجه  
بعد حوالي ساعه
البوليس كان وصل و الإسعاف
أسد شال نسمه وحطها في العربيه
اسد بغضب لعز:الواد دا تجيبهولي بكرا اصل لسه معملتش معه الواجب
و قبل ما عز يرد أسد كان ساق عربيته و مشي
...............************.............. 
عند تيا و عدنان
مصطفى :خالص بقى يا تيا امشي مع جوزك
تيا :مش همشي و هفضل معاك لحد ما تركب الطياره بكرا الصبح
مصطفى :تيا اسمعي الكلام
تيا :و حياتي عندك خليني معاك انا مش عايزه اسيبك
عدنان بخبث: و انا كمان هفضل مع حضرتك وهيوصلك بنفسي للمطار يا حضره اللوا
مصطفى : انا مش ناقص مناهده
تيا بعند:مش همشي.....
مصطفى :خالص يبقى انا هطلع ارتاح وصلي عدنان لاوضته يا تيا
تيا:حاضر يا عمي... و بجَمود اتفضل
عدنان طلع بغرور ادامها و لا كأنه صاحب البيت
تيا لنفسها: ابو شكلك بارد و سئيل
عدنان:فين اوضتك.....
تيا:وانت مالك ب اوضتي... انت هتنام في اوضه و انا في اوضه
عدنان بابتسامه سمجه: متحصلش والله يعني تبقى عروسه و اسيبك تنامي لوحدك
تيا:و انت ما اهلك
في لحظه كان ادامها و لؤي دراعها بعنف :بكر"ه قلت الأدب في الكلام انتي فاهمه
تيا بصدمه ووجع :سيب أيدي انت اتجننت اوعي تكون فاكر ان دا جواز حقيقي لا يا بابا دا لعبه شويه ونفضها
عدنان و هو بيضغط على ايديها اكتر وبهمس مخيف:لما تتكلمي معايا تحترمي اني جوزك فاهمه؟؟؟
تيا بوجع:اسفه اسفه سيب ايدي
عدنان بابتسامه جانبيه :كدا تعجبيني... فين اوضتك؟؟ 
تيا:الاوضه التانيه على أيدك الشمال ان شاله تنشك في ايدك يا مفتر"ي
عدنان بصلها بلامباله ودخل اوضتها
تيا بسرعه:انت انتي يا اخينا هي زريبه ابوك أوقف عندك
عدنان:بعيد عن الأسلوب البيئه بتاعك الا ان اوضتك شكلها حلو
تيا :اللهم طولك يا روح هو انت حد مسلطك عليا يا ابني.... متروح تتخمد في اي اوضه تانيه.... 
عدنان بخبث:لا عايز اخد شاور.... روحي هاتي بجامه من عند عمك خلينا نخلص من الليه السوداء دي
تيا:سودا على دماغك ان شاء الله... وبعدين على جثتي انك تنام في اوضتي
عدنان وهو بيمسك ايديها وبتحدي: خمس دقايق لو مكنتيش جايبه بجامه ومجهزه الحمام هتشوفي يوم اسود من حياتك 
بقلم دعاء احمد 
تيا:مش هروح 
عدنان :ااامم حلو بس استحملي بقي
تيا بصتله بنص عين و سابته و راحت اخدت هدوم و دخلت تغير فستانها 
عدنان خرج اطمن على مصطفى و اخد منه بجامه..... مصطفى دخل اوضته و ضحك و هو مرتاح و مطمن على تيا
تيا خرجت وهي بتنشف شعرها و بتر"مي نفسها على السرير بارهاق من اليوم 
تيا:اااه يا انا يا ابا..... ااااااعععععااااااااا
و قامت اتنفضت بسرعه
تيا:انت..... انت... اطللع برااا
عدنان خرج من الحمام و هو بينشف شعره و لابس بنطلون البيجامه بس
تيا :انت قليل الادب اطلع براااا اوعي تكون فاكر ان دا جواز رسمي 
عدنان ببرود :الوقت اتأخر اطفي النور وتعالي نامي 
تبا:انت رايح فين دا سريري انت صدقت نفسك ولا اي يا اخينا
عدنان بصوت عالي:ااااااخررراااسيييي مش ناقص قر"ف... و قسما بالله لو ما طفيتي النور و جيتي نمتي لطربا الفيلا دي فوق نفوخك
تيا بخوف:متقدرش تعمل حاجه 
عدنان بابتسامة خبيثه :تمام اوي 
بص للاوضه و راح ناحيه الدولاب و كان في حبل فوقيه 
تيا:انت بتعمل اي يا استاذ 
عدنان بسرعه شدها من دراعها و ربط ايديها 
تيا بخوف:اوعي ايدك كدا انت اتجننت 
عدنان شالها و رزعها على السرير 
تيا:ضهررررري اااهه يا متخلف
عدنان ربطها من رجليها وبقيت متكتفه تماما 
عدنان :لو سمعت صوتك هقوم اديكي علقه تخليكي متعرفيش تتحركي لسنه قدام 
و بابتسامه جانبيه :ف خلي ليلتك تعدي... 
وسابها ونام وهي بتشت"مه في نفسها
في صباح يوم جديد 
أسد كان قاعد قدام السرير و بيشرب سيجاره و هو بيبص لنسمه بخبث و بيفكر في خطته
نسمه بدأت تصحي بكسل واثقل و فجأه قامت اتفزعت و بقيت تعيط بهستريه و بسرعه راحت ناحيه اسد
نسمه بدموع شهقات قويه :انت جيت قبل ما يقربلي صح... هو مقربليش.. اتكلم ارجوك
ومسكت ايديه برجاء 
أسد بسرعه زق ايديها و قعها على الارض
أسد ببرود و خبث: ابعدي عني اوعي تكوني فاكره ان أسد الهلالي هيخلي واحده زيك على ذمته بعد اللي حصل
نسمه بصر"اخ:اااسسسكتتت حراااااام يااارب لللللليييييهههه 
أسد ابتسم وهو واقف قصاده لكن ابتسامته اتحولت لصدمه و رعب لما....... 
.............. ***************.............. 
عند لارين
قاعده في اوضتها و الجو ضلمه و بتعيط وهي خايفه و مرعوبه انها تكون قت"لت باسم لكنها كانت بتدافع عن نفسها من واحد حيو"ان زيه
دخلت عليها امها (شهد) 
شهد:ما تقومي يا ضنايا عشان ناكل لقمه سوا مش شايفه وشك دبلن ازاي
لارين:يا ماما ماليش نفس
شهد:لا انا كدا اقلق عليكي بقالك يومين مش متظبطه مالك يا بنتي
لارين:مفيش يا ماما بس شويه تعب و هيروحوا لحالهم
شهد:طب ياله قومي نروح لخالتك نزورها في المستشفي و نكشف عليكي 
لارين:خالتي؟؟؟ خالتي مين... 
شهد:خالتك شويكار بصي يا بنتي شويكار زمان عصيت ابويا الله يرحمه و سابت اسكندريه و جيت الحلميه و اتجوزت و خلفت..... 
و انا يا بنتي كبرت و عايزه اشوف اختي عشان كدا عزلنا من اسكندريه وجينا الحلميه عرفتي ليه بقذ.... ولما سألت عرفت ان ابنها ولاد الحر"ام اذوه...... عشان كدا هنروح نزورهم في المستشفي.... ياله قومي البسي
لارين :حاضر يا أمي..... 
بعد شويه كانت لابسه دريس ازرق من القماش عليه حزام دهبي و لابسه حجاب ابيض كانت جميله جدا
بعد نص ساعه 
في مستشفى في حي الحلميه 
بتدخل لارين وامها المستشفي 
شهد:اسألي شوفي باسم منصور في اوضه كم... 
لارين:حاضر يا ماما
بعد دقايق 
لارين:في الدور التالت اوضه اربعه
شهد :اطلعي انتي يا بنتي وانا وراكي
لارين:ليه... خلينا نطلع سوا
شويكار :ازايك يا شهد... عاش من شافك
شهد:اطلعي انتي يا لارين ليا كلمتين مع اختي و هخلصهم... 
لارين :حاضر
سابتهم وطلعت الاوضه خبطت 
باسم:ادخل
لارين دخلت ووقفت و كأنها اتشلت من الصدمه......... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بصلها ببرود وخبث ثواني واتحول لصدمه ورعب وهو شايف نسمه بتجري بسرعه ناحيه البلكونه
اسد ببرود مزيف:هتعملي اي يا مجنونه؟؟
نسمه ببكاء وهستريه:انا معملتش حاجه في حياتي عشان اشوف كل اللي شفته دا.... انتم ليه بتكر"هوني كدا..... ليه اخويا اللي من د"مي يبيعني كدا عادي عشان مايتحبسش..... و امي تمو"ت و تسيبني لوحده معندهاش قلب زي شويكار....
وليه حد ياخد حاجه مش من حقه... لللللليييييهههه انا عمري ما اذيت حد... دا حرراااااممم...... ليه اتجوز واحد زيك معندوش د"م ولا بيحس
اسد ببرود:ااامم يعني انتي عايزه تنت"حر.... دا عز الطلب على الأقل اخلص منك و اطفي نا"ري على خلود و اشوف قلب اهلك محر"وق عليكي....
ياله ارمي نفسك.... و باستهزاء:دا لو تقدري
اسد كان فاكرها بتهزر لكن دموعها و شهقاتها كان أكبر دليل على صدقها
بدون لحظه تفكير غمضت عنيها و بتسيب نفسها
اسد كان هيخرج من الاوضه لكن اتصدم فعلا لما لقاها بتسيب نفسها بيجري عليها عشان يلحقها لكن لان سرعته كانت كبيره بيقع هو كمان.........
عند لارين
بتفتح الباب وتدخل لكن فجأه بتقف وكانها اتشلت من الصدمه.......
باسم بصدمه:انتي!!!!؟؟
لارين شافته بقيت تعيط و بتدير عشان تجري لكن وقفها صوته....
باسم بخبث:لو خرجتي برا الاوضه دي هبلغ البوليس انك انتي السبب..... انا قالتلهم انه حر"امي  كان عايز يسر"قني لكن اقسم برب العزه لو مشيتي لهوديكي وراء الشمس
لارين غمضت عنيها وهي بتعيط و بقوه مزيفه بصتله:لو انت را"جل قولهم اني السبب وانا هفض"حك و اقولهم انك كنت خط"فني و حاولت تعد"ي عليا و ساعتها هنشوف مين اللي هيودي التاني وراء الشمس
باسم بخبث و هو بيرجع راسه لورا:قولي... عادي تفتكري ان حد هيصدقك وانتي في الشارع الساعه واحده بليل دا لو انتي محترمه يعني مش هتعمليها ... بس وقتها انا هقولهم اننا كنا سوا وانك كنتي معايا بمزاجك.... و حاولي تسر"قيني و لما شفتك عملتي اللي عملتيه دا يا مزه
أنهى كلماته بغمزه وق"حه
لارين:ااااانت ايه... حيو"ان و زبا"له
باسم بابتسامة :ااامم كل دا هتدفع تمنه يا قطه متقلقيش انا مش ناسي اللي انتي عملتيه.... و الجرح في جانبي كل ما بشوفه بستحلفلك اني هدفعك الأمن غالي
لارين بغضب رغم خوفها:اعلي ما في خيلك اركبه.....
في نفس اللحظه شويكار وشهد دخلوا الاوضه
شويكار بابتسامه : بسم الله مشا الله بنتك زي القمر يا شهد
شهد: الف سلامه عليك يا ابني
باسم باستغراب :الله يسلمك مين دي؟
شوسكار:دي خالتك يا باسم اختي شهد ودي بنتها لارين ايه رايك مش عروسه زي القمر
باسم بخيث:عندك حق يا اما عروسه زي القمر
شويكار بابتسامه :اي رايك نخطبهالك...
شهد بصدمه:ايه؟
شويكار:دي امنيتي يا اختي اننا نرجع نلم الشمل من تاني و لو مسامحاني بجد وافقي على جواز بنتك لباسم ابني
 دا عنده شقته جاهزه و بيشتغل في ورشه الميكانيكا بتاعته و شغال على تاكسي بيدخل اد كده يعني مش هيخليها عايزه حاجه
لارين واقفه مش عارفه ترد حرفيا من الصدمه
شهد:مش عارفه والله يا اختي بس دا جواز مش لعب عشان نقرر بسرعه كدا... لازم نعرف رأي لارين وكمان مش وقته خالص الكلام دا
لارين:انتم بتقولوا اي.... انا اتجوز الحيو"ان دا...... دا على جث"تي
شويكار بغضب :شوفي بنتك بتقول اي يا شهد
شهد:لارين اتكلمي كويس ازاي تكلمي ابن خالتك كدا
لارين بسرعه:عشان دي الحقيقه دا حاول...
باسم بمقاطعه: خالتي ممكن تسيبني معها شويه.....
شهد بحيره: بس... ماشي يا ابني ربنا يهديكي يا بنتي
شويكار وشهد خرجوا وفضل باسم ولارين
باسم بخبث:اي رايك يا عروسه تحبي نعمل جواز و لا اكمل اللي كنت هعمله في الشقه بس من غير جواز
لارين:انت واحد..
باسم وهو بيمسكها من دراعها بعنف شديد: انتي متعرفيش باسم الميكانيكي اللي لافف و داير ممكن يعمل معاكي اي لو نطقتي بكلمه مش على هواه
فبلاش تخليني اوريكي الو"يل و قسما بالله لو ما وفقتي على الجوازه دي هتكوني جثه هامده بس ساعتها هكون برضه اخدت اللي عايزه فاهمه يا مزه.... و لو فكرتي تنطقي بكلمه من اللي حصل في الشقه قسما بالله هقلب عليكي الترابيزه......
و اوعي تكوني فاكره اني عايزك عشان جمال عيونك لا يا مزتي انا بس هعلم عليكي قصاد اللي عملتيه معايا.......
لارين بدموع و بتحاول تفك ايديها: مش هتجوزك و اللي عندك اعمله و هقولهم انك حاولت تعد"ي عليا ولو فيها اعد"امي مش هتجوزك
باسم بابتسامه جانبيه :يبقى انتي اللي بدأتي اللعبه استحملي النتيجه.......
.............. 
عند أسد و نسمه
بيقعوا الاتنين في حمام السباحه بالظبط لكن نسمه دماغها بتتخبط الله و بتنز"ف
و لأنها مش بتعرف تعوم بتسيب نفسها المايه و هي فاقده الوعي
أسد طلع بسرعه من المايه بيبص للمكان بيشوف الد"م على حافه حمام السباحه بسرعه بينزل تحت المايه وبيسحب ايديها
بيحطها على الأرض و بيطلع بسرعه من حمام السباحه....
بيشيلها وبيطلع لاوضته.... طلع موبيله وكلم عز يبعتله دكتوره
بص لنسمه ببرود و هو بيفكر في خلود
دخل يغير هدوم بعد شويه طلع وهو بينشف شعره و معه هدوم ليها
غيرلها هدومها و جاب قطن و حاول يوقف النز"يف
الدكتوره وصلت و خيطت الجر"ح اللي دماغها و اديتها حقنه منوم
اسد بجمود:هي كويسه....
الدكتوره:ايوه انا اديتها حقنه منوم و دلوقتي هتفضل نايمه
اسد:تمام اتفضلي
الدكتوره بصتله بغضب ومشيت.....
اسد فضل يبصلها و غمض عنيه بتعب وقعد على إلانتريه وهو بيفكر هيعمل اي
عند تيا و عدنان
عدنان صحي من النوم بتثقل وهو حاسس بحاجه تقيله
تيا كانت راسها على صدره و هي لسه متكتفه
ضحك على شكلها وهو بيعدلها ... قام و فك الحبل من ايديها كان علم عليها....
عدنان:ام ربيتك يا ام شبر ونص بس مش دلوقتي خلينا بس نطمن على اللوا مصطفى
و نكمل بكرا بقى عشان عايزه انام

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد فضل قاعد جانب نسمه و هو بيفكر في كل اللي بيحصل حواليه
محاوله قت"له...... كارولين اللي المفروض هتكون في مصر في خلال اسبوعين.... و الا نفجا"ر اللي بيخططوا ليها 
تالين بنته لو جراله حاجه هتعمل اي لوحدها....
وجود نسمه في حياته و المشاكل اللي بتحصل وراء بعضها.....
نفض الأفكار من دماغه وقام نزل يعمل فنجان قهوه عشان يفوق و يروح الشغل..
لكنه وقف قصاد نسمه و فضل يبصلها بهدوء مريب..... لقاها بتترعش قرب منها و حط ايديها على دماغها لقى حرارتها مرتفعه جدا
أسد :نسمه فوقي قومي.....
لكن كانت بتترعش بس
أسد بدون تفكير اشتالها ودخل الحمام حطها في البانيو وشغل المايه الساقعه....
عدي ربع ساعه و مفيش اي تحسن لكن بتتنفض بقوه
كلم الدكتوره سلمي... دكتوره تالين
سلمي:أسد باشا اومرني... تالين كويسه؟
اسد بجديه: دكتوره سلمي.. نسمه درجه حرارتها مرتفعه اوي وانا حطيتها في البانيو وشغلت المايه لكن مفيش اي تحسن
سلمي:هو حصل حاجه معينه اتسببت في السخونيه
اسد: دماغها وقعت من البلكونه من الدور التاني و اتخبطت في دماغها عند  حمام السباحه والدكتوره جيت خيطتها
سلمي:اعتقد حضرتك لازم تجيبها وتيجي على المستشفى لان ممكن يكون في نز"يف داخلي او ك"سر....كان لازم تجيبها من بدري..... هستني حضرتك تجيبها دلوقتي
اسد قفل الموبيل بغضب و دخل لنسمه غيرها هدومها لدريس  و شالها وخرج من البيت حطها في العربيه و طلع على المستشفى
بقلم دعاء احمد 
............ **************.............
عند تيا و عدنان
عدنان بيفك ايديها و كان الحبل سايب علا"مات على ايديها ورجليها
تيا بدأت تقوم و فجأه صر"خت و قل"م نزل على وش عدنان 
عدنان بقى مصدوم و هو حاطط ايديه على خده و عيونه بتطق شرار
تيا بخوف :انا انا اسفه مكنتش اقصد... بس انت خوفتني و بعدين ازاي تبقى قريب مني كدا لا وكمان نايم على سريري وااااهههاا شعري ياض 
عدنان بغضب :انتي عارفه اللي مديتي ايدك عليه دا يبقى ايه..... دا في لواءت بيعملولي الف حساب و انتي ياام شبر ونص بتمدي ايدك عليا......
تيا برعب من شكله :اسفه و الله اسفه يا باشا ما هو محدش يخض حد كدا عادي يعني و انا مش متعوده اصحى القى حد جنبي...... و بعدين اي هو خدوهم بالصوت سيب شعري يا حيلتها انا ابان كيوت و بنت ناس لكن انت متعرفش مواليد الفين دول ايه..... خبره 
عدنان وهو بيمسك شعرها بقوه اكبر:لسانك دا عايز قطعه..... قومي حضرلي الفطار انجزززي
تيا بزهق و ببرطمه:حاضر جتك الارف... ياكشي تنشك في معاميعك يا بعيد و تبقى تحت ايدي في اوضه العمليات اعمل فيك ما بدالي... القلب هبيعه لوحده... بس القرنيه برده مهمه 
عدنان :خلصتي برطمه على الصبح
تيا بعيون القطط:ايوه طبعا تؤمر بحاجه معينه في الفطار
عدنان بغيظ؛ اي حاجه انجزي 
دخلت تاخد شاور و بعد شويه خرجت و نزلت المطبخ لقيت الطباخ بيحضر الفطار
تيا:صباح الخير يا عم خليل
عم خليل الطباخ:صباحيه مباركه يا عروسه
تيا:عروسه... اللهم اخزيك يا شيطا"ن المهم حضرت الفطار لعمي مصطفى 
عم خليل:ايوه يا بنتي وطلعتهوله و اتاكدت انه اخد الدوا
تيا:طب فين فطاري انا و الهندزه اللي فوق
عم خليل:تحبي تفطروا هنا ولا في اوضتكم
تيا:لا هنفطر في الجنينه
عم خليل: حاضر يا ست البنات
بعد مده 
عدنان و تيا كانوا بيفطروا في الجنينه مصطفى نزل قاعد معهم
مصطفى :صباح الخير يا قمري
تيا:صباح الجمال يا قبطان
عدنان:حضره اللوا طيارتك امتى؟ 
مصطفى :الساعه اربعه 
عدنان؛ ان شاء الله هتبقى كويس وهترجعلينا قريب
مصطفى :ان شاء الله 
تيا بصتله بعيون حزينه مدمعه 
مصطفى :هرجع يا تيا يا حببتي اومال فين تالين
تيا:نايمه فوق هو أسد الهلالي هيجي لحضرتك قبل ما تسافر
مصطفى :أسد في ناس هجموه هو مراته امبارح بعد كتب الكتاب 
عدنان بسرعه:أسد ازاي... مين؟ 
مصطفى :زيدان الفرماوي اللي أسد قبض عليه من مده..... 
................*****************...........
عند لارين قاعده في البيت و بتفكر في كلام باسم وانه هيتجوزها حتى لو غصب عنها و انه هيندمها على عملته
لارين:يارب يارب انا تعبت من التفكير طب اقول لماما انه كان عايز.... اااههه هقولها اي بس دا واحد حق"ير ممكن يكدب كلامي بس لايمكن اتجوزه لا وكمان ميكانيكي و انا بشتغل في شركه انترنشونال
تليفونها رن ردت بلهفه 
كريم:ازايك يا لارين... فينك متأخره على الشغل بقالك بومين مش بيتجي
لارين بسعاده:انا اسفه يا مستر كريم والله بس حصل ظرف طارق و كنت مش قادره اشتغل 
كريم:اامم لو حابه تتكلمي انا موجود و بعدين بطلي كلمه مستر دي لو سمحتي
لارين بهيام:انا واقعه في مشكله ومش عارفه اتصرف 
كريم بخبث: طب اي رايك نتقابل و تحكيلي المشكلة و انا نساعدك لو اقدر
لارين باحراج:بس 
كريم:مبسش ياله انا هجيلك ننزل نتكلم في اي مكان.... اجهزي على ما اجيلك
لارين: حاضر
قامت بحماس عشان تغير هدومها ما ونزلت بعد نص ساعه تقريبا 
اول ما قبلته ركبت عربيته و راحوا مكان عام لكن لارين مقدرتش تحكيله ان باسم
في كل لحظه كان في شخص بيصورهم مع بعض و هما مش حاسين........ 
............... 
في المستشفي 
الدكتوره بدأت تعمل اللزم لنسمه و بتحاول تساعدها في انها تنزل درجه حرارتها كل دا وهي فاقده الوعي
بعد ساعه ونص خرجت الدكتوره من الاوضه 
بقلم دعاء احمد 
اسد:هي كويسه؟ 
الدكتوره بانفعال:ممكن افهم ازاي دا حصل.... يعني ازاي تقع من الدور التاني و حضرتك تستهون بالموضوع و عادي.... 
البنت جسمها ضعيف جدا و كان لازم تيجي هنا اول ما وقعت هي هتفضل معانا لحد ما تفوق و الحمد لله مفيش نز"يف داخلي 
اسد ببرود:يبقى تحترمي نفسك واحترمي اسلوبك عشان انتي متعرفيش ممكن اعمل اي 
الدكتوره:انا اسفه بعد اذنك
اسد دخل اوضتها كانت نايمه لاحول ليها ولا قوه 
قعد على كرسي جانبيها و مسك ايديها بحنان و با"سها
اسد :انتي متعرفيش انا شفت اي في حياتي كل اللي حبيتهم راحوا و وعد مني للايام مش هسيب حقهم حتى لو على حساب ناس ملهمش ذنب.... محدش لم"سك لكن دا نفس شعور خلود بعد اللي حصلها لكن هي حظها كان اسوء واخوكي د"مرها
غمض عنيه بتعب و هو بينام جانبها على السرير و بيحضنها بتملك وهو بيد"فن وشه في رقبتها ...... 
.............. 
بعد كم ساعه
عند تيا و عدنان 
رجعوا الفيلا بعد ما وصلوا مصطفى للمطار
عدنان:لمى حاجتك بسرعه على ما اعمل مكالمه تكوني خلصتي عشان نروح شقتي
تيا بخوف وتوتر:حاضر
عدنان خرج يعمل مكالمته و تيا كانت طالعه اوضتها لكن سمعت صوت وقفها
حياه:تياااااااا
تيا بسعاده نزلت جري و حضنتها
حياه:وحشتيني اوي اوي... انا سمعت حاجه غريبه اوي انتي اتجوزت بجد 
تيا: ما انتي لو صحبتي فعلا كنتي هتبقى معايا امبارح و انا بتنيل اتجوز
حياه:معليش بقى انتي عارفه كنت مع بابا في المانيا بس بصراحه زهقت قالت ارجع مصر بقى..... المهم مين العريس.. سمعت انه حد تبع عمك يعني ظابط.. و مالك عمل اي صحيح دا اكيد بيولع 
تيا:اه يا اختي اتجوزت واحد عمود نور كدا بس يخوف... انتي قوليلي مين المز اللي قالت إنه وقعك في غرامه
حياه :واحد كاريزما ووسيم عنيد و مش سهل تقيل و مختلف عن كل اللي عرفتهم اااه يا تيا لو احكيلك عنه بس هو عنده مشكله 
تيا:ايه هي بقي
حياه:مش في دماغه الجواز... وو
عدنان وهو جاي من برا:خلصتي.... 
حياه بصدمه.............
عدنان.......... 
الثنائيات بتاعتنا عشان منتوهش
(أسد.. نسمه) 
(تيا.... عدنان.. وأطراف اخري) 
(لارين... باسم... أطراف اخرى) 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حياه بصدمه :عدنان....
تيا :اي دا انتي تعرفيه؟؟ 
حياه:طبعا دا هو دا اللي..... هو مين دا؟
تيا:عدنان الرفاعي جوزي للاسف
قالتها تيا غير عابئه بشكل حياه و صدمتها
عدنان ببرود:مش تعرفيني ولا اي...
تيا:اه صحيح... دي حياه البيست بتاعتي لكن هي بقى دخلت فنون جميله وانا دخلت طب لكن... انا بحكيلك ليه اصلا
المهم دي حياه و دا عدنان
حياه كانت في حاله صدمه استغراب مش عارفه تقول اي :تيا ممكن كوبايه مايه لو سمحتي 
تيا بعفويه:هوا  ست حياه تؤمر يا بس
و بطريقتها الجميله راحت للمطبخ وهي بتدندن اغنيه سكك البنات
عدنان:ازايك يا حياه رجعتي مصر امتى... 
حياه:انت اتجوزت؟. 
عدنان :اامم اه امبارح
حياه:طب وانا؟ انت قالت انك مش حابب يبقى في اي ارتباط رسمي لكن قلت اني عجباك
عدنان:برافو... لسه فاكره كلامي كويس واني مضحكتش عليكي.... و قلتلك اني بتاع التسليه مش اكتر
حياه بكر"ه وخبث:و يوم ما تتجوز... تتجوز دي انت عارف انها بتحب ابن خالتها مالك
عدنان برفعه حاجب :اي دا مش مفروض انكم صحاب ازاي بتتكلمي عنها كدا
حياه بغضب :لو اخدتك مني  يبقى قول عليها يا رحمن يا رحيم يا عدنان.... عشان زمان اخدت مالك و انت عايزه تاخدك مني دلوقتي 
عدنان وهو بيقعد بلامباله :ااامم يعني انتي كنتي بتحبي مالك..... 
حياه بسرعه :لا يا عدنان انا بحبك انت صدقني دي كانت مشاعر غبيه لكن انا بحبك انت
عدنان :يبقى اقفلي على الموضوع دلوقتي و نبقى نتقابل بعدين نتكلم فيه 
حياه:حاضر بس و حياتي متسبنيش
عدنان بصلها بدون اي تعبيرات 
تيا وهي جايه:المايه
حياه بابتسامه مزيفه:مرسي يا قلبي بقولك تعالي بقى اوريكي انا جيبتلك اي معايا من المانيا
تيا:ياله 
عدنان بضيق :تيا انجزي جهزي حاجتك عشان نمشي 
تيا:سم حاضر.... 
تيا طلعت هي وحياه 
عند أسد ونسمه
كانت حاسه بدفي غريب بعد وقت طويل فتحت عنيها ببط شافت أسد حضنها بقوه وهي نايمه على صدره.... دموعها نزلت لا اراديا 
نسمه بهمس ودموع :انا عايزه امو"ت 
اسد وهو بيشدد على حضنها بقوه:لازم تعيشي حياتك كلها 
نسمه بدموع ومسكت في قميصه بقهر:و يفرق بايه اني اعيش بعد اللي حصل... 
أسد :محصلش حاجه انتي زي الفل اوعي تكوني فاكره انك هتكوني على ذمتي و اسيب واحد زي دا يقربلك وياخد حاجه غصب منك
نسمه:يعني هو مقربليش طب طب انت انت قلت انه
أسد :مش كل اللي يتقال حقيقه 
نسمه بتحاول تبعده بغضب لكنه ماسكها باحكام
نسمه:انت ازاي كدا....انت لايمكن تكون طبيعي.... انا كنت همو"ت بسبب اللي انت قلته حرام عليك 
اسد بهدوء: بلاش تخليني اعمل حاجه تندمي عليها و اسكتي
نسمه:ممكن تسيبني اقوم.... 
اسد:لا و اسكتي بقى عشان مش عايز وجع دماغ.. 
نسمه بصتله لقيته مغمض عنيه و ملامحه خاليه من  اي رياكشن
بالرغم دا كانت حاسه بأمان غريب في حضنه مقدرتش تمنع نفسها من انها تفضل تبصله هو كان حاسس بيها لكن عامل انه مش مهتم
عند لارين. 
كريم وصلها لحد البيت و هي كانت فرحانه جدا لأنها متنكرش انها معجبه بيه
طالعه للشقه وعلى وشها ابتسامه واسعه لكن فجأه حد بيشدها و بيكتم نفسها
باسم بفحيح افعي:المزه جايه مبسوطه دلوقتي ااامم  الهندسه دا هو السبب بس للاسف مش هتعرفي تعليقه اصل اوعدك في خلال أسبوع من دلوقتي هتكوني على ذمتي وساعتها مقولكيش على اللي هعمله 
لارين كان بتبصله برعب و هو لسه كاتم بوقها
باسم: تعرفي انك عجباني اوي اه اصلك مش سهله 
لارين :انت خرجت من المستشفى امتى؟؟ انا لايمكن اتجوزك انت فاهم
باسم بخبث:يبقى الصور القمر دي هتبقى في كل مكان على النت بكرا
سكرتيره تطمح ان تكون زوجه مدير شركه ام بي ار العالميه ومن اجل ذلك تستخدم طرقها الخاصه لاغر"اه
لارين مسكت الصور وكانت صور ليها مع كريم بس كلها وهما في مكان عام و هما في عربيه كريم
باسم :عارف انها مش صور منح"له لكن انتي عايشه في الحلميه و ما بالك بأهل الحلميه و كلامهم و هيقولوا على الساكنه الجديده اي
لارين:انت...
باسم بهمس :واكتر من كدا كمان بس نشوف الموضوع دا بعد الفرح يا بنت خالتي.... فكري من هنا لبكرا وانا هجيب خالتك وجوز خالتك عشان نتقدملك يا عروسه
لارين:ابعد عني بقى يا اخي دا كان يوم اسو"د..... 
باسم وهو بيقرب:و لو مبعدتش
لارين بخوف:هصوت والم عليك امه لا اله الا الله ونشوف اهل الحلميه هيعملوا معاك اي 
باسم بابتسامه جانبيه :احبك و انتي بتخر"بشي يا قطه... سلام موقت
عند أسد ونسمه 
نسمه كانت بتقوم عشان تمشي مع أسد يروحوا يجيبوا تالين من عند تيا
نسمه كانت بتسند على اي شي يقابلها 
أسد فتح الباب و دخل بهيبه 
نسمه بخوف:ثواني واكون جاهزه هضفر شعري
أسد كان ساكت راح عندها و شالها 
نسمه بدموع:ممكن تنزلني.... 
اسد قعدها على إلانتريه بحنان و مسك وشها بايديه و هو بيمسح دموعها
أسد :انتي ليه دايما تعيطي... 
نسمه :عشان انت كل شوي بتزعق و تقول حاجات غريبه... عشان الدموع هي الحق الوحيد ليا 
اسد بابتسامه جميله لأول مره :بس انا مبحبش مراتي تعيط لازم تكون قويه وتقول كل اللي جواه.... تك"سر و تزعق و متسيبش حقها ابدا
نسمه:حتى لو حقها دا منك انت
أسد بابتسامه واسعه:حتى لو مني انا... لان انا انسان مش ملاك عشان مغلطش
نسمه بابتسامه :بس انا مش عايزه اتخانق معاك.... ممكن توعدني بلاش تأذيني او توجعني تاني
اسد و هو يجذبها له : مقدرش اوعدك بحاجه لان طول ما احنا عايشين الدنيا بتقلب في احوالنا.... لو وعدتك هبقي كذاب وانا بكر"ه الكذب
اسد بابتسامه :تعالي بقى اضفرلك شعرك 
نسمه بضحكه :انت هتعرف؟ 
اسد:ااامم نجرب ما انا متجوز طفله
بعد شويه أسد كان شايل نسمه ونزل من المستشفى و راح عند تيا اخد تالين 
ورجع الفيلا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عد اسبوع طبيعي جدا
عند نسمه...
قاعده في الدرس بتعيط و هي خايفه.... أسد كان خلص شغله وراح عشان ياخدها
اسد وقف العربيه قدام السنتر اللي هي بتاخد في درس.. نسمه نزلت وهي بتمسح دموعها و ماسكه الكتب بتوتر
فتحت باب العربيه و دخلت وهي ساكته
أسد باستغراب:مالك؟حصل حاجه؟
نسمه بتوتر وخوف:لا لا محصلش حاجة
أسد بنظرات ثاقبه :نسمه انا مبكر"هش في حياتي قد الكذب
نسمه بخوف: انا مش بكذب انا خايفه
أسد حط ايديه تحت دقنها و رفع وشها له وشاف دموعها
بدون اي كلمه حضنها وهو ساكت وهي انفجرت في البكا وهي ماسكه في التيشيرت بتاعه
اسد :حصل اي... احكيلي
نسمه وهي بتبعد و بتبصله برجاء: مش هتزعقلي ...
اسد برفعه حاجب : ليه ممكن ازعقلك... عملتي اي؟ 
نسمه بتوتر:المستر بتاعي....
اسد:ماله؟
نسمه بارتباك: بي.. بيعاكسني و حصل موقف مش كويس بعد ما البنات مشيوا قالي خليكي هشرحلك الجزء اللي فاتك في الفتره اللي فاتت و انا مش موجوده.......
اسد بنبره مخيفه: وبعدين......
نسمه :انا قالتله اني مش هينفع افضل معه لوحدنا لكنه فضل يقول كلام مش كويس و حاول يقربلي وانا جريت بسرعه
أسد ضغط على ايديه بغضب وعصبيه و طلع مسد"سه من دوسه العربيه ونزل و هو مش شايف ادامه
نسمه فتحت عنيها بصدمه ونزلت بسرعه وراه
نسمه:ابيه ارجوك بلاش تعمل حاجه
اسد بفحيح افعي:ادخلي العربيه  و متنزليش منها بلاش تعاكسي كلامي احسنلك
نسمه بعفويه :انا خايفه عليك
اسد بهدوء مريب:طب اركبي العربيه دلوقتي و لما نرجع نبقى نشوف الموضوع دا
أنهى كلماته بغمزه و ابتسامه خبيثه
نسمه واقفه فاتحه بوقها و بصاله بصدمه من جر"اءته ووشها احمر 
أسد بضحك: طب اعمل اي دلوقتي في الشارع يعني اركبي يا نسمه..بدل ما اتهور في الشارع 
نسمه بسرعه جدا ركبت العربيه وقفلت الباب 
أسد بصلها و ثواني ورياكشنات وشه اتحولت تمام و طلع السنتر
بعد شويه
فتح الباب بكل برود ودخل
مستر منير:انت مين يا استاذ انت
أسد وهو بيقعد ادامه بكل برود وبيحط المسد"س على المكتب
مستر منير بارتباك:انت مين يا استاذ... و ايه دا
أسد ببرود: تعرف دي من اللحظات القليله اللي الواحد بيحب فيها الشغلانه بتاعتنا دي
مستر منير:افندم؟؟ 
أسد ببرود:تعرف لما بنتعين رسمي في أمن الدوله بيسلمونا المسد"س دا و معه خزنتين..... وكل ما بنضر"ب ر"صا"صه بناخد حوافز..... و انا بقى عندي بنت و مصاريف مدرسه وكدا و انا محتاج الحوافز دي
مستر منير :هو مين حضرتك؟ في اي؟ 
أسد فجأه قام و مسكه من ياقه قميصه وبانفعال :اااااسدددد الهلااااالي اااالللي واااحد زبااااااا"له زيك اتجرر"اا على مراااته 
مستر منير بخوف :انا معرفش انت مين ولا مين مراتك اصلا
اسد بغضب :نسمه منصورر و اكيد مش هي الوحيده اللي حاولت معها بس انا بقى بكر"ه الصنف الو"س... بتاعك دا... قسما برب العزه لو ما سيبت المدرسه و السنتر دا وبطلت استغلال البنات الصغيره لكون ملبسك في ميت الف قضيه... وانت بقى متعرفش القضيه الوحده عندنا بتاخد كم سنه فيها.. إن مكنش اعد"امم... 
مستر منير:انا اسف والله يا باشا مكنتش اعرف انها متجوزه 
اسد وهو بيضر"به بالبوكس:و تقررررررب منهاااااا بااااي صفه يا ابن.... بلاش تقف قصادي لأنك مش عارف انا مين.... وبلاش تخليني اعرفك انا مين
منير:اسف يا باشا والله ماهقرب لأى بنت تاني
اسد زقه بغضب واخد مسد"سه:كلامي يتنفذ النهارده لان لو عد النهارده ومنفذتش اللي قلته هتلقي المخبرين جايبينك من قفاك ولو دا حصل صدقني مش هتخرج منها
قالها وهو بيمشي من المكتب بلامباله
بعد مده نزل 
نسمه بسرعه:عملت ايه 
أسد بابتسامه :متخافيش اوي كدا معملتش حاجه 
نسمه بابتسامه :شكرا يا ابيه
أسد اتضايق بسبب الكلمه دي لكنه ساق العربيه وطلع على مدرسه تالين اخدوها و رجعوا البيت
نسمه :ياله عشان نتغدا وتاخدي الدوا بتاعك
تالين بابتسامه :حاضر يا مامي
بعد مده
أسد خرج عشان الشغل و تالين نامت.. 
نسمه دخلت غيرت و لابست باضي كت وردي و برمود قصيره فردت شعرها باريحيه و خصوصا لانه مش موجود
بتاخد الكتب عشان تذكر لكن بتحس بوجود حد وووووو
في الحلميه
باسم في الموبيل:العروسه جهزت ولا لسه ولا تحبي انزل الصور اللي معايا
لارين بدموع :حررااااممم عليك يا أخي أنت بتعمل معايا كدا ليه
باسم :مزاجي يا قطه و بعدين جهزي نفسك عشان بليل هاجي نكتب الكتاب سيبتك اسبوع بحاله ودا كرم اخلاق مني
لارين:هو اللي زيك يعرف اخلاق يا ابن....
باسم:مقبوله منك يا جميل انا مش هتعصب و انا كدا كدا بحوشلك اخطاءك 
لارين:انت حق"ير وقذ"ز 
باسم :خليكي فاكره ان انتي اللي قالتي كدا سلام مؤقت يا قطه
قفل معها و سابها مش عارفه تعمل اي وازاي تتجوز واحد حاول يع"تدي عليها و غير كدا بيهددها بصورها مع مديرها
لكن جالها مكالمه من كريم
لارين:الوا
كريم بخبث:سمعت انك هتتجوزيه الف مبروك بس مكنش العشم كان ممكن تقوليلي عادي
لارين ببكاء:معليش الموضوع جيه بسرعه
كريم بخبث واستغلال:مالك يا لارين حصل حاجه.... انتي مش عايزه تتجوزي
لارين:لا مش عايزه وهو.. انا اسفه بعد اذنك
وكانت هتقفل
كريم بسرعه:لارين لو مش بتحبيه انا ممكن اخلصك من الموضوع دا... انا بحبك بس كنت خايف اعترفلك بس مدام هتتجوزي لازم اقولك دي اخر فرصه ليا
لارين :بس بس حضرتك ازاي يعني
كريم بخبث:زي الناس يا لارين انا معرفش ازاي بس انا عايز اتجوزك
لارين:بس انا كتب كتابي بليل ولايمكن حد يوافق على جوازنا
كريم بخبث:انتي ممكن تجيلي و نكتب الكتاب ونحطهم أدام الأمر الواقع و صدقيني هعملك اكبر فرح في مصر كلها
لارين بفزع:اااااهرربببب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه دخلت تغير و لابست باضي كت من الستان و برمود قصيره و فردت شعرها بطريقه جذابه و اخدت كتبها عشان تذاكر
لكن حسيت بحد موجود معها.........
بلعت ريقها بتوتر و بسرعه بتدير لكنه بيثبها وبيحضنها
نسمه بخوف بتحاول تبعده عنها
اسد:ههههشش دا انا
نسمه بتوتر:ابيه حضرتك رجعت تاني بسرعه... في حاجه؟؟؟نسيت حاجه؟؟
أسد  :اامم هو مش مسموحلي ارجع البيت ولا ايه
نسمه بسرعه وكسوف :لا لا مش قاصدي بس بس مكنتش عامله حسابي انك هتيجي دلوقتي.... 
أسد بخبث :عشان كدا اول مره تلبسي كدا و تاخدي حريتك في البيت... على فكره انا جوزك يعني عادي
نسمه وهي بصله في الأرض ووشها احمر جدا:هو هو حضرتك ممكن يعني ممكن تبعد شويه
أسد وهو بيد"فن وشه في رقبتها ولسه حضنها وبتوهن: مش عايز ابعد.... انتي الوحيده اللي بتقدري تخليني مش قادر ابعد عنك  
نسمه بارتباك  :ابيه.. تالين ممكن تصحى 
اسد بعد عنها و بصلها وضحك : انتي ناويه تقعدي كدا عادي 
نسمه :لا لا هغير 
اسد :متخافيش اوي كدا انا مش بعض.. و كدا كدا خارج دلوقتي بس متتعوديش على كدا عشان قريب هتكوني حرمي 
نسمه بلعت ريقها بتوتر وخوف وهي بتحط شعرها وراء ودنها بتلقائيه ووشها احمر 
أسد بابتسامه ساحره وهو يجذبها من خصرها:انا بقول بعدين لكن بتصرفاتك دي متلوميش الا نفسك
نسمه بسرعه :انا اسفه اسفه 
اسد ضحك و اخد فلاشه من درج التسريحه و مشي
نسمه اتنفست باريحيه 
بقلم دعاء احمد 
عند تيا وعدنان
كان عدي عليهم اسبوع بدون اي شي مهم تقريبا
عند تيا و عدنان في بيته
تيا بضيق:انت... يا اخينا يااسطي
عدنان:اللهم طولك يا روح عايزه اي يا بنتي مش شايفني بتنيل اشتغل... 
تيا بمحن :ام سوري بس كنت عايزه ارجع الكليه بليزز
عدنان :مش لايق عليكي الجو الر"خيص دا 
تيا :خالص يا اخينا عايزه اتزفت ارجع لمحاضرتي انت فاكرني اي عوطليه 
عدنان:حوشي يا اختي روح احمد زويل اللي جواكي دي بلا وكسه 
تيا:انت بتتريق عليا.... انت عارف انا ايه.. كلها تلات سنين و ابقى دكتوره قد الدنيا 
عدنان :بيئه اوي اسلوبك دا
تيا بصياح :فرررررررريدددده يا فوفو
فريده جدة عدنان:ايوه يا حببتي الولد دا زعلك
تيا وهي بترقص حواجبها لعدنان:يرضيكي يا ديدا انه يمنعني اروح كليتي... عايزني ابقى فاشله عدو المرأه دا
فريده بطيبه:لا طبعا ميرضنيش انت يا ولد ليه مش عايزها تروح كليتها
عدنان بضيق وهو باصص في الورق  :يا فريده دي دي واحده بتاع مشاكل انا مش عارف ابوها و امها استحملوها ازاي. 
تيا فجأه وقفت مكانها ودموعها اتجمدت؛ بعد اذنكم
فريده بسرعه:تيا
تيا بابتسامه حزينه :متقلقيش انا كويسه هاروح اكل انا جعانه اوي
وسابتهم وخرجت وهي بتعيط
فريده بعتاب:ليه يا ابني حرام عليك
عدنان :انا مقصدقتش يا ديدا انا بس مشغول وهي تصرفاتها كلها متهوره
فريده بحب:يا ابني مراتك دي مفيش أطيب منها هي هبله و متهوره بس دي يتيمه بلاش تك"سر قلب واحده حاسه ان ملهاش ضهر
عدنان:ديدا انا مكنتش اقصد
فريده:خالص تقوم تصلحها و تخليها تقبل اعتذارك
عدنان:ناااااااااعم اعتذر ليها.... ليه أن شاء الله اومال لو مراتي بجد
فريده :ايه؟ يعني اي؟؟ 
عدنان بسرعه :مفيش يا ديدا انا هقوم اصالحها
فريده لنفسها:ربنا يهديك يا ابني و تظبط حياتك بقي
في اوضه تيا
قاعده في البلكونه و بتعيط 
عدنان فتح الباب ودخل بدون ما بخبط 
تيا بجمود:عايز اي
عدنان بارتباك:انا مكنتش اقصد 
تيا:عادي انت مقولتش حاجه غلط
بقلم دعاء احمد 
عدنان بسرعه شدها من دراعها ووقفتها ادامه و هي كانت بتحاول تتجنب النظر له و خصوصا لان عيون احمرت من البكا
عدنان رفع وشها له و بصلها بهدوء
تيا بوجع ودموع :انا كنت محتاجه ليهم اوي كنت محتاجه يكونوا معايا و ياخدوني في حضنهم...... كنت محتاجه احس بالحنان 
صحيح عمي مصطفى اخدني في حضنه و احتواني...... قدر يحميني من جدي وأهل ماما.... هو ليا الاب بس انا كنت محتاجه ابويا وامي..... زي اي بنت محتاجه تحس بالحنان في حضن أهلها... انا محتاجه امي اوي 
كانت بتتكلم وهي بتعيط و مش قادره تتنفس 
عدنان اخدها في حضنه وبقي يرتب على شعرها وهي بتعيط
عدنان بحنان:انا اسف مكنتش اقصد صدقيني و بعدين ايه دا اول مره اشوفك بتعيطي
تيا:اصلي جعانه
عدنان زقها و بصلها و هي بتبصله ببراءه
عدنان:نعم يا اختي
تيا:جعانه وانا لما بجوع بعيط
عدنان:صبرني يارب ماشي يام شبر ونص
عايزه تاكلي اي
تيا:ااامم بيتزا و بطاطس بالجبنه ومعهم مخلل
عدنان بصلها بلامباله ونزل....... 
تيا:يا كابت طموحاتي 
........... 
عند لارين
لارين بفزع:انت عايزني اهرب انت مجنون
كريم:لارين انا بعمل كدا عشان مصلحتك.. ازاي تتجوزي واحد مش بتحبيه.. انتي فاهمه يعني اي جواز
لارين :و حضرتك فاهم يعني اي اسيب كتب كتابي واحط راس اهلي في الوحل تبقى مجنون لو تخيلت اني اعمل كدا 
كريم بسرعه :لارين اسمعيني انا هتجوزك صحيح في البدايه مش رسمي لحد ما يعدي النهارده على خير لكن اوعدك هعمل اكبر فرح في مصر كلها 
لارين :انا اسفه بس مقدرش اعمل مع امي كدا
كريم :الاختيار ليكي يا لارين هستناكي النهارده لو جيتي هعرف انك اختارتيني و عايزانى انا لو لا هعرف انك مش محتاجه لوجودي.... مع السلامة 
بقلم دعاء احمد 
قفلت معه وهي مرتبكه هي معجبه بيه وعايزه تهرب من باسم لكن برضه والدتها مالهاش ذنب في اللي ممكن يحصل
لكن باسم دا واحد حيو"ان ازاي تتجوزه لكن اخدت قرارها ويمكن يغير مصيرها 
في مساء ذلك اليوم
عند أسد و نسمه 
نسمه:تالين ياله عشان تذكري مينفعش كدا بابي لو جيه هيزعل منك
تالين :ممكن نلعب ثويه كمان وبعدين نذاكر...... 
نسمه:لا لا احنا لعبنا كتير لازم تذكري بقى وبعد كدا نلعب
تالين ببراءه:حاضر
جزن الباب رن في الوقت دا
نسمه :هروح اشوف مين 
راحت فتحت الباب و دخل شاب وسيم جدا وحضنها بقوه و هو بيلف بيها و باين عليها الفرحه
نسمه بسعاده وهي في حضنه :زيد 
أسد بصوت جهوري وعيونه بتطق شرار :نننننسسممههه
عند تيا 
عدنان كان في برا و هي قاعده في البلكونه بتسمع موسيقى لحد ما موبيلها رن
تيا:الوا"طيه اللي مش بتسأل فينك يا قمر
حياه بسكر:انا في النايت و مش عارفه اروح ممكن تيجيلي
تيا:الله يخربيتك في النايت دلوقتي بتعملي اي انتي اتجننت يا بت احنا في مصر مش المانيا 
حياه :هتيجي تاخذيني ولا لاء
تيا:اللهم طولك يا روح استنى عندك يا حياه جيالك وحاولي تفوقي 
حياه قفلت معها وابتسمت بخبث 
حياه بسكر:عدنان ليا انا يا تيا دا بتاعي 
تيا دخلت غيرت هدومها لتوب ازرق و بنطلون بوي فريند جينز واخدت شنطتها وخرجت...... 
بعد مده بتوصل النايت وهي مرعوبه لأنها مش متعوده على أماكن زي دي
دخلت النايت وبتدور بعنيها على حياه شافتها قاعده مع شابين وبتشرب اتعصبت جدا منها 
وراحت ناحيتها وهي متعصبه من لابس حياه وشكلها العا"ري تقريبا
تيا: حياه.... قومي يا حياه فوقي 
الشاب:اوبا ايه الجمال دا كله.... ما تيجي ونطلبلك كأس يا مزه
تيا راحت عند حياه وبتحاول تقومها لكن في واحد بيشدها من خصرها بيوقعها  و بيبو"سها 
تيا........ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الشاب بيشد تيا من خصرها و بيبو"سها
تيا بسرعه زقته وهي مصدومه 
تيا بدموع:حياه فوقي خلينا نمشي من الز"باله دي فوقي الله يكرمك
الشاب:متخافيش يا مزه هي بس تقلت في الشرب شويه... ما تيجي اطلب لك مشروب و نقضي السهره سوا
قل"م نزل على وشه بكل معاني الغضب و الاسمئزاز
تيا: إياك ثم إياك تفكر انك تل"مسني لأنك متعرفش يعني اي بنت مرتبه علي ايد لواء في أمن الدولة....
