رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول بقلم غنوه حبيب

رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول بقلم غنوه حبيب


رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة غنوه حبيب رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول

رواية ملكتني بعشقها بقلم غنوه حبيب

رواية ملكتني بعشقها كاملة جميع الفصول

صهيب بصرااخ : يا عشق الحيوانة تعالي لعندييي بسرعةة
طلعت فتاة ذات 20من العمر بملامحها البريئة :
عشق بخوف : ن .. نعم يا ابيه ؟
صهيب مسكها من شعرها : مين اللي كنتي واقفة معاه اليوم بالجامعة؟؟
عشق بتحاول تزقه بدموع: والله يا ابيه ده اخو نسمة صاحبتي نسمة انت تعرفها هي محترمة وانت تسمحلي ان انا اتكلم معاها
صوت صفعة دوى المكان : حتى لو كانت محترمة اذا بشوفك مرة تانية واقفة مع راجل غيري هتشوفي هعمل ايه فاهمة؟
عشق ....
صهيب بصراخ : فاهمةةةةة؟؟ يا مراتييي؟؟؟؟ وشدد عالكلمة
عشق بدموع :حاضر
خرج صهيب من لغرفة وهو ندمان انه ضربهاا ومتعصب انه دايما تقله ابيه
استووووب🔥💜
صهيب الجارحي 31 سنة ضابط بالشرطة واسمر وعضلات وحاجة مزة كده 😉
عشق الجارحي بنت عم صهيب 20سنة وهي بالجامعة واهلها متوفيين عشان كده جات وعاشت في بيت العائلة وكتبت كتابها على صهيب عشان يبقى معاها دايما عشان هي صغيرة وملهاش حد وكل العيلة كانت موافقة عشان عارفين ان صهيب بيحب عشق جدااا
الجد حازم متشدد ويحب اولاده واحفاده جداا عنده شركة
الجدة نور طيبة وتحب احفادها بشكل يخوف
احمد والد صهيب وهو الاخ الاكبر  / ندى والدة صهيب / رعد اخو صهيب  ا30سنة لكن عكس صهيب وهو هادئ جدا ويحب الرسم وهو طبيب نفسي
غرام اخت صهيب ٢٤سنة ومخطوبة ل زين ابن عمها باسم
الاخ الثاني باسم وزوجته سمر واولادهم زين ٣٣ سنة وادم ٦سنوات طفل صغير  
🔥🔥💜 خرج ضهيب من الغرفة متعصب اوي وكانت كل العيلة موجودة وبيتطلعوا بيه نظرات عتاب
احمد( والد صهيب) :تعال لهنا يا صهيب
تقدم صهيب ناحيته
احمد: انا لما وافقت تكتب كتابك على بنت عمك عشان هي يتيمة وقولت ان انت هتحميها وتكون معاها وما رضيتش حد يتدخل بينك وبين مراتك لكن دي اخر مرة بقولهالك لو لسا ضربتها مرة واحدة مش هتشوفها وهخليك تموت عشان تعرف هي فين هخليها تسافر واحرق قلبك فاهم؟؟
صهيب اشتاط غضي من فكرة انها تبعد عنه
صهيب: طب وربنا لو حد يبعدمي عنها هتشوفوا الوجه التاني ليا فاهمين؟؟؟
الجد حازم : ممنوع تضربها بعد كده فااهم وانا عارف تربية حفيدتي كويس وعارف انها ما بتغلطش
صهيب......ساكت ومش بيرد
لكن قطع السكوت ده صوت صفعة بالمكان والكل اتصدم عشان دي اول مرة احمد يضرب ابنه صهيب
صهيب بقت عيونه تطالع شرار من الغضب
احمد : ده اخر انذار ليك
صهيب تركهم وراح للغرفة وفتح الباب واتصدم لما شاف عشق بتعيط بحرقة
صهيب بلهفة قرب منها : انا انا اسف ارجوكي ما تعيطيش واخدها فحضنه
عشق لو سمحت يا اليه ابعد
صهيب : مش هبعد ويلا قومي وجيبي هدومك وحاجاتك عشان هخدك على البحر
عشق بدموع : مش عايزة انا بكرهك
صهيب بحدة : هنتظرك نحت ودقيقتين وتكوني ورايا
وخرج من غير ما يسمع ردها
بعد فترة نزلت عشق والكل قرب منها لما شافوها حاملة شنطة هدوم
الجدة نور: مالك يا قلبي رايحين فين؟؟
عشق: صهيب عايز ياخدني للبحر
ندى : حبيبتي لو هو اجبرك ان تروحي معاه قوليلنا احنا نش هنسمحله
عشق بخوف من صهيب : لا لا انا عايزة اروح معاه يلا سلام
الجميع : ربنا معاكي
طلعت عشق وكان صهيب مستنيها بالسيارة لكن اول ما شافها اتصدم من جمالها وعصب عشان شكلها مغري للكل
صهيب بعصبية : ......
صهيب بعصبية قرب منها وشدها من ايدها
صهيب: انا كام مرة قولتلك ما تحطيش زفت روج احمر هاا؟
عشق : دا مرطب عشان شفايفي متشققة شوية وبعدين فيها ايه لو حطي.... ما كملتش الكلمة وكان ساحب شفايفها بقبلة دامية وعشق تحاول تزقه وهو مكمل عنفه بعد عنها لما حس ان نفسها انقطع
صهيب : دلوقت خليت شفايفك تتشقق اكتر لو انت عشق وريني اذا هتحطي مرطب تاني
وتركها وسبقها للسيارة ولحقته وركبت ووشها احمر من الكسوف والغضب
صهيب : اموت بالفراولة انا وباسها من خدها
_______________________________________________
في الفيلا
زين : عمي ممكن اخد غرام نتعشى برا؟ ( زين وغرام مكتوب كتابهم)
احمد : ماشي يا حبيبي خد بالك منها
زين : بعيوني
 طلع زين لغرفة مرام ودخل من غير ما يخبط
واتفاجا لما شافها لابسة بدلة رقص واغاني بس مش مسموعة لحد عشان الغرفة عازلة للصوت
غرامم : اعااااا يا قليل الادب يا سافل ازاي تدخل كده  وراحت للسرير وخبت نفسها تحت الملاية
زين كان بعالم اخر من اللي شافه وقرب منها بهدوء
زين:قومي وريني كنتي لابسة ايه؟؟
غرام : ما خصكش وما تفتكرش ان انا بموت فيك لا انا وافقت اتزوجك عشان مامتك طنط سمر جات لعندي وصارت تعيط وعشان كده وافقت عشان عارفة ان هي عندها كانسر ومش عايزة ازعلها لأني بحبها  اصحك اشوفك هنا تاني فاااهم؟؟ زين قرب ومسكها بشعرها بس مش بعنف مسكها بطريقة مخيفة جدا وقرب راسها لعند صدره ونزل لمستواها وهمس بطريقة تخوف  
زين: بصي يا حلوة انا كنت بحبك عشان كده طلبت ايدك وكنت عايز نكمل حياتنا مع بعض لكن دلوقت مش عايزك معايا  عشان بحبك لا عايزك عشان اكسرلك راسك العنيد دا  وتعرفي ازاي ترفضيني
غرام : انت واحد حيوان وما بتفهمش وم... ما كملتش وكان ماسك فكها بعنف
زين بحدة : خمس دقايق واشوفك تحت عايز نتعشى برا يا مراتي الحلوةة ولو ما نزلتيش يكون احسن انا بجي لعندك هنا واتعشى بيكي عشان انت لذيذة يا بطة
غرام  بعدت ايده بعنف: انت اكتر حد بكرهه ومش عايزة انزل معاك وانقلع غور من وجهي يا حيوااان
زين سكت لخمس ثواني واتفحص جسمها المغري ببدلة الرقص بعيونه الحادة
زين : طيب قولتلك اتقي شري
خلال ثواني كان زين قافل الباب وهاجم عليها بكل همجية واخد يقطع هدومها وزقها عالسرير وبقيت عريانة قدامة ومش قادر يسيطر على نفسه
غرام بدموع: ارجوك يا زين انا اسفة ارجوك ما تعملش كده
زين : مذ عايزة تعانديني؟؟
غرام لا وحياة ربنا مش هقول حاجة ارجوكك ابعد
بعد زين عنها وهو تايه فيها
زين : ناطرك تحت ..
________________________________________________
عند صهيب وعشق وصلوا للشقة ودخلوا
صهيب : ادخلي بدلي هدومك وتعالي عشان عايز اتكلم معاكي
عشق : حاضر يا ابيه
صهيب : ما تقوليش زفت ابيه اسمي صهيب انا جوزك
عشق حاضر
صهيب : يا ايه؟؟
عشق بكسوف ونعومة  : حاضر يا ص..صهيب
ودخلت جري عالاوضة
صهيب بنفسه ( ااه يا ربي اول مرة اسمع صهيب بالرقة دي ياربي صبرني ما اعمل فيها حاجة ))
خرجت عشق ولابسة هدوم طفولية وكانت قلعت الطرحة وفردت شعرها الاسود الجميل وقعدت جمب صهيب عالكنبة
وصهيب تايه بجمالها وطفولتها
عشق : عايزني بايه؟؟
صهيب: كان عاوز منك ايه اخوها لنسمة؟؟
عشق : انت مش بتصدقني وعارف مني ان ما بكذبش
صهيب ضمها لحضنه : عارف يا قلبي اتكلمي كان بيقولك ايه؟
عشق بتوتر: ك .. كا ..كان عايز رقمك
صهيب باستغراب: ليه ؟؟
عشق : قالت بسرعة عشان تتفادى غضبه : كان عايز يطلب ايدي منك بس والله انا ما قولتش حاجة تركته ومشيت
صهيب بعصبية حاول يداريها: وحضرتك مش قايلة بالجامعة انك متجوزة؟؟؟
عشق : لا
صهيب بصراخ: ليه يا هانم بعدين فين دبلتك ليه مش لابستهيا ؟؟
عشق : انا اسفة هجيبها
دخلت عشق للشنطة وطلعتها ولبستها وخرجت مرة تانية
قرب منها صهيب ومسكها من اصبع الدبلة وشد عليه
صهيب: عارفة لو قلعتيها في يوم هقلعلك اصبعك ده من مكانو
عشق نظرت اليه بعيون القطط وبدلع طفولي: بتوجعني
صهيب لعن نفسه وقرب باس اصبعها برقة وباس خدها وباس شفايفها بوسة سريعة وحملها وحطها بالسرير
عشق : ابعد
صهيب:هششش يلا نامي
________________________________________________
عند زين وغرام رجعوا للفيلا وغرام كارهة نفسها
زين السلام عليكم
الجميع: اهلين يبني
رعد حسه قلبه انه اخته غرام مش كويسة قرب منها وقالها تعالي يا حبيبتي عايزك بالحديقة برا
زين بغيظ: عايز منها ايه
رعد بضحك : اختي ولا ما خصكش
الجد حازم بخبث : ايه ده انت غيران من اخوها ؟ زين بغيظ : لا لا مش غيران ولا حاجة انا طالع اخد شاور
سمر( ام زين) : بخبث: عامل نفسه مش غيران دا بيفرقع
باسم ( والد زين ) بغمزة: ااه فاكرة ايام زمان
سمر بكسوف: بس بقى احنا كبرنا
باسم : بتفضلي الاولى ف قلبي
________________________________________________عند رعد  
 رعد بحنيه : مالك يا قلب اخوكي زين مدايقك بحاجة
غرام بتوتر: لا لا يا حبيبي ما فيش حاجة زين كويس
رعد : عارف انك مش عاوزاه بس مش عارف ليه وافقتي عليه بس برضو انا مش هضغط عليكي بس لو حبيتي تحكي تتعالي لحضني فاهمة  
غرام بدموع: فاهمة يا قلبي
رعد بلهفة: طب ليه الدموع ليه؟؟
غرام : ما فيش حاجة بس كلامك بيطمن وانا بحبك اوي
رعد حضنها ودخلوا كل واحد اوضته
_________________________________________________
عند صهيب كان نايم لما وصل رسالة على تلفونه فتحها واتصدم وهجم على عشق بعصبية  وووو.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وصلت رسالة لصهيب فتحها واتصدم لما شاف عشق بحض شاب قرب ومسكها من شعرها وهي نايمة وصحيت مفزوعة
عشق بخوف: ايه ايه في ايه ؟
ضهيب : يا زبالة انا بوديكي الجامعة بأيدي وبجيبك بأيدي وما بتطلعيش مكان امال مين ال**** اللي انت حاضناه؟
ومدت التلفون عشان تشوف الصورة
عشق : ابيه لحظة اجيب تلفوني ارجوك اتركني بس اشرحلك،
صهيب صفعها : مش عايز اسمع صوتك يا حيوانة  
عشق بدموع : وحياة مامتك اللي بتحبها اتركني اشرحلك في حاجة غلط والله
ثهيب رق قلبه وتركها وشها كله دم
عشق راحت وجابت التلفون
عشق: بص ده بابا الله يرحمو والصورة اللي معاك دي متفبركة اكيد عشان دي الصورة الاصلية وحياة ربنا مش عارفة في ايه
صهيب حس بصدقها واخد التلفون منها
صهيب : لو قولتلك تسامحيني عشان شكيت بيكي بتسامحيني؟؟
عشق بدموع : انا مش عايزة اسامحك ومش عايزاك اساسا ارجوك ابعد عني واتركني فحالي واتمنى نرجع بكره للفيلا
صهيب لعن نفسه وشد شعره واتنهد ورجع للسرير اخدها فحضنه ونانوا وهي ما عملتش اي ردة فعل
________________________________________________
تاني يوم الصبح
الجميع على الفطار
زين : (نسيت اقولكوا زين ضابط شرطة زي صهيب)
زين: انا يمكن اتأخر النهاردة
سمر بلهفة :  ليه يا ماما في حاجة وحشة ؟
زين باس ايدها: لا يا ست الكل بس عندي شوية شغل
قاسم : حبيب ابوك خد بالك من نفسك
زين: انشالله يا حبيبي
وخرج زين وكل حد خرج لشغله وجامعته
________________________________________________ في المساء 🔥💜
الكل مجتمع ويشربوا شاي
خبط الباب وراح زين فتح واستغرب من شاب ميعرفهوش ومعاه ست كبيرة وراجل كبير
زين : اهلا مين حضرتكو؟
احمد: انا احمد زميل عشق في الجامعة
زين: اهلا اتفضلوا
دخلوا الضيوف والكل قاعد مستني عاوزين ايه
والد احمد: بصوا يا جماعة ابني احمد الحمدالله بيدرس كلية طب وعنده بيت وعربية وحالته الماديه كويسة وعمره 28والمفروض ان احنا نفرح بيه عشان كدا احنا طالبين ايد الانسة عشق
حازم : بس حفيدتي متجوزة
احمد بصدمة: اييه بس هي ما قالتش كده؟
رعد بحدة: اظن مش مهم ان هي تقولك عشق مرات اخويا ولو سمعكم تتكلموا عن مراته هيخبط الدنيا
والد احمد: طب بالاذن يا جماعة احنا اسفين
حازم : ربنا معاكو
 زين بمرح : انا عاوز اعرف لو صهيب سمع كده هيعمل ايه
رعد بضحك: مش هيعمل حاجة انشالله هنقرا الفاتحة على روح احمد
ندى بمزاح: بس يا اولاد ابني صهيب ميعملش حاجة غلط
زين : صح يا مرات عمي هو ما يعملش حاجة غلط هو يعمل حاجات كتير اوي 😂
الكل ضحك ودخل ينام
________________________________________________
تاني يوم الصبح
صهيب: جاهزة؟؟
عشق : ااه
تخدوا هدومهم ورجعوا للفيلا
 وصلوا والكل رحب بيهم
ادم  :عثقي هو كنتي فين مش وعدتيني تنامي جمبي وتجيبيلي مثاث؟؟ ( عشقي كنتي فين مش وعدتيني تنامي جمبي وتجيبلي مصاص؟؟
عشق بلطف حملته: انا اسفة بس النهاردة هتنام جمبي ايه رأيك؟؟
ادم باسها من خدهاا: اااه عايز انام جمبك 💜😘
صهيب بغيرة وغيظ سحب ادم من ايد عشق : خلاص روح يا عم اتركلي مراتي كفاية بوس
الكل ضحك
احمد: ايه يا عمي صهيب غيران من  ادم الصغير والله ووقعت يا جامد😉😉
صهيب : .. ا . اه لا مش كده يلا عن اذنكوا عندي شغل
الجميع: ربنا معاك .بس قبل ما يطلع وقفته كلمة امه
ندى:لو تعرفي يا عشق ان احمد زميلك في الجامعة جالنا مبارح وطلب ايدك وما كانش عارف ان انتي متجوزة
صهيب رجع للصالة بغضبب : ايييييه ميننن اللي اجا؟؟؟
حازم: صهيب انت عارف ان جوازكم كان عالورق عشان تفضل عشق معاك  وشرطنا كان ان تطلقها لو هي حبت حد لو هي عايزة تطلق وتتجوز احمد ده قرارها وما خصكش
صهيب كسر التمثال اللي كان جمبه بعصبية: اييييه بتقول ايه عاوزني ادي مراتي لراجل غيريييي؟؟ وديني اخرب الدنيا  فاهمين حتى لو هي عايزة مش هسمحلهااا
عشق : بس انا عايزة اتطلق ،
صهيب بصدمة : ايييييه؟؟؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صهيب: ايييه ليه عايزة تطلقي؟؟
عشق ببراءة: ابيه انت دايما تتعصب عليا وتزعقلي وتضربني وتوجعني ومش عايزة اكون مراتك 🥺
انشطر قلب صهيب بسبب خوفها منه قرب منها بحنان وقال
صهيب : عن اذنكوا يا جماعة عايز اتكلم مع مراتي لوحدنا
وسحب عشق وطلع من غير ما يسمع ردهم
دخل على اوضته وقفل الباب
صهيب بحزن: عشق انا اسف بس ارجوكي ما تطلبيش اني ابعد عنك
