رواية جذبني في النهاية كاملة جميع الفصول بقلم روان عبدالله

رواية جذبني في النهاية كاملة جميع الفصول بقلم روان عبدالله


رواية جذبني في النهاية كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة روان عبدالله رواية جذبني في النهاية كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جذبني في النهاية كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جذبني في النهاية له كاملة جميع الفصول

رواية جذبني في النهاية بقلم روان عبدالله

رواية جذبني في النهاية كاملة جميع الفصول

كانت في مطبخ ذلك المطعم الذي تعمل به تجلي الصحون 
دخلت فتاه بسرعه 
فرح... الله يخر*بيتك انتي هبـ.ـبتي اي 
هنا... في اي يابنتي
فرح.. المدير عايزك في مكتبه 
نظرت لها هنا بخـ.ـو.ف لتقول وهي تتحرك له... ربنا يستر
هنا محمود امها متـ.ـو.فيه بعد ولاده اختها ابوها اتخلي عنهم بعد مـ.ـو.ت امهم لانه بتكره خلفه البنات ربتهم جدتهم بس ماتت من حوالي ثلاثة سنين وهنا هي اللي متكفله بأمور اختها كلها 
دخلت المكتب لتجده يجلس علي مكتبه بتكبر 
هنا بتـ.ـو.تر.. حضرتك طلبتني 
كريم بهدوء.. اقعدي ياهنا 
جلست بتـ.ـو.تر ليقول هو 
كريم.. هنا انتي من ساعه ما جيتي هنا وانتي عجباني الصراحه والنهارده طلبتك علشان اقولك اني طالب ايدك للجواز
نظرت له بصـ.ـد.مه لتقول 
هنا... انا اسفه يااستاذ كريم بس انا مش عاوزه اتجوز دلوقتي 
نظر لها لبعض الوقت ليتحرك من مكتبه ويجلس بجانبها 
بدات هي تتحرك قليلا لتبتعد عنه ولكنه يلتصق بها كل مره 
هنا بتـ.ـو.تر.. لو سمحت ابعد شويه 
كريم.. لو مبعتش 
كانت خـ.ـائفه بشده لتحاول الوقوف لكنه امسكها ليوقعها في احضانه 
كريم بهمس.. هنا أنا عاوزك 
نظرت بصـ.ـدمه له لتضـ.ـربه بقوه في وجهه وابتعدت عنه 
هنا.. انت واحد وسـ.ـخ اوعي تكون مفكر اني سهله لا يابا فوق كده واتعدل معايا
كريم بغـ.ـضب.. انتي عارفه عملتي اي دلوقتي 
لم ترد عليه وتوجهت للباب حتي تخرج ولكن يده كانت اسرع 
كريم.. لسه مخلصناش كلامنا 
كادت ترد عليه ولكنه سحبها وحاول تقبيلها 
افلتت يدها بصعوبه منه لتضـ.ـر.به كف قوي علي وجهه 
هنا.. ابعد عني يازبـ.ـاله 
وقف يطالعها بعض الوقت ليمسك يدها ويسحبها خلفه 
وقف امام باب المطعم ودفعها للخارج 
كريم.. اياك اشوف وشك هنا تاني فاهمه 
هنا بسخريه.. اتفخص علي ده مكان زبـ.ـالة شبه صاحبه 
نظر له بقر.ف ليدخل تاركها علي الارض 
هنا ببعض البكـ.ـاء.. هعمل ايه دلوقتي ياربي هتصرف ازاي 
وقفت وعدلت من ثيابها لتتجده الي منزلها ولكن اوقفها رن هاتفها 
هنا... ازيك يادودو عامله ايه 
دعاء ببكـ.ـاء.. الحقيني ياهنا طردونا من البيت 
توقفت بصـ.ـدمه وهي تسمع بكـ.ـاء اختها 
هنا.. اهدي ياحبيبتي انا جايه حالا 
اغلقت الهاتف لتجري بسرعه لمنزلها فهو قريب منها 
وصلت لتجد اختها تبكي أمام العماره 
هنا... اي اللي حصل 
