رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول بقلم هاله احمد

رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول بقلم هاله احمد


رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة هاله احمد رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول

رواية جمعنا حرب الحب بقلم هاله احمد

رواية جمعنا حرب الحب كاملة جميع الفصول

بنت واقفه قدام مركز الشرطه وفي ايديها سكين. ه وهدومهاا كلهاا د*م دخلت بخطوات بطيئة واتكلمت بضحك وشكل هستيري وقالت: قتل. تو.. قتل. تو وخلصت الدنيا منو ومن قر*فو 
امين الشرطه بصلها بصدمه وقال بزعيق: امسكو البت دي بسرررعه دي شكلها مجنونه وممكن تأذي اي حد 
اتنين راحو ليها بسرعه واخدو من ايديها السكين*ه 
امين الشرطه: خد بالك يا حسن علشان البصمات وخد البت دي حطها في مكتب حمزه بيه ع ما يوصل 
اخدوها وحطوها في المكتب وهيا لسه في وضعها بتضحك بشكل هستيري والكلام نفسو الي ع لسانهاا.. 
بعد مده مش كتير وصل الرائد حمزه الفيومي دخل وقال: امين محمد هات القهوه بتاعتي ع مكتبي بسرعه 
امين حسن بجري وراه: في قضيه جوا عند حضرتك وباين عليها مش صغيره 
حمزه بصلو بطرف عينو وقال: القهوه يااا محمد 
حسن: تحت امرك يا فندم 
دخل حمزه مكتبو واتفجأ من شكلهاا وقال: اي دااا 
حمزه راح ع مكتبو بهدوء وقال: اسمك اي يا شاطره 
لينا بصتلو بعيونها الزرقه الحزينه وقالت: اسمي لينا 
حمزه بلغبطه من نظره عنيها: ااه اسمك لينا 
لينا: ايوه 
حمزه بهدوء:عندك كام سنه يا لينا 
لينا: 18
حمزه بصدمه: انتي صغيره اوي ع القت. ل والكلام ده طب ممكن تحكيلي بهدوء اي اللي حصل 
لينا بعياط هستيري: مكنش قصدي والله انا زهقت والله مكنش قصدي ارجوك متأذنيش وانا هعملك الي انت عاوزو بس متأذنيش بص عاوز تحبسني احبسني ونبي ارجوك تحبسني انا مش عاوزه اطلع من هنااا ابوس ايدك متخلنيش امشي واحبسني 
حمزه بصلها بصدمه وتعجب من الي بيحصل وقال: اهدي يا لينا اهدي وكل حاجه ليها حل قوليلي بس انتي قتلت. ي مين يمكن نقدر ننقذو 
لينا بعياط: لا متخليهوش يعيش تاني ونبي لو عاش تاني هياخدني وهيضر*بني وهيحبسني زي ما بيعمل دايما 
حمزه حاول يتمالك اعصابو وقال: لينا لو سمحتي انتي كده بتضيعي وقتنا قوليلي قتل*تي ميين يا لينا قولي
لينا بهدوء وخوف: جوزي قتل*ت جوزي  
حمزه بصلها بصدمه ودهشه وقال: جوزك!!! 
وفجأه سمعو صوت زعيق براا وحد اقتحم مكتب حمزه لينا قامت بسرعه استخبت وراه وقالت: متسبنيش ارجوك 
محمد بعصبيه: فضحتينا يا بنت الكل*ب 
حمزه بعصبيه: انت مين يا زفت انت وازاي تدخل مكتبي كده 
محمد بعصبيه وزعيق: انا اخو الهانم دي 
حمزه بعصبيه: انت ازاي تتجرأ وتتدخل عليا مكتبي بشكل ده 
محمد بتكبر: انت متعرفش انا مين ولا اي
حمزه بسخريه: انا ميهمنيش انت مين ولا يهمني اعرف انا كل اللي اعرفو دلوقتي انك لازم تعتذر ع دخولك مكتبي بشكل ده 
محمد بصدمه وضحك بسخريه: نعم يخويااا عاوزني اعتذر ده انا اشيلك من الشرطه كلها من الصبح. 
حمزه ابتسم بهدوء وقال: امييين محمد 
امين محمد جيه جري وقال: تحت امرك يا فندم 
حمزه بهدوء: خد الباشا يشرف عندنا شويه واهم حاجه التوصيه انا اللي موصي عليه بنفسي 
امين حسن بضحك مكتوم: تحت امرك يا فندم 
وشد محمد ومحمد كان بيزعق ومنفعل جدا وكل ده تحت نظرات لينا اللي بصتلو بانتصار وغمزتلو وقالت فنفسها: هدمركم واحد واحد.....
حمزه بص وراه لقا لينا بتعيط جامد وبتقول: 
لينا: والله ما ليا ذنب هما اللي عملو فيا كده ارجوك اسجني متخلنيش اطلعلهم ابوس ايدك... 
حمزه بصدمه قال: لدرجادي مش عاوزه تتطلعي من هنا 
لينا بدموع: واكتر من كده والله ابوس ايدك يا حمزه بيه ده جميل مش هنساه العمر كلو والله 
حمزه بصلها بشفقه ع حالها وقال: اقعدي يا لينا ان شاءلله نلاقي حل 
وبعد شويه مش كتير دخل راجل كبير في عمر الخمسينات وملامحو حاده جدا... 
حسين بحده: ازيك حمزه بيه 
لينا قامت من مكانها بجري وراحت ورا حمزه وقالت بصوت مرتعش: ارجوك متودنيش معاه علشان خاطري متسبنيش 
حمزه بصلها وقال: مين ده 
لينا بدموع: ده ابوياا ونبي متسبني اروح معاه 
حمزه بجمود: اقدر اساعد حضرتك ب اي 
حسين بحده: انا جاي اقول ان جوزها بخيرر ومحصلوش حاجه واهلو معايا برا علشان يتنازلو وتطلع معايا دلوقتي 
حمزه بجمود اكبر: ده شغلنا احنا انا اللي بقول هيا هتطلع ولا لا وهتاخد عقابها ولا لا مش انت 
حسين بسخريه: بقولك اي يا حضره الظابط متخلنيش اغضب عليك بلااش انت متعرفنيش 
حمزه بضحك: وانا مالي متغضب هو انت كنت امي ولا حاجه 
حسين بعصبيه: اتكلم بأدب يا واد انت 
حمزه بغضب جحيمي وزعيق: بقولك اي يا راجل انت.. انت جاي تعلمني انا هتكلم ازاي ولا ايييييه واي واد دي انت بتكلم ابن اختك ولا ايييه فوق يا استاذ انت واقف في مركز شرطه وقدام الرائد حمزه الفيومي. 
حسين راح نحيتو وشد من وراه لينا من شعرهاا بحركه سريعه وذكيه حمزه شدها منو وقاال: لو مخرجتش من هنا دلوقتي حالا مش هخرجك بقيه حياتك برااااا 
حسين بصلو وقال: انت اللي هتندم في الاخر 
ولسه كان خارج حمزه قال: استنا يا حسين بيه انا جاي معاك. 
لينا مسكت ايدو بخوف وقالت: متسبنيش ونبي 
حمزه بارتعاش واحساس متلغبط وبدون وعي وهو بيبص في عيونها قال: متخافيش يا لينا انا جنبك وطول منا جنبك محدش هيقدر يقربلك. 
لينا بصتلو برضا وسابت ايدو وهو طلع برا وقفل عليها المكتب وقال: امين حسن 
امين حسن بجري: نعم يا بيه 
حمزه وهو بيلبس نضارتو: خد بالك من المكتب ولينا 
امين حسن: حاضر يا فندم تحت امرك 
وبعد ساعات كتيره من التحقيق في قضيه جوز لينا جيه حمزه اخيرا دخل مكتبو لقا لينا نايمه الكرسي مكانها.. 
قرب منها وتفحص ملامحها بهدوء وقال: ملاك برئ نازل من السما والله ازاي يجيلهم قلب يعلمو فيكي كدا ازاي مش قادر اسيبك وبساعدك مع انك كنتي متهمه ازاي كنت هادي معاكي كده عمري مكنت كده ليه في احساس جوايا بيرفض انو يسيبك بس انا اسف لازم اسيبك دلوقتي لانك من حق اهلك وجوزك دلوقتي.. 
وبعد هنا وقال بصوت عالي: اميييين حسن 
لينا صحيت ع صوتو وامين حسن جيه بجري وقال: تحت امرك يا فندم 
حمزه بتمثيل الجمود والحده قال: اقفل المحضر يلا وطلعها لاهلها 
لينا بصدمه وبعياط راحت عندو: ارجوك بلاش تعمل كده انا قولتلك اني ممكن اعملك اي حاجه بس متسبنيش معاهم ابوس ايدك متخرجنيش سبني هنا شغلني خدامه عندك اعمل اي حاجه ومطلعنيش من هنا 
حمزه بحزن كبير قال: مش بأيدي يا لينا انتي قعدتك هنا ملهاش لزوم دلوقتي انتي دلوقتي مش بتاعتنا انتي ملك اهلك دلوقتي 
لينا انهارت من العياط ووقعت ع الارض وقالت: لا مش هرجع معاهم مش هرجع لعذابي معاهم لااااااا لاااااا 
برا عند حسين واحمد.. 
حسين بصوت واطي وتوتر: لازم نخلص النهارده مبقاش ينفع الموضوع يقعد اكتر من كده كده هنتكشف حمزه ذكي ومعروف بكده لو قعدنا اكتر من كده هنروح في داهيه 
احمد: متقلقش لينا هتتصرف ومفيش حاجه هتحصل
وفجأه سمعو صوت ضر*ب نا*ر من مكتب حمزه طلع امين حسن بجري اطلبو الاسعاف بسرعه البنت ضربت نفسهاا بلمسد*س... 
كلهم بصو بصدمه و..... 
يتبع.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
محمد بص لحسين بانتصار وقال بصوت منخفض: منا قولتلك هتتصرف. 
حسين بصلو وسكت وقال بزعيق: بنتي اي اللي حصلهااا بنتيييييي 
حمزه طلع من مكتبو وهو شايلها وطلع بجري ع عربيتو وركبها وطلع بيهاا.. 
حسين ومحمد وقفو جنب بعض وكانو بيبصو ع العربيه ومحمد اتكلم وقال: ان شاءلله تنجح 
حسين بصلو بقلق وقال: ياريت تنجح لان لو فشلت حمزه مش هيرحمنا 
بعد شويه عربيه حمزه وقفت قدام ڤيلا صغيره وجميله ونوعا ما بعيده خالص ومفيش حاجه حواليها غير كام ڤيلا حواليها ونزل وشالها ودخل بيها... 
موجود جوا ست كبيره جميله جدا ملامحها هاديه ومريحه نفسيااا كانت قاعده مع بنتين ودول اخوات والاتنين اصغر منو.. 
وفاء بخضه: حمزه مين دي ومال هدومهاا انت عملت اييييييه 
جميله: ابيه حمزه مين دي 
صفاء بحده: متقول يااااا حمزه مين دي وترد علينااا 
حمزه بزعيق وهو بيحط لينا ع اقرب كرسي: بس بقاااا اسكتووو شويه ايييييه مالكوووو. 
وفاء بعصبيه: انت داخل علينا ببنت مغمي عليها ولا ميت*ه ولا منعرفش مالها وهدومها غرقا*نه بد*م وعاوزنا نسكت انت جرالك اي انت اتجننت. 
حمزه بهدوء: اقعدي بس يا امي وانا هحكيلك كل حاجه 
وفاء: اديني قعد اتفضل احكي... 
حمزه حكالهم كل حاجه.. 
وفاء بدموع: ي حول ولاقوة الابالله ليه كده هما بيجيبو العيال يبهدلوهم معاهم ربنا ينتقم منهم 
جميله بعطف: طب وانت هربتها ازاي يا ابيه 
صفاء بحزن: صح يا حمزه هربتها ازاي 
فلاش باااك..... 
حمزه قعد قدامها ع الارض وقال: لينا ارجوكي متعمليش كده كل حاجه وليها حل انا مش عارف اعمل ايييه 
لينا مسكت ايدو وقربتها لشفا*يفها وبا*ستها وقالت: علشان خاطري اعمل اي حاجه بس متخلنيش اروح معاهم وحيات اغلي حاجه عندك... 
حمزه بتوتر من لمستها قال: بصي اسمعي اللي انا هقولك عليه ده ماشي 
لينا مسحت دموعها بكف ايديها زي الاطفال وقاالت: حااضر 
حمزه بصلها بشفقه وقال: طفولتك دي مودياني في عالم تاني. 
لينا بصتلو وقالت: هنعمل ايه 
بص ع هدومها ولقاها كلها د*م فقال دي حاجه كويسه مش هتبين ان كانت اتصابت ولا لا
طلع مسدسو وضرب طلقه في السقف وراح عليها وضغط ع رقبتها بطريقه ذكيه ومحترفه وفورآ اغمي عليهاا وقال: معلش سامحيني بقا 
باااااك~
جميله بفرحه قالت: يخر*بيت دماغك يا ابييييه 
وفاء: بنت احترمي نفسك 
وفجأه سمعو صوت لينا وهيا بتتوجع 
حمزه جري عليها وقال: لينا انتي كويسه 
لينا بتعب: انا فيين 
حمزه: انتي في بيتي يا لينا 
صفاء راحت عندهم وقالت: قومي يا لينا معايا علشان تغيري هدومك وترتاحي شويه 
حمزه بخوف عليها: خدي بالك عليها يا صفاء
صفاء بضحك وغمزه: متقلقش عليها يا حمزه بيه 
وخدتها وطلعت... 
حمزه بتوتر: انا هطلع اخد شاور واغير هدومي علشان نازل عندي شغل كتير جدا 
وفاء بضحك: ماشي يا ابني ربنا يوفقك يارب 
جميله قربت ع مامتها وقالت: ماما هو ابيه حمزه بيحب لينا دي صح 
وفاء بصتلها وقالت: قومي يا مقصوفه الرقبه انتي مالك قومي من وشي محدش هيجيب اجلي غيرك كتك نيله 
جميله بصدمه: انا عملت اي لكل ده يا مامتي بس 
وفاء: انا هقوم انا واسيبلك الدنيا كلها 
فوق في اوضه صفاء كانت لينا غيرت هدومها وقاعده ع السرير.. 
صفاء: عندك كام سنه يا لينا 
لينا: عندي 18
صفاء بشك: 18ازاي انتي شكلك اكبر من كده 
لينا بتوتر: ايوه م في ناس كده عادي بيبقوا شكلهم اكبر من سنهم 
صفاء: اممم ممكن برضو 
وفجأه سمعو صوت خبط ع اوضتهم 
صفاء: ادخل 
حمزه بتوتر: لينا كويسه 
لينا ببتسامه: ايوه انا الحمدلله كويسه 
حمزه: طيب انا كنت جاي اخد منك شويه معلومات وماشي علطول 
لينا بتوتر واضح: معلومات اي 
حمزه: كنت عاوز عنوان بيتك وعنوان جوزك علشان ده مسجلنهوش في المحضر 
لينا بلخبطه: طب ممكن تسبني دلوقتي معلش اصل انا مش مجمعه خالص دلوقتي 
حمزه ابتسملها وقال: تمام براحتك هجيلك بكره ارتاحي انتي دلوقتي 
وسابهم ومشا 
لينا: ممكن اعمل مكالمه من تلفونك لو سمحتي يا صفاء 
صفاء بحب: اه طبعا اتفضلي انا هنزل انا اجبلك حاجه تاكليها
لينا ابتسمتلها وقالت: شكرا 
لينا طلعت ورقه مكتوب فيها رقم واتصلت بيه بسرعه وقالت: انتو اغبيه وشكلكم هتورطوني في مصيبه حمزه ذكي جدا حتي اختو انا قلقت وعاوزه انسحب 
المجهول بعصبيه: انتي اتجننتي ولا اييييه تنسحبي من اي يا حلوه انتي ناسيه اتفاقنا ولا اي.. اي حركه ذكيه هتطلع منك هتشوفي وشي تاني واظن انتي عارفه انا هعمل اي 
لينا بدموع: طب انا عاوزه عنوان بيت للعيله معين وجوزي علشان هو سالني عليه وانا معرفتش ارد 
المجهول: بليل هيكون عندك كل حاجه. 
لينا: متتصلش ع الرقم ده علشان مش بتاعي ده بتاع اختو 
المجهول: تمام 
وفجأه سمعت صوت وفاء من وراها وهيا بتقول: ميتصلش هناا لييه بقا 
بصتلها لينا بصدمه و....... 
يتبع 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لينا بصدمه: حضرتك هنا من امته 
وفاء بضحك: لسه جايه حالا جبتلك الاكل انا اللي عملاه بايدي ان شاءلله يعجبك 
لينا بارتياح: متشكره يا طنط تعبتك معايا 
وفاء: لا تعب ولا حاجه يا حبيبتي بس كنت بتكلمي مين وبتقوليلو كده 
لينا بتوتر: اخويا الصغير اصلو كان قلقان عليا اوي وقريب لقلبي عنهم كلهم بس 
وفاء بهدوء: ماشي يا حبيبتي يلا اقعدي كولي 
لينا ابتسمتلها وقعدت تاكل ووفاء قعدت جنبها تدردش معاها شويه. 
عند حمزه في مركز الشرطه في مكتبو» 
كان حمزه قاعد وغرقان في افكارو ومش عارف يتصرف ازاي وازاي في يوم وليله حياتو تتقلب بشكل ده.. 
حمزه فنفسو: هيا السبب ازاي قدرت توقعني فيها بشكل ده من يومين بس ازاي عشقت عيونهاا وكل تفصيله فيها... واااه من عيونهاا اللي بيجمعوا لون البحر والسماا... 
سمع خبط ع الباب قطع خيط تفكيرو... 
حمزه بعصبيه: ادخلل 
دخل شاب طويل قمحاوي البشره عيونو بلون العسلي غمازتو اللي محفوره بشكل ملحوظ مع ضحكتو.... 
حمزه بفرحه وضحك: حبيبي وحشني اقسم بالله 
ادهم راح عندو وحضنو وقال: بقا كده يا واطي كل ده متسالش عني 
حمزه بضحك: عيب عليك يا صاحبي ده انت اخوياا 
ادهم: اهو كده مخدش منك غير كلام بس ماشي يا عم 
حمزه: تشرب اي يا حضره الظابط 
ادهم بضحك: اي حاجه تيجي منك حلوه 
حمزه: ماشي يا عم 
وقعدو سوا يدردشو شويه... 
في مكان تاني خالص اول مره نروحو» 
كان في شاب واقف مع حسين ومحمد
سليم: انا مالي اتصرفو وهاتو واحده غيرها تعمل العمليه دي هوا لازم ست زفته عشق اييييه مش هنعرف نمشي شغلنا من غيرها ولا اييييه 
حسين بخوف: يا باشا م انت عارف انها ذكيه والعمليه دي بذات مش هينفع حد غيرها يعملها 
سليم بعصبيه وزعيق: خلاص الغوها العمليه دي لغايه متخلص المهمه اللي في ايديهاا 
محمد بصدمه: نلغي عمليه ب 5مليون جنيه 
سليم بزعيق: ايوووه اي اللي فيها يعني. 
حسين بنرفزه: انا مش عارف العمليه اللي انت باعتها فيها دي مهمه بنسبالك كده ليه وبعدين هو في اهم من الفلوس بنسبالنا 
سليم بص الناحيه التانيه وقال: غورو من وشي دلوقتي 
حسين اخد محمد ومشا 
سليم بص قدامو وفجأه عيونو دمعت وقال: امته بقاا امته هرتاح 
نرجع تاني عند حمزه وادهم في المكتب» 
ادهم: ابوس ايدك واافق عليا بقا انا وصفاء طلع عنينا معاك 
حمزه بجديه: صارحها الاول بلي انت مخبيه عليها وبعد كده هيا ليها حق الاختيار يتوافق يترفض
ادهم: ماشي يا حمزه ماااشي 
حمزه غمزلو وقام وقال: انا عندي شغل مش فاضيلك يا عم العاشق انت عن اذنك 
وطلعو الاتنين من المكتب وهما بيضحكو وبيهزرو.. 
عند لينا كانت قاعده في الاوضه وكانت حاسه بملل خصوصا ان صفاء وجميله مش في البيت 
لينا بزهق: ياربي اي الزهق ده لما اقوم اشوف الوليه اللي اسمها وفاء دي توجع دماغي بنصايحها شويه احسن من الملل اللي انا فيه ده.. 
قامت من ع السرير وطلعت برا اوضتها بس فجأه سمعت صوت جاي من اوضه وفاء ف فضولها اخدها وراحت وقفت بهدوء وقربت من الباب علشان تسمع.. 
كانت وفاء واقفه في نص اوضتها وبتكلم في التلفون. 
وفاء بفرحه: الخطه ماشيه زي ما خطتنا بظبط 
لينا بستغراب: خطه اي دي 
وفاء: اهم حاجه انت واثق ومتاكد من البنت اللي انت باعتها دي احنا خطتنا كتير اوي علشان نقدر نعمل كده 
المجهول بضحك: عيب عليكي البنت دي اخدت تدريب كتير اوي غير انها معايا بقالها سنين وعارفه شغلها كويس اوي.. 
لينا بعدت عن الباب بصدمه وقالت: اي اللي انا سمعتو ده معقوله..» 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
لينا بعدت عن الباب بصدمه ومشيت بخطوات بطيئة وراحت اوضتهاا وقعدت ع اقرب كرسي وقالت: ازاي ده ليه امه تعمل كده في حد يعمل في ابنو كده لييييه انا هتجنن كده انا لازم البس واروح المجموعه في اقرب وقت.. 
وقامت نامت» 
عند حمزه كان في مكتب اللواء طارق. 
حمزه بهدوء: حضرتك انا عملت كل اللي اقدر عليه وبحاول اوقعهم بس هما اذكيه جدااا جدااا ومش هنوقع الشبكه دي كلهاا بسهوله كده 
طارق بحده: اتصرف يحضره الرائد لازم تمسكوهم في اسرع وقت والا تسيب القضيه دي طالما انت مش قدها وحد قدها ياخدها 
حمزه بجديه: اديني فرصه شهر بس يا فندم وانا هعمل كل اللي اقدر عليه وباذن الله هجبهم 
طارق: تقدر تتفضل.. 
حمزه قام بحترام وطلع برا ركب عربيتو وسرح في افكارو شويه وقال: يا ترا يا سليم انت فين واقدر الاقيك فين انا من يوم اللي حصلنا وانا مش عارف اخد اي عمليات زي دي ربنا يرجعك لينا يارب وتفهم ان مليش ذنب في اللي حصل ده» 
وبعد شويه وصل الفيلا» 
وفاء بضحكه هاديه مزيفه: نورت يا حبيبي اعملك حاجه تاكلها. 
حمزه بتعب: لا يا ماما انا هطلع ارتاح ساعتين علشان مش فاضي في ايدي قضيه كبيره ولازم تتحل. 
وفاء: طيب يا حبيبي ربنا يعينك 
حمزه ابتسملها وقال: لينا عامله اي دلوقتي 
وفاء: كويسه يا حبيبي ونايمه في اوضتها فوق 
حمزه: بكره تنزلي انتي وهيا وصفاء اشترولها شويه هدوم واللي هيا عوزاه اهم حاجه تخلي بالك منها 
وفاء بخبث: عنيه يا حبيبي بس كده 
حمزه: هسيب العسكري محمد علشان ياخد بالو منكو 
وفاء: ماشي يا حمزه 
وطلع حمزه ع اوضتو بس اتفجأ ب لينا نايمه ع سريرو قفل الباب وقعد ع الكرسي اللي قدام االسرير فضل يتأمل فيها كأنها قطعه اثريه» 
حمزه قرب منها وحط ايدو ع وشها الصغنن الناعم بهدوء وقال: ازاي جميله كدا ازاي قدرتي تخطفي قلبي بشكل الجميل ده قد اي انتي جميله ولطيفه اوي وانتي نايمه كده 
بس فجأه لينا شالت البطانيه من عليها وكانت لبسه لبس ديق جدا بص حمزه بستغراب ع بطنها المنتفخه وقال: دي اكلت اي دي قبل متنام» 
وضحك ورجع غطاها تاني وقال: نامي يا حته من القمر وطول منا عايش هكون جنبك واحميكي 
ولاحظ دموع نازله من عيونها مسحها بلطف وقرب با*س دماغها وسابها وطلع بهدوء 
لينا فتحت عنيها وهنا بنكتشف انها كانت صاحيه وسامعه كل حاجه قالت بدموع: ازاي هيجيلي قلب اعمل فيك كده ازاااااي انا تعبت يارب ساعدني انا مش عاوزه اعمل كده والله غظبن عني كل ده ومش بأرادتي والله. 
وحطت ايديها ع بطنها المنتفخه وقالت: لو ابوك كان عايش دلوقتي مكنتش زماني في الدوامه دي لوحدي الله يرحمك يا امجد سبتني اتبهدل لوحدي 
ونامت والدموع في عنيهااا» 
وبعد ساعات في عند حمزه كان نايم بعمق بس صحا ع صوت تلفونو رد بعصبيه وقال: ايوووه 
ادهم: انت فين يا حمزه 
حمزه: انا في البيت يا زفت هكون فين 
ادهم: طب تعالالي عاوزك ضروري 
حمزه: في حاجه ضروريه يعني 
ادهم: ايوه بخصوص البنت اللي اسمها لينا 
حمزه فتح عينو وقام بسرعه وقال: 10دقايق وهكون عندك.. 
قام اخد شاور ولبس ونزل ركب عربيتو ومشا» 
وبعد شويه وصل دخل حمزه بسرعه مكتبو لقا ادهم مستنيه 
حمزه: اي يا ادهم اخلص في ايه 
ادهم: اقعد بس واهدا وبعدين نتكلم 
حمزه بعصبيه: انت مالك ومالي متخلص قول في اي 
ادهم: انت متاكد ان البنت دي اسمها لينا حسين احمد الطنطاوي 
حمزه بقلق: ايوه متاكد طبعا 
ادهم طلع ورق وقال: لينا حسين احمد الطنطاوي متو*فيه من 3سنين ودي شهاده وفا*تها هيا وجوزها وبنتها اتو*فت هيا وجوزها وبنتها في حاد*ثه عربيه ف مستحيل واتاكد بنفسي ان ده مش تشابهه اسماء انا بقالي 5ساعات ببحث عن الاسم بس وبتاكد منو 
حمزه بصلو بصدمه وقال: ازاي مستحيل انا مش فاهم حاجه 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم بهدوء: يعني بختصار كده البنت دي وااخده اسم مش اسمها اهم حاجه لازم تقعد وتفكر بهدوء وتعرف مين البنت اللي عندك في البيت دي. 
حمزه كان الغضب سيطر عليه وللاسف هنشوف بنأدم تاني خالص دلوقتي.. 
حمزه طلع بسرعه من المكتب وركب عربيتو ومشا وادهم كان بيجري ورااه. 
ادهم بزعيق: استنا يا حمزه لازم الحقو بسرعه 
عند لينا ووفاء وصفاء كانو في مول كبير وشيك جداا.» 
صفاء بحنيه: اي يا حبيبتي نجبلك اي تاني 
لينا بحب: خلاص كفايه اوي كده والله يا صوفي ده كتير عليا كمان 
صفاء بضحك: لا ده انتي متوصي عليكي من الكبير بتاعنا 
لينا بصتلها بحب وقالت فنفسها: حمزه ده انسان جميل اوي وطيب اوي انا حاسه من نحيتو باحساس حلو اوي وبتمنا ان الاحساس ده يفضل دايما انا لازم اكلم سليم في اقرب وقت واقولو ان انا بنسحب لان هو ميستاهلش مني كده واللي يحصل يحصل بقاا 
وفاء بضيق: لو خلصتو ف يلا بينا بقا كفايه كده 
لينا بصتلها بحده وقالت: لو حضرتك تعبانه تقدري تروحي انتي وانا وصفاء هنيجي وراكي 
وفاء بصتلها بنرفزه وقالت: مينفعش حمزه قالي مسبكيش لوحدك 
لينا: تمام يلا 
صفاء بضحك: بس حلو اوي الدريس الاحمر ده انتي تعرفي ان حمزه بيحب اللون ده اوي ونا متاكده انو هيحبو عليكي اوي اوي 
لينا بضحك: والله مكنتش اعرف بس انا كمان ده لوني المفضل 
صفاء غمزتلها وقالت: متشابهين في حجات كتير انتو 
لينا بصتلها بكسوف وسكتت وبعد شويه خلصو ونزلو ركبو العربيه... 
وبعد شويه وصلو البيت بس لينا مكنتش تعرف اي اللي مستنيها 
دخلت وهيا بتضحك مع صفاء واتفجأت ب حمزه وهو قاعد حاطت رجل ع رجل وينفخ في السجا*ير بقوه ومسد*سو قدامو ع التربيزه وجنبو ادهم وبيبصلو بخوف 
لينا بقلق: في حاجه ولا ايه حمزه انت كويس 
وفاء بتوتر: مالك يا حمزه في ايه يا ادهم حصل حاجه 
حمزه قام من مكانو بهدوء وراح وقف قدام لينا وهنا بان فرق الطول م بينهم وكانت هيا بصالو بخوف من نظرتو الحاده وعيونو اللي حمرا جدااا من كتر الغضب.. 
لينا بخوف وهيا بترجع لورا: حمزه انت كويس 
ادهم بخوف ع لينا: بقولك اي يا لينا اطلعي فوق انتي دلوقتي 
حمزه بصلو وقال: لو مش هتسكت وتخليك في حالك تتطلع برا فاااهم 
ادهم: حمزه انا بس 
حمزه بمقاطعه كلامو بزعيق هز كل اللي واقفين واولهم لينا: قولت اسكتتتتتت 
حمزه شد لينا بغضب واخد مسد*سو وطلع بيها فوق. 
وفاء كان القلق والخوف مالي قلبها لتعترف ع حاجه وكل حاجه تتكشف راحت نحيه ادهم وقالت بتوتر: ادهم في ايه 
ادهم بصلها بضيق وقال: معرفش 
صفاء بدموع: هوا هيعمل فيها اي يا ادهم 
ادهم بصلها بحب وقال: متقلقيش يا حبيبتي حمزه طيب وهيفهم كل حاجه بهدوء ان شاءلله مع اني اشك 
صفاء عيطت اكتر وقالت: انت هتفضل واقف كده اتصرررف اعمل اي حاجه 
ادهم بخوف عليها قرب منها ومسح دموعها وقال: هشششش اهدي كلو هيبقا تمام اهدي 
وفاء بصتلهم بغل وحقد وقالت: امته اطفي ناري من نحيتكم يا ولاد الفيومي امته 
عند لينا وحمزه
لينا بوجع من ايدو: حمزه ارجوك سبني انا ايدي بتوجعني حمزززززه 
بس حمزه مكنش سامعها اصلااا واخدها ودخل الاوضه وزقها بعنف ف وقعت ع الارض قفل الباب عليهم 
لينا بدموع: حمزه انا عملت ايه 
حمزه نزل لمستواها ع الارض وقال: عارفه لو مقولتيش كل حاجه انا هعمل فيكي ايه
لينا بصتلو بدموع واستغراب من الشخص اللي قدامها ده واللي اول مره تشوفو: مش فاهمه انت قصدك ايه 
حمزه بزعيق وعصبيه: هديكي فرصه واحده كمان علشان تقولي الحقيقه قولييييييييي 
لينا قامت من ع الارض بسرعه وبخوف وقالت: حمزه اهدا شويه بس انا مش فاهمه انت عاوز ايه 
حمزه قرب منها بغضب ومسكها من رقبتها وقال: هتبطلي كدب ولا لاااااااا اعترفي دلوقتي احسنلك 
لينا بخنقه من ايدو: حم. ززه هموو*ت كدده 
حمزه سابها وقال: سامعك قولي 
لينا بعياط: ونبي يا حمزه سامحني وسبني امشي انا والله مكنتش هأذيك 
حمزه بصلها وقال بسخريه: اسيبك تمشي هااا بعينك يا قمر بعينك والله 
لينا بدموع: انت عاوز مني اي دلوقتي طيب 
حمزه: تعترفي ع اللي جابوكي هنا وساعتها بس هسيبك 
لينا بصدمه: مستحيل دول ممكن يموتو*ني يا حمزه انت متعرفش هما ممكن يعملو فيا ايه 
حمزه بصلها بغضب وقال: لو هما معملوش كده انا هعمل كده انا ممكن امو*تك واد*فنك مكانك حالا
لينا بصتلو بصدمه وقالت: انت ازاي كده انا كنت مفكراك غيرهم ليه عاوز تأذيني زيهم ليييه حرام عليك انا مكنتش متخيله انك تطلع كداا
حمزه بسخريه: لا يختي انا مش غيرهم انا اكتر منهم كمان قدامك 24ساعه بس تفكري فيهم فاهمه 
وسابها وطلع من الاوضه بس لينا طلعت تجري وراه ومسكت ايدو بس هوا زقها بعيد عنو ومن غير قصد وقعت من ع السلم وشافها وهيا بتقع قدامو قال بزعيق وخوف: ليناااااااااا 
ادهم وصفاء ووفاء طلعو يجرو عليهم لقو لينا واقعه قدامهم وغرقا*نه د*م بصو بصدمه. 
لينا بوجع ودموع: الحقني يا حمززه ابني.. ابني 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه واقف مكانو مش قادر يتحرك من مكانو من الصدمه بس اتحكم في صدمتو ونزل يجري عليهااا. 
حمزه بخوف: لينااااا حاسه ب ايه واي الد*م ده 
ادهم بتوتر: يلا ياا حمزه بسرعه نخدها ع المستشفي 
صفاء بدموع: ليناااا 
وفاء: خدوها ع المستشفي بسرعه يلااااا 
لينا بتعب ودموع: ابني يا حمزه 
حمزه اتصدم انها حامل بس مكنش وقتو شالها بسرعه وهيا قربت وهمست وقالت: لو اللي في بطني حصلو حاجه انا مش ممكن اسامحك ابدااا فاهم 
وبعدين اغمي عليها وحمزه حاول يتجاهل كلامها وحطها في العربيه وقعد معاها ورا وادهم ساق العربيه هوا وبعد شويه مش كتير وصلو المستشفي. 
دخل حمزه وهو شايلها وقال بزعيق: دكتوررررره بسررررعه. 
جات دكتوره وممرضه وقالت: اي دا مالها 
حمزه بعصبيه: انتي لسه هتساليني خديهااا يلااااا 
الدكتوره بخوف وتوتر: تمام تمام 
وخدتها بسررعه.. 
حمزه بضعف: ازاي قدرت تخدعني بشكل ده يا ادهم 
ادهم: يا حمزه اكيد ليها اسبابها واكيد قربت لسبب 
حمزه بغضب: انا مش هرحمهاا والله م هرحمها 
ادهم بنرفزه: ادهم متخليش غضبك وانتقامك منها يعدم الرحمه اللي جواك هيا في المستشفي اهي ولا حول ليها ولا قوه ولو اللي فبطنها ما*ت الله اعلم ممكن تعمل ايه 
حمزه قام من مكانو ومسكو من هدومو بقوه وقال: انت اكترررر واحد عارف انا مريت ب ايه بسبب الكدب ده ومش هسمح لحد تاني يدمر حياتي تاني بسبب الكدب ده مش هسمح فاااااهم 
وسابو ومشا» 
ادهم بص عليه بحزن وقال: لسه بعد السنين دي كلها يا حمزه وزي ما انت منستش. 
ادهم اتفجأ بصفاء وهيا داخله عليه بجري وقالت: هااا كويسه صح لينا كويسه يا ادهم رد عليااا 
ادهم بصلها بحزن وقال: لسه مفيش جديد يا صفاء محدش خرج من اوضه العمليات لسه 
صفاء قعدت ع اقرب كرسي وقالت: ليه كده يا حمزه ليييه حرام عليك ده البنت كانت باين عليها بتحبك بسبب حنيتك عليها يارب قومها بسلامه 
وبعد شويه طلعت الدكتوره وقالت: فين جوزها 
ادهم: لا يا دكتوره
حمزه بمقاطعه كلامو: انا جوزها طمنيني عليها ارجوكي 
الدكتوره ببتسامه: متقلقش المدام كويسه وكمان القمرات كويسين الحمدلله قدرنا ننقذهم من حسن حظها ان الوقعه مكنتش قويه عليها
حمزه بستغراب: قمرات اي هما توأم 
الدكتوره ببتسامه: ايوه توأم بنتين ربنا يجبهم بسلامه المدام هننقلها اوضه عاديه بعد شويه عن اذنكم 
صفاء بفرحه: شكرا يا دكتوره 
ادهم بارتياح: الحمدلله جات سليمه 
حمزه بتمثيل االقوه والهدوء: ادهم روح انت وصفاء البيت جبولها لبس واكل وطمنو ماما يلااا 
ادهم بخوف ع لينا: طب هسيب صفاء معاكم لتحتاج حاجه وانا هروح بسرعه واجي 
حمزه بنرفزه: انت سمعتني قولت اي يا ادهم 
ادهم: حاضر يلا يا صفاء 
صفاء: حاضر 
صفاء وادهم سابو حمزه.. 
وبعد شويه حمزه شاف لينا وهيا طالعه من اوضه العمليات ودخلت اوضه عاديه وهو دخل وراها 
الممرضه كانت بتقول للي معاها: يلا هنعد لغايه تلاته ونشيلها علطول علشان متتوجعش 
حمزه بستغراب: انت بتعملو اي 
الممرضه هنشيلها من السرير ده ونحطها ع الثابت ده 
حمزه بصلها بسخريه وقال: اوعي انتي وهيا 
وقرب منها وشالها بهدوء بس لينا في الوقت ده فتحت عنيها واتكلمت وهيا تحت تأثير البنج وقالت: متنزلنيش من حضنك يا حمزه 
حمزه بص في عيونها اللي بيعشقهم وقال: مش فاهم هفضل شايلك كده يعني 
الممرضين ابتسمو وسابهم وطلعو برا. 
لينا بصتلو وحطت ايديها ع وشو وقالت: ايوه خليك شايلني كده علشان انا كده قريبه من عيونك اوي 
وقربت منو واخدت نفس عميق من ريحتو وقالت بحب: وكمان قريبه من ريحتك بحب ريحتك اوي ي حمزه 
حمزه بضعف قال: لينا بطلي بقا اللي بتعمليه ده 
لينا بتعب: يوووه انا مش لينا انا عشق وهبقا عشقك 
حمزه بصدمه: اسمك عشق 
لينا بضحك: ايوه اسمي عشق يا حموزتي 
حمزه ضحك غظبن عنو وقال: حموزتك طب يلا انزلي بقا علشان ترتاحي 
عشق عيطت وقالت: متسبنيش يا حمزه زي امجد 
حمزه بستغراب: امجد مين 
عشق بدموع: جوزي قتلو*ه قدام عنيه يا حمزه تخيل موتو*ه وانا كنت بترجاهم واقولهم سبوه ونبي انا مليش غيرو وبرضو خدوه مني يا حمزه 
حمزه بحزن ع حالها قال: طب يا عشق ارتاحي بقا شويه 
ورايح ينزلها ع السرير بس هيا اتعلقت فيه اكترر وقالت: حمزه لا مش عاوزه انام هنااا 
وشاورت ع حضنو وقالت انا عاوزه افضل هنا يا حمزه 
حمزه قعد ع السرير ونيمها جنبو واخدها في حضنو وقال: ارتاحي بقااا 
وبالفعل عشق نامت بسرعه وهوا فضل جنبها ويتأملها بحب وقال: انا عارف انك اتظلمتي بس برضو مش معني كده ان انا هضعف واسامحك واعدي اللي عملتيه معايا يا عشق 
وضحك بسخريه: حتي اسمك كدبتي فيه 
وغلبو النوم ونام جنبها وبعد شويه صحيت عشق لقت حمزه حضنها بتملك ونايم بعمق بصتلو وابتسمت ومسحت ع شعرو بحنيه وهو صحا من لمستها.. 
قام بصلها وقال: انتي كويسه يا عشقي
عشق بصتلو بحب وقالت: اايوه انا كويسه 
حمزه فاق بسرعه وقام من مكانو وقال: اعذريني مكنش قصدي انام جنبك كده بس انتي اللي كنتي عاوزه كده 
عشق بصتلو بدموع وقالت: حمزه انت قومت كده ليه 
حمزه بجمود: قولتلك ده غلط مش مقصود متنسيش نفسك بقااااا ومش معني اللي حصل ده معناه ان كده نسيت لااا والاتفاق بتاعنا زي ما هوا بس انا زودتلك 3ايام زياده علشان تعبك ده تفكري فيهم تمام ولو مفكره ان انا هرحمك تبقي غلطانه بالعكس عذ*ابك زاد معايا الضعف يا عشق 
وسابها وطلع براا وهيا فضلت تعيط ونامت من التعب بس بعد شويه  فجأه دخل حد اوضتها وهو لابس لبس تمريض وماسك ع وشو ووقف قدامها وطلع مسد*س من جيبو وضرب طلقه كل اللي في المستشفى سمعهاا وحصل فوضي في المكان الراجل طلع يجري من الاوضه وادهم كان لسه جاي هو وصفاء وشاف الراجل طالع يجري من اوضه عشق دخل يجري ع الاوضه هو وصفاء 
بصو بصدمه وقالو في صوت واحد: اي دااااا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صفاء وحمزه اتصدمو لما شافو قدامهم السرير غرقان د*م وحد نايم عليه بس مش باين الشخص ده مين.. 
صفاء وقعت ع الارض منهاره وقالت بزعيق: لينااااااااااا 
ادهم قرب ببطئ وبخوف وشال الغطا من ع الشخص اتصدم لما لقاها مخده وكيس د*م قال بزعيق وعصبيه: حمززززززززززه 
صفاء بصت وفرحت جدااا انها مطلعتش هياا وقالت بفرحه: الحمدلله ياارب الحمدلله 
اتفجأو بعشق وهيا سانده ع الباب وبتتكلم: ادهم الحق حمزه طلع يجري ورا الشخص اللي كان هنااا 
صفاء قامت بسرعه ليها وقالت: ارتاحي يا حبيبتي تعالي 
ادهم طلع مسد*سو وطلع يجري في الوقت ده كان حمزه سايق عربيتو بسرعه كبيررره وبيجري ورا العربيه اللي فيها تالت رجاله وكل شويه يطلعو يضر*بو نا*ر بس حمزه كان كل مره بينجح انو يبعد عن الر*صاص الطايش اللي بيطلع منهم وفجأه حد خبط العربيه من قدام والعربيه وقفت واتقلبت وطلع الحد ده ادهم.. 
ادهم نزل بجري من العربيه طلع منها اتنين والتالت ملحقوش لان العربيه ولع*ت وقتهااا حمزه نزل يجري عليهم وقال: ادهم خودهم ع المركز وانا هطلب الاسعاف 
ادهم بتنفيذ: تحت امرك يفندم 
وادهم خدهم ومشا وحمزه فضل لما عربيه الاسعاف جات وخلص كل الاجراءات ومشا راح ع المركز.. 
في المستشفي عند صفاء وعشق كانت عشق نايمه من التعب وصفاء قامت تعمل تلفون. 
صفاء بفرحه: الو ازيك يا اسرر 
اسر بضحك: اي يا موزتي عامله اي وحشاني اوي 
صفاء بحب: والله وانت كمان يا اسر بقا كل ده متسالش عن بنت خالتك 
اسر بتعب: والله يا حبيبتي مشغول اوي وانتي عارفه شغلي صعب ازاي انا شغال في امن دوله يعني مش بلاقي وقت اتنفس حتي والله 
صفاء بتفهم: ايوه يا حبيبي عارفه والله ربنا يعينك ويقويك يارب انا كنت عاوزه منك طلب بس 
اسر بسرعه: اي يا حبيبتي ااؤمريني 
صفاء حكتلو كل اللي حصل بخصوص حمزه وعشق 
اسر بصدمه: معقوله كل ده حصل 
صفاء بزعل: اه والله يا اسر وانا مش عارفه أعمل ايه انا عوزاك بس تكون جنب حمزه لان انت عارف ان ممكن دلوقتي يطلع منو افعال مش كويسه خالص ده كانت البنت هتمو*ت بسببو 
اسر بحزن: انتي عارفه حمزه بيكرهه الكدب قد اي يا صفاء وعارفه انو يسامح في اي حاجه الا الكدب انا وانتي وانا عارفين حياتو ادمرت ازاي بسبب الكدب والخد*اع وكل القر*ف ده 
صفاء بدموع: عارفه يا اسر علشان كده كلمتك انك تيجي وتبقا معاه انا عارفه هو بيحبك قد اي 
اسر بحب: متقلقيش يا حبيبتي حاضر 
صفاء: شكرا يا اسرر 
اسر بضحك: شكرا ع اي يا جز*مه انتي بس يلا هقفل انا دلوقتي علشان ورايا شغل ومتقلقيش كل حاجه هتتحل 
صفاء: ماشي يا حبيبي مع السلامه 
وقفلت معاه وقالت: يارب تقدر تعمل حاجه يا اسر 
وبعدها دخلت ل عشق وقالت: عشق انتي صحيتي 
عشق بدموع: هيجيلي نوم ازاي بس 
صفاء: والله انا كنت همو*ت من القلق عليكي ازاي صح عرفتو تعملو كده 
عشق: معرفش انا لقيت حمزه داخل عليا وماسك كيس د*م وقالي قومي بسرعه وقومت وحط مخده وحط الكيس عليها وغطاهم وبعدها خدني اوضه تانيه خالص بس ده اللي حصل 
صفاء: الحمدلله ان حمزه عرف ينقذك وعرف يتصرف 
عشق: الحمدلله 
صفاء: يلا بقا يا حبيبتي علشان تاكلي 
ونسيبهم هنا بقا» 
اسر الانصاري عندو 30سنه وسيم جدا وخفيف ع القلب وطيب القلب ابن خالت حمزه ويبقا قريب جدا ل حمزه بس بحكم شغل اسر في امن الدوله بقا بعيد عن حمزه وبلمناسبه هيبقا ليه دور معانا ان شاء الله.. 
عند ادهم وحمزه في مركز الشرطه» 
كان حمزه قاعد قدامهم بهدوء وقال: هاااا هتخلصو ولا لا 
واحد منهم اتكلم وقال بخوف: هنخلص يا باشا هنخلص بص احنا كل اللي نعرفو ان احنا بناخد الاوامر من واحد اسمو حسين منعرفش والله مين كبير الدايره دي كلها ولا عمرنا شوفناه احنا بنسمع عنو بس 
ادهم: ابتدينا نكدب اهو وهنستخدم معاكم اسلوب مش هيعجبكم خالص 
حمزه: تعرفو واحده اسمها عشق 
رد الراجل وقال: اااه طبعااا دي مهمه عندهم جداا وتبقا قريبه لكبيرهم اوي وغاليه عليه لان مكنش حد بيعرف يكلمها نهائي لدرجه ان انا عرفت من الخدامه اللي عندهم انو معيشها معاه في الفيلا بتاعتو» 
ادهم فنفسو: حلو اوي حمزه هيكسر علينا المكتب كلو ان شاء الله دلوقتي. 
حمزه قام من مكانو وضربو بلبوكس وقال: قصدك ايييييييي ان كان بينهم حاجه 
الراجل وهو بيتوجع:معرفش يا بيه والله بس هما كلهم كانو بيقولو ان بينهم حاجه وكانو بيقولو انو قت*ل جوزها عن قصد. علشان الجو يفضالو 
حمزه العصبيه سيطرت عليه للاسف وقال: ادهم حطهم في الحجز 
وسابو وطلع ركب عربيتو ومشا 
ادهم فنفسو: ربنا يسترررر 
عند حمزه في العربيه كان بيسوق بسرعه وكان بيزعق وقال: لييييييييييه بيحصل معايا كده لييييييه انا عملت ايييييييي ليه كل اللي في حياتي كده كدابين خاينين ليييييييييه والله لدمرك يا عشق وحيات امي لتندمي ع اليوم اللي شوفتيني فيه وفكرتي فيه انك ممكن تخد*عيني
وبعد شويه وصل المستشفي 
ودخل اوضه عشق لقاها قاعده مع وفاء وصفاء وجميله 
جميله طلعت تجري عليه وقالت: ابيه وحشتني اوي 
حمزه بجمود: ابعدي دلوقتي يا جميله 
صفاء بخوف: في ايه يا حمزه حصل حاجه 
حمزه مكنش سامع حد وكان بيبص في عيون عشق الحزينه والمليانه خوف منو وقال: مدام عشق انت مطلوب القبض عليكي ولازم تيجي معايا دلوقتي علشان اتنين من رجالتكم اعترفو عليكي واعترفو ان انتي منهم فعلااا 
كلهم اتصدمو من اللي سمعوه وقالو: حمزه انت بتقول ايه 
راح جاب هدوم من الشنطه اللي قدامو ورماها في وشها وقال: البسي لو سمحتي هستناكي برا خمس دقايق وتطلعي 
عشق كانت مصدومه وكانت بتعيط بصوت مكتوم وقالت: تحت امرك 
وسبها وطلع برا وسند دماغو ع الحيطه بتعب وقله حيله من العذاب ده 
صفاء بدموع: اي اللي انت بتعملو ده يا حمزه حرام عليك 
حمزه بقوه مزيفه: صفااء ده شغلي ملكيش دعوه بيه لو سمحتي 
صفاء: شغلك ولا انتقام منهااا هااا رد عليااا 
حمزه بزعيق: صفاااااء اسكتي بقااا 
صفاء خبطت ع صدرو بقوه ودموع وقالت: ده ايييي مش قلب ده حرام عليك هتاخدها ازاي بحالتها دي
حمزه: ميخصنيش فاهمه انا ظابط وبنفذ شغلي بس 
وبعد شويه طلعت عشق وهيا باين عليها التعب ودموعهاا نازله زي الشلالات» 
حمزه اخدها من ايديها وركبها العربيه ومشو وبعد شويه وصلو مركز الشرطه واخدها ونزل 
ادهم اتصدم لما شافهم وقاال: اي دا يا حمزه 
حمزه بجمود: خدها ع الحجز يا ادهم 
ادهم بصدمه: انت بتقول اي 
حمزه بزعيق: سمعتني قولت اييييي خدها ع الحجز يلااا
يتبع.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عشق بصتلو بدموع وخيبه امل وقالت: يلا يا ادهم باشا نفذ اوامر البيه 
حمزه بصلها بحزن بس حاول ميبينش وقال: يلا يا ادهم خدهااا 
ادهم تنهد وقال: تمام يا فندم 
واخد عشق ومشا وحمزه دخل مكتبو.» 
ادهم اخد عشق لمكتبو وقال: اقعدي هنا وانا هقفل عليكي المكتب تمام لان انا بحقق دلوقتي مع حمزه في القضيه بتاعتك دي 
عشق بستغراب: انت عملت معايا كده ليه يا ادهم حمزه لو عرف مش هيسكت وهيأذيك اكيد 
ادهم: مينفعش انزلك الحجز وانتي بلحاله دي خالص خليكي وانا هبعتلك اكل ومياه وهبقا اجيلك شوية كده علشان اطمن عليكي 
عشق ببتسامه: شكرا يا ادهم بجد 
ادهم ابتسملها وسابها ومشاا» 
وهيا قعدت وفضلت تعيط من كتر التعب والوجع اللي حاسه بيه بس اكيد مش اكبر من وجع قلبها وتعبها من حمزه» 
قالت بتعب: انا ازاي مجبتش معايا المسكن اديني تعبانه اهو والله انا استاهل كل اللي بيجرالي ده 
وفضلت تعيط واخيرا نامت من التعب» 
عند حمزه في المكتب كان سرحان ومكنش في تركيز اصلا 
حمزه فنفسو: انا ازاي عملت معاها كده دي تعبانه اوي وكمان دي كانت بين الحياه والمو*ت ليه عملت كده معاها ليييييه 
ورجع اتكلم جوا نفسو تاني وقال: لا هيا تستاهل علشان فكرت انها ممكن تضحك ع حمزه الفيومي لازم تتأدب لازززم 
في مكان تاني خااالص» 
حسين بجري: الحقناااا يا سليم بييييه الحقناااا 
سليم بعصبيه: في ايه يا راجل انت بتزعق كدا ليه 
حسين بخوف: اتنين من رجالتنا اتقبض عليهم ودلوقتي هما تحت ايد حمزه يعني اتكشفناا رسمي ومش هيرحمنااا 
سليم: ايوه انت منفعل كده ليه اقتلو*هم زي اللي قبلهم وخلاص اتقفلت القضيه
حسين بتوتر: عشق 
سليم بزعيق: مالها عشق 
حسين بتوتر اكبرر: اتكشفت هيا كمان وحاليا هيا في مركز الشرطه 
سليم غمض عينو بعصبيه وقال: ليييييييه اتصرفو وطلعوهاااا اتصرفووووووو 
حسين: ازاي بس يا سليم بيه ده انا عرفت كمان ان نزلها الحجز يعني مش هنقدر نجبها خالص 
سليم بزعيق: هنقدرررررر جهز الرجاله وتعالو ع تحت وانا هقولك هنعمل اييييه 
حسين: حاضر يا بيه 
عند حمزه وادهم» 
حمزه قال فجأه: ادهم عشق مخدتش المسكن بتاعهااا ده اكيد هتمو*ت من التعب دلوقتي 
ادهم ابتسم من جواه وقال: طب خلاص انا هروح اي صيدليه اجيبو واجي 
حمزه قام بسرعه وقال: لا ده معايااا انا جبتو بس ازاي نسيت ادهولها 
ادهم بتوتر: خلاص هاتو وانا هوديه ليها 
حمزه مشا وسابو وقاال: لا انا عاوز اطمن عليها 
ادهم جري وراه وقال فنفسو: استرها يارب عليا ونبي انا غلبان ومش هقدر ع الراجل ده.. ده راجل مفتري 
بس اتفجأ ان حمزه راح ع مكتب ادهم وقال برفع حاجب: افتح المكتب يا حضره الزفت 
ادهم بضحك: تحت امرك يا فندم 
وفتحلو المكتب بس اتفجأو ان عشق نايمه نوم عميق ووشها باين عليه التعب وع خدها دموع حمزه بصلها بحزن وقال: عشق اصحي 
عشق صحيت بسرعه وقالت: حمزه 
حمزه كان رايح يتكلم بس قاطعتو عشق وقالت: ادهم ملوش ذنب والله هوا لما شافني تعبانه صعبت عليه ودخلني هناا بس هو مكنش قصدو يكسر اوامرك بجد 
حمزه ببتسامه: هشششششش اسكتي شويه خدي علاجك علشان لو حاسه بوجع ولا حاجه ده هيخففو 
عشق اخدت منو الدوا بسرعه وقالت: شكرا 
حمزه سابها وطلع من المكتب 
وادهم بصلها وقاال: محتاجه حاجه 
عشق ببتسامه: لا شكراا يا ادهم صفاء محظوظه بيك جدا علفكره 
ادهم بصدمه: هيا قالتلك 
عشق: اكيد ده طيبه اوي واللي فقلبها ع لسانها 
ادهم بضحك: فعلا دي احلي حاجه في حياتي بس يارب اخوها يوافق عليا بس 
عشق بستغراب: وهو مش موافق ليه 
ادهم بتوتر: مش عارف يمكن شايف حاجه انا مش شايفها 
عشق لاحظت توترو وارتباكو وقالت: تمام ربنا يجمعكو ع خير ان شاء الله 
ادهم قال فجأه: ينهااار اسود ده حمزه هيحبسني والله انا هنا لسه بعمل اي ده هيمو*تني 
وسابها وطلع يجري وعشق ضحكت عليه» 
بس فجأه في مكتب حمزه تلفونو اتصل رد 
صفاء بصريخ وزعيق: الحقنااااا يا حمزه الحقناااااااا
حمزه قام بسرعه من ع مكتبو بفزع وقال: صفاء مالك في اييييه 
صفاء بعياط: ناس اتهجمو ع الفيلا وقتلو الحراس وانا حبست نفسي انا وجميله وماما في الاوضه وبيحاولو يكسرو الباب الحقنااا بسرعه يا حمزه 
حمزه بغضب جحيمي: اددددددهم 
ادهم جيه بسرعه وقال: في اي يا حمزه 
حمزه بجري: اجمعلي العساكر اللي هنا واتصل ب اسرر يجيلي ع الفيلا بسررررعه 
ادهم بخوف: في اي يا حمزه استنا انا جاي معاك 
حمزه وقف وقال بزعيق: مينفعش خليك هنا علشان عشق 
وبسرعه اخد عربيتو ووراه عربيتين 
ادهم طلع تلفونو بسرعه واتصل ب اسر 
اسر: اي يا ادهم يا حبيبي اخبارك 
ادهم بسرعه: الحق حمزه يا ادهم روح ع الفيلا بسرعه 
اسر بخوف: طيب طيب اقفل دلوقتي 
وفجأه عربيات كتيره جدا كانت واقفه قدام مركز الشرطه وفضلو يضر*بو نا*ر وادهم قدر يبعد بسرعه وطلع مسدسو بس مقدرش عليهم واخد طلقه في دراعو وفجأه نزل سليم من العربيه ودخل مركز الشرطه.. 
ادهم بوجع وبدون وعي: سليم 
سليم فضل يدور ع عشق لغايه م لقاهااا 
عشق بفزع وخوف: سليم اي دا واي ضر*ب النار اللي برا ده
سليم: يلا بسرعه مفيش وقت 
عشق باعتراض: لا مش عاوزه اجي معاك مش عاوزه امشي 
سليم خبطها ع دماغها بلمسد*س وشالها وطلع بيهاا 
عند حمزه في العربيه تلفونو اتصل وطلع ادهم 
ادهم بتعب: حمزه هربو عشق.. عشق هربت واغمي عليه من النز*يف والو*جع 
حمزه بصدمه: ايييييييه ادهم بتقول ايييييه 
ادهم....... 
حمزه قفل وقال: اهااااااااااا مش هرحمكم يا ولاد........ مش هسيبكم 
وفجأه تلفونو رن تاني» 
حمزه بعصبيه: انا جايلك يا صفاء استحملو شويه 
سمع جميله وهيا بتصرخ وبتعيط: قتل. و صفاااء يا ابييييه ضربوها برصاص صفااء ما*اتت يا حمزززززززه
في اللحظه دي وقف حمزه بلعربيه ووقفت كل حاجه حواليه ومبقاش حاسس ب اي حاجه ووو.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عند عشق كان مغمي عليها في العربيه وسليم بصلها بحب وبص ع بطنها المنتفخه وحط ايدو ع بطنها وقال: امته هتيجو بقا بس ممكن لما تيجو تحبوني انا كويس اوي والله 
وقرب عشق لحضنو وبعد شويه وصلو الفيلا سليم نزل بهيبتو وهو شايلها وسط حراسو وشاور انهم ميطلعوش وراه 
طلعها اوضتهاا وقعد جنبها لغايه م فاقت وفتحت عنيها بتعب وقالت: حمزه 
سليم بصلها بعصبيه وقال: عشق فوقي 
عشق قامت بسرعه واستوعبت هيا فين قالت لسليم: انت عملت اي في حمزه هو كويس صح 
سليم بعصبيه وزعيق: عشق مش عاااااوز كلام في الموضوع ده فاهمه 
وقرب اكتر منها وقال: لسانك مينطقش غير اسمي بس فااااهمه ولا لا 
عشق بخوف: تمام تمام فاهمه 
سليم ببتسامه: شطوره انا كده احبك 
قرب ع بطنها وقال: انا عرفت انهم توأم دول هيملو علينا البيت هنبقا احلي عيله 
عشق بدموع: ابعد يا سليم لو سمحت ابعدددد 
سليم بصلها وقال: ابعد ليه هاااا انتي مش عاوزاني اقرب منك لييييه حمزه ده قرب منك وانتي عندو 
ومسكها من شعرها وقال بزعيق: اتكلميييييييييي 
عشق بوجع وعياط: انت مررريض اوعاا سيب شعري 
سليم ساب شعرها لما حد خبط ع الباب وقال بزعيق: ادخلللللل 
دخل حسين وقال: اسف للمقاطعه بس في حاجه لازم تعرفها 
سليم: هااااا 
حسين بتوتر: للاسف ضر*بو نار ع اخت حمزه 
سليم بصدمه: انهي واحده 
حسين: الكبيره اللي اسمها صفاء 
سليم بزعيق وعصبيه: يا اغبييييييه يا ولاد ال..... ليييييييييه انا قولت محدش يقربلهم 
حسين بستغراب: انت ليه زعلان عليها م في داهيه 
سليم ضربو بلبوكس وقال: انت اللي تروح فداهيه انت وعيلتك كلهم فااااهم 
عشق بصت بدموع وقالت: طب هيا عامله اي دلوقتي حالتهاا اييييييه 
حسين بتوتر: منعرفش حاليا بس هيا في المستشفي دلوقتي 
سليم فضل يضرب فكل حاجه حواليه ويكسر لغايه ما تعب وقال: غور من وشي
عشق فنفسها: لازم اهرب لازم اتصرف انا عاوزه اطمن عليها يارب ميكون جرالها حاجه يارب احميهااا وقومها منها 
في المستشفي كانو كلهم واقفين قدام اوضه العمليات حمزه كان متغيب تماما كان بيبص ع قميصو الابيض اللي بقا مليان دمها بس 
اسر بحزن: حمزه اقعد يا ابني انت واقف ع رجلك بقالك فوق الساعتين 
حمزه بصلو وقال: هششششش مش عاوز صوت 
اسر طبطب عليه وقال: حاضر 
وفجأه دخل عليهم ادهم وهو بيزعق وماسك دراعو المربوط وقال: صفاااااااااء 
اسر راح عندو بسرعه وقال: ادهم اهدا يا حبيبي هيا هتكون بخير والله اهداا 
ادهم بدموع: هيا فييين انا عاوز اشوفهااا ونبي عاوز اشوفها 
اسر بحزن: لسه مطلعتش من اوضه العمليات يا ادهم 
ادهم وقع ع الارض وفضل يعيط زي الاطفال وقال: لا يا اسرررر ونبي متخليها تسبني ونبي خليهم يعملو اي حاجه 
اسر نزلو ع الارض واخدو في حضنو وفضل ادهم يصرخ ويعيط في حضن اسر وقاال: مش هقدر اعيش من غيرها والله يا اسررر مش هقدرررر اهااااا ياااااارب 
حمزه فضل يبص عليه بحزن ودموعو غلبتو بس راحت عندو جميله وحضنتو وقالت: متقلقش يا ابيه صفاء بتحبنا ومش هتسبنا ابداا 
وفاء كانت واقفه تبص ع كل ده ومشاعرها بارده وجافه ومش ظاهر منها اي حاجه اسر بصلها بستغراب وقال فنفسو: يمكن الصدمه قلبت معاها بكده اكيد يعني مفيش ام هتبقا بارده كده وبنتها جوا بين الحياه والموت
واخيرا طلع الدكتور من اوضه العمليات طلعو كلهم يجرو عليه حمزه بسرعه: اي يا دكتور طمنا 
الدكتور: للاسف دخلت في غيبوبه احنا حاولنا بس الرصا*صه كانت في دماغها ودي احس حاجه في الجسم والحمد لله ان احنا قدرنا نطلع الرصاصه منهاا بس الله اعلم اي اللي هيحصل تاني غير الغيبوبه ده هنعرفو لما هيا تصحا.. 
حمزه سند دماغو ع الحيطه بقله حيله وتعب 
اسر: طيب يا دكتور اي العواقب اللي ممكن تحصل 
الدكتور: ممكن يسبب فقد الذاكره وممكن شلل نصفي وممكن... 
اسر: ووممكن اي يا دكتور 
الدكتور: ممكن متقومش منها لان العمليه كانت صعبه جداااا وكبيره وادعولهاا 
ادهم فضل يعيط بحرقه وتعب وجميله اترمت في حضن حمزه وقالت: صفاء هتسبنا يا ابيه 
امل فنفسها: هنخلص من المسلسل ده امته يعني 
بس لاحظت ان اسر بيبص عليها ف عيطت وقالت: متسبش حق اختك يا حمزززه اختك يا حمزززززه هيا السبب اللي اسمها عشق دي هيا السبب لازم تنتقم لاختك ياا حمززززه هيا ملهاش غيرك يجبلها حقهاا 
حمزه بدموع: اهدي يا امي وحياتك عندي لاجبلك حقهاا ومش هسيبو.. 
تسريع الاحداث...» 
بعد 3شهور» 
في مركز الشرطه كان حمزه وادهم واسر موجودين 
حمزه بعصبيه: ملهاش اثر زي ميكون اختفت او مكنتش موجوده اساسا 
اسر: هيا عشق مالها يا حمزه هو كلو من العصابه دي هيا ملهاش دعوه 
حمزه بزعيق وعصبيه: والله ملهاش دعوه ازاي بقا ان شاء الله ده انا لو لمحتها بس والله العظيم لعذابها هيكون معايا اضعاف عذاب امي وجميله في بعد صفاء عنهم والله وحيات امي لا الاقيكي يا عشق ويوم ما الاقيكي مش هرحمك والله ما هرحمك 
بس فجأه تلفون حمزه رن 
حمزه: ايوه 
الممرضه: عاوزين حضرتك هنا في المستشفي 
حمزه بسرعه وخوف: ماشي ماشي 
وقامو كلهم وراحو 
في المستشفى كان حمزه واسر وادهم موجودين في المستشفى بتحديد في اوضه صفاء كان باين عليهم الفرحه.. 
الدكتور: حاسه ب ايه يا صفاء 
صفاء بتعب: مش عارفه انا نايمه بقالي كتيرر 
اسر بضحك: لا دول 3شهور بس يا موزتي 
صفاء بصدمه: بتهزرو 
حمزه بضحك: اهم حاجه انك كويسه يا حبيبتي 
الدكتور: طب قومي معايا علشان نعملك كام اشاعه ونطمن عليكي
حمزه راح عندها سندها وقامت بس حمزه اتفجأ انها مش عارفه توقف ع رجليها 
صفاء بستغراب: حمزه انا مش عارفه احرك رجلي 
فضلت تضرب فيها بس مش حاسه بحاجه قالت بدموع: حمززززه رجليييييي انا انااا اي اللي حصلي 
حمزه بصلها بصدمه وكانت عيون بتراقبهم برا من الازاز كانت عشق بصتلهم بصدمه وعيطت 
شروق: يلا يا عشق علشان متتعبيش
عشق فجأه صوت عياطها بيعلي وصراخها ووقعت ع الارض 
عشق بدموع: الحقيني يا شروق بولد ااااااه 
شروق بصدمه: يخربيتك اتفضحناااا مش هيسبونا 
حمزه واسر طلعو برا الاوضه يشوفو 
حمزه بصدمه: عشق 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه قرب شالهاا وقال: هاتو دكتوره بسرررعه 
الدكتوره جات بسرعه وكشفت عليهاا 
الدكتوره: جهزو اوضه العمليات بسررعه دي بتولد 
عشق بوجع: حمززه 
حمزه بصلها وقال: نعم 
عشق بدموع: لو حصلي حاجه خد عيالي عندك متخليش حد ياخدهم منك يا حمزه بالله عليك 
حمزه بستغراب: اي اللي انتي بتقوليه ده 
عشق بتعب: حمزه مفيش وقت لو حصلي حاجه علشان خاطري خودهم 
حمزه بصلها بحزن وقال: هتقومي بسلامه ان شاءلله يا عشق وهتربي ولادك وهتشوفيهم احسن الناس 
عشق بدموع: حمزه قرب 
حمزه نزل لمستواها وقال: اؤمريني 
عشق قربت من شفا*يفو وبا*ستو بكل حب وشوق وتعب وحمزه بادلها ده بضعف وحب ودموعها كانت نازله ع وشو وبعد شويه 
جات الدكتوره: يلا يا مدام عشق 
عشق بتعب: حمزه زي ما وصيتك علشان خاطري 
حمزه كان لسه مصدوم ومشاعرو متلخبطه قال: تخرجلنا بسلامه يا عشق 
كان بيبص عليها بحزن وتعب ومشاعر كتيرر جواه وعقلو وقلبو في صراع واه من صراع القلب والعقل ابشع شعور ممكن الانسان يحس بيه حط ايدو ع وشو ومسح دموعها اللي كان اسرها لسه ع وشو... 
اسر جيه من وراه وقطع خيط تفكيرو: حمزه انت كويس 
حمزه دموعو غلبتو وقال: انا تعبان يا اسر تعباااان اوي مش عارف اعمل اي ولا الحاله اللي اختي وصلتلها بسببها وكدبها عليا ولا اللي عملتو معايا عملت معايا كتيرر يا اسر واهمهم هيا صفاء 
اسر بحزن ع حالو: انا مش عارف اقولك اي يا حمزه بس جرب تسمعهاا يمكن ملهاش ذنب وده الاكيد انها ملهاش ذنب انا قلبي بيقولي كده واللي حكتو صفاء عنها ميبينش انها ممكن تأذي حد يا حمزه 
حمزه مسح دموعو بسرعه مع دخول ادهم.. 
ادهم بعصبيه: هياااا فيييييين 
اسر بهدوء: هيا مين يا ادهم 
ادهم بزعيق: ست عشق هياااا فييييين انا مش هرحمهاا 
حمزه: اهدا يا ادهم 
ادهم بص ع شروق االلي كانت جايه مع عشق راح عندها بسرعه ومسكها من رقبتها وقال: انتو السبب في اللي صفاء وصلتلو يا ولاد..... انتو السبب انا مش هرحمكم 
حمزه واسر شدوه بسرعه 
شروق بتعب: انت مجنون ولا ايييه يا بنأدم انت 
ادهم بزعيق: انا هوريكي الجنان ع اصولو يبنت ال..... 
اسر بزعيق: مخلااص بقا يا اخي بقا اي مفيش احترام ليا ولا لحمزه خلااص 
حمزه: اهدا يا ادهم كل حاجه هتتحل الصبر بس يا ادهم روح انت خليك دلوقتي مع صفاء 
اسر راح لشروق وقال: احنا متأسفين يا انسه شروق بس لازم تعذريه برضو اللي حصل مع صفاء مش قليل 
شروق بتعب: خلاص خلاص مفيش حاجه 
حمزه جبلها كوبايه مياه وقال: اتفضلي 
شربت واتنهدت بتعب وقالت: شكرا ليكو جدا 
حمزه قعد جنبها وقال: عشق كانت فين انا قلبت عليها الدنيا علشان الاقيها 
شروق: كانت عندي في اسكندريه
حمزه بستغراب: اسكندريه 
شروق: ايوه هربت من كل الناس ومعرفتش حتي تجيلك بس كان ليها عيون هنا في القاهره ولما عرفت ان صفاء فاقت جات علطول ع هنا علشان تتطمن عليها 
اسر: وهي هربت من مين تاني 
شروق بتوتر: من الناس اللي كانت بتشغل معاهم علشان خايفه ع عيالها مكنتش هتعرف تعيش بيهم 
حمزه: تعرفي الناس دول او تعرفي حد منهم 
شروق بارتباك: لا معرفش 
اسر بعصبيه: ازاي يعني دي المفروض انها صحبتك وقعدت معاكي 3شهور مش ممكن متكنش قالتلك حاجه كده ولا كده انت هتستعبطي 
شروق بعصبيه وزعيق: استعبط اي استعبط دي يا استاذ انت وبعدين انت مالك هو انا في تحقيق هنا ولا اي بص حواليك يا استاذ احنا في المستشفى وصحبتي بتولد جوا يعني ده مش وقتو اصلاااا 
اسر بعصبيه اكتر: انا عارف اشكالكو كويس اوي وعارف انك بتخلعي بس عصبيتك وزعيقك ده مش هياكل معايا فااااهمه وتاني مره وانتي بتتكلمي مع اسر المنشاوي تتكلمي بحترام وبصوت واطي فااهمه ولا لا
شروق كانت لسه راحه تتكلم بس قاطعها حمزه بزعيقو وقال: اخرسووو بقا انتو الاتنين هو ده وقتو خلاص يا اسر انت كمان دلوقتي وانتي يشروق اقعدي ولمي لسانك في بوقك شويه 
اسر بهدوء: حمزه انا لفت نظري حاجه دلوقتي 
حمزه مسح ع وشو بعصبيه وقال: اتفضل قول 


