رواية نتيجة المجهود كاملة جميع الفصول بقلم لما وائل

رواية نتيجة المجهود كاملة جميع الفصول بقلم لما وائل


رواية نتيجة المجهود كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لما وائل رواية نتيجة المجهود كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نتيجة المجهود كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نتيجة المجهود له كاملة جميع الفصول

رواية نتيجة المجهود بقلم لما وائل

رواية نتيجة المجهود كاملة جميع الفصول

= مامااااااا ... يا مااااامااااا  .. انا بعد تعب كتير الحمد الله ربنا جبر بي خاطري 
 سماح=خير يا وش المصـ.ـايب 
= النتيجه طلعت يا مااامااا لووووولي 
سماح= ها رهف عملت ايه ...
= معرفش يا ماما .. هي هتقولك 
سماح بعصبيه = لو انتي مش عارفه نازله ليه وانتي بتنادي بي علو صوتك ... غـ.ـوري كده من وشي خليني اشوف رهف عملت ايه 
مشيت من جمبي و طلعت الدور التاني عند اوضه رهف وسابتني واقفه لوحدي ... دي حته مسألتنيش عملتي ايه .. اه نسيت اقولكو برضو انا و رهف تؤام .. بس مش شبه بعض 
الدموع اتجمعت في عيني وانا بسأل نفسي ... ليه مسألتش عليا هو انا مش بنتها ولا ايه .. سمعت صوتها وهي بتنادي عليا  
سماح = تعالي يا اخره صابري 
= نعم يا ماما 
بفرحه= شوفتي اختك جابت كام ..
= الف الف مبروك يا رهف ... وعق
سماح= استني لما تسمعي الرقم ... جابت ٩١ ٠/٠ لوووووولي 
ضحكت غـ.ـصبن عني = الف مبروك يا رهف 
 رهف = انا مش مستنياها منك اساسا انا حبيت افرح مامتي بس هي اصرت نقولك 
= الله يسامحك عن اذنكو 
مشيت وبرضو السوال الي كان في دماغي متسأليش خالص محدش قالي جبتي كام ... رجعت اوضتي  و مسكت تلفوني الي كان مكتوب فيه النتيجه بصيت عليها بقر'ف وفصلت الفون وحطيت راسي علي المخده وانا بفكر  ليه بتعمل معايا كده 
بليل بابا كان جه من الشغل والعيله كلها تحت بس لسه محدش يعرف المجموع بتاعي انا ورهف عشان مفروض هما عاملين مفاجاه لينا انا و رهف  فتحت عيني واخت دوش 
. ولبست هدومي وقعت استني انهم ينادوني .. اسنتيت اكتر من نص ساعه بعد كده سمعت صوتهم بيصرخو مفاجأة وانا  لسه فوق نزلت لقيت ماما  بتدي لي رهف الهديه و بتقولها مبروك 
عمتي و بابا  ونينا  شفوني وقفا علي السلم ودمو'عي مغرقه وشي 
بابا بصوت مسموع= ايه ده سها انتي هنا... ماما قالت انك رحتي لي فرح صحبتك 
كل الي كانو قاعدين كانو باصين عليا بما فيهم ماما مستنيه تبرير مقنع زي كل مره 
عمتو= ايه يا حببتي مالك في ايه 
= ولا حاجه يا عمتو زي كل مره ولا حاجه ... نزلت وقفت في وش ماما... هو سؤال واحد بس .. انتي بتعملي معايا كده ليه ها ...بصرlخ .. انا مش بنتك ولا ايه ... حرlم عليكي. احنا من يوم متولدنا وانتي بتفر'قي بنا اييييه ... اييييه الجبر'وت ده ...انا هسميها رهف ... لاكن دي سموها انتو دي شبهكو... مش دي اول كلمه قولتيها لما اتولدت ..بصراخ .... صح اتكلمي ..... من وانا صغيره وانتي بتفرقي بيني  وبنها ... هي بيضه وانتي سمره هي حلوه وانتي وحشه هي بيليق عليها كل حاجه انتي لا ... هي حلوه شبهي .. انتي زي ابوكي .... ليه بتعملي كده للللليه .. انا لحد دلوقتي الست دي متعرفش انا جبت كام النهارده ... انا جبت ٩٨  في الميه وي طالعه من الاوائل وي لما كلموني نزلت عشان اقولك ... بس اول حاجه سألتيها رهف عملت ايه ومسألتيش  عليا ... كنتي عايزه المفاجأة لي رهف بس سبتيني مرميه فوق وقولتي اني مش موجوده .... انا بكرهك وبكره رهف بكرهكو كلكو ...
سماح= اخرسي خالص واطلعي فوق 
سها= ايه lتصد'متي .. اه سوري منا بوظت الحفله ..وقفت في وش رهف ... قوليلهم قوليلهم ازاي  خليتي حاتم يسبني وارتبطي بيه ... ما تنطقي سكتي. ليه ..
رهف بكره= بيحبني انا وي خطبني انا الي كان بنكو كان حبه مشاعر وبس .. هو بيحبني ..
سها= بيحبك بي اماره ايه هاااا .. انتي خط'فتي من من غيرتك مني ... صح .. انت واحده حقـ'ـير .. انا بكـ ـرهك بكـ ـرهك 
سماح = اخرسي بقولك .. كانت حتضـ.ـر.بها علي وشها بس سها جريت علي فوق وهي بتعـ.ـيط 
 طلعت الي كان مكتوم جوايا من زمان كلو ... وي طلعت علي اوضتي 
. ماما كل عاده ولا د'معه نزلت منها حتي  كل الي فارق معاها اني اخر'س وبس ... طلعت لميت شنطه هدومي ونزلت 
سها= انا همشي .. ولما احس اني ليا اهل هبقا ارجع 
بابا= استني يا سها ... مفيش خروج .. ايه هي سايبه 
سها= ايوه سايه انت كنت ساكت علي المعامله دي من زمان صح 
بابا = بس مش موافق 
سمها = بس ساكت .... ساكت  ... انا همشي ... سلام 
نزلت من البيت ... ورحت علي محطه القطار عشان اروح اي حته   واخرج من  المنصوره ..ركبت قطر وانا معرفش حتا هو رايح فين 
= معلش ده مكاني 
= بس يا انسه
= مش ده كرسي رقم ١٤ 
= ايوه .. 