الشاب التاني:لا حلوه وبتخربش تصدقي عجبتيني بس مش هنا... فوق
تيا بصت لفوق و كانت اوضه نوم حسيت بخوف بصت لحياه كانت فاقده الوعي من كتر الشرب بقيت تلعن نفسها انها جيت مكان زي دا لوحدها
الشاب:مالك يا قطه خفتي كدا ليه
تيا راحت ناحيه حياه و بتحاول تقومها لكن الشاب مسكها من دراعها بعنف
تيا صر"خت ان حد يساعدها لكن كل اللي في البا"ر في عالم تاني
ضر"بته و بتحاول تبعده لكن مش عارفه لانه كتف ايديها الاتنين وراءه ضهرها بقيت تر"فص و بتصر"خ
تيا بصر"يخ :حياااااااااه فوووقي ااررجوكي ابعد عني يا حيو"اااااان
كل دا كان بيحصل والشاب التاني بيصورها
تيا بصر"اخ:حياااااااااههههه
الشاب بيشيلها و بيطلع الاوضه تيا بتدخل و بتبعد 
الشاب: متخافيش اللاه مش كنتي نافشه ريشة من شويه
تيا :على جثتي انك تل"مسني مش انا البنت اللي تسمح لحد ياخد منها حاجه غصب ولو فيها مو"تك اصل انا حياتي غاليه اوي
دعاء احمد 
الشاب بخبث وهو بيقرب:هنشوف
في مكان اخر
عدنان كان قاعد و هو عا"ري الصدر و معه كاسه في بنت جيت وهي لابسه قميص ابيض قصير مفتوح كانت بتضحك وهي ماسكه الموبيل
البنت:اتاخرت عليك يا باشا
عدنان بغمزه:انا بقول كفايه كلام بقى وتعالي ندخل جوا
البنت بمياعه وهي تقب"له :مش بتحب تتأخر انت يا باشا
عدنان بثقه:اصل الصراحه بحب ادي كل حاجه حقها
نفين ضحكت بو"قا"حه
عدنان:صحيح كنتي بتتفرجي على اي و مضحكك كدا
نفين:دا الواد سليم من النايت كان بيقولي انه معه مزه بس بتخر"بش و مش عارف ياخد معها لا حق ولاباطل و بيقولي انه عايز يقضي الليله في اوضتي (اوضه الر"قا"صه)
عدنان بجمود:و لسه غصب هي مش شمال
نفين:مش عارفه بس اللي عرفته انه متوصي عليها
عدنان بغضب :من امتي يا نفين و دا بيحصل مدام البنت رافضه وانتي عارفه اني بكر"ه الغصب
نفين:يا باشا واحنا مالنا... هو اكيد هيرضيها بقرشين في الاخر.... متخلينا في موضوعنا
عدنان:هاتي الموبيل يا نفين
نفين بضيق:اتفضل يا باشا....
عدنان اخد الموبيل وفتح الفيديو وكانت صدمته الحقيقه
عدنان :تيا!! يا ولاد الك"لب
عدنان وهو بياخد قميصه :قسما باللي خلق الخلق يا نفين لو الواد دا لم"سها لاكون دفنه حي وانتي مشرفه معه
دعاء احمد 
وبسرعه جدا خرج من الشقه و طلع على النايت
في النايت
الشاب:وريني هتعملي اي يا قطه
تيا بصيت حواليها مكنش في اي حاجه تدافع بيها عن نفسها و الصرا"خ مالوش لازمه في مكان زي دا
الشاب كان بيقرب وهي بتبعد لكن اول ما بقى ادامها تيا مسكت الفاز و ضر"بته على دماغه بقوه
الشاب بقى ينز"ف ووقع على ركبته... تيا حسيت انها مش قادره تتنفس لأن عندها ازمه ربو
مكنتش قادره تتحرك او تهرب كانت بتعيط ووقعت على الارض وضمت نفسها و هي بتتنفس ببط
في نفس التوقيت
عدنان وصل النايت وشاف حياه نايمه على انتريه كبير مهتمش بيها وطلع لفوق بسرعه جدا وقلبه مقبوض حرفيا
اول ما دخل شاف د"م على الارض ومفيش إثر لتيا لأنها كانت قاعده في ركن صغير جانب السرير َبتعيط
عدنان لما شافها كدا قلبه اتقبض وبسرعه حضنها
تيا بدموع :الل حق حياه
عدنان عيونه دمعت و هو بيشيلها و بينزل راح ناحيه حياه ومسكها من دراعها بلامباله وهي ماشيه وراه بسكر 
......... 
عند نسمه
نسمه كانت في حضن الشاب وباين عليها الفرحه 
نسمه:وحشتني اوي 
يزيد:وانتي وحشتيني اوي اوي اوي قد الدنيا بحالها يا قطتي
اسد بصوت عالي مصدومه:ننننننننسسسسمممههه 
نسمه اتفزعت من شكله وبسرعه بعدت عن يزيد 
اسد بدون تفكير كان أدام يزيد و ضر"به بالبو"كس في وشه يزيد وقع على الأرض وهو حاطط ايديه على مناخيره اللي بتنز"ف
نسمه جريت عليه بخوف:يزيد انت كويس انت عملت اي حرام عليك
أسد اتعصب اكتر و مسكها من دراعها بعنف و زقها بعيد عن يزيد
اسد مسكه من ياقه قميصه بغضب :اااااانننتت مييين يااااضي وازاي تحضن مراتي يا ابن اللل..... 
نسمه بزعيق:دا حبيبي ابعد عنه بقى 
قلم نزل على وشها بقوه و رجع بص ليزيد المصدوم من رده فعل اسد
يزيد:حضرتك مش فاهم حاجة دي تبقي بنت عمي 
اسد مسكه بقوه من قميصه وبجنون الغيره:قسما بالله لو عتبت ناحيه البيت دا تاني مش هتشوف شكل الشارع مره تانيه
يزيد مشي وهو حرفيا مصدوم من أسد 
عند أسد ونسمه
أسد مسكها من شعرها بغضب جحيمي :قولتليلي بقى دا حبيبك و حياه امك لاعرفك معنى الكلمه دي
نسمه بصر"اخ:انت فاهم غلط 
تالين بدموع:بابي انت ماثك مامي ليه كدا ثيبها
اسد بغضب :ادخلي اوضتك
تالين:لا مث هدخل الا لما تثيبها انت وحث
اسد بعصبيه:تالين ادخل الز"فت الاوضه حالا 
تالين دخلت بسرعه وهي بتعيط 
نسمه بدموع :و الله انت فاهم غلط انا اقصد انه قريب ليا و هو احن حد عليا حتى أغلى من باسم
اسد دخل اوضته وهو ماسك ايدها وفضل يك"سر في الاوضه بغضب... نسمه من كتر الخوف أغمى عليها..... 
.......... 
عند لارين
قاعده جانب امها وهي لابسه فستان فرح ابيض بسيط جدا و المأذون موجود و منصور وشويكار
فاقت من شرودها على جمله المأذون الشهيره:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.....
كلهم بقوا يباركوا ليهم وهما ملاحظين شحوب لارين
بعد مده الكل مشي و فضل باسم و لارين 
باسم بخبث:الف مبروك يا عروسه مش ياله بقى ولا اي
لارين ببرود:هدخل اغير
باسم بنظرات جر"يئه:اتفضلي يا مزتي
في الحمام 
لارين قاعده على الأرض وهي بتعيط و هي اخدت قرار تنهي حياتا
ماسكه الكبريت و بدون تفكير بتو"لع عيدان الكبريت و بتسيبه على فستانها 
باسم كان شم ريحه غريبه و قلق
بقى يخبط على الباب بغضب
باسم:لارين افتحي احسنلك بدل ما اك"سر الباب.... 
مكنش في صوت بسرعه جدا كسر الباب ودخل لقها قاعده على الأرض و فستانها بيتحر"ق
اخد البشير بسرعه وحطه على الفستان مكنش حر"ق كبير و بسرعه شد ايديها وخرج 
باسم وهو ماسكها من شعرها بغضب :كنتي عايزه تمو"تي نفسك ليه يا بنت.... 
لارين بغضب:عشان مبقاش لواحد حق"ير زيك لو انت كنت را"جل كنت سبتني في حالي على الأقل بعد ما عرفت اني بنت خالتك لكن انت واحد زبا"له متستاهلش
باسم بغضب :انا هعرفك انتي تتكلمي ازاي
و بغضب شدها من دراعها ودخل اوضتهم 
لارين بخوف:ابعد عني انا مش عايزاك 
باسم وهو بيفك الحجاب :مش بمزاجك ووو
في صباح يوم جديد

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بقى يك"سر في الاوضه و الازاز زي المجنون من غيرته وهو مش عايز يقربلها لانه هياذ"يها بسبب غضبه...
نسمه من كتر الخوف أغمى عليها
أسد بصلها ببرود و شالها حطها في سريره و خرج..... طلع سيجاره و دخل عمل فنجان قهوه
بعد مده نزل لقبو  البيت
قعد قدام اللوحه عليها صور لكل الناس اللي اذوه... لكن في مكان في نص اللوحه فاضي (للخا"ين اللي اتسبب في مو"ت ابوه و أمه) 
اسد ببرود لنفسه: فاضل اسبوع واحد بس.... اسبوع واحد و وقتها بمجرد معرفه معاد الانف"جارت الي هتحصل و معاد تسليم السلا"ح 
يمكن اقدر اعرف مين السبب في مو"ت يا احمد يا هلالي يمكن وقتها بس اقدر انام مرتاح وانا جايب حقكم
يمكن وقتها اقدر اعيش بدون السلا"ح... اعيش وانا مطمن على تالين...
وقتها  كل اللي اذونا هيدوقوا من  العذ"اب الوان....... 
شرب فنجان القهوه بثقه وطلع لاوضته بص لنسمه بهدوء دخل ياخد شاور 
و خرج يطمن على تالين
في اوضه تالين
قاعده في الدولاب وهي بتعيط برعب لأنها افتكرت ذكريات مش كويسه بعد ما أسد زعق ليها
فتح الباب بهدوء و شغل النور لكن قلبه اتقبض لما ملقاش تالين في سريرها
وعرف انها رجعت تخاف من تاني اتنهد بحزن وهو بيفتح الدولاب بتاعها
تالين بصرع:انا معملتث حاجه يا ماما والنبي مث تضر"بيني... والله مث هقول لبابا بس مش عايزه اقعد في الضلمه
اسد بحنان:تالين افتحي عنيكي يا حببتي دا انا بابي
تالين بصتله و اترميت في حضنه
اسد بحنان:انا اسف انا السبب بس هي خالص مش موجوده.... و مش هترجع تاني
تالين :دي مامي وحثه اوي يا بابي والنبي مث تثيبني انا خايفه
اسد خدها في حضنه وبقي يرتب على شعرها بحنان وهو بيفكر في طليقته 
اسد :تاليا خالص بقى اهدي يا حببتي ايه رايك تنامي معايا النهارده
تالين بدموع :انت كنت بتخانق مع نثمه ليه يا بابي
اسد :تاليا متتدخليش في المواضيع لأنها مواضيع كبار بس متخافيش مامي نسمه كويسه و هي دلوقتي نايمه.... ايه رايك ننام معها
تالين بسعاده طفوليه و بتضر"ب كفها ببعض :كلنا مع بعض.... 
اسد بحب:ايوه يا حببتي ياله بينا عشان انا نفسي انام تعبت جدا النهارده...... 
اسد شالها وراح على اوضته نسمه كانت نايمه.... تالين نزلت بسرعه وراحت لنسمه حضنتها....
أسد ابتسم براحه نفسيه و راح هو كمان اخدها في حضنه بتملك و تالين من الناحيه التانيه
.......................
بقلم دعاء احمد 
عند لارين
لارين:يا اخي ابعد عني بقى حرام عليك قلتلك مش عايزاك انت ايه مش بتفهم
باسم وهو بيفك الطرحه بتاعتها:مش بمزاجك
و تسكت شهر زاد......
في صباح يوم جديد
باسم صحي وهو مبتسم بخبث وشيطا"نيه و بيفكر في خطه هتد"مر حياتها
لارين فتحت عنيها ببط و عيونها فيها دموع
باسم باستفزاز:صباح الورد يا مزه....
مش قلتلك قبل كدا اني هاخدك و هتبقى ليا....
لارين بدموع :انت واحد مرررريض و ربنا مش بيرضا بالظلم
باسم بخبث :طب قومي قومي خدي دش وتعالي بقى عشان عاملك مفاجأه إنما ايه عنب
لارين بصتله باشمئزاز و لابست الروب و دخلت تاخد شاور
في الوقت دا باسم ظبط الاوضه و طلع سيجاره ووقف يشربها وهو شيا"طين الجن كلها ادامه و أفكاره بتودي وتجيب بيفكر ازاي يك"سرها كعقاب عن انها كل مره ترفضه ولا نها ضر"بته بالمطو"ه.... 
بعد دقايق
لارين طلعت وهي لابسه دريس ازرق طويل 
لكن وقفت مصدومه و بقيت تعيط
لارين:ايه دا؟ انت انت بتعمل اي؟
باسم كان بيتعطي مخد"رات و بيشرب سجا"ير بس شكلها فيها حش"يش
باسم بتخد"ير:اي مش شايفه.... بو"دره
لارين بصدمه:انت مد"من...... انت ازاي كدا يا بني آدم انت ايه مبتحسش بأمك ابوك اهلك.... يا اخي حرام عليك نفسك
باسم :انتي هتديني محاضره في الأخلاق انتي مالك انتي..... و بعدين دا مز"اج
لارين:ان شاء الله اخرتك هتكون سودا منك لله يا اخي بدل ما تدخل تتوضي وتصلي
باسم بزعيق :قسما بالله لو ما سكتي ليكون اخر يوم ليكي في الدنيا انتي فاهمه...
وانجري حضريلي الفطار
لارين حسيت بقلبها انه اتحطم حرفيا مش دا الإنسان اللي اتمنته ابدا....
بعد شويه
امها جيت و قعدوا سوا وهي مكنتش عارفه تقولها اي ولا اي فسكتت......
....................
بقلم دعاء احمد 
عند أسد و نسمه
نسمه صحيت و هي خايفه لكن اتفاجات ب تالين نايمه في حضنها واسد حضنها بقوه
حاولت تبعد لكن مش عارفه 
نسمه بتوتر و كسوف :ابيه لو سمحت ابعد شويه عايزه اقوم
أسد بنوم :نامي يا نسمه و اسكتي
نسمه بخوف:دا ابن عمي و الله العظيم هو زي اخويا و يمكن اكتر
اسد فتح عنيه بغيره و بصلها و بهمس:لو ر"اجل غيري اخدك في حضنه صدقيني هقت"لك و متختبريش غيرتي يا نسمه 
نسمه بدموع :بس دا مش غريب يز  اااهه
اسد وهو بيحضنها بقوه:اسمه ميجيش على لسانك انتي فاهمه.. ودا احسنلك
نسمه بخوف:حاضر 
اسد بابتسامه :خالص بقى متعيطيش 
نسمه لنفسها :و الله العظيم  دا مجنون رسمي طب طب اتعامل معه ازاي دلوقتي ياما نفسي امسك في زومره رقبته بس هو بيتغبا عليا بسرعه يخربيت جمال امك يا شيخ
اسد :سرحتي فين؟ 
نسمه :ولا حاجه بس عايزه اقوم
اسد :خلينا ننام شويه 
نسمه:بس انا مش عايزه انام
أسد ببرود :وانا مش بطلب منك دا امر
نسمه: حاضر
اسد غمض عنيه ونام و هو بيد"فن وشه في رقبتها ودا وترها
..... 
عند تيا و عدنان 
تيا صحيت من النوم وهي ماسكه دماغها بألم لكن استغربت انها في اوضه عدنان
تيا :يا مصبتي السودا يانا ياما.... الواد غرغر بيا.... 
انا كنت حاسه انه مش سالك من البدايه......
اههه يا نفوخي يا انا ياما منك لله يا عدنان
عدنان وهو بينشف شعره :دا انتي لسانك دا عايز قط"عه دا بدل ما تشكريني يا متخلفه....... انا غلطان اني لحقتك منهم
تيا:لحقتني من مين؟ 
عدنان:فقدتي الذاكره دلوقتي..... في واحده محترمه تروح نايت كلاب دا انتي بج"حه صحيح لولا اللوا مصطفى و انك على اسمي مؤقتا كنت سيبتك ليهم
تيا افتكرت اللي حصل و عيونها دمعت و كانت هتعيط وهي بتحاول تتنفس
عدنان شاف حالتها صعبت عليه اخدها في حضنه
عدنان:تيا اللي عملتيه دا غلط ازاي تروحي مكان زي دا 
تيا بشهقات قويه: مكنش ينفع اسيب حياه لوحدها..... و مكنش حد موجود....
انا اسفه والله مش بروح الأماكن دي بس غصب عني..... هي تبقى اكتر من اختي
عدنان بصلها بابتسامه جميله و هو شايف طيبتها اللي وصله بيها لحد السذاجه
و قرب منها وبا"س راسها
تيا بعدت بسرعه وهي مخضوضه :اي دا
عدنان:اي؟ 
تيا:انت انت... واحد
عدنان:قسما بالله اك"سر نفوخك لو نطقتيها
تيا:ااااوففف يخربيتك يا اخي ايه دا مفيش حريه خالص كدا
عدنان:طب اخرسي بقى و صحيح خالي في علمك هننام بعد كدا في اوضه واحده لان فريده شاكه فينا وازاي بنام في اوضتين
تيا:انا تيا الشهاوي انام معاك في اوضه واحده دا انا اخاف على نفسي منك
عدنان بخبث وهو بيقرب منها :الخوف دايما مطلوب يا جميل 
تيا بتوتر وبتحاول تدريه:ابعد يا ابني انت مصدقت.... صحيح حياه فين؟ 
عدنان بضيق:في اوضتك
تيا:الحمدلله..... صحيح انت عرفت مكاني ازاي.... هو حد كلمك؟ 
عدنان:لا يا اختي ضيعتي عليا سهره امبارح بسببك..... 
تيا:سهره اي
عدنان بمنتهى الصراحه و الو"قاحه :الر"قا"صه بتاع النايت كنت معها و هي قالتلي ان في حد بيحاول يقرب من واحده غصب و لقيتك انتي..... 
تيا بغيره :رقا"صه.... نهار ابوك مش فايت انت تقصد اللي انا فهمته
عدنان ببرود :اه بالظبط 
تيا بحزن:بس دا حر"ام انت ازاي كدا 
عدنان:وانتي مالك؟ انتي اللي هتتحاسبي؟ 
تيا بحزن:للأسف انت لوحدك اللي هتتحاسب بس متنساش ان الز"نا من الكبا"ئر......ربنا يهديك
قالتها بدموع و هي بتدخل الحمام
عدنان فضل يبص لطيفها بحزن يمكن لأنها اول واحده تكلمه بصراحه 
............ 
عند أسد ونسمه
جهزت لانش بوكس لتالين و جهزتها للمدرسه بعد شويه الباص بيوصل و اسد ببنزل تالين
ويطلع تاني
نسمه واقفه في المطبخ و بتجهز الفطار 
لكن فجأه اتخشيبت و هي حاسه بانفاسه تلا"مس عنقها و يحتضنها 
نسمه:ااحم الفطار جهز
اسد :ماليش مزاج اكل.... 
نسمه بتوتر :عش ان تنزل شغلك 
اسد بخبث:لا انا النهارده واخد اجازه 
نسمه:اه اجازه.... طب تحب اعملك حاجه معينه 
اسد وهو بيديرها له  و يقترب منها بحب:اسف دي اول مره اقولها في حياتي كلها
نسمه ببلاهه:هاه
أسد بخبث:هاه ايه حرام عليكي اي دا؟ 
نسمه :ايه.... 
اسد بدون وعي قرب منها و هيبو"سها جرس الباب رن
نسمه استغلت دا وجريت بسرعه وهي متوتره جدا
اسد ضعط على ايديه بغضب و راح فت الباب
في اوضه نسمه
قاعده على إلانتريه وهي حاطه ايديها على قلبها و ظهر شبح ابتسامه على وشها لكن سمعت صوت عالي برا فخرجت
أسد بغضب :اي اللي رجعك تاني مش اخدتي الفلوس ومشيتي
نسمه:مين دي يا ابيه
البنت:ايه دا هي دي بقي العروسه تصدق طول عمرك يا بيبي  بتثبتلي انك بتعرف تختار 
نسمه بغيره:وانتي مين ان شاء الله عشان تقوليه كدا
البنت بمياعه:انا ههههه انا مرات أسد الهلالي 
نسمه:مراااااتك.؟؟؟.!!!! 
............... 
عند تيا
كانت جهزت للكليه و دخلت المدرج بتاعها بنشاط لكن كانت بتسمع همس من الطلاب عليها تجاهلت الموضوع لأنها مش من النوع اللي بيهتم
قعدت في البنش التاني و هي بتفكر في عدنان وهي مستغربه نفسها ليه تفكر فيه اصلا لكن حاسه بحاجه غريبه ناحيته و بالغيره
قطع تفكيرها صوت واحده من البنات
نريمان:اهلا ب تيا الشهاوي بصراحه محدش متوقع منك تيجي النهارده
تيا:افندم.....
نزيمان:اي هتعملي نفسك مش فاهمه حاجه و انتي مقضياها
تيا بغضب :احترمي نفسك يا بت انتي و بلاش تخليني اتغابا عليكي على الصبح
نريمان:و كمان ليكي عيني تتكلمي يا ز"با"له واحده زيك عا"ر على كليه الطب
قل"م نزل على وش نريمان بقوه
تيا بغضب : الز"باله دي هما اللي بيجيبوا في سيره الناس مش انا
نريمان:بقى انا ز" باله يا بتاع الر"جاله......
تيا.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه بغيره:وانتي مين بقى عشان تقولي كدا
لورا:انا هههههه انا مرات أسد الهلالي
نسمه بصتله بصدمه مش عارفه تتكلم:م مراتك
أسد بغضب:لووووررااا ااطلعي براااا و مترجعيش هنا تاني......
نسمه بدموع :هي فعلا مراتك؟
لورا:اومال يعني بكدب عليكي....
أسد مسكها من شعرها بغضب :انتي اي يا بني آدمه انتي مش بتفهمي..... معندكيش د"م..... مش كفايه تالين اللي اتعقدت بسببك...... اطلعي برا حياتنا يا لورا احسن قسما بالله هنسي انك ام بنتي و ساعتها هتشوفي مني وش هيخليكي تتمنى المو"ت
لورا :همشي يا اسودي بس هرجع تاني اصلك وحشني اوي يا حبيبي... و لسه في بينا كلام كتير اوي عايزه اقولهولك على انفراد..... تشاو....
مشيت و أسد رزع الباب وراها
نسمه كانت داخله اوضتها وهي بتعيط
اسد بصوت لا يقبل النقاش :اقفى عندك
نسمه :عايز اي
اسد بزعيق :لما كلمك تديني وشك و تردي عدل انتي فاهمه 
نسمه اديرت وبصتله و هي متغاظه و غيرانه
:نعم عايز اي
اسد :ااامم انتي بتعيط ليه دلوقتي 
نسمه:مش بعيط
أسد :و اللي على خدك دي مايه ساقعه
نسمه بغيظ وانف"جار:انت عايز مني اي
أسد :صوتك ميعلش انت فاهمه و ثانيا سألتك سؤال و عايز اجابه 
نسمه:قلتلك مش بعيط و بعدين انت ليه مقولتليش انك متجوز
اسد:هو انتي هبله.. عندي بنت يبقى اكيد متجوز
نسمه بغيظ ووقفت ادامه:انا مش هبله بس كان لازم تقولي انها عايشه
اسد ببرود:هو انا كنت قلت انها ميته 
نسمه بتلقائيه :يووووه اي دا..... واحد بارد و معندوش احساس
اسد بخبث:دا اللي هو انا
نسمه بصتله وكانت نظراته كفيله انها تحر"قها و بهدوء وخوف:اسفه مش قصدي... لا الصراحه قصدي.... اااههه دماغي 
اسد كان بيحاول ميضحكش على شكلها و بسرعه حضنها
نسمه :ابعد لو سمحت 
اسد :لورا تبقى طليقتي من تلات سنين
نسمه:مسالتكش دي حاجه تخصك
اسد :عارف انها متخصكيش بس عارف دماغك هتفضل تجيب و تودي فقولت اريحك من التفكير 
نسمه ببرود مزيف:و انا افكر فيها بمناسبه اي يعني
أسد بابتسامه جانبيه :غيرانه مثالا
نسمه:انا اغير عليك لا طبعا ليه يعني اغير كنت حبيبي مثالا
اسد بغيره وهو ماسك ايدها بعنف:و مين هو حبيبك ابن عمك اياه 
نسمه بخوف و دموع:سيب أيدي اااهه انا اسفه والله مش قصدي و بعدين دا يبقى اكتر من اخويا لكن انا مش بحبه 
أسد سابها بغضب ودخل اوضته
نسمه اتضايقت من رده فعله و دخلت جهزت الفطار عشان تلقى حجه تدخله بيها
بتخبط على باب اوضته لكنه مش بيرد 
نسمه :لو سمحت افتح انا اسفه
أسد بعصبيه :عايزه اي.... 
نسمه بخوف:الفطار... 
اسد : ادخلي
بتدخل بتحط الفطار و كانت هتطلع لكنه مسك ايديها
اسد بتوتر:متزعليش
نسمه:انا بس مش فهماك ولا عارفه اتعامل معاك وتعبت من الطريقه دي
اسد ببرود:و الله هو دا اللي عندي 
نسمه بغيظ:تمام عايز حاجه دلوقتي 
اسد بابتسامه : نفطر سوا
نسمه :بس 
اسد:مبسش وياله بقى عشان جوعت
نسمه:حاضر 
الاتنين قاعدوا وتفطروا سوا و نظرات أسد البارده عليها لكن ما خفي كان اعظم
..... 
عند تيا
نريمان بغضب :انا زبا"له يا بتاع الر"جاله
تيا:انتي قليله الأدب ازاي تتكلمي معايا بالو"قاحه دي.... فاكره نفسك مين
نريمان:ههههه ضحكتيني هتعمليهم عليا دا انتي الفيديو بتاعك بقى تريند في الكليه كلها بس المشكله بقى مكملوش و حكولنا ياترى اغت"صبوكي ولا لاء
تيا بغضب :انت بتقولي اي يا بت انتي لا دا انتي نسيت نفسك
نريمان:افتحي يا اختي شوفي جروب الدفعه صورك في النايت هههههه بنت الحسب والنسب في نايت كلاب 
تيا حرفيا اتصدمت لأنها كانت فاكره ان الفيديو مش منتشر
لكن فتحت موبيلها بسرعه شافت اكونت باسم زهره الحب منزله الفيديو دا..... 
تيا كانت مصدومه وهي بتبص حواليها و نظرات الكل عليها
ولد بسخريه :الا قوليلي يا تيا هو إلاماكن دي بتعمل دماغ فعلا..... اصل عايز اجربها هههههه
تيا دموعها نزلت و هي مش قادره ترد مع ان لسانه كفيل انه يسكت الكل لكن مقدرتش تتكلم
ولد تاني:لا الصراحه مصطفى بيه الشهاوي عرف يربي ونعم التربيه
و راح ناحيتها و بيمسك ايديها :ايه رايك نروح نسهر هناك في يوم... ونقضي وقت لطيف
تيا اتعصب ولسه هترد لقيت الشاب واقع على الارض
بترفع عينيها شافت مالك ابن خالها 
مالك بغضب :انت وهي وهو على مكتب العميد فورا
نريمان بسرعه :يا دكتور مالك احنا نقولناش حاجه غلط دا فيديو ليها وهي في النايت
مالك بزعيق:انتي مش مكسوفه على د"مك ازاي تتكلمي عنها كدا وهي بنت زيك اتفضلي يا انسه على مكتب العميد... تيا تعالي ورايا
تيا اخدت حاجتها ومشيت وراه
في الكافتيريا 
مالك:ممكن افهم اي دا
تيا:والله العظيم ما اعرف انه كان بيصور انه كنت فاكره الموضوع هينتهي بس شكله كدا مالوش نهايه
مالك:المهم انتي كويسه حد قربلك منهم
تيا باحراج:لا طبعا عدنان جيه ولحقني
مالك بغضب :انتي فعلا بتحبيه يا تيا
تيا بجديه:مالك انت تبقى ابن خالي بس و اخويا و انا اتجوزت خالص و مينفعش اللي انت بتفكر فيه
مالك بعصبيه :هو في اي احسن مني
تيا:في اني بشوفك اخويا يا مالك مش اي حاجه من اللي في دماغك ابدا.... 
مالك:وعدنان كذلك
تيا :مالك عدنان جوزي لو سمحت كفايه 
مالك:بس انتي مش بتحبيه صح
و مسك ايديها برجاء
تيا:مالك ارجوك كفايه انت كدا بتعذ"ب نفسك انت بالنسبه لي صديق و اخ 
مالك:بس انا بحبك يا تيا.... معقول تكوني غبيه للدرجه دي ومش حاسه بحبي ليكي انا مش بفكر بطريقه جدنا.... و مش عايز فلوس والدتك انا عايزك انتي و صدقيني فلوسك دي متفرقش معايا
تيا بحيره:انا اسفه يا مالك بس خالص انا اتجوزت.... اقولك اي رايك في البت حياه هي شبهي جدا على فكره
مالك بسخريه :على فكره انتي فعلا غبيه حياه شبهك انتي ههههه ضحكتيني وانا ماليش نفس
تيا بغضب :على فكره دي صحبتي و مسمحلكش تقول عليها كدا وبعدين انت سنجل وهي سنجل ما تتلم بقى و اتجوزها وخلصني من قصصكم دي
مالك: حياه مش شبهي يا تيا وبعدين اخرسي بقى عشان عصبتيني قومي هتحضري محاضرتك ولا هتمشي
تيا :لا هحضر المحاضرات انت عارف لو مشيت هيقولوا اني خايفه من كلامهم و هو مش فرقلي اصلا
مالك بصلها وابتسم:خالص يا ستي خلصي محاضرتك وهنمشي سوا 
تيا:اوكي ياله سلام
............ 
عند لارين 
كانت نايمه و هي حاسه بالخوف و دماغها بقيت شغاله في ميت اتجاه في باسم و انه مد"من وازاي هتعيش معه حياتها كدا 
قامت وهي سامعه صوت برا فتحت باب الاوضه وشافت حوالي تلات شباب مع باسم
اتوترت لأنهم اكيد من عينته راحت قفلت الباب كويس بالمفتاح لحد ما باسم خبط عليها
لارين بخوف:نعم
باسم :تعالي اعملي عصير لصحابي
لارين:ممكن انت تدخل تعملهم دول شكلهم يخوف
باسم بعصبيه :انجزي و لا عايزاهم يقولوا ان الاسطي باسم مراته هي اللي مشيه
لارين بخوف :حاضر جايه 
غيرت ولابست دريس طويل ولفت الحجاب باحكام و خرجت  راحت المطبخ
لكن اتفاجات بشخص داخل المطبخ
لارين بتوتر:اي دا؟ ازاي تدخل كدا من غير لا احم ولا استاذان اتجننت
سالم: في اي يا مرات اخويا دا بيت باسم يعني ادخل اي مكان عادي.... دا شقيقي
لارين:دا قبل ما يتجوز لكن دلوقتي في واحده في البيت دا لما تدخل لازم حتى تكح اعمل اي صوت 
باسم :في اي صوتك عالي ليه 
لارين بغضب :شوف صحبك داخل من غير ولا كلمه ايه فاكر نفسك في زريبه
باسم بغضب :اخرسي خالص دا سالم اخويا وصحبي و يدخل عادي هو دخل عليكي اوضتك يعني
لارين بغضب :انت معندكش نخوه ولا اخلاق
باسم بص لسالم و فجأه مسكها من شعرها و جرها وراه
باسم :انا هعرفك معنى كلامك دا يا بنت ال..... 
لارين بصر"اخ:حررراااااام عليك يا أخي ابعد عني 
باسم :انا بقى هوريكي من العذ"اب الوان
لارين: انا بكر"هك بكر"هك انت بتعمل معايا كدا ليه
سالم:يا خويا محصلش حاجه لدا كله و احنا هنمشي و نبقى نتقابل على القهوه
باسم بغضب :لا محدش هيمشي خليكم قعدين هعلمها الادب و ارجعلكم
سالم:حقه اللاه واحد ومراته بيعملها الادب 
باسم شدها و دخل الاوضه و رزع الباب وراه
ضر"بها بالق"لم خليها تقع وتبقى مستسلمه تمام و بتنز"ف من بوقها 
باسم :اسمعي يا بت انتي انا مبحبش الكلام الكتير و اللي اقوله تعمليه انتي فاهمه و لا فاكره اني عيل توتو بتاع دلع ماسخ لا فوقي
لارين كانت بتعيط وهي ضمه نفسها برعب
باسم بصلها بسخريه وسابها وخرج...... 
................ 
عند أسد و نسمه 
أسد كان بيشتغل في المكتب بتاعه لحد ما جاله اتصال
اسد:ايو مين
مس جيهان:أسد باشا.... انا مس جيهان مديره المدرسه بتاع تالين هو في مشكله 
اسد بفزع:تالين كويسه. 
مس جيهان:متقلقش حضرتك هي كويسه بس مدام لورا جيت المدرسه و لما تالين شافتها جالها حاله الصرع و هي دلوقتي قاعده تحت الديسك بتاعها و بتعيط و محدش عارف يهديها و الطلاب خايفين 
اسد بغضب :لورا..... انا جاي حالا بس محدش يقربلها لأنها مش بتتقبل اي حد في الحاله دي 
نسمه:في حاجه 
اسد وهو بياخد الجاكيت :تالين مش كويسه 
نسمه بخوف :مالها
أسد بتنهيده : انا هررحلها 
نسمه:طب طب استني هاجي معاك هغير بسرعه
بعد شويه الاتنين خرجوا و راحوا مدرسه تالين
في الصف 
أسد دخل و بص على الديسك بتاعها كانت قاعده تحتيه قلبه اتنفض من شكل و حاله بنته 
نزل على ركبته وقعد قصادها
اسد:تالا تالين حببتي افتحي عينك متخافيش هي مشيت
نسمه بدموع:تاليا دا انا نسمه بصيلي يا حببتي
تالين بتفتح عنيها ببط و هي بتعيط و فجأه بتحترمي في حضن نسمه وبتعيط
تالين:انتي مامي مث هي متثبنيث (متسبنيش) 
نسمه بحنان:ههههشش متخافيش انا معاكي انا وبابي و مش هسيبك ابدا
أسد كان بيبصلهم بحزن ممزوج براحه ان بنته متقبله وجود نسمه و مش خايفه منها على عكس امها تمام 
اسد:تالا متخافيش احنا معاكي 
تالين بارتعاش:جيت هنا و خوفتني يا بابي 
اسد بحنان شدها لحضنه وفضل يطبطب عليها و نسمه بتبصلهم و مبتسمه
اسد:اسف انا السبب انتي عارفه اني بحبك صح
تالين هزت راسها بمعنى اه وهي بتمسك في رقبته بخوف
أسد :بنتي مش لازم تخاف ابدا فاهمه يا تالين......
تالين سكتت وهي بتعيط أسد شالها ونزل و هو ماسك ايد نسمه
في العربيه
اسد:ايه رايكم نتغدا برا بما اننا سوا
تالين:انا موافقه
اسد بابتسامه :وانتي يا نسمه
نسمه بتوتر من نظراته:اوكي
عند تيا
مالك وصلها لحد البيت واول ما دخلت شافت عدنان واقف وعفاريت الدنيا بتنطط ادمه
اول ما شافها راح ناحيتها و مسكها من شعرها بعنف وغضب..........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

مالك وصل تيا لحد البيت واول ما دخلت شافت عدنان واقف مش طايق نفسه
و في لحظه كان ادامها ومسكها من شعرها
تيا بصدمه:اوعي ايدك ياض في اي
عدنان بغضب :عايز افهم اي دا.....
تيا :سيب شعري الأول عشان اتنيل افهم في اي
عدنان:نيله تاخدك... دي مصيبه اي دي...
تيا زقته و بتظبط شعرها  عشان تستفزه طلعت مرايه من شنطتها و بتعدل شكلها
عدنان بغيظ:بارده... بادره... انتي يا بت حد مسلطك عليا.... قسما بالله ما حد قادر يعصبني غيرك
تيا :في اي بقى يا برنس متعصب كدا ليه....
عدنان:اللهم طولك يا روح دي صورك انتي و الز"فت اللي اسمه مالك.. ولا لاء
تيا اخدت منه الصور... كانت صور ليها مع مالك في كافتيريا الجامعه
تيا باستغراب :اللاه هو في حد بيرقبني ولا اي؟ معقول كل شويه اللقي ليا صور و مين زهره الحب اللي نزلت الفيديو دي كمان
عدنان واقف مربع ايديه ادامها
تيا :احم احم دي صوره بريئه يا بيه
عدنان: والله وماسك ايديكي ليه أن شاء الله
تيا:اصل كان عنده واعكه نفسيه و انا كنت بهديه... وبعدين دا ابن خالي
عدنان: تيا متجننيش ابن خالك دا مش كان عايز يتجوزك
تيا بخبث :وانت مالك؟
عدنان حس بالغيره و مسكها من دراعها و قربها منه:يبقى على جثتي لو اتجوزتوا....
تيا : انت مالك؟ انت كدا كدا هتطلقني؟ وانا بحب مالك مالكش دعوه انت بقى... خليك في النسو"ان اللي تعرفهم
عدنان :عندك حق
عدنان سابها بياس وحيره و دخل البيت
تيا لنفسها:اصبر عليا بس و الله لأخليك تلف حوالين نفسك.... لا ثواني هو انا بعمل كدا ليه؟؟ يلهوي لا لا لا بطلي هبل... فوقي يا تيا دا بتاع بنا"ت....... بس كاريزما.... يخربيتك ما تخرسي بقى و لا انتي عايزه تبقى مهزاه..... اه يا ختي الحب تهزيق... 
عند عدنان 
رايح جاي في المكتب وهو متعصب و حاسس بالغيره
عدنان:طب وانت مالك؟ ابن خالتها و بيوصلها
عقله:انت هتستهبل تنكر انها شاغلك
قلبه:لا طبعا انا مش بتاع الكلام الفاضي دا
قلبه:بس من اول يوم شفتها و انت مشدود ليها
العقل بنفي: لا طبعا دي بنت زي اي بنت انت هتضحك على نفسك..... 
القلب:بس انا فعلا مشدود ليها بطريقه غريبه... ضحكتها وعفويتها غباءه فيها حاجه مش طبيعيه 
العقل:عدنان فوق دي بنت اللوا مصطفى و انت اخرك تتسلى مش اكتر 
القلب: كفايه كفايه عرفت 
عدنان:اااه دماغي هتنفجر منك لله يا ام شبر ونص
تيا وهي بتاكل جزر:انت اللي عمود نور مش انا
طلعت لسانها وطلعت تجري وهي بتغمزله
عدنان ضحك غصب عنه وهو بيمرر ايديه في شعره
...................... 
عند أسد ونسمه
أسد فتح باب الشقه ودخل وهو شايل تالين و لسه ماسك بأيد نسمه كأنها طفله خايف عليها تسيبه
نسمه فضلت تبص لايديه وهي مبتسمه و بتحاول تداري لكنها مش عارفه 
دخل اوضه تالين وحطها في سريرها بحنان و بأس راسها و اخد نسمه وخرج
في اوضه اسد
قاعده على طرف السرير بتوتر و بتفكر في حاله تالين و مرات أسد لورا... اتنهدت بتعب 
لكن شهقه برعب لما أسد شالها 
نسمه :في اي.... 
اسد:شششش بطلي تفكير لأنك هتتعبي كدا...... بعدين هتفهمي كل حاجه 
بس دلوقتي خدي شاور عشان ننام 
نسمه:طب ممكن تنزلني و انا هدخل بنفسي اخد شاور
اسد بصلها بهدوء وسكت وهو بيدخل الحمام و بينزلها في البانيو 
نسمه :اطلع برا
اسد بخبث:ااامم على فكره دي اوضتي ودا حمامي
نسمه :طب انا ممكن اروح اوضه تالين 
أسد : و دا ليه بقى ولا هو حضن تالين ادفي من حضني 
قالها وهو مبتسم و بغمزه
نسمه بتوتر و ارتباك: انا مش قصدي ب
اسد بمقاطعه: نسمه انتي مراتي فاهمه يعني اي انجزي ياله خدي شاور 
قال كلمته وخرج و قفل الباب وراه
نسمه حطيت ايديها على قلبها و كان بيدق بسرعه جدا 
بعد شويه
خرجت وهي لابسه منامه طفوليه باكمام طويله بشكل مضحك وهي بتنشف شعرها 
اسد بصلها و ابتسم لكن كان مصدوم لما شاف دموعها وهي بتمسحها بسرعه
ساب الكتاب اللي كان بيقرأ فيه و مسك ايديها و شدها قعدها على رجليه
اسد باستغراب:ممكن افهم القمر بيعيط ليه
نسمه  :اصل بابا وحشني اوي و من وقت ما اتجوزنا وهو مش بيسأل عليا 
اسد حط ايديه على دماغها و قربها منه وهو بيسند راسها على صدره
اسد: هو يمكن مشغول.... و بعدين يا ستي مش انتي دايما تقوليلي يا ابيه خالص اعتبرني باباكي
نسمه بدموع :بس انت مش بتحبني و دايما تتخانق معايا و بتكر"هني
أسد بتوهن: مين قالك اني بكر"هك 
نسمه : يعني انت بتحبني؟؟!! 
اسد بارتباك: مش مهم تعرفي دلوقتي المهم بلاش تعيطي ممكن 
نسمه :حاضر يا بابا
اسد ضحك و اخدها في حضنه وهو بيرتب على شعرها بحنان 
بعد دقايق
أسد حس ب أنفاسها انتظمت عرف انها نامت شالها برقه و حطها في السرير 
و نام هو كمان وهو واخدها في حضنه بتملك
في نفس التوقيت
عند لورا
لورا بغيره:مش قادره مش قادره يا ماما فكره ان أسد يتجوز غيري مجنناني
سهي بلامباله: انا مبقتش فهماكي يا لورا يعني انتي عايزه أسد 
طب ليه سبتيه من تلات سنين؟ وليه بتفكري فيه دلوقتي؟
لورا بغيره:اسيبه اه لكن لوحده غيري لا والف لاء.... احساس انه بياخدها في حضنه و انها قريبه منه بيقت"لني..... 
سهي بسخريه: طب انتي شايفه انه ممكن يحب اصلا......... 
انا وانتي عارفين ان أسد بارد و معندوش قلب و خصوصا بعد مو"ت خلود
لورا:بس البنت اللي اتجوزها مختلفه صدقيني انا ست و فاهمه بقولك اي و عصبيه أسد لما كنت معه مش طبيعيه....
عصبيه واحد مش قادر يشوف حبيبته زعلانه...... 
دا طردني من البيت ادامها اكيد في حاجه حصلت بينهم
سهي:انتي عايزه ترجعي أسد ليكي 
لورا:مش بس أسد و تالين كمان
سهي:تالين صعبه و خصوصا البنت مرعوبه منك انتي نسيتي لما كانت في حضنتك عملتي فيها ايه..... 
طفله بتسبيها لوحدها وتخرجي يا لورا..... 
و بعد كدا عشان تتنزلي عن حضانتها بتاخدي مقابل من ابوها و عايزه يرجعلك عادي كدا
لورا:اعمل اي يعني يا ماما كنت خايفه من شغله و اسلوب حياته مش مناسبنين 
اسد كأنه سجان لازم تعملي دا متعملش دا.. بس قلبي مش قادر ينساه.... لانه مش الراجل اللي يتنسي ابدا
سهي: المهم دلوقتي نفكر في طريقه نرجعله ليكي..... 
لورا:هنعمل اي يعني.... 
سهي:اول حاجه تخلصي من البت اللي اتجوزها دي و تخليه يكر"هه و كمان تحاولي تبيني له انك ندمانه و عرفتي غلطتك
لورا بخبث:وازاي هنخلص منها 
سهى بابتسامة ماكره:الحاجه اللي تخلي أسد يكر"هه هي تالين لانه معندوش أغلى منها لو حس انها في خطر بسبب اي حد هينسفه من على وش الارض 
لورا بسرعه:بس دي بنتي ممكن تتا"ذي لا يا ماما
سهي:انتي غبيه انا لا يمكن افكر في اذ"يه تالين دي حفيدتي بس تالين هتكون كارت نستخدمه عشان نبعد البت دي عنه قبل فوات الأوان و قبل ما يحبها...
. دا لو محبهاش 
لورا:طب هنعمل اي.... 
سهى بخبث :اسمعي بقى 
.................... 
عند لارين و باسم 
لارين قامت بتعب و دخلت غسلت وشها و هي بتعيط بسبب ضر"ب باسم ليها
لكن سمعت صوت في الشقه غريب و فهمت ان صحاب باسم مشيوا لكن كان في صوت ناعم و كأنه في بنت موجوده
فتحت الباب ببط وهي خايفه منه دخلت اوضه الأطفال و وقفت مصدومه وهي بتبص عليهم
كان باسم عا"ري الصدر ومعه بنت شكلها مش كويس
وقعت على الأرض و بقيت تعيط 
لارين بصوت عالي:هي حصلت لكدا انت ايه متعرفش ربنا لايمكن تكون انسان...
صحيح هتوقع اي من واحد مد"من حاول يع"تدي عليا..... و الله لفضحك يا ز"باله
قامت بسرعه ورايحه ناحيه باب الشقه 
و لسه بتفتحه لقيت باسم بيكتم نفسها 
باسم بهمس:ايه فاكره اني هسمحلك تعملي كدا تبقى بتحلمي
بس وماله بما ان ضعيتي عليا السهره نتسلى معاكي انتي 
كوثر بمياعه:مش تقولي انك معاك واحده مكنتش جيتلك يا برنس
باسم :معليش بقى يا قمر بلوه و اتحدفت عليا بس و ماله هوينا انتي دلوقتي و بكرا انا هجيلك عشان نبقى على رحتنا
كوثر بمياعه:هستناك يا باشا
كل دا لارين شايفه وهي بتعيط و باسم كاتم نفسها و بيشدها لاوضتهم
لارين زقته بسرعه وبعدت عنه:انت اي يا اخي حيو"ان..... انا فكرت ان ممكن يكون في امل انك تتعالج وتبقى بني آدم لكن اقول اي.... اصلك وا"طي....
لولا اني لسه مفتش اسبوع على الز"فت الفرح دا كنت طلبت منك الطلاق لكن هقول ايه لأمي وللناس ربنا ينتقم منك 
باسم بخبث:عايزه تطلقي و ماله و اهي هتبقى فض"يحه بجلاجل بس مش هسيبك كدا بسهوله.... 
لارين بخوف :انت بتقرب كدا ليه... اوعي تكون فاكرني هسمحلك تقربلي غصب تبقى مجنون 
باسم : و مين قال إنه بمزاجك.... لان بمزاجك غصب عنك اللي في دماغي هعمله...... واعتد"ي عليها.. 
نسي كل قوانين و أساسيات الزواج. 
نسي ان الزواج يُبني على الموده والرحمه 
.................. 
عند تيا و عدنان
واقفه في المطبخ بتجهز الاكل بعد ما اطمنت على فريده جده عدنان و انها اخدت دواها...... 
تيا لنفسها :تيا بالله عليكي فوقي من أحلامك دي.......... لان انتي وعدنان هتطلقوا بعد ما عمده يبقى ان شاء الله كويس............... 
وعدنان مش هيفكر فيكي بالطريقه دي لانه دايما شايف اللوا مصطفى ادامه............ 
و بعدين عدنان نفسه محتاج غسيل قلب عشان يبقى انسان طبيعي ويعرف يحب واحده بس...... 
وانتي مش هتقبلي تكوني استبن اخلص اخرسي بقى وبطلي تفكير 
ااامم ناقص حاجه.... جوز الهند و فانيليا طب و دول فين بقى في المطبخ الطويل العريض دا 
اه افتكرت و راحت عشان تجيب الكرسي تقف عليه
قبل قليل..
عند عدنان... قاعد في اوضته و هو ماسك ورق تبع الشغل.... حس بأيد بتتلف حواليه 
حياه:وحشتني 
عدنان بضيق وجديه:اطلعي برا يا حياه 
حياه:انت خايف تشوفنا سوا ولا اي
عدنان وهو بيزقها يبعدها: انتي ايه يا بت انتي..... ازاي ناكره للجميل كدا
تيا كانت هتروح في دا"هيه بسببك
في النايت و مرضيتش تسيبك ترجعي الاوتيل و جابتك تعيشي معانا هنا وانتي كل همك اني اسيبها
حياه:بس انت مبتحبهاش....
عدنان: حياه فوقي كل اللي بينا كان مجرد كلام و محصلش بينا حاجه.... انسيني لاني بحب تيا
حياه بخبث وخوف:عدنان فكر شويه لو سمحت... تيا بتحب مالك و انت بنفسك شفت الصور اللي بينهم و انه كان بيتعامل معها ازاي.... وكأنهم شخصين مقربين
عدنان فجأه اتحول لشخص تاني وهو بمسكها من شعرها
:يعني انتي يا روح اااامك اللي مصورهم سوا.....
حياه بخوف:لا مش انا مش انا
عدنان بصوت لا يقبل النقاش:بكرا الصبح بكرا الصبح يا حياه لو ما اخدتيش حاجتك و مشيتي من مصر كلها.. 
