رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول بقلم ايه عبد السلام

رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول بقلم ايه عبد السلام


رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايه عبد السلام رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول

رواية حبنا من صغرنا بقلم ايه عبد السلام

رواية حبنا من صغرنا كاملة جميع الفصول

ملك : واقفه في الصالون وبتغني وبتقول أروح لمين يا زمان قولي خالي محمد أكل ورث أمي
محمد: خالك محمد مين ال أكل ورث أمك يا بت إنتي وكمان قاعده عندنا وبتقولي كدا
ملك: هاااا بهزر يا إتش فيه إيه
محمد: بتهزري إيه دا أنا هفرمك
ملك: عااا إلحقيني يا ماما
محمد: ولا حد هيعرف يلحقك وطلع يجري ورا ملك
محمد: يابنتي دا إنتي مسمار عشره هتجري تروحي فين بس وربنا ما سايبك ومسكها من قفاها
محمد: هتجري مهما هتجري بإيد واحده هجيبك يا مسمار عشره
ملك: عاااا إلحقيني يا مرات خال جوزك عايز يقت*لني
سوسن ( زوجة خال) : طلعت من المطبخ وماسكه السكي* نه وبصل كانت بتقطعه يالهوي ماسك البت كدا ليه يا محمد
ملك: أيوا يا خالتي شوفي بيبهدل فيا إزاي دا أنا ضيفه عندكم حتي
محمد: أيوا ياختي إتمسكني وربنا ما سايبك
ملك: عاااا نزلني
محمد: لأ إنتي عاجباني كدا
سوسن: هههههههه نزلها من علي الحيطه يا محمد حرااام عليك
ملك: إنتي بتضحكي عليا الله يسامحكم يا ماما تعالي إلحقيني
محمد: ولا اي حد هيقدر ينزلك تصدقي شكلك حلو كدا
ملك: بالله عليك نزلني دا أنا غلبانه حتي
محمد: تؤ تؤ تؤ بمزاجي وشكلك حلو وانتي بتتمسكني كدا
ملك: عاااا إلحقيني يا ماما
ابتسام: يالهوي إنت عملت إيه في البت نزلها يا محمد
محمد: لأ مش منزلها
ملك: ما تنزلي وإنت عامل شبه النخله كدا
محمد: شوفوا بتغلط طب مش منزلك يا مسمار عشره
ملك: عااااا نزلني
سوسن: إنت حر إنت وبنت أختك انا داخله أجهز الاكل
ملك: نزلني بالله عليك دا أنا كنت بهزر ياسطاااا
محمد: بت إنتي متخرجه من كليه إيه يا إتش وياسطاااا
ملك: نيهااا هااا متخرجه من كليه زراعه قسم خراطيم
محمد: قولت كدا برده
سوسن: ياله الأكل جهز
محمد: جاي أهو ياله يا إبتسام
ملك: عاااا وأنا عايزه أكل ولا مش هاكل كمان
محمد: ايوا إنتي عجباني كدا مش أنا أكلت ورث أمك يبقي خلاص سلام يا مسمار عشره  
ملك: عاااا كنت بهزر والله معاك  
ملك: عااااا كنت بهزر والله بجد طب نزلني أكل وعلقني تاني أنا جعانه بالله عليك
محمد: تصدقي بتصعبي عليا بس لأ برده شكلك حلو وانتي متعلقه
ملك: أنا عارفه إنك خال طيوب وجدع وبتحبني ومش أهون عليك صح
محمد: مالك قلبتي علي متسولين كدا ليه مش هتصعبي عليا برده
إبتسام: نزل البت يابني حراااااام عليك
محمد: إنتي سمعتي كانت بتقول اي بتقول أروح لمين يا زمان قولي خالي محمد أكل ورث أمي انا عملت كدا
سوسن: يالهوي دا اغنيه يا محمد بتهزر وبعدين إنت عارف إن ملوكه بتحب تهزر
ملك: قوليلو قوليلوا
سوسن: ما أنا بقوله اهوه
ملك: وربنا إنتي أحسن خاله بالدنيا بس نزلوني أنا جعانه بالله عليكم دا أنا حتي ضيفه عندكم
محمد: ضيفه إيه يابت إنتي الضيف بيبقي ساعه ساعتين مش شهر ونص قاعده عندنا
ملك: أيوا أيوا بان علي حقيقتك علافكرا أنا مش قاعده عندك إنت أنا قاعده عند خالتي القمرايه العسل صح يا سوسن