ارتمت دعاء في حضن اختها وهي تبكي 
دعاء.. عمتي سماح طردتني من البيت 
ابعدت اختها قليلا والشرر يتطاير من عينها 
هنا بصـ.ـر.اخ.. انتي ياوليه يالي اسمك سماح 
خرجت المدعوه سماح 
سماح.. عاوزه اي ياهنا 
هنا.. بتطردينا من البيت ياوليه ياناقصه 
سماح.. البيت بيتي وانتو مش بتتدفعو الايجار ولقيت مشتري احسن منكم 
هنا... قولتلك هدفعلك الفلوس بس اصبري عليا 
سماح.. مش عاوزه منك حاجه ويلا هوينا انتي واختك 
اغلقت الباب لتنظر هنا لها بقرف 
هنا.. اخص عليكي وليه ناقصه صحيح 
توجهت لاختها لتحمل الحقائب 
هنا.. بطلي عيـ.ـاط بقا هنلاقي مكان تاني 
ام احمد.. ازيك ياهنا 
هنا.. الحمدلله ياخالتي 
ام احمد.. تعالي ياحبيبتي اقعدو عندي لحد ما تلاقو بيت 
هنا.. لا معلش ياخالتي احنا هنتصرف 
ام احمد.. اخص عليكي ياهنا انتي مش بتعتبريني زي امك ولا ايه 
هنا.. بس 
ام احمد بمقاطعه.. علشان امتحانات دعاء انتي عارفه انها عاوزه مذكره وهي في ثالثه ثانوي 
نظرت لها هنا لبعض الوقت لتوافق علي القدوم معها 
بعد مده كان الجميع يجلس علي مائده الطعام 
هنا.. متعرفيش شغل ليا ياخالتي 
دعاء بإستغراب.. انتي مش بتشتغلي في المطعم 
هنا.. اسكتي متفكرنيش بيه رlجل غم الحمدلله ارتحت من شكله 
ام احمد.. انا ممكن اكلم اللي بشتغل عندهم يشغلوكي 
هنا.. هشتغل اي 
ام احمد.. ممكن خدlمه 
نظرت لها لبعض الوقت فهي خريجه كليه هندسه ستعمل خاlدمه في المنازل ولكنه افضل من كريم وقرفه 
هنا بحز'ن... ماشي 
ام احمد.. هاخدك معايا بكره تشوفيهم 
اومات لها بحز'ن وبدات في تناول طعامها 
في صباح يوم جديد كانت تقف مع ام احمد امام قصر فخم جدا 
دخلتا سويا ووقفت تتأمل المكان قليلا 
ام احمد.. يلا ياهنا المدام عاوزه تشوفك 
تقدمت معها لتجد سيده كبيره في السن تجلس علي احد المقاعد 
أم أحمد.. دي هنا اللي قولتلك عليها ياهانم 
سميره.. روحي انتي علي شغلك وخليها 
تحركت ام احمد لتبقي هنا بمفردها 
وقفت سميره واقتربت منها 
سميره.. بصي يابنتي احنا هنا مش بنشغل خدامين صغيرين هنا لان حفيدي مش بيحب كده 
نظرت لها بحز'ن لتقول.. مش مشكله هشوف شغل تانى 
سميره ببتسامه.. مش ده قصدي انتي هتشتغلي هنا علشان ام احمد ليها معزه خاصه عندي 
نظرت لها بفرحه لتقرب وتحضنها 
ابتعدت قليلا لتقول بحر'ج.. انا اسفه 
سميره ببتسامه.. عادي ياحبيبتي 
نظرت لها لتقول 
سميره.. انتي هتبقي معايا انا يعني ملكيش دعوه بالطبخ والكلام ده 
هزت راسها بنعم 
سميره.. اطلعي الاوضه اللي علي الشمال هتلاقي الدواء بتاعي ونظارتي هتيهم 
تحركت هنا بسرعه لتصعد لاعلي 
وقفت بحيره امام غرفتين لتحسم الامر وتدخل احداهما 
دخلت الغرفه لينغلق الباب خلفها توجهت لتبحث عن الدواء ولكنها لم تجده اوقفها صوت احد ما وهو يقول 
... بتعملي اي هنا 
نظرت لمصدر الصوت بسرعه لتنصدم مما تراه 
هنا بصـ.ـر.اخ.. اي ده
هنا بصدمه.. اي ده 
