رواية يزن وحور كاملة جميع الفصول بقلم منه سامح

رواية يزن وحور كاملة جميع الفصول بقلم منه سامح


رواية يزن وحور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منه سامح رواية يزن وحور كاملة جميع الفصولل صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية يزن وحور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية يزن وحور كاملة جميع الفصول

رواية يزن وحور بقلم منه سامح

رواية يزن وحور كاملة جميع الفصول

هالو ماي فاملي ...ووقفت بصدمة وهي بترجع لورا وقالت :ا انت بتعمل اي
يزن جه يقرب عليها بس هي بعدت لورا وقالت بجمود:اي الي رجعك 
سعاد بهدوء:اسمعيه يابنتي 
حور بصتلها بصدمة:اسمع اييي انتي مستوعبة الي بتقوليه 
طه بجمود:اتكلمي مع امك احسن من كدة واسمعيه قولتلك لانك كدة كدة هتجوزيه 
حور بصتلهم بصدمة ودموعها نزلت :انا بكرهكم كلكم بجد ..ودخلت اوضتها ورزعت الباب وراها وهي بتبص علي نفسها في المراية وبتفتكر الي حصلها بكسرة ودموع 
فلاش باك"
يزن بضحك:قولتلك هخليها خاتم في صباعي 
احمد وهو بيديه الفلوس :تستاهل والله البت كانت صعبة  اوي عاش ..بس متنساش الاتفاق بتاعنا وغمزلو 
يزن ضحك وقال :عيب عليك هجبهالك كدة كدة وهنكسرها ..وضحك بخبث  
حور كانت سامعة كل حاجة ووقفت قدامو وهي م مستوعبة :ده بجد 
احمد اتوتر 
ويزن قال ببرود :سمعتي لو سمعتي الي سمعتيه صح 
احمد وهو بيخبطه:بيهزر ياحور بيهزر 
يزن ضحك :خلاص راحت عليك يازميلي معلش بقي 
حور كل ده بصالهم وهي م مستوعبة ووقعت وهي شايفاهم بيضحكو عليها 
__بعد يومين
حور بدموع :كنت رهان يافرح  لا وكان متراهن لصاحبه كمان اني اروحله 
فرح حضنتها بحزن وهي بطبطب عليها :صدقيني هيتردلو وانتي هترجعي احسن من الاول ومتقلقيش هو م هيظهر تاني لانه سافر امبارح 
حور بصتلها وصوت عياطها زاد بوجع وحزن :انا اول ماحبيت حبيته يافرح اول ماحبيت حبيته هو يافرح 
فرح طبطبت عليها هي حضناها وسكتت 
باك"
حور رجعت لورا وقعدت في جمب وقعدت تعيط بصوت عالي 
______________________________
بعد اسبوع 
حور كانت قاعدة وهي باصة لامها وابوها بدموع وكره ..وفاقت علي كلمة "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
حور دموعها نزلت ويزن خد باله بصلها ببرود وبص لابوها وطلع فلوس واداهاله وشد حور وخرج 
وهي كانت مستسلمة ودموعها نازلة وهي شايفة ابوها وامها قاعدين بيعدو الفلوس ولا هممهم 
_____وقفو قدام فيلا وهو نزل وشدها ودخلها وهي اكنها تايهة ماشية وخلاص 
يزن اول مادخل جري عليه ولد صغير حضنو وهو نزل لمستواه وحضنو
*اتاخرت كدة لي يابابا ومين دي 
حور كانت باصة وم مستوعبة وقالت بصدمة:بابا!!!
.....ويتبع 
يزن نزل لمستوي مالك وقال بهدوء:حبيبي ادخل نام دلوقتي 
مالك هز راسه بطفولة ودخل ويزن بص لحور الي واقفة مصدومة وم مستوعبة وقال ببرود :ابني... طبعا انتي مستغربة انا لي اتجوزتك علشان اريح ابويا وغير كدة م هخسر كل الاملاك دي علشان قولت لا م هتجوز يعني من الاخر انتي اتفاق ..وقرب منها وقال بخبث:وبعدين انتي عجباني من زمان 
حور زقتو بعيد وقالت بقرف:انا بكرهك بكرهك بجد
يزن ضحك بسخرية ودخل اوضته وهي بقت واقفة في النص م عارفة تروح فين كل الي عليها ان دموعها نازلة  علي الي بيحصلها .
