رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول بقلم حنين عادل

رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول بقلم حنين عادل


رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حنين عادل رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول

رواية روح الصعيدي بقلم حنين عادل

رواية روح الصعيدي كاملة جميع الفصول

• نعم ..عايزني اتجوز صعيدي يا بابا؟!!
..وماله الصعيدي يا بنتي ؟
• يرضيك بنتك الرقيقه الكيوت اللي تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك تتجوز صعيدي ..دا لما اضايقه هيضـ.ـربني ويقولي اصل دمنا حامي ..
..وانتي تضـ.ـايقيه ليه ..
• بلاش دي ده هيفضل طول النهار يقولي وه وه
..ليه كلب هوا ..
• ياسلام لو جولدن 
..ايه بتحبي الجولدن..
• اه بمـ.ـوت فيه ..استني انا مش هتجوزه يا بابا 
..ليه؟!
• ده هيجبرني اتغمغم والبس النقـ.ـاب ويعملي فيها هشام الجخ ويقولي (طب لو عندك حته ماس هتخليها مداس للناس ولا هتقفلي اوضه عليها بميت ترباس ) يرضيك يا والدي..
..اه يرضيني ..
• طب ممكن اعرف ليه انا بالذات اللي اتجوزه وايه سر القرار المفاجئ ده ؟
..مش هاقولك ..
• يا والدي يا حبيبي ده هيبقي مقفل ويطلع عليا اللي عملته في 4 خطابي ..
..هتتجوزيه يعني هتتجوزيه .
 • يا بابا ده هيلبس العمه والجلبيه وهيحـ.ـرجني قدام صحابي يرضيك ..
..ايه يا بت انتي مستعريه من الصعايده انتي ناسيه اني صعيدي اياك ولا ايه وانتي كمان وابن عمك شاكر اولي بيكي ..
• مش موافقه ها شوف هتجوزهوني ازاي وان الحيت عليا ههـ.ـرب .
..لازم حد يربيكي من اول وجديد لاني غلطت لما دلعتك زياده خليتك مستهتره واهم حاجه عندك المظاهر ونسيتي الجوهر ونسيتي اني ابوكي خلاص انا مـ.ـوت ماعدش ليا كلمه   ..
• بابا يا حبيبي انت عالعين والراس بس مش جواز مره واحده خلي في فتره خطوبه حتي
..عشان تطفشيه زي اللي فاتوا ..
• انت تعرف عني كده..
..ايوه ..
• خلاص ايه اللي مختـ.ـوفك بقا 😂
..طيب اعملي حسابك هنسافر البلد بكرة..
• وجامعتي انا مقدرش اقعد يوم منها انت عايزني اسقط
..واللهي نفس اللي بتتكلم بتعيد في تالته بقالها سنتين ..
• احم ..طب هنقعد قد ايه ..
..شهر ونحدد الفرح ..
بصوت واطـ.ـي: كويس اوي دا انا اطفش بلد في شهر😈
..بتقولي حاجه ؟!!
• لا يا حبيبي بقول لا اله الا الله ..
..محمد رسول الله ..
انا روح بدر النمر طالبه في كليه تربيه اللي صراحه مش بروحها غير عشان اقابل اصحابي وبس مامتي متـ.ـوفيه من وهيا بتولدني وبابا هوا اللي رباني انسانه مستهترة زي ما بابا بيقول بس ليها معني تاني عندي اخده الحياة ببساطه او بمعني تاني بكبر الجي وروق الدي مش عندي ثقه في حد ولا عندي ثقه في الحب ولا الجواز لاني حبيت واتجرحت بس بابا مصمم اني اتجوز  طفشت 4 عرسان والخامس جاي...
.........................
• خلاص  مصمم برده .
..ايوه 
• يا بابا بقي تدفـ.ـن جمالي الفتاك ده في الصعيد
..جمالك ولا جمال عبد الناصر ههههه جمال ايه يا بت 
• جمال ايه ده انا عسل انا لا فلات ولا كيرفي وسط طويله ممشوقه القوام شعري بني وعنيا خضرا وبيضاء عايز ايه اكتر من كده ..
..هوا ايه اللي مشوقه ده دي حاجه كويسه..
• مشوقه اركب العربيه يا بابا ربنا يرضي عليك 😒
..وعليكي يا ختي.. كل دي شنط ده شهر مش سنه .
• يا سلام مش حاطه هدومي وشرباتي وفوطي وكريماتي وكتبي ومجلاتي ودفتر الرسم بتاعي ومشروباتي واللاب توب والايباد والتابلت ولو كان ينفع اجيب الرواتر كنت جبته 😐
.. وليه كل ده ..
• عشان احنا داخلين علي ايام سودة😢
..يا ساتر يا رب عليكي ..
بعد 4 ساعات ..وصلنا ..
..وصلنا يا بنت اصحي ..
• وصلنا فين يععع ...
..احنا هنا في سوهاچ ..
• يا بابا واللهي حـ.ـرام عليك انا اعيش هنا جمب الجاموس والبقر ده استحاله 😭
..دي احب الاماكن علي قلبي بحس براحه نفسيه هنا ..
• يابابا والنبي ..
العربيه وقفت قدام بيت كبير ..
..يا عبده اركن العربيه.  
لقينا راجـ.ـل ومراته واقفين مستنينا ...
شاكر: بالحضن ياخوي اتوحشتك كل دي غيبه .
..لو كنت اتوحشتني صوح كنت چيت وطليت عليا
شاكر: مشاغل واللهي يا خوي ..اذيك يا عروسه 
• اهلا يا عمي..
مرات عمي نزلت فيا بوس يعععع ..
مرات عمي: اذيك يا حلوه ده انتي زي لهطه الجشطه
قبل ما نخش كنت دايسه علي حاجه ريحتها مقـ.ـر.فه جدا تقريبا بيبي جاموسه ..مسكت بوقي مش قادره هارجع ..
• الحمام بسرعه بسرعه ..
..جوه علي ايدك اليمين..
طلعت اجري ودخلت الحمام بعد ما قلعت الشوز وجبت كل اللي في بطني ..
غسلت وشي وطلعت من الحمام ..
• بلد مقـ.ـرفه ايه الغلب ده يا ربي ولسه اما اشوف العريس اكيد هايبقي يععع كل ما اتخيل العمه والجلابيه يعععع 
خبطت في واحد ومن شده الخبطه وقعت عالأرض  .
• ااه يا ضهري انا مش مرتاحه اساسا مش تبص قدامك يا اعمي ..
_اعمي.. يونس النمر تجوليله اعـ.ـمي دا انتي ليله اهلك سوده ماهيطلعلهاش نهار واصل انتي مين يا بجره انتي ..
• باااااابا عاااا😭.....يتبع ....
روح: بابا ..عاااااااا😭
بيدخلوا يجروا علي صوتها ..
بدر: في ايه يا بنتي اذيك يا يونس يا ولدي
روح: الحقني يا بابا طالعه من الحمام خبطني وقعني عالأرض وقالي انتي عاميه وغبيه كمان انا اتهزقت من حته عيل بعضلات مايسواش يا بابا😭
بقلم حنين عادل..
يونس: انا يتقلي اكده وانت ساكت يا عمي طب انا هاربيكي من اول وچديد .
بيقرب مني وعلي وشه علامات الشر هوا ماله قلب الرجل الاخضر كده ماتحوش عني مش ابويا مثلا..
استووب ...
يونس شاكر النمر شاب طويل بعضلات عنده 28 سنه  وباقي المعلومات هتعرفوها في تفاصيل الروايه عشان ترسموا الشخصيه بنفسكم 
ماكانش قدامي الا حل واحد اجريييييييي.
روح: بتجري ورايا ليه يا بتاع انت 
يونس: بتاع ؟؟! هوا عيار واحد ويخلصني منيكي ومن طوله لسانك 😡
فضلت اجري وهاجري لمالا نهايه عشان ان مسكني هاينفخني ادعي عليك بإيه 😭
..........................
بدر: ربنا يهديها انا اللي ربيتها وحدي غياب امها كان مأثر فيها عشان اكده عملت ام واب ودلعتها وماكانش بيهون عليا ازعلها او اضايقها لحد ما وصلت لكده مابجاش هاممها حد لجيت يونس اولي واحد بيها راچل وجيمه وهيصونها انا عارف انها هتغلبه..
شاكر: ربنا يجدم اللي فيه الخير
........................
بقلم حنين عادل
وقفت بعد ربع ساعه جري مابقتش عارفه انا فين مساحه خضرا كبيرة شكلها روعه في الجمال تبارك الخلاق فيما خلق ..
فضلت اتمشي فيها لقيت اسطبل خيول ...
روح: لأ انت جيت عالجرح بقا ..
جبت حصان ابيض وركبته وفضل ماشي كنت مبسوطه جدا انا بحب الخيول اخيرا لقيت حاجه في البلد دي احبها
...........................
دخل يونس البيت...
بدر: ايه ده يا ولدي فين روح؟!
يونس: هيا مش اهنيه؟! هيا هربت مني من كتير وفكرتها عاودت عالدار ..
بدر: لا راحت فين دي ماتعرفش حاجه في البلد .
يونس: ماتجلجش يا عمي انا هلاجيها 
شاكر: ما تجلجش عليها يا بدر يونس هايجيبها لحد عنديك.
مشي يونس يدور عليها وركب فرسه ..
بيدخل واحد من الحراس: يا حضرة العمدة يا حضرة العمدة ..
شاكر: في ايه يا مسعود 
..الهانم الصغيرة ركبت رهوانه..
شاكر: ايه مالجتش غيرها ..
بدر: مالها رهوانه دي 
شاكر: سريعه جوي وماحدش بيعرف يتحكم فيها 
بدر: استر يا رب 
بيمسك شاكر تليفونه وبيكلم..
شاكر : ايوه يا يونس بت عمك ركبت رهوانه انت الوحيد اللي عاتعرف توجفها.
..................
روح: عاااااااا الحقوني الحقوني اقفي بقا ارجوكي 😭
الفرسه بتجري بأعلي سرعتها وروح حاضناها وخايفه تقع ..
روح: حد يلحقني عاااااااا😭
بيظهر قدامها يونس بسرعه وبيمشي بحصانه جمب الحصان وبيمسك الحبل بتاع حصانها..
روح: عاااااا وقفها وقفها 😭
يونس: ما تخافيش هاوجفها ..
وبعد محاولات من يونس الفرسه مش راضيه تقف..
يونس: هاتي ايدك ..
روح: هاقع لو سبتها ..
يونس: ما تخافيش هاتي يدك ..
روح مدت ايدها ليه وفجأة شدها وركبها قدامه ..
روح : احم ...
يونس: انتي كويسه 
روح: الحمد لله 
يونس: متأكدة 
روح: ايوه .. كله بسببك اساسا
يونس: انا اللي قلتلك روحي اركبي اسرع خيل عندنا واللي محدش بيعرف يتحكم فيها
روح: لأ بس انت اللي جريت ورايا وخوفتني 
يونس: خوفتك تروحي تركبي خيل وبعدين ده اسلوب بنت انتي ايه معلوماتك عن البنات.  
روح: نفس معلوماتك عن .....روح بتفكير : لأ لو قلتيله حاجه تعصبه ممكن يحدفك من هنا ولا يعمل حاجه وحشه ويستفرد بيكي انا هاخده علي قد عقله واضحك عليه لما ينزلني 😈  
روح : ايه ده استني انت بتعرف تتكلم زينا 
يونس: ايوه بعرف اتكلم زيكم
روح: انا اسفه علي طريقتي معاك انا تلقائيه كده ودبش اعذرني ..
يونس بيهز دماغه .
روح: اه ..هوا انت اسمك ايه 
يونس: يونس...وانتي
روح: روح ..
يونس: هوا انتي ايه اللي جابك هنا ..
روح: بابا عاوز يجوزني واحد ماعرفهوش بيقولي ابن عمي 
 شاكر ده ..
 ‏
 ‏يونس: وانت ايه رايك 
 ‏
 ‏روح: انا نو واي طبعا اوافق عليه زي ما طفشت الأربعه اللي قبله هاطفشه (البت دي تاخد جايزة في الغباء)
 ‏
 ‏يونس: واللهي ..
 ‏
 ‏روح: ايوه عايزني اتجوز واحد معقد يعقدني ..
يونس: تعرفيه ؟!
روح: لأ لسه ماشوفتش بسلامته 
 ‏يونس: وليه فكرتك عن الصعايدة معقدين ؟!
 ‏
 ‏روح: عشان الافلام والمسلسلات بتبين كده 
يونس: المسلسلات والافلام دي تمثيل مش واقع 
روح: بس انت غيرهم يعني مش لابس جلابيه ولا عمه ولا كده وبتتكلم عادي انت مش من هنا ولا ايه 
يونس: هوا مفهومك علي الصعايدة بيتاخد باللبس بس ولا ايه انا لابس عادي عشان جاي من الشغل انما انا بحب الجلابيه اللي مش عاجباكي دي وبفتخر بيها عمر الانسان ما كان بلبسه .
روح بتفكير: شكله مثقف وهيقرفنا 
 ‏
 ‏يونس: وصلنا اتفضلي.  
 ‏
 ‏نزلت من علي الخيل نست هيا وهوا انها كانت راكبه قدامه وقاعده علي رجله وكان ماسك الحبل بايد وهيا بالايد التانيه او كانوا بيستعبطوا وعاملين مش واخدين بالهم😂
دخلت روح ..
بدر حضنها: انتي كويسه 
روح: الحمد لله يا بابا.
شاكر: يا صفيه يا صفيه ..
بتيجي صفيه ..
شاكر: خودي ستك ترتاح في اوضتها 
صفيه بتاخد روح توديها لاوضتها ..
يونس دخل ..
بدر: كتر خيرك يا ولدي مش عارف من غيرك كان ايه اللي چرالها.
يونس: جت سليمه ياعمي ابوي ممكن نتحدت في المكتب 
شاكر: چول يا يونس عمك مش غريب 
يونس: ازاي يا ابوي تبجوا محددين كل حاچه وانا اخر من يعلم عيل انا اياك تجوزوني من غير ما اعرف..
شاكر: يا ولدي ..
بدر: استني يا خوي انا اللي هاتكلم..
يونس: اتفضل يا عمي ..
بدر: تعالي نتمشي شويه ..
......................
دخلت الاوضه لطيفه وفيها بلكونه فتحت الشنط وطلعت الهدوم وكل حاجه وحطيتها في الدولاب وخدت هدوم ودخلت عشان اخد شاور ..
طلعت ولبست برمودة عليها بلوزة كات و سبت شعري 
طق ..طق ..
روح: ادخل..
صفيه:............
روح: ايه هاتفضلي فاتحه بوقك كتير ايه ؟!!
صفيه: احم.. بدر بيه بيجولك الغدا چاهز تحت اتدلي يا ست هانم ..
روح: طيب روحي وانا جايه ..اف بقا ييه يابابا ..
خدت تليفوني ونزلت ...
كان يونس وواحد وعمي شاكر وبابا ومرات عمي قاعدين عالسفرة ..
نزلت عالسلم والكل بص عليا ..
يونس فتح بوقه ..
مصطفي: اوبا ...(مصطفي اخو يونس الصغير عنده 19 سنه )
يونس فاق من شرودة : ايه القرف اللي لبساه ده 
روح قعدت علي السفره بدون اهتمام: وانت مالك ؟!
يونس: وانا مالي ..انتي هتبقي مرتي وتقوليلي مالك 
روح: نااااعم ياالدلعادي انا مش موافقه ..
بدر: روووووح ..
روح: حاضر يا بابا..
بصت روح ل يونس بتحدي: طيب لما ابقي مراتك انما انت مالكش حاجه عندي دلوقتي فاااهم ..
بيخبط بايدة علي السفرة بعصبيه وبيقوم وبيمشي ناحيتها ..
روح بهمس: يارب استرها دا انا غلبانه🥺
يونس وقف قدامها: انتي جلتي ايه سمعيني اكده تاني  ؟!!
روح بتحدي: قلت انت مالكش حاجه عندي دلوقتي البس اللي البسه مالكش فيه وابعد عني عشان انا مش طايقاك ولا طايقه البلد باللي فيها ..
طااااااااخ ....صوت قلم نزل علي وشها ..خلي دماغها تلف من قوته حتي انها فتحت عينها كذا مرة ..
بدر قام وقف من الصدمه وكل اللي علي السفره ..
طااااااااخ ... روح ردت ليه القلم وسط صدمات الكل 
يونس بعصبيه وايدة علي وشه: هاجتلك ..هاجتلك ...يتبع ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بعصبيه وايدة علي وشه: هاجتلك ..هاجتلك ..
روح حاولت تبقي صامدة قدامه وتشجع نفسها ...
روح: انت فاكر انك هتضربني واسكتلك ده عند الحاجه ..
بدر: بس ياروح 😡
بيقرب يونس منها بعصبيه وهيا بترجع لورا..
وبيطلع مسدسه وبيوجهه عليها ..
روح بخوف: انت هاتعمل ايه 
يونس بعصبيه : هاجتلك .
روح: باباااااا ..
بدر: اهدي يا ولدي ..
بيعمر مسدسه وهوا مش شايف حاجه قدامه من عصبيته ..
روح: عمي شاكر ماسك قلبك ليه انت كويس؟!!
بيبص يونس علي ابوه بخوف وقلق ..
شاكر وهوا واقف بيبص علي نفسه وبيبص ل يونس : انا صحتي بومب الحمد لله ..
يونس بيلف : انتي 😡
مش بيلاقيها بتكون هربت من قدامه ..
بيطلع بعصبيه علي اوضتها وبيزق الباب برجليه بعصبيه مش بيلاقيها بيبص بيلاقي باب الحمام مفتوح...
بيدور عليها في البيت كله مش بيلاقيها ..
بينزل ل ابوها..
يونس: بتك فين يا عمي 
بدر: انا شوفتها بتتسحب وانت بتكلم ابوك كانت خايفه منيك استهدي بالله يا ولدي دا انت ماسك فرد..
شاكر: مايصوحش اللي عملته ده 
يونس: مايصوحش ؟!! وان حتت بت تضربني بالجلم ده يصوح فيه ايه يابوي.
شاكر: الامور ما تتاخدش اكده 
بدر: انا جلتلك هتتعب معاها ..
يونس: انا عايز اعرف راحت فين وهيا بالخلجات المايعه دي 😡
بدر: شوفها في الچنينه ..بس اوعدني ما تئذيهاش يا ولدي ..
يونس: ماجدرش بتك لسانها طويل وانا ماضمنش نفسي
بدر: اوعدني يا يونس دي يتيمه 
يونس: اوعدك يا عمي وربنا يستر ..
خرج يونس يدور عليها بعصبيه ازاي مرات النمر حد يشوفها كده وبيستحلفلها ..
.........................
روح: عاااااا كان عايز يموتني المجنون عشان قلم ابن الهبله ده انا كان مالي ومال الغلب ده ياربي وبابا سايبه كده طايح زي الطور الهايج 😭😭
لقت حد بيطبطب عليها ..
بتبصله ...
مصطفي: ههههه‍ههههه ههههههههه انتي من الناس اللي لما بتتضايج بتاكل صراحه شكلك اكده  نكته وانتي بتاكلي وبتبكي اكده😂
روح بلعت اللي في بوقها: انت مين يا خفه؟!!
مصطفي: انا مصطفي شاكر النمر اخو الطور الهايچ اللي كنتي بتتحدتي عنه مع روحك ..
روح: وعايز ايه بقا اخوك بعتك تموتني ولا ايه ؟!
مصطفي: لاه... انا عارف ان يونس اخوي عصبي بس انتي زودتيها چوي انتي ضربتي النمر اللي اهنيه في البلد الكل بيعمله الف حساب .
روح: ليه عامل فيها الخط اه اكيد مجرم وقتال قتله صح هوا باين عليه 
مصطفي: هههههه لاه مش مجرم ولا جتال جتله ..
روح: لا انا متاكده بقا .
مصطفي: انا جيت اصالحك لانك بت عمي وزي اختي ويعتبر من نفس سني فاكيد هنبجوا صحاب
روح: انت عندك كام سنه يا مصطفي ؟!
مصطفي: عندي 19 سنه وانتي ؟!!
روح: عندي 22 سنه ..
مصطفي: بتدرسي ؟!
روح: طبعا انا في كليه تربيه ومتفوقه دراسيا جدا 
مصطفي: اه يبقي ابوكي مايعرفش بجا اصلو جالي انك بتاخدي السنه في عشره هههههه
روح: اه يا كسوفي هههههه كويس عشان نبدا علي ميه بيضاء هههههههه
بيجي يونس علي صوت ضحكهم ..
يونس: والله عال انا ادور عليكي بالساعه وانتوا جاعدين بتتسامروا وبتضحكوا ومافيش حيا.
مصطفي: انا لجيتها بتبكي فكنت بطيب بخطرها 
يونس: يا حنين يلا علي اوضتك شوف مذاكرتك .
مصطفي: حاضر ..
في دقيقه كان مصطفي في اوضته
روح: استني يا جبان 😢
يونس بيقرب منها: حسك عينك اشوفك اكده تاني يلا علي اوضتك واتحشمي ..
روح بتفكير: اعاند واخد طلقه في دماغي ولا اندمه بالعقل تمام بالعقل ده انا هاوريك ..
يونس: يلا بزعييق ..
روح مشت ببرود وهيا بتغني : يا مصطفي يا مصطفي انا بحبك يا مصطفي ..
يونس بعصبيه: علي اوضتك يلا..
روح جرت وفي ثانيه بقت في اوضتها ..
روح: انا جيت امتي يخربيتك دا انا ماكنتش اعرف اني سريعه كده بس شكلك كده خلتني يجيلي فكره عسل هاطلع عينك بيها ههههههيييييي
روح قعدت علي السرير بملل قلبت في الفيس والانستا و كتبت خواطر علي اللاب..
روح: ايه الزهق ده ..
قامت شغلت اغنيه ياروح الروح مابعدك روح ونزلت رقص .
.........................
اوضه يونس جمب اوضتها من جمب واوضه مصطفي من الجمب التاني ...
مصطفي طلع من اوضته ورايح علي اوضتها وقفه صوت يونس..
يونس: رايح فين يا واد 
مصطفي: روح يا خوي مشغله اغاني وصوتها عالي جوي مش عارف اذاكر واصل
يونس: طب روح وانا هاجولها توطي الصوت 
مصطفي : حاضر يا خوي ..
دخل مصطفي اوضته 
وراح يونس يخبط علي اوضتها بس هيا من علو الصوت مش سامعه خبط كتير بس مش بترد ..
اخر مازهق فتح الباب ..وفتح بوقه 
كانت بترقص بطريقه مغريه وهيا مغمضه عنيها وبتردد ياروح الروح مابعدك روح وروحي تروح لرب الكون ماليش مثيل يا ورد جميل ياقمر الليل يا اجمل لون ماشفت النوم انا موهوم خطفني رموش عيونك دول..
بتفتح عينها وهيا بترقص بتلاقيه واقف بتتجعز بترجع لورا وكانت هتقع بتلحقها ايده قبل ماتوقع ..
بيتوه في عنيها الخضرا اللي لونها لون الزرع ..
روح: عجبوك ؟!
يونس بيفوق من شروده: هما ايه اللي عجبوني؟!
روح: عيوني اللي سرحان فيهم دول ..
بيتعدل وبيقف وبيعدل هدومه وبيقفل الاغنيه ..
روح: هوا من الادب يا محترم تدخل اوضه بنت كده من غير استئذان ..
يونس: صوت الاغاني عالي جدا كان فرح ولا ايه وخبطت انتي ماسمعتيش ..
خرج وسابها وهيا واقفه ..
روح: او كنت عامله اني مش سامعه ههههه قلمك اللي ضربتهولي ده هتتحاسب عليه يا ..يا نمر 
.........................
في الليل 
يونس في اوضته ونايم علي سريره..
يونس: ليه توهت في عينيها يا نمر كانك نسيت انها ضربتك كف وجلت منيك ليه اتضايجت لما لجيتها بتضحك مع اخوك اجولك عشان هيا هتبجي ملكك وانت مابتحبش حاجه ملكك تروح لغيرك او تعصي امرك انت النمر فوووج فوووج لازم تكسر غرورها وتخليها تخضع ليك وتعرفها مين النمر الصعيدي ..
..........................
في اوضه مصطفي.  
روح: عشان خاطري يا درش مش احنا صحاب
مصطفي: صحاب اه بس يونس مش هيرضي واصل
روح: ومين قالك ان احنا هانقوله هموت واقابل هشام الجخ نفسي اشوفه واقابله 
مصطفي: ويونس ؟!!
روح: مش هيلاحظ غيابنا ..
مصطفي: بتحبيه كل الحب ده 
روح: بعشقه ونفسي اقابله واقعد معاه 
باب الاوضه اتفتح فجأة ..
يونس بعصبيه: هوا مين اللي انتي عاشجاه ونفسك تقابليه يا عايبه.
روح: يادي النيله 😭 ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بعصبيه: هوا مين اللي انتي عاشجاه ونفسك تقابليه يا عايبه؟!!
روح: يادي النيله 😭 .
مصطفي: مفيش حاچ...
يونس بعصبيه: ما اسمعش صوتك واصل ..
روح: طبعا ان حلفتلك ان اللي سمعته ده غلط مش هتصدق .
يونس: مين اللي عاتحبيه وعاشجاه ونفسك تقابليه ده
مصطفي: يا خوي
يونس: جلتلك اخرس..
روح: بصراحه يا يونس كده ...
يونس: بصراحه ايه ؟!!
روح: مش قادره اقول ..
مصطفي باستغراب: ايه 
بص ليه يونس نظره خرسته..
يونس بعصبيه: فيه ايه ؟!!
روح بدموع: انا بحب واحد اوي بعشقه بس بابا غصب عليا اني اتجوز ابن عمي اللي هوا انت ورفضه مع ان كان عارف اني بحبه جدا وهوا بيحبني وهوا شاب كويس اوي اوي عشان كده اتفقت انا ومصطفي انه يهربني عشان اروح ليه واقابله 😢
كلامها نزل علي يونس زي الصاعقه ...
روح بعدت تحسبا لاي عنف ..
مصطفي ماكانش فاهم حاجه وواقف مصدوم
بيبص يونس لمصطفي بغضب: بقا كده عاتهرب بت عمك وتچيب لينا العار
مصطفي: ايوه هوا مين ده اللي عايهربها هوا فين ؟!!
بيقرب يونس عليه بعصبيه وبيجري مصطفي من قدامه 
يونس: حسابك معايا بعدين يا كلب ..
روح: احم ..انا اسفه اني فكرت التفكير ده بس انا بعش...
يونس بهدوء : اسمه ايه ؟!
روح: احم ..اسمه هشام 
يونس بعصبيه: اسمه هشام بس اكده مافيش ليه اب ماعندهوش عيله
روح: لا ازاي هوا حد بيجي من غير عيله اسمه هشام الج..
الجحراوي ..
يونس: الجحراوي ؟!!
روح: ايوه عيلته بتحب المانجا 
يونس : مانجا ؟! بيشتغل ايه وعرفتيه فين ؟!!
روح: بيشتغل ..بيشتغل شاعر ..
يونس: كيف عايشتغل شاعر ..
روح: ده شاعر مشهور لمس قلبي بكلماته الرقيقه وكاتبلي ديوان شعر اد ايه مرهف وحساس ..
يونس: وعرفتيه منين 
روح بتوتر: في الجامعه .
بيبصلها يونس بصه طويله مش بتفهم معناها وبيخرج 
روح: ايه ده انا قلت عايقتلني ويتاويني في ايه انا اتعديت ولا ايه😂
صوت حد بيضرب ...
بتطلع روح من اوضه مصطفي وبتنزل تحت عالصوت ..
مصطفي: واللهي ما حوصل 
يونس: بقا عايز تهربها يا واكل ناسك
مصطفي: عليا الطلاق ما حصل دي كانت بتجول عن...
روح: وليك عين تتكلم اخص عليك يا مصطفي ده بدل ما تعقلني وتفهمني طب انا بنت وبمشي ورا عواطف 
مصطفي: عواطف ولا سلوي
روح: هههههه حلوه
يونس: وليك عين تهزر 
وبيكمل ضرب ...
يونس بيبصلها وبيبص علي هدومها اللي كانت عباره عن قميص طويل بس مجسم ومبين ادق تفاصيل جسمها
يونس: يلا علي اوضتك 
روح طلعت بعصبيه وهيا بتتكلم: هوا طايح في البيت كله كده ليه دا انت رخم بصحيح 
يونس: سامعك وهاجيلك 
روح: سامعك وهاجيلك ابو تقل دم امك 
بتدخل روح الاوضه وبتقفلها وبتضحك ..
روح: ان ماوريتك النجوم في عز الضهر ما بقاش روح علي جثتي الجوازة دي تتم ..
قعدت علي السرير وهيا بتضحك ضحكه انتصار 
روح: معلش بقا يا مصطفي هتبقي من ضحايا الحرب من هنا ورايح .
.........................
في المكتب ..
بدر: ايه يا يونس يا ولدي كنت عاوزني في ايه ؟!
يونس: ما اقدرش اتجوز بتك يا عمي.
بدر: ليه يا ولدي كفي الله الشر مش كنت وافجت 
يونس: ما اقدرش اتجوز ست قلبها مع غيري ماهاعرفش اعيش معاها وهيا بتفكر في راجل غيري.
بدر بعصبيه: مين اللي جالك كده بتي ما تعرفش رجاله يا يونس .
يونس: هيا يا عمي قالتلي عاتعشقه وعاتحبه وكانت بتتفج مع مصطفي يهربها عشان تروحله .
بدر: هيا جالتلك كده
يونس: لما انت عارف يا عمي انها عاتحبه ليه ماوفجتش عليه
بدر: اوافق علي ايه
يونس: عليه لما اتقدملها ..
بدر: كان اسمه ايه ؟!
يونس: عاتقول هشام الجحراوي وعايشتغل شاعر وفرفور
بدر: هههههههههه
يونس باستغراب:  عاتضحك يا عمي
بدر: خودها نصيحه بنتي لما بتكذب بيبان عليها 
يونس: يعني ايه ؟!
بدر: مافيش حد اتقدملي بالاسم ده دي بتطفشك باي طريقه .
يونس بعصبيه: يعني عاتضحك عليا 
بدر: ولسه هتاخد من ده كتير قوي دي عنيده زي امها اللي يرحمها واللي في دماغها في دماغها وراسها ناشفه
يونس: تنكسر يا عمي ماعندناش حريم كده واصل .
بدر : مش بتيجي بالعند صدقني اضحك عليها تاخد نن عنيها من جوه
يونس : ماشي يا عمي ربنا يقدم اللي فيه الخير.
...........................
في اوضه مصطفي ..
جايب تلج وبيحطه علي وشه 
مصطفي: بقا اكده يا روح اخد علقه ماخدهاش حمار بمطلع بسببك يونس يبهدلني اكده ماشي ..
طق ..طق ..حد بيخبط عالباب. .
مصطفي: ادخل ..
روح : يلا انا جاهزة لسه نص ساعه عالحفله
مصطفي: يعني ماعندكيش نظر شوفي خلقتي اللي اتشوهت بسببك دي كده بتلبسيني مع يونس وتخلعي 
روح: اسفه يا مصطفي بس يرضيك بردة اتجوز يونس غصب عني اهو يمكن كده يسبني في حالي 
مصطفي: فاكراه مش عايعرف انك بتتضحكي عليه اياك
روح: لأه عايعرف بس وقتيها هاكون جهزت ليه خوطه جديده ههههههه
مصطفي: الصعيدي طالع منيكي زي العسل
روح: انت اللي عسل اجهز بقا والنبي يا مصطفي الساعه ١٢
مصطفي: حاضر ربنا يستر ..
روح: يلا ..
مصطفي: طب ممكن عشان اغير خلجاتي 
روح: ايوه حاضر اسفه طالعه بس اتسحب ماتعملش صوت واصل 
مصطفي: حاضر هههههههه
بتتسحب روح بتلاقي ابوها طالع عالسلم بتطلع تجري علي اوضتها وتتغطي ..
ابوها بيدخل يفتح الباب و يبوسها ويغطيها كويس ويخرج ..
بتتنفس روح بارتياح وبتقوم تعدل شعرها قدام المرايه بتلاقي خبطه خفيفه بتفهم انه مصطفي ..
بتفتح الباب وبتطلع ..
مصطفي: تعالي من الباب الوراني 
روح: يلا ..
بتتسحب هيا ومصطفي من الباب الوراني بيلاقوا يونس قاعد في الجنينه الخلفيه وماسك عود وبيعزف عليه ..
روح بصدمه: ده بجد ولا فوتوشوب ..
مصطفي: ههههه لاه چد الچد دي الحاجه اللي بتهديه لما يكون متضايق
روح: واللهي دا انا قلت علي عضلاته دي عامله اوضه سودة لما يضايق يفرغ شحناته فيها ..
مصطفي: لاه العود بيريحه والتأمل ..
روح: واللهي ده طلع حكايه يلا بقا هنخرج ازاي .
مصطفي: هوا بيبقي مقفل عينه اتسحبي بدون اي صوت واصل ماتوديناش في داهيه ارجوكي انا مش هاتحمل علقه تانيه ..
روح بقلق: حاضر. .
نزلوا علي رجليهم واتسحبوا لحد ما طلعوا ..
مصطفي: مش عانعرف نركب العربيه 
روح: طب هانعمل ايه يا كبير
مصطفي: نتمشي شويه لما نبعد عن البيت الكبير وعاكلم صاحبي يجي لنا بعربيته
روح: تمام يلا..
اتمشت هيا وهوا ..
مصطفي: مافيش فايده لما يونس يشوفك بخلجاتك دي دلوك عايعمل ايه 
روح: صدقني دي احسن حاجه عندي ..
كانت روح لابسه بلوزة طويله و بنطلون جينز وسايبه شعرها سايب..
كلم مصطفي صاحبه واجي بالعربيه ..
مصطفي: ابو الصحاب معلش تعبتك
..: تعبك راحه يا صاحبي
وبيبص ل روح باعجاب ..
ركبوا معاه وكان طول الطريق بيبص لروح في المرايه وهيا واخدة بالها بس بتطنشه ..
وصلوا مكان الحفله ونزلت روح وكانت مجهزة وحجزه التذاكر اونلاين ...
دخلوا وشافت هشام الجخ عالمسرح وكانت بتطنط من الفرحه ..
كان بيقول ...
ايوه بغير ..ايوه بغير
لا انا نقصان ولا ضعفان ولا مسطول ولا سكران 
ولا زايغ من عيني الضي ولاحد احسن مني في شي بس بغير ..
واللي قالولك غيرة الراجل قله ثقه او قله فهم خلق حمير
غيرة الراجل نار في مراجل نار بتنور ما بتحرقش.  
بتقاطعه روح ..
روح: استاذ هشام استاذ هشام ارجوك وبتقرب من المسرح..
بياخد باله منها وبيمد لها ايده وبتطلع عالمسرح ...
بتحضنه من الفرحه ..والكاميرات بتصور وبتتصور معاه ..
بيديلها المكرفون ..
روح: انا بحبك اوي اوي اوي بجد وكانت امنيه حياتي اني اقابلك ..
وكملت ...
واحنا صعايده ما بنستحملش 
شمسنا حاميه وعرقنا حامي و طبعنا حامي 
واللي تخلي صعيدي يحبها يبقي يا غلبها..
بيصقفولها كلهم بتحضنه تاني والكل بيضحك وبتنزل وهيا مبسوطه وبتكمل الحفله وبتقول معاه ...
لحد ما الحفله خلصت الساعه 2 ونص ..
وصاحب مصطفي مامشاش وفضل متابعها بابتسامه
مصطفي: من ساعتين فاتوا بجولك يلا اتأخرنا جوي
روح: حرام عليك يا مصطفي ده مرة مش هتتكرر كنت عايزني امشي .
مصطفي: اكده مبسوطه ..
روح: جدا جدا ..
بيطلع مصطفي وروح وبيركبوا وبيركب صاحبه 
بعد نص ساعه بيوصلوا للبيت ..
بتنزل روح من العربيه وبتلاحظ صاحب مصطفي باصصلها اوي ..
روح: في حاجه.
..لاه مافيش  
بتدخل تتسحب هيا ومصطفي. .
مصطفي: ياسلام لو يونس شافنا دلوك هايجتلنا ربنا يعديها علي خير..
روح: يونس فاته في سابع نومه ده شكله من المثقفين اللي بيناموا بدري
مصطفي: اتبسطتي
روح: انت بتسأل دا انا هموت من الفرحه بجد شكرا يا مصطفي لو اخويا مش هاتعمل كده
مصطفي: عدي الجمايل 
روح: ههههه ماشي اعيش واردهملك يا برو
دخلوا البيت من الباب الوراني راح مصطفي اوضته ..
وروح دخلت اوضتها وقفلت الباب وبتفتح النور انصدمت ..
روح : يوو يونس 😢
كان يونس قاعد عالكرسي ومتعصب جدا
يونس بعصبيه: كنتي فين يا هانم..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بعصبيه: كنتي فين يا ست هانم مالسه بدري
روح داخت كده وراحت قعدت علي السرير ..
روح: مغص رهيب 
يونس: ايه؟!!
روح: كنت تعبانه قوي ومصطفي ربنا يباركله جه معايا للدكتورة لولاه كنت مت اصل انا بيجيلي مغص كلوي بيبهدلني ..
يونس: وفين العلاج ؟!
طلعت من شنطتها علاج 😈
يونس: وانتي دلوك مليحه
روح بتكتم ضحكتها : مليحه ياولد عمي 
يونس باستغراب: ماشي
روح: ممكن تتكلم معايا زي مابكلمك حاسه ان ده لايق عليك اكتر..
بيبصلها يونس برفعة حاجب وبيطلع ..
روح: هيروح عند مصطفي و ده من نظرة بيعترف بكل حاجه ..
بتطلع وراه .. بتلاقيه بيخبط علي اوضه مصطفي..
بيفتح مصطفي الباب وبيتاوب قال ايه كان نايم ..
روح: بطل تمثيل يا اهبل هاينفخنا 
مصطفي: في حاجه يا خوي ..اصلي كنت نا...
بقلم حنين عادل
روح راحت بسرعه ..
روح: مصطفي ..انا جايه اسئلك هيا الاعاده اه واخد بالك بتاعت الدكتورة اللي روحنالها امتي ؟!!
مصطفي:ايه ..الدكتورة .. اه ..اه ..بعد سبوع ..
يونس: اسمها ايه الدكتورة دي عاد
مصطفي: اسمها ..هش..
روح: هانم ..اسمها هانم ..
يونس بيبصلهم بنظرة غموض  وبيمشي.  
روح: اهو الحمد لله مااتضربتش المرة دي فتح مخك بقا ..
مصطفي: شكل نهايتي علي يدك جيب العواقب سليمه يارب..
روح: تصبح علي خير يا درش
مصطفي: وانتي من اهله .
بتدخل اوضتها وبتضحك ..
روح: كويس اني خدت علاجي القديم معايا سواء عمي او بابا او الرخم ده قابلني تبقي حجه عال العال ..
مسكت تليفونها وهيا بتضحك ..
قلبت في صورها هيا والهويس بفرحه.
غيرت هدومها وقعدت علي السرير ...
روح: اول يوم في بلد جديدة حصل فيه احداث كتير وكان احلاهم الحدث اللي قبل الاخير اني قابلت الجخ والاخير اني ضحكت عليه هههههههه ولسه ولسه...
بقلم حنين عادل
............................
في الصباح ...
بيصحي يونس من النوم بياخد شاور وبيلبس لبس كاجوال ...
طق ..طق ..حد بيخبط عالباب ..
يونس: ادخل
صفيه: القهوة والجورنال يا بيه
يونس: حطيهم يا صفيه
بتحطهم عالترابيزة وبتمشي ..
بيقعد بيشرب في قهوته اللي متعود عليها اول ما بيصحي من النوم وبعدها بيفطر
بيمسك الجورنال وبيقلب فيه ..بيخلص قهوته وبينزل وهوا في ايده الجورنال ..
...........................
في اوضه روح 
بدر: اصحي يا روح ..
روح: يووه يا بابا سبني شويه بقا والنبي وانا من امتي بصحي دلوقتي 
بدر: لاه كل حاجه اتغيرت هنا اتعودي عالصحيان بدري
روح: طب خمسه وهاصحي يا كبير
بدر: انا قلت اصحي بدل ما اصحيكي بطريقتي 
روح : خلاص خلاص ميه لأ والنبي 
بتقوم تجري من علي السرير..
بدر: خودي دش ويلا عشان نفطر وبينزل. 
روح بملل: ماشي...
بتدخل تاخد دوش وبتطلع بتبص في تليفونها ..
روح: بقا كده انا روح النمر اصحي الساعه ٧ مش حرام ايه اللي وصلتني الحياه ليه ده 
لبست بنطلون ضيق وبلوزه كاب ووقفت قدام المرايه تسرح شعرها..
روح: ببص لروحي فجأه لقتني لقتني احلويت فجأه ومليت من المفاجأه ما انا عارفه اني حلوه ..ههههه ايه اللي انا بقوله ده يلا يا يونس عايزني اتحشم ولبسي مايع ماشي يا نمر قال ايه مفكرني هاسمع الكلام ده لما تشوف حلمه ودنك مش هاتجوزك برده
رفعت شعرها ديل حصان ونزلت مش بتحط ميكب بشرتها بيضاء جدا وعنيها خضرا ورموشها ثقيله فا مش محتاجه 
مسكت روج وحطت درجه فاقعه جدا ..
بصت لنفسها: قمر ..مغروره اه بس بحبني 
ابتسمت بنصر ونزلت ..
...................
علي السفره..
يونس قاعد وبيقرأ في الجورنال علي ما الفطار يتحط.
بيشوف صوره روح وهيا حاضنه هشام الجخ في نفس الوقت اللي كانت نازله فيه علي السلم بمنظرها  ده 
كان الخبر في الجورنال ..
(استاذ هشام استاذ هشام ارجوك ..قالتها فتاه من عشاق الهويس هشام الجخ مد لها يده وساعدها بالصعود احتضنته بشده من فرحتها واكملت معه قصيدته المعروفه ايوه بغير في حفل امس بسوهاج )
بيخبط علي السفره بعصبيه وبيقوم ..
بدر: في ايه يا ولدي 
شاكر: ايه يا يونس ؟!
بيديهم الجورنال ..
روح وقفت مكانها بتفكير: معقول عرف ؟!!
بيقرب ناحيتها بعصبيه وهيا بتبعد عنه ..
روح: ف..في ايه؟!
يونس: كنتي عند الدكتوره ها..
روح: ايوه واسأل مصطفي؟!
يونس بعصبيه:مابحبش الكدابين بتحضني راجل غريب قدام الملأ ولا هامك وايه اللي انتي عاملاه في روحك ده انا قلت ايه كلامي ما عايتسمعش ليه ..
روح: وانت مالك اعمل اللي اعمل بقا ايه القرف ده 
يونس بعصبيه : انا قرف النمر قرف ..
بيمسكها من شعرها بعصبيه ...
روح: باباااااا الحقني يا بابا 
لسه هايمشي بدر بيمسك شاكر ايده.
شاكر: سيبه يا بدر بتك غلطها كتر جوي
بيمشي يونس وهوا ماسكها من شعرها وبيطلعها فوق ..
روح: ااه يا غبي شعرررري 
يونس بعصبيه:انا هاربيكي علي طولت لسانك ديي 
بيدخلها اوضه عتمه..وبيزقها ..بتقع علي الارض
بتقوم وبتنفض هدومها..
روح: هوا ده اخرك يعني هاتحبسني هههههه دا انت غلبان بقا وغبي اوي ..
بقلم حنين عادل
طااااخ ..قلم نزل علي وشها خلاها تدوخ..
روح: انت ايه اللي عملته ده 
يونس بعصبيه : انا لسه ماعملتش حاجه ..
روح: طب وريني كده يا شبح هات اخرك .
.......................
بدر: هايئذيها يا شاكر انت ماشوفت وشه كان كيف..
شاكر: بتك يا خوي ساقت فيها ولازم تتربي من اول وجديد ويكون ليها ظابط ورابط 
بدر: لا مايئذيهاش يا خوي انا ماحيلتيش غيرها ..
شاكر: ما هوا جلعك الماسخ ده وطيبتك اللي عملت فيها اكده 
...........................
يونس: بلاش تستفزي النمر احسنلك 
روح: انت ناسي ان انا نمر ولا ايه انا مبخافش منك يا يونس يا نمر مش بخاف واعمل اللي تعمله ومش هاتجوزك وهاعمل اللي في دماغي .
يونس: ايوه يبقي لازم اخليكي تخافي مني يا روح 
روح بتوتر: قصدك ايه؟!!
يونس: ولازم انتي اللي تترجيني اتجوزك وانا اللي هارفضك ومش هاخليكي تنفعي لحد غيري. 
روح بتوتر: قصدك ايه 
يونس: قصدي انتي كبيره كفايه انك تعرفيه يا روح النمر 
بيقرب منها وهيا بترجع بتوتر لورا..
روح: انت هاتعمل ايه يا مجنون يا باااابااا يا باااابا ..
يونس: مش هايسمعك ماتخافيش لو صوتي ولميتي الدنيا الاوضه عازله للصوت  .
بيزنقها في الحيطه...
روح ببكاء : ابعد عنييي يا باااااابااااا.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روح ببكاء : ابعد عنييييي يا بااااابا 
ابتسم يونس بنصر..وتاه في عنيها..وقرب منها وباسها في شفايفها  ..
بعد عنها بألم وشفايفه بتنزل دم ..
روح: هههههههههه هههههههههه 
يونس بصلها باستغراب..
روح: هههههه انت فاكر انك كده بتخوفني يعني مش قولتلك انت غلبان ..
زقته بعيد عنها ...
بقلم حنين عادل
روح : قلتلك مش بخاف منك يا نمر ..روح النمر مش بتخاف من اي حد اه صحيح انا بنت بس مش ضعيفه اي بنت مكاني كانت خافت وعيطت  بس مش انا ..
بيقرب منها بعصبيه وهوا بيمسح بوقه ..
روح بتحدي: زود علي ده انك استحاله تعمل كده وانا عارفه انا مش صغيرة وشوفت ناس كتير وعارفه عينتك يا يونس ..
يونس: وايه اللي خلاكي واثقه اكده .
روح: مش هاتكسر ثقه عمك الحاج فيك وعن كلامه عنك انك الشهم والجدع واللي لا يمكن ترجع في كلامك ابدا 
يونس بهدوء: لا هرجع عشان اربيكي وهابقي اصلح غلطتي ..
بيقرب منها وعصبيته عامياه عن اللي هايعمله ..
ااااااه ...
بيبعد عنها وبيحط ايده علي رقبته ..
يونس: ايه الغباء ده ؟!
روح: انا اتضحك عليا والله اتضحك عليا 
يونس : اتضحك عليكي في ايه؟!!
روح: هاحكيلك اصل انا بلعب كونغ فو باندا وصارفه ومكلفه يعني واتعلمت ان الحركه دي بتموت علطول جربتها عليك وماموتش يبقي اتضحك عليا ولا لأ؟!
يونس بعصبيه : عاوزة تموتيني يا بت عمي 
روح: ما انت عاوز تغتصبني يا ولد عمي كده خالصين بقا 
يونس بعصبيه: لاه مش خالصين ..
روح: ولا اوعي ..لا بجد اوعي انك تفتكر انك تعرف تعمل معايا حاجه مش عاوزاها او مش علي هوايا دي تبقي هبت منك علي الاخر ..
يونس: عاتعملي ايه يعني 
روح: لا من جهه هاعمل هاعمل كتير وهازعل وهاجيب ناس تزعل معايا..
بيقرب منها و...... 
...............................
بدر: ياشاكر فاته اذاها دلوك 
شاكر: وه ..جمد قلبك حبه يا اخوي 
بدر: هما فين وليه ماعنسمعلهمش صوت واصل ؟!
شاكر: لانه واخدها في الاوضه السودة
بدر: وايه الاوضه السودة دي ..
شاكر: اوضه عازله للصوت وعتمه ما بيدخلهاش كتير الا لما يتعصب قوي او يفتكر حاجه..
بدر: يا دي الوقعه الطين وساكت ما خبرش ولدك لما يكون متعصب بيعمل ايه ؟؟!
شاكر: قلتك اهدي ومتخافش 
بدر: فين الاوضه دي انا طالع فين ؟!!
طاااخ ..طااااخ ..طاااخ ..صوت ضرب نار ..
روح نازله بتجري وهوا بيجري وراها وبينشن وهيا بتطنطط قدامه ..
روح: بااااابااااا الحقني من المجنون ده بسرعه😢
يونس بيجري وراها وبيضرب بالنار وكانت هتيجي فيها ..
راحت روح وقفت ورا ابوها ..
بدر: في ايه يا يونس قلتلك ميه مره ماتمسكش السلاح وانت متعصب؟!!
يونس: هاموتها يا عمي دي بت قليله الربايه ..
روح بصت من ورا ابوها: طب بس ما تغلطش كده انت بتغلط في بابا يعني بابا مالهوش لازمه واصل اكده ومايعرفش يربي اخص 
بدر: كتر خيرك يا ولدي ..
بصت روح ل يونس وطلعت لسانها  .
يونس بعصبيه: انت ماعاتعرفش عملت ايه يا عمي. .
بدر: عملت ايه ؟!!
روح بصت بضحكه : ما تقوله عملت ايه 
يونس: ضربتني يا عمي ..
بدر: ضربتك فين ؟!
شاكر: ماتقول يا ولدي؟!
روح : ما تقوله يا نمر ضربتك فين ولا هوا افتراء تكذب وخلاص ..
يونس بعصبيه: انا اتاخرت علي الشغل انا ماشي.  
شاكر: استني انا جاي وياك
مشي يونس وسابها. .
طلعها بدر من وراه ..
بدر: عملتي فيه ايه ؟!
روح: يعني انت تعرف ان بنتك الرقيقه الكيوت دي تعمل حاجه في حد يا بابا ..
بدر: ضربتيه فين ياروح ؟!
روح: انا اضرب يونس ابن عمي اللي هيبقي زوجي وقره عيني ؟!
بدر: رووح ..
روح: الاكل عالنار هيتحرق يا بابا انا رايحه اشوفه 
بدر: ماشي بسرعه .
طلعت تجري روح تشوف الاكل ..
بدر بعد ما طلعت: المطبخ من هنا مش فوق واكل ايه اللي اتحرق وانتي مابتعرفيش تطبخي اه يا بنت الل...
.............................
بيدخل يونس مركز الشرطه ..
والكل بيرفع ايده تحيه ليه وهوا ماشي بكبرياء 
العسكري بيفتح ليه الباب ..
بيدخل مكتبه وبيقلع الجاكت يحطه عالكرسي ..
الباب بيخبط...
يونس: ادخل..
بيدخل العسكري وبيرفع ايده تحيه: سيادة العقيد  ..
يونس: ايوه يا محمد
محمد: سيادة اللواء عاوزك في مكتبه ..
يونس: طيب روح انت .
..............................
روح واقفه قدام اوضه مصطفي وبتخبط وبتطبل ..
روح: يا مصطفي يا مصطفي ..
مصطفي: اييييه ..
روح: ايه يا درش مش هتوريني البلد بقا ؟!!
مصطفي: انتي ماعرفتيش اللي حصل؟!
روح بضحك: ايه عبد الحليم وقع اتكسر 
مصطفي: لاه يا ختي صورك نازله في الجورنال بس انا خوفت انزل عالفطار بس عارف ان يونس هايموتني لما يرچع كان مستخبيلي فين ده يا ربي ؟!
روح: ما تخافش هاحميك وبعدين مش بتقول في الشغل يعني قدامنا وقت والنبي يا مصطفي ..
مصطفي: لاه انا مش حمل يونس 
روح: اخص عليك يا مصطفي وانا اللي قلت اننا اخوات واصحاب وهتفهمني انا زهقانه يا مصطفي ..
مصطفي: هوا انت لحقتي انتي لسه صاحيه من النوم اهو
روح: يلا يا درش ما تبقاش سئيل ..
مصطفي: ايه سئيل دي ؟!
روح: رخم يعني يلا بقا ..
مصطفي: انا خابر ان اخرتي علي يد يونس بسببك .
روح: يلا يا درش 
مصطفي: بس البسي حاجه طويله انتي مش ماشيه مع اراجوز..
روح: حاضر..
بقلم حنين عادل
...........................
يونس قاعد في مكتبه ..
بيفتكر ايه اللي حصل ..
بيقرب منها ولسه هايلمسها بتدوس علي رجله بالكعب اللي لبساه لحد ما فرمتها ..
وبتضربه بالشلوت تحت الحزام بيقع علي الارض ماسك رجله ..
بتضربه في سدره برجلها وبتطلع تجري ..
بيقوم وبيطلع مسدسه ..وبيجري وراها وبينشن من عصبيته ماكنتش بتصيب لانه هداف ومش بيصيب هدف وهوا اللي كان في دماغه انه لازم يمسكها.
بقلم حنين عادل
يونس بتفكير: ها يا نمر ؟! حته بت زي دي تعمل فيك اكده وتقلل منك ولا هاممها حاجه ولا انت في نظرها بتقف قدامك وبتتحداك من غير خوف دي هاتبقي مرتك كيف ..كيف اخليها تخاف وتعملي الف حساب كيف اكسر نفسها وشوكتها النمر فاضيلك وهيوريكي ايام سودة..
..........................
مصطفي بيخبط علي روح..
بتطلع روح لابسه بنطلون جلد وجاكت جلد مقفول وعليه هيلز وسايبه شعرها..
مصطفي بتوهان: انتي حلوة اكده كيف..
روح بضحك: اهو من عند ربنا بقا ..
بقلم حنين عادل
مصطفي: احم...يلا. .
روح: يلا يا درش انكجني بقا 
مصطفي : ماشي..
بتنزل روح ومصطفي .
بدر: رايحين فين؟!!
روح: ده مصطفي يا بابا الح عليا انه عاوز يوريني البلد واد ايه حلوة وهاحبها وكده يعني وانا قلتله ماشي يمكن؟!
