فعلا في الاخر وصل يوسف وعلي في العربية لمكان العمارة المقصودة والرجالة بدأت انها تأمن العمارة من برا علشان ميقدرش أنه يهرب ...
يوسف بحرص :علي انا نازل دلوقتي ...
علي مسك أيده: مابلاش يا يوسف ..بلاش كدة كدة احنا محصرين البيت كله واكيد هنمسكه ..بلاش صدقني الواد ده مجنون
يوسف: مينفعش يا علي وبعدين مش وقت الكلام ده اصلااا
علي :طب استني هنزل معاك
يوسف بحدة : لا طبعا انت عندك أهل واب وام وانا مش هعرضك لخطر ...اوعي بقي
علي :خلي بالك من نفسك يا يوسف
يوسف نزل من العربية: بسم لله
...............
وفعلا طلع العمارة من باب خلفي وبدأ يطلع ..العمارة كانت غريبة في كل حاجة وشكلها حتي غريب من جواه ..وفعلا قدر يوسف يطلع الدور الرابع بعد ما ضرب اكتر من راجل من العصابة
يوسف كان بينهج جامد هو عارف أنه اتعور في بطنه بس صامد ومكمل لحد ما فتح الباب الي جواااه
رياض .... بس المفاجاه ان رياض كان مستعد ومستنيه فعلا وكان معاه بنت صغيره
ولما دخل يوسف الاوضة لقاه مسكها من رقبتها وحاطط المسدس في رأسها
رياض بتريقة: يا اهلا وسهلا بالمقدم الجديد ..اهلا
يوسف: سيبها ..وخليك راجل مرة واحدة في حياتك
انا قدامك لو عايز تاخد حقك خده مني انااا لكن هي ليه.
رياض ضحك بصوت عالي: طب ما انا جايبك هنا علشان اخد حقي منك ...وفاجاه ضرب رصاصة جمب يوسف بالضبط ..لدرجة أن يوسف غمض عيونه جامد لأنه افتكر أنه فعلا اضرب بالرصاص
رياض فضل يضحك جااامد : خوفت ولا اي ...ده انت جايلي برجليك يا يوسف
يوسف بعصبية: أيوة جتلك رجلي ..بقولك سيبها بقي واسترجل مرة في حياتك وخد فعلا حقك من الي اذاك..لكن انت متعرفهااش ولا حاجة علشان تاذيها ...افهم بقي
رياض بوجع: وانت مسترجلتش ليه ..وبعدت عن مراتي وجيت اخدت حقك مني راجل لراجل
ليه روحت لمراتي وقتلها هي والي في بطنها
برغم اني قولتك هجيلك بس سيبها هي ..ليييييه
يوسف :انا مقتلتهااش ..انا بس كنت بهددك مراتك هي الي انتحرت ...انا اصلا مستفدتش اي حاجة بموتها ...هي الي موتت نفسها علشان تخليك تهرب وولعت في البيت
رياض بسخرية: ومامتش معاها ليه ...ولا البيت مش بيولع في الضباط ...
يوسف :لا علشان انا لما شفت منظر الحريقة نطيت من الشباك ... صدقني انت كل الي بتعمله ده اي كلام
الدنيا مقلوبة تحت وانت كدة كدة هيتقبض عليك ..فكدة كدة نهيتك خلاص قربت
رياض بغل: مش قبل ما اخد روحك معايا يا يوسف .
يوسف بحرقة : طب سيب البنت دي طفلة حرام عليك ..
.
البنت كانت بتعيط جامد ومنهارة ..والنبي بقي سيبني
يوسف قلبه وجعه اوي عليها: يا اخي اعتبرها بنتك الي ماتت وهي بطن امها ...سيب البت وانا قدامك يا رياض
رياض اتغاظ: متجبش سيرة مراتي أو بنتي علي لسانك وضربه بالرصاصة في كتفه
الطفلة صرخت صرخة عالية اوي
يوسف وقع علي الارض من الوجع لكنه سند علي الارض وقاوم الوجع والدم الي نازل من بطنه وكتفه
يوسف بحب بص للطفلة علشان يطمنها : متخفيش يا حبيبتي ...رياض موت الطفلة مش هيفيدك بحاجة ..سيبها يا رياض
رياض :وانت مهتم اوي بيها كدة ليه دي بنت من الشارع ..يعني ولا هي بنت ظابط ولا بنت لواء
خايف عليها كدة ليه
يوسف :علشان هي طفلة ...وانا ميفرقش معايا دي بنت مين ...انت المفروض كنت هتبقي اب ازاي عايز تقتل طفلة ...
رياض اتوجع اوي من كلامه :مراتي مستنياني في الجنة ونعيمها ..انت الي زيك هو الي هيموت والبنت دي هي الي هتخرجني من هناااا ..وانت هتبقي عبرة للي يتجرأ ويمس شعرة من شعر حريمناا
يوسف بضحك :هتروح فين ...الجنة وياترا معاك كرنيه ..مشترك هناك ....بقي الي زيك يروحوا الجنه انت هتساوي نفسك بالابطال الي حاربوا عن بلدهم انت و الشهداء الي ماتوا بيدافعوا عن دينهم
والي زيك معروف في مكنهم بالضبط ومهما عملته اسمكوا مكتوب في نار بتتشوا مع الي زيكم والي شبهكم
رياض اتغاظ اوي من كلامه وساب البنت وضرب يوسف في أيده ..يوسف وقع علي الارض والبنت جريت عليه ...
يوسف بوجع وقع منه المسدس ..انزلي انت يا حبيبتي انزلي ....متخليش اي حد يتعرض لها يا رياض سيبها تمشي
رياض ....بغل: غوري
يوسف: امشي يا حبيبتي وزقها عند الباب
والبنت كانت الدموع مالية وشها وفضلت تجري علي السلم ومن كتر دموعها فضلت تقع علي الارض اكتر من مرة لحد ما نزلت من العمارة كلها
والضباط كانوا هيتعاملوا لأنهم شافوا باب العمارة بيتفتح افتكروا واحد فاضل من رجالة رياض لانهم قبضوا عليهم كلهم ....لكنهم اتفاجوا بالطفلة لأن مكنش عندهم معلومات ان رياض خاطف طفلة
الطفلة اول ما شافت كل المسدسات دي وشها صرخت بخووف وفزع
علي شاف البنت وحالتها :نزلوا السلاح من وشها بسرعة ...وجري عليها
علي بحب :متخفيش يا حبيبتي متخفيش ..انت في امان
البنت بشحتفة: بي..موت فو...ق ..هي....موت
علي بخوف : هيموت .. يوسف مش كدة ..امير
امير: أيوة يا فندم
علي :خدها معاك خلي بالك منها ...
انا هطلع ليوسف
امير :استني بس يا علي ...
علي: يوسف فوق دلوقتي علشان انقذ حياتي قبل كدة يعني فوق بسببي ...
.وفعلا بدأ يطلع علي العمارة بحرص شديد وصوت واطي وفعلا طلع الدور الرابع الي رياض فيه
وبدأ يشوف رياض وهو بيضرب في يوسف بطريقة هستيرية ويوسف بيحاول علي قد ما يقدر يدافع عن نفسه لكنه فقد كل قوته ووقع علي الارض ....وفي اللحظة دي ورياض ماسك السكينة وبيجري بيها علي
يوسف ..لكن علي جري عليه وضربه بالرصاص في دراعه وجري ومسكه من رقابته
رياض وهو مخنوق من رقابته ..بيحاول يتكلم بس علي كان ماسكه بغيظ اوي
علي بغل : لولا أنهم عايزينك حي كنت قتلتك وشربت من دمك ...فاكرني ولا صوتي مش باين ليك
طلع الاسيلكي ...كل القوات تطلع هنا حالا بسرعة
وفعلا مافيش الا ثواني والقوات ملت المكان واخدوا رياض وقبضوا عليه
وعلي جري علي يوسف بس يوسف كان بيحاول يقوم من مكانه ...
علي بخوف :انت كويس صح ...انت كويس
يوسف بيبصله :انقذت حياتي يا علي ..البنت فين
علي: ببتسامة قوم يا اهبل ..قوم .وفعلا جات عربية الإسعاف واخدوا يوسف بس للاسف وقتها يوسف كان فقد الوعي والطفلة اول ما شفتوا ...
الطفلة: يا عمو انت كويس ....هو مش بيرد ليه
علي بقلق :متخفيش يا حبيبتي خير باذن لله ..خير
وفعلا علي ركب معاه في عربية الإسعاف وكان معاه الطفلة الي ما كنتش عايزة تسيب يوسف ابدا
__________________________________$$
في عربية إسعاف ..
البنت بخوف : هو ممكن يموت ..
علي بخوف: لا متقوليش كدة ..هو هيقوم ..يارب
البنت :هو انت اسمك اي
علي باسها :اسمي علي وانت
البنت :بيقولولي يا بسبس ..بس انا اسمي بسنت
علي حضنها جامد اوي .. حبيبتي فين بابا أو ماما
بسنت: بس انت معنديش بابا ولا ماما انا عندي عمو
علي بصلها بحزن وافتكر من تلات سنين
وقت القضية برضو بتاعة رياض وكان علي هو الي ماسك القضية ويوسف انقذ حياته وقت ما كانوا في المستشفي ويوسف كان قاعد جمبه مستني أنه يفوق
برغم أنه كان متصاب وكان لازم يستريح بس رفض وابعد جمبه
علي وهو مغمض عينه: بتعب اه ...انا فين ...
يوسف بصوت واطي: انت بتتحاسب في النار
علي اتخض وهو برضو مغمض عينه: لا ..انا معملتش حاجة وحشة
يوسف بتعب بس ضحك: لا انت بتصاحب بنات كتير ..اوي خدووا اقتتلوا علي ظلمه ..وضحك ضحكة مخيفة
علي: لا ...قام فتح عينه مفزوع .. لااااا
يوسف فضل يضحك عليه ضحك ....لدرجة أنه وقع من علي الكرسي من الضحك
علي :يوسف احنا فين ..احنا مش بنتحاسب صح
يوسف ضحك اكتر: لاااا ابدا ابدا ...هو انت كنت بتحلم ولا اي .
علي: اه يا يوسف ده كان كابوس وحش اوي
يوسف ضحك اكتر ...معلش يا ابني شدة وتزول بقي
بااااك
علي فاق من ذكرياته وفضل يضحك علي يوسف وعلي مواقفه معاه وبدأ يبص عليه وهو فاقد وعيه
علي: بقولك يا بسبس اي رايك نفضل نصلي ليوسف يلا قولي ورايا .........
وفعلا فضلوا كدة لحد ما وصلوا المستشفى
___________________________________&&&
في الفيلا عند ابراهيم
ادهم بعصبية: انت قولت اي عمر ...هنا اي الي اتقدملها عريس انت اتجننت ولا اي ....
عمر اتخض جامد ...اهدي يا ادهم مالك في اي
ادهم بعصبية : اهدي ازاي يعني ...وهنا وافقت علي الرخم الي اسمه هيثم ده
عمر بكدب: معرفش بقي يا عم لله
ادهم بص علي نور لقاها عمالة تعيط وماسكة التليفون ..استغرب اوي حالتها
ادهم :مالك يا نور في أي ...
نور بخوف عمالة تاكل في ظوافيرها وماردتش عليه
ادهم بص لعمر :مالها يا ابني ...
عمر :معرفش ..شمس قالتلي انها تعبانة
ادهم :طب تعالوا نروح المستشفي تكشف لو تعبانة اوي كدة .....مالك يا نور انت خايفة من حاجة ده مش شكل حد تعبان
نور بتوتر قعدت علي الكرسي؛ لا ...سيبوني بس في حالي بقي
ادهم قلق جدا: نور في أي مالك ...في حد حصله حاجة ...طمنيني
نور بحدة: لوسمحت سيبني بقي في حالي ..واطلعوا برا كلكوا ...يلا بقى
شمس: طب معلش اطلعوا انتوا برا وانا هفضل معاها
عمر وادهم فعلا خرجوا براااا ...
________________________&_&&&&&&&&&
في الصالة تحت
ادهم: انا رايح المستشفي هتيجي معايا ....
عمر: لا مش هسيبهم تاني ....انا هطمن علي نور واخدها هي وشمس ونحصلك ..تمام
ادهم :ماشي يا عمر
عمر :ادهم ....براحة شوية انت مش رايح تتخانق وياريت تراعي أن هنا اصلا مش فاكراك حتي لو كان في اعجاب هي مش هتبقي فكراااه
ادهم بغل :انا هتصرف معاها ولله لاخليها تفتكر كل حاجة الانهاردة والدكتور بتاعها ده لاخليه هو الي ينسي اسمه واسم أمه ويا انا يا هوووو ولله لاضربه
لانه مستفزني من امبارح اصلا ولله لتطلع عليه كل الي شوفته بقالي تلات ايام ....
وفعلا خرج من الفيلا وعمر كان عمال يضحك: بس
يلا البس هو الي جابوا لنفسوا ولله
وطلع موبيله ورن علي أبوه ....
عادل في المستشفي :الو يا عمر يا حبيبي
عمر بضحك: بابا ادهم عرف موضوع هيثم وجاي المستشفي حالا قول لهيثم يستقيل بقي احسن
عادل بضحك: يا نهار اسود طب اقفل ...اقفل يا اهبل .
عمر :خد بالك من نفسك يا حج انت كبير مش حمل بوكس من ادهم
عادل :يلا يا اهبل يا ابن الاهبل ...اقف
وفعلا عمر قفل وكان عمال يضحك جامد اوي
ولقه فريدة بترن عليه ...
عمر ببرود.: الوووو
فريدة :ممكن افهم ليه مش بترد عليا بقي يا عمر
عمر :ولله بحاول ابقي خفيف
فريدة بصدمة: يعني اي خفيف يا عمر ..مش فاهمة
عمر :هو مش انت الي قولتي نسيب بعض بتكلميني ليه بقي اصلا
فريدة بزعل: انا الي غلطانة اني كلمتك
عمر بزعل: اه غلطانة وغلطانة اوي كمان وبعدين يا ماما انا مش لعبة في ايديك علشان وقت ما تحبي انت تكلميني ..تكلميني ...
شمس بصوت بتنادي عمر ...
عمر حب يغيظ فريدة: أيوة يا سما يا حبيبتي جاي
يلا سلاااااام
وفعلا قفل السكة في وشها وفريدة كانت مصدومة
___________________&&&&&&&&&&&
في أوضة فريدة
هنا :اي يا فريدة مالك يا حبيبتي ...في اي
فريدة بزعل: قالي أن هو مش عايزني ..وأنه مش لعبة في أيدي ...بس هو صح وكمان بيتكلم صح ... انا الي رخصت نفسي ووافقت أكلمه أصله. ... هنا روحي قولي لبابا أن انا موافقة علي الجواز من حامد
هنا بصدمة : فريدة انت اتجننتي ولا اي
فريدة بعياط :بالعكس أنا الي كنت غبية علشان برفض دكاترة ومعيدين علشان واحد حتي لسه متخرجش ...انا آلي خليته يعاملني كدة أيوة انا الي رخصت نفسي ...
هنا :ايوه يا فريدة بس انت مش بتحبي حامد
فريد: يا شيخة اتفو علي الحب الي في ذل ده
لعلمك بقي يا هنا لو الإنسان الي بتحبيه ماحفظش علي كرامتك يبقي عمره ما هيحافظ عليكي وانا قولت كلمتي انا هشوف نصيبي يمكن يكون مع حامد ..
هنا :خلاص يا فريدة انا هطلع اقول لبابا حاضر ..اففف
وفعلا هنا بلغت باباها أن فريدة موافقة علي الجوازة
وأبوها فرح اوووي وكلم حامد وقاله أن هنا موافقة علي الخطوبة و هتبقي اخر الشهر ده
تفتكروا فريدة فعلا ممكن تتجوز حامد فعلا
______________________________________&&
في فيلا
عمر بعد ما قفل مع فريدة فضل واقف مكانه وسرح في الي قاله لفريدة ...ونسي أن شمس كانت بتنادي عليه اصلا
شمس بدهشة : عمر ...اي مش بكلمك يا ابني
عمر فاق علي صوتها : هااا اه صح ..معلش ولله نسيت يا شمس ....خير
شمس: طب كلم ادهم شوفوا وصل المستشفي ولا لا
وحاول تهديه احسن ادهم ده متسرع اوي وعصبي ..وممكن يعمل مصيبة
عمر : حاضر ..طب ما تلبسوه نروح المستشفي يلا
شمس: لا انا فهد قالي استناه...استني يجي و نروح
كلنا معاه...بس ....
عمر : بس اي يا شمس
شمس: يوسف احنا عايزين نطمن عليه يا عمر ...
عمر اتخض: تطمني عليه ليه هو ماله هو كويس صح
شمس: بصراحة لا كان عنده مأمورية مهمة وخطيرة اوي ..والموضوع بجد مقلق اوي لان مش عارفين نطمن عليه ..
عمر بتفهم : علشان كدة نور قاعدة متوترة وخايفة ... هو بقي بجد اي الموضوع ..مال نور ويوسف انا بجد مش فاهم ومش فاهمة العلاقة الي بينهم دي
شمس بحدة: هو ده وقتوا يا عمر يعني ..بقولك مش عارفين هو عايش ولا ميت ...و مش عارفة نطمن عليه ازاي يا عمر تقوم تقول كدة .....
وفجاه شافوا نور نازلة ولابسة بنطلون جينز وبلوزة بيضاا ولأنه شعرها ودموعها علي وشها
عمر باستغراب : رايحة فين يا نور
نور: رايحة مشوار ...اوعي من طريقي
عمر مسك ايديها جامد: ..اي اوعي دي...وبعدين مشوار اي الي هتروحي وانت في الحالة دي ...اهدي كدة قوليلي رايحة فين وانا هوصلك لو عايزة
نور بعصبية :وانت مالك لما اكون عايزة حد معايا هقولك ...لكن أنا رايحة لوحدي واسكت بقي شوية
وابعد كدة عني ومتعملش فيها راجل عليا
عمر مسك ايديها تاني بس اجمد: لا انت اتجننتي بقي وعايزة تتربي ..ورفع أيده علشان يضربها
ابراهيم بحدة : عمر .ايه الي انت بتعمله ده ..انت بترفع ايدك علي اختك الكبيرة
عمر : وحضرتك مش شايف طريقتها وكلامها
فهد مسك نور وبعدها عن عمر :ولووو دي اختك الكبيرة ..يعني لو عملت حاجة تقول لابوها هو الي يتصرف ..لكن تمد ايدك لاااا مش مسموح أبدا
فهد بص لقي شمس حاضنة نور
ابراهيم قرب علي نور واخدها في حضنه : مالك بس يا بنتي في اي ..عاملة كدة ليه في حد زعلك
نور بعياط: انا عايزة اروح مشوار ممكن بقي تسيبوني اروووح
فهد : وانت في الحالة دي لا طبعا يا نور احنا خايفين عليكي مش تحكم ولله
ابراهيم : لا يا حبيبتي روحي المشوار ...
نور بصت لابراهيم : شكرا اوي طلعت تجري علشان تلحق توصل
فهد باستغراب :ازاي يعني يا بابا انت مش شايف حالتها ..ازاي
ابراهيم :اومال تمنعها وتتعب اكتر ...اطلعوا وراها في العربية اوعوا حد يعترض طريقها انتوا وراها بس علشان تطمنوا انها كويس ...سامعين ..فهد انت الي مسئول قدامي ...وانت يا عمر هتيجي معايا المستشفي علشان نشوف هنا. ...يلااا
ادهم :يلا علشان نلحق آدهم ...اصلا
ابراهيم بخوف :لي خير. ..ماله ادهم
ادهم :اي ده انت متعرفش أن هيثم أتقدم لهنا
ابراهيم :يا نهار اسووود ..طب يلا بسرعة نروح المستشفي ...بسرعة
وفعلا نزلوا كلهم
__________________________________&&
في المستشفي عند هنا
ادهم وصل المستشفي وقرر يروح يسأل علي هيثم الاول وفعلا سال عليه وراحله مكتبه لكن ملقوش فيه ...فقرر يطلع لهنا لحد ما هيثم يرجع تاني ويبقي ينزله ....
وراح أوضة هناااا
هيثم: لا انت فعلا بقيتي كويسة اوي يا هنا وتقدري تخرجي النهاردة كمان برغم أن انا عن نفسي عايز تقعدي معانا شوية ....
هنا ابتسمت .....
ادهم بعصبية: طب ليه تقعد هي ما ممكن اقعد انت مكانها علي السرير ده ..
هيثم :افندم ...تقصد اي مش فاهم يعني
هنا: في اي انت بتزعق ليه ...انا مش فاهمة اي اسلوبك الهمجي ده
ادهم: وانت لسه شوفتي همجية ولا عرفتي همجية
اصلا
عادل بحدة: ادهم اهدي كدة يا ابني ...اهدي وتعالي نتكلم برا .
ادهم :نعم يعني أنا اطلع برا. والبني آدم ده هو الي يفضل معاها هنا في الاوضة ده علي جثتي تعالي يلااا
هيثم بصدمة :يلاااا ده انا الدكتور هيثم يتقاله يلا
ادهم بعصبية :مزعلاك يلا ...طب تعالي ياض
وشده من البالطوو بتاعه
هيثم بعصبية :اوعي ايدك دي ..انت اكيد مجنون وانا هندهلك الأمن يرموك برا
ادهم :لا مش قبل ما انا انادي الحانوتي يكفنك ...تعالاالي بقي .....وفاجاه ادهم نزل ضرب في هيثم .... وهيثم برضو كان بيضربوا بس عنصر المفاجاه عند هيثم كان عالي
عادل بيحاول يبعد ادهم. ...بس يا ابني سيبه ...عيب كدة يا ادهم ...اهدي بقي
وفي اللحظة دي دخل عمر و ابراهيم وكان ادهم قاعد فوق هيثم وعمال يضرب فيه والأمن اتلموا وعادل بيحاول معاهم يقوموا ادهم ويبعدووه عنه ..لكن ما فيش فائدة
عمر :يا نهار اسووود ...ادهم فوق ي ادهم...
ابراهيم: شدووه من عليه .. هيمووته
وفعلا بصعوبه بعدوا ادهم عن هيثم بس برضو هيثم مسكتش ..وكان عمال يضرب في ادهم
هيثم: بعلو الصوت اطلبوا البوليس بسرعة يقبض علي الزبالة دي....وطلعوهم برا المستشفي كلها .
وكان بيشاور علي ادهم وإبراهيم
عادل: لا طبعا لووخرجوا احنا كنا هنطلع معاهم
هيثم :يعني حضرتك يا عمي مش شايف عمل فيا اي
ادهم اتجنن؛ برضووو. ...برضوو. عمي محرمتش انت...مافيش جواز يا معفن انت
هيثم: وانت مين علشان تقرر يا بني ادم انت يا مريض
ابراهيم بحدة :شد ادهم تعالي معايا بقي ....تعالي
تعالي ....انا ماشي يا عادل
ادهم: ازاي امشي واسيبها
ابراهيم: بقولك تعالي معايا ...يا ادهم احسنلك ..يلا
وفعلا ادهم راح مع ابراهيم وإبراهيم ساق العربية وكان في طريقه للفيلا
__________________________________&&&
في المستشفي عند هنا
عادل :حقك عليا يا دكتور ...انا مش عارف اقولك ايه
ولله ..
هيثم بعد ما مشي الأمن تعالي يا اونكل نتكلم في الاوضة ...ودخلوا لقوا هنا عمالة تعيط وكانت تعبانة اوي ومنال بتهديها
هيثم: اهدي يا هنا ..محصلش حاجة لعياطك ده
هنا :محصلش حاجة ازاي وهو ضاربك كدة ..انت ازاي يا بابا متبلغش عنو ..ده مجنون بجد ..بص عمل لي في هيثم
عادل قاعد مضايق اوي من الي حصل ..غصب عنه يا هنا كان معجب بيكي بصراحة قبل ما تفقدي الذاكرة يا بنتي بس هو ماقليش اي حاجة
هنا :بس انا مش بحبه وبعد الهمجية الي عملها دي وبعد ما ضرب هيثم انا مش عايزة اشوفه حتي يا بابا الحب مش بالعافية ...انا قلبي دق لهيثم مش ليه
هيثم اتبسط اوي من الكلمة :دي والنبي انت قمر
عادل بحدة :هنااااا
هنا اتكسفت وحطت راسها في الارض
هيثم: اي يا عمي ..انا طالبها في الحلال وعايز اتجوزها ..وانا معجب بيها وهي كمان اي المشكلة بقي
عادل ...هيثم اسمعني يا ابني في حاجات كتير اوي غير انك تبقي معجب بيها أو هي معجبة بيك افهم
هيثم :اي بقي الي اكتر من كدة ...
عادل: انها مش فاكرة حاجة يا ابني ...
هيثم :طب لو اتقدمت دلوقتي علي الاقل نتخطب ويبقي بعدتها عن ادهم ده برضووو
عادل :حاضر يا ابني هشوف وابقي اقولك
كل ده وعمر واقف مصدوم من الي بيحصل ده كله ومش عارف ينطق اصلا يقول اي بس هو واثق أن آدهم ممكن يرتكب جريمة
عمر: بابا انا خارج اشوف ادهم
عادل: ماشي يا ابني ....
___________________________________$$$
نور وصلت اخيرا القسم عند يوسف ودخلت وفضلت تسال. الضباط عليه والي كان بيقولها أنه طلع مأمورية كانت تسال طب هو رجع ولا راح مستشفي ولا اي ..بس مكنش حد بيجاولها
فهد وشمس برا القسم ...
فهد مستغرب: نور جاية القسم ليه اصلا ..اكيد جاية ليوسف ..ده القسم الي هو فيه
شمس :لا جاية تسال هو فين
فهد: يعني اي هو فين مش فاهم ...انت عارفة حاجة انا معرفهاش
شمس: اه .....
فهد :طب في اي متفهميني يا شمس
شمس: يوسف في مأمورية ونور خايفة عليه
فهد: طب ما هو بيطلع ماموريات علطول اشمعنا دي
شمس: يوسف قالها انها خطيرة اوي ...
فهد قلق :يعني اي بس ..انا هدخلها القسم خليكي هنا ..
تفتكروا اي ممكن يكونون حصل ليوسف ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
نور وصلت اخيرا القسم عند يوسف ودخلت وفضلت تسال. الضباط عليه والي كان بيقولها أنه طلع مأمورية كانت تسال طب هو رجع ولا راح مستشفي ولا اي ..بس مكنش حد بيجاولها لا محدش كان عنده معلومات
فهد وشمس برا القسم ...
فهد مستغرب نور جاية القسم ليه اصلا ..اكيد جاية ليوسف ..ده القسم الي هو فيه
شمس :لا جاية تسال هو فين
فهد: يعني اي هو فين مش فاهم ...انت عارفة حاجة انا معرفهاش
شمس بتوتر ؛ اه .....
فهد :طب في اي متفهميني يا شمس
شمس: يوسف في مأمورية ونور خايفة عليه
فهد :طب ما هو بيطلع ماموريات علطول اشمعنا دي
شمس: يوسف قالها انها خطيرة اوي ...
فهد قلق :يعني اي بس ..انا هدخلها القسم خليكي هنا ........
وفعلا دخل القسم لنور لقاها واقفة مش عارفة اعمل اي
فهد: نور ..
نور :فهد عرفت ازاي اني هنااا
فهد: مش وقته حد قالك حاجة عن يوسف
نور بدموع: لا محدش عارف حاجة ..فهد ارجوك اتصرف انا حاسة أنه بجد في خطر
فهد بخوف: والنبي لتهدي متخوفنيش عليه ..
انا هكلم علي اكيد علي هيبقي عارف هو فين
نور بخوف :بسرعة طيب كلمه يا فهد
فهد طلع موبايله وفضل يرن عليه بس كان غير متاح
...غير متاح يا نور مش بعيد يكون معاه اصلا في نفس العملية
نور بخوف: لا انا مش هستني كدة انا هروح ادور عليه في كل المستشفيات ..انا حاسة أن قلبي هيقف من خوفي عليه يا فهد ...
فهد :اهدي طيب ...استني طيب احاول اسال عليه حد من زمايله ...وفعلا فهد دخل المكتب وساب نور برا حاطه ايديها علي قلبها
نور في سرها: ليه بتعمل فيا كدة يا يوسف ليه بتتفن في تعذيبي هو انا عملتلك اي بس حراااام عليك بقي
في قربك وجعني وبعدك دبحني ...اروح منك فين.
فهد خرج من المكتب بياس : كلهم بيقولوا طلع مأمورية بس محدش عارف حاجة ..نور احنا لازم نمشي دلوقتي من هنا وجودنا مش لذيذ خالص
نور بصدمة :امشي منغير ما اطمن عليه حتي يا فهد
فهد: طب ما وجودنا هنا مالوش اي لأزمة يوسف مش في القسم ومحدش بيعرف العملية أو تفاصيلها غير الضباط الي فيها بس ..وده الطبيعي ..تعالي اوديكي المستشفي عند هنا وانا هدور عليه يلا يا نور
نور : بس...
فهد :مافيش بس ..صدقيني وجودك فعلا مالوش لازمة يلا يا نور يلاااا
وفعلا خرجت نور معاه وشافت شمس في العربية وشمس ركبت جنبها واخدتها في حضنها
وفعلا فهد وصلهم المستشفي وراح معاهم يطمن علي هنا ...
فهد :نور بلاش تقولي لاي حد عن يوسف بلاش تقلقيهم عليه
نور بتعب: حاضر يا فهد هحاول
شمس :ايوة يا فهد بس شكلها باين عليها
فهد: قولوا بقي اي حاجة ..هنتصرف اهم حاجة محدش يعرف حاجة
وفعلا دخلوا أوضة هنا واتفاجوا بشكل هيثم وكدمات الي في وشه
فهد: ازيك يا عمي ...
عادل: تعالي يا فهد يا حبيبي ادخل ..
فهد :اي ده مالك يا دكتور اي عمل فيك كدة بس
هيثم :البني ادم المتخلف الي اسمه ادهم
فهد : ادهم ...ليه هو انت عملت اي بس يا دكتور
هنا بزعل : تصور يا فهد علشان عرف أنه طلب يتجوزني
عمل كل.. ده مش بني ادم ده بجد مريض ولو شوفته قولوا أن انا مش عايزة اشوفه تاني ابدا
نور بتعب :اهدي يا هنا لله انت متحاملة اوي علي ادهم ليه كدة ....علفكرة ادهم بيخاف عليكي جدا
هيثم :وهيخاف عليها مني ليه وانا طالب ايديها في الحلال ومن والدها يعني غرضي شريف ومطلعش مني اي حاجة وحشة أو تضايقها
شمس :خلاص يا دكتور معلش قدر ولطف برضوو
شمس بصوت واطي لفهد: بس انا مكنتش اعرف ان ادهم غبي كدة يا فهد
فهد بهدو:ء يبقي لسه ماشفتيش حاجة الواد ده مستحيل يتجوز هنا اصلا الا لو ادهم هو الي وافق اصلا
شمس بضحك :يا خبر ابيض
منال لاحظت أن نور شكلها متغير ومكسورة: نور مالك يا حبيبتي شكلك معيطة ...انت كويسة يا حبيتي ..فيكي حاجة
فهد بتوتر: اه هي كويسة بس شادة هي ويوسف تقريبا قبل ما ينزل
عادل : ده بجد ..يوسف ضايقك يا نور
نور بتوتر: اه يا بابا ...هو من أمتي اصلا بيعدي ساعة غير لما يقول كلمة تضايقني أو توجعني ما هو طول الوقت اصلا كدة .
منال بعصبية: ليه يعني هو فاكر نفسه اي ...
جرا اي يا عادل كلم ابراهيم وقوله احنا هنخرج من هنا علي اسكندرية علطووول في اي لله
عادل حس أن نور كدابة وان الموضوع مش بس أن يوسف مزعلها ده في حوار اكبر من كدة بكتير
فهد: ليه كدة بس يا طنط طب احنا مالنا احنا زعلناكم في حاجة ..ولله ده انتوا لو ماشلتكوش الأرض احنا نشيلكم فوق دماغنا
منال بحرج :متزعلش يا ابني بس انت متعرفش ادهم عمل اي ..ده فرج علينا المستشفي كلها ..ويوسف يغضب البت كدة . هو في اومال لو كانوا متجوزين كانوا عملوا فيهم اي
عادل: خلاص يا منال انا هكلم يوسف واعرف اي حصل
عمر دخل الاوضة ....
فهد: اي يا ابني كلمتك كتير كنت فين وفين بابا وادهم
عمر :روحوا علي الفيلا و كلمت ادهم مردش ورنيت علي يوسف برضو غير متاح عرفت حاجة عنه
فهد برقله: اه اعرف تعالي معايا برا ..يلاااا
عمر: اي يا ابني
فهد شده: بقولك تعالي ..بعد اذنكوا
_______________________________$$$
برا الاوضة
فهد: انت متخلف يا ابني محدش يعرف حاجة
عمر: ليه مش حاكي يا ابني
فهد: يخربيتك... اولا لأن لحد دلوقتي منعرفش فين يوسف اصلا ..ولو قولت لابوك هيقولك لابويا وساعتها هتبقي القيامة قامت ...انت مش عارف غلاوة يوسف عند ابويا ازاي ....فاهدي بقي وحياه امك مااشي
عمر: ماشي يلا ندخل طيب ..يلا علشان انا علي اخري
__________________________________$$$
في أوضة هنا
هيثم: وهو مين فيكم اخت هنا
منال ببتسامة: دي نور بنتي البكرية والي خرج الي كان لابس تيشرت ابيض ابني عمر بعد نور
هيثم بضحك: ده علي كدة هنا اخر العنقود
منال ضحك :اه ودي بقي شمس تبقي زي بنتي بالضبط
هيثم :اهلا وسهلا ..وحضرتك يا نور مرتبطة
نور بارهاق : لا الحقيقة محصلش نصيب .
منال: لا نور مركزة اكتر في حاجات تانية في الجواز
وشموسة كمان
فهد كان داخل سمع الكلمة دي اتخنق اوي وكان عايز يدخل يزعق ويقول انها مراته لكن حاول يتماسك اوي ...وشمس اول ما شافته اتوترت اوي
وعمر ضحك بطرقة استفزت فهد.
هيثم :بس غريبة ماشاءالله كلهم زي القمر ومحدش مرتبط حتي انت يا آنسة شمس مش مرتبطة ..معقول
عمر ضحك بصوت عالي اوي وقال في ودن فهد: الواد بيسبل لمرأتك واخد بالك يا فهود
بس فهد ضربه بايده في بطنه
هيثم اتحرج : هو انا قولت حاجة تضحك اوي كدة
فهد بغيظ :لا ابدا ...بس انت جاي تطلب ايد هنا فملكش دعوة بشمس ده احسنلك يعني
منال :في اي يا ولاد مالكم ..اهدوا .
هيثم كان بيبص لنور بطريقة لفتت نظر فهد
هيثم: طب استاذن انا بقي بعد اذنكوا .
وفعلا خرج هيثم وراح مكتبه
عادل بحدة :ينفع الكلام الي انت قولتيه قدام الواد ده
هنا :وفيها أي يا بابا هي ماما قالت حاجة اصلا
عادل بعصبية: انت يا بت اخرصي خالص انت سامعة ويلا بقي علشان احنا هنجهز علشان نمشي من المستشفي دي .. يلا يا بنات ساعدوها تغير هدومها
واحنا هنستناكوا برا
فهد :انا عندي مشوار مهم ولازم امشي ..انا هسيب مع عمر العربية وانا هركب تاكسي ..يلا سلام
عادل :بس يا ابني كدة احنا هنتعبك
فهد :لا تعب ولا حاجة يا عمو ..انا بس لازم استاذن
_________________________________&&&
في المستشفي عند يوسف
علي بتوتر : يا دكتور طمني ارجوك ..يوسف بقاله كتير اوي فوق ٣ ساعات في العمليات
الدكتور :هو الحمدلله كويس بس هو اخد خبطة جامدة في دماغه ونفس الوقت الرصاصة الي كانت في كتفه كان مكانها خطير جدا فادعيله...
علي :يعني اي الرصاصة مكانها خطير ..مش فاهم
الدكتور :للاسف يعني ممكن الرصاصة الي أخدها تأثر علي حركة أيده بعد كدة ...احنا مش هنعرف اي حاجة غير لما يوسف يفوق من البنج ...بعد اذنك
علي اتصدم من كلام الدكتور وخاف اوي عليه
وقعد علي الكرسي وبدأ يفتكر كل حاجة عاشوها مع بعض وفضل يعاتب نفسه أنه سابه يطلع لوحده
امير: علي انت كويس
علي رفع رأسه وشاف امير ..امير
امير قعد جنبه :في أي يا علي الدكتور قالك اي
علي :قالي أن الرصاصة الي أخدها في كتفه خدها في مكان خطير اوي ..ممكن تاثر عليه بعد كدة
امير بقلق: لا متقولش كدة يا ابني ..خير باذن لله
طب انت كلمت اي حد من أهله تطمنهم
علي :لا خالص ماجاش في دماغي ..تقريبا يوسف مش قايل لحد اصلا علي العملية ...
امير: ازاي بس يا علي ..ده قالولي في القسم أن في بنت جات وفضلت تعيط وتسأل عليه وفهد كمان جيه وسأل عليه .. خد موبيلي
علي: لا مش دلوقتي يخرج الاول ويفوق وبعد كدة يحلها حلال ..
امير: خير باذن لله ...اجمد بقي كدة
البنت انا لازم اوديها القسم ...
علي: استني بس يوسف يفوق يا أمير وانا هوديها
وفعلا عدي اكتر من ساعتين ويوسف خرج من العمليات ودخل أوضة خاصة بيه وعلي وامير كانوا جمبوا ومعاهم الطفلة بس نامت من التعب ..
أما فهد حاول يوصلوا لكن معرفش فخاف يروح البيت بيان عليه أنه متغير فقرر أنه يروح يقعد في شقة يوسف ......
__________________________________&_&&___
في المستشفي عند هيثم قاعد مع صاحبه
رافت ....