= مكتوبلي في التزكره معلش شوف مكانك 
= يا انسه 
= انا مش حمل مناهده .. 
= منهاده ايه ... حضرتك ده رقم 13 بي الانجليزي يا فندم 
بصتلو بي ذهول .. وبعد كده قولتلو اسفه 
= ولا يهمك .. 
قعت جمب الشباك وانا ببص علي الطريق و عنيا بي ادمع ومش عارفه هعمل ايه. ولا هروح فين
لاحظ الشاب الي كنت بتكلم معاه  اني بعـ.ـيط 
= انا الاستاذ يوسف ٢٧ سنه شغال في شركه ازياء ..
كان باصص ليا مستنيني اعرف نفسي زيو .. بصيت لي ايدو الممدوده و قولت 
=  تشرفت بي حضرتك ... انا سها 
= بس 
= ايوه بس ... ومعلش حضرتك مش عاوزه ازعاج 
لبس الهد فون وكنت بسمع ڤويس انا مسجلا وانا بغني ... اصل انا صوتي حلو اوي ... بس رهف صوتها مش حلو عشان كده ماما مخلتنيش اغني ... 
= اخيرا لقيتك 
= انتو عايزن مني ايه بقا سبوني في حالي 
= سها تيته لما عرفت انك مشيتي وقعت وي هيا حاليا في المستشفى ووو
= ايه .... طب هيا فين دلوقتي .. وحصلها ايه 
حاتم = هي دلوقتي في مستشفى*** يلا نروحلها 
سها= يلا 
= يا انسه يا انسه 
نزلت سها ومسمعتش صوت يوسف الي كان بينادي عليها وركبت العربيه مع حاتم
--------
حاتم = انا اسف 
سها= ممكن منتكلمش خالص دلوقتي 
حاتم= بس انا عايزك تصدقي اني بحبك 
سها= ايوه بتحبني بي اماره ما خطبت اختي 
حاتم = انا مخطبتهاش دي قرايه فاتحه بس 
سها= بتعرف تسكت ... اسكت 
حاتم = انا عايزك انتي انا اسف وبحبك 
سها= انا لو سمعت كلمه كمان هصوت وي هنزل من العربيه
سكت حاتم وطول الوقت وي هي بتفكر .. ان هي السبب  ان جددتها في المستشفى .. وان كل الي حصل ده بي سببها 
فتحيه= س..ها...سه..ا 
رهف بكره = حته وي هي نايمه بتنادي بس اسمها يا ماما 
سماح= متزعليش يا قلب امك .. انا بحبك وتيته منال بتحبك برضو ..
رهف بغيره= ايوه طبعا كلكو بتحبوني وهي نكره 
فتحيه بصوت عالي = سهااااا... سهاااا.. هاتولي سها بقولكو 
الممرضه = اهدي يا حجه اهدي ... يا دكتور .. حد يجيب الدكتور 
الدكتور = مدام سماح ممكن تخرجو عشان الحجه تعبانه اوي 
سماح= حاضر يا خويا .. قال يعني خارجه من عند الوزير ..
خرجت سماح ورهف وهما بيدعو عليها بلموت 
علي ( الاب ) = ايه الاخبار 
سماح بكذب = الحاله مدهوره خالص شكلها بتودع 
علي بزعيق = تفي من بوقك يا شيخه ... ياريت مسمعش صوتك انتي وبنتك لحد ما امي اتفوق مفهوم 
سماح بخوف = مفهوم يا خويا ______________________
وصل حاتم وي سها المستشفي وي اول موصلو جريت رهف علي حاتم 
رهف = حاتم حبيبي ... كل ده يا روحي اتأخرت اوي عليا 
حاتم = معلش يا حببتي 
 سها بصت لي اختها وي هي عارفه قصدها ايه بي الحركه دي بس كبرت دماغها وراحت عند عمتها 
 سها = عمتو 
 حضنتها عمتها من غير اي كلام = انا اسف يا سها انا اسفه يا حببتي  ..
 سها = طمنيني  يا عمتو نينا عامله ايه ... حصلها حاجه 
 رهف = لو نينا حصلها حاجه هيبقي بسببك انتي علي فكره 
 علي = رهف مش عاوز صوت مفهوم 
 عمتو = متخفيش يا حبيتي هي بخير ... ليه عملتي كده يا حبيتي 
 سها بعياط= كسروني يا عمتو كسروني ... 
 علي قرب عليها = انا اسف يا سها  
 سها بكره = طب اكتبلي شيك بي اسفك عشان اصرفو ... هااا ...   اعمل ايه بأسفك انا بعد مدرتوني نفسيا  .... قرب منها عشان يحضنها .....ابعد عني. .. انا بكرهك انت والست دي  الي مفروض امي ... انا مرجعتش عشانكو انا رجعت عشان خاطر نينا وبس 
الدكتور خرج وي كل انظارنا راحت عليه. و قال 
الدكتور = مين فيكم سها 
سها= انا 
الدكتور = المريضه عوزاكي جوه 
 سها جريت علي اوضه جددتها واول مدخلت لقت جدتها تحت الاجهزه 
 سها = انا اسفه يا نينا اسف اوعدك مش حسيبك تاني يا حببتي 
  فتحيه حطت اديها علي ايد سها 
  فتحيه = متمشيش .... متمشيش 
  سها = مش همشي  صدقيني مش همشي. هستناكي .. 