اسر: ان وجود عشق دلوقتي خطر عليها هيا والاطفال لان اكيد العصابه هياخدو خبر بلي حصل ده 
حمزه بجديه: فعلا لازم نتصرف 
اسر: احنا لازم نكون حواليها وجنبها انا وادهم وانت علشان نقدر نحميها 
حمزه: تمام تمام 
وبعد ساعات اخيرا طلعت الدكتوره من اوضه العمليات وقالت: ماشاء الله ربنا رزقكم ببنتين زي القمر لمامتهم 
حمزه بسرعه: طب وعشق كويسه صح 
الدكتوره ببتسامه: كويسه الحمدلله متقلقش احنا هنطلعها اوضه عاديه اهو 
حمزه بارتياح: الحمدلله 
شروق بفرحه: طب ممكن اشوفهم 
الدكتوره: البيبي هيطلعو حالا مع الممرضه اهو 
وبعد شويه طلعت عشق ودخلت اوضه عاديه» 
وبعد شويه دخلت الممرضه ب البنات شروق طلعت تجري عليهم ولقتهم زي القمر وفيهم شبه كبير من مامتهم 
شروق وهيا شايله بنت: الله دي واخده نفس عيون عشق بص كده يا حمزه 
حمزه مكنش عاوز يبص بس لما البنت عيطت قرب شالها وبصلها وقال تلقائي: اللهم بارك جميله جدا وشبهه عشق فعلاا 
اسر راح شال التانيه: طب ودي شبهه مين 
شروق بصت وقالت: اكيد لابوها بقا الله يرحمو 
حمزه بغيره: اه باين ع عشق كانت بتحبو اوي لدرجه انها جايبه البنت التانيه مش شبهها خالص وشبهه ابوها 
اسر بتلطيف الجو: المهم ان هما هيبقوا معزه واحده والاتنين قمرات ماشاء الله اللهم بارك 
حمزه بص ع عشق كانت نايمه لسه وباين عليها التعب 
اسر: بقولك اي يا حمزه عاوزك برا دقيقه 
حمزه حط البنت في سريرها وراحلو وقال: ماشي 
وطلع برا معاه 
اسر: بقولك اي انا جتلي فكره كده حلوه 
حمزه: قول يا ابو الافكار 
اسر: تتجوز عشق 
حمزه: ياريتك ما فكرت 
اسر: بس اسمعني لما تتجوزها هتقدر تعرف معلومات كتير عن العصابه لان هيا كانت شغاله معاهم او ع الاقل تعرف هما مين وبلمره تكسب ثقه اللواء طارق بعد ما مقدرتش تعمل حاجه في القضيه اللي ادهالك وبرضو الرائد اللي اخدها منك لسه موصلش لحاجه وهتقدر كمان تحمي عشق منهم 
حمزه بعصبيه: ده استغلال وانا مش هعمل كده انا ااه نفسي انتقم منهاا بسبب اللي حصل لاختي واللي هيا عملتو معايا بس مش بطريقه دي وبعدين مين قالك اني عاوز احميها دي اختي ممكن كانت تمو*ت بسببها انت اتجننت يا اسررررر  
اسر بكدب: طيب عالاقل علشان البنات الصغيره اللي لسه جايين الدنيا دول حرام يحصلهم حاجه او يبقو في الدنيا من غير ام ولا اب انت اكتر واحد عارف الاحساس ده عامل ازاي يا حمزه
حمزه بصلو وقال: بس 
اسر بسرعه: مش بس يا حمزه يلا وافق بقا وعاوز تطلقها بعد كده انت حر طلقها 
حمزه: ماشي يا اسر 
ودخلو الاوضه كانت عشق فاقت وكانت بتبص ع بناتها بفرحه وخوف عليهم وقالت: هحميكم ازاي دلوقتي بس انا مكنتش عارفه احمي نفسي يبقا هحميكم ازاي 
اسر قال بسرعه: لا ما انتي مش هتحميهم لوحدك هيبقا مع حمزه ان شاءلله 
عشق بستغراب: مش فاهمه 
اسر حكالها ع خطتهم وكل حاجه.. 
عشق كانت الفرحه ماليه قلبها بس حاولت متبينش وبعد شويه دخل ادهم بلمأذون 
ادهم بحده: حمد لله ع سلامتك ومبروك 
عشق بهدوء: ادهم انت عارف ان انا مليش ذنب في اللي حصل ده صح والله العظيم م ليا ذنب انا بعتبرها اختي ده انا عرضت حياتي للخطر علشان اطمن عليها بس والله العظيم 
ادهم بصلها وقال: انتي مش حاسه بحاجه ولا عارفه هيا بتمر ب اي دلوقتي وكلو من تحت راسك انتي 
كانت لسه راحه تتكلم بس هو سابها وخرج وهيا بصت عليه بحزن 
اسر: معلش سبيه دلوقتي جاهزه يلا نكتب الكتاب 
عشق بدموع: جاهزه 
اسر: هات بطاقتك يا حمزه 
حمزه بضيق: اهي 
وبعد شويه سمعنااا المأذون وهو بيقول بارك الله لكما وجمع بينكما في خيرر» 
وفجأه دخل حد 
سليم: بقا كده يا واطي تجوز من غير ما اخوك الكبير يحضر 
عشق وشروق بصو لبعض بصدم#مه..... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه قام من مكانو بسرعه وقال بفرحه: سليم معقوله يا حبيبي اخيراا حنيت علينا 
سليم بمكر: هعمل اي بس انت عارف بقا ان مكنش ينفع اقعد هنا لان كل حاجه هنا كانت بتفكرني بيها 
حمزه بحزن: تعيش وتفتكر ياخويا المهم عديت ع امك واختك ولا لا 
سليم بتمثيل الحزن: ايوه اي اللي حصل ده يا حمزه انا سايبهم في امنتك ليه كده
اسر بحده: هيعمل اي يعني يا استاذ سليم ما انت مشيت وسبتو وسبت كل حاجه وراك امك واخواتك وكل حاجه متجيش تلومو بقا لانك المفروض اول واحد يتحاسب ع ده 
سليم بنرفزه: وانت مالك اصلا بتتدخل بين الاخوات ليه اظن انك ملكش دخل 
حمزه بعصبيه: لا يا سليم اسررر اخونا ومتربي معاناا متقولش عليه كده 
قاطعهم صوت شروق وهيا بتقول: خلاص بقا يا جماعه عشق تعبانه ولازم نسيبها ترتاح شويه 
سليم بخب-ث:طبعا ترتاح هو احنا ورانا غير اننا نريحها 