___________
تاني يوم 
حور صحيت علي ايد صغيرة علي وشها قامت بخضة بس اتنهدت براحة لما لقتو مالك 
مالك بطفولة:انتي جميلة اوي  
حور ابتسمت وقالت بحب:وانت اجمل ..اسمك اي
مالك :مالك 
حور :وانا حور اتشرفنا ياعم مالك 
كان يزن نازل بسرعة  وهو بيقول بغضب:انتييي بتعملي اي  اطلعي غيري بسرعة ابويا جاي اوعي تبينيله اي حاجة تمام 
حور كانت هتعاند بس هزت راسها وطلعت 
مالك قرب عليه :بابا هي دي ماما
يزن نزل لمستواه وقال بحب وحزن:لو عايزها تبقي ماما يبقي ماما 
مالك هز راسه بطفولة وفرحة وهو بيحضنه:انا حبتها يابابا جميلة اوي واسمها جميل حور 
يزن ابتسم وهو بيحضنه وقال :يلا يابطل اطلع اجهز جدو جاي 
مالك فرح وطلع ويزن بص للفراغ واتنهد بهدوء وطلع 
___________في مكان اخر 
كريم قاعد بحزن دخل عليه صحبه وقعد جنبه بهدوء :عارف انت. بتفكر في اي بس خلاص انساها هي اتجوزت خلاص ياكريم 
كريم بصله وهز راسه بهدوء:هات بقيت الاوراق بتاع الصفقة الجديدة 
مراد :خلصانة هبعتهوملك مع تقي 
كريم هز راسه وسكت ومراد بصله واتنهد بحزن علي حاله
_____________________
حسين قاعد وباصص علي حور الي متوترة بابتسامة طيبة وحب قرب عليها وقعد جنبها وهو بيقول بهدوء:عارف كل حاجة علشان كدة اجبرتو يتجوز وكنت متاكد انه هيجوزك انتي 
حور بعدم فهم:م فاهمة هو م مجوز أصلا 
حسين هز راسه بلا 
حور :ازاي ومالك ابنو 
حسين :ماهو م ابنو 
حور......ويتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور بصدمة:ازاي
حسين اتنهد بحزن وقال:مالك ابن فارس توأمه عمل حادثة هو ومراته من خمس سنين واتوفو مالك كان معاهم بس هو طلع منها بخير فاق علي وش يزن ساعتها يزن اختار انه ميقولوش انه م ابوه هو كان صغير وفعلا لحد النهاردة هو ابنه وبيعتبره ابنه ....يزن مكنش كدة ياحور هو اتلم علي عيال م كويسة اما هو مكنش كدة بعد حادثة اخوه بدء يتعدل علشان كدة طلبت انه يتجوز واجبرته وكنت واثق انه هيختارك 
حور دموعها نزلت بحزن ووجع:هو مختارنيش هو اشتراني 
حسين:عارف بس اهلك مكانوش هيرضو غير كدة وانتي كمان  ..حاولي تغيريه يابنتي للاحسن والله هو طيب 
حور بصتله ومسحت دموعها بجمود:مليش دعوة بيه حضرتك علي عيني وعلي راسي لكن هو هفضل اكرهه طول عمري صدقني انا بكرهه م كلام وخلاص 
حسين بصلها بهدوء وسكت لما لقي مالك بيجري عليه بفرحة ويزن جه وبصلهم بشك وقعد بهدوء :اتعرفتو يعني 
حسين ابتسم :خلي بالك منها دي بقت غالية اوي 
يزن بصلها بهدوء وسكت ..وهي بعدت لما لقتو قاعد جمبها
مالك وهو بيشاور علي حور:جدو شوفت بابا جبلي ماما جديدة 
حور بصتلهم بااستغراب: ماما!!...وبعدين ابتسمت لما لقتو فرحان قربت عليه ومسكت ايده بحب :تحب تاكل اي بقي بمناسبة الكلمة الجميلة دي 
مالك وهو بيفكر بطفولة :مكرونة وبانيه
حور ضحكت بهدوء :احلي مكرونة وبانيه ....وخدته ودخلت المطبخ
يزن طان بيرقبها بسرحان بس فاق علي صوت حسين :عملت اي في الصفقة الجديدة 
يزن بصله وقال بهدوء :بعتنا عرضنا ليهم مستنين ردهم النهاردة 