و رجعتي لابوكي في المانيا قسما عظما اطربائها فوق دماغك لان لحد دلوقتي انتي متعرفيش مين هو عدنان الرفاعي و لو حط شخص في دماغه هيعمل اي
حياه بدموع:ليه هي مش انا؟
عدنان بزعيق :عشان هي غاليه اوي مش بايعه نفسها بالر"خيص
حياه:همشي يا عدنان بس اوعدك اسبوع واحد وهتيجي تترجاني انك تكون معايا خليك فاكر كلامي كويس 
عدنان سابها وهي مشيت بغضب
(سمعتوا قال اي يا بنات.... هي غاليه مش ر"خيصه... اظن الرساله وصلت)
عند تيا
واقفه بتسمع موسيقى في نفس الوقت عدنان كان نازل.... بتحط الكرسي عشان تقف عليه لكن مش بتكون في حاله اتزان علبه جوز الهند بتقع منها وبتتكسر
كانت نازله لكن عدنان بيشليها
تيا بصتله بتوتر من قربه
عدنان:الأرض كلها ازاز المفروض تلبسي حاجه في رجليكي
تيا وهي بصاله و بارتباك: مش بحب.. بحب اخد حريتي ممكن بقى تنزلني
نزلها على رخامه المطبخ و حط ايديه في جيبه وهو بيبص للازاز المك"سور
تيا كانت بتبصله ببلاهه ووووووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كانت تنظر له ببلاهه وهي مبتسمه و بتدقق في ملامحه الرجوليه الوسيمه
عدنان :عايزين ننضف الأرض من الازا
ااااممم بتبصيلي كدا ليه؟ عارف اني أمور و كل البنات هتمو"ت عليا بس مش للدرجه دي
تيا بسخريه:نر"جسي اوي على فكره وشايف نفسك يا ابني انت فاكر ان انا ممكن احب او اعجب واحد زيك ليه يعني ههههه
كانت نظراته تحمل الخبث اقترب اكثر منها وهو يحاوطها بين ذراعيه 
وبغرور وهو بيعدل شعرها وبيحطه وراء ودنها : يعني انتي لسه مش معجبه بيا
تيا بتوتر:ال الحلو هينحر"ق ابعد كدا شويه بس
بعدته عنها وهي بتحاول تهدأ وتكون عادي لكن قلبها بيدق بسرعه طفت البوتجاز وهي لسه مدياله ضهرها
عدنان ابتسم بخبث و حضنها وهو بيسند راسه على كتفها لكن بيظهر فرق الطول بينهم: متأكده انك مش بتحبيني على فكره واضح اوي انك واقعه
تيا بتنهيده إثر مشاعرها  :عدنان الكلمتين اللي بتضحك بيهم على البنات دول مش هيخيلوا عليا... انت متعرفتنيش انا مش هبله عشان اصدقك......
ولو سمحت طول الفتره اللي هنكون فيها سوا بلاش تلعب بمشاعري لان عمري ما هسامحك لو اتسببت في ك"سر ليا او لقلبي
ممكن بقى تبعد لو سمحت
عدنان حس انه متضايق من كلامها ومن فكرتها عنه وسابها وخرج من المطبخ
تيا لنفسها :ايوه يا تيا هو دا اللي كان لازم يحصل انتي مش هتتحملي اي جر"ح في حياتك
نضفت الارضيه و طلعت لاوضه عدنان
دخلت الاوضه لكنه مكنش موجوده اتنهدت بأريحية واخدت بجامه ودخلت تاخد شاور
بتخرج لقيت عدنان نايم وطافي النور بسرعه راحت شغلته
عدنان بضيق وهو مديلها ضهره:اطفي الز"فت
تيا بخوف :لا مش هطفيه انا بنام في النور
عدنان بعصبيه وزعيق:تيا اطفي الز"فت عندي شغل الصبح مش فايقلك
تيا كانت بتعيط و راحت طفت النور و قعدت على إلانتريه وهي ضمه نفسها لحد ما راحت في النوم وهي بتعيط
****************
في صباح يوم جديد
عند لارين وباسم...............
لارين بدأت تفتح عنيها وهي فيها دموع بصت لباسم اللي نايم جانبها
و افتكرت اللي حصل بقيت تعيط بصوت عالي و هي منهاره
باسم صحي على صوتها لكن كان بارد جدا
باسم بخبث:عياط ونكد على الصبح الا قوليلي كنت عايزه تف"ضحيني مش كدا اي رايك بقى في اللي حصل
ولسه بيقرب منها بعدت بسرعه وبأن عليها الفزع 
لارين بخوف ورعب حقيقي:انت لا يمكن تكون بني آدم.... انا مش عايزه اعيش معاك ثانيه واحده.. طلقني يا باسم مش عايزاك
باسم وهو بيمسكها من دراعها بغضب:في المره الأولى قلتي مش عايزانى و جيبتك لحد عندي وانتي مراتي كل مره بتقولي مش عايزاك بتخليني عايز املكك يا لارين واك"سر غرورك دا.... 
مش مكفيكي اللي حصل امبارح......
بس هقولها لك انتي ملكي لعبه بلعب بيها لحد ما ازهق منها و هر"ميكي
بس هترجعي لي تاني يا لارين
لارين بضيق:ليه فكرني عب"ده عندك سيبني في حالي بقى يا اخي و اعتقني لوجه الله
باسم بخبث:تحبي اثبتلك.... طب قوم كدا اجهزي و هنلعب لعبه سوا
لارين بدموع:لعبه اي يا اخي انت مرررريض يا باسم دماغك متركبه غلط شاب غيرك كان فكر ازاي يغير من حياته 
ويكبر شغله لكن انت بتد"مري اي حد يعرفك
انا بكر"هك وهفضل اكر"هك عمري ما هسامح واحد حيو"ان زيك
باسم كان بيضغط على ايديها بغضب و هو بيبصلها بعيون بطق شرار.... 
قومي اجهزي يا لارين اصل مفاجآت مبتتقالش كدا
لارين زقت ايديه و بعدت عنه و دخلت تاخد شاور
بعد حوالي ساعه
لارين و باسم وصلوا بيت والدة لارين و كان هناك شويكار قاعده مع شهد 
باسم خبطت على الباب و شهد فتحتله
شهد:ايه دا العرسان عندنا آتفضل يا ابني تعالي يا قلب امك.... 
باسم بغضب وصوت عالي  :خديها عندك اهيه مش عايز اشوف وشها تاني بنت ال.... 
شهد بشهقه:في اي يا باسم انت بتتكلم كدا ليه.... عملتي اي يا لارين؟ 
لارين بدموع وعدم فهم:والله ما عملت حاجه يا ماما دا هو ال
شويكار بمقاطعه:في اي يا باسم صوتك عالي ليه. 
باسم بغضب :شوفي بنت اختك المصونه اللي د"بستيني فيها... 
شويكار بغضب :احترم نفسك يا واد انت وقول في اي
باسم ابتسم بخبث من جواه وطلع صور لارين و كريم اللي كان مصورها ليهم قبل جوازها من باسم
باسم :شوفي الهانم اللي متعرفش بربع جنيه احترم و بتقعد مع دا ودا... ولما اسألها تقولي بكل بجا"حه انها بتحب الاستاذ اللي معها في الصوره دا
شهد بصدمه:انطقي الكلام اللي بيقوله جوزك دا صح
لارين دموعها نزلت وهي بصاله وهزت راسها بنفي: 
الصور دي كانت قبل الجواز و كمان احنا كنا قاعدين في مكان عام و مفيش اي حاجه بينا..... 
لكن انا مقولتش اني بحب كريم دا كذب وافتر"اء عشان يداري على مصايبه البيه....
شهد قاطتعها وهي بتضر"بها على وشها
:من أمتي يا محترمه واحنا بنخرج مع الناس اللي شغلين معهم.... 
من امتي واحنا بنسمحلهم يمسكوا ايدينا يا اللي تعرفي ربنا... انطقي من امتي؟ 
لارين كانت واقفه بتبص لباسم و ازاي قلب الترابيزه عليها و كمان امها مش سمعتها
شهد لباسم : يا ابني حقك عليا انا و اوعدك انها هترجع لعقلها 
باسم بخبث وصوت عالي :لا يا خالتي مش عايزها بنتك طالق و خليها جانبك بقى مش انا اللي اقبل على نفسي ان مراتي تكون بتفكر في واحد غيري لارين انتي طالق
شهد :يلهوي يلهوي انت بتقول اي... انتم لسه متجوزين... الناس هتقول اي 
شويكار بغضب :انت اتجننت يا باسم البنت غلطت لكن مش كدا انت عايز تفض"حها..... انتم مكملتوش اسبوع
شويكار راحت تسند شهد اللي هتقع من الصدمه 
باسم بهمس ل لارين: اي رايك في مفاجتي اوعدك انتي بنفسك هتيجي تتذليلي اني اردك 
لارين بانهيار:انت مش همك كلام الناس حتى لو ردتني
باسم بهمس فحيح افعي :ساعتها هتبقى مشاكل بين زوجين وربنا هداهم ورجعت بيت جوزها..... 
اوعدك هترجعي لي مذ"لوله و مك"سوره و ساعتها مش هتقدري تفتحي بوقك الحلو دا بكلمه 
لارين :يبقى بتحلم
شهد فجأه قامت من على الأرض وراحت لباسم:يا ابني دي لسه صغيره وغلطت بلاش تعمل فيها كدا احنا مش حمل فضا"يح
باسم بص ل لارين بتحدي: بنتك عندك يا خالتي و انا قلبي مش صافي من ناحيتها و الله اعلم هيصفي امتى 
وسابها ومشى بكل برود....... 
شهد بصت ل لارين وضر"بها بالق"لم وفضلت تضر"ب فيها
وهي مستسلمه من الصدمه مش عارفه تعمل اي هي اتطلقت 
يمكن كان نفسها في دا لكن مش بفض"يحه وك"سره نفس
شهد كانت بتعيط و سابت لارين وراحت قعدت وهي بتحاول تتنفس
شويكار:اهدي يا شهد البنت صغيره و معملتش حاجه غلط حتى لو كانت معجبه بزميلها دا..... متخافيش انا هجيب باسم واخليه يردها بس متعملش في نفسك كدا
شهد:منك لله يا بنت بطني ليه كدا ليه تفض"حي نفسك كدا.. 
دا انا كنت بحلف باخلاقك ليه كدا يا بنتي ليه.... 
لو ابوكي كان عايش كان ما"ت فيها ليه كدا ليه يارب خدني
لارين كانت قاعده ضمه نفسها و هي مرعوبه ومصدومه من جبروته 
...............................
الساعه سته  الصبح
عند أسد ونسمه.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الساعه سته  الصبح
عند أسد و نسمه 
فتحت نسمه عيونها ببط لقيت نفسها نايمه في اوضه أسد 
و في حضنه حسيت بالأمان لكن مع ذلك ارتباك وتوتر 
وهي بتفكر في حاجه و ازاي هتفاتح أسد في الموضوع دا
نسمه لنفسها بشك وخوف
:اكيد لو قلتله ان يزيد ابن عمي عامل افتتاح للشركه بتاعته و 
كلمني عشان ابقى موجوده النهارده معه 
هيفتح نفوخي ومش هيرضي اني اخرج من البيت اصلا...... بس انا عايزه ابقى موجوده 
انت ليه مش فاهم ان يزيد يبقى اكتر من اخويا 
نسمه باستنكار:انتي غبيه يا بنتي دا ممكن يتخا"نق معاكي لو شفتيه تاني.... مالك لو روحتي الافتتاح.... بس لازم اروح يزيد كلمني كذا مره مينفعش مروحش
تابعت باصرار
:يبقى اروح و أسد في الشغل و تالين بتكون في المدرسه يعني مش هيعرف وانتي كدا كدا مش هتتاخري
اغلقت عنيها وهي تهمس بالم:
بس انا خايفه.... خايفه اوي هو اكيد لو عرف اااه دماغي
اسد بانتباه :في اي يا نسمه.... 
نسمه بتوتر:ها مفيش حاجه صباح الخير
اسد بابتسامه :صباح النور يا قمر 
قالها وهو بيطبع بو"سه خفيفه على شفايفها
نسمه بصتله بتوتر ووشها احمر 
أسد ضحك على شكلها وهو بيبصلها بتركيز
أسد بخبث ممزوج بابتسامه جميله :ممكن افهم القمر مكسوف ليه بس دا انا حتى جوزك يعني ودي بو"سه بريئه
نسمه بتوتر:ها مفيش انا هقوم اخد شاور واجهز الفطار 
أسد وهو بيحضنها بتملك :لسه بدري خليكي في حضني شويه
نسمه  :أسد كدا هتتاخر على شغلك
اسد بابتسامه :حلو أسد منك خليكي شويه صغيره
نسمه :حاضر 
بعد حوالي ساعه ونص
أسد خرج راح شغله و تالين وصلت المدرسه 
نسمه واقفه أدام الدولاب بتختاري فستان تروح بيه الافتتاح لكن كانت متوتره
وخايفه ان أسد يعرف انها هتخرج بدون اذنه
...........................
عند عدنان و تيا
بيصحي من النوم بتثقل وهو حاسس بارهاق لانه معرفش ينام طول الليل
قام من على السرير لقى تيا لسه بنفس وضعيتها اللي نامت عليها لكن كان في دموع في عيونها....
اتضايق من نفسه على اللي عمله و راح قعد جانبها وفضل يبصلها بنظرات مش مفهومه... انجذاب غريب
قرب منها بدون وعي و با"سها 
تيا بتقوم مفزوعه وبتزقه
تيا :انت انت كنت هتعمل اي
عدنان:انتي شايفه اي
تيا:عدنان انا انا بحب مالك
عدنان بغضب :تيا اخرسي خالص احسنلك
تيا بدموع وخوف :لو متحاولش تقربلي تاني 
عدنان بغضب :ليه. عشان حبيب القلب ولا عايزه هو اللي يقربلك... تيا انا على أخرى منك قسما بالله لو ما اتظبطي لكون عامل حاجه هتندمي عليها  متنسيش انك مراتي فاهمه 
تيا :وانت مهتم ليه روح للر"قا"صات اللي انت تعرفهم و ابعد عني و متنساش ان دا جواز صوري مش اكتر
عدنان :بلاش تتحديني يا تيا احسنلك عشان ممكن تندمي لأنك متعرفيش لحد دلوقتي و خالي في علمك حتى لو اتطلقنا على جث"تي انك تتجوزي مالك او غيره 
تيا بعدم فهم: انت اناني 
عدنان بصلها بابتسامه جانبيه و قام ببرود اخد شاور وراح شغله
في مكتب أسد في أمن الدوله
عدنان:يعني اي؟
أسد :يعني كلها كم يوم و كارولين توصل مصر و الياس يظهر
عدنان:أسد انت مستعد للخطوه دي
اسد:بمعني
عدنان:بمعنى انك هتعرف مين اللي اتسبب في مو"ت والدك ووالدتك... و اكيد هيكون حد نعرفه دا المتوقع لان الخيا"نه
كانت من حد من أمن الدوله و قريب اكيد لوالدك... مستعد تعرفه....
اسد بهدوء:المصدر بيقول ان كارولين هتكون في مصر و بالتحديد اول مكان هتكون فيه هو مرسي علم..... ودي هتبقى مهمتي انا
عدنان:يعني هتروح مرسي علم
اسد:اامم دا المفروض بس انا كدا هيبقى عندي مشكله... تالين ونسمه مقدرش اسيبهم لوحدهم
عدنان بخبث :عندك حق مراتك مزه اوي وممكن اي حد
في لحظه أسد كان ادامه و بيضر"به
أسد بغيره:بلاش تخلينا نخسر بعض يا عدنان بلاش
عدنان بخبث  :اسد انت متخيل اني ممكن ابصلها تبقى اتجننت بس انا حاسس كدا ان في حد بيو"لع من الغيره
اسد :اطلع برا يا عدنان
عدنان:اه على الحب... سلام يا كبير
..................
عند نسمه
واقفه أدام المرايه بعد ما جهزت و لابست دريس ابيض منقوش طويل كت و جاكيت جينز و فردت شعرها  بصت لنفسها في المرايه  برضا.... لكن واضح عليها التوتر
اخدت نفس عميق و هي خارجه من الشقه
وهي بتدعي ان أسد ميعرفش حاجه
لكن هيهاااااااات انه القدر
في مكان آخر
 وبالتحديد الشرقيه
وريث بابتسامه :صباح الفل يا ست الكل
مدام كوثر:صباح الجمال على عيونك يا قلبي....
وريث:بصي بقى يا كوثر هانم انا عملت الإعلان في الجرايد وان شاء الله هيكون في ظرف ساعتين بنات كتير عشان يكونوا معاكي.... و فارس هيقابلهم لكن انا مسافر مصر عندي شغل ضروري و ان شاء الله هخلص و هرجعلك على طول
مدام كوثر : وريث انت فعلا هتخطب سلمي
وريث :يا كوثر هانم متشغليش بالك سلمي و حوارتها دي تخصني و انا قادر أنهى كل المشاكل دي المهم تخلي بالك على نفسك
مدام كوثر:ربنا يحفظك يا ابني
وريث بأس راسها وخرج ركب عربيته و طلع على مصر
وريث نور الدين :30سنه مهندس معماري شاطر جدا... شخصيته قويه جدا الا مع أهله 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند لارين
قاعده في اوضتها وهي بتعيط عايزه تخرج تتكلم مع والدتها لكن مش قادره تيعيط
لحد ما الباب اتفتح ودخلت واحده صاحبتها
لارين بسرعه قامت حضنتها :ايمان انا محتاجك اوي
ايمان:انا جيتلك من اسكندريه مخصوص بعد ما كلمتيني.... مالك يا لاري في اي؟
لارين :انا في مصيبه يا ايمان مصيبه و مش عارفه اعمل اي
ايمان:طب اهدي واحكيلي
لسه لارين هنتكلم والدتها دخلت
ايمان:ازيك يا طنط
شهد:مش كويسه يا بنتي... صحبتك خر"بت بيتها بايديها... عليها عشان جوزها هيجي بالليل و هيردها وترجع معه غصب عنه
ايمان:طب ممكن تسبيني اتكلم معها شويه
شهد:انا برا لو احتاجتي حاجه 
وخرجت وقفلت الباب وراها
ايمان:ممكن انا بقى افهم في اي... و اي حكايه جوزك دا.... 
لارين يتعب:هحكيلك يا ايمان لان اقسم برب العزه تعبت... مش قادره حاسه اني مكسوره
ايمان:طب يا لاري
لارين بدأت تحكيلها كل حاجه من اول ما باسم خطف"ها قبل ما تعرف انه ابن خالتها لحد ما طلقها...... 
ايمان :يانهار ابوه مش فايت وانتي ساكته بروح امك
لارين بدموع:ماما مش سيبالي فرصه اتكلم و بتقول انه مش هيفرق اي حاجه اقولها لان كدا كدا هرجعله لان انا مكملتش اسبوع يا ايمان...... انا سمعتي ضاعت
ايمان بصدمه:سمعه ايه يا ام سمعه... دا مد"من و غير كدا الارف اللي بيعمله... انتي مجنونه يا لارين دا عايز يذلك و يك"سر 
ولو رجعتيله يبقى انتي فعلا مهزاه دا غباء
لارين:ماما مش راضيه تسمعني يا ايمان اعمل اي
ايمان بتفكير:بصي يا لارين ادامك حلين مفيش غيرهم
الحل الأول انك تكوني غبيه وعزيمه الكرامه وترجعيله عشان تحافظي على سمعتك زي ما بتقولي
مع ان في الحاله دي مش هتكوني بتحفظي على سمعتك.... 
لان واحد زي دا يسمح بأن صحابه يدخلوا اي مكان في بيته بدون استاذان... 
ممكن تصحى في يوم تلقى واحد من صحابه دول معت"دي عليكي لأنهم اكيد من عينته...... 
الحل التاني
لو والدتك مسمعتكيش تسيبي البيت و تهربي..... لحد ما والدتك تهدأ وترجعي تفهميها انه هو اللي إذ"كي.... 
في الوقت دا انتي تقدري ترممي روحك وتجمعي اللي هو ك"سره فيك وترجعي و تكوني وقتها قادره تدفعي عن نفسك...
لارين انتي اختي لو انا مكانك هعمل كدا... 
هابعد واشوف اي شغل في اي مكان بعيد 
يمكن والدتك تكر"هك دلوقتي
لكن لما تفهم انتي هربتي من ايه.... هتندم اَانها مسمعتكيش
لارين:بس انا خايفه يا ايمان اقولك سر.. انا بقيت اخاف من اي حد لما يقربلي.. بفتكر اد ايه هو كان حيو"ان 
ايمان حضنتها و هي فضلت تعيط 
*************************
عند نسمه
وصلت الشركه وهي بتقدم رجل ويتأخر رجل و مش عارفه تعمل اي تدخل و لا لاء
لكن استجمعت شجعتها ودخلت
يزيد اول ما شافها راح حضنها 
يزيد:كنت عارف ان الاوزعه الصغيره مش هتسبني في أول خطوه نجاح ليا
نسمه بابتسامه :انت اخويا يا  زيد.... الف مليون مبروك وان شاء الله هتكون اكبر شركه في الشرق الأوسط.. انت تستاهل كل خير 
يزيد بحب اخوي: وحشتيني اوي اوي المهم جوزك المجنون دا ازاي وافق انك تيجي
نسمه بسرعه بعدت عن يزيد وهي بتفكر في اسد
يزيد بابتسامه جانبيه :شكله ميعرفش و هينفوخك 
نسمه بتوتر وخوف:طب انا لازم امشي بقي
يزيد:انتي خايفه منه بجد؟
ثم تابع بخوف 
نسمه قوليلي هو كويس معاكي و لا يعني 
نسمه بمقاطعه:أسد دا احن بني آدم ممكن تعرفه في الدنيا.... اب جميل بيحب بنته جدا
شاب واثق من نفسه.... متحمل للمسئوليه.. ذكي لكن 
يزيد:متكملش حاسس انه معقد من حاجه معينه بس دي حاجه تخصكم و يُفضل انها تفضل بينكم...... المهم لو حصل اي حاجه نمرتي معاكي كلميني فورا
نسمه بابتسامه :ربنا يحفظك ليا يا احلى زيد في الدنيا.... لازم امشي بقى استمتع بوقتك
يزيد:مع السلامه يا قلب زيد
**********************
عند عدنان
كان بيشتغل بتركيز فهو مختلف تماما في العمل.... جاد لأقصى الحدود
لكن قاطعه خبط على الباب
عدنان:ادخل
العسكري :عدنان باشا في واحده واقفه عند البوبات و بتقول انها مرات حضرتك و عايزك في موضوع مهم
عدنان بفزع:تيا!!! 
قفل الملف اللي ادامه و حطه في درج مكتبه و خرج من المكتب و نزل بسرعه جدا و هو خايف عليها
نزل كانت تيا راكبه عجله وواقفه مستنيه
عدنان بفزع:في اي؟ انتي كويسه... حصل حاجه... فريده كويسه
تبا بحزن و عيونها بتلمع بالدموع: ممكن نخرج سوا
عدنان:والله يعني منزلني من مكتبي و سايب شغلي عشان حضرتك عايزه تخرجي
تيا بدموع:مش بس نخرج هنشتري فستان ليا و هنروح نسهر في اي مكان و هتوديني ملهي.... وهتفضل معايا طول اليوم... 
مش عايزه اكون لوحدي النهارده
عدنان اتأثر بالدموع اللي في عيونها وهي بتمسحها بسرعه 
حضنها وهي فضلت تعيط بوجع و مخبيه وشها في صدره 
عدنان مالهاش مالك... ولا في اي... اخدها بس في حضنه... طمنها
تيا مسحت دموعها وابتسمت بسرعه 
تيا:هنبدا اليوم ازاي
عدنان:اول حاجه تسيبي العجله دي وتعالي نركب عربيتي.... في واحده محترمه كبيره كدا تركب عجله
تيا بغمزه و كأنها واحده تانيه: بذمتك مش حاجه حلوه 
عدنان ضحك على طريقتها و هو ببمرر ايديه في شعره
تيا:ااامم ابننا بيحب 
عدنان:افندم
تيا بخبث وهي بتمرر ايديها في شعرها بنفس الطريقه:الحب حلو
عدنان بارتباك:طب سيبي العجله دي وتعالي ورايا 
تيا ابتسمت و نزلت ركنت عحلتها وراحت ركبت معه
اخدها الملاهي وهي كانت شويه تضحك وشويه تعيط و دا كان محير عدنان وواجع قلبه
باليل
في اتيليه فخم 
بتخرج تيا وهي لابسه فستان ازرق لبعد  الركبه و جزمه فضيه بكعب و عامله شعرها بطريقه جذابه و مكياج متقن
عدنان سمع صوت الكعب بيبصلها انبهر حرفيا..... هي اه جميله لكن هو مش متعود عليها بالفساتين كل لابسها كاجول 
تيا بابتسامه :حلو؟ 
عدنان كان واقف ساكت وهو بيبصلها و مبتسم :تعرفي انك اجمل بنت شفتها في حياتي
تيا بابتسامة :عارفه
عدنان:مغروره... 
تيا:ممكن بقى نخرج لو سمحت 
عدنان وهو بيظبط بدلته:اتفضلي
بعد مده
في مكان مفتوح على البحر 
تيا بدموع:انا تعبانه اوي 
عدنان:تيا احكيلي على اللي جواكي ليه قلبك موجوع وليه التصرفات الغريبه دي
تيا قلعت جزمتها ورميتها على الشاطي و فضلت تتمشى وهي بتعيط :
عارف يا عدنان انا طول عمري لوحدي
مكنش معايا حد غير عمي مصطفى و حياه
كل الناس كانوا بيبعدوا عني.... ماما توفت وهي بتولدني... انا حتى معرفش شكلها الا من الصور 
بابا كان عندي تلات سنين استشهد... 
وقتها كبرت لوحدي مفيش غير عمي هو اللي جانبي 
الناس كانوا بيخافوا يقربوا مني كنت طفله وحيده... تعرف انا كنت في مصحه نفسيه
تقريبا كدا حاله تأخر في نمو الدماغ
على فكره انا دلوقتي كويسه جدا... أصعب فتره عدت عليا كانت سن ال١٨ دي كانت أصعب فتره في حياتي كلها 
لكن انا دلوقتي كويسه و دخلت كليه الطب و كمان بقيت اقدر ادافع عن نفسي و مش بسمح لحد يو"جعني
أنا بس موجوعه لان النهارده عيد ميلادي و دا نفس اليوم اللي امي ما"تت فيه
عدنان :بس انتي كويسه يا تيا وانا معاكي اوعي تخافي
تيا بخوف فعلي:بس انت كمان هتسبني يا عدنان 
عدنان وهو بيخضنها:مستحيل اسيبك و لو على مو*تي
ثم تابع لنفسه
شكلي حبيتك يا تيا.... احساس غريب بحسه وانتي في حضني...... احساس انك وطني و كل أهلي....... 
************************
عند اسد
وصل البيت و كانت تالين نايمه بعد ما نسمه ذكرت ليها و اديتها ادويتها
ونسمه قاعده بتذاكر لكن تمثيل اصلا هي متوتره مش عارفه هتعمل اي لو أسد عرف
استغرب الهدوء دا.... رمي مفاتيح عربيته علي الكومود و دخل اوضته
أسد بشك وهو بيقعد أدام نسمه وبيحطه رجل على رجل و نظراته كلها شك
نسمه بارتباك:تحب اجهز لك الغدا
أسد ببرود ونظرات مخيفه :اتغديت في الشغل
نسمه:اه طب هتاخد شاور؟ 
أسد وهو بيسند ايديه على المكتب و بيقرب منها بنظرات
: تعرفي انا بحس بالحاجه الغلط لما تحصل.... بس على العموم هستناكي تحكيلي في اي
نسمه بلعت ريقها بتوتر و بترجع شعرها؛ مفيش حاجه عادي يعني
أسد ضحك بسخريه و سابها ودخل ياخد شاور
نسمه:احيه احيه احيه هعمل اي دلوقتي يخربيت ام الاحساس اللي عندك دا يا اخي
بعد مده
اسد:صحيح انا وانتي وتاليا هنسافر مرس علم بكرا
نسمه:مرسي علم؟ 
اسد:عندي شغل هناك و مش هقدر اسيبكم لوحدكم 
نسمه :اوكي بقولك تعالي نتفرج على اي فيلم سوا..... اي الملل دا لسه بدري
اسد:انا عايز انام شوفي انتي لو حابه
نسمه بهمس :واحد بارد 
أسد بابتسامه : هوف اطلعي شوفي مسلسل لحد ما اخد دش 
بعد شويه  نسمه اخدت لحاف و قعدت جانبه و شغلت مسلسل العهد 
نسمه:ها
اسد:اي
نسمه:الجو ساقعه.... الغطا دا لينا احنا الاتنين على فكره
اسد ابتسم و ظبط قعد جانبها و اخدها في حضنه و كانوا بيتفرجوا على المسلسل و سط كلم نسمه واسد عن نفسهم
لكن أسد كان مقتصر كلمه 
على تالين مش بيحكي اي حاجه عن امه او ابوه او خلود
بعد شويه أسد لحظ انها نامت وهي بتاكل الفشار لسه في بوقها...... 
اسد بهمس : لو خلصت المهمه دي و قدرت اخد حق اهلي وقتها هيكون لينا ليله اقدر احكي عن كل اللي عشته لكن النا"ر اللي جوايا مينفعش تنطفي لحد ما اجيب حقهم.... بس الاكيد اني مش هسيبك لاني حبيتك...... بكل اللي جواكي بحبك يا نسمه
ابتسم وشالها ودخل اوضته حطه في السرير وغمض عنيه و نام هو كمان لان داخل عن ايام صعبه...... 
***************************
عند لورا
سهي دخلت عليها اوضتها لقيتها رايحه جايه
سهي:في اي يا بت... 
لورا:همو"ت يا ماما همو"ت... تخيلي بكلم مدرسه تالين عشان اسألهم عنها لقيتهم بيقولولي ان أسد اخد ليها اجازه... وانه هيسافر بكر مرسي علم مع تالين والسنيوره
تفتكري واخدها يقضي شهر عسل... دا معملهاش معايا...... شكل البت دي وقعته
سهى بخبث: هو دا المطلوب
لور:
لورا:ماما متشلنيش بقولك واخدها ورايح مرسي علم
سهى بخبث:يبقى دا انسب مكان ننفذ اللي خططناله وبكدا نخلص منها تمام و لو أسد مصدقش اللي هنعمله وقتها الرجاله يخلصوا عليها
لورا:انا خايفه أسد ممكن يطربا الدنيا عشان تالين
سهي:و احنا هنعوز اي اكتر من كدا بس يطربئها فوق دماغها... احنا لازم نروح مرسي علم احنا كمان جهزي حاجتك
لورا:حاضر.....
***********************
عند لارين
لارين :ماما ارجوكي اسمعيني انا عارفه ان اللي اتقال دا صعب لكن ابوس ايدك اسمعيني
شهد بتنهيده:في اي يا لارين.. هتبرري موقفك بايه
لارين بدموع:هحكيلك كل حاجه
بعد دقايق
شهد : وانتي ليه محكتليش من اول ما خطفك جايه تحكيلي دلوقتي بعد ما بقيتي مراته
لارين :كنت خايفه و الله العظيم
شهد:و عايزني اعمل اي دلوقتي... عارفه لو فات حتى شهر على جوازكم كنت قلت ماشي و اخدتك من ايدك و رحتي عملتيه في بلغ كمان لكن لا يا لارين.... دي فضيحه يا بنتي.... المفروض انا اعمل اي دلوقتي.. الناس هتفكر فيكي ازاي
لارين:يعني اي؟
شهد:هترجعي معه مؤقتا لحد ما يعدي فتره لو ما اتعدلش و فضل زي ما هو هتطلبي الطلاق وانا وقتها هبقي في ضهرك
لكن يمكن ربنا يهديه يا بنتي... و انتي ممكن تغيريه... انتي متعرفيش ابوكي كان بيعاملني ازاي بس اول ما حملت فيكي و الله اتغير خالص
لارين :انتي بتضحكي على نفسك و لا عليا هههه انا اصلا مستحيل اسمح اني ابقى حامل من واحد زيه
سابتها ودخلت اوضتها وهي منهاره لكن اخدت قرارها......
**************************
في الشرقيه
فارس:ماما انا تعبت.... كدا عشر بنات و مفيش ولا وحده عجباكي.... مع ان انا شايف ان معظمهم مناسبين
مدام كوثر بخبث: وانت مالك هي هتبقى المرافقه بتاعتي ولا بتاعتك
فارس بشك:هو انا ليه حاسس ان في حاجه بتدور في دماغك يا ست الكل
كوثر وهي بتحرك الكرسي بعجل: مفيش حاجه انا بس عايزه بنت كويسه و محترمه مش اكتر من كدا.... وبعدين ايه تحب اكلم وريث يجي هو يشوف البنات
فارس بسرعه:لالا لا خالي وريث بيه في اشغاله انا معاكي يا ست الكل
كوثر:ايوه كدا اتظبط

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في بدايه يوم جديد
أسد كان بيسوق عربيته وطالع على مرسي علم
نسمه و تالين كانوا بيتصوروا طول الطريق
لكن نسمه لاحظت شرود اسد
لتقول بهمس:انت كويس
أسد بابتسامه جانبيه :متخافيش انا كويس 
متعود على كدا عادي يعني
نسمه:بس في فرق بين متعود و بين انك تكون فعلا كويس
اسد:فعلا بس لمآ اخلص المهمه دي جايز وقتها ابقى كويس فعلا
نسمه بابتسامه :ان شاء الله هتخلص على خير
اسد بتنهيده قويه:ان شاء الله. 
بعد كم ساعه 
في الغردقه او بالتحديد مرسي علم
تالين كانت نامت.... أسد كان حجز جناح في الفندق اللي متوقعين ان كارولين و الياس هيكونوا متوجدين فيه
نسمه دخلت نيمت تالين و رجعت لاسد
اسد بلهجه لا تقبل النقاش:اقعدي يا نسمه
نسمه بلعت ريقها بتوتر لأنها عارفه النبره دي
:نعم
قالتها وهي بتقعد ادامه بخوف 
أسد بابتسامه : على فكره مش هاكلك.... 
نسمه المهمه دي بالذات انا ممكن اضحي بحياتي في مقابل انها تكمل 
نسمه بسرعه :بعيد الشر عليك
اسد بابتسامه جانبيه : من يوم مآ اتقابلنا و انتى مشوفتيش معايا اي حاجه تشفعلي عندك
كنت هحر"ق ايدك ب الاسيد..... و بسببي كنتي هتمو"تي لما هجم عليا ناس تبع شغلي.... لو جرالي حاجه.. انتى وقتها حره من العلاقه دي..... بس عايز منك حاجه 
نسمه  : ايه
أسد :تالين..... انا معنديش حد اثق فيه يقدر يحمي تالين.... والدتها اتسببت لها بعقده مقدرش اسيبها ليها.... حتى عدنان ابن خالي هو كمان مشغول.... عايزك تخلي بالك عليها و لو حتى من بعيد.. 
تالين مينفعش تبقى مع لورا.... 
مسكت ايديه بلهفه و صدق:ليه بتقول كدا 
أسد :لان دي حر"ب و انا ليا تار و مش هسيبه..... و لو فيها مو"تي.... الموضوع بيهدد أمن الدوله عشان كدا عايزك تكوني مع تالين...
نسمه :متخافش عليها و بعدين انت مش هتسيبنا.... انا وتالين محتاجينك
اسد فضل يبصلها بتدقيق و بسرعه قام خرج من الاوتيل خالص...... 
في شقه بعيده جدا على البحر
سوليمن (ظابط في المطار) : كارولين هتوصل مرسي علم النهارده طيارتها الساعه سبعه 
اسد :الياس اكيد هيظهر في المطار
سوليمن:بس انا مستغرب ازاي جايه مصر بطريقه شرعيه و هما اكيد متأكدين اننا منتظرينها وخصوصا انهم كشفوا الرائد سيف الله يرحمه.... و عرفوا اننا كنا زرعينه عندهم
اسد بجديه وهو بيبص لصور كارولين والياس :لأنهم فاكرين ام سيف ما"ت قبل مآ يبلغنا المعلومات اللي عنده 
سوليمن:هو.... 
اسد: المصريين مش بيمو"توا بالساهل كدا 
سوليمن:يعني هو لسه عايش... 
اسد:وحياتك لسه في تركيا و هو و مجموعته اللي بلغونا بمعاد وصول كارولين
سوليمن: أسد الكل متخوف منك في الاداره
اسد :ااامم بمعني
سوليمن:كلهم عارفين انك عايز الياس عشان هو الوحيد اللي عارف مين الخا"ين اللي اتسبب في مو"ت الرائد احمد الهلالي و د"بح مراته
أسد غمض عنيه وهو بيضغط على ايديه 
سوليمن:يبقى كلامهم صح انت اللي يهمك الياس..... لا يا أسد بيه فوق... كارولين جايه وهم ناوين على د"مار
كارولين جايه و معنى كدا الانفجا"رات اللي هما بيخططوا ليها قريب اوي
كارولين جايه و اكيد هتجهز كل حاجه لدخول السلا"ح مصر... 
اسد بجديه ممزوجه ببروده المعتاد:عارف و مش ناسي دا.... و عمري مآ هقصر في شغلي
لأن التقصير دا تمنه أرواح ناس مالهش ذنب... تعالي بقى اقولك دورك اي في المطار لمآ هي تظهر 
سوليمن:ياله
......... 
بعد ساعه ونص تقريبا 
في الاوتيل 
أسد بيفتح اوضته لقى تالين في وشه
أسد :في اي؟ 
تالين:بابا انا عايزه بصراحه يعني انزل البحر بليز
اسد:تالين انا مش فاضيلك دلوقتي ادخلي العبي مع نسمه
تالين بعناد:لا انا عايزه انزل البحر
أسد بعصبيه :تااالين اسمعي الكلام
تالين خافت جدا منه وجريت على نسمه
نسمه:ههش بتعيطي ليه بس هو اكيد عنده شغل هيخلص و هتنزلوا سوا
تالين بدموع:هو هو بيزعقلي ليه انا عايزه ارجع البيت مس عايزه افضل معه
أسد :تالين انتى بتقولى اي
تالين بخوف : انا اثفه..... 
اسد اخد نفس عميق :طب اجهزوا ياله هننزل شويه
تالين بسعاده:بجد.... انت احلى بابي في الدنيا
اسد شالها و بأس راسها :وانتي اجمل بنوته في العالم دا كله..... ياله اجهزوا هننزل دلوقتي 
تالين بسرعه نزلت وراحت لنسمه :ياله بثرعه
بعد نص ساعه
اسد و تالين كانوا في البحر و نسمه قاعده على الشاطي بتتفرج عليهم و سرحانه 
لحد مآ سمعت صوت منبه الرسايل لتليفون أسد كان عندها فضول تفتحه 
مسكت الموبيل بتوتر وهي بتبص لاسد اللي بيعوم و بيعلم تالين السباحه
فتحت الواتساب و كان لورا هي اللي باعته مسدج
نسمه حسيت بالغيره و فتحت الشات
كانت لورا باعته صوره ليها مع أسد ايام مآ كانوا لسه متجوزين وواضح ان دا في بدايه جوازهم و أسد حاضن لورا
نسمه بدون لحظه تفكير رمت التليفون في المايه لكن بدون قصد
لورا كانت بتراقبها من بعيد بسرعه مسحت الصوره من عندها هي واسد و فضلت تضحك وهي عارفه ان أسد هيتعصب لأنها مسكت موبيله اصلا
نسمه اخدت بالها من الموبيل و بسرعه بتشيله لكن كان المايه بوزته (خر"ب) 
:يلهوي يلهوي هعمل اي دلوقتي لو عرف هينفخني 
اسد بيطلع وهو شايل تالين على كتفه و بيضحك 
تالين:نثمه نثمه مث هتنزلي معانا البحر
أسد بسرعه :هنا لا
نسمه لاحظت ان في ناس موجوده حواليهم لكن مش عارفه هتقوله ازاي انه بوزت موبيله
اسد باستغراب :ماسكه الموبيل بتاعي لي؟ 
نسمه عيونها كانت بتلمع بالدموع وهي بتمد ايديها ليه بالموبيل
اسد :في اي؟ 
اخد موبيله و بيحاول يفتحه لكن اتقفل
اسد فجأه عيونه بقيت تطق شرار لان الموبيل فيه معلومات هو محتفظ بيها
اسد بعصبيه و صوت جهوري :لللللليييييهههه انتى غبيه انتى فاهمه عملتي اي؟ 
نسمه بخوف :مكنتش اقصد والله
أسد وهو بياخد التيشيرت بتاعه وبغضب:اطلعي الاوتيل لان مضمنش ممكن اعمل  فيكي اي دلوقتي 
سابهم ومشي 
تالين وهي بتمسح دموعها :خالث متعيطيش يا نثمه 
نسمه:مكنتش اقصد
تالين:خالث يبقى مث تعيطي بابي اكيد هيصلحه.... ياله بينا نمشي بقي
نسمه:ياله
بتقوم  بتمسك ايد تالين و بتروح الحمام بتغير لتالين هدومها ويمشوا سوا
عند لورا
لورا:هي دلوقتي لوحدها نفذا
شخص :تومري
بعد شويه
بتيجي عربيه و فيها كذا شخص واحد منهم بينزل و بيشد تالين و بيكون شكله مخيف عنده ند"ب في وشه مشو"ه
نسمه بصر"اخ:سيبها انت مين؟ حد يلحقناااا.... الراجل كان بيشد تالين من نسمه لكن هي ماسكه فيها و مش عايزه تسيبها
الشاب اتعصب و ضر"ب نسمه بحركه غبيه على رقبتها اخد تالين اللي بتعيط بصوت عالي و هي بصه لنسمه 
الشاب شال نسمه و حطها في العربيه و
 اتحرك لمكان مجهول
في الصحراء الشرقيه غرب البحر الأحمر 
بعد اربع ساعات تقريبا
بينزلوا من العربيه و الشاب شايل تالين و واحد تاني شايل نسمه
بيدخلوا المخبا بتاعهم كان بيت من الحجر في الصحراء مفيش حواليه اي حاجه تدل على الحياه 
الشاب بينزل لمكان زي البدروم بيحط نسمه و بيجيب حبل و بيربط ايديها و رجليها باحكام
و بيطلع من المكان و بقفل عليها
في اوضه تانيه بتكون تالين موجوده لكن اوضه نضيفه و مترتبه
الشاب جاله اتصال من لورا
لورا بغضب جحيمي :انت غبي غبي ليه خط"فت لبنت الكبيره احنا اتفقنا انك تخط"ف الطفله بس
الشاب:يا مدام البت دي فضلت تصر"خ وكانت هتودبنا في دا"هيه
لورا بعصبيه:كنت اضر"بها رش عليها أي حاجه لكن كان لازم تسيبها انت باللي عملته دا بوظت خطتي يا غبي
الشاب:حضرتك تومري باي دلوقتي 
لورا:مش عايزه حد يقرب من تالين انت فاهم هكملك تاني
قفلت موبيلها وهي متعصبه منه 
سهي:عمل اي
لورا:خط"ف نسمه كمان
سهي:بس مش دا اللي اتفقتوا عليه كان لازم نسمه تفضل موجوده عشان أسد يشيلها مسئوليه اختفاء تالين وساعتها متعرفيش ممكن يعمل اي... دا كان ممكن هو اللي يقت"لها بايديه
لورا:هنعمل اي دلوقتي يا ماما
سهي: البت دي لازم تختفي خالص و نبقى خلصنه منها 
لورا :لازم نستنى شويه نشوف أسد هيعمل اي..... 
***************
عند تيا
كانت خارجه من الكليه لكن وقفت لمآ موبيلها رن وكانت مرات خالها
تيا باستغراب:ودي عايزه مني اي بقى... 
فتحت المكالمه 
تيا:ازيك يا مرات خالي... 
سميحه بخبث:ازايك يا بنت غاليه كيفك
تيا:بخير الحمد لله... في حاجه ولا اي
سميحه:جدك تعبان جوي و عايزك يا بتي
تيا بسرعه:ماله انا مكلمه امبارح كان كويس انا انا هجيلكم الصعيد حالا
سمحيه بخبث اكبر:انا بعتلك السواق عشان يبجيبك بدل المرمطه دي هيوصلك انتي فين
تيا بخوف:انا في الكليه.... 
سميحه:السواق جريب منك اجولك استنى عندك و هو هيجي ياخدك هو عشر دقايق أكده و يكون عنديكي
تيا:حاضر حاضر هستنا بس طمنيني جدي ماله
سميحه:تعبان جوي و جال انه لازم يشوفك
تيا:طب انا مستنيه السواق هنا مش هبعد
سميحه بابتسامه خبيثه:في حفظ الله
تيا لسه هتكلم عدنان في موتسكل عدي من جانبها بسرعه وشد الموبيل منها
تيا بصر"اخ:حررراااااااااامي 
كان في كم شاب وقفين طلعوا يجروا وراه لكن تيا فضلت واقفه مش عارفه تعمل اي لكن بيكون السواق وصل
تيا ركبت معه بدون لحظه تفكير و هي خايفه على جدها
................. 
عند اسد
كان فقد الأمل من ان الموبيل يتصلح و دا مخليه مش شايف ادامه لان عليه معلومات مهمه
رجع الاوتيل و طلع الجناح بتاعه وعيونه بتطق شرار حرفيا
اسد بزعيق :اااانتي يا هااااانم.... ننننسسمه
انتي يا ز"فته.... تالين 
استغرب لمآ دخل و ملقاش لا نسمه ولا تالين موجودين المكان زي ماهما سبوه قبل مآ ينزلوا البحر
قلق ونزل بسرعه لموظفين الاستقبال
اسد :مراتي و بنتي مرجعوش. 
الشاب:لا يا أسد بيه محدش رجع من وقت مآ خرجتوا 
اسد:ااااااايييه....... 
بنت في الاستقبال:تليفون لحضرتك يا أسد بيه
اسد بسرعه اخد التليفون و كان سوليمن
اسد:مين؟ 
سوليمن:أسد ليه موبيلك مقفول.. الياس ظهر
اسد:حد يفضل وراهم مش عايزهم يغيبوا عن عنينا
سوليمن:انت كنت هتعمل المهمه دي في اي... حصل حاجه؟
اسد قفل معه بكل برود لكن جواه بركان من الغضب على وشك الانفجا"ر
..............
عند لارين
شهد:جهزي نفسك. جوزك هيجي بليل عشان يردك ونخلص من الحوار دا بقى لان الناس بدأت تتكلم
لارين بكذب:حاضر يا ماما
شهد:هنزل اتسوق مش هتاخر
لارين:خالي بالك على نفسك
شهد مشيت و لارين بسرعه طلعت شنطت ضهر و حطت فيها كل أوراقها و اخدت معها فلوس
دخلت غيرت هدومها و جهزت نفسها انها مستحيل تبقى ضعيفه وتقبل ترجعله
بعد مده
كانت راكبه تاكسي وطالعه على المحطه وهي مش عارفه هتروح فين لكن ضروري انها تروح مكان بعيد عن القاهره
راحت عند شباك التذاكر تسال
لارين:لوسمحت
الموظف:نعم
لارين:هو قطار اي اللي طالع دلوقتي
الموظف:في واحد هيطلع على اسكندريه وواحد على الشرقيه
لارين لنفسها:لو روحت اسكندريه اكيد ماما ممكن تعرف اني هناك و كمان الشرقيه مش متوقعه
لارين:طب عايزه تذكره للشرقيه فرد واحد
الموظف:ب.... 
لارين:اتفضل
اخدت التذكره وراحت علي مكان القطار و هي ان حد يعرف مكانها
بعد مده طويل
كانت نزلت الشرقيه و هي متعرفش حد فيها ووقتها كان الجو ليل
كانت خايفه لأنها نزلت في منطقه زراعيه و كل الأرضي حواليها مزروعه دره
الفلاحين نفسهم بعضهم بيخاف يكون متواجد بليل في المكان دا 
لارين بلعت ريقها بصعوبه و هي ماشيه لحد ما حسيت بصوت وراها... كان في عمود النور لكن اللمبه بتاعتها بتقطع 
لارين فجأه وقفت مرعوبه وهي شايفه خيال شخص ممتد ادامها مقدرتش تدير تشوف مين وخصوصا انها حسيت ب عشه غريبه وووووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسوء شي ان يدق القلب بعد فوات الأوان
أسد بفحيح:يعني اي محدش منهم رجع اانتم بتهزروااااا ....
نظرت له موظفه الاستقبال بخوف و يبدو على ملامحها الهلع والرعب
لتردف بارتباك:والله يا أسد بيه محد رجع من وقت ما خرجتوا........ تقدر تشوف كاميرات المراقبة اللي محاوطه الاوتيل من كل ناحيه
انتفض قلبه بقوه يكاد ان يغادر صدره فقط لمجرد فكره ان حبيبته و ابنته قد أصابهم مكروه
اجل حبيبته بالرغم انه حاول جاهدا الا يقع في فخ العشق
اندفع سريعا خارج الاوتيل الي ذلك المكان حيث تركهما
ظل يبحث بيعنيه عنهم في كل مكان
ليردف بصوت جهوري:
تاااااالين.... ننننننننسمممههه.. تاااااالين
تجمع بعض الأشخاص حواله لكنه لم يبالي وهو يبحث عنهم بكل جوارحه..
كاد ان يعود للاوتيل ولكن توقف حين رأي شي يعرفه جيد سلسله تحمل صوره والدة نسمه.....
انحني بجزعه ليمسك تلك القلاده بيديه
في تلك اللحظة شعر ان هناك امر ما
عاد سريعا للاوتيل ليتفحص كاميرات المراقبه
ليردف بقسوه و نبرته لا تقبل اي نقاش :
عايز اشوف كاميرات المراقبه
اجابته تلك الفتاه بهدوء
:اتفضل معايا لمكتب المدير
اسد بصوت عالي و هو يضر"ب المكتب أمامها بيده :انتي مش بتفهمي عايز اشوف الز"فت الكاميرات
ابتلعت الفتاه ريقها واجابته بحنق:ثواني
بعد دقائق 
كان يقف  أمام كاميرات المراقبه لكن لم يكن هناك أي إثر لهما
لكن فجأه تذكر شي ما ركض مسرعا خارج الاوتيل الي محل للهواتف
ما ان دلف حتى تكلم بسرعه 
أسد :الموبيل دا دخل فيه مايه تقدر تصلحه من غير ما تمسح الداتا اللي عليه
الشاب:هو ممكن بس هياخد وقت و لو مقدرنش نفتحه ممكن ننقل الداتا على كارت مومري 
اسد بسرعه:اعمل كدا حالا 
الشاب :تمام
...............
في مكان مجهول في الصحراء الشرقيه
بقلم.. دعاء احمد 
فتحت نسمه عينيها ببط وهي تشعر بألم رهيب في عنقها لتبكي من شده الألم..
بعد معاناه استطعت ان تجلس وهي تستند بظهرها للحائط وهي تنظر برعب للمكان
نسمه بصوت عالي :اااااسدد تالين
في حد هناااااا ..... اااسسدد
ظلت تصر"خ وهي تنادي باسم أسد فقط فهي الان تقسم انها تعشقه
اجل تعشقه... بالرغم قسوته... حتى غيرته المجنونه التي ستفتك بها يوما ما... ربما لم تعي حبها له الا حينما ابتعدت عنه
كانت تبكي وهي شبه منهاره تبكي بشهقات طويل تجعل كامل جسدها ينتفض بقوه مرتجفا 
في مكان آخر في نفس البيت
كانت تالبن تبكي بشده وهي تطرق باب تلك الغرفه 
تالين ببكاء:يا نثمه بابا نثمه
................ 
