رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول بقلم اسماء ابراهيم

رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول بقلم اسماء ابراهيم


رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اسماء ابراهيم رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول

رواية عوض بعد كسرة بقلم اسماء ابراهيم

رواية عوض بعد كسرة كاملة جميع الفصول

بارك الله لكما و بارك عليكما وجمع بينكم في خير 
مبارك يا خالد
الله يبارك فيك يا عمي... مُهرة انتِ طالق 
مُهرة بصدمه... خالد انتَ اتجننت احنا لسه مكتوب كتابنا.. 
والد مُهرة.. اي يا خالد اللي بتقوله ده دا المأذون لسه موجود.. 
خالد.. اسأل بنتك المحترمه اللي عامله فيها شيخه... والاسم محجبه و متدينه 
والد مُهرة.. امشي اخرج برا بيتي انتَ اللي متستهلش بنتي.. بنتي انظف منك.. امشي اخرج برا بيتي و اياك اشوف وشك تاني.. 
مُهرة بدموع و صدمه... هو اللي حصل ده اكيد خالد بيهزر مش كدا.. بابا هو بيهزر و اكيد هرجع مهو مينفعش يعمل كدا.. هو ده مقلب صح رد عليا يا بابا هو بيعمل مقلب فيا زاي كل مره.. 
الاب بحنيه ضمه ليه.. اهدئ يا بنتي دا ميستهلش تعيشي معاه ثانيه واحده.. انتِ تستحقي حد يقدرك و يصونك مُهرة انتِ دائما قويه ولازم تبقي كدا مهما كان اللي حصل اي.. 
مُهرة بدموع.. قويه اي بابا انا بقيت مطلقه يوم فرحي الناس هتقول عليا اي.. الناس هتقول اني مش كويسه صح دا كلام الناس... 
الاب... اهدئ يا بنتي و ادخلي ارتاحي.. و صدقيني هندم و وقت ما يرجع هكون فات الاوان.. 
دخلت مُهرة غرفتها وهي تبكي بوجع عروسه يوم فرحها بقت مطلقه.. فرحه بتستنها اي بنت النهارده انا اتعس بنت.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل خالد.. 
الام بحصره و لوم.. اي اللي انتَ عملته ده دي بنت عمك فاهم يعني اي بنت عمك.. 
خالد... تستاهل اللي عملته فيها و لو اطولها تحت ايدي هقت.لها 
الام بعصبيه.. منك لله يا خالد يا ابن بطني منك لله لو ظلمت البنت.. ربنا يصبر قلبك يا بنتي علي اللي عمله ابني فيكِ.. خليك فاكر انه كما تديّن تدان و افتكر اخواتك البنات يا اخو البنات.. و سبته و دخلت.. 
خالد و هو عيونه بطلع شرار... انا مُهرة تخوني بعد اللي عملته عشانها دا انا تعبت عشان اوصلها.. لييييه لييييييه تعملي فيا كدا ليه يا مُهرة... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد مرور 6 شهور 
والد مُهرة.. خالد خطب النهارده 
مُهرة بحزن.. مبروك و ربنا يتممله بخير.. 
والد مُهرة.. مش عايزه تعرفي مين العروسه.. 
مُهرة... لا يا بابا مهما كانت مين ربنا يسعدهم و انا خلاص اخدت قراري اني هشتغل و اعتمد علي نفسي و هحقق حلمي اللي ضاع بسببه حلمي اللي سبته عشانه.. من النهارده مُهرة الضعيفة مش موجوده مُهرة اتغيرت خلاص يا بابا مش فارق معايا حد و كفايه انك جنبي... 
والد مُهرة... ربنا يوفقك يا حبيبتي و انا جنبك مهما حصل... 
مُهرة ببتسامه.. ربنا يباركلي فيك يا حبيبي... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد تعب كتير وهي مُهرة بدور علي شغل و اخيرا لقيت اللي يخرجها من حزنها.. 
مُهرة وهي بتجري عشان تلحق معاد الانترفيو... 
لو سمحت متعرفش مكتب المدير منين.. 
شخص ما.. حضرتك بتسألي ليه هو عمل ليكي حاجه... 
مُهرة بعصبيه.. و انتِ مالك انت يا استاذ دا اي ده علي الصبح... سبته و مشيت... 
مُهرة وهي بتسال موظفه الاستقبال... هو مكتب المدير منين... 
