رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول بقلم ساحرة القلم

رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول بقلم ساحرة القلم


رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ساحرة القلم رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول

رواية مسار حبيبي بقلم ساحرة القلم

رواية مسار حبيبي كاملة جميع الفصول

ماما انا قولت اقفلي كلام في الموضوع ده انا مش هجوز تاني مهما كان السبب وهنا بنتي مبسوطه كده انا مستحيل اجيب لها مرات اب مهما حصل.....
تبكي فريده الام بمرار وتقول
فريده الام:بس كده حرام عليك من يوم ما هنا مراتك ماتت وانت معتصم عن النساء ومش بتتعامل معاهم خلص ده انت حتي الموظفين عندك كلهم رجاله لحد امتي هتفضل كده راهب ده انت بقي قلبك قاسي ليه بس يا عمر .... توجع قلبي عليك...
ينظر عمر لي فريده بعصبيه ونرفزه لكنه يتحكم في نفسه لانه منذ وفاه هنا مراته.... اصبح شخصي عصبي وسريع الغضب....
عمر:يا ماما يا حبيبتي انا مش هجوز رايحي نفسك انا هعيش بس لي هنا بنتي اربيها واكبرها....
تدخل هنا وتجري علي بابها بحب بابا فيحملها عمر ويبتسم فمعها ينسي كل احزانه ويصبح شخص اخر سعيد والبسمه لا تفارقه كيف لا وهي نسخه من حبيبته الراحله فوق انها ابنته الغاليه....
هنا:وحشتني اوي اوي اوي اوي يا بابا.....
يبتسم عمر ويقبلها في خدها بحب ويضمها
عمر:وانتي اكتر يا قلب بابا وروح بابا....
هنا:بابا انا طلعت الاوله علي الفصل بتاعي ....
عمر:شاطره يا قلبي تحب اجيبلك هديه ايه...
هنا بتفكير:عوزه اروح البلد عند جدته.....
عمر:حاضر انتي تاموري وانا انفذ...
فريده:يعني هتسافر  لي جدك  اصله كان عوزك في موضوع مهم خصوصا بعد وفاه عمتك....
عمر بحزن:ايواه عمتي كانت روح جدي وانا كنت بحبها اوي لكنها مشيئت الله وهي ارتاحت عن رحله طويله مع مرض السرطان....
فريده:يعني نجهز الشنط ونسافر علي بليل يكون ابوك رجع من السفر انت عارف ابوك وزير  الصناعه بقي وكان في مؤتمر 
عمر:ايواه يا ماما... وانا هلعب مع هنا شويه اصلها وحشاني اوي...
ويحمل هنا علي كتفه وهي تضحك ويخرجوا.... لي الحديقه....
تحدث فريده نفسها بهم....
فريده: يا تري يا عمر هتعمل ايه لم تعرف ان جدك كتب كتابك علي رنين بنت عمتك حبيبه.... وكمان لما تعرف ان بكره فرحك عليها وابوك هو الا صمم علي كده عشان رنين تمت ال١٨ سنه واهل ابوها عوزين ياخدوها..... وده هو الحل الوحيد عشان تفضل مع جدك...
يرجع شريف ابو عمر ....
شريف :قفلي بقي يا فريده علي الموضوع ده هي خلص بقيت مراته وملزوم بيها ثما انا استغليت التوكيل العام الا معاي عشان مصلحته رنين بنت كويسه وكمان لازم يتجوز ده بقالوا سبع سنوات علي حاله ده وانا واثق ان رنين
هتغيروا
فريده بقلق:ربنا يستر فعلا رنين بنت جميله وطيبه زي الملاك وغير كده قويه الشخصيه وكمان هنا بتحبها.... يلا الا فيه الخير يقدمه ربنا.....
يأتي الليل ويسافروا لي الصعيد تحديد في الاقصر......
خصوص ان جده هو كبير البلد...
يوصل عمر واهلوا لي بيت جده واول ما يوصلوا تجري هنا علي غرفه رنين فيستعجب عمر ويسأل امه
عمر:ماما هي هنا جرت علي فين....؟
فريده:هي جريت علي اوضه رنين بنت عمتك اصلهم اصحاب واحنا كنا بنجي هنا وبنقعد بشهر والاثنين لما انت بتكون مسافر وطبع انت ما شفت رنين من ٤ سنين عشان علي طول مشغول...... وهنا بتحبها اوي
يبتسم عمر اول ما يحس ان هنا متعلقه بحد.....وانها مش وحيد
يخرج جده علي وينهده عليه...
علي:عمر انا عوزك في موضوع تعالي علي المكتب....
يجري علي ويحض جده وحشتني يا جدي حاضر انا تحت امرك ودخل لي المكتب وفريده وضعت يدها علي قلبها  خوفا من ردت فعل عمر....
علي: انا جوزتك رنين وفرحك عليها بكره....
يصعق عمر ويتجهم وجه... و
تري ما هي ردت فعل عمر
عمر بغ'ضب نار'ي:انا مستحيل اسمح بكده انتوا فكرني ايه بق'ره اشترتوها ودبح'توها من غير علمها لا مستحيل ده يحصل ازاي تجوزني وتستغلوا التوكيل في كده لا وكمان تعملوا الفرح وتحددوا المعياد والدنيا بحلها عارفه وانا الاهبل الا هنا..... طيب عند بعند وجنان في جنان انا هطلع قدما الدنيا كلها واطلقها.....
هو قال كده وجده وجه احمر وعيونه اسودت ورفع يده وصف'ع عمر بقوه.....
علي:انت ولد قليل الحي والربايه بس انا الا هعرف اربيك......
يجن عمر وينظر لي جده بعيون غاض'به وجنون ليس لهو حدود
عمر:انت بتمد ايدك عليه يا جدي.....
يشعر علي بنخزه في قلبه عجز عن التنفس.....
علي بتعب:ايه يا عمر هترد القلم...
الكل دخل علي اثر الخناق والصوت  العالي.... يصعق القلق يتسيطر علي شريف اول ما لقي علي ساند علي عمر.....
شريف بقلق:ماله جدك يا عمر عملت فيه ايه....
قبل ان ينطق عمر تدخل رنين بلهفه وقلق تجري علي جدها.....
رنين:جدي فوق اسمعني يا هاديه هاتي دوا الحج من الاوضه بسرعه تجري هاديه علي اوضه وتاتي بدوا بسرعه رنين تاخذ حبه وتضعها تحت لسان علي وتقوم بتعك صدره وهاديه تمروح عليه.... بعد دقايق يفوق علي.... وقتها عمر قد ذهب واتي بي طبيب العائله....
يكشف الدكتور علي الجد ويقول انه نجي من ازمه قلبيه محققه بفضل الاسعافات الا عمليتها رنين لان علي مريض قلب.... ومش لازم يتعرض لي اي انفعال او زعل.....
ينظر شريف لي عمر بضيق وعتاب.... يمشي الدكتور.... ويخرج الجميع الا رنين وعمر.... وده طلب الجد
ينظر عمر لي رنين باحتق'ار لكنه لم يري وجهها لانها تضع الشال فوق راسها ولبسه عباء سوادء... فلا يظهر منها شئ.....
تتجاهل رنين نظرات عمر... وتنظر لي جدها وتقعد جانبه والجد ممسك بيدها
علي:عمر انا عارف يا ابني اني غلط في حقك عشان جوزتك من غير علمك بس ده سببه كبير....
عمر بحزن:اسف يا جدي اني عليت صوتي عليك  بس الصدمه كانت اكبر من تفكيري....وانا...
يقطاعه الجد
علي:بص يا عمر رنين تبقي اغلي حاجه عندي انا مليش احفاد غيرك انت وهي ورنين تعويض عن الغاليه حبيبه الله يرحمها....
عمر ورنين ردوا الله يرحمها...