في مرسي علم
كانت لورا تجلس مع والدتها لكن للحظه تملكها الرعب
لورا بشهقه:نهار اس... يلهوي يلهوي 
سهي:في اي يا بت مالك
لورا:أسد كان مدى تالين سلسله فيها جهاز تتبع..... يعني اكيد عرف مكانهم لان هو مش بيخليها تقلع السلسله دي بحكم شغله
سهى بزعر:نهار ابوكي مش فايت ولسه فاكره تقوليلي
لورا بدموع لانها تهاب غضب أسد وبشده 
:طب طب هنعمل اي
سهي:كلمي الجماعه اللي خطفو"هم قوليله يرجعوا تالين الاوتيل من غير محد يحس بيهم و يقت"لوا البت اللي متتسمي دي
لورا بفزع:قت"ل
سهي:مش وقت انبهر انجزي لو أسد وصلهم قولي على نفسك يا رحمن يا رحيم
لورا بتوتر:هكلمه هكلمه
.................. 
الشاب:اتفضل الموبيل يا فندم بالداتا بتاعته
التقط الموبيل سريعا واخذ يفتش فيه على شي ما
ثواني وظهر عليه علامات الذهول.... 
خرج من ذلك المحل و هو يركب سيارته ويتجه الي ذلك المكان الغريب في غرب البحر الاحمر
........................ 
عند نسمه
انشغل بعض الرجال بتنفيذ تلك المهمه وهي إرجاع تالين الي الاوتيل و شخص ما سيقوم بقت"ل نسمه
في المخبا
سعد:انزل بقى هات البيت عشان نخلص عليها و نمشي من المخروبه دي على ما ادخل الحمام
اردف غالب بتوتر:طب روح انت شوف نفسك وانا هنزل اخلص
يقف أمام نسمه بتوتر وهي يقسم انه لن يق"تل روح مره آخر فالله عادل 
حيث  كان غالب من القا"تله المرتزقه يق"تل اي شخص و لكن قُت"لت ابنته أمام عينيه فشعر حقا بعظمة الله وانه المنتقم الجبا"ر
ام نسمه كانت تنظر له بعين وهي لا ترى شي تقريبا بسبب عينيها الغائمه بالدموع
نسمه بهلع:ابوس ايدك تقولي فين تالين.. و عملتوا فيها أي..... دي طفله انتم معندكمش قلب
انحني لمستواها وهو يفك قيدها 
غالب بنبره امر:هخرجك من هنا لكن لا شوفتك ولا شوفتيني.... اجري لو مسكك هيقت"لك انتي فاهمه 
نسمه برجاء:تالين فين... ارجوك سبوها وانا والله مش هقول اي كلمه عنكم... انا معرفش انتم مين
غالب بغضب :قومي انجزي مفيش وقت و متخافيش عليها هي اكيد في امان هما عايزينك انتي
اردف بتلك الكلمات وهو يمسك يديها بغضب يسحبها وراءه الي الباب الخلفي و يتركها
غالب:ااااجري بقولك
سعد بغضب:انتي يا بنت ال..... بقى كدا يا غالب
كان يقف في الطابق الثاني وهو ينظر من شباك احد الغرف
ام نسمه كانت مزهوله فهي تقف في مكان لا حياه فيه صحراء.... فقط صحراء
ما ان رأت سعد حتي ركضت بكل قوتها في تلك الصحراء لا تعرف اين ضالتها....... 
سعد بخبث وصوت عالي غاضب:تمام يا مزه هنلعب لعبه حلوه اوي 
قال تلك الكلمات وهو ينظر للكلب و ما ان ابتعدت نسمه قليل فك قيده
كانت الساعه الثانيه عشر منتصف الليل
كانت تجري بجنون وهي تتخبط في الظلام الحالك و هي تنظر برعب للمكان لا يوجد الا بعض النبات الصحراويه..... تسقطت دموعها بخوف و هي لا تعرف ماذ تفعل... لا يوجد أي بشر في هذا المكان
حتى انها كانت تلهث من شده التعب 
و لكن صر"خت وهي تقع على تلك الرمال و ترى قدميها التي تنز"ف وبشده بسبب اختراق شي ما في  حذائها الصيفي 
تمسكت بقدمها بقوه وهي تحاول ان تكتم صوتها وهي تخلع حذائها  تتساقط دموعها من شده الألم بعد أن رأت قطعه زجاج بقدمها.....  تكز على أسنانها وهي تسحب الزجاج من قدمها للتائثب بألم و هي تحاول الا تصدر صوتا
لكن تغلغل الرعب الي قلبها وهي تسمع نباح كل"ب لترى من بعيد عيون تلمع في الظلام وتقترب يبدو عليه الشراسه 
تحاملت على نفسها و هي تقف و تجري برغم الألم التي تشعر به في قدمها كانت تبكي بشده و لا تعلم ماذا عليها ان تفعل في ذلك المكان....... فقط علمت انها ان لم تدافع عن نفسها ستكون فريسه لذلك الجائع
في عربيه اسد
كان يقود سيارتها في الظلام الدامس و لكن مازال الطريق طويل و يستلزم الأمر وقت طويل 
ليرن هاتفه و يقطع شروده
أسد بسرعه:في اي؟ 
موظفه الاستقبال بسرعه:بنت حضرتك لقينها
ليتوقف بسيارته و هو لا يفهم شي اذاً كيف مازالت اشاره ال جي بي اس في نفس المكان رغم أنها احيانا تتقطع بسبب الشبكه 
اسد:اديني تالين
لترد عليه بشهقات عاليه و رعب يبدو في صوتها و شهقات قويه:نثمه... هيتق"تلوا نثَمه يا بابا
اسد بلهفه:تالين انتي كويسه؟ نسمه فين. و ليه اتاخرتوا روحتوا فين؟ 
تالين بانفاس لاهثه:مث عارفه هما اخدوا نثمه و مث عارفه هي فين..... بث هما قالوا هيتق"تلوا نثمه... اللح قها 
يكفي اجل يكفي دموع ابنته خوفه على حبيته يكفي قلبه المنتفض من الألم يكفي انه تحمل كل تلك المرار في حياته لكن  
ليبكي بصوت مخنوق متالم..... لأول مره من سنوات يسمح لدموع ب ان تنجرف 
انهار وهو لا يعلم ماذ يفعل قلبه ينتفض بقوه
ترك الهاتف من يديه وهو يتنفس بصعوبه يضع يديه على قلبه المتالم وبشده 
خرج من سيارته و هو بين نيران الحب... الفقدان
اسد ببكاء مرير و دموعها تنسال على وجهه وصوت عالي صا"رخ في تلك الصحراء
ااااااااااهههههه ااااااااهههه
كان يضر"ب بيده على صدره بقوه و هو يحاول كبح دموعه لكن فاض القلب من الألم وتمز"ق
لللللليييييهههه دا حرااااام انا تعبت تعبت دي الوحيده اللي حبيتها اهلي اند"بحوا واختي اللي ريتها على أيدي انت"حرت..... للللليييه.. للليييه كل اللي بحبهم بيمشوا
انا عندي استعداد امو"ت ولا انهم يمشوا 
........يارب أدنى فرصه اني اعترفلها بمشاعر اضمها لصدري اقولها تسامحني على عملته معها.... اديني فرصه اعوضها عن اللي شفناه... فرصه اخيره تكون في حضني اطمنها 
غمغم بتلك الكلمات وهو يبكي بشده ويتنهد بوجع... تلك التنهيده كانت أصعب شي لأنها بداخلها عمق الالم التي نشعر بها لتساقط دمعه اخر من عينيه وهو يتوجه يقود سيارته بسرعه جنونيه في تلك الصحراء وقلبه يشعر بالخوف عليها
عند نسمه
كان صوت نباح الكلب يقترب لتساقط قطرات العرق عن وجهها و شعرها متلصق بوجهها تلهث بانفاس متق"طعه و عيون باكيه تحاول كتم صوتها 
لكن توقفت فجأه حين رأت بئر مياه في مكان قريب..... و أيضا  سياره سعد تقترب منها و ذلك الك"لب الجائع
ركضت بكل قوتها و مع ذلك كانت خطواتها بطيئه لمآ عانته طوال اليوم
شعرت بأن الضغط الذي قبض على صدرها يهدد بسحق قلبها فهي تعلم الان بأنه لا يوجد امل او مخرج لها من هذا المازق
بدون لحظه تفكير اخذت نفس عميق وهي تلقى بجسدها في ذلك البئر المملوء بالمياه و هي واثقه ان المو"ت الان وهو المصير المجهول لها و لكن هي تفضل ان تمو"ت بتلك الطريقه افضل بكثير من ان تكون وجبه 
ما ان سمع سعد صوت الارتطام هذا حتى توقف بسيارته أمام البئر لينزل بثبات ويتجه نحوه 
ضحك بصوت صاخب على تلك الغبيه 
ليردف بصوت عالي: مو"تي نفسك يا غبيه ياله مع السلامه اشوفك في الجحيم 
ليركب سيارته مره آخره وهو يبتعد عن المكان ليتركها حقا لمصيرها المجهول
بقلم دعاء احمد 
................ 
انا عارفه ان اسلوب السرد مختلف عن كل مره بس اللي  كمل لحد هنا يقولي رأيه لان مش حابه اكتب سرد بالعامي و بجهز روايه كامله بنفس الأسلوب وطبعا بتعلم فيكم فقوليلي رايكم
.............................
في محافظه الشرقيه
تقف لارين بجسد مرتجف 
وهي ترى خيال لشخص ما ممتد و لكن مع تلك الأجواء و خصوصا انقطاع كشاف النور....... استدارت ببط و فجأه صر"خت بصوت عالي
وهي ترى شخص ملامحه غريبه 
لتردف بخوف
:انت انت مين
الغفير بتهكم:انا اللي مين انتي اللي مين....
لارين :انا مش من البلد و لسه واصله من المحطه دلوقتي
الغفير:غريبه يعني؟؟ ... طب و بتدوري على اي 
لارين:اي فندق أو أوتيل ابات فيه لحد الصبح
الغفير: هو في المنطقة دي مفيش غير بيوت الفلاحين وقصر الجنزوري بيه تعالي معايا يا بنتي
لارين:على فين وانت مين؟ 
ليردف الغفير بصوت هادي:انا الغفير بتاع المنطقه دي.... هاخد على قصر وريث بيه الجنزوري
لارين:وريث الجنزوري!! 
الغفير: دا صاحب كرم وكل الاغراب عن البلد بيلجوا ليه لو في مشكله تعالي 
اتجهت معه إلى ذلك القصر الضخم 
الأكثر من رائع حيث يحُاط بالكثير من الأشجار والزهور الجميله الممتده على مرمى البصر فكانت جنائن الفاكهه الي حيث لا نهايه لها
الغفير:هو دا قصر وريث الجنزوري
لارين: دي ولا الجنه على الارض
الحرس:في إيه يا مصلحي 
مصلحي الغفير:ضيفه مش من البلد و عايزه مطرح تبات فيه للصبح
الحارس:اتفضلوا طبعا وريث بيه موصي اي ضيف لازم نكرمه
لارين بابتسامه :شكرا 
مصلحي:ارجع انا بقى فوتكم بعافيه
الحارس:اتفضلي
دلفت لارين الي ذلك القصر فكان مميز ببهو واسع و انيق
اردف الحارس ليوقظها من شرودها:هاخد اذن ست كوثر هانم
اؤمت براسها وهي تشعر بالاحراج 
بعد دقائق
خرجت كوثر (والده وريث) من غرفتها وهي تحرك الكرسي المتحرك الخاص بها
كوثر بابتسامه :طبعا اتفضلي.... يا سعاد جهزي اوضه الضيوف
لارين:انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاي بجد شكرا
كوثر:على اي انتي زي بنتي
سعاد (الخادمه) :يا هانم الاوض كلها مقفله لان الشركه بعتت النهارده ناس ترش البيت عشان الناموس ومفيش غير اوضه وريث بيه 
كوثر بتفكير:خديها على اوضه وريث هو مش هيرجع النهارده من القاهره
لارين باحراج:انا اسفه والله انا عملكم مشكله ممكن بس تدلوني على اي أوتيل ابات فيه 
كوثر:يا بنتي و تباتي في أوتيل ليه ياله يا سعاد خديها و لو وريث جيه يعني يبقى يبات في اوضه فارس
اومت الخادمه لها بطاعه و هي تشير ل لارين بالدخول.... صعدت معها لغرفه ذلك المدعو وريث نور الدين الجنزوري
ما ان دخلت تلك الغرفه الضخمه وقفت منبهره حقا من تصميمها و تلك الألوان الاسود و الأزرق والأبيض بشكل خيالي
تدل على أن صاحبها ذات ذوق رفيع 
لم تبالي بكل هذا فقط كانت تريد النوم
ألقت بجسدها على ذلك الفراش الواسع 
ولكن سمعت صوت طرق على الباب
لارين:نعم
سعاد بابتسامه :مدام كوثر بعته لحضرتك البجامه دي عشان تاخدي راحتك لان هي لاحظت ان مش معاكي شنطه سفر 
لارين بابتسامه :متشكره جدا... لنا فعلا كنت مستعجله جدا وانا جايه 
سعاد:تصبحي على خير 
لارين:وانتي من اهل الخير 
اغلقت الباب واتجهت نحو الحمام و اخذت حمام دافي بعد عناء ذلك اليوم لتنسد في السرير و تنام بعمق
............................... 
عند عدنان
كان يتحرك ذهابا و ايابا أمام منزله وهو ينتظر تيا التي تأخرت كثير بالخارج حتي ان موبيلها مغلق...... 
الساعه الثانيه ليلا
دلفت لارين الي المنزل و ملامحها تبدوا شاحبه اخر شي تتذكره انها كانت في طريقها للصعيد ام بعد ذلك فلا تتذكر شي 
صاح عدنان ما ان رآها بتلك الحاله وهو يمسكها من ذراعها بعنف:كنتي فين لحد دلوقتي؟ 
تيا بتوتر تحاول أن تُخفي انها لا تتذكر شي:كنت كنت عند حياه و الكلام خدنا 
عدنان بغضب :و موبيلك مقفول ليه. انطقي..... 
تيا بدوخه وارهاق: موبيلي اتسرق النهارده
عدنان:تيا مالك؟ 
تيا:دايخه..... 
اردفت بتلك الكلمات وهي تحاول الثبات لكن ما ان قالتها حتى سقطت بين يديه
حملها بخفه و قلب منتفض و اتجه سريعا نحو غرفتهما... و هو يشعر ان هناك خطب ما
وضعها في فراشه و لكن آثار انتباهه ان ثيابها تبدو باليه وكانها كانت في سفر طويل 
اتجه نحو خزنتها جلب بجامه لها و جلس بجواره يبدل لها ثيابها وهو مغمض العينين يحاول الا يقترب منها لانه يعلم حقيقه مشاعره نحوها و يخاف ان يضعف أمامها و يندم بعد ذلك لأنها لا تحبه كما يعتقد 
بعد مده كان ينام  بجوارها وهو يحتضنها بتملك وعشق غريب لأول مره منذ زواجهم
طبعا عدت قبلا"ت متفرقه على وجهها و هو يحاول السيطره على مشاعره و ان يجعلها زوجته  
اخذ نفس عميق وهو يحاول الهدوء ليشدد على احتضنها وينام بعمق
لا يعلم الاثنان ما يخبه القدر لهما.... 
(لكن ما يفعله القدر سيقلب كل شي) 
.....................
عند حياه 
حياه :اخيرا اخير انت ليا يا عدنان و اوعدك انت بنفسك اللي هتطرد تيا من حياتك يااااههه بس مرات خالها دي طماعه اوي بس مشكله خليني نخلص منها الأول... باي باي تيا الشهاوي
اردفت بتلك الكلمات وهي تضحك بخبث و صخب
.............. 
في الحلميه
يقف باسم و عينيه تكاد تتطلق الشرار منها... فهي خالفت توقعاته كان يعتقد بكل د"م بارد..... كان يعتقد انه سيكسرها وهي ستسلم له...... بعد أن اغت"صابها وهي زوجته..... بعد أن علمت بكل اعماله الخبيثه... من اد"مان... و علا"قاته... بعد أن جعلها تشعر بالرعب بين احضانه ... فهذا ما تخاف المراه
ان تكون بحضن رجل وهي لا تشعر بالامان
فعل كل هذا ببرود 
ظناً منه بأنها ستقبل به و ستكون خاضعه له..... لكن هي ليست كذلك لا يوجد أمراه تتحمل كل هذا و تقبل بااامر الواقع
ليردف بتهكم و وقا"حه:بنتك هربت بس و اللي خلق الخلق لاكون جايبها ود"فنها حيه بنت ال..... اكيد راحتله الواد زملها اياه دا.. ما هي ر"خيصه
لكن قبل أن يكمل وقا"حه تلقى صفعه قويه من شهد التي كانت تقف و أمامها غمامه من الغضب بسبب ذلك الحق"ير الذي يطعن في شرف ابنتها الوحيده 
وهو الشخص المذنب في تلك العلاقه هو من د"نس تلك العلاقه بقذ"ارته
اردف باسم وهو يكاد يجن جنونه :انتي بتمدي ايدك عليا
شهد وهي تحاول أن تهدي من غضبها:انتي اي يا اخي.... فاكرها ضعيفه محكتليش عن وسا""ختك... و البنت اللي جبتها الشقه في يوم صباحيتها...... و الز"فت اللي بتشربه.... و معاملتك الز"باله ليه من ضر"ب واهانه.....ايه جبروتك دا يا شيخ ودلوقتي بتطعن في شرفها.... أنقى ربنا دا انت عندك اخت 
ثم تابعت بعتاب و دموع
:وانا السبب انا اللي قالت دا ابن اختي هيخاف عليها و يصونها لكن انت طلقتها وهي لسه عروسه... وذلته كل دا ولسه بتجيب في سيرتها اتقي ربنا يا اخي
و اوعي تكون فاكر انها هرجعلك انا كنت بقول يمكن طيش شباب لكن لا دا قله تربيه اطلع برا بيتي و لارين تشيلها من دماغك لان اول ما ترجع هاخدها ونطلع على القسم تقدم فيك شكوه لو مبعتدش عنها يا باسم
اجابتها ببرود :مش هسيبها في و هترجعي وهي مك"سوره يا خالتي و لو فيها موتها مش هعتقها
قال تلك الكلمات وهو يخرج من المنزل وهو يقسم انه لن يتركها
................
في قصر الجنزوي باشا
دلف وريث الجنزوري الي بهو القصر الهادي و هو يعلم أن امها و أخيه نائمين
لم يخبر احد انه سيأتي و لكنه أتم صفقته مبكرا فقرر العوده......... 
صعد لغرفته وهو يشعر بالارهاق كانت مظلمه كالعاده.... دلف الي الحمام لياخذ حمام دافي 
بعد دقائق
كان يقف عا"ري الصدر وهو ممسك بمنشفه يجفف شعره
ألقاها على الاريكه بلامباله وهو يتوجه الي فراشه ليلقي بجسده عليه بارهاق
لكن صوت صر"اخ دوى القصر باكمله  ليضئ الاباجوره......... 
منذ اول ابتسامه رأيتها على وجهك 
همس لي قلبي نحن على وشك الغرق

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الشرقيه
لارين بتصر"خ بصوت عالي جدا
وريث بسرعه شغل الاباجور
واتصدم ببنت واقفه ادامه على السرير ببجامه قصير و شعرها منسدل على جسدها
لارين بصراخ ودموع :ااانت مين.؟ ازاي تدخل هنا....اللحقووووني
وريث بغضب ووقف على السرير ادامها:بت انتي... وطي زفت صوتك وبعدين دي اوضتي انتي مين؟ وازاي دخلتي هنا
و بيبصلها بنظرات غريبه لشكلها و للبجامه اللي لابسها
شهقت بخجل و هي شايفه عا"ري الصدر.. اخدت بالها من نظراته وفجأه صر"خت بصوت عالي
و جريت نزلت من على السرير جريت على الحمام
وريث بصوت عااااالي :سعااااد يا سعاد....
سعاد من برا :ايوه يا وريث بيه
وريث اخد تيشرت لابسه وخرج :مين دي؟ اللي نايمه في اوضتي
سعاد بارتباك:دي دي ضيقه جيت من ساعه تقريبا
وريث بغضب :و الضيوف يناموا في اوضتي ليه من قله الاوض
سعاد:الشركه بعتت ناش عشان يرشوا البيت و مكنش في غير اوضه حضرتك
فارس بنوم:وريث انت رجعت امتى؟ في اي؟
لكن وقف مصدومه وهو شايف لارين بتخرج من الحمام
فارس:مين دي.
لارين كانت غيرت و لابست هدومها و الحجاب  اخدت شنطه ضهرها و خارجه
لارين باحراج و عيونها حمراء:انا اسفه للإزعاج اللي عملته انا همشي
وريث بنبره تهكم:تخرجي دلوقتي ليه مش رجاله عشان نسيب بنت تمشي في حد وقت زي دا... ادخلي انتي ضيفه وريث الجنزوري وليكي حق الضيافه
لارين:بس انا متسببه ليكم في مشكله انا اسفه بجد
وريث بابتسامه :يا ستي محصلش حاجه ادخلي دلوقتي الوقت اتأخر..... و انا هتصرف متشغليش بالك
لارين:متشكره بس مينفعش افضل
وريث:اقفلي على نفسك لو انتي خايفه ياله يا فارس
خرجوا وسابوا لارين حاسه بارتباك
في اوضه فارس
فارس باعجاب:جميله اوي القمر دي
وريث :فارس من أمتي بنتكلم كدا احترم نفسك
فارس:بذمتك مش مزه
لكنه سكت وهو بيبلع ريقه بخوف من نظرات وريث:خالص يا عم انا هروح انام
وريث:ايوه كدا اتلم
عند نسمه
اول ما بتنط في البئر بيكون في شاب و بنت وواضح انهم من سكان البحر الأحمر وبالتحديد في الصحراء و كانوا بيرعوا الغنم في مكان بعيد شويه و طبعا كانوا رجعين للقبيله بتاعتهم لكن لمآ سمعوا صوت صر"اخ نسمه البنت قربت و شافت نسمه وهي بترمي نفسها موجود  لكن استنوا لمآ سعد يمشي و بعد
غزل: انت شفت اللي شفته
سويلم:تعالي نلحق البت دي بسرعه
غزل:يارب سلم
سويلم بسرعه نط في البئر و بيرفع نسمه اللي فقدت الوعي
لكن لحسن حظها البير دا كان مش ممتلي بالكامل
غزل بقيت تشدها و بتطلعها
سويلم هو كمان طلع بسرعه
غزل:لازم نروح الخيم هالا الشيخ سلمان لو عرف ان في اغراب في المنطقه دي هيلقب الدنيا
سويلم:ايه ياله ياله.......
بعد مده طويله
كانت نسمه نايمه في خيمه و غزل بتعملها كمادات لان حرارتها مرتفعه وبتحاول توقف نز"يف رجليها
سويلم وهو بيدخل الخيمه:ايش فيها
غزل: حرارتها مرتفعه ولازم تروح مستشفي
سويلم:اقرب مستشفى بعيده من هنا ساعتين...... خليها تنام غطيها كويس وخليكي جانبها و انا هحاول اجيب دكتور بس راح اتأخر خالي السلا" ح دا معاكي... احنا منعرفش مين دي و كمان اللي وراها دول مشيوا ولا هيرجعوا تاني
غزل:ما تخاف ها البنت شكلها ما في منها خوف في حفظ الله
سويلم:في حفظ الله
عند اسد
وصل للمكان اللي فيه السلسله بتاع تالين شغل كشاف ونزل بقى ينور و يشوف لكن مفيش اي صوت ولا همس لمح إثر د"م على الارض قلبه انتفض و خرج و فضل يتابعه لحد ما وصل لمكان قريب من البيت اللي كانت نسمه فيه
دخله بسرعه لكن اتصدم لانه لقى جث"ه غالب اللي سعد قت"له قبل ما يمشي
مهتمش وفضل يدور على نسمه مفيش إثر ليها
في صباح يوم جديد
أسد كان تعب من التدوير بعربيته في المكان لكن مفيش إثر ليها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد فضل يلف بالعربيه في المكان وهو قلبه مقبوض مفيش اي إثر لنسمه
الد*م اللي شافه وجع قلبه و حسسه انه ممكن يفقدها بجد لكن كان جواه احساس انها موجوده حواليه
على أذان الفجر
وصل لمكان و كل ما يقرب يشوف وكان في خيمه.... حس بالأمل انها ممكن تكون عايشه
قرب اكتر من الخيمه و كان في غنم ادامها
أسد :يا أهل المكان.... في حد هنا
خرجت غرل وهي بتحط الشال على راسها
غزل:انت مين؟ و ايش بدك؟
اسد:لو سمحتي مراتي في ناس خطفوها و اشاره الجي بي اس كانت موجوده في مكان قريب انا وصلت هناك لكن مفيش إثر ليها
غزل:زوجتك؟ طبعا موجوده اتفضل
أسد دخل و ابتسم كان في لهفه في عيونه
لكن شاف نسمه نايمه و ملامحها باهته
قعد جانبها وفضل يبو"س كل انش في وشها وهو بيحضنها
غزل اتكسفت و خرجت من الخيمه بسرعه
لكن وهي طالعه قبلت سويلم و معه الدكتوره
سويلم:واقفه هنا ليه؟كنتي خليكي مع البنت
غزل:جوزها مع جوا.... صاحبها السياره
قالتها وهي بتشاور على عربيه اسد
عند اسد
أسد :نسمه قومي.... انا جيت.. اسف مكنتش اقصد ازعلك والله اسف اني مكنتش معاكي.... متعرفيش انا حسيت بايه وانتي بعيده صدقيني اكتشفت حاجات كتيره اوي... و اولهم اني بعشقك قومي لو سمحتي
سويلم:احم يارب يا ساتر.. اتفضلي يا دكتوره
اسد بص لسويلم بعضب وغيره حس انه عايز يولع فيه
سويلم حس بدا وخرج لمآ الدكتوره بدأت تكشف على نسمه
اسد:هي كويسه؟ 
الدكتوره:هتبقى كويسه واضح انها عانت الفتره اللي فاتت هتفضل نايمه و حرارتها هترتفع لازم يبقى في حد جانبها عشان يهتم بيه
اسد:تمام انا معها
الدكتوره:حضرتك بتعرف تدي حقن
اسد:ايوه.... 
الدكتوره:تمام الحقن دي لازم تاخدها كل اتناشر ساعه لمده يومين انا خيطتلها جرح رجليها ان شاء الله هتقوم بالسلامه
اسد :متشكر جدا
الدكتوره خرجت و سابت أسد ونسمه فضل يبصلها و يتأمل ملامحها اللي بهتت بسبب تعبها 
لكن دا مياثرش معه في حاجه هو حابب طيبه قلبها 
قرب اكتر منها و هو بيبصلها و بيتوعد للي اتسبب في كل دا 
مسك وشها بايديه وهو بيحس حرارتها 
أسد بهمس:
فوقي بس يا نسمه و صدقيني في حاجات كتير هتتغير
غزل:حمد الله على سلامه المدام 
اسد:الله يسلمك انا مش عارف اشكركم ازاي... بس حابب اعرف اي اللي حصل
سويلم:كنا رجعين من الرعي و غزل سمعت صراخ البنت و لمآ وصلنا كانت رمت نفسها في البير استنينا لحد الرجل مشي بعربيته وانا و غزل طلعتها منه
اسد ضغط على ايديه ولنفسه بغيره قا"تله
:اهد اهد هو كان بيشيلها عشان ينقذها اهد يا أسد 
غمض عنيه وهو بيضغط على ايديه بيحاول يهدي
اسد بحنق:متشكر جدا ليكم
غزل بابتسامه :ما تتشكرنا اشكر ربنا انه حطنا في طريقها 
أسد كان بيشيل نسمه عشان ياخدها ويمشي 
سويلم:رايح فين؟ زوجتك تعبانه... انك تروح لأى مكان بعيد غلط عليها
اسد:بس دا مكانكم واكيد مش هنفضل في الصحراء
غزل:خلينا نروح لعند الشيخ سالم هو قريب من هنا و بيرحب بكل ضيوفنا
اسد :بس
سويلم:ما في داعي للاحراج انت و مراتك ضيوفنا في البحر الأحمر لازم نكرمكم و فعلا مش لازم نفضل هنا كتير.... غزل روحي معاهم و صليهم للمكان وانا هفك الخيمه و هجي وراكم 
غزل:ماشي اتفضل معايا يا استاذ
أسد شال نسمه و طلع من الخيمه حطها في العربيه في الكرسي اللي وراء و غزل ركبت جانبه وكانت بتوصفله الطريق
بعد نص ساعه
أسد وقف بعربيته أدام بيوت صغيره في مكان وسط جبال البحر الأحمر.... شاف البدو و الجمال.. الابار... كل حاجه موجوده في المكان 
غزل وهي بتنزل من العربيه :هقول للشيخ سالم ان في ضيوف
اسد استنى حوالي دقيقتين في العربيه لحد ما شاف غزل جايه ومعها راجل عجوز لكن فيه صحه وهيبه.. نزل من العربيه 
الشيخ سالم:الضيوف على راسنا هات مراتك يا ولدي... اتفضلوا اتفضلوا
اسد اخد نسمه ومشى وراه وهو بيدله على خيمه كبيره جاهزه من كل حاجه تقريبا... 
أسد دخل وحطها في السرير و عطها كويس و خرج
اسد:مش عارف اشكركم ازاي.... 
الشيخ سالم:يا غزل خليكي جنب البنت... تعالي يا ابني نتمشى 
اسد:اتفضل
الشيخ سالم: انتم منين و ازاي دا حصل؟ 
اسد:احنا من القاهره ولسه متجوزين من مده قصيره..... أسد الهلالي
الشيخ سالم:اهلا بيك..... بتشتغل اي؟ 
اسد:ظابط في أمن الدوله
الشيخ سالم:الله يحميك لشبابك... و ينصركم.... انا عايش هنا من يوم ما اتولدت
حضرت حر"ب تلاته و سابعين كنت وقتها لسه شاب صغير....  سبت ارضى و روحت دافعت عن ارضنا في سيناء عند رفح
رجعت لأهلي واحنا رافعين راسنا و منتصرين الأرض دلوقتي امانه في رقبتك انت و كل شباب الوطن
(أسد في غرب البحر الأحمر يعني الشيخ سالم سافر لان سيناء في أقصى الشمال الشرقي من أفريقيا عند البحر المتوسط)
أسد بابتسامه :انتم رفعتوا رسنا كلنا حميتوا امه من الذ"ل و احنا مش هنضيع البلد و لو على مو"تنا
الشيخ سالم:ربنا يحفظكم 
بعد شويه 
أسد رجع بسرعه و دخل الخيمه لقى نسمه لسه نايمه قعد جانبها و فضل يعملها كمادات.... حرارتها بتبقى كويسه وبترجع تاني ترتفع 
كانوا وقتها على العصر
أسد طلع موبيله و كلم الاوتيل عشان يطمن على تالين عرف انها مع لورا استغرب ازاي لورا جيت مرسي علم و ازاي عرفت باختطا"ف تالين.... لكن هدي شويه لمآ عرف ان تالين مالهاش حاله الصرع اللي بتجيلها لمآ تشوف لورا
فضل جانب نسمه لحظه بلحظه مسبهاش 
................ 
في القاهره (في شقه عدنان) 
تيا بتصحي بارهاق لكن مش بتلقى عدنان كانت حاسه بصداع و دوخه
قامت من على السرير لقيت ورقه على الكومود من عدنان 
عدنان:عارف ان في حاجه انتي مخبيها هسيبك ترتاحي و لمآ اجي من الشغل نتكلم.... انا من  فريده تجهزلك الفطار لمآ تصحى..........خالي بالك على نفسك 
تيا ابتسمت وهي ماسكه الورقه لكن رجعت تاني قعدت على السرير و بتحاول تفتكر اي حاجه حصلت
تيا لنفسها:انا اخر فاكرها اني ركبت مع السواق و كنت طالعه على الصعيد لكن السواق وقف أدام بيت في أول البلد... فاكره اني شفت سميحه مرات خالي بس اي اللي حصل بعد كدا ااااااههه دماغي 
لازم اكلمها اسألها اي اللي حصل لان بجد مش قادره استحمل الصداع دا
حاولت تكلمها من تليفون البيت لكن محدش بيرد...... كلمت حياه
تيا:حياه فينك مش بشوفك
حياه وهي بتتفرج على فيديو بخبث:موجوده يا حببتي بس قولت اسيبك انتي وجوزك مع بعض ما هو مينفعش اكون عزول بينكم و انتم لسه متجوزين
تيا بطيبه:انتي غبيه يا بت قلتلك ان دا جواز مؤقتا لحد ما عمي برجع.... صحيح كلمتهم اول امبارح من المستشفى في المانيا قالوا ان هيخضع للعمليه قريب انا قلقانه اوي يا حياه.... وخايفه
حياه بخبث:لا لا لسه الخوف مش دلوقتي 
تيا باستغراب:يعني اي؟ 
حياه بسرعه:لا ولا تشغلي بالك..... المهم تليفونك مقفول ليه
تيا:في حاجه حصلت امبارح عايزه احكيلك عليها لان دماغي هتنفجر من التفكير 
حياه بابتسامه تشفي:قولي... 
تيا حكيتلها لها كل اللي حصل لكن حياه قالتلها لازم تكلم مرات خالها و تعرف اللي حصل
في نفس التوقيت 
عدنان بيرجع من شغله بدري عشان يطمن عليها لقاها لسه صاحيه 
عدنان بابتسامه :الجميل لسه صاحي ولا اي
تيا :اه انت ليه مصحتنيش قبل ما اتمشى 
عدنان جذابه من خصرها و بيشيل النضارة من على عنيها: كنتي فاصله قلت اسيبك نايمه
تيا بارتباك:اه عندك حق هو هو
عدنان بهمس جانب ودنها:انا جوزك على فكره و احمدي ربنا انك مش عارفه انا بفكر في اي لان صدقيني لو عرفتي هتفضلي اسبوع كامل قفله على نفسك 
تيا بصتله بعدم فهم لكن نظراته كانت بتوضح مشاعره بسرعه كانت بتحاول تبعده 
عدنان بابتسامه :اوعي تبعدي لان لو بعدتي صدقيني هقرب اكتر و ساعتها متلوميش غير نفسك
تيا بخجل:عدنان لو سمحت ابعد 
عدنان:على فكره من يوم ما دخلتي حياتي و انا مش بروح النايت ولا بسهر مفيش مكافأه ولا اي يا جميل 
أنهى كلمته بغمزه و نظره حمدي الوزير
تيا ضحكت غصب عنها و بدون ما تفكر قربت منه وبا"سته من خده
عدنان :انتي انتي
تيا:انا اي
عدنان بابتسامه :انتي اجمل بنوته شفتها في حياتي كلها
تيا:طبعا ههه عندك شك ولا اي
عدنان:ابو غرورك.... 
تيا:ولا احترم نفسك 
عدنان:دا اللي هو انا بعد ولا دي
تيا:ااامم البنات مبتغلطتش حتى لو غلطت برضه لازم تكون انت اللي غلطت
عدنان:دا اللي هو ازاي ان شاء الله 
تيا:كدا عندك مانع
عدنان:انا اقدر.... المهم ادخلي خدي شاور و تعالي حضرلي الغدا ياله.... عايز عكاوي
تيا بردح:عكاوي اي ... انت فاكر نفسك جايب خدامه 
عدنان سابها وراح قعد على الكرسي وحط رجل على رجل و هو بيد"خن سيجار
عدنان ببرود:وطي صوتك.... و انجزي عايز المحشي يكون جاهز خلال ساعتين
تيا:انت اتهبلت ولا اي فاكر نفسك سي سيد... و بعدين اي كل دقيقه تشوفني وطي صوتك وطي صوتك ابو صوتي اللي عاملك ازمه طب مش مواطيه هتكتمني يعني... و مش عامله حاجه 
عدنان بخبث:فعلا انتي مراتي و دلوقتي لازم اعملك على انك مراتي
قال كلمته وهو بيقرب جدا منها 
تيا بخوف: بتعمل اي ابعد يا اخينا
عدنان وهو بيد"فن وشه في عنقها يقب"لها :اي مش انتي مراتي.... هتصرف على الأساس دا
تيا شهقت بخجل وهي بتبعد:لازم انزل اجهز العكاوي بتاخد وقت على ما يستوي
عدنان بابتسامه جانبيه :اي دا.... مش دا شغل خادمين لا لا سيبك من الكلام دا وخليكي معايا
تيا بسرعه:و لو لازم اجهز لك العكاوي بايدي
و في نفسها:جاتك وجع بطن يا بعيد عكاوي حتى معرفش بتتعمل ازاي منك لله.... قليل الادب 
عدنان:انجزي و بطلي برطامه
تيا:ااووف
عدنان اول ما نزلت فضل يضحك على شكلها لكن جاله رساله على الماسنجر و كانت من مالك ابن خالها..... 
فجاه عدنان وشه جاب الوان ومبقاش شايف ادامه
كان نازل لتيا لكن جاله اتصال من حياه
حياه:.................... 
عدنان:اخرسي قسما بالله اد"فنك مكانك
حياه:لو مش مصدق تعالي دلوقتي
عدنان قفل معها ونزل وهو مش شايف ادامه.... تيا وفريده كانوا في المطبخ وبيضحكوا.... عدنان لمآ سمع رنان ضحكتها اتعصب اكتر كان في تمثال على تربيزه زقه بغضب وقع اتك"سر ميه حته
تيا طلعت بسرعه و لسه هتروحله كان خرج
فريده:في اي؟
تيا بقلق:مش عارفه بس عدنان شكله متعصب اوي
فريده: استر يارب
تيا مفكرتش و نزلت وراه كانت ببجامه البيت
تيا بصوت عالي:عدنااان استنى لو سمحت
عدنان وقف على السلم و بصلها بنظرات غريبه كلها استحقا"ر و بغضب :اطلعي فوق يا هانم ولا انتي متعوده على قله الادب
تيا وهي لسه واقفه على اول السلم:عدنان احترم نفسك 
عدنان بفحيح : دلوقتي هنعرف مين محترم ومين غشاش.... اطلعي احسنلك يا تيا
تيا بدموع:انت غشاشه.... غشيتك في اي
عدنان بعصبيه:قلتلك اطلعي فوق مبتفهميش
تيا اتعصب ونزلت وقفت ادامه: ممكن افهم في اي
عدنان مسكها من دراعها بعنف وغضب و بقى يجرها وراه و طلع شقته
تيا بغضب :عدنان اي الجنان دا سيب أيدي اااهه بتوجعني
فريده:في اي يا ابني سيب مراتك
عدنان مكنش سامع تقريبا و طلع اوضته اول ما دخل رزع الباب وزق تيا بقوه 
تيا وهي بتمسك في الكرسي عشان متقعش:عداانان ماالك انت اتجننت
عدنان محبش يتهور وطلع من الاوضه وقفل وراه و هي جوه بقيت تخبط على الباب وترزع
تيا :افتح يا متخلف و الله انت ما شفت بربع جنيه تربيه.... وانتي يا حجه فريده مش حفيدك دا مربتهوش لللليه ولا هو بيحب يفتري على خلق الله
افتح يااض...... انت يا متخلف.... والله في كلب جوا دماغك... ااااهه
قعدت على الأرض وهي مربعه و هي متغاظه..... 
...................... 
في قصر الجنزوري باشا
في الجنينه
نزلت لارين باحراج لأنها نامت كتير اوي و العصر بياذن
لارين:السلام عليكم 
وريث وفارس وكوثر:و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
فارس:اخيرا القمر صحيت.... 
وريث بصله بنظره مخيفه خليته يسكت
كوثر:ازايك يا حببتي تعالي اقعدي
لارين بسرعه:انا اسفه بجد على الإزعاج اللي عملته انا بس عايزه اي حد يدلني على اي أوتيل قريب لان شكلي مطوله هنا
وريث :هو احنا قصرنا معاكي في حاجه 
لارين وهي بتباع ريقها بتوتر و افتكر موقف امبارح:بس مش حابه اكون سبب في مشكله عشان كدا و خصوصا اني لسه مش عارفه اي حاجه في البلد وبدور على شغل ويمكن اطول
كوثر بسرعه:انتي ناويه تشتغلي اي
لارين:انا كنت بشتغل في ال اتش ار في شركه ان بي ار و مولاتي كويسه 
وريث بهدوء:ام بي ار..... دي شركه كبير و ال اتش ار مكان مهم و انتي لسه صغيره
لارين:كنت بحب الشغل جدا وقدرت اخد المكانه دي بسرعه...... 
وريث:ااامم وليه سبتي الشغل
لارين بتوتر:اصل اصل مكنش مناسب ليا في الفتره الاخيره عشان كدا مشيت
وريث:صحيح اسمك اي
لارين:لارين.... 
وريث:اوكي يا لارين..... اي رايك تكوني المرافقه الخاصه لماما
لارين بصت لكوثر و هي خايفه اصلا
لارين:بس انا يعني معنديش مكان لسه اكون فيه.... عشان كدا مش هقدر
وريث؛ البيت هنا كبير و في اوض كتير انتي كدا كدا هتفضلي مع كوثر هانم طول الوقت 
لارين بعد وقت قدر وريث يقنعها لكن كان مستغرب هو بيعمل كدا ليه... في بنات كتير جيهم عشان الوظيفه وهو دلوقتي اللي بيعرض عليها..... 
........................ 
عند نسمه
بدأت تصحى و بتفتح عنيها لقيت أسد بيعملها كمادات وهو مبتسم
أسد بهيام:اخيرا فوقتي تعبتي قلبي...وحشتيني اوي
نسمه عيطت كانت فاكره انها مش هتشوفه تاني لكن دا قدرهم
كانت بتحاول تقوم بضعف... أسد ساعدها وقعدها وهي بقيت سانده على صدره
نسمه :انا بحلم صح
أسد وهو يقب"لها :انتي معايا مش بتحلمي.... وحشتيني يا نسمه وحشتيني اوي
نسمه بدموع :هي تالين كويسه
أسد وهو بيضمها :متخافيش عليها هي دلوقتي بخير..... 
نسمه غمضت عنيها و هي بتسند راسها على كتفه دموعها نزلت غصب عنها ودا وجعه.............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عدنان رجع البيت وهو مش شايف ادامه
بسرعه جدا طلع اوضته كان الوقت اتاخر جدا
اول ما فتح الباب لقى تيا نامت على الأرض بيشدها من دراعها و هو بيقومها بعنف
تيا:في اي.. اه انا نمت هنا منك لله
عدنان بيبو*سها بغضب كأنه بيعقابها 
تيا فتحت عنيها بصدمه وزقته بسرعه و ضر"بته بالقل"م
تيا بغضب :انت ايه يا اخي... حيو"ان دماغك دايما كدا..... دا انا قلت انك ممكن تكون اتغيرت بس انت 
اااااههه سيب شعري يا عدنان 
عدنان وهو بيمسك شعرها بعنف:قسما بالله يا تيا لا تندمي.... و خلي في علمك باب البيت دا مش هتخطيه..... و ان كان عمك معرفش يربيكي فأنا اوعدك هعلمك الادب من اول وجديد.... اقسم برب العزه ان لو لمحتك برا الاوضه دي لاكون عامل معاكي الصح..... و مالك لو عرفت بس انك كلمتيه هد*فنك حيه.... ولحد ما عمك يرجع وياخدك مش عايز اسمع منك غير نعم وحاضر لان لحد دلوقتي بمنع نفسي من اني اقت"لك.... و لمآ عمك يرجع يبقى ياخدك ويربيكي بطريقته....... 
تيا باستسلام:سيب شعري يا عدنان 
عدنان :بكرا خطوبتي وانتي بنفسك اللي هتقدمي الشبكه للعروسه
تيا بزعيق:سيب شعري بكررر"هك انت اي مش بتفهم. 
عدنان بغضب :وبتحبي مالك مش كدا
تيا بزعيق :يا اخي قرفتني مالك مالك مالك
مالك دا يبقى اخويا.... فاهم يعني اي اخويا 
عدنان طلع موبيله وفتح الماسنجر:لو هو اخوكي القذ"اره دي بتعمل اي معه.... 
تيا اخدت الموبيل و حطت ايديها على بوقها بصدمه التليفون وقع من ايديها وبقيت تعيط
عدنان باشمئزاز ووجع:عرفتي مين فين اللي كداب ور"خيص انا من البدايه مخدعتكيش من البدايه كنت معرفك اني بتاع بنا"ت و من يوم ما عرفتك وانا سيبت السكه دي لكن انتي طلعتي حق"يره اوي
مثلتي توب الجمال والرقه و انتي واحده
تيا كانت واقعه على الأرض وهي بتشوف الفيديو وبتعيط:دا انا..... لا لا اكيد في حاجه غلط مش انا لايمكن اكون انا
عدنان بسخريه:مش دا ايميل مالك برضه.... للأسف يا تيا انتي متستاهليش اي حاجه 
تيا بسرعه:مش فاكره والله ما فاكره
عدنان بدموع بيحاول يداريها: انتي هتفضلي على ذمتي لحد ما مصطفى بيه يرجع وهو يربيكي بمعرفته..... بكرا خطوبتي انا وحياه
تيا :حياه مين..... حياه!!!! 
عدنان :حياه صحبت عمرك..... و خلي في علمك ان دا كله بسببك..... اول مره في حياتي انجبر على حاجه مش عايزها.... 
تيا قامت و بصتله بزعر:مش فاكره صدقني
عدنان زق ايديها وخرج من الاوضه وهو بيقفل الباب وراه بالمفتاح
تيا بزعيق ودموع :عدناان انا مش بكدب مش فااكره والله..... ارجوك اسمعني.... انا انا.... انا بحبك. ااهه ااههههههه افتح يا متخلف دا.... 
بصت للموبايل اللي واقع على الأرض وهي منهاره هي نفسها كانت مشمئزه من الفيديو.... كانت بتر"قص وهي شبه عا"ريه و الرساله دي من ايميل مالك.... ازاي 
اي اللي حصل هي مش فاكره
تيا قعدت جنب الباب وهي بترمي التليفون بغضب وفضلت تعيط 
لكن بسرعه قامت ومسكت الموبيل وبقيت تكلم مرات خالها 
سميحه:مين... 
تيا بصر"يخ :ااانتي عملتي اي.... منك لله.. عملتي اي انا ليه مش فاكره ومين صورني بالمسخره دي... حرام عليكي حرااام عليك... انتم ازاي اهلي.... كل دا عشان الفلوس طب ازاي.... مل"عون ابو الفلوس يا شيخه منك لله.... بس اقولك يارب تنرد في بناتك.. وتشوفيهم مذ"لولين ومكسور بخاطرهم...... و قولي لابنك المحترم انه كان ليا اخ بس دلوقتي بقي عد"وي وصدقيني مش انا البنت الضعيفه و هرجع حقي واللي عملتيه دا مش هيعدي بالساهل... وهدفعك التمن غالي اوي.... واستني بقى لمآ جدي يعرف اللي عملتيه...... 
رمت التليفون من ايديها ورجعت عيطت تاني و كان القوه كلها انهارت
عند مرات خالها
سميحه:يلهوي يلهوي لو الحج عمران عرف اللي حصل هيطلقني من محمد... 
فتحت موبيلها وكلمت حياه 
حياه بضيق:عايزه اي مش بعتلك فلوسك
سميحه:تيا بتهددني.... اعمل اي.. وبعدين الفلوس دي حقي... قصاد اللي عملته
حياه :و تيا معندهاش دليل تقدمه انك انتي اللي خد"رتيها و عملتي الفيديو دا انتي وبناتك.... و انتي بعتي الفيديو من تليفون مالك ومسحتها من عنده 
سميحه:بس الرساله لسه على تليفون الظابط ولو الحج عمران عرف ان الفيديو اتبعت من تليفون مالك هيقت"له.... 
مالك ميعرفش حاجه عن الموضوع 
حياه:متقلقيش من الموضوع دا و بعدين انا خالص هتجوز الظابط بسبب الفيديو دا
انا معايا نسخ كتير اوي و لو متجوزني هنشر الفيديوهات و ساعتها قولي على تيا يا حمن يا رحيم و عدنان مش هيقبل بدا... عشان كدا هو تحت سيطرتي
سميحه:انا خايفه 
حياه بزعيق :ما خلصنا بقى دا انتي واخده اتنين مليون سلام
قفلت بغضب وهي بتتفرج على صور عدنان بهوس
حياه:اخيرا بقيت ليا يا عدنان قلتلك مش هسيبك ولو اضطريت اسوء سمعت أقرب صاحبه ليا... هههه بس مش مهم
.............. 
عند أسد و نسمه 
أسد كان بياكلها و هي ساكته
أسد :نسمه ممكن تنسى الليله دي
نسمه بخوف:مش قادره فاكره كل حاجه... 
أسد :بس انا جانبك دلوقتي و معاكي ممكن تنسى لو سمحتي اوعدك اني هرجع حقك.... بس انسى لو بتحبي تالين و ابو تالين
نسمه ضحكت و هو حضنها و فضل جانبها 
أداها الحقنه بتاعتها وفضل يعملها كمادات
بعد مده
أسد كان نام بتعب.... نسمه فتحت عنيها بصتله و اتنهدت وهي بتقرب منه و بتدخل لحضنه 
نسمه بهمس:بحبك
حضنته ونامت و هي بتغطيه هو كمان
تاني يوم
أسد صحي ملقاش نسمه اتخض وقام بسرعه وخرج من الخيمه 
لكن وقف مصدوم و هو شايف نسمه لابسه عبايه سمرا مطرزه بالحجر الكريم و الخرز وحطه شال على رأسها قعد مع الستات 
فضل يبصلها كانت جميله جدا بالشكل البدوي و الستات بيغنوا و نسمه مبتسمه 
اسد فضل يبصلها بارتياح لكن جاله اتصال 
اسد :ايوه
عز صديقه:أسد انت فين؟ لازم ترجع كارولين امبارح وصلت الاوتيل واحنا وراها طول الوقت انت لازم ترجع..... لازم نعرف معاد الانفجا"رت انت فاهم خطوره الموقف 
اسد :انا راجع كمان كم ساعه المهم الياس
عز:احنا وراه دلوقتي 
اسد:اي حد يتواصل معه تفضلوا وراه دي شبكه.... 
عز:منتظرينك
............. 