عشق : انت بتزعقلي دايما وبحسك مش بتحبني
صهيب ما كانش مركز معاها كان مركز مع حركة شفايفها وقرب والتهمهم بشوق ولهفة وبعد فترة بعد عنها
صهيب بتوهان: بحبك
نظرت اليه وعيونها مليانة دموع ومصدومة من الكلمة
صهيب برغبة : عايزك
عشق ببراءة: ايه يعني؟؟
صهيب بصدمة : انت مش فاهمة؟؟
عشق : افهم ايه؟؟
صهيب بنفسه( يا خرابييي يوم ما اعترفلها تطلع مش عارفة يا لهووي عليك يا صهيب)
صهيب : احم . ا .. انا طالع شوية وراجع ما تتحركيش من هنا
وطلع نزل لتحت
حازم: زعقتلها يا صهيب ؟؟
صهيب: وحياة ربنا ما اذيتها بس مراتي وعايز نتكلم لوحدنا ممنوع؟؟
نور : لا يا حبيبي دا حقك
صهيب: احم اا .. ماما عايزك شوية بالاوضة ( دخلوا للاوضة)
ندى : مالك يا حبيبي؟
صهيب: ماما انا عايز اسألك هو عشق بجد ما بتعرفش ايه يعني جواز؟؟
ندى بتوتر.. بصراحة لا عشان خوفت اقولها انت عارف ان هي تربت بيننا وتربيتها بريئة وما عرفتش افاتحها بالموضوع ولما عرفت ان جوازكم هيبقى على الورق ما تكلمتش بالموضوع تاني
بعد ما خلصت الكلام استوعبت صهيب سألها ايه وبحلقت بيه بصدمة
ندى بصدمة مسكته من لياقة القميص: ولا حيوان انت ليه بتسأل لتكون عايز تعمل بيها كده؟؟
صهيب ببرود: مش حقي
ندى بعياط: ارجوك لا يا امي بص البنت يتيمة حرام تظلمها دلوقت صغيرة ومش عارفة مشاعرها وانت اكبر منها ب ١١سنة يعني طول بالك عليها افرض هي بتحب حد
صهيب بحدة : ماما قلتلكم الف مرة ان عشق ملكي وبس وما فيش حد يسترجي يقرب منها
ندى: طيب يا حبيبي زي ما تحب بس ارجوك طول بالك هليها وما تعملش حاجة دلوقت لو بتحبني💜
صهيب باس ايدها: حاضر يا ست الكل وخرج وراح لعند عشق
دخل الاوضة  
صهيب: بصي يا عشق اوعدك مش هكون قاسي معاكي بس تسمعي كلامي ممنوع الجامعة بعد اليوم بجبلك وحدة تدرسك في البيت وبعدين تروحي وتقدمي الامتحانات بتاعتك وترجعي وممنوع الخروج من غيري انا كل فترة هفسحك عشان ما تزهقيش والطرحة تفضلي حطاها حتى قدام جدي وزين فاهمة؟؟
عشق: ليه كل دا؟؟
صهيب: ده الموجود حابة تعارضي؟؟؟
عشق بخوف: لا زي ما تحب
ابتسم برضى : طب يلا ننزل للغدا
...
على السفرة الكل مجتمع قاطع الصمت زين
زين بخبث: عمي انا عايز فرحنا انا وغرام الخميس
كحت غرام وغصت بالاكل
عشق: تفضلي ماية يا غرام
شربت غرام وتطلعت بزين نظرة عصبية
غرام : ازاي تقرر من دون رأيي؟؟
احمد: يا ابني انت مستعجل ليه؟؟
زين: عشان كل شي جاهز هنسكن فوق بالجناح بتاعنا وما فيش حاجة هتتغير عشان هي مش راضيى نعيش بشقة لوحدنا
قاسم: اه انا رأيي كده كمان قولت ايه يا احمد انت وندى
احمد تطلع بندى وبعدين قال: اوك ما فيش مشكلة واكيد غرام هتسمع كلامي صح يا غرام؟؟
غرام بحزن: اه صح يا بابا
غرام : عن اذنكوا شبعت
لحقها زين ودخل الغرفة وراها
غرام: زين لو سمحت انا قولتلك الف مرة ما تدخلش كده مش معقولة التصرف دا
زين: عادي مراتي
وراح وتمدد عالسرير
زين: لسا اربع ايام وهتنامي جمبي 😉
غرام بقرف: ااه جدا مبسوطة تسدق هرقص من كتر ما انا فرحانة
زين قام وقرب منها
زين برفعة حاجب: بصي من ناحية الرقص فأنا هموت وترقصيلي واشوفك زي هديك المرة عشان كنتي جامدة يا فرولاية
غرام : لو سمحت اطلع عايزة ادخل اتحمم
زين بخبث: اساعدك؟؟ انا بعرف احمم مراتي كويس اوي ايه رأيك تجربيني 😉
غرام زقته وقفلت الباب ودخلت مبتسمة : ااه منك يا زين
زين بالخارج: طيب مصيرك  بالاوضة بتاعتي انا بوريكي
_________________________________________________
في المساء 🔥💜الكل كان قاعد بيتفرج على فيلم فجأة خبط الباب
فتح زين وكانت عمته وبنتها سلم عليهم ودخلوا سلموا على الكل
سحر( العمة) : عايزة اتكلم معاكو بموضوع مهم
حازم : مالك يا بنتي في ايه؟؟؟
تطلعت فيهم وفهموا عليها
احمد : بابا غرام خدي عشق وادخلوا الاوضة
غرام: حاضر
سحر بعياط  : بنتي سلوى مش بنت
الكل بصدمة: اييييه ؟؟؟؟
سلوى: وحياة ربنا يا جدو انا غلطت ومش هعيدها وتوبت لربنا بس هو قالي انه هيتجوزني بس ربنا يسامحه
قاسم: طيب يا اختي عايزين ايه يعني
سحر: ارجوك خلي حدا من الاولاد يتجوزها ويطلقها بعد فترة عشان يستر عليها ارجوك يا خويا والله ممكن اموت او يحصلي حاجة 🥺
احمد: طب اهدي يا اختي وطلعي انت وسلوى ارتاحوا فوق وهنتكلم بالموضوع
طلعوا لفوق
اما البقية كلهم كانوا مصدومين ازاي سلوى تعمل كده  
احمد: بصو يا جماعة زين فرحه الخميس ورعد مش عايز يتجوز دلوقت ما فيش غير صهيب يتجوزها فترة ويطلقها
صهيب: اااااايه اناااااااا؟؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صهيب: اييييه يا بابا انت عارف بتقول ايه
احمد: اه ما فيش حد غيرك
رعد: لا يا بابا انا مش هسمح قلب عشق يتكسر بعدين صهيب بيحبها ومستحيل يقبل
صهيب: بابا انا مش موافق عاوز تجوزني واحدة  *** الله اعلم على سرير كام واحد نايمة
احمد: حرام عليك با ابني
رعد: بابا انا هتجوزها وصدقني مش هيحصل حاجة يعني شهر بالضبط واطلقها انشالله
حازم: خلاص كده كويس يلا اطلعو ناموا دلوقت
تاني نهار اجى المأذون وكتب كتاب رعد وسلوى والامور ماشية تمام
رعد: تصبحوا على خير يا جماعة
الكل: وانت بخير
طلع الاوضة ولكن قبل  ما يدخل دفشت الباب ودخلت
سلوى بدلع : اييه يا رعود ازيك عامل اييه
رعد بقرف: كويس عايزة ايه؟
قربت وخاوطت رقبتة بدلع
سلوى : واحدة وجوزها هتكون عاوزة ايه يا بيبي
رعد: تعرفي انك مقرفة مش مبارح قولتي انك توبتي لربك ؟؟
سلوى : ااه تبت بس تبت من الحرام اما انت حلالي يا بيبي
بعدين هتتبسط صدقني 😉😉
رعد زقها ودخل الغرفة بقرف
________________________________________________
صهيب دخل الاوضة وقرب من عشق
صهيب : يا قلبي عايزك بموضوع
عشق: نعم ؟
صهيب : في واحدة حابة تتكلم معاكي
عشق باستغراب : انا؟؟
صهيب : اه ..ادخلي
دخلت ست كبيرة شوية
رهام : انا الدكتورة رهام
عشق: اهلا انا عشق بس في ايه؟؟
رهام اخدت صهيب على جنب وقال
رهام: استاذ صهيب المدام ما بتعرفش حاجة خالص؟؟؟
صهيب: للاسف لا عشان كده عايز تعلميها كل حاجة
رهام باحراج : ااه طيب اتفضل لبرا
طلع صهيب وقربت رهام من عشق وبدت تحكيلها كل حاجة المفروض تحصل مع صهيب وعشق
طلعت الدكتورة بعد فترة ووجه عشق هينفجر من الخوف والكسوف
دخل صهيب وقعد جمبها بهدوء
صهيب: : عاوزة حاجة؟؟
عشق وراسها بالارض: لا شكرا
صهيب ابتسم بخفة على حيائها ومد ايده رفع وشها لعنده بس اتهربت من عيونه وبقت تطلع على اي حاجة الا عيونه
صهيب بهدوء وصوت رجولي: اتطلعي بيا
تطلعت عشق بيه بكسوف وسكتت
قرب منها واخد شفايفها بقبلة رومانسية عكس عادته بالعنف وعشق مش بتتحرك من الخوف والكسوف بعد عنها وتطلع بعيونها
صهيب: ده عادي بيحصل مع اي تنين متجوزين وده حقي وربنا هيعاقبك لو قولتي لا ( صهيب قال كده عشان عارف ان عشق بتخاف من ربنا زي الاطفال )
عشق بخوف ودموع: بجد؟؟ انا انا اسفة والله ارجوك انا مش عايزة انا خايفة 🥺 مش عايزة ربنا يعاقبني 🥺
صهيب ندم انه كان عايز يخوفها بس عشان رغباته
صهيب بحزن: ما تخافيش يا حبيبتي مس هعملك حاجة نامي يلا
وبدا يلعبلها بشعرها وثواني وغفيت
عدا يومين وعشق ما بتخرجش وبتدرس بالبيت زي ما قالها صهيب وكده اجا يوم الخميس اللي الكل ناطره والكل كان في غاية الجمال والاناقة
صهيب كان قاعد بالحديقة عشان الفرح مش كبير اوي بس العيلة والاصدقاء المقربين واتصدم لما شاف بنت على هيئة ملاك قرب منها وباس ايدها
عشق بكسوف: مش هنقعد
اخدها صهيب وقعدوا ولكل مبسوط وفرحان وعدا الفرح على خير
في جناح صهيب
صهيب: عشق انت مش هتحاولي معايا ولا ايه؟؟
عشق بكسوف وتهرب : اه اه هحاول صدقني انا عايزة اخد شاور ودخلت لحمام
اما صهيب بدل هدومه وابتسم بحزن: يارب تحبني من قلبها
________________________________________________
في جناح زين وغرام دخل وهو حامل غرام
زين: مبروك يا عروستي واخد شفايفها بقبلة طويلة وبعد لما حس انقطع نفسها
غرام ببكاء: زين ارجوك انا انا عايزة انام
زين : بس انا مستني اليوم دا من زمان ولا ناسية ان انا اعمل اللي عاوزه عشان حقي
غرام: .....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عرام بتوتر: ا ا ه انا عايزة اشرب
زين بغيظ : طيب نازل اجيب مي
نزل زين واخد مي واكل عشان عارف ان غرام هتتهرب وتطلب اكل واخدلها شوكولا وكان طالع الدرج بس سمع صوت ضحك اوي
صهيب بضحك : يا خرابي عليكي يا اختي جوزك تركك يوم فرحك ونزل ياكل ويشرب🤣
رعد وهو فطسان من الضحك: يا لهويي يا زين شكلك يموت ضحك قولي انت نازل دلوقت من الاوضة ليه؟؟ 🤣
زين بغيظ: والله اختكم المصونة عاوزة تشرب وتاكل ومذ مستغرب تقولي عايزة تنام فحضن مامتها
صهيب حب يستفز زين
صهيب: طب ماما نايمة دلوقت خليها تنام ف حضني يعني انا اخوها برضو عشان ترتاح منك
زين بخبث مع غمزة  قرب من صهيب ورعد وقال صوت ضعيف : بص هو من ناحية الحضن ما تاكلش هم انا مش هقصر انشالله 😉😉 وتركهم وطلع الدرج
صهيب بنرفزة لحقه عشان يضربه : انا بوريك يا حيوان يا قليل الادب
مسكه رعد بضحك : خلاص يا اخي تركو 🤣
صهيب بغيظ: انا بفرجيه بكره
صهيب : سيبك منه عايز اسألك عمتك وسلوى فين ما شوفتهمش
رعد: جدي اخدهم يقعدوا ف شقة لوحدهم عشان سلوى ما تتحرجش قدامنا
صهيب: ااه طيب انا فايت انام
رعد: ااااه نيالك انت متجوز وزين اتجوز اما انا لاا يا جماعة جوزوونييييي عايز اتجوووز
صهيب قرب منه بخبث وقرص خده
صهيب بهزار : ايه رأيك فيا يا بطة😉😉
رعد زقه بخوف: يا لهويييي انا داخل انام تصبح على خير
صهيب ضحك ودخل الاوضة
________________________________________________
عند زين وغرام 🔥💜
دخل زين واعطى المي لغرام شربت وهي تدعي فسرها انها تعدي اليوم على خير
غرام بتهرب: ا انا نسيت اقولك اني جعانة
زين بخبث : ااه ما تخافيش وطالع الاكل
غرام اتجمدت لما شافت الاكل كانت عايزة تهرب بس ما عرفتش😂
غرام قعدت تاكل ببطئ شديد وزين مراقبها وهو بيضحك ف سره
غرام: الحمدالله انا فايتة الحمام
زين مسكها
زين: اييه فايتة فين تعالي ما تروحيش يا حبيبتي😉
غرام: زين انا اسفة على الكلام اللي قولتهولك
زين: بتتكلمي جد؟
غرام: اه وانا ما عنديش مشكلة ندي لبعضنا فرصة بس انا خايفة
زين حط ايديه على وجهها بحنية
زين بحنية: خايفة مني؟؟
غرام  بصت ليه بدموع🥺: اه
زين : غمضي عيونك
غرام: ليه؟؟
زين : مش بتثقي فيا؟؟
غرام: اه وغمضت عيونها
زين : بحبك
غرام وقف قلبها من الكلمة وفتحت عيونها بس بسرعة غمضتهم لما شافت زين قلع القميص وبيفك حزام البنطلون
زين ضحك عليها واخدها فحضنه وو.. ( نسيبهم يا قليلين الادب😂 )
________________________________________________
في اوضة قاسم وسمر
قاسم : بكره هاخدك عشان موعد الدكتورة تقولنا لو عيزة تعملي عملية او نكمل العلاج
سمر بعياط : انا خايفة يا قاسم
قاسم : ما تخافيش يا حبيبتي بعدين النهاردة فرح ابننا لازم تكوني فرحانة
سمر: اه والله فرحانة وعايزة اشوف عياله قبل ما اموت
قاسم: هششش يا حبيبتي ما تقوليش كده يلا تعالي ننام
________________________________________€_______
ف اوضة صهيب دخل وشاف عشق بتحاول تفتح سوستة الفستان بس مش راضي واتفزعت لما شافت صورته عالمراية
عشق: اااه ازاي دخلت لهنا؟؟
صهيب : من الباب😂
عشق: لا والله كنت فاكرة من الشباك
صهيب قرب منها
عشق: مالك بتقرب ليه؟؟
صهيب : عاوز افتحلك السوستة مش انا جوزك
عشق بتوتر: اه لا لا مش عايزة انا مش عايزة اقلع الفستان
صهيب بضحك: يعني عايزة تنامي بيه؟؟
عشق : اه بص هو حلو اوي ولو نمت بيه هيبقى احلى
صهيب ضحك بصوت عالي على خوفها منه 😂
صهيب: تعالي يا حبيبتي مش هعملك حاجة هفتحلك السوستة بس اوعدك
عشق بشك: طيب ماشي
صهيب فتحلها السوستة وحضنها من الخلف وكان عايز يبوسها بس هي سابته ودخلت الحمام بسرعة
صهيب : انا بفرجيكي يا عشق مصيرك توقعي
________________________________________________
تاني يوم الكل قاعد على السفرة مستني العرسان
عند زين وغرام🔥💜
زين صحي ما لقاش غرام وشافها خارجة من الحمام ولابسة روب احمر وطالعة تجنن
زين: صباحية مباركة يا عروسة😉
غرام بكسوف ووشها في الارض: صباح الخير
زين: يا لهووي على النعومة
غرام: فوت خد شاور وتعال ننزل عشان مستنيانا تحت اكيد
زين اخدها بقبلة وبعد لما حس انقطع نفسها وهي ما عملتش ردة فعل
زين وهو يلهت: بحبك
غرام حضنته بكسوف
زين بضحك: طب استني مش وقت الكسوف عشان لسا ما شوفتيش حاجة 😉دا احنا اول يوم 😉
غرام زقته للحمام : يلا ادخلل ي قليل الادب
زين ضحك وفات
________________________________________________
على السفرة
نزل زين وغرام
سمر: للللللوليش مبروك يا عرسان
زين : يبارك فيكي ماما
غرام: يبارك فيكي طنط
قامت ندىةوحضنت بنتها : مبروك يا حبيبتي
غرام بخجل يبارك فيكم
قعدوا فطروا وكل حد راح شغله وصهيب وزين طلعوا سوا ورعد راح للمشفى( طبيب نفسي)
عدا اليوم وجا المسا طلع صهيب غرفته وانصدم لما شاف غرام.......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخل صهيب واتصدم لما شاف عشق لابسة قميص البدلة العسكرية بتاعه وباين جسمها منه  وماسكه المسدس وبتمثل مشهد عالمراية  صهيب وقف على الباب بهدوء يتفرج عليها
عشق بتمد المسدس قدامها وبتقول
عشق : ازاي قتلت البنت يا مجرم اعترف يلا ولا 😠
وصهيب ماسك ضحكته بالعافية
عشق: يا مجرم انا الظابط عشق الجارحي سلم نفسك احسن ليك
صهيب قرب وقالها : اوك يا ظابط انا مجرم اعتقليني😉
عشق اتفزعت من وجوده