يمكل الجد كلامه ورنين كبرت وبقي عمرها ١٨ سنه واهل ابوها عوزها.... خصوص انها يتيمت الام والاب واهل ابوها دول خواجات وعيشين بره في بلاد الغرب.. عاداتهم غيرنا ودينهم غيرنا.... لولا ان حبيبه اترجتني اني اوافق علي
جوازها من ادم ابو رنين لانها احبته وحقيقه كان رجل محترم واستسلم عن قناعه قبل حتي ما يقابل حبيبه.... وانا وفقت رغم ان ده مخالف لي العادات والتقاليد 
ودلوقتي هما عوزنها عشان يتحكموا في الثروه الضخمه الا سبيها ابوك يا رنين.... عمر اوعدني ان رنين هتفضل امانه في رقبتك لحد ما تقوي وتقدر تحمي نفسها وثروتها..... 
يقترب عمر من جده وينحني ويقبل يده... حاضر يا جدي اوعدك اني هخلي بالي منها واحميها بحياتي.....
علي:الله يطمن قلبك يا حبيبي وانتي يا رنين تخالي بالك من جوزك وهنا.....
تبتسم رنين:طبع يا جدي هنا دي روحي انا بحبها اوي وكمان دي بنت الغاليه هنا...
ابتسم عمر اول ما سمع كلام رنين زي ما يكون قلبه ارتاح..... والغضب زال.... حس ناحيها براحه وقبول غريب.....
تفتح هنا بابا غرفه الجد وتجري عليه بمرح.....وتقبله في خده
هنا:ازيك يا جدو انت وحشتني اوي شوفت فستاني حلو ازاي.....
علي ببسمه:الله ده جميل انتي طالعه فيه زي الاميره....
عمرباعجاب:قمر يا حبيبتي بس مين الا جاب الفستان ده....
تبتسم هنا وتقرب علي ابوها وتشده من البنطال فينحني لها عمى ويحملها.... وهو يضحك بروق وسعاده
عمر:نعم يا ست الكل....
هنا:يابابا يا حبيبي الا عمل الفستان ده هي ماما رنين....
اتضايق عمر اول ما سمع هنا بتقول كده.....
عمر:انتي بتقولي ايه.....
هنا بحزن:هو انا قولن حاجه غلط.... وكانت هتعيط
عمر:لا يا قلبي بس...
فتبكي هنا..... اوع كده نزلي انا مخصماك وطلعت تجري.....
تنظر اليه رنين بغضب وتهمس غبي متهور.... وتجري وري هنا استني يا هنا يا قلبي....
عمر بغض'ب:انا غبي متهور صبرك يا رنين نهارك مش فايت انتي يا هانم يا ويليه خدي هنا.....
وطلع يجري ورها....
يضحك علي:والمصحف اعيل من هنا..... يدخل شريف ومعاها فريده... وبضحكوا هو فيه ايه....
علي:خدو انا عوزكم في كلمتين....
شريف وفريده نعم يا بابا....
في الحديقه
تقعد هنا علي الارجوحه وحطي ايدها علي خدها ولوي بوظها....
تبتسم رنين وتتسحب ومن وري هنا تزغزغها فتضحك هنا من قلبها فتشيلها رنين وتقعدها علي ركبتها وتقعد هي علي الارجوحه وتضم هنا..... وتغني لها
رنين: توتوه توتوه توتوه كف عروسه توتوه توتوه تستهال مني بوسه وتقبلها وتفضل تضحك معها.... لحد ما هنا نست كل حزنها وبقيت تجري في الحديقه وتجري ورها رنين.... كل هذا يراقبه عمر من بعيد ويبتسم.... تراه رنين ولكنها تنظر اليه بعدم اهتمام وتجري وري هنا يتغاظ عمر 
عمر:هي البت دي بتتجاهلني انا عمر الا كل البنات بتتمني مني نظره بس هي حلوه اوي اوي اوي
وكمان هنا بتحبها اول مره اشوف هنا سعيده كده..... ايه ده يا عمر فوق كده واعقل....
يمر الليل الطويل ويأتي يوم جديد بلاحداث.....
عمر:انا لازم اكلم معي رنين عشان احط النقط فوق الحروف وكل حد يعرف مقامه.....
هاديه:عمر هو انت اتجننت بتكلم نفسك....
يلتفت عمر لي هاديه :ها لا ابدا انا بس بدور علي رنين وهنا ومش لقيهم اصل هنا نامت مع رنين......
هاديه دي تبقي صاحبه رنين من وهما صغار  وتعرف عنها كل حاجه
هاديه بمك'ر:اه بدور علي العروسه طبع ما فرحكم الليله... هي في المطبخ بتجهز الفطار لي هنا عشان هنا عوزه تفطر فطير سخن.....
عمر:شكرا.....
اول ما تحرك ترن هاديه علي رنين وتبلغها انه جاي عندها....
يدخل عمر المطبخ ويضحك اول ما يشوف هنا بترش الدقيق علي رنين وبيضحكوا.... يصدر عمر صوت انه هنا..... فتلتفت اليه رنين وتنظر اليه بلا مبالاه ودير وجهها من جديد.....
يتغاظ عمر:انا عوز اتكلم معاكي...
رنين ببرود:وانا مش عوزه اتكلم معاك وسبته  وماشت.....
يتنرفز عمر :هنا خاليكي مع الداده رسميه رسميه خالي بالك منها
هنا:مليش دعوه انا عوزه رنين...
عمر:حبيبتي حاضر هتكلم معاها شويه واجبها لكي
راح عمر واري رنين الحديقه وشافها وهي بتشم الزهور.... فتقدم نحوها
عمر:مش من الذوق انك تسبي جوزك وهو بيتكلم وتمشي
رنين ببسمه سخريه:جوزي هو فين جوزي ده...  بص يا استاذ عمر انا عارفه هتقول ايه جوازنا ده مش بجد وانا مجرد بنت عمتك وبس
ومش عوز تقول لي حد اني مراتك
وانك مخلص لي مراتك الله يرحمها وبتحبها اوي..... تمام وانا موافقه...
واحب اطمنك انا اجبرت عليك برده سلام بقي...  وسبيته ومشت يتنح عمر ويتغاظ :هي البت دي عارفه ازاي شكلها مش سهله..... وازي اصل تسبني وتمشي نهاره اسود
 يدخل  عمر الغرفه علي رنين بعاصفه من الغضب ولكنه يتفاجئ بهروب شخص من الشرفه فيجن جنانه ويجري عليها ويجذبها من يدها وينظر لها بغضب ناري وبصوت جوهري غاضر يصرخ فيها
عمر:مين ده يا هانم الا نط من الملكونه... ردي عليه وفضل يهز فيها بعن'ف تنظر اليه رنين ببرود وتبتسم ساخرا وتسحب نفسها من يده .... وترد ببرود
رنين:وانت مالك ده يبقي حبيبي عندك اعتراض وهجوزه بعد ما اخلعك......
يصدم عمر ومش عارف يعمل ايه ويقترب من رنين وو لسه هيصف'ها تدخل هنا عليهم وتصرخ بخوف بابا انت هتعمل ايه....
عمر بغضب:اخرجي بره يا هنا...
 تجري هنا علي رنين وتختبى ورايها يجز عمر علي اسنانه..
اطلعي بره يا هنا بس هنا تبكي مش طلعه يابابا... يحملها عمر ويذهب بيها ويتركها عند امه ويدخل الغرفه فلا يجد رنين قد هربت من الشرفه... فينظر عمر فيراها فيقفز من الشرفه ويجري  ورها....و

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يمسك عمر رنين وينظر لها بغض'ب قا'تل ......
عمر:والمصحق لا ادفن'ك مكانك...
وضغط علي ايدها جامد وبع'نف.. ولوه'ا وري ظهرها رنين بقت تصرخ من كتر الوجع....
رنين:اه سبني هتسكر ايدي يا حيو'ان....
عمر يشط'اط غضبا ويلفها ليه.... 
