رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول بقلم سلمي ابراهيم

رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول بقلم سلمي ابراهيم


رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سلمي ابراهيم رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول

رواية تحت حمايتي بقلم سلمي ابراهيم

رواية تحت حمايتي كاملة جميع الفصول

في الصعيد في بيت فخم جدا 
واقف الاب زيدان بشموخه وماسك في ايده حزام وبيخ.بط بيه علي ايده وبنتو ليله واقعه عالارض ادامه بتعيط بشده ومرعوبه منو ووافق جنبو اخوها حسن وابن عمها ثروت ..ونازل فيها زيدان ضر.ب وهي تعيط اوي واختها مريم هتم.وت من القلق عليها.....
زيدان..هسالك مره واحده...وتردي هي اجابه واحده.........انتي اللي عالجتي ابن عيلة رضوان......
سكتت ليلة وفضلت تعيط وبس...ضر.بها تاني علي جسمها بوحشيه مما علم في جسمها كل ضربو وهي مفحومه من العياط
زيدان بزعيق شديد..يعني احنا علمناكي وودناكي أحسنها مدارس..ولما جبتي مجموع في الثانويه مرضتش اكس.ر خاطرك ودخلتك كلية الطب..عشان في الاخر لما اخوكي حسن يض.رب ك.لب من عيله رضوان اللي خلافنا معاها من سنين فاتو..تقومي انتي اللي تعالجيه 
وضر.بها واحده كمان.......انطقي يبنت الك.لب................
ليله ومش قادره تتكلم بسبب عياطها..والله يابا مكنتش اعرف انو ابن عيلة رضوان والله
حسن..اومال كنتي فكراه ابن عيلة مين يبت ...هاااا...انا مصدقت اني اخدت حقي بعد آخر مره اتكاتر عليا هو وأخوه الزفت احمد
سكتت ليله وفضلت تعيط وبس
زيدان بعصبيه..لا دا انتي ناوياها بقا...وقرب عليها وفضل يض.رب فيها بوحشيه وهي تصرخ من وجع.ها ووجعت قلب اختها مريم وجريت عليها 
مريم ببكاء شديد وهي بتب.وس ايد ابوها..احب علي ايدك يابا..سيبها 
زق.ها ابوها علي اختها ونزل عليهم هما الاتنين.....بعد تقريبا نص ساعه ضر.ب واهانه لمريم وليله ....سكت زيدان وشاور بايده...
زيدان بعصبيه..خشو جوه ومشوفش وش حد فيكم.....يلاااا
سندو علي بعض الاتنين وحاولو يقومو وقامو فعلا دخلو اوضتهم......
ثروت..منا قولتلك يعمي..جوزهالي ونا هربيهالك ومش هخرجها للمستشفى دي تاني...
زيدان..اهدي يثروت....البت كدا كدا ليك...ونت خاطبها اهو ..اسبوعين ولا حاجه وهنكتب الكتاب 
دخلو البنات وهما بيت.وجعو جدا وبيبصو باستغراب لامهم اللي محاولتش حتي تدخل وتحوش عنهم وقفلو الباب علي نفسهم
ليله بقهره وبكاء شديد..هو نا عملت اي يعني لكل دا....عشان عالجتو يعني
مريم بألم.. معلش يليله..انتي عارفه ابوكي....
ليله..اي بس اللي خلاكي تيجي ..اهو فضي غضبه فيكي انتي كمان...
مريم..معنديش اغلي منك في الدنيا يبت انتي اختي الكبيره..تعالي هنا...وحضنو بعض اوي 
ليله..اااه...جسمي بيو.جعني اوي
مريم..استني هقوم اجيبلك مرهم من الدرج...وجابتو وبداو يدهنو علي مناطق الألم....
ليله..يعني مش كفايه مخليني مخطوبه لابن عمي الزفت دا ..أنا مبطيقوش بجد
مريم..هتتجوزيه غصب عنك..ابوكي قال كدا...
ليله..مبحبوش يمريم...هيغصبوني يعني....
مريم..لا يحبيبتي متقلقيش....بس هو الواد زين دا اللي من عيلة رضوان ..هو دا اللي شفناه بيض.رب ثورت وحسن اخوكي صح
ليله..اه هو....
مريم.. هو وأخوه احمد قمرين بجد
ليله بحده..بت...دول من عيلة رضوان..واحنا عيلة الشريف يعني عمرنا ما هنتفق
سكتت مريم كدا بقلق ومردتش عليها.....عدي الوقت ونامو هما الاتنين لكن صحيت مريم والبيت كلو نايم وفضلت تتسحب لحد ما خرجت من البيت بأمان وفضلت ماشيه لحد ما وصلت مكان فاضي جدا لبيت تحت الارض متخفي عن أي حد وصعب اي حد يشك فيه...خبطت تلت خبطات السريه بتاعها وفتحلها احمد وشالها نزلها لتحت....
مريم..اتاخرت عليك
احمد..اوي يمريم...مالك اي اللي فوشك دا
مريم بكذب..دا ونا بقلي البطاطس الزيت طش في وشي ..حاجه بسيطه يعني....
احمد..يبنتي احنا متجوزين بقالنا سنه بحالها ..ولا عيلتي ولا عيلتك يعرفو..ونا ونتي حافظين بعض...
مريم..والله بقولك الحقيقه
احمد..هعتبر نفسي صدقت ..تعالي فحضني وحشتيني...وبيشدها لحضنه راحت صرخت من وجعها 
احمد شمر دراعها وشاف آثار الضر.ب واتكلم بمنتهي الغضب..هو ابوكي مد ايده عليكي تاني.......
احمد..يبنتي احنا متجوزين بقالنا سنه ومحدش يعرف من اهلي او اهلك ..اكيد يعني حافظك..في حد ضايقك
مريم..يبني مفيش حاجه صدقني انا بقول الحقيقه....
احمد..طيب هعمل نفسي مصدق..المهم تعالي في حضني وحشتني اوي...وشدها لحضنه قامت صرخت من الوجع ...استغرب هو وشمر دراعها..
احمد بمنتهي الغضب..هو ابوكي مد ايده عليكي تاني....
مريم بخوف من احمد لانو متسرع وممكن يروح يق.تل ابوها..لا يا احمد والله ..مش ابويا
احمد..كل مره بتضحكي عليا..وتداري وجعك مني لي يمريم ...
مريم بدموع..احمد انا ..انا اللي رديت عليه هو ليه حق يضر.بني بصراحه
احمد..ضرب.ك هنا بس ولا جسمك كلو
مريم..لا لا...هنا بس....
احمد بيزغر..مريم......
مريم..جسمي كلو يا احمد..اعمل اي يعني ..مقدرش ادافع عن نفسي او اخد حقي ..ودا ابوي بردو 
احمد بعصبيه..ابوكي يعمل فيكي كدا..انتي مش قادره تاخدي حقك انا هجيبهولك متقلقيش...
مريم.. اهدي يا احمد...عشان خاطري متعملش حاجه...ومسكت ايده بتب.وسها..احب علي ايدك ومتعملش حاجه
شد ايده من ايديها بسرعه ورفعها ليه واتكلم بحنيه شديده..اي اللي انتي بتعمليه دا ..اوعي تترجيني كدا تاني انا محبش اشوفك بتعيطي او مكس.وره..دا انا اول مره شوفتك فيها لما جيت اعاكسك..ردحتيلي...
مريم بدموع..ابويا يا احمد ..ابويا هو اللي كسر.ني كدا ..يضر.بني أدام ولاد عمي ومرات عمي..بقيت انا وليله اختي ملناش قيمه وسط العيله
مكملتش كلامها ولقيته با.سها من شفايفها بادمان...وهي استجابت ليه وكانو كام دقيقه بس بمثابة السحر عندهم لأنهم بيعشقو بعض حرفيا وبعد شويه بعد عنها مسافه صغيره جدا بس كان بيشم ريحتها..
احمد..متزعليش يحبيبتي ...والله هاخدك من بيتكم دا غصب عن اهلي وأهلك واي حد يقف في وشي ...انا بحبك اوي يبت...دا انا ببقا واقف وسط رجاله بشنبات وكلامي يمشي عليهم ومفيش نقاش معايا ..ونتي اول ما عيني بتيجي فعينك..قلبي بيتنفض وبحس اني عاوز احضنك اوي..
بعد دا كلو وبقولي ملكيش قيمه..دا انتي مرات احمد رضوان........مفكرتش لحظه وراحت لحضنو اوي هو ديما لما بيحضنها بيكون عاوز يدخلها بين ضلوعه من شدة الحضن ..بس المره دي مطبقش ايده عليها اوي عشان متتوجعش من ضر.ب ابوها ليها وهي فهمت كدا فحضنتو اكتر لانو فاهمها اوي وبيخاف عليها اوي وباس.ته من رقبتو بحنيه..وبعدت عنو شويه....
مريم..انت عارف يا احمد ان انت اللي مصبرني علي عشتي دي..بجد منغيرك كان زما.ني مو.ت..مش عارفه اختي ليله عايشه كدا ازاي..
احمد..بعيد الشر عنك يبت...متقوليش كده انتي عندي بالدنيا كلها...المهم ..هو ابوكي كان ضر.بكو لي
مريم..عشان اختي عالجت اخوك الرزل زين.....
احمد..متتلمي يبت هسفخك كف دا اخويا الكبير...ونتي يعني مالك اتضر.بتي لي
مريم بابتسامه زعل..عشان كنت بدافع عن ليله اختي..انا وهي ديما كدا...
احمد..طب يلا قومي امشي عشان متتاخريش ويحصل مشاكل ونا مش هستحمل حد يلمسك بايده تاني....
مريم..احمد...مش هتعمل حاجه صح.....
احمد بكذب..لا متخافيش
مريم..احمد.....
احمد..خلاص يمريم قولتلك....يلا روحي
مريم باس.تو فخده ومشيت ....وفضلت تتسحب لحد ما وصلت البيت ......
طلع النهار وصحي برنس عيلة رضوان زين لبس زيه الصعيدي ونزل با.س ايد ابوه وأمه وخارج من البيت وراه شغل في مصنعهم بتاع القطن وهو خارج قابل احمد اخوه راجع من برا..
زين..كنت فين الصبح كدا.....
احمد..كنت بشم شويه هوا..المهم انت رايح المصنع
زين..اه...هتيجي ولا اي.....
احمد..معرفش...هستحمي ولو قدرت كدا هجيلك.....
زين..والله انت بتستعبط...مش كفايه ما اخدناش حقنا من عيلة الشريف بعد ما اتكاترو عليا...
احمد..مهو انا كنت هكلمك في الموضوع دا...انا مغلول منهم بجد
زين..خلاص...اجهز انهارده ...
احمد..اجهز الرجاله.....
زين..لا...مش هنعمل زيهم..انا ونت وبس...يلا بقا عشان لسه هصور ورق......وخرج ...........
في بيت عيلة الشريف.....
الام..اصحي يبت انتي وهي.....
ليله بتعب شديد من الضر.ب..خير ياما....
الام..قومي يختي روقي الدار ..واحده فيكم اتروق الدار والتانيه تجيب الطلبات بتاع البيت من الست صالحه
مريم..حاضر ياما..حاضر........وسابتهم وخرجت....
مريم..قومي انتي هاتي الطلبات ونا هروق الدار
ليله..هتتعبي فيه لوحدك.....
مريم..لا انتي أضر.بتي اكتر مني...انا مش تعبانه..روحي يلا....وقامت لبست ليله وخرجت جابت رز وكذا حاجه وكانت سرحانه في القرف اللي هي عايشه فيه وجاي زين بيتكلم في التليفون ومش مركز فخب.طو في بعض ووقع منها الرز ....ووووو.......
يتبع...........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كان ماشي زين وبيتكلم في التليفون ومش مركز وكانت هي ماسكه في ايديها الرز وماشية سرحانه وخب.طو في بعض ووقع منها الرز....بصت هي الرز بغضب واتكلمت وهي باصه عالرز ومشافتهوش.....
ليله بغضب..اييي...انت مبتشوفش انت......ورفعت وشها ركزت في ملامحه لقيته نفس اللي اتض.ربت بسببو واتهانت فغضبت اكتر
زين بهدوء..اهدي كدا.....معلش ما اخدتش بالي...
ليله بغضب اكتر..يا برودك يجدع..انت ماشي تتنيل في التليفون ومش مركز اصلا
زين بنفس الهدوء..بقولك اي انا ورايا شغل ...لو عاوزه تتخانقي خليها وقت تاني 
ليله..انت معندكش دم بصحيح.......
زين بدا يزهق والناس اتلمت حواليهم.....
زين بتحذير..امشي من ادامي يا شاطره دلوقتي.....
ليله بزعيق..مش همشي وهات اخرك.......
زين بصوت عالي..جرا اي يا عيلة الشريف...مفيش راجل اكلمه..ولا انتو خرجتو نسوانكم علينا....
اتغاظت ليله اوي وبدون اراده منها رفعت ايديها ضر.بتو بالقلم علي وشو والناس كلها ملمومه.....رفع وشو ليها وبصلها وعينه كانت مخرجه نا.ر لكن مسك نفسو بالعافيه لانو مينفعش يمد ايده علي بنت ومتربي علي كدا من صغره...
زين بغضب شديد وصوت رعب ليله..انتي بتمدي ايدك عليا انا يبت.....
خافت جدا ليله واترعبت كمان وادركت اللي هي عملتو...شالت الحاجه  من الارض وجايه تمشي مسك ايدها اوي
زين بغضب..انا هعرف رجاله عيلتك مين هو زين رضوان..والرد عليكي انتي هيبقي من بنت زيك من عيلتنا...وساب ايدها جريت هي وهي مرعوبه ومش مصدقه اللي عملتو وخايفه جدا ابوها لو عرف انها اتكلمت معاه وكمان ضربتو هيقت.لها ..دخلت الاوضه وكانت اختها مريم بتكنس وسابت الكنس وجريت عليها........
مريم بقلق..مالك يبت اي اللي حصل....
ليله انفجرت من العياط ودخلت في حضن اختها اوي ومريم بطبطب عليها وحضناها.......
ليله بتتكلم بصعوبه..انا...ضرربت واحد من عيلة رضوان........
مريم برعب..ينهار اسود....مين يبت فيهم...
ليله..زين....
مريم برعب..يالهوي..ابوكي لو عرف هيق.تلنا......ضربت.يه ازاي .....وحكت لها ليله اللي حصل بالظبط وقعدو هما الاتنين مرعوبين وقفلو باب الاوضه عليهم .......
رجع زين وهو في منتهي غضبه للبيت ولقا احمد....
احمد بقلق..مالك يزين اي اللي حصل...
زين..البت بنت عيلة الشريف ضرب.تني بالقلم..وربنا نهايتها علي ايدي
اترعب زين تكون مريم..مين فيهم.....
زين..بنت زيدان الكبيره
احمد..ليله.
زين..ايوه هي زفته...اسمع ناديلي سماح بنت عمك لازم تضر.بها يا احمد لازم
احمد..طب اهدي بس يزين...انا هجيبلك حقك.........
دخل احمد اتصل علي مريم ولقاه مغلق..اترعب يكون ابوها بيضربها ومبقاش علي بعضه
جهه الليل ووصل زيدان البيت ودخل قل.عتو مراتو  الشال وكان بالجلبيه ورفع كمها ..