عند لارين
كانت واقفه في المطبخ بتجهز فطار لمدام كوثر لكن سمعت صوت وراه
وريث:صباح الخير 
لارين كوبايه اللبن وقعت من ايديها لأنها كانت بتفكر في باسم و هيحصل اي لو عرف مكانها
لارين بسرعه:انا اسفه هنضف الأرض انا اسفه
وريث باستغراب :حصل خير انتي كويسه
لارين بدموع:اها انا انا
وريث بيقرب منها وهو بيلمي وشها باستغراب من نفسه و بيسمح دموعها
لارين بسرعه بابعد لسه هو بيقرب سمع صوت وراه
سلمي خطيبته:ايه اللي بيحصل هنا...... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

سلمي:اي اللي بيحصل هنا دا؟؟؟ 
وريث بعد عن لارين وبص لسلمى بهدوء
وريث:سلمي اي اللي جابك من القاهره غريبه يعني... حصل حاجه في الشغل؟
سلمي وهي بتبص ل لارين:ايه مكنتش عايزني اجي يا وريث بيه..... مش المفروض خطيبي
وريث:تمام يا سلمى... عايزه اي دلوقتي 
سلمي:في ورق تبع الصفقه بتاع المانيا لازم تمضيه النهارده
وريث:تعالي ورايا على المكتب
سلمي بنظرات استحقار ل لارين :اوكي
الاتنين خرجوا وفضلت لارين واقفه بتبص على الكوبايه اللي انك"سرت... مسحت دموعها و نزلت تلم الازاز
سعاد:في اي. 
لارين:انا اسفه انك"سرت مني 
سعاد:ولا يهمك الست كوثر مش بتقول حاجه بس خالي بالك بعد كدا
لارين:حاضر انا هاخدها الفطار دلوقتي 
اخدت الصنيه وطلعت على الجنينه
فارس بمشاكسه:صباح الجمال
لارين بجديه:صباح الخير 
فارس :احم شكلي دخلت الغلط المهم انا فارس الجنزوري اخو وريث و بدرس في كليه اداره اعمال
لارين:اهلا بيك
فارس:اعتبريني اخوكي لو احتاجت اي حاجه انا موجود 
لارين:متشكره جدا بعد اذنك
فارس :اي رايك نخرج سوا 
لارين:افندم؟؟ 
فارس:انا اقصد يعني افرجك على البلد المكان هنا جميل اوي و شكلك اول مره تيجي الشرقيه 
لارين:فعلا عمري ما جيت الشرقيه و بصراحه كنت خايفه اول ما نزلت البلد
فارس:لأنك نزلتي في الناحيه الغربيه إنما بقى البلد جميله جدا الكافيهات و في مولات و ملاهي و مصنع العيله و السوق المكان هنا تحفه
لارين:معليش انا مش حابه اختلطت بحد
مدام كوثر:صباح الخير يا ولاد 
:صباح النور 
لارين:فطار حضرتك عشان معاد الدوا
مدام كوثر:هي سلمي هنا.؟؟ سامعه صوت عربيه من شويه
لارين:هي مين دي؟ اسفه لو أدخلت بس عندي فضول... اصل استغربت نظراتها ليا
فارس:دي سلمي هانم الله يخربيتها
مدام كوثر:ولد احترم نفسك
فارس :انتي عارفه ان وريث مش بيحبها و هو هيخطبها عشان الشغل المشترك.... يارب يفوق قبل ما يتجوزها بدل ما يبقى غبي
وريث من وراه بغضب :هو مين دا اللي غبي يالا
فارس بارتباك:انا طبعا
وريث بصله بغيظ و رجع بص ل لارين اللي واقفه متجاهله النظر له
سلمي وهي بتمسك في ايديه :احنا حددنا معاد الخطوبه يا جماعه ليله راس السنه يعني كمان كم يوم
مدام كوثر:مبروك يا حبيبي... مبروك يا سلمي
لارين:دوا حضرتك.... 
مدام كوثر بضيق :تعالي نقعد في الصالون ماليش نفس افطر هنا
لارين بتحرك الكرسي و بتدخل الصالون
سلمي:هي والدتك متضايقه ولا اي يا وريث 
وريث:مالكيش دعوه بيها وخليكي بعيد عن امي يا سلمى اظن فاهمه
سلمي بتوتر:حاضر 
بعد مده 
لارين واقفه في الجنينه وهي بتتفرج على جناين الفاكهه
وريث:تحبي تخرجي 
لارين:ها؟ 
وريث:تخرجي.... افرجك على البلد
لارين:لا متشكره
وريث بامر:ياله بينا
لارين بصتله باستغراب و خرجت وراه
بعد شويه 
كانت ركبه معه في عربيته وهي بتتفرج على كل حاجه و هي سرحانه
ودا اللي لافت انتباه وريث ليها
....................... 
في البدو
أسد كان بيبص لنسمه باعجاب مش قادر يخبيه و خصوصا شكلها بالبس البدوي
أسد :نسمه لازم نرجع مرسي علم دلوقتي 
نسمه :حاضر 
كانت بتحاول تقوم لان جرح رجليها لسه ملمش 
أسد شالها وهي لفت ايديها حوالين رقبته راح ناحية العربيه ركبها ورجع سلم على الشيخ سالم وودعهم
في العربيه
نسمه :سرحان في اي؟ 
أسد بابتسامه :متشغليش بالك.... بس انتي متأكده انهم كانوا عايزين تالين
نسمه :ايوه طبعا الراجل دا كان بيشدها مني و انا صر"خت ضر"بني وبعد كدا مش فاكره حاجه 
اسد بتفكيز:معقول تكون هي.... بالحقا"ره دي.... حسابك تقل يا لورا
نسمه:لورا 
اسد:متخافيش المهم انك تبقى كويسه عشان بعد المهمه اللي شغال فيها محضرلك مفاجأه اتمنى تعجبك... بس لازم تكوني كويسه
أنهى كلماته بغمزه شقاوه وابتسامه زادت من وسامته
نسمه بصتله باستغراب و رجعت بصت للشباك 
بعد كم ساعه
أسد وصل الاوتيل و طلع وهو شايل نسمه اللي بلبس البدوي وكانوا ملفتين للانظار
دخل الجناح بتاعهم....
أسد طلع السلسله بتاعه نسمه من جيبه و لابسها لها 
نسمه :كنت خايفه ملقيهاش
أسد بأس راسها و مسك ايديها بحنان :خالي بالك على نفسك دايما وخليكي واثقه اني معاكي و لو بعدت اعرفي اني هرجع... اوعي تصدقي اي حد... فاهمني
نسمه بخوف:ليه بتقول كدا
اسد :بكرا تفهمي.... تحبي اعملك حاجه قبل ما امشي؟ 
نسمه :انا عايزه تالين... لو سمحت
اسد :حاضر هجيبها لك.....
خرج و راح ل لورا اخد تالين اللي كانت بتعيط وبترتعش و هي خايفه
أسد شالها وخرج من الجناح
اسد:لورا انا مش غبي.... و خطتك دي فاشله.... عشان انا عمري ما هرجعلك و اللي عملتيه في نسمه وتالين هدفعك تمنه غالي اوي
لورا بارتباك:عملت؟ عملت اي يعني
اسد مسك شعرها بايديه التانيه وهو لسه شايل تالين:ممكن اسمحك على اي حاجه الا تالين يا لورا... فاكره انك لمآ تخط"فيها و تخليني اشوف نسمه مهمله.... اني ممكن كدا اسيبها......
اهي خطتك فشلت و نسمه كانت بتحمي تالين..... نفسي افهم اني مخلوقه من اي في ام بالجبروت دا.... بتخطفي بنتك.... ههه انا لو فيها موتى يا لورا مش هرجع لواحده ممكن تعرض حياه بنتي للخطر عشان مجرد هوس..... واه صحيح انا مش بسيب حقي وانتي عارفه دا كويس شاو .... بس هتشوفيني تاني وخافي على نفسك
قال كلماته وهو بيخرج من الجناح و بيروح لنسمه
تالين اول ما شفتها سابت أسد وجريت عليها وهي بتعيط
نسمه :هههههششش خالص متزعليش انا معاكي دلوقتي
تالين:انتي كويثه؟
نسمه :انا كويسه ياستي.... انت يا ولد عايزين برجر و بطاطس وكوكاكولا
اسد:دا اللي هو انا الولد دا
نسمه :هو في حد غيرك
اسد:اخدتي عليا اوي بس وماله هطلب اكل
بعد مده طويله
أسد واقف و جواه نا"ر وهو شايف الياس الشاهد الوحيد على الخا"ين اللي اتسبب في مو"ت اهله
عز:أسد اهدى لو سمحت.... احنا هنفضل وراه
اسد:الياس و كارولين ميغبوش عن عنيكم وانا هدخل اكمل مهمتي
عز:تمام
بتظهر بنت في بدايه التلاتينات خارجه من الاوتيل مع الياس و بتكون هي كارولين
في ممر الاوتيل
أسد بيفتح باب اوضه الياس و بيدخلها بيركب كاميرات صغيره جدا جدا في كل زاويه في أماكن محدش يقدر يشوفها و خصوصا انها أصغر كاميرات اتصنعت لحد دلوقتي
دخل اوضه كارولين وعمل نفس الشي
عند عدنان
فتح اوضه تيا لقها نامت ولسه بتعيط و هي ماسكه الموبيل بتتفرج على الفيديو كأنها مش مصدقه ان اللي في فيديو دي هي.... او بتحاول تفتكر ازاي هي عملت كدا
عدنان :ليه ليه انتي بالذات... فيكي اي مميز...... بس اللي هيحصل الفتره الجايه انتي السبب فيه...... كل واحد غلط هيتحاسب وانتي اول واحده هتحسبي على المشاريب
و قرب منها وهمس بكلام لكن هي كانت نايمه
عدنان سابها مكانها ودخل اخد شاور و نام وهي لسه على الأرض و بتعيط
عند اسد
أسد :في معلومه وصلت من سيف في تركيا بيحددوا معاد الانف"جار
عز :امتى؟
اسد:ليله راس السنه..... المشكله انها كمان كم يوم ولحد  دلوقتي معرفنش المكان اللي هيحصل فيه
عز:كارولين لسه تحت عنينا لكن مفيش اي معلومه بنقدر نوصلها...لانها ذكيه جدا
اسد :الناس اللي برا هما اللي معهم المعلومات الكافيه.... و هما اكيد هيدخلوا السلا"ح في نفس اليوم اللي هيحصل فيه الانف"جار......اللي هو راس السنه
كدا محتاجين نعرف المكان اللي هيف"جروه و مكان تسليم السلا"ح.... لازم نكون قريبين كدا من كارولين... لأنها الوحيده في مصر اللي تعرف كل الخطط بتاعت الناس اللي برا 
في مناسبات هتحصل ليله راس السنه
عز :نهار ابوهم اس" ود........ 
اسد: اخيرا فهمتني....... انا لازم امشي دلوقتي.... وبكرا عايز اجتماع لكل الفريق
عز بسرعه:تمشي فين انت مجنون الاداره لازم تعرف اللي انت بتقوله دا
أسد ببرود:سلام.... خالي في علمك ان لو على مو"تي مش هسمح انه يحصل 
خرج من الاداره و طلع على اتيليه خاص بفساتين العرايس 
بعد مده 
كان واقف أدام فستان ابيض شيك جدا 
بنت:تحب اساعدك في حاجه يا فندم
اسد :لا شكرا بس كنت بشوف الكوليكشن الموجود لان بجهز لفرحي و حابب انا اللي اختارلها الفستان
البنت:واضح ان حضرتك بتحبها مش كتير كدا الايام دي
اسد بتنهيده:لو ليا عمر هيكون دا فستان الفرح....... 
ترى؟ هل ينصر العشق ام ان القدر سيلعب دوره الخاص؟؟ 
لنري....... 
نهايه الفصل... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عد يومين طبيعين جدا
جيه اليوم اللي عدنان هيخطب فيه حياه
فريده:هتفضلي ساكته كدا؟
تيا بابتسامه :انا موجوعه ااه اوي... تعرفي حياه كانت اكتر من اخت لو كانت قالتلي ان عدنان هو الشخص اللي هي بتحبه انا مكنتش فتحت قلبي له.... كنت جمعتهم اصلا انا مكنتش بحبه.... بس حسيت اننا مش صحاب.... نفسي افهم ازاي خبت عليا
و يعلم في اي تاني مخبيه عليا
انا هسافر لعمي المانيا بكرا.... انا جهزت كل ورقي
عدنان من وراها:ناااااااااعم سمعيني كدا قلتي اي
تيا:هسافر اي عندك مانع
عدنان:دا في المشمش طول ما انتي لسه مراتي مفيش خروج يا تيتو حطيها في عقلك دا
تيا بغضب :مش عايزاك انت اي مبتفهمش ولا غبي يا عدنان.... الصور دي انا معرفش ازاي اصورتها و بعدين انت هتخطب اي عايزني فوق البيعه
عدنان ببرود:دي حاجه تخصني مالكيش فيه
قالها وهو بيخرج من الشقه
تيا مسكت الفاز وكسرتها وراه
تيا:غبي و باااارد او شكل اللي يعرفك
فريده :أعوذ بالله من لسانك 
تيا:حفيدك دا مترباش هيجنني 
فريده :بتحبيه؟ 
تيا :لا طبعا بصراحه اه
فريزه:وهتسيبي البت الصفرا دي تاخده منك
تيا:يو"لع بجا"ز 
فريده :والله
تيا:انتي عايزه اي يا حاجه انتي
فريده :عايزاه يتلم و تكونوا سوا بس كدا
تيا:بس انتي مش فاهمه اللي حصل 
فريده :ايا يكن عدنان بيحبك لو واحده غيرك بتكلمه كدا بس كان ممكن يجيب اجلها دي عصبي الا معاكي 
تيا:يعني اعمل اي يعني
فريده:افرسي البت دي... و كوني أجمل منها و كمان ادلعي عليه خليها تولع... الله يرحمك يا حج
تيا بضحكه :والله انتي عسل يا فري
بليل 
في شقه حياه 
عدنان دخل هو وفريده و تيا اللي كانت حرفيا زي القمر بفستان ازرق طويل من الشيفون
حياه اول ما شفته ابتسمت 
والد حياه:اتفضل يا ابني.. اتفضلوا 
تيا كانت ماسكه في دراعه و هو ابتسم بخبث 
تيا:اومال فين حياه يا عمي عايزه اباركلها
حياه:انا هنا
تيا سابت دراع عدنان وراحت وقفت أدام حياه
و قلم نزل على وشها بقوه 
حياه حطت ايديها على وشها و بصت لتيا بغضب
:انتي انتي بتمدي ايدك عليا.... انتي فاكره نفسك مين؟؟ 
تيا:لا لا لا لسه الليل في أوله... عايزه تعرفي انا فاكره نفسي مين... تمام
انا واحده كنت متعبراكي اختي
انتي بقى عملتي اي..... ها قولي يا حياه
عدنان:تيا الطلعه دي عليا انا..... حياه مجهزلك مفاجأه هتعجبك اوي 
والد حياه:انا عايز افهم اي اللي بيحصل 
عدنان:مش تشوفوا المفاجاه الاول
تيا بعدم فهم:مفاجأه اي
عدنان  بيجذبها من خصرها 
في نفس الوقت 
دخل الحج عمران جد تيا و كمان مالك
تيا بعصبيه :انت؟ ليك عين تيجي هنا منك لله انت وامك... كنت فاكراك اخويا بس انت 
عدنان:تيا اصبري
دخل شخصين كمان وهما شايلين شوال على كتفهم و بير"ميهم على الأرض 
عدنان:تحبوا نبدأ منين؟ 
ها يا حياه ردي...........
عند باسم
بيصحي من النوم متأخر بيحط ايديه على راسه و هو مصدع 
بيقوم ويطلع الصالون كان مبهدل و في ازايز كحو"ل موجوده و كوتشينه و سجا"ير
افتكر انه كان سهران مع سالم صاحبه 
و انه تقل في الشرب و فقد الوعي
لكن وقف مصدوم لمآ شاف ان في اوضه في الشقه مفتوحه... و الاوضه دي دايما مقفوله
بيجري على الاوضه كانت متبهدله باسم حس انه في مصيبه بيقف على الكرسي و بيبص على الدولاب بينزل سبت بيدور فيه على فلوس هو كان محوشها لكن ملقهاش
باسم :ينهار اسو""د يا ابن ال.... معقول تكون انت يا سالم.... دا انا اروح فيك في داهيه
بعد مده
وصل باسم لشقه سالم وبيفضل يخبط لكن محدش بيرد والباب بيكون مقفول بالقفل
واحد من الجيران:اهلا يا اسطى باسم... بتدور على سالم
باسم:اه مشوفتوش
الشخص :شفته من يجي ساعتين سلم الشقه لصاحبها و أخد حاجته ومشي
باسم بهستريه:يعني هو اللي سر"قني يا ابن ال..... 
بيخرج من المنطقه بسرعه و بيروح على كل معارفهم لكن مش بيكون موجود باسم كان مصدوم حرفيا لان دا شقى عمره بالرغم القر"ف اللي هو عايش فيه الا انه كان محوش مبلغ كويس 
افتكر كلام لارين لمآ اتخنقت معه بسبب سالم لمآ دخل المطبخ بدون استاذان.... 
وهنا عرف انه غبي
(لكن تبقى رحمه الله أعظم) لنري
عند اسد ونسمه
بتخرج من المطبخ وهي شايله صنيه بطاطس سخنه بتحطها على السفره
تالين:ااامم انا جوعت من الريحه
أسد :تسلم ايدك
نسمه :أسد هو ممكن اطلب منك حاجه 
اسد استغرب طريقتها وبص لتالين:طب خلينا ناكل دلوقتي و لمآ نبقى لوحدنا نتكلم
نسمه بابتسامه :اوكي
اسد بحماس:ياله بقى ندوق عشان الاكل دا يجوع
نسمه:حلو الاكل
اسد بغمزه:حلوه صاحبة الاكل
نسمه :احم تالين هاتي طبقك 
اسد ضحك على شكلها وبدأ ياكل
في اوضتهم
نسمه:ادي الشاي بالنعناع اتفضل 
أسد :متشكر يا ستي اقعدي بقي عايزه اي 
نسمه : بصراحه بابا وحشني اوي اوي و عايزه اروحله و أفضل معه يومين ارجوك
اسد:لا يا نسمه
نسمه :ليه... دا ابويا؟ 
أسد :تروحي لكن مش هتفضلي هناك.. دا بيتك و انا مش بعرف انام الا وانتي موجوده 
نسمه :ايه... 
اسد بارتباك:احم ياله عشان ننام و بعدين نبقى نتكلم في الموضوع دا
نسمه :انا عايزاه اشوف بابا انت اي يا اخي
اسد بعصبيه :نسمه بلاش تخليني اتعصب احسنلك عشان انا عديت موضوع خروجك من البيت لوحدك... لمآ روحتي لابن عمك تباركيله على شركته الجديده... وانك كمان حضنتيه
نسمه بخوف:انت انت عرفت
اسد بسخريه :انتي يومك كله ببقى عارف قضتيه ازاي و انا سكت بس عشان انتي لسه تعبانه بعد المشكله اللي حصلت لكن قسما بالله كان هاين عليا اني اقت"لك
نسمه بسرعه:قت"ل..... دا حضن برئ دا ابن عمي وو
اسد وهو بمسكها من دراعها بعنف:قلتلك بلاش تعصبيني انا بحاول اعدي عشان مفتحش دماغك انتي سامع انا بقول اي و لو عرفت انك شفتي يزيد دا تاني هو"لع فيكم سوا فااهمه
نسمه بخوف:فاهمه فاهمه
اسد بابتسامه :طب انا هالكان ياله ننام
نسمه :هروح اشوف تالين الاول
اسد :اوكي 
بعد مده بتكون نايمه وهو حضنها بتملك كالمعتاد 
لكن في نص الليل بيقوم و بيخرج من البيت
في الاداره
معتز:فاضل يومين على ليله راس السنه
اسد:اجتماع الوزاء هيكون هو المخطط ليهم انهم يف"جروا القاعه و في نفس الوقت السلا"ح هيدخل من مكان اسمه..... دي معلومه وصلت من سيف في تركيا
معتز:فين المكان دا
اسد:الأكيد انه هنا في البحر الأحمر لكن فين محدش يعرف لان الاسم دا مش مالوف
معتز:كدا محتاجين حد يعرف المكان كويس اوي... حد اتولد هنا
اسد:مفيش غير اهل البدو.... الشيخ سالم مثالا.... دا هيكون شغل البوليس دخول السلا"ح هما يهتموا بيه..... شغلنا احنا اننا نوقف الأنف"جار دا ونعرف مين هيزرع القنا"بل في المكان... و امتى كل حاجه لازم تكون مظبوطه.... الوضع بقى خطير يا معتز وشاغل كل اللي في الاداره
معتز:كدا احنا هنبلغ البوليس بالمعلومات الخاصه بتسليم السلا"ح ومهمتنا هي الاجتماع
اسد:بالظبط كدا.... الياس فين
معتز:لسه تحت المراقبه هو وكارولين
اسد:مش عايزه يهرب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تيا:قصدك اي
عدنان:تحبي تتكلمي ولا اتكلم انا يا حياه
حياه بارتباك:اتكلم اقول اي؟ انا مش فاهمه انت بتتكلم عن أي اصلا
عدنان:ااامم فعلا يبقى احكي انا
عزت بيه للأسف معرفتش تربى بنتك
عزت:تقصد اي؟ 
عدنان قعد وحط رجل على رجل و شد تيا قاعده جانبه
عدنان :بنتك المصونه اكتر انسانه مخا"دعه في العالم.... غشاشه وخبيثه... 
حياه بغضب :عدنان اسكت والا انت عارف هعمل اي... و سمعه ست الحسن هتبقى في الارض
تيا:انا عايزه افهم في اي.... 
عدنان:حياه هانم راحت النايت كلاب وسك"رت فاكره حصل اي يا تيا
تيا :كلمتني عشان اروحلها وهناك في واحد حاول يع"تدي عليا و انا ضر"بته لكن لَما روحت الكليه كان في حد منزل الفيديو باسم زهره الحب
عدنان:فيك... اكونت فيك لحياه
تيا بصدمه ودموع :انت بتقول اي... انت بتكدب حياه مش هتعمل فيا كدا دا انا كنت رايحه عشان اللحقك
عدنان:تلحقيها من اي؟ دي هي اللي اتفقت معه انه يعت"دي عليكي و يصورك وهي اللي نشرت الفيديو 
عزت:انت اتجننت... بنتي لايمكن تعمل كدا 
عدنان:لا عملت.... ولسه
افتح الشوال يا ابني
واحد بيفتح شوال و بيكون في سميحه مرات خال تيا
الحج عمران:اي دا. انت اتجننت سميحه 
عدنان:الست حياه اتفقت مع مرات خالك يا تيا عشان تقولك ان جدك تعبان و تسافري الصعيد.... ولما جيتي تكلميني في حد سر"ق منك الموبيل
تيا:فعلا حصل ولما وصلت لبيت في أول البلد السواق وقف و انا نزلت لقيت سميحه في وشي وبعد كدا مش فاكره حاجه 
عدنان:خد"رتك اديتك دواء... قل"عتك هدومك و انتي كنتي بتر"قصي تحت تأثير المخد"ر... صورتك بالشكل دا 
و مضيتك على تنازل بفلوسك و دا كله كان بالاتفاق مع حياه عشان تهددني اني ياما اخطبها او تنشر الفيديو وتف"ضحك.... وكمان كانت فاكره اني ممكن أصدق عليكي الكلام دا كله
تيا بدموع وبتترعش:ومالك؟ 
عدنان وهو بيمسح دموعها:مالك مالوش علاقه بعد ما شفت الفيديو من الايميل بتاعه روحتله وانا اللي شو"هت بالشكل دا مكنتش شايف ادامي..
. انك ممكن تكوني على علاقه بيه
لكن بعد كلام كتير عرفت ان سميحه كانت اخدت موبيله و بعتتلي الفيديو بدون ما هو يعرف و مسحت الفيديو من عنده 
لكن انتي غبيه يا حياه
اه والله غبيه
جايه يوم ما تلعبي تلعبي على ظابط في أمن الدوله.... ههههه بجد انتي فاهمه حجم غباءك
انا من اول يوم وانا عارف ان دي لعبه منك 
تحبي تعرفي ازاي
فاكره لمآ انا طردتك من البيت وقتها كنت متأكد انك هتلعبي لعبه و"سخه عشان توقعي تيا و فضلت وراكي بس مكنتش اعرف بحكايه سميحه الا بعد اللي عملتوه في تيا
بس حبيت اللعب معاكي اللعبه دي عشان افضحك أدام الكل ابوكي واهلك و اثبت براءه تيا
الحج عمران وهو بيضر"ب سميحه:بقى انت يا بنت الرفدي تعملي كدا في حفيدتي
سميحه وهي حرفيا مضر"وبه علقه محترمه:والله يا حج عمران... 
الحج عمران:اخرسي خالص انتي من هنا ورايح مالكيش علاقه بينا و محمد هيطلقك
مالك بحزن:بالله عليك كفايه يا جدي 
الحج عمران:دي متستهلش واحده خا"نت العيش و الملح و العشره 
كلم المحامي يا مالك خليه يعمل ورق تنازل منها عن الفلوس اللي اخدتها من تيا
عدنان بخبث:هي مخدتش حاجه فلوس تيا كلها باسمي انا
الحج عمران:دا ازاي ان شاء الله 
عدنان:انت فاكر اي.... 
انتم متعرفوش مين عدنان الرفاعي يعني هتجوز واحده معرفش عيلتها عايزه منها اي.... 
من كتب الكتاب و تيا ماضيه عن تنازل ليا بكل حاجه 
تيا:ازاي؟ انا مش فاكره اني مضيت على حاجه زي كدا
عدنان ابتسم و حضنها :كان وسط ورق الجواز و عمك كان عارف 
تيا قامت و راحت وقفت أدام حياه وهي بتعيط:ليه عملتي كدا.... لي؟ انتي يا حياه؟ سوئتي سمعتي.... كنتي عايزاهم يعت"دوا عليا..... اتفقتي مع مرات خالي عشان تعمل فيا انا كدا..... ليه؟ دا انتي كنتي اعز صاحبه ليا.... اعتبرتك اختي
حياه بهست"ريه :وليه كلهم عايزينك انتي مش انا...... ليه واخده متخلفه عقليا زيك تدخل كليه الطب وانا لا.... 
ليه مالك و عدنان يحبوكي الاتنين وانا لا
ليه يحبوا واحده امها ما"تت بسببها
لللللليييييهههه؟. 
تيا بنهيار وزعيق:ذنبي اي انا في كل دا
امي ما"تت وهي بتجبني للحياه.. ذنبي اي
ابويا استشهد وانا عندي تلات سنين طفله ذنبي اي
أنا يمكن دخلت مصحه نفسيه عشان كنت تعبت يا حياه.... تعبت بس مش معنى كدا اني متخلفه عقليا..... انا اشتغلت على نفسي لحد ما دخلت الكليه دي لأنها كانت حلمي واي حد عنده حلم مش بيستسلم عنه... حتى لو متخلف زي ما انتي بتقولي 
ام الحب مش بيد حد لا انا كنت عايزه حب مالك ولا حب عدنان.... انا بس مكنتش عايزه حد يجرحني لاني والله العظيم تعبت منكم
أنا مش مسامحكي يا حياه ومش هسامحك.... ربنا ينتقم منك و كل لحظه اعتبرتك فيها اختي انا ندمانه عليها
بقلم/دعاء احمد 
وانت يا جدي شفت الفلوس والطمع وصلونا لفين...... مرات خالي كانت عايزه تعر"يني عشان الفلوس.... انا معتش عايزه فلوس ولا عمري كنت محتاجها 
منكم لله كلكم مفيش غير عمي مصطفى هو الوحيد اللي حبني و اعتبرني بنته بجد
مش عايزه اشوف حد منكم تاني..
قالت كلمتها ونزلت من البيت وهي بتجري وبتعيط بهستريه 
عدنان بص لحياه بغضب واشمئزاز و نزل وراء تيا بسرعه 
اول ما بتخرج من العماره بتيجي عربيه بسرعه جدا تيا بتبصلها بصدمه ونور العربيه بيجي على عنيها و بتخبطها........ 
عدنان نزل و كان مصدوم ووووووو
...................... إن لم تتحمل العذ"اب فلا تقل انك تحب فالحب عهد و لا يفي بالعهود الا الفرسان
عند اسد
في الاداره
معتز:أسد مش هتروح انت هنا بقالك كتير اوي... روح ريح شويه وابقى ارجع نكمل شغل
اسد:حاسس ان في حاجة غلط يا معتز 
معتز:اي هي
اسد: لو اللي بفكر فيه صح... وان كارولين و الناس اللي برا اكيد مش اغبيه
معتز:برده مش فاهم
اسد:فاضل يومين على رأس السنه يعني اجتماع الوراء صح
معتز:صح... 
اسد:اكيد هما مش اغبيه كدا وعندهم احتمال كبير اننا نكون كشفنهم 
معتز:انت تقصد أن الانف"جار مش في قاعه الاجتماعات.... وان الناس اللي برا اختاروا المعاد دا مخصوص ليله راس السنه 
ك تمويه؟!!! 
اسد:هما عارفين اننا اكيد هنبقى مهتمين بحمايه الاجتماع.... عشان كدا استغلوا المعاد دا بالذات عشان نتخيل ان هو دا المكان المحدد.... وفي نفس الوقت ينفذوا خطتهم في مكان تاني
معتز:بس دا مجرد احتمال... 
اسد:كل حاجه بقيت احتمالات يا معتز انا فصلت خالص..... 
معتز:القضيه دي ملغبطه خالص و كل حاجه داخله في بعضها
اسد :تأمين قاعه الاجتماعات لازم يكون على أعلى مستوى..... بكرا انا هقابل اللوا احمد و هشرحه كل اللي وصلناله.. 
معتز:هتمشي؟ 
اسد:مطبق و خالص دماغي فضلت بجد
ياله سلام 
معتز:سلام 
على أذان الفجر 
دخل أسد البيت اطمن على تالين 
دخل اوضته لكن ملقاش نسمه حس بالخوف
لكن لقاها بتخرج من الحمام
نسمه بابتسامه :صباح الخير.... انت روحت فين
اسد :كان لازم ارجع الاداره
نسمه:طب ياله اتوضي الفجر بياذن خلينا نصلي سوا و بعد كدا ريح شويه
اسد قرب منها وباس راسها ودخل اتوضي
طلع لقاها بتفرد المصليه
صلى بيها أمام قعد على الأرض وهي جانبه
نسمه بهدوء:خايف؟ 
أسد بصلها وسكت
نسمه:طبيعي تكون خايف و قلقان... 
طبيعي تكون حاسس انك شايل الكون كله على كتفك..... بس لازم دا يكون واثق في ربنا
قالت كدا وهي بتحط ايديها على قلبه 
اسد اخد نفس عميق : عارفه انا بس حاسس باللغبطه في كل حاجه من كم اسبوع دخلتي حياتي.... كل حاجه اتغيرت.. تالين رجعت البيت اخيرا بعد ما كانت دايما في المستشفي بسبب تعبها.... انا حاسس بحاجات مختلفه.... حاسس باللغبطه بس مبسوط و مع ذلك خايف.... شغلي و تالين وانتي... ابويا وامي.... 
اقولك انا شفت ابويا وهو بيند"بح كان شغال على قضيه تخا"بر وقتها كنت لسه مراهق في أول سنه في كليه الشرطه 
اللي قت"لوه بعتوا لامن الدوله فيديو وهما بيد"بحوهم ك تحذير ههههه فاكرين اننا بنخاف
اقولك حاجة انا اصريت اني اشوف الفيديو دا
شوفت امي بتند"بح متخيله يعني اي 
ابويا مرضاش يتكلم ب و لا كلمه فقت"لوه
كل يوم كنت بتفرج على الفيديو دا
كل يوم نا"ر جوايا بتيض..... نا"ر مش عايزه تنطفي..... وقتها خلود كان عندها تسع سنين.... كنت بعتبرها بنتي اخدتها في حضني كنت بسيبها عندي خالي والد عدنان
واروح التدريبات وأفضل بالشهور مش برجع كل يوم كنت بحلم ب ابويا وامي وهما بينقت"لوا بد"م بارد 
بعد تمن سنين رجعت من التدريب لقيتهم بيقولولي ان خلود في المستشفي وقتها مفهمتش في اي
اول م روحت قبلت الدكتور وقالت إنها اتعرضت للا"غتصاب حسيت بالنا"ر بتكو"يني لمآ دخلت اوضه خلود كانت واقفه بتعيط بهستريه كان عندها 17سنه
حاولت أهديها وافهم مين عمل فيها كدا لكن هي مكنتش بتتكلم كانت بتعيط لحد ما فقدت الوعي
تاني يوم دخلت اطمن عليها لقيتها انت"حرت
نسمه كانت بتعيط و أسد كان في حالته صعبه بيبكي ادامها لأول مره 
اسد بدموع:وقتها حلفت اني اخلي الكل يعيش في جحيم... كل اللي اذوا علتي يتدمروا
عرفت بعد مده ان باسم اخوكي هو اللي خطفها وعمل فيها كدا اخدت عهد اني ادوقه من نفس الكأس.... لمآ شفتك كنتي هدفي اني اد"مرك.... عرفت ان ابويا اتق"تل بسبب خا"ين  اللي كشف ان والدي الظابط اللي شغال على القضيه و سرب معلومات تبع شغل ابويا و ان الوحيد اللي يعرف مين هو الخا"ين دا واحد اسمه الياس
ولو فيها مو"تي يا نسمه مش هسيبهم 
نسمه بدموع :نام يا أسد لو سمحت 
اسد سند راسه على رجليها ونام وهي بقيت تمسح على شعره و تدعيله وهي بتحاول تستوعب ازاي استحمل كل دا 
في قصر الجنزوري
لارين صحيت بدري و حسيت بحركه في القصر طلعت من اوضتها و نزلت خرجت للجنينه لكن  اوضه في الجنينه كان النور فيها شغال
راحت تشوف مين فيها 
لكن وقفت مصدومه لقيت وريث قاعد بيرسم صورتها في لوحه
لارين من وراه:دي انا
وريث بابتسامه :عجبتك
لارين:دي شكلها حقيقه هو حضرتك رسمتها امتى؟ ازاي
وريث:مش عارف بس ملامحك حلوه اوي و جذابه بس غامضه
لارين بابتسامه :غامضه؟
وريث :مخبيه حاجه
لارين:تفتكر اي هي
وريث قام و بقى يقرب منها وهي بترجع لورا
لارين:في اي؟
وريث:عيونك مخبيه وراهم حاجات كتير تفتكري ليه بقالي يومين سهران على لوحتك
لارين بتوتر:لي؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تيا نزلت بسرعه وهي بتجري و بتعيط
حاسه بالخيا"نه من الكل... كل اللي حبيتهم ظلموها
في نفس الوقت
عربيه بتيجي بسرعه جدا تيا لسه بتقف نور العربيه بيجي في عنيها و العربيه بتخبطها
و بتنز"ف بشده
عدنان بينزل بسرعه وقف مصدوم و هو شايف الناس ملمومه حواليها و الد"م حس قلب انتفض......... جري عليها بسرعه
بينزل على ركبته و بيرفعها
عدنان بدموع :تيا..... انتي يا بت قومي... انا معاكي... لايمكن اخونك تيا قومي.... انا بس كنت عايزه اكشف الكل ادامك
عدنان بزعيق و عصبيه:اطلبوا الإسعاف حد يطلب الإسعاف........
الحج عمران ومالك و حياه بينزلوا و بيشوفها مر"ميه لاحول بيها ولا قوة
حياه جريت عليها و هي بتعيط
حياه:تيا قومي انا اسفه.... والله اسفه
انا عملت كدا عشان كنت بحب مالك...
و هو مكنش بيشوفني فقررت اسيبه
و لمآ حبيت عدنان لقيتك انتي في طريقي
عدنان بغضب :ابعدي عنهاااا انتي اي شيطا"نه
حياه بهستريه :وانت مين ملاك يا عدنان بيه.... ههههه انت بنفسك كنت ناوي تضحك عليا بس انا مكنش عندي مانع لولا دخولها لحياتنا
مالك:كفايه كفايه بقى
الإسعاف وصلت ونقلت تيا المستشفى
بعد كم ساعه
مالك:عدنان انت كويس؟ 
عدنان ب انهيار:انا السبب انا السبب
مالك قعد جانبه:تعرف انا كمان بحبها
بس هي عمرها ما كانت ليا..... 
انا و تيا كنا دايما سوا زمان اتولدت لمآ شفتها ضحكت عاي شكلها كانت طفله زي القمر........ خالي بالك عليها
عدنان بتعب: ترجع هي بس ااااههه
مالك:ان شاء الله هتقوم تعالي يا عدنان نصلي وندعليها
عدنان مسح دموعه و راح معه الاتنين نزلوا مصلى المستشفى و اتوضوا وصلوا و كل واحد بيدعلها و قلبه مليان بالحب ليها
عند وريث
بقى يقرب و لارين بترجع لورا 
وريث:عيونك مخبيه حاجات كتير يا لارين كان ممكن اعرفها بطرقي الخاصه بس عندي فضول اني اعرفها منك
تفتكري ليه بقالي يومين برسم في صورتك 
لارين بتوتر:لي
وريث بابتسامة :عشان عيونك فيها سحر مميز زي ما انتي مخبيه كتير زي ما انتي فيكي براءه او يمكن انا اللي شايف دا
لارين :بس تفتكر اي اللي عيوني مخبيه
وريث:مش عارف ومش مهتم اعرف اتمنى في يوم من الايام اني اعرف بس مستغرب الفضول اللي عندي دا
لارين :انت بتحب سلمي
وريث:وانتي مهتمه ليه؟
لارين:اصل بصراحه مش حاسه انك بتحبها و بالعكس حاسه بأن في جفاء بينكم ف ليه هتخطبها
وريث وهو بيقعد أدام الرسمه:الشغل بينا مشترك
لارين بحزن:هو دا سبب للجواز؟ الجواز بيتبني على حب او على الاقل موده و قبول بين الطرفين و الا النتيجه هتبقى صوره مشوه زي اللي حضرتك بترسمها دي
َوريث:تقصدي اي؟ انتي متجوزه؟
لارين بسرعه :لا طبعا انا اقصد يعني اقصد
وريث:معاد الدوا بتاع ماما.... مش حابب اسمع حكايتك دلوقتي مدام مش عايزه تحكي
لارين:متشكره جدا بعد أذان حضرتك
وريث بصلها بابتسامه جميله و رجع يرسم صورتها
عند اسد
بيفتح عنيه لقى نفسه نايم وسند راسه رجل نسمه اللي لسه قاعده بايسدال الصلاه قام وهو بيتاوب لقى تالين نايمه في حضن نسمه وهي نايمه وسنده على ضهر السرير 
قام اخد تالين ووداها اوضتها و رجع شال نسمه ونايمها في السرير...
كلم عدنان
أسد :الوا ايوه يا عدنان رنيت عليا كذا مره حصل 
عدنان بمقاطعه وصوت مرهق:تيا بتروح مني يا اسد
اسد :اي اللي حصل؟ انتم فين؟ 
عدنان:في مستشفى.... 
اسد:انا دلوقتي في مرسي علم و مش هقدر اجي انت عارف القضيه اللي شغال عليها والنهارده هقبل اللواء احمد لان معندناش وقت.... المهم طمني هي عامله اي
عدنان :مش عارف يا أسد حاسس اني هتجنن 
اسد بتنهيده:ان شاء الله هتقوم بالسلامه انا كلمت اللوا مصطفى امبارح و عرفت انه بكرا عمليته و اكيد هيطلب يشوف تيا و يكلمها فيديو كول على الاقل
عدنان:انا مش عارف اعمل اي يا أسد حاسس اني تايه
اسد :ادعلها يا عدنان 
بعد شويه اخد شاور و بيغير هدومه  
نسمه صحيت على صوت الدولاب بيتقفل
:صباح الخير.... 
اسد :صباح النور
نسمه:انت خارج؟ 
اسد:اه واحتمال اتأخر....
نسمه قامت و بصتله بنص عين 
أسد بابتسامه و هي بتقرب منه :في اي؟ 
نسمه بغيره:اقفل اول زرارين مش تسيب القميص مفتوح كدا........ ها اظن فاهم اقفل زراير القميص
اسد بصلها وضحك و هو بيجذبها من خصرها :ااامم افهم انك غيرانه 
نسمه بثقه و بتحط ايديها على كتفه: شوف يا أسد بيه اقسم بالله لو عرفت بس انك سمحت لبنت انها تعكسك او عكست بنت كدا ولا كدا ساعتها بس خاف على نفسك عشان جر"ايم قت"ل الرجاله زادت الفتره الاخيره.. خاف على نفسك 
اسد بسرعه بيلفها وبيسند راسه على كتفها :اخاف على نفسي اه واضح ان ليفيل الغيره عند البنات بقى مديكم ثقه في نفسكم اوي.... شكلك نسيتي أسد احمد الهلالي يبقى مين
نسمه بتوتر:باشا مصر انا اسفه بس والله يا أسد ما تدخل البيت لو حسيت بريحه واحده كدا ولا كدا انت فاهم 
اسد بهمس:لمى لسانك ها و ياله بقى عشان عايز اخرج
نسمه :بقى كدا تمام اوي يا حضره الرائد
بعد اذنك بقى عشان اجهز الفطار لتالين
اسد خرج وراح الاداره
في الاداره
اللوا احمد:كدا عندنا احتمالين ان الانف"جار قاعه الاجتماعات او مكان تاني واختاروا ليله راس السنه ك نوع من التمويه عشان نتلهي احنا في الاجتماع
اسد :فعلا و الاحتمال التاني أقوى لأنهم مش بالغباء دا...... المشكله ان بعد بكرا ليله راس السنه الوقت مش في صلحنا
اللوا احمد:اي خطتك
أسد :الياس..... هو اكيد عارف كل المخططات اللي بتحصل
اللوا احمد :بس لو الياس اختفى اكيد هيعرفوا اننا عرفنا خطتهم وكل اللي عملته هيروح هدر
اسد :الموضوع هيبقى محتاج ترتيبات كتير انا هتحمل المسئوليه الكامله
اللوا احمد:صعب يا أسد من أمتي بنشتغل بالطريقه دي
اسد:صدقني يا فندم انا مرتب لكل حاجه و محتاج اذن حضرتك بس لان معندناش وقت
اللوا احمد :هتكلم مع الاداره الأول يا اسد
في المستشفي 
بعد وقت طويل جدا
تيا بتفتح عنيها بتثقل بيكون عدنان قاعد جانبها في العنايه المركزه 
تيا:اااه انا فين؟؟ 
عدنان بسرعه:تيا انتي كويسه؟ حاسه بقى بيوجعك
تيا بوجع وتعب :انت مين؟ اه دماغي
عدنان وهو بيمسك ايديها:تيا انا عدنان
تيا:ابعد عني انا فين...انا مين؟.؟؟..؟؟؟؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الاوتيل
نسمه كانت نايمه و هي بتعيط وبتفكر بغباء وغيره:
ماهو اكيد يعني مز و قمر لا مش ممكن يكون بيخو*ني... طب ليه مرضاش يقفل اول زرارين من القميص هو بيخو*ني.....
اه لو شفتك دلوقتي هفتح نفوخك ماشي يا أسد بس و الله لو عرفت انك عرفت عليا واحده تانيه
شهقت بسرعه وهي شايفه واقف ادامها
أسد وهو مربع ايديه:كملي كملي
كنتي عايزه تفتحي نفوخ مين يا ماما؟ 
نسمه بغضب وغيره وقفت على السرير و مسكته من ياقه قميصه :افتح نفوخك انت اي مش عجبك
أسد برفعه حاجب وابتسامه خبيثه:طب اهدى على نفسك كدا الأول 
نسمه بشك و دموع:انت تعرف بنات عليا صح 
أسد :انتي غبيه اكيد هو انا عندي وقت اتنفس يا بنتي 
نسمه بسرعه:يعني لو عندك هتخو"ني 
اسد بسرعه بيشد ايديها وينزلها وقفت جانبه :ممكن افهم الأفكار العبيطه دي مين دخلها دماغك.......
نسمه بخوف:انت هتسبني....عشان انا اخت باسم.... 
اسد حضنها بقوه و بهمس:انتي ليا و انا ليكي مفيش واحده في الكون ممكن تاخدي منك   اطمني يا نسمه 
نسمه :هتفضل معايا 
اسد بابتسامه وخوف داخلي  :هفضل معاكي ياله بقى ادخلي غيري عشان هنخرج سوا
نسمه :بكرا رأس السنه خلينا نخرج بكرا عايزه اتفرج على مرسي علم في راس السنه
اسد بتنهيده و خوف:انا معرفش هكون موجود بكرا ولا لاء خلينا نقضي الوقت دا سوا جايز بكرا مكنش موجود
نسمه بقلق:دا تبع المهمه اللي بتقوم بيها
اسد بابتسامة :بكرا اخر يوم يمكن بعدها كلنا نرتاح..... خلينا نبقى سوا الكم ساعه دول
نسمه حضنته بخوف و قلبها مقبوض
بعد مده
نسمه كانت لابسه دريس ابيض منقوش و فرده شعرها و حطت ميكب خفيف كانت جميله بشكل عام
اسد :ياله بينا
نسمه :طب و تالين؟ 
اسد:تالين مع معتز صاحبي هما دايما يلعبوا سوا متخافيش عليها... الوقت دا لينا احنا بس
نسمه وهي بتاخد شنطتها اوكي ياله بينا
اسد :حلو كدا
نسمه بابتسامه :مع انه تيشرت بنص كم ودراعك نصه باين بس وماله
اسد بضحكه :انتي هبله دراعي اي هو انا بنت دي هبت منك خالص
نسمه بغضب :ايه فرحان بعضلاتك دي تحب ادخل البس بكت زي حضرتك كدا
اسد مسكها من قفاها و بغضب :عيدي قلتي اي كدا تاني
نسمه بغضب :اي فاكرني هخاف منك لا مش خايفه 
اسد بخبث:تمام عايزه تلبسي بكت و ماله اتفضلي انا اصلا ماليش مزاج اخرج و بما ان تالين كدا كدا مش موجوده فأنا بقول خلينا سوا
قال كلماته وهو بيبصلها بو"قا"حه 
نسمه جريت على باب الاوضه
نسمه بارتباك:هنتاخر يا باشا و بعدين اي الجمال دا لا لا لا انا شكلي كنت ظلماك حلو التيشيرت وماله يعني انا اقدر اتكلم
اسد :ايوه كدا اتظبطي 
نسمه :انا اقدر متظبطش 
أسد مسك ايديها و خرج من الاوتيل  
كان باين عليه الحماس والسعاده
نسمه كانت بتبصله بسعاده و خوف
بعد ساعه تقريبا 
نزل من العربيه و فتح لها الباب وهو بيلف ايديه حوالين خصرها 
نسمه شهقت بصدمه و هي شايفه المكان و الاضواء 
كان في ممر طويل و نهايه مطعم على البحر
نسمه بصتله و ضحكت سابته وبقيت تمشي في الممر و كانت مبهوره بالاضواء
وقفت أدام المطعم كان صغير مش كبير اوي لكن بتصميم إيطالي مميز
نسمه دخلت و فضلت تبص للمكان فاضي تقريبا 
نسمه :مفيش حد
اسد سحب ايديها بيطلع على البحر من الناحيه التانيه لان المطعم مفتوح على البحر
كان في تربيزه عليه العشا 
وفي استيج وفي بنت واقفه عليه
نسمه :هو في اي؟ 
أسد وهو يق"بل عينيها :خلينا نستمتع باليوم دا
فجأه كل الانوار انطفت و ظهر لمعان البحر كأنه بيربق مع ضوء القمر
انوار الاستيج اشتغلت والموسيقى كمان
نسمه حطت ايديها على بوقها وبتضحك 
اسد :تسمحي ليه بالرقصه دي
نسمه:طبعا..... 
البنت بدأت تغني وهما بير"قصوا سوا 
دي قصة حب على شاطئ الهوى
اجمل حكاية قلب ابطالها احنا سوا
فيها اللي اتمنيت وياك حسيت اجمل احساس
احلى كلام بالعين قولناه لبعضنا
ضحكة قلوبنا حنين ونسينا نفسنا
ونسينا كل الناس انا وانت خلاص خلاص هنعيش
ده اجمل يوم في حياتي عشان قابلتك يا حياتي
هفضل حبيبي معاك والله ما اسيبك
انت اللي بتسعد كل اوقاتي
البنت خلصت الاغنيه كان أسد و نسمه في عالم تاني خاص بيهم هما الاتنين بس
اسد مسك ايديها وراح على الترابيزه 
نسمه :ااامم شكلك مكلف
أسد :اكشي يطمر
نسمه :والله 
أسد :شكلك عايزه تقبليها نكد
نسمه :لا طبعا وعلى اي
الاتنين قعدوا و كانوا بياكلوا 
نسمه :أسد انت كويس؟ 
أسد بابتسامه :اه الحمد لله بخير 
نسمه :انا خايفه حاسه انك مخبي حاجه 
أسد ابتسم و بأس ايديها:متخافيش مفيش حاجه اي رايك نخلص عشان و افرجك على المكان هيعجبك اوي
نسمه :تمام
بعد مده
كانوا في اتيليه 
اشتروا حاجات كتير و رجعوا الاوتيل 
عند تيا وعدنان
تيا بدموع:ابعد عني انت مين؟... انا انا مين؟
عدنان بصدمه :تيا انا عدنان متقوليش انك نستيني لا انت اكيد بتهزري
تيا بصوت عالي نسبي:اناااا مين..... انا انا مش فاكره حاجه.....
و بتحاول تشيل الاجهزه اللي في ايديها
عدنان:اهدى اهدى ارجوكي يا تيا
تيا:تيا مين؟ ااااااهههه دماغي
عدنان حاول يمسكها لكن هي كانت بتصر"خ من الألم
الدكاتره دخلوا الاوضه بسرعه و خرجوا عدنان وهو بقى واقف مش مستوعب ازاي هي نسيته و نسيت نفسها
بعد دقايق
الدكتور خرج و كان الصوت هدي
عدنان بسرعه :هي فقدت الذاكره.؟.
الدكتور:هنعمل اشعه على الدماغ ومنها هنعرف لكن معتقدتش
عدنان :يعني اي بالظبط
الدكتور: شكوكنا كلها انها تبقى حاله فقدان ذاكره مؤقت لأنها اتعرضت لصدمه قبل الحادثه و الحادثه مش السبب الوحيد للي حصل المهم تفضل هاديه بلاش تتعرض لأى صدمات 
عدنان:متشكر يا دكتور
عدنان دخل لقاها نايمه من إثر المهدا
عدنان بحب :انا اسف و الله مكنتش اقصد يحصلك كدا كنت عايزك تعرفي مين بيحبك ومين لا ارجوكي ارجعي يا تيا انا بحبك
عند باسم
رجع شقته وباين عليه الإرهاق والتعب
دخل اوضته و فتح دولاب لارين و اخد البوم الصور بتاعتها فتحه وفضل يتفرج على الصور لكن كلها كانت بتضحك فيها 
عكس حالتها لمآ كانت معه مفيش يوم ضحكت بسببه بل بالعكس كان سبب في قهر"ها ووجع قلبها
قعد بتعب على الكرسي وهو بيبكي بعد ما سالم سر"ق فلوسه
باسم :انا اللي غلطت وانت دفعتي تمن أخطائي عشتي معايا مشوفتش لحظه حب او احترام مني ليكي انا السبب في انك مشيتي ولا اعرف انتي فين.... بس اكيد في فرصه يا لارين اوعدك هبقي كويس و هتعالجه وهرجعك ليا انا عارف انك مش هترضي بس انا اتعلمت من الدرس 
منصور ابوه:اخيرا رجعت لعقلك
باسم :بابا انت جيت امتى. 