موظفه الاستقبال... انتِ جاي تبع شغل السكرتيره... 
مُهرة.. اه 
.. اتفضلي اقعدي هنا و هنادي علي اسمك.. 
تمام شكرا 
بعد مرور وقت... 
مُهرة وهي بتخبط علي بابا المكتب... 
دق دق دق... 
دخلت مُهرة و كانت الصدمه....
تفتكرو مُهرة شافت مين خالد ولا الشخص الغتت اللي شافته.. 
دخلت مُهرة و كانت الصدمه... خااالد
خالد بخبث.. اهلا يا بنت عمي 
مُهرة بتوتر.. أنت بتعمل اي هناا.. 
خالد بضحك.. انا مدير التعيين هنا و ده من حظك عشان مش هتتقبلي.. 
مُهرة.. نعم و ده ليه و هو حضرتك عملت انترفيو ليا عشان تحكم عليا.. 
خالد بخبث.. قام من علي المكتب.. لا بس مش بشغل عندنا غير المحترمين الناس اللي تستاهل لكن انتِ اخرك تشتغلي ز. باله بس للاسف معنديش مكان ليه واحده زايك... 
مُهرة بكل قوة... و انا مش همشي ولا هسمح لواحد زايك انه يكسرني مهما حصل.. 
خالد بصوت عالي.. اخرجي براااااا.. 
مُهرة.. هخرج بس هتدفع الثمن غالي اوي يا خالد بيه.. 
وهي بتفتح باب المكتب شافت نفس الشخص تاني.. أنت تاني.. 
الشخص بضحك... شوفتي بقي باين اني حظي حلو النهارده عشان اشوفك مرتين كدا... 
خالد بتوتر.. فارس بيه اتفضل حضرتك.. 
مُهرة بصتله.. الله دا أنت طلعت بتخاف اوى يا استاذ خالد.. و عامل فيها مدير و بترفض الناس من غير انترفيو.. 
فارس بنظرة كلها غضب... الكلام ده صحيح يا خالد.. 
خالد بتوتر.. اسف يا فارس بيه مش هتتكرر تاني.. 
فارس بتفهم.. اتفضلي يا انسه انا مدير الشركه هنا تقدري تعملي الانترفيو دلوقتي.. و انت يا خالد روح شوف شغلك في الارشيف.. 
مُهرة بصلته بنتصار و دخلت.. 
خالد خرج و هو عيونه بطلع شرار.. عن اذنكم.. 
فارس و هو قاعد علي مكتبه... آسف علي اللي حصل ممكن نبدا.. 
مُهرة قدمت الملف بتاعها و كان كل حاجه مظبوطه و هي فعلاً تستحق انها تكون اشطر سكرتيره و تقدر تثبت نفسها لانها بتتكلم بكل ثقه... 
فارس.. ملفك كويس جدا بس ممكن اعرف ليه قاعده طول الفترة دي من غير شغل يعني دراجاتك كويس جدا و تشغلك في اي مكان.. 
مُهرة بحرج.. كنت مخطوبه و محصلش نصيب و اهو بدأت اشوف شغل و اجتهد فيه إن شاءلله.. 
فارس.. تمام تقدري تبدائي معانا من بكرا و هتكوني السكرتيره الخاص بيه.. 
مُهرة... شكرا لحضرتك و اه اسفه علي اللي حصل مني من شويه و إن شاءلله اكون عند حسن ظنك 
مشيت مُهرة وهي فرحانه و اخيرا يارب.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني كان بيتكلم بعصبيه... 
بقولك اي يا ريم ابعدي عن وشي دلوقتي عشان علي اخري.. 
ريم.. مالك بس يا حبيبي انت مش خلاص انتقمت منها و عشان هي خا. ينه.. و بعدين انا جمبك اهو و مش هسيبك.. مش انا ريم حببتك صح يا خالد.. 
خالد زعقلها و قال.. قولتلك ابعدي عني مش عايز حد جمبي و يلا امشي من هنا.. 
مشيت ريم و خالد لسه بيفكر ينتقم منها ازاي.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مالك يا ريم بتعيطي ليه.. 
ريم بدموع... خالد لسه بيحبها بعد دا كله لسه بيحبها بعد ما طلقه و خلصت منها لسه بيفكر فيها امو. تها ولا اعمل اي فيها.. خالد من حقي انا خالد ليا انا و بس انا اللي عملت كل حاجه عشان يطلقه انا اللي وقفت جنبه عشان ينسها و بعد دا كله لسه بيحبها و يفكر فيها.. 