عشق بفزع: هااا ايمتا جيت؟
صهيب : دلوقت
وقرب منها واخد الفرد من ايدها
صهيب: الفرد دا ممنوع اطفال يحملوه يا طفلة
عشق بغضب طفولي: انا مش طفلة
صهيب: طفلة وستين طفلة بعدين نسيت اقولك ان قميصي مش هروح بيه الشغل بعد ما لبستيه عشان تلبسيه قدامي على طول 😉
عشق انتبهت ان القميص كاشف وركضت للحمام لكن صهيب مسكها قبل ما تروح
صهيب بخبث: رايحة فين؟
عشق بتوتر: عايزة البس هدومي تركني و..
سكتت لما شافته مد ايده يفتح ازرار القميص
عشق بزعيق: اعاااااا يا قليل الادب بتعمل ايه ؟
صهيب بخبث: قميصي وعاوز اخده
عشق : طب استنى افوت ابدل
صهيب بخبث : لا لا عاوزه دلوقت يا بطة مش قادر بحب القميص دا اوي بموت لو ما اخدته دلوقت😉
عشق بدموع: صهيب ارجوك ابعد
صهيب رجع قفل ازرار القميص ومسح دموعها
صهيب: فايت اخد شاور بدلي هدومك
ودخل اخد شاور وخرج اخد عشق بحضنه ونام
________________________________________________
اليوم التالي الصبح
قاسم : يا جماعة احنا رايحين على المستشفى حد عاوز حاجة
ندى واحمد: بالسلامة انشالله بس لو قبلتم ان حد يروح معاكم
زين: اه ماما طالع بدل هدومي واجي معاكم
غرام : وانا كمان رايحة معاكم
وطلعوا قاسم وسمر وزين وغرام للستشفى ودخلوا للدكتورة
________________________________________________
في الفيلا كانت قاعدة عشق بالحديقة هي وادم وحازم ورعد  ونور واحمد وندى لما شافوا صهيب فايت لعندهم
ندى: ايه يا ماما مش هتروح للشغل
صهيب : لا اليوم وبكره اجازة عشان كده هفضل معاكم
احمد: طيب يا حبيبي
قعد صهيب وهو بيبص بغيظ لأدم اللي قاعد بحضن عشق وبيلعبوا سوا بالعروسات
صهيب بغيرة: بتلعبوا ايه؟؟
ادم: دي عروثة بنت ودا ولد وبيلعبوا عريث وعروثة ( دي عروسة بنت ودا ولد وبيلعبوا عريس وعروسة )
احمد  بخبث: بتسأل ليه يا صهيب عايز تلعب ولا ايه😂
الكل ضحك وعشق ضحكت بصوت قوي
صهيب بنرفزة  من ضحكة عشق الحلوة: لا مش كده بسأل مجرد فضول  وقرب من عشق وهمسلها : اه عايز العب معاكي عروس وعروسة بس بتاعت الكبار فوق بالاوضة مش الصغار 😉
عشق احمرت اوي من الكلمة وحاولت تبعد عن صهيب شوية
رعد بما انه طبيب نفسي كان فاهم ان صهيب غيران من ادم لأنه مع عشق فحب يعمل خطة يضحك عليه شوية 😂
رعد: عشق المسا مري لعندي على الاوضة عاوزك بحاجة مهمة
 صهيب قام وقف بنرفزة: نععمم يا روح امك عايزها بالاوضة وليه بقى انشالله؟؟
رعد بضحك: ما خصكش عشق ربيت معانا وهي اختي يعني حاجة بيني وبين اختي ما خصكش
ندى بضحك: مالك يا صهيب عادي رعد هو اللي ربى عشق زي اخته
احمد: الله عالغيرة
صهيب رجع قعد وقال: لا مش غيران
________________________________________________
في المستشفى  
خرجت سمر من عند الدكتورة وكلهم قربولها من الدكتورة
قايم: ايه يا دكتورة خبرينا انشالله الوضع تمام
زين: طمنينا دكتورة ماما صحتها كويسة؟؟
الدكتورة: اهدوا يا جماعة الوضع تمام والكانسر بدأ يخف بسبب الجرعات بس انا بفضل تعمل العملية عشان تخلص نهائي باذن ربنا
قاسم: طب موافقين امتا العملية؟؟
الدكتورة: انشالله الجمعة يعني بعد يومين
زين: طيب متشكرة يا دكتورة
واخد اهلهم وطلعوا للفيلا
_______________________________________________
في الفيلا
نور : طمني يا ابني انشالله صحة سمر كويسة؟؟
قاسم: الحمدالله يا امي العلاج كويس بس هتعمل عملية انشالله
حازم: الحمدالله يا بنتي يلا فوتو ارتاحو
سمر: ربنا يسلمك يا عمي
________________________________________________
اوضة عشق وصهيب
عشق : انا رايحة لرعد عايزة اعرف عايز مني اي
صهيب بنرفزة : يعني انت عايزة تروحي ؟
عشق: اه طبعا عيب ابيه رعد طلبني لازم اشوف عاوز ايه
صهيب ببرود وهو هينفجر من جواه: طب ماشي ما بيهمنيش
عشق راحت وهي بتضحك على منظره وفاتت لعند رعد
رعد : هلا يا حبيبتي تعالي قعدي جمبي
قعدت عشق وقال رعد
رعد: بصي يا عشق انت عارفة اني طبيب نفسي وافهم تصرفات الناس عشان كده عايزك تقوليلي ليه انت مش حابة صهيب
عشق بلهفة: لا انا بحبه يا ابيه بس بس يعني هو يعصب دغري ويغار ويضربني وانت عارف ان انا ما بعملش حاجة بس هو عصبي جدا ومش عايزني اتكلم مع راجل حتى معاك انت وزين وانا ما بتحملش كده  اصلا انا عمري ما تكلمتش مع حد عارف اني ربيت معاكم وما بطلعش مكان
رعد بخبث: اه عارف عشان كده عاوز اعلمه الادب 😉
عشق: ازاي؟؟
رعد : بكره تعرفي يلا روحي دلوقت احسن ما يجيلنا ويخبطنا
عشق بضحك : ماشي باي
طلعت عشق من الاوضة ورعد طلع وراها  واتفزعوا لما شافو صهيب واقف ومربع ايديه قدام الباب
صهيب برفعة حاجب: خلصتوا؟؟
رعد قرب وحط ايده على كتف عشق وقربها منه بخبث: اه خلصنا عاوز ايه؟؟
عشق بمسخرة: كنت مستنيني يعني؟
صهيب بتوتر : لا لا بس نزلت عشان اشرب وبالصدفة شفتكم طالعين  وسحب عشق من جمب رعد
رعد: طيب تصبحوا على خير
عشق وصهيب : وانت بخير
دخل صهيب وعشق للاوضة
صهيب: عشق عاوز اتكلم معاكي بموضوع مهم
عشق: اتفضل
صهيب : انا عايزك تروحي لدكتورة نفسية
عشق : اييييه ليه شايفني مجنونة ولا ايه
صهيب بحدة: انتي وعدتيني تحاولي معايا بس ما فيش فايدة وما بتعمليش حاجة عشان كده عاوزك تروحي
عشق: يعني انت بتحبني بس عشان  تعمل معايا كده؟؟
صهيب : لا اكيد بس انا عايزك تكوني مراتي واجيب اطفال منك ونعيش حياة سعيدة
عشق بهدوء : طيب موافقة لما تعمل طنط سمر العملية منشوف الموضوع دا
صهيب اخدها فحضنه ونامو
________________________________________________
يوم الجمعة والكل خايف من العملية
في اوضة غرام وزين
زين كان بالحمام وطلع بس وقفته غرام لما مسكته من ايده
غرام: زين بصلي
بصلها زين بحرقة
غرام بصدمة: انت معيط؟؟
زين  ما قدرش يمسك نفسه وحضنها زي الطفل وصار يعيط بحرقة
غرام بحزن: ماتخافش يا حبيبي انشالله العملية هتنجح وهتكون بخير
زين : انا خايف اوي عليها
غرام : توكل على الله وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم
زين: انا بحبك اوي ما تسيبنيش ارجوكي 🥺
غرام: اسيب روحي وما اسيبك ويلا فوت اغسل وجهك عشان نروح العملية بعد شوية
دخل زين وبعدين طلعوا وراحوا المشفى
ودخلت سمر العملية والكل قاعد مستنيها بخوف
بعد حوالي ساعتين خرجت الدكتورة والكل قرب منها
زين بلهفة ودموع: طمنينا ماما عاملة ايه العملية نجحت؟؟
الدكتورة...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الدكتورة: الحمدالله العملية نجحت بس محتاجة راحة ف البيت وتقدروا تخرجوها المسا
الجميع : الحمدالله يلا بينا
ورجعوا كلهم المسا  للفيلا وطلع كل حد اوضته
________________________________________________
اوضة غرام وزين 💜🔥
غرام : انشالله بقيت كويس
زين: اه الحمدلله
غرام : اعملك حاجة قبل ما ننام
زين : اه عاوز اكل
غرام: حاضر لحظة بس
زين : لا لا ما فهمتيش انا قصدي عاوز فراولة
غرام باستغراب : بس انت ما بتحبش الفراولة
زين : ااه يا ربي متجوز غبية
احم قصدي عايزك يا فراولتي😉
غرام بتوتر : اه ام انا عايزة انام
زين : لا مش هتنامي ومفيش نوم قبل ما تقوليلي ليه كل ما اقربلك تحاولي تبعدي مش انتي اديتيني فرصة نعيش مع بعض؟؟
غرام: انا مش ببعد
زين قعد وسحبها لحضنه: لا بتبعدي قوليلي لو مزعوجة من حاجة انا جوزك ومن حقك تقوليلي مش هزعل
غرام قربت وهمست في اذنه بكسوف
غرام بهمس: انت بتوجعني وببقى يومين مش قادرة اتحرك
زين اطلق ضحكة يمكن الفيلا كلها سمعته
غرام دمعت : انت بتضحك عليا 🥺
زين بحنية مسك وجهها : لا يا قلبي بلاش دموع
غرام: ابعد🥺
زين بحنية : لا مش هبعد وبعدين اكمل بخبث😉 : قولتيلي بوجعك صح 😉😉 طب ما تقولي كنت جبتلك دوا او حاجة تريحك 😉
غرام دفنت نفسها فحضنه بكسوف
زين: يا لهوي عالرقة
طلعها من حضنه واخدها بوسة طوييلة وبعدين بعد عنها  
زين برغبة : طب اعمل ايه انتي اللي تتاكلي ما اقدرش اكون لطيف معاكي بس هحاول
غرام بصتله النظرة دي 🥺
زين: قرب وهمسلها : اوعدك والله هكون حنين ما تعيطيش
وسحبها ووو...
________________________________________________
اوضة عشق وصهيب 💜🔥
صهيب ببرود  :بكره هاخدك للدكتورة جهزي نفسك
عشق ببرود مماثل : اوك
صهيب تنرفز من برودها: ايه يعني اوك؟؟
عشق : عايزني اقولك ايه يعني قولتلي هنروح وانا قولتلك اوك فين الغلط مش عارفة
صهيب : طب ماشي وطلع للبلكون يدخن سيجارة وعشق نامت عالسرير وثواني وغفيت وبعدها دخل صهيب واخدها فحضنه وناموا
________________________________________________
اليوم التالي💜🔥
زين صباح الخير
الكل: صباح النور
زين قرب وباس ايد مامته : عاملة ايه دلوقت يا حبيبتي
سمر : الحمدالله يا حبيبي
زين وصهيب : احنا رايحين للشغل السلام عليكم
الجميع : ربنا معاكم
وراح رعد للمشفى وعشق قعدت تدرس بالبيت زي العادة
في المساء اتصل صهيب ب عشق
صهيب : جهزي نفسك جاي اخدك
عشق : حاضر
نور : حبيبتي رايحين فين؟
عشق بكذب : ما فيش بس صهيب حابب يجبلي هدوم
نور : متأكده ما فيش حاجة ؟؟
عشق : متأكده يا ستي يلا انا رايحة البس عشان ما اتأخرش
ندى وسمر : ربنا معاكم
________________________________________________
في العيادة خرجت عشق وكان صهيب مستنيها برا وهي هتموت من الخوف
صهيب: مشي الحال؟؟
عشق: اه
ورجعوا للفيلا وطلعوا الجناح
صهيب : قالتلك ايه الدكتورة يعني تعملي ايه؟؟
عشق مدتله ورقة : دي عطتني ياها
انا داخلة اخد شاور وهربت منه بسرعة
فتح صهيب الورقة وابتسم بخبث وراح طفى النور وجاب شموع لون احمر وحطهم بسرعة قبل ما تخرج عشق وقاعد مستنيها
خرجت عشق لابسة بيجامة ميكي ماوس وشكلها طفلة
استغربت من الاجواء
اجا صهيب وحضنها من الخلف
صهيب : بحبك
عشق ماتت خوف من الكلمة
لفها ليه عشق: ايه دا ؟
صهيب: عارف بتحبي الشموع عشان كدا جبتهم
عشق : عشاني؟؟
صهيب بحنية: اه طبعا عشان بحبك ومستني اليوم دا من زمان  وسحبها وقعد على الكنبة وفتح الورقة
صهيب: هبدا انا
( الورقة كان فيها حاجات يعملوها عشان عشق تتقبل قرب صهيب منها هتفهموا ازاي دلوقت)
كان مكتوب بالورقة : يجب على كل شريك ان يلعب بشعر الاخر بحنية
قرب صهيب ومسك شعرها الحريري وتاه فيه وبقة يمسد عليه بخفة وعشق مغمضة عيونها وخايفة
بعد فترة بعد صهيب ومسك ايد عشق وحطها على شعره صهيب : يلا
بدت تحرك ايدها بخفة وصهيب تايه من نعومتها خلصوا اول حركة وصهيب ادا الورقة لعشق
صهيب ابدأي انتي
عشق فتحت الورقة وماتت رعبة من المكتوب وبعدين زتتها بحضن صهيب من الكسوف
صهيب اخدها وضحك : طيب كمان انا هبدأ
كان مكتوب ان كل شخص يقلع هدوم التاني
قرب صهيب وقلعها البلوزة وهي بترجف من الخوف وقلعها البنطلون  وبقيت بالهدوم الداخلية وبلش يعرق ويتوه بسبب جسمها المغري ومسك ايدها وحطها على اول زر من  قميصه بس هي ما استجابت وبقيت واقفة مكانها بترجف من الخوف وهو حس بخوفها شال ايدها وقلع قميصه والبنطلون وقرب باسها بلهفة وحطها على السرير
عشق بعياط: ارجوك انا مش عايزة ارجوك ابعد
صهيب ما كانش معاها ما قدرش يسيطر على نفسه وحاولت تزقه بس مافيش فايدة
عشق ببكاء : انا خايفة يا حيوان ابعد
صهيب سكر تمها بايده وووو.......
بعد فترة بعد عنها لما حس انها بدات تغيب عن الوعي ولعن نفسه واتصدم لما شاف كمية دم رهيبة بتنزف منها
صهيب ضربها بخفة على وجهها بس ما ردتش قلبه اتقطع من الخوف اتصل بالدكتورة
جات الدكتورة وفتح رعد الباب
رعد:اهلا مين حضرتك؟؟؟
الدكتورة: انا الدكتورة رهام اتصل بيا صهيب عشان مراته
الكل اتصدم : ايييه مالها عشق وطلعوا كلهم واستنوا الدكتورة في الخارج
خرجت الدكتورة وبصت لصهيب بأشمئزاز
حازم: مالها حفيدتي يا دكتورة طمنينا ؟
رهام؛ انا اسفة عاللي هقوله بس البنت تعرضت لحالة اغتصاب عنيف
الكل بصدمة ايييييييه؟؟؟؟
رهام: للأسف ده اللي حصل ومحتاجة رعاية وتغذية كويس عشان نزفت دم اوي   وقربت من صهيب وقالت بقرف : اتمنى تحس ان هي عندها احساس عشان كده كون لطيف معاها المرة الجاية عشان ما تموتش شي يوم بين ايديك وخرجت برا الفيلا
احمد: قرب لهنا يا صهيب
احمد: عملت كدا ليه؟؟
صهيب ..........
 صوت الم على  وجه صهيب
احمد: انت واحد حيوان وما عندكش قلب وما بتفهمش والحق عليي اني خليتها معاك انا بفرجيك يا صهيب
حازم : الكل يروح ينام دلوقت والصباح رباح
الكل دخل اوضته وصهيب دخل الاوضة واتقطع قلبه على منظرها الباهت وندم على اللي عمله واخدها فحضنه ونام
تاني يوم الصبح صحيت عشق وهي تعبانة وابتدت تعيط اما شافته حاضنها
صحي صهيب بلهفة عليها
صهيب بلهفة: ارجوكي سمعيني شوية انا والله ندمان مش عارف عملت كده ازاي ارجوكي سامحيني عشق
عشق سابته ونزلت الكل كان مجتمع عشق بلكاء: جدو انا عايزة اتطلق وعايزة ارجع لاوضتي ارجوك مش عايزة اكون مع صهيب
حازم حضنها بحزن: اللي تؤمريه حاضر
صهيب بحزن: طب ارجعي لأوضتك بس ارجوكي بلاش الطلاق انا بحبك بجد
عشق راحت عند ندى
عشق : طنط مش انا زي بنتك ارجوكي مش عايزة افضل معاه
ندى حضنتها: ما تخافيش يا حبيبتي اطلعي اوضتك واوعدك مش هيقرب عليكي
طلعت عشق لاوضتها وهي بتعيط
حازم: بص يا صهيب الفترة دي ما تقربلهاش خالص فاهم عشان وربنا لو اذيتها بعد كده هتشوف حاجة وحشة فاهم
صهيب: مش هقربلها على اوضتها بس مش هطلقها
وطلع بحزن على شغله عشان ينسى شوية الموضوع
عدا اليوم والكل مجتمع على الاكل  عدا عشق
صهيب : ليه ما نزلتش ؟؟
نور: مش عاوزة تاكل
قام صهيب من عالطاولة
احمد: اقعد ما تطلعش انت دي غرام تطلع تناديلها
صهيب : متنزليش من دونها