منصور :من بدري بس مكنتش متخيل اني هلقيك بتعيط.... معقول تكون فوقت هههه اشك
باسم :ليه كدا انا بني آدم وربنا غفور رحيم
منصور : انت عملت اي عشان ربنا يغفرلك... عملت كل الذ"نوب
شربت الز"فت خم"را و حش"يش و بد"ره
ستا"ت و حياه مقر"فه... حتى مراتك خليتها تطفش منك..... اختك عشان متتحبسش بسبب الفلوس اللي كانت عليك روحت جوزتها لواحد ميعرفش الرحمه 
و جاي عايز تصلح كل حاجه بسهوله كدا
يا خساره انا نفسي مقدرتش عليك ولا عرفت اربيك....... 
باسم بدموع:بس انتم اللي دلعتوني و اني الر"اجل وابنكم الوحيد.... بسبب دلعكم سيبت المدرسه وانتم مقولتوش حاجه. 
اتلميت على شله بايظه و انت مقولتش حاجه..... بعدتوا عني لحد ما بقيت كدا
شويكار هانم ادتني كل اللي محتاجه الا انها تحسسني اني ابنها كنت محتاج توجهكم
منصور :احنا غلطان بس مكناش قدرين عليك افتكر نفسك كنت بتاع مشاكل ازاي
معندكش غير فرصه واحده وانا مكنتش وجهتك زمان لكن خالص مش هسيبك لمآ تمو"ت ادامي 
باسم:تقصد اي؟ 
دخل كذا شخص الاوضه و بياخدوا باسم
باسم بغضب :ابعدوا عني انتم مين؟ انت بتعمل اي... انا مش هقدر اتعالج... 
منصور ضر"به بالقلم:يا ما تتعالج يا تمو"ت دا اللي عندي
باسم بزعيق :مش عايز ابعدوا عني ابعدوا
لكنهم مسمعوش له واخدوه غصب عنه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في وقت متأخر من الليل
أسد صحي فضل يبص لنسمه كأنها اخر مره هيشوفها فيها
فضل يتأمل في ملامحها الهاديه بابتسامه جميله ممزوجه بخوف بقى يملس على وشها بحنان لحد ما هي بدأت تصحى
نسمه بهدوء ونوم:أسد اي اللي مصحيك لحد دلوقتي
أسد بهمس وهو مركز مع عنيها:تعرفي  انك حته مني.... بحبك غصب عني يا نسمه كنت طول الوقت خايف من فكره ان حد يدخل حياتي لاني عارف ان نهايه الحب دا هتكون مو"ت حد فينا......
نسمه :بتحبني؟؟؟ انا سمعت صح.... أسد انت تقصدني انا.... بس ليه مو"ت.
اسد :هههههششش متفكريش في حاجه لكن خليكي عارفه اني لم اتعمد حُبك لكن حبكِ تعمدني..... خليكي عارفه ان روحي موجوده معاكي لو بعدت هتكون دي نهايتي انا مش انتي....
نسمه مسكت في دراعه بقوه:مش هسمحلك انك تسبني انا وتالين انا انا... انا كمان بحبك اوي.... كفايه انك الأمان ليا... كفايه أن شفت الطيبه في الدنيا دي معاك انت...... بالرغم اي حاجه وحشه بس انت الوحيد اللي قلبي اطمن معه فاهم انت مش هتسبني انا وتالين انا الكل اتخل عني بلاش انت كمان تتخلى عني ارجوك يا اسد
اسد رفع وشها كانت بتبكي ابتسم ومسح دموعها و قرب منها يقب"لها حاسه لأول مره انا هي عايزاه زي ما هو بيتمنها لكن بيفكر بعقله مش طايش
اسد بسرعه بعد :انا لازم انزل دلوقتي
نسمه بدموع :مش هسيبك تنزل و تسبني أسد انا بعشقك و عايزاك معايا في حياتي  كل المشاعر دي من حقي انا....
أسد :انا بعمل كدا عشانك افهمي مينفعش يكون في اي حاجه بينا و لمآ ارجع هتكوني طالق انا مش عايزك في حياتي و خالص مش عايز انتقا"م.... هترجعي لأهلك
نسمه بسرعه :طالق انت بتقول اي... طالق ازاي انت
اسد بمقاطعه وغضب:انا بكر"هك..... بكر"ه قربك انتي فاهمه عايزانى أقرب منك.... هبقي بتسلي مش اكتر ااامم و بصراحه معنديش مشكلة لو اتسليت بيكي دلوقتي 
نسمه بدموع :أسد انت اناااااني انا عارفه انت بتعمل كدا ليه....... بس مش هصدقك لاني عارفه انك ليا انا و بتحبني.... بلاش تاذي نفسك....
اسد : انتي اي مش بتفهمي يا نسمه....بقولك هطلقك مش عايزك
نسمه حضنته و هي بتعيط:اهدى انا عارفه انك بتعاني الفتره دي و عارفه انك قلقان بسبب شغلك بس متبقاش غبي يا أسد انا هفضل معاك لو قلت ايه برضو مش هبعد
اسد وهو واخدها في حضنه:نسمه انا هدخل المهمه دي يا قا"تل يا مقتو"ل
نسمه بثقه:بس انت هترجع انا وثقه في ربنا انك هترجع عشان تالين و عشاني
عشان حياتنا لازم نعشها سوا.... انا هستناك ترجع....
اسد بأس راسها و ابتسم بحب :هرجعلك لو ربنا أراد..... دلوقتي لازم امشي
نسمه اوعي تخرجي من الاوتيل لان في مصايب كتير هتحصل بكرا..... ايا كان السبب اوعي تخرجي من الاوتيل و تالين تكون تحت عنيكي
نسمه :حاضر خالي بالك على نفسك
اسد بابتسامه :في حفظ الله
نسمه :في حفظ الله
اسد غير هدومه ونزل بسرعه جدا
نسمه عيطت بقوه و عنف ودخلت اتوضت و بقيت تصلي وتدعيله كان دموعها في الصلاه كفيله انها ترجعه ليها
في الاداره
أسد كان وزع الخطط على فريقه بالكامل اخد نفس عميق وهو بيجهز سلا"حه
معتز دخل المكتب 
أسد :في اي. 
معتز:الياس في البا"ر بيحتفل ان المهمه هتم
أسد بابتسامه جانبيه :الياس دا بتاعي انا... كارولين وفريقها اكيد بيجهزوا كل حاجه لازم نكون اسرع منهم
معتز:بس لو القنب"له مش في القاعه يا أسد هنبقى خاطرنا و الخساير هتكون كبيره اوي
اسد:عشان كدا الياس دا مهمتي.... هو فرد عادي في الما"فيا لكن اكيد عارف مكان الانف"جار..... الساعه دلوقتي اتنين الصبح... لازم اتحرك
معتز:جزء من الفريق هيكون في قاعه الاجتماعات و الجزء التاني وراء كارولين.. و جزء هيكون في انتظار اي اشاره منك
اسد :على بركه الله 
خرج من مكتبه و من الاداره كلها ودماغه مركزه مع هدف واحد بس
بعد ساعه
بيدخل البا"ر كأنه شخص عادي جدا بيقعد قريب من الياس و بيطلب كاس
بتيجي بنت وبتقعد مع الياس و بتتصرف بميا"عه
الياس بيقوم وبياخد البنت وبيخرج من البا"ر أسد ابتسم بخبث وهو شايف خطته بتنجح 
الياس اتحرك بعربيه لمكان زي كامب بس مكنش فيه حد تقريبا ووراه اسد
الياس للبنت:غريب المكان دا ليه جبتينا هنا.
نور:اي مش عجبك يا روح امك
الياس وهو بيمسكها من شعرها :روح امي شكلك هتخلينا استعمل معاكي العن"ف بس وماله
نور بحركه سريعه ضر"بته في بطنه و لوت دراعه لكن الياس مكنش ضعيف وقدر يبعدها وبدأ بينهم خنا"ق لكن في لحظه نور انسحبت واسد كان واقف أدام الياس وبيضر"به 
لحد ما الياس وقع على الأرض وفقد الوعي و أسد بقى واقف ادامه هو ونور
نور:تمام يا أسد بيه تؤمرني ياي حاجه 
اسد وهو بيشد الياس لبيت من الحجر:خليكي هنا و كوني جاهزه في اي وقت
نور:تمام يا فندم
في البيت
أسد كان قاعد أدام الياس اللي متربط و بينز"ف من أنفه 
أسد دلق عليه مايه ساقعه عشان يفوق
الياس شهق وهي بيحاول يتنفس 
اسد ابتسم وقرب منه :ياااه اخيرا وقعت تحت ايدي تعرف مستني اللحظه دي من اد ايه..... بس خلينا في الأهم 
الياس:انت مين وعايز اي؟ 
اسد:تؤتؤ كدا هتضيع وقتي القن"بله مزرعه فين 
الياس ضحك بسخريه :اه فهمت انت ظابط اامم تعرف انا بحس بمتعه وانا شايفك بتلفوا حوالين نفسكم زي الفراخ الدايخه
اسد :حلو يبقى محدش هيخرح من هنا حي بس اي رايك نلعب مع بعض شويه
الياس بسخريه:هو دا اخركم يا مصريين
اسد بابتسامه جانبيه :احنا ملناش اخر
انقض عليه وفضل يضر"به بقوه وعنف والياس بيصر"خ من الالم
اسد بعد عنه وبيق"لع الجاكيت 
أسد بضيق:الساعه دلوقتي خمسه الفجر اتكلم احسنلك يا الياس القن"بله مزروعه فين... 
الياس وهو بيحاول يقوم:مش هتكلم انت فاكر نفسك بتلعب مع شويه حر"اميه فوق احنا شبكه اكبر مما انت تتخيل... انا و كارولين وكل اللي في مصر شويه عرايس خشب بيحركنا ناس مهمه اوي برا مصر
اسد:بس انت عارف المكان اللي هيزروعوا في القن"بله
الياس بابتسامه ساخره:وانا اي اللي يجبرني اني اتكلم..... 
اسد وهو بيحط رجل على رجل :صبا مثالا
الياس بسرعه و بيحاول يفك نفسه:صبا؟ انت تعرف صبا منين
اسد :تفتكر هجيبك هنا وانا معرفش انت مين.... صبا حبيبه قلبك اللي سابتك من أربع سنين لما عرفت حقيقتك الو"سخه 
الياس بغضب:صبا مالهاش علاقه بكل دا انت لو قربتلها صدقني هنسفك من على وش الارض
اسد :لو عايزني مقربلهاش اتكلم احسن لك وليها لان صدقني مش هيفرق معايا بريئه ولا مظلومه 
الياس:انت متعرفش مكان صبا... صبا اختفت من أربع سنين انا نفسي ملقتهاش الكل قال إنها ما"تت انت بتكذب عشان تخليني اتكلم لكن لا مش هتكلم صبا ما"تت
اسد :ههههههه ما"تت طب اتفرج كدا
قالها وهو بيطلع موبيله و بيفتح الجالري على فيديو لبنت ماشيه في الشارع وبتجي عربيه تخط"فها
الياس:صبااااا يا ابن ال
اسد قاطعه وهو بيضر"به بعنف مكنش شايف ادامه... نو سمعت الصوت دخلت بسرعه وحاولت تفض الشباك بينهم
اسد وهو بيمسح ايديه من الد"م:ابويا اشرف منك انت واللي خلفوك.... قسما بالله اكلمهم دلوقتي حالا اخليهم مثالا 
يغت"صبوها ... او يقت"لوها نعذ"بهم الأول تحب اخليك تتفرجعليها وهي بتمو"ت بالبطي
الياس بضعف:ارجوك هي ملهاش ذنب
اسد :يبقى اخلص اتكلم وخلصني
الياس :بحيره النيزك هنا في مرسي علم
اللي اعرفه انه في فوج كبير جدا هينزل ليله راس السنه لمكان في بحيره النيزك 
والنهارده راس السنه في كذا شخص هيزرعوا مجموعه من القنا"بل عشان يقضوا على السياح دول.... غير مجموعه تانيه هتنزرع في قاعه اجتماعات الوزراء
اسد :ليه مهم عندهم انهم يخلصوا الفوج؟ 
الياس:لان هيكون وزراء و سفراء اجانب و لو جرالهم حاجه في مصر السياحه هتنضر"ب غير المشاكل السياسه اللي هتحصل بين الدول 
اسد :يا ولاد*****شيا"طين 
اسد:نور تفضلي هنا الز"باله دا ميهربش منك لسه في بينا حوار الرائد احمد الهلالي
الياس:الرائد احمد الهلالي؟؟
اسد خرج من المكان بسرعه جدا ركب عربيته كلم معتز عشان يامنوا القاعه كويس 
و يخلوها من اي شخص لكن في وقت معين عشان فرقه كارولين متعملش احتياطتها
و قاله على خطتهم اللي هتحصل في بحيره النيزك وانه طالع على هناك 
كان بيسوق عربيته وهو حاسس ان في حاجه غلط طلع موبيله بقى يبص لصوره تالين ونسمه وهو مبتسم قفل موبيله و زود السرعه 
عند نسمه
تالين جابت كرسي ووقفت عليه أدام اوضه نسمه فتحت الباب ونزلت من على الكرسي ودخلت 
نسمه قفلت المصحف وقامت حضنتها وقعدت على السرير
نسمه :صباح الجمال 
تالين بابتسامه :صباح الفل هو بابي مشي
نسمه بخوف لكن ابتسمت :اه يا حببتي اضطر انه يخرج بدري يروح الشغل قوليلي انتي كنت عايزه منه حاجه 
تالين:لا دا ثر بيني وبين بابي
نسمه :اي دا في أسرار بينكم انا معرفهاش كدا يا تالين 
تالين:اصل هو قالي ان هو هيعملها مفاجأه ليكي
نسمه بابتسامه :مفاجأه؟مفاجاه اي؟ 
تالين:بصى هقولك بث مش تقوليه اني قلتلك
نسمه :اشطا اي بقى المفاجاه دي
تالين:بابا قالي انه هيجيلي نونو صغير العب معه و هيبقى اخويا وانتي هتكوني امنا احنا الاتنين
نسمه بابتسامه :أسد قالك كدا اني هجبلك نونو صغير
تالين:اه و قالي اني هلعب معه كتير وانه هيحبنا احنا التلاته انا وانتي والنونو و هيشتري بيت تاني كبير و هنعيش مع بعض على طول
نسمه :نونو؟ هههه طب انتي عايزه يكون عندك اخ 
تالين بسعاده:اه اه عثان نلعب ثو و انا هلعبه معايا بلعبي بث هو انتي هتحبيه اكتر مني عثان هيبقى ابنك انتي وانا مث بنتك
نسمه حضنتها وابتسمت:انا هفضل احبك طول عمري يا ام نص لسان انتي
تالين وهي بتحضنها بسعاده:وانا هحبه لما يجي 
نسمه :هو مين؟ 
تالين ببراءه:اخويا 
نسمه اتمنت فعلا انه يرجع و يعيشوا كلهم سوا 
عند تيا 
في المستشفي 
بدأت تفوق من المهدا لقيت عدنات قاعد جانبها لسه زي ما هو
تيا:عا عايزه اشرب
عدنان قام بسرعه ورفع راسها بقى يشربها
تيا دموعها نزلت وهي بتحاول تفتكر اي حاجه
عدنان قاعد جانبها بقى يمسحلها دموعها:متضغطيش نفسك الدكتور قال ان الموضوع هياخد وقت
تيا:انا اسمي اي؟ واحنا فعلا متجوزين؟
عدنان :انتي اسمك تيا يوسف الشهاوي وانا فعلا جوزك و حبيبك وانتي أغلى حد عندي يا تيا انا بحبك بحبك اوي كان نفسي اقولك دا من بدري لكن مكنش في نصيب اني اعترف بالحب دا
تيا:ليه.؟ هو احنا كنا متجوزين ازاي يعني انا كنت بحبك و ازاي عملت الحادثه؟
عدنان:انتي كمان بتحبيني و بتغيري عليا اتجوزنا بس بطريقه مختلفه لكن مع الوقت قدرتي تخليني اعشقك يا تيا  بشقاوتك و طفولتك
تيا بدموع:طب انا ليه مش فاكره؟
عدنان بكدب:لان للأسف عملتي حادثه وانتي خارجه من البيت و نقالنكي المستشفى
تيا:فين اهلي؟ امي ابويا؟
عدنان بحزن:اهلك متوفين من زمان لو سمحتي اهدى وبطلي تفكري ممكن
تيا بارهاق:عايزه انام
عدنان اتعدل وقعد جانبها ناحيه المخده بقيت سانده راسها عليه وو هو واخدها في حضنه
دعاء احمد 
............
في قصر الجنزوري
الساعه تانيه الصبح
لارين صحيت وكانت رايحه لاوضه كوثر هانم لكن استغربت من وجود ناس في القصر لكن فهمت انهم اللي بيجهزوا القصر لخطوبه وريث... للحظه حاسه انها متضايقه لكن نفضت الأفكار من دماغه لكن وقفت مرعوبه لما شافت........ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد فضل يسوق عربيته حوالي تلات ساعات في طريقه لاقرب فندق من بحيره النيزك لان دا اكيد الفندق اللي هينزل فيه الفوج الأجنبي
وقف أدام فندق نزل كانت طريقته عاديه عشان ميلفتش الانظار ليه
دخل و كان المكان هادي جدا
موظفه الاستقبال :اهلا يا فندم...اتفضل
اسد :عايز احجز اوضه في الفندق يومين تلاته
البنت:للأسف الفندق كله كومبليت لان في فوج سياحي نازل و النهارده راس السنه فصعب جدا أن حضرتك تلقى مكان فاضي في اي أوتيل
اسد :فوج سياحي
البنت:ايوه حضرتك عارف المكان هنا مميز لان بحيره النيزك قريبه من هنا
اسد:ممكن اقابل مدير المكان
البنت:اوكي ثواني... اتفضل معايا
ياسين أقف مكاني
اخدت أسد و راحت اوضه المدير
في المكتب
المدير:مين حضرتك وليه طلبت تقبلني لو عايز اوضه في الاوتيل احنا اسفين بس
اسد بمقاطعه وطلع الكارنيه بتاعه:أسد الهلالي أمن دوله
المدير:اتفضل يا فندم
قعد وطلع سيجاره سكت دقيقه ورجع بص للمدير
أسد :بدون دخول في اي تفاصيل عايز اشوف اوضه التحكم في الكاميرات و عايز اوضتين للفريق بتاعي
المدير:ممكن افهم في اي... هو في مشكله تخص الفوج... مستوى الأمن في الاوتيل على أعلى مستوى
اسد :ميهمنيش كل اللي بتقوله دا... اللي يهمني ان اللي قلته يتنفذ.. ولو عرضت كلامي وقتها هتعرض نفسك والاوتيل والفوج و سياسات البلد للخطر وانت مش قد المشاكل دي كلها
المدير بتفكير:تمام يا حضره الرائد اتفضل معايا
اسد حط السماعات بتاعته وبدأ يتواصل مع الفريق انهم يجيوا الفندق لكن على فترات عشان محدش يشك فيهم
في اوضه المراقبه
أسد قاعد أدام كامير المراقبه بتاع المداخل والمخارج
الفوج بدا يدخل و كانوا فعلا واضح عليهم انهم مجموعه مهمه أسد اتعرف على كذا حد فيهم من السفراء و الوزاء
كان مركز جدا في كل الأشخاص اللي بيدخلوا
الفريق كان كله وصل وكل واحد في مكانه
اسد:خبير المتفا"رقعات وصل
معتز:موجود و القنا"ص موجود كلهم وصلوا
اسد اخد نفس عميق وهو بيبص لشاشه ادامه لكن في شخص دخل الفندق كان شكله مش مريحه لاسد بيحط الكاب على وشه
اسد :الواد دا شفته قبل كدا
معتز:مين دا؟
أسد بصدمه:دا كان مع الياس من ست شهور في....
معتز:انت عرفت ازاي
اسد و هو بيتحرك:انا مراقب الياس من سنتين الواد دا وراه حاجه
قالها وهو بيخرج من اوضه المراقبه و بيروح وراء الشاب دا
وجد ان الشاب وقف مع كذا حد و كل واحد لابس شنطه ضهر
اسد بهدوء للفريق عن طريق السناعه:اتوزعوا مش عايزهم يغيبوا عن هنيكم كل واحد معه قن"بله مش عايز غلطه فاهمين ومش عايزهم يحسوا بيكم
الفريق :تمام يا فندم
كل فرد من الفريق حوالي خمسه اتوزعوا في منهم في الاتوبيسات اللي هتنقل الفوج و في منهم اتحرك لأماكن في الاوتيل
لكن أسد فضل وراء الشاب اللي دخل في البدايه
في اتوبيس سياحي
كمال( واحد من الفريق) بيدخل الاتوبيس مع جزء من الفوج و باقي الاتوبيسات كلها بتتحرك ناحيه بحير النيزك
كمال لاحظ ان الشاب بيسيب الشنطه و بينزل في آخر دقيقه
بيروح بسرعه ناحيتها و بينزل على ركبته و بفتحها ببط شديد لكن وقف بسرعه وهو شايف قن"بله فاضل فيها دقيقتين وتنف"جر  بيهم
كمال:أسد اول قن"بله في الاتوبيس  دقيقتين وتنف"جر...
اسد :انت لسه هتفكر نزل الكل من الاتوبيس بسرعه
فعلا كمال بسرعه راح للسواق ووقف
ونزل كل الفوج للي كانوا في حاله هلع و الاتوبيس انف"جر بشكل مفزع
اسد :كمال في أتوبيس هيوصل عندك حالا  تنقل فيه الفوج و تبعد بسرعه مش عايز غلط
كمال:تمام
في لحظات بيوصل أتوبيس تاني و ينتقل فيه الفوج لمكان تاني امن
عند أسد كان وراء الشاب الأول وصل لمول كبير جداا
أسد :يا ولاد الك"لب
الفريق في نفس اللحظه :أسد باشا كل اللي احنا وراهم في طريقهم  للمول... 
اسد:يعني دلوقتي كان هدفهم الناس اللي في الاتوبيس و أنف"جار المول....المول هو هدفهم التاني يا شباب ميغبوش عن عنيكم
نزل من عربيته و فضل وراء الشاب المشكله ان المول كان زحمه جدا و الشاب قدر يغيب عن عين اسد
فضل يدور عليه وهو هيتجنن 
أسد بص للناس اللي حواليه والأطفال وحش انه دماغه للحظه اتشلت من التفكير
لكن اخد باله منهم وهو طالع الدور التاني في المول بسرعه طلع وراه ووقف وراه بالظبط
اسد :بشويش كدا اق"لع الشنطه دي و الا متلوميش الا نفسك
الشاب مثل الخوف وفعلا قل"ع الشنطه وحطها على الأرض لكن بسرعه ضر"ب أسد وواضح انه متدرب على مستوى عالي
لكن أسد بسرعه ردله الضر"به وبدأ بينهم عر"اك عارف ان الوقت دا بيمر خطر على الكل
اخد المسد"س اللي وقع منه وضر"ب بيه الشاب ودا اتسبب في فوضى و الكل خاف وبقي يجري
اسد راح على الشنطه وفتحها لكن مكنش فيها حاجه و فهم ان دا كان تمويه
اتعصب واخد المسد"س ووجه على دماغ الشاب
:تلات ثواني وهين"فجر في نفوخك
الشاب:معرفش و اضر"ب انا مش خايف احنا كدا كدا ميتين 
اسد بص للناس اللي بيجروا بخوف
وبقي يضر"ب الشاب بغضب وهو مش شايف ادامه
لحد ما سمع صوت حد من السماعه
فريد:لقينا القن"بله مزروعه في الدور الرابع....
شريف:في واحده في الأول الواد اللي كنت وراه سايب الشنطه هنا
اسد:خبير القنا"بل فين
عز:انا في التالت في قنب"له في المطعم
شريف:تلات دقايق وتنف"جر
عز:شريف اعمل زي ما هقولك
وشرحله ازاي يوقفها لكن كان فشل في كذا خطوه
شريف:عز مش بتقف
عز وقف القن"بله اللي معه وبينزل لعد لكن بيقوله مفروض يعمل اي
شريف قدر اخير انه يوقفها
اسد كان في الرابع اللي هو آخر دور في المول
اسد:القنا"ص يخلص على العيال دي مش عايزهم يهربوا
منتصر:كلهم تحت السيطره
اسد فتح بروفا الملابس و كانت الشنطه محطوطه بفتحها ببط جدا وهو شايف القن"بله ادامه هو عنده خبره كبيره بالقنا"بل فقدر يوقفها
بعد دقايق الشرطه بتوصل و بياخدوا الشباب دول
اسد ابتسم بثقه ونزل و الفريق كله باين عليهم السعاده والثقه
منتصر بغمزه لشريف:هترجع لخطيبتك ليك عمر يا ابن الجزمه
شريف: ماشي يا صقر (القنا"ص) بس ما انت هترجع لمراتك صحيح هي في الكام
عز: الف مبروك يا منتصر بس ابنك تسميه على اسمي
منتصر:يجي هو بس بالسلامه...
أسد :مبروك يا منتصر
منتصر:الله يبارك فيك يا فندم عقبالك
اسد ابتسم وهو بيفكر في نسمه بيمرر ايديه في شعره
فريد:اوبا الرائد أسد الهلالي بيضحك يسهلو
اسد بنفس عميق :الحمد لله يا شباب ان شاء الله طول ما عندنا عزيمه محدش هيقدر يخر"ب بلدنا و هنحميها
الكل:الحمد لله
اسد جاله اتصال لقاه اللوا احمد
اللوا احمد :الف مبروك يا أبطال قدرنا نقبض على كارولين وفريقها و انتم انقذتوا الموقف تعيشوا
اسد :احنا عملنا شغلنا يا فندم
اللوا احمد بجديه :الياس يرجع يا اسد
اسد وهو بيضغط على ايديه:لما اعرف مين اللي قت"ل ابويا الأول
اللوا احمد:بلاش تتهور يا أسد عشان مراتك وبنتك على الاقل
اسد :متقلقش يا فندم
اللوا احمد:المهم الياس يرجع
اسد قفل معه و ركب عربيته و كان في طريقه للمكان اللي ساب فيه الياس لكن جاله اتصال من نور
نور بتعب:الياس هرب يا أسد بيه في ناس وصلوا وضر"بوني و اخدوه و سمعته بيكلم حد بيقوله انه يخلص عليك
اسد كان لسه هيرد لكن في عربيه بتجي من وراه تضر"ب عليه نا"ر و بيتصاب في صدره والعربيه بتتقلب
اسد كان بينز"ف و هو مقلوب في العربيه
الياس وقف أدام عربيته و كان معه رجاله تبعه
بص لاسد اللي بينز"ف من دماغه بشده
الياس:انا مكنتش عايز اعمل كدا بس انت اللي اختارت يا ابن أحمد الهلالي
عارف مين اللي قت"ل ابوك وامك هو نفس الشخص اللي أمرني اني اقت"لك
و بما انك هتمو"ت فأنا هكون كريم معاك اللوا زين الرفاعي هو اللي سرب المعلومات زمان و خا"ن ابوك واتسبب في ان الما"فيا يقت"لوه و يد"بحوا امك
اسد كان بيغمض عنيه
الياس سابه وبسرعه اتحرك بالعربيه
اسد حاول يطلع منها لكن مكنش قادر
بصعوبه طلع موبيله وبيكلم نسمه
في الاوتيل
نسمه كانت بتجهز الغدا لتالين لكن سمعت رنه الموبيل جريت عليه وهي سامعه رنه اسد
نسمه بسعاده:وحشتني
اسد بتعب و وجع:انا بح بك اوي
نسمه بخوف:أسد في اي انت كويس.. صوتك ماله
اسد الد"م كان على وشه دمعه من عنيه نزلت :نسمه خالي بالك على تالين... اسف كنت اتمنى اعيش معاكي اكتر بحبك اوي
عارفه أقرب الناس ليا هما اللي قت"لوا اهلي خلي بالك على تالين لو بتحبيني
نسمه دموعها نزلت وهي سامعه كلامه لحد ما الخط قطع
نسمه بدموع :أسد رد انا كمان بحبك رد عليا اسسدد
عند لارين
كانت رايحه اوضه مدام كوثر احد ما وقفت مرعوبه وهي شايفه كريم
كريم بصدمه :لارين؟؟ انت ازاي هنا.. انتي مش اتجوزتي
لارين :انت هنا بتعمل اي....
كريم:اختي سلمي هتتخطب لوريث
لارين :هي سلمي تبقى اختك؟؟
وريث بمقاطعه:ازايك يا كريم
لارين بصت لوريث بتوتر
قربنا اوي للنهايه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه :أسد رد عليا لو سمحت ارجوك حد يرد عليا
دموعها نزلت وهي مش عارفه تعمل اي هي متعرفش اي حد تبع شغله
دخلت اوضه تالين و حضنتها بقوه و هي بتعيط بعنف لدرجه ان تالين عيطت معها
عند لارين
فضلت مع مدام كوثر
نزلت تحضر معهم الحفله لخطوبه وريث وسلمي... لارين كانت متضايقه وهي مش فاهمه ليه و افتكرت لما كانت بيرسمها ضحكت غصب عنها
كانت واقفه على السلم بتزين النجفه
لكن فلاش كامير نور على وشها 
بصيت لقيت فارس اخو وريث بيصورها
فارس:اخير شفتك بتحكي من يوم ما دخلتي البيت دا
لارين بابتسامه :طب ممكن تقرب
فارس بغمزه:ادوب انا
لارين :افندم
فارس قرب من السلم سندت دراعها على كتفه وهي بتنزل
وريث كان داخل القصر شافهم حس بالغيره
سلمي كانت معه ولاحظت نظراته ل لارين و اتضايقت منها
وريث:فاضل  كتير ولا اي الناس كلها ساعتين ويوصلوا....
لارين:لا كل حاجه تقريبا
وريث بغيره:اامم وانت يا فارس مش وراك حاجه ولا اي
فارس بخبث برئ:انا هيكون ورايا اي يعني انا النهارد مفضيلك نفسي خالص
كريم بخبث:ازايك يا لاري
وريث برفعه حاجب :لاري ودا من أمتي ان شاء الله
لارين بسرعه:اصل انا ومستر كريم اشتغلنا مع بعض يعني و كدا ف احنا كنا صحاب
سلمي باستفزاز: و انت يا كريم مقولتليش ان مستواك بقى وا"طي كدا
وريث بغضب :سلمي احترمي نفسك
سلمي:انت بتزعقلي يا وريث.. النهارده خطوبتنا بتزعقلي عشان دي
لارين ببراءه وعيونها بتلمع بالدموع :انا اسفه مش قاصدي بعد اذنكم
كريم بخبث :ليه كدا يا سلمي...
سابهم ومشي وراء لارين و هو شايف ان في فرصه انه يستغلها زي ما كان ناوي قبل جوازها من باسم
وريث بغضب :سلمي قسما عظما لو احترمتي وجودي لاهتشوفي وش مش هيعجبك انتي فاهمه
سلمي :حاضر يا وريث بيه ام اشوف آخرها مع ست الحسن دي كمان
عند لارين
كانت ماشيه في ممر الاوض لكن حد سحب ايديها و شدها لاوضه وقفل الباب وهو كاتم نفسها
لارين برعب:في اي.
كريم بخبث:وحشتيني يا لارين متعرفيش تعبت ازاي لما انتي اتجوزت باسم
لارين:كنت عايز مني اي.... اهرب يوم فرحي...
كريم:انتي قلتي انك معجبه بيا و انا قلتلك اني بحبك... و مبتحبش اللي اسمه باسم دا
لارين:كريم انا مبفكرش في الحب ابعد عني
كريم بخبث:لا احنا مش هنكر في الحب والكلام الفاضي دا انا عايزك
لارين:بمعنى اي
كريم بو"قا"حه و بيقرب منها اكتر لدرجه مبقاش في مسافه :عايزك....
لارين زقته بغضب و ضر"بته بالقل"م
كريم:انتي اد اللي عملتيه دا
لارين:ايوه يا كريم بيه ادها إنت فاكرني اي عيله هتضحك عيلها لا فوق مش انا اللي تضحك عليها.... 
كريم:تمام انا هروح دلوقتي احكي لوريث عنك يا ست الحسن... و مسأله ليه واحده ممكن تطلق بعد فرحها بأسبوع لو هي يعني شر"يفه.... و ليه هربتي من جوزك تحبي اطلع اقوله
لارين بدموع:اااايه انتم جايبين الجبر"وت دا منين دا ابل"يس مش كدا.... منكم لله 
لا انت ولا وريث ولا اي حد يفرقلي اطلع قوله يا كريم.... انا مبقتش اخاف انت اصلا مش راجل عشان اخاف منك 
كريم مسكها من شعرها بغضب جحيمي و با"سها لارين بتض"ربه في صدره وزقته وخرجت من الاوضه وهي بتعيط 
خبطت في وريث و هي بتعيط 
بدون كلام سابته ودخلت اوضتها رمت نفسها على السرير و انهارت وهي شايفه الكل عايز منها حاجه واحده 
باسم و كريم و اي حد بيقرب منهم
وريث راح لكريم وهو شاكك ان في بينهم حاجه 
كريم :اهلا بجوز اختي المستقبلي وشريكي
وريث بنظرات نا"ريه:لارين كانت بتعيط ليه يا كريم 
كريم بلامباله مزيفه:وانا ايش عرفني ما تسالها 
وريث:كريم ما تستهبل في اي .. انت عارف اني ممكن اعرف بطريقتي بس حابب اعرف منك
كريم بخبث:عادي يا وريث يعني لارين كانت سكرتيره في شركتي و كنا مقربين شويه من بعض
وريث بغيره :يعني اي مقربين... 
كريم بابتسامه صفرا:اامم اظن انت شاب وفاهم.. 
وريث خرج من الاوضه وهو مش طايق نفسه 
جهز للخطوبه 
و فعلا بليل تمت خطوبته من سلمي لكن لارين مخرجتش من اوضتها 
وريث كان طول الوقت عنيه على اوضتها انها تخرج لكن مخرجتش
تسريع الأحداث (عشان نلحق نخلص) 
بعد شهر و نص
مفيش اي اخبار عن أسد 
نسمه منهاره و هي مش عارفه هو فين ولا اي اللي حصله
لكن عدنان سافرلها مرسي علم ورجعها هي و تالين معه للقاهره
باسم بدا يتعالج من الاد"مان
وريث كان مشدود اكتر ل لارين وعلاقته بسلمي متدهوره
كريم بيحاول يقرب من لارين في كل فرصه تسمحله لكن كانت بتصده لكن مش بياس
مصطفى بيه عمليته نجحت ورجع مصر وعرف اللي حصل لتيا َانها فقدت الذاكره حتى انها مفتكرتوهش
في المستشفي 
اللوا مصطفى :جاهزه يا تيا عشان نمشي
تيا باستغراب :هو انا هاجي معاك ولا هروح مع جوزي
عدنان:مصطفى بيه ممكن كلمه برا لو سمحت 
اللوا مصطفى بحزن على تيا:تعالي يا عدنان
في الممر
عدنان:حضرتك عارف السبب اللي انا وتيا اتجوزنه عشانه و حضرتك دلوقتي رجعت بالسلامه الحمد لله و مشاكل تيا مع جدها الحمد لله انتهت
مصطفى بمقاطغه:انا عارف انك عايز تطلقها لان الاتفاق خلص كدا 
عدنان بسرعه:انا بحب تيا... وهي كمان قالت إنها بتحبني
مصطفى باستغراب :تيا بتحبك وانت بتحبها
عدنان:انا عارف اني كنت شخص مش كويس و كنت بعرف بنات و كدا لكن صدقني من يوم ما هي دخلت حياتي وغيرتها شفت شقاوتها و طيبه قلبه جنونها و خوفها كل دول غيروني 
مصطفى :انت عايز اي يا عدنان
عدنان:عايز تيا تفضل على ذمتي وتكون مراتي فعلا و الاتفاق دا يبقى لغى و عايز تيا ترجع معايا البيت و نرجع طبيعي كاي اتنين متجوزين.... عايزها زي ما هيا 
مصطفى :وانا واثق فيك يا عدنان وواثق انت هتخلي بالك عليها
عدنان بسعاده:يعني حضرتك موافق
مصطفى :طبعا موافق ربنا يوفقكم 
عدنان حضنه بسعاده ودخل بسرعه لتيا
اول ما دخل حضنها و بتلقائيه:بحبك يا اوزعه
تيا ابتسمت ببراءه :متقولش بس اوزعه
عدنان بقى يقرب وهي واقفه ادامه:عمرك ما هتغيري حتى لو فقدتي الذاكره لسانك مبرد
تيا:رخم وسايل انا متأكده اني كنت مجبوره على جوازي من واحد زيك... 
عدنان بارتباك:طب طب ياله عشان نمشي البيت وحشني و وحشني اشوفك وانتي فيه
تيا:طب ياله
بليل
عدنان راح ناحيه السرير وهو هالكن بيغمض عنيه 
لكن بيسمع صوت باب الحمام بتفتح وبتخرج تيا 
عدنان بصلها و بلع ريقه بصعوبه و صدمه... 
عند نسمه
كانت بتعمل كمادات لتالين اللي حرارتها مرتفعه لكن حرارتها مش بتنزل 
كانت حاسه ان الدنيا بتلف بيها في لحظه جوزها اختفى محدش يعرف عنه حاجه 
و هي متحمله مسئوليه طفله
بصت في الساعه كان الوقت متأخر لكن اوديه تالين خلصت 
عيطت من كتر ما هي خايفه ومش عارفه تتصرف حسيت ان حرارتها نزلت شويه 
لكن قرارت تنزل تجيب ليها الدوا بسرعه و ترجع
غيرت هدومها ونزلت بسرعه جدا الوقت كان متأخر 
و من بعد ما أسد بعد عن المنطقه في شباب بيجيوا كل يوم و يتجمعوا في مكان في الشارع و يشربوا و يسهروا و محدش من السكان قادر يبعدهم الا أسد هو اللي كان بيقدر
نسمه كانت خايفه اصل تنزل لكن مكنش عندها حل
شاب:اوبا مرات الظابط اياه 
التاني:الله يجح"مه كان عملنا رعب اهو غا"ر في دا"هيه.... بس مراته مز" ه
واحد تالت:اوي ما تيجي نتعرف
مشيوا وراها و كانوا بيضايقوها لدرجه انهم حاولوا...............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عدنان بيفتح عنيه بانبهار وصدمه وهو شايف تيا طالعه من الحمام و لابسه قميص نوم من الستان َبتقفل الروب
عدنان:اي دا
تيا:اي
عدنان:انتي هتنامي كدا عادي
تيا بتوتر:هو في مشكله؟ مش انت جوزي؟ واحنا متجوزين طبيعي... 
عدنان بابتسامه جانبيه :اصل انتي عمرك ما قعدتي كدا ادامي يعني كنتي دايما بالبجامات الغريبه بتاعتك
تيا:اه هو في مشكله مش انت قلت انك جوزي.... انت مخبي عليا حاجه 
عدنان بسرعه :لا لا ابدا بس شكلك جميله اوي 
تيا :شكرا 
قالتها وهي رايحه ناحيه السرير و بتقعد جانبه
عدنان بصدمه :هو انتي هتنامي على السرير كمان
تيا:هو يوم الانبهار ولا اي... مش انت جوزي ودي اوضتنا ودا سريرنا و لا هو انا غلطانه في العنوان... اوعي تكون مش جوزي وبتضحك عليا
عدنان:هو نفس الغباء يا بنتي مش انا وريتك قسيمه الجواز عايزه اي بقي
تيا:عايزه تبطل تسألني اسئله غريبه 
تصبح على خير 
عدنان بسرعه وخبث قربها له 
تيا بتوتر:اي؟ 
عدنان:اي مش مراتي كنت عايزك بقى في كلمه على انفراض
تيا بارتباك :انا عايزه انام ممكن 
عدنان :تؤتؤ قبل الحادثه كنت ناوي اقولك حاجة مهمه و جيه وقتها
تيا بخجل من نظراته:حاجه اي
عدنان بهمس:انا بحبك يا اجمل بنت شفتها عنيا
تيا :بس بس انا مش فاكره حاجه 
عدنان بابتسامه :مش مهم المهم ادينا فرصه نعيش حياتنا طبيعي و كل حاجه هتيجي في وقتها
تيا بتهرب:اوكي ممكن بقى ننام
عدنان بخبث:تؤتؤ عايزك في موضوع مهم 
تيا هنتكلم قاطعها و هو يقب"لها بحنان و اشتياق لتصبح زوجته قولا و فعلا
عند نسمه
الشباب بيضايقوا نسمه و هي بتحاول تبعد و تمشي بسرعه لكن هما مش عايزين يبعدوا بالعكس بيضايقوا اكتر
نسمه بغضب :اللهم ام طولك يا روح عايز اي منك له
الشاب:اللاه هي القطه بتعرف تتكلم 
نسمه :لا و حياتك القطه دي بتخر"بش كمان وممكن جزمتي تعلم على افاك ولا هو ان غاب الأسد الكلاب صوتها يعلي
التاني:طب ما هو غاب هتعملي اي بقي بس بصراحه انتي عجبانه من اول ما جيتي المكان 
نسمه:ابعدي عني احسنلك انا عفاريت الدنيا والاخره بتنطط ادامي
الشاب :طب وغلاتك انتي يا مزه ما هبعد 
بيقرب و بيمسك ايديها 
لكن في حد بيشده بيبعد عنها و بيظهر أسد من وراه وباين عليه التغير في شكله و خس عن الاول
نسمه بصتله بصدمه حقيقيه وسعاده انه رجع 
أسد بيمسكه و بيضر"به بعنف بالرغم ان صحته  واضح انها مدهوره
الاتنين التانين بيجروا من منظر أسد اللي عامل زي الأسد اللي هجم على فر"يسته كل اللي بيفكر فيه ان حد حاول يقرب من مراته
نسمه خافت لانه بالشكل دا هيمو"ته 
راحت ناحيته بسرعه وحاولت تبعد أسد عنه
نسمه برعب بتحاول تفوقه :أسد هيمو"ت ابعد عنه ارجوك
بسرعه حضنته عشان يسيب الشاب  بقيت تعيط بانهيار و بتتكلم بطريقه مش مفهومه
اسد ابتسم بتعب لكن فجأه زقها بعيد عنه
نسمه بخوف:في اي؟ انت بتبصلي كدا لي
اسد بغضب وعصبيه :ايه اللي مخرجك في وقت زي دا اتجننتي ولا فاكره اني مت هتمشي على حب شعرك
نسمه ضر"بته بالقل"م وطلعت تجري على الشقه 
وهي مش مصدقه هو ليه كدا 
هي كانت هتمو"ت من الخوف عليه طول الفتره دي وهو بيعاملها بالاسلوب دا
اول ما دخلت راحت لاوضه تالين كانت حرارتها لسه عاليه و بتهلوس باسم اسد
أسد كان واقف في الشارع حط ايديه على صدره إثر الر"صاصه اللي اخدها افتكر اللي حصل قبل شهر ونص و اختفاءه 
غمض عنيه بتعب وطلع شقته 
دخل كان الباب مفتوح لقى نور اوضه تالين شغال راح ناحيتها كانت نسمه قاعده جانب تالين و بتعملها الكمادات
اسد بسرعه :تالين... هي مالها؟
نسمه بجمود ودموع مكبوته:من يوم ما انت اختفيت وهي كدا بتهلوس وحرارتها بترتفع بس المشكله ان الدوا خلص وانا كنت نازله اجيبه
اسد :انا اسف بس مش متخيل ان حد ممكن يقربلك غيري
نسمه سابته وقامت دخلت اوضتها وفضلت تعيط 
اسد كلم الدكتوره بتاع تالين جيت كشفت عليها و اديتها دواها  ومشيت تالين كانت نايمه لكن حرارتها نزلت
اسد اتنهد بضيق وراح اوضته 
أسد :نسمه افتحي انا اسف
نسمه من جوا بصوت مخنوق:انت اناني انت عارف انت عملت اي... انت عارف انا وتالين عيشنا الشهر ونص دول ازاي 
انت اختفيت ودلوقتي راجع تقول بكل سهوله اني بدور على حل شعري ليه كدا حرام عليك ليه.... دا انا كل يوم بدعي ربنا انه يرجعك ليا سالم و انت دلوقتي بتتهمني في شرفي لللليه.... انا صونتك يا أسد و تالين كنت بعاملها كأنها بنتي فعلا و انت بتقول كدا 
اسد بتعب من برا:انا كنت خايف عليكي تخيلي مكنتش جيت دلوقتي كان ولاد ال.. ممكن يعملوا فيكي اي
انتي متعرفيش انا كنت فين الفتره دي ولا حصلي اي.... بما كنت بكلمك كنت يمو"ت لولا اراده ربنا ناس انقذوني قبل ما العربيه تنف"جر و دخلت في غيبوبه و امبارح بس فوقت و اول حد فكرت فيه اني صدقيني انا اسف 
نسمه مسحت دموعها وقامت فتحت الباب 
بصت لاسد بتركيز المره دي و شافت اد ايه شكله متد"هور 
اسد حضنها وقب"ل كل انش في وجهها باشتياق 
دخلت جوا حضنه وهي بتعيط 
عند لارين
كانت واقفه في المطبخ بتشرب عصير لحد ما حسيت بدوخه وراحت اوضتها كانت حاسه بصداع شديد و نامت بدون وعي
كريم ابتسم بخبث وهو شايفها دخله اوضتها و افتكر لما دخل المطبخ قبلها
وانه حط مخد"ر في العصير
.
بعد شويه القصر كان هادي
كريم استغل دا و دخل اوضه لارين كان بيبصلها بشهو"اه و قذ"اره
يجر"دها من ثيابها و يقب"لها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كريم بص ل لارين بشهو*ه و حقا*ره بيشيل الحجاب عنها وهي فاقده الوعي
بيقرب منها و بيبو*سها بو*حشيه....
وريث كان صاحي و مش جايله نوم طلع من اوضته لكن لاحظ ان اوضه لارين لسه النور شغال
حس انه عايز يتكلم معها في ايه مش عارف لكن حابب بشوفها... بص في الساعه كان الوقت اتاخر جدا نفض اي أفكار من دماغه و كان طالع الجنينه لكن رجع تاني
اول ما قرب من اوضتها سمع لارين بس كان صوت خافت
لارين كانت بتحاول تبعد كريم وهو بيفك زراير الفستان لكن هي كانت شبه واعيه
و هي بتبعد خبطت الفاز اللي جانب سريرها وقعت على الأرض
وريث استغرب وخبط على الباب
كريم ارتبك ومبقاش عارف يروح فين
وريث من برا:لارين لارين
حس بالقلق والخوف وبدون ادراك فتح باب اوضتها و كانت صدمته وهو شايف كريم واقف و لارين فاقده الوعي
وريث بنظرات نا"ريه:انت بتعمل اي هنا
كريم بارتباك:هي هي اللي
وريث ضر"به باللكميه بغضب اعمي
كريم:انت اتجننت بتضر"بني عشان دي... دي واحده ولا تسوي... الست الهانم مطلقه من بعد جوازها بأسبوع يعني اكيد واحده
وريث مستناش يكمل و هج"م عليه ضر"به بغضب و عنف
فارس دخل الاوضه و حاول يبعدهم عن بعض
وريث بزعيق:سيبني دا واحد حق"ير وقذ"ز... هتدفع التمن غالي اوي يا كريم و الشغل اللي بينا انتهى ابقى شوف مين بقى اللى هيمولك مشاريعك... و خطوبتي من اختك خالص فركش
كريم :انت اتجننت دا كله عشان دي فوق يا وريث
وريث زق فارس و راح ناحيته وفضل يضر"ب فيه وهو مش شايف
كوثر بزعيق:فارس خد اخوك واطلعوا برا وانت يا كريم بيه خالص خلصت الشغل اللي بينا انتهى برررااا
فارش قدر ياخد وريث و كريم مشي بس كان حرفيا واحد علقه
كوثر وهو بتحرك الكرسي بعجل:سعاد حاولي تفوقي لارين و ظبطلها هدومها
سعاد:حاضر يا هانم
بعد ساعه تقريبا
لارين كانت بتعيط و سعاد جانبها
سعاد:اهدى يا بنتي ربنا ستر و وريث بيه جيه في الوقت المناسب
لارين بتعب:هو ليه بيحصل معايا كل دا انا تعبت تعبت اوي ليه كلهم كدا ليه
سعاد:وحدي الله يا حببتي طبعا مش كلهم كدا لكن نقول اي بقى الوحش غطي على الحلو اللي فينا.. عندك وريث بيه وفارس بيه الاتنين ولاد أصول.... في كتير اوي مننا حلو وطيب لكن نقول اي بقي
نور بنت سعاد:ماما وريث بيه طالب يشوف لارين في مكتبه
سعاد:حاضر روحي انتي ذاكري
سعاد:ياله يا حببتي تعالي شوفيه عايز اي
لارين قامت و لابست الحجاب و طلعت لمكتبه خبطت
وريث:ادخلي
للارين دخلت وهي ساكته وبتعيط بصمت
وريث :اقعدي يا لارين
ممكن افهم ايه حكايتك وانتي فعلا مطلقه
لارين بانهيار:انا ممكن امشي دلوقتي بس
وريث بابتسامه :طب اهدى و بعدين مين قال انك هتمشي 
انا بس حابب اسمع حكايتك
لارين:حكايتي.... هههه حابب اسمع تمام اسمع.... 
حكيتله كل حاجه من اول ما شافت باسم وجوازهم و اللي شافته معه وهروبها كل حاجه لحد ما دخلت بيته
وريث:انتي كنتي بتحبي كريم
لارين:الحب.... عارف حضرتك لما تكدب على نفسك كدبه وتصدقها... هو الحب كدبه انا مشوفتش الحب في حياتي.... باسم كسرلي قلبي.... و كريم شو"ه معنى الاحترام مفيش حاجه اسمها حب
وريث:لا في يا لارين في اني بحبك مثالا
لارين بصتله و سكتت 
وريث:عارف انه مش في وقته و انك مستغربه و يمكن انتي مش بتحبيني 
لارين باختصار انا عايز اتجوزك
لارين بصرامه:وانا اسفه مش عايزه
ممكن اطلب منك طلب اخير
وريث:اتفضلي
لارين:عايزه ارجع القاهره دلوقتي ممكن حد من الغفر يوصلني لحد المحطه
وريث بغضب :انتي اتجننت انتي عارفه الساعه كم... اطلعي نامي دلوقتي وبكرا انا هوصلك مكان ما انتي عايزه
لارين طلعت وهي مستغربه هو فعلا ممكن يكون بيحبها لكن هي تعبت من الكل
........................... 