اهدئ يا ريم مش كدا هعملك اللي انتِ عايزه بس اهدئ كدا عشان نعرف نفكر و نخطط صح.. 
ريم بح. قد... هقت. لها و هخلص منها.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت مُهرة كانت تجلس بين احضان ابيها و تبتسم بفرحها... الحمدلله يا بابا ربنا كرمني بشغل كويس و ربنا هعوضني بعد التعب ده كله... 
الاب بحب... الحمدالحمدلله يا حبيبتي الحمدلله علي كل حاجه... انا واثق انك هتوصلي و تنجحي و تحققي كل حلم ليكِ.. 
مُهرة.. طول ما انت جنبي و معايا هوصل وهنجح بدعمك ليا... 
الاب... طب يلا يا فين بقي حلوة الشغل ولا هتسبيني جعان كدا 
مُهرة... من عيوني يا حج احلي اكل يتعمل عشانك 
دخلت مُهرة و هي فرحانه و عملت الاكل و خلصت و قاعدة مع والده علي الطعام... 
الاب.. دا اي الاكل الجامد ده.. 
مُهرة.. مش بحب اتكلم عن نفسي كتير.. 
الاب... لا بقولك اي محدش يعرف يعمل اكل زاي امك الله يرحمها كان اكلها لا يعله عليه... 
مُهرة... كنت بتحبها يا بابا... 
الاب... امك يا مُهرة مش بس مراتي لا دي الهواء اللي بتنفسه و عشقي الابدي تعرفي انا كنت بحب امك من زمان اوى من قبل هي ما تعرف كنت بشوفها في الكليه كنت براقبه بعيوني كانت دائما تخطف قلبي بضحكته طول عمرها جميله مزعلتش مني في مرة و دائما تضحك في وشي لدرجه اني كنت بحب اخلص شغل عشان اجي البيت اقعد معاها امك مفيش زايها ولا هيجي بعدها حد امك ساكنه هنا جوا قلبي... 
مُهرة... يا بختها بيك عشان لقيت حد حبها. زايك يا بابا... ربنا يرحمها يارب.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تاني يوم في المكتب... 
فارس بجديه... مُهرة تعالي عايزك.. 
دخلت مُهرة بكل ثقه... 
مُهرة... افندم يا فارس بيه.. 
فارس... اعمليلي قهوة و حضري الفطار.. 
مُهرة بصدمه.. نعمممممم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فارس... اعمليلي قهوة و حضري الفطار.. 
مُهرة بصدمه.. نعمممممم... انتَ شايفني مراتك عشان تطلب مني كدا 
فارس... ياريت.. 
مُهرة.. افندم
فارس بجديه... اي مش عجبك يا انسه 
مُهرة.. حضرتك انا سكرتيره مش قاعده في قهوة انا.. 
فارس.. طب يلا اعملي اللي طلبته منك اتفضلي.. 
مُهرة خرجت وهي متعصبه و حلف انها تاخد حقها... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني بعيد عن الشركه... 
هي بتخرج من الشركه الساعه خمسه اول ما تخرج تضر. بها بالن. ار
القا. تل.. و هتدفعي كام علي العمليه دي.. 
مجهول.. اللي انت عاوزه بس المهم تخلص عليها.. 
القا. تل.. بس ده هكلفك كتير اووي.. 
مجهول.. ملكش دعوه انا هدفعلك فلوسك.. 
القا. تل.. النهارده الساعه خمسه و ربع تسمعي خبر مو. تها.. سلام يا قطه..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
نرجع تاني للشركه.. 
مُهرة.. اتفضل الفطار و القهوة.. 
فارس... اي السرعه دي انا كنت واثق انك ممتازة.. 
مُهرة... حضرتك تطلب حاجه تاني.. 
فارس.. اه في اجتماع النهارده اعملي حسابك هتحضري معايا.. 
مُهرة.. تمام.. عن اذنك 
فارس لنفسه... لازم اكلمها النهارده مش هخليها تضيع من ايدي.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ريم... اذيك يا خالد.. 
خالد.. اهلا يا ريم عامله اي... 
ريم.. انا كويسه.. 