سوسن: صح الصح ياقلبي
ملك: طب نزلوني بقي أنا عايزه أكل
محمد: هنزلك وأمري لله يا مسمار عشره
ملك: أنا مسمار عشره وانت نخله
محمد: طب خلاص رجعت في قراري خليكي بقي
ملك: لأ لأ والله دا إنت خال قمر وعسل ياله بقي يا حموده يا عسل إنت
سوسن: لأ خلاص متنزلهاش يا محمد قال حموده قال أنا ال ادلعه بس
ملك: يالهوي عايزه أكل خلاص هقوله ياسطاااا
محمد: نفسي أعرف إنتي في كلية اي
ملك: يوووه ماهو أنا مش بعرف اتكلم رسمي وأقولك خال وكدا
محمد: هنزلك بس عشان خاطر خالتك وامك
ملك: نزلت وقاعده تاكل
محمد: علي الله يطمر فيكي ياختي
ملك: نيني إنت ال بتبدأ اهوه
محمد: بت إنتي عايزه تتعلقي تاني صح
ملك: نينيني مش تقدر
محمد: اللهم صبرك ياروح
ملك: علافكرا إنت كدا بتدعي علي نفسك
محمد: إزاي بقي ياختي
ملك: ما إنت بتقول اللهم صبرك ياروح إنت كدا بتدعي تكون صباره
محمد: قومي يابت وإنتي رزله كدا
ملك: مش قايمه علافكرا اما بابا يجي من السفر هقوله
محمد: هو ال قايلي أصلا دا موصيني عليكي
ملك: الحمد الله شبعت وقامت فتحت التليفون وشغلت اغنيه وبتغني معاها( بعيونه بضرب مية مثل اول ما بيطلوا
دوقته من طعم الغزل دوقني من ذله والباقي بقي عشان مش عارفه 😅😅)
محمد: يخربيتك مين ده يابت ال بتقوليله كدا
ملك: يالهوي ياني أنا عارفه إنت بتتلكك عشان امشي بس مش هروح برده قاعده علي قلبك
محمد: أنا هوريكي يا مسمار عشره
#يتيع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملك: علافكرا انا طولي ١٥٠ يعني مش مسمار عشره نيني
محمد: طب إستني وأنا هوريكي
ملك: وريني أهوه هتعمل ايه يعني
محمد: هعمل أي إستني وجري وراها
ملك: إيدك والتشيرت لسه جديد ياهوي كرمشته
محمد: اه إيدي يا بت العضاضه
ملك: تستاهل إنت ال عايز تخليني أروح وبتتلكك بس أنا مش هروح ياله وقاعده علي قلبك
محمد: وربنا لأوريكي يا قرعه يابت القرعه
ملك: نيني أنا مش قارعه خلي في علمك أما بقي اختك وانت عارفها إنتوا حريين يا نخله
محمد: طب أنا هوريكي النخله هتعمل اي يا مسمار عشره
ملك: عاااااااااااا الحقوني إستهدي بس كدا أنا كنت بهزر معاك يا رمضان
محمد: أنا هوريكي تهزري معايا إزاي يا مسمار عشره إنتي
ملك: علافكرا إنت خال شرير ومش طيب خالص
محمد: ماهو أنا عشان شرير هعلقك تاني يا قرعه
ملك: عااا حرام عليك والله دا أنا بتعلق علي الحيطه أكتر ما بقعد نزلوني حرام عليكم دا أنآ ضيفه عندكم إنت شكلك ما سمعتش عن إكرام الضيف صح
محمد: دا لما يبقي ضيف لكن إنتي مقيمه هنا
ملك: بزمتك تعرفوا تستغنوا عني وعن هدوئي وعن الكياته دي كلها
محمد: هي مين ال هاديه وكيوت إنتي دا إنتي شيط* ان يا شيخه
ملك: خلاص بقي نزلي عايزه أذاكر فاضل شهر علي الامتحانات
محمد: تصدقي صعبتي عليه هنزلك وأمري لله
ملك: طول عمري بقول عليك طيب يا حمودي
محمد: هههههههه وربنا إنتي لسعه خلي خالتك تسمعك بقي وهي ال هتعلقق
ملك: أيوا صح دا بتغير عليكي مني يا بطه
محمد: إمشي يا مسمار عشره إنتي ألا اعلقك تاني
ملك: وعلى أي أنا رايحه أذاكر أصلا
باليل قام محمد الساعه 2 باليل لاقي خبط في المطبخ
محمد: ومين ال في المطبخ دلوقتي الكل نايم
محمد: دخل المطبخ واتصدم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

محمد: إنتي بتعملي إيه يابت إنتي يخربيتك.