زيدان بصوت يرعب..ليله....كانت ليله قاعده حاضنه اختها مريم وعماله تعيط وقافلين الباب من جوه ومردتش من رعبها
زيدان بنفس الصوت..لييله...طيب انا هوريكي...و نده علي ثروت ابن عمها ...ووصل ثروت
ثروت..امرك يعمي....
زيدان..اتصل عالمأذون..كتب كتابك انت وليله انهارده ..سمعت ليله وقامت جريت راحت لابوها ومسكت ايده بتب.وسها.......
ليله..احب علي يدك بيوي..بلاش تكس.رني...مسكها ابوها من شعرها.....
زيدان..هاتي المقص يبت يمريم...عشان تعملي فيها راجل ..اصل مفيش رجاله في عيلتنا هقصلك شعرك زينا اهو
مريم وزي ما يكون اتجمدت ومقدرتش تنطق 
زيدان بصوت رعبها..روحي يبت هاتي المقص
جريت مريم من ادامو وليله مفحومه من العياط ومش قادره حتى تقاوم وبتعيط وبس
ثروت بمنتهي البرود.انا اتصلت عالمأذون يعمي وجاي في الطريق 
بصتلو ليله بكره شديد واخوها حسن جه
ليله بانهيار وهي تحت ايد زيدان..الحقني يحسن ابوك هيجوزني ثروت وهيقصلي شعري
حسن..بس كدا.......دا انا لسه هكمل عليكي....بصتلهم كلهم بكره شديد وعلي امها اللي واقفه تتفرج واغم عليها ...اللي لحقتها هي مريم وحاولت تسندها بكل قوتها واخدتها الاوضه وجابتلها ميه رمتها خفيف علي وشها وفاقت ليله....جريت مريم قفلت الباب من جوه واخدتها في حضنها 
ليله بانهيار..انا بكرهم ...بكرهم اوي يمريم
مريم بعياط شديد..انا مبقتش قادره استحمل بجد..اعصابي باظت ..انا عاوزه احمد
منتبهتش ليها ليله ..وفجأه سمعو صوت المأذون برا 
مريم..امشي يليله..نطي من الشباك
ليله بتردد وخوف..هيجيبوني.....
مريم..اسمعي الكلام ونا هتصرف....ومفكرتش ليله ونطت من الشباك وفضلت تجري وهما بالليل.....
في بيت رضوان......
احمد..خلاص يزين..بكرا البت دي هتض.رب من بنات عمك
زين بسرحان..ماشي...
احمد..مالك يبني...
زين..انا هقوم امشي شويه حاسس اني مخنوق.....
بصلو احمد باستغراب ولقا مريم بعتتلو رساله شافها وكان فيها.........
خرج زين راح مكان في البلد كدا فاضي وفضل يفكترها شويه ..بالرغم من اللي عملتو فيه لكنو أعجب بقوة شخصيتها ودا طبعا اللي ظهر ادامو ان شخصيتها قويه وخد نفس عميق ...
زين..يعني يا رب مبصش ورايا دلوقتي القيها........وكانت جايه جري ووقفت في المكان دا اخدت نفسها وبيبص وراه زين لقها وهي اتخضت لما لقيتو................
زين..يعني يارب مبصش ورايا دلوقتي القيها....وكانت جايه هي جري ووقفت في نفس المكان اللي كان واقف فيه وبتاخد نفسها بتعب...وبص هو وراه لقاها وهي اتخضت لما عرفتو....
زين..انتي حقيقه ولا انا بيتهيقلي....
ليله..والله حضرتك انا اسفه عالقلم بتاع الصبح....
زين بغضب..انتي بتفكريني لي دلوقتي...
ليله..انت كنت نسيت اصلا..طب خلاص انسا انسا 
زين..اي اللي خرجك في وقت زي دا..ولا انتو معندكوش رجاله في عيلتكم يمنعوكي....
ليله..احترم نفسك ونت بتتكلم علي عيلة الشريف..عشان احنا معلمين عليكم اخر مره...
زين..فين دا....
ليله..اه...شكلك كدا نسيت لما كنت جايلي المستشفى سايح في دمك...
زين..لا دا اخوكي كان ضر.بني غدر وهو عارف كدا كويس..حتي ابقي اساليه....
ليله بدون وعي..ونا لما ضر.بتك بالقلم الصبح كان غدر بردو....فضل يقرب عليها بغضب وهي ترجع لورا بخوف وادركت اللي هي قالتو
ليله وهي بترجع لورا وهو ادامها..انا اسفه والله...زلة لسان هااا...خلاص بقا...وحطت ايديها علي وشها وبتشوف بين صوابع ايديها وهو رفع ايده وطبقها بغضب ..وطلع من الجاكيت بتاعه علبه السجاير وبعد عنها......شالت هي ايديها من علي وشها بخوف...قربت هي منه
ليله..انت عارف اني بكرهك اوي
بصلها زين منغير ما يرد بمعني لي...
ليله بدموع..انا بقالي اسبوع تقريبا بعاني بسبب اني شوفتك وعالجتك ..منك لله
اخد زين نفس من السيجاره ونفخو في وشها...وفضلت هي تكح......
ليله..انت يا بني آدم...السجاير في وشي
زين..والله انا معرفش اي اللي خلاكي تعاني بسببي....بس اديكي اخدتي حقك مني انهارده وأدام البلد كلها......
وسمعت صوت كلب فجريت عليه مسكت دراعه..اي دا...انا خايفه
زين واستغرب جدا انها قربت منو كدا ولقا ايديها حرفيا بتترعش..اهدي طيب...روحي البيت دلوقتي 
ليله..لا مش هروح انهارده خالص.....استغرب اكتر زين..ولا انا مروح...تعالي نولع نار.............
كانت واقفه مريم في الشباك مستنيه احمد وجالها فعلا حدفلها حبوب منومه ودخلت عملتلهم شربات وحطت فيه المنوم...
المأذون..مينفعش يا يحج زيدان..لازم اسمع كلمه موافقه من العروسه....
زيدان..منا ابوها اهو وبقولك انها موافقه....
المأذون..لا معلش لازم....
زيدان..خلاص ..بت يمريم
مريم بخوف..نعم يابا.....
زيدان..نادي علي اختك ليله....دخلت مريم وهي خايفه ميشربوش...لكن في الاخر شربو ونامو كلهم...خرجت هي بسرعه راحت للبيت بتاعها هي واحمد وخبطت التلت خبطات السريه بتاعتها وفتحلها ونزلها وهو شايلها وز.نقها في الحيطه وهو ديما بيعمل كدا لما بتنزل وحط ايده علي وسطها ونزل حجابها وقعدت يملس علي شعرها..وحشتيني اوي يبت....
مريم..ونت وحشتني اكتر يحبيبي....انا خايفه 
احمد..اوعي تقولي الكلمه دي تاني....انا جنبك وفي ضهرك..انتي واختك كمان واي حد انتي بتحبيه....
مريم..ونا مبحبش في دنيتي غيرك انت واختي وبس...شدها لحضنو بس المره دي طبق ايده عليها اوي وهي جسمها وجعها لكنها مبينتش وكانت مستمتعه بحضنو وبس......وبعدو شويه...
مريم..طب ولما يصحو هنقولهم اي...
احمد..مش هيحصل غير بكرا بليل متقلقيش..وابقي قوليلهم اننا احنا اللي خطفنا اختك ليله عشان اللي عملتو الصبح في زين...
مريم..انا قلقانه عليها بردو...متيجي ندور عليها.....
احمد..يبنتي مينفعش حد يشوفها مع بعض..انتي عاوزاهم يقولو لابوكي
مريم..طب ما هما هيقولو لابوك انت كمان وجدك بردو
احمد بصلها بهيام..طب تصدقي اني مش فارق معايا كل دا اد ما فارق معايا انتي 
مريم..مفيش مرحله بعد العشق صح...انا حرفيا بعشقك...ودخلت في حضنه اوي 
احمد..انا هخرج ادور عليها...احنا هنبات سوا انهارده...حضريلنا لقمه بقا عشان هنلعب ماتش سوا لما ارجع
ضحكت هي بكسوف واتقلب وشها لقلق مره واحده..انت متاكد انهم مش هيصحو
ضر.بها علي دماغها براحه..يبت يعني مخك الزنخ دا انا هعمل فيكي كدا يعني....حضري الدنيا واوعي تطلعي صوت عالي 
مريم بابتسامه ساحره لأحمد.. حاضر يحبيبي.....با.سها بو.سه خفيفه علي خدها وسابها ومشي......
ولعو زين النا.ر وقعدو حواليها وكان الجو سقعه جدااا
زين..هو انا ممكن اسالك سؤال وتجاوبي عليه
ليله..هعمل الحاجتين...طب قول.....
زين..يبت هو انتي دبش كدا لي.....
ليله بابتسامه سخريه..أنجز بقا....
زين..اي اللي خرجت دلوقتي........
ليله بسرعه وزعل..ونت مالك انت....ملكش دعوه بيا.......
زين..خلاص خلاص....اسف......وسكتت هي وفضل وتفرك في ايديها ودراعتها من السقعه وشافها هو
زين..انتي ساقعانه.....
ليله..لا برقص.لك ...اه طبعا الجو تلج 
زين..طب قوليها باحترام طيب....عالعموم انا ممكن اديكي الجاكيت بتاعي عادي
بصتلو هي حست انها لأول مره مطمنه وحاسه ان في حد بيحس بيها وافاقت لما حست بالدفا وشمت ريحة برفانه اللي دوختها وهو كان لابس تيشرت بنص كم وعضلاته بارزه اوي 
زين..ها احسن دلوقتي....
ليله بتوهان..اه ...اه وقالت في سرها..دي الجلبيه مخبيه قمر تحتها وكملت..هو انت عندك كام سنه
زين..29....ونتي
ليله..24.........
كان بيدور احمد عليها ووصل المكان اللي هما فيه وشافها بس هما ماشفوش و........
يتبع.................
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شافهم احمد لكن محبش يعمل اي قلق وسابهوم ومشي وطول الطريق عمال يفكر.. اي دا...هما اي اللي مقعدهم مع بعض.
وصل لحد البيت ولقا مريم نايمه...راح قعد جنبها وبا.س راسها وهي صحيت.....
مريم..حبيبي..دورت عليها
احمد..اه...لقيت حاجه غريبه اوي...
مريم..خير...
احمد..اخويا زين قاعد مع اختك ليله....
قامت مريم بخضه..انت بتتكلم بجد
احمد..اه والله...مشكله اوي...
مريم..لي يعني...
احمد..مهو يا ذكيه انا كنت هفهم اخويا اني خطفت ليله....دلوقتي لو قولتلو هيعرف اني بكذب عليه....
مريم..طب انت بتتعصب عليا لي دلوقتي 
احمد بعصبيه..مريم..اسكتي دلوقتي انا مش طايق نفسي....هحلها ازاي دي 
مريم..بردو بيزعق بردو بيزعق
احمد..قومي يمريم من ادامي..يلا روحي عشان متنرفزش عليكي 
مريم بزعل وغضب..تتنرفز اه...ما تمد ايدك بالمره...مهو دا اللي ناقص 
احمد بزعيق..هو انتي عايزه تعملي اي خناقه وخلاص...متكبري بقا يمريم
مريم بزعيق..خناقه..كمان انا اللي بعمل خناقات....
احمد..وطي صوتك يمريم احسنلك....
مريم..هتمد ايدك عليا لو موطتش صوتي صح...مد ..مد ايدك عليا منتا عارف بقا كل اللي انا فيه ..صح
احمد..اسكتي يمريم....
مريم..مش هسكت..عمري ما هسكت علي حقي تاني 
احمد بزعيق شديد..اخى.سي بقا عشان بجد هزعلك مني
مريم بدون تفكير..طل.قني......سكت احمد وفضل باصص لها اوي في عينيها بصدمه
احمد..انتي سمعتي انتي قولتي اي 
مريم..اه...سمعت...طلقني 
احمد بنرفزه..اقسم بالله ما تعيشي يوم ونتي مش علي زمتي يمريم....وخ.بط الترابيزه برجله بيفضي غضبه وهي اترعبت منه وهو عمال يك.سر كذا حاجه بيفضي فيها غضبه وسابها ومشي وفضلت هي قاعده تعيط اوي ..وادركت كل الكلام اللي قالتو وانها فعلا افورت اوي 
...........................................
كانو قاعدين ليله وزين وليله سرحانه في ملامحه قام بصلها فاتكسفت وبصت الناحيه التانيه
ليله..هو انت مش سقعان كدا
زين..لا....
ليله..هو انت لي قليل الكلام كدا...
ضحك زين..عادي يعني..بس دا الطبعي بتاعي
ليله..بس شكلك راجل كدا وجدع....
بصلها زين اوي في عينيها وهي اتكسفت اوي وبان عليها اتخضت اكتر لما لقيتو بيقرب عليها اوي وهي مكسوفه جدا مش قادره حتي تقولو بتعمل اي غمضت عيونها بكسوف اوي ولقيتو دخل ايده في جيب الجاكيت بتاعه اللي هي لابساه طلع علبه السجاير والولاعه...فتحت عيونها لقيته بيولع السيجاره 
ليله بكسوف..هففففففففف...الحمدلله 
زين باستغراب..الحمدلله ديما..بس لي دلوقتي 
ليله..بذكر ربنا يعم عندك مانع.....
رفع ايده..لا يا باشا..انت براحتك.......
ليله ضحكت..ماشي يعم..وركزت في ايده لقت دبله خطوبه...
ليله بقلق..هو....هو انت خاطب
بص زين عالدبله واخد نفس من السيجاره ونفخو بعيد..اه ..خاطب لبنت عمي.....
ليله بزعل خفيف حاولت تخبيه لكنو حس بيها..مبروك..ربنا يخليهالك 
زين..شكرا.....ونتي مخطوبه صح
ليله ومش عارفه قالت كدا لي..لا....كنت مخطوبه لابن عمي بس سيبنا بعض
ابتسم هو ابتسامه خفيفه جدا..كويس......
ليله..هو اي اللي كويس 
زين باصصلها اوي وسرحان..هااا
ليله..هو اي اللي كويس
زين بيحاول يتوه..النار بدأت تقل..هقوم اكسر خشب تاني...وقام وقف رمي الباقي من السيجاره تحت رجلو وداسو بجزمته وجاب الخشب وبدأ يكسرو بقوه ورجوله ..عجبها اوي بس زعلت جدا انو خاطب بس قالت لنفسها..وهو يعني لو مش خاطب هينفع..اكيد لا
جاب زين الخشب وجه وزود النار...قعدو يتكلمو شويه وليله فضلت تتاوب ونامت علي نفسها علي الرمله 
كان بيشرب زين السيجاره ولقها نامت ومتغطيه بالجاكيت بتاعو وتقريبا مغطي جسمها كلو ضحك هو عليها لأنها جسمها صغير اوي لكن فاق انو مينفعش يفكر فيها بالشكل دا ...وقام وقف شويه وطبعا مينفعش يسيبها لوحدها كدا فيضطر انو ميروحش البيت ويفضل جنبها..وهي نامت لأنها متطمنه ان في راجل تتسند عليه بجد.........
............................