تاني يوم 
عند أسد ونسمه
في السيرك
أسد :انا مش فاهم اي اللي عجبك في المكان دا يا تالين 
تالين وهي بتحضنه:بابا انت وحشتني اوي و انت وعدتني قبل كدا تجبني هنا ونيجي سوا
اسد بصدمه:سوا.... انتي 
نسمه بابتسامه :اخدتها لدكتوره تخاطر من مده طويله قبل حتى ما نسافر مرسي علم كنت بروح معها
اسد :اي دا من ورايا
نسمه :اه
اسد بهمس وابتسامه:قلبك جمد
نسمه بثقه:اتعلمت ان الخوف للي معندوش ضهر و ان انت ضهري وسندي 
فاكر زمان لما قلتلي مش عايزك تخافي من اي حد حتى لو انا و تدفعي عن نفسك 
اسد بابتسامه :هي دي مرات أسد الهلالي
نسمه ابتسمت و دخلوا السيرك
تالين كانت بتتفرج على العرض باستمتاع و أسد مركز مع نسمه ودا موتراها
شخص من على المسرح
:دلوقتي هنلعب لعبه مختلفه... بس انتم اللي هتلعبوا.... في حد هنا متجوز
في كذا حد رفع ايديه واسد مكنش مركز اصلا 
الشاب للناس:واثقين في بعض
نسمه بابتسامه :واثقه فيك
الشاب:مين مستعد يختبر الثقه دي
نسمه بصت للناس بعضهم نزل ايديه لكن هي رفعت ايديها 
الشاب كان بيبص للكل لحد ما شاف نسمه واسد وشاور لنسمه
الشاب:متأكده انه يستحق الثقه
نسمه بابتسامه :متأكده 
الشاب لاسد:ازاي تقدر تاكدلها ان الثقه دي في محلها
اسد سكت دقيقتان و فجأه قام ومسك أيد نسمه وطلع على الاستيج
مسك السكا"كين :واثقه فيا 
نسمه بابتسامه :ولو على المو"ت
اسد بص للشاب وهو فهم قصد اسد
وشاور لنسمه تروح معه
نسمه وقفت أدام لوحه كبيره من الخشب و الشاب رفع ايديها الاتنين و رابطها في لوحه الخشب 
وراح ناحيه أسد و حط ادامه السك"ين
الناس كلها كانت بتتفرج وباين عليهم الخوف والحماس ازاي واحد ممكن يخاطر بمراته بالشكل دا لكنهم ميعرفوش ان دا ظابط ف التصويب دا لعبته
اسد طلب من الشاب انه يحط غطا على عنيه... الشاب حس بالخوف لان دا شخص عادي و ممكن يتسبب في مشكله كبيره  لو البنت حصلها حاجه 
لكنه عمل زي ما أسد طلب منه
نسمه كانت بتبص لاسد بتوتر لكن كان باين في عيونها الثقه
بلعت ريقها بخوف بعد ما أسد رمي اول سك"ينه جانب دماغها 
و سك"ينه تانيه قريب جدا من رجلها الشمال 
كان بيصوب بدقه قريب منها 
السكا"كين خلصت والناس صقفت بحماس تالين جريت عليهم وهي مبسوطه أسد راح فك ايد نسمه ونزل
اسد افتكر حاجه و مسك ايديها ركب عربيته وراح الاتيليه اللي كان راحه في الاول
نسمه :اي دا
أسد :تعالي بس 
وشدها ودخل الاتيليه 
بعد مده
نسمه كانت واقفه أدام فستان الفرح اللي كان اختاره وهي منبهره من شكله كان هادي و جميل جدا 
نسمه :انت تقصد اي
اسد حضنها وهو بيضحك :تيجي نتجوز
نسمه :والله ما احنا متجوزين
اسد :افهمي يا هبله انا اقصد فرح وفستان و معازيم
نسمه بسعاد:بجد
اسد :هو انا عندي اهم منك يعني و بعدين بقى عايزك في موضوع مهم اوي 
نسمه بابتسامه : هو بابا ممكن يكون معايا في الفرح 
اسد بضيق:نسمه
نسمه :ارجوك يا أسد نفسي احس اني زي باقي البنات وعندي اهل 
اسد بحنق:حاضر يا نسمه زي ما تحبي
نسمه بدلال:انا بحبك انت
اسد بهمس:طب اتلمي بقى عشان ممكن اتهور عليكي 
نسمه ضحكت و فضلت تتفرج على الفستان
بعد مده 
في بيت نسمه
واقفه أدام الباب وهي خايفه من مقابله ابوها
خبطت و شويكار فتحتلها
شويكار بحزن:نسمه.... ادخلي
نسمه :ازايك يا مرات ابويا وازاي باسم 
شويكار:اخوكي في المصحه بتعالج من الهباب اللي كان بيشربه
نسمه :انتي السبب يا مرات ابويا
شويكار :انا؟ 
نسمه :اه انتي انتي اللي عملتيه ان الراجل ممكن يعمل اي حاجه ومحدش يحسبه انه ولد عادي المجتمع مش هيجي عليه... لكنه جايه على بنات الناس و اتسبب في ان بنت بريئه تمو"ت نفسها و انا اكتر من مره كنت هروح في داهيه بسببه لما كان يبعتني اشتريله سجاير بليل متأخر... اقولك انا كنت بخاف من الناس كنت بخاف اني اكون حلوه في عيونهم فيطمعوا فيا 
شويكار:انتي شمتانه في اخوكي يا نسمه
نسمه :لا يا مرات ابويا بالعكس انا مشفقه عليه فين ابويا
شويكار:نايم جواه تعبان
نسمه مسحت دموعها ودخلت واول ما شفته اترمت في حضنه وهي بتعيط 
منصور :سامحيني يا بنتي ضيعتك انتي واخوكي
نسمه :اللي حصل حصل يا بابا و انا كويسه الحمد لله و جوز بيعاملني بما يرضي الله 
منصور حضنها وهو بيبكي 
في الوقت دا 
أسد طلع ومعه تالين 
مكنش طايق نفسه لكن قدر يتماسك عشان نسمه لكنه منساش اخته اللي ما"تت ولا حقه من زين الرفاعي(خاله) والد عدنان
.............. 
في بيت عدنان
عدنان كان بيبصلها بعشق حقيقي اخيرا هي مراته 
عدنان:تيا قومي يا كسلانه العصر هياذن
تيا بنوم :اامم سيبني بقى انام شويه كمان
عدنان بابتسامه :صباحيه مباركه يا قمر
تيا فتحت عنيها و بصتله بتوتر:صباح الخير
عدنان بهدوء:قومي ياله خدي شاور واجهزي هنخرج هطلع اشوف فريده على ما تجهزي
تيا بتوتر:اوكي
عند اسد
تالين ونسمه كانوا بيتفرجوا على التلفزيون كان بيلبس هدومه و اخد مسد"سه 
وخرج و دا كان مخلي نسمه قلقانه لانه المفروض في اجازه 
بعد نص ساعه
أسد نزل من عربيته أدام فيلا زين الرفاعي
لكن نط من على السور عشان اكيد لو حد شافه هيخلصوا عليه 
بعد دقايق 
كان قاعد وحاطط رجل على رجل 
في اوضه نوم و في شخص كبير في السن نايم
أسد بيعمر مسد"سه في نفس الوقت صحي اللواء زين الرفاعي
زين بتوتر:أسد انت بتعمل اي هنا وازاي تدخل اوضه نومي
اسد بابتسامه غاضب:تحب اقت"لك ازاي
بالسلا"ح زي ما ابويا مات ولا بالسك"ينه زي ما د"بخوا امي.... اختك يا خالي 
تحب اكلم عدنان يجي يشوف ابوه و يعرف وسا"خته و انه مر"تشي وفا"سد واتسبب في ان اخته تند"بح بد"م بارد
قالها وهو بيوجه المسد"س ناحيه راسه 
زين:فكر في بنتك يا أسد متوديش نفسك في دا"هيه
اسد بغضب :بنتي معها ربنا
و بيحط ايديه على الزناد وووو
نهايه الفصل

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بغضب وقهر :
تحب اق*تلك ازاي.... بالس*كين زي ما امي اند*بحت
ولا بالمسد*س زي أحمد الهلالي اتق*تل رد يا خالي ههههههه خالي اي بقى
انا بس نفسي افهم ازاي طوعتك نفسك ان تسبب في مو*ت اختك بالبشاعه دي
لا وكمان لما الياس عرف اني ابن أحمد الهلالي.... كلمك وانت امرته انه يقت"لني وقلب بيا العربيه و انت اللي امرته اااززاااي
زين بخوف:مكنتش اعرف انهم هيقت"لوا عشق (والده أسد).... انا سربتلهم المعلومات و لمآ الاداره عرفت ان في معلومات اتسربت اتهموا ابوك بالخيا*نه
لكن هو كان عنده اداله تفضحني و تفضحي الجما*عات الار*هابيه
وقتها كان هيبلغ عني حاولت أفهمه ان هم
هيدوله فلوس كتير اوي لكنه رفض وانا بلغت الناس برفضه فخطفوا امك وقتها هو اتجنن بقوا يهددوه ياما ينقذها و يسلمهم الورق او يقت"لوها
لكن ابوك كان رافض لآخر نفس وقتها خطفوه هو كمان و وقتها حطوا السك"ين على ر.قبه والدتك لكن هو رفض يخو"ن بلده وقتها قت"لوها ادامه و بعد كدا قت"لوه
انا ماليش دعوه انا بس كنت محتاج الفلوس دي مكنتش اعرف ان عشق هتروح فيها
اسد دموعه نزلت غصب عنه :انت ايه شيطا"ن.... دا انت الع.ن من ابل"يس 
دلوقتي معاك الفلوس و الفيلا الشيك دي و كل حاجه معاك.... مرتاح 
ابنك عدنان سابك لانه متأكد ان في حاجه مش مظبوطه.... 
اتسببت في مو"ت اختك.... و د"مار حياتي انا واختي 
و دلوقتي جيه وقت الحساب اتشاهد على روحك
زين :أسد فكر في تالين وفي مراتك 
اسد بيحط ايديه على الزناد لكن في الوقت دا الباب بتفتح بسرعه
اسد كان بيضغط عليه لكن بسرعه منتصر رفع ايديه والطل"قه جات في السقف
منتصر صاحبه:ميستهلش يا أسد بنتك و مراتك محتاجينك
اسد رمي المسد"س من ايديه و جواه نا"ر مش بتنطفي..... 
منتصر:متقلقش كل حاجه اتسجلت.. خدوه
العساكر اخذوا زين اللي انصدم من ان أسد كان بيسجله
منتصر:ربنا معاك
قالها وهو بيسيب أسد في الاوضه واقف قلبه محر"وق على ابوه وأمه اللي راحو ضحيه لواحد مر"تشي وفا"سد
بعد مده
رجع أسد البيت وهو ساكت دخل اوضته 
نسمه كانت بتذاكر في اوضه تالين
استغربت هدوءه سابت حاجتها و اطمنت ان تالين نايمه طفت النور وراحت اوضتهم
اول ما دخلت وقفت مصدومه وهي شايفه بيبكي بطريقه مخيفه 
بسرعه راحت له
نسمه بخوف:أسد انت كويس في اي.... حصل اي 
اسد شدها وقعدها على رجله دفن وشه في رقبتها وكان بيبكي وهو ساكت  كأنه محوش الدموع كل السنين دي 
نسمه دموعها نزلت على حاله وهي بتطبطب على ضهره بحنان 
نسمه بحب:كل هيبقى تمام صدقني المهم اننا سوا 
اسد كان حضنها وهو ساكت و دموعه كانت بتد"بحها 
.................................. 
عند لارين
كانت راكبه جانب وريث و هو سايق عربيته و اخدها للقاهره في طريقه لبيتها
كانت سرحانه بتفكر في حياتها و المفروض هتعمل اي بعد كل اللي حصلها 
هي حرفيا كانت رحله من أصعب رحلات الحياه وهي الخذلان من الكل
وريث :لارين اي رايك تشتغلي سكرتيره عندي في شركتي اللي هنا... مش عايزك تردي دلوقتي بس خليكي عارفه اني عمري ما فكرت فيك زي اللي عرفتيهم في حياتك
لارين بتعب :انا حاليا مش جاهزه لأى حاجه 
وريث:بالعكس دا اكتر وقت لازم تهتم فيه بنفسك وبحياتك.... انسى اللي فات وابداي من جديد وانا معاكي و على فكره انا لسه متمسك بطلبي و عايزك في الحلال
لارين:انت ازاي كدا ازاي عايز تتجوز واحده زي 
وريث:زيك؟! طب انتي ازاي عايزه الناس يشوفكي عاديه مدام انتي نفسك مش واثقه من نفسك وانك مغلطتيش 
لارين انا مش اهبل او بهتم بكلام الناس 
يمكن بحطه في اعتباري لان التجاهل مش الحل لكن مبخليش كلام الناس يأثر على قرارتي شوفي يا بنت الحلال انا شاريكي واي حاجه  حصلت قبل كدا متفرقش معايا 
لاربن:ان شاء الله خير
وريث سكت لحد ما وصل حي الحلميه
اول ما لارين نزلت افتكرت الايام اللي عشتها هنا و اد اي كانت صعبه
كانت خايفه انها تشوف باسم او يرجع يضايقها
وصلت أدام البيت و معها وريث
خبطت وشهد فتحتها الباب
اول ما شفتها حضنتها وهي بتعيط
وشهد كمان مكنتش في أحسن حاله
شهد:ليه كدا يا بنتي ليه.... ليه تمشي وتوجعي قلبي عليكي
لارين بدموع:خايفه يا ماما والله العظيم خايفه.... ازاي أمن نفسي على واحد زي دا ازاي بس
شهد:الحمد لله انك رجعتي وهو خالص بعد عننا و دخل مصحه عشان يتعالج من الهباب دا.
وريث:احم احم
شهد:مين دا؟
وريث ابتسم باريحيه وسلم عليها وطلب يقعد معها على انفراض
و طلب ايد لارين منها لكن هي مردتش
وريث أكد على لارين انها تجيب السي في بتاعها وتروح شركته بكرا
كأنه بيقولها لازم تخرجي من جوا الاكتئاب والحزن دا وتفكري في نفسك وتديها مساحتها
لارين كانت قاعده في اوضتها بتفكر في كلامه وهي مبتسمه طبعا بعد حوار طويل دار بينها وبين والدتها عن وريث وازاي عرفته
............................... 
عند تيا وعدنان
واقف في المطبخ هو وتيا بيجهزوا الاكل
عدنان:انتي هتعملي اي؟ 
تيا ببراءه وهي ماسكه علبه بسكوت:هاكل من دا
عدنان بابتسامة وبيشد منها العلبه:انتي عندك حساسيه من النوع دا 
تيا:انت عرفت ازاي؟ 
عدنان:انتي قولتيلي قبل كدا 
تيا:ااامم بس انا عايزه منه
عدنان بيقرب منها وهو مبتسم 
تيا بتوتر:في اي
عدنان كان قصادها بالظبط ودا موترها لكنه بيرفع ايديه وبيجيب علبه كبيره من البسكوت من على الرف
بصلها لقها فاتحه بوقها وشكلها مضحك
عدنان بهمس:انتي فكرتي اي
تيا بسرعه:ها مفكرتش حاجه ابعد بس كدا شويه 
عدنان بغمزه:فاهم دماغك
تيا:امشي ياض
عدنان بسرعه بينزل لمستواها وبيطبع بو"سه خفيفه على خده و بابتسامه :بحبك
بعد مده جاله مكالمه من القسم خرج وساب تيا كانت متضايقه منه لانه سابها
كانت بتتمشي في البيت لحد ما لاحظت وجود كاميرات مراقبه 
عرفت ان دا الحل عشان تفتكر عدنان لو هي فعلا مراته وحياتهم كانت طبيعيه اكيد هيظهر كل دا في كاميرات المراقبة 
دخلت اوضتهم و طلعت الاب توب بتاعه لكن كان معموله له باسورد
تيا:ااوف اي دا... 
قررت تكتب اسمها واسمه بالانجليزي كمحاوله يمكن يكون الباسورد و فعلا قدرت تفتح اللاب توب
لكن مكنتش عارفه ازاي تشغله 
قامت راحت لاوضه فريده 
تيا ببراءه:ممكن طلب
فريده باستغراب:مش متعوده عليكي كدا عايزه اي
تيا:عايزه اشوف تسجيلات الكاميرات قبل الحادثه 
فريده:انتي مش واثقه في عدنان يا تيا
تيا:مش موضوع ثقه انا بس عايزه افتكر انا كنت عايزه ازاي معه وحياتنا كان شكلها اي
فريده بابتسامه :دا من حقك طبعا بس هقولك حاجه.... انتي وعدنان زمان مش انتم دلوقتي 
تيا:يعني اي... 
فريده:يعني زمان دا ماضي من حقك تعرفيه لكن مش هتستفادي بيه في حاجه.. 
انتم اخدتوا بدايه جديده من بعد الحادثه.. 
قررتوا تعيشوا حياتكم كزوجين طبيعين 
على العموم هاتي هفتحلك اللاب توب
بعد مده
قاعده في اوضتها وهي بتتفرج عليها هي وعدنان وعلى كل المواقف اللي بينهم و حياه لما كانت معهم 
حسيت بصداع و كأنها شايفه المواقف دي بتحصل ادامه.... دمعت من كتر الوجع وقفلت الاب توب
بعد مده طويله
مسكت موبيلها و كلمت مصطفى 
مصطفى :تيا حببتي عامله اي
تيا بدموع:انت كويس.... ازاي قدرت تسبني كل الفتره دي..... طب ازاي حياه تخو"ني كدا يا عمي.... طب و مرات خالي.... يعني هو انا فقر زي ما حياه قالت... انا السبب في مو"ت ماما... 
مصطفى بحنان:ههههشششش اهدى اهدى يا حببتي اللي حصل لابوكي وامك ومو.تهم كان قدرهم ومحدش يقدر يغير قدره صدقيني.... ربنا كتبلهم كدا.... 
ام حياه فأنتي ربنا بيحبك لانه كشفلك خيا"نتها..... 
مرات خالك اخدت جزاءه وخالك طلقها 
المهم دلوقتي تيا... انتي اهم حد في الدنيا 
عدنان بيحبك بجد انا شفت دا في عنيه
والنهارده حصل حاجه مع والده هتك"سره لازم تكوني جانبه 
تيا:عدنان ماله يا عمي.... 
مصطفى :هتعرفي بس منه المهم خليك عارفه ان عدنان مالوش ذنب في اللي ابوه عمله وانه ظابط امين و شريف على بلده و مالوش علاقه باي حاجه تخص زين الرفاعي
في الوقت دا دخل عدنان وهو ساكت و شكله متغير
تيا:خالص يا عمي هكلمك تاني
قفلت معه وبصت لعدنان اللي باين انه مش متظبط
تيا :انت كويس
عدنان بانك"سار :انتي طالق.....
جهزي حاجتك هترجعي لبيت عمك
في المصحه النفسيه
بيخرج باسم لكن عكس ما كان داخل.. تفكيره اتغير... مشاعره
ندم على عملوه مع لارين وعرف اد ايه ظلمها و افتري عليها
قرر يعترف باخطاءه و لو على حساب الجاي من عمره بس على الاقل يكون عمل حاجه صح في حياته
طلع على بيت أسد...... 
كدا فاضل حلقتين........ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عدنان بانك"سار و هدوء مزيف
=انتي طالق يا تيا..... جهزي حاجتك عشان هرجعك بين عمك... و كل حقوقك هبعتهالك
تيا بصتله بصدمه و في ثواني ضحكت بهستريه وهي بتبصله باستغراب لدرجه انها مسكت بطنها من كتر الضحك اللي اتحول بعد دقايق لدموع
تيا:اي الجنان دا يا حبيبي.... عدنان انا شفت الكاميرات وافتكرت كل حاجه حصلت بينا... انا بحبك
عدنان بهدوء راح ناحيه دولاب هدومها واخد شنطتها وبقي يحط الهدوم في الشنطه
تيا بغضب
=انت بتعمل اي..... انت اتجننت... دا بجد انت طلقتني
عدنان كان بيعبي شنطتها و هو ساكت وشبه بيبكي
تيا راحت ناحيته ومسكته من ياقه قميصه بغضب و هي بتجذبه لمستواها
=انت فاهم انت عملت اي.... بتطلقني يا عدنان...... طب ليه تممت جوازنا مدامت عايز تطلقني.... انت حق"ير معقول كان كل همك انك تقضي معايا وقت وخالص
كانت بتضر"به في صدره بغضب و عنف وهو ساكت لكن دموعه نزلت
تيا بغضب و ماسكه بعنف من ياقه قميصه
=رد عليا دا كان غرضك.... انت طلقتني ههههه انت واحد حق"ير انا بكر"هك
رد عليا يا اخي بقي
عدنان بصوت هز أركان المكان وغضب عارم وهستريه وانك"سار
=ااايه عااايزه تفضلي على ذمه واحد ابوه خا"ين..... و اتسبب في مو"ت اخته
واحد ابوه باع بلده للار"هاب لا لا
انتي فاهمه دا معنه اي... دي وصمه عا"ر
هفضل شايلها..... انتي مشوفتش كل الظباط بصولي ازاي بعد اللي حصل
كأني مجر"م نسيوا كل اللي عملته وشغلي
وهما عندهم حق لو انتي بنتي كنت هرفض تكوني على ذمت واحد زي
انتي فاهمه يعني اي.... لو حصل واخلفنا
ولادنا هيكونوا شايلين اسم جدهم
عدنان أنهى كلامه وهو بيقعد على الأرض و بيبكي زي الأطفال كان جواه حر"ب
تيا نزلت لمستواه وحضنته بقوه وهي بتعيط
=انا مش فاهمه منك حاجه بس مش فارق معايا انت اللي فارق معايا عدنان انا بحبك.. بحبك اوي
عدنان :وانا مقابلهاش ليكي يا تيا
مقبلش الناس تشوفك زي ما بيشوفني
تصدقي وقفوني عن الشغل و بيحققوا في تاريخي شاكين اني زيه.....هو ليه عمل فيا كدا لللللليييييهههه
تيا بدموع:عدنان انا بحبك متسبنيش لو سمحت
عدنان حضنها بقوه و تملك وهو بيد"فن راسه في رقبتها و منهار
تيا بقيت تربت على ضهره بحنان 
وهو بيفكر ازاي ابوه عمل كدا من غير ما يفكر فيه
ازاي عدنان هيقابل أسد و هو عارف ان د"م اهله ملطخ ايد ابوه
ازاي هيقابل الناس بعد ما الكل عرف
تيا بحنان باست راسه و رفعت راسه ليها و بهمس
=عدنان انا بحبك و انت اكتر حد عارف اني مبيفرقش معايا كلام الناس.... و انا عايزه اخلف منك عيال كتير اوي و واثق انهم هي طلعوا لينا احنا مش لابوك فمتسبنيش لو سمحت.... لو فعلا حبتني زي ما بحبك
عند نسمه و اسد
أسد كان نايم وهو حالته مش مطمئنه بعد بكاء مرير و احساس بالخذلان من خاله
نسمه كانت قاعده جانبه وبتقرا قرآن وهي بتملس على شعره بحنان و حب
لحد ما جرس الباب رن قفلت المصحف و حطيته على الكومود و خرجت تشوف مين
نسمه :انت؟؟!
باسم بحزن:مش هتقوليلي اتفضل ولا اي يا نسمه
نسمه بحزن:للأسف مقدرش يا باسم...
عارف انت اللي حطيت بينا الحاجز دا
الناس بتدخل البيوت لو هيحافظوا على شرف اهل البيت دا لكن انت لا يا باسم
انت خو"نت البيت دا
باسم بحزن:انا؟
نسمه :خلود.... فاكرها؟ اخت أسد اللي انت اغت"صبتها....
باسم :خلود مين... انا معرفش حد با الاسم دا
نسمه اتعصب و دخلت الشقه اخدت برواز فيه صوره خلود و طلعت لباسم و ادتهالوه
نسمه بغضب وعصبيه :خلود دي.... افتكرت... خلود كانت من سني لما انت عملت فيها كدا ليه حرام عليك... أسد مكنش ناقص انه يخسر حد تاني من عيلته و انت السبب في انه يخسر اخته الوحيده وتنت"حر أدام عنيه
باسم بصدمه :هي دي اخته..... بس مش انا اللي عملت فيها كدا صدقيني يا نسمه
نسمه بغضب :كدبه جديده انت ايه مبتزهقش حرام عليك يا أخي بقى حرام عليك
باسم بصوت عالي :اقسم بالله مقربتلها... منكرش اني اتعرفت على بنات كتير بس كلهم كانوا شما"ل الا لارين يمكن هي اللي كنت هعمل فيها كدا قبل جوازنا.... لكن ذي انا مقربتلهاش...... بس عارف مين اللي عمل فيها كدا وانا اللي ساعدته
نسمه :انت بتقول اي؟
باسم:أسد فين يا نسمه؟
أسد من وراها:شكلك مستعجل على قضاك يا ابن ال....
وشد نسمه من دراعها و زقها بعيد و قرب من باسم ومسكه من ياقه التيشيرت و ضر"بته بعنف و عضب
نسمه قامت بسرعه و بتحاول تبعده لان دا في الاخر اخوها للأسف
=وحياتي عندك كفايه احبسه لكن متوديش نفسك في داهيه عشان خاطري يا أسد
اسد بعد عنه ووقف ادامه وعيونه بتطق شرار
أسد :دلوقتي هكلم البوليس وهتعرف باللي عملته لان اكتر من كدا مش هسيبك
باسم :مش انا اللي اعتد"يت على اختك انا مكنتش عايزها اصلا..... انا ان دفعلي فلوس عشان اخط"فها و اخدها للشقه معينه عملت كدا و اخدت الفلوس و معرفش بعد كدا اي اللي حصل ولا عملوا معها اي
اسد بزعيق :كذبتك الو""سخه دي تضحك بيها على حد تاني و قسما بالله لولا اختك و بنتي كان زماني رايح فيك في داهيه
باسم بصوت عالي :مش انا انت ليه مش مصدق انا خطفتها و اخدتها لشقه انطلب مني اوديها هناك..... و اخدت الفلوس دا اللي حصل
اسد نزل لمستواه ومسكه من قميصه بغضب :مين اللي طلب منك تعمل كدا.
كاميرات المراقبه جابتك انت وانت بتخط"فها يبقى انت يا زبا"له اللي عملت كدا
باسم :والله ما انا دول ناس بيتاجروا في البنات وقتها كنت رايح اسهر في المكان اللي بسهر فيه على طول
لاقيت صاحب البار بيقولي انه عايزني في سبوبه و هطلع منه بقرشين حلوين
وراني صوره اختك و قالي انهم عايزينها
و ان السبب في كل دا انها ضر"بت واحد حاول يقربلها و هو بقى عايز يك"سرها
و يعلمها الادب و انا مهتمش كنت فاكر ان الفلوس هتغنيني عن عقاب ربنا
وقتها رقبت اختك و فضلت وراها لحد ما خطف"تها وأخذتها البار وسبتها بعد كدا معرفش اي اللي حصل
أسد :الفلوس ههههه بسبب الفلوس خالي قت"ل اهلي و بسبب الفلوس اختي راحت ضحيه لقذ"رتكم
قالها وهو بيهجم عليه مره تانيه و بيضر"به بعنف و غضب اعمي
بعد مده
البوليس وصل لبيت أسد
وقبضوا على باسم اللي اعترف بخطفه ل خلود و اعترف على صاحب البار وأنهم فاتحين شقه للد"عاره
نسمه مكنتش عارفه تعمل اي هي حاسه بالذنب...... أسد خسر كل عيلته
بسبب الطمع والجشع و نفوس ضلمه متعرفش ربنا
تاني يوم عند أسد ونسمه
عدنان رن الجرس خرج أسد فتحله
عدنان بحزن:ممكن نتكلم شويه
اسد :طبعا تعالي ادخل
الاتنين دخلوا وقعدوا سوا
عدنان بحزن :انا اسف
أسد بابتسامه حزينه :وانت ذنبك اي يا عدنان.... ابوك اخد جزاته انت مالكش ذنب
عدنان:انا قدمت استقالتي
أسد بعصبيه :انت مجنون ازاي تعمل كدا
عدنان:مش هقدر يا أسد
مش هقدر اكمل في مكان وانا حاسس ان الكل منتظر غلطه ليا عشان يتهموني بالخيا"نه
اسد :وفكرت هتعمل اي ولا اخدت القرار كدا
عدنان:بفكر افتح شركه حرسات
انا فاهم في الموضوع كويس بس المهم ابعد عن أمن الدوله تعرف هم وقفوني على العمل و بيدوروا في ملفي... المهم انا عارف ان ابويا غلط و يمكن غلط ميغتفرش لكن صدقني ماليش ذنب... تعرف انا لولا تيا كان زماني سبت مصر كلها و سافرت لكن هي متمسكه بيا بالرغم اللي حصل
اسد :تيا بنت ناس عارفه الأصول وبتحبك خليك معها
عدنان:ان شاء الله
عدي تلات شهور
أسد كان متجاهل نسمه تمام و هي كذلك حاسه بأن في فجوه في العلاقه و انها السبب في اللي حصل لاخته 
تيا وعدنان دايما سوا و هي بشقاوتها قدرت تنسيه الموضوع و بتبدأ حياتهم طبيعي
لارين و وريث بيشتغلوا سوا وفي مشاعر متبادله بينهم و هي احترمت طريقته و لسه مردتش عليه بخصوص طلبه
اسد عرف الشاب اللي اعتد"ي على خلود و اتحبس
باسم اخد ثلاث سنين حبس لكن قرار انه يتغير وفعلا السجن غيره من بعد ما بطلت اد"مان وهو اتغير عرف ان لارين رجعت بيتها و رجعت لحياتها الطبيعيه لكن أتمناها الخير
(انا مش محاميه معرفش في الحالات دي بياخد حبس اد ايه)
عند وريث و لارين
في شركته
لارين بجديه:كدا فاضل اخر اجتماع كمان ساعتين مع مدير شركة اسبارو(اسم خيالي) 
وريث:لارين انتي متزهقنيش يا بنتي
لارين:فعلا تعبت اليوم كان طويل اوي
وريث بضيق:لارين مش بهزر... فات تلات شهور و انا لسه عند طلبي و عايز اتجوزك اظن انتي في الفتره دي اتعرفت عليا كويس
لارين بخوف حقيقي:صدقني يا وريث غصب عني انا لحد دلوقتي فاكره اللي باسم عمله فيا و كمان كريم و مش مستعده لأى حاجه 
وريث بغضب و غيره :طب ممكن تنسى الاتنين الزفت دول بقى 
لارين كتمت ضحكتها على شكله
وريث:لارين لو فضلنا كدا... هتفضلي خايفه من الفكره لكن صدقيني لما نكون سوا هتبداي تفكري في الموضوع من ناحيه تاني... هتفكري في حياتك و مستقبلنا سوا
و اوعدك اني مش هقربلك الا لمآ انت تكوني عايزه دا عارف ان باسم و كريم سابوا في حياتك علامات سوداء صعبه تخطيها لكن صدقيني انا عمري ما هاذيكي لان هعملك بما يرضي الله. 
لارين بارتباك:مش عارفه يا وريث صدقني مش عارفه 
وريث:خالص سيبي نفسك ليا خالص الاسبوع الجاي اجيب ماما من الشرقيه ونيجي نخطبك و نكتب الكتاب و بعد اسبوعين كمان نعمل الفرح اي رايك
لارين :مش بسرعه شويه
وريث بضيق:لارين سؤال واحد بس انتي عايزانى ولا لاء
لارين بابتسامه :مقدرش انكر انك الوحيد اللي اطمنتله و انك اكتر انسان احترمته و انك محترم رغبتي وراي لكن التسرع مش حلو يا وريث صدقني
وريث :خلص الكلام ياله بكرا ان و فارس و ماما هنكون عندكم اصل الصراحه خايف اتهور و انا معايا قمر 
لارين وشها احمر بخجل من كلامه وهو ابتسم لان بالرغم انها اتجوزت قبل كدا الا انها لسه بمشاعر جميله وهاديه 
عند أسد ونسمه 
نسمه واقفه في المطبخ وهي مقهوره من تجاهل أسد ليها لكن قررت انها تبادر وتعلمه درس مينسهوش 
افتكرت كلام أسد الصبح وان في صاحب له هيجيوا يتغدوا معه وان في حد مهم من شغله هيكون معه 
وقفت فجأه وضحكت على أفكارها لدرجه ان بطنها وجعتها من كتر الضحك
نسمه :يستاهل الصراحه اللي هعمله فيه ماشي يا أسد 
كانت بتجهز الغدا 
و بتحطه على السفرا
لحد ما أسد فتح باب الشقه ودخل ومعه ضيوف
أسد بابتسامه :ازايك يا نسمه اومال فين تالين
نسمه بخبث:تالين نايمه ذكرت وقعدت تلعب فتعبت و نامت
فريد لاسد :مش تعرفنا يا أسد باشا... القمر اخت حضرتك بسم الله ماشاء زي القمر
كان بيمد ايديه لنسمه اللي كتمت ضحكتها بسرعه على شكل أسد 
أسد مسك ايد فريد و ضغط عليها بقوه وغيره:لا يا روح امك دي مراتي
فريد بتالم:خالص يا باشا انا اسف بالله عليك يا أسد أيدي 
اسد :عشان تحرم 
منتصر:هو دا بيتهد.... مبسوط اني شفت حضرتك أسد باشا مبيتضحكش الا لمآ تيجي سيرتك
نسمه بهمس:ليه هو انا بليتشو... اتفضلوا على السفر الغدا جاهز
اسد:اللوا شاكر زمانه على وصول
لسه بيتكلم لقى جرس الباب بيرن
فريد بعفويه:لا دا بيت اخويا هفتح انا
بيدخل شخص كبير في السن باين عليه الهيبه
الكل بيسلم عليه وأولهم أسد
بعد مده على السفره
بدوا ياكلوا أسد اول ما حط المعلقه في بوقه وشه قلب الألوان كان في حر"يقه
بص لأصحابه كانوا بياكلوا ومستعمتعين بالأكل عكسه تمام بسبب الشنطه الكتير جدا
بص ناحيه المطبخ نسمه كانت واقفه وراء الستاره
اول ما شفته اترعبت كانت نظراته بطق شرار
جريت بسرعه على اوضتهم و قغلت الباب
اللوا شاكر :تسلم ايدها أكلها عظمه تعرف احسن حاجه انك اتجوزت والله يا ابني
انت مبتكلش ليه
اسد من بين اسنانه:باكل باكل اهوه
كان بياكل وهو بيتوعد ليها بس لما ضيوفه يمشوا
فريد بضحك:مال وشك احمر كدا ليه يا اسودي
اسد يغضب :أخرس يا فريد احسنلك انا على اخري
فريد ارتبك وبص في طبقه و بياكل بصمت
بعد مده
كلهم مشيوا أسد فك حزام البنطلون و رايح ناحيه اوضتهم وهو وشه احمر جدا و سخن من الشطه
اسد:انت يا بنت الجز"مه افتحي الباب
نسمه كانت بتطلم وهي سامعه صوته :في اي يا حبيبي حصل حاجه
اسد بغضب :بت افتحي متحننيش عشان متغباش عليكي... و الله لاندمك... افتحي بدل ما اكسره
نسمه بخوف:اهون عليك يا حبيبي دا انا الملبن
اسد بخبث:ماشي يا ملبن انا هخرج بس لما ارجع لينا كلام يا بنت ال...
نسمه سمعت صوت باب الشقه بتفتح وبيتقفل غمضت عنيه بهدوء ورجعت تطلم تاني
نسمه :يلهوي يلهوي هيعملني كفته
بتفتح الباب براحه لقيته في وشها صر"خت لكنه كتم صوتها بسرعه
نسمه بخوف:انت... انت خدعتني
اسد بخبث:بتحطيلي شطه في الأكل
نسمه :ما انت مش بتتكلم معايا من مده طويله ودايما كلامنا عن تالين و كانك بتكلم جوز امك
اسد :وحياه امك
نسمه :شوف شوف انا محترمه نفسي وانت بتقول اي... وبعدين دا مقلب صغنن يعني يا حبيبي....
اسد :ااامم تصدقي فعلا.... بس انا بقى مش بشيب حقي
نسمه بتوتر:قصادك اي
اسد كان بيبصلها بجر"اءه و خبث
نسمه بتوتر:طب بص انا هاكل من الاكل اللي فيه شطه بس ورحمه امك يا شيخ اهدى كدا وخليك عاقل
اسد حضنها بهدوء وبيرتب على شعرها بحنان :ههههشش متخافيش مش هعملك حاجه..... المهم انا اخدت شهر كامل اجازه و حددت معاد الفرح و القاعه كمان يومين والفستان هيكون في الاتيليه جاهز
نسمه بسعاد:بجد
اسد وهو بيحضنها:بجد يا حببتي و على فكره محضرة مفاجأه هتعجبك اوي
نسمه بفضول و عيون القطط:اي هي؟
أسد :لالا لا مش هتاثر بعيونك دي المهم كوني مستعده لان بصراحه انا صابر بقالي كتير
نسمه :يعني اي
اسد باسها من خدها :كله بوقته يا حببتي
عند تيا و عدنان
تيا:ولااااااااااااااه عدنااااان
عدنان بفزع:في اي حرام عليكي خضتيني
تيا بابتسامه و سعاده مسكت ايديه وحطتها على بطنها:انا حامل
عدنان ملامحه كانت بارده جدا ووووووو
تيا بدموع :انا لا يمكن انزله
تاني يوم
عند نسمه
أسد كان خرج راح شغله عشان يظبط موضوع الاجازه
و تالين في المدرسه 
نسمه كانت قاعده زهقانه و خصوصا انها كدا خلصت امتحانتها 
دخلت تشوف في حاجه ناقصه في البيت ولا لاء
كتبت نوت بكذا حاجه عايزه تشتريها
نزلت عشان تفك عن نفسها
لكن بتقف برعز وهي شايفه عربيتين بيحوطوها 
لكن بيجي حد من وراها ويضر"بها على رقبتها بعنف
نسمه بتقع على الأرض و حد بيشيلها بياخدوها معهم
عند أسد 
كان خارج من الاداره لحد ما سمع صوت وراه 
لقى منتصر جاي عليه وهو بينهج
أسد :في اي مالك؟ 
منتصر:كارولين هربت وهما بيرحلوها في حد قطع البوكس وقت"لوا الظابط والعساكر
اسد :بنت ال..... بس مش هسيبه اكيد بتخطط انها تهرب
لكن قطعه صوت موبيله بيعلن عن وصول رساله
بيفتح الموبيل لكن وقف مشلول حرفيا
وهو شايف نسمه فاقده الوعي في مكان كله بينحر"ق..... و النا"ر ماسكه في كل حاجه حواليها
اسد بصدمه :نسمممه.... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تيا بسعاده و صراخ
=عدنااااااااااان انت يا ولااااااااا
عدنان بفزع و خوف
=في اي البيت بيولع مين ما"ت
تيا ضحكت و مسكت ايديه حطتها على بطنها
=انا حامل هيجيلنا بيبي صغير زي القمر
عدنان بعد و شد ايديه بسرعه وكانت ملامحه بارده و باين عليه الخوف
تيا
=انا لايمكن انزله انت فاهم
عدنان فجأه قرب منها و حاوط وشها براحه ايديه
=تيا انتي بتتكلمي جد انتي فعلا حامل
تيا هزت راسها ب اه
=عدنان انت
عدنان حضنها بقوه و هو مبتسم لدرجه ان عيونه لمعت بالدموع
=هيكون احسن مني هنربيه سوا و هيكبر ادامنا.... مش هسيبه يغلط.. ولو غلط هنكون جانبه ومساعده يصلح اخطاه
مش هيكون زي ابدا
تيا بصتله وهزت راسها و هي مبسوطه لكن صر"خت لما شالها
=انا كويسه على فكره نزلني
عدنان بامر
=انتي تسكتي خالص هو انا مش عارفك دا انتي ممكن تر"قصي.... و خالي في علمك مفيش حركه ولا هبل من اللي بتعمله دا
و الأكل مفيش اندومي يا تيا و لا اكل من برا انتي فاهمه
قالها وهو بينزلها على السرير
تيا بضيق
=لا كله الا الاندومي
عدنان ضر"بها على دماغها بخفه
=يبقى يدخل الاندومي البيت دا وقتها بس خافي على نفسك و متلومنيش
تيا بضيق
=على فكر هتكون بنت مش ولد و بعدين مالك محموق كدا ليه شكلك هتحبها اكتر مني
عدنان ابتسم بخبث و قعد قصادها
=طبعا هحبها اكتر منك دي هتكون قلبي
تيا بغضب
=عدنان انت جوزي انا لو حبيت اي وحده غيري قسما بالله هيخليك تلف حوالين نفسك حتى لو بنتنا انا بقولك اهوه
عدنان بصلها بصدمه و فجأه ضحك بطريقه هستريه
=لا لا مش قادر انتي غيرانه من حته منك
تيا. اه و بطل بقى عشان هرمونات الحمل شكلها بدأت تشتغل متخليش اتجنن عليك
عدنان مسك ايديها وبا"سها بحنان
=انا لو حبيتها فهكون بحبها عشان هي حته منك..... ربنا يقدرني و اسعدكم
تيا
=صحيح عرفت ان أسد ابن خالك ناوي يعمل فرح لمراته وانا ايه ها
عدنان بخبث
=فرح اي ههه دا انتي حامل لا مفيش الهبل دا
تيا بغضب
=ولاا اطلع برا مش طايقك جاتك الارف
عدنان ابتسم و بأس راسها و خرج و هي بتشيط منه
في المطبخ
فريده دخلت لقيت عدنان موجود
فريده
=مساء الخير يا حبيبي عامل اي... ايه اللي بتعمله دا عايزه حاجه اجهز لك العشا
عدنان بابتسامه
=مساءك سكر يا فري.... فريده تيا حامل
فريده بسعاده وبتحضنه
=بجد الف مبروك يا حبيبي يترب في عزك
عدنان:يارب يجي بالسلامه يارب
فريده=يارب يا حبيبي إنما أنت بتعمل اي
عدنان
=بلم الاندومي و الأكل الغريب دا.. الهانم قال اي ناويه تاكل اندومي اتهبلت
فريده بضحك
=بقى دا عدنان الرفاعي سبحان الله اللي يشوفك من شهور ميقلش انك هتبقى كدا خالص
عدنان بابتسامه
=مفيش حاجه بتدوم على حالها
فريده بمقاطعه
=الا الحب يا ابني ربنا يسعدكم
عدنان ابتسم و حضرلها اكله خفيفه
عدنان داخل وماسك الصنيه لقاها بتعيط
حط الصنيه على الترابيزه و قعد على ركبته ادامها
=في اي... انتي كويسه اكلم الدكتوره
تيا برفعه حاجب
=دكتوره؟ ليه هو انت هتولد
عدنان بغيظ
=لسانك عايز قطعه.... بتعيط ليه
تيا ببراءه وهي بتشاور على التلفزيون وراه
=البطله ما"تت في المسلسل
عدنان باستيعاب
=مسلسل..... اه يا بنت ال.... بتوقعي قلبي ليه
تيا بضيق
=انت اللي ممحون بتفرج على مسلسل عادي متكبرش الموضوع
عدنان بغيظ
=طب مفيش مسلسلات وياله بقى هاتي الريموت دا
تيا بشحتفه
=و رحمه امك دي الحلقه الاخيره
و شدت الريموت من ايديه بسرعه و اخدت الاكل و قعدت على الأرض و بدأت تاكل
عدنان كان بيتفرج عليها وهو مرتاح
اخيرا بعد سنين طويله لقى الحب
كان دايما بيشوف ان دي لعبه مراهقين
تسليه مش اكتر
لكن دخلت حياته هي و قلبتها
سابها تتفرج على التلفزيون ودخل اتوضي و ركع لربنا يشكره على كل النعمه اللي في حياته ومكنش واخد باله منها
********!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ********
تاني يوم
في الاداره
أسد واقف بيفتح موبيلها كانت نسمه فاقده الوعي في مكان كله بيتحر"ق
منتصر كان واقف جانبه وشاف الفيديو
منتصر=دي اكيد كارولين... عايزه تاخد منك حاجه قصاد اللي عملته
اسد كان بيبص للمكان و كان واضح في الفيديو صوت قطار بيتحرك على القضبان
اسد:سامع نفس الصوت
منتصر بتركيز:المحطه.....
أسد و هو بيخرج بسرعه:تعرفي الرقم اللي اتبعت منه الفيديو دا فين هو اكيد قريب من المحطه..... بسرعه يا منتصر
خرج من الاداره بسرعه جدا و اخد عربيته و اتجه ناحيه المحطه و قلبه مقبوض
بعد مده
وصل لمكان قريب من محطه القطار
جاله رساله من منتصر بتحديد المكان اللي اتبعت منه الفيديو
كان بيت بعيد شويه و مهجور تقريبا
اول ما وصل كان في ناس ملمومه و بيتفرجوا على الحر"يق
أسد بدون لحظه تفكير بيدخل في حد بيمسكه
=انت رايح فين يا ابني النا"ر ماسكه في المكان
اسد نفض ايديه و دخل بسرعه جدا
كانت النا"ر ماسكه في كل حاجه و الخشب المحرو"ق بيقع
أسد مكنش شايف من الدخان اللي مالي المكان كان بيدور عليها لحد ما شافها واقع و فاقده الوعي
بيروح ناحيتها لكن في خشب بيقع ادامه
و بيفصل بينهم
أسد كان هيتجنن شاف البلكونه اللي وراء نسمه
بسرعه جدا سابها وطلع الدور التاني
دخل البلكونه اللي فوق البلكونه اللي في الدور الأول اخد نفس عميق وهو شايف الناس تحت البيت ماسكين بطانيه كبيره جدا وواقفين عند البلكونه تحت
بينط من البلكونه وبينزل البلكونه اللي نسمه عندها
اول ما بيدخل بيروح ناحيتها بسرعه و بيحاول يفوقها لكن مكنتش بتتنفس اصلا
بيشليها و بيروح ناحيه البلكونه و الناس كانوا كلهم ماسكين في البطانيه الكبيره جدا
بص لنسمه و للبيت اللي اتد"مرت ومفيش مكان للخروج
أسد :اسف
بير"ميها من البلكونه و بتقع على البطانيه و الناس بينزلوها على الأرض بهدوء
اسد بيخرج من البلكونه وبيكون واقف و ماسك في تربزين البلكونه استشهد وهو بينط وبيقع برا البيت
حس بألم شديد في رجليه لكن مهتمش وهو بيروح ناحيه نسمه اللي وشها كان كله هباب
في الوقت دا الإسعاف بتوصل
و بياخدوها على المستشفى
بعد ست ساعات
أسد :هي أخبارها اي يا دكتور ليه محدش عايز يطمني
الدكتور:الحمدلله بدأت تستجيب المشكله انها كانت جايه مش بتتنفس بس الحمد لله ليها عمر
تاني يوم
نسمه بتفتح عنيها لقيت أسد نايم على كرسي جانبها ابتسمت بهدوء وهي بتحط ايديها في شعره الاسود
أسد حس بركتها قام بسرعه
:انتي كويسه....
نسمه ابتسمت وهزت راسها
=فين تالين؟
أسد :متخافيش عليها هي كويسه مع والدك و مرات ابوكي
نسمه :شكرا يا أسد.... شكرا انك سامحت
شكرا لانك مخلتنيش اندم على حبي ليك
اسد ابتسم و بأس راسها بحنان وهو بيسند راسه على رأسها وكان قريب جدا منها
=بعشقك يا نسمه قلبي اخير قدرنا نكون سوا بعد كل دا بحبك لدرجه الجنون
نسمه بسعاده:وانا مش بحبك انت باختصار عالمي كله و بدونك ماليش وجود
بعد اسبوعين
عند لارين
في قاعه فخمه جدا
كانت لابسه فستان فرح جميل جدا سنبل مع حجاب ابيض و مكياج خفيف
و  وريث بدلته السوداء و بير"قصوا سوا
و معهم فارس و شهد و شويكار و والده وريث وإيمان صاحبت لارين و صحابهم و كل الناس اللي بيحبوهم 
وريث بابتسامه :تعبتي قلبي يا لارين
لارين بتوتر:هو انت فعلا بتحبني
وريث بجراءه شدها اكتر و قربها منه و بأس راسها
لارين بخجل:وريث
وريث بسعاده:شوفي يا لأرى انا بعشقك ازاي وامتي الله اعلم هو زرع حبي ليكي في قلبي ربنا يقدرني واسعدك
لارين بخوف:مش هتندم انك اتجوزت واحده مطلقه
وريث :ممكن تبطلي غباء لو سمحتي و افرحي يا لارين و خلينا نستمتع بايامنا
لارين ابتسمت وهي بتسند راسها على كتفه وبير"قصوا وسط فرحه الكل ليهَم
بعد الفرح
الاتنين كانوا في الطياره و في رحلتهم لسويسر
لارين كانت مغمضه عنيها و ماسكه في ايديه بقوه و باين عليها الخوف
وريث بابتسامه :لارين افتحي عنيكي متخافيش انا معاكي.. خدي نفس و افتحي عنيكي 
لارين اخدت نفس عميق و بتفتح عنيها ببط  وهو فضل ماسك ايديها 
لحد ما التوتر كله راح
بعد كم ساعه 
بتنزل الطياره في مطار سويسرا
بساعدها تنزل و بتيجي عربيه تأخذهم لمكانه الخاص
بعد وقت طويل
في جزيره اقل ما يقال عنها أن تحفه فنيه على أرض الواقع المايه حواليها من كل ناحيه
لارين كانت واقفه مصدومه من الجمال 
وريث كان وراها حضنها وهو ساند راسه على كتفها وبهمس
=بحبك يا ملكه قلبي
لارين بدموع :وانا بعشقك ازاي وامتى الله اعلم.... انا بس قلت اللهم اني استودعك قلبي ف احفظه
فجيت انت وملكته 
لارين با"سها و هو بيشد ايديها للكوخ و كان متزين باحترافيه
الاتنين كانوا بيصلوا سوا و هو بيدعي ان ربنا يديم الحب بينهم 
وهي امنيتها ان يفضل يعاملها بموده وحب
و نسيب العرسان وتوته توته خلصت الحدوته
.............. *******!!!!!!!!!!!!.......... 
بعد اسبوع
في اسكندريه
في اتيليه فخم
عدنان:ياله عشان اعرفك على نسمه هتحبيها اوي على فكره 
تيا :مش عايز تعملي فرح ماشي يا عدنان الكلب
عدنان:لو صبر القا"تل على المقتو"ل كان ما"ت لوحده
تيا:يعني اي؟ 
عدنان لبنت في الاتيليه:تمام دلوقتي 
تيا:هو اي اللي دلوقتي 
عدنان :اصبري
البنت بتروح تقف على الاستيج و تفتح الستار تيا بتقف مبهوره وهي شايفه فستان فرح اقل ما يكون لملكه 
سنبل بطريقه خرفيه و مميز جدا 
تيا بسعاده:دا ليا..... 