غرام: ماشي
طلعت غرام وفضلت فترة تقنع عشق عشان تنزل وبالاخر نزلت بس الكل كان مصدوم من شكلها الباهت الحزين وعيونها باين انها معيطة  
عشق بتعب: مساء الخير
الجميع: مساء النور يا حبيبتي
قعدت عشق جمب جدها حازم
حازم: ازيك يا حبيبتي
عشق بحزن: كويسة يا جدو
وقعدت تاكل ومش بتبص لصهيب خالص ودا اللي قهره بزيادة  خلصو اكل وطلع كا واحد اوضته
دخلت عشق بس فتح الباب عليها ودخل قفله بسرعة
عشق بخوف : عاوز ايه ارجوك اخرج
قرب صهيب منها وحضنها : انا اسف سامحيني
زقته وضربته الم وبقى الشرار يطلع من عيون صهيب بس ما مدش ايده عليها عشان ما تخافش منه  اكتر  سابها وراح الاوضة بتاعه ونام
________________________________________________عدا شهرين والوضع زي ما هو عشق ما بتخرجش من الاوضة ولما تنزل تاكل بتاكل لوحدها وما بتبص لصهيب عشان خايفة منه وصهيب كل يوم يعتزرلها بس هي بقت تقفل باب اوضتها والعلاقة بينهم اصبحت مش كويسة ابدا ما شافوش بعض من شهرين  وزين وغرام عايشين بحب وسمر رجعت صحتها كويسة
في يوم اتأخر صهيب وزين في شغلهم
ندى : انا قلقانة اوي حاسة ان صهيب فيه حاجة
سمر: يا ربي وانا هموت من القلق ارجوكم حد يعمل حاجة
قاس ؛ اهدو احنا هنروح نشوفهم
ما لحقوش يطلعوا وكان الباب بيخبط طلع احمد عشان يفتح
واتصدم لما شاف صهيب كتفه وصدره ملفوفين بالشاش والقطن وزين سانده عشان مش قادر يمشي
احمد بزعيق: مالك يا صهيب في ايه؟؟؟
زين: ابعد يا عمي عشان ادخلو يرتاح صهيب اتصاب برصاصة النهاردة كنا طالعين مهمة وللاسف جات الرصاصة بصدر صهيب دخلوا وقعدوا يعيطول كلهم
ندى بعياط: يا لهوي عليك يابني يارتني متن قبل ما اشوفك كده
صهيب بأرهاق والكلمات بتطلع منه بثقل بسبب التعب: ما تقوليش كده انا بخير بس عايز ارتاح بأوضتي
حازم: اطلع يا حبيبي وما تتعبش نفسك بحاجة
بس قبل ما يطلع الكل بصله بصدمه عشان كان بيدمع ومقهور اويي
احمد: مالك يا حبيبي موجوع؟؟
صهيب بتعب: اه قلبي موجوع عايزها تجي  لعندي الاوضة بس عايز احضنها بقالي شهرين مش بتخلوني اشوفها ارجوكي يا ماما مش انت عايزاني ارتاح ارجوكي اطلعي لعندها اقنعيها تجيلي الاوضة والله هموت مقهور اوي
الكل حزن عليه
ندى بعياط ودموع 🥺ماشي يا حبيبي ما تتعبش نفسك والله لو ببوس ايدها هبوسها بس عشان تروح عندك وتكون معاك
طلع صهيب الاوضة وكان مستنيها ...
في غرفة عشق دخلت غرام وندى وهما بيعيطوا وشكلهم يخوف
عشق بلهفة؛ مالكم في ايه يا جماعة؟
غرام بعياط: صهيب اتصاب برصاصة
عشق بصدمة: ايييه
ندى : عشق بنتي ابوس ايدك روحيله هو محتاجلك والله عارفة اللي عمله صعب عليكي بس لو تشوفي منظره هيتقطع قلبك الرصاصة جاية جمب القلب لولا ستر ربنا ما كونتش شوفت ابني تاني ارجوكي يا عشق ما تكسريش قلبه وقلبي
عشق بهدوء حضنتها : طب خلاص ما تعيطيش هروح اشوفه
غرام : ربنا يخليكي يا عشق انا بخبك زي اختي وحضنو بعضهم كلهم
راحت عشق لصهيب وفتحت الباب ودخلت وتقطع قلبها لما شافته متسطح على السرير ومش قادر يتحرك والشاش ملفوف على صدره وهو عاري الصدر دمعت عيونها
صهيب ....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صهيب بلهفة كان عايز يقوم بس ما قدرش من الجرح : عشق قربي مالك واقفة بعيد
عشق بهدوء قربت ووقفت جمب السرير
صهيب : شاورلها تقعد جمبه
قعدت على السرير بهدوء شدها لحضنه ودموعه بلشت تنزل زي الاطفال بعدت عنه وبصت لعيونه من بعد شهرين وهو واحشها
قربت ومسحت دموعة بايديها الرقيقين
عشق بهدوء وايدها على وجهه: بتعيط ليه؟؟
صهيب بدموع: وحشتيني
عشق ودموعها زي الشلال: انت كويس؟؟
صهيب بدموع: كويس عشان شوفتك
عشق : طب خلاص عشان خاطري ما تعيطش
صهيب: انا بحبك اوي ازاي هان عليكي تتركيني شهرين هاا؟
عشق بهدوء: زي ما هان عليك تعمل فيا كده
صهيب بندم: انا اسف سامحيني
عشق: اترك الموضوع ده دلوقت نتكلم بيه بعدين
حاسس بايه؟؟ موجوع؟؟
صهيب :  اه موجوع لو بتبوسيني هتعافى انشالله ومسك ايدها وحطها على صدره العاري
عشق بكسوف : انت قليل الادب  انا جاية اتطمن عليك
صهيب بامل: ليه انا مهم بالنسبالك؟؟؟
عشق ..احم..ا مش عايز تاكل
صهيب :بابتسامة اه لو بتأكليني عايز
عشق: طيب ماشي بس امسح دموعك وما تعيطش تاني
صهيب : حاضر يا قلبي
بعد فترة خلصت عشق اكل صهيب ووقفت عشان تروح اوضتها
صهيب بلهفة: فين؟؟؟
عشق : هروح انام
صهيب : لا ارجوكي عايزك تفضلي معايا النهاردة
عشق بتوتر: بس هنام فين؟
صهيب:  هنا جمبي وارجوكي ما تعترضيش
عشق قربت ونامت على طرف السرير واتجمدت لما  صهيب شدها لحضنة من الجهة اللي مش مجروحة بصدره
عشق بتحاول تزقه: ابعد لو سمحت
صهيب: هشششش ما تتكلميش عشان عايزك تنامي فحضني وحشتيني اوي
عشق: بقولك لو سمحت
صهيب بخبث وتمثيل: اااه يا صدري الجرح بيوجعني اووي
عشق بلهفة قامت: مالك مالك في ايه اعملك ايه
صهيب: ما تعمليش حاجة بس نامي فحضني من غير حركة عشان لو تحركتي ممكن الجرح ينزف
عشق بخوف عليه: حاضر حاضر وقربت ودفنت نفسها على صدره العاري بكل رقة عشان ما تتعبوش وبقت تشم ريحته اللي وحشتها من غير ما ياخد باله
صهيب بخبث وابتسامة اخد باله منها : ايه وحشتك ريحتي يعني ؟؟
عشق سكتت من الكسوف
صهيب مسك ايدها وحطها على شعره
صهيب بصوت اطفال: العبيلي بشعراتي عاوز انام
عشق لعبتله بشعراته وثواني وكان نايم وهي بعدها بفترة نامت
________________________________________________
اوضة غرام وزين
غرام كانت بتعيط على اخوها بالحمام
زين: غرام افتحي عارف انك بتعيطي افتحي
غرام .......
زين: هعد للتلاتة لو ما فتحتيش هكسر الباب
غرام .......
زين : ١.....٢.....٣
فتحت الباب بسرعة قبل ما يكسره
زين قرب منها بحنية: ما تخافيش هو كويس
غرام رمت نفسها فحضنه وابتدت تعيط
زين مسد على شعرها بحنية
زين : بس بس اهدي يا حبيبتي
واخدها فحضنه ونامو
________________________________________________
تاني يوم  الكل قاعد مستني صهيب وعشق بس اتاخرو اوي
ندى: انا طالعة اشوف اتأخرو ليه
طلعت ندى وخبطت على الباب بس مافيش رد خبطت تاني وبرضو ما فيش رد فتحت الباب ودخلت
وشافتهم حاضنين بعض ومنظرهم جميل جدا
ندى فسرها: يارب تفضلو مع بعض على طول وربنا يهدي بالكم
تركتهم يرتاحو ونزلت
احمد: ايه مش نازلين؟؟
ندى: لا نايمين وما حبيتش اصحيهم بس انا مبسوطة اوي ان عشق مع صهيب عشان هو هيكون فرحان
نور: ربنا يهدي بالهم ويخليهم جمب بعض
الجميع: اااامين
عدا وقت وصحيت عشق وشافت نفسها فحضن صهيب قامت بكسوف واخدت شاور وتركت صهيب نايم ونزلت تحت
عشق بابتسامة: صباح الخير
الجميع: صباح النور
نور بخبث : ايه شايفة رجعتلك الابتسانة تاني يا ترى مين السبب ؟؟
عشق بكسوف وتهرب  : احم هو صهيب نايم وتركته نايم عشان يرتاح
ندى قربت وحضنت عشق : شكرا انك فضلتي معاه
عشق ابتسمتلها وراحت قعدت
رعد: عشق تعالي للحديقة عايز اتكلم معاكي شوية
طلعو سوا للحديقة وقعدو
رعد : كده يا كلبة شهرين ومش منشوفك وانتي حابسة نفسك بالاوضة
عشق بعياط : ابيه كان قلبي موجوع اوي
رعد شدها لحضنه: بلاش دموع وحقك تزعلي اللي حصل صعب بس تقدري تنسيه عشان حاجة واحدة
عشق : ايه؟؟؟
رعد: عشان بتحبيه
عشق بتوتر:انا؟؟
رعد: اه عيونك بتقول كده
عشق بدموع؛ اه بحبو بس مش قادرة انسى
رعد طالعها من حضنه وعدلها الطرحة
رعد: محتاجة شوية وقت مش اكتر
عشق بابتسامة: انشالله
رعد: عايزك تفضلي جمو وما تذكريه بالموضوع عشان هو تعبان مبارح قالي زين ان طول الوقت بالمشفى وهو يقول اسمك ويطلبك عشان خاطري ما تزعليه
عشق: حاضر يا ابيه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صحي صهيب وما لقاش عشق جمبه حاول يقوم لكن ما قدرش من الوجع قعد على السرير لحد ما فتحت عشق الباب
عشق: صحيت امتا صباح الخير
صهيب: صباح العشق يا عشقي
عشق بكسوف: اساعدك
صهيب: اه والله ياريت
عشق  قربت ومسكت ايده وسندته لحد الحمام
صهيب : وقفتي ليه؟؟
عشق باستغراب: عشان تفوت
صهيب بخبث: اه بس عايز حد يساعدني
شهقت عشق بكسوف: انت واحد سافل
صهيب: اه سافل اثبتلك يا روحي😉
عشق : انا هنادي رعد يساعدك
صهيب: استغر الله عاوزاني اتصبح بخلقته دلوقت يجي ويعملي محاضرة من محاضرات علم النفس بتاعه
عشق ضحكت بصوت عالي
صهيب فرح انه قدر يضحكها
صهيب بخبث: تعالي ساعديني بالشاور ما تخافيش مش هقلع البنطلون 😉
عشق دخلت بكسوف وساعدته وخلصوا ونزلوا تحت
________________________________________________
صهيب وعشق:  صباح الخير
ندى صباح الورد يا قلبي عامل ايه دلوقت؟
صهيب والابتسامة شاقة وجهه : الحمدالله كويس اوي
نور بخبث: اهااا ايه الابتسامة دي النا زمان ما شوفناها
صهيب: فرحان اويي
حازم: يارب تفضل كده على طول
زين بغباء: هو في حد يفرح عشان مضروب برصاصة؟؟
رعد قرب وهمسله: اسكت يا حمار هو فرحان عشان عشق معاه انت ازاي تجوزت اختي بالغباء دا مش عارف صراحة
زين بمسخرة: مش عشان هي اغبى مني مثلا
رعد : اه عندك حق اقنعتني الصراحة
ضحكوا وقعدوا على السفرة
قاسم: يا واطي بقالك شهرين بتتنرفز علينا ما شوفناش الفرحة الا اليوم
صهيب بجرأة ووقاحة : حد يكون معاه الملاك دا وما بيكونش فرحان(وبص لعشق)
عشق بكسوف: انا رايحة هعمل شاي
عملت عشق الشاي وقعدوا كلهم وقطع هدوئهم صوت خبط الباب
قام رعد عشان يفتح
رعد بصدمة:  اهاااا وحشتني يا كلب
ايهم : وانا كمان ازيك عامل ايه
رعد: الحمدالله ادخل الكل هيفرح لما يشوفك
دخل ايهم وسلم على الكل وقرب من عشق وحضنها
صهيب بغيرة: مالك ياض احترم اني جوزها واقف شايفني بقرون ولا ايه
ايهم بضحك: ما خصكش عشق اختي صح يا عشق؟😉
عشق باستفزاز: طبعا اخوي وغالي على قلبي اوي😘
صهيب بغيرة : طب اقعد عقبال ما يجيبولك الاكل عشان تطفح
ايهم بضحك: ربنا يسامحك يعني فوق ما جيت بأول طيارة لما عرفت انك اتصبت عايز تبهدلني وتهزقني ايه قلة الادب دي يا اخي
كلهم ضحكوا وقعدوا يهزروا لحد ما جا المسا
استوووب🔥
ايهم الجارحي ابن عم عشق وصهيب عمره 25 ووسيم وعايش مع اهله بأمريكا بس هم ما يقدروش ينزلوا عشان ظروف الشغل وكده وهو اللي ربى عشق عشان لما ماتو اهلها كان قريب عليهم واخدها تعيش معاه فضلت معاه سنتين
في المساء🔥💜
اوضة عشق وصهيب🔥💜
صهيب بحزن : عشق
عشق: ايه؟
صهيب: انتي لو عطيتك فرصة انك تطلقي هتطلبي الطلاق؟؟
عشق بتوتر واستغراب: ليه السؤال ده؟؟
صهيب: عشان انا جوايا بركان وهموت من القهر ايهم واضح بيحبك والمفروض لما اخدت بالي من الموضوع اروح اضربه واموته بين ايديا بس ما عملتش كده عشان خايف
عشق : خايف من ايه؟؟
صهيب: انك في يوم تحبيه
شهقت عشق بصدمة وقامت من عالسرير وقالت
عشق بصراخ: انت ازاي تقول كده ليه شايفني مش محترمة عشان احب راجل غير زوجي؟
صهيب: يعني بتحبيني ؟؟
عشق: ........
صهيب: تعالي اقعدي جمبي لو سمحتي
قربت عشق وقعدت جمبه
صهيب مد ايده ورجع شعرها لورا
صهيب بصوت مكسور: انا عمري ٣٣ وانت ٢٠ انا اكبر منك ب ١٣ سنة اما ايهم ٢٥ يعني من عمرك ومناسب ليكي انا بجد مقهور من فرق العمر اللي بينا وخايف تحبيه عشان الخب مش بأيدنا
عشق بحنيه مسكت وجهه بين ايديها : ....
صهيب : مالك ساكته عايزة تقولي حاجة ؟
عشق : .......
صهيب: عشقي مالك؟؟
عشق بهمس: بحبك
صهيب انتفض من عالسرير
صهيب بصدمة: اييه قولتي ايه ؟؟
عشق بكسوف: ما قولتش حاجة
صهيب مسكها من ايدها : ارجوكي عيديها قولتي ايه؟؟؟
عشق: رغم اللي حصل وانا مقهورة بس مش قادرة اكرهك
صهيب باسها بلهفة وشوق وبعد سند جبينه على جبينها
صهيب وهو يلهت: انا قطعت مرحلة الحب انا بعشقك يا عشقي
عشق ابتسمت بكسوف
صهيب: مستعدة تديني فرصة تانية؟؟؟
عشق: اه بس بشرط انك ما تقربش من....
قاطعها صهيب
صهيب: وربنا مش هقربلك الا لما تكوني رضيانة انا عارف ان اللي عملته خلاكي تبقي خايفة اكتر بس اوعدك اني هكون سندك واي حاجة بتقوليها هنفذها
عشق بدموع حضنته وناموا فحضن بعض
________________________________________________
اوضة زين وغرام🔥💜
زين بغضب : انتي ازاي تحضني الحيوان ايهم هااا
غرام باستفزاز: عادي اخي بالرضاعة وعايزة احضنه في حاجة غلط؟؟؟
زين بنرفزة لا ما فيش يا انسة غرام
ودخل الحمام وخبط الباب وراه تحت ضحك غرام على غيرته
طلع زين وما ادلهاش اي اهتمام وقعد على الكنبة وشغل التلفزيون
غرام: حبيبي
زين ......
غرام: يا قلبي
زين........
غرام : مش هترد؟؟؟
زين........
غرام بتمثيل الحزن: ربنا يسامحك كنت عايزة حضن صغنون قدددددد كده 🤏
زين بسرعة وكأنه كان محضرلها الجواب: روحي قولي لأخوكي بالرضاعة الاستاذ ايهم يحضنك
غرام اطلقت ضحكة سمعتها الفيلا
زين بنرفزة: ايه قولت حاجة تضحك؟؟؟
غرام قربت وقعدت بحضنة ولفت ايديها حول رقبته بدلع : بيبي انا بحب حضنك انت وبس
زين بنفسه( يا لهويييييي ازاي هعمل نفسي تقيل  وهي قاعدة فحضني يارب صبرني )
زين ببرود: بقيتي مش بتتكسفي وتقعدي فحضني من غير ما تتكسفي ايه اللي تغير
غرام قربت وباسته على دقنه برقة
زين حملها وحطها على السرير
غرام بهمس: ابعد مش كنت زعلان وانا دلوقت زعلانة
زين ما درش عليها وباسها وووو...
________________________________________________
تاني يوم في الصباح صحي صهيب وعشق
صهيب بفرحة؛ انا مبسوط اوي على اللي قولتيه مبارح
عشق بكسوف؛ احم يلا بينا ننزل نفطر
صعيب بضحكة : ماشي يا انسة مكسوفة
نزلوا كلهم وقعدوا يفطروا وقامت غرام عشان تشرب مي
بس ما لحقتش تتحرك واختل توازنها ووقعت اغمى عليها
زين بفزع: غرااام