ملك: هكون بعمل إي يعني باكل جعانه
محمد: بتاكلي مكرونه الساعه 2 بالليل يا مفتريه طب حتي كلي في طبق مش من الحله علطول كدا وبايدك كمان إنتي خلصتيلنه الأكل ال في البيت يا مفجوعه
ملك: علافكرا انا مش باكل كتير دا همه سبع عشر مرات بس
محمد: بس لأ تعالي كوليني أحسن عشان تقولي باكل يارب صبرني يارب عليكي
ملك: مية مره بقولك إنت كدا بتدعي علي نفسك يعني إنت عايز تبقي صباره خلي في علمك الصبار مش حلو
محمد: قومي يا مسمار عشره نامي ولا ذاكري أما نشوفوا هتعملي إي في الامتحانات يا قرعه
ملك: علافكرا إنت عايز تكشف علي عينك
محمد: ولي بقي إن شاء الله يا قرعه
ملك: شوف كان عندي حق إنت بجد عايز تكشف علي عينك إنت حالتك بقت صعبه اوي يعيني عليك بجد
محمد: إنتي إتهبلتي يابت قال عايز تكشف علي عينك ما أنا شايفك قزعه اهوه يا مسمار عشره
ملك: مش إنت بتقول قرعه بس أنا مش قرعه يبقي عايز تكشف علي عينك ولا لأ
محمد: والله ربنا ليه حكمته فعلاً مع إنك قزعه وشبر ونص ولسانك بسم الله ماشاء الله خمس أمتار روحي نامي بدل والله ما أعلقك
ملك: وعلي اي سلام واخدت حلة المكرونه
محمد: إستني يابت إنتي واخده الحله دي علي فين
ملك: هكون واخداها فين هاكل يعني
محمد: هاتي بس الحله دي وروحي نامي أنا خايف أقوم الصبح الاقيكي أكلتينه
ملك: مش للدرجاتي يا إتش
محمد: ماشي من قدامي بدل ما أخليكي تنامي وإنتي متعلقه يا قرعه
ملك: أنا ماشيه بس مش قرعه
تاني يوم الصبح صحيت ملك وفطرت ودخلت الأوضه لبست وطلعت
محمد: رايحه علي فين
ملك: هقابل ياسمين صاحبتي في الكافتيريا نذاكر شوايه
محمد: ماشي بس متتأخريش
ملك: تمام ياسطااا
محمد: والله أنا مش عارف بتجيبي الألفاظ دي منين
ملك: نينيني مش هقولك عشان مش تجيب زيها
محمد: اطلعي احسنلك ألا مش هخليكي تنزلي
ملك: وعلي اي أنا نازله ياله سلاموز
ملك: نزلت وقابلت ياسمين في الكافتيريا
ياسمين: عامله اي يابت
ملك: الحمد الله بخير ياقلبي
ياسمين: بصي قبل ما نبدا هنطلب حاجه نشربها الأول
ملك: تمام نطلب وايت شوكليت
ياسمين: إشطااا أنا هقوم أطلبهم وأجي بدل القاعدة دي
ياسمين: تمام ياقلبي
ملك: طلبت الوايت شوكليت وهي ماشيه خبطت في واحد والوايت شوكليت وقع عليه
الشاب: هو إنتي ماشيه عاميه ما تفتحوا شوايه مليتوا البلد
ملك: والله إنت ال أعمي يا أعمي ما تمشي مفتح شوايه
الشاب: أنا ولا إنتي
ملك: طب ومين ال هيدفع الحساب دلوقتي ماهو أنا مش هدفع عشان إنت وقعته
الشاب: نعمممممم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملك: أيوا إنت ال هتحاسب عليه مش إنت ال وقعتهم
الشاب ( مراد): نعم مين ال وقعهم دا إنتي ماشيه سرحانه إمشي من هنه يابطه
ملك: بطه البطه دي تبقي إنت مش أنا وإنت ال هتحاسب برده عشان تتعلم تمشي مفتح يا أعمي
مراد: أنا ال أعمي يا شبر ونص إنتي إمشي يا بطه احسنلك
ملك: أنا بقي هوريك الشبر ونص هتعمل ايه ومسكت فيه وضربته
مراد: الحقوني كل* ب مسع*ور يا جدعان الحقوني
ياسمين: هي ملك إتاخرت كدا ليه اما أروح أشوفها وفجأه شافت ملك بتضرب في مراد
ياسمين: يالهوي إنتي بتعملي إيه يابت يا ملك قومي يابت