بدر: كويس يا ولدي كتر خيرك
مصطفي بضحك: اي خدمه يا عمي.
بدر: ماتعوقوش .
مصطفي: حاضر يا عمي 
بيخرج مصطفي وروح من البيت ..
مصطفي: ليه قلتي لعمي كده..
روح : عشان ان قلتله ان انا اللي عايزة اروح هايحس ان فيها انه انا كده اي حاجه بعملها بيحس ان وراها مصايب مش عارفه ليه ؟!
مصطفي: اه طب يلا ربنا يستر ..
روح: مصطفي وديني عند الخيول..
مصطفي: لاه ده الاسطبل كامل بتاع يونس ومانع اي حد يقربله لانه بيعشق الخيول ..
روح: اه قلتلي بتاع يونس 
مصطفي باستغراب: ايوه..
روح ببكاء: عشان خاطري يا يونس ماما كانت بتحب الخيول دي اوي وانا حبيتها عشان بتحبها حبه صغيرين ونرجع 
مصطفي: خلاص ..خلاص ما تبكيش هاوديكي وامري لله ..
روح بابتسامه: شكرا يا مصطفي ..انت اكتر من اخ ..
..........................
بيدخل يونس البيت 
بيبوس ايد ابوه ..وعمه ..
بدر: هديت دلوك يا ولدي..
يونس: واللي يعرف بتك يهدي يا عمي
بدر: صدقني جنانها ده اكتر حاجه هتحببك فيها 
يونس: اه انا خابر ..
بيدخل الغفير...
الغفير: يا حضرة العمدة يا حضرة العمدة..
شاكر: في ايه يا واد ؟!
يونس باستغراب ..
الغفير: الخيول بتاعتك يا يونس بيه..
يونس: مالها ما تنطق 
الغفير : طلعت كلها وسارحه في البلد
يونس بعصبيه: ازاي وكيف ؟!
الغفير: الست روح والاستاذ مصطفي كانوا هناك .
يونس بعصبيه وبيحط ايده علي دماغه وبيطلع يجري  .
بدر: ليه كده يا روح ليه ؟!..
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎
بطلاتي مش بيضربوا بطلاتي اقوياء بيضربوا بس بعد اللي عملته ده تستاهل الضرب بالنار 😂

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بدر: ليه كده يا روح ليه ..
شاكر بعصبيه : مش خابر بتك عاوزة ايه من ولدي ليه مصممه تخليه يتعصب ويتضايق رايحه لاكتر حاجه بيحبها يونس وتعانده فيها يبقي تشرب االلي هايحوصل فيها..
بدر: قاصدك ايه يعني ؟!
شاكر: ماتستعجلش عاتعرف بعد شوي .
بدر: طب انا رايح له عشان اهديه 
شاكر بحزم: لاه اطلع منها انت كفايه اللي حوصل .
بدر: بس
شاكر: مابسش ..انا اخوك الكبير واعرف عنك ..
........................
عند الاسطبل ..
روح بضحك: ايه ده انت بتعيط يا مصطفي ؟!
مصطفي: انا كان مالي ومال كده يا ربي ما تخافيش ياخيتي شويه وانتي كمان هاتبكي يونس هايموتنا قلتلك دي اكتر حاجه بيعشقها يونس الخيل ده بيحبها اكتر مني انا.. حرااام عليكي ..
بقلم حنين عادل
روح: يونس ده بوق وكل شويه هاجتلك هاجتلك وحتي مابيعرفش ينشن بالسلاح ..
مصطفي: ماعايعرفش ينشن انتي بتقولي ايه ؟!
روح: ايوه ماعايعرفش ينشن مستنياه عشان اشوف ردة فعله طب تصدق بتبسط لما يضايق 🤭
مصطفي: يلا ياروح فاته عرف يلا ننفدوا بجلدنا يلا
روح: نوو واي انا مستنياه .
صوت رجل خيل ..
مصطفي جري حوالين نفسه ..
مصطفي: يونس جه استلقي وعدك بقا ..
وطلع يجري يستخبي ..
روح: يلا يا جبان اتشجعي ما تخافيش يا روح هايعمل ايه هايجري وراكي ويقعد يقولك هاقتلك هاقتلك ما تخافيش ومش هيعرف ينشن لانه مجرم فاشل..
طاااخ ..صوت ضرب نار..
روح: عاااااااا...
الطلقه بعدت عن رجليها سنتي واحد ..
بينزل يونس من علي الفرس وبيحط المسدس في جيبه
روح حاولت تقف بثبات قدامه..
يونس بعصبيه : ايه اللي هببتيه ده وليه ؟!
روح: اللي هببته ده عشان عرفت انك بتحب الخيول وليه عشان اعصبك واحرق دمك يا نمر واظن نجحت وبقيت حريقه اهو
بقلم حنين عادل
يونس: انا حاولت كتير الجم نفسي عنك بس مافيش فايدة واخداها معايا عند وانا بعديلك عشان ست بس انتي تستاهلي وتستحقي اللي هايحصل معاكي ده ..
روح بتوتر: قصدك ايه..
بيقرب منها وبيجي جمب ودنها : ده ..
روح: ده ايه ؟!!
بيركب الخيل بتاعه ..
روح بتبص علي ايدها بتلاقيهم مربوطين في حبل والحبل مربوط في الحصان ...
روح بخوف: بااااااباااااا عااااااااا يونس ما تهزرش فوكني ده انا ست وما ينفعش كده يا مصطفاااااا الحقنيييي طب اي حد..
يونس: توك عرفتي انك ست ومن امتي بهزر معاكي ؟!
بيمشي يونس بالفرس وروح بتجري وراه ان وقفت هتقع..
روح: يا ابن المجنونه اقف اقف يا بابااااااا عااااااااا 
يونس بيسمع كلامها بيتعصب اكتر بيخلي الفرس يزود سرعته ..
بتفضل تجري وراه وهيا بتصوت من وجع رجليها من الهيلز اللي لبساه بتتعنقل وبتقع والحصان علي اعلي سرعته وهيا بتصوت ..
مصطفي كان مستخبي وطلع وشاف اللي حصل: مش قلتلك ننفدوا بجلدنا كنت اتداري بس انتي بهيمه ..
.........................
في البيت الكبير
الغفير: يا حضره العمده يا حضره العمده ..
شاكر: فيه ايه يا واد؟!
بدر بقلق: استرها يا رب..
الغفير: يونس بيه جارر الست روح وراه رابط ايديها في الخيل وماشي باعلي سرعه..
بدر بخوف: ايه ؟!
شاكر: وهوا فين دلوك..
الغفير: في الارض القبليه..
شاكر: جهزلي الفرس بتاعي ..
بدر: وانا هاجي معاك ..
شاكر: جهز فرسين يلا بسرعه ..
الغفير جري يجهز الخيول ..
.......................
روح وهيا بتتجرجر وراه وهدومها كلها بقت طينه وجسمها وجعها: فكني يا غبي وربي لاسجنك هيا البلد مافيش فيها قانون...
يونس بيوقف الفرس وبينزل ..
روح بانتصار: فكني ولخص .
يونس بيمد ايده في الارض وسط استغرابها ..
روح: انت بتعمل ايه ؟!
يونس: دلوقتي تشوفي ..
بيحفر يونس كذا حفره ...
روح: ايه هتدفني وانا حيه ولا ايه ..
يونس: لاه هاعذبك الاول وبعدين ادفنك 
روح بلعت ريقها ...
يونس كان عاطيها ضهره حاولت تفك في الحبل ببوقها لحد ما فكت حته منه ...
بيلف يونس بتنزل ايدها وبتتفاجئ من اللي في ايده..
روح: باباااااا عاااااا ايه التعبان ده
يونس: ماقلتلك هاعذبك الاول واربيكي عشان تروحي لربنا متربيه.  
روح بصويت : حد يلحقنييييي من المجنون ده والنبي ..
بيقرب يونس منها وبيحط التعبان علي رقبتها ..
وبيركب فرسه ...وهوا سامع صويتها ..
وبيكمل جر فيها وهيا بتصوت بيقرصها التعبان وهيا بتصوت وبيبعد عنها بتحاول تكمل فك  ايدها بسنانها ..
............................
بعد خمس دقايق تقريبا ..
والحصان علي اعلي سرعته مش بيلاقي صوتها بيفكر ان اغمي عليها بيوقف يونس الحصان  وبيشوفها مش بيلاقيها...
بيلف الحصان تاني وبيرجع من نفس الطريق مش بيلاقيها بيكمل وبيدور عليها بس مش بيلاقيها..
بيقابله عمه بدر وابوه..
شاكر: فينها بت عمك يا ولدي ؟!
بدر: عملت فيها ايه يا يونس دي الامانه اللي مأمنهالك ..
يونس بعصبيه: ما عرفش راحت فين 
بدر بعصبيه: كيف ما عاتعرفش بتي فين يا ناس انا اللي جبتها هنا بايدي عشان تموتها 
بقلم حنين عادل
شاكر: اهدي يا خوي
بدر بعصبيه: بتقولي اهدي وانا مش عارف بتي فين 
يونس: هارجعهالك يا عمي ولو تحت الارض هاجيبها 
بدر بعصبيه: لاه كفايه اوي اللي حوصل لحد اكده بعد عنها 
شاكر : هوا عايعرف يرجعها يا بدر اهدي .
بدر: اهدي لما يموتها قصاد عيني يجرجرها وراه كيف البهيمه ليه مالهاش اب 
يونس بيركب حصانه وبيسيبهم وبيمشي..
بدر : ياتري انتي فين يابتي 
بيركب بدر حصانه بعصبيه وبيروح يدور عليها ..
..........................
بعد ساعتين ...
بتفتح روح عنيها بتلاقيها علي سرير وجمبها ست كبيره باين عليها الطيبه ..
روح : انا فين ...وانتي مين 
..انا ام كرم ولدي جابك هنا وانتي مغمي عليكي والطين معبي خلجاتك ..
روح: اه ..
..انتي مش من هنا صوح
روح: ايوه مش هنا انا من القاهره ..
قامت روح من علي السرير لقتها لابسه قميص .
روح باستغراب وخجل: مين اللي غيرلي؟!
..انا يا بتي طبعا وغسلتلك خلجاتك وفاتها نشفت كمان 
روح: شكرا يا خاله ممكن تجيبهم لي عشان لازم امشي
..اكيد يا بتي بس انتي بت مين هنا ..
روح: انا روح بدر النمر ..
..وه وه انتي بت اخو العمده اللي كان غايب من اكتر من عشرين سنه ..
روح: ايوه بالظبط..
..بس يابتي ممكن اعرف مين اللي عمل فيكي اكده
روح: الظروف يا حجه هاتيلي هدومي بعد ازنك..
كانت ام كرم ماشيه وقفها صوت روح..
روح: يا خاله..انا في تعبان قرصني ..
..ايوه ما اناريته بس ما تخافيش ده تعبان ميه مابيسممش..
روح: اه ..شكرا يا خاله..
..العفو يا بتي
طلعت الحاجه وجابتلها الهدوم دخلت الحمام ولبستها..
وفتحت باب الاوضه وطلعت ..
كرم: انتي بقيتي بخير ..
روح: هوا انت تبقي ؟
كرم: انا صاحب مصطفي ولد عمك كنت راكب عربيتي شوفتك مغمي عليكي في الارض فاجبتك اهنيه
روح: شكرا كتر خيرك..طيب ممكن خدمه يا ...
كرم: اسمي كرم ..
روح: عاشت الاسامي ممكن خدمه
كرم: اتفضلي ...
روح: عاوزه ...........
بقلم حنين عادل
..............................
في البيت 
بدر قاعد وحاطط ايده علي دماغه : بتي فين يا ناس ..
شاكر: ما تخافش يا خوي يونس هيلاقيها
بيدخل يونس متعصب 
شاكر: فينها بت عمك يا يونس
يونس: ما خبرش قلبت البلد عليها مش لاقيها ..
بيقوم بدر وبيمسك يونس من لياقته بعصبيه..
بدر: تاويت بتي فين  يا يونس دي اخره ثقتي فيك 
يونس: هاجيبها ياعمي ما تخافش ولو في بطن الحوت بس هملني دلوك عشان الم الرجاله وندوروا عليها ..
بيسيبه بدر بعصبيه
شاكر: عاتدور عليها فين يا ولدي
يونس: عادور عليها في كل دار في البلد مش هاهمل خن 
بدر: بتي ان مارجعتش هاندمك يا يونس
شاكر: استهدي بالله يا بدر 
بدر: لا اله الا الله ...
بيلم يونس الرجاله وبيمشي وهما وراه وبيفتشوا بكل بيت في البلد...يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بيلم يونس الرجاله وبيمشي وهما وراه وبيفتشوا بكل بيت في البلد...
بيخبطوا علي بيت بيت وبيفتشوه ..
ويونس اول واحد بيدخل..
وماحدش قادر يمنعنه لانه النمر ابن العمده اللي ماحدش يعرف يقف قدامه في عصبيته وعقيد في الشرطه..
يونس بعصبيه: هيا فين ...انت فين يا روح؟!
...................
طلع روح وكرم من البيت وركبوا العربيه ..
كرم: ليه عاتبكي دلوك عاد؟!
روح: حيوان ربطني بالحصان وشدني وراه وكمان خلي التعبان يقرصني تفتكر ده بني ادم.
كرم: اهدي كل حاجه هاتبقي تمام بس مش الحل انك تهربي ..
روح: مش الحل بس حل موقتا استني لحد ما يموتني يعني.
كرم: لاه بعيد الشر عنك ياقمر
روح: من ساعه ما كنت في البيت عندكم  وانت بتقولي يا قمر انا اسمي روح ..
كرم: قمر لايق عليكي اكتر ..
روح: خليها روح احسن ..
كرم: طيب انا هاوديكي محطه القطر عاتعرفي تروحي القاهره لوحدك ..
روح: ايوه هاعرف بس المهم اطلع من البلد دي .
.....................
يونس بعصبيه: ازاي يعني الارض انشقت وبلعتها ..
الغفير: دورنا عليها في كل البلد يا يونس بيه عانعمل ايه دلوك..
يونس: مفيش عربيه تخرج ولا تدخل الا ما تتفتش ..ودوركم انتهي لهنا وانا اللي عليا الباقي .
الغفير: امرك يا بيه
بقلم حنين عادل
......................
في محطه القطر..
كرم: حجزتلك تذكره القاهره تحبي اجي اوصلك 
روح: لا كتر خيرك..
كرم : هتسافري اخر كلام ماتشوفي حل تاني مش لازمن السفر
روح: ده اللي عرفت افكر فيه دلوقتي شكرا يا كرم كتر خيرك ..
بيطلع كرم ورقه وقلم وبيكتب فيها..
كرم: ده رقمي ان عوزتي حاجه
بتاخد روح الورقه بابتسامه
بيطلع من جيبه فلوس .
كرم: خلي دول معاكي ..
روح: كتر خيرك يا كرم بس انا ماقدرش اخد منك فلوس
كرم:انا عارف انك مش معاكي دلوك وماعملتيش حسابك وعالعموم اعتبريهم سلف ..
روح باحراج: شكرا يا كرم.
القطر بيجي وكرم وروح واقفين...
بتدخل روح وكرم بيطمن عليها وبيفضل واقف..
خمس دقايق والقطر بدأ يمشي وبيزمر ...
روح بتفكير: كان اكبر غلطه في حياتي اني جيت هنا انا ماشيه يا بابا عشان ان فضلت هاموتلك النمر الحيوان ده 
كرم بعد ما اطمن عليها والقطر طلع ..مشي..
القطر مشي وروح غمضت عينها وارتاحت ..لقت القطر وقف مره واحده ..
روح استغربت ....وبصت ناحيه الشباك..
هربانه علي فين يابت عمي ؟!
اتسعت عيونها من الصدمه وبصت جمبها ..
لقته واقف مربع ايده ببرود..
روح بعصبيه: انتي عايز ايه انت مالك بيا انت بارد سيبني في حالي بقا..
يونس بعصبيه: صوتك مايعلاش ...
بيشدها من ايدها وبيمشي وبتمشي وراه بتحاول تفك ايدها مش بتعرف..
روح بعصبيه: سيب ايدي يا حيوان ...
بيضغط علي ايدها جامد بعصبيه ..
بتوطي دماغها وبتعضه جامد في ايده ..
بيشد ايده بيلاقي انها بتطلع دم من عضتها..
بتجري منه..وهوا بيجري وراها .
يونس: روووووح وقفي وقفي احسنلك 
بتفضل تجري كل همها انها تهرب منه وبتدخل في الزحمه عشان مايشوفهاش ....
..........................
بقلم حنين عادل
شاكر: ما خلاص بقا يا بدر خبرتك ان يونس عايرجعها ..
بدر: انا اللي غلطان من البدايه وعايز اغير طباع في يوم وليله صدقني ان حوصل لبتي حاجه مش هسامحك انت وولدك ولا عاسامح نفسي ..
......................
روح فضلت تجري وتجري ومش عارفه هيا فين لحد ما قرأت لوحه مكتوب عليها مركز شرطه ..
اتنهدت بارتياح .. ودخلت ...
العسكري: رايحه فين يا انسه..
روح بتنهيده: عا..عاوزه اعمل بلاغ عايزه حد كبير هنا انا عايزه حقي يا حكومه ..
العسكري: طب اهدي اسمك ايه
روح: روح بدر النمر..
العسكري بيقوم من مكانه ...
العسكري: اتفضلي في المكتب اهنيه لحد ما الظابط ياجيكي ..
بيمسك العسكري تليفونه ..
لقت روح ميه علي المكتب فتحت الازازه وشربت ...
بعدها ب  10 دقايق  دخل الظابط
روح قامت وقفت..
الظابط: اتفضلي اقعدي ..
روح قعدت ..
الظابط : ها خير ..
روح: انا عايزه حقي يا حضره الظابط  انا عايزه حقي يا حكومه من المجنون ده ده ربطني في الحصاان وجرجرني وراه وضرب عليا نار واتحرش بيا وكان عايز يغتصبني ماسابش حاجه وحشه واللهي الا وعملها اغيتوني انقذوني من الطور الهايج ده 😭
الظابط: اهدي بس اكده ..
بيضغط علي زرار قدامه ...يا عسكري هات اتنين ليمون .
الظابط باعجاب: انتي اسمك ايه وباين عليكي انك مش من اهنيه انتي منين ومين اللي اتجرا وعمل اكده..
روح: اسمي روح فعلا مش من هنا انا من القاهره وهوا خطفني 😭 هوا شكله مجرم وهربان من مستشفي المجانين اه واللهي ..
الظابط: ما تخافيش ولا تشيلي هم انا احميكي بروحي
روح: يا محنو
الظابط: نعم ؟!
روح: عاوزه حقي يا حكومه عاوزه حقي ولا اكمني لا ليا قريب ولا حبيب ولا غريب .
الظابط: هافتحلك محضر وقولي التفاصيل..
بقلم حنين عادل
روح: ماشي ..انا روح بدر النمر .
الظابط: النمر؟؟! انتي تعرفي يونس النمر..
روح: ماهو ده يبقي....
بيقاطع كلامها حد بيخبط...
الظابط: ادخل...
بيدخل يونس ...وروح بتقف من صدمتها ...
الظابط: تمام يا فندم...
بتطلع روح تجري تقف ورا الظابط...
روح: تمام ايه ده مجرم...
الظابط بصوت واطي: يخربيتك ده العقيد يونس النمر...
روح: عا ..ايه لا اله الا الله ...
يونس بعصبيه: تعالي اهنيه يا روووح ..
طلعت روح  من وراه ووقفت بعيد...
الظابط: الانسه يا فندم كانت بتقول ان مجرم ومجنون وهربان من مستشفي المجانين خطفها من القاهره و كان بيجري وراها ..
روح بتوتر: يعني لازم التفاصيل منك لله..
الظابط: بتقولي حاجه يا انسه..
روح: الطموووح حلوو..
الظابط بابتسامه: هوا في احلي من كده..
يونس برفعه حاجب: نعم بتقول حاجه يا حضره الظابط
الظابط وهوا بيبص ل روح اللي راحت غمزاله: الطموح حلو..
يونس: نعم ؟!
الظابط: احم لا ولا حاجه يا فندم  اسف..
يونس: لو فتحت محضر قفله رووح تبقي مرتي  
روح: ولا اعرفه يا ظبوطه ..
يونس بيقرب من روح وبيحط ايده علي كتفها : انتي لسه زعلانه مني يا حبيبتي ..
روح: ما تصدقوش يا حظابط مش جوزي وحتي لو عقيد مافيش حد اعلي من القانون مش بتقولوا كده..
يونس: لسه شايله مني يا حبيبتي..
الظابط بابتسامه: ربنا يسعدكم ..مبروك يا سياده العقيد ماحدش عرف يعني
يونس: لسه كتب كتاب ماعملناش فرح ..
الظابط: ربنا يهنيكم..
يونس بيمشي وروح معاه لحد ما طلع بره مركز الشرطه
يونس: لينا بيت يلمنا ..
روح: مستعجل ليه علي رزقك يا نمر ماتصبر
يونس: قصدك ايه ...
روح:  هاتعرفه قريب يا يونس بيه وحوش ايدك بدل ما اكسرهالك..بقلم حنين عادل
يونس: اكسريها كده ووريني ..
روح : حاضر...
طاق طاق ...فجأه ايده بقت وراه وطرقعت ..بعدت عنه ..
روح بضحك: عاوزه اعرف بقا روحت شرطه ازاي اكيد غشيت يا غشاش
مسك ايده بألم ومسكها بالتانيه فتح العربيه ورماها فيها وركب...
روح : ما براحه الله .
.........................
شاكر: عاتروح علي فين بس يا بدر ..
بدر بعصبيه: عاروح ادور علي بتي ..
شاكر: يونس كلمني ولقيها
بدر: وساكت يا شاكر
شاكر: لسه مكلمني دلوك 
بدر بقلق: هيا بخير؟!!
شاكر: زي القرده ..
...........................
بقلم حنين عادل
بينزل يونس من عربيته وبيقفل علي روح العربيه ...
روح: راح فين العجل ده ..
بيرجع بعد نص ساعه بتكون روح نايمه ...
بيسوق العربيه روح بتصحي...
روح بضحك: ههههههه اتكسر واتجبس ايه الجمال ده لأ انا كبيهره انبهرت بنفسي ولسه يا نمر هاوريك
بيقف بالعربيه مره واحده بعصبيه لدرجه دماغها بتتخبط ..
روح: اااه مش تحاسب..
يونس: حسابك تقل معايا اوي..
روح باستفزاز: الحساب يوم الحساب يا روح قلبي 
يونس بعصبيه: ما اسمعش حسك واصل 
روح بتبص من الشباك وهيا بتضحك ..
بيكمل يونس سواقه وهوا متعصب..
.......................
بقلم حنين عادل
بدر: عوقوا قوي
شاكر: فاتهم في الطريق يا خوي..
بيدخل يونس وروح...
بدر بيجري علي روح وبيحضنها وروح بتحضنه وبتعيط...
شاكر: ماله دراعك يا ولدي..
يونس: بخير يا بوي
بدر بيبعد عنها وبيبص عليها: انتي بخير ..
روح ببكاء: وانا هابقي بخير طول ما انا هنا يا بابا ..
بدر: خلاص يا بنتي انا اسف انا اللي غلطت اني جبتك هنا احنا هنرجع تاني..
روح: بجد يا بابا
بدر: ايوه بجد انا ماعنديش اغلي منك روحي جهزي شنطك....يتبع ...
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎
ها عايزنها تمشي ولا ايه تفتكروا هتمشي ويونس هيسبها بسهوله كده...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بدر: خلاص يا بنتي انا اسف انا اللي غلطت اني جبتك هنا احنا هنرجع تاني..
روح: بجد يا بابا
بدر: ايوه بجد انا ماعنديش اغلي منك روحي جهزي شنطك..
يونس بتفكير: هاتمشي؟!! ماتمشي علي الاقل ارتاح واخلص منيها ..بس ليه مش مبسوط ..لاه اتبسط مش مبسوط كيف ياراچل خلي عندك دم ده لسه كسره ليك دراعك ..بس متنساش انه كان فيه شرخ من اخر عمليه يعني لسه ضعيف هيا مالهاش ذنب الدنيا رايحه بيك علي فين يانمر حته بت زي دي تعمل فيك كده ...
روح : حاضر ..
شاكر:  انت عاتقول ايه يا خوي
بدر: لازمن نعاود كفايه اوي اللي حوصل استني لما اعاود بيها جته
شاكر: استهدي بالله بس يا خوي يمين بعظيم ابدا ما تخرج من اهنيه وانت زعلان ..
بدر: مش زعلان يا خوي بس هاعاود
روح واقفه وحاسه ان الدنيا هتبوظ.
يونس: انا بعتذرلك يا عمي انا عارف اني غلط اعتبرني ولدك وغلط
شاكر: خليك وسماح المرادي يونس ولدك وغلط وان حوصل حاجه تانيه يبقي حقك.
روح بتفكير: لا يا بابا والنبي انا ماصدقت ماتوافقش لأ
روح: انا رايحه اجهز شنطتي عن اذنك يا بابا
روح كانت ماشيه...
شاكر: استني يا روح
روح لفت: نعم يا عمي ..
شاكر بص ل.بدر: هاتزعل اخوك   
بدر: لاه يا خوي بس اي غلط تاني هاعاود ..
روح بتفكير: عااااااا لا يا بابا بقا اه يا شاكر يا ابن الل..
يونس: ربنا ما يجيب غلط
روح بتبصله بعصبيه .....
بدر: خلاص يا روح حقك عليا انا ومتخافيش من اي حاجه وانا معاكي..
روح بحزن: بس يا بابا..
بدر: خلاص يا حبيبتي ما تزعليش اعتبرينا بنقضي اجازه ..
روح : حاضر يا بابا انا طالعه ارتاح ..
بتبص ل يونس بقرف وبتطلع ...
يونس بتفكير: ماشي يا بت عمي ..
بقلم حنين عادل..
طلعت روح اوضتها ...
روح: اعمل ايه يا ربي اكتر من كده  انا شكلي هاعيش واموت في البلد دي مع الكائن ده ..
مسكت هدومها ودخلت الحمام تاخد شاور دافي يهدي اعصابها ..
.............................
بدر: حسك عينك يا يونس تعمل اللي عملته ده تاني او تفكر تئذيها قلت لك ميه مره ان روح بتحب العند ان عاندتها تخسر قدامها قلتلك سايسها تاخد عينيها وقلبها انما انت كل اللي عملته لحد دلوك قللت منها واتعاملت معاها بالعنف ..
يونس: بس يا عمي ..
بدر: بس ايه طلعتلك الخيول عاودت ولا لاه
يونس : عاودت
شاكر: خلاص بقا يا خوي سماح يونس مش هيكررها
بدر: اتمني ..
يونس بتفكير: ايه الجمال ده تبقي الغلطانه وتطلعني الغلطان تستفزني وتعصبني وتطلع البريئه والمسكينه والمظلومه دي انتي حكايه وروايه 😡
..........................
طلعت من الحمام بالبرنس والفوطه علي شعرها  ووافقه بتنشف في شعرها قدام المرايه ..
مصطفي : رووح انتي كويسه.  
روح : عااااااا جعزتني يخربيتك ..
لف مصطفي وشه الناحيه التانيه ..
مصطفي ووشه احمر: يخربيتك انتي ايه ده كله ايه ده كله.
روح : ايه ايه انت مكسوف يا بطه 😂
مصطفي: كنتي اقفلي الباب انا كنت جاي اطمن عليكي بعد ما يونس سحلك وراه كيف البهيمه
روح: بس يا غلس وبعدين انت كنت شايفني ما انا ندهت عليك ما انقذتنيش ليه يا جبان
مصطفي: اه عشان كان ربط ايدي معاكي نتسحلوا سوا سوا
روح: انت ندل اوي يا مصطفي 
مصطفي: انا عارف هوا العمر بعزقه ولا بعزقه ..
هااااااااع ... روح كبت علي مصطفي ميه من قفاه ..
مصطفي بصلها: ليه كده.  
روح: تستاهل يا جبان ..
مصطفي مسك ازازه الميه اللي في ايد روح ..
روح: مصطفي لأ بطل ..
فضل يجري وراها وطلعت علي السرير وهوا يرش ويجي عليها نزلت من علي السرير وهيا بتضحك وهوا ووقفت عند الباب رش ميه راحت موطيه وهيا ضهرها للباب ...
روح: ههههههه ماجتش فيا ههههههههه بس عسل ياض خفيف كده مش زي الظابط الهم بتاعكم المعقد ده ماتتجوزني ياض..
مصطفي بتوتر: بس بقا
روح: مالك في ايه انت هتتعدي من الاهبل اخوك ..
مصطفي: يونس ..
روح: ايوه هوا في اهبل ومجنون غيره ..
مصطفي: يونس وراكي..
روح: اه مش تقول ....ايه 😢
بتبص روح وراها بتلاقيه واقف ووشه احمر..
روح بترجع لورا ...
روح: انت عامل زي عفريت العلبه كده ليه
يونس: ايه اللي انتوا بتهببوه ده
روح: بنلعب
يونس: بشكلك ده
روح: مالي يعني ما انا عسل اهو
يونس بعصبيه ولسه هايقرب منها افتكر عمه ...
مسك مصطفي من ليقته وهاتك يا ضرب...
مصطفي: يا خووي يا خوووي يوووه 
روح بضحك علي منظر مصطفي: هوا كله ضرب ضرب ما فيش شتيمه ..
مصطفي: ههههههههه حلوه ...ااااااه خلاص اسف انت ماعندكش رحمه 
روح: لا رحمه ولا دم ولا لحمه ههههههه
يونس بصلها بعصبيه وساب مصطفي مصطفي طلع يجري. 
روح: خف ايدك عليه ده يا حبه عيني كيوت وقمر كده مش جحش زي ناس. 
يونس بيقرب منها لحد ما زنقها في الحيطه: كيوت وقمر..
روح بتحاول تشجع نفسها: اه صحيح يا نمر بلييز قول لعمي يجوزنا انا عارفه اني اكبر منه بس عادي الطب اتقدم ..
يونس: بقا عاوزه تتجوزيه
بقلم حنين عادل
روح: يا ريت ولو سمحت ابعد ما ينفعش الوقفه دي انا هابقي مرات اخ..
باسها لاول مره وكانه بيثبت لنفسه ملكيتها وكان العالم وقف اللحظه دي حاولت تبعده ما عرفتش بس حست باحساس لاول مره تحسه ..
بدر : روووح ..وداخل الاوضه. 
يونس بعد عنها بسرعه وهيا واقفه وشها احمر وبتمسح شفايفها..
بدر: يونس انت بتعمل ايه هنا .
روح حضنت ابوها : باسني في بوقي يا حضره البكباشي..
بدر: ايه..
روح ببكاء مصطنع: باسني في بوقي يا بابا خدش حيائي
يونس كان عايز الارض تنشق وتبلعه
بدر بعصبيه: ايه ؟!
يونس: مممماحصلش ياعمي انا كنت جاي اطيب بخطرها  دخلت لقيتها واقفه كده وبتلعب مع مصطفي وده عيب فاااا كنت بفهمها بس يا عمي انما اتهام واعر زي ده ماقدرش عليه 
بدر: طب روح انت يا يونس 
يونس مشي  ..
روح: ايه ده يا بابا سيبته كده
بدر: يونس مايعملش كده يا روح..
روح: يعني انا كذابه..
بدر: انتي اكبر كذابه
روح: تمام ماصدقتنيش ليه بقا 
بدر : هههههه يلا يا لمضه البسي حاجه مقفله وتعالي نتعشي ...
روح: حاضر
بدر: واقفلي الباب يا هانم
روح: حاضر ..
بينزل بدر و بتقعد روح علي السرير بتفتكره لما كان بيبوسها ..
روح بضحك: انت وقعت ولا ايه يا نمر 
بقلم حنين عادل 
............................
الكل متجمع علي السفره..
ومرات شاكر بتحط الأكل..
بتنزل روح علي السلم بفستان طويل بحمالات لونه بامبي ضيق من فوق وواسع من تحت وسايبه شعرها بقت تحسها حوريه طالعه من البحر  وحاطه منديل ابيض علي شعرها..
يونس انبهر بجمالها ..يونس بيقع في حبها بس مش عارف ومش حاسس صحيح النمر مش بيحب غير خناقه ..
روح: مساء الخير..
الكل : مساء النور
مصطفي: مساء الجمال ..
بتبصله روح وهيا بتضحك وبتشد كرسي وبتقعد وهيا بتضحك وبتغمزله...
مصطفي بيبتسم ليها يونس بيزغر ليه بيشنق. ويفضل يكح روح بتقوم بسرعه تديله ميه..
يونس بيتعصب بس مش بيبين ..
مرات شاكر بتحط ل يونس فطير قدامه ..
يونس: كتر خيرك يا مرت ابوي
روح بصت باستغراب وكملت اكل. 
خلصوا العشاء وروح طلعت اوضتها ....قعدت شويه تقلب علي التليفون من الفيس للواتس ومن الواتس للفيس وتنزل صورها عليه ..
روح لقتها بتبحث علي الفيس يونس النمر ..
روح : انا ايه اللي بعمله ده 
وكانت هتطلع لقت صفحته. 
دخلتها وقعدت تقلب في صوره وفي بوستاته ..
روح: انسان غامض ...
لفت نظرها مشاركه بوست معاه ان فرح صاحبه بكره دخلت التعليقات بس ما فهمتش حاجه..
روح: انا هاروح اسأل مصطفي..
قامت روح وراحت تخبط علي مصطفي ..
مصطفي فتح وبص يمين وشمال كانه بيسرق..
روح: في ايه يا بني
مصطفي: يونس مانعني اني اكلمك او اقرب ليكي
روح: واللهي وده بقا ليه ان شاء الله 
مصطفي: ما عارفش..
روح: المهم هوا في فرح هنا بكره
مصطفي: ايوه فرح صاحب يونس ده يبقي صاحب عمره
روح: اه...مصطفااا ممكن اطلب طلب بلييز بلييز
مصطفي: انا قلقان😢
روح: لا متخافش طلب زقنقن اد كده ..
مصطفي: ايه وربنا يستر..
روح: زهقانه اوي يا مصطفي عايزه اخرج..
مصطفي: نعم انتي طول اليوم بره
روح: مش انت رايح فرح صاحب يونس
مصطفي: ايوه
روح: انا عايزه اجي معاك والنبي يا مصطفي انا هتخنق في البيت ده هامووت وانت الوحيد اللي برتاح لك وبطمن ليك وديني الفرح دي هتبقي اول مره اروح فيها فرح صعيدي ..
مصطفي: بس ...
روح: حبه صغيرين وهنمشي عشان خاطري 
مصطفي: خاطرك عندي كبير حاضر يا بت عمي بس نعمل تمويه مش عايز يونس يشوفنا
روح بفرحه: ماشي شكرا يا مصطفي ..
مصطفي: العفو..بس اوعديني ماتعمليش حاجه اكده ولا اكده انت فاهماني
روح: انت بتقول ايه انا بتاعت الكلام ده وعد طبعا
مصطفي: ربنا يستر..
.......................
في اوضه روح...
ماسكه رقم كرم اللي ادهولها في ورقه
مسكت تليفونها ورنت عليه..
كرم: الووو مين ؟!
روح: انا روح يا كرم ..
كرم: قمر ..كيفك وصلتي القاهره بالسلامه
روح: روح ...يا كرم.. لأ انا ماسافرتش يونس مسكني
كرم بقلق: طب انتي كويسه .
روح: الحمد لله ...ممكن اطلب منك طلب
كرم: اطلبي انتي انت طلبتي عمري اقدمهولك ..
روح: انا عاوزه........ ......
بتقفل معاه التليفون وهيا بتضحك ..
روح: خبطه في الدماغ تدوخ انما خبطتين توجع  واهو بنتسلي يا نمر هههههههه انا ماخدتش حقي منك علي جرجرتي وراك كده وهاخده الطاق طاقين .. يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح..
روح : صباح الخير يا ست البنات هيا الساعه كام
قامت تشوف في تليفونها الساعه 11 ...
روح بتفكير: غريبه يعني اومال بابا فين النهارده ...
قامت وخدت شاور ولبست بنطلون جينز عليه بلوزه بيضه ولمت شعرها ونزلت...
لقت مرات عمها شاكر قاعده في الصالون..
روح: صباح الخير يا مرات عمي 
مرات عمها: صباح النور يا بتي 
روح: الا صحيح انا عماله اقولك مرات عمي مرات عمي انتي اسمك ايه يا عسل 
مرات عمها بضحك: اسمي صفاء...
روح: عاشت الاسامي صحيح فين بابا وعمي شاكر
صفاء: ابوكي وعمك شاكر ويونس طلعوا يلفوا في البلد شويه وعملين سبق بينهم ..
روح: اه طيب ..
صفاء: يا صفيه يا صفيه
صفيه: ايوه يا ست صفاء
صفاء: جهزي لستك روح الفطور
صفيه راحت تجهز الفطار وروح فضلت قاعده..
روح : ممكن اسألك سوال  يا مرات عمي.
صفاء: اسألي يا بتي
روح: انا سمعت يونس امبارح بيقولك يا مرات ابوي ...هوا انتي مش امه 
صفاء: لاه انا ام مصطفي ومريم ..
روح: مريم ؟! انتي عندك بنت اومال ما شفتهاش يعني
صفاء: الله يرحمها ماتت وهيا صغيره ..
روح: الله يرحمها ...اومال ام يونس فين ..
صفيه: الفطور جاهز..
صفاء: يلا افطري 
روح: تمام..
قامت روح وراحت عالسفره و قعدت تفطر ..
ترررن ترررن...
ردت روح علي التليفون..
روح: جبت اللي طلبته منك يا كرم
كرم: ايوه يا قمر ..
روح: رووووح روووووح...
كرم: ماشي يا قمر ..
روح: يادي النيله هاتجبهولي ازاي .
كرم: هتقابليني؟!!
روح: تمام بس فين وانا ما عرفش حاجه في البلد دي 
كرم: اومال هنتقابل فين..
روح: اقولك تعالي قدام البيت الكبير او بعيد عنه عشره متر مثلا يونس وبابا وعمي شاكر مش هنا
كرم: تمام .. هاكون عندك بعد ١٠ دقايق
روح: اوك..
كرم: سلام يا قمر
روح: سلام ...رووووح ..
قفلت التليفون وهيا بتبتسم..
شربت قهوتها و قامت حطت تليفونها  في جيبها وطلعت ..
خرجت من البيت واتمشت شويه لحد ما قابلته
روح: فين؟!
كرم ادالها شنطه..
روح: كل حاجه تمام ..
كرم: ايوه بس خلي بالك ..
روح: شكرا يا كرم مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه .
كرم:  العفو يا قمر..
روح: رووووح يابني 
كرم: ما قلتلك قمر لايق عليكي اكتر 
روح: طيب انا لازم امشي وشكرا للمره التانيه يا كرم
كرم فضل واقف يبص ليها وهيا ماشيه بحب واعجاب..
دخلت روح البيت وعانت الشنطه في اوضتها تحت الكرسي وطلعت ..
بقلم حنين عادل
........................
عند اسطبل الخيول
بدر ويونس وشاكر راكبين الخيول وواقفين..
يونس: جاهز يا عمي
بدر: ايوه وهاكسبك كمان
شاكر : متعشمين اوي .
روح: حصل يا عمي انا اللي هاكسبكم
روح كانت راكبه الفرس ووقفت جمبهم ..
يونس بضحك: نسيتي اللي حصل ولا ايه
روح: لا منسيتش يا خفيف
بدر: انزلي يا روح عشان ما تتأذيش
روح: متخافش يا بابا
شاكر: طيب يلا استعدوا ..
روح: استنوا  لحد فين؟!!
شاكر: لحد اخر الارض دي وترجعي لنفس المكان تاني
روح: ماشي ..
روح ميلت علي الحصان الابيض اللي كانت راكباه اللي هوا رهوانه اللي وقعتها قبل كده وقالت لها حاجه
بصلها يونس باستغراب ..
روح: ريدي ..
شاكر: بعد ١ ..٢...٣..
بقلم حنين عادل..
طلعوا كلهم يجروا وحصان يونس الاسود كان سابق وبعدها حصان رووح بقا جمبه ..
بقت المنافسه ما بين حصان يونس وروح..
روح: يلا يا رهوانه وريهم ..
يونس : فهد ما يخسرش
روح: ما تستعجلش يا نمر..
حصان روح بدأ يسبق حصان يونس ولكن حصان يونس رجع تاني وبقوا جمب بعض وحصان بدر سابق حصان شاكر بس المنافسه بين روح ويونس..
لفوا وهما خلاص في طريق النهايه..
وحصان يونس جمب حصان رووح
لحد ما رهوانه سبقت فهد ووصلت ل.خط النهايه..
روح وقفتها وميلت عليها تاني وقالت لها حاجه في ودنها..
روح: مش قلتلك ما تستعجلش يا ابن عمي
يونس: ازاي رهوانه تبقي معاكي كده انتي قلتي ليها ايه
روح: مش لازم تعرف يا نمر
يونس: اهو منك نستفيد
وصل حصان بدر ..وبعديها شاكر..
روح: اهو انا اللي كسبتكم يا عمي 
شاكر: عفارم عليكي يا بتي بس ازاي رهوانه تسبق فهد
روح وهيا بتبص ل.يونس: عشان  حطت في دماغها تهزمه والبنت لما بتحط حاجه في دماغها بتنفذها يا عمي..
بدر: بت ابوكي .
روح: قلب روح من جوه 
يونس بصلها بابتسامه .
روح بتفكير: شايفاك هادي ورايق ومبتسم ولازم تتعصب النهارده اصطبر عليا يا نمر...
شاكر: يلا عالدار نتغدي.
بدر: يلا..
يونس: ممكن اتمشي انا وروح شويه
بدر: ليه
يونس: نتكلم ونتعرف 
بدر: تتمشي معاه يا روح
روح باستغراب وتفكير: يا تري عايز ايه ده لما نشوف
بدر: ها يا بتي
روح: ما عنديش مانع 
شاكر: طيب يلا يا بدر 
مشي شاكر وبدر ونزل يونس وروح من علي الاحصنه. 
روح بصتله: عايز ايه يا نمر..
يونس بابتسامه: ليه يا روح نفضل ناقر ونقير علطول كده .
روح: عشان انت انسان مغرور وشايف نفسك علي الفاضي وانت هوا اساسا
يونس: وانتي اللي متواضعه وماليه مركزك ونسمه اووي 
روح: وسليط اللسان وعصبي وعنيف
يونس: وانتي مابتطلعش منك العيبه وهاديه وتتحطي علي الجرح يطيب..
روح: عاوز ايه يا نمر انا وحشه وانت اوحش بميه درجه..وعارف مش عايزه اتكلم معاك لان كلامك ما بيلذش ومش بينزلي من زور سلام انا ماشيه..
مشت روح وسابته واقف بيبص بابتسامه ياتري انت فيك ايه يا نمر ومتغير ليه...
روح بتفكير: حاساك مش طبيعي يا نمر ..
وصلت لقدام البيت وجايه تدخل اتخبطت في حد...
روح: ااااه ..ايه الغباء ده مش تبصي قدامك يابت انتي
بصلتها البنت بغضب من فوق لتحت...
..انتي مين يا بت انتي
روح: مين اللي بت يا شاطره انت نسيتي نفسك ولا ايه
..شاطره ..لاه انتي عايز تتربي وتتعلمي كيف تكلمي اسيادك..
روح: انا اسفه بس حضرتك مين..
..انا ستك كريمه .
روح: ستي كريمه مين ما حصليش الانبهار
..اخت مرت العمده ..
روح: ااه ..يا بطه ..غوري يا بت من قدامي بدل ما اروقك غوري 
كريمه: بته اما تبتك ..
روح: لأ انتي عاوزه تتربي بقا ..مسكتها روح من شعرها وهاتك يا ضرب...
 الغفير  حاول يحوشهم عن بعض ما قدرش ..
طلع يجري دخل للعمده
الغفير: يا حضره العمده يا حضره العمده .
شاكر: في ايه يا واد
الغفير: الست روح والست كريمه ماسكين في خناق بعض وهاتك يا ضرب .
شاكر: ضرب وه..
بدر سمع طلع يجري والعمده طلع لقي كريمه نايمه فوق روح بتخنقها وروح بتحاول تبعدها ومش قادره ومن هنا عزيزي القارئ يتحقق قول مايقدرش علي الست غير ست زيها. ...
شاكر: كريمه بعدي عنها ...
بدر شد كريمه من فوقها بعصبيه وقوم روح اللي كانت بتكح وحالتها حاله ..
بدر بعصبيه : انتي مين وازاي تعملي اكده
شاكر: ايه اللي هببتيه ده يا كريمه..
كريمه: ماهيا اللي بدات وشتمتني 
بدر بعصبيه: نفترض كده تخنقيها عاوزة تموتيها 
شاكر: حقك عليا انا يا بدر اعتذريلها يا كريمه
كريمه: بس...
شاكر : ما بسش قولت اعتذريلها
كريمه بعصبيه: اسفه
روح بصتلها بعصبيه وقرف ومشت مع ابوها..
بدر جابلها ميه ...
بدر: احسن؟!!
روح: الحمد لله انا طالعه اوضتي يا بابا يمكن قضي ربنا يجيلي بقا واخلص من كل حاجه عشان ارتاح..
بدر: بعيد الشر عنك يا بتي ..بقلم حنين عادل
طلعت روح علي اوضتها ...
دخلت وبصت علي الشنطه اللي جبها كرم..
وابتسمت...
طلعت من اوضتها. 
خبطت علي اوضه مصطفي ..
مصطفي فتح...
روح: انتي فين طول اليوم يا بني
مصطفي: بذاكر
روح دخلت وهوا وبص يمين وشمال وساب الباب  مفتوح ودخل قعد ..
روح: نفسي اعرف بتذاكر ايه من يوم ما جيت احنا في اجازة يا بني 
مصطفي: ما انا بذاكر المنهج اللي جاي ان جبت المركز التاني يونس بيبهدلني لازم اجيب الاول
روح: عالمدرسه؟!
مصطفي: لاه
روح: دا انت جامد بقا عالمحافظه ؟!
مصطفي: لاه
روح: اومال علي ايه علي نفسك
مصطفي: علي مستوي الجمهوريه ...
روح: وه وه وه ايه ده 
مصطفي: ايوه انا بجيب الاول كل سنه ..
بقلم حنين عادل
روح: عارف يا مصطفي عندنا مطلعين نكت عن الصعايدة مرة واحد صعيدي عمل ....بتطلعهم اغبياء جدا كنت بقعد اسمع اصحابي وهما بيتريقوا عليهم عشان كده ماجتليش الشجاعه في مرة اني اقول ان اصلنا صعيدي مع العلم ان الطفل الصعيدي اذكي طفل في مصر بس مش عارفه ليه بيقللوا منهم مع ان هما اذكياء وغير كده خالص وانت بتقول ان بتبقي الاول علي الجمهوريه يجوا يشوفوا..
مصطفي : في مقوله بتقول وان لم يجدوا فيك عيبا كسوك من عيوبهم وعابوك لما نبقي عارفين كلام ربنا ومتحفظين وساترين بناتنا نبقي متخلفين وقفل وما بنفهمش لما نبقي بناكلوا من خيرنا ومن ارضنا وبنشرب اللبن من مواشينا نبقي برده متخلفين وراجعيين وبدائيين    احنا طلع من عندنا علماء وقامات زي عبد الباسط عبد الصمد والشيخ محمد صديق المنشاوي وعباس العقاد والدكتور طه حسين و مصطفي لطفي المنفلوطي وعبد الرحمن الابنودي وهدي شعراوي وناديه مكرم عبيد وغيرهم كتير وبيتهمونا في الاخر بالتخلف طب ازاي ؟!! ........
روح : ايه الكلام الجامد ده يلا انت مثقف وانا مش بحب المثقفين بس تحيه جامده جدا لاهل الصعيد ..
مصطفي: هههههههه معلش بقا خلقه ربنا ..ايه ده بتحيينا روح النمر لأ دا انا بحلم.  
روح: ههه لا صاحي ... المهم ..علي اتفاقنا يا باشا
مصطفي: ايوه ربنا يسترها
روح: اسيبك بقا تكمل مذاكره..
خرجت روح من اوضه مصطفي لقت كريمه طالعه من اوضه يونس ..بصتلها بقرف ...
روح بتفكير: يلا جمع ووفق ما انتم مقرفين زي بعض لأ وعاملي فيها محترم بلا قرف ..
بس لقت يونس طالع علي السلم...
روح باستغراب : اومال هيا كانت جوه ليه يلا وانا مالي ..
دخلت اوضتها..
روح: مالي طب وانا مالي وانا مالي بالاحزان انا مالي مالي طب وانا مالي وانا مالي بالاحزان انا مالي عايشه احلي ليالي ويا حبيبي الغالي بحبك اوي يا عيوني بحبك مهما لموني بحبك اوي يا عيوني يا عيوني بحبك مهما لموني ويلوموا وانا مالي انا مالي انا مالي مالييييييييي   
سمعت صوت صفير..
بتبص وراها لقت يونس واقف وساند علي الباب
يونس: ما اتخيلتش انك صوتك يبقي حلو اوي كده صوت كروان..
روح: وليه بقا ما تخيلتش ان شاء الله مش لايق علي شكلي العفش ولا ايه..
يونس: انتي المفروض ما حدش يقولك كلام حلو انتي عايزه حاجات دبش ..
روح: ما الدبش مش بيطلع الا من الدبش اللي زيه ..
يونس كان لسه هايتكلم..
كريمه بابتسامه ودلع: الغدا جهز يا يونس ..
روح: يا بت هو ده انتي بجد ممحونه اوي ؟! 
يونس : طيب يا كريمه شكرا روحي وانا جاي وراكي
يونس: قلتلك ميه مره اقفلي بابك عليكي
كانت لسه هترد قفل الباب ونزل..
روح: انسان رخم ...
بصت تحت الكرسي وطلعت الشنطه اللي جبها كرم فتحتها  لقت فيها سله مصنوعه من الخيش صغيره ومربوط عليها حبل فكت الحبل وفتحتها بالراحه فيظهر فيها تعبان كبير ...
قفلتها بسرعه وهيا خايفه من شكله...
روح: مش انت خليت تعبان ميه يقرصني ومش بيسمم انا جبتلك بقا تعبان من اللي بيسمم وبينهي..هههههه
اتسحبت بالراحه وطلعت من اوضتها ودخلت اوضه يونس وحطت السله تحت الكرسي ..
وطلعت براحه ..دخلت اوضتها..
روح: ما تخافش انا هبقي السم والترياق لما يقرصك مش هاسيبك تموت..ههههههههه
الباب بيخبط.
روح: ادخل..
صفيه : الغدا جاهز يا ست روح
روح: ماليش نفس دلوقتي روحي انتي..
قعدت روح علي السرير بابتسامه مستنيه اللي يحصل..
مسكت تليفونها وكتبت علي الفيس..
يستفزونك ليخرجون اسوأ ما فيك ثم يقولون هذا انت ايوه انا اتفضل عايز حاجه....
قعدت تقلب بملل بين البوستات ....لقت بوست ليونس 
مااهتمتش بيه غير لما لقت بنت معلقه عليه يارب تكون من نصيبي ..
كانت كاتبه اسم صفحتها برموز ماتعرفش تستفهم منها عن حاجه او اسمها ومالهاش اصدقاء غير يونس دي عاملاله البيدج بتاعها مخصوص وباين جدا..
روح: مش هاينفع ابعتلها اد او رساله ليه كل ده يا تري انتي مين الفضول هايموتني...
قفلت التليفون ونمت  بعد ما حاولت تعرف حاجه عن البنت بس مافيش فايده..
.......................
في غرفه صفاء
كريمه : وه يا خيتي يعني دي العروسه اللي كنتي عاتقولي عليها..
صفاء: ايوه هيا بس البت مش طايقاه وبتحاول تبوظ الموضوع باي شكل..
كريمه : امتي بقا يحس بيا سنين قدامه ولا حاسس ومستنياه وقولت طالما مافيش ست في حياته يمكن يحس بيا ..
صفاء: هوا لو كان رايدك كان اتقدملك من سنين خبرتك تشيلي الموضوع ده من راسك وماتعلقيش نفسك في احباال دايبه.
كريمه:بحبه.. بحبه يا خيتي ومش شايفه غيره راجلي وحبيبي وسندي وهستناه لو فضلت عمري كله.
........................
في المساء...
صحيت روح من النوم وبصت في الساعه لقتها ٧ ..
روح: ياه نمت كل ده اتأخرت
قامت دخلت خدت دش ولبست فستان سواريه نبيتي عشان الفرح وهيلز وسابت شعرها وحطت ميكب سيمبل وكانت زي الأميرات
خدت شنطتها وبصت في المرايه تاني ورايحه تفتح الباب مش بيتفتح..
حاولت كتير تفتح فيه ومافيش فايده ..
قعدت تخبط عليه: افتحولي ..افتحولي ...
روح ركنت علي الباب وبتبص لقت السله اللي كانت في اوضه يونس...
روح: نهار اسود ايه اللي جابك هنا ...
يونس من ورا الباب: من حفر حفره لابن عمه وقع فيها
روح: ق..قصدك ايه ؟!
يونس: قصدي ان التعبان اللي حطتيهولي في اوضتي عندك دلوقتي ..
روح: ايه ...افتح ..افتح يا مجنون افتح 
يونس: مش كنتي عاوزاني اموت اديكي انتي اللي هتموتي وسلميلي علي الشهداء بقا
روح سمعت صوت هييييح ..
بتبص لقت التعبان واقف وناصب راسه كده وبيطلع لسانه ...
طلعت تجري وطلعت علي السرير..
روح بخوف: باباااااااا باااااابااااا الحقونييييي يا يونس الكلب افتح عاااااااااا 😭
يونس: ده انا هاعلمك الادب ههههههه
روح: افتااااااح ارجوك والنبي يا باااابا ياباااابااا
يونس: ما تتعبيش روحك كلهم في الفرح سلام بقا اصله فرح صاحبي ...