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

زين بلهفة: غرااام وقرب وشالها
صهيب اتصل بالدكتورة وثواني ووصلت الدكتورة ودخلت لغرام للاوضة وبعد فترة خرجت
الدكتورة : مبروك المدام حامل
زين بفرحة؛ الحمدالله يارب الحمدالله
سمر : لللللللللوليش الحمدالله فرحتني باولاده قبل ما اموت الحمدالله
قاسم حضن ابنه: مبروك يا حبيبي
زين بدموع : يبارك فيك يا حبيبي
الكل نزل نحت وزين دخل عند غرام وقرب حضنها بدموع
زين : مبروك حبيبتي انا فرحان ان ابني منك انتي
غرام عيطت من الفرحة
غرام: يبارك فيك يا قلبي
_______________________________________________
اوضة عشق وصهيب في المساء
صهيب حضنها
عشق: مالك في ايه
صهيب: عايز ولد
عشق بتوتر : ايه انا يعني ...
صهيب بحنية : ما تخافيش انا وعدتك مش هعمل حاجة من غير رضاكي
عشق حضنته وبقت تتمسه فيه زي القطط: اوعدك هحاول
صهيب قرب وباسها واخدها فحضنه وناموا
________________________________________________
رعد: بابا عايز اقولك انا مش المفروض اطلق سلوى عشان النا ٣ شهور اظن كفاية كده مش عايز افضل رابط اسمي بيها
قاسم: حاضر يا حبيبي النهاردة اتكلم مع عمتك واقولها تيجي بكره
_______________________________________________
ايهم كان قاعد في الحدييقة لوحده جا رعد
رعد: قاعد لوحدك ليه؟
ايهم بابتسامة: ما فيش حابب اشم هوا
رعد: خبرني عنك ليك فترة كبيرة ما شوفناك
ايهم:  ما فيش حاجة انا زي ما انا بس تعبان من الشغل اوي
رعد: طب ايه رأيك تفضل عندنا فترة تريح نفسك شوية
ايهم: اه بفكر في الموضوع
رعد؛ ممكن ما تفكرش بعشق لو سمحت عشان دي اسمها خيانة وربما هيحاسبك عشان عشق مش ليك انا فاهم عليك على فكرة   
ايهم  بلهفة: ما تقولش كده والله وربنا ما عدتش فكرت بيها ابدا من لما عرفت ان اتجوزت صهيب بعدين اكتشفت ان دا مش حب مجرد اعجاب ومجرد تعود عشان فضلت معانا سنتين
رعد: انشالله تلاقي بنت الحلال
________________________________________________
اليوم التالي جا المأذون وطلق رعد وسلوى وكل شخص رجع لحياته الطبيعية  وعدا شهور وغرام بطنها كبرت وزين بيجبلها كل حاجة تتوحم عليها وصهيب مهتم بعشق اوي وبدأ عنفه معاها يخف اوي
صهيب: جهزي نفسك هاخدك افسحك النهاردة
عشق بفرحة: بجد الي فترة طويلة اوي ما خرجتش
صهيب: بجد يا قلب صهيب
عشق: بس الجرح قادر تمشي
صهيب بحنية: اه يا قلبي انا كويس
خرج صهيب وعشق واتعشوا في مطعم وهما راجعين
عشق بفرحة: ايه رأيك لو نزلنا مشينا شوية
صهيب: بأمر اميرتي انا 😉
نزلوا من العربية
صهيب بهدوء: تعرفي اني مرتاح ومبسوط اوي
عشق: انشالله تفضل كده على طول بس ايه السبب
صهيب: مبسوط عشان احنا سوا ومرتاح عشان مش خايف من فكرة انك بتحبيني او لا عشان انتي قولتيلي انك بتحبيني صح؟؟
عشق بكسوف: اه صح
فضلوا يمشوا واكلو ايس كريم لحد ما عشق بصت لبنت كانت لابسة لبس فاضح اوي والشباب قاعدين يبصولها
عشق بغيرة : صهيب يلا بينا نرجع الفيلا
صهيب باستغراب : ليه؟ مش كنتي حابة نفضل سوا؟
عشق : اه بس عاوزة ارجع
صهيب بص ناحية ما بتبص وشاف البنت وابتسم على غيرتها
صهيب بخبث  : غيرانة يا بطة؟ 😉
عشق بجدية: لما اغار هغار من بنت محترمة مش من بنت بتعرض جسمها وانا جدا فخورة بالحجاب بتاعي
عشق بفخر من تربية عشق واحترامها: كل مرة بتخليني احبك اكتر
عشق: يلا بينا
رجعوا الفيلا وطلعوا للاوضة
عشق : هاخد شاور انا
صهيب: اوك انا هاخد شاور برا واصلي واجي  
عشق دخلت وابتدت تعيط بحرقة انها بتحب صهيب بس مش قادرة تقرب منه ولما شافت البنت كدا خافت ان صهيب يخونها مع واحدة مش محترمة عشان هي تاخد فلوس واخدت شاور وخرجت لقيت صهيب مستنيها
صهيب قرب منها: مالهم عيونك؟ انتي معيطة؟؟
عشق بتهرب: لا لا بس عايزة انام
وراحت باتجاه السرير عشان تنام بس مسكها من ايدها
صهيب: مش هتنامي قبل ما تقوليلي مالك
عشق بدموع وعياط؛ انا بحبك
صهيب بابتسامة مسح دموعها: طب مالك ليه العياط ؟
عشق بدموع : النهاردة خوفت اوي 🥺🥺
صهيب بحنية: ليه يا حبيبتي
عشق: خوفت تخوني مع واحدة مش كويسة
صهيب ضحك: اه قصدك على البنت اللي شوفتيها؟؟🤣
عشق بدموع: اه🥺🥺
صهيب قرب وباسها بحنية وبعد لما اتقطع نفسها: بحبك انتي ومش عايز واحدة غيرك ف حياتي
عشق : وانا بحبك بس خايفة
صهيب قرب وحضنها :  هكون لطيف معاكي اوعدك بس ما تعمليش حاجة وما تخافيش
عشق : ممكن نطفي النور ؟ 🥺وبصتله النظرة دي🥺
صهيب  بحنية: حاضر يا عيون صهيب
صهيب طفى النور وقفل الباب ورجع حضنها و....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح صحيت عشق وشافت صهيب حاضنها  وكانت فرحانة اوي ابتسمت وقربت باسته على خده وسترت جسدها العاري ودخلت تاخد شاور
صحي صهيب وسمع صوت في الحمام ف ابتسم وخرج ياخد شاور في الحمام اللي برا الاوضة ولبس هدوم البيت ورجع يستنى عشق
صهيب مسك التلفون
صهيب : الو
مجهول......
صهيب : عاوزك بخدمة
مجهول : ........
صهيب؛ .&&&&&&&&
مجهول : تكرم يا خويا خلال ساعتين هتكون جاهزة
صهيب: شكرا ليك
قفل صهيب وخرجت عشق من الحمام قرب صهيب وحاوط خصرها  واخدها بقبلة رومانسية قبل ما يتكلمو حرف وبعد فترة بعد عنها
صهيب بحب: صباح الورد وصباح الحب وصباح العشق يا عشقي
عشق بكسوف: صباح الخير
صهيب : انتي عارفة ان مبارح كان احلى يوم فحياتي
عشق بصوت يكاد مسموع؛ وانا كمان
صهيب: يا لهووي على الرقة ...حضري شنطة هدومنا
عشق باستغراب: ليه هنروح فين؟؟
صهيب: شهر عسل
عشق بكسوف : حاضر
صهيب: عايز نكون ٣٠ يوم لوحدنا وبس ومش عايز حد يتكلم معانا هنقفل تليفوناتنا وممنوع نتكلم مع حد
عايزك انتي وبس
عشق  بابتسامة ناعمة : حاضر
صهيب قرب باسها وعشق زقته : يلا ننزل نفطر
صهيب ما سمعش منها : عايز اكلك  انتي مش عايز فطار وباسها واخدها للسرير ووووو ........
________________________________________________اوضة غرام وزين
صحيت غرام وما شافتش زين جمبها زعلت عشان النهاردة عيد ميلادها وهو مش فاكر دخلت اخدت شاور ونزلت تحت
غرام: صباح الخير
الكل: صباح النور
غرام: امال فين زين
قاسم: خرج من الصبح قال مشغول اوي
غرام بحزن؛ ااه
ايهم: تعالي نتمشى شوية لو حابة
غرام: اه اكيد يا حبيبي يلا
طلعوا غرام وايهم يتمشوا
ايهم بضحك : عارفة ان جوزك كارهني اوي ومستنيني اروح من عندكم بس انا مش هحققله الامنية دي وهفضل قاعد فوق قلبه 🤣🤣
غرام: كارهك ليه؟؟
ايهم : غيران عليكي مني
غرام ضحكت : اه صح عرفت ازاي
ايهم: سمعته مرة في المطبخ بقولك ما تضحكيش مع الزفت ايهم تاني 🤣
غرام بضحك: اه بس هو ساكت عشان قولتله انك اخويا ف الرضاعة فمش قادر يعمل حاجة🤣
ايهم: ليه قولتيله كنت عايز اغيظه اكتر🤣
غرام: حبيبي انت بتغيظه من هنا وانا يتنكد عليا من هنا طول النهار عشان كده قولتله عشان ارتااح🤣
ايهم: اه عندك حق 🤣
________________________________________________
اوضة صهيب وعشق
بعد فترة بعد صهيب عن عشق وهي سترت نفسها بالملاية بكسوف
صهيب بحب؛ هاخد شاور واستنيكي
عشق بكسوف : حاضر
صهيب بابتسامة  باسها ودخل ياخد شاور
________________________________________________
نزلوا صهيب وعشق : صباح الخير
الكل: صباح النور
صهيب : امال فين زين؟؟
ندى: خرج من بدري على شغله
قاسم: ليه عايزه بحاجة؟
صهيب: اه عايز ياخدلي اجازة شهر
ندى باستغراب: ليه يا حبيبي
قبل ما يجاوب كان رن هاتفه باسم زين
زين: مش هتيجي
صهيب: لا كنت عايزك تاخدلي اجازة شهر وما تسألنيش ليه بعد شوية اتصل بيك اقولك ليه
زين: طب سلام
قفل صهيب ولاحظ ايهم وغرام داخلين من الحديقة واستناهم حتى دخلوا وقال متقصد بوجود ايهم
صهيب: والله يا ماما هاخد اجازة عشان هنطلع شهر عسل انا وعشق
ندى وسمر زغردو  وقربت ندى وحضنت عشق: يا حبيبة قلبي انتي انا مبسوطة انكم مع بعض
عشق بابتسامة حضنتها
بعد فترة ..... كان صهيب وعشق خارجين للعربية
عشق : غرام تعاليلي شوية في المطبخ
وراحوا للمطبخ
غرام : عاوزة ايه يا حبيبتي
عذق طلعت بوكس شوكولا وادته لغرام
عشق: انا عارفة النهاردة عيد ميلادك واسفة لو مش هنحتفل بس ما بلحقش عشان صهيب وكده
غرام بدموع؛ انتي فاكرة؟؟
عشق بحب: طبعا فاكرة مش انتي اختي
غرام حضنتها وخرجت عشق بس قبل ما تخرج
ندى: عشق تعالي بسرعة نسيت اقولك حاجة قبل ما تروحي
عشق راحت مع ندى
وندى ادت عشق كيس
عشق: اي ده؟؟
ندى بخبث : افتحيها
عشق فتحتها  وشهقت من الكسوف
عشق بسرعة:لا لا مش عايزة
ندى : يا هبلة لو ما لبستيهاش لصهيب هو هيخونك مع واحدة بتلبس منهم فهمي يا غبية
عشق بخوف: يعني ممكن يخوني ؟
ندى بخبث: اه طبعا عشان كده بقولك
عشق بسرعة؛ لا لا هلبسها اكيد
ندى ضحكت وحضنتها
________________________________________________
في المساء كانت غرام بتاكل شوكولا في المطبخ ونزلت لتحت بس كانت الانوار مقفولة وفتحت لما نزلت
الكل: كل سنة وانتي طيبة
غرام بفرحة؛ كنت فاكرتكم ناسيين
ندى واحمد؛ كل سنة وانتي طيبة يا حبيبتي وربنا يخليلك جوزك
غرام قربت باست ايد اهلها واحتفلو مع بعض بس برضو كانت حزينة عشان زين مش موجود وهو دايما كان يحتفل بعيد ميلادها
عدا فترة ووصل زين للفيلا
زين : مساء الخير
الكل: مساء النور
زين وجه كلامه لغرام؛ انا هطلع الاوضة ما تطلعيش الا لما اناديلك
غرام باستغراب؛ حاضر  
ا...............
زين خلص كل حاجة بالاوضة واخد شاور ونادى لغرام
دخلت غرام الاوضة وانبهرت بيها كلها بالون وورود وشموع وجو رومانسي جدا
زين قرب وحضنها ؛ كل سنة وانتي طيبة
غرام: بدموع ؛ كنت فاكراك نسيت وكنت زعلانة بجد
زبن: انسى نفسي وما بنساش اليوم ده
غرام حضنته؛ انا بحبك اوي
زين: وانا بحبك اوي اوي اوي
غرام: انا استغربت انك ما كنتش مع العيلة تحت وما احتفلتش بيا عشان كده زعلت
زين: انا كل سنة بحتفل بيكي مع العايلة بس المرة دي مميزة عشان انتي مراتي حلالي وحابب نحتفل لوحدنا وكن عايز اقولك اني بحبك اوي
غرام بدموع  قربت وباسته
زين باسها من شفايفها وووووو......
________________________________________________
 وصل صهيب وعشق للمكان وكانت عبارة عن شقة في حي جميل ونزلو من العربية وطلعو الاسانسير
وقبل ما يفتح الباب  غمض عيون عشق  بقماشة
ودخل بيها لاوضة النوم وقلعها القماشة
عشق بانبهار؛ وااااو ده كله ليا
( الاوضة كانت متزينة ورومانسية وكده يعني )
صهيب: ااه كله لعشقي
عشق حضنته : انا بحبك
صهيب باسها وحطها على السرير بس قبل ما يكمل عشق زقته
بعد عنها باستغراب: مالك ؟
عشق ؛ عايزة ادخل الحمام
صهيب : بتتهربي كاشفك
عشق  : لا بجد عايزة اعمل حاجة
صهيب بتفهم بعد عنها
عشق اخدت الكيس ودخلت الحمام ولبست ال&& &&   وبعد فترة طلعت وهي مكسوفة
صهيب قام وقرب منها بانبهار: الجمال ده كله ليا؟؟
عشق وهتموت من الكسوف؛ طنط ندى قالتلي  
صهيب ضحك بصوت عالي: اموت بالمكسوف انا  بس هرجع هبوس ماما على النعمة دي😉
وقرب منها وووو....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد كام يوم على صهيب وعشق ف شهر العسل بتاعهم وفي يوم كان صهيب بيشرب سيجارة وعشق بتاخد شاور
عشق؛ يا لهوييي نسيت المنشفة  
عشق فتحت الباب وقالت بصوت ضعيف
عشق: صهيب
صهيب : قلب وعيون صهيب
عشق من ورا الباب : لو سمحت انا نسيت المنشفة
صهيب بخبث: ااه يا يروحي هجيبها😉
اخد صهيب المنشفة واداها لعشق بس قبل ما تقفل زق الباب ودخل
عشق بصرااخ" اااااااااع يا سافل
وحاولت تداري جسدها بايديها
صهيب  بخبث : ايه مالك عاوز اخد شاور مع مراتي ممنوع يعني ولا ايه؟؟
عشق سحبت المنشفة وحاوطت نفسها بيها: اه ممنوع يا قليل الادب ابعد كده
صهيب بغمزة : طب مانا شوفت كل حاجة مكسوفة من ايه؟؟ 😉
عشق شهقت بكسوف: يا ساف..... قطع كلامها بقبلة وزقها لبرا على السرير
صهيب وهو تايه بيها وهو بيقلع هدومة: هفرجيكي السافل ده هيعمل ايه وووووو.....
________________________________________________
غرام و زين 🔥💜
غرام كانت قاعدة زهقانة من الحمل
زين: الجميل سرحان بايه
غرام بابتسامة مزيفة: ما فيش يا حبيبي
زين: حابة نخرج مكان؟؟؟
غرام : لا يا حبيبي شكرا عايزة اقعد لوحدي شوية
زين : طب مالك بقالي فترة بحاول اتقرب منك وانتي زهقانة انتي مزعوجة مني من حاجة
غرام بنرفزة وصوت عالي شوية: مااا فيش بقولك ما فيش حابة اقعد لوحدي مالك عايزني اكون دايما باحسن صورة
زين بصلها بعتاب وخرج من الاوضة وغرام قعدت تعيط
________________________________________________
زين نزل لتحت مزعوج اوي
ايهم: مالك في ايه
زين ؛ ما فيش ايه رأيك نخرج نتمشى شوية مخنوق
ايهم وزين خرجو
ايهم : مالك في ايه؟؟
زين: غرام بقالها فترة مش طبيعية وانا مش حابب ازعلها عشان تعبانة من الحمل
ايهم؛ طول بالك عليها يا اخي هي مرهقة من الحمل وبس
زين : خير
________________________________________________
رجع  ايهم زين للفيلا
طلع زين الاوضة
دخل وشاف غرام بتعيط
زين حاول يكتم مشاعره ودخل ياخد شاور من غير ما يعبرها وخرج
اول ما خرج ارتمت غرام فحضنه وعيطت
غرام بدموع: ارجوك انا اسفة دي هرمونات الحمل وانا مش قادرة اتحمل نفسي عشان كده اتعصبت اوي الفترة الاخيرة
زين حضنها بحنية : خلاص يا حبيبتي مش زعلان
غرام : اكيد مش زعلان ؟
زين : اه يا روح زين
غرام قربت وباسته وحضنته
زين حملها: يلا بينا استعنا على الشقى بالله
غرام بهمس: بالراحة ارجوك تعبانة
زين بهمس مماثل: ما تخافيش وقرب باسها ووو.....
________________________________________________
عشق كانت نايمة على صدر صهيب العاري والهدوء مخيم على الجو
صهيب  وهو بيلعب بشعراتها : بحبك
عشق: وانا كمان
صهيب : عايز اجيب منك دستة  عيال ونملي البيت بيهم
عشق بفرحة : وانا كمان عايزة نجيب عيال اوي ونعيش مع بعضنا لآخر العمر
صهيب ضمها لحضنه
________________________________________________
عدا شهور وايام وكل حد رجع لحياته الطبيعية لحد ما اجى موعد ولادة غرام وزين
غرام بتعب : زين انا بحبك لو ما خرجتش ترجوك قول لابننا اني بحبه وقوله انه احنا كنا بنحب بعض اوي
زين بدموع : هشششش ما تقوليش كده هيكبر معانا ونعيش سوا لآخر نفس بينا احنا التنين
دخلت غرام العملية والكل قاعد يعيط عليها وخايفين وزين ما هديش من العياط والخوف
بعد٣ساعات خرجت الدكتورة وهي حاملة طفل يجنن
الدكتورة بحزن : الحمدالله الطفل صحته كويسة بس المدام البقاء لله
الجميع : اييييه
زين بعياط :  انتي بتقولي ايه اكيد مراتي كويسة ارجوكي ارجوكي
ندى  بعياط ابوس ايدك ابوس رجلك ما تخليهاش تموت
لدكتورة : انا بعتذر بس القلب وقف وما قدرناش نعمل حاجة
زين ما تحملش ووقع اغمى عليه من الصدمة
صهيب: زيييين ....🥺

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صهيب: زييييين 

صحي زين بسرعة وهو عرقان ويلهث ( معلش بقى ما تشتموني 🤣) 

بص جمبه لقي غرام نايمة قرب وباسها بلهفة على كل وجهها وقرب من شفايفها واكلهم بعنف 

صحيت غرام بسبب مضايقته 

غرام بتحاول تزقه: مالك يا زين في ايه؟ 

زين بدموع: انتي كويسة ؟ 

غرام: اه يا حبيبي مالك؟؟ 

زين : شفت حلم مش كويس ابدا 

غرام: ممكن ما تعيطش 

زين حضنها بهدوء: بحبك 

غرام ابتسمت ؛ وانا كمان يلا ادخل خد شاور عشان عرقان وحرارتك مرتفعة شوية 

زين: اوك 

دخل زين اخد شاور وخرج وهو يدعي ربه انه يخليلة غرام وابنه يجي بخير وسلامة 

زين نام على السرير وحضنها بخوف ونامو فحضن بعض 

________________________________________________ عدا الوقت وجا معاد ولادة غرام( المرة دي بجد مش حلم🤣) زين ما قدرش يودع غرام عشان كان خايف اوي من الحلم اللي شافه قبل يومين 

صهيب قرب وحضنه: متخافش انشالله هتعدي 

زين  : انشالله 

عدا الوقت وخرجت الدكتورة تطمنهم على الببيبي وعلى صحة غرام 

زين: اقدر ادخل اشوفها؟؟ 

الدكتورة: بعتذر دلوقت لا بس هننقلها غرفة عادية بعد شوية 

نقلو غرام لغرفة عادية وابتدت تفوق من المخدر 

غرام بتعب: ز ز ي ن 

زين قرب وباس ايدها: يا عيون زين 

غرام : انا ب حبك 

زين باحراج من اهله عشان كلهم موجودين 

زين: احم وانا كمان 

غرام؛ انا موجوعة اوي  كله بسببك عارف لو بتقربلي مرة تانية هموتك 

زين باحراج اكتر: احم حبيبتي الحمدالله على السلامة 

عشق قربت منها وقالت بفرحة: بصي انتي جبتي نونو حلو اوي 

غرام : الحمدالله هنسميه قاسم ايه رأيك يا زين 

زين بفخر عشان هي فكرت باسم باباه ؛ اه طبعا يا حبيبتي 

قرب قاسم وباسها من راسها : ربنا يخليكي يا بنتي بس انا مش عايز قاسم انا عارف انك بتحبي اسم اسد عشان كده هنسميه اسد

غرام : لا يا عمي انا بحب اسمك انت 

زين: بابا انت بتقول ايه انا عايز اسمك 

قاسم: خلاص ولا مش عايز نقاش بالموضوع 

غرام: ربنا يخليك لينا يا عمي 

زين قرب وباس ايد باباه وخرجو من المشفى وزين كان مهتم اوي ب غرام 

________________________________________________

اوضةعشق وصهيب🔥💜 

صهيب :مش عايزة نونو صغير اجبلك ياه 

عشق ببراءة وفرحة: اه طبعا بحب النونو اوي 

صهيب ابتسم وقرب باسها بخبث   : طب ايه رأيك نجيب نونو صغير  ؟ 😉😉 

عشق بكسوف: خلااص انا جعانة 

صهيب : حاضر يا اميرتي هجبلك بيتزا 

عشق : يممممممم 

نزل صهيب وجاب لها بيتزا واكلها وخلصو 

عشق: عايزة اقولك حاجة 

صهيب : قولي يا قلبي 

عشق ": انا عايزة ارجع الجامعة

صهيب بنرفزة: ايه جاب السيرة دي دلوقت؟؟ 

عشق : انت مش بتوثق فيا وعارف اني ما بغلطش 

صهيب: اه طبعا انتي محترمة بس غيرك مش محترم عشان كده خايف عليكي 

عشق : يعني مش هتغير رأيك ؟

صهيب: اسف بس مش هغير رأيي واكيد مش بتزهقي عشان انا دايما بخرجك ومش عايز السيرة دي تتفتح مرة تانية لو سمحتي 

عشق بهدوء: ططب حاضر وقامت عشان تنام 

صهيب راح وراها وحضنها وباسها  وزقها على السرير وووو...