خرج احمد وهو في منتها غضبه منها ومش مصدق اصلا انو ممكن يطلقها..هو بيموت فيها فعلا.....قعد تقريبا ساعتين بيشرب سجايره وبينفخها بغضب شديد..وفجأه لقا رساله عالتليفون بتاعه من مريم... (الحقني يا احمد..انا بمو.ت)
شاف احمد الرساله وكان هيتجنن وجري فثانيه راح البيت بتاعهم ونزل تحت لقا الدنيا ضلمه وينادي بقلق شديد..مريم يمريم يمر...........
والنور اتفتح بسرعه ولقاها قاعده عالسرير ولابسه قم.يص النوم اللي هو بيحبه وشكلها قمر و.............
يتبع...............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
نزل احمد للبيت وكانت الدنيا ضلمه وهو بينادي عليها بقلق لحد ما النور فتح ولقاها قاعده عالسرير ولابسه قم.يص النوم اللي هو بيحبه وقامت وفقت قربت منه......
احمد بغضب..اي الهزار دا بقا..قلقتيني عالفكره....حطت مريم ايديها علي صدرو ....
مريم بدلع خفيف..قلقت عليا
احمد بصلها ومردش عليها لكن بصلها بتوهان...وبعد كدا هي حاطه ايديها علي صدرو فضلت ترجعو لورا وتز.قو بهدوء لحد ما خبط في الحيطه قربت منو اوي ولا يفصل شفايفهم عن بعض غير سنتيمتر.......
مريم بهدوء شديد ودلع خفيف..مش هتصالحني
احمد وباصص علي شفايفها اوي وبيتكلم بهدوء..انتي اللي مزعلاني عالفكره
مريم بنفس طريقتها..ولو ...هو انا هزعلك وهصالح كمان....واخدت نفس..يلا صالحني 
احمد..انتي واخده حبايتين جرأه ولا اي ......حطت ايديها عالحيطه وراه
مريم.. اه..واخده 3 حبايات كمان......
سكت تحمد وغمض عينه وفضل يشم ريحتها اوي وقام شدها بقت هي اللي ناحية الحيطه وهو حاطط ايده علي وسطها ومسك خصلات شعرها 
احمد..هتتكلمي كدا تاني
مريم بابتسامتها اللي بتسحره اوي..لا..قرب احمد با.س شفايفها براحه وبعد حاجه بسيطه
احمد..اعتذري......
مريم..انا اسفه..............قرب احمد با.سها كمان مره بحنيه
احمد..قولي بحبك...........
مريم..بحبك اوي..........
احمد..لا انا قولت بحبك بس...مبتسمعيش الكلام ..وجاي يبعد قامت شدتو من رقبتو...قربتو اكتر
مريم..تعالي هنا...كمل اللي كنت بتعملو
احمد بابتسامه..مش بقولك واخده حبيتين جراه.......وقرب منها اوي وفضل يبو.سها برقه وحنيه وبعدين رفعها وحطها عالسرير و...........
فضل صاحي زين خلص تقريبا علبة السجاير لحد ما النهار بدا يطلع وراح يصحيها.....فتحت عينيها 
زين..قومي يلا
ليله بنوم..هو نا فين...سيبيني يماما.
ضحك زين ضحكه خفيفه..قومي يليله....احنا فالشارع...يلا قبل ما حد من أهلك يشوفك كدا......
صحيت ليله وقامت بسرعه..يالهوي ..انا نمت هنا.....
زين..اهدي يبنتي...عادي..بس هما اهلك مش هيعملولك حاجه 
ليله بخوف شديد..انا...انا همشي...سلام وجريت وهي لابسه الجاكيت بتاعه وهو ناسي وهي كمان ناسيه 
زين لنفسو..هعرف اشوفك تاني يترا..هتفضل أجمل ليله فحياتي......
روحت ليله بسرعه اوي وهي مرعوبه وندهت علي مريم من الشباك مردتش مريم..فراحت البيت فتحتو بحذر لقيتهم كلهم نايمين في الصاله..دخلت براحه وقفلت الاوضه علي نفسها
ليله..يالهوي..اومال مريم فين.....وبصت ف المرايا لقت نفسها لابسه الجاكيت بتاعه ففرحت بس قلقت وفضلت تشم فيه اوي وريحه برفانه بمتعه
..هتفضل أجمل ليله في حياتي...............
صحيت مريم لقت نفسها في حضنو.....
مريم بهدوء.. احمد...احمد
صحي احمد..اي يحبيبتي....
مريم..همشي بقا عشان اتاخرت وليله زمانها رجعت....
احمد..ماشي ونا هحاول اتصرف في حوار خطف اختك دا.......
مريم ..ماشي يروحي...وودعته ببو.سه خفيفه علي خده وقامت لبست ومشيت...........
روحت مريم لقت اختها في الاوضه 
ليله بغضب..كنتي فين
مريم..ليله براحه..كنت بتصرف وبشوف هنقول اي لابونا لما يصحي
ليله..وهو اي اصلا اللي نومهم في الصاله كدا...
مريم..حطتلهم منوم...
ليله..طب بصي بقا..اقسم بالله لو منطقتيش كنتي فين...هزعلك يمريم
بصتلها مريم بخوف و...انا هقولك..بس اهدي ونبي..............
في بيت رضوان رجع احمد وكان زين تقريبا رجع قبلو بدقيقه
زين..كنت فين
احمد..انت كنت فين 
زين..انا اللي بسأل كنت فين
احمد..انا كمان بسأل..كنت فين...
زين..يخربيتك....بجد كنت فين
احمد..عليا الطلاق منا قايل غير لما تقولي ..وبعدين فين الجاكيت بتاعك..بص علي نفسه زين وافتكر بس حاول يتوه
زين..ولا..متتعودش تحلف بالطلاق كتير..غلط كدا...وبعدين هو نت متجوز يعني 
احمد بدون قصد..اه يعم اومال مريم دي بتعمل اي.....وسكت مره واحده وحس انو عك
زين باستفهام شديد..مريم...مريم مين يلا
احمد بتوتر..مهو..اصل يعني مهو.....ونزل ابوهم فتحي ....
فتحي..صباح الخير
احمد وزين..صباح النور يروي
فتحي..تعالي يزين عاوزك.....
احمد..طب امشي انا بقا..وسابهم ومشي
زين..خير يبوي....
فتحي..انت خاطب بنت عمك بقالك سنه...اي رايك بقا لو تتجوزو السبوع الجاي 
بصله زين بصدمه و..............
يتبع..............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فتحي ابو زين..انت يبني خاطب بنت عمك بقالك سنه ..اي رايك يكون كتب الكتاب الاسبوع الجاي 
بصلو زين بصدمه..اي يابا دا..لا لا....انا مش هتجوز دلوقتي 
فتحي باستغراب..لي...هو نت عاوز تكون نفسك...الفلوس والحمدلله موجوده وكل حاجه جاهزه..فين المشكلة 
زين..انا قولت كلمه ...مش هتجوز دلوقتي يابا
فتحي..ولزمتها اي يابا بقاا...بص يزين..متخلينيش اضغط عليك 
زين..طب بص...هنخليه كمان شهرين...عشان خاطري يابا 
فتحي بتنهيده..طب يبني خلاص.....عشان بردو مبحبش الغصب في الموضوع دا بالذات..بس صدقني يزين مش هاخرو اكتر من كدا
بلع ريقه زين وسابو وطلع اوضته ورما جسمه عالسرير بتعب لانو منامش من امبارح وغمض عينه وراح دنيا تانيه.........
ليله..متنطقي يبت بقالك ساعه عماله تقولي فكلام ملوش لازمه 
مريم بتوتر..يستي..انا روحت اتكلمت مع احمد ابن عيلة رضوان 
حطت ليله ايدها علي صدرها..يالهوي..اوعي يبت يكون في حاجه بينك وبينه 
مريم..لا يشيخه قولي حاجه غير كدا..انا والأخ احمد علاقتنا ببعض في منتهي الاحترام دا عمره ما رفع حتي عينه فعيني(اه يكدابه)
ليله..طمنتيني...بس بردو الكلام بينكم لي يعني
مريم..يستي انا لما فهمتو اننا في مشكله حب يساعدني..وكدا..المهم انتي فضلتي فين طول الليل
ليله..هكون فين يعني..كنت فالشارع....
مريم شمت ريحتها وعرفتها لان البرفان دا احمد ساعات بيحط منه..هو نتي كنتي مع حد....
ليله بتوتر..لا ابدا...
مريم بخبث..اومال جاكيت مين اللي عالسرير دا.........
ليله بتوتر..احم..بصي انا قابلت...زين رضوان يعني عادي ..و....هو اداني الجاكيت بتاعه عادي بردو عشان البرد وكدا
مريم بغمزه..بشوف انا الحركات دي فالمسلسلات التركيه بس.....
ليله بتضر.بها فكتفها براحه..بطلي لماضه يبت..المهم..العالم اللي برا دول هيفوقو امتا
مريم..انهارده باليل بس هيفوقو ميه في الميه بكره كدا..هو احنا كنا ناوين نقولهم انك كنتي مخ.طوفه بس خلاص هنقولهم انهم نامو وخلاص
ليله..كنتو اه...عارفه يبت انتي لو عرفت انك وقفتي بس مع الواد دا تاني هعمل فيكي اي
بلعت ريقها مريم بتوتر وراحت عالسرير..بقولك اي انا عاوزه انام..منمتش من امبارح..يلا يروحي تتمسي بالخير
بصتلها ليله بشك كبير فيها وراحت تنام هي كمان.........
عدي الوقت وجهه الليل وصحي زين لبس هدومه ونزل يقعد مع أهله شويه وكانت بنت عمه قاعده
فتحي..خلاص اتفقنا يسماح يبنتي علي كتب الكتاب بعد شهرين
سماح بفرحه وكسوف..اللي تشوفو يعمي 
زين قلبو وجعو لان سماح بتحبو لكنو مش قادر يستجاب معاها ويديها نفس حبها هو مش شايفها اكتر من بنت عمه
فتحي..اتكلم مع عروستك يبني...عاوزينكم تعرفو بعض بقا.....
هز راسه زين وقامو كل اللي قاعدين ما عدا احمد كان قاعد بيشرب الشاي ويتفرج علي ماتش الاهلي (مبروك للاهلي طبعاا..اهلاويه وافتخر❤️)
واحمد مش مركز معاهم اصلا.......
زين..عامله اي ......
سماح بكسوف..الحمدلله ونت
زين..فل الحمدلله....بصي يسماح انا لحد دلوقتي مش قادر اشوفك غير بنت عمي فمش عارف هل هقدر اكون الزوج اللي في دماغك ولا لا فاتمني تساعديني فالحته دي.....
بصتله سماح..بص يزين..اهم حاجه تكون مش شايفني اختك......
زين..لا مش للدرجه دي..........
سماح بخبث..يبقا خلاص....انا عمري ما هسيبك يزين ولا هبعد عنك..واي حد هيفكر يقرب منك ...انت مش عارف ممكن اعمل فيها اي
بصلها زين باستغراب شديد..هو متعود انها ديما باصه في الأرض ومش غشيمه كدا....فضلو يتكلمو شويه.....
صحيو عيلة الشريف 
زيدان وراسه تقلان.. اي دا هو اي اللي حصل
حسن بنعاس شديد..ابوي ..انا هدخل انام كمان شويه.......
ودخلو نامو تاني كلهم لان المنوم دا بتخليهم همدانين لمده يومين وديما حاسين انهم عاوزين ينامو
صحيت مريم باليل تتسحب عشان تقابل احمد زي كل يوم لكن حظها ان اختها ليله صحيت واستنتها تمشي شويه ومشيت وراها منغير ما تحس....
عالناحيه التانيه نفس الكلام حصل مع زين واحمد لكن كانو سابقينهم بدقايق وراح وراه زين ووصل احمد للمكان وزين وراه لكن.....
كانت ليله ماشيه وراها لحد ما وصلو المكان وهي وراها لكن...........
يتبع...............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شافو زين وهو نازل للمكان دا واتصدم ان في حته بتتفتح في المكان دا اصلا وبينزلو فيها ولسه هيروح وراه لقا مريم نازله وراه وقف كان هيتجنن اي اللي بيحصل واي اللي جابهم مع بعض هنا ولقا ليله واقفه بعيد تتفرج هي كمان وشافو فضلو يقربو علي بعض هما الاتنين لحد ما اتقابل
ليله..ودا اسمو اي بقا....
زين..مش عارف بصراحه...
ليله بحده..اخوك ضحك علي اختي ..عاوزين تنتقمو مننا في بناتنا صح
زين..ليله....صوتك يوطي ولو فاكره انك هتعملي زي ما عملتي في الشارع تبقي غلطانه مش هسمحلك المره دي
سكتت ليله وبصت في الأرض.. طب ممكن بقا نروح نشوفهم بيعملو اي.........
نزلت مريم وكان شالها احمد لحد ما نزلت وكالعادة زن.قها في الحيطه
احمد باشتياق شديد لها وهو مقرب منها اوي وبيشم ريحتها وبيلعب في خصلات شعرها..وحشتيني اوي..سكتت مريم فكمل احمد..متردي يبت
قربت مريم بأس.تو من شفايفو باشتياق وهو تجاوب معاها اوي بنفس اشتياقها وبعدت مسافه لا تذكر..اديني رديت
احمد..احلي رد سمعتو فحياتي...وقطع لحظتهم الجميله دي صوت خبط عالباب من فوق
مريم برعب..يالهوي..مين يا احمد
احمد..بت...انتي هتخافي ونتي معايا...
مريم..مهو ممكن يكون حد من اهلي
احمد بثقه شديده..اقسم بالله لو حد من أهلك او اهلي محدش هيقدر ياخدك من هنا..متقلقيش يبت...وسكتو شويه 
زين..افتح ياأحمد...انا شوفت كل حاجه..يلا عشان متبقاش فضيحة..اخلص
قرب احمد وفتح الباب ولقا زين ومعاه ليله...بص احمد لمريم وهي خايفه..ورجع نظره تاني ليهم..انزلو. 
نزل زين بمتنهي السهوله وكانت ليله نازله لكن معرفتش فساعدها زين ونزلو
قربت ليله علي مريم ولسه هتضربها لقت احمد وقف ادامها
ليله..لو سمحت وسع
احمد بحده..اقسم بالله لو ايدك اتمدت عليها لاكسر.هالك...مع اني متربي اني ممدش ايدي علي بنات بس ساعتها صدقيني مش هشوف ادامي 
زين بحده..احمد....انت بتكلم بنت اهدي كدا.....فهمونا اي اللي بيحصل...انا اخويا عاشق فالحر.ام 
ليله..ونتي يمريم..تعملي كدا...وربنا هقول لابوكي
احمد شد مريم من ورا ضهره وبقت جنبو لكن ماسكه فيه لكن مطمنه عشان احمد
احمد بهدوء..بقولكو اي اهدو كدا عشان انتو مش فاهمين حاجه
ليله بزعيق..طب فهمنا..اي عاملينها طعم عشان تصطادو عيلتنا
احمد بهدوء..طب في الاول كدا وطي صوتك...ثانيا انا ومريم متجوزين علي سنة الله ورسوله ورسمي 
زين بصدمه وضحكه..ياابن اللعيبه
ليله..ينهار ابوكو اسود...انت بتضحك علي اي
زين..عشان ابن الكل.ب دا طلع اجمد مني...انا مقدرتش اعمل الحركه دي
احمد..عشان انت محبتش بجد يزين. انا حرفيا بعشق مريم ومكنتش قادر اعيش كدا وهي بعيده عني فاتفقنا عالحل دا
بص زين وليله لبعض كدا .....
