رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول بقلم بوسي عمرو

رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول بقلم بوسي عمرو


رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة بوسي عمرو رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول

رواية عشقته رغم فرق السن بقلم بوسي عمرو

رواية عشقته رغم فرق السن كاملة جميع الفصول

ـجهزي نفسك كتب كتابك علي ادهم ابن عمك النهارده 
_انا مستحيل اوافق علي الجوازه دي
-واي اللي منعك انك توافقي بس ي بنتي 
_ماما انت متخيله انتي بتقولي اي عايزني اوافق علي واحد مشلول مش بيتحرك
تقيييي شكلي دلعتك زياده علي اللزوم لدرجه تخليكي تكلمي عن ابن عمك بالطريقه دي 
تقي:-انا مش قصدي ي بابا بس انت عارف اني بخاف منه ولو هو اخر واحد في الدنيا مستحيل افكر اتجوزه
عاصم والدها:-انتي اتجننتي عايزه تصغريني قدام اخويا  انا ما صدقت العلاقه ببنا بقيت حلوه تاني وده اول طلب يطلبه مني ومقدرش ارفضه
تقي بغضب: قصدك اي يا بابا تقصد اي بكلامك ده
عاصم: اقصد انك لازم توافقي تجوزي ادهم والا انا هخسر اخويا تاني وانا بصراحه مش مستعد اخسر اخويا 
تقي بدموع: ولا انا مستعده اخسر حياتي وادمر مستقبلي 
عاصم: صدقيني انا عمري ما هعمل حاجه تضرك ي بنتي ولولا اني متاكد ان ادهم هيحافظ عليكي عمري ما كنت هخليكي تحوزيه ابدا بس ادهم را'جل بجد وهو اللي هيخافظ عليكي 
تقي بكسره: وانتي ساكته ليه يا ماما انتي موافقه علي الكلام ده
سميحه والدتها: اه موافقه يا تقي ابوكي معاه حق ادهم هو اللي هيقدر يحافظ عليكي بجد 
تقي ببكاء: كلمي عمي يا بابا وقولوا اني موافقه 
عاصم بحسره: صدقني يا بنتي ده الأحسن ليكي 
تقي: معدتيش تفرق كتير عن اذنكم هروح اجهز نفسي.. 
عاصم: تقي عمرها ما هتسامحنا ي سميحه 
سميحه: تقي قلبها طيب وبعدين احنا بنعمل كل ده عشان مصلحتها هي .. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علي جانب اخر... 💓
ادهم بعصبيه: اي الكلام اللي بتقوله ده ي بابا تقي من اللي هتجوزها النهارده 
احمد والده بهدوء: تقي بنت عمك عاصم ي ادهم 
ادهم بعصبيه: نعمممم الجوازه دي لا يمكن تتم ابدا 
احمد: لا هتم واعمل حسابك لو مش اتجوزت تقي لا انت ابني ولا اعرفك 
ادهم: انت مفكر انك كده بتلوي دراعي
أحمد: لا مش بلوي دراعك بقولك علي اللي هيحصل لو مش اتجوزت تقي لا انت ابني ولا اعرفك 
ادهم بهدوء: تمام وانا موافق بس مترجعش تندم بعدين 
احمد: تقصد اي بكلامك ده 
ادهم بشر: بعدين تعرف قصدي اي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرت الساعات حتي حان موعد كتب الكتاب 
في بيت عاصم والد تقي 
المأذون: اين وكيل العروسه 
عاصم: انا يا شيخنا 
المأذون: اين العروسه 
تخرج تقي من غرفتها علي جمله المأذون وصاحت انا.. 
المأذون: موافقه ي بنتي علي الجوازه دي
تقي:........ 
مرت الساعات حتي حان موعد كتب الكتاب 
في وقت لاحق
كانت تجلس علي السرير والدموع تنهمر من عيونها داخلت عليها والدتها الغرفه 
سميحه: يلا يا  تقي المأذون بره 
تقي: حاضر يا ماما يلا وبخرجوا
الماذون: اين  العروسه 
تقي: انا يا شيخنا 
الماذون: موافقه يا بنتي علي الجوازه دي 
تقي بوجع وهي تنظر الي والدها موافقه : موافقه
الماذون لي ادهم: موافق يا ابني علي الجوازه دي 
ادهم ببرود: موافق... 
بنتهي الماذون بجملته الشهيره بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير.. 
أدهم باستهزاء : مش يلا يا عروسه ولا ايه..
تقي برعب قالت: يلا فين..
ادهم بابتسامه خبيثه :علي بيتنا اكيد مش هتفضلي هنا بعد ما اتجوزتي..
عاصم بهدوء : يلا يا تقي هاتي حاجتك عشان تروحي علي بيت جوزك..
تقي بصت لابوها بخذلان ودموع و قالت : حاضر يا بابا..
وفعلا تقي دخلت جابت حاجتها وهي ماشيه امها بحزن هتوحشيني اوووي يا نورعيني..
تقي بحزن : وانتي كمان يا ماما
وفعلا تقي ذهبت مع أدهم علي بيته
ادهم بضحك: ادخلي برجلك اليمين يا عروسه..
وفعلا تقي دخلت من غير ما تتكلم..
ادهم ببرود :اتفضلي في الاوضه دي ع طول مش عايز اشوف وشك وكان بيشاور علي اوضه الأطفال..
ادهم مالقش استجابه من تقي فقال بزعيق انتي فاهمه..
في صباح يوم جديد.. 
تقي كانت جعانه وخايفه تطلع من الاوضه بسب ادهم.. 
تقي بجوع: ما انا مش هفضل طول حياتي محبوسه انا...  انا همو'ت من الجوع وخرجت تشوف حاجه تاكلها.. 
ادهم بعصبيه: بتعملي ايه هنا.. 
تقي بخوف: هكون بعمل إيه يعني.. هو الواحد بيدخل المطبخ ليه يا سي ادهم.. اكيد يعني عشان يطفح لانه جعان.. 
ادهم بصدمه: يطفح.. 
تقي بهدوء: ايوه مش احسن ما اقول يتعلف.. 
ادهم بصدمه: هااا.. 
تقي بغيظ: انت لسه هتتصدم.. انا جعانه ومفيش حاجه تتاكل.. 
ادهم ببرود: مفيش اكل.. 
تقي بصراخ: نعاااام يا عنيا.. 
ادهم بعصبيه: صوتك يبقا واطي وانتي بتكلميني انتي فاهمه.. 
تقي برعب منه: فاهمه.. وقعدت علي الكرسي الموجود وفضلت تعيط.. 
ادهم بصدمه: انتي بتعيطي ليه دلوقتي.. 