عمر:بقي انا حي'وان طيب انا هوريكي عمايل الح'يوان ازاي بقي عوزه تهربي.... وتسببي الفضايح لي العيله..... وقبل ان تنطق رنين يشيلها عمر علي كتفه ورنين بتصرخ وبتهبد بايدها علي ظهره
وبتصرخ سبني يا هامجي نزلني الكل اتلم عليهم وهي بتصرخ....
شريف بفزع:هو فيه ايه يا عمر وليه شايل رنين كده.....
رنين بغيظ وصريخ:خليه ينزلني يا خالي احسن اكسحمه.... والمصحف...
شريف:نزلها يا عمر وبطل الهبل ده...
عمر بغض'ب:هبل والمصحف لا مربيها دي.... مراتي وانا حر فيها
رنين بسخريه:لا مراتك ولا اعرف نزلني بقولك.....
عمر بمك'ر وغيظ:طيب انا هوريكي انتي مراتي ولا ....
واخدها ودخل بيها اوضه النوم ورنين بتصرخ وتفلفص منها....
وعمر رمها علي السرير وبيضحك بمك'ر ويقرب منها.... ورنين بتتراجع علي السرير بخوف اياك تقرب مني....
عمر:ليه ما انا حيوا'ن وهامجي
انا بقي هوريكي شغل الهجم 
وقلع قميصه وقرب منها وشدها من ايدها ورنين بتصرخ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عمر:انا بقي هوريكي الهامجي ده علي حق .... وقرب منها ورنين تتراجع لي الخلف والتوتر والخوف ظاهر. في بنره صوتها
رنين:بقولك ابعد عني احسنلك انت حيوا'ن وهامج'ي وحدفته بلمخاده...
فيضحك عمر:جري ايه يا بنت عمتي مش لازم اتاكد من انكي شريفه والساف'ل الا كنتي هتهربي معا ملمسكيش...
رنين بدموع:اخرس يا ك'لب ده انا اشرف منك....
تش'تعل عيون عمر بلغض'ب ويقرب منها ويشدها من ايدها ويرميمها علي السرير بعن'ف ويكتف ايدها الاثنين ويبقي فوق'ها وهو بيضحك بش'ر
عمر:انا بقي هوربيكي علي لسانك الطويل.....
تصرخ رنين وتحاول تهرب منه
رنين:ابعد عني انا بك'رهك ابعد عني..... وبكت.....
وعمر ولا كانه سمعها وفضل يقبل'ها من عنقها ويقب'لها من شفايفها بقسوه وعن"ف شديد ورنين تقاومه..... ون'زع عنها ملابسها...... ورنين تصرخ وتصرخ وتبكي..... لكن عمر كان زي الوح'ش معها وغض'به يعميه....
وشريف وفريده بيدقوا علي الباب بقوه خصوصا كل ما يسمعوا صريخ رنين وبكاها.....
شريف بغ'ضب:افتح الباب  يا عمر عيب كده يا ابني حرام عليك البت هتم'وت  في ايدك..... افتحه احسن اكسر'ه عليك....
يفتح عمر الباب وهو بينهج وبيزرر قميصه والعرق بيسل من وجه ومغرق جسده.....
ينظر عمر لي رنين بو'قاحه ويبتسم
بش'ر
عمر:في ايه يا بابا متاضيق ليه مش انتوا كنتوا عوزيني اتجوز عشان قلبي يرق ومفضلش طول عمري راهب  طيب اديني نفذت رغبتكم. بس عندكم حق ده جامده اوي  وشقيه كمان انا داخل اخد دوش والبس عشان الفرح بليل والدخله كمان.... وفضل يضحك بسخريه.....
فريده وشريف مصدومين ومش عارفين ايه الا صاب عمر عمره ما كان كده.... ولا قاسي وقلبه زي الصخر كده....
شريف بحزن:ادخلي شوفي المسكينه الا جوه انا حاسس اني ظلمتها عمر اتغير وبقي قلبه حجر......
فريده بيأس وحزن:انا داخله اشوفها والحمد لله ان ابوك مش هنا والا كان قت'ل عمر..... وهنا نامت.... بس وهي زعلانه منه وعمرها ما نامت وهي وزعلانه من عمر....
تدخل فريده علي رنين الا حالها يصعب علي الكافر... كانت منكمشه في نفسها ومتغطيه نفسها بشرشاف وبتبكي.....
تقرب منها فريده وتطبطب عليها:معليش يا رنين بس والله عمر عمره ما كان كده ده ....
تقطعها رنين بنبره كلها تحدي وتوعد.....
رنين:والمصحف لي اربيه متخفيش يا طنطا ابنك معملش حاجه ليه مقدرش يكمل....
فريده بصدمه:ايه مستحيل ...
تبتسم رنين:عمر لسه انسان رقيق مستحملش انه يخدني غصب وسبيني علي طول وفاق بمجرد ما قلاعني الفستان.... لقيته بعد عني 
وبقي مش عارفه يورني وشه ... من الخجل واتهرب مني بانه ادعي القسوه والغباء....
وكلامه الجارح والمهمين بس والله لازم اخليه يكلم نفسه ويجري وريه  ومن الليله هو دخل معاي في حر'ب ولازم اكسبها......
فريده بفرحه:وانا معاكي بس قولي هتعملي ايه....
رنين بش'ر:الا يقدرني عليه ربنا...
عمر:انا ايه الا وصلني وخليني اعمل كده انا بقيت متسرع وازاي اتهمها في اخوها فعلا جدي حظرني من انه يقرب منها وهو محرمه انه يشوفها ورنين عنيده وبتحب تنفذ الا في دماغها مهما حصل اه يا راسي شكلها هتبقي ايام صعبه ..... 
وغمر نفسه في المياه....
ويمر النهار ويأتي المساء ويصمم عمر انه مفيش فرح..... ويأخد رنين ويسافروا لي القاهره عشان عنده شغل كتير اصله مهندس مكانيكي وعنده مصانع تصنيع سيارات...
يوصلوا لي بيتهم وتدخل رنين لي الفيلا من غير من تنظر ولا تتحدث لي عمر فهي تتجاهلو تماما وهذا غيظ عمر بل يثير غض'به.....
وجنانه......
رنين:تعالي يا هنا عشان ناخد دوش ونغير هدومنا ونتعشي ونام... تجري عليها هنا بفرحه....
هنا:حاضر يا ماما....  وتمسك في يدها..... عمر ينزل الشنط ويحملها وهو متجهم الوجه وعصابي....
عمر:بقي كده يا ست رنين بتتجاهلني ولا كأني هنا طيب صبرك.....
ودخل لي الفيلا اصل شريف وفريده قعدوا كام يوم استجمام وراحه في البلد... وكمان عشان يتركوا رنين وعمر معا بعض شويه عشان ياخدو علي بعض....
عمر طلع الشنط في الاوضه....
ونزل راح المطبخ اصل الخدام وخدين أجازه علي اساس هما هيقعدوا في البلد كم يوم لكن عمر صمم انه يرجع.....
عمر بحيره:انا جعان اوي ماكلتش حاجه من الصبح ومعرفش اطبخ ومبحبش اكل من بره وبعدين هعمل ايه.....
وفضل واقف في المطبخ محتاره ومش عارف يعمل ايه
تقف رنين وهنا يضحكوا علي شكل عمر الحيران....
رنين:احمم احمم
يلتفت خلفه لي يجد رنين وهنا وقفين وبيضحكوا... فيتوتر ويحس بلخجل خصوصا اول ما عيونه تجي في عين رنين لكنه لا يسطتيع ان يبعد نظره عنها خصوصا اول ما شافها وهي لبسه بشامه زرقاء عبره عن شورت قصير  جيدا وتشيرت بحملات مفتوح من عند الصدر ولمه شعرها ديل حصان ومنزله خصله من نحيت اليمين وعينها البنيه التي تشبه السماء وشقايه زي موج البحر.... ووجها الذي يشبه الملاك وشفايفها الا زي الكريز كان يتمني ان يلتهمه....