التعبان رايح ناحيتها. 
روح: ماتستعبطش يا يونس افتح يونيييييس بااااااباااا عاااااااا  الحقونييييي😭

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روح: ماتستعبطش يا يونس افتح يونيييييس بااااااباااا عاااااااا  الحقونييييي😭...
نزلت من علي السرير وهيا بتصوت راحه ناحيه الشباك
روح: حديييد ليه حرااااام يالهوي يالهوي اعمل ايه ...
التعبان رايح ناحيتها تاني...
طلعت تجري ناحيه الباب..
روح: اقولك لاتأذيني ولا ائذيك ماااشي عااااا اه يا يونس الكلب دقااات قلبي علت هامووت ..
التعبان رايح ناحيتها تاني
روح: لااه ده انت مصمم بقا هوا موصيك عليا ...اعمل ايه اعمل ايه يا ربي ..
بصت لقت شنطتها علي السرير طلعت تجري عليه ومسكت شنطتها وطلعت تليفونها ...
روح: يارب ترد يا باباااا
رنت علي ابوها كتير ما ردش ...
روح: كده يا يونس ..كده بتبص علي الارض مالقتش التعبان فجأة لقته قدامها علي السرير.
نزلت تجري من علي السرير اتنعقلت وقعت ...
روح : اه يا ضهري اه ..حاولت تقوم بسرعه وهيا بتقنع نفسها انها قادرة علي التحدي و المواجهه...
روح وهيا ماسكه ضهرها: ااااه ايه ده التليفون فين ...وقع تحت السرير اهئ اهئ عملت ايه في حياتي لكل ده ياربي ..
التعبان فضل واقف زي ما هوا تقريبا هبط..
روح: دلوقتي هبطت ابوس ايدك اتعتع من مكانك بقا ارجوك ...
فضل واقف برده...
روح: اكيد انت راجل عشان تنح اه لو في يوم نلاقي كل الرجاله انقرضت بس يسيبوا بابا ومصطفي كيوت كده ومثقف ودمه خفيف والواد كرم شكله طيب ...
التعبان راح ناحيتها تاني ...
طلعت تجري وجابت التليفون بسرعه ..
روح: يابابا رد بقا حرااااااام اهئ اهئ 
بقلم حنين عادل
................... 
في الفرح...
الصعايده دول ...الصعيدي دايما ريس عشان متربي كويس مستشار محامي ودكتور طيار و ظابط ومهندس
الاغاني شغاله والناس نازله رقص ومصطفي كان بيرقص ..
مصطفي راح ناحيه يونس ..
مصطفي: يونس
يونس:  مش سامعك 
يونس خدوا وطلع بره بعيد عن الفرح..
مصطفي: مش خبرتني انك هتجيب روح معاك وخلتني امشي بعد ما كنت واقف هاخبط علي الباب ماجبتهاش ليه ؟!!
يونس: لقتها تعبانه فقالتلي روح انت .
مصطفي: تعبانه مالها انا هاروح اشوفها واطمن عليها
مصطفي كان رايح ...
يونس مسكه من ايده..
مصطفي: ايه؟!
يونس: انا عارف تعبانه مالها ..سيبها
مصطفي: مالها يا خوي؟!!
يونس: اباااي عليك يا مصطفي حاجات بنات 
مصطفي : حاجات بنات ايه ؟؟! اااه فهمت فهمت 😂
يونس: طيب يلا روح هيص مع صحابك
مصطفي دخل يكمل رقص ويونس دخل وراه واقف بعيد بيبص علي العروسه والعريس بابتسامه ..
يونس بتفكير: ميته (امتي) يا يونس تفرح كده وتلاقي اللي تعشقك وتتحملك وتكونلك الدنيا بحالها وتعوضك سنينك ميته ...فجأة اجت صورة روح قدامه ..
بقلم حنين عادل
 ايه يا يونس اتعلمت القساوة دي منين هههه اكيد عارف منين ..واقف ولا كأن حاجه حوصلت وسايبها لوحديها مع حيه افرد عملت لها حاچه هاتكون مبسووط ده انت زعلت لما كانت هتعاود مصر كانك ميتلك ميت  لاه انا هاروح افتحلها انا مش كده ...
مشي يونس وهوا في نيته يروح يفتحلها..
لولولولولولولولي لولولولولي مبروك يا عريس مبروك يا عروسه ..
بيلف يونس علي الصوت بيلاقيها روح ...
كل اللي الفرح من رجاله وستات مبحلقين فيها ..
روح  وكرم وهما وافقين  علي المسرح ...
روح: بالمناسبه الحلوة دي بقا هاغنيلكم انتوا ماتعرفونيش انا روح بدر النمر .
روح راحت للدي جي وقالتله حاجه ...
وبعدين رجعت تاني ...
..اوبا ايه الجمدان ده دي فرسه ومحتاجه خياال
* ايوه ربنا يوعدنا..
يونس كان واقف وسامع ومتعصب علي اخره ...
يونس بتفكير: اهدي يا يونس ماتبوظش فرح صاحبك اهدي ...
روح وقفت علي المسرح ...
وبدأت تغني وترقص في نفس الوقت..
جاني بهداوة داوى جرح قديم وجدد
روحي راحت مني نن عينه خدني غصب عني هوبا
علم علامة جوة قلبي سابلي بصمة
بسمة العيون ورسمة الشفايف شايف الحلاوة
اصل الافندي دة في حتة تانية عندي
مترستق جوة قلبي وفي قلبي له غلاوة
طلع كرم ومصطفي يرقصوا معاها والفرح شعلل بزيادة ويونس خلاص هايطرشق من العصبيه وهيا بترقص وبتغني زي طريقه روبي لكم ان تتخيلوا..
مين ده اللي ساوى بينه وبين الناس دة ماس وهما نحاس
حساس وروحه حلوة زي غنوة رقصة هوبا
مش ممكن انسى كل كلمة همسة لمسة
قلبي جوة وبس هو اللي بحبه وجنبه بحس قوة(قالتها وهيا بتشاور علي كرم)
انا شوفت كتير وقليل وماشوفتش حد جميل وتقيل كدة
استاذ فنان دكتور مدرسة فن وهندسة ايه دة كل دة (وكرم بيرقصها ويلففها)
دة ادرجي حلنجي ومزاجنجي بس جد ومش كلامنجي
دا فتني هوسني تعبني ما ريحني
واشواقي تمرج اوي اشواقي تمرجحني 
خلصت الاغنيه ويونس كان طالعلها وناوي يجبها من شعرها...
كرم نزل علي ركبه ...
يونس وقف باستغراب ..
كرم: تتجوزيني؟!
روح بابتسامه: موافقه ...
سمعها يونس من هنا وطلع علي المسرح وفاجئ كرم ببونيه في وشه..
كرم تف الدم اللي اجي في بوقه علي جمب وراح عاطي ل يونس بونيه...
بعدت روح ومصطفي بعيد..
ويونس وكرم نازلين ضرب في بعض والناس بتحوشهم عن بعض...
روح قربت وشدت يونس بعصبيه: ابعد عنه هوا عملك ايه ؟!
فاجأها بقلم ومسكها من شعرها وشدها وراه وكرم نايم علي الارض واخد علقه تمام ...
مصطفي راح يقول لبدر وشاكر علي اللي حصل هما كانوا قاعدين مع رجاله البلد الكبار واغلبيه الفرح شباب..
روح: اااه سبني ..سبني ياغبي ..
فضل ماشي لحد ما وصل البيت ..
روح بعصبيه: سيبني
سابها من ايده وزقها ...
وقعت علي الارض جمب الترابيزة ودماغها اتخبطت وفجاة حست الدنيا عتمه وفقدت الوعي...
يونس بعصبيه : انتي هتمثلي قومييي بتستعرضي جسمك قدام الرجاله ما انت واحدة زباله قووومي..
بيقرب منها وبيعدل وشها بيلاقيها مغمي عليها 
بيدخل بدر وشاكر ومصطفي البيت...
بيجري بدر عليها: رووح روووح انت عملت فيها ايه عملت ايه
مصطفي بيجيب ميه بسرعه وبيرش عليها بس مش بتفوق 
بدر بيمسك يونس من ليقته: عملت فيها ايه انت ناسي انك واعدني ناسي
يونس بيشيل ايده بعصبيه:انت ماتعرفش كانت بتعمل ايه ياعمي
بدر بعصبيه: عاوز تموت البت ميت مرة اقولك تحوش عصبيتك علي جمب وتمسك اعصابك ووعدتني بكده انت مش راجل .
يونس بعصبيه: لاه يا عمي راجل وسيد الرجاله كمان اللي مش راجل اللي ماعرفش يربي بنته ..
طااااخ..صوت قلم نزل علي وشه ..
شاكر: من ميته وانت كده اول مرة احس اني ماعرفتش اربي اخص عليك يا كلب..واداله قلم تاني...
بدر: فعلا انا اللي غلطان مش لاني ماربتهاش لأ لان جبتها حته غريبه عنها وعايزها تتغير وفكرت انك راجل وهتصونها وتحميها وتكون حنين عليها وتكون اب واخ وزوج وتعوضها الحنان اللي اتحرمت منه بس انا كنت غلطان لو كنت جوزتهالك كنت رميتها في النار بايدي ...
يونس واقف ساكت..
بدر قرب علي روح وشالها وطلع علي السلم ..
شاكر: اتصل علي الدكتور يا مصطفي
مصطفي: حاضر يا بوي..
يونس: يابو...
شاكر: ما عايزش اسمع صوتك يا خسارة تربيتي فيك 
فضل يونس واقف مكانه : انا ازاي قلت كده ازاي طاوعني لساني وجرحت عمي بالشكل ده بس هوا كل مرة بيغلطني ومش بيشوف عمايل بنته كل شئ متخطط له ومرسومله كل شئ من يوم ما اجت وهيا مش ناويه تجيبها لبر وغلبتني انا معرفتش اصد قصادها بالعند ماعرفتش وهيا دلوك الغلطانه وانا اللي طلعت غلطان انتي ايه شيطانه ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في اوضه روح...
بدر ومصطفي وشاكر واقف ...
روح فاقت والدكتورة بتخيطلها الجرح اللي في دماغها وهيا بتعيط ...
خلصت الدكتورة وكتبتلها علاج ...
بدر: شكرا يا دكتورة
الدكتورة: العفو يا حاج..
شاكر: وصل الدكتورة يا مصطفي وهات العلاج .
مصطفي: حاضر يا بوي
مشي مصطفي مع الدكتورة..
شاكر: ارتاحي يا بتي حمد الله علي سلامتك..
روح: الله يسلمك يا عمي
مشي شاكر وبدر  فضل هوا وروح مع بعض...
بدر قعد جمبها ...
روح: انت ساكت ليه ؟!
بدر: انتي ليه بتعملي كده فيا؟!
روح: بعمل ايه ؟!
بدر: بتقلقيني عليكي انتي عارفه انك الحاجه الوحيدة اللي عايشلها لو حصلك حاجه ماعدش ليها لازمه اعيش..
روح ببكاء: انت بتقول كده ليه بعيد الشر عنك انا متخيلش حياتي ثانيه من غيرك ..
بدر: ما تبكيش يا بتي انا عارف انك جيتي هنا مجبورة وماكنتيش عايزة تيجي وانا اللي اصريت احنا هنمشي ..
روح بابتسامه: بجد يا بابا
بدر: بجد يا حبيبتي 
حضنته من فرحتها خلاص الهم انزاح وحققت اكبر انتصاراتها ..
الأب وحده هو الرجل الوحيد في اعطاف هذا الكون يحب انثاه بلا مقابل بلا غايه يحبها في جميع انفعالاتها ..
طيبه / شريره/ مجنونه/حزينه/ مرحه..
وفي كل اوقاتها يحبها..
حاضره /غائبه/حيه/ميته
وهذا هو صمام الامان الذي يطوقها الي 
ابديه الموت ..بقلم حنين عادل
............................
في الصالون..
يونس: يابوي سايق عليك النبي ماتزودهاش عليا انا عارف اني غلطان من ساسي لراسي
شاكر: ماتوقعتش منك انت كده استحاله تكون يونس ولدي اللي ربيته من ميته عصبي قوي كده ومن ميته بتضرب وبتجرح وماعيهمكش حد 
يونس: ابوس علي راسك ورجلك سامحني يابوي انا ماقدرش علي زعلك مني ..
شاكر: مش انا اللي لازم اسمحك عمك اللي غلطت فيه وهنته هوا اللي لازم يسامحك وبعديها افكر انا .
يونس: طيب انا طالعله استسمحه 
شاكر: لاه مش دلوك سيبه يهدي للصبح وماعايزش اشوف خلقتك غير لما تصلح اللي هببته 
يونس بحزن : حاضر يا بوي
طلع يونس وبص علي اوضه روح اللي كان بابها مفتوح ..
لقي مصطفي طالع  علي السلم ..
مصطفي: يو.....
مسكه يونس ودخله معاه اوضته وهوا حاطط ايده علي بوقه..
مصطفي : في ايه ؟!!
يونس: الدكتورة قالت ايه؟!
مصطفي: مالكش صالح عامل زي اللي يقتل القتيل ويمشي في الجنازة 
يونس بصله بعصبيه...
مصطفي: احم ..ما تخدش كل حاجه علي اعصابك اكده ماشاء الله لما افتريت عالبت وزقيتها بس وماعملتش غير اكده خدت تلات غرز في راسها بس وكتبتلها علاج وانا جبته ممكن تهملني اروح اعطيهولهم..
يونس : غووور 
مصطفي: حاضر...مافيش غيري في البيت ده تطلعوا عصبيتكم فيه ..
يونس: بتقول حاجه ياض
مصطفي: لاه بكح
يونس: طب كح بره يلا ..
خرج مصطفي من اوضه يونس ..
يونس بتفكير: بعد كل اللي حوصل وخايف عليها مابقتش فاهمك يا نمر  .
.........................
في اوضه صفاء...ومكالمه تليفون..
كريمه: كل ده حوصل يا خيتي بسبب الحچاب اللي حطيته في اوضه يونس..
صفاء: حجاب ايه مش هتبطلي جهل يا بت 
كريمه: دا الشيخ مخلوف سره باتع قالي حوطيله الحجاب ده تحت مخدته وهوا ماعايشوفش ست غيرك ويبقوا في نظره قرود ومايبقاش طايقهم واهو بانت البشاير مدد يا سيدي مخلوف مدد
صفاء: والله مافي حاجه جايباكي ورا غير مشيك ورا الدجالين دول ومش بسبب حجابك يا ختي هيا من يوم ما اجت وهما ناقر ونقير. .
كريمه: اهو شغال من قبل ما احطهوله مش قلتلك سره باتع..
صفاء: ماتفوريش دمي يا بت انتي الدجالين هبلوكي سلام ..
كريمه: بالسلامه يا خيتي مسيرك تعرفي انه سره باتع بردك وتصدقي ...
........................
في اوضه روح...
بدر: انا هاروح انام والصبح نمشي ان شاء الله جهزي الشنط .
روح: حاضر..
بدر: تصبحي علي خير
روح: وانت من اهل الخير يا حبيبي..
طلع بدر علي اوضته وروح قفلت الباب ومسكت تليفونها..
ورنت علي كرم..
كرم: الوو
روح: كرم انت كويس 
كرم: الحمد لله..
روح: انا اسفه يا كرم اني دخلتك في كل ده انا اسفه بس ما كانش في الخطه انك تتقدملي يعني ؟!
كرم بتوتر: ما انا اندمجت اوي بس انتي وافقتي يعني ؟!
روح: انا وافقت عشان يونس يتعصب وعمل اللي كونت عاوزاه وقلبها غم...
كرم بحزن: اه
روح: في حاجه واجعاك ولا ايه؟!
كرم: ايده تقيله اوي ابن الرفدي
روح: هههههههه تعيش وتاخد غيرها ..يلا تصبح علي خير كله تمام وورايا سفر بدري
كرم: ايه مسافره
روح: ايوه الحمد لله اخيرا هنمشي ..
كرم: ليه ؟!
روح: بتسأل ليه مش حابه هنا خالص ..
كرم: تروحي وترجعي بالسلامه
روح: ارجع استحاله يا بني دا انا ماصدقت اني امشي يلا اشوف وشك بخير سلام..
كرم: سلام...
روح سندت علي السرير بابتسامه وافتكرت بعد ماحاولت ترن علي ابوها ماردش رنت علي كرم واجي بسرعه 
#flash_back 
كرم : ماتخافيش ما تخافيش..
روح واقفه علي السرير: الحقني يا كرم هايموتني عااااا
كرم: اهدي انا هاكسر الباب ..
كسر كرم الباب ..
روح: حاسب يا كرم حاسب التعبان ..
جاب ملايه ورماها علي التعبان ومسك عصايه وقعد يضرب فوقه لحد ما مات ...
روح: مات ؟!!
نزلت روح ووقفت جمبه..
كرم: لا شكله لسه عايش ...
روح حضنته وكلبشت فيه ..
كرم اتصدم بس حضنها هوا كمان وهوا مبتسم ..
روح خدت بالها بعدت عنه وهيا مكسوفه ووشها احمر..
روح: احم ..انا اسفه 
كرم بتفكير: بتتأسفي هوا انتي ايه معقوله مش حاسه ؟!!
روح: كرم عاوزه منك حاجه.  
كرم: اتفضلي عاوزه ايه ؟!
روح: تيجي معايا الفرح
كرم: بس كده 
روح: لأ عايزه يونس يبقي حريقه هوا لما بيتعصب بيبوظ الدنيا يعني مثلا هاغني وكده وانت ترقص معايا وتمثل انك معجب وكده عشان يحل عني بقا..
كرم: تمام ..
روح: بس تتحمل بقا 
كرم: اتحمل ايه؟!
روح: يونس عنيف لما بيتعصب بيضرب فاعمل حسابك انك هتاخد علقه تمام ..
كرم: علقه ايه هوا انتي ماشيه مع سوسن دا انا افرمه
روح: تمام اتفقنا...
كرم: بس ايه القمر ده اسم علي مسمي يا قمر
روح: دي اقل حاجه عندي وقلت رووح
كرم: لاه قمر ..
روح: طيب قمر قمر يلا بقا انكجني ..
وطلعوا مع بعض من البيت ودخلوا الفرح..
#back 
روح: خلاص هارجع لحياتي بقا والجامعه خلاص قربت انا لازم اغير من نفسي بقا واتخرج انا مش هافضل طول عمري كده بدل ما بابا يجبلي ابن خال ولا حاجه ويقولي اتجوزيه ...
منك لله يا يونس دماغي واجعاني جتك ضربه في ايدك ..
نامت رووح بعد سيل من الشتائم والدعاوي علي النمر..
..........................
في اوضه كرم 
الكدمات ماليه وشه ..ونايم علي سريره..
كرم: خلاص يا كرم قصتك هتنتهي من قبل ما تبتدي قمرك هاتهملك وتمشي كيف اخبرها اني حبيتها من اول ماعيني شافتها حبيت كل حاجه فيها جنانها وتنطيطها عيونها اللي كيف لون الخضره وشعرها الحرير وشفايفها المرسومه اللي كيف الفراوله كيف اخبرها اني لما طلبت اتجوزها في الفرح كنت بتكلم جد وانها لما وافقت كنت طاير من الفرحه فكرته حقيقه وحتي لو حلم ياريته ماكان خلص وماصحيتش منيه ..هتهمليني يا قمر؟!
..........................
بقلم حنين عادل
يونس قاعد في الجنينه الخلفيه وبيعزف علي الجيتار ..
بيفتكرها وهيا بتضحك وبتجري قدامه بيفتكر لما كان شايلها عالحصان بيفتكر لما كانت واقفه ورا ابوها وبطلعله لسانها وبتضحك...بيبتسم تلقائيا
بيفتح عينه فجأه ...
يونس: مالك يا نمر في ايه اللي شقلبلك حالك بتفكر فيها ليه ليه يانمر؟!!
قام وساب الجيتار وراح اوضته وهوا بيحاول ما يفكرش فيها ...بس تلقائيا قرب من اوضتها وكان هايخبط. .بس رجع تاني ودخل اوضته وقفل الباب واترمي علي السرير وحاول مايفكرش وناااام
...........................
في الصباح..
شاكر ويونس ومصطفي وصفاء قاعدين علي الفطار..
يونس: اومال عمي بدر فين ؟!!
شاكر: ولك عين تسأل؟!
صفاء: بعت البت صفيه قالها انه نازل...
في نفس الوقت روح نازله والشاش علي دماغها وشايله شنطتين  وبدر نازل وشايل شنطتين وصفيه شايله شنطتين ...
شاكر وكل اللي علي السفره وقف ..
شاكر : وه وه ..انت رايح فين يا خوي
بدر: معاود داري من خرج من داره اتقل مقداره
شاكر: ماعاش ولا كان اللي يقل مقدارك يا خوي وبعدين ده دارك
بدر: لاه مش داري انا ماشي وكفايه قوي اللي حوصل لحد اكده
يونس: عمي...
بدر: يلا يا روح ..
شاكر: يا خوي..طب عظيم بيمين.....
بدر مقاطعا: انتهت يا شاكر انا ماشي ماعدش ليه لازمه الكلام..
يونس: ارجوك يا عمي اسمعني
بدر: يلا يا روح ..
طلع بدر من البيت ويونس بيحاول يكلمه وشاكر بس مافيش فايده .....يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

طلع بدر من البيت ويونس بيحاول يكلمه وشاكر بس مافيش فايده ...
يونس طلع وراه: ارجوك يا عمي تسمعني ...
بيركب العربيه وبتركب روح...
شاكر: يابدر...
بدر: اشوف وشك بخير يا خوي ...
يونس: يا عمي انا اسف ...
بدر: اطلع يا بني . 
روح بتبص ليونس وبتغمز 
بتمشي العربيه ...ويونس بيفضل واقف بيبص عليها وجواه احاسيس مختلفه ..
بيدخل يونس البيت ...
يونس: يابوي 
شاكر بعصبيه: ماعدش ليك كلام معايا واصل ...اعتبرني مت..
يونس: بعيد الشر عنك يا بوي انا اسف انا عارف اني غلطت وغلطي واعر بس سامحني انا مالياش غيرك يا بوي ..
بيمشي شاكر وبيسيبه.  
بيروح يونس وبيقعد في الجنينه الخلفيه وبيمسك جيتاره
وبيبدأ يعزف ...
يونس بتفكير: انت عملت ايه يا يونس في حياتك خلي الكل يبعد عنك روح اللي مش طايقاك من وقت ما اجت وعمك اللي ممشيه مكسور الخاطر وابوك واولهم امك اللي اتخلت عنك وسابتك اااااااه ااااااااااه يا قلبي مش ناوي ترتاح  بقا  وتنسي اللي فات ..
.........................
علي التليفون...
صفاء: مشت يا بت افرحي
كريمه: بركاتك يا شيخ مخلوف بركاتك 
صفاء: بردك مافيش فايده فيكي 
كريمه: انا مبسوطه اوي واخيرا الجو فضالك يا بت يا كريمه ...بقلم حنين عادل
صفاء: يلا شدي حيلك بقا 
كريمه: شهر بالكتير وهيكون جوزي ..
............................
بعد ساعات...
نزل بدر من العربيه وروح نزلت قدام فيلا جميله اقل ما يقال عنها قصر...
والخدامين اشتالوا الشنط..
روح طلعت تجري : عاااااااا وحشتيني وحشتيني وحشتيني ...
طلعت تجري عالجنينه وقعدت علي المرجيحه تبوس فيها
قامت وقفت وشمرت بنطلونها وقعدت علي البيسين ونزلت رجليها فيه وقعدت تحركها بضحك..
بدر وقف يضحك عليها وجه قعد جمبها...
روح: شمر يا راجل ..
بدر: هههه حاضر مبسوطه ياروح ..
روح: جدا جدا جدا انت مش متخيل انا بحب الفيلا دي قد ايه يا بابا هوا انت في حاجه مزعلاك.  
بدر: حاجات مش حاجه .
روح: انا عارفه انك زعلان مني واني زودتها الوقت اللي فات بس صدقني هتغير وهاتكون فخور بيا يا بابا
بدر: قولتي كده كتير ومافيش تغيير انا عارف ان يونس ما كانش غلطان انتي اللي كنتي بتستفزيه ده كان رد فعل بسيط علي افعالك بس انا ما تعودتش اجي عليكي بس خلاص انسي بعد كده الغلطه بحساب ..
روح: انا اسفه يا بابا اوعدك انك مش هتزعل مني تاني يا عسل انت ..انت طالع حلو كده لمين يا راجل انت 
بدر: كلي بعقلي حلاوة يا بت
روح: بجد ..مش ناوي تستقر بقا واجوزك كده واشوف عيالك قبل ما اموت.
بدر: عندك عروسه حلوة..
روح: عندي كتير بس أشر انت بس وتلاقيهم زي الرز دا انت بدر النمر صاحب شركات النمر اكبر شركات للمقاولات وعندك بنتك روح النمر احلي بنت في مصر 
بدر: انتي مغرورة لمين يا بت ؟!
روح: من حق الحلو يدلع دي ثقه بس ها قولت ايه. .
بدر: فس ايه يابت انتي اتهبلتي ..
روح: ليه يابابا انت عايش من عشرين سنه لوحدك..
بدر: ماحدش يقدر يعوضني عن سارة في حياتي انتي بتقولي ايه امك دي ما كانتش مراتي بس دي كانت صاحبتي وامي واختي وحياتي كلها اتحدينا العالم عشان نتجوز بس للاسف الفرحه ما طولتش كتير ..
روح: ربنا يرحمها كان نفسي اشوفها هنتقابل في الجنه ان شاء الله ..
..................................
في المساء..
يونس: يابوي ماتزودهاش عليا
شاكر: هملني دلوك يا يونس
يونس بعيون مليانه دموع: انت كمان يا بوي هتتخلي عني وتهملني كيفها هوا انا وحش للدرجادي عشان الكل يبعد عني لو انت هملتني اعيش ليه ..
شاكر بيحضنه: انت مالكش ذنب في اللي حوصل يا يونس  امك اللي كانت ما عجبهاش عيشتها وباصه لفوق فوق اوي 
دي مش ام وماتساواش انك تفضل طول عمرك تفكر فيها..
يونس: نفسي اشوفها نفسي اعرف منيها هيا ليه هملتني كان ايه هوا ذنبي ليه ؟!
شاكر: كان غلطي اني ماعرفتش اختارلك امك صوح ..
يونس: هيا فين يا بوي ريحني وخبرني
شاكر: ماعرفش مكانها
يونس: ماشي يا بوي ..مسيرك هاتخبرني ..
بيبوس يونس ايد شاكر وبيطلع علي اوضته.  
يونس بتفكير: انا هاروح القاهره اعتذر لعمي واستسمحه ..
نام علي السرير وبص للسقف افتكرها وهيا بتغمزله وهيا ماشيه وبتضحك ضحك علي جنانها. 
يونس بتفكير: ماعداش ساعات وحاسس اني عايز اشوفك مش فاهم انا ايه اللي انا فيه ده   
نام بعد صراع من التفكير ...
.............................
روح واقفه في بلكونتها ..وبتغني
كتروا من الحب تلاقوا تلاقوا تلاقوا في الضلمه الف قمر بنحب يا ناس نكدب لو قلنا ما بنحبش ❤️💥
بدر : انتي لسه صاحيه ..
روح: تعالي يا حبيبي مش جايلي نووم ..
بدر: ومش جايلك نوم ليه بقا بتفكري في ايه
روح: في الدنيا يا حاج ..
بدر: جامعتك بعد تلات ايام ها مستعده تجيبي من الاوائل زي كل سنه. 
روح: اه طبعا بس الاوائل بجد ان شاء الله ..
بدر: طيب انا هاروح انام..
روح: لأ خليك معايا شويه واحكيلي قصتك انت وماما
بدر: شوفتها في يوم وانا راكب حصاني شايله صينيه الاكل وماشيه فضلت وراها لما راحت لابوها الغيط وحطت الصينيه حسيت في حاجه شداني ليها استنت لما ابوها اكل وشالت الصينيه ومشت شويه وانا وراها اتنعقلت وقعت نزلت من علي حصاني وجريت عليها بسرعه قومتها ولميتلها الاطباق من علي الارض كانت مخبيه وشها مني بس كان باين عينيها كانت نفس عينيكي وخدت مني الصينيه من غير اي كلمه ومشت اسرتني من يومها بقيت كل يوم اروح استناها لما تروح لابوها وتيجي حبيت ادبها قبل اي حاجه ...
كنت ابن العمده وابويا شديد روحت ليه في يوم وكنت هاقوله انا عايز اتجوز فاجئني انه خلاص خطبلي وفرحي بعد اسبوع غضبت واتعصبت وثورت عليه بس اللي كان في دماغه في دماغه روحت خطبتها من ابوها بعد ما اقنعته اني هاقنع ابوي بس ابوي ما اقتنعش ولما عرف طردهم من البلد طلعت دورت عليهم لحد ما لقيتهم وكتبت عليها وخدتها وروحت لابوي بس طردني وغضب عليا ..
بس كانت احلي حاجه حصلتلي ما ندمتش عليها نزلت القاهرة وانا شاب مش معايا جنيه وهيا استحملتني كنا بنشتغل ليل ونهار واستحملت وكافحت معايا اربع سنين وربنا كرمنا اخر كرم بدعاها فتحت شركه واتنين وتلاته وبقيت غني وهيا كل ده جمبي وفي ضهري وسانداني لحد ما حملت فيكي الدكتور قالها الحمل فيه خطر عليكي قولتلها انا مش عايز غيرك من الدنيا واترجيتها بس قالتلي ان ربنا هيسترها واللي عاوزه ربنا هيكون وانها نفسها في طفل ونفسها تبقي ام استسلمت لقرارها وكنت خايف طول فترة الحمل وماسك قلبي بايدي كنت خايف اخسرها ماكنش عندي طاقه لمجرد التفكير اني اخسرها واجه اليوم ده خلفتك والحمد لله كانت كويسه كنت مبسوط ان ربنا استجاب لدعايا و حماها ليا بس الفرحه ما كملتش بعد ست شهور عملت حادثه وماتت الدنيا مش علي مزاج حد 
دخلت في حاله اكتئاب بعدها فترة كبيرة ماكنتش عارف اكمل حياتي من غيرها بس قولت لازم استقوي عشانك عشانك اعرف اربيكي خدتك وروحت الصعيد تاني وانتي عندك ست شهور بس ابوي كالعادة كان قاسي طردني وقالي ماشوفش وشك تاني ده نتيجه انك عصيتني وكان سبب موتها ان عصيته ..
رجعت تاني مكسور الخاطر بس كان لازم اكون قوي عشانك ربيتك وكنت باخدك معايا الشغل واغيرلك واشربك اللبن كنت مبسوط وانا شايفك بتكبري قدامي وكنت بشوف فيكي امك...بقلم حنين عادل
روح: ياااه يا بابا انت راجل عظيم
بدر: كل اللي عاوزة في الحياة انك تكوني كويسه وانك تشوفي مستقبلك العمر قدامك ماتضيعهوش خليكي قويه وانجحي انا مش هاعيشلك علطول
روح: في ايه يا بابا بتكرر الكلمه دي كتير ليه ..ربنا يخليك ويطول في عمرك ..
بدر: يلا تصبحي علي خير
روح: وانت من اهل الخير يا حبيبي..
بتدخل روح وبتقفل البلكونه بتنام علي سريرها ..
روح بتفكير: معقول هلاقي اللي يحبني زي ما انت حبيت ماما  يا بابا ولا لأ زي ما يكون الحب متحرم عليا لازم اتخذل واتجرح من كل اللي بحبهم ...
افتكرت يونس وهوا بيجري وراها بالسلاح : هههههه مش عارفه ليه كل الناس بتحبني اوي كده اكيد دي حاجه في الشخصيه..
نامت روح وهيا بتفتكر يونس ...
وكأن الأرواح تتلاقي ...
..............................
في الصباح...
صحي يونس من النوم وخد شاور ونزل ...
شاكر ومصطفي وصفاء علي السفره...
قعد يونس وبدأ في الفطار ...
الكل خلص ..قام شاكر راح اوضه المكتب ..
يونس: انا عاوز عنوان عمي بدر يا بوي
شاكر باستغراب : ليه ؟!
يونس: انا عاروح اعتذر له انا غلطت فيه ولازم اصلح غلطي
شاكر: خايف تروح تزود الطين بله
يونس: لاه ماتخافش يا بوي 
شاكر مسك ورقه وكتبله عنوان بدر ..
شاكر: هتروح ميته
يونس: دلوك ..بجهز شنطتي ..
تليفون يونس رن ...
يونس: ايوه يا باشا..ايه ..بس ..تمام يا فندم
شاكر: في ايه..
يونس: جالي مأموريه طارئه..
شاكر: هتقعد كام يوم
يونس: من تلات ايام لسبوع
شاكر: خلاص روح بعد ما تخلص مأموريتك ...
يونس : حاضر يا بوي بس تفتكر هيسامحني
شاكر: بدر قلبه ابيض وهيسامحك ..
............................
بتصحي روح من النوم بتلبس ملابس رياضيه 
بتنزل تركب عربيتها وتروح النادي. .
بتنزل من عربيتهل تجري كعادتها ..
بيجري جمبها شخص ..
روح بغضب: عايز ايه ؟!
حسام: انا اسف يا روح انا اتأسفت كتير اقبلي اعتذاري 
روح وقفت بعصبيه: اعتذارك بجد مش محروج من نفسك ده انا حبيتك حبيتك بجد ازاي تعمل فيا كده 
حسام: كانت غلطه ممكن تسامحيني ونبدأ صفحه جديده
روح بزعيق : دفترك قفلته من زمان وابعد عني احسنلك ...
الناس كانت بتبص عليهم وحسام حس بالاحراج
بيمد ايده وبيحطها علي كتفها ..
طاااااخ ...ضربته بالقلم ...
روح بعصبيه: حذاري ايدك تتحط عليا او تلمسني يا حيوان ماتنساش نفسك انا روح بدر النمر
حسام بغضب: انتي ازاي عملتي كده ازاي اتجرأتي هدفعك التمن غالي..
بيرفع ايده عشان يضربها بيلاقي ايد بتمسكها..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حسام بغضب: انتي ازاي عملتي كده انت لازم تتربي 
بيرفع ايده عشان يضربها بيلاقي ايد بتمسكها ..
روح: يادي النيله السوده يوسف هوا اليوم باين من اوله
حسام: عايز ايه يا يوسف امشي احسنلك
يوسف: جاي تضرب خطيبتي وتقولي امشي ..اداله بالروسيه وقع عالأرض
روح: سابقا ..سابقا يا يوسف..انا لازم اغير النادي ده ..لانه لم..
حسام قام من علي الارض وبدأ يضرب في يوسف
وروح سابتهم وهما نازلين طحن في بعض
يوسف شافها ضرب حسام بالبونيه غاب عن الوعي وطلع يجري وراها...
يوسف : روح ياروح 
روح مكمله جري ..
يوسف: روح ارجوكي اسمعيني
روح وقفت بعصبيه: اسمع ايه يا يوسف ؟!
يوسف: انا اسف اديني فرصه ارجوكي ..
روح بعصبيه: اديك فرصه لايه اديك فرصه تضحك عليا تاني ..
يوسف: انا غلطت سامحيني ..
روح: انا كنت زي اللعبه في ايديكم حسام حب ينتقم مني لما سبته بعد ما اكتشفت خيانته ليا بعتك انت كان ذكي كنت موجوعه ومجروحه وزي الغريق اللي بيستنجد بقشه اكتشفت اني ما حبتهوش هوا كان حاجه كده زي حب تملك اعجاب حبيتك انت حسيت انك عوض ربنا ليا بعد التلاته خطابي بس طلع كل شئ وهم بعتك عشان تكسرلي قلبي وكنت نعم الممثل واللهي تفوقت علي نفسك ..
يوسف: انا بحبك يا روح ..
روح: وانا كنت بحبك بس عارف دلوقتي بكرهك وبقرف منك 
يوسف: القلب اللي حب عمره ما يكره
روح: بالعكس القلب اللي حب اوي لما بيتجرح بيكره اوي انا نسيتك خلاص نسيت حبي ليك عارف امتي لما شوفتك واقف معاه وبتحكيله اني هبله وساذجه وبقيت زي الميه في ايدك وبقيت بموت في التراب اللي بتمشي عليه واني هاجي معاك الشقه قريب زي ما جرحتني وخونت ثقتي هاتتردلك وهتيجي اللي تجرحك 
يوسف: ارجوكي سامحيني انا كنت اخدها لعبه في الاول بس واللهي حبيتك اوي 
روح: عايزني اسامحك؟!
يوسف: ايوه وهاعمل اي حاجه عشان تسامحيني
روح: ابعد عني ...
مشت روح وسابت يوسف واقف ...
يوسف: هتسامحيني يا روح هتسامحيني ..
بقلم حنين عادل
...................
روح دخلت بعربيتها ..
وطلعت اوضتها اخدت شاور ونزلت الجنينه.
قلبت في تليفونها شويه وبدأت تبكي ..
لقت اللي بيحط ايده علي كتفها.
روح بصت: بابا ..
بدر : ايه مالك بتعيطي ليه 
روح مسحت دموعها: مافيش يا بابا.
بدر قعد جمبها وخدها في حضنه 
بدر: انتي اتعودتي انك تخبي عليا حاجه احكيلي
روح ببكاء: النهاردة عيد الأم ..
بدر حضنها اكتر ..
بدر: عارفه لو مانت عايشه يا روح كانت حبتك اوي يوم ماعرفت انها حامل في بنت كانت طايره من الفرحه كانت بتقول دي هتبقي حبيبتي واختي وصاحبتي وكل حاجه كانت بنت وحيدة واخين كان نفسها في اخت ليها كانت بتقول ربنا هايعوضني بيها ربنا يرحمها ماتعيطيش ادعيلها بالرحمه 
روح ببكاء: ربنا يرحمها انا مش عارفه من غيرك كنت عملت اوعي تسيبني يا بابا انا من غيرك اموت ..
بدر بشرود: انا هافضل معاكي يا حبيبتي ..
بقلم حنين عادل
.....................
في الليل
في منطقه صحرا في كذا مخزن كبير للمخدرات.
ضرب نار كتير ويونس واخد ساتر وعمال يضرب نار..
* هانعمل ايه يا باشا ؟!
يونس: مش هنستفاد حاجه ان فضلنا كده للصبح احمي ضهري
* تمام يا باشا 
بيجري يونس وبيلف من ورا اللي بيضربوا نار وبياخد ساتر وبيضرب نار عليهم ...
بيمسك الجهاز بتاعه ...
يونس: اهجمهوا..
بيهجم العساكر واولهم يونس وبيدخل المخزن بيلاقي واحد واقف ولابس حزام ناسف..
يونس: اهدي ..اهدي 
بيحط الراجل ايده علي الحزام ..
يونس: انسحبوووووا
.............
في الصعيد.......
كرم بيلم هدومه في الشنطه..
ام كرم: عاوزه اعرف رايح علي فين يا ولدي
كرم: رايح مصر ادور علي شغل ياما 
ام كرم: رب هنا رب هناك يا ولدي خليك هنا وربنا هايبعتلك رزقك ..
كرم: يا ما انا من ساعه ما اتخرجت  من الجامعه وانا مش لاقي شغل وشغال في حاجات ماليش دعوه بيها
ام كرم: مش شغال في وكاله ابوك والحمد لله مكفيانا واكتر
كرم: بس مش بعد تعبي في الكليه ياما اشتغل في وكاله ابوي انا عندي طموح وعايز احقق ذاتي
ام كرم: ماشي اللي تشوفه يا ولدي بس متنساش امك
كرم: انت بتقولي ايه يا ما انا انسي نفسي ومانساكيش ربنا ما يحرمني منك ولا من طلتك
ام كرم:  ربنا يخليك ليا يا ولدي وينجحك وتوصل لاعلي المراتب قلبي وربي راضي عنك
كرم: ادعيلي يا ما 
ام كرم: بدعيلك في كل صلاه يا ولدي
كرم: ادعيلي براحه القلب والبال يا ما
ام كرم: ربنا يريح قلبك وبالك وينولك مرادك
كرم: من بوقك لباب السما صحيني بدري عشان القطر 
ام كرم: ماشي ولو اني يعز عليا فراقك يا ولدي تصبح علي خير
كرم: وانتي من اهل الخير 
خرجت ام كرم ...
كرم: وحشتيني يا قمر  ..وحشتيني مسيرنا نتقابل ..بقيت عايز انام عشان احلم بيكي  تصبحي علي جنه 
....................
في المقابر ...
صفاء: انا مش عارفه طاوعتك ازاي يا بت حرام عليكي جايبانا في الوقت ده هنا ليه
صفاء واقفه جمب كريمه اللي بتحفر حفره في الأرض ..
كريمه: ياخيتي دي تعليمات الشيخ مخلوف قالي لازمن ادفنها هنا في المقابر.
صفاء : منك لله انتي والشيخ مخلوف بتاعك اللي هيجبلنا اخر ده 
كريمه: يلا دفنت العمل اهو ..يارب اجعله من نصيبي يارب 
قامت كريمه تنفض ايدها وصفاء جمبها.
صفاء: يلا يا بت
لقوا كلب اسود كبير واقف وطلع يجري وراهم 
وهما بيجروا وبيصوتوا ..
......................
طق طق ...
الباب بيخبط..
روح: ادخل ..
بدر: ايه مش هتتعشي ولا ايه
روح: ماليش نفس يا بابا
بدر: خلاص اروح اكل المكرونه البشميل بتاعتك بقا
روح: بس مش اوي
بدر: مش اوي ايه
روح: مش ماليش نفس اوي
بدر: خلي عندك مبدأ 
روح: مافيش مبدأ في المكرونه البشميل
بدر بضحك: طيب يلا يا مجنونه
روح: يلا يا روح الروح 
نزل بدر وروح يتعشوا وكان بيأكلها بايده
روح: الواحد كان نسي طعمها .
بدر: علي اساس انك لحقتي تنسي 
روح بضحك: المكرونه حلوه اوي يا بابا 
بدر: الف هنا علي قلبك
روح: انا هاطلع بقي انام تصبح علي خير
بدر: وانتي من اهل الخير 
....................
يونس: انسحبوووا
الراجل فجر الحزاااام  وهما بيجروا ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس: انسحبوووا
الراجل فجر الحزاااام  وهما بيجروا لدرجه طاروا من شده الانفجار .
وقع يونس علي الأرض والعساكر ...يونس قام من علي الارض ودراعه فيها حروق كبيره ورقبته ...
قام شاف العساكر في منهم اللي اتصاب وفي منهم اللي مات ...
يونس مسك جهاز الارسال بتاعه وكلمهم يبعتوا دعم ليه ..
قعد علي الارض جمب عسكري ميت افتكر لما كان بيقول له انه فرحه بعد شهر ومستني بفارغ الصبر يخلص المأموريه دي وياخد اجازه وانه الوحيد علي اربع بنات وابوه متوفي وعلي قد حالهم ..
يونس: ربنا يرحمك ويصبرهم علي فراقك عريس الجنه ان شاء الله انت شهيد طب يارتني كنت انا عارف ما تخافش وماتشيلش هم امك واخواتك ليهم ربنا ماتقلقش ارتاح ...
رفع راسه لفوق وبص للسما وعينه دمعت ..
يونس: يااارب ليه كل ده بيحصل ليه ناس مالهاش ذنب بتروح والفاسدين عايشين منعمين مش اعتراض حاشا لله بس احساس بالعجز ..لما تبقي مسؤول عن حمايه حد وما تقدرش تحميه ..
مش دايما نحكم علي حد من تصرفاته مش عشان عصبي يبقي قوي وجامد وقاسي دا بيبقي احن مما تتخيله عمر ما كان اللي بيبان هوا الواقع احيانا بيبقي انعكاس لحاجه حلوه ماخدتش حقها انها تبان وتظهر بسبب جرح حد سببه او حد استغل الحاجه دي كلنا فينا الحلو والوحش بس بيظهر لما نحتاج ليه ....بقلم حنين عادل
..............................
في المقابر...
صفاء: اجري يا بت ..
كريمه: ما عتش قادره يا خيتي نفسي انقطع
صفاء: قومي قومي الكلب اجي
كريمه قامت تجري اتنعقلت وقعت والكلب عضها في رجليها  ...
صفاء جريت وسابتها ...
الكلب ما كانش بيعض دي كان بياكل ..كريمه قعدت تصوت وتبعده بس مش عارفه لقت جمبها حجر كبير خبطته في دماغه الكلب رجع لورا وكانه داخ .
قامت كريمه من علي الارض تجري ورجلها بتنزل دم لحد ما طلعت بره المقابر..
لقت صفاء اختها مستنياها ..
كريمه: بقي اكده يا خيتي تهمليني وتجري ..
صفاء: ما شوفتيش شكله عامل ازاي وه وه ايه الدم ده 
كريمه بنهجان: رجلي مش حاسه بيها واغمي عليها ...
صفاء: بت ..بت يا كريمه قومي سايق عليكي النبي هاتفضحينا.
صفاء قعدت تفوق فيها لحد ما فتحت عينيها ..
صفاء: ساعديني وقومي عشان نعاود الدار ..
صفاء سندتها ..
كريمه ببكاء: رجلي واجعاني قوي 
صفاء: معلهش استحملي هانعاود الدار وهاشيع للدكتورة .
فضلت صفاء مسنده كريمه لحد ما وصلت البيت و قالت للغفير يساعدها ..
دخلت هيا وكريمه والغفير لقت شاكر قدامها متعصب
حطت كريمه علي الكنبه..
شاكر: كنتي فين يا مره في انصاص الليالي 
صفاء: ك..ك.كنت ..مع كريمه .
شاكر: معاها فين يا وليه 
صفاء: ما انت خابر انها بتمشي وهيا نايمه كلمتني وقالتلي انها صحت لقتها في المقابر وكانت خايفه ومرعوبه طلعت اجري عليها لقيت الكلب بينهش في رجليها 
شاكر: وه ..
صفاء: ايوه ..حتي شوف رجلها يا حبه عيني متدمرة شيع للدكتورة تلحقها يا ابو يونس
شاكر: يا مسعود ..يا مسعود
دخل مسعود الغفير : ايوه يا حضره العمده امرك
شاكر: روح هات الدكتورة وماتعاودش من غيرها 
مسعود: امرك يا حضرة العمدة..
شاكر: دخليها اوضه الضيوف ونضفيلها الجرح علي ما الدكتورة تيجي
صفاء: حاضر..
صفاء سندتها وهيا بتتنفس براحه ودخلتها الاوضه ..
كريمه بتبكي من وجع رجليها .
صفاء كشفت رجليها اتصدمت من الجرح ..
صفاء وهيا بتنضفه: مش قلتلك يا خيتي الشيخ مخلوف ده هايجبلنا اخر ربي يسترها ..
الباب بيخبط ..ودخلت الدكتورة..
وقفت صفاء من بعيد تشوفها..
الدكتورة: دا جرح عميق جدا والجلد اتقطع وكام شريان لازمها عمليات عشان ترجع طبيعيه
صفاء: يامري حالتها صعبه اوي اكده
الدكتورة: للاسف انا هاكتبلها مسكن علي لما تنقلوها للمستشفي
صفاء: شكرا يا دكتورة
طلعت الدكتورة وقالت لشاكر نفس الكلام وادته الروشته..
شاكر: ياواد روح هات الدوا 
الغفير خد الروشته وراح يجيب الدوا 
شاكر: سبحان الله من اعمالكم سلط عليكم ..
ايوه شاكر عارف بس مستني يشوف اخرهم ..بقلم حنين عادل
............................
صوت الاسعاف ..
والدكاترة بيشتالوا المتصابين علي الترولي
ويونس واقف مش حاسس بالدنيا ..كل اللي بيفكر فيه انه ماقدرش يحميهم الناس اللي من نوعيه يونس قليله اوي في الزمن ده الناس اللي بتعمل من قلبها ومش بتفكر بيلوم نفسه علي حاجه مالهوش ذنب فيها كان ذنبه ايه دا واحد تكفيري وفجر نفسه ..بس احساسه بالمسؤوليه بيعذبه يمكن لو ..يمكن كان ...بيعيد الزمن لو كان حصل لوكنت بعدت ..بس قدر الله ماشاء فعل ...بقلم حنين عادل
الدكتور: يونس باشا ..يونس باشا
يونس: ايوه ايوه يا دكتور
الدكتور: بكلمك بقالي ساعه انت جروحك كبيرة 
يونس: الحمد لله 
الدكتور: طب اتفضل معايا اعالجهملك
يونس: ماشي
مشي يونس مع الدكتور ودخل الاسعاف لقي الشاب مفاح عينه
يونس بفرحه: هوا عايش
الدكتور: كان نبضه ضعيف جدا وقلبه هيقف بس الحمد لله لحقناه..
يونس بفرحه : الحمد لله شد حيلك يا عريس 
..عريس ايه بقا 
يونس بضحك: لاه ما تقولش كده ان شاء الله هتبقي كويس احمد ربنا 
..الحمد لله علي كل حال ..
يونس : سبحان الله وما كان ربك نسيا ❤️ دي اكيد دعوه امك ..
..ربنا عالم انها غلبانه هيا واخواتي
يونس: اللي معاه ربنا ما يغلبش ارتاح ..
..ونعم بالله 
.......................
في نادي ليلي..
يوسف واقف هوا وبنت عالبار.
* ما خلاص بقا يا يوسف مش كنت بتضحك عليها دلوقتي حبيتها
يوسف: ايوه بحبها بس مش راضيه تسامحني عارفه هيا من النوعيه اللي مش بتسامح لو عملت ايه ..
* خلاص ريح قلبك وانساها
يوسف: ما قدرش بحبها الكام يوم اللي غابتهم انا كنت هاموت مش عارف اعمل ايه عشان تسامحني كله من حسام الكلب روح دي بتاعتي انا بمزاجها غصب عنها بتاعتي ..
* طب ايه رايك اني اقلك علي طريقه تخليها ليك علطول 
يوسف: ايه ؟!
*............................................................
*‏............................................................
*‏............................................................
يوسف: انتي اتجننتي بقولك عايزها تسامحني تقوليلي اعمل كده ايه يا ميرا عايزاها تكرهني بزياده
* فكر بس صدقني دي دماغها جامدة ومافيش احسن من اللي قولتهولك ده
يوسف: عايز صحبتك يتعمل فيها كده
* مش صاحبتي كانت صاحبتي يا يوسف فكر بس في اللي قولتهولك( بضحكه بشر)
يوسف: مش عارف ليه بتكرهيها كده ..
* انا لا بحبها ولا بكرها ولا هيا في دماغي اصلا انت طلبت رأيي وانا قولتلك عملت باللي قولتلك عليه هاتبقي انت الكسبان فكر كويس
بقلم حنين عادل
..............................
في الصباح..
بتصحي روح من نومها وكالعاده بتاخد شاور و بتشرب النسكافيه بتاعها..
بتنزل تحت ..
بدر: تعالي يا روح افطري معايا
روح: ما انت عارف يا حاج اني مش بفطر دلوقتي
بدر: يابنتي نفتح نفس بعض 
روح قعدت علي السفره : ماشي يا بابا بس بذمتك خلقتي دي تفتح النفس
بدر: نعم ..دي تفتحها ونص وان انتي مافتحتيش النفس مين يفتحها..
روح: الله الله علي كلامك الحلو يا سي بابا
اكلها في بوقها ..
روح بابتسامه : ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي ...يلا بقا بدايه الجامعه بكره عاوزة اروح اشتري لبس
بدر: تشتري لبس دا انتي عندك لبس يكفي بلد
روح: الله بقا قديم يا بابا 
بدر: هاتروحي مع ميرا
روح: ميرا ..لأ خلاص ميرا بح ..
بدر: ازاي دي كانت اكتر واحده بتحبيها واكتر من اخوات
روح: طلعت ورق يا بابا ما طلعتش صاحبتي واختي زي ما كنت فاكراها يلا الله يسهلها انا هاروح مع ياسمين 
بدر: ماشي خلي بالك من نفسك وماتتاخريش 
روح: حاضر ..
بدر: محتاجه فلوس 
روح: لأ معايا وبعدين احنا حسابنا مشترك يعني انا مليونيرة 
بدر: ما انا هفلس قريب علي ايدك
روح: هيا الفلوس بتيجي ليه مش عشان تروح ونتبسط بيها..
بدر:  الاعتدال في الاسراف يابنتي ..
روح: حاضر..يلا باي ..
مشت روح وضحك بدر عليها ..
بدر بتفكير: خايف عليكي يا بنتي مالكيش حد من بعدي غير ربنا
...................
في محطه القطر..
بيقف القطر وبينزل من كرم..
كرم: بلد جديده وكبيرة يا تري هاتحققيلي منايا ..
نزل كرم من القطر ...ومشي 
الدنيا زحمه جدا وهوا مش عارف حاجه في البلد .
مشي شويه راح الموقف ...
السواق : رايح فين يا استاذ
كرم: انا عاوز اروح الزمالك ..
السواق شاور ليه علي عربيه..
كرم راح ركب ..
كرم بتفكير: جايلك يا قمر ...اتوحشتك ياتري هاتحسي بيا امتي .
........................
في المستشفي..
يونس قاعد الدكتور بيغيرله علي ايده
الدكتور: الحمد لله انها جت علي قد كده
يونس: الحمد لله ده انفجار ربنا سترها
خلصله الدكتور وراح يطمن علي الشاب ...
دخل الاوضه ...
يونس: ها عامل ايه يا عريس
..الحمد لله 
يونس: تستاهل الحمد
..انت ازاي كده يا باشا
يونس: كده ازاي يعني
..يعني من بعيد باين قاسي وتخوف بس انت غير كده خالص
يونس: انا ازاي بقا
..يعني حنين وطيب وجدع
يونس: بص يا محمد كل واحد بيشوف الناس زي ما هوا عايز يشوفهم لو عايز تشوفني كويس وطيب هاتشوفني لو عايز تشوفني قاسي وبخوف هاتشوفني كده برده طيب انا عملت معاك حاجه بينتلك اني قاسي وبخوف
..الصراحه لأ ..