تقي بدموع: عشان جعانه.. 
ادهم بهدوء: لسه زي ما انتي مش اتغيرتي ولا هتتغير ابدا.. 
ادهم بهدوء: لسه زي ما انتي مش اتغيرتي ولا هتتغيري ابدا 
تقي بدموع: تقصد اي بكلامك ده 
ادهم بسخريه: اقصد انك طفله لسه
تقي بغضب: بسسسسسس متقوليش طفله
ادهم باستفزاز: طفله طفله طفله 
تقي بغضب: بارد.. ودخلت اوضتها وقفلت الباب بعصبيه.. 
ادهم في نفسه: متجوز طفله وبعدين فاق وقال فوق يـــــا ادهم انت مجبور عليها.. 
بعد مرور ساعه.. 
ادهم خبط علي باب اوضه تقي وقال انا طلبت اكل تعالي عشان تاكلي.. 
تقي بغيظ: جايه اهو.. 
بعد فتره تقي خرجت.. لقت ادهم مجهز الاكل علي السفره.. 
تقي بصدمه: انت عملت كل ده ازاي لوحدك.. 
ادهم بعصبيه: قصدك عشان عاجز يعني.. 
تقي بحزن: مقصدش والله بس انا اتصدمت مش اكتر.. 
ادهم ببرود: انا عايش لوحدي فكل حاجه بعملها بدون مساعده حد.. 
تقي بحزن: انا آسفه والله مقصدش
ادهم ببرود: مش فارقه اقعدي كلي.. 
تقي بدموع: وانت مش هتاكل.. 
ادهم سبها ومشي من غير ما يرد عليها..
تقي قعدت وجيت عشان تاكل.. معرفتيش تاكل لوحدها.. 
تقي بحزن.. انتي واحده غبيه ودبش انا مني لله والله بسبي مش هياكل.. 
تقي خدت الاكل وراحت عند ادهم.. 
ادهم بعصبيه: اطلعي برا.. 
تقي ببرود: مش طالعه انا جعانه وعايزه اكل هنا.. 
ادهم بعصبيه: نعاااام يا روح امك.. 
تقي بابتسامه بلهاء: هاكل هنا يـــــا ادهم.. 
وفعلا حطت الاكل وبدات تاكل وادهم بيبصلها بصدمه.. 
تقي والاكل في بؤها.. مش هتاكل معايا.. 
ادهم بقرف: بعد اللي انا شوفته ده.. يبقا لا مش هاكل.. 
تقي بغيظ: انت حر بس مش هيفيض اكل.. 
ادهم بصدمه: انتي هتاكلي الاكل ده كله.. 
تقي بغيظ: الله اكبر في عينك.. وانا بقول انا خاسه ليه.. اكيد من عينك.. 
ادهم بصدمه: هااا.. 
تقي بابتسامه: انت لسه هتتصدم ومسكت قطعه بيزا واكلتها لـ  ادهم.. 
ادهم بقا ياكل مع تقي وبقا مبسوط ان في حد بيشاركه الاكل.. 
بعد فتره انتهوا من تناول الطعام.. 
ادهم ببرود: يلا برا.. 
تقي بصدمه: هااا.. 
ادهم ببرود: انتي مسمعتيش.. 
تقي بابتسامه بلهاء: لا سمعت بس عايزه اتكلم معاك في حاجه.. 
ادهم بعصبيه: انتي مش بتفهمي قولتلك مش عايز اتزفت اتكلم في حاجه افهمي بقا 
تقي بهدوء قالت: انا والله ما كان قصدي اللي انت فهمته يا ادهم وعمري ما افكر فيك بطريقه دي انت مش عاجز وكمان سمعت بابا  قبل كده بيقول انك ممكن تعمل العمليه وتبقي كويس فالي مش راضي تعملها 
ادهم بغضب: بسسسس اخرسي واطلعي بره مش عايز اسمع منك حاجه وعمليه مش عامل هعملها لمين والكل اتخلي عني بعد الحادثه دي وخسرت شغلي بسبب الحادثه دي 
تقي بهدوء: انت ممكن ترجع كل ده تاني انا عارفه ان انا وانت مجبورين علي بعض وانك مش بتحبني بس ممكن نبقي اصحاب الفتره اللي هنقضيها مع بعض..
عند اهل تقي..
عاصم بحب: عايزين نروح نزور تقي يـــــا سميحه.. 
سميحه بحب: معاك حق يـــــا عاصم وهي كمان وحشاني اوووي.. 
عاصم بحب: فعلا والله باذن الله هنزورها بكره.. 
سميحه بحب: باذن الله.. 
في صباح يوم جديد..
تقي كانت بتفرج التلفزيون وادهم قاعد في معاها بيشتغل علي اللاب.. 
تقي للادهم: بقالك ساعتين قاعد بتشتغل مش زهقت.. 
ادهم ببرود: لا.. 
تقي بغيظ عبو تقل دمك يـــــا شيخ.. 
ادهم ببرود: سمعتك علي ع فكره.. 
وهم قاعدين سمعوا صوت الباب يخبط.. 
تقي بابتسامه: هقوم افتح.. 
وقامت فتحت.. 
تقي بصراخ: عااااا ماما.. بابا.. 
عاصم بضحك: وحشتيني يـــــا مجنونه.. 
تقي وانت كمان يــــا بابا.. 
سميحه: مش هتعقلي ابدا.. 
تقي نو.. 
ادهم... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم بابتسامة: منور يـا عمي.. 
عاصم بحب: البيت منور بوجودك يــــا بني.. 
تقي بمرح:عند ام لطفي اللي بتنور وبتطفي.  قال منور بوجوده قال.. 
ادهم بغيظ: اتفضلوا في اللفينج..
ادهم بابتسامة:-قومي يا تقي حاتي حاجه نشربها 
تقي بابتسامة بلهاء:-من عيوني يا ادهومتي
ادهم بصدمه: ادهومتك 
تقي بغيظ: اه مش جوزي حبيبي ولازم ادلعك ولا اي يا بابتي 
عاصم:ربنا يديم محبتكم يا حبايبي.. 
ادهم بغيظ: امين يارب.. 
بعد مرور ساعه اهل تقي استاذنوا عشان يمشوا.. 
في المساء.. 
تقي كانت بتفرج علي كرتونThe lion King.. 
تقي بابتسامه: اقولك علي سر خطير يــــا ادهم.. 
ادهم ببرود: لو حاجه تافهه زيك بلاش.. 
تقي بغيظ: لا حاجه مهمه.. 
ادهم بهدوء: قولي.. 
تقي بابتسامه بلهاء: انا اللي قت'لت موفاسا.. 
ادهم بغيظ: قومي من قدامي يـــــا تقي احسنلك.. 