رنين:علي فكره انا جايبه معاي اكل من البلد انا الا طبخها.....
عمر بتجاهل:وانا مالي....
رنين بسخريه:علي فكره انا بكلم هنا.....
هنا:وانا جعانه اوي.   .....
يهمس عمر:ومين سمعك انا هموت من الجوع...
تضحك رنين: طيب يا قلبي ثواني وهحضر وبستها في خدها
عمر:ممكن اساعد
رنين:ياريت....
وجهزوا السفره وكان عليها فراخ مشويه وطاجن باميه بلحمه الضاني ومحشي ومكرونه صنييه
اصل فريده حكت كل حاجه عمر بيحبها وبيكرها وطبع رنين استغلت ده وطبخت كل الاكل الا بيحبه... .
عمر بفرحه😋:يامي ده اكل الا بحبه ونزل عليه اكل مخلاش حاجه ورنين كانت اكلت وهنا ودخلتها تنام..... تنزل رنين من عند هنا بعد ما نيميتها لي تصعق ان عمر اكل الاكل كله ..... فلمت الاطباق عشان تدخلها المطبخ....
فتصطدم بي عمر فيقع فوقه.....
ينظر اليها عمر وقلبه يدق بسرعه ويده حولين خصرها من غير ما يحس فيقبلها.... برقه فتذوب معه رنين وتبادله القبله فيندمج عمر ويجذبها تحته وو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يقب'ل عمر رنين بشغف سبع سنوات واندمجت رنين معه يلمس عمر علي يد رنين ويمسكها برقه جعلت رنين تذوب بين يدها وتغمض عينها وتستسلم لي حب عمر الجارف... المتوهج... الشغوف... عمر يقبل عنقها وكل جزء في وجهها وهو فو'قها...
ويهمس باثاره بلغه.... بين قبولاته المشتعله بنيرا'ن الشوق والعاطشه لي ماء العشق....
عمر:هنا... وحشتني اوي اوي اوي يا هنا..... اه يا هناااا.....
ذاك الاسم الذي همس بيه عمر دون ان يدرك حطم كيان رنين وكس'ر قلبها لي اجزاء صغيره عزفت بيها في بحور اليأس والوجع.... برقت عينها بدموع ومن وسط بحور الحب تغرق في بئر الوجع والحزن.... يتوقف عمر فجأه بعد ان ادرك ما قاله وراي دموع رنين...
ونظره الحزن في عينها فتدفعه رنين مبعداه عنها فيقع عمر علي الارض وتنهض رنين وهي تنظر اليه بغض'ب وحزن عميق وعيونها احمرت وورمت من كثرت البكاء .... دموعها وجعت قلب عمر وحر'قت روحه بالم فزيع.... يضع عمروجه بين كفاه. حتي يهرب من عيون رنين ونظراته القا'تله... فجرت رنين بكل حزن واسي علي غرفتها وارتمت علي السرير وانهارات في البكاء بحرقه.... وتصرخ بأنين ووجع .....
رنين:ليه كده يا عمر تسرق مني فرحتي يوم فرحي وفي عز نشو'تي وعزف لحني تكسرني انا بحبك من زمان من اول ما قلبي عرف الحب ووجعه ليه ليه تديني الامل وتطلعي فوق سحاب الحب واسمع لحن الغرام وفي اخر توقعني علي حجر صوان وافيق علي لحن العذا'ب 
عمر بيأنب نفسه بعن'ف:انا ازاي اك'سر قلبها  كده بلقسوه دي وبلب'شاعه دي انا كان لازم اتحكم في شغف'ي بس مقدرتش انا من ساعه هنا ومفيش ست حركتني اه يا قلبي ايه الا بيحصل فيك انا لازم ابعد عنها عشان بموجعهاش...
بس مش هعرف انا من غير ما اصلحها.....
اتشجع كده يا عمر وفعلا راح عندها ودق الباب....
عمر بتوسل:افتحي يا رنين....
اول ما رنين سمعت صوته اتنرفزت وتعصبت وصرخت فيه ببكاء ابعد عنيي وسنبي في حاله انا بك'رهك
بك'هرك ابعد عنييي
كلامها  كان زي السك'ين التلمه الا انغرست في قلب عمر...
عمر بتصمم وعند:افتحي يا رنين
احسنلك
تمسح رنين دموعها وتروح عند الباب وتضع اذنها علي الباب... عشان تسمع عمر... وترد
رنين بعند: لا مش فتحه واعلي ما خيلك اعمله ط'ظ فيك....
يتغاظ ويغض'ب عمر:كده يا رنين طيب انتي حره....
رنين بعند اكتر وتحدي:طبع انا حره....
رنين بفضول:هو سكت ليه احسن يغور في داهيه كدته الهم...
تلتفت رنين لكنها تنصدم في عمر...
ترتجف رنين بخوف...وتبلع ريقها بصعوبه...وتهمس انا روحت بلاش
وتبتسم بسمه صفره: عمر اعقل
يرفع  عمر حاجبه متعجب:دلوقتي بتجري نعم ومن شويه بتشتميني وبتلعني فيه انا ط'ظ فيه واغور في داهيه....
ترجع رنين لي الخلف الي ان الاصقت في الباب... فيقرب منها عمر.... ويحصرها...
فدوس فتدفعه رنين وتطلع تجري بس عمر يجذبها من خصرها ويشيلها لحد السرير... ويكتف ايدها....
رنين:اعقل يا عمر وبعدين انا مخصماك اياك تقرب مني....
عمر:هو بعد ما نطقتي اسمي برقه انا هبعد... انا اسف يا رنين.. ارجوكي تنسي الا حصل ويلا ممكن ننام....
رنين:اوك يلا اطلع بره عوزه انام
عمر بمك'ر:مستحيل ويجذبها من خصرها لي حضنه انتي مكانك هنا في حضني يا عنيده واي   حرف زايد والله هكمل الا كنت هعمل النهارده الصبح ومن شويه وانا بتلكك انتي حره.....
رنين بخوف:اصل انا نمت....
يضمها عمر ويبتسم ناس مبتجيش غير بلعين الحمره.... وفي الصباح يسفيق عمر... لكنه لا يجد رنين في اي مكان ولاهنا....
عمر:يا نهار اسود هي طفشت واخدت البت معها ولا ايه...
يجري عمر ويركب سيارته وينطلق زي المجنون علي هاديه صاحبه رنين اصلها سافرت وري رنين...
فينزل من السياره اول ماوصل..
زي المجنون.... ويدخل لي القصر
واول ما يدخل يشوف الا فور دم'ه واثار غض'به وجنونه....وصرخ علي رنين بصوت غاض'ب جوهري
عمر:رنييييين

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عمر بغضب:رنييين انتي يا زفت'ه ازاي تخرجي من غير اذني وكمان ايه الهباب الا انتي لابساها ده....
تلتفت رنين لي عمر وتنهار من الضحك الهستري علي منظر عمر الا خارج وشعره منقوش ولباس هدوم البيت كان لبس شورت اصفر وتشيرت ابيض .. 
يتعصب عمر ويجز علي اسنانه واتنفس بغصبيه لدرجه انه كان هيطلع دخان😤 وكشر وجه وجري نحيت رنين..... وشدها من ايدها
ورعق فيها بصوت عالي غاض'ب
عمر: رنييين انتي نهارك مش فايت... انتي بتستهزي بيه وتترقي عليه
رنين بضحك:طيب شوف نفسك خارج ازي وبعدين اتحمق اوي....
يبص عمر علي نفسه ويتنح 
عمر:يا نهار اسود البت طيرت عقلي
وحط ايده علي راسه اخ شكلي روح في ابو بلاش
تضحك رنين وتنظر لي هاديه وتغمز لها ....
عمر:هي هنا فين....؟
قبل ان تنطق رنين تخرج هنا من المطبخ وهي تغني بسعاده وشيله  في ايدها العيش....