مريم..انا بحبو اوي يليله..هو اللي مصبرني عالعيشه السودا اللي ابوكي معيشهالنا....ولو ادامي اختارو ولا اختار عيلتي اكيد هختارو
شدها احمد في حضنه وبا.س راسها..متقلقيش والله هنحلها 
ابتسمت ليله وحست انها فرحانه لاختها انها لقت حد يحبها كدا ويخاف عليها ونفسها نفس الكلام دا يتكرر معاها هي وزين لكن للأسف زين خاطب وهي كمان مخطوبه........
زين..انا بصراحه مش عارف اقولك راجل انك حافظت علي حبك..ولا أخاف عليك من ابوك وجدك...بجد لو عرفو...هيقت.لوكم 
احمد..هو انت لسه عارفني امبارح انا مبخافش.. انا اللي مسكتني اني لسه مليش ضهر اتسند عليه يعني مليش لسه بيت لوحدي اخدها ونعيش فيه لكن دلوقتي لو اتعرف مريم هي اللي هتتظلم وابوها مش هيسيبها وهيقعد يطلع غلو كلو فيها إنما لما اكون قوي ومعايا فلوس وملك هقدر احافظ عليها.......وقف زين سقفلو..انت حرفيا معلم......
ليله..ونا هساعدك يحبيبتي وانشاءالله تقدرو تتغلبو عالظلم اللي احنا فيه......واخدتها في حضنها....
زين..طب شكلكو كنتم بتقولو كلام مهم صح
احمد..مهم اوي..منكم لله
ضحكت مريم بكسوف شديد..طب تعالي يليله ندخل نعمل اكل سوا واخدتها وراحو المطبخ
زين..احمد..حافظ على وعدك ليها وخليك راجل معاها
احمد..متقلقش يعم...انا ارجل منك اصلا
زين بضحكه..لا والله٠...طب يخويا
احمد بغمزه..المهم انت كمان خلي بالك منها
زين..هي مين دي يلا
احمد..بقولك اي انا شايفكم امبارح ونتو قاعدين في المكان الفاضي اللي في البلد ...وكمان جايين مع بعض..اي الدنيا...
بصلو زين ومش لاقي كلام يقولو فابتسم..طب قوم نروق المكان اللي هناكل فيه يخفيف........
ضحك احمد وقام معاه..توه توه 
في المطبخ..اتاريكي يختي ديما رايقه
مريم..ومبقاش رايقه لي..عارفه ان في راجل فضهري
ابتسمت ليله..بجد يبختك يمريم...بس انتي جريئه اوي
مريم..لو اتحطيتي في نفس اللي انا فيه ممكن تعملي زي...بس بصراحه انا وثقت في احمد اوي...المهم هو نتي وزين اي الحوار
ليله بتوتر..مالو يبنتي......
مريم..متكدبيش بقا اللعب بقا عالمكشوف احمد شافكم ونتو مع بعض في الحته الفاضيه اللي في البلد..وكمان اخدتي الجاكيت بتاعه وجايه دلوقتي معاه....ف اي. بقا
مسكت ليله الميه ورنتها في وشها بهزار..بس بقا يبت وركزي في الأكل
مريم بضحكه..توهي توهي
في بيت الشريف صحي حسن اخوهم من النوم وراح عشان يشوف اخواته ليله ومريم وفتح باب الاوضه ملقاهمش جري علي ابوه صحاه
زيدان بنوم..اي ياض انت
حسن..بناتك ساهونا وحطولنا منوم ف العصير وخرجو
قام زيدان بفزعه وغضب شديد..بتقول اي انت ياض.................
زيدان عرف ان بناتو خرجو من البيت بسبب اخوهم حسن.....
زيدان..اخرج من هنا يحسن انت وثروت اقلبو البلد عليها واطيها وهاتولي البنتين دول من تحت الارض...فاهمني 
حسن..حاضر يبوي...بيدي دي هق.تلهم عشان هيركبونا العا.ر
ثروت..وبنتك هكتب عليها يعمي اول ما تيجي 
زيدان..الاقيهم بس الاقيهم..............
مريم،.اي رايكم نلعب لعبه........
ليله..بطفوله..اه بالله عليكم من زمان ملعبتش.....
احمد وزين بصو لبعض كدا انهم عاوزين كبار عيلة رضوان يلعبو فضحكو هما الاتنين....
مريم..اي بتضحكو علي اي يخفيف انت وهو
ليله..اه بجد بتضحكو علي
زين..لا مفيش مفيش...نلعب اي طيب
ليله..هنلعب لعبة الازازه دي اللي هي اسئله وكدا.....
احمد..اه الاسئله المحرجه وكدا
مريم بضحكه..اه ...هقوم اجيب ازازه.......وجابتها وبدأو يلفوها وجات ف الاول ان ليله تسأل زين......
ليله..بص هسالك سؤال عادي يعني مش محرج اوي ..هو سؤال سهل مش صعب اوي وسؤال........
زين..اييييي...متسالي اخلصي
ليله بسرعه..حبيت قبل كدا.........سكت زين وفضلو باصين في عيون بعض شويه واحمد ومريم بيضحكو شويه لان مشاعرهم فضحاهم 
زين ولسه باصص في عيونها اوي وهادي جدا ..بصراحه محبتش قبل كدا...بس شكلي كدا خلاص وقعت .....
ليله بكسوف شديد..طب وبنت عمك مكنتش بتحبها قبل كدا
زين..هي مش اللعبه دي سؤال واحد
بصتلو ليله بمضايقه كداولفت الازازه طلع ان احمد يسأل زين.....
احمد..هعمل معاكي واجب معاكي يليله....بتحب مين دلوقتي.......
مريم..اوووووووو....لازم تجاوب 
ضحك زين كدا ..ماشي ياابن الك.لب لما نروح.......
احمد..جاااوب 
لسه جاي زين يتكلم رن تليفون ليله وبصت لقت اخوها حسن...قامت وقفت ليله وهي في منتهي رعبها
ليله برعب وتوتر شديد..الحقيني يمريم.......اخوكي بيرن 
مريم برعب..يلهوي هنعمل اي .....وقعت ليله من طولها جري عليها زين 
زين بقلق شديد..هاتيليها ميه بسرعه يمريم........جريت مريم جابتلها ميه وحطو شويه علي وشها وبدأت تفوق....
ليله..هنعمل اي يمريم
مريم ومسكت ايد احمد..أقف جنبي يااحمد 
احمد..هي دي اول مره يعني..انا مش عارف انتو خايفين اوي كدا لي
ليله بدموع..انت لو اخدت ضر.ب شبه اللي احنا بناخده...مش هتقول كدا...
زين بصلها بزعل وكان عاوز يحضنها اوي زي ما احمد حاضن مريم.. متقلقوش احنا هنقف جنبكم 
مريم في حضن احمد..ازاي بقا.......
احمد..احنا كنا خاطفينكم عشان اللي ليله عملتو...متخافيش بقا يبت......
زين..اهو ....بس اهدو بقا....
هديت ليله ومريم خالص........واطمنو اوي...........
زين..بس عاوزه تتظبط يا احمد.....
احمد..بص احنا هنديهم قلمين ونحطهم في شوال ونجرهم من شعرهم في الشارع..ولا لا مينفعش شعرهم يبان
زين..اه فكره حلوه
مريم بصوت عالي..اييييييييييي انتو هتعملو كدا بجد.......
احمد وزين بضحكه..لا بنهزر يبنتي
زين..بس لازم حتي تبانو انكم متبهدلين شويه .....وفضلو يفكرو شويه وجهزو......
كان قاعد زيدان بغضب شديد ودخل حسن ليه.....
حسن..مش لاقيلهم اي أثر في البلد ولا حتي بيردو عالتليفون 
زيدان..ولا انت يثروت.....
ثروت..لا يعمي.....شويه ووصل احمد وزين وجارين وراهم ليله ومريم وباين عليهم البهدله وبيعيطو اوي بدموع فيك ورموهم عالارض 
زين بقوه..بنتك لما ضر،بتني بالقلم في وسط الخلق انا معملتلهاش حاجه وبردو ممدتش ايدي عليهم خليت بنات شبهم هما اللي يعملو معاهم الصح 
احمد..ونت يحسن انت وولاد عمك الاتنين ثروت وايمن حسابكم معانا بعدين...دوركم جاي علي اللي عملتوه في اخويا غدر....سكتو عيلة الشريف كلهم لان في الحقيقه ان عيلة رضوان اقوي وسابوهم ومشيو .....
مريم بتعب..احنا اتمرمطنا يبوي 
زيدان بغضب..خشو جوه انتو الاتنين...خشو.......
حسن..هنسيبهم يعلمو علينا كدا يبوي.......فضل يفكر زين و.........
بعدها ب٣ ايام كان ايمن وثروت قاعدين مع زيدان
زيدان..الشاي يمريم......ودخلت مريم تعمل الشاي وخارجه
ايمن ..انا عاوز اكتب علي مريم يوم كتب كتاب ثروت وليله
وقعت مريم صنيه الشاي من ايديها بصدمه ووووووو...........
يتبع..................
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كانت خارجه مريم ومعاها الشاي عالصنيه....
ايمن..انا عاوز اكتب علي بنتك مريم يوم كتب كتاب ليله وثروت
وقعت مريم من ايديها الصنيه بصدمه......
زيدان بعصبيه..اي يبت اللي هببتيه دا.....
مريم ولسه مفاقتش من الصدمه..لامؤاخذه يبوي...هشيلها حالا ووطت تشيل الازاز وهي سامعاهم
ايمن..اي رايك نخلي كتب الكتابين يوم الجمعه الجايه
زيدان..ونا موافق يبني علي خيرت الله 
قامت مريم بدون وعي منها وعلت صوتها..انا مش موافقه انتو ازاي تتفقو علي جوازي منغير ما تسالني انا مش هتجوزو
بص الكل ليها بصدمه اول مره بنت او ست تتكلم وسط الرجاله قام ابوها ومشي بهدوء لحد ما راح لها وهي ترجع لورا لحد ما خبطت في الحيطه 
زيدان بهدوء شديد..قولتي اي يحبيبتي..قولي تاني
مريم برعب لكن اتكلمت..مش موافقه يبوي...مش هتجوزو......اتفاجئت بقلم علي وشها جامد جدا لدرجه ان خدها اتعو.ر وطلع دم ووقعت عالارض.........
زيدان..قولتي اي تاني انطقي....وجرها عالارض وشدها من شعرها أدام ولاد عمها ومحترمش حتي انها بنتو وهي عماله تصرخ خرجت ليله عالصوت....ليله وجريت عليها ...ارحمها يبوي عشان خاطري..جرهم هما الاتنين عالاوضه لكن خرج ليله بالعافيه برا الاوضه وقفل الباب 
زيدان..حسن..خد اختك ليله احبسها في الاوضه التانيه...وجرها حسن دخلها الاوضه التانيه وحبسها.....
دخل زيدان طلع الحزام من الدولاب ونزل علي مريم ضرب علم في جسمها كلو وفضلت تصرخ لكن لاحياه لمن تنادي محدش حتي فكر يحوش عنها ..بعد ما خلص فيها ضر.ب خرج من الاوضه وقفل الباب عليها بالمفتاح من برا وايدو كان فيها د.م من كتر ضربها والحزام كمان عليه دم.......
فضلت ليله عماله تعيط اوي فالاوضه وعاوزه تروح لاختها باي شكل من الأشكال 
راح زيدان غسل ايدو ورجع يكمل كلام مع ايمن وثروت
زيدان..كتب الكتاب يوم الجمعه الجايه....يثروت انت وأيمن...جهزو نفسكم
فرحو اوي ثروت و ايمن ومشيو عشان يجهزو نفسهم .......
كانت في اوضتها مرميه علي الأرض معظم جسمها مطلع د.م مش قادره حتي تتكلم وعماله تعيط وبس مش عارفه تعمل اي في مصيبه زي دي...
جهه الليل وفتح زيدان ليله الباب عشان تسهر طول الليل تروق الدار وتغسل المواعين وتعمل كذا حاجه...
زيدان..انا خرجتك اهو...ايدك ان اتمدت علي الباب بتاع مريم او حاولتي حتي تديلها كوباية ميه...هعمل فيكي اكتر من كدا...فاهمه يبت
ليله برعب..حاضر...حاضر يبوي....ودخل زيدان وكلهم نامو وبعدها بنص ساعه من النوم راحت ليله اتسحبت براحه وبرعب عشان تاخد المفتاح ونجحت فعلا بعد كتير من الرعب والقلق وراحت فتحت لاختها مريم اللي كانت علي وضعها عالارض....
ليله بعياط وقلق عليها..مريم..حبيبتي...فوقي يروحي
مريم بعياط وانهيار..انا تعبت يليله...تعبت...وحضنتها ليله اوي ...
مريم..انا هروح لأحمد.......
ليله..بلاش يمريم...ابوكي لو صحي وملقاكيش هتبقي مشكله 
مريم..هيعمل فيا اي تاني...انا خلاص جبت اخري بجد ....تعبت
ليله..طب اهدي يحبيبتي..اهدي بس....زق.تها مريم..
ليله. ،انا خارجه....مقدرتش ليله توقفها ولبست مريم عبايه سودا دارتها عشان محدش يعرفها وخرجت من البيت وهي بتتسند عالحاجات ومش خايفه من حاجه لكن مقهوره عاللي حصلها وبعتت رساله لأحمد انها عاوزاه 
ليله قفلت الباب ورجعت المفتاح مكانو كانها لسه محبوسة وكملت حجات البيت.....
نزل احمد لقا مريم قاعده بتعيط اوي واول ما شافته جريت عليه حضنته اوي مع انها بتتوجع لكن عاوزه تفضل في حضنه.....
احمد..بتعيطي لي يحبيبتي..مالك....زقت.و مريم وقلع.ت العبايه 
مريم بانهيار..شوفت...شوف ابويا عمل فيا اي ...بص علي وشي ..بص عليا يا احمد بص ....بص شوفني بتهان ازاي في بيتي....شوف ابويا ضر.بني ازاي وازاي علم في جسمي.....شوووف.....
اتصدم احمد من العلامات اللي في جسمها وقلبو وجعو اوي وشدها في حضنه..اهدي يمريم..والله العظيم لاجيبلك حقك منهم واحد واحد
بعدت مريم عنو وفضلت تضربو في صدرو بتفضي غضبه نفسها تحس انها بتضرب اي حد احساس صعب اوي..هو بيض.ربني لي ...ها ...بيضربني لي ...انا عملتلو اي...هاااا ...بيستقوي عليا لي ....كل دا سايبها احمد تضر.ب فيه براحتها لانو حاسس بيها 
وكملت مريم..مش كفايه عاوز يجوزني ابن عمي...