تقي بابتسامه: كنت قايمه اصلا.. 
ادهم ابتسم وقال : غبيه.. 
تقي بمرح: سمعتك يـــــا قره عيني
بعد مرور شهر علاقه ادهم وتقي اتطورت عن الاول.. 
ادهم بابتسامة: عايز ابدا معكي من جديد يـــــا تقي 
تقي بخجل: وانا موافقه يـــــا ادهم..
في صباح يوم جديد.. 
ادهم بابتسامة: انا قررت اعمل العمليه يـــــا تقي.  
تقي بدموع: بجد يـــــا ادهم.. يعني هتقدر تمشي علي رجلك تاني.. عاااا انا مبسوطه اوووي.. 
ادهم بابتسامة: بجد.. 
تقي من فرحتها حضنته.. 
تقي بسعاده: انا هموت من الفرحه مش مصدقه اني هشوفك تاني واقف علي رجلك يا ادهم حاسه اني بحلم 
ادهم بضحك: لا مش بتحلمي يا مجنونه بس انا قررت اني هكمل معاكي اللي باقي من عمري ومش عايزك تحسي باحراج وانتي متجوزاني وانا كده 
تقي بهدوء: يعني افهم منك انك قررت تعمل العمليه عشان مكنيش محروجه وانا معاك واكملت بعصبيه اذا ده تفكيرك يبقي بلاش منها 
تقي ببكاء: انت تعرف عني اي يا ادهم اللي متعرفهوش اني بحبك من خمس سنين لا مش حبيتك انا عشقتك ولما عرفت باللي حصل ليا كنت هتجنن عليك بس انت اللي اتغيرت وبقيت بتكر'هني  بعد اللي حصلك ومكنتيش قادره اعرف السبب 
ادهم بهدوء: خدها في حضنه حقك عليا يا تقي بس اللي حصلي مش سهل حسيت اني عب علي الكل ويستي لا مش ده السبب اللي هعمل عشانه.. 
تقي بابتسامة: امال ايه هو السبب.. 
ادهم بابتسامة: عايز اكمل باقي حياتي زي اي شخص طبيعي.. 
تقي بمرح: طبيعي اي يا را'جل هو في را'جل طبيعي موز زيك كده قال طببعي قال
ادهم بضحك: مجنونه
جرس الباب رن.. 
تقي بابتسامه هروح اشوف مين.. 
ادهم بابتسامة: اوكي.. 
تقي راحت فتحت الباب واتفاجت بنت غايه في الجمال.. 
تقي بابتسامه: مين حضرتك.. 
هي ببرود زقت تقي ودخلت.. 
تقي بعصبيه: انتي ازاي تدخلي كده.. داخله في زريبه انتي.. 
ادهم بهدوء: في ايه يـا تقي.. 
هي بدموع: ادهم حبيبي.. شوف الخدامه دي بتكلمني ازاي.. 
ادهم بصدمه: شيري..
ادهم بصدمه:شيري
شيري: وحشتني اوي يا ادهم وجريت عليه حضنته مش مصدقه اني شوفتك بعد الوقت ده كله 
ادهم بحب: ضمها لحضنه وانتي كمان وحشتني يا حبيبتي 
تقي بعصبيه:شدت شيري من حضن ادهم وفضلت تضر"ب فيها حبيبك مين يا بت انتي اتجننتي ولا ايه ولا شكلك متربتيش وانا اللي هربيكي
شيري بصدمه: ابعدي عني يا مجنونه انتي اتجننتي 
ادهم بعصبيه: تقييييي بس 
تقي: مش اهتمت بكلامه وكملت ضر"ب في شيري
ادهم بعصبيه: شد تقي من علي شيري وضر"بها بالقلم 
تقي بدموع: بتضر"بني يا ادهم عشانها طبعا ما هي حبيبت القلب 
ادهم بصدمه: حبيبه القلب تقي انتي مجنونه شيري تبقي اختي 
تقي بدموع: اختك ازاي وانت معندكيش اخوات 
شيري بضحك: اخته في الرضاعه يختي وبعدين انتي مين اديكي الحق تضر"بني اصلا ومين انتي اصلا 
تقي: لا ليا الحق يا روحي لما اشوف واحده بتحضن جوزي 
شيري بصدمه: جوزك 
تقي مشيت ومش اديت ليها اي اهتمام.. 
ادهم بعصبيه: اقفي عندك يا تقي.. 
تقي بعصبيه: في حاجه تانيه مخبيها وعايز تقولها.. 
ادهم ببرود: اعتذري من شيري.. 
تقي بقرف: انا اعتذر من دي.. 
شيري بغيظ: ومالها دي يا عنيا.. 
تقي ببرود: ولا حاجه.. انتي ولا حاجه.. 
شيري بعصبيه: انا جايه اشوفك يا ادهم عشان وحشتيني ودي تهني كده.. 
تقي بغل: وحش"ك عقرب يا بعيده.. 
ادهم بعصبيه: بس كفايه.. انتوا الاتنين اعتذروا من بعض.. 
تقي وشيري مع بعض: انا اعتذر من دي وبيشاور علي بعض بقرف.. 
ادهم بعصبيه: اظن سمعتو انا قولت ايه..
شيري بغيظ: I'm sorry.. 
تقي بابتسامة: الله يرحم يا بت ده انتي جدك كان بيشرب العصير بخرطوم الغساله.. 
شيري بقرف: انتي واحده حيوا'نه.. 
ادهم بصراخ: تقي اعتذري حالا والا هتشوفي حاجه مش مش هتعجبك.. 
تقي بغيظ: انا اسفه يا بتاعه انتي
بعد مرور اسبوع من الاحداث دي.. 
في المستشفى.. 
تقي بابتسامة: ان شاء الله هترجع تمشي زي الاول واحسن كماان.. 
ادهم بابتسامة: ان شاء الله.. 
شيري بابتسامة: انتي قدها يارب دومي.. 
تقي بغيظ: شوف البت بتدلعه ازاي.. ولما اجب"ها من شعرها دلوقتي.. 
ادهم بضحك: خلاص يا تقي خلي اليوم يعدي على خير.. 
تقي بابتسامة: حاضر.. 
الدكتور بابتسامة: جاهز يا بطل..
ادهم بتوتر: ايوه يا دكتور.. 
الدكتور بابتسامة مفيش داعي للتوتر احتمال نجاح العمليه كبير أوي.. 
مر علي وجود ادهم في غرفه العمليات ما يقارب 5 ساعات.. 
بعد فتره الدكتور خرج.. 
تقي بابتسامة: طمني يا دكتور العمليه نجحت.. 