رافت: انا بجد مش مصدقك بقي بنت شوفتها امبارح واتقدمتلها النهاردة ...يا جبروتك يا اخي
هيثم: لله وكنت عايزني اعمل انت عارف كويس أن انا مش بحب اللف والدوران يا رافت و بعدين البنت فعلا زي القمر وأهلها ناس غلابة
رافت :طب علي الاقل كنت تستني لحد ما تخرج من المستشفي
هيثم: يا ابني دول من اسكندرية يعني لو كنت استنيت زي ما انت بتقول يا ناصح كان زمانهم مشيوا ومعرفتلهومش طريق يا عسل
وبعدين عارف اختها بجد عسسل وكيوت اوي
ميعرفش الي فيها 😂😊
رافت بيرخم : انت عجباك البت ولا اختها يلا
هيثم :لا ما انا عايزك تيجي معايا وانا بكتبلها علي خروج تشوفها ...اسمها نور علفكرة
رافت: يسلام ...يا ابني أعقل بقي ..اعقل
هيثم: لله يا ابني انا بقولك شوفها يمكن تعجبك وكلم باباها زي ..واي المشكلة هو كل العلاقات لازم يكون فيها الواد عارف البت كويس اوي من وراه ابوها واهلها ...يا ابني دي احلي علاقات الي بتبقي في النور
رافت: حاضر يا هيثم هاجي معاك ...ما انا اصلي عارف مش هتنزل من علي وداني غير لما اروح
عايز حاجة تاني ...سيبني بقي علشان ورايا متابعة
وبعدها بفترة مش كبيرة راح هيثم و رافت معاه علشان هيثم يطمن علي هنا ويكتبلها علي خروج
هيثم: مساء الخير يا عمي .
عادل مكنش طايق كلمه عمي دي خالص ..اتفضل يا ابني ..اتفضل
هيثم: ده الدكتور رأفت ابن خالي وصديقي
عادل: اهلا يا ابني ...
رافت :اهلا بحضرتك يا فندم
هيثم في ودنهة نور الي لابسه ابيض
وفعلا هيثم بدأ يكشف علي هنا ورافت بص علي نور تلقاها بنوتة كيوته اوي 😂 وهادية واعجب اوي بملامحها ورقتها لا وكمان هدوئها 😊😂
هيثم لهنا: لا تمام اوي تقدري تخرجي يا هنا للاسف الوقت عدي اوي ...
عادل: الحمدلله ...
هيثم :نعم يا عمي
عادل :اقصد الحمدلله أن صحتها كويسة
هيثم ابتسم لهنا الي اتكسفت اوي
طب عمي انا كنت عايز رقم حضرتك علشان ابقي اكلم حضرتك
عادل :حاضر يا ابني ...واخد تليفونه وكتبله رقمه
هيثم: انا متشكر اوي بجد ..هو حضرتك هتتحركوا امتي
نور :دلوقتي مش كدة يا بابا
عادل: اه يا حبيبتي ...
شمس: طب علي الفيلا بتاعة اونكل ابراهيم صح
عادل: اه
هيثم :طب تحبوا اوصلكوا انا
عمر :لا منحبش شكرا ...
عادل بحرج :معلش يقصد أن هو معاه عربية
هيثم اتكسف: طب استاذن انا ..يلا يا رافت
عادل : يلا احنا كمان يا ولاد
_________________&&&&&&&&&&&&&&&
في الفيلا عند ابراهيم
ابراهيم بحدة : انت اي اتجننت رسمي ازاي تعمل كدة يا ادهم ازاااي...ازاي متحكمش عقلك وتراعي أن احنا كنا في مستشفي
ادهم :وعايزني اعمل اي وهو بيقول عايز يتجوزها اسكت ومتكلمش ...
ابراهيم : لا اضربه وتبقي بلطجي ..انت يا ابني غبي البت مش فكراك اصلا ..فطبيعي تبقي كدة فبدل ما انت تطمنها و تهديها وتحتويها لا تقوم مخوفها منك
طب انت عارف بقي انها مش طايقة تبص في وشك حتي ....انت من أمتي بالغباء ده كله يا ادهم
ازاي يعني
ادهم :انا تعبت ..تعبت بجد حاسس أن كل تفكيري غلط في غلط حتي تصرفااتي ..عمي انا تعبان اوي
اوي ..وقعد ادهم علي الكرسي وسند رأسه
ابراهيم اتخض علي ادهم :مالك يا ابني طريقة كلامك بتاكدلي أن في حاجة ملهاش دعوة بهنا بس هو الموضوع ليه علاقة يشغلك مش كدة ...رد يا ابني ..مالك فهمني
ادهم بوجع :انا اتهمت يوسف أن هو الي حرقلي الشركة وإن هو الي اتفق مع اعدائي في السوق علي كدة كمان
ابراهيم: اييبيييه ..انت بتقول أي ...انت اكيد اتجننت
ادهم :اسمعني بس انا معايا دليل قوي
ابراهيم بحدة :انت تخرص خالص لو مليون دليل قال إن يوسف يعمل فيك انت كدة عمري ما اصدق
اخص عليك اخص ...ابوك لو كان عايش وسمعك بتقول عليه كدة كان ضربك بالجزمة ....اخس يا ادهم. .. بجد مش طايق ابص حتي في وشك
ادهم :اسمعني يا عمي ارجوووك بقي
صدقني انا كان معايا أدلة كتير اوي ..انا لحد دلوقتي مش قادر أثبت برائته ..أنت نفسك لو شفت الأدلة .
ابراهيم :اخرص انا لو ١٠٠ مليون شخص قالولي أن يوسف هو الي عمل كدة في شغلك عمري ما اصدق ...يوسف الي كان بيقف قدام ابوك علشان تحقق حلمك ووقف جمبك في كل حاجة ورضي يدخل معاك شريك بالفلوس برغم أنه مش بيفهم في حاجة خالص غير شغل البوليس بس علشان يقف جمبك وتحقق حلمك ..... يعمل كدة
بقي واحد بيروح كل يوم يدافع عن ناس ميعرفهومش وشايل روحه علي كف أيده يعمل كدة ..واحد بيساعد الغريب وبيفديه بروحه ...هيعمل كدة في اخوووه .ادهم من النهاردة لسانك ميخاطبش لساني لحد ماتثبت برائة يوسف
وبعد كدة انا ليا صرفة معااااك ...
وفجاه جرس الباب بدأ يخبط....
تفتكروا اي ممكن يجرااا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
الباب خبط ..
.وكان عادل ومنال و هنا ونور وشمس وعمر
ابراهيم: اهلا اهلا اتفضل يا عادل ..اتفضلوا يا جماعة
عادل :معلش يا ابراهيم ولله هنتاقل عليك انا عارف ...
هنا بعند وهي باصة لادهم :أيوة يا بابا احنا بنتاقل اوي ياريت نمشي هيبقي احسن
ابراهيم: اي الكلام ده يا حبيبتي ده بيتك ومطرحك
اتفضلوا هو انتوا محتاجين عزومة اصلا يا عادل ...
وفعلا قعدوا ...........
ابراهيم : انا مجهز اوضتك يا عادل انت ومدام منال
ونور وهنا ليهم أوضة وعمر بيبات مع يوسف أو ادهم
زي ما يحب بس ما عدا فهد .....
شمس ابتسمت بكسوف ووطت رأسها
عادل بضحك: اشمعنا فهد بقي
ابراهيم :لقينا ياسيدي الي يونسوا في اوضته ست شمس هانم منوراها
منال بصدمة :اي شمس ...وشمس مالها بفهد واوضته
عادل بحدة :اي الي بتقوله ده يا ابراهيم
ابراهيم :اهدي بس يا عادل انا كنت فاكر فهد أو عمر حاكولك ..انا هفهمك كل حاجة ..فهد وشمس متجوزين علي سنة الله ورسوله
عادل بصدمة :متجوزين ازاي يعني ومن امتي الكلام ده اساسا
ابراهيم :اهدي يا عادل انا لسه عارف الصبح زيك بالضبط ولله
منال بحدة : معقول الكلام ده ..ماتردي يا شمس هانم ..ولا اقولك يا مدام فهد
ابراهيم :يا جماعة اهدوا علي البنت ..البنت ضحية
لو فهد مكنش اتجوزها كان جوز امها اخدها بالقانون
علشان كدة اتجوزوا دي كل الحكاية ....
منال :انا بجد ابتديت اتشائم احنا من ساعة ما رجلينا عتبت مصر والمصايب نازلة ترف علي دماغنا
عادل :اهدي يا منال ..احنا نبقي نفهم من شمس علي هدوووء ..ولا اي يا شمس
شمس بتوتر :حاضر يا عمو...بص ولله الموضوع حصل بسرعة اوي غصب عننا
عادل: خلاص يا بنتي اهدي انت بس انا هيبقي افهم منك بعدين
هنا قاعدة بتبص لادهم باحتقار بس ادهم مكنش مركز معاها خالص
ابراهيم: طب يلا يا عادل اطلع ارتاح انت ومراتك
عادل :عندك حق يلا يا بنات ..يلا يا عمر
عمر :لا يا بابا انا هقف في الجنينة شوية مش جايلي نوم
نور: ولااا انا يا بابا ....
هنا بغل : انا بقي جايلي يلا نطلع يا شمس ...
وفعلا عادل ومنال وهنا طلعوا يرتاحوا وإبراهيم كمان طلع يرتاح اما ادهم فراح لفهد
وعمر طلع يقعد في الجنينة ونور مكنتش عارفة تعمل اي من قلقها قررت تروح الاسطبل ..
_________________________________&
نور قاعدة عند الاسطبل مع زهرة :
وانت بقي يا زهرة اي حكايتك ..قالولي في الفيلا انك انت اقرب حد ليه في الدنيا كلهااا ...للدرجة دي بيحبك ....
طب ما تطمنيني علي صحبك مش هو اقرب حد ليكي برضوو ...
عارفة يا زهرة انا اول مرة شوفتوا فيها بيلعب مصارعة حسيت أن قلبي اتخطف مني واول ما دخلته أوضة اللبس بتاعته حسيت اني اطمنت وانا واقفة قدامه برغم أن كنت صغيرة اوي وقتها لعلمك
مكملتش ١٧ سنة بس أنا كنت بجد حاسة أن في حاجة نقصاني والحاجة دي كانت معاه هوووو
وتفووت ايام وسنين وارجع اشوفه وبعد ما اطمن قلبي أن خلاص اهووو موجود معايا تاني ..يروح مني .....
في الوقت ده الحصان عمل صوت عالي ...
زهرة ضحكت : لا مش مسمحاه علي اي كلمة قالها لعلمك بقي زوزو .. وكل كلمة اتهمني فيها وقل أدبه عليا هندمه عليهاااا ...بس اطمن عليه بس .
انا اه ادعي عليه واشتم بس اكره الي يقوم امين
وفضلت قاعدة مع زهرة وتاكلهاااا وكانت فرحانة اوي
ومطمنة بوجودها وكأنها بتطمنها أن يوسف فعلا كويس وسليم ....
______________________________________$
عمر في الجنينة بدأ يمسك موبيله ويقلب فيه لحد ما شااااف حاجة صدمته .....
عمر بصدمة: معقول ..ازاي....
بس مكنش عارف يفكر
طلع رقم ادهم ورن عليه وادهم كان ساعتها بيحاول ينام هو وفهد ...
ادهم بتعب: الوو يا عمر
عمر بوجع: انت فين يا ادهم ...
ادهم: في الشقة بتاعة .. بتاعة يوسف في حاجة
عمر :اه كنت عايزك ..محتاج اتكلم معاك شوية ينفع
ادهم بتوتر :انت كويس يا عمر ...فيك حاجة
عمر: ادهم انا كويس انا بس محتاج اتكلم معاك
ولما تيجي افهمك
ادهم :لا تعالي انت انا مش قادر حتي اتحرك من مكاني ..انا هبعتلك الوكيشن ..سلام
وفعلا ادهم بعتله اللوكيشن ...وعمر اخد عربية فهد وراحله علي شقة يوسف
وفعلا بعدها بأقل من نص ساعة عمر وصل البيت
__________________________________$$
في شقة يوسف
عمر اول ما دخل فضل يتفرج بإعجاب: ده بيت يوسف ...غريب اوي
بس حلوو بس تحسه غامض كدة
فهد بضحك : عادي يعني ما يوسف طول عمره غامض ...مالك بقي في اي ....
عمر بخنقة: مخنووق اوي ..انا مش عارف ليه بيحصل معانا كلنا كدة بجد
ادهم :ولله عندك حق تحس بجد أن الموضوع في حاجة غريبة ..
فهد :وانت اي بقي الي حصلك يا عمر
عمر بوجع: فريدة كلمتني
ادهم :طب ما حلو ده اوي اي بقي الي مزعلك كدة
عمر :بس انا قولتلها أن مستحيل ارجعلها تاني علشان انا مش لعبة في ايديها وقت ما تحب ترجع يبقي بمزاجها .ووقت ماتسيبني برضو يبقي بمزاجها
فهد :يا غبي.. ليه بس كدة
عمر: اهو الي حصل بقي يا فهد
ادهم :طب ماشي .. وبعدين ...
عمر فتح موبيله ..بص
ادهم: دي فريدة ...مين الي جنبها ده
عمر: اتقرت فاتحتها النهاردة عليه ده معيد عندنا
ادهم بحدة :الواطية ...اي البت دي
فهد: بس يا ابني انت ...واي الي يخليها تبيعك كدة يا عمر مش هي بتحبك
ادهم :ما انا بقول علشان واطية اي يعني لما يزعقلها أو يتعصب شوية ..يعني
فهد رمي عليه المخدة :بس يا واد يا حقنة انت ..بس
بص يا عمر انت لو فعلا بتحبها انزل اسكندرية بكرة
واتكلم معاها وقولها الظروف السودة الي احنا فيها حاليااا...لو لا خلاص انساها وعدي انت لسه بدري عليك اووي انت لسه متخرجتش اصلا واتسي كلام الواد ده تماما ...
ادهم : ..ماشي يا اخويا ..خليني انا كدة أحل مشاكل غيري ومشاكلي انا هتموتني قريب
فهد :ادهم انت كويس .. بص انا عارف اني مقصر معاك اوي ...بس ولله احنا كلنا اتسحلنا في الي حصل للبنات محدش اخد باله من حوارك انت
معلش يا ادهم حقك علياااا ...ولله انا كنت ناوي اجيلك النهاردة الشركة بس موضوع يوسف ده .
ادهم بدهشةة يوسف ...ماله يوسف
عمر: انت متعرفش أنه طلع مأمورية ولحد دلوقتي مش عارفين نوصله حتي
ادهم قام فاجأه :اي الهبل ده وقاعدين كدة في برود
فهد برود: اي بس ..انا جيت هنا لاني مش قادر اروح اصلا البيت انا قلبت الدنيا عليه بس كل الضباط زمايله قالولي أن المأمورية دي بالذات سرية اوي
ومحدش عارف حاجة ....اعمل انا اي بقي
ادهم ةنروح ندور عليه في مستشفيات مصر كلها
فهد :حاولت ولفيت لحد ما تعبت وبعد كدة فكرت أنه ممكن يكون في بلد أرياف مش هنا اصلااااا
ادهم: يعني اي في اكتر وقت هو محتاجنا في مش هنقي حواليه ..ازاي يعني يا جماعة
فهد : لا بس فكر فيها بالعقل ..احنا لازم نستني علي الاقل علي يفتح تليفونه ويرد علينااا
ادهم : انا مش قادر اقعد هنا اصلا انا نازل
فهد :انت يا ابني رايح فين بس دلوقتي
ادهم: هروح بيتي مش هقدر اقعد في بيته وانا مش عارف هو فين دلوقتي
عمر: افففففف ....اوعي انا هنام اوعي كدة
فهد :نام يا خويا بارد صحيح ..
_____________________________________&&
في المستشفي عند يوسف
يوسف فاق من البنج ..اعااا ..انا فين
علي بصوت واطي: انت بتتحاسب
يوسف ضحك ...علي انت لسه قلب اسود
علي ضحك: حمدالله علي سلامتك يا جو
يوسف: انت الي انقذت حياتي يا علي مش كدة
علي: احم.. مش بحب اتكلم عن بطولاتي كتيرر
استني انا هنادي الدكتور يطمني عليك ...ده احنا كنا هنموت امبارح من القلق عليك .... وخبطه في كتفه
يوسف :اعااا صحيح بقرة ..طيب بسرعة .
وفعلا علي ناده الدكتور علشان يطمن علي يوسف
الدكتور :حمد لله علي سلامتك يا بطل
يوسف: بتعب لله يسلمك ....اعااا
الدكتور :خليني بس اطمن عليك كدة وعلي دراعك
وفعلا كشف الدكتور علي يوسف وطلب اشاعات
علي: طمني يا دكتور علي كتفه
الدكتور :بص احنا هنتاكد بالشاعات لكن هو حاليا الحمدلله الرصاصة ماقصرتش عليه
علي بفرحة: ربنا يخليك يا دكتور ولله طمنتني
يوسف: انا مش فاهم ..حاجة. دكتور انا حاسس أن الجرح شادد عليا اوي .
الدكتور :الرصاصة كانت في مكان خطير يا يوسف الموضوع كان صعب اوي مش هين
يوسف: طب و الطفلة يا علي
علي: بسبوسه نايمة اهي
الدكتور :طب استاذن انا بقي ...حمدالله علي سلامتك
علي : ربنا يخليك يادكتور... اتفضل يا دكتور
يوسف بيبص علي بسنت :حبيبتي ملاك نايم ..كويس انك مسلمتهاش يا علي
علي :لا امير قال للواء أن الطفلة معانا كدة كدة لازم تفضل معاهم لحد مايلاقوا ابوها وامها
يوسف :يا حبيبتي كنت هموت علشانها ..اسمها اي
علي. اسمها بسنت علفكرة كانت قلقانة اوي عليك
يوسف : حبيبتي ....طب ...محدش كلمهم ادهم ..فهد .نور مثلا
علي: يا ابني تليفوني وتليفونك في المكتب
بص انا هسيبك تتنيل ترتاح شوية عقبال ما اروح المكتب اودي بسنت للواء علشان لازم ياخد أقوالها
واجيب التليفون واجي
يوسف بتعب: ماشي ..انا كدة كدة هنام علشان تعبان اوي
علي :طيب سلام بقي ...انا هكلمك فهد علشان اجيبلك هدوم ماشي
يوسف :ماشي يا علي ..هتعبك معايا بقي
هبقي اردهالك لما تتصاب يا حبيبي وتتكسح زي
علي :لا....اي انت بتقول أي ..انت فعلا كدة ..يحرقك
انا مش فاهم الي اداك الرصاصة منشلش ليه في لسانك ده طوله مترين .. علي الاقل كنا ارتاحنا من القرف ده ...يا ساتر عليك ..لا بجد يا ساتر
وشال بسنت وخرج بيها من أوضة يوسف ويوسف فضل يضحك علي صاحبه ..وفضل يفكر في الي عمله مع نور وكلامه معاها
يوسف بزعل : ياترا خوفتي عليا يا نور ..يا ترا بعدي هياثر فيكي..... لا طبعا اكيد مش هيثاثر فيها انا اتعاملت معاها وحش اوي اوي ..محدش بستحمل كدة اصلا
كل ما احاول اخليها تنسي حاجة عملتها في حقها ارجع اعمل حاجة اسوء منها بمراحل ...غبي اوي
___________________________________$$$
في الفيلا عند نور
نور فاقت علي صوت الراجل. الجنايني
نور بخضة: أي ده
الجنايني: صباح الخير يا هانم حضرتك نمتي في الأساطيل ده معقول برضووو
نور بصدمة :اه ..يا خبر معلش اصل لو مكنتش نمت هنا ..مكنتش هنام اصلا
الجنايني: طب علي مهلك يا هانم ..تحبي اعملك حاجة
نور :ربنا يخليك انا هصبح علي زهرة وهاجي
الجنايني بقلق :حضرتك عارف. إن سي الاستاذ يوسف محرج علينا أن محدش يجي ناحية زهرة خالص ..
نور :متقلقش انا هيبقي أقوله ..هو مش هيقولك حاجة ..
الجنايني :ماشي يا هانم بعد اذنك .. وخرج برا
نور: زهوورة صباح الخير ...شوفتي بقي بسبب رغي معاكي طول الليل نمت منغير ما احس ..أنا حبيتك اوي يا زهرتي بجد ...بس انا بقي مضطرة اطلع واسيبك دلوقتي ...اه والنبي ادعيلي الاقيه..باي
وفعلا نور طلعت من الاسطبل و راحت الفيلا ولاقت هنا صاحية وبتكلم في التليفون
نور :صباح الخير
هنا بقلق :..طيب سلاام ....صباح النور
نور: مالك يا هنا اتوترتي ليه كدة ...انت كنتي بتكلمي مين
هنا :هكون بكلم مين يعني ولا حد يا نور
نور: هناااا انا بسالك بالذوق مين ده ...بسرعة
هنا :بصراحة ده هيثم بقي ..كان بيكلمني وانا رديت عليه
نور: يسلام ببساطة دي يا ست هنا ..اصلا جاب رقمك منين بقي
هنا: أصله اخده مني قبل ما نمشي
نور: يا بريئة ..ماشي هنا ...ماشي ..وطلعت نور اوضتهااا تاخد شاور علشان تلبس وتنزل تروح قسم بتاع يوسف تسال عليه
__________________________________&&
في شقة يوسف
فهد كان نايم ...صحي علي صوت تليفونه بيرن
فهد بنوم: الووو
شمس؛ انت فين ..ممكن اعرف
فهد ابتسم اول ما سمع صوتها ...صباح الجمال ولله احلي صباح اني اصحي علي صوتك
شمس بزعل: لا ولله طب ما انت بايت برا البيت ممكن اعرف بقي بايت فين ومع مين يا فهد
فهد بضحك: بايت مع مين هي وصلت لكدة ده احنا لسه بنقول يا هادي
شمس بزعل: طب خلاص متحكيش انا اصلا مش عايزة اعرف حاجة عنك اصلا ....وعلفكرة انا غلطانة اني رنيت عليك المفروض اسيبك معاها
فهد كان بيضحك بصوت عالي: استني بس يا مجنونة انت ..انا بايت في بيت يوسف ..ومع عمر ولله ...وبيشخر جنبي اهوووو حتي
شمس: يسلام هو يوسف عنده شقة اصلا مش هو عايش معاكوووو
فهد :لا عايش في شقتوا بس كان زمان عايش معانا
المهم انت اي اخبارك واخبار رجلك ..علفكرة لازم نروح نطمن عليها لان المفروض انك متتحركيش عليها خالص ..وده مش بيحصل
شمس: يا سيدي انا كويسة ولله واخدت دوايا اول ما صحيت بس انت ليه بايت برا البيت اصلا
فهد :بصراحة مقدرتش اروح ...خفت لابويا يشوفني ويعرف أن في حاجة ..ابويا لو عرف بموضوع يوسف ممكن يطب ساكت فيها ...ونور كمان الصراحة مقدرتش ارجع يا شمس
شمس :طب مافيش اي اخبار عن يوسف
فهد ..يا فرج لله اقفلي دلوقتي يا شمس جاتلي رسالة أن علي فتح تليفونه ..هكلمه وارجعلك
ادعي والنبي يا شمس ..سلاام
شمس :سلاام ...يارب استرها يارب
وراحت لنووور
_____________________________
فهد بدأ يرن علي علي ...رد بقي يا علي
الووووو علي ..انتوا فين ...فين يوسف يا ابني
علي: الو يا فهد متخفش يا فهد الحمدلله انا كويس
فهد :ماتولع يا اخي ..انا بسالك عن يو سف لله
علي بضحك: كنت عارف انك واطي ...الحمدلله احسن من امبارح بكتير .هو اتصاب في كتفه وكانت خطيرة بس عدت علي خير
فهد :وانت يا ابن ... لما كنت معاه مكلمتنيش ليه وقافل موبايلك ليه اصلا ....يا مستفز
علي ؛وكنت عايزني اعمل اي بقي ..كنت اكلمك اقولك تعالي الحق اخوك بيموت في المستشفي وبعدين انا اصلا مكنش معايا موبيل يا ابني
فهد :ده لما اشوفك هنفخك انت مش عارف انت عيشتنا يوم كان عامل ازاي ..ابعتلي عنوان المستشفي بسرعة.....
علي: حاضر اصبر....هبعتلك اللوكيشن بتاعها...بس اعمل حساب يوسف في هدوم اوك ..سلام
فهد بفرحة : سلاااااام
وكلم شمس ونور كانت عندها في الاوضة مستنين المكالمة بتاعة فهد
نور بقلق : الو يا فهد والنبي طمني عليه
فهد بفرحة : لا الحمدلله يا نور هو في المستشفي
متصاب بس الحمدلله مش خطيرة
شمس: طب الحمدلله يا رب
نور: طب اي المستشفي يا فهد... ارجوك بسرعة ابعت العنوان
فهد :اهو علي بعته ..استني هعدي عليكوا وبالمرة اجيب هدوم ليوسف
نور بفرحة: لا تبعته ليا انا ...انا جاهزة اروح حالا
فهد بضحك: حاضر ...هبعته حالا
وفعلا فهد بعت العنوان ونور اخدت فلوس وشنطتها وجريت ركبت تاكسي وفي طريقها للمستشفي
__________________________________$$
في اسكندرية
والد فريدة بعصبية: يعني انت مش شايفة نفسك متغيرة يا فريدة ...ده منظر واحدة خطوبتها اخر الشهر ده
فريدة : يوووووه في اي بس ..متغيرة فين يعني
والد فريدة :يا بنتي انت لو مش عايزة الدكتور ده ارفضيه ..بس انت من ساعة من جيه وقريته الفاتحة وانت مبوزة وفي اوضتك بتعيطي ...ليه ده كله
انا مش جابرك عليه ..لو مش عاجبك ارفضيه
فريدة بدموع :مافيش حاجة ..مافيش
وسأبته ودخلت اوضتها ....
فريدة في اوضتها دخلت وكانت عمالة تعيط ..وطلعت صورة لعمر : عارف مهما حصلي لو طلعت قلبي كدة ودوست عليه عمري ما هرجعلك تاني يا عمر .....عمري ...فضلت تعيط
______________________________&&&
نور اخيرا وصلت المستشفي وفهد كمان كان وصل الفيلا لشمس بس حب يسيب لنور الفرصة أنهم يقعدوا مع بعض شوية
في أوضة يوسف .كان صاحي بس كان تعبان اوي وزهقان اوي. ...بس حصلت حاجة .....
وفاجاه دخل نوووور 😲.....
تفتكروا حصل اي ...ونور هتعمل اي اصلااا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
وفعلا نور راحت المستشفى عند يوسف وكانت متشوقة اوي انها تشوفه وتشبع عينيها منه
وفعلا سالت عليه وراحت لاوضته بس الي شافته
كان صدمة....
يا ترا اي بقي الي نور شافته .....
___________________________________$$
في الفيلا عند ابراهيم
وصل فهد وعمر كان جاي معاه ...
شمس بفرحة: فهد ..انت جيت
عمر برخامة : سبحانك يارب اومال مين مثلا... خياله
شمس : يارخم ..بطل بقي يا عمر لله
عمر بضحك :لله ماهو سؤال بجد مستفز اوي يعني
فهد ضحك علي عمر .. بس ياض
.المهم انت عاملة اي النهاردة ورجلك قادرة تتحركي ولا لاء
شمس مسكت أيده : بص احسن من امبارح بس برضو ماشية بالمسكن
منال: يا حبيبتي ما انت رجلك متحبسة ومع ذلك بتقولي وبتمشي عليها كتير اوي يا شمس كدة رجلك هتورم وهتتعبك اكتر
فهد: ولله يا طنط عندك حق ..وانا لسه قايل الكلام ده الصبح ...مش كدة برضووو يا ست شمس
عادل بحدة :فهد انا عايز اتكلم معاك شوية برا في الجنينة
شمس بتوتر: طب ممكن ابقي اجي معاكوا يا اونكل
عادل بحدة : لا انا عايز اتكلم معاه لوحدنا
فهد قلق من نبرة كلامه وحس أن في موضوع
ليه علاقة بجوازه من شمس
فهد: حاضر يا عمي من عينيا
ابراهيم: طب ممكن نفطر الاول وبعدين اقعد معاه واسلخه زي ما انت عايز يا عادل ..يلا يا بنات الأكل جهز ..
عمر بضحك :يلا يا بنات ...طب بالنسبة للولاد يموتوا من الجوع عادي كدة ....اي يا عم الحاج ابوك كارهنا ليه
فهد بضحك : ولله يا ابني ما عارف ...
ابراهيم: بعد الشر عليكوا يا حبيبي وبعدين انا لو سبتكوا هتكلوا الاكل ومش بعيد تحلوا بينا
عادل :مشاء لله عليهم يا ابراهيم يلا يا ولاد اقعدوا ناكل ...اومال فين نور يا منال محدش صحاها لي
هنا :لا مكنتش جنبي اصلا يا بابا علشان اصحيها
عادل: اي ده ..اومال فين...يمكن في الجنينة ..انا هقوم اشوفها.
فهد بتوتر : لا يا عمو هي نزلت
عادل بصدمة : نزلت ..الصبح اوي كدة معقول ..وبعدين راحت فين اصلا منغير ماتاخد اذني
ابراهيم: اهدي يا عادل بس ..اهدي مش كدة
فهد: طب بس ممكن تهدي يا عمو
هي ممكن تكون نزلت تشوف هدوم أو أي حاجة واكيد زمانها جاية
عادل بحدة : ماشي نور ...ماشي لما تيجي انا ليا تصرف معاها
ابراهيم :خلاص بقي اهدي يا عادل ولما ترجع هنفهم منها كل حاجة ....اقعد بقي افطر
...........
وفجاه الجرس ضرب ...
عادل: ممكن تكون وصلت ..
فهد: لا ده اكيد الواد ادهم اصل هو قالي أنه جاي
استني افتحله
...........
فهد فتح الباب لادهم .. ادهوووم ادخل يلا
ادهم مسك ايد فهد واتكلم بصوت واطي : عرفت يوسف فين صح
فهد :يووه يا ابني قولتلك اه ..والله اه وكويس كمان ونور عنده دلوقتي وهنفطر ونروح بس اوعي حد يعرف من البيت هنا حاجة.... هااا
ادهم: حاضر بس احنا ليه نستني مانروح دلوقتي نطمن عليه
فهد : لا ويلا بقي مش هتفضل واقفين كدة يلا ادخل
ادهم : ماشي يا اخويا يلا
صباح الخير عليكم جميعا
عادل :حبيبي صباح الفل ..اتفضل بقي كل معانا
ادهم بضحك :حاضر يا عمو ...اكيد يعني هاكل ده انا ميت
هنا بخنقة : اففف بجد ..انا هقوم بقي علشان شبعت
ابراهيم :انت مفطرتيش يا حبيبتي ..اقعدي
هنا برخامة :لا أصل بصراحة نفسي اتسدت ..وبعدين
صحيح يا بابا هيثم عايز ياخد معاد علشان يجيب أهله ويجول يزورونا
فهد ضحك بس حاول يكتم ضحكته بسرعة
بعد ما شمس ضربته في رجله بخفة
ادهم بصوت واطي : للهم ماطولك يا روووح ...
عادل: مش وقتوا الكلام ده يا هنا ..لما نرجع بيتنا
هنا :لله يا بابا طب امتي هنرجع يعني
ابراهيم: طب فيها أي رايك لو جم هنااااا يا عادل
فهد بصوت واطي لشمس: اوباااا دي القيامة قامت يا جدعان
عمر بتريقة :واد يا فهد ابوك بيسهلها ليه كدة... بص ادهم بيبص لابوك ازاي تقريبا هيتحول زومبي وياكله
فهد.بضحك : لا ادهم عاقل وهيقدر أنه راجل كبير وفي آخر ايامة
عمر بضحك :بس كدة طب الحمدلله
عادل استغرب بس رد: لا طبعا يا ابراهيم ..ليه يعني لما نروح بيتنا ..ليه الاستعجال ده اصلا
هنا :طب وفيها أي يعني يا بابا
ادهم فاجأه قام من السفرة بهيبة مش طبيعية :فيها اني ممكن عادي خالص اح.دفك باي حاجة في وشك
سامعة يا بت انت ولا لاااء ..ومالك يا اختي ملهوفة عليه كدة ليه ..امال لو كان تامر حسني ده حتة واد
مع.فن لا راح ولا جيه
هنا بعصبية: وانت مالك اصلا ...انا حرة ياأخي
هو انت ولي امري .واحد معجب بيا وانا كمان ...
ادهم بعصبية خبط علي السفر جامد لدرجة أن هنا اتخضت جامد
ادهم بحدة :انت اي ...بت انت ولله لو سمعتك بتتكلمي عن الواد الملزق ده تاني مش هيحصلك طيب ...سامعة ولا لااء
ابراهيم: ولا يا ادهم اي الي انت بتعمله ده انت اتجننت ولا اي ...انت مش ولي أمرها ولا جوزها
علشان تتكلم كدة ..اتلم بقي .....سامع
ادهم بعصبية : يا سلام لو علي كدة ..طيب انا عايز اتجوز بنتك يا عم عادل ....هاه موافق
عادل قاعد مصدوووم من الي بيحصل ده .اي يا ابني ده ما براحة يا ادهم يا ابني مش كدة
ادهم :براحة اي بس ..ما حضرتك موافق انها تتجوز هيثم ..
عادل بضحك: يا ابني انا معرفوش اصلا علشان اوافق عليه ...اهدي بقي ..وانت يا هنا اهدي شوية
هنا بتبص لادهم بغل :بس انا مش بحبك انا بحبه هو
ادهم مسك ايديها جامد :مش بمزاجك ...سامعة
عادل مسك ايد ادهم: اوعي ايدك من عليها يا ادهم انا محترمك لاخر ثانية ..متخلنيش اضايق منك
ادهم ساب ايديها وبصله بحرج :انا اسف يا عمو بس ...
عادل :خلاص يا ادهم بعد اذنك .. لازم تفهم أن محدش هيجبر هنا علي اي حاجة .. فاوعي تقول كدة تاني .. انا بحبك وبعتبرك زي ابني عمر
ادهم اضايق اوي من نفسه ولأنه لأول مرة يتحط في موقف زي ده فقرر أنه يمشي ويسيب الفيلا
ادهم :حاضر ...فهد انا هستناك في الجنينة لما تخلص ابقي تعالي ..بعد اذنكوا
وفعلا خرج ادهم في الجنينة وكان مضايق اوي
___________________________________
فهد :معلش يا عمو متزعلش منه ..
وانت هنا ولله ادهم طيب بجد ادي نفسك فرصة
هنا بعند :انا قولت لا. .يعني لااء ....وسابتهم وطلعت اوضتها
منال :انا ولله ما عارفة اتكلم اقول اي ..انا طالعة وراها يا عادل واول ما نور توصل اندهلي ..بعد اذنكوا
ابراهيم :اتفضلي
عادل :فهد تعالي انا عايز اتكلم معاك شوية لوحدها
فهد بثبات :اتفضل يا عمي ...
وفعلا عادل وفهد دخلوا أوضة فهد يتكلموا
وابراهيم دخل مكتبه علشان كان وراه شغل
وشمس كانت مضايقة اوي علشان ادهم فقررت تطلع تتكلم معاه شوية بس كانت متوترة اوي احس فهد يشوفها وخصوصا انها عارفة أنه بيغير عليها من اقل حاجة...بس استغلت أن هو مع عادل وخرجت الجنينة .....
____________________________________&&
في الجنينة
ادهم قاعد متغاظ اوي من الي حصل ...
شمس: ادهم ..ممكن اتكلم معاك شوية
ادهم ببتسامة مزيفة :اه طبعا..طبعا تعالي يا شمس
شمس قعدت: بص بقي انا عارفة أن انا ماليش حق اتكلم معاك في اي حاجة تخصك ..بس
ادهم مقاطعا لها :متقوليش كدة يا شمس انت مرآة اخويا وزي اختي ..يعني براحتك ..اتكلمي وانا سامعك
شمس بحرج: بص يا ادهم بصراحة ومنغير زعل ..انت عنيف اوي بجد ..واخد كل حاجة بالعافية
وعصبي كمان ..مين البنت الي ممكن تسيب حد هادي ولطيف معاها وتبص لواحد كل ما يبقي موجود يزعق ويتعصب عليها ..
ادهم بحرج :طب ما انا بتعصب علشان انا فعلا غيران عليها يا شمس ...انت عاجبك إصرارها علي هيثم ده هي تعرفه منين اصلا ..لحقت حبته كدة معقول يعني
شمس: يا ابني افهم ..هي ممكن تكون معجبة بيه معجبة بذوقه بطريقته بس ....
ادهم :طب وإصرارها ده دي مصرة عليه زي ما تكون عرفته من عشرين سنة ..
شمس: بص اكيد ده عند معاك يا ادهم .. بص بصراحة يا ادهم انا معرفش عنك حاجة خالص بجد
بس لما اتكلمت مع نور قالتلي عنكم أن
فهد متعرفووش علشان اتخانقت معاه اول ما وصل اسكندرية .
يوسف اكتر واحد مخه مش بيقف و ملاوع كدة
وادهم طيب وذكي اوي
الي استغربته أن انت عصبي اووي ومش بتفكر قبل ما تعمل المصيبة يا ادهم
ادهم :صدقيني يا شمس انا فعلا مداس عليا اوي الفترة الي فاتت زيادة عن اللزوم ..ويمكن هو ده الي مخليني مش عارف اظبط تفكيري كويس
شمس :طب ما كدة انت ممكن تضيع هنا من ايدك ده لو انت فعلا بتحبها يا ادهم ....وزي ما قولتلك البنت بتحب الكلام الحلوووو محدش هيحب الخناقات
ادهم :يسلام طب اشمعنا نور ويوسف دي حياتهم كلها خناقات بس ...انا حاسس أنهم شوية ويولعوا في بعض ...انا اصلا مستغرب أنهم مكملين مع بعض
شمس .........
___________________________________&&
في أوضة فهد ...
فهد :اتفضل يا عمي ...خير بقي كنت عايزني في اي
عادل :شمس قالتلي يا فهد انكم متجوزين يا ابني
انا محبتش اتخانق مع شمس لأن انا معرفش اي الي خلاكوا تعملوا كدة اصلا .
فهد بجرائة :بص يا عمي انا عمري ما كنت بحب الف وادور .. انا ولله ما اعرف انها اصلا اسمها شمس
انا اتعرفت عليها في اسكندرية بنت تايه وكانت بتعيط ..كل الي عاملته أني حاولت اساعدها واجرت بيت وخلتها تعيش فيه...وكل ده انا عملته علشان اساعدها اني انزلها مصر وكنت عارف وقتها ان اسمها جميلة مش شمس هي ضحت عليااا ....لحد فعلا ما عرفت انها شمس
قريبتكوا ..انا شفتها قريبة من العمارة بتاعتكوا بس ناحية البحر ...صدقني ده كل الي حصل ولله ما بكدب في حرف واحد وبعد كدة اتجوزنا علشان نعرف نرجع القاهرة
عادل: وانا مصدقك يا ابني ومقدر انك ولد شهم وجدع ...بس أنا كنت عايز منك طلب
فهد : اومر يا عمي
عادل عايز...............