خالد و هو بيقرب منها... ريم انا اسف علي اللي حصل مني اخر مرة مكنش لازم اتعصب عليكي انتي ملكيش ذنب في كل ده ريم انا عايز نكتب الكتاب في اسرع وقت اي رايك 
ريم بفرحه.. بتتكلم بجد يا خالد يعني هنتجوز اخيرا... حضنته وقالت.. خالد انا بحبك اوى و سبته ومشيت.. باي بقي عشان اجهز نفسي 
خالد... اكيد مُهرة لما تعرف اني هتجوز اقرب واحده ليها هتم. وت من الصدمه و ابقي كدا اخدت حقي.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مُهرة.. ايوا يا بابا انا هتاخر في الشغل النهارده عشان في اجتماع مهم و اول ما هخلص هرجع علي طول.. 
الاب... تمام يا حبيبتي خلي بالك من نفسك.. مش عارف ليه قلقان من الصبح... 
مُهرة.. اطمن يا حبيبي انا بخير و لو في حاجه انت اول واحد هتعرف.. 
الاب.. ماشي يا حبيبتي كملي شغلك و انا هحضر اكل لاحلي بنوته.. 
مُهرة.. دا انا اخلص شغل و اجيلك هواء.. 
قفلت مُهرة مع ابوها وهي بتقول في حفظ الله يا حبيبي.. 
كان واقف و سامع كل حاجه... و اخد قراره انه يروحلها... 
خالد... اي ياترا كنتي بتكلمي حبيب القلب... 
مُهرة.. شيء ميخصكش الحقيقه.. 
خالد.. امممم علي رأيك.. بس انا كنت جاي اقولك اني لقيت اللي احسن و احلي و انظف منك و كتب كتابي عليها بكرا.. 
مُهرة بضحك... والله الف مبروك يا خالد ربنا يوفقك.. كنت عايزة اقعد معاك اكتر من كدا يا ابن عمي بس معلش عندي شغل مهم اوى اهم منك.. 
مُهرة مشيت وهو واقف مصدوم من تغير مُهرة المفاجئ... 
اوقات كتير لما بنتكسر من اقرب الناس لينا بنرجع اقوي من الاول بنكون فكرين ان دي نهاية العالم لكن لا دي البدايه.. البدايه ان احنا نبدا من جديد.. حياة جديد مفهاش متاعب.. و الاهم من دا كل الثقه بالنفس.. طول ما انت واثق في نفسك هتقدر تنجح في حياتك♡♡
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فارس... مُهرة الاجتماع هكون برا... 
مُهرة... برا ازاي حضرتك المفروض يكون هنا في الشركه... 
فارس بجديه... بصي يا مُهرة طول ما انتي شغاله معايا اعرفي اني مليش مكان ثابت اعمل فيه اجتماعات يعني مثلا ممكن يكون مرة في كافية مرة في الشركه مرة في نادي.. يعني انا مش بحب اربط نفسي بمكان واحد.. 
مُهرة.. تمام يا فندم و هنمشي امتي من الشركه.. 
فارس.. يعني المفروض نتحرك دلوقتي 
مُهرة... تمام هجيب حاجتي و هحصل حضرتك بس ياريت اللوكيشن... 
فارس.. ليه اللوكيشن.. ما انتي هتركبي معايا العربيه.. 
مُهرة... مينفعش و ياريت حضرتك تحترم قراري... 
فارس.. تمام يا مُهرة اتفضلي... 
مُهرة خرجت عشان تمشي و فارس قال... شكلي هتعب معاكي اوى... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خرجت مُهرة من الشركه عشان تركب تاكس بس اللي حصل غير متوقع... 
فارس... مُهرة حاسبي... لاااااااا... 
مُهرة؟؟؟؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

خرجت مُهرة من الشركه عشان تركب تاكس بس اللي حصل غير متوقع... 
فارس... مُهرة حاسبي... لاااااااا... 
مُهرة بصدمه... فارس بيه... اسعاااف بسرعه... 
جات الاسعاف و اخدت فارس المستشفى... 
بعد لحظات وقلق و خو. ف مُهرة من اللي حصل... 
خرج الدكتور... حضرتك مرات المريض... 
مُهرة... هاااا اه انا.. طمني يا دكتور هو كويس.. 
الدكتور.. الحمدلله الإصابة بسيطه و فارس بيه كويس شويه و هخرج مع حضرتك.. 
اطمئنت مُهرة شويه... تمام يا دكتور شكرا لحضرتك.. 