الدكتور بابتسامة: الف مبروك العمليه نجحت.. بعد فتره هنبشار بفتره العلاج الطبيعي وقتها يقدر يتحرك ويمشي زي اي شخص.. 
شيري وتقي بقوا يتنططوا من السعاده..  وحضنوا بعض.. 
شيري بسعاده: عااااا الف مبروك يا تقي.. 
تقي بسعاده هي الاخري: الله يبارك فيكي يا روحي 
  بعد فتره تم نقل ادهم لغرفه عاديه 
الكل كان موجود بينهنوا ادهم بنجاح العمليه. 
احمد بحنان: الف مبروك علي نجاح العمليه يا حبيبي.. 
ادهم بحب: الله يبارك فيك يا بابا.. 
عاصم : مبروك يا ادهم علي نجاح العمليه... 
ادهم بابتسامة: الله يبارك فيك يا عمي.. 
شيري بحب اخوي: الف مبروك يا ادهم 
ادهم: الله يبارك فيكي يا شيري
ادهم بحب:  تقي مالك واقفه بعيد ليه تعالي قربي 
ذهبت اليه تقي واترمت في حضنه وظلت تبكي 
ادهم بحب: مالك يا قلبي بتعيطي ليه دلوقتي ما انا حلو اهو 
تقي ببكاء: كنت خايفه عليك اوي يا ادهم خفت اخسرك لو كان حصلك حاجه كان ممكن امو"ت فيها.. 
احمد حب يسيب مساحه ليهم.. 
خلينا نخرج بره يا جماعه.. 
شيري بغيظ: نخرج بره ليه انا عايزه اقعد هنا.. 
احمد بعصبيه مزيفه: شيري.. 
شيري بغيظ: اوووف خارجه.. اهو
وبالفعل خرج الكل من الغرفه 
ادهم بحب: ممكن تهدي بقا 
تقي بشقهات بكاء: حاضر 
ادهم بهدوء: عايز اكلم معاكي في موضوع 
تقي بمرح: قول يا دومي كلي اذان صاغيه
ادهم: انا هرجع شغلي تاني بعد اما اقدر اقف علي رجلي حلو 
تقي بصدمه: ها
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم بهدوء: انا هرجع شغلي تاني بعد اما اقدر اقف علي رجليا حلو 
تقي بصدمه: نعم شغل اي اللي ترجعه انا مستحيل اخليك ترجع الشغل ده تاني انا مصدقت انك بقيت كويس مش هخليك تخاطر بنفسك تاني يا ادهم 
ادهم بهدوؤ: افهميني يا تقي الشغل ده مهم بالنسبه ليا اوي 
تقي بدموع: طب وانا مليش اي قيمه عندك متقدرش تسيب الشغل ده عشان خاطري
ادهم بهدوء:تقي لو سمحتي مدخليش ده في ده
تقي بهدوء:انا كده عرفت انا اي بالنسبه ليك
ادهم بحزن: تقي انا شغلي مهم بالنسبالي زي ما انتي مهمه برضو..
تقي بحزن : يبقا تختار بينا يا أدهم..
ادهم بحزن: مقدرش اختار بينكم يا تقي ده شغلي اللي حاربت الكل عشانه وحلمي اللي عملت المستحيل عشان احققه..
تقي بدموع : تمااام يا أدهم انا عرفت انت عايز ايه دلوقتي..
ادهم بحزن : تقي استني لكن تقي سبيته ومشيت...
عند تقي كانت قاعده في حديقه المستشفى وبتعيط..
تقي بدموع : يارب خليه يصرف نظر عن موضوع الشغل ده.. إنا مش عاوزه اخسره..
الراجل بطيبه :مالك يا بنتي فيكي ايه..
تقي بخوف بعدت عنه وقالت مفيش..
الراجل بضحك : متخافيش يمكن لبسي مش كويس بالنسبالك.. بس انا كده لبسي بعد ما ولادي طردوني من البيت..
تقي بحزن : وهم ليه ولادك طردوك من البيت يا عمو..
الراجل الطيب بحزن :عشان مصارف علاجي مع ان الحمد لله مستوره معهم..
تقي بدموع : انا اسفه..
الراجل بطيبه : قوليلي بقا انت مالك يا بنتي..
تقي بدموع حكتله علي كل حاجه..
الراجل بطيبه : ربنا يشاله الخير يا بنتي.. حرام تموتي حلمه.. وهدفه..
تقي بحزن : بس انا خايفه عليه..
الراجل بطبيه: سيبها على الله ي بنتي ومش يحصل حاجه غير اللي ربنا عايزه..
تقي بابتسامه :شكرا يا راجل يا طيب..
الراجل بطيبه:قومي راضي جوزك يا بنتي..
تقي بابتسامه :حاضر..
الراجل ابتسم لها ومشي
تقي رجعت المستشفي لقت الكل موجود عند أدهم..
سميحه بخوف : كنت فين يا تقي انا قلقت عليكي..
تقي بابتسامه : كنت قاعده في الحديقه تحت..
عاصم بحنان : كنتي قولتي لحد قبل ما تخرجي يا تقي..
تقي باسف: انا اسفه يا بابا.
عاصم بهدوء : ولا يهمك يا حبيبتي..
تقي راحت قعدت جمب أدهم وهمست في ودنه انا موافقه ترجع شغلك..
ادهم بفرح : يعني مش زعلانه
تقي بابتسامه :تؤ تؤ بس توعدني تخلي بالك من نفسك..
ادهم بابتسامه : اوعدك..
شيري راحت وقفت جمبهم.. 
شيري بإبتسامة: انتوا بتتكلموا في ايه.. 
تقي بغيظ: وانتي مالك يابت حاشره نفسك ليه.. 
شيري بغيظ: لا يا حبيبتى مالي ونص كمان.. 
تقي بإبتسامة: ده منظر واحده جايه من امريكا.. ده انتي بيئه اوووي..  
شيري بصتلها بقرف وقالت شوفوا مين بيتكلم.. 
احمد بعصبيه: كفايه انتي وهي.. 
باب الغرفه خبط.. 
ادهم بصداع: اتفضل.. 
مجهول بحب: اخيرا يــــا صاحبي هتنور الجهاز من تاني.. 
مجهول بحب : اخيرا يا صاحبي هتنور الجهاز من تاني..
ادهم بسعاده :مازن انت رجعت أمته ..
مازن بابتسامه : رجعت الفجر واول لما عرفت انك هنا جيتلك ع طول
ادهم بابتسامه :حمدلله على السلامه
مازن بابتسامه:مين المزه دي يا ادهم..