وورها نادر شايل صنيه وعليها بيض مقلي بذبده  وفول وجبنه رومي..... ولبن..... وكان لبس شيف... وبيغني.....
نادر:احلي فطار لي احلي رنين حبي.... قال كده وهو بيلف حولين رنين وبيغمز لها ....
تتمتم رنين:يلا روحت في داهيه...
نادر: شوفتي الفطار الا علي اصول فطار متين يقوي احلي رنين...
تبص رنين علي عمر الا وشه احمر وبيجز علي اسنانه من الغضب وشويه هيمسك نادر يفعصه....
عمر بنرفزه:ايه يا نادر هو انا غريب عنك......
نادر بسخريه:يا نهار ابيض عمر في بيتنا ده انا مصدقتش انك هنا وفكرتك شبح...
عمر بضيق:بيخه.... وابعد عن رنين... احسن لك....
نادر يغمزله:ليه هي الجو بتاعك معتقدش ده انت معقد.... هههههه
عمر بغضب:لا يا نادر اصلها بنت عمتي.....
نتعرق علي نادر ده بقي يبقي ابن خالته عمر وهو قبطان ويبقي ابن عمي هاديه والبيت الا هما فيه ده يبقي بيت هاديه ونادر عايش معاهم.... وهو وعمر مش بيطقوا بعض وكان صديق هنا مرات عمر.... وده سبب انهم مش طيقن بعض...
ونادر عمر ٢٧ سنه ووسيم اوي والبنات بتموت فيه..... وهو صديق لي رنين.... وهنتعرف عليه اكتر مع الاحداث.....
رنين بغيظ:بقي كده يا عمر بنت عمتك بس ومراتك دي كلتها طيب صبرك ... عليه ده كان كلمها لي نفسها.....
رنين بمك'ر:نادر اخلص بقي انا هموت من الجوع وفضلت تهز معاه....
عمر يشدها من ايدها بعصبيه ويهمس لها نهارك مش معادي بس لما نروح.....
هنا:بابا انت ازاي تخرج كده شكل مضحك اوي.....
عمر:ما احنا هروح يا حبيبتي... يلا بينا
نادر:والمصحف ما يحصل احنا لازم نفطر سوي وغمز لي رنين مش كده يا رنيني.... و بعدين احنا لازم نمشي عشان.... تقطعه رنين....
رنين بتوتر:طبع عشان انت تعبت في تجهيز الفطار.....
ينزل ابوا هاديه وامها....
اهلا يا عمر شرفت لازم تفطر معانا....
وفعلا يفطروا وعمر هيطق من الغيظ والغضب....  وهو بيتوعد لي رنين....
هاديه بهمس لي رنين وهي ماشيه:هو انتي مقولتيش لي عمر انك ريحه تقدمي في اكاديمه فينوس لي تصمم الازياء...
رنين:لا ده متخلف وعوز يحبسني في البيت....
عمر بضيق:مش يلا يا هانم.....
رنين:طيب جايه....
ويروحوا لي البيت..... بعد ما وصلوا...... تجري رنين علي اوضتها... وتقفل الباب خصوصا ان هنا فضلت عند هاديه.... عشان تلعب شويه....مع سميره صاحبتها
وتبقي جاره هاديه.....
عمر:افتحي يا رنين احسن ما اكسر الباب عليكي بقي انا تستغفليني وتخرجي من واري نهارك مش فايت....
رنين بخوف:طيب انا اسفه مش هكرره تانيه عشان خاطري خلص حرمت.....
عمر بمك"ر:خلص يا رنين افتحي....
تفتح رنين الباب بحذر فيدفعه عمر بقوه فيقع علي رنين...
عمر: هو انتي فاكره ان الباب ده هيحميكي مني.... لا يا حلوه تبقي خيبه وبعدين ايه الزفت الا انتي لبساه ده.....
رنين:زفت ايه ده مجرد بنطلون جينز وتشيرت بس وهو انت ليه مكبرها كده....
عمر بعصبيه:ده مهزك وضيق قسمنا بلله لو شوفتك لابساه تاني هضربك....
رنين:طيب ممكن تقوم من فو'قي بقي اصلك تقيل اوي..... ولا عجبك الوضع
عمر باحراج:اه طيب انا اسف....
وقام عمر:انا راح اخدش دوش وخارج عوزه حاجه......
رنين:لا شكرا......
ومر ٣ايام.... والحال زي ما هو عمر ورنين ديمن في نقار....
عمر:يادي النيله قولتها ميت مره تاخد المفتاح قبل ما تخرج .. ..
ويفتح الباب وينصدم
عمر:نارين بنت خالتي اهلا.....
نارين ببسمه :اهلا  يا موري وحشتني..... وحضنته... 
علي دخلت رنين....
تشهق رنين بصدمه:يا نهار اسود.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخلت رنين وانصدمت اما شافت نارين بين احضانه.... ومقرب منه اوي ولف ايدها حولين رقبته.....
اتوتر وارتبك عمر اول ما شاف رنين وشرار الدنيا بيطل من عينها ووشها اتغير لونه.... وكشرت ...
عمر:يلا كملت.....
تضع رنين يدها علي عين هنا....
وهي تقول..ساخره
رنين:غمضي عينك يا بنتي اصل في ناس بجحه هنا......
تسيب نارين عمر وتلتفت لي رنين بغ'ضب...
نارين:انتي شو قولتي.....؟
رنين بتعجب واستهزاء:هي الحلوه مش من مصر طيب كنت قولي كنت هضبطك مش تروح ترمرم كده... ونظرت لي نارين من فوق لي تحت بستنكار وقرف....
نارين بغ'يظ: انتي يا بتاعه انتي كيف تقولي هاك انتي ما بتعرفي مين انا.... ونظرت لي عمر الا بيجز علي سنانه من الغيظ وبيهمس
عمر:الله يخربيت الغباء كله نيلتي الدنيا.....
نارين بيضق:اف بقي يا عمر هو انت ازاي مشعل عند ناس ما بتفهم....
تنظر لها رنين بغيظ :مين دي يا بتاعه انتي الا شغاله هنا..... اناااا
يلحقها عمر ويرد
عمر بتوتر:دي....دي بنت عمتي وجايه تقعد معنا شويه..... اصل هنا حبيتها اوي.... مش كده يا قلبي بابا
تتعصب رنين:بقي كده يا عمر يا ابن ال.... انا بنت عمتك بس طيب صبرك ده الا بتفكر فيه....
فتنظر لها هنا بمعني اعمل ايه تغمز لها رنين فتفهم... وتجري علي رنين وتحضنها
هنا:ايواه يا بابا انا بحب رنين اوي
اوي اوي ..... ونظرت لي نارين 
تنحني لها نارين وتقرب منها وتبتسم... لها وتمد يدها عشان تلمس خدها....
نارين:تقبرني كتيير حلوه... انا ابقي خالتو نارين عارفني.... انا وانتي هنبقي اصحاب شو رايك
 لكن هنا تكشر في وشها وتبعد ايدها .... وترد بضيق
هنا:انا مش بصاحب حد غريب وانتي غيلزه وطلعت لسانها😝
وجريت علي اوضتها.....
نارين بحرق دم:شو هاد قله الادب انتي ما عرفت تريبي يا عمر.....
رنين بنرفزه: انتي الا مش محترمه عشان تحضني رجل غريب عنك وكمان تلبسي كده واياك تغلطي في بنتي مره تانيه هقط'ع لسانك....
يسمع عمر دافع رنين وحمقتها علي هنا بنته ولا كأنها امها ويبتسم لان هناك من يحب هنا مثله ويدافع عنها..... جرت رنين علي غرفه هنا.... وعيون عمر تتحرك معها في كل  خطوه وكان سرحان فيها....
نارين:عمر يا عمر وين روحت...
عمر بشرود:ها لا ولا مكان....
نارين بدلع سخيف:موري عجبك الا صار من شويه.... وتقرب منه وتضع يدها حول عنقه في دلع....