الكلمه دي دخلت ودن احمد زي ما يكون نا.ر ومسك ايديها..استني..انتي قولتي هيجوزك مين
مريم بانهيار..ابن عمي ايمن يا احمد....هيجوزني يوم الجمعه الجايه 
احمد..اقسم بالله دا متولدش لسه اللي يبصلك بس بطرف عينه...تعالي هنا...وحضنها اوي وهي ارتاحت في حضنه اوي 
احمد..اوعي تخافي يحبيبتي..وديني لاخلي رجاله عيلتكم دول اللي عاملين رجاله عليكم ويجو ادامنا يقلبو فراخ بلدي..انا هروقهم.....وجابلها مطهر وحطهولها عالجروح وشربها حجات سخنه وحاول يهديها لحد ما هديت نسبيا...ونامت في حضنه.....
صحي زيدان وكانت ليله لسه بتضف وهي هتموت من التعب والقلق...
زيدان..خلصتي يبت...
ليله..اهو قربت يبوي.....
زيدان..اختك المحروسه لسه جوه
ليله..اه هتروح فين يعني
زيدان..طب روحي هاتيلي المفتاح اما ابص عليها
اتوترت ليله اوي وجه حسن 
حسن..مش وقتو يبوي..احنا ورانا شغل يلا بينا....واخدو وخرج.....بعدها بشويه جات مريم ودخلت الاوضه منغير ما حد يحس
في بيت عيله رضوان....
احمد. بحر.قه.شوفت يزين اللي حصل.......
زين بعصبيه..وكمان ليله...لا بقولك اي احنا لازم نلحقهم
احمد..ونعملها ازاي.......
زين..بص هنقول لابوك اننا بناخد حقي لما غدرو بيا
احمد..تمام يزين......ورتبو الدنيا.....وجه يوم كتب الكتاب وليله ومريم عارفين انهم هيلحقوهم
المأذون.. تعالي يبنتي يليله...موافقه.......سكتت ليله وبصت لمريم ومريم طمنتها
ليله بأنك.سار..اه 
المأذون.. ونتي يمريم 
مريم..اه .....ولسه هيمضو سمعو صوت زعيق شديد تحت ووووووو......
يتبع........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
المأذون..يلا يبنات تعالو امضو...قلقو البنات شويه لأنهم اتاخرو عليهم لكن فجأه سمعو صوت زعيق جامد تحت....
زين بزعيق شديد..اطلعلي يحسن...جه وقت الحساب 
احمد بزعيق شديد..جينلكم بطولنا منغير رجاله زي ما انتو بتعملو...سامعين يعيلة الشريف.....
سمعو البنات الصوت ومسكوه في ايد بعض واطمنو اوي
زيدان بعصبيه..انزل انت وهو يلا ليهم..انا عاوزكم تدف.نوهم..ومتنسوش ان انتم 3 وهما 2 بس....يلا
ثروت..هو دا وقتو يعني....مش عارفين يستنو شويه لحد ما نكتب الكتاب 
احمد من تحت..متيجو...ولا معندكوش رجاله في عيلتكم...هتنزلولنا النسوان....
حسن بقلق..يلا بينا يجماعه مينفعش يتحط علينا....
ايمن بزعيق..خشي انتي وهي وجوه الاوضه....
ليله..حاضر..يلا يمريم...واخدتها ودخلو الاوضه لكن وقفو في الشباك يتفرجو عشان نا.رهم تبرد.....
خرج حسن وثروت وايمن وادامهم زيدان....
زيدان..مش عيب اللي بتعملوه دا يزين انت واخوك....
زين..لا والله..ولما ابنك النطع دا جه وضر.بني غدر وسط رجالته......
كان احمد عمال يفرك في ايدو وايدو بتاكلو اوي عاوز يجيب رقبة زيدان.....
زيدان..طيب انتو اللي اختارتو..خشو عليهم يرجاله عيلة الشريف.....
فجأه اتحول احمد وزين لاتنين بيض.ربو بيد من حديد مسك احمد ايمن وفضل يض.رب فيه بغلل شديد ورقدو في الأرض ونزل فيه ضر.ب
وزين مسك ثروت لانو متغاظ منو جدا انو كان خاطب حبيبتو ايوه زين وقع ومحدش سما عليه..حبها اوي..فضل يضر.ب فيه جامد اوي اما حسن واقف خايف يقرب اصلا لأنهم بيض.ربو جامد اوي وخلصو ضر.ب......
زين..سيبلي انا حسن يا احمد...
احمد..ماشي ونا هعلم عمي زيدان درس خفيف....
مسكو زين من دراعه..مينفعش دا راجل كبير....
زق ايدو احمد ..متقلقش...قرب زين من حسن واخد بتارو منو وهزقوهم وسط البلد إنما احمد قرب من زيدان اللي كان خايف يمد ايدو عليه يقلل من هيبتو في البلد ...وقف احمد ادامو وفي نار طالعه من عينه وبص لمريم اللي كانت واقفه في الشباك جنب ليله وفرحانين لكن مش مبينين ورفع ايدو ضر.بو نفس القلم اللي هو ضربو لمريم وافتكر مريم كانت منهاره ازاي مقدرش يتمالك اعصابو ونزل فوقو يض.ربو لكن زين جري عليه وشدو
زين..اهدي يا احمد اهدي
احمد بعدم وعي وعصبيه..لازم يدوق من اللي بيعملو فيها...بيضربها لي هااا..ابقي مد ايدك عليها تاني
حط زين ايدو علي بقو وشدو وهدي احمد وبص لمريم وهي بصتلو بفخر شديد..وماهتمش حد لكلام احمد لأنهم فيهم اللي مكفيهم ومشيو...
نزلت الام وفضلت تصرخ علي رجالتها وكمان ومرات عمهم وندهو علي ليله عشان تعالجهم لأنها دكتوره.......
وصل احمد وزين بيتهم وهما مبسوطين وحاسين بالنصر
الاب..ايوه كدا رفعتو راسنا 
زين..دا أقل حاجه يبوي..معاش ولا كان اللي يعمل كدا في عيلة رضوان 
الاب..ونت يا احمد كنت بت.ضرب بغلل اوي
احمد..اه طبعا مش اخويا ولازم اجيب بتا. رو 
ضحك زين وخبط علي كتفو..اه طبعا طبعا.......وسابهم ابوهم ومشي....
احمد..المهم انا لازم اشوف حبيبتي دلوقتي...
زين..ونا كمان لازم اشوف حبيبتي دلوقتي 
احمد..الكلام خادنا ومقولتليش....هو نت حبيت ليله 
زين بتهرب..اي يبني اللي انت بتقولو دا...يلا بينا نمشي
مسكو احمد من كتفو..انت جبان.....
زين بغضب..انت بتقول اي يبني....
احمد..انت جبااااان
زين بغصب اكتر..طب اقطم بقا عشان بجد هرقدك زي ثروت وحسن 
احمد..طب لو مش جبان بجد..قول انا بحب ليله 
زين..احمد..اسكت دلوقتي 
احمد..اهو ..انت جبان...انا بحب مريم وبعترف....انا بعشق مريم...انا مدمن لمريم...اهو كدا انا راجل بعترف 
زين..انت قصدك اني مش راجل
احمد..اه مش راجل
زين..احمد اسكت
احمد..قول بحبك يليله 
زين..احمد...اسسسكت
احمد..قولها يلا قولها
زين بسرعه..بحبك يليله اوي....اوي.....واخدو في حضنه
احمد بهزار..لا انت فهمت غلط ..انا مش ليله يلا الحضن دا ليها هي
بعد عنو زين..وربنا انت ابن كل.ب....وضحكو سوا.....
في بيت عيله الشريف...
كانت ليله ومريم قاعدين جنبهم بيطهرولهم الجر.وح
زيدان بعصبيه شديده جداا..انا..حتت عيل زي دا يضر.بني انا....
حسن..وديني ما هسيبهم يبوي واخد حقنا كلنا
ثروت..بقا الاتنين دول يقدرو علينا احنا...واحنا ٣ لا لا.....
ايمن..وكتب الكتاب يعمي
زيدان..انت حيو.ان يلا انت..كتب زفت اي دلوقتي منغير ما ناخد حقنا....ابتسمو لبعض البنات وقامو وقفو
ايمن..طب ما نبلغ الحكومه
زيدان بعصبيه..شيلو الحيو.ان دا من ادامي...احنا مبندخلش بينا حكومه من زمان يبني...هو دي أصول العيلتين 
ليله..خلصنا يبوي
زيدان..غوري فداهيه انتي وهي ومش عاوز اشوف خلقت حد فيكم 
ودخلو هما الاتنين ومريم مبسوطه اوي وليله كمان.....جهه الليل ونامو العيله كلها وكالعاده اتسحبو البنات وراحو لبيت احمد اللي تحت الارض 
ونزلو لقوهم تحت نزلت مريم في حضن احمد اوي حضنته بحب وفخر وحاسه راسها مرفوعة 
مريم بحب شديد ولسه في حضنه..بحبك اوي 
احمد..ونا بعشقك اوي ....وشالها فحضنو...احنا هندخل الاوضه كدا نتكلم في موضوع مهم هااا..مش عاوز اسمع نفسكم بقا....
زين..يلا يو.سخ من هنا
ليله..اختي ياض...اتظبط معها....وضحكو...
زين..متيجي كدا نقعد في المطبخ
ليله بابتسامه..ماشي....ودخلو هما الاتنين عملو شاي وبيشربووهما بيتكلموا........
زين..ليله..هو نتي عمرك حبيتي ابن عمك....
ليله..عاوز الصراحه....
زين..اتمني .....
ليله هزت راسها بلا..عمري ما حبيتو...انا حبيت واحد بس في حياتي 
زين..انا كمان حبيت واحده بس....
ليله..طب ممكن اعرفها...اصلا انت كنت هتقولها في اللعبه لولا اللي حصل 
زين..اه ممكن طبعا تعرفيها..هي قريبه منك اوي
ليله..قول يزين..مين هيا
بصلها زين في عيونها اوي..بحبك يليله 
ليله بفرحه شديده..انا......يعني عمرك ما هتسيبني زي احمد كدا
زين بضحكه.. اسيبك....اسيبك انتي...مظنش اني هقدر....انا بجد بحبك اوي 
ليله بابتسامه..ونا كمان يزين......بحبك اوي وحبيتك اكتر لما اخدت حقي انا واختي..حتي لو من عيلتي.....
وفضلو فضفضو مع بعض كتير اوي ورجعو البنات لبيتهم ورجع الرجاله لبيتهم
احمد..يعني قولت لليله انا بحبك وهتتجوزها زي انا ومريم 
زين..اه قولتلها....ومش عارف الخطوه الجايه اي
احمد..زين..مفيش غير حل واحد ..عشان نقدر ناخد مريم وليله 
زين..اي هو
احمد..هبقا اقولك لما اظبطو عالاخر.......
في الوقت دا كانت سماح خطيبه زين سمعت كل كلامهم وخرجت من البيت تتسحب وراحت تقابل شخص
سماح..اخواتك البنات الاتنين بيقابلو ولاد عمي ..ومريم اختك متجوزه احمد
حسن بصدمه شديده..بتقولي اي...........
يتبع.............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سماح..اخواتك الاتنين بيكلمو ولاد عمي واختك مريم متجوزه احمد ابن عمي
حسن بصدمه شديده..انتي بتقولي اي يبت انتي..انتي جايه تهجصي ولا اي 
سماح..حسن..انا معرفكش عشان اهجص معاك..والله العظيم انا سامعه ولاد عمي بودني 
حسن..اه...انتي بقا اهلك باعتينك عشان تشككونا في بناتنا ونقعد نقت.ل في بعض
سماح..وربنا ابدا....
حسن..بت..متتكلميش معايا تاني بدل والله هقول لولاد عمك...فاهمه....وسابها ومشي وهي وقفت كانت مو.لعه من الغيظ وروحت وهي داخله شافها احمد..كنتي فين.....
سماح بتوتر شديد..انا...ك...كنت بشم شويه هوا
احمد بزعيق..بتشمي هوا..ومن امتا والحريم بيخرجو من باب البيت في ساعه زي دي وكمان منغير اذن
سماح..بالله عليك ياحمد..بلاش تقول لبوي..مش هعملها تاني
احمد..اطلعي علي اوضتك يسماح...وبكرا نتكلم..وحسابك معنا كلنا
سماح..احمد انا...
احمد..اطلعي اخلصي......وطلعت وهي مرعوبه من ابوها والل هيحصلها بكرا....
طلع النهار في بيت الشريف.....
ليله.. صباح الفل يمريومه
مريم بتعب..صباح النور..
ليله..مالك يبت...
مريم..مش عارفه بطني بتوجعني من الصبح وعاوزه اجيب اللي فبطني 
ليله بهزار..ابو قرفك عالصبح..انا ناقصه وجع بطن
مريم بتوجع..لا لا...مش قادره بجد
ليله بقلق..هو بجد ولا
مريم جريت عالحمام وفضلت ترجع  وليله جريت وراها.....
ليله بقلق شديد..مالك يبت اي حصلك
مريم بتعب ودوخه..مش عارفه يليله...مش قادره 
ليله..طب تعالي يحبيبتي تعالي.....وسندتها لحد السرير ونيمتها وغطتها كويس....
ليله..استني هجيبلك علاج واجي ......
مريم..طب هو ممكن يكون عندي اي....
ليله..اكيد اخدتي برد في معدتك...عشان خرجنا باليل ف البرد وكدا...
مريم بقلق شديد..انا خايفه يطلع اللي فبالي 
ليله بقلق وفهم..لا ...انشاءالله لا..هو نتي مش كنتي بتاخدي حبوب منع الحمل.....
مريم..مش ديما...انا اللي قالقني ان البير.يود بقالها شهرين مجاتش......
ليله..انتي هتقلقيني لي......لازم نتأكد
مريم..ازاي ...هنتاكد ازاي......
ليله..استني ..انا معايا فمعدات الاسعافات اختبار الحمل.....
مريم.. طب هاتيه بسرعه........
في بيت رضوان....
صحي احمد وقاعد مع اعمامه واخوه وأبوه....
عمو جابر ابو سماح..بس البلد كلها ملهاش سيره غير الخنا.قه بتاع امبارح...
احمد..الحمدلله اخدنا بتارنا يعمي
زين..مهو مينفعش هما يكونو معلمين علينا اخر مره...
جابر..الشاي يبت يسماح للرجاله......
وجات سماح وفي ايديها الشاي وبصلها احمد كدا فشورتلو دخلت هي عالمطبخ وقام دخل وراها....
احمد..انا هقول لابوكي بس لما يكون لوحده ..عشان العيله مينفعش تسمع
سماح..قولو..
احمد..للدرجه دي مش هامك.....
سماح..اه مش هاممني....بصلها احمد بتوعد وجاي يخرج
سماح.. انا كمان هقولهم علي مريم
اتجمد احمد مكانو واتخض لما سمع اسم مريم ورجعلها تاني.. قصدك اي
سماح..احمد...انا سمعتك ونت بتقول لاخوك امبارح انك متجوزها وان اخوك بيحب ليله وياعالم هو كمان متجوزها ولا لا
مسكها احمد من دراعها اوي..اقسم بالله لو الكلام دا طلع لحد ...هدف.نك مكانك...فاهمه
سماح..متقلقش..طول ما انت حافظ سري انا كمان هحفظ سرك....حافظ عالاموره بتاعتك...بدل ما أهلها يقت.لوها وهي اللي تد.فن...مش انا
ساب احمد ايديها وسابها وخرج وهو في منتهي غضبه.....وابتسمت هي ابتسامة نصر........
في بيت عيله الشريف...