تقي بابتسامه : سلامه النظر يا عنيا
مازن كان يقصد شيري
مازن بابتسامه : الحلوه مرتبطه
شيري كانت ماسكه خصله من شعرها وبتعلب فيها
شيري بخجل  : نووو 
مازن :احلى نووو سمعتها في حياتي
ادهم بغيظ: في اييه يا بت ما تظبطي كده.. وانت يا مازن راعي اني واقف وبابا واقف كمان
مازن بغيظ: يعني اشقطها من وراك انت و ابوك.. شوف ابنك يا عمي بيقول ايه..
أحمد بسخريه :مالهوش حق الصراحه..
تقي بهمس لشيري: مبسوطه هو بيشقطك يا اختي
شيري بابتسامه :اوووي يا تقي
تقي بغيظ:اتعدلي كده يقول عليكي ايه مدلوقه عليه
شيري بابتسامه : مع انا فعلا مدلوقه عليه هكدب عليكي يعني
ادهم باستفهام :انتوا بتهمسوا في ايه..
تقي بهدوء : ولا حاجه
عاصم بمقاطعه : نستأذن احنا بقا يا جماعه
سميحه بحب :حمدلله على سلامتك يا بني..
ادهم بابتسامه :الله يسلمك يا امي
أحمد بحنان :انا همشي كمان يا ادهم وهيجلك بكره يلا يا شيري
مازن بابتسامه :تسمحلي اوصلكم يا عمى
أحمد بضحك : هههه اسمحلك يا بني..
وبالفعل ذهب الجميع الي منزلهم..
ادهم بخبث:بقينا لوحدنا يا بطل
تقي بصدمه :ها
ادهم شدها من ايدها ووقعها فوقه وقال بهمس في ودنها بقينا لوحدنا يا بطل..
تقي بغيظ : ابعد كده يسطا لحد يدخل علينا
ادهم بصدمه :يسطا
تقي بابتسامه :احلى يسطا في حياتي كمان
ادهم بحب : احلى سرسجيه في حياتي..
تقي بغيظ : انا سرسيجه ي ادهم
ادهم بضحك : ايوه
تقي بحزن مزيف : ماش
ادهم بضحك في واحده تقول لجوزها يسطا
تقي بابتسامه :انا
ادهم بابتسامه :بحبك
تقي فتحت عينها على وسعها
تقي بصدمه :انت بتقول ايه
ادهم بضحك :بحبك يا مجنونتي
تقي بسعاده : وانا كمان بحبك يا مجنوني
مر شهرين على الأحداث دي وادهم رجع شغله تاني
تقي كانت قاعده بتفرج على التلفزيون لحد ما ابعتلها مسدج من رقم مجهول
جوزك اللي بيحبك موجود في شقتي عشان نقضي سهرتنا مع بعض يا عسل.. لو عايزه تيجي تشوفيه وهو بيخو"نك العنوان اهو****
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
قبل ما تبدوا قراءه استغفروا... 
تقي كانت قاعده بتتفرج على التليفزيون لحد اما ابعت لها مسدج من رقم مجهول وكان مضمونه جوزك اللي بيحبك موجود في شقتي عشان نقضي سهرتنا مع بعض يا عسل.. لو عايزه تيجي تشوفيه وهو بيخونك العنوان اهو****
تقي مهتمتيش برساله اوي قامت جهزت نفسها ولبست فستان شيك لحد الركبه واستنت أدهم لحد ما يجي ولكنه اتأخر..
بعد مرور ساعتين من الانتظار أدهم رجع لقي تقي مستنيه..
ادهم بابتسامه : انتي لسه صاحيه يا حبيبتي..
تقي بابتسامه : كنت بستناك...
ادهم بحب حضنها وتقي حضنته واتفجت بروج علي هدومه و علي رقبته..
أدهم بحب : تقي انا عاوزك..
تقي ابتسمت بخجل وادهم شلها ودخل بيها اوضتهم وتسكت شهرازد عن الك الغير مباح..
في صباح يوم جديد..
ادهم صحي من النوم مبسوط لانه تمم زواجه علي تقي..
أدهم بابتسامه :صباح الجمال يا روحي ولكن اتصدم لما ملقاش تقي جمبه..
فضل يدور عليها بس هي مش موجوده في البيت..
رجع الاوضه وفتح الدولاب ملقاش هدوم تقي موجوده ولقي رساله من تقي ياريت مش تدور عليا أدهم علي قد ما انا حبيبتك علي قد ما انا كره"تك علي خيا"نتك ليا
جن جنون ادهم من فكره ان تقي مشيت وسبته وبقا بيكسر كل حاجه في الاوضه
ادهم بصراخ :لييييه يا تقي تعملي فيا كده لدرجه دي معندكيش ثقه فيا انك تسمعي مبرراتي طلع حبك ليا مجرد كذبه لان لو فعلا حبتني مكنتيش هتتخلي عني بطريقه دي
-قام بسرعه خد مفاتيح سيارته وراح بيت عمه على اساس انها ممكن تكون هناك
ـــــــــــــــــــــــ꧁꧂ـــــــــــــــــــــــــ
في منزل اهل تقي..
ادهم كان بيخبط علي الباب بعصبيه..
سميحه : استر يارب قوم شوف مين يا عاصم..
عاصم بهدوء :طيب..
عاصم فتح الباب واتفاجا بادهم..
عاصم بخوف:في ايه يا أدهم بتخبط كده ليه..
أدهم بعصبيه :هي فين يا عمي
عاصم بدون فهم:هي مين يابني
ادهم بعصبيه :تقي فين
سميحه بخوف:تقي مش هنا يابني
عاصم بهدوء :تقي فين يا ادهم
ادهم بسخريه :معرفش الهانم سابت البيت ومشيت وسابت الرساله دي
عاصم شد الرساله من أدهم بعصبيه وبدأ يقراها واتصدم من اللي قرأه..
عاصم بعصبيه :بنتي لو حصلها حاجه مش هسامحك يا أدهم..
سميحه بدموع : انا عايزه بنتي يا عاصم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
قبل ما تبدوا قراءة صلو على أشرف خلق الله... 
ادهم:الهانم سابت البيت ومشيت وسابت الرساله دي
عاصم شد الرساله من ادهم بعصبيه وبدأ يقراها واتصدم من اللي قرأه...