يبعد عمر يدها بضيق...
عمر:بصي يا نارين انتي جايه هنا عشان شغل وشراكه بينا وانا وفقت بس عشان خالتي .... انا مش عوز مشاكل مع رنين طالمه انتي هتقعدي هنا.... وسلام عشان انا وراي شغل.... وسابها وخرج.....
نارين:هي البت دي نوايه تخطفو مني لا ده انا لازم اطيرها.....
رنين:حبيبتي هنا زعلانه....
هنا:انا مش حبه الست الا تحت دي.... وتجري تحضن رنين.....
رنين بمك'ر: طيب يا روحي ايه رايك لو نطفيشها.....
هنا بفرحه:وانا معاكي يا ماما.....
يرن التليفون فترد رنين
رنين:الو يا هاديه....
هاديه:هو انتي رجعتي تاني ليه مش احنا فيه معاد مع وسيم مدير الاكاديمه الازياء الا انتي هتموتي وتقدمي فيها عشان تتعلمي.... وتبقي مصممه مشهوره.....
رنين بضيق:اعمل ايه ما انا نسيت الفيلاشه الا عليها التصميمات ورجعت عشان اجيبها بس ليقيت مصيبه اسمها نارين بتاعه كده لبسه محزق وقصير وحطه ٥٠ كليو مكياش في وشها.... بتاعه كده برده.....
هاديه بمك"ر:اه دي بقي يا ستي تبقي اخت نادر بس من الام عشان بعد عمي ما مات اتجوزت واحد تركي بس غني اوي.... وهي عايشه دلوقتي هناك ودي بقي تبقي بنتها نارين.... من جوزها التاني بس هي ونادر مش بيتفقوا.... بس خالي بالك انها رسمه علي عمر من ايام هنا.... مراته الله يرحمها وكتير هنا اتخنقت مع عمر بسببها..... يعني استعدي....
رنين بتمثيل لا مبالاه:وانا مالي يختي ده حتي مرضاش يقول اني مراته طيب يا عمر...
هاديه:ما احنا قولنا بتحبيه.... قولتي لا....
رنين بعصبيه:طيب اقفلي احسن ما اجاي ارميك في حمام السباحه....
هاديه:طيب اهدي بس اه علي فكره فيه حفله بليل هتيجي ولا...
رنين بتعجب:حفله حفله ايه...
هاديه:هو عمر مقالكيش دي حفله بمناسبه الشراكه الا حصلت بين عمر ونارين...
رنين:ايواه عشان كده هي هنا وهو اصفر واخضر طيب صبرك يا عمر سلام يا هاديه.....
عمر:انا مش عارف يا باهر اعمل ايه في الكارثه الا اسمها رنين دي هطير البرج الا فاضل من عقلي...
باهر باعجاب:يا صاحبي دي حتي شقاوتها جميله ولذيذه اوي.. انا حبيتها.....
عمر بيضق:باهر احترم نفسك احسن واياك تنسي انها مراتي وبنت عمتي...
باهر:طيب يا عم عمر متتعصبش كده الا صحيح هو انت هتجيبها الحفله....
عمر بعصبيه:وبتسأل ليه باهر انت صاحبي  عمري وانا مش عوز اخسرك....
باهر بضيق:خلص يا عمر انا رايح اشوف العمال خلصوا ولا ....
يمر اليوم ويأتي المساء
رنين بخبث:ايه الشياكه دي كلها علي فين العزم....
عمر بسخريه:وانتي مالك بتحكميني ليه وهو انتي فعلا مصدقه انكي مراتي.... لا فوقي....
رنين بعصبيه:لا انا عارفه انها جوازه مؤقته.... خلص يبقي انا كمان ملكش دعوه بي حياتي انا حره وهعمل زيك بضبط واكون في حضن اي رجل.... 
يتعصب عمر ويجذبها من خصرها مقربها اليه.... انتي قولتي ايه لا يا حلوه ده انا ادفنك مكانك.... انتي ملكي انا وبس.... انتي سامعه 
رنين بتحدي:انت بتحمل وابعد عني بقي ....
عمر بتحدي:تحبي  اثبت انك ملكي انا وبس
رنين:ولا تقدر.....
يرد عمر بقب'له طويل يعلن فيها انها ملكه هو وبس في البدايه رنين قومت لكنها سرعان ما اندمجت معه ....
يتركها عمر وهو يضحك... عشان تعرفي انك دايبه فيه وبتغيري عليه وبعشقيني... سلام يا قطه واياك تفكري رجلك دي تعتب بره البيت.....
نارين:مش يلا يا عمر....
يصفر عمر باعجاب 
عمر:واو ايه الجمال ده يلا بينا وهو عمل كده عشان يستفز غيره رنين....
نارين كانت لبسه فستان احمر قصير جيدا وضيق وشعرها منسدل علي كتفها وتضع الكثير من مساحيق التجميل....
رنين ببكاء وعند:كده يا عمر طيب صبرك عليه....
يرن جرس الباب فتفتح رنين
شكرا يا هاديه انك جيتي... عشان تقعدي معا هنا هي اتعشت ونامت...
عمر: يا نادر انا بتصل علي رنين بس هي مش بترد....
نادر باعجاب:مش هي دي رنين دي حلوه اوي... ومش الا داخلي وهي في ايده ده يبقي نادر....
يتجنن عمر اول ما شافهم ويتجه نحيتهم و

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يتجه عمر نحيتهم بغض'ب كبير وعيونه تنظر لي رنين بتحذير كبير.... ويقف امامهم بكل غض'ب ووجه محمر ويبتسم بغ'ل وهو يجز علي اسنانه.... ويتحدث
عمر بنرفزه😁:اهلا بيك يا نادر مش كنت تقول كنا نيجا سوا...
تلمع عيون رنين بتحدي وتبتسم ساخره.... وحتي تستفز عمر وتجعله يشت'عل غض'با اكثر 
تضع راسها علي كتف نادر... وتتحدث بدلع
رنين:معلش يا عمر اصل انا مكنتش حبه اخرج بس هاديه ونادر عدوا عليه ونادر اتحايل عليه عشان اخرج وكمان هو الا جابلي الفستان ده.....
ينظر لها عمر بحده ويحتدد اكثر اول ما يشوف ما تلبس كانت لبسه فستان روز قصير لي قبل الركبه.. وبحملات وضيق نسبيا ولهو حزام علي الخصر  لونه فضي بارق... وعمله شعرها كحكه فوضويه علي جانب شعرها وتضع زينه خفيف....
واحمر شفاه لونه روز لكنه رقيق 
لبسه سندل ذو كعب عالي وتضع عطرها المثي'ر كل عيون الحفله توجهت نحوها ما بين اعجاب وحق'د.........
لم يتحمل عمر ما تفعله رنين خصوصا اول ما تقدم باهر ونظرات الاعجاب الشديد ودعها لي الرقص.. فيجذبها عمر من خصرها... ويقربها اليه بعصبيه كبيره
عمر:معليش يا باهر هي مش هترقص الا معاه اصلنا صاعيده وبنغير علي حريمنا.... بعد اذنكم..
واخدها ورحوا لي الرقصه... يضع عمر يده حول خصر رنين ويقربها اليه بقوه ويحوطها بيدها
رنين بوجع:اي حاسب انت هتكسر وسطي ايه الغباء ده..
عمر بنرفزه:اخرسي خلاص انا ماسك نفسي بلعافيه عشان احنا في مكان عام بس والمصحف لا مربيكي اوا ما نروح مش انا قولتك اياكي تخرجي لا وكمان تيجي مع الزفت نادر الا خذرتك انك تكلميه
لا وايه المسخره الا انتي لابسها دي
تضحك رنين : طيب براحه علي نفسك احسن يطقيلك عيرق...
اولا انت مش من حقك تتحكم في حياتي باي صفه....
يقاطعها عمر:نعم ياحبيبتي... انا جوزك علي فكره وانتي كلك من حقي....