حسين وهو بيقوم :تمام انا همشي انا 
يزن هز راسه بهدوء وحسين مشي 
_________
كريم :يازينة قولتلك لا م عايز اروح حتة 
زينة قربت عليه ومكست ايده بهدوء:ياكريم انا عارفة انه صعب بس صدقني طريقتك دي م هتخليك تعدي ولاهتخليك تنساها 
كريم :مين قالك انه انا عايز انساها حتي لو عايز م هقدر انساها ...زينة حور دي انا م بحبها انا بعشقها ومتاكد انه ربنا هيجمعني بيها 
زينة بصتله بحزن  وهو سابها طلع اوضته 
زينة بهدوء:ايوة يافرح 
فرح :م هتيجي يابنتي 
زينة بخنقة:انا جاية مخنوقة اصلا 
فرح :كريم صح 
زينة اتنهدت بحزن:مفيش غيره هو من ناحية وحور من ناحية انا خايفة علي حور اصلا قلبي م مطمن 
فرح :وانا ..تعالي يلا مستنياكي  ..وقفلت ورمت الفون وهي بتفتكر الي عملته زمان بس نفضت لكل ده بضيق وقامت 
______________________________
بعد اسبوع 
يزن كان داخل بيطوح كالعادة حور شافته وضحكت بسخرية  وقالت :غريبة فين البنت بتاعت النهاردة 
يزن بصلها وقرب عليها وهو دايخ وهي بعدت:انتي دورك بقي وشالها بسرعة وبدء يطلع لاوضته وهي بتصوت وعمالة تضربو رماها علي السرير وبصلها بشر
حور وهي بتبعد بخوف ودموع:ابعد عنييي ابعد عني 
يزن عمال يقرب وهو م دريان ومسكها وكتفها وهي بتصوت بضعف ودموعها وبدات تنزل بوجع وم عارفة تفلت منه بس حست باايدين صغيرة عمالة تشده ...بس هو زقه بغضب وعدم وعي 
حور بصت بضعف وهي م عارفة تتكلم من مسكته وهو م دريان بس لقت فاظة جمبها خبطته بيها بسرعة وهي بتاخد نفسها ...وجريت علي ماالك الي فاقد الوعي وبينزف 
حور بدموع وتعب :لا لا وشالته وهي بتسند ونزلت بيه 
.....ويتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور واقفة قدام اوضة مالك راحة جاية بخوف وقلق الدكتور طلع بهدوء وهي جريت عليه رغم تعبها 
حور وهي بتطلع صوتها بالعافية:هو كويس صح 
دكتور :اطمني خيطنا الجرح بس لازم يتغذي كويس ...وقال بهدوء:باين عليكي م كويسة يامدام اطلب البوليس 
حور اتنهدت بهدوء؛لا لا مفيش داعي هو بس من الخضة ورجعت لورا قعدت وهي تاخد نفسها وبتفتكر الي حصلها ولمسات يزن ليها ودموعها تنزل 
حسين جه عليها بخضة وخوف:اي الي حصل انا اول مالحراس كلموني وقالولي انك طلعتي وانيت شايلة مالك جيوت علطول هو فين 
حور بصتله وضمت نفسها وهي بتفتكر الي حصل ومردتش عليه 
حسين قرب عليها بقلق : حور في اي فهميني يابنتي مالك فين وجرالو اي 
حور مكنتش دريانة وقاعدة نفس قاعدتها وهي دموعها نازلة من سكات وفجاءة اغمي عليها 
______________________________
بعد شهر 
يزن بزهق:انا تعبتت من القرف ده لامتي هتفضلي كدة 
حور بصتله بكرهه وقرف :اخرج برة 
يزن بصلها ببرود وخرج لقي مالك داخل الاوضة بصله بحب وابتسامة بس مالك اكنو مشافوش ومشي من جمبه وخبط ودخل لحور ...يزن بص بضيق ومشي 
حور بصت لمالك الي دخل وابتسمت ومالك قعد جمبها وحضنها :انا بحبك اوي 
حور بدلته الحضن بدموع :والله الي مصبرني في المكان ده هو انت وانا بحبك اكتر .