زين بغضب.. انتي ازاي تدخلي اوضتي كده 
هنا وهي تغمض عيناها.. طب اتلم الاول وبعدين اتكلم 
زين بصدمه.. اتلم 
هنا.. بقولك اي انا جايه اخد الدوا وماشيه ابعد كده عديني 
كانت تتحرك وهي تضع يدها علي عينها واليد الاخري تلوح بها امامها 
تقدمت قليلا وهي لا تري والاخر ينظر لها بصمت 
كانت تمشي ولكن لسوء حظها صدمت به بقوه ليمسكها هو قبل ان تقع 
ولاكنها اطلقت صرخه هزت القصر بأكمله 
زين بإنزعاج.. يخربيت صوتك 
كانت تنظر له بغيظ وهو ممسك بها بين يده 
سميره بصدمه.. اي اللي بيحصل هنا 
دفعها زين بتوتر لتسقط علي الارض بقوه 
هنا بألم.. حلوف اقسم بالله حلوف
زين بغضب.. احترمي نفسك 
هنا بردح.. خوفت يلا انا كده 
كانت سميره تكتم ضحكاتها بصعوبه فمنظرهم طفولي جدا وهم يتشاجرون هكذا 
زين بصراخ.. اطلعي بررررره 
نظرت له بغيظ لتتجه للسرير وتجلس عليه 
هنا.. لو راجل طلعني 
كاد يشتعل من الغيظ ليتجه لها ويحملها لتشهق هي بصدمه 
هنا بصراخ.. نزلني يابن المجانين 
سميره.. احنا اللي مجانين ولا انتم 
هنا بتوضيح ونست انه يحملها من الاساس.. لا انا مش مجنونه بس كان عندي خال زمان هو مش مجنون بس كا... 
لم تكمل حديثها لتجده يلقيها في حمام السباحه 
زين... مش عاوز اشوف وشك تاني 
تحرك بغضب من امامهم وصعد غرفته مره اخرى 
هنا ببكاء مزيف.. شوفتي ياسمير عمل فيا اي 
سميره بضحك... انتي اللي استفزتيه 
بعد مده نزل بكل هيبه ليدخل مكتبه فهو يمتلك سلسله مطاعم مشهوره في البلد 
صديقه.. داخل علطول كده من غير صباح الخير حتي 
زين... والله ما انا فايق 
جلس الاخر امامه ليقول.. مش رايق ليه 
نظر له لبعض الوقت ليحكي له ما حصل 
صديقه بضحك... والله البت دي قادره 
زين بضيق.. هتخرس ولا تطلع بره 
صديقه.. خلاص ياعم هطلع بس هروح معاك
زين.. هتروح معايا ليه ان شاءلله
صديقه بضحك.. هتعرف عليها 
رمي القلم عليه بعصبيه... اطلع بره 
تحرك الاخر وهو يضحك علي حال صديقه 
في المساء كانت تجلس بجانب سميره ويتحدثون سويا 
هنا بضحك.. والله لو اعرف ان الشغل كده كنت اشتغلت من زمان 
ضحكت سميره عليها ليأتيها صوت من الخلف 
صديق زين... سميره وحشتيني
سميره.. وانت كمان ياحبيبي 
التفت هنا لتنظر من هذا الشخص لتجحز عيناها بصدمه وكذالك هو ليقولا معا
... انت/ي
زين.. انتم تعرفو بعض 
هنا بغضب... الله أمال وعز المعرفه كمان تحب تعرف 
نظر لها بتوتر ليقول 
كريم... كان موضوع قديم واتقفل يازين 
نظر لهم بشك ولكنه اماء لهم بصدمت 
زين.. هطلع اغير هدومي 
سميره... زين تعالي عوزاك في موضوع مهم 
تحرك زين وسميره معا وبقا هما الاثنان 
كريم بغضب.. انتي بتعملي اي هنا 
هنا.. وانت مالك 
كريم.. هنا متعصبنيش 
هنا... لا يابا انت اللي متعصبنيش ولا قسما بالله هكون فضحاك في كل حته 
انهت كلامها لنظرا الاثنان لذالك الباب اللذي فتح بقوه يخرج منه هو بغضب شديد وخلفه سميره تبكي 