وبص ع البنتين وقرب منهم بس عشق اتكلمت بسرعه وقالت: لا لو سمحت ابعد ايدك عنهم 
حمزه بستغراب: اي اللي انتي بتقوليه ده انتي اتجننتي ولا ايييه 
شروق: احم معلش هيا مش قصدها هما بس علشان مصدقنا ان البنات نامو وهيا تعبت من عياطهم 
سليم بصلها وقال: لا طبعا انا ميرضنيش تعب عشق هانم 
اسر: حمزه انا ماشي وانا اطمنت عليك هروح اطمن ع صفاء وامشي لان ورايا شغل 
حمزه: ماشي بس تجيلي بكره علشان عاوزك 
اسر: تمام يا صاحبي حاضر سلام 
وبص ع سليم وقالو: من غير سلام 
ومشا.. 
عشق كانت الدموع بتنزل منها غظبن عنهااا وحمزه كان مستغرب ده وشروق كانت بتحاول تهديها علشان حمزه ميلاحظش حاجه 
حمزه بحده: في اي يا عشق مالك 
سليم بستفزاز: عشق هانم شكلها مش مبسوطه بمقابلتي 
عشق بصتلو بغل وقالت: اتشرفت بيك يا استاذ سليم
سليم: ده الشرف ليا 
حمزه بغيره: طب تعالا يا سليم نروح نطمن ع صفاء ونسيب عشق ترتاح شويه 
سليم فهم حمزه: حاضر يا حمزه يلا 
حمزه هو طالع من الباب: خدي بالك منها يا شروق انا مش هتاخر 
شروق بتوتر: حاضر 
وسابها ومشا 
وعشق اتفتحت في العياط وفضلت تضرب دماغها 
شروق بزعيق: بس يا عشق حرام عليكي بس 
عشق بعياط: ده طلع اخوه يا شروق انتي متخيله انا مش هقدر اخاطر ببناتي انتي مشوفتيش كان بيبصلهم ازاي ده بنأدم مريض وعقلو مش فيه وانا وانتي عارفين ده 
شروق بارتباك واضح: طب هنتصرف ازاي بصي الحل انك تبقي مع حمزه دايما متسبهوش 
عشق بدموع: انتي شايفه ان ده حل كويس يعني حمزه مش هيفضل قاعد جنبي يعني يا شروق 
شروق تنهدت وقالت: سبيها ع الله بقا يا عشق ان شاءلله هنلاقي حل 
عند صفاء في الاوضه كانت وفاء متعصبه جدا 
وفاء بزعيق: رايح تتجوز البنت اللي كانت سبب في ان اختك في الحاله دي يا استاذ حمزززه انت ايييه مبتحبش اختك دي مش صعبانه عليك 
صفاء بعصبيه: وهيا عشق مالها يا ماما بس ده قضاء ربنا وانا راضيه بيه 
حمزه بهدوء: يا امي دي حاله انسانيه علشان بناتها دول اللي ملهومش ذنب في كل ده وانا عاوز احميها علشان بناتها بس امال عمرنا م هنكون زوج وزوجه ابداا صدقيني يا امي
وفاء: لو اعتبرت البنت دي في يوم من الايام مراتك يا حمزه صدقني مش هتشوف وشي تاني وابقا وقتها اعتبر ان امك ما*تت وتاخد عزاها كمان
صفاء بتعب: حرام عليكي بجد حرام والله 
سليم كان قاعد ساكت والغل والانتقام مالي قلبو من نحيه كل اللي حواليه 
حمزه: هنزل اجيب اكل واجي متيجي معايا يا سليم 
سليم بتمثيل التعب: مش قادر والله يا حمزه انت عارف بقا السفر وتعبو 
حمزه ببتسامه: تمام خلاص خد بالك من ماما وصفاء ع ما اجي انا مش هتأخر
سليم: تمام 
صفاء بضيق: اطلعو برا لو سمحتو واطفو النور ده انا عاوزه ارتاح 
وفاء فنفسها: كتكم الهم عيال تغم متولعي هو احنا عاوزين نقعد معاكي اوي يعني 
سليم: طيب يا حبيبتي احنا هنقعد في الكافيه بتاع المستشفى ع ما حمزه يجي 
صفاء: تمام 
سليم: يلا يا ماما 


وفاء بتمثيل: طيب يا حبيبتي احنا هنسيبك ع راحتك بس لو احتجتي اي حاجه اتصلي علينا واحنا هنجيلك علطول 
صفاء بضيق: طيب 
وسابوها وطلعو 
وفاء بنرفزه: انت هتخلصنا من القرف ده امته بقا هتطفي نااري امته يا سليم هااااا امته اهو ااتجوز البت اللي انت باعتها 
سليم: متقلقيش يا ماما انا عارف هعمل اي انزلي استنيني تحت وانا جاي وراكي 
وفاء بحده: انا عاوزه اشوف حمزه مكسور ويخسر كل حاجه حواليه عاوزه اشوفو قدامي وهو بيعاني كل يوم 
سليم: هيحصل يا ماما ااتكي ع الصبر انتي بس 
وفاء سابتو ومشيت وهو راح ع اوضه عشق ملقاش شروق وعشق كانت نايمه قرب منها وحط ايدو ع وشها وقال: حمد لله ع السلامه يا جميل 
عشق صحيت بخضه وقالت: عاوز اي يا سليييم
سليم: اوعي تفكري ان جوازك من حمزه هيمنعني عنك تؤ يا روحي مفيش حد في الدنيا هيمنعني من اني المسك فااهمه انتي بتاعتي ومحدش هيلمسك غيري مفهوم ولا لاا 
عشق بصتلو بق--رف وقالت: اطلع برا بدل ما اصرخ والم عليك الناس 
سليم بصلها وقال: سلام يا قطه 
سابها وفضلت عشق تعيط ومش عارفه هتعمل اي ولا هتتصرف ازاي 
شروق دخلت عليها وقالت: الحيوان ده كان عندك بيعمل اي
عشق بتعب: لازم الاقي حل في اسرع وقت يا شروق انا معرفش اعيش العيشه المقر*فه دي لااا مش هعيش كدا 
شروق قربت اخدتها في حضنها وقالت: اهدي يا حبيبتي ان شاءلله هنلاقي حل 
عشق: ممكن تسبيني دلوقتي 
شروق: حاضر انا كده كده راحه اشتري شويه لبس للقمرات واجي علشان مكناش عملين حسابنا 
عشق: تمام يا حبيبتي 
وشروق خرجت وسابتها 
عشق قامت من ع السرير بهدوء ولبست هدومها وقالت: ياارب اقف معاياا يااارب
وبعد ساعات قليله خرجت شروق من اوضه عشق وهيا بتصرخ وبتعيط 
شروق: ياااا حمزززززززه حمززززززه 
حمزه جيه بجري وقال: اييييه في اييي اي اللي حصل 
شروق بعياط: الحقني يا حمزه عشق هربت هيا والبنات وسابت الجواب ده 
حمزه بغضب جحيمي شد من ايديها الجواب وقال بزعيق كفيل يهز اركان المستشفى: تاااااااني يا عشق تااااااااني الاقيكي فييين بس الاقيكي فييييين 
حمزه طلع يجري هو وشروق وركبت معاه العربيه ووراهم سليم 
صفاء بخوف: اي الزعيق اللي برا ده يا ماما 
وفاء بلا مبالاه: معرفش بيقولو البت اللي اسمها عشق دي اخدت بناتها وهربت 
صفاء بصدم#مه: هرربت ازاي ياااربي
وفاء بضيق: واحنا مالنا متهرب ولا تولع الله 
صفاء بستغراب شديد: لو سمحتي يا ماما شغلي مشاعرك واحساسك شويه معاناا لو سمحتي
وفاء بلا مبالاه: ماشي ان شاءلله 
صفاء بصتلها بعدم فهم وقالت: انتي ازاي كده بجد يا ماما 
وفاء بزعيق: ايييه كل شويه ماما ماما ايييي ارحميني 
صفاء بدموع: مدايقه ان انا بندهك يا ماما 
وفاء حاولت تتحكم في عصبيتها وقالت: ارتااحي يا صفاء انتي تعبانه دلوقتي لما تبقي كويسه هنتكلم ارتاحي 
صفاء بصتلها بخيبه امل واخدت تلفونها واتصلت ب اسر 
اسر بسرعه: اي يا صفاء انتي كويسه يا حبيبتي 
صفاء ببتسامه: متقلقش يا حبيبي انا كويسه بس في اخبار مش حلوه وعوزاك تساعدني فيها 
اسر بستغراب: اي اللي حصل تاني بس 
صفاء حكتلو اللي حصل 
اسر: ابعتيلي رقمها بسرعه قبل م تقفل تليفونها 
صفاء قفلت معاه وبعتتلو الرقم بسرعه» 
عند عشق كانت ماشيه في الشارع وتعبانه جدا وشايله البنتين قعدت ع الرصيف بتعب وقالت بدموع: اروح فين بس دلوقتي انا معرفش حد ولا حد يعرفني مش لو كان عندي اهل دلوقتي كنت روحتلهم بدل البهدله اللي انا فيها دي.. 
وفضلت قاعده ع الرصيف مش عارفه هتروح فين قالت بقله حيله: الليل قرب يجي وانا لازم اروح اي مكان علشان البنات ده حتي ماكلتهمش من الصبح.. 
وفجأه دخل عليها اسر وقال: ليه كده يا عشق ليه البهدله دي 
عشق بصدم#مه: اسرر انت عرفت مكاني ازاي 
اسر بضحك: انتي متعرفيش ان انا ابقا ظابط في امن دوله ولا ايييه 
عشق خبطت ع دماغها وقالت: التلفون نسيت اقفلو ياربي ع الغباء 
اسر بضحك: ازاي فاتتك دي وانتي شغاله مع عصابه من اكبر عصابات المافيا واللي مش عارفين نوصلها بقالنا سنين 
عشق بتوتر: طيب ممكن تسبني في حالي بقا وتمشي 
اسر: مش هينفع للاسف وبعدين حرام عليكي البنات دي ملهمش ذنب في البهدله دي قومي يا عشق واستهدي بالله 
عشق بدموع: لااا يا اسر بالله عليك سبني انا مش عاوزه ارجع 
اسر بجديه: انتي ناسيه ان انتي ع ذمه راجل دلوقتي ولا اييه
عشق: اسر مينفعش والله ارجع انا امو*ت ولا ارجع تاني 
اسر بستغراب: ليه مش عاوزه ترجعي لدرجادي مع انك كنتي مواقفه عادي وكويسه ومفيش حاجه 
عشق بارتباك: لو سمحت يا اسررر سبني في حاالي بقا 
وفجأه دخل عليهم عربيه وده كان حمزه وشروق حمزه نزل بعصبيه ووشو مليان غضب وشكلو ميبشرش بلخير خالص 
عشق بخضه: حمزه 


حمزه راح عندها واخد منها البنات واداهم ل شروق وقال: خدي البنات وروحي مع اسر هو هيوديكي شقتي اقعدي هناك 
شروق بصدم#مه: وعشق انا معرفش اتصرف مع البنات لوحدي 
عشق بدموع: لا لازم يكونو معايااا 
اسر بصدم#مه: حمزه سيب عشق دلوقتي لانها تعبانه وابقوا اتكلمو بعدين 
حمزه بزعيق وعصبيه: انتو سمعتو انا قولت اييييييه ولا لاااا يلااا غورو من وشي دلوقتي 
اسر: حمزه اسمعني مينفعش اللي انت بتعملو ده 
حمزه بغضب جحيمي: انت سمعت انا قولت اي 
عشق بدموع وخوف: حمزه سيب ايدي انت كده بتوجعني سيبني 
شدها وركب العربيه وخدها ومشااا» 
شروق بخوف: هو هيعمل ايييه فيها
اسر: ع حسب ممكن يطبخها وياكلها او يرميها للحيوانات او يدخلها بيت رعب 
شروق بصتلو بستغراب وقالت: انت بتقول ايييه 
اسر بضحك: اصلك عبيطه اوي الصراحه دي مراتو وكمان هو بيحبها اوي ومش هيعمل حاجه قدامي بقا يلا علشان البنات تعبت معانا النهارده 
شروق بتكبر: انا ملقتش الا انت اركب معاه 
اسر برفع حاجب: خلاص ي حلوه براحتك. 
شروق بستغراب: اي دا انت مش هتمسك فيا 
اسر: لا يختي مش همسك فيكي العربيات كتيره اهي 
شروق بصت حواليها ومقلتش حد في الشارع خالص قالت بصدم#مه: انت اتعميت هيا فين العربيات دي 
اسر وهو بيركب العربيه: خدي بالك هنا بلطجيه كتير اوي وممكن اي حد يطلع يقص لسانك الطويل ده وانا مش مسؤول انا عملت اللي عليا 
شروق بخوف: لا استناااا 
اسر ضحك بصوت مكتوم وحاس بالانتصار وهيا ركبت ورا 
شروق: خير واقف ليه 
اسر: انا مش سواق الهانم تعالي قدام هنا 
شروق بغيظ: بنأدم رخم باارد معندوش دم 
اسر: ياااه ده كلها صفات فيا 
شروق نزلت وركبت قدام وهو ضحك وقال: يلا بينا يا هانم 
عند حمزه وعشق كانو وصلو مكان بعيد عن المدينه ومهجور نوعا ما 
عشق بخوف: اي دااا 
حمزه كان ساكت وباصص قدامو 
عشق بزعيق: بكلمك بقولك اي دااااااا 
حمزه وقف بلعربيه قدام بيت صغير وهادي ومرعب في نفس الوقت ونزل من العربيه شدها بعنف واخدها وطلعو البيت ده 
عشق بخوف وهيا بترجع لورا: حمزه انت عاوز اي 
حمزه كان بيقرب وهو متغيب تماما بسبب عصبيتو وفجاه لزقها في الحيطه وحط ايدو ع رقبتها وكانت خلاص هتتخنق في ايدو بس فجأه سابها 
عشق فضلت تكح وتعيط 
حمزه قعد قدامها ع الكرسي وهيا كانت واقعه ع الارض قدامو قال بنبره كلها انكسار وتعب: انا عملت فيكي اي علشان تعملي فيا كل ده وتبهدليني معاكي كده 
عشق بصتلو بدموع وقالت: حمزه انا معملتش حاجه والله 
حمزه زعق فيها وهيا اترعشت من الخوف وقال: بطلي كدب بقااااااا انتي لسه بتكدبي لغايه دلوقتي انتي ايييييييييي
مبتزهقيش من الكدب ده 
عشق بدموع وخوف: حمزه والله العظيم م ليا ذنب في كل ده انا بتعاقب ع حجات معملتهاش 
حمزه قام وشدها ودخلها اوضه وقال: انتي هتفضلي هنا لغايه متتأدبي شويه وتبطلي حركاتك الطايشه دي ومش هتخرجي غير بمزاجي فاهمه 
عشق بصدم#مه:وبناتي مينفعش اسيبهم 
حمزه: انا هتصرف ملكيش دعوه انتي ماشي 
عشق بدموع: حمزه متعملش كده ارجوك 
وراحت مسكت ايدو وقالت: متأذنيش بشكل ده 
شد ايدو من ايديها وضربها بلقلم بدون وعي منو وقال: وانتي ليه مبطلتيش تأذيني هااااااا ليييييه 
عشق كانت مصدومه وحاطه ايديها ع وشها وبتعيط بصوت مكتوم
حمزه قرب منها وقال بصوت مختلط بين الانكسار والقوه: عذابك هيبقا معايا الضعف يا عشق واول عذابك انك مش هتشوفي بناتك هعذبك كل يوم عذاب شكل لازم احسسك باحساسي وانتقم من اللي حصل لاختي بسببك استعدي يا عشق هانم ولا نقول ليناا.. لينا اللي من اكفأ المجرمين وشغاله مع اكبر عصابه مافيا ولا خلينا في عشق الام البريئه اللي كل همها بناتها دلوقتي 


عشق بدموع وصدم#مه: مش ممكن تكون حمزه مستحيل تكون بلقساوه والجبروت ده انت ايييي 
حمزه: هششششش مش عاوز اسمع صوتك فاهمه انا بكرهه صوتك وبكرهك 
عشق بصتلو بدموع وسابتو وراحت نامت ع السرير وهو طلع برا وكل واحد فيهم في دنيا تانيه خالص... 
عند اسر وشروق كانو وصلو البيت 
شروق: هغير للبنات ع م انت تحضر الببرونه 
اسر بتمثيل: بقا دي اخرتهاا احضر الببرونه 
شروق بضحك: اخلص بقاا 
اسر كان اول مره يلاحظ ضحكتها الجميله وغمازاتها البارزه وباينه جدا قال بسرحان فيها: ضحكتك حلوه اوي 
شروق بكسوف: شكرا 
وسابتو وجريت ع جوا واسر حط ايدو في شعرو باحراج وقال: اي العبط اللي انا عملتو ده 
ودخل المطبخ يعمل الببرونه
في مكان تاني خالص اول مره نروحو كان واقف سليم ومعاه شخص تاني كان بيتكلم بزعيق وعصبيه.. 
امجد بزعيق وعصبيه: احنا متفقناش ع كده يا استاذ سليم انك تجوز مراتي اللي هيا عشق لراجل تاني انت قولت انك هتاخد بالك منها وتحطها في عينك انت حطيتها في عين راجل تاني انا لازم اظهر وباسرع وقت اتصررف احسن م افضحكووووو 
سليم بعصبيه: انت بتهددني يا امجد 
امجد بزعيق: ايوه يا سليم بهددك مراتي وبناتي في حضن راجل غيري وانت واقف بكل سهوله وبرود بتقولي كده منتظر مني ايييييه 
سليم بهدوء: مينفعش تظهر دلوقتي يا امجد لان ظهورك هيشكل خطر علينا كلنااا انت لسه مخلصتش العمليه اللي انت فيها وبعدين انت في عين الناس والقانون ميت 
امجد بعصبيه: مش مهم اي حاجه المهم ان اشوف بناتي ومراتي قبل م الراجل ده يلمسها او يجي جنبهااا 
سليم بثقه: متقلقش من الحته دي لان حمزه مش هيلمسهاا ولا هيجي جنبهاا وبعدين حمزه عمل كده لاجل مصالح وبس علشان يوقعناا امجد حاول تتمالك اعصابك لغايه منخلص من حمزه كلها بقت ايام قليله اوي وهنوقعو وساعتها ارجع لمراتك وبناتك 
امجد بتفكير: ماشي بس تزودلي ع المبلغ 2مليون كمان
سليم: تمام 
سليم سابو ومشا مع رجالتو وقف وقال ل حسين: حاولو تخلصو العمليه دي بسرعه وتخلصو عليه في اقرب وقت امجد مجنون وهيوقعنا كلنا معاه فاااهم 
حسين: تمام يا بيه 
سليم ركب عربيتو ومشا.. 
عند حمزه وعشق حمزه كان قاعد في البلكونه بيبص في الفراغ اللي قدامو كان جواه شعور متلخبط ومش عارف يتصرف ازاي وكانت عشق نايمه جوا قام دخل ليها لقاها نايمه بكل براءه ولطف.. 
قرب ليها وقعد قدامها وقال: ليه كده يا عشقي ليييه انتي متعرفيش انا اتوجعت قد اي بسبب الكدب والخداع ده ليه طلعتي زيها انا حبيتك من اول مره شوفت عيونك فيها وكنت بساعدك وانا معرفكيش ولا اعرف حاجه عنك ليه تأذيني بشكل ده ليه انااا»
وقام من مكانو وقال بقوه مزيفه: انتي ي هانم انتي اصحي 
عشق صحيت وبصتلو وقالت: نعم 
حمزه بسرحان في عيونهاا النعسانه الحزينه: اييي قومي علشان ناكل 
عشق بصتلو بدموع وقاالت: مش جعانه اطلع وسبني 
حمزه بزعيق: عششششق خمس دقايق لو ملقتكيش برا قاعده قدامي ع السفره هتشوفي وش مش هيعجبك دلوقتي فاااهمه 
عشق نفخت بقوه وقامت وقالت وهيا بتشوح ايديها: يووووه بقااا بيخوفني هوا بعضلاتو يعني اي داااا 
وسابتو وطلعت وهو ضحك فنفسو ع طفولتها اللي لسه موجوده رغم كل اللي شافتو ورغم كبر سنهاا ولكنها طفله.. 
طلع وراها قعد ع السفره وقال: هاا هناكل السفره يعني ولا اي 


عشق بصدم#مه: نعم يخويا انت عاوز اي يعني 
حمزه: يعني هتقومي تعملي اكل علشان انا وانتي جعانين 
عشق بتمثيل التعب: يالهوي انا تعبانه اوي مش قادره اي الدوخه الفجأه دي عاوزه ابقا اسال الدكتور منا جايبه توأم برضو يعني كتيرررر عليااا هاااا يجماعه كتيررر 
حمزه ضحك غظبن عنو وهنا سرحت عشق في ضحكتو الجميله اللي اول متشوفها كأن الدنيا كلها ضحكتلها حطت ايديها ع خدهاا وقالت فنفسها: يخربيت جمال امك مع ان امك حربايه ياربي والله انا محظوظه ان انا ع اسم المز ده 
حمزه لاحظ شرودها وقال: هاااا هناكل اي 
عشق باحراج: احم انا بقول ناكل اي حاجه من ايدك 
حمزه قام من مكانو وقال: ماشي تعالي ورايا علشان تساعديني بس. 
عشق قالت فنفسها بحب: وراك لاخر العمر يا حموزتي مش للمطبخ بس 
ودخلو سوا وطبخ حمزه بمساعده عشق اللي كانت كل شويه بتبصلو بكل حب رغم اللي عملو فيها واللي لسه بيعملو 
وطلعو حطو الاكل ع السفره وقعدو ياكلو 
في المستشفي عند صفاء كان ادهم ووفاء قاعدين وفجأه دخل عليهم سليم وقال بسرعه: هااا لقيتو عشق مرات حمزه 
ادهم بلا مبالاه: ااه لقاها 
سليم بسرعه: وهما فين دلوقتي مش شايفهم يعني في المستشفي 
صفاء بضحك: اخدها ومنعرفش اخدها وراحو فين يلا الله يهدي سرهم 
سليم بعصبيه: نعم اخدها فييييين 
وفاء قامت بسرعه وقالت: تعالا يا سليم برا عاوزاك شويه 
سليم طلع معاها 
وفاء بنرفزه: انت اتجننت متتحكم في غضبك شويه 
سليم بعصبيه: مينفعش ممكن حمزه يضعف ويلمسها وانا مش عاوز كده 
وفاء: واي اللي فيها يعني م يلمسها انت اي يخصك 
سليم بغضب اكبر: ده انا كنت اقتلو 
وفاء: انت بتعمل كده علشان جوزها يعني 
سليم: جوزها اي وزفت اي بس عشق ملكي انا.. انا بعدت جوزها مخصوص علشان تبقا بتاعتي انا ومش هسمح لحمزه انو ياخدها مني مش هسمح بكده
وفاء: نعم ازاي يعني اللي بتقولو ده 
سليم: زي ما سمعتي عن اذنك 
وسابها ومشا» 
عند شروق واسر 
شروق بهدوء: اسر انت نيمت البنت ولا لسه 
اسر طلع من الاوضه بسرعه وقال: هششششش انا مصدقت انها نامت 
تعالي نقعد هنا بقا نرتاح شويه 
قعدو الاتنين وتنهدو بقوه وبصو لبعض وضحكو 
شروق بضحك: كان شكلك حلو اوي وانت قاعد تحايل في البنت علشان تسكت وتبطل عياط
اسر بضحك: ولا انتي لما دمعتي وكنتي شويه وهتعيطي بسبب ان البنت مش عاوزه تشرب اللبن 
وفضلو يضحكو واسر فضل يبصلها وهيا بتضحك وقد اي كان شكلها جميل هيا وغمازاتها المحفوره دي.. 
شروق لاحظت ده وقالت: امقوم انا بقا انام شويه لاني تعبانه اوي اوي 
اسر شدها وقعدها جنبو وقال: في فيلم حلو هيبتتدي هنسمعو سوا ماشي 
شروق بسرحان في عيونو وتوتر من قربو: بس انا عاوزه انام يا اسر
اسر بنبره تخطف القلب: عيونك حلوه اوي 
شروق بتوتر: طب شغل الفيلم يلا 
اسر ضحك وراح شغل الفيلم
شروق بمرح: انا هقوم اعمل فشار واجي ع ما الفيلم يبتتدي 
اسر بضحك: ماشي يا سكر 
وبعد شويه رجعت والفشار في ايديها وقعدت جنبو وفضلو ياكلو ويهزرو 
اسر: بصي بقا الحته الجايه دي جامده الواد هيدخل بلعربيه دلوقتي يشيل كل اللي واقفين دول 
شروق:....... 
اسر بص عليها لقاها نامت بصلها بحب وقال: اي الجمال ده بس يعني مش هنكمل الفيلم ماشي يستي هكملو لوحدي 
وقام جابلها مخده وغطاها وقعد جنبها وفضل يتأملها وقال: انا مش عارف نكمل الفيلم ولا نفضل نبص عليكي احلي انا بقول نبص عليكي احسن وانام وانا ببص ع القمر ده 
وفجأه نام هوا كمان وكان شكلهم حلو اوي...» 
عند عشق وحمزه كانت عشق في اوضتها وحمزه قاعد برا في البلكونه 
عشق بملل: امطلع اقعد معاه شويه واللي يحصل يحصل بقاا 
حمزه كان قاعد وسرحان جات من وراه عشق وقالت: اعملك قهوه 
حمزه غمض عينو بعصبيه وقال: لا شكرااا انا بشرب شاي
عشق راحت قعدت قدامو وقالت: بص بقا بصراحه انا مش عارفه اقعد لوحدي كدا وبعدين مفيش حاجه اتسلي فيها حتي فقولت اجي اقعد معاك شويه 
حمزه بصلها بلا مبالاه وقال: براحتك اقعدي بس مش عاوز اسمع صوت 
عشق نفخت وقالت: حاضر 
حمزه بصلها بطرف عينو وقال: فين اهلك 
عشق تنهدت بحزن وقاالت: مليش اهل 
حمزه بستغراب: ازاي يعني 
عشق: انا اتربيت مع جدو وجدتي ومعرفش مين هما ابويا وامي ولما كنت اسألهم يقولو منعرفش بس احنا امك وابوكي 
حمزه بستغراب اكتر: وجدك وجدتك دول كانو اهل ابوكي ولا امك 
عشق: امي الله يرحمها لو كانت ميت'ه وربنا يلاقيني فيها لو كانت عايشه 
حمزه تنهد وقال: انا اسف 


عشق ببتسامه: لا عادي متتاسفش دي حقيقه والحقيقه عمرها مكانت بتزعل 
حمزه بصلها بنظره طويله وقال: انتي اي اللي وقعك مع العصابه دي
عشق: الله يرحمو ويسامحو بقا امجد كان مفهمني ان هما عيلتو وكنت عايشه معاهم في الفيلا ع الاساس ده لغايه متصدمت في الحقيقه وطلع امجد كداب وفضلو يهددوني ان هما هيقتلو*ه لو منفذتش اللي هما عاوزينو وعلشان انا كنت بحبو بقيت انفذ كل حاجه 
حمزه بتركيز: كل حاجه كل حاجه 
عشق بدموع: كل حاجه يا حمزه 
حمزه نفخ السيجاره بقوه وقال: كام مره 
عشق بستغراب: هو اي اللي كام مره 
حمزه قام من مكانو وكسر الكوبايه اللي كانت في ايدو ومسكها من خصرها بقوه وقال: كام مره ياااا عشق اتصرفتي كده ومتحاوليش تكدبي
عشق بدموع واستغراب: انت بتقول اي يا حمزه انت اتجننت انا قصدي كل حاجه يعني ان كنت بعمل كل اللي العمليات اللي بتطلب مني ان كانت مخدر*ات او سلا*ح او 
حمزه قاطعها بحده وقسوه وقال: او دعار*ه 
عشق بصدم#مه: سيبني يا حمزه انت اتجننت خلاص 
حمزه بكل جبروت قال: قولي حصلت كام مره انا بقرف منك ومش عاوز اشوف وشك بس مش معني كده ان مش هينبني من الحب جانب 
عشق بخوف وصدم#مه: حمزه ابعد عني والله انت فاهم غلط 
حمزه شدها ل جوا ورماها ع السرير وقال: انا هاخد حقي بلحلال ولا انتي ملكيش في الحلال 
وفضل يقرب منها وشد هدومها بكل وحشيه وغل وقال: مش معقوله ميبقاش ليا فيكي وانا جوزك 
عشق بدموع وخوف: حمزه ارجوك ابعد ابعد عنييييي متدمرش كل حاجه بلي انت بتعملو ده غلط والله انت فاهم غلط 
بس حمزه لا مبالاه وفضل يقرب بس فجأه عشق.............. 
وفجأه عشق شدت كوبايه من جنبهاا وخبطتو بيها ع دماغو 
حمزه بعد عنها بسرعه وقال: اه ياا مجنونه 
عشق بخوف وتوتر: انا مكنش قصدي والله 
وراحت عندو وقالت: حط ايدك ع راسك اكتم الد*م وانا هروح اجيب اي حاجه علشان نعمل الجرح 
حمزه زقها بعيد عنو وقال بعصبيه: ملكيش دعوه بيا فااهمه ومتلمسنيش اوعي 
وسابها وطلع برا ركب عربيتو ومشا. 
عشق بصت ع نفسها في المرايه وشافت شكلها وهدومها متقطعه ود*م حمزه اللي في ايديهاا وقعت ع الارض مهزومه وحزينه ومش عارفه تتصرف ازاي قالت بقله حيله: شكل الحزن والو*جع اتكتب عليا طول العمرر حتي مع حمزه يارب صبرني.. 
وقامت اخدت شاور ونامت 
عند حمزه كان في المستشفى عند صفاء» 
صفاء بفزع: حمزه اي دااا مالك اي اللي حصل ده 
حمزه ببتسامه: متقلقيش يا حبيبتي ده خبطه بسيطه كده 
صفاء: حمزه انت بتكدب عليااا 
حمزه: لا يا حبيبتي هكدب ليه بس 
صفاء اخدت بالها من خربشه ع صدرو من زراير القميص المفتوحه وقالت بهدوء: طب وبنسبه ل ايد عشق اللي معلمه ع صدرك دي 
حمزه بص وقفل الزراير بسرعه وقال: خلاص بقا يا صفاء حصل خيرر
صفاء بهدوء: بص يا حمزه انت ظالم عشق ظالمها اوي كمان مينفعش تصرفاتك معاها دي حرام عليك واسر كان عندي وقالي ع اللي انت عملتو انك اخدتها وشيلت من ايديها اطفالهااا وكمان بتحاول تخليها تعمل حجات غظبن عنهاا مينفعش يا حمزه انا عارفه انك بتكرهه الكدب بس جرب تسمعهاا في ناس كتير بتبقا مجبره ع الكدب وفي ناس بمزاجهاا وعشق مش من الناس دي بالعكس دي مجبره والله 
حمزه بعصبيه: ده لما جيت اقرب منهااا شوفي عملت ايييييه دي مجرمه ومجنونه والله 
صفاء بهدوء: علشان كنت هتعمل ذنب كبيرر يا حمزه 
حمزه بعصبيه: ذنب علشان هقرب من مراتي 
صفاء ببتسامه: لا بس عشق لسه والده بقالها ايام وفي ايام نفاس وحرام شرعا ان جوزها يقرب منها في الايام دي لان ربنا نهي عن ده فهمت 
حمزه بهدوء: بجد انا مكنتش اعرف ده بس انا كنت عاوز اكسرها بكده ولسه عند قراري برضو
صفاء: حرام يحبيبي برضو نكسر قلب حد مش انا اللي هفهمك كل ده يا حموزتي 
حمزه رجع راسو لورا بتعب وغمض عينو وقال: انا تعبت يا صفاء مبقتش عارف اعمل اييه حاسس ان انا عملت ذنب علشان كده ربنا بيعاقبني بكل التعب ده 


صفاء: اي حاجه بتحصلك دلوقتي ده ابتلاء من ربنا علشان بيحبك عاوزك دايما تتدعيلو بتبقا واحشو يا عم وعاوز يشوفك ويسمعك في صلاتو واي حاجه بتحصل ده خير من ربنا والله وعوض ربنا جميل اوي يا حمزه بس اصبرر خليك دايما مع الصابرين ربنا يفرحك يا حبيبي ويريح قلبك 
حمزه بصلها بحب وقام باس دماغها وقال: ربنا يخليكي ليا يارب انا هروح اصلي ركعتين لله علشان اهدا شويه 
سابها وطلع بس فجأه صفاء وقفتو عند الباب وقالت: حمزه رجع عشق لاطفالها حرام تتد*فنها وهيا حيه 
حمزه اكتفا ببتسامه وسابها وطلع نزل الجامع اللي جنب المستشفى وفضل يصلي كتير ومش عارف لوقت قد ايييه بس خلص وحس باحساس حلو اوي وانو مرتاح جدا طلع ركب عربيتو وراح عند عشق.. 
عند سليم ووفاء في الفيلا» 
وفاء بزعيق: بقالك كتيرر بتقول هتتصرف ومبتتصرفش لييييييه 
سليم: وطي صوتك جميله هنا في اوضتها وممكن تسمعنااا 
وفاء: متسمع انا عاوزه حق بنتي يا سليم انا فضلت عايشه 3سنين بحرقه قلبي ووجعي ومحدش كان حاسس بياااا 
سليم بزعيق: بنتك دي كانت مراتي وكمان ما*ت معاها بنتي اللي مكنتش كملت شهور يعني وجعي اكبر منك بمراحل راح حته مني وكمان مراتي حب عمري كلو مكنتش بنت خالتي بس انا فاكر من اول مره دخلت فيها علينا وهيا عندها 13سنه وانا وقعت فيهاا 
وفاء بدموع: فضلت طول عمري اربي فيكم ومحستش للحظه ان انتو ولاد اختي بالعكس كنت بعتبركو ولادي زيكم زي مريم اللي راحت مني في لحظه وكلو بسبب حمزه وفكر ان انا سمحتو بسهوله دي سليم انا عاوزه حمزه مي'ت مش عاوزه اسجنو لاا انا عاوزه اشوفو في نفس المكان اللي بنتي وحفيدتي فيييييه فااااهم 
سليم بحزن: متقلقيش يا امي هطفي نارك وناري عن قريب والله 
وسابها ومشا ووفاء قعدت ع سريرها وبصت ع صوره بنتها وحفيدتها اللي كانت جنبها وخدتها في حضنها ونامت.. 
عند شروق واسر.. اسر صحا ملقاش شروق بص بستغراب وقال: شرروق انتي فييين 
شروق جات جري من المطبخ وقالت: هشششش مصدقت ان البنات سكتو 
اسر ببتسامه: هما صحيو امته 
شروق: من شويه وقومت سكتهم علشان معملكش ازعاج 
اسر بحب: ليه يا قمر بس 
شروق بكسوف: طيب انا هدخل اعمل حاجه اكلها هتاكل معايا 
اسر: لا انا لازم انزل لان عندي شغل عاوزه مني حاجه 
شروق: لا شكرا بس حاول متتاخرش ممكن 
اسر ببتسامه: هخلص واجي علطول متخافيش 
شروق: تمام 
وسابها ومشا وهيا دخلت عملت اكل وقعدت تاكل» 
وبعد شويه الباب خبط قامت تفتح واتصدمت وقالت: عشششششق وحشتيني 
عشق بحب: وانتي كمان والله يا حبيبتي 
حمزه: طب ادخلو حبو في بعض جوا علشان احنا ع السلم كده 
دخلو جوا وعشق دخلت تجري ع بناتها وفضلت تبوس فيهم وتشم ريحتهم الجميله وقالت: حبايب ماماا وحشتوني كان غظبن عني والله بعد ماما عنكم يا حبايبي 
حمزه سمعها وفضل يبص عليها وحس بذنب وقال فنفسو: مكنش ينفع احرم ام من اطفالها ده اكبر ذنب كنت بعملو ومكنتش حاسس 
شروق ببتسامه: اعملك حاجه تشربها مش عارفه بعزم عليك في شقتك ازاي بس تمام يعني 
حمزه بضحك: لا شكرا يستي انا هاخد عشق وهنمشي علشان تروح ترتاح هيا والبناات 
شروق باحراج: طب و
حمزه بمقاطعه: ده بيتك تقدري تقعدي فيه زي ما انتي عاوزه تمام 
شروق ببتسامه: متشكره خالص يا حمزه والله 
حمزه ابتسملها وقال: يلا يا عشق 
عشق جابت البنات وقالت ببتسامه: هو احنا مش هنسميهم 
شروق: حابه تسميهم اي
عشق ببتسامه: رغد ورهف اي رأيك يا حمزه 
حمزه ببتسامه: حلوين اللهم بارك 
شروق: قمرررر 
حمزه: يلا بقا علشان منتأخرش 
عشق: حاضر 
وسلمت ع شروق وخدت رهف ورغد ونزلت هيا وحمزه ركبو العربيه ومشو 
عند حمزه وعشق في العربيه 
عشق ببتسامه: ممكن اعرف انت ليه بتعاملني بلبرود ده مع انك شخص طيب وكويس اوي من جواك ليه بتعمل معايا كده 