مالك بصلها :تعالي نخرج 
حور اتبسطت لانها كان نفسها تخرج وتبعد شوية :فكرة خلصانة روح البس وانا هلبس ونخرج مع بعض يامعلم 
مالك ابتسم بفرحة وراح اوضته يلبس ..
_______
يزن بضيق :انا تعبت 
احمد بخبث :خد دي ياصحبي وانت هتبقي فل 
يزن ابتسم بخبث وخدها :خلصانة 
يزن مسك فونه واتصل بحد بس كنسل رما الفون بغضب وقام مشي 
واحمد بص لاثره بخبث 
____________
حور كانت ماسكة مالك وخرجو وراحو ملاهي ولعبو مع بعض كتير وكانت فرحانة ..
حور قعدت بتعب:خلاص تعبت اوي 
مالك قعد وهو بيضحك :كسبتك ياماما 
حور ابتسمت لما سمعت الكلمة دي منه :تعرف اني بحب الكلمة دي منك اوي حساك ابني بجد 
مالك وهو بيبص في السما بحزن :ماما الحقيقية بردو كانت جميلة زيك فاكرها مع اني كنت صغير جدا كل اما ابصلك احسك انتي 
حور بصتله بحزن: هي معاك كدة كدة وفي قلبك 
مالك بصلها بدموع وحضنها جامد :ارجوكي متسبنيش زيها او بمعني اصح زيهم 
حور بصتله بااستغراب
مالك :انا عارف انه يزن مش بابا يزن عمي انا صغير بس عارف بس مردتش احرم نفسي من الكلمة دي 
حور عنيها دمعت وحضنته :صدقني عمري ماهسيبك ..وقالت وهي بتمسح دموعه :ويلا بقي نكمل لعب كفاية نكد 
__________
زينة :انا عايزة اشوف حور اوي يافرح 
فرح بصتلها وقالت ببرود :هنشوفها يازينة هي م هطير يعني المهم نشغل الفيلم ده ولا ده 
زينة بصتلها بزهق وقالت وهي بتقوم:يخربيت برودك هي دي م صحبة عمرك بردو م عارفة جايلك قلب بقالك اكتر من شهرين متعرفيش عنها حاجة وانتي عارفة الي حصلها وعادي ياستي انا ماشية 
فرح بصت ليها وسكتت بس الباب خبط وزينة خارجة زينة فتحت الباب لقت يزن قدامها 
يزن ......ويتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فرح بصت بتوتر وزينة اتصدمت
يزن ضحك بسخرية وهو بيدخل:مالك مصدومة كدة لي جاي لمراتي في حاجة 
زينة بصت بصدمة وعدم استيعاب وبصت لفرح الي التوتر بان عليها اكتر والخوف في عيونها :مراتك!!!