يونس: حمد الله علي السلامه يا محمد
..الله يسلمك يا باشا 
بقلم حنين عادل
..................
في احد المحلات..
روح طلعت لابسه بلوزه كت علي بنطلون..
روح: ها ايه رايك
ياسمين: دا عاشر طقم يا بنتي
روح: اخر واحد اخر واحد
ياسمين: كنتي بتقولي كده من اربعه فاتوا
روح: ها ايك رايك عشان لسه الشوز
ياسمين: انا اللي جبته لنفسي
استوب ...
ياسمين صاحبه روح جدا بس ميرا كانت الانتيم وكانت روح بتحبها جدا بس صداقه العمر انتهت بموقف
............................
في مستشفي ..
كريمه علي الترول ...
كريمه ببكاء: انا خايفه اوي يا خيتي
صفاء: ما تخافيش يا خيتي ماتخافيش ان شاء الله هاتبقي كويسه
دخلت اوضه العمليات وهيا خايفه وبتعيط ..
فعلا من اعمالكم سلط عليكم..
..........................
طلع يونس من المستشفي راح السكن بتاعه 
اترمي علي السرير ...
حط ايده ورا دماغه 
جت صورتها في باله ..
ابتسم بتلقائيه ..
يونس: وحشتك العصبيه وحرق الدم ولا ايه يا نمر جرا ايه يا قلبي هاتنخ ولا ايه وحتي ان نخيت ما خلاص كل حاجه خلصت ..
عقله: ايوه كده احسن 
قلبه: بس ممكن تصحح اللي حوصل والميه ترجع لمجاريها 
يونس: لا اله الا الله محمد رسول الله
وكانه بيوقف عقله عن التفكير وبيقول لقلبه اهدي وماتمشيش ورا اللي هايجرحك ..
اصعب حاجه انك تعيش في صراع ما بين قلبك وعقلك بتبقي بين نارين قلبك ليه قرار وعقلك ليه قرار تاني وانت حيران مابينهم  ...بقلم كاتبه الجيل
..............................
كرم كان واقف في شقه راقيه ..
كرم : بس كده غالي قوي
@ انت جاي تأجر شقه في حي الزمالك اللي من ارقي احياء القاهره  وبتقول غالي ..
كرم: بس كده كتير اكرمني شويه
@ اللي عندي قلته احنا مش بنفاصل يا ابن الحلال وفي كتير يتمنوها سلام ما تعطلنيش .
كرم: خلاص موافق استهدي بالله ..
بيطلع العقد وكرم بيمضي عليه..
كرم بتفكير: كله عشانك يا قمري ..يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صحيت روح من النوم لبست بنطلون جلد وبلوزة بيضاء فوقه مستعدة لاول يوم في الكليه التيرم التاني
بصت لنفسها في المرايه بغرور رفعت شعرها لفوق ونزلت خصلتين من الجنوب ولبست نضارتها وخرجت
نزلت لقت ابوها قاعد علي السفرة
روح: صباح الفل يا احلي بابا 
بدر: صباح العسل ..اقعدي افطري يلا
روح: حاضر..
قعدت روح كلت وقامت بسرعه ..
بدر: ماكلتيش ليه
روح: عشان افضل رشيقه زي ما انا 
بدر: رشيقه مين دي انتي بطايه 
روح: بابا لوسمحت بطايه ايه هوا انا تخنت
بدر: بطايه دي يعني عسل وقشطه
روح: الظاهر الفترة اللي قعدتها في الصعيد قصرت عليك ياوالدي انت رايح الشغل ولا ايه
بدر: اه كفايه اجازة لحد هنا انا رايح كتر خير خالد اوي لكده
روح: ماشي سلام يابابتي
باسته ...
بدر: طب تعالي بقا لما ابوسك
روح: لأ بلاش بلاش اااااه ..
بدر: هههههههه
روح: لازم العض يعني يابابا انا كبرت علي فكرة
بدر: مش عليا يابت
روح: حاضر ..اتأخرت ياسمين ملطوعه بقالها فتره
بدر: خلي بالك من نفسك وماتنسيش احنا اتفقنا علي ايه ..
روح: حاضر
خرجت روح من الفيلا وهيا راكبه العربيه بتاعتها ومشغله مليونير مليونير بكره هابقي مليونير
وبتحرك دماغها وايدها مع الاغنيه. .
بتخرج من بوابه الفيلا بتقابلها عربيه سودا علي الطريق واللي جواها بيشوفها وبيركز معاها وبيبتسم ..
بيدخل الفيلا وبينزل من العربيه بطلته وبهيبته. .
بيرن الجرس..بتفتحله الخدامه..
.. بدر بيه موجود 
الخدامه: مين حضرتك ؟!
..النمر..يونس شاكر النمر 
الخدامه: اتفضل لما اندهولك
دخل يونس وقعد ..
بدر اجي...
يونس: عمي ..
بدر بيحضنه ..
يونس: ازيك يا عمي عامل ايه 
بدر: انا كويس الحمد لله اقعد..
يونس: انا اسف يا عمي علي اللي حصل
بدر: اسف علي ايه يا يونس ما كنا متفقين علي كده
يونس: بس كان صعب عليا اوي يا عمي اني اجرحك ..
بدر: ما كانش قدامي غير كده كنت عارف انها هتفضل تعاند فيك ومش هاتقبل وهاتعمل المستحيل اننا نرجع انا اتسرعت بردة 
يونس: بس كده احنا استفدنا ايه يا عمي 
بدر: اقولك استفدنا ايه ..استفدنا انها دلوقتي وعدتني انها تنسي روح القديمه وتفكر في مستقبلها  وطلعناها من اللي كانت فيه ..
يونس: قصدك يوسف ..
بدر: ايوه ..يوسف خلاها تكره الدنيا وتنطوي بس انت رجعتها لشقاوتها و جنانها وضحكتها اللي مابتفرقهاش ونسيتها يوسف.
يونس: بس هايفضل قدامها بردة .
بدر: بس دلوقتي غير..
يونس: طب واللي جاي يا عمي خلصت علي كده
بدر: ههههههه ولسه اللي جاي تقيل
يونس: مش فاهم اعمل ايه ؟!
بدر:  بص يا بني اللي فات انا كنت عايزك ترجعلي روح القويه اللي مافيش حاجه تكسرها ودا اللي حصل اللي جاي انت اللي تحدده وتعمله هل انت بتحبها وتقدر تصونها وتتحمل جنانها وعصبيتها ولا لأ 
.............................
في الطريق..
روح وقفت لياسمين..
ياسمين: كل ده لطعاني يوم عربيتي عطلت وجيت معاكي تلطعيني كده..
روح: معلش يا حب ..اركبي يلا .
ركبت ياسمين مع روح ...
روح  بتغني مع الاغنيه ..
ياسمين: وطي الصوت شويه ارجوكي
روح: حاضر
ياسمين: الحمد لله اخيرا بس كويس انك رجعتي لطبيعتك
روح: مافيش حاجه تستاهل انك تتغيري عشانها ..
روح ركنت العربيه ونزلت منها ودخلت الكليه الكل كان بيبصلها علي جمالها ورقتها ...
دخلت علي الكافتيريا لقت شلتها قاعده كلهم سلموا عليها ..
* وحشتيني يابنت الايه
روح: انتي اكتر كلكم عاملين ايه واحشني اوي ..
ياسمين: مش روح راحت الصعيد يا شباب
..ايه ده بجد 
* احكيلنا يا بنتي عملتي ايه والمكان هناك عامل ايه 
..اكيد مقرف 
روح: بصوا هوا في البدايه كنت متعقده جدا من المكان وكده بس اكتشفت ان المكان  ناسه اللي بتحليه الناس هناك طيبين جدا ويتحبوا الجو كان مش زي هنا زحمه وكده هناك تصحي علي صوت العصافير  ومنظر الخضرة
..وتنام علي صوت الضفاديع صح
ياسمين: ايه الرخامه دي
روح: بصوا انتم مش هتفهموا يبقوا اسكتوا حد جاب جدول المحاضرات 
* ايه ده بجد هاتحضري
روح: ايوه هاحضر انا عايزة انجح السنه دي
..انتي اتغيرتي اوي 
روح: اكتشفت ان حياتي مش ليها هدف ..
ميرا: وعايزة هدف ليه ما انت عندك كل حاجه 
بيبصوا عليها..
ياسمين: عايزة ايه يا ميرا
روح: بس يا ياسمين دي ميرا دي صاحبتنا 
ميرا قعدت والكل متضايق من وجودها ...
ميرا: وحشتيني اوي يا روح
ياسمين: واللهي
ميرا: ايه روح القطه كلت لسانك ولا ايه ...
يونس كان واقف بيتفرج عليها من بعيد لقاها بتجري عليه وفرحانه..
ابتسم وتلقائيا فتح اديه ..
هيا بتجري وفاتحه ايدها ..عدت من جمبه وحضنت شاب 
اتفاجئ يونس ..
روح بفرحه: اهلااا
لقت شاب واقف وفاتح ايده ...
بتجري عليه 
كان يونس وصل واتفاجئ انها بتجري عليه ومبسوطه فتح 
دخلت في حضنه بسرعه ...
روح: خالد وحشتني اوي اوي 
خالد : حبيبتي انتي اكتر 
يونس كور ايده بعصبيه وكالعاده كان رايح يجيبها من شعرها ...
مشت هيا وخالد وهوا كان استوعب اللي حصل ..خرج بره الكليه وركب عربيته ...
يونس بعصبيه: مستني منها ايه يعني ها ..مستني ايه ..عايز تجيبها من شعرها وتحضنها وتقولها انك بتاعتي انا وبس صح لأ انسي يا نمر ...انت عايز واحدة تكون ماحبتش قبلك تكون اول راجل في حياتها تملك قلبها وروحها مش جسمها .. 
ركب عربيته ومشي  ..
تررن تررن ...تليفونه بيرن. 
يونس : ايوه يا فندم اه انا استأذنت يوم يا فندم تمام بكره ان شاء الله ..بس عايزين دعم المجموعه اكترها مصاب ..تمام يافندم في رعايه الله
قفل التليفون ...
يونس بتفكير: كانك جاي تتوجع وتمشي فووق انت النمر اللي ما هايهدهوش حاجه واصل ..تتوجع ليه ؟!
بقلم حنين عادل
.........................
في المستشفي...
صفاء: يعني ايه يا دكتور ماعندكوش امكانيات هاتسيبوا البت تموت
الدكتور: للاسف انا بقولك لمصلحه اختك خديها مستشفي في مصر حالة رجليها صعبه ولو فضلت اكده ممكن توصل لاقدر الله للبتر 
صفاء: يامري ..بتر ..
الدكتور: ياريت تنقلوها في اسرع وقت 
...................
في الكليه...
خالد قعد مع روح وميرا قاعده ..
خالد ميل علي روح: ايه اللي جابها دي
روح: جايه تحرق دمي يا باشا 
خالد: طب ايه رايك احنا نحرق دمها معايا يا صاحبي
روح: معاك يا صاحبي 
خالد: ميرا .
ميرا باعجاب واضح: ايوه يا خالد
خالد: عرفت انك اتضحك عليكي
ميرا: ايه ؟!
خالد: قصدي ان حسام سابك بعد يا حبه عيني ما حبتيه
ميرا بغضب: حسام مين اللي يسبني ده انا اللي سبته
خالد: غريبه يعني مش ده اللي بيقولوا عليكي
ميرا: هوا بيقول ايه
خالد: بيقول انك كنتي بتجري وراه عشان فلوسه ولما اخد اللي هوا عاوزه ماعدش ليكي لازمه ورماكي ..
ميرا قامت بعصبيه : انت بتقول ايه انا ماسمحلكش ..
خبطت ايدها بعصبيه في الكبايات  العصير وقع علي هدومها..صوتت وطلعت تجري علي الحمام بعصبيه 
روح: ههههه ..زودتها اوي يا خالد
خالد: دي بت سئيله تستاهل انا عارف كنتي مصاحباها ازاي ..
روح: قدري ..
.....................
في شركه النمر..
بدر: ازاي يا يونس
يونس: ارجوك يا عمي توافق
بدر: ماقدرش اجبرها تاني تروح الصعيد شوفت عملت فيك ايه اول مرة عايزينا نعيد ده تاني قولتلك ميه مرة بنتي تاخد احسن ما عندها بالحنيه مش بالعصبيه
يونس: طيب يا عمي فكر بس ما تاخدش قرار دلوقتي 
بدر: اللي فيه الخير يقدمه ربنا
يونس: انا ماشي استأذنت 24 ساعه وراجع تاني
بدر: بالسلامه خلي بالك من نفسك ..
...........................
في مدرج الجامعه ..
يا انسه ..يا انسه
روح فاتحه بوقها ومش فاهمه اي حاجه 
روح قامت وقفت: ايوه يا دكتور
الدكتور: فهمتي حاجه
روح: عاوز الحق ولا ابن عمه
الدكتور بضحك: الحق
روح: مش فاهمه اي حاجه خالص 
الدكتور: طب اتفضلي اقعدي ...
روح قعدت بعد ما كل المدرج ضحك عليها ...
ياسمين: اقفلي بوقك بقا يخربيتك 
روح: ياسمين هيا دي مادة ايه
ياسمين: روح هوا احنا عندنا مواد ايه
روح: الصراحه مش عارفه
ياسمين: يبقي تسكتي احسن 
روح كملت فتح بوقها واندهاشها من اللي بيتقال..
بعد نص ساعه طلعوا من المحاضرة..
ياسمين: فهمتي حاجه
روح: دماغي عملت Eror404 
ياسمين: ما طبيعي ما انت طول السنين اللي فاتت مش بتحضري مستنيه ايه
روح بضحك: تمام انت الدحيحه بقا عرفيني مش عارفه انتي مصاحبه فاشله زيي ازاي ماهوا هايحصل حاجه من اتنين يا اما اخليكي فاشله زيي يا اما تخليني دحيحه زيك ..
ياسمين: لا والنبي انا قلبي بيوجعني ...
فضلوا يتمشوا...
ياسمين: الحقي يوسف جاي علينا
روح: سيبك منه ..
يوسف قرب...
يوسف: روح ارجوكي اسمعيني
روح: كفايه اوي اللي حصل وسمعته لحد دلوقتي لو انت راجل وعندك كرامه ابعد عني ..ابعد عني 
روح مشيت وخرجت من الجامعه كلها ...
وياسمين وراها وخالد شافها من بعيد..
خالد: معلش يا ياسمين سيبيني معاها شويه
ياسمين: ماشي .
خالد راح فتح عربيتها قبل ماتمشي وقعد وهيا مشت بالعربيه..
خالد: لسه بتحبيه يا روح؟!
روح: لأ بكرهه ..
خالد: اومال ايه اللي مضايقك
روح: اللي مضايقني ان الغلطات في حياتي كتير ومش راضيه تسبني في حالي اللي مضايقني اني حاسه ان انا قدامه ضعيفه ..ضعيفه مش لاني بحبه لسه لأ ضعيفه لاني  صدقته قبل كده واديته قلبي وضحك عليا واستغلني كل ما بفتكر كده بزعل من نفسي اوي ..
خالد: ربنا لما بيحب حد بيكشفله حقيقه الناس اللي حواليه ومعادنهم كويس انك عرفتيه علي حقيقته وان الكذبه ما فضلتش كتير انتي بشر واكيد هتقابلي مواقف من دي كتير
روح وهيا سايقه:هوا انا وحشه يا خالد
خالد: ليه السؤال ده
روح: لان كل اللي بيقعوا في طريقي وحشين 
خالد: انتي بالنسبالي مافكيش غلط يا روح مافكيش عيوب .
روح : وحشتني الكام يوم دول 
خالد: انتي اكتر ..
روح: انتي عارف ربنا عوضني بيك اجدع اخ واكتر واحد بتفهمني 
خالد: اعمل ايه بقا امي الله يرحمها كانت لازم ترضعك 
روح: مستخسر فيا اللبن يلا
خالد: ايوه خدتي الكالسيوم بتاعي
روح بتبصله كنت عايز كالسيوم ايه اكتر من كده ما مشاء الله تسد عين الشمس اهو ..
خالد: نقي. نقي اوي ..انا حاسس ان صحتي متأخرة ..حاسبي حااااسبي...
عربيه كانت قدام روح وماعرفتش تتفداها و....يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عربيه كانت قدام روح وماعرفتش تتفداها بس وقفت مرة واحدة ماخبطتش فيها ..
روح دماغها اتخبطت في الدريكسيون ...
خالد : روح انتي كويسه؟!
بتنزل روح من العربيه متعصبه ...
وبتروح عند العربيه السوده وهيا ماسكه دماغها ومش بتبص حتي علي اللي سايق بتمسكه من قفاه وبتنزله 
بس لاحظت ان ايدها عاليه اوي ومش عارفه تمشي بتبص ليه ...
بتنزل ايدها فجأة وهيا مصدومه..
روح: ي..يونس 
يونس: كملي ..كملي وقفتي ليه..
خالد : يا روح بس بقا ...
روح بعصبيه: انت جاي ورايا ليه يا يونس انت بارد ومش بتحس كده ازاي سيبتلك الدنيا ومشيت جاي ورايا ليه ..
خالد: انتي تعرفيه ؟!
يونس: هههههههه انتي فاكرة نفسك مين عشان يونس النمر يجري وراكي ويسيب اشغاله عشان حته بت زيك
روح: فاكرة نفسي روح بدر النمر اللي يونس النمر مايستاهلش حتي اسمه يجي علي لسانها ..
يونس: يااااه علي الغرور  ...
روح: لأ مش غرور دي ثقه
خالد: يلا يا افندينا امشي من هنا يلا ..وبيزق يونس 
بوووووووم ....يونس ضربه بونيه وقع علي الأرض ...
روح : يخربيتك ...
بتوطي علي خالد بقلق وخوف...
روح بقلق : خالد انت كويس  ؟!
يونس بعصبيه: وده مين ده كمان ..
روح بتقوم بعصبيه وبترفع ايدها في وشه 
روح وهيا ماشيه وهوا راجع لورا : انت كل حاجه عندك عنف وضرب انت ايه يا اخي ها ايه راضع ايه لبن حمار ما بتفكرش طلعتلي منين ها طلعتلي منين ....
فضلت ماشيه تتكلم لحد ما زنقته في العربيه بتاعته
يونس حط ايده حواليها وراح شددها عليه ..
روح بتوتر: ا..انت بتعمل ايه ابعد عني 
يونس: كملي كلامك يا روح النمر 
روح بتوتر: ها..
يونس: بقولك كملي كلامك يا روح النمر كنتي واقفه عند انت طلعتلي منين ..
روح: ايوه ...
يونس: عاجبينك ؟!
روح بتوتر: هما ايه دول 
يونس بابتسامه:  غمازاتي 
روح اول مرة تكون قريبه كده من يونس ...
روح بتزقه وبتحاول تبعد عنه بس مش عارفه
روح: ابعد عني يا يونس
يونس: وان ما بعدتك
روح: هاوريك روح اللي كانت في الصعيد
يونس: بس روح دلوقتي مش في الصعيد
روح: بس روح نفسها 
يونس: طب وريني كده 
روح حاولت تخرج من تحت ايده بس مش عارفه.   
يونس بضحك: فين الكعب بتاع المرة اللي فاتت يا خسارة لابسه كوتشي.  
روح بتزق فيه بس مش عارفه قعدت تخبطه علي رجليه بس بردة مش بيسبها وفجأة شالها علي كتفه
روح: بتعمل ايه يا بتاع انت 
اااااااه ....انت يا سافل بتضرب فين
يونس بضحك: اي طوله لسان هتتضربي تاني
روح: ماشي واللهي لافضحك يا.
يونس: ها قلنا ايه ..
دخلها يونس العربيه ...
روح: انت واخدني فيه 
يونس بابتسامه وهوا بيقفل العربيه : خاطفك 
روح: نزلني عاااااااا
يونس : وداني ما اسمعش صوتك ..
.............................
في المستشفي
صفاء: خلاص هنسافروا كمان ساعتين 
كريمه ببكاء: مش مستحمله من الوجع يا خيتي
صفاء: منك لله يا شيخ مخلوف ياشيخ الندامه
كريمه: ليه يا خيتي حرام عليكي هوا عمل حاجه
صفاء: تصدقي انك تستاهلي اللي حوصل 
كريمه: اكده يا خيتي
صفاء: ما انتي بتقولي كلام يعصب هوا لو ماكانش خلاكي تروحي تدفني العمل بتاعك بالليل كان حوصل حاجه خليكي ماشيه وراه لما هايجبلك اخر
................................
في عربيه يونس
روح: عاااااااا خاطفني الحقوني ..
يونس: بس بقا بدل ما اعمل اللي كان نفسي اعمله في البلد
روح برفعه حاجب: وكان نفسك تعمل ايه بقا
يونس: كان نفسي ادوق الفراوله دي 
وبيحط ايده علي شفايفها 
روح بتمسكها وبتعضها. 
بيشد ايده منها بصعوبه ...
يونس: ايه ده انتي مش بتاكلي لحمه ..
روح بعصبيه: ولا اظبط يلا
يونس: ايوه كده قابليني راجل لراجل 
روح بصدمه وعصبيه:  راجل !!
يونس: ايوه في بنت تبقي كده يع
روح بعصبيه: نزلنييييييي 
يونس: لأ 
روح: بقولك نزلنيييييي
يونس : وانا قولت لأ 
روح بعصبيه: ماشي ..
بتمسك الدريكسيون وبتجيبه يمين وشمال والعربيه بتفضل تيجي يمين وشمال..
يونس بيمسك ايديها الاتنين  بايده واحده وبيكمل سواقه
روح بعصبيه: انت طالعلي في البخت عايز مني ايه سبني في حالي بقا
يونس: هاعوز منك ايه يعني هوا انتي يتعاز منك حاجه 
روح بعصبيه : نزلنييييي
يونس وقف العربيه مرة واحدة ...
يونس: انزلي
روح بصدمه بصتله
يونس: ايه عجبتك القعده ومش عايزة تنزلي انزلي 
روح: طب مش نازله بقا 
يونس بضحك وبيقلد روح: هوا انتي طالعالي في البخت عايزة ايه مني سيبيني في حالي بقا ..
روح بعصبيه: واللهي
يونس: انزلي احنا قدام البيت ولا عايزة تفضلي معايا
روح بتبص بتلاقيهم قدام الفيلا ..
روح: افضل معاك ..ياريت ما اشوفش وشك تاني 
يونس وهيا بتفتح الباب ونازله: للاسف مش هاعرف اوعدك بكده ..اصل الارواح بتتلاقي ..
روح رزعت باب العربيه ودخلت  من باب الڤيلا 
يونس ضحك وساق عربيته ومشي..
..................
روح: بابااااا يا باااابااا
بدر كان قاعد بيقرأ في الجورنال
بدر: ايه يا بنتي مالك متعصبه ليه ووشك احمر كده
روح: يونس يا بابا
بدر : ماله ايه اللي فكرك بيه يا بنتي ..
روح: شوفته النهاردة وضربني وضرب خالد 
بدر: ايه ايه ازاي يونس في مأموريه وهتخلص كمان يومين عمك شاكر اللي قايل كده اكيد انتي بتتوهمي
روح: بتوهم ايه يا بابا بقولك ضربني وضرب خالد وركبني معاه العربيه ووصلني بره ومشي
بدر: يمكن طب وراح فين 
روح: معرفش بس لازم تحطله حد كده زودها اوي
بدر: فعلا زودها اوي. .
روح سابت بدر وطلعت اوضتها ودخلت اخدت شاور وطلعت بتبص لنفسها في المرايه ..
افتكرت لما قالها نفسه يدوق الفراوله ولما ضربها ..
روح ابتسمت : ايه يا روح في ايه فوقي يا ماما كفايه اربع خوازيق في حياتك ماتسمحيش لدخول الخامس حرام ماعتيش هاتستحملي
.....................
يونس واقف وحواليه العساكر...
يونس: جاهزين ..
العساكرفي صوت واحد: جاهزين يا فندم
يونس: اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله
العساكر: اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
يونس: الله اكبر
العساكر: الله اكبر
يونس: ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون ...المكان مليان الغام ...خلوا بالكم 
جاهزين يا رجاله
العساكر: جاهزين يا فندم
يونس: اهجمواااا
بقلم حنين عادل 
...........................
روح كانت قاعده في الجنينه بتتمرجح علي المرجيحه وبتبص للنجوم ...
بدر :جبتلك فشار وروستيكا  نتسلي فيهم
روح: حبيبي ...
بدر: من ساعه ماجيتي وانتي في اوضتك وماحكتيليش علي اول يوم جامعه
روح: احكيلك علي ايه يا بابا مافيش حاجه تتحكي ميرا جت تحاول تحرق في دمي شويه خالد بقا قام بالواجب وخلاها نار بجد اجدع حد عرفته في حياتي  خالد وهايفضل احسن حد ربنا معوضني بيه ..
بدر: ما تستعجليش ما يمكن تلاقي اللي اجدع منه 
روح: لا استحاله ..
بدأوا ياكلوا في الفشار والروستيكا ..
روح : بابا انا بحبك اوي 
بدر: انا اكتر يا حبيبتي ..
........................
في الصباح ...
صحيت من النوم لبست للجامعه لبس كاجوال كالعادة بيبرز جمالها وانوثتها.   
سابت شعرها علي ضهرها وحطت ميكب سيمبل ..
روح: البس الهيلز بقا تحسبا لاي ظروف يمكن الاقي النمر تاني..اطلع من تفكيري بقا يا نمر
نزلت تحت ...
روح: صباح الخير يا بابا
بدر: صباح الفل يلا افطري
روح: يابابا مش بيبقي ليا نفس دلوقتي
بدر: كلي علي قد نفسك
روح : حاضر ..
روح قعدت وبدات تاكل
بيجي تليفون لبدر ..بيرد عليه
بدر قام وقف مرة واحدة : ايه
روح بقلق: في ايه يا بابا
بدر بيقفل التليفون ...
بدر: يونس ابن عمك ..
روح بلعت ريقها بقلق: ماله ؟!
بدر: في المستشفي ..بين الحياة والموت
روح وقفت بصدمه: ايه ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بدر: يونس في المستشفي وحالته خطيرة 
روح بقلق: ايه اللي حصل
بدر: انصاب في مأموريته انا لازم اسافرله الصعيد
روح: وانا جايه معاك
بدر : طيب يلا اجهزي
طلعت روح بسرعه تجهز...
كانت بتلبس مش عارفه بتعمل ايه مش عارفه حاسه بايه كل احساسها انها قلقانه بتخاف من فكرة الموت اوي ..
روح: يارب استر .هوا انا قلقانه وخايفه عليه ليه مش ده النمر اللي بكرهه كل الحكايه ان ابن عمي وخايفه عليه وبس ...
خدت كام طقم ليها في شنطه ونزلت ...
بدر وباين عليه الخوف: جاهزة
روح: جاهزة...
بدر : جيب العواقب سليمه يارب وماتخسرناش فيه ...
ركبوا العربيه واتجهوا للصعيد المكان اللي ماكنتش طايقاه اللي عملت كل ما تقدر عليه عشان تمشي منه راجعاه تاني بارادتها وهيا اللي طلبت ده هيا اللي عاوزه كده (تسوقك الأقدار)مش كل حاجه بتمشي زي ما احنا عايزين ومخططين ..
بدر : عارفه يا روح يونس ده طيب  اوي وجدع ومايستاهلش اي حاجه وحشه ده من الناس القليلين اللي قلبهم ابيض ومش بوشين زي ناس كتير ربنا يقومه بالسلامه ومااشوفش فيه وحش خالص. 
روح بتفكير: الكل شايفك طيب وجدع وقلبك ابيض الا انا ليه ...يمكن ما اعطيتكش فرصه توريني الحلو اللي فيك واديك فرصه ليه انتم الرجاله كلكم  زي بعض بتستنوا لما نثق فيكم وتلعبوا بمشاعرنا وتئذونا وتعملوا اقوياء علينا ..
بدر: قربنا نوصل يا مسهل
روح: هوا انت مش بتقول في مأموريه امال راح الصعيد ازاي يا بابا
بدر: في حته جمب الصعيد صحرا اتصاب فاخدوه للمستشفي في سوهاج ..
روح: اه...
بعد ساعه....
العربيه بتقف قدام المستشفي...
روح بتفكير: حاسه ان قلبي مقبوض ومش مرتاحه
بدر: روح ...روح
روح: ها ..ايه يا بابا
بدر: انزلي يلا .
روح نزلت وبدر دخل المستشفي وهيا ماشيه وراه 
بيروح عند اوضه العمليات ...
شاكر قاعد وموطي دماغه ومصطفي قاعد بيبكي
اسوء لحظات ممكن يمر الواحد بيها والانتظار في الوقت ده بيبقي قاتل ..
بدر: اخوي ..
شاكر بيرفع راسه وبيقوم يحضنه
بدر: ماتقلقش ان شاء الله هايبقي تمام 
روح قعدت جمب مصطفي وطبطبت عليه وفجأة هيا كمان اتفتحت في العياط ..
بدر : اهدوا يا ولاد اهدوا..ايه اللي حوصل يا شاكر
شاكر: خد عيار شكله في قلبه بقاله ساعات في اوضه العمليات لأول مرة في حياتي حاسس اني خايف حاسس اني ضعيف مش بيدي حاجه
بدر: لاه في يدك في يدك تدعيله ادعيله من قلبك وربنا هايستجيب ربنا قال ادعوني استجب لكم ..
شاكر: ونعم بالله ...
بتخرج ممرضه وبتجري...
شاكر بقلق وخوف:  في ايه في ايه؟!
الممرضه: محتاجين نقل دم حالا فصيلته مش متوفره عندنا 
مصطفي: انا اخوه خدي مني
الممرضه : فصيلتك ايه؟!!
مصطفي: AB+
الممرضه: مش هاينفع فصيلته o_
روح: انا ..انا نفس الفصيله. .
شاكر: خدي مني انا كمان
الممرضه: انت ماتنفعش يا حاج يلا يا انسه ادخلي الاوضه دي..
بتدخل روح الاوضه وبتسحب منها. ..
الممرضه: محتاجين كيسين دم وماينفعش ناخد منك غير واحد
روح: لأ خودي ..
الممرضه: كتير وممكن يحصلك مضاعفات
روح: انا بخلي مسؤوليتك اتفضلي خدي المهم تلحقوه ..
بتاخد الممرضه من روح الدم..
بتطلع روح ورا الممرضه وفجأة بيغمي عليها ..
........................
في القاهره .
تررن تررن ..
كرم واقف بيخبط علي باب الفيلا بتاعت بدر
بتفتحله الخدامه...
كرم: بدر بيه موجود
الخدامه: بدر بيه مش موجود 
كرم: اقدر اعرف هايبقي موجود امتي
الخدامه: ماعرفش اصله سافر الصعيد هوا وروح هانم 
كرم بصدمه: ايه ؟!
الخدامه باستغراب: في حاجه تانيه يا فندم
كرم: لأ شكرا...
بيمشي كرم وهوا ماشي بيبص علي المرجيحه وبيتخيلها عليها وهيا بتضحك..
كرم: كاني شايف طيفك يا قمر ده انا ماصدقت عرفت عنوانك تمشي تاني وه 
طلع كرم بره الفيلا ...
كرم بص عليها من بره وكانها قصر فخمه وكبيرة
كرم بتفكير: كنت جاي تهبب ايه يا كرم تطلب يد بنته طب ازاي لما يسألك بتشتغل ايه هاتقوله بشتغل في وكاله والدي ولما يقولك عندك شقه هاتقوله عندي قيراطين في البلد مستحيل يوافق عليك انتي حلم صعب المنال يا قمر بس هافضل وراه لما احققه ..
بيبص للورد اللي في ايده وبيضحك وبيحطه قدام باب الڤيلا وبيمشي ..
........................
بعد ساعتين..
بتفوق روح وبتفتح عينها بتلاقي بدر قاعد جمبها وقلقان 
بدر: انتي كويسه يا روح انا كنت هاموت من القلق عليكي
روح: يونس يا بابا عمل ايه ..
بدر: يونس فوق ..
روح بصريخ وبكاء: مااات ...اهئ اهئ 
بدر: اهدي ..اهدي قصدي في الدور اللي فوق الحمد لله بقي كويس 
روح: حرام عليك يا بابا وقعت قلبي
بدر بابتسامه: ما كنتش اعرف ان يونس عزيز عليكي اوي كده.
روح: ها...ابن عمي وفي محنه يا بابا ..
بدر: اه ..اتبرعتي ليه بكيسين دم وانتي عارفه انه غلط عليكي
روح بضحك:  لقيت يونس ماعندوش دم قلت اديله من عندي ياكش يطمر
بدر بضحك: طيب يا هبله بس بعد كده ماتعمليش حاجه تعرضك للخطر لو عشاني ..
روح: عشانك؟! عشانك اعمل اي حاجه حتي لو موت اموت وانا مبسوطه عشانك دي فيها كلام كتير ما يتحكيش ولا يتوصف ..
بيحضنها بدر بابتسامه...
روح: احم..ممكن اروح اطمن علي النمر بقا 
بدر: يلا ...بس اشربي العصير ده وكلي 
روح: حاضر
بتمشي روح مع بدر وهيا بتاكل ساندوتش وبتشرب العصير لحد ما بتوصل لاوضه يونس ..
احاسيس غريبه ومشاعر متلخبطه حاجه بين الحب والكره خوف او غلاوة او عشرة ما تقدرش تحكم بس الاكيد انه بدايه قصه حب ...
دخلت روح مع بدر ومصطفي نازل عياط..
يونس كان نايم علي السرير ومتعلقله محلول وعضلاته باينه ومكان الطلقه باين ...
يونس بتعب: خلاص بقا يا مصطفي كفايه انا كويس
روح: حمدالله علي سلامتك يا نمر ..
يونس: الله يسلمك يا روح النمر
روح: ها...بتقول ايه 
يونس بتعب: بقول الله يسلمك يا روح ..
روح : ايوه ..
شاكر: شد حيلك يا ولدي وقوم بالسلامه 
يونس : يا مصطفي كفايه يا مصطفي
روح بضحك: نسيت العلقات يا مصطفي ولا ايه..
مصطفي: لاه بس هوا بيبقي علي حق ودي حاجه ماتغيرش حبي ليه لانه اطيب واحن اخ في الدنيا ربنا ما يوريني فيه حاجه وحشه
يونس بابتسامه: حبيبي يا مصطفي.  
شاكر: ربنا يخليكم ليا وتفضلوا سند لبعض ..
يونس: عاوز امشي من هنا يا بوي
شاكر: انت لسه تعبان يا ولدي وبعدين كريمه وصفاء مش في الدار مين اللي يراعيك ..
يونس: انا كويس يا بوي انا مش بحب جو المستشفيات دي
روح: انا ..
بدر : انتي ايه..
روح : انا هاخد بالي منه
شاكر: متأكده ..
روح : ايوه..
بدر ابتسم ..
مصطفي باستغراب: انتي هاتخلي بالك منه انتي سخنه ولا ايه يا روح
روح: بطل رخامه يا مصطفي بدل ما انت عارف
مصطفي افتكر كل مشكله كانت بتوقعه فيها روح ففضل يسكت..
مصطفي بتفكير: اسكت احسن دي مفتريه ..
...........................
في اوضه في مستشفي .
كان واقف الدكتور ..
كريمه : دي تالت عمليه هاعملها يادكتور انا تعبت 
الدكتور: ده لازم رجلك متضرره كتير ..
صفاء: استحملي يا خيتي ربنا يجيبه بفايدة
كريمه : يارب بقا انا تعبت 
.........................
في بيت النمر..
بدر ومصطفي مسندينه ومدخلينه اوضته ..
دخلت روح وراهم اتفاجأت من جمال اوضته مكتبه للكتب ومناظر طبيعيه علي الحيط ومنظمه ومترتبه ولا احلي الوانها متناسقه كل حاجه فيها علي ذوق النمر..
بدر نزل ومصطفي قعد وروح ...
روح لاحظت انه بيبص علي الميه ..
قامت روح وصبت ليه ميه وادتهاله ..
بصلها يونس بابتسامه بينت غمازاته : شكرا ..
روح : العفو ..
مصطفي : ايوه اشكرها لولاها كان فاتك فوق ..اتبرعتلك بكيسين دم واغمي عليها وكانت شغلانه
يونس: بجد طيب ليه .
روح بضحك: لقيت ماعندكش دم قلت اجبلك من اللي عندي..
مصطفي: هههههههه حلوة ..حلوة 
يونس: بره يا مصطفي..
مصطفي: خلاص هاقعد استماع بس سبني ارجوك دي روح واحشاني قوي
روح : وانت كمان يا درش 
يونس بصله بصه بزغره..
مصطفي: طيب اقوم انا بقي
روح: مش كنت بتقول انا واحشاك..
مصطفي: عايز اغير خلجاتي يلا لو عوزتوا حاجه نادوا عليا هتلاقوني في ثانيه جيت
روح: ماشي
طلع مصطفي وفضلت روح مع يونس ..
حاول يونس يعدل المخده وراه بس ماعرفش
قامت روح وقربت منه وكانت بتعدل المخده وراه يونس سرح في عينيها وهيا كمان وكانهم كانوا بيتكلموا بلغه العيون نفسه كان قريب منها اوي وهيا كمان نفسها كان قريب منه  ..
روح بعدت عنه بتوتر ووشها احمر.  
روح: كده كويس
يونس: مافيش احلي من كده
روح: احلي من ايه
يونس: مش سألتي كده كويس فابقول مافيش احسن من كده..
روح بتوتر وبترفع خصله من شعرها: اه طب ارتاح..
يونس : كنتي هاتزعلي
روح: مش فاهمه تقصد ايه
يونس: كنتي هاتزعلي عليا لو مت مثلا
روح بسرعه: بعيد الشر ..
يونس: ايه كنتي هاتزعلي
روح: طبيعي ازعل مش انت ابن عمي 
يونس: ده انتي المفروض كنتي تتبسطي 
روح: واتبسط ليه
يونس: عشان كنت بضايقك وكده 
روح: كنت بتضايقني عشان انا عايزة كده عشان امشي رد فعلك كان مبني علي افعالي اه انت كنت بتأفور شويه بس كان بسببي
يونس: ودلوقتي ؟!
روح: دلوقتي ايه ..
يونس: يعني مش هتعملي حاجه مش هاتضيقيني ونعيد اللي حصل
روح: لأ الا اذا
يونس: ايوه هاتي اللي عندك الا اذا ايه ؟!..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس: ايوه هاتي اللي عندك الا اذا ايه ؟!
روح: إلا اذا رجعنا للموضوع القديم تاني
يونس: ليه؟!
روح: ليه ايه ؟!
يونس: ليه رافضه بشكل قاطع كده
روح: ليه ...اسباب كتير اولها ان انا مش بحبك و
اننا مختلفين جدا عن بعض وكل واحد من بيئه مختلفه انا مش هاستحمل اعيش معاك هنا ولا انت هتستحمل تعيش معايا انا مش هيعجبني الجو ده ولا انت هايعجبك ضيف لتاني مرة اني مش بحبك وانك انسان عنيف وعصبي واخدها بالعضلات وده مش هينفعني 
يونس: ليه ما بتحبنيش ..
روح: من عند ربنا يا أخي بص نعمل ديل مع بعض عاوزنا نفضل كويسين يبقي ياريت السيرة دي ما تجيش انا بنت عمك وانت ابن عمي ماشي يا نمر.
يونس بابتسامه بينت غمازاته: ماشي يا روح النمر ..
روح: روح النمر ايه دي ؟!
يونس: الله مش اسمك روح النمر ولا ايه ؟!!
روح بتوتر: ايوه اصل فكرت..
يونس بابتسامه: فكرتي ايه
روح: ولا حاجه ارتاح يا نمر..
يونس بصلهت وابتسم ...
روح بصتله وبعدت نظرها عنه وقعدت تبص علي كل حته في الاوضه...
غمض عينيه ونام ...
روح بصت عليه لقته نام ...
روح بضحك وصوت واطي: مين يصدق ان الملاك النايم ده النمر عاااا بس كيوت شبه ڤانش ..
يونس بضحك وهوا مغمض عينه: مين يصدق ان روح بتعرف تقول كلام حلو.
روح بصدمه: انت سمعتني ؟!
يونس فتح عينه وبصلها : انت مش زي ما بتبيني للناس..
روح: لأ انا زي ما انا مافيش اختلاف
يونس: ما تسمحيش للوحش يغيرك ويفقدك الثقه في نفسك اتغلبي عليه واتعلمي من غلطك
روح: قعدتي معاك مش معناها انك تدخل في حياتي ميعاد الدوا بعد ساعه نام يا نمر وبعد ساعه هاجيلك ..
طلعت روح وسابته...
يونس بابتسامه: هتتعبيني يا روح ..النمر ..
...............................
تيت تيت...صوت قطر ..
بينزل كرم وعلي ضهره شنطته ...
بيضحك.
كرم: هاقول لامي ايه دلوك ..كله يهون عشانك يا قمري كله يهون ..
..............................
بعد ساعه...
دخلت روح لقت يونس علي جمب السرير خالص ولو اتقلب هايقع بتفكر تجيب كرسي تحطه جمبه السرير بتمشي لقته بيتقلب طلعت تجري حطت دراعها وكانت قريبه منه جدا
فتح يونس عينيه وبصلها ..اتوترت من قربه منها بدأت تعدله وشعرها جاي علي وشه وهوا مبتسم ...
بعدت عنه ...
روح: احم ..يلا ميعاد الدوا
طلعت البرشام وراحه تديه في ايده فتح بوقه ..
حطتله البرشام في بوقه وجت تديله ميه ..
يونس: تعبان بقا هاتعبك ..
روح : سلامتك يا نمر. ..
شربته الميه وقعدت..
روح قامت : انا جايه اهو...
يونس : وهاتسبيني ..
روح: ولا بطل المحن اللي شغال فيه ده
يونس: محن ليه انا عملت ايه يا بنت عمي ؟!!
روح: عملت ..عملت ...مافيش انا نازله وجايه..
نزلت روح ...وابتسم يونس..
يونس: لازم تفتحي باب قلبك يا روح ..
...........................
كريمه: وه بتقولي ايه يا خيتي البت دي قاعده مع يونس دلوك
صفاء: بقولك انصاب وهيا وابوها راحوا يشوفوه وقعدت معاه عشان مافيش حد يراعيه 
كريمه: اه وقلبه يرق ليها ومش بعيد تحبه كمان ..
صفاء: يابت هما ناقر ونقير علطول استحاله
كريمه: ما محبه الا بعد عداوه يا خيتي قومي نعاودوا 
صفاء: انتي ناسيه انك تعبانه ولسه هاتعملي عمليه بعد تلات ايام كمان
كريمه: اقعد هنا واسيبه للمصراويه تاخده مني نقعودوا التلات ايام هناك ونبقي نيجي
صفاء: يا خيتي 
كريمه: لو ليا خاطر عندك يا خيتي ما ترفضيش انا الحمد لله وهاخد الدوا بالله عليكي ما تقولي لأ.
صفاء: هاقول ايه لا اله الا الله
............................
دخلت روح للنمر ومعاها صينيه ...
روح : يلا عشان تاكل
يونس: لأ انا شبعان..
روح: لأ انت ماكلتش حاجه من الصبح وبعدين انت بتاخد مضاد حيوي ..
يونس: صدقيني مش هاقدر.
روح: بس يلا ..
حطت الصينيه وقعدته ...
روح مسكت المعلقه ..
روح: شوربه خضار بقا بس ايه وفراخ مسلوقه بقا اكل عيانين بصحيح ...
يونس: انتي فاكره انك كده بتشجعيني يعني..
روح: ايوه انا بشجعك تخف عشان ماتكلش الأكل ده وتاكل المحمر والمشمر
يونس بضحكه: ماشي هاكل بس بشرط
روح: ايه ..
يونس: تأكليني ..
روح ضحكت : ماشي يلا ..
بتمسك الصينيه وبتبدأ تأكله ..
روح: يلا يا قطه كلي ..
يونس: قطه؟؟!
روح وهيا بتأكله: انت ماتعرفش ان النمر من سلاله القطط
يونس: لأ ماعرفش..
روح بضحك: اشكرني بقا لأني موسوعه 
يونس بيضحك علي كلامها ..
روح: يلا هام يا جمل ..الأكل رايح فين رايح فين ..
يونس : ده لو بتأكلي عيل مش هايبقي كده ..
روح : ولد..كل وانت ساكت ..
يونس ابتسم ...
اكلته وحطت الصينيه وراحت جابتله يغسل ايده..
يونس بدأ يقوم من علي السرير ..
روح: رايح فين ..انا جايه معاك.
يونس: متأكده
روح: ايوه ..اجي معاك لو عالمريخ
يونس: مش هاينفع
روح: طب هاجي غصب عنك بقا رايح فين 
يونس بضحك: طب يلا ..
مشت معاه لحد باب مقفول ..فتحت الباب ....
يونس بضحك : يلا ادخلي .
روح : الحمام ؟!
يونس بضحك: مش هاتيجي معايا لو عالمريخ يلا ..
روح: مش لدرجه الحمام يعني 
يونس بضحك: بس لاحظي انك مش قد كلامك ..
دخل يونس وهيا وافقه متوتره
بعدت شويه عن الباب ..
روح بتفكير: هما يومين كمان بالكتير وامشي من هنا انا حاسه اني مش مرتاحه ..
بتسمع الباب بيتفتح ..بتروح تسنده وبتقعده علي السرير وبتقوم شعرها بيمسك في السوسته بتاعته 
يونس : ما تخليكي كده احسن ..
روح: نعم ؟!!!
يونس: بقول صلاه النبي احسن لان الشعر لما بيدخل في السوسته مش بتبقي حاجه كويسه جدا جدا 
روح: طب فكني ..
يونس: فاكراني هافكك بسهوله
روح: بتقول ايه ؟!
يونس: بحاول افكك اهو ...
يونس فك شعرها ومسكه وتلقائيا رفعه يشمه ..
روح: خلصت ولا استحليتها .
يونس ساب شعرها .
يونس: استحليتها ..مع مين معاكي انتي ههههههه
روح بغرور: ومالها انا بقي ان شاء الله
يونس: انا استحلاها مع بنت 
روح بعصبيه: ليه شايف شنبي خاطط في وشي 
يونس: شايفه الرد جاهز لاي حاجه وكل حاجه انا لما اجي احب هاحب بنت تبقي راجل بره البيت واحلي ست في بيتها تبقي قويه مع اي حد الا انا تبقي رقيقه ولطيفه تقدر تحتويني وتحسسني اني امانها وسندها ..
روح: طيب ...تصبح علي خير انا رايحه انام ...
طلعت روح وهيا متعصبه...
روح بتفكير: وايه اللي معصبك بقا ان شاء الله انك مش عاجباه ولا انه شايفك راجل ماشي يا نمر دا انت شكلك اعمي ...
...........................
في بيت كرم...
قاعد هوا وامه وابوه علي الطبليه بيتعشوا..
..مش فاهم لحقت تاخد اجازة امتي
كرم بتوتر: ايه مضايق انك شوفتني ولا ايه يا بوي
..انا يا ولدي انا كنت مضايق انك مسافر بس مستغرب كيف بالسرعه دي تاخد اچازة
كرم: عادي يا بوي طلبت اجازة حسيت اني تعبان
..تعبان قوم نروح للدكتور
كرم: لاه مرهق بس شويه انا هاقوم ارتاح ..تصبحوا علي خير..
.............................
الساعه 2 بعد منتصف الليل
دخلت روح علي يونس بالراحه تتطمن عليه ..
قربت منه كان نايم حطت ايدها علي وشه ايده كانت نازله بره السرير عدلتها  وطلعت لقت شاكر مقابلها ..
شاكر: كيفه يابتي دلوك 
روح : الحمد لله كويس يا عمي احسن انت كنت فين انت وبابا ومصطفي؟!
شاكر: كنا بندعي ليونس ربنا يشفيه
روح: يارب يا عمي..
بص شاكر عليه وراح اوضته
راحت روح اوضتها ..نامت علي السرير وراحت في النوم...
يونس كان بيتألم بس لما لقي الباب بيتفتح عمل نفسه نايم هوا ده يونس مش بيحب يبين انه موجوع ولا ضعيف ولا بيحب يقلق حد ....
يونس خد مسكن من اللي جمبه علي الكوميدينو وحاول ينام ...
............................
كرم ماسك تليفونه وبيفكر يرن عليها
كرم: الا ما كلمتها وانت في مصر هتكلمها دلوك والوقت اتأخر قوي في ايه يا كرم مالك نام والصباح رباح وان شاء الله تقدر تشوفها بكره
...........................
في الصباح ..
روح صحيت علي صوت منبه كانت عملاه عشان يونس..
دخلت خدت شاور ولبست بنطلون اسود واسع وبلوزه فوقه ..
وقفت قدام المرايه تسرح شعرها ...
افتكرت لما مسك في السوسته بتاعته وافتكرت كلامه ..
رفعت شعرها وبصت لنفسها تاني..
روح: انتي جامده سيبك منه..
طلعت من اوضتها دخلت اوضته...
لقت يونس ومصطفي وبدر..
روح: صباح الخير
يونس: صباح النور
بدر: صاحيه بدري يعني
مصطفي : اه غريبه ؟!
روح: عادي كنت قلقانه...اجبلك الفطار 
مصطفي: انا اكلته واديته العلاج وحميته وفليته
يونس بعصبيه: مصطفي
مصطفي: قصدي ..انا رايح اذاكر ...
بدر: ههههههه خدني معاك ..
روح قعدت: ايه عامل ايه النهارده..
يونس: الحمد لله احسن..
روح: طيب ..
قامت روح نزلت علي المطبخ...
روح: صفيه اعملي عصير
صفيه: حاضر يا ست هانم ..
طلعت روح من المطبخ خبطت في حد...
روح: ااااه مش تحاسب يا اسمك ايه انتي
كريمه بغل: اسمي كريمه  وزقتها عالأرض ...
روح: انتي ازاي تعملي كده انتي اتجننتي؟!
كريمه: انا هاوريكي الجنان علي اصوله...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كريمه بغل: اسمي كريمه...
  وزقتها عالأرض ..
روح قامت من علي الأرض
روح بعصبيه: لأ انت زودتيها اوي اوي يعني ..تعالي بقا ...
روح جابتها من شعرها ولفت دراعها لورا ..
كريمه قعدت تصوت...
روح راحت زقاها علي الأرض ...
صفاء دخلت وشافتهم: وه وه ايه اللي انتي عملتيه ده يا قليله الربايه
روح : شوفي اختك الأول يا مرات عمي عملت ايه ..
صفيه كانت واقفه ...
صفاء خبطت روح في كتفها وهيا داخله متعمده وقومت كريمه من علي الأرض..
صفاء : طيب راعي انها تعبانه 
روح: بقولك ايه صفيه كانت واقفه تقدري تسأليها ايه اللي حصل
صفاء: ايه اللي حصل يا صفيه
كريمه بصت ل.صفيه ..بقلم حنين عادلة
صفيه:الست كريمه كانت داخله عايزه تشرب الست روح زقتها...
روح: ايوه ..قولوا كده بقا انتم مطبخنها مع بعض..
صفاء بصوت عالي: ايه قله الربايه دي انت ازاي تكلمي مرت عمك كده
روح بعصبيه: بقولكم ايه اطلعوا من دماغي ..
نزل بدر ومصطفي وشاكر علي الصوت...
شاكر: ايه في ايه ؟!!
كريمه ببكاء: داخله اشرب يا عمي زقتني من غير ما اعملها حاجه
روح: ما حصلش يا عمي هيا اللي زقتني وانا هازقها ليه
صفاء: اسأل صفيه ..
شاكر بعصبيه: ماعنديش حريم يعلي صوتها يلا كل واحد علي اوضته يلا ...
روح : ما ينفعش الكلام ده ياعمي 
بدر بعصبيه: روووح
روح مشت وهيا متعصبه ...
روح: its war ( انها الحرب)
دخلت روح اوضه يونس ...
يونس: في ايه ايه الصوت ده
روح: بتسألني في ايه في ان كريمه دي لازم تتربي 
يونس بصلها لقي وشها احمر ومناخيرها من الغضب. 
يونس: بس عارفه. .
روح: عارفه ..
يونس: عارفه ايه انا ماكملتش كلامي
روح: عارفه انها لازم تتربي انا هاوريها النجوم في عز الضهر بقا ..
يونس: ايه هاتعملي فيها مقالب زي اللي كنتي بتعمليها معايا ولا هتحطيلها تعبان في الاوضه..
روح : انيل ...بالمناسبه انت عرفت ازاي اني كنت حاطالك التعبان؟!
يونس : هههههه اولا مافيش حد يعمل العمله دي غيرك انتي ..
روح: وثانيا؟!
يونس: شوفتك وانتي طالعه بتتسحبي من اوضتي فعرفت انك عامله مصيبه دخلت ادور لقيته ..
روح: وحطيته في اوضته ازاي
يونس: زي ما حطيته في اوضتي 
روح: ودي اخلاق ؟!
يونس بضحك: انا ولا انتي انت دماغك دي جواها ايه ؟!
روح: جواها عقل ومخ ...مش عضلات ..وبس بقا اسكت
يونس: ليه عشان تفكري في مصيبه ل.كريمه ..
روح بصتله بعصبيه وطلعت راحت اوضتها ...
روح دخلت ورزعت الباب...
روح: انا حته بت ماتسواش زي دي تعمل معايا كده ده انتي ليله اهلك سودة اصبري علي رزقك بقا ..انت فين يا كرمله ...
............................
بيصحي كرم من النوم علي صوت تليفونه بيرن ...
كرم اتعدل بفرحه: قمر ..
فتح بسرعه ..
كرم: قمر عامله ايه اتوحشتك قوي 
روح: الحمد لله انت اكتر بقولك يا كرم عاوزة حاجه
كرم: اؤمريني 
روح: عاوزة.........................................
قفلت روح مع كرم ونزلت لحد المطبخ تتسحب وقعدت تبص يمين وشمال ...