نظر نحوهم لبعض الوقت ليتجه لها وامسك يدها بقوه لتشعر هي بألم 
تحرك بها خارج المنزل واركبها سيارته وركب هو الاخر وقاد بسرعه جنونيه 
في المنزل 
كريم.. هو في اي 
سميره ببكاء.. والنبي يابني الحقهم ممكن يعمل حاجه يندم عليها 
تحرك كريم بسرعه وخوف علي هنا فهو يعشقها  وكذالك خاف علي صديقه 
ركب سيارته واتجه خلفهم بسرعه 
هنا بخوف.. ممكن تبطي شويه وتفهمني اي اللي بيحصل 
لم يرد عليها لتصرخ فيه.. فهمني اي اللي بيحصل 
نظر لها نظره ارعبتها بحق ليقول بغضب.. مش عاوز اسمع صوتك 
وقف امام احد المباني ليمسك يدها ويسحبها خلفه بقوه حتي انها بكت من شده قبضته 
دخلو احد المباني واغلق هو الباب لتنظر لها بصدمه مما رأته 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخلو احد المباني واغلق هو الباب لتنظى له بصدمه 
هنا بتوتر... انت جايبني هنا ليه 
لم يجيبها ليمسك يدها ليدخلها احد الغرف ويقفل الباب 
في سياره كريم توقف بغضب ليض*رب الموقد بيده بغضب 
كريم.. ازاي اضيعهم 
رن هاتفه برقم سميره 
سميره.. ها لقيتهم 
كريم... كنت قريب منهم بس في لحظة اختفو 
سميره بخوف.. كريم اعمل حاجه زين ممكن يأذيها بعد ما عرف الحقيقه 
كريم بصدمه... زين عرف الحقيقه ازاي 
سميره.. فيروز السبب 
كريم.. ازاي فيروز تظهر بعد الوقت ده كله وبالاخص نفس وقت ظهور فيروز اكيد ورا ده موضوع كبير وشكل الماضي هيعيد نفسه 
سميره بصراخ... اسكت ياكريم فاهم انا مش هستحمل اني اخسر حفيدي انا ممكن اعمل اي حاجه علشان الماضي ده يتقفل 
عند هنا وزين 
دفعها للغرفه ليدخل خلفها 
هنا بتوتر.. انت بتعمل ايه 
زين بخبث... هنتجوز ياهنا 
هنا.. انت مجنون ولا ايه انا مستحيل اوافق اتجوزك 
زين.. هتتجوزيني ياهنا 
كادت تجيب عليه ليدفع*ها بقوه علي الاريكه ويقترب من رقبتها ببطئ شديد ليدخل شئ فيها 
هنا بألم.. اي اللي انت عملته ده 
زين بغضب... بدايه دما*رك 
كادت تتحدث ولكنها شعرت بدوار حاد لتغمض عينها بتعب وتفقد الوعي 
في صباح يوم جديد في فيلا زين 
كانت تجلس سميره وكريم منتظرين زين 
نظروا بصدمه له وهو يدخل ويظهر عليه التعب 
سميره بخوف.. فين هنا 
زين.. متخفيش مش هسمح لحاجه قديمه تتفتح 
سميره... زين هنا ملهاش ذنب في حاجه صدقني 
زين.... انا طالع ارتاح عندي شغل 
تركهم ينظرون لبعضهم بخوف علي هنا 
في احد الامكان استيقظت بضيق من اشعه الشمس التي ملأت الغرفه 
تحركت بضيق ولكنها توقف عندما احست بوجع في جميع انحاء جسدها 
فتحت عينها لتنظر لنفسها بصدمه فكانت تغطي بملايه بيضاء اصبح يميل لونها للون الاحمر من كثره الدماء نظرت لها لتجحز عينها بصدمه وهي تدري انها لا ترتدي اي ملابس 
هنا بخوف... مستحيل يحصل كده مستحيل 
حاولت الوقوف لكنها لم تستطع لتجلس بالم وتسقط دموعها 
هنا بصراخ ودموع... لا مستحيل يحصل كده مستحيل 
جلست ببكاء وهي تضم نفسها وتنزل دموعها وجسدها مغطي بادماء 