يزن قرب علي فرح وحضنها بخبث:اها مراتي 
فرح بعدت عنه بتوتر وقالت بخوف:بتعمل اي هنا عايز اي 
يزن :في حد يقول لجوزو كدة 
فرح :احنا اتطلقنا وخلاص قولتلك انساني 
يزن بخبث:والي عملتيه في حور يتنسي بردو يافروح 
زينة كانت متبعاهم بصدمة وبقت ترجع لورا بهدوء وجريت علي برة 
فرح وهي بتجري وراها :زينة استنييي 
زينة كانت بتجري بصدمة وعدم استيعاب ازاي فرح تبقي كدة بتبص وراها لقت فرح بتجري وراها بس كملت طريقها ولكن وهي بتعدي الطريق اتخبطت 
فرح وقفت بصدمة:زينة ...وجريت عليها بسرعة وهي بتحاول تفوقها بخوف وقلق:زينة لا لا فوقي ...وبدأت دموعها تنزل:زينة انا مليش غيرك ارجوكي فوقي وبقت تصوت 
يزن كان بيبص من بعيد بشماتة ومشي وسابهم 
______________________________
بعد اسبوع 
حور كانت بتاكل هي ومالك كالعادة ولقت يزن نازل ومعاه شيكولاتة وقرب علي مالك بحب وقال :اكيد م هترفضها مني صح 
مالك بص لحور وحور ابتسمتلو وهزت راسها ورجع بصلو وخدها وحضنو بحب 
حور ابتسمت ليهم وقامت وسابتهم بهدوء لما فونها رن 
حور :الو زينة عاملة اي 
زينة بحب :الحمد لله احسن 
حور بهدوء :الحمد لله 
زينة بتوتر:حور تعالي نتقابل لازم اقولك حاجة 
حور :طب اجيلك احسن علشان انتي لسة تعبانة 
زينة :لا انا كويسة نتقابل في كافيه** بس متقوليش ليزن 
حور :تمم 
زينة قفلت واتنهدت براحة 
حور اتدورت لقت يزن وراها وبيبصلها بشك 
يزن :مين كان بيكلمك 
حور بضيق:وانت مالك 
يزن قرب عليها بغضب:مين كان بيكلمك 
حور قربت عليه ببرود وقالت بااستفزار:بكرر كلامي تاني وانت مالك 
يزن خد الفون منها وحدفو علي الارض ومسكها من شعرها وقال بغضب:امور العند متمشيش معايا ياحلوة انا متجوزك علشان مصلحة هخلصها وارميكي اما انتي م فارقة معايا اصلا تمام 
حور بوجع :انا بكرهك بكرهك بجد 
يزن ضحك وهو بيرميها:ولسة هتكرهيني اكتر واكتر اتقلي بس 
حور اتوجعت بس مبينتش :صدقني كلمة بكرهك قليلة عليك 
يزن بصلها ومشي وهي قعدت دموعها نزلو بس مسحتهم وقامت تلبس بسرعة 
______________
احمد بخبث:هتجبهالي امتي
يزن وهو مدروخ من الي بيشربه:ده انا هجبهالك هي وصحبتها الليلة حضر نفسك 
احمد ابتسم بفرحة:هو ده الكلام 
يزن كان مدروخ وبص في الساعة ونزل بسرعة 
احمد بخبث:اخد بس الي عايزه منك وتبقي اخر ليلة ليك ساعتها 
_________
فرح فتحت الباب بغضب:انت. بتعمل اي هنا م قولتلك انساني
يزن قرب منها ومسكها من شعرها بغضب:اسمعي بقي ياحلوة دلوقتي زينة وحور مع بعض وزمانها بتحكيلها كل حاجة فاانتي قبل ماده يحصل هتتصلي بحور وتقوليلها الحقيني ياحور وهي يعيني علشان طيبة هتلحقك وتروح علي المكان الي هتقوليلها عليه ... وطبعا لو رفضتي او قولتي لا كل سيدهاتك معايا وانتي بتتفقي عليها وانك تدمريها وبردو صورك معايا وفيديوهاتك بردو وغمزلها فحسك عينك تقولي لا. تمام 
فرح دموعها نزلت بوجع من مسكته وهزت راسها بضعف: تمم 
يزن حدفها ومسك فونها واديهولها:يلا 
فرح اتصلت علي حور 
____
حور كانت قاعدة مع زينة وزينة كانت هتكلم بس فون حور رن 
حور:الو 
فرح بدموع:حور الحقيني ارجوكي وتعالي علي المكان ده 
حور قامت بقلق:فرح 
زينة سمعت الاسم وقامت بقلق:في اي 
حور:تمام انا جاية وقفلت وخدت شنطتها بسرعة وزينة وراها م فاهمة حاجة وركبو ومشيو 
______________
كريم بقلق :زينة يامراد ملقتهاش في اوضتها 
مراد بقلق:هتكون راحت فين ..اتصل بيها تاني كدة 
كريم اتصل بيها وزينة ردت بسرعة :كريم كريم مفيش وقت اسمعني انا هفتح الموقع الي علي موبايلي وهخبيه وتجبيب موقعي بسرعة وتيجي 
كريم بخوف:انتي كويسة  
زينة اتنهدت:لحد دلوقتي كويسة بس زي ماقولتلك لازم اقفل ...وقفلت 
كريم اتجنن ومسك فونه وفعلا راقب موقعها لقاها م ثابتة ولسة موصلتش استني لما وصلت وعرف الموقع وخرج بسرعة ومراد وراه 
__
حور بخوف:اي المكان ده 
زينة :م عارفة حور يلا نرجع انا م مطمنة
حور :وفرح 
زينة كانت لسة هتكلم لحد ماحد جه من وراهم وقال بابتسامة شر وخبث:نورتو 
حور....ويتبع.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور مسكت في زينة جامد برعب لما شافته .