روح: ههههههه ده انا محضرالك بروجرام هايل يا كريمه واهو بنتسلي اللي يحضر العفريت ومايعرفش يصرفه يعرف ان العفريت هايقرفه ههههههه
...........................
في اوضه شاكر وصفاء..
شاكر: انتي اتجننتي ولا ايه يا مرة
صفاء: اتجننت ليه عشان عاوزة لاختي الستر
شاكر: ومين قالك ان يونس هيوافق ماهي قدامه بقالها سنين 
صفاء: خبره انت بس وهوا مش بيردلك طلب واصل
شاكر: عايزاني اغصب علي ولدي يتجوز اختك ليه بنت هاجوزها غصب عنها .
صفاء: ما انت كنت غاصب عليه يتجوز بت خوك اختي دلوك بقت عفشه
شاكر: مش عايز كلام في الموضوع ده واصل هوا لو بيحبها كان طلبها ده جواز مش لعبه 
.........................
دخلت روح ليونس ..
يونس: انا قلت ايه 
روح: قلت ايه في ايه مالك حامي عليا كده ليه ؟!
يونس: لبسك لبسك يا ست روح ايه ده 
روح: ايه ده ايه طب ده محترم قميص طويل اهو عايز ايه اكتر من كده وبعدين انت مالك هنرجع للقديم تاني ولا ايه؟!!
يونس: اه طويل بس مبين تفاصيل جسمك الجامد ده 
روح بصدمه: انت بتقول ايه يلا احترم نفسك 
يونس: بصي يا روح هسألك سؤال 
روح بتوتر: اسأل
يونس: انا ان جبتلك شيكولاته مقفوله بكيستها وشيكولاته من غير كيستها هاتاخدي انهي واحده ..
روح : فهمت قصدك يا يونس
يونس: ايه ده بجد ؟!
روح: ايوه ...
يونس: انتي غاليه قوي يا روح ..
روح بتوتر: يلا خد علاجك انا كنت من شويه رايحه اجبلك عصير بس الست كريمه عكرت مزاجي صفيه جابته
يونس: لأ 
روح: خد العلاج عما اروح اجبها من شعرها 
روح كانت هاتمشي يونس مسك ايدها
روح اتوترت : ايه ...
يونس ساب ايدها وابتسم: ايه انت كل حاجه واخداها بالصدر ولا ايه
روح: شوف مين اللي بيتكلم ...
يونس بضحك: انتي ايه مجهزه الرد علطول. .
روح : انا رايحه اوضتي ارتاح ...
ابتسم يونس وبصتله روح باستغراب ..
روح بتفكير وهيا ماشيه: ماله ده ايه اللي غيره ده بقا بجح وبيعاكس كده فيه ايه ؟!
دخلت روح ورنت علي كرم ...
روح: جبته يا كرم ..
كرم: جبته بس هاقبلك فين ؟!
روح: تعالي في الجنينه الخلفيه.  
كرم: ماشي ...
قفلت روح معاه وهيا بتضحك ...
اتسحبت روح لحد اوضه كريمه وبصت يمين وشمال وكبت زيت قدام باب الاوضه ...
ونزلت ...راحت علي الجنينه الخلفيه ..
وقعدت تستني كرم ...
...........................
يونس: انا زهقت من قعده السرير
بص علي البلكونه وقام وقعد يمسك في الحيطه ودخل قعد في البلكونه اللي في نفس الوقت بتطل علي الجنينه الخلفيه ..
شاف روح قاعده بتلعب في شعرها فضل مركز معاها ...لحد ما لقي كرم داخل ...
يونس بعصبيه : بقا اكده 
يونس وطي صوته وحاول يسمع هما بيقولوا ايه 
كرم: اتوحشتك قوي قوي يا قمر
روح بضحك: ههههه برده قمر
كرم: وان انتي ماكنتيش قمر تبقي مين 
روح: وحشتني كلمه قمر يا عم كرم ...
يونس واقف ومكور ايده بعصبيه دخل اوضته يتسند..
روح: ها جبته.
كرم : اهو ...
ادالها كرم شنطه سمرا صغيره حطتها في جيبها بسرعه.   
كرم : عاشوفك تاني ازاي..
طاااخ ...طاااخ ...
يونس كان واقف وماسك البندقيه وبينشن جمب رجل كرم خلاه ينط من الخضه ...
روح: بس باااس ...اجري يا كرم اجري ...
طلع كرم يجري ويونس بيخليه يتنطط بضرب الرصاص.
وروح دخلت تجري ...
روح بتفكير: معقوله شافني وانا باخد من كرم الشنطه...
ااااااااااااه ....
سمعت روح الصوت طلعت تجري ....
لقت كريمه نايمه علي ضهرها ورجلها لفوق في منظر لن يتكرر..
روح وقفت تضحك ..تقومها لأ .وقفت تضحك عليها ..
لقت كريمه بتعيط ...روح بصتلها ووقفت ضحك ...قومتها من علي الأرض وسندتها لحد ما دخلتها علي السرير ...
روح علي قد ماهي كده بس طيبه جدا ..
روح : هوا ايه اللي حصل يا كويمه 
كريمه: اسمي كريمه
روح : بس بس بتعيطي ليه..
 حضنتها وطبطبت عليها وفي ايدها علبه صغيره رشت شويه علي هدومها مش قلت طيبه جدا ..
كريمه: منه لله اللي يريد لحد الاذيه 
روح: احم...انا ماشيه بقا اشوف النمر ...
كريمه بعصبيه: بعدي عنيه احسنلك
روح لفت ليها: بتكرشي عليه ولا ايه يا كويمه
كريمه بعصبيه: اسمي كريمه وايه بتكرشي دي
روح: كويمه حلوه ومدلعه كده ..يعني بتحبيه يا كريمه 
كريمه: مالكيش صالح 
روح: وانتي كمان مالكيش صالح اقرب منه ماقربش مالكيش صالح ..سلام يا ..كويمه ههههههه
طلعت روح وداست علي الزيت وكانت هتتزحلق رجعت لورا ومصطفي كان رايح يمسكها قبل ما تقع وقع ووقعت فوقه...
مصطفي: الناح ناح نات 
روح قامت من عليه ..
روح: بتقول ايه هههههه
مصطفي: اشمعنا انا بالذات 
روح : ههههههه معلش يا مصطفي تعيش وتاخد غيرها
مصطفي: انتي تقيله اوي 
روح: ولاا اظبط 
مصطفي : طيب يونس عاوزك 
روح بتوتر: هوا عايز ايه 
مصطفي: ماعرفش انا روحت اطمن عليه خبرني انه عاوزك في التو واللحظه هههههههه
روح: بتضحك ليه دلوقتي هوا متعصب ؟!
مصطفي: انتي ما شمتيش ريحه الشياط ولا ايه ؟!
روح: متعصب اوي..
مصطفي: علي اخره 
روح: ماتيجي معايا
مصطفي: لاه وانا مالي ياختي عشان اضرب زي كل مره 
روح: م..مش فاضيه اللي عايزني يجيني انا مابروحش لحد.
مصطفي: واللهٍ ..هاروح اقوله
روح بتوتر: قوله فاكرني هاخاف يعني ده انا روح النمر ..
مصطفي: علي كيفك يا روح النمر ..
مشت روح واتسحبت من قدام اوضته ولسه رايحه تدخل اوضتها...
يونس: روووح ..
روح: مش انا مش انا انا ...صفيه 
يونس فتح الباب : ادخلي يا روح 
روح بتفكير: ماتخافيش انتي اللي قادره علي التحدي والمواجهه.
روح دخلت وهيا متوتره وقعدت 
روح: ها ..كنت عاوز ايه بقا ؟!
يونس : كنتي واقفه مع الواد المايع ده ليه
روح: ده كرم ؟!
يونس: عارف انه زفت بصي انا هاتكلم بهدوء ومش هاتعصب كنت واقفه معاه ليه
روح: وتتعصب ليه ايه اللي يعصبك لما اقف مع كرم 
يونس: اتعصب عشان بغ..
روح: اه كمل بت..ايه
يونس: عشان ماينفعش انك تقفي مع واحد غريب وتضحكوا وتهزروا ولا كأن متربيين سوا
روح: احنا قلنا ايه يا نمر بلاش نرجع لقديمه بقا انا مش بحب الخنقه وانت مافيش فيك حيل تجري اعمل بشويه الدم اللي كانوا حيلتي وخدتهم مني ..
يونس: الواد ده انا مابطقيهوش
روح: ليه ده سو كيوت ..
يونس بعصبيه : نعم ..اااه
روح : اقعد ارتاح بس يا كوتش انت جرحك لسه مالمش 
يونس : انتي...
مسكته وقعدته علي السرير ...
روح: كرم مش اكتر من صديق زيك كده يعني  يا يونس خد علاجك بقا ..
يونس: يعني انا صديق ؟!
روح: ايوه صديق 
يونس: طب كويس في تطور في علاقتنا اهو يا روح النمر
عااااااااا..صوت صريخ ...
طلعت روح تشوف ايه ...
كريمه بتصوت وبتهرش زي الجربانه 
روح وقفت تضحك ...
روح: مش معقول كده يا كويمه يع ابقي خدي شاور ايه ده
كريمه: انتي السبب انتي السبب
روح: ياسلام انا السبب انا اللي قولتلك ما تستحميش النضافه حلوه علي فكره..
كريمه بتصوت وبتقطع في جسمها ...
روح: بصي انتي مش ولابد معايا بس انا هساعدك
كريمه: ارجوكي ..
نزلت روح تحت تجري ...
شاكر وبدر ومصطفي وصفاء اجوا يشوفوها ..
صفاء: في ايه يابت يخربيتك ..
كريمه: هاموت يا خيتي هاموت ...
طلع يونس وهوا بيتسند علي الحيطه ..
يونس: في ايه 
مصطفي : ده شكله مرض معدي 
شاكر: انت طلعت ليه يا ولدي ارتاح ..
يونس بقرف: مالك يا كريمه بتهرشي كده ليه 
كريمه عيطت بزياده لانها ماكنتش عاوزاه يشوفها كده ...
مصطفي: ابعدوا عنها ابعدوا عنها احنا مش ناقصين
صفاء: بس يا واد 
طلعت روح ومعاها خرطوم كبير زي بتاع المطافي.
روح: كله يرجع لورا ..كله يرجع لورا  .
الكل بصلها بصدمه ...
كريمه: انت هاتعملي ايه ...هاتعملي ايه لاااااا
روح شغلت الميه عليها وكان ضغط الميه شديد جدا ..
روح: هههههههه ههههههههه مش قلتلك هاساعدك عدي الجمايل بقا...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روح: هههههههه ههههههههه مش قلتلك هاساعدك عدي الجمايل بقا...
كريمه مش لاحقه تتكلم من الميه وروح واقفه بتضحك ..
كريمه: عاااااا الحقونيييييييي
روح: اخص عليكي يا كويمه يلحقوكي من ايه دا انا بساعدك ...
يونس: بس كفايه يا روح 
روح اتلفتت ليه : مش سامعه والميه جت عليه ...
يونس مسك الجرح بألم ...
روح : انا اسفه انا اسفه ...
قفلت الخرطوم وفضلت ماشيه براحه عشان متتزحلقش.  .
روح: انا اسفه انت كويس ...
كانت هتتزحلق مسكها من ايدها وشدها عليه وكأنها حضنته ...
بعدت عنه بتوتر ...
كريمه: منك لله يا شيخه منك لله 
كانت غرقانه ميه وحالتها حاله وجت تمشي اتزحلقت ...
روح بعدت عن يونس وراحتلها قومتها ...
روح: اخص عليكي يا كريمه ده كله عشان بساعدك بتدعي عليا طب بزمتك لسه حاسه بحاجه بعد الميه دي كلها ههههه...
دخلت كريمه اوضتها ورزعت الباب بعصبيه  ...
روح: يا صفيه تعاالي امسحي الحته دي قدرنا يارب علي فعل الخير هههههه 
دخلت روح اوضتها بحذر وهيا بتغني بصوت عالي : جاموسه راحت تقابل جاموسه ..جاموسه رااحت تقابل جاموسه يا عيني مالقتهاش جاموسه يا ليلي لقتها بقره يا عيني يا ليل ...ههههههههه مش قلتلك محضرالك بروجرام هايل ...
غيرت هدومها طبيعي اتبلت بعد اللي حصل.
روح: كرم ده عسل رفيق كفاحي.   
مسكت تليفونها ورنت عليه ..
كرم: ايوه يا قمر 
روح: اذيك يا كرم.
كرم: الا قوليلي انتي عملتي ايه بالبودره دي 
روح: حميت بيها البط ..
كرم: ايه ؟!
روح: هههههه ولا حاجه المهم ...
..........................
في اوضه كريمه ...
كريمه بعصبيه: بقا انا حتة بت زي دي تعمل فيا كل ده تطلعني عندي مرض معدي وجربانه 
صفاء: خبرتك انها مش سهله بعدي عنيها وهيا يومين تلاته وهاترجع ...
كريمه:عمي شاكر قالك ايه؟!
صفاء: قالي انه مش بنت عشان يغصبها علي الجواز وانه لو كان عايزك كان قال ..
كريمه: لازمن نعمل حاجه يا خيتي ساعديني قبل ما البت المصراويه دي تاخده مني ..
..............................
دخلت روح اوضه يونس ...
روح : يلا العلاج خف بقا يا جدع زهجت 
يونس كان قاعد علي السرير ...
يونس: ههههههه بلاش تتكلمي صعيدي تاني 
روح: زهقت بجد الحياه في القاهره حاجه تانيه 
يونس: زهقتي مننا
روح: مش منكم بس مثلا انت تعبان ربنا يشفيك ومصطفي دحيح الاربعه وعشرين ساعه بيذاكر وبابا بيفضل مع عمي شاكر علطول ومرات عمك بتحبني اوي وكريمه بتعشقني ...
يونس : تحبي نتمشي ؟!
روح: نتمشي ايه انت كمان بالرصاصه اللي انت اخدها دي مش هاينفع او لاقدر الله تتعب تاني وانا دمي علي قدي 
يونس: ههههه انتي هاتذليني بشويه الدم ولا ايه
روح: لا ياعم هاذلك ليه دول حبه دم يعني فصيله نادرة 
يونس : طيب ابقي كويس بس وارجعهم ليكي ..
روح: طيب انا هاروح اشوف اي حاجه اتسلي فيها امتي نرجع بقا 
مشيت روح ...
يونس: ماتمشيش انا محتاجلك جمبي ..
..............................
في منتصف الليل ...
روح كانت قاعده علي السرير بتلعب في التليفون ومطفيه النور شافت حد بيحاول يفتح الباب ...
قامت بسرعه وحطت مخده وغطتها وراحت وقفت عند الباب ...
النور مطفي والباب اتفتح. .
دخل حد وفي ايده عصايه وقعد يضرب في المخده بالجامد ..
روح اتسحبت والفاظه في ايديها وخبطته في دماغه وقع علي الأرض ..
راحت فتحت النور....
روح: بقا كده يا كويمه دا انتي غلاويه اوي عاوزه تموتيني 
روح جابت الميه وكبتها مره واحده علي كريمه
كريمه فاقت مفزوعه: بغرق بغرق ...
روح: عايزه تموتيني يا كريمه ايه ده كله ايه ده كله
كريمه بتوتر: اموتك ايه انتي اتجننتي 
روح: اطلعي بره يا كريمه ماتخافيش مش هاقول لعمي شاكر انا اللي هاتعامل معاكي فاخلي بالك مني ...
كريمه طلعت وهدومها مبلوله ...
روح: مش هاتجيبها لبر يعني يبقي البسي بقا يا كويمه هههههههه ...
...........................
في اوضه يونس ..
يونس: ليه سبتيني ليه انا عملت ايه كان ذنبي ايه ضايقتك في ايه انتي بتكرهيني ليه بس انا بحبك نفسي تبقي موجوده جمبي نفسي اشوفك عايز اعوض كل لحظه فاتتني من غيرك ..انتي رايحه فين تاني
دخلت روح لقت يونس نايم بس لحظت انه زي مايكون بيتعذب وعرقان اوي...
يونس: رايحه فين تاني وسايباني انتي السبب اني مش عارف اعيش طبيعي رايحه فين رايحه فين رودي ...
روح حاولت تصحي فيه وهوا صوته عالي كأنه بيتشاكل ...
روح: يونس اصحي ..اصحي يانمر
فتح يونس عينيه لقاها واقفه تلقائيا حضنها.  .
روح استغربت بس حست انه محتاج الحضن ده 
رجع لوعيه بعد عنها ...
روح: انت كويس يا نمر
يونس: ايوه كويس .
جابتله روح كوبايه ميه وشربها ..
روح: حبيبتك ؟!
يونس: حبيبتي ايه ؟!!
روح: اللي كنت بتقولها رايحه فين وسايباني في الحلم ؟!
يونس : انا كنت بقول كده لأ اكيد سمعتي غلط
روح: ماشي ..عالعموم انا موجوده لو عايز تحكيلي حاجه بس عايزه اقولك حاجه واحده بس ما حدش يستاهل انك  تزعل عليه ...تصبح علي خير يا نمر ...
خرجت روح ...
نام يونس علي ضهره ...
يونس : نفسي اقابلك مره واحده بس عشان ارتاح ...
..........................
في الصباح ..
بتصحي روح من النوم بتدخل تاخد شاور ...
بتلبس هدومها اللي عباره عن بنطلون ابيض وبلوزه سوده كات وبتسيب شعرها ...
بتطلع من اوضتها بتشوف باب كريمه بيتفتح
روح بضحك وصوت واطي: بعد واحد ..اتنين ...تلاته ..
اااااااه ...
كريمه وقعت علي الأرض ...
روح قربت عليها ...
روح بضحك ومدت ايدها ليها: مايقع الا الشاطر يا كريمه ...
كريمه قامت بعصبيه وسابت روح ماده ايديها ...
روح : ماشي يا كويمه هههههه
كريمه: هاوريكي 
روح بغمزه: وريني مستنينه 
مشت روح وراحت قدام اوضه النمر..
روح: يا قطتي انت صحيت 
كريمه اتعصبت جدا ...
روح دخلت وقفلت الباب وهيا بتضحك ..
يونس كان قاعد علي السرير ...
روح: صباح الخير
يونس: صباح الجمال ايه بقا يا قطتي دي 
روح بضحك: انت سمعت 
يونس: ايوه ..بتفرسي مين ؟!
روح: انت تعرف عني كده 
يونس: ايوه ..
روح: خلاص بقا يبقي اعترف كويمه اللئيمه ..
يونس: هههههه وكويمه عملت ايه 
روح: قول ما بتعملش ايه دي كانت تايزه تموتني بالليل دخلتلي وفي ايدها عصايه كبيره ..
يونس : وماقولتيش لعمك شاكر ليه 
روح: هاقوله وهاتطلعني كذابه فاريحت دماغي
يونس: كريمه مش سهله خلي بالك منها..
روح: كريمه مش سهله ماشي بس روح اصعب بكتير
يونس: انتي هاتقوليلي ..
روح : يلا اكيد فطرت طبعا وخدت العلاج صح
يونس : لاه انا قولت افطر معاكي النهارده 
روح: بجد!!؟
يونس: ايوه. .
روح : بس انت كده اتأخرت علي ميعاد العلاج
يونس: مش هاتفرق هاتي الصينيه من علي الترابيزه ..
روح قامت جابت الصينيه ...
روح: الله بقا علي الفطير المشلتت اللي هايبوظ الريجيم ده
يونس: بتحبيه
روح: انت بتسأل ...
بدأو ياكلوا وفي حد بيراقبهم في صمت ...
روح : الحمد لله ..بس تصدق فتحت نفسي 
يونس: بجد 
روح: ايوه انا اساسا مش بيبقي ليا نفس افطر 
يونس بابتسامه: خلاص تعالي بقا افطري معايا كل يوم ..
روح : هههه كل يوم هوا لسه يومين ان شاء الله ولا حاجه ونمشي بقا.   
يونس : اه ..حتي لو يومين هيفرقوا 
روح: هيفرقوا ايه؟!!
يونس: هيفرق يعني في انك تعرفي تفطري..
روح: ايوه يلا خد بقا العلاج ..
بياخد العلاج ...
روح: انا نازله اشوف بابا ..
بتمشي روح ...
بيحط يونس ايده تحت المخده وبيطلع مذكراته وبيبدأ يكتب. ..
مسكت دفتري وكتبت ..
يامالك قلبي ليه مش حاسس ومش داري 
وانت كل الدنيا بالنسبالي ونفسي بس عليا تحن......بقلم حنين عادل ..
..........................
روح كانت ماشيه وقربت من السلم وكريمه كانت ماشيه بتتسحب وراها ..لحد اما قربت علي اول درجه علي السلم كريمه كانت جايه تزقها راحت روح موطيه في نفس الوقت تربط رباط الكوتش ...
كريمه بيمتل توازنها وبتقع وبتجيب السلم كله  ..
روح وقفت بصدمه ...
روح نزلت علي السلم بسرعه.   
روح: انتي كويسه ..انتي ايه اللي وقعك ..
اجي بدر وشاكر ...
شاكر: في ايه يا بتي
كريمه ببكاء: روح يا عمي دفشتني من علي السلم اهئ اهئ
روح : ما حصلش واللهٍ
بدر بصلها نظرات غير مفهومه
روح: وحياتك يا بابا مازقتها.
روح طلعت بره لما لقتهم ساكتين وماردوش عليها 
قعدت علي نفس الكنبه اللي بيقعد عليها يونس في الجنينه الخلفيه ...
قعدت وهيا متعصبه وزعلانه ...
يونس كان قاعد بيكتب في دفتره وشافها...
كتب ...
عندما اراها اشعر وان العالم اجمل 
وان ايامي تبدلت عيناها الخضرواتين 
تجعلني اتوه بها وكأن لا احد سواها يتربع علي عرش قلبي
لكن لما اراها حزينه هل هي مثلي
تظهر للعالم شئ وتخفي الشئ الأخر تخفي مشاعرها ومخاوفها وتظهر انها قويه ولا تهاب شئ 
رفقا بي وبقلبي انه لم يعد يحتمل اتشاركيني حياتي وتكوني رفيقه دربي وبلسم الامي اتعوضيني عن ما افتقدته في حياتي ام ستتركيني مثل البقيه ...بقلم حنين عادل
قفل الدفتر ..
روح مسكت تليفونها. ..
روح: خالد وحشتني اوي اوي الدنيا من غيرك مالهاش طعم ...
يونس : بتحبه معقول ؟!
يونس دخل ورمي الدفتر علي السرير..
يونس: انت اللي علقت نفسك في احبال دايبه يا نمر بس لاه مش النمر اللي يستسلم كده ..
..........................
طلعت روح اوضتها ..لقت بدر قاعد..
روح دخلت قعدت...
بدر: مالك ؟!
روح: بجد بتسألني مالك يا بابا البت دي تكذب وانت تصدقها وتكذبني انا لو بكذب هاتبقي اكتر واحد تعرفني 
بدر: زعلانه عشان كده 
روح: شايفها عادي يعني 
بدر: طب تعالي هاتي حضن
روح: لا بجد زعلانه منك ..
بدر: انتي ماتعرفيش انا عملت فيها ايه عشانك
روح: اه ..عملت ايه يعني
بدر: مين ده اللي يزعل امورتي الحلوة ده انا امحيه من علي وش الارض ...
روح: اه ...
بدر قرب منها وحضنها ...
بدر: يلا بقا نتغدي سوا..
روح: يلا ...
........................
في بيت كرم ..
ابو كرم: وه انت عاتقول ايه 
كرم: قولت ايه يا بوي عايز اتقدم لروح
ابو كرم: وتفتكر شاكر النمر وبدر النمر هايوفقوا عليك وانت مش قد المقام 
ام كرم: ماله ولدي يا حاج زينه الشباب 
كرم: مش كل الدنيا فلوس يا بوي 
ابو كرم: وفرضا لو البت بتحبك هترضي تعيش معاك هنا في الصعيد في البيت القديم ده اللي متعرش قش وتسيب الڤلل والعربيات والهلمه اللي هيا فيها
كرم: ابوي  هاتيجي معايا ولا اروح لوحدي 
....................
في الليل...
كانت روح قاعده مع يونس ...
روح : بقيت احسن 
يونس: الحمد لله 
تليفون روح رن ..وردت.
روح: ايوه يا خالد انا مع يونس ايه طيب.
قامت روح ...
يونس: رايحه فين ...
روح: خالد بيقولي اطلعي البلكونه شكله مقلب .
يونس بعصبيه حاول يخفيها: طيب انا جاي معاكي اصل زهقت من القعده
روح: ماشي ..
طلعت روح من البلكونه ...
خالد: حبيبتي افتحي شباكك انا جيت انا واقف تحت البيت مش عايز هيصه وزييط وحشتيني...
روح بفرحه: خاااااالد ....
نزلت تجري علي السلم والنمر نزل وراها ...
وطلعت تجري علي خالد وحضنته وهوا اطول منها ..
شالها ولف بيها وهما بيضحكوا ......يتبع ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

طلعت تجري علي خالد وحضنته وهوا اطول منها ..
شالها ولف بيها وهما بيضحكوا..
يونس شافهم اتعصب جدا ..وراح ناحيتهم ..
شدها من حضن خالد ونزل في خالد ضرب ..
روح بصدمه: اهدي يا نمر اهدي ابعد عنه 
خالد بيخبط يونس في الجرح يونس بيقع روح بتجري عليه ..
خالد رايح يهجم عليه ..
روح بعصبيه: بس يا خالد 
خالد باستغراب : مش ده اللي ضربني في القاهره وجاي يضربني هنا كمان وتقوليلي بس ؟!
روح بقلق : انت كويس يا يونس؟!
يونس بعصبيه: مالكيش دعوه بيا .
يونس قام وماسك الجرح وبيقرب علي خالد ..
روح: بالله عليك يا يونس بس بقا 
يونس بص لخالد بعصبيه ...
بدر : في ايه يا ولاد ..خالد ايه المفاجأه الحلوه دي
يونس: انت تعرفه يا عمي ؟!
بدر: ده يبقي مدير اعمالي وابني وحبيبي
خالد: حبيبي يا بدر بيه ..
بيطلع يونس لأوضته بتقابله كريمه ..
كريمه: يونس ..يونس 
يونس: عاوزه ايه يا كريمه 
كريمه : كنت عايزه اقولك ماتعلقش نفسك في احبال دايبه وخد اللي من توبك
يونس فهمها ..
يونس: خلصتي نصحيتك الغاليه يا كريمه
كريمه: ايوه 
يونس دخل اوضته ورزع الباب وكريمه واقفه بتضحك...
روح دخلت الأوضه ..
يونس بعصبيه: عاوزه ايه ؟!
روح: عايزه اطمن علي جرحك خف ولا ايه
يونس: مسيره يخف انما جرح القلوب ما بيخفش
روح: طب وريني ؟! 
بتمد روح ايدها علي مكان الجرح بيبعد ايدها
يونس: لاه كويس ..
روح: طب انا عملت ايه مضايقك مني كده 
يونس: انت لامضايقاني ولا مفرحاني 
روح: قطتي مالك زعلان ليه 
يونس: ايه قطتي دي عيل بلعب معاكي اياك
روح: انت ليه لما بتتعصب بتتكلم صعيدي ها؟!
يونس: خلقه ربنا بقا يلا عايز ارتاح
روح: بتتطردني يا نمر ماشي بس خلي بالك ان اللي في بالك غلط
يونس: ايه اللي في بالي وايه اللي غلط
روح: بكره تعرف يا نمر ..تصبح علي خير
خرجت روح وقفلت الباب..
كان يونس قاعد علي السرير شاط بايده كل اللي علي الكوميدينو ...
يونس بعصبيه: الاقيها من مين من كرم ولا خالد ولا يوسف ولا حسام ولا مين ولا مييييييين اللي يفكر مجرد تفكير فيها ادفنه في ارضه ..
.................................
في اوضه روح..
روح: مبسوطه انك جيت كنت زهقانه اوي يا خالد 
خالد: وانا اقدر اسيبك يا روحي 
روح : هانلف البلد بقا ونتسابق بالأحصنه هنتبسط جدا جدا عارف لو الشله تيجي بقا تكمل ..
خالد: طلباتك اوامر نيجبلك الشله
روح: بجد ؟!
خالد : بجد ..
روح: بس ...
خالد: بس ايه ؟!
روح: احنا كده كده يومين وماشيين مالهاش لازمه بقا ..
خالد : يلا انا هاقوم انام تصبحي علي جنه
طلع خالد من اوضه روح ويونس شافه ...
يونس بعصبيه : في اوضتها كمان هيا حصلت ..
يونس راح لروح وهوا متعصب..
وفتح الباب مرة واحدة ...
روح كانت نايمه علي السرير قامت..
روح: يونس انت كويس ؟!
يونس قفل الباب وطلع ...
ودخل اوضته ورزع الباب ...
لقي اللي بيفتح الباب وكان عاطي ضهره للباب
يونس: عايزة ايه ..
..عايزاك ..
بيلف يونس بيلاقيها كريمه ..
يونس بصلها باستغراب..
كريمه بتقرب منه: كل ده ومش خابر اني بحبك واني ابيع الدنيا عشانك واني مش شايفه غيرك راجلي وحبيبي وجوزي ..
بتحضنه كريمه ...
بيزقها يونس بعصبيه ...
يونس: اتخبلتي في عقلك اياك انتي بتعملي ايه ؟!
كريمه: بحبك يا يونس وماحدش هايحبك قدي ماتتعبش قلبك عشان ماحدش يستاهل 
يونس: اطلعي بره يا كريمه يلا 
كريمه: لو لفيت الدنيا مش هتلاقي اللي يحبك قدي يا يونس 
طلعت كريمه من اوضه يونس وشافت روح كانت هتدخل
كريمه ضحكت بمياعه وعملت نفسها بتعدل هدومها ..
روح بصتلها باشمئزاز ورجعت اوضتها تاني ...
روح بعصبيه : بقا كده يا نمر عاملي محترم وانتي غاليه يا روح والبسي واعملي وانت مقضيها مع كريمه ماشي بس هوا انت لسه طالع من عندي لحقت تقضيها مايمكن ظلمته وكريمه هيا اللي بتمثل ماهي عقربه ...
اول خطوه في اي علاقه ناجحه انك ماتشوفش عيوب في الشخص اللي بتحبه وتلتمس ليه اعذار حتي لو شايف بعنيك حاجه بتحاول تكذب نفسك ....بقلم حنين عادل
..........................
في الصباح....
بيصحي يونس من النوم وبياخد شاور بيلبس هدومه ..
الباب بيخبط..
يونس: ادخل...
كريمه دخلت وفي ايدها صينيه الفطار
كريمه : صباح الفل
يونس: صباح النور
كريمه: جبتلك الفطار نفطروا سوا ياريت ما تخجلنيش
يونس : طيب يا كريمه..
كريمه بفرحه قعدت علي السرير وبدأت تأكله ..
روح خبطت ودخلت اقت كريمه بتأكله في بوقه..
يونس بصلها : ايوه
روح: ولا حاجه كنت جايه اطمن عليك يا نمر ..
كريمه بتأكل يونس بابتسامه ..
روح بصتلهم وطلعت ...
روح بتفكير: اه يا خاين يا غشاش هوا ده اللي هنفطر مع بعض كل يوم عشان نفتح نفس بعض طيب انا متغاظه ليه ها ليه بقا الاحاسيس دي ...
راحت قدام اوضه خالد وخبطت .
روح وهيا بتطبل علي الباب : يا دودي يا دودي  
فتح خالد وهوا مش لابس التيشيرت ...
خالد: اييييييه ..اييييييه ما لحقتش البس التيشيرت يخربيتك
روح: بتتكسفي يا بطه اشطا ...
وقعدت تخليه يغير وهوا بيضحك وهيا بتضحك.   
بيطلع يونس وبيسيب كريمه علي صوت ضحكهم..
بيلاقي خالد بيجري وراها كده وهيا بتضحك
بيجز علي سنانه بغضب ..
ولسه هايمشي وهوا حالف انه يموت خالد ده والغضب عاميه ...
كريمه: يونس كمل وكلك
يونس : كلت يا كريمه يلا حوشيه ...
نزلت روح تحت وخالد بيجري وراها 
شاكر شافهم : وه ايه قله الحياء دي
خالد: انا اسف يا عمي ...
روح واقفه بتضحك...
شاكر: مايصحش كده البيت فيه حريم 
خالد: انا بعتذر مره تانيه يا عمي ...
بيطلع خالد وروح واقفه بتضحك...
بيعدي علي اوضه يونس بيلاقي اللي بيشده 
وبيحط السكينه علي رقبته ..
خالد بخضه: في ايه في ايه 
يونس: لو خايف علي نفسك عاود مصر 
خالد: حاضر بس ليه 
يونس زقه: بعد عنيها احسنلك 
خالد: عن مين ؟!
يونس: عن روح النمر
خالد بضحك: اه طيب ...
خرج خالد وراح اوضته ...
خالد : ده شكله مجنون اوي 
بيمسك تليفونه ...
............................
شاكر: مايصحش اللي بيحصل ده يا خوي
بدر: هوا ايه اللي مايصحش
شاكر: بنتك وخالد ده
بدر: اه هما واخدين علي بعض 
شاكر بعصبيه: وه ده انت ماعندكش دم بقا
بدر بضحك: اهدي بس خالد يبقي اخو روح
شاكر: ازاي ؟!
بدر: اخوها بالرضاعه ...
كريمه كانت واقفه بتسمع واتضايقت جدا
كريمه: لازمن يونس مايعرفش حاجه عن الموضوع ده والا كل اللي بعمله هايروح عالفاضي..
.........................
خالد لبس هدومه ومشي يدور علي روح 
خبط عليها في اوضتها ..فتحت الباب
خالد: يلا وريني البلد 
روح: هوا انا اعرفها احنا هنستكشفها مع بعض 
خالد: يلا ..
يونس كان سامعهم ومتعصب جدا ...
طلع من اوضته وحاول يرسم الابتسامه..
يونس: بما انكم مش عارفينها انا هاورهالكم ..
خالد باستغراب: ماشي يلا ....
وقبل مايكمل كلامه...
يونس مسك ايدها ومشي سبقه
خالد ضحك ومشي وراهم ..
......................
كرم جاب قميص وبنطلون ...
كرم : البسهم ولا ايه قمر هتحبهم ولا ايه هتقدملك الليله هتوافقي ولا ايه؟!.
.......................
يونس كان ماسك روح وخالد ماشي جمبها
روح: ممكن نركب احصنه بقا 
يونس بابتسامه : ماشي..
روح: عاوزن رهوانه
يونس: حبيتها مش كانت هتوقعك اول مره ؟!
روح: بش دلوقتي اتغيرت ومابقتش مؤذيه بقت تتحب 
يونس بابتسامه: في حاجات كتير اتغيرت 
روح: قصدك ايه 
يونس: ولا حاجه يلا انا هاركب فهد 
يونس: يا واد يا واد
بيجي شخص...
..ايوه يا يونس بيه
يونس: هات فهد ورهوانه ونسر ..
..نسر؟!
يونس: ايوه ...
بيروح السايس وبيجيب الأحصنه ...
بيساعد يونس روح تطلع وبيطلع علي حصانه
يونس: اجي اطلعك يا دودي ؟!!
روح: ههههههه 
خالد: لا يا خويا بعرف اطلع ...
رهوانه وفهد بيسابقوا بعض وهما اسرع من بعض 
خالد: انت حمار ومضحوك عليك صح اجري يا نسر اجري
حصان خالد بطيئ جدا وماشي براحته...
روح: هتخسر للمره التانيه
يونس: النمر مايخسرش مرتين ...
روح: استعد للخساره يا نمر ...
يونس بابتسامه : خسارتي لو مكسب ليكي انا موافق
ابتسمت روح ...
خطوات وتحدد مين الفايز وبيسبق فهد...
بيخليه يونس يبطأ سرعته وبيخلي روح تكسب. .
روح: هيييييييه كسبت كسبت ههههههه قولتلك هاتخسر يا نمر 
يونس: لو خسارتي مكسب بالنسبه ليكي انا مواقف...
روح: خالد فين ؟!
يونس: ده لسه في اخر الأرض..
روح: ايوه .. 
يونس: مبسوطه ؟!
روح: طبعا 
يونس: هوا مين خالد ده ؟!
روح: وعايز تعرف ليه ؟!
يونس: عادي يعني ...
روح: خالد ده يبقي النص الحلو البهارات اللي في حياتي اكتر حد بيفهمني واكتر حد بيدعمني وبيقف جمبي اكتر من صديق بكتير هوا يبقي اخو.....
خالد: ايه ده حرام ايه الحصان ده؟!
يونس : مش عاجبك ماتبقاش تركب تاني انت اللي ماعرفتش تتعامل معاه ؟!
خالد: انا كنت حاسس ان راكب حمار
روح بضحك: يلا 
يونس: يلا ايه
هات حمار ...
خالد : انسي يا روح انا مش فار تجارب
روح: مش كان نفسك تجرب تقعد علي الحمار  بالمقلوب 
خالد: وانا صغير مش دلوقتي 
روح: عشان خاطري عشان خاطري
خالد: خاطرك بالدنيا بس بلاش تهزقيني 
روح: هههههه انت تعرف عني كده 
خالد: ايوه
روح: خلاص بقا ايه اللي مخوفك
يونس بعصبيه حاول يخفيها : يا واد هات حمار 
جاب الحمار ...
روح: اطلع يا خالد يلا 
خالد: بطلي افتري بقا
روح: بس يلا بطل كلام كتير
خالد طلع وقعد بالمقلوب وحط ايده تحت دقنه 
روح بتصوره وهيا مسخسخه من الضحك ...
روح : صورني يا يونس انا وهوا
يونس خد التليفون وهوا متعصب بس مش عايز يبين ..
يونس مسك التليفون وقرب الصوره عليها وهيا بتضحك وابتسم وصورها كذا صوره مجنونه وهيا بتضحك وهيا بتطلع لسانها وهيا ماسكه شعرها ...
الحب ده بيقرب المسافات بين القلوب بشكل غريب بيعمل المعجزات النمر اللي كان عصبيته عامياه بيحاول يغير نفسه عشانها عشان مايئذيهاش بيحاول يكون احسن عشانها علي عكس كرم اللي ممكن يخسر نفسه عشانها حب نفسك بكل عيوبك وعيوبك الظاهره صلحها مش تخسر نفسك عشان حد ...بقلم حنين عادل 
..........................
روح ويونس وخالد رجعوا البيت 
روح: كان منظرك جامد يا خالد
خالد: انتي هاتجبيلي اخر
روح: بعيد الشر عنك يا صاحبي
يونس كان بيبصلهم بتفكير: يارتني كنت خالد 
دخلوا البيت ...
شاكر شاف يونس...
شاكر: خرجت ليه دلوك يا ولدي كنت ارتاح
يونس: بقيت احسن يا بوي 
طلع يونس وروح وخالد اوضهم ...
...........................
في الليل ...
كرم قاعد وابوه...
شاكر: خير يا حاج ؟!
وبدر كان قاعد ...
يونس كان نازل شاف كرم قعد ...
ابو كرم: احنا چايين نطلب ايد بنتكم 
يونس اتعصب جدا بس حاول ما يبينش ...
شاكر: كريمه مش هلاقي احسن منكم ..
كرم: يا عمي ...
شاكر: علي بركه الله 
ابو كرم زقه في كتفه ...
شاكر: مش هلاقي لكريمه احسن منك يا كرم بس لازم اسألها علي رأيها ...
كرم بتفكير: ايه اللي انا عملته ده 
شاكر بينده علي كريمه ....
كريمه: ايوه يا حضره العمدة
شاكر: كرم طالبك للچواز ايه رأيك ..
كرم بتفكير: ارفضي ارفضي
كريمه: انا ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كريمه: انا......
شاكر: علي خيره الله ..
كريمه: يا عمي ؟!!
كرم بصدمه وتفكير: جاه الحزين يفرح مالقلوش مطرح
كريمه وقفت ومش عارفه تتكلم ..
يونس بابتسامه: صبرت ونولت يا ولد عمي 
كرم بسخريه: عقبالك 
يونس: جمع ووفق 
شاكر: روحي انتي يا كريمه دلوك 
كريمه مشت وهيا متعصبه..
كريمه بتفكير: بقا اكده يا عمي بتزيحني وتفضي السكه لروح وانت عارف ومتأكد اني بحب يونس ولدك ويستحيل اتجوز غيره ..يونس مش هايبقي لغيري يا عمي ولو اخر يوم في حياتي ...
.........................
في اوضه روح...
خالد: وبعدين ؟!
روح:ايه وبعدين بعد اللي بحكي فيه بقاله ساعه
خالد: يعني انتي لسه بتحبي يوسف
روح: انت مش بتفهم يلا بقولك مشكلتي اني ماعتش عارفه اثق في حد ماعتش بتطمن لحد تقولي بتحبي يوسف يوسف ايه يوسف خلاص صفحه وانتهت 
خالد: يعني عشان خدتي خازوق من 4 رجاله يبقي كل الرجاله وحشين ؟!
روح: خازوق كتر خيرك تصدق انا غلطانه اني بكلمك اساسا 
خالد: انت لاقيه حد غيري تكلميه ارضي ياختي بالنعمه احسن تزول من وشك ..
روح: بره ..بره 
خالد: كده اتبطري اوي
روح قامت وكانت هاتزقه لفها ومسك دراعها ورا ضهرها بهزار..
روح بضحك: اه اه ايدي يا حيوان انت ماعندكش اخوات بنات عايز تقضي علي مستقبلي اااه حرام عليك
الباب اتفتح مره واحده وبوكس في وش خالد وقع علي الارض ..
يونس بعصبيه: قاعده انتي وهوا لوحديكم طبيعي الشيطان تالتكم عايزاه يعمل ايه يعني ؟!
لف يونس ولسه هايكمل ضرب في خالد. ..
روح وقفت قصاده ...
يونس: عدي من وشي لما اربيه 
روح: تربيه ليه ماعملش حاجه هوا؟!
يونس: وصويتك وهتدمرلي مستقبلي وماعندكش اخوات بنات ده ايه ؟!
خالد: ههههههه هوا انت علطول ايدك سابقاك كده وشي باظ يخربيتك مش هاتخاف عليها اكتر مني يا روك
يونس بعصبيه: ماسمعش حسك واصل وتخاف عليها بتاع ايه انت ؟
خالد: يمكن عشان اخوها مثلا ؟!
يونس: بلاش حديت ماسخ ...
قرب عليه...
روح: اهدي يا نمر قلتلك مافيش حاجه من اللي في دماغك دي ..
جرجره وراه وطلعه من اوضه روح
خالد: ماتخلنيش اتهور عليك يا قطه
يونس: لاه اتهور ووريني 
روح قومت خالد من علي الارض وبصت ليونس بعصبيه ومشت ..
..........................
في اوضه كريمه .
كريمه بعصبيه: جوزك دبسني في كرم وهوا خابر اني بحب يونس عايز يخلص مني ويخلي الجو لبنت اخوه
صفاء: مارفضتيهوش ليه؟!
كريمه: هوا اداني فرصه انا مالحقتش اتكلم يستحيل اتجوز كرم ده..
............................
في اوضه خالد ..
خالد: ااااه ...
روح : معلش ...
كان وش خالد وارم من ضربه يونس وروح بتحطله تلج..
خالد بضحك: بس شكله واقع اوي 
روح : مين ؟!
خالد: يونس يا ختي الولا من ساعه ماجيت وانا حاسس انه مش طايقني وكل اما اقرب منك الاقيه موجود ويضربني شكله بيحبك يا جامد
روح : بيحبني لأ يا بني !
خالد: انا راجل وعارف بيغير عليكي مني والنبي فهميه ان اخوكي بقا لانه ايده تقيله اوي وعايز ارجع سليم 
روح بضحك: ههههه حاضر شاطر تعمل جامد عليا بس 
خالد: انا جامد علي اي حد تحبي تشوفي
روح : هاتعمل ايه يا مجنون ..
طاااااخ ...الباب اترزع...
خالد: يلا الخد التاني لسه ماورمش يلا ...
يونس كان رايح يضربه
روح: يونس في ايه انت اتجننت ؟!
يونس: كان هايعمل ايه ده 
روح: كان هايرشني بالميه وقلتلك خالد اخويا 
يونس : بلا اخويا بلا زفت ...
طلع يونس وهوا متعصب ..
خالد: حلوه اللعبه دي طب استني كده .....ماتجيبي بوسه 
روح: خلصت نام بقا 
خالد: غريبه يعني ماجاش المره دي ..
روح: تصبح علي خير يادودي
خالد: دودي دي اللي بتخليني اضرب اسمي خالد 
روح: ههههههه مش دودي يا كوتش اللي بتخليك تتضرب تصبح علي خير...
خالد بضحك: وانتي من اهله 
طلعت روح من اوضه خالد وعدت علي اوضه يونس ماكانش في اوضته سمعت صوت الچيتار ..
روح بتفكير: هوا مضايق ليه وانا مالي طب هاسيبه ...
روح نزلت وراحت الجنينه الخلفيه وقعدت جمبه من غير صوت وهوا مغمض عينه...
فضلت تبصله ...
يونس: عاوزه ايه ؟!
روح: ايه ده انت عرفت ازاي ؟!
يونس: حسيت ..
روح: حسيت بيا ولا بأي حد عادي؟!
يونس فضل يعزف من غير ما يرد عليها..
روح: ممكن اعرف ايه اللي مضايقك ؟!
يونس وقف عزف وبصلها...
يونس: ازاي اقول لبنت اني بحبها ؟!
روح: ايه ؟!
يونس: زي ماقولت انتي كابنت اقولك ازاي اني بحبك
روح ركنت علي الكنبه وبصت للسما ...
يونس: سرحتي في ايه ؟!
روح: مش لازم تقولها هيا اكيد حاسه بيك اصل الحب مابيتخباش 
يونس: يعني تفتكري انها عارفه 
روح: اكيد عارفه ...
يونس: وتفتكري ردها هايبقي ايه 
روح: لأ دي بتختلف بقا من حد للتاني ..
يونس: تفتكري ان انا اتحب 
روح: وماتتحبش ليه موجود قدامك اللي بيحبك 
يونس: مين؟!
روح: كريمه مثلا بتحبك وشارياك 
يونس: اه كريمه بس ؟!
روح : قوم ارتاح يا نمر وماتفكرش في حاجه ..
طلعت روح وسابته قاعد..
يونس: معقول مش حاسه ؟!
.....................
في بيت كرم...
كرم: اتدبست فيها وانت كملت يا بوي وانت عارف اني بحب روح 
ابو كرم: ياواد روح دي مش من توبك والعمده رحب انك تتجوز كريمه وماله بت مال وجمال ونسب ..
كرم: انا سكت هناك عشانك لكن انت تصلح كل اللي حوصل انا مش ممكن اتجوز كريمه يا بوي 
ابو كرم: عايز تحرجني مع الراچل والله لاتبقي ولدي ولا اعرفك..
......................
في الصباح..
صحت روح علي صوت زغاريط...
قامت خدت شاور ولبست بلوزه وبنطلون ورفعت شعرها وطلعت...
شافت صفيه ...
روح: هوا في ايه ؟!
صفيه: النهارده خطوبه الست كريمه
روح بحزن: بجد  .
صفيه: ايوه...
دخلت روح اوضتها تاني..
روح بحزن : بالسرعه دي اقولك امبارح بتحبك تخطبها النهارده ومش بعيد بكره تجيب عيال بس انا ايه اللي مضايقني يعني ليه زعلت انا مازعلتش انا عادي وهاروح اباركله كمان..
طلعت روح من اوضتها وراحت خبطت علي اوضته.  
فتح الباب..
روح: صباح الخير يا نمر
يونس: صباح النور ادخلي..
دخلت روح ...
روح: عامل ايه النهارده يا عريس
يونس: الحمد لله بس ايه عريس دي؟!
روح: ايه مش عريس ولا ايه الف مبروك بس مش شايف انك استعجلت شويه يعني امبارح اقولك كريمه بتحبك النهارده تخطبها ؟!
يونس بابتسامه : كريمه اه هوا في زي كريمه في رقتها
روح: كريمه؟!
يونس: وجمالها 
روح: كريمه؟!
يونس: وبساطتها وطيبتها
روح: كريمه؟!
يونس: مالك عماله تعيدي في كريمه ليه موافقاني الرأي طبعا صح ..
روح: طبعا يا بني انت بتقول ايه ربنا يهنيكم ونشوف عيالكم قريب ..
طلعت روح من اوضه يونس وهيا بتجز علي سنانها 
يونس بتفكير: حسيت انها غيرانه معقوله...
روح بتفكير وهيا ماشيه: بساطتها ورقتها وطيبتها دا انت مضحوك عليك بالتلاته ..
خبطت فيها...
كريمه بعصبيه: مش تحاسبي يابت انتي
روح بضحك: تعااااالي تعااالي شوف رقتها مبروك يا كويمه ياحبيبتي 
كريمه مشت وسابتها بعصبيه ودخلت اوضتها ورزعت الباب ...
روح بتفكير: مالها دي المفروض تبقي فرحانه وتقعد تغيظ فيا انا عرفاها ليه متعصبه ومش مبسوطه ؟!
كريمه بعصبيه : بقا اكده ياعمي امبارح فاتحه والنهارده خطوبه وانت ماعرفش دا انت طلعت واعر قوي مش هايتم لو علي جتتي  .
......................
في بيت كرم..
كرم بعصبيه: امبارح يبقي قري فاتحه والنهارده خطوبه وبكره جواز بقا حرام عليك يا بوي حلني
ابو كرم: عايز تحرجني مع العمده مش كان كلام رجاله ولا كان كلام حريم ده
كرم: يابوي..
ابو كرم: ولا كلمه انا عارف مصلحتك فين ومع مين
.........................
روح: بدر باشا اللي ساعه مابيجي هنا بينسي بنته
بدر كان قاعد بيقرأ جورنال ...
بدر: انساك دا كلام انساك يا سلام اهو ده اللي مش ممكن ابدا ولا افكر فيه ابدا ابدا .
روح: الله عليك يا بابا لما بيبقي مزاجك عالي 
بدر: كريمه خطوبتها النهارده عقبالك..
روح: اه لايقين علي بعض هوا عصبي ومجنون وهيا زيه هايبقي النمر والنمره 
بدر: نمر ايه ومين اللي عصبي ومجنون ده طيب جدا وهادي ورزين جدا !
روح: هادي مين يا بابا ده كلامه كله بالمسدس ؟!
بدر: مسدس مين انت بتتكلمي عن مين
روح: النمر يا بابا 
بدر: يونس؟!
روح: ايوه 
بدر: ههههه بس يونس مش العريس 
روح بفرحه: بجد 
بدر: ايوه مبسوطه كده ليه 
روح: ها وانا اتبسط ليه عادي بس مين العريس
بدر: كرم ..
روح: كرم مين ؟!
بدر: كرم انت تعرفي كام واحد اسمه كرم
روح بصدمه: صاحب مصطفي ؟!
بدر: ايوه
روح: ابن ام كرم
بدر: وابن ابو كرم هههه
روح: ازاي ده ؟!
بدر: ايه اللي ازاي اجي هوا وابوه وطلبوا ايدها
روح: يمكن بس حرام ده كرم كيوت جدا وطيب وكريمه هاتطلع عينه 
........................
في ارض زراعيه
مصطفي : اديني جيت يا كرم علي ملي وشي عاوز ايه
كرم: فكر معايا يا مصطفي انا مابحبش كريمه انا اتدبست
مصطفي: عيل انت اياك عشان تتدبس
كرم: اللي حوصل لازم تساعدني ارجوك انا هاموت
........................
خالد: هستأذنك يا عمي اخد روح دقيقه
بدر: اتفضل ...
خالد شد روح معاه ..
روح: ايه يا بني رايحين فين ؟!
خالد: مفاجأة
روح: مفاجأه ايه؟!
خالد: هتبقي مفاجأه لو قلتلك يعني ...
طلعت روح وخالد بره البيت ..
خالد : يلا غمضي عنيكي ...
روح: ما تخافش مش عارفه افتحهم من الشمس اساسا 
خالد: طب غمضي يا لمضه
روح غمضت عنيها ...
خالد: فتحي
روح : صوت مين ده ...بتفتح عنيها...يااااسمين ...
حضنتها وفضلت تتنطط ...
..مش ياسمين بس !
روح بصدمه : انت !..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روح بصدمه: انت !
يوسف: ايوه انا ياروح ايه ماوحشتكيش ؟!
روح مسكت ايد خالد وشدته بعيد ...
روح: انت اتجننت يا خالد جايبلي يوسف لغايه هنا.
خالد: صدقيني ماكنتش اعرف انه جاي انا كلمت ياسمين بس عشان عارف انها اقرب واحده ليكي انما يوسف ماكنتش اعرف انه جاي !
مش يوسف بس ..
بيبصوا علي الصوت..
خالد: ميرا كملت ...
بتدخل روح جوه البيت بعصبيه بتقابل يونس علي السلم بتتجاهله وبتكمل لأوضتها وبتدخل وبترزع الباب ...
يونس باستغراب: مالها دي في ايه اللي معصبها كده ؟!
روح : جاي ورايا هنا كمان يا يوسف جاي ليه مش كفايه اللي عملته هوا انا مكتوب عليا العذاب كده وجايب معاك الزفته ميرا ...
..............................
مصطفي: وه انت اتجننت يا واد انت بتقول ايه اشحال ماكنتش اكبر مني بكتير وفاهم !
كرم: لازم نعمل اي حاجه توقف الجوازة دي ..دي هاتبقي جنازتي يا عم..
مصطفي بضحك: اقولك ارضي بالأمر الواقع خالتي كريمه مش عفشه هوا كل العيب فيها انها واعرة قوي ..
كرم: يا مصطفي ارجوك ساعدني وبلاه الحديت الماسخ ده 
مصطفي: اعمل ايه يعني اقولك عدي النهاردة علي خير بس وربنا يسهل
 .............................
يونس طالع من باب البيت شافهم واقفين قرب منهم ...
يونس: مين دول يا خالد ؟!
خالد بتوتر:  ده دا ..ياسمين وميرا جوه دخلت الحمام..