خطوات بتروح و ترجع ما بين تدخل ولا لا لكن اخدت القرار و دخلت 
مُهرة بدموع.. فارس بيه حضرتك كويس.. اااااانا ااااسفه جدا علي اللي حصل المفروض اكون مكان دلوقتي مش عارفه اشكرك ازاي... 
فارس بحب.. ممكن تهدئة انا كويس قدامك اهو مفيش حاجه و بعدين دي حاجه بسيطه خالص.. 
مُهرة... انا اسفه بجد لحضرتك و شكرا مرة تانيه عشان انقذت حياتي.. 
فارس بدون واعي... انا لو اعرف ان القمر ده هخاف عليا كدا كنت عملتها من اول ما شوفتك.. 
مُهرة...ااااي؟؟ 
فارس... قصدي يعني يا مُهرة انا كويس تقدري تروحي... 
مُهرة.. لا انا مع حضرتك لحد ما تخلص المحلول... 
فارس لنفسه.. يارب ما يخلص المحلول.... 
♡من بين البشر وجدتك ملاك في هيئة انسان لو تنظري لعيني ستجدي ظهر لكِ كم انا مشتاق لي نظرتك و ضحكتك الجميله♡
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني... 
مجهول... ازاي تعمل كدا ازاي تق. تل صاحب الشركه قولتلك هي يا غبي... 
القا. تل... مش ذنبي و عايز حقي دلوقتي.. 
مجهول... حقك اي مش لما تنفذ المطلوب منك.. 
القا. تل... و انا عملت اللي عليا و مجتش فيها و البيه انقذها.... بس البيه شكله واقع اووي في حبها... 
مجهول.. أخرس خالص و امشي من وشي... 
القا. تل... في فرصه تانيه بس المبلغ هيزيد شويه يا قطه.. 
مجهول... معنديش مشكله المهم اخلص منها النهارده قبل بكرا... 
القا. تل... صعب النهارده خليها بكرا.. يلا سلام... 
مجهول... لازم تمو. ت لازم
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
♡ وجدتك بين ضلوعي دواء واصبحت علاجي من مرض الحب معشوقتي انتِ وحبيبة فؤادي كيف لي ان اخسرك وانتِ دوائي لا ترحلي يا مُهرة حياتي♡
فارس... خلاص يا مُهرة روحي انتِ عمر صاحبي جاي يروحني... 
مُهرة... لما يجي همشي... 
فارس... مُهرة اناااا بــــــ... 
قطع صوته... الف سلامة عليك يا بطل مش معقول فارس بيه يضر. ب بالن. ار لالالا و كما عشان خاطر بنت كدا كتير يا ترا مين صاحبة النصيب... 
مُهرة بقطع صوته احم انا صاحبة النصيب... 
عمر وهو ينظر لفارس.... عكيت الدنيا صح... 
فارس هز دماغه بمعني... اه
عمر... احم آسف يا انسه... 
مُهرة.. محصلش حاجه... عن اذنك يا فارس بيه... و خرجت مُهرة و مشيت... 
عمر بغمزه... اي بقي دي اللي عليها العين و شقلبت حالك كدا مالك يا اخويا.... خلاص مشيت... لنا عارف ده اسمه اي... دا مرض الحب باين... 
فارس بجديه... بس يالاه و يلا خرجني من هنا... 
عمر... ماشي يا عمي يلا و نكمل كلامنا في الطريق... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تاني يوم في بيت مُهرة... 
مُهرة..... زاي ما بقولك يا بابا هو ده كل اللي حصل 
الاب... الحمدلله يا بنتي انك بخير بس من الواجب اشكر فارس بيه بنفسي عشان انقذك... 
مُهرة... بس النهارده اجازة من الشركه و غير كدا عندي كتب كتاب ريم النهارده...
الاب بصدمه... بتقولي مييين
مُهرة... ريم يا بابا في اي.. اه كلمتني امبارح و عزمتني... 
الاب... مش هتروحي يا مُهرة... 
مُهرة... ليه يا بابا في اي عمرك ما قولت لا علي حاجه و بعدين دي ريم يا بابا صاحبه عمري.. 
الاب... عشان كدا بقولك متروحيش.... ريم هي اللي هتجوزها خالد.... 
مُهرة... اااااي يا بابا انت اكيد بتهزر معايا صح... مستحيل ريم تعمل كدا... 
الاب ضمها بحب... صدقيني دي الحقيقه اللي كنت بقولك عليها فاكره... قولتي وقتها مش عايزه اعرف بس كان لازم تعرفي... 