حمزه: علشان مبحبش الكدب يا عشق وانتي كل حياتك كدبتي فيها حتي البنات اللي نايمين ع رجلك دول مكنتش اعرف انك حامل فيهم عرفت بصدفه 
عشق بعصبيه: قولتلك غظبن عني ايييييه ربنا بيسامح وانت مش بتسامح ليه حرام عليك ليه العذاب ده انت ازاي بلجبروت ده 
حمزه بزعيق: عشق اسكتي واقفلي الموضوع احسن فااهمه 
عشق بدموع: لما انت مش عاوزني اخدني معاك لييييه 
حمزه: قولتلك خلاص يا عشق 
عشق بدموع: حمزه انت بتحبني ولا لااااا 
حمزه:  ..... 
عشق بزعيق: حمزه انت بتكرهني بجد يعني مش بتحبني 
حمزه: بس بقااا يا عشق خليني اركز في السواقه 
عشق بدموع: مش هسكت الا لما اسمع منك انت بتحبني ولا بتكرهني 
حمزه بنفاذ صبر بصلها وقال: اااااه بحبك يا عشق بحبك ومقدرش اعيش لحظه من غيرررك 
بس فجأه عشق صرخت وقالت: حمززززه حااااااسب 
وفجأه حمزه فقد السيطره ع العربيه والعربيه اتقلبت وشاف قدامو عشق وهيا غرقانه في د*مها هيا ورغد ورهف قال بتعب وبدون وعي: عشق 
وحاول يطلع من العربيه بمساعده الناس ونجح بلفعل انو يطلع وحاول يطلع رغد ورهف ونجح في انو يطلعهم 
واحد من الناس: بسرررعه يا جدعان عايزين نطلع الست بس مش عارف الام شكلها اتأذت اوي وكمان في حجات كتير حواليها من الصعب ان احنا نطلعها علشان منأذهاش من غير قصد احنا نصبر لما يجي الاسعاف احسن 
حمزه جري بلبنات بتعب ووداهم في مكان امان بس فجأه وهو راجع للعربيه تاني العربيه ولعت قدامو وقع ع الارض بصدم#مه وقال بزعيق: عشششششششششق لااااا
فجأه اغمي ع حمزه من التعب وهو بيزعق بأسم عشق.. 
صحا وهو في المستشفي ونايم ع السرير قام بسرعه بس اتوجع من اثر الكدمات والجروح اللي في جسمو بس قاوم تعبو ووجعو وقام وفضل ينادي ع عشق في المستشفى.. 
جيه اسر وادهم بجري ع صوتو 
اسر وهو بيسندو:حمزه ارجع ع الاوضه انت تعبان وعامل حادثه مش سهله لو سمحت تعالا معايااا 
حمزه بعصبيه وعيون مليانه دموع: اوعااااا يا اسرررر انا عاوز اشوف عشق بالله عليك سبني 
اسر بحزن: تعالا بس يا حمزه وانا هقولك ع كل حاجه 
حمزه وقع ع الارض من شده التعب وقال بصوت متقطع: رغد ورهف البنات كويسين صح 
اسر: ايوه كويسين بس قوم معايا بقااا 
ادهم بحزن: اسر تعالا نسندو سوا 
اسر وادهم سندوه ورجعوه اوضتوو ونام ع السريرر 
اسر: اتصل بوفاء تيجي لازم تكون جنبو وتراعيه في حالتو دي وكمان جميله وشروق يجو علشان البنات 
ادهم: حاضر 
ادهم خرج برا يعمل المكالمه.. 
حمزه بدون وعي: عشق انتي فين عشق انتي بعيده كده ليييه قرربي 
اسر ولاول مره دموعو تنزل وقال: ربنا يصبرك يا صاحبي 
وبعد شويه وصلت شروق.. 
شروق بعياط: اسررررررر 
اسر طلع من اوضه حمزه بسرعه وقال: شروق اهدي علشان حمزه 
شروق بدموع: فين عشق انا عاوزه عشق يا اسرررر والبنات فين يا اسرررر 
اسر قرب منها بهدوء وحضن بكف ايدو وشها وقال: انا عاوزك تهدي علشان انتي اللي هتصبري حمزه والبنات لازم يكون حد معاهم قوي مش ضعيف ساعديني علشان خاطري 


شروق وقعت ع الارض بانهيار وقالت: عشق لااا عشق 
اسر نزل جنبها ع الارض وقال: ادعيلها برحمه يا شروق ادعيلها يا حبيبتي 
شروق بصراخ: لاااااااااااا عشق لااااااااااااا مستحيل دي عايشه لاااا 
وقامت تجري وتفتح اوض المستشفى كلها بشكل هستيري واسر طلع وراهاااا وفجأه اغمي عليها من الصدم#مه اسر قرب شالها بسرررعه... 
ادهم كان واقف باصص عليهم وقال: لا حول ولاقوة الابالله 
وبعد شويه وصلت وفاء وجميله اخت حمزه.. 
دخلت جميله بسرعه وقالت بعياط: ابيه 
وفاء بلا مبالاه: تعالي هناا يا جميله علشان متصحيهوش وعلشان شكلو تعبان خالص 
جميله قربت كرسي من السرير بتاع حمزه وقعدت جنبو ومسكت ايدو وفضلت بصالو بحزن.. 
عند اسر وشروق كانت نايمه ع السرير.. 
اسر بصلها بحزن وقال: والله الواحد ما عارف هيتصرف ازاي في اللي جاي ده هلاقيها من حمزه اللي لسه معرفش اصلا ولا شروق ولا بناتها اللي مشافوش امهم ولا هيا لحقت تبقا معاهم ربنا يصبرنا ع اللي جاي... 
عند صفاء في المستشفى كانت منهاره ومش عارفه تتحرك بسبب اللي هيا فيه.. 
ادهم بهدوء: هششششش اهدي يا حبيبتي علشان خاطري انتي مش ناقصه 
صفاء بدموع: مش عارفه اصدق يا ادهم معقوله عشق ما*تت يا حرام وبناتها اللي لسه مشافوش امهم يعني هيعيشو من غير اب وام ياربي الصبر من عندك ولا حمزه اللي ملحقش يتهنا معاها لا حول ولاقوة الابالله (ان لله وإن اليه راجعون) 
ادهم بحب: اهم حاجه عندي انتي.. انتي لازم تكوني كويسه علشان انتي مش ناقصه اساسا وعاوزك توقفي جنب حمزه اليومين اللي جايين دول احنا مش عارفين نقولو ازاي اصلااا 
صفاء بدموع: هوا لسه مش عارف بحاجه 
ادهم بحزن: لا انتي مشفتيش كان بينادي عليها ازاي كأنو مجنون بيها وعاوزها وبس مش عارف هيتقبل ده ازاي والله مش عارف 
صفاء: هيا اد*فنت ولا لسه يا ادهم 
ادهم: لسه هما الناس لحقو يطلعوها من العربيه بس للاسف الاصابه كانت في الدماغ وللاسف جالها نز*يف وملحقوش ينقذوها كل اللي لحقوهم هما البنتين وحمزه ده كلام الدكاتره.. 
صفاء بدموع: انتو شفتوها ولا لا 
ادهم: ايوه شوفناها انا واسر وحقيقي شكلها كان يقطع القلب والله بس احنا هند*فنها قبل ما حمزه يفوق لانو مش ناقص انهيار.. 
صفاء بعياط: خدني عند حمزه عاوزه اشوفو 
ادهم: حاضرر يا حبيبتي لما اجي بس علشان مضطر اسيبك دلوقتي علشان رايحين انا واسر وشروق المقا*بر ادعيلها يا حبيبتي 
صفاء: الله يرحمها ويغفرلها يارب انا والله ما مصدقه 
وقام وسابها وراح عند اسر في اوضه شروق.. شروق كانت صحيت... 
شروق بدموع: عاوزه اشوفها يا اسر قبل متتد*فن بالله عليك
اسر بخنقه وحزن: حاضر بس ارجوكي تمالكي اعصابك.. 
وراحت معاه بخطوات بطيئه وتعب ووقفت قدام الاوضه اللي فيهاا عشق وقالت بدموع: لا مش قادره ادخل لاااا 
اسر راح سندها وقاال: ارجوكي اهدي ويالا يا حبيبتي 
دخلت ووقفت قدام السرير اللي نايمه عليه عشق وشالت من ع وشها الملايه حضنتهاا بسرعه وفضلت تصرخ في حضنهااا وقالت: ليييه يا عشق سبتيني لييييه هعيش ازاي انتي كنتي اعز صديقه عندي عشششششق اصحي بالله عليكي طب بناتك هقولهم اييييه لما يكبرو مع السلامه يا اطيب واجمل قلب في الدنيا هتفضلي عايشه معانا دايما والله.. 
اسر شدها وقال: كفايه يا شروق كفايه 
وبص لدكتور وقال: جهزوها يالا وحطوها في عربيه الاسعاف علشان لازم نعمل كده قبل ما حمزه يفوق 
الدكتور: تحت امرك 


وخدها ومشا... 
جيه الدكتور بسرعه وقال للمرضه بتوتر: يالا بسرعه اديها الحقنه مش قدامنا وقت كتيرر لسه دقايق ولو مخدتش الحقنه هتمو*ت اخلصييييي 
راحت الممرضه بسرعه واديتها الحقنه وقالت: هنعمل اي تاني يا دكتور 
الدكتور: روحي نادي دكتور احمد بسرعه وانتي افتحي الباب اللي في اخر المستشفي بسررعه... 
وجيه الدكتور التاني واخدو عشق بسرعه وحطوها في عربيه الاسعاف وكان واقف قدامها سليم.. 
سليم بسرعه: يالا اخلصو بسررعه 
الدكتور: تمام كده كل حاجه جاهزه وهيا في نظرهم ميت. ه دلوقتي وهنحط حد مكانها لان هما خلاص مش هيشوفوها تاني كده 
سليم بانتصار: تمام يا دكتور سلام 
وركب العربيه مع عشق وقال للسواق اطلع بسرعه ع المطار 
وعمل تليفون: اي يا ادهم انت جهزت كل حاجه صح 
ادهم: ايوه يا سليم متقلقش كلو تمام هتروح تلاقي الطياره الخاصه ومجهزه من كل حاجه علشانها وفيها ممرضه ودكتور كمان والبطاقه وجواز السفر بتوعها جاهزين وهتلاقي واحد مستنيك بيهم قدام المطار مع السلامه 
سليم: شكرا يا ادهم سلام... 
ادهم ابتسم بشر وقال: يلا في داهيه 
بعد شويه في المق1بر كان واقف اسر وشروق وادهم ووفاء وجميله... 
كان لسه ادهم واسر نازلين القبر بيها بس فجأه وقفهم صوت حمزه وقال بدموع وصوت ضعيف ومنكسر: استنو لازم اشوفها واودعها قبل متسبني خالص لازم انزلها بأيدي ابعدو انتوو..... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بستوتر: انت تعبان يا حمزه دلوقتي ومش ناقص وجع قلب ارتاح واحنا هنعمل كل حاجه 
حمزه بحده: قولتلك ابعد يا ادهم اوعوووو انتو الاتنين 
اسر طلع وادهم طلع وحمزه شالها ونزل بيها وكشف وشها وقال بصدم#مه واستغراب: اي داااا 
ادهم غمض عينو بعصبيه وقال فنفسو: روحنا في داهيه 
طلع حمزه بسرعه وقال بزعيق: فييييين عشق 
كلهم بصو بصدم#مه لبعض.. 
اسر بستغراب: اي يا حمزه م انت لسه شايلها بأيدك اهو 
حمزه بحده وعصبيه:دي مش عشق يا اسررررر فييييين عششششششق 
شروق بدموع: ازاي يعني دي مش عشق اوعا كده 
ونزلت تشوف وبالفعل اتاكدت انها مش عشق طلعت بسرعه وقالت بلهفه: فييييين عشششق 
حمزه بحده وزعيق: متردو عليااااااا فييييين 
اسر بتوتر: والله معرفش يا حمزه  اسأل شروق وادهم احنا دخلنا شوفناها بنفسنا قبل ما نيجي هناا انا مش فاهم حاجه 
حمزه بجري ع العربيه وقال: اسرر تعالا معاياا وانت يا ادهم خد ماما وشروق وجميله ع البيت وخد بالك منهم 


وراحو ع المستشفي بسرعه وراحو لموظفه الاستقبال» 
اسر بعصبيه: مين الدكتور اللي كان متابع حاله عشق اشرف المحمدي 
الموظفه بخوف: دكتور احمد ودكتور زياد 
حمزه بسرعه: هما فين دلوقتي 
الموظفه: في مكتبهم 
حمزه راح العربيه خد مسد*سو وطلع ع المكتب بسرعه واسر راح لدكتور التاني.. 
حمزه رزع باب المكتب ودخل وقال: اهلا يا دكتور احمد 
احمد بتوتر وهو بيرجع لورا بخوف: في اي يا استاذ حمزه 
حمزه بسخريه: هنعرف اهو في اييييه هتعرف كل حاجه متستعجلش 
ودخل اسر بدكتور زياد وهو حاطت المسد*س ع دماغو.. 
زياد بخوف: انا هقول كل حاجه بس ارجوكو متأذونيش وبلاش حد يعرف كده هروح في داهيه ومستقبلي هيدمر 
حمزه شدو من البالطو بتاعو بعصبيه وقاال: اتكلم احسنلك اتكلمممممم 
في فيلا حمزه كانو كلهم وصلو... 
شروق بعياط: يا تري انتي فين يا عشق يا تري اي اللي حصلك 
جميله بهدوء: ان شاءلله خير وابيه حمزه هيتصرف وهيعمل كل اللي هيقدر عليه 
وفاء بتوتر وخوف ع سليم قالت فنفسها: يارب حمزه ميوصلك يا سليم ان شاءلله مش هيعرف يوصلك 
شروق لاحظت شرود وفاء واستغربت ان مفيش ليها اي رد فعل قالت فنفسها: كلو منك انتي منك لله انتي وسليم وكل اللي شغالين معاه 
في المستشفى كانو الدكاتره حكوا كل حاجه لحمزه واسر 
حمزه بصدم#مه: اخويا عملها معايا تاني يا اسررر 
اسر بحزن: مش وقتو يا صاحبي يلا بينا نلحقهم وان شاءلله نلحقهم 
حمزه طلع يجري وركب عربيتو واسر معاه ووصلو المطار.. 
حمزه دخل بسرعه هو واسر وكان فيه هناك اصدقاء ليه ول اسر بحكم شغلهم... 
حمزه: عاوز اقابل حسام الشناوي 
وبالفعل بعد وقت مش كتير جيه حسام وقال: اي يا حمزه انت كويس قالو انك عاوزني في حاجه

 ضروري وبتزعق من ساعه مدخلت 
حمزه حكالو كل اللي حصل 
حسام بسرعه: تعالو ورايا بسرعه 
وراحو عند الموظفه 
حسام بسرعه: في طياره خاصه محجوزه بأسم سليم الفيومي 
الموظفه: ايوه بالفعل يافندم 
حمزه وهو بينهج من التعب: طب اي طلعت ولا لسه 
الموظفه: ايوه يا فندم في الجو بقالها 20دقيقه بظبط 
حمزه غمض عينو بعصبيه وزعق بكل قوتو وقال: عشششششششششق 
عند عشق وسليم في الطياره فجأه عشق حركت ايديها وقالت بدون وعي وبصوت متقطع: حم زه 
سليم اللي كان قاعد جنبها: حتي بتقولي اسمو وانتي مش في وعيك 
عشق فتحت عنيها ببطئ وقالت: ااااه انا فييين 
الدكتور اللي كان موجود قال: اهدي يا مدام عشق لو سمحت علشان متتعبيش اكترر 
عشق فتحت عنيها بصدم#مه لما شافت قدامها سليم قالت بخوف: انت بتعمل اي هناااا 
وبصت حواليها وقالت بتوتر: اي داا انا فيين وفين حمزه والبنات انا فيييييين بقولك 
سليم ببرود: اهدي يا قطه علشان انتي لسه تعبانه برضو اهدي
عشق بتعب: انت عاوز مني اييييي بقاااا عاوز ايييييي 
سليم بضحك وهو مستمتع بشكلها كده: اممم منا قولتلك يا عشق مش هسيبك 
عشق غمضت عنيها بتعب وقالت: حرام عليك عاوز مني اي تاااني انت دمرت حياااتي دمرتهاااا يا سليييم سبني في حالي بقاااا 
سليم بحاله تشبه الجنون: انتي بتاعتي انا يا عشق انا دمرت كل حاجه علشانك وهدمر اي حد هيقرب منك زي اللي هيحصل لحمزه 
عشق بخوف وتوتر ع حمزه: لاااا حمزه لاااا ابوس ايدك سيبو بلاش حمزه سيبو هو ملوش ذنب 
سليم: بشرط واحد ان انا هرجعك دلوقتي وتطلقي منو ومش تخيله يطلقك بس لااا ده تخليه يكر*هك كمان فاهمه ولا لااا لان حمزه مش هيسيبك طول م هوا بيحبك 
عشق بدموع: حاضر 
سليم بانتصار: هكلم الكابتن ينزل بينا تاني طالما هتتعاوني معايا وهنبقا حلوين مع اني مكنتش ناوي ارجعك واوعي تقولي انك شوفتيني او انا اللي عملت كده والباقي انا هتصرف فيييه فاااهمه 
عشق بقله حيله: تمام تمام 


في المطار كان لسه واقف حمزه ومش حاسس بأي حاجه حواليه اصلاا ولا عارف يتحرك من مكانو وكأنو حاسس ان عشقو هيرجعلو تاني... وفعلا بعد دقايق جيه حسام بجري وقال: حمزه طياره سليم هبطت في المطار تاني 
اسر بستغراب: ازاي يعني ده 
حمزه كأنو روحو رجعتلو والامل رجعلو تاني وطلع يجري ع الطياره وشاف عشق وهيا سانده ع الممرضه بتعب وباين عليها وع ملامحهاا التعب والارهاق الشديد جري عليها حمزه... 
عشق ببتسامه: حمزه 
حمزه اخدها حضن كفيل يشفي الوجع والتعب اللي جواهم بقا يحضنها بكل قوتو كأن عاوز يدخلها بين ضلوعو مع انها كانت تعبانه بس محستش بوجعها بين ايديه.... 
وبعد شويه سابها حمزه وقال بلهفه: انتي كويسه يا حبيبتي انتي بخيرررر صح 
عشق بضحك في وسط تعبها: منا قدامك اهو مفيش حاجه انا كويسه بس تعبانه ومش قادره اقف ع رجلي خالص 
حمزه بصلها بحب وقال: انتي تأمري واحنا ننفذ 
وشالهاا وفضل بااصص في عيونهاا وعنيه بتقول حجات كتير عشق بس اللي تعرف تقرأهم وتعرف عنيه بتقول ايييه بصتلو وقالت: البنات يا حمزه كويسين صح 
حمزه ببتسامه: كويسين يا عيون حمزه 
عشق بصتلو بحزن وقالت فنفسها: انا اسفه ع كل اللي هعملو يا حمزه بس ده علشان تبقا في امان دايما وتفضل كويس مقدرش اشوف فيك اي حاجه مش كويسه سامحني للمره المليون 
اسر وحسام طلعو الطياره علشان يشوفو سليم بس ملقوش ليه اثر.. 
اسر خبط باب الطياره بغضب وغيظ: هجيبك والله يا سليم وراك وراك حتي لو روحت فييين 
في مكان تاني كان موجود امجد وحسين... 
حسين بستغراب: يعني مراتك عملت حادثه وفي المستشفى وانت قاعد بتشرب وببرود كده عادي 
امجد بضحك: متفرقش معايا اساسا 

حسين بعدم فهم: يعني اي يخويا ع الاقل ده بينكم عيال وبعدين انت ساكت ليه ما تروح تجيب مراتك