يوسف ماعطلوش اي اهتمام وفضلت واقف ساند علي العربيه ولابس نضارته .
يونس: ومين الشبح ؟!
بيقلع يوسف النضارة وبيبصله من فوق لتحت...
يوسف: يوسف ....يوسف باشا الأنصاري
يونس بابتسامه: يوسف باشا النصراني بنفسه يا مراحب
يوسف: الأنصاري...
يونس بضحك: ده احنا حصلنا الشرف هههههه اتفضل معايا يا باشا نعملوا معاك الواچب ياااه دا انتي كنتي داعيالي يامه عشان اقابله ...خد البنات ودخلهم جوه يا خالد وانا هاودي يوسف بيه للجناح الخصوصي.  .
خالد بابتسامه : حاضر ...بس خف ايدك شويه 
يوسف: يخف ايده علي ايه ؟!
خالد بضحك: علي الباب اصل الباب معلق ..
يوسف: اه ..طيب بسرعه عشان عاوز ارتاح
خالد: ده احنا هنريحوك ونبسطوك هههههه
يوسف: في حاجه يا خالد
يونس: لاه ولا حاجه يلا عشان ترتاح من السفر
يوسف: اه يا ريت تجيبولي عصير فريش
يونس وهوا ماشي معاه: اجبلك فريش وفرافيش انا اجيب لأعز منيك ..
يوسف: شكلك بتفهم وبتقدر الناس
يونس: اومال هوا انت قليل ده انت تستحق كل التقدير اللي في الدنيا ..
.............................
روح: يعني ايه اجي هوا وميرا غصب عنك اصرفها فين دي؟!
ياسمين: روح ماتبقيش ضعيفه ميرا بتحب تفرح فيكي وريهم انهم مش فارقين معاكي صدقيني دي فرصه حلوه ليكي انك تثبتي لنفسك قبلهم انك خلاص طلعتيهم من حياتك اتنين خاينين مايستحقوش انك حتي تفكري فيهم او تزعلي عليهم ...
روح: عارفه يا ياسمين اللي عملوا يوسف ماوجعنيش قد ما ميرا وجعتني الأنتيم والبيست اللي كنت بحكيلها كل حاجه عني اسراري بحب ايه طموحاتي بحب مين تتفق مع يوسف عليا عشان ايه عشان ايه كل السواد ده تديله كل المعلومات عني بحب ايه بكره ايه ايه اللي يشدني ليه والسبب ايه لكل ده ؟!
ياسمين: ده مرض يا بنتي عشان فقيره بتحقد عليكي
روح: هيا فعلا فقيره بس مش فقيره فلوس عمر الغني ماكان بالفلوس ذنبي ايه ان انا غنيه ومش من الهوا ولا الحرام لأ دا تعب ابويا سنين لحد ما وصل للي هوا فيه الفقر فقر النفوس ...
ياسمين: ماتفكريش فيها بكره تعرف انها خسرت كتير لما خسرت صاحبه زيك ..
روح: اللي بيخون بيتخان واكيد اللي عملته هايترد ليها وكما تدين تدان...
الباب اتفتح مره واحده....
ميرا: ايه يا روح يا حبيبتي هاتسيبيني قاعده لوحدي كتير
ياسمين: ايه ده في حاجه اسمها تخبطي علي الباب الأول
روح: بس يا ياسمين ميرا ما تعرفش كده يمكن ماعندهمش باب ...
ميرا بغضب: انتي بتقولي ايه انتي فاكره نفسك ايه؟!
يونس من وراها : روح بدر النمر...روح النمر ..
بتلف ميرا وبتبص عليه بتتبدل كل ملامح الغضب لإعجاب شديد ...
ميرا بدلع: مش تعرفينا يا روح 
بتحط ايدها علي كتفه ...
روح اتعصبت بس حاولت تتمالك نفسها
بيزق ايدها ببرود 
يونس: انا النمر ...يونس شاكر النمر ...
ميرا: واو يونس عاشت الأسامي يا نمر 
روح بتفكير: زودتيها اوي ماحدش يقوله يا نمر غيري..
يونس: انتي اسمك ايه ؟!
روح: تعالي يا ميرا يا حبيبتي 
شدت ميرا دخلتها الاوضه...
روح: شوف مصلحتك يا نمر ...
يونس بابتسامه: طب ماتقعدوني معاكوا
ميرا: ياريت 
روح: دي قعده بنات يا نمر وانت مالكش في الحديت الماسخ ده صح يلا ...
قفلت الباب في وشه...
يونس بضحك: بتغيري ...وقعتي خلاص في حب النمر بس امتي تعترفي؟!
..............................
في اوضه كريمه..
صفاء: يلا البسي 
كريمه : يا مرك يا كريمه يا بختك الأسود يا كريمه 
صفاء: عاتقعدي تولولي قومي البسي عشان العريس واهله علي وصول
كريمه: عريس ...عريس الندامه ..عريس الشوم
صفاء: البسي الله يرضي عليكي انتي عايزه العمده يطخنا عيارين
كريمه: الموت اهون لي من اللي بيحصل لي
صفاء: طيب عديها علي خير النهارده وهانلاقيلها حل ان شاء الله ..
كريمه: فينك يا شيخ مخلوف تيجي تشوف اللي حوصل لي 
صفاء: اهو السبب في كل حاجه الشيخ مخلوف الزفت ده 
كريمه: وه يا خيتي دا راجل بركه
صفاء: انا ايه اللي يضايقني يعني واللهـ تستاهلي اللي بيحصلك وزياده كمان..
كريمه: كده يا خيتي ماشي ..
صفاء: البسي بقا بدل ما ناديه يدفنك ويتاويكي واخلص منيكي ..
كريمه : حاضر..اه يا ميله بختك يا كريمه..
............................
في اوضه روح..
ميرا: هوا راح فين القمر ده
روح: انتي جيتي ليه يا ميرا
ميرا: اخص عليكي يا روح مش عايزه تشوفي صاحبتك
روح: بقولك ايه هاتي من الأخر انتي جايه ليه اصل انتي بتاعت مصلحتك فا اكيد جايه لهدف ..
ميرا: انا بتاعت مصلحتي اخص عليكي يا روح. 
ياسمين: هاتي من الاخر يا سوده
ميرا: مافيش اسود منك انتي 
ياسمين: انتي قليله الادب ..
ميرا: اهو اما يبقي قليل احسن من ماميكونش خالص
طااااااخ ....
ميرا بصدمه: بتضربيني ..بتضربيني يا روح
روح: انتي لازم تقفي عند حدك اوعي يكون سكوتي ليكي ده معناه اني ضعيفه انتي اكتر واحده عارفه مين هيا روح النمر قله ادب في بيتي مش عايزه عارفه انا ليه لحد النهارده ماعتبتكيش وقولتلك عملتي كده ليه عشان اناي مش في دماغي انتي صفر عالشمال مالهوش لازمه انتي ولا حاجه انت عارفه انتي بتحاولي تقربي مننا ليه عشان تحسي انك ليكي لازمه وقيمه بس للأسف الحاجات دي مش مكتسبه دي حاجات طبيعيه اطلعي بره وماعتش اشوف وشك تاني ...
................................
بيدخل يونس اوضه قديمه وبيفتح القفل اللي علي بابها وبيدخل وبيقفل الباب ..
يوسف بيقوم من علي الأرض ...
يوسف: انت ازاي تجيبني هنا وتقفل عليا انت اتجننت ...
بيقلع يونس الچاكت بتاعه وبيخليه بالقميص ...
يوسف بتوتر: في ايه انت هاتعمل ايه ؟!
يونس: هههههه هاخليك نانسي هههههههههه.....يتبع 
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 😎

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يوسف: انت هاتعمل ايه يا مجنون ...
يونس قلع حزامه وهوا بيضحك ..
يونس: انت عارف انا مستني اللحظه دي من امتي دي فرصه مش هاتتعوض 
بينزل يونس فوقه ضرب ويوسف بيصرخ ..
.......................
في اوضه روح..
ميرا: صدقيني ياسمين اللي عامله حبيبتك دي سبب كل اللي انتي فيه ...
روح: اخرسي قطع لسانك ياسمين عمرها ما كانت مقرفه زيك ياسمين اختي بجد 
ميرا: انا قولتلك اللي عندي ومسير الأيام تعرفك مين صاحبك وحبيبك ومين عدوك بس عايزة اقولك كلمه واحدة بس وياريت تفهميها كويس دوري في دفاترك القديمه وانتي هتعرفي كل حاجه .....دوري في فاترك القديمه وانتي هاتعرفي كل حاجه..
ياسمين: بره بلاش قرف
بصتلها ميرا وخرجت ...
روح رزعت الباب وراها قلبها مصدقها بس عقلها بيقولها ماتثقيش في حد ...
روح بتفكير: ايه قصدها دوري في دفاترك القديمه وانتي هتعرفي كل حاجه..
ياسمين: ايه يا بنتي مالك في ايه ؟!
روح: ايه قصدها دوري في دفاترك القديمه هاتعرفي كل حاجه معقول تكون مظلومه وانا فهمتها غلط .
ياسمين: هيا بتقولك كده عشان تشتتك وهيا عارفه انك طيبه وقلبك ابيض الحربايه بتتلون علي كل لون يا روح
روح : بس عارفه لحد النهارده قلبي مش راضي يصدق عنها حاجه وحشه...
ياسمين: اوعي يا روح تسلميلها قلبك تاني هيا ماتستحقش تكون صحبتك صدقيني ماتخليهاش تستغفلك  تاني ..
..............................
يوسف مضروب وعينه وارمه وفي دم علي وشه ...
يونس ماسك كاميرا وواقف بيصوره..
يونس: كده حلو اوي تحب انزلهالك يا يوسف علي النت وتبقي فضيحتك بجلاجل هههههه كده كما ولدتك امك...
يوسف: لأ ارجوك ارجوك بلاش انا هاعمل كل اللي انتي عاوزه
يونس: طيب هاسيبك تمشي بس لو جيت جمب روح تاني او اتعرضتلها لو مشيت جمبها في شارع حتي بالصدفه هتلاقي بعدها بدقايق شاهد رجل الأعمال يوسف الأنصاري ....
يوسف: لأ ارجوك فكني وصدقني مش هاجي ناحيتها..
يونس قرب منه وبدأ يفكه ...
يوسف زقه علي الأرض وشد الكاميرا وخد هدومه بسرعه وطلع يجري ....
يونس حط ايده تحت دماغه وفتح ايده وبص للكارت الميموري وضحك ...
.......................
لولولولولولولي...صوت زغاريط...
كرم وامه وابوه داخلين من باب البيت والمعازيم وراهم ...
كرم كان متضايق جدا وزعلان وباين عليه ...
شاكر : مبروك يا عريس
كرم بتفكير: مبرووك المفروض تعزيني تقولي انا لله وانا اليه راجعون شد حيلك ...
ابو كرم زقه في كتفه...
كرم: الله يبارك فيك يا عمي عقبال يونس ومصطفي 
شاكر: اتفضلوا ...
دخل كرم وابوه والمعازيم وقعد علي الكرسي.  
والزغاريط شغاله ...
نزلت صفاء ومعاها كريمه اللي كانت لابسه فستان ازرق وعليه حجاب كان مخليها جميله...
كرم بتفكير وهوا بيبصلها: حقيقي لبس البوصه تبقي عروسه ...
كرم كان بيبص في كل اتجاه علي روح ...
كرم بتفكير: انتي فين يا قمر تعالي هوني عليا كل اللي انا فيه ده...
ابوه وامه قاموا من جمبه وصفاء قعدت كريمه جمبه ..
كانوا الاتنين مبوزين والهم باين عليهم ...
ام كرم بتدي لكرم الدهب ...
ام كرم: لبس عروستك يا كرم ...
كرم مسك ايدها...
وكريمه برقتله وحس انها عايزة تقتله 
كرم بصلها بعدم اهتمام وقعد يلبسها الدهب ...
صفيه كانت بتوزع جاتوه وعصير علي الكل ...
شاكر خد الرجاله معاه وراحوا المندرة ...
صفاء: نسيب العرسان شويه...
صفاء خدت الستات ومشت...
كرم كان بياكل في الجاتوه ...
كريمه: اسمع يا واد انت ان شفت حلمه ودنك انا مش هاتجوزك ...
كرم مكمل اكل في الجاتوه ولا هامه كلامها...
شدت منه الطبق وحطته ...
كريمه: مش انا بكلمك..
كرم: المفروض اقوم اعملك تعظيم سلام يعني ولا ايه ...
كريمه: انا مش عاوزة اتجوزك 
كرم: شايفاني مموت نفسي عليكي اياك انا مجبور انا ماكنتش جاي اطلب ايدك انتي انا كنت جاي لقمر
كريمه: قمر مين ؟!
كرم: روح ..مش انتي يا سلعوه انتي 
كريمه: سلعوه في عينك يا قليل الأدب
بيمسك كرم دراعها وبيلويه ورا ضهرها
كرم: انا مش طايق نفسي ولا طايقك هاتحترمي نفسك وتعرفي انك بتتكلمي مع راجل وماله هاتقلي ادبك هاعرفك مين هوا كرم ...
بيسيب دراعها بتمسكه بوجع...
كريمه: الظاهر انك مش عارف انا مين..
كرم بيجيب طبق الجاتوه وبيكمل اكل ...
بتجيب كريمه الشوكه وبتغرزها في ايده ...
كرم : ااااه...انتي اتجننتي 
كريمه: قولتلك الظاهر انك مش عارف انا مين ...
كرم : بس انا هاعرفك انا مين ...
........................
يونس واقف بيبص علي يوسف وهوا بيركب العربيه بسرعه وبيمشي وهوا ماكملش لبس هدومه حتي ...
يونس : ههههه كنت عارف انك هاتعمل كده فكرت نفسك كده زكي يعني !
......................
بيخش الرجاله والستات علي صوت ضرب ورزع وبتنزل روح وياسمين علي الصوت ...
بيدخلوا عليهم بيلاقي كريمه شعرها واقف وكرم ماسكها منه وهيا ماسكه ايده وعماله تعض فيها وهوا عمال يضربها بالأطباق فوق دماغها عشان تسيب ايده
وهيا وكرم وشها مليان جاتوه ...
شاكر: وه ايه اللي بيوحصل هنا ؟!
بتقف كريمه وبيسيب كرم شعرها وهيا بتسيب ايده بيبان اكتر ان وشهم مليان جاتوه وهدومهم كأنها لوحه ...
روح : هههههههه يخربيتك يا كريمه ...
بدر: روح !
روح وبتحاول تمسك الضحك: اسفه يا بابا
روح بتطلع تليفونها وبتصور فيهم وكرم بيضحك عشان الصورة تطلع حلوة وكريمه هاتطق من الغضب والغيظ
شاكر: ممكن افهم ايه ده ؟!
كريمه: اصل اصله ...
كرم: اصل كريمه بن ..كنا بنهزروا
كريمه: ايوه والهزار تقل شويه 
صفاء بتحاول تلم الموضوع: طيش شباب بقا يا حاج اهههه
بيضحك المعازيم وبيبدأو يمشوا...
ياسمين بتقف جمب كرم ...
ياسمين: يلا صوريني يا رورو
روح بتصورها ...
وياسمين ماشيه بتتزحلق في الجاتوه اللي علي الأرض بيلحقها كرم بتقع في حضنه بتفضل ياسمين تبصله وكرم بيبصلها...
روح: احم ..احم ...
ياسمين بتبعد عنه ...
روح: يلا صوريني انا بقا ده مشهد لن يتكرر
روح بتروح تقف جمبه فجأة بتلاقي اللي بيحط ايده فوق كتفها...
بتبص عليه ...النمر ؟!
ياسمين بتصور الصورة وروح بتبص ليونس صورة مش هاتتكرر
بيروح يونس ناحيه ياسمين ...
يونس: ممكن ؟!
ياسمين: نعم يا عسل ؟!
يونس بابتسامه: ممكن اشوف الصورة 
ياسمين: اه اتفضل .
روح كانت بتبص عليهم وهيا متضايقه ...
يونس بص علي الصورة بابتسامه طلع تليفونه وبعتها لنفسه ...
روح: ايه ده ليه بتاخدها
يونس: عشان تبقي هنا وهنا بيشاور علي التليفون وقلبه...
كريمه وكرم كانوا متعصبين جدا ...وروح كانت مبسوطه...
بيقرب يونس من كرم وكريمه...
يونس: مبروك لايقين علي بعض ربنا يتمملكم بخير
كريمه بحزن: الله يبارك فيك عقبالك
كرم بصله بعصبيه ...
روح: هانعملكم بقا احنا حفله بالليل علي الضيق تعالي يا كرم هتبقا شباب بس يعني انا وانت وكريمه وياسمين وخالد ...
يونس بابتسامه: وانا ممكن اجي ؟!
ياسمين اتكلمت قبل ماروح ترد: انت قبل الكل يا باشا انت قبل الكل...
روح ضحكت بس هيا جواها متضايقه 
..............................
في الليل...وفي الجنينه الخلفيه
اضواء زي اضواء الحفله ومشغلين اغاني هاديه....
روح قاعده وكرم جمبها وياسمين وكريمه وخالد ومصطفي ...
روح كانت عماله تبص علي يونس مش موجود ...
مصطفي: طيب تيجوا نلعب حكم ولا الصراحه...
روح : ماشي بس محدش يكذب...
بتلف روح الازازة بتيجي علي مكان فاضي يونس بيجي وبيقعد قدامه. ...
روح: انا هسأل صراحه ..
يونس قعد : اسألي..
روح: تجاوب بصراحه ..
يونس: تمام ..
روح: حبيت يانمر
يونس بابتسامه: حبيت ...عشقت وقلبي داب دوبان 
روح : اه مين ؟!
مصطفي: هوا سؤال واحد 
بيلف مصطفي الازازة...
بيبص يونس لروح بابتسامه ...
مصطفي: كرم ...
كرم: ايوه
مصطفي: هاسألك نفس السؤال بتاع روح حبيت
كرم: ايوه حبيت ...
يونس بضحك: أكيد كريمه ربنا يهنيكم...
كرم بيبص ليونس بعصبيه ...
بيكملوا لعب الإزازة ...
ياسمين : يلا نرقص ...
خالد: يلا ..قومي ياروح ..
بيبص خالد ليونس بضحك : دي روح عليها رقص .
يونس: اقعدي يا روح ...
روح بصتله وقعدت ...بصلها يونس وابتسم
وكأن ابتسامتك هيا الأمل وكأن ابتسامتك نور الطريق 
روح بتفكير: ايه ده معقوله انا سمعت كلامه كده عادي هوا في ايه...
تليفونها بينور وبتيجي رساله ...
بتشوفها وملامحها بتتبدل بتقوم من مكانها وتمشي وتخرج بره البيت...
يونس بيقوم وراها يشوفها وفجأة ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روح بتلاقي عربيه واقفه قدام الباب بتركبها والعربيه بتمشي بسرعه...
بيسجل نمرتها علي تليفونه ...
وبيطلع يجري يركب عربيته وبيحاول يلحقها بس بتروح منه ...
بيوقف العربيه وبينزل منها بعصبيه وبيرفع شعره بغيده لفوق وهوا قلقان...
يونس بتفكير: ياتري ايه الرساله اللي اجت علي تليفونها معقول اللي ركبت معاه يوسف ما اكيد يوسف ماحدش غيره ...
بيمسك تليفونه وبيرن علي حد في المرور
يونس: حبيبي هابعتلك رقم عربيه اعرفلي مكانها معلش هاتعبك بس مسأله حياه او موت ...
بيقفل يونس التليفون ...
يونس بتفكير: ده طلع بره سوهاج خالص ياتري بيفكر في ايه بس اكيد مش ناوي علي خير خالص ...
بعد نص ساعه من قلق يونس وهوا رايح جاي وبيفكر فيها بيرن تليفون يونس وبيرد عليه ....
يونس: متأكد ...طيب كتر خيرك ...
بيركب يونس عربيته وبيسوق بأعلي سرعه ...
يونس بعصبيه: حسابك تقل معايا قوي يا يوسف عارف ان مسيت شعره منها مش هيوحصلك خير ابدا ..
يونس بيشوف نفس العربيه واقفه قدام بيت من دورين قديم والدور الأول محلات ...
بينزل يونس من عربيته وبيطلع علي تاني دور الصوت بيقرب منه ...
..امضي..
روح: فين ؟!
..هنا ..هنا امضي يا حبيبتي 
روح : حبيبتك ؟!
..ايوه حبيبتي وروحي وقلبي ومن النهاردة هاتبقي ملكي 
بيرزع يونس الباب بيلاقي يوسف واقف جمبها وهيا قاعده علي ترابيزة وقدامها ورقه وماسكه القلم
روح قامت وهيا بتتدروخ : هههههه ايه ده النمر هنا 
يونس بيشوف الورقه بيلاقيها عقد جواز عرفي وروح مضت وناقص امضاء الزوج ...
يونس بيهجم علي يوسف وبينزل فيه ضرب
يونس: عاوز تتجوزها عرفي يا ابن ***** مش قولتلك ابعد عنها   
روح واقفه بتضحك: ههههههه واحدة يمين واحده شمال ..
يوسف وقع علي الأرض ويونس بيضرب في بطنه برجليه بكل عصبيه ...
روح داخت وقعت علي الكرسي ..
طلع يونس يجري عليها وقومها ...
يونس: انتي كويسه 
روح بصتله وهيا مبتسمه: وحشتني يا نمر 
يونس بصلها وضحك وشالها ..
بص تاني علي الورقه اللي الترابيزة وراح خدها وبص علي يوسف اللي اغمي عليه من كتر الضرب ..
نزل يونس وهينزلها ويحطها في العربيه
روح كلبشت فيه : لأ سبني يا نمر
قفل يونس باب العربيه وركب وهيا علي رجله 
روح: انا عايزة اقولك علي حاجه
يونس: ايه ياروح النمر
روح: انا ..انا بحبك
ابتسم يونس وكانت الفرحه مش سايعاه بس روح كملت ..
روح: بس خايفه !
يونس: خايفه من ايه ؟!
روح وهيا بتغمض عينيها: خايفه تعمل معايا زي ما هما عملوا ...
يونس: عملوا ايه ؟! روح 
بيبص علي روح بيلاقيها نامت علي صدره وهيا حضناه..
يونس بابتسامه: اعترفتي باللي في قلبك حتي لو مش في وعيك المسافات قصرت والحواجز اللي بين القلوب انشالت ..
بيوصل يونس البيت ...
بينزل وبيدخل من الجنينه الخلفيه وكان الكل مشي بيطلع علي اوضتها وبينيمها فيها ...
بيبصلها وبيحوش خصله الشعر اللي نازله علي وشها ...
يونس بابتسامه: تصبحي علي خير يا روح النمر ...
.........................
في الصباح ...
بتصحي روح من نومها ودماغها وجعاها ..
روح: اه يا دماغي ايه ده انا نمت بهدومي ازاي ونمت امتي انا مش فاكره حاجه ليه ...
افتكرت روح اخر حاجه انها ركبت العربيه مع يوسف
روح : طب ايه اللي حصل بعد كده ؟!
قامت روح وهيا بتحاول تفتكر حاجه ودخلت اخدت شاور وطلعت من الحمام لبست فستان ابيض طويل لبعد الركبه كات وسابت شعرها
طلعت من اوضتها وهيا بتحاول تفتكر افتكرت يونس ...
روح: ايوه انا شوفت يونس وهوا بيضرب يوسف انا هاروح اسأله ايه اللي حصل..
راحت روح علي اوضه يونس وخبطت علي الباب
يونس: ادخل ..
روح بابتسامه: صباح الخير يا نمر
يونس بحده : صباح النور اقعدي
روح بتوتر: هوا في ايه مالك بتكلمني كده ليه؟!
يونس: ايه اللي حصل امبارح؟!
روح: مش فاكره ..
يونس: بعصبيه مش فاكره ازاي يعني انتي جتلك رساله علي التليفون وبعدين خرجتي من البيت وركبتي مع يوسف العربيه ..
روح: ايوه
يومس بعصبيه: ليه بقا ها ليه روحتيله وايه الرساله اللي بعتهالك..
روح افتكرت نص الرساله " لو خايفه علي بطلك يونس اللي بتقوليله يا نمر ومش عايزاني اموته تطلعي بره حالا"
يونس بعصبيه: طلعتي ليه؟!
روح بدموع: عشان قالي لو مطلعتش هايموتك 
يونس: وانتي صدقتيه وحتي لو قال انه هايموتني انت ايه اللي يزعلك 
روح: يوسف مجنون ممكن يعمل اي حاجه 
يونس: ماردتيش ليه طلعتي 
روح: واللهي زي ما بقول خوفت عليك منه عشان ...
يونس: عشان ايه ؟!
روح: مافيش 
يونس: وبعدين ايه اللي حصل !
روح : ركبت معاه قالي ماتخافيش مني انا مش ممكن ائذيكي وانه عايز يتكلم معايا لوحدنا قبل مايسافر ...
يونس: وبعدين 
روح: بعد كده مش فاكره اي حاجه حصلت ..
يونس: اقولك انا بقا ايه اللي حصل اكيد شربك حاجه
روح: ايوه عصير..
يونس: وبعدها بقا وداكي بيت قديم وكان بيمضيكي علي عقد جواز عرفي
روح بصدمه: ايه يعني انا دلوقتي مراته
يونس بعصبيه: لأ مش مراته انا لحقته قبل ما يمضي ...
روح بارتياح: شكرا يا يونس ...
يونس بعصبيه: شكرا ..شكرا لو ماكنتش مشيت وراكي كان ايه اللي حصل كان السافل ده عمل ايه انتي تطلعيله ليه وحتي لو عشاني طلعتي ليه ..
روح كانت ساكته ...
يونس: ماتثقيش في اي حد بسهوله كده...
روح: حاضر...انا ..انا رايحه اشوف بابا
يونس: ماقلتليش بتخافي عليا ليه
روح : عشان ..عشان ابن عمي يانمر 
يونس بيقرب منها بصتله روح وطلعت بسرعه علي بره
خرجت روح من عنده ودقات قلبها عاليه ...
ابتسم النمر علي شكلها اه جريئه  ومش بيهمها حد بس بيحبها وهيا مكسوفه ووشها احمر ...
........................
روح : صباح الخير يا حبيبي
بدر كان بيشرب قهوه في الجنينه
بدر: صباح النور يا حبيبتي
روح: اومال خالد وياسمين فين مش في اوضهم ...
بدر: اخد ياسمين وراح يتمشي 
روح: من غيري خيااانه..
بدر: هههههه ايوه من غيرك 
روح: طب وربنا لأبوظ ليه الخروجه ...خرج من قد ايه؟!
بدر: من عشر دقايق بس ...
قامت روح ..
بدر: افطري قبل ما تمشي
روح: مش ليا نفس لما ارجع ..سلام
بدر ضحك : ههههه مجنونه
طلعت روح وكانت عارفه خالد هايبقي فين اكيد في الأرض اللي كان فيها السبق لأنه مايعرفش غيرها...
.......................
خالد: ياسمين انا عاوز اقولك اني..
ياسمين: ايه يا خالد انت بتتكرر نفس الجمله من فتره قول مالك ؟!
خالد: هاقول اهو...
ياسمين: سامعاك يا خالد
خالد: ياسمين انا عاوز اقولك اني حاسس وانا معاكي بال...
ياسمين: كرم !
خالد: اه بس مش ده اللي عايز اقوله
ياسمين : كرم 
بيبص خالد بيلاقي كرم 
كرم بيجي : ازيك يا خالد كيفك ازيك يا انسه
خالد: اهلا
ياسمين بابتسامه: ازيك يا  كرم انا اسمي ياسمين
كرم وهوا بيبصلها: عاشت الأسامي 
اتكسفت ياسمين وحطت وشها في الأرض..
خالد بص لكرم من فوق لتحت ...
كرم لاحظه...
كرم: في حاجه يا خالد انت زعلان من حاجه
خالد: لأ انا مافيش حاجه تقدر تزعلني 
كرم بضحك: ماشي يا عم الجامد
خالد: هوا انت كنت بتعمل ايه هنا
كرم: انا بحب اتمشي الصبح كده
ياسمين: واحنا كمان بنتمشي تقدر تمشي معانا
كرم: لاه كده كفايه قوي...
ياسمين: يا خسارة
خالد وهوا بيجز علي سنانه: خلاص يا ياسمين ما تضغطيش عليه...
كرم بيبص بيلاقي روح جايه علي بعيد
كرم: بس ماقدرش ازعل الانسه ياسمين
ياسمين بابتسامه: كلك زوق يا كرم
بيبدأو يمشوا....
روح : خيااااااااانه ...
خالد: ايه يا بنتي في ايه
روح: الله ده مش علي قد ياسمين بس ده في كرم وممكن يكون كويمه طلعوها
كرم بضحك: لاه متخافيش ماجتش
روح: بقا كده يا خالد اخص ماكانش العشم 
خالد: ما انتي كنتي نايمه 
روح بغمزة: يالا عليا الكلام ده ياولا ...
خالد : اتوكسي وامشي يلا بدل ما يجيلنا ضربه شمس 
روح: مين اللي مزعلك يا دودي
خالد: بس يابت ...
روح: اما نروح بس 
خالد: يامامي خوفت !
روح: طبيعي لازم تخاف ما انا روح النمر...
كرم وروح كانوا مع بعض وياسمين وخالد ...
خالد بتفكير: اهي باظت لو ماكانش كرم اجي كانت روح جت ما انت بقالك ساعه مش عارف تقولها انك بتحبها تستاهل بقا..
روح مسكت دماغها وفجأة حست الدنيا سواد قدامها ...
خالد وياسمين وكرم حاولوا يفوقوها وهما خايفين وقلقانين...
شالها خالد وروحوا علي البيت...
خالد: هاندخل من الباب الخلفي عشان ماحدش يقلق ...
ياسمين: ماشي يلا..
خالد: اظن كتر خيرك يا كرم لحد كده مع السلامه
كرم: اه ايوه ..
خالد: مع السلامه..
مشي كرم ...
ياسمين : ليه كده احرجتوا ...
خالد  بصلها بعصبيه حاول يخفيها وسكت ...
يونس كان واقف في بلكونه اوضته شاف روح وخالد شايلها ..
يونس طلع من اوضته وقابل خالد عند اوضه روح ...
فتح ليه الباب...
يونس بقلق: في ايه ايه اللي حصل
خالد: مش عارف هيا داخت واغمي عليها فجأة واحنا بنتمشي في الأرض
خالد بينيمها علي السرير والفستان بيكون مرفوع لفوق رجلها...
يونس بيشد الفستان علي رجلها وبيغطيها ..
يونس: هات ميه...
خالد بيجيب كبايه ميه من علي الكوميدينو بيمسكها يونس وبيرش علي وشها ميه ...
روح بتبدأ تفوق...
بتلاقي يونس واقف و خالد...
روح: هوا في ايه ؟!
يونس: انتي كويسه ؟!
روح: الحمد لله ايه اللي حصل
خالد: اغمي عليكي وانتي بتتمشي معايا 
يونس: انا هاجيب الدكتورة تفحصك ..
روح: لا بلاش انا كويسه ..
خالد: عشان نشوف اغمي عليكي ليه
روح: يمكن بس عشان مافطرتش
يونس بعصبيه: ومافطرتيش ليه انتي مهمله
خالد ضحك...
روح: عادي ماكانش ليا نفس ثم انت بتزعق ليه
يونس: هاتتبسطي لما يحصلك حاجه يعني 
خالد: اهدي علي اعصابك مش كده ..
يونس بيطلع بره الأوضه...
خالد بضحك: الواد شكله واقع قوي 
روح : النمر لأ استحاله 
خالد: اسمعي كلامي زي ما قولتلك..
روح بابتسامه: يمكن!
خالد: الله هيا فين ياسمين !
روح: اه صحيح فين
خالد: انا رايح اشوفها
طلع خالد يدور علي ياسمين...
دخل يونس وفي ايده صينيه وعليها اكل..
يونس: عايزك تخلصي كل الاكل ده 
روح وهيا بتبص علي الأكل:نعم ...حرام كل ده ازاي
يونس: زي ما قولتلك
روح: طيب ماتقعد تفطر معايا بقا
يونس: ماشي ..
قعد يونس وبدأ يأكلها في بوقها وياكل وهوا مبتسم.
........................
خالد ماشي يدور في البيت علي ياسمين ..
نزل خالد وبص في الجنينه مالقهاش راح بص في الجنينه الخلفيه لقاها داخله من الباب ..
خالد: انتي كنتي فين!
ياسمين: ها ..تليفوني وقع مني من خضتي علي روح وروحت اجيبه
خالد: طب ماقلتليش ليه وانا كنت جبته
ياسمين: مارضيتش اتعبك
خالد: تتعبيني ..ده انا نفسي تتعبيني
ضحكت ياسمين...
خالد: ضحكتها ما بتهزرش
ياسمين: يلا يا خالد ربنا يهديك يلا 
خالد في سره: ربنا يهديكي ليا لأنك هتبقي اكبر هديه
............................
روح: كفايه واللهي ماعتش قادره
يونس: خلاص اخر واحدة 
بيأكلها يونس في بوقها ...
بيدخل خالد ومعاه ياسمين ..
خالد بيضحك : ايوه كده اكلها 
روح اتكسفت ...
قام يونس وحط الصينيه علي الترابيزة
يونس: انا هابعت صفيه تاخد الصينيه عايزة حاجه
روح: علقلنا علي الشاي بقا
يونس بضحك: حاضر
نزل يونس ...
قعدت ياسمين  جمب روح من جهه وخالد من الجهه التانيه.
ياسمين: شكلنا يا خالد هنلبس فساتين قريب
خالد: حاسس بكده هنفرح قريب
روح: بت انتي وهوا ماتلقحوش انا فاهماكم ...
ياسمين: طيب انا هاروح اغير واجيلكم...
خالد بابتسامه: ماتتأخريش...
ضحكت روح وياسمين عليه
ياسمين: حاضر...
خالد : اقولها ازاي ؟!
روح: تعالي نتدرب تقولها ايه تمام
وفي نفس الوقت كان يونس هايفتح الباب بس وقفوا صوتهم ...
خالد: تمام ...انا بحبك اوي واتمني انك تشاركيني حياتي لانها ناقصه من غيرك من اول يوم شفتك فيه وانا بحبك...
روح: وانا كمان بحبك اوي  ومش عايزة غيرك حبيبي 
حس يونس بغصه في قلبه ونزل علي تحت وطلع من البيت وقعد في عربيته...
يونس: يعني ايه بتحبه طب وانا طب واللي قالتهولي امبارح كان ايه كان كذب بس هيا ماكانتش في وعيها تكذب ليه بعد ما حبيتها بتحب غيري...
بيخبط ايده في دريكسيون العربيه بغضب...
الحركه هزت العربيه لدرجه الدرج اتفتح وشاف الورقه اللي كان يوسف ممضيها عليها
بص علي عقد الجواز العرفي بتفكير كان عليه امضاء روح و...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بص علي عقد الجواز العرفي بتفكير كان عليه امضاء روح ومسكه ومسك القلم بتفكير ..
لفت نظره اسم الشهود ..
يونس بصدمه: معقوله ..
.....................
خالد: تفتكري يا روح ياسمين بتحبني ؟!
روح: اكيد بتحبك نظراتها بتبين كده
خالد: نظراتها ..اومال مش حاسس بكده ليه بحسها بتتكلم معايا وحاجات تانيه شغلاها عمري ما حسيت انها بتبادلني نفس الحب!
روح: ياسمين من النوعيه الغامضه اللي ماتعرفش هيا بتفكر في ايه ولا تقدر تتوقعها بس انا حاسه انها بتحبك 
خالد: عالعموم انا هاعترف لها وعلي الله حكايتي بقا
روح: هوا في ايه معقوله يونس سايبنا قاعدين كل ده مع بعض من غير ما ييجي وبعدين فين الشاي
خالد: هههه روحي اشربيه معاه 
روح: هاروح ماروحش ليه مش ابن عمي ولا مش ابن عمي
خالد: ابن عمك بس ابت ..ابت
روح: ولا بطل رخامه بقا ويلا روح شوف ياسمين بتاعتك اجري..
خالد: يلا يا بتاعة يونس 
قامت روح وزقته لحد ماطلع بره الأوضه..
خالد: ياخساره حبي ليكي 
روح بضحك:معلش
بصت روح لنفسها في المرايه عدلت شعرها ونزلت ...
عينيها بتدور علي يونس في البيت مالقتهوش 
طلعت بره البيت لما سمعت صوت عربيته ..
راحت ناحيته وخبطت علي ازاز العربيه ...
فتح ازازها وهوا باصص قدامه ومابصلهاش
روح: فين الشاي يا استاذ
يونس: وليه شاي ما هنشرب شربات قريب
روح: قصدك ايه !
يونس ساق عربيته وطلع حتي روح اتجعزت ..
روح بتفكير: ياتري ايه اللي مضايقه وقصده ايه هانشرب شربات قريب ربنا يستر انا بخاف منه لما بيبقي في الحاله دي ..
خالد بصوت عالي: رووووووووووووووووح
روح: اييييييه وداااااني حرام عليك
خالد: ما بنده عليكي من بدري اعمل ايه بتفكر في ايه ياجميل في الجو
روح: خالد اظبط يا خالد ..
خالد: هههه حاضر المهم ياسمين فين!
روح: هيا مش قالت هتغير هيا مش في اوضتها
خالد: لأ مش عارف راحت فين ؟!
روح: اكيد هتبقي في البيت هاتروح فين يعني هيا متعرفش حاجه في البلد دي 
خالد باستغراب: انا دورت عليها في البيت كله!
روح: اكيد موجودة يابني اقولك تعالي ندور عليها سوا
خالد: سوا سوا 
روح بضحك: التانيه تقريبا هوا هوا 
خالد: بجد ؟!
روح: ايوه والله
خالد: يافضحتي 😂
روح: ههههه نفسي تقتنع انك مالكش في الألش
خالد: حقودة ..الغيران مننا يعمل زينا 
......................
في اوضه كريمه..
كريمه: رجلي بدأت توجعني تاني يا خيتي 
صفاء: مش انتي اللي استعجلتي وعاودتي
كريمه: وياريتني ماعاودت كل حاجه انقلبت ضدي اللي كان نفسي يبقي راجلي مش حاسس بيا وعمي زودها عليا بكرم ده واد ماسخ ..
صفاء: يعني عاوزة ايه دلوك
كريمه: ماخبراش ...ماخبراش ليه الدنيا جايه عليا اكده قلبي واجعني قوي..
صفاء: ربنا يريح قلبك يا خيتي
كريمه: انا خلاص قررت انا هاعاود تاني انا من يوم ماجيت وماشيه عالمسكنات وبحاول ابقي قويه وماحدش يدري بيا ولا بألمي لكن خلاص ماعدتش مستاهله قولي لعمي..
صفاء: ماشي يا خيتي  اللي انتي رايداه
.........................
خالد: راحت فين دي ماسبناش حته في البيت غير لما دورنا عليها 
روح: انا قلقانه اوي ماترن عليها
خالد: ايه الذكاء ده ما اكيد رنيت لما زهقت بس مقفو 
روح: ايه القلق ده بقا ياتري انتي كويسه يا ياسمين 
خالد بتوتر: ربنا يستر !
........................
يونس وهوا بيضرب يوسف: قول كل حاجه 
يوسف : اعرف بس قصدك علي ايه وارد بس اااه
يونس: مين اللي وزك تعمل كده مييين 
يوسف: صدقني ماقدرش اقول
يونس: ليه
يوسف: هايقتلني 
يونس ضربه بونيه: ان انت ماقولتش ليا انا اللي هاقتلك.
......................
في الليل...
روح بتفكير: انت فين يا يونس طول النهار 
خالد: اعمل ايه راحت فين وهيا متعرفش حد هنا معقول يكون يوسف بينتقم مني فيها
روح: ليه كنت عملتله ايه
خالد: ضربته عشانك ميه مرة بس
روح: ماانتي لو كل حد ضربته هاينتقم منك يبقي مش هانخلص بقا 
خالد : تعالي نقعد في البلكونه انا مخنوق
روح: اهدي يا خالد ان شاء الله هاتكون كويسه 
طلعوا قعدوا في البلكونه ..
روح بتبص علي الباب ..
روح: مش دي ياسمين يا خالد ومين اللي واقفه بتكلمه ده مش باين ؟!
خالد بص عليها ..
خالد: ايوه هيا انا نازل..
نزل خالد بسرعه وراح ناحيه وروح وراه ..
خالد قرب من ياسمين اللي لما شافته اتوترت ..
خالد بص يمين وشمال ..
خالد: هوا فين ؟!
ياسمين بتوتر: هوا مين ؟!
خالد: اللي كنتي واقفه معاه 
ياسمين: انا ماكنتش واقفه مع حد
خالد: ازاي دا انا وروح شايفينه
ياسمين: قول كده بقا روح 
روح جت ...
روح: في ايه يا ياسمين
ياسمين: في انه عشان اربعه خطابك خانوكي بطرق مختلفه فاكره ان كل الناس خاينين
روح: ليه انا عملت ايه مالك متعصبه كده ليه
ياسمين: انتي والاستاذ بيقول اني كنت واقفه مع حد
روح: احنا فعلا شوفناكي يا ياسمين
ياسمين ببكاء: ازاي وانا كنت بكلم الغفير حتي اسأله
الغفير رد: ايوه يا بيه
ياسمين طلعت تجري علي اوضتها ...
خالد : طب كانت فين كل ده ليه بتعمل كده
روح باستغراب: افهم منه بالراحه يا خالد ياسمين نضيفه وطيبه ..
خالد طلع ...روح بصت للغفير ..
روح: غريبه يعني 
الغفير: ايه اللي غريب ياست هانم
روح: انك واقف هنا الباب الخلفي مش بيقف عليه حد
الغفير ماردش ...
طلعت روح وهيا مستغربه من اللي حصل   .
دخلت اوضتها ...
روح : انت فين يا نمر وكان مالك قلقتني ..
مسكت كتاب وطلعت قعدت في البلكونه ...
قفلت الكتاب بزهق.  
غمضت عينيها  وهيا بتفتكره وصوره ماليه تفكيرها ...وبدأت تغني
بحبك يا غالي ليلي ونهاري 💥
عملت لقلبي ايه❤️
صوتك ناداني نسيت زماني🥰
أعمل في حبك ايه 🔥
عينيك حبايبي جرحت لي قلبي🖤
ورموش عينيك تداويه 💖
بحبك ياويلي سهرت ليلي حتي القمر سهران🌈
انا والليالي عشاق ياغالي عشاق بقالنا زمان🌟
ملكت روحي وتقول جروحي اجرح كمان وكمان ⚡
بتحبيه ؟!
فتحت روح عينيها...
روح بفرحه: يونس
قامت تجري وحضنته ..
يونس اتفاجأ من اللي عملته ...
روح وهيا في حضنه: انا كنت قلقانه عليك اوي يا نمر 
يونس: لو كنت اعرف كده كنت قلقتك من زمان ...
روح: قصدك ايه 
يونس : لا ولا حاجه
روح خدت بالها انها في حضنه وهوا متبت عليها
روح بعدت عنه بتوتر ..
روح: انا اسفه !
يونس: علي ايه
روح: احم...انت كنت فين طول النهار انا خوفت عليك جدا
يونس: كنت بفهم حاجات ماكنتش فاهمها وبفكر في حاجات تانيه وبكتشف حاجات
روح: انا مش فاهمه حاجه ..
يونس: بكره تفهمي كل حاجه..
رفع يونس ايديه وكأن حاجه دخلت في عينه روح شافتها مجروحه
مسكت ايديه ..
روح: ايه ده ايه اللي حصل لإيدك 
يونس: ولا حاجه إصابه خفيفه 
روح: كنت بتلعب في وش مين بوكس يا نمر 
يونس: مافيش حد انا طيب 
روح جابت مرهم ودهنت ليه ايده
روح: بتوجعك يا نمر
يونس: لأ في حاجات بتوجعني أكبر منها
روح: ما جايز تكون ماتستاهلش وانت عاطيها أكبر من حجمها !
يونس: ممكن اه وممكن لأ
روح: انت ليه غريب النهاردة كده وايه البوز ده
يونس: لأ انا عادي ..اه عاوز اسألك سؤال
روح: وانا افديك الساعه اما النمر يسألني سؤال ده انا ابقي دخلت التاريخ من اوسع أبوابه
يونس بابتسامه: إتغيرتي يا روح 
روح: ومين فينا بيفضل علي حاله اهدافنا بتتغير احلامنا بتتغير ميولنا بتتغير مشاعرنا بتتغير واحساسنا تجاه أشخاص بيتغير والقلب بيحكم وبيتحكم ...بقلم حنين عادل..
يونس بصلها بتفكير: ياسمين 
روح بإستغراب: مالها ياسمين
يونس: كويسه ..
روح: يعني ايه كويسه مش فاهمه
يونس: يعني نضيفه ..جدعه ..صديقه
روح: ياسمين دي مافيش احسن منها في الدنيا كلها لو صاحبت كل يوم مش هلاقي زيها
يونس بصلها بتفكير: في حد في حياتها ؟!
روح بعصبيه: قول كده بقا عايزني اظبطلك معاها صح لأ مش انا يا حبيبي لا والف لأ
يونس: ايه مجاري اتفتحت ...لأ ياستي مش عايزاكي تظبطيلي معاها لو عايز كنت ظبطت انا مش هستناكي تظبطيلي..
روح وهيا بتجز علي سنانها: اطلع بره يا نمر
يونس: ليه كده طيب عملت ايه
روح: عاوزة اناااام يا يونس
يونس: خلاص طالع طالع 
طلع يونس من الباب لقي الباب بيترزع وراه
يونس بضحك: والله ماعدت فاهملك حاجه يابنت عمي !
...........................
في اوضه ياسمين
خالد: طب بتعيطي ليه دلوقتي انا أسف
ياسمين: انا ياخالد تظن الظن ده فيا
خالد: ظن ايه وانا قلت حاجه أنا كنت هاموت من القلق عليكي يا ياسمين ماكنتيش متخيله الإحساس اللي حاسس بيه كأني طفل تايه من غير أمه خوفت عليكي يكون جرالك حاجه او واقعه في مشكله ..
ياسمين: وليه خايف عليا كده
خالد: انتي عارفه وحاسه يا ياسمين عارفه اني بحبك ..لأ بعشقك بس عامله نفسك مش واخده بالك ..
ياسمين: طيب تصبح علي خير يا خالد
خالد: مع انك ماقلتليش كنتي فين ..بس وانتي من أهلي تصبحي علي جنه
خرج خالد وساب ياسمين اللي كانت بتبص عليه بتفكير ..
......................
في الصالون...
روح: ايه يا بابا من ساعه ماجينا هنا وانت مطنشني يعني من لقي احبابه ولا ايه مش تسأل علي بنوتك الحلوة
بدر: انساكي انتي عبيطه القصه ومافيها اني مطمن عليكي هنا ..
روح: ماشي يا بابا خلي عم شاكر ينفعك بقا
شاكر: هههه ماشي يابنت ال...
بدر: اخوي يا روح واتحرمت منه كتير بحاول اعوض شويه من اللي اتحرمت منهم ..
روح: ربنا يخليكوا لبعض تصبحوا علي خير
بدر وشاكر: وانتي من أهل الخير...
.............................
في اوضه كريمه .
كريمه: لسه ما خبرتيش عمي يا صفاء
صفاء: طول النهار علي الحال ده مع بدر 
كريمه: لازم تخبريه الليله عشان نعاودوا الصبح
صفاء: ماشي
............................
روح بتتقلب يمين وشمال وقلقانه ...
روح بتفكير: هوا ليه النمر سأل علي ياسمين معقول يكون بيحبها او معجب بيها طب وانا ايه اللي مضايقني ...متضايقه عشان خالد بيحبها وهيتضايق ايوه صح لو حسيت بأي جديد او حاجه ممكن تتطور انا هاوقفها وهابقي شوكه في علاقتهم اللي مش هاتشوف 
النور دي..
بقلم حنين عادل
...............................
في اوضه صفاء
صفاء: كيف يعني البت تعبانه 
شاكر: ايه اللي كيف ما انا خبرتك تروحوا بس تاخدوا كرم معاكم فيها ايه دي مش خطيبها 
صفاء: وتفتكر هوا هيوافق وبعدين خطيبها مش جوزها ياشاكر
شاكر: لاه هيا مسؤوله منيه دلوك وماتخطيش خطوه من غيره وان ماوفقش ماتطلعش من الدار
صفاء: وه...من دلوك
شاكر: اباي عليك مرة بلاه اللت والعجن الكتير انا هاكلمه باكر واتكتمي بقا
صفاء: ماشي 
 ............................
بينزل يونس من اوضته وبيطلع من الجنينه الخلفيه
بيركب عربيته وبيسوق لحد مايوصل لبيت قديم
بينزل من العربيه وبيدخل 
بيظهر يوسف اللي قاعد علي الكرسي والدم بينزل من كل حته فيه...
يوسف: حرام عليك بقا سبني كفايه اللي عملته فيا
يونس: مش قبل ما تقولي كل حاجه
يوسف ماردش...
يونس : يبقا انت اللي جنيت علي نفسك ..
بيطلع يونس مسدسه وبيعمره وبيضرب طلقه بتعدي من جمبه بسنتيمترات ...
يونس: التانيه مش هاتخيب..
يوسف: خلاص ..خلاص هاقول هاقول ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يوسف: خلاص ..خلاص هاقول هاقول .
يونس: سامعك
يوسف: الشاهد الأول الغفير..والشاهد التاني ياسمين وبما انها بنت كان لازم يكون ست كمان وهيا .....
يونس: ايوه هيا مين مش معقول يكون تشابه اسماء
يوسف: لأ مش تشابه أسماء هيا ساميه غالي والدتك
يونس مسك دماغه : طب ليه بتعمل كل ده وتعرف روح منين ؟!
يوسف: انا ماعرفش اسبابها ايه او تعرف روح ولا لأ
يونس: عنوانها فين !
يوسف بتوتر: ماعرفش !
.......................
روح كانت قلقانه قامت من علي سريرها وراحت اوضه يونس وخبطتت  علي الباب...
يونس فتح الباب ...
روح: ممكن اتكلم معاك شويه
يونس: دلوك!
روح بابتسامه: دلوك ..
دخل يونس ودخلت روح وراه وقعدوا في البلكونه
يونس: اتفضلي ...
روح: يونس انا عاوزة اقولك ...هوا ..انا عايزة اقولك انه انا ..عايزة اني ..
يونس: ايه ياروح بقالك ساعه بتقولي يونس انا عاوزة اقولك؟!
روح: انا....انا بحبك 
يونس: وده مقلب جديد من مقالبك بقا ولا ايه ؟!
روح: لأ انا فعلا بحبك يا يونس ومش عايزة امشي من هنا 
يونس: للأسف اتأخرتي انا بحب ياسمين وياسمين بتحبني 
روح: نعم ...دا انا اشرحكم انتوا الاتنين ياسمين مين يلا ..ياسمين صاحبتي معقوله.  
يونس: هيا ماقالتلكيش ولا ايه مش انتوا اصحاب ؟!
روح: بس انا بحبك يا يونس.
يونس: ومن امتي بقا بتحبيني
روح: مش عارفه انا حبيتك امتي يمكن من اول يوم شفتك فيه وانا ماكنتش عارفه يمكن امبارح يمكن النهاردة قلبي مش عارف يحدد حبك امتي بس الأكيد انه بيحبك وبيعشقك يا نمر ..
فتحت عيونها بصدمه ....
روح: معقوله كنت بحلم ؟! انا بحب النمر عااااا انا بحب النمر انا بحب النمر ...
بس هوا بيحب ياسمين ....هوا قالي كده في الحلم ..بس ده حلم ده حلم ...
طلعت وقفت في البلكونه ...وهيا مبتسمه ..
احببتك وكنت غافله احببتك ولا ادري ولكن القلب قد اعلن عن خضوعه واستسلامه حينما شعر انك قد تكون لغيره احرقته نار الغيره اريدك لي لأخر عمري اريدك ان تأخذ بيدي للجنه اريدك وبشده أنت لي ..لي انا فقط ...
بيدخل يونس من الجنينه الخلفيه ...
روح بتفكير: الوقت اتأخر اوي احنا الفجر هوا كان فين ...
دخل يونس اوضته وقلع التيشيرت ورماه وطلع مرهم ودهن الجرح وهوا بيتوجع ...
روح : طيب ليه محمل نفسك اكتر من طاقتها
يونس بص عليها: ايه اللي مخليكي صاحيه لحد دلوقتي
روح : انا ماكنتش صاحيه انا كنت نايمه بس حلمت حلم صحاني
يونس: ايوه وياتري حلو ولا وحش 
روح خدت منه المرهم ودهنتله ...
روح: لأ مش وحش بالعكس وضحلي حاجات ماكنتش فاهماها بس كنت حاساها
يونس: ايوه...
روح: مالك يانمر متضايق ليه احكيلي نقسم الحمل علي اتنين هايخف ومش هايبقي تقيل .
يونس : ياريت كان ينفع
روح: وماينفعش ليه!
يونس: عشان ماينفعش ..ماحدش بيحس بجرح حد ولا حد بيشيل زعل حد كل واحد ليه شيلته ..
روح: جربني ؟!
يونس: ماينفعش وجودك معايا في اوضتي في وقت زي ده
روح: بس انا أبقي بنت عمك
يونس: عشان انتي بنت عمي مارضاش ليكي كده ولا أرضاها لعمي ...تصبحي علي خير
روح: احم..وانت من أهل الخير ..بس ان حسيت انك عايز تحكي انا موجودة
خرجت روح وسابت يونس...
يونس قعد علي السرير ...
يونس بتفكير: ليه يا ست ساميه ليه حتي كلمه ماما خسارة فيكي ليه كده وانت مالك بروح ليه حطاها في دماغك وعايزة تبوظي حياتها ..ليه ..
..............................
في الصباح ....في عربيه ...
كرم وكريمه كانوا جمب بعض في العربيه من ورا وصفاء قدام ...