ملك: وربنا ما أنا سيباه لازم يحاسب علي ال عمله
مراد: يا جماعه ابعدوها عني
ملك: ولا واحد يقدر يقرب مش أنا شبر ونص استحمل بقي متلعبش مع القصيرين يا شاطر
مراد: إلحقوني ابعدوا بنت العضاضه دي يا عالم إبعدوها عني
ياسمين: قومي يابنتي فرهديني معاكي
ملك: مستحيل هو ال هيحاسب علي ال عمله الاول
ياسمين: قومي يابت وانا هحاسب أنا عليهم بس قومي
ملك: وليه بقي إن شاء الله هو ال وقعه يبقي خلاص هو ال هيحاسب
ياسمين: قومي يابت بهدلتي الراجل
ملك: مش هسيبه مش أنا شبر ونص يستحمل القصيرين بقي
ياسمين: في محاولة إنها تقوم ياسمين وأخيراً قومتها
ملك: سبيني عليه يا ياسمين
ياسمين: اسيبك على مين بس دا إنتي خرشمتيه منك لله
مراد: منك لله يا شيخه اه ياني بقي شبر ونص تعمل فيا كدا
ياسمين: إحنا أسفين يا استاذ
مراد: والأسف يعمل اي بس هينفع اي الأسف
ياسمين: حاسبت على الوايت شوكليت وقالت لملك إحنا هنروح خلاص مش هنعرف نذاكر منك لله يا شيخه معرفناش نذاكر وخرشمتي الراجل
ملك: يستاهل وإن كان على المذاكره تتعوض المره الجايه ياله سلاموز
محمد: بقولك إيه يا سوسن ياقلبي ماتيجي أقولك كلمه سر تنفعك
سوسن: أنا بوضب الاكل يا حبيبي مش وقته
محمد: تعالى بس اقولك كلمه هتنفعك قبل ما كائن الغتاته يجي
سوسن: قصدك علي ملك
محمد: وفيه أرخم منها
سوسن: هههههههه دا طيبه ودمها خفيف كمان
محمد:نعم ياختي هي مين دي ال طيبه
ملك: وصلت ورنت الجرس ياخلق ياهو إفتحوا
محمد: شوفتي اهو كائن الغتاته وصل
ملك: هو مافيش حد جوا ولا إيه إفتحوا يا جماعه إنتوا نايمين ولا إيه
سوسن: إفتح الباب يا محمد
محمد: رايح افتح اهو
محمد: مين وفتح الباب وقال مش عاوزين لبن إنهارده ياله سلام
ملك: لبن مين وسع بس كدا يا قمر عشان ادخل
محمد: أدخلي ياختي
بعد شوايه الباب بيخبط
محمد: يا ملك إفتحي الباب
ملك: ولي بقي إن شاء الله كنت البواب ولا البواب
محمد: حدفها بالمخده إفتحي الباب يا مسمار عشره
ملك: نينيني هفتح الباب اهوه وانت ياللي علي الباب إستني مش قاعدين عند الباب يعني إستني إلاهي تت* شل وفتحت الباب وبصدمه إنته

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

مراد: إنتي وربنا ما سايبك
ملك: هههههههه وهو إنت فيك حيل أصلاً تتكلم لأ ومن بجاحتك جاي هنا كمان
مراد: مين ال بجح أنا ولا إنتي يا شبر ونص
ملك: وبتغلط كمان علي العموم أنا مش هعملك حاجه لانك أوريدي يعني متخرشم ومافيش حته سليمه فيك وقفلت في وشه الباب
مراد: بقي أنا واحده شبهك تعمل فيا كدا بس هوريكي يا شبر ونص
محمد: مين ال كان علي الباب يا ملك
ملك: ولا حد
محمد: إزاي يعني مش كان فيه حد بيخبط
ملك: اه دا كان واحد متلغبط في العنوان بس
محمد: تمام أدخلي ذاكري ياله عشان امتحاناتك بعد شهر ودي أخر سنه
ملك: نينيني رايحه أذاكر من غير ماتقول أصلا
محمد:أدخلي يا مسمار عشره بدل ما أقوملك
ملك: داخله أهوه براحه شوايه علي نفسك ألا يجيلك ضغط ولا سكر
محمد: هيجي ياختي طول ما إنتي قعدالي هيجي
ملك: الاه وانا مالي يا لمبي هو كل حاجه ملك ملك
محمد: أدخلي جوا يا مسمار عشره أنا مش عارف إنتي قعدالي هنا ليه كا تروحي بيتكم