  الدكتور = كفايه كده يا انسه .. عشان صحتها 
  سها = طب هيا حالتها مستقره 
  الدكتور = جداا متخافيش ... هتخرج النهارده  
  خرجت سها من عند الدكتور ... وي راحت تتكلم مع عمتها ..عشان تطمنها. بعدها بساعتين .. خرج الدكتور 
  الدكتور = الحاله مستقره ... وانا كتبتلها علي خروج بس لازم الراحه التامه والبعد عن اي انفعلات مفهوم  احنا ادنها منوم وي يتفوق بكره ان شاء الله 
  ________________________في البيت______
   روحنا البيت عند عمتو .. عشان نينا تاخد رحتها .. وانا كنت اتأخرت علي القطر .. 
   علي = يلا يا سها ماما ورهف مستنين تحت 
   سها بزعيق = ومين قالك اني همشي معاك اساسا هااا 
   علي = احترمي نفسك ... وبقولك انزلي يلا 
   عمتو  طلعت علي صوتنا 
   سميحه ( عمتو) = في ايه انتو مسمعتوش الدكتور وهو بيقول راحه تامه ولا ايه 
   سها بعياط =انا مش عايزه اروح معاهم 
   سميحه= مش هتروحي معاهم يا حببتي ... سها هتفضل هنا يا علي 
   علي = سميحه متدخليش انتي في الموضع ده 
   سميحه= لا هدخل ... البنت مش صغيره وعندها ااحريه تختار المكان الي هي عيزا 
طلع حاتم علي صوتهم
حاتم = في اي يا جماعه صوتكو جايب لاخر الشارع  ...  يلا يا سها عشان نمشي ..
سميحه= قولت مش هتمشي 
علي = عليا الطلاق بي التلاته لمتشي يا سميحه 
حاتم =  في ايه يابت انتي بقولك يلا 
... حاتم مسكها من شعرها ونزلها علي السلم وعلي  مسك سميحه عشان متنزلش وكتم بوقها ... وبعد كده زقها وي قفل الباب ومشي .. ركبت العربيه غصب وروحت معاهم 
في بيت سها ورهف ..
علي = اتفضلو ... 
حاتم = عمي ... انا قبل مامشي  طالب من حضرتك طلب 
علي = اتفضل يابني جوه نتكلم 
دخلت سها جري علي اوضتها  وقفلت الباب عليها ... 
اما رهف وسماح قعدو عشان يشوفو حاتم عايز ايه 
حاتم = بصراحه كده يا عمي انا طالب ايد بنتك سها  علي سنه الله ورسوله 
علي = نعم ... ورهف 
رهف = ايه العبط الي انت بتقولو ده 
حاتم =. انا قاصدي المساعدة .. مش اكتر 
رهف بغيره= نعم .. وده ازاي ده بقا 
حاتم بمكر =  اكيد انتو مش مصداقين الهبل الي هي قالت. لما جت تمشي البت دي غلطت  وي كانت عايزه تهرب بي عملتها ... فانا هتجوزها استر عليها وبعد كده اطلقها 
رهف = انا موافقه 
سماح بعد فهم الخطه = ايوه يا علي البت كده هتحط رسنا في الطين ... لازم نجوزها ونخلص
علي = انتي موافقه  علي الكلام ده يا رهف .. 
رهف بكذب= انا اعمل اي  حاجه بس اختي مضعش وتخسر سمعتها
سها كانت قاعده في الاوضه وي سمعا زعقهم  حطت رسها علي المخده بتحاول تكتم صوت عياطها .. وي بعد لحظات 
سها = السلام عليكم 
يوسف= وعليكم السلام... حضرتك سها و
سها = ايوه انا سها مين حضرتك 
يوسف = انا يوسف الي كنت معاكي  في القطر ..  بخصوص الشنط بتاعت حضرتك 
سها= يا خبر انا نسيت خالص ... معلش هتعبك معايا ممكن تجبهم 
يوسف= طبعا ولا تعب ولاحاجه 
سها= العنوان ****** هستناك متتأخرش  
يوسف بضحكه = فعلا  هتتستنيني 
سها= انا اسفه قصدي ... يعني  
يوسف = تمام .. نص ساعه وي هاجي  مع السلامه 
سها=. سلام 
سها رمت التلفون .. وي ضحكه ضحكه هبله الي هو انا ايه الي قولتو ده  كانت  مبتسمه لحد مسمعت خبطت علي الباب 
سماح = انتي يا زفته ... انزلي ابوكي عايزك تحت 
سها = حاضر يا ماما 
نزلت سها و شافت حاتم ورهف وسماح مبتسمين ابتسامه مش مريحه ...  
علي = تعالي هنا 
سها= نعم يا بابا 
علي = بعد الفضيحه الي عملتيها... قررنا نجوزك لي حاتم عشان يستر  عليكي 
سها =  فضيحه ايه انا مش فاهمه 
علي بزعاق =  حاتم قلنا علي كل حاجه يا حيو"*انه  .. انا مڜ عايز اتعصب جه اليوم الي تحطي فيه راس الوكيل  في الطين 
سها = ايه الي انت بتقولو ده انت بتشكك في شرفي 
علي = مش عايز صوت هتتجوزي حاتم ورجلك فوق رقبتك 
سها = لا انا مش هتجوز ... ده كذاب وو 
لسه مخلصتش كلامها الباب خبط.... 
رهف = انا هشوف الباب ...مين حضرتك 
يوسف= مش ده بيت سها 
رهف بغيره = ايوه ... عايز ايه 
يوسف = طب ممكن تنديهالي 
رهف = حاضر 
دخلت رهف وقالت 
رهف = في واحد بره عايزك يا سها 
حاتم = واحد مين ده ان شاء الله 
سها =  ممكن اطلع اشوفو 
علي = بسرعه 
جريت سها علي الباب 
سها وي هي بدخل الشنط = شكرا اوي يا يوسف 
يوسف شاف اثار الضرب علي وشها = في حاجه ولا ايه  مين ضربك كده 
سها بصتلو وسرحت شويه 
سها = ممكن تساعدني 
يوسف = اساعدك ازاي .. 