عدنان وهو بيبو"س راسها:معنديش أغلى منك عشان تلبس الفستان دا كنت متأكد انه هيعجبك..... 
تيا جريت على الاستيج و حضنت الفستان
عدنان بغضب :اهدى يا غبيه انتي حامل هو دا اللي مخوفني
تيا بسعاده:حلو اوي اوي 
عدنان :مفيش مكافأه للي اشتري الفستان
تيا ابتسمت و حضنته
بعد مده 
نسمه و تيا كانوا زي القمر و كل واحده لابسه فستان فرح أجمل من التاني
نسمه بسعاده:اوعي تر"قصي ممكن يلغي الفرح خالص
تيا :يا جماعه سبوني افرح اي دا
نسمه :هو يعني هيحصل اي لو فرحتي بس بالعقل
عند اسد
واقف أدام المرايه وهو بيظبط الكرفته كان وسيم جدا ب البدله و فعلا خاطف للانظار
عدنان واقف جانبه وهو بيفكر في تيا
اسد:اي يا عم الرومانسي
عدنان :احم اي
أسد بابتسامه :ولا حاجه الف مبروك يا عدنان
عدنان حضنه و باركله
بليل على البحر
الكل كانوا موجودين
نسمه و أسد و تيا وعدنان و تالين و مصطفى عم تيا و مالك و جدها و منصور والد نسمه و شويكار مرات ابوها و فريده جده عدنان كل الاحبه اخير النفوس صفيت و القلوب لقيت طريقها
اسد :كان مركز مع نسمه طول الوقت وهي كانت متوتره
تيا قامت عشان تر"قص مع البنات لكن لقيت اللي بيمسك دراعها
=قسما عظما يا تيا افتح نفوخك اترزعي مكانك
تيا بضيق:هو في فرح من غير را"قص اي القرف دا
عدنان بحركه مسرحيه :تسمحي لي بالرقصه دي يا اميرتي
تيا بتكبر مزيف:اوكي
عدنان ابتسم ومسك ايديها وبقوا ير"قصوا سوا
بعد مده طويله
في الاوتيل
عند أسد ونسمه
نسمه كانت خايفه مرتبكه كل حاجه متلغبطه جواها 
أسد كان غير بدلته ولابس بجامه مريحه اكتر خرج لقاها لسه بفستان الفرح فهم توترها
أسد بابتسامه :مش هتغيري ولا اي... ياله غيري عشان انا واقع من الجوع و هالكن طول النهار عايز انام
نسمه بارتباك:حاضر ثواني هغير
دخلت غيرت و لابست بجامه من الستان كانت جميله جدا أسد مسك ايديها و قعدوا يتعشوا سوا 
بعد كدا قام نام بهدوء نسمه ابتسمت باريحيه و راحت نامت اخدها في حضنه و نام
تاني يوم 
بتصحي في اوضه غير اللي كانت نايمه فيها 
حسيت بارتباك و خوف لان أسد مكنش موجود 
وقفت أدام المرايه كانت لابسه فستان ازرق قصير 
طلعت من الاوضه واستغربت لأنها كانت في عرض البحر في يخت مميز جدا
لكن كانت خايفه و مش حاسه ب الامان
لحد ما حسيت بايديه بتحضنها وهو وراها
اسد بابتسامه :نمتي كتير اوي 
نسمه :هو ازاي انا هنا... احنا فين
اسد بابتسامه :احنا في عرض البحر و مفيش غيري انا وانتي يا ملبن
نسمه لفت و بصتله :انا بحبك.... 
أسد شغل الموسيقى و مد ايديه ليها و بقوا يرقصوا سوا و هم منفصلين عن العالم 
لأن ااااااخييييرررررراااا بقوا سوا بعيد عن الكل مع بعض
أسد بهمس:كل كلمات الحب متكفيش اللي شايله ليكي يا قلبي.... متنبهريش باللي يقولك قصايد في العشق... انبهري فعلا باللي عنده استعداد يمو"ت عشان
نسمه حطت ايديها على بوقه:بلاش المو"ت وحياتي عندك
اسد ابتسم و قرب با"سها 
و هو بيلبسها عقد شيك جدا
أسد بابتسامه :العقد دا كان بتاع امي الله يرحمها كان هديه ابويا ليها يوم جوازهم 
والدتي سابتهولي و كانت عايزانى اديه لحببتي
لما اتجوزت لورا مكنتش حاسس انها تستحقه و فضلت محتفظ بيه لحد ما انتي جيتي و دخلتي حياتي وحسيت وقتها انك الوحيده اللي تستحقيه
نسمه ابتسمت بسعاده واسد قرب منها وبا"سها بحنان 
و نبعد احنا بقي
بعد سنه
تيا خلفت (بريق) بنت جميله جدا فهي من شعر تيا الناري و عيون عدنان البنيه الغامقه و الجمال 
عند نسمه واسد
تالين بخوف:ماما انتي كويسه.... 
نسمه بتعب:اه يا حببتي متخافيش المهم انتي خلصتي مذاكرتك
تالين:لا اصل المس اديتنا واجب كتير اوي 
نسمه :تالين روحي ذكرى ياله وانا هقوم انضف الشقه و اجهز الغدا على ما بابي يجي
تالين:حاضر 
تالين راحت اوضتها و نسمه قامت وهي بطنها ادامها 
و لسه هتبدأ تنضف البيت لقيت أسد داخل
اسد بغضب :انتي بتعملي اي
نسمه :في اي خضتني يا حبيبي هنضف البيت
اسد :تنضفي اي بس
قالها وهو بيشيلها و بيدخل اوضتهم
نسمه :أسد نزلني انا تقيله
اسد بابتسامه حب:انتي و العيال اخف من الريشه استريحي يا حببتي 
نسمه :بس الشغاله واخده اجازه والبيت
اسد بحب:ههههشش اهدى وانا هعمل كل حاجه المهم ولادي القمر عمالين ايه
نسمه بابتسامه وهي بتحط ايديها على بطنها:ولادك تعبني اوي شكلهم اشقيه مش عارفه لمين
اسد بغمزه:كل دا ومعرفتيش لمين لولا انك في آخر الحمل كنت
نسمه بخجل:اسد
اسد بأس راسها و شغل التلفزيون و سابها و خرج
رتب البيت طبعا مش افضل حاجه لكن كانت بيتعلم دايما لان هي في آخر حملها و حامل في توأم 
بعد مده
في المطبخ
أسد كان بيجهز الاكل تالين دخلت له
تالين بخوف:بابي هي مامي كويسه 
اسد ابتسم وشالها:اه يا حببتي هي كويسه بس مش لازم تعمل اي مجهود الفتره دي عشان اخواتك يجوا بالسلامه 
عشان كدا ممكن بنوتي القمر مش تتعبها و تسمع الكلام
تالين بسرعه:انا بسمع الكلام والله يا بابا وبعمل الواجب و مش يبهدل اوضتي
اسد باسها بحب :دي بنوتي القمر
تالين بسعاده وبتصقف بطفوليه:هيكون عندي اخ
اسد بسعاده:هتحبيهم؟ 
تالين بسعاده:اكتر من اي حد و هنلعب سوا و هنروح ال اسكول سوا و هخليهم يلعبوا معايا بلعبي
اسد بحنان:ربنا يحفظكم ياله روحي كملي واجبك وانا هجهز الغدا
تالين:حاضر 
اسد انزلها وكان واقف لكن حاسس بارهاق لكنه مبتسم افتكر حياته قبل ما نسمه تدخلها كانت شغل و سهر و شرب
بنته كانت دايما في المستشفي مكنش في اي نوع من الاستقرار 
افتكر قسو"ته و غضبه عليها في الأول حس بالندم انه اذاها و لو حتى بكلمه السم اللي كان بيقوله
ابتسم بسخريه وهو بيفكر في شكل حياته من قبلها كانت كلها فوضه لكن دلوقتي 
حس بالاستقرار 
اخد صنيه عليها الاكل و طلع دخل اوضته شاف نسمه سرحان وباين انها معيطه
اسد بقلق:حببتي مالك... 
نسمه :انا اسفه انا عارفه اني مش قادره اوفر النظام للبيت... و انت بقيت تعمل كل حاجه 
الاكل والتنضيف حتى الهدوم انت اللي بقيت تغسل و انا كل اللي بعمله قاعده كدا.... حتى تالين مش قادره اهتم بيها الفتره دي... دا غير شغلك انت هحتي بتسهر طول الليل معايا لما بتعب وانا مش بعمل اي حاجه 
اسد بحنان بأس راسها
=مين قال انك مش بتعملي حاجه... انتي بتعملي أعظم حاجه... انتي مستحمله كل الألم دا لوحدك... انتي شايله ولادنا جواكي وبتحميهم.... و بعدين هو انا اشتكيتلك يا ستي..... 
نسمه بدموع 
=انا لو قادره بجد كنت خلصت كل الشغل دا
أسد بغضب 
=نسمه متعصبنيش لو سمحتي و قلتلك الف مره متتحركيش 
ثم تابع بحنان 
=وحياه حبي ليكي بلاش تعملي حاجه انا اسف يا ستي و هشوف خدامه بدل البنت اللي مشيت دي.... بس وغلاوتي عندك بلاش تتعبي نفسك خلينا نعدي الفتره دي بأمان و متنسيش انتي شايله روحين
و بعدين شغل البيت اي بس اللي شايله همه وانا روحت فين
نسمه الجواز والحب و بذات الحب مش الكلام اللي بنقوله في لحظه سعاده
الحب هو اننا نشارك بعضنا في كل حاجه الوجع قبل الراحه و انا تعبك دا على عيني
المهم فكي كدا يا نسمه قلبي و تعالي بقى لازم تاكلي عشان معاد الدوا 
نسمه  :أسد بجد ماليش نفس لأي حاجه لما بشوف الاكل بحس اني هرجع
اسد بابتسامه :الله يكرم اصلك انا اه ظابط بس جوايا شيف صغير هو اه اكل ميتاكلش بس صحي 
نسمه بابتسامه :انا مش قصدي على طعم الاكل انا اقصد ان بجد ماليش نفس
اسد :لالالا الكلام دا كله ميكلش معايا بنكله ياله افتحي بوقك هاكلك بايدي
نسمه ابتسمت و اكلت اطمن عليها انها اخدت الدوا 
راح اوضه تالين و قعد يلعب معها و يهزر لحد ما نامت
اتنهد بتعب وهو بيطفي نور الاوضه وبيخرج
كان حرفيا هالكان من الشغل واليوم كان طويل قعد على إلانتريه بتعب و بدون وعي نام
بليل متاخر
فاق بذعر على صوت صر"اخ نسمه 
اتفزع ودخل الاوضه لقاها بتعيط و مش متحمله الالم
أسد بفزع
:في اي..... انتي بتولدي
نسمه بدموع والالم:مش قادره يا أسد يمو"ت اااااههه
اسد شالها و تالين كانت صحيت و خايفه على نسمه اللي بتصر"خ
نزل من الشقه وطلع على المستشفى بسرعه جدا
بعد ساعه
لقى عدنان وتيا جيهم
تيا :بتولد؟ 
أسد :اه بس دي تعبانه اوي ولسه دا مش معاد الولاده 
عدنان:اهدى يا أسد ان شاء الله هتقوم بالسلامه
اسد :انتم جيتوا ليه.... وسايب بنتك لوحدها
تيا:بريق مع عمي مصطفى و بعدين منجيش ازاي يعني... هي المفروض فاضلها اد اي
اسد :في بدايه التامن دلوقتي 
تيا:ان شاء الله هتكوم بالسلامه متقلقش
تالين تعالي يا حببتي اي رايك ناكل آيس كريم
تالين كانت بتعيط :هي نسمه ليه كانت بتصر"خ؟ 
تيا شالتها وبتبعد عن العمليات لأنها طفله 
بعد ساعه ونص
أسد كان رايح جاي أدام العمليات و معه عدنان 
لحد ما سمع صوت صر"اخ طفل قرب من الباب ولقى الممرضه طالعه وشايله الطفلين
اسد بصلهم وسكت 
عدنان:أسد قول الاذان في ودنهم
أسد بسرعه :مراتي كويسه 
الممرضه :الحمد لله هي دلوقتي بخير
اسد شال ولاده وابتسم وبيقول الاذان في ودن كل واحد فيهم
كانوا زي الملايكه
بعد مده طويله
بتفوق نسمه من البنج شافت أسد قاعد جانبها و مبتسم 
نسمه بسرعه :الولاد
اسد :متخافيش الاتنين بخير وزي القمر وقعتي قلبي يا نسمه
نسمه :انا عايزه انام حاسه اني تعبانه اوي بس عايزه اشوفهم يا أسد بالله عليك 
اسد ابتسم وهو بيجيب الطفلين 
شالت واحد وهو شايل التاني
نسمه :هنسميهم اي؟ 
اسد:اللي معاكي هنسميهم احمد علي اسم ابويا الله يرحمه... 
نسمه :الله يرحمه طب انا اللي هسمي التاني
اسد بابتسامه :هتسميه اي
نسمه بتفكير:راجح أسد احمد الهلالي
اسد ابتسم و قعد جانبها وهو شايل ابنه احمد 
نسمه لاحظت تالين واقفه عند الباب:تالين
تعالي يا قلبي
تالين دخلت بسرعه و هي فرحانه
نسمه :مش عايزه تشوفي اخواتك
تالين بسعاده وحماس :عايزه عايزه
اسد نزل لمستواها و كان شايلهم
تالين ببراءه قربت من كل واحد وباست راسه 
وهي بتحط ايديها على رأسهم و بتقرا الفاتحه
نسمه افتكرت وهي بتحفظها القرآن.... غمضت عنيها بارتياح و نامت بسعاده تفوق العالم باكمله
بعد عشرين سنه
في قصر فخم جدا جدا
في اوضه تالين
نسمه واقفه هي مبتسمه شكلها اتغير اه شويه لكن كل يوم كانت بتزيد جمال في عيون حبيبها 
تالين كانت لابسه فستان فرح مميز و نسمه بتظبطلها مكياجها
تالين مسكت ايديها وباستها
تالين بسعاده:ماما انا بحبك اوي....
شكرا لانك دايما كنتي معايا
شكرا لانك عاملتيني و كأني فعلا بنتك
عارفه دايما صحابي كانوا بيسالوني ازاي دي مرات بابكي مش امك
كانوا بيقولوا ان مرات الاب حاجه مش كويسه
لكن انتي ك"سرتي كل القواعد دي واثبتي انك أعظم و أجمل ام..... شكرا لانك مسبتنيش لوحدي... واهتميتي بيا زي راجح واحمد و عمرك ما فرقتي بينا
نسمه بسعاده
=عشان عمري ما شفتك غير بنتي يا تالبن
لسه فاكره اول مره شفتك فيها في المستشفي من واحد وعشرين سنه
بنت زي القمر شفت فيكي براءه و حب
و يعلم ربنا اني حبيتك من قلبي
تالين قامت وقفت ادامها وحضنتها وهي على وشك العياط
نسمه :لالالا اوعي تعيطي ايه عايزه تحلى عريسك يقول انه اتجوز واحده نكديه
تالين بحب:والله ما اتجوزه وأفضل معاكم هنا
نسمه :ربنا يحفظك يا حببتي يارب و يكون ليكي زوج صالح واب واخ ويعاملك بما يرضي الله.... و تتهنوا ببعض يارب
تالين :يارب يا ماما يارب
أحمد :اوبا مين المزه دي.... الف مبروك يا قلب اخوكي
تالين بسعاده:الله يبارك فيك عقبالك يا احمد انت و راجح
أحمد بسرعه :يارب بس عمك عدنان يوافق اني اتجوز بنته ساره احسن منشف ريقي
نسمه :خالص جامعتك انت الاول ونخطبهالك
أحمد وهو بيبوس ايديها:مسا الفل يا قمر عيله الهلالي
نسمه :مسا الجمال اومال فين اخوك
احمد:ياااختي انتي عارفه راجح بيه لسه في الكليه عنده تدريب مش عارف اي اللي دخله شرطه دا كمان
اسد بهيبته من وراء احمد:ومالهم الظباط يا دكتور احمد
أحمد بارتباك:احسن ناس يا سياده اللوا
نسمه بضحك:جيبت وراء ليه
احمد بارتباك:ما خالص بقى يا ماما
اسد رتب على كتفه 
وبص لتالين وهي واقفه بفستان الفرح
راح ناحيتها و حضنها وهي كانت جوا حضنه عيطت حرفيا
تالين
=انا مش عايزه اسيبكم يا بابا
اسد بحب:يا حببتي هتسبينا تروحي فين.. فيلاتك انتي وجوزك جانبنا اهيه 
تالين :برضه مش عايزه اسيبكم انا بحبكم اوي
اسد مسك ايد نسمه وبا"سها و حضنوا تالين
احمد:والله االلمه دي ناقصها راجح الهلالي
راجح من وراهم بالبدله الميري:وانا اقدر اتأخر على قمر عيله الهلالي
تالين بصراخ وسعاده :رااااجح وحشتني
راجح وهو بيحضنها:قلب اخوكي انتي يا تالا
تالين بحزن:عشان كدا اتاخرت كان لازم تبقى معايا من الصبح
راجح:والله العظيم لسه راجع من ماموريه في سينا
تالين :انت طويل كدا ليه هات بوسه يا قمر
أحمد بغيره:هو انا واقع من قعر الاوفه انا اخوكي برضو ولا عشان دكتور مش ظابط
تالين:احلى اخ يا ناس 
اسد بص لنسمه بعشق وهما متابعين الولاد
فات عشرين سنه عشقهم منتهاش بالعكس كبر اوي مع الزمن
كل لحظه مع كل الألم و الفرح كبروا عاشوا حياتهم بفرح
اسد اترقى لحد ما بقى لواء في أمن الدولة و بقى عنده فيلاتهم الكبيره و ولاده اللي بيحبوا بعض
في القاعه
تالين كانت بترقص مع عريسها
أحمد كان بيرقص مع بنت عدنان وتيا (ساره) 
راجح كان واقف مع مجموعه من الظباط
تيا وعدنان كانوا بيرقصوا و لسه فيهم سعاده تكفى العالم بعد ما كبر شركه الحرسات بتاعته
اسد واقف وهو حاضن نسمه بقوه وتملك شعره ابيض لكن زاده وسامه ملامحه الرجوليه لسه محتفظ بيها 
نسمه بخجل:أسد مينفعش كدا الناس
ممكن تبعد شويه
اسد وهو بيشدد على احتضانها
:و من أمتي بيهمني كلام الناس يا عشق قلبي بحبك بحق كل يوم استحملتي فيه عصبيتي و بحق كل لحظه حستي فيها باني مضغوط ووقفتي جانبي
بحبك بحق كل اللي شفناه سوا يا عشق قلبي
نسمه بابتسامه :وانا بعشقك يا أسد بيه
دعاء احمد كانت قاعده في جنينه القصر وبتكتب اخر كلمات العشق وهي مبتسمه وبتشرب كأس عصير مانجه 
فعلا حاسه بسعاده
دي كانت مذكرات تلات ثنائيات عشقوا بعض
دعاء :بين طيات الهوى كنت لقلبي دواء من كل ما يؤلمني.. شاركتني الحب والالم
فكيف لا نتألم ونحن نحب.. ما دامنا صادقين في الحب يجب أن نتالم
ما يهم انك شاركتني كل هذا...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تيا بسعاده و صراخ
=عدنااااااااااان انت يا ولااااااااا
عدنان بفزع و خوف
=في اي البيت بيولع مين ما"ت
تيا ضحكت و مسكت ايديه حطتها على بطنها
=انا حامل هيجيلنا بيبي صغير زي القمر
عدنان بعد و شد ايديه بسرعه وكانت ملامحه بارده و باين عليه الخوف
تيا
=انا لايمكن انزله انت فاهم
عدنان فجأه قرب منها و حاوط وشها براحه ايديه
=تيا انتي بتتكلمي جد انتي فعلا حامل
تيا هزت راسها ب اه
=عدنان انت
عدنان حضنها بقوه و هو مبتسم لدرجه ان عيونه لمعت بالدموع
=هيكون احسن مني هنربيه سوا و هيكبر ادامنا.... مش هسيبه يغلط.. ولو غلط هنكون جانبه ومساعده يصلح اخطاه
مش هيكون زي ابدا
تيا بصتله وهزت راسها و هي مبسوطه لكن صر"خت لما شالها
=انا كويسه على فكره نزلني
عدنان بامر
=انتي تسكتي خالص هو انا مش عارفك دا انتي ممكن تر"قصي.... و خالي في علمك مفيش حركه ولا هبل من اللي بتعمله دا
و الأكل مفيش اندومي يا تيا و لا اكل من برا انتي فاهمه
قالها وهو بينزلها على السرير
تيا بضيق
=لا كله الا الاندومي
عدنان ضر"بها على دماغها بخفه
=يبقى يدخل الاندومي البيت دا وقتها بس خافي على نفسك و متلومنيش
تيا بضيق
=على فكر هتكون بنت مش ولد و بعدين مالك محموق كدا ليه شكلك هتحبها اكتر مني
عدنان ابتسم بخبث و قعد قصادها
=طبعا هحبها اكتر منك دي هتكون قلبي
تيا بغضب
=عدنان انت جوزي انا لو حبيت اي وحده غيري قسما بالله هيخليك تلف حوالين نفسك حتى لو بنتنا انا بقولك اهوه
عدنان بصلها بصدمه و فجأه ضحك بطريقه هستريه
=لا لا مش قادر انتي غيرانه من حته منك
تيا. اه و بطل بقى عشان هرمونات الحمل شكلها بدأت تشتغل متخليش اتجنن عليك
عدنان مسك ايديها وبا"سها بحنان
=انا لو حبيتها فهكون بحبها عشان هي حته منك..... ربنا يقدرني و اسعدكم
تيا
=صحيح عرفت ان أسد ابن خالك ناوي يعمل فرح لمراته وانا ايه ها
عدنان بخبث
=فرح اي ههه دا انتي حامل لا مفيش الهبل دا
تيا بغضب
=ولاا اطلع برا مش طايقك جاتك الارف
عدنان ابتسم و بأس راسها و خرج و هي بتشيط منه
في المطبخ
فريده دخلت لقيت عدنان موجود
فريده
=مساء الخير يا حبيبي عامل اي... ايه اللي بتعمله دا عايزه حاجه اجهز لك العشا
عدنان بابتسامه
=مساءك سكر يا فري.... فريده تيا حامل
فريده بسعاده وبتحضنه
=بجد الف مبروك يا حبيبي يترب في عزك
عدنان:يارب يجي بالسلامه يارب
فريده=يارب يا حبيبي إنما أنت بتعمل اي
عدنان
=بلم الاندومي و الأكل الغريب دا.. الهانم قال اي ناويه تاكل اندومي اتهبلت
فريده بضحك
=بقى دا عدنان الرفاعي سبحان الله اللي يشوفك من شهور ميقلش انك هتبقى كدا خالص
عدنان بابتسامه
=مفيش حاجه بتدوم على حالها
فريده بمقاطعه
=الا الحب يا ابني ربنا يسعدكم
عدنان ابتسم و حضرلها اكله خفيفه
عدنان داخل وماسك الصنيه لقاها بتعيط
حط الصنيه على الترابيزه و قعد على ركبته ادامها
=في اي... انتي كويسه اكلم الدكتوره
تيا برفعه حاجب
=دكتوره؟ ليه هو انت هتولد
عدنان بغيظ
=لسانك عايز قطعه.... بتعيط ليه
تيا ببراءه وهي بتشاور على التلفزيون وراه
=البطله ما"تت في المسلسل
عدنان باستيعاب
=مسلسل..... اه يا بنت ال.... بتوقعي قلبي ليه
تيا بضيق
=انت اللي ممحون بتفرج على مسلسل عادي متكبرش الموضوع
عدنان بغيظ
=طب مفيش مسلسلات وياله بقى هاتي الريموت دا
تيا بشحتفه
=و رحمه امك دي الحلقه الاخيره
و شدت الريموت من ايديه بسرعه و اخدت الاكل و قعدت على الأرض و بدأت تاكل
عدنان كان بيتفرج عليها وهو مرتاح
اخيرا بعد سنين طويله لقى الحب
كان دايما بيشوف ان دي لعبه مراهقين
تسليه مش اكتر
لكن دخلت حياته هي و قلبتها
سابها تتفرج على التلفزيون ودخل اتوضي و ركع لربنا يشكره على كل النعمه اللي في حياته ومكنش واخد باله منها
********!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ********
تاني يوم
في الاداره
أسد واقف بيفتح موبيلها كانت نسمه فاقده الوعي في مكان كله بيتحر"ق
منتصر كان واقف جانبه وشاف الفيديو
منتصر=دي اكيد كارولين... عايزه تاخد منك حاجه قصاد اللي عملته
اسد كان بيبص للمكان و كان واضح في الفيديو صوت قطار بيتحرك على القضبان
اسد:سامع نفس الصوت
منتصر بتركيز:المحطه.....
أسد و هو بيخرج بسرعه:تعرفي الرقم اللي اتبعت منه الفيديو دا فين هو اكيد قريب من المحطه..... بسرعه يا منتصر
خرج من الاداره بسرعه جدا و اخد عربيته و اتجه ناحيه المحطه و قلبه مقبوض
بعد مده
وصل لمكان قريب من محطه القطار
جاله رساله من منتصر بتحديد المكان اللي اتبعت منه الفيديو
كان بيت بعيد شويه و مهجور تقريبا
اول ما وصل كان في ناس ملمومه و بيتفرجوا على الحر"يق
أسد بدون لحظه تفكير بيدخل في حد بيمسكه
=انت رايح فين يا ابني النا"ر ماسكه في المكان
اسد نفض ايديه و دخل بسرعه جدا
كانت النا"ر ماسكه في كل حاجه و الخشب المحرو"ق بيقع
أسد مكنش شايف من الدخان اللي مالي المكان كان بيدور عليها لحد ما شافها واقع و فاقده الوعي
بيروح ناحيتها لكن في خشب بيقع ادامه
و بيفصل بينهم
أسد كان هيتجنن شاف البلكونه اللي وراء نسمه
بسرعه جدا سابها وطلع الدور التاني
دخل البلكونه اللي فوق البلكونه اللي في الدور الأول اخد نفس عميق وهو شايف الناس تحت البيت ماسكين بطانيه كبيره جدا وواقفين عند البلكونه تحت
بينط من البلكونه وبينزل البلكونه اللي نسمه عندها
اول ما بيدخل بيروح ناحيتها بسرعه و بيحاول يفوقها لكن مكنتش بتتنفس اصلا
بيشليها و بيروح ناحيه البلكونه و الناس كانوا كلهم ماسكين في البطانيه الكبيره جدا
بص لنسمه و للبيت اللي اتد"مرت ومفيش مكان للخروج
أسد :اسف
بير"ميها من البلكونه و بتقع على البطانيه و الناس بينزلوها على الأرض بهدوء
اسد بيخرج من البلكونه وبيكون واقف و ماسك في تربزين البلكونه استشهد وهو بينط وبيقع برا البيت
حس بألم شديد في رجليه لكن مهتمش وهو بيروح ناحيه نسمه اللي وشها كان كله هباب
في الوقت دا الإسعاف بتوصل
و بياخدوها على المستشفى
بعد ست ساعات
أسد :هي أخبارها اي يا دكتور ليه محدش عايز يطمني
الدكتور:الحمدلله بدأت تستجيب المشكله انها كانت جايه مش بتتنفس بس الحمد لله ليها عمر
تاني يوم
نسمه بتفتح عنيها لقيت أسد نايم على كرسي جانبها ابتسمت بهدوء وهي بتحط ايديها في شعره الاسود
أسد حس بركتها قام بسرعه
:انتي كويسه....
نسمه ابتسمت وهزت راسها
=فين تالين؟
أسد :متخافيش عليها هي كويسه مع والدك و مرات ابوكي
نسمه :شكرا يا أسد.... شكرا انك سامحت
شكرا لانك مخلتنيش اندم على حبي ليك
اسد ابتسم و بأس راسها بحنان وهو بيسند راسه على رأسها وكان قريب جدا منها
=بعشقك يا نسمه قلبي اخير قدرنا نكون سوا بعد كل دا بحبك لدرجه الجنون
نسمه بسعاده:وانا مش بحبك انت باختصار عالمي كله و بدونك ماليش وجود
بعد اسبوعين
عند لارين
في قاعه فخمه جدا
كانت لابسه فستان فرح جميل جدا سنبل مع حجاب ابيض و مكياج خفيف
و  وريث بدلته السوداء و بير"قصوا سوا
و معهم فارس و شهد و شويكار و والده وريث وإيمان صاحبت لارين و صحابهم و كل الناس اللي بيحبوهم 
وريث بابتسامه :تعبتي قلبي يا لارين
لارين بتوتر:هو انت فعلا بتحبني
وريث بجراءه شدها اكتر و قربها منه و بأس راسها
لارين بخجل:وريث
وريث بسعاده:شوفي يا لأرى انا بعشقك ازاي وامتي الله اعلم هو زرع حبي ليكي في قلبي ربنا يقدرني واسعدك
لارين بخوف:مش هتندم انك اتجوزت واحده مطلقه
وريث :ممكن تبطلي غباء لو سمحتي و افرحي يا لارين و خلينا نستمتع بايامنا
لارين ابتسمت وهي بتسند راسها على كتفه وبير"قصوا وسط فرحه الكل ليهَم
بعد الفرح
الاتنين كانوا في الطياره و في رحلتهم لسويسر
لارين كانت مغمضه عنيها و ماسكه في ايديه بقوه و باين عليها الخوف
وريث بابتسامه :لارين افتحي عنيكي متخافيش انا معاكي.. خدي نفس و افتحي عنيكي 
لارين اخدت نفس عميق و بتفتح عنيها ببط  وهو فضل ماسك ايديها 
لحد ما التوتر كله راح
بعد كم ساعه 
بتنزل الطياره في مطار سويسرا
بساعدها تنزل و بتيجي عربيه تأخذهم لمكانه الخاص
بعد وقت طويل
في جزيره اقل ما يقال عنها أن تحفه فنيه على أرض الواقع المايه حواليها من كل ناحيه
لارين كانت واقفه مصدومه من الجمال 
وريث كان وراها حضنها وهو ساند راسه على كتفها وبهمس
=بحبك يا ملكه قلبي
لارين بدموع :وانا بعشقك ازاي وامتى الله اعلم.... انا بس قلت اللهم اني استودعك قلبي ف احفظه
فجيت انت وملكته 
لارين با"سها و هو بيشد ايديها للكوخ و كان متزين باحترافيه
الاتنين كانوا بيصلوا سوا و هو بيدعي ان ربنا يديم الحب بينهم 
وهي امنيتها ان يفضل يعاملها بموده وحب
و نسيب العرسان وتوته توته خلصت الحدوته
.............. *******!!!!!!!!!!!!.......... 
بعد اسبوع
في اسكندريه
في اتيليه فخم
عدنان:ياله عشان اعرفك على نسمه هتحبيها اوي على فكره 
تيا :مش عايز تعملي فرح ماشي يا عدنان الكلب
عدنان:لو صبر القا"تل على المقتو"ل كان ما"ت لوحده
تيا:يعني اي؟ 
عدنان لبنت في الاتيليه:تمام دلوقتي 
تيا:هو اي اللي دلوقتي 
عدنان :اصبري
البنت بتروح تقف على الاستيج و تفتح الستار تيا بتقف مبهوره وهي شايفه فستان فرح اقل ما يكون لملكه 
سنبل بطريقه خرفيه و مميز جدا 
تيا بسعاده:دا ليا..... 
عدنان وهو بيبو"س راسها:معنديش أغلى منك عشان تلبس الفستان دا كنت متأكد انه هيعجبك..... 
تيا جريت على الاستيج و حضنت الفستان
عدنان بغضب :اهدى يا غبيه انتي حامل هو دا اللي مخوفني
تيا بسعاده:حلو اوي اوي 
عدنان :مفيش مكافأه للي اشتري الفستان
تيا ابتسمت و حضنته
بعد مده 
نسمه و تيا كانوا زي القمر و كل واحده لابسه فستان فرح أجمل من التاني
نسمه بسعاده:اوعي تر"قصي ممكن يلغي الفرح خالص
تيا :يا جماعه سبوني افرح اي دا
نسمه :هو يعني هيحصل اي لو فرحتي بس العقل

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند اسد
واقف أدام المرايه وهو بيظبط الكرفته كان وسيم جدا ب البدله و فعلا خاطف للانظار
عدنان واقف جانبه وهو بيفكر في تيا
اسد:اي يا عم الرومانسي
عدنان :احم اي
أسد بابتسامه :ولا حاجه الف مبروك يا عدنان
عدنان حضنه و باركله
بليل على البحر
الكل كانوا موجودين
نسمه و أسد و تيا وعدنان و تالين و مصطفى عم تيا و مالك و جدها و منصور والد نسمه و شويكار مرات ابوها و فريده جده عدنان كل الاحبه اخير النفوس صفيت و القلوب لقيت طريقها
اسد :كان مركز مع نسمه طول الوقت وهي كانت متوتره
تيا قامت عشان تر"قص مع البنات لكن لقيت اللي بيمسك دراعها
=قسما عظما يا تيا افتح نفوخك اترزعي مكانك
تيا بضيق:هو في فرح من غير را"قص اي القرف دا
عدنان بحركه مسرحيه :تسمحي لي بالرقصه دي يا اميرتي
تيا بتكبر مزيف:اوكي
عدنان ابتسم ومسك ايديها وبقوا ير"قصوا سوا
بعد مده طويله
في الاوتيل
عند أسد ونسمه
نسمه كانت خايفه مرتبكه كل حاجه متلغبطه جواها 
أسد كان غير بدلته ولابس بجامه مريحه اكتر خرج لقاها لسه بفستان الفرح فهم توترها
أسد بابتسامه :مش هتغيري ولا اي... ياله غيري عشان انا واقع من الجوع و هالكن طول النهار عايز انام
نسمه بارتباك:حاضر ثواني هغير
دخلت غيرت و لابست بجامه من الستان كانت جميله جدا أسد مسك ايديها و قعدوا يتعشوا سوا 
بعد كدا قام نام بهدوء نسمه ابتسمت باريحيه و راحت نامت اخدها في حضنه و نام
تاني يوم 
بتصحي في اوضه غير اللي كانت نايمه فيها 
حسيت بارتباك و خوف لان أسد مكنش موجود 
وقفت أدام المرايه كانت لابسه فستان ازرق قصير 
طلعت من الاوضه واستغربت لأنها كانت في عرض البحر في يخت مميز جدا
لكن كانت خايفه و مش حاسه ب الامان
لحد ما حسيت بايديه بتحضنها وهو وراها
اسد بابتسامه :نمتي كتير اوي 
نسمه :هو ازاي انا هنا... احنا فين
اسد بابتسامه :احنا في عرض البحر و مفيش غيري انا وانتي يا ملبن
نسمه لفت و بصتله :انا بحبك.... 
أسد شغل الموسيقى و مد ايديه ليها و بقوا يرقصوا سوا و هم منفصلين عن العالم 
لأن ااااااخييييرررررراااا بقوا سوا بعيد عن الكل مع بعض
أسد بهمس:كل كلمات الحب متكفيش اللي شايله ليكي يا قلبي.... متنبهريش باللي يقولك قصايد في العشق... انبهري فعلا باللي عنده استعداد يمو"ت عشان
نسمه حطت ايديها على بوقه:بلاش المو"ت وحياتي عندك
اسد ابتسم و قرب با"سها 
و هو بيلبسها عقد شيك جدا
أسد بابتسامه :العقد دا كان بتاع امي الله يرحمها كان هديه ابويا ليها يوم جوازهم 
والدتي سابتهولي و كانت عايزانى اديه لحببتي
لما اتجوزت لورا مكنتش حاسس انها تستحقه و فضلت محتفظ بيه لحد ما انتي جيتي و دخلتي حياتي وحسيت وقتها انك الوحيده اللي تستحقيه
نسمه ابتسمت بسعاده واسد قرب منها وبا"سها بحنان 
و نبعد احنا بقي
بعد سنه
تيا خلفت (بريق) بنت جميله جدا فهي من شعر تيا الناري و عيون عدنان البنيه الغامقه و الجمال 
عند نسمه واسد
تالين بخوف:ماما انتي كويسه.... 
نسمه بتعب:اه يا حببتي متخافيش المهم انتي خلصتي مذاكرتك
تالين:لا اصل المس اديتنا واجب كتير اوي 
نسمه :تالين روحي ذكرى ياله وانا هقوم انضف الشقه و اجهز الغدا على ما بابي يجي
تالين:حاضر 
تالين راحت اوضتها و نسمه قامت وهي بطنها ادامها 
و لسه هتبدأ تنضف البيت لقيت أسد داخل
اسد بغضب :انتي بتعملي اي
نسمه :في اي خضتني يا حبيبي هنضف البيت
اسد :تنضفي اي بس
قالها وهو بيشيلها و بيدخل اوضتهم
نسمه :أسد نزلني انا تقيله
اسد بابتسامه حب:انتي و العيال اخف من الريشه استريحي يا حببتي 
نسمه :بس الشغاله واخده اجازه والبيت
اسد بحب:ههههشش اهدى وانا هعمل كل حاجه المهم ولادي القمر عمالين ايه
نسمه بابتسامه وهي بتحط ايديها على بطنها:ولادك تعبني اوي شكلهم اشقيه مش عارفه لمين
اسد بغمزه:كل دا ومعرفتيش لمين لولا انك في آخر الحمل كنت
نسمه بخجل:اسد
اسد بأس راسها و شغل التلفزيون و سابها و خرج
رتب البيت طبعا مش افضل حاجه لكن كانت بيتعلم دايما لان هي في آخر حملها و حامل في توأم 
بعد مده
في المطبخ
أسد كان بيجهز الاكل تالين دخلت له
تالين بخوف:بابي هي مامي كويسه 
اسد ابتسم وشالها:اه يا حببتي هي كويسه بس مش لازم تعمل اي مجهود الفتره دي عشان اخواتك يجوا بالسلامه 
عشان كدا ممكن بنوتي القمر مش تتعبها و تسمع الكلام
تالين بسرعه:انا بسمع الكلام والله يا بابا وبعمل الواجب و مش يبهدل اوضتي
اسد باسها بحب :دي بنوتي القمر
تالين بسعاده وبتصقف بطفوليه:هيكون عندي اخ
اسد بسعاده:هتحبيهم؟ 
تالين بسعاده:اكتر من اي حد و هنلعب سوا و هنروح ال اسكول سوا و هخليهم يلعبوا معايا بلعبي
اسد بحنان:ربنا يحفظكم ياله روحي كملي واجبك وانا هجهز الغدا
تالين:حاضر 
اسد انزلها وكان واقف لكن حاسس بارهاق لكنه مبتسم افتكر حياته قبل ما نسمه تدخلها كانت شغل و سهر و شرب
بنته كانت دايما في المستشفي مكنش في اي نوع من الاستقرار 
افتكر قسو"ته و غضبه عليها في الأول حس بالندم انه اذاها و لو حتى بكلمه السم اللي كان بيقوله
ابتسم بسخريه وهو بيفكر في شكل حياته من قبلها كانت كلها فوضه لكن دلوقتي 
حس بالاستقرار 
اخد صنيه عليها الاكل و طلع دخل اوضته شاف نسمه سرحان وباين انها معيطه
اسد بقلق:حببتي مالك... 
نسمه :انا اسفه انا عارفه اني مش قادره اوفر النظام للبيت... و انت بقيت تعمل كل حاجه 
الاكل والتنضيف حتى الهدوم انت اللي بقيت تغسل و انا كل اللي بعمله قاعده كدا.... حتى تالين مش قادره اهتم بيها الفتره دي... دا غير شغلك انت هحتي بتسهر طول الليل معايا لما بتعب وانا مش بعمل اي حاجه 
اسد بحنان بأس راسها
=مين قال انك مش بتعملي حاجه... انتي بتعملي أعظم حاجه... انتي مستحمله كل الألم دا لوحدك... انتي شايله ولادنا جواكي وبتحميهم.... و بعدين هو انا اشتكيتلك يا ستي..... 
نسمه بدموع 
=انا لو قادره بجد كنت خلصت كل الشغل دا
أسد بغضب 
=نسمه متعصبنيش لو سمحتي و قلتلك الف مره متتحركيش 
ثم تابع بحنان 
=وحياه حبي ليكي بلاش تعملي حاجه انا اسف يا ستي و هشوف خدامه بدل البنت اللي مشيت دي.... بس وغلاوتي عندك بلاش تتعبي نفسك خلينا نعدي الفتره دي بأمان و متنسيش انتي شايله روحين
و بعدين شغل البيت اي بس اللي شايله همه وانا روحت فين
نسمه الجواز والحب و بذات الحب مش الكلام اللي بنقوله في لحظه سعاده
الحب هو اننا نشارك بعضنا في كل حاجه الوجع قبل الراحه و انا تعبك دا على عيني
المهم فكي كدا يا نسمه قلبي و تعالي بقى لازم تاكلي عشان معاد الدوا 
نسمه  :أسد بجد ماليش نفس لأي حاجه لما بشوف الاكل بحس اني هرجع
اسد بابتسامه :الله يكرم اصلك انا اه ظابط بس جوايا شيف صغير هو اه اكل ميتاكلش بس صحي 
نسمه بابتسامه :انا مش قصدي على طعم الاكل انا اقصد ان بجد ماليش نفس
اسد :لالالا الكلام دا كله ميكلش معايا بنكله ياله افتحي بوقك هاكلك بايدي
نسمه ابتسمت و اكلت اطمن عليها انها اخدت الدوا 
راح اوضه تالين و قعد يلعب معها و يهزر لحد ما نامت
اتنهد بتعب وهو بيطفي نور الاوضه وبيخرج
كان حرفيا هالكان من الشغل واليوم كان طويل قعد على إلانتريه بتعب و بدون وعي نام
بليل متاخر
فاق بذعر على صوت صر"اخ نسمه 
اتفزع ودخل الاوضه لقاها بتعيط و مش متحمله الالم
أسد بفزع
:في اي..... انتي بتولدي
نسمه بدموع والالم:مش قادره يا أسد يمو"ت اااااههه
اسد شالها و تالين كانت صحيت و خايفه على نسمه اللي بتصر"خ
نزل من الشقه وطلع على المستشفى بسرعه جدا
بعد ساعه
لقى عدنان وتيا جيهم
تيا :بتولد؟ 
أسد :اه بس دي تعبانه اوي ولسه دا مش معاد الولاده 
عدنان:اهدى يا أسد ان شاء الله هتقوم بالسلامه
اسد :انتم جيتوا ليه.... وسايب بنتك لوحدها
تيا:بريق مع عمي مصطفى و بعدين منجيش ازاي يعني... هي المفروض فاضلها اد اي
اسد :في بدايه التامن دلوقتي 
تيا:ان شاء الله هتكوم بالسلامه متقلقش
تالين تعالي يا حببتي اي رايك ناكل آيس كريم
تالين كانت بتعيط :هي نسمه ليه كانت بتصر"خ؟ 
تيا شالتها وبتبعد عن العمليات لأنها طفله 
بعد ساعه ونص
أسد كان رايح جاي أدام العمليات و معه عدنان 
لحد ما سمع صوت صر"اخ طفل قرب من الباب ولقى الممرضه طالعه وشايله الطفلين
اسد بصلهم وسكت 
عدنان:أسد قول الاذان في ودنهم
أسد بسرعه :مراتي كويسه 
الممرضه :الحمد لله هي دلوقتي بخير
اسد شال ولاده وابتسم وبيقول الاذان في ودن كل واحد فيهم
كانوا زي الملايكه
بعد مده طويله
بتفوق نسمه من البنج شافت أسد قاعد جانبها و مبتسم 
نسمه بسرعه :الولاد
اسد :متخافيش الاتنين بخير وزي القمر وقعتي قلبي يا نسمه
نسمه :انا عايزه انام حاسه اني تعبانه اوي بس عايزه اشوفهم يا أسد بالله عليك 
اسد ابتسم وهو بيجيب الطفلين 
شالت واحد وهو شايل التاني
نسمه :هنسميهم اي؟ 
اسد:اللي معاكي هنسميهم احمد علي اسم ابويا الله يرحمه... 
نسمه :الله يرحمه طب انا اللي هسمي التاني
اسد بابتسامه :هتسميه اي
نسمه بتفكير:راجح أسد احمد الهلالي
اسد ابتسم و قعد جانبها وهو شايل ابنه احمد 
نسمه لاحظت تالين واقفه عند الباب:تالين
تعالي يا قلبي
تالين دخلت بسرعه و هي فرحانه
نسمه :مش عايزه تشوفي اخواتك
تالين بسعاده وحماس :عايزه عايزه
اسد نزل لمستواها و كان شايلهم
تالين ببراءه قربت من كل واحد وباست راسه 
وهي بتحط ايديها على رأسهم و بتقرا الفاتحه
نسمه افتكرت وهي بتحفظها القرآن.... غمضت عنيها بارتياح و نامت بسعاده تفوق العالم باكمله
بعد عشرين سنه
في قصر فخم جدا جدا
في اوضه تالين
نسمه واقفه هي مبتسمه شكلها اتغير اه شويه لكن كل يوم كانت بتزيد جمال في عيون حبيبها 
تالين كانت لابسه فستان فرح مميز و نسمه بتظبطلها مكياجها
تالين مسكت ايديها وباستها
تالين بسعاده:ماما انا بحبك اوي....
شكرا لانك دايما كنتي معايا
شكرا لانك عاملتيني و كأني فعلا بنتك
عارفه دايما صحابي كانوا بيسالوني ازاي دي مرات بابكي مش امك
كانوا بيقولوا ان مرات الاب حاجه مش كويسه
لكن انتي ك"سرتي كل القواعد دي واثبتي انك أعظم و أجمل ام..... شكرا لانك مسبتنيش لوحدي... واهتميتي بيا زي راجح واحمد و عمرك ما فرقتي بينا
نسمه بسعاده
=عشان عمري ما شفتك غير بنتي يا تالبن
لسه فاكره اول مره شفتك فيها في المستشفي من واحد وعشرين سنه
بنت زي القمر شفت فيكي براءه و حب
و يعلم ربنا اني حبيتك من قلبي
تالين قامت وقفت ادامها وحضنتها وهي على وشك العياط
نسمه :لالالا اوعي تعيطي ايه عايزه تحلى عريسك يقول انه اتجوز واحده نكديه
تالين بحب:والله ما اتجوزه وأفضل معاكم هنا
نسمه :ربنا يحفظك يا حببتي يارب و يكون ليكي زوج صالح واب واخ ويعاملك بما يرضي الله.... و تتهنوا ببعض يارب
تالين :يارب يا ماما يارب
أحمد :اوبا مين المزه دي.... الف مبروك يا قلب اخوكي
تالين بسعاده:الله يبارك فيك عقبالك يا احمد انت و راجح
أحمد بسرعه :يارب بس عمك عدنان يوافق اني اتجوز بنته ساره احسن منشف ريقي
نسمه :خالص جامعتك انت الاول ونخطبهالك
أحمد وهو بيبوس ايديها:مسا الفل يا قمر عيله الهلالي
نسمه :مسا الجمال اومال فين اخوك
احمد:ياااختي انتي عارفه راجح بيه لسه في الكليه عنده تدريب مش عارف اي اللي دخله شرطه دا كمان
اسد بهيبته من وراء احمد:ومالهم الظباط يا دكتور احمد
أحمد بارتباك:احسن ناس يا سياده اللوا
نسمه بضحك:جيبت وراء ليه
احمد بارتباك:ما خالص بقى يا ماما
اسد رتب على كتفه 
وبص لتالين وهي واقفه بفستان الفرح
راح ناحيتها و حضنها وهي كانت جوا حضنه عيطت حرفيا
تالين
=انا مش عايزه اسيبكم يا بابا
اسد بحب:يا حببتي هتسبينا تروحي فين.. فيلاتك انتي وجوزك جانبنا اهيه 
تالين :برضه مش عايزه اسيبكم انا بحبكم اوي
اسد مسك ايد نسمه وبا"سها و حضنوا تالين
احمد:والله الله دي ناقصها راجح الهلالي
راجح من وراهم بالبدل الميري:وانا اقدر اتأخر على قمر عيله الهلالي
تالين بصراخ وسعاده :رااااجح وحشتني
راجح وهو بيحضنها:قلب اخوكي انتي يا تالا
تالين بحزن:عشان كدا اتاخرت كان لازم تبقى معايا من الصبح
راجح:والله العظيم لسه راجع من ماموريه في سينا
تالين :انت طويل كدا ليه هات بوسه يا قمر
أحمد بغيره:هو انا واقع من قعر الاوفه انا اخوكي برضو ولا عشان دكتور مش ظابط
تالين:احلى اخ يا ناس 
اسد بص لنسمه بعشق وهما متابعين الولاد
فات عشرين سنه عشقهم منتهاش بالعكس كبر اوي مع الزمن
كل لحظه مع كل الألم و الفرح كبروا عاشوا حياتهم بفرح
اسد اترقى لحد ما بقى لواء في أمن الدولة و بقى عنده فيلاتهم الكبيره و ولاده اللي بيحبوا بعض
في القاعه
تالين كانت بترقص مع عريسها
أحمد كان بيرقص مع بنت عدنان وتيا (ساره) 
راجح كان واقف مع مجموعه من الظباط
تيا وعدنان كانوا بيرقصوا و لسه فيهم سعاده تكفى العالم بعد ما كبر شركه الحرسات بتاعته
اسد واقف وهو حاضن نسمه بقوه وتملك شعره ابيض لكن زاده وسامه ملامحه الرجوليه لسه محتفظ بيها 
نسمه بخجل:أسد مينفعش كدا الناس
ممكن تبعد شويه
اسد وهو بيشدد على احتضانها
:و من أمتي بيهمني كلام الناس يا عشق قلبي بحبك بحق كل يوم استحملتي فيه عصبيتي و بحق كل لحظه حستي فيها باني مضغوط ووقفتي جانبي
بحبك بحق كل اللي شفناه سوا يا عشق قلبي
نسمه بابتسامه :وانا بعشقك يا قلبي عشقك
دعاء احمد كانت قاعده في جنينه القصر وبتكتب اخر كلمات العشق وهي مبتسمه وبتشرب كأس عصير مانجه 
فعلا حاسه بسعاده
دي كانت مذكرات تلات ثنائيات عشقوا بعض
دعاء :بين طيات الهوى كنت لقلبي دواء من كل ما يؤلمني.. شاركتني الحب والالم
فكيف لا نتألم ونحن نحب.. ما دامنا صادقين في الحب يجب أن نتالم
ما يهم انك شاركتني كل هذا...
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-