كريمه: يادي الحظ
كرم: حظ اسود ومطين بالطين
كريمه: انت تخرس خالص
كرم: اتكتمي واحترمي نفسك بدل ما اشوهلك وشك ده
كريمه: طب جرب وشوف ايه اللي هيجرالك يا كرم الزفت
كرم: علي دماغك ياوليه ناقصه ربايه 
صفاء: انتم بتقولوا ايه
كرم: مافيش حاجه..هنوصل امتي المخروبه دي
صفاء: معلش يا ولدي انا عارفه ان العمده جبرك انك تيجي معانا ...
كرم: هاعمل ايه يا خاله ربنا يعدي الأيام دي علي خير
كريمه : جاتك البلا
كرم: علي دماغك ودماغ اللي خلفوكي
صفاء: بتقول حاجه
كرم: بقول ماخبرتنيش عن ابوكي هوا فين ؟!
صفاء: الله يرحمه احنا مالناش في الدنيا غير بعض..
كريمه بصت للشباك بحزن ..وكرم كان ملاحظها ...
بصتله كريمه بقرف..
كرم: ياخاله مايصحش تقعدي قدام قعديني انا
صفاء: انا اكده مرتاحه يا ولدي خليك جنب عروستك
.........................
روح كانت واقفه قدام المرايه وماسكه وردة
وبتقطع فيها ...
روح : اقوله ...مقولوش ...اقوله ..مقولوش ...اقوله ...لأ استني لما يخلف من ياسمين عيلين صح ..قال ايه بتتكسفي اوي ياست روح ...بت قوليله واللي يحصل ..يحصل 
عدلت شعرها وحطت ورده علي جنب شعرها وراحت علي اوضته ...
الست لما بتحب وشها بينور بتحس انها جميله حتي لو وحشه شعور السعاده لوحده احسن من عشرين كيلو مكياج بيورد الخدود وبيلمع العينين بيطمن القلب وبيفرحه بيخلي كل حاجه حلوة وبيخلينا نتغاضي عن أي حاجه ...بقلم حنين عادل
خبطتت علي الباب ...مرة واتنين وتلاته ...
فتح الباب وهوا بينشف شعره...
روح: صباح الخير ياعسل
يونس: عسل ؟!
روح: احم...هيا طلعت كده اعمل ايه يعني
يونس: ادخلي ...
دخلت روح اوضته وقعدت ...
روح: ايه ده يانمر ايه الشنطه دي...
كانت شنطه مفتوحه علي السرير وفيها هدومه
روح بحزن: هوا انت مسافر ولا ايه 
يونس: ايوه !
روح: ليه 
يونس: عشان في حاجات لازم تتوضح ..
روح : ماتسافرش ..
يونس: ليه ؟!
روح: عشان ...عشان مش عاوزة اقعد لوحدي
وقف يونس قدام المرايه بيسرح شعره..
يونس: انتي هنا مش لوحدك معاكي خالد وياسمين وباباكي وعمك ..
روح: بس ...
يونس: بس ايه ؟!
روح: بس انت مش موجود 
يونس بصلها بإبتسامه: ووجودي معاكي من عدمه بيفرق حاجه..
روح: بيفرق كتير 
يونس: ازاي بقا ؟!
روح: يعني ..اخدت علي وجودك جنبي
يونس: اه...
روح: طب ماتاخدني معاك؟!
يونس: ازاي يعني واخدك بصفتك ايه
روح: هيا بنت عمك دي مش صفه
يونس: مش صفه تخليني اخدك معايا
روح : طيب ..انا ...انا ..تروح وترجع بالسلامه
خرجت روح وهيا متضايقه ..
روح نزلت علي الجنينه لقت ياسمين وخالد قاعدين ...
روح: بقا في خيانات ..مش خيانه..
ياسمين سابتهم وطلعت ...
روح: هوا في ايه مالها ياسمين بتعمل كده ليه في ايه انا عملت ليها ايه
خالد: مش عارف انا حاسسها متغيرة وبتتكلم بالألغاز ..
روح: طيب تعالي نفطر ولا فطرتوا سوا
خالد بضحك: حصل ..
روح: النداله في دمك ..
دخلت روح لقتهم قاعدين علي السفره شاكر وبدر ويونس ومصطفي...
روح: صباح الخير 
الكل: صباح النور
روح قعدت تفطر وعينيها علي يونس...
شاكر: ايه المؤمريه المفاجأة دي وانت لسه تعبان ما ارتحتش ..
يونس: لازم ضروري اطلعها يابوي دي مسأله حياة او موت وانا معايا الطقم بتاعي انا هوجهم بس مش هاتعب نفسي في حاجه...
بدر: وهاتقعد كام يوم 
يونس: يومين تلاته بالكتير
بدر: عاوز اشوفك قبل مانمشي
شاكر: وه ..انت هاتعاود
بدر: شغلي وحالي ما انا خبرتك ..
روح اتضايقت وبصت ليونس اللي كان باين انه بيفكر في حاجه ...
يونس: الحمد لله ...انا هاطلع اجيب شنطتي ادعولي...
شاكر: ربنا يجعلك في كل خطوة سلامه يا ولدي 
روح: خلي بالك من نفسك 
يونس ابتسم لها ..
طلع يونس عالسلم ...
يونس بتفكير: أنا بعمل كل ده عشانك ما انكرش اني كنت عاوز اقابلها من زمان عشان أسألها سابتني ليه بس الموضوع ماعدش علي قدي لما احس انك في خطر بسببها يبقي لازم اعمل المستحيل عشان احميكي مش كفايه اذيتي كمان عايزة تئذي اللي بحبهم ...
جاب شنطته الصغيرة ونزل ...
يونس : اشوف وشكم بخير ..
روح بحزن: مع السلامه
شاكر: مع السلامه يا ولدي ابقي طمني عليك 
خرج يونس من الباب ونظرات روح كانت معاه ...
روح بتفكير: مش عارفه ليه مش مطمنه ومتأكده انها مش مأموريه يا نمر ياتري ايه اللي في دماغك ...
روح خرجت وراه ....خبطتت علي ازاز عربيته...
يونس : في ايه
روح: مش مطمنه
يونس : ماتخافيش اطمني 
روح: ارجعلي يا يونس عايزه اقولك حاجات كتير 
يونس : ان شاء الله ..
روح: مع السلامه ...
طلع يونس بالعربيه ...وروح دخلت البيت وهيا متضايقه.   
..........................
دخل كرم وكريمه وصفاء المستشفي ...
كرم: جايباني مستشفي 
كريمه: اتكتم
كرم: لمي لسانك يا وليه
كريمه : ولولوا عليك ساعه واتفضوا
دخلت كريمه الاوضه وصفاء راحت تنده للدكتور ..
دخل الدكتور وبدأ يكشف علي رجل كريمه
الدكتور: انت ازاي ماشيه بيها كده
كرم اتفاجأ من منظر لرجليها
وكريمه ماكنتش طايقه ايد الدكتور عليها وبتبكي
كرم قرب منها ومسك ايدها: اهدي هاتبقي كويسه .
........................
بعد ثلاث ساعات ..
بينزل يونس من عربيته قدام ڤيلا ...
بيدخلها ...وبيلاقي الباب مفتوح ...
بيخبط علي الباب بيلاقيه اتفتح..
بيلاقي صوت : ادخل انا مستنياك ...
بيسمع صوت كرسي هزاز بيفضل يمشي لحد مايوصل وهوا خايف ودقات قلبه و ....
حان وقت المواجهه مواجهه ما اذاه ما اشعره كثيرا بالنقص مواجهه ما فطر قلبه واكثر فيه التفكير مواجهه من هي أمه أمه التي لم يراها ولم يعرفها لم يحفظ رائحتها ويقبل يديها من لم يعايدها في شهر مارس كما بقية أصدقائه ......يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بتلف ليه ....
يونس: مش معقول ده دا ازاي؟!
ساميه: ماتستغربش اني شكل روح يخلق من الشبه أربعين ..
يونس: شكلها للدرجه دي !
ساميه: أيوه ...كبرت يا يونس
يونس قعد علي الكرسي قدامها بهدوء وثبات عكس اللي جواه عكس احاسيسه المتلخبطه عكس إشتياقه ليها عكس زعله انها ما اخدتهوش بالحضن او ندمانه ولو بنسبه 1% انها سابته ..
ساميه: بتفكر في ايه
يونس: ليه ؟!
ساميه: ليه ايه ؟!
يونس: انتي فاهماني ليه كل حاجه ..اولها ليه سبتيني وانا مش عارف ولا فاهم حاجه كان ايه ذنبي اني مايكونليش أم وانتي عايشه علي وش الدنيا ..الفلوس ..ملعون ابو الفلوس اللي تخليكي تعملي كده ..
ساميه: شاكر فهمك كده !
يونس: ماتجبيش اسمه علي لسانك دا انضف منك ومن مليار واحده زيك ..
ساميه: وايه كمان ..يا ابني
يونس: ابني...ههههه..ضحكتيني 
ساميه: هاتسمعني ولا لأ
يونس: انا جاي المسافه دي كلها عشان اسمعك وياريت ماتكذبيش حاولي تعملي حاجه كويسه في حياتك
ساميه: هاحكيلك كل حاجه وانت تحكم
يونس: ليه عملتي كده مع روح ليه ..وايه استفادتك..
ساميه : انا ابقي خاله روح..
يونس بصدمه: ايه؟!
ساميه: ايوه انا خالتها عشان كده في شبه كبير بينا انا كنت أنا و ساره ولاد عم بس كنا شبه بعض جدا كنا تقريبا توأم بس كان ابوها علي قد حاله وانا ابويا غني ومبسوط
يونس: وبعدين..
ساميه: انا ...انا 
يونس: في ايه كملي..
ساميه: انا اللي حبيته الأول انا اللي شوفته الأول قبلها بس هوا ...هوا حبها هيا مع اننا نفس الشبه ...
يونس: قصدك علي مين ..
ساميه: بدر ..بدرررر 
يونس بصلها بصدمه: يعني انتي كنتي بتحبي عمي بدر 
ساميه: ماكنتش بحبه كنت بعشقه بس في الأخر حبها هيا واتجوزها هيا ..
يونس: وبعد كده فكرتي ازاي تبقي قريبه مني واتجوزتي ابويا..ايه القذاره دي
ساميه بعصبيه: قذاره..اني احاول ابقي جمب اللي انا بحبه يبقي قذاره يبقي حبك لروح قذاره بقا
يونس: ولا انتي ولا ميه زيك يقدروا يشككوا في حبي لروح وبعدين ايه اللي حصل
ساميه: ابو بدر كان معارض فكرت النقطه دي في صالحي وممكن يسيبها عشانه وحتي لو ماسبهاش هايستسمحه ويبقي جمبي ..اتجوزت شاكر وانا قلبي مع غيره بس انقلبت الموازين وبدر ساب البلد ومشي ...
حملت من اول يوم فيك ...
يونس: وطبعا كنتي كارهاني
ساميه: ما كنتش كارهاك عشانك انت ابني كنت كارهاك عشان انت ابنه هوا ابن اللي خدني غصب من اول يوم لأني كنت كارهاه وفضل ماشيها معايا بالغصب وماقدرش اني حامل وتعبانه انت كان قدامك ميه فرصه انك ما تجيش بس كان نصيبك انك تعيش
يونس: وبعد ما اتولدت..
ساميه: بعد ما اتولدت كان نفسي افضل معاك بس ما استحملتش وجود ابوك في حياتي كان متسلط وعنيد وكل حاجه غصب وضرب وقله قيمه كان لازم امشي ماقدرتش استحمل طاقتي خلصت حتي ولو هاستغني عنك..
يونس: وجالك قلب ايه الانانيه دي تسيبيني في اللفه وتمشي لأ برافو برافووووو 
 .......................................
 ‏في المستشفي..
كرم قرب منها ومسك ايدها: اهدي هاتبقي كويسه
الدكتور خلص كشف ...
الدكتور: ازاي كنتي مستحمله كده ..انا هاكتب ليكي مسكنات ومضادات للإلتهاب عشان نعرف نعمل العمليه
كريمه: تمام يا دكتور
الدكتور: سلامتك يا قمر
بصله كرم بحاجب مرفوع ..
كرم: يا خفه ..اني قرطاس لب واقف
الدكتور: في ايه يا أستاذ
كرم: في انك قليل الربايه ايه قمر دي 
الدكتور : اهدي يا استاذ انا بقولها لكل المرضي
كرم: لاه ماتقولهاش اهنيه بلاها قله حيا
الدكتور: أنا اسف
خرج الدكتور وكرم كان متعصب
كريمه: ليه يا كرم ليه
كرم: ليه ايه
كريمه: ليه كده ده اول واحد يجبر بخاطري
كرم: وه..بتفرحي لما الرجاله تقولك حديت ماسخ بنت اصول صح
كريمه: في ايه ياواد انت نسيت نفسك ولا ايه اياك ..ايه اللي حارقك اوي كده
صفاء: طب اعملوا حساب ان في واحده كبيره واقفه معاكم هنا ...
كرم: مش سامعه ياخاله بتقول ايه
كريمه : وانت ايه اللي مضايقك اوي اكده قالي حديت ماسخ حديت مسكر ايه اللي مضايقك
كرم: لاه انا راجل ومايعجبنيش الحال المايل يا بت
كريمه: بته لما تبتك عاملي فيها راجل 
طاااااخ...صوت قلم نزل علي وشها..
كرم: انا راجل غصبن عن اللي خلفوكي
كريمه مسكت خدها بعصبيه..
صفاء: يامري بتضربها قدامي نسيت نفسك ولا ايه اياك يا ابن نعيمه العجانه بتاعت العيش..
كريمه: ورحمه ابويا لأندمك علي القلم ده يا ولد نعيمه
بقلم حنين عادل
..............................
ساميه: ماقدرتش افهم بقا ماقدرتش اكون في مكان وقلبي في مكان ..
يونس: سبتيني وهربتي وروحتيله..
ساميه: ايوه روحتله ..اترجيته ابقا خدامه تحت رجليه بس يخليني جمبه في قربه ..بس رغم الحب اللي حبيتهوله ما وقفش جمبي وقعد يقنعني ارجع لأخوه ولما قربت منه وحضنته وانا بعيط زقني وطردني وقالي اني مش محترمه وانه استحاله يخون اخوه ...
يونس: عشان كده عايزه تدمري حياه بنته
ساميه: عايزه ادوقها من نفس الكاس وانتقم منها لأني انتقامي في امها ماكفانيش
يونس: مش فاهم ..
ساميه: مش لازم تفهم كل حاجه ..
يونس: يعني انتي السبب في اربع علاقات فاشله ليها
ساميه: وهافضل وراها لحد ماتنكسر لحتت صغيرة ما تتلمش..
يونس بعصبيه: ليه. .ليييييه كل السواد ده ليه وانا كنت زعلان اني ماشفتكيش ده انا ربنا كرمني ..كرمني بإنه بعدك عني ..
ساميه: كلكوا زي بعض مافيش تغير
ممنوع النقل بدون الغلاف واسم الكاتبه ..
يونس: الكل علي حق وانتي علي باطل افهمي بقا عمرك ماعملتي حاجه صح تفتخري بيا حاولي تصلحي مش تقعدي تفكري ازاي تنتقمي نار الانتقام بتحرق صاحبها قبل اي حد ....بقلم حنين عادل
ساميه: هاعيشهم نفس المرار اللي عيشته ..نفس وحدتي وكسره قلبي..كل لحظه عيني نزلت فيها دمعه هاحرق قلبهم واحد واحد..
يونس: اني قربتي لابوي او لروح انا اللي هاقتلك بإيديا دول ...
ساميه: لو مابقتش معايا هاتبقي ضدي ..هاتبقي من أعدائي
يونس: اشرفلي من اني اكون معاكي في الوساخه دي..
بتقوم وبتقف ...وبتطلع مسدس
ساميه: يبقي بقيت من أعدائي وجيتلي في ملعبي...اتشاهد يا نمر ...مش حبيبه القلب بتقولك كده برده...
ابتسم النمر وافتكرها وغمض عينه و صوت طلقه رصاص طلعت .......
هوا ظابط معاه سلاحه ليه ماطلعهوش وحمي نفسه لأنه ببساطه قلبه مايطاوعهوش اني يعمل كده او انه يتقال عنه قتل امه دي كبيره اوي ...
الجحود ونكران الجميل بقا كتير المظاهر الخداعه والناس اللي بمليون وش مش بوشين اللي بيعملوا اصدقائك وهما في الحقيقه الد اعدائك بس هايفضل في طيبين وقلبهم نضيف وبيقفوا معاك في الشده اه صحيح ان الفساد انتشر وبشده فساد ديني وأخلاقي..بس هايفضل في الحلو ..
في قول الرسول..
الخير في وفي امتي الي يوم القيامه ...بس يارب قربنا من اللي قلبهم نضيف الناس اللي بجد مش ورق وابعدنا عن اللي بيقولوا عننا الحلو في وشنا ويضربونا في ضهرنا...بتلف ليه ....
يونس: مش معقول ده دا ازاي؟!
ساميه: ماتستغربش اني شكل روح يخلق من الشبه أربعين ..
يونس: شكلها للدرجه دي !
ساميه: أيوه ...كبرت يا يونس
يونس قعد علي الكرسي قدامها بهدوء وثبات عكس اللي جواه عكس احاسيسه المتلخبطه عكس إشتياقه ليها عكس زعله انها ما اخدتهوش بالحضن او ندمانه ولو بنسبه 1% انها سابته ..
ساميه: بتفكر في ايه
يونس: ليه ؟!
ساميه: ليه ايه ؟!
يونس: انتي فاهماني ليه كل حاجه ..اولها ليه سبتيني وانا مش عارف ولا فاهم حاجه كان ايه ذنبي اني مايكونليش أم وانتي عايشه علي وش الدنيا ..الفلوس ..ملعون ابو الفلوس اللي تخليكي تعملي كده ..
ساميه: شاكر فهمك كده !
يونس: ماتجبيش اسمه علي لسانك دا انضف منك ومن مليار واحده زيك ..
ساميه: وايه كمان ..يا ابني
يونس: ابني...ههههه..ضحكتيني 
ساميه: هاتسمعني ولا لأ
يونس: انا جاي المسافه دي كلها عشان اسمعك وياريت ماتكذبيش حاولي تعملي حاجه كويسه في حياتك
ساميه: هاحكيلك كل حاجه وانت تحكم
يونس: ليه عملتي كده مع روح ليه ..وايه استفادتك..
ساميه : انا ابقي خاله روح..
يونس بصدمه: ايه؟!
ساميه: ايوه انا خالتها عشان كده في شبه كبير بينا انا كنت أنا و ساره ولاد عم بس كنا شبه بعض جدا كنا تقريبا توأم بس كان ابوها علي قد حاله وانا ابويا غني ومبسوط
يونس: وبعدين..
ساميه: انا ...انا 
يونس: في ايه كملي..
ساميه: انا اللي حبيته الأول انا اللي شوفته الأول قبلها بس هوا ...هوا حبها هيا مع اننا نفس الشبه ...
يونس: قصدك علي مين ..
ساميه: بدر ..بدرررر 
يونس بصلها بصدمه: يعني انتي كنتي بتحبي عمي بدر 
ساميه: ماكنتش بحبه كنت بعشقه بس في الأخر حبها هيا واتجوزها هيا ..
يونس: وبعد كده فكرتي ازاي تبقي قريبه مني واتجوزتي ابويا..ايه القذاره دي
ساميه بعصبيه: قذاره..اني احاول ابقي جمب اللي انا بحبه يبقي قذاره يبقي حبك لروح قذاره بقا
يونس: ولا انتي ولا ميه زيك يقدروا يشككوا في حبي لروح وبعدين ايه اللي حصل
ساميه: ابو بدر كان معارض فكرت النقطه دي في صالحي وممكن يسيبها عشانه وحتي لو ماسبهاش هايستسمحه ويبقي جمبي ..اتجوزت شاكر وانا قلبي مع غيره بس انقلبت الموازين وبدر ساب البلد ومشي ...
حملت من اول يوم فيك ...
يونس: وطبعا كنتي كارهاني
ساميه: ما كنتش كارهاك عشانك انت ابني كنت كارهاك عشان انت ابنه هوا ابن اللي خدني غصب من اول يوم لأني كنت كارهاه وفضل ماشيها معايا بالغصب وماقدرش اني حامل وتعبانه انت كان قدامك ميه فرصه انك ما تجيش بس كان نصيبك انك تعيش
يونس: وبعد ما اتولدت..
ساميه: بعد ما اتولدت كان نفسي افضل معاك بس ما استحملتش وجود ابوك في حياتي كان متسلط وعنيد وكل حاجه غصب وضرب وقله قيمه كان لازم امشي ماقدرتش استحمل طاقتي خلصت حتي ولو هاستغني عنك..
يونس: وجالك قلب ايه الانانيه دي تسيبيني في اللفه وتمشي لأ برافو برافووووو 
 .......................................
 ‏في المستشفي..
كرم قرب منها ومسك ايدها: اهدي هاتبقي كويسه
الدكتور خلص كشف ...
الدكتور: ازاي كنتي مستحمله كده ..انا هاكتب ليكي مسكنات ومضادات للإلتهاب عشان نعرف نعمل العمليه
كريمه: تمام يا دكتور
الدكتور: سلامتك يا قمر
بصله كرم بحاجب مرفوع ..
كرم: يا خفه ..اني قرطاس لب واقف
الدكتور: في ايه يا أستاذ
كرم: في انك قليل الربايه ايه قمر دي 
الدكتور : اهدي يا استاذ انا بقولها لكل المرضي
كرم: لاه ماتقولهاش اهنيه بلاها قله حيا
الدكتور: أنا اسف
خرج الدكتور وكرم كان متعصب
كريمه: ليه يا كرم ليه
كرم: ليه ايه
كريمه: ليه كده ده اول واحد يجبر بخاطري
كرم: وه..بتفرحي لما الرجاله تقولك حديت ماسخ بنت اصول صح
كريمه: في ايه ياواد انت نسيت نفسك ولا ايه اياك ..ايه اللي حارقك اوي كده
صفاء: طب اعملوا حساب ان في واحده كبيره واقفه معاكم هنا ...
كرم: مش سامعه ياخاله بتقول ايه
كريمه : وانت ايه اللي مضايقك اوي اكده قالي حديت ماسخ حديت مسكر ايه اللي مضايقك
كرم: لاه انا راجل ومايعجبنيش الحال المايل يا بت
كريمه: بته لما تبتك عاملي فيها راجل 
طاااااخ...صوت قلم نزل علي وشها..
كرم: انا راجل غصبن عن اللي خلفوكي
كريمه مسكت خدها بعصبيه..
صفاء: يامري بتضربها قدامي نسيت نفسك ولا ايه اياك يا ابن نعيمه العجانه بتاعت العيش..
كريمه: ورحمه ابويا لأندمك علي القلم ده يا ولد نعيمه
بقلم حنين عادل
..............................
ساميه: ماقدرتش افهم بقا ماقدرتش اكون في مكان وقلبي في مكان ..
يونس: سبتيني وهربتي وروحتيله..
ساميه: ايوه روحتله ..اترجيته ابقا خدامه تحت رجليه بس يخليني جمبه في قربه ..بس رغم الحب اللي حبيتهوله ما وقفش جمبي وقعد يقنعني ارجع لأخوه ولما قربت منه وحضنته وانا بعيط زقني وطردني وقالي اني مش محترمه وانه استحاله يخون اخوه ...
يونس: عشان كده عايزه تدمري حياه بنته
ساميه: عايزه ادوقها من نفس الكاس وانتقم منها لأني انتقامي في امها ماكفانيش
يونس: مش فاهم ..
ساميه: مش لازم تفهم كل حاجه ..
يونس: يعني انتي السبب في اربع علاقات فاشله ليها
ساميه: وهافضل وراها لحد ماتنكسر لحتت صغيرة ما تتلمش..
يونس بعصبيه: ليه. .ليييييه كل السواد ده ليه وانا كنت زعلان اني ماشفتكيش ده انا ربنا كرمني ..كرمني بإنه بعدك عني ..
ساميه: كلكوا زي بعض مافيش تغير
ممنوع النقل بدون الغلاف واسم الكاتبه ..
يونس: الكل علي حق وانتي علي باطل افهمي بقا عمرك ماعملتي حاجه صح تفتخري بيا حاولي تصلحي مش تقعدي تفكري ازاي تنتقمي نار الانتقام بتحرق صاحبها قبل اي حد ....بقلم حنين عادل
ساميه: هاعيشهم نفس المرار اللي عيشته ..نفس وحدتي وكسره قلبي..كل لحظه عيني نزلت فيها دمعه هاحرق قلبهم واحد واحد..
يونس: اني قربتي لابوي او لروح انا اللي هاقتلك بإيديا دول ...
ساميه: لو مابقتش معايا هاتبقي ضدي ..هاتبقي من أعدائي
يونس: اشرفلي من اني اكون معاكي في الوساخه دي..
بتقوم وبتقف ...وبتطلع مسدس
ساميه: يبقي بقيت من أعدائي وجيتلي في ملعبي...اتشاهد يا نمر ...مش حبيبه القلب بتقولك كده برده...
ابتسم النمر وافتكرها وغمض عينه و صوت طلقه رصاص طلعت .......
هوا ظابط معاه سلاحه ليه ماطلعهوش وحمي نفسه لأنه ببساطه قلبه مايطاوعهوش اني يعمل كده او انه يتقال عنه قتل امه دي كبيره اوي ...
الجحود ونكران الجميل بقا كتير المظاهر الخداعه والناس اللي بمليون وش مش بوشين اللي بيعملوا اصدقائك وهما في الحقيقه الد اعدائك بس هايفضل في طيبين وقلبهم نضيف وبيقفوا معاك في الشده اه صحيح ان الفساد انتشر وبشده فساد ديني وأخلاقي..بس هايفضل في الحلو ..
في قول الرسول..
الخير في وفي امتي الي يوم القيامه ...بس يارب قربنا من اللي قلبهم نضيف الناس اللي بجد مش ورق وابعدنا عن اللي بيقولوا عننا الحلو في وشنا ويضربونا في ضهرنا...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ابتسم النمر وافتكرها وغمض عينه و صوت طلقه رصاص طلعت ..
اااااااه...
بيفتح عينيه بيلاقي روح بتحاول تشد المسدس منها ونجحت...
ساميه جابت الفاظه بسرعه وضربتها علي دماغها
يونس جري عليها ...
روح داخت ووقعت علي الأرض مغمي عليها..
يونس: روووووح ...رووووووح
يونس قام وقف ومسك المسدس ووجهه علي ساميه بغضب وعصبيه تحرق الأخضر واليابس 
ساميه ببرود: هاتقتل أمگ يا ابن بطني
يونس: انتي ماتستاهليش تبقي أم انتي ماتستاهليش تعيشي ..
نزل المسدس ...
بيشوف يونس مصدر الصوت...
يونس: انت مين؟!
ساميه: دا ابني حسام خطيب روح السابق
يونس: ياولاد الك**** دا انتم رباطيه بقا..
حسام وجه المسدس علي يونس ...
يونس: أظنك كده مبسوطه انا بجد بحتقرك ..
بصتله ساميه ببرود : حسام نضف الحته دي وتاوي البت دي
يونس بغضب: انتي ايه مابتحسيش ايه البرود ده ايه السواد ده البنت بتموت قدامك ذنبها ايه ؟!
بيقرب حسام عليها يونس ضربه طلقه في رجله مسك رجله بألم...
وقرب منه بسرعه وأخد المسدس ...
ساميه جريت عليه بخوف: انت كويس ..اهدي بس 
بص ليها يونس نظره خاليه من المعاني ..
وقرب علي روح وهوا موجه المسدس ناحيه ساميه وحسام ...
وشالها وخرج من البيت ...
يونس حارل يفوق فيها بس مافيش فايده
ركبها العربيه وهيا علي رجليه رش علي وشها ميه ومافيش فايده ومش بتفوق.
وبدأ يسوق وهوا قلبه موجوع...
ساق بأعلي سرعه ...
يونس: روح ..انا عارف انك حاسه بيا صح ..ارجوكي اوعي تسبيني انا هادمر من غيرك مش هاقدر صدقيني ...
ولأول مره بتنزل دموع النمر .
بتبقي اكبر مراحل المعناه اكبر مراحل الوجع والقهر اللي بتخلي دموع الراجل تنزل اللي بتخليه مايقدرش يتحكم فيها ...بقلم حنين عادل
وصل بسرعه ووقف قدام مستشفي
نزل بسرعه وشالها ...حتي انه ساب باب العربيه مفتوح
دخل بيجري مع ان اعصابه سايبه وحاسس انه مش قادر يمشي ...
يونس: دكتور...دكتووووور بسرعه ..
بتجري عليه كذا ممرضه ودكتور..
بيمشي يونس معاهم وبيدخلها اوضه شاوروا عليها
الدكتور: ايه اللي حصل
يونس : ح.حد ضربها علي دماغها بفاظه
الدكتور: طب استني بره بعد ازنك ..
طلع يونس وفضل رايح جاي قدام الأوضه ..
تليفونه رن ...
مسك دموعه اللي نزلت غصب عنه اللي بيحاول يخبيها لأنه في مجتمعنا عيب ان الراجل يعيط او يظهر دموعه.
بيشوف اسم عمي علي التليفون..
يونس بتفكير: اعمل ايه دلوقتي اقوله ولا لأ ..
بيفتح يونس عليه ...
يونس حاول يبين صوته طبيعي : ايوه يا عمي
بدر: روح يا يونس ...هيا فين مش باينه كنت مفكرها مع خالد وحالد بيقول ماشافهاش ودورت عليها في البيت كله وتليفونها هنا ..
يونس ساكت ..
بدر: يا يونس ..سامعني..
يونس: روح ..روح معايا يا عمي 
بدر : ومعاك ليه وازاي ما تقولوليش وتاخدها معاك ليه انتوا فين .
يونس: في المستشفي
بدر : بنتي مالها بنتي جري ليها حاجه 
يونس: جرح بسيط يا عمي ان شاء الله 
بدر: انتوا فين بسرعه 
يونس: احنا في القاهره يا عمي في مستشفي ******
بدر: انا جاي 
يونس: بس يا عمي ..
قفل بدر التليفون ...
يونس قعد وحط وايده علي وشه ...
يونس: انا اسف ماقدرتش احميكي صدقيني لو كنت اعرف انك موجوده ماكنتش جيت ولا عرضتك للخطر ماسيبتهاش تموتني ليه ...
.........................
في البيت الكبير...
بدر نازل بسرعه ...
شاكر: في ايه يا بدر ورايح علي فين 
بدر: روح يا خوي 
شاكر: مالها ..
بدر: في المستشفي ..ولدك بيقولي انه جرح بسيط بس انا مش مطمن قلبي مقبوض..
شاكر : طيب انا جاي معاك 
بدر: يلا...
تليفون شاكر بيرن ...
بيقف بدر وشاكر..
شاكر بيرد: الوو
ساميه: اذيك يا شاكر اكيد لسه زي ما انت حقير
شاكر: ساميه 
ساميه: لسه فاكر صوتي ...كويس ...ابنك جالي النهارده وكنت هاموته لولا روح ادخلت في اللحظه الأخيره بس شكلها هيا اللي هتموت بس انا مستفاده في الحالتين عارف بونس ابنك بيحبها قد ايه كده هايبقي كانه ميت وهوا عايش..
شاكر بغضب: هاجتلك يا زباله هاجتلك ...
بيرزع التليفون في الارض.  
بدر : مين دي
شاكر بعصبيه: ساميه...بعد كل السنين دي فكرت ان احنا خلصنا من اذاها
بدر بتوتر: يبقي هيا اكيد سبب اللي حصل لروح يبقي مش جرح بسيط زي ما يونس خبرني..
شاكر: ربنا يسترها ..جيب العواقب سليمه يا رب
طلع بدر وشاكر وركبوا العربيه ...
بدر ساق العربيه بسرعه ..
بدر: اكيد عايزة تنتقم مني في بنتي بعد ماجتلي وطردتها
شاكر : جاتلك فين..
بدر: جاتلي القاهره بعد ما هربت وحاولت .......
شاكر: ولسه جاي تخبرني دلوك
بدر: انا حاولت معاها حاولت اقنعها ترجع وكده بس هيا تجاوزت معايا الحدود عشان كده طردتها صدقني هيا مش طبيعيه 
شاكر: الوساخه مافيهاش عاقل ومجنون الوساخه دي ماتطلعش من حد مجنون يا خوي 
..........................
في المستشفي 
كريمه: ورحمه ابويا لأندمك علي القلم ده يا ولد نعيمه
كرم ضربها قلم تاني...
كرم بعصبيه: اما تيجي تكلمي خطيبك اللي هايبقي جوزك تحترميه غصب عنك لأما هاتشوفي مني اللي مش هايعجبك ..
مسكت الكوبايه وقبل مايكمل كلامه كبتها في وشه ...
مسح وشه بعصبيه وقرب منها ..
كسرت الكوبايه وقامت ..مسكت حته حادة منها وحطتها علي رقبته ...
اجي يتحرك ...غرزت حته منها ...نزلت دم ..
كرم: بتعملي ايه يا مجنونه هاتموتيني
كريمه: بتضربني..هاموتك ..
صفاء: استهدي بالله ..
كرم: اه هديها والنبي
صفاء: هاتضيعي نفسك عشان حته واد مايسواش ..
كريمه زقته قدامها..
كريمه: اتحرك..
فضل ماشي لحد ما طلعته بره الباب وزقته بالازازه اللي في رقبته..
وقع علي الأرض وشدها وهوا بيتوجع..
كريمه: مش انا يا كرمله اللي اتضرب صدقني لو حاولت تتخطي حدودك معايا هاجتلك من غير مايرمشلي جفن اوعي تفتكر اني ضعيفه او منكسره انا عشر رجاله في بعض ..
كرم: انا مارضيتش اعملك حاجه عشان انتي ست و.....
قبل ما يكمل كلامه رزعت الباب في وشه..
قام من علي الأرض ونضف هدومه ..
كرم : اااه يابنت المجنونه يخربيتك اهئ اهئ دي كانت هاتموتني كل ده عشان قلمين ..
.............................
وصل شاكر وبدر قدام المستشفي.   
نزلوا من العربيه ودخلوا المستشفي.  
بدر راح للإستقبال: روح ..روح بدر النمر فين
..في اوضه 7
مشي بدر وراح عند الاوضه ...
يونس كان رايح جاي ...
الدكتور طلع وقت وصول بدر وشاكر..
يونس : طمني يادكتور...
الدكتور: نزيف داخلي في الدماغ وارتجاج في المخ ادعولها
الممرضه مطلعه روح علي الترولي قرب بدر منها وحاول يفوق فيها وهوا منهار..
يونس: هوا ..هوا انتوا اخدينها فين
الدكتور: العنايه المركزه ادعولها ماتدخلش في غيبوبه 24 ساعه لو مافقتش هاتدخل في غيبوبه
بدر: انت بتقول ايه قول انها كويسه ...
الدكتور:  ادعيلها ياحاج 
خدت روح معاها وبدر ويونس وشاكر وراها
يونس كان مغيب وكأنه في دنيا تانيه 
خايف موجوع مجروح متوتر قلقان مصدوم حاسس بكل ده في وقت واحد .
وقف قدام الأوضه يبص من الإزاز لقاها تحت الأجهزه ...
طلع بره المستشفي فضل ماشي بالعربيه لحد ما وقف في حته فاضيه ..
صرخ بأعلي صوته : ااااااااااااه ...اااااااااااااه
يونس: ياااااااارب مش بعد ما أحبها تروح مني عمري ما اعترضت علي قضائك بس أنا عشمان في رحمتك 
...........................
بدر : انت بتقول ايه يا دكتور
الدكتور: دي محاوله قتل ولارم نفتح محضر انا بلغت الشرطه
شاكر: حاضر يادكتور ولدي اللي كان معاها لما يعاود ...
..........................
بيركب عربيته وبيمشي من المكان ...
حاول يطلع شويه من طاقته المكبوته من احاسيسه اللي مش عارف يحكيها لحد او يشاركها مع حد ...
وصل المستشفي ودخل ...
راح عند اوضه روح ...
بدر وشاكر والظابط مستنينه
يونس شافه ...
الظابط : ايه اللي حصل بلغنا ان اللي حصل لروح بدر النمر محاوله قتل..
يونس: ايوه..
الظابط: مين اللي حاول يقتلها..
يونس: ممكن ادخل اشوفها بس دقيقه وهاخرج احكيلك كل حاجه...
الظابط: تمام مستنيك
يونس كان رايح يدخل
الممرضه: يا أستاذ ..يا أستاذ ..
يونس: ارجوكي خمس دقايق ما تمنعنيش
الممرضه: ماينفعش
يونس: ارجوكي...
الممرضه: طيب ..بس مش هاينفع تدخل كده تعالي معايا
راح يونس معاها ولبس لبس معقم ودخل ل.روح
قعد علي الكرسي جمبها...
نايمه علي السرير علي وشها قناع الأوكسجين وحواليها صوت الأجهزة ...
يونس: روح ...انتي عارفه اني بحبك ...مش عارف انك سامعاني ولا لأ ..بس اكيد حاسه بيا وسامعاني ..مش هاقدر اعيش من غيرك انا بعشقك دلوقتي القرار في ايدك .لو مافوقتيش او جرالك حاجه انا هاضيع..عشان كده هاخلي الأحداث سريعه انا السبب في اللي انتي فيه عشان كده انا هاسلم نفسي ..
قرب منها وكأنه بيشم ريحه شعرها وبيشوفها للمرة الأخيرة..
يونس: هاتوحشيني..ياروح النمر ..النمر من غيرك ميت مش عايش اشوف وشك بخير..
مشي خطوتين وبعدين رجع حضنها وخرج...
غير اللبس وطلع للظابط...
يونس: انا جاهز
الظابط: مين اللي حاول يقتلها
يونس بتنهيدة : أنا ..
الظابط بصله باستغراب ..
شاكر بصدمه: وه عاتقول ايه كداب يا حضرة الظابط ماتصدقهوش
بدر: انت بتقول ايه يا يونس
يونس: انا اللي قتلتها ياحضرة الظابط
شاكر: ياولدي ما تموتنيش بقهرتي عليك ان ماكانش عشانك عشاني......يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

شاكر: ياولدي ما تموتنيش بقهرتي عليك ان ماكانش عشانك عشاني..
يونس: دي الحقيقه يا بوي
شاكر بحزن: ماتخسرش دنيتك يا ولدي
يونس: وهيا الدنيا دي يابوي محقه مناهده ومعافره ..
بيلبسه الظابط الكلبشات ...
بدر: ياولدي اعقل عشان خاطري
يونس: خاطرك بالدنيا عندي يا عمي ...
بيمشي الظابط وبيخدوا معاه ...
بيبص يونس علي اوضه روح بابتسامه وبيمشي
شاكر  بيدوخ بيقعد علي الكرسي وبيمسك دماغه...
بدر بيقعد جمبه...
بدر: انت كويس يا خوي 
شاكر: ليه مش خابر هوا ليه بيعمل كده ليه...
بدر: روح وراه يمكن يسمعلك 
شاكر: يونس لو حط حاجه في دماغه مش بيرجع عنيها واصل حتي لو انا وقفتله
بدر: حاول...الله اعلم روح هاتفوق امتي ..روحله يا خوي 
شاكر مشي بدون كلام ...وكأنه بيحمل نفسه الذنب انه ماعرفش يختار ست تبقي ام صالحه اختار غلط والأذي هايفضل يلاحقهم بسببها علطول...
شاكر بتفكير: سامحني يا ولدي انا السبب ...
.............................
في المستشفي.
كريمه: عاوز ايه ؟!
كرم: مالك حاميه عليا كده ليه عشان سكتلك يعني لاه ماتاخديش عليها
كريمه وهيا قاعده علي السرير: اللهم طولك يا روح..
كرم لما سمع كلمه روح ابتسم ...
كريمه: ايه اللي بيضحك 
كرم : ماتاخديش في بالك ...
طلع كرم من اوضه كريمه قعد علي الاستراحه ..
كرم بتفكير: وحشتيني ياقمر ..وحشتيني قوي ..
بيطلع تليفونه وبيرن عليها ..
الرقم المطلوب مغلق او غير متاح اضغط رقم واحد لارسال ميني كول...
بيكرر الاتصال ...وبيجيله التليفون مقفول .. 
كرم: هوا في ايه انا ابتديت اقلق...
بيفتكر كريمه واللي عملته فيه ...
كرم: انتي عاوزة تتربي وانا هاوريكي مين كرم ابن نعيمه ..انتي واختك ..
..........................
في قسم الشرطه...
شاكر قاعد مع يونس...
شاكر: ساميه كلمتني وقالتي انها كانت هاتقتلك بس روح اتدخلت في اللحظه الأخيرة ليه محمل نفسك انت الذنب ..
يونس: ياريتها كانت سابتني اموت بدل ما تموت هيا انا السبب في اللي هيا فيه يا بوي ..انا ...خايف ...خايف من حاجات كتير خايف اخسرها انا بحبها قوي هيا بجنانها وضحكتها عملت يونس تاني بقلب تاني ..طلعتني من الضلمه اللي عايش فيها ونورت حياتي كلها.. كل ده يروح مني فجأه كده ..
شاكر: ادعيلها ربنا يقومها بالسلامه وكون جمبها ..مش ترمي بنفسك في النار 
يونس: كان نفسي افضل جمبها ..نفسي افضل جمبها العمر كله بس وهيا مش تعبانه ومش بسببي ...
شاكر: ياولدي ده قتل..
يونس: هيا اللي هاتفوق وهاتطلعني منها يا بوي
شاكر: الله اعلم هاتفوق امتي
يونس: عشمي في ربنا كبير...
بيدخل يونس للتحقيقات ومعاه المحامي ...
وشاكر علي اعصابه وعنده امل انه ممكن يغير اقواله...
بيطلع المحامي ويونس ومعاه عسكري ..
شاكر وقف بتوتر: ايه ؟!
المحامي: للأسف يونس معترف انه اللي حاول يقتلها وضربها بالفاظه واخد 4 ايام علي ذمه التحقيق ...
شاكر: ليه كده يا ولدي فكرتك هاتكبرلي ومايهونش عليك زعل ابوك..
يونس: انت عارف انت ايه عندي يا بوي سامحني..
العسكري بيشد يونس معاه لحد مايوصل للزنزانه ...بيفك الكلبشات وبيزقه ...
* دا في وارد جديد يا معلم ...
بيرد عليه صوت تخين:قلبوه 
يونس بصلهم وسابهم واقفين وراح قعد ..
* الله دا في طير عايز يتقص ريشه 
بيقوم تلاته من مكانهم قد الحيطه وبيقفوا جنب الشخص وبيقربوا من يونس..
.............................
في المستشفي...
بتدخل وهيا لابسه فستان لونه اصفر وحاطه ميكب كامل وصوت كعب جزمتها عالي وبتضحك ..
شد حيلك كله رايح...
بدر كان قاعد علي الكرسي ومخبي وشه بإيده 
رفع وشه علي الصوت ..
بدر : ساميه ..
ساميه بضحك: ايوه ساميه فاكرني ولا نسيتني
بدر : جايه ليه ...جايه عشان تشمتي فيا وفاكره انها هاتعدي بالساهل فاكره انك هاتحاولي تقتلي بنتي وتطلعي منها عادي كده ..
ساميه بضحك: مش المغفل اشتالها ...بيه من غيره ماكنش حد هايقدر يمسك عليا حاجه واثبت من هنا للسنه الجايه .
بدر بابتسامه: مايوقع الا الشاطر يا ساميه ..
ساميه: قصدك ايه ؟!
بدر: قصدي هاتفهميه قريب ...من رأيي خافي ..خافي يا ساميه ..
ساميه: ساميه مابتخافش من كتر اللي شافته منكم
بدر: مصدقه نفسك ..امشي يا ساميه.
ساميه بضحك: ماشيه ...مقدما ..البقاء لله 
بدر: ربنا عمره ما هينصرك لأنك ظالمه
ضحكت ساميه ضحكه مستفزة ومشت وسابته ...
وقف قدام اوضه روح ...
بدر: فوقي ...ماتسبنيش ..انتي عارفه اني ماليش غيرك ماتحرقيش قلبي عليكي...
........................
في اوضه روح ...
يونس واقف في مكان ضلمه روح شافته من بعيد راحت ليه ..
روح : انت مالك ليه واقف في الضلمه..
يونس: انا واقف فيها عشان انتي مش معايا 
روح: بس انا معاك 
يونس: لأ انتي مش معايا انتي بعيدة انا محتاجلك فوقي
روح: مش قادره حاسه انه خلاص
يونس: ماتستسلميش ...
.........................
في اوضه كريمه. 
كرم جاب الأكل لكريمه...
كريمه: ايه الحنيه دي كله جايب الوكل بنفسك
كرم: وه ..وهيا العين تعلي عن الحاجب ..انا عرفت قيمتي انا ولد نعيمه الخبازة ..
كريمه: تعجبني وانت اكده .
صفاء: كويس حط عقلك في راسك واعرف اننا اسيادك...
كرم: طبعا ياخاله يلا كلي بسم الله
كريمه: وانت مش هتاكل
كرم: وانا هاكل معاكوا ازاي مايصحش .
كريمه وصفاء بدأو الأكل...
كريمه: عاااااا ...نار ..نار ...انت عملت ايه يا ابن ال....
صفاء: مايه ...عايزة مايه فين المايه
كرم: ههههههه...تستاهلوا ماتخافوش مش هتلاقوا هنا نقطه ميه واحده...
كريمه وصفاء فضلوا يجروا في الأوضه مش عارفين يعملوا ايه ..
كريمه راحت تفتح الباب لقت الباب مقفول ....
كرم رفع المفتاح في ايدة وضحك...
كريمه قربت عليه بعصبيه..
.............................
في السجن ....
واحد بيمد ايده وبيمسك يونس  من قفاه ..
يونس بيبصله بحدة...
بيشدوة يوقفوه ....
* مالك يلا شايف نفسك ليه
يونس: سيبني وانا هانسي كل حاجه وهاتعامل عادي انما لو زودتوا عن كده ماتلوموش غير نفسكم ...
..ههههه احنا عايزين نلوم نفسنا.  
بيضربه قلم ...بيحط يونس ايده علي وشه بعصبيه.
بيمسك دراعه وبيلفه وراه لحد ما بيطرقع في ايده ...
وبيوقعه علي الارض...
بيهجم عليه التلاته وبيحاولوا يكتفوه لكن بيكون اسرع منهم وبينزل في كل واحد ضرب...
وكأنهم هديه منحه ليه عشان يطلع فيهم كل طاقته السلبيه ..
لحد ماكلهم ناموا علي الارض وبيتوجعوا...
يونس: انا قلتلكم انكم ماتلوموش غير نفسكم .اعرفكم بنفسي يونس النمر ..ظابط وجاي هنا في جريمه قتل ..
...............................
في المستشفي. 
كريمه قربت عليه بعصبيه وكانت هاتضربه ...
فجأه لقت ميه مغرقه وشها...
من ازازه صغيره كان مخبيها ...
كرم : هههه عشان تعرفي ان قلبي طيب بس 
.......................
بيجي الليل ...
يونس بيتقلب يمين وشمال الزنزانه عتمه مافيش ضوء داخل ولا حتي شعاع...
بيغمض عينه وبيفتكر روح وهيا بتضحك ..
ولكن بيفتح عينه لما يفتكر انها بين ايدين ربنا
يونس بتفكير: ان شاء الله هاتبقي كويسه عشمي فيك كبير يارب. 
وبيحاول ينام وبالفعل بيغمض عينه
........................
في المستشفي...
بدر  قاعد قدام اوضتها وشاكر جمبه 
بدر : اعمل ايه مافيش في ايدي حاجه
شاكر بعصبيه: انا هاجيب ساميه الزفت دي واتشفي بكل نقطه دم منها ...
بدر: اهدي يا شاكر مش كل حاجه بالعصبيه
وداخل غرفه روح...
روح: يونس ..يونس ..انت فين ..
روح بتشوفه واقف وساميه مصوبه عليه المسدس ..
بتطلع تجري عليه وطلقه الرصاص بتستقر في قلبه 
مع صوت طلقه الرصاص جهاز القلب بيصفر جامد....
بيدخل الممرضين يجروا والدكاتره وبدر وشاكر بيخافوا 
بدر بخوف: في ايه في ايه ....يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

مع صوت طلقه الرصاص جهاز القلب بيصفر جامد....
بيدخل الممرضين يجروا والدكاتره وبدر وشاكر بيخافوا 
بدر بخوف: في ايه في ايه ..
الدكتور: القلب وقف ...
بدر مسك دراعه الشمال وسند عالحيطه بألم..
شاكر: اهدي يا خوي هاتبقي كويسه اهدي ...
بدر قعد مستسلم للي هايحصل لأن ربنا مش بيجيب حاجه وحشه..
الدكاترة بيعملوا للقلب انعاش بالجهاز ..
ومع كل مرة بيحاول مافيش فايده 
الدكتور بيحاول وبيحاول ...
لحد ما اخيرا بيرجع النبض ...
بيديها الدكتور حقنه وبيطلع
بدر قام بقلق ...
الدكتور: ماتقلقش الحمد لله بخير
بدر اتنهد براحه ..
بدر: بس ليه لسه مافاقتش 
الدكتور: لسه كام ساعه لو مافاقتش ممكن تدخل في غيبوبه لا قدر الله ..
بدر: ربنا يستر
الدكتور: ارتاح يا حاج انت قاعد كده من امبارح صحتك 
بدر: واجيب الراحه منين يا ولدي انا مرتاح كده اني في قربها 
الدكتور: ربنا يقومها بالسلامه يا حاج..
قعد بدر جمب شاكر ...
شاكر: ماكلتش حاجه طول النهار يا خوي
بدر: ماليش نفس..
شاكر: لازم تجمد هيا ان شاء الله هاتكون بخير
بدر: خايف تروح مني علي قد ما هي شقيه وبتعمل مشاكل وفاشله بس بحبها ..بحب شقاوتها وجنانها وضحكتها اللي ماليه البيت امتي تفوق عشان احس ان روحي اتردت لي
..............................
في السجن ..
الدنيا عتمه ويونس كان متغطي ونايم مش باين منه حاجه .
بيظهر حد بيطلع سكينه صغيرة من جيبه وبيروح ناحيته
وبيضرب بيها لحد ما زعق بأعلي صوته من الوجع...
يونس بيظهر انه كان نايم في حته تانيه وبيشوف الراجل ده ...
الراجل بيكشف وش المتغطي بيلاقيه حد تاني 
بيهجم عليه ويونس بيحاول يتفاداه لحد مابتيجي السكينه في دراع يونس..
يونس بيمسك دراعه بألم ..
في نفس اللحظه بيدخل العسكري وبيمسك اللي ضرب يونس.
بينده علي عسكري تاني وبيجي بسرعه..
وبيشوف الراجل اللي سايح في دمه وبيحط ايده عند رقبته يقيس النبض بس مابيلاقيش...
...........................
في المستشفي...
كرم كان نايم علي الكرسي اللي بره اوضه كريمه
كريمه فتحت الباب براحه ..
كريمه بتفكير: ان ماوريتك يا ابن نعيمه 
اتسحبت براحه وراحت عليه وهوا نايم ...
كرم وهوا نايم: قمر ..
وقفت كريمه بصدمه...
كريمه: معقول قصده عليا 
كرم اتقلب علي الجمب التاني
كريمه بتفكير: اعمل ايه انا دلوك...
كرم اتقلب تاني ...
كريمه بضحك: دا انت چيت في ملعبي
طلعت أقلام كحل وروج وأيلاينر وبدأت تشتغل في وشه..
...........................
في مستشفي السجن ..
يونس كان قاعد علي السرير ودراعه وارم جدا ودراعه السليم في كلبش في السرير ..
يونس: هوا ليه وارم كده يا دكتور
الدكتور: لأن السكينه محطوط عليها توم والتوم بيخلي الجرح يورم ومايلمش 
يونس: واللي اجي معايا لسه عايش
الدكتور: مات بطريقه وحشيه 
يونس: انا لله وانا اليه راجعون
.............................
في الصباح...
صحي كرم علي صوت الناس بيضحكوا وملمومين حواليه وبيصوروه
قام وهوا بيبص علي نفسه بس مافيش حاجه غريبه
بيحط ايده علي شعره لقي حاجه ماسكه في شعره
بيشدها لقاها توكه
قام يجري ودخل الحمام بس مافيش فيه مرايه
كرم: التليفون ..التليفون
طلع تليفونه من جيبه وفتح الكاميرا وبص فيها
كرم بصدمه: اه يابت ال****** 
كانت حطاله ماكياج وروج ورابطه شعره بالتوك قرنين ...
فتح الميه وقعد يحاول يحوش المكياج ..
وبص في التليفون
كرم : ايه ده مابيتشالش مابيتشالش احوشه ازاي ده اه اكلم قمر أسألها بس هاقولها ايه اقولها احوش المكياچ ازاي اه ياجرستك يا كرم 
قعد يحاول يغسل وشه بس مافيش فايده
كرم: اعمل ايه يا ربي اعمل ايه 
كريمه من بره الحمام: تحب اساعدك انا موجودة لو احتجت ههههههه
بيفتح كرم الباب فجأة وبيشدها مرة واحده وبيقفل الباب 
كريمه بتوتر: بعد عني 
كرم قرب منها بزيادة ..
كريمه: بعد عني احسنلك يا ابن نعيمه
كرم بعصبيه: اشيل القرف ده كيف 
كريمه : اعتمد علي نفسك 
كرم : طيب انا عندي فكرة حلوة
كريمه بتوتر من قربه: ايه هيا الفكره 
كرم : انقلك المكياج
كريمه: كيف ده؟!
كرم : يعني اللي علي وشي يجي علي وشك ... يعني اللي علي شفايفي يجي علي شفايفك كده
بيقرب منها بزيادة وعنيه علي شفايفها
كريمه زقته لورا ...بس رجع مسكها
كريمه : بعد عني ارجوك
كرم: وه...مش عاجبك قرب خطيبك يا كريمه
كريمه : طب بعد عني وانا هاشيله كيف ماحطيته
كرم: عادي اكده من غير عقاب 
بيقرب شفايفه من شفايفها وبيبوسها بوسه طويله
............................