سها شدتو من ايدو ودخلتو  جوه 
علي = اي ده .. مين ده يا سها 
حاتم = مش ده الواد بتاع القطر 
سماح= مين ده متتكلمي 
سها بي بصه انتصار =  ازاي عايز. تجوزني لي حاتم ... مسكت في ايد يوسف ...هو ينفع المتجوزه تتجوز تاني 
كلهم اتصدمو وي بصو عليها 
علي قرب عليها وي لسه كان هيمسكها من شعرها وو 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

علي قرب علي سها و رفع ايدو علشان  يضربها بي القلم .... بس سها جريت استخبت ورا يوسف  واتكلمت بهمس 
سها= ولا اوعي حد يضربني خليك جدع 
يوسف = انا مش فاهم حاجه انا لسه عارف اسمك من ١٠ دقايق بس 
سها= هفهمك بعدين بس شايف بابا عينه بطق شرار احذر 
علي = اتجوزتي من ورنا يا سها 
سها بدلع = انا ويوسف بنحب بعض ... وهي بتبص لي حاتم ..من زمان 
حاتم= نعم ... دي كذابه يا عمي انا لما رحت جبتها كان في القطر بس متكلمش معانا 
سها بسرعه في الكلام=مهو. ... اصل انا ويوسف  اتجوزنا وي قررنا نمشي بعد ما نتجتي تطلع  ومنقلش لحد .. عشان كده مدخلش ... بس كان معايا علي التلفون 
حاتم مسكها من اديها = انتي كذابه ... انتي بتعتي انا وبس فاهمه  
يوسف مسك ايدو وبعدها عن سها = ايدك متلمسش مراتي فاهم ... عشان متندمش
حاتم   = مراتك اه .. انت صدقت ... بقولك هتجوزها 
يوسف بضحكه مستفزه= لما اطلقها .. ابقي اتجوزها يا ننوس عين طنط 
علي =بسسسس اسكتو انتو الاتنين  .....هنعمل ايه في المصيبه دي 
رهف بغيره = يا واط**يه يا حقي**ره ...   دي كذابه يا بابا  .. بتعمل كده عشان حاتم ميتجوزهاش 
سماح = بنتك جبتلنا العار  يا علي 
علي = مش عايز صوت .. وانت اطلع بره وي انتي علي اوضتك 
سها بخوف من الي ابوها هيعملو = انا هروح مع يوسف 
حاتم= ده عند امك 
يوسف = ولا .. انا  سكتلك مصبح ماشي اتكلم عدل معاها .... سها يلا نروح بتنا 
سماح= الله الله .. ده كمان في بيتنا .. 
رهف بمكر = شوفت يا بابا انا الوحيده الي صايناك 
سماح= .. طبعا يا حببتي هو انتي في ز يك 
يوسف = سلام ... انا هاخد مراتي وهمشي 
مشي يوسف وسحب وراه سها بعد ماخد الشنط 
في العربيه 
يوسف = انا  عايز  تفسير  حالا 
سها=   مش لازم تفسير كلها كام يوم اسافر واقول انك طلقتني و نخلص 
يوسف= مش لما اتجوزك الاول 
سها = اشششش ... مش عايزه رغي كتير 
 وقف العربيه فجأه 
 يوسف = اولا انا عايز توضيح علي الي حصل ده .. ثانيا اتكلمي عدل والا وربنا الف وارجع 
 سها = خلاص .. خلاص  .... كانو هيجوزوني الزفت الي اسمو حاتم ... .. ووو حكتلو القصه كلها 
 يوسف= انتي متأكده انهم اهلك يا بنتي 
 سها= ايه الي انت بتقولو ده 
 يوسف= مهو مفيش اهل كده 
 سها= مش عرفت الي انت عايزو .. اسكت بقا 
 ________________________________________
رهف = كده الخطه باظت يا حاتم 
حاتم بنرفزه= انا مش عارف ... الواد ده طلعلنا منين 
رهف = انا مش عارفه لحقت تعرفو ازاي دي كانت عامله زي دوده الكتب 
حاتم = خلاص انا عقلي هيشت 
رهف بدلع = اهدي يا بيبي مش كده ... متجي نجيب المأذون ونكتب الكتاب انا وانت و اكتب المأخر مليون جنيه ..ههههه
حاتم = يابت الايه ... صح .. صح 
رهف بي فرحه= هتسمع كلامي .. هروح اقول لي ما 
حاتم= اشششش ...  هما بيقولو انهم كتبو الكتاب ... اكيد في قسيمه .. صح 
رهف = صح .. كانت تايها  عني فين دي 
حاتم = وقعتي يا سها ومحدش سما عليكي 
_______________________________________
 يوسف = اتفضلي يا ختي .
 سها= واو ايه الشقه الحلوه دي ... 
 يوسف = تجنن مش كده 
 سها= اوي ... اوي ... اه ده الله بلكونه جريت سها علي البلكونه و وقفت فيا 
يوسف = طب انا هطلع الشنط 
سها = تمام 
 بعد ما تأكدت سها انو مشي بصت علي الشارع و بصت علي السما ... الڤيو كان تحفه من البلكونه .. اندمجت جدا 
 سها= مبقتش عااارف اعمل ايه ... حالي .. مش صعبان عليه ... يعني ده الي وصلنا ليه .. سايبو عارف ..
  روحي فيه .. كل شئ الا الفراق.  فا متسبنيش وانا مشتاق ..  عمري ما تخيلت ..يوم ابعد واسيب قلبي معاك ...اصدقك واكدب عنيا دنتا شوفت اجمل ما فيا ومكنش عندي اي نيااا انساك والضيع من بين اديا  واتناسيت كاني ما جيت ولو حسيت هاتخسرني 
  يوسف = عظما علي عظما يا ست 
  سها = هاا .. معلش سرحت شويه ...
  يوسف = حد قالك قبل كده ان صوتك حلو 
  سها بتفكير = لا ... انت اول واحد 
  يوسف = نفسي اعرف اي سبب الحزن الي جوه عنيكي ده 
  سها طلعت نفس =  لو عرفت هتتعب اوي يا يوسف 
يوسف = بس ...