فهد 😲😲😲 ايه
________________________$$$$$$$$$$$$
في المستشفي عند يوسف
نور دخلت شافت الممرضة قريبة اوي من يوسف بيتغيره علي الجرح ...بس وضعها مش طبيعي
وكانت بتقوله...
الممرضة برقة زيادة :الف سلامة عليك يا فندم ولله انا لما عرفت أن انت الي اتصابت قلبي وقع في رجلي
يوسف مكنش بيرد مكتفي أنه بيبصلها بس
الممرضة: انا بجد مش عارفة ازاي مجاش اي حد من أهلك أو اخواتك بجد مش مصدقة ..حتي استاذ فهد ماجاش
يوسف :حظي بقي يا رنا محدش جيه ليا ولا حد عبرني حتي
نور كانت واقفة علي الباب واول ما سمعت الكلمة اضايقت اوي برغم انها دورت عليه كتير بس كانت حاسة انها كانت سيبااه في اكتر وقت هو محتاجها فيه
الممرضة :خلاص متزعلش نفسك انا معاك ومستعدة أفضل معاك علطوووول
نور: بس احنا بقي مستغنيين عن خدماتك الرخ*يصة يا ماما
يوسف بفرحة مقدرش يخبيها :نور انت هنا
الممرضة: انت مين وازاي اصلا تدخلي من غير ما تخبطي الباب .. في حاجة اسمها خصوصية المريض
نور بعصبية رمت شنطتها ومسكت الممرضة من قميصها :بت انت.... انت متعرفينيش انا ممكن اكلك صاحية...سامعة ولا لااء فبلاش انا وغوري بقي من هنا ..ويكون في علمك انا لو شوفتك عنده تاني في الاوضة ولله ما هيحصلك طيب
الممرضة :انت اكيد مجنونة ..عجبك كدة يا باشا
يوسف كان بيتابع الموقف ببتسامة ..ومردش علي الممرضة
نور :انت بتشتكيني قدامي ..يلا غوووري من هنا
وفعلا نور زفت الممرضة برا الاوضة بتاعة يوسف
وبدأت تبص ليوسف بغل وحقد جامد
ويوسف اتوتر من بصتها وخصوصا أن ردود فعلها مش متوقعة ابدا
يوسف بتمثيل: اه دراعي ..اه
فاجأه نور اتغيرت ملامح وشها من العصبية للخوف
نور قربت من يوسف :مالك بس اي حصل حاسس بايه
يوسف مسك ايدها وقربها من قلبه ...
لكن نور اخدت بالها اخيرا أن هو قاله التيشيرت بتاعه ..فسحبت ايديها بسرعة وبكسوف
يوسف: اي مالك اتوترتي ليه كدة انت كنت من دقيقة عبده موته في نفسك اوي يعنى
نور بحدة: لله ماتتلم كدة ...اومال كنت عايزني اسيبها تسبلك ..
يوسف ببتسامة خطفت نور اوي :لله ده انت بتغير يا جميل بقي
نور بسرعة :لا طبعا انت مجنون هو انا اعرفك اصلا با ابني انت علشان اغير وبتاع ....كلام فاضي بجد
يوسف بخبث: لا ولله
نور بتوتر: اه ولله ..ولا انت ناسي انت عملت اي
يوسف بزعل: طب عيني في عينك كدة .
فعلا نور رفعت وشها وبصت ليوسف. ..
يوسف :بصي بقي انا اسف علي اي كلمة طلعت مني يا نور انا عارف اني زوتها معاكي اوي بس ولله غصب عني......
نور كانت باصة في عينه بس وساكتة......
يوسف بضحك وخبث: واضح انك مسمحاني من قبل ما اتكلم اصلا.....وغمزلها بعينه
نور ؛احم ..انا بس كنت جاية اطمن عليك لما عرفت بالصدفة انك في المستشفي
يوسف بهزار؛ اي ده معقوله ولله ما كنت اعرف انك انت جدعة اوي ويا ترا روحتي القسم برضو صدفة وقعدتي تزعقي هناك صدفةة
نور بكسوف: يوووه ..محصلش حاجة من الكلام ده اصلا الي قالك كان بيكدب عليك
يوسف بحب: حرام عليكي يا نور انا كان نفسي احس وأشوف نظرة الخوف في عيون الي حواليا كنت محتاجها ...ويوم ما تبقي موجودة تمنعني منها
نور بحب: اه يوسف انا كنت هموت لو حصلك حاجة
انا مقدرتش اصدق انك ممكن تروح مني اصلا
وبدأت تدمع ..انا كل ما افتكر أن انت موجوع بموووت. انا مش عارفة ليه انت مصمم تعذبني كدة
يوسف ابتسم وقربها منه بهدوء وحضنها جامد ..
نور بادلته الحضن اوي وكأنها بتستمد منه روحها الي أخدها معاك ....
يوسف بحب: حقك عليا يا نور انا مش هضايقك تاني ابدا ... بس وغلاوتي عندك ما تسبيني انا محتاجك اوي الفترة دي .
انت مصدر قوتي ....
الدكتور بحرج .... احم ...احم
يوسف بعد عن نور ونور اتكسفت اوي ووطت رأسها بسرعة وبدأت تشتم يوسف في سرها
يوسف بغيظ: خير يا دكتور ظابط مواعيد ليه اوي كدة
نور اتكسف اوي وبدأت تتكلم في سرها: لله يفضحك يا يوسف زي ما فضحتني كدة
الدكتور ضحك: معلش كنت جاي اطمن أن الجرح اتنضف ولا لااء ..وبعدين المفروض انك تاخد إبرة مسكن كمان دلوقتي
نور بحرج :احم طب انا هخرح برا ...بعد اذنك يا دكتور
الدكتور: اتفضلي ....يلا يا يوسف حاول تسند عليا ولا اجيب حد من الممرضين
يوسف بتعب: لا انا تمام ....وفعلا اخد يوسف إبرة المسكن ...وخرج الدكتور ودخلت نور بعده
نور بقلق :انت كويس يا يوسف
يوسف بتعب: اه بس كتفي مش قادر منه
نو:ر طب ما انت ممكن تاخد هوا البس التيشيرت بتاعك طيب
يوسف بخبث :يعني البسه ازاي يا نور انت مش شايفة ايدي ...انا مش قادر اصلا اتحرك
نور بقلق ...طب اعمل اي طيب
يوسف ببتسامة خبث: تعالي ساعديني البسه
نور بحدة: لا طبعا انت مش مضمون اصلا مش كفاية
الي حصل من شوية ولا اي يا كابتن يا محترم
انت عارف الدكتور زمانه بيقول عليا أي دلوقتي
يوسف بحزن مصطنع: بقي كدة خلاص لو مش عايزة تساعديني وانا محتاج المساعدة ... تعالي دوسي علي الزرار ده
نور: أي الزرار ده اصلا
يوسف: ده جرس الممرضين اطلب منهم يبعتولي رنا
نور بغل راحت ضربته في كتفه :رنا تاني يا يوسف
يوسف بتعب بجد : يا غشيمة ...يا غشيمة كدة برضوو يا نور حرام عليكي ...اففف
نور بقلق :طب انا اسفة ولله ...طب انت كويس
يوسف بتعب :كويس ازاي يعني ..حرام بجد كدة
اعاااااا .
نور خافت عليه: طب انادي الدكتور يجي يشوفك
يوسف متصنع الحدة :لا يا ستي ممكن بقي تساعديني البس الهدوم ولا برضوووو لا
نور بتوتر .:.لا حاضر هساعدك ولله يا يوسف انا اسفة ...ولله حقك عليا
وبدأت نور تجيب التيشيرت بتاعه وبدأت تحاول تلبسه براحة بس فعلا الموضوع كان بجد صعب اوي
علي يوسف لانه بجد كان موجوع وخصوصا أن نور كانت متوترة
يوسف بتعب بعد مالبس التيشيرت :لا انا تعبت بجد
نور: معلش يا يوسف ولله غصب عني ..طب اعملك اي ..اجيبلك الدكتور
يوسف مسك ايديها وبصلها بتعب :لا كدة كدة المسكن مفعوله هيشتغل دلوقتي ...بس انا ممكن انام بسببه
نور قربت الكرسي: طب يا يوسف نام وانا جامبك اهو
يوسف :طب تلعبيلي في شعري علشان انام
نور ضحكت :حاضر ...
وفعلا نور فضلت قاعدة جمب يوسف وبدأت تلعب في شعرة وهو كان مبسوط اوي وفضلوا يتكلموا
___________________________________$
في أوضة فهد
فهد بصدمة: ازاي يعني وليه ..... ارجوك يا عمي
عادل: لا يا فهد يا ابني بس انا عندي أسبابي
فهد :طب انا من حقي اعرفها علفكرة
عادل .....................
وفعلا فات اكتر من نص ساعة وفهد و عادل خرجوا
من الاوضة وكان عمر جهز شنطة هدوم يوسف
ونزلوا الجنينة ولقوا شمس واقفة مع آدهم بيتكلموا
فهد بحدة :شمس
شمس اتخضت من صوته ..أيوة يا فهد ...
فهد :تعالي عايز اتكلم معاكي علي جنب
شمس بتوتر ..طيب حاضر ...
وفعلا بعدوا عنهم شوية. .
شمس بتوتر : في أي يا فهد مالك شكلك زعلان ومضايق هو في حاجة....عمي قالك حاجة
فهد ،: شمس
شمس بتوتر :اي يا فهد
فهد: انت ..... انت طالق
شمس بصدمة ...ايه انت قولت اي ..انت يا فهد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في فيلا ابراهيم في الجنينة
فهد بثبات ،: شمس
شمس بتوتر :اي يا فهد ..مالك
فهد: انت ..... انت طالق
شمس بصدمة ... انت قولت اي ..انت يا فهد
فهد : شمس ...اسمعيني
شمس بصريخ: اسمعك عايزني اسمعك كمان يابجح...علفكرة انا الي مش عايزاك اصلا ..سامع كويس ...انا الي مش طايقة ابص في وشك يا فهد ..وكنت هطلب الطلاق منك اصلا
فهد بوجع: لا يا شمس انت اكيد مكنتيش هتعملي كدة.......
شمس قاطعته بحدة: لا انا بكرهك انا اصلا متجوزاك غصب عني بس علشان ابعد عن جوز امي لأكن انا مش بطيقك اصلا واحد معتمد علي فلوس أبوه معندوش شخصية زيك يتحب ليه هاه وهحبك أمتي اصلا انا بس الي احترمت مشاعرك بس طلعت ولا تسوي حاجة ..
فهد اتوجع اوي من كلامها واخد مفاتيح عربيته ومشي وادهم جري وراه
عادل بصدمة : اي الي انت قولتيه ده يا شمس افهمي يا بنتي.الاول ..حرام عليكي الواد ميستهلش منك كدة
شمس :افهم اي يا عمي هي دي فيها فهم .وبعدين ده يستاهل اكتر من كدة كتيييير اوي
عادل : واهدي علي الواد شوية ...انا الي طلبت منه يعمل كدة....كان لازم يطلقك يا بنتي كان لازم
شمس بصدمة: انت...ليه طيب طلبت منه يعمل كدة
عادل بحزن: علشان مينفعش تفضلي بعيدة عن امك وأخواتك ومينفعش تروحي ليهم بجوزك هيبقي كلام عدلي صح أن انت غلط.تي مع واحد علشان كدة هربتي ...فقولتله يطلقك ونرجع اسكندرية ويطلب ايدك من امك او مني هناك ونعملكم حاجة زي فرح قدام الناس ..شوفتي بقي انك ظلمتيه يا شمس يا بنتي ده كان رافض أنه يسيبك
شمس بدموع :طب ليه مقلتليش يا عمي ...ليه
عادل :قولت هو هيحكيلك يا بنتي ويفهمك منغير ما يجرحك ..بس لا انا ولا هو توقعنا رد فعلك ده
من أمتي وانت بتقولي كدة يا شمس ..ومن امتي وانت بتتكلمي بالاسلوب ده اصلا
عمر كان واقف وماسك شنطة فيها هدوم ليوسف
:طب اي يا بابا ..خليها تيجي معايا نروح لفهد
ابراهيم نزل الجنينة اتفاجاه بشمس عمالة تعيط
ابراهيم بخضة: مالك يا بنتي انت كويسة ..اي الدموع دي
انت تعبانة ولا حاجة
عادل : انا هفهمك بعدين يا ابراهيم اصبر بس ...يلا يا شمس روحي مع عمر ...يلا ...
شمس اتوترت اوي: تفتكر فهد ممكن يسامحني يا عمي ..
ابراهيم: هو انت وفهد متخانقين يا شمس
شمس بوجع :فهد طلقني يا عمو ..
ابراهيم بصدمة: اي الكلام ده ازاي يعني ..ده لما اتكلمت معاه عنك كانت عينيه فاضلها ثانية وتطلع قلوب ..ازاي يعني ..ايه الي حصل بينكم خلاه يعمل كدة يا بنتي
عادل: يا ابراهيم انا الي طلبت منه يعمل كدة ..علشان يتقدملها تاني علشان سمعتها قدام امها واهلها
ابراهيم :علشان كدة فهد طلقها .. طب انت بتعيطي ليه
شمس بحزن،: اه بس انا مكنتش اعرف الموضوع ده ومكنتش اعرف انه بيعمل كدة علشان سمعتي .... وجرحته بالكلام اوي ..انا عارفة .
ابراهيم اضايق اوي ..طب هو فين فهد دلوقتي يا عمر
عمر بتردد: اعااا.... فهد فين ..
فهد .....
ابراهيم: اي انت علقت ولا اي ...فين فهد
عمر بتوتر :فهد عند واحد صاحبه انا عارفه هاخد شمس اوديها ليه ..يلا يا شمس
ابراهيم :اي ده وانت واخد شنطة يوسف ليه
عمر 😲🤪 لا دي الشنطة بس فيها هدوم واحد صاحبه يا عمو
ابراهيم :انا مش فاهم منك حاجة المهم الحقوا فهد يلا
________________________________&&
في المستشفي عند يوسف
نور كانت قاعدة جمب يوسف وبتلمس وشه ودقنه بعد ما اتاكدت أنه نام ..
نور بصوت واطي: شكلك حلو اوي وانت نائم يا يوسف ..مش عارفة بتجيب الجبروت ده كله لما بتصحي منين الصراحة ..
بس عارف نفسي افضل جمبك كدة علطول حتي لو عارفة ان وجودي جمبك بيوجعني اوي ....
فاجأه دخل امير الاوضة ...وشافهم
امير بحرج: احم .
نور بعدت عن يوسف بتوتر ...
امير: ازيك انا امير زميله وصاحبه
نور :اهلا بيك .
امير ابتسم: هو كويس مش كدة
نور بكسوف وهي موطية رأسها: اه احسن بس واخد مسكن ونام ..
امير ابتسم :هو انت بقي نور ..الي كنت عاملة مشكلة في القسم علشان تعرفي مكانه
نور بحرج : اممم انا نور
امير :يا بخته بيكي ...علفكرة هو كمان كان بيقول اسمك كتير وهو في البينج
نور بفرحة: بجد فعلا
امير ضحك بصوت عالي: اه ولله ...عمتا انا كنت جاي اطمن عليه ..لكن بما انك انت هنا فهو اكيد كويس
فخدي رقم تليفوني علشان لو عوزتي اي حاجة بخصوص يوسف تكلميني..اتفاقنا .
نور: انا مش عارفة اقولك اي بجد ميرسي اوي علي ذوقك
امير :اي الكلام العبيط ده انا كنت جاي عامل حسابي اني هبات معاه لحد ما حد من قرايبه يوصلوا
نور :أيوة ما فهد وشمس المفروض انهم جايين بس معرفش اي الي اخرهم اوي كدة
امير: عمتا رقمي معاكي وعلي كمان زمانه جاي
فلو حصل اي حاجة اتصلي بيا ...سلام يا نور
نور ببتسامة :مع السلامة
ورجعت تاني قعدت جمب يوسف واتكلمت جمب
ودنه بحب: اديني اتفضحت بسببك يا كابتن يوسف
مش عارفة طول ما انت في حياتي انا ممكن يحصلي اي بصراحة ..
يوسف ابتسم بتعب: كل خير بس انت تقدري تستحملي
نور اتكسفت: انت صاحي يا كلب انت وضربته في دراعه
يوسف بتعب :يا نور تعبان ..
نور :يا حبيبي سلامتك
يوسف بصدمة: انت قولتي اي حالا يا نور
فهد وادهم دخلوا الاوضة فاجأه
فهد : يوسف حمدالله علي السلامة يا حبيبي
يوسف بغل لما شافهم ..جاتك القرف يا فهد
فهد ضحك: لله ده انا قطعت عليك بقي
نور اتكسف بس حاولت تداري الموقف: بالعكس ده أنت جيت في الوقت التمام اوي ...بعد اذنكوا
فهد: اه صحيح نور كلمي والدك علشان قلقان عليكي جدا
نور :أيوة صح...يا خبر انا رايحة أكلمه ....
وفعلا نور خرجت من الاوضة
فهد: اي يا عم خضتنا عليك ...حرام عليك بجد
يوسف كان بيبص لادهم الي كان واقف ساكت بس مضايق اوي
ادهم بوجع: حمدالله علي سلامتك يا يوسف
يوسف غمض عيونه بوجع
فهد استغرب طريقتهم ..يوسف انت كويس
مالكوا يا جماعة يتعاملوا بعض بالطريقة دي ليه
يوسف بيبص لادهم بعتاب: اي الي جابك ..
ادهم :جاي اطمن عليك يا يوسف ..هاجي ليه يعني
يوسف ضحك بستهزاء:. ولله جاي تطمن عليا...ده انا قولت انك جاي تشمت فيا اني في المستشفي وان ربنا اخدلك حقك من واحد زي مش كدة
فهد بصدمة: يشمت فيك ..اي الكلام الاهبل الي انت بتقوله ده يا يوسف ..هو في اي يا ادهم .…مالكوا يا جماعة
ادهم ......
يوسف: اي يا ادهم ساكت يعني مش بترد ليه
شمتان فيا يا ادهم مش كدة ...حاسس أن ربنا اخدلك حقك مني ..من واحد حرقلك الشركة وممكن تتحبس بسببه ..مش كدة
فهد بصدمة :اي الكلام ده يا يوسف جبت الكلام ده منين
يوسف مسك كتفه بوجع ؛الكلام ده تسأله لادهم هو الي اتهمني بيه ..اكيد مش انا الي الفته لوحدي
ادهم بوجع: يوسف ..انا متهمتكش انا كنت بقولك أن كل الأدلة ضدك وانا مش قادر اصدق صدقني
اسال فهد وعمر انا كنت عامل ازاي منغيرك
انا بس لما عرفت انهم مش عارفين طريقك انا كنت هتجنن اسالهم ...يوسف انت مش قريبي انت اخويا
بس غصب عني ولله غصب عني الي ظبطها علشان يورطك انت فيها ظبطها كويس اوي .. وكان حمزة للاسف
يوسف بصدمة حمزة ...ازاي يا ادهم
الباب خبط .......
يوسف : ادخل ....
وكانت شمس و عمر
عمر :يوسف حمدالله علي سلامتك يا وحش
شمس كانت بتبص لفهد الي اول ما شفها كان عايز يخرج من الاوضة كلها
يوسف :لله يسلمك يا عمر ليه يا جماعة تعبتوا نفسكوا مش كفاية انك متحبسة يا شمس
شمس بزعل: لا طبعا ..حمدالله علي سلامتك يا يوسف ولله كلنا خوفنا عليك
يوسف بيبص ناحية فهد الي مش عايز يبصلها اصلا
:اي مالكوا انتوا قلبين علي بعض ولا اي
مالك يا فهود...
فهد بجمود: لا مش قلبين علي بعض احنا انفصلنا
يوسف بخضة: اي الهبل ده ..بس ياض مش لدرجة الانفصال ..دي اكيد خناقة عبيطة وتروح لحالها
فهد: لا يوسف انا طلقتها ...
يوسف : يخربيتك اي الهبل ده ..انتوا لحقتوا تتجوزوا علشان تتطلقوا ....
نور دخلت بصدمة : مين دول الي أطلقوا ...
يوسف: اكيد مش انا وانت ..فهد وشمس
نور؛ يا نهاركوا اسود ومهبب ..اي العبط ده
وانت يلا ..الي فاكرها لبانة في بوقك انت عبيط ولا اي
فهد بحدة: نور لو سمحتي انا مش ناقص اسلوبك ده
نور بحدة: يا نهارك اسود انت بتزعقلي يلا ...
يوسف بهزار: يلا كاتش عليه متسيبهووش ..اوبا
نور: استني بس يا يوسف هو لسه شاف مني حاجة
وبعدين مالوا اسلوبي يا ذكر الوز ماله
يوسف بضحك: رد علي الاستاذة يلا رد يا كلب
فهد بعصبية: يوسف ..انا بتهزق وانت ساكت كدة
علي كان واقف علي الباب عمال يضحك ..
فهد :حتي انت يا علي الكلب ..
علي :هو الي بيحصل ده بجد يا جماعة ولا عرض
يوسف: لا ادخل يا علوة دي لسه هتطلع نار من بوقها
كلهم ضحكوا ونور كمان
نور بضحك: ماشي يا يوسف ولله لاوريك
يوسف: ههه.اكتر من الي انا شوفته يا شيخة حرام عليكي ده كلام يتقال برضو خشي اديلوا بالجزمة بسرعة .ده عايز يتربي ...
فهد : لا جرا اي يا يوسف
يوسف بحب: يا روحي ..انت جيتي يا قلبي
علي كان واقف وبسنت كانت خايفة تدخل فعلي دخلها ..
بسنت :اونكل يوسف ..سلامتك انا خوفت عليك اوي
يوسف :يا قلبي تعالي ..ده انا كنت خايف عليكي اوي
وفعلا علي شالها ليوسف ويوسف أخدها في حضنه
جامد
نور بغيرة :مين دي يا يوسف ...
بسنت خافت من صوتها ومسكت في يوسف
يوسف: متخفيش يا حبيبتي دي طنط نور مش بتعض ...بتضرب بس
نور: بقي كدة يا خفة ...مين دي
يوسف :بس يا نور اهدي بقي ..صوتك عالي اوي
علي: دي بسبس الي كانت مخطوفة في العملية للاسف
نور :يا حبيبتي معقووول طفلة كانت مخطوفة ..يا قلبي من جوااه ...
ازيك انا اسمي نور
بسنت ببتسامة: وانا اسمي بس بس أو بسبوسة
نور: انت قمر اووي ....تعالي عايزة ابوسك يا قمر
بسنت راحت لنور ونور حضنتها اوي
فهد بتريقة :سبحانك يارب بقي الاخ الي كان من شوية ناقص تولع فينا طلع عندها قلب وبتحب الاطفال
علي: يا ابني ما تسكت احنا ما صدقنا انها سكتت بدل ما تقوم تعورك ...اسكت
يوسف بيمسك كتفه بالم ..اها
نور بخضة: مالك يا يوسف حاسس بايه.
يوسف :مافيش حاجة يا نور ..الجرح بس شد شوية عليااا ..بس انا كويس
عمر :اي يا عم بقي والنبي بلاش تنشف دمنا معاك
خلينا نرجع اسكندرية واحنا مطمنين عليك
نور بصدمة : نرجع اسكندرية ...
عمر: هو انت مكلمتيش بابا يا نور لحد دلوقتي
نور :لا كلمته قولتله اني معاك وميخفش عليا ..وان لما ارجع هفهمه كل حاجة
عمر: لا بابا كلمني وقالي أن هنرجع اسكندرية بكرة
يوسف بزعل :طب ليه بدري اوي كدة ..دول اليومين الي قاعدتوا فيهم حصلهم فيهم كوارث يعني ملحقتوش تتفسحوا أو تخرجوا حتي
عمر: لا وانت الصادق كانوا يومين غم علي ناس وفل علي ناس تانية
يعني عندك انا فشكلت مع فريدة وهنا.. هيثم اخد معاد من بابا أنه يجي اخر الاسبوع ومعاه رافت قريبه ..قال اي معجب بنور
نور برقت فاجأه ..اي الي بتقوله ده يا ابني
عمر: هو انا الي بقول ابوكي هو الي بيقول .وطبعا هنا طائرة من الفرحة والسعادة بعريسها الي شبه حمدي الوزير ده
علي ضحك بصوت عالي: يا ساتر ..كداب اوي
يوسف بعصبية :طب هنا موافقة ...أما نور برضو موافقة ..اي يا نور
نور بتوتر من عصبية يوسف :معرفش حاجة عن الموضوع الا دلوقتي ولله
عمر :واضح يا جماعة ومنغير تحفظات احنا شلة فقر
يوسف فاجأه قلب وشه :وانا تعبان وعايز انام
لو سمحتوا سيبوني لوحدي بقي
فهد حس أن يوسف فاضله تكه وهينفجر في نور
:طب يلا يا جماعة نسيبوا يرتاح ..وفعلا يوسف عدل نفسه علي السرير علشان يخرجوا كلهم
نور بتكلم فهد: فهد انا عايزة أكلمه انا ولله ما اعرف حاجة عن الموضوع ده لازم يعرف
فهد: نور اسمعي مني طلاما قفل كدة يبقي مش هيسمع ..ده غبي انت متعرفيهوش زي
سيبيه يهدي وروحي وابقي كلميه بليل يلا بقي
علي: طب انا همشي يا جماعة بقي ..يلا يا بسبوسة
شمس :لا سيبها معايا ..كدة كدة احنا هنسافر بكرة سيبها معايا وخدها بكرة. .
علي: أيوة بس دي أمانة
أدهم: جرا اي يا علي دي معانا متخفش عليها .
علي :بسنت موافقة انك تقعدي مع طنط شمس وطنك نور
بسنت خضنت شمس اوي: اه دي قمورة اوي وانا حبيتها اوي ..سيبني معاها
علي ضحك: طيب يا ستي ..انا همشي بقي يا شباب علشان ورايا شغل ...سلام
فهد : يلا انت كمان يا عمر خد نور وشمس وروحهم انا هبات مع يوسف النهاردة....
نور ،:فهد بس اناااا
فهد :خلاص يا نور زي ما اتفقنا انا وانتي بقي
نور: حاضر يا فهد... حاضر
شمس: لا يا عمر انا قاعدة ....
فهد بصلها بس مدهاش اهتمام وبعدها لادهم وعمر ونور وبسنت مشيوا
فهد بتريقة :وانت يا جدع.. يا جامد هتمشي ولا هتقعد
ادهم: فهد بقولك اي انا مش ناقص تريقتك دي انا فيا الي مكفيني ..وغصب عنك وعنه يوسف ده اخويا وعمري ما هبعد عنه سامع. ولا البعيد غبي
فهد ابتسم :ماشي يا زبالة ...عموما انا هبات معاه
هتقعد معاه ولا هتمشي
ادهم بص ناحية شمس ... انا هستني في الكافيتريا تحت لحد ما تخلص ...
فهد فهم قصده وفهم أنه بيتكلم عن شمس وفعلا نزل ادهم وبقاش حد برا الاوضة غير فهد وشمس
فهد بعد عنها وقعد علي كرسي وشمس راحت جمبه برضو وقعدت علي كرسي
شمس بدموع: انا اسفة ..انا جرحتك بالكلام انا عارفة ولله ..حقك عليا
فهد بصلها وشاف دموعها الي علي وشها
وشمس حست للحظة انه ممكن يسامحها
فهد: امسحي دموعك يا شمس ..لأنها مش هتاثر فيا
والي بينا انتهي ..
شمس ؛فهد ارجوك اسمعني متعملش كدة فيا والنبي
فهد اسمع اي .....😲😲
وفاجااااه يا ترا اي حصل بقي !!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
شمس بدموع : وحياتي عندك يا فهد متعملش كدة فيا علشان خاطري واسمعني
فهد لف وشه الناحية التانية واداها ضهره :اسمع اي
ولف ليها :لو انت فاكرة ....
فهد بخضة :شمس اي الي بتعمله ده
فهد شاف شمس قاعدة علي الارض علي ركبتها
وبتعيط جامد
فهد: شمس مالك يا حبيبتي في اي انت كويسة
شمس: رجلي وجعتني اوي من كتر الواقفة يا فهد
فهد بعصبية خوف :وليه واقفة كتير علي رجلك ..ازاي متخديش بالك ان رجلك متحبسة يا شمس
شمس والدموع نازلة من عيونها كان شكلها بري اوي
لدرجة أن فهد مقدرش يستحمل يشوفها كدة ..وشالها من الأرض وحطها علي الكرسي وقرب منها ...
فهد بخوف وهو بيمسح دموعها: طب خلاص بقي كفاية عياط يا شمس ...
طب حاسة بأي لو رجلك لسه وجعاكي انادي دكتور
يشوف الجبس ...
شمس مسكت أيده : فهد انا بحبك اوي ...
فهد مصدوم 😲😲
شمس ...
شمس اتجرات اوي و حضنته جامد :انا اسفة ...انا فعلا غبية صدقني انا كنت بحاول اقول اي حاجة بس علشان اجرحك يا فهد ..علشان انا مش هقدر ...
مش هقدر ابعد عنك ولله ..انت الوحيد الي حسيت معاه بالأمان بعد ابويا لله يرحمه ...فمش سهل عليا انك انت كمان تسيبني وتبعد عني ولله
فهد حضنها اوي وهو مبسوط اوي بكلامها : انا عمري ما فكرت اسيبك يا شمس
بس انت جرحتيني اوي ..كان غصب عني اني ابعد
شمس: لا حتي لو زعلت مني اوي تبعد عني يا فهد .......
توعدني انك عمرك ما هتبعد وتسيبني ..وعد
فهد ضحك: وعد يا شمس عمري ما هبعد عنك تاني
فاجأه تليفونه بدأ يرن
فهد بتريقة: دي طبعا ست نور ما احنا مش هنخلص
شمس: هههه بس يا رخم ورد عليها
فهد :الو يا نور
نور: فهد يوسف صاحي ...
فهد :مش عارف استني اشوفه ..خليكي معايا
وفعلا فهد دخل الاوضة لقي يوسف صاحي وقاعد في الضلمة كالعادة
فهد: أمسك يا عم الحبيب كلم
يوسف بعصبية: لو نور قولها مش عايز اتكلم مع حد
وقولها أن انا مش طايق اسمع صوتك اصلا
فهد ببرود :حاضر ..الو يا نور
نور :أي يا فهد ..
فهد: يوسف بيقولك أنه مش طايق يسمع صوتك
صح يا يوسف
يوسف بعصبية :اه ..ولا طايق اشوفها كمان وقولها أن متجيش حتي تشوفني بكرة قبل ما تسافر..
فهد :سمعتي صح ..ولا اعيد الكلام
نور بحدة: فهد متبقاش رخم واديهولي احسنلك
فهد: لا وعلي اي التهديد ..خد يا عم انا مش ناقص
يوسف اخد منه التليفون وفهد خرج برا لشمس
يوسف بحدة. الو. يا ضلمة هانم
نور بصدمة ،:ضلمة ..هي وصلت لكدة يا يوسف الزفت
انت
يوسف: زفت في عينك يا بت انت ..وبعدين طبعا ما تلاقي الي اسمه رافت ده شبه قريبه وملون وعيل طري وعاجبك اوي يا اختي ... مش كدة
نور: لا طبعا يا غبي انت مش كدة ..مش كدة يا يوسف ..انا لو كنت عايزة رافت مكنتش كلمتك دلوقتي ومكنتش قلبت عليك الدنيا علشان الاقيك
يوسف انا اختارتك انت ...علشان مرتاحة معاك انت
وبحبك انت .....
يوسف بصدمة: قولتي اي ...بحبك دي الي معناها بحبك نتجوز هااااه نور ...ولله يا نور لو طلعتي بتضحكي عليا علشان تهديني لأكون فاتح دماغك
سامعة
نور بضحك: لا يا يوسف بتكلم جد انا بحبك ولله
لكن انت بقي لو مش ....
يوسف بلهفة :مش اي ..مش اي حرام عليكي هو انا محتاج اوضح اني بحبك يا نور حرام عليكي بقي
انا عايز اكلم ابوكي انتوا مستحيل تسافروا نور انت مش هتمشي ...انا مريض ولازم تفضلي جنبي
لا ولله انا محتاجك اوي يعني... لا اوي اوي انت مش حاسة بيا خالص
نور ضحكت جامد ..بس يا يوسف بقي لله
وبعدين بابا مصمم أننا نسافر علشان هنا وهيثم
وكمان موضوع شمس ده عمر قالي أنهم اتخانقوا جامد اوي ..حتي عمر كمان نفسيته وحشة بسبب فريدة فلازم كلنا نسافر
يوسف :طب ما انا نفسيتي هتبقي زفتين لو سبتيني مشيتي يا نور مين هيلعبلي في شعري ويطبط عليا غيرك ..
نور :يوسف بس بقي ولله يتكسف
استني يا يوسف الباب بيخبط ....
هكلمك بعدين اوكي
يوسف اوكي..متتاخريش ...
______________________________________&&
في مطعم دخل علي يشتري اكل ليه لكن ..وهو خارج شاف بنت حواليها ولدين بيرخموا عليها .....
بنت: يا كابتن عيب كدة لو سمحت عايزة اعدي ..
شاب : لله ..ما قلت لا يا سيتي عايزة تسيبينا يا عسل ..
الشاب التاني،: الحلوة نازلة متأخر اوي كدة ليه ..اي بتدوري علي ذب.ون احسن مننا
شاب بيحاول يقرب منها بطريقة مش كويسة
وعلي شافه وجري عليه علشان يضربوا بس حصل ..
علي بصدمة واقف بيشوف البنت وهي بتضرب الولد بالجوع في بطنه وبتضرب الولد التاني برجليها في رأسه وبتاخد شنطتها وتجري قبل ما يقوموا
وعلي منغير ما يفكر فاجاه جري وراها وولدين كمان قاموا علشان يجروا وراها وهي بتحاول تجري منهم
لحد ماعلي مسك ايديها ودخلها شارع تاني علشان
يتوه الولدين وفعلا الولدين دووول معرفوش هي دخلت اني شارع
في شارع ضلمة علي ماسك البنت وحاطط أيده علي بوقها علشان متصوتش بس البنت مكنتش تعرف أنه عايز يحميها فللأسف عضته جامد في أيده
علي بيحاول يخرج أيده من بوقها :
يا بنت العضاضة.........بس يا بت ..ولله انت غلطان يا حيوانه اني حاولت اساعدك اصلا
البنت بعصبية : تساعدني ليه بقي هو انا عاجزة ولا عاجزة
انت بتجري معاهم صح وعايز تضحك عليا
علي :يا بت بس بقي بس .انا الي انقذتك منهم
البنت : يا شيخ أجري كدة ...
وبدأت تمشي ...
علي مشي وراها: انت يا بت رايحة فين لوحدك كدة وبليل كدة
البنت ؛بقولك اي يا عن الأمور انت لو مبعتش عني ولله .. شوف ولله لاصوت واقول بيعاكسني
علي بيرفع حاجبه: بقي كدة يا ربع متر آخره
الغز علقه ...ماشي علفكرة يا بت انت مش بيطمر فيكي حاجة ..اسمك اي بقي
البنت :اسمي تمارا هاه خلصت حوارك ولا امشي بقي
علي: امشي هو انا ماسكك الهي يلاقوكي ويعلقوكي كمان يا تمارا يا بنت ام تمارا ....
بس علي مرديش برضو يسيبها تمشي لوحدها واخد عربيته وفضل ماشي وراها منغير ما تحس بيه لانه كان بعيد عنها ...وشافها وهي داخلة فيلا حلوة اوي
وبعدها مشي وروح بيته ......
_____________________________________$$
في أوضة نور ...
باب بيخبط ...
نور ،:ادخل ..
عادل :صاحية يا نور ...
نور :اه يا بابا اتفضل .. بجهز هدومي ..
عادل :طب سيبي كل حاجة انا عايز اتكلم معاكي شوية ...
نور قلقت من اسلوب باباها :اتفضل يا بابا خير
عادل قعد علي الكرسي :نزلتي النهاردة من ورانا وموبيلك كان مقفول ...ممكن اعرف كنت فين
وازاي تنزلي منغير ماتقوليش لحد انك نازلة اصلا
نور بدهشة: طب فيها أي يا بابا طب ما انا ساعات كنت بنزل منغير ما اقول في اسكندرية
عادل :اولا ببقي عارف انك يا في النادي يا بتتدربي
و بيبقي موبايلك مفتوح بعرف اوصلك .وكانت خروجاتك محدودة ..يا النادي يا الجيم يا عند شمس
لكن هنا بقي اي موجود علشان تنزلي من بدري اوي كدة منغير ما تقولي لحد لا وكمان موبايلك يبقي مقفول
نور :طب ممكن تهدي شوية يا بابا لوسمحت ...اولا انا مش عايزاك تخاف عليا انت طول عمرك بتقول انك مخلف راجل مش بنت ..ثانيا انا كنت مع يوسف
عادل: يوسف ..معاه فين ..وهو فين اصلا مختفي لي
نور :بصراحة كدة يا بابا بس اوعدني ام اونكل ابراهيم ميعرفش حاجة... اوعدني
عادل :لله اوعدك علي اي يا نور ما تحكي
نور :لا يا بابا يوسف محلفني ولله ..قول انك مش هتقول الاول
عادل بزهق: ماشي يا نور مش هقول ..ها تخلصي بقي......
فاجأه بسنت دخلت أوضة نور ...