مريم برعب..انا حامل يليله الحقيني 
ليله برعب..ينهار اسود....هنعمل اي في المصيبه دي
مريم..مش عارفه...هنعمل اي.....
ليله..لازم تتكلمي مع احمد انهارده
مريم بعياط..انا خايفه يليله...هيقت.لوني 
ليله اخدتها في حضنها..متخافيش يبت...كلو هيبقا كويس...متخافيش..وحاولت تهديها لكنها عارفه حجم المصيبه دي...
في الليل فضل يفكر حسن ف الكلام اللي قالتو سماح لكن قال لنفسو اخواتي عمرهم ما يعملو كدا وواقف في الشباك بيشرب شاي لقا مريم بتتسحب وخارجه برا الدوار بتاعهم وقف شرب الشاي واتخض جدا ونزل من الدوار وفضل ماشي وراها و......
نزلت مريم لأحمد وقعدت معاه......
مريم..احمد ..انا عندي ليك خبر
احمد..خير..مالك
مريم..انا فمصيبه يا احمد ومش عارفه اي الحل....
احمد بقلق..انطقي يبت قلقتيني 
مريم..انا حامل.............
يتبع.............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
كان ماشي وراها اخوها حسن لكن حصل ظروف عطلتو شويه وملحقهاش فضل يبص حواليه شويه ملقهاش فروح البيت ومتوعدلها جدا
مريم..في مصيبه...
احمد..انتي هتقلقيني لي...في اي
مريم..انا حامل......اتصدم احمد وقلق لكن مبينش ليها خالص وابتسم...
احمد..ودي مصيبه يهبله نتي...مالك خايفه كدا لي
مريم اطمنت لما لقيته هادي كدا..يعني عادي ي احمد
احمد بهدوء شديد..ايوه يبنتي...لي القلق دا كلو...ومسك ايديها..مريم ايدك متلجه كدا لي
مريم..خايفه اوي اهلي يعرفو..انزلو....
احمد ..لا طبعا...اوعي تقولي كدا...حرام يبنتي..هنخليه طبعا..بس عاوز اطلب منك طلبين 
مريم..اي هما...
احمد..محدش يعرف خالص يمريم ..عشان خاطري
مريم..هي ليله بس ...مفيش حد عارف ولا هيعرف تاني
احمد..تمم.. والطلب التاني...انا مش عاوزك تشدي مع اي حد في البيت ..عشان خاطري يمريم اسمعي الكلام في اي حاجه..اوعي تردي على ابوكي او اخوكي ويمدو ايديهم عليكم..ماشي يحبيبي 
مريم..حاضر يحبيبي...هحاول والله
احمد حط ايده علي بطنها بفرحه..هيبقي عندنا طفل صغنن...دي اول حاجه احنا لسه عاوزين تسعه
مريم بضحكه ونسيت خوفها..دا يجي الدنيا بس...
احمد..هيجي يحبيبتي..متقلقيش..اللي فدماغي خلاص قربت اعملو 
مريم..طب اي اللي فدماغك فهمني
احمد..انتي ملكيش دعوه انتي...انتي هنا عشان تيجي فحضني وبس واشم ريحتك عشان اعرف ابدا اليوم ...تعالي هنا 
ابتسمت مريم اوي وراحت في حضنه وكل مره بيحضنو بعض كانها اول مره وبا.س راسها وحضنها اوي....بعدها بشويه خرجت مريم من البيت وفضلت تمشي لحد ما روحت البيت وراحه تفتح الاوضه لقت اخوها حسن قاعد وماسك ليله من شعرها
اتجمدت مريم ومبقتش قادره تعمل اي حاجه ومنطقتش بحرف
حسن..هتقولي يليله ..اختك كانت فين ولا اق.تلك معاها
بصو لبعض مريم وليله.....
ليله..حسن..عشان خاطري...اهدي
راح حسن مسك مريم من دراعها جامد كان هيتك.سر في ايده
حسن بزعيق شديد..كنتي فين يبت انتي 
مريم مردتش ومخضوضه جدا ومش قادره حتي تنطق 
حسن بعصبيه شديده..خلاص انتي الجانيه علي روحك...وجاي يجرها للاوضه ليله جريت عليه وشدت مريم ورا ضهرها
ليله بزعيق..متمدش ايدك عليها....عاوز تضرب اضربني انا ..خشي جوه يبت
حسن بزعيق..لا والله...طيب ..انا هضرب.ك انتي وهي.....
ليله..طب ابقي اعملها كدا...كنتو تحت ايد عيلة رضوان زي الخفرفان بالظبط ونا اللي لحقتكو بعد ما ربوكم 
حسن اتعصب اوي ورفع ايده ضر.بها علي وشها اوي وكانت هتقع بس تماسكت وحطت ايديها علي خدها وبكامل وعيها وارادتها رفعت ايديها وضر.بتو قلم يمكن اقوي من ما هو ضربها لانو كان فيه كمية كره وغلل كبيره....مصدقش حسن اللي هي عملتو وانصب كل غضبه علي ليله ونجحت ليله انو ميضربش مريم لأنها حامل وشد هو ليله ونزل فيها ضر.ب وجاب الحزام وضر.بها جامد وهي كانت مستحمله بس عشان اختها 
إنما مريم كانت واقفه مفحومه من العياط مش قادره حتي تدافع عن اختها وصحي زيدان من النوم عالصوت دا ....
زيدان بصوت عالي..في اي يحسن..بتضرب اختك لي
حسن..بناتك الاتنين ماشيين مع ولاد عيلة رضوان وبنتك الفا.جره مريم متجوزه الواد أحمد
اتصدمو البنات انو عرف وكانو مرعوبين قرب زيدان علي مريم وهي ترجع لورا برعب
زيدان..الكلام دا حقيقي 
مريم فضلت مرعوبه مش عارفه تعمل اي من كتر الضغط عليها وقعت واغم عليها..جريت عليها ليله برعب 
زيدان..صحيها بنت الكل.ب دي بسرعه.....واد يحسن روح هات دكتوره من الوحده الصحيه نشوف البت دي لسه بنت ولا لا
ليله برعب..لا يبوي عشان خاطري...مريم فعلا متجوزه احمد.....الكل بص مصدوم وجري عليها زيدان كان هيضر.ب مريم
ليله..لا يبوي مريم حامل...ومتجوزه علي سنة الله ورسوله والله العظيم 
وقف زيدان وحس انو مشلول مش قادر حتي يتحرك ولا يضربها ...شالتها ليله بكل قوتها دخلتها الاوضه وقفلت الباب بسرعه من جوه
حسن بصدمه شديده وعصبيه..وبعدين....هنسيب ولاد الكل.ب دول يعلمو علينا كدا
زيدان..ششششششش....اسكت.....بكرا جهز نفسك هنروح لبيت عيلة رضوان 
حسن..هدخل اقتل.ها الاول
زيدان بحده..ايدك متتمدش علي واحده من اخواتك....فاهم.....وسابو ودخل الاوضه 
فاقت مريم وكانت مرعوبه ومفحومه من العياط.....
مريم.. اعمل اي...اعمل اي
ليله بعياط شديد..اهدي يمريم...مش عارفه الموضوع اتعقد اوي
مريم..انا خايفه اوي يليله...هيعملو فيا اي...
ليله..متخافيش يبت...كلو هعيدي...وحضنو بعض اوي وبيحاولو يهونو علي بعض.......
روح احمد وهو قلقان شويه وبيقول لنفسو..حملتي بدري يمريم..مكنتيش عارفه تستني شهرين بس....انشاءالله خير وبيبص لقا سماح واقفه مستنياه........
احمد..واقفه كدا لي....
سماح..كنت فين........
احمد..ونتي مالك.......
سماح..اومال سالتني امبارح لي...
احمد..بت انتي....انا مش ناقص اي كلمه دلوقتي...فاهمه 
سماح..فاهمه فاهمه......ادخل يلا والمره الجايه سلملي علي مريومه 
جري عليها وخنقه.ها من رقبتها..هو نا مش قولتلك متجيبيش سيرة مريم تاني......
سماح بتاخد نفسها بصعوبه..خلااص خلاص..همو.ت سيبني
بعد عنها احمد..انا قولتلك اهو ...اسمها ان جهه علي لسانك تاني....هقت.لك يسماح..فاهمه
اترعبت منو سماح وكان في نا.ر خارجه من عينو..حاضر..حاضر ...وجريت علي اوضتها
جهه اليوم التاني وقامو جهزو عيلة الشريف وراح زيدان وحسن وبس وراحو لبيت عيلة رضوان والبلد كلها كانت مستغربه.....
زيدان..عاوزين نقابل فتحي.......
زين..قصدك المعلم فتحي...فاهم يا....معلم زيدان 
زيدان..فين اخوك احمد
زين قلق شويه..ونت عاوزو في اي
زيدان..عاوز اخوك احمد وابوك فتحي..قصدي المعلم فتحي......
بعدها بشويه نزلو وكانو قاعدين واحمد قلقان مش علي نفسو خالص إنما علي مريم جدااااا
زيدان بعصبيه..ابنك الزفت احمد....متجوز بنتي 
فتحي بصدمه وبص لأحمد اللي كان باصص لزيدان ونفسو يقت.لو..صحيح الكلام دا يا احمد
احمد ..انت عملت فيها حاجه يزيدان
زيدان..رد علي ابوك يلا.....
احمد قام وقف واتكلم بزعيق شديد..عملت فيها حاجه يزيدان 
قام وقف زين..احمد...اسكت
احمد جري علي زيدان مسكه من جلبيته..عملت فيها اي..انطق 
قام فتحي وشدوه..اسكت يا احمد...زين خد احمد وتدخلو جوه
احمد..مش همشي..لازم اعرف مراتي حصل فيها اي
فتحي..مراتك.......غور يا احمد مكانك
شدو زين..يلا يا احمد يلا.....وشدو علي الاوضه 
وبعد شويه كلام اتفقوا انهم لازم يطلقوهم ولما تخلف الواد او البنت هيروح لعيله رضوان.......
دخل فتحي بشموخه وماسك عصايته واحمد قام وقف وباصصلو في عينه اوي وزين واقف جنبو
فتحي..اتجوزت من ورانا....وحسابك بعدين...بس بكرا هتيجي معايا عشان تطلقها 
احمد بدون ذرة خوف..مش هطلقها
وفتحي فرك في ايده وعيلة رضوان عندهم الفرك في الايد بعدو ضر.ب علطول..هتطلقها يا احمد
احمد قرب عليه وباصص في عينه..ونا بقولك لو اجتمع البلد كلها عشان اطلقها....مش هطلقها فاهم......
رفع ايده فتحي وضر.بو علي وشه بالقلم....وبعدها رفع احمد وشو ليه بصدمه من اللي ابوه عملو
رفع ايده فتحي وضر.به بالقلم علي وشو..حط ايده احمد علي خده ورفع وشو بص لابوه بصدمه 
زين بعصبيه..اي اللي عملتو دا يابا....انت بتضر.ب احمد
فتحي..لما يعارض كلامي...اه هضر.بو....جهز نفسك عشان بكرا هتطلقها ورجلك فوق رقبتك....ومتخلنيش اوصل الموضوع لجدك
وسابهم ومشي وفضل واقف احمد علي وضعه وأيده علي خده 
زين بيمسكو..احمد..اهدي ..اهدي عشان خاطري
احمد وانفجرت عصبيته..اقسم بالله ما هسيبهم ..وجري برا البيت وجري وراه زين وعمال ينادي عليه ومش قادر يوقفه .....
وصل احمد لبيت عيلة الشريف وخبط الباب جامد اوي وفتحلو حسن
حسن لسه جاي يتكلم لقا احمد ز.قو بمنتهي العصبيه
زيدان بزعيق..اييي...اي اللي جابك هنا ياض انت
احمد بصوت رعب الكل حتي زيدان..اقسم بالله اللي هسمع نفسه هق.تله.....
سمعت صوته مريم اترعبت هي وليله وقلقت يحصل مشاكل
احمد..مريييم.....يمريييم
طلعت مريم بسرعه وقفت أدام باب الاوضه وماسكه في اختها ليله بخوف اول ما شافها اتحول من العصبيه دي كلها ل واحد ضعيف ادام حبيبتو وجه زين بسرعه عشان يلحقو....ومسكو من دراعه
زين..احمد..انت مش فوعيك..يلا بينا
احمد ز.ق ايده وفضل يقرب علي مريم ومحدش حتي قادر يمنعو لانو ممكن يق.تل حد فيهم واحمد مجنون اصلا 
احمد..مريم...في حد فيهم قرب منك......
مريم بضعف شديد ودموع..لا.....
احمد..متكدبيش يمريم...قولي
مريم.. وحياتك عندي محدش عملي حاجه ......
زين قرب عليه..يلا يا احمد..عيب اللي بتعملو دا
احمد بزعيق..لا مش عيب...مرااتي...مريم مراتي يناااس..حلالي ...أقرب منها زي منا عاوز
ليله..اهدي يا احمد..والله محدش قرب منها....
احمد شد مريم في حضنو اوي وهي بادلته الحضن بحب شديد ومش عاوزه تفضل معاهم عاوزه تمشي معاه ولاول مره عين احمد دمعت عليها 
زيدان..ابعد عنها يا احمد بقا...انت كدا كدا هتطلقها بكرا
مريم بضعف وبصوت واطي مسمعوش الا احمد لانو كان في حضنها..مطلقنيش يا احمد
طبق احمد ايده عليها اكتر ونزل من عينه دموع كتير اوي......
زين راح شدو..احمد...فوق بقا...يلا يبني يلا...واخدو وخارج ..بص احمد لزيدان وحسن
احمد  بتهديد وعيونه خارجه منها نا.ر..بص يزيدان انت وحسن...والله العظيم ان مراتي او ابني حصلهم حاجه ..وربنا مش هبقا علي حاجه لاني معنديش اغلي منهم...وعادي ادخل السج.ن فيكم...وربنا هقت،لكم...ونتو عارفيني كويس 
زين بنفس التهديد..فهمت يزيدان انت وحسن..وليله...وربنا لو حد قرب منها.....انا همحيه من علي وش الارض...يلا يا احمد....
وشدو زين وجايين يخرجو لقو ايمن وثروت داخلين مقدروش يسيطرو علي اعصابها هما الاتنين ومسكوهم كانو هيمو.تو في ايديهم وبيضربو بغلل شديد اوي منهم....
زين..متقربش من ليله يلا ...فاااهم
احمد..وربنا ان جبت سيرة مريم تاني علي لسانك..هقط.عهولك وقتل.ك ...فاااهم.....
وسابوهم ومشيو......
دخلو ليله ومريم الاوضه وقفلو علي نفسهم
حسن..انا هدخل اقتله.م.......
زيدان..انت اتجننت..الواد أحمد دا مجنون..ومش بيهدد علي فكره دا بيبلغك هو وزين...اوعي تقرب لاخواتك..لحد بس ما اختك تطلق بكرا ونشوف الكلام دا....يلا أسند ولاد عمك المقرفين دول ..عمركم ما ضربتو ولاد رضوان غير غدر
في اوضة البنات كانو بيعيطو هما الاتنين بس في نفس الوقت مبسوطين شويه ان في حد بيحبهم وبيخاف عليهم كدا
مريم..هعمل اي بكرا يليله.....
ليله..احمد مش هيسيبك متخافيش......