ملك: نينيني من حبي فيك مقدرش أستغني عنك يا قمر إنت
محمد: تصدقي بالله إنتي أرخم كائن علي وجه الارض
ملك: الله يعزك شهاده أعتز بيها والله ودخلت جري علطول علي الاوضه
مراد: وهو أنا متلغبط في العنوان ولا إيه أما أرن عليه
محمد: ألو إتاخرت كدا ليه يابني
مراد: مش عارف أنا جيت علي العنوان بس شكلي متلغبط
محمد: يابني قولتلك شقه ****
مراد: ما أنا واقف عند الباب أهوه
محمد: خلاص إستني جاي أفتح الباب اهوه وفتح الباب وقعد يضحك
مراد: بتضحك علي إيه إنت كمان
محمد: يالهوي عليك إنت مين ال مخرشمك كدا
مراد: هدخلني ولا أمشي مش ناقصك إنت كمان
محمد: لأ ادخل ياحبيبي بس قولي مين ال مخرشمك كدا
مراد: واحده شبر ونص عامله زي 🐕 المس* عور وربنا لو قابلتها تاني ما أنا راحمها
محمد: هههههههه مش قادر بقي واحده تخرشمك كدا
مراد: ضربه في رجله ما تحترم نفسك بقي إيه
محمد: هههههههه خلاص خلاص بقي يا مرمر
مراد: ضربه بالكوع في بطنه مرمر في عينك كا تحترم نفسك وبعدين عايز حاجه أشربها
محمد: دايما همك علي بطنك إستني ونده علي ملك
ملك: نعم حاضر جاية كل شوايه ملك يا ملك وهو إنتوا بتحبوني للدرجاتي يعني الواحد مش عارف يقعد دققتين علي بعض
محمد: تعالي يا أم لسان طويل سبحان الله قصيره ولسانها خمسه متر
ملك: نعم جيت
مراد: إنتي وربنا ما سايبك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملك: انت وليك عين تيجي هنا كمان برجليك دا انت بج،، ح بقي مراد: بقي انا واحده زيك تعمل فيا انا كدا دا انا هفرمك
ملك: نينينيني اتكلم علي قدك خرش،،، متك بس المره دى هطلعك علي نقاله 
مراد: نقاله وربنا لافرمك ياشبر ونص مش سايبك 
ملك: يبقي انت ال جبته لنفسك 
محمد: باااااااااااااااااس ايه انت وهي انتوا تعرفوا بعض ازاي أصلا ردوا 
ملك: اسأله هو واحد ماشي أعمي يخبط في خلق الله وبج،، ح كمان 
مراد: نعممممم ياااختي أعمي دا انتي ال عاميه يابت انتي مش باينه من الارض أصلا اخرك ادوس عليكي برجلي زي الصرصار 
ملك: صرصار ايوا ايوا صح قولي حطيت ثلج علي وجهك ولا اجبلك ياحرام وجهك متخرشم اووي بجد اوووه مين الجدع ال عمل معاك كدا بقي بس كان مفروض يظبطلك الزوايا كنت هتطلع اي 
محمد: باااس باااس هي ملك ال عملت فيك كدا
مراد: ايوا هي ال عملت كدا 
محمد: اقعد انت وهي واحكولي ازاي واي ال وصلكم لكدا
ملك: بص ياسيدي انا كنت بطلب وايت شوكليت وانا ماشيه جه البقف ده وخبط فيا وقع الوايت شوكليت اقوله ادفع حسابه يقولي لأ اعمله اي بقي 
مراد: انا ال خبطت فيكي برضو انتي ال ماشيه عقلك مش فيكي ماسكه التليفون ولا كانه هيطير وفي الاخر تقولي اعمي مين فينا الاعمي وعاوزه احاسب علي حاجه معملتهاش يجي 🐶مسع،، ور عضتيني وعمل فيا كدا 
ملك: شوف بيغلط اهو يعني غلطان وبيزود الغلط كمان 
محمد: انتي يابنتي بتمشي تتخانقي مع كل الناس مافيش حد بيسلم منك 
ملك: ياسلام هو عشان هو صاحبك يعني أحب افكرك اني بنت اختك والأحق امك تقف معايا انا مش هو بس هقول اي 
علي رأي الفنان (نااس مني ومن دمي ماحدش فيهم شاال همي... ناس مني ومن دمي ماحدش فيهم شال همي.... ماحدش كان خيره عليه فين خاااااااالي.... 