بسنت :نور عمر بيرخم عليا ...قوليه بس بقي
عادل بمفاجاه :اي ده مين البنت دي يا نور
نور: ما هو ده الموضوع . ثواني بس ..بسبوسة معلش ممكن تروحي لعمر وقوليله نور هتزعلك وخدي اللاب ده العبي بيه ..ثواني بس واجيلك
بسنت :حاضر يا نونو .باي
نور: باي يا روحي
عادل مسك نور من قفاها :مين البت دي يا نور انطقي
نور: يا بابا في اي هقولك حاضر ..بص الي حصل أن يوسف كان عنده مأمورية بس خطيرة اوي والحمدلله ربنا نجاه منها بس هو في المستشفي حاليا
عادل :ايه معقول الكلام ده وازاي ماتقوليش يا نور
نور: مكنتش حالته مستقرة ومكناش عارفين نوصلوا كمان فأول ما عرفت النهاردة الصبح رحتلوا علطول
بس علشان كدة ولله يا بابا ما قولتش
عادل فرح من جواه أن نور كانت خائفة علي يوسف .اممممم طب مين البنت دي بقي
نور ؛ما البنت دي الي يوسف أنقذها بس لسه معرفوش ابوها وامها فعلي طلب من اللواء أنها تقعد معاه لحد ما يلاقوا أهلها لان دي طفلة وطفلة عسل
عادل: يا عيني يا حبيبتي ..طيب كدة يوسف بقي كويس ولا حالته لسه خطيرة برضووو.
نور بتسرع :لا بعد الشر عليه بقي كويس اينعم تعبان شوية بس الحمدلله احسن من امبارح بكتيرر
عادل :امممم طب اي احنا هنسافر بكرة اسكندرية
نور :بزعل الي انت عايزة يا بابا مش برضو لازم
عادل ضحك: اه لازم .ب كلميلي يوسف اطمن عليه
نور :حاضر ثواني بس ..هرن عليه
عادل أخد التليفون وفتح المايك
نور بتوتر :طب هات أكلمه انا الاول يا بابا
عادل ضحك :ليه بس انا هكلمه ..
نور بتوتر :ربنا يستر
يوسف :الووو يا زفتة اتاخرتي ليه كدة
عادل ضحك بصوت عالي: حبيبي حمدالله علي السلامة ....الووووو
يوسف قفل السكة ....
عادل :الوووو يا اهبل وفضل يضحك
نور ضحكت اوي هو قفل السكة ..
عادل بضحك: خدي. رني وهاتيه ..
نوربضحك : اهو بيرن يا بابا خد
يوسف بتوتر: الو يا اونكل ..ازيك يا حبيبي واحشني
عادل: يا كداب ..سلامتك يا يوسف يا حبيبي عامل اي دلوقتي ..احسن
يوسف: اه يا عمو الحمدلله ولله بس نور الي قالت
ولله محذرها محدش يعرف علشان متخفوش
عادل: بقي كدة برضو ده انت ابني يا حبيبي ده عمك لو عرف هيزعل اوي
يوسف: مافيش داعي يا عمو تقوله انا فهد وادهم معايا وعلي وامير لسه ماشيين حتى عمر برضو كان موجود كلهم معايا انا مش لوحدي ...صدقتي بلاش يعرف هيخاف ويتعب علي الفاضي
عادل: حاضر يا يوسف بس احنا هنعدي عليك بكرة قبل ما نسافر .هي برضوا مش شمس عندك مع فهد
يوسف: اه برا ..وتقريبا من صوت ضحكهم اتصالحوا
عادل بفرحة :متاكد يا يوسف ..يارب بجد
يوسف :انا مش عارف الحوار ولله بس سامعهم بيتكلموا برا بس خير باذن لله
عادل؛ ماشي يا حبيبي عايز حاجة ..
يوسف بتوتر ..بصراحة يا عمو ..عايز نور
عادل ابتسم: حاضر يا حبيبي خدها اهي معاك
يوسف :لا يا عمو حضرتك فهمت غلط ..
عادل :اومال يا ابني
يوسف بتوتر :انا عايز اتجوز نور
عادل بصدمة :اي 😲
______________________________________&&
ادهم قاعد في الكافيه شغال علي اللاب بتاعه
فاجأه دخل علي وقعد جمبه
ادهم؛ علي اي جابك يا ابني ما انت كنت مشيت
علي :الحقني يا ادهم شوفت حتة بنت اي ده.. افف
ادهم بحسره :بنت مالها يا خويا
علي :انت يا عم المتالم عاطفيا انت ..ركز معايا شوية
انا لولا أن يوسف تعبان كنت حكيتله
ادهم :لا يا خويا يوسف بقي كويس تعالي نطلعله انا محتاج اتكلم معاه ...
فهد ومعاه شمس نزلوا الكافيتريا ..
فهد :تطلع فين ...يوسف مش ناقصك خالص يا ادهم دلوقتي حل عنه .…..تعالي يا شمس اقعدي علي مهلك
ادهم ؛اي انتوا اتصالحتوا ...شكلكوا اتصالحتوا
شمس ابتسم اوي
فهد :ملكش دعوة يا رخم ... وابعد عينك عننا
علي :هو انتوا فعلا اتطلقتوا ....
فهد :يا ابني اقعد.... عم عادل كان قصده كدة علشان اروح اتقدم ليها هناك علشان محدش يقول اي كلمة عنها.
علي: يعني اي كلام ..
فهد: مش اوي بس الأمور رجعت لمجاريها
المهم انت اي رجعك اصلا
علي :اسكت يا فهد شوفت حتة بنت يا خرابي
اي ده لا بجد اي ده جمال اي وحلاوة اي مافيش كدة ابدا ..
ادهم :يسلام وشوفتها فين دلوقتي يبني ده الوقت اتاخر اوي اصلا
علي: ما هي دي المشكلة انا كنت بجيب اكل وانا خارج من المطعم لقيت ولدين بيرخموا علي بنت
كنت بقي داخل ادافع بقي واعمل نفسي الشحات مبروك بس لقيتها قلبت الرجل الاخضر وضربتهم وجريت ....
ادهم: بلطجي حبيبي يا علي
فهد قعد يضحك: ايه ده بجد هو انت ويوسف معاير الأنوثة اي ..هو يحب مصارع وانت تحب بلطجي
شمس بحدة :فهد اتلم لله ...
علي: تصدقوا أن انا فعلا حيوان علشان جيت واتكلمت معاكم انا ماشي اصلا
فهد :خلاص بقي يا علي اقعد واحكي الي حصل
واخلص
علي قعد تاني ؛مافيش حاولت عرضت عليها اني أوصلها بس مافيش وفضلت تزعق ومشيت بس انا بقي مسكتلهااش ..ده انا علي
شمس بخضة :يالهووي عملت اي يا علي
فهد: انت خايفة ليه كدة يا بوووق ولله
علي: اي الاحراج ده ..مشيت وراها وعرفت بيتها
فهد بضحك: لا جدع ...
شمس بصوت واطي :جتك خيبة
علي: لم مراتك يا فهد بقي لله مش هتبقي هي وتمارا
فهد :هي اسمها تمارا ..
شمس: هي الي قالتلك اسمها يا علي
علي: اه طبعا يا بنتي
شمس بضحك: يبقي بتضحك عليك يا بابا
لاني عملت نفس الحركة في فهد
فهد: لا بس انت مش زيها يا شمس
شمس زعلت اوي من الكلمة وحست انها إهانة ليها
ليه بقي مش زيها يا فهد ..
فهد :لان انت خبيتي عليا اسمك لأن خايفة لكن هي شخصيتها قوية فمش هتخاف تقول اسمها
علي: عندك حق ياض يا فهد ...طب انا هروح بقي
وابقي اجي اخد بسنت بكرة ..باي
ادهم :باي يا اخويا.....بقول اي انا كمان هروح وهاجي الصبح عايزين حاجة ..
فهد: لا يا حبيبي في داهية
ادهم وهو بيسلم شنطته : داهية اشيلك يا اخي بلا راجعة ......
وفعلا روح ادهم وعلي وفضل شمس وفهد في المستشفي مع يوسف .........
______________________________________$
في اسكندرية
في التليفون
حامد :هااه يا فريدة .... موافقة
فريدة :بص يا حامد انا فعلا ارتحتلك وحابة احكيلك كل حاجة عني
حامد بسعادة :وانا سامعك يا فريدة ...
فعلا بدأ فريدة تحكي كل حاجة عنها وعن عمر احمد وعن حبها ليه
حامد بحزن: وانت لسه متعلقة بيه يا فريدة
فريدة :اكدب لو قولت لا لكن عايز الحق يا حامد مكنتش متخيلة أن ممكن يعدي وقت واتكلم معاك انت وانسي عمر
حامد اتبسط اوي ....
فريدة :انا حبيت احكيلك لاني متعودتش احلي حاجة علي حد ..
حامد بحب :ما انا اختارتك انت يا فريدة لأن مافيش زيك بجد ...اي رايك ننزل بكرة نتغدي مع بعض وانا هكلمك باباكي استاذنه ..ها رايك اي
فريدة بارتياح :موافقة يا حامد
حامد: تصبحي علي خير يا فريدة ...
فريدة :وانت من اهلوووو ..
بصوا في حاجات كتير الناس مش بتحبها بس انا عايزة بجد اعرف رايكوا
فريدة تكمل مع حامد ...
فريدة ترجع لعمر...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في أوضة يوسف
في مكالمة يوسف و عادل
يوسف بلهفة : هاه يا عمي قولت اي
عادل بضحك: هقول أي يا يوسف لو نور موافقة
هرفضك ليه يا ابني يعني
نور باستغراب: موافقة علي اي يا بابا
يوسف بفرحة :طب امتي يا عمووو اقدر اتقدم وكدة
عادل :لما نرجع من اسكندرية يلا خد نور معاك
خدي يا ست نور التيفون ...انا هروح ارتاح شوية وانت كمان بسرعة علشان نقدر نسافر ...
تصبحي علي خير
نور : وحضرتك من اهل الخير ....
الوو يا ابني هو انت قولت لبابا اي
يوسف: قولتله اني عايزك ..
نور بدهشة: يعني اي عايزني يا حيلتها انت لله .
يوسف :يعني عايز اتجوزك يا غبية
نور بصدمة..؟؟
يوسف: اي يا ماما روحتي فين ..الوووو
.نور: معقول قولتله كدة بجد يا يوسف
يوسف :اه انت مش فاهمة موضوع رافت ده ضايقني ازاي اصلااااا يا نور ...انا حسيت انك ممكن تروحي مني وانا فعلا مش هستحمل الكلام ده ..
نور بحب: للدرجة دي يا جو بجد..
يوسف ضحك: اه يا سيتي للدرجة دي انا اصلا مش عارف ازاي هتسافري اسكندرية وتسيبيني لوحدي
عارفة نفسي في اي دلوقتي
نور بحب: اي يا سي يوسف
يوسف: نفسي انام في حضنك بجد يا نور في بيتنا
نور اتكسفت: خلاص بقي انا لازم اقفل وانام . تصبح علي خير بقي
وقفلت نور السكةةةةة....وفعلا اليوم عدي علي كله بخير.....
___________________________________&
تاني يوم الصبح ...
فاق عادل ومنال وجهزوا نفسهم ...وطلعوا علي المستشفي عند يوسف وكان هيثم معاهم
في المستشفي ..
شمس: طنط ....وجريت عليها وحضنتهااا
منال: يا حبيبتي عاملين اي دلوقتي
فهد بضحك: الحمدلله اتصالحناااا مش كدة يا شمس
شمس اتكسفت: اه ...
عادل: طب يوسف صاحي يا فهد عايز اطمن عليه
فهد :اه اتفضلوا......
وفعلا استاذنوا ودخلوا
عادل شاف الجروح الي في وشه و إصابة في كتفه
حمدالله علي سلامتك يا يوسف
يوسف بغيظ: أنه شايف هيثم لله يسلمك يا عمووو
ولله ما كان في داعي تتعب نفسك ...بوسي ..
بسنت جريت عليه تحضنه ...وحشتني اوي يا جو
يوسف :وانت اكتر بكتير اووي ..عملتي اي امبارح
بسنت بفرحة: فضلت العب من نور كتير و مع هنا لكن عمر فضل يرخم عليا ..بس انا مسكتش
يوسف بصدمة: اوبا عملتي اي .
بسنت: قولتله أن يوسف هيزعلك جامد وهيضربك
يوسف: 😂😂😂
عمر :بقي كدة يا ست بسنت احنا فينا من الفتنة
بسنت: اه فينا ...
عادل:ههههه ولله عسل يا بسنت ... طب احنا لازم نتحرك يا ولاد ...
يوسف : عمي ..هو انت لازم تسافر وتاخد نور وعمر
ماتسيب نور طيب وخد عمر
نور اتكسفت اوي من جرائته وخبت وشها
عادل رفع حاجبه: اتلم يا يوسف ..اتلم ..يلا يا بنات
يلا يا عمر ..سلام يا يوسف
هيثم :حمدالله علي سلامتك يا كابتن
يوسف بقرف: لله يسلمك يا دكتور ...
وفعلا خرج عادل ومنال ونور وعمر وهنا وهيثم
وسااافروا الإسكندرية
____________________________________$$
في المستشفي بعد ما مشيوااااا
فهد ويوسف قاعدين مضايين ومبوزين وبسنت بتلعب علي الموبيل ودخل علي الاوضة بس لقائهم بحالتهم دي
علي : بوسي ..عاملة اي وحشتيني اوي امبارح
بسنت: الحمدلله ....وانت كمان
علي : ماشي يا سيتي ...بتعملي اي بقي
بسنت :بلعب ..تلعب معايا ...
علي :اه العب ملعبش ليه يعني كبرت مثلا ..بس كملي دورك انت الاول
بسنت بفرحة: اوكي ..
علي بيبص عليهم ..وحدوووا
يوسف بيبصله :عايز اي يا رخم انت ..هو أي إزعاج وخلاص
علي بضحك: انا الي عايز اي ..مالكوا في اي قاعدين ليه زي خيبيتها كدة .
فهد رمي عليه مخدة :خبيتها في عينيك اتلم يا علي
ولا عايزني اقول مين الي امبارح كان بيصوصو
يوسف ركز معاهم: امبارح اي موضوع امبارح ده
علي بغيظ : يسلام يا عن فهد .فاكر يعني أنك ماسك عليا ذلة يا ابني يوسف عارف كل قازوراتي
يوسف بضحك :لا والنبي اخلص اي حصل امبارح
متوهنيش انا مركز معاك
علي: اسكت بقي يا جو .. شوفت حتة بنت ياض يا يوسف .قمر بجد
يوسف: قمر وشفتها فين في المستشفي هنا بقي
علي: لا شفتها في خناقة
يوسف بصدمة :خناقة اي بس يا عم.. يخربيت زوقك بجد
علي : ولله لا انت لو شفتها هتغير رايك تماما مش بعيد كمان تنسيك نور
يوسف : ..بقولك اي اطلع برا انت وهو انا عايز انام ..يلا غوروا
فهد : اي قلة الأدبك دي ما انا قاعد ساكت اهووو.
هو الي من ساعة ما دخلت وهو عمال يرغب انا مال امي
علي: في اي يا جماعة مالكوا بجد ..مش انت برضو واثق يا عم يوسف أن نور بتحبك بجد
يوسف .....
بسنت : اقولك اناااا ...انا عارفة
فهد بضحك :عارفة اي بقي يا كتكوتة هانم انت
بسنت ضحكت :أيوة انا عارفة امبارح شوفت نور وهي بتقول لهنا انا مش عايزة أسافر واسيب يوسف
يوسف بفرحة: وحياة امك قالتلها كدة
علي ضحك: افتني يا حبيبتي افتني يلااا
بسنت: اه وقالتها انا بحبه هو شجاع واموور بس عصبي اوي وحاسة أن حياتنا هتبقي معصبة
علي ضحك :معصبة ازاي يعني اكيد صعبة
فهد بص ليوسف: بس كويس انك عارف انها بتحبك
يوسف: أيوة عارف بس كلامها صح . حياتنا هتبقي صعبة اوي مش بس علشان هي عنيدة وانا عصبي
لا علشان كل يوم هخرج من البيت وانا مش عارف راجع ولا لاء يا فهد ومافيش وحدة هتستحمل كدة
فهد باستغراب : عمرك ما حسبتها كدة يا يوسف من أمتي وانت بتشوف الحياه كدة ..انت طول عمرك متفائل ومش بتفكر بالاسلوب ده
يوسف: لا قصدك طول عمري معنديش حد لا اخاف عليه ولا ابقي متمسك بالحياه علشانه لحد ما شفتها
من يوم ما دخلت حياتي وانا حاسس انها نقطة ضعفي عمري ما عرفت معني الخوف الا اخر عملية ليا ..كنت خايف بجد ..كنت خايف مرجعش ليها تاني
ما بالك لو اتجوزتها وخلفت منها...
طول عمري شايف أن الي يدخل ويبقي ضابط لازم يبقي عازب علشان ميبهدلش بنات الناس معاه ..ده رأي انا
علي :انت أكيد اتجننت بقي ...ده عمرك وكدة كدة هيخلص ..ازاي تفكر كدة اصلا يا يوسف
يوسف: اه انا معاك أن ده في الاول وفي الاخر عمري وهيخلص لكن مش كل الناس زينا لتعيش حياتها بتحسب عدد ساعات الي عاشتها أو كل ما تفكر تنزل من البيت بتبقي عارفة انها مش راجعة.
.
فهد : وايه الي جابرك علي كدة .. سيب الشغل ده يا يوسف سيبه
يوسف ضحك: اسيب الشغل ..يا فهد انا عامل زي السمك الي لو خرج من مايته يمووت .افهم بقي
فهد :انا برضو مش فاهم انت هتتجوز نور ولا لاء
يوسف ؛مش عارف ..بس انا مش هقدر اعيش منغيرها خالص
فهد :يبقي خلاص سيب قلبك يا يوسف بقي
وعيش حياتك صدقني احلي حاجة انك تحب والاحلي انك تتحب والاتنين موجودين اهووو
البت بتموت فيك يبقي تستاهل انك فعلا تمحي
كل أفكارك دي ..
يوسف :هعمل كدة يا فهد هعمل كدة فعلا انا من غيرها مسوااش حاجة ....
علي: يسلاام عشت وشفت يوسف المنشاوي شاعر .... بس برضووو انا عايز اشوف البنت دي تاني
يوسف: بت مين ..مين ده
فهد :ايه ده هو مش تبعك ..انا افتكرتوا معاك
يوسف :ولا اعرفوا ..اطلب يبني الأمن
...وفجاه الباب خبط
فهد بضحك :هو الأمن جيه لوحدو ولا اي
علي :هههه لا ده اللواء سراج اكيد
قالي أن هو جاي . ....اتفضل يا فندم
يوسف باحترام: اهلا وسهلا يا فندم ..وبيحاول يقوم
سراج: اهدي كدة علشان الجرح يا يوسف
حمدالله علي سلامتك يا بطل ..عامل اي دلوقتي
يوسف: اهو الحمدلله يا فندم كفاية ولله سؤال حضرتك عليا ولله ..
سراج: طبعا لازم اسال عليك ده انت ابني الي عمره مخذلني ..
.
يوسف بفرحة :ربنا يخليك يا فندم دي شهادة اعتز بيها ..
سراج ؛دي بسنت صح ....
يوسف :اه يا فندم
سراج: اهلا يا قمورة
بسنت؛ اهلا وسهلا يا عمووو
سراج بسها :عسولة اوي بس هو لحد دلوقتي معرفتش يا علي اي معلومة عنها
علي بيشاور للواء برأسه بمعني لا
سراج: خير باذن لله واكيد أهلها هما هيظهروا
.يوسف؛ يارب خير
وفضلوا قاعدين شوية واستاذن اللواء سراج ومشي
وفهد كمان مشي
__________________________________&&
في بيت ادهم ...
كان ادهم نايم بعد الفجر وصحي علي صوت الباب بيخبط جامد بطريقة صعبة فقام فتح الباب وهو متعصب اوووي بس حصل .....
ادهم: اي ...أنت 😲
انت اي جابك هنا وعايز مني اي .
حمزة : هعوز منك اي يا ادهم...
انت عارف انا جاي هنا ليه بلاش نلف علي بعض
ادهم بضحك: اه عارف علشان فيديو الي في دليل ايدانتك مش كدة ...اممممم معتقدش أنه معايااا
حمزة مسك دراع ادهم جامد : متختبرش صبري يا ادهم انت مش عارف انا ممكن اعمل اي فيك
ادهم زقه بعيد عنه: لااا انت الي مش عارف انا ممكن اعمل فيك اي يا حمزة ..اطلع برااا انا الحوار بيني وبينك خلص .اطلع براااا
حمزة بغل :لا مش هطلع الا في حالة واحدة يا ادهم
اني اخد الفيديو ....يا اما
ادهم بعصبية : مش هتاخد حاجة ...كدة كدة الخسارة الي انت كنت ناوي تخسرهالي انا قدرت عليها وسمعتي برضووو هقدر ابنيها تاني
لكن خيانتك ليا وسرقتك لفلوسي
و انك خلتني اشك في اقرب شخص ليا في حياتي دي بق الي عمري ما هسامحك عليها يا حمزة انت فاهم ولا لااء وهدفعك التمن جامد اوي
حمزة بشر: يبقي انت الي جبته لنفسك يا ادهم ...
وفجاه حمزة خرج سكينة من جيبه ...هاااه هتسمع الكلام وتقول فين الفيديو ويبقي الموضوع اتقفل ولا برضو موتك يبقي الموضوع اتقفل
.......
تفتكروا اي ممكن يحصل هل ادهم ممكن يموت
ولا هيعيش بس حمزة هياخد الدليل الي معاااه
____________________________________$$
في اسكندرية
وصلوا اخيرا .......
عادل: يلا يا هيثم ادخل ..
هيثم: لا مافيش داعي ..علشان الحق ارجع
منال :لا يبني ازاي يعني ادخل ..
عادل :يلا يا هيثم ...يلاااا
وفعلا وافق هيثم ودخل وقعد معاهم شوية وبعدها استاذن عادل أنه ياخد هنا يتمشوا شوية صغيرين
وفعلا عادل وافق ....
_____________________&&
في شارع اسكندرية ...
هيثم بسعادة :انت عارفة بقي اني مبسووط
هنا: وانا كمان اوي
هيثم :طب انا مبسووط لانك معايا
هنا: لله طب ما انا كمان
هيثم ؛بجد يا هنا.
هنا: أيوة يا هيثم انا مبسوطة أن جيت معانا اوي
هيثم :بصي يا هنا انا عايز اقولك علي حاجة مهمة اوي بس ارجوكي تديني فرصة اشرحلك
هنا :اي يا هيثم خير.. قول وانا هسمعك
هيثم: هنا انا عندي ابن
هنا 😲😲
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
بيت ادهم ...
حمزة بشر: يبقي انت الي جبته لنفسك يا ادهم ...
وفجاه حمزة خرج س*كينة من جيبه ...هاااه هتسمع الكلام وتقول فين الفيديو ويبقي الموضوع اتقفل ولا م*وتك يبقي برضووو الموضوع اتقفل
ادهم بصدمة: انت عايز ت*قتلني يا حمزة انت كنت مخبي وس*اختك دي فين بجد وصلت معاك لكدة
حمزة: اخلص يا ادهم انا كل الي عايزه منك دلوقتي هو ......
فاجأه فهد دخل الشقة وحمزة اتخض وخبي السكي*نة ورا ضهره
فهد بصدمة: اي جاب الواد ده هنا يا ادهم
الواد ده لازم يستسلم البوليس وحالا..
حمزة خرج الس*كينة: لا وانا هسكتلك مش كدة
وبيرفع السكي*نة في وشه
فهد بدهشة :س*كينة ..انت داخل بيته ورافع عليه سك*ينة ..ده انت طيب اوووي ..
وفعلا أدهم زق ا يد حمزة ووقع منه الس*كينة علي الارض ومسك حمزة جامد
فهد : انا بقي الي هربيك ...وحياه ام'ك يا حمزة ما هتخرج من هنا الا في البوكس وهتقضي عمرك في السجن يا كلب
حمزة : اوعي يا ادهم ولله هتندمواااا ...اعاااااا.
وبدأ ادهم وفهد يضربوه بجد لحد ما هو وقع علي الارض من التعب
فهد : اربطووه وانا هكلم علي يجي ..يلا
وفعلا ربطووووه
فهد بيكلم علي بس كان في القسم
علي: الوووو
فهد :علي تعالي حالا انا في بيت ادهم
علي بخضة: في اي ياض في حاجة حصلت
فهد: لا بس أخيرا حمزة ظهر ..وادهم معاه كل المستندات ..تعالي بسرعة
علي طب انا جاي حالا ...سلام
وفعلا بعدها بأقل من نص ساعة جيه علي ومجموعة من الضباط وقبضوا عليه .وفهد وادهم راحوا معاه القسم
تفتكروا حوار حمزة كدة خلص خلاص!!؟
____________________________________$$
في مستشفى عند يوسف
كان هو وبسنت نايمة في حضنه ...
وفجاه موبيله رن
يوسف بفرحة طفل صغير: الووو
نور: الو عامل اي دلوقتي ...احسن
يوسف ببتسامة :بصراحة كنت قاعد زعلان اوي لحد ما سمعت صوتك حسيت أن روحي ردت فيا
نور بتوهان: يعني مش عارف تقول الكلام ده غير لما مشيت يا يوسف.
يوسف ضحك جامد :ولله مجنونة ..عارفة يا نور لما مشيتي قولت عادي مش هضايق ما انا اصلا عايش لوحدي طول عمري عادي يعني انا اصلا جامد ومش هتاثر يعني ..
نور ضحكت: بجد وده بقي الي حصل فعلا
يوسف بحب: لا بصراحة لما مشيتي حسيت بخنقة وان عايز اجي اخدك وأقول لابوكي دي ملكي ومش من حق حد أنه ياخدها مني ابدا ..ابدا
نور اتكسف وسكتت
يوسف: اممم افهم من سكوتك ده انك مكسوفة بقي
هو انت وش كسوف يا بت انتي
نور بحدة: نعم ..ليه بقي إنشاءالله اكيد بتكسف
يوسف :اي اهدي انا بهزر معاكي ولله مقصدش حاجة يا نور
نور : طب يا يوسف ..قولي حد غيرلك علي الجرح
يوسف: اه وعلفكرة هخرج بكرة
نور بخوف: ليه يا يوسف بس انت لسه تعبان
وبعدين انا سالت الدكتور قال لازم حد معاه يرعااه
وانت لوحدك تقدر تقولي مين يرعاك
يوسف: لا ما انا لو تعبت أو حاجة هكلم حد من الشباب
نور: لا يا يوسف ..طب وحياتي عندك روح لعمك
علي الاقل هناك في خدامين
يوسف: أيوة بس عمي هيضايق أن انا خبيت عليه
نور ؛لا وحياتي يا يوسف روح ده كل شوية يسأل عليك ولله ..وحياتي بقي علشان اطمن عليك بقي
يوسف :خلاص يا نور هروووح ..
نور بفرحة :بحبك يا يوسف
يوسف بفرحة: اي ..قولتي اي . الوووو نوور
يا جبانة قفلت السكة ماشي يا نور
_____________________________________
نور في اوضتهاا
شمس بتريقة :بحبك يا يوسف يا جبارة
نور اتكسف وخبت وشها :بحبه اوي يا شمس ابن اللعيبة ..بحبه ..بحبه
شمس: ولله ما مصدقة ..معلش يعني يا نور
نور :اممم علشان الي حصل زمان مش كدة
شمس: اه غريبة الدنيا دي ...بقي الي هت'موتي عليه ده هو الي كنت بتصحي مفزوعة منه وأهلك مكنوش عارفين السبب ..مش غريبة
نور :غريبة اوي كمان ..بس ربك بقي
قوليلي كلمتي مامتك
شمس بحزن: اه وقفلت في وشي اول ما سمعت صوتي يا نور ...
نور : انا بجد مش عارفة ليه بابا مصمم أن انت تروحي هناك تاني وقال اي تصلحي العلاقات تاني ..صعب
وصعب يسمحوكي واحنا حابسينهم
شمس: عارفة يا نور محتاجة فهد جنبي اوي
محتاجة اتسند عليه .. عارفة من ساعة ما وصلت مارنش عليا حتي ...
نور: واي المشكلة كلميه انت
شمس : يسلام رنيت طبعا مش بيرد وبعدها قفل موبيله خالص يا اختي
نور: طب ممكن يكون وراه حاجة عادي يعني ..هيكلمك بس اصبري يفضي شوية
شمس: لا يا اختي مش هصبر
انا هنااام تصبحي علي خير ......
نور وانت من أهله ....وفعلا شمس قررت انها تنام لكن نور معرفتش تنام وحست انها نفسها ترجع بسرعة ليوسف وبدأت تفتكر لما كانت في اوضته وافتكر لما كان لبنان في اوضتها
_____________________&&
في شارع اسكندرية
هيثم: هنا انا عندي ابن
هنا 😲😲 ..هيثم انت بتهزر يا هيثم ..
هو ده وقت هزار ..ده احنا خارجين مع بعض
هيثم مسك ايد هنا : ما علشان خارجين مع بعض فانا لازم اعترف لك بالحقيقة يا هنا ..انت اول واحدة اشوفها تحرك مشاعري بجد بعد منة لله يرحمها
هنا اتوترت: اي ده هو موضوع ابنك ده حقيقي
هيثم اه يا هنا ..انا عارف ان انا غبي اني اتاخرت في حكي بس كنت خايف علشان اتعلقت بيكي
لكن دلوقتي مبقاش ينفع اخبي...انا كنت متجوز دكتورة معايا بس علاقتنا مستمرتش وانفصلنا بعد جوازنا بسنة وكانت وقتها هي حامل فابني
وفعلا مسبتهاش ووقتها لما عرفت أن ممكن الخلفة تأثر عليها رفضت وجود الطفل لأن هي أهم من الطفل عند اهلها بس للاسف هي رفضت ووصل اياد لكن منة توفت في العمليااات ...
هنا : يااااه وهو عنده قد اي دلوقتي يا هيثم
هيثم :هو داخل علي سنة... هنا انا عارف ان زمانك بتقولي لنفسك انت ذنبك اي تتجوزي واحد متجوز وعنده ولد كمان ..انا عارف ان احتمال كبير ترفضيني بس انا قولت احاول لآخر فرصة
هنا.. ......
طب لو انتوا مكان هنا هتوافقوا ولااااااا......
___________________________&&&
في مطعم علي البحر
حامد وفريدة قاعدين فيه .....
فريدة بضحك :مكنتش اعرف انك دمك خفيف اوي
حامد :للاسف لأن اغلب الوقت مكشر علشان المحاضرات لكن في الحقيقة مش كدة خالص
فريدة بإعجاب: بس حلو أن الشخص يبقي عارف يحط حدود لشخصيته يعني مثلا مع صحابه هزار وضحك وفي شغله شخصية جادة ويعتمد عليها
حامد ابتسم :يعني انت شايفاني كدة يا فريدة
فريدة :اكيد لو مش كدة مكنتش قولتلك يا حامد
حامد :عارفة يا فريدة اول يوم شوفتك فيه
اتمنيت انك تبقي ام عيالي ..انا عارف انك ممكن تكوني مستغربة دلوقتي بس دي فعلا حقيقة يا فريدة ..انا اول ما شوفتك اتعلقت بيكي
فريدة اتكسفت اوي: ..حامد ممكن بلاش الكلام ده بجد انا بتكسف اوي بجد
حامد :انا الي ولله ما عارف ايه بيحصلي لما بشوفك
بقولك اي يلا نطلب الاكل انا ميت من الجوع
فريدة :قشطااا يلا انت كمان جعانة اوي
حامد :ماشي يا عم المفجوووع ...
__________________________$$$$$$$
هنا روحت البيت وكانت بجد متلغبطة اووي
بس اول ما دخلت من باب البيت لقت الي بيشدها من ايديها بعنف ....
عمر: كنت فين يا بت انتي ..هااا كنتي فين
هنا بتزق أيده : وانت مالك كنت فين انت هتعمل فيها كبير ...اوعي ايدك واوعي تكلمني كدة تاني انت فاهم ولا لاااء
منال : اي ده انتوا بتتخانقوا ليه كدة في اي
عمر: البت دي كانت فين يا ماما لحد دلوقتي
هنا نزلت أيده :قولتلك متمدش ايدك دي تاني ولا انت غبي ..وبعدين انا واخدة الاذن من بابا
عمر بعصبية: بابا وبابا هيوافق انك ترجعي متأخر كدة ..ازاي يعني ..انت كدابة
منال عمر بس وسيب ايديها هي واخدة فعلا إذن من عادل وبعدين طول ما ابوك عايش ملكش حق تتعامل كدة مع اخواتك حتي لو غلطوااا
عمر :ازاي يعني ..طب فين بابا انا عايز اتاكد منه لأن حتي لو بابا وافق زي ما انتوا بتقوله اكيد مكنش يقصد لحد دلوقتي يعني ..
نور صحيت من النوم علي صوت الزعيق: اي ده في ايه ....اي الزعيق ده
منال : الحقيني يا نور اخوكي بيتخانق مع هنا علشان اتاخرت .مع هيثم برا
نور: وانت مالك ..بابا هو الي هيتصرف معاها مش انت اصلا ..متعملش فيها الكبير عليها يا عمر
عمر بعصبية :طبعا ما انت لازم تقولي كدة ما لا في حد عارف يلمك مكنتيش هتبقي كدة
منال بصدمة: عمر ايه الي انت بتقوله ده
نور واقفة بثبات وبتحدى: . واضح أن انا الي نسيت اعرفك اني اختك الكبيرة ....
وفاجاه نزل قلم علي وش عمر ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
نوربحدة : اظاهر اني نسيت اعرفك اني اختك الكبيرة
وفاجاه قلم جامد اوي نزل علي وش عمر
عمر بصدمة حط أيده مكان القلم :انت بتمدي ايديك عليا يا نور ...انت بتضربيني انا
منال اتوترت اوي ووقفت بينهم: بس لا عمر بس
مش عايزة اسمع صوت حد منكم كل واحد علي اوضته سامعين ..يلااااا
عمر بغل: اروح اوضتي واسيبها منغير ما ارب'يها علي ضربها ليا ليه عا'جز مش هقدر اخد حقي منها
نور: انا ضربتك علشان تعرف وتفهم أن رجولتك علي نفسك مش علي اختك ..انت اخويا وكمان اخويا الصغير يعني أنا الي كنت باكلك وبحميك ولما كنت بتنام كنت باخدك في حضني و لما كنت بتعوز فلوس بتيجي تاخد مني انا ..يعني في مقمام امك
فأول ما تشد نفسك وطولك كدة وتيجي تقف قدامي تعلي صوتك وترفع عينيك في عيني يبقي لازم ارجعك تاني وقت ما كنت طفل ...لآخر مرة هقولك يا عمر انت اخويا الصغير الي عمري حبيت اتعامل معاه بأنه صغير بس انت بتحط نفسك في المكانة دي .برغم أن انا حطاك في مكانة راجل ..
انا داخلة انام وكلامي مع بابا لما يرجع يا عمر ...
عمر كان واقف مصدوم ومتعصب اوي واتكلم: نور لعلمك القلم ده مش هسكت عليه ولازم تفهمي أن انا الراجل ومن حقي اعمل كدة وازعق وقت ما اشوف اختي بتعمل حاجة غلط .. سااامعة.
منال بعصبية: بس بقي اخرس خالص ..انا عمري ما ربيتك كدة واختك عندها حق و لما يجي ابوك هو الي هيتصرف معاك وفعلا يربيك بلا قلة ادب
عمر اضايق اوي ونزل من البيت .....
___________________________________&&
نور دخلت أوضاعا وكانت مضايقة اوي من كل حاجة حصلت ..مضايقة من تحكم وكلام اخوها وزعلانة انها فعلا ضر'بته ....وفتحته الباب خبط
نور بزعل: ادخل
هنا بكسوف: نور عايزة اتكلم معاكي شوية ممكن ولا هتنامي
نور بضحك: من ساعة ما فقدي الذاكرة وانت مؤدبة اوي زيادة عن اللزوم ...ادخلي يا هنا
خير يا حبيبتي عايزة مني اي بقي
هنا :عايزة اقولك علي حاجة حصلت النهاردة مع هيثم وبصراحة عايزة اسمع نصايحك ومحتاجة اخد اراء الناس كلها علشان اعرف اخد قرار بجد صح يا نور...
نور :اي الكلام الكبير الي اكبر من سني ده ما تقولي يا بنتي الموضوع علطووول اي حصل ..هو هيثم زعلك أو عملك حاجة مثلا
هنا: لا خالص بالعكس ده طيب جدا وذووق اوي بس طلع عنده ابن يا نور شوفتي الكارثة الي انا فيها انا مش عارفة افكر ولا حتي ارد ولا اخد قرار
نور :يا نهار اسود ومنيل ..متجوز وعنده ابن وجاي يتقدم ليه يا اختي ما يرجع لمراته احسن ما يفضل يتسرمح كدة ...انا مش فاهمة اي حصل الرجالة بجد النهاردة
هنا: لا يا بني مراته م'يتة من يوم ولادتها لابنه ..ابنه عنده سنة ومراته مي'تة من سنة ..هو كان عايز يتجوزني وابنه يعيش معانا ..
نور :يا حبيبي بصي هو الله يرحمها وكل حاجة بس انت ليه تربطني نفسك بواحد كان متجوز وكمان مخلف يا هنا ..وانت مالك اصلا يا حبيبتي
وبعدين انت صغيرة اوي علي المسئولية دي يا بابا
وبعدين افرضي ..افرضي انك وافقتي هتجيلي صحة انك تخدميه هو وابنه وجامعتك وابنك بقي انت ولا انت مثلا مش ناوية تخافي ولا اي كل ده فكرتي فيه يا هانم
هنا: بصي انا الي فكرت فيه هو اني بحبه بجد يا نور
وبصراحة موضوع ابنه مش فارق معايا خالص
بالعكس انا حاسة اني اتعلقت بيه اكتر يا نور
نور بصدمة،: معقول يا هنا بس انت لسه متعرفيهوش
يا حبيبتي ..
هنا :كدة كدة هعرفه يا نور هاه قولتي اي ما انت لازم تقنعي بابا معايا ..انا قولت لهيثم أن انا هفكر وابقي أكلمه
نور بقلق :بصي يا هنا لو انت فعلا بتحبيه انا هساعدك
بس ممكن طلب انك تدي لنفسك فرصة تعرفيه وتعرفي ابنه وأهله ....ممكن
هنا بفرح :أيوة طبعا ..يعني هتساعديني يا نونه
نور بحب: أيوة طبعا هساعدك ..علفكرة بقي بكرة انا رايحة المستشفى افك الجبس
هنا :ماااشي وانا معاااااكي بحب يا نور
نور ضحكت وحضنتهاااا
____________________________________$$
في المستشفي عند يوسف
بسنت صحيت: صباح الخير
يوسف وهو بيبوسها من خدها: صباح الفل علي عيونك يا بوسي
بسنت :انا نور وشمس وحشتني اووي
يوسف بضحك :ومين سمعك وانا كمان وحشوني اوي
بس عارفة العيال صحابي دول الي اندال لا فهد ولا ادهم رنوا حتي يطمنوا عليااا ..اندال يعني
وفجاه الباب خبط
يوسف بهزار :اي ده انا ظلمتهم ولا اي ...ادخل
وفتحته دخل امير وخطيبته ندي معاه
يوسف: اهلا اهلا بالكتاكيت ...اهلا ندي مش كدة
امير بغيرة :وانا اي مش مالي عينك مثلا يا عم الحج
يوسف: عاملة اي يا ندي
ندي ضحكت بكسوف: الحمدلله ...
امير: سبحانك يارب عارفة يا ندوش نور اه اسمها نور لسه مكلماني تطمن علي يوسف
يوسف بغيرة: نعععم وتكلمك ليه يلا هو انا اتشليت
أمير بنفس الغيرة: يعني أنا الي مش موجود
يوسف: ياض بحب ارخم عليك ياض... عامل اي
امير: ولله انا كويس بس انت الي متصاب لو مش واخد بالك يعني
يوسف :ياسيدي فكك ..اهم حاجة لساني واهو موجود وشغال كمان متقلقش
امير ضحك: شايفة ده بقي اكتر واحد مش بطيقه
في الفريق بتاعنا
يوسف: انا امي كانت دائما تقولي روح ربنا يحبب فيك خلقه ..الحمد لله دعواتنا فظيعة
ندي :هههههههه
امير: لا بهزر يوسف ده مافيش حد مش بيحبه من اول العساكر لحد اللواء كلهم عارفين أنه راجل بجد
يوسف :وانا امي اصلا ميتة برضوووو
امير وندي ضحكوا اووي
ندي :الف حمدالله علي سلامتك
امير بغيرة: ليه الف ليه مثلا مش حمدالله علا سلامتك وخلاص يعني
يوسف: أما انت رخم بشكل هو انت هتدفع حاجة من جيبك .انا سمج بشكل
لله سلمك يا ندي ..قوليلي بقي الواد ده عامل اي
ندي: عامل عصبية بس وغيرة منغير أسباب مش عارفة دي عدم ثقة ولا اي يا يوسف
امير؛ ولا اي يا يوسف انت ليه محسساني أن يوسف ابن خالي مثلا
ندي: بس بقي اسكت ...يوسف مين دي
أمير: علفكرة لو سالتيني كنت هقولك انا عادي
يوسف: يدي النيلة ..ندي سببيه الاشكال دي تتساب
علطووول اسمعي مني الواد ده من كتر غيرته هتصحي الصبح هتلاقيه واكل دراعك علشان محدش يبصلك
امير: افيه يلا اي حس الفكاهي ده ما تخف شوية
بصي بقي دي بسنت بس منسجمة في اللعب ومش معانا اصلا
يوسف :لا استني هعرفك عليها ..بوسي
بسنت :نعم يا يوسف
يوسف: تعالي اعرفك ..
بسنت جريت علي امير ..ده اونكل امير جابلي حلويات كتير اوووي
امير :شالها انت الي احلي حلويات بجد انا بحبك اووي
بسنت :وانا كمان اووي
ندي بحب :لا انا كدة هغير مين البنوتة الجميلة اوي دي يا نااس .
امير :دي بسنت يا سيتي ..هقولك بعدين مين
ودي بقي يا بوسي ندووش خطيبتي
بسنت: ازيك ...
ندي شالتها وحضنتها اوي: انا كويسة يا جميلة تيجي معايا نجيب حلويات من برا
بسنت :اه اووي
امير: يا حياتي تعالي انا هجيبلك يلااا
يوسف اتبسط اووي أنهم جووم يسلووها حتي شوية
وفعلا امير وندي طلعوا يجيبوا لبسنت حلويات
ورجعوا تاااااني
امير: اي اتاخرنا عليك يا باشا
يوسف :لا ابدا يا بوسي جابوه اي بقي
بسنت: انا الي هاكلك علشان انت ايديك وجعاك
ندي: يا حيااااتي ولله اخدك معايا وانا مروحة
بسنت: لا وانا مش هسيب يوسف ابدا
يوسف حضنها اووي وباسها :ويوسف برضو عمره ما هيسيبك يا قمر انت
وشوية وامير وندي اعدوا مع يوسف ومشيواااا
وعدي باااقي اليوووم بنجاااااح ......
___________________________$
تاني يوم الصبح .....
في بيت ادهم ..دخل ادهم و فهد البيت ميتين
لانهم من امبارح في القسم
فهد: ادهم انا مش قادر اتحرك
ادهم: يعني أنا الي قادر ..بس انت لحقتني ياض يا فهد امبارح
فهد: الحمدلله عدت علي خير ...بقول اي انا هقوم اخدلي شاور سريع كدة .والبس علشان يوسف هيخرج النهاردة
ادهم :اه صح طب اوك انا كمااان هقوم اجهز ....
فهد: طب اشحن الموبيل بتاعي احسن فاصل
ادهم: هات يا ابني اشحنه ..
وفعلا جهزوا وراحوا عند يوسف المستشفي بس اتفااااجوا بحاجة ....
واول ما راحوا لقوا أن يوسف مشي من المستشفي
فهد: ازاي مشي يعني ..هو لحق
ادهم بضحك: عارف ان يوسف هيهزقنا علشان مجناش ناخده اصلا
فهد: طب رن عليه كدة
ادهم بيرن علي يوسف ...غير متاح يا معلم
فهد: طب تعالي نطلب علي بيته اكيد هروح
علي بيته يلا بينا بقي
____________________________________
في الفيلا ابراهيم يوسف وصل
الجنايني :يوسف باشا نورت يا باشا مالك اي حصلك
يوسف ..الحمدلله انا كويس بس تعالي اسندني كدة
الجنايني: علي مهلك يا بيه علي مهلك ..
وفعلا سند يوسف ودخله لحد بيته ولحسن حظه أن عمه كان نايم
الدادة :حمدالله علي سلامتك يا ابني
يوسف: متقلقيش عليا انا كويس اوي بس حضري ساندوتشات لبسنت وانا قهوة بس بسرعة وحياتي
الدادة :حاضر يا ابني ..بس مين القمرة دي دي الي كانت مع ست نور
يوسف : اه ...دي بسنت ....بسنت دي الدادة سلمي عليها
بسنت :اسمك دادة ولا اي
الدادة: هههه لا يا حبيبتي اسمي ألفت
بسنت :ماشي يا دادة
يوسف :يلا يا بوسبوس نطلع نرتاح شوية
دادة انا عايز هدوم لبسنت
دادة: حاضر يا ابني انا هتصرف ...
يوسف: تمام يلا يا بسبس
بسنت بزعل: لا انا كل شوية انام واعد انا عايزة اروح لنور بتعلب معايا وشمس كمان ..انا زهقت بقي
يوسف :يا حبيبتى .. حقك عليا طب تحبي تلعبي في المرجيحة الي برااا
بسنت: اه ياريت ...
يوسف: دادة خديها تلعب في الجنينة بس عينيك عليها
الدادة :حاضر يا ابني ...اطلع انت ارتاح شوية
وفعلا طلع يوسف اوضته ...وطلع موبيله
ورن علي نور
نور كانت لسه صاحية ...الوووو
يوسف: صباح الفل صحيتي امتي بقي
نور: اممم لسه قائمة من علي السرير يا يوسي
يوسف :يوسي ماشي يا اختي ...قفلتي انت السكة
في وشي امبارح ..بس يلا المسامح كريم بقي
نور هههه: طب قولي غيرت علي الجرح
يوسف: اه من بدي ورحت كمان
نور :يوسف والنبي تكون روحت الفيلا .
يوسف: عيب عليكي بقي انا وعدتك ..انا في الفيلا
نور فرحت اوي: ماشي يا عم ...صحيح فين فهد
شمس بتكلمه امبارح غير متاح والنهاردة مش بيرد
يوسف: ده فهد ده واطي محدش جالي المستشفي اصلا انا روحت لوحدي كلهم كانوا غير متاح اصلا
نور :اي ده معقووول يا يوسف ..روحت لوحدك كدة برضووووو
يوسف: يسلام انا عمري ما اعتمدت علي حد اصلا.
وبعدين بقولك اي انا جاي اسكندرية بكرة
نور :تيجي فين هو انت قادر تتحرك
يوسف: ياساتر علي الدبش اه قادر ..هاجي يعني هاجي قولي لابوكي كدة يوسف جااي
نور ببتسامة: ده بجد طب ليه بقي جاي
يوسف ببتسامة :جاي اقعد عندكم كدة مش بقدر ابعد عنكم بحبكم بقي اعمل اي
نور: يوسف انت بجد هتيجي
يوسف: وربنا جاي ....
نور بفرحة: لله انا هقول لبابا ..باي بقي
يوسف: باي يا مجنونة
_____________________________________
في بيت نور
نور خرجت من أوضاعا فرحانة اووي
نور: يا بابا يا بابا يا عم عادل
عادل كان بيتكلم مع عمر ابنه
ايه يا نور خير
نور بصت لعمر: لا يا بابا بعدين هكلمك بعد اذنك .
عادل :استني يا نور ...عمر كان عايز يتكلم معاكي
نور: خير يا استاذ عمر
عمر ابتسم: انا اسف علفكرة علي الكلام الي قولته امبارح ليكي بس انا كنت مضايق .
نور: يسلام طب ما انا كمان اسفة علي القلم بتاع امبارح برضووو بس صعبت عليا نفسي منك
عمر قرب منها وباس رأسها: حقك عليا يا نور
نور حضنته :وانا كمان متزعلش مني ..انا عارفة انك راجل وخايف عليا وانا بحترم رايك جدا علفكرة
بس برضوو مينفعش تتحكم فيا ولا في هنا
عادل: خلاص يا نور انا اتكلمت معاه وهو فهم غلطه
قوليلي بقي خارجة فرحانة اوي كدة ليه
نو:ر بصراحة كدة يوسف جاي بكرة
عادل :ده بجد ..طب ليه بقي
نور: معرفش هو قالي كدة ...
عادل: لوحده ...ولا معاه العصابة بقي
نور ضحكت: برضو معرفش ...
شمس سمعتها وهي بتتكلم عن يوسف زعلت جدا لان فهد مش مهتم بيها ربع الاهتمام بتاعي يوسف
ودخلت الاوضة وفضلت تعيط جامد
شمس في سرها : اكيد لازم يعاملها كدة علشان بيحبها لكن أنا لا عارفني بس علشان ينقذني لكن مش بيحبني .....
______________&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد وادهم وصلوا الفيلا بعد ما راحوا بيته ومالقهوش هناااااك ....
فهد دخل أوضة يوسف بعصبية :انت عيل غبي علفكرة
يوسف بحدة: لا تقصد عيل واطي شبهك
فهد: بقي انا كمان الي واطي يا يوسف ده انا لقيت السبع دوخات وحضرتك قافل موبيلك كمان
ادهم: اي يا ابني التعب ده حرام عليك ده احنا مطبقين من امبارح
يوسف بصله بقرف: .اطلع برا ياض انت
ادهم: يا عم اخلص في يومك بقي لله
فهد: شوف انا بقول اي وهو بيقول اي يبني بطل برود كدة
يوسف: برود انا رنيت عليكوا كتير اوي وانتوا غيرمتاح اعمل انا اي بقي مثلا اوصلكوا ازاي
فهد: يوووه احنا كنا بايتين في القسم.
يوسف: يا نهارك ا اسود اخواتي انا بيتين في القسم اي مخدرات ولا اد'اب يا زبالة انت وهو
ادهم :اي الهبل ده انت فاهم غلط يا ابني احنا مش متهمين ..ده حمزة امبارح جيه البيت عندي و كان معاه س'لاح وعايز ياخد مني فيديوهات والمستندات
الي بتهمه بيها ..ورفع عليا الس'كينة لولا أن فهد جيه في الوقت المناسب كان زماني من ال'شهدااااء
يوسف اي معقوووول 😲
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
يوسف بخضة : معقوول الكلام ده يا ابني انت وهو ...
كل ده حصل معاكوا ومحدش اتصل بيا يقولي
فهد: اتصل بيك اي بس يا يوسف انت عبيط
هتصل بيك وانت في المستشفي وتعبان واقولك تعالي الحقنااا..اكيد مش هعمل كدة يا يوسف
يوسف: طب كلمتوا علي ولا رحتوا لوحدكم بقي
ادهم :لا طبعا كلمنا علي و وقف معانا حتة وقفة ولا مليون راجل كماان ..ولله علي ده بطل طول النهار في كوارث
يوسف : طبعا ده علي يا ابني يعني ابو الرجولة كلها
المهم ارتاحوا بقي لأن شكلوا تعبااان اوي
اه فهد صحيح هو انت كلمت شمس اصلها قلقانة عليك
فهد: لا طبعا ده موبيلي كان مقفول ومنمتش من امبارح اصلا يا ابني ..بس هكلمها
يوسف: طب يا ابني كلمها طمنها عليك ..علفكرة بجد قلقانة عليك واحتمال تكون زعلانة منك كمان
فهد: بصراحة عندها حق من ساعة ما مشيت وحتي مطمنتش انها وصلت بس ولله غصب عني اليوم كان طويل وبايخ ...
ادهم: بصراحة عندك حق انا هروح علشان تعبااان اوي ...يلا سلااام
يوسف :واد يا ادهم رايح فين ماتنام هنا انت شكلك اصلا فاصل خالص
ادهم: لا لا انا محتاج اروح .يلا سلام بقي
يوسف :ماشي يا استاذ ابقي رن لما توصل هاااااه
متنسااااش
ادهم :قشطا يلا سلام
فهد :طيب وانا كمان هروح انام عايز مني حاجة يا يوسف اعملهالك أو اجيبهالك
يوسف: لا يا حبيبي ربنا ما يحوجني لاشكالكم
فهد: يا ساتر يارب ..طب يارب ابويا يصحي ويشوفك كدة علشان يعلقك بحق وحقيقي يا عم الجميل
تصبح علي خير
يوسف: يلا في داهية يا اخي ...
وفعلا يوسف قرر يرتاح شوية وفعلا ناااام
وبينت طلعت لقيته نايم فقررت تنام جمبه
_________________________________&&&
في أوضة فهد
فهد دخل اوضته غير هدومه وقرر يرن علي شمس ..
شمس اول ما شافت رقمه ردت علطوول
فهد: الوووو ....
شمس بدموع ......
فهد: اي ده بت يا شمس ....بصي انا عارف انك زعلانة بس انت مش عارفة حاجة خالص ولله
شمس ........
فهد: طب هقولك حاجة اسمعي مني الي حصل والي شوفته وساعتها احكمي عليا يا ستي سواء غلطان وحقك متكلمنيش و تعاقبيني او انك تسامحني واجيلك وافسحك حتة فسحة ..ها هتسمعيني
شمس بدموع وصوت باين عليه الحزن: اه اسمعك .
فهد: يا روحي والنبي ما كان قصدي يا شمس ولله
ده احنا في القسم امبارح طول اليوم ولله والموبايل بتاعي فصل شحن
شمس بخضة: اي في القسم ليه يا فهد ..انت كويس طمني عليك علشان خاطري
فهد: يا حبيبتي اهدي بس اهدي انا كويس
شمس: طب ليه كنتوا في القسم يا فهد والنبي ما تخبي عني حاجة وقولي
فهد: بصي كان في واحد المفروض أن هو صاحب ادهم اوي بس طلع واطي وسرق فلوسه وعمل مليون مصيبة ومصيبة بس ادهم عرف عنه كل حاجة ولما جاب أدلة ضده جيه بيته وكان عايز ي'قتله
شمس بخضة :يا نهار اسوود طب انت حصلك حاجة يا فهد
فهد: انا الحمدلله وصلت في الوقت المناسب وادهم كمان محصلوش حاجة بس كونا في حوار كبير امبارح ده حتي يوسف روح علي الفيلا لوحده مكناش معاه خالص
شمس :يا عيني ده هو اصلا مش قادر يتحرك ..صحيح هو انت هتيجي بكره فعلا معاه
فهد :مع مين يا شمس
شمس :يوسف قال لنور أنه جاي اسكندرية بكرة
فهد: لا والنبي ماقليش خالص ولله
شمس: طب اي هتيجي ...
فهد: انا اصلا كنت هاجي اشوفك علشان وحشتيني اوي ..اوي كمان
شمس ابتسم: وانت كمان وحشتني ولله يا فهد
انا قلقت عليك اووي وبصراحة فكرت اني مبقتش أفرق معاك اصلا علشان كدة مكلمتنيش
فهد؛ علشان عبيطة انت تفرقي معايا اوي انت مراتي يا شمس عارفة يعني اي مراتي
شمس؛ حلوة مراتي اوي منك يا فهد
فهد ضحك: وحشني حضنك علي فكرة
شمس بحر:ج احم طب سلام بقي علشان عايزيني برا
فهد: يسلام علي الواد الي بيهرب ماشي يا شمس
شمس ضحكت :سلام بقي لله
فهد: ماشي يا ستي تصبحي علي خير
وفعلا فهد سابعا وناااام بعد يوم طويل اوي
__________________________________:
ابراهيم :يا الفت ....الفت
الفت :صباح الخير يا ابراهيم بيه
ابراهيم: فهد جيه يا الفت
الفت: اه فهد ويوسف كمان فوق بس ناموا
ابراهيم: يوسف جيه يا الفت ..ازاي متصحنيش ده واحشني اوي
الفت :أصله كان تعبان شوية وقالي أنه هو هينام ولما تصحي هيبقي يشوفك
ابراهيم: لا طبعا انا هصحيه دلوقتي ده واحشني اوي وبعدين لازم تربيه بقاله كام يوم مختفي ليه يعني .....
وفعلا طلع ابراهيم يصحي يوسف ....وكانت المفاجاه
______________________________________$$$$
في بيت عادل ...
كلهم كانوا متجمعين يتفرجوا علي فيلم اجنبي
عادل؛ اي يا نور مالك عمالة تبصي لهنا كدة ليه
هنا بتوتر: هاااا مافيش يا بابا
منال: يسلام هو لي الي مافيش ده بايت اوي انكوا مخبين حاجة ..ولا اي يا شمس
شمس: لا ولله ما اعرف ..هو في حاجة بجد
نور: بصراحة بقي يا جماعة اه في حاجة ...وحاجة مهمة اوي كمان وهما مش هتعرف تحكي انا الي هحكي ...عمر اقفل التليفزيون
عمر استغرب اوي بس فعلا طفاااا التليفزيون
هاااه يا بنتي خير اديني قفلته اهووو خير بقي
نور :بابا انا عايزة منك وعد انك تسمعني لآخر الحوار بلييييز وغلاوتي عندك
عادل: نور انت كدة قلقتيني انت عارفة كويس اوي اني مش بكره في حياتي قد المقدمات .. اخلصي بقي وبسرعة
نور بقلق :حاضر يا بابا حااضر ..بصوا بقي هنا طبعا عارفين أن هيثم عايز يتجوزها صح
منال :أيوة طبعا ..بس اي الجديد يعنى يا نور بقي
نور: ما هو الجديد بصراحة كدة أنه كان متجوز ..
عادل بعصبي:ة نعععم كان متجوز وجاي يتجوزها هي ليه اي بيجرب ناس جديدة ...ده انا هخرب بيته
عمر :اهدي بس يا بابا ..اهدي
نور: يا بابا اسمعني مراته م:يتة اصلا من سنة
منال: لاحول لله لله يرحمها بس برضو كان لازم يقول لابوكي كل حاجة عنه ...خلاص يا عادل اكيد ماقلش علشان ماضي وفات خلاص
نور بقلق: لا ما هو بصراحة مافتش اوي يعني
عادل: اي مراته قامت من موتها وقررت ترجعله ولا اي
نور؛ بصراحة كدة هو عنده ولد من مراته
منال بصوت عالي: يالهوووووووي
نور ؛اي يا ماما هو انا قولتلك أنه مات ..ده عنده طفل برئ يا بابا عنده سنة واحدة بس يعني ملاك ولله
عادل بحدة: هنا ....
هنا بخوف: نعم يا بابا
عادل: الكلام الي اختك قالته ده حقيقي عايزة تتجوزي واحد كان متجوز وعنده ولد
هنا :وفيها أي يا بابا هو مش ذنبه اي حاجة حصلت في حياته يا بابا ..هو دكتور وناجح وشخصية جميلة جدا ..في يوم من الأيام حب وارتبط واتجوز ولما حس أن حياته صعبة مع البنت دي انفصل عنها وفضل جنبها ومعاها لحد ما ولدت ولما عرف أن الحمل غلط عليها لانها ممكن ت'موت رفض الجنين برغم أنه كان منفصل عن مراته ..وفي الاخر مراته خلفت وربنا افتكرهاااا ..وهو مع ابنه وبيربيه
واحد زي ده اي عيوبه يا بابا غير أن ظروفه بس صعبة وان ربنا حطه في تجربه ونجح فيها
منال: مشكلته وعيبه ان ظروفه مش شبهنا مش شرط أن ظروفه وحشة بس مش شبهنا انت متجوزتيش قبل كدة لكن هو لاااا
نور: يا ماما هي بتحبه والكلام الي حضرتك بتقوليه ده ميفرقش مع هنا في حاجة اصلا
منال :لا يفرق هي عندها كام سنة علشان تتحمل مسؤولية طفل مش ابنها
هنا: يا جماعة حتي لو قولتلكم أن انا موافقة وراضية اوي كمااان
عادل :وانا كمان موافق يا هنا ...واضح أن انا كنت غلطان لما كنت يعاملك أنك طفلة بس طلع لااا
بصي يا هنا لو ده قرارك انا موافق عليه بس بشرط
هنا بفرحة: اي هو الشرط يا بابا
عادل؛ أن وقت ما تحسي انك غلطتي تبعدي علطول
ومتحاوليش علشان انت متتعبيش يا بنتي ..وبرضوا فترة الخطوبة تبقي كبيرة
هنا جريت علي عادل وباسته وحضنته ؛بحبك اوي يا بابا يا احلي بابا في الدنيا دي كلها
انا هدخل اكلم هيثم ...
وفعلا هنا كلمت هيثم وكان فرحااان اوي واتبسط اوي أنهم وافقوا عليه وحددوا معاد ليه كمان .......وعدي اليوم بسلام
لحد ما حصل حاجة ..بصراحة من وجه نظري هي حلوة بجد ..........
تفتكروا اي حصل ....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في أوضة يوسف ...طلع ابراهيم يطمن عليه بس اتفاجاه بالطفلة في حضنه واتفاجاه بكتفه وأيده
ابراهيم بخضة :يا خبر اي ده يا يوسف
يوسف صحي علي صوته ..اي ده يا عمي في اي مالك بس
ابراهيم :مالي اي يا يوسف مين دي ..واي عمل فيك كدة يا ابني بس ..ده انت متبهدل خالص
يوسف بصوت واطي :طب وطي صوتك بس البت هتصحي ...تعالي نتكلم في البلكووونة
وفعلا يوسف قام براحة اوي من السرير وساب بسنت نائمه ودخلوا البلكونة بتاعة يوسف ..
ابراهيم: اي بقي الي حصلك ده يا يوسف
يوسف بتوتر: ما فيش يا عمي كنت في مأمورية كدة وحصل الي حصل ..بس كالعادة يعني أنا كويس ولله
ابراهيم: وازاي انا معرفش حاجة ..ازاي تخبي عني يا يوسف انك كنت في مأمورية وحصلك كل ده
وطبعا جوز الجزم كانوا عارفين وخبوا عليا انا بجد مش مصدق انك تعمل كدة ..
وجاي يسيبه ويمشي وهو في قمة غضبه
بس يوسف بيلحقه ويقف قدامه ..
يوسف بترجي: ولله يا عمي انا خبيت علشانك وعلشان صحتك ..انا بقيت كويس والحمدلله الموضوع عدي واكيد لو كان خطير كانوا قالوا
بس ولله انا كويس اهو وكتفي دي إ'صابة بسيطة
وحياتي عندك متزعلش مني بقي
ابراهيم بزعل :يعني انت كويس بجد يا يوسف
يوسف ضحك: ولله يا حبيبي كويس...طب اقولك حاجة كمان ..انا مسافر اسكندرية بكرا لنور
واطلبها رسمي من ابوها انا خلاص قررت اني مقدرش اعيش من غيرها يا عمي .
ابراهيم فرح اوي :مبروك يا حبيبي الف مبروووك
أخيرا بقي هفرح بيك ده انا كنت فقدت الامل خلاص
يوسف: هههه المشكلة بقي في ادهم يا عمي
ابراهيم: انا مش طايقه بعد الي عمله معاك يا يوسف .عيل بجد غبي وغشيم كمان
يوسف بقلق :هو حضرتك عرفت اي بالضبط
ابراهيم: عرفت يا يوسف أنه اتهمك بحرق شغله وأنك كنت عايز تحبسه وتاذيه .. انا مش مصدق أنه يفكر كدة اصلا ..
يوسف: أيوة يا عمي بس حضرتك عرفت ازاي أنه عمل كدة بجد
ابراهيم: بسلام انت كمان كنت ناوي تخبي عني حاجة زي دي يا سي يوسف
يوسف: أيوة طبعا الي بيني وبين ادهم أو فهد عمره ما يطلع برانا ....أيوة وجعني وزعلت من اتهامه ليا ولأنه مش عارف انا بحبه ازاي بجد ...بس برضو عمري ما اطلع مشاكلنا برانا ..مش انت الي دائما تقول أن احنا مثلث برمودا ..
ابراهيم: هههههههه أيوة فعلا ..جدع يا يوسف بجد جدع وراجل شبه ابوك لله يرحمه ..
يوسف بحزن: لله يرحمه ..
ابراهيم :عموما ادهم هو الي قالي كل حاجة علفكرة
ويلا بقي جهز نفسك علشان تسافر بكرااا
يوسف بصدمة: هو الي قالك يا عمي معقوول
ابراهيم: امممم هو ...حتي انا استغربت من بجاحته بصراحة يا ابني
يوسف: لا يا عمي دي مش بجاحة ده ندم ادهم ندم علي الي عمله معايا انا عارفه كويس اوووي
واه علفكرة ادهم عرف أن حمزة وهو الي عمل كده
واتقبض عليه امبارح كمان
ابراهيم: معقوول حمزة انت بتتكلم بجد يا يوسف
يوسف: للاسف اه هو حمزة ..انا مش عارف ازاي الناس بتعرف تلبس وش تحبنا بيه ووش تكرهنا بيه ..ناس مريضة
ابراهيم: لا يا يوسف عادي ده في اوحس من كدة كتييير ....بس انا مش مصدق الي انتوا فيه ده ..هو انتوا عملتوا كل ده من ورايا يا جزم
يوسف بضحك: لا ولله من ورانا انا كنت في المستشفي مريض ..عموما هسيبك بقي تتقبل الصدمة براحة خالص واصحي الواد فهد
علشان عايزه في حوار كبير الصراحة ...باي يا عمو
في بيت عادل
في البلكونة
عمر: انا مش مصدقك بجد يا هنا معقول خلاص كدة قررتي انك تربطني حياتك بحياه هيثم
هنا بفرحة: أن حبيته بجد يا عمر ..وانت بقي
عمر :انا اي بقي ..
هنا :اممم واضح انك معتقد اني هفضل عمري كله مش فاكرة حاجة ...لكن لا انا بقيت افتكر حاجات
اينعم مش كتير بس اهو احسن من مافيش
عمر ضحك جام:د وفاكرة اي بقي يا هنا
هنا ا:ممم فاكرة انك كنت معجب ببنت اسمها فريدة
مش كدة يا عمر
عمر: برافو ولله ده العلاج عامل مفعول
هنا: بس يا رخم قولي بقي هي فين ..مش بتكلمها يعني
عمر: لا ما خلاص بقي ..خلصت يا هنا .احنا سيبنا بعض وربنا يهنيها مع الي اختارته
هنا :اختارته ..هي سابتك وراحت لحد تاني
عمر؛ بصراحة أنا الي سبتها يا هنا ..وهي شافت مصلحتها ...ولقت أن مصلحتها بعيد عني
وبصراحة ده احسن ليها فعلا
هنا :انا مش فاهمة حاجة ..يعني هي الي نادلة وباعتك ولا انت الي خاين وواطي علشان بس افهم
عمر: هتفرق معاكي يعني يا هنا
هنا :طبعا يا ابني علشان اعرف انا هشتم علي مين
عمر ضحك: اشتمي عليا انا يا ستي ...انا داخل انام يا هنا ..تصبحي علي خير بقي .....
هنا :اي ده معقول انت الواطي ..ماشي يا عم عمر شكلك وراك مصيبة ولله .......
وفعلا راحت هنا اوضتها وقررت انها تكلم هيثم واتس وفعلا رد عليها وفضلوا كدة ..
في أوضة فهد
يوسف :فهد انت يا ابني قووووم كل ده نوم ..قوم بقي يا فهد
فهد بنوم :اي يا يوسف في اي مالك ..انا تعبان سيبني انام شوية
يوسف: لا ما انت لازم تقوم علشان رايح مشوار وعايزك معايا بصراحة ...قوم بقي يلااا
فهد بخنقة :مشوار اي يا يوسف خير ...
يوسف بضحك علي طريقته: هنجيب هدوم لبسنت
فهد رفع حاجبه: واد يا يوسف انت متاكد ان البت دي متعرفهاش ..انا شاكك انها بنتك ولله
يوسف :افف من طريقتك ..يلا علشان بعد كدة هنسافر اسكندرية ...راشق
فهد بفرحة وقام من علي السرير: طبعا انت عايز تسيبني ولا اي ..انا جاي معاك ..بس المشكلة في ادهم هيجي معانا ولا لاء بقي
يوسف بتفكير: مش عارف بصراحة ...بس بقولك يلا نجيب لبوسي هدوم الاول واحنا راجعين نكلمه يلااا
فهد :اوك يلاااااا. .
وفعلا فهد ويوسف وبسنت راحوا مول و قسم اطفال
بسنت :لله يا يوسي اي رايك في ده
يوسف: حلو اوي يا بوسبوس ..يلا نقيسه ..
بسنت: يلاااااا
وفعلا فضلوا يجيبوا هدوم كتيرة اوي ..والأهم أنه علي راي بسنت
بسنت :بقولك وحش انت غبي يا واد
فهد بصدمة: غبي ...
يوسف: هههههه واضح انك معروف اوي يا فهد
فهد: اي البت دي ...ماشاء دي مشمتش تربية اصلا
يوسف :هههه بوسي عيب كدة ..قوليه سوري
بسنت: يا يوسف ما هو مش بيفهم
يوسف :هههههه معلش خليها عليكي بقي
فهد :اي يا ابني انت ..عيب. يا بابا انا عمو فهد
بسنت بعند: لا انت فهد بس عجبك ولا لااء
فهد: الحقني يا يوسف ..انا بتهدد عادي
يوسف :لا وتضرب كمان ..دي بلطجية عادل
يلا بقي يا بوسي عايزين نجيب ايس كريم للقمر
بسنت :لا انا عايزة عروسة بدل الي ضاعت مني
يوم ما الراجل الوحش اخدني
يوسف قلبه وجعه عليها وحضنها: حاضر يا روحي
هجيبلك احلي عرايس لاحلي بنوتة
فهد :وانا قوليلي ياض يا فهد عادي يعني
احنا عندنا كان بوسبوس
وفعلا راحوا واتعشوا برااا...ويوسف جاب لبسنت ايسكريم وعروسة حلوة اوي
.....وقرروا يروحوا لادهم...
_____________________________
في بيت ادهم ....
وصل فهد ويوسف وبسنت وفضلوا يخبطوا علي الباب كتير لكن محدش كان بيرد
فهد: يوسف مش انت معاك نسخة ..افتح الباب
يوسف افتكر أنه فعلا معاه نسخة وفعلا يوسف فتح الباب ...وقد كانت الصدمة.......
تفتكروا اي حصل خلي يوسف وفهد يتصدوا بقي
عايزة تخميناااات
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
وفعلا يوسف فتح الباب بتاع شقة ادهم بس .....
يوسف وفهد سمعوا صوت ض:حكة من بنت
يوسف: فهد خد بسنت وانزل تحت ...
فهد بص ليوسف بحزن :مكنتش متوقع أنه زبالة كدة
يوسف بحدة :فهد خد بسنت ونزل ..
وفعلا فهد اخد بسنت ونزل بيها تحت وقعدوا في العربية ...
لكن يوسف دخل البيت ورزع الباب علشان ادهم يسمع صوته ...وفعلا ده الي حصل ادهم وهو في الاوضة سمع صوت باب الشقة بيترزع
البنت: اي الصوت ده يا ادهم هو في حد هنا ولا اي .
ادهم بخضة :معقول ..اوعي كدة ..اوعي
وفعلا أدهم قام وخرج من الاوضة ولقه يوسف قاعد برا علي الكرسي وماسك في أيده المفتاح ...
ادهم بتوتر: يوسف ..خير عايز حاجة ..انت اي جابك
يوسف بثبات: في خلال خمس دقائق يا ادهم البت الي جوا دي تمشي ..حالا.
ادهم بعصبية: وانت مالك تمشي ولا لااااء ..انت جاي بيتي وتقولي امشي مين ولا لااااء
لو انت مش حابب تقعد في البيت ده شايف أنه ع.ار عليك اوي كدة ...امشي انت.
يوسف بنفس الثبات: ماشي يا ادهم يعني ده اخر كلام عندك
ادهم بحدة ؛اه اخر كلام عندي ..وقبل ما تمشي يا يوسف هات النسخة الي معاك بتاعة شقتي
يوسف .......
وحصل حوار كبير بينهم ......
حوالي نص ساعة وبعدها يوسف نزل لفهد في العربية ...
فهد بقلق: في أي يا يوسف اي حصل مع ادهم
ومالك مبوز ليه كدة
يوسف ؛مافيش يا فهد ولا اطلع بينا علي اسكندرية
فهد :معقول دلوقتي يا يوسف ..
يوسف: اه ...يلا اطلع
فهد :خلاص اطلع ..مطلعش ليه ....
وفعلا فهد بدأ يتحرك علي اسكندرية
ويوسف اخد بسنت في حضنه ونامت في حضنه
وطول الطريق يوسف كان بيفتكر الي حصل مع ادهم
وكان حزين اوي علي كلامه .......
يا ترااااا اي حصل عند ادهم !!!؟
تعالواااا نروح لفريدة ...
فريدة قاعدة في اوضتها بتتفرج علي صورها مع عمر وكانت دموعها بتنزل
اختها ..وبعدين معاكي يا فريدة انت لسه معاكي صور ليه يا حبيبتي ده انت خطوبتك الاسبوع الجاي ليه تربطني نفسك بحد هو اصلا مش سأل فيكي كدة
فريدة بوجع : من حظي حبيت واحد كداب كان طول الوقت محسسني أنه بيموت فيا ويغير عليا لكن طلع ده كله كدب في كدب ...
اختها: طلاما انت عارفة أنه كدب رابطة نفسك بيه لحد دلوقتي ..ليبيه
فريدة بدموع :علشان مش قادرة أنساه ..لسه بحبه اوي ..يارب ساعدني انسااه
اختها: طب وحامد يا فريدة معقول معرفتيش تحبيه
فريدة: بالعكس. حامد بجد شخص مافيش منه
وهو الوحيد الي حسسني بالامان بس عمر في قلبي ومش قادرة انسااه وحتي ابطل افكر فيه
اختها: يبقي لازم تتطلبي تاجيل خطوبتك يا فريدة
مينفعش يعلقي حامد وفي الاخر تصدميه
فريدة: انا هكلمك حامد وهطلب منه أننا ننفصل
اختها :انت هبلة ولا اي ..لا طبعا انا مقصدش كدة
انا راي انك تاجلي شوية لحد ما تتاكدي أن عمر خرج تماما من دماغك ....فهمتي ولا لاء ..لكن تضيعي واحد زي حامد من ايديك تبقي بجد عبيطة
فريدة مسكت دماغها بانهيار: لا انا مش هقدر اخدعه
انا مش بحب حامد ولو كملت معاه ابقي كدابة..
اختها: انت حرة .انا قولت نصيحتي ..اعملي الي يريحك بقي ..انا ماليش دعوة اصلا
فريدة : أيوة انا هعمل الي انا عايزاااه ..سيبوني في حالي بقي ....
وطلعت تليفونها وبعتت لحامد واتس
انا اسفة يا حامد بس انا مش هقدر تخدع انا لسه بحبه
ياريت تنساني لوسمحت أنت مليون بنت تتمناااك..اسفة
______________________________&&
وفعلا بعد فترة طويلة ..وصل يوسف وفهد اسكندرية وكانت الساعة حوالي ٧ ......
يوسف .. رن علي نور
نور كانت صاحية من بدري لانها عارفه أنه جااي
طبعاااا...
الوووو يا يوسف انت فين دلوقتي
يوسف: انا خلاص داخل علي اسكندرية
نور: بجد طب يلا تعالي بقي
يوسف: اجي فين يا بنتي لا طبعا مينفعش دي الساعة ٧ انا هروح بيتي انا وفهد ....
نور بزعل: يووه يعني مش هتيجوو ..انا مستنياك من بدري يا يوسف ..تعالوا بليز عمر صاحي ولله
يوسف :لا يا نور بصي انا هتكسف ولله
عمر أخد التليفون من يوسف :الو يا عم يوسف
يوسف :حبيبي يا عمر عامل اي
عمر: كويس يا معلم ..اي بقي تبقي في اسكندرية ومتجيش ولا اي
يوسف: ولله جاي بس الساعة ٧ بدري اوووي
عمر: يا عم ما انا صاحي ...وبعدين تعالوا يلااااا
انا مش باخد رايكم أوضة الضيوف فاضية
يعني مش هتصحوا حد ...انا مستنيكم...سلام
يوسف: خلاص يا عمر ..حاضر سلام
يلا يا فهد اطلع علي عم عادل
فهد؛ اشطا ..حاضر صحي بسنت
يوسف: لا انا هبقي اشيلها.
فهد بيبص علي دراعه ؛اه ما هو واضح
يوسف: سوق وانت ساكت يا سمج
________________________________$$$.
في اسكندرية ....
نور: حبيبي يا عمر انت بجد عسل
عمر :عدي بقي الجمايل يا ستي ...يلا حضريلهم فطار
نور :هوااااا بس هروح اصحي شمس الاول
نور دخلت أوضتها هي وشمس
نور بفرحة؛ شمس ...قومي بلييز ..يلااااا
شمس بنوم: لا انام شوية بقي ...
نور: لا انت مش عارفة ..يوسف وفهد فاضل أقل من عشر دقايق يوصلوا
شمس قامت من النوم بفرحة: هو فين يا نور ..هو فين
نور حضنتها ؛جاي في الطريق ...قرب اوي
شمس بفرحة: بجد يا نور ولا بتضحكي عليا ..والنبي
نور: اي ده أي ده ..ده حب بقي
شمس: حب بس ...ده انا قلبي حساه هيقف من الفرحة
نور: طب يلا قومي فوقي كدة اعقبال ما احضر الفطار يلاااا
شمس: اوكي ....
وفعلا شمس قامت تغير هدومها وتظبط نفسها ونور جريت علي المطبخ وكانت بتعمل الفطار بصعوبة علشان الجبس ..وعمر كان فرحان اوي لفرحتهم بس حزين علي حاله اوي ...وفضل واقف في البلكونة
مستنيهم .......
وفعلا وصلوااااا......
الجرس بيرن
نور كانت في المطبخ غمضت عينيها اوي اول ماسمعت صوت الجرس .....
وفتح الباب عمر ....
عمر :جووو
يوسف: حبيبي وحشتني اوي
عمر: ههه انا برضو يا كداب يا منافق
يوسف بضحك: هي فين ....
عمر؛ في المطبخ تقريبا اتسمرت جوا لما عرفت انك جيت يا باشا
يوسف: طب انا هدخلهاااا....
ازيك يا شمس ..
شمس بكسرة: فين فهد يا يوسف
يوسف ضحك ؛طب يا ستي ردي السلام الاول .عمتا فهد طالع بس كان بيركن العربية
شمس ضحكت اوي ؛ازيك يا يوسف بقي
يوسف ضحك اوي ودخل المطبخ عند نور
____________________________________
في المطبخ عند نور
كانت واقفة جواه وكانت مستنيااه يدخل ..
يوسف دخل المطبخ ....
يوسف ببتسامة: هربانة مني مثلا ..لا مستخبية في مكان امن فعلا .....
نور كانت بس مبتسمة ....
يوسف قرب منها: وحشتيني يا بنت الايه
وفجاه نور اترمت في حضنه جامد لدرجة أنها خبطته في الجرح
يوسف بوجع :مجنووونة ولله
نور خرجت من حضنه: وحشتني اوي يا يوسف
يوسف :لا ما انا قررت اني مش هوحشك تاني خلاص
نور: ازاي بقي
يوسف: انا مش نمشي من هنا غير وانت معايا .انا قررت خلاص
نور: مينفعش طبعااااا اي الي بتقوله ده يا يوسف
يوسف: انا ولله ما باخد رايك ابدا ...انا مش هقدر علي البهدلة دي بجد ...انت هتيجي معايا. فأكيد يبقي الأحسن لابوكي انوا يجوزنااا بدل الفضائح
والمطابخ
نور ضحكت: ومين قالك اني انا موافقة بقي
يوسف؛ امممم انت هبلة بقي ..انت اي كلمة عايزة تستخدميها بتسخدميها ...ياماما اختاري الوقت المناسب ده انت لسه حضناني
نور اتكسفت: بس اخرس شوية ..وبعدين كداب ده انت الي حضنتني أصلا
يوسف برخامة؛ لا ولله ..طب نبعت لعمر نسأله
نور ؛لا ولله نسأله علي موضوع الحمام والاوضة
يوسف بضحك: اوبا انا بتهدد ..ولله عيب ..ده انا
نور بتقليد ؛ يوسف المنشاوي ..يا بنتي
يوسف؛ يا واد يا جامد انت ..ماشي يا نور
عاملة اكل اي بقي
نور؛ بص تعالي دوووق
_______________________________#$
برا المطبخ ..
شمس وفهد ...شمس كانت مستنية فهد علي نار
وفعلا فهد طلع بس كان شايل شنطة هدوم وبسنت
واول ما دخل من بص علي شمس ..
عمر :حاسب هات بسنت ..هات
فهد؛ نايمها علي السرير والنبي يا عمر
عمر؛ ماشي يا حبيبي هاتها ..
وفعلا أخدها ودخلها الاوضة
فهد شمس وجري عليها حضنهاااا وشمس حضنته اوي وحشتني اوي يا فهد اوي
فهد: وانت اوي ...
عمر :احم احم ..احترم نفسك ونزل ايديك
يوسف خرج هو ونور
يوسف؛ وانت مالك يا رخم ..واحد ومراته
عمر بضحك: لا ولله وانت مصدق يا يوسف
هو انت كنت بتعمل أي في المطبخ كدة فكرني بس
نور ضحكت اوي
يوسف بضحك: ايه هتاكدي تفكيره يا بنتي ..
عيب يا عمر .عيب ده انا حتي متصاب
عمر ؛يا راجل هو انت بتحوق فيك حاجة برضوو .
فهد ؛مين الواد ده ..بقولك اي أوضة الضيوف دي ليا انا و شمس انت ويوسف وبسنت كمان مع بعض بقي
شمس اتكسفت اوي ووطت رأسها علطول
عمر: بس يلا يا اهبل هو انت مش مطلقها ..
فهد: لا هردهااا ..واخرس بقي شوية
عمر :ماشي يا عم ردها وانا أجرك شقة مخصوص يا عريس
نور ؛خلاص بقي كسفتوووو البت
يوسف: عقبالك يا قمر
نور: عقبالي اي
يوسف: اعبال ماتتكسفي يا اختي ..نفسي اشوفك مكسوفة
عمر و فهد ضحكوا جامد
نور اتحرجت : كدة برضووو ماشي يا يوسف
يوسف: ههههه ولله بهزر
عمر: لا ده مش هزار دي رخامة
يوسف: خليك في حالك يا سمج
عمر بضحك ؛ماشي يا عم هو فين ادهم يا شباب
يوسف بحزن : ادهم مجاش ..بقول اي انتوا مش عاملين فطار يلا ناكل انا جعان اوي
عمر: اوك يلا يا بنات جهزوا الفطار
فهد: لا طبعا انتوا بتحركوا شمس ..شمس مينفعش تتحرك علشان رجليها ..
يوسف :لا نور بتعرف يلا يا نور علي المطبخ
نور مسكته من التيشيرت: تعالي ساعدني يلا
يوسف ببتسامة؛ أوامرك يا كبير ..بعد اذنكوا
عمر بتريقة: لا يا حبيبي براحتك البيت بيتك .
فهد: احم عمر ...
عمر: يا نعم .
فهد :ماتشوف اي حاجة تعملها بعيد عن الصالة يعني
يوسف وهو في المطبخ: والمطبخ كمان .
عمر: اعاااا ماشي انا هكبر بمزاجي بس حركة كدة ولا كدة ....
يوسف خرج من المطبخ: ولااااا. .هتعمل اي
عمر :ولا حاجة يا كبير ..ولا حاجة لو عوزتوا حاجة رنوا علياااا.
شمس ضحكت اوي .....
وفعلا بعد فترة جهزوا الفطااار وقعدوا يفطرواااا كلهم وبعد ما خلصوا اكل
عمر: ها هترتاحوا شوية
يوسف :انا مش جايلي نوم خالص
نور :ولا اناااا ...تيجي نتمشى شوية علي البحر
اي رايك يا عمر ..
عمر: ماشي اوك .
فهد: بتبصيلي ليه كدة .. لا طبعا انت مينفعش تتحركي علي رجلك بليل هنروح نكشف وبعد كدة
افسحك شوية
شمس بزعل :ماشي يا فهد ..ماشي
وفعلا نور ويوسف نزلوا ...وفهد وشمس قعدوا في البلكووونة
لكن مع يوسف ونور لما نزلوا يتمشوا حصل حاجة ..
______________________________________$
في القاهرة
علي كان مروووح بس شاف خناقة جامدة اوي
وقف العربية ونزل في الخناقة علشان يحجز
فشافهاااا أيوة هي تمارا .....
علي: هو انت يا بنت المجانين
تمارا: اوعي كدة انت مين اصلا ..اوعي كدة ...
علي: هو في اي يا بنتي .... اي بيحصل هنا ..
تمارا ؛الراجل ده بيستقوي علي الست الغلبانة دي علشان فقيرة ..انت فاكر نفسك اي
الراجل: يا بت حلي عني بدل ما اعورك
علي؛ تعورها ..وانا بقي هسيبك صح
تمارا ؛اخرص انت انا فيا لسان واعرف ارد كويس
علي بصدمة: يا بنت الج:زمة ده انا بدافع عنك
تمارا بتبصله بقرف ورجعت وبصت الراجل: انت عارف بقي انا هحبسك
علي بغيظ؛ طب وحياه ام'ك يا بت انتي لانا الي هحبسك
الراجل: ايوا يا باشا دي عمالة تشتمني من الصبح
تمارا: تحبسني انا ..انت مجنون ولا اي
وفعلا علي كلم امير وكانوا موجودين خلال عشر دقايق ومسكوا الراجل ...
علي بغيظ: تعالي بقي معايا
تمارا: نزل ايديك دي انت عايز اي مني لله
علي: لا ولله هعوز اي منك مثلا ...هحبسك بس
تعالي معايا بقي
تمارا: انت عارف انا مين علشان تفكر بس تحبسني
يا حضر الظابط
علي: تصدقي انك بجد مستفزة طب تعالي معايا
وفعلا علي اخدها علشان يركبها معاااه وفعلا اخدها
معاه القسم ........
بس عيل غبي مش عارف داخل علي اي ...ربنا معاه
______________________________________
امير بعصبية ... الو يا ندي انت فين
ندي بتوتر ..انا ...انا
امير: أنت سافرتي منغير ماتكلميني ولا حتي تقوليلي
ندي؛ امير قلتلك طول ما انت خطيبي ملكش حكم عليا ...لازم تفهم كدة
امير بعصبية جاو : يسلااام ماشي يا ندي ..انا بقي مش عايز ابقي ليا حكم عليكي لا دلوقتي ولا بعدين
ندي باستغراب: يعني اي يا أمير انت مش فاهمة
امير بغل؛ يعني كل الي بينا انتهي يا ندي
وقفل السكة في وشهااااااا......
ندي بغيظ ؛ماشي يا أمير ..بس انت الي اختارت ..
اما ادهم راح لعلي بغيظ وهو مضايق اوي من ندي
في بيت ادهم ......
كان قاعد مضايق اوي وزعلان
وقرر أنه يروح فيلا ابراهيم وفعلا رااااح ......
ودخل قعد في الاسطبل عند زهرة
ادهم قعد جمب زهرة واتكلم بوجع ...انا بجد مخنوووق اوي ..انا مش عارف انا جاي ليه
بس يوسف قالي أنه بيرتاح لما بيحكي معاكي ..
انا قررت ابعد عن مصر ..انا الشغل الي معروض عليا في إنجلترا كويس جدا هعرف اكون بيه مستقبلي واحقق كريري ..بس مخنوق اوي حاسس أن كل حاجة حلمت احققها ضاعت مني ....
حتي يوسف بس الي قولتوا ليه خلاص بقي مش طايقني .....علشان كدة انا قررت.....
تفتكروا ادهم فعلا هيسافر !؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
البلكونة عند شمس و فهد
فهد :مالك ساكتة يعني ..عايز اسمع صوتك علفكرة
اتكلمي قولي اي حاجة
شمس: اممممم طب ماتتكلم انت وانا سمعاك برضو
فهد :ههه ماشي يا سيتي .انا هتكلم ...بصي بقي .انا عايز اخدك وانا ماشي يا شمس .بصراحة كدة انا لازم اروح لوالدتك واكلمها في موضوعنا واتقدملك و اخدك وامشي بقي
وابقي اعملك احلي فرح تحلمي بيه بس وانت جانبي
انا مش قادر علي البعد ده بصراحة
شمس: عارف يا فهد أن المشكلة أن ماما رافضة تكلمني أو حتي تتعامل معايا يا فهد ..انت مش عارف اي حاجة خالص ..انا خايفة عليك اوي خايفة يا'ذووك
فهد :خايفة عليا ...من اي يا شمس ..ومين ممكن يفكر ياذيني اصلا
عادل دخل البلكونة ..صباح الخير يا كابتن وحمدلله علي السلامة
فهد بحرج: لله يسلمك يا عمي معلش بقي انا فعلا اسف جايين بدري وازعجناكم وحالتنا زفت
عادل :اي الي بتقوله ده عيب عليك وبعدين انت جاي لمرأتك الي احنا واخدينها منك يعني حقك يا ابني ولله
فهد :هههه لا ما انا هقدر علي كدة برضووو
انا عايز أخدها معايا يا عمي ...انا جاي مخصوص. علشان اقابل والدتها ونظبط كل الامور
عادل بحزن: امها رافضة تكلمها حتي وقالت إن خلاص هي ملهاش بنات ..وانا خايف عليها لو راحت هناك يعملوا فيها حاجة ..شمس مش حمل بهدلة بس امها خلاص نسيتها من ايام ولما كانت عايشة مع عمتها برا مصر
فهد :خلاص طلاما مش عايزة تشوفها...اطلبها منك انت يا عمي ونعمل حفلة كبيرة هنا علشان نثبت الناس انها علي ذمتي وتعدي بقي كل الي فات ده
عادل :انا شايف كدة يا فهد كفاية لحد كدة يا ولاد وعيشوا سنكوااا بقي
شمس بحزن :بس ماما يا عمو
عادل :يا بنتي احنا حاولنا ..نعمل اي تاني
ويكون في علمك طول ما جوزها والزفت التاني محبوس هي مش شايفة قدامها حاجة
فهد :انت صح يا عمي ...شمس خلاص الموضوع منتهي انت اول ما تفكي الجبس نعمل فرح كبير اوي
ويكون هنا في اسكندرية
شمس بسعادة: بجد يا فهد هنعمل فرح هنا
فهد وهو ماسك ايديها: أيوة طبعا ..لو انت متعملكيش احلي فرح مين يتعمله يعني ..صدقيني يا شمس انا معنديش اغلي منك في حياتي كلها
شمس حضنته بسعادة وفرحة ...
عادل: احم ..طب قولولي أخرج علشان شكلي طيب
شمس بعدت عن فهد باحراج :انا اسفة يا عمو
عادل بضحك: ده انت الي عمووو انا هعمل قهوة
تشرب يا فهد
فهد بضحك : ربنا يخليك يا عمووو
شمس: لا يا اونكل انا الي هعملها بعد اذنك
فهد فضل يضحك علي كسوفها
وفعلا خرجت شمس من البلكونة وفهد وعادل قعدوا مع بعض
عادل :فهد يا ابني انا عايز منك وعد
فهد: وعد انت تامرني يا عمي خير
عادل: عايزك يبني توعدني انك عمرك ما تستقوي علي شمس انت شايف اهي أنها بتحبك وبتتمني ليك الرضا .اوعي تيجي عليها يا بني وتستغل انها وحيدة
فهد بصدمة: اي الكلام ده يا عمي ..انا عمري ما اعمل كدة طبعا ..دي شمس دي الوحيدة الي حسستني بذاتي فعلا ..انا فعلا بحبها ..وبعدين اطمن بقي
انا بس لو فكرت اضايقها بس ..يوسف وادهم وأبويا هيعلقوووني
عادل :ههههه انت هتقولي علي ابراهيم .هههه
الا صحيح يا فهد فين ادهم يا ابني مرديش يجي
فهد: لا مش كدة ولله .. اصل يوسف وادهم تقريبا اتخانقوا بس انا مش عارف الحوار اي بصراحة
عادل :انت عارف يا ابني أن هيثم هيجي بعد يومين هو واهلوا علشان يطلبوا هنا رسمي
فهد بحزن :ياه مبروك يا عمي الف مبروووك
عادل: بس هيجي هو وابنه
فهد: نعععععم ابنه ..ازاي
عادل :هحكيلك ..
وفعلا بدأ عادل يحكي لفهد كل حاجة بخصوص هيثم ...
فهد بصدمة : معقول يا عمي الكلام ده وحضرتك وافقت انها تتجوز واحد كان متجوز ومعاه طفل كمان
عادل :اعمل اي يا فهد بتقولي بحبه ..وبصراحة الولد فعلا مظلوم وانا مش احكم عليه بسبب ظروفه يا فهد
فهد؛ بصراحة يا عمي عندك حق ..طلاما هو كويس يبقي خلاص ...ربنا يهديهم لبعض
عادل :يارب يا ابني ..يارب
___________________________________$$
في القسم عند علي....
علي: طلعي بقي بطاقتك يا ست تمارا
تمارا بعند: ولله هتندم علي الي بتعمله ده ولله
علي :اخلصي بقي علشان انا اصلا مش طايقك
تمارا: ماشي يا علي هنشووف
خد البطاااقة اهي ..ويا انا يا انت
علي: كماااان بتهدد علي اخر الزمن ...هاتي
اسمك اي بقي تمارا سراج ...
اوعي يكون هو يا تمارا
تمارا بضحك: هو اللواء سراج حلمي
علي: احيييه
تمارا ضحكت بصوت عالي ..شوفت بقي انك بجد هتندم اوي كمان ...ها لسه مصمم انك تحبسني يا حضرت الظابط ....
علي بحرج :انت الي ناوية علي اي يا تمارا ..ناوية تسيبيني اشتغل في القسم هنا ولا هتنقل اي ايدك
تمارا ضحكت جامد: علفكرة بقي انت دمك خفيف
واه ميرسي علي الي انت عملتوا معايا يوم الولدين
علي: كنت هتقدري عليهم حتي لو انا مش موجود
يعني مالوش لازمة الشكر يا ستي
تمارا: ازاي بقي انا ابويا علمني منكرش فضل حد عليااا . بس ممكن بقي امشي علشان انا اتاخرت
علي: تمارا .....
تمارا: نعم يا سي عمر ..انت اخذت وقت كبير اوي بصراحة ...
علي :يا ستي استحمليني شوية بقي خليها عليكي
تمارا بضحك: ماشي ..هااا عايز اي
علي :انت مرتبطة ...
تمارا بصدمة اي ......... وانت تدي لنفسك الحق اصلا ليه
علي بصدمة :حق في اي بالضبط يا تمارا
تمارا :انك تسال سؤال زي ده
سلااام
وفعلا خرجت تمارا وسابت علي مصدوم من أسلوبها
علي: يا بنت المجانين ...دي ملبوسة دي ولا اي
.........................................................
في الشارع ...
يوسف ونور كانوا بيتمشوا ونور كانت فرحانة اوي
ان يوسف معاها وبيتمشوا في الهواء
يوسف لمحها وهي مبتسمة اوي ..مالك بقي مبتسمة اوي ليه كدة
نور: فرحانة بصراحة أنك جيت واني معاك دلوقتي
يوسف: اممممم طب ليه بقي مبسوووطة اني جيت
نور :اي الرخامة دي...معرفش بقي .. بس مبسوطة وخلاص
يوسف: خلاص ما براحة شوية بقي.. تضربي ايس كريم
نور بفرحة : اه يلا بيناااااااا.....
وفعلا يوسف جاب ايس كريم ليها
نور :طب انت مش هتجيب
يوسف :بصراحة ماليش فيه اوي
نور: لا بقي هتجيب يا اما ارجع بتاعي
يوسف: طب براحة خلاص هجيب واحد انا اصبري بس
وفعلا يوسف ونور جابوا ايس كريم وفضلوا يتمشوا علي البحر وكانوا فرحانين اوي ...لكن فاجأه
سامر كان جاي من بعيد :اهلا اهلا ازيك يا نور
يوسف بغيرة :نعم عايز حاجة يا ابني انت .
سامر: لله أنا بكلم نور اكيد مش بكلمك انت يعني
يوسف :ولا انت اتقي شري احسن ليك انا مش طايقك اصلا
نور :خلاص بقي يا يوسف يلا نمشي من هناا
سامر: أيوة نزل ايدك دي واسمع كلامها يا حضرة الضابط ...
نور شدت يوسف ليها بس يوسف مستحملش ورجع تاني وضربه جامد في وشه واخد نور ومشي
نور: ليه كدة يا يوسف ..ليه ضربته
يوسف بعصبية: اي خايفة عليه ولا يا ست نور
نور:......لا طبعا يا يوسف اي طريقة الكلام دي
اخاف عليه ليه اصلا ليه مايولع بجاز حتي وانا مالي
انا خايفة عليك انت اكيد كتفك وجعك دلوقتي
وبعدين مكنش فيه سبب يخليك برضو تضربه يا ابني
يوسف: لا كان في سبب بقي
نور باستغراب: طب اي هو السبب ده الي خلاك تضربه بقي يا عم انت
يوسف بحدة :وانت مالك انا حر ويلا بقي نروح يلا
نور بضحك: ماشي يا يوسف يلا نروح ..ولله مجنون
وفعلا نور ويوسف رجوا البيت ويوسف كان مضايق جدا جدا ....وكان زعلان أنه سابه عايش اصلا
بس يوسف مكنش عارف اي سبب غيرته اوي كدة علي نور بس هو حس بغيرة لما شاف أن سامر بينطق اسمها بطريقة فيها اعجاااب بيها شوية
..............................................................
وفعلا دخلوا شقة عادل
عادل: اهلا حمدالله علي السلامة يا يوسف
يوسف : عمو ازاي حضرتك عامل اي
عادل حضنه جامد: ولله واحشني يا يوسف اخبار كتفك اي يا حبيبي
يوسف :لا الحمدلله بيتحسن اوي
عادل: طب الحمدلله يا يوسف ..تعالي اقعد ..
وفعلا عدي وقت طويل ومنال صحيت من النوم
وحضرت ليهم العذااا.....وقعدوا كلهم يتغدوا
وكان يوم بجد لذيذ
........................ ............. . ...................
في فيلا عند ابراهيم ...
ابراهيم خرج الجنينة ....
الجنايني: يا ابراهيم باشا ..يا ابراهيم باشا
ابراهيم: اي في اي مالك
الجنايني: يا باشا اصل ادهم باشا نايم جوا في الاسطبل
ابراهيم :في الاسطبل معقووول ..طيب انا هروحله
وفعلا دخل ابراهيم الاسطبل .....
ابراهيم ...ادهم ..يا ابني قوم مالك نائم هنا ليه
ادهم فاق علي صوته ..عمي
ابراهيم :مالك يا ابني .. نايم هنا ليه يا حبيبي
ادهم :لا ابدا مافيش حاجة
ابراهيم: مافيش حاجة ازاي بس قوم معايا ..قوم
وفعلا أدهم قام مع ابراهيم ودخلوا الفيلاااا
ابراهيم: هاااا قولي بقي مالك يا ادهم متغير ليه
يا حبيبي ..ولي الي جابك ومنيمك في الاسطبل
كدة طول الليل مدخلتش ليه ونمت في اوضتك
ادهم بحزن: انا مسافر يا عمي
ابراهيم: عندك شغل يا حبيبي ولا اي بالضبط انا مش فاهم حاجة يا ادهم
ادهم :لا يا عمي انا مسافر انجلترا اتعرض عليا اندي افتح شركة انا واكتر من مستثمر برا وبصراحة فكرة المشروع حلوة وجدا ومكسبه كبير وانا مش هقدر اقول لااا وبصراحة مرتاح اكتر .
ابراهيم: اي الهبل ده هترتاح وانت بعيد عن اخواتك وعني ازاي يا عني
ادهم :صدقني يا عمي ده احسن ليا و لشغلي ومستقبلي انا فعلا مرتاح اوي لفكرة المشروع ده وهسافر اخر الاسبوع
ابراهيم: لا طبعا انا مش موافق ومش هطمن عليك وانت بعيد وعايش لوحدك كدة ..ما تفهمني يا ابني لو المشكلة في الفلوس انا هديك المبلغ الي انت محتاجه بدل الخسارة الي حصلت وتبدأ من اول وجديد عادي
ادهم :عمي انا قررت ..انا بس عندي طلب واحد منك
ابراهيم بحزن: خير عايز اي يا ادهم
ادهم :مش عايز حد يعرف غيرك ..يعني لا يوسف ولا فهد وكدة كدة كل واحد ليه حياته الخاصة بيه
ابراهيم :انت اكيد اتجننت يا ادهم ..عايزهم ميعرفوش انك مسافر ..طب ليه يا ابني في حد فيهم زعلك متفهمني يا ابني اي حصل
ادهم: عمي. مافيش اي حاجة حصلت بس ما الي في الموضوع أن كل واحد سافر علشان يشوف حياته ليه ترجعهم هنا تاني ويسيبوا حياتهم
عمي ده اخر طلب هطلبوا منك قبل ما اسافر وعايزك تتأكد أن لو عرفت أن حد فيهم عرف انا اسافر في وقتها
ابراهيم بصدمة : ياااه للدرجة دي يا ادهم .. عمتا .ماشي براحتك يا ابني ..انا طالع اغير هدومي رايح الشركة ...اه وكتب خيرك انك قولتلي اناااا ومخبتش عليا زيهم
وفعلا ابراهيم طلع غير هدومه وطلع علي شركته
وادهم كمان طلع اوضته الي في الفيلا وبدا يلم كل هدومه وشغله من هناااااك ..
وقرر أنه مش هيستني لاخر الاسبوع خوفا أن عمو يقول لحد
وفعلا حجزتفي طيارة مسافرة بليل ......
خلاأص مسااافر....🙈😢
______________________________________$
في مكتب علي ..
علي قاعد سرحاااان في تمارا وكلامهااااا...
وامير كان قاعد معاه بس كان زعلان اوي ....
علي :مالك يا أمير شكلك مضايق ..في حاجة حصلت ولا اي ..
امير: اه انا وندي سيبنا بعض
علي: اي ده ..اي الكلام ده يا أمير ..سيبتوا بعض ليه اصلا
امير: كدة علشان سافرت منغير ماتقولي سافرت من ورايا
علي: نععععم هو انت جوزها ..انت مجرد خطيبها
هي مسئولة من ابوها يعني انت ملكش حكم عليها اصلا يا بابا
امير :اي الهبل ده ..حتي لو انا خطيبها بس لازم تقولي هي رايحة فين وجاية منين
علي: أيوة تفهمهاااا مش تسيبها ..انت بتفهم منين يا بني ادم
امير: بس اسكت بقي يا علي ....رد علي موبيلك رد
علي :ماشي يا اخويا هرد علي زفت ..
الووووو
علي بصدمة اييييه 😲😲😲
وحصلت حاجة جامدة اوي علي عرفهااااا...ياترا اي هي بقي
وفعلا مر اليووووم وجيه ميعاد سفر ادهم
وفعلا سااااااافر 😢😢
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في انجلتراااا....
وصل ادهم اخيرا بعد رحلة قضي فيها اصعب لحظات حياته وهو بيفتكر كل ذكرياااته مع إخوته
لحد ما وصل. للاوتيل الي مفروض هيقعد فيه .....
ادهم :هاي ..انا ادهم .مستر ...
جاك: ادهم ....
ادهم بفرحة :جاك ..ازيك يا ابني عامل اي
جاك: انا كويس يا ابني تعالي معايااا ..
دخلوا أوضة جاااك
جاك :قولي عامل اي يا ابني ..انا اول ما عرفت من جون انك وافقت تيجي معانا انا اتفاجات بصراحة
ادهم: ههه عادي يعني ..بعد المشكلة الي حصلتلي في الشركة انا قفلت من كل حاجة حتي البلد
جاك :اه الحقيقة المشكلة كانت كبيرة شوية
بس اهو يمكن كل ده حصل علشان تبقي معانا ولا اي
ادهم بحزن: اكيد يا جاك ربنا هو الي بيخطط امورنا
المهم فين جون علشان نقعد ونتكلم بصراحة أنا مستعجل اوي عايز اعرف هنبدا امتي
جالك:...يا عم براحة شوية ده انت حتي لسه واصل
مش لازم تشوف جو انجلترا وبنات ...
ادهم :جاك فكك مني بقي انا جاي اشتغل
ومش بفكر في اي حوار تاني حاليا
جاك :اوكي يا ادهم براحتك بس النهاردة كان في حفلة حلوة اوي في الاوتيل هنا ..اي هتحضر
ادهم :هشوف ظروفي ..بس انا محتاج ارتاح ممكن
جاك :طبعا ..اتفضل ادي مفتاح غرفتك ...
نورت مسيو ادهم
ادهم: هههه باي يا جاك
ادهم في سره ابو تقل دمك ..عيل رخم بجد
وفعلا أدهم طلع اوضته وكان نوعا ما مرتاح في الجو الجديد بس قرر أنه ياخد شاور ويناااام ....
في بيت عادل
شمس: مبروووك يا نووور
نور بفرحة :لله يبارك فيكي عقبالك ..بصراحة أنا مكنتش متخيلة اني هفك الجبس ده اخيراا
ده بجد حاجة سمجة
بسنت :يعني خلاص هتلعبي معايا يا نور
نور وهي بتبوسها :اه طبعا يا روح قلبي انت
يوسف: هههه ولله ..عمو انا كلمت عمي ابراهيم وقالي أنه جاي النهاردة بليل
هنا :اي ده بجد ..ينووور يا جو
يوسف :اه ما هو أول ما عرف أن هيثم جاي بكرة علشان يطلب ايدك قال جاي علطووول
هنا بسعادة: ميرسي اوي بجد
منال :افففف انا قايمة اعمل قهوة ..بعد اذنكم
ودخلت منال المطبخ .....
فهد: اي يا عمي هي لسه مضايقة من هيثم برضو
عادل :مضايقة من هيثم بس دي متخانقة معايا من ساعة ماوفقت علي الجوازة اصلا ...
فهد :عادي يا جماعة بنتها ونفسها تفرح بيها
هنا :بس علي حساب سعادتي يا فهد ..انا موافقة فلازم تحترم راي انااااااا.
يوسف: وانت متأكدة من قرارك ده يا هنا
هنا :اه يا يوسف متأكدة اوي كمان ..صدقني انت لو قاعدت مع هيثم فعلا هتحبه اوي اوي كمان
فهد :اهم حاجة تبقي انت الي حابهاا ومتقبلة ظروفه كمااان يا هنااااا
هنا :اه طبعا متقبلة ظروفه ...بصراحة اقولكوا حاجة
بس ادهم ميعرفهاش
فهد :ادهم اشمعنا ادهم يعني ....
هنا :علشان بخصوص علاقتنا ..انا وقت ما حصلي الفقدان المؤقت ده انا فعلا مكنتش فاكرة ادهم بس ارتاحت اوي لهيثم ..ولما بدأت افتكر واحدة واحدة
عرفت أن انا وادهم يمكن كان في اعجاب بينا
بس مكنش حب وده غصب عني مش بايدي
يوسف بليز قول لفهد اني اسفة علي طريقتي البايخة معاااه وان ده نصيب
يوسف: حاضر يا هنا وربنا يقدم لك الخير يا حبيبتي
طيب يا جماعة انا هعمل اعلان مهم اووي
نور برخامة: اي هو بقي الإعلان يا كابتن
بسنت بتقليد نور :اه اي هو يا كابتن
عادل :ههههه عسل بسنت ولله ..
يوسف بص لنور :..خلاص البت بقت تقلدك ..ماشي
عمتا ...كتب كتابي انا ونور اخى الاسبوع ده
عادل: اي الواد السريع ده يا جدعااان انت خلاص قررت من نفسك كدة يا استاذ
يوسف بضحك :لا انا اعجبك اوي يعني هههه
عادل: ابراهيم عرف الكلام ده احسن لو عرف أن احنا اتفقنا من وراه هتبقي مجزرة
يوسف :ههههه لا متقلش انا قولتله من شوية
عادل :وانا موافق ..وانت يا نور
نور كانت مصدومة وفي نفس الوقت فرحانة اوي بس مكنتش عارفة ترد تقول اي ....
بسنت :انا موافقة يا عموووو
عادل ضحك: طبعا انت رايك مهم اوي يا بوسبوس
هنا: يجماعة متحرجوش البنية ..السكوت علامة الرضااااا ..انتوا باخدوا رأيها ليه اصلااااا
يوسف :ولله عندك حق يا شيخة .....
هي موافقة اصلا
نور :يالهوي علي الغرور بجد ما براحة يا عم علينا
وفعلا كلهم قعدوا يضحكواااا..........
بس للاسف كان في حد فعلا وحيد وكان نفسه يكون ادهم موجود لأن ادهم هو الوحيد الي عرف يحتاويه
عمر كان في اوضته وبرضوا للاسف مش من برا حس انه مش موجود معاهم .......
في القسم ....
امير بيكلم علي ..انت فين يا بني انت
ايه مستشفي...طب انا جايلك ...
علي :لا انا جاي في الطريق ..
امير :طب اي حصل فهمني يا ابني ...
علي :مافيش عرفنا قرايب بسنت ...
امير: بجد الكلام ده يا علي
علي: اه ..انا جاي في الطريق ..سلام
تفتكروا بسنت ممكن تتاخد من يوسف بعد ما اتعلق بيهاااا كدة ......
امير قعد يستني علي يجي وكان بيدور في دماغه الف سؤال ...وفاجاه ...تليفونه رن
امير بلهفة :ندي ...الووو
والدها: الوو يا أمير
امير بقلق :عمي ..اهلا وسهلا
والدها :اهلا يا ابني ...انا كنت بكلمك علشان اقولك
علي حاجة مهمة ...
امير: خير يا عمي في حاجة
والدها :اه انا عايز اجيلك علشان اديك شبكتك وكل حاجة تخصك ..وأعتقد أن خلاص كدة الموضوع اتقفل ...
امير بعصبية :نعععععععم ..موضوع اي الي اتقفل
وخطوبة اي الي وتلغي دي ولله ما يحصل علي جثتي الكلام ده
والدها: في اي يا أمير ما براحة انت بتتكلم كدة ليه
يا ابني كل شئ نصيب وانتوا نصيبكم اتقطع علي كدة
امير :لا ولله ما يحصل... نصيب اي الي خلص
هو انت فاكر أن لو. الخطوبة اصلا اتفسخت ..ده لو اصلا حصل ..ندي ممكن تتجوز حد غيري ولله مايحصل
والدها ؛انت يا بني ادم انت اتكلم عدل ..عموما انا غلطان اني احترمتك وكلمتك انا هبعتلك الدهب لبيت والدك ...
امير بخوف: الو يا عمي ارجوك استني ..
والدها: نعم .. خير عايز تزعق تاني ولا اي
أمير: وانا ولله ما اقصد ازعق بس .انا بحب نظيف بجد واكيد مش عايز ننفصل
والدها :يا ابني انت مجنون ما انت الي اتخانقت معاها امبارح و قولتلها كل واحد يروح لحاله
امير: طب ..والنبي يا عني ممكن اكلمها بس
والدها ..استني طيب ...
وبعدها بعشر دقائق
الو: يا أمير
امير: أيوة يا عمي ..فين ندي
والدها :مش عايزة ترد عليك
امير بعصبية: يعني اي مش عايزة ترد عليا ..يعني اي
والدها :تاني يا أمير بتزعق ..طيب
وقفل السكة في وشه......
____________________________________
في بيت ندي ..اول ما والدها قفل التليفون ...
ندي ضحكت اوي
والدها: اي الواد الغبي ده ..معقول كدة
ندي بضحك: احسن خليه يتربي شوية علشان يبطل طريقته دي شوية
والدها بضحك؛ أيوة يا ندي بس ده لو شافك هيقتلك
ندي بضحك: لا ما اهونش عليه يا بابا .ولا حتي هو يهون عليا زعله وعصبيته دي ..بس مينفعش كل ما يحصل بينا حاجة يقولي نسيب بعض ليه يعني
والدها: ماشي براحتك يا ندي بس خدي بالك لموضوعكوا يقلب جد وتسيبوا بعض بجد
ندي بقلق؛ ولله يا بابا لو سابني يبقي هو مكنش بيحبني اصلا وكويس أنه اتكشف دلوقتي ...
والدها :براحتك أنا خارج ....وفعلا ولدها خرج
ندي بفرحة :ماشي يا أمير ولله لاخليك تبطل عصبيتك دي ويا انا يا انت....
ولله ندي دي جدعة بجد 🙈😂
________________________________
في قسم عند امير
امير بغيظ :عايزة تسيبني ..ازاي يعني ..ازاي
لا ولله ما يحصل يا ندي ..ولله لاوريكي اصلا
علي دخل المكتب وشافه وهو متعصب اوي
مالك يا ابني انت كويس ...
امير بعصبية :مالي ..هااا هيكون مالي يعني شايفني بشد في شعري مثلا
علي بدهشة: أي يا ابن المجانين انت في اي هو انا كلمتك ..وبعدين مالك كدة عمال تجري في المكتب
في حاجة حصلت .حد ضايقك
امير بعصبية :تخيل يا علي تخيل ..
علي :اخلص هفضل أتخيل لحد بكرة ماتقوول في اي
امير :ابو ندي كلمني وقال اي .اجي اخد الذهب والشبكة علشان دي قسمة ونصيب ...يعني اي اصلا
علي: هههههههه ولله راجل جدع
امير بحدة: انت بتستفزني يا علي انت بتضحك
وبتقولي كمان أن هو عنده حق
علي :أيوة طبعا ...وبعدين انت زعلان ليه اصلا ها
مش انت الي قولتلها بلسانك ده الي عايز ينقطع
ان كل شئ بينا انتهي ...مش انت الي قولت كدة
ولا أنا مثلا ...
امير :معرفش بقي كلام قولتوا في لحظة نرفزة
وبعد انت بالذات تخرص خالص علشان مستفز
علي :يا ابني رايح فين بس ....
امير: رايح في اي داهية ..رايك مكتبي جاتك القرف
وفعلا خرج امير وهو متعصب اوووي
علي: يا ابن اللذينة ....يالهووي احسن يعمل في البت حاااجة ...واد يا أمير. ...
وفعلا رااح وراه المكتب ......
$$$$$$$$$$$$$$
بليل في غرفة ادهم في. الاوتيل ....
..ادهم ..الو جون ..ازيك يا حبيبي
اجي فين بس بصراحة ماليش مزاك خالص اني اسهر
جون: انت اكيد بتهزر دي حفلة تحفة ...بقولك اي
هادي عليك بعد ساعة تكون جاهز...سلام
ادهم :طيب يا جون حاضر ...
وفعلا أدهم جهز ونزل الحفلة مع جون وفعلا الجواء كانت جميلة اوي والحفلة كانت لذيذة ...