سها = هششس .. انا مش قاده اتكلم خالص ..  ممكن بكره 
يوسف= تمام 
سها طلعت علي السلم عشان تروح اوضتها ..  بس قبل متطلع 
سها = تصبح علي  خير 
يوسف = وانتي من اهلي 
سها= ايه 
يوسف = ايه .. وانتي من اهلو 
سها ضحكت وي طلعت علي اوضتها ونامت 
_________________________________________
 عدا اربع ايام ... وحاتم مرحش لسه لي سها وي يوسف وسها علاقتهم اتحسنت وكان بيهتم بيها ويجبلها حجات و هو جاي من الشغل ..  سها اول مره تحس انها مهمه عند حد كده ... دي اول مره تحس ان وجدها لي لزما 
 يوسف =  انا جيت 
 سها= اخيرا ... بقالي ساعه مستنيه يا استاذ 
 يوسف = كنت بلف علي البسكوت الي بتحبي 
 سها بفرح = الله عرفت ازاي اني بحب البسكوت ده 
 يوسف = بلهنا ... اهم حاجه تكوني مبسوطه 
 سها بفرح حضنتو ..  = شكرا اوي يا يوسف 
 بعد ماادركت هي عملت ايه بعدت عنو فورا 
 سها بكسوف  = انا ... انا .اسفه و الله مختش بالي 
 يوسف بحممه= احمم خلاص محصلش حاجه ... 
 وشها احمر من كتر الكسوف وي كانت هتقوم حس يوسف بيهاو قال مغير للموضوع 
يوسف= طب عملتي حاجه نكلها ولا دلڤري زي كل مره 
سها= عيب عليك 
يوسف = طب اتكل انا 
سها= يووووسف ... انت مبهزرش ... عملت مكرونه بالبشاميل 
يوسف = بتهزري .. طب انا هاخد دوش عقبال متخلصي 
سها = تمام ... بسرعه 
جري يوسف فوق علشان ياخد دوش وهي كانت بتحضر العشا  .. كانت مبوسطه اوي ... 
يوسف هو بيستحما كان بيفتكر   كلمها انو ديما  عايز ينزل بسرعه عشان يشوف ضحكتها و كسوفها واخنقها معا علي نضافه البيت .. حبها بكل تفصلها 
______________________________________
حاتم = انا عايز عنوان سها فورا يا عمي
علي= خي ساكنه في **** مع جوزها ... بس عاوزو ليه 
حاتم= عشان ارجعها 
علي = خلاص انت البنت دي انا مش عيزها 
حاتم= انا عيزها انا مش هعرف اعيش من غيرها 
رهف = حاتم انت مش ملاحظ انك بتمثل قدامي حبها 
حاتم= لا يت هانم انا بحبها بجد ... وانا مش عارف الكره الي في قلبك تجها ده سببو ايه .. هااا دي اختك ... علي فكره انتي بنسبالي نزوه .. وانا بحبها هي وكنت بلعب بيكي انتي 
رهف = بس بس اسكت اسكت 
حاتم= مش ساكت انا بسألكو كلكو اهو ... انتو مبتحبوش سها .. ليه .. اذاتكو في ايه .....كلهم سكتو ... اكيد مفيش رد اصل هتكرهوها لي وهي ناجحه في حياتها و كويسه وقلبها ابيض .. اكيد المشكله فيكو مش فيها ... انا هروح اجيب سها 
مشي وكلهم اتصدو من كلامه عمر ما حد فيهم فكر في السؤال ده 
كل واحد فيهم هرب علي اوضتو عشان يفكر في السوال ده 
------------------------------------------
 يوسف كان راجع من الشغل وي هو في غايه السعاده .. وكان محضر مفاجئه لي سها.... لكن سها كانت في البيت بتفكر  ازاي يوسف قدر يبقا محور حياتها كده .. بقت هي الي بتغسلو هدومه وتنقيلو الكرافت وي البدله وي تفطرو .. وتحضر الغدا.. هي بتعمل الحجات دي و هي مبسوطه .. لكن في بيت اهلها مكنتش بتحس بي السعاده دي .. قطع تفكرها خبط الباب 
 سها= مين 
 =.......
 سها = مين 
 يوسف = انا يا سها .. افتحي 
 فتحت سها لقت قدمها بوكيه ورد احمر كبير 
 سها = اااه تشي .. عطست 
 يوسف = ايه ده 
 سها= عطست  ... تاني 
 يوسف = لا مش دي رده الفعل الي انا عيزها 
 سها = .. اا ااه .. ايعد عني البتاع ده عندي منو حساااسيه 
 يوسف رما البوكيه= اسف والله معرفش 
 دخلت جوا ..وهي بتعطس وبعد كده شربت مياه وبقت كويسه بس منخيرها حمرا 
 سها=  بصراحه مفاجأة وحشه اوي ..
 يوسف = لا مش دي المفاجأه 
 سها= ااه .. لتكون جيبلي قطه وربنا اهرب 
 يوسف = لا لا ... بصي 
 ادها كرت اول مفتحتو لقت مكتوب 
 = تتشرف شركة mpi للزياء والموضه .. بختيار المتسابقه سها لي الغناء بي اسم الشركه  في حفل الشركه لي احتفالها بي عامها الثلاثين وذالك بعد فوزها علي المتسابقين الاخرين في يوم ****   
 سها بفرح = اااااييييييييه ..... يلهوي ..  
 __________________________________________
 في اوضه سماح كانت مسكا البوم  صور 
 سماح= من وهي صغيره زي القمر وي شاطره ... مفيهاش عيب .. بس يوم ما اتولدت هو اليوم الي خلاني اكرها فيه 
Flash pak 
علي = حمدالله على سلامتك يا حببتي 
سماح= الله يسلمك .. فين البنات 
علي = الممرضه هتجبهم 
الممرضه جابت البنات وكانو الاتنين زي القمر ... الاتنين ختهم في حضني ... بس الي حصل ان  كان في عند سها تشوه بسيط الدكتوره .. قالت انو طبيعي  وانو كمان كام يوم هيورح  وده خلا اهل ابوها يتكلمو  
الممرضه جابت سها الاول عشان رهف هي الحضانه 
فتحيه فتحيه وهي مسكا سها = مش عارفه تجبلك حته واد يسند ضهرك 
علي = يا ماما الاتنين حلوين .. البنات والولاد 
فتحيه= وملها البت دي عامله كده ليه 
سماح بسرعه= ده تشوه بسيط ... هيروح كمان كام يوم 
فتحيه = مين قالك كده 
سماح= الدكتوره
فتحيه= حد بيصدق كلام الدكاتره ... ياه هتفضل طول عمرها كده ... حته العيال جيباهم مشوهين .. 