محمد: باااااس اي انتي يابت
مراد: انا ماشي ياعم مربيين جام،،،وسه هنا  بس وربنا لو قابلتك تاني هفرمك يا صرصار 
ملك: متغلطش بس بدل ما تطلع علي نقاله
مراد: طلع وهبد الباب 
ملك: براحه علي الباب شويه هيتكسر 
محمد: تعاليلي بقي 
ملك: اهدي بس كدا ياكبير عيله وغلطت هما بيقولوا في المواقف دي الجري نص الجدعنه سلاموز وطلعت جري علي اوضتها وقفلت من جوا 
محمد: اقفلي براحتك مسيرك هتطلعي يامسمار عشره 
تاني يوم 
ملك: انا نازله مع ياسمين شويه 
محمد: مش هتطلعي 🐕المس،،، عور بيحبسوه خوفا علي سلامة المواطنين
ملك: هعتبر نفسي مسمعتش حاجه سلاموز يا اجمل زوجة خال بالدنيا كلها
سوسن: مع السلامه ياحبيبتي ترجعي بالسلامه وخلي بالك من نفسك 
محمد: تخلي بالها من مين اللهم اني لا أسألك رد القضاء ولاكني اسألك لطفا فيه
ملك: نزلت قابلت ياسمين وراحوا علي مول 
ياسمين: استني نركن العربيه في مكان كويس عشان لو حصلها حاجه بابا هيعلقني 
ملك: تمام ولسه بترجع عربيه خبطت فيها 
ياسمين: يالهوي يامرارك الطافح يا ياسمين يا خيبتي 
ملك: انت يابقف وبصدمه انت  😳😳😳😳😳
يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ملك: يانهاري هو ده الناقص وطلعت العربيه تاني اطلعي بسرعه اخلصي
ياسمين: في اي يابت والعربيه ال اتخبطت دي دا بابا هيعلقني دا هيخليني امسح سلم العماره سلمه سلمه كدا اوعي اما انزل اشوف مين البقف ده ال عمل كدا
ملك: تنزلي تروحي فين اطلعي ياختي اطلعي قبل ما نتقفش ونروح فيها اطلعي الجري نص الجدعنه ياسيد اطلعي يلا بينا دا انتي هيتعمل منك شاورما عارفه مين ال في العربيه اخوكي وزمانه جااي اطلعي يتختي اطلعي 
ياسمين: اخويا انا ضيعت خلاص مكنش يومي ياختي 
ملك: انتي لسه هتولولي اطلعي قبل مايشوفنا او يشك انها عربيتكم 
ياسمين: حاضر حاضر وطلعت جري بالعربيه طيب هنعمل اي فيها دا بابا لو شاف خدش واحد بس هيعمل مني شاورما اه ياني وعلي حظي 
عماد(اخو ياسمين): مالهم دول هما كمان استغفر الله العظيم ياربي مش عارفين يسوقوا ميدوسوش علي النااس 
ياسمين: هنعمل اي بقي 
ملك: امممم عندي حل معاكي فونديشن وكنتور 
ياسمين: هو ده وقته عاوزه حل للمصيبه دي 
ملك: انتي قاعده تولولي وخلاص وراحت جابت الفونديشن والكنتور 
ملك: بس كدا خلصت انتي شايفه الفرق طبعاً لأ 
ياسمين: انتي بتضحكي عليا ولا علي نفسك طبعاً الفرق واضح ياختي 
ملك: بصي هو مش هياخد باله أصلا دلوقتي غير بعد كام يوم وساعتها قوليله كانت معاك وخلاص يلا بقي 
ياسمين: يلا ربنا يستر يارب  وطلعت كل واحده علي بيتها 
ملك: دخلت اوضتها اتوضت وادت فرضها وذاكرت وطلعت تقعد في الريسبشن ومسكت فونها 
محمد: هو التليفون بينزلك الرضعه ياختي طول النهار ماسكاه وانتي نايمه معاكي وانتي صاحيه معاكي قوليلي علي ميعاد واحد مش بتمسكي فيه الفون يا أم ملحق دا انتي طلعه بملحق وياعالم السنه دي هتطلعي بايه
ملك: هطلع شايله عيالي إن شاءلله متقلقش 
محمد: عيالك ليه وانتي ناويه تتجوزي وتبني عائله زي الناس الطبيعيين كدا 
ملك: يوووه وانت بتغلط في نفسك ليه بقي ما انت اتجوزت اهو وبنيت عائله
محمد: اه منك يا مسمار عشره يعني قاعده عندي وبتغلطي كمان 
ملك: انا اصلا قاعده في ورث أمي 😜😜😜
محمد: هقصهولك يا مسمار عشره ياقرعه انتي اوعي يابت وأنتي القاعده معاكي تجيب الضغط كدا
ملك: الله يعزك يارب ياغالي بس اكشف علي نظرك ضروري بقي اعرف دكتور بيطري انما اي هيعالجك علطول 
محمد: بقي كدا تعالي بقي المره دي مش هعلقك علي الحيطه المره دي هعلقك علي باب الشقه برا عشان ال رايح وال جاي يشوفك وانتي متعلقه 