 هيا وبناتك ازاي قاعد كده وهيا مع راجل تاني وع ذمتو 

امجد ضحك بصوت عالي وقال: هو انت متعرفش ان هيا مش مراتي اصلاا 
حسين: مش فاهم 
امجد: هفهمك بص ياسيدي انا بحكم العمليات اللي بعملها من الوقت التاني كنت لازم اغير اسمي وبطاقتي وكل حاجه لزوم الشغل يعني ما انت عارف 
حسين بصدم#مه: يعني انت متجوزها بهويه من الهويات المزيفه 
امجد: بظبط كده يعني يعتبر انا مش جوزها ولا هيا مراتي اساسا لان كلو كان مزيف ف مزيف فهمت بقاااا وانا كنت بهدد سليم بس علشان يزود الفلوس وهفضل العب ع الكارت ده 
حسين: وهيا هيكون وضعها اي لما تعرف كده يا تري 
امجد بضحك: ولا هيكون وضعها اي لما تعرف ان انا اللي قتل. ت ابوها لما جيه هنا وكان عاوز يشوفها 
حسين بصدم#مه: يعني اهلها موجودين 
امجد بضحك: كانو موجودين 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حسين بصلو بصدمه وقال: حرام عليك عشق متستاهلش منك كده ده مفيش حد كان بيحبك قدهاا ودافعت عنك كتيرر ووقفت جنبك اكتر وفي الاخر تعمل كل ده فيهاا 
امجد بسخريه: بقولك ايه انا مش فايقلك انتي هتديني محاضره ولا اييه 
وقام سابو ومشا» 
حسين باصرار: لازم اعرفها حقيقتك يا كلب لازم احميها منكو 
وقام ركب عربيتو ومشا 
في فيلا حمزه كانو كلهم وصلو حمزه دخل وهو شايل عشق ووراه اسر 
ادهم اول ما شافو اتخض وقال: انتو قبضتو عليه 
حمزه بستغراب من طريقتو: لا ملحقناش 
ادهم بارتياح: ااه تمام تمام ان شاءلله نلاقيه عن قريب 
اسر بطريقه حاده: هجيبو يعني هجيبو هيروح مني فيين يعني وساعتها مش هسمي عليه 
عشق كانت نايمه ع كتف حمزه ومش حاسه بحاجه بسبب تعبها 
حمزه بهدوء: هطلع عشق اوضتنا وهجيلكو تاني يا شباب 
اسر: ماشي يا صاحبي 
وحمزه طلع بيهاا واسر طلع خبط ع اوضه كانت نايمه فيها شروق وجميله.. 
جميله قامت فتحت وقالت: هااا وصلتو لحاجه يا ابيه 
اسر ببتسامه: اه الحمد لله عرفنا نجيب عشق وكمان في اوضه حمزه دلوقتي 
جميله بفرحه: طب هروح اطمن عليهاا انااا وسيب شروق نايمه يا حرام فضلت تعيط كتيرر اوي 
اسر: ماشي يا جميلتي روحي يلا 
وسابتو ومشا واسر دخل لقا شروق نايمه والبنات جنبها ووشها كان مرهق جدا مسح ع شعرها بهدوء وقرب اخد نفس طويل من ريحتها وهيا صحيت بخضه وقالت: اسررر 
اسر بهدوء: هشششش اهدي وارجعي نامي تاني 
شروق مسكت ايدو برجاء وقالت بدموع: عملتو اي يا اسر قولي انها كويسه وعرفتو توصلو ليهاا 
اسر بصلها بحب وضغط ع ايديها اكتر وقال: مش كفايه عياط بقا كده ينفع عيونك الجميله دي تبقا حزينه بشكل ده عالعموم يا ستي عشق كويسه جدا والحمد لله عرفنا نوصلها وموجوده دلوقتي في اوضتها هيا وحمزه 
شروق قامت بسرعه وقالت بفرحه: بجد يا اسرر طب انا راحه اشوفهاا دي وحشتني اوي 
اسر شدها ليه وهنا عيونهم اتقابلت وقال: طب وانا موحشتكيش 
شروق بتوتر من قربو: اسرر ابعد 
اسر شدها اكتر لغايه لدرجه ان انفاسهم اتقابلت وبقت مسموعه بنسبالهم كان نفس شروق تقيل جدا وكأن االاوضه بقت ضيقه اوي عليهم.. 
اسر زاح شعرها لورا وقرب عليها وهمس بنبره تخطف القلب وقال: انا بحبك يا شروق تقبلي تكملي الباقي من عمرك معايا 
شروق بصدمه وارتباك: اسر بتقول ايييه 
اسر ببتسامه: زي ما سمعتي يا قلب اسر 
شروق بدموع: كان نفسي والله يا اسرر بس انا مش موافقه 
وشدت نفسها من ايدو بعنف وقالت: لو سمحت يا اسر بعد كده التزم حدودك معايا ومتحاولش تتقرب مني بشكل ده تاني لو سمحت 
اسر بصدمه من كلامها: ليه كده يا شروق ليييه رفضتيني ليه 
شروق بجديه: انا ليا اسبابي ومش مطلوب مني اني اقولك وعن اذنك بقا 
وسابتو ومشيت وكان اسر واقف مكانو بصدمه ومش مصدق اللي حصل ده لانو كان متأكد ان شروق بتبادلو نفس الشعور بس تجاهل ده كلو وقال: هفضل وراكي برضو يا شروق ومش هسيبك 
عند حمزه وعشق كانت جميله ووفاء موجودين معاهم 
جميله ببتسامه: الحمدلله ان احنا اطمنا عليكي يا ابله عشق 
عشق ببتسامه: اي ابله دي يا بت انتي قوليلي عشق هااا 
جميله بضحك: حاضر يا عشقي 
حمزه بغضب مزيف: لا بقولك اييييه انا بس اللي اقولها عشقي فاهمه 
عشق بضحك: جرا اي يا حمزه متسيبها تقول اللي هيا عوزاه 
حمزه بزعل مزيف: بقا كده يا عشق تمام ماشي وانتي كمان متقوليلش يا حموزتي اتفقنا 
جميله بضحك: لا خلاص يا ابيه هقولها عشق بس 
حمزه: ايوه حلو كده وابقا اسمعك بتقولي عشقي دي تاني 
وكلهم ضحكو.. بس كانت في عيون حقوده مستكتره عليهم الفرحه دي ونفسها تاخدها منهم وكانت هيا نفسها وفاء اللي مكنتش طايقه صوت ضحكهم ولا تشوفهم فرحانين.. 
وفاء ببرود: كويس اننا اطمنا عليكي يا عشق عن اذنكم انا علشان عاوزه ارتاح 
عشق بصتلها وقالت: تمام يا ماما 
وفاء بصتلها بستغراب وقالت: ماما 
عشق ببتسامه كلها برود وسخريه: ايوه مش انا مرات حمزه وانتي ام حمزه تبقا في مقام امي بظبط 
وفاء بصتلها بغيظ وقالت: تمام يا حبيبتي عن اذنكو 
حمزه بصلها بفرحه وقال: بحبك يا عشقي 
عشق بصتلو بحب وقالت: مش اكتر مني يا حبيبي 
جميله: احمم احنا هنااااا 
حمزه: معندكيش دم خالص طب متاخدي نفسك وتطلعي برا ولا لازم تطلعينا من المود يعني 
عشق بضحك: حرام عليك يا حمزه والله
جميله بضحك: الصراحه عندو حق انا المفروض كان يبقا عندي دم واخد نفسي واطلع برا 
حمزه: طب يلا ورينا جمال خطوتك كده 
جميله ضحكت وسابتهم ومشيت.. 
حمزه قرب ع عشق وهيا كمان وكان لسه هيبو*سها بس الباب خبط 
حمزه غمض عينو بعصبيه وقال: يادي النيله ادخل يلي بتخبط 
عشق ضحكت عليه وقالت: خلاص بقا متبقاش رخم كده 
ودخلت شروق بجري وحضنت عشق وفضلت تعيط 
عشق ببتسامه: مخلاص يا بت منا قدامك اهو 
شروق بدموع: كنت خايفه عليكي اوي ومتعرفيش احساسي كان اي واحنا بند... 
حمزه بمقاطعه لكلامها: خلاص يا شوشو بقا بلاش نفتكر اللي فات خلاص انا هسيبكم مع بعض شويه وهنزل انا لشباب 
عشق: ماشي يا حبيبي 
ونزل وسابهم.. 
عشق بدموع: يالهوي يا شروق كنت حاسه اني مش هشوفكو تاني فين البنات هموت واشوفهم 
شروق ببتسامه: متقلقيش يا عيوني هما كويسين الحمدلله ونايمين 
عشق: طب قومي جبيهم ونبي عاوزه اشوفهم 
شروق قامت من جنبها وقالت: حاضر يا حبيبتي ثواني وهكون عندك 
وراحت جبتهم ليها وعشق فضلت تحضن فيهم وتشم ريحتهم وتبوس فيهم وقالت: يا عيون ماما انتو انا عارفه اني بهدلتكو معايا والله حقكو عليااا بس ماما والله غظبن عنها سامحوني يا عيون ماما من جوا... 
شروق قعدت جنبها وفضلت تتكلم معاها عن اللي حصل... 
تحت عند الشباب كانو قاعدين سوا بس ادهم في دنيا تانيه وكمان اسر في دنيا تانيه هو كمان بس دي كانت دنيا شروق.. 
حمزه بستغراب: طب اييييه مالكو 
ادهم: انا هقوم اخلص شويه شغل يا شباب 
حمزه: طيب وانا هكون عندك من بكره 
ادهم ببتسامه: حمد لله علي سلامه عشق عن اذنك سلام يا اسرر 
بس اسر مردش اصلا لان كان سرحان جدا ومش معاهم 
حمزه كان رايح يتكلم معاه بس قاطعو صوت الحارس... 
الحارس: حمزه بيه في حد عاوز يقابل عشق هانم وبيقول انو قريبها 
حمزه بستغراب: طب دخلو 
اسر: انت مش قولت انها ملهاش حد يا حمزه 
حمزه فنفسو: يارب متكون كدبه جديده يا عشق 
بس خالف توقعو بدخول حسين.. 
حمزه بعصبيه: انت اي اللي جابك هنا يا راجل انت وعاوز تقابل عشق كمان 
حسين بهدوء: اهدا بس يا ابني واسمعني عشق في خطر وفي حجات لازم تعرفها 
حمزه مسكو من هدومو وقال بغضب جحيمي: تعرف اي يا حسين وبعدين مش هتبعدو عنها بقا وتسبونا في حالنا لغايه ما اوقعكو كلكم في االسجن وتبقوا تحت ايدي 
حسين برجاء: سبني اتكلم معاها خمس دقايق بس يا ابني اعتبرني زي ابوك وبطلب منك طلب واحد بس 
اسر: خلاص يا حمزه سيبو 
حمزه طلع الخدامه لعشق وبالفعل عشق سندت ع شروق ونزلو 
عشق بفرحه: عم حسين ازيك وحشني والله 
وقربت حضنتو 
حمزه واسر بصو لبعض بستغراب ان عشق وحسين علاقتهم كويسه ببعض 
حسين بحنيه: حمد لله علي سلامتك يا حبيبه قلبي الحمدلله انك بخير واني شايفك قدامي كويسه 
عشق ببتسامه: الحمدلله يا عم حسين انت عامل اي ومحمد عامل اي طمنوني عليكم 
حسين: الحمدلله يا بنتي الحمدلله انا بس كنت عاوزك شويه لوحدنا ع انفراد ممكن 
حمزه اطمن لما لقاهم كويسين مع بعض وعلاقتهم طيبه وقال: تمام احنا برا لو احتجتو حاجه 
وكلهم طلعو برا 
حسين بقلق: انا قلقان عليكي اوي يا عشق وعلشان كده جيتلك وعلشان اعرفك كل حاجه وعلشان تاخدي بالك كويس 
عشق بستغراب: في اي بس يا عم حسين قولي 
حسين بدأ يحكيلها كل حاجه بهدوء وعشق قابلت كل ده بصدمه وتعب وحيره... 
عشق بعياط هستيري: ازاااي يعني اييييي يعني بناتي اللي فوق دول من الحرام يعني انا كنت عايشه في الحرام يعني كل ده كدب يعني اييييييه يا عم حسين يعني ايييييه 
حمزه كان واقف برا وسامع كل حاجه وعنيه احمرت من الغضب وعلامات وشو مكنتش بدل ع الخير ابداا بس تمالك نفسو 
عشق بدموع: هو فين دلوقتي يا عم حسين 
حسين: مش هينفع اقولك عنوانو دلوقتي بس هحاول ابعتهولك في مسدج علشان محدش يسمعنا هنا تمام 
عشق بصت قدامها وقالت بتحدي: يا انا يا انت في الدنيا دي يا امجد قصتنا بدأت من هنااا 
حسين بحزن: انا همشي يا بنتي ولو احتجتي اي حاجه كلميني 
عشق: شكرا يا عم حسين 
وسابها ومشا وهيا طلعت اوضتها بسرعه وحمزه طلع وراها 
كانت شروق والبنات في الاوضه وكانت واحده من البنات بتعيط 
عشق حطت ايديها ع وادنها وقالت بزعيق: سكتيها يا شروق مش عاوزه اسمع صوتهااااا 
حمزه كان واقف بيراقب كل ده وهو واقف ع باب الاوضه.. 
شروق بستغراب: في اي يا عشق مالك يا حبيبتي 
عشق بدموع وزعيق اكتررر: قولتلك سكتيهاااا مش طايقه صوت عياطهاااااا 
حمزه دخل بسرعه وشاور ل شروق تطلع برا... 
عشق بزعيق: استني خديهم معاكي انا مش عاوزه اشوفهم خديهم 
حمزه بحزن ع حالها قربها لحضنو بسرعه ودفنها جواه كانو بيعتذرلها عن قسوه العالم معاها قال بهدوء: اهدي لو سمحتي يا عشق اهدي 
عشق وهيا في حضنو: مش عاوزاهم يا حمزه مش عاوزه حاجه تربطني بيه ولا تفكرني بيه انا وحشه يا حمزه انا كل ده كنت عايشه معاه من غير جواز حمزه انا وحشه اوووووي 
حمزه شدها اكتر لحضنو وقال: هشششش اهدي اهدي يا حبيبت حمزه والله لجبلك حقك من كل اللي عملو كده والله لندمهم بس علشان خاطري البنات ملهاش ذنب انا هكتبهم بأسمي ده بعد اذنك يعني 
عشق تنهدت بارتياح في حضنو وقالت: حمزه انا مش عاوزاهم دول هيفكروني بيه مش عاوزاهم 
حمزه بحزن: خلاص اهدي بس انتي دلوقتي انتي لسه تعبانه يا حبيبتي 
عشق رفعت عنيها ليه وهيا في حضنو وقالت: انا عاوزه اقولك ع حاجه يا حمزه 
بس فجأه دخلت جميله وهيا بتزعق وقالت: الحق ماما يا حمزه 
حمزه قام بسرعه وقال: في ايييييه 
جميله بدموع: تعالا معايااااا 
حمزه نزل بسرعه واتفجأ ب وفاء وهيا واقفه وحاطه المسدس في وشو وبتقول بدون وعي: خلاص جيه وقتك يا حمزه كفايه تمثيل بقااا لغايه كده 
حمزه بصدمه وفي حاله من الذهول: ماماا 
وفاء بزعيق: متقوليش يا ماماااااا فااااهم متقوليش كده انا مش امك.. امك ماتت وانا اللي موتهااا ايوه مستغرب كده ليه انا اللي مو*ت امك زمااان انا قتل*ت اختي وهق*تلك دلوقتي يا حمزه ومحدش هيمنعني
عشق كانت بتراقب كل ده من بعيد وفجأه نزلت ليها ووقفت جنبها وقالت بعيون حاده وبجديه: هاتي يا وفاء عنك انتي او اقولك انا معايا واحد انتي هتضربي ولا تسبيني اناا.. انا بقول انا اللي اعمل كده انا محترفه اكترر منك دي شغلتي اساسا 
وفاء بضحك: ايييه يا حمزه انت صدقت ان عشق هتحبك بجد وهتنسا اتفاقها معانا 
حمزه رجع لورا بخطوات بطيئه وقال بصوت مليان وجع: تاني يا عشق 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه بسخريه ونبره كلها كسره: اضربي انتي يا عشق عاوز امو*ت ع ايدك انتي 
عشق ببرود: عادي خالص طالما دي امنيتك الاخيره 
حمزه غمض عينو وكان بيفتكر كل حاجه معاها من اول ما شافها لغايه دلوقتي ووقتنا هذا وقال: يلا يا عشقي 
بس فجأه عشق ضر*بت رصا*صه في دراع وفاء اللي ماسكه بيه المسد*س وفاء وفاء وقعت ع الارض من الوجع... 
حمزه فتح عينو وبصلها بصدمه وقال: عملتي اي يا  مجنونه 
عشق بدموع: يعني كنت اسيبها تقت*لك يعني 
جميله صرخت وقالت: ماماااااااا 
وفاء بصت لعشق وقالت: انتي اللي جبتيه لنفسك يا عشق 
عشق بصتلها بانتصار وقالت: قولتلك ان انا اللي هنتصر في الاخر يا وفاء 
وفجأه دخل اسر وادهم وعساكر.. 
حمزه بصلهم بصدمه وقال: ايييييه في ايييييي 
اسر بجديه: مطلوب القبض عليكي يا وفاء هانم 
وفاء بتمثيل: الحقني يا حمزه عاوزين ياخدو امك اللي ربتك وتعبت عليك 
عشق بعصبيه وبعدم تصديقها: انتي ازااااي كده ازاااااي لسه بتكدبي لغايه دلوقتي 
حمزه بصلها وكان ع وشك انو ينهار بس مسك نفسو وقال: بتهمه اي يا اسر باشا 
ادهم: احنا سجلنا كل حاجه يا حمزه باشا واعترافها معانا غير انها كانت هتسبب في قت*لك غير المسد*س ده اللي بدون ترخيص 
حمزه بستغراب: تسجيلات ايييه 
عشق رفعت تلفونها وشغلت التسجيل وقالت: ده يا حمزه كل حاجه متسجله هنااا 
حمزه بص لوفاء بحزن وكسره وقال: للاسف يا وفاء هانم مش هقدر اساعدك اتفضلو نفذو شغلكم يا ادهم 
جميله جريت ع حمزه وقالت بانهيار: لا يااا حمزه متسيبش مامااا علشان خاطري يا حمزه دي ماماا متعملش كده ابوس ايدك 
حمزه بحده: اطلعي اوضتك يا جميله 
جميله بدموع: بس يا ابيه م
حمزه قاطعها بزعيق وقال: قولت اطلعيييييي اوضتككككك
حمزه بعصبيه: يلا يا ادهم نفذ الامر 
ادهم القا التحيه باحترام وقال: احنا متأسفين جدا ع اللي حصل ده يفندم عن اذن حضرتك 
ومسك وفاء من ايديها وهيا كانت قاعده تعيط وتصرخ بأسم حمزه بس حمزه كان حط ع قلبو حجر وحط ايدو في جيبو بتكبر وقال بسخريه: مع السلامه يا ماما لازم تاخدي جزاتك 
اسر: انا اسف جدا ليك يا حمزه 
حمزه بحده: اسر هستناك بكره في مكتبي محتجاك في شويه حجات تمام 
اسر بحزن: حاضر يا صاحبي عن اذنك 
عشق كانت واقفه بعيد وخايفه من حمزه وعلامات وشو اللي مكنتش بتبشر بلخير كان شخص تاني خالص قربت بهدوء منو وقالت بخوف: حمزه 
حمزه بصلها بعيون مليانه دموع: عاااااوزه اي من زفت تاني دمرتي حياتي دمرتيهااااااا 
عشق قربت منو وحضنتو وقالت بدموع: كفايه يا حمزه كفايه بقا وجع فياا وكسره انا تعبت اوي علشان خاطري متجيش عليا اكتر من كده 
حمزه فضل سايبها في حضنو بضعف قلبو رافض يبعدها عنو وعقلو رافض يسيبها جنبو وهل فيه حل لصراع القلب والعقل الانتصار دايما بيبقا القلب بس مع حمزه اختلفنا وكان العقل... 
بعدها عنو بعنف وقال: ليييه حصلي كده من يوم مشوفتك لييه عيلتي كلها راحت مني كل حاجه وحشه جات معاكي اخويا الكبير اكتشف انو هو ورا كل حاجه وهوا الزعيم بتاعكم اساسا وصفاء في المستشفي لا حول ليها ولا قوه وامي اتسجنت واختي الصغيره هتكرهني بسبب اللي انا عملتو ده وان انا سيبت امهااا 
عشق بعدت عنو بدموع وصدمه وكأن كل الدنيا اتهدت فوق دماغها: حمزه انا مليش ذنب والله دي حقيقه عيلتك وكنت لازم تكتشفها دلوقتي او بعدين كنت هتعرف 
حمزه زعق فيهااا وقال: لا مكنتش هعرفهاا انا مكنتش عاوز اعرفهااااا 
قرب عليها ومسكها من دراعها بعنف وقال: كل ما برجعلك وبسامحك ترجعي تنيلي الدنيا اكتر واكتررر انا مش عاوز اسمع صوتك ومش عاوز اشوف وشك طول منا هنااا فااااااهمه انا كر*هتك
عشق بدموع: حاضر هسيبلك الدنيا كلها وامشي 
حمزه ضحك بسخريه وقال: تؤ يا حبيبتي انتي مراتي وع ذمتي يعني مش بمزاجك لازم تتعذبي كل يوم زي ما انتي عذ*بتيني وبتعذ*بيني
عشق بصتلو بخيبه امل وشدت ايديها منو وطلعت اوضتهااا ودخلت وراها شروق اللي كانت واقفه فوق وشايفه كل حاجه... 
حمزه طلع برا الفيلا وركب عربيتو ومشااا... 
وعدت الايام ومكنش في حاجه جديده في حياه ابطالنا غير ان حمزه دافن نفسو في الشغل وشغال ع قضيه سليم علشان يوقع الشبكه دي كلها وعشق كانت مع نفسها وبعيده عن بناتها وشروق اللي كانت معاهم لحظه بلحظه ومن وقت اللي حصل عشق كانت بتشوف حمزه من بعيد لبعيد الايام تقيله ع قلوبهم بس كانو مكملين في تكبرهم وكبريائهم..... 
في المستشفى عند صفاء.. 
حمزه ببتسامه: اخيرا القمر بتاعنا هينور البيت 
صفاء بحزن: والله ما ليا نفس ارجع يا حمزه اكيد البيت مش حلو ومش احسن حاجه خالص 
حمزه قرب منها وباس دماغها وقاال: انا جنبك ومش محتاجين حد احنا هنوقف ع رجلينا بنفسنا اهم حاجه عاوزك دلوقتي تبقي جنب جميله علشان مبتتكلمش معايا من ساعه اللي حصل وانتي عارفه انها في سن خطر 17سنه ده سن خطر جدااا ومش عاوز حد من برا يهتم ليها انتي فهماني 
صفاء ببتسامه: متقلقش يا حبيبي انا هحل كل حاجه ان شاءلله 
حمزه: طب يلا يا حبيبتي 
صفاء بحزن: هو فين ادهم يا حمزه 
حمزه: مكلفو بشغل يا حبيبتي انتي عارفه ان احنا بنشتغل ع قضيه كبيره وعاوزه كل جهدنا ومكنش ينفع نيجي احنا الاتنين 
صفاء: تمام يا حبيبي ربنا معاكو 
حمزه: يارب يا حبيبتي 
وجهزو نفسهم وطلعو من المستشفى وراحو ع الفيلا 
واول ما وصلو نزلت شروق استقبلتهم 
صفاء بتستغراب: امال فين عشق 
شروق ببتسامه: نايمه شويه بس ومكنتش تعرف انك جايه انهارده 
صفاء: انت مقولتش ليها يا حمزه 
حمزه ببرود: لااا مقولتش 
صفاء برفع حاجب: ودا ليييه 
حمزه: يلا علشان ترتاحي شويه 
شروق ببتسامه: روح شغلك انت يا حمزه وانا هاخد بالي منها 
حمزه بادلها الابتسامه وقال: تمام شكرا يا شوشو 
وحمزه مشا وصفاء راحت اوضتها اللي كان حمزه مجهزها ليها تحت جنب مكتبو علشان مينفعش تطلع فوق بحالتها دي وفي نفس الوقت تكون جنبو علشان هو دايما في مكتبو.. 
صفاء نامت من التعب وشروق راحت للبنات.. 
بس صفاء صحيت بعد شويه ع صوت جميله.. 
صفاء بفرحه: تعالي حضني يا جزمه وحشتيني 
جميله اترمت في حضنها وفضلت تعيط وقالت: شوفتي اللي حصل لماما يا صفاء 
صفاء مسحت ع شعرها بحنيه وقالت: اهدي يا حبيبتي اهدي كل حاجه هتتحل ان شاءلله وانا جنبك دلوقتي 
جميله بعدت عنها وفضلت تتكلم معاها عن الفتره اللي كانت بعيده عنها عن البيت.. 
جميله بتوتر: بس بصراحه في حاجه كده بخصوص ابيه حمزه وشروق 
صفاء بستغراب: مش فاهمه ازاي يعني 
جميله: انتي مشفتيش اهتمامها بيه واهتمامو بيها ازاي وبصراحه شروق دي واخده فرصه ان ابله عشق تعبانه ومكتئبه وفي اوضتها دايما ومتملكه كل حاجه ابيه حمزه والتوأم وحتي الفيلا بقت هيا مسؤوله عن كل حاجه هنا 
صفاء بصدمه: مش معقول مستحيل انا لازم اوقفها واعرفها مقامها هتخطف جوز صحبتها ولا ايييه 
جميله: ما بصراحه ابله عشق مش مهتمه بحاجه خالص وفي اوضتها دايما ومش بتعمل حاجه وسايبه حتي بناتها 
صفاء: اسكتي انتي يا جميله متعرفيش حاجه انا هتصرف 
عند حمزه في مركز الشرطه.. 
حمزه ببتسامه: بقول اي يا شباب 
اسر وادهم: نعم 
حمزه: انا عامل حفله صغيره كده عندي في الفيلا بمناسبه خروج صفاء من المستشفى وفي خبر تاني بس هنخليه مفاجأه 
اسر بفرحه: ايوه كده يا اخي خلينا نفرح شويه 
ادهم بضحك: احنا هندلع بقاا اخيراااا بقالي ايام وليالي مدفون هناااا 
حمزه: الحفله بكره بليل 
اسر: اتفقنا 
يوم الحفله... كانو كلهم موجودين وعشق انضمت ليهم وكانت جميله جدا كانت لبسه فستان سماوي لون عيونها وفارده شعرها البني وميكب جميل جدا وسيمبل بس رغم ده كان وشها حزين وعيونها وكانت مش معاهم خالص... 
صفاء مالت ع جميله وقالت: غريبه فين حمزه وشروق 
جميله: مش عارفه كانو هنا بس مش عارفه راحو فين 
اسر: امال حمزه فييين 
عشق بصت حواليها بستغراب وقالت: يمكن راح يجيب حاجه وزمانو جاي 
رجع حمزه بعد وقت كتير شويه وكانو كلهم قاعدين ومستغربين دخل عليهم حمزه وهو ماسك ايد شروق وقال ببتسامه: اتأخرت عليكوو 
اسر قام بستغراب من مكانو وقال:  انت ماسك ايد شروق كده ليه 
وعشق اتحركت من مكانها ووقفت قدامهم وقالت بعيون حيرانه: اي دااا انا مش فاهمه حاجه 
حمزه بصلها ببرود وقال: انا وشروق اتجوزنااا من يومين وقولت افجأكم هيا دي الانسانه الصح واللي هكمل معاها حياتي لا في كدب ولا في نفاق ولا اي حاجه شروق اجمل بنت في الدنيا كلهاا وان شاءلله اقدر افرحها دايما 
كلهم بصو بصدمه وو....... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اسر بحاله تشبه الجنون: انت بتقول ايييييه انت اتجننت يا حمزه انت ازاي تعمل كده اصلاااا 
حمزه ببرود وهو حاطت ايدو في جيبو: الشرع محلل اربعه يعني انا معلتش حاجه حرام ولا عيب 
اسر قرب عليه ومسكو من هدومو وقال بغل: هتندم يا حمزه ع اللي عملتو ده 
وبص لشروق اللي كانت فرحانه ومش باين عليها انها زعلانه خالص وقال: اشبع بيهاا انتو شكل بعض اصلااا وعشق خساره فيك وفيكي يا صحبتهاا.. 
عشق كانت واقفه بتبصلهم بصدمه ومتكلمتش ولا كلمه كانت واقفه بتبص لحمزه ودموعها نازله منها زي الشلال كانت كاتمه صوت عياطهاا... 
صفاء بحزن: وديني عندها بسرعه يا جميله 
جميله خدتها وراحت عند عشق.. 
صفاء مسكت ايديها وطبطت عليها وقالت: سبيها ع ربنا بكره ربنا يجبلك حقك يا عشق 
حمزه كان بيبصلها ببرود وقال: هتصوريني يعني ولا اييه 
عشق قربت منو بخطوات بطيئه وقربت منو وهمست وقالت: هتندم يا حمزه.... هتندم اوي كمان شوفتني وانا بحبك وبخلصلك وبساعدك شوفتني وانت بتظلمني وبتدمرني كل يوم شوفني بقااا وانا بدمرك بجد مش ظلم كل يوم شوفني وانا بعلمك معني القسوه الحقيقه... 
وبصت لشروق وقالت بوجع ودموع: مبروك يا صاحبتي يا عشره عمري... 
حمزه بصلها بنظره طويله جداا بس عشق تجاهلت ده وسابتو وطلعت ع اوضتهاا.. 
صفاء: انا بشفق عليك يا حمزه والله 
وسابتو ومشيت.. 
جميله بهدوء: مبروك يا ابيه بس علفكره ابله عشق احلي من الصورم دي هو البيت كان ناقص حربؤه جديده يعني مبروك يا حربؤه اوبس قصدي يا شوشو 
حمزه ضحك غظبن عنو وقال: يلا يا جميله اطلعي ع اوضتك 
جميله: كده كده طالعه اصلا باي يا ابيه 
وسابتهم وطلعت.. 
شروق بصتلو بديق وقالت: يعني انت عجبك كده وهتسبهم كده 
حمزه بصلها بستغراب: عوزاني اعمل اي يعني مثلاااا 
شروق بجديه: تروح لكل واحده فيهم وبلقلم ع وشها وتعرفها مقامهاا مش انت اخوهم الكبيرر والتانيه عشق دي 
بس قبل متكمل كلامها كان قلم نزل ع وشها وقال بعصبيه وصوت رجولي مرعب نوعاا ما: اخواتي لااااا فاهمه ثم ان عشق انتي عارفه اهميتها اي فحياتي ومهما حصل عمري م اهينهاا ولا اكسرها قدامك فااااهمه فوقي وعدي ايامك معايااا.. 
شروق بصتلو بصدمه وسابتو وطلعت تجري ع اوضتها 
حمزه بضيق: كتك القرف احنا هنبدأها من اولهااا 
في مكان تاني كان واقف امجد وكان بيضحك بشكل هستيري وقال: يعني البيه اتجوز عليهااا 
محمد: اه اتجوز البت صحبتها دي اللي اسمها شروق 
امجد: ضربه قويه ولكن في صالحنا خاالص انت عارف ان احنا بطريقه دي هنقدر نضم عشق لينا تاااني هنرجعها تاني 
محمد: ازاي بس انت ناسي انها ع مراتو 
امجد بضحك: وانت ناسي انها ام بناتي 
محمد: يعني هنعمل اي 
امجد بص في الفراغ اللي قدامو واخد نفس من السيجاره وقال: مش انت اللي هتعمل انا اللي هعمل سيبني دلوقتي علشان اقدر ارتبها كويس اوي في دماغي
في الفيلا عند حمزه.. حمزه كان ماشي في الممر بس سمع صوت من اوضه عشق وكان صوت عياطهاا قرب ع الباب بهدوء وقال فنفسو: انا اسف 
بس مقدرش يستحمل صوت عياطها اكترر من كده وفتح الباب بسرعه ودخل لقاها قاعده ع الارض في ركن الاوضه وحاضنه نفسها حمزه بصلها بحزن وقرب بسرعه وشدها من ع الارض... 
عشق زقتو بعيد عنها وقالت: اطلع براااا ابعد عني متلمسنيش فاااهم انا مش طايقه لمستك انا بكر*هك 
حمزه بعيون حاده قرب منها وقال: قولتي ايييه 
عشق بتوتر من قربو: قولت اطلع برا وابعد عني 
حمزه بمشاكسه وهو بيلاعب خصلات شعرها: تؤ تؤ اللي بعد الكلام ده قولتي حاجه تانيه 
عشق بارتباك: قولت مش طايقه لمستك وبكر *هك 
حمزه قرب منها اكتر لغايه ما بقت لزقه في الحيطه حاوطها بدراعو الضخم عشق بصتلو بتوتر وبصت ع صدرو الضخم العاري وقالت بتوتر: متبعد يا استاذ انت متقربش مني كده لو سمحت 
حمزه قرب منها وبا*س عيونها ومسح دموعها بوشو وقال بصوت حنون وهادي: امممم كملي قولتي ابعد وقولتي بتكر*هيني وقولتي مش عاوزاني المسك صح 
عشق كانت مغمضه عيونها بضعف وقالت بارتباك: حمزه 
حمزه قرب من شفا"يفها وخدها بو"سه طويله جدا وهيا كانت في دنيا تانيه حمزه شدها وقعد ع الكرسي وقعدها ع رجلو وبعدها وقال: واضح انك بتكر*هيني خاااالص
عشق فاقت من اللي عملتو واستوعبت اللي حصل ولسه كانت هتقوم بس حمزه شدها بتملك وقال: هاااااا راحه فيييين انتي مفكره انك تقدري تهربي مني 
عشق بعناد: ابعد عني قووولت احسن مصرخ وافضحك قدام مراتك الجديده يا حلو وساعتها هتزعل اوي اوي انك سايبها دلوقتي في ليله دخلتها وقاعد معايا هنااا بتتحمر*ش بيا 
حمزه برفع حاجب: بتحمر*ش 
عشق قلدتو ورفعت حاجبها زيو وقالت: ايوه بتتحمر*ش يا استاذ يا محترم 
حمزه ضحك غظبن عنو وقال: امممم مش جايه معاكي انك مراتي 
عشق بصتلو وشهقت بصدمه: اي داااا بجددد 
حمزه بتقيلدها: ايوه والله يا اختي شوفتي 
عشق بضحك: مبتعرفش تقلدني ع فكره 
حمزه بحب: بحب ضحكتك اوي تعرفي انك كنتي جميله اوي انهارده 
عشق بتكبر مصتنع: طول عمري اصلاا 
حمزه شدها ليه اكتر وقال: بس الفستان ده ميتلبسش تاني مفهوم 
عشق بسرحان في عيونو: مفهوم 
حمزه قرب منها تاني وباسهااا وفضل متكلمهاا 
احتضن قلبي بـ لطف ، إنّه مُتعب 🫂♥. 
بس لحظه كده ده الحربؤه هنااك اهي بتراقبهم قصدي شروق كانت واقفه بتبص عليهم بغل وقالت فنفسها: بقا سايبني وقاعد مع الهانم ماشي يا حمزه ماااشي 
عشق بعدت عنو وقالت: انت عاجبك القعده دي يعني ولا ايييه 
حمزه ببتسامه: مفيش احلي من كده 
عشق قامت بسرعه وبصعوبه وقالت: اتفضل بقا برااا احسنلك 
حمزه حط رجل ع رجل وقال: اممم ماشي عاوزك تعملي اللي انتي عوزاه 
وقام وبصلها وقال: خلي بالك من نفسك 
عشق: شكرااا 
حمزه بمشاكسه: لو احتجتي اي حاجه اي حاجه انا موجود
عشق كانت كاتمه ضحكتها وقالت بتمثيل الجديه: اطلع براااا 
حمزه: براحه يستي طالع اهو طاالع 
وسابها وطلع برا وهيا قفلت الباب وراه علطول وقالت بانتصار: هو انت لسه شوفت حاجه يا حموزتي اصبري عليا يا شروق ان مخلتوش يطلقك ويرميكي مبقاش انااا عشق... 
في مكان تاني كان سليم قاعد وكان غل الدنيا كلو فقلبو بس جالو اتصال رد 
مجهول: ايوه يا باشاا انا قدام الفيلا اهو مستني لما الكل ينام وهدخل علطول 
سليم بحده: خد بالك كويس علشان الحراسه عند حمزه مشدده اليومين دول 
المجهول: متقلقش يا باشااا هيا اول مره يعني انت متأكد بس من قت*ل البنت الصغيره دي منخطفها وخلاص 
سليم بعصبيه: نفذ اللي قولتلك عليه اقت*ل بنت منهم هتلاقي اتنين اقتل واحده بس انا عاوز اشوف عشق وهيا بتتعذب ع فراق بنتها ولما تشوفها ميت*ه قدام عنيها منظر هتفضل فكراه طول عمرهاا 
المجهول: تمام يا باشااا 
سليم قفل وقال: اصبري عليا يا عشق اصبررري 
في نفس الوقت كان امجد ومحمد بيدخلو بهدوء للفيلا لغايه ما دخلو الجنينه.. 
امجد بصوت واطي: انت متأكد ان ده شباك اوضه عشق 
محمد: ايوه اطلع بقا بسرعه قبل ما حد يشوفنا ونروح في داهيه 
امجد حط سلم كان موجود في الجنينه وطلع اوضه عشق... 
عشق كانت نايمه وفجأه حست بحركه في الاوضه فتحت عيونها ببطئ لقت حد واقف قدامها مش باين ملامحو من الضلمه كانت لسه هتصرخ بس امجد قرب بسرعه وكتم بوقهااا فتح النور وقال: هشيل ايدي بس متصرخيش تمام 
عشق هزت راسها بلموافقه... 
امجد بتمثيل: عامله اي يا حبيبتي وحشتيني 
عشق قامت وقفت وقالت بصدمه وخوف: انت اتجننت انت جايلي لغايه هنا حمزه لو شافك هيقت*لك 
عند حمزه كان واقف في بلكونه اوضتو كان بيشرب سجاير وبيبص في الفراغ اللي قدامو بس فجأه شاف حد بيجري في جنينه الفيلا حد مقنع وماسك سلا*ح
حمزه بص بصدمه وقال بخوف ع عشق.: عشق 
وجري اخد مسدسو وراح ع اوضه عشق بسرررعه.. 
امجد قرب منها ومسك ايديها وقال: انا بحبك تعالي معايا وهاتي بناتنا ونعيش، مع بعض ك عيله انتي مستنيه اي هوا اتجوز عليكي 
عشق كانت هتكلم بس قاطها دخول حمزه... 
حمزه بص بصدمه وغضب لما شاف ايديها في ايد امجد وقربهم من بعض وقال بزعيق كفيل يهز اركان الفيلا كلهااا: عششششششق 
عشق وامجد بصو بصدمه وو..... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عشق بخوف وتوتر: حمزززه اهدا بس وافهم والله العظيم انت فاهم غلط 
حمزه قرب بسرعه من امجد وضر*بو وامجد وقع ع الارض من شده الضر*به... 
عشق بصراخ: حمزززه علشان خاطري خلاص 
حمزه بصلها بعيون حاده وشدها من ايديها وقال: خايفه علييييه هاااا ردي 
عشق بصدمه ودموع: والله لااا يا حمزه انا خايفه عليك انت 
حمزه بزعيق: ابعدي ملكيش دعوووه انتي فاااهمه 
حمزه شد امجد بعنف ونزل بيه تحت.. 
حمزه بزعيق: حسااااام يا حساااااام 
حسام الحارس جيه بسرعه وقال بخوف: تحت امرك يا حمزه بيه 
حمزه بعصبيه: فين باقي الحراس 
حسام بلع ريقو بخوف وقال: محاوطين الفيلا يا حمزه بيه 
حمزه ضر*ب امجد برجل وهو واقع ع الارض وقال: امال ده بيعمل اي هناااااا هااااا دخل ازاااااي ده 
حسام بتوتر وخوف: والله يا بيه احنا مفتحين عنينا كويس اوي بس مش عارف ده دخل ازاي والله 
عشق كانت واقفه ع السلم فوق وكانت بتعيط بصوت مكتوم وقالت فنفسها: ربنا يسترهااا.. 
صفاء طلعت من اوضتها ع الصوت وقالت بخضه: حمزه في ايييي ومين اللي واقع ع الارض ده 
حمزه بزعيق: ادخلي جوااا انتي يا صفاء دلوقتي مش عاوز اشوف حد قدامي دلوقتي يلااااا 
صفاء بعدم فهم: بس يا حمزه 
قاطعها حمزه بزعيق وقال: قولت يلااااااااااااا 
صفاء سمعت الكلام ودخلت اوضتهاا بس طلعت تلفونهاا وعملت مكالمه... 
اسر: اي يا صفاء 
صفاء بصوت واطي: الحق حمزه يا اسرر في حد هنا غريب وحمزه ضا*ربو وكمان الفيلا مقلوبه.. 
اسر بخضه: انتي كويسه وجميله وعشق كلكو بخيرر 
صفاء: متقلقش متقلقش احنا كويسين بس تعالا الحق حمزه ليعمل حاجه في الراجل اللي برا ده 
اسر بسرعه: عشر دقايق وهتلاقيني عندك متقلقيش خليكي في اوضتك بس 
صفاء: حااضر بس متتاخرش 
وقفلت معاه وعملت مكالمه تانيه.. 
ادهم: اي يا قلب القلب 
صفاء: ادهم تعالا ع الفيلا بسرعه يا ادهم علشان حمزه شكلو بيعمل مصيبه جديده 
ادهم بخوف: انتي كويسه اهم حاجه 
صفاء: كويسه كويسه بس يلا متتاخرش بس 
ادهم: حاضر حاضر جاي اهو علطول
عند حمزه كان قاعد ع الكرسي وحاطت رجل ع رجل ويينفخ في السجاره بقوه وامجد قدامو ع الارض مش قادر يقوم من شده وجع الضر*ب... 
حمزه ببرود: قلبك جامد اوي يااا امجد باشا 
امجد بتعب: انت عاوز اي متسيب مراتي وبناتي دول ليا انا وانا الاحق بيهم 
حمزه ضحك بسخريه وقال: اااه وبعدين 
فجأه دخل اسر وقال بخوف ع حمزه: انت كويس يا حمزه في اي.. اي اللي حصل 
حمزه بسخريه: لا مفيش ده واحد عاوز يتأدب بس 
اسر بص ع امجد اللي كان واقع ع الارض وقال: مالو ده ومين ده 
عشق نزلت بخوف وقالت: ده يبقا ابو بناتي يا اسرر 
اسر بصدمه: ازاي يعني هو مش ماا*ت 
حمزه بغضب جحيمي: اطلعيييييي فوووق يا عشششق 
عشق بتوتر: حمزه 
حمزه قاطعها بزعيق: ع فووووق ي عشششششق 
عشق طلعت فوق ع اوضتها خوفا من عصبيه حمزه دلوقتي.. 
وبعد شويه وصل ادهم.. 
ادهم دخل وكان رافع مسد*سو وقال: حمزه انت كويس 
حمزه ببرود: نزل السلا*ح ده 
ادهم بستغراب: اي داا مين ده 
اسر بسخريه: والله منا عارف 
امجد بتعب: سبني امشي احسنلك يا حمزه 
حمزه ضحك بصوت عالي وقال: طب لو مسبتكش تمشي.. 
امجد: سليم مش هيسبني لان لسه ليه شغل معايا وشغلو اهم من اي حاجه 
ادهم بصدمه: ده تبع سليم ده هيفيدنا جدا في القضيه يا حمزه اوعا تسيبو 
حمزه بسخريه: والله ده تصدق كانت فايته عني دي يااا استاذ ادهم 
ادهم باحراج: انا اسف يا فندم مش قصدي اعدل عليك 
اسر: ده هيفيدنا جااامد اوي احنا نسيبو هنا في الاوضه اللي ورا الفيلا ونحط حواليه حراس لغايه ما ناخد منو اللي احنا عاوزينو لان لو خدناه مركز الشرطه هيجبوه او هيأذوه 
حمزه: كويس جداا الحل ده خلاص رتب كل حاجه يا ادهم 
ادهم: تحت امرك يا فندم 
امجد كان مغمي عليه ومش حاسس بأي حاجه وعشق سامعه كل حاجه من فوق لانها كانت واقفه ع السلم.. 
كانو قاعدين كلهم بيفكرو في اللي جاي وهيتصرفو ازاي.. 
حمزه كان باصص ع امجد بغل وحقد وهاين عليه يقوم يمو*تو وقال فنفسو: ليييه.. ليه انت اول حد تحبها وتحبك ليه انت تلمسهاا ليه تخلف منك ليييه الدنيا مش عادله ابداا لييه مكنتش انا اول حد في حياتها ليه مكنتش اول حد انا ليييه اكون في الخانه التانيه لييييييه فيك اي احسن مني ليه القدر بيعاندني دايماا 
اسر لاحظ شرود حمزه وعارف هو بيفكر في اي دلوقتي قال: نصيب يا صاحبي نصيب.. 
حمزه بصلو وقال: اهو كل حاجه تحصل في حياتنا نقول نصيب يلا الحمدلله.. خيررر المهم ان عاوز نفتح عنينا ع الواد ده كويس اووي اووي.. 
ادهم بخوف: ممكن اقول حاجه 
حمزه بصلو بطرف عينو وقال: قول يا استاذ 
ادهم بتوتر: هتجوزني صفاء امته بقااا 
اسر وحمزه بصو لبعض وضحكو... 
حمزه: هو ده وقتو يااا زفت انت قوم يلا امشي من هنا ملكش لزمه اساسا 
اسر بضحك: لا سيبو بالله عليك بيضحكني 
حمزه: ده دمو سم بيضحك في اي 
ادهم بضحك وتمثيل: بقا كده يا حموزتي تقول ع ادهم حبيبك كده 
كلهم انفجرو في الضحك من طريقه ادهم وقعدو يضحكو شويه... 
حمزه: قوم يا ادهم قول لحسام يجي هو والرجاله ياخدو القت*يل ده الاوضه 
أدهم: حاضر 
وادهم راح جابهم وهما خدوه ومشو حسب تعليمات حمزه... 
حمزه بتعب: هطلع انام انا بقا شويه تعبت 
اسر: وانا كمان هروح وبكره الصبح هجيلك 
حمزه: متخليك هنا لسه هتروح 
ادهم: انا عندي شويه شغل في المركز هخلصهم برضو واجيلك الصبح 
حمزه: تمام ماشي 
بس فجأه سمعو صوت صريخ عشق حمزه طلع بسرررعه ووراه اسر وادهم.. 
عشق كانت واقفه مصدومه حمزه بصلها بخضه وقال: في اييييه 
عشق كانت بصه ع سرير الاطفال وساكته.. 
ادهم بص بصدمه وقال: ينهار اسود اي دااا 
اسر وع وشك الدموع تنزل من عنيه: مستحيل مستحيل... 
حمزه قرب من سرير الاطفال ووقع ع الارض بصدمه من اللي شافو وقال بصوت مختلط بين الدموع والصبر والقوه: شيلو البنت التانيه من جنبهاا.. 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم بحزن شديد: لا مش هقدر اقرب من السرير مش هقدررررر 
عشق كانت مصدومه وواقفه مكانها لسه ومش مصدقه اللي حصل ده كانت دموعها رافضه تنزل عقلها مكنش عاوز يستوعب اللي قدامها ده..حمزه قام من مكانو قرب منها وشدها لحضنو وقال بنبره دافئه وحنونه: عيطي يا حبيبتي عيطي علشان خاطري مينفعش تبقي كده والله العظيم لجبلك حقك وزياده بس اصبري 
اسر بحزن: انا هنزل اجهز كل حاجه للد*فن 
ادهم: استنا خدني معاك. 
عشق كانت جوا حضن حمزه بس مكنتش بتتكلم ولا بتقول اي حاجه ولا صدر منها اي تصرف... 
بس فجأه صرخت بحرقه ووجع في حضن حمزه وفضلت تعيط بتعب وانهزام... 
حمزه مسح ع شعرها بحنيه وقال: اهدي يا حبيبتي اهدي والله لجبلك حقهاا وحقك والله ما هسيبو.. 
عشق اتكلمت بضعف: ليييه... لييه يا سليم لييييييه بنتي هقول لاختها اي لما تكبر هقولها اختك اتقتل*ت بشكل البشع ده هقولها اي ياا حمزه انا كنت فرحانه بيهم الاتنين اوي انا مكنتش بكر*هم والله انا قولت كده في وقت عصبيه امال انا كنت كل ليله ادخلهم وافضل احضن فيهم واشم ريحتهم وانسا كل تعبي وضعفي معاهم حمزززه انا تعبت اوييييي تعبت.. 
حمزه الدموع نزلت من عنيه غظبن عنو وقال بنبره كلها حزن: هيا في مكان احسن دلوقتي يا عشقي اهدي يا حبيبتي اهدي 
عشق:  ........ 
حمزه حس بضعف جسمها وايديها اللي كانت متملكاه وقعت من ع ضهرو حمزه شدها من حضنو بسرعه لقاها مغمي عليها شالها بسرعه لاوضتهاا... 
ادهم كان داخل عليه وهو شايلهاا: في اي يا حمزه مالها هيا كويسه 
حمزه بعصبيه: اتصل بدكتور بسرررعه 
ادهم طلع تلفونو بسرعه واتصل بدكتور وبعد مرور عشر دقايق كان الدكتور جيه ودخل ع اوضه عشق... 
كان الكل موجودين في اوضه عشق وقلقانين عليها جدااا.. 
صفاء بدموع: ازاي ممكن الانسان يأذي بشكل ده ازاي بجد 
جميله بصت ع شروق بقرف وقالت: كل حاجه وحشه مبتطلعش الا من الانسان اصلا يا صفاء وخصوصا لو كان البنأدم ده واطي وخاين للعشره.. 
شروق بصتلها بغل وسكتت خوفآ من حمزه... 
الدكتور خلص وقال: خير ان شاءلله هيا اتعرضت لصدمه عصبيه وانفعال ودماغها مقدرتش تستحمل كل ده وكمان الواضح انها عمله عمليه قبل كده ف ده خطر لان الدماغ هيا احس حاجه في جسمنا خدو بالكو منها وحاولو تخلوها تتجنب الزعل واي خبر مش حلو ده لمصلحتكم انا اديتها حقنه مهدئه علشان تنام وان شاءلله تصحا كويسه.. 
حمزه بتفهم: حاضر يا دكتور متشكر جداا ليك وصل الدكتور يا اسرر 
اسر اخد الدكتور ونزل.. 
شروق ببرود: هتعملو الد*فنه امته 
اسر بسخريه: وانت يخصك اي معلش 
شروق بستفزاز: عالم بجحه يا ابيه اسر والله 
حمزه كان قاعد ع طرف السرير وماسك ايد عشق وكان باصص ليها بكل تركيز ومكنش حاسس بلي حواليه... بس فجأه قام وقال بجديه: اسر لازم نخلص دفن البنت قبل ما عشق تصحا علشان ده كلو هيعرضها للخطر 
اسر: حاضر يا حمزه.. 
حمزه راح عند صفاء وقال برجاء: صفاء علشان خاطري خدي بالك منها انا مش هتأخر خليكي جنبها معلش علشان لو صحيت علشان خاطري معلش هتعبك معايا 
صفاء بحنيه: روح يا حبيبي متقلقش عليها انا وجميله هنفضل جنبهاا 
حمزه: شكرا يا حبيبتي 
ونزل هو والشباب علشان يجهزو كل حاجه.... 
شرروق كانت في اوضتها وكانت راحه جايه في الاوضه غيرانه ومحروقه من جواهااا قالت بغل: لازم اتصرف بسرعه كده عشق بتتقرب لحمزه اكتر واكتر وانا مش هعرف ابقا ليه كده لازم اتصرف.. 
بليل كانو الشباب رجعو بعد ما خلصو كل حاجه... 
ادهم بتعب: انا هروح ارتاح شويه يا حمزه انا فصلت 
حمزه: روح يا ادهم انت تعبت معانا النهارده وانت كمان يا اسر روح انت تعبت معايا بشكرك جدا والله 
اسر: مفيش شكر بين الاخوات يا صاحبي انت طول عمرك وانت واقف جنبي انا هفضل معاك الليله دي للامان اطلع انت ل عشق محتجالك 
حمزه بحزن: الله يكون في عونها مفيش ام تتحمل المنظر ده ابدا
اسر: اطلعلها يا صاحبي وخليك جنبها ربنا معاكو  
حمزه سابو وطلع اوضتها دخل لقاها نايمه لا حول ليها ولا قوه دخل نام جنبها بهدوء وخدها في حضنو بتملك واخد نفس طويل من ريحتها وقال بهدوء: انا اسف يا عشقي اسف والله بس والله العظيم ما هسيبهم 
وغظبن عنو راح في النوم كان حاسس بااحساس حلو جدا وهو نايم جنبها لاول مره وحاسس انها ملكو بجد بس فجأه صحا ع صريخ عشق قام بسرعه ملقاش عشق جنبو طلع من الاوضه يجري ع مكان الصوت دخل اوضه الاطفال لقا شروق وجميله وعشق اتفجأ من شكل عشق... 
كانت في حاله تشبه الجنون كانت شايله بنتها التانيه وواقفه في ركن الاوضه وحاضنه بنتها بخوف وبتقول: انا عاوزه اخد بنتي وامشي بس انتو مين وليه مش عاوزني امشي ليه 
حمزه بصدمه: عشق انا حمزه 
عشق بصتلو بستغراب وقالت: حمزه ميين انتو مييين 
حمزه بصلها بصدمه وكلهم بصو لبعض بحيره واستغراب ووو. 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صفاء بحزن: هيا مالها يا حمزه ماالهاااا 
حمزه كان واقف بيبص بصدمه لعشق ومش عارف يتصرف ازاي قال بكل هدوء: عشق انا حمزه جوزك وحبيبك ودول صفاء وجميله وشروق اخواتك وصحابك وانتي بتحبيهم 
عشق بخوف ودموع: معرفش انا عاوزه امشي لو سمحت سبني امشي 
وفجأه عشق سابت البنت وكانت هتوقع ع الارض بس حمزه لحقها واخد البنت في حضنو وعشق مسكت دماغها بتعب وقالت: ااااااه دماغي مش قادره 
حمزه حط البنت في سريرها وجري ع عشق وقال بخوف عليها: عشق مالك يا حبيبتي في ايييه 
بس فجأه اغمي عليهاا بين ايد حمزه.. حمزه شالها ودخل بيها اوضتها... 
شروق ببرود: هو اي دا الواحد مبقاش فاهم اي حاجه محدش عارف البت دي ايييه مجنونه ولا ملبوسه ولا اييه 
جميله بصتلها بقرف وكانت هتتكلم بس قاطعتها صفاء وقالت: متعمليش لناس الرخيصه سعر وتردي عليهم يا جميله دي واحده مجنونه معندهاش دم سبيها 
جميله: حاضر ع رأيك والله يا صوفي 
شروق بصتلهم بغيظ وسابتهم وطلعت.. 
جميله بنرفزه: في داهيه 
صفاء: روحي يا جميله لحمزه وشوفي اي اللي حصل وانا هخليني هنا مع البنت 
جميله: حاضر 
وسابتها وطلعت وهيا راحه قابلت اسر في الممر.. 
اسر بخضه: اي الصريخ ده مين حد جرالو حاجه 
جميله بدموع: مش عارفه عشق مالها يا ابيه 
وحكت كل اللي حصل
اسر قرب ومسحلها دموعها بحنيه وقال: اهدي يا جميلتي اهدي 
جميله حست باحساس حلو اوي وهو قريب منها كده كانت مبسوطه بس بعدت وقالت: تيجي معايا انا راحه عند ابيه حمزه وابله عشق دلوقتي علشان اطمن عليها 
اسر اتفجأ من اللي عملو خصوصا انها اول مره يقرب من جميله كده وقال بتوتر واضح: انا هروح اجبلها الدكتور علشان نطمن عليها اكتر وانتي روحي.. 
جميله ببتسامه: ماشي.. 
اسر فضل باصص عليها وهيا ماشيه قدامو وقال بستغراب: ليه عملت كده انا ليه اتصرفت كده ليييه
ونزل عمل تلفون لدكتور وبعد شويه الدكتور وصل واسر اخدو وطلع بيه... 
حمزه كان قاعد جنبها وبيبصلها بحزن كان ماسك ايديها بتملك كأنو خايف تضيع منو... 
اسر: احم الدكتور يا حمزه 
حمزه كان لسه زي ما هوا متحركش قال: خليه يتفضل 
الدكتور دخل وبدأ يكشف عليها ويشوف اللي حصل ده سببو ايييه.. 
وبعد شويه.. 
الدكتور: ده اللي انا كنت خايف منو وقولتلكو تاخدو بالكو منها علشان كده دماغها بتوهمها للاسف الصدمه كانت شديده عليها وده نتيجه اللي حصلها بس متقلقوش ده نقدر نعالجو وهيا مفقدتش الذاكره ولا حاجه انا هديها حقنه دلوقتي وهتصحا كويسه ان شاءلله 
حمزه بخوف: طب احنا ممكن نوديها مستشفي او حتي اسفرها براا هعملها كل حاجه تتعمل بس ترجع زي الاول وتبقا كويسه 
الدكتور: مفيش داعي يا حمزه بيه لو كان في داعي ل ده كنت قولتلك خدها المستشفى انا مش هعرض حياتها للخطر وفي الاول والاخر الشفاء بأيد ربناا. 
حمزه: ونعم بالله 
اسر: هوصل الدكتور واجي يا حمزه 
حمزه: جميله خلي بالك منها انا نازل شويه وجاي متسبهاش اتفقنا 
جميله: حاضر يا ابيه 
حمزه اخد مسدسو واخد اسر وراحو الاوضه اللي ورا الفيلا اللي فيها امجد.. كان امجد مربوط وقدام الاوضه حراس كتير وجوا الاوضه كمان... حمزه دخل بسرعه وقال ببرود: فكوه 
فك الحبل وقعدو قدامو وقال: بص بقا يا امجد هتتعاون معانا وتبقا كويس كدا هنبقا حلوين مع بعض مش هنتعاون ف اقسم بربي وحيات عشق ووجعها وتعبها لخليك تكرهه نفسك وتكرهه اليوم اللي شوفت حمزه الفيومي فيه هاااا اي رايك 
امجد بخوف وهو بيبلع ريقو: عاوز اشرب 
اسر شاور للحارس يجبلو مياه.. 
بعد شويه... 
حمزه: هاااا هتقولنا كل حاجه بقا ولا ايييه 
امجد بخوف: لا هقول كل حاجه هقول 
حمزه: اممم سامعك اتكلم 
امجد: بص احنا والله حاليا منعرفش سليم فين بس احنا هنعمل عمليه مهمه وكبيره اوي الاسبوع اللي جاي يعني بعد 5ايام بظبط والعمليه دي زي ما بيقولو صفقه العمر.. 
حمزه بتركيز: معاك خطه العمليه دي 
امجد: ايوه طبعاً انا اللي هنفذها بنفسي مع سليم 
اسر: فين مكان العمليه دي 
امجد: في الغردقه 
حمزه بجديه: عارف لو طلعت بتكدب عليا في حرف واحد هعمل فيك اييييه 
امجد بخوف: لا والله يا باشا ده كل اللي اعرفو 
حمزه قام من مكانو وقال: اربطوه تاني وحطو عينكو عليه كويس اوي اوي 
ومشا هوا واسر... "
حمزه طلع اوضه عشق لقاها لسه نايمه قرب وقعد ع طرف السرير ومسح ع وشهت بحنيه وقال: عشق.. عشقي اصحي يا حبيبتي 
عشق فتحت عنيها ببطئ وقالت: حمزه 
حمزه فرح انها رجعت لطبيعتها وقال بفرحه: يا عيون حمزه يا قلبو من جوا نعم يا حبيبتي 
عشق دمعت لما افتكرت بنتها وقالت: قتلو بنتي يا حمزه قتلوهااا 
حمزه شدها لحضنو ومسح ع شعرها بحنيه وقال: هجبلك حقها وحقك والله وحياتك عندي لندمهم بس علشان خاطري اهدي علشان خاطري 
عشق بدموع: انا عاوزه بنتي التانيه جنبي هنا مش عاوزها بعيده عني 
حمزه: حاضر بس مش لازم نسميها بقا ونسجلها 
عشق بسخريه: اسجلها ازاي وهيا كان ليها اب اصلا 
حمزه ببتسامه: ايوه يا عشقي ليها اب اللي هو انا انا هسجلها بأسمي وهنسميها عشق علشان شبهك اوي واخده عيونك وشعرك وكل حاجه حتي لما بتضحك بشوفها انتي 
عشق بدموع وفرحه: بجد يا حمزه 
حمزه حضن وشها بايدو وقال: بجد يا عيون حمزه بكره الصبح هنروح نجهز كل حاجه متقلقيش انتي 
بس فجأه دخلت جميله بسرعه وهيا بتقول: ابيه حمزه في حكومه تحت وبيقولو ان هما عاوزينك 
حمزه بستغراب: طيب نازل 
عشق بخوف: حمزه 
حمزه ببتسامه: متخافيش يا عيون حمزه 
ونزل لقا اسر بيزعق.. 
اسر بزعيق: يا محمد انا بقولك ان جوزها الاول ده باطل اصلا لان مكنش فيه جواز اصلا ده مش اسمو الحقيقي بمعني ان ده تزييف 
حمزه بستغراب: في ايه يا اسر في يا محمد 
محمد بتوتر: انا اسف لازعاجك يفندم بس احنا عاوزين مدام عشق مطلوب القبض عليها 
حمزه بعصبيه: نعم ودا ليييه بقا ان شاءلله 
محمد طلع ورق وقال: بص يا فندم ده قسيمه جوازها من امجد محمد حسام ودي قسيمه جوازها من حضرتك يعني هيا جمعا بين زوجين وده قانونا مينفعش وليه عقوبات ولازم اقبض عليها وفورآ يفندم 
حمزه غمض عينو بعصبيه وقال: ازاي معملتش حساب ده ازاااااي 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اسر: هنعمل اي يا حمزه هنتصرف ازاي 
حمزه قعد ع اقرب كرسي ومسك دماغو وقال: مش عااارف يا اسررر مش عااااارف 
محمد: انا اسف يفندم بس انت عارف ودارس القانون كويس وعارف ان ده من حقناا 
حمزه بخنقه: عارف يا محمد عارف انت عاوزها ع فين 
محمد: النيابه يفندم علشان هيتحقق معاها فورآ 
حمزه صرخ بعصبيه وقال: نياااابه اييييه دي تعبانه اوي ومش مجمعه افكارهااا ازاي هتوقف وتتكلم وتبرئ نفسها 
محمد بتوتر من عصبيتو: والله يفندم انا مليش ذنب انا بنفذ الاوامر 
حمزه: تمام تمام انا هجيبها في عربيتي مش هينفع تركب البوكس ده 
محمد: بس يا فندم 
حمزه قاطعو بحده: لو عاوز تكمل ايامك في الشرطه ع خيرر امشي استناني برا ونفذ الاوامر 
محمد: حاضر 
محمد اخد العساكر وطلع برا.. 
اسر: هنعمل اي يا حمزه 
حمزه بعصبيه: طلعوووو اللي اسمو امجد ده وخليه يجيب اوراقو الاساسيه يعني اسمو الحقيقي وكمان شوفو شهاده الوفاه اكيد طلعلو شهاده وفاه 
اسر: حاضر اطلع انت بس قول لعشق واتصرف بهدوء معاها وحاول تخليها متخافش 
حمزه تنهد وقال: ربنا يسهل 
حمزه طلع اوضتها وهيا جريت عليه حضنتو وقالت بخوف: كنت خايفه عليك اوي الحمدلله انك قدامي ومحصلش حاجه 
حمزه شدها لحضنو اكترر وقاال بحنيه: عشق ملكه قلبي قويه ومبتخافش من حاجه صح 
عشق باستو من خدو وقالت ببتسامه: معقوله اخاف وانا مرات حمزه الفيومي دي تيجي برضو 
حمزه بصلها بحزن وقال: انا هفضل جنبك وهسندك وهدعمك دايما بس علشان خاطري تخليكي قويه ونقابل اي حاجه جايه علينا بهدوء ماشي 
عشق بصتلو بستغراب وقالت: في ايه يا حمزه قلقتني طريقتك غريبه 
حمزه قرب با*سها من شفا*يفها بوسه طويله اوي كأنو خايف تروح منو او يحصلها حاجه وتبعد عنو..... وبعد شويه بعد عنها علشان تقدر تاخد نفس... 
حمزه تنهد وبدأ يحكيلها كل حاجه.. 
عشق بدموع وخوف: يعني اي يا حمزه مش فاهمه يعني هتحبس!! 
حمزه حضن وشها بأيدو وقال بسرعه قبل متنهار: لا لا لا يا عيون حمزه مش هسمح ب ده ابدااا بس هنحتاج شويه وقت ع ما الاجراءات تخلص بس معاكي شهاده وفاتو ولا لا 
عشق مسحت دموعها وقالت: ايوه معايا انا حطاها في الدولاب 
بس المفجأه ان عشق ملقتهاش قالت بستغراب: ازاي انا والله كنت حطاها هنا بس في واحده تانيه في فيلا سليم 
سليم غمض عينو بعصبيه وقال: فين مكانها دي 
عشق: عند *******
حمزه: تمام البسي بس يالا وانا هستناكي برا ماشي 
عشق بخوف ودموع: متسبنيش يا حمزه علشان خاطري انا خايفه 
حمزه بصلها بحزن وشدها لحضنو وحضنها بكل قوتو كأنو عاوز يخبيها بين ضلوعو وقال: مش هسيبك والله لو ع موتي فاهمه 
وسابها وطلع وبعد شويه طلعتلو... 
اخدها من ايديها ونزلو... 
قابل اسر في طريقو وقاال: مش عارفين نوصل لحاجه معاه وكمان مش لاقي شهاده وفاه بأسمو نهائي 
عشق عيطت وقالت: يعني اي... هتحبس 
حمزه بعصبيه: خد العنوان ده****** وروح وخد معاك قوه وخد ادهم وفتشو الفيلا حته حته فااهم 
اسر: تمام حاضر 
حمزه كان لسه بيركب بس ندهت عليه جميله.. 
جميله بقلق: في اي يا ابيه كل حاجه كويسه صح 
حمزه: متقلقيش يا حبيبتي خدي بالك بس من البنت وصفاء ماشي 
جميله: حاضر 
وحمزه ركب وطلع بلعربيه... 
في النيابه.... 
عشق بخوف: انا خايفه يا حمزه 
حمزه ببتسامه: متخافيش.. عارفه وكيل النيابه اللي جوا ده صاحبي وحبيبي وهيتساهل معاكي متقلقيش 
وخبطو ودخلو وعشق كانت ماسكه في دراع حمزه بخوف 
قام سيف من ع المكتب وقال بضحك: بقا كده يااا واطي متسالش عليا اكتر من 3شهور وبعدين خد هنا ياض مجتش فرحي ليه ده انا بعتلك اكتر من مره 
حمزه ضحك وراح سلم عليه وقال: اعذرني يا حبيبي والله بس انت عارف مشاغل واخوك مطحون في الشغل والله 
سيف: ايوه عارف ان عندك قضيه كبيره وبتحاول تحلها بقالك شهور 
حمزه: يلا ربنا معانا بقا 
سيف: اقعدي يا مدام عشق متقلقيش 
عشق قعدت بتوتر وقالت: شكرا 
حمزه: الحل اي يا سيف 
سيف بجديه: جوازها منك باطل يا حمزه لان جوزها الاول موجود ولو عاوز يرفع عليها قضيه كمان ويسجنها هيعمل كده امال هيا من حقو وخصوصا انها كمان عندها اطفال منو صح كدا 
حمزه: ايوه عندها 
حمزه حكالو ع كل حاجه وان الجواز ده بشخصيه تانيه خالص وان هو كان كدب عليها وقال انو ما*ت.. 
سيف: انا دماغي تاهت مني يعني دلوقتي في الحاله دي هو اللي يتعاقب مش هيا بس طبعا انت عارف ان لازم نثبت كل ده بلورق والدليل 
حمزه: طبعا عارف انا بحاول اجبلك شهاده الوفاه وهو بنفسو هيجي يعترفلك ب ده 
سيف: يبقا تمام اوي 
بعد شويه دخل سليم ودخل امجد واسر... 
حمزه قام بعصبيه ومسك في هدوم سليم: انت ليك عين تيجي وتوريني وشك يا حيوان يا ابن ال****ده انا هدمرك ده 
اسر بعد حمزه وقال: اهدا يا حمزه مش كده 
سيف: اقعد يا حمزه لو سمحت ده مش في صالحنا 
عشق كانت واقفه بتعيط بصوت مكتوم.. 
قعدو كلهم وسيف قال: هاا اي اللي عندك يا امجد 
امجد ببرود وتمثيل الضحيه: الست دي مراتي يا باشا وانا مموتش ولا حاجه انا قدامك اهو كويس جدا ودي بطاقتي وشهاده ميلادي وده جواز السفر ويثبت انو الشهور اللي فاتت دي انا كنت في لندن لشغل تبع سليم بيه 
عشق بصراخ: يا ولاد الكل**** يا كدابين دمرتوني حرام عليكو والله متصدقهمش انا كان معايا شهاده وفا*تو سليم ده ضر*بو بر*صاص قدام عيني 
سليم ببرود وسخريه: هل ده يعقل يا سيف باشا مش معقوله يعني انا جاي بنفسي وبقولك ان الست دي كدابه وشكلها مجنونه 
حمزه قام ضر*بو بلبو*كس وقال بعصبيه: هيا مين دي اللي مجنونه يا ****
سيف بزعيق: مينفعش كده يا حمزه اهدا وسيطر ع اعصابك لو سمحت علشان نقدر نكمل التحقيق 
امجد: انا معرفش حاجه عن الكلام اللي هيا بتقولو ده يا باشا وقدامك كل الاوراق اللي تثبت صحه كلامي 
سيف بص لحمزه وقال: كل الدليل ضدها يا حمزه 
حمزه بصلو بتركيز وقال: يعني ايييه 
سيف: بلمختصر المفيد يبطل زواجها من حمزه احمد الفيومي لان زوجها الاول وهوا امجد محمد حسام حيا يرزق وبدليل 
حمزه بصدمه: انت بتقول اييييييه 
سيف: ده كلام القانون مش كلامي يا حمزه زواجها منك مش جواز كده يعتبر بااطل 
سيف: تحب ترفع قضيه ع مدام عشق يا امجد لزواجها الثاني وتزييف مو*تك 
امجد بتمثيل: لا يا باشا ده ام بناتي برضو انا هخدها ع بيتي ونعيش كعيله والحمد الله ع كده 
عشق صرخت وقالت: حرام عليكو صدقوووووني ده مش جوزي والله ما جوزي 
حمزه قام طلع مسد*سو ورفعو في وش امجد وقال: عمرها مهتكون ليك يا امجد من تاني وانا هقتلك وهاخد عقابي وبلقانون برضو بس ان عشق تبقا معاك في مكان واحد ده اللي مستحيل... 
عشق بدموع: لا يا حمزه ونبي لااا 
حمزه مكنش سامع حد وكل اللي كان مركز فيه هوا ان امجد مياخدش عشق وفجأه داس ع الزناد والسكوت والقلق والتوتر عم المكان وووو......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
فجأه اسرر رفع المسد*س لفوق وقال بعصبيه: انت اتجننت يا حمزه 
حمزه بزعيق وهو بيبعدو عنو: لييييييه عملت كده ليييييييه 
سيف بزعيق: حمزززززه مينفعش كده انت كنت هتضيع نفسك حرام عليك 
امجد بتمثيل الحزن: شوف يا باشا شوف وبرضو مسامح في حقي 
سليم ببرود: اظن ان مهمتي خلصت كده عن اذنكم 
حمزه بجري وراه: انت مجنون ولا اييييه مهمه مين اللي خلصت يا حبيب اخوك ده لسه هتبدأ 
اسر بعدو عنو وقال: يا حمززززززه احنا في النيابه انت مستوعب 
امجد ببرود: يلا يا عشق تعالي معايا 
بس عشق جريت ع حمزه وحضنتو وعيطت وقالت: متسبنيش يا حمزه انت قولت انك هتفضل جنبي بالله عليك متسبني 
حمزه دمعه نزلت منو غظبن عنو وقال: هششششش اهدي يا عيون حمزه مش هسيبك والله مش هسيبك صدقيني 
امجد راح عندها وكان لسه هيشدها بس حمزه مسك ايدو بعنف وقال بنبره كلها تهديد: لو فكرت تحط ايدك عليها هقطعها*لك فااهم ولا لا 
امجد شد ايدو بخوف منو وقال بتوتر: يا باشا دلوقتي مراتي في حضن راجل غيري قدامك اعمل اي انا دلوقتي انا استحملت كتيرررر 
سيف كان باصص عليهم بحزن وقال: بيودعو بعض اي في اي مالك 
اسر ببرود: بقولك اي يا امجد 
امجد: نعم 
اسر بص حواليه وقال: مش ملاحظ ان سليم سابك ومشا 
امجد اتخض جدا وبص حواليه لقا فعلا ان سليم سابو ومشا قال بخوف وتوتر وهو بيرجع لورا: بقولكو اي اللي هيفكر يأذنيني هروح فيه في داهيه انا بتحما في الحكومه
وراح نحيه سيف وقال: احميني يا باشاااا احميني 
بس سيف بعد عنو وقال: هسيبلك المكتب 10دقايق يا حمزه تكون خليته يعترف بكل حاجه 
امجد بصلو بصدمه وحمزه ضحك بسخريه وراح عندو وقال: مفكر ان حد هيحميك مني ده انت لو رجعت بطن امك تاني هجيبك برضو. 
اسر بضحك: لا وكان بتحما في سليم وجاي فارد عضلاتو علينا 
عشق فرحت من جواها وقالت فنفسها: يارب خليك معايا.. 
حمزه شد كرسي وقعد قدامو وحط رجل ع رجل وقال ببرود: ها يا امجد هنعترف بكل حاجه ولا لا 
امجد بارتباك: لا مش هتعرف بحاجه 
اسر بسخريه: اممممم بقول اي يا حمزه احنا نتصل بأدهم الي واقف قدام بيت امجد عند امو واختو واخوه الصغير ونقولو يجبلنا امو تشوف ابنها الحلو كده واهي بلمره تعترف بأسم ابنها وحقيقتو كلها 
عشق شهقت بصدمه وقالت: اختو وامو اخوه دول فين دول ده كان قايلي انو ملوش حد 
حمزه ضحك بسخريه وقال: اهي كدبه من ضمن اكاذيبو الكتيررر اوووووي 
امجد نزل عند رجل حمزه وقال برجاء: هعملك كل اللي انت عاوزو بس بلاش ارجوك امي واخواتي ابوس رجلك بلاش 
حمزه بعدو برجلو وقال ببرود: تمام يبقا اتفقنا 
اسر راح جاب سيف.. 
سيف: هاا كلو تمام 
حمزه: عيب عليك تقول كده والله وانت معاك الرائد حمزه الفيومي 
سيف بضحك: مكنش فيه شك واحد في الميه يا صاحبي والله 
امجد وقف واعترف بكل حاجه.. 
سيف: عاوزين اوراق تثبت صحه كلامك يعني بطاقتك الحقيقه وشهاده ميلادك وكمان شهادة الوفاه المزيفه 
امجد: كل ده في بيتي العنوان ******في دولاب اوضه الاطفال 
اسر: هروح انا عشر دقايق وهكون هنا 
وبالفعل اسر مشااا... 
عشق بفرحه: انا مش مصدقه نفسي يا حمزه بجد 
حمزه ببتسامه تخطف القلب: قولتلك مش هسيبك حتي لو ع مو*تي يا عشق 
وبعد شويه وصل اسر ومعاه كل الاوراق اللي تثبت صحه كلام امجد 
سيف: تمام كده قررنا نحن سيف احمد وكيل نيابه الاهرام ان يتم حبس امجد محمد حسام اربع ايام ع ذمه التحقيق.. لتزيف مو*تو وتزيف هو*يه.. 
عشق بفرحه: الحمدلله يااارب الحمدلله 
حمزه قام حضن اسر وقال: اخويا والله العظيم 
اسر: تحت امرك يا حمزه انت اخويا 
حمزه: طبعا كده جوازي مفهوش حاجه وتمام صح يا سيف 
سيف: اكيد يا حمزه يلا طير انت بقا وعاوزك تعزمني انا والمدام قريب عندكو هااا 
حمزه بضحك: بس كدااا حاضر 
حمزه اخد عشق وراحو ع الفيلا.. 
عدا اسبوع ع ابطالنا ومفيش حاجه جديده في حياتهم غير ان حمزه طول الوقت جنب عشق وبيحاول يخفف عنها تعبها وكل اللي حصلها الفتره اللي فااتت وعشق الصغننه بقا اسمها عشق حمزه الفيومي رسمي.... وكل يوم حمزه وعشق بيقربو اكتر لبعض وكل يوم كان بيزيد كرهه وحقد شروق اكتر واكتر ل عشق... 
عشق بحب: جهز العربيه يا حمزه عاوزه نروح مشوار 
حمزه قام بسرعه وقال: عيوني يا حبيبت حمزه 
ونزل وهيا قامت جابت شنطه وجهزت فيها شويه حجات واخدتها وطلعت من اوضتها 
صفاء بضحك: خدي راحتك وملكيش دعوه بعشق الصغننه انا هاخد بالي منها ماشي 
عشق باحراج: ماشي حاضر بحبك يا صوفي 
صفاء بغمزه: انا مش عوزاكي تحبيني اناا هاا 
عشق ضحكت وقالت: حاضر 
ونزلت لحمزه حمزه استغرب من الشنطه اللي معاها وقال: اي دااا 
عشق بتوتر: ملكش دعوه 
حمزه: حاضر عاوزه تروحي فين يا ست البنات 
عشق: عاوزه نروح الشقه اللي كنت وديتني فيها غظبن عني دي فاكرها 
حمزه بستغراب: اشمعنا 
عشق: اصل عاوزه اهدي اعصابي شويه من كل اللي حصل ده 
حمزه بستغراب: حاضر يا حبيبتي 
عشق: عاوزين نعدي ع سوبر ماركت نجيب شويه حجات علشان الاكل وكده 
حمزه: عيوني
ووصلو بعد ساعات وعشق نزلت واخدت الشنطه وحمزه نزل وراها وهو مستغرب ومش عارف اي اللي بيحصل... 
عشق دخلت نضفت الشقه وكمان جهزت اكل وحمزه كان بيساعدها بكل حب... 
عشق بتوتر: بقولك اي يا حموزتي 
حمزه بضحك: نعم يا عيون حموزتك 
عشق: عوزاك تنزل تجبلي بيبس علشان نسيت 
حمزه: بتهزري صح ده اقرب سوبر ماركت هنا هيكون بعيد عن هنا بنص ساعه ومش هقدر اسيبك هنا لوحدك 
عشق اخدت منو الاطباق اللي كانت في ايدو وقالت: يلا بقاا اخلص 
حمزه: حاضر يستي عاوزه حاجه تانيه 
عشق: ممكن شويه شيبسي ع شكولاته وكده يعني 
حمزه برفع حاجب: ده انتي داخله ع طمع بقا 
عشق بضحك: يلا بقا يا رخممم
حمزه طبع بوسه رقيقه ع خدها ونزل... 
عشق جريت طلعت الحاجه اللي في الشنطه وكان فستان اسود رقيق طويل وليه فاتحه ضهر طويله وميكب وبرفيوم وسلسله رقيقه وبسيطه خالص... 
دخلت اخدت شاور وطلعت لبست الفستان وفردت شعرها الاسود الطويل وحطت ميكب سيمبل خالص وكأنها اميره هربانه من ديزني... وطلعت جهزت الاكل مع جو هادي وجميل وقعدت تستنا حمزه 
بعد شويه وصل حمزه واتفجأ من شكل الاكل الجميل والجو التحفه ده وفجأه طلعت عشق من الاوضه بخطوات بطيئة حمزه شهق بصدمه وقال: عشق 
عشق قربت منو وحمزه غمض عينو مستمتع برائحه البرفيوم بتاعتها فتح عينو ببطئ وقال: اي الجمال ده اي القمررررر ده 
عشق بكسوف: بجد 
حمزه قرب منها وحضن وشها الصغنن بكف ايدو وقال: مفيش اجمل من كده حقيقي مفيش اجمل منك في الدنيا دي كلها يا عشقي
عشق بعدت بكسوف وقالت: طب يلا علشان تاكل
حمزه ضحك بسخريه وقال: اكل اي بقاااا 
وشالهاا 
عشق بصدمه: حمزه نزلني 
حمزه بضحك: هشششش 
عشق بكسوف: حمزه استنا بس 
حمزه بحب: بحبك 
ودخلو الاوضه وحمزه حطها ع السرير بهدوء وبدأ يقرب منها وووو............  سكتت شهر ذات عن الكلام اللي مش مرحب بيه خالص ده... 
الصبح تشع اشعه الشمس الدافئه الجميله كان نهار لذيذ ومختلف عن اي نهار تاني عدا في حيات حمزه وعشق حمزه فتح عينو ببطئ وحس بحاجه تقيله ع صدرو بص وابتسم تلقائي لما لقا عشق في حضنو ونايمه بعمق وهدوء حمزه زاح شعرها وفضل يتأملها بحب..وقال: ياااااه اخيراااا يا عشق بقيتي ليااا وجنبي وفي حضني دلوقتي ده حلم ولا حقيقه.. 
قطع لحظتهم الجميله دي اتصال ع تلفون حمزه بص لقاه صفاء.. 
حمزه: اي يا حبيبتي 
صفاء بدموع: الحقني يا حمزه انا مش لقيه عشق كانت نايمه جنبي وصحيت ملقتهاش وقلبت الدنيا عليها انا خايفه يا حمزه ليحصل زي اللي حصل لاختها 
حمزه بصدمه: اقفلي انا جااااي حالاااا 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه قام بسرعه من ع السرير وعشق قامت بخضه وقالت: حمززه في ايه 
حمزه بهدوء: مفيش حاجه يا حبيبتي نامي انتي في حاجه بس في الشغل هخلصها وهاجي علطول 
عشق بخوف: انت متاكد يا حمزه ان مفيش حاجه 
حمزه ببتسامه: مفيش يا حبيبتي نامي وساعتين بكتير وهكون عندك ماشي 
عشق بدلع خبطتو ع كتفو: بقولك اي متتاخرش عليا يحموزتي 
حمزه بضحك: عيون حموزتك خلي بالك من نفسك ومتفتحيش الباب 
عشق ببتسامه: حاضر 
ولبس هدومو ونزل يجري ركب عربيتو وطلع.. 
عشق فضلت باصه عليه من الشباك وهي بتضحك وفرحانه من جواهاا قالت بحب: ربنا يخليك ليا يا حبيبي ودايما جنبي وفي حضني.. 
ودخلت رتبت البيت وغيرت هدومها وقعدت قدام التلفزيون... 
عند حمزه كان وصل الفيلا نزل وهو بيزعق بأسم عشق... 
جميله جريت عليه وقالت: اهدا يا ابيه اهدا خلاص عشق كويسه وبنحاول نتصل بيك من بدري مش عارفين .. 
حمزه جري ع جوا وقال: فين عشق فييين 
جات شروق بيها شدها من ايديها واخدها في حضنو بارتياح وقال: اااه كان هيجرالي حاجه ليتكرر معاكي اللي اتكرر مع اختك الله يرحمها.. 
وراح حطها ع رجل صفاء وقال: اي الاهمال ده يا صفاء البنت كانت فين 
صفاء بدموع: والله كنت واخده بالي منها لغايه ما نامت ونمت جنبها بس شروق قالت انها اخدتها تتمشي بيها شويه 
حمزه راح نحيه شروق وشروق كانت بترجع لورا بخوف وبتقول: حمزه في ايه 
حمزه شدها من ايديها بعنف وقال: ازاي تاخدي البنت من غير متستأذني ازاي ومن امته بتاخديها وتخرجي انتي مش عارفه ان احنا في خطر اساسااااااااا 
شروق والدموع بدأت تجمع في عيونها: حمزه والله مكان قصدي انا كان قصدي نخرج شويه بس 
حمزه شدها اكتر ليه بعنف وعنيهم اتقابلت وقال بنبره كلها تهديد: لو فكرتي تقربي من عشق الصغيره او عشق الكبيره اللي هيا صحبتك هدمرك وهوريكي وش عمرك مشوفتيه فاااااااهمه 
شروق مكنتش واخده بالها من كل ده هيا كانت مبسوطه بس انها قريبه منو وهوا لمسها بايدو مكنتش حتي مهتمه بوجعها اثر ايدو اللي مسكها بعنف... قالت بنبره كلها ضعف: بحبك يا حمزه بحبك.. 
حمزه بصلها بصدمه وبعدها عنو بسرعه وقال: انتي اتجننتي ولا ايه انتي صدقتي نفسك انك مراتي دي كانت خطه يا ماما عملنها ع عشق علشان كانت تفوق من اللي هيا فيه انت لعبتيها بجد ولا اي انتي لا مراتي ولا كتبت عليكي ورقه... 
صفاء وجميله بصو لبعض بصدمه وفجأه جميله زغرطت وقالت: ايوااااا بقااا هيا دي الاخبار التمام يا ابيه انا قولت برضو انك مستحيل تجوز ع ابله عشق. 
شروق بصتلهم بغل وحقد وقالت: ماشي يا حمزه ماااشي 
حمزه: ماشي ماشي هتخوفيني انا ماشي 
صفاء ببتسامه: خلي بالك من نفسك يا حمزه وسلملي ع عشق. 
حمزه بضحك: يوصل حاضر 
وحمزه سابهم ومشا ووقف بعربيتو قدام البوابه بتاعه الفيلا.. 
حمزه بعصبيه: حساااام يا حساااااام. 
حسام جيه بجري: ايوه يا حمزه بيه 
حمزه: خلي بالك من الفيلا شويه عن كده وزود الحراس ومحدش يطلع ولا يدخل من الفيلا غير الخدامين بس فااهم 
حسام: حاضر يا بيه حاضر 
وحمزه سابهم ومشا.. 
عند عشق كانت نامت وهيا بتتفرج ع التلفزيون.. 
وفجأه صحيت بخضه وقامت شربت شويه مياه وقالت: لسه الحلم ده هيطاردني كده معقوله بعد السنين دي كلها ولسه الحلم ده بيطاردني الله يسامح اللي كان السبب... 
في مكان تاني اول مره نروحو كانت قاعده ست كبيره جدا في السن وباين ع ملامحها الحزن والعجز... 
مريم بضحك: ماماااا يا ماماااااا 
ساميه بحب: يفرح قلبك دايما يا قلب ماما 
مريم بفرحه: انا لقيت شغل يا ماما وفي شركه كبيره اوي وكويسه هو اه المرتب مش كبير اوي بس ده علشان لسه في الاول.. 
ساميه بحزن: الله يسامحو ابوكي لو كان كويس مكنش مرمطك كده الله يسامحو 
مريم باست ايديها وقالت: مش مهم هوا يا ماما المهم ان احنا مع بعض وكويسين بكره اجمع فلوس ونطلع من هنااا بقا ومن سجنو هننقل في شقه لوحدنا انا وانتي ونعيش بقا يا ماما بعد كل السنين الزفت اللي شوفناها دي 
ساميه بدموع: مكنش نفسي انتي اللي تتحملي مسؤليتنا يا بنتي والله يارتني اقدر اشتغل كنت اشتغلت 
مريم بحب: ربنا يخليكي ليا يا ماما كفايه وجودك معايا انتي اللي مصبراني ع الدنيا دي وقرفها 
ساميه بصت ع السلسله اللي في رقبتها اللي كانت عليها صوره بنوته صغيره وقالت بحزن ودموع: نفسي نتقابل مع اختك اوي يا مريم نفسي 
مريم بحزن: انا مش ساكته والله يا ماما انا بدور عليها ربنا يلاقينا فيها 
دخل راجل كبير باين ع ملامحو القسوه والجديه قال: هااا لقيتي يا ختي شغل 
ساميه بصتلو بقرف وقالت: كان يوم اسود يوم متجوزتك كنت قعدت ع بنتي وخلاص 
مريم بحده: لاا ملقتش ربنا يسهل اديني بخرج كل يوم اهو 
زقها من وشو وقال: لو كنت جبت واد كان احسنلي كتكم القرف.. 
وسابهم ومشا 
ساميه بدموع وهيا بتبوس السلسله: ربنا يرجعك ليا يا عشق... 
عند عشق كان حمزه وصل وكان جايب حجات حلوه معاه لعشق ودخل لقا عشق قاعده في البلكونة دخل بهدوء وباسها من خدها من غير متاخد بالها عشق قامت بسرعه وقالت بخضه: حمززززه خضتني حرام عليك 
حمزه ببتسامه: مين هيدخل غيري بس يروح حمزه 
عشق قربت منو وحضنتو وقالت: اتأخرت كده ليه يا حبيبي 
حمزه رفع ايدو وقال: كنت بجبلك دول يا عشقي 
عشق مسكت الاكياس بفرحه وقالت: بموت فيك يولا يا قمر انت 
حمزه رفع حاجبو بستغراب وقال: يولا 
عشق رفعت عنيها من الاكياس وقالت: اه يولا فيها حاجه دي
حمزه قرب منها اوي وقال: بقا الرائد حمزه الفيومي انتي يا اوزعه تقوليلو يولاا 
عشق بلعت ريقها وضحكت وقالت: قلبك ابيض يا باشااا بقاا 
حمزه قرب وشالهاا وقال: ايوه فعلا قلبي ابيض 
عشق وهيا بتقاوم: حمزه نزلني بقااا حمززززززه 
حمزه بضحك: لاااا 
ودخلو الاوضه وحطها ع السرير وقرب عليها بهدوء وقال: كنتي بتقولي اي بقاا 
عشق بتوتر وهيا بترجع لورا: كنت بقول يا حمزه باشااا 
حمزه قرب منها ووووو نسيبهم هنا بقااا.... 
بعد شويه صحا حمزه ملقاش عشق جنبو قام من مكانو وراح ينادي عليهاا... لقاها في الحمام وسامع صوت عياط حمزه خبط علي الباب بقلق.. 
عشق: ايوه يا حمزه طالعه اهو. 
حمزه استناها وهيا مطلعتش برضو قال بعصبيه: عشق اطلعي كده كتيررر بقاااااا 
طلعت عشق وحاطه وشها في الارض حمزه رفع وشها برقه وقال: اي يا بابا مالك بس بتعيطي لييه 
عشق بصتلو وقالت: مفيش حاجه انا كويسه 
حمزه بهدوء: انتي مش عوزاني المسك بس انتي اللي قربتي انا والله معملتش كده غصبن عنك.. 
عشق سابتو ودخلت الاوضه وقالت: انا تعبانه شويه بس ممكن ارتاح 
حمزه راح شدها ع السرير بهدوء ودفنها جوا حضنو ومسح ع شعرها بحنيه وقال: نامي يا حبيبي نامي واهدي 
عشق دخلت اكتر جوا حضنو وقالت فنفسها: يا ترا هتسامحني ع السر اللي مخبياه ده وانو اكبر سر في حياتي يا ترا هتسامحني يا حمزه ان انا كدبت للمره المليون بس مش لازم تعرف السر ده لو ع مو*تي 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صحا حمزه قبل عشق لقاها نايمه ودا*فنه نفسها في حضنو طبع بو*سه ع خدها وقام بهدوء من جنبها... 
قام جهز الفطار وطلعو ع السفره الصغننه بتاعتهم وبعدين دخلها..قعد جنبها ع السرير ومسح ع شعرها بحنيه وقال بهدوء: عشقي اصحي يا حبيبي 
عشق فتحت عنيها ببطيء وكانت عنيها وارمه شويه اثر العياط وقالت: نعم يا حبيبي 
حمزه بصلها بحنيه وقال: عجبك عيونك الجميله دي ينفع كده 
عشق بتوتر: انا اسفه حقك عليا 
حمزه بحب: حقك عليا انتي من كل حاجه حصلتلك ومن كل حاجه انا مكنتش فيها علشان احميكي منهاا حقك عليا يا نور عيني بس خلاص انتي حرم حمزه الفيومي يعني لو حد فكر يقرب منك بس هيبقا اخر يوم في عمرو 
عشق بحب: بحبك اوي يا حمزه.. 
وقربت منو وطبعت بو*سه رقيقه ع شفا*يفو. 
حمزه بضحك: طب اي هنقوم نفطر ولا اغير رايي 
عشق بضحك وهيا بتقوم بسرعه: لاا خلاص قوومت 
وقامو الاتنين وعشق اتفجأت بشكل الاكل وقالت بانبهار وفرحه: حمزه انت جهزت كل ده لوحدك 
حمزه بضحك: عيب عليكي بقا ده جوزك شيف قمر وقد الدنيا 
عشق ضحكت وراحو الاتنين قعدو ع السفره وكانو بيفطرو في جو دافي وهادي وجميل.... 
عند صفاء في الفيلاا.. كانت بتتكلم في التلفون 
صفاء بدموع: مقدرش اعمل كده يا ادهم وانت عارف لو حمزه عرف بس انك فكرت الفكره دي والله ليد*فنك مكانك
ادهم بعصبيه: انتي حره بقا انا تعبت مع اخوكي ومش راضي يجوزنا خالص ولغايه دلوقتي برضو 
صفاء بقوه مزيفه: ادهم ده اللي عندي انا مش هعمل كده من ورا اخويا اللي تعب كتير بسببنا وبيحمينا وواخد بالو مننا ورافع راسنا مش هاجي انا اوطي راسو فااهم.. سلاام
ادهم بتوتر: استني بس يا صفاء انا مش قصدي انا.. 
بس قبل ما يكمل كلامو كانت صفاء قفلت السكه.. 
صفاء رمت الفون جنبها وقالت بدموع: اناااا مقدرش اعمل كده مقدرش يارب دبرني وقولي اعمل ايه يااارب... 
في شركه من شركات الحسيني للمقولات تحديدا في مكتب مجلس الاداره كان واقف راجل ثلاثيني يتكلم بصرامه وجديه كان الكل واقف بحترام وخوف من عصبيتو... 
تميم بعصبيه: لو حصلت تاني هرفدكم كلكم وهجيب غيركم قبل متطلعو من الشركه فاهمييييين 
واحد من الموظفين: اخر مره يا تميم بيه 
تميم بزعيق: اتفضلو ع مكتبكم 
كلهم طلعو ومريم وصلت وكانت واقفه برا بخوف من الزعيق االلي كانت سمعاه من جوا... 
مريم بتوتر: يارب استرها معايا ده انا غلبانه 
خبطت ع الباب بهدوء.. 
تميم: ادخل 
دخلت بخطوات بطيئه.. تميم اتكلم وهو باصص في الورق اللي قصادو.. 
تميم وهو بيشاور ع الكرسي اللي قدامو: اتفضلي يا انسه مريم 
مريم بهدوء: شكرا يا فندم 
تميم بجديه: هتستلمي شغلك من النهارده
مريم بفرحه: شكرا يا فندم وان شاءلله ابقا عند حسن ظن حضرتك 
تميم رفع عينو من الورق وهنا بانت ملامحو الجميله اكترر كانت عيونو عسلي مع ضوء الشمس اللي جاي من شباك مكتبو كانت واضحه وجريئه وفي نفس الوقت هاديه وجميله اوي ملامحو كانت هاديه برغم انو صارم وعصبي... 
مريم فنفسها: يخربيت جمال امك ي اخي اي داااا انت عايش زينا كده وبتاكل زينا وكده.. 
تميم شاور بايدو قدامها وقال: معايااا يا انسه ولا لا 
مريم بتوتر: احم مع حضرتك يا فندم 
تميم ببتسامه: حاجتين بكرهم ومش ممكن اسامح فيهم الكدب والتاخير عن معادك اتفقنا 
مريم بلعت ريقها بخوف وقالت: حاضر يا فندم 
تميم: تقدري تتفضلي ع شغلك والكارنيه بتاعك هيوصلك ع مكتبك 
مريم قامت وقالت: شكرا يا فندم عن اذنك 
وسابتو وطلعت وقالت وهيا ماشيه في الممر: مش عارفه هشتغل مع الجمال ده ازاي والله 
تميم في مكتبو عمل تلفون.. 
تميم بضحك: يا واااطي هو الجواز خلاك تنسا صحابك ولا ايه ياض انت 
حمزه بضحك: مقدرش يا صاحبي والله عامل واخبار الشركه اي 
تميم: الحمدلله يا صاحبي قولي بقا هتيجي تاخد فلوس الشهر ده ولا ابعتها ع حسابك زي كل مره متيجي تاخدها واقعد معاك شويه 
حمزه: خلاص يا صاحبي حاضر ساعه بكتير واكون عندك 
تميم: مستنيك يا صاحبي 
قفل حمزه وقال بضحك: اهو تميم ده بقا اكتر من اخويا ابوه وابويا الله يرحمهم كانو اكتر من صحاب وكان ابوه شريك في الشركه دي ودي اول شركه عملوها وحاليا هيا اكبر شاركتنا انا شريك معاه في دي وواحده تانيه بس التانيه بطلع فلوسها لله كده علشان ربنا يسترها معانا 
عشق بحب: ربنا يوفقك دايما يا حبيبي يارب 
حمزه قام وقال: هروح انا واقعد معاه شويه ومش هتاخر عليكي 
عشق ببتسامه: ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك 
حمزه لبس هدومو ونزل ركب عربيتو ومشا.. 
عند ساميه ام مريم وعشق كانت قاعده ع الكنبه الصغيره بتاعتها بضعف وحزن وفجأه جوزها دخل عليها.. 
سامي بعصبيه: كنتي لازم تعملي البت يعني اهي اتعلمت واخدت شهاده وقاعده جنبنا 
ساميه بزعيق: بقولك اي يا سامي كفايه واحده ضيعتها مني ملكش دعوه بمريم فااااهم 
سامي بعصبيه: انتي هتنسي نفسك ولا ايه مش البت عشق دي اللي جتيلي في نص الليل تتحامي فيا وتقوليلي الحقني يا سامي ابو البت مش راضي يعترف بيها استر عليا يا سامي واتجوزتك وشيلت شيله مش بتاعتي وكتبت البت باسمي بنت الحر*ام دي بصي بقا مريم لو ملقتش شغل انا هشغلها زي ما كنت مشغل عشق فاهمه 
ساميه بصتلو بقرف ودموع وقالت: منك لله يا بعيد منك لله 
وسابها ومشا... 
في الشركه عند تميم كان وصل حمزه دخل المكتب علطول وسلم عليه.. 
تميم: بقا دي كلها غيبه يا عم 
حمزه: حقك عليا عارف والله ان انا مقصر بس هعمل اي بس..شغل 
تميم: ولا يهمك يا صاحبي اهم حاجه انك بخير 
قعدو يتكلمو في كل حاجه تخص الشركه وبعد شويه الباب خبط وتميم سمح بدخول... 
الموظفه: ده كارنيه مريم يا فندم 
تميم: حطيه عندك وابعتي عم محمد ياخدو 
الموظفه: تمام يا فندم 
حمزه: مريم مين انتو عينتو موظفه جديده 
تميم: ااه 
حمزه شد الكارنيه بتاعها وبص ع الاسم وقرأو كتيرر.. 
حمزه بستغراب: ازاي دي اسمها مريم سامي محمد يمكن تشابهه اسماء 
تميم بتسغراب: في حاجه يا حمزه 
حمزه: عاوز عنوان البنت دي.. 
تميم قرب ع التلفون وقال: ثواني وهيكون عندك بس في حاجه يعني 
حمزه بتوتر: لا مفيش حاجه عادي يعني 
وبعد شويه وصل عنوانها.. 
حمزه هروح المشوار ده بسرعه ع متجهزلي الفلوس.. 
تميم بستغراب: ماشي حاضر 
حمزه نزل ركب عربيتو وطلع بسرعه ع العنوان وقف قدام البيت اللي كان في مكان متوسط الحال طلع ع السلم بخطوات بطيئه وقال فنفسو: لا يا عشق يارب متكون كدبه جديده مش هقدر اسامحك تاني يارب 
طلع وخبط وفتحت ساميه.. 
ساميه بصدمه: حمزه بيه 
حمزه بستغراب: حجه ساميه.. 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ساميه بصدمه: حمزه بيه بتعمل ايه هنااا 
حمزه بتوتر: ازيك يا حجه ساميه اخبارك ايه 
ساميه بستغراب: طب اتفضل يا ابني انت هتفضل واقف ع الباب كده 
حمزه دخل قعد وفضل يتفحص المكان بعنيه كويس جداا وقال: عامله اي طمنيني عليكي 
ساميه بحزن: اهو الحمدلله عايشين يا ابني 
حمزه: مالك بس شكلك تعبان 
ساميه بهدوء: لا تعبانه ولا حاجه انا كويسه يا ابني الحمدلله 
حمزه: اوعي تكوني لسه بتنزلي تشتغلي نفس الشغل ده 
ساميه: لا يا ابني والله انا مبقتش قادره اصلا الحمدلله ع كل حال 
فلاش بااك... 
حمزه كان راكب عربيتو وماشي في الطريق في وقت متاخر جدا لفت نظرو ست كبيره قاعده ع الرصيف بمناديل وبتعيط وقف ع جنب ونزلها... 
حمزه بستغراب: محتاجه حاجه يا امي 
ساميه بدموع: لا يا ابني متشكره ليك شوف طريقك 
حمزه: طب الوقت متاخر جدا لازم تروحي بيتك دلوقتي 
ساميه بدموع وحسره: اروح فين بس ده طردني وسابني في الشارع 
حمزه: مين اللي طردك 
ساميه: جوزي الله ينتقم منو روح انت يا ابني ربنا معاك 
حمزه: لا يمكن والله قومي معايا 
ساميه: بس يا ابني اقوم اروح فين 
حمزه: قومي بس انتي قد امي وابقا عيل لو سبتك كده يرضيكي يقولو عليا عيل 
ساميه بضحك في وسط دموعها: لا يا ابني ميرضنيش روح ربنا يسترك ويحميك لشبابك يارب 
قومها سندها معاه ومشوا.. وبعد يومين جوزها عمل محضر باختفأها فضطرت ترجع تاني للبيت... 
باااااك...
ساميه ببتسامه: مش ناسيه اللي عملتو معايا يا ابني والله ودايما بفتكرك وبدعيلك 
حمزه: تسلمي يا امي بقولك اي 
ساميه: قول يا ابني 
حمزه: عندك اولاد ولا لا 
ساميه: اه عندي الحمدلله عندي عشق ودي الكبيره عندها دلوقتي 23سنه وعندي مريم 22سنه بس.. 
حمزه بصدمه وعصبيه في نفس الوقت اتكلم وهو بيحاول يتحكم في غضبو: بس اي اتكلمي ارجوكي
ساميه دموعها نزلت غظبن عنها وقالت: معرفش حاجه عن عشق بقالي 3سنين 
حمزه: ليه 
ساميه بدموع: الله ينتقم منو سامي هو السبب البنت كانت بتشتغل وكويسه لغايه ما فيوم دخلت عشق وهيا منهاره وهدومها متقطعه ومكنتش قادره تتكلم لمده يومين لغايه ما سامي شك فيها انها غلطت مع حد ومسكها ضربها لغايه ما اعترفت ان صاحب الشغل حاول يتعد*ي عليها وسابتو وطلعت تجري بس بعدها صاحب الشغل ده اتقدملها وكان عاوزها بس هيا رفضت بس سامي كان موافق طبعاا وكان بيضربها يوميا علشان توافق بيه واخر ما فاض بيها نن عين امها مشيت واهو السنين بتعدي ومعرفش عنها حاجه. 
حمزه: معاكي صوره ليها 
ساميه فتحت السلسله اللي ع رقبتها وقالت: ايوه بس الصوره دي وهيا عندها 18سنه معيش غيرها 
حمزه بص ع الصوره بصدمه واتاكد ان دي عشق قام من مكانو وقال: عن اذنك دلوقتي وهزورك تاني في اقرب وقت 
ساميه: طب استنا يا ابني بس اشرب حاجه انا اتشلغت معاك في الكلام وملحقتش اعملك حاجه ينفع كده اول مره تزورني ومعملكش اي حاجه 
حمزه: معلش مره تانيه اصل مستعجل 
ساميه: ع راحتك يا ابني 
حمزه سابها ونزل ركب عربيتو ومشاا... وراح ع الشركه.. 
تميم: اي يا ابني انت روحت فين 
حمزه بنرفزه: عادي يعني روحت زي ما روحت المهم جهزت الفلوس
تميم بستغراب: براحه بس اقعد وقولي في اي 
حمزه بزعيق: يووووه خلاص مش عاوزها انا ماشي 
وسابو ومشا وتميم طلع يجري وراه بس ملحقوش... 
حمزه كان بيسوق العربيه باقصي سرعه.. 
حمزه بزعيق: ليييييييه كدبتي ليييييه كل حياتك معايا كدبه ياا عشق لييه عملتلك اي بس علشان تعملي معايا كل ده يا ترا مخبيه عني اي تاني يا عشق انا تعبت من اكاذيبك..... 
عند عشق كانت واقفه في المطبخ وبتطبخ بكل حب... 
فجأه حد حضنها من ضهرها قالت بخضه من غير ما تلف وشها: حمزه بطل حركاتك دي بقاا 
بس فجأه سمعت صوت رجولي مألوف ليها: تؤ يا قطتي انا مش حمزه انا سليم 
عشق السكينه وقعت من ايديها ولفت بسرعه ليه وبعدتو عنها وقالت بصدمه: انت دخلت هناا ازاي انت اي اللي جابك هناا اخررررج برااااا 
سليم قرب عليها اكتر وقاال: لا يا قطتي مش هخرج انتي وحشتيني هو انا موحشتكيش ولا ايييه 
عشق وهيا بتبعد لورا: ابعد عني يا سليم احسنلك انت بنأدم حقير*ر حيوا*ن كل اللي بتعملو انك بتأذي اللي حواليك بس 
سليم ببرود: مش مهم المهم اني معاكي دلوقتي قربي هنااا 
عشق كانت بتبعد بس فجأه شدها بعنف ليه وقال: اتجاوبي معايا احسن ما بنوتك التانيه تحصل اختهاا 
عشق بصتلو بدموع وقهره: ابعددد عنيييييييي يا حيوا*ن يا قذ*ر ابعد 
سليم شدها اكتر ليه وقال بضحك: انا بيعجبني اوي اسلوبك الشرس ده مش مهم انا بحبو اصلا... 
عشق برجاء ودموع: ابعد عني ارجوك سبني اعيش بقا في هدوء وسلام 
سليم بضحك: ده مش هيحصل طول منا عايش 
وفجأه شدها بلغصب عند السرير وزقها عليه وقلع الجاكت وقال: مش معقول حمزه يتهنا لوحدو يعني هعمل اللي انا عاوزو وبعدها هخلص منك مش هخليكي تعيشي تاني ثانيه واحده مع حمزه... انتي بتاعتي فاااهمه 
عشق بخوف وهيا بترجع لورا: ارجوك لااااااا ابعد بلااااش اقتلن*ي الاول انا مش ممكن اخليك تلمسني 
بس فجأه هجم عليها زي الوحش عشق قالت بصراخ: حمزززززززززززه 
حمزه كان في العربيه لسه وقال: انا قلبي مقبوض ليه ربنا يسترها 
بص ع تلفونو لقا مسدج من حد مجهول بتقول: بدأ العد التنازلي يا حمزه بيه عشق النهارده مش هتكون في حضنك بلا هتكون في حضن المقا*بر الله يرحمها مقدمآ... 
حمزه اتصدم ورما الفون جنبو وساق العربيه باقصي سرعه وكان بيزعق بشكل هستيري: يا ولاد ال والله ما هرحمكم والله ما هسيبكم.. 
وبعد شويه مش كتير وصل البيت طلع يجري عليه وطلع مسد*سو البيت كان هادي بشكل مخيف لف في كل مكان في البيت ملقاش حد بس فجأه سمع صوت حد بيتوجع بهدوء وصوت واطي جدا قرب من الاوضه بهدوء وخوف ولخبطه ونبضات قلبو سريعه رغم خطاوتو البطيئه اتفجأ بد*م كتير ع الارض... 
حمزه وقف مكانو بصدمه وكأن العالم حواليه انهار قال بصدمه:  .............. 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه بصدمه: عشششششششق انتي كويسه 
بص ع الارض لقا سليم واقع ع الارض وعشق واقفه في ركن الاوضه وهدومها متقطعه ومصوبه المسدس نحيتو وواقفه  بصدمه وعلامات الذهول ع وشها وباين عليها مش متزنه خالص دلوقتي.. حمزه قرب بهدوء وقال: عشق نزلي المسد*س مفيش حاجه متخافيش نزليه يا حبيبتي علشان خاطري 
عشق دموعها كانت بتنزل زي الشلال وكانت غرقانه في ذكرياتهاا... 
فلاش بااك 
سعد بمكر: بقولك اي يا عشق 
عشق ببتسامه: نعم يا استاذ سعد 
سعد بتمثيل الحزن: ممكن اطلب منك طلب وياريت مترفضيش 
عشق بستغراب: ع حسب الطلب اي يا استاذ سعد 
سعد بمكر اكبرر: انا مراتي تعبانه اوي ولازم اخدها للمستشفي وعندي بنوته صغيره 3شهور بس ومش هلاقي حد اوثق فيه يقعد معاها غيرك والمبلغ اللي تطلبيه تحت امرك 
عشق بتردد: بس يا فندم انا مش هينفع اتاخر ع البيت وكمان.. 
سعد بمقاطعه: مستعد اكلم ابوكي والمبلغ اللي تطلبيه تحت امرك 
عشق بتفكير: روحي يا عشق وخلاص واهو تاخدي مبلغ حلو مريم محتاجه مصاريف كتير للكورسات وكمان ماما علاجها قرب يخلص.. 
سعد لاحظ انها بتفكر في الموضوع وقال: 6000كويس 
عشق بفرحه: كويس جدا خلاص هخلص وهاجي 
سعد بخبث: مستنيكي.. 
خلصت عشق وراحت ع العنوان علطول وصلت عند فيلا راقيه جدا الامن سامحولها بدخول ودخلت.. 
سعد كان لابس لبس البيت عادي ومكنش فيه حد عشق دخلت بتردد.. 
سعد ببتسامه: تشربي اي 
عشق ببتسامه خوف وتوتر: لا شكرا مش عاوزه انت ممكن تاخد المدام وتروحو وانا هخلي بالك من البنت 
سعد بخبث وهو بيبص ع جسمها: اممم اي رايك ازودلك المبلغ ل 20الف 
عشق بستغراب: ودا ليه مش فاهمه 
سعد وهو بيقعد قدامها: 20الف مقابل ليله واحده اي رايك وافقي 
عشق قامت من مكانها بسرعه وقالت: اااه يا حيوان بقا جايبني لحد هنا علشان كده ده انا هوديك في داهيه 
سعد قرب منها ومسكها من شعرها بعنف وقال: بقولك اي يا بت انتي انا هاخدك يعني هاخدك وغظبن عنك او برضاكي ميفرقش معايا المهم انك تبقي في حضني والليله دي 
عشق بدموع ورجاء: ارجوك سبني 
بس لا حياه لمن تنادي وزقها ع الارض وابتدي يقرب منها وعشق كانت بتبعد وبتترجاه يبعد عنها بس هو كأنو و*حش عاوز يفتر*سها وفجأه شدت زهريه كبيره وخبطتها في دماغو وطلعت تجري وهيا ضايعه ومنهاره وخايفه من كل اللي حواليها... 
باااااااك....... 
حمزه حس انها بتفتكر الحادثه القديمه قال برجاء: عشق ارجوكي ارجعي لعقلك اطلعي من تفكيرك ارجوكي عشق 
عشق كانت واقفه لسه ع وضعها زي ما هوا وقالت بكلمات متقطعه ودموع: هو.. هو يستاهل والله سعد ده بنأدم مش كويس وعمل كده مع بنات كتيررر انا عارفه ان مراتو وبنتو هيزعلو عليه بس انا مكنش قصدي اموتو 
حمزه بصدمه وع وشك انو ينهار من الحاله اللي وصلت ليها عشق: حبيبتي فوقي ده سليم مش سعد فوقي بقا علشان خاطري هاتي المسد*س ده يا حبيبتي هاتيه 
عشق زعقت وقالت بجنون: ابعد انت كمان احسن ما امو*تك متقربش مني فاااهم متقربش احسنلك 
حمزه بحركه ذكيه اتملك منها وشد المسدس من ايديها وهيا وقعت ع الارض بانهيار حمزه راح يطمن ع سليم لقا فيه روح لسه لان الرصاصه بعيده عن القلب والدماغ تماما كانت في رجلو وبجانب دراعو اليمين بس اغمي عليه من شده التعب والنز*يف حمزه سندو ونزل ركبو العربيه وطلع بسرعه.. 
قلع الجاكت ولبسو لعشق وقال: تعالي معايا يا حبيبتي يلا 
عشق بدموع: حمزه هو انا كده هتحبس صح هتسجني يا حمزه 
حمزه بسرعه: لا يا حبيبتي مفيش الكلام ده بس يلا بقا معايا بسرعه علشان نلحقو.. 
نزلت معاه وركبو العربيه وراحو ع اقرب مستشفى... 
حمزه بزعيق: تعالو بسرررعه معايا مصاااب 
طلع معاه دكتوره وممرضين اخدوه ودخلو اوضه العمليات.. 
عشق بدموع وتعب: حمزه هما هينقذوه صح ومش هتسجن قولي ونبي يا حمزه اني مش هتسجن 
حمزه حاوط وشها بحنيه وقال: هششششش مش هيحصل حاجه وحتي لو حصل مش ممكن حاجه تأذيكي وانا موجود فاهمه 
عشق بتعب: حمزه انا.. انا تعبانه 
حمزه بقلق: مالك يا حبيبتي مااالك 
عشق فجأه اترمت في حضنو مغمي عليها حمزه شالها بسرعه ودخل بيها اوضه وجابلها الدكتور... 
الدكتور: خير مفيش حاجه بس ضغطها واطي بس 
حمزه: تمام متشكر 
الدكتور سابو وخرج وحمزه قعد جنبها وفضل يبوس فيها بحنيه وعيونو كلها دموع وقلبو مليان بلوجع والتعب علشانها وفي نفس الوقت بالانتقام من اللي وصلها للحاله دي قال بجمود وغضب جحيمي: وغلاوتك فقلبي ما هسيبهم الصبر بس عليا واديني مسكت اول الخيط وسليم بقا تحت سيطرتي وهجيب كل اللي وراه... 
وبعد ساعات خرج الدكتور وطقم التمريض... 
حمزه جري عليهم وقال: هاا هوا عامل ايه 
الدكتور: الحمدلله عدت وخرجنا الرصاص مفيش خطر ع حياتو... 
حمزه بارتياح: ماشي يا دكتور شكرا جدا 
وخرجو لاوضه عاديه وحمزه كان حاطت ايدو في جيبو ببرود وهو بيبص عليه وقال بحزن: مع انك اذتني كتيرر ولسه بتأذيني بس انت اخويا مقدرش اسيبك بس مش هسيبك الا وانت في السجن وبتاخد عقابك يا سليم.. 
الدكتور جيه وهو معاه الشرطه وقال: انا بلغت الشرطه لانو مصاب وهما اهو علشان تتكلم معاهم.. 
حمزه بصلهم بثقه وقال: اهلاا بيكم 
الظابط: اهلا بحضرتك ممكن نفتح المحضر 
حمزه بتكبر: انا معرفش هو اتصاب ازاي هو اخويا وفي ناس اتصلت بيا وقالولي اخوك مرمي في الشارع ومصاب 
الظابط: ليه اعداء او انت شاكك في حد 
حمزه: الصراحه عندو اعداء كتير بس انا مش شاكك في حد.. 
وفضلو يتكلمو.. 
عند عشق ابتدت تفوق وفجأه لقت حد قدامهاا طويل ومفتول العضلات الرؤيه مكنتش ظاهره معاها اوي لان الاوضه كانت ضلمه كانت لسه هتصرخ بس هو حط ايدو ع بوقها وقال بهدوء: عشق اهدي انا زين اهدي 
عشق هديت وقامت حضنتو بسرعه وقالت: شوفت اللي جرالي يا زين شوفت اللي حصلي 
زين مسح ع شعرها بحنيه وقال: هشششش اهدي يا حبيبتي اهدي 
عشق بدموع وهيا بتبصلو: سبتني لوحدي ليه في وسطهم يا زين في وسط عيله الفيومي كلهاا 
زين: والله العظيم انا اول معرفت اللي حصلك ده بصدفه جيت جري علطول وقولت لازم اطمن ع جميلتي 
عشق بضحك في وسط دموعها: مسمعتش جميلتي دي من زمان خالص 
زين بضحك وهو بيطبع بوسه ع ايديها: خلاص هسمعهالك كل يوم يا جميلتي 
عشق: مامتك عامله ايه دلوقتي انا الفتره اللي فاتت دي معرفتش اروحلها خالص بسبب اللي حصلي ده 
زين: اهو الحمدلله حالتها بتتحسن نفسها تشوفك اوي ع فكره 
عشق بدموع: وانا كمان والله نفسي اترمي في حضنها دي اكتر واحده وقفت جنبي 
زين طبع بوسه ع رأسها وقال: خلي بالك من نفسك وانا هاجي تاني اشوفك 
كان ماشي بس عشق مسكت ايدو برجاء وقالت: علشان خاطري خليك معايا شويه 
وهناك خلف الباب المتوارب كان واقف حمزه وعروقو بارزه بشكل مخيف وقبض ع ايدو بعصبيه ووو...... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
دخل حمزه بسررعه مقدرش يتحمل المنظر ده ومسكو من هدومو وقال بعصبيه: انت مييييين يلا وازاي تسمح لنفسك تقرب من مراتي بشكل ده 
زين بهدوء: اهدا يا حمزه اهدا 
حمزه ضر*بو بلبو*كس وقع ع الارض عشق بخضه: حمممزززززه ارجوك اهدا واتحكم في عصبيتك شويه ارجوك 
حمزه شدها من ايديها بعنف وقال: ازاي تسمحي لنفسك تقربي من راجل غيري بشكل ده انتي اتجننتي 
عشق بدموع: ده يبقا ابن خالتي واخويا كمان في الرضاعه يا حمزه بيه 
وشدت ايديها منو بعنف وقالت: انت مش واثق فيا لدرجادي يا حمزه 
حمزه بصلها باحراج من اللي عملو وقال : ما انا معرفش ده يا عشق في اي هتعاقبيني ع حاجه انا معرفهاش يعني انا مش بشم ع ضهر ايدي يعني معرفش والله 
عشق بعدت عنو وقعدت ع طرف السرير بهدوء وقالت: انا عاوزه اروح دلوقتي عاوزه اشوف بنتي 
حمزه بهدوء: حاضر جهزي نفسك انا هاخدك حالا 
زين وهو بيمسح الد*م الي ع بوقو: هنبقا صحاب صح 
زين مد ايدو وقال: انا زين 
حمزه ببتسامه: انا اسف بس برضو ملكش الحق انك تتقرب من مراتي بشكل ده 
زين بضحك: خلاص يا عم عرفنا انك بتغير عليها اخر مره يا عم خلاص 
حمزه: ماشي يا عم اتشرفت بيك وانا حمزه 
زين بتمثيل: عارف ان انا ممكن اعمل فيك محضر دلوقتي 
حمزه بتكبر مزيف: انت هتجنن ياض ولا اي ده الشرطه كلها تحت امري 
زين بضحك: طبعا طبعا يا حمزه باشا 
عشق ببرود: لو خلصتو ف ممكن يلا بينا بقاااا 
زين: احم روح لمراتك يا عم دي بت نكديه انا عارفها 
حمزه بصلو بطرف عينو وقال: اطلع برا يلا 
زين بهزار: تاخدوني لحم وترموني عضم يا ولاد ال
بس قبل ما يكمل كلامو حمزه طلع مسد*سو وصوب نحيتو وقال: براااااا 
عشق ضحكت غظبن عنهااا 
زين بخوف وهو رافع ايدو: تحت امرك يا فندم تحت امر معاليك 
وسابهم وطلع وحمزه قفل الباب وراه وصوب المسد*س نحيه عشق وقال: عامله دوشه ليه ي بت انتي 
عشق وهيا بتبعد:بت 
حمزه وهو بيقرب: ايوه بت عجبك ولا لا 
عشق بضحك: طبعا عجبني يا فندم 
حمزه شاور بلمسدس وقال: قربي هنا احسن مااا 
عشق بمقاطعه: لا وع اييييييه انا جايه 
وجريت في ع حضنو ما هو ده اكتر مكان بتحس بيه بالامان والدفي.. 
حمزه تنهد وقال وهو بيمسح ع شعرها بحنيه: انا اسف يا عشقي حقك عليا يا نور عيني 
عشق بدموع: بحبك اوي يا حمزه 
حمزه بضحك: منا بحبك اكتر يا قلب حمزه 
عشق بعناد: تؤ انا بحبك اكترررر 
حمزه برفع حاجب : لا انا اكترر علفكره 
عشق تنهدت وقالت: خلاص احنا الاتنين زي بعض 
حمزه بضحك: ماشي بس انا اكتر برضو 
عشق ضربتو بخفه ع صدرو وقالت: بنأدم رخم 
الحقيقه ان دول مش عشق وحمزه ده انا واحدهم والله 😂😂♥♥♥
عشق: يلا نروح علشان تعبت من جو المستشفى ده 
حمزه: يلا يا حبيبتي بس هعمل مكالمه عالسريع ع متجهزي 
عشق: ماشي يا حبيبي 
حمزه طلع برا.. 
اسر: اي يا حمزه عامل اي يا حبيب اخوك 
حمزه: الحمدلله بقولك 
اسر: نعم 
حمزه: كنت عاوزك تيجي انت وادهم مستشفى *******
اسر بخضه: ليه انت كويس 
حمزه: انا كويس متقلقش 
وحكالو كل اللي حصل 
اسر: اخيرا خلاص كلها ساعه وهكون عندك 
حمزه: ماشي انا مش همشي غير لما تيجي متتاخرش عن كده علشان عشق عاوز اوديها الفيلا علشان متتعبش هنا 
اسر: حاضر يا صاحبي 
حمزه دخل لعشق وقال: عشقي معلش هنستنا ساعه واحده بس ع ما اسر وادهم يجو علشان ياخدو بالهم من سليم ع مروحك 
عشق بخنقه: خلاص مفيش مشكله يا حبيبي 
حمزه قرب منها وشالها وحطها ع السرير.. 
عشق بخضه: حمزه متهزرش احنا في المستشفى 
حمزه نام في حضنها وقال: هشششش احنا هنام الساعه دي بس ع ميجوا انتي دماغك وحشه ليه 
عشق بضحك: ماشي يا رخم 
حمزه نام بعمق ونفسو الدافي بيخبط بخفه في رقبتها عشق كانت بتمسح ع شعرو بهدوء وحب وقالت: بحبك اوي شكلك حلو اوي وانت نايم كده اللي يشوفك وانت نايم كانك طفل كده ميشوفش الرائد حمزه الفيومي بصارمتو وعصبيتو وكل ده.. نام يحبيبي مش هتلاقي مكان يساع قلبك زي حضني... 
وفجأه نامت هيا كمان وكان اسر وادهم وصلو.. 
اسر دخل ع اوضه سليم علطول لقاه فاق قال ببرود: حمد لله ع السلامه يا سليم بيه اخيرا وقعت ده انا هخليك تتمنا المو*ت ومش هطولو... 
ادهم بتوتر: خلاص بقا يا اسر سيبو هو مش ناقص 
اسر بزعيق: واللي كان بيعملو كل يوم واحنا مكناش ناقصين اي حاجه ده كان اي ولا اللي عملو في البنت الغلبانه دي ذنبها اي عشق هاااا 
سليم بتعب: اسر 
اسر لف ليه وقال: يا نعم 
سليم: انا عاوزه اعترف بكل حاجه وتقدر تسجل كل ده رسمي وقانوني... انا خلاص عاوز اريح ضميري من كل ده 
اسر بستغراب: هتعترف بجد ولا ده حوار من حواراتك 
سليم بصدق: لا والله يا سليم بس عاوز حمزه يكون حاضر كل ده 
اسر: اكيد دي قضيتو اصلا تمام انا هطلع اجيب حمزه واعمل تلفوناتي علشان نسجل كل ده في المحضر رسمي 
سليم: تمام 
اسر طلع وساب ادهم معاه.. 
ادهم قرب عليه وقال بعصبيه: انت اتجننت عاوز تعترف ع نفسك 
سليم بتعب: ايوه انا خلاص تعبت من الهرب ومن ان كل الناس اللي حواليا بتكر*هني 
اادهم بعصبيه: انت غبي حمزه مش هيرحمك ولا العداله يا خويا 
سليم بستسلام: مش مهم المهم ان خلاص هريح ضميري 
ادهم: انت عارف اقل عقوبه ليك هيا اي الاعد*ام يا بيه هتتعد*م 
سليم ببتسامه: يااااه وهروح لبنتي ومراتي ده انا مستني اشوفهم بفارغ الصبر 
ادهم بعصبيه: انت شكلك اتجننت خاالص 
سليم بصلو وقال: انا هقول كل حاجه يا ادهم 
ادهم بعدم فهم: يعني اي كل حاجه مش فاهم 
سليم: يعني كل حاجه مش هسيب حاجه مستخبيه هعترف عليك برضو وع كل المساعدات والفلوس اللي كنت بتاخدها وكل حاجه 
ادهم بصدمه: نعم!! 
سليم: زي ما سمعت 
ادهم رفع المسد*س في وشو وقال بسخريه: اعترفلهم هناك بقاا يا سليم بيه 
بس فجأه دخلو حمزه واسر وهما مصوبين المسد*س نحيه ادهم: نزل مسدسك ع الارض يا ادهم وانزل جنبو بسرررعه 
ادهم بصلهم بصدمه وووو.... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم بفزع قال: اصلو كان بيهددني وكان عاوز يديني فلوس علشان اهربو بس انا موافقتش طبعا 
حمزه بزعيق: تيجي منك انت يا ادهم يا صاحبي يا اخوياااا الكدب مش هيفيدك دلوقتي خلاص احنا عرفنا كل حاجه 
ادهم بعصبيه: يا حمزه صدقني انا معملتش حاجه و
بس قبل ما يكمل كلامو دخل مجموعه عساكر وظابط واللواء طارق 
اسر وحمزه وقفو بحترام والقو التحيه.. 
اللواء طارق: انت متحول لتحقيق يا ملازم ادهم 
ادهم بصدمه: بس يا فندم 
طارق بمقاطعه: خدوه من قدامي 
والعساكر اخدوه كل ده تحت نظرات اسر وحمزه اللي كانو زعلانين اوي ع صاحبهم اللي راح.. 
طارق ببتسامه: خد اقوال سليم يا حمزه ولما يشد حيلو شويه هاتو بنفسك المركز.. تمام 
حمزه بحترام: تحت امرك يا فندم 
طارق طبطب عليه وقال: متزعلش يا ابني والله انا مستغرب انتو اخوات ازاي فرق السما والارض والله يلا يا بطل ربنا يعينك واقفل القضيه دي علشان تستلم قضيه تانيه مهمه 
حمزه وهو بيحاول يداري حزنو: حاضر يا فندم 
طارق سابهم ومشا.. وحمزه قرب بخطوات بطيئه عند سرير سليم واتكلم بقوه مزيفه: تحب نبدأ دلوقتي ولا نسيبك ترتاح شويه لو تعبان 
سليم: لا يفندم انا كويس 
حمزه وهو بيحاول يداري حزنو ع قد ما يقدر: تمام نقدر نبدأ 
وبدأ معاه بتحقيق بس كان كل شويه يسكت ويتلخبط في الكلام ما هوا بيحقق مع اخوه الكبيرر.. 
اسر حس بحزن حمزه راح جنبو وحط ايدو ع كتفو وقال: شد حيلك يا صاحبي انت قوي يا حمزه وهتقدر تكمل كل حاجه ولو مش قادر تكمل دلوقتي ممكن ناخد خمس دقايق 
حمزه قام بسرعه وقال: اه انا بقول كده برضو هاخد خمس دقايق خد بالك منو يا اسر 
اسر: حاضر يا صاحبي متقلقش 
حمزه طلع يجري من الاوضه ع الاوضه اللي فيها عشق او نقدر نقول طلع يجري ع مصدر راحتو وامانو واللي هتشيل حزنو بكل هدوء ورحمه... 
عشق بخضه: حمزه انت كويس 
حمزه قعد ع الارض قدامها وقال بنبره كلها حزن: ممكن انام ع رجلك شويه 
عشق بقلق: اكيد يا حبيبي قرب 
حط راسو ع رجليها وبدأت دموعو تنزل ولاول مره قدام عشق.. عشق حست بدموعو وهيا بتنزل ع ايديها نزلت بسرعه ع الارض جنبو ورفعت وشو ليها وتتفجأ بعيونو الجميله حمرا جدا وماليها الدموع... 
قالت بلهفه: حمزه حبيبي انت بتعيط.. 
حمزه اترمي في حضنها وفضل يعيط بصوت مسموع زي الاطفال وقال: اخويا يا عشق اخوياااا انا اللي هوديه السجن بايدي اخويا الكبير اللي كان مفروض نكون في ضهر بعض انا هوديه السجن يا عشق مش قادر حتي اكمل معاه تحقيق مش قااااادر 
عشق دمعت وشدتو لحضنها اكترر كأنها بتعتذرلو عن قساوه القدر معاه قالت بكل حنيه وهدوء: حمزه انت قوي وقدها يا بطلي انا عارفه ان ده شيء فظيع جدا ومحدش يتحملو بس ده نصيب وده عقابو ولازم ياخدو يا حبيبي انت حتي لو حميتو من القانون مش هتقدر تحميه من ربنا لازم يتعاقب في الدنيا احسن من الاخره يا حمزه 
حمزه بحزن: انا تعبااااان اوي تعباااان اخويا وامي راحو يا عشق مبقاش ليا غير اخواتي البنات 
عشق بحب: وانا وعشق الصغننه كلنا جنبك يا حبيبي 
وبعدتو عنها ومسحت دموعو وقالت: مش حمزه الفيومي اللي يبقا بشكل ده استجمع قوتك يلا وقوم يا حبيبي يلاا انا عارفه انك قدهااا 
حمزه بحب: متشكر لوجودك يا عشق 
عشق ببتسامه: انا دايما جنبك يا حمزه 
وقام من مكانو وطبع بوسه ع ايديها وسبها ومشا... 
عشق بحزن: ربنا يعينك يارب يا حمزه 
في الفيلا عند صفاء وجميله... 
صفاء كانت بتصرخ بكل قوتهاا..
جميله بدموع: اهدي يا صفاء علشان خاطري اهدي 
صفاء بعيون كلها حزن: اخويااااا وامي والبنأدم الوحيد اللي حبيتو كلهم.... كلهم خاينين يا جميله كلهمممم 
جميله شدتها لحضنها وقالت: علشان خاطري اهدي عشان متتعبيش وحياتي عندك 
صفاء بدموع: مش قادره يا جميله مش قادره حاسه ان في نااااار جوا قلبي نااااار مش عاوزه تتطفي 
جميله بعدتها عن حضنها وحضنت وشها بايديها وقالت بقوه: احنا هنفضل في ضهر بعض احنا مش هنقع لازم نكمل ونبقا جنب حمزه وكفايه علينا وجود حمزه وبنسبه ل سليم ولماما ف هما يستاهلو دول غلطو ولازم يتعاقبو يا صفاااء لازم نبقا اقوي من كده علشان احنا بناخد القوه من بعض فاهمه.. 
صفاء بصتلها بحب وقالت: ما شاءلله عليكي كبرتي يا جميله.. 
وشدتها لحضنها وقالت: صح عندك حق.. 
تسريع الاحداث بعد اسبوعين.. 
كان حمزه قاعد ع السفره هو وصفاء وجميله وعشق واسر... 
اسر بضحك: مين اللي عامل البيض الجامد ده 
جميله بمرح: انااااا اناااا حلو صح 
اسر بحب: حلو بس ده قمر ده سكر 
حمزه بصلهم وقال: احم اطفحو وانتو ساكتين 
عشق بضحك: حمزه حرام عليك 
صفاء ببتسامه: عشق قولتي لحمزه ولا لسه 
حمزه بصلهم وقال: قالتلي اي في اي 
اسر بضحك: اقول اناااااا 
جميله بزعل مصتنع: لا اسكت يا اسر ونبي اقول انا يا ابله عشق 
حمزه بستغراب: ما شاء الله كلكو عارفين الا انااا 
عشق بارتباك: بس اسكتو كلكم يخربيتكو 
وفجأه حد دخل وهو بيسقف وشايل بلالين كتيرر.. 
اسر بضحك: اهو زين اللي هيفضحك من غير ما حد فينا يتكلم 
صفاء بضحك: مجنون البنأدم ده والله 
عشق: يارتني مقولتلك يا خالتي 
زين بضحك: حموزتي انت فيييين 
حمزه برفع حاجب: متظبط نفسك ياض في اي 
زين مال عليه وقال: كده بتفطر من غيري 
حمزه ببتسامه: لا طبعاا عيب عليك 
وفجأه حمزه طلع مسد*سو وصوبو نحيتو وقال: اقعد ياض ومش عاوز اسمع صوتك امشوف بنت خالتك مخبيه عليا اي 
زين بضحك: حاضر حاضر.. اقول انا يا عشق 
جميله بسرعه: لااا انا اللي هقول 
اسر بغيره: هشششش مش عاوز اسمع صوت
حمزه قام من ع السفره وخبط عليها بعصبيه وقال: بسسسسس مش عاوز اسمع صوت حد فيكم فااااهمين 
وشد عشق وطلع ع اوضتهم.. 
جميله بزعل مصتنع: كان نفسي اقولو انا 
اسر ببتسامه: بقولك اي 
جميله: اي
اسر بحب: انتي جميله اوي كده ليه النهارده 
جميله بزعيق: يا حمزه ياااا حمزه 
اسر بخضه: هشششش اسكتي الله يخربيتك هتوديني في داهيه اسكتي 
صفاء بضحك: تستاهل يا اسر يا حبيبي 
زين بغيره: طب بس متقوليش حبيبي 
صفاء: وانت مالك يا اخ 
زين بتمثيل الصدمه: يالهوي بتقوليلي انا كده يا صوفي 
صفاء ببرود: اوعا من وشي اوعااا 
زين بضحك: اتقلي براحتك انا عارف شغل البنات ده عارفو 
صفاء فنفسها: ي اخي اتنيل 
اسر شد زين وقال: يلا 
زين بستغراب: يلا فين 
اسر: يلا بس وانا هقولك في الطريق 
واخدو ومشاا.. 
جميله بفرحه: احسن ان كلهم قامو علشان اعرف اكل براحتي 
صفاء بزعيق من اوضتها: يا جميييييله تعالي شيلي عشق شويه انا مش قادره 
جميله وهيا بتقوم: مش هعرف اتهنا ع اللقمه كتكم القر*ف حااااااضر جايه يا عشقي.. 
فوق عند عشق وحمزه.. 
عشق بخوف وهيا بترجع لورا: بقولك اي يا جدع انت متقربش 
حمزه شدها لحضنو وقال: اممم مخبيه عليا اي 
عشق بزعل مصتنع: انا شايله منك يا حمزه 
حمزه بستغراب: ليه بس كده يا حبيبتي انا عملت حاجه تزعلك 
عشق بضحك: لا انا شايله منك فعلاا 
حمزه عقد حواجبو وقال: مش فاهم حاجه 
شدت ايدو وحطتها ع بطنها وقالت: انا حامل يا حمزه.. 
حمزه بصلها بصدمه ووو....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه بصدمه وفرحه لا توصف: عشق بتكلمي جد ولا بتهزري 
عشق بدموع وفرحه: والله يا حمزه انا حامل في حته منك 
حمزه بدموع: انا مش مصدق ان هيكون عندي حته منك يا عشقي معقول بجد 
عشق بضحك: لو طلع ولد هنسميه يونس ولو طلعت بنت هنسميها فيروزه 
حمزه ببتسامه: تحت امرك يا فندم انتي تأمري واحنا ننفذ 
عشق ببتسامه: بقولك اي يا حمزه الدكتوره بتاعه صفاء كلمتني وقالتلي ان في تقدم في حاله صفاء وان احنا هنعملها علاج طبيعي وان شاء الله هترجع احسن من الاول 
حمزه بفرحه: ده اي الاخبار الحلوه دي بس 
عشق: بحبك اوي يا حمزه 
حمزه بحب: انا بحبك اكتر  والله يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابد يا احلي واجمل ام في الدنيا كلها 
حمزه حك رأسه بتوتر وقال: عشق انا عاوز اقولك ع حاجه 
عشق بستغراب: قول يا حبيبي 
عند تميم في الشركه... 
مريم بدموع: مستر محمد انا والله عملت كل اللي عليا بس انت مشيلني الشغل كله وغظبن عني نمت 
محمد بزعيق: ميهمنيش يا استاذه انتي في شركه محترمه مش في بيتك علشان تنامي ع المكتب كده 
مريم بدموع: اخر مره والله يا مستر انا اسفه 
محمد بعصبيه: لاااا انتي مطروده 
وفجأه سمع صوت من وراه بحده بيقول: وحضرتك تبقا مين بقا علشان ترفد حد من المواظفين بدون علمي 
محمد لف بسرعه وقال بتوتر: انا مش قصدي والله يا تميم بيه بس البنت دي مهمله ونامت وانا مكلفها بورق مهم جدا 
تميم ببرود: ولو ملكش الحق انك ترفدها بدون علمي يا استاذ وبعدين انا سالت زمايلها قالو انك فعلا مكلفها بشغل كتير جدا.. اشمعنا بقاا 
محمد بتوتر: اصل اصل 
تميم ببرود وهو بيمشي بخطوات بطيئه نحيتو: علشان البنت غلبانه ومش عارفه توقف قدامك وعلشان محتاجه الوظيفه ندوس عليها بقا صح كده 
محمد كان لسه هيتكلم بس قاطعو تميم بنبره حاده وقال: انت مطرود يا استاذ محمد 
مريم بصتلو بصدمه وقالت: ليه كده يا استاذ تميم بالله عليك حرام 
تميم شدها من ايديها وقال: يلا علشان عاوزك في شغل 
مريم بصدمه: سيب ايدي 
تميم لاحظ ده بس تجاهل كلامها وقال: مش عاوز اسمع صوت يلاا 
مريم كانت بتحاول تشد ايديها من كف ايدو بس هو كان اقوي ف بتالي مكنتش عارفه تشد ايديها منو.. 
نزلو عند عربيه فخمه وجميله جدا قال ببرود: اركبي يا مريم 
مريم بستغراب: اركب فين انت اتجننت يا جدع انت ولا ايه 
تميم: مش عاوز طوله لسان اركبي مامتك عوزاكي 
مريم بستغراب: وانت تعرف ماما منين 
تميم سند ع باب العربيه وقال: حضرتك ناسيه ان بيتحط في البيانات بتاعتك عنوانك ورقم ولي امرك 
مريم: ايوه وهيا اتواصلت معاك ازاي برضو 
تميم: اركبي بس وانتي هتفهمي كل حاجه تعبتيني 
مريم بقلق: ماما كويسه صح 
تميم: ايوه اركبي بقا 
ركبت مريم معاه ومشو... 
عند حمزه في الفيلا... كانت عشق منهاره وبتكسر كل حاجه حواليها 
عشق بزعيق: ازااااااي تعمل معايا كده ليه مصمم تخليني اعيش في الالم ده ليه كل ما اهرب منو ترجعني 
حمزه بهدوء: بس دول اهلك مينفعش تهربي منهم يا عشق 
عشق بدموع: انت متعرفش انا عانيت قد اي معاهم انت متعرفش جرالي اي بسبب الراجل اللي اسمو سامي ده يا حمزه حرام عليك متعملش معايا كده انا مش عاوزه اقابلهم 
حمزه قرب منها وحضن وشها بكف ايدو وقال: عشقي مامتك بس واختك اللي موجودين سامر ده هخليه يختفي من حياتكم كلكم وصدقيني مش هسيبو.. 
عشق بدموع: حمزه انا 
حمزه بحب: هشششش مش عاوز اسمع حاجه بقا ادخلي اغسلي وشك الجميل ده وانا هستناكي تحت يلا انتي مشفتيش لهفه مامتك عليكي ازاي 
عشق هزت راسها بالموافقه.  
حمزه طبع بو*سه بلطف ع ايديها وسابها ونزل 
حمزه بضحك: نورتيني يا حماتي والله 
ساميه بدموع: ونبي اشوفها وحيات اغلي حاجه عندك نفسي اشوفها 
حمزه بهدوء: خمس دقايق وهتكون هنا يا ساميه اهدي بقا انتي كمان ومتعيطيش اييييه انتو كلكو عيله نكديه كده 
ساميه ضحكت في وسط دموعها وقالت: انا مش مصدقه ان عندي جوز بنت حلو كده والله سبحان الله انت يوم ما ساعدتني قولت فنفسي ربنا يرزقك يا عشق يا بنتي بواحد زيو يعوضك ويعوض قلبك عن كل اللي فات ده 
حمزه بضحك: واديها عوضها بيا اهو يا ساميه مش بواحد زيي 
وفجأه دخلت مريم وتميم.. 
مريم بقلق وهيا بتتفحص بعنيها امها: ماما انتي كويسه فيكي حاجه 
ساميه بفرحه: اختك يا مريم اختك 
مريم بستغراب: مالها اختي يا ماما 
ساميه: موجوده هنا ومتجوزه حمزه بيه 
حمزه بضحك: جرا اي يا ساميه هزعلك والله اي حمزه بيه دي 
تميم بضحك: والله منا عارف يمكن شيفاك حاجه كبيره باين 
حمزه برفع حاجب : جرا اي ياض هو انا مش حاجه كبيره ولا اي متلم لسانك
قاطع حديثهم صوت مرتعش.. 
عشق: ماما 
ساميه بصت نحيه الصوت وقالت بدموع: عششق 
عشق طلعت تجري عليها وفضلت تبو*س وتحضن فيها ومريم حضنتهم الاتنين وكانو التلاته بيعيطو... 
تميم بزعل: اقسم بالله هعيط 
حمزه ببتسامه: انشف يا تميم انشف يا حبيبي مضحكش الناس علينا 
ساميه بدموع: كده يا عشق تغيبي عن امك كل ده 
عشق: انا اسفه حقك ع دماغي من فوق يا ماما 
مريم بحب: شكلك اتغير وبقيتي حلوه اوي يا عشق 
حمزه بضحك: ده علشان معايا بس 
كلهم ضحكو دخلت جميله بعشق الصغننه.. 
ساميه اخدتها في حضنها وقالت: يا حبيبتي شبهك اوي يا عشق وفيها شبه بسيط من حمزه 
عشق ببتسامه: بس حمزه مش 
حمزه بمقاطعه: فعلا فيها شبه بسيط مني اهم حاجه انها شبه مامتها علشان يبقا عندنا 2عشق
عشق بصتلو بستغراب وسكتت... 
حمزه: ام محمد يا محمد 
جات جري وقاالت: نعم يا بيه 
حمزه ببتسامه: جهزي الغدا بعد اذنك 
ام محمد: حاضر يا بيه 
ودخل اسر وزين مع بعض 
حمزه بصلهم وقال: ها يرجاله كلو تمام 
اسر وزين في صوت واحد: كلو تمام يا فندم 
حمزه بضحك: ايوه كده هتغدا بنفس 
ساميه بصدمه: انت كنت عارف يا زين 
زين بتوتر: عيب عليكي يا خالتي 
ساميه ببتسامه: طب خد يا حبيبي لما اقولك 
زين راح عندها وقعد قدامها وهيا شاورت ل مريم تجيب الشبشب اللي في رجليها ومريم جريت جابتو.. 
زين بوجع : اااااه خلاص طيب والله هيا اللي قالتلي خلاص انا اسف الحقوني يا جدعان 
ساميه: وحيات امك الغاليه ما هسيبك 
كلهم ضحكو عليه وبعد شويه جات جميله وقالت ان الغدا جهز وقامو كلهم ع السفره يتغدو في جو مليان بهجه وسعاده وحب... 
حمزه بص لسفره اللي مليانه ورجع بص لعشق اللي قاعده جنبو وقال: الحمدلله انك في حياتي يا عشقي انا مبسوط اوي بلمه دي وانتي الوحيده اللي لمتينا كده يا عشق 
عشق ببتسامه: بحبك اوي 
تميم: احنا ناكل ونروح ع الجنينه يا ساميه الحاجه ام محمد عليها شويه شاي وكيك قمر اوي 
مريم بضحك: اكيد مش احسن من بتاعتي 
تميم بصلها باعجاب وقال: خلاص نجربها منك 
مريم قامت من مكانها وقاالت: اتفقنا يا تميم باشا 
تميم: استني هاجي اساعدك 
ساميه: كملو اكلكو يا ولاد 
تميم: شبعت الحمدلله والله 
وخلصو اكل وطلعو كلهم الجنينه وقعدو في جو مليان بهجه وسعاده.. 
بس فجأه دخل الحارس وقال: الجواب ده جيه لحضرتك يا حمزه بيه 
حمزه ابتسم بانتصار وقال: اقرأو يا اسر 
اسر بتوتر: لا مليش دعوه يا عم 
زين بمرح: هاتو هقرأو انااا 
زين فتح الجواب وبص بصدمه لحمزه وقال: بسرعه دي اهو دي ميزه لما يكون عندك قرايب في الشرطه.. 
عشق بفضول: متقول بقا يا بارد انت 
زين بتوتر:  ......... 
عشق بصت لمامتها بصدمه وحمزه ابتسم بفرحه ووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ساميه بشعور مختلط بين الفرحه والزعل: بجد طلقني يا اسرر سامر طلقني 
عشق بصت لحمزه بلهفه وقالت: حمزه بجد سامر طلع من حياتنا 
حمزه ببتسامه: انا وعدتك يا عشق ان انا هطلعو من حياتكو.. 
زين بضحك: شوفتي بقا يا خالتي ضهرناااا اتحماااااا ضهرنااا اتحماااااا والله اهو دي ميزه ان جوز بنتك رائد قد الدنيا طلقك في يوم واحد 
ساميه بدموع: انا مش عارفه اشكرك ازاي يا حمزه يا ابني والله مش عارفه اقولك ايه 
حمزه ببتسامه: متقوليش حاجه يا ست الكل 
مريم جات هيا وتميم وفي ايديها الكيكه وقالت بمرح: عملتلكو احلي كيكه من ايدياا 
حمزه بضحك: الله يسترها بقا ومنروحش المستشفى 
عشق خبطتو بخفه في دراعو وقالت: متقولش ع اختي كده يا حمزه بيه ده اختي قمر وكل حاجه بتعملها قمر زيهاا.. 
مريم بضحك: اختي والله العظيم اللي رافعه من معنوياتي دايما 
تميم: انا ساعدتها علفكره يعني المفروض تشكروني معاها 
اسر بضحك: ونبي تتنيل انت مبتعرفش تقلي بيضه حتي 
زين بفرحه: اهي صفاء اخيرا نزلت نورت معانا اهي 
صفاء برخامه: انت اي اللي مقعدك عندنا هو انا كل ما انزل هلاقيك في وشي 
زين بعيون كلها حب: هتلاقيني في وشك دايما يا صوفي 
صفاء بتوتر: احمم منور يخويا منور 
زين: امال فين جميله يا صوفي 
صفاء: بتقول انها مصدعه شويه وهتنام 
اسر بخوف ولهفه: ليه مالهاا طب اقوم اخدها لدكتور.. 
حمزه بصلو بستغراب وعيون حده.. 
زين مال ع اسر وقال بصوت واطي: اهدي يا عم ع نفسك هتفضحنا 
اسر بتوتر: ااه طيب هقوم انا اخد اللاب توب بتاعي من جوا وامشي علشان عندي شغل 
حمزه بصلو بطرف عينو وقال: اللاب توب بتاعك مجبتوش اساسا يا اسر 
اسر بارتباك: لا والله يمكن حطيتو في العربيه بقا انا نسيت ان مجبتوش هنا عن اذنكم 
وسابهم ومشا 
عشق مالت ع حمزه وقالت: حرام عليك يا حمزه احرجتو وبعدين شكلو بيحب جميله سيبهم 
حمزه بجديه: عشق انتي اتجننتي في فرق سن كبير دي 17سنه
عشق بحب: واي اللي فيها يعني يا حبيبي هو الحب ليه سن وبعدين يتخطبو دلوقتي وبعد ما تخلص الثانوي تتجوز 
حمزه بضيق: ربنا يسهل 
عشق: بقولك يا صوفي هتروحي بكره ان شاءلله علشان هنبدأ علاج من بكره 
صفاء بحب: شكرا لوقفتك جنبي يا عشق ربنا يخليكي ليا يارب 
زين: لو محتاجين اي مساعده انا تحت امركم.. 
حمزه: لا متشكرين يا زين يا حبيبي قوم روح بقاا كفايه عليك كده 
زين: حاضر يا عم يلا يا خالتي علشان اوصلكم 
حمزه: لا لا لا ملكش دعوه بست الكل دي هتفضل معانا هنا انا جهزتلها اوضه ومريم اوضه 
ساميه بصدمه: لا ي ابني مينفعش هنتقل عليكو 
حمزه: تقل اي بس يا حماتي يا حبيبتي انتي شايفه اهو الفيلا دي كلها فاضيه علينا هنبقا مبسوطين بوجودكو معانا 
تميم: فعلا انا بقول انهم يبقوا معاك احسن هنا علشان حتي يبقوا تحت عنينا من سامر ده 
مريم: طب وهنعمل اي مع بابا يا ماما 
ساميه بفرحه: طلقني يا بت طلقني اخير السجن اللي انا فيه طلعت منو 
مريم بصدمه: ازاي 
ساميه ببتسامه: ادعي لحمزه جوز اختك بقا 
مريم: انا مش عارفه اشكرك ازاي يا حمزه بجد 
حمزه بضحك: ولا اي حاجه يا مريوم 
تميم: انا همشي انا بقا ومتنسيش بكره يا مريم عندنا شغل مهم جدا ماشي 
مريم: حاضر 
تميم سلم عليهم ومشاا.. 
حمزه: خدي مامتك واختك يا عشق وصليهم اوضهم علشان يرتاحو 
عشق بحب: حاضر يا حبيبي 
وخدتيهم وطلعت.. 
حمزه: اي يا صوفي عامله ايه النهارده 
صفاء بحزن: اهو الحمدلله 
حمزه بحنيه: ليه حزينه كدا يا حبيبتي مفيش حاجه تستاهل زعلك يا قمري والله عاوزك تبقي كويسه وبس 
صفاء ببتسامه: متقلقش عليا يا حبيبي انا كويسه والله 
حمزه: قوليلي يا صفاء اي رايك في زين 
صفاء بتلقائيه: بنأدم مجنون وواخد حياتو كلها هزار وضحك مش عارفه اي دااا 
حمزه بضحك: اممم واي تاني 
صفاء: بس باين عليه في نفس الوقت شخص عملي وكويس جدا وجدع 
حمزه برفع حاجب: وبعدين 
صفاء لاحظت اللي هيا بتقولو وقالت: انا هطلع ارتاح علشان عندي معاد مع الدكتوره بدري عن اذنك يا حموزتي.. 
حمزه بضحك: ماشي يا حبيبتي تصبحي ع خير 
صفاء: وانت من اهل الخير يا حبيبي 
الصبح كانت مريم بتجري في كل مكان بتوتر.. 
مريم: يالهووووي الورق كان هناااا والله ده مستر تميم مش هيسمي عليا 
عشق من وراها: هو ده الورق اللي عوزاه 
مريم لفت بسرعه وشدتو منها وقلبت فيه وقالت بفرحه: ايوه هوا لقتيه فين 
عشق بضحك: انتي لسه فيكي الطبع ده ي بت انتي ترمي حاجتك في اي مكان 
مريم بضحك: حقك عليا يا روح قلبي يلا باي اصل متأخره اوي 
عشق بخبث: علفكره هو مستنيكي تحت 
مريم بستغراب: هو مين 
عشق: مستر تميم ي مريوم 
مريم بستغراب: اشمعنا يعني 
عشق برفع حاجب: ي بت عليا برضو 
مريم: وربنا معرف 
عشق: ماشي يا ستي 
مريم نزلت تجري ولقت تميم فعلا مستنيها مع حمزه.. 
حمزه ببتسامه: صباح الخير يا مريوم 
مريم بادلتو الابتسامة وقالت: صباح الجمال يا ابو عشق يا قمر 
تميم: يلا علشان اتاخرنا 
مريم: يلاا 
واخدها ومشو ووصلو الشركه... 
تميم بجديه: ورايا ع اوضه الاجتمعات بسرعه 
مريم وهيا بتجري وراه: حاضر انت بتجري كده لييه يا جدع انت 
تميم ابتسم ابتسامه بسيطه بس مبينش ده وقال بجديه مزيفه: اي يا استاذه مريم مش قادره تمشي نجبلك اتنين يسندوكي 
مريم بصتلو بغيظ وقالت: لا يا فندم انا اسفه 
تميم كمل طريقو ودخلو... 
مريم اتفجأت بناس كتير جوا اتوترت من المنظر تميم. دخل بثقه وهيبتو كالعاده.. قعد ع الكرسي الرئيسي وع الجنب التاني كان في شاب من سنو برضو مريم وقفت جنب تميم وكانت بتحط قدامو الورق اللي بيطلبو.. 
تميم بصلها وقال: اقعدي يا انسه مريم 
حسام بخبث: اتفضلي يا انسه مريم في كرسي جنبي اهو.. 
تميم شاورلها تقعد في مكان تاني بس هيا حست انو مسيطر عليها تجاهلت تلميحو وراحت قعدت جنب حسام.. 
تميم بصلها بغل وعصبيه وسكت 
حسام: يعني مش هينفع تجبلنا الخشب بسعر القديم انت عارف ان السوق نايم 
تميم بجديه: مينفعش يا حسام دي خساره ليا وابوك عارف ان عمري مبعت حاجه بسعر قديم وبعدين انت مش هتلاقي حد في السوق كلو يطلعلك حاجه في الوقت اللي احنا فيه ده.. 
حسام: خلاص يا سيدي يبقا اتفقنا هنمضي العقود  
تميم: تمام هات العقود 
حسام رجع بكرسي لورا وكان تميم مشغول مع المحامي والحسابات.. 
حسام ببتسامه: بتشتغلي هنا بقالك كتير يا مريم 
مريم: ايوه 
حسام تخطا حدود وحط ايدو ع رجليها وبصلها بخبث وقال: لو احتجتي اي حاجه انا موجود 
مريم بعدت ايدو وقالت بتوتر: شكراا يا استاذ حسام 
حسام رجع حط ايدو تاني ع رجليها مريم حاولت تشيل ايدو بس معرفتش... 
قامت من مكانها وقالت بعصبيه: استاذ حسام عيييب كده مينفعش تلمسني بشكل ده 
تميم بصلها بصدمه وقال: اي دا في اي 
مريم بدموع: استاذ حسام قاعد من ساعتها يلمسني لمسات مش حلوه 
تميم كان الغضب اتملك منو وقام بسرعه من مكانو وزق الكرسي برجلو وحسام قاعد عليه اتقلب الكرسي بحسام ووقع ع الارض..ونزل ضر*ب فيه بكل قوتو 
واحد من الموظفين: خلاص يا تميم بيه هيموت في ايدك 
مريم رجعت لورا في ركن الاوضه وفضلت تعيط.. 
تميم بعصبيه وزعيق خدو الحيوان ده برااا وبلغ ابوك مفيش شغل بيني وبينك تاني فاااااهم برااا.. 
حسام بصلو بغل وسابو ومشااا... 
كانو الموظفين كلهم واقفين بخوف من عصبيتو قال بزعيق: كلوووو برااااا 
مريم كانت طالعه بس تميم وقفها وقال: استني انتي يا مريم 
قرب منها وكانت بتترعش وبتعيط وحاطه وشها في الارض.. تميم مسحلها دموعها وقال بحنيه: هشششش اهدي اهدي مفيش حاجه حصل خير اهدي يا مريم 
مريم بدموع: والله انا مكنش قصدي يحصل كل ده انت خسرت صفقه كبيره بسببي انا اسفه.. 
تميم سرح في عيونها المدمعه الحزينه وقال بحنيه مفرطه: بس علشان خاطري متعيطيش محصلش حاجه والله اهدي بقا 
مد ايدو رجع خصلات شعرها لورا وقال بتوهان في عيونها: شعرك حلو اوي وعيونك اجمل.. 
مريم بصتلو بتوتر وقالت: تميم قصدي است.. 
تميم قاطعها بحب وقال: لا خليها تميم حلوه اوي منك 
مريم بارتباك: هطلع انااا اكمل شغلي عن اذنك 
تميم بحب: لا انا اديتك اجازه انهارده وبصراحه اخد لنفسي برضو حابب نخرج في مكان هتحبيه اوي.. 
مريم بموافقه: تمام 
تميم مسك ايديها بلطف وطلع بيها ومشا في الممر قدام الموظفين اللي كانو بيبصو عليهم بستغراب ومريم مكنتش فاهمه حاجه وكانت محرجه تماما.. 
راحو ع مكان جميل جدا وهادي قعدو اتغدو واتكلمو في حجات كتيرر اوي بس فجأه تميم قال.. 
تميم: تتجوزيني يا مريم 
مريم بصدمه: ايييه 
تميم بحب: تتجوزيني 
مريم: بسرعه دي 
تميم: مين قال كده انا كنت براقبك لمده 6شهور انا ابقا صاحب البيت اللي كنتي قاعده فيه انتي ومامتك وابوكي وكنت جاي هناك بصدفه وشوفتك ومن يوم مشوفتك وانا براقبك لحظه بلحظه وكنتي مبتغبيش عن عيني لحظه وانا اللي بعت لصحبتك ملك علشان ترشحلك الشغل عندنا في الشركه هااا تتجوزيني بقاا
مريم بصدمه: بجد 
تميم بحب: بجد يا حبيبت قلب تميم 
مريم بصتلو بكسوف وقالت: هنسال ماما وحمزه وعشق طبعا الاول.. 
تميم بضحك: يبقا نقول مبروك 
وبعد 7سنين كانت عشق بطنها قدامهاا وكانت بتجري ورا يونس بتعب 
عشق: يونس حرااام عليك بقاااا خد يا ابني هنااا 
يونس بضحك: لا انتي وحشه 
جات عشق الصغيره وقالت: متسكتي بقا يست انتي زعيق زعيق ع الصبح في ايه 
عشق بصتلها بغل وقالت: اه يا ام لسان طويل ما كل الحق ع ابوكي اللي خلاكي مدلعه بشكل ده 
يونس جري ع ساميه وقال بطفوله: ساميه بنتك بتضربني 
ساميه بضحك: انت مغلب ماما ليه بس 
عشق الصغيره بزعيق: باباااااا بابااااااا 
جيه حمزه وقال: روح بابا عاوزه اي يا حبيبتي 
عشق حطت ايديها في جنبها وقالت: طلق الوليه دي احنا مش عاوزنها 
حمزه بضحك: بس انا عاوزها وبحبها 
عشق الصغيره بصتلو بصدمه وقالت: يعني انت كنت بتكدب عليا مش انت قولتلي ان انت بتحبني انا وعاوزني انا بس 
حمزه ضحك بقوه وقال: طب يلا يا لمضه علشان هتتاخري ع المدرسه 
عشق بزعيق: حمززززه خد البت دي من قدامي حرام عليكو انا تعبببببت بقا مش كفايه البطيخه اللي انا شيلاها دي 
حمزه بضحك: حقك عليا ينور عيني انا اسف 
عشق الصغيره: اسف ع ايه دي ست نكديه وبتزعق علطول 
عشق بزعيق اقوي: امشوووووو من قدامي برااااا 
حمزه شال عشق ويونس وطلع يجري وقال: كلو منكو يا جزم 
ركبهم العربيه وطلع بس اتفجأ بحد واقف قدام العربيه قاطع طريقو قال بصدمه وعدم تصديق: شررروق 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حمزه نزل من العربيه بعصبيه وقال بزعيق: انتي اي اللي فكرك بينا بعد السنين دي كلها اي اللي جابك تااااني 
نزلو وراه عشق ويونس وقالو بطفوله: بابي بتزعق ليه 
شروق بصتلهم ببتسامه وقالتلو: الولد يبقا ابنك اماال عشق تبقا بنت. 
كتم بوقها بسرعه بكف ايدو وشدها بعيد وقال بعصبيه: انتي اتجننتي انتي عاوزه توصلي ل ايه يا بت انتي 
شروق بدموع: انا عاوزه اشوف عشق بس والله عاوزها تسامحني 
حمزه بصلها بسخريه وقال: وبعدين في دموع التماسيح دي.. 
شروق بصدق ودموع: صدقني والله يا حمزه انا عاوزه اقابلها علشان تسامحني انا مسافره والله معاد طيارتي بعد 3ساعات بظبط يعني مش هتشوف وشي في البلد كلها متقلقش 
حمزه حس بصدق كلامها وقال ببرود: ماشي بس ان مسمحتكيش تمشي من سكات لان عشق حامل وفي شهورها الاخيره ومش هتتحمل اي حاجه ولا اي عصبيه فاهمه 
شروق مسحت دموعها بفرحه وقالت: حاضر والله متقلقش يا حمزه.. 
ودخلت تجري ع جوا وحمزه اخد عشق ويونس ومشا.. 
شروق دخلت بخطوات بطيئه وخوف من ردت فعل عشق... 
جات الخادمه وقالت: عاوزه مين يا ست 
شروق: عاوزه عشق 
الخادمه: ااه الهانم في الجنينه هيا والست الكبيره 
شروق ببتسامه: طيب شكرا 
ودخلت ليها وعشق لمحتها وقالت بصدمه: شروق 
شروق قربت وقالت بدموع ورجاء: سامحيني بالله عليكي يا عشق ابوس ايدك سامحيني انتي كنتي صاحبتي الوحيده.. 
عشق قامت من مكانها وقالت بعصبيه: انتي اي اللي فكرك بينا تاني يا شروق عاوزه مني اييييه 
شروق بدموع: عوزاكي تسامحيني وتنسي وانا والله ما هتشوفي وشي تاني 
عشق بدموع وانفعال: لا امشي ومش عاوزه اشوف وشك تاني ومش مسمحاكي 
ساميه بستغراب: في اي بس يا عشق يا بنتي 
عشق: مفيش يا ماماا 
شروق بصتلها بصدمه وقالت: دي مامتك 
عشق: ملكيش دعوه اتفضلي بقا من غير مطرود 
شروق بدموع: حاضر يا عشق انا همشي انا مسافره لندن كمان 3ساعات وصدقيني مش هتشوفي وشي تاني انا اسفه 
ولفت وشها ومشيت بس عشق لحقتها وقالت: شرروق 
شروق لفت وشها بسرعه وقالت: نعم 
عشق فتحتلها حضنها وقالت بدموع: مش معقوله هتسافري من غير ما تودعيني 
شروق جريت عليها بدموع وحضنتها وقالت: حقك عليا يا عشق كنت عارفه ان قلبك الطيب مش هيزعلني ولا هيخذلني.. 
عشق ببتسامه: خلي بالك من نفسك 
شروق: حاضر 
وسبتها ومشيت.. 
ساميه: هيا مين دي يا بت يا عشق 
عشق وهيا بتمسح دموعها: دي قصه طويله يطول شرحها يا امي المهم جاهزه لحفله مريم وتميم النهارده والله الواحد ما مصدق ان عدا ع البنت بنتهم سنه.. 
ساميه بضحك: طبعا جاهزه ده انا جبتلها هديه قمررر 
قاطع حديثهم دخول زين وصفاء وهما ييزعقو.. 
صفاء: قولتلك انا مش هدخل بنتي غير المدرسه دي يا زين 
زين بزعيق: وانا هجبلك 20الف جنيه منين في الشهر يا مدام صفاء 
صفاء بانفعال: ماليش دعوه اتصرف يا خويا 
زين بصدمه: احيييه بعد االبت دي واخوكي ازاي معلش 
عشق بضحك: اهو هنبتتدي بقا 
زين: تعالي شوفي اخت جوزك يختي مستعجله ع خراب بيتي بدري 
صفاء بصتلو من فوق لتحت وقالت: خراب اي دول 20الف جنيه 
زين بصلها بصدمه وقال: يالهوووووووي حد يلحقني منها يجدعان ده بتتكلم ع اللي 20الف جنيه كأنهم 20جنيه تعالي الحقيني يامااااا 
صفاء ضحكت غظبن عنها وقالت: مجنون والله 
زين ببتسامه: مجنون بيكي يا روح قلبي 
صفاء بحب: بحبك يا زين الرجال 
زين: انا اكتر والله يا صوفي 
صفاء ببرود: بس ده مش معناه اني مش هدخل بنتي المدرسه اللي انا عاوزها 
زين برجاء: ارحميييييي امي ارحمييييني 
عشق وساميه ضحكو عليهم.. 
عشق بضحك: خلاص بقا يا جماعه ده انتو مجانين 
زين: انا قايم ماشي لان تميم عاوزني اجهز معاه شويه حجات كتكم نيله كلكم 
عشق حدفتو بلكوبايه وهو طلع يجري.. 
صفاء بزعل مصتنع: يا خساره مجتش فيه 
عشق بصتلها بصدمه وقالت: بتحبيه اوي بخربيت حبك 
صفاء بضحك: عيب عليكي 
ساميه: انا قايمه ارتاح شويه وجعتولي دماغي 
عشق بضحك: ماشي يا ماما 
صفاء: عامله اي في الحمل يا حبيبتي 
عشق ببتسامه: الحمدلله يا روح قلبي طمنيني انتي عنك عامله ايه ورجلك لسه بيجي الوجع ده 
صفاء بحب: لا الحمدلله انا مش عارفه اقولك ايه يا عشق والله لو اختي مش هتعمل اللي عملتيه معايا ده ووقفتك جنبي طول السنين دي علشان ارجع امشي ع رجلي والحمد لله رجعت امشي من تاني ربنا يخليكي ليا يارب 
عشق ببتسامه: انتي اختي يا صوفي وانا بحبك اوي والله وبعتبرك اختي ربنا يعلم 
قاطع حديثهم دخول جميله وهيا بتزعق.. 
جميله: ااااه يا كلااااب قاعدين من غيري 
عشق بضحك: المجنونه بتاعتنا جات 
صفاء: وربنا لسه جايه 
وراحت سلمت عليهم.. 
عشق: امال فين اسر 
جميله بزعل: راح لتميم علشان محتاجو معاه 
عشق بقلق: انتو اتخانقتو تاني 
جميله: اااه 
صفاء: اكيد علشان الموضوع ايااه 
عشق: يا بنتي حرام عليكي اسر بيحبك والله 
جميله بدموع: منا علشان بحبو عوزاه ميتحرمش من نعمه الخلفه واديكي شايفه بقالي 4سنين متجوزاه ومفيش امل والدكتوره قالت ان مفيش امل اطلاقاااا 
عشق بحنيه: ربنا قادر ع كل شيء يا جميلتي قومي بقا يلا علشان نلبس الحفله مش فاضل عليها كتير 
وقامو كلهم... 
عشق لبست فستان سماوي لون عيونها واسع وبطنها بارزه نوعا ماا فردت شعرها الطويل ع ضهرها حطت ميكب سيمبل هادي خالص.. 
صفاء لبست فستان اسود فيه خطوط بيضه لامعه هاديه ولبست طرحتها وحطت ميكب هادي.. 
جميله لبست فستان احمر طويل وفردت شعرها وحطت ميكب جرئ نوعا ماا... 
قابلو بعض ع السلم وقعدو يمدحو في بعض.. 
عشق: حمزه بعتلنا العربيه وكمان يونس وعشق لبسو عند مريم وكمان حمزه 
جميله: اسر برضو اخد بدلتو لان قال مش هعرف ارجع تاني البيت 
صفاء بضحك: انا جوزي الوحيد الذكي فيكم لانو لبس من قبل ما الحفله تبدأ اصلا 
ساميه جات من وراهم: خلصتو منك ليها يلا علشان هنتاخر.. 
ونزلو ركبو العربيه ومشو.. 
عند تميم في الفيلا بتاعتو.. 
حمزه باهتمام: يا تميم انا قولتلك لو التربيزه دي جات هنا هتبقا احلي 
زين: وانا قولت نفس الكلام والله 
حمزه: بذمتك يا اسر مش كده احلي 
اسر مكنش معاهم خالص وكان واقف بس حمزه لاحظ ده وقال: طب بقول اي يشباب اعملو التربيزه ع ما اجي يلا 
تميم: ماشي حاضر يا عم 
واخد اسر وبعدو شويه عن الدوشه.. 
حمزه بستغراب: في اي يا اسر 
اسر: مفيش يا صاحبي 
حمزه: متقول ياض في اي هو انا اول مره اشوفك انت اتخانقت مع جميله تاني 
اسر بزعل واضح : هيا ليه مش قادره تفهم ان انا عاوزها هيا بس ومش عاوز اطفال ولا حاجه هيا بنتي والله وكل اللي ع لسانها لو عاوز تتجوز اتجوز انا مش همنعك والموضوع ده حاطت حاجز كبير بينا كل لما اجي اقرب منها تبعد علشان حاسه ان فيه حاجه ناقصه وحاطه حدود بيني وبينها.. 
حمزه: اهدا يا صاحبي وسيبها عليا روق بقاااا 
والبنات وصلو وكانو الشباب واقفين بيرتبو كل حاجه وكلهم سابو اللي في ايديهم بصدمه... 
حمزه باعجاب: ينهااار جمااال 
اسر بحب قرب من جميله وقال: جميله فعلا زي اسمك يا جميلتي 
جميله بزعل: شكرا 
اسر بصلها بخنقه وقال: العفو 
زين بضحك: الاسود يليق بيك ي قمررر والله 
صفاء بتكبر مصتنع: ده اكيد يعني 
حمزه بحب: اي الجمال ده يا عشقي يخربيت ام جمالك 
عشق بكسوف: حمزه بس بقا الله 
حمزه بضحك: انتي لسه بتتكسفي مني يا عشقي 
عشق بصتلو ببتسامه وطلعت لمريم.. 
مريم بصراخ وفرحه: عشقييييييي 
عشق بضحك: اااه يا مجنونه 
مريم: اي الجمال ده يولا 
عشق بضحك: حياتي انتي اجمل امال فين عشق وحمزه 
مريم: تحت بيلعبو 
عشق: ماشي 
ونزلت عشق ليهم.. 
عشق ويونس طلعو يجرو ع مامتهم.. 
عشق ببتسامه: فستاني حلو يا مامي صح 
يونس بمشاغبه: لا انا بدلتي احلي 
عشق طلعت لسانها وقالت: لااا بتاعي طويل وجميل وكمان فيه ورد وانت لااا 
يونس: يا مامي مش انا بدلتي احلي 
عشق: بس بس انتو الاتنين انتو الاتنين قمرر يا حبايبي ربنا يخليكو ليا يارب 
وحضنتهم .. 
وبدأو العيد ميلاد في جو جميل ومليان بسعاده وجامع كل العيله.... 
بعد شويه.. 
حمزه: جميله اسر روح وبيقول انو تعبان اوي بس مرضاش يقولك علشان تكملي سهرتك 
جميله بخضه: تعبان مالو وروح امته 
حمزه: بقالو شويه روحي يلا الحقيه.. 
جميله قامت تجري وركبت العربيه ومشيت.. 
عشق: انت كدبت ليه يجدع انت 
حمزه بضحك: هعمل اي طيب هيا دي الطريقه الوحيده اللي هتقربهم من بعض تاني.. 
عشق بوجع: حمزه انا تعبانه 
حمزه بقلق: في اي اوعي تقولي انك بتولدي 
عشق بصراخ: اااااااااه بولد ااااه الحقووووني 
كلهم قامو بسرعه وحمزه شالها وجري ع العربيه والباقي اخدو عربيتهم وراحو وراهم.. 
عند جميله طلعت البيت بسرعه بس سمعت صوت اسر وهو بيقول بوجع: اااااه يارب مش قادر 
جميله جريت عليه لقيتو نايم ع السرير قالت بقلق: اسر مالك نروح المستشفى طيب 
اسر قام من مكانو بتعب وقال: ملكيش دعوه انتي.. انتي مش كرهتيني.. 
جميله مسكت دراعو وقالت: اسر اي اللي انت بتقولو ده ارجوك اقعد طيب علشان متتعبش 
اسر شد دراعو من ايديها وقال: متلمسنيش لو سمحتي 
جميله بصدمه ودموع: انت بتقول اي ازاي ملمسكش يعني 
اسر: زي ما سمعتي 
جميله: لا طبعااا انت حقي وجوزي والمسك زي منا عاوزه 
اسر شدها من دراعها وقال بنبره هاديه: اشمعنا انتي مش حقي اشمعنا انتي كل يوم بترفضيني هاا ردي عليا 
جميله بسرحان في عيونو: انا انا 
اسر قاطعهاا ببو*سه تعبر عن الحب والاشتياق ليهاا قال بنبره مليانه حب وحنان: وحشتيني يا حبيبتي 
جميله بدموع: وانت كمان اوي والله 
اسر بدأ يقرب منها فتحلها سوسته الفستان وووو.... 
حمزه في المستشفى... كان رايح جاي وقلقان اوي وكانو كلهم موجودين 
عشق بدموع: بابي مامي فين 
حمزه: متقلقيش يا حبيبتي 
مريم: تعالي معايا يا عشق بابي مش مستحمل حاجه دلوقتي 
وبعد ساعات طلع الدكتور وقال ببتسامه: مبروك جالكو بنوته زي القمر 
حمزه بقلق: مامتها كويسه عشق 
الدكتور: متقلقش كويسه الحمدلله 
كلهم بصو لبعض بفرحه وحمزه سند راسو ع الحيطه بارتياح وبعد شويه طلعت عشق لاوضه عاديه 
كلهم كانو جنبها في الاوضه مستنين انها تفوق بفارغ الصبر.. 
وبعد ساعه وشويه من الوقت فاقت عشق.. 
عشق بتعب: حمزه 
ساميه بفرحه: فااااقت فاااقت 
حمزه قام يجري عليها بفرحه وقال: حمد لله ع السلامه يا حبيبتي الحمدلله انك بخيرر 
عشق بتعب: حمزه البنت كويسه 
حمزه ببتسامه: الحمدلله يا حبيبتي 
وفجأه دخل اسر وجميله بجري.. 
جميله بعصبيه: اخص عليك يا حمزه ليه متقولناش يعني 
اسر: حيوان بقا هتقولي اي 
حمزه غمزلو وقال: الحق عليا مكنتش عاوز اقاطع الجو الجميل ده 
اسر: احم حمد لله على السلامه يا عشق ربنا يقومك بسلامه 
وعشق الصغيره ويونس طلعو يجرو ع عشق.. 
حمزه: بهدوء بهدوء يا ابطال علشان ماما لسه تعبانه 
وقعدو كلهم سوا وفرحو ب تالا جدا بنت عشق وحمزه والبنات فضلو معاها علشان ياخدو بالهم منها... 
زين: يلا يا جماعه ناخد صوره جماعيه كده يلا 
كلهم بصوت واحد: يلااا 
ووقفو جنب بعض وعشق كانت نايمه ع السرير وواخده تالا في حضنهاا.. 
واخدو الصوره ♥. 
وبعد شهرين كان الكل متجمع ع السفره في فيلا حمزه كانو قاعدين في جو دافي وهادي وجميل... 
جميله قامت وقفت وقالت: يا عائلتي الجميله عندي خبر اجمل واجمل 
كلهم بصو ليها باهتمام وفضول.. 
اسر بستغراب: اي يا حبيبتي 
جميله بفرحه: انا حااامل 
اسر بعدم تصديق قال: بتكلمي جد 
جميله بدموع: ايوه والله انا حامل 
اسر اخدها في حضنو بسررعه وكلهم سقفو بفرحه وراحت حضنت حمزه وعشق.. 
جميله ببتسامه: شكرا لوجودك يا عشق احنا بجد محظوظين بيكي والله دايما كنتي بتصبريني وبتفضلي جنبي. 
عشق بحب: انتي زيك زي مريم بظبط ربنا يعلم ربنا يكملك ع خير يا روح قلبي 
حمزه مال ع عشق وهما قاعدين جنب بعض وقال: اللمه دي كلها مكنتش هتبقا موجوده لو انتي مكنتيش موجوده بشكر الظروف والايام اللي جمعتنا كانت حرب يا عشق بس قدرت اتخطاها كمحارب عظيم عاوز يكسب معاركتو ومعاركتو دي كانت انتي.. 
عشق بضحك: ازاي بقا حرب اي 
حمزه ببتسامه ساحره: حرب عشقك.. حرب العشق يا عشقي... ♥
عشق ببتسامه: بحبك يا بطلي.. ♥
الاخير🤍

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-