تدوب رنين اول ما كلمه حبيبتي....
لكنها تفيق علي صوته الغاضب
عمر بغضب:انتي بتبصي لي مين....؟
رنين بتعجب :انا مش ببص لي حد
انت مجنون
عمر بعصبيه:رنين متخرجش الشي'طان الا جواي انا ماسك نفسي بلعافيه.. الشاب الا واري ده عمال يبصلك... وانتي بصيتي ليه.
..
تتركه رنين وتبتعد عن مكان الرقص وتخرج لي الجنينه....
يتنرفز عمر اكتر وينده عليها رنين خدي هنا..... لكن نارين تمسكه من ايده....
نارين:عمر مالك مش مضبوط ليه الوزير وصل ولازم نقعد معاه عشان الصفقه الجديده الا هتم بينا وبين الدوله في توريد السيارات والاتوبيسات..... يلا يا عمر وفضلت تشد فيه......
وعمر عيونه علي الجنينه عشان يشوف رنين 
عمر بضيق:طيب جايه وماشي معاها.... لكنه عقله مع رنين.... وعيونه كل شويه بدور عليها....
رنين بفزع: ايه الا جابك هنا وازاي طول الحفله عينك منزلتش من عليه خليت عمر ياخد باله.....
الشخص المجهول ببرود:طيب مالك خايفه ليه هو احنا بنسرق...
رنين:بطل البرود بتاعك ده مش كفايه الا عملته في البلد اعقل كده واركز لحد ما خطتنا تنفذ.... بسلام كفايه المصايب الا انت يامه ورطتني فيها.....
يقرب منها الشخص فتبعد رنين انت مش هجيبها لي بره....
تتنفض رنين اول ما تسمع صوت عمر.....
عمر بعض'ب:رنين اتعملي ايه عندك....
رنين بتوتر:ايييه ولا حاجه كنت بشم الهوا اصلي مخنوقه شويه وعوزه اروح.....
يجذبها عمر من يدها بقوه ويجز علي اسنانه كنتي بتكلمي مين...
رنين بتوتر اكتر:اي حاسب سبني بقي مكنتش بكلم حد ابعد عني بقي انا مروحه.... وكانت لسه هتتحرك يوقفها عمر
عمر:استني عندك هو انتي فاكرني ايه طرطور انتي لازم تتربي
رنين بعصبيه:احترم نفسك انا محترمه غصب عنك ...وبعدين انت ولا حاجه في حياتي فوق بقي من الوهم ده....
يتعصب عمر ولسه هيرفع ايده حتي يصفع"ها  يجد من يمسك يده.....
نادر:اياكي تمد ايدك عليها  هكسرها لك انت سامع ....
ينظر اليه عمر بحده ويبعد ايده... ويمسك في خناقه....
عمر:ميت مره قولتك ابعد عني  مراتي انت سامع
يضحك نادر مستهزي:هي دلوقتي مراتك .... ضحكتني.....
لكمه عمر بقوه وكان هينقض عليه لكن باهر يلحقه ويمنعه .....
رنين تنظر لي الشخص الذي خلف الشجره وتحذره الا يظهر ويبتعد لكنه مصمم علي الظهور....
باهر:خد مراتك وامشي دلوقي يا عمر بلاش فضايح.....
يسحب عمر رنين من خصرها ويمشوا ....... ويصلوا لي البيت تجري رنين علي غرفتها وتقفلها باحكام.....
هاديه:فيه ايه يا عمر ....
عمر بحديه:هاديه من فضلك امشي دلوقتي السواق بتاعك بره امشي يا هاديه......
تمشي هاديه وهي زعلانه من رنين وعمر.....
يطلع عمر ويدق الباب علي رنين بجنون...... افتحي يا رنين بقولك افتحييي
تصرخ رنين ببكاء وخوف:مش فتحه والله لو مماشيت لا انتحر ابعد عني بقي....
يخاف عمر من ان تنفذ تهديدها ويمشي لكنه لا ينام طوال الليل اما رنين فقد نامت علي سجاده الصلاه
في الصباح....
يفيق عمر وهو يتوجع من النوم علي الكرسي الا جانب غرفه رنين فقد غافي لي مده ساعه....
عمر:اه يا دهري اه رقبتي....انا لازم اصلاح رنين .... بس انا متأكد ان في حد كان معها..... 
ويضرب يده علي جبهته ...
عمر:اخ يا نهار اسود انا نسيت نارين في الحفله وكانت سكرانه طينه .... واخدت الجاكت وجري...
وساق السياره. .....
اول ما تتطمن رنين ان عمر خرج تفتح الباب وتخرج لكي تطمئن علي هنا.....
رنين:هنا حبيبتي اصحي عشان نفطر ونروح النادي سوي....
تفيق هنا ببسمه وفرحه:صباح الخير يا ماما وبجد هنروح النادي 
تضمها رنين وتبتسم:اه يا قلبي...
يلا بقي عشان نجهز....
هنا:حاضر يا ماما.....
تمر الايام ورنين بتتجاهل عمر وتقريبا مش بتشوفوا وده كان تاعب عمر ومعصبه اوي... 
لحد ما في جه معاد رجوع فريده وشريف لي البيت بعد الاسبوعين
الاجازه.....
شريف:وحشتني اوي اوي يا هنا...
تحضنه هنا:وانت كمان يا جدو
فريده:ومفيش حضن لي تيتي
تجري عليها هنا وتحضنها وتوبسها
فريده:يا قلبي التيتي... ها انتي مبسوطه
هنا:اوي اوي ماما رنين بتفحني كل يوم و كمان بتذاكر ليه اول ما الاجازه نصف السنه خلصت ...
وبتلعب معاي وكمان بقي ليه اصحاب كتير......
يفتح عمر باب غرفه رنين لكنه لا يجدها فيدخل ويدور فيها لكنه لم يجدها  فيسمع صوت احد يتكلم فينظر من البلكونه المفتوحه
لي يجد....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يسمع عمر صوت شخص يتحدث تحت الشرفه فيلقي نظره لكنه يصعق عندما يري رنين تتحدث مع الشخص الذي راه يقفز من شرفتها التي في بيت جده.... فجن جنونه.... وثار سب ويلعن فيها فهبط لي الحديقه.....
رنين:انت يا متخلف ايه الا جابك هنا مش انا قولتك ميت مره بطل الهبل ده.....
يقترب منها الشخص وهو مبتسم بكل برود ..... ويقف امامها ويحدث بشوق....
الشخص:انا مش قادر اعيش من غيرك اكتر من كده تعبت من الوحده وانتي عارف ان حياتي مهدده لو ظهرت فانتي سبيلي للحياه.....
تتلفت رنين حولها في ريبه وخوف من ان يراها احد .....ولم تنتبه لي ذاك الغريب الذي اقترب منها وارتمي بين احضانها وكأنه ذمأن يريد ان يرتوي من نبع حنانها.... وبكي بين احضانها..... شعرت رنين بمدي حزنه وخوفه وتعبه.... فبكت وضمته ليها بقوه واغمضت عينها.... وهمست بحزن بالغ
رنين:اه يا حبيب القلب الظروف هي الا فرقت بينا وكسرت فرحتنا...... بس الصبر طيب وانا مش هستسلم..... مهما كان التمن فتفتح عيناها لي تجد امامها عيون تلمع في الظلم بكل غض'ب وتشتعل بنير"ان الغيره ووجه محمر متجهم ويزفر كا بركان علي وشك  الانفجار😡😠😤
تبلع رنين ريقها بصعوبه وتصعق😰 وتقول بنبره مهزوزه
رنين:يانهار اسود الله يرحمك يا رنين..... عمر اوعي تفهمني غلط...
قبل ان ينطق عمر او يتحرك من مكانه يجد من يضر'به علي ام راسه فيسقط فاقد الوعي....
تتنفس رنين براحه .... وتنظر الي نادر بكل امتنان
رنين: بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي انت انقذتني من موت حقيقي...
يبتسم نادر :لا شكرا علي واجب....
ثما ينظر لي الشخص بغض'ب
ويعنفه
نادر: مش كده لازم تتحمل يا فارس واكيد ربنا هيجمعكم بي بعض بس انت كده هتوديها في داهيه......
رنين:امشوا دلوقتي....
نادر بقلق:طيب انتي هتعملي ايه دلوقتي.....
تبتسم رنين بش"ر :كل خير....
نادر بقلق:ربنا يستر عليك يا عمر انا عارف البسمه دي سلام يا قطه بس اوعي تنسي معاد بكره....
عندما اطمئنت رنين انهم قد ذهبوا
تهيئت لي تنفيذ فكرتها الشي'طانيه
فمزقت ثيابها.... وضر'بت نفسها كم قلم وصرخت.... وجرت علي البيت.... في بكاء تمثلي..😭
رنين: الحقوني عمر اتجنن....
 يفزعواشريف وفريده عندما راؤو رنين بتلك الهايئه وردوا في  صوت واحد مالك يا رنين ايه الا حصل وعمر الا عمل فيكي كده...؟
ترتمي رنين في حضن فريده وبعيون كلها مك"ر ودموع زائفه.....
رنين:ايواه عمر ضرب'ني وحاول  يبوسني ووو غصب  عني..... كل ده عشان شافني بكلم نادر في الجنينه فجن وهجم عليه طبع كان نادر ماشي.... وقالي انتي بتاعتي انا ووو مش قادره اتكلم كان وحش وانا بجري منه هو جري وريه واتخبط في الشجره ووقع علي الحجره وهو دلوقتي مرمي في الجنينه......
شريف وفريده طلعوا يجروا علي عمر وجدوا واقع علي الارض ودم"ه سايل...
تشهق فريده:يا خريبي ابني.... وجريت عليه وضمته.... واكملت اتصل بلاسعاف.....
شريف بتوتر:حاضر واتصل والاسعاف جات ونقلوا عمر علي المستشفي.......
وفي صباح اليوم الجديد.....
يفيق عمر بانين وتعب ووجع
عمر:اه يا راسي اه يا دماغي هو انا فين.....؟ ويفتح عيونه ويركز اه افتكرت ويتجهم وجه اول ما يتذكر ما حدث امس.....
عمر:انا لازم اقت'ليها هي فين وحاول ينهض لكن ابوه يفيق 
ويمنعه
شريف:علي فين....؟
عمر بضيق:اوعي يا بابا انا لازم ادفنها....
ينظر اليه شريف بحده:حرام عليك الا انت عملته ده في المسكينه.... الا في البيت دي حالتها صعبه اوي ووشها كله ورام ليه العنف ده.. وبعدين ايه الغيره المبالغ فيها دي ايه المشكله انها تكلم نادر هو الا كان معاها في الجنينه....
عمر بزهول:ايه نعم نادر لا مش هو....
فريده:لا هو .... وعيب عليك ....
عمر ببلهاه:هو ايه الا حصل يا جماعه....
تبتسم فريده بمك"ر:هو انت بقيت شاقي كده لا ومش عوزها 
عمر بغباء:هو انا عملت ايه...
فريده:انا هحكي وحكت كل ما حدث طبع هذا ما حكته رنين
عمر بصدمه واحراج:انا اعمل كده.... طيب هي ازيها دلوقتي....
وهنا بنتي عارفه حاجه......
شريف:لا رنين الله يخليها قاعده معها رغم حالتها السيئه انت لازم تعتذر منها وتصالحها.....
عمر بخجل:طيب ازاي .... يارب ايه الموقف الزفت ده....
يخرج عمر من المستشفي مع ابو وامه...... وهو يفكر كيف سيواجه رنين......
هاديه:يا بنتي ده انتي مصيبه بقي اقنعتي الكل ان عمر حاول يتهجم عليك عشان يعاقبك عشان كلمتي نادر ده انتي جباره
رنين بقلق :بس انا مرعوبه احسن
عمر ما يصدقني هتبقي مصيبه....
هاديه :طيب انا جايه عندك عشان اسندك
رنين:اه ونبي تعالي انا مستنياكي....
وانهت رنين المكاله يا رب استر
هنا:ماما هو بابا فين؟
رنين:بابا اممم زمانه جاي تجي نعمل فشار و نتفرج علي مسلسل هندي.... 
هنا بفرحه: هيا تحيه ماما.... 
تضحك رنين بفرحه:والله انتي احلي هنا في الدنيا بعشقك وضمتها.... اليها وحملتها وهنا بتضحكت.....  وفعلا جلسوا يشاهدوا المسلسل الهندي الكوميدي.... وفضلوا ويضحكوا...
لحد ما انفتح الباب ودخل منه شريف وفريده.  والقوا التحيه علي رنين... ازيك يا رنين عمل ايه؟
رنين ببسمه:الحمد لله
شريف:طيب انا يدو اطلع اخد دوش في السريع وانزل علي الوزاره 
فريده بنعاس:خدني معاك انا عوزه انام......
وصعدوا لي غرفتهم تبتسم رنين وتلتفت لي تجد عمر خلفها واول ما راته قلبها دق بسرعه من الخوف والرعب.... ولكنها سرعان ما هربت منه....
رنين:هنا تعالي هنا... عشان نذاكر دروس النهارده
هنا: حاضر يا ماما باي بابا
يقبلها عمر بحب لكن عيونه علي رنين......
يمر اليوم ورنين منزلتش من غرفتها خوفا من المواهجه مع عمر
عمر في مكتبه.... الذي في البيت... لم يغادر المنزل اليوم....
يفكر عمر في كيفيه ان يعتذر من رنين ما حقيقيه مشاعره نحوها وما سر غيرته المجنونه عليها....
عمر بيكلم نفسه
عمر:انا بحبك يا رنين وبغير عليكي بس مش عارف ازاي هعترف لها بعد الا حصل  لا عارف ازاي هواجها انا لازم اشوف حل
وذهب عمر لي غرفه رنين ووقف امام شاشه العرض وابتسم بخجل
رنين بعدم مبالاه:ابعد عن الشاشه عوزه اتفرج وبطل غليزه
عمر باحراج:انا اسف علي الا حصل... ويقرب من رنين
رنين ببكاء تمثيلي:انا مش عوزه اتكلم  معاك سبني في حالي....
يقترب منها عمر ويجذبها من خصرها ويقربها اليه ويبتسم بحب اول مره رنين تري تلك النظره تلك في عيونه وصوته الذي يفيض بكل حب وحنان..... قلبها كان يدق يدق لدرجه ان عمر احس بيه وبي توترها.... ارتبكها ... من قربه منها
عمر:انا اسف وبعدين يلا اجهزي عشان نخرج نتعشي سوي ومش عوز رفض.... وانا الا هختار الفستان مش زي يوم الحفله.....
اختار عمر فستان لبني طويل وباكمام.....
رنين بضيق:ايه ده انا البس ده الدنيا حر..... مش لبسها
عمر بنرفزه:لا هتلبسي
رنين بعند:مش لبسها.... ومش خارجه معاك اطلع بره بقي 
عمر:انتي لازم تتعاقبي....
عشان لما اقول كلمه تنفذ..... اول ما قال كده تجري رنين ويجري ورها عمر بضحك.....
لكنه ينصدم بي نارين فيقع فوقها
وتشوفهم رنين....
رنين بعصبيه:لا بقي ده انتي ذوتيها يا صفره ولازم تتربي وجرت عليها وجذ"بتها من شعرها
ووقعتها علي الارض واصبحت فوقها ونزلت فيها ض'رب وهي بتردد انل سكته من اول ما شوفتك يا ملصقه يا بيره وانتي عماله ترسمي علي الواد ايه هو موز صح بس مش طايقك....
يبرق عمر مش مصدق الا بيحصل ويحاول يتدخل حتي ينهي الشجار 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-