سماح= يا طنط بس .. 
عمتي سلمي = انا بقول تطلق الست دي دي بتجيب عيال مشوهين .. طلقها وانا اجبلك ست قمر تجبلك عرايس 
في اللحظه دي دخلت رهف .. رهف عنيها زرقا زي جدتها وشعرها اصفر زي ... اول مشفوها انبهرو بي جمالها وي كانو بيمدحو فيها 
سلمي = هي دي البنات او بلاش 
فتحيه= صح يا بت... 
علي بهمس  =  سيبك من كلامهم البنتين زي الاقمر 
سماح بي انكار = لا لا دي بنتكو انو انا البت دي بس البنتي 
سلمي = ها هتسموهم ايه 
سماح = انا هسمي الاقمر ده رهف ... 
علي وهو ماسك سها = طب ودي 
سماح = لا لا دي بنتكو .. سموها انتو
Pak 
سماح بعياط = هما الي خلوني اكرهك ... هم السبب ...
-----------------------------------------
 زي ما سماح افتكرت سبب كرهها لي سها ... علي برضو افتكر اخو عدلي ... وي ازاي سها كانت السبب غي موتو 
 Flash pak 
  عدلي = متخفش يا علي... سها معايا .. و الحمدلله التشوه راح بليزر خلاص 
  علي = الحمد لله... طب انتو جاين امتي 
  عدلي = احنا في الطريق يا حبيبي..... سها تعالي هنا يا سهااا لا لا 
  جريت سها نحيت العربيات كان عندها ٥ سنين... وي عايزه تلحق البلونه الي طارت منها .. مخدتش بالها من المتهور السكران الي سايق العربيه بسرعه جونونيه ..  عدلي جري علي سها وي زقها من قدام العربيه ... بس سها وقعت واقعه جمدا وغمي عليها وعدلي عمل حدثه 
في المستشفى
علي = متخفش يا خويا هتبقي بخير متخفش 
عدلي بتعب = سهااا .. خلي بالك منها ... هي ملهش زنب 
علي = هتعيش وتاخد بالك منها يا حبيبي 
عدلي = خلي بالك منها واحميها ... احميها من امها 
 مات عدلي في العمليات .. ولما علي سمع الخبر كان نفسو يقتل سها .... عدلي وعلي كانو تؤام عشان كده متعلقين ببعض اوي ... يوم ما سها خرجت من المستشفى ... وراحت البيت. كانت بتحسب هتتقابل مقابله حلوه عشان تعبانه ... بس العكس الي حصل ... ابوها وامها نزلو فيها ضرب ... كانت بتصوت بصوتها الضعيف ...  ومحدش سمعها  
Pak 
علي = انتي السبب يا سها انتي السبب .. كان زمانو عايش لحد دلوقتي
---------------------------------------
 سها = حلوه اوي ...اوي ... يا يوسف 
 يوسف = اي خدمه .. بس عايزك تفوزي وترفعي راسي بقا 
 سها= يبني هجبهم في شوال 
 يوسف = خلي بالك البنات هناك مش سهلين بس انا واثق فيكي ووو 
 يوسف كان بتكلم في تفاصيل الحفله بي كل حماس لاكن سها سرحت عند كلمه واثق فيكي .. اول مره تحس الاحساس ده قلبها بيدق بسرعه اوي ..اوي ..
..
 يوسف = هاااي ... انتي معايا 
 سها = هااا ..اه اه معاك .. بس الحفله كمان اربع وايام .. هلحق اجهز 
 يوسف = هتلحقي ... متخافيش انا معاكي .
سها بصت في  عين يوسف اوي و هو كمان وكانو مركزين اوي وي قلوبهم بتدق جامد فوقهم خبط جامد علي الباب 
سها=انت مستني حد 
يوسف = ولا حد ولا سبت .. انا هشوف مين 
.... 
يوسف = مين 
=...... 
يوسف = مين 
حاتم = افتح الباب 
يوسف فتح الباب = هو انت 
حاتم = فين مراتي 
يوسف = مش هنا .. اكيد رهف في بيت عمي 
حاتم زق يوسف ودخل = سها ... انتي فين .. اظهري لعبتك اتكشفت 
 يوسف =  انت ازاي تخش بيوت الناس كده ... اطلع بره 
 حاتم  =  سها اظهري بقولك 
 سها= نعم يا حاتم 
 حاتم =  يلا عشان تروحي بيت ابوكي ...
 سها= انا هنا في بيت جوزي 
 حاتم = لعبتك اتكشفت يا سها ... انا عارف هو مين ... ومستحيل تكونو اتجوزتو 
 سها= بقولك جوزي 
 واتخبت ورا يوسف 
 حاتم = مهو لتيجي بي الهداوه لهستخدم العنف 
 سها = انت ايه مبتفهمش 
 حاتم =  فين قسيمه الجواز 
 سها ويوسف بصو لي بعض 
 حاتم بضحكه انتصار =  كنت عارف يلا علي البيت 
قرب حاتم من سها عشان يخدها بي القوه بس يوسف منعو وصارو يضربو في بعض .. ظهر علي وسماح ورهف وهما بينزلو من العربيه وي معاهم اتنين رجاله ضخمين 
سماح= بتباتي عند راجل غريب في بيتو يا سفل**اه  ..  وضربتها بي القلم 
علي مسكها من شعرها بتضحكي علي ابوكي يا سها ... ..  دي اخر ربايتي فيكيو...سماح و علي مسكو سها وضربهوها و حاتم و التنين البدجرد بيضربو يوسف 
علي = يلا قدامي علي البيت يا حق**ره يلا 
مشيت سها وي وشها غرقان دم و يوسف الرجاله هرو ضرب بصو لي  بعض كانت اخر نظره ... وبعد كده مشيو
__________________________________________
 في البيت 
 سها = حرام عليكم ... عملتو في كده ليه 
 حاتم = فارق معاكي اوي 
 سها بعياط = ايوه فارق معايا ... عراف فارق معايا ليه 
 .. عشان .. انا بحبو 
 حاتم= اخرسي ... اخرسي ضربها .. بي القلم .. 