هنا ببكاء.. حرام انا عملت له اي حرام عليه ازاي يعمل كده 
حاولت الوقوف مره اخري لتسند علي درج بجانب السرير وتلمح احد الاشرطه الموضوعه عليه بجانبها ورقه 
امسكت الورقه لتقرأ ما فيها 
(الشريط ده في كل اللي حصل ليكي امبارح بجد استمتعت انا واصحابي) 
جحزت عينها بصدمه وهي تمسك الشريط بيد مرتعشه ودموعها يهبط مثل الشلال 
قامت بصعوبه لتحضر لتفتح ذالك الشريط وهي تتمني ان تكون في حلم 
فتحت الشريط لتنظر بصدمه له وهو يبتسم ثم جرد*ها من جميع ملابسها ليقوم بإلاعتد*اء عليها بكل وحش*يه وقزا*ره 
نزلت دموعها وهي تجد ان هذا القز*ر فعل بها هذا ولكنها صدمت عندما دخل رجل اخر الي الغرفه
كانت الصدمه كفيله ان توقف عقلها بالكامل عندما وجدت الشخص يفعل مثل ما فعله زين بها وهكذا تكرر المشهد ليتم الاعتد*اء عليها من اربع أشخاص 
هنا ببكاء.. حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا عملت اي ياربي علشان يحصل كده حرام بجد 
انفجرت في البكاء لتجلس علي الارض بضعف وهي تتذكر ذالك المشهد القز*ر اللذي فعله هؤلاء الناس بها بدون ذنب 
بعد مده كانت تقف في المرحاض وتنزل دموعها بصدمت مع الماء اللذي يتدفق علي جسدها 
صرخت بكسره لتنظف جسدها بقرف 
هنا بصراخ.. لييييييه 
جلست بحزن وهي مازالت تبكي
في منزل زين دخل كريم غرفته ليجده يجلس علي السرير بحزن 
كريم.. عملت فيها اي 
زين.. عملت اللي لازم يتعمل صدقني انا ممكن انتهي لو فيروز رجعت وقابلت هنا كان لازم اخليها تج*بر تتجوزني 
كريم بصدمه.. تتجوزك 
زين بغضب.. لازم هنا تتجوزني علشان هيخلوني اخسر كل حاجه 
كريم بغضب.. انت السبب في اي حاجه هتحصل او حصلت لو فيروز عرفت انك اجبر*ت هنا ساعتها هنمو*ت كلنا  
خرج كريم بغضب ليضر*ب زين الفازه امامه لتن*كسر الف قطعه 
في منزل هنا وقفت امام الباب بتعب لتطرق عليه 
ام احمد.. هنا ياحبيبتي كنتي فين 
هنا بتعب... موضوع هبقي احكيلك عليه بعدين دلوقتي عاوزه ارتاح 
ام احمد.. استني في واحده جوه عاوزاكي 
هنا بإستغراب.. عاوزاني انا 
تحركت هنا لغرفه الجلوس لتنظر لتلك الفتاه بإستغراب 
هنا.. انتي مين 
وقفت الفتاه لتنظر لها ببتسامه 
الفتاه.. انا فيروز 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

هنا بإستغراب... فيروز مين 
فيروز... اقعدي وانا هفهمك 
اتجهت ببطئ والم لتجلس علي احد المقاعد 
فيروز... هنا انتي تعبانه 
هنا بألم.. لا انا كويسه 
جلست فيروز بجانبها لتقول بهدوء 
فيروز.. انا عارفه انك هتستغربي اللي هقولوا ده بس انتي لازم تعرفي الحقيقه 
نظرت لها وعلامات الاستغراب ترتسم علي وجهها 
فيروز بتنهيده... انا اختك ياهنا 
نظرت لها بصدمه لتقول بسخريه 
هنا.. والله انا ما فايقه للهزار انا فيا اللي مكفيني 
فيروز.. انا مش بهزر والله انا عارفه ان الموضوع صادم جدا بس دي الحقيقه 
هنا.. انا مش فاهمه حاجه 