ملك: عاااااا لأ والله مش هقول حاجه تاني بس بالله عليك ماتعمل كدا
محمد: والله ابدا لازم اعلقك 
ملك: ربنا علي الظالم والمفتري يارب متغيبش عليه عشان الجو حر وشمس هنا هاااا ماشي اووووف ياربي هو عشان قصيره وكيوت وطيبه ومش بعمل مشاكل يعملوا معايا كدا انت العالم ياارب مش بعمل حاجه خالص 
وفجأه انت 😳😳😳😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

مراد: هههههه مش قادر تصدقي بالله شكلك حلو كدا 
ملك: دمك يل،،طش علافكرا  عاوز اي جاى عندنا ليه
مراد: جاي عند صاحبي بس معرفش اني هلاقي فار متعلق هنا استني اما اخدك سيلفي
ملك: عاااااااا يامستفز انزل بس وانا هعمل منك شاورما 
مراد: هههههه استني اخد كمان من الزاويه دي هتبقي تحفه 
ملك: بقولك اي تعالي نفتح صفحه جديده من الاول خالص وننسي كل ال فات بس نزلني بالله عليك انا حسه ان الشمس عموديه عليه انا لواحدي 
مراد: تصدقي صعبتي عليه بس برضو لأ اترجيني شويه وانا انزلك قوليلي بالله عليك يابيه نزلي 
ملك: بيه في عينك قال بيه قال نزلني بقي 
مراد: اترجيني الاول واتأسفي كمان 
ملك: اووووف نزلني انا تعبت بقي شكلهم نسوني وقاعدين جوا في المكيف ياربي انت العالم بالظالم 
مراد: هنزلك وامري لله عشان صعبتي عليه بس هههههه شكلك يضحك 
ملك: ايوا نزلني الاهي تنستر وتلاقي بنت الحلال نزلني
مراد: شكلي لاقيتها ووقعت علي بوزي كمان 
ملك: بتقول حاجه 
مراد: بقول هنزلك وامري لله ونزلها 
ملك: خبطت جامد علي الباب 
محمد: حاضر جاي افتح انتي مين ال نزلك يابت انتي 
ملك: ملكش دعوه اوعي كدا اما اروح اشرب بق مايه منك لله يابعيد ودخلت 
محمد: مراد جيت امتي اوعي تقول انك انت ال نزلتها 
مراد: ايوا انا ال نزلتها هفضل واقف علي الباب كدا كتير يعني 
محمد: لأ تعالي ادخل ياخويا بس مش غريبه انك تنزلها بعد ال عملته فيك وبعدين جاي ليه قاعد تقول موضوع مهم اشقيني
مراد: احم هو بص كدا انا جاي وطالب القرب 
محمد: قرب مش فاهم 
مراد: طالب القرب منك وانت عارفني من زمان وهعمل ال انتوا عاوزينه 
محمد: مني انا برضو مش فاهم اوعي تكون منهم يلا 
مراد: نكزه بدراعه انت دماغك راحت فين اقصد طالب ايد ملك 
محمد: لأ انت حالتك صعبه انت سخن ياحبيبي بس شكلك عادي اهو هي بعداك تحت التهديد يعني ولا اي دا انت لسه وجهك متعلم انت عاوز تموت بدري 
مراد: في اي ياعم هي بس دبش شويه بس طيبه علافكرا مفروض انت خالها وعارفها 
محمد: مش عارف اقولك اي بس استخير ربنا تاني متستعجلش انا خايف عليك والله 
مراد: انا ماشي ومنتظر الرد سلام 
محمد: ربنا يكون فى عونك يارب ورن علي بابا ملك وقاله
الأب: اسألها يامحمد وكلمها ولازم كل حاجه برضاها انا والله مش هعرف انزل دلوقتي خالص 
محمد: براحتك ياحبيبي اهم حاجه تكون بخير وانا هنا مكانك وهي بنتي والله وقفل معاه ونده علي ملك ومامتها 
ملك: نعم عاوز تعلقني تاني ولا حاجه 
محمد: اقعدي ياختي لسانك ده عاوز قط، عه 
ملك: اعملها كدا لو جدع 
محمد: باااس اخرسي المهم في عريس متقدملك وعاوزين رايك
ملك: مش موافقه لسه قدامي سنه وبعد السنه هحضر 
محمد: هتحضري هتحضري عفا،، ريت ولا اي ابقي حضري في بيت جوزك المهم انا هديله ميعاد وشوفوا بعض وبعدين نقرر وربنا يسترها بقي 
تاني يوم: 
محمد: رن علي مراد وقاله علي الميعاد وجه 
ملك: لبست عبايه سوده وشبشب بلاستيك ونكشت شعرها 
محمد: ملك تعالي ياحبيبة خالوا 
ملك: لسه داخله 
ابتسام: يالهوي انتي لابسه اي يابت انتي اي ده 
ملك: مش عاجبك هدخل ومش هطلع والله ويقعد مع نفسه بقي او يخطب خالوا 
ابتسام: وعلي اي ياختي ادخلي يكش نخلص منك ودخلت. 