 سها= بحبو يا حاتم بحبو ... ومبحبكش ... انت اناني ... عايز تتجوزني .. عشان ترضي غرورك وي وعملت فيا كده عشان رفضتك صح .. انا بحبو حرام عليكو 
 حاتم=  لو بتحبي .. كده يبقي اختاري الاختيار الصح 
 سها = قصدك ايه 
 حاتم= يعني لاتوافقي انك تتجوزيني وي فرحنا يبقا الخميس الجاي. .... او ابعت الرجاله حالا يخلصو عليه 
سها = اه يا واط*ي يا حق*ير 
حاتم =  احترمي نفسك ... انا بقول اهو قدام اهلك .. لتوافقي والا انتي عارفه انا هعمل ايه 
سها فكرت شويه ... بس كل تفكرها انحاز ان يوسف لازم يعيش .. هو ملوش دعوه ..بكل ده ...  افتكرت ضحكتو لما كانت تهزر معاه ... افتكرت كلامه ليها 
سها = لا لا يوسف لازم يعيش ... انا موافقه بس بشرط 
حاتم = اشرطي زي منتي عايزه 
سها=. يوسف يبقي في امان ويوصل باب بيته من غير ولا خدش 
حاتم  = من عنيا
سها= حالا 
حاتم = نعم يا روح امك .. انتي فكراني عبيط 
سهابرجاء = لو وديتو البيت والله مش هكلمو .. خد حتي التلفون هقعد في البيت لحد الفرح 
حاتم بعد تفكير = موافق مسك التلفون ورن علي رقم .... ايوه يا حازم ... سيبو. و صلو بيتو من غير ولا خدش 
حاتم = مرضيه يا قمر 
سها  بصتلو  و سكتت 
__________________________________________
رهف سمعت كل الكلام ده وكانت مبسوطه اوي بي الي حصل لي اختها ... وانها هتتجوز غصبن عنها .. طبعا رهف مش محتاجه سببب عشان تكره .. اختها .. لانها ديما كان علي وسماح .. موصلين ليها انها الاحسن والاحلي .. والاشيك .. بس الحاجه الوحيده اللي كانت بتخليها تشت هي انها ديما سها متفوقه ..عنها .. وي ديما بيجلها عرسان كتير وهي لا .. ديما هي الحلوه بلنسبا لي الناس ...  
طلعت رهف .. علي اوضتها بعد كل الكلام الي سمعتو ةي قعدت في اوضتها ترقص وتغني ..
__________________________________________
سها طلعت علي اوضتها وي عنيها مليانا دموع سمعت صوت الاغاني من اوضه اختها .. اتقهرت ان اختها فرحانه فيا .. غير ان امها كانت بتظغرط تحت وي عماله تقول بركه اننا خلصنا منها .... .. كانت بتعيط علي حببها الي اكيد دلوقتي موجوع من الضرب وهي مش عارفه تتطمن عليه ... الفرحه الكبيره فعلا مكملتش ...زعلت اكتر ان حلمها في الغني مش هيتحقق ..  المخده اتملت دموع من كتر العياط 
 طلعت وقفت شويه في بلكونه اوضتها لقت حاتم لسه تحت وي واقف في الجنينه ..بيتكلم .. قررت تنزل وتسمع بيقول ايه 
 اتسحبت تحت من الباب الي ورا وي وقفت قريبه منو 
حاتم بصوت علي = يعني ايه البضاعه مش هينفع تعدي ... بقولك في ناس مستنيني .. مينفعش لازم تتسلم في المعاد .... حازم اتصرف ..  اه ااورق ده مهم جدا .. اهم حاجه ترمي الشريحه دي عشان البوليس ... اه متنساش الورق في الخزنه الي في المكتب ... .. الهر**وي*ن هيتسلم يعني هيتسلم  
سها = يلهوي ... هير*وي*ن .. والله لوريك يا حاتم الكلب وقعت ومحدش سما عليك 
________________________________________
 سها بليل علي السلعه تلاته  لبست واتسحبت ونزلت ... وي راحت لي يوسف 
 يوسف = مين 
 سها = انا سها 
 يوسف فتح بسرعه =سها ... اخبارك ايه ... عملو ايه فيكي 
 سها اتجمعت في عنيها الدموع وهي شيفا قدامها مضروب وي وشو مدمر = انا اسفه يا يوسف اسفه ..
 يوسف = متقوليش حاجه ... انا هساعدك ..
 سها = حاتم حاكم عليا لتجوزو لا يقتلك 
 يوسف = اموت فداكي .. متوفقيش 
 سها نزلت رسها
 يوسف = ليه عملتي كده ... ا
 سها= انا اعمل اي حاجه عشان احميك يا يوسف 
يوسف وسها كانو بصين لبعض وي عنيهم في عين بعض بس سها فاقت في اخر ثانيه 
سها  = انا عايزك تساعدني
يوسف = ازاي 
سها= انا  عرفت ان حاتم بيشتغل في البودره .. وي في ورق مهم جدا في مكتبو ... احنا ممكن ناخد الورق ونهددو بيه 
يوسف = تمام يلا ... نروح 
ركبو العربيه سوا وي راحو اامكان 
__________________________________________
حاتم = الورق ده خطر اوي لازم يفضل هنا يا حازم 
حازم = تمام يا استاذ .. متقلقش..الورق فس امان هنا 
حاتم = تمام يا حازم .. انا همشي .. سلام 
مشي حازم و وحاتم من المكان وكان يوسف و سها بيراقبوهم وال مخرجو اتسحبو وداخلو المكتب وغطو الكميرات 
يوسف بهمس = الورق اكيد في الخزنه دي 
سها= اكيد ... طب نفتحها ازاي 
يوسف = مش عارف .. ممكن عملها بي تاريخ ميلادو 
سها = ليه هو الفيس بوك 
يوسف بضحك = يلا نجرب 
سها= طلعت غلط يا فالح 
يوسف = طب نعمل ايه ... ممكن يكون بي عيد ميلادك انتي 
سها= لا ..هو ميعرفش تارخ ميلادي اساسا ..