________________________________________________

في يوم  في المساء كل حد كان نايم  وعشق قاعدة تذكر بالاوضة لما وصلها رسالة 

مجهول.. جوزك صهيب اتصاب ودلوقت هو بالمستشفى 

عشق قامت بفزع ورنت على الرقم 

مجهول: الو 

عشق: انت بتقول ايه مستشفى ايه؟؟ 

مجهول: دا العنوان تعالي بسرعة .....

عشق زقت التلفون ولبست الطرحة ونزلت بسرعة وما حداش شافها عشان كلهم نايمين 

وخرجت ووصلت للمكان بس ما لقتش حد واول ما لفت شافت شخص قدامها 

عشق بصدمة؛ انننننت؟؟؟؟ 

________________________________________________

رجع صهيب من الشغل وهو جايب بوكس شوكولا لعشق وطلع الاوضة بس ما لقهاش نزل تحت وبرضو ما فيش اثر ليها راح وخبط على باب مامته 

صهيب بتوتر: ماما شوفتي عشق فين؟؟ 

ندى : لا هي مش هنا 

صهيب ؛ لا وانا خايف اوي هتكون فين دلوقت الساعة ١١ 

ندى: اهدا هثحي ابوك 

صحي صهيب الكل والكل قاعد متوتر وخايف عليها

 ايهم: طب ازاي نسينا كميرات المراقبة 

صهيب ركض بسرعة عشان يفتحهم واتصدم من اللي شافه 

صهيب بخوف : تتوقعوا راحت فين 

رعد : المفروض نشوف تليفونها 

طلعو كلهم واخدوا التلفون 

صهيب: اه يا ولاد ال&****** 

صهيب خرج بسرعة للعربية 

رعد وزين وايهم خرجو وراه 

________________________________________________

عشق بصدمة: انتتتت؟؟؟ 

احمد: اه انا فاكرة اني نسيتك تؤتؤ بتكوني غلطانة 

عشق: انت واحد مريض ازاي تعمل كده 

احمد: اه مريض فيكي انا بحبك انتي ليه ما قولتيلي انك متجوزة ها؟؟؟ 

عشق زقته: ابعد يا حيوان 

احمد مسكها من ايديها وكتفهم لورا 

احمد بهمس مخيف  : طيب انا بفرجيكي المريض ده هيعمل ايه دلوقت

عشق بدموع: ارجوك يا احمد انا كنت فاكرة نفسي زي اختك 

احمد بتغير مخيف قرب ومسح دموعها: لا لا ما تعيطيش انا بحبك ومش عايز اشوف دموعك دول 

عشق : احمد ارجوك 

احمد: بصي انا ما بحبش اشوف دموعك مش زي صهيب دايما يخليكي تعيطي عشان كده المفروض تكوني معايا انا مش هو 

عشق ضربته الم : انت واحد حمار وحيوان ابعد عن طريقي عايزة اخرج 

احمد بغضب زقها على الارض وقطعلها هدومها وباسها من شفايفها بس قبل ما يكمل كان الباب اتفتح بقوة 

صهيب بعيون زي الجمر قرب من احمد وحاشه عن عشق وفضل يضرب بيه 

ايهم ورعد وزين  مسكو صهيب : اتركه هيموت بين ايديك 

صهيب بصراخ: ااه ما انا عايزه يموت ال&&&*&***** 

ايهم : يا حيوان افهم روح غطي مراتك واحنا بنشوف الحيوان ده 

صهيب صحي بصدمة  على الكلمة وراح لعشق بلهفة : عشق انتي انتي كويسة ؟؟ 

عشق بتعب :اه 

صهيب قلع الجاكيت بتاعة ولبسها اياه وعدللها الطرحة وحملها للعربية 

زين وايهم ورعد حملو احمد واخدوه بالعربية للبوليس 

________________________________________________

صهيب ركن العربية

صهيب مسك وجه عشق بين ايديه: عشق انتي كويسة ؟؟ 

عشق: اه بس دايخة شوية 

صهيب بلهفة؛ ما تخافيش هتصل بالدكتورة 

صهيب مسك التلفون؛ واتصل بالدكتورة عشان تروح للفيلا 

________________________________________________عدا الوقت وسلمو احمد للبوليس والكل رجع على الفيلا ومستني قدام اوضة عشق 

خرجت الدكتورة بابتسامة: مبروك المدام حامل 

الكل فرح لصهيب وباركوله 

صهيب قرب من الدكتورة بدموع: بجد مراتي حامل؟؟ 

الدكتورة : اه 

صهيب بدموع؛ الحمدالله الحمدالله 

الدكتورة بحزن : بس .....

صهيب : اييييه انا مش عايز الطفل ده 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الدكتورة: بس للاسف جسمها ضعيف وهتتعب في الحمل اوي

صهيب بصدمة: اييييه انا مش عايز الطفل انا عايزها هي تكون بخير وبس 

احمد: ايه الكلام ده يا صهيب ده حرام ربنا هيحاسبك بعدين انشالله هتكون كويسة 

صهيب بحزة: قوليلنا لو سمحتي هو في خطر على حياتها؟؟ 

الدكتورة: لا لا بس هي هتتعب اوي فترة الحملل ولو سمحت تعالي كلمني لوحدنا شوية 

خرج صهيب والدكتورة 

الدكتورة بجدية: حضرتك يعني هي جسمها ضعيف اتمنى تكون لطيف معاها بالعلاقة انت فاهمني صح؟ 

صهيب باحراج: اه اه طبعا شكرا ليكي 

الدكتورة : اهتم باكلها كويس 

صهيب : اوك شكرا 

دخل صهيب للاوضة وبص لعشق اللي قاعدة تعيط 

صهيب بلهفة مسك وجهها؛ مالك يا حبيبتي انتي مش عايزة نونو ف بطنك ولا ايه 

عشق ببراءة: اه اه والله بس فرحانة دول دموع الفرح 

صهيب حضنها بقوة " 💜 انا بحبك يا روحي 

________________________________________________ عدا ايام كتيرة لحد ما اجا اليوم اللي هيغير قصة حب عشق وصهيب 

كان ايهم قاعد لوحده في الحديقة لحد ما جات عشق وادته كوباية عصير 

عشق ببراءة : ابيه جبت ليك عصير عشان حاساك مدايق 

ايهم بابتسامة: لا يا حبيبتي بس تعبان شوية 

دخل صهيب على الفيلا وجن جنونه لما بص وشاف ايهم وعشق لوحدهم قرب منهم لكن قبل ما يقرب منهم استوقفته كلمة ايهم اللي حولته لبركان هايج 

ايهم: انا بحبك اوي 

عشق بتوتر انتفضت وقامت: ابيه ا .. ان ..انت بتقول ايه؟ 

ايهم: انا بحبك بجد مش قادر انساكي ارجوكي ما تزعليش بس انا بقولك اللي ف قلبي بصي الرسمة دي رسمتهالك البارحة   ( ومدلها صورتها وهي بتضحك) 

عشق اتوترت منه 

 ايهم : ممكن احضنك عشان بكره مسافر 

عشق : ......

ايهم شافها ساكتة مسك ايدها وشدها لحضنه بسرعة وبقي متمسك بيها وهي تحاول تزقه 

عشق: ابيه ابعد ما ينفعش كده 

صهيب ما كانش قادر يتحرك من الصدمة فاكر ان عشق حضنته بارادتها  قرب عليهم وشد عشق من حضن ايهم ونزل ضرب ب ايهم وايهم مش بيقاومه عشان كان عارف انه سمعهم 

اجتمع الكل على الصوت وقرب رعد حاش صهيب عن ايهم 

رعد بصراخ : مالك في ايييه 

صهيب : الحيوان ده لو فضل عندنا يوم واحد هقتله قولوله بنقلع يغور من هنا احسن ما وحياة ربنا اقسم بالله العظيم هرتكب بيه جريمة 

احمد : طب قول هو عمل ايه ،؟؟ 

ثهيب : مش هتفرق هو عامل ايه المهم مش عاوز اشوفه 

وقرب مسك ايد عشق وجرها للاوضة

اول ما دخل الاوضة صفعها الم وقعت منه على الارض 

عشق بدموع: ليه كده؟؟ 

صهيب قرب ومسكها من شعرها : عشان انتي واحدة حيوانة و"****& 

وصفعها مرة تانية 

عشق بعياط: صهيب ارجوك 

صهيب بصراخ: انتي ازاي تحضنيه ، ازاي تخلي راجل غيري يلمس جسمك ازااااااي ولا عجبتك الرسمة وعايزة تترسمي تاني يا&&&*& 

ايه فايدة الطرحة اللي انتي لابساها 

عشق بخوف: والله ما عملتش حاجة 

صهيب صفعها مرة تالتة : طيب وحياة ربنا هخليكي تشتهي الموت ومش تشوفيه 

عشق بدموع: صهيب انا حامل ارجوك 

صهيب خرج من الاوضة ورجع بعد شوية ماسك حبل معاه ربط ايدها من جهة وربط الحبل من جهة بالسرير 

صهيب بغضب: دلوقت هخليكي تشوفي الوجه التاني الظاهر اني دلعتك زيادة وضربها برجله وخرج برا الاوضة وقفل الباب

             ________________________________

صهيب بصراخ: يمين بالله العظيم وديني اقسم بالله تلات مرات لو حد يدخل الاوضة لهرتكب بيه جريمة 

وخرج من غير ما يسمع ردهم 

_______________________________________________ 

اوضة زين وغرام 🔥💜

غرام : انا خايفة على عشق اوي 

زين: انا هروحلها من البلكون اشوفها خايف يكون عملها حاجة 

غرام : هروح معك 

زين: هتروحي فين لسا الجرح جديد خليكي هنا مش هتأخر

خرج زين اخد اكل ومي ونط من البلكون للاوضة 

دخل واتصدم من وجه عشق اللي مليان كدمات ودم 

زين بلهفة :عشق مالك انتي موجوعة 

عشق بتعب: انا جعانة اوي وعايزة ادخل الحمام 

زين راح وفكلها الحبل واعطاها الاكل 

زين: انا هطلع عشان تدخلي تاخدي شاور عايزة حاجة قبل ما اطلع 

عشق:شكرا ليك 

زين وهو خارج: ما تقوليش لصهيب اني دخلت هنا 

عشق : اه اكيد شكرا ليك 

دخلت عشق واخدت شاور ونضفت الاوضة ورجعت نامت على السرير 

بعد فترة رجع صهيب للاوضة 

صهيب دخل واتفاجئ من تغير حالة عشق والاوضة نضيفة بس قرب عليها وشاف وشها مليان كدمات وجعه قلبه عليها 

صهيب بنفسه؛ لا لا تستاهل عشان تحضن راجل غيري  

ضربها بخفة على كتفها: يا عشق الزفت 

عشق بفزع: في ايه 

صهيب: مين اللي فكلك الحبل ده ؟؟ 

عشق بخوف: انا انا قطعته كنت عايزة ادخل الحمام 

صهيب: فاكراني اهبل عشان اسدق ان ايدك الناعمة فكت الحبل ده  عارف ان اللي فكه ايد راجل قوليلي مين رعد او زين؟؟

عشق بخوف: صدقني ماحدش منهم انا اللي فكيته 

خرج صهيب لكميرات المراقبة ورجع عند عشق وعيونه حمر زي الدم مسكها من شعرها : قولتيلي ما حد يا كذابة انا بفرجيكي 

طلع لاوضة زين وخبط اوي 

والعيلة اتلمت على صوت الخبط 

احمد: في ايه 

حازم: مالك يا صهيب 

صهيب: ما حدش يتدخل 

فتح زين باب الاوضة واخد لكمة على وجهه 

ردله زين الضربة وقعدوا يضربوا بعض جا رعد والرجالة حاشوهم عن بعض 

صهيب بغضب وصراخ: انت ازاي تدخل لمراتي يا حيوان ها؟؟ 

زين بصراخ: يعني اتركها تموت بين ايديك 

صهيب : طيب يا زين انا بفرجيك من النهاردة ما اعرفك ولا تعرفني يا حيوان يا***&&&& 

طلع صهيب للاوضة واخد هدوم عشق وهدومه وحمل عشق بين ايديه وطلع للعربية 

ندى: ارجوك يا ابني رايح فين والله البنت حرام عليك مش متحملة 

رعد جا وحاول يشد عشق من ايد صهيب بس صهيب زقه وطلع للعربية وزقها وخرج للشقة بتاعته 

دخلوا للشقة 

صهيب: بصي دا المكان اللي هتشوفي ايامك السودا بيه 

عشق بدموع : ليه كل دا والله انا ما عملتش حاجة 

صهيب : اسكتي مش عايز اسمع صوتك 

عشق : انت ليه رجعت كدا تاني كنت فاكرة عمرك مش هترجع تضربني وتتعصب عليا بس الظاهر انا كنت مخدوعة 

صهيب قرب ومسكها من شعرها بخفة؛ هفرجيكي عاقبة انك تقربي لراجل غيري 

عشق بدموع: وحياة ربنا ما قربتش هو اللي ش.....

صهيب قاطعها بصفعة 

عشق انقهرت اوي وحست ان قد ايه هي مكسورة من غير اهل : ليه كل ده افرض انا اللي حضنته فين الغلط انا ربيت معاه واعتبره اخويا 

صهيب : شايفاني بقرون يعني ولا ايه؟ يا حيوانة 

عشق قلبها كان بيتقطع من الكلام والشتم والضرب 

عشق بعياط: عارف ايه انا اللي حضنته وانا بحبه اله مش بحبك انت عشان انت واحد مريض نفسي مش بتديني فرصة ادافع عن نفسي بس حسبي الله ونعم الوكيل بيك 

صهيب نزل الكلام زي الصاعقة على قلبه 

قرب منها ومسكها من ايدها : طب هفرجيكي المريض النفسي هيعمل ايه 

وزقها للغرفة واغت**صبها بكل وحشية 

ما صحيش الا لما شافها بتنزف كمية دم رهيبة 

عشق بعياط ووجع : صهيب ارجوك ابننا 

وغابت عن الوعي 

صهيب: عشششششق 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صهيب : عششششق 

لبس صهيب هدومه ولبسها هدومها ونزل بيها للمستشفى وقاعد مستني وهو خايف

الدكتورة خرجت صهيب قام ليها

صهيب بلهفة: مالها حصل ايه 

الدكتورة: للاسف فقدنا الجنين والمدام دخلت ف غيبوبة مش عارفين هتفوق امتا 

صهيب بدموع: ارجوكي اعملي اي حاجة ادفع فلوس الدنيا كلها بس ارجوكي خليها تفوق 

الدكتورة بحزن: انشالله خير ادعي لربنا تفوق بخير وسلامة 

صهيب حاسس نفسه زودها اوي بس عشان الحضن ده بس ايه فايدة الندم بعد اللي حصل 

رجع صهيب للفيلا وقالهم كل اللي حصل بس قالهم ان الجنين مات بسبب الضرب مش بسبب الاغت**& صاب 

رعد قرب منه وابتدا يضربه بكل قوته وصهيب ماكانش بيقاومه وكانه عاوز يموت بجد 

رعد بصرااخ: انت واحد حيوااان عارف ان عشق عندها حق انت مريض نفسي انت مش طبيعي اللي يحب ما يأذيش بالطريقة دي 

زين قرب حاش رعد عن صهيب : اهدا شوية انشاله هتكون بخير 

رعد بغضب: افرض ان هي غلطت وحضنت ابن عمها كان المفروض بهدلة او قرصة ودن وخلاص مش هتعيدها انما ايه اللي انت عملته ده اييييه قتلت ابنك ورميتها ف غيبوبة انت همجي وساد&*ي وما ينفعش عشق تفضل معاك 

صهيب ووجهه كله دم  ودموع: والله انا ندمان 

رعد : ايه فايدة الندم ؟ استنى لما تفوق وهتشوف ازاي هحرق قلبك عليها ولو انت صهيب فرجيني هتعمل ايه 

صهيب تركهم وطلع الاوضة اخد شاور وخرج للمستشفى 

زين: اهدا شوية يا اخي مش المهم دلوقت ازاي تعاقبه المهم ان عشق تكون كويسة 

حازم : انا هروحلها اللي عاوز يجي معايا يلا بينا 

خرجوا كلهم لعشق بس ما استفادوش حاجة عشان ما شافوهاش والدكتورة قالت انشالله حالتها هتكون كويسة 

...عدا ٢٠يوم والوضع زي ما هو (((خلاااص كفاية نكد)))

________________________________________________

كانت غرام بترضع اسد دخل زين الاوضة وغرام اتكسفت وحاولت تداري نفسها بالملاية 

زين بخبث قعد جمبها : طب مالك مكسوفة ليه 

غرام باحراج : اا اه لا انا جعانة 

زين بضحك وخبث : طب ما انا شوفت كل حاجة 😉 

غرام ضربته على كتفه : سافل 

زين : اه تحبي اثبتلك 

غرام ؛ خلاااص لو سمحت 

زين بضحك : خلاص ما تتعصبيش هدخل اخد شاور نيمي اسد وجهزي نفسك 😉 

غرام بكسوف : حاضر 

دخل زين واخد شاور وخرج وهو لافف فوطة   لقي اسد مش موجود وعرف انها نيمته في اوضته  وهي نايمة على السرير 

زين بخبث : عارف انك صاحية 

غرام بكسوف : ايه 

زين قرب وقعد جمبها وباسها 

زين: وحشتيني 

غرام : وانت كمان وحشتني 

زين قرب وباسها ووو.....