اول مادخلت 
مراد ومحمد: وقفوا مبلمين من كتر الصدمه
محمد: لسه ناوي برضو انا خالها اهو وبقولك انفد بجلدك انت لسه علي البر بدل ما الفاس يقع في الراس 
مراد: ايوا مصمم برضو مالكش دعوه انت اطلع منها 
ملك: في سرها انت تعيس الحظ ال جاي بس ماشي وببرائه مالكم في اي اتفضلوا العصير 
محمد: في اي في كل خير ياختي والله خايف علي الراجل منك اطلع الاقيكي واكلاه
مراد: مالكش دعوه انت مش كدا ولا اي يا ملوكتي 
ملك: دا انت سمج بشكل 
مراد: بتقولي حاجه 
ملك: لأ ولا حاجه اقعد ياخال
محمد: هطلع واسيبكم شويه بص انا قاعد قدامك لو لسه فيك النفس وتقدر تهرب اهرب مافيش قولنا احنا نهرب سلام
مراد: دمك عسل ياصاحبي 
ملك: بص بقي اطلع قولهم مش هتجوز ياكدا استحمل ال يجرالك بقي 
مراد: مش متحوز مين دا المأذون منتظرني علي اتصال وهيجي علطول مقدرش علي البعد ياملوكتي
ملك: بص انا مابحبش التلزيق ده وبعدين دا انت لسه وجهك متعلم 
مراد: ما محبه إلا بعد عداوه وانا حبيتك 
ملك: يانهاري علي التلزيق وانا مش راضيه هعتبرك موافقه استني بقي اما ارن علي المأذون 
ملك: ماذون دا الواد شكله واقع وهيوقعني معاه بس شكله جنتل وحلو بس برضو ملزق كدا دا اي الحظ المنيل ده
مراد: انتي روحتي مني فين يامحمد افتح للمأذون ياحبيبي لازك انهارده تكون علي اسمي 
محمد: ماذون دا الواد وقع خالص دا ناوي علي موته كنت طيب ياصاحبي الله يرحمك
وجه المأذون وكتب الكتاب وملك في صدمه اي ال بيحصل ده وازاي وافقت كدا بس جنتل مان 
مراد: مبارك ياملوكتي
ملك: اوعي بس كدا ملوكتي قال واشتغلت اغنيه 
حبيبى ياللي قمر ومنور دنيتي بيك.. تعالي بس احكيلك قرب خايف ليه 
حبيبى ياللي قمر ومنور دنيتي بيك.. تعالي بس احكيلك قرب خايف ليه 
دا كلام بينا وسر في بير.. حكايات بين لحظه والثانيه 
انا لو أوصف حاسس بايه.. احتاج ستين سنه قدام
مافيش حاجه حبيبي معاك بتشغلني 
نسيت روحي نسيت الناس 
طول ما أنا جنبك كله تمام 
أقول كلمة شوق بعنيك بتقتلني 
سنين قبلك ضاعت راحت
بس خلاص (بس خلاص) 
لاقيت بحر من الحنيه ومن الإحساس 
سنين قبلك ضاعت راحت
بس خلاص (بس خلاص)
لاقيت بحر من الحنيه ومن الإحساس 
في عنيك بهدأ انا وبرتاح 
ومعاك عشت أنا الدنيا 
حبيبى ياللي قمر ومنور دنيتي بيك.. تعالي بس احكيلك قرب خايف ليه 
حبيبى ياللي قمر ومنور دنيتي بيك.. تعالي بس احكيلك قرب خايف ليه 
دا كلام بينا وسر في بير.. حكايات بين لحظه والثانيه 
انا لو أوصف حاسس بايه.. احتاج ستين سنه قدام
مافيش حاجه حبيبي معاك بتشغلني 
نسيت روحي نسيت الناس 
طول ما أنا جنبك كله تمام 
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-