عاصم بعصبيه :بنتي لو حصلها حاجه مش هسامحك يا ادهم
سميحه بدموع:انا عايزه بنتي يا عاصم 
عاصم بهدوء:اهدي يا سميحه واكمل بغضب لادهم تقدر تقولي تقي تقصد اي بكلامها ده انت فعلا خو"نتها 
ادهم بعصبيه شديده :متزفتيش خو"نتها ما هي لو بنتك كانت استنيت فهمت مني اللي حصل مكنش وصلنا لكده 
سميحه بدموع:مش وقته الكلام ده أهم حاجه انا عايزه بنتي رجعولي تقي
ادهم بهدوء:اهدي يا أمي وصدقيني تقي هترجع خليكي واثقه فيا ممكن 
سميحه بهدوء:ممكن بس صدقني يا ادهم تقي فيها حاجه هي مستحيل تسيب البيت بالطريقه دي 
ادهم بوجع:لا تقي فعلا سابت البيت بمزاجها بس صدقيني هرجعها وبعدها انا من طريق وهي من طريق لان العلاقه اللي مش بتبنا على ثقه مش بتدوم كتير وتقى مكنيش عندها ثقه فيا خالص لدرجه انها صدقت ان انا ممكن اخو"نها
عاصم بعصبيه:هو ده اللي كان هيحصل انا مستحيل أمن علي بنتي معاك تاني بعد كده يا سياده المقدم..
ادهم بحزن:تمام يا عمي..
في مكان بعيد عن أنظار الناس..
مجهوله بخبث:عجبتك ضيفتنا يا مدام تقي.. مش مدام برضو..
تقي بغيظ:انتي مين وعايزه مني ايه يا حيو"انه
مجهوله بخبث:انا اللي جوزك كان بيقضي  باقي يو"مه في حضني وفي سر"يري كماان..
تقي بدموع:انتي كدابه أدهم مستحيل يعمل كده انتي فاهمه..
مجهوله بخبث:لا عمل يا حبيتي وعمل كتير وفتحت فيديو وكان عباره عنها هي وادهم وهم في حض"ن بعض..
تقي بصدمه ودموع:لا مستحيل أدهم يعمل فيا كده أدهم بيحبني..
مجهوله بضحك :ما هو واضح يا حبيبتي انو بيحبك وسبتها وخرجت
ــــــــــــــــــ꧁꧂ــــــــــــــــ
في شقه ادهم يجلس ادهم علي كنبه الصالون بحزن علي حاله وفجاه يرن هاتفه 
ادهم بهدوء: مين معايا 
هي بخبث: تو تو يا بيبي معقول مش عارف صوتي ده حتي احنا كنا سواء امبارح يعني ملحقتش تنسني يعني اخص عليك يا ادهومي بجد زعلت منك 
ادهم بصدمه: نسرين 
نسرين بحقد: ايوه نسرين اي كنت مفكر انك هتقدر تحبسني يا سياده المقدم لو فكرت كده تبقي غلطان 
ادهم: ازاي انا مسلمك ليهم امبارح 
نسرين بخبث: ما هو يحرام حراسك طلعوا اغبيا"ء اوي واكملت بخبث وبعدين انا عندي مفاجأة حلوه اوي ليك استنا هبعتهلك ومتاكده انها هتعجبك اوي 
_اعلن هاتف ادهم عن وصول رساله واذا بادهم يفتحها ويتفاجا بصوره لي تقي وهي مربوطه 
نسرين بحقد: اي المفاجأه عجبتك يا ادهومي 
ادهم بعصبيه: تقي فين يا نسرين وقسما عظما لو حصل ليها اتر"حمي علي نفسك  واكمل  بصراخ انطقيييي تقي فين 
نسرين بخبث: صوتك يا بيبي وبعدين كله بشروط 
ادهم بنفاذ صبر: شروطك اي.... 
نسرين بابتسامه: تهربني بره مصر وقتها حبيبه القلب هترجعلك
ادهم بجمود: تمام هنفذلك شرطك بس اعملي حسابك لو تقي حصلها حاجه هنس'فك من علي وجه الارض 
نسرين بسخريه: لا متخفش يا بيبي مش هيحصلها حاجه واكملت بس خلي بالك انت منها لانها كانت هربانه منك ولا انا غلطانه يا سياده المقدم
وبعدين قالت بهدوء هبعتلك المكان اللي هنتقابل فيه يا بيبي
أدهم ببرود: تمام
بعد مرور ساعتين..
علي الطريق الصحراوي.
ادهم كان واقف قدام نسرين ببرود شديد..
نسرين بابتسامه جيت في المعاد المناسب يا روحى
ادهم ببرود فين تقي يا نسرين
نسرين شورت بأيديها لاحدي حارسها 
نسرين ببرود " هاتها من العربيه وتعالي..
الحارس بطاعه.. تمام
ذهب الحارس واحضر تقي من السياره..
تقي بعصبيه: سيبي ايدي يا حيو"ان
الحارس بعصبيه ولسه هيمد ايد"ه عليها اخرسي بقا
ادهم ببرود  لو حصلت ابقا استشها"د علي رو"حك
الحارس بخوف نزل ايد"ه
تقي بدموع جرت علي أدهم وحضنته
ادهم ببرود وقف تقي ورا ضهره
وفي لحظه عناصر الشرطه اقتحمت المكان
نسرين بصراخ: هتندم يا ادهم صدقني هتندم 
ادهم بسخريه: ده في حاله لو طلعتي من السجن شكلك نسيتي انك اكبر تا"جره مخد"رات وسلا"ح وكمان بت"بيعي البنا"ت الصغيره يعني اخرك اعد"ام
تقي بدموع:ادهم 
ادهم مهتمش بيها وراح ركب عربيته
ادهم بهدوء: اركبي
تقي بدموع: ادهم اسمعني 
ادهم بعصبيه: اتزفتي اركبي 
تقي ركبت بخوف 
بعد فتره وصل ادهم قدام بيت تقي 
تقي بهدوء: اي اللي جابنا هنا 
ادهم بتجاهل لكلامها انزلي نزلت تقي ونزل هو كمان
قدام منزل اهل تقي رن ادهم جرس الباب.. 
فتح عاصم الباب بلهفه.. 
عاصمه شد تقي لحضنه كده يا تقي تخوفينا عليكي
سمحيه بدموع انتي كويسه يا حبيبتي في حاجه بتوجعك
تقي بدموع انا كويسه ياقلبي ماما
ادهم ببرود بنتك اهي قدامك يا عمي زي ما طلبت مني
تقي بدموع انت بتقول ايه يا ادهم
ادهم بجمود انتي طالق يا تقي 
لو التفاعل حلو هنزل بكره....؟ 
يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم ببرود :بنتك اهي قدامك يا عمي زي ما طلبت مني
تقي بدموع :انت بتقول اي يا ادهم
ادهم بجمود:انتي طالق يا تقي 
تقي بصدمه:ادهم انت بتقول اي 
ادهم ببرود:اللي سمعتيه عن اذنكم
تقي بانهيار مسكت ايده:لا ادهم استنى اسمعني بس متسبنيش طب انا اسفه
ادهم بهدوء بعيدها عنها وغادر المكان
تقي بدموع :ادهم سبني يا ماما قوليله ميسبنيش واني اسفه انا عارفه ان انا غلطانه بس ساعتها مكنتيش قادره افكر في حاجه 
سميحه بدموع :اهدي يا حبيبتي متعمليش في نفسك كده وادهم اكيد بيحبك وهيرجهلك
تقي بدموع:ادهم بقا بيكرهني وطلقني انا مش هعرف اعيش من غيره قوله يــا بابا يسامحني انا عارفه اني غلطانه والله.. 