في الصعيد....
خالد : ياسمين انا ازاي بقالي يومين نايم 
ياسمين كانت قاعده في الجنينه.   
ياسمين بتوتر: مش عارفه 
خالد: بس انتي موجودة ماحاولتيش تصحيني حتي ..
ياسمين: انا ماحبتش اقلقك
خالد: انا اخر حاجه فاكرها لما كنت بدور علي روح وبعدها قعدت معاكي في الجنينه
ياسمين: وبعدها قولت مرهق وقومت عشان تنام
خالد : غريبه طب روح فين وعمي بدر وشاكر ويونس دا حتي مصطفي مش هنا
ياسمين: مش عارفه..
خالد: يعني ماشوفتيهمش
ياسمين بتوتر: لأ..
خالد مسح تليفونه ورن علي بدر
خالد: ايه يا عمي انت فين
بدر: انا في المستشفي يا خالد
خالد: مستشفي ليه كفي الله الشر
بدر: روح يا خالد حالتها تعبانه قوي
خالد بقلق: روح ...طيب انت فين عنوان المستشفي ايه
بدر : احنا في مستشفي ************
خالد: انا مسافه السكه وجايلك
بيقفل خالد التليفون...
خالد: روح في المستشفي يا ياسمين وتعبانه
ياسمين: معقول ..يا حبيبتي
خالد: انا هاطلع البس عشان اروحلها واجهزي انتي كمان
ياسمين: حاضر يلا بسرعه 
بيطلع خالد وبتطلع ياسمين اوضتها...
ياسمين بتمسك تليفونها.  .
ياسمين: انا عملت اللي انت قولت ايه بس خالد فاق دلوقتي وهايروح لروح لسه في خوف منه ولا ايه
* لأ خلاص ماعدش خوف 
ياسمين: طب سلام انا دلوقتي عشان اروح مع خالد للست روح
بتقفل السكه وبتلبس هدومها وبتلم بقيت هدومها ..
بتلاقي خالد بيخبط علي الباب ...
خالد : خلصتي
ياسمين: ايوه نازله اهو...
..........................
عند بدر ..
كان طالع من عند روح اللي لسه مافاقتش .
بدر: انتي ايه اللي جابك هنا
ميرا: انا جايه اشوف روح يا عمي.
بدر: مش كفايه اللي عملتيه معاها
ميرا: ارجوك يا عمي ادخل اشوفها خمس دقايق بس 
بدر: لأ
ميرا: صدقني ياعمي انا بحبها وعمري ما عملت حاجه تضايقها او تجرحها او خونتها صدقني 
بدر : ماعدش يفرق الكلام
ميرا: ارجوك يا عمي انا عايزة اشوفها 
بدر: طيب خمس دقايق بس لازم تلبسي لبس معقم ..
ميرا : شكرا يا عمي..
........................
في السجن .
يونس كان علي السرير ...
يونس بتفكير: ايه يا روح النمر وحشتيني عملتي في قلبي ايه ...
بيقاطع تفكيره دخول الدكتور اللي بيكشف علي دراعه
الدكتور: هوا هايطول شويه بس هايخف
يونس هز براسه ...
........................
كرم بيبعد عنها بعد ما حس بدموعها ...
كرم: انا ...
كريمه رمت ليه ازازة ومناديل
كريمه: بل المنديل وهوا هيطلع المكياج...
خرجت كريمه من غير ماتنتظر رده
كرم مسك منديل وبله وفتح الكاميرا وبدأ يحوشه.  
كرم بتفكير: مالك نسيت نفسك ليه 
..........................
في اوضه روح..
ميرا: انتي عارفه انتي وحشتيني جدا وحشني الجنان بتاعنا وخروجاتنا والمقالب اللي كنا بنعملها في اصحابنا بس الدنيا اخدت مسار تاني من وقت ما ياسمين دخلت حياتنا بقيت وحشه في نظرك صدقيني انا عمري ما خونتك ولا اتفقت مع حد عليكي ياسمين هيا اللي لفقتهالي مظبوط يوم ماشفتيني مع يوسف وكنت بتكلم عليكي وحش انا كنت بحاول اوقعه في الكلام كنت عايزه اتأكد بيحبك ولا بيلعب بيكي عشان ماكنتش مطمنه ليه بس لعبتها صح جابتك وسمعتك الكلام وكعادتك حكمتي علي الشكل ومن يوميها وكرهتيني حاولت افهمك كتير بس ماادتنيش فرصه ولا ياسمين سابتني اخد فرصه قربت من يوسف عشان احميكي بس برده كنت خاينه في عينك وسرقته منك ...
روح...مش عارفه انتي سامعاني ولا لأ بس ارجوكي فوقي انتي مش صاحبتي انتي أختي وأكتر لو هاتفضلي العمر كله بتكرهيني انا بحبك ....ربنا يقومك بالسلامه 
قربت منها وحضنتها ..
وخرجت ...
ميرا: شكرا يا عمي 
بدر: العفو يابنتي ..
مشت ميرا ووقف بدر يبص عليها بتفكير هوا كان واقف مراقبها خاف تعمل حاجه في روح وسمع كل حاجه..
بدر بتفكير: معقول ياسمين ؟! مايمكن تكون بتكذب بس هاتكذب ليه دلوقتي ؟!
صدق اللي قال ان الشده بتظهر معادن الناس بتبين مشاعرهم وبتبين حبهم ...بقلم حنين عادل
.........................
في السجن...في وقت الزياره
شاكر: ساميه مش هاتسيبك في حالك 
يونس: اللي ربنا عاوزه هوا اللي هايكون يابوي
شاكر: ياولدي ارجوك قول الحقيقه ماتحملش نفسك جريمه واعره زي دي
يونس: ماتخافش عليا يا بوي انا هاخرج
شاكر: بجد يعني هاتعترف بالحقيقه
يونس: لاه روح اللي هاتخرجني
شاكر: روح مين؟!
يونس: روح بت عمي يا بوي
شاكر: وه ..بس هيا مافاقتش وممكن لاقدر الله تخش في غيبوبه 
يونس: انا متعشم في ربنا
شاكر: ايه الجنان ده اعترف بالحقيقه 
يونس: مش هاقدر يا بوي
شاكر: ساميه هاتعمل فيك حاجه انت بتقول ان في حد حاول يقتلك لولا ستر ربنا ما تموتنيش من قهرتي عليك
يونس: لو اهل الارض كلهم عايزين يئذوني مش هايئذوني بحاجه الا اللي ربنا مقدرهولي 
شاكر: ونعم بالله بس ربنا ماقالكش ترمي نفسك في التهلكه وتقول ده ربنا مقدرهولي ربنا ادالك عقل تفكر بيه ..
العسكري: وقت الزياره خلص ...
شاكر وقف:فكر يا ولدي وخلي بالك من نفسك ..
يونس حضنه ...
شاكر خرج وركب العربيه ...
شاكر بتفكير: انا صبرت كتير خلاص كده كفايه انتي اللي جنيتي علي نفسك عاوزه تقتلي ولدي يا ام قلب اسود ..
..........................
كرم خرج من الحمام بعد ما شال المكياج
وراح علي اوضه كريمه...
كرم: احم..صباح الخير يا خاله
صفاء: صباح النور
كرم بص لكريمه: فطرتوا ؟!
كريمه: وانت مالك يا ولد نعيمه
كرم بصلها بضحك: هوا انتي فاكره لما بتناديني باسم امي او تقولي علي شغلتها اللي ربتني منها بالحلال ووقفت حد ابوي انا كده بزعل لاه ..انا شايفه كبيره قوي انا بتنبسط بكده انتي بتفكريني ان امي ست عظيمه ومكافحه ربنا يديمها تاج فوق راسي.....بقلم حنين عادل
...........................
خالد: ايه اللي حصل يا عمي 
بدر: الماضي غلطي اتردلي في بنتي ساميه اللي كانت مران اخويا اللي حاولت معايا وانا كنت بصدها بكل الطرق اذتني في بنتي 
خالد: انت ماعملتش حاجه غلط يا عمي انت راعيت ربنا وماغضبتوش عشان كده ان شاء الله هايبقي معاك
بدر بص لياسمين بغموض: اذيك يا ياسمين
ياسمين ببكاء مصطنع: روح عامله ايه يا عمي
بدر: هاتبقي كويسه ان شاء الله ...هاتبقي كويسه 
..........................
عربيات كتير بتقف قدام بيت ساميه ..
بينزل شاكر ورجاله كتير بالسلاح
بيدخل شاكر والرجاله محاوطاه وبيكسروا الباب .
شاكر: انتي فين اطلعي..
تليفونه بيرن في نفس اللحظه..
ساميه: كنت عارفه انك هاتعمل كده وكنت عايزه اثبتلك انك غبي ومتسرع كالعاده واني سابقاك بعشر خطوات ..استعد بقا محضرالك مفاجأه لوز..ههههه
شاكر: قصدك ايه؟!
ساميه: قصدي هايوصلك حالا 1..2..3.
و.........................
..........................................
عند روح...
خالد كان قاعد جمبها وماسك ايدها ..
خالد:سامحيني يا روح يا اختي ياحبيبتي ماعرفتش احميكي ماكنتش جمبك بس حاجه كانت خارجه عن ارادتي بس قومي بالسلامه بس وانا اوعدك عمري ماهابعد عنك وهاحميكي بروحي يا روحي ..
وبره الأوضه كانت ياسمين قاعده مع بدر .
ياسمين: هوا انت مالك يا عمي
بدر: مالي يابتي انا كويس اهو
ياسمين : حاساك متغير
بدر: زعلان علي بنتي شافت كتير الناس بقت وحشه اوي يا ياسمين  خاينين وغدارين وبوشين قدامك حبايبك وفي ضهرك تعابين بتنهش في لحمك
ياسمين بتوتر : ربنا يبعدهم عنا يا عمي
........................
صوت عربيات الشرطه...
بيدخلوا علي شاكر ورجالته وبيمسكوهم
شاكر: في ايه في ايه...يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صوت عربيات الشرطه...   بيدخلوا علي شاكر ورجالته وبيمسكوهم   شاكر: في ايه في ايه ...   الظابط ومعاه العساكر : امسكوهم ...   شاكر: ليه ..ليه   الظابط: ارموا السلاح اللي في ايديكم   شاكر ورجالته رموا السلاح والعساكر مسكوهم وحطوا الكلبشات في ايديهم ..   الظابط: مش عارف ليه وياتري انت تبع ايه داعش ولا تنظيم ارهابي تاني ولا اخوان ولا ايه؟!   شاكر: صدقني يا باشا انا مش تبع اي تنظيم ولا حاجه..   الظابط: اومال ليه كل السلاح اللي معاكوا ده جايين حفله ولا فرح   شاكر: اصل ........   الظابط: هاتوهم ارموهم في البوكس ..   بيطلع الظابط والعساكر وهما ماسكين شاكر ورجالته وبيركبوهم البوكس وبيمشوا .   (كاتبة الرواية حنين عادل) - (الموزعين الرسميين للرواية/حنين عادل/دار الراوي)   شاكر بتفكير: ضحكت عليه ولبستك العمه ولبستك مصيبه يا عالم هتخرج منيها ولا لاه اه يا زمن .. ................................. في اوضه روح.   روح: يونس ..يونس انت فين انا مش حاسه بيك ليه انت ليه مش جمبي   يونس: ومن قالك اني مش جمبك انا هنا وهنا   بيشاور علي قلبها وعقلها..   روح: لأ انت مش جمبي انت وحشتني   يونس: يلا بقا يونس هايموت من غيرك   روح: يونس ما تقولش كده انا اللي هاموت من غيرك   يونس: بلاش سيرة الموت اصحي بقا كفايه نوم   روح: صدقني مش قادرة بحاول   يونس: لازم تفوقي يا روح لازم ..   وكأن الأرواح اتلاقت والقلوب بقت مربوطه ببعض وبقي بينها صله نادرة الزمن ما يقدرش عليها ... ..............................   كريمه وهيا ماسكه ايد صفاء : انا خايفه يا خيتي انا تعبت من كتر العمليات.   صفاء: ربنا يعافيكي ويشفيكي يا خيتي وتكون اخر عمليه   كرم: ان شاء الله هاتبقي كويسه هادعيلك   بصت ليه كريمه باستغراب ..   وبعدها دخلت مع الممرضه اوضه العمليات ..   سبحان الله هل هتتعظ ولا بعد ما ربنا يشفيها هاتقول بركاتك ياشيخ مخلوف يمكن ربنا بيكفر ذنبها باللي بيحصلها ده لعلها تتعظ وتعرف ان كله بايد ربنا السعاده بايده والصحه بايده وراحه البال والرزق والجواز مافيش ورقه شجرة بتقع من غير اذنه و القلب....القلب بايده والحب بايده مش بيجي بالحجاب والربط ربنا ان حب عبد بيحبب فيه خلقه والعكس قناعتها ان الشيخ مخلوف بيسر الحب والجواز والرزق ده كفر وجهل مع انها متعلمه عدم ادراك وقله عقل ودين والخطأ الأكبر علي الأهل لانهم رسخوا فيها المفهوم ده للأسف في كتير لسه بيعملوا كده وبيئذوا ناس مالهاش اي ذنب ربنا اصرف عنا كيد ساحر...بقلم حنين عادل .................................. يونس  كان قاعد في ركن في السجن ...   يونس بتفكير : ها ياروح النمر لسه كتير   ............................... بتقف عربيه الشرطه في مكان مهجور   بينزل العساكر ومعاهم شاكر والرجاله   شاكر باستغراب: انتم جايبنا فين ؟!   الظابط: امشي وانت ساكت   شاكر: فين قسم الشرطه انتم مين   زقوا الظابط قدامه لحد ما دخلوا بيت مهجور ...   ساميه كانت قاعده علي الكرسي...   ساميه بضحك: حمد الله علي السلامه يا شاكر يا نمر   شاكر: اه يا بنت ال.....   ساميه: هههههه معلش اتضحك عليك مرتين ...   بتقوم من علي الكرسي. ..   ساميه : خلص علي كل الرجاله دي وتاويها وسيب كبيرهم عشان هاعذبه براحتي ده   احد الرجال: تمام يا ست هانم ..   شاكر اتعصب علي الرجاله اللي مسكينه وحاول يفك ايده منهم بس مافيش فايدة   ساميه: شاكر ...اهدي   شاكر: هاتتحاسبي ..ماتفكريش انك هاتفلتي من كل الوساخه دي هاتتحاسبي وحسابك هايبقي عسير   ساميه: ههههه عسير ولا عصير   شاكر بصلها بعصبيه وحاول يفك نفسه منهم ويزقهم بس ماقدرش ورجالتها اتكاتروا عليه ... .............................. في المستشفي.   ياسمين: هيا هتفوق امتي يا عمي   بدر: ربنا يسهل كله بعلم الله   ياسمين: ربنا يشفيها يارب   طلع خالد قعد جمب بدر...   وياسمين دخلت تشوف روح ..   ياسمين بصت علي روح اللي كانت نايمه والأجهزة شغاله وقناع الأكسجين علي وشها وملامحها باهته ..   ياسمين: انتي ايه يا شيخه ايه يا شيخه.. موتي بقا قرفتيني عارفه انا بكرهك ليه كل الإهتمام يبقي ليكي وانا علطول بعدك ليه كل الناس تحبك وانا لأ ليه الشخص الوحيد اللي حبيته ماحبنيش يوسف-(كاتبة الرواية حنين عادل) - (الموزعين الرسميين للرواية:حنين عادل/دار الراوي) ...طلع بيحبك انتي واليوم اللي كنت هاعترف ليه بحبي قالي انه بيحبك كان بيقرب مني واخدني كوبري عشانك ... حتي كرم اللي حسيت بالإعجاب ناحيته طلع بيحبك بردة لازم اكون رقم اتنين علطول بعدك لكن لو متي هابقي رقم واحد ...   فوقي بقا وحشتيني قوي يا روح انتي مش عارفه انا بحبك قد ايه انتي اكتر من اختي ارجوكي ما تحرقيش قلبي عليكي ارجوكي اهئ اهئ   بصت ياسمين لقت بدر واقف بيسمعلها ...   روح ...اصحي بقا يا حبيبتي اهئ اهئ   طلعت ياسمين وشافت بدر لسه واقف مكانه   ياسمين: مش قادرة يا عمي وحشتني قوي   بدر: ان شاء الله هاتفوق وهاتبقي احسن من الأول   ياسمين قعدت جمب خالد اللي قعد يطبطب عليها وهيا بتعيط ...   الخداع ....ماتستغربوش ان ياسمين طلعت خاينه واللي طول الوقت كنا مفكرينها خاينه طلعت مظلومه حتي العين ممكن تغلط وماتشوفش الحقيقه ممكن تشوف حاجه والأساس حاجه تانيه ما تخسروش اللي بتحبوهم دوروا ليهم علي الف عذر الحب مش بالساهل ممكن ندور عليه سنين  لكن الكره بيجي في ثانيه ....بقلم حنين عادل ..............................   رجاله ساميه ضربوا رجاله شاكر بالنار وشاكر كان متعصب جدا وبيزعق...   ساميه : كان مشهد رائع ورجالتك بتموت قدامك صح   شاكر وهوا مربوط علي الكرسي: هاجتلك هاقطعك قطيع وارمي لكل كلب حته ..   ساميه : متعشم اوي انت هنا تحت ايدي انا هاموتك وهاطلع عليك القديم والجديد هاخلص منك كل اللي انت عملته   شاكر: انا ماعملتلكيش حاجه انتي كان بيجيلك تهيؤات وبتاخدي علاج ...   ساميه: خلاص طلعتني مجنونه   شاكر: انت فعلا مجنونه اللي تبقي عاوزة تموت ولدها تبقي مجنونه اللي تفكر في القتل تبقي مجنونه ..   ساميه مسكت كرباج وبدأت تضرب فيه   ساميه بعصبيه: انت تخرس خالص انا مش مجنونه انتم اللي كلكوا مجانين . ................................... خالد: مالك يا عمي قلقان ليه   بدر: برن علي شاكر مش بيرد من الصبح وماعرفش عن بدر: برن علي شاكر مش بيرد من الصبح وماعرفش عنه حاجه ...   خالد : ماتقلقش يا عمي المهم تليفونه مفتوح   بدر: ايوه مفتوح   خالد: خلاص سهله انا هاعرف مكانه ... ............................. في المستشفي...   وبعد ساعات من دخول كريمه العمليات ..   صفاء: مالك جاي رايح رايح جاي خوتني   كرم: اتأخروا اوي يا خاله انا قلقان   صفاء: ربنا يسترها .. ......................... في السجن....   في ارض خضراء...   يونس: انتي رايحه فين   روح: انا رايحه حته احسن من هنا الدنيا وحشه اوي   يونس: ويهون عليكي تسبيني لوحدي   روح: صدقني مش بإيدي..   يونس: لأ ارجوكي اوعي تسبيني انا اضيع من غيرك والله انا اموت خليكي   بيصحي يونس علي ضرب العسكري ليه ..   يونس والعسكري شده وراه ورايح علي التحقيقات: يارب انا قلبي ماعدش مستحمل وجع انا تعبت اجبرني فيها ............................... في عربيه بدر   خالد : وصلنا يا عمي   بدر: ايه ده مكان مهجور ايه اللي جابه هنا  (كاتبة الرواية حنين عادل) - (الموزعين الرسميين للرواية/حنين عادل/دار الراوي) بينزل بدر وخالد من العربيه وبيرن علي تليفونه وبيرن قدام البيت المهجور ...   بيوطي بدر عليه وبيطفيه   خالد: تعالي نشوفه جوه يا عمي   بدر: لا استني اطلب البوليس الأول الوضع مش مفهوم ومش مطمني   خالد: اللي تشوفه يا عمي ... في اوضه روح...   بتدخل ممرضه بتبص وراها ومتوترة ...   بتحوش الكمامه من علي وشها وبتظهر  انها ياسمين ...   بتطلع حقنه من جيبها و..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بتطلع حقنه من جيبها وبتملاها هوا وبتقرب منها ...
بتمسك ايدها...
الباب بيتفتح مرة واحدة بتقع منها ...
بتبص علي الباب وهيا متوترة ..
انتي بتعملي ايه؟!
ياسمين بصدمه وتوتر : انا ...انا 
 .........................
بيدخل البوليس ووراه بدر وخالد
ساميه كانت بتعذب في شاكر بكل وحشيه..
ساميه وهيا ماسكه سكينه وبتمشيها علي رقبته ...
ساميه: مبسوطه قوي يا شاكر اني شايفاك بتتعذب وتتوجع...
شاكر مش قادر يرد عليها من كتر التعذيب
الظابط: ارمي السلاح اللي في ايدك وسلمي نفسك 
ساميه بصتله وحطت السكينه علي رقبه شاكر
ساميه: اللي هايقرب مني هاقتله .
بيقرب منها الظابط وعسكري وراه
الظابط: اهدي..اهدي بس مش هانعملك حاجه
ساميه بتعور شاكر في رقبته بعصبيه
ساميه بعصبيه: اللي هايقرب مني هاقتله 
بيرجع الظابط لورا ...
بدر: بطلي جنان يا ساميه 
ساميه: طلعتوني مجنونه..مجنونه عشان حبيتك وكنت عايزاك جوزي ...
بدر: طب ارمي السكينه وهانعمل اللي انتي عايزاه
ساميه: لأ...كلكم كذابين ...كلكم غدارين  ..بكرهكم كلكم  هاموته يا بدر كنت مستنياك عشان تيجي عشان اموته قدام عنيك هوا السبب اني بعدت عنك لازم يموت هههههه اتشاهد يا شاكر يا نمر
بدر: ارجوكي لأاااااااااا
بتضحك وبتستعد بكل برود انها تموته ...
ساميه: ههههههه في ستين داهيه 
وفجأة بيضربها العسكري علي ايدها..
بتوقع السكينه من ايدها  وبتمسك دراعها
بيمسكها العساكر بسرعه ..
بيجري بدر وخالد علي شاكر
بدر: شاكر يا خوي رد عليا انت كويس
شاكر بيهز براسه...
ساميه: هاموتكم كلكم هاموتكم واحد واحد. .
بيفك بدر وخالد شاكر وبيشيلوه ...
الظابط : انا كلمت الاسعاف
بدر: احنا لسه هانستني اسعاف احنا هنوديه في عربيتنا شكرا يا حضرة الظابط
بيشد العساكر ساميه وساميه مش راضيه تمشي وبتحاول تفك نفسها لغايه ما جرجروها وراهم لحد البوكس ...
ساميه وهيا بتبص علي شاكر وبدر وخالد ...
ساميه: صدقوني هاموتكم واحد واحد مش هاسيب حد..
بدر بصلها ..وركبوا شاكر وبدر ركب جمبه وخالد ساق...
..............................
عند روح..
مصطفي: انتي ايه هوا انتي ممرضه ؟!
ياسمين: لأ انا مش ممرضه انا كنت ...كنت جايه اطمن عليها بس
مصطفي: اومال ليه لابسه اكده ؟!
ياسمين: ها ..عادي يعني يا مصطفي انا .. مالقتش لبس معقم ادخل بيه فا لبست ده اللي لقيته
مصطفي: بس كان في ايديكي حقنه 
ياسمين: حقنه ايه ما فيش حاجه في ايديا اهو وبعدين هوا تحقيق ولا ايه يا مصطفي ...
مصطفي: لاه مش تحقيق بس انا استغربت بس
ياسمين بتوتر: خلاص انا اتطمنت عليها انا ماشيه ..
مصطفي: بس جايه متأخر كده ليه 
ياسمين: يوووووه يا مصطفي روحت ورجعت اشوفها فيها حاجه ...
خرجت ياسمين وقعد مصطفي جمب روح ...
مصطفي: كيف احوالك يا بت عمي يومين تنين اخد اجازة واهرب من جو المذاكرة مع صحابي والجو الكئيب اللي بقا مالي البيت تنقلب الدنيا كده مصطفي غاب يومين خلاص تعينوا ليه الهم صح ...بهزر ..بس واللهي زعلان اوي اصحي يا روح النمر فاته هيموت الا صحيح هوا فين وفين الباقي انا بسألك وكأنك هتردي مثلا
..............................
بيوصل بدر وخالد المستشفي وبيشتالو شاكر ...
بدر: دكتور بسرعه ..
بيجي الدكتور وبينده علي الممرضه وبتجيب الترولي
بيحطوه عليه وبيدخلوه جوه اوضه
بدر: روح يا خالد روحلها اطمن عليها وتعالي علي ما اروحلها
خالد: احنا في نفس المستشفي يا عمي روح شوفها وماتقلقش
بدر: واسيب اخويا لأ لما اطمن عليه 
..............................
كريمه بتفوق...
كرم: حمد الله علي سلامتك
كريمه: الله يسلمك
صفاء: الحمد لله يا خيتي دي اخر عمليه 
كريمه: الحمد لله نجحت
صفاء: الدكتور بيقول خلاص نطمن علي الجرح وبعدين نمشي من هنا
كريمه: ياريت عشان انا زهقت من المستشفيات
بتبص لكرم اللي كان مبتسم وكأنه فرحان لها بإستغراب
كريمه بتفكير: اكيد مبسوط انه هايخلص منيكي يا حزينه
..........................
بدر: الحمد لله يا خوي كلها جروح سطحيه وهاتخف 
شاكر: الحمد لله ..الواحد لما بيقع بيقول أخ وانا لما كنت في زنقه كنت خابر انك انت اللي هتطلعني منيها ربنا يخليك ليا..
بدر: انت مش اخويا بس دا انت ابويا وحبيبي وسندي ..
شاكر: ربنا ما يحرمني منك  .
بدر: لولا انك شغلت دماغك ووقعت التليفون كانت استفردت بيك بس ربنا سترها
شاكر: الحمد لله..روح فاقت
بدر: لسه يا خوي انا رايح اشوفها مش هاعوق عليك
بيطلع بدر من عند شاكر..
شاكر بتفكير: ياتري اكده خلصنا من شرك ومن اذاكي يا ساميه ولا لاه وهاتعاودي بجنانك الواعر ده تئذينا انت لازم تموتي ..
...................................
مصطفي: انت بتقول ايه كل ده حصل
خالد: ايوه ..انا هاكذب عليك ليه
مصطفي: يعني ام يونس المفتريه القادرة كانت هاتموت ابنها اللي هوا يونس راحت روح عملت فيها جامدة وحاولت توقفها وشدت المسدس منها راحت ضرباها بالفاظه راح يونس قايل انه اللي ضربها ودخل السجن راح ابويا اتعصب ورايحلها راحت ضاحكه عليه وعلمت عليه وبعدين عذبته ...
خالد: بالظبط كده اخيرا فهمت..
مصطفي: طيب انا رايح اطمن علي ابويا احنا عايشين في مسلسل احداثه غريبه اوي الحمد لله اني بعدت اليومين دول اصل كنت اتاخدت في الرجلين
خالد: شكلك شهم اوي يا مصطفي
مصطفي: جدا ...وجدع ..
...................................
في اوضه روح ...
بدر : ها يا صغير مش هاتصحي بقا انا تعبت من غيرك حاسس اني مش عايش وحشني صوتك وكلمه لا اله الا الله اللي علطول بتقوليها وحشني غرورك وكل شويه انا جميله جمال مالوش مثال وجمالي الفتاك وكنت بفرح اوي لما اقولك جمالك ولا جمال عبد الناصر عارفه رجعتيني تاني عيل صغير وحشني صوتك وانتي بتحاولي تتكلمي صعيدي بيبقي زي الأجنبي لما يجي يتكلم عربي وحشني روح اوي مش ناويه تحني علينا بقا ...
.....................................
في السجن ...باب الزنانه اتفتح
يونس شاكر النمر....
قام يونس ومسكه العسكري ومشي بيه لحد الظابط..
دخل يونس ...
يونس بصدمه: ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخل يونس للظابط..
يونس بصدمه وفرحه: روح 
بيجري عليها وبيحضنها ...
يونس: وحشتيني اوي..
روح: كنت فضلت جمبي..
بيبعد يونس عنها ...
يونس: صدقيني عملت كده عشانك ..
الظابط: يونس ؟!
يونس: ايوه ..
الظابط: انت بتكلم نفسك
بيبص يونس يمين وشمال.   
يونس: انا اسف ...ايه ده عمي بدر
بدر: اذيك يا يونس
يونس: الحمد لله
الظابط: في شويه اجراءات هاتتعمل وهايطلع
المحامي: متشكر يا باشا
يونس: انا مش فاهم حاجه
الظابط: انت براءه من التهمه دي
يونس: ازاي
بيشغل الظابط التسجيل اللي كان علي التليفون اللي فيه بتعترف ساميه بكل حاجه لما كانت بتكلم شاكر. 
..................................
في المستشفي .
كرم: احسن
كريمه: الحمد لله 
كرم: انا كنت عاوز اتحددت معاكي
كريمه: انا فاهمه انت عاوز تقول ايه 
كرم: وانا عاوز اقول ايه بقا
كريمه: انك مغصوب علي الجوازة دي زيك زيي 
كرم: لاه ماكنتش عاوز اقول كده
كريمه: اومال كنت عاوز تقول ايه
كرم: كنت عاوز اعتذرلك عشان اللي حوصل مني
كريمه بصتله وسكتت..
...................................
عند روح..
خالد: رايحه فين يا ميرا
ميرا: عاوزة اشوفها يا خالد
خالد: ايه البجاحه دي غوري من هنا
ميرا: خالد انت بجد عبيط ولا بتستعبط 
خالد: احترمي نفسك
ميرا: فوق يا خالد ياسمين ضاحكه عليك وعلي الكل 
خالد: اخرسي ماتجبيش سيرتها علي لسانك دي انضف منك ومن اللي خلفوكي..
ميرا: هادخل اشوفها يا خالد
خالد: وريني هاتدخليلها ازاي يا ميرا تلاقيكي عايزة تموتيها ما انا عارفك سماويه وتعمليها
حاولت ميرا تدخل بس خالد شدها وزقها وقعت علي الأرض..
ميرا قامت : انت الحب عاميك عن حاجات كتير يا خالد واول حاجه عاميك عنها اللي بيحبك بجد
.....................................
يونس: ليه كده يا عمي
بدر: انت اتجننت يا يونس انت عايز ايه مش فاهمك
يونس: كنت عايزها هيا اللي تخرجني 
بدر: وهاتخرجك ازاي وهيا بين ايدين ربنا 
يونس: كانت هاتحس اني في خطر وتقوم 
بدر: غريب الحب مين فاهمه 
يونس: مش عارف هتفوق امتي تعبت يا عمي هاموت حاسس اني مخنوق...
...................................
مصطفي: قلتلك ميه مرة يا بوي ماتتسرعش
شاكر: انت قلتلي اكده
مصطفي: لاه بس مش لاقي حاجه اقولها
شاكر: انت شايف ان ده وقت حديتك الماسخ يا صايع
مصطفي: من الأوائل علي الجمهوريه وصايع والله حرام اعمل لكوا ايه اكتر من اللي انا بعمله يعني
شاكر: قوم ياواد غور من وشي قوم
مصطفي: ايوه دايما انا كلمتي مش بتتبلع اقولك اجبلك مانجا
شاكر: ليه ؟!
مصطفي: عشان تظفلط الكلام
شاكر: قوم يا ابن الك..لب من وشي
ورماه بالإزازه اللي علي الكومدينو
مصطفي: طالع.طالع ..
....................................
في اوضه روح..
يونس: كنت عايز انتي اللي تطلعيني وحشتيني يا روح النمر وحشتيني اوي
روح: بتحبني
يونس: بعشقك 
بيبص يونس عليها بصدمه وبيفرك عينه...
يونس بفرحه : انتي ...فوقتي
قامت روح وحضنته ..
يونس: وحشتيني اوي يا روح
روح: انت كمان اوي كنت المفروض تبقي جمبي مش تروح السجن وتسيبني
يونس: هوا انتي عرفتي ازاي
روح: انا كنت حاسه بكل حاجه حواليا بس فوقت امبارح
يونس: امبارح ..وما حدش عرف ازاي
روح: كنت بتأكد من اللي شوفته كان حقيقه ولا كان حلم طلعت مخدوعه في ناس وظالمه ناس كأن شريط حياتي بيمر قدامي ضيعت كتير بس خلاص فوقت 
يونس: مش فاهم حاجه
روح: مش مهم المهم انك معايا وتفضل معايا
يونس: عمري ما هاقدر اسيبك دا انتي روحي 
بيشوفها بدر من الازاز فايقه ...
بيدخل بفرحه وبيحضنها
بدر: وحشتيني يا حبيبتي حمد الله علي سلامتك
روح: الله يسلمك يا حبيبي 
بدر: كده تعملي فيا كده 
روح:معلش يا حبيبي انا لو عليا افضل معاك العمر
بدر: مش باينله شكل ناس تانيه هاتاخدك مننا
مصطفي: يا روحي فوقتي اخيرا 
روح: مبسوط يا مصطفي
مصطفي: طبعا ...
يونس: هوا ابوي فين 
مصطفي : دا واكل علقه ماخدهاش حمار في مطلع هههههه
يونس بعصبيه: انت بتقول ايه يا واد انت
مصطفي: اسف ...بس هوا فعلا مضروب
يونس بعصبيه: ايه
مصطفي: امك
يونس : هارزعك قلم يظبط فيوزات مخك اللي ضربت دي
مصطفي: مش بشتم والله بس فعلا امك اللي ضربت ابوك شوفت بقا 
يونس : هوا فين
مصطفي: هوا تحت بس لسه طاردني روح له 
يونس بيقوم وبيمسك مصطفي من قفاه وبيطلعه 
مصطفي: ما خلاص بقا برستيچي قدام الناس
يونس: امشي وانت ساكت
دخلت الممرضه.
بدر بيطلع فلوس من جيبه وبيدهالها ...
بتفرح الممرضه جدا ..وبتنده للدكتور..
................................
يونس بيبوس ايد شاكر
يونس : انا اسف يا بوي ما تزعلش مني 
شاكر: بتعتذر علي ايه
يونس: اني ماكنتش جمبك سامحني
شاكر: الحمد لله علي كل اللي يجيبه ربنا 
يونس: ياه لو كانت قدامي كنت قتلتها 
شاكر: اهي هتاخد عقابها ..
مصطفي: اه المفروض يشنقوها دي ضربت النمر الكبير بتاعنا هههه 
يونس وشاكر: برررره 
.................................
خالد طالع علي سلم المستشفي شاف ياسمين
ياسمين: اذيك يا خالد
خالد: الحمد لله
ياسمين : روح فاقت ولا لسه
خالد: لسه ادعيلها
ياسمين: يارب
مشت ياسمين مع خالد لحد ماشافوا روح واقفه مع بدر 
جري خالد عليها حضنها 
ياسمين اتصدمت لما شافتها بس حاولت تمثل انها فرحانه
خالد: حمد الله علي سلامتك الحمد لله انك كويسه 
روح: وحشتني يا دودي
خالد: وحشتني رخامتك اوي 
بتروح ياسمين تحضنها ...
ياسمين : حبيبتي ال.......
طاااااااخ.....
ياسمين مسكت خدها وبدأت تعيط
خالد: ايه الجنان ده يا روح في ايه ؟!
ياسمين: هوا ده جزاء حبي ليكي 
روح: انت ازبل حد عرفته في حياتي
خالد: روووح
روح: دي حاولت تقتلني امبارح وانا شوفتها بس مصطفي دخل عليها دي غير ده كله هيا اللي اتفقت مع يوسف مش ميرا لعبتها صح خسرتني اكتر واحدة كانت بتحبني 
خالد : مش معقول كل ده
ياسمين مستمرة بالبكاء
روح: بطلي دموع التماسيح دي وقوليلي ليه ليه عملتي كده ..انطقي...رودي يا ياسمين لييييه
ياسمين : عشان انا بكرهك 
خالد بصدمه: انت بتقول ايه ؟!
ياسمين: بكرهك وبحقد عليكي
روح: ليه ياياسمين ليه يا صاحبتي
ياسمين: عشان انتي عندك كل حاجه وانا لأ عندك حد بيحبك وانا لأ عندك اب بيجبلك كل اللي نفسك فيه وأنا لأ انا فقيرة مش غنيه حتي يوسف اللي حبيته قرب مني عشانك ...
روح: انتي مريضه انا مش شايفه ولا سبب واحد يخليكي تكرهيني انتي عايزة تروحي لدكتور نفسي ..
خالد : كل ده طلع منك انتي ...وبتحبي يوسف لما بتحبيه ادتيني امل ليه خلتيني احبك ليه
روح: عشان ترضي نفسها المريضه
خالد مسك تليفونه وبعد عنهم خطوتين اتكلم ورجع
روح: دي اسباب توصلك انك تقتليني. ..قتل
ياسمين: لو ماقتلتكيش كانت هاتموتني
روح : ساميه مش كده اللي كنتي بتتفقي معاها ازاي تدمريني روحي وذنبي في رقبتك مش هاقول غير حسبي الله ونعم الوكيل
خالد: اللي غلط لازم يتعاقب 
ياسمين بتوتر: قصدك ايه
خالد: قصدي اهو
بيشاور علي ظابط ومعاه عساكر
بتجري ياسمين وبيجروا وراها لحد ما بيجبوها ..
ياسمين: ماعملتش حاجه ماعملتش حاجه 
.....................................
في بيت قديم ومتهالك
بتطلع روح وبتخبط علي باب شقه
بيفتح الباب عيل صغير
روح: ميرا هنا
الطفل: ميرا مين ...أميرة اختي
روح :ايوه..
الطفل: يا أميرة يا أميرة..
بتطلع ميرا. ..
روح: ليه ميرا ...ما أميرة جميل
ميرا: حمد الله علي سلامتك
بتحضنها بفرحه...
روح: انا اسفه
ميرا: هششش ما تتكلميش في القديم 
روح حضنتها ...
ميرا: وحشتيني اوي
روح: خمسه امواه خمسه هاور يو ايوه بقا ويلا بقا
ميرا: وحشني جنانك يابنت اللذينه
...............................
في الصعيد...
بدر: يلا كفايه بقا لحد كده نمشي بقا
روح: ها ..هانمشي
بدر: ايوه
روح : ويونس عارف
بدر: ويونس ماله جهزي الشنط 
روح: طيب ...
بيخرج بدر من اوضه روح ..
روح بتطلع وراه ..
بتخبط علي اوضه يونس
يونس بيفتحلها ...
روح بتدخل...
روح: بص بقا
يونس: بصيت ...
روح: وش من غير كاني وماني هادخل في الموضوع.  
يونس: ايوه
بتنزل علي ركبتها ...
روح: تتجوزني يا نمر
يونس: اديني فرصه افكر ..
روح: ولا انا سمعت كل حاجه انا ماكانش مغمي عليا 
بدر بيدخل مرة واحدة : اه يا بنت ..الك...لب
روح: اهدي بس هافهمك 
بدر : تفهميني ايه دا انا كنت هاموت
قلع بدر الجزمه وجرا بيها ورا روح
روح: يا بااابا ااا خلاص اسفه كنت بشوف معزتي عندكم
بدر: واما كان يجيني سكته قلبيه كنتي هاترتاحي 
روح وهيا بتجري: ما انت لو مابطلتش جري وهديت هاتجيلك 
.............................
في قسم الشرطه...
ياسمين ببكاء: ساميه هيا السبب وحسام ويوسف انا مظلومه هما اللي اجبروني علي كده اهئ اهئ
الظابط: اهدي واحكيلي كل حاجه براحه.
..............................
في شقه فاخرة
يوسف: الحق يا حسام
حسام: في ايه
يوسف: ياسمين البوليس مسكها
حسام: وايه يعني 
يوسف: هانلبس انا وانت
حسام: ليه واحنا عملنا ايه لا قتلنا ولا خطفنا ولا سرقنا ماتخافش من حاجه.. يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روح بتجري وبدر وراها
روح: يابابا حرام عليك كفايه بقا تعبت 
بدر: هاولع فيكي بجاز وسخ 
روح وقفت ومسكت دماغها ..
بدر بيقرب عليها بخوف وقلق: انتي كويسه
روح: ههههه عليك واحد  
بدر مسكها من ودانها ..
روح: اااه اههه خلاص خلاص أسفه يا حاج
بدر قعد علي الكرسي.  .
روح قعدت علي حجره زقها وقعت علي الأرض
روح: بقا كده يا بابتي 
قامت روح وقعدت جمبه
روح: زعلان 
بدر: عديمه الإحساس شايفه ايه
روح: شايفه انك وحشتني بقا ماتجيب بوسه يا جدع
قامت حضنته وهوا حضنها..
بدر: بكاشه..ونصابه
روح: بس بتحبني
بدر: عملتيها ازاي دي
روح: هاحكيلك..
بدر: اشجيني
روح: وهما بيعقموا الجرح وكده قلتلهم اني ظابط واني في مأموريه ولازم الكل يفكر اني دخلت غيبوبه عشان حياتي في خطر !
بدر: اه يا نصابه ..بس ليه
روح: كنت عايزه اتأكد من القلوب يا بابا الشده بتظهر وفعلا ظهرلي كل حاجه كنت فاهمه حاجات غلط وحياتي كانت اساسا غلط وشكلي جيت الدنيا غلط 
بدر: هههههه.
روح: عسل يا عم ماتيجي نشوفلك عروسه بقا كنت اجبر بخاطر الوليه اللي مجنونه بيك دي وارحمنا
بدر: بنت..
روح: ابويا چان يا جدعان ايه ده
بيضحك يونس اللي كان واقف علي السلم بيتفرج عليهم
روح بتغمزله بضحكه..
بدر بيلاحظهم ...
بدر: طب اعملي حساب ابوكي
روح: في ايه يا حبيبي
يونس: احم..انا...نعم .يا بوي جايلك
بتقوم روح ..
روح: يااه انا شكلي عاوزه انام ولا ايه تصبح علي خير يابودي ..
بتمشي روح وفجأه بتكملها جري لأوضتها ..
بيضحك بدر عليها : يخربيت جنانك ..
......................................
في قسم الشرطه..
ياسمين ببكاء : هوا ده كل اللي حصل 
الظابط: يعني يوسف وحسام وساميه كانوا متفقين علي روح
ياسمين: ايوه ويوسف لما خطف روح كان متفق معايا ومع ساميه بس من ورا حسام .
الظابط: امرنا نحن احمد خيري بحبس المتهمه 4 أيام علي ذمه التحقيق واستدعاء كل يوسف الأنصاري وحسام رخا
.......................................
في المستشفي.  
كريمه بتجهز عشان تمشي..
كرم: كنتي صبرتي لما اتعافيتي
كريمه: انا الحمد لله
كرم: انا كنت عايز اقولك اني..
كريمه: ما تخافش يا كرم انا عارفه انك مغصوب عليا وانا هاخبر عمي اني مش عايزه اكمل .
كرم: بس انا مش عاوز كده
كريمه: اومال عاوز ايه اياك
كرم: ماتدي لعلاقتنا دي فرصه يمكن تنجح
كريمه: وليه نتعب نفسينا ونضيع وقت
كرم: مايمكن تطلع تستاهل الوقت والتعب
كريمه: طب وروح قمر؟!
كرم: وروح ايه؟!
كريمه: ياكش تكون فاكر اني مش خابره انك بتحبها بيبان في نظراتك ليها بتبقي عاوز تاكلها بعنيك
كرم: انا ...يمكن ...
كريمه: هملني في حالي يا كرم الله يرضي عنيك
..............................
في الجنينه. 
يونس كان نايم علي الأرض روح نامت جمبه ..
روح: قطتي!
يونس: ايه قطتي دي كمان
روح: انت مش عارف ان النمر من سلاله القطط ولا ايه 
يونس: بس نمر في الأخر مش قطه
روح: خلاص يا نمر مش عارفه ليه مش عاجباك مع انها كيوت..
يونس بص للسما..
يونس: الليل وسماه ونجومه ..
بيشاور علي روح ...
يونس: وقمره ..
روح ابتسمت...
روح : انت من ايام ام كلثوم انا العكس انا هاقول حاجه تانيه..
يونس بابتسامه: حاجه ايه؟!
روح: الجو هادي خالص ..والدنيا هوس هوس وانا وانت يا حبيبي يا حبيبي ونجوم الليل وبس. 
يونس: قلتي يا ايه يا حبيبي سمعيني تاني كده
روح بضحك: نمر ..بلييز 
يونس: طب واحده حبيبي عالسريع ..
بدر: رووووح...
روح : جا.جايه جايه يا بابا
طلعت روح تجري وراحتله..
يونس: عمي ده بيجي في اوقات غريبه اوي 
................................
بدر: مش هاتجهزي الشنط
روح: ليه 
بدر: عشان نمشي
روح: ايوه ..بس انا مش عاوزه امشي
بدر: ليه حبيتي هنا كده مره واحده
روح: ايوه انا بحب الصعيد...
شافت يونس قريب منها
روح: وأهل الصعيد وجمال الصعيد وحلاوه الصعيد ونمور الصعيد 
يونس بصلها وضحك..
بدر: وايه كمان ..
روح: ها !
............................
بيركب كرم وكريمه وصفاء العربيه
كرم بيسندها وكريمه بتبصله باستغراب
بعد وقت بيوصلوا البيت ..
كرم: حمد الله علي السلامه
كريمه: الله يسلمك
بتنزل كريمه وصفاء وبيدخل معاها كرم...
كريمه: طب بالسلامه انت 
كرم: ايوه..انا ماشي
بيمشي كرم ...
روح بتقابلها: كويمه فينك من زمان يا شيخه حمد الله علي السلامه
كريمه: الله يسلمك
بتدخل كريمه اوضتها ومعاها صفاء
...............................
في اوضه المكتب.
بدر: انت ايه اللي بتعملوا ده
يونس: جرا ايه يا عمي ما انت عارف اني بحبها ورايدها في الحلال ..
شاكر: يبقي علي بركه الله نعمل خطوبه
يونس: خطوبه ايه هوا انا لسه هاتعرف.....
بدر: في ايه يا ولدي
يونس بيشاورله علي الباب وانه يتكلم عادي .
بدر: لأ لازم فتره خطوبه
بيمشي يونس براحه لحد ما بيفتح الباب مره واحده بتقع روح قدامهم ...
روح قامت بسرعه: احم ...انا ..كنت
يونس بضحك: هههههه 
روح: انا كنت بلمع الباب
يونس: بتلمعي الباب ولا الأوكر
بدر: انا بقول نمشي وبلاش وجع قلب دي هاتجننك واتجوز كريمه 
روح: انا فيها لأخفيها نمشي ايه وكويمه مين اللي يتجوزها دا انا اقطعهم قطيع
يونس: جوزونا بقا ..
روح: اديني فرصه افكر
بدر: بس يابت اسكتي
روح: الله يابابا مش هاتقول عاوز مليون دولار مهر بنتي والا مافيش جواز
بدر: انا بقول نرجع احسن
روح: خلاص ..خلاص ..
يونس بصلها وضحك ..
روح راحت لشاكر...
روح: عارف انا كنت في البدايه بخاف منك وعادي بس دلوقتي بقيت بحبك
شاكر: وانا كمان بقيت بحبك 
روح: يعني لما يونس يزعلني هاتجيبلي حقي وتحرمه من الميراث
بدر: كل حاجه مصلحه اه يابنت...
روح: مبروك ..
..............................
في مستشفي الأمراض النفسيه والعصبيه
ساميه: هاقتلكم كلكم ..مش انا اللي أخسر ..مش انا..هاصفيكم واحد واحد 
.............................
هاتوا بلوا الشربات وافرحوا ده العمر ساعات زغرطوا وارقصوا يلا عقبال عندكوا يا بنات...... واهو ربنا عوض صبرنا خير والدور جيه علينا يابنات بعد ماكنا هانتجنن من الوقفه قدام المرايات..
بتنزل روح علي السلم بفستان العروسه اللي مخليها وكأنها ملاك مع ميكب بسيط ابرز جمال ملامحها فستان مقفول وابوها مأنكچها..
وعلي أخر السلم واقف يونس اللي لابس بدله زادته حلاوه علي حلاوته 😘
بدر: مش هاقولك خلي بالك منها لأني عارف انك بتحبها وهتصونها ربنا يسعدكم
يونس بيبتسم وبيأنكچها ..
وبيقعدوا عالكوشه...
البيت كان متزين بطريقه جميله من الجنينه ومليان ورد واضاءه.
روح: غريبه الدنيا انا كنت بقول هاعمل فرحي في قاعه كبيره وهانزل بطياره ونار 
يونس: ما قولتلك انتي مارضيتيش
روح: ما انا عجبني الجو هنا اوي وايقنت ان المظاهر مش هيا اللي بتسعد البساطه هيا اللي بتسعد انا سعيده اوي يا نمر
يونس: انا أسعد واحد في الدنيا
بيشغلوا اغاني مزمار صعيدي وبيرقصوا مصطفي كريمه وخالد وكرم والمعازيم...
بيرقص كرم مع كريمه...
كريمه: زعلان
كرم: بالعكس مبسوط مش هاتحني عليا بقا وتتجوزيني
كريمه: ماباخدش حاجه كانت ملك غيري
كرم: حاجه ايه
كريمه: قلبك مثلا
كرم: صدقيني كان اعجاب مش أكتر زيك كده انتي ويونس
كريمه بصتله ...
كرم: ماتستغربيش بيقولك عيون المحب فاضحاه وافقي بقا واوعدك هاتحبي ابن نعيمه العجانه 
ضحكت كريمه ..
مصطفي: يارب بقا عاوز ادوز 
خالد: ههههههه وانا كمان
مصطفي: ماعندكش عروسه
خالد: لأ شوفلي انا وانت 
بيفتكر خالد ياسمين بيغمض عينيه وبيمشي بيتخبط في حد...
خالد: ميرا
ميرا بابتسامه: اذيك يا خالد
مصطفي: العب ..لحقت يا بطل
بيتمشي مصطفي وفي دماغه ان ممكن يشوف فتاه أحلامه ...
بيلاقي بنت واقفه في الجنينه لبسها شيك بيخبط علي كتفها..
بتلف ليه...
مصطفي بيرجع لورا بخضه: سلام قول من رب رحيم خلاص حرمت ..
وطلع يجري دخل البيت.  
...................................
روح كانت بترقص مع بدر ويونس وخالد وهما في قمه السعاده ..
يونس بيقرب منها بصوت واطي بيقولها: مش كفايه كده بقا .....
روح : احم..
يونس: ماتيلا بقا
روح: في ايه يانمر
يونس: عايز اقولك كلام ضروري
روح: قول هنا ..
يونس: مش هاينفع للأسف..
.............................
في قسم الشرطه ..
..قررنا اخلاء سبيل المدعو حسام رخا لعدم ثبوت الأدله وحبس المدعو يوسف الأنصاري 4 ايام علي ذمه التحقيق
حسام: شكرا يا حضره الظابط
بيطلع حسام وهوا مبتسم ..
...........................
في اوضه يونس وروح
كانت قاعده بتفرك ايدها بتوتر وخايفه..
يونس بيقرب منها..
يونس: بقولك ايه بقا
روح: ابعد عني يا نمر بدل ما اشرحك
يونس: في ايه مالك اتحولتي ليه 
روح: انا عادي بس اقعد بعيد عني بعد ازنك
يونس: طيب براحتك لو عايزاني اطلع بره الأوضه خالص انا ماشي  .
قام يونس وكان هايمشي بس روح مسكت ايده ..
قرب منها و مشي ايده علي وشها ومسك شعرها يشم فيه وطبع بوسه طويله علي شفايفها
وغاصوا في بحر عشق لا ينتهي ...
...................................
في الصباح ..
يونس كان صاحي وقاعد يتأمل فيها ..
فتحت عينيها وابتسمت..
يونس: صباح الجمال يا حرم النمر 
روح: يعني انا بقيت نمره دلوقتي ههههه
يونس بضحك : ايوه بقيتي نمره ههههه يلا نصبح بقا.  
روح: يونس....
الباب خبط...
يونس: مين السئيل ده
روح: هههههه قوم افتح يا نمر
بيقوم يونس يفتح بيلاقي صفيه جايبه صينيه الأكل ..
بيدخلها وبيقفل الباب ..
وبيعوم برده في بحر العشق بتاعهم 😒😂
..............................
في اوضه كريمه..
صفيه : ست كريمه شاكر بيه عاوزك..
بتنزل كريمه وبتروح لشاكر في اوضه المكتب. 
كريمه بابتسامه: كرم؟!
شاكر: كرم عايز يحدد ميعاد الفرح ها ايه رأيك
كريمه حطت وشها في الأرض
شاكر: علي بركه الله شهر كويس
كرم: مش كتير
شاكر بضحك: مستعجل لاه مش كتير 
كريمه خرجت وهيا مبتسمه وطلعت تجري علي اوضتها واخيرا التلج ساااااح 
..............................
بعد اسبوعين...
يونس كان قاعد في الجنينه واخدها في حضنه 
يونس: لو عايزه شقه ليكي قولي ..
روح: لأ صدقني انا كده مبسوطه...
الغفير: يونس بيه
يونس: ايه
الغفير: في واحده اسمها حنين عادل بره عاوزه تقابلك
يونس: دخلها
روح : الله الله يا استاذ يونس مين حنين دي كمان
يونس : هاتعرفي اهو..
روح: بتخوني من اسبوعين يا واطي
يونس: اذيك يا حنين اتفضلي
بصتلها روح بغل...
..انا كاتبه بكتب روايات وكنت عايزه اكتب حكايتكم 
روح: مش موافقين 
حنين: ليه؟!
روح: مزاجنا ايه الرخامه دي وتكتبي حكايتنا بتاع ايه
حنين: بت لمي نفسك ماتنسيش نفسك انا اللي عملتك 
روح: عملتي مين يابت انتي هبله
يونس: اهدوا يا جدعان 
حنين: مش شايفها يا نمر
روح: نمر مين يابت محدش يقوله كده غيري
حنين: لأ انتي لازم تتربي
ومسكوا في بعض وشدوا شعر بعض ولما النمر اجي يحوش ما بينهم اتضرب في النص...
روح وحنين فوقها وبتخنقها: بابا عااااااا.....تمت
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-