رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول بقلم يوستينا سامي

رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول بقلم يوستينا سامي


رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة يوستينا سامي رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول

رواية شخصية نور بقلم يوستينا سامي

رواية شخصية نور كاملة جميع الفصول

فهد بيجري في الاوضة: لا والنبي والنبي 
ابراهيم بدهشة :  لا ايه يا فهد يا ابني حرام عليك ده انا بقولك شوفها يابني شوفهاااااا 
فهد : لا يا بابا ولله مش عايز .بص مش حابب ومش فاضي  وبعدين حرام عليك رايح تجيب لابنك حبيبك مدربة مصارعة اتجوزها ليه قالولك عليا جمس بوند  ده انا تافه ده انا بخاف من الكلاب ...وطلع يجري من الاوضة.
ابراهيم بحدة نزل وراه :طب ايه رايك بقي انك هتتجوزها يعني هتتجوزها يمكن تسترجل كدة شوية 
فهد بصوت عالي شوفت ..شوفت كنت لسه فوق بتقولي من ثانية شوفها بس دلوقتي جوزتهالي انا عارف اني هتدبس
ابراهيم: يوووه يا فهد بطل لعب عيال يا ابني انت مش صغير وبعدين خلاص انا اخدت قرار هنسافر يوم الجمعة الجاية اسكندرية خلاأص سامع وسابه وطلع اوضته
فهد : يالهووي ....لا يالهوووي بجد... انا فهد اتجوز وكمان راجل 😂😳لا يا ربي كدة كتيير اووي ...يوسف هو مافيش غير يوسف يمكن يهجرني برا مصر يهربني من ابويا 
رد بقي يا يوسف 
في بيت يوسف كان نايم (ويوسف يبقي ابن عم فهد بس ضابط )
يوسف بنوم: الوووو
فهد: يوسف الحقني والنبي 
يوسف بخضة: ايه ابوك جراله حاجة 
فهد بصدمة: اكيد جراره يا يوسف اكيد 
يوسف قام بسرعة من السرير: اكيد ايه يا بني ادم أنت 
عمي ماله يا بني 
فهد :ابويا اتجنن يا يوسف وعايز يجوزني واحد صاحبه 
يوسف بصدمة: مين معايا 
فهد: انت نايم ولا ايه لا والنبي فووق كدة وصحصح معايا 
يوسف :فهد انت كويس ولا شارب حاجة يا حبيبي .يجوزك واحد صاحبه ازاي ..اكيد تقصد بنت واحد صاحبه 
فهد: لا هو ابن واحد صاحبه ..صدقني يا يوسف وانقذني 
يوسف بدهشة ةولاااه انت بتشرب ايه بالضبط .الدماغ دي مش طبيعية 
فهد :لا ولله بص انا هحكيلك بس لما اجيلك ..انت في البيت صح 
يوسف بخنقة :أيوة في الزفت يا زفت 
فهد: قشطة وانا جاي سلااام 
يوسف :ماشي مستنيك 
$_____________________________$$
في اسكندرية 
هنا :يوووه يا ماما انا مش فاهمة بقي عايزاني افضي اوضتي علشان الضيوف واصلا في اوضه للضيوف واوضة عمر 
منال: يا حبيبتي ما الاوضة واحدة واوضة اخوكي كمان مش هتكفي فاقعدي انت و نور في أوضة واحدة 
هنا: ليه بقي انتوا هتجيبوا كام واحد يعني وكمان هيقعدوا قد ايه يا ماما  
منال: بقولك ايه انا معرفش ابوكي هو الي عازم وبعدين كمان الي هيقعدوا في اوضتك رجالة فشيلي كل هدومك 
هنا :كمااان رجالة .....رجالة ..مناال
منال بصدمة:  منال في عينيك يا بت اتلمي 
هنا : رجالة مين يا نولا الي جايين بيتنا هااااا  اعترفي
منال: يووه ما انا قولتك صحاب ابوكي يا هنا 
هنا :صحاب ابويا ايه الي هيقعدوا في بيتنا وفي اوضتي كمان ماينزلوا في اي فندق او شقة 
منال :معرفش يا هنا لما ابوكي يرجع يا حبيتي افهمي منه براحتك بلا وجع قلب 
هنا :يوووه ولله الموضوع مش مريحني خالص 
عمر هو الواد عمر وفعلا راحت اوضته ولاقته نايم ولعت النور انت يا بني يا عمر حاولت تصحيه بكل الطرق بس مافيش فايدة فجات في دماغها فكره ..قوم يا عمر فريدة بترن عليك 
عمر بدهشة نط من علي السرير :بجد فريدة 
هنا :اه يا واطي يا كلب بقي عمالة اصحي فيك بقالي ساعة وفي الاخر تصحي لما تعرف أن فريدة بتتصل
عمر مسك الموبيل: يعني بتحوري عليا يا غبية 
هنا: ولله مافي حد غبي غيرك 
عمر مسكها من قفاها :يا ماما تعالي خدي بنت من الشارع لاني هرميها من البلكونة 
هنا :بس يا عمر بقي بدل ما ازعلك علي ايديك دي 
قولي بقي ايه موضوع الضيوف دول 
عمر بفهم: أه فهمت جاية تستجوبيني يعني 
هنا :عمر اخلص مش ناقصة مين دوووول 
عمر: ولله دول ولله اعلم عرسااان 
هنا بصدمة: نعععععم 
___________________________&&
في بيت يوسف 
يوسف: يا بني حرام عليك بقالك ساعة عمال تلف حواليا ارحم امي بقي ولله دوخت 
فهد :اعمل ايه يا يوسف ...فكر بقي أبويا انجنن ولله 
يوسف :تعمل ايه في ايه يا حيوان هو انت لسه حكيت حاجة يا غبي ما تترزع بقي واحكيلي لله 
فهد: اهو قعدت بدأ يحكيلوا كل حاجة 
يوسف ......
فهد: ايه يا يوسف ساكت ليه ماتتكلم 
وفجاه يوسف انفجر من الضحك 😂😂😂
ولله ما قادر ...هتتجوز يا بيضة انت. وكمان مصارع يا عيني 
فهد: انت بتتريقي يا يوسف الكلب انت ..الباب بيخبط 
باترا مين جاااي كمان ماهي كملت 
يوسف بضحك: قوم افتح هههههههه 
فهد :يا اخي ده انت مستفز يا بارد وفعلا فتح الباب 
ادهم الحقني والنبي من يوسف 
ادهم :ايه في ايه ..يوسف مالك بتضحك ايه كدة ..انتوا بتعملوا ايه
يوسف: ههههه الحق فهد ههههه 
فهد بعصبية :ولله هسيبكوا وامشي بجد 
يوسف :لا ولله خلاص بجد انا هتكلم معاه بس هههههههه
ادهم: لا والنبي انت وهو افهم ..بدأ فهد يحكي وبدأ ادهم يضحك 
فهد لا بقي ولله لاسيبكوا وامشي جاتكوا القرف 
وجاي يفتح الباب ...كانت مفاجاااه 😳😂

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فهد بحدة :  ولله لاسيبكوا وامشي جاتكوا القرف ..وجاي يفتح الباب لقه أبوه قدامه 
فهد بخضة : يامااا 
ابراهيم بدهشة: ايه ياض مالك 
فهد: مالي هو الي بتعمله في ابنك ده طبيعي يعني يا حج
يوسف :عمي ادخل واقف ليه كدة علي الباب 
ابراهيم: ولله يا يوسف انا مش واقف الأستاذ الي واقفلي علي الباب مش فاهم ليه 
ادهم:  طب ادخل يا عمو اتفضل وانت مالك مبلم ليه كدة 
ابراهيم : دخل قد وهو بيبص علي فهد الي واقف عمال ينفخ
بصوا بقي انتوا التلاتة  انتوا مسافرين معايا من الاخر 
يوسف:  مسافرين فين بس يا عمي انا عندي شغل ومينفعش اسيب شغلي دلوقتي وفاجاه كدة 
ادهم:  وانا كمان مينفعش امشي دلوقتي انا عندي مستشفي شغال عليها  ومكتبي (مهندس معماري)
ابراهيم :بصوا بقي انتوا هتيجوا معانا يوم الجمعة الجاية الموضوع منتهي بالنسبة لياااااا 
.فهد بص ليوسف الي كان هيطق: .ههههههههه
يوسف بغل :بتضحك علي ايه يا مستفز يا بارد
فهد بضحك : من بعض ما عندكم هههههه
ابراهيم بدهشة : مالوا الواد ده ..بص يا يوسف بخصوص شغلك انا كلمت سيادة اللواء وهو قالي مافيش مشكلة انت اصلا مش بتاخد إجازات خالص 
يوسف بحزن :واخدها ليه معنديش حد محتاجها لا ام ولا اب ولا اخت ولا حبيبة 
ادهم: اممم لله جرا ايه يا عم الكئيب ماتهدي علينا كدة ...علفكرة بقي يا عمو انا موافق جدا علي موضوع اسكندرية ده علي الاقل نغير جووو
فهد بصوت واطي للدعم : نغير جو ايه يا غبي انت 
ابراهيم:  وانت يا يوسف موافق 
يوسف :انا مش شايف أن ليا لأزمة اصلا يا عمي علشان اجي معاكم صدقني 
ابراهيم: يوسف الموضوع خلص انت جاي معانا خلاص بقي 
يوسف :حاضر يا عمي ...حاضر 
ادهم :خلاص بقي انا هكلم اوتيل انما ايه....
ابراهيم: لا لاا انا مظبط كل حاجة متخافوش
يوسف: حجزت يعني في اوتيل ولا شقة ولا ايه
ابراهيم :ملكوش دعوة.. يلا بقي انا لازم امشي ورايا شغل كتير 
وانت يا عم فهد ارجع البيت  جهز نفسك هااااه علشان السفر الجمعة . ..شوف سبحانك يارب من ساعة ماسبت البيت ومشيت كنت عارف انك رايح ليوسف 
بجد ساعات بحسدكوا علي صداقتكم بس اقول ايه ربنا يخليكوا لبعض يارب وفعلا مشي ابراهيم 
يوسف: انا قايم اجهز ورايا شغل 
فهد : وانا كمان هو انا يعني الي عاطل انا هطلع علي الشركة 
ادهم :بقول ايه ..انا مش مرتاح
فهد بتريقة :لا يا راجل حرام عليك دي خروجة جامدة اووي
ده احنا هنغير جووو ده انت يا اخي مستفز بجد 
ادهم: انت فهمت ايه يا ابني انا شاكك أن الشقة الي اخدها أو الاوتيل مش بيطلوا علي البحر 
يوسف هههههههه 
فهد :اه يا ابن ال... ولله ماهسيبك يا ادهم ولله لاضربك 
يوسف لبس :طيب يلا باااي عايز ارجع الاقي جثة حد سلاااام وفعلا سابهم وهما بيتخنقوا مع بعض 
_____________________________$$
اسكندرية 🌹
هنا مسكت عمر من التيشيرت .عريس لمين يلا عريس مين 
عمر: اوعي شيلي ايديك دي وبعدين انا مالي انا اصلا بالحوار ده .ده ابوكي هو الي جايبهم 
هنا: وطلاما انت عارف يا العمر الكلب ماقلتش ليه 
عمر :يا بت لمي ام لسانك ده بقي وبعدين انا لسه عارف امبارح وبعدين بابا قالي اوعي نور تعرف 
هنا: يا نهار زي وشك يا اخي دي نور هتولع في البيت 
روح منك لله يا عمر يا ابن ام عمر
عمر :جرا ايه يا غبية انا ماااالي لله ..وبعدين اطمني نور مش بتعمل حاجة غير لما تبقي مقتنعة بيها مليون المئة ومحدش هيفرد رأيه عليهااا اطمني يا اختي وسيبيني اغير علشان انزل 
هنا بتفكير :تفتكر ابوك مش عاملها فخ 
عمر بعصبية: معرفش وقولت اطلعي برااااا 
هنا برخامة: انا بفكر اكلم نور ...اهااا اي يا عم مالك 
عمر مسكها من قفاها ورماها قدام الباب وقفل الباب في وشها 
______________________&&
في النادي 
المدرب: عاش يا نور براافووو بجد برااافو. استوووب
برافو يا نور كنت هايلة النهاردة وكل يوم الصراحة 
نور :ميرسي يا كابتن بعد اذنك 
وراحت تغير هدومهااا 
شمس :اخيرا خلصتي يا نور حرام عليكي ده انا اتسلقت 
نور بضحك : حقك عليا ولله  بصي هغير بسرعة واجي تمام 
شمس :ماشي بسرعة ..لا بسرعة 
شاب :شمس هاي ازيك 
شمس بخنقة: أه أه كويسة 
شاب: اممم واقفة لوحدك ليه يعني 
شمس : ...وانت مالك يا سامر 
سامر :مافيش ولله بس بطمن علي صحبتك المعقدة 
شمس : ماتحترم نفسك هو مافيش حد مالي عينك ولا ايه يا عم الدبدوووب انت  
سامر: هههه ايه هي لحقت تنطح عليكي ده انت كنت من امريكا 
شمس: ولاااا ملكش دعوة لا بيا ولا بنور سامع 
سامر: يا شمس هفهمك لحد امتي انا معجب بيكي بجد 
فاجأه حد بيخبط علي كتفه 
سامر :ايييه ..انت 
نور ببرود : تفتكر انا ممكن اعمل فيك ايه لما اشوفك بترخم علي صحبتي يا سامر 
سامر: لا يا نور مسمهاش برخم علي صحبتك اسمها بحاول ارجع البنت الي بحبها لياااا تفرق كتييير 
شمس :يلا يا نور يلاااااا سيبك منه 
نور كانت لسه هتتحرك بس رجعت تاني بحركة مفاجاه رفعت رجليها  وضربته برجليها في بوقه
سامر: يا بنت....
شمس بخضة: ايه ده بس يا نور يلا بسرعة يللا
سامر وهو ماسك بقه الي اتفاجاه أنه كله دم  :ولله يا نور لاوريكي يا انا يا انت ولله لاربيكي يا نور 
______________________________
في العربية 
شمس: ليه كدة يا نور ليه بس 
نور :مقدرتش امشي منغير ما اعمل كدة يا شمس 
شمس بعصبية :مينفعش يا نور افهمي بقه كل الي في النادي بيخاف منك والباقي بيتريق عليكي ليه بتعملي مشاكل يا نور فكرك سامر هيسكت اكيد لاااء يعني 
نور :كفاية يا شمس وبعدين لا سامر ولا الف من عينته يهزوني
شمس بحدة  :يلا يا نور اطلعي بالعربية يلااااا 
___________________________________&&
في القسم 
علي: وده بقي الي مزعلك يا يوسف انك مسافر ده انا ولله هموت واسافر 
يوسف: لا يا علي مش دي المشكلة .. عمي شكله عايز يغفلنا احنا التلاتة ....
علي :يغفلكوا ايه بس وبعدين حتي لو شايف لكل واحد عروسة ايه المشكلة 
يوسف: المشكلة اني عمري ما هكرر غلطة اسلام تاني 
علي :يا ساتر يارب عليك يا يوسف  ..لله يرحمك يا اسلام 
___________________________________$$
في التليفون 
ابراهيم :انا مش فاهم خايف من ايه يا عادل بس
عادل :يا ابراهيم افهم فكرة اني أجبر نور علي حاجة دي صعبة اووي وحاسس أن انا وانت اتسرعنا في موضوع يوم الجمعة دي 
ابراهيم :انا بجد مش مصدق مش انت الي قولت انك نفسك تفرح بيها وبعريسها وتشيل عيالها 
عادل :اه يا ابراهيم بس بمزاجها مش بالاتفقات والخطط
ابراهيم: وده هيحصل ازاي طول ما هي قافلة علي نفسها بس يا عادل 
عادل :خلاص يا ابراهيم الغي كل حاجة سامحني انا مش هقدر  سلااام 
ابراهيم: سلاام
وفجاه خبط جامد اووي  في بيت عادل 
هنا بخضة : ايه ده مين الي بيخبط كدة 
نور خرجت من اوضتها :ايه ده يا جماعة ده مين الهمجي الي بيخبط كدة انا هفرجه 
عادل : بس انا هفتح وفجاه دخل بوليس وأمن 
عادل بتوتر: ايه ده في ايه يا فندم 
الضابط :حضرتك والد الانسة نور عادل حسني .
عادل بتوتر وهو بيبص لبنته : أيوة يا فندم خير في ايه 
الضابط : بنتك مرفوع عليها قضية 
منال: يالهووووي قضية ازااي
عادل بصدم:ة قضية بنتي انا لييييه يا فندم 
فاجأه دخل والد سامر :مش عارف ليه يا استاذ عادل 
عادل :مدحت😳 لا ولله ما اعرف في ايه يا نور 
مدحت: بقي دي نور اومال لو ضالمة هتبقي ايه يا اخي 
 بقي بنتك انت تضرب ابني اناااا ليه مخلف بلطجي ايه مشروع مجرم هو انتوا فاكرينها سايبة طب ايه رايك بقي أن بنتك هتبااات في القسم النهاردة 
عادل 😳
عادل 😳
قسم ايه بس يا مدحت خلينا نتفاهم ارجوك 
مدحت :نتفاهم وهي بنتك تعرف اتفاهم ولا الأدب ولا حتي الاصول بقي تضرب راجل في النادي ولا علشان هو مرديش يضربها ويكسرلها عضمها 
نور بعصبية :يكسر مين يا عم انت .ابنك ده افعصه بصباعي 
عادل بحدة :اخرسي يا نور ..اخرسي خالص .
مدحت بغل: طب وحياه ابوكي الي واقف ده لاحبسك يا نور 
عادل: يا مدحت متدخلش العيال في الموضوع 
الضابط :لو سمحت يا استاذ عادل احنا لازم ناخد آنسة نور معانا علشان المحضر 
منال بانهيار : لاااا بنتي لاااااا  وبدأت تحضن في نور 
الضابط:  يا فندم لو سمحت بسرعة بدل مانخدها بهدوم البيت
مدحت بتريقة : يلا يا حبيبتي ابوكي 
عادل بخوف وكسرة :غيري هدومك يا نور وانت يا عمر كلم المحامي يلااا
منال: يلا ايه هيخدوها يا عادل هيخدوا بنتي 
نور كانت واقفة مصدومة: اهدي يا ماما انا راجعة صدقيني 
وفعلا غيرت نور هدومها وعمر ووالدها ونزلوا مع الضباط 
ومنال وهنا كانوا مقهورين في البيت 
في القسم 
الضابط انا هسيبكوا تتفاهموا وياريت تتفاهموا ده سوء تفاهم.... بعد اذنكوا 
عادل قولي الي يرضيك وانا تحت امرك
مدحت حط رجل علي رجل عايزني أتنازل عن المحضر يبقي تعمل الي هقول عليه بالحرف الواحد
عادل وانا موافق يا مدحت .
مدحت بنتك تعتذر لابني في النادي كله ومش بس كدة تقطع علاقتها بالاسمها شمس دي وتمشي من الناس وقبل ما تمشي هتعملنا شووو حلوو كدة 
عادل بصدمة شوو ايه 
مدحت تنكس شعرها في النادي وتغني ..ولا انت فاكر أن شكل بنتك اهم من شكل ابني وكرامته
عادل بصدمة لا طبعا مش موافق انت بتقول ايه .
مدحت يبقي خلاص حبيبة بابا تتحبس 
عادل ماشي يا مدحت ماشي 
وخرج برا 
نور بابا ايه الي حصل 
عادل اكتفي ببصة تحذير ليها ومشي وسابهااا 
عادل الوو يا ابراهيم الحقني عندي كارثة 
ابراهيم بخضة ايه الي حصل بس مالك 
عادل بدأ يحكيلوا كل حاجة 
ابراهيم يا نهار اسووود ..متخفش يا عادل انا هتصرف 
عادل ارجوك كلمني ابن اخوك 
ابراهيم في سره لا مينفعش يوسف يدخل خالص 
متقلقش يا ابراهيم انا هكلمك محمد باشا اقفل دلوقتي 
وفعلا ابراهيم كلم سيادة اللواء وتتواصل مع حد من معارف مدحت ووافق مدحت انه يتنازل بالعافية بس نور كتبت محضر عدم التعرض .
____________________________&&&
وبعد حوالي اكتر من اربع ساعات رجعوا البيت 
منال بفرحة نور حبيبتي ..انت كويسة طمنيني 
عمر بهزار اه طبعا كويسة وقمر كماان 
عادل بعصبية  بس يا منال سيبيها 
منال اهدي بس يا عادل اهدي
عادل اهدي... انا برضوا الي اهدي  ماتهدي هي 
ايه يا شيخة حرام عليكي .ليه كدة ليبيه  تدخلينا قسم .
انت عايزة تعملي فيا ايه تاااني حرام عليكي بقي 
نور انا معملتش حاجة 
عادل اخرسي وضربها بالقلم 😳
هنا يالهووي ..اهدي يا بابا والنبي 
عادل اخرسي خالص ..واضح أن انا الي دلعتك اووي من النهاردة مافيش نادي ولا تدريب ولا نزول من البيت ويا انا يا انت يا نوور 
ودخل اوضته 
عادل الوو يا ابراهيم انا مستنيكوا يوم الجمعة 
__________________________&&
في القاهرة
في بيت يوسف 
فهد شوووط ياابن ....
ادهم ما انا بشووك اهوووو 
فهد مش انت يا غبي 
يوسف بقول ايه اقفلوا الأرق ده واطلعوا برااا يلا 
علي ههههههههه كبسة 
فهد بقولك ياض انا واحد داخل علي جواز يعني خنقة  ومحتاج ادلع بقي 
ادهم اوباااا ناوي علي ايه يا نمس 
فهد ناوي العب بنك الحظ بعد الدور ده 
علي ههههههههههه 
ادهم ده كل الي نفسك تعمله 
يوسف ههههه ياااه قد ايه انت جميل 
علي بقول ايه انا جعان حد ياكل 
يوسف اه اناااا بس مش عازم 
فهد انا عااازم 
علي ويوسف وادهم بصوا بصدمة 
علي بقي انت يا جلدة يا معفن هتعزمنااا 
فهد مش بقولكوا لازم ادلع 
يوسف لا يا جماعة ده موضوع البنت المصارع دي جامد اووي 
فهد صح فكرتني يا يوسف بالله عليك يا اخي علمني اي حركة الي انت عارفهم يعني علشان احمي نفسي
علي هههههههه مش قادر ولله 
يوسف حاضر يا خالتي حاضر 
ادهم بضحك طب العب العب 
_____________________________
في اسكندرية 
هنا اهدي بقي يا نور مش كدة 
نور ولله لاسيبله البيت وامشي 
عمر مالي بقي يا نور عيب الكلام ده لله ..بيت ايه الي تسيبيه ما تهدي كدة وقولي هديت 
نور اهدي ازاي وهو عايز يقضي علي مستقبلي 
منال مستقبل ايه يا بنت بطني. رايحة تضربي الراجل في النادي ..ايه خلاص مبقاش ليكي كبير 
نور اومال اسيبه يحس أنه كسرني
عمر مايخص ولا يغوز في ستين داهية بقي 
تقدري تقولي شكل ابوكي وهو بيترجااه أنه يتنازل وهو كان عامل ازاي ...حرام عليكي بقي 
هنا خلاص بقي سيبوها تنام شوية 
منال عندك حق يا هنا ..ترتاحي يا نور بس يكون في علمك أن الموضوع مش هيعدي بالساهل 
وفعلا كلهم خرجوا ...
نور في سرها ياااه عمري ما فكرت غير فيك معرفش ليه 
برغم اني معرفكش وفات اكتر من ٨ سنين بس منسيتكش 
واخدت المخدة في حضنها ونامت 
_______________________________&&
وفعلا فااات يومين وجيه يوم الجمعة 
قرروا أنهم يتحركوا من بيت يوسف وفعلا يوسف وفهد في عربية وإبراهيم وادهم في عربية واتجهوا للإسكندرية 
في بيت عادل 
عادل بصوا بقي ابرهيم صاحبي وهيبقي شريكي يعني اوعوا حد فيكوا يزعلوا أو يبصلوا حتي 
نور وبناته اسمهم ايه 
عادل يصلها ومردش عليها (مخاصمهااا)
نور افففف بقي ..عمر 
عمر بتوتر نعم 
نور اسمهم ايه 
عمر ولا أعرف ولله حاجة 
نور طيب انا رايحة اكلم شمس 
منال وانا هقوم اجهز الغداء للضيوف  ..يا عادل انت ازاي ماتقولش لنور 
عادل لا خليها تتفاجاه احسن 
وفعلا بعد حوالي أربع ساعات اتفاجاه بالباب بيرن 
عادل احم يا بنات يلا تعالوا يلا يا عمر 
منال يلا اهوو انا جاهزة 
عادل فتح الباب ابراهيم حمدالله علي السلامة اتفضل اتفضوااااااا 
عادل 😳😳😳
قسم ايه بس يا مدحت خلينا نتفاهم ارجوك 
مدحت :نتفاهم وهي بنتك تعرف اتفاهم ولا الأدب ولا حتي الاصول بقي تضرب راجل في النادي ولا علشان هو مرديش يضربها ويكسرلها عضمها 
نور بعصبية :يكسر مين يا عم انت .ابنك ده افعصه بصباعي 
عادل بحدة :اخرسي يا نور ..اخرسي خالص .
مدحت بغل: طب وحياه ابوكي الي واقف ده لاحبسك يا نور 
عادل: يا مدحت متدخلش العيال في الموضوع 
الضابط :لو سمحت يا استاذ عادل احنا لازم ناخد آنسة نور معانا علشان المحضر 
منال بانهيار : لاااا بنتي لاااااا  وبدأت تحضن في نور 
الضابط:  يا فندم لو سمحت بسرعة بدل مانخدها بهدوم البيت
مدحت بتريقة : يلا يا حبيبتي ابوكي 
عادل بخوف وكسرة :غيري هدومك يا نور وانت يا عمر كلم المحامي يلااا
منال: يلا ايه هيخدوها يا عادل هيخدوا بنتي 
نور كانت واقفة مصدومة: اهدي يا ماما انا راجعة صدقيني 
وفعلا غيرت نور هدومها وعمر ووالدها ونزلوا مع الضباط 
ومنال وهنا كانوا مقهورين في البيت 
في القسم 
الضابط انا هسيبكوا تتفاهموا وياريت تتفاهموا ده سوء تفاهم.... بعد اذنكوا 
عادل قولي الي يرضيك وانا تحت امرك
مدحت حط رجل علي رجل عايزني أتنازل عن المحضر يبقي تعمل الي هقول عليه بالحرف الواحد
عادل وانا موافق يا مدحت .
مدحت بنتك تعتذر لابني في النادي كله ومش بس كدة تقطع علاقتها بالاسمها شمس دي وتمشي من الناس وقبل ما تمشي هتعملنا شووو حلوو كدة 
عادل بصدمة شوو ايه 
مدحت تنكس شعرها في النادي وتغني ..ولا انت فاكر أن شكل بنتك اهم من شكل ابني وكرامته
عادل بصدمة لا طبعا مش موافق انت بتقول ايه .
مدحت يبقي خلاص حبيبة بابا تتحبس 
عادل ماشي يا مدحت ماشي 
وخرج برا 
نور بابا ايه الي حصل 
عادل اكتفي ببصة تحذير ليها ومشي وسابهااا 
عادل الوو يا ابراهيم الحقني عندي كارثة 
ابراهيم بخضة ايه الي حصل بس مالك 
عادل بدأ يحكيلوا كل حاجة 
ابراهيم يا نهار اسووود ..متخفش يا عادل انا هتصرف 
عادل ارجوك كلمني ابن اخوك 
ابراهيم في سره لا مينفعش يوسف يدخل خالص 
متقلقش يا ابراهيم انا هكلمك محمد باشا اقفل دلوقتي 
وفعلا ابراهيم كلم سيادة اللواء وتتواصل مع حد من معارف مدحت ووافق مدحت انه يتنازل بالعافية بس نور كتبت محضر عدم التعرض .
____________________________&&&
وبعد حوالي اكتر من اربع ساعات رجعوا البيت 
منال بفرحة نور حبيبتي ..انت كويسة طمنيني 
عمر بهزار اه طبعا كويسة وقمر كماان 
عادل بعصبية  بس يا منال سيبيها 
منال اهدي بس يا عادل اهدي
عادل اهدي... انا برضوا الي اهدي  ماتهدي هي 
ايه يا شيخة حرام عليكي .ليه كدة ليبيه  تدخلينا قسم .
انت عايزة تعملي فيا ايه تاااني حرام عليكي بقي 
نور انا معملتش حاجة 
عادل اخرسي وضربها بالقلم 😳
هنا يالهووي ..اهدي يا بابا والنبي 
عادل اخرسي خالص ..واضح أن انا الي دلعتك اووي من النهاردة مافيش نادي ولا تدريب ولا نزول من البيت ويا انا يا انت يا نوور 
ودخل اوضته 
عادل الوو يا ابراهيم انا مستنيكوا يوم الجمعة 
__________________________&&
في القاهرة
في بيت يوسف 
فهد شوووط ياابن ....
ادهم ما انا بشووك اهوووو 
فهد مش انت يا غبي 
يوسف بقول ايه اقفلوا الأرق ده واطلعوا برااا يلا 
علي ههههههههه كبسة 
فهد بقولك ياض انا واحد داخل علي جواز يعني خنقة  ومحتاج ادلع بقي 
ادهم اوباااا ناوي علي ايه يا نمس 
فهد ناوي العب بنك الحظ بعد الدور ده 
علي ههههههههههه 
ادهم ده كل الي نفسك تعمله 
يوسف ههههه ياااه قد ايه انت جميل 
علي بقول ايه انا جعان حد ياكل 
يوسف اه اناااا بس مش عازم 
فهد انا عااازم 
علي ويوسف وادهم بصوا بصدمة 
علي بقي انت يا جلدة يا معفن هتعزمنااا 
فهد مش بقولكوا لازم ادلع 
يوسف لا يا جماعة ده موضوع البنت المصارع دي جامد اووي 
فهد صح فكرتني يا يوسف بالله عليك يا اخي علمني اي حركة الي انت عارفهم يعني علشان احمي نفسي
علي هههههههه مش قادر ولله 
يوسف حاضر يا خالتي حاضر 
ادهم بضحك طب العب العب 
_____________________________
في اسكندرية 
هنا اهدي بقي يا نور مش كدة 
نور ولله لاسيبله البيت وامشي 
عمر مالي بقي يا نور عيب الكلام ده لله ..بيت ايه الي تسيبيه ما تهدي كدة وقولي هديت 
نور اهدي ازاي وهو عايز يقضي علي مستقبلي 
منال مستقبل ايه يا بنت بطني. رايحة تضربي الراجل في النادي ..ايه خلاص مبقاش ليكي كبير 
نور اومال اسيبه يحس أنه كسرني
عمر مايخص ولا يغوز في ستين داهية بقي 
تقدري تقولي شكل ابوكي وهو بيترجااه أنه يتنازل وهو كان عامل ازاي ...حرام عليكي بقي 
هنا خلاص بقي سيبوها تنام شوية 
منال عندك حق يا هنا ..ترتاحي يا نور بس يكون في علمك أن الموضوع مش هيعدي بالساهل 
وفعلا كلهم خرجوا ...
نور في سرها ياااه عمري ما فكرت غير فيك معرفش ليه 
برغم اني معرفكش وفات اكتر من ٨ سنين بس منسيتكش 
واخدت المخدة في حضنها ونامت 
_______________________________&&
وفعلا فااات يومين وجيه يوم الجمعة 
قرروا أنهم يتحركوا من بيت يوسف وفعلا يوسف وفهد في عربية وإبراهيم وادهم في عربية واتجهوا للإسكندرية 
في بيت عادل 
عادل بصوا بقي ابرهيم صاحبي وهيبقي شريكي يعني اوعوا حد فيكوا يزعلوا أو يبصلوا حتي 
نور وبناته اسمهم ايه 
عادل يصلها ومردش عليها (مخاصمهااا)
نور افففف بقي ..عمر 
عمر بتوتر نعم 
نور اسمهم ايه 
عمر ولا أعرف ولله حاجة 
نور طيب انا رايحة اكلم شمس 
منال وانا هقوم اجهز الغداء للضيوف  ..يا عادل انت ازاي ماتقولش لنور 
عادل لا خليها تتفاجاه احسن 
وفعلا بعد حوالي أربع ساعات اتفاجاه بالباب بيرن 
عادل احم يا بنات يلا تعالوا يلا يا عمر 
منال يلا اهوو انا جاهزة 
عادل فتح الباب ابراهيم حمدالله علي السلامة اتفضل اتفضوااااااا 
وفاجااه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عادل اتفضلوا.. اتفضل يا ابراهيم 
طبعا كلهم  بلا استثناااااااء اتفاجوا 
نور اتفاجات أنهم ولاد كتير وهنا وعمر اتفجوا من احجامهم 
هنا بصوت واطي :واد يا عمر
عمر: ايه 
هنا :هي دي الرجالة ولله 
عمر: لا دول من رجالة ده ابوكي جايب دولاب جديد 
هنا بصوت واطي: لا وانت الصادق تلاتة  
عادل اتفاجاه أنهم شباب زي الورد: اتفضوا يا اهلا وسهلا 
ادهم بصوت واطي :مين دول
يوسف: مش بقولك حاسس بمصيبة وانت تقولي يا لطيف 
فهد بيقرب من ادهم ويوسف : انا هموت وادخل الحمام 
ادهم ضحك بصوت عالي وكلهم بصوا عليه 
ادهم بحرج: انا اسف ..
عادل: اسف علي ايه بس ضحكنا معاك 
ادهم :وليه ما اضحك لوحدي وبلاش فضايح
عادل وإبراهيم  ضحكوا 
ابراهيم: اعرفك ده يوسف ابن اخويا وده ادهم برضوا ابن اعز صاحب ليا يعني ابن اخويا ...... وسكت
فهد :اي ده وانا 
ابراهيم بضحك: ده فهد ابني الصغير 
فهد بصدمة: ايه ده هو انت عندك ابن كبير وانا معرفش 
عادل :هههههههه لا هو اكيد يقصد يوسف صح 
ابراهيم :ايوه ..كلهم عيالي 
عادل: ربنا يخليهم ليك  اعرفك  دي هنا اخر العنقود 
ودي نور بنتي الكبيرة البكرية ..وده ..
فهد بغباء: ودي بنتك المصارع بس متنكرة 
كلهم ضحكوا جامد ماعدا نور وعادل 
وخصوصا أن عمر فعلا شبه نور وكمان كان لابسة طاقية علي رأسه 
نور تضايقت اوي من تشبيه وقامت وقفت :لا يا عسسل انا نور الي بلعب مصارعة ..وسابتهم ومشيت 
فهد بحرج :ولله ما اعرف هي طلعت كدة انا اسف بجد مكنتش متخيل انها بنوتة 
هنا بتضحك بصوت واطي 
منال :طبعا بنت وست البنات كمااان 
يوسف :هو ميقصدش ولله هو بس غبي شوية 
ابراهيم بحدة :قوم راضي بخاطرهااا يا استاذ
فهد بتوتر: أيوة طبعا هي فين يا عمي 
هنا :هي في البلكونة تعالي معايا 
فهد :اوك 
ابراهيم بحرج: انا اسف اوي يا عادل ولله 
عادل: ولا يهمك محصلش حاجة هو مكنش يقصد 
عمر بصوت واطي: متقلقش يا عمو دي نور هتربيه 
___________________________&&&
في البلكونة 
هنا :نور فهد عايز يعتذرلك 
نور لفت بمنتهي الحدة :انت ايه الي جابك ورايا يا بني ادم انت 
فهد اتحرج اوي :انا اسف ولله مقصدش الي قلته حقك عليااااا 
نور: لا يا حلو انت انت تقصد وتقصد اوي كمان   ..بقولك ايه يلاا انت تتجنبني خالص سامع ولا كانك شايفني اصلااااا 
فاجأه جيه يوسف مع عمرو وادهم 
يوسف:  بصي انا مقدر انك زعلتي بس هو ميقصدتش وجيه واتاسف فعيب انك تكلميه كدة وهو في بيتك حتي 
نور: وانت مالك انت ايه دخلك في النص ولا هو اخرس ميعرفش ياخد حقه وانت المساعد بتاعه 
هنا بحرج: نوور 
نور: اخرسي انت خالص
عمر :بس يا نور عيب كدة ميصحش 
نور :لا يصح  داخل ولا كانك شاروخان في نفسك كدة وواثق اووي من نفسك فاكرني هخاف منك مثلا ولا هعملك اعتبار 
عمر بحدة: نووور بس 
يوسف ببرود مصاحب بحدة:  لا يا عمر سيبها واضح انها مفروسة اووي وكلام فهد جيه في الحتة الصح .بصي يا بت انت انا يوسف المنشاوي الي عمر ما في راجل عينه اترفعت فيااا...... يكون في علمك انا بالذات مبعرفش اخد حد علي قد دماغه بس اقدر اكسر دماغه عادي 
بدأ يوسف يقرب منها برغم أنهم كانوا موجودين في البلكونة بس محدش فاهم هو عايز ايه  وبدأت نور تتوتر وترجع لورا 
يوسف مسكها من كتفها علشان تثبت وقالها :علفكرة انا عديت كل الكلام الي قولتيه بمزاجي لكن المرة الجاية برغم اني واثق أن مافيش مرة جاية .انا هزعلك وسابها وخرج وفهد وادهم خرجوا وراه 
نور واقفة مصدوومة مش من الكلام الي هو قاله لااا ازاي تقف متعرفش ترد عليه .حست أن عينيه جامدة وقاسية برغم أنه كان هادي  حست انها خافت فرفضت الفكرة 
نور بصوت عالي: ازاي يكلمني كدة ازاي 
عمر :انت الي محترمتيش حد كالعادة. وسابها وخرج 
ونور خرجت راحت اوضتهاااا
____________________________________&&
بعدها بحوالي نصف ساعة
منال :يلا يا جماعة الغداء جاهر يلا يا حبيبي قوم 
يلا يا هنا اندهي نور 
نور: انا جيت يا ماما وقررت تقعد علي الكرسي الي جنب يوسف علشان تحسسه انها مش خايفة منه أو حاجة ويوسف كان فرحان أنها شخصية جامدة 
فهد بخنقة: بابا انا مش جعان معلش ممكن تقولي عنوان الشقة وانا هروح 
ابراهيم اتوتر اووي لانه مكنش قائل ليهم 
عادل فهم نظرة ابراهيم :.عمر خد فهد ودخل شنطته الاوضة خليه يريح شوية ولما يصحي يتغدا 
فهد: أوضة ايه يا عمو شكرا انا هروح 
ابراهيم: لا ماهوو عمك عادل مستضيفنا هنااا 
في اللحظة دي يوسف فضل يكح 
ونور عملت نفسها مش شايفاه اصلا يكشي يمووت 
منال: اصم لله يا حبيبي اتفضل ماية
يوسف :شكرا يا طنط ..نقعد فين يا عمي ميصحش وماينفعش اصلا 
عادل: لا ينفع طبعا ولله واوضة فاضية موجودة واوضة عمر كماان 
ابراهيم: ولله تعبناك يا عادل يلا يا فهد ادخل بقي 
فهد بغل: لا انا هنزل اتمشي شوية وراجع 
عمر: طب عارف الطريق احسن تتوه 
فهد: لا متخفش باي 
وفعلا اتغدوا ويوسف دخل يقف في البلكونة يشرب سجارة وفااااجاه سمع صوت زعيق بره جامد فخرج
عادل: لا يا نور ولا ادخلي علي اوضتك 
نور: لا يا بابا كدة كتير انا لازم انزل وأروح بكرة النادي 
عادل: لا يا نور افرضي شوفتيه ..انا مش عايز مشاكل بقي كفاية الي حصل 
نور: يا بابا انت كدة بتظلمني ولله 
ابراهيم: اهدواا بقي ...اهدي يا عادل 
يوسف:  هو في ايه بس يا عمو  
ابراهيم: مافيش نور عايزة تروح النادي وباباها رافض علشان في حد هناك في مشاكل بينهم 
يوسف :طب ايه المشكلة ما عمر يروح معاها 
عادل: المشكلة مش في الولد بس في نور كمان وكفاية اوووي الي حصل بجد 
يوسف :خلاص يا عمو انا هوديها بكرة النادي وكدة كدة انا بروح الجيم كل يوم 
ابراهيم: طب ولله فكرة وعمر يروح معاهم 
نور: لا طبعااا 
عادل: لا ليه دي فكرة حلوة وانا موافق 
يوسف بص لنور ببصة تحدي ورخامة وسأبها ودخل البلكونة تاني ونور دخلت وراه 
نور: انت يا بني ادم انت انا مش عايزاك معايا سامع ولا لااء 
يوسف :لا مش سامع وسيبيني في حالي بقي بلاش صداع بقي اففف 
نور بغل: انت بارد ومستفز جاية تخرج بس يوسف مسك ايديها جامد وشدها ليه 
يوسف: لسانك ده بعون لله هقطعهولك بت انت انا لا بخاف من حد أو بعمل اعتبار لحد فخافي مني والاخر مرة هقولهم لسانك الي فرحانة ليه ده هقصهولك .. سامعة 
نور زفت ايديه: شكلي انا الي هعيشك اسبوع نكد وهم ويا انا يا يوسف يا منشاوي يا انت ..ولله لاندمك علي كلامك ده 
وسابته وخرجت 
________________________________&&
في الشارع فهد كان بيتمشي مش عايز يرجع ويشوف نور تاني بس حصلت قدامه حاجة مفاجاه 
شاف بنت واقفة عند سور البحر في حتة ضالمة وعمالة تعيط 
بنت بدموع وقهرة : يارب سامحني ارجووك انا عارفة اني غلط بس غصب عني ولله وفاجاه وبدون مقدمات لقاها بترمي نفسها في البحر بس فهد جري ولحق رجليها وهي علي السور ونزلها 
بنت بعصبية وخضة : انت مين وعايز مني ايه يا اخي 
فهد بعصبية:  انت غبية وحمارة رايحة تنتحري ..ايه الغبااااء ده 
بنت : وانت مالك انت مش وأصي عليا  غور بقي 
فهد  : لا طبعا تعالي هنااا انا مش هسيبك 
بنت : عايز ايه مني سيبني 
وفعلا اخدها علي العربية وركبت معاه 
بنت : عايز اي مني تاني ماتسيبني في حالي بقي 
فهد : فهميني ليه عايزة تنتحري وانا ولله هساعدك
بنت:  انا مينفعش احكيلك .فضلت تعيط جامد 
فهد بحزن:  طب بصي جربي حتي تحكيلي ولله ممكن اساعدك 
بنت:  انا ابويا قبض فلوس عليا علشان يبعني الي ييدفع اكتر. وطلع حظي في بلطجي ..وفضلت تعيط 
فهد كان مصدوم بس جمع نفسه : طب بصي اهدي اهدي ..ليه رايك اهربك 
بنت مسحت دموعها : تهربني ازاي .
فهد : انا هنا لفترة حوالي أسبوع وبعد كدة هنزل مصر 
بنت:  مصر وهتخدني معاك ..بس الاسبوع ده اقعدوا فين
فهد:  خلاص انا هتصرف اهدي بقي 
وفعلا فهد اتصرف ...ياترا ازاااي ؟!!
ورجع البيت لقه عادل وإبراهيم ومنال بيلعبوا كوتشينه وعمر وادهم بيلعبوا بلاستيشن ويوسف واقف في البلكونة هو ونور 
منال:  يا حبيبي اعملك بقي تتغدي يلا غير هدومك 
فهد:  تمام  يا طنط ودخل يقف في البلكونة شوية 
بس لقه نور رجعت تاني و بتزعق مع يوسف 
فهد : في ايه يا يوسف 
يوسف:  بتاخد السيجارة مني وترميها علي الأرض انت  عبيطة يا بت انت 
نور ببرود : بقولك ايه احترم نفسك .. اه عندنا حساسية 
يوسف:  ده انت باردة صحيح وملزقة انت الي جاية جنبي يا باردة 
نور :ده بيتي يا كابتن انت وبعدين لو في حد مأزق يبقي انت ولله  انت الي قاعد في بيتنا 
فهد بعصبية :بيتنا ...بيتنا مابراحة لحسن يتشدلك عضلة يا كابتن 
يوسف: هههه ولله عندك حق دي حتي مش هيبقي ليها لأزمة والناس يا حرام هيتكاتروا عليها 
نور بحدة وعصبية:  انت مستفز وغبي كمااان 
يوسف مسك ايد نور جامد اووي.:  لآخر مرة بلاش تختبري صبري 
نور بدأ يظهر علامات الألم علي وشها : سيب ايدي سيبهااااا 
فهد : يوسف بس ...بقولك بس سيبها 
يوسف : اهووو علشان فهد بس يا نونو 
نور جريت علي اوضتهاااا بس فاجأه سمعوا صوت صوييييييت 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وفعلا نور جريت علي اوضتها بس فاجأه سمعوا صوت صريخ جامد فكلهم جريوا علي أوضة البنات 
بس مفاااجاه 
هنا واقفة علي الكرسي ونور كمان جمبهااا 
فهد بخضة : ايه ده في ايه 
هنا بعياط:  فار هاااا 
ابراهيم: طب اهدوا طيب يا بنات تعالوا احسن تقعوا 
نور بخوف :انا مش خايفة علفكرة دي هنااا 
عمر :احنا هنمثل ما انتي عندك فوبيا منهم تعالي هاتي ايديك وانزلوا يلااااا 
نور: انت عبيط انا مش بخاف منهم وفعلا قاومت خوفها ونزلت من علي الكرسي وراحت لباباها 
هنا بعياط: انا مستحيل انام في الاوضة غير لما يمووت 
عادل اخدها في حضنه :تعالي طيب بس 
ادهم بحنية : خلاص بطلي عياط ولله ليموت يا ستي النهاردة 
يوسف: اه يا هنا ولله ليموت يا ستي بس بطلي عيااط  ادهم روح البلكونة وفهد اوضتنا وعمر اوضته علشان نعرف نتمكن منه وانا ونور هنا في الاوضة وعمو واونكل في الصالة علشان لو حصل حاجة وخرج من هنااا 
نور بتوتر :لا طبعا 
يوسف ببرود :انا اسف معرفش انك بتخافي لو خايفة زي هنا خلاص استني لما نموته 
نور بحدة :قولتلك مبخفش 
ابراهيم: طب يلا احسن يستخبي ومنعرفش نلاقيه 
يوسف بستفزاز :ازاي لو هرب من كله مش هيهرب من نور 
هنا :لا بس نور ...
نور بعند : وانا موافقة يلااااا 
وفعلا كل واحد راح أوضة ويوسف ونور مع بعض وإبراهيم وعادل كانوا عارفين أن دي رخامة بس واثقين أن يوسف هيعلمها الادب 
يوسف عمال يشيل في كل حتة في الاوضة وحاسس بتوتر نور ونفسهاااا : ايه خايفة 
نور بتوتر ...لا ..لا 
يوسف ضحك :واضح اوي ..اهوو 
نور: اعاااااااا وفعلا يوسف موته واتفاجاه لما لقه نور مسكت في ضهره وبتنهج جامد 
يوسف: مات اهوو بصي 
نور خافت خبت وشها في كتف يوسف :  شكله بشع بشع بجد 
يوسف:  اومال عاملة فيها عبدو موته ليه طلاما بتخافي 
نور بهدوء عكس العادة :مش بخاف عندي فوبيا غصب عني 
وبعدها كلهم دخلوا ونضفوا مكان الفار واتعشوا وناامووو بس هناك عيووون لا تستطيع النوم !😂
_______________________&&
فهد معرفش ينام فخرج من الوصول البلكونة 
فهد: الوو نمتي 
البنت لاا صاحية 
وفاجاه جيه يوسف 
يوسف : فهد ..انت صاحي 
فهد بصوت واطي :طب سلام بأي 
يوسف :مالك كنت بتكلم مين 
فهد :ولا حد 
يوسف غمزله: ده جو يلاا 
فهد :لا يا يوسف مخك راح لبعيد اوي 
يوسف :مالك يا فهد مضايق ليه كدة من ساعة ماجينا
فهد:  ده حقيقي مضايق ..اه مضايق
يوسف: طب من ايه يا بني اتكلم... انا سامع 
فهد بحدة :  من ابويا الي بيعتبرني لحد دلوقتي عيل ومش مقنع اني كبرت بقي  من حقي أخطط حياتي زي ما احب 
يوسف : ياااه ده الي مضايقك طب ما كلنا جينا معاك مش لوحدك يعني 
فهد : عارف يا يوسف لو كان جايبني هنا فعلا علشان يعرفني علي نور أو حتي اشوفها تنفعني ولا لاء ...كنت هقول بيحبني وخائف عليااا لكن يلعب بيا ويفهمني أنه جايبني هنا ليااا ويطلع كان عاملني طعم ليك لاااااا.. انا مش اقل منك علشان يعملك انت اعتبار وانا لااااء ....انا هرجع مصر بكرة 
وسأبه ودخل اوضته 
يوسف في سره:  ياه يا فهد طلعت مضايق مني انااا وبصراحة ليك حق ..ربنا يسامحك يا عمي هتكون السبب في عداوتنا بس لا انا مش هسمح بكدة 
احم احم 
يوسف:  هنا ايه صاحية يعني 
هنا:  انا اسفة لو ضايقتك بس كنت عايزة اطلب منك طلب ممكن 
يوسف :اه طبعا اومري 
هنا : ممكن لما تروح بكرة مع نور تخد بالك احسن ولد يضربها أو يعمل اي حاجة..انا مش عارفة ليه قولتلك كدة ..بس هو هيخاف منك علشان انا عرفت انك ظابط .علفكرة نور متعرفش 
يوسف'  اممم طب هو ممكن يعمل كدة ليه 
هنا بتوتر :اصل ...اصل 
يوسف: قولي يا هنا سرك في بير 
هنا: بصراحة كدة نور ضربته قدام النادي كله ورفعوا قضية ونور كانت هتتحبس فيها وحوار كبير اووي 
وكان شرطه أنه يضرب نور في النادي علشان شكله 
يوسف بغل: طب وتروح ليه بقي هناك 
هنا :علشان المسابقة والتدريب 
يوسف :غبية اوي اختك دي 
هنا: بصراحة انا قولت اقولك خوفت عليها وعلي عمر 
حتي شمس صاحبتها مختفية معرفش ليه 
يوسف: متخفيش يا هنا طول ما انا موجود 
هنا بابتسامة رقيقة: طب تصبح علي خير
_______________________________
تاني يوم الصبح 
في اوضه الشباب فهد ويوسف في اوضه 
وابراهيم و ادهم في اوضه 
فهد :صباح الخير 
يوسف وهو علي السرير :صباح الفل...مبوز ليه 
فهد ضحك :انا اسف يا يوسف 
يوسف ا:سف انا مش سامع ولا فاكر حاجة شكلك كنت مضايق بس وقولت كلمتين عباط عادي بتحصل يا شبح 
فهد: بصراحة اه مضايق ومخنوق  وعايز اكل البت الي برا دي
يوسف: لا دي سبهالي بقي ده انا هربيهااااااا 
فهد :ياريت بقي ...بس في حاجة اهم بصراحة 
يوسف: ايه في ايه قوووول 
فهد :لا مش دلوقتي يلا قوم اجهز يلا قوووم 
وفعلا خرج فهد بعد ما جهز بس بقه نور علي آخرها 
نور بعصبية :انت يا ابني فين الزفت الي معاك انا ورايا تدريب 
فهد ............
نور بعصبية أكبر: هو انا مش بكلمك. 
فهد بحدة :وانا ليا اسم لو ندهتي بيه هرد غير كدة ولا هعبرك 
نور :انت بارد .....
عادل  جيه وشافها نووور: ازاي تقولي كدة 
نور :يا بابا غلط فيااا 
فهد :انت كمان كدابة ده انا قاعد لقيتها جاية تقول شكل للبيع 
عادل :اعتذري يا نور 
نور: بابا انا....
عادل بحدة :بسرعة 
نوربغصب وكسرة :انا اسفة
خرج يوسف من اوضه وهو عارف أنه ماخرهاا 
يوسف ببرود :صباح الفل يا جماعة 
نور بحدة:. يلا معندناش وقت يلااا 
يوسف: بس انا متعودتش انزل منغير فطار 
نور بعصبية: انا هعزمك في النادي يلا بقي 
يوسف: طب فين عمر 
نور: لا هيجي ورانا يلااااا يا يوسف بلييز 
يوسف بفرحة :يلاا بينا  
فهد:: وانا كمان نازل سلااام 
________________________________&&
في بيت فهد فضل يخبط لحد ما البنت امبارح فتحتله 
فهد: ايه نايمة 
البنت :لا صاحية .عايز ايه 
فهد بضحك :انت خايفة مني ولا ايه ..انا جايبلك اكل وماية 
البنت: طب ادخل بس سيب الباب مفتوح 
فهد :ماشي يا ستي حاضر 
وفعلا دخل 
فهد :انا جايبلك حمام ومحشي ومدلعك 
البنت :انا مش جعانة خالص ..
فهد بضحك: لا مهو واضح فعلا...بقول ايه انت عرفتي اسمي ..انت بقي اسمك ايه 
البنت بتوتر :اسمي ....
فهد بضحك: ايه نسيتي اسمك ولا ايه 
البنت خافت تقول اسمها : اسمي ....ج..جميلة 
فهد: لا ولله فعلا اسم علي مسمي يا جميلة 
البنت :شكرا ممكن بقي تمشي ..
فهد :اوبا انا بطرد عادي... خالص اممم ماشي يا جميلة 
بس هبقي اجي تاني اطمن عليكي اوعي تفتحي لحد أو تنزلي من هنا ولو عوزتي اي حاجة كلميني 
البنت: حاضر....وفعلا مشي فهد وهو حاسس أنه سايب قلبه فووق وحاسس بحاجة غريبة بس بيقول لنفسه أنها بس صعبانة عليه مش اكتر  
________________________________
في النادي 
يوسف:  ادينا وصلنا قبل الميعاد اهدي بقي
نور اصلك مش عارف المدرب بتاعي صعب ....
وفااااجاه 😳😳😲