عاصم بهدوء: ادخلي ارتاحي يــــا تقي وبعدين نبقا نتكلم.. 
تقي بانهيار: بالله عليك يا بابا خليه يسامحني انا مقدرش اعيش من غيره
عاصم بصرامه:تقي ادخلي على اوضتك
سميحه شدت تقي ايدها وقالت قومي معايا يا بنتي..
تقي بدموع :ادهم طلقني يا ماما
سميحه دخلت تقي اوضتها وقالت ارتاحي دلوقتي وبعدين نبقا نتكلم
تقي بدموع:متسبنيش يا ماما خليكي جنبي
سميحه بدموع:حضنت تقي حاضر يا حبيبتي انا جنبك اهو ارتاحي شويه وفعلا تقي نامت في حضن والدتها
خرجت سميحه بعد ما اتأكدت ان تقي نامت
عاصم بهدوء :تقي نامت
سميحه بحزن:نامت بالعافيه انا مستحيل اسمح ان اسوف بنتي بالمنظر ده حتى لو هضطر اروح لي ادهم بنفسي
عاصم بعصبيه :انتي اتجننتي يا سميحه ادهم اي اللي ترحيله شكلك نسيتي ان هو طلق بنتك
سميحه بعصبيه:اي يا اخي الجبروت اللي فيك ده انت اللي جبرتها تجوز ادهم وبعد لما حبيته عايز تبعدهم عن بعض شكلك نسيت ان انت اللي طلبت من ادهم يطلق تقي وااه لو سعاده بنتي متوقفه على ادهم هروح لي
عاصم بعصبيه : لو خطيتي خطوه بره البيت و روحتي عنده يبقا انتي طالق..
سميحه بدموع : حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا أخي
بعد مرور شهرين..
تقي كانت قاعده في اوضتها بتعيط..
سميحه بحزن: لحد أمته هتفضلي كده يا بنتي انا قلبي بيوجعني لما بشوفك كده
تقي بصتلها بحزن ومردتش
سميحه حطت الاكل على الكمودينو هروح اجيب ميه عشان تاخدي علاجك..
سميحه خرجت تجيب الميه لقت الباب بيخبط
سميحه بابتسامه :حاضر يلي على الباب
سميحه فتحت الباب واتفاجأت بـ شيري
سميحه بصدمه: شيري
شيري بابتسامه: ازيك يا انطي
سميحه بابتسامه: كويسه يا حبيبتي اتفضلي جوا البيت نور يا حبيبتي 
شيري دخلت وقالت بابتسامه امال فين تقي
سميحه بحزن: قعدت في اوضتها من ساعت ما ادهم طلقها مبتخرجش منها
شيري بابتسامه: طب ممكن ادخلها يا انطي 
سميحه بابتسامه: طبعا يا حبيبتي اتفضلي 
شيري دخلت علي تقي الاوضه
شيري بمرح: وحشتني وحشتني وحشتني 
تقي بفرح: شيري 
شيري بابتسامه حضنت تقي وحشتني اوي اوي اوي 
تقي بحزن: وحشتك بردو يا بكاشه ما هو لو كنت وحشتك كنتي سالتي عني في الشهرين دول 
شيري بحزن: والله غصب عني انا كنت مسافره ومكنتيش اعرف باللي حصل ولما عرفت جتلك علي طول 
تقي بابتسامه: ولا يهمك يا حبيبتي 
في مركز المخابرات
في مكتب المقدم ادهم
ادهم بغيظ: ما تقوم تشوف شغلك يا حيو"ان ايه اللي مقعدك لحد دلوقتي 
مازن ببرود: عريس بقا
ادهم بسخريه: طب قوم شوف شغلك يا عريس 
مازن بغيظ: انا مرتاح كده 
ادهم بجديه: اتفضل يا سياده اللوا
مازن بخضه: طب عن اذنك يا سياده المقدم هروح اشوف شغلي
ادهم بضحك: ما كان من الاول يا عريس
مازن بغيظ: ماشي يا ادهم
في منزل تقي
تقي بابتسامه: الف مبروك يا حبيبتي وربنا يتمملك علي خير بس مين العريس هاا
شيري بخجل: مازن صاحب ادهم
تقي بابتسامه: مازن اللي زار ادهم لما كان في المستشفى 
شيري بابتسامه: ايوه
تقي بابتسامه: والفرح امته
شيري بخجل كمان اسبوع انتي اكيد هتحضري يا تقي صح
تقي بحزن: مش هقدر عشان ادهم
شيري بدموع: انت عارفه اني مش عندي اخوات اتمني تكوني معايا في يوم زي ده
سميحه بحب: كلنا هنحضر يا حبيبتي متقلقيش 
شيري بسعاده: انا بحبك اوووي يا انطي
تقي بسخريه: انطي
بعد مرور اسبوع في احد الفنادق اللي بطل علي البحر في جناح شيري 
سميحه بحب بسم لله ماشاء الله تبارك الله الرحمن زي القمر يا حبيبتي 
شيري بسعاده: بجد يا انطي
سميحه بابتسامه بجد يا روحي 
شيري بمرح لتقي اوبااا اي الجمال ده 
« تقي كانت لابسه فستان احمر ناري يعكس جمال بشرتها وكانت جميله جدا» 
«تقي كانت لابسه الفستان ده مخصوص عشان تغيظ ادهم بس عمرنا ما نروح ونقول🙈😌» 
باب الجناح خبط ودخل احم بابتسامه
احمد بدموع: راح باس راس شيري وقال زي القمر يا حبيبه قلبي والله علي عيني اسلمك للواد مازن الاهبل اللي تحت ده 
تقي بابتسامه: علي أساس شيري هي اللي عاقله اوي 
احمد بضحك: في دي معاكي حق 
شيري بغيظ: اي ده كلكم عليا واكملت يلا يا حاج نزلني لي ميزو قره عيني 
احمد بضحك: فين الخجل والحياء
تقي بضحك: مش موجودين عند شيري 
شيري بغيظ: الله مش جوزي قره عيني 
احمد مسك ايد شيري ونزل بيها عشان يسلمها ل مازن
مازن كان واقف مستني شيري علي نار 
مازن بغيظ: هم اتاخروا كده ليه
ادهم بضحك: زمانهم نازلين 
وهم بيتكلموا لفت نظر مازن شيري وهي نازله وماسكه في ايد احمد
احمد بابتسامه: شيري امانه في رقبتك يا مازن 
مازن بحب: دي في قلبي يا عمي
الماذون فين وكيل العروسه
احمد بابتسامه: انا يا مولانا
وتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون المشهوره بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
علي ناحية اخر عند ادهم وتقي
تقي كانت واقفه مع شاب وبتضحك معاه لقت حد بيشدها من ايدها جامد
تقي بعصبيه: انت ازاي تشدني كده انت نسيت اننا مطلقين يا استاذ ولا ايه
ادهم بعصبيه: والهانم ما صدقت انها تتطلق عشان تلفت نظر الرجاله بلبسها 
تقي بدموع: مسمحلكش يا ادهم تكلمني بالاسلوب ده 
ادهم بعصبيه انتي تخرسي خالص 
تقي بدون سابق انظار فقدت وعيها بين ايدين ادهم 
ادهم بخوف تقي مالك وشالها بسرعه عشان يوديها المستشفى لقي ايد بتمنعه
عاصم بعصبيه: انت واخد بنتي ورايح فين
ادهم بغيظ: هوديها المستشفي يا عمي 
عاصم ببرود:
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
سميحه بابتسامه بجد يا روحي
شيري بمرح لتقي اوبااا اي الجمال ده
« تقي كانت لابسه فستان احمر ناري يعكس جمال بشرتها وكانت جميله جدا»
«تقي كانت لابسه الفستان ده مخصوص عشان تغيظ ادهم بس عمرنا ما نروح ونقول🙈😌»
باب الجناح خبط ودخل احم بابتسامه
احمد بدموع: راح باس راس شيري وقال زي القمر يا حبيبه قلبي والله علي عيني اسلمك للواد مازن الاهبل اللي تحت ده
تقي بابتسامه: علي أساس شيري هي اللي عاقله اوي
احمد بضحك: في دي معاكي حق
شيري بغيظ: اي ده كلكم عليا واكملت يلا يا حاج نزلني لي ميزو قره عيني
احمد بضحك: فين الخجل والحياء
تقي بضحك: مش موجودين عند شيري
شيري بغيظ: الله مش جوزي قره عيني
احمد مسك ايد شيري ونزل بيها عشان يسلمها ل مازن
مازن كان واقف مستني شيري علي نار
مازن بغيظ: هم اتاخروا كده ليه
ادهم بضحك: زمانهم نازلين
وهم بيتكلموا لفت نظر مازن شيري وهي نازله وماسكه في ايد احمد
احمد بابتسامه: شيري امانه في رقبتك يا مازن
مازن بحب: دي في قلبي يا عمي
الماذون فين وكيل العروسه
احمد بابتسامه: انا يا مولانا
وتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون المشهوره بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
علي ناحية اخر عند ادهم وتقي
تقي كانت واقفه مع شاب وبتضحك معاه لقت حد بيشدها من ايدها جامد
تقي بعصبيه: انت ازاي تشدني كده انت نسيت اننا مطلقين يا استاذ ولا ايه
ادهم بعصبيه: والهانم ما صدقت انها تتطلق عشان تلفت نظر الرجاله بلبسها
تقي بدموع: مسمحلكش يا ادهم تكلمني بالاسلوب ده
ادهم بعصبيه انتي تخرسي خالص
تقي بدون سابق انظار فقدت وعيها بين ايدين ادهم
ادهم بخوف تقي مالك وشالها بسرعه عشان يوديها المستشفى لقي ايد بتمنعه
عاصم بعصبيه: انت واخد بنتي ورايح فين
ادهم بغيظ: هوديها المستشفي يا عمي
عاصم ببرود: سيبها هي كويسه
سميحه بدموع سيبه يا عاصم ياخدها المستشفى يشوفها مالها
عاصم بغضب: انتي تخرسي خالص
سميحه بقوه لا مش هخرس دي بنتي الوحيده اللي طلعت بيها من الدنيا مش هسكت لحد ما تروح مني بسبك
سميحه لادهم خدها يا ادهم وديها المستشفى
ادهم شال تقي وركبها العربيه وراح المستشفى
في المستشفي..
ادهم بخوف عايزه دكتوره هنا بسرعه
الممرضين خدوا تقي ودخلوها اوضه عاديه والدكتوره بدات تكشف عليها وبعد فتره خرجت
الدهم بقلق: طمنيني يا دكتور مراتي مالها واي سبب الاغماء اللي حصل ده
الدكتوره بابتسامه: ده طبيعي جدا في حالتها وغير كده جسمها ضعيف جدا وعايز تغذيه
ادهم بدون فهم حاله اي تقي كويسه
الدكتوره: ايوه كويسه بس الاغماء ده بسبب الحمل مش اكتر وزي ما قولتلك ياريت تهتم بصحيتها
ادهم بسعاده مطلقه يعني تقي حامل وانا هكون اب
الدكتوره بضحك: ايوه وتقدر تتدخل تطمن عليها بنفسك عن اذنك
ادهم دخل بسعاده عند تقي وحضنها
ادهم بسعاده انا مبسوط اووي
تقي بهدوء ادهم ابعد احنا مطلقين مينفعش كده
ادهم بابتسامه هو انا مقولتكيش انك رديتك في نفس اليوم
تقي بعصبيه وصوت عالي: وانا مش لعبه في ايديك يا ادهم
ادهم بهدوء صوتك
فتح الباب فاجاه ودخل عاصم
عاصم بعصبيه انا بنتي مستحيل ترجعلك انت فاهم
ادهم ببرود وانا مستحيل اسيبها يا عمي وهي لسه علي ذمتي غير كده هي حامل دلوقتي في ابني او بنتي
سميحه سيبهم يا عاصم يشوفوا حياتهم
ادهم ابتسم ل سميحه وشال تقي ومشي
بعد مرور 3 سنين
في منزل ادهم وتقي
مايان ببراءه: مامي انا عايزه اكول
تقي بابتسامه: بابي يجي وناكل كلنا سوا
دخل ادهم من باب الشقه في هذه اللحظه
مايان بفرح جريت علي وحضنته بابي وحشتني جدا واكملت بعبوس يلا بقا عشان ناكل
ادهم بصدمه: انت مجوعه البت يا تقي
تقي بصدمه: انا ابدا والله بقولها نستنك ناكل سوا
ادهم بحب حضنها مش عارف من غيرك انتي واللمضه دي كنت هعمل اي بحبك يا تقييي
تقي بحب: وانا بحبك يا ادهومي
تمت….

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-