مريم..مش هيقدر يقف ادامهم..انا خايفه عليه يودي نفسه في داهيه 
حضنتها ليله وقعدو يبادلو همهم لبعض مقدامهمش غير كدا .....
 روحو احمد وزين ولقو جدهم قاعد وواقف جنبو ابوه وهما بيحترمو جدهم جدا ومينفعش يترفضلو طلب
الجد..منغير كلام كتير ياحمد
احمد..مش هطلقها......
الجد..هتعصي امري
احمد..مش هطلقها 
الجد..احمد.....الكلام دا مفيهوش هزار
احمد..مش هطلقها...افهمو بقا..مش هطلقها
الجد..هتطلقها غصب عنك....متصغرناش...فاهم ياض انت.......
عدي اليوم وجه اليوم اللي بعدو وراحو عيلة رضوان لعيله الشريف وجايبين المأذون واحمد راح معاهم بالعافيه بسبب جدو
المأذون.. يجماعه...إن أبغض الحلال عند الله الطلاق
زيدان..يا شيخنا اتفضل احنا متفقين
المأذون..طب نادي علي البنت عشان نسألها.....وجات مريم وفضلت هي واحمد باصين لبعض جامد
المأذون..موافقه يبنتي ع الطلاق.......
فضلت باصه لأحمد وبس وعيونهم هما الاتنين فيها دموع وووووو..........
المأذون..تعالي يبنتي يمريم...موافقه عالطلاق 
مريم واحمد فضلو باصين لبعض وفي عيونهم دموع ومريم بتعيط اوي....
مريم بصت في الأرض..موافقه يشيخنا 
اول ما سمع احمد الكلمه دي بصلها بصدمه وخذلان شديد ومش مصدق اصلا انها قالت كدا..قام وقف وهي كانت واقفه اصلا وفضل يقرب عليها بغضب وعينه خارج منها نا.ر وهي لأول مره تكون خايفه منو وفضلت ترجع لورا ....
احمد ..انتي قولتي اي يمريم
مريم مقدرتش ترفع وشها ليه وباصه في الأرض وعماله تعيط اوي
احمد بزعيق شديد..انطقي....قوليها تاني يمريم..مين أثر عليكي
قام زين شدو..احمد اهدي مينفعش اللي انت بتعمله دا
المأذون..تعال.ي يا ابني..موافق ولا
احمد بص عليهم كلهم بحر.قه وز.ق زين اخوه حس انو مخنوق ومش قادر يقول حاجه....
احمد بخنقه شديده..جدي..عشان خاطري اجل الموضوع شويه 
الجد بحده..احمد...انطق يلا..هي باعتك اهي
احمد ..عشان خاطري يجدي...انا مش قادر انا مخنوق
الجد..امشي يا احمد انت ...وماشي هناجل يومين بس لحد ما أعصابك تهدي
احمد وماسك دموعه بالعافيه..تسلم يجدي....ولف ضهره وماشي دموعه نزلت اوي وضرب برجله الكرسي بغلل 
مريم كانت مفحومه من العياط وجريت عالاوضه وجايه تجري وراها ليله
زيدان..استني يليله....بص يفتحي..احنا هناجل الطلاق بس عشان الولاد اعصابهم تعبانه
ليله..عاوزني فياي يابا
زيدان..اكتب يمولانا كتب كتاب ليله وثروت
اتخضت ليله جدا وبصت لزين وهو كمان فضل باصص لها
المأذون..تعالي يبنتي......تعالي يثروت
فضل واقف زين ومش عارف يعمل اي بصلها بقلة حيله وسابها ومشي..بصتلو هي بخذلان شديد 
المأذون..موافقه يبنتي......
ليله بعند شديد ودموع..موافقه يمولانا
المأذون..علي خيرت الله........(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
ثروت بصلها ..خلاص...كلها يومين...واشوفك ياجميل ونبقي مع بعض
سابته وجريت عالاوضه وهي مفحومه من العياط 
مريم بعياط..وافقتي عالجواز لي يمغفله انتي
ليله بعياط..عشان معملش حاجه...فضل واقف قليل الحيلة..معملش نص اللي احمد عمله
مريم بعياط بحر.قه..انا زعلانه علي احمد اوي يليله اوي....
ليله بتضربها..انتي حما. ره ازاي توافقي ازااي 
مريم..خوفت عليه....مكانش هيعرف يقف ادامهم لوحده...خفت والله العظيم انا بحبو اكتر من نفسي...خفت اوي
ليله..انتي مبتفهميش...اهو..اديه وقف ادامهم كلهم ومنع الطلاق....الدور والباقي علي اللي سابني ومشي
مريم..انا عاوزه اشوف احمد دلوقتي 
ليله..هو هيكون طايق يبص في وشك أصلا 
مريم..مليش دعوه...انا هخرج اشوفه
مسكتها ليله..اتنيلي اقعدي....بليل ابقي شوفيه...سيبيه في حالو دلوقتي.........
مشي احمد وراح قعد في البيت بتاعهم لوحده وفضل يفتكر ذكرياتهم مع بعض 
احمد بدموع..هي ازاي قسيت كدا...ازاي باعتني بسهوله كدا.....انا حاربت الدنيا كلها عشانها.....متستاهلش يا احمد...متستاهلش دموعك...دموعك دي عمرها ما نزلت علي اي حاجه...تيجي تنزل علي واحده زي دي...بس انا حبيتها اوي انا عشقتها.........
روح زين البيت وهو حاسس انو مخنوق...معقول خلاص ليله هتتجوز غيري...او خلاص كدا بقت علي ذمة واحد تاني..بس انا كنت هعملها اي...هقفلها بصفتي اي....هو نا كان ممكن اعمل حاجه ومعملتهاش....انا لو مكان احمد مكنتش عملت اللي هوا عمله دا...كنت هطلقها.....بس انا بحبها..ومقدرش ابعد عنها مهما حصل........
جهه الليل ونامو عيلة الشريف...
مريم..انا رايحه
ليله..طب هو نتي عارفه مكانو..
مريم..اكيد في بيتنا..ولو ملقتوش هرن عليه..بس انا متاكده انو في بيتنا
ليله..ونا هبعت رساله لزين...لازم اتكلم معاه..........
خرجت مريم وليله من البيت ومش خايفين من اي حد ولا اي حاجه 
مريم..انا ماشيه..سلام.....سابتها ومشيت وبعتت ليله لزين رساله وقالتلو يجيلها في المكان الفاضي اللي في البلد اللي اتقابلو فيه اوي مره
وصل زين ولقاها واقفه مستنياه 
زين باحراج منها..ليله...عامله اي 
ليله بدموع وقوه..ليك عين تسأل...انت ازاي سيبتني كدا...هااا
زين..كنت هعمل اي بس يليله....هوقف كتب الكتاب ازاي.....
ليله بدموع وعصبيه..يا اخي دا انت حتي متكلمتش او حاولت توقف او تعطل كتب الكتاب ....
زين..ليله...اهدي
ليله ضربتو في صدرو..دا انت مجيتش ربع شجاعة اخوك..اخوك اللي اصغر منك ب4 سنين...مجيتش انت ربع شجاعته وقف دافع عن حبه 
زين..ونا كنت هدافع عنك بصفتي اي ...هو جوزها
ليله..بصفتك حبيبي....بصفتك واحد بتحبني يزين.....ياخسارة حبي ليك بجد..
سكت زين ومبقاش عارف يرد.....
ليله..انا خلاص بقيت علي زمة واحد تاني....وشويه وهيد.خل عليا.....سلام يزين
وسابتو ومشيت وهو الكلمتين دول ولع.و في قلبه وبقي حاسس انو هينفجر وفكر في كذا حل........
راحت مريم لأحمد وفتحت ونزلت.......
مريم..انا اسفه يا احمد...عشان خاطري سامحني
قام وقف احمد بصدمه..انتي اللي جابك هنا ...انا خلاص...معودتش طايقك...
مريم بعياط شديد..احمد...انا غلطت عاقبني زي ما انت عاوز....بس متسيبنيش ياحمد بالله عليك 
احمد..انتي اللي سيبتيني الاول..وبعتيني...انا لا يمكن كنت انطقها..لا يمكن يمريم....بس انتي نطقتها وكانت سهله علي لسانك
مريم.. مكانتش سهله يا احمد...انا كنت بمو.ت ونا بقولها...احمد...متسيبنيش عشان خاطري
احمد..اطلعي برا يمريم....ومتعتبيش البيت دا تاني..انسيه زي ما هتنسيني بسهوله
مريم..انا عملت كل دا خوفت عليك...مكنتش هتقدر تقفلهم لوحدك
احمد..بس نا كنت خلاص..هقفلهم لوحدي لان اللي كنت بعمله من اول يوم قولتلك اني بحبك...خلاص اتعمل وكنت عاوز اوفي بوعدي ليكي واكون معاكي للنهايه يمريم....بس انتي اختارتي تسيبيني في آخر الطريق اللي بداناه سوا.....
مريم بعياط وانهيار..احمد....
احمد..برا يمريم....برااااا.....لفت ضهرها مريم وهي في منتهي حزنها وزعلها دموعها شلالات وفقدت الأمل انو يرجعلها مقدرتش تتمالك نفسها داخت جدا ووقعت في الأرض
احمد بخضه عليها شديده..مريييم.............
يتبع..................
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
مريم بدموع شديده..نفسي تاخذني فحضنك زي الاول يا احمد..وتقولي مسامحك 
احمد ..حضني دا..كنتي زمان بتتحامي فيه من اي وكنتي فعلا تستاهليه..إنما دلوقتي خلاص يمريم...مبقيتيش تستاهليه
مريم بدموع اكتر..هتطلقني يا احمد 
احمد..اه...يلا اتفضلي اطلعي برا يمريم.....
مريم ..احمد.......
احمد..برااااا يمريم برااااا......لفت ضهرها مريم وهي في منتهي حزنها وزعلها دموعها شلالات وفقدت الأمل ان احمد يرجعلها ..مقدرتش تتمالك نفسها داخت جدا ووقعت في الأرض 
احمد بخضه عليها شديده..مريييم....مريم......قرب عليها جري وشالها من الأرض حطها عالسرير وجاب ميه حطها علي رقبتها ووشها براحه وبدأت ترجع لوعيها وهي راسها علي رجلو......فضلت تعيط اوي اول ما فتحت عينيها
احمد بهدوء..طب اهدي....اهدي يمريم.....فضلت تعيط مريم اكتر مش قادره تسكت رفعها هو ليه وقعدها عالسرير وهي فضلت باصه في الأرض بتعب....رفعلها وشها بصوابعه بهدوء وحنيه.....
احمد..متعيطش يمريم......
مريم بعياط وانهيار..عاوز تسيبني لمين ياأحمد
احمد..انتي اللي سيبتيني الاول.....
مريم سكتت وبصت في الأرض تاني.. انا اسفه....رفعلها احمد وشها بردو
احمد..متنزليش وشك تاني يمريم..بصيلي في عيني واتكلمي 
مريم رفعت وشها ليه وبصتله في عينه ..انا مقدرش اعيش منغيرك يا احمد....انت في حياتي النور اللي منور حياتي..ووالله العظيم خفت عليك عشان كدا قولت كدا....خوفت عليك يا احمد...انا بحبك ومش عاوزه غيرك لو طلبت مني اي حاجه هعملها
ابتسم احمد فاطمنت مريم جدا وضحكت هي كمان وضرب.ته في صدرو 
مريم.. يا رخم انت......
احمد..اه...اول ما انا ابتسمت هتسوقي فيها بقا
مريم مسكته من ياقة لبسه..متسيبنيش يا احمد...عشان خاطري ..انا منغيرك ضعي......
مكملتش كلامها ولقيته با.سها من شفايفها بادمان منها اوي وحب شديد كانها كانت واحشاه اوي وطبق ايده عليها اوي كأنه بيقولها وبيقول لنفسو انتي ملكي انا وبس..محدش يقدر يقرب منك غيري..بتاعتي مش هسيبك مهما حصل...وهي كانت مستجابه ليه اوي لأنها بتعشقه وما صدقت انو رجعلها تاني.....وبعد عنها شويه صغيرين....
احمد..كنتي هتقولي ضعيفه صح.....اوعي تقولي الكلمه دي تاني يمريم...أوعي 
مريم..احمد...انا...
احمد..شششش...متتكلميش سيبني ابصلك براحتي...عارفه لو عملتيها تاني هعمل فيكي اي
مريم بتوهان..اعمل فيا اللي انت عاوزه....احضني يا احمد...حسسني بالأمان..وحشني حضنك اوي
شدها احمد لحضنو اوي وغمضو هما الاتنين عينيهم باستمتاع من بعض شديد.......
روحت ليله البيت ودموعها نازله علي خدها وكانت بتقول ياريتني ما حبيتك ولا شوفتك بجد...ياريتني 
عدي اليوم ورجعت مريم من بيت احمد ودخلت نامت جنب اختها....
ليله..يعني خلاص رجعتو
مريم بفرحه شديده..اه ..الحمدلله.....المهم انتي عملتي اي مع زين
ليله بحزن..متجيبليش سيرته يمريم لو سمحتي...عشان خاطري انا فعلا مش طايقاه 
مريم..هو بردو...متكلمش معاكي في حاجه
ليله..مريم....زين مش شكل احمد...زين جبان يمريم....احمد لما اتأكد انو بيحبك قالك ولا لا
مريم..احمد قبل ما يحبني اصلا...كنت انا عاجباه....كان بيعاكسني مثلا ونا ماشيه واخويا يشوفه فيعملو خناقة...كدا يعني وكان عجبتني رجولته اوي وبصراحه انا اصلا كنت معجبه بيه ولما كلمني فشارع وقالي عاوز اقابلك..رضيت فثانيه وروحتلو ولما قالي انو بيحبني الدنيا مكانتش سايعاني...يعني بصراحه كان اجرأ كتير من زين
ليله..مش بقولك.....المهم..اتقفتي علي اي انتي وأحمد..هتطلقو 
مريم..متجيبيش سيرة الطلاق احسن اق.تلك....احمد قالي انو هيتصرف وقالي ملكيش دعوه وحافظي ع  الجنين وخلاص.....
ليله..ونا..خلاص هتجوز ثروت.....
مريم بحزن علي اختها..انتي اللي اتهورتي يليله..ونتي بتدفعي تمن تهورك وتسرعك  وهو تمن جبنه......
ليله عيطت اوي واخدتها مريم في حضنها اوي
في بيت رضوان....
احمد بفرحه..انا كنت عارف انها هتيجي وتعتذر..بتحبني يعم عمرها ما تبعد عني
زين..وناويت تعمل اي........
احمد..بص يزين....انا خلاص...الشركه اللي بقالي اكتر من خمس سنين بابنيها اتبنت واشتغلت كمان...وكمان اشتريت بيت ليا لوحدي برا البلد دي
زين..انت بتقول اي....هتسيب البلد.......
احمد..اه....هاخد مراتي وهسيب البلد كلها..لخناقتكو وقرفكو....هبتد انا ومراتي وابني 
زين..هتهرب
احمد..مش انا اللي اهرب..انا هخرج بمريم أدام البلد كلها..ولا حد هيقدر يقرب مني...واللي هيقرب..وربي لاقت.لو
زين..طب ومستني اي....