فيروز... هو ده اللي اقدر اقهولك دلوقتي لاكن في كتير لسه مستخبي المهم دلوقتي الانتقا*م
هنا.. انتقا*م اي وحقيقه اي انا خلاص مبقتش فاهمه 
 فيروز.. الازم ننتقم من زين توفيق ونرجع حقنا وحق ابونا 
هنا... زين توفيق 
فيروز.. زين يبقي ابن عمنا 
هنا بصدمه.. ابن عمنا 
في هذه اللحظه دخلت دعاء بأكواب من العصير 
هنا... وكمان دعاء اختك 
فيروز بنفي... لا انتى بس ومش عاوزاكي تنصدمي كل اللي لازم تعرفيه دلوقتي انك اختي ولازم نتقم من زين 
هنا.. ازاي هنتتقم منه 
فيروز... انك تتجوزيه 
هنا بصدمه.. اتجوزه ازاي ده واحد حيوان 
فيروز بشك... هنا احكيلي في اي 
هنا.. دعاء ممكن تسبينا لوحدنا 
دعاء... تمام 
خرجت دعاء لتتركهم بمفردهم 
فيروز.. قولي 
تنهدت قليلا لتقوم بقص كل ما حدث لها وهي تبكي وشهقاطها تعلو 
فيروز بغضب.. ازاي القزر ده يعمل فيكي كده 
هنا ببكاء.... انا هقدم في بلاغ ومعايا الشريط ده دليل 
فيروز.. شكلك متعرفيش زين كويس
هنا... طب هعمل اي 
فيروز ببتسامه خبث... انا هتصرف 
في صباح يوم جديد في مطعم زين كان يجلس في مكتبه ليفتح الباب بقوه وتدلف هي بكل هيبه وتكبر 
زين بصدمه... فيروز 
فيروز ببتسامه... اي رأيك في المفاجأه دي 
زين بنفس الابتسامه.. مبسوط طبعا في حد يشوف حبيبته وميبقاش مبسوط
 فيروز... وحبيبتك جايه النهارده علشان توصلك حاجه مهمه 
زين بإستغراب.. اي 
فيروز... هنا حكتلي علي اللي انت عملته فيها 
زين بتوتر.. مش فاهم 
فيروز.. لا انت فاهم كويس دي كانت هتعملك قضيه بالشريط اللي معاها بس انا منعتها وقولت لها هتصرف 
زين ببتسامه.. كويس انك عملتي كده 
فيروز.. لازم تسكتها لان انا مش عارفه هي تسكت لحد امتي 
زين.. عارفه انا بحبك ليه 
فيروز.. ليه 
زين... لانك دائما بتفكري فيا حتي لو علي حساب اختك اللي بقالك كتير محرومه منها 
فيروز.. لانك حبيبي 
زين ببتسامه.. قلب حبيبك انا دلوقتي هروح اعمل حاجه وراجع 
فيروز.. تمام 
خرج لتجلس هي وتبتسم بخبث وشر 
في منزل هنا كانت تجلس بمفردها ليدق الباب 
ذهبت لتفتح الباب 
هنا بصدمه.. انت 
زين ببتسامه.. كنتي عاوزه حد تاني 
هنا.. لا بس 
زين بمقاطعه.. اتفضل يا شيخنا 
دخل زين والشيخ للداخل 
زين.. هاتي بطاقتك علشان كتب الكتاب 
هنا بصدمه.. كتب كتاب مين 
زين ببتسامه.. انتي ياروحي 
هنا بسخريه.. انا اتجوزك انت 
زين... اظن انتي مش عاوزه الشريط اللي معاكي ده يكون منشور في كل حته 
هنا بصدمه.. انت مجنون 
زين.. يلا علشان هنتأخر 
نظرت له بغيظ لتحضر بطاقتها وتجلس بجانبه 
بعد مده كان تم كتب كتاب زين وهنا 
المأذون.. وقع يابني هنا 
زين بإستغراب... اي ده مش كده المفروض خلصنا 
المأذون بتوتر.. لا ده حاجه انا نسيت اخليك توقعها في الاول 
زين.. تمام 
امسك القلم ليوقع علي هذه الورقه لتنظر هي له بخبث وتبتسم بنصر
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-