ادهم اتبسط اوي
جون: ادهم تعالي اعرفك ..عزام باشا الراجل اعمال المعروف طبعا ...
ادهم: غني عن التعريف حضرتك طبعا ..
عزام :ميرسي اوي ..انت لسه واصل النهاردة مش كدة
ادهم :اه اهو لسه أول يوم
عزام :لا انجلترا تحفة بجد وهتتبسط هنا اوي
اتفضل drink ..(مشروب )
ادهم: لا ميرسي بجد بس مش عايز
عزام بثقة :انت حر ..براحتك
ادهم: اوكي بعد اذنكواااا.....
وفعلا أدهم قصي الحفلة وكان الجو لذيذ .وقرر يخرج ادهم بقي ويطلع اوضته ...
وفعلا خرج برااااا الحفلة
بس فاجأه شاف بنوتة ..جات عليه وحضنته ...
ادهم بصدمة ....😳😳😳
اي ده اوعي انت مين.....
بنت من كتر الشرب وقعت قدامه
ادهم :يا نهار اسوود انت يا بنتي انت ..اي حصلك
شكلها ليلة سووودة
وفعلا أدهم اخدهااا........
تفتكروا مين البنت دي وهل البنت دي تبع حد ...
وتفتكروا بقي بسنت هترجع لاهلهاااا فعلاااا ....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
بالليل في اسكندريه وصل ابراهيم اخيرا
يوسف بفرحه :عمي حمد لله على السلامه والله لك وحشه
ابراهيم :منافق وكذاب قوي يعني بذمتك افتكرتني لو لمره واحده بس وانت هنا وسط حبايبك
يوسف بضحك: اه طبعا احنا هنهرج ولا اي
فهد بضحك: بابا حبيبي حمدالله علي سلامتك
ابراهيم :لله يسلمك يا حبيبي
ازيك يا عادل كده برده يعني انا اجيب لك العيال اعرفك عليهم تقوم واخذهم مني
عادل بيضحك: والله ابدا عيالك هم اللي شبته فيا... المهم حمد لله على سلامتك نورت البيت ادخل ادخل
ابراهيم في فرحه: بوسبوس حبيبتي وحشتيني اووي اوي يا حياتي ...انا جايبلك معايا لعب كتير اوي
بسنت كانت واقفه خايفه منه لان هي ما تعرفوش وما شفتوش غير مره واحده بس
يوسف حس خوفها وفهم أن هي كانت خايفه تقرب من ابراهيم
يوسف :بوسبوس بوصي ده بقى ده عمي وابو فهد و بيحبك جدا جدا جدا وجايبلك معاه لعب كثير
بسنت براءه :بص يا يوسف انا بقى ما عرفوش بس انا بحبه و كمان كفايه ان هو افتكرني بلعب
وكلهم فضلوا يضحكوا على بسنت وعلى برائتها
ابراهيم شال بسنت وقعدها على رجله وفضل يلعب معاها وكان مبسوط بيها اوي واتمني لو فهد ويوسف يتجوزوا النهاردة قبل بكرة علشان يجيبوا أحفاد ليه
عادل :انا فرحانه قوي انك جيت ولله يا ابراهيم
ابراهيم :عيب عليك يا عادل يعني اعرف ان بنتي هيجيلها عريس بكره وما جيش ليه يعني
هنا: ربنا يخليك يا عمو بجد ميرسي قوي بس يعني هو فين ادهم ما جاش ليه
فهد: ايوه صح يا بابا هو فين ادهم
ابراهيم بيزعل: جيه الفيلا يا ابني واتفاجات ان هو نايم في الاسطبل ولما رحت له عشان افهم منه هو ليه جايه وما تطلعش ينام في اوضته لقيته متدايق قوي وقال لي ان هو مسافر
فهد بحده: وازاي ما تقوليش. زاي ما ترنش عليا يا بابا ...
كنت عايز اشوفه وافهم منه يعني ايه اصلا يسافر ويسافر فين وازاي تسيبه يا بابا ..حرام عليك
ابراهيم: يا ابني ما سبتوش انا اتفاجئت بكلامه وقتها واتصدمت وعقبال ما فكرت اني أكلمكم واقولكم برغم أنه كان محذرني أن لو حد فيكم عرف هيسافر قبل ميعاده ..
وفاجاه لقيته بيكلمني في التليفون وبيقول ان هو في المطار انا مش فاهم هو عمل كدة ده اللي بجد
هنا بزعل :اكيد عمل كده بسببي يا عمو.. انا فعلا اسفه قوي بس انا ما كنتش فاكره الموضوع هيوصل لي كده انا مكنتش اعرف ان هو ممكن يسافر وسيب البلد
يوسف: اهدي هنا اهدي بصراحه يا جماعه ده مستقبله ولو هو مخطط ان هو يسافر ...طب وايه المشكله هو مش عيل صغير على فكره هو راجل وطالما قرر لمستقبله كدة يبقى خلاص يا جماعه
فهد بعصبيه: يعني ايه يعني يسافر وليه اصلا
ومستقبل ايه اللي بتتكلم عنه يوسف ما طول عمره مستقبله هنا ومعنا ....باقوللك ايه انا شاكك فيك انت من ساعه ما طلعت الشقه عنده و انتم متخانقين هو انت قلتله ايه بالضبط انا عايزه افهم
يوسف بعصبيه: هاكون قلت ايه يعني يا فهد ما بالراحه شويه علي نفسك الله وبعدين بتزعلي ليه اصلا
شمس :خلاص يا جماعه والله حصل خير اهدوا بس
فهد: بس شمس اسكتي انت
يوسف لاخر مره بسالك هو انت فعلا ما عملتش ليه حاجه
يوسف: وانا الاخر مره برد عليك يا فهد اوعي تكلمني كده ثاني انت سامع ولا لا
وبعدين اه معملتلوش حاجه وحتى لو اتكلمت معاه بعصبيه عشان خائف على مستقبله ابقى غلطت انت كنت معايا فوق وشفت بعينك ومش محتاجه أوضح قدام حد اكثر من كده
فهد: شكلك جرحته يا يوسف من غير ما تاخذ بالك ما انا عارفك بعد اذنكم يا جماعه ....
وفعلا دخل فهد البلكونة وشمس راحت وراه وهي زعلانة اوي ....
ابراهيم وعادل كانوا قاعدين لا فاهمين حاجه ولا عارفين يتدخلوا بينهم
يوسف : أنا كمان هنزل شوية اتمشي انا زهقان
نور :استني يا يوسف انا جاية معاك
وفعلا نزلت نور مع يوسف الشارع ...
لكن هنا دخلت اوضتها تكلم هيثم
وإبراهيم وعادل كانوا بيلعبوا مع بسنت ...
ابراهيم بحسره: والله يا عادل ما بقيت عارف اعمل ايه العيال كبرت او ما بقتش عيال بقى بقت رجاله لما كانوا اطفال كنت بقدر امشي كلامي عليهم لكن دلوقتي لا والله انا غلبت معاهم
عادل: عادي يا ابراهيم دي سنة الحياه وبعدين انت مخلف شباب زي الورد وليهم رأيهم وحياتهم ..
بسنت :كفاية بقي كلام ويلا نلعب
عادل :ماشي يا ستي ..العب يا ابراهيم
ابراهيم ههههه حاضر..
في الشارع
نور :ممكن اعرف بقي لازمه الخناقه دي كلها
يوسف بحده: انت عبيطه ولا حوله هو انا اللي عملت الخناقة اصلا ما هو اللي فضل يزعق
نور: ما براحه على نفسك شويه يا عم الشبح ولا فاكرني هسكتلك
يوسف: اه انت رجعتي ثاني ام لسان طويل
نور: نععععم ومالها ام لسان طويل يا حبيبي باقول لك يا يوسف اتكلم عدل احسن والله والله اوريك الوش الثاني اللي انت بتخاف منه
يوسف مستغرب: اخاف من مين يا ربع متر انت
نور باقولك ايه انا مش فايق لك ومش قادره اتخانق لو عايزه تتخانقي اطلعي فوق بيتكم احسن
نور بهدوء :يا يوسف يا حبيبي ما انا باتكلم معاك بالراحه انت اللي بتزعق لي وبتغلط فيا وانا بصراحه مش باسكت
يوسف بغل: نور لاخر مره سيبيني لوحدي انا فيا اللي مكفيني
نور :اخص عليك يا يوسف مش انا وانت بنحب بعض اومال بس انا مش هامشي غير ونور معايا ..انا مش هامشي غير ونور على ذمتي وفي الاخر انا وانت مش عارفين نحتوي بعض قولي يا حبيبي ايه اللي مزعلك
يوسف بيضحك: والله يا نور ما فايقالك وانت عارفتي تضحكني
نور: عيب يا ابني هو انا اي احد ده انا نور ...نور قولي بقى ايه اللي حصل بينك وبين ادهم
يوسف: ماشي يا نور ولو قلت لك وحد عرف اعمل فيك ايه ساعتها ..احكمي علي نفسك انت
نور باستهبال: اخص عليك يا يوسف بقي انا هاقول لحد برضو مش انا خالص يا ابني ..قول يلا
يوسف: بصي يا نور انا حاليا فعلا مش عارف احكي الموضوع بالتفصيل بس كل اللي اقدر اقوله ان فعلا اتخنقت معا ه وفعلا خناقه مش بسيطه بس
انا فعلا خايفه عليه ادهم باعني قبل كده وصدق اني ممكن اخونه ولما عرف الحقيقة واتكسف استخبى وما رضيش يقول لي حقك علي وانا برده اللي رحت له بس يوم ما اروح لاخويا والاقي أنه بيضيع نفسه هاعمل ستوب ولازم افهمه كويس قوي ان اللي فيه ده غلط
نور: يا هو ايه اللي حصل لكل ده يوسف
يوسف: بوصي انا رحت الشقه ولقيت معاه بنات ولما حاولت اتكلم معه اول حاجه قلتها أنه يمشيهم عشان نقدر نتكلم بس لا ما رضيش وفضل يتخانق ويتكلموا يشتم وبس يا نور
نور: وبس ازاي يعني عملت ايه يا يوسف
يوسف: هددته ان لو ماشيش البنات هطلبه بوليس الا.داب
نور وصدمه: وفعلا يا يوسف طلبتله البوليس .
يوسف .نور كفايه كده مش قادر اتكلم ...
تفتكروا يوسف فعلا عمل كدة مع ادهم .....
____________________________________&
في اوضه ادهم في الاوتيل
ادهم شال البنت اللي كان مغمى عليها ودخل بها أوضته وحطها على السرير و بدا يفوقها بس البنت ما كانتش بتفوق خالص
ادهم بقلق: لله يخربيتك انت مين الي باعتك عليا. بس هو انا ناقص هبلك ده ...
وفعلا حاول كتير معاها بس البنت برضو مكنتش بتفوق ففهم انها مستحيل تفوق دلوقتي خالص
فقرر أن هو كمان ينام علي الكنبة لحد تاني يوم
وفعلا ده الي حصل.....
_______$____________________________
أما في اسكندرية يوسف ونور رجعوا البيت
وعدي اليوووووم ومحدش اتكلم مع حد خالص
أما هنا فكانت بتتكلم مع هيثم وكانت فرحانة اوي
انهم جايين بكرة
____________________________________&&
تاني يوم الصبح ....
في بيت امير .صحي وكان علي بايت معاه ..
امير: يلا يا عم على اصحي بقى
علي :هي الساعه كام يا أمير
امير: 9:00 وقوم بقى عشان لو انت رايح الشغل اصل انا بصراحه كده هاعدي على ندى الاول. يلا قوم بقي
علي: ماشي يا حنين صح يا امير ما قلتليش برده هنقول يوسف ايه بخصوص موضوع بسنت
امير: موضوع اي يا ابني
علي: لا ده انت ضائع يا ابني موضوع بسنت واهلها
امير: اه اه صحيح انا مش عارف يوسف اتعلق قوي بسنت ولكنها بنته
علي: عارف برغم ان يوسف من جواه عارف ان حرام بس كان بيدعي ان هي متلقيش أهلها عشان تفضل عايشه معاه وكان هيتكفل بيها
امير: بس يا ابني برده ابوها وامها متوفين وهي عايشه مع جدتها و جدها ودول برده كبار في السن يعني هي في الاول وفي الاخر محتاجه يوسف ويوسف برده هيبقى يفضل قريب منها
علي: يا ابني انا خائف اصلا يوسف ما يرضاش يديهم بسنت هيقول أن هما السبب ان هي تخطف باقول ايه انا خائف اكلمه هتكلمه انت
امير: خلاص يا علي حاضر... اول ما ارجع من عند ندي واجيلك المكتب ابقى اكلمه معاك
باقولك ايه انا كفايه موضوع ندى انا اصلا مخنوق انا نازل سلام
علي :سلام يا اخويا
ما هو ده حظك ياض يا علي واحد خاطب و بيرخم على خطيبته والثاني مسافر عشان يخطب وانا يوم ما قلبي يتفتح لوحده تطلع بنت اللواء طول عمري فقري اووووف
__________&___________________&
وفعلا امير راح بيت خطيبته وابوها قابله
والد ندى: خير يا امير جاي بدري قوي كده ليه يا ابني
امير :اعمل ايه يا عمي ما هو بعد المكالمه اللي كلمتها مع ندى انا ما اعرفش انام طول الليل اصلا
والد ندى : طيب عايزني اعمل لك ايه يعني بنتي و كلمتك وقالت لك كل شيء قسمه ونصيب انا اعمل ايه بقى أجبرها ترجعلك مثلا ...
انت عارف كويس اني كنت رافض انها تتجوز ضابط بس لما شفتك قلت عليك ابن ناس ومحترم لكن توصل انك في اي خناقه تقول لها ان انا هاسيبك ليه هو انت فاكره نفسك حاجه بابا
امير،: انا عارف اني غلطانه ومتسرع وكمان غبي
بس مش لدرجه اننا نسيب بعض ..عمي انا بغير قوي على ندى وهي عارفه كده كويس وبتفضل تضغط على اعصابي لحد ما بتنرفز لكن انا ما اعرفش اعيش من غيرها اصلا ...
ندى في اللحظة دي خرجت
وانا ايه بقى يضمنلي يا استاذ امير انك ما ترجعش ثاني وتعمل نفس اللي بتعمله كل مره
امير بسعاده :وحياتك عندي يا ندي ما هاعمل كده ثاني ومهما حصل بيني وبينك عمري ما اقول كلمه نسيب بعض ثاني انا جربت في خلال يوم واحد بس بعدك عني عامل ازاي
والد ندى: ها يا ندى هتسامحيه
ندى: خلاص بقى يا بابا ما هو برده امير يعني مسمحاه بس عارف يا امير لو....
امير: والله ما فيها لو خلاص بقى يا ندى حقك عليا
ندى: خلاص يا عم صافي يا لبن
امير :ماشي يا سيدي حليب يا قشطه انا لازم امشي بقى عشان ورايا شغل
ندى: برده يا امير ما تقعد شويه بس
امير :والله يا غصب عني ده انا عندي شغل قبل كده ده غير اصلا موضوع بسنت ويوسف
ندى: بسنت ايه اللي حصل لها
امير :لا لا ما تخافيش ما فيش حاجه حصلتلها بس لاقينا اهلها وانت عارفه يوسف متعلق ازاي بيها و مش بسهوله كده يسيبها ليهم
ندي: يا سلام طب ما هو بيحب اسمها ايه دي وهيتجوزها يخلف منها ما تخافش المواضيع دي بتعدي بسهوله
امير : يا رب يا ندى يسمع من بقك ربنا يلا لازم امشي بقى باي باي
________________________________$_$$
في اوتيل ادهم البنت بدات تفوق
البنت ماسكت دماغها بوجع اه يا دماغي
انا فين يا ربي ...
اي ده انت مين ....عااااااااااااااا
ادهم قام من علي الكنبة مفزوع ..اي في اي
البنت :مين انت مين ..مامي ..اعاااااااااااااا
ادهم: بس يا بنتي اهدي . اهدي يا ماما
البنت: انت عملت فيا اي انطق انا اي جمبني هنا اصلا
ادهم: طب اهدي انت الاول وانا ولله هفهمك وسيبيني الاباجورة ..
البنت: لا مش هسيب الاباجورة حد ما تفهمني انت مين وايه اللي جابني هنا..يلا بقي انطق
ادهم :هنطق ازاي وانت موتراني كده
عموما عشان اريحك امبارح وانا كنت في الحفله لقيتك وقعتي قدامي عربيتي اغمي عليك
الظاهر انك كنت شاربة كثير جدا
البنت: انت كذاب على فكره انا ما بشربش اصلا
انت بتكذب وانت اللي خطفتنى عشان تعمل عمتك الدنيئة معيا
ادهم بعصبية: ايه يا اما ايه
هو ى كلام وخلاص بيقال......
هو انا اعرفك اصلا وبعدين هاعمل كده ليه اصلا وبعدين بقول لك يا بنت انت شكلك كده واحده بتلف وتدور وانا ما ليش في الكلام ده
ده اول يوم ليه يا جدعان ده اي الفقر ده
البنت: ايه ده هو انت اول يوم ليه كده في انجلترا
ايوه :وكان يوم اسود على دماغي و كان يوم اسود لما نزلت الحفله وشفتك يا شيخة
البنت: ايه يا عم انت بتكلمني كده ليه هو انا عملت لك ايه....
وبعدين انا اللي صحيت لقيت نفسي في اوضتك يعني انا اللي خايفه منك ومفروض اتعصب
بتزعل ليه بقى
ادهم: والله شكلك عبيطه وغلبانه استغفر الله العظيم طب انت اسمك ايه يا بنتي
البنت: بنتك ماشي يا بابا عامه اسمي هيا وانت
ادهم: بصي هو بغض النظر عن اسلوبك اللي زي الزفت ما شاء الله انا اسمي ادهم
البنت :عمتا ربنا يسامحك ممكن بقى امشي من هنا
ادهم: طب استني بس يا حاجه هو انت فعلا مش بتشربي
هيا: والله دي اول مره هم اصحابي فضلوا يضغطوا علىا اشرب وقالوا إن ده عصير ومافيهوش حاجة
ادهم: بصي هو مافيش حد في الدنيا عارف انت كذابه ولا صادقه غيرك ..اففففف بقي
عموما انت كانت ريحتك كلها شرب فعلشان كده يعني لو انت فعلا مش بتشربي وصحابك ضحكوا عليك ابعدي عنهم لان العيال دي نويالك على شر واحمدي ربنا اصلا انك وقعت قدامي وانا اخذتك ومشيت الله اعلم ممكن يعملو فيكي ايه
هيا: عموما ميرسي
وكان جاي تخرج من الاوضه بس وقفت ثاني قالتله باقول لك ايه هو احنا ممكن نبقى اصحاب
ادهم ابتسامه: ماشي يا ستي هو انا اطول اكيد ممكن نبقى اصحاب
هيا ببتسامة : خلاص يبقى انا اروح اغير هدومي وانت كمان غير هدومك فوق ونزل نفطر مع بعض ايه رايك
ادهم: وانا موافق .....
علي وهو في مكتبه دخله الشويش وقاله أن اللواء سراج عايزه ......
علي بخوف :يا لهووي عايزني ليه انا قلقت اصلا ....
وفعلا دخلوا المكتب واتفااااجاااااااا....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في بيت عادل ....
نور وشمس جهزوا الشقة علشان وصول هيثم وأهله ....
هنا بفرحة: بابا ..يا عمر ..هيثم قالي أنه قدامه نص ساعة ويوصل
عمر بفرحة: طب كويس اوي اول ما يقرب قوليلي أنزله علشان مايتوهشي ..
هنا :خلاص تمام انا ندخل أكلمه ..
نور واقفة جمب يوسف وفهد
فهد بحزن: ياعيني عليك يا ادهم تلاقيه مصوم دلوقتي
يوسف بصله وسكت ..
نور: اي يا جماعة انتوا هتفضلوا زعلانين من بعض كدة في اي بقي...
يوسف :انا مش زعلان من حد اصلا
فهد: لله يا يوسف ما انا خايف عليه ..انت بذمتك مطمن أنه سافر كدة منغير مانعرف فين ولا حتي ليه
يوسف: لا يا فهد مش مطمن وخائف عليه اوي كمان
بس انت شوفت بعينك هو بقي غبي ازاي ...
فهد: يوووه مش وقته الكلام ده بقي
عمتا حقك عليا ..انا ولله ما اقصد ازعقلك ولا اي هبل
ابراهيم: جدع ياض يا فهد .بس يلا بقي علشان العريس قرب يجي.....
وفعلا فضلوا كلهم منتظرين وصول هيثم وابنه
وأهله.....
_____&&&&&&&&&&&&&&&&&&______
في انجلترا ....
نزل ادهم المطعم الي اتفق عليه مع هيا
وفضل يدور عليهاوفتحته اتفاجاه بحد بيمسك أيده
ادهم ..هو انت
هيا: امممم لقيتك تايه .يا حرام ..تعالي نقعد هنا اي رايك ...
ادهم: تمام اي حاجة عادي يعني مش فارقة
وفعلا قعدوا ....
هيا :بص بقي انا الي عزماك علي الفطار
ادهم :يسلام وليه بقي ..
هيا باحراج :بصراحة كدة .علشان اعتذرلك علي الي عملته معاك واشكر علي وقوفك جنبي
ادهم: لا يا ستي ولا اعتذري ولا تشكري
فكك من الي حصل كله ..وخلينا نفطر
هيا: طب قولي الأول انت جاي انجلترا هنا ليه بقي
ادهم ببرود: عادي شغل عندي
هيا: بجد بيزنس ..طب انت شغال في اي ومع مين
ادهم بثبات :انت مش واخدة بالك انك بتسالي كتير اوي وبعدين انا جاي أفطر مش اتكلم ولا انت رايك اي
هيا باحراج :اه طبعا ..اوك هطلبلك فطار علي ذوقي
ادهم: اوكي .......
وفعلا هيا طلبت الفطار ........
وبعد حوالي ساعة .....
هيا: انا راي بعد ما فطرنا ..تعالي اعرفك علي البلد ده انا هخرجك حتة خروجة ...
ادهم :هيااا
هيا :اي يا ادهم ..
ادهم :هو انت بتعملي اي هنا في انجلترا .يعني جاية مع باباكي ولا لوحدك ولا شغالة هنا ولا اي حكايتك بالضبط ...
هيا..: امممم لا انا كنت جاية هنا مع بابي ومامي
ادهم: امم وهما فين بقي علي كدة
هيا: ايه يا عم انت جاي تضايقني ليه ...
عمتا انا والدي متوفي ووالدتي متجوزة
ادهم: اوكي انا اسف مكنش قصدي افكرك.
هيا :لا عادي ولا يهمك ..وانت
ادهم: مافيش حاجة في حياتي قوية اوي علشان احكيها ..بس علشان ارتاحت ليكي هحكيلك
يا سيتي ...
هيا: ماشي وانا سمعاك بقي ..
ادهم :بصي يا ستي انا مهندس كان عندي شركة كويسة اوي في مصر حصلت لخبطة كتير كدة قررت اني اصفي كل حاجة في مصر واعيش هنا
هيا: اممم يعني أنت جاي علي إقامة بقي
ادهم :تقدري تقولي كدة ....
جاك: ادهم ..ازيك
ادهم: جاك اهلا عامل اي ...
جاك وهو بيبص لهيا: انا كويس اوي ..بس مش تعرفني علي الانسة
ادهم :اه معلش دي هيا .وده جاك صديقي
هيا: اهلا وسهلا
جاك بنظرة اعجاب لهيا :اي يا ادهم لحقت تتعرف علي البنوتة الحلوة دي ..ده انت سريع اوي
ادهم :وانت ظريف اوي
هيا: طب بعد اذنكوا انا لازم امشي ..
وفعلا مشيت هياااا...
ادهم: اي يا جاك كسفتها يا اخي
جاك: ادهم يا حبيبي معظم البنات الي هنا بيبقوا بيلفوا ويدوروا خاف علي نفسك ومتامنش لحد
ادهم :لا متخفش عليا ...بعد اذنك يا جاك
وفعلا مشي ادهم وهو مضايق اوي من دخول جاك
بس هو كان نفسه يقعد معاها شوية
وفعلا طلع اوضاع وكلم جون يجيله ....
________________________________
في اسكندرية ....
أخيرا هيثم وصل البيت وكان معاه والده ووالدته ورافت وابنه اياد
عادل: اهلا وسهلا اتفضلوا نورتوا ...
هيثم :ربنا يخليك يا اونكل ده من ذوقك حضرتك ..
يوسف اول ماشاف رافت اتعصب اوي ومسك ايد نور جامد ..
نور بصوت واطي: اي يا يوسف سيب ايدي
يوسف بحدة :نور اوعي تتحركي من جنبي . سامعة
نور: خلاص حاضر. .اففف
ابراهيم: اهلا بيك يا دكتور شرفتنا
هيثم: والله يا فندم ده الشرف ليااا
اهلا يا حضرت الضابط ..
يوسف بغيظ: اهلا بيك يا دكتور ..
هيثم: وحضرتك يا استاذ.... اعذرني مش فاكر اوي الاسم
فهد بغيظ ..احسن
ابراهيم: احم ...اسمه فهد بس هو بيحب يهزر بس
هيثم بخبث :اكيد يا عمو ...
فهد وهو بيبص لابنه بإعجاب : هو ده ابنك
هيثم: ابتسم اممم اياد هو احلي حاجة في حياتي .
يوسف ببتسامة: ربنا يخليه ليك يارب
بسنت خرجت مع هنا ......
هنا: اهلا وسهلا حمدالله علي السلامة
والده هيثم: ماشاءالله زي القمر يا حبيبتي ...
بسنت :اي ده وانا ...
يوسف ضحك ..
ابراهيم: لا انت بقي احلي من القمر نفسه ..
هيثم :الله مين دي يا جماعة ...
هنا :دي بسنت الي قولتلك عليها ....
هيثم: أيوة صح ..هو انت بقي بوسبوس .انا مكنتش متخيلك بالحلاوة دي ..
بسنت :لا بس انا بقي متخيلاك اصل هنا ورتني صورتك ...
نور خافت لتقول اي حاجة : بوسي تعالي يا حبيبتي هنااا ..
يوسف بصوت واطي: البت هتفضحناااا....
فهد: ما انا واخد بالي .....
هنا بسعادة وهي بتبص لاياد .هو ده ابنك يا هيثم
هيثم شال اياد من والدته واداه لهنا
وهنا شالته وكانت مبسوطة بيه اوي ...
منال كانت مضايقة بس لما شافت فرحة هنا بدأت تتقبل هيثم وابنه ....
وفعلا اليوم عدي وكانوا دمهم خفيف اوي ...
لحد ما حصل حاجة فعلا وترت الجووو
تفتكروا اي حصل .....
______________________________$$$
في مكتب اللواء سراج
علي بتوتر: خير يا فندم حضرتك كنت عايزني ..
سراج: الحقيقة مش انا يا علي ..هو يوسف عامل اي
علي ؛الحمدلله يا فندم بدأ يتحسن شوية بس حضرتك عارف الرصاصة مكانها كان صعب شوية
سراج :أيوة طبعا عارف ...طب بنتي تمارا
قالتلي علي الموقف الي حصل بينكم
علي بقلق: أنا وربنا يا فندم ماكنت اعرف انها بنت حضرتك ولله
سراج :ما ده سبب ادعي اني اشكرك يا علي انك ساعدتها منغير ماتعرف انها بنتي حتي
اصل احنا مش لازم نعرف هوية الي قدامنا علشان نساعدهم ولا اي
علي: هي قالتلك اي بالضبط يا فندم
سراج: قالت لي على حوار الولدين اللي حاول يرخموا عليها وانت اتدخلت طبعا ووقفت جمبها
علي في سره :والله فعلا البنت دي جدعه طب يا فندم ده الطبيعي يعني لو ما عملتش كده عشان انا ضابط شرطه على الاقل هاعمل كده علشان انا راجل
سراج :انا عارف يا علي والله ان انت راجل جدع بس برده لازم اشكرك وبصراحه بقى كده تمارا كانت مصممه انك تيجى بكره الفيلا عندنا
على: اجي الفيلا طب ليه يا فندم هو في حاجه ولا ايه
سراج: ما فيش يا سيدي عيد ميلاد تماره بنتي بكره ولما قلت لها نعمله مثلا في مركب او ياخت لكن هي أصرت تعملوا في الفيلا وأصرت ان انا اعزمك عشان تشكرك بنفسها علي الموقف بتاعك
علي بفرحه: والله يا فندم مالوش لازمة الشكر يعني بس انا هاجي العيد ميلاد بصراحه
سراج بضحك :ماشي يا عم وانا هستناك ويا ريت كمان تقول لامير بيجي هو وخطيبته ولو يوسف كمان يقدر يجي يا ريت تنوروا
علي في سره :يوسف ايه بس وبتاع ايه يا يوسف دلوقت مقضيها مع نور ..
طب يا فندم حاضر هاشوف هاقول حضرتك ومتشكر جدا على الدعوه ومرسي جدا وبلغ انسه تماره ان كل سنه وهي طيبه يارب .
سراج :وانت طيب يا علي شكرا جدا اتفضل على مكتبك
وفعلا على راح مكتبه وهو فرحان جدا جدا بدعوه تماره لي العيد ميلادها وفي الوقت ده امير جيه مكتب عليه
_____________________________________&&
امير: ايه يا ابني مالك ومسهم كده ليه
علي : اسكت يا امير مش اللواء سراج عزمني على عيد ميلاد بنته تمارا
امير :طب والله ده خبر حلو جدا جدا جدا بقى طبعا انت الفرحة مش سيعاك دلوقتي
على: ايه يا عم انتهت تنق فيها ولا ايه وبعدين قولي صحيح عملت ايه مع ندى علفكرة انتوا معزومين معايا
امير بسعاده: لا يا عم اتصالحنا الحمد لله..وبعدين ماشي بس مش موضوعنا ... باقول لك ايه تعال بقى نكلم يوسف ونقول له ..بقولك اي انت مش خايف
علي :اكذب عليك لو قلت لك مش خائف انا بصراحه مرعوب بس اقول لك ايه يلا بينا كده كده اللواء سراج قال قدامنا يومين عشان نجيب البنت لاهلها وخصوصا ان جدها تعبان في المستشفى
تفتكروا فعلا هيكلموا يوسف ....
___&___________________________&___
في اسكندريه الجو كان ماشي حلوه جدا وكان هيثم ووالدته دمهم خفيف جدا لحد ما
رافت: وحضرتك بقى يا انسه يا نور مرتبطه
نور كانت شايفه يوسف عيونه بتطلع شرار
نور حرج: اه طبعا اه اه اه
يوسف :اه ما انت مش واخذ بالك نور هتبقى خطيبتي وقريب قوي هتبقي امراتي واكيد هعزمك
رافت بكسوف: انا اسف والله ما كنتش اعرف عموما مبروك الف الف مبروك
نور: ميرسي جدا شكرا
ابراهيم حب يفك الجووو... اه اصل احنا لسه ما منعرفش بعض قوي نور ويوسف باذنك يا رب كتب كتابهم قريب قوي وشمس وفهد نفس الحكايه برده
والد هيثم: طب ايه رايك بقى نقرا الفاتحه
عادل: والله انا ما عنديش مانع اوك
وفعلا قروا الفاتحة هيثم و هنا ..
وفعلا قروا الفاتحه ومنال بدات تحب فعلا هيثم هو وابنه ..
هيثم :طب باقول لك ايه يا عمي هو امتى يوسف ونور هيجيبوا كتاب..
يوسف بغيره لانه افتكر انه هيقول حاجه بخصوص رافت: ليه بتسال ليه هيفرق معاك في حاجه
نور :يوسف ايه ده ..اهدي شويه ميصحش كدة
هيثم فهد قصده : يا عم ركز شويه في الكلام انا بسال عشان انا عايزه اعمل كتب الكتاب انا وهنا معاك انت ونور
فهد: لا انت فاهم غلط احنا بكثير جدا اخر الاسبوع ده هنكتب الكتاب انا وشمس ويوسف ونور والفرح بقى على مهلنا ..
هيثم :حلو حلو قوي خليني معاكو بقى والنبي
منال: معقوله بالسرعه دي يا هيثم
هيثم: وفيها ايه بس يا طنط ..ولا انت اي رايك يا هنا
هنا بكسوف: الي تشوفوه
نور :خلاص بقى يا ماما ... هي موافقه
يوسف بهدوء: خليكي في حالك واسكتي شويه
نور برده بصوت واطي: ده انت رخم بجد
يوسف: ماشي لينا كلام لما يغوروا من هنااا ..
هيثم :ها يا عمي بيقول ايه
عادل: بصراحه بقى يا هيثم دي بالذات لا انا عايزك انت وهنا تاخذوا على بعض وكمان هنا تتعود على اياد ..... بصراحه رايي يا سيدي قبل كتب الكتاب بتاعهم نعمل خطوبتك انت وهنا
والد هيثم: وبصراحه انا كمان شايف كده
وبعد شوية استاذن هيثم واهله ان هم يمشوا بعد ما حددوا معاد الخطوبة .......
__________________________________$$$
يومها بالليل بعد ما كلهم مشيوا يوسف وفهد ونور وشمس كانوا قاعدين في البلكونه وبيستجوبوا عمر
عمر :ممكن افهم بقى القاعده اللذيذه دي ليه
فهد: على فكره احنا اللي مفروض نسالك انت منعزل عننا ليه وعلطول قاعد لوحدك
نور قربت من عمر وحط ايدها علي كتفه :ها مالك بقى ياعم عمور ايه اللي مزعلك
يوسف بغيره بينزل ايد نور من على كتفي عمر
ها يا عم عمر مالك بقى
نور بخنقه في ودن يوسف: على فكره اخويا يا يوسف انت بجد اوفر
يوسف :بعدين هنتحاسب يا نور ولو مقصتش لسانك
عمر :يا جماعه انا كويس والله ما فيش حاجه بس باقولكم ايه صحيح هو ادهم فين انا برن عليك كثير جدا مش بيرد عليا
يوسف: ايه ده هو انت ما تعرفش
عمر :ما اعرفش ايه
يوسف: يا ابني ادهم سافر انجلترا من امبارح تقريبا
عمر بصدمة: اي ده طب ليه يا جماعة ...
يوسف :هو حر بقى ممكن يكون مسافر عشان خاطر شغل
فهد :لا طبعا هو مش حر ولا حاجه انا بحاول اكلمه ومستني بس كده يضبط اموره ولو رد على اوكي لو ما ردتش هاسافر له
يوسف: لاخويا ما تخافش هيرد ...
نور :باقول لكم ايه انتم الاتنين هيتخانقوا ثاني
وبعدين انت يا عم عمر مالك بقي .. هو مش موضوع فريدة ده خلص خلاص ولا انت لسه بتفكر فيها
شمس: هي مش اتخطبت يا عمر ...
عمر بخنقة: معرفش وبس بقي انا مش عايز اتكلم اصلا مع حد ....
شمس: لفهد تفتكر احنا عاكينا الدنيا يا فهد
فهد: مش عارف بصراحة .....
وفاجاه جيه ليوسف تليفون من علي
يوسف: الو يا علي خير ...
علي: بقولك يا يوسف في موضوع مهم كده يعني كان يعني ..خد كلم امير
يوسف: يسلام هات امير ..الو يا أمير خير ..
امير بتوتر: يوسف احنا بقينا أهل بسنت
يوسف فاجأه وشه غير.....😳😳.
وامير قفل السكة علطووووول ....
تفتكروا رد فعل يوسف هيبقي اي بقي......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
يوسف بخضة: انت بتقول أي ..الووووو
يا أمير....قفل الجبان
نور بخوف :في اي يا يوسف مالك ...
يوسف بخوف: فين بسنت يا نور ..راحت فين
نور بقلق: نايمة في اوضتك ..خير في حاجة
يوسف .....فضل واقف ساكت مش بيرد .
فهد: اي يا ابني اتكلم متسكتش كدة ...
يوسف: بس بقي اي رغي ..رغي ايه ...
فهد: طب فهمنا علشان نسكت مثلا ...
يوسف: امير قالي أنهم لقوا أهل بسنت ...
نور بزعل؛ أي ...يعني هتروح تعيش معاهم يا يوسف
يوسف: لا انا مش هسيبها اصلا .تبعد عني..انا داخل انام ..تصبحوا علي خير
نور :طب ممكن تهدي شوية ..
يوسف: أنا كويس بس انا عايز انام ....
وفعلا يوسف دخل اوضته لله بسنت نايمة ....
جيه قعد جمبهاا وحضنها..
يوسف بوجع :خلاص كدة هتمشي يا بسنت وتسيبيني ..خلاص كدة ..بس انا مش هقدر اسيبك انا اتعودت عليكي اوي .....
وفي اللحظة دي دخلت نور ..
يوسف مسح دموعها بسرعة ...في حاجة يا نور
نور: اممم كنت عايزة اتكلم معاك شوية يا يوسف ممكن برا
يوسف :اه طيب تعالي برا علشان بسنت .....
في الشارع ...
نزل عمر بتمشي في الشوارع من الخنقة ....
عمر في سره :أيوة هو ..معقوووول ...
هو الي أخدها مني ..هووووو
وعمر جري علي حامد بسرعة ومسكه من قميصه
حامد :اي ده ...هو انت. عايز اي ونزل ايديك دي
عمر :انت الي عايز اي مني ..اي اخدتها مني خلاص كدة ارتاحت
حامد :أمم بص يا كابتن لو بتتكلم علي زميلتك .
انا اتقدمتلها قدام أهلها يعني لا اخدتها منك ولا اي كلام ..وبعدين خلاص محصلش نصيب وبعد اذنك بقي علشان مش فاضي ليك
عمر: استني هنااااا...انت بتقول أي
يعني محصلش نصيب
حامد بحدة: ..يعني فريدة قالتلي انها مش عايزة تكمل معايا ....يعني بالأصح كدة مس عارفة تنساااك
اوعي بقي من وشي انا مش ناقصكوا
وفعلاا حامد ساب عمر واقف مصدووم
ومش مصدق الي بيسمعه ....
وفعلا راح بيت فريدة في وقتهااا.....
تفتكروا هيعمل اي هناااك ...
في انجلتراااا...
ادهم قاعد في أوضة مضايق اوي عايز يوصل ليها
ومش عارف يعمل اي .....
جون: اي يا ادهم مالك يا ابني كدة مش علي بعضك
ادهم :يوووه يا جون مافيش حاجة المهم ..بكرة لازم نروح نشوف المصنع ده قبل ما نشتريه
جون: تمام زي ما تحب ..
انا لازم اروح علشان بكرة نروح مركزين ..بكرة يوم مهم يا ادهم لازم تبقي مركز ...
ادهم :حاضر يا جون
جون :اه صحيح نسيت اقولك ..عزام باشا
ادهم: اففف الراجل ده من اول ما شوفته وانا مش مرتاحله بجد
جون :يا ابني ده من أكبر رجال الأعمال هنا وعايز يشاركك اصلا
ادهم :بس انا بقي مش حابة خالص بجد .. وانا قولتلك انسب موضوع الشراكة ده انا وانت وبس
جون: هههههه ماشي يا ادهم يلا باي
ادهم: باي ......
وفعلا حاول ادهم كتير انه ينام بس مافيش فايدة
فقرر ينزل يتمشي في البلد الغريبة دي ....
وفعلا نزل يتمشي شوية. ....
ادهم قدام مطعم كبير قعد ....
وسرح في كلام يوسف ......
يوسف بحدة :لو مش هتعرف تبقي بني ادم محترم يبقي احسنلك انك تبعد عننا ...سامع
احنا مش عايزينك اصلا ...امشي غوور
فاق من سرحه .....
هيا سرحان: في بقي ...
ادهم بفرحة: هيا ..كنت فين يا بنتي .
هيا :كنت بتدور عليا مش كدة ...جريت
ادهم بفرحة: تعالي يا مجنونة رايحة فين بس
هيا :انا كدة مش بحب افضل في مكان واحد
بحب اجري واطنط واعيش حياتي بقي ...
ادهم :هيا
هيا: يا نعم
ادهم: تيجي معايا ....
هيا قربت من ادهم: فين
ادهم :اي حتة ...نروح الملاهي ..سينما ..انا زهقان اوي
هيا: يا خبر ابيض ...بقي انت زهقان وانا موجودة ده حتي ولله عيب ...تعالي بقي
ادهم :هتوديني فين يا مجنونة ...
هيا: تؤتؤ دي بقي مفاجاه ..يلا تعالي
ادهم بإعجاب .. يلا بينا
___________________________________$$$
في البلكونه عند يوسف ونور
نور :مالك بقى يا يوسف في اي
يوسف: بتسالي مالي يا نور.... مش سهله عليا اني بعد ما اتعود عليها تبعد عني يا نور ..انا فعلا حبتها اوي
نور: ماشي بس هي في الاول وفي الاخر هتروح لاهلها وانت كنت لازم تبقى فاهم كده يا يوسف هي مهما حبيتك عمرها ما تحبك زي اهلها
يوسف: ابوها وامها ميتين وهي عايشه مع جدها وجدتها يعني أنا اهم ..
نور : اي الي بتقوله ده يا ابني
يوسف .. بصي يا نور انت ممكن يبقى كلامك صح بس انا اللي مش عارف اتقبل
نور: لازم تتقبل وبعدين مين قالك انك هتبعد عنها خالص ما انت برده تبقى قريب منها ..زي ما انت قلت ابوها وامها متوفين واكيد محتاجه لك صدقني
يوسف :مش عارف يا نور... مش عارف
نور بحب: تحب تدخل تنام واقعد جمبك لحد ماتنام
يوسف بحب: امتي بقي تبقي مراتي وعلي ذمتي
نور: هههه وانا ولله مستنية اليوم ده
يوسف :أنا عارف اني جامد مافيش كلام
نور بدبش: يا اخي اتلهي وانت كدة اصلا متصاب
ومش عارف تحرك ايديك ..قال جامد قال
يوسف: ياشيخة ارحمي أمي من ملافظك دي افف ...
انا رايح انام ..
شمس دخلت بسرعة لنور :الحقي يا نور مصيبة
يوسف بخضة .. ايه يا شمس في أي
فهد بقلق :عمر في القسم
نور برعب : اخويااااا...
يا ترا اي حصل مع عمر ...
__________________________________$
عند ادهم وهياااا...
ادهم: يا بنت اللزينة اي المكان الجامد ده يا هيا
معقول كدة ...
هيا: هههه عيب يا ابني قولتلك ده انا هيا ..
تعالي بقي نتصور
ادهم مسك ايديها وشدها ليه: هيا ..هو انت عمرك حبيتي قبل كدة حد
هيا سحبت ايديها واتوترت اوي .اي يا عم الجو ده
في اي مالك ..
ادهم :يا ستي ردي عليا ..
هيا: لا عمري ما حبيت حد ولا حد حبني تعالي بقي صورناااا ...ممكن
ادهم ببتسامة: طب يلا يا عسل
وفعلا هيا وادهم فضلوا يتصوروا في مكان كان بجد تحفة زرع وشجر وبحر وحاجة جامدة اوي ....
ادهم وهيا قعدوا بعد ما خلصوا تصوير ...
ادهم :هيا بقولك اي انا عندي سؤال
هيا ربعت رجليها :طب يلا بقي انا جاهزة انت سؤال وانا سؤال ...ابدا يا دوومي
ادهم: ليه ما قررتيش ترجعي مصر بعد ما والدك مات
هيا بحزن: امممم مصمم تنكد عليا ..بس هقولك يا ادهم ..هنا زي هناك ..انا ماليش حد في مصر غير خلاني وعمامي ودول لو روحتلهم اقعد معاهم مش هيستحمولي ..ولو مارحتش وأجرت بيت لوحدي اقعد فيه هيقولوا بص البت تربية بلاد برااااا
وازاي تقعد في بيت لوحدهاااا....
فقررت اقعد هنا مع نفسي ...
ادهم :ومش خايفة بقي علي نفسك يا قمر انت
هيا: خايفة يا ادهم بس مافيش غير حاجة واحدة بس الي تقدر تحميني ..
ادهم :واي هي بقي الحاجة يا ست هيا
هيا: الفلوس هي سلاحي يا ادهم
ادهم بصلها بدهشة ..عارفة انا اعرف بنت اسمها هنا بس مش شبهك خالص يا هيا
هيا: هههههه شكل ولا طباع
ادهم: الاتنين يا هنا ..انت عندك كام سنة
هيا: عندي ٢٤ سنة يا كابتن ...وانت
ادهم :٢٨ سنة ...
هيا :سؤالي انا بقي يا عم ادهم
ادهم بشك: امممم سامع ..
هيا: عمرك حبيت واحدة
ادهم: اممم حبيت واحدة بس محصلش نصيب
هيا: ويا ترا ليه بقي محصلش نصيب يا ادهم
ادهم :محبتنيش زي ما حبتها أو زي ما كنت معتقد اني بحبهااااا..
هيا: انا في سؤال بيلح عليا اوي ..
هيا بقلق :اي هووو يا ادهم
ادهم :انت عايزة مني اي ......
هيا ................
اممممم يا ترا وراكي اي يا هيا ربنا يستر 🙈
_____________________________________&&
في بيت علي كان امير قاعد معاه ...
امير: اي يا عم ما ترن علي يوسف نطمن عليه كدة
علي :لا وحياتك الحاجة الوالدة رن انت ..ده عيل غبي
امير: لله ما انا لسه مفجر في وشه مفاجاه بسنت
فأكيد مش هيبقي طايق يسمع صوتي يعني ..
علي ..اي ده موبيلك بيرن ..شوف يمكن هووو
امير: لا ده موبيلك انت ...خد
واطلع اتكلم برا علشان عايز اتخمد
علي :صحيح البيت بيت ابونا والغرب بيكرشونا
امير :لا ولله .طب أخرج بدل ما الغريب ده يقوم ينفخك ..
وفعلا خرج علي برا الاوضة بعد ما حدف الشبشب علي علي وجري ....
امير :ماشي يا كلب.....
علي رد علي التليفون الووو
بنوتة :الووو يا كابتن ..دعوتي وصلتلك ..
علي: تمارا ...تمارا ولله تمارا
تمارا :اي يا ابني اه انا تمارا ما براحة شوية
علي ضحك :معلش بقي اصل اتفاجات الصراحة
انك انت الي بتتصلي
تمارا بغرور: امممم طيب ومفاجاه حلوة ولا اي كلام بقي
علي: دي مفاجاه قمر يا ناس
تمارا: هههههه ... انا حكيت لبابا عن موقفك معايا
علي: اسكتي يا تمارا ولله لما قالي انك حكيتي عني اتوترت
تمارا: هههههههه عيب عليك ولله انا عمري ما أبيعك
علي: بت يا تيتو...انا حبيتك خلاص
تمارا: ولااا اظبط كدة احسنلك ...
علي: تمارا ..انا ولله بقلق منك
تمارا :طب ما لازم يا ابني عيب ده انا تمارا مش اي حد وبعدين بنت اللواء ..خاف بقي مني
علي: يا بنتي عيب عليكي ... ده انا مرعوب
تمارا :أيوة احسن 😜😜
طب هتيجي العيد الميلاد يا علي
علي: اممم هفكر ولله اصل مشغول يا تمارا
تمارا :اممم بقي كدة طيب براحتك ..انا بقي هقول لبابا علي الحركة الي انت عملتها....
علي: بس بس يا ولية في اي ما براحة كدة
خلاص جاااي ..
تمارا: اممم ماشي ..سماااح بقي
علي: تمارا ..طب نفسك في اي احسن انا فاشل في موضوع الهدايا ده ولله ...
تمارا؛ اممممم استني افكر ..طب في حدود فلوس كام..
علي: هههههههه في حد في احد يقول كده حرام عليكي ولله
تمارا بضحك: يعني هو في احد يسال حد اجيب لك في عيد ميلادك
علي بهزار: انا غلطان قلت اجيب لك هديه تعجبك
تمارا :طب اقولك تجيبلي اي بجد...
علي: اممم قولي طيب
تمارا :هبعتلك اسم برفان تجيبه ....
علي :موافق اوي كمان ..
تمارا: بس متتاخرش علشان عايزة استعملها قبل عيد ميلادي .
علي: حاضر ..هاجي بدري ...
تمارا: طب باي بقي ...
علي :هو انت جبتي رقمي منين
تمارا بقلق: ملكش دعوة ...سلام ..
علي ماشي يا تيتو ...
وفعلا قفل معاها ....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في بيت عادل في اسكندرية ....
يوسف ونور وفهد راحوا لعمر في القسم
وشمس فضلت في البيت خافت لهنا تصحي أو حد يصحي ويغرفوا الي حصل ....
في القسم ....
يوسف داخل لوسمحت انا عايز اقابل الظابط الي هنا
العسكري ثانية واحدة ...
وفعلا يوسف ونور وفهد دخلوا ...
الضابط بتناكة: أيوة انتوا مين بقي
يوسف طلع البطاقة ..ووراهالوا
الضابط: يا اهلا وسهلا يا فندم ...اهلا بحضرتك
يا عسكري ...
يوسف: أنا مش عايز حاجة انا عايز اعرف عمر عادل
بيعمل اي هنا بالضبط واس الي حصل علشان يجي القسم هنااا
الضابط: اه عمر ..أصله يا فندم اتهجم علي بيت واحدة
نور بصدمة: اي الكلام ده اكيد اخويا مش هيعمل كدة
يوسف بحدة: نور ...اخرصي.
طب احنا عايزين نشوفه نفهم منه
الضابط :طبعا يا فندم ثانية واحدة بس ..
وفعلا بعد أقل من خمس دقائق ...
عمر: نور ....
نور حضنته :انت كويس يا حبيبي ..كويس
عمر: اه يا نور كويس
يوسف بحدة: اي حصل يا عمر انت فعلا اتهجمت علي بيت حد ..
نور :ازاي يعني ..
يوسف :أنا قولت اخرصي خالص
فهد: بس يا نور اششششش...
وانت يا عمر اتكلم علشان نعرف نساعدك
عمر بوجع: اه روحتلها ...بس ولله ما اتهجمت علي حد ...الي حصل .......
فلاش بااك.....
عمر اول ما عرف أن فريدة سابت الدكتور. .راح بيتهم وماخدتش باله أن الوقت متأخر اوي ....
قدام بيت فريدة عمر خبط جامد علي الباب
والد فريدة: اي ده انت مين يا بني ادم انت
عمر بتعب: فريدة فين ...هي موجودة مش كدة
والد فريدة: تعالي هنا انت اكيد مش طبيعي
انت بتسال علي بنتي بتاع اي ...
عمر: يا عمي انا محتاج اشوف فريدة ارجوك ..
فريدة خرجت من اوضتهاا علي صوت زعيق
فريدة: في اي.....عمر انت اي جابك هنا
والد فريدة :امممم ..يا عم اسماعيل اطلب البوليس
فريدة بخوف: ليه يا بابا ...هو هيمشي دلوقتي ..امشي يا عمر وبلاش فضايح
عمر :فضائح علشان بحبك ...عمي انا بحبها ولله
وعايز اتقدم ليها ...فريدة والنبي اسمعيني
والد فريدة: لآخر مرة بقولك امشي من هنا بدل ما لطلبك البوليس
وانت يا فريدة ادخلي جوااااا ...
فريدة بدموع وقهر: حاضر ..
عمر بوجع: فريدة استني....
والد فريدة: اسمع يا ابني انت ...انت لو اخر واحد علي وجه الارض انا مستحيل اجوزك بنتي
عمر: ليه ..مستحيل تجوزني بنتك ليه
والد فريدة: لانك واحد اناني ومش بتفكر غير في نفسك ..ومش راجل يلااااا ...
وفعلا جيه البوليس وقبضوا علي عمر ...
بااااك
يوسف: علشان انت غبي اي الي خلاك ترووح هناك
عمر: علشان سابت خطيبها وانا لسه بحبها يا يوسف
اعمل اي يا عني ......
نور :يوسف اعمل حاجة مش هينفع كدة ..
يوسف بحدة: ماشي يا عمر انا هتصرف بس يكون في معلومك الي عملته ده غباء مش حب ....
وفعلا خرج.......
وفعلا ساعتين وكانوا كلهم في البيت ...
بس محدش اتكلم مع حد خالص وكلهم نامواااااا
في انجلتراااا..
هيا :يعني اي عايزة منك اي يا ادهم
ادهم ضحك جامد: لا ولا حاجة ..بس يلا علشان انا لازم انام علشان عندي شغل كتير اوي بكرة ..
هيا :امممم ماشي باي بقي ....
وفعلا أدهم راح الاوتيل....
وقرر ينام ..... بس ....حصل حاجة ...
وفعلا عدي اليوم علي خير علي الناااس .......
صحي ادهم وظبط كل ورقه وراح هو وجون.
يتفرجوا علي الشركة ويتفقوا علي الصفقة الأولي ليهم .....
ادهم :اهلا مستر خالد .بصراحة اول ماعرفت انك عربي انا اتبسطت اوي أن أول تعامل كدة
خالد :ميرسي ليك كتير .اتفضلوا
شريكتي جاية حالا ...
ادهم بحزن: اب ده هو كمان ليه شريكة يا ابني
جون :اه يا ابني دي بنت مليونير كبير اوي ...
وفعلا للاسف جاااات ...
ادهم: 😲😲😲😲 ..معقول
شاهندة: هاي يا خالد ..ازيك
خالد: ازيك يا شاهندة ..اتفضلي اعرفك ..
ادهم :هياااا.......
شاهندة ..
_____________________________$$$
في بيت عادل
كلهم صحيوا الصبح وكان فهد وشمس قبلهم وراحوا المستشفى وفعلا فكوا الجبس
نور مبروك اخيرا يا شمس خلصنا منك انت كمان ..
شمس: بس ولله رجلي تعبانة اوى ...
فهد عشان انت كنت كسر مضاعف المهم..انك فكيتي الجبس اخيرااااا....
عمي انا قررت اللي انا وشمس نكتب كتابنا بكره عشان انا ورايا شغل كثير جدا في مصر ومش هينفع اسيبها واسافر ..
نور: هي اصلا لسه في شهور العدة .صح
عادل: وانا معنديش مانع ..بكرة نعمل حفلة وبعدها خدها وسااافر ..
فهد فرح اوي وحضن عادل وأبوه ..وكان ابراهيم برضو مبسوط اوي ....
يوسف: خلاص بقي ..انا ونور كمان يبقي نكتب كتابنا بكرة. وتيجي معانا القاهرة وبعدها نظبط فرح علي مهلنااا....
منال :وانا ولله موافقة بي الشحططة الي هما فيها يا عادل ..
عادل: أيوة بس. ..
ابراهيم :مابسش يا عادل قول مبروك بقي ..
عادل :ماشي مبرووووك
هنا بفرحة: مبروك يا بناااات ...
يوسف اتكلم مع عادل .: بس في حاجة مهمة اوي لازم اتكلم معاك يا عمو فيها بخصوص عمر ..
عادل: موضوع فريدة مش كدة ..اصل نور قالتلي كل حاجة يا ابني ...
يوسف: لازم نحاول نرجعهم لبعض عمر متبهدل اوي
عادل ....انا هكلم والدها واحاول اصلح الي الاستاذ هببه امبارح ده .....
وفعلا كلهم بدوا يتقسموا عشان يعرفوا يعملوا ايه نور و يوسف و بسنت وشمس وفهد راحوا علشان يجيبوا هدوم كتب الكتاب ..
ومنال بدات تهتم بالكل وتعزم الناس القريبة بس
...
عادل بدأ يتفق مع الناس علي تفاصيل الكتب الكتااااب .........
___________________&_________________&
في بيت علي ....
امير: اي يا ابني الشياكة دي .اي الحلاوة دي
علي: ولاااا متخلنيش اقلق منك هااااه
امير: هههههههه طيب يوسف كلمني وهو كلمك
علي: اه طبعا ..مش قصدك علي كتب الكتاب
امير :اه ولله انا كنت عارف ان هو ونور هيتجوزوا بس مش بالسرعة دي ..
علي :يا ابني الي زي يوسف ده لازم تلحقه قبل ما يغير رأيه .... واه قالي أن بعد كتب الكتاب ويرجعوا القاهرة ..هيرجع بسنت لجدهااا ..وانا كلمته وقولتله أن احنا بقينا البنت وكله تمام
امير: طب الحمدلله ولله فرحتيني ..طب انا هروح بقي لندي ونطلع نجيب لست تمارا هانم مراة اخويا هدية ...
علي: يسمع منك ربنا يا أمير ...يارب بس هي توافق
امير بصراحة :مش حاسسها بس يارب .
علي: اطلع برا يا امير انا مش نقصااااك ...براااا
وفعلا امير راح لبيت ندي علشان ياخدها ويطلعوا علي فيلا اللواء سراج ...
_________________________________$$
قدام بيت ندي ..
امير كان واقف مستنيها تنزل...........
امير: بسم لله مشاء لله. .اي ده
ندي بفرحة :بجد حلو يا أمير ..
امير بحدة قرف ...اطلعي يا مهزئة غيري القرب ده
ندي بدموع :بجد والله شكلي وحش للدرجة دي يا أمير ...طب اي وحش طب وانا اغيره .طب
امير بضحك: حرام عليكي يا ندي ..بهزر ..بهزر
ندي ضربته في كتفه: تصدق انك بجد بارد حرام عليك يا امير خلتني اعيط ..طب ليه كدة يعني ليه
امير :يوووه مرة من نفسي .وبعدين انت المفروض من حلاوتك دي ..المفروض يبقي عندك ثقة بنفسك
يعني خطيبك الضابط امير . ومعندكيش ثقة
ندي: بس بقي يا أمير علشان قفشت بجد
طب اقولك علشان تبقي رخامة برخامة بقي
انا طالعةةةة ..اوعي
امير مسك ايديها ..طب والله اعضك اقعدي هنا
ندي :اوعي بقي ..
امير :بطلي رخامة يا ندي ولله بهزر افففف .وبعدين اللواء عازمني انا وانت .اروح أقوله اي مزعلك
ندي :طب اطلع بالعربية يا امير عطواواي لسانك يخاطب لساني علشان انا علي اخري ولله
امير بضحك: بس كدة عيووووني ...وطلع بالعربية
وفعلا امير وندي جابوا هدية لتمارا..
و علي كمان جاب الهدية وراحوا العيد ميلاد ...
________________________________-&&
في المكتب ....
شاهندة : هههه اقعد يا ادهم اقعد طيب
ادهم: اقعد اي هو اي الموضوع يا هيا انت ولا شاهندة
شاهدة اقعدت بثقة: طب اقعد علشان تفهم
ادهم: اهو قعدت يا هيااا....
شاهندة :هههههههه يا ابني شاهندة....
يا ترا اي بقي الحكاية ......
.............................................................
في مول كبير ..
يوسف وهو شايل شنط كتير يا نور كفاية
يا نور تعبت ..
بسنت بتعب :يا نور حرااام ولله
نور :بسنت اي رايك في الفستان ده ..حلو اوي
بسنت بتعب: لا انا زهقت بقي ...
نور: لا تعالي بس وانا هساعدك ....
يوسف: ياعيني عليك يا يوسف مش صغير علي البهدلة دي برضوووو ...
وطلع موبيله وكلم فهد الي برضو مسحوول مع شمس.....
يوسف: الو يا فهد .
فهد بتعب: افففف الو يا يوسف اي نور جابت الفستان
يوسف: هههه ده انا جبت البدلة وبسنت جابت ٦ فساتين لحد دلوقتي ونور جابت كل حاجة ..
فهد: طب كويس ولله
يوسف: ماعدا فستان كتب الكتاب يا معلم
فهد: هههههه يا اخي ..اي الهبل ده بس
عموما... شمس بتقيس الفستان رقم ٧ دلوقتي
يوسف: ههه يا بختك ..انا بعد ١٠ مابقتش أعد اصلا
فهد: ههههههههه....طب اقفل يا سخيف ..اقفل ..
وفعلا نور وشمس بعد يوووم طويل وفرهدة كتييير
أخيرا اشتروا الفساتين ... ويوسف وفهد ماتوا تقريبا ......
__________________________________##
في عيد ميلاد تمارا ...
تماره كانت لابسه فستان شيك جدا وكان حلو اوي عباره عن فستان طويل باللون البينك في موف
و كانت عامله شعرها علي الجنب ..كانت قمر ..
تمارا :ميرسي انك جيت يا علي
على بدهشه من جمالها: ده ميرسي انك انت عزمتيني يا تمارا ..اي القمر ده
اللواء سراج :اهلا اهلا يا علي ..
أمير :وانا كمان جيت يا فندم ولله ..دي دعوتك دي قرار وزاري لياااا
اللواء سراج :ههههه دي خطيتك يا امير مش كدة
امير: اه ندي خطيبتي وزوجة المستقبل ..
تمارا :هاي ازيك ميرسي انك نورتيني...
ندي اديتها الهدية :لا طبعا مافيش شكر..اتفضلي كل سنة وانت طيبة
اللواء سراج: ولله تعبتوا نفسكوا ...
تمارا: اه بجد ميرسي اوي ..ده كفاية ولله انكوا جيتوا ...
امير: يعني مش عايزة الهدية ...
تمارا بتوتر :لا مش للدرجة دي يا حضرت الظابط .
علي هههههههه ..
اللواء سراج: طب بعد اذنكوا انااااا....
علي وامير: اتفضل يا فندم ....
تمارا: طب اي انتوا هتتجوزوا امتي بقي علي كدة
امير: احم ولله بفكر اني كفاية اتقل بقي عليها
علي: لا ولله ..... تمارا تعالي عايزك في موضوع علي جمب...تعالي
تمارا راحت معاه: اي يا علي عايز اي
علي :بكرة صاحبي و صديق عمري هيكتب كتابه
تمارا بحرج: احم طب مبروك الف مبروك ليه هو ظاط معاكواا
علي :تمارا .....تتجوزيني
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
↚
في المكتب
ادهم بحدة : انت قلتي هتفهميني انت مين بالضبط هيا ولا شاهنده
شاهنده: بص يا ادهم انت من اول يوم جيت فيه هنا
وانا مش عارفة انت جاي ليه ..
كمان موضوع الصفقه اللي انت عايز تعملها معنا دي قلقني اوي ..عشان انت ممكن تتعرف في السوق وبعد كده ممكن تكون عايز تحتكر السوق .. طب بذمتك انا المفروض اعمل اي
ادهم: بس انا مفكرتش في كل ده ... اي لأزمة اللافة الطويلة اوي دي كان ممكن تساليني ..انا جيت هنا علشان ابني نفسي
بقي انت لفيتي كل ده علشان تتاكدي انا بشتغل لوحدي ولا لاااء مش كدة
شاهنده : لان كان يهمني اعرف انت فعلا وراك حد
ولا لا.... احنا قعدنا كثير جدا في السوق فكان لازم قبل ما احط ايدي في ايد حد اتاكد أن مافيش حد بعتك .. وانت بالذات بعد معرفتك بعزمي وجاك كان من حقي اخاف منك
ادهم بقرف :يعني انت عملتي كل ده ولفتي اللفه دي كلها بس عشان بس تتاكدي اني مش تبع جاك ولا عزمي ده ايه القرف ده ..انت ازاي مقرفة كدة
شاهنده: بص يا كابتن انت من حقك تزعل و من حقي اخاف علي شغلي.. بس انا بقي مش هقول أي إهانة منك
و اعتقد ان ما كدبتش عليك لما قلت لك انا اهم حاجه عندي الفلوس وشغلي ومش بعد كل اللي انا عملته ده اقع بسبب غلطه غبيه.....
اكيد لا...... لكن يهمني اعرفك واعرف انت جاي ليه ولمين و تبع مين وخصوصا ان وجودك في انجلترا في الوقت ده ومع عزمي قلقني ..
ادهم: ودلوقتي اطمنتي ...
شاهدة: اه ونقدر نتشارك مش بس في الصفقة دي في صفقات كتير كمان
انا مواف.....
ادهم قام رمي كوباية الماية عليها .....
خالد بحدة: اي ده انت مجنووون
ادهم: اخرس يلااااا خالص انا مش عايز اسمع صوتك ده ...راح مسك ايد شاهندة بعنف ..
مش انا يا شاهندة الي يضحك علياااا
ساااامعة ولا انت ولا مليون بت تستغفلني ..اقسم بالله لو
شوفتك في اي مكان تاني لازعلك علي الشركة الي انت فرحانة بيها اوي كدة ......
شاهندة بعند: على فكره ده انت مش قد الكلام اللي انت قلته ده انت ما تعرفش......
ادهم مسك دراعها أعنف ..انت الي متعرفينيش لحد دلوقتي ... انت عارفه انا شايفك ازاي شايفك واحده رخ'يصه وز'باله مش طايق ابص في وشك....
انت ممكن تعملي اي حاجه عشان خاطر الفلوس تكذبي.. تخدعي الناس و تبيني قد ايه انت طفله انت جواكي نار وغل وخداع ..... اقسم بالله لو شفتك في طريقي لاقتلك يا شاهندة ..
ومشي من الشركة وجون راح معاه ...
في عيد ميلاد تمارا
تمارا في صدمه :انت بتقول يا علي وانت تعرفني اصلا عشان تطلب تتجوزيني
علي: بصي بقي يا تيتو .. انا من يوم ما شفتك وانت بتضربي الولدين وانا مش قادر انساكي ويوم ما شفتك وانت بتتخانقي مع الراجل علشان ظالم برده مخرجتيش من دماغي .. بس بعد ما عرفت ان انت بنت اللواء خفت....
تمارا رفعت حاجبها :خفت ....
علي: اه انا متعودتش اكدب ..خوفت لتحرجيني وابقي قدام نفسي صغير او أهين كرامتي ....
تمارا بضحك :بس انا الراجل الي عاوز اتجوزه لازم ميخفش من اي حاجة يا علي ....وانا اعجبت بيك علشان جري ...
علي: والمصحف ده انت أجرا مني مليون مرة
تمارا ضحكت: يمكن بابا علمني ابقي واضحة زيادة وجريئة زيادة .وطول عمري بقول الحاجة ومخفش
علي: امممم اعتقد أن ده تشجيع منك ليااا
يعني لو روحت لوالدك دلوقتي وطلبت ايديك هتوافقي يا تمارا
تمارا: ولله حاول وانا بقي ومزاجي......
علي: تمارا ....هتوافقي
تمارا :اتشجع يا علي وجرب ...
وفعلا علي مستنااش راح للواء سراج
علي: يا فندم انا كنت عايز حضرتك في موضوع مهم
سراج استاذن من الي كان واقف معاهم
خير يا علي في حاجة حصلت ولا اي ..شكلك متوتر
علي :لا هو انا متوتر لحاجة خير مش حاجة شر
سراج : طب قول يا على انا سامعك يا ترى ايه بقى الحاجه الخير دي وموتراك كمان
على توتر: بصراحه يا فندم كده بقى من غير مقدمات حضرتك طول عمرك معودنا ان اللي عايز حاجه يطلبها على طول من غير مقدمات
سراج :ده حقيقي انا مكرهش في حياتي قد المقدمات الي ملهاش سبب...قول يا علي
علي بشجاعة: انا بقى كنت طالب ايد بنت حضرتك تمارا
سراج وقف دقيقتين ساكت :انت يا علي عايز تتجوز بنتي تمارا ...
علي بدا يخاف: ده طبعا بعد موافقه حضرتك
سراج ضحك: وتفتكر بقى انت فيك ايه يخليني ارفضك شاب وظابط محترم و ومن اشطر الضباط عندي وانا فعلا باحبك بس القرار ده مش قراري يا علي وزي ما انا علمتك انك تقول حاجه من غير مقدمات زي ما انا برده معلم بنتي ان هي تقول رايها فى اى حد قدامها من غير ما تخاف.. موافق تسمع رأيها فيك قدامك
علي: اه يا فندم ..
سراج: تمارا ...تمارا ...
تمارا: نعم يا بابا ...خير
سراج :علي كان طالب ايديك مني يا تمارا ..انت اي رايك فيه
تمارا: اممممم مش بطال ولله يا بابا ..حضرتك اي رايك فيه ..انا قولت ان انا عمري ما هتجوز حد غير لما يكون شبه حضرتك ..
علي: اسشسشسس هتودينا في داهية
سراج بأس راس تمارا .. وانا موافق يا حبيبتي لو انت مرتاحة ..وموافقة ....
علي بفرحة :يعني موافقة يا تيتو
سراج بحدة: نعم ... .علي
علي بخوف :ولله ذلة لسان يا فندم انا اسف والله
تمارا كانت واقفة تضحك علي شكل علي
سراج: ماشي يا سيدي وناوي بقى تجيب اهلك وتشرفونا امتى
علي بلهفه :اول ما ارجع من اسكندريه على طول بعد كتب كتاب يوسف علطووول
سراج: اه يوسف قالي وعزمني ...
علي: وهتروح فعلا يا فندم ..
سراج: أيوة طبعا جاااي
علي: ولله يوسف هيفرح جدا يا فندم بجد ...
عند امير وندي ....
امير بحدة :سمعتي انا قولتلك اي ولا لاء ..
ندي بدموع محبوسة: انت الي مش ملاحظ خالص أن مافيش مرة بتخدني معاك في اي حتة غير لما ترجعني البيت معيطة ومتنكدة بسببك .. انت في اي اومال لما نتجوز وتتمكن مني هتعمل معايا اي
امير :انا برضووووو ...ليه يعني عملت اي ..
وأما روح اجيبلك عصير وارجع الاقي واحد بيطلب
قال اي يرقص معاكي ساعتها اعمل اي بقي امسك طبلة واطبلكم . ....
وبعدين اصلا يا ماما هو مش هيتجرا أنه يجي يطلب أنه يرقص معاكي غير لما تكوني انت شجعتيه.. ما انا عارفك يا ندي بتحبي تمشي وكل الشباب حواليكي
ندي بوجع ..انت عندك حق ..انت عارف بقي انا مش مصدومه من الكلام اللي سمعته منك لان غلط مش منك انت ..مني انا بس اللي اقدر اقوله لك النهارده انا اسفه يا امير اني ارتبط بواحد زيك.....
معندوش ثقة بنفسه ولا بالبنت الي مرتبطت بيها
بقاله سنتين والمفروض انها هتبقي مراته ......
ومن النهاردة يا أمير .. انت برا حياتي
واوعي تحاول تكلمني أو تيجي ورايا يا أمير
لان ورحمة جدي انا عمري ما هرجعلك ....
وقلعت دبلتها......ومشيت
امير كان واقف مصدوم من الكلام الي اتقال ...
ولأن دي فعلا اول مرة من سنتين ندي هي الي تقلع الدبلة لأنها دائما اعقل منه وامير عرف أن دي خلاص النهاية.....
علي بفرحة جاله: واد يا أمير انا طلبت تمارا من اللواء سراج ..وووافق انا مش مصدق نفسي
امير بوجع وصدمة :وانا ندي قلعتلي الدبلة يا علي ..
علي بصدمة ...اي
امير: انا ماشي ..
وفعلا امير وعلي مشيوا بعد ما علي فهم اللواء سراج وتمارا الي حصل بينهم......واليوم عدي بنكد........
في اوتيل عند ادهم ....
ادهم قاعد علي السرير بيعيط . للدرجه دي انا مغفل للدرجه دي انا دي قوي كده كل الناس بتلعب بي فعلا يوسف عنده حق انا وجودي مش مهم لاي حد ...
اروح فين تاني بعدت عنهم وجيت هنااااا...انا اي الي بيحصلي ده ....ليه ..
وفجاه جالو تليفوووووون .....
ثاني يوم السبت في بيت علي
امير كان بايت عنده
علي: انت منمتش يا امير
امير :لا مش جايلي نوووم ....
علي: انت جاي كتب الكتاب مش كدة .....
امير: اه ..شوف هتتحركوا امتي وانا معاكوا
.علي: طب حاولت تكلمها طيب يا أمير
امير :كتييير اوي يا علي بس الظاهر مافيش فايدة
ندي بصتها ليا أكدت ليا أن انا البني ادم الغلط وان هي فعلا عندها حق في كل كلمة قالتها
علي :متخفش صدقني خير يا امير وبإذن لله هترجعوا لبعض ...
انت هتقول لي يوسف على اللي حصل بينك وبين ندي
امير :اكيد لأااا..
في اسكندريه
كانت نور وشمس الكوافير بيجهزوا
وهنا كانت بتكلم هيثم بعد ما جهزت .....
وعمر كان بيساعد أبوه بس كان موجوووع وأبوه كان حاسس بيه اوي وكان بيحاول يهونها عليه ...
عند الكوافير يوسف وفهد مستنيين نور وشمس
وبعد ملل كتيييير اوي ...
خرجت شمس الاول وكانت ملااااك بحجابها الي هي قررت تلبسه وبعد ما فهد اقترح عليها الفكرة ..
كانت لابسة فستان بيج حلو اوي....وكيوت اوي
فهد بسرحان :معقول هو في كدة برضو
يوسف ضحك :الف مبروك يا فهد يا حبيبي
وحضنه.... والف مبروك ليكي يا شمس علي الحجاب
فهد :اوعي بقي ده انت رخم اوي وقرب من شمس وحضنها بلهفة وفرحة...
شمس بكسوف : بس يا فهد احنا في الشارع ...
فهد: ههههههه ...ده الي مصبرني أن احنا في الشارع
وفاجاه ....
خرجت نور وكانت حاجة كدة ماتتوصفش
يوسف قرب عليها وحضنها من غير اي مقدمات
ونور كمان حضنته وكانت فرحانة اوي أن خلاص فاضل تكة وحلمها يتحقق ..
فهد بيشد يوسف من نور: خلاص يا بابا سيب البت
خلاص يا يوسف ولله ...
بس يوسف ونور فعلا مكنوش معاهم خالص ...
فهد: شمس شدي نور منه .....
شمس :هههههه يا جماعة طنط بترن يا جماعة يلا الناس علي وصوووول .....
وفعلا اخيرا يوسف بعد عن نور وللاسف دموعه كانت هتخونه بس لحق نفسه ....
يوسف :يلا يا جماعة علشان اتاخرنااااا وعلي قالي أنهم علي وصوول ....
وفعلا روحوا البيت .....وكان هيثم كمان وصل
منال اول ماشفتهم فضلت تعيط جامد وتحضن فيهم .......
ابراهيم :مبروك يا ولاد ..انا ولله ما مصدق . انا فرحة مش سيعااااني
عادل :مشاءلله زي القمر كلهم ...ربنا يحميكوا من العين بجد. ...
منال وهي بتمسح دموعهاااا: يارب يارب
هنا بتبص لهيثم وهيثم كمان بيبصلها بحب ...
هيثم بحب :هقبالنا بقي ...انا ولله ما قادر
هنا: هههه قريب باذن الله يا هيثم ....
وفعلا بعد حبة وقت من السلااامات ....
....................................
وصل علي وتمارا واللواء سراج وامير ....
يوسف ما ما شافهم قام علطول
يوسف باحترام: اهلا يا فندم ولله انا مش عارف اشكر حضرتك ازاي انك نورتني ولله
سراج: ما تقولش كده يا يوسف ده انا اللي فرحان يا حبيبي انك خلاص هتتجوز ..الف مليون مبرووووك
يوسف بادب: ميرسي يا فندم ربنا يخليك
اتفضل يا فندم ...اعرفك نور مراتي مقدما
سراج بضحك :الف مبروك ...
نور: لله يبارك في حضرتك ميرسي ...
يوسف بص لتمارا باستغراب ...
علي فهم: اه دي تمارا بنت اللواء سراج وعلفكرة خطيبتي مستقبلااااا...
يوسف بفرحة: معقوووول وحضن علي الف مبروك ليكوا ...اهلا وسهلا يا آنسة تمارا. ومبروك
تمارا: مبروك ليكوا انتوا. ..وميرسي
و سلموا على فهد وشمس وتعرفوا عليهم وشويه شويه بدا يجي القرايب واصحاب يوسف اللي عزمهم
وكانوا فرحانين اوي ومبسوطين اوي ....
بس يوسف لاحظ أن أمير كله متغير برغم كل محاولاته أنه يداري .....
يوسف قام وقف جمبه.....
يوسف: امير انت كويس. .. مالك
امي:ر لا يا حبيبى انا بس مرهق شوية مافيش حاجة
يوسف: فين ندي يا أمير ..ماجتش معاك ليه ...
امير...........
يوسف فهم: سبته بعض. ..سبته بعض صح
امير حضنه جامد ..مش عايز اتكلم يا يوسف .ارجوك النهاردة كتب كتابك افرح بقي .......
وفعلا بعد أقل من ساعة وصل ااماذوووون
وكتبوا الكتاااااااب ..........🎉🎉🎉🥳
وعليت الهيصة في الفرحة وفي المكاااان .
تمت بحمدلله