احمد..مستنيك يزين...نحط ايدينا في ايد بعض...ونخرج من هنا ونبني عيله جديده نربيها عالحب وبس....أهلنا لو قعدنا طول عمرنا مش هنقدر نغيرهم...ولا حتي اهل الشريف.....فهمت بزين
زبن..بس هاجي معاكو لوحدي 
احمد خب.طو في كته..هو نت ناوي تسيب ليله بعد ما وعدتها
زين..اتجوزت يا احمد......
احمد بخضه..ثروت د.خل عليها
زين بغلل.لا طبعا...لسه......مش عارف اعمل اي يا احمد...حاسس لو دا حصل همو.ت
احمد..وتمو.ت لي وتموتها.....اجمد يزين كدا......ونا هقولك تعمل اي...بس انت اللي هتعملو بنفسك ولوحدك وتدافع عن حبك..فاهم
زين بحماس شديد..فاهم.............
كانت مريم وليله قاعدين مع بعض وليله جالها رساله من زين.....(عاوز اشوفك حالا اخرجي حتي لو أدام ابوكي ومتخافيش..ثقي فيا يليله)
مريم..مالك.....
ليله..بصي.........اعمل اي
مريم..ودي عاوزه كلام..قومي روحيلو 
ليله..البيت كلو صاحي برا........
مريم..بتثقي فيه ولا لا........بتحبيه ولا لا.....قومي اخلصي
قامت وقفت ليله وخرجت من البيت ادامهم كلهم....
زيدان..راحه فين يبت......
ليله بخوف...راحه.....استني...وراحت لأمها قالتلها في ودنها انها راحه تجيب حاجه خاصه ليها
الام..سيبها يزيدان..روحي يليله.........وخرجت ليله تقابلو
ليله بحده..عاوز مني اي تاني
زين بغضب..لو كنتي فاكراني هسيبك تتجوزي الواد دا تبقي بتحلمي..انتي بتاعتي انا
ليله..ونت بقا مناديني عشان الكلمتين دول...انا ماشيه...مسكها من ايديها
زين..انا بكلمك.....
ليله..ونا مش عاوزه اكلمك..سيب ايدي.......زين شدها بالعافيه عالعربيه بتعتو وطلعها غصب عنها
ليله..بتعمل اي يمجنون انت واخدها وخرج بيها برا البلد خالص وراح مكان بيت كبير وجميل ودا بتاع زين
نزلت ليله من العربيه.........ودخلت وراه البيت
ليله..انت خاطفني يا زين
زين..انا بحبك.............سكتت ليله وفضلت باصه ليه وسرحانه 
ليله..ونا كمان بحبك...والله بحبك..ومش عاوزه اكون لغيرك بس انت سيبتني 
زين..انتي هتبقي مراتي دلوقتي..........
ليله..ازاي بس...........
زين..ليله...اوعديني هتخليكي هنا ومش هتخرجي خالص..واوعدك هتبقي مراتي كمان ساعتين بس
ليله..مع اني مش فاهمه..بس حاضر يزين...........سابها زين ورجع البلد تاني لاخوه احمد
احمد..بص بقا اهو خرج من البيت اهو يلا روح هاتو ونا هطلع بالعربيه......
زين..ماشي...استني.....ونزل من العربيه لثروت اللي كان ماشي في الشارع
زين برجوله.. رايح فين ياض
ثروت..رايح بيت عمي وبنتو اللي هي مراتي
زين..طلبتها ونولتها........وضر.بو في وشه جامد لحد ما داخ وشدو عالعربيه
احمد..يلا يزين..والشاهد التاني جاي مع المأذون......
زين..طب البطاقات......
احمد..مريم جابتلي بطاقة ليله..عيب عليك.......
زين..اخويا...اخويا ياض..يلا بينا..........ومشيو هما الاتنين وصلو لحد البيت ووصل المأذون والشاهد التاني
زين بتهديد وبمنتهي الهدوء..بص بقا يثروت..وطلع من جيبه مسد.س ..المأذون دلوقتي هيسالك...عاوز تطلقها..هتقول اه..منغير تفكير فاهم
ثروت برعب..حاضر..حاضر يزين......
وجه المأذون فعلا وسالهم هما الاتنين وتم الطلاق وكانت باصه ليه ليله بمنتهي الفخر وو......
في البلد.......دخل حسن لمريم ومعاه سكي.نه
حسن حطها علي رقبتها..عارفه يبت لو منطقتيش ليله فين وربي هقت.لك....ووووووو.....
يتبع....................
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
دخل حسن علي اخته ومعاه سكي.نه 
حسن بزعيق شديد..عارفه يمريم لو مقولتليش اختك ليله فين..انا هقت.لك
اترعبت مريم وبقتش عارفه تعمل اي..انا...معرفش
حسن حط الس.كينه علي رقبتها وهي اترعبت اكتر..انطقي يمريم وربنا هق.تلك عادي
مريم حركت ايديها عالترابيزه جنبها وكانت( القله اللي بيشربو فيها ميه)محطوطه جنبها شالتها براحه منغير ما هو يحس وخب.طتو علي دماغو 
وقع هو عالارض  من الدوخه بس فايق....جريت هي من ادامو وخرجت بسرعه لقت ابوها...
زيدان..راحه فين يحبيبتي......
مريم بتوتر شديد...ليله اختي وقعت في الشارع هروح الحقها ...وجريت من ادامو ومستنتش حتي تسمع ردو....خرج حسن بسرعه من الاوضه وايدو علي راسه..هي راحت فين يابا
زيدان..بتقول اختها وقعت برا...مين عمل فيك كدا
حسن..انا لازم الحقها ..ثروت بعتلي رساله قالي ان زين خلاه يطلق ليله بالعافيه...
زيدان..بتقول اي.....
حسن..وهما كان مغطيين وشو وهما رايحين وكمان وهما جايبنو كانو بردو مغطين وشو وهو ماش عارف المكان ..مفيش غير بنتك مريم هي اللي عارفه هما فين يابا
زيدان بعصبيه..ومستني اي...اجري وراها هاتها من شعرها..بسرعه.....
فضلت مريم تجري وحست بوجع في بطنها خافت علي الجنين....قعدت ورا نخله في البلد مستخبيه وراها بتاخد نفسها .فتحت التليفون بترن عليهم لكنهم مش بيردو لأنهم مش سامعين أصوات التليفونات
مريم بتعب شديد وخوف..ردو بقا.....هيق.تلوني.........
في بيت زين 
زين..يلا يا مولانا اكتب الكتاب 
المأذون..ازاي يبني دي لسه متطلقه...لازم شهور عده 
زين..بس هو ملم.سهاش يشيخنا....ودا عادي 
المأذون..ماشي يا ابني بس دا أدام ربنا.....أدام القانون بقا لازم ٦ شهور العده..
احمد..خلاص بزين ...مش لازم دلوقتي ٦ شهور واتجوزها
المأذون..هستاذن انا بقا...ومشي
احمد..هسيبكم مع بعض شويه..هصب انا الشاي بدل ليله........
زين..وفيت بنص وعدي ليكي
ابتسمت ليله..شكرا....بس نا خايفه من اهلي
زين..اهلك دول لا هنشوهم ولا هيشوفونا غير بعد ال٦ شهور...اكون اتجوزتك ولا اهلي ولا اهلك ولا اي مخلوق يقدر ياخدك مني ولا حد عارف البيت دا....هتفضلي هنا انتي ومريم معايا انا واحمد....
ليله بفرحه شديده..بجد...يعني مش هروح عيلة الشريف دي تاني 
زين بفرحه لفرحتها..لا....ومتخافيش من اي حاجه تاني
ليله..بحبك اوي 
زين..ونا بموت فيكي...........
خرج احمد ومعاه الشاي عالصنيه..ها.....ارتاحتي يليله
ليله..جدت...ارتحت جدااا
احمد..هي مريم عامله اي صحيح...استني لما ارن عليها كدا.....مسك التليفون لقاها رنت عليه اكتر من 10 مرات
قام احمد وقف بقلق شديد..ينهار اسود.....مريم رنت اكتر من عشر مرات...اكيد حصل حاجه
ليله بقلق عليها جدا..يالهوي طب كلمها.....
احمد..اهي بترن اهي....الو ....مالك يمريم
مريم بتعب شديد ودوخه..الحقني يا احمد....اهلي بيلفو عليا في البلد ..عاوزين ي.قتلوني عشان انا عارفه مكانكم ومش راضيه اقول
احمد..انتي فين دلوقتي.......
مريم.. انا عند النخله ال*****...تعالي بسرعه يا احمد.. انا مش قادره اتحرك بطني بتوجعني اوي 
احمد حاول يطمنها لكنو من جواه مرعوب..متقلقيش خالص.،.انا جاي حالا..حاولي متخليش حد يشوفك..فاهمه..سلام
زين بقلق..في اي يا احمد.....
احمد بقلق اكتر..مش وقتو..المهم ..هاتو دكتوره لمريم بسرعه ونا هجيبها وهاجي ...سلام...وسابهم واخد العربيه وجري بيها باعلي سرعه 
ليله بقلق شديد..نا خايفه علي مريم
زين..متخافيش مدام هتكون مع احمد متخافيش........
كانت قاعده مريم ومش قادره تتحرك وأهلها بيدورو عليها في البلد كلها لكنها مستخبيه في مكان مقدروش يعرفوه...لكن كانت معديه سماح من المكان دا وشافتها عالارض وبتحاول تداري نفسها من اي حد ...راحت بسرعه سماح تقول لاخوها حسن وفضلت تدور عليه.....
وصل احمد للمكان وبص لقاها قاعده في الأرض وماسكه بطنها اوي
احمد برعب عليها..انتي كويسه....
مريم هزت راسها بأه....شالها احمد بسرعة وحطها في العربيه واخدها ومشي بيها بسرعه...........
وصلت سماح لبيت الشريف لكن لقت ايمن وثروت بس.....
سماح..بقولك انا عرفت مكانها...تعالو ورايا 
ايمن..بت...اقسم بالله لو طلعتي بتكدبي هقت.لك...وبتكلم بجد...ماشي
سماح..ونا موافقه.....وراحو للمكان دا وملقوش حد هناك
طلع ايمن المسد. س من جيبه..هو نا مش قولتلك هقت.لك...
ثروت..انت فعلا تستاهلي..انتي السبب في كل دا اكيد انتي اللي حردتي ولاد عمك يتجوزهم زي ما بتحردينا دلوقتي 
سماح برعب..اهدي بس والله العظيم انا.....مكملتش الكلمه وضر،بها ايمن منغير اي شعور منو
ثروت..اي اللي انت هببتو دا يمتخلف 
ايمن..مش عارف بجد ..طلعت غصب عني.....
ثروت..لازم نخفيها حالا ...يلا ندفنها في اي حته......وشالوها هما الاتنين عشان يدفنوها ومن سوء حظهم كان الشاويش معدي وشاف كل دا وبلغ عنهم البوليس وجهه اخدهم.......
كان احمد محاوطها بدراعه طول الطريق لحد ما روحو البيت ونزل شالها نزلها من العربيه وحطها عالسرير والدكتوره قامت بالواجب معاها وخففتها ..لازم تفضل نايمه علي ضهرها اسبوع
احمد.. هي حامل في كام شهر.....
الدكتوره..التالت...خلو بالكم منها ولازم تاكل كويس....عن اذنكم......
قرب منها احمد..كنت هموت من القلق عليكي...مكنتش اعرف اني بخاف عليكي اوي كدا
مريم بتعب وابتسامه..ونا مكنت اعرف اني ببقا مطمنه ونا معاك اوي كدا
قرب عليها با.س راسها بعمق..بحبك اوي
مريم..ونا بموت فيك.........
زين..براحه علينا يجماعه..مش هنعرف نعمل اللي انتو بتعملوه دا..لسه متجوزناش
ضحكو كلهم.....
احمد..ونا مالي بعم ...دي مراتي...حلااالي هااا
فضلو يهزرو مع بعض شويه وعاشو مع بعض بمنتهي الحب وكانو احلي ايام عاشوها في حياتهم إنما في البلد بعد س.جن ثروت وأيمن وموت سماح العيلتيتن مبقاش فيهم اي فرحه خالص وطبعا عارفين ان ولادهم الاربعه مع بعض ....قررو يحطو ايديهم في ايد بعض ويصفو الخلاف اللي بينهم عشان ولادهم يرجعو وعشان مبقاش غير الناس الكبيره اللي هما زيدان وفتحي وحسن والجد الكبير..فقررو يداو خلافهم
عدي ال٦ شهور وجه يوم كتب كتاب زين وليله......وتم كتب الكتاب 
زين..اي...مفيش حضن كتب الكتاب 
ليله بابتسامه وجريت في حضنه حضنها اوي وهي كمان حضنتو اوي باستمتاع كبير منهم هما الاتنين
مريم بدموع فرحه..الله.....احمد انا عاوزه اتحضن كدا
احمد..ببطنك دي....ازاي بس يحبيبتي
مريم..اه...قصدك اني تخنت وبقيت مش حلوه و.....جايه تكمل كلامها با.سها من شفايفها بهدوء وحنيه
مريم بتوهان..هو نا كل ما اجي اتكلم تسكتني كدا
احمد..هي دي الطريقه اللي بتسكتك وكمان..ممتعه اوي...وحاوطها بدراعه 
زين..هنعمل اللي قولنا عليه يا احمد.......
احمد..لما مراتي تولد.....غير كدا احنا مش هنعيش معاهم عمرنا...هنسلم عليهم وبس
ليله..انا اصلا مش عارفه هقدر اسامح بابا ولا لا
مريم.. ونا كمان...احنا اتبهدلنا معاه كتير اوي
زين..عشان كدا هنحرمهم مننا ومش هنعيش معاهم خالص........
عدي كام يوم ومريم ولدت ولد سموه مالك وقعدت شويه لحد ما بقت قادره تقوم وتتحرك واخدوه ووصلوا البلد
كل اهل البلد بقم بيبصو عليهم مستغربين جدا ...وراحو لبيت عيلة الشريف الاول لقو كمان عيلة رضوان معاهم
زين..كويس انكم مع بعض عشان تقصرو علينا
احمد..احنا جينالكم عشان تشوفو حفيدكم وتشوفونا ..لكننا هنمشي تاني 
زيدان اول ماشاف الطفل الصغير هو وفتحي وكل العيلتين اتحولو هما كمان لاطفال نفسهم ولادهم يفضلو معاهم وفي حضنهم 
زيدان..متحروموناش منكم تاني..احنا خلاص اتصالحنا
زبن..بناتكم معانا وفي حمانا...واحنا بقي مش عاوزين نعيش في البلد دي تاني
احمد..فتحنا شركه انا واخويا زين..وعندنا بيت كبير ...هنربي فيه ولادنا عالحب وبس....كفايه كره بقا
زين..ودا مش معناه اننا هننساكم...كل فتره هنيجي نسلم عليكم ونشوفكم وتشفونا
وفضلو معاهم شويه وبعدها اخدو بعض وروحو بيتهم اللي قررو انهم يبنوه بالحب وبس ....عدت السنين ووفو بوعدهم لاهلهم وفعلا بقم يزوروهم من وقت للتاني.......ولدت بردو ليله بنت وسميتها نور ......ومالك عندو ٣ سنين وبيحب نور اوي .......
وقرورو مع بعض ان نور لمالك ومالك لنور🤍............
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-