مُهرة بقوه.... هروح يا بابا مش هسمح لحد يكسرني تاني.... 
الاب... بس يا بنتي.... مُهرة لا يا بابا خالد عايز يشوفني مكسوره من بعده عشان كدا قرب من ريم و انا مش هسمح انهم يكسروا مُهرة... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بالليل في كتب الكتاب دخل فارس بهيئته كالعاده ليخطف انظار الجميع ولكن هناك من خطف قلبه وجدها ضائعه بين الحاضرين ذهب اليها وقال القمر زعلان ليه.... 
 مُهرة.. افندم.. و بعدين حضرتك بتعمل اي هنا... 
فارس... معزوم علي كتب الكتاب و بعدين خالد صديق ليا و شغال معايا...
 مُهرة....اه طب عن اذنك...عشان اشوف العروسه... 
ذهبت مهره وهي تدمع لترى ريم صاحبتها
 مُهرة ببتسامه... مبارك يا حبيبتي ربنا يتمملك بخير... 
ريم بح. قد... الله يبارك فيكي عقبالك...
 مُهرة.. مش ناويه تقولي مين العريس ولا هي مفاجأة... 
ريم... اه مفاجأة هتعجبك اوووي... 
و هنا دخل خالد و معاه المأذون.... 
ريم... اي رايك في المفاجأة دي حلوه صح... 
مُهرة حاولت تخبي ضعفها.... اه مفاجأة حلوه اووي.. اصل انتوا الاتنين شبه بعض اووي مبارك يا حبيبتي... مشيت مُهرة و الدموع في عيونها و لكن صوته وقفها... 
خالد... اهلا ببنت عمي نورتي كتب الكتاب... شوفتي عروستي حلوه ازاي... شوفتي اختارت  ست البنات كلهم.... مُهرة لسه هتمشي سمعت صوت من وراء بيقول.... اي يا 
حبيبتي نسيتي دبلتك في العربيه.... 
خالد و ريم بصدمه... اااااااااي
مُهرة؟؟؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حبيبتي نسيتي دبلتك في العربيه.... 
خالد و ريم بصدمه... اااااااااي
مُهرة.. اي اللي بتقوله ده 
فارس... اي يا حبيبتي كل مره كدا.. قرب منها شويه و قال... البسي دي و هقولك كل حاجه بعدين 
مُهرة.. اسفه يا فارس نسيتها زاي كل مره و دايما انت بتفكرني ربنا يخليك ليا يارب 
ابتسم من كلامها.. ولا يهمك يا حبيبتي انا دايما معاكي 
خالد باستغراب.. ازاي.. و امتي ده حصل و عمي ازاي يوفق علي كدا... 
مُهرة.. هو اي اللي ازاي فارس جالي و اتقدم و انا وفقت ولا مش من حقي اني افرح و اختار شريك حياتي.. 
خالد.. بس يا ترا فارس بيه يعرف انك واحده مش محترمه و... قبل ما يكمل كلامه 
فارس بعصبيه.. اخرس دي اشرف منك و من اللي معاك دي و بكرا تندم علي كلامك ده.. مسك مُهرة من ايدها و قال.. يلا عشان نمشي... 
خالد.. والله هخليك تندم علي القلم ده... 
ريم قربت منه... انت كويس يا حبيبي... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في عربيه فارس... 
مُهرة... شكرا 
فارس...  علي اي دي حاجه بسيطه و بعدين دا حقيقي انا خطبتك من باباكي و هو وافق بس مستني ردك.. 
مُهرة... نعم دا ازي يعني 
فارس بحب.. مُهرة الكلام اللي هقوله ده اول مرة بنت تسمعه مني و هو انتِ البنت دي.. من وقت ما شوفتك اول مره حبيتك مش عارف ده حب من اول نظرة زاي ما بيقولو ولا ده اي بس اللي اعرفه اني عايزك في حياتي و هستني ردك... 
مُهرة.. تمام 
مُهرة في الوقت ده حبت تدي نفسها فرصه.. فارس شخص كويس و من اول موقفه ليها وقف جنبها 
البنت هتحتاج اي غير شخص تحس معاه بالامان تكون مطمئنه في وجوده.. حد يحس بيها من نظرة عين يقدر يفهمه من غير ما تتكلم حقيقي يا بخت اللي تحس بالامان مع شريك حياتها 
عده خمس دقايق... 
فارس بابتسامة... ها وفقتي 
مُهرة... اي السرعه دي و بعدين سبني افكر براحتي يعني اسبوع شهر او سنه علي حسب... 
فارس.. نعم يا حبيبتي.. قدامك ساعه.. ساعه كتير كمان معاكي لحد ما اوصلك البيت و تردي عليا 
مُهرة.. اي السرعه دي يا عم و بعدين مش كفايه كلمه حبيبتي بقي ولا انت اخدت عليها... 
فارس.. بقت قديمه صح.. اي رايك في مُهرتي... احط ياء الملكيه عشان تكوني ملكي انا وبس 
مُهرة اتكسفت و قالت احم احنا وصلنا... 
فارس.. تمام هستني ردك هااا.. 
نزلت مُهرة و هي اول مره تحس بالفرحة هي مرتاحه حاسه انها مطمنه معاه... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني 
مجهول... تنفذ بكرا و تخطفها فاهم انا عايزه قدامي انا اللي همو. تها بايدي 
القا. تل... اممم بس ده هكون صعب شويه بس لو عايزه الفلوس هتزيد الضعف.. 
مجهول.. هدفع اي حاجه بس اخلص منها... 
القا. تل... تمام يا قطه... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خالد بعصبيه... انا تعمل فيا كدا... بدل ما انتقم منها هي اللي تزلني كدا انا مش هخليها تفرح يوم واحد لازم تندم لازم... 
ريم بح. قد... خلاص يا خالد هي مش خلاص هتبعد عن حياتنا عايز منها اي تاني 
خالد بدون وعي... بحبها لسه بحبها دي البنت اللي ربتها علي ايدي... انا اسف يا ريم اني بقولك كدا بس مش قادر انساها... 
ريم... تمام... وحل الصمت بينهم 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت مُهرة 
والد مُهرة.... اي الابتسامة الحلوه دي بقالي كتير مشفتش الابتسامة دي يا ترا مين صاحبه... 
مُهرة من غير تفكير... فارس... 
الاب... اممم فارس 
مُهرة... هاا بابا... 
الاب... اه بابا شكلك وقعتي في الحب فارس شخص كويس اللي ينقذ حياتك و يدافع عنك هو ده اللي يستاهل يتحب يستاهل تديلو كل حاجه حلوه عندك.. فارس قبل ما يجي كتب الكتاب جالي و طلب ايدك مني بس قبل اي حاجه انا حكيت ليه كل حاجه حصلت معاكي عشان اكون صريح... 
مُهرة... محتاجه وقت افكر فيه و.... 
قبل ما تكمل تليفونها رن.... دا فارس... 
مُهرة... اي انا لحقت... 
فارس بحب... بصراحه معنديش وقت هاا وفقتي... 
مُهرة من غير تفكير.... موافقه... و قفلت السكه... 
الاب بضحك... محتاجه وقت افكر 
مُهرة بكسوف... يا بابا بقي... 
الاب بحب.. ربنا يسعدك و يفرح قلبك يا بنتي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تاني يوم في الشركه... 
فارس في المكتب رايح جاي... جاي رايح  و بيقول.. هي اتاخرت ليه المفروض تكون جات يا ترا حاجه حصلت لا كدا كتيير.. انا هتصل بيها... 
بعد وقت
لا دا كدا في حاجه غلط تليفونها مقفول... هتصل علي عمي... 
فارس... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... 
والد مُهرة... و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.. ازيك يا فارس يا ابني في حاجه ولا اي
فارس.. لا يا عمي كنت بشوف مُهرة فين تليفونها مقفول و اتاخرت... 
والد مُهرة... بس مُهرة نزلت من بدري.. دي بقالها ساعتين.. 
فارس... طيب يا عمي انا جايلك حالا... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني زاي مخزن قديم... 
مُهرة... انا فين حد هنااا... و بدأت تعيط.. 
صوت جاي من وراها... تؤتؤ بلاش دموع دلوقتي... 
مُهرة بصدمه... انتِ... عايزة مني اي 
.. عايزة منك فارس اي رايك او اقولك عايزه روحك... 
مُهرة... و انتِ تعرفي فارس منين... 
بصراحه شوفته يوم كتب الكتاب و عجبني اوى قولت اي بقي اخلص عليكي و اتجوزه انا... خط حلوه مش كدا... 