يوسف = طب هيكون ايه 
قمت ادور علي المكتب و رفعت اللابتوب .. ابص تحتو لقيت كلمه محفوره وكان رقم 
سها= يوسف الحق كلمه السر اهي 
يوسف = ٥٣٢٠٢٣ 
سها= رقم غريب اوي 
جربو الرقم و فتح بصو في الورق واخدو الورق الازم 
سها= كده حاتم بقا في ادينا
يوسف = اه طبعا 
سها= اشششش ... سامع الصوت 
كان صوت حازم كان راجع المكتب عشان نسي تلفونه ...  
سها= هنعمل ايه دلوقتي 
دخل حازم الاوضه وشاف.. الموبيل ومشي ... كان سها ويوسف طلعو من الباب التاني ... وركبو العربيه ومشيو 
__________________
سها = خلي الورق عندك يا يوسف ... وي ودي لي محامي ...
يوسف = وانتي 
سها= معرفش .. بس انا مش هسيبو يفلت كده 
يوسف = سها .. المسابقه بكرا وي فرحك بكره ... هتيجي المسابقه 
سها= ان شاء الله 
يوسف = هستناكي .. تحققي حلمك 
سها= اكيد هحققو .. تصبح علي خير 
يوسف = وانتي من اهلو ... خلي بالك من نفسك 
مشيت ودخلت البيت وفتحت الدولاب وشافت الفستان الي يوسف ادهولها عشان الحفله 
______________________________
تاني يوم 
الصبح مكنش في اي احداث ... كانت رهف وي سماح بيغيظو في سها وبس ... 
الساعه جت ٨ والمسابقه ١٠ دخلت سها تلبس الفستان وحطت ميكب وسابت شعرها كان شكلها زي القمر ... الماءذون كان بره 
المأذون = اين العروس .. لازم ناخد رأيها 
حاتم = موجوده... رهف شوفيها 
راحت رهف الاوضه وشافتها فاضيه طلعت تجري علي بره 
رهف = حاتم الحق الاوضه فاضيه ... وسها مش موجوده هربت 
_________________________________________
يوسف =  انا مش عارف اتأخرت كده ليه .. لا وكمان مبترودش علي التلفون ...لف وبص واره .. والله لوري
مكملش كلامه لقا سها واقفه غي قمه الشياكه 
يوسف = اه الجمال ده كلو ...
سها بكسوف = متكسفنيش 
يوسف = تعرفي انك حلوه اوي 
سها=........
يوسف = يلا بينادو علي اسمك يلا 
طلعت سها علي المسرح وكان الحجمهور كلو بيبص عليها قدمت نفسها لي الحكام وبدات تغني كانت بتبص علي يوسف وهي بتقول  
سها=   من يوم جت عيونو في عنيا ..... وشوفت ضحكتو الجميله دي ... بحلم بيوم ما يبقا ليا .. وابقي ليه .. واصحي الاقي حببيبي ..حوليا .... وادي الي في خيالي بيحصل قصادي ... حبيبي جمبي في حضني الليه دي .. والله وبقيت معاه ...
 كملت بقيت الاغنيه وهي باصه علي يوسف .. الشخص الوحيد الي قدرها واهتم بحلمها وي عرف يحتويها .. الشخص الي فعلا حبتو من جواها ..   
 ________________________________________
 حاتم كان خارج من بيت علي زي المجنون عشان يدور علي سها 
 الظابط خالد = اسبت مكانك ... المكان كلو محاصر 
 حاتم = خالد بيه ... كده تغدر بيا 
 خالد = ميوقع الا الشاطر يا حاتم ... هاتو 
 قرب العسكري من حاتم عشان يمسكو ... لاكن ..حاتم اخد المسدس من جيب العسكري .. ورفعو 
 حاتم = الي هيقرب مني هضرب عليه نار 
 خالد= مش هتعرف يا حاتم تهرب زي كل مره 
 حاتم = هعدي من قدام رجالتك كمان 
  ضرب حاتم نار علي خالد ... وجريت رهف و علي وسماح 
حصل ضرب نار في المكان كلو وسكاح وعلي ماتو 
رهف لما شافت سماح امها مرميه علي الارض ..
رهف =  قومي يا ماما ... لا يا ماما .. قومي ... انتي قولتي انك مش هتسبيني ... قومي يا ماما 
..انتها ضرب النار وي حاتم وعلي وسماح ماتو ... لاكن رهف لأسف  راحت مصحه علاج نفسي ... 
______________________________________
قي الوقت ده كانت سها بتغني علي المسرح وبعد مخلصت ... كانت واقفه متردده هل هيختروها ولا لا 
المذيع / الفأئزه معانا بلقب صوت الشركه ... الانسه سها علي مهران 
اول مسمعت اسمها طلعت تسرخ علي المرح وتتنطط وجري عليها يوسف ... وحضنها ولف فيها والناس كلها بتسقف ليهم 
بعد كده يوسف نزل علي ركبتو طلع علبه حمرا  من جيبو 
يوسف ..
يوسف = تتجوزيني 
سها = هااا
يوسف = داهيا ليكون عند حساسيه من الخواتم 
سها ضحكت وهزت رسها بمعني اه وي الجمهور سقف تاني  بس المره دي اجمد 
يوسف بهمس = بحبك علي فكره 
سها = انت احلي ما في العمر واجمل ما فيه ... بحبك 
تممت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-