احمد بخبث وهو ماسك المسدس:قولتلك م هسيبك غير لما اخد الي انا. عايزه م كدة ....يلا قدامي 
زينة مسكت ايديها جامد وقالت بهدوء وتوتر بتحاول تخفيه:متخافيش انا معاكي 
حور كانت في عالم موازي بتفتكر الي حصلها ودموعها نازلة وبتقول برعب وهي بتضغط ايديها:ارجوكي مشيني من هنا 
احمد بجمود وهو بيصوب المسدس عليهم بغضب:قولت قدامي 
حور وزينة مشيو قدامه وهما مرعوبين ودخلو لقو فرح مربوطة ويزن جمبها بيبصلهم بابتسامة انتصار وفرح بصالهم بدموع ندم
يزن :اهلا اهلا اتاخرتو بس م مهم ...وقام وهو بيقف قدام حور بضحكة انتصار وكرهه :م  قولتلك هتكرهيني اكتر واكتر ...وبص علي فرح بخبث:جيتي علشان صحبتك م كدة ..ومسك ريموت وفتح تسجيلات :اسمعي انتي جيتي علشان مين ..وابتسم بخبث وهو شايف رياكشنات حور
كانت فرح بتتفق عليها وبتتراهن معاهم وكانت مخططة لكل حاجة يعتبر 
حور بصتلها بصدمة وهي بتهز راسها بعدم تصديق ودموعها نازلة :قولي ان الكلام ده غلط 
فرح نزلت راسها بندم ودموعها نزلت :انا اسفة 
حور بصتلها بصدمة وبصتلهم كلهم واغمي عليها 
زينة نزلت لمستواها بخوف وهي بتحاول تفوقها حور حور فوقي
يزن غمز لاحمد ومسك زينة رجعها لورا تحت مقاومتها بس هو اقوي وربطها جمب فرح وسابها 
______________
كريم :اتصلت باالبوليس م كدة 
مراد بقلق :اه  مدد شوية 
كريم سرع بقلق وخوف علي اخته :يارب احميها يارب ماليش غيرها 
_____________________________
احمد حط حور علي السرير وهو بيتأملها بخبث :عمري مااسيب حاجة ملكي وانتي كنتي ملكي من الاول ياحور ...وضحك بخبث وبدء يقرب منها بس هي فاقت وقامت بفزع 
حور بخوف وهي بتبعد وهو يقرب:ا انت بتعمل اي 
احمد :من غير كلام كتير وتعب انا كدة كدة هاخد الي عايزه بزوق بالعافية فسيبي نفسك احسن وقولتلهاالك زمان ياحور 
حور زقتو وقامت بسرعة وهي بتدور علي حاجة تمسكها بس م لاقية 
احمد ابتسم:اكيد انا م مغفل علشان اغلط نفس الغلطة مرتين ياحور هانم ...وبدأ يقرب منها بهدوء ونظرات خبث 
وهي واقفة م عارفة تعمل اي بس بصت وراها لقت شباك جريت عليه 
احمد وقف بصدمة وقال بهدوء:اهدي وتعالي هنا 
حور وهي بتغمض عنيها ودموعها نزلت بوجع وحزن علي كل حاجة :بكرهكم كلكم وعمري مااهسمحكم عمري ..وسابت نفسها
احمد بزعيق وهو بيبص من الشباك وقال بصدمة:حور 
......ويتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

زينة قاعدة ودموعها نازلة وهي بتصوت في يزن الي قاعد بكل برود وبيشرب بهدوء ولا علي باله ...لحد مالقت احمد نزل بفزع 
يزن بهدوء:خلصت بدري اوي لي كدة 
احمد :رمت نفسها 
يزن بصدمة :نعم 
زينة بخوف وصويت وهي بتجر نفسها بس م عارفة:انتتتو بتقولوووو اييي حور فيين 