مُهرة... باين كدا يا سلمي انك انتِ و اختك ريم بتحبو الحاجه اللي تخصني يعني اختك تاخد خالد .. و انتِ دلوقتي عينك علي فارس بس للاسف مش هتعرفي توصلي ليه... عارفه ليه عشان هو هيجي و ينقذني منك...
ريم من وراء سلمي.... عجبتك المفاجأة... 
مُهرة.. مش عارفه كنت بعتبرك صحبتي ازاي... 
ريم... عارفه يا مُهرة... انا اللي خليت خالد يسيبك... بلاش تبصي كدا هقولك عملت اي.... انا جبت شاب اتصورت معاه شويه صور اي... بس غيرت حاجه صغيره وهي اني شلت وشي و حطيت وشك... بس خالد المغفل صدقني و طلع  بنت عمه خا. ينه 
مُهرة... انتِ ازاي كدا عملت فيكي اي عشان تعملي كدا.
ريم... من غير اي حاجه حبيت اني اطلع فوق و خالد غني و عنده فلوس كتير و هو فاكر اني بحبه و يعنى.. هم. وت عليه... 
مُهرة.. دا انتِ مريضه يا ريم و حق. د اختك طبع عليكي... 
سلمي بعصبيه.... اخرسي و ضربتها قلم اياك اسمع صوتك تاني... 
مُهرة... فوفي يا ريم اختك مريضه و انتِ عارفه ده فوقي قبل فوات الاوان...
 سلمي بعصبيه اكتر....اخرسي قولت اخرسي و ضرب. تها تاني... 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
والد مُهرة بقلق... بنتي هضيع مني يا فارس هاتها يا ابني و طمني عليها 
فارس.. رن علي خالد خلي يجي دلوقتي...
 وفعلا اتصل و خالد جهه 
فارس مسكه و لسه هضربه... خالد 
هو في اي يا عمي انت جايبني هنا عشان يضر. بني  
فارس... مُهرة فين.. 
خالد... هاا هتكون فين يعني هتلاقيها مع حد تاني غيرك... 
فارس بعصبيه.. ضربه قلم... انت اي لسه لحد دلوقتي مصدق الصور و الكلام اللي قالته ليك ريم يا اخي فوق لنفسك بقي... و امسك شوف الصور دي و اسمع التسجيل ده... 
فارس... عمي اطمن مُهرة بخير انا رايح اجيبها و مش هرجع غير بيها... 
والد مُهرة... انا واثق فيك يا بني... 
خالد... انا جاي معاك ..  بس انت تعرف المكان او هما فين... 
سكت فارس و متكلمش.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد شويه وقت حصل هجوم علي المخزن و فارس و خالد وصلو... 
فارس بقلق.. مُهرة انتِ كويسه طمنيني عليكي...
 مُهرة بخوف.. خرجني من هنا يا خالد انا خايفه
سلمي بشر ... الله اي الحب ده... 
فارس... سلمي انتِ خرجتي من السجن امتي  
سلمي.. قصدك هربت.. و هقتل. كم كلكم.. زاي ما قتلت حسام زمان هقت. لك دلوقتي 
خالد... مُهرة حاسبي.... خالد الضرب مكانهم... خالد لـ مُهرة.. انا اسف عرفت كل حاجه متاخر اوى سامحيني.. 
و تم القبض علي سلمي و ريم 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡. 
بعد مرور شهر... 
بارك الله لكما و بارك عليكم و جمع بينكم في خير 
جمله سمعتها حسيت اني اول مره اسمعها... 
مبارك يا مُهرتي... 
مُهرة. فارس انا بحبك.. بحبك يا ما كنت دواء لقلبي.. لقد تنزلت عن قلبي لك انت وحدك تملكه انا مُهرتك يا فارسي بقولها و بكل حب بحبك...
 فارس بابتسامة كلها حب... بحبك يا مُهرتي 
 عندك وقت اقولك اني ملقتش ونس للعمر احسن منك.. كنت اتمنى اقبلك زمان عشان احبك فوق حبي حب تاني.. بحبك بقلب طفله متعلقه بيك.. بحبك كلمه من اربع حروف بس بتحمل معاني كتير.. عشقتك طب واي يعني ما انت تستاهل اعشقك.. مش عايزة حاجة اكتر من اني اكون وياك و معاك... و الدنيا من غيرك ولا حاجه عارف ليه عشان حبيتك... و حبيت كل حاجه بيك و معاك... بقولها تاني بقلب عاشقه حبيتك يا فارسي 💗💗
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-