                       _______________________

وضع صهيب زي ما هو تعبان وندمان ومش عارف يعمل ايه 

خبط باب الاوضة وراح فتح 

رعد : ايهم تحت عاوز يشوفك 

صهيب بغضب : ازااي تخليه يدخل هااا 

وركض عشان يهجم علين بس رعد مسكه 

رعد : هو جاية يتكلم اسمعه الاول 

ايهم : صهيب لو سمحت اقعد شوية 

صهيب قعد بغضب 

ايهم : عشق اكتر بنت محترمة في العالم كل القصة ان انا لما شوفتك فايت للفيلا اتقصدت ان انا اشد عشق لحضني عشان اخليك تغير عشان كنت غيران من معاملتك ليا اه صح عشق كانت معانا سنتين بس دا ما بيدكش الحق تتعامل معايا بالهمجية دي وانا جيت عشان اقولك ان عشق مش ذنبها انا اللي غلطت

....ثانية...ثانيتين....تلات ثواني ....من الصمت وكانت الكوباية مكسورة ف وجه ايهم وبقى ينزف من وجهه 

صهيب مسكه من لياقته وبغضب وصراااخ : يا حيواااان انا قتلت ابني وعذبت اللي بحبها واذيتها بس عشان غيرتك يا ابن ال$$$$** 

رعد حاشه بصعوبة : ايهم لو سمحت اخرج 

خرج ايهم من الفيلا وصهيب قعد يكسر كل حاجة 

رعد : خلااص كفاية هتستفاد ايه يعني 

صهيب بدموع قرب منه : مش انت دكتور نفسي ارجوك قولي اعمل ايه الندم مالي قلبي حاسس نفسي هموت من عذاب الضمير ارجوك يا رعد 

رعد حزن على حالة اخيه وحضنه 

رعد بحنية: ما تخافش انشالله الامور هتكون كويسة تعال معايا 

                           __________________

عدا شهر برضو والوضع زاي ما هو لحد ما رن تلفون صهيب 

الدكتورة : مبروك المدام عشق صحيت 

صهيب بلهفة نزل بهدوم البيت وخبر الكل والكل راحلها 

حازم : نقدر نشوفها ؟ 

الدكتورة: اه طبعا بس بهدوء لو سمحتم 

دخل الكل وبقي صهيب ورعد 

صهيب : انا خايف 

رعد : ما تخافش انشالله هتعدي 

واه عايز اقولك ما تضغطش عليها اي حاجة بتقولها اعملها ما تعندش راسك 

صهيب : حاضر 

دخل صهيب ورعد للاوضة 

عشق اول ما شافت صهيب ابتدت تعيط 

ندى قربت حضنتها : معلش يا حبيبتي 

صهيب قعد على ركبه ومسك ايدها بحزن 

صهيب : عشقي عشقي الاميرة انا بحبك انا ندمان ارجوكي سامحيني انا مستعد اعمل اي حاجة عشان تكوني مرتاحة وتسامحيني ارجوكي 

عشق بصتله بدموع وصوت منخفض: اي حاجة ؟؟ 

صهيب: اه والله 

عشق: طلقني 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

واسفة لو في كلمات مش مفهومة بس انا من سوريا واحيانا مش بعرف كل الكلمات باللهجة المصرية 

وبدي اقولكم اني بحب مصر وبحبكم اوي اوي اوي 😍😁🤩

صهيب بفزع : ايييه 

عشق ؛ زي ما سمعت لو عاوزني اسامحك طلقني 

صهيب : لو سمحتم اتركونا لوحدنا 

خرج الكل وفضل صهيب وعشق لوحدهم 

صهيب قرب بدموع ومسك ايدها : عارف ان اللي حصل مش سهل عليكي وانا انسان همجي وحيوان وعنيف وما بفهمش بس ارجوكي ما تعاقبينيش بالطريقة دي 

عشق ضربته الم صدمه وبلشت تزق بيه وتضربه على صدره 

عشق بعياط: انت واحد اناني انا بكرهك اوييي كنت فاكرة نفسي هكون مع الانسان اللي بحبه ويحبني مبسوطين بس انت خذلتني بجد 

صهيب تركها تضربه وتفش قلبها 

صهيب مسك ايديها :طيب اهدي 

عشق مسكت السكين اللي على الطاولة وحطتها على ايدها : طلقني والا بنتحر وحياة ربنا 

صهيب بفزع : اهدي وسيبي السكينة من ايدك 

عشق : بقواك طلقني يلا انطقها 

صهيب بحزن : طب لو طلقتك هتفضلي معانا بالفيلا فاهمة 

عشق بدموع وسخرية : على اساس انا عارفة حد غيركم ما انا يتيمة وانت ماكنتش بتسمحلي اخرج لوحدي هروح فين يعني هفضل معاكم بس المهم اني مش معاك 

صهيب بندم : انا اسف على كل حاجة عملتها كنت فاكر اني بخبيكي من الكل سامحيني 

عشق : بسامحك لما تقولي انتي طالق يلا 

صهيب بوجع : طب بلاش الطلاق خليكي مراتي واوعدك مش هتدخل بيكي وهتروحي لأوضتك تاني بس تفضلي على ذمتي ارجوكي 

عشق : انا مش عايزاااااك لو راجل انطقها دلوقت يلا 

صهيب بحزن : انتي طالق

 وسابها وخرج 

الكل دخل عند عشق 

حازم حصل ايه يا بنتي 

عشق: قولتله يطلقتي وطلقني 

ندى شهقت: ايييه 

عشق : لو سمحتم انا اللي عايزة كده انا مش عايزة افضل معاه 

احمد قرب وحضنها : بنتي لو مرتاحة كده انا معاكي ومش هسمحله يأذيكي 

                     ________________________

 في المساء خرجت عشق من المستشفى ورجعت للفيلا لاوضتها القديمة 

دخلت غرام 

غرام : عاملة ايه دلوقت يا حبيبتي ؟ 

عشق : كويسة بس عايزاكي تجيبيلي هدومي  وحاجاتي من اوضة صهيب 

غرام : حاضر يا حبيبتي 

طلعت غرام وخبطت على الباب فتحلها صهيب 

صهيب بوجه باهت : نعم 

غرام بقلق على حالته : عايزة هدوم وحاجات عشق 

صهيب بحزن : هي عاوزة كده ؟ 

غرام : اه اكيد ودخلت الاوضة ولمت هدومها وكان في بيجامة لونها احمر كانت هتاخدها بس صهيب مسك ايدها 

صهيب: اتركي البيجامة دي 

غرام باستغراب: ليه 

صهيب : لو سمحتي دي بحبها اتركيلي ياها 

غرام بحزن على حالة اخيها  : حاضر 

اخدت غرام الهدوم وصهيب  قرب ومسك البيجامة وقعد يشم ريحتها زي الاطفال و ما كانش قادر يقعد بالاوضة من غيرها خرج لاوضة التمرين وفضل يتدرب بغضب 

________________________________________________

ندى: انا خايفة على الولد مش سامع صوت الخبط باوضة التمرين ارجوك اعمل حاجة 

احمد : سيبيه فترة وهتعدي ولازم يتعود على كده 

ندى: هو بيحبها اوي ازاي هيعيش من غيرها 

احمد: والله مش عارف ربنا يصبر قلبهم ويهدي بالهم 

ندى : اميين 

                       _______________________

تاني يوم على الفطار الكل قاعد ما عدا عشق 

نزلت عشق والكل اتصدم منها كانت لابسة دريس اسود وطرحة لون اسود وروج احمر وشكلها في غاية الجمال  وصهيب سارح فيها وبالروج اللي حاطته على شفايفها وافتكر نفسه ولما ما كنش يسمحلها تحطه عان بيغير عليها 

الكل بصلها بتوتر 

عشق بابتسامة : صباح الخير 

الكل ما عدا صهيب : صباح النور 

حازم : تعالي جمبي يا بنتي 

راحت عشق وقعدت جمبه وباسته من خده : صباح الخير لأحلى جدو في العالم 

حازم: صباح الورد لأحلى وردة ف حياتي 

صهيب ماكنش قادر ينزل عينه عنها وكأنها ليها سنين مش شايفها 

غرام بهزار : عاااا وانا مش وردة 

حازم بابتسامة :  لا انتي مش وردة انتي قلبي 

غرام باسته من خده : ربنا يخليلنا ياك 

زين شدها بغيرة  تقعد جمبه من غير ما حد ياخد باله وقرب همسها: حسابنا فوق على البوسة دي 

غرام سكتت بكسوف 

رعد : عاملة ايه يا عشق ؟؟ 

عشق بابتسامة : الحمدالله 

صهيب بوجع وصوت مكسور: ازيك يا عشق 

عشق بابتسامة: كويسة يا ابيه 

صهيب وجعه قلبه لما قالت ابيه وحس نفسه كبير عليها وهو مش فارق معاها ومش بتحبه 

قعدوا يفطروا وخلصوا 

عشق: رعد تقدر توديني للجامعة ؟؟ 

صهيب عصب بس حاول ما يبينش 

صهيب: ما فيش خروج للجامعة 

عشق تجاهلته وكأنه مش موجود 

عشق: قولت ايه يا رعد 

رعد : ليه هترجعي تروحي 

عشق : اه 

رعد عشان يغيظ صهيب : اه طبعا كم عشق عندي انا يا حبيبتي 

عشق : ربنا يخليك 

صهيب" سمعتوا انا قولت ايه ؟؟ 

رعد تجاهل صهيب وقرب مسك ايد عشق وخرج للعربية وطلعوا للجامعة 

حازم: من اليوم مالكش دعوة بيها انت طليقها مش جوزها ومالكش الحق تتدخل فيها عشق دلوقت مسؤؤلة مني وبس 

صهيب بغضب كسر الكوباية اللي فأيده وخرج للشغل 

ندى : الوضع لو فضل كده هتصير معارك عندنا في البيت 

سمر: عندك حق خصوصا ان صهيب بيحبها ومش قادر ما يتدخلش بيها 

ندى : يارب 

                   _________________________

في العربية 

صهيب وهو يضرب المقود( مش عارفة بتقولوله ايه )  بغضب : سابتني وراحت معاه انا بفرجيكي يا عشق 

واخد التلفون واتصل على رقم 

صهيب: تفضل وراها وتحميها وما تسيبهاش ولا لحظة ولو تكلمت مع راجل تكلمني دغري فاهم ؟؟

اياد: حاضر يا بيه 

                         ______________________

في المساء الكل قاعد دخل صهيب للفيلا 

صهيب بغضب حاول يكتمه لما شاف عشق جمب رعد: مساء الخير 

الكل : مساء النور 

صهيب : انا جعان 

ندى: حاضر يا حبيبي لحظة وهيكون الاكل جاهز 

عدا شهرين على نفس الوضع عشق تتجاهل صهيب وهو يحاول ما يقربش منها ورعد علاقته بعشق بقت كويسة وقدر انه يخرجها من الحزن اللي هي فيه بخبرته كطبيب نفسي 

في المساء 

رعد: ايه رأيك نخرج نتمشى شوية 

عشق بفرحة : اه اكيد 

خرجوا ع بعض واشتروا ايس كريم 

رعد : عايز اسألك وعايزك تجاوبيني بجد 

عشق: اه طبعا 

رعد : انتي بتحبيه لسا ولا ايه؟؟ 

عشق : ما ينفعش الكلام ده المهم ان انا دلوقت مرتاحة 

                    ____________________

رجع صهيب للفيلا 

صهيب : مساء الخير 

الكل : مساء النور 

صهيب  بتوتر : احم اه امال فين عش...اقصد فين رعد 

نور : خرج هو وعشق 

صهيب بغضب : راحوا فيين؟؟؟ 

حازم : ما خصكش 

قعد صهيب بالحديقة بغضب وهو مستنيهم 

وقام لما شافهم داخلين 

صهيب: برافو برافو شايف بقيتوا تتأخروا برا البيت الساعة ١٠

رعد بغيظ : اي ومالك انت بعدين انا راجل شايفني عيل ولا ايه 

صهيب بص لعشق اللي مش بتبصله زي العادة 

صهيب : غوري على اوضتك 

طلعت عشق للاوضة 

صهيب قرب ومسك رعد من لياقته : ولا حمار لو ما بعدتش عن عشق وربنا لهموتك 

رعد بخبث: طب مالك انا ما بعملش حاجة هي اللي تحب تخرج معي 

صهيب بغيرة: اخرس هي ما بتحبش تخرج مع راجل غيري بس هي تعتبرك اخوها عشان كده  وسابه ودخل ولحقه رعد 

صهيب موجه كلامه للكل : بصوا انا من اللحظة دي مش هتدخل بعشق تغور فداهية هي ورعد اوعدكم مش هتسبب ليكم بازعاج تاني 

رعد وقد عرف ان صهيب هيموت من الغيرة وانه ممكن يربيه ويخليه يندم  

ندى : يا لهوي دلوقت انا مش مرتاحة حاسة انه هيكسر الدنيا 

رعد بخبث بقلبه : طب استنى لو مش هدوبك مش هيكون اسمي رعد يا صهيب انا بفرجيك 

رعد موجه كلامه للكل 

رعد بخبث : عايزكم يموضوع ضروري اويييي

الكل : ايه؟ 

رعد ............

احمد : يا لهوي يا بني واالله ممكن يموتك  صهيب لما يتعصب مش بيشوف قدامه 

زين بخبث: اه انا رأيي من رأي رعد 

غرام : خلاص دي الخطة الوحيدة عشان يرجعوا لبعض 

رعد: بس ما تخبروش عشق بالموضوع عشان لو عرفت ان احنا بنحاول نرجعهم لبعض هتزعل اوي عشان هي مش عايزة

الكل بخبث :خلاص اوك

                            ____________________

تاني يوم على الفطار 

رعد: جهزي نفسك النهاردة يا قلبي هنخرج اجبلك هدوم 

عشق بفرحة: بجد؟؟ 

رعد: ااه بجد يا قلبي ومدلها ايده بقطعة جبنة 

كلي دي من ايدي 

عشق بكسوف اكلتها: شكرا 

صهيب كان هيتجنن من اللي حصل قدامه وخبط الطاولة وقام من على السفرة 

وما حدش كان قادر يتكلم كع رعد  عشان عشق موجودة 

جا المسا والكل مجتمعين ما عدا رعد وعشق طلعوا يشتروا هدوم وصهيب بحاول يفرغ غضبه بأوضة التمرين 

خرج صهيب وهو عرقان ومنظره متعب: رعد ما جاش لسا ولا ايه 

ما لحقش يكمل الكلمة وشافهم فايتين 

عشق بفرحة تقدمت من جدها وجدتها 

عشق بفرحة فتحت الكيس وطلعت منه فستان حلو اوي 

عشق بفرحة؛ بصوا رعد جابلي ايه 

حازم بابتسامة: مبروك يا حبيبتي 

نور : مبروك يا قلبي 

عشق ببراءة : بصوا جابلي حاجات اوي وبتجنن وجابلي هدوم باربي وميكي ماوس 

صهيب كان بيتقطع من فكرة ان حد يهتم بيها غيره 

مشي من قدامهم عشان كان هيموت 

صهيب: رعد تعالي شوية 

لحقه رعد 

رعد: نعم عايز ايه؟؟ 

صهيب قرب منه وضربه بخفة على كتفه: انت عايز توصل لايه؟؟ 

رعد بخبث: ممش فاهم قصدك 

صهيب بغضب: لا فاهم قصدي بتتقرب من عشق ليه ؟؟؟ 

وبتخرجها وبتفسحها وبتجبلها هدوم ليه كل ده؟؟ 

رعد: مش ممكن بحبها 

صهيب بغضب ضربه بوكس  :بتقول ايه يا حيوان ؟؟ 

رعد بخبث: انا هنزل تحت في موضوع حابب اقوله لأهلك لو عايز تسمع الحقني 

نزلوا مع بعض 

رعد : بصوا يا جماعة انا عايز اقولكم موضوع مهم اوي 

نور : قول يا حبيبي في ايه؟؟ 

رعد : انا عايز اتجوز 

ندى بفرحة؛ واخيرا هفرح بيك مين سعيدة الحظ 

رعد : عشق 

صهيب بصراااخ: اييييييييييه؟؟؟؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صهيب بغضب: ايييييه 

رعد بغيظ ؛ زي ما سمعت 

ثواني وكان رعد على الارض وصهيب حايشه وهو بيضربه 

صهيب وهو يضربه على وجهه بغضب : عايز تتجوز مراتي يا حيوان انت *****&&&&& 

رعد ما كانش بيقاومه عشان يغيظه اكتر 

رعد باستفزاز: طليقتك مش مراتك وانا وهي منحب بعض وعايزين نتجوز 

احمد وقاسم وزين شالوا صهيب عن رعد 

صهيب بصراخ: على جثتي يا &&** فاهم على جثتي 

رعد: انا بحبها وهي موافقة فين الغلط 

صهيب بصدمة قرب من عشق : ايييييه انتي موافقة 

عشق بخوف: اه احنا منحب بعض 

فلاش باك💜🔥 

رعد ؛ لما اقول تتجوزيني توافقي من غير اعتراض فاهمة 

عشق بحزن : بس ان....

رعد قاطعها: عارف انك بتحبيه بس انا بعمل كده لهدف معين بعدين اشرحلك 

عشق: حاضر 

بااااك🔥💜

صهيب شدها من ايدها : انتي عارفة بتقولي ايه انتي عايزة تتجوزي راجل غيري ازااي ازااااي 

وشدها من الطرحة بقوة 

عشق بوجع: اترك بتوجعني 

حازم مسك صهيب من ضهره ولفه ليه وضربه الم 

الجو صار هدوء بعد الالم اللي اكله صهيب 

صهيب بغصة وبيحاول ما يبينش دموعه :  ليه ليه انا عارف اني غلطت ولازم اتعاقب بس مش كده مش تجوزولي مراتي لأخويا 

انتو ايه ما بتحسوش انا بتقطع انا عارف اني غلطت بس مش كده مش كده والله ندمان 

ندى دموعها على خدها على حالة ابنها حضنته: خلاص يا حبيبي اتركهم لو هما عاوزين كده 

صهيب بصلها بحدة: انتي عايزة تتجوزيه 

عشق: .......

رعد : اه عايزة 

صهيب: انت اسكت خليها تجاوب 

عشق ما حستش بنفسها : اه 

صهيب انكسر قلبه : طيب اللي عاوزينه من بعد بكره انا مسافر لأمريكا اتمنى تكونوا كويسين عشان مش هتشوفوا وجهي بعد كده 

 وقرب لرعد وهمسله : ارجوك ما تعملش كده نا بحبها اوي انا تخطيت مرحلة الحب مش قادر اشوفها مع راجل غيري  ومش عايزك تجاوب دلوقت ادخل وفكر بالموضوع 

رعد حزن على صهيب بس قرر يتجوزها عشان اللي عمله ما يتغفرش هو قتل ابنه ومش هيتصلح الا لما صهيب يكون انسان كويس 

خرج صهيب وما رجعش الا لتاني يوم شاف العيلة مجتمعة 

صهيب بتعب: فين رعد وعشق 

احمد: فوق بالاوضة 

صهيب : انا هحاول معاها قبل ما اسافر ممكن ترضى 

احمد : مستحيل ترضى عشان عشق ورعد اتكتب كتابهم ودلوقت هما باوضة رعد ومالكش الحق انك تتدخل بيهم بعد كده 

صهيب بصدمة ما حسش بنفسه 

استوعب ايه اللي حصل وطلع لأوضة رعد وخبط وكان ناوي يعمل مجزرة بس جسمه اتشل لما فتح رعد عاري الصدر وبص لاقى عشق لابسة قميص للنوم قصير وفاىدة شعرها على طول ضهرها من غير طرحة 

صهيب الصدمة كانت مرسومة على وجهه 

رعد: خير 

صهيب:....... 

رعد: مالك عايز ايه 

صهيب ما ردش عليه ودخل اوضته وهو مش قادر يشيل منظر عشق مع رعد بالاوضة من دماغه 

عشق بحزن: مش عايزاه يزعل طلقني واتركني ارجع لصهيب انا بحبه 

رعد سحب ايد عشق وقعدها على السرير : عايز اسألك سؤال 

عشق: اتفضل 

رعد: انا كشخص واعي وفهمان لما الاقي مراتي بتحضن ابن عمها اكيد هي بتكون غلطانة بس المفروض انا اروح اتكلم معاها بالهدوء ولو مقدرتش بالهدوء ممكن اتعصب واكسر البيت ولو الشيطان دخل ممكن اضربها على ايدها او اي مكان غير وجهها  يعني قرصة ودن اما صهيب انسان همجي قتل ابنكم ودخلتي غيبوبة ٥٠ يوم انتي متخيلة ده لقدام ممكن يعمل ايه؟؟ انا طبيب نفسي وشايف من اشكاله كتير رعد انشان طيب بس محتاج يهدي نفسه لما يتعصب والموضوع محتاج شوية وقت  

عشق بدموع: عارفة بس مش قادرة اكرهه وبرضو مش قدرة اعيش معاه 

رعد؛  وده كلامنا انا اتجوزتك عشان اعذبه ويحس باللي انتي حسيتي بيه لما عمل كده وهو ما غلطش الغلط ده بس لا هو غلط لما اتجوزك اول مرة بالغصب 

عشق بحزن : اه صح بس هو هيسافر 

رعد : ما تخافيش هروح لماما اقولها تعمل شوية دراما على شوية دموع على شوية تعب على شوية ترجي من صهيب وهو انشالله مش هيسافر 🤣 

عشق بضحك وهي بتمسح دموعها: اللله دمااغ شغالة 

رعد: طبعا يا حبيبتي

بعدين رعد على ايه حابك مش عارف حاسس طفلة معايا بالاوضة 

عشق بغضب قامت وحطت ايدها على خصرها: قولت ايه يا استاذ 

رعد بضحك: ما فيش ما فيش 

روحي نامي ف اوضتك بس من غير ما يشوفك صهيب عشان يتحرق قلبه ويستوي منيح 🤣

عشق : حاضر يا شرير 

                      ؛____________________

صهيب دخل الاوضة ومش عارف يعيط ولا يصرخ ولا ايه 

مسك بيجامة عشق وقعد يشمها 

: صهيب : يااارب عارف اني غلطت بس ما تعاقبنيش كده يارب ماليش غيرك

خبط باب الاوضة 

غرام: ماما عايزاك تحت 

صهيب بحزن وهدوء: حاضر 

نزل صهيب لأمه شافها بتعيط 

جري عليها بلهفة : مالك يا حبيبتي 

ندى بعياط؛ والله يا صهيب لو تسافر هموت نفسي 

صهيب: ماما انا عايز ارتاح وكده اكون مبسوط 

ندى: سمعت انا قولت ايه 

عدا نصف ساعة وندى تحاول تقنع صهيب وبالآخر اقتنع 

صهيب: طيب حاضر يا حبيبتي 

                ________________________

تاني نهار على السفرة ما عدا صهيب 

سمر: امال فين صهيب يا ندى 

ندى: ف اوضة التدريب 

زين: هناديله 

دخل زين واتصدم من حالة صهيب ازاي هو عرقان بالشكل دا وبيلهث بسرعة اوي وبيضرب كيس الملاكمة اللي قدامه 

زين مسك ايد صهيب: كفاية يلا نتغدا 

صهيب: مش عايز 

زين: شكلك تعبان مالك 

صهيب كأن الكلمة دي كانت مفتاح لقلبه وبلش يعيط زي الاطفال 

قرب زين منه وحضنه : اهدا ما فيش حاجة 

صهيب بعياط: مش عارف ليه كل ده انا غلطت ولازم اتعاقب بس مش كده 

زين: اهدا هي فترة وهتعدي ورعد اكيد ما قربش منها انا عارفه كويس عشان بيعتبرها اخته 

صهيب والامل رجعله : بجد ممكن ما يكون حصلش حاجة بينهم 

زين بابتسامة: اه طبعا وعشان ترجع عشق المفروض تبقى انسان كويس 

صهيب باستفهام: ازاي 

زين: امسح دموعك يا طفل والحقني على الحديقة  عشان اقولك

صهيب بنرفزة: ماشي 

خرج زين ولحقه صهيب 

صهيب: ها قولي 

زين: اول حاجة تتعامل معاهم ولا كأن حاجة حصلت يعني لما تدخل تسلم علينا تسلم على رعد وعشق كمان 

صهيب: اه وبعدين 

زين: عصبيتك دي محتاجة الواحد يحملها ويحطها بأوضة ويحبسها عذان هتخرب حياتك بسببها 

صهيب: اه 

زين: واهم حاجة تفضل مبتسم كده هتكون في نظرهم انك انسان كويس ومحب للحياة( وزين فصوت ضعيف  طبعا مش هتكون كده عشان ملامحك لوحدها تموت اللي قدامك) 

صهيب برفعة حاجب: سمعتك على فكرة 

زين : بهزر ياعم 

صهيب ابتسم ببلاهة بمنظر مضحك 

زين فطس من الضحك: مش كده مش كده فاهم غلط كده هتطفشها 

صهيب ابتسم بخفة

زين: ايوة كده 

صهيب: شكرا يا زين بجد هحاول 

زين قرب وحضنة: ما تخافش انت اخويا 

صهيب زقه : ابعد ولا ما تحضنيش تاني 

زين بهزار : خلاص يا بيبي زي ما تحب 

صهيب ضربه بخفة: مالك ولا بيبي ايه 

زين: اه يا خاين وابنك اللي فبطني كده نسيته 

صهيب  ضربه بضحك : خلاص يا رخم 

زين: ايوا كده عايز افرحك يلا بينا ناكل انا متت من الجوع 

...دخلوا وصهيب : ازيكم 

الكل: اهلا يا حبيبي 

صهيب كان عاوز يهدا بس شاف رعد بيأكل عشق وده جنن جنونه 

زين خد باله وقرب حط ايده على كتف صهيب وغمزله ؛ مش هناكل،؟ 

صهيب بهدوء: اه 

                            _________________

عدا شهر وصهيب حالته بتسوء من قلة الاكل ومن الشغل والارهاق باوضة التدريب ووعد نفسه انه ما يشوف وجه عشق تاني وبالفعل اله شهرين ما شافها 

رعد: يا جماعة انا عندي شغل ف اسكندرية وضروري  اسافر شهرين عشان كده هطلق عشق قبل ما اروح 

احمد: ليه ايه الفايدة؟؟ 

رعد بغمزة: بابا افهم 

احمد: طب خلاص ماشي اطلع خبر عشق 

طلع رعد وخبر عشق انه هيسافر وبالفعل تاني يوم الصبح جاب المأذون وطلق عشق وكان خارج للعربية 

صهيب : استنى انت ازاي ما تقوليش انك مسافر 

رعد: اه اسف كنت مشغول مع عشق نسيت اقولك 

صهيب بحزن: هتروح معاك ؟

رعد بكذب : اه طبعا عشان حامل 

صهيب ماكنش قادر يتخيل انه هيوصل لهنا ما حسش بحاجة الا وهو مغمى عليه 

بعد فترة...... صحي صهيب وبص لرعد بحزن ودموعة بتنزل زي الشلال 

ترك رعد وكان خارج للاوضة بس وقفة رعد 

رعد: استنى 

صهيب لفله بدموع؛ نعم 

رعد: انا طلقت عشق 

صهيب: ايييه؟؟؟ 

رعد: مش حامل وما حصلش حاجة بيننا ازاي هقرب من اختي وازاي هقرب من البنت اللي اخويا بيحبها 

صهيب بفرحة: بجد بجد يعني ايه الكلام ده؟؟ 

رعد: اه بجد وطلقتها عشان تتجوزها وتكون بني ادم مش حمار 

صهيب حضن اخوه: رعد شكرا ليك مش عارف ازاي كنت عايش حياتي وانا بتخيل انك عملتلها حاجة بجد شكرا 

رعد مسحله دموعه: خلاص يا اختي دموعك سخية اليومين دول 🤣( صهيب انا زعلت عليه الارض اتمسحت بكرامته) 

صهيب حضنه وودعه : 

دخل صهيب لفيلا والكل عارف سبب فرحته عشان رعد خبرهم 

صهيب بابتسامة: انا بحبكم اويييييي 

الكل بضحك: واحنا كمان 

صهيب: امال فين عشق، 

ندى..... 

صهيب : ايييه لوحدها؟؟؟؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ندى: في الجامعة 

صهيب: ايييه لوحدها 

ندى : اه وصلها زين ورجع 

طلع صهيب للجامعة وقعد مستنيها على العربية لحد ما شافها خارجة وكأنها ملاك كانت واحشته جدا

ملاك اولما شافته حزنت على  انه شهور مش شايفته وشكله تعبان وحزين ونحفان 

قرب منها؛ ازيك

عشق بتوتر؛ الحمدالله  امال فين زين قالي هيجي ياخدني 

صهيب بضحك : ما فيش حد هياخدك غيري اطلعي 

عشق بخوف طلعت بالعربية وهي بتبصله كل شوية كان واحشها جدا 

صهيب باستهزاء: امال ليه ما روحتي مع رعد؟؟ 

عشق :رعد حبيبي ما قبلش 

صهيب ضحك عليها عشان عارف انها بتحاول تستفزه 

عشق: عشان مش عايزة ادايقه وقولت برضو بيرتاح مني شوية عشان احيانا بدايقه بالاوضة وكده 

صهيب ضحك: بس هو قلي انكم ما كنتوش بتناموا ف اوضة واحدة (  بقلمي غنوة حبيب)

عشق بتوتر: احم ا مطولين حتى نوصل؟؟ 

صهيب ركن لعربية 

صهيب بجدية: المأذون هيجي بعد شوية لو ما وافقتيش هتشوفي حاجة وحشة 

عشق : بس انا مش عايزة فاهم 

صهيب بهدوء: طب اتقي شري احسن ليكي 

عشق بخوف: حاضر 

صهيب بضحك: شاطرة 

وصل الماذون وكتب كتابهم 

وشد صهيب عشق من ايدها وخدها للاوضة واول ما دخل حضنها بلهفة وقوة 

عشق: بتوجعني ابعد

صهيب بعد عنها وبص لعيونها: وحشتيني اوي 

عشق ساكتة ومش بترد 

صهيب: مالك ؟ 

عشق: ما فيش 

صهيب: انتي مش فرحانة؟؟ 

عشق: انا خايفة مش عاوزة اكون معك 

صهيب بحزن: اقسم بالله بتعالج اسألي رعد طول الفترة اللي فاتت وهو بيعملي جلسات عنده بالعيادة وبطلت اتعصب زي الاول 

عشق: عارفة 

صهيب؛ امال خايفة ليه؟؟ 

عشق: خايفة لو حصل اي موقف ترجع صهيب القديم 

صهيب: اوعدك والله مش هرجع عارفة ليه 

عشق : ليه 

صهيب: اولا عشان بحبك وتربيت من الفترة اللي بعدتيها عني 

ثانيا عشان مسحتوا بكرامتي الارض الشهور اللي فاتت وهزقتوني وتوبت اني اعمل حاجة غلط معاكي والله بقيت بخاف عشان ما يتكررش اللي حصل 

عشق بابتسامة: خلاص ماشي يا ممسوح بكرامته الارض 

صهيب بنرفزة: قولتي ايه 

عشق : ما قولتش حاجة 

صهيب : ما تخافيش مني بعد اليوم انا وعدتك مش هكون حمار تاني 

عشق ضحكت بصوت عالي

صهيب بفرحة : الضحكة دي عشان قولت اني حمار خلاص يا ستي انا حمار وغبي و ما بفهمش و...

قاطعته وهي بتحط ايدها على شفايفه 

عشق بضحك: خلاص ما تقولش كده 

صهيب باس ايدها اللي على شفايفة 

وعشق اتكسفت وشالتها 

عشق: انا هفوت اغير عشن ننزل ناكل انا جعانة اوي 

صهيب ما ردش بس اخد شفايفها بقبلة كلها شوق ولهفة 

وبعد عنها لما حس بنفسها اتقطع 

صهيب برغبة؛ اطلعي من الاوضة احسن ليكي

عشق بعدت بكسوف 

                ________________________

غرام؛ انا مبسوطة اوي ان صهيب وعشق رجعوا لبعض بجد 

زين: اه ربنا يهنيهم 

غرام: قالي انه  هيعملها فرح بس من غير ما تعرف مفاجأة 

زين بغمزة: طب ايه رأيك نعيد فرحنا احنا كمان😉 

غرام ضحكت: خلاص يا عم احترم اسد اللي نايم جوا 

زين قرب وباسها : طب هحترمه جدااا وقلعها الروب وووو...

           ؛_____________________

بعد شهر الكل كان مجتمع مع ايهم اللي فضل شهور يصالح عشق وصهيب وبالفعل سامحوه  وفرحانين عشان صهيب  هيعمل فرح جميل اوي 

كانت عشق بالاوضة: انا مش عارفة ليه عايزيني البس الفستان ده

غرام بملل: يا اختي البسيه هتخسري ايه لو لبستيه يعني 

عشق: طب خلاص صهيب فين 

غرام: الشباب كلهم في الشغل ما فيش حد هنا غير انا وانتي وماما وطنط سمر 

عشق بحزن: يعني صهيب مش فاكر عيد ميلادي النهاردة ولا ايه 

غرام: معلش حبيبتي ممكن نسي عشان مضغوط بالشغل وكده 

بعدين يا غبية انتي بتنامي ف اوضتك لحد دلوقت ليه مش على اساس انتي وصهيب رجعتوا وما فيش حاجة 

عشق :اه صهيب عايز كده 

غرام : طب البسي والحقيني بسرعة 

عدا وقت ونزلت عشق والانوار كلها مطفية 

عشق: غرام شغلي النور وتعالي شوفي الفستان حلو اوي و...

ما كملتش كلامها وكان النور فتح والكل موجود وبيغنيلها (happy birthday) 

وشافت صهيب بيتقدم ليها وقعد على ركبه وطلع خاتم من جيبه 

صهيب بفرحة: بحبك يا احلى حاجة ف حياتي تقبلي تتجوزني مرة تانية ونعيش مع بعض لآخر العمر دي مش بس حفلة عيد ميلادك ده فرحنا كمان 

عشق بدموع: اه طبعا 

الكل صفقلهم  ( بقلمي غنوة حبيب)

غرام بدموع: الله صهيب رومانسي اوي ما كنتش فاكرة اخي الغبي يطلع كده 

رعد: بضحك: اه الحب بيعمل كده 

زين بنرفزة: ايه يعني انا مش رومانسي ؟ 

غرام ابتسمت: اه يا حبيبي وانا بحبك جدا 

زين قرب وحضنها وعدت الحفلة والكل كان فرحان  

               ___________________

اوضة عشق وصهيب 

دخلت عشق واتصدمت ان الغرفة متغير الديكور بتاعها والسرير وكل حاجة وكلها متزينة 

عشق: ايه ده ؟ 

صهيب: هنبتدي بداية جديدة عشان كده عايز كل حاجة جديدة حتى اوضتنا 

عشق ابتسمت: شكرا 

صهيب: بحبك وانتي ملكي وانا ملكك ومش هنكون الا مع بعض 

عشق قربت وحضنته : بحبك

صهيب قرب وباسها بلهفة ووو......

________________________________________________

اوضة غرام وزين 

زين بتكشيرة: قولتيلي صهيب رومانسي مش كده 

غرام بضحك: اه فين الغلط يعني اني قولت كده 

زين راح للخزانة وطالع منها بوكس احمر وطفى النور وشغل نور احمر خفيف 

زين" عشان انا رومانسي كمان 

غرام بدموع؛ شكرا 

فتحت البوكس وكان موجود سلسلة على شكل قلب وموجود جواها حرف Z وحرف G وجمبها وردة شكلها حلو اوي 

غرام حضنته: انا بحبك 

زين: انا بعشقك 

وشدها وووو....

_______________________^_______________________

بعد مرور اشهر 

عشق بغضب وصراخ: مين دي اللي كانت معاك هااااا؟؟؟ 

 صهيب بضحك: والله دي اخت واحدة ممسوكة عندنا ف القسم بقضية قتل وجاية عشان تسأل عن اختها🤣 

عشق بغضب: والله لو شوفتك واقف مع واحدة كمان هكسر الدنيا فااااااهم؟؟؟ 

صهيب بضحك وغمزة: بتغيري يا بطة؟؟؟ 

عشق كسرت الكوباية اللي ف ايدها: قرب من واحدة وشوف هيحصل ايه 

صهيب  انصدم ان عشق كسرت الكوباية وبقت عصبية اوي: الله الله لما انا بقيت مش عصبي بقيتي انتي عصبية ايه التناقض ده 

وقرب وحضنها: انتي الاميرة اللي ساكنة جوا قلبي 

عشق بابتسامة على الكلام اللي ارضى انوثتها: بجد؟

صهيب : بجد يا قلب صهيب بس ممكن اطلب طلب صغنننن 

عشق: اه 

صهيب  : بوسيني

عشق بكسوف : خلااااص 

صهيب بحزن : ربنا يسامحك 

عشق قربت تبوسه من خده بس هو سبقها وباسها من شايفها وشدها على السرير وووو... 

بعد مرور ثلاث سنوات🔥💜

قرب فهد وباس عشق من خدها 

فهد: انا بحبك اوي يا ماما عايز انام ف حضنك اليوم 

عشق: حاضر يا حبيبي وهحكيلك حدوتة تجنن 

قرب صهيب ومسك فهد من قفاه : ولا بتبوس مراتي يا سافل

فهد : ااااااه نزلني بعدين دي مامتي الجميلة ما خصكش انت 

صهيب بصدمة: يا قليل الادب 

ندى بضحك: اترك الولد يا صهيب كل يوم بتعمل نفس القصة ده انت عقلك اصغر من عقله 

الكل ضحك 

رعد : تعالوا عايز نتصور مع بعض ونعمل الصورة كبيرة اوي ونحطها بنص الصالة 

الكل قرب واخدوا احلى صورة بتجمعهم 

في المساء 

في اوضة زين وغرام 

غرام؛ الله الصورة حلوة اوي  بص رعد عملها بطريقة تجنن 

زين: مش احلى منك يا فراولاية 

غرام بكسوف: خلاااص 

زين شدها وووو.... 

عشق طلعت الاوضة عشان تاخد شاور ( بقلمي غنوة حبيب) 

صهيب  : وحشتيني 

عشق  : خلااص يا عم عايزة اخد شاور تعبانة 

صهيب بغيرة : بلاش تبوسي فهد قدامي 

عشق بضحك : ده ابنك 

صهيب: اه بس انتي ملكي وبس 

عشق : الكلمة دي بتخوفني ما تقولهاش عشان بتفكرني بيك زمان

صهيب: اه بس دا ما يمنعش ان انتِ ملكي فقط 🔥💜

وشدها ووو.....

تمت بحمد الله 🔥💜 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-