يزن بصلها بزهق وهو بيشرب ومدروخ؛نصيبها بقي هنعترض .. المهم ادفن الجثة وتعالي اختارلك واحدة من دول 
احمد بصله واتنهد بهدوء وهو بيطلع مسدسه وبيصوبه عليه بهدوء 
زينة وفرح شهقو بخوف .بس احمد بصلهم وسكتو وهما بيبصو عليه برعب 
يزن بخضة:انت بتعمل ايي يامجنون انت 
احمد بهدوء:بقتلك ..تعرف ياايزن انا بكرهك ادد اي تعرف انا بكرهك انت وعيلتك ادد كان نفسي اقت*لكم كلكم كعيلة مع بعض بس النصيب جه في اخوك الاول اه متستغربش انا الي قت*لت اخوك ومراته وهق*تلك انت كمان دلوقتي ....كل المدة دي وانا بفكر ازاي هدمرلك واولهم اني اترهنت معاك علي حور علشان عبجتني وفي نفس الوقت كنت خليتك تحبها واكسر عينك بعدها انت وهي واشوفك وانت بتتحرق كدة عليها لما تسيبك .....بس لللسف فشلت في الاول بس مسكتش وفضلت وراك واديتك مخد*رات من كل الانواع لما لقيتك بتتغير كنت طول الوقت بفكر ازاي ادمرلك واديني عملتها ياايزن ....واكمل بحقد : مستغرب صح انا لي بعمل كدة؟..ببساطة لاني بكرهك من وانا صغير دايما يقولولي خليك زي ولاد عمتك كنت انت واخوك واخدين حياتي كنتو كل فكرة بقولهالكو كنتو بتقدموها ولما تكبر وتنجح تقولو بمجهودي واهلي يقولولي خليك  زيهم ..كان دايما انا الوحش وانتو الحلوين كان دايما انا الفاشل وانتو الناجحين
يزن كان بصصله وهو مدروخ وقال بتعب:احمد اهدي
احمد وهو بيعدل المسدس بكرهه:سلام يايزن....وضرب طلقة 
يزن وقع قدام زينة وفرح الي صرخو بخضة وخوف 
احمد وهو بيوجه المسدس علي فرح الي اترعشت بخوف ودموعها نزلت:لا لا ارجوك لا 
احمد بحقد:بتخوني صحبة عمرك فاكرة اخرتك هتبقي اي مثلا يافرح هانم 
وضرب طلقة وزينة صرخت ودموعها نزلت وهي شايفة فرح واقعة جمبها وشبه فاقدة الوعي:ان انا اسفة ...وم*اتت 
زينة بصت برعب عليها وهي بتقول بدموع:لا فرح فوقي فرححححح**** وبصت علي احمد الي جاله هستيريا ضحك وهو بيقول بجنون :كل*نا هن*موت وبيصوب المسدس علي زينة الي اترعشت وقال بهدوء مميت وشر:دورك ...ولسة هيضرب بس وقع زينة صرخت برعب وهي بتبص عليه وعلي الي وراه وابتسمت بدموع لما لقت كريم ومراد وتعب وفقدت الوعي
______________________________
بعد سنتين 
حور بتفتح عنيها بتعب وهي بتتلف حوليها وبصت لقت مالك قدامها بيبصلها بدموع وبيبتسم وهو بيمسك ايديها بعدم تصديق :انا فين 
مالك حضنها ودموعه نزلت بخوف وحزن:كنت خايف تسبيني انا كمان كنت خايف اوي 
حور بتعب وهي بتبتسم بهدوء:قولتلك عمري ماهسيبك صح 
مالك بيبوس ايديها ودموعه نازلة:اتاخرتي اويي بس الحمد لله يارب الحمد 
حور دموعها نزلت وهي بتمسك ايده بااطمئنان:انا معاك 
مالك ابتسم وهو بيمسح دموعه وكرم وزينة دخلو وبصو لحور بعدم تصديق وجريو عليها 
زينة بدموع وهي بتحضنها:اخيرا حمدلله علي السلامة 
حور وهي بتفتكر كل حاجة بدموع ورعب: كان مكتفني يازينة كان مكتفني 
زينة حضنتها بهدوء؛هشش كل حاجة بخير دلوقتي خلاص كلهم مبقوش موجدين ....واكملت بحزن كبير :حتي فرح
زينة وهي بتفتكر فرح بدموع ووجع وكلامها وهي بتتفق عليها :فرح ...هي فين 
كريم بهدوء:كلهم ما*تو ياحور اطمني مفيش خطر دلوقتي 
حور شهقت بصدمة وودموعها نزلت باانهيار وبقت تعيط من سكات زينة بتحاول تهديها لحد مانامت
زينة اتنهدت بهدوء وحزن علي حالتها وخرجت وكريم بص عليها بجزن وحب وخرج وراها 
_____________________
بعد سبع سنين 
حور بتعب:يالهوييي تعبتتووني اثبتو شوية 
مها بضحك طفولي:ياماما م عايزة اروووح 
مهند وهو بيقعد بهدوء:بصراحة ياماما وانا كمان 
حور قعدت جمبهم وقالت :بصراحة وانا كمان
مهند ومها ضحكو عليها 
حور ضحكت معاهم علي دخلة ماالك وهو بيقول:انا جعان اوي ياست الكل....وقال بااستغراب:قاعدين كدة ليه 
حور بابتسامة هدوء :م عايزين يروحو التمرين النهاردة وانا بصراحة م قادرة فقعدت جمبهم ....عملت اي في درسك 
مالك وهو بيبوس ايديها بحب:الحمد لله كلو تمام المهم انا مي*ت من الجوع 
حور قامت بابتسامة:خلصانة هحط الاكل اهو زمان كريم علي وصول بردو ...وبصت لمها ومهند الي ماسكين الفون بيتفرجو عليه : بلاش تليفون كتيررر قولت 
مها وهي مندمجة مع الفيديو:حاضر ياماما هو الفيديو ده بس 
__بعد وقت 
مالك كان باصص بسرحان في فونه وبيحاول يلهي نفسه من غير تفكير 
حور قربت عليه ومسكت ايده بحب واابتسمت بهدوء:عارفة انت بتحاول تهرب من اي كل سنة نفس النظام بس تعرف والله ارتاحو ..واتنهدت بحزن كبير:حتي يزن ارتاح انا عارفة انه صعب بس صدقني لينا معاد ولينا نهاية وكلها نفس النهاية كدة كدة بس فرق توقيت ...حور بصت علي فونه لقيته فاتح صورة فارس ومراته .:حتي مامتك وباباك فرحانين وهما شايفينك ناجح وبتحاول تكون بخير ...وغير كدة انا معاك في كل حاجة واي وقت صح 
كريم وهو بيقعد جمبه وبيمسك ايده :وانا كدة كدة معاك يابطل 
مالك دمعة نزلت منه وقال بحب وهو بيبصلهم ودموع:اما بحبكم اوي اوي بجد انتو عيلتي انا بجد من غيركو م عارف هعيش ازاي شكرا بجد 
كريم وحور حضنوه بحب وحور اتكلمت بدموع:انت ابني وسندي  والوحيد الي طلعت بيه من حياتي دي ومن الصفقة الي اتعملت بيا دي ..وضحكت بوجع بس مبينتش 
كريم طبطب عليها وخدها في حضنه بحب :بعشقك 
حور ابتسمت :بحبك 
مالك بصلهم وابتسم بحب 
وتمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-