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور :اصلك مش فاهم المدرب بتاعي صعب ازااي 
يوسف: اكيد مافي ناس محتاجة تربية 
نور بحدة :تقصد ايه تقصد أن انا قليلة الادب ومش متربية 
يوسف ببرود :أو يمكن اقصد أن اهلك ربوكي بس انت مطمرش فيكي التربية 
نور: بقي انا مطمرش فيا يا بواقي رجالة جمعوها وبقت راجل يا بارد 
يوسف مسك ايديها: برضووو انت مش بتحرمي يا بت هضربك ولله 
نور :اوعي ايديك دي بدل ما ازعلك عليها  وسابته ومشيت شوية بس حصلت مشكلة ....نور خبطت في واحد 
نور بعصبية: مش تح...... انت 
سامر: ايه الي جابك النادي تاني مش ابويا حظرك انك لو جيتي هنا تاني هقطع رجلك يا حلوة 
نور: بقولك ايه احترم نفسك واظبط كدة بدل ماتزعل تاني 
سامر بعصبية ؛مين ده الي يزعل ولسه هيرفع أيده 
بس حد مسك أيده ..
سامر بعصبية :اوعي كدة ... انت مين 
يوسف: انت الي مين وازاي تتجرأ وترفع ايديك وتفكر انك تمد ايديك عليهااا
سامر :مالكش فيه ..برا عنك واتفضل بقي من هناا ..ده حساب بنصفيه 
يوسف: نور تعالي هنااا 
وفعلا نور سمعت كلامه وراحت جمبه.. يوسف كان من جواه مندهش من طاعتها افتكر انها ممكن ترفض علشان تضايقه 
يوسف: بص بقي البنت دي ملكش دعوة بيها نهائي فاهم ولا لااااء 
سامر بيبص لنور بتحدي :ايه يا نور للدرجة دي خايفة مني فرايحة تجيبي بودي جارد 
يوسف :انا مش بودي زفت انا الرائد يوسف المنشاوي
نور وسامر 😲😳😳
سامر :انت ظابط ...وانا ايه ياكدلي 
يوسف طلع البطاقة بتاعته وورهالووووو
هاااا اتاكدت يا استاذ اتفضل بقي امشي من هناا ويكون في علمك نور هتيجي هنا النادي براحتها ومش انت الي هتمنعهااا 
سامر بعصبية :لاااا ده كان شرط علشان أتنازل ومحبسهاااش انها متجيش النادي تاني 
يوسف؛ لا وانا بقولك اهووو المحضر بله واشرب مايته انت مش صاحب النادي يلااا ..نور تيجي براحتهااا وإحسنلك ابعد عن الشر يا ابني ..يلا يا نوور ومسك ايديها ومشي ودخلوا التدريب ونور جواها مليون سؤال وسؤال 
_____________________________ 
في بلكونة 
ادهم :ههههه طلع دمك خفيف اوي يا هنا مش شبه اختك خالص 
هنا :ولله ابدا دي نور عسسل 
ادهم لاحظ أن عمر مارحش النادي وقاعد سرحان 
مع نفسه ومع موبيله؛  هو مالوا عمر مش مظبوط كدة 
هنا ؛بيحب يا سيدي 
ادهم اول ماسمع الكلمة دي حس أن قلبه دق: وبرضوا ايه الي مخليه مسهم كدة 
هنا :بص معرفش بس هو مش عارف هي بتحبه ولا لاء 
ادهم :وده كلام ازاي يعني. ..تعالي نروح نشوفه
هنا ؛اوك يلااااا 
ادهم: عموري مالك يا عم مضايق ليه كدة 
عمر :لا ابدا مافيش حاجة 
ادهم :يا ولد كلام يعني قديم اوي من ايام الابيض واسود ..اخلص مالك 
عمر: مضايق ومش عارف احكي يا ادهم ولله بعد اذنكوا 
هنا: مش قولتلك 
ادهم :اممم طب تعالي يا صغير انت واحكيلي ايه الموضوع من أوله وآخره 
هنا: اولا انا مش صغير ماشي 
ادهم :هههه ماشي يا اوزعة حلو كدة 
هنا؛ افففف انا ماشية 
ادهم مسكها من ايديها :خلاص بقي حقك عليا يا قمر انت احكي بقي 
هنا :كداب بس قشطة اسمع يا سيدي
عمر اتعرف علي بنت في الجامعة الي هي اسمها فريدة ومعاه في نفس السنة بس بقي أعجب بيها اووي وهو كان فاكر انها كمان معجبة بيه لحد امبارح 
ادهم: ايه الي حصل امبارح 
هنا بغضب طفالي: مش انا بحكي بتقاطعني ليه اصبر 
ادهم: امم اسف يا فندم اتفضلي 
هنا: الي حصل أنه شافها في الجامعة من كام يوم مع شاب ولما سألها قالت زميل وامبارح لقاها منزله صور معاه معني كدة انها معاه فهمت بقي علشان كدة هو  مكتئب وخصوصا أنه كان واثق انها بتحبه 
ادهم: طب هو معلش اي حاجة تضايقها منه مثلا 
هنا :لا طبعا معرفش .. أصله كاتوم 
ادهم بضحك : بقي كل ده وكتوم 
هنا: ايه ده انت فاكر أن هو حكالي كل ده لا طبعا انا بتصنت 
ادهم :اه. ..ايه بتتصنتي مش كبرتي يا ماما 
هنا :ملكش دعوة بيا يا عم وبعدين طز فيك أنا رايحة اساعد ماما ومشيت 
ادهم سرح:  عسسل ...احم اجمد كدة يا ادهم دي صغيرة أولي عليك يا بشمهندس دي ١٩ سنة وأنا ٢٨ الفرق كبير اووي فووق كدة اما اروح لعمر
________________________&& 
طق طق
عمر بخنقة: ادخل 
ادهم :طب ما انا كدة كدة هدخل .ولا عندك اعتراض مثلاااا 
عمر ابتسم. اتفضل يا ادهم 
ادهم :ماشي يا عم ..مالك بقي ..بص بصراحة أنا عرفت تقريبا ٩٠ في المية من الموضوع من التسجيل المتنقل الي عايش معاكوا 
عمر ضحك؛ هنا بجد فظيعة 
ادهم بضحك مع فرحة من قلبه مش فاهم ايه سببهاا: اووي المهم مالك بقي يا عم أو يعني نلخص المسافات .. لما شوفت الصورة بعتلهااا 
عمر بوجع: كنت هبعت بس ..مقدرتش يا ادهم 
ادهم: حلو اوي ..انت متاكد انك بتحبها يا عمر 
عمر: اوي يا ادهم اووي ..انا لسه متخرجتش اه بس انا مش قادر استني لحد متخرج اصلا 
ادهم: طب ركز معايا في كام حاجة هنعملها بقي علشان نعرف هي فعلا بتحبك ولا لااااء
عمر:  ايه يا ادهم قول 
ادهم :اولا تتعامل بتجاهل خالص .. والصورة اعمل نفسك مشفتهاش ولا اقولك اعملها لايك عليها 
عمر: انت بتقول ايه بس يا عمر كدة هتروحله 
ادهم: افهم يا عمر لو بتحبك مستحيل تسيبك وهي لو عاملة الموضوع ده حجة علشان تخليك تغير هيبان لكن لو لا فعلا. وهي بتحبه تبقي ماهنتش نفسك يا عمر 
(تفتكروا كلامه صح ولا غلط 😉)
عمر :ماشي يا ادهم ..بس 
ادهم: ايه خايف احسن ماتهتمش 
عمر بوجع : اه خايف اكون كنت عايش في الوهم لوحدي 
ادهم :لو ليك نصيب هتكون ليك يا عمر وانا معاك ولله 
عمر بفرحة: كان نفسي يكون ليا اخ 
ادهم: وانا كمااان اووي 
عمر: ازاي بقي علي الاقل يوسف وفهد اخواتك 
ادهم :يسلام لو يزيدوا واحد وتبقي معاهم 
عمر قام حضن ادهم 
ادهم :من هنا ورايح انا اخوك الكبير سامع 
الباب خبط 👊👊👊
ادهم: ادخل ..
فهد: ايه اتاخرتوا بقالي شوية مستنيكوا برااا 
عمر :ومدخلتش ليه تعالي ...
ادهم :يجي فين انا زهقان اوي ماتيجوا نخرج نتفسح برااا كدة ونروش 
عمر: ياريت ولله بس يوسف ونور 
فهد: انت سبتهم لوحدهم ..تلاقيهم ولعوا في بعض 
ادهم: بالعكس بقي اقولكم حاجة بس منغير زعل 
انا بحس أن يوسف هو الي بيعرف يشكمها كدة
عمر :عندك حق المهم يلا انا هغير وتنزل نتمشي شوية 
_______________________________$$
في النادي  ..
المدرب: وحش اوي يا نور ...ايه الي حصلك هااا جاية في الاواخر تخيبي ...ازاي يعني 
نور :انا اسفة اوي يا كابتن 
المدرب: لا يا نور انت مكنتيش كدة وبقالك يومين مش بتيجي التمرين ليه 
نور :اسفة يا كابتن 
المدرب: روحي دلوقتي يا نور بس اعملي حسابك لو فضلتي علي الطريقة دي انا هضطر اشيلك من التشكيل 
نور بوجع وحزن :اوكي بعد اذنك ..وراحت غيرت هدومها وللاسف يوسف كان بيتدرب بعيد عنها بس سامع كل حاجة وشايف كمان وكانت صعبانة اوي عليه ونفسه ياخدها في حضنه 
نور بعد ما غيرت :انا خلصت يلا نمشي 
يوسف يلااااا ...احم نور 
نور بوجع :نعم 
يوسف :هو خايف عليكي. متزعليش 
نور :وانا من أمتي حد بيخاف علياا.. يلا نروح 
يوسف برخامة :بس انا ماليش مزاج ..انا حر 
نور بتبصله بدهشة: بس انا عايزة اروح ..لو سمحت 
يوسف :لاااا مش قبل مانروح مكان هيعجبك اوي 
دائما بروحه لما بجي هنااا...مش انا اسكندراني 
نور: بجد 
يوسف: يلا بينا ..
وفعلا وداها مكان زي الجيم بس في شقة 
نوره: بيتك 
يوسف: اممم ولعلمك انت الوحيدة الي تعرفيه 
نور :واشمعنا بقي 
يوسف :اشمعنا.....علشان انت شبهي اوي يا نور  اوووي وكنت عايز اساعدك 
نور بصدمة :تساعدني ليه ومن ايه اصلااا 
يوسف غير كلامه: اقصد اساعدك تنجحي وتدخلي تلعبي ده أقصده 
نور بتحدي: لاااا انت متقصدش كدة ..انت مين هاه مين وعايز مني ايه ...انت فعلا ضابط طب ازاي وجاي عندنا ليه 
يوسف :نور انااا ...
نوربعياط:  انت... السبب في الي ...انا ...وصلتله 
وسابته وطلعت تجري 
يوسف واقف مصدوم وحاول يلحقهااا بس معرفش 
يوسف في سره: انا السبب في ايه ... ليه يا نور 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يوسف:  نور استني يا نوور 
لكن نور مشيت وركبت تاكسي لكن يوسف فضل شوية في الشقة بتاعته 
ياترا انا السبب في ايه يا نور ..وليه بتقولي كدة اصلا ..انا تعبت حاسس بذنب من ناحيتك طب ليه 
___________________&&
نور في العربية: لو سمحت عايزة اوصل....
السواق: حاضر يا هانم 
نور في سرها :اها مالك يا نور ..اول مرة تبقي ضعيفة كدة .اول مرة تتوجعي كدة ..وبدأت نور تعيط جامد 
السواق: احنا وصلنا يا بنتي ...انت كويسة 
نور وهي بتمسح دموعها : اه الحمدلله ..كويسة ...اوي كمان 
ونزلت روحت 
________________________$$
في البيت 
نور وصلت وكان فهد وادهم وهنا وعمر نازلين 
عمر: نور حمدالله.... مالك يا نور انت معيطة 
منال بخضة : مالك يا حبيبتي ..ايه حصل 
نور: انا كويسة ..كويسة انا بس تعبانة وعايزة ارتاح
ادهم :خلاص لو كويسة يلا ننزل مع بعض احنا رايحين نتفسح يلا تعالي معانا ...صحيح هو فين يوسف 
نور: لا مش هينفع اجي معاكوا انا تعبانة ..وبعدين انا هعرف منين يوسف بتاعك ده فين ..وانا مالي وسابتهم ودخلت اوضتها
هنا:  لا ده كدة الموضوع في لغز.. .لغز كبير اوي 
ادهم بضحك :بس يا عم كرومبو انت .. تلاقيهم شدوا مع بعض كالعادة  يلا بينا يا جماعة 
فهد :طب روحوا انتوا وانا هحصلكوا يلاا ...
وفعلا نزلوا كلهم إلا فهد ..
_____________&&&
أوضة نور ...طق طق 
نور :ادخل 
فهد بهزار : الحمدلله انك سمحتي اني ادخل 
نور بتبصله بقرف : خير يا كابتن عايز اي 
فهد بقلق : بصي جائز انا معرفكيش ..لا هو مش جايز ده اكيد انا فعلا معرفكيش  
لا وكمان اول لقاء خبطنا في بعض جامد بس بجد انا حابب اوي أننا نبقي صحاب 
نور بنفس البصة ؛ ليه بقي إنشاءالله 
فهد برجاء : بصي يا نور انا كنت عايز منك خدمة ومافيش حد غيرك هيساعدني بصراحة يعني ..بس في نفس الوقت مش هقولك موضوع مهم كدة واطلب منك أن محدش يعرف وأنه يبقي سر وانا وانت أعداء ولا ايه 
نور بتفكير : اممم مصلحة يعني 
فهد: لله ينور عليكي ..طلعتي بتفهمي كدة انا اطمنت 
نور :ماشي يا فهد تعالي نطلع برا علشان ميصحش تقعد هنا في اوضتي يلا تعالي وفعلا خرجوا للبلكونة 
____________&&
في البلكونة 
نور: اتفضل يا فهود ارغي
فهدبدهشة : فهود ....
نور :ماتتكلم يا بني هو انا فضيالك مثلا 
فهد بعصبية: مابراحة يا حاجة ..انت مالك كدة قالبة وشك علينا ليه 
نور :ولااا بقولك ايه متزعقش سامع ولا لاء
فهد: سامع .لولا الحوجة ماكنت بصيت في وشك حتي 
نور :علفكرة بقي سمعتك يا ناصح وهفوتهالك بمزاجي ...اخلص بقي عايز مني ايه 
فهد: بصي يا نور انا كنت عايز منك ..
يوسف بعصبية دخل البلكونة :  اهلا بالهانم الي المفروض انها جاية معايا سابتني مشيت وحتي محترمتش انها مع راجل ولا كأنها كانت مع سوسن 
منال دخلت بخضة : اهدي بس يا ابني في ايه مالكوا 
نور:  استني انت يا ماما اسمع يبني انا وانت منعرفش بعض اصلا علشان تتكلم معايا بالاسلوب ده وياريت تحترم نفسك وتلزم حدودك معايا كويس اووي انت مجرد ضيف يومين وهيمشي من هنا 
منال بحدة:  نووور بس اسكتي 
نور : لا مش هسكت ..بعدين استناك  ليه ولا انت فاكر نفسك خطيبي ولا جوزي مثلا 
اسمع يا بني انا مستحملاك لانك في بيتنا غير كدة كنت طردتك من هنا من بدري 
منال:  نووور علي اوضتك بسرعة ....غوري 
فعلا راحت نور لاوضتهاااا 
منال بحرج: انا اسفة اوي يا ابني حقك عليااااا 
يوسف :هي عندها حق انا زودتها لو سمحت يا طنط لما عمي يسال عليا قوليله أنه مشي وهيكلمك 
منال بحرج :  لا ولله مايحصل ..حقك عليا انا ولله لاخلي ابوها يربيها 
يوسف : لا لوسمحتي ياريت محدش يعرف  مافيش داعي انا هامشي ارجوكي يا طنط
فهد:  استني انا جاي معاااك 
________________________________$$$$
علي البحر 
ادهم بفرحة :  لله قد ايه البحر ده جميل ومريح اوي  بجد يا بختك 
هنا:  ليه بتقول كدة 
ادهم:  هههه علشان عايشة قدامه ..اعتقد انك مش محتاجة صديق أو أخ  هتحتاجي ليه ما هو ونسك وتقدري تحكي ليه كل أسرارك 
هنا : ياااه للدرجة دي بتحب البحر يا ادهم 
ادهم : مكنتش كدة خالص علفكرة لحد ماجيت هنااا شوفت بيتكوا وقعدت معاكوا. ...اينعم نور لسانها مبرد بس طيبة وانت كمان حبيتك...
هنا بفرحة:  ايه 
ادهم بتوتر: وحبيت عمر وطنط منال واونكل عادل واتمنيت اني ابقي جزء من الكيان ده اوي 
هنا بسعادة : يسلام وليه بقي حبيتناااا 
ادهم : حبيت نور لأنها جدعة وشخصيتها قوية برغم اني مش بحب البنات الي كدة ابدا 😂😂  وحبيتك علشان  طيبتك و...
هنا بسعادة:  وايه ....
.ادهم : هنا انت عارفة انت اصغر مني بقد ايه 
هنا بفرحة:  واعرف ليه وانا مالي اصلا
ادهم بتوتر :  اصل...اصل  بعتبرك أختي الصغيرة 
هنا ببتسامة بهتانة:  وانت كمان ...هو فين عمر 
ادهم:  اهو بيكلم صاحبه ..ايه زهقتي 
هنا :لا بردت ما يلا نروووح 
ادهم ببتسامة: يلا... بس الوادفهد ماجاش لحد دلوقتي 
هنا : بصراحة كدة حاسة أن في  مصيبة بين يوسف ونور 
ادهم:  يا ساتر بس بصراحة أنا كمان حاسس كدة 
يلا يا عمر يلا نروووح
عمر : يلا يا جماعة الدنيا سقعت 
____________________________&&
نور في اوضتها:  ماتردي بقي يا شمس موبايلك بقالو يومين مقفول ليه  ياربي علي القلق ده يا ترا ايه حصلك يا شمس 
نور فجاه قعدت علي الكرسي وافتكرت حاجة 
فلاش باك 
نور : انت اسمك ايه ...
اسمي ههههه يوسف المنشاوي ....يوسف المنشاوي ....يوسف المنشاوي ............
نور بدأت تحط ايديها علي ودنها بااااس كفاية باااااااااااس أخرج بقي من دماغي حراااام عليك بقي 
_____________&&&&&
في عربية يوسف 
فهد : يوسف يا بني مش بكلمك احنا رايحين فين كدة 
يوسف سرحان  وقف العربية: مش عارف يا فهد بس انا متوتر اووي ....انا مخنووق اوووي يا فهد 
فهد :وانا كماان ولله ...طب انت ليه بقي 
يوسف بوجع  :مش عارف يا فهد ..بس حاسس أن في حاجة غلط 
انا حاسس أن نور موجوعة بسببي بس مش عارف ليه 
فهد بعدم فهم :  نور ...هو انت تعرفها قبل كدة 
يوسف بتذكر : لاااا بس حاسس أن هي مخبية حاجة حاسس انها تعرفني و....
فهد :وايه يا يوسف 
يوسف بوجع : مش عارف ولله ... طب وانت مالك 
فهد : انا.....
يوسف: مالك يا بني 
فهد: بص بقي انا في بنت واقعة في مشكلة كبيرة وانا عايز اساعدهاا
يوسف: مالها البنت دي ..وتعريفها منين 
فهد :كانت هتنتحر ...انا قررت اني اسافر بكرة القاهرة وهاخدها معايا 
يوسف: يا ابني افرد أهلها بلغوا عنهااا ساعتها هتروح في داهية 
فهد : ما هو ده الي مخوفني يا يوسف مش عارف اعمل اي 
يوسف:  يادي المصايب الي احنا فيهاااا 
فهد : يوسف انت لازم ترجع معايا علشان نحل المشكلة دي وكمان تشوف موضوع نور ولو حاسس أن هي تعرفك اسالها متهربش كدة 
يوسف: عندك حق بس ....
فهد: بس ايه يا يوسف 
يوسف: انا مش هينفع ارجع دلوقتي روح انت وانا هاجي بكرة 
فهد: متأكد يا يوسف 
يوسف: أيوة يا ابني متاكد يلا امشي بقي 
وفعلا فهد روح ويوسف كمان روح بيته 
________________&&&&&
يوسف في بيته 
ياترا وراكي ايه يا نور 
نور في اوضتها بتفتكر : انا نفسي ابقي زيك يا ...كابتن هو انت اسمك ايه 
يوسف منشاوي ....منشاوي 
نور كفاية بقي كفاية ....ومسكت الكوباية وكسرت المراية أخرج من دمااغي ارحمني يا يوسف ارحمني 
انا تعبت بقالي ٨ سنين بتعذب بسببك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور  في اوضتها بتفتكر : انا نفسي ابقي زيك يا ...كابتن هو انت اسمك ايه 
يوسف منشاوي ....منشاوي 
نور بخوف :  كفاية بقي كفاية ....ومسكت الكوباية وكسرت المراية أخرج من دمااغي ارحمني يا يوسف ارحمني 
انا تعبت بقالي ٨ سنين بتعذب بسببك 
فاجأه 
كلهم سمعوا صوت ازاز بيتكسر جوا الاوضة 
فدخلت منال وهنا وعمر وكمان ادهم 
منال بخوف وهي بتبص علي الازاز : ايه ده ايه الي عمل كدة بس 
ادهم:  انت كويسة يا نور فيكي حاجة بصي يا هنا ليكون دخل في رجليها ازاز 
هنا:  ردي علينا مالك يا نور ايديك كلها دم 
نور قاعدة علي الارض  كانت بتعيط في صمت ومش بترد علي حد 
منال قعدت جمبها:  مالك يا حبيبتي فهمني بس 
نور اترمت في حضنها وفضلت تعيط جامد وبدأت تتكلم بصوت متقطع يوجع القلب : 
مافيش حاجة يا ماما انا بس مخنوقة اوي وكمان تعبانة ..وشمس مش بترد عليا وانا قلقانة اوي عليها 
عمر : طب انا ممكن اروح اطمن عليها في البيت 
هنا: لا طبعا انت مجنون ..أهلها ممكن يقتلوها وخصوصا جوز امها ده 
ادهم :طب مش وقتوا الكلام ده تعالوا نخرج ونسيبها ترتاح يلااااا يا عمر 
وفعلا عمر وادهم دخلوا البلكونة 
________________________________$$
في البلكونة 
ادهم: ايه بقي طمني عليك 
عمر :وده وقتو يا ادهم انا قلقان علي نور اوي 
ادهم: طب ما انا كمان قلقان ومافيش في ايدينا حاجة نعملها وبعدين هي لو في حاجة مديقاها هتقولها لطنط اطمن ...قولي حصل ايه 
عمر:  بص هقولك يا ادهم  ..بس ماتقولش لهنا 
ادهم بضحك : حاضر بس اعتقد ان اختك حاطة مكروفونات في البيت.. يا بابا 
عمر:  هههه طب  بص يا سيدي انا مكلمتهاش وعملت لايك علي الصورة هي بعتتلي من شوية وانا مردتش 
واتاخرت في الرد عليها 
ادهم: طب ولله جدع ياض 
عمر :بس وبعد كدة رديت عليها 
فلاش باااك
عمر ببرود: الوو 
فريدة: الو يا عمر ..ازيك 
عمر: كويس. انت اي اخبارك 
فريدة: علفكرة انت كنت برن عليك كتير وانت مردتش 
عمر: ايه ده بجد سوري معلش بقي اصل عندنا ضيوف ومش مركز خالص 
فريدة بغيرة: ولله وياترا الضيوف دول بنات ولا رجالة 
عمر بفرحة: اممم ولله بنتين وولد 
فريدة :ولله وطبعا انت مشغول مع البنتين مش كدة 
سلااام 
عمر بفرحة : استني يا مجنونة ...انت غيرانة 
فريدة: نعم واغير ليه اصلا ....
وفجاه عمر سمع صوت ..ولد : فريدة يلا اتاخرتا 
فريدة بنعومة : أيوة حاضر جاية ...سوري يا عمر مضطرة اقفل بقي باااي
بااااك 
عمر بعصبية: مين ده بقي الي معاها ده 
ادهم بضحك: ولا يا عمر دي مش بتحبك دي واقعة فيك 
عمر :ادهم متعصبنيش بقي لله  ..بقولك كانت مع حد مع ولد 
ادهم : طب هي عندها اخوات شباب يعني 
عمر: اه بتسال ليه .... تفتكر يكون اخوها ..
ادهم : عمر يا حبيبي انت مستني ايه علشان تعترف بحبك ...انت كدة هتضيعها من ايديك يا ابني البت بتحبك اووي كمان 
عمر بخوف:  لا يا عم ماتقولش كدة بس ...تضيع ايه بعد الشر انا مقدرش اعيش منغيرها ده كنت كل يوم بصحي علي صوتها 
ادهم : اوباااا بقي ...خلاص كلم باباك عنها النهاردة وقوله انك عايز تتقدم لواحدة ولو اخدت منه الاوكي روح وتتكلم معاها واعرف منها كل حاجة بس المرة دي مش صديق حبيب يا عمر  ولو تمام حط انت بقي حدود ليها للتعامل مع أي حد 
عمر:  ادهم انا بفكر اكلمها ..واقولها بحبك دلوقتي 
ادهم:  هههه يا ابني الي خلاك تستني كل ده يخليك تستني لحد ماتفاتح عمو في الموضوع 
 لازم تبقي راجل ولما تتكلم معاها وتقولها انا بحبك لازم يبقي كلوا شاهد عليك مش تليفوون يا عم 
عمر : عندك حق انا داخل اوضتي شوية محتاج اجمع أفكاري سلاموز 
ادهم:  ربنا معاك يا عم الحبيب ...وفعلا دخل عمر اوضته ..
.ادهم في نفسه:  جرا ايه يا عم أخصائي هتفضل كدة لحد امتي ...اومال اعمل ايه اكيد الي انا حاسس بيه ده وهم مش اكتر ......هو انا قاعد هنا ليه اصلا انا لازم اسافر لووفضلت هنا ممكن يحصل حاجة اندم عليها باقي عمري كله 
وفجاه فهد جيه 😢
ادهم :فهد تعال عايزك 
فهد: مش وقتوا يا آدهم.. هي فين نور كنت عايز اتكلم معاها 
ادهم: اسكت مشوفتش الي حصل ...
فهد توتر :ايه الي حصل هي كويسة 
ادهم :كويسة ايه بس احنا كنا قاعدين عادي فاجأه سمعنا صوت ازاز بيتكسر دخلنا لاقينا ايديها كلها دم والمراية بتاعها متكسر طة
فهد :بشك ليه ده كله ليييه 
فهد في سره: ايه الي يخليها توصل لكدة اصلااااا 
ادهم :معرفش يا فهد ولله معرفش ....هو فين يوسف 
فهد: يوسف راح مكان تاني.. أصله اتخانق مع نور 
فين بابا وعمه 
ادهم: لسه تحت ..كويس انهم مش موجودين انا بجد مش مصدق في يومين يحصل كل ده ..اومال لو كملنا اسبوووع 
فهد :عندك حق احنا لازم نمشي من هنااا احنا من ساعة ما جينا كل واحد عمل مصيبة 
ادهم  بتوتر : انت بتتكلم عن ايه بالضبط مصيبة ايه ...هو انت كويس ويوسف فين يا فهد 
فهد : هاااه مافيش حاجة يا ادهم ..انا هلم هدومي وامشي بليل لازم امشي من هنااااا .
ادهم:  لا ......
وفجاه ابراهيم وعادل دخلوااا 
ابراهيم بدهشة :  ايه واقفين كدة ليه مالكوا 
عادل بضحك :هو البيت هادي ليه ...ده فيه اتنين قادرين يولعووه 
ابراهيم :هههه عندك حق ولله ...مالك يا فهد يا ابني وشك مخطوف ليه كدة 
هنا بتوتر :بابا أخيرا جيت 
عادل بخوف :مالك يا هنا في ايه 
منال خرجت من اوضه نور بعد ما قفلت النور والباب 
اخيرا يا عادل من أمتي وانت بتغيب كدة عن البيت 
عادل :ايه يا منال كنا قاعدين برا شوية والموبايل فصل ...في ايه وبعدين ما انا سايب اربع شباب زي الورد 
منال بدموع: نور جات من برا حالتها صعبة اوي وانهارت وكسرت ازاز مرايتها ومن كتر العياط نامت و يوسف اتخانق مع نور وساب البيت ومشي 
ابراهيم : يا خبر اكيد يوسف قالها حاجة خلاها تنهار كدة ..هو فين يوسف يا فهد 
فهد :معرفش يا بابا.. انا كنت معاه بس هو مرديش يقولي وكمل هو بالعربية وانا نزلت 
ابراهيم:  طب رن عليه ...بسرعة 
وفعلا بعد فترة كبيرة موبيل يوسف مقفول 
فهد لقه البنت الي في الشقة (جميلة) بترن عليه 
ابراهيم : ايه هو 
فهد بتوتر: لاا.. لااا ده واحد صاحبي 
ابراهيم :ده وقته .وفعلا كنسل عليه لكن رنت تاني وفهد استاذن علشان يرد 
فهد بصوت واطي :الووو
البنت: الوو الحقني .........
فهد بخوف :انا حاليا جاااي  اهدي بس ...وفعلا اخد المفاتيح وجري منغير ما يقول لحد حاجة 
ابراهيم: فهد في ايه مااااك .....يا بني رد 
فهد :مافيش. احد صاحبي ...وجري 
ابراهيم بخنقة :ايه العيال دي ...رن يا ادهم علي يوسف 
عادل بقلق  :انا هقوم اشوف نور 
منال :لا يا عادل انا ماصدقت انها نامت اصلا 
عادل :طب ما انا عايز اطمن عليها يا منال 
منال :لما تصحي بقي يا عادل 
___$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
في أوضة نور 🤪🤪
نور بتحلم أو بتفتكر حاجة في حلمها  .
نور: لله شمس بصي الولد الي بيلعب ده انا نفسي اسلم عليه 
شمس :اثبتي بقي يا نور ..هو انت تعرفيه وبعدين عمو لو جيه وملقكيش هيزعق جامد 
نور :هروح يعني هروح ..انا هتسحب وادخل الاوضة دي وبابا مع واحد صاحبه... اوعي بقي بس راقبي الجوووو
وفعلا نور عرفت تهرب من الأمن وعرفت تدخل اوضه يوسف أو أوضة اللبس بتاعته 
نور بدهشة : لله دي الاوضة حلوة اووي. ....ايه الصور دي جميلة اووي ..يا بختك 
يوسف:  احم 
نور اتخضت جامد وبعدت عنه اووي واستخبت وراه الكنبة 
وخصوصا أن يوسف ضخم اوي عنها ووقتها هي كانت رفيعة اوي وقصيرة ويعني تديها ١٠ سنين 
يوسف بمرح: مالك خوفتي ليه كدة ...ده انت حتي جريئة انك تدخلي هنا المفروض متخفيش ولا ايه 
نور بخوف وهي وراه الكنبة :  انا نفسي ابقي زيك اوي 
يوسف: ههه زي ازاي يعني ..وقعد علي الكرسي و بدأ يقلع الكوتشي 
نور: انا بتكلم جد انا نفسي ادرب وابقي زيك ..قوية اوي   انا بخاف من اي حاجة وكل حاجة عايزة مخفش من كل حاجة كدة ..انا صحابي كلهم بيتريقوا علياااا
يوسف بصلهااا واداها اهتمام:  ..انت ...كام سنة 
نور : انا ١٧ وانت 
يوسف:  هههههه ولله ده انا افتكرتك ١٢ سنة ده اخرك يعني انت بجد ١٧وسنة 
نور بعصبية طفولية :  لوسمحت حضرتك ماتتريقش علياا من فضلك 
يوسف قرب منها ........
باااك 
نور صحيت من النوم مفزوعة ..يوسف. 
________________________&& 
فهد جري علي البيت الي ماجره للبنت وفتح الباب 
فهد:  جميلة مالك 
البنت: اه رجلي مش قادرة ادوس عليها 
فهد :طب ..طب اهدي انا هخدك علي المستشفي تعالي 
وفعلا فهد أخدها وركبها العربية وبدأ يسوق  وهي عمالة تعيط جامد 
فهد بخوف: ارجوكي اهدي متخفيش هتبقي كويسة 
البنت :انا خايفة اوي يا فهد 
فهد حس بسكينة اتغرزت جوا قلبه ومسك ايديها يطمنها واتكلم بهدوء عكس البركان الي هو فيه أو الخوف الي حسه:  متخفيش مش هيحصل حاجة طول ما انا معاكي خليكي واثقة فيا يا جميلة 
البنت اكتفت بنظرة عينها وحركت رأسها بمعني اه 
وفعلا بعد وقت قليل جدا كانوا قدام المستشفي 
فهد شالها ودخلها المستشفي ودخلت أوضة الكشف 
الدكتور: اهدي يا ...
فهد: جميلة 
الدكتو:ر اهدي يا جميلة كفاية عياط يا بنتي 
فهد قرب علي جميلة أخدها في حضنه وفعلا استسلمت ليه 
الدكتور: بص يا استاذ فهد احنا لازم نجبس رجليها 
البنت بدأت تصرخ بصوت عالي 
فهد :اهدي يا جميلة اهدي انا معاكي ولله 
البنت: انا خايفة. انا بخاف ولله بخاف 
فهد: أخدها في حضنه اكتر كأنه نفسه يدخلها جوه ضلوعه وبدأ يتكلم جمب ودمها بهدوء : اشششش انا اهو جمبك اهدي 
وفعلا بدأت تستسلم واعصابها تهدي 
فهد:  اتفضل يا دكتور 
وفعلا الدكتور بدأ يعمل الجبس للبنت وهي ماسكة في أيده جامد لحد ما الدكتور خلص كل حاجة وقالها انها ممنوع تتحرك تماما .
فهد بعد عن جميلة  :شكرا يا دكتور تعبنا حضرتك اوي وشكرا انك استحملتنا 
الدكتور بمرح:   متقولش كدة دي زي بنتي ..خد بالك منها شكلها بتحبك اوي 
فهد ابتسم ..بعد اذن حضرتك .وشالها وركبها العربية 
________________&&
في العربية 
جميلة بدموع : انا اسفة ...تلاقيك بتندم علي اليوم الي شوقتني فيه أو حتي عرفتني .. وبدأت تعيط جامد
فهد بحب :مين قالك كدة بقي انا مش ندمان أو اي حاجة من الهبل ده 
البنت: ليه مش زعلان ليييه انت متعرفيش اصلا 
فهد قرب منها وابتسم :علشان في حاجات بتحصل صدفة في حياتنا بس بتبقي احلي صدفة مرينا بيهااا 
وشكلك انت هتبقي الصدفة دي يا جميلة
جميلة ابتسمت :عارف كلامك بجد بيطمني اوي يا فهد ...بس انا لازم امشي من هنا في اسرع وقت 
فهد :متخفيش صدقيني أنا هتصرف وفي اقرب وقت وفعلا واخدها روح البيت 
فهد :هااه اعتقد كل حاجة جمبك ..جميلة انا ممكن اقعد برا خالص في الصالة وانت في الاوضة... 
جميلة بحدة  :فهد ....امشي 
فهد بحب: انا ولله خايف عليكي احسن تقعي اووتتزحلقي 
جميلة: لا متخفش امشي بقااااا 
فهد :حاضر لو تحتاجني اي حاجة كلميني ..اتفقنا 
جميلة ببتسامة ساحرة: اتفقناااا 
فهد خرج من البيت وحط أيده علي قلبه: يالهووي علي دي ابتسامة يارب صبرني 
في أوضة نور 
نور صحيت من النور مفزوعة ..بتبص علي موبيلها لقيته بيرن 
نور بصدمة شمس ....الووو 😳😲

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور قامت من النوم مفزوعة ..لكن لقت تليفونها بيرن 
نور شمس الووو 😲😲😳
ايه ازاي .. ماما الحقيني  يا مامااااا 
فاجأه كلهم اترعبوا وجريوا علي أوضة نور بس نور كانت خرجت من الاوضة 
منال بخضة :مالك يا حبيبتي فيكي ايه بس 
نوربخوف :  شمس يا ماما شمس ..ابوها هيق......  فجاه اغم عليها 
عادل :نووووور مالك يا بنتي فووقي  
ابراهيم بعصبية : انتوا واقفين ليه بسرعة هاتوا دكتور وفعلا جري عمر وادهم يجيبوا دكتور ..لكن فهد كان لسه ماجاش 
وفعلا خدوها علي السرير وحاولوا يفوقوا فيها لكن مافقتش وبعد وقت قليل ادهم وعمر جابوا دكتور 
عادل بخوف: طمني ارجوك يا دكتور 
الدكتور : واضح أن ضغطها عالي ..هي في اي مشكلة أو حاجة مزعلاها 
عادل :ولله يا دكتور منعرفش هي صحيت من النوم وصرخت وفجاه اغم عليها 
الدكتور: عموما انا ادتها إبرة مهدئة وإنشاء لله هتبقي كويسة بس ارجوكوا حافظوا علي هدوئها 
بعد اذنكوا وفعلا مع خروج الدكتور كان فهد وصل 
ادهم بيبص لفهد وهو بيسلم علي الدكتور :  مع السلامة يا دكتور 
فهد بقلق : دكتور... في ايه يا ابني مين تعب 
ادهم بتعب :  ادخل يا فهد مش نقصااك ..ادخل نور اغم عليها 
فهد بصدمة: لييه... البنت دي اخدت عين ولله  .احنا حسدناها 
ادهم ضحك:  عندك حق وربنااا ..ادخل 
فهد دخل الاوضة عند نور لقاها بتحاول تفوق وفعلا فتحت عينيها 
عمر بفرحة: نور حبيبتي حمدالله علي السلامة 
نور بدموع :شمس ...
عادل :اهدي بقي يا نور اهدي يا حبيبتي 
نور بخوف :ح...حاضر بس شمس هتموت يا بابا 
فهد :يا ساتر يارب ...طب فهمينا مالهاااا طيب 
نور :جوز امها فاكر انها هربت مع عشيقها وبيكلمني فاكر انها عندي هنااا وبيحلف أنه يقتلها 
فهد في سره: هما أهل اسكندرية كلهم كدة ...هي شووطة ولا ايه 
منال :حسبي لله ونعم الوكيل فيه يارب 
عادل: اهدي يا حبيبتي انا هدور عليها قبل مايوصلها ده وعد مني ليكي ولله بس انت اهدي 
نور بدأت تهدي في حضن مامتها وبدأت تبص بعنيها عليه بس ملقتوش حست انها مش مطمنة في غيابه بس رفضت الفكرة بسرعة من دماغهااا 
ابراهيم: طيب يلا نسببها ترتاح يلا بينا 
وفعلا كلهم خرجوا وناموا بس فهد مكنش عارف ينام وفضل يرن علي يوسف بس هو كان قافل موبيله فقرر أنه ينام  و فعلا نام من التعب 
____________________________
يوسف في شقته 
عمال يراجع كل بطولاته وصوره يمكن يكون شافها قبل كدة لحد مامسك صورة ليه في بطولة في اسكندرية مكتوب علي الصورة 
 (احسن مصارع ..يوسف المنشاوي )وعرف فعلا من تاريخ الصورة انها من ٨ سنين وفي اللحظة دي يوسف افتكر بس للاسف مش كل الحوار .....ياترا ليه !؟؟
يوسف حاطط أيده علي رأسه :  ياااه عمري ما كنت أتخيل أن ممكن يرجع بيا الزمن وتكوني انت... هي ...اكيد لاااااا اكيد انا بيتهيالي اكيد انا غلطان
قلبه:  ازاي معرفتش انها هي ...نفس العيون 
.بس ازاااي البنت دي كانت طفلة ملاك بس نور شخصيتها قوية ....وبعد كدة افتكر كلمة نور 
(انت السبب في الي وصلتله )
يوسف حط أيده علي دماغه:  بس بقي كفاية انا بجد مش مصدق الي بيحصلي ده ...انا ليه بيحصلي كدة  معقول تبقي نور  يارب قويني وساعدني اصلح الي حصل غصب عني 
__________________________&&&&&.   
نور في اوضته مع هنا 
نور : ياترا افتكرتني يا يوسف ولا من كترهم نسيتني .
وغمضت عينيها وراحت في النوم من كتر التعب والتفكير 
__________________________________&&
تاني يوم الصبح 
.في بيت عادل صحيوا كلهم علي صوت حد بيخبط بطريقة همجية وفعلا كلهم خرجوا من غرفهم مفزوعين 
نور: بتعب ايه ده مين ده 
هنا بخوف: ربنا يستر بجد  انا خايفة اوي 
ادهم:  اهدوا يا جماعة انا هفتح الباب 
ابراهيم  مسك ايد ادهم : لا يا ادهم ميصحش عمك عادل هو الي يفتح ده بيته واحنا ضيوف هنا
عادل : يا ساتر استر استني يا ابني انا الي هفتح 
فهد بيحاول يفتح عينيه :معقول في حد غبي كدة 
عادل :استنوا هشوف اهووو 
وفعلا فتح الباب 
عادل بحدة :انت بتعمل ايه هنا وازاي تخبط كدة ومين البلطجية دوول 
عدلي: انا جاي اخد بتي يا عادل ومنغير مشاكل 
نور: شمس انتوا لقيتوها 
عدلي :ياااه وفكراني هصدج حديتك ده يا بت انت 
نور :وانا هكدب ليه انا فعلا معرفش فين شمس
عدلي: طب ايه جولك بجي انك هتيجي معاي لحد ما بتي تعاود لدارها
عادل :ابعد ايديك دي عنها  يا عدلي نور فعلا متعرفش فين شمس 
عدلي:  لا تعرف كويس ...وبدا عدلي يشد نور ورجالة عدلي يمسكوا في عمر وفهد وادهم وحصلت خناقة جامدة بس برضوا عدلي عرف يشد نور للباب وكان بيهددهم بسكينة  ونور فعلا مكنتش قادرة تقاومه حست انها نسيت كل تدريبها ومبقتش عارفة ولا قادرة تدافع عن نفسهااا 
بس فاجأه يوسف دخل ومسك ايد عادلي وضربه جامد واخد نور منه 
عدلي :انت بتمد يدك عليا يا ابن .....
يوسف طلع المسدس بتاعه ووجه في وش عادلي : خد البلطجية دول واطلع براااا ...وقبل ما تدخل تتهجم علي الناس اعرف الاول انت في بيت مين .....براااا والا ورحمة امي هحبسك غووور من هناااا وخد رجالتك الكسر دول معاااك
ادهم وهو بيضرب راجل من رجالته: ايه تحب ننزلهم علي تحت ..معتقدش أنهم هيقدروا ينزلوا لوحدهم 
عدلي :ماشي بس لعلمك مش هسكت ....ورايا يا بهايم 
يوسف مسكه من جلابيته:  فكر انك تيجي هنا تاني او تتعرض لنور أو حد من أهل البيت سامعتها وديني لقتلك وسابه وجري علي نور بخوف :نور انت كويسة صح 
نور مردتش عليه بس مسكت في أيده جامد 
يوسف مسك ايديها: متخفيش ..متخفيش يا نور خلاص مشيوااا
منال جريت عليها واخدتها في حضنها
ابراهيم: يا ساتر يارب ايه الي بيحصل ده 
عادل:  ربنا يخليكوا فعلا رجالة مش عارف يا يوسف منغيرك كان ممكن يحصل ايه 
يوسف: انا معملتش حاجة يا عمي 
ادهم: فعلا دي حقيقة احنا كنا بنضرب في الرجالة بتوعه وهو اخذنا علي غفلة فقط لا غير
عادل ضحك : كتر خيرك كلكوا رجالة بجد بمعني الكلمة ربنا يحميكوا
فهد: يوسف تعالي عايزك 
يوسف كان خايف علي نور وكان سرحان في عينيها وهي كمان سرحانة في عينه 
فهد: يا يوسف 
يوسف بسرحان : ايه يا فهد ..عايز حاجة 
فهد: تعال يا يوسف 
ودخلوا البلكونة  
________&__________&__________&
عادل ؛نور انت كويسة صح 
نور: اه يا بابا الحمدلله 
هنا :بس ازاي يا نور معرفتيش حتي تدافعي عن نفسك 
عمر: ايوه صح انت ليه مضربتوش ليه يا نور 
منال: يا ولاد اكيد كانت تعبانة ده كفاية ايديها المتعورة دي 
نور؛ انا محتاجة اقف في البلكونة شوية اشم هوااا
منال: ماشي يا حبيبتي وانا هحضر الفطار 
________________________________$$
في البلكونة 
يوسف: خلاص بكرة نسافر وهاتها وانا كلمت ضابط وهيعدينا ربنا يستر والموضوع يعدي عادي بس بقولك ايه يا فهد
هي البنت دي اسمها ايه ....شمس 
فهد بتسرع: لا لااا دي جميلة 
يوسفبشك : متاكد 
فهد: وهي هتكدب عليا  ليه يا يوسف 
يوسف: انا مقلتش كدة يا ابني بس صدفة غريبة شوية......نور 
نور: اسفة لو قطعت كلامكوا 
يوسف ببتسامة: لا ابدا تعالي اقعدي ارتاحي 
فهد :طب تحبي اسيبكوا واطلع 
يوسف: ياريت يا فهد تسيبنا لوحدنا شوية 
وفعلا خرج فهد من البلكونة 
نور بترفع عينيها بكسره :شكرا 
يوسف بضحك: متعودتش اسمع منك شكر يا نور 
نور :يمكن علشان متستهلش يا يوسف 
ضحك يوسف جامد  : سبحانك يارب غايب يوم واحد وبرغم ذلك وحشتني قلة ادبك
نور بتسرع :اهو انت الي قليل الادب 
يوسف: خلاص اهدي ..انت مال ايديك ملفوفة ليه 
نور: اتعورت امبارح 
يوسف بخوف :من ايه.. ومسك ايديها 
نور شدت ايديها وقالت بحدة: اوعي تلمسني تاني ..اوعي 
يوسف ببتسامة  وربع أيده :ده بجد برغم انك كنت في حضني من شوية وانت الي مسكتي ايدي 
نور بحرج: لا محصلش ..انا غلطانة أن جاية اقف مع واحد زيك ..زبالة 
يوسف مسك ايديها جامد وشدها ليه ووطي رأسه لمستواها وقالها بمنتهي الوجع : ....انا اسف يا نور ...سامحيني 
نور بتريقة: انت افتكرتني ..مش كدة 
يوسف بوجع :نور ولله انا كنت مش في وعي ..انا بضرب نفسي بالجزمة بسبب الي عملته معاكي 
بس انا مش مصدق أن الطفلة دي كانت انت 
نور بوجع وكسرة: كنت انا يا يوسف أيوة انا ..انا البنت الي عندها ١٧ سنة شافت لاعب مصارعة حبت انها تبقي شبه مش اكتر ....طفلة كل تصرفاتها كانت طفولية بس ملقتش قدامها غير حيوان ..زيك ....انا عمري ماهسمحك سامع 
وخرجت برا البلكونة 
يوسف بوجع: لا يا نور هتسامحيني انا واثق ...انا هعمل كل حاجة علشان سامحيني يا نور وانا وانت والزمن طويل 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يوسف: عمي كنت عايز اطلب من حضرتك طلب واتمني متكسفنيش 
عادل :امر يا ابني 
يوسف وهو بيبص لنور: ..انا هسافر انا وفهد القاهرة عندي شغل هناك .فكنت بتمني لو توافق اخد نور وهنا وعمر كمان  نقضي يوم في القاهرة وهنرجع بليل قولت اي 
ادهم :وانا هقعد استناكوا مثلا 
يوسف: اوبس ولله نسيتك 😂😂
عادل بضحك :ولله يا يوسف انا معنديش مانع خالص 
نور: أيوة يا بابا بس ....
يوسف بيرخم عليها: بس طبعا موافقة اكيد انا واثق 😂😂
هنا :وانا كمان موافقة جدا جدا انا زهقانة اوي 
عمر: وانا كمان ولله وبعدين ده يوم واحد صد رد 
نور: يا جماعة.....
فهد بيقاطع نور: حد يجيب السلطة دي ولله احسن عيني هتطلع عليهااا من الصبح 
يوسف بضحك لانهم بيرخموا 🙈:  اصم لله عليك يا حبيبي خد 
نور بغل:   انت يا بابا اانا مش بتكلم ولا مش بتسمع ولا بتشوف........انا مش موافقة يا بابا  ...
يوسف:  ليه بقي يا طنط كخة انت لو علي التدريب يا نور انا هدربك متخفيش يا ستي 
ابراهيم: أيوة يا نور يوسف كان بطل في المصارعة يا حبيبتي وهيبقي احسن واحد يدربك وتروحي كمان تغيري جو 
نور بتبص ليوسف بوجع بنظرة تأنيب 
أما يوسف حاول أن عينه تهرب من النظرة التانيب دي 
عادل : تدريب اي وبتاع اي لا طبعا انت مش شايف يا ابراهيم ايديها... انتوا تروحوا معاهم تغيروا جو .لحد كمان ما ندور علي شمس
يوسف :  اه وانا كمان هكلم حد من صحابي الي في اسكندرية يقلبلك اسكندرية عليها بس عايز صورتهااا 
نور بفرحة :بجد هديلك الصورة  حاضر 
يوسف :يبقي جهزوا نفسكوا يا جماعة هنتحرك علي الساعة ٥ مثلا 
فهد بتفكير :طيب انا هروح مشوار واجي مش هتاخر يا يوسف تمام
عادل :طب كمل اكلك يا حبيبي 
فهد بضحك: معلش تتعوض بقي ..اكمل اكل ايه يا عمو ده انا خلصت السفرة كلهاا 
منال: حبيبي بالهنا 
فهد: ربنا يخليكي يا طنط بعد اذنكوا 
وفعلا فهد نزل راح عند جميلة أما بقي يوسف وادهم وهنا ونور وعمر بعد ما خلصوا اكل يوسف جمعهم وقرر أنه يحكي عن مغامراته في الشرطة 😂🙈
_________________&&
في بيت فهد 
فهد بخوف: احنا هنسافر بكرة باذن لله 
جميلة بفرحة :بجد يا فهد بجد ميرسي اوي  ميرسي علي كل الي انت عملته علشاني 
فهد بغيرة :معلش بقي سؤال هو انت ليه فرحانة اوي كدة ..هو انت موعدة حد انك تروحي له أو عارفة مكان تقعدي حتي فيه أو اي حاجة ..انت رايحة بلد غريبة مع ناس غريبة ولله اعلم هنعرف نعدي ولا اهلك هيكونوا مبلغين علينا وبعد ده كله لو عدينا هتعيشي فين ومع مين ......
فهد في سره :ومش هشوفك تاني يا جميلة 
جميلة فضلت تعيط جامد وبحرقة :ياريتك ماانقذتني ياريتني كنت موت ياريتني ياربي خدني بقي  انت كل ما اقول انها بتتصلح بتبوظ اكتر انا باذي كل الي حواليااا
ده حتي نور زمانها قالبة الدنيااا عليا
فهد بوجع قرب منها ورفع رأسها: اوعي تقولي كدة ربنا ليه حكمة في كل حاجة بتحصل يا ......
شمس ...مش كدة 
جميلة بصت  :بذهول ..ازاي عرفت ازاي
فهد ضحك جامد: يا خبر بقي انت شمس ..ههههه سبحانك يارب... أما حتة صدفة هههههه
شمس اخيرا 😂😂: عرفت ازاي يا فهد هو جوز امي بلغ ولا ايه 
فهد بضحك  : انا مش مصدق ولله ...لا يا شمس انا معرفش ابوكي بلغ ولا لاااء كل الي اعرفه هو أن لو في فيلم كرتون مش هيحصلي كدة 
شمس: طب هو انا هعمل ايه 
فهد: اهااا هقولك بكرة ...انا جبتلك النقاب كدة ..لازم تلبسيه بكرة 
شمس :حاضر ..هو انت هترجع معايا صح 
فهد: اكيد اه يلا هسيبك ترتاحي بكره هنتحرك من ٥ الصبح 
______________________&&&
في البلكونة 
عمر: وانت عملت ايه مع البنت يا يوسف 
يوسف :مافيش دخلت الحجز ولما خرجت اعترفت من نفسهاااا علطول يا بني قاموا بالواجب معاها جواه
هنا :يا خبر ابيض .. يعني ضربوها يا حرام 
ادهم :حرام اي انت هبلة ولا ايه ..دي قتلت جوزها يا ماما 
عمر بهزار : انا بجد مش عارف ايه موضوع القتل والواحد ولله بقي ينام مش مطمن في بيته 
يوسف بضحك: لا وايه قتلته وقطعتيه ..تقوم قايلة اه بس مارميهوش في الزبالة حرام ده روح 
عمر: هههههه دي روح امها ولله ..
ادهم: هي الستات جرالها ايه ولله ..واخد بالك يا كابتن نور
نور: هههه اومال لازم تتعلمووه الادب يا ابني اومال سهلة كدة لازم تبقوا نايمين صاحين مرعوبين مننا 
عمر: اه يا أماااا 😂😂😂 
صحيح انا قولت لبابا اني هخطب 
ادهم: اوباااا بقي يا جامد انت
يوسف: بجد ولله مين ...
هنا :فريدة 🙈😂
عمر: ياستي سيبيني اعمل تشويق حتي 
هنا: 😜😜😜
يوسف :طب ايه هتروح امتي بقولك اي وقت هتروح كلمني اجي معاك ماليش فيه 
عمر: ياسلام هو انا أطول يا برنس 
فهد دخل : مساء الخير 
ادهم: فهودة أخيرا جيت ..اموت واعرف بتختفي فين 
عمر: لله انت أخذت بالك ...تصدق انا كمان اخدت بالي 
فهد بخنقة: ماشي يا خفة منك ليه ...بقول ايه انا رايح انام ..تصبحوا علي خير 
يوسف :ايه الرخامة دي منك ليه لازم يعني الظرف 
ادهم: يا عم بنهزر ..بنهزر ايه كفرنااا
عمر: لا شكله اضايق بجد ولله ..طب اروح اعتذرله
يوسف :لا يا عم مافيش حاجة حصلت ..انتوا روحوا ناموا علشان بكرة وأنا كمان ....تصبحوا علي خير
_____________________________&&
في أوضة فهد ويوسف 
يوسف لقه فهد قاعد سرحان جيه جمبه:  اممم انا فاهم القاعدة دي ...هتوحشك صح
فهد بسرحان :اووي ....يوسف عايز اي 
يوسف :هعوز اي مثلا ..ولا حاجة انت بتحبها يلااا
فهد: هههه انت طيب اووي الموضوع اكبر من كدة يا يوسف 
يوسف :موضوع اي.. هربت من أهلها وهنوديها مصر بتحبها اتجوزها وساعتها محدش هيقدر ياخدها منك يا حلو 
فهد :يوسف تصور أن لما روحت النهاردة البيت اكتشفت   اكتشاف بسيط اوي 
يوسف: اي هربت وسألت البيت  ولا اي 
فهد :لا خالص اصل اسمها طلع شمس مش جميلة
يوسف :اهاااا.....ايييه 😲 ...هي ...شمس هي 
فهد :اكيد هي اومال هتبقي برضوو صدفة 
يوسف: مش مصدق ولله ..بس عارف نور كدة هتتبسط اووي بقولك اي.... الخلاصة جميلة أو شمس مش فارقة بتحبها وشكلك باين اووي وهتتحل متخفش 
فهد: تفتكر ممكن تتحل يا يوسف
.يوسف : اه والي عايز حاجة يا فهد بيتعب اوي علشان يوصلها وانت لازم تتعب .. ويلا بقي ننام  وفعلا يوسف نام لكن فهد معرفش ينام فقرر يطلع يقف في البلكونة 
__________________________&&
في البلكونة 
فهد : لله نور صاحية يعني 
نور :فهد ايه الي مصحيك انت بقي لحد دلوقتي 
فهد: بفكر في حاجات كتير اوي يا نور وانت 
نور :انا كنت بجهز هدوم ليا بس لقيت أن أغلب هدومي عندكم في الاوضة 
فهد بضحك: هي دي اوضتك هههههههه
نور :اممم بدئنا تريقة بقي 
فهد: لا ولله ابدا بس يوسف عمال يقولي أن تصميم الاوضة شبه المقبرة 
نور :يا خفة ... ما انتوا كانوا هتقعدوا في أوضة هنا بس حظي بقي انكم قعدتوا عندي انااا
فهد: خلاص متزعليش تعالي ادخلي جيبي هدومك كدة كدة يوسف نايم 
نور بحرج: لا ميصحش هو نايم 
فهد: عادي يا ماما ماهو نايم ..هدخل اشوفه وادخلي هاتي هدومك وانا هقفلك برا أو في البلكونة زي ما تحبي عادي 
نور بفرحة :ماشي 
نور لنفسها : هو انا فرحانة اوي ليه كدة ..علشان هشوفه وهو نايم ...طب ليه وانا مالي بيه اصلااا 
فوقي يا نور ده لو في عدو ليكي هيبقي هووو أكبر عدو 
فهد يلا يا نور ادخلي 
وفعلا نور دخلت الاوضة .......
وحصل ....ياترا حصل ايه ...؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور بفرحة ماشي 
نور لنفسها :هو انا فرحانة اوي ليه كدة ..علشان هشوفه وهو نايم ...طب ليه وانا مالي بيه اصلااا 
فوقي يا نور ده لو في عدو ليكي هيبقي هووو 
فهد: يلا يا نور ادخلي 
وفعلا نور دخلت الاوضة ......
نور شافت يوسف نايم بتيشرت كت (مش فانلة بلاش عفانة 😂😂😂) وبنطلون شروال رصاصي وكان شكله حلو اوي 
بدأت تبص عليه بحب وتأمل اوي 
نور في سرها: يخربيت جمالك ..اي ده يا اخي بقي 
بصتله بحسره : يا خسارة يا يوسف بجد يخسارة 
وبدأت تطلع هدومهااا وهي بتطلع هدومها حست بايد بتتحط علي وسطها اتخضت اوي وفاجاه يوسف حط أيده علي بوقهااا 
يوسف بنظرة حب : جاية عندي برجليكي ..ليه 
نور بتبص في عينيه: انت كنت صاحي مش كدة ..ده مش شكل حد نايم 
يوسف بيقرب من ودنها :هو انا عارف انام... انا من ساعة ماشوفتك والنوم طاير من عيني 
نور بهدوء: يوسف ...ابعد عني 
يوسف بوجع:... لسه خايفة مني يا نور ...  انا مكنتش في وعي صدقيني انا يومها كان معمول عليا فخ علشان اخسر المباراه ووقعتي انت في طريقي ...ولله يا نور انا عمري ما عملت كدة ..ويوم ما احاول اعتدي علي حد هعتدي علي طفلة 
نور اتوجعت اوي لأنها افتكرت الي بتحاول تنسااه 
وزقت يوسف بكل قوتها: ..ابعد عني يا يوسف ..ابعد 
  يوسف قلق من رد فعلها ؛ نور اهدي ...
نور بحدة : اوعي انا عايزة أخرج ..وعلفكرة انت كنت صاحي ...يا كداب انت وصاحبك 
يوسف مسك ايديها جامد وراه ضهرها 
نور بتحاول تبعده : اوعي يا يوسف انت اتجننت  ولا ايه ..سيب ايدي 
يوسف:  لا يا نور والاخر مرة بقولهالك انت لازم تسامحيني...
نور بتريقة:  لازم ....ليه بقي إنشاءالله 
يوسف : أيوة لازم ..لازم يا نور علشان انا مظلوم ...نور انا من يوم ماجيت وشوفتك وانا حاسس اني اعرفك ....نور انا بحس ...اعاااااااا 
نور ضربته برجليها 🙈🙈
يوسف بوجع: يابنت ......
نور بفرحة :  معلش بقي يا دنجوان زمانك ...الكلام ده يتقال لحد غيري حد ممكن يصدقك فعلا ...جتك القرف 
اه وعلفكرة الضربة دي يا شبح علشان تفكرك بيااا هاااه 
نور خرجت من الاوضة وسابت يوسف بيتوجع يا عين امه وراحت البلكونة لفهد 
نور: انت  عارف انك واطي شبه بالظبط بقي بتقولي أن هو مش صاحي وادخل الاقيه مستنيني اصلا يا كداب 
فهد بكدب :لا والنبي يا شيخة قولي كلام غير ده 
نور مسكته من التيشيرت: ولاه انت كداب يلااا 
فهد: ماتهدي يا شبح صلي في قلبك الواد كان عايز يتناقش معاكي ....قوليلي بس لو ضايقك ولله افرمه 
نور :ههههه ادخل اطمن علي صاحبك ..انا رايحة انام 
الهي وانت جاهي أصحي الاقيكي انتوا الاتنين اتقلبتوا جوز شبشب يا رب 
فهد بصوت واطي:   يارب لاااا.....يوسف الواد تلاقيها بلعته ولله 
___________________________&&
في أوضة يوسف 
يوسف بوجع: لا متفقناش علي كدة يا نور حرام عليكي كان نفسي في عيل يشيل اسمي ...اعااا
فهد :يوسف انت عايش الحمدلله ...مالك يا واد انت كويس ولا ايه بنت المجنونة دي عملت فيك اي 
يوسف بوجع : غشيمة اوووي يا فهد 
فهد :فهم قصده ههههه كراكتر نور دي بجد 
ؤالهوووي دي الساعة ٤ عجبك كدة يا عم الحنين اخلص. بقي انا رايح اجهز علشان اجيب شموستي 
يوسف :ياه هتلاقي حد بيبيع شمسيات دلوقتي 
فهد رمي عليه المخده: خفة دم امك دي مش مستحملهااا يا اخي ممكن اموت منك 
وفعلا فهد جهز نفسه وكانت نور خرجت من أوضتها بتعمل فطار ليها 
فهد بخضة : ياماااا 
نور:  ايه يا عم شوفت عفريت 
فهد بضحك:  طبعا انت كمان بتسالي ..غريبة 
نور: فهد خد بالك من نفسك احسن تحصل صاحبك هااه 
فهد فهم قصدها :طب ليه ما الطيب احسن ده انا حتي وحيد ابويا وامي .....علفكرة يا نور ليكي عندي مفاجاه هتعجبك اوي 
نور :لا بجد ايه 
يوسف بغل :انا هقولك 
نور بخضة :انت افففففف 
فهد بضحك: طب اسيبكم انا بقي وفعلا فهد نزل ومافيش حد معاهم 
يوسف برخامة: اعمل فيكي ايه 
نور بتوتر :بقولك ايه هزعلك ..خاف مني  وبتحاول تجري لكن يوسف بيمسكها وبيشدها لاوضته 
نور :اوعي يا يوسف انت موديني فين اوعي سيبني بقولك احسن ولله اضربك 
يوسف قفل الباب بالمفتاح : مش هتخرجي من هنا يا نور غير لما تسامحيني غير كدة لااااااااا 
وكمان هتتعاقبي علي الي حصل من شوية واظن فكراااه 
فاجأه طق طق 
عمر :يوسف ..اصحي يا ابني يلااااااا 
نور 😲😲😲😲😲
يوسف احمس 😜😂 
______________________________&&&
فهد كان مستني شمس تنزل وفعلا نزلت وهي لابسة النقاب وكان شكلها ملائكي اوي انبهر بيه جدا 
شمس كانت ماسكة العكاز وبتحاول تمشي بيه وخصوصا انها اول مرة تنزل الشارع 
فهد: تعالي حسبي ...علي مهلك 
شمس :ايه اتاخرت عليك انا اسفة بس ولله مش عارفة البس النقاب ....شكلي كويس 
فهد بعدم وعي :اووي ...اقصد أيوة حلوو 
شمس بكسوف : ميرسي يا فهد
فهد تليفونه رن: الوو 
علي :الو يا فهد فين يوسف 
فهد: يوسف في البيت في أي مالك ياض
علي :اصلي بكلمه من بدري ومش بيرد يا فهد اوعوا ترجعوا مصر جوز ام البنت الي يوسف بعتلي اسمها قدم بلاغ وهيوقفوكم ومش بعيد يقبضوا عليكم 
فهد بصدمة :  ايييييه ...طيب يا علي تمام اقفل دلوقتي 
شمس بخوف:  ايه يا فهد مالك ايه حصل 
فهد :شمس انت لازم تتجوزيني 
شمس:  ايييه .....
فهد : زي ما انت سمعتي جوز امك قدم بلاغ وكدة هيجيبوكي بسهولة جدا وانا مش هقدر اعمل حاجة لازم تبقي قدام الحكومة مكتوبة علي اسمي حتى لو في الحقيقة مش كدة ...فاهمة يا شمس 
شمس بخوف:  بس اهلي مش هيسيبوك يا فهد انا خايفة عليك اوي 
فهد ببتسامة : متخفيش عليا يا شمس ..المهم انت موافقة .
شمس بفرحة :  اه موافقة يا فهد 
وفاجاااااه 
شمس بخضة :  حاسب يا فهد 
اولا تفتكروا ايه الي حصل !!!؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في أوضة يوسف .
عمربيخبط علي أوضة يوسف : يلا يا يوسف ...هنتاخر يلااااا ..انت قافل الباب ليه يا مهزأ
يوسف بصوت واطي: اخوكي هيشلوحك 
نور بتوتر :كلوا منك يا بوز الأخص 
يوسف ببرود :طب ما تجيبي حضن طيب 
نور :افففف منك يا يوسف ولله هضربك ..اتصرف يا بني ادم انت 
يوسف قرب من نور اكتر: يعني مش هتجيبي بوسة 
نور :باسك عقرب يا بعيد ..ابعد يا يوسف عني 
يوسف :اشششش وطي صوتك .... عمر
عمر: اي صحيت اخيرا ..افتح الباب 
يوسف: لا الباب معلق واضح أن المفتاح اتحشر ولا ايه مش عارف 
عمر: يا خبر ..طب انا هجيب سكينة من المطبخ 
وفعلا عمر راح المطبخ 
يوسف :يلا بسرعة وخرجت نور من الاوضة وجريت علي اوضتهااا 
عمر خرج من المطبخ ومعاه سكينة :ايه ده خرجت 
يوسف: اه فتح اخيرا 
عمر: غريبة اول مرة يعمل كدة 
يوسف: اي طيب مش هنجهز انا هدخل البس 
عمر بشك :ماشي يا يوسف 
بس عمر شك دخل أوضة نور بس لقه نور في الحمام 
وخرج يغير هدومه واخيرا كلهم جهزوا 
___________________&&&&&&&
في العربية 
شمس :اعاااا حاسب 
فهد بص لقه كلب كبير ساند علي العربية 
فهد قفل الشباك :حرااام عليكي ولله قطعتيلي الخلف يا حماارة انت
شمسبخوف : بخاف منهم يا فهد اووي 
فهد مسك ايديها :اوعي تخافي من حاجة وانا معاكي ....فجاه سمعوا صوت كلاب 
فهد بهزار: يا نهار مش فايت يلا نهرب 
شمس :هههههه .... هو احنا هنكتب الكتاب امتي 
فهد بصلها بحب  :هروح عند صحابي ونطلع علي اقرب مأذون بس المشكلة أن الساعة ٥ فليه كلوا قافل 
يلا بينااااا
شمس بحب : ماشي يلا بيناااا
وفعلا فهد وصل عند منطقة نور 
شمس بوجع: فهد انت جايبني هنا ليه... انت عارف ان هنا صحبتي واختي ساكنة  ...
فهد: ياه بجد ..مش معقول الصدفة
شمس :كان نفسي اشوفها يا فهد اووي...
فهد ضحك ومسك ايديها :معلش بقي تتعوض 
وفاجاااه جيه يوسف ونور وهنا وعمر وادهم بس شمس كانت لابسة النقاب 
نور: ايه يا ابني انت اتاخرت ليه كل ده 
شمس فضلت باصة مصدومة ....نوور 
فهد: لا لا اهدواااا كدة ... ادهم خد هنا وعمر معاك العربية وانا ويوسف ونور معايا. يلااااا 
هنا :استني بس هي مين دي يا فهد 
شمس قلعت النقاب :انا شمس 
هنا: اعاااا ..يوسف حط أيده علي بوقها اششش هتفضحينااا. يلا يا ادهم روح العربية بسرعة هنتفضح ..وفعلا هنا راحت معاهم بعد ماحضنت شمس ونور كانت واقفة بتعيط وخائفة اوي 
يوسف ونور ركبوا العربية 
شمس باصة لنور:  نور مسلمتيش عليااا 
نور بعياط :وحشتيني اووي وحضنتها جامد 
كنت خايفة يلاقوكي يا شمس. كنت فين يا بنتي ليه مكلمتنيش حرام يا شمس انا كنت بموووت من الخوف عليكي
شمس  بخوف :غصب عني يا نور.. بعد ماعرفت من البيت قررت انتحر وفعلا حاولت 
نور بصدمة وحده : ازاي تفكري في كدة اصلا ..انت غبية
شمس بوجع: غصب عني يا نور انا شوفت كتير اوي اوي ..انا اتبهدلت وكنت بتضرب كل يوم وحاول يعتدي عليا اخووه وبعد كل ده عايز يبيعني اللي يدفع اكتر وبعد ده كله ..بتقولي ازاي افكر في الانتحار .... ازاي اعيش اصلا وانهارت فجاه 
نور حضنتها وفضلت تعيط معاها 
فهد كان بيسمع الكلام ده لأول مرة وكان موجوع اوي عليها وحلف جواه أنه يجيب حقها وخليهم يندموا علي الي عملوووه 
نور :طب مكلمتنيش ليه يا شمس 
شمس: علشان انت اول مكان هيفكروا فيه يا نور 
نور :طب روحتي فين 
شمس :مع فهد ...بجد انسان جميل اوي يا نور 
نور بصدمة: فهد ..انت كنت مخبيها ومتقوليش يا حيوان ومسكنته من القميص 
فهد: اهدي يا وحش مش كدة ..الموضوع غير ما انت فاهمة نهائي ..انا مكنتش اعرف حاجة ماتقوليلها يا جميلة هانم 
نور: ايه جميلة دي كمان 
يوسف: لا ده موضوع كبير اوي اوي بعدين احنا الطريق طويل يلا نطلع وبعد كدة احكوا براحتكم 
شمس بصدمة: انت مين ....
يوسف: ..نعم اه انا... اسمي يوسف 
شمس باندفاع : انت يوسف المنشاوي انت المصارع صح 
يوسف بتوتر :اه صح 
شمس فاجأه مسكت في قميصة: اه يا ابن.. يا واطي يا زباله انا ماصدقت شوفتك يا كلب ولله لافضحك 
فهد بيحاول يفك الاشتباك:  بس يا شمس نزلي ايديك 
شمس :لا هو ده الي حاول يغتصبهااا ..ولله لافضحك يا زبالة 
نور :بس يا شمس بس اسكتي 
شمس :اسكت انت ازاي سيباه اصلا منغير ماتقوليش لاهلك علي الكلب ده 
فهد بحدة: شمس اسكتي بقولك ...واضح أن احنا محتاجين نتكلم ونفهم بعض كل حاجة ... وانت يا يوسف احنا مش هينفع نرجع مصر غير لما اتجوز شمس 
يوسف بصدمة:  تتجوزها ازااي يا فهد 
فهد: اممم علي قالي أن والدها قدم بلاغ وممكن يتقبض علينا لو نزلنا مصر وانا مش هسيبهم يخدوها
نور: لا طبعا وليه تتجبر عليها ..انا مش موافقة اكيد 
فهد: بت اسكتي خالص انت التانية ..وياريت تخلي رايك لنفسك انا عمري ما هعمل حاجة وانا مجبور وبعدين انا قولتلها دي هتبقي مجرد ورقة بس .يعني مافيش حاجة هتحصل بينا...فياريت تسكتي بقي
يوسف بحزن :طب نعمل اي لحد ما اي مأذون يفتح 
فهد :نروح نقعد علي البحر أعتقد أن كلنا محتاجين نتكلم.......
____________________________________&&
وفعلا راحوا علي البحر 
ادهم وهنا نزلوا يقعدوا يتكلموا شوية ..وعمر اتصل بفريدة وفضل يتكلم معاها 
نور ويوسف وفهد وشمس فضلوا في العربية قدام البحر  بس كلهم ساكتين خالص محدش قادر يتكلم 
يوسف فاجأه بدون مقدمات:  بصي بقي يمكن انا عارف انت شايفاني ازاي ...بس انا مش كدة وعمري ما كنت كدة .. وربنا وحده عالم أن الي حصل ده مكنش بارادتي 
شمس بتريقة : طبعا مبرر لكن في الحقيقة انك واط.  ......
يوسف: لا مش مبرر  ..وماتقوليش في الحقيقة وانت متعرفينيش اول مرة نور دخلتلي الاوضة انا كنت بهزر عادي وكنت شايفها عيلة صغيرة جريئة انها تدخل اوضتي. ... بس تاني مرة انا مكنتش يوسف انا يومها اتحطلي مخدرات وحاجات تانية يومها انا دخلت المستشفي علشان كنت واخد نسبة منشطاتعالية الي كان حاططها كان هدفه اني اموت 
فهد : الكلام ده بجد علفكرة يوسف ولله مظلوم انا ابن عمه واكتر واحد عارفه 
يوسف بص لشمس بخنقة :  بعد كدة ماتتهميش حد غير لما تتأكد الاول لانك متعرفيش حاجة ..وخرج من العربية 
شمس لفهد:  انا منحقي اعمل كدة علفكرة نور اختي.  هو مش عارف نور حصلها اي بعد الحادثة دي 
فهد : نور انت مصدقااه. صح ..انت لو مش مصدقاااه انا ممكن اوريكي  التقرير الطبي لأن عملنا بيه محضر صدقيني هو مش بيكدب يا نور ولله يوسف مش كدة خالص
نور سمعت فهد ونزلت من العربية ليوسف ....
يوسف كان واقف قدام البحر بدأ الصبح يطلع والمنظر كان تحفة 
نور 'منظر البحر دلوقتي تحفة ...صح 
يوسف بصلها:  مصدقاني يا نور 
نور: أعتقد أن مالوش لازمة دلوقتي  يا يوسف ولا يهمك
يوسف ومسكها من ايديها : لا يهمني يا نور يهمني ويهمني اوي كمان وليه لأزمة ...انا ظلمتك ووجعت وانا غصب عني ..مين قالك اني مكنتش عايش بذنبك ...مين قالك اني لما بفتكر مش بضايق أن استقويت عليكي 
نور شدت ايديها : ومين قالك أن كلمة اسف أو مكنش قصدي هتفرق معايا يا يوسف ..انت خلتني من واحدة كانت بتخاف من كل الناس خلتني واحدة بترعب من اي حد خلتني بخاف من اخويا لما يقرب مني ...انت عارف عملت فيا اي... حاولت تغتصبني وضربتني ومكنتش عارفة ابعدك عني خالص ..خالص ...مستني مني اي مستني اقول يا حرام ده مظلووم ...انا سمحتك ..طب وانا طب خوفي ..طب وجعي وخوفي من الناس ..انا بسببك اتعلمت مصارعة علشان اعرف ادافع عن نفسي من الي زيك ..اول مرة احس اني مش عارفة ادافع عن نفسي برغم اني كنت ضعيفة اصلااااا 
والنبي تسكت يا يوسف ...اسكت ...
وسابته راحت العربية وفعلا كلهم ركبوا وقرروا أنهم يروحوا يدوروا علي مأذون. 
_____________________$$$$.
عند المأذون في الساعة ١١
المأذون:  فين والدك يا بنتي أو اي حد من أهلك 
فهد بتوتر: اي اصل ....
يوسف ببتسامة : اصل هي اسكندرانية والعريس من القاهرة وانت عارف الشباب مستعجلين عايز يكتب الكتاب بسرعة وينزل مصر والأهل بتحضر في الفرح في القاهرة ..فللأسف محدش موجود وفعلا المأذون اقتنع بس كان شاكك!!!
وفعلا بدوا يكتبوا الكتاب ❤️❤️🎉🎉🎉
هنا :مبروك يا شمس الف مبروك 
شمس بفرحة :لله يبارك فيكي 
يوسف :يلا يا شباب عقبال ما نوصل هيبقي فات كتير يلااااا  وراح للعربية بس شمس راحت ورااه 
شمس :حضرت الظابط 
يوسف :نعم يا مدام شمس 
شمس بضحك: انا اسفة بس غصب عني انت مش عارف نور حصلها اي بجد 
يوسف :ولله  يا شمس بحاول اصلح الي اتكسر ده بس فعلا انا ماليش ذنب 
شمس :عموما انا اسفة اني ظلمتك 
فهد بغيرة :شمس 
شمس :ايوة يا فهد ..
فهد بغيرة: واقفة ليه مع يوسف وعيزاه في اي بقي 
شمس :عادي يا فهد بعتزرله علي سوء ظني وأسلوبي
فهد: طيب يلا علشان نلحق نوصل القاهرة 
يلاااااا
وفعلاااااا اتجهواااا للقاهرة بس حصلت حاجة يا ترا اي !!!

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فهد بغيرة: واقفة ليه مع يوسف وعيزاه في اي بقي 
شمس :عادي يا فهد بعتزرله علي سوء ظني وأسلوبي مكنش لطيف
فهد :طيب يلا علشان نلحق نوصل القاهرة 
يلاااااا
وفعلا ركبوا ويوسف الي كان بيسوق ووصلوا القاهرة بس حصلت مشاكل 
كميين 
الضابط :الرخص لو سمحت 
يوسف: اتفضل 
الضابط بتوتر :اهلا وسهلا يا حضرت الظابط معلش يا فندم 
يوسف :لا عادي ولا يهمك ..بس خير في حاجة ليه القلق ده كله 
الضابط: اصل في بلاغ متقدم لبنت مخطوفة في اللحظة دي شمس مسكت ايد فهد جامد بس فهد ضغط علي ايديها بمعني اهدي 
يوسف :والبنت دي اسمها اي بقي
الضابط طلع صورة شمس: اسمها شمس ..احنا ولله مش بنعدي اي عربية غير لما تتفتش حتي الي لابسين نقاب لازم نشوف وشهم
فهد بخوف: لا طبعاااا مينفعش وميصحش 
ضابط: دي أوامر ولله بس حضرت الرائد معاك انا مقدرش اتكلم ... افتح يا ابني 
يوسف :بس العربية الي ورانا تبعي برضوووو
ضابط: تمام يا فندم .مع السلامة 
وفعلا عدواااا 
نور قاعدة جمب يوسف  :يا نهار ابيض هي لو كانت كشفت وشها كان اي ممكن يحصل يا يوسف 
يوسف فرح انها اول مرة تنطق اسمه بالشكل ده 
:ولا حاجة كنا رحنا القسم 
شمس :طب ما احنا هنقول أننا متجوزين ..صح 
يوسف :أيوة عادي المسئلة القانونية احنا تمام لكن لا انت ولا فهد من مصلحتكوا أن اهلك يعرفوا انت فين 
وخصوصا دلوقتي 
شمس بتوتر :ربنا يستر 
فهد قرب من شمس ومسك ايديها : متخفيش يا شمس محدش هيقدر يقربلك وانا موجود وفي اللحظة دي شمس سندت علي كتف فهد 
يوسف بص لنور الي عملت نفسها مش واحدة بالهاا
وبتبص من الشباك 
يوسف في سره: ياه يا نور ياما نفسي اخدك في حضني انا كمان وتنسي كل الي فاات بقي 
______$____________$
في عربية ادهم 
عمر قاعد مضايق اوي 
ادهم : مالك يا عمر مدايق ليه كدة ..
عمر بخنقة : انا وفريدة شدينا مع بعض 
ادهم : عادي يا عم بتحصل ..بس ليه يعني 
عمر : علشان اتخانقت معاها بسبب انها متصورة مع ابن خالها في الصورة وقريب منها  اووي يعني 
وانا بصراحة مش بستحمل الهبل ده ...لا واي زعلانة اني زعقتلهاااا 
ادهم : يا ابني وطي صوتك اختك نايمة وبعدين اهدي كدة واتقل وكل حاجة بالعقل كويسة يا عمر
عمر :معرفش انا في الكلام ده يا ادهم ..انا بحبها وبغير عليها بجد بحس أن لو حد قرب منها أن انا هولع 
ادهم بحسرة: اه لو عرفوا أن العصبية دي خوف قد اي وحب قد اي ولله ما هيعملوا كدة 
عمر :بس لا وتخيل في اخر الحوار بتقولي أن مش عايزة تعرفني تاني والي مابينا انتهي وعملتلي بلووك 
ادهم: اوباااااا هي وصلت للبلوك ..لا خاف منها دي متابعة رضوي الشربيني وهتقرفناااا بقي 
عمر :انت عرفت ازاي .دي علطول بتشير فيديوهاتهااا 
ادهم :لا من حكم خبرتي يا صاحبي البت دي متنفعكش ابداااا 
عمر :يا سلام يا خوياااا ...هو احنا هنروح فين اصلاا يا عم الناصح 
ادهم ركز كدة  : تصدق بالله ما اعرف بجد 
عمر : لله يطمنك انا هنام شوية عقبال ما نكون وصلنا
ادهم بتريقة : اهم حاجة أن الخدمة تكون عاجبة سعادتك 
عمر :هههههه بصراحة انت رغاي اوي 
ادهم :يا خبر انا اسف يا فندم يلا حزمة .. تنام مين يلا انت هتسوق شوية انا تعبت يلا انزل 
عمر :ههههه ماشي تعالي .
 ___________________________&&
واخيررررررا وصلوااااا القاهرة
وقرروا يروحوا مطعم يفطرواااا 
هنا :هو احنا هنقعد فين يا فهد ..
فهد: ايه السؤال ده هتيجوا عندنا الفيلااا طبعااا 
نور: طب ما ناجر شقة يا جماعة ولا اي يا عمر 
فهد :يعني هتاجروا شقة من يوم لا اقعدي في اوتيل احسن ..  ايه يا نور الفيلا كبيرة اوي وكدة كدة انتوا هتريحوا شوية وهنصيع بليل ولا اي يا شباب 
عمر :أيوة بقي دلعني يا عم فهد يا جامد ...دلعني انا منزلتش القاهرة إلا مرتين أو تلاتة بالكتير 
ادهم:  سيبلي نفسك انت بس وانا ولله هدلعك يا عمووري هخليك تنسي فريدة خالص 
يوسف :طيب بقول اي انا لازم امشي ورايا شغل 
فهد :خلاص خد عربيتي انا وشمس ونور هنركب مع ادهم 
يوسف: كدة كدة هخدها ورايا كذا مشوار ...سلام 
نور في سرها :ربنا يستر مش عارفة ليه خايفة عليك كدة يا يوسف 
ادهم :اففف يعني هتزنقونا يا ساتر 
فهد :خلاص انا هخد نور و شمس ونركب تاكسي 
ادهم :فكرة حلوة برضووو يبقي احسن 
فهد :واطي بجد ...
ادهم :مش انت يا خويا الي مضحي اوووي البس بقي وتركي تاكسي
فهد :ماشي يا خفيف
وفعلا كلهم اتحركوا ...ادهم و هنا وعمر وهنا ونور في عربية وفهد وشمس راحوا بتاكسي 
____________________________&&
في الفيلاااااااا 
فهد بيفرج شمس الجنينة 
شمس شالت النقاب :لله بجد تحفة اووي 
فهد :طيب تعالي اقعدي علشان رجلك ..علفكرة هنروح النهاردة المستشفي ..اطمن علي رجلك والجبس 
شمس بسعادة .. ماشي 
فهد :ماتيجي يا شمس افرجك اوضتي 
شمس اتكسفت :لاا وانا مالي باوضتك اصلا يا عم انت الااا
فهد بضحكة :لا والنبي ..يعني أوضة جوزك لو مش واحدة بالك
شمس ضحكت 
فهد :اوبا بقي بجد ..ماتيجي يا بنت الحلال افرجك الاوضة ...
شمس: هههههههه 
____________________$$$
ادهم بيفرج عمر ونور وهنا علي الاسطبل والكلاب 
هنا: لله يا ادهم حلو اوي الحصان ده ..اسمه اي 
ادهم :دي تبع يوسف ومسميها زهرة
نور :زهرة ...
ادهم : امممم
هنا :لله حلو اوي بجد ..انا نفسي اتعلم اركبوا
ادهم :خلاص اشطة هعلمك 
نور :طب وده يا ادهم اسمه ايه 
ادهم :ده فهد ..لان عم إبراهيم الي مسميه
تعالوا اتفرجوا علي الكلاب 
نور: كلاب لا ماليش فيهااا 
هنا: انا ليااا ..فرجني ...بليز 
عمر :طب بعد اذنكوا وخرج برااا 
ونور فضلت تبص علي زهرة :وانت بقي مين يا ست زهرة ...يا ترا حبيبته ولا ايه 
ادهم :بصي بقي ده ماكس حسبي 
ده شقي جدا ...وبيحب البنات الحلوة 
هنا اتكسفت: طب وانا مالي 
ادهم :هههه دي البعيدة حولة بقي 
هنا :انت رخم علفكرة ..جاية تخرج
ادهم مسك ايديها :استني بس انا مقصدش ولله ..انا بهزر معاكي مش اكتر 
هنا :يسلااام ...
ادهم:  هنااا ...
نور : هنا يلا بقي انا زهقت 
هنا بضحك:  يلااااا يا نور جاية اهووو
ادهم في سره : ماشي يا نور الكلب ...يلااا 
كلهم دخلوا الفيلااا 
ادهم بص لقه عمر قاعد ساكت بيقلب في موبيله 
مالك ياض ساكت كدة ليه 
عمر :وحشتني ومش عارف اعمل اي يا ادهم 
ادهم :يقطع الحب وسنينه طب تعالي انا هقولك تعمل اي ....تعالي 
شمس وهنا قاعدين يتكلموا ......
شمس :ههههه أيوة صح يا هنا 
هنا :لا وكله كوم يا شمس وخناقات نور ويوسف كوم تاني خالص ...اموت واعرف ايه العداوة دي بجد
شمس :احم ..
فهد: طب اي لازم ننام شوية ..علشان نخرج بليل 
هنا :وهنام فين 
فهد: تعالي أوضة الضيوف اهي انت ونور ...و عمر هينام مع ادهم أو لو يحب أوضة يوسف موجودة 
شمس :طب اناااا 
فهد :اوضتي اهي .
شمس اتكسفت اوي ووشها احمر 
نور :طيب انا هطلع انام  .
هنا :استني اجي معاكي وغمزت لشمس قبل ما تطلع 
شمس بحرج: كدة برضو تكسفني قدامهم 
فهد: لله ما انت مراتي ..هو انا عملت حاجة غلط 
عمر :اوبا اقفش عملت اي مع البت غلط يلا ..لا اوعي دي اختي اوعي 
فهد حط أيده علي كتف شمس : ولله يا عم عمر انا غرضي شريف ...اووي 
ادهم بضحك: لا ما هو واضح .. طب اتكل انا وأروح انام ولا انت ايه رايك يا عمر ..وغمزله 
عمر بضحك :اه طبعا .طبعا يلا بيناااا 
شمس بحرج: كدة برضو يا فهد يقولوا اي عليا دلوقتي 
فهد :يقولوا راجل ومراته وهما احرار 
شمس: طب ممكن بقي تقولي بجد هنام فين انا تعبانة ..
فهد: طب يلا ندخل الاوضة ..يلااا متخفيش كدة انا برضو زي اخوكي 
شمس :ههه
وفعلا دخلوااا الاوضة 
فهد قرب من شمس :هاه اي رايك في اوضتي بقي يا شموووس
شمس: حلوة اوي بجد يا فهد 
فهد :لا بس مش احلي منك انت 
شمس اتكسفت : احم.  طب هتنام فين انت 
فهد: ايه ده انت حولة ولا اي ...ما هنام علي السرير اهووو 
شمس بحرج :طب وانا ....انا مينفعش انام في سرير معاك 
فهد: يا خبر ..هو انا مجنون اقولك كدة ولا مثلا معنديش اخوات بنات مثلااا
شمس : طب اومال هنام فين 
فهد بيقلع القميص ..
شمس لفت وشها  : انت بتعمل أي يا عم انت  عيب كدة ...
فهد:  ما انا هقولك ..انت هتنامي في حضني 
شمس لفت ليه: ... نعععععم ..يا عم البس بقي
فهد: لا متعود انام كدة ....يلا بقي غيري هدومك يلاا
شمس: معيش هدوم ..حتي الطقم الي انت جبتهولي عايز يتغسل 
فهد ببتسامة : ولا يهمك يا عم ننزل بليل نجيب احلي هدوم لاحلي شمس ....بس دلوقتي تلبسي اي
شمس :مش عارفة ...انا هقول لنور تجيبلي هدوم أو هنا 
فهد: وليه التعب  خدي اي ترنج من عندي أناا 
شمس : من عندك انت 
فهد: هو انت ليه بتبصيلي كدة  هو انا جربان مثلا 
شمس ضحكت: لا ولله ما اقصد 
فهد :طب يلا ادخلي غيري في الحمام 
وفعلا دخلت غيرت هدومهااا وخرجت من الحمام 
وكانت قمر 
فهد :يا خرابي يا ناااس علي الي خارج منغير بنطلون 
شمس بكسوف:  اعمل اي يعني ما انت بنطلونك كبير وطويل اوي وكدة هقع 
فهد: ههههه ماشي يا عم انت يلا ننام
شمس :وبعدين بقولك اي البس بقي تيشيرت بتاعك عيب كدة 
فهد: بت انت .بقولك اي انت ناسية بنطلونك وانا ساكت 
شمس :يوووووه بقي ..بطل تحرجني 
فهد ضحك وشدها ناحية السرير ..طب يلا ننام يا لمضة هانم وفعلا اخدنا في حضنه رغم كسوفها ورفضها لكنها استسلمت في الاخر ونامت فعلا 
وفعلا كلهم نامووووو ..بس نور قامت من الاوضة وخرجت من اوضتهاااا وقررت تنزل الجنينة شوية وفعلا راحت عند الاسطبل وفضل قاعدة مع زهرة شوية بس قررت انها تطلع أوضة يوسف 
نور طلعت عند أوضة يوسف وكانت خايفة اوي تفتح الباب 
نور لنفسها :مالك خايفة ليه ..هو كدة كدة مش جوا وفعلا اتجرات وفتحت الباب واتفاجات باوضته
نور: لله دي حلوة اووي ..وبدأت تبص علي الصور والأجهزة الجيم الي في اوضته لكنها كمان اتجرات وفتحت الدولاب تتفرج علي هدومه ..بس وهي بتقفل الدولاب ...
يوسف : ايه حلوة هدومي 
نور 😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور:  لله دي حلوة اووي ..وبدأت تبص علي الصور والأجهزة الجيم الي في اوضته لكنها كمان اتجرات وفتحت الدولاب تتفرج علي هدومه ..بس وهي بتقفل الدولاب ...
يوسف ببتسامة : ايه حلوة هدومي 
نور 😳
يوسف برخامة  ..انت اي الي جابك اوضتي بقي ..
نور بتوتر وحرج : مكنتش اعرف انها اوضتك اصلا 
يوسف:  اممم والصورة الي متعلقة دي ..ماخدتيش بالك منها مثلا ...قرب منها طب والالبوم ده وبدأ يقرب اكتر 
نور حطت ايديها علي صدرة علشان تقدر تتكلم وغمضت عينيها واتكلمت بخوف : لا.... وبعدين انا كنت زهقانة وفضلت .....اتمشي لحد ما جيت هنااا
يوسف مسك ايديها وابتسم:   ياااااه للدرجة دي ..انت لفيتي الفيلا كلهااا
وبرضوو فتحتي كل دولاب في الفيلا علي كدة تعبي اوي يا نور ...وطلعتي كل الالبومات  ..لا ده انت كدة جبارة بقي  . ..تؤتؤ عمتا انا جاي اخد ورق مهم واغير هدومي وماشي تاني 
يعني براحتك زي  اوضتك برضووو. او هتبقي اوضتك وغمزلهاااا 
نور بتوتر : علفكرة بقي ...انت فاهم غلط...و..انا ماشية اصلا ...رخم 
يوسف مسك ايديها : استني بس ماشية ليه ..ماانت قاعدة 
نور:  يووه يا رخم اوعي 
يوسف : طب استني بس ولله ..اي رايك تطلعي ليا طقم علي ذوقك 
نور : ذوقي اناااا 
يوسف قرب منهااا:  ياريت يبقي بذوقك انت 
نور بزعل:  بس انت قولت أن زوقي وحش واوضي زي السجن 
يوسف قرب أيده لوشها : كنت برخم عليكي ..بحب اناغشك ايه ...
نور:  طب ....انت ...
يوسف ضحك : اي مالي 
نور بعدت أيده عنها : انت عايز كاجول ولا كلاسيك مثلااا 
يوسف : اممممم بصي بنطلون وقميص 
نور: بس .... حاضر 
يوسف اتفاجاه بكلمة حاضر وقرب منها  :يا خرابي علي كلمة حاضر دي  انا لازم ادخل اخذ شاور احسن اعمل حاجة هخليكي تكرهيني اوي 
نور اتكسف ولفت علشان تمشي لكن يوسف مسك ايديها 
يوسف :خلاص داخل ...داخل ...وفعلا دخل الحمام 
نور اول ما تأكدت أنه دخل الحمام حطت ايديها علي قلبها 
نور :مالك بتدق ليه كدة مابس بقي انا حاسة أن قلبي هيقف ..هو انت ازاي كدة يا يوسف ليه بحس كدة معاك انت ...ازاي اصلا بعد كل الي عملته فيااا 
وبدأت تطلع ليه هدووم 
_______________________________$$$
أوضة فهد وشمس 
شمس بدأت تقلق وفعلا فاقت وبدات تفتح عينيهااا 
ولقت انها نايمة في حضن فهد 
شمس لنفسها :معقول انت جوزي معقول انا في حضنك ..طب واخرتها ايه يا شمس ماهو هيسيبك هو قالك كدة 
شمس بإصرار : بس لااا انا بحبك اوي يا فهد ومستحيل اخليك تضيع مني... ورجعت تاني حضنته جامد وبدأت تعيط وتتكلم بصووت 
شمس بدموع : اوعي تسيبني يا فهد انا عمري ما اطمنت غير في حضنك ..اوعي يا فهد انا بحبك اوي 
وبصت عليه ولقته نايم قرب منه باسته في خده ونامت تاني في حضنه 
فهد حس بحضنها وضمها ليه اكتر كأنه خايف انها تهرب منه 
_____________________________________&&&
في أوضة عمر وادهم 
عمر صحي ومسك موبيله وفتح الفيس فريدة من موبيل ادهم . واتصدم اي ده  اي الصورة دي اصلا  
عمر:  ادهم 
ادهم بنوم :امممم 
عمر: يا ابني قووووووم بقي 
ادهم: اففف منك ومن قرفك خيييير. عايز اي من امي 
انا عايز انام يا عمر 
عمر: لا قووم بص كدة 
ادهم : اي ده تليفون جديد لله حلوو
عمر: تليفون اي ده بتاعك 
ادهم:  اي يعني بتسرقني ولا اي
عمر : يا زفت ركز بص فريدة نزلت اي 
ادهم بزهق: نععععم ما انا خلاص مش هخلص من فريدة خير وريني ...اووووه دي مزة ياض 
عمر بعصبية: وحياه امك يا ادهم 
ادهم ضحك :خلاص اهدي بقي اهدي 
عمر: لا بقي انا ولله ما اقعد معاك 
ادهم :ولله بهزر.. بس أي الي عملااه ده بجد 
عمر بغل :  بتغيظني انا عارف ..الزبالة 
ادهم : هههههه طب اهدي ..اهدي عادي غيظها انت كمان 
عمر :ازاي بقي يا فالح 
ادهم :ليك عليا يا باشا اخرجك النهاردة مع حبة مزز ولله هتضرب البنت دي بالجزمة 
عمر : ماتتلم يا حيوان انت اوعي تشتمها تاني  
ادهم :ماشي يا اخويا تولع انت وهي في يوم واحد يارب 
 هههه .استني تليفوني بيرن ..الوو يا حمزة خير...........😲😲 
اييه حصل امتي الكلام ده ..لا خليك عندك انا جاي 
عمر بخوف :  اي يا ابني في اي 
ادهم :حصل عندي مصيبة انا لازم امشي حالا 
عمر: طب اجي معاك ...
ادهم: لا مش هينفع ...لبس بسرعة وجري 
عمر :يا خبر ابيض .. انا لازم اقول ليوسف .....
ياترا يوسف جيه ...
وفعلا قرر أنه يروح أوضة يوسف لانه شاف عربيته تحت 😂😂
_________________________&_________
في أوضة يوسف 
نور لله : القميص ده جامد ..هيبقي حلو عليه 
وفاجااه الباب بيخبط 
عمر: يوسف 
نور بصدمة :..عمر يا نهار اسووود ..وفضلت واقفة مش عارفة اعمل اي 
نور: يادي الفضيحة يالهوووي انا الي تستاهل أيوة انااا....لسه ذي ما انااااا ..وفاجااه
عمر :ولاااه انا هدخل بقي شكلك نايم  ..تولع 
نور 😳😳😳 وبدون اي مقدمات جريت علي الحمام وفتحته ودخلت الحمام 😂😂😂 😉.
ياترا ايه ممكن يحصل !!!!؟
____________________________$$$
في شركة ادهم وصل ادهم اخيرا 
ادهم بعصبية: حمزة اي الي حصل ..بيت اي الي ولع 
حمزة :ادهم الحق العمارة بعد ما اتشطبت وخلاص هنسلمهاااا اتفاجانا كلنا انها ولعت 
ادهم بهستيرية :ازاااي دي فيها انزارات ازاي تولع ومحدش يحس بيهاااا ...ازاي ...حد يرد عليا 
حمزة :انا مش عارف حاجة 
ادهم بدأ يفقد توازنه :انتوا عارفين المبني ده احنا قعدنا في قد ايه .....جمعلي كل الموظفين وعايز تفريغ الكاميرات بسرعة ..قسم بالله الي أتدخل في الموضوع ده لادفنه حي 
حمزة: المشكلة دلوقتي يا ادهم سمعتنا في السوق انت عارف مصيبة زي دي ممكن تعمل ايه والشرط الجزائي يا ادهم
ادهم قعد علي المكتب وسند رأسه: بس يا حمزة بس 
كفاية .. وفعلا جمع كل الموظفين والعمال لكن موصلش لحاجة معاهم 
في مكااان تاني 
شخص عرفت مكانها يا بيه 
...فين 
الشخص في ..
..اييييييه ماشي يا ابن المنشاوي 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور دخلت الحمام عند يوسف وعمر فعلا فتح باب الاوضة ودخل
نور شافت يوسف عاري الصدر لكن لابس فوطة وكان لسه هيشيل الفوطة لكنها دخلت فاجأه 
نور بحرج وبتدير وشها: انا اسفة ولله  غصب عني ..عمر برااااا يا يوسف 
يوسف رجع لف ألفوطة عدل: عمر براا  طيب خليكي هناا اوعي تخرجي ...وانا هخرج 
نور بخوف وهي بتداري وشها منه:   طب هتخرج كدة 
يوسف ضحك:  اه بتغير عليا يا قمر ده عمر زي اخويا 
نور: انت بتهزر ده وقتو يا يوسف 
يوسف: طب اصبري هنا اوعي تخرجي ... وخرج 
_______________&&&
عمر: يوسف انت في الحمام يبني وانا عمال انادي عليك ...ناقص ادخلك الحمام 
يوسف: في اي يا عمر ..هو انت مراتي وانا معرفش 
عمر: يا ابني مش وقت استخفاف ..ادهم 
يوسف بتوتر :ماله ادهم 
عمر بدأ يحكي كل الي حصل 
يوسف بوتور : طب رن عليه ..نشوف اي الي حصل 
عمر:  ما انا حاولت كتير مش بيرد يا يوسف وبعد كدة قفل تليفونه 
يوسف : ربنا يستر طب انا  هكلم حمزة المساعد بتاعه وصاحبه اووي 
وفعلا بدأ يوسف يرن علي حمزة ومافيش حد بيرد 
يوسف :لا انا بجد قلقت فعلا بقولك اي روح صحي فهد وانا هغير ونروح الشركة بس بسرعة علي الاقل نفهم منهم 
عمر :طيب حاضر يا يوسف وفعلا عمر خرج 
ويوسف فتح باب الحمام لنور 
نور :في أي يا يوسف ماله ادهم ...
يوسف: مش وقته يلاا اخرجي بسرعة وفعلا خرجت نور ودخلت الاوضة تغير هدومهاااا 
_____________________&&&
في أوضة فهد وشمس عمر بيخبط علي البااب 
عمر واقف قدام الباب : يا فهد ...اصحي يا ابني 
شمس صحيت وسمعت صوت عمر: ..فهد قووم ...يافهد
فهد :امممم أي يا مني  سيبيني شوية طيب 
شمس اتصدمت من رد فعله وبعدت عنه وبدأت تصحيه ببرود : ...قوووم يا فهد يلااااا 
فهد :في اي يا شمس ...
عمر: يا ابني انت ميت جواااه ولا اي ....قووووم 
فهد :أيوة حاضر ....وفتح الباب ايه يا زفت عايز اي مني 
عمر: غير هدومك بسرعة هنروح لادهم الشركة 
فهد: في اي ياض قلقتني ماله ادهم 
عمر: مش وقته هفهمك في الطريق يلااااا بسرعة يوسف بيجهز فوق 
فهد بخوف :حاضر هغير هدومي بسرعة ودخل فعلا الاوضة 
شمس :في أي يا فهد ماله ادهم 
فهد: مش عارف يا شمس انا هلبس وأروح معاهم 
شمس ببرود :ماشي بس ابقي طمني 
فهد: حاضر يا شمس ...بس طلعيلي قميص أو تيشرت 
شمس: حاضر 
________________________&&&
في أوضة يوسف كان جهز خلاص ولله الباب بيخبط
يوسف أيوة ...فتح الباب ..نور اي في حاجة 
نور: هاجي معاكوا 
يوسف: معانا فين انت هبلة 
عمر :نور انت صحيتي ..انت لابسة ليه كدة يا نور 
نور: هاجي معاكوا 
عمر: هتيجي فين يا نور احنا عارفين احنا رايحين فين اصلااااا 
نور :واي المشكلة 
يوسف بحدة:  لا مشكلة احنا مش عارفين رايحين فين وكمان سواء الشركة أو المكتب أو في المخزن فكل دول فيهم عمال وانا مش فايق اركز معاكي ولا  في مليون حاجة 
عمر بحدة :يوسف اولا انت مالك بيها تركز معاها بتاع اي اصلااا ..وبعدين اوعي تزعق ليها كدة تاااني 
وانت يا نور يلا يا تروحي تنامي أو اقعدي مع شمس 
يوسف اضايق من طريقة عمر ولأن كلام عمر كله صح مقدرش يتكلم وقرر ينزل وفعلا اخد مفاتيحه وموبيله ونزل بغضب 
نور بعد ما يوسف نزل: ليه كدة يا عمر هو ميقصدش حاجة 
عمر بحدة: نور بعد اذنك قللي التعامل معاه ..لوسمحتي .... انا مقدر انك اختي الكبيرة بس انا فعلا خايف عليكي والي اسمه يوسف ده بقي يتدخل في حياتك اوفر ..وانت بالاخص 
نور اتوترت ..تفتكر كدة 
عمر: اه يا نور افتكر... انا نازل علشان فهد خرج من اوضته 
نور: ماشي يا عمر 
وفعلا عمر وفهد ركبوا مع بعض و يوسف ركب في عربية لوحده وقرروا يروحوا للشركة الاول لكن يوسف قرر يروح المخزن 
___________________________&&
في الفيلا 
نور نزلت لشمس اوضتهاااا بس شمس كانت قاعدة ساكتة خالص 
نور :لا بقي انا مش جاية اقعد مع الصمت اومال لو مكناش بقلنا فترة ماشفناش بعض 
شمس :طب ما انت كمان من ساعة ما جيتي وانت ساكتة ...ليه بقي 
نور: بصراحة يا شمس بفكر 
شمس ببتسامة  :في يوسف مش كدة 
نور بكسوف : شمس بس بقي لله 
شمس : يا بت ما دام  تحب بتنكر ليه ...ده الي يحب يبان في عنيه 
نور : يسلام يختي فهد عارف ان صوتك حلو كدة 
شمس بتنهيدة:  لاا يا نور 
نور: ايه ده التنهيدة دي تنهيدة زعل علفكرة بقي  مش حب خالص ....مالك 
شمس :بصراحة زعلانة ..واكيد لازم ابقي زعلانة 
نور :اكيد ليه بقي خير 
شمس: بصي يا نور هقولك كل الي حصل من يوم ما سبت البيت 
نور بدأت تنام جمبها علي السرير ..احكي بقي بس بالتفصيل الممل 
شمس اسمعي بقي......
وفعلا بدأت تحكي ونور بتسمعهااااااا
______________________&&& 
يوسف وصل المحزن ودخل مكتب ادهم وفعلا لقته موجووود بس واضح أنه متبهدل اوي 
يوسف بخوف :ادهم ..ادهم مالك 
ادهم رفع رأسه من المكتب وبدأ يمسح اثار دموعه 
يوسف بخضة :انت يا ادهم ...انت بتعيط ليه علشان الصفقة ..متغور في ستين داهية ..ليييييه 
ادهم بص ليوسف بوجع وحضنه : كنت عارف انك الوحيد الي هتبقي عارف مكاني 
يوسف: كلهم جاين احنا بس قسمنا نفسناا .ه عمر هيموت عليك من القلق 
ادهم بكسرة  : بجد يا يوسف 
يوسف بيهديه وبيقعدوا علي الكنبة في المكتب : .....
مالك يا ادهم مش صفقة الي تكسرك كدة ولو علي اسمك في السوق انت قادر تبنيه من اول وجديد 
ايه الي كسرك كدة يا صاحبي 
ادهم بيرفع وشه ليوسف : عارف يا يوسف انا مش اول مرة اقع بس المرة دي الوقعة الي كسرتني بجد....ومش قادر اتكلم حتي  
يوسف : طب انا اهووو احكيلي يا ادهم وانا سامعك 
ادهم بكسرة :  عارف يا يوسف حمزة جبلي اثباتات أن الي أمر العمال انهم يوقفوا جهاز الانزارات ومش بس كدة أمرهم كمان انهم يولعوا في المبني كله 
يوسف بغل:  مين ابن الجزمة ده 
ادهم بنظرة وجع :انت يا يوسف 
يوسف 😲😲😲
___________________________$$
في الفيلا 
نور: اممم دي الحكاية ولا فيلم هندي ولله 
شمس :عندك حق ...اتكررت اوي في الروايات ..بس مش النهايات زي بتاعة الروايات يا نور لان فهد مش بيحبني لانه بيحب يا نور 
نور : بيحب مين ..وعرفتي ازاي اصلا 
شمس : وانا بصحيه وقالي استني يا مني 
واضح أنه بيحب بنت اسمها مني 
نور بتفكير : ولله يمكن ..بس برضو يا شمس لازم تعرفي أن فهد بقي جوزك وبرضو ليه احترامه 
شمس: نععم وبقي انت بتقولي احتراام ..فاكرة سامر ولا افكرك 
نور بضحك : اوبا انت معرفتيش الي حصل مش عمل فيا محضر 
شمس بخضة: ايه انت بتتكلمي جد يا نور 
نور :أيوة ولله وعمل محضر عدم تعرض ومش بس كدة مكنش عايزني اروح النادي تاني خالص 
شمس: يالهووي وعملتي اي يا نور ده مؤذي زبالة 
نور ببتسامة هبلة : ولله مش انا الي عملت ده يوسف 
هو الي عمل وعمل اووي كماان
شمس بتهزري مش كدة ..يوسف هو الي أتدخل بجد 
نور : أيوة بجد  وجد الجد كمان ...ده علمه الادب 
شمس: بت يا نور انت سمحتيه 
نور: بصراحة .....اه يا شمس  بس خايفة اني اكون غبية و سيبت حقي ..وكمان حصلت حتة شدة ما بين عمر ويوسف من شوية ..إنما اي عنب 
شمس :ههه ماهي ناقصة عمر كمان ..هو عمر مش عارف صح 
نور بتوتر : انت هبلة مافيش حد يعرف غيرك اصلا اي حاجة 
شمس: جدعة.. بس بصي ..يمكن يوسف يكون فعلا مظلوم بس انت لازم تتقلي اوي علفكرة 
نور: امممم عارفة  يا بت يا شمس طول عمري الي بس يفكر يقرب مني اكله بسناني الا هو أول ما يقرب مني بحس أن الدنيا مش سيعاااااني 
شمس بفرحة وبتسقف : اوباااا بقي يا نور انا بجد مش مصدق وان انت بتقولي كدة علي يوسف  ولله 
نور :ولا أنا حتي بس انا بقي جاتلي حتة خطة محترمة ولله لاربيه وهتشوفي ......
بس انت عارفة اي الي مخوفني ...أننا نرجع اسكندرية بكرة ويبقي خلاص كل حاجة اتقطت ما بينا 
شمس :اكيد لاااا ممكن حد من الشباب يكلمهم في اسكندرية و تقعدوا هنا  تاني 
نور: مش لما نشوف الاول موضوع ادهم ده 
وفجاه سمعه صوت زعيق جامد برااااا 
شمس  بخوف : اي ده 
نور تعالي بسرعة نطلع براااا نشوف 
شمس ونور 😳😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم بحزن :عارف يا يوسف حمزة جبلي اثباتات أن الي أمر العمال انهم ميركبوش جهاز الانزارات ومش بس كدة أمرهم كمان انهم يولعوا في المبني كله 
يوسف بغل: مين ابن الجزمة ده 
ادهم بنظرة وجع :انت يا يوسف 
يوسف سكت لثواني من الصدمة ورد بوجع وصدمة 
....وانت يا ادهم تصدق اني ممكن اعمل كدة ..انا اعمل فيك كدة 
ادهم :لاااا يا يوسف..... بس بص وفعلا بدأ يوريله أن الكاميرات جيبااه وهو بيدخل أوضة إدارة والمكتب بتاعه ..ومش بس كدة يا يوسف الناس الي جات وقالت انك اتفقت معاها 
يوسف بوجع : وبعد ده كله يا ادهم صدقت مش كدة 
ادهم: ما ده الي واجعني اني برضو مصدقتش 
يا يوسف ..انت مش بس تقربلي لاااا انت اخويا الي عمري ما خبيت عليه حاجة انت كنت عارف المشروع ده  وعارف ازاي هو مهم بالنسبة لياااااا.... ..انا يوم ما اقول لنفسي انك خاين وخلاص ارمي ذكرياتي معاك هلاقي نفسي رميت عمري كله ...انت وفهد مش صحاب انتوا اخواتي وخصوصا انت .....بس.. 
يوسف بوجع لكن بثبات : اهي هي دي المشكلة يا ادهم ..بس 
انا ماشي يا ادهم ووقت ما تلاقي انك اتاكدت اني فعلا مش انا الي عملت كدة ابقي تعالي لأن بينا حساب كبير اووي حساب ممكن يخليني ادوس علي عمري الي انت مشاركتي فيه وابني  حياه جديدة بس بنضافة 
ادهم مسك أيده :استني يا يوسف ..ده بدل ماتقوليش نحط أيدينا في ايد بعض ونعرف مين عايز يوقعنا في بعض يا يوسف انا حاسس......
يوسف نزل أيده:   الكلام ده لو مكنتش قلتلي كدة يا ادهم لكن انا دلوقتي في نظرك متهم ولحد ماتتاكد اني ماليش علاقة بكل ده انا لساني مش هيخاطب لسانك 
وفجاه دخل فهد وعمر 
عمر :مش تطمنا يا يوسف أنه هناااا 
فهد  بقلق:ادهم انت كويس مالك 
يوسف بستهزاء: كويس ...كويس اوي  انا لازم امشي ورايا شغل ....وفعلا يوسف مشي 
فهد: مالك يا ادهم في اي طمني 
ادهم: سيبني يا فهد انا بجد مخنوووق اوي
عمر :لا طبعا مش هنمشي قووم يلاا .تعالي اغسل وشك يلااااا 
__________________________$$
في الفيلا 
نور وشمس خرجوا يشوفوا اي الصوت ده 
نور وشمس اتفاجوا بناس بيزعقوا جامد للخدامين وعايزين شمس وبيدوروا عليها فنور وشمس جريوا علي جوا بسرعة قبل ما حد يشوفهم ودخلوا الاوضة وقفلوا الباب 
شمس بخوف:  اعمل اي يا نور انا خايفة 
نور:  اهدي بس اهدي...انا هكلمك يوسف 
شمس: رجلي ..اعااا 
نور: استني  وبدأت ترن علي يوسف لكن مردش لكن فضلت ترن اكتر وهي سامعة أنهم بيتخنقوا برااا وهي قفلت باب الاوضة عليهم لحد مايوسف قرر يرد 
يوسف بارهاق:  اي في اي يا نووور
نور بصوت واطي وبخوف:  الحقني يا يوسف 
في اللحظة دي يوسف وقف العربية بفزع وخوف: نووور مالك يا حبيبتي  
نور: أهل شم....اعاااااااا 
يوسف سمع صوت حاجة بتتخبط جامد: نووور ردي علياااا ..وفعلا غير اتجاه علشان يرجع الفيلااا وكلم فهد وعمر وقالهم علي الي حصل 
لكن عند نور كانوا قدروا يكسروا الباااب 
شمس بفزع صووتت واستخبت وراه نور 
نور بخوف:  انت عايز اي يا اخي حرام عليييك 
جوز امها: بقي انت يا مجصوفة الرجبة جاية اهني عند راجل تعيشي معاه صحيح قليلة الرباية
نور :اخرس دي اشرف منك انت والثور الي جمبك ده 
واطلعوا براااا 
قرب عاصم من نور بغل :بقي انت ربع متر بتكلمينا كدة 
وكمان بتطردينا ..طب اي رايك بقي ان الشرع محلل أربعة وانت هتكوني مراتي التانية ومسك شعرها جاامد وقربهاا منه جامد 
شمس بخوف: ابعد عنها يا مقرف ..سيبهااا لكن شمس اخدت قلم وقعت بسببه جامد علي الارض
نور بدموع وهي بتحاول تقاوم :ابعد عنها اوعي بقي سيبني ....ولله يوسف مش هيسيبك هيجي ويشرب من دمك ولله ..اوعي بقي 
ومع كل الصوت ده قامت هناااا ..ايه ده اوعي سيب اختي يا عاصم ..نور ملهاش دعوة سيبها حرام عليك 
عاصم :اوعي ايدك دي 
هنا: لاااا سيب اختي بقولك 
عاصم حاول يبعد هنا عنه راح زقها جامد واتخبطت في الطربيظة جااامد واغم عليهااا
نور:  اوعي يا اخي ....هنا قوومي بت هناااا .يا هناااااااا ..ولله يا عاصم لتشوف يا عرة الرجالة 
عاصم ضربها بالقلم جامد:  بقي انا عرة الرجالة وفضل يضرب فيها بالاقلام لدرجة أن منخيرها وفمها بقي يجيب دم جامد ..وعاصم بعد عنها وجاب شمس من شعرها 
شمس: اعااااااااااا سيبني ابوس رجلك يا عاصم سيبني وكان بتحاول تمسك في اي حاجة 
عاصم كل شوية يضربها في رجليها المتجبسة 
فاجأه شمس وقعت علي الارض بسبب رجلهااا : مش قادرة امشي رجلي ..اعاااا 
جوز امها حاول أنه يشدها جامد بس لقه انهم بيسحبوها من الأرض : شيلها يا عاصم 
وفعلا بدأ عاصم يشيل شمس لكن نور جات من وراه وضربته في رجله جامد اووي 
عاصم:  اعاااااا يا بنت ..... طيب تعالي بقي وبدأ يضرب نور بالبوكس في وشها وشمس تصوووت 
علي نور ولأنها اتفاجات أن دماغ هنا انفتحت والأرض كلها دم .
شمس بفزع وخضة  : هناااااا فوقي يا هنااااا 
واخيرا في اللحظة دي دخل يوسف الاول وجري علي الاوضة واتفاجاه بالمنظر ده 
يوسف جري علي عاصم الي بيضرب نور وبدأ يضربه بمنتهي الغل يا ولاد .... يا ولاد .....
عدلي حاول يبعد يوسف لكن يوسف كان شبه الأسد الهايج وضرب عدلي بالبوكس جامد 
وفي اللحظة دي دخل ادهم وفهد وعمر جري 
فهد،:  ....شمس 
لكن شمس ونور كانوا جمب هنااا 
عمربخوف:  هنااااا اي الدم ده ايه ده 
ادهم بخوف: طب بسرعة هاتوا علي العربية 
فهد: كفاية يا يوسف سيبه لازم نطمن عليهم 
يوسف وهو ماسك عاصم وعدلي واقع علي الارض : روحوا انتوا المستشفي وانا هجيلكم...  وفضل يضرب فيهم و اخدهم وحبسهم في المخزن لحد ما يرجع من المستشفي 
اتصل بعلي يتصرف ........
________________________&&&
في المستشفي 
هنا دخلت علي العمليااات لان دماغها انفتحت واغم عليها أما شمس فهد اخدها للدكتور بسبب الجروح ورجليها وللاسف اضطر يفك الجبس ويجبس ورجليها تاني لأن رجليها اتكسرت وكان للاسف الموضوع صعب جدا علي شمس لأنها كانت تعبانة اوي 
فهد بخوف:  اهدي يا شمس والنبي اهدي 
شمس بدموع ووجع: رجلي يا فهد وجعاني اووي 
فهد ضمها لحضنه : اهدي يا حبيبتي ولله هتبقي كويسة باذن لله اهدي بس 
وفعلا الدكتور بدأ يهديها وفعلاا فكت الجبس وبدأ يعمل جبس جديد وشمس كانت في حضن فهد 
_______________________&&&
قدام العمليات نور وعمر وادهم واقفين مستنين هنا تخرج 
عمر: نور تعالي نروح لاي دكتور نطمن عليكي 
نور بتعب: لاااا مش هتحرك غير لما اطمن علي هنا يا عمر 
عمر: يا بنتي انت مش قادرة تحركي ايدك ووشك كله دم ..تعالي 
ادهم :أيوة يا نور لازم تروحي معاه لاازم انت وشك كله دم 
نور بدموع:  لاااااا مش هتحرك من هنااا
يوسف جيه بيجري:  أي يا عمر خير 
عمر بتعب : هنا في العمليات و نور مش عايزة تروح لاي دكتور يكشف عليها 
نور بعند : انا قولت لا يعني لااااا 
يوسف بحدة :هو اي الي لاا قدامي تعالي لازم تكشفي يلااا 
نور بعصبية: ملكش دعوة بيااا يا اخي انت مالك بياااا 
يوسف بحدة:  عمر خدها غصب عنها بسرعة يلااااا روحي معاه وإلا يا نور ولله العظيم اكون مكتفك وموديكي غصب عنك ...هااااه قولتي اي 
نور بخوف:  خلاص انا هروح بس خليك يا عمر علشان هنااا 
عمر واقف مستغرب ازاي نور سمعت كلامه  وعمال يبص عليهم : هااا لا لازم اجي معاكي ..مسبكيش كدة 
يوسف : متخفش انا هروح معاها يا عمر...هو فين فهد 
ادهم : فهد مع شمس علشان رجليها 
يوسف مهتمش بكلام ادهم وحتي مابصش عليه
طب يا عمر احنا هنروح لاي دكتور لو هنا خرجت كلمني 
عمر بقلق : ماشي يا يوسف... ماشي 
ادهم قرب من عمر ..اهدي بقي مالك يا عمر اهدي وحياه اغلي حاجة عندك لتهدئ ..صدقني كل حاجة هتمشي كويس بس انت قول يارب 
عمر : يارب يا ادهم بجد انا مرعوووب اوي اول مرة احس اني ممكن اخسر حد من اخواتي ..وبدأ عمر يعيط بجد وادهم قرب عليه وحضنه
ادهم:  عمر انشف كدة مش وقتوا الزعل ..اجمد 
عمر بيمسح دموعه:  لأول مرة يا ادهم احس أن اني بجد بحبهم اوي كدة ..طول عمري مش بحب أسلوب نور الهجومي علينا وبحس انها أنانية بس بعد الي شوفتوا النهاردة طلعت انا الي اناني وكنت بعيد عنهم 
ادهم حضنه وبدأ يهديه ..تعالي اقعد يا عمر اقعد 
_______________________________$$$
يوسف ونور دخلوا لدكتور وبدأ الدكتور ينضف الجروح لنور وكل ما كانت تحس بوجع كانت بتمسك ايد يوسف جامد اوي كأنها بتستمد منه الأمان والاطمئنان 
وبعد ما الدكتور نضف الجروح  بدأ يكشف علي ايديها 
الدكتور: للاسف يا استاذ المدام ايديها فيها تمزق ولازم نركب 
نور بخوف ودموعها خانتها وهي ماسكة ايد يوسف : جبس 
الدكتور :لا مش جبس حاجة شبه الجبس متخفيش اوي كدة ..خير 
يوسف كان حزين اوي علي نور وقلبه محروق كل ما يتخيل أن حد يمد أيده عليها دموعها كانت بالنسبة ليها صعبة اوي وخصوصا انها في عز ما كانت بتضرب مكنتش بتعيط علشان كدة اتاكد انها مش بتظهر ضعفها قدام اي حد غيره هو 
يوسف قرب منه ومسك ايديها  ومسح دموعها :متخفيش يا نور انا جمبك ولله لاخليه يعيط بدل الدموع دم وحياتك عندي 
نور:  يوسف ..هنا اختي الاهم دلوقتي عندي 
يوسف : متخفيش ولله خير يا نور 
فهد دخل الاوضة الكشف فاجاااه:  يوسف 
يوسف بخضة :  ايه يا فهد خير 
فهد : سلامتك يا نور الدكتور قالها اي 
نور: قولي انت شمس اي أخبارها اي 
فهد تعب وإرهاق:  فكلها الجبس وركب واحد تاني 
وانت يا نور 
يوسف: الحمدلله حبة الجروح في وشها و تمزق في ايديها ....مالك في مصيبة تاني 
فهد: أمم.. تعالي عايزك  علي جمب 
يوسف: تعالي .....في ايه يا فهد قلقتني خير 
فهد: بابا رن عليا وطبعا قلق علينا جدا 
يوسف بخضة: حد من الخدم قالوا حاجة عن الي حصل 
فهد : لا لا. بس عمو عادل عمال بيرن عليهم التلاتة مش بيردوا واحنا كذلك فخافوا اوي 
يوسف: طب اي قولت انت اي الأهم 
فهد :كنا سهرانين هقول أي يا يوسف ده في  احنا كارثة 
وكلوا كوم وهنا كوم تاني خالص ...ده ادهم برا هيمووت 
يوسف باستغراب:  اشمعنا يعني ..ادهم 
فهد: لا يا راجل انت مش ملاحظ 
يوسف :ألاحظ اي 
فهد: يا ابني فيه اعجاب متبادل
يوسف: بين مين ومين انت عبيط يا ابني ده اكبر منها ب اكتر من ١٠ سنين ..انت اكيد اهبل 
فهد: بس ولله انت الي عبيط ..المهم دلوقتي هتعمل اي مع عمك عادل ده مصمم أنهم يرجعوا لانه خايف عليهم اوي 
يوسف: طيب استني اطمن علي نور وهنا واكلمه أهديه انااااا. وافهمه كل الي حصل 
نور بخوف:  يوسف
يوسف جري علي نور وكذلك فهد  :مالك يا نور في أي 
الدكتور: المدام بتخاف اوي من الحقن الظاهر... وفي حقنه عضل لازم تخدها 
فهد غصب عنه ضحك: عضل وحقنة ..ومدام 
يوسف نزل لمستوي نور: حبيبتي لازم تاخدي الإبرة دي علشان ترتاحي شوية 
نور ببرائة :بخاف منهم يا يوسف بلاش علشان خاطري 
فهد : واضح أن العيلة كلها كدة شمس برضو كانت بتعيط لما عرفت انها لو تعبت هتاخد حقنة 
يوسف:  طب يا نور ما انت لازم تاخديها مافيش حل تاني 
نور بعند اطفال:  لا مش عايزة ..مش عايزة  انا مش تعبانة 
الدكتور: يلا يا مدام ...
نور غمضت عينيها ...ويوسف وقفها من السرير 
الدكتور لفهد: لو سمحت اطلع برا من فضلك 
فهد بص ليوسف :هطلع  برا لوحدي ولا اي يا يوسف 
يوسف بتوتر:: لا انا طالع معاك
الدكتور اتفاجاه و نور اخدت الإبرة 
الدكتور بصي: يا مدام نور 
نور بصتله باهتمام:  افندم ..نعم يا دكتور 
الدكتور :حضرتك جاية وواضح جدا انك اتعرضتي لضرب مبرح ..فأنا ضميري المهني يحتم عليا افهم منك انت زي بنتي وصدقيني هساعدك
نور .....
الدكتور : طب هل جوزك هو الي ضربك الضرب ده 
نور ببتسامة :يوسف ...لا ولله .
الدكتور: طب انت لازم تعملي محضر 
طق طق 
الدكتور :ادخل 
يوسف دخل:  ايه يا دكتور خلاص 
الدكتور :استاذ يوسف لو سمحت سؤال 
يوسف اتوتر: اتفضل يا دكتور 
الدكتور: ممكن اعرف هو حضرتك الي ضربتها بالشكل ده ..اصل هي لازم تعمل محضر لأن الي حاصل ده مش طبيعي يعني 
يوسف بحد: ة اولا اكيد مش همد ايدي عليها ..ثانيا انا الرائد يوسف المنشاوي ..مش مجرم 
الدكتور : اهلا وسهلا بيك لكن انت عارف القانون والضرب ده مش طبيعي 
يوسف:  عارف بس انا مستني اطمن عليهم لأن اختها في العمليات ثم دي كانت حادثة هما بلطجية طلعوا عليهم هما التلاتة بنات وضربوهم 
الدكتور:  يا ساتر يارب ربنا ينتقم منهم يارب 
_________________&&
فهد جاي بيجري : يوسف هنا خرجت من العمليات 
يوسف ونور جريوا عند هنااااا وفعلا لقوها خرجت من العمليات و دخلت أوضة تانية 
نور مسكت في دراع الدكتور بلهفة  :يا دكتور اختي كويسة صح والنبي قول صح 
الدكتور: اهدي بس ...اهدي 
يوسف بيمسك نور بعيد عن الدكتور :  اهدي يا نور اهدي 
الدكتور : دماغها انفتحت وعندها ارتجاج بسيط وان شاءالله لما تفوق هنشوف حالتها بس متقلقوش خير .
عمر قرب من نور وحضنها:. الحمدلله يا نور الحمدلله .
شمس بعياط هستيري:  نور ..انا بجد اسفة اوي ولله 
مكنتش عارفة ان وجودي ممكن يعمل كل ده ولله حقك عليااااا 
نور بعدت عن عمر : شمس اوعي تقولي كدة انت اختي زيهااا وحضنتها وبعدين خلاص ...ولله هي هتبقي كويسة بأمانة بطلي بس عيااط والنبي بقي
.فهد قرب من شمس : يا شمس حرام عليكي كفاية عياط بجد ...مش كدة يا حبيبتي  
يوسف : يا جماعة نور وشمس لازم يروحوا يرتاحوا شوية 
عمر: أيوة وانا هقعد مع هنا متخفوووش 
نور :علي جثتي لو اتحركت من هنا  منغير اختي  مستحيل سامعين 
___________________________
يوسف ياس من الكلام معاها و خرج برا الاوضة  قعد علي الكرسي وسند رأسه بتعب وإرهاق من اليوم الي بدأ بشغل وضرب نار وبعدها اتهام أخوه ليه بأنه خاين وختم بالمستشفي بس حس بايد حد علي كتفه 
يوسف:  حمزة 
حمزة:  ازيك يوسف 
يوسف قرب من حمزة : بقي انا يا حمزة الي اعمل كدة في ادهم ...انا 
حمزة :صدقني قلتلوا بس الكاميرات يا يوسف هو غصب عنه وكمان شهادة الناس .
يوسف بضحكة تريقة: الناس دي انا ممكن اجيبها دلوقتي تشهد عليك انك انت الي عملت كدة 
جرا ايه يا حمزة 
حمزة: معرفش بقي يا يوسف ...ولله ما اعرف اي حاجة 
يوسف: خلاص يا حمزة انا همشي رايح مشوار 
ادهم شاف يوسف وحمزة بيتكلموا:   حمزة انت جيت امتي 
يوسف اول ما شافه :سلام يا حمزة .  ومشي 
ادهم بخنقة  :اي يا ابني جيت امتي 
حمزة: لسه واصل طمني قرايبك كويسين 
ادهم: اه الحمدلله ..هو يوسف قالك اي 
حمزة :مافيش يا ادهم كلام الي هو انك ندل وكدة تعالي عايزك في موضوع مهم اوي 
ادهم: ماشي تعالي 
_________________________________::
في اوضة عند هنا 
شمس ونور قاعدين مع بعض بيدعوا لهنا وعمر كان بيكلم باباه وبيطمنه زي ما فهد فهمه 
وفجاه سمعه صوت هنا بتتالم ..جريوا عليها
ونور جريت تقول لاي حد ينده الشباب فادهم عرف انها فاقت فجري علي أوضة هنا  
عمر: هنا يا حبيبتي وانت فوقتي ..حضنها الحمدلله يارب ده انا كنت هموت عليكي 
نور: الحمدلله يارب ...هنا انت كويسة صح 
هنا ببصات استغراب .......
ادهم: هنا انت سمعانا طيب ...مالك يا هنا انت كويسة 
هنا بدهشة :انتوا مين. ......
نور وشمس 😲😲😲
ادهم برعب :  لا ازاي يعني يا هنااا ...ركزي انا ادهم ..ادهم مش معقول مش فكراني 
عمر رجع للحيطة بخيبة أمل وصدمة 
فاجأه دكتور جميل اووي دخل بهدووووووء 
لوسمحتوا كلكوا براااااا
__________________________________&&&
في اسكندرية 
عادل:  ما عمر كلمك وطمنك اهدي بقي يا منال 
منال بخوف: بقولك لاااا بناتي فيهم حاجة 
ابراهيم :لا يا ام عمر اكيد لو في حاجة كانوا قالوا 
وفجاه جيه اتصال 😳😉

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

هنا بدهشة :انتوا مين..
نور وشمس 😲
ادهم برعب :  لا ازاي يعني يا هنااا ...ركزي انا ادهم ..ادهم مش معقول مش فكراني 
عمر رجع للحيطة بخيبة أمل وصدمة 
فاجأه دكتور شكله جميل اووي  وهادي ..دخل بهدووووووء 
لوسمحتوا كلكوا براااااا
ادهم بدهشة :  أيوة يا دكتور بس 
الدكتور:  من فضلك ..اطلع برااا 
وفعلا كلهم طلعوا برااا 
في غرفة هنا 
الدكتور قعد علي الكرسي الي جنبها وبدأ يتكلم ببتسامة هادية : اديهم خرجوا يا ستي  ...انا الي خرجتهم ممكن بقي تهدي شوية مافيش داعي لخوفك ده خالص 
هنا : هو انت مين ..
الدكتور ببتسامة : انا يا ستي اسمي  هيثم  عندي ٢٩ سنة ودكتور هنا في المستشفي ..ادي كل المعلومات عني 
هنا : طب انا بعمل اي هنااا ... وجيت هنا ليه هو انا عيانة ...والناس الي برا دول الي بيقولوا ان هما اهلي ..بس انا مش فاكرة اي حد خالص
هيثم بهدوء:  عادي خالص ..هل الانسان لازم يبقي فاكر كل حاجة يعني مش ممكن ينسي شوية حاجات ويرجع يفتكرهااا ..عادي صح بتحصل مش كدة 
هنا : طب وانا ناسية اي ...وهفتكر الحاجات دي امتي 
هيثم:  بصي يا هنا انت اتخبطتي جامد في دماغك وده الي مخليكي مش فاكرة لكن اول ما تخفي هتفتكري كل حاجة علطول بإذن لله
هنا : واهلي ..فعلا الناس الي برا دول اهلي  .مش كدة 
هيثم:  ولله نسالهم ونتعرف عليهم من جديد اي المشكلة 
هنا ابتسمت :انا بجد ارتاحتلك اوي يا دكتور 
هيثم : ابتسم وانا كمان ...اوي 
استني عشر دقايق اخليهم يدخلوووه 
هيثم خرج من أوضة هنا :مساء الخير 
ادهم بعصبية : مساء النور ممكن افهم ليه خرجتنا يا دكتور 
هيثم :طب ممكن بس تهدي شوية وانا هقولك كل حاجة ...بس لو سمحت اهدي 
ادهم: ماشي وانا هادئ اهوووو 
هيثم :كل الحكاية أن الانسة هنا جالها فقدان مؤقت للذاكرة  ومكنش ينفع تشوفكوا وانتوا مصدومين كدة لانها هتخاف وهتقلق وده مش في صالحهااا 
علشان كدة كنت لازم اخد رد فعل وهو اني اخرجكم براااا 
عمر :طب دلوقتي اي الحل بس  يا دكتور 
ادهم:  انا تكلمت معاها وهي حاليا متقبلة تشوفكم وتسمعكم وتتعرف عليكم كمااان 
نور بدموع: طب كدة ذاكرتها هترجع امتي 
هيثم :صدقيني ده فقدان مؤقت وبإذن لله هترجع ذاكرتها متخفووش بس اهم حاجة الهدوء في التعامل...عمتا اتفضلوا جواااه  الاوضة بتاعتهاا
وفعلا كلهم داخلين الاوضة لكن نور مسكت ايد فهد
فهد بيبص لنور بدهشة :  مالك يا نور انت كويسة .
نور : يوسف فين...هو مشي يا فهد
فهد:  اه شوفتوا مشي 
نور:  راح فين يا فهد طيب
فهد :مش عارف ولله ممكن يكون راح علشان المحضر والقسم تحبي اكلمووه 
نور: لا ابدا انا بس بسال ..يلا ندخل 
منال في التليفوون: مالها بنتي يا يوسف 
يوسف: هما كويسين يا طنط صدقيني بس احنا لاقينا شمس 
عادل :بجد يا يوسف فعلا لقيتوا شمس يا ابني 
ابراهيم: جدع يا يوسف بجد راجل 
يوسف: لا يا عمي ده فهد الي عمل كل حاجة .هو الي لقاها وهو الي أنقذها لكن...
منال: لكن أي يا ابني ..انا قلقت اوي 
يوسف :جوز امها و والولد الي كان عايز يتجوزها ده راحوا الفيلا واحنا مش موجودين  وحصلت خناقة جامدة جدا جدا 
منال :وبناتي حد حصله حاجة ..رد يا يوسف ماتسكتش 
يوسف بحزن :اممم هنا في المستشفي ونور وشمس إصابات خفيفة 
منال بصرخة :عيااااااالي 
عادل :طب يا يوسف احنا جايين حالا بس قولي المستشفي دي فين الاول 
يوسف: حاضر هبعت لحضرتك اسمها والعنوان علي الواتس ..حاضر 
وفعلا يوسف قفل معاه المكالمة وبعتله العنوان و قرر يطلع علي الفيلاااا علشان يشوف الي حابسهم 
وفعلا وصل الفيلا ولقي علي موجود وكان عامل معاهم احلي واجب بس يوسف كمل  مع عدلي و مع عاصم اكتر لان هو الي ضرب نور .
عدلي بوجع :اوعي تكون فاكر أن كدة خلصت يا ابن المنشاوي  لااا ده انت هتشوف الويل والي بتعمله ده حسابه عسير   جوي 
يوسف بستفزاز :انا معنديش حاجة اخاف عليها انت اخترت الشخص الغلط ..انا لا عندي اب او أم أو حتي اخ .حتي حياتي انا شخصية مستغني عنها ..عمرك شوفت ضابط باقي علي حياته يا عدلي
عدلي بغل:  لا فيه ...نور 
يوسف مجرد ما سمع ان حد بس نطق اسمها غيره اتجنن وهجم علي عدلي واتكلم بغل : 
 انت عارف انا ممكن اقتلك مش علشان خايف عليها منك انت اتفه من كدة بكتير .. لاااا انا ممكن اقتلك لو اسمها جيه علي لسانك ..نور دي لو فكرت مجرد تفكير انك تيجي بس جمبها ورحمة امي وابويا عندي لاقتلك ..
علي بيبعد يوسف عنه:  كفاية يا يوسف هيموت في ايدك سيبه بقي ...انا كلمت القسم وهيجووه هيخدوهم بتهمة التعدي علي نور وهنا وشمس. متخفش انا مظبط كل حاجة حتي مع الفراشين والأمن.. يلا نخرج برااا
عاصم بضحكة استهزاء:  وانت فاكر أن احنا لو اتحبسنا زي ما انت بتقول ..ده الي هيحميكم منينا 
يوسف مسك عاصم من زوره :عندك حق الي هيريحنا منك هوو اني اقتلك واخلص الناس من شرك 
عاصم: هههه بالعكس يا حضرت الظابط ده انت كدا هتعيش عمرك كله عليك تار ومحدش هينام غير لما يخلصووو عليك 
يوسف بيضربه برجله: قولتلك مش انا الي اخاف يا روح .... 
عاصم بستفزاز رغم وجعه: بس عندك الي تخاف عليه .ههههه
علي بيشد يوسف برا الاوضة : يلا بقي يا يوسف أخرج ..يلاااا احنا عايزينه حي ..أخرج كدة وياريت تتحكم في اعصابك شوية مش معقول كدة ...انت مكنتش كدة ده لو مليون واحد في الإدارة بيحاولوا يعصبوك عمرك ما كنت بتتهزلك شعراية ..مالك كدة 
يوسف بغل : كله الا نور ...انا ممكن استحمل اي حاجة 
في الدنيا يا علي ..غير أن حد ينطق بس اسمها انا شوفتها بعيني وابن .... بيضربها 
ده انا لما بشوف حد بيضرب واحدة معرفهاش بتجنن وانت عارف كويس انا بعمل معاه اي 
علي :عارف يا يوسف ...عارف 
يوسف بوجع:  مابالك نور ...خوفها في المستشفي و عياطها في حضني واجعني ..انا مش متخيل أن انا سايبه اصلا عايش ...بيحاول يوسف يقوم يروحله تاني 
علي بيمسكه:  بس بقي ... اقعد ..اقعد يا يوسف مش كدة بجد الواد ممكن يموت في ايديك 
عم خيري وحياتك هاتله اي حاجة تهديه شوية 
يوسف : علي انا عايز امشي اروح المستشفي اطمن عليهم وعلي هنا كمان 
علي: طب استني لما يجوو وياخدوهم وكدة كدة هنطلع علي المستشفي علشان التقارير الطبية 
بس صحيح عايز اسالك سؤال كدة علي الماشي بس والنبي يا اخي ماتتعصب عليا احسن بجد ايديك دي طارشة 
يوسف ضحك:  هو انا ناقصك يا علي ما تقول هو انا قافل بوقك يعني 
علي :هي نور دي حلوة اوي كدة علشان توقعك الواقعة دي يا برووو
يوسف بغل وبيشده من القميص: اولا ملكش دعوة حلوة ولا وحشة ..ثانيا اوعي تجيب اسمها تاني علي لسانك سامع ولا اطرشت مثلا 
علي بيشيل ايد يوسف: يالهووي عليك يا يوسف انت لازم تلحق نفسك ولله يا ابني مش كدة.. الحق اتجوزها بسرعة 😉 ..
يوسف بتحذير: علي ..اتلم هاااه واخد بالك 
علي:  حاضر يا عم ..بس ولله يا يوسف ومش قاصدي اسخف عليك انا فعلا عايز اشوف البنت الي وقعت اخويا الواقعة الرهيبة دي 
يوسف ببتسامة وتنهيدة ..بس يا علي انا مش عارف هي فعلا بالجمال الي شايفها بيه ده ولا فعلا الحب بيعمي ...اول مرة قلبي يشتغل بجد... ياراجل ده فكرته وقف ولله 
علي ببتسامة : واضح انك وقعت بجد ...هنيالوا يا عم ..بس المهم بقي هي هل فعلا بتحبك ولا كان وقت خوف وقلق ولجاتلك وبس علي كدة 
يوسف بندم :انت عارف انا في غلطة في حياتي من تمن سنين كافية انها تنهي علاقتنا اصلا من قبل ما تبدأ يا علي 
علي : ياااه للدرجة دي  يا يوسف 
يوسف فاق من كلامه:  ولا حاجة يا علي ولا حاجة 
علي بفهم:  لا واضح انها حاجة وحاجة كبيرة اوي يا يوسف كمان ...بس عمتا براحتك ..بس انت متاكد انك كويس 
يوسف بيبص لعلي لانه مش عشرة يوم وعارف كويس أن علي هيعرف هو متغير ولا لااء:   ليه بتقول كدة يا علي 
علي بهدوء: مش عارف بس حاسس انك مكسور يا يوسف ..حاسس أن في حاجة مخبيها ومش قادر تقولها  
يوسف بيحاول يتهرب من الموضوع : يسلام قصدك علي نور علشان بقولك ....
علي قاطعه في الكلام: لا يوسف مش بتكلم علي نور خالص بتكلم عليك انت ..في حاجة كسراك كدة مخلياك هادي وساكت وكلامك تقيل برغم أن الي حصل النهاردة والي شوفته جوااه وغيرتك.. يقول انك المفروض تقعد علي ناار مش ساكت كدة ..فيك حاجة غلط ....اي كلامي صح  
يوسف ساكت ...: فيا يا علي فيا كتير اوي كمان 
علي بخوف :  طب ما تتكلم في ايه يا ابني 
يوسف : اول مرة احس اني غبي ....
علي : غبي ..انت يا يوسف غبي ليه بتقول كدة بس 
يوسف ..اصل....
وفجاه جيه البوكس والضابط من القسم علشان التحريااات 
يوسف ضحك :لا وكمان طلعت فقر هههه 
علي: اصبر بس يخلصووه وولله لاقررك يا كلب اصبر بس 
 يوسف: تقررني يا عسل ماشي اما نشوف بقي يا حلووو ..
اهلا يا عمار باشا 
في المستشفي ..
هنا قاعدة في حضن نور ..
هيثم: هنا انت عارفة مين الي انت حضناها دي 
نور :انا نور يا هنا اختك الكبيرة 
هنا ببتسامة: مش فاكرة اوي بصراحة بس شكلك كنت خائفة عليا اوي وشكلك طيبة اوي 
نور بدموع  حضنتها اكتر: خايفة بس ده انا كنت ميتة من رعب عليكي يا هنا ولله 
عمر :هنا وانا عمر برضو اخوكي 
هنا: عمر ... انت اكبر مني صح 
عمر بضحك: اه طبعا انت مش شايفة الأحجام يا ماما ولا اي
كلهم ضحكواااا علي كلام  عمر 
هنا بتبص علي ادهم حست بنظرة خوف وحنية في عينوو وقربت من ودن نور واتكلمت بصوت واطي:  نور مين ده 
نور بتبص علي ادهم :.ده ادهم ده يبقي قريب فهد الي واقف هناك ده 
هنا : طب والعسولة  الي واقفة بتعيط هناك دي 
نور ضحكت وبصت لشمس الي لحد دلوقتي عمالة تعيط  ...عجبك كدة يا ست شمس اهي هنا بتقولك بتعيطي ليه بقي 
شمس بتمسح دموعها وبتبتسم : لا ولله دي دموع فرحة انك قومتي بالسلامة يا احلي هنوووون 
نور : هههه هنوووون  علفكرة انت بتحبي الدلع ده اووي ..هي دايما بتقولوا ليكي 
هنا :ههههه ولله طب هما يقربوا ليا اي يا نور 
نور: امممم طيب شمس تبقي قريبتنا وفهد 
هنا :ابو عيون عسلي ده 
ادهم :ههههه 
نور: يخربيتك يا هنا ....لا ده ادهم احفظي بقي فضحتينا
فهد بهزار : اي الاحراج ده لا ولله انا عيوني بني غامق شوية 
هنا:  ههههه بقي دي شمس وده جوزها فهد 
ومين بقي ادهم ده 
ادهم بضحك :ابو عيون عسلي أيوة 
نور :ههههه ده يبقي قريب فهد ويوسف 
هنا :يوسف ..مين بقي ده كمان  انا توها 
نور:  ده بقي ابن عم فهد ده بس هو مش موجود دلوقتي ..ومش عارفة هو فين 
ادهم بتفكير : هو يوسف راح الشغل ولا الفيلا يا فهد 
فهد :مش عارف ولله يا ادهم ..هو ماقلش بس هو مع علي تقريبا ..هو فين حمزة 
ادهم :حمزة مشي 
وفجاه دخل ابراهيم وعادل ومنال 
منال:  هناااا حبيبتي ....
هنا خافت من اندفاع منال وحضنت نور جامد 
نور مين دي 
منال 😳😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في فيلا ابراهيم 
يوسف لعلي : تقررني يا عسل.. ماشي اما نشوف بقي يا حلووو ..اهلا يا عمار باشا 
عمار :اهلا يا يوسف 
يوسف :اتفضل يا فندم  انا حابسه جواه المخزن ..اتفضل 
علي: اتفضلوا ...
وفعلا قبضوا عليهم بس كان عاصم بيبص ليوسف بصة غدر .. يمكن يوسف فعلا أتأثر بيها مش لانه خايف علي نفسه لاااا  بسبب خوفه علي كل الي حواليه 
ويمكن دي اول أن الخوف يعرف قلب يوسف 
عمار: يا يوسف ...يوسف 
علي: يوسف ....مالك انت كويس 
يوسف فاق من سرحه :اه خير يا علي في اي 
عمار: يوسف شكلك تعبان شوية 
يوسف: لا ابدا يا فندم  بس اليوم كان طويل اوي علياااا ...بس الحمدلله انا كويس 
علي بصوت واطي: ولله كداب 
يوسف خبطه في أيده ..احم تمام يا فندم احنا هنجيب لحضرتك كل التقارير الطبية لحالتهم علشان المحضر 
عمار:  كدة كدة هيحبسوا النهاردة.... معاك لحد بكرة عادي يا يوسف ...ربنا معاك وانت يا علي هتيجي معايا 
علي:  لا انا هطلع مع يوسف علي المستشفي 
عمار: تمام ..اه يوسف.. اللواء سراج كان عايز يقابلك ضروري النهاردة بس انا فهمته الوضع 
يوسف: بجد طب ماشي ..حاضر اكيد هروح بكرة علطووول 
عمار: تمام بعد اذنكواااا 
وفعلا مشي عمار ويوسف اول ما اتاكد أنه مشي ضرب علي في بطنه جامد 
علي بوجع: اه ...اي يا عم الغباء ده بتضرب ليه بقى 
يوسف: انت بتستهبل يا علي ..انت بتستظرف قدامه يعني ....خفيف اوي انت كدة 
علي بضحك :يا ابني لااا مش بهزر بس انت فعلا باين عليك اوي انك قلقان وتعبان ومرهق كمااان 
يعني  انا مش محتاج اوضك يا يوسف 
يوسف :ماشي يا علي ..ممكن يلا بقي نطلع علي المستشفي لأن بجد انا هموووت وارتاح علشان فعلا 
اليوم جامد صعب اوووي واعصابي تعبت 
علي :طيب يلا انا هسوق وانت ممكن تريح شوية 
يوسف بتعب :ماشي هحااااول ...يللاااا
________________________________&&
  في المستشفي 
منال :هناااا حبيبتي ....
هنا خافت من اندفاع منال وحضنت نور جامد 
نور مين دي 
منال 😳😳😳😳😲
الدكتور هيثم: انتوا مين اصلااااا 
فهد: اهدي شوية يا دكتور ..طنط منال تعالي معايا لوسمحت وحضرتك يا اونكل يلا تعالوا 
وفعلا فهد خرج معاهم برا الاوضة 
&____&&&&&&&&&&&&&&&__________&
في الاوضة 
نور بتحضن هنا: متخفيش يا حبيبتي دي ماما 
هنا ببتسامة: ماما ..دي مامتي 
نور :اممم ...وتلاقيها مخضووضة بس عليكي 
هنا: طب فرد خدها فين بس 
شمس ضحكت جااامد ..فرد اي بس .
ادهم بضحك: الحمدلله انو برا ..ربنا ستر 
هنا ضحكت ..فهد صح 
هيثم ببتسامة :حمدالله علي سلامتك يا آنسة هنا 
هنا ببتسامة إعجاب: لله يسلم حضرتك يا دكتور 
بجد انا تعبت حضرتك ..مش كدة 
هيثم : تعبك راحة ولله يا آنسة هنا ....
شمس هتموت وتضحك بس بتحاول تمسك الضحك
ادهم بعدم وعي بيبص لشمس الي وشها احمر من الضحك هو بيسبلها مش كدة يا شمس
نور غصب عنها ضحكت جامد 
هيثم اتكسف ..احم طب بعد اذنكوا انا مضطر استاذن علشان ورايا شغل 
ادهم بغل: ياريت حضرتك فعلا تاخد بالك انك وراك شغل ...هاااه شغل .مش اكتر 
هيثم بص لادهم ببرود: بعد اذنك يا هنا ...
ادهم بيبص لنور الي بتحاول تشاورله علشان يهدي 
ادهم بحدة : ده  انت مصمم بقي  ..
هيثم بصله بعد اهتمام وخرج 
هنا بزعل: أي يا ابني انت ...أو ادهم انت مالك بيه عملك اي بس ...بتعامله وحش كدة ليه ..هاااا 
ادهم بغيرة :نعم يا اختي .. هو عاجبك يا هنا ولا ايه 
نور بتحاول تهدي الدنيا :اكيد لا ..ده الدكتور الي بيعالجك .صح يا هنااا هو الدكتور وبس 
هنا ابتسمت:. شوفتي شكله يا نور ..كيووووووت 
ادهم بيمسك الكوباية ..شمس بتحاول تمسك أيده 
علشان تهديه لكن كان فهد وعادل وابراهيم و منال 
داخلوا وفهد شاف شمس  وهي ماسكة أيده 
هنا ..ماما 
منال بفرحة :حبيبه ماما ..يا قلب ماما وجريت عليها وحضنتها وحضنت نور 
منال: شمس يا حبيبتي تعالي ده انت وحشتيني اوي يا بنتي اووي 
هنا: ليه هي كانت مسافرة ولا ايه يا شمووس
نور :هقولك اول ما نخرج من هنا كل حاجة 
هنا :مااشي يا نونو. 
منال :عاملة اي يا شمس يا حبيبتي ..انتةا كلكوا متعورين ومتجبسين 
شمس بدموع :كله بسببي  انا يا طنط ...اسفة 
منال حضنتها : اوعي تقولي كدة انت ضحية زيك زيهم يا حبيبتي ... كفاية عيااط بقي 
انت من بكرة هترجعي معانا اسكندرية وهتبقي في حمايتناااا وتحت عينينا متخفيش انا مش هسيبك تاني ابدا 
هنا :ايه ده وهتسيبي فهد يا شموس ..وغمزتلها
منال بصت لشمس: فهد ومال فهد بيناااا 
ابراهيم: ايه يا فهد ما تتكلم يا ابني 
فهد: احم طنط منال في حاجات كتير اوي بصراحة انتوا متعرفهااش ..حصلت مفاجاه بس مش وقته احكيها هنا ..
عادل: ماشي يا ابني ...خلاص يا منال نتكلم بعدين 
منال: طب هو فين عمر ..راح فين 
نور: أيوة هو مش كان موجود برضووو 
فهد :انا هكلمه ممكن يكون بيتكلم في التليفون أو راح حمام أو حاجة هكلمه ..
ادهم بغل واضح بيبص لهنا وهنا مش فاهمة هو بيبص عليها كدة ليه ...
هنا :في حاجة يا كابتن انت بتبصلي ليه كدة  حساك عايز تكلني مثلا .
شمس ضحكت :لا ده انت مصممة بقي ....
ادهم بيتكلم في ودن شمس .الحقيها احسن ولله هقتلها هي والدكتور الكيووت اوي ده 
شمس ابتسمت وفهد  شافه كان هيمووووت من غيظه ..ازاي يقرب عليها ازااي ...
فهد  بغيظ: شمس تعالي عايزك برا شوية 
شمس بصت لفهد حست أنه مضايق اوي ومن نظرته حست أن في مصيبة ..طيب  يلا يا فهد 
وفعلا فهد سندها وخرجه برا الاوضة وبعد عنها شوية .
شمس بقلق :  في أي يا فهد مالك شكلك مضايق اوي 
فهد مسك ايديها جامد وبدأ يتكلم بغل :كان بيقولك اي في ودنك يا شمس وانت ضحكتي 
شمس اتخضت من كلامه ومن طريقته حتي مسكته لايديها وبصتله بدهشة :مين ده يا فهد مالك انت ماسكني كدة ليه ....ايدي يا فهد 
فهد :شمس ردي عليا ادهم كان بيقرب منك ليه .انا شوفته وشوفتك وانت بتمسكي ايديه 
شمس باستغراب :امسك أيده .لا انت فاهم غلط ولله
فهد بيضغط اكتر علي ايديها: ماشي يا شمس انا هكدب عيني وفهميني انت الصح ..يلا 
شمس بوجع: .فهد انت بتوجعني 
فهد بغيظ :شمس اتكلمي ..مش هسيبك غير لما افهم 
شمس: طيب ادهم وهنا كانوا هيتخانقوا جواه بس دي الحكاية لأنها عمالة تعاكس في الدكتور وكان هيمسك الكوباية فأنا لحقتها منه مش اكتر ولله 
فهد بدأ يهدي شوية :طب كان بيقولك اي في ودنك وانت ابتسامتي اوي ...
شمس بخوف :ولا حاجة كان بيقولي عن هنا أنه عايز يقتلهاا انا الي ضحكتي اصلا بصاتهم لبعض ولله يا فهد ...مش اكتر ممكن بقي تسيب ايدي 
فعلا فهد شال أيده بس اتفاجاه أن كل صوابعه معلمة 
جامد علي ايديها بس برضو غيرتوا هي الي سيطرت 
فهد: شمس بس برضو حتي لو كلامك صح اوعي تقربي من حد تاني او تمسكي أيده أو اي حاجة من الكلام ده كله ...سامعة 
شمس بشجاعة: انا  شايفة أن خلاص مابقاش في داعي لكل ده لان خلاص طنط منال وعمو عادل موجودين وانا هعيش معاهم فخلاص انت ممكن تطلقني وكدة تبقي مهمتك انتهت ..وياريت في اسرع وقت لو ينفع 
فهد بصدمة: انت بتقولي اي اطلقك
عمر: فهد ..هو يوسف فين ....مالكوا انتوا بتتخانقوا ولا اي 
شمس: لا ابدا علفكرة مامتك وعمو برضو جوا عند هنا 
عمر بحزن: بجد طب انا رايح عندهم ..فهد 
فهد: أيوة يا عمر ..
عمر :اهدي شوية صوتكوا كان عالي والدكاترة بصوا عليكم ..ممكن تتكلموا لما نروح 
شمس :ده رأي برضو يلا يا عمر خدني معاك 
عمر: طب يلا يا فهد تعالي ..ندخل جواه
فهد :لا ادخل انت أنا قاعد شوية ..هعمل مكالمة شغل 
عمر: ماشي ماتتاخرش ...يلا يا شمس 
وفعلا دخلوا الاوضة. ..ومنال جريت علي عمر وحضنته وكذلك عادل 
______________________&&
منال :كدة يا عمر تخبي علينا اخس عليك ...ازاي جالك قلب تقولي أن اخواتك كويسين وهما حالتهم كدة 
عمر: غصب عني يا ماما ولله مكنتش عايز اقلقكم 
ابراهيم: حمدالله علي سلامتك يا هنا يا حبيبتي والحمدلله جات سليمة 
هنا: وحضرتك مين بقي يا عمو 
عادل: ده عمو ابراهيم صاحبي من زمان .اوي 
هنا: اي ده بجد اهلا يا عمو .. بس هو انا اعرف حضرتك ....
ادهم: اه ما هو عمو ابراهيم يبقي والد فهد
هنا بهزار : واضح أن فهد هو حلقة الوصل بين كل الناااس 
وكلهم ضحكواااا .ماعدا عمر 
عمر: طب بعد اذنكوا هعمل تليفووون وفعلا خرج من الاوضة وادهم لاحظ ده وخرج وراااه 
___________________________&&&
خارج الغرفة 
فهد قاعد مضايق من كلام شمس ومن فكرة انها طلبت الطلاق اصلااا ومش متخيل فكرة أنه ممكن يخسرهاااا اصلا ...
عمر خرج وشاف فهد :مالك قاعد هنا ليه ..مدخلتش ليه 
ادهم :عمر ...مالك يا فهد ساكت ليه كدة انت تعبان ولا اي ....ماله يا عمر 
عمر: ولله ما اعرف انا كنت خارج شوية برا الاوضة اشم هوااااا لقيته قاعد كدة 
ادهم:  فهد انت كويس يا ابني 
فهد قام وقف: اه يا جماعة انا كويس بس محتاج اقعد لوحدي شوية ...وفعلا خرج فهد برا المستشفي خااااالص ...وركب عربيته ومشي 
ادهم: انا مش فاهم اي حاجة ..هو ماله .... انت عارف  
عمر بسرحان .......
ادهم: اففف بجد مالك انت التاني ....
عمر ضحك بتريقة: مالنا كلنا مش مالي ...الدكتور قال اي عن هنا تخرج امتي 
ادهم بعصبية :معرفش ويكون في علمك بقي الدكتور  ده لازم يتغير ..ده بيعاكسها وهي مبسوووطة اوي 
عمر ضحك: وانت مالك يا رخم مايمكن يكون معجب 
ادهم :ولا يا عمر بلاش ترخم عليا ..ماشي انا قولت هيتغير يعني هيغير يا اغير المستشفي كلهااا
وفاجاه جيه صوت حد ..ادهووووم
ادهم بيبص للصوت :علي ازيك يا ابن ايه واحشني اوي ..تعالي 
علي: انا برضو الي واحشك اومال لو كنت مش واحشك يا منافق كنت ولعت فيا بقي 
ادهم ضحك:  لا بجد واحشني جدا يا ابن الايه  
يوسف واقف مش بيتكلم ..
عمر :يوسف كنت فين يا ابني من الصبح كنت بسال عليك ....يوسف هو انت كويس صح 
يوسف بضحك: هو في اي النهاردة وهو كل ما حد يبص في وشي يقولي انت كويس اه ..يا عم كويس 
المهم هنا اي أخبارها بقت كويسة دلوقتي 
عمر :اه الحمدلله بس عم ابراهيم وبابا وماما جوا 
يوسف :ما انا عارف ..انا اصلا الي قايلهم كل حاجة 
عمر: ليه يا ابني كدة ..مش انت قولت بلاش نقلقهم
يوسف: أيوة بس بعد ما اتطمنا كانوا لازم يعرفوا اصلا ..علشان يبقوا جمبكوااا 
علي: طب انا عايز ادخل اسلم عليهم علشان نروح للتقارير الطبية يا يوسف 
يوسف :اه طب يلاااا 
ادهم: ولا يا علي البنت المصابة دي ملكش دعوة بيها
علي: اشمعنا يعني المصابة  ..
ادهم :تخصني يا غبي ...اه والنبي ما ترد عليها حتي لو هي الي عاكستك ..هااا 
علي: هههههههه ايه ده بجد الكلام ده 
عمر: ماتتلم يا حيوان انت ...دي اختي 
ادهم: اسكت يا عمر ولله انت ما شفت حاجة ..اسكت
______________________________&&&
وفعلا دخلوا غرفة هنااا
يوسف :مساء الخير 
نور اول ما سمعت بس صوته حست أن قلبها ردت فيه الروح من جديد ولقت نفسها تلقائي بتبتسم 
ابراهيم. يوسف كدة برضوو عمال ارن عليك من الصبح 
علي: معلش يا عمو هو الاستاذ من أمتي بيمسك موبايله 
يوسف :  بس يلااا ازيك يا طنط منال. ..ازيك يا عمو 
عادل :أزيك يا حبيبي ..انا متشكر اوي يا يوسف يا ابني ولله انا مش عارف منغيرك كان ممكن يحصل أي لبناتي بس 
يوسف :انا معملتش حاجة دول اخواتي ..وصدقني كل حاجة حصلت كان عمر وفهد و علي ..ادهم كمان كلنا مش انا لوحدي 
علي حب يعرف نفسه  :انا علي يا عمووو 
كلهم ضحكوا عليه جامد 
ابراهيم بضحك : اعرفك يا عادل ده علي صاحب يوسف وزميله في الشغل ..بس حتة ظابط ..انما ايه كوفئ 
علي: ربنا يسترك ولله 
ادهم: انت جاي تشحت يا عم انت 
علي: لا انا جاي اطمن علي الانسة وامشي علطول 
هنا :ميرسي ولله يا حضرت الظابط 
ادهم بصوت واطي: ابتدينا بقي 
يوسف :سلامتك يا هنوون 
هنا :ميرسي اوي ..بس هو انت اسمك اي 
يوسف بصدمة: افندم ....
نور :احم لا عادي اصل هنا عندها فقدان مؤقت واحنا بنفكرها بينا ...
يوسف بصدمة بس حاول يداري :اه الف سلامة 
انا يا ستي اسمي يوسف وتقدري تقولي كنا صحاب 
هنا : بجد كنا صحاب اوي 
يوسف :اه ولله ...اوي 
علي: الف مليون سلامة ولله عليكم كلكهم 
بس سؤال وكان بيبص لنور 
نور: اتفضل. ..خير 
علي :معلش  انت نوور مش كدة 
نور ابتسمت لأنها كانت متأكدة أنه عرفها من كلام يوسف عليهااا : اه انا نور 
علي: اهلا وسهلا ...حمدالله علي السلامة 
يوسف ضربه علي ضهره جاامد :ودي بقي شمس 
علي اتكلم بصوت واطي من أثر الضربة: اهلا وسهلا 
وبص لهنا وانت بقي هناا مش كدة 
هنا ببتسامة: اهلا وسهلا 
ادهم تلقائى: اهلا بيكي يا اختي ..انت يلا مش سلمت عليهم يا اخويا ..يلا برا منغير مطرود يلاااا 
علي: الا اي ده يا يوسف الحق انا بطرد في وجودك 
يوسف :ياريت ولله فعلا تتكل علي لله الاوضة بقت زحمة
علي ضحك: ماشي ..انا كدة كدة ماشي .. سلام 
بعد اذنكوا يا جماعة 
يوسف بضحك: استني يللا انا جاي معاك 
هو الدكتور قال هنا هتقهد هنا ولا هنطلع علي الفيلاااا ....
عمر: ماقلش حاجة ..بس انا هروحله 
يوسف: تمام بعد اذنكواااا 
علي :باي يا نور ....اعاااااااا 
يوسف كعبله ..مش تحاسب قوم يلاااا .
علي بكسوف :يخرابي علي الوقعات بتيجي من السما 
يوسف: طب يلا يا خفيف ...يلااا
برا الاوضة 
علي: كدة برضو يا يوسف توقعني قدامهم ..كدة برضووو
يوسف: أيوة علشان بتستخف ...باي نور ..انت مالك اصلا بنووور ..مش فاهم مش انا محزرك 
علي بضحك: طب كلم بقي 
يوسف بيبص وراه :لقه نور واقفة منزلة رأسها بكسوف 
يوسف بكسوف: نور ..كنت عايزة حاجة 
نور رفعت وشها :كنت عايزة بس اقولك حاجة لوسمحت 
يوسف ببتسامة :طبعا تعالي نقف بعيد عن الواد ده 
علي بضحك: ماشي يا عم هنيااااوا 
يوسف بضحك بعد عن علي :خير يا نور ..كنت عايزاني
نور :انا متشكرة اوي بجد يا يوسف
يوسف: علي أي يا نور 
نور :علي ايه قصدك مش علي اي ...انت وقفت جنبنا زي اخونا الكبير واكتر 
يوسف بيحك في دقنه: بصي هو شعور جميل بس ليه اخونا دي ولله حتي بايخة شوية ..بس قوليلي الاول أخذتي مسكت ولا الحمدلله كويسة 
نور :لا الحمدلله كويسة ..احسن من الصبح
يوسف: هو كان فيه زيك الصبح اصلااااا وبيغمزلها 
نور ضحكت واتكسفت  :هو انا ممكن اسالك سؤال يا يوسف 
يوسف: ده انت براحتك يا عم ..اسال 
نور :انت من ساعة ما روحت الصبح مع فهد وعمر علشان ادهم وبعد كدة موضعونااا فاليوم كان بجد صعب عليك اوي 
يوسف :أيوة واي المشكلة في حاجة ولا اي 
نور: هو انت وادهم متخانقين ..صح 
يوسف :عرفتي ازاي هو قال حاجة عني 
نور :لا لا إطلاقا بس انا حسيتك انك بتحاول تتجنبه
يوسف: اه يا نور للاسف وعلفكرة انت اول حد أقوله 
نور :طب ليه يا يوسف ..انتوا شكلكوا قالبين علي بعض اوي 
يوسف: عادي بقي المهم انا لازم امشي دلوقتي ولله ورايا شغل  كتير 
نور بخوف : بس انت لازم ترتاح يا يوسف مش كدة انت تعبت اوي النهاردة 
يوسف ابتسم :حاضر ولله هجيب التقارير وأروح ارتاح شوية 
.....ترن ترن 
يوسف :ثانية واحدة ...الو عمار باشا ....اي 😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور بخوف : بس انت لازم ترتاح يا يوسف مش كدة انت تعبت اوي النهاردة 
يوسف ابتسم :حاضر  يا نور ولله هجيب التقارير وأروح ارتاح شوية انا اصلا مش قادر أقف علي رجلي 
.....ترن ترن 
يوسف :ثانية واحدة ...الو عمار باشا ....اي 😳😳
نور بخضة : اي يا يوسف مالك  في حاجة حصلت 
يوسف بيشاور بايدي يمنعني استني :  طب يا فندم حاضر ..حاضر ...سلام 
نور : أي مالك ...
يوسف : اهدي يا نور مافيش حاجة خطيرة دي  القضية الي كنت ماسكها انسحب مني .
علي  بحدة : ازاي الكلام ده ..وليه اصلا تنسحب 
يوسف بخنقة : معرفش يا علي معرفش بس عارف بقي الانقح أن ادوها لسامح
علي بزعيق : سامح ...ده موافقش اشغله معايا مساعد يمسك هو قضية زي دي .....
طب ليه ....واشمعنة هو يعني 
يوسف : معرفش  يا علي هروح بكرا للواء سراج اعرف منه التغيرات لأن عمار يا سيدي هو الي بلغني منغير ما حد يعرف علشان ما اتفاجاش بكرة في المدرية 
علي : هي وصلت لكدة ..معقول ده الموضوع كبير بقي 
يوسف : انا لازم امشي يا علي ..جيب التقارير انت 
علي بحزن:  حاضر يا يوسف ..امشي انت .احسن ولله اليوم ده بجد غريب 
وفعلا يوسف مشي وخرج برا المستشفي  بس نور جات وراه وركبت العربية قبل ما يتحرك بثواني 
يوسف بدهشة : أي يا نور في حاجة حصلت ولا اي 
نور بتنهج من الجري : لا قولت لبابا اني هروح  معاك علشان تعبانة   ....
يوسف : وعمو وافق 
نور: اه ما عمر و ادهم و شمس هيحصلونا بعد شوية 
يوسف :ومتجتيش معاهم ليه 
نور بضحكة :كدة ....انا حرة 
يوسف  ابتسم :طبعا حرة ...وبدأ يسوق 
________________&_________________
فهد كان بيتحرك بالعربية زي المجنون كان كل همه أن الهواء يخليه ينسي كلام شمس وفعلا بعد حوالي ساعة قرر يرجع تاني المستشفي بس مقرر أنه مش هيخلي قلبه هو الي يسوقه وأنه لازم ياخد قرار الي يحافظله بجد علي كرامته
وفعلا رجع فهد المستشفي 
طق طق 
عادل :ادخل 
فهد: مساء الخير 
ابرهيم: اي فهد اختفيت فين يا ابني 
فهد بتعب :معلش كنت مرهق شوية ..هو يوسف ماجاش ..
منال :لا يا حبيبي يوسف جيه وروح واخد نور ..
ابراهيم: يلا انت كمان خد شمس وعمر و ادهم روحوا 
وانا وعمك عادل قاعدين معاهم 
عمر: لا عمو روح انت وبابا وانا هقعد مع ماما 
ابراهيم :يا ابني كفاية الي شفتووه النهاردة انتوا لازم ارتاحوا شوية ...
كدة كدة انا وابوك هنقعد نحكي ونتسلي مش هناام 
يلا يا حبيبي ..
ادهم :عمو عنده حق يا عمر يلا انت امشي...
ابراهيم: لا وانت كمان معاهم يا ادهم 
ادهم بغيرة :أيوة يا عمو بس الدكتور ده ...الي مايتسماش ابدا ..
عادل: ماخلاص يا ادهم هنا نامت يا ابني 
ادهم اتحرج :لامؤخدة يا عمو ...اصل هنا زي اختي 
منال بضحك :طب يلا يا ولاد علشان تلحقووه ارتاحوا شوية .
فهد يلا ..... وفعلا فهد سند شمس 
ونزلوا كلهم ركبوا العربية. 
________________________________________________
في المستشفي هنا كانت نائمة 
ابراهيم ضحك جامد 
عادل :مالك يا ابراهيم بتضحك علي اي 
ابراهيم :علي الولاد انت مش ملاحظ ادهم وهنا 
منال ضحكت :لا انت مخك راح لبعيد اوي اكيد هزار أو بيرخموا علي بعض 
ابراهيم: لا اصلك متعرفيش ادهم مش بسهولة كدة ميعرفش يتحكم في كلامه ...شكله فعلا معجب بهنا
عادل ضحك ...طب يوسف 
ابراهيم سرح: يوسف بص مش عارف بس نور صعبة مش بسهولة توقع في حد .. ويوسف كمان مش بسهولة يبان عليه 
ضابط بقي ...بس انت عارف  ان فهد وشمس شكلهم في حاجة بينهم 
عادل: أيوة دي حقيقي ..انت سمعت هنا قالت اي 
منال: أيوة انا اخدت بالي ...ربنا يقدم الي فيه الخير يا عادل
___________________________________$$$
في الفيلا نور ويوسف وصلوووه 
ويوسف اول ما وصل طلع علي اوضته علطول كان تعبان ومحتاج يفصل من كل الي شافه ..بس لقه الباب بيخبط ....ادخل 
نور بحرج : احم يوسف انا عملتك ساندوتشات ..يلا قوم كل اي حاجة ..يلا 
يوسف كان نايم علي السرير حاول يقوم يقعد علي السرير برضو بعد ما قفل القميص 
يوسف: طب تعالي اقعدي كلي معايا انت كمان ماكلتيش حاجة من الصبح ...علشان دواكي
نور قعدت علي السرير:  يلا اتفضل كل 
يوسف اخد منها الساندوتش ومسك ايديها 
نور اتفاجات 
نور: يوسف مالك سيب ايدي علشان اكل 
يوسف بيقرب منها ....
نور بكسوف :يوسف في اي 
يوسف حضنها جامد ونور كانت متفاجاه بس كانت برضو مستسلمة اوي بحضنه كانت حاسة أن الحضن ده كانت محتاجاه من تمن سنين 
يوسف وهو حاضنها :مسمحاني يا نور مش كدة 
مابقتيش تخافي مني .
نور اتنهدت وهي في حضنه :ولو لسه بخاف منك هبقي في اوضتك وعلي سريرك وكمان في حضنك يا يوسف 
يوسف خرجها من حضنه :نور انا بحبك ...
نور ضحكت بكسوف ..طب ليه انا يوسف 
يوسف ضحك :علشان انت الوحيدة الي عرفتي تفتحي ده وتدخلي فيه بصراحة ..مجرمة 
نور: متأكد أن انا اول واحدة افتح ده ..وادخل فيه 
وبنشاور علي قلبه 
يوسف ببتسامة ساحرة :وحياتك انت عندي 
نور: يوسف هي مين زهرة دي 
يوسف بضحك :زهرة انت اتعرفتي عليها 
نور بخبث :اهاااا 
يوسف بخبث اكتر: دي الفرس الي تحت يا نور مالك في اي 
نور مسكته من لياقه قميصه وقربته منها:  يوسف مين زهرة متضحكش عليا ...اعترف يلا 
يوسف وهو قريب من نور: علفكرة الي بتعمله ده مش في مصلحتك ..وغمزلها 
نور اتكسفت وسابته وحاولت تقوم لكن يوسف مسك ايديها 
يوسف بضحك: خلاص هقولك بس بشرط 
نور :شرط ...شرط اي ده بقي يا حضرة الضابط 
يوسف بوجع :انت لما تخرجي من الاوضة دي انا مش هعرف انام ...النهاردة حصلت مليون حاجة بجد تعباني اوي 
نور بقلق وقرب عليه :مالك يا يوسف بس .
يوسف: متخفيش وهحكيلك ..بس توعديني انك متسبنيش غير لما انام 
نور: حاضر يا يوسف اوعدك ..بس تاكل الاول وفعلا 
اكلوااا ...
يوسف ببتسامة: هاه هتعملي اي علشان انام 
نور بقلق :مالك بتضحك ليه كدة ..هقعد علي الكرسي هنا لحد ما تنام بس كدة 
يوسف بزعل اطفال: لا كدة ظلم بقي....طب انا عندي فكرة حلوة 
نور: امممم خير يا يوسف 
يوسف :انام علي رجليكي وتلعبيلي في شعري 
انا بنام علطول من الحركة دي
نور: نعععععععم ...رجل مين يلاااا انت ما تظبط كدة اظبط 
يوسف بصدمة: اي شبح مالك خلاص يا ستي حطي مخدة ايه المشكلة 
نور :ممكن اقعد جمبك علي السرير .. وبس هاا وبس 
وفعلا قعدت جمبه علي السرير وفات اكتر من عشر دقايق ويوسف مش عارف ينام 
يوسف بتعب : طب اي ولله ما عارف اغمض عيني طيب ..افففف
نور :طب العبلك في شعرك طيب يمكن تمام 
يوسف: ينفع ...
نور :هحاول يا يوسف لو مش مرتحالك .. نام ...
يوسف نام فعلا ونور بدأت فعلا تلعب في شعره بس 
فعلا كانت مكسووفة اوي اوي 
يوسف بوجع :نور 
نور :أيوة يا يوسف 
يوسف بوجع :زهرة دي امي يا نور ...بس ماتت من زمان اوي... وسابتني لوحدي ...وسابت معايا العادة دي أن لازم حد يلعب في شعري وقت ما اكون مخنوق علشان اعرف انااام 
نور بحزن: لله يرحمها يا يوسف ..معلش مكنتش اعرف يا ح...... ...
يوسف مسك ايد نور وقربها منه: نور انا محتاجك اوي جنبي ..اول مرة احس أن محتاج واحدة في حياتي بجد ...خليكي جنبي  انا حاسس اني لوحدي .
نور :حاضر يا يوسف ..بس انت مش لوحدك ولا حاجة  .في انا وفي ادهم وفهد وعمو 
يوسف بوجع : ادهم ...ادهم 
نور: لو علي الخناقة الي بينكم هتتصلح انتوا الاتنين اخوات بجد وأصحاب اوي ومافيش اي حاجة هتخسركم بعض ابدا 
يوسف ضحك بستهزاء :ولما اخوكي يجي يقولك أن انت السبب في حرق شغلي وافلاسي وسجني كمان 
يبقي اخوكي يا نور 
نور بصدمة: اي ..ادهم عمل كدة ..معقول اكيد في حاجة .....
يوسف: كفاية يا نور انا تعبانة ومحتاج انام.. كفاية أن انت جنبي ...
نور قربت من يوسف : وانا جمبك اهوووو
وفعلا نور فضلت جمب يوسف تلعبله في شعره لحد فعلا ما ناام واتاكدت أنه نام وقررت تخرج من الاوضة وفعلا خرجت ودخلت اوضتها غيرت هدومها  ونامت 
___________________________________&&
في الفيلا 
فهد و عمر وادهم وشمس رجعوا الفيلا 
عمر :افف الطريق كان زفت ..انا هطلع ارتاح شوية
ادهم :استني اجي معاك انا علي اخري 
وفعلا طلعوا هما الاتنين 
شمس بصت لفهد :طب انا هنام فين 
فهد بجمود: ولله حابة تنامي في اوضتي تمام لو لا انت حرة 
شمس بحرج: انا هنام في أوضة نور 
فهد اتغاظ :ماشي ...براحتك وسابها ودخل اوضته 
شمس قعد علي الكنبة في الصالة وفضلت تعيط جامد وتكلم نفسها  :انا ليه بيحصلي كل ده .ولانها مكنتش قادرة تقوم بسبب رجلها قررت تنام علي الكنبة في الصالة وفعلا ناامت 
. أما  فهد دخل أوضة في غاية العصبية وقرر يدخل ياخد شاور يمكن النار الي فقلبه تهدي شوية  
وفعلا خرج من الحمام .وكان قاعد مغلول اوي وقرر أنه يناام 
بعد مرور حالي ساعتين 
فهد قام من السرير بعصبية :  في ايه بس هو انا ليه حاسس اني بقالي سنة متجوزها ...ده دول يومين عمي 
ليه بقي مش عارف انام انا مش فاهم بجد .
ورجع تاني يحاول ينام لكنه فشل تاني ..
فهد :طب انا لو روحت اوضه نور اطمن بس عليها فيها حاجة يعني ......أوضة نور اي ميصحش طبعا لو حد شافني هتبقي كارثة ...
لا انت هروح واشيلها هناااا دي مراتي وفعلا خرج من الاوضة واتفاجاه انها نايمة في الصالة علي الكنبة 
فهد بصدمة:  اي العبث ده ..ولله مجنونة فعلا 
ايه الي نيمك هنا بس يا شمس ...وشالها واخدها اوضته وهي كانت في سابع نومه وفعلا نام جمبها 
وحضنهااا.....وبعدها بحوالي نصف ساعة نام فهد اخيرااااا.
____________________________________________&&
في أوضة ادهم 
ادهم كان صاحي في اوضته بس كان في البلكونة علشان عمر مايصحااش كان عمال يقلب في كل الأدلة الي معاه والفيديوهات الي ادهالو حمزة 
ادهم قفل الاب بصدمة :  اي ده.. ده في ساعات ممسوحة من الفيديو ده ...بس حمزة مأكد عليا أن دي كل الفيديوهات ..معقول بيكدب ولا فعلا في حد ماسحهم ...انا لازم اروح اشوف بنفسي
واخيرا قرر ينام وفعلا دخل ناااااااااااااااااام 
______________________________________&&
تاني يوم الصبح ...نور صحيت من بدري 
وقررت تجهز مع الدادة الفطار 
في المطبخ 
الدادة: يا حبيبتي انت تعبانة اطلعي انت ارتاحي أو صحيهم و انا هجهزه كفاية ايديك دي
نور :بساعدك يا دادة بصراحة أنا فاشلة حتي مش بعرف اسلق بيض ...فبتعلم 
الدادة بضحك :تعيشي وتتعلمي يا حبيبتي .
وفعلا نور ساعدتها في حاجات قليلة بحكم ايديها وقررت انها تطلع تصحيهم 
عند أوضة يوسف ..خبطت ..لارد
ففتحت الباب ولقته لسه نايم فضلت واقفة من بعيد مكسوفة تقرب ....بس ..بس ..بس يا يوسف قوم
لكن لما لقته كدة قالت تروحاه وخلاص وفعلا قربت منه ولسه بتمسك أيده علشان تصحيه 
لكن لقت ايد بتشدهااااا ...😳😳
مين بيشدهااااااا!!؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وفجاه نور حسن أن في ايد بتشدهااا جامد 
نور بخوف : اعاااا ... 
ادهم ضحك: بس بس ...انا ادهم يا بنتي مالك 
نور بصوت واطي: اشششش تعالي أخرج احسن يصحي يوسف ..تعالي 
ادهم بضحك: لا متخفيش نومه تقيل اوي ...تعالي 
وفعلا نور وادهم خرجوا برا الاوضة ونور كانت حاسة أن قلبها هيقف من الخوف والخضة الهبلة دي 
نور بحرج : عرفت ازاي اني في اوضة يوسف 
ادهم بضحك: شوفتك وانت داخلة ..طلاما انت خايفة حد يشوفك بتدخلي ليه اصلا .. وبعدين اي بس بس ..يعني في واحد نايم هيصحي من بس بس 
نور :تقصد اي ...لا انت فاهم غلط خالص انا كنت هعدي عليكم كلكوا اصاحيكم لا اكتر ولا اقل بس دي كل الفكرة ...انت مخك راح لبعيد اووي يعني يا ادهم ...وبعدين ما انا مكسوفة ادخل اصلا  
ادهم بضحك :لا ازاي ودي تيجي تقفي علي باب الاوضة ..بس يا يوسف ..كدة بقي هو صحي 
نور ضحكت من قلبها: وانت اي صحاك بدري اوي كدة 
ادهم :علشان اقفشك وانت بتصحيه ..😂😂
نور اتكسفت اكتر : ما بس يا ادهم بقولك كنت هصحيكوا كلكوااا..
ادهم بضحك :  خلاص بلاش احرجك اكتر من كدا احسن وشك بقي الطماطم  خالص يا عيني ...عمتا انا صاحي بدري علشان  انا نازل عندي مشوار  .. علفكرة ممكن تطلعي تكملي مهمتك يا وحش عادي 
نور:  بس يا رخم انت 
.. ادهم انت فعلا عندك مشوار ولا مش عايز تشوف يوسف .. بص يا  ادهم انا مش فاهمة اي الي وصلكوا لكدة 
بس الي  انا اعرفه انكم بجد اكتر من  اخوات .
.ممكن طلب بجد يا ادهم  بجد بلييز  تفكر مليون مرة قبل ما تاخد خطوة بجد تندم عليها بعدين 
ادهم ،:يوسف حكالك حاجة عن موضعنا يا نور 
نور :ماقلش حاجة ولله يا ادهم ..هو اصلا مصدووم
ومقدرش حتي يتكلم معايا ..
ادهم :علشان كدة انا نازل دلوقتي ...ادعيلي يا نور 
نور بقلق :هو انت رايح فين بدري كدة يا ادهم  ...ده انت حتي مفطرتش 
ادهم ...... 
نور :مالك يا ابني ماتتكلم ..مبلم ليه كدة ...وبدأت تبص اتجاه ما ادهم باصص ووجدت ...😊
نور بصدمة: يوسف ...
يوسف بغيظ :نور ..تعالي عايزك 
نور  بقلق :يوة ..حاضر 
ادهم :نور انا نازل ..سلام 
.نور: سلام يا ادهم 
يوسف بغل نزل من علي السلالم ومسك ايديها :سلام يا ادهم ...ادهم اي وقرف أي انت بتتكلمي معاه ليه اصلا بقي 
نور بصت بايديها واتلمت بعصبية :  وانت بتكلمني كدة ليه اصلا.و ازاي تسمح لنفسك انك تعلي صوتك عليا وتمسك ايدي كدة ..وفعلا نور بعزم قوتها زقت أيده جامد 
يوسف اتصدم من رد فعلها كان متخيل انها فعلا بتبادله نفس الاحساس والمشاعر وقرر أنه يسيبها ويمشي وفعلا يوسف سابها وطلع اوضته وهو متعصب اوي وقرر أنه ياخد شاور وينزل لشغله
.نور برضو اضايقت اوي وقررت تطلع اوضتها وفعلا طلعت اوضتها وكانت متغاظة ومضايقة اوي 
كانت مضايقة انها فعلا زعلته ومكنش وقته خالص انها تبقي حمل تاني عليه ...هو مشاكله كتير اوي الفترة دي
ومتغاظة لأنها متعودتش أن حد يتحكم فيها  كدة ..وبقت قاعدة مضايقة اوي 
وكانت شايفة أن قرارها صح وإن محدش يتحكم فيهاااا ابدا ....
____________________________________
في المستشفي عند هنا 
الباب بدأ يخبط ..منال صحيت من النوم وراحت فتحت الباب 
هيثم :صباح الخير يا مدام منال 
منال: صباح النور يا دكتور هيثم 
هيثم: انا كنت جاي اطمن علي هنا ..هي فاقت 
منال :هي لسه نايمة ولله ... بس لو في اي تحاليل أو اشاعات أو اي حاجة تفوق عادي ...
هيثم ببتسامة جميلة :اهدي يا طنط مافيش اي حاجة خالص ..انا كنت جاي اطمن عليها بس ..متخافيش 
خالص ..الي عند هنا فقدان مؤقت وبالتدريج هترجع زي الاول واحسن كمان 
منال :ربنا يستر يا دكتور ..ربنا يخليك بجد ويبارك فيك انت ونعمة الدكاترة فعلا 
هيثم فرح اوي: ربنا يخلي حضرتك ..بعد اذنك هروح انا شغلي وهبقي اجي اطمن علي هنا ...بعد اذنك 
منال: اتفضل ..ميرسي يا دكتور 
ودخلت الاوضة بس لقت عادل صحي ..
عادل  :في اي يا منال .
منال: ده الدكتور هيثم كان جاي يطمن علي هنا ..علفكرة بقي ذوق جدا بجد يا عادل 
عادل: بصراحة هو ذوق بس كويس أن ادهم مش هنا 
ولا اي رايك 
منال: هههه ادهم عصبي اوي اوي يعني 
ابراهيم: صباح الخير ...  شغال كلام جمب ودني يا عادل 
منال: هههه صباح النور ..اصل الدكتور هيثم جي من عشر دقايق يطمن علي هنا فكنا بنتوقع شكل ادهم لو كان موجود دلوقتي بصراحة 
ابراهيم: ههههه يا خبر ده كان ظبطه ..المهم انا هقوم اروح الفيلا.. علشان اكلم فهد علشان الصفقة الجديدة و اطلع الشركة وارجع تاني 
عادل: يا ابراهيم انا مش عارف اقولك اي انت من امبارح مش سايبنا خالص ونمت علي الكنبة واتبهدلت ...انا راي انك تطلع  الفيلا تشوف فهد وتقوله وهو يعمل كل حاجة وانت تطلع ترتاح انت تعبت اوي معايا 
ابراهيم: اولا الكلام ده انا مش حابب اسمعه تاني يا اخي ده احنا عشرة اكتر من ١٥ سنة عيب عليك دي هنا دي بنتي الصغيرة ..ما انت عارف طول عمري كان نفسي في بنت بس النصيب ...ثانيا بقي انا اصلا مكنتش عايز امشي انا ماشي علي عيني بس علشان الشغل . فزي قولتلك هروح لفهد واظبط كل حاجة وهرجع تاني ...تمام هقوم بقي علشان انا الحق 
عادل بفرحة :ربنا يخليك ليا يا ابراهيم ...
ابراهيم: ماشي يا سيدي ..يلا بعد اذنكوا .وفعلا استاذن ابراهيم ومشي من الاوضة والمستشفي 
عادل بفرحة :شايفة عادل ..عمري ما تخيلت أنه جدع كدة ومعاه حبه رجالة ..رجالة بجد يملوا العين فعلا
منال: عندك حق ..بس  بصراحة يا عادل كله كوم ويوسف في حتة تانية خالص ..راجل كدة بجد 
جابهم المستشفي و راح شغله علشان المحضر ورجع ويعيني بيلف حوالين نفسه 
عادل :عندك حق لا وشوفتي نور ..شوفتي بقت تتكلم ازاي ..دي كان اي حد يتكلم معاها تزعق فيه وتتكلم وحش ..الواد فعلا جامد وشخصية بجد 
وعلفكرة ادهم كمان شخصيته قوية ..لكن فهد انا معرفووش متعملتش معاه 
منال:  بص هما تلاتة زي العسل بجد .. ربنا يحميهم 
عادل : ربنا يحميهم يارب ..حتي صداقتهم حلوة 
هنا بدأت تفوق: احم ماما ... اعاا 
منال بقلق :مالك يا حبيبتي انت كويسة يا هنا 
هنا :مش عارفة حاسة بصداع جامد اوي وتعبان...اه 
عادل: طب خلاص اهدي يا حبيبتي انا هنادي الدكتور 
حالا ....وفعلا طلع عادل يشوف هيثم علشان يلحق هنااا 
____________________________________
في شركة ادهم 
ادهم دخل الشركة بكامل هيئته وهيبته بس كان متعصب اوي ودخل مكتبه وهو واثق أن في حاجة بتحصل من وراه 
السكرتيرة: احم صباح الخير يا بشمهندس ادهم 
ادهم: نيرة قولتلك الف مرة مبحبش حد ينادي عليا بشمهندس في الشركة ..تمام 
نيره :حاضر يا فندم ..
ادهم: فين حمزة بكلمه غير متاح ..هو لسه ماجاش 
نيرة: هو مكنش عارف ان حضرتك جاي ...
ادهم بعصبية قام من مكتبه: نععم يعني اي مش عارف اني جاي هو ده مش شغله برضووو ولازم يجي في مواعيده ولا انت اي رايك 
نيرة: طب وانا مالي يا فندم ..هو ماجاش لكن أنا 
جيت في ميعادي .
ادهم :نيرة كلمي حمزة قوليه ادهم بيقولك تكون عنده في ظرف ساعة بالكتير ...وعيب أما تقفل موبايلك واحنا في الظروف الزفت دي 
نيرة بقلق :حاضر يا فندم حاضر 
وفعلا خرجت نيرة وسابت ادهم هيتجنن من التفكير وفعلا كلم بتوع الأمن و طلب أن هو يشوف تفريغ الكاميرات الأصلية لكن ماقلش لاي حد  حاجة خالص 
وفعلا راح هناااك وبدوا يشوفوا الكاميرات وطلب برضو أن كل الناس الي شهدت أن يوسف هو الي حرضهم أنهم يجوا وراحوا المخزن
وهنا بقي ادهم شاف لقطة مهمة جدا في التسجيل كانت فعلا ممسوحة من الفيديوهات الي حمزة بعتهاا
تفتكروا حمزة فعلا هو الي مسح الفيديوهات
 .وان يوسف فعلا اتقابل مع أعداء ادهم في السوق علشان يبوظلوا الصفقة طب لو فعلا لاااا طب قابلهم ليه وليه الي جابهم مكتب ادهم وهو مش موجود 
_________________________________&&
في الفيلا ...ابراهيم وصل الفيلا حسن بهدوء عكس العادة كدة ..و قرر أنه يدخل يصحي فهد الأول وبعد كدة يطلع يطلع يغير هدومه ....😳🙄
___________________________&&&&&
في أوضة يوسف خلص لبس ولسه هيفتك الباب لقه نور واقفة قدام باب اوضته وكانت لسه هتخبط ..
يوسف بتجاهل :بعد اذنك عايز أخرج ..
نور بعصبية :ما براحة علي نفسك يا عم الحلو انت 
انا غلطانة اني جاية افهم ...
يوسف بعصبية أكبر: تفهميني اي تفهميني هزارك وضحكك مع ادهم تحت واحنا كلنا نايمين 
نور اتفاجات من كلامه وتلميحاته ..انت بتقول أي يا بني ادم انت ...انت اتجننت ولا. اي 
يوسف: اي مش فاهمة كلامي ...طب وياترا كنتوا تحت بس ولا دخلتيله اوضته ..اه نسيت اصل عمر نايم في الاوضة ....طب ما كنت جبتيه اوضتك انت 
نور كانت مصدووومة وهي بتسمع الكلام ده من يوسف وكانت بتحاول علي قد ما تقدر ماتعيطش 
واتكلمت بكل ثبات / انت عارف كل كلمة طلعت من بوقك دلوقتي ليا هنتني بيها ورحمة جدتي الي عمري ما حلفت بيها كدب لاندمك علي كل كلمة طلعت منك ... واخلاقي انت هخليك تحلف بيها 
ومن النهاردة قابل بقي يا يوسف يا منشاوي والي سمحتك عليه زمان من تمن سنين هخده منك تالت ومتلت..... استعد .. وسابته ودخلت اوضتهاااا و اول ما دخلت اوضتها كان بركان انفجر من العياط ووجع القلب لدرجة أن فعلا يوسف سمعهاااا...
_____________________________ ______________
المشكلة أن في نفس الوقت الي كان يوسف ونور بيتخانقوا كان ابراهيم دخل اوضة فهد وشاف مشهد غبي ....شاف فهد قالع التيشيرت ونايم و شمس في حضنه علي السرير 
ابراهيم بصدمة يا ابن.... يا فهم 
وقرب من السرير وفضل يخبطه جامد بس براحة علشان شمس متصحاش 
فهد قام مفزوع اي في اي ... بابا 
ابراهيم بغل: تعالي بسرعة يا حيوان ..يا ابن ...ورايا بسرعة ..وفعلا ابراهيم خرج الاول .وبعد كدة فهد لبس قام وراها وخرج الجنينة ...
فهد بتردد بابا ..حضرتك ........
وفتحته قلم جامد اوي من ابراهيم علي وش فهد 
لدرجة أن فهد اتصدم واتخض من قوة القلم 
ابراهيم مسكه من تيشرت واتكلم بعصبية: البنت عندك في الاوضة ليه يا زبالة ..البنت جواة ليه عملت فيها أي ...انطق يا فهد 
فهد بصدمة: اي يا بابا الكلام ده ...حضرتك فاهم غلط ..ولله 
ابراهيم بحدة :طب ماتتكلم .هتفضل ساكت كدة ..
فهد بحرج: يا بابا شمس مراتي علي سنة لله ورسوله 
ابراهيم بصدمة :ايه ايه الي بتقوله ده ....ازاي اصلا .
فهد :صدقتي يا بابا ولله دي الحقيقة  فعلا شمس مراتي من يوم ماسافرنا ..شمس مكنتش هربانة شمس كانت في شقة انا أجرتها ليها واحنا في اسكندرية 
ابراهيم :لا انا توهت ...انت تقعد كدة تفهمني اي الحكاية بالضبط ...سامع ولا لااء 
فهد: حاضر بص..الموضوع بدأ لما روحت اسكندرية ونور رخمت عليا فقررت انزل شوية وفعلا نزلت اتمشي شوية وقولت اقعد قدام البحر وفاجاه وانا كنت قاعد لقيت بنت بترمي شنطة هدومها في المية ورايحة ترمي نفسها 
ابراهيم بصدمة:  معقول دي شمس يا فهد الي كانت هترمي نفسها في البحر 
فهد: للاسف اه ومكنتش اعرف اي حاجة اصلا ولأن كمان لما قررت اساعدها كدبت عليا وماقلتيش اسمها الحقيقة قالتلي اسمها جميلة ولحد ما عدلي جيه عند عم عادل انا مكنتش اعرف ان جميلة هي شمس الي عندي في البيت 
ابراهيم: طب اي الي خلاك تتجوزها بقي وازاي ماتقوليش هو انا مش ابوووك ولا اي ....... يوسف تعالي .. ولاااه
يوسف نازل مضايق علي آخره بسبب خناقته مع نور ورايح شغله فمردش علي حد  ...
ابراهيم بصدمة: اي ده مالوا التاني ده الآخر خارج واخد في وشه ليه كدة 
فهد: ممكن يكون مضايق لانه مش عايز يكلم حد علشان كدة 
ابراهيم :طيب يا اخويا كمل يا جلاب المصايب انت.
فهد :مافيش أجرت شقة وعاشت فيها وبس
ابراهيم :يا ابن الصايعة ولما كنت بتنزل كل شوية كنت بتبقي عندها مش كدة ...ماشي يا فهد كمل 
فهد :مافيش كنت المفروض واعدها اني ارجعها مصر بعيد عن اسكندرية وعن أهلها واساعدها تلاقي شغل بس طبعا كل حاجة اتغيرت لما عرفت انها شمس 
واليوم الي كنا مسافرين فيه هي كانت معايا بس الي حصل أن علي كلم يوسف وقاله أن أهلها عملوا محضر وان صورها متوزعة علي كل اللجان فملقتش حل تاني غير اني اتجوزها يا بابا ...دي كل الحكاية 
ابراهيم: وانت ازاي ماتقوليش حاجة زي كدة .. مش انا ابوك برضووو 
فهد: اقولك ازاي بس وانتي إذا كان انا قررت اتجوزها واحنا جايين  واول ما وصلنا يادووب نمت شوية عمر صحاني علي مصيبة ادهم دي ..رجعت الفيلا لقيت مشكلة هنا وشمس ونور .. دول كانوا اسود ايام حياتي كلهاا بجد
ابراهيم: هو اي مشكلة ادهم دي كمان 
فهد بتريقة: هو انت متعرفش مش الصفقة والشركة الي بقاله فوق السنة ببجهز فيها ومستقبله كله متوقع عليها...ولعت 
ابراهيم بصدمة :يا نهار اسود اي الكلام ده ..ازاي 
فهد: لا معرفش تفاصيل اصلا ..شوفت الحلاوة الي انا عايش فيها يا بابا 
ابراهيم: يا ساتر يا ربي وادهم دلوقتي حالته ازاي ..انا هكلمك اطمن عليه  ...انا كنت ضربتك من شوية 
صح 
فهد: عادي انت ابويا برضو يا حج ..
ابراهيم: حج في عينيك ...وقرب عليه وحضنه 
حقك عليا يا فهد غصب عني انا اتصدمت من المنظر 
فهد: خلاص يا بابا عادي بقي...متزعلش نفسك 
ابراهيم :بس قولي يا فهد انت فعلا بتحبها يا ابني 
فهد بحزن ؛ هي طالبة الطلاق يا بابا من ساعة ما عم عادل رجع هو وطنط منال وشايفة انها مش عايزة تبقي تقيلة عليا وكفاية اوي الي حصل 
ابراهيم: انا سؤالي واضح جدا يا فهد انت بتحبها 
فهد: اوي يا بابا ..بس متسالنيش ازاي وامتي ..ده انت متعرفهاش والجو ده  ...انا مجرد ما بصيت في عينيها لقيت نفسي بحبهاا 
ابراهيم ضحك: ..يبقي خلاص تعمل كل حاجة علشان تثبتلها فعلا انك تستاهلها ..تمام يلا اجهز علشان عندك شغل مهم في الشركة ....يلاااا 
.فهد بضحك وهو بيبوسه: حاضر هووووووااااا
_____________________________________________
في شغل يوسف 
علي: يوسف اتاخرت ليه كدة ..يلا تعالي
ودخلوا عند اللواء سراج المكتب 
علي ويوسف :صباح الخير يا فندم  
اللواء سراج :اهلا ...اي يا يوسف .كنت بسال عليك من امبارح 
يوسف: اسف يا فندم كان عندي مشاكل ..
اللواء: اه ما انا شوفت المحضر ..طيب المهم انت مسكت القضية دي بدل قضية المجرم بتاع إمبابة ده ..تمام 
يوسف اخد منه الملف ..اه يا فندم ده المجرم الهربان قبل كدة من علي قبل كدة ..صح 
اللواء :صح ..ودي الاماكن الي عرفنا أن هو بيتردد عليها ..يلا ورونا همتكوا ...انت وعلي هتبقوا مع بعض يلا ربنا معاكوا .
علي: تمام يا فندم بعد اذن حضرتك لكن يوسف كان ماسك الملف وسرح 
اللواء سراج: خير يا يوسف انت كويس 
يوسف ..اه يا فندم بعد إذن حضرتك. ..واستاذن وخرج 
______&&&_____________&&&
علي ويوسف في مكتبهم 
علي بقلق : مالك يا يوسف انت كويس 
يوسف: لا  .واكيد مش هنتكلم دلوقتي المفروض أن نطلع دلوقتي حالا علشان الواد هيبقي موجود في ....  يلا انا عايز اجيب الواد ده النهاردة يا علي ...النهاردة 
علي :طب خلاص  يلا انا كدة كدة مجهز كل حاجة 
وكمان كل الدعم جاهز ...
يوسف: انا الي هدخل العمارة الي متواجد فيها يا علي 
علي بقلق: ليه يا يوسف ما تستني لما يخرج منها 
الواد ده خطر لو حس أن احنا وراه ممكن يهرب ومش بعيد يولع في العمرة الي انت فيها ...ده مجنون
يوسف :لا متقلش بس يلاااا....الواد هجيبه ..يعني هجيببه 
علي بخوف:  ربنا يستر ..احسن انا عارف دماغك كويس بس والنبي يا يوسف بلاش تهوورك ده 
يوسف: سيبها علي لله 
________________________________&&
في مستشفي ..هنااا كانت تعبانة اوي 
وفعلا عادل بلغ هيثم أن هنا بتعيط من وجع رأسها 
وراح هيثم أوضة هنا وبدأ يكشف عليها 
هيثم :مافيش حاجة متخفيش كل الحكاية أن المسكن مفعولة خلص وانت دماغك مفتوحة برضووو ..عمتا انا هديكي مسكن حالا ..بس كفاية عياط ..
هنا بتمسح دموعها وبتبص لهيثم: بس انا دماغي وجعاني اوي 
هيثم :معلش ولله دي حاجة طبيعية ..وفعلا بدأ هيثم يدي هنا إبرة مسكن علشان وجعهاااا 
وبدأت هنا ترجع تاني تنااام 
عادل :انا متشكر اوي يا دكتور ...
هيثم: انا الي متشكر انكم جيتوا المستشفي هنا ...انا عارف ان اكيد المستشفي مكان مش شاعري خالص 
عادل: ههههه كنت لسه هقولك كدة ولله بس خير في حاجة عايز تقولهاا 
هيثم :بصراحة اه ..وجدا كمان 
عادل :طب خير يا دكتور قول ..انا سامعك 
هيثم :يعني لو مش هضايق حضرتك ممكن نتكلم برا شوية ...ومتقلقش ولله مش هعطلك .
عادل بتفكير :اه طبعا ..طبعا اتفضل يا دكتور 
وفعلا خرجوا برا الاوضة وبدأ هيثم أنه يتكلم ....
عادل :ها يا ابني خير ..كنت عايزني 
هيثم :بصراحة يا عمي انا كنت طالب ايد هنااا من حضرتك.... واتمني ان حضرتك توافق 
عادل بصدمة :اوافق علي اي يا ابني هو انا اعرفك 
هيثم: أيوة يا فندم انا فاهم ولله بس انا كنت عايز حضرتك توافق علي المبدأ يعني علي الفكرة نفسها. 
عادل بصدمة: ولله يا ابني انا ما عارف اقولك اي.....
بس..
تفتكروا تي ممكن يحصل بقي ..
وهل شمس فعلا هتطلق من فهد !
وتفتكروا ادهم عرف مين الي وراه كل ده ولا لسه 
وياترا هنا هتوافق علي هيثم ولا لا !؟ طب رد فعل ادهم اي !؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في أوضة فهد 
دخل فهد الاوضة فرحان  اوي من رأي أبوه وفرحان ومتفائل جدا باليوم بس انا كيويو بقوله بلاش 😜
فهد سمع صوت حد بيعيط بس بصوت واطي اوي  بيبص لشمس لقاها بتعيط وهي مستخبية تحت البطنية ..فهد جيه جمب السرير ورفع البطنية وشاف شمس عيونها حمرا وكيوت اوي وهي بتمسح وشها بايديها زي الاطفال الي خايفين يتعاقبوا ..
فهد اول ماشاف منظرها كدة  كانت هاين عليها يحضنها وحاجات كتيييير ..ملناش دعوة احنا سناجل 🤪
فهد بهدوء وببتسامة :مالك يا شمس بتعيطي ليه كدة 
وليه مخبية وشك تحت البطنية وانت بتعيطي
شمس بدموع :مخبية وشي علشان متشفنيش وانا بعيط وتزعقلي زي امبارح ..
فهد زعل اوي لأنها بجد خايفة منه وزعل من نفسه اوي : طب وبتعيطي ليه اصلا يا شمس هو انا عملتلك حاجة اصلا 
شمس: لااا 
.فهد: طب اومال بقي ...مالك يا حبيبتي 
شمس بعياط: علشان انت امبارح كنت زعلان مني وسبتني ودخلت نمت وانا مكنتش قادرة اقوم رجلي كانت وجعاني واضطريت انام في الصالة ..وانت نائم هنا علي السرير لوحدك ....جالك قلب تنام لوحدك
فهد حضن شمس جامد اوي واتكلم بحب:  ولله ولا قدرت حتي انام أو عيني تغفل غير لما شلتك وجيبتك اوضتك ..ومحستش بالأمان الا وانت في حضني بجد ... كانك كنت المنوم بتاعي يا بنت اللزينة انت ...بحبك اوي يا شمس ..اووي 
شمس بفرحة: بجد يا فهد يعني مش عامل كدة واجب 
فهد :بس بقي يا شمس ..بلاش نضيع عمرنا في الكلام الفارغ ده ..شمس انا محتاجك بجد جنبي انت مراتي وعايزك تبقي ام عيالي 
شمس اتكسفت ووطت رأسها: فهد بس 
فهد رفع رأسها وبدأ يبصلها في عينيها وللاسف شمس زي بتتكسف 😂
فهد :ياخلاسي علي المكسوف مني يا خلاسي 
شمس: بس بقي يا فهد لله
فهد: قوليهالي بقي يا شمس انا استنيتك كتير ...وحياتي عندك يا شمس. بقي 
شمس قربت من ودنه وقالت بصوت واطي اوي .بحبك 
فهد بفرحة: والنبي ..انت قولتيها صح ...تاني يا شمس ...تاني وعلي صوتك 
شمس بكسوف :خلاص بقي يا فهد لله أنا قولتها 
فهد بغضب طفولي: ولله لازم اتاكد بتحبيني يا شمس بجد ولا اي كلااام ... وبجد ناوية تكملي معايا باقي حياتك ..ولا اي ...بأمانة 
شمس : اه ناوية ...وبس بقي متكسفنيش
فهد قرب منهااااا وبسهاا.....🙈🙈🙈 ....صفوا النية😂
شمس بعدت عنه فاجأه بصدمة: فهد اي الي انت عملته ده  ..انت اتجننت 
فهد: أتجننت اي وبتاع اي تعالي هنا .. هو احنا بنلعب تعالي هنااااا..........
شمس :هههههه..يا فهد 
طب نسيبهم ولله دول غلابة 😂
$_______________________________$
في القسم 
علي بجدية :  يلا يا يوسف كله جاهز برا والضباط كلهم جاهزين ..لازم نتحرك دلوقتي 
يوسف : كويس اوي ..رقبتوه كويس هو هناك دلوقتي 
علي: أيوة يا يوسف الواد وراه من اول ما نزل من بيته ..متخفش يا يوسف خير باذن لله 
يوسف :علي طب ممكن اعمل مكالمة واحدة قبل ما نتحرك العملية دي 
علي بدهشة :  مكالمة ودلوقتي يا يوسف 
يوسف: أيوة بسرعة يلااااا
علي: طيب هتلاقيه في المكتب ..اما نشوف اخرتها اي وعلفكرة هتلاقيه مقفول ...افتحه والباسورد.....
يوسف :تشكر يا علي ..يلا اتكل بقي انت 
علي :طب انجز يا يوسف ...وفعلا خرج 
وبدأ يوسف يكتب رقم نور علي الموبيل ....ورن مرة ....ومكنش فيه رد .....رن تاني مرة 
نور بصوت باكي: الووو ..
يوسف زعل اوي انها لسه بتعيط من ساعة مانزل ... 
نور :الووووو 
يوسف :ممكن اقولك حاجة ومتقفليش التليفون في وشي  لوسمحتي ...
نور عرفت أنه صوت يوسف ..وبدأت تعيط اكتر 
لا انا لاعايزة اشوفك ولا حتى اسمع صوتك 
يوسف : بصي يا نور قبل ما تقفي ...انا كمان أقل من نص ساعة داخل مأمورية صعبة اوي ..انا عمري ما كلمت  حد قبل عملية ليا أو مهمة ..انت الوحيدة الي حبيت اسمع صوتها ...يمكن يبقي اخر مرة اسمعه فيهااا..
...اه علفكرة انا اسف علي كل الكلام الي قولتوا
وقفل المكالمة وهو جواه بيتقطع واول مرة يحس أنه خايف يروح مايرجعش ...وقفل تليفونه وتليفون علي وسابهم في المكتب  واخد سلاحه وخرج وفعلا اتجهوا لمكان المجرم ده 
تفتكروا ممكن اي يحصل ليوسف 
_____________________________________
في أوضة نور ..يوسف قفل التليفون ونور كانت في حالة ذهول وصدمة ..يعني اي قفل السكة 
نور بصدمة بتحاول ترن تاني ..بس غير متاح 
يعني اي يروح مايرجعش دي ..يعني ممكن ماشفهوش تاني ....ازاي يعني 
هو ليه اصلا انا خايفة عليه كدة ....يارب  يارب 
استرها يارب ...ده انا ماليش غيره ..متخدوش مني 
انا اه هبدله لكن يروح مني ابدا ...... لااااا ..
وقررت تقوم تتوضي وتصلي وفعلا بدأت تصلي بدموووع وفضلت تدعي من قلبها وبحرقة أن يوسف يطلع منها بالسلامة ..يارب 
_____________________________________
في المستشفي 
هيثم : ها يا عادل بيه قولت اي 
عادل بتوتر:  هقول أي بس يا هيثم ما انت يا حبيبي شايف الظروف الي احنا فيها ..مستشفي وسيبين بيتنا وحاجات كتير كدة 
هيثم: انا بس عايز من حضرتك كلمة ...كلمة بس انك هتفكر و انك تعرض الموضوع علي هنا ....هي مش مخطوبة صح يا عمي 
عادل اتكسف :لا يا ابني مش مخطوبة ...بص يا هيثم يا ابني انت لازم تديني فرصة علشان الموضوع مش سهل كدة 
هيثم: براحتك يا عمي. ...وانا مش نضغط عليك خالص ...بس سؤال ممكن يعني 
عادل :اتفضل يا ابني أسأل زي ما تحب
هيثم: هو حضرتك شايف فيا اي عيب ومخرج تقولي 
عادل في سره :ياريت كنت قولتلك لا ..
خلاص يا ابني انت شاب ووسيم وكمان دكتور في مستشفي كبيرة وسنك صغير اكيد يابختها الي تبقي من نصيبك بس توافق عليك هنا 
هيثم بسعادة :ربنا يفرح قلب حضرتك بجد يا اونكل 
طب اخر سؤال بس وهمشي ولله 
عادل: قول يا ابني خير 
هيثم :مين الواد الي امبارح كان عمال يرخم عليا ده الي تقريبا اسمه ادهم 
عادل: ده يا سيدي يبقي قريبها ..ومافيش بينهم اي حاجة خالص رسمي 
هيثم :كدة تمام يا اونكل استاذن انا بقي 
عادل :اتفضل يا ابني ...يادي الوقعة السودة 
وفعلا دخل عادل غرفة هنا ...
منال: وهي بتاكل هنا خير يا عادل كان عايزك ليه الدكتور 
عادل بصدمة :كان طالب ايد هنا مني يا منال ..تصوري
هنا ببتسامة :وحضرتك يا بابا قولتله اي ...
عادل بيبصلها: انت رايك اي يا هنا ...انت موافقة 
هنا اتكسفت ووطت رأسها ..اكيد راي حضرتك الاول بس بصراحة هو شخص بجد جميل اوي ومافيهوش عيوب ففيها اي أما اتعرف عليه 
منال بصت لعادل بصة يالهوووي 
عادل بعقل :خلاص يا هنا يا بنتي هشوف الموضوع ده بس انت لازم حالتك الاول تستقر ..لأن انت الفترة دي مشاعرك متلخبطة ...
هنا بقمص :يعني هتستني لما أخف علشان ارد عليه
منال بصدمة :لله ده عجبك بقي علي كدة يا هنا 
هنا : يوووه يا ماما متحرجنيش ... وبعدين هو مافيهوش أي قصدك علشان متشدش ليه 
عادل: لا يا هنا بس علي الاقل لما نرجع اسكندرية يبقي يعملنا زيادة بأهله ...ونتعرف ..
هنا بفرحة :ربنا يخليك ليا يا بابا يا حبيبي 
عادل من جواه زعلان علي ادهم بجد لانه هيتوجع اوي لكن بردو ميقدرش يقف في وش سعادة بنته وخصوصا أن في اعجاب متبادل  .. ومن حوله بيقول ربنا يستر لو ادهم عرف
_____________________________________&
في شركة ادهم ...
ادهم بعد ما اتفرج علي كل الفيديوهات واتاكد أن في حد قاصص الفيديوهات حتي كلام بتوع الأمن متناقض مع بعضة ...قرر يرجع الشركة بتاعته 
وفعلا رجع شركته ولقي حمزة قاعد في مكتبه هو نيره بس كان وضعهم مش تمام خالص للاسف كان بيبوسها ... احم 
حمزة وهو بيعدل هدومه: ادهم اتاخرت ليه كدة 
ادهم بصله بقرف  ودخل وقفل الباب وراه 
واتكلم بعصبية وحدة: حد قالك انك هنا في أوضة نوم ..علشان ادخل اشوف المنظر الزبالة ده 
حمزة بيبصله جامد ؛ ادهم اهدي ...انت شكلك مضايق اوي النهاردة ...
ادهم :مضايق اي وقرف أي ...ده انت يومك كبير اوي معايا يا حمزة . بص لنيرة بقرف  وانت مطرودة من هنا يا آنسة ...اتفضلي مع الف سلامة 
نيرة بصدمة :اي الكلام ده يا استاذ ادهم ..ازاي بس 
ادهم؛ زي ما سمعتي ..والاخر مرة بقولها ماشفش وشك في الشركة دي تاني ابدا ..وانت تعالي ورايا 
وفعلا دخل ادهم أوضة المكتب ومعاه حمزةةبس كان كل واحد فيهم متعصب علي الاخر 
حمزة بعصبية: اي ده يا ادهم ..اي الي حصل برا ده 
ادهم  :وانت كمان بتزعق يا بجاحتك يا اخي انت اي معندكش دم ابدا  ..وبعدين انا صاحب الشركة وقررت انها تمشي ..والموضوع انتهي خلاص 
حمزة :وليه مترجعليش اصلا انا مش فاهم يعني 
ادهم ضحك ضحكة تريقة :ارجعلك الي هو اخد رايك مش كدة ...ليه اومال لو مكنتش شغال عندي كنت قولت اي ..
حمزة بصدمة :شغال عندك يا ادهم ...عندك حق يا ادهم باشا ..بس انت الي غلطان انت الي أديت لواحد زي اهتمام أكبر من حجمه ..انت الي كان اي عميل يجي كنت تقوله ..حمزة شريكي بس معلش انا الي اسف 
ادهم اضايق اوي من كلام حمزة  بس اهتم اكتر بموضوع الفيديوهات ..الا صحيح يا حمزة الفيديوهات الي ادتهالي بخصوص تفريغ الكاميرات واثق انها كاملة
حمزة :انا مرجعتش اي حاجة يا ادهم وبعدين ما انا ادتهالك ..اعمل اي تاني 
ادهم ضحك: لا أصل انا شوفت حاجة غريبة اوي 
وطلع موبيله ...بص كدة يا حمزة وقولي رايك 
حمزة ..بص 😲😳 
ياترا شاف اي 
____________________________________
في أوضة فهد ..
ابراهيم خبط علي بابا فهد ..يلا يا فهد هنتاخر 
شمس بتبعد عن فهم الي بيشدها تاني .تعالي هنا روحتي فين بس 
شمس: فهد بابك عايز اوعي سيبني 
فهد :بس يا حج عيب كدة .شغل اي وبتاع اي 
شمس ضحكت؛ فهد بس اوعي ..سيب ايدي ويلا بليز
بلاش تخليه يفتكر حاجة وحشة 
فهد :ولله انت قليلة ادب يفتكر حاجة وحشة ده احنا في الحلو كلوووو ....طوعيني انت كدة بس يا بنت الناس ..تعالي بقي ..بيشدها
شمس: لاااااا قوم يلا وراك شغل يا حبيبي 
فهد :تعالي يا بنتي بعد حبيبي مش هقدر علي كدة 
شمس: فهد ابوك علي الباب اتلم بقي 
ابراهيم من ورا الباب :قوليله يا شمس .
شمس ضحكت بصوت عالي وخبت وشها 
فهد بصدمة: حبيبي يا حج انت مركب مايكات في الاوضة دي ولا اي 
ابراهيم: يلا ياض هنتاخر يا اخويااا 
فهد قام جري من السرير ..خمس دقايق يا حج هوااا
وفعلا دخل فهد وجهز ولبس بدلة ودي كانت اول مرة شمس تشوف فهد لابس بدلة وكان شكله حلو اوي 
فهد شاف نظرة انبهارها بيه قرب منها وباسها : اي شكلي حلووو 
شمس  بانبهار : اوي يا فهد ..البدلة تحفة بجد عليك ..شبه نجوم السينما اوي .
فهد قرب منها :ولله انت الي مافيش زيك ...بصي اول ما اخلص هكلمك علشان تجهزي اعدي عليكي نطلع علي المستشفي وقولي لنور وعمر تمام 
شمس: تمام ..يلا سلام بقي انت 
فهد: ماشي يا حبيبي وباس راسها 
وخرج من الاوضة وخرح هو وأبوه وراحوا الشركة 
_______________________________________
بعد ما فهد نزل شمس قررت تطلع تشوف نور 
وفعلا طلعت واتفاجات بيها قاعدة عمالة تعيط وتقرا قران ..
شمس بخضة :مالك يا نور في أي ....مالك اي الدموع دي كلها يا حبيبتي ..حصل حاجة ..هنا كويسة 
نور: يوسف ....
شمس بخضة: ماله يوسف ...ماله  اتكلمي 
نور :ادعيله يا شمس بالله عليكي داخل عملية خطيرة جدا جدا ...ومش عارفة هيخرج منها عايش ولا لااء 
شمس: طب ليه بتقولي كدة ...ما اخير انشاءلله 
نور بعياط هستيري : لا هو الي كلمني وقالي كدة في التليفون يا شمس انا خايفة اوي عليه ....اوي 
شمس: بس بقي يا نور حرام عليكي كدة بلاش تبشري عليه ...صدقيني اطمني ولله هيبقي خير وهتعدي عادي كمان ...بس اهدي بقي يا حبيبتي 
وفجاه لقوا الباب بيخبط ودخل عمر 
عمر :صباح الخير.... نور مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه مالها يا شمس. ...في اي ماتفهموني يا جماعة طيب
نور كان عياطهة بيزيد وخوف عليه كتر اوي 
عمر :طب بس فهموني في اي وانا هتصرف ...اكيد مش هنا لان لسه مطمن عليها .. ماتردي يا شمس مالها 
شمس: مافيش يا عمر .هي خايفة علي هنا وزعلانه علي هنا 
عمر: صحيح انا انا عرفت حتة افيه عالمي ...
شمس: طب قول اي يا عسل 
عمر :هيثم طلب ايد هنا 
ادهم بعصبية ...بتقول أي سمعني كدة ..... يا اخويا 
_________________________________
فعلا في الاخر وصل يوسف وعلي في العربية لمكان العمارة المقصودة والرجالة بدأت انها تأمن العمارة من برا علشان ميقدرش أنه يهرب ...
يوسف :علي انا نازل دلوقتي ...
علي مسك أيده :مابلاش يا يوسف ..بلاش كدة كدة احنا محصرين البيت كله واكيد هنمسكه ..بلاش صدقني الواد ده مجنون 
يوسف: مينفعش يا علي وبعدين مش وقت الكلام ده اصلااا
علي: طب استني هنزل معاك 
يوسف بحدة : لا طبعا انت عندك أهل واب وام وانا مش هعرضك لخطر ...اوعي بقي 
علي :خلي بالك من نفسك يا يوسف 
يوسف نزل من العربية : بسم لله 
...............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فعلا في الاخر وصل يوسف وعلي في العربية لمكان العمارة المقصودة والرجالة بدأت انها تأمن العمارة من برا علشان ميقدرش أنه يهرب ...
يوسف بحرص :علي انا نازل دلوقتي ...
علي مسك أيده: مابلاش يا يوسف ..بلاش كدة كدة احنا محصرين البيت كله واكيد هنمسكه ..بلاش صدقني الواد ده مجنون 
يوسف: مينفعش يا علي وبعدين مش وقت الكلام ده اصلااا
علي :طب استني هنزل معاك 
يوسف بحدة : لا طبعا انت عندك أهل واب وام وانا مش هعرضك لخطر ...اوعي بقي 
علي :خلي بالك من نفسك يا يوسف 
يوسف نزل من العربية:  بسم لله 
...............
وفعلا طلع العمارة من باب خلفي وبدأ يطلع ..العمارة كانت غريبة في كل حاجة وشكلها حتي غريب من جواه ..وفعلا قدر يوسف يطلع الدور الرابع بعد ما ضرب اكتر من راجل من العصابة 
يوسف كان بينهج جامد هو عارف أنه اتعور في بطنه بس صامد ومكمل لحد ما فتح الباب الي جواااه 
رياض .... بس المفاجاه ان رياض كان مستعد ومستنيه فعلا وكان معاه بنت صغيره 
ولما دخل يوسف الاوضة لقاه مسكها من رقبتها وحاطط المسدس في رأسها 
رياض بتريقة:  يا اهلا وسهلا بالمقدم الجديد ..اهلا 
يوسف: سيبها ..وخليك راجل مرة واحدة في حياتك 
انا قدامك لو عايز تاخد حقك خده مني انااا لكن هي ليه. 
رياض ضحك بصوت عالي: طب ما انا جايبك هنا علشان اخد حقي منك ...وفاجاه ضرب رصاصة جمب يوسف بالضبط ..لدرجة أن يوسف غمض عيونه جامد لأنه افتكر أنه فعلا اضرب بالرصاص 
رياض فضل يضحك جااامد : خوفت ولا اي ...ده انت جايلي برجليك يا يوسف 
يوسف بعصبية: أيوة جتلك رجلي ..بقولك سيبها بقي واسترجل مرة في حياتك وخد فعلا حقك من الي اذاك..لكن انت متعرفهااش ولا حاجة علشان تاذيها ...افهم بقي 
رياض بوجع: وانت مسترجلتش ليه ..وبعدت عن مراتي وجيت اخدت حقك مني راجل لراجل 
ليه روحت لمراتي وقتلها هي والي في بطنها 
برغم اني قولتك هجيلك بس سيبها هي ..ليييييه 
يوسف :انا مقتلتهااش ..انا بس كنت بهددك مراتك هي الي انتحرت ...انا اصلا مستفدتش اي حاجة بموتها ...هي الي موتت نفسها علشان تخليك تهرب وولعت في البيت 
رياض بسخرية: ومامتش معاها ليه ...ولا البيت مش بيولع في الضباط ...
يوسف :لا علشان انا لما شفت منظر الحريقة نطيت من الشباك ... صدقني انت كل الي بتعمله ده اي كلام 
الدنيا مقلوبة تحت وانت كدة كدة هيتقبض عليك ..فكدة كدة نهيتك خلاص قربت 
رياض بغل: مش قبل ما اخد روحك معايا يا يوسف .
يوسف بحرقة : طب سيب البنت دي طفلة حرام عليك ..
.
البنت كانت بتعيط جامد ومنهارة ..والنبي بقي سيبني
يوسف قلبه وجعه اوي عليها: يا اخي اعتبرها بنتك الي ماتت وهي بطن امها ...سيب البت وانا قدامك يا رياض 
رياض اتغاظ: متجبش سيرة مراتي أو بنتي علي لسانك وضربه بالرصاصة في كتفه 
الطفلة صرخت صرخة عالية اوي 
يوسف وقع علي الارض من الوجع لكنه سند علي الارض وقاوم الوجع والدم الي نازل من بطنه وكتفه 
يوسف بحب بص للطفلة علشان يطمنها : متخفيش يا حبيبتي ...رياض موت الطفلة مش هيفيدك بحاجة ..سيبها يا رياض 
رياض :وانت مهتم اوي بيها كدة ليه دي بنت من الشارع ..يعني ولا هي بنت ظابط ولا بنت لواء 
خايف عليها كدة ليه 
يوسف :علشان هي طفلة ...وانا ميفرقش معايا دي بنت مين ...انت المفروض كنت هتبقي اب ازاي عايز تقتل طفلة ...
رياض اتوجع اوي من كلامه :مراتي مستنياني في الجنة ونعيمها ..انت الي زيك هو الي هيموت والبنت دي هي الي هتخرجني من هناااا ..وانت هتبقي عبرة للي يتجرأ ويمس شعرة من شعر حريمناا 
يوسف بضحك :هتروح فين ...الجنة وياترا معاك كرنيه ..مشترك هناك ....بقي الي زيك يروحوا الجنه انت هتساوي نفسك بالابطال الي حاربوا عن بلدهم انت و الشهداء الي ماتوا بيدافعوا عن دينهم 
والي زيك معروف في مكنهم بالضبط ومهما عملته اسمكوا مكتوب في نار بتتشوا مع الي زيكم والي شبهكم 
رياض اتغاظ اوي من كلامه وساب البنت  وضرب يوسف في أيده  ..يوسف وقع علي الارض والبنت جريت عليه ...
يوسف بوجع وقع منه المسدس ..انزلي انت يا حبيبتي انزلي ....متخليش اي حد يتعرض لها يا رياض سيبها تمشي 
رياض ....بغل: غوري 
يوسف: امشي يا حبيبتي وزقها عند الباب
والبنت كانت الدموع مالية وشها  وفضلت تجري علي السلم ومن كتر دموعها فضلت تقع علي الارض اكتر من مرة لحد ما نزلت من العمارة كلها 
والضباط كانوا هيتعاملوا لأنهم شافوا باب العمارة بيتفتح افتكروا واحد فاضل من رجالة رياض لانهم قبضوا عليهم كلهم ....لكنهم اتفاجوا بالطفلة لأن مكنش عندهم معلومات ان رياض خاطف طفلة 
الطفلة اول ما شافت كل المسدسات دي وشها صرخت بخووف وفزع 
علي شاف البنت وحالتها :نزلوا السلاح من وشها بسرعة ...وجري عليها 
علي بحب :متخفيش يا حبيبتي متخفيش ..انت في امان 
البنت بشحتفة: بي..موت فو...ق ..هي....موت 
علي بخوف : هيموت .. يوسف مش كدة ..امير 
امير: أيوة يا فندم
علي :خدها معاك خلي بالك منها ...
انا هطلع ليوسف 
امير :استني بس يا علي ...
علي: يوسف فوق دلوقتي علشان انقذ حياتي قبل كدة  يعني فوق بسببي ...
.وفعلا بدأ يطلع علي العمارة بحرص شديد وصوت واطي وفعلا طلع الدور الرابع الي رياض فيه 
وبدأ يشوف رياض وهو بيضرب في يوسف بطريقة هستيرية ويوسف بيحاول علي قد ما يقدر يدافع عن نفسه لكنه فقد كل قوته ووقع علي الارض ....وفي اللحظة دي ورياض ماسك السكينة وبيجري بيها علي 
يوسف ..لكن علي  جري عليه وضربه بالرصاص في دراعه وجري ومسكه من رقابته 
رياض وهو مخنوق من رقابته ..بيحاول يتكلم بس علي كان ماسكه بغيظ اوي 
علي بغل : لولا أنهم عايزينك حي كنت قتلتك وشربت من دمك ...فاكرني ولا صوتي مش باين ليك
طلع الاسيلكي ...كل القوات تطلع هنا حالا بسرعة 
وفعلا مافيش الا ثواني والقوات ملت المكان واخدوا رياض وقبضوا عليه 
وعلي جري علي يوسف بس يوسف كان بيحاول يقوم من مكانه ...
علي بخوف :انت كويس صح ...انت كويس 
يوسف بيبصله :انقذت حياتي يا علي ..البنت فين 
علي: ببتسامة قوم يا اهبل ..قوم .وفعلا جات عربية الإسعاف واخدوا يوسف بس للاسف وقتها يوسف كان فقد الوعي والطفلة اول ما شفتوا ...
الطفلة: يا عمو انت كويس ....هو مش بيرد ليه 
علي بقلق :متخفيش يا حبيبتي خير باذن لله ..خير 
وفعلا علي ركب معاه في عربية الإسعاف وكان معاه الطفلة الي ما كنتش عايزة تسيب يوسف ابدا 
__________________________________$$
في عربية إسعاف ..
البنت بخوف : هو ممكن يموت ..
علي بخوف: لا متقوليش كدة ..هو هيقوم ..يارب 
البنت :هو انت اسمك اي 
علي باسها :اسمي علي وانت 
البنت :بيقولولي يا بسبس ..بس انا اسمي بسنت 
علي حضنها جامد اوي .. حبيبتي فين بابا أو ماما 
بسنت: بس انت معنديش بابا ولا ماما انا عندي عمو
علي بصلها بحزن وافتكر من تلات سنين 
وقت القضية برضو بتاعة رياض وكان علي هو الي ماسك القضية ويوسف انقذ حياته وقت ما كانوا في المستشفي ويوسف كان قاعد جمبه مستني أنه يفوق
برغم أنه كان متصاب وكان لازم يستريح  بس رفض وابعد جمبه
علي وهو مغمض عينه: بتعب اه ...انا فين ...
يوسف بصوت واطي: انت بتتحاسب في النار 
علي اتخض وهو برضو مغمض عينه: لا ..انا معملتش حاجة وحشة 
يوسف بتعب بس ضحك: لا انت بتصاحب بنات كتير ..اوي خدووا اقتتلوا علي ظلمه ..وضحك ضحكة مخيفة 
علي: لا ...قام فتح عينه  مفزوع .. لااااا 
يوسف فضل يضحك عليه ضحك ....لدرجة أنه وقع من علي الكرسي من الضحك 
علي :يوسف احنا فين ..احنا مش بنتحاسب صح 
يوسف ضحك اكتر: لاااا ابدا ابدا ...هو انت كنت بتحلم ولا اي .
علي: اه يا يوسف ده كان كابوس وحش اوي
يوسف ضحك اكتر ...معلش يا ابني شدة وتزول بقي
بااااك 
علي فاق من ذكرياته وفضل يضحك علي يوسف وعلي مواقفه معاه وبدأ يبص عليه وهو فاقد وعيه 
علي: بقولك يا بسبس اي رايك نفضل نصلي ليوسف يلا قولي ورايا .........
وفعلا فضلوا كدة لحد ما وصلوا المستشفى 
___________________________________&&&
في الفيلا عند ابراهيم 
ادهم  بعصبية: انت قولت اي عمر ...هنا اي الي اتقدملها عريس انت اتجننت ولا اي ....
عمر اتخض جامد ...اهدي يا ادهم مالك في اي 
ادهم بعصبية : اهدي ازاي يعني ...وهنا وافقت علي الرخم الي اسمه هيثم ده 
عمر بكدب: معرفش بقي يا عم لله 
ادهم بص علي نور لقاها عمالة تعيط وماسكة التليفون ..استغرب اوي حالتها 
ادهم :مالك يا نور في أي ...
نور بخوف عمالة تاكل في ظوافيرها وماردتش عليه 
ادهم بص لعمر :مالها يا ابني ...
عمر :معرفش ..شمس قالتلي انها تعبانة 
ادهم :طب تعالوا نروح المستشفي تكشف لو تعبانة اوي كدة .....مالك يا نور انت خايفة من حاجة ده مش شكل حد تعبان 
نور بتوتر قعدت علي الكرسي؛  لا ...سيبوني بس في حالي بقي 
ادهم قلق جدا:  نور في أي مالك ...في حد حصله حاجة ...طمنيني 
نور بحدة: لوسمحت سيبني بقي في حالي ..واطلعوا برا كلكوا ...يلا بقى
شمس: طب معلش اطلعوا انتوا برا وانا هفضل معاها
عمر وادهم فعلا خرجوا براااا ...
________________________&_&&&&&&&&&
في الصالة تحت 
ادهم: انا رايح المستشفي هتيجي معايا ....
عمر: لا مش هسيبهم تاني ....انا هطمن علي نور واخدها هي وشمس ونحصلك ..تمام 
ادهم :ماشي يا عمر 
عمر :ادهم ....براحة شوية انت مش رايح تتخانق وياريت تراعي أن هنا اصلا مش فاكراك حتي لو كان في اعجاب هي مش هتبقي فكراااه 
ادهم بغل :انا هتصرف معاها ولله لاخليها تفتكر كل حاجة الانهاردة والدكتور بتاعها ده لاخليه هو الي ينسي اسمه واسم أمه ويا انا يا هوووو ولله لاضربه 
لانه مستفزني من امبارح اصلا ولله لتطلع عليه كل الي شوفته بقالي تلات ايام ....
وفعلا خرج من الفيلا وعمر كان عمال يضحك: بس 
يلا البس هو الي جابوا لنفسوا ولله 
وطلع موبيله ورن علي أبوه ....
عادل في المستشفي :الو يا عمر يا حبيبي 
عمر بضحك: بابا ادهم عرف موضوع هيثم وجاي المستشفي حالا قول لهيثم يستقيل بقي احسن 
عادل بضحك: يا نهار اسود طب اقفل ...اقفل يا اهبل .
عمر :خد بالك من نفسك يا حج انت كبير مش حمل بوكس من ادهم 
عادل :يلا يا اهبل يا ابن الاهبل ...اقف 
وفعلا عمر قفل وكان عمال يضحك جامد اوي 
ولقه فريدة بترن عليه ...
عمر ببرود.: الوووو 
فريدة :ممكن افهم ليه مش بترد عليا بقي يا عمر
عمر :ولله بحاول ابقي خفيف 
فريدة بصدمة: يعني اي خفيف يا عمر ..مش فاهمة 
عمر :هو مش انت الي قولتي نسيب بعض بتكلميني ليه بقي اصلا 
فريدة بزعل: انا الي غلطانة اني كلمتك 
عمر بزعل: اه غلطانة وغلطانة اوي كمان وبعدين يا ماما انا مش لعبة في ايديك علشان وقت ما تحبي انت تكلميني ..تكلميني ...
شمس بصوت بتنادي عمر ...
عمر حب يغيظ فريدة: أيوة يا سما يا حبيبتي جاي 
يلا سلاااااام 
وفعلا قفل السكة في وشها وفريدة كانت مصدومة 
___________________&&&&&&&&&&&
في أوضة فريدة 
هنا :اي يا فريدة مالك يا حبيبتي ...في اي 
فريدة بزعل: قالي أن هو مش عايزني ..وأنه مش لعبة في أيدي ...بس هو صح وكمان بيتكلم صح ... انا الي رخصت نفسي ووافقت أكلمه أصله. ... هنا روحي قولي لبابا أن انا موافقة علي الجواز من حامد 
هنا بصدمة : فريدة انت اتجننتي ولا اي 
فريدة بعياط :بالعكس أنا الي كنت غبية علشان برفض دكاترة ومعيدين علشان واحد حتي لسه متخرجش ...انا آلي خليته يعاملني كدة  أيوة انا الي رخصت نفسي ...
هنا :ايوه يا فريدة بس انت مش بتحبي حامد 
فريد: يا شيخة اتفو علي الحب الي في ذل ده 
لعلمك بقي يا هنا لو الإنسان الي بتحبيه ماحفظش علي كرامتك يبقي عمره ما هيحافظ عليكي وانا قولت كلمتي انا هشوف نصيبي يمكن يكون مع حامد ..
هنا :خلاص يا فريدة انا هطلع اقول لبابا حاضر ..اففف 
وفعلا هنا بلغت باباها أن فريدة موافقة علي الجوازة 
وأبوها فرح اوووي وكلم حامد وقاله أن هنا موافقة علي الخطوبة و هتبقي اخر الشهر ده 
تفتكروا فريدة فعلا ممكن تتجوز حامد فعلا 
______________________________________&&
في فيلا 
عمر بعد ما قفل مع فريدة فضل واقف مكانه وسرح في الي قاله لفريدة ...ونسي أن شمس كانت بتنادي عليه اصلا 
شمس بدهشة : عمر ...اي مش بكلمك يا ابني 
عمر فاق علي صوتها : هااا اه صح ..معلش ولله نسيت يا شمس ....خير 
شمس:  طب كلم ادهم شوفوا وصل المستشفي ولا لا 
وحاول تهديه احسن  ادهم ده متسرع اوي وعصبي ..وممكن يعمل مصيبة 
عمر : حاضر ..طب ما تلبسوه نروح المستشفي يلا 
شمس:  لا انا فهد قالي استناه...استني يجي و نروح
كلنا معاه...بس ....
عمر : بس اي يا شمس 
شمس: يوسف احنا عايزين نطمن عليه يا عمر ...
عمر اتخض:  تطمني عليه ليه هو ماله هو كويس صح
شمس:  بصراحة لا كان عنده مأمورية مهمة وخطيرة  اوي ..والموضوع بجد مقلق اوي لان مش عارفين نطمن عليه ..
عمر بتفهم : علشان كدة نور قاعدة متوترة وخايفة ... هو بقي بجد اي الموضوع ..مال نور ويوسف انا بجد مش فاهم ومش فاهمة العلاقة الي بينهم دي 
شمس بحدة:  هو ده وقتوا يا عمر يعني ..بقولك مش عارفين هو عايش ولا ميت ...و مش عارفة نطمن عليه ازاي  يا عمر تقوم تقول كدة .....
وفجاه شافوا نور نازلة ولابسة بنطلون جينز وبلوزة بيضاا ولأنه شعرها ودموعها علي وشها 
عمر باستغراب : رايحة فين يا نور 
نور:  رايحة مشوار ...اوعي من طريقي 
عمر مسك ايديها جامد:  ..اي اوعي دي...وبعدين  مشوار اي الي هتروحي وانت في الحالة دي ...اهدي كدة قوليلي رايحة فين وانا هوصلك لو عايزة 
نور بعصبية :وانت مالك لما اكون عايزة حد معايا هقولك ...لكن أنا رايحة لوحدي واسكت بقي شوية
وابعد كدة  عني  ومتعملش فيها راجل عليا 
عمر مسك ايديها تاني بس اجمد:  لا انت اتجننتي بقي وعايزة تتربي ..ورفع أيده علشان يضربها 
ابراهيم بحدة :  عمر .ايه الي انت بتعمله ده ..انت بترفع ايدك علي اختك الكبيرة 
عمر : وحضرتك مش شايف طريقتها وكلامها 
فهد مسك نور وبعدها عن عمر  :ولووو دي اختك الكبيرة ..يعني لو عملت حاجة تقول لابوها هو الي يتصرف ..لكن تمد ايدك لاااا مش مسموح أبدا
فهد بص لقي شمس حاضنة نور 
ابراهيم قرب علي نور واخدها في حضنه : مالك بس يا بنتي في اي ..عاملة كدة ليه في حد زعلك  
نور بعياط: انا عايزة اروح مشوار ممكن بقي تسيبوني اروووح
فهد : وانت في الحالة دي لا طبعا يا نور احنا خايفين عليكي مش تحكم ولله 
ابراهيم : لا يا حبيبتي روحي المشوار ...
نور بصت لابراهيم  : شكرا اوي  طلعت تجري علشان تلحق توصل 
فهد باستغراب :ازاي يعني يا بابا انت مش شايف حالتها ..ازاي 
ابراهيم :اومال تمنعها وتتعب اكتر ...اطلعوا وراها في العربية اوعوا حد يعترض طريقها انتوا وراها بس علشان تطمنوا انها كويس ...سامعين ..فهد انت الي مسئول قدامي ...وانت يا عمر هتيجي معايا المستشفي علشان نشوف هنا. ...يلااا 
ادهم :يلا علشان نلحق آدهم ...اصلا 
ابراهيم بخوف :لي خير. ..ماله ادهم 
ادهم :اي ده انت متعرفش أن هيثم أتقدم لهنا 
ابراهيم :يا نهار اسووود ..طب يلا بسرعة نروح المستشفي ...بسرعة 
وفعلا نزلوا كلهم 
__________________________________&&
في المستشفي عند هنا 
ادهم وصل المستشفي وقرر يروح يسأل علي هيثم الاول وفعلا سال عليه وراحله مكتبه لكن ملقوش فيه ...فقرر يطلع لهنا لحد ما هيثم يرجع تاني ويبقي ينزله ....
وراح أوضة هناااا 
هيثم: لا انت فعلا بقيتي كويسة اوي يا هنا وتقدري تخرجي النهاردة كمان برغم أن انا عن نفسي عايز تقعدي معانا شوية ....
هنا ابتسمت .....
ادهم بعصبية:  طب ليه تقعد هي ما ممكن اقعد انت مكانها علي السرير ده ..
هيثم :افندم ...تقصد اي مش فاهم يعني 
هنا: في اي انت بتزعق ليه ...انا مش فاهمة اي اسلوبك الهمجي ده 
ادهم: وانت لسه شوفتي همجية ولا عرفتي همجية 
اصلا 
عادل بحدة: ادهم اهدي كدة يا ابني ...اهدي وتعالي نتكلم برا .
ادهم :نعم يعني أنا اطلع برا.  والبني آدم ده هو الي يفضل معاها هنا في الاوضة ده علي جثتي تعالي يلااا 
هيثم بصدمة :يلاااا ده انا الدكتور هيثم يتقاله يلا 
ادهم بعصبية :مزعلاك يلا ...طب تعالي ياض 
وشده من البالطوو بتاعه 
هيثم بعصبية :اوعي ايدك دي ..انت اكيد مجنون وانا هندهلك الأمن يرموك برا 
ادهم :لا مش قبل ما انا انادي الحانوتي يكفنك ...تعالاالي بقي .....وفاجاه ادهم نزل ضرب في هيثم .... وهيثم برضو كان بيضربوا بس عنصر المفاجاه عند هيثم كان عالي 
عادل بيحاول يبعد ادهم. ...بس يا ابني سيبه ...عيب كدة يا ادهم ...اهدي بقي
وفي اللحظة دي دخل عمر و ابراهيم وكان ادهم قاعد فوق هيثم وعمال يضرب فيه والأمن اتلموا وعادل بيحاول معاهم يقوموا ادهم ويبعدووه عنه ..لكن ما فيش فائدة 
عمر :يا نهار اسووود ...ادهم فوق ي ادهم...
ابراهيم: شدووه من عليه .. هيمووته 
وفعلا بصعوبه بعدوا ادهم عن هيثم بس برضو هيثم مسكتش ..وكان عمال يضرب في ادهم 
هيثم: بعلو الصوت اطلبوا البوليس بسرعة يقبض علي الزبالة دي....وطلعوهم برا المستشفي كلها .
وكان بيشاور علي ادهم وإبراهيم 
عادل: لا طبعا لووخرجوا احنا كنا هنطلع معاهم 
هيثم :يعني حضرتك يا عمي مش شايف عمل فيا اي 
ادهم اتجنن؛ برضووو. ...برضوو.  عمي محرمتش انت...مافيش جواز يا معفن انت 
هيثم: وانت مين علشان تقرر يا بني ادم انت يا مريض 
ابراهيم بحدة :شد ادهم تعالي معايا بقي ....تعالي 
تعالي ....انا ماشي يا عادل 
ادهم: ازاي امشي واسيبها 
ابراهيم: بقولك تعالي معايا ...يا ادهم احسنلك ..يلا
وفعلا ادهم راح مع ابراهيم وإبراهيم ساق العربية وكان في طريقه للفيلا
__________________________________&&&
في المستشفي عند هنا 
عادل :حقك عليا يا دكتور ...انا مش عارف اقولك ايه 
ولله ..
هيثم بعد ما مشي الأمن تعالي يا اونكل نتكلم في الاوضة ...ودخلوا لقوا هنا عمالة تعيط وكانت تعبانة اوي ومنال بتهديها 
هيثم: اهدي يا هنا ..محصلش حاجة لعياطك ده 
هنا :محصلش حاجة ازاي وهو ضاربك كدة ..انت ازاي يا بابا متبلغش عنو ..ده مجنون بجد ..بص عمل لي في هيثم 
عادل قاعد مضايق اوي من الي حصل ..غصب عنه يا هنا كان معجب بيكي بصراحة قبل ما تفقدي الذاكرة يا بنتي بس هو ماقليش اي حاجة 
هنا :بس انا مش بحبه وبعد الهمجية الي عملها دي وبعد ما ضرب هيثم انا مش عايزة اشوفه حتي يا بابا الحب مش بالعافية ...انا قلبي دق لهيثم مش ليه 
هيثم اتبسط اوي من الكلمة :دي والنبي انت قمر 
عادل بحدة  :هنااااا
هنا اتكسفت وحطت راسها في الارض 
هيثم: اي يا عمي ..انا طالبها في الحلال وعايز اتجوزها ..وانا معجب بيها وهي كمان اي المشكلة بقي
عادل ...هيثم اسمعني يا ابني في حاجات كتير اوي غير انك تبقي معجب بيها أو هي معجبة بيك افهم 
هيثم :اي بقي الي اكتر من كدة ...
عادل: انها مش فاكرة حاجة يا ابني ...
هيثم :طب لو اتقدمت دلوقتي علي الاقل نتخطب ويبقي بعدتها عن ادهم ده برضووو 
عادل :حاضر يا ابني هشوف وابقي اقولك 
كل ده وعمر واقف مصدوم من الي بيحصل ده كله ومش عارف ينطق اصلا يقول اي بس هو واثق أن آدهم  ممكن يرتكب جريمة 
عمر: بابا انا خارج اشوف ادهم 
عادل: ماشي يا ابني ....
___________________________________$$$
نور وصلت اخيرا القسم عند يوسف ودخلت وفضلت تسال. الضباط عليه والي كان بيقولها أنه طلع مأمورية كانت تسال طب هو رجع ولا راح مستشفي ولا اي ..بس مكنش حد بيجاولها 
فهد وشمس برا القسم ...
فهد مستغرب: نور جاية القسم ليه اصلا ..اكيد جاية ليوسف ..ده القسم الي هو فيه 
شمس :لا جاية تسال هو فين 
فهد: يعني اي هو فين مش فاهم ...انت عارفة حاجة انا معرفهاش 
شمس: اه .....
فهد :طب في اي متفهميني يا شمس 
شمس: يوسف في مأمورية ونور خايفة عليه 
فهد: طب ما هو بيطلع ماموريات علطول اشمعنا دي 
شمس: يوسف قالها انها خطيرة اوي ...
فهد قلق :يعني اي بس ..انا  هدخلها القسم خليكي هنا ..
تفتكروا اي ممكن يكونون حصل ليوسف ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نور وصلت اخيرا القسم عند يوسف ودخلت وفضلت تسال. الضباط عليه والي كان بيقولها أنه طلع مأمورية كانت تسال طب هو رجع ولا راح مستشفي ولا اي ..بس مكنش حد بيجاولها لا محدش كان عنده معلومات 
فهد وشمس برا القسم ...
فهد مستغرب نور جاية القسم ليه اصلا ..اكيد جاية ليوسف ..ده القسم الي هو فيه 
شمس :لا جاية تسال هو فين 
فهد: يعني اي هو فين مش فاهم ...انت عارفة حاجة انا معرفهاش 
شمس بتوتر ؛ اه .....
فهد :طب في اي متفهميني يا شمس 
شمس: يوسف في مأمورية ونور خايفة عليه 
فهد :طب ما هو بيطلع ماموريات علطول اشمعنا دي 
شمس: يوسف قالها انها خطيرة اوي ...
فهد قلق :يعني اي بس ..انا  هدخلها القسم خليكي هنا ........
وفعلا دخل القسم لنور لقاها واقفة مش عارفة اعمل اي 
فهد: نور ..
نور :فهد عرفت ازاي اني هنااا 
فهد: مش وقته حد قالك حاجة عن يوسف 
نور بدموع: لا محدش عارف حاجة ..فهد ارجوك اتصرف انا حاسة أنه بجد في خطر 
فهد بخوف: والنبي لتهدي متخوفنيش عليه ..
انا هكلم علي اكيد علي هيبقي عارف هو فين 
نور بخوف :بسرعة طيب كلمه يا فهد 
فهد طلع موبايله وفضل يرن عليه بس كان غير متاح 
...غير متاح يا نور مش بعيد يكون معاه اصلا في نفس العملية 
نور بخوف: لا انا مش هستني كدة انا هروح ادور عليه في كل المستشفيات ..انا حاسة أن قلبي هيقف من خوفي عليه يا فهد  ...
فهد :اهدي طيب ...استني طيب احاول اسال عليه حد من زمايله ...وفعلا فهد دخل المكتب وساب نور برا حاطه ايديها علي قلبها 
نور في سرها: ليه بتعمل فيا كدة يا يوسف ليه بتتفن في تعذيبي هو انا عملتلك اي بس حراااام عليك بقي 
في قربك وجعني وبعدك دبحني ...اروح منك فين.
فهد خرج من المكتب بياس : كلهم بيقولوا طلع مأمورية بس محدش عارف حاجة ..نور احنا لازم نمشي دلوقتي من هنا وجودنا مش لذيذ خالص
نور بصدمة :امشي منغير ما اطمن عليه حتي يا فهد 
فهد: طب ما وجودنا هنا مالوش اي لأزمة يوسف مش في القسم ومحدش بيعرف العملية أو تفاصيلها غير الضباط الي فيها بس ..وده الطبيعي ..تعالي اوديكي المستشفي عند هنا وانا هدور عليه يلا يا نور 
نور : بس... 
فهد :مافيش بس ..صدقيني وجودك فعلا مالوش لازمة يلا يا نور يلاااا
وفعلا خرجت نور معاه وشافت شمس في العربية وشمس ركبت جنبها واخدتها في حضنها 
وفعلا فهد وصلهم المستشفي وراح معاهم يطمن علي هنا ...
فهد :نور بلاش تقولي لاي حد عن يوسف بلاش تقلقيهم عليه 
نور بتعب: حاضر يا فهد هحاول 
شمس :ايوة يا فهد بس شكلها باين عليها 
فهد: قولوا بقي اي حاجة ..هنتصرف اهم حاجة محدش يعرف حاجة 
وفعلا دخلوا أوضة هنا واتفاجوا بشكل هيثم وكدمات الي في وشه
فهد: ازيك يا عمي ...
عادل: تعالي يا فهد يا حبيبي ادخل ..
فهد :اي ده مالك يا دكتور اي عمل فيك كدة بس
هيثم :البني ادم المتخلف الي اسمه ادهم 
فهد : ادهم ...ليه هو انت عملت اي بس يا دكتور
هنا بزعل :  تصور يا فهد علشان عرف أنه طلب يتجوزني 
عمل كل.. ده مش بني ادم ده بجد مريض ولو شوفته قولوا أن انا مش عايزة اشوفه تاني ابدا 
نور بتعب :اهدي يا هنا لله انت متحاملة اوي علي ادهم ليه كدة ....علفكرة ادهم بيخاف عليكي جدا 
هيثم :وهيخاف عليها مني ليه وانا طالب ايديها في الحلال ومن والدها يعني غرضي شريف ومطلعش مني اي حاجة وحشة أو تضايقها
شمس :خلاص يا دكتور معلش قدر ولطف برضوو 
شمس بصوت واطي لفهد: بس انا مكنتش اعرف ان ادهم غبي كدة يا فهد 
فهد بهدو:ء يبقي لسه ماشفتيش حاجة الواد ده مستحيل يتجوز هنا اصلا الا لو ادهم هو الي وافق اصلا
شمس بضحك :يا خبر ابيض 
منال لاحظت أن نور شكلها متغير ومكسورة: نور مالك يا حبيبتي شكلك معيطة ...انت كويسة يا حبيتي ..فيكي حاجة 
فهد بتوتر: اه هي كويسة بس شادة هي ويوسف تقريبا قبل ما ينزل  
عادل : ده بجد ..يوسف ضايقك يا نور 
نور بتوتر: اه يا بابا ...هو من أمتي اصلا بيعدي ساعة غير لما يقول كلمة تضايقني أو توجعني ما هو طول الوقت اصلا كدة .
منال بعصبية: ليه يعني هو فاكر نفسه اي ...
جرا اي يا عادل كلم ابراهيم وقوله احنا هنخرج من هنا علي اسكندرية علطووول في اي لله 
عادل حس أن نور كدابة وان الموضوع مش بس أن يوسف مزعلها ده في حوار اكبر من كدة بكتير 
فهد:  ليه كدة بس يا طنط طب احنا مالنا احنا زعلناكم في حاجة ..ولله ده انتوا لو ماشلتكوش الأرض احنا نشيلكم فوق دماغنا 
منال بحرج :متزعلش يا ابني بس انت متعرفش ادهم عمل اي ..ده فرج علينا المستشفي كلها ..ويوسف يغضب البت كدة . هو في اومال لو كانوا متجوزين كانوا عملوا فيهم اي 
عادل: خلاص يا منال انا هكلم يوسف واعرف اي حصل 
عمر دخل الاوضة ....
فهد:  اي يا ابني كلمتك كتير كنت فين وفين بابا وادهم 
عمر :روحوا علي الفيلا و كلمت ادهم مردش ورنيت علي يوسف برضو غير متاح عرفت حاجة عنه 
فهد برقله: اه اعرف تعالي معايا برا ..يلاااا
عمر: اي يا ابني 
فهد شده: بقولك تعالي ..بعد اذنكوا 
_______________________________$$$
برا الاوضة 
فهد: انت متخلف يا ابني محدش يعرف حاجة 
عمر: ليه مش حاكي يا ابني 
فهد: يخربيتك... اولا لأن لحد دلوقتي منعرفش فين يوسف اصلا ..ولو قولت لابوك هيقولك لابويا وساعتها هتبقي القيامة قامت ...انت مش عارف غلاوة يوسف عند ابويا ازاي ....فاهدي بقي وحياه امك مااشي 
عمر: ماشي يلا ندخل طيب ..يلا علشان انا علي اخري 
__________________________________$$$
في أوضة هنا 
هيثم: وهو مين فيكم اخت هنا 
منال ببتسامة: دي نور بنتي البكرية والي خرج الي كان لابس تيشرت ابيض ابني عمر بعد نور 
هيثم بضحك: ده علي كدة هنا اخر العنقود 
منال ضحك :اه ودي بقي شمس تبقي زي بنتي بالضبط 
هيثم :اهلا وسهلا ..وحضرتك يا نور مرتبطة 
نور بارهاق : لا الحقيقة محصلش نصيب .
منال: لا نور مركزة اكتر في حاجات تانية في الجواز 
وشموسة كمان 
فهد كان داخل سمع الكلمة دي اتخنق اوي وكان عايز يدخل يزعق ويقول انها مراته لكن حاول يتماسك اوي ...وشمس اول ما شافته اتوترت اوي 
وعمر ضحك بطرقة استفزت فهد. 
هيثم :بس غريبة ماشاءالله كلهم زي القمر ومحدش مرتبط حتي انت يا آنسة شمس مش مرتبطة ..معقول
عمر ضحك بصوت عالي اوي وقال في ودن فهد: الواد بيسبل لمرأتك واخد بالك يا فهود 
بس فهد ضربه بايده في بطنه 
هيثم اتحرج :  هو انا قولت حاجة تضحك اوي كدة 
فهد بغيظ :لا ابدا ...بس انت جاي تطلب ايد هنا فملكش دعوة بشمس ده احسنلك يعني 
منال :في اي يا ولاد مالكم ..اهدوا .
هيثم كان بيبص لنور بطريقة لفتت نظر فهد 
هيثم: طب استاذن انا بقي بعد اذنكوا .
وفعلا خرج هيثم وراح مكتبه 
عادل  بحدة :ينفع الكلام الي انت قولتيه قدام الواد ده 
هنا :وفيها أي يا بابا هي ماما قالت حاجة اصلا 
عادل بعصبية: انت يا بت اخرصي خالص انت سامعة ويلا بقي علشان احنا هنجهز علشان نمشي من المستشفي دي .. يلا يا بنات ساعدوها تغير هدومها
واحنا هنستناكوا برا 
فهد :انا عندي مشوار مهم ولازم امشي ..انا هسيب مع عمر العربية وانا هركب تاكسي ..يلا سلام 
عادل :بس يا ابني كدة احنا هنتعبك 
فهد :لا تعب ولا حاجة  يا عمو ..انا بس لازم استاذن 
_________________________________&&&
في المستشفي عند يوسف 
علي بتوتر :  يا دكتور طمني ارجوك ..يوسف بقاله كتير اوي فوق ٣ ساعات في العمليات 
الدكتور :هو الحمدلله كويس بس هو اخد خبطة جامدة في دماغه ونفس الوقت الرصاصة الي كانت في كتفه كان مكانها خطير جدا فادعيله...
علي :يعني اي الرصاصة مكانها خطير ..مش فاهم 
الدكتور :للاسف  يعني ممكن الرصاصة الي أخدها تأثر علي حركة أيده بعد كدة ...احنا مش هنعرف اي حاجة غير لما يوسف يفوق من البنج ...بعد اذنك 
علي اتصدم من كلام الدكتور وخاف اوي عليه 
وقعد علي الكرسي وبدأ يفتكر كل حاجة عاشوها مع بعض وفضل يعاتب نفسه أنه سابه يطلع لوحده 
امير: علي انت كويس 
علي رفع رأسه وشاف امير ..امير 
امير قعد جنبه :في أي يا علي الدكتور قالك اي 
علي :قالي أن الرصاصة الي أخدها في كتفه خدها في مكان خطير اوي ..ممكن تاثر عليه بعد كدة 
امير بقلق: لا متقولش كدة يا ابني ..خير باذن لله 
طب انت كلمت اي حد من أهله تطمنهم 
علي :لا خالص ماجاش في دماغي ..تقريبا يوسف مش قايل لحد اصلا علي العملية ...
امير: ازاي بس يا علي ..ده قالولي في القسم أن في بنت جات وفضلت تعيط وتسأل عليه وفهد كمان جيه وسأل عليه .. خد موبيلي 
علي: لا مش دلوقتي يخرج الاول ويفوق وبعد كدة يحلها حلال ..
امير:  خير باذن لله ...اجمد بقي كدة 
البنت انا لازم اوديها القسم ...
علي: استني بس يوسف يفوق يا أمير وانا هوديها
وفعلا عدي اكتر من ساعتين ويوسف خرج من العمليات ودخل أوضة خاصة بيه وعلي وامير كانوا جمبوا ومعاهم الطفلة بس نامت من التعب  ..
أما فهد حاول يوصلوا لكن معرفش فخاف يروح البيت بيان عليه أنه متغير فقرر أنه يروح يقعد في شقة يوسف ......
__________________________________&_&&___
في المستشفي عند هيثم قاعد مع صاحبه 
رافت ....
رافت: انا بجد مش مصدقك بقي بنت شوفتها امبارح واتقدمتلها النهاردة ...يا جبروتك يا اخي 
هيثم: لله وكنت عايزني اعمل انت عارف كويس أن انا مش بحب اللف والدوران يا رافت و بعدين البنت فعلا زي القمر وأهلها ناس غلابة 
رافت :طب علي الاقل كنت تستني لحد ما تخرج من المستشفي 
هيثم: يا ابني دول من اسكندرية يعني لو كنت استنيت زي ما انت  بتقول يا ناصح كان زمانهم مشيوا ومعرفتلهومش طريق يا عسل 
وبعدين عارف اختها بجد عسسل وكيوت اوي 
ميعرفش الي فيها 😂😊
رافت بيرخم : انت عجباك البت ولا اختها يلا 
هيثم :لا ما انا عايزك تيجي معايا وانا بكتبلها علي خروج تشوفها ...اسمها نور علفكرة 
رافت: يسلام ...يا ابني أعقل بقي ..اعقل 
هيثم: لله يا ابني انا بقولك شوفها يمكن تعجبك وكلم باباها زي ..واي المشكلة هو كل العلاقات لازم يكون فيها الواد عارف البت كويس اوي من وراه ابوها واهلها ...يا ابني دي احلي علاقات الي بتبقي في النور 
رافت: حاضر يا هيثم هاجي معاك ...ما انا اصلي عارف مش هتنزل من علي وداني غير لما اروح 
عايز حاجة تاني ...سيبني بقي علشان ورايا متابعة
وبعدها بفترة مش كبيرة راح هيثم و رافت معاه علشان هيثم يطمن علي هنا ويكتبلها علي خروج 
هيثم: مساء الخير يا عمي .
عادل مكنش طايق كلمه عمي دي خالص ..اتفضل يا ابني ..اتفضل 
هيثم: ده الدكتور رأفت ابن خالي وصديقي 
عادل: اهلا يا ابني ...
رافت :اهلا بحضرتك يا فندم 
هيثم في ودنهة نور الي لابسه ابيض 
وفعلا هيثم بدأ يكشف علي هنا ورافت بص علي نور تلقاها بنوتة كيوته اوي 😂 وهادية واعجب اوي بملامحها ورقتها لا وكمان هدوئها 😊😂
هيثم لهنا: لا تمام اوي تقدري تخرجي يا هنا للاسف الوقت عدي اوي ...
عادل: الحمدلله ...
هيثم :نعم يا عمي 
عادل :اقصد الحمدلله أن صحتها كويسة
هيثم ابتسم لهنا الي اتكسفت اوي 
طب عمي انا كنت عايز رقم حضرتك علشان ابقي اكلم حضرتك 
عادل :حاضر يا ابني ...واخد تليفونه وكتبله رقمه 
هيثم: انا متشكر اوي بجد ..هو حضرتك هتتحركوا امتي 
نور :دلوقتي مش كدة يا بابا 
عادل: اه يا حبيبتي ...
شمس: طب علي الفيلا بتاعة اونكل ابراهيم صح 
عادل: اه 
هيثم :طب تحبوا اوصلكوا انا
عمر :لا منحبش شكرا ...
عادل بحرج :معلش يقصد أن هو معاه عربية 
هيثم اتكسف: طب استاذن انا ..يلا يا رافت 
عادل : يلا احنا كمان يا ولاد 
_________________&&&&&&&&&&&&&&&
في الفيلا عند ابراهيم 
ابراهيم بحدة : انت اي اتجننت رسمي ازاي تعمل كدة يا ادهم ازاااي...ازاي متحكمش عقلك وتراعي أن احنا كنا في مستشفي 
ادهم :وعايزني اعمل اي وهو بيقول عايز يتجوزها اسكت ومتكلمش ...
ابراهيم : لا اضربه وتبقي بلطجي ..انت يا ابني غبي البت مش فكراك اصلا ..فطبيعي تبقي كدة فبدل ما انت تطمنها و تهديها وتحتويها لا تقوم مخوفها منك 
طب انت عارف بقي انها مش طايقة تبص في وشك حتي ....انت من أمتي بالغباء ده كله يا ادهم 
ازاي يعني 
ادهم :انا تعبت ..تعبت بجد حاسس أن كل تفكيري غلط في غلط حتي تصرفااتي ..عمي انا تعبان اوي 
اوي ..وقعد ادهم علي الكرسي وسند رأسه 
ابراهيم اتخض علي ادهم :مالك يا ابني طريقة كلامك بتاكدلي أن في حاجة ملهاش دعوة بهنا بس  هو الموضوع ليه علاقة يشغلك مش كدة ...رد يا ابني ..مالك  فهمني 
ادهم  بوجع :انا اتهمت يوسف أن هو الي حرقلي الشركة وإن هو الي اتفق مع اعدائي في السوق علي كدة كمان 
ابراهيم: اييبيييه ..انت بتقول أي ...انت اكيد اتجننت 
ادهم :اسمعني بس انا معايا دليل قوي 
ابراهيم بحدة :انت تخرص خالص لو مليون دليل قال إن يوسف يعمل فيك انت كدة عمري ما اصدق 
اخص عليك اخص ...ابوك لو كان عايش وسمعك بتقول عليه كدة كان ضربك بالجزمة ....اخس يا ادهم. .. بجد مش طايق ابص حتي في وشك 
ادهم :اسمعني يا عمي ارجوووك بقي 
صدقني انا كان معايا أدلة كتير اوي ..انا لحد دلوقتي مش قادر أثبت برائته ..أنت نفسك لو شفت الأدلة .
ابراهيم :اخرص انا لو ١٠٠ مليون شخص  قالولي أن يوسف هو الي عمل كدة في شغلك عمري ما اصدق ...يوسف الي كان بيقف قدام ابوك علشان تحقق حلمك ووقف جمبك في كل حاجة ورضي يدخل معاك شريك بالفلوس برغم أنه مش بيفهم في حاجة خالص غير شغل البوليس بس علشان يقف جمبك وتحقق حلمك  ..... يعمل كدة 
بقي واحد بيروح كل يوم يدافع عن ناس ميعرفهومش وشايل روحه علي كف أيده يعمل كدة ..واحد بيساعد الغريب وبيفديه بروحه ...هيعمل كدة في اخوووه .ادهم من النهاردة لسانك ميخاطبش لساني لحد ماتثبت برائة يوسف 
وبعد كدة انا ليا صرفة معااااك ...
وفجاه جرس الباب بدأ يخبط....
تفتكروا اي ممكن يجرااا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الباب خبط ..
.وكان عادل ومنال و هنا ونور وشمس وعمر 
ابراهيم: اهلا اهلا اتفضل يا عادل ..اتفضلوا يا جماعة 
عادل :معلش يا ابراهيم ولله هنتاقل عليك انا عارف  ...
هنا بعند وهي باصة لادهم :أيوة يا بابا احنا بنتاقل اوي ياريت نمشي هيبقي احسن
ابراهيم:  اي الكلام ده يا حبيبتي ده بيتك ومطرحك 
اتفضلوا هو انتوا محتاجين عزومة اصلا  يا عادل ...
وفعلا قعدوا ...........
ابراهيم : انا مجهز اوضتك يا عادل انت ومدام منال 
ونور وهنا ليهم أوضة وعمر بيبات مع يوسف أو ادهم 
زي ما يحب بس ما عدا فهد .....
شمس ابتسمت بكسوف ووطت رأسها 
عادل بضحك: اشمعنا فهد بقي 
ابراهيم :لقينا ياسيدي الي يونسوا في اوضته ست شمس هانم منوراها
منال بصدمة :اي شمس ...وشمس مالها بفهد واوضته 
عادل بحدة :اي الي بتقوله ده يا ابراهيم 
ابراهيم :اهدي بس يا عادل انا كنت فاكر فهد أو عمر حاكولك ..انا هفهمك كل حاجة ..فهد وشمس متجوزين علي سنة الله ورسوله 
عادل بصدمة :متجوزين ازاي يعني ومن امتي الكلام ده اساسا 
ابراهيم :اهدي يا عادل انا لسه عارف الصبح زيك بالضبط ولله 
منال بحدة : معقول الكلام ده ..ماتردي يا شمس هانم ..ولا اقولك يا مدام فهد 
ابراهيم :يا جماعة اهدوا علي البنت ..البنت ضحية
لو فهد مكنش اتجوزها كان جوز امها اخدها بالقانون 
علشان كدة اتجوزوا دي كل الحكاية ....
منال :انا بجد ابتديت اتشائم احنا من ساعة ما رجلينا عتبت مصر والمصايب نازلة ترف علي دماغنا 
عادل :اهدي يا منال ..احنا نبقي نفهم من شمس علي هدوووء ..ولا اي يا شمس 
شمس بتوتر :حاضر يا عمو...بص ولله الموضوع حصل بسرعة اوي غصب عننا 
عادل: خلاص يا بنتي اهدي انت بس انا هيبقي افهم منك بعدين 
هنا قاعدة بتبص لادهم باحتقار بس ادهم مكنش مركز معاها خالص 
ابراهيم: طب يلا يا عادل اطلع ارتاح انت ومراتك 
عادل :عندك حق يلا يا بنات ..يلا يا عمر 
عمر :لا يا بابا انا هقف في الجنينة شوية مش جايلي نوم 
نور: ولااا انا يا بابا ....
هنا بغل : انا بقي جايلي يلا نطلع يا شمس  ...
وفعلا عادل ومنال وهنا طلعوا يرتاحوا وإبراهيم كمان طلع يرتاح اما ادهم فراح لفهد 
وعمر طلع يقعد في الجنينة ونور مكنتش عارفة تعمل اي من قلقها قررت تروح الاسطبل ..
_________________________________&
نور قاعدة عند الاسطبل مع زهرة : 
وانت بقي يا زهرة اي حكايتك ..قالولي في الفيلا انك انت اقرب حد ليه في الدنيا كلهااا ...للدرجة دي بيحبك ....
طب ما تطمنيني علي صحبك  مش هو اقرب حد ليكي برضوو ...
عارفة يا زهرة انا اول مرة شوفتوا فيها بيلعب مصارعة حسيت أن قلبي اتخطف مني واول ما دخلته أوضة اللبس بتاعته حسيت اني اطمنت وانا واقفة قدامه برغم أن كنت صغيرة اوي وقتها لعلمك 
مكملتش ١٧ سنة بس أنا كنت بجد حاسة أن في حاجة نقصاني والحاجة دي  كانت معاه هوووو 
وتفووت ايام وسنين وارجع اشوفه وبعد ما اطمن قلبي أن خلاص اهووو موجود معايا تاني ..يروح مني .....
في الوقت ده الحصان عمل صوت عالي ...
زهرة ضحكت : لا مش مسمحاه علي اي كلمة قالها لعلمك بقي زوزو .. وكل كلمة اتهمني فيها وقل أدبه عليا هندمه عليهاااا ...بس اطمن عليه بس .
انا اه ادعي عليه واشتم بس اكره الي يقوم امين
وفضلت قاعدة مع زهرة وتاكلهاااا وكانت فرحانة اوي 
ومطمنة بوجودها وكأنها بتطمنها أن يوسف فعلا كويس وسليم ....
______________________________________$
عمر في الجنينة بدأ يمسك موبيله ويقلب فيه لحد ما شااااف حاجة صدمته .....
عمر بصدمة: معقول ..ازاي....
بس مكنش عارف يفكر 
طلع رقم ادهم ورن عليه وادهم كان ساعتها بيحاول ينام هو وفهد ...
ادهم بتعب: الوو يا عمر 
عمر بوجع: انت فين يا ادهم ...
ادهم: في الشقة بتاعة .. بتاعة يوسف في حاجة 
عمر :اه كنت عايزك ..محتاج اتكلم معاك شوية ينفع
ادهم بتوتر :انت كويس يا عمر ...فيك حاجة 
عمر: ادهم انا كويس انا بس محتاج اتكلم معاك 
ولما تيجي افهمك 
ادهم :لا تعالي انت انا مش قادر حتي اتحرك من مكاني  ..انا هبعتلك الوكيشن ..سلام 
وفعلا ادهم بعتله اللوكيشن ...وعمر اخد عربية فهد وراحله علي شقة يوسف 
وفعلا بعدها بأقل من نص ساعة عمر وصل البيت 
__________________________________$$
في شقة يوسف 
عمر اول ما دخل فضل يتفرج بإعجاب: ده بيت يوسف ...غريب اوي 
بس حلوو بس تحسه غامض كدة 
فهد  بضحك : عادي يعني ما يوسف طول عمره غامض ...مالك بقي في اي ....
عمر بخنقة:  مخنووق اوي ..انا مش عارف ليه بيحصل معانا كلنا كدة بجد
ادهم :ولله عندك حق تحس بجد أن الموضوع في حاجة غريبة ..
فهد :وانت اي بقي الي حصلك يا عمر 
عمر بوجع: فريدة كلمتني 
ادهم :طب ما حلو ده اوي اي بقي الي مزعلك كدة 
عمر :بس انا قولتلها أن مستحيل ارجعلها تاني علشان انا مش لعبة في ايديها وقت ما تحب ترجع يبقي بمزاجها .ووقت ماتسيبني برضو يبقي بمزاجها
فهد :يا غبي.. ليه بس كدة 
عمر: اهو الي حصل بقي يا فهد
ادهم :طب ماشي .. وبعدين ...
عمر فتح موبيله ..بص 
ادهم: دي فريدة ...مين الي جنبها ده 
عمر: اتقرت فاتحتها النهاردة عليه ده معيد عندنا 
ادهم بحدة :الواطية ...اي البت دي 
فهد: بس يا ابني انت ...واي الي يخليها تبيعك كدة يا عمر مش هي بتحبك 
ادهم :ما انا بقول علشان واطية اي يعني لما يزعقلها أو يتعصب شوية ..يعني 
فهد رمي عليه المخدة :بس يا واد يا حقنة انت ..بس
بص يا عمر انت لو فعلا بتحبها انزل اسكندرية بكرة 
واتكلم معاها وقولها الظروف السودة الي احنا فيها حاليااا...لو لا خلاص انساها وعدي انت لسه بدري عليك اووي انت لسه متخرجتش اصلا واتسي كلام الواد ده تماما ...
ادهم : ..ماشي يا اخويا ..خليني انا كدة أحل مشاكل غيري ومشاكلي انا هتموتني قريب 
فهد :ادهم انت كويس .. بص انا عارف اني مقصر معاك اوي ...بس ولله  احنا كلنا اتسحلنا في الي حصل للبنات محدش اخد باله من حوارك انت 
معلش يا ادهم حقك علياااا ...ولله انا كنت ناوي اجيلك النهاردة الشركة بس موضوع يوسف ده .
ادهم بدهشةة يوسف ...ماله يوسف 
عمر: انت متعرفش أنه طلع مأمورية ولحد دلوقتي مش عارفين نوصله حتي 
ادهم قام فاجأه :اي الهبل ده وقاعدين كدة في برود 
فهد برود: اي بس ..انا جيت هنا لاني مش قادر اروح اصلا البيت انا قلبت الدنيا عليه بس كل الضباط زمايله قالولي أن المأمورية دي بالذات سرية اوي 
ومحدش عارف حاجة ....اعمل انا اي بقي 
ادهم ةنروح ندور عليه في مستشفيات مصر كلها 
فهد :حاولت ولفيت لحد ما تعبت وبعد كدة فكرت أنه ممكن يكون في بلد أرياف مش هنا اصلااااا
ادهم: يعني اي في اكتر وقت هو محتاجنا في مش هنقي حواليه ..ازاي يعني يا جماعة 
فهد : لا بس فكر فيها بالعقل ..احنا لازم نستني علي الاقل علي يفتح تليفونه ويرد علينااا 
ادهم : انا مش قادر اقعد هنا اصلا انا نازل 
فهد :انت يا ابني رايح فين بس دلوقتي 
ادهم: هروح بيتي مش هقدر اقعد في بيته وانا مش عارف هو فين دلوقتي 
عمر: افففففف ....اوعي انا هنام اوعي كدة 
فهد :نام يا خويا بارد صحيح ..
_____________________________________&&
في المستشفي عند يوسف 
يوسف فاق من البنج ..اعااا ..انا فين 
علي بصوت واطي: انت بتتحاسب 
يوسف ضحك ...علي انت لسه قلب اسود 
علي ضحك: حمدالله علي سلامتك يا جو 
يوسف: انت الي انقذت حياتي يا علي مش كدة
علي: احم.. مش بحب اتكلم عن بطولاتي كتيرر
استني انا هنادي الدكتور يطمني عليك ...ده احنا كنا هنموت امبارح من القلق عليك .... وخبطه في كتفه
يوسف :اعااا  صحيح بقرة ..طيب بسرعة .
وفعلا علي ناده الدكتور علشان يطمن علي يوسف 
الدكتور :حمد لله علي سلامتك يا بطل 
يوسف: بتعب لله يسلمك ....اعااا 
الدكتور :خليني بس اطمن عليك كدة وعلي دراعك 
وفعلا كشف الدكتور علي يوسف وطلب اشاعات 
علي: طمني يا دكتور علي كتفه 
الدكتور :بص احنا هنتاكد بالشاعات لكن هو حاليا الحمدلله الرصاصة ماقصرتش عليه 
علي بفرحة: ربنا يخليك يا دكتور ولله طمنتني
يوسف: انا مش فاهم ..حاجة. دكتور انا حاسس أن الجرح شادد عليا اوي .
الدكتور :الرصاصة كانت في مكان خطير يا يوسف الموضوع كان صعب اوي مش هين 
يوسف: طب و الطفلة يا علي 
علي: بسبوسه نايمة اهي 
الدكتور :طب استاذن انا بقي ...حمدالله علي سلامتك 
علي : ربنا يخليك يادكتور... اتفضل يا دكتور 
يوسف  بيبص علي بسنت :حبيبتي ملاك نايم ..كويس انك مسلمتهاش يا علي 
علي :لا امير قال للواء أن الطفلة معانا كدة كدة لازم تفضل معاهم لحد مايلاقوا ابوها وامها 
يوسف :يا حبيبتي كنت هموت علشانها ..اسمها اي 
علي. اسمها  بسنت علفكرة كانت قلقانة اوي عليك 
يوسف : حبيبتي ....طب ...محدش كلمهم ادهم ..فهد .نور مثلا
علي: يا ابني تليفوني وتليفونك في المكتب 
بص انا هسيبك تتنيل ترتاح شوية عقبال ما اروح المكتب اودي بسنت للواء علشان لازم ياخد أقوالها 
واجيب التليفون واجي 
يوسف بتعب: ماشي ..انا كدة كدة هنام علشان تعبان اوي 
علي :طيب سلام بقي ...انا هكلمك فهد علشان اجيبلك هدوم ماشي 
يوسف :ماشي يا علي ..هتعبك معايا بقي 
هبقي اردهالك لما تتصاب يا حبيبي وتتكسح زي 
علي :لا....اي انت بتقول أي ..انت فعلا كدة ..يحرقك
انا مش فاهم الي اداك الرصاصة منشلش ليه في لسانك ده طوله مترين .. علي الاقل كنا ارتاحنا من القرف ده  ...يا ساتر عليك ..لا بجد يا ساتر 
وشال بسنت وخرج بيها من أوضة يوسف ويوسف فضل يضحك علي صاحبه ..وفضل يفكر في الي عمله مع نور وكلامه معاها 
يوسف بزعل  : ياترا خوفتي عليا يا نور ..يا ترا بعدي هياثر فيكي..... لا طبعا اكيد مش هيثاثر فيها انا اتعاملت معاها وحش اوي اوي ..محدش بستحمل كدة اصلا 
كل ما احاول اخليها تنسي حاجة عملتها في حقها ارجع اعمل حاجة اسوء منها بمراحل ...غبي اوي 
___________________________________$$$
في الفيلا عند نور 
نور فاقت علي صوت الراجل. الجنايني 
نور بخضة: أي ده 
الجنايني: صباح الخير يا هانم حضرتك نمتي في الأساطيل ده معقول برضووو 
نور بصدمة :اه ..يا خبر معلش اصل لو مكنتش نمت هنا ..مكنتش هنام اصلا 
الجنايني: طب علي مهلك يا هانم ..تحبي اعملك حاجة 
نور :ربنا يخليك انا هصبح علي زهرة وهاجي 
الجنايني بقلق :حضرتك عارف. إن سي الاستاذ يوسف محرج علينا أن محدش يجي ناحية زهرة خالص ..
نور :متقلقش انا هيبقي أقوله ..هو مش هيقولك حاجة ..
الجنايني :ماشي يا  هانم بعد اذنك .. وخرج برا 
نور: زهوورة صباح الخير ...شوفتي بقي بسبب رغي معاكي طول الليل نمت منغير ما احس ..أنا حبيتك اوي يا زهرتي بجد ...بس انا بقي مضطرة اطلع واسيبك  دلوقتي ...اه والنبي ادعيلي الاقيه..باي 
وفعلا نور طلعت من الاسطبل و راحت الفيلا ولاقت هنا صاحية وبتكلم في التليفون 
نور :صباح الخير 
هنا بقلق :..طيب سلاام ....صباح النور 
نور: مالك يا هنا اتوترتي ليه كدة ...انت كنتي بتكلمي مين 
هنا :هكون بكلم مين يعني ولا حد يا نور 
نور: هناااا انا بسالك بالذوق مين ده ...بسرعة 
هنا :بصراحة ده هيثم بقي ..كان بيكلمني وانا رديت عليه 
نور: يسلام ببساطة دي يا ست هنا ..اصلا جاب رقمك منين بقي 
هنا: أصله اخده مني قبل ما نمشي 
نور: يا بريئة ..ماشي هنا ...ماشي ..وطلعت نور اوضتهااا تاخد شاور علشان تلبس وتنزل تروح قسم بتاع يوسف تسال عليه 
__________________________________&&
في شقة يوسف 
فهد كان نايم ...صحي علي صوت تليفونه بيرن 
فهد بنوم: الووو 
شمس؛ انت فين ..ممكن اعرف 
فهد ابتسم اول ما سمع صوتها ...صباح الجمال ولله احلي صباح اني اصحي علي صوتك 
شمس بزعل: لا ولله طب ما انت بايت برا البيت ممكن اعرف بقي بايت فين ومع مين يا فهد 
فهد بضحك: بايت مع مين هي وصلت لكدة ده احنا لسه بنقول يا هادي 
شمس بزعل: طب خلاص متحكيش انا اصلا مش عايزة اعرف حاجة عنك اصلا ....وعلفكرة انا غلطانة اني رنيت عليك المفروض اسيبك معاها 
فهد كان بيضحك بصوت عالي: استني بس يا مجنونة انت ..انا بايت في بيت يوسف ..ومع عمر ولله ...وبيشخر جنبي اهوووو حتي 
شمس: يسلام هو يوسف عنده شقة اصلا مش هو عايش معاكوووو 
فهد :لا عايش في شقتوا بس كان زمان عايش معانا 
المهم انت اي اخبارك واخبار رجلك ..علفكرة لازم نروح نطمن عليها لان المفروض انك متتحركيش عليها خالص ..وده مش بيحصل 
شمس: يا سيدي انا كويسة ولله واخدت دوايا اول ما صحيت بس انت ليه بايت برا البيت اصلا
فهد :بصراحة مقدرتش اروح ...خفت لابويا يشوفني ويعرف أن في حاجة ..ابويا لو عرف بموضوع يوسف ممكن يطب ساكت فيها ...ونور كمان الصراحة مقدرتش ارجع يا شمس 
شمس :طب مافيش اي اخبار عن يوسف 
فهد ..يا فرج لله اقفلي دلوقتي يا شمس جاتلي رسالة أن علي فتح تليفونه ..هكلمه وارجعلك 
ادعي والنبي يا شمس ..سلاام 
شمس :سلاام ...يارب استرها يارب  
وراحت لنووور
_____________________________
فهد بدأ يرن علي علي ...رد بقي يا علي 
الووووو علي ..انتوا فين ...فين يوسف يا ابني 
علي: الو يا فهد متخفش يا فهد الحمدلله انا كويس 
فهد :ماتولع يا اخي ..انا بسالك عن يو سف لله 
علي بضحك: كنت عارف انك واطي ...الحمدلله احسن من امبارح بكتير .هو اتصاب في كتفه وكانت خطيرة بس عدت علي خير 
فهد :وانت يا ابن ... لما كنت معاه مكلمتنيش ليه وقافل موبايلك ليه اصلا ....يا مستفز
علي ؛وكنت عايزني اعمل اي بقي ..كنت اكلمك اقولك تعالي الحق اخوك بيموت في المستشفي وبعدين انا اصلا مكنش معايا موبيل يا ابني 
فهد :ده لما اشوفك هنفخك انت مش عارف انت عيشتنا يوم كان عامل ازاي ..ابعتلي عنوان المستشفي بسرعة.....
علي: حاضر اصبر....هبعتلك اللوكيشن بتاعها...بس اعمل حساب يوسف في هدوم اوك ..سلام 
فهد بفرحة : سلاااااام 
وكلم شمس ونور كانت عندها في الاوضة مستنين المكالمة بتاعة فهد 
نور بقلق :  الو يا فهد والنبي طمني عليه 
فهد بفرحة : لا الحمدلله يا نور هو في المستشفي 
متصاب بس الحمدلله مش خطيرة 
شمس: طب الحمدلله يا رب 
نور: طب اي المستشفي يا فهد... ارجوك بسرعة ابعت العنوان 
فهد :اهو علي بعته ..استني هعدي عليكوا وبالمرة اجيب هدوم ليوسف 
نور بفرحة:  لا تبعته ليا انا ...انا جاهزة اروح حالا 
فهد بضحك: حاضر ...هبعته  حالا 
وفعلا فهد بعت العنوان ونور اخدت فلوس وشنطتها وجريت ركبت تاكسي وفي طريقها للمستشفي 
__________________________________$$
في اسكندرية 
والد فريدة بعصبية: يعني انت مش شايفة نفسك متغيرة يا فريدة ...ده منظر واحدة خطوبتها اخر الشهر ده 
فريدة  : يوووووه في اي بس ..متغيرة فين يعني
والد فريدة :يا بنتي انت لو مش عايزة الدكتور ده ارفضيه ..بس انت من ساعة من جيه وقريته الفاتحة وانت مبوزة وفي اوضتك بتعيطي ...ليه ده كله 
انا مش جابرك عليه ..لو مش عاجبك ارفضيه 
فريدة بدموع :مافيش حاجة ..مافيش 
وسأبته ودخلت اوضتها ....
فريدة في اوضتها دخلت وكانت عمالة تعيط ..وطلعت صورة لعمر : عارف مهما حصلي لو طلعت قلبي كدة ودوست عليه عمري ما هرجعلك تاني يا عمر .....عمري ...فضلت تعيط 
______________________________&&&
نور اخيرا وصلت المستشفي وفهد كمان كان وصل الفيلا لشمس بس حب يسيب لنور الفرصة أنهم يقعدوا مع بعض شوية 
في أوضة يوسف .كان صاحي بس كان تعبان اوي وزهقان اوي. ...بس حصلت حاجة  .....
وفاجاه دخل نوووور 😲.....
تفتكروا حصل اي ...ونور هتعمل اي اصلااا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وفعلا نور راحت المستشفى عند يوسف وكانت متشوقة اوي انها تشوفه وتشبع عينيها منه 
وفعلا سالت عليه وراحت لاوضته بس الي شافته 
كان صدمة....
يا ترا اي بقي الي نور شافته .....
___________________________________$$
في الفيلا عند ابراهيم 
وصل فهد وعمر كان جاي معاه  ...
شمس بفرحة:  فهد ..انت جيت 
عمر برخامة :  سبحانك يارب اومال مين مثلا... خياله 
شمس : يارخم ..بطل بقي يا عمر لله 
عمر بضحك :لله ماهو سؤال بجد مستفز اوي يعني 
فهد ضحك علي عمر .. بس ياض 
.المهم انت عاملة اي النهاردة ورجلك قادرة تتحركي ولا لاء 
شمس مسكت أيده :  بص احسن من امبارح بس برضو ماشية بالمسكن 
منال:  يا حبيبتي ما انت رجلك متحبسة ومع ذلك بتقولي وبتمشي عليها كتير اوي يا شمس كدة رجلك هتورم وهتتعبك اكتر 
فهد: ولله يا طنط عندك حق ..وانا لسه قايل الكلام ده الصبح ...مش كدة برضووو يا ست شمس 
عادل بحدة :فهد انا عايز اتكلم معاك شوية برا في الجنينة 
شمس بتوتر: طب ممكن ابقي اجي معاكوا يا اونكل 
عادل بحدة : لا انا عايز اتكلم معاه لوحدنا 
فهد قلق من نبرة كلامه وحس أن في موضوع 
ليه علاقة بجوازه من شمس 
فهد: حاضر يا عمي من عينيا 
ابراهيم: طب ممكن نفطر الاول وبعدين اقعد معاه واسلخه زي ما انت عايز يا عادل ..يلا يا بنات الأكل جهز ..
عمر بضحك :يلا يا بنات ...طب بالنسبة للولاد يموتوا من الجوع عادي كدة ....اي يا عم الحاج ابوك  كارهنا ليه 
فهد بضحك : ولله يا ابني ما عارف ...
ابراهيم:  بعد الشر عليكوا يا حبيبي وبعدين انا لو سبتكوا هتكلوا الاكل ومش بعيد تحلوا بينا 
عادل :مشاء لله عليهم يا ابراهيم يلا يا ولاد اقعدوا ناكل ...اومال فين نور يا منال محدش صحاها لي 
هنا :لا مكنتش جنبي اصلا يا بابا علشان اصحيها 
عادل: اي ده ..اومال فين...يمكن في الجنينة ..انا هقوم اشوفها. 
فهد بتوتر : لا يا عمو هي نزلت 
عادل بصدمة : نزلت ..الصبح اوي كدة معقول ..وبعدين راحت فين اصلا منغير ماتاخد اذني 
ابراهيم: اهدي يا عادل بس ..اهدي مش كدة 
فهد: طب بس ممكن تهدي يا عمو 
هي ممكن تكون نزلت تشوف هدوم أو أي حاجة واكيد زمانها جاية 
عادل بحدة :  ماشي نور ...ماشي لما تيجي انا ليا تصرف معاها 
ابراهيم :خلاص بقي اهدي يا عادل ولما ترجع هنفهم منها كل حاجة ....اقعد بقي افطر 
...........
وفجاه الجرس ضرب ...
عادل: ممكن تكون وصلت ..
فهد: لا ده اكيد الواد ادهم اصل هو قالي أنه جاي 
استني افتحله 
...........
فهد فتح الباب لادهم .. ادهوووم ادخل يلا
ادهم مسك ايد فهد واتكلم بصوت واطي :  عرفت يوسف فين صح 
فهد :يووه يا ابني قولتلك اه ..والله اه وكويس كمان  ونور عنده دلوقتي وهنفطر ونروح بس اوعي حد يعرف من البيت هنا حاجة.... هااا 
ادهم: حاضر بس احنا ليه نستني مانروح دلوقتي نطمن عليه 
فهد : لا ويلا بقي مش هتفضل واقفين كدة يلا ادخل
ادهم : ماشي يا اخويا يلا 
صباح الخير عليكم جميعا 
عادل :حبيبي صباح الفل ..اتفضل بقي كل معانا 
ادهم بضحك :حاضر يا عمو ...اكيد يعني هاكل ده انا ميت 
هنا بخنقة : اففف بجد ..انا هقوم بقي علشان شبعت 
ابراهيم :انت مفطرتيش يا حبيبتي ..اقعدي 
هنا برخامة :لا أصل بصراحة نفسي اتسدت ..وبعدين 
صحيح يا بابا هيثم عايز ياخد معاد علشان يجيب أهله ويجول يزورونا
فهد ضحك بس حاول يكتم ضحكته بسرعة 
بعد ما شمس ضربته في رجله بخفة 
ادهم بصوت واطي : للهم ماطولك يا روووح ...
عادل: مش وقتوا الكلام ده يا هنا ..لما نرجع بيتنا 
هنا :لله يا بابا طب امتي هنرجع يعني 
ابراهيم: طب فيها أي رايك لو جم هنااااا يا عادل 
فهد بصوت واطي لشمس: اوباااا دي القيامة قامت يا جدعان 
عمر بتريقة :واد يا فهد ابوك بيسهلها ليه كدة... بص ادهم بيبص لابوك ازاي تقريبا هيتحول زومبي وياكله 
فهد.بضحك  : لا ادهم عاقل وهيقدر أنه راجل كبير وفي آخر ايامة
عمر بضحك :بس كدة طب الحمدلله 
عادل استغرب بس رد: لا طبعا يا ابراهيم ..ليه يعني لما نروح بيتنا ..ليه الاستعجال ده اصلا 
هنا :طب وفيها أي يعني يا بابا 
ادهم فاجأه قام من السفرة بهيبة مش طبيعية :فيها اني ممكن عادي خالص اح.دفك باي حاجة في وشك 
سامعة يا بت انت ولا لاااء ..ومالك يا اختي ملهوفة عليه كدة ليه ..امال لو كان تامر حسني ده حتة واد 
مع.فن لا راح ولا جيه 
هنا بعصبية: وانت مالك اصلا ...انا حرة ياأخي 
هو انت ولي امري .واحد معجب بيا وانا كمان ...
ادهم بعصبية خبط علي السفر جامد لدرجة أن هنا اتخضت جامد 
ادهم بحدة :انت اي ...بت انت ولله لو سمعتك بتتكلمي عن الواد الملزق ده تاني مش هيحصلك طيب ...سامعة ولا لااء
ابراهيم: ولا يا ادهم اي الي انت بتعمله ده انت اتجننت ولا اي ...انت مش ولي أمرها ولا جوزها 
علشان تتكلم كدة ..اتلم  بقي .....سامع 
ادهم بعصبية  : يا سلام لو علي كدة ..طيب انا عايز اتجوز بنتك يا عم عادل ....هاه موافق 
عادل قاعد مصدوووم من الي بيحصل ده  .اي يا ابني ده ما براحة يا ادهم يا ابني مش كدة 
ادهم :براحة اي بس ..ما حضرتك موافق انها تتجوز هيثم ..
عادل بضحك: يا ابني انا معرفوش اصلا علشان اوافق عليه ...اهدي بقي ..وانت يا هنا اهدي شوية 
هنا بتبص لادهم بغل :بس انا مش بحبك انا بحبه هو 
ادهم مسك ايديها جامد :مش بمزاجك ...سامعة 
عادل مسك ايد ادهم: اوعي ايدك من عليها يا ادهم انا محترمك لاخر ثانية ..متخلنيش اضايق منك
ادهم ساب ايديها وبصله  بحرج :انا اسف يا عمو بس ...
عادل :خلاص يا ادهم بعد اذنك .. لازم تفهم أن محدش هيجبر هنا علي اي حاجة .. فاوعي تقول كدة تاني .. انا بحبك وبعتبرك زي ابني عمر 
ادهم اضايق اوي من نفسه ولأنه لأول مرة يتحط في موقف زي ده فقرر أنه يمشي ويسيب الفيلا 
ادهم :حاضر ...فهد انا هستناك في الجنينة لما تخلص ابقي تعالي ..بعد اذنكوا 
وفعلا خرج ادهم في الجنينة وكان مضايق اوي 
___________________________________
فهد :معلش يا عمو متزعلش منه ..
وانت هنا ولله ادهم طيب بجد ادي نفسك فرصة 
هنا بعند :انا قولت لا. .يعني لااء ....وسابتهم وطلعت اوضتها 
منال :انا ولله ما عارفة اتكلم اقول اي ..انا طالعة وراها يا عادل واول ما نور توصل اندهلي ..بعد اذنكوا 
ابراهيم :اتفضلي 
عادل :فهد تعالي انا عايز اتكلم معاك شوية لوحدها 
فهد بثبات :اتفضل يا عمي ...
وفعلا عادل وفهد دخلوا أوضة فهد يتكلموا 
وابراهيم دخل مكتبه علشان كان وراه شغل 
وشمس كانت مضايقة اوي علشان ادهم فقررت تطلع تتكلم معاه شوية بس كانت متوترة اوي احس فهد يشوفها وخصوصا انها عارفة أنه بيغير عليها من اقل حاجة...بس استغلت أن هو مع عادل وخرجت الجنينة .....
____________________________________&&
في الجنينة 
ادهم قاعد متغاظ اوي من الي حصل ...
شمس: ادهم ..ممكن اتكلم معاك شوية
ادهم ببتسامة مزيفة :اه طبعا..طبعا  تعالي يا شمس 
شمس قعدت: بص بقي انا عارفة أن انا ماليش حق اتكلم معاك في اي حاجة تخصك ..بس 
ادهم مقاطعا لها :متقوليش كدة يا شمس انت مرآة اخويا وزي اختي ..يعني براحتك ..اتكلمي وانا سامعك 
شمس بحرج: بص يا ادهم بصراحة ومنغير زعل ..انت عنيف اوي بجد ..واخد كل حاجة بالعافية 
وعصبي كمان ..مين البنت الي ممكن تسيب حد هادي ولطيف معاها وتبص لواحد كل ما يبقي موجود يزعق ويتعصب عليها ..
ادهم بحرج :طب ما انا بتعصب علشان انا فعلا غيران عليها يا شمس ...انت عاجبك إصرارها علي هيثم ده هي تعرفه منين اصلا ..لحقت حبته كدة معقول يعني 
شمس: يا ابني افهم  ..هي ممكن تكون معجبة بيه معجبة بذوقه بطريقته بس ....
ادهم :طب وإصرارها ده دي مصرة عليه زي ما تكون عرفته من عشرين سنة  ..
شمس: بص  اكيد ده عند معاك يا ادهم .. بص بصراحة يا ادهم انا معرفش عنك حاجة خالص بجد 
بس لما اتكلمت مع نور قالتلي عنكم أن 
فهد متعرفووش علشان اتخانقت معاه اول ما وصل اسكندرية .
يوسف اكتر واحد مخه مش بيقف و ملاوع كدة 
وادهم طيب وذكي اوي 
الي استغربته أن انت عصبي اووي ومش بتفكر قبل ما تعمل المصيبة يا ادهم 
ادهم :صدقيني يا شمس انا فعلا مداس عليا اوي الفترة الي فاتت زيادة عن اللزوم  ..ويمكن هو ده الي مخليني مش عارف اظبط تفكيري كويس 
شمس :طب ما كدة انت ممكن تضيع هنا من ايدك ده لو انت فعلا بتحبها يا ادهم ....وزي ما قولتلك البنت بتحب الكلام الحلوووو محدش هيحب الخناقات 
ادهم :يسلام طب اشمعنا نور ويوسف دي حياتهم كلها خناقات بس ...انا حاسس أنهم شوية ويولعوا في بعض ...انا اصلا مستغرب أنهم مكملين مع بعض 
شمس .........
___________________________________&&
في أوضة فهد ...
فهد :اتفضل يا عمي ...خير بقي كنت عايزني في اي 
عادل :شمس قالتلي يا فهد انكم متجوزين يا ابني 
انا محبتش اتخانق مع شمس لأن انا معرفش اي الي خلاكوا تعملوا كدة اصلا .
فهد بجرائة :بص يا عمي انا عمري ما كنت بحب الف وادور .. انا ولله ما اعرف انها اصلا اسمها شمس 
انا اتعرفت عليها في اسكندرية بنت تايه وكانت بتعيط ..كل الي عاملته أني حاولت اساعدها واجرت بيت وخلتها تعيش فيه...وكل ده انا عملته علشان اساعدها اني انزلها مصر وكنت عارف وقتها ان اسمها  جميلة مش شمس هي ضحت عليااا ....لحد فعلا ما عرفت انها شمس 
قريبتكوا ..انا شفتها قريبة من  العمارة بتاعتكوا بس ناحية البحر ...صدقني ده كل الي حصل ولله ما بكدب في حرف واحد وبعد كدة اتجوزنا علشان نعرف نرجع القاهرة 
عادل: وانا مصدقك يا ابني ومقدر انك ولد شهم وجدع ...بس أنا كنت عايز منك طلب 
فهد : اومر يا عمي 
عادل عايز...............
فهد 😲😲😲 ايه 
________________________$$$$$$$$$$$$
في المستشفي عند يوسف 
نور دخلت شافت الممرضة قريبة اوي من يوسف بيتغيره علي الجرح ...بس وضعها مش طبيعي 
وكانت بتقوله...
الممرضة برقة زيادة :الف سلامة عليك يا فندم ولله انا لما عرفت أن انت الي اتصابت قلبي وقع في رجلي 
يوسف مكنش بيرد مكتفي أنه بيبصلها بس 
الممرضة: انا بجد مش عارفة ازاي مجاش اي حد من أهلك أو اخواتك بجد مش مصدقة ..حتي استاذ فهد ماجاش 
يوسف :حظي بقي يا رنا  محدش جيه ليا ولا حد عبرني حتي 
نور كانت واقفة علي الباب واول ما سمعت الكلمة اضايقت اوي برغم انها دورت عليه كتير بس كانت حاسة انها كانت سيبااه في اكتر وقت هو محتاجها فيه 
الممرضة :خلاص متزعلش نفسك انا معاك ومستعدة أفضل معاك علطوووول 
نور: بس احنا بقي مستغنيين عن خدماتك الرخ*يصة يا ماما 
يوسف بفرحة مقدرش يخبيها :نور انت هنا 
الممرضة: انت مين وازاي اصلا تدخلي من غير ما تخبطي الباب .. في حاجة اسمها خصوصية المريض
نور بعصبية رمت شنطتها ومسكت الممرضة من قميصها :بت انت.... انت متعرفينيش انا ممكن اكلك صاحية...سامعة ولا لااء فبلاش انا وغوري بقي من هنا ..ويكون في علمك انا لو شوفتك عنده تاني في الاوضة ولله ما هيحصلك طيب 
الممرضة :انت اكيد مجنونة ..عجبك كدة يا باشا 
يوسف كان بيتابع الموقف ببتسامة ..ومردش علي الممرضة 
نور :انت بتشتكيني قدامي ..يلا غوووري من هنا 
وفعلا نور زفت الممرضة برا الاوضة بتاعة يوسف 
وبدأت تبص ليوسف بغل وحقد جامد 
ويوسف اتوتر من بصتها وخصوصا أن ردود فعلها مش متوقعة ابدا 
يوسف بتمثيل: اه دراعي ..اه 
فاجأه نور اتغيرت ملامح وشها من العصبية للخوف 
نور قربت من يوسف :مالك بس اي حصل حاسس بايه 
يوسف مسك ايدها وقربها من قلبه ...
لكن نور اخدت بالها اخيرا أن هو قاله التيشيرت بتاعه ..فسحبت ايديها بسرعة وبكسوف
يوسف: اي مالك اتوترتي ليه كدة انت كنت من دقيقة عبده موته في نفسك اوي يعنى 
نور بحدة: لله ماتتلم كدة ...اومال كنت عايزني اسيبها تسبلك ..
يوسف ببتسامة خطفت نور اوي :لله ده انت بتغير يا جميل بقي 
نور بسرعة :لا طبعا انت مجنون هو انا اعرفك اصلا با ابني انت علشان اغير وبتاع ....كلام فاضي بجد 
يوسف بخبث:  لا ولله 
نور بتوتر: اه ولله ..ولا انت ناسي انت عملت اي 
يوسف بزعل:  طب عيني في عينك كدة . 
فعلا نور رفعت وشها وبصت ليوسف. ..
يوسف :بصي بقي انا اسف علي اي كلمة طلعت مني يا نور انا عارف اني زوتها معاكي اوي بس ولله غصب عني......
نور كانت باصة في عينه بس وساكتة......
يوسف بضحك وخبث: واضح انك مسمحاني من قبل ما اتكلم اصلا.....وغمزلها بعينه 
نور ؛احم ..انا بس كنت جاية اطمن عليك لما عرفت بالصدفة انك في المستشفي 
يوسف بهزار؛ اي ده معقوله ولله ما كنت اعرف انك انت جدعة اوي  ويا ترا روحتي القسم برضو صدفة وقعدتي تزعقي هناك صدفةة
نور بكسوف: يوووه ..محصلش حاجة من الكلام ده اصلا الي قالك كان بيكدب عليك 
يوسف بحب: حرام عليكي يا نور انا كان نفسي احس وأشوف نظرة الخوف في عيون الي حواليا كنت محتاجها ...ويوم ما تبقي موجودة تمنعني منها 
نور بحب: اه يوسف انا كنت هموت لو حصلك حاجة 
انا مقدرتش اصدق انك ممكن تروح مني اصلا 
وبدأت تدمع ..انا كل ما افتكر أن انت موجوع بموووت. انا مش عارفة ليه انت مصمم تعذبني كدة 
يوسف ابتسم وقربها منه بهدوء وحضنها جامد ..
نور بادلته الحضن اوي وكأنها بتستمد منه روحها الي أخدها معاك ....
يوسف بحب: حقك عليا يا نور انا مش هضايقك تاني ابدا ... بس وغلاوتي عندك ما تسبيني انا محتاجك اوي  الفترة دي .
انت مصدر قوتي ....
الدكتور بحرج .... احم ...احم 
يوسف بعد عن نور ونور اتكسفت اوي ووطت رأسها بسرعة وبدأت تشتم يوسف في سرها 
يوسف بغيظ: خير يا دكتور ظابط مواعيد ليه اوي كدة 
نور اتكسف اوي وبدأت تتكلم في سرها: لله يفضحك يا يوسف زي ما فضحتني كدة 
الدكتور ضحك: معلش كنت جاي اطمن أن الجرح اتنضف ولا لااء ..وبعدين المفروض انك تاخد إبرة مسكن كمان دلوقتي 
نور بحرج :احم طب انا هخرح برا ...بعد اذنك يا دكتور 
الدكتور: اتفضلي ....يلا يا يوسف حاول تسند عليا ولا اجيب حد من الممرضين 
يوسف بتعب: لا انا تمام ....وفعلا اخد يوسف إبرة المسكن ...وخرج الدكتور ودخلت نور بعده 
نور بقلق :انت كويس يا يوسف 
يوسف بتعب: اه بس كتفي مش قادر منه 
نو:ر طب ما انت ممكن تاخد هوا البس التيشيرت بتاعك طيب 
يوسف بخبث :يعني البسه ازاي يا نور انت مش شايفة ايدي ...انا مش قادر اصلا اتحرك 
نور بقلق ...طب اعمل اي طيب 
يوسف ببتسامة خبث: تعالي ساعديني البسه 
نور بحدة: لا طبعا انت مش مضمون اصلا مش كفاية 
الي حصل من شوية ولا اي يا كابتن يا محترم 
انت عارف الدكتور زمانه بيقول عليا أي دلوقتي 
يوسف بحزن مصطنع: بقي كدة خلاص لو مش عايزة تساعديني وانا محتاج المساعدة ... تعالي دوسي علي الزرار ده 
نور: أي الزرار ده اصلا 
يوسف: ده جرس الممرضين اطلب منهم يبعتولي رنا 
نور بغل راحت ضربته في كتفه :رنا تاني يا يوسف 
يوسف بتعب بجد : يا غشيمة ...يا غشيمة كدة برضوو  يا نور حرام عليكي ...اففف 
نور بقلق :طب انا اسفة ولله ...طب انت كويس 
يوسف بتعب :كويس ازاي يعني ..حرام بجد كدة 
اعاااااا .
نور خافت عليه: طب انادي الدكتور يجي يشوفك 
يوسف متصنع الحدة  :لا يا ستي ممكن بقي تساعديني البس الهدوم ولا برضوووو لا 
نور بتوتر .:.لا حاضر هساعدك ولله يا يوسف انا اسفة ...ولله حقك عليا 
وبدأت نور تجيب التيشيرت بتاعه وبدأت تحاول تلبسه براحة بس فعلا الموضوع كان بجد صعب اوي 
علي يوسف لانه بجد كان موجوع وخصوصا أن نور كانت متوترة 
يوسف بتعب بعد مالبس التيشيرت :لا انا تعبت بجد
نور: معلش يا يوسف ولله غصب عني ..طب اعملك اي ..اجيبلك الدكتور 
يوسف مسك ايديها وبصلها بتعب :لا كدة كدة المسكن مفعوله هيشتغل دلوقتي ...بس انا ممكن انام بسببه 
نور قربت الكرسي: طب يا يوسف نام وانا جامبك اهو
يوسف :طب تلعبيلي في شعري علشان انام 
نور ضحكت :حاضر ...
وفعلا نور فضلت قاعدة جمب يوسف وبدأت تلعب في شعرة وهو كان مبسوط اوي وفضلوا يتكلموا
___________________________________$
في أوضة فهد 
فهد بصدمة: ازاي يعني وليه ..... ارجوك يا عمي
عادل: لا يا فهد يا ابني بس انا عندي أسبابي 
فهد :طب انا من حقي اعرفها علفكرة 
عادل .....................
وفعلا فات اكتر من نص ساعة وفهد و عادل خرجوا 
من الاوضة وكان عمر جهز شنطة هدوم يوسف 
ونزلوا الجنينة ولقوا شمس واقفة مع آدهم بيتكلموا 
فهد بحدة :شمس 
شمس اتخضت من صوته ..أيوة يا فهد ...
فهد :تعالي عايز اتكلم معاكي علي جنب 
شمس بتوتر ..طيب حاضر ...
وفعلا بعدوا عنهم شوية. .
شمس بتوتر :  في أي يا فهد مالك شكلك زعلان ومضايق هو في حاجة....عمي قالك حاجة 
فهد ،: شمس 
شمس بتوتر :اي يا فهد 
فهد: انت ..... انت طالق 
شمس بصدمة ...ايه   انت قولت اي ..انت يا فهد 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في فيلا ابراهيم في الجنينة 
فهد بثبات ،: شمس 
شمس بتوتر :اي يا فهد ..مالك
فهد: انت ..... انت طالق 
شمس بصدمة ... انت قولت اي ..انت يا فهد 
فهد : شمس ...اسمعيني 
شمس بصريخ: اسمعك  عايزني اسمعك كمان يابجح...علفكرة انا الي مش عايزاك اصلا ..سامع كويس ...انا الي مش طايقة ابص في وشك يا فهد ..وكنت هطلب الطلاق منك اصلا 
فهد بوجع: لا يا شمس انت اكيد مكنتيش هتعملي كدة.......
شمس قاطعته بحدة: لا انا بكرهك انا اصلا متجوزاك غصب عني بس علشان ابعد عن جوز امي لأكن انا مش بطيقك اصلا واحد معتمد علي فلوس أبوه معندوش شخصية زيك يتحب ليه هاه وهحبك أمتي اصلا  انا بس الي احترمت مشاعرك بس طلعت ولا تسوي حاجة  ..
فهد اتوجع اوي من كلامها واخد مفاتيح عربيته ومشي وادهم جري وراه 
عادل بصدمة :  اي الي انت قولتيه ده  يا شمس افهمي يا بنتي.الاول ..حرام عليكي الواد ميستهلش منك كدة 
شمس :افهم اي يا عمي هي دي فيها فهم .وبعدين ده يستاهل اكتر من كدة كتيييير اوي 
عادل : واهدي علي الواد شوية ...انا الي طلبت منه يعمل كدة....كان لازم يطلقك يا بنتي كان لازم 
شمس بصدمة:  انت...ليه طيب طلبت منه يعمل كدة 
عادل بحزن: علشان مينفعش تفضلي بعيدة عن امك وأخواتك ومينفعش تروحي ليهم بجوزك هيبقي كلام عدلي صح أن انت غلط.تي مع واحد علشان كدة هربتي ...فقولتله يطلقك ونرجع اسكندرية ويطلب ايدك من امك او مني هناك ونعملكم حاجة زي فرح قدام الناس ..شوفتي بقي انك ظلمتيه يا شمس يا بنتي ده كان رافض أنه يسيبك
شمس بدموع :طب ليه مقلتليش يا عمي ...ليه 
عادل :قولت هو هيحكيلك يا بنتي ويفهمك منغير ما يجرحك ..بس لا انا ولا هو توقعنا رد فعلك ده 
من أمتي وانت بتقولي كدة يا شمس ..ومن امتي وانت بتتكلمي بالاسلوب ده اصلا 
عمر كان واقف وماسك شنطة فيها هدوم ليوسف 
:طب اي يا بابا ..خليها تيجي معايا نروح لفهد
ابراهيم نزل الجنينة اتفاجاه بشمس عمالة تعيط 
ابراهيم بخضة: مالك يا بنتي انت كويسة  ..اي الدموع دي 
انت تعبانة ولا حاجة 
عادل : انا هفهمك بعدين يا ابراهيم اصبر بس ...يلا يا شمس روحي مع عمر ...يلا ...
شمس اتوترت اوي: تفتكر فهد ممكن يسامحني يا عمي ..
ابراهيم: هو انت وفهد متخانقين يا شمس 
شمس بوجع :فهد طلقني يا عمو ..
ابراهيم بصدمة:  اي الكلام ده  ازاي يعني ..ده لما اتكلمت معاه عنك كانت عينيه فاضلها ثانية وتطلع قلوب ..ازاي يعني ..ايه الي حصل بينكم خلاه يعمل كدة يا بنتي
عادل: يا ابراهيم انا الي طلبت منه يعمل كدة ..علشان يتقدملها تاني علشان سمعتها قدام امها واهلها 
ابراهيم :علشان كدة فهد طلقها .. طب انت بتعيطي ليه
شمس بحزن،:  اه بس انا مكنتش اعرف الموضوع ده ومكنتش اعرف انه بيعمل كدة علشان سمعتي .... وجرحته بالكلام اوي ..انا عارفة .
ابراهيم اضايق اوي  ..طب هو فين فهد دلوقتي يا عمر 
عمر بتردد: اعااا.... فهد فين ..
فهد .....
ابراهيم: اي انت علقت ولا اي ...فين فهد 
عمر بتوتر :فهد عند واحد صاحبه انا عارفه هاخد شمس اوديها ليه ..يلا يا شمس 
ابراهيم :اي ده وانت واخد شنطة يوسف ليه 
عمر 😲🤪 لا دي الشنطة بس فيها هدوم واحد صاحبه يا عمو 
ابراهيم :انا مش فاهم منك حاجة المهم الحقوا فهد يلا 
________________________________&&
في المستشفي عند يوسف 
نور كانت قاعدة جمب يوسف وبتلمس وشه ودقنه بعد ما اتاكدت أنه نام ..
نور بصوت واطي: شكلك حلو اوي وانت نائم يا يوسف ..مش عارفة بتجيب الجبروت ده كله لما بتصحي منين الصراحة ..
بس عارف نفسي افضل جمبك كدة علطول حتي لو عارفة ان وجودي جمبك بيوجعني اوي ....
فاجأه دخل امير  الاوضة ...وشافهم 
امير بحرج: احم . 
نور بعدت عن يوسف بتوتر ...
امير: ازيك انا امير زميله وصاحبه 
نور :اهلا بيك .
امير ابتسم: هو كويس مش كدة 
نور بكسوف وهي موطية رأسها: اه احسن بس واخد مسكن ونام ..
امير ابتسم :هو انت بقي نور ..الي كنت عاملة مشكلة في القسم علشان تعرفي مكانه 
نور بحرج : اممم انا نور 
امير :يا بخته بيكي ...علفكرة هو كمان كان بيقول اسمك كتير وهو في البينج
نور بفرحة: بجد فعلا 
امير ضحك بصوت عالي: اه ولله ...عمتا انا كنت جاي اطمن عليه ..لكن بما انك انت هنا فهو اكيد كويس 
فخدي رقم تليفوني علشان لو عوزتي اي حاجة بخصوص يوسف تكلميني..اتفاقنا .
نور: انا مش عارفة اقولك اي بجد ميرسي اوي علي ذوقك 
امير :اي الكلام العبيط ده انا كنت جاي عامل حسابي اني هبات معاه لحد ما حد من قرايبه يوصلوا 
نور :أيوة ما فهد وشمس المفروض انهم جايين بس معرفش اي الي اخرهم اوي كدة 
امير: عمتا رقمي معاكي وعلي كمان زمانه جاي 
فلو حصل اي حاجة اتصلي بيا ...سلام يا نور 
نور ببتسامة :مع السلامة 
ورجعت تاني قعدت جمب يوسف واتكلمت جمب 
ودنه بحب:  اديني اتفضحت بسببك يا كابتن يوسف 
مش عارفة طول ما انت في حياتي انا ممكن يحصلي اي بصراحة ..
يوسف ابتسم بتعب: كل خير بس انت تقدري تستحملي 
نور اتكسفت: انت صاحي يا كلب انت وضربته في دراعه 
يوسف بتعب :يا نور تعبان ..
نور :يا حبيبي سلامتك 
يوسف بصدمة: انت قولتي اي حالا يا نور 
فهد وادهم دخلوا الاوضة فاجأه 
فهد : يوسف حمدالله علي السلامة يا حبيبي 
يوسف بغل لما شافهم ..جاتك القرف يا فهد 
فهد ضحك: لله ده انا قطعت عليك بقي 
نور اتكسف بس حاولت تداري الموقف: بالعكس ده أنت جيت في الوقت التمام اوي ...بعد اذنكوا  
فهد: اه صحيح نور كلمي والدك علشان قلقان عليكي جدا 
نور :أيوة صح...يا خبر انا رايحة أكلمه ....
وفعلا نور خرجت من الاوضة 
فهد: اي يا عم خضتنا عليك ...حرام عليك بجد 
يوسف كان بيبص لادهم الي كان واقف ساكت بس مضايق اوي 
ادهم بوجع: حمدالله علي سلامتك يا يوسف 
يوسف غمض عيونه بوجع 
فهد استغرب طريقتهم ..يوسف انت كويس 
مالكوا يا جماعة يتعاملوا بعض بالطريقة دي ليه 
يوسف بيبص لادهم بعتاب:  اي الي جابك .. 
ادهم :جاي اطمن عليك يا يوسف ..هاجي ليه يعني 
يوسف ضحك بستهزاء:. ولله جاي تطمن عليا...ده انا قولت انك جاي تشمت فيا اني في المستشفي وان ربنا اخدلك حقك من واحد زي مش كدة 
فهد بصدمة: يشمت فيك ..اي الكلام الاهبل الي انت بتقوله ده يا يوسف ..هو في اي يا ادهم .…مالكوا يا جماعة 
ادهم ......
يوسف: اي يا ادهم ساكت يعني مش بترد ليه 
شمتان فيا يا ادهم مش كدة ...حاسس أن ربنا اخدلك حقك مني ..من واحد حرقلك الشركة وممكن تتحبس بسببه ..مش كدة 
فهد بصدمة :اي الكلام ده يا يوسف جبت الكلام ده منين 
يوسف مسك كتفه بوجع ؛الكلام ده تسأله لادهم هو الي اتهمني بيه ..اكيد مش انا الي الفته لوحدي 
ادهم بوجع:  يوسف ..انا متهمتكش انا كنت بقولك أن كل الأدلة ضدك وانا مش قادر اصدق صدقني 
اسال فهد وعمر انا كنت عامل ازاي منغيرك 
انا بس لما عرفت انهم مش عارفين طريقك انا كنت هتجنن اسالهم ...يوسف انت مش قريبي انت اخويا 
بس غصب عني ولله غصب عني الي ظبطها علشان يورطك انت فيها ظبطها كويس اوي .. وكان حمزة للاسف
يوسف بصدمة حمزة ...ازاي يا ادهم
 الباب خبط .......
يوسف : ادخل ....
وكانت شمس و عمر 
عمر :يوسف حمدالله علي سلامتك يا وحش 
شمس كانت بتبص لفهد الي اول ما شفها كان عايز يخرج من الاوضة كلها 
يوسف :لله يسلمك يا عمر ليه يا جماعة تعبتوا نفسكوا مش كفاية انك متحبسة يا شمس 
شمس بزعل: لا طبعا ..حمدالله علي سلامتك يا يوسف ولله كلنا خوفنا عليك 
يوسف بيبص ناحية فهد الي مش عايز يبصلها اصلا 
:اي مالكوا انتوا قلبين علي بعض ولا اي 
مالك يا فهود...
فهد بجمود: لا مش قلبين علي بعض احنا انفصلنا
يوسف بخضة: اي الهبل ده ..بس ياض مش لدرجة الانفصال ..دي اكيد خناقة عبيطة وتروح لحالها 
فهد: لا يوسف انا طلقتها ...
يوسف : يخربيتك اي الهبل ده ..انتوا لحقتوا تتجوزوا علشان تتطلقوا ....
نور دخلت بصدمة :  مين دول الي أطلقوا ...
يوسف: اكيد مش انا وانت ..فهد وشمس 
نور؛ يا نهاركوا اسود ومهبب ..اي العبط ده 
وانت يلا ..الي فاكرها لبانة في بوقك انت عبيط ولا اي 
فهد بحدة: نور لو سمحتي انا مش ناقص اسلوبك ده
نور بحدة: يا نهارك اسود انت بتزعقلي يلا ...
يوسف بهزار: يلا كاتش عليه متسيبهووش ..اوبا 
نور: استني بس يا يوسف هو لسه شاف مني حاجة 
وبعدين مالوا اسلوبي يا ذكر الوز ماله
يوسف بضحك: رد علي الاستاذة يلا رد يا كلب 
فهد بعصبية: يوسف ..انا بتهزق وانت ساكت كدة 
علي كان واقف علي الباب عمال يضحك ..
فهد :حتي انت يا علي الكلب ..
علي :هو الي بيحصل ده بجد يا جماعة ولا عرض 
يوسف: لا ادخل يا علوة دي لسه هتطلع نار من بوقها 
كلهم ضحكوا ونور كمان 
نور بضحك:  ماشي يا يوسف ولله لاوريك 
يوسف: ههه.اكتر من الي انا شوفته يا شيخة حرام عليكي ده كلام يتقال برضو خشي اديلوا بالجزمة بسرعة .ده عايز يتربي ...
فهد : لا جرا اي يا يوسف 
يوسف بحب:  يا روحي ..انت جيتي يا قلبي 
علي كان واقف وبسنت كانت خايفة تدخل فعلي دخلها ..
بسنت :اونكل يوسف ..سلامتك انا خوفت عليك اوي
يوسف :يا قلبي تعالي ..ده انا كنت خايف عليكي اوي 
وفعلا علي شالها ليوسف ويوسف أخدها في حضنه 
جامد 
نور بغيرة :مين دي يا يوسف ...
بسنت خافت من صوتها ومسكت في يوسف 
يوسف: متخفيش يا حبيبتي دي طنط نور مش بتعض ...بتضرب بس 
نور: بقي كدة يا خفة ...مين دي 
يوسف :بس يا نور اهدي بقي ..صوتك عالي اوي 
علي: دي بسبس الي كانت مخطوفة  في العملية للاسف 
نور :يا حبيبتي معقووول طفلة كانت مخطوفة ..يا قلبي من جوااه ...
ازيك انا اسمي نور 
بسنت ببتسامة: وانا اسمي بس بس أو بسبوسة 
نور: انت قمر اووي ....تعالي عايزة ابوسك يا قمر 
بسنت راحت لنور ونور حضنتها اوي 
فهد بتريقة :سبحانك يارب بقي الاخ الي كان من شوية ناقص تولع فينا طلع عندها قلب وبتحب الاطفال 
علي: يا ابني ما تسكت احنا ما صدقنا انها سكتت بدل ما تقوم تعورك ...اسكت 
يوسف بيمسك كتفه بالم ..اها
نور بخضة: مالك يا يوسف حاسس بايه. 
يوسف :مافيش حاجة يا نور ..الجرح بس شد شوية عليااا ..بس انا كويس 
عمر :اي يا عم بقي والنبي بلاش تنشف دمنا معاك 
خلينا نرجع اسكندرية واحنا مطمنين عليك 
نور بصدمة : نرجع اسكندرية ...
عمر: هو انت مكلمتيش بابا يا نور لحد دلوقتي 
نور :لا كلمته قولتله اني معاك وميخفش عليا ..وان لما ارجع هفهمه كل حاجة 
عمر: لا بابا كلمني وقالي أن هنرجع اسكندرية بكرة 
يوسف بزعل :طب ليه بدري اوي كدة ..دول اليومين الي قاعدتوا فيهم حصلهم فيهم كوارث يعني ملحقتوش تتفسحوا أو تخرجوا حتي 
عمر: لا وانت الصادق كانوا يومين غم علي ناس وفل علي ناس تانية 
يعني عندك انا فشكلت مع فريدة وهنا.. هيثم اخد معاد من بابا أنه يجي اخر الاسبوع ومعاه رافت قريبه ..قال اي معجب بنور 
نور برقت فاجأه ..اي الي بتقوله ده يا ابني 
عمر: هو انا الي بقول ابوكي هو الي بيقول .وطبعا هنا طائرة من الفرحة والسعادة بعريسها الي شبه حمدي الوزير ده  
علي ضحك بصوت عالي: يا ساتر ..كداب اوي 
يوسف بعصبية :طب هنا موافقة ...أما نور برضو موافقة ..اي يا نور 
نور بتوتر من عصبية يوسف :معرفش حاجة عن الموضوع الا دلوقتي ولله 
عمر :واضح يا جماعة ومنغير تحفظات احنا شلة فقر 
يوسف فاجأه قلب وشه :وانا تعبان وعايز انام 
لو سمحتوا سيبوني لوحدي بقي 
فهد حس أن يوسف فاضله تكه وهينفجر في نور 
:طب يلا يا جماعة نسيبوا يرتاح ..وفعلا يوسف عدل نفسه علي السرير علشان يخرجوا كلهم 
نور بتكلم فهد:  فهد انا عايزة أكلمه انا ولله ما اعرف حاجة عن الموضوع ده لازم يعرف 
فهد: نور اسمعي مني طلاما قفل كدة يبقي مش هيسمع ..ده غبي انت متعرفيهوش زي 
سيبيه يهدي وروحي وابقي كلميه بليل يلا بقي 
علي: طب انا همشي يا جماعة بقي ..يلا يا بسبوسة 
شمس :لا سيبها معايا ..كدة كدة احنا هنسافر بكرة سيبها معايا وخدها بكرة. .
علي: أيوة بس دي أمانة 
أدهم: جرا اي يا علي دي معانا متخفش عليها . 
علي :بسنت موافقة انك تقعدي مع طنط شمس وطنك نور 
بسنت خضنت شمس اوي: اه دي قمورة اوي وانا حبيتها اوي ..سيبني معاها 
علي ضحك: طيب يا ستي ..انا همشي بقي يا شباب علشان ورايا شغل ...سلام 
فهد : يلا  انت كمان يا عمر  خد نور وشمس وروحهم انا هبات مع يوسف النهاردة....
نور ،:فهد بس اناااا
فهد :خلاص يا نور زي ما اتفقنا انا وانتي بقي 
نور: حاضر يا فهد... حاضر
شمس: لا يا عمر انا قاعدة ....
فهد بصلها بس مدهاش اهتمام وبعدها لادهم وعمر ونور وبسنت  مشيوا 
فهد بتريقة :وانت يا جدع.. يا جامد هتمشي ولا هتقعد 
ادهم: فهد بقولك اي انا مش ناقص تريقتك دي انا فيا الي مكفيني ..وغصب عنك وعنه يوسف ده اخويا وعمري ما هبعد عنه سامع. ولا البعيد غبي 
فهد ابتسم :ماشي يا زبالة ...عموما انا هبات معاه 
هتقعد معاه ولا هتمشي 
ادهم بص ناحية شمس ... انا هستني في الكافيتريا تحت لحد ما تخلص ...
فهد فهم قصده وفهم أنه بيتكلم عن شمس وفعلا نزل ادهم وبقاش حد برا الاوضة غير فهد وشمس 
فهد بعد عنها وقعد علي كرسي وشمس راحت جمبه برضو وقعدت علي كرسي 
شمس بدموع: انا اسفة ..انا جرحتك بالكلام انا عارفة ولله ..حقك عليا 
فهد بصلها وشاف دموعها الي علي وشها 
وشمس حست للحظة انه ممكن يسامحها 
فهد: امسحي دموعك يا شمس ..لأنها مش هتاثر فيا
والي بينا انتهي ..
شمس ؛فهد ارجوك اسمعني متعملش كدة  فيا والنبي 
فهد اسمع اي .....😲😲
وفاجااااه يا ترا اي حصل بقي !!!

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

شمس بدموع : وحياتي عندك يا فهد متعملش كدة فيا علشان خاطري واسمعني 
فهد لف وشه الناحية التانية واداها ضهره :اسمع اي 
ولف ليها :لو انت فاكرة ....
فهد بخضة :شمس اي الي بتعمله ده 
فهد شاف شمس قاعدة علي الارض علي ركبتها 
وبتعيط جامد
فهد: شمس مالك يا حبيبتي في اي انت كويسة
شمس: رجلي وجعتني اوي من كتر الواقفة يا فهد 
فهد بعصبية خوف :وليه واقفة كتير علي رجلك ..ازاي متخديش بالك ان رجلك متحبسة يا شمس 
شمس والدموع نازلة من عيونها كان شكلها بري اوي 
لدرجة أن فهد مقدرش يستحمل يشوفها كدة ..وشالها من الأرض وحطها علي الكرسي وقرب منها ...
فهد بخوف وهو بيمسح دموعها:  طب خلاص بقي كفاية عياط يا شمس ...
طب حاسة بأي لو رجلك لسه وجعاكي انادي دكتور
يشوف الجبس ...
شمس مسكت أيده : فهد انا بحبك اوي ...
فهد مصدوم 😲😲
شمس ...
شمس  اتجرات اوي و حضنته جامد :انا اسفة ...انا فعلا غبية صدقني انا كنت بحاول اقول اي حاجة بس علشان اجرحك يا فهد ..علشان انا مش هقدر ...
مش هقدر ابعد عنك ولله ..انت الوحيد الي حسيت معاه بالأمان بعد ابويا لله يرحمه ...فمش سهل عليا انك انت كمان تسيبني وتبعد عني  ولله 
فهد حضنها اوي وهو مبسوط اوي بكلامها :  انا عمري ما فكرت اسيبك يا شمس 
بس انت جرحتيني اوي ..كان غصب عني اني ابعد 
شمس: لا حتي لو زعلت مني اوي تبعد عني يا فهد .......
توعدني انك عمرك ما هتبعد وتسيبني ..وعد 
فهد ضحك: وعد يا شمس عمري ما هبعد عنك تاني 
فاجأه تليفونه بدأ يرن 
فهد بتريقة: دي طبعا ست  نور ما احنا مش هنخلص 
شمس: هههه بس يا رخم ورد عليها 
فهد :الو يا نور 
نور: فهد يوسف صاحي ...
فهد :مش عارف استني اشوفه ..خليكي معايا 
وفعلا فهد دخل الاوضة لقي يوسف صاحي وقاعد في الضلمة كالعادة 
فهد: أمسك يا عم الحبيب كلم 
يوسف بعصبية: لو نور قولها مش عايز اتكلم مع حد 
وقولها أن انا مش طايق اسمع صوتك اصلا 
فهد ببرود :حاضر ..الو يا نور 
نور :أي يا فهد ..
فهد: يوسف بيقولك أنه مش طايق يسمع صوتك 
صح يا يوسف 
يوسف بعصبية :اه ..ولا طايق اشوفها كمان وقولها أن متجيش حتي تشوفني بكرة  قبل ما تسافر..
فهد :سمعتي صح ..ولا اعيد الكلام 
نور بحدة: فهد متبقاش رخم واديهولي احسنلك 
فهد: لا وعلي اي التهديد ..خد يا عم انا مش ناقص 
يوسف اخد منه التليفون وفهد خرج برا لشمس 
يوسف بحدة. الو. يا ضلمة هانم 
نور بصدمة ،:ضلمة ..هي وصلت لكدة يا يوسف الزفت
انت 
يوسف: زفت في عينك يا بت انت ..وبعدين طبعا ما تلاقي الي اسمه رافت ده شبه قريبه وملون وعيل طري وعاجبك اوي يا اختي ...  مش كدة 
نور: لا طبعا يا غبي انت مش كدة ..مش كدة يا يوسف ..انا لو كنت عايزة رافت مكنتش كلمتك دلوقتي ومكنتش قلبت عليك الدنيا علشان الاقيك 
يوسف انا اختارتك انت ...علشان مرتاحة معاك انت 
وبحبك انت .....
يوسف بصدمة: قولتي اي ...بحبك دي الي معناها بحبك نتجوز هااااه نور ...ولله يا نور لو طلعتي بتضحكي عليا علشان تهديني لأكون فاتح دماغك 
سامعة 
نور بضحك: لا يا يوسف بتكلم جد انا بحبك ولله 
لكن انت بقي لو مش ....
يوسف بلهفة :مش اي ..مش اي حرام عليكي هو انا محتاج اوضح اني بحبك يا نور حرام عليكي بقي 
انا عايز اكلم ابوكي انتوا مستحيل تسافروا نور انت مش هتمشي ...انا مريض ولازم تفضلي جنبي 
لا ولله انا محتاجك اوي يعني... لا اوي اوي انت مش حاسة بيا خالص 
نور ضحكت جامد ..بس يا يوسف بقي لله 
وبعدين بابا مصمم أننا نسافر علشان هنا وهيثم 
وكمان موضوع شمس ده عمر قالي أنهم اتخانقوا جامد اوي ..حتي عمر كمان نفسيته وحشة بسبب فريدة فلازم كلنا نسافر 
يوسف :طب ما انا نفسيتي هتبقي زفتين لو سبتيني مشيتي يا نور مين هيلعبلي في شعري ويطبط عليا غيرك ..
نور :يوسف بس بقي ولله يتكسف 
استني يا يوسف الباب بيخبط ....
هكلمك بعدين اوكي 
يوسف اوكي..متتاخريش ...
______________________________________&&
في مطعم دخل علي يشتري اكل ليه لكن ..وهو خارج شاف بنت حواليها ولدين بيرخموا عليها ..... 
بنت:  يا كابتن عيب كدة لو سمحت عايزة اعدي ..
شاب : لله ..ما قلت لا يا سيتي  عايزة تسيبينا يا عسل ..
الشاب التاني،: الحلوة نازلة متأخر اوي كدة ليه ..اي بتدوري علي ذب.ون احسن مننا 
شاب بيحاول يقرب منها بطريقة مش كويسة 
وعلي شافه وجري عليه علشان يضربوا بس حصل ..
علي بصدمة واقف بيشوف البنت وهي بتضرب الولد بالجوع في بطنه وبتضرب الولد التاني برجليها في رأسه وبتاخد شنطتها وتجري قبل ما يقوموا 
وعلي منغير ما يفكر فاجاه جري وراها وولدين كمان قاموا علشان يجروا وراها وهي بتحاول تجري منهم 
لحد ماعلي مسك ايديها ودخلها شارع تاني علشان 
يتوه الولدين وفعلا الولدين دووول معرفوش هي دخلت اني شارع 
في شارع ضلمة علي ماسك البنت وحاطط أيده علي بوقها علشان متصوتش بس البنت مكنتش تعرف أنه عايز يحميها فللأسف عضته جامد في أيده 
علي بيحاول يخرج أيده من بوقها : 
يا بنت العضاضة.........بس يا بت ..ولله انت غلطان يا حيوانه اني حاولت اساعدك اصلا 
البنت بعصبية : تساعدني ليه بقي هو انا عاجزة ولا عاجزة 
انت بتجري معاهم صح وعايز تضحك عليا 
علي :يا بت بس بقي بس .انا الي انقذتك منهم 
البنت : يا شيخ أجري كدة ...
وبدأت تمشي ...
علي مشي وراها: انت يا بت رايحة فين لوحدك كدة وبليل كدة 
البنت ؛بقولك اي يا عن الأمور انت لو مبعتش عني ولله .. شوف ولله لاصوت واقول بيعاكسني 
علي بيرفع حاجبه: بقي كدة يا ربع متر آخره
 الغز علقه ...ماشي علفكرة يا بت انت مش بيطمر فيكي حاجة ..اسمك اي بقي 
البنت :اسمي تمارا هاه خلصت حوارك ولا امشي بقي 
علي: امشي هو انا ماسكك الهي يلاقوكي ويعلقوكي كمان يا تمارا يا بنت ام تمارا ....
بس علي مرديش برضو يسيبها تمشي لوحدها واخد عربيته وفضل ماشي وراها منغير ما تحس بيه لانه كان بعيد عنها ...وشافها وهي داخلة فيلا حلوة اوي 
وبعدها مشي وروح بيته ......
_____________________________________$$
في أوضة نور ...
باب بيخبط ...
نور ،:ادخل ..
عادل :صاحية يا نور ...
نور :اه يا بابا اتفضل .. بجهز هدومي ..
عادل :طب سيبي كل حاجة انا عايز اتكلم معاكي شوية ...
نور قلقت من اسلوب باباها  :اتفضل يا بابا خير 
عادل قعد علي الكرسي :نزلتي النهاردة من ورانا وموبيلك كان مقفول ...ممكن اعرف كنت فين 
وازاي تنزلي منغير ماتقوليش لحد انك نازلة اصلا
نور  بدهشة: طب فيها أي يا بابا طب ما انا ساعات كنت بنزل منغير ما اقول في اسكندرية 
عادل :اولا ببقي عارف انك يا في النادي يا بتتدربي 
و بيبقي موبايلك مفتوح بعرف اوصلك .وكانت خروجاتك محدودة ..يا النادي يا الجيم يا عند شمس 
لكن هنا بقي اي موجود علشان تنزلي من بدري اوي كدة منغير ما تقولي لحد لا وكمان موبايلك يبقي مقفول 
نور :طب ممكن تهدي شوية يا بابا لوسمحت ...اولا انا مش عايزاك تخاف عليا انت طول عمرك بتقول انك مخلف راجل مش بنت ..ثانيا انا كنت مع يوسف 
عادل: يوسف ..معاه فين ..وهو فين اصلا مختفي لي
نور :بصراحة كدة يا بابا بس اوعدني ام اونكل ابراهيم ميعرفش حاجة... اوعدني 
عادل :لله اوعدك علي اي يا نور ما تحكي 
نور :لا يا بابا يوسف محلفني ولله ..قول انك مش هتقول الاول 
عادل بزهق: ماشي يا نور مش هقول ..ها تخلصي بقي......
فاجأه بسنت دخلت أوضة نور ...
بسنت :نور عمر بيرخم عليا ...قوليه بس بقي 
عادل  بمفاجاه :اي ده مين البنت دي يا نور 
نور: ما هو ده الموضوع . ثواني بس ..بسبوسة معلش ممكن تروحي لعمر وقوليله نور هتزعلك وخدي اللاب ده العبي بيه ..ثواني بس واجيلك 
بسنت :حاضر يا نونو .باي 
نور: باي يا روحي 
عادل مسك نور من قفاها :مين البت دي يا نور انطقي
نور: يا بابا في اي هقولك حاضر ..بص الي حصل أن يوسف كان عنده مأمورية بس خطيرة اوي والحمدلله ربنا نجاه منها بس هو في المستشفي حاليا 
عادل :ايه معقول الكلام ده وازاي ماتقوليش يا نور
نور: مكنتش حالته مستقرة ومكناش عارفين نوصلوا كمان فأول ما عرفت النهاردة الصبح رحتلوا علطول 
بس علشان كدة ولله يا بابا ما قولتش 
عادل فرح من جواه أن نور كانت خائفة علي يوسف .اممممم طب مين البنت دي بقي 
نور ؛ما البنت دي الي يوسف أنقذها بس لسه معرفوش ابوها وامها فعلي طلب من اللواء أنها تقعد معاه لحد ما يلاقوا أهلها لان دي طفلة وطفلة عسل 
عادل: يا عيني يا حبيبتي ..طيب كدة يوسف بقي كويس ولا حالته لسه خطيرة برضووو. 
نور بتسرع :لا بعد الشر عليه بقي كويس اينعم تعبان شوية بس الحمدلله احسن من امبارح بكتيرر 
عادل :امممم طب اي احنا هنسافر بكرة اسكندرية
نور :بزعل الي انت عايزة يا بابا مش برضو لازم 
عادل ضحك: اه لازم .ب كلميلي يوسف اطمن عليه
نور :حاضر ثواني بس ..هرن عليه 
عادل أخد التليفون وفتح المايك 
نور بتوتر :طب هات أكلمه انا الاول يا بابا 
عادل ضحك :ليه بس انا هكلمه ..
نور بتوتر :ربنا يستر 
يوسف :الووو يا زفتة اتاخرتي ليه كدة 
عادل ضحك بصوت عالي: حبيبي حمدالله علي السلامة ....الووووو 
يوسف قفل السكة ....
عادل :الوووو يا اهبل وفضل يضحك 
نور ضحكت اوي هو قفل السكة ..
عادل بضحك: خدي. رني وهاتيه ..
نوربضحك : اهو بيرن يا بابا خد 
يوسف بتوتر: الو يا اونكل ..ازيك يا حبيبي واحشني
عادل: يا كداب ..سلامتك يا يوسف يا حبيبي عامل اي دلوقتي ..احسن 
يوسف: اه يا عمو الحمدلله ولله بس نور الي قالت 
ولله محذرها محدش يعرف علشان متخفوش 
عادل: بقي كدة برضو ده انت ابني يا حبيبي ده عمك لو عرف هيزعل اوي 
يوسف: مافيش داعي يا عمو تقوله انا فهد وادهم معايا وعلي وامير لسه ماشيين حتى عمر برضو كان موجود كلهم معايا انا مش لوحدي ...صدقتي بلاش يعرف هيخاف ويتعب علي الفاضي 
عادل: حاضر يا يوسف بس احنا هنعدي عليك بكرة قبل ما نسافر .هي برضوا مش شمس عندك مع فهد 
يوسف: اه برا ..وتقريبا من صوت ضحكهم اتصالحوا 
عادل بفرحة :متاكد يا يوسف ..يارب بجد 
يوسف :انا مش عارف الحوار ولله بس سامعهم بيتكلموا برا بس خير باذن لله 
عادل؛ ماشي يا حبيبي عايز حاجة ..
يوسف بتوتر ..بصراحة يا عمو ..عايز نور 
عادل ابتسم: حاضر يا حبيبي خدها اهي معاك 
يوسف :لا يا عمو حضرتك فهمت غلط ..
عادل :اومال يا ابني 
يوسف بتوتر :انا عايز اتجوز نور 
عادل بصدمة :اي 😲
______________________________________&&
ادهم قاعد في الكافيه شغال علي اللاب بتاعه 
فاجأه دخل علي وقعد جمبه 
ادهم؛ علي اي جابك يا ابني ما انت كنت مشيت 
علي :الحقني يا ادهم شوفت حتة بنت اي ده.. افف
ادهم بحسره :بنت مالها يا خويا 
علي :انت يا عم المتالم عاطفيا انت ..ركز معايا شوية 
انا لولا أن يوسف تعبان كنت حكيتله 
ادهم :لا يا خويا يوسف بقي كويس تعالي نطلعله انا محتاج اتكلم معاه ...
فهد ومعاه شمس نزلوا الكافيتريا ..
فهد :تطلع فين ...يوسف مش ناقصك خالص يا ادهم دلوقتي حل عنه .…..تعالي يا شمس اقعدي علي مهلك 
ادهم ؛اي انتوا اتصالحتوا ...شكلكوا اتصالحتوا 
شمس ابتسم اوي 
فهد :ملكش دعوة يا رخم ... وابعد عينك عننا
علي :هو انتوا فعلا اتطلقتوا ....
فهد :يا ابني اقعد.... عم عادل كان قصده كدة علشان اروح اتقدم ليها هناك علشان محدش يقول اي كلمة عنها.  
علي: يعني اي كلام ..
فهد: مش اوي بس الأمور رجعت لمجاريها 
المهم انت اي رجعك اصلا 
علي :اسكت يا فهد شوفت حتة بنت يا خرابي 
اي ده لا بجد اي ده جمال اي وحلاوة اي مافيش كدة ابدا ..
ادهم :يسلام وشوفتها فين دلوقتي يبني ده الوقت اتاخر اوي اصلا 
علي: ما هي دي المشكلة انا كنت بجيب اكل وانا خارج من المطعم لقيت ولدين بيرخموا علي بنت 
كنت بقي داخل ادافع بقي واعمل نفسي الشحات مبروك بس لقيتها قلبت الرجل الاخضر وضربتهم وجريت ....
ادهم:  بلطجي حبيبي يا علي 
فهد قعد يضحك: ايه ده بجد هو انت ويوسف معاير الأنوثة اي ..هو يحب مصارع وانت تحب بلطجي
شمس بحدة :فهد اتلم لله ...
علي: تصدقوا أن انا فعلا حيوان علشان جيت واتكلمت معاكم انا ماشي اصلا 
فهد :خلاص بقي يا علي اقعد واحكي الي حصل 
واخلص 
علي قعد تاني ؛مافيش حاولت عرضت عليها اني أوصلها بس مافيش وفضلت تزعق ومشيت بس انا بقي مسكتلهااش ..ده انا علي 
شمس بخضة :يالهووي عملت اي يا علي 
فهد: انت خايفة ليه كدة يا بوووق ولله 
علي: اي الاحراج ده ..مشيت وراها وعرفت بيتها 
فهد بضحك:  لا جدع ...
شمس بصوت واطي :جتك خيبة 
علي: لم مراتك يا فهد بقي لله مش هتبقي هي وتمارا 
فهد :هي اسمها تمارا ..
شمس: هي الي قالتلك اسمها يا علي 
علي: اه طبعا يا بنتي 
شمس بضحك: يبقي بتضحك عليك يا بابا 
لاني عملت نفس الحركة في فهد 
فهد: لا بس انت مش زيها يا شمس 
شمس زعلت اوي من الكلمة وحست انها إهانة ليها 
ليه بقي مش زيها يا فهد ..
فهد :لان انت خبيتي عليا اسمك لأن خايفة لكن هي شخصيتها قوية فمش هتخاف تقول اسمها 
علي: عندك حق ياض يا فهد ...طب انا هروح بقي 
وابقي اجي اخد بسنت بكرة ..باي 
ادهم :باي يا اخويا.....بقول اي انا كمان هروح وهاجي الصبح عايزين حاجة ..
فهد: لا يا حبيبي في داهية 
ادهم وهو بيسلم شنطته : داهية اشيلك يا اخي بلا راجعة ......
وفعلا روح ادهم وعلي وفضل شمس وفهد في المستشفي مع يوسف .........
______________________________________$
في اسكندرية 
في التليفون 
حامد :هااه يا فريدة .... موافقة 
فريدة :بص يا حامد انا فعلا ارتحتلك وحابة احكيلك كل حاجة عني 
حامد بسعادة :وانا سامعك يا فريدة ...
فعلا بدأ فريدة تحكي كل حاجة عنها وعن عمر احمد وعن حبها ليه  
حامد بحزن: وانت لسه متعلقة بيه يا فريدة 
فريدة :اكدب لو قولت لا لكن عايز الحق يا حامد مكنتش متخيلة أن ممكن يعدي وقت واتكلم معاك انت وانسي عمر 
حامد اتبسط اوي ....
فريدة :انا حبيت احكيلك لاني متعودتش احلي حاجة علي حد ..
حامد بحب :ما انا اختارتك انت يا فريدة لأن مافيش زيك بجد ...اي رايك ننزل بكرة نتغدي مع بعض وانا هكلمك باباكي استاذنه ..ها رايك اي 
فريدة بارتياح :موافقة يا حامد 
حامد: تصبحي علي خير يا فريدة ...
فريدة :وانت من اهلوووو ..
بصوا في حاجات كتير الناس مش بتحبها بس انا عايزة بجد اعرف رايكوا 
فريدة تكمل مع حامد ...
فريدة ترجع لعمر... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في أوضة يوسف 
في مكالمة يوسف و عادل 
يوسف بلهفة :  هاه يا عمي قولت اي 
عادل بضحك: هقول أي يا يوسف لو نور موافقة 
هرفضك ليه يا ابني يعني 
نور باستغراب: موافقة علي اي يا بابا 
يوسف بفرحة  :طب امتي يا عمووو اقدر اتقدم وكدة 
عادل :لما نرجع من اسكندرية يلا خد نور معاك 
خدي يا ست نور التيفون ...انا هروح ارتاح شوية وانت كمان  بسرعة علشان نقدر نسافر ...
تصبحي علي خير 
نور : وحضرتك من اهل الخير ....
الوو يا ابني هو انت قولت لبابا اي 
يوسف: قولتله اني عايزك ..
نور بدهشة: يعني اي عايزني يا حيلتها انت لله .
يوسف :يعني عايز اتجوزك يا غبية 
نور بصدمة..؟؟
يوسف: اي يا ماما روحتي فين ..الوووو 
.نور: معقول قولتله كدة بجد يا يوسف 
يوسف :اه انت مش فاهمة موضوع رافت ده ضايقني ازاي اصلااااا يا نور ...انا حسيت انك ممكن تروحي مني وانا فعلا مش هستحمل الكلام ده  ..
نور بحب: للدرجة دي يا جو بجد..
يوسف ضحك: اه يا سيتي للدرجة دي انا اصلا مش عارف ازاي هتسافري اسكندرية وتسيبيني لوحدي 
عارفة نفسي في اي دلوقتي 
نور بحب: اي يا سي يوسف 
يوسف: نفسي انام في حضنك بجد يا نور في بيتنا
نور اتكسفت: خلاص بقي انا لازم اقفل وانام . تصبح علي خير بقي 
وقفلت نور السكةةةةة....وفعلا اليوم عدي علي كله بخير.....
___________________________________&
تاني يوم الصبح ...
فاق عادل ومنال وجهزوا نفسهم ...وطلعوا علي المستشفي عند يوسف وكان هيثم معاهم 
في المستشفي ..  
شمس: طنط ....وجريت عليها وحضنتهااا 
منال: يا حبيبتي عاملين اي دلوقتي 
فهد بضحك: الحمدلله اتصالحناااا مش كدة يا شمس 
شمس اتكسفت: اه ...
عادل: طب يوسف صاحي يا فهد عايز اطمن عليه 
فهد :اه اتفضلوا......
وفعلا استاذنوا ودخلوا 
عادل شاف الجروح الي في وشه و إصابة في كتفه 
حمدالله علي سلامتك يا يوسف 
يوسف بغيظ: أنه شايف هيثم  لله يسلمك يا عمووو
ولله ما كان في داعي تتعب نفسك ...بوسي ..
بسنت جريت عليه تحضنه ...وحشتني اوي يا جو
يوسف :وانت اكتر بكتير اووي ..عملتي اي امبارح 
بسنت بفرحة: فضلت العب من نور كتير و مع هنا لكن عمر فضل يرخم عليا ..بس انا مسكتش 
يوسف بصدمة: اوبا عملتي اي .
بسنت: قولتله أن يوسف هيزعلك جامد وهيضربك
يوسف: 😂😂😂
عمر :بقي كدة يا ست بسنت احنا فينا من الفتنة 
بسنت: اه فينا ...
عادل:ههههه ولله عسل يا بسنت ... طب احنا لازم نتحرك يا ولاد ...
يوسف : عمي ..هو انت لازم تسافر وتاخد نور وعمر 
ماتسيب نور طيب وخد عمر 
نور اتكسفت اوي من جرائته وخبت وشها
عادل رفع حاجبه: اتلم يا يوسف ..اتلم ..يلا يا بنات 
يلا يا عمر ..سلام يا يوسف 
هيثم :حمدالله علي سلامتك يا كابتن 
يوسف بقرف: لله يسلمك يا دكتور ...
وفعلا خرج عادل ومنال ونور وعمر وهنا وهيثم
وسااافروا الإسكندرية 
____________________________________$$
في المستشفي بعد ما مشيوااااا
فهد ويوسف قاعدين مضايين ومبوزين وبسنت بتلعب علي الموبيل ودخل علي الاوضة بس لقائهم بحالتهم دي 
علي : بوسي ..عاملة اي وحشتيني اوي امبارح 
بسنت:  الحمدلله ....وانت كمان 
علي : ماشي يا سيتي ...بتعملي اي بقي 
بسنت :بلعب ..تلعب معايا ...
علي :اه العب ملعبش ليه يعني  كبرت مثلا ..بس كملي دورك انت الاول 
بسنت بفرحة: اوكي ..
علي بيبص عليهم ..وحدوووا 
يوسف بيبصله :عايز اي يا رخم انت ..هو أي إزعاج وخلاص 
علي بضحك:  انا الي عايز اي ..مالكوا في اي قاعدين ليه زي خيبيتها كدة .
فهد رمي عليه مخدة :خبيتها في عينيك اتلم يا علي
ولا عايزني اقول مين الي امبارح كان بيصوصو 
يوسف ركز معاهم:  امبارح  اي موضوع امبارح ده 
علي بغيظ : يسلام يا عن فهد .فاكر يعني أنك ماسك عليا ذلة يا ابني يوسف عارف كل قازوراتي 
يوسف بضحك :لا والنبي اخلص اي حصل امبارح 
متوهنيش انا مركز معاك 
علي: اسكت بقي يا جو .. شوفت حتة بنت ياض يا يوسف .قمر بجد 
يوسف: قمر وشفتها فين في المستشفي هنا بقي 
علي: لا شفتها في خناقة 
يوسف بصدمة :خناقة اي بس يا عم.. يخربيت زوقك بجد
علي : ولله لا انت لو شفتها هتغير رايك تماما مش بعيد كمان تنسيك نور 
 يوسف : ..بقولك اي اطلع برا انت وهو انا عايز انام ..يلا غوروا 
فهد : اي قلة الأدبك دي ما انا قاعد ساكت اهووو.
هو الي من ساعة ما دخلت وهو عمال يرغب انا مال امي 
علي: في  اي يا جماعة مالكوا بجد ..مش انت برضو واثق يا عم يوسف أن نور بتحبك بجد 
يوسف .....
بسنت : اقولك اناااا ...انا عارفة 
فهد بضحك :عارفة اي بقي يا كتكوتة هانم انت
بسنت ضحكت :أيوة انا عارفة امبارح شوفت نور وهي بتقول لهنا انا مش عايزة أسافر واسيب يوسف 
يوسف بفرحة: وحياة امك قالتلها كدة 
علي ضحك: افتني يا حبيبتي افتني يلااا 
بسنت: اه وقالتها انا بحبه هو شجاع واموور بس عصبي اوي وحاسة أن حياتنا هتبقي معصبة
علي ضحك :معصبة ازاي يعني اكيد صعبة 
فهد بص ليوسف: بس كويس انك عارف انها بتحبك
يوسف: أيوة عارف بس كلامها صح . حياتنا هتبقي صعبة اوي مش بس علشان هي عنيدة وانا  عصبي
لا علشان كل يوم هخرج من البيت وانا مش عارف راجع ولا لاء يا فهد ومافيش وحدة هتستحمل كدة 
فهد  باستغراب : عمرك ما حسبتها كدة يا يوسف من أمتي وانت بتشوف الحياه كدة ..انت طول عمرك متفائل  ومش بتفكر بالاسلوب ده 
يوسف: لا قصدك طول عمري معنديش حد لا اخاف عليه ولا ابقي متمسك بالحياه علشانه لحد ما شفتها 
من يوم ما دخلت حياتي وانا حاسس انها نقطة ضعفي عمري ما عرفت معني الخوف الا اخر عملية ليا ..كنت خايف بجد ..كنت خايف مرجعش ليها تاني 
ما بالك لو اتجوزتها وخلفت منها...
طول عمري شايف أن الي يدخل ويبقي ضابط لازم يبقي عازب علشان ميبهدلش بنات الناس معاه ..ده رأي انا
علي :انت أكيد اتجننت بقي ...ده عمرك وكدة كدة هيخلص ..ازاي تفكر كدة اصلا يا يوسف 
يوسف: اه انا معاك أن ده في الاول وفي الاخر عمري وهيخلص لكن مش كل الناس زينا لتعيش حياتها بتحسب عدد ساعات الي عاشتها أو كل ما تفكر تنزل من البيت بتبقي عارفة انها مش راجعة.
.
فهد : وايه الي جابرك علي كدة .. سيب الشغل ده يا يوسف سيبه 
يوسف ضحك: اسيب الشغل ..يا فهد انا عامل زي السمك الي لو خرج من مايته يمووت .افهم بقي 
فهد :انا برضو مش فاهم انت هتتجوز نور ولا لاء
يوسف ؛مش عارف ..بس انا مش هقدر اعيش منغيرها خالص 
فهد :يبقي خلاص سيب قلبك يا يوسف بقي 
وعيش حياتك صدقني احلي حاجة انك تحب والاحلي انك تتحب والاتنين موجودين اهووو
البت بتموت فيك يبقي تستاهل انك فعلا تمحي 
كل أفكارك دي ..
يوسف :هعمل كدة يا فهد هعمل كدة  فعلا انا من غيرها مسوااش حاجة ....
علي:  يسلاام عشت وشفت يوسف المنشاوي شاعر .... بس برضووو انا عايز اشوف البنت دي تاني 
يوسف:  بت مين ..مين ده 
فهد :ايه ده هو مش تبعك ..انا افتكرتوا معاك 
يوسف :ولا اعرفوا ..اطلب يبني الأمن 
...وفجاه الباب خبط 
فهد بضحك :هو الأمن جيه لوحدو ولا اي 
علي :هههه لا ده اللواء سراج اكيد 
قالي أن هو جاي . ....اتفضل يا فندم 
يوسف باحترام: اهلا وسهلا يا فندم ..وبيحاول يقوم 
سراج: اهدي كدة علشان الجرح يا يوسف 
حمدالله علي سلامتك يا بطل ..عامل اي دلوقتي 
يوسف: اهو الحمدلله يا فندم كفاية ولله سؤال حضرتك عليا ولله ..
سراج: طبعا لازم اسال عليك ده انت ابني الي عمره مخذلني ..
.
يوسف بفرحة :ربنا يخليك يا فندم دي شهادة اعتز بيها ..
سراج ؛دي بسنت صح ....
يوسف :اه يا فندم 
سراج: اهلا يا قمورة 
بسنت؛ اهلا وسهلا يا عمووو 
سراج بسها :عسولة اوي بس هو لحد دلوقتي معرفتش يا علي اي معلومة عنها 
علي بيشاور للواء برأسه بمعني لا 
سراج: خير باذن لله واكيد أهلها هما هيظهروا 
.يوسف؛  يارب خير 
وفضلوا قاعدين شوية واستاذن اللواء سراج ومشي
وفهد كمان مشي 
__________________________________&&
في بيت ادهم ...
كان ادهم نايم بعد الفجر وصحي علي صوت الباب بيخبط جامد بطريقة صعبة فقام فتح الباب وهو متعصب اوووي بس حصل .....
ادهم: اي ...أنت 😲
انت اي جابك هنا وعايز مني اي .
حمزة : هعوز منك اي يا ادهم...
 انت عارف انا جاي هنا ليه بلاش نلف علي بعض 
ادهم بضحك: اه عارف علشان  فيديو الي في دليل ايدانتك مش كدة ...اممممم معتقدش أنه معايااا 
حمزة  مسك دراع ادهم جامد : متختبرش صبري يا ادهم انت مش عارف انا ممكن اعمل اي فيك 
ادهم زقه بعيد عنه:  لااا انت الي مش عارف انا ممكن اعمل فيك اي يا حمزة ..اطلع برااا انا الحوار بيني وبينك خلص .اطلع براااا 
حمزة بغل :لا مش هطلع الا في حالة واحدة يا ادهم 
اني اخد الفيديو ....يا اما 
ادهم  بعصبية : مش هتاخد حاجة ...كدة كدة الخسارة الي انت كنت ناوي تخسرهالي انا قدرت عليها  وسمعتي برضووو هقدر ابنيها تاني
 لكن  خيانتك ليا وسرقتك لفلوسي
 و انك خلتني اشك في اقرب شخص ليا في حياتي دي بق الي عمري ما هسامحك عليها يا حمزة انت فاهم ولا لااء وهدفعك التمن جامد اوي 
حمزة بشر:  يبقي انت الي جبته لنفسك يا ادهم ...
وفجاه حمزة خرج سكينة من جيبه ...هاااه هتسمع الكلام وتقول فين الفيديو ويبقي الموضوع اتقفل  ولا برضو موتك يبقي الموضوع اتقفل 
.......
تفتكروا اي ممكن يحصل هل ادهم ممكن يموت
ولا هيعيش بس حمزة هياخد الدليل الي معاااه 
____________________________________$$
في اسكندرية 
وصلوا اخيرا .......
عادل: يلا يا هيثم ادخل ..
هيثم: لا مافيش داعي ..علشان الحق ارجع 
منال :لا يبني ازاي يعني ادخل ..
عادل :يلا يا هيثم ...يلاااا
وفعلا وافق هيثم ودخل وقعد معاهم شوية وبعدها استاذن عادل أنه ياخد هنا يتمشوا شوية صغيرين 
وفعلا عادل وافق ....
 _____________________&&
في شارع اسكندرية ...
هيثم بسعادة :انت عارفة بقي اني مبسووط 
هنا: وانا كمان اوي 
هيثم :طب انا مبسووط لانك معايا 
هنا: لله طب ما انا كمان 
هيثم ؛بجد يا هنا. 
هنا: أيوة يا هيثم انا مبسوطة أن جيت معانا اوي 
هيثم :بصي يا هنا انا عايز اقولك علي حاجة مهمة اوي بس ارجوكي تديني فرصة اشرحلك 
هنا :اي يا هيثم خير.. قول وانا هسمعك 
هيثم: هنا انا عندي ابن 
هنا 😲😲

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بيت ادهم ... 
حمزة بشر:  يبقي انت الي جبته لنفسك يا ادهم ...
وفجاه حمزة خرج س*كينة من جيبه ...هاااه هتسمع الكلام وتقول فين الفيديو ويبقي الموضوع اتقفل  ولا  م*وتك يبقي  برضووو الموضوع اتقفل 
ادهم بصدمة:  انت عايز ت*قتلني يا حمزة انت كنت مخبي وس*اختك دي فين بجد وصلت معاك لكدة
حمزة:  اخلص يا ادهم انا كل الي عايزه منك دلوقتي هو ......
فاجأه فهد دخل الشقة وحمزة اتخض وخبي السكي*نة ورا ضهره 
فهد بصدمة:  اي جاب الواد ده هنا يا ادهم 
الواد ده لازم يستسلم البوليس  وحالا..
حمزة خرج الس*كينة:  لا وانا هسكتلك مش كدة 
وبيرفع السكي*نة في وشه 
فهد بدهشة :س*كينة ..انت داخل بيته ورافع عليه سك*ينة ..ده انت طيب اوووي ..
وفعلا أدهم زق ا يد حمزة ووقع منه الس*كينة علي الارض ومسك حمزة جامد 
فهد : انا بقي الي هربيك ...وحياه ام'ك يا حمزة ما هتخرج من هنا الا في البوكس وهتقضي عمرك في السجن يا كلب 
حمزة : اوعي يا ادهم ولله هتندمواااا ...اعاااااا.
وبدأ ادهم وفهد يضربوه بجد لحد ما هو وقع علي الارض من التعب 
فهد : اربطووه وانا هكلم علي يجي ..يلا 
وفعلا ربطووووه 
فهد بيكلم علي بس كان في القسم 
علي: الوووو 
فهد :علي تعالي حالا انا في بيت ادهم 
علي بخضة: في اي ياض في حاجة حصلت 
فهد: لا بس أخيرا حمزة ظهر ..وادهم معاه كل المستندات ..تعالي بسرعة 
علي طب انا جاي حالا ...سلام 
وفعلا بعدها بأقل من نص ساعة جيه علي ومجموعة من الضباط وقبضوا عليه .وفهد وادهم راحوا معاه القسم 
تفتكروا حوار حمزة كدة خلص خلاص!!؟
____________________________________$$
في مستشفى عند يوسف 
كان هو وبسنت نايمة في حضنه ...
وفجاه موبيله رن 
يوسف بفرحة طفل صغير: الووو 
نور: الو عامل اي دلوقتي ...احسن 
يوسف ببتسامة :بصراحة كنت قاعد زعلان اوي لحد ما سمعت صوتك حسيت أن روحي ردت فيا 
نور بتوهان: يعني مش عارف تقول الكلام ده غير لما مشيت يا يوسف. 
يوسف ضحك جامد :ولله مجنونة ..عارفة  يا نور لما مشيتي قولت عادي مش هضايق  ما انا اصلا عايش لوحدي طول عمري عادي يعني انا اصلا جامد ومش هتاثر يعني ..
نور ضحكت: بجد وده بقي الي حصل فعلا 
يوسف بحب: لا بصراحة لما مشيتي حسيت بخنقة وان عايز اجي اخدك وأقول لابوكي دي ملكي ومش من حق حد أنه ياخدها مني ابدا ..ابدا 
نور اتكسف وسكتت
يوسف: اممم افهم من سكوتك ده انك مكسوفة بقي 
هو انت وش كسوف يا بت انتي 
نور بحدة: نعم ..ليه بقي إنشاءالله اكيد بتكسف 
يوسف :اي اهدي انا بهزر معاكي ولله مقصدش حاجة يا نور 
نور : طب يا يوسف ..قولي حد غيرلك علي الجرح 
يوسف: اه وعلفكرة هخرج بكرة 
نور بخوف: ليه يا يوسف بس انت لسه تعبان 
وبعدين انا سالت الدكتور قال لازم حد معاه يرعااه 
وانت لوحدك تقدر تقولي مين يرعاك 
يوسف: لا ما انا لو تعبت أو حاجة هكلم حد من الشباب 
نور: لا يا يوسف ..طب وحياتي عندك روح لعمك 
علي الاقل هناك في خدامين 
يوسف: أيوة بس عمي هيضايق أن انا خبيت عليه
نور ؛لا وحياتي يا يوسف روح ده كل شوية يسأل عليك ولله ..وحياتي بقي علشان اطمن عليك بقي 
يوسف :خلاص يا نور هروووح ..
نور بفرحة :بحبك يا يوسف 
يوسف بفرحة:  اي ..قولتي اي  . الوووو نوور 
يا جبانة قفلت السكة ماشي يا نور 
_____________________________________
نور في اوضتهاا
شمس بتريقة :بحبك يا يوسف يا جبارة 
نور اتكسف وخبت وشها :بحبه اوي يا شمس ابن اللعيبة ..بحبه ..بحبه 
شمس: ولله ما مصدقة ..معلش يعني يا نور 
نور :اممم علشان الي حصل زمان مش كدة 
شمس: اه غريبة الدنيا دي ...بقي الي هت'موتي عليه ده هو الي كنت بتصحي مفزوعة منه وأهلك مكنوش عارفين السبب ..مش غريبة 
نور :غريبة اوي كمان ..بس ربك بقي 
قوليلي كلمتي مامتك 
شمس بحزن: اه وقفلت في وشي اول ما سمعت صوتي يا نور ...
نور : انا بجد مش عارفة ليه بابا مصمم أن انت تروحي هناك تاني وقال اي تصلحي العلاقات تاني ..صعب 
وصعب يسمحوكي واحنا حابسينهم 
شمس:  عارفة يا نور محتاجة فهد جنبي اوي 
محتاجة اتسند عليه .. عارفة من ساعة ما وصلت مارنش عليا حتي ...
نور:  واي المشكلة كلميه انت 
شمس : يسلام رنيت طبعا مش بيرد وبعدها قفل موبيله خالص يا اختي 
نور:  طب ممكن يكون وراه حاجة عادي يعني ..هيكلمك بس اصبري يفضي شوية 
شمس:  لا يا اختي  مش هصبر
انا هنااام تصبحي علي خير ......
نور وانت من أهله ....وفعلا شمس قررت انها تنام لكن نور معرفتش تنام وحست انها نفسها ترجع بسرعة ليوسف وبدأت تفتكر لما كانت في اوضته وافتكر لما كان لبنان في اوضتها
_____________________&&
في شارع اسكندرية  
هيثم: هنا انا عندي ابن 
هنا 😲😲 ..هيثم انت بتهزر يا هيثم ..
هو ده وقت هزار ..ده احنا خارجين مع بعض 
هيثم مسك ايد هنا : ما علشان خارجين مع بعض فانا لازم اعترف لك بالحقيقة يا هنا ..انت اول واحدة اشوفها تحرك مشاعري بجد بعد منة لله يرحمها 
هنا اتوترت: اي ده هو موضوع ابنك ده حقيقي
هيثم اه يا هنا ..انا عارف ان انا غبي اني اتاخرت في حكي بس كنت خايف علشان اتعلقت بيكي 
لكن دلوقتي مبقاش ينفع اخبي...انا كنت متجوز دكتورة معايا بس علاقتنا مستمرتش وانفصلنا بعد جوازنا بسنة وكانت وقتها هي حامل فابني 
وفعلا مسبتهاش ووقتها لما عرفت أن ممكن الخلفة تأثر عليها  رفضت وجود الطفل لأن هي أهم من الطفل عند اهلها بس للاسف هي رفضت ووصل اياد لكن منة توفت في العمليااات ...
هنا : يااااه وهو عنده قد اي دلوقتي يا هيثم 
هيثم :هو داخل علي سنة... هنا انا عارف ان زمانك بتقولي لنفسك انت ذنبك اي تتجوزي واحد متجوز وعنده ولد كمان ..انا عارف ان احتمال كبير ترفضيني بس انا قولت احاول لآخر فرصة 
هنا.. ......
طب لو انتوا مكان هنا هتوافقوا ولااااااا......
___________________________&&&
في مطعم علي البحر
حامد وفريدة قاعدين فيه .....
فريدة بضحك :مكنتش اعرف انك دمك خفيف اوي 
حامد :للاسف لأن اغلب الوقت مكشر علشان المحاضرات لكن في الحقيقة مش كدة خالص 
فريدة بإعجاب: بس حلو أن الشخص يبقي عارف يحط حدود لشخصيته يعني مثلا مع صحابه هزار وضحك وفي شغله شخصية جادة ويعتمد عليها 
حامد ابتسم :يعني انت شايفاني كدة يا فريدة 
فريدة :اكيد لو مش كدة مكنتش قولتلك يا حامد 
حامد :عارفة يا فريدة اول يوم شوفتك فيه 
اتمنيت انك تبقي ام عيالي ..انا عارف انك ممكن تكوني مستغربة دلوقتي بس دي فعلا حقيقة يا فريدة ..انا اول ما شوفتك اتعلقت بيكي 
فريدة اتكسفت اوي: ..حامد ممكن بلاش الكلام ده بجد انا بتكسف اوي بجد 
حامد :انا الي ولله ما عارف ايه بيحصلي لما بشوفك 
بقولك اي يلا نطلب الاكل انا ميت من الجوع 
فريدة :قشطااا يلا انت كمان جعانة اوي 
حامد :ماشي يا عم المفجوووع ...
__________________________$$$$$$$
هنا روحت البيت وكانت بجد متلغبطة اووي
بس اول ما دخلت من باب البيت لقت الي بيشدها من ايديها بعنف ....
عمر: كنت فين يا بت انتي ..هااا كنتي فين 
هنا بتزق  أيده : وانت مالك كنت فين انت هتعمل فيها كبير ...اوعي ايدك واوعي تكلمني كدة تاني انت فاهم ولا لاااء 
منال : اي ده انتوا بتتخانقوا ليه كدة في اي 
عمر: البت دي كانت فين يا ماما لحد دلوقتي 
هنا نزلت أيده :قولتلك متمدش ايدك دي تاني ولا انت غبي ..وبعدين انا واخدة الاذن من بابا 
عمر بعصبية:  بابا وبابا هيوافق انك ترجعي متأخر كدة ..ازاي يعني ..انت كدابة 
منال  عمر بس وسيب ايديها هي واخدة فعلا إذن من عادل وبعدين طول ما ابوك عايش ملكش حق تتعامل كدة مع اخواتك حتي لو غلطوااا 
عمر :ازاي يعني ..طب فين بابا انا عايز اتاكد منه لأن حتي لو بابا وافق زي ما انتوا بتقوله اكيد مكنش يقصد لحد دلوقتي يعني ..
نور صحيت من النوم علي صوت الزعيق: اي ده في ايه ....اي الزعيق ده 
منال : الحقيني يا نور اخوكي بيتخانق مع هنا علشان اتاخرت .مع هيثم برا 
نور: وانت مالك ..بابا هو الي هيتصرف معاها مش انت اصلا ..متعملش فيها الكبير عليها يا عمر 
عمر بعصبية :طبعا ما انت لازم تقولي كدة ما لا في حد عارف يلمك مكنتيش هتبقي كدة 
منال بصدمة:  عمر ايه الي انت بتقوله ده 
نور واقفة بثبات وبتحدى: . واضح أن انا الي نسيت اعرفك اني اختك الكبيرة ....
 وفاجاه نزل قلم علي وش عمر ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نوربحدة : اظاهر اني نسيت اعرفك اني اختك الكبيرة 
وفاجاه قلم جامد اوي نزل علي وش عمر 
عمر بصدمة حط أيده مكان القلم :انت بتمدي ايديك عليا يا نور ...انت بتضربيني انا 
منال اتوترت اوي ووقفت بينهم: بس لا عمر بس 
مش عايزة اسمع صوت حد منكم كل واحد علي اوضته سامعين ..يلااااا
عمر بغل: اروح اوضتي واسيبها منغير ما ارب'يها علي ضربها ليا ليه عا'جز مش هقدر اخد حقي منها
نور: انا ضربتك علشان تعرف وتفهم أن رجولتك علي نفسك مش علي اختك ..انت اخويا وكمان اخويا الصغير يعني أنا الي كنت باكلك وبحميك ولما كنت بتنام كنت باخدك في حضني و لما كنت بتعوز فلوس بتيجي تاخد مني انا ..يعني في  مقمام امك 
فأول ما تشد نفسك وطولك كدة وتيجي تقف قدامي تعلي صوتك وترفع عينيك في عيني يبقي لازم ارجعك تاني وقت ما كنت طفل ...لآخر مرة هقولك يا عمر انت اخويا الصغير الي عمري حبيت اتعامل معاه بأنه صغير بس انت بتحط نفسك في المكانة دي .برغم أن انا حطاك في مكانة راجل ..
انا داخلة انام وكلامي مع بابا لما يرجع يا عمر ...
عمر كان واقف مصدوم ومتعصب اوي واتكلم: نور لعلمك القلم ده مش هسكت عليه ولازم تفهمي أن انا الراجل ومن حقي اعمل كدة وازعق وقت ما اشوف اختي بتعمل حاجة غلط .. سااامعة.
منال بعصبية: بس بقي اخرس خالص ..انا عمري ما ربيتك كدة واختك عندها حق و لما يجي ابوك هو الي هيتصرف معاك وفعلا يربيك بلا قلة ادب 
عمر اضايق اوي ونزل من البيت .....
___________________________________&&
نور دخلت أوضاعا وكانت مضايقة اوي من كل حاجة حصلت ..مضايقة من تحكم وكلام اخوها وزعلانة انها فعلا ضر'بته ....وفتحته الباب خبط 
نور بزعل: ادخل 
هنا بكسوف: نور عايزة اتكلم معاكي شوية ممكن ولا هتنامي 
نور بضحك: من ساعة ما فقدي الذاكرة وانت مؤدبة اوي زيادة عن اللزوم ...ادخلي يا هنا 
خير يا حبيبتي عايزة مني اي بقي 
هنا :عايزة اقولك علي حاجة حصلت النهاردة مع هيثم وبصراحة عايزة اسمع نصايحك ومحتاجة اخد اراء الناس كلها علشان اعرف اخد قرار بجد صح يا نور...
نور :اي الكلام الكبير الي اكبر من سني ده ما تقولي يا بنتي الموضوع علطووول اي حصل ..هو هيثم زعلك أو عملك حاجة مثلا 
هنا: لا خالص بالعكس ده طيب جدا وذووق اوي بس طلع عنده ابن يا نور شوفتي الكارثة الي انا فيها انا مش عارفة افكر ولا حتي ارد ولا اخد قرار 
نور :يا نهار اسود ومنيل ..متجوز وعنده ابن وجاي يتقدم ليه يا اختي ما يرجع لمراته احسن ما يفضل يتسرمح كدة ...انا مش فاهمة اي حصل الرجالة بجد النهاردة 
هنا: لا يا بني مراته م'يتة من يوم ولادتها لابنه ..ابنه عنده سنة ومراته مي'تة من سنة ..هو كان عايز يتجوزني وابنه يعيش معانا ..
نور :يا حبيبي بصي هو  الله يرحمها وكل حاجة بس انت ليه تربطني نفسك بواحد كان متجوز وكمان مخلف يا هنا ..وانت مالك اصلا يا حبيبتي 
وبعدين انت صغيرة اوي علي المسئولية دي يا بابا 
وبعدين افرضي ..افرضي انك وافقتي هتجيلي صحة انك تخدميه هو وابنه وجامعتك وابنك بقي انت ولا انت مثلا مش ناوية تخافي ولا اي كل ده فكرتي فيه يا هانم 
هنا: بصي انا  الي فكرت فيه هو اني بحبه بجد يا نور 
وبصراحة موضوع ابنه مش فارق معايا خالص 
بالعكس انا حاسة اني اتعلقت بيه اكتر يا نور 
نور بصدمة،: معقول يا هنا بس انت لسه متعرفيهوش
يا حبيبتي ..
هنا :كدة كدة هعرفه يا نور هاه قولتي اي ما انت لازم تقنعي بابا معايا ..انا قولت لهيثم أن انا هفكر وابقي أكلمه 
نور بقلق :بصي يا هنا لو انت فعلا بتحبيه انا هساعدك 
بس ممكن طلب انك تدي لنفسك فرصة تعرفيه وتعرفي ابنه وأهله ....ممكن 
هنا بفرح :أيوة طبعا ..يعني هتساعديني يا نونه 
نور بحب: أيوة طبعا هساعدك ..علفكرة بقي بكرة انا رايحة المستشفى افك الجبس 
هنا :ماااشي وانا معاااااكي بحب يا نور 
نور ضحكت وحضنتهاااا 
____________________________________$$
في المستشفي عند يوسف 
بسنت صحيت: صباح الخير 
يوسف وهو بيبوسها من خدها: صباح الفل علي عيونك يا بوسي 
بسنت :انا نور وشمس وحشتني اووي 
يوسف بضحك :ومين سمعك وانا كمان وحشوني اوي 
بس عارفة العيال صحابي دول الي اندال لا فهد ولا ادهم رنوا حتي يطمنوا عليااا ..اندال يعني 
وفجاه الباب خبط 
يوسف بهزار :اي ده انا ظلمتهم ولا اي ...ادخل 
وفتحته دخل امير وخطيبته ندي معاه 
يوسف: اهلا اهلا بالكتاكيت ...اهلا ندي مش كدة 
امير بغيرة :وانا اي مش مالي عينك مثلا يا عم الحج
يوسف: عاملة اي يا ندي 
ندي ضحكت بكسوف: الحمدلله ...
امير: سبحانك يارب عارفة يا ندوش نور اه اسمها نور لسه مكلماني تطمن علي يوسف 
يوسف بغيرة: نعععم وتكلمك ليه يلا هو انا اتشليت
أمير بنفس الغيرة: يعني أنا الي مش موجود 
يوسف: ياض بحب ارخم عليك ياض... عامل اي
امير: ولله انا كويس بس انت الي متصاب لو مش واخد بالك يعني 
يوسف :ياسيدي فكك ..اهم حاجة لساني واهو موجود وشغال كمان متقلقش 
امير ضحك: شايفة ده بقي اكتر واحد مش بطيقه
في الفريق بتاعنا 
يوسف: انا امي كانت دائما تقولي روح ربنا يحبب فيك خلقه ..الحمد لله دعواتنا فظيعة 
ندي :هههههههه 
امير: لا بهزر يوسف ده مافيش حد مش بيحبه من اول العساكر لحد اللواء كلهم عارفين أنه راجل بجد 
يوسف :وانا امي اصلا ميتة برضوووو 
امير وندي ضحكوا اووي 
ندي :الف حمدالله علي سلامتك 
امير بغيرة: ليه الف ليه مثلا مش حمدالله علا سلامتك وخلاص يعني 
يوسف: أما انت رخم بشكل هو انت هتدفع حاجة من جيبك .انا سمج بشكل 
لله سلمك يا ندي ..قوليلي بقي الواد ده عامل اي 
ندي: عامل عصبية بس وغيرة منغير أسباب مش عارفة دي عدم ثقة ولا اي يا يوسف 
امير؛ ولا اي يا يوسف انت ليه محسساني أن يوسف ابن خالي مثلا 
ندي: بس بقي اسكت ...يوسف مين دي 
أمير: علفكرة لو سالتيني كنت هقولك انا عادي 
يوسف: يدي النيلة ..ندي سببيه الاشكال دي تتساب
علطووول اسمعي مني الواد ده من كتر غيرته هتصحي الصبح هتلاقيه واكل دراعك علشان محدش يبصلك 
امير:  افيه يلا اي حس الفكاهي ده ما تخف شوية 
بصي بقي دي بسنت بس منسجمة في اللعب ومش معانا اصلا 
يوسف :لا استني هعرفك عليها ..بوسي 
بسنت :نعم يا يوسف 
يوسف: تعالي اعرفك ..
بسنت جريت علي امير ..ده اونكل امير جابلي حلويات كتير اوووي 
امير :شالها انت الي احلي حلويات بجد انا بحبك اووي 
بسنت :وانا كمان اووي 
ندي بحب :لا انا كدة هغير مين البنوتة الجميلة اوي دي يا نااس .
امير :دي بسنت يا سيتي ..هقولك بعدين مين 
ودي بقي يا بوسي ندووش خطيبتي 
بسنت: ازيك ...
ندي شالتها وحضنتها اوي: انا كويسة يا جميلة تيجي معايا نجيب حلويات من برا 
بسنت :اه اووي 
امير: يا حياتي تعالي انا هجيبلك يلااا 
يوسف اتبسط اووي أنهم جووم يسلووها حتي شوية 
وفعلا امير وندي طلعوا يجيبوا لبسنت حلويات 
ورجعوا تاااااني 
امير: اي اتاخرنا عليك يا باشا 
يوسف :لا ابدا يا بوسي جابوه اي بقي 
بسنت: انا الي هاكلك علشان انت ايديك وجعاك 
ندي: يا حيااااتي ولله اخدك معايا وانا مروحة 
بسنت: لا وانا مش هسيب يوسف ابدا 
يوسف حضنها اووي وباسها :ويوسف برضو عمره ما هيسيبك يا قمر انت 
وشوية وامير وندي اعدوا مع يوسف ومشيواااا 
وعدي باااقي اليوووم بنجاااااح ......
___________________________$
تاني يوم الصبح .....
في بيت ادهم ..دخل ادهم و فهد البيت ميتين 
لانهم من امبارح في القسم 
فهد: ادهم انا مش قادر اتحرك 
ادهم: يعني أنا الي قادر ..بس انت لحقتني ياض يا فهد امبارح 
فهد: الحمدلله عدت علي خير ...بقول اي انا هقوم اخدلي شاور سريع كدة .والبس علشان يوسف هيخرج النهاردة 
ادهم :اه صح طب اوك انا كمااان هقوم اجهز ....
فهد: طب اشحن الموبيل بتاعي احسن فاصل 
ادهم: هات يا ابني اشحنه ..
وفعلا جهزوا وراحوا عند يوسف المستشفي بس اتفااااجوا  بحاجة ....
واول ما راحوا لقوا أن يوسف مشي من المستشفي 
فهد: ازاي مشي يعني ..هو لحق 
ادهم بضحك: عارف ان يوسف هيهزقنا علشان مجناش ناخده اصلا 
فهد: طب رن عليه كدة 
ادهم بيرن علي يوسف ...غير متاح يا معلم 
فهد: طب تعالي نطلب علي بيته اكيد هروح 
علي بيته يلا بينا بقي
____________________________________
في الفيلا ابراهيم يوسف وصل 
الجنايني :يوسف باشا نورت يا باشا مالك اي حصلك 
يوسف ..الحمدلله انا كويس بس تعالي اسندني كدة 
الجنايني: علي مهلك يا بيه علي مهلك ..
وفعلا سند يوسف ودخله لحد بيته ولحسن حظه أن عمه كان نايم 
الدادة :حمدالله علي سلامتك يا ابني 
يوسف: متقلقيش عليا انا كويس اوي بس حضري ساندوتشات لبسنت وانا قهوة بس بسرعة وحياتي 
الدادة :حاضر يا ابني ..بس مين القمرة دي دي الي كانت مع ست نور  
يوسف : اه ...دي بسنت ....بسنت دي الدادة سلمي عليها 
بسنت :اسمك دادة ولا اي 
الدادة: هههه لا يا حبيبتي اسمي ألفت 
بسنت :ماشي يا دادة 
يوسف :يلا يا بوسبوس نطلع نرتاح شوية 
دادة انا عايز هدوم لبسنت 
دادة: حاضر يا ابني انا هتصرف ...
يوسف: تمام يلا يا بسبس 
بسنت بزعل: لا انا كل شوية انام واعد انا عايزة اروح لنور بتعلب معايا وشمس كمان ..انا زهقت بقي 
يوسف :يا حبيبتى .. حقك عليا طب تحبي تلعبي في المرجيحة الي برااا 
بسنت: اه ياريت ...
يوسف: دادة خديها تلعب في الجنينة بس عينيك عليها 
الدادة :حاضر يا ابني ...اطلع انت ارتاح شوية 
وفعلا طلع يوسف اوضته ...وطلع موبيله 
ورن علي نور 
نور كانت لسه صاحية ...الوووو 
يوسف: صباح الفل صحيتي امتي بقي 
نور: اممم لسه قائمة من علي السرير يا يوسي 
يوسف :يوسي ماشي يا اختي ...قفلتي انت السكة 
في وشي امبارح ..بس يلا المسامح كريم بقي 
نور هههه: طب قولي غيرت علي الجرح 
يوسف: اه من بدي ورحت كمان 
نور :يوسف والنبي تكون روحت الفيلا .
يوسف: عيب عليكي بقي انا وعدتك ..انا في الفيلا 
نور فرحت اوي: ماشي يا عم ...صحيح فين فهد 
شمس بتكلمه امبارح غير متاح والنهاردة مش بيرد 
يوسف: ده فهد ده واطي محدش جالي المستشفي اصلا انا روحت لوحدي كلهم كانوا غير متاح اصلا 
نور :اي ده معقووول يا يوسف ..روحت لوحدك كدة برضووووو 
يوسف: يسلام انا عمري ما اعتمدت علي حد اصلا. 
وبعدين بقولك اي انا جاي اسكندرية بكرة 
نور :تيجي فين هو انت قادر تتحرك
يوسف: ياساتر علي الدبش اه قادر ..هاجي يعني هاجي قولي لابوكي كدة يوسف جااي 
نور ببتسامة: ده بجد طب ليه بقي جاي 
يوسف ببتسامة :جاي اقعد عندكم كدة مش بقدر ابعد عنكم بحبكم بقي اعمل اي 
نور: يوسف انت بجد هتيجي 
يوسف: وربنا جاي ....
نور بفرحة: لله انا هقول لبابا ..باي بقي 
يوسف: باي يا مجنونة 
_____________________________________
في بيت نور 
نور خرجت من أوضاعا فرحانة اووي 
نور: يا بابا يا بابا يا عم عادل 
عادل كان بيتكلم مع عمر ابنه 
ايه يا نور خير 
نور بصت لعمر: لا يا بابا بعدين هكلمك بعد اذنك .
عادل :استني يا نور ...عمر كان عايز يتكلم معاكي
نور: خير يا استاذ عمر 
عمر ابتسم: انا اسف علفكرة علي الكلام الي قولته امبارح ليكي بس انا كنت مضايق .
نور: يسلام طب ما انا كمان اسفة علي القلم بتاع امبارح برضووو بس صعبت عليا نفسي منك 
عمر قرب منها وباس رأسها: حقك عليا يا نور 
نور حضنته :وانا كمان متزعلش مني ..انا عارفة انك راجل وخايف عليا وانا بحترم  رايك جدا علفكرة 
بس برضوو مينفعش تتحكم فيا ولا في هنا 
عادل: خلاص يا نور انا اتكلمت معاه وهو فهم غلطه 
قوليلي بقي خارجة فرحانة اوي كدة ليه 
نو:ر بصراحة كدة يوسف جاي بكرة 
عادل :ده بجد ..طب ليه بقي 
نور: معرفش هو قالي كدة ...
عادل: لوحده ...ولا معاه العصابة بقي 
نور ضحكت: برضو معرفش ...
شمس سمعتها وهي بتتكلم عن يوسف زعلت جدا لان فهد مش مهتم بيها ربع الاهتمام بتاعي يوسف 
ودخلت الاوضة وفضلت تعيط جامد 
شمس في سرها : اكيد لازم يعاملها كدة علشان بيحبها لكن أنا لا عارفني بس علشان ينقذني لكن مش بيحبني ..... 
______________&&&&&&&&&&&&&&&&&
فهد وادهم وصلوا الفيلا بعد ما راحوا بيته ومالقهوش هناااااك ....
فهد دخل أوضة يوسف بعصبية :انت عيل غبي علفكرة
يوسف بحدة: لا تقصد عيل واطي شبهك 
فهد: بقي انا كمان الي واطي يا يوسف ده انا لقيت السبع دوخات وحضرتك قافل موبيلك كمان 
ادهم: اي يا ابني التعب ده حرام عليك ده احنا مطبقين من امبارح 
يوسف بصله بقرف: .اطلع برا ياض انت 
ادهم: يا عم اخلص في يومك بقي لله 
فهد: شوف انا بقول اي وهو بيقول اي يبني بطل برود كدة 
يوسف: برود انا رنيت عليكوا كتير اوي وانتوا غيرمتاح اعمل انا اي بقي مثلا اوصلكوا ازاي 
فهد: يوووه احنا كنا بايتين في القسم.
يوسف: يا نهارك ا اسود اخواتي انا بيتين في القسم اي مخدرات ولا اد'اب يا زبالة انت وهو 
ادهم :اي الهبل ده انت فاهم غلط يا ابني احنا مش متهمين ..ده حمزة امبارح جيه البيت عندي و كان معاه س'لاح وعايز ياخد مني فيديوهات والمستندات 
الي بتهمه بيها ..ورفع عليا الس'كينة لولا أن فهد جيه في الوقت المناسب كان زماني من ال'شهدااااء 
يوسف اي معقوووول 😲

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يوسف بخضة :  معقوول الكلام ده يا ابني انت وهو ...
كل ده حصل معاكوا ومحدش اتصل بيا يقولي 
فهد: اتصل بيك اي بس يا يوسف انت عبيط 
هتصل بيك وانت في المستشفي وتعبان واقولك تعالي الحقنااا..اكيد مش هعمل كدة يا يوسف 
يوسف: طب كلمتوا علي ولا رحتوا لوحدكم بقي 
ادهم :لا طبعا كلمنا علي و وقف معانا حتة وقفة ولا مليون راجل كماان ..ولله علي ده بطل طول النهار في كوارث 
يوسف : طبعا ده علي يا ابني يعني ابو الرجولة كلها 
المهم ارتاحوا بقي لأن شكلوا تعبااان اوي 
اه فهد صحيح هو انت كلمت شمس اصلها قلقانة عليك 
فهد:  لا طبعا ده موبيلي كان مقفول ومنمتش من امبارح اصلا يا ابني ..بس هكلمها 
يوسف: طب يا ابني كلمها طمنها عليك ..علفكرة بجد قلقانة عليك واحتمال تكون زعلانة منك كمان 
فهد: بصراحة عندها حق من ساعة ما مشيت وحتي مطمنتش انها وصلت بس ولله غصب عني اليوم كان طويل وبايخ ...
ادهم: بصراحة عندك حق انا هروح علشان تعبااان اوي ...يلا سلااام 
يوسف :واد يا ادهم رايح فين ماتنام هنا انت شكلك اصلا فاصل خالص 
ادهم: لا لا انا محتاج اروح .يلا سلام بقي 
يوسف :ماشي يا استاذ ابقي رن لما توصل هاااااه 
متنسااااش 
ادهم :قشطا يلا سلام 
فهد :طيب وانا كمان هروح انام عايز مني حاجة يا يوسف اعملهالك أو اجيبهالك 
يوسف: لا يا حبيبي ربنا ما يحوجني لاشكالكم 
فهد: يا ساتر يارب ..طب يارب ابويا يصحي ويشوفك كدة علشان يعلقك بحق وحقيقي يا عم الجميل 
تصبح علي خير 
يوسف: يلا في داهية يا اخي ...
وفعلا يوسف قرر يرتاح شوية وفعلا ناااام 
وبينت طلعت لقيته نايم فقررت تنام جمبه
_________________________________&&&
في أوضة فهد 
فهد دخل اوضته غير هدومه وقرر يرن علي شمس ..
شمس اول ما شافت رقمه ردت علطوول 
فهد: الوووو ....
شمس بدموع ......
فهد: اي ده بت يا شمس ....بصي انا عارف انك زعلانة بس انت مش عارفة حاجة خالص ولله 
شمس ........
فهد: طب هقولك حاجة اسمعي مني الي حصل والي شوفته وساعتها احكمي عليا يا ستي سواء غلطان وحقك متكلمنيش و تعاقبيني او انك تسامحني واجيلك وافسحك حتة فسحة ..ها هتسمعيني 
شمس بدموع وصوت باين عليه الحزن: اه اسمعك .
فهد: يا روحي والنبي ما كان قصدي يا شمس ولله 
ده احنا في القسم امبارح طول اليوم ولله والموبايل بتاعي فصل شحن 
شمس بخضة: اي في القسم ليه يا فهد ..انت كويس طمني عليك علشان خاطري 
فهد: يا حبيبتي اهدي بس اهدي انا كويس 
شمس: طب ليه كنتوا في القسم يا فهد والنبي ما تخبي عني حاجة وقولي 
فهد: بصي كان في واحد المفروض أن هو صاحب ادهم اوي بس طلع واطي وسرق فلوسه وعمل مليون مصيبة ومصيبة بس ادهم عرف عنه كل حاجة ولما جاب أدلة ضده جيه بيته وكان عايز ي'قتله 
شمس بخضة :يا نهار اسوود طب انت حصلك حاجة يا فهد 
فهد: انا الحمدلله وصلت في الوقت المناسب وادهم كمان محصلوش حاجة بس كونا في حوار كبير امبارح ده حتي يوسف روح علي الفيلا لوحده مكناش معاه خالص 
شمس :يا عيني ده هو اصلا مش قادر يتحرك ..صحيح هو انت هتيجي بكره فعلا معاه 
فهد :مع مين يا شمس 
شمس :يوسف قال لنور أنه جاي اسكندرية بكرة 
فهد: لا والنبي ماقليش خالص ولله
شمس: طب اي هتيجي ...
فهد: انا اصلا كنت هاجي اشوفك علشان وحشتيني اوي ..اوي كمان 
شمس ابتسم: وانت كمان وحشتني ولله يا فهد 
انا قلقت عليك اووي وبصراحة فكرت اني مبقتش أفرق معاك اصلا علشان كدة مكلمتنيش 
فهد؛ علشان عبيطة انت تفرقي معايا اوي انت مراتي يا شمس عارفة يعني اي مراتي 
شمس؛ حلوة مراتي اوي منك يا فهد 
فهد ضحك: وحشني حضنك علي فكرة 
شمس بحر:ج احم طب سلام بقي علشان عايزيني برا 
فهد: يسلام علي الواد الي بيهرب ماشي يا شمس 
شمس ضحكت :سلام بقي لله 
فهد: ماشي يا ستي تصبحي علي خير
وفعلا فهد سابعا وناااام بعد يوم طويل اوي 
__________________________________:
ابراهيم :يا الفت ....الفت 
الفت :صباح الخير يا ابراهيم بيه 
ابراهيم: فهد جيه يا الفت 
الفت: اه فهد ويوسف كمان فوق بس ناموا 
ابراهيم: يوسف جيه يا الفت ..ازاي متصحنيش ده واحشني اوي 
الفت :أصله كان تعبان شوية وقالي أنه هو هينام ولما تصحي هيبقي يشوفك 
ابراهيم: لا طبعا انا هصحيه دلوقتي ده واحشني اوي وبعدين لازم تربيه بقاله كام يوم مختفي ليه يعني .....
وفعلا طلع ابراهيم يصحي يوسف ....وكانت المفاجاه
______________________________________$$$$
في بيت عادل ...
كلهم كانوا متجمعين يتفرجوا علي فيلم اجنبي 
عادل؛ اي يا نور مالك عمالة تبصي لهنا كدة ليه 
هنا بتوتر: هاااا مافيش يا بابا 
منال: يسلام هو لي الي مافيش ده بايت اوي انكوا مخبين حاجة ..ولا اي يا شمس 
شمس: لا ولله ما اعرف ..هو في حاجة بجد 
نور: بصراحة بقي يا جماعة اه في حاجة ...وحاجة مهمة اوي كمان وهما مش هتعرف تحكي انا الي هحكي ...عمر اقفل التليفزيون 
عمر استغرب اوي بس فعلا طفاااا التليفزيون 
هاااه يا بنتي خير اديني قفلته اهووو خير بقي 
نور :بابا انا عايزة منك وعد انك تسمعني لآخر الحوار بلييييز وغلاوتي عندك 
عادل: نور انت كدة قلقتيني انت عارفة كويس اوي اني مش بكره في حياتي قد المقدمات .. اخلصي بقي وبسرعة 
نور بقلق :حاضر يا بابا حااضر ..بصوا بقي هنا طبعا عارفين أن هيثم عايز يتجوزها  صح 
منال :أيوة طبعا ..بس اي الجديد يعنى يا نور بقي 
نور: ما هو الجديد بصراحة كدة أنه كان متجوز ..
عادل بعصبي:ة نعععم كان متجوز وجاي يتجوزها هي ليه اي بيجرب ناس جديدة ...ده انا هخرب بيته 
عمر :اهدي بس يا بابا ..اهدي 
نور: يا بابا اسمعني مراته م:يتة اصلا من سنة 
منال: لاحول لله لله يرحمها بس برضو كان لازم يقول لابوكي كل حاجة عنه ...خلاص يا عادل اكيد ماقلش علشان ماضي وفات خلاص 
نور بقلق: لا ما هو بصراحة مافتش اوي يعني 
عادل: اي مراته قامت من موتها وقررت ترجعله ولا اي 
نور؛ بصراحة كدة هو عنده ولد من مراته 
منال بصوت عالي: يالهوووووووي 
نور ؛اي يا ماما هو انا قولتلك أنه مات ..ده عنده طفل برئ يا بابا عنده سنة  واحدة بس يعني ملاك ولله 
عادل بحدة: هنا ....
هنا بخوف: نعم يا بابا 
عادل: الكلام الي اختك قالته ده حقيقي عايزة تتجوزي واحد كان متجوز وعنده ولد 
هنا :وفيها أي يا بابا هو مش ذنبه اي حاجة حصلت في حياته يا بابا ..هو دكتور وناجح وشخصية جميلة جدا ..في يوم من الأيام حب وارتبط واتجوز ولما حس أن حياته صعبة مع البنت دي انفصل عنها وفضل جنبها ومعاها لحد ما ولدت ولما عرف أن الحمل غلط عليها لانها ممكن ت'موت رفض الجنين برغم أنه كان منفصل عن مراته ..وفي الاخر مراته خلفت وربنا افتكرهاااا ..وهو مع ابنه وبيربيه 
واحد زي ده اي عيوبه يا بابا غير أن ظروفه بس صعبة وان ربنا حطه في تجربه ونجح فيها 
منال: مشكلته وعيبه ان ظروفه مش شبهنا مش شرط أن ظروفه وحشة بس مش شبهنا انت متجوزتيش قبل كدة لكن هو لاااا 
نور: يا ماما هي بتحبه والكلام الي حضرتك بتقوليه ده ميفرقش مع هنا في حاجة اصلا 
منال :لا يفرق هي عندها كام سنة علشان تتحمل مسؤولية طفل مش ابنها 
هنا: يا جماعة حتي لو قولتلكم أن انا موافقة وراضية اوي كمااان 
عادل :وانا كمان موافق يا هنا ...واضح أن انا كنت غلطان لما كنت يعاملك أنك طفلة بس طلع لااا 
بصي يا هنا لو ده قرارك انا موافق عليه بس بشرط 
هنا بفرحة: اي هو الشرط يا بابا 
عادل؛ أن وقت ما تحسي انك غلطتي تبعدي علطول 
ومتحاوليش علشان انت متتعبيش يا بنتي ..وبرضوا فترة الخطوبة تبقي كبيرة 
هنا جريت علي عادل وباسته وحضنته ؛بحبك اوي يا بابا يا احلي بابا في الدنيا دي كلها 
انا هدخل اكلم هيثم ...
وفعلا هنا كلمت هيثم وكان فرحااان اوي واتبسط اوي أنهم وافقوا عليه وحددوا معاد ليه كمان  .......وعدي اليوم بسلام 
لحد ما حصل حاجة ..بصراحة من وجه نظري هي حلوة بجد ..........
تفتكروا اي حصل ....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في أوضة يوسف ...طلع ابراهيم يطمن عليه بس اتفاجاه بالطفلة في حضنه واتفاجاه بكتفه وأيده 
ابراهيم بخضة :يا خبر اي ده يا يوسف 
يوسف صحي علي صوته ..اي ده يا عمي في اي مالك بس 
ابراهيم :مالي اي يا يوسف مين دي ..واي عمل فيك كدة يا ابني بس ..ده انت متبهدل خالص 
يوسف بصوت واطي :طب وطي صوتك بس البت هتصحي ...تعالي نتكلم في البلكووونة 
وفعلا يوسف قام براحة اوي من السرير وساب بسنت نائمه ودخلوا البلكونة بتاعة يوسف ..
ابراهيم:  اي بقي الي حصلك ده يا يوسف 
يوسف بتوتر: ما فيش يا عمي كنت في مأمورية كدة وحصل الي حصل ..بس كالعادة يعني أنا كويس ولله
ابراهيم: وازاي انا معرفش حاجة ..ازاي تخبي عني يا يوسف انك كنت في مأمورية وحصلك كل ده 
وطبعا جوز الجزم كانوا عارفين وخبوا عليا انا بجد مش مصدق انك تعمل كدة ..
وجاي يسيبه ويمشي وهو في قمة غضبه 
بس يوسف بيلحقه ويقف قدامه ..
يوسف بترجي: ولله يا عمي انا خبيت علشانك وعلشان صحتك ..انا بقيت كويس والحمدلله الموضوع عدي واكيد لو كان خطير كانوا قالوا 
بس ولله انا كويس اهو وكتفي دي إ'صابة بسيطة 
وحياتي عندك متزعلش مني بقي 
ابراهيم بزعل  :يعني انت كويس بجد يا يوسف 
يوسف ضحك: ولله يا حبيبي كويس...طب اقولك حاجة كمان ..انا مسافر اسكندرية بكرا لنور 
واطلبها  رسمي من ابوها انا خلاص قررت اني مقدرش اعيش من غيرها يا عمي .
ابراهيم فرح اوي :مبروك يا حبيبي الف مبروووك 
أخيرا بقي هفرح بيك ده انا كنت فقدت الامل خلاص 
يوسف: هههه المشكلة بقي في ادهم يا عمي 
ابراهيم: انا مش طايقه بعد الي عمله معاك يا يوسف .عيل بجد غبي وغشيم كمان 
يوسف بقلق :هو حضرتك عرفت اي بالضبط 
ابراهيم: عرفت يا يوسف أنه اتهمك بحرق شغله وأنك كنت عايز تحبسه وتاذيه .. انا مش مصدق أنه يفكر كدة اصلا ..
يوسف: أيوة يا عمي بس حضرتك عرفت ازاي أنه عمل كدة بجد 
ابراهيم: بسلام انت كمان كنت ناوي تخبي عني حاجة زي دي يا سي يوسف 
يوسف: أيوة طبعا الي بيني وبين ادهم أو فهد عمره ما يطلع برانا ....أيوة وجعني وزعلت من اتهامه ليا ولأنه مش عارف انا بحبه ازاي بجد ...بس برضو عمري ما اطلع مشاكلنا برانا ..مش انت الي دائما تقول أن احنا مثلث برمودا ..
ابراهيم: هههههههه أيوة فعلا ..جدع يا يوسف بجد جدع وراجل شبه ابوك لله يرحمه ..
يوسف بحزن: لله يرحمه ..
ابراهيم :عموما ادهم هو الي قالي كل حاجة علفكرة 
ويلا بقي جهز نفسك علشان تسافر بكرااا 
يوسف بصدمة: هو الي قالك يا عمي معقوول 
ابراهيم: امممم هو ...حتي انا استغربت من بجاحته بصراحة يا ابني 
يوسف: لا يا عمي دي مش بجاحة ده ندم ادهم ندم علي الي عمله معايا انا عارفه كويس اوووي 
واه علفكرة ادهم عرف أن حمزة وهو الي عمل كده 
واتقبض عليه امبارح كمان 
ابراهيم: معقوول حمزة انت بتتكلم بجد يا يوسف 
يوسف:  للاسف اه هو حمزة ..انا مش عارف ازاي الناس بتعرف تلبس وش تحبنا بيه ووش تكرهنا بيه ..ناس مريضة
ابراهيم: لا يا يوسف عادي ده في اوحس من كدة كتييير ....بس  انا مش مصدق الي انتوا فيه ده ..هو انتوا عملتوا كل ده من ورايا يا جزم 
يوسف بضحك: لا ولله من ورانا انا كنت في المستشفي مريض ..عموما هسيبك بقي تتقبل الصدمة براحة خالص واصحي الواد فهد 
علشان عايزه في حوار كبير الصراحة ...باي يا عمو 
 
في بيت عادل 
في البلكونة 
عمر: انا مش مصدقك بجد يا هنا معقول خلاص كدة قررتي انك تربطني حياتك بحياه هيثم 
هنا بفرحة: أن حبيته بجد يا عمر ..وانت بقي 
عمر :انا اي بقي ..
هنا :اممم واضح انك معتقد اني هفضل عمري كله مش فاكرة حاجة ...لكن لا انا بقيت افتكر حاجات 
اينعم مش كتير بس اهو احسن من مافيش 
عمر ضحك جام:د وفاكرة اي بقي يا هنا 
هنا ا:ممم فاكرة انك كنت معجب ببنت اسمها فريدة 
مش كدة يا عمر 
عمر: برافو ولله ده العلاج عامل مفعول 
هنا: بس يا رخم قولي بقي هي فين ..مش بتكلمها يعني 
عمر: لا ما خلاص بقي ..خلصت يا هنا .احنا سيبنا بعض وربنا يهنيها مع الي اختارته 
هنا :اختارته ..هي سابتك وراحت لحد تاني 
عمر؛ بصراحة أنا الي سبتها يا هنا ..وهي شافت مصلحتها ...ولقت أن مصلحتها بعيد عني 
وبصراحة ده احسن ليها فعلا 
هنا :انا مش فاهمة حاجة ..يعني هي الي نادلة وباعتك ولا انت الي خاين وواطي علشان بس افهم 
عمر: هتفرق معاكي يعني يا هنا 
هنا :طبعا يا ابني علشان اعرف انا هشتم علي مين 
عمر ضحك: اشتمي عليا انا يا ستي ...انا داخل انام يا هنا ..تصبحي علي خير بقي .....
هنا :اي ده معقول انت الواطي ..ماشي يا عم عمر شكلك وراك مصيبة ولله .......
وفعلا راحت هنا اوضتها وقررت انها تكلم هيثم واتس وفعلا رد عليها وفضلوا كدة  ..
 
في أوضة فهد 
يوسف :فهد انت يا ابني قووووم كل ده نوم ..قوم بقي يا فهد 
فهد بنوم :اي يا يوسف في اي مالك ..انا تعبان سيبني انام شوية 
يوسف: لا ما انت لازم تقوم علشان رايح مشوار وعايزك معايا بصراحة ...قوم بقي يلااا 
فهد بخنقة :مشوار اي يا يوسف خير ...
يوسف بضحك علي طريقته: هنجيب هدوم لبسنت 
فهد رفع حاجبه: واد يا يوسف انت متاكد ان البت دي متعرفهاش ..انا شاكك انها بنتك ولله 
يوسف :افف من طريقتك ..يلا علشان بعد كدة هنسافر اسكندرية ...راشق 
فهد بفرحة وقام من علي السرير: طبعا انت عايز تسيبني ولا اي ..انا جاي معاك ..بس المشكلة في ادهم هيجي معانا ولا لاء بقي 
يوسف بتفكير: مش عارف بصراحة ...بس بقولك يلا نجيب لبوسي هدوم الاول واحنا راجعين نكلمه يلااا
فهد :اوك يلاااااا. .
وفعلا فهد ويوسف وبسنت راحوا مول و قسم اطفال 
بسنت :لله يا يوسي اي رايك في ده 
يوسف: حلو اوي يا بوسبوس ..يلا نقيسه ..
بسنت: يلاااااا
وفعلا فضلوا يجيبوا هدوم كتيرة اوي ..والأهم أنه علي راي بسنت 
بسنت :بقولك وحش انت غبي يا واد 
فهد بصدمة: غبي ...
يوسف: هههههه واضح انك معروف اوي يا فهد 
فهد: اي البت دي ...ماشاء دي مشمتش تربية اصلا 
يوسف :هههه بوسي عيب كدة ..قوليه سوري 
بسنت: يا يوسف ما هو مش بيفهم
يوسف :هههههه معلش خليها عليكي بقي 
فهد :اي يا ابني انت ..عيب. يا بابا انا عمو فهد 
بسنت بعند: لا انت فهد بس عجبك ولا لااء 
فهد: الحقني يا يوسف ..انا بتهدد عادي 
يوسف :لا وتضرب كمان ..دي بلطجية عادل 
يلا بقي يا بوسي عايزين نجيب ايس كريم للقمر 
بسنت :لا انا عايزة عروسة بدل الي ضاعت مني 
يوم ما الراجل الوحش اخدني 
يوسف قلبه وجعه عليها وحضنها: حاضر يا روحي 
هجيبلك احلي عرايس لاحلي بنوتة 
فهد :وانا قوليلي ياض يا فهد عادي يعني 
احنا عندنا كان بوسبوس 
وفعلا راحوا واتعشوا برااا...ويوسف جاب لبسنت ايسكريم وعروسة حلوة اوي 
.....وقرروا يروحوا لادهم...
_____________________________
في بيت ادهم ....
وصل فهد ويوسف وبسنت وفضلوا يخبطوا علي الباب كتير لكن محدش كان بيرد 
فهد: يوسف مش انت معاك نسخة ..افتح الباب 
يوسف افتكر أنه فعلا معاه نسخة وفعلا يوسف فتح الباب ...وقد كانت الصدمة.......
تفتكروا اي حصل خلي يوسف وفهد يتصدوا بقي 
عايزة تخميناااات

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وفعلا يوسف فتح الباب بتاع شقة ادهم بس .....
يوسف وفهد سمعوا صوت ض:حكة من بنت 
يوسف: فهد خد بسنت وانزل تحت ...
فهد بص ليوسف بحزن :مكنتش متوقع أنه زبالة كدة
يوسف بحدة :فهد خد بسنت ونزل ..
وفعلا فهد اخد بسنت ونزل بيها تحت وقعدوا في العربية ...
لكن يوسف دخل البيت ورزع الباب علشان ادهم يسمع صوته ...وفعلا ده الي حصل ادهم وهو في الاوضة سمع صوت باب الشقة بيترزع 
البنت:  اي الصوت ده يا ادهم  هو في حد هنا ولا اي   .
ادهم بخضة :معقول ..اوعي كدة ..اوعي 
وفعلا أدهم قام وخرج من الاوضة ولقه يوسف قاعد برا علي الكرسي وماسك في أيده المفتاح ...
ادهم بتوتر: يوسف ..خير عايز حاجة ..انت اي جابك 
يوسف بثبات: في خلال خمس دقائق يا ادهم البت الي جوا دي تمشي ..حالا. 
ادهم بعصبية: وانت مالك تمشي ولا لااااء ..انت جاي بيتي وتقولي امشي مين ولا لااااء 
لو انت مش حابب تقعد في البيت ده شايف أنه ع.ار عليك اوي كدة ...امشي انت. 
يوسف بنفس الثبات: ماشي يا ادهم يعني ده اخر كلام عندك 
ادهم بحدة ؛اه اخر كلام عندي ..وقبل ما تمشي يا يوسف هات النسخة الي معاك بتاعة شقتي 
يوسف .......
وحصل حوار كبير بينهم ......
حوالي نص ساعة وبعدها يوسف نزل لفهد في العربية ...
فهد بقلق: في أي يا يوسف اي حصل مع ادهم 
ومالك مبوز ليه كدة 
يوسف ؛مافيش يا فهد ولا اطلع بينا علي اسكندرية 
فهد :معقول دلوقتي يا يوسف ..
يوسف: اه ...يلا اطلع 
فهد :خلاص اطلع ..مطلعش ليه ....
وفعلا فهد بدأ يتحرك علي اسكندرية 
ويوسف اخد بسنت في حضنه ونامت في حضنه 
وطول الطريق يوسف كان بيفتكر الي حصل مع ادهم 
وكان حزين اوي علي كلامه .......
يا ترااااا اي حصل عند ادهم !!!؟
 
تعالواااا نروح لفريدة ...
فريدة قاعدة في اوضتها بتتفرج علي صورها مع عمر وكانت دموعها بتنزل 
اختها ..وبعدين معاكي يا فريدة انت لسه معاكي صور ليه يا حبيبتي ده انت خطوبتك الاسبوع الجاي ليه تربطني نفسك بحد هو اصلا مش سأل فيكي كدة 
فريدة  بوجع : من حظي حبيت واحد كداب كان طول الوقت محسسني أنه بيموت فيا ويغير عليا لكن طلع ده كله كدب في كدب ...
اختها: طلاما انت عارفة أنه كدب رابطة نفسك بيه لحد دلوقتي ..ليبيه 
فريدة بدموع :علشان مش قادرة أنساه ..لسه بحبه اوي ..يارب ساعدني انسااه 
اختها: طب وحامد يا فريدة معقول معرفتيش تحبيه 
فريدة: بالعكس. حامد بجد شخص مافيش منه 
وهو الوحيد الي حسسني بالامان بس عمر في قلبي ومش قادرة انسااه وحتي ابطل افكر فيه 
اختها: يبقي لازم تتطلبي تاجيل خطوبتك يا فريدة 
مينفعش يعلقي حامد وفي الاخر تصدميه 
فريدة: انا هكلمك حامد وهطلب منه أننا ننفصل 
اختها :انت هبلة ولا اي ..لا طبعا انا مقصدش كدة 
انا راي انك تاجلي شوية لحد ما تتاكدي أن عمر خرج تماما من دماغك ....فهمتي ولا لاء ..لكن تضيعي واحد زي حامد من ايديك تبقي بجد عبيطة 
فريدة مسكت دماغها بانهيار: لا انا مش هقدر اخدعه 
انا مش بحب حامد ولو كملت معاه  ابقي كدابة..
اختها: انت حرة .انا قولت نصيحتي ..اعملي الي يريحك بقي ..انا ماليش دعوة اصلا 
فريدة : أيوة انا هعمل الي انا عايزاااه ..سيبوني في حالي بقي ....
وطلعت تليفونها وبعتت لحامد واتس 
انا اسفة يا حامد بس انا مش هقدر تخدع انا لسه بحبه 
ياريت تنساني لوسمحت أنت مليون بنت تتمناااك..اسفة 
______________________________&&
وفعلا بعد فترة طويلة ..وصل يوسف وفهد اسكندرية وكانت الساعة حوالي ٧ ......
يوسف .. رن علي نور 
نور كانت صاحية من بدري لانها عارفه أنه جااي 
طبعاااا...
الوووو يا يوسف انت فين دلوقتي 
يوسف: انا خلاص داخل علي اسكندرية 
نور: بجد طب يلا تعالي بقي 
يوسف: اجي فين يا بنتي لا طبعا مينفعش دي الساعة ٧ انا هروح بيتي انا وفهد .... 
نور بزعل: يووه يعني مش هتيجوو ..انا مستنياك من بدري يا يوسف ..تعالوا بليز عمر صاحي ولله 
يوسف :لا يا نور بصي انا هتكسف ولله 
عمر أخد التليفون من يوسف :الو يا عم يوسف 
يوسف :حبيبي يا عمر عامل اي 
عمر: كويس يا معلم ..اي بقي تبقي في اسكندرية ومتجيش ولا اي 
يوسف: ولله جاي  بس الساعة ٧ بدري اوووي 
عمر: يا عم ما انا صاحي ...وبعدين تعالوا يلااااا 
انا مش باخد رايكم أوضة الضيوف فاضية 
يعني مش هتصحوا حد ...انا مستنيكم...سلام 
يوسف: خلاص يا عمر ..حاضر سلام 
يلا يا فهد اطلع علي عم عادل 
فهد؛ اشطا ..حاضر صحي بسنت 
يوسف: لا انا هبقي اشيلها.
فهد بيبص علي دراعه ؛اه ما هو واضح 
يوسف: سوق وانت ساكت يا سمج 
________________________________$$$.
في اسكندرية ....
نور: حبيبي يا عمر انت بجد عسل 
عمر :عدي بقي الجمايل يا ستي ...يلا حضريلهم فطار 
نور :هوااااا بس هروح اصحي شمس الاول 
نور دخلت أوضتها هي وشمس 
نور بفرحة؛ شمس ...قومي بلييز ..يلااااا
شمس بنوم: لا انام شوية بقي ...
نور: لا انت مش عارفة ..يوسف وفهد فاضل أقل من عشر دقايق يوصلوا 
شمس قامت من النوم بفرحة: هو فين يا نور ..هو فين 
نور حضنتها ؛جاي في الطريق ...قرب اوي 
شمس بفرحة: بجد يا نور ولا بتضحكي عليا ..والنبي 
نور: اي ده أي ده ..ده حب بقي 
شمس: حب بس ...ده انا قلبي حساه هيقف من الفرحة
نور: طب يلا قومي فوقي كدة اعقبال ما احضر الفطار يلاااا 
شمس: اوكي ....
وفعلا شمس قامت تغير هدومها وتظبط نفسها ونور جريت علي المطبخ وكانت بتعمل الفطار بصعوبة علشان الجبس ..وعمر كان فرحان اوي لفرحتهم بس حزين علي حاله اوي ...وفضل واقف في البلكونة 
مستنيهم .......
وفعلا وصلوااااا......
الجرس بيرن 
نور كانت في المطبخ غمضت عينيها اوي اول ماسمعت صوت الجرس .....
وفتح الباب عمر ....
عمر :جووو 
يوسف: حبيبي وحشتني اوي 
عمر: ههه انا برضو يا كداب يا منافق 
يوسف بضحك: هي فين ....
عمر؛ في المطبخ تقريبا اتسمرت جوا لما عرفت انك جيت يا باشا 
يوسف: طب انا هدخلهاااا....
ازيك يا شمس ..
شمس بكسرة: فين فهد يا يوسف 
يوسف ضحك ؛طب يا ستي ردي السلام الاول .عمتا فهد طالع بس كان بيركن العربية 
شمس ضحكت اوي ؛ازيك يا يوسف بقي 
يوسف ضحك اوي ودخل المطبخ عند نور 
____________________________________
في المطبخ عند نور 
كانت واقفة جواه وكانت مستنيااه يدخل ..
يوسف دخل المطبخ ....
يوسف ببتسامة: هربانة مني مثلا ..لا مستخبية في مكان امن فعلا .....
نور كانت بس مبتسمة ....
يوسف قرب منها: وحشتيني يا بنت الايه 
وفجاه نور اترمت في حضنه جامد لدرجة أنها خبطته في الجرح 
يوسف بوجع :مجنووونة ولله 
نور خرجت من حضنه: وحشتني اوي يا يوسف 
يوسف :لا ما انا قررت اني مش هوحشك تاني خلاص 
نور: ازاي بقي 
يوسف: انا مش نمشي من هنا غير وانت معايا .انا قررت خلاص 
نور: مينفعش طبعااااا اي الي بتقوله ده يا يوسف 
يوسف: انا ولله ما باخد رايك ابدا ...انا مش هقدر علي البهدلة دي بجد ...انت هتيجي معايا. فأكيد يبقي الأحسن لابوكي انوا يجوزنااا بدل الفضائح 
والمطابخ 
نور ضحكت: ومين قالك اني انا موافقة بقي 
يوسف؛ امممم انت هبلة بقي ..انت اي كلمة عايزة تستخدميها بتسخدميها ...ياماما اختاري الوقت المناسب ده انت لسه حضناني 
نور اتكسفت: بس اخرس شوية ..وبعدين كداب ده انت الي حضنتني أصلا 
يوسف برخامة؛ لا ولله ..طب نبعت لعمر نسأله
نور ؛لا ولله نسأله علي موضوع الحمام والاوضة
يوسف بضحك: اوبا انا بتهدد ..ولله عيب ..ده انا 
نور بتقليد ؛ يوسف المنشاوي ..يا بنتي 
يوسف؛ يا واد يا جامد انت ..ماشي يا نور 
عاملة اكل اي بقي 
نور؛ بص تعالي دوووق 
_______________________________#$
برا المطبخ ..
شمس وفهد ...شمس كانت مستنية فهد علي نار 
وفعلا فهد طلع بس كان شايل شنطة هدوم وبسنت 
واول ما دخل من بص علي شمس ..
عمر :حاسب هات بسنت ..هات 
فهد؛ نايمها علي السرير والنبي يا عمر 
عمر؛ ماشي يا حبيبي هاتها ..
وفعلا أخدها ودخلها الاوضة 
فهد شمس وجري عليها حضنهاااا وشمس حضنته اوي وحشتني اوي يا فهد اوي 
فهد: وانت اوي ...
عمر :احم احم ..احترم نفسك ونزل ايديك 
يوسف خرج هو ونور 
يوسف؛ وانت مالك يا رخم ..واحد ومراته 
عمر بضحك: لا ولله وانت مصدق يا يوسف 
هو انت كنت بتعمل أي في المطبخ كدة فكرني بس 
نور ضحكت اوي 
يوسف بضحك: ايه هتاكدي تفكيره يا بنتي ..
عيب يا عمر .عيب ده انا حتي متصاب 
عمر ؛يا راجل هو انت بتحوق فيك حاجة برضوو .
فهد ؛مين الواد ده ..بقولك اي أوضة الضيوف دي ليا انا و شمس انت ويوسف وبسنت كمان مع بعض بقي 
شمس اتكسفت اوي ووطت رأسها علطول 
عمر: بس يلا يا اهبل هو انت مش مطلقها ..
فهد: لا هردهااا ..واخرس بقي شوية 
عمر :ماشي يا عم ردها وانا أجرك شقة مخصوص يا عريس 
نور ؛خلاص بقي كسفتوووو البت 
يوسف: عقبالك يا قمر 
نور: عقبالي اي 
يوسف: اعبال ماتتكسفي يا اختي ..نفسي اشوفك مكسوفة 
عمر و فهد ضحكوا جامد 
نور اتحرجت : كدة برضووو ماشي يا يوسف 
يوسف: ههههه ولله بهزر 
عمر: لا ده مش هزار دي رخامة 
يوسف: خليك في حالك يا سمج 
عمر بضحك ؛ماشي يا عم هو فين ادهم يا شباب 
يوسف بحزن : ادهم مجاش ..بقول اي انتوا مش عاملين فطار يلا ناكل انا جعان اوي
عمر: اوك يلا يا بنات جهزوا الفطار 
فهد: لا طبعا انتوا بتحركوا شمس ..شمس مينفعش تتحرك علشان رجليها ..
يوسف :لا نور بتعرف يلا يا نور علي المطبخ 
نور مسكته من التيشيرت: تعالي ساعدني يلا 
يوسف ببتسامة؛ أوامرك يا كبير ..بعد اذنكوا 
عمر بتريقة: لا يا حبيبي براحتك البيت بيتك .
فهد: احم عمر ...
عمر: يا نعم .
فهد :ماتشوف اي حاجة تعملها بعيد عن الصالة يعني 
يوسف وهو في المطبخ: والمطبخ كمان .
عمر: اعاااا ماشي انا هكبر بمزاجي بس حركة كدة ولا كدة ....
يوسف خرج من المطبخ: ولااااا. .هتعمل اي 
عمر :ولا حاجة يا كبير ..ولا حاجة لو عوزتوا حاجة رنوا علياااا.  
شمس ضحكت اوي .....
وفعلا بعد فترة جهزوا الفطااار وقعدوا يفطرواااا كلهم وبعد ما خلصوا اكل 
عمر: ها هترتاحوا شوية 
يوسف :انا مش جايلي نوم خالص 
نور :ولا اناااا ...تيجي نتمشى شوية علي البحر 
اي رايك يا عمر ..
عمر: ماشي اوك .
فهد: بتبصيلي ليه كدة .. لا طبعا انت مينفعش تتحركي علي رجلك بليل هنروح نكشف وبعد كدة 
افسحك شوية 
شمس بزعل :ماشي يا فهد ..ماشي 
وفعلا نور ويوسف نزلوا ...وفهد وشمس قعدوا في البلكووونة  
لكن مع يوسف ونور لما نزلوا يتمشوا حصل حاجة ..
______________________________________$
في القاهرة 
علي كان مروووح بس شاف خناقة جامدة اوي 
وقف العربية ونزل في الخناقة علشان يحجز 
فشافهاااا أيوة هي تمارا .....
علي: هو انت يا بنت المجانين 
تمارا: اوعي كدة انت مين اصلا ..اوعي كدة ...
علي: هو في اي يا بنتي ....  اي بيحصل هنا ..
تمارا ؛الراجل ده بيستقوي علي الست الغلبانة دي علشان فقيرة ..انت فاكر نفسك اي 
الراجل: يا بت حلي عني بدل ما اعورك 
علي؛ تعورها ..وانا بقي هسيبك صح 
تمارا ؛اخرص انت انا فيا لسان واعرف ارد كويس 
علي بصدمة: يا بنت الج:زمة ده انا بدافع عنك
تمارا بتبصله بقرف ورجعت وبصت الراجل: انت عارف بقي انا هحبسك 
علي بغيظ؛ طب وحياه ام'ك يا بت انتي لانا الي هحبسك 
الراجل: ايوا يا باشا دي عمالة تشتمني من الصبح 
تمارا: تحبسني انا ..انت مجنون ولا اي 
وفعلا علي كلم امير وكانوا موجودين خلال عشر دقايق ومسكوا الراجل ...
علي بغيظ: تعالي بقي معايا 
تمارا: نزل ايديك دي انت عايز اي مني لله 
علي: لا ولله هعوز اي منك مثلا ...هحبسك بس 
تعالي معايا بقي 
تمارا: انت عارف انا مين علشان تفكر بس تحبسني
يا حضر الظابط 
علي: تصدقي انك بجد مستفزة طب تعالي معايا 
وفعلا علي اخدها علشان يركبها معاااه وفعلا اخدها
معاه القسم ........
بس عيل غبي مش عارف داخل علي اي ...ربنا معاه 
______________________________________
امير بعصبية ... الو يا ندي انت فين 
ندي بتوتر ..انا ...انا 
امير: أنت سافرتي منغير ماتكلميني ولا حتي تقوليلي 
ندي؛ امير قلتلك طول ما انت خطيبي ملكش حكم عليا ...لازم تفهم كدة 
امير بعصبية جاو : يسلااام ماشي يا ندي ..انا بقي مش عايز ابقي ليا حكم عليكي لا دلوقتي ولا بعدين 
ندي باستغراب:  يعني اي يا أمير انت مش فاهمة 
امير بغل؛ يعني كل الي بينا انتهي يا ندي 
وقفل السكة في وشهااااااا......
ندي بغيظ ؛ماشي يا أمير ..بس انت الي اختارت ..
اما ادهم راح لعلي بغيظ وهو مضايق اوي من ندي 
في بيت ادهم ......
كان قاعد مضايق اوي وزعلان 
وقرر أنه يروح فيلا ابراهيم وفعلا رااااح ......
ودخل قعد في الاسطبل عند زهرة 
ادهم قعد جمب زهرة واتكلم بوجع ...انا بجد مخنوووق اوي ..انا مش عارف انا جاي ليه
بس يوسف قالي أنه بيرتاح لما بيحكي معاكي ..
انا قررت ابعد عن مصر ..انا الشغل الي معروض عليا في إنجلترا كويس جدا هعرف اكون بيه مستقبلي واحقق كريري ..بس مخنوق اوي حاسس أن كل حاجة حلمت احققها ضاعت مني ....
حتي يوسف بس الي قولتوا ليه خلاص بقي مش طايقني .....علشان كدة انا قررت.....
تفتكروا ادهم فعلا هيسافر !؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

 البلكونة عند شمس و فهد 
فهد :مالك ساكتة يعني ..عايز اسمع صوتك علفكرة 
اتكلمي قولي اي حاجة 
شمس: اممممم طب ماتتكلم انت وانا سمعاك برضو 
فهد :ههه ماشي يا سيتي .انا هتكلم ...بصي بقي .انا عايز اخدك وانا ماشي يا شمس .بصراحة كدة انا لازم اروح لوالدتك واكلمها في موضوعنا واتقدملك و اخدك وامشي بقي 
وابقي اعملك احلي فرح تحلمي بيه بس وانت جانبي 
انا مش قادر علي البعد ده بصراحة 
شمس: عارف يا فهد أن  المشكلة أن ماما رافضة تكلمني أو حتي تتعامل معايا يا فهد ..انت مش عارف اي حاجة خالص ..انا خايفة عليك اوي خايفة يا'ذووك 
فهد :خايفة عليا ...من اي يا شمس ..ومين ممكن يفكر ياذيني اصلا 
عادل دخل البلكونة ..صباح الخير يا كابتن وحمدلله علي السلامة 
فهد بحرج: لله يسلمك يا عمي معلش بقي انا فعلا اسف جايين بدري وازعجناكم وحالتنا زفت 
عادل :اي الي بتقوله ده عيب عليك وبعدين انت جاي لمرأتك الي احنا واخدينها منك يعني حقك يا ابني ولله 
فهد :هههه لا ما انا هقدر علي كدة برضووو
انا عايز أخدها معايا يا عمي ...انا جاي مخصوص. علشان اقابل والدتها ونظبط كل الامور 
عادل بحزن: امها رافضة تكلمها حتي وقالت إن خلاص هي ملهاش بنات ..وانا خايف عليها لو راحت هناك يعملوا فيها حاجة ..شمس مش حمل بهدلة بس امها خلاص نسيتها من ايام  ولما كانت عايشة مع عمتها برا مصر 
فهد :خلاص طلاما مش عايزة تشوفها...اطلبها منك انت يا عمي ونعمل حفلة كبيرة هنا علشان نثبت الناس انها علي ذمتي وتعدي بقي كل الي فات ده 
عادل :انا شايف كدة يا فهد كفاية لحد كدة يا ولاد وعيشوا سنكوااا بقي 
شمس بحزن :بس ماما يا عمو 
عادل :يا بنتي احنا حاولنا ..نعمل اي تاني 
ويكون في علمك طول ما جوزها والزفت التاني محبوس هي مش شايفة قدامها حاجة 
فهد :انت صح يا عمي ...شمس خلاص الموضوع منتهي انت اول ما تفكي الجبس نعمل فرح كبير اوي 
ويكون هنا في اسكندرية 
شمس بسعادة: بجد يا فهد هنعمل فرح هنا 
فهد وهو ماسك ايديها: أيوة طبعا ..لو انت متعملكيش احلي فرح مين يتعمله يعني ..صدقيني يا شمس انا معنديش اغلي منك في حياتي كلها 
شمس حضنته بسعادة وفرحة  ...
عادل: احم ..طب قولولي أخرج علشان شكلي طيب 
شمس بعدت عن فهد باحراج :انا اسفة يا عمو 
عادل بضحك: ده انت الي عمووو انا هعمل قهوة 
تشرب يا فهد 
فهد بضحك : ربنا يخليك يا عمووو 
شمس: لا يا اونكل انا الي هعملها بعد اذنك 
فهد فضل يضحك علي كسوفها 
وفعلا خرجت شمس من البلكونة وفهد وعادل قعدوا مع بعض 
عادل :فهد يا ابني انا عايز منك وعد 
فهد: وعد انت تامرني يا عمي خير 
عادل: عايزك يبني توعدني انك عمرك ما تستقوي علي شمس انت شايف اهي أنها بتحبك وبتتمني ليك الرضا .اوعي تيجي عليها يا بني وتستغل انها وحيدة 
فهد بصدمة: اي الكلام ده يا عمي ..انا عمري ما اعمل كدة طبعا ..دي شمس دي الوحيدة الي حسستني بذاتي فعلا ..انا فعلا بحبها ..وبعدين اطمن بقي 
انا بس لو فكرت اضايقها بس ..يوسف وادهم وأبويا هيعلقوووني 
عادل :ههههه انت هتقولي علي ابراهيم .هههه
الا صحيح يا فهد فين ادهم يا ابني مرديش يجي 
فهد: لا مش كدة ولله .. اصل يوسف وادهم تقريبا اتخانقوا بس انا مش عارف الحوار اي بصراحة 
عادل :انت عارف يا ابني أن هيثم هيجي بعد يومين هو واهلوا علشان يطلبوا هنا رسمي 
فهد بحزن :ياه مبروك يا عمي الف مبروووك 
عادل: بس هيجي هو وابنه 
فهد: نعععععم ابنه ..ازاي 
عادل :هحكيلك ..
وفعلا بدأ عادل يحكي لفهد كل حاجة بخصوص هيثم ...
فهد بصدمة : معقول يا عمي الكلام ده وحضرتك وافقت انها تتجوز واحد كان متجوز ومعاه طفل كمان 
عادل :اعمل اي يا فهد بتقولي بحبه ..وبصراحة الولد فعلا مظلوم وانا مش احكم عليه بسبب ظروفه يا فهد 
فهد؛ بصراحة يا عمي عندك حق ..طلاما هو كويس يبقي خلاص ...ربنا يهديهم لبعض 
عادل :يارب يا ابني ..يارب 
___________________________________$$
في القسم عند علي....
علي:  طلعي بقي بطاقتك يا ست تمارا 
تمارا بعند: ولله هتندم علي الي بتعمله ده ولله 
علي :اخلصي بقي علشان انا اصلا مش طايقك 
تمارا:  ماشي يا علي هنشووف 
خد البطاااقة اهي ..ويا انا يا انت 
علي: كماااان بتهدد علي اخر الزمن ...هاتي 
 اسمك اي بقي تمارا سراج ...
اوعي يكون هو يا تمارا 
تمارا بضحك: هو اللواء سراج حلمي 
علي: احيييه 
تمارا ضحكت بصوت عالي ..شوفت بقي انك بجد هتندم اوي كمان ...ها لسه مصمم انك تحبسني يا حضرت الظابط ....
علي بحرج  :انت الي ناوية علي اي يا تمارا ..ناوية تسيبيني اشتغل في القسم هنا ولا هتنقل اي ايدك 
تمارا ضحكت جامد: علفكرة بقي انت دمك خفيف 
واه ميرسي علي الي انت عملتوا معايا يوم الولدين 
علي: كنت هتقدري عليهم حتي لو انا مش موجود 
يعني مالوش لازمة الشكر يا ستي 
تمارا: ازاي بقي انا ابويا علمني منكرش فضل حد عليااا . بس ممكن بقي امشي علشان انا اتاخرت 
علي:  تمارا .....
تمارا: نعم يا سي عمر ..انت اخذت وقت كبير اوي بصراحة ...
علي :يا ستي استحمليني شوية بقي خليها عليكي 
تمارا بضحك: ماشي ..هااا عايز اي 
علي :انت مرتبطة ...
تمارا بصدمة اي ......... وانت تدي لنفسك الحق اصلا ليه 
علي بصدمة :حق في اي بالضبط يا تمارا 
تمارا :انك تسال سؤال زي ده 
سلااام 
وفعلا خرجت تمارا وسابت علي مصدوم من أسلوبها 
علي:  يا بنت المجانين ...دي ملبوسة دي ولا اي 
.........................................................
في الشارع ...
يوسف ونور كانوا بيتمشوا ونور كانت فرحانة اوي 
ان يوسف معاها وبيتمشوا في الهواء 
يوسف لمحها وهي مبتسمة اوي ..مالك بقي مبتسمة اوي ليه كدة 
نور: فرحانة بصراحة أنك جيت واني معاك دلوقتي 
يوسف: اممممم طب ليه بقي مبسوووطة اني جيت 
نور :اي الرخامة دي...معرفش بقي .. بس مبسوطة وخلاص 
يوسف:  خلاص ما براحة شوية  بقي.. تضربي ايس كريم 
نور بفرحة : اه يلا بيناااااااا.....
وفعلا يوسف جاب ايس كريم ليها 
نور :طب انت مش هتجيب 
يوسف :بصراحة ماليش فيه اوي 
نور: لا بقي هتجيب يا اما ارجع بتاعي 
يوسف: طب براحة خلاص هجيب واحد انا اصبري بس 
وفعلا يوسف ونور جابوا ايس كريم وفضلوا يتمشوا علي البحر وكانوا فرحانين اوي ...لكن فاجأه 
سامر  كان جاي من بعيد :اهلا اهلا ازيك يا نور 
يوسف بغيرة :نعم عايز حاجة يا ابني انت .
سامر: لله أنا بكلم نور اكيد مش بكلمك انت يعني
يوسف :ولا انت اتقي شري احسن ليك انا مش طايقك اصلا 
نور :خلاص بقي يا يوسف يلا نمشي من هناا
سامر: أيوة نزل ايدك دي واسمع كلامها يا حضرة الضابط ...
نور شدت يوسف ليها بس يوسف مستحملش ورجع تاني وضربه جامد في وشه واخد نور ومشي 
نور: ليه كدة يا يوسف ..ليه ضربته 
يوسف بعصبية:  اي خايفة عليه ولا يا ست نور 
نور:......لا طبعا يا يوسف اي طريقة الكلام دي
 اخاف عليه ليه اصلا ليه مايولع بجاز حتي وانا مالي 
انا خايفة عليك انت اكيد كتفك وجعك دلوقتي 
وبعدين مكنش فيه سبب يخليك برضو تضربه يا ابني 
يوسف: لا كان في سبب بقي
نور باستغراب: طب اي هو السبب ده الي خلاك تضربه بقي يا عم انت 
يوسف بحدة :وانت مالك انا حر ويلا بقي نروح يلا 
نور بضحك: ماشي يا يوسف يلا نروح ..ولله مجنون
وفعلا نور ويوسف رجوا البيت ويوسف كان مضايق جدا جدا ....وكان زعلان أنه سابه عايش اصلا 
بس يوسف مكنش عارف اي سبب غيرته اوي كدة علي نور بس هو حس بغيرة لما شاف أن سامر بينطق اسمها بطريقة فيها اعجاااب بيها شوية 
..............................................................
وفعلا دخلوا شقة عادل 
عادل: اهلا حمدالله علي السلامة يا يوسف 
يوسف : عمو ازاي حضرتك عامل اي 
عادل حضنه جامد: ولله واحشني يا يوسف اخبار كتفك اي يا حبيبي 
يوسف :لا الحمدلله بيتحسن اوي 
عادل: طب الحمدلله يا يوسف ..تعالي اقعد .. 
وفعلا عدي وقت طويل ومنال صحيت من النوم 
وحضرت ليهم العذااا.....وقعدوا كلهم يتغدوا 
وكان يوم بجد لذيذ 
........................ ............. .  ...................
في فيلا عند ابراهيم ...
ابراهيم خرج الجنينة ....
الجنايني: يا ابراهيم باشا  ..يا ابراهيم باشا 
ابراهيم: اي في اي مالك 
الجنايني: يا باشا اصل ادهم باشا نايم جوا في الاسطبل 
ابراهيم :في الاسطبل معقووول ..طيب انا هروحله 
وفعلا دخل ابراهيم الاسطبل .....
ابراهيم ...ادهم ..يا ابني قوم مالك نائم هنا ليه
ادهم فاق علي صوته ..عمي 
ابراهيم :مالك يا ابني .. نايم هنا ليه يا حبيبي 
ادهم :لا ابدا مافيش حاجة 
ابراهيم: مافيش حاجة ازاي بس قوم معايا ..قوم 
وفعلا أدهم قام مع ابراهيم ودخلوا الفيلاااا
ابراهيم: هاااا قولي بقي مالك يا ادهم متغير ليه 
يا حبيبي ..ولي الي جابك ومنيمك في الاسطبل 
كدة طول الليل مدخلتش ليه ونمت في اوضتك 
ادهم بحزن: انا مسافر يا عمي
ابراهيم: عندك شغل يا حبيبي ولا اي بالضبط انا مش فاهم حاجة يا ادهم 
ادهم :لا يا عمي انا مسافر انجلترا اتعرض عليا اندي افتح شركة انا واكتر من مستثمر برا وبصراحة فكرة المشروع حلوة وجدا ومكسبه كبير وانا مش هقدر اقول لااا وبصراحة مرتاح اكتر .
ابراهيم: اي الهبل ده هترتاح وانت بعيد عن اخواتك وعني ازاي يا عني 
ادهم :صدقني يا عمي ده احسن ليا و لشغلي ومستقبلي انا فعلا مرتاح اوي لفكرة المشروع ده وهسافر اخر الاسبوع 
ابراهيم: لا طبعا انا مش موافق ومش هطمن عليك وانت بعيد وعايش لوحدك كدة ..ما تفهمني يا ابني لو المشكلة في الفلوس انا هديك المبلغ الي انت محتاجه بدل الخسارة الي حصلت وتبدأ من اول وجديد عادي 
ادهم :عمي انا قررت ..انا بس عندي طلب واحد منك 
ابراهيم بحزن: خير  عايز اي يا ادهم 
ادهم :مش عايز حد يعرف غيرك ..يعني لا يوسف ولا فهد وكدة كدة كل واحد ليه حياته الخاصة بيه 
ابراهيم :انت اكيد اتجننت يا ادهم ..عايزهم ميعرفوش انك مسافر ..طب ليه يا ابني في حد فيهم زعلك متفهمني يا ابني اي حصل 
ادهم: عمي. مافيش اي حاجة حصلت بس ما الي في الموضوع أن كل واحد سافر علشان يشوف حياته ليه ترجعهم هنا تاني ويسيبوا حياتهم 
عمي ده اخر طلب هطلبوا منك قبل ما اسافر وعايزك تتأكد أن لو عرفت أن حد فيهم عرف انا اسافر في وقتها 
ابراهيم بصدمة :  ياااه للدرجة دي يا ادهم .. عمتا .ماشي براحتك يا ابني ..انا طالع اغير هدومي رايح الشركة ...اه وكتب خيرك انك قولتلي اناااا ومخبتش عليا زيهم 
وفعلا ابراهيم طلع غير هدومه وطلع علي شركته 
وادهم كمان طلع اوضته الي في الفيلا وبدا يلم كل هدومه وشغله من هناااااك ..
وقرر أنه مش هيستني لاخر الاسبوع خوفا أن عمو يقول لحد 
وفعلا حجزتفي طيارة مسافرة بليل ......
خلاأص مسااافر....🙈😢
______________________________________$
في مكتب علي ..
علي قاعد سرحاااان في تمارا وكلامهااااا...
وامير كان قاعد معاه  بس كان زعلان اوي ....
علي :مالك يا أمير شكلك مضايق ..في حاجة حصلت ولا اي ..
امير: اه انا وندي سيبنا بعض 
علي: اي ده ..اي الكلام ده يا أمير ..سيبتوا بعض ليه اصلا 
امير: كدة علشان سافرت منغير ماتقولي سافرت من ورايا 
علي: نععععم هو انت جوزها ..انت مجرد خطيبها 
هي مسئولة من ابوها يعني انت ملكش حكم عليها اصلا يا بابا 
امير :اي الهبل ده ..حتي لو انا خطيبها بس لازم تقولي هي رايحة فين وجاية منين 
علي: أيوة تفهمهاااا مش تسيبها ..انت بتفهم منين يا بني ادم 
امير: بس اسكت بقي يا علي ....رد علي موبيلك رد 
علي :ماشي يا اخويا هرد علي زفت ..
الووووو
علي بصدمة اييييه 😲😲😲 
وحصلت حاجة جامدة اوي علي عرفهااااا...ياترا اي هي بقي 
وفعلا مر اليووووم وجيه ميعاد سفر ادهم 
وفعلا سااااااافر 😢😢

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في انجلتراااا....
وصل ادهم اخيرا بعد رحلة قضي فيها اصعب لحظات حياته وهو بيفتكر كل ذكرياااته مع إخوته 
لحد ما وصل. للاوتيل الي مفروض هيقعد فيه .....
ادهم :هاي ..انا ادهم .مستر ...
جاك: ادهم ....
ادهم بفرحة :جاك ..ازيك يا ابني عامل اي 
جاك: انا كويس يا ابني تعالي معايااا ..
دخلوا أوضة جاااك 
جاك :قولي عامل اي يا ابني ..انا اول ما عرفت من جون انك وافقت تيجي معانا انا اتفاجات بصراحة 
ادهم: ههه عادي يعني ..بعد المشكلة الي حصلتلي في الشركة انا قفلت من كل حاجة حتي البلد 
جاك :اه الحقيقة المشكلة كانت كبيرة شوية 
بس اهو يمكن كل ده حصل علشان تبقي معانا ولا اي 
ادهم بحزن: اكيد يا جاك ربنا هو الي بيخطط امورنا 
المهم فين جون علشان نقعد ونتكلم بصراحة أنا مستعجل اوي عايز اعرف هنبدا امتي 
جالك:...يا عم براحة شوية ده انت حتي لسه واصل 
مش لازم تشوف جو انجلترا وبنات ...
ادهم :جاك فكك مني بقي انا جاي اشتغل 
ومش بفكر في اي حوار تاني حاليا 
جاك :اوكي يا ادهم براحتك بس النهاردة كان في حفلة حلوة اوي في الاوتيل هنا ..اي هتحضر 
ادهم :هشوف ظروفي ..بس انا محتاج ارتاح ممكن 
جاك :طبعا ..اتفضل ادي مفتاح غرفتك ...
نورت مسيو ادهم 
ادهم: هههه باي يا جاك 
ادهم في سره ابو تقل دمك ..عيل رخم بجد 
وفعلا أدهم طلع اوضته وكان نوعا ما مرتاح في الجو الجديد بس قرر أنه ياخد شاور ويناااام ....
 
في بيت عادل 
شمس: مبروووك يا نووور 
نور بفرحة :لله يبارك فيكي عقبالك ..بصراحة أنا مكنتش متخيلة اني هفك الجبس ده اخيراا 
ده بجد حاجة سمجة 
بسنت :يعني خلاص هتلعبي معايا يا نور 
نور وهي بتبوسها :اه طبعا يا روح قلبي انت 
يوسف: هههه ولله ..عمو انا كلمت عمي ابراهيم وقالي أنه جاي النهاردة بليل 
هنا :اي ده بجد ..ينووور يا جو 
يوسف :اه ما هو أول ما عرف أن هيثم جاي بكرة علشان يطلب ايدك قال جاي علطووول 
هنا بسعادة: ميرسي اوي بجد 
منال :افففف انا قايمة اعمل قهوة ..بعد اذنكم 
ودخلت منال المطبخ .....
فهد: اي يا عمي هي لسه مضايقة من هيثم برضو 
عادل :مضايقة من هيثم بس دي متخانقة معايا من ساعة ماوفقت علي الجوازة اصلا ...
فهد :عادي يا جماعة بنتها ونفسها تفرح بيها 
هنا :بس علي حساب سعادتي يا فهد ..انا موافقة فلازم تحترم راي انااااااا. 
يوسف: وانت متأكدة من قرارك ده يا هنا 
هنا :اه يا يوسف متأكدة اوي كمان ..صدقني انت لو قاعدت مع هيثم فعلا هتحبه اوي اوي كمان 
فهد :اهم حاجة تبقي انت الي حابهاا ومتقبلة ظروفه كمااان يا هنااااا
هنا :اه طبعا متقبلة ظروفه ...بصراحة اقولكوا حاجة 
بس ادهم ميعرفهاش 
فهد :ادهم اشمعنا ادهم يعني ....
هنا :علشان بخصوص علاقتنا ..انا وقت ما حصلي الفقدان المؤقت ده انا فعلا مكنتش فاكرة ادهم بس ارتاحت اوي لهيثم ..ولما بدأت افتكر واحدة واحدة 
عرفت أن انا وادهم يمكن كان في اعجاب بينا 
بس مكنش حب وده غصب عني مش بايدي 
يوسف بليز قول لفهد اني اسفة علي طريقتي البايخة معاااه  وان ده نصيب 
يوسف: حاضر يا هنا وربنا يقدم لك الخير يا حبيبتي 
طيب يا جماعة انا هعمل اعلان مهم اووي 
نور برخامة: اي هو بقي الإعلان يا كابتن 
بسنت بتقليد نور :اه اي هو يا كابتن 
عادل :ههههه عسل بسنت ولله ..
يوسف بص لنور :..خلاص البت بقت تقلدك ..ماشي 
عمتا ...كتب كتابي انا ونور اخى الاسبوع ده 
عادل: اي الواد السريع ده يا جدعااان انت خلاص قررت من نفسك كدة يا استاذ 
يوسف بضحك :لا انا اعجبك اوي يعني هههه 
عادل: ابراهيم عرف الكلام ده احسن لو عرف أن احنا اتفقنا من وراه هتبقي مجزرة 
يوسف :ههههه لا متقلش انا قولتله من شوية 
عادل :وانا موافق ..وانت يا نور 
نور كانت مصدومة وفي نفس الوقت فرحانة اوي بس مكنتش عارفة ترد تقول اي ....
بسنت :انا موافقة يا عموووو
عادل ضحك: طبعا انت رايك مهم اوي يا بوسبوس 
هنا: يجماعة  متحرجوش البنية ..السكوت علامة الرضااااا ..انتوا باخدوا رأيها ليه اصلااااا 
يوسف :ولله عندك حق يا شيخة .....
 هي موافقة اصلا 
نور :يالهوي علي الغرور بجد ما براحة يا عم علينا 
وفعلا كلهم قعدوا يضحكواااا..........
بس للاسف كان في حد فعلا وحيد وكان نفسه يكون ادهم موجود لأن ادهم هو الوحيد الي عرف يحتاويه 
عمر كان في اوضته وبرضوا للاسف مش من برا حس انه مش موجود معاهم .......
 
في القسم ....
امير بيكلم علي ..انت فين يا بني انت 
ايه مستشفي...طب انا جايلك ...
علي :لا انا جاي في الطريق ..
امير :طب اي حصل فهمني يا ابني ...
علي :مافيش عرفنا قرايب بسنت ...
امير: بجد الكلام ده يا علي 
علي: اه ..انا جاي في الطريق ..سلام 
تفتكروا بسنت ممكن تتاخد من يوسف بعد ما اتعلق بيهاااا كدة ......
امير قعد يستني علي يجي وكان بيدور في دماغه الف سؤال ...وفاجاه ...تليفونه رن 
امير بلهفة :ندي ...الووو 
والدها: الوو يا أمير 
امير بقلق :عمي ..اهلا وسهلا 
والدها :اهلا يا ابني ...انا كنت بكلمك علشان اقولك 
علي حاجة مهمة ...
امير: خير يا عمي في حاجة 
والدها :اه انا عايز اجيلك علشان اديك شبكتك وكل حاجة تخصك ..وأعتقد أن خلاص كدة الموضوع اتقفل ...
امير بعصبية :نعععععععم ..موضوع اي الي اتقفل 
وخطوبة اي الي وتلغي دي ولله ما يحصل علي جثتي الكلام ده 
والدها: في اي يا أمير ما براحة انت بتتكلم كدة ليه 
يا ابني كل شئ نصيب وانتوا نصيبكم اتقطع علي كدة 
امير :لا ولله ما يحصل... نصيب اي الي خلص 
هو انت فاكر أن لو. الخطوبة اصلا اتفسخت ..ده لو اصلا حصل ..ندي ممكن تتجوز حد غيري ولله مايحصل 
والدها ؛انت يا بني ادم انت اتكلم عدل ..عموما انا غلطان اني احترمتك وكلمتك انا هبعتلك الدهب لبيت والدك ...
امير بخوف: الو يا عمي ارجوك استني ..
والدها: نعم .. خير عايز تزعق تاني ولا اي 
أمير: وانا ولله ما اقصد ازعق بس .انا بحب نظيف بجد واكيد مش عايز ننفصل
والدها :يا ابني انت مجنون ما انت الي اتخانقت معاها امبارح و قولتلها كل واحد يروح لحاله 
امير: طب ..والنبي يا عني ممكن اكلمها بس 
والدها ..استني طيب ...
وبعدها بعشر دقائق 
الو: يا أمير 
امير: أيوة يا عمي ..فين ندي 
والدها :مش عايزة ترد عليك 
امير بعصبية: يعني اي مش عايزة ترد عليا ..يعني اي 
والدها :تاني يا أمير بتزعق ..طيب 
وقفل السكة في وشه......
____________________________________
في بيت ندي ..اول ما والدها قفل التليفون ...
ندي ضحكت اوي 
والدها: اي الواد الغبي ده ..معقول كدة 
ندي بضحك: احسن خليه يتربي شوية علشان يبطل طريقته دي شوية 
والدها بضحك؛ أيوة يا ندي بس ده لو شافك هيقتلك 
ندي بضحك: لا ما اهونش عليه يا بابا .ولا حتي هو يهون عليا زعله وعصبيته دي ..بس مينفعش كل ما يحصل بينا حاجة يقولي نسيب بعض ليه يعني 
والدها: ماشي براحتك يا ندي بس خدي بالك لموضوعكوا يقلب جد وتسيبوا بعض بجد 
ندي بقلق؛ ولله يا بابا لو سابني يبقي هو مكنش بيحبني اصلا وكويس أنه اتكشف دلوقتي ...
والدها :براحتك أنا خارج ....وفعلا ولدها خرج 
ندي بفرحة :ماشي يا أمير ولله لاخليك تبطل عصبيتك دي ويا انا يا انت....
ولله ندي دي جدعة بجد 🙈😂
________________________________
في قسم عند امير 
امير بغيظ :عايزة تسيبني ..ازاي يعني ..ازاي 
لا ولله ما يحصل يا ندي ..ولله لاوريكي اصلا 
علي دخل المكتب وشافه وهو متعصب اوي 
مالك يا ابني انت كويس ...
امير بعصبية :مالي ..هااا هيكون مالي يعني شايفني بشد في شعري مثلا 
علي بدهشة: أي يا ابن المجانين انت في اي هو انا كلمتك ..وبعدين مالك كدة عمال تجري في المكتب 
في حاجة حصلت .حد ضايقك 
امير بعصبية :تخيل يا علي تخيل ..
علي :اخلص هفضل أتخيل لحد بكرة ماتقوول في اي 
امير :ابو ندي كلمني وقال اي .اجي اخد الذهب والشبكة علشان دي قسمة ونصيب ...يعني اي اصلا 
علي: هههههههه ولله راجل جدع 
امير بحدة: انت بتستفزني يا علي انت بتضحك 
وبتقولي كمان أن هو عنده حق 
علي :أيوة طبعا ...وبعدين انت زعلان ليه اصلا ها
مش انت الي قولتلها بلسانك ده الي عايز ينقطع
ان كل شئ بينا انتهي ...مش انت الي قولت كدة 
ولا أنا مثلا ...
امير :معرفش بقي كلام قولتوا في لحظة نرفزة 
وبعد انت بالذات تخرص خالص علشان مستفز
علي :يا ابني رايح فين بس ....
امير: رايح في اي داهية ..رايك مكتبي جاتك القرف 
وفعلا خرج امير وهو متعصب اوووي 
علي: يا ابن اللذينة ....يالهووي احسن يعمل في البت حاااجة ...واد يا أمير. ...
وفعلا رااح وراه المكتب ......
$$$$$$$$$$$$$$
بليل في غرفة ادهم في. الاوتيل ....
..ادهم ..الو جون ..ازيك يا حبيبي 
اجي فين بس بصراحة ماليش مزاك خالص اني اسهر
جون: انت اكيد بتهزر دي حفلة تحفة ...بقولك اي 
هادي عليك بعد ساعة تكون جاهز...سلام 
ادهم :طيب يا جون حاضر ...
وفعلا أدهم جهز ونزل الحفلة مع جون وفعلا الجواء كانت جميلة اوي والحفلة كانت لذيذة ...
ادهم اتبسط اوي 
جون: ادهم تعالي اعرفك ..عزام باشا الراجل اعمال المعروف طبعا ...
ادهم: غني عن التعريف حضرتك طبعا ..
عزام :ميرسي اوي ..انت لسه واصل النهاردة مش كدة 
ادهم :اه اهو لسه أول يوم 
عزام :لا انجلترا تحفة بجد وهتتبسط هنا اوي 
اتفضل drink ..(مشروب )
ادهم: لا ميرسي بجد بس مش عايز 
عزام بثقة :انت حر ..براحتك 
ادهم: اوكي بعد اذنكواااا.....
وفعلا أدهم قصي الحفلة وكان الجو لذيذ .وقرر يخرج ادهم بقي ويطلع اوضته ...
وفعلا خرج برااااا الحفلة 
بس فاجأه شاف بنوتة ..جات عليه وحضنته ...
ادهم بصدمة ....😳😳😳
اي ده اوعي انت مين.....
بنت من كتر الشرب وقعت قدامه 
ادهم :يا نهار اسوود انت يا بنتي انت ..اي حصلك 
شكلها ليلة سووودة 
وفعلا أدهم اخدهااا........
تفتكروا مين البنت دي وهل البنت دي تبع حد ...
وتفتكروا بقي بسنت هترجع لاهلهاااا فعلاااا ....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بالليل في اسكندريه وصل ابراهيم اخيرا 
يوسف بفرحه :عمي حمد لله على السلامه والله لك وحشه 
ابراهيم :منافق وكذاب قوي يعني بذمتك افتكرتني لو لمره واحده بس وانت هنا وسط حبايبك
يوسف بضحك: اه طبعا احنا هنهرج ولا اي 
فهد بضحك: بابا حبيبي حمدالله علي سلامتك 
ابراهيم :لله يسلمك يا حبيبي 
ازيك يا عادل كده برده يعني انا اجيب لك العيال اعرفك عليهم تقوم واخذهم مني 
عادل بيضحك: والله ابدا عيالك هم اللي شبته فيا... المهم حمد لله على سلامتك نورت البيت ادخل ادخل
ابراهيم في فرحه: بوسبوس حبيبتي وحشتيني اووي اوي يا حياتي ...انا جايبلك معايا لعب كتير اوي 
بسنت كانت واقفه خايفه منه لان هي ما تعرفوش وما شفتوش غير مره واحده بس 
يوسف حس خوفها وفهم أن هي كانت خايفه تقرب من ابراهيم 
يوسف :بوسبوس بوصي ده بقى ده عمي وابو فهد و بيحبك جدا جدا جدا وجايبلك معاه لعب  كثير 
بسنت براءه :بص يا يوسف انا بقى ما عرفوش بس انا بحبه و كمان كفايه ان هو افتكرني بلعب 
وكلهم فضلوا يضحكوا على بسنت وعلى برائتها
ابراهيم شال بسنت وقعدها على رجله وفضل يلعب معاها وكان مبسوط بيها اوي واتمني لو فهد ويوسف يتجوزوا النهاردة قبل بكرة علشان يجيبوا أحفاد ليه 
عادل :انا فرحانه قوي انك جيت ولله يا ابراهيم 
ابراهيم :عيب عليك يا عادل يعني اعرف ان بنتي هيجيلها عريس بكره وما جيش ليه يعني 
هنا: ربنا يخليك يا عمو بجد ميرسي قوي بس يعني هو فين ادهم ما جاش ليه 
فهد: ايوه صح يا بابا هو فين ادهم
ابراهيم بيزعل: جيه الفيلا يا ابني واتفاجات ان هو نايم في الاسطبل ولما رحت له عشان افهم منه هو ليه جايه وما تطلعش ينام في اوضته لقيته متدايق قوي وقال لي ان هو مسافر 
فهد بحده: وازاي ما تقوليش. زاي ما ترنش عليا يا بابا ...
كنت عايز اشوفه  وافهم منه يعني ايه اصلا يسافر ويسافر فين وازاي تسيبه يا بابا ..حرام عليك 
ابراهيم: يا ابني ما سبتوش انا اتفاجئت بكلامه وقتها واتصدمت وعقبال ما فكرت اني أكلمكم واقولكم برغم أنه كان محذرني أن لو حد فيكم عرف هيسافر قبل ميعاده ..
وفاجاه لقيته بيكلمني في التليفون وبيقول ان هو في المطار انا مش فاهم هو عمل كدة ده اللي بجد 
هنا بزعل :اكيد عمل كده بسببي يا عمو.. انا فعلا اسفه قوي بس انا ما كنتش فاكره الموضوع هيوصل لي كده انا مكنتش اعرف ان هو  ممكن يسافر وسيب البلد
يوسف: اهدي هنا اهدي بصراحه يا جماعه ده مستقبله ولو هو مخطط ان هو يسافر ...طب وايه المشكله هو مش عيل صغير على فكره هو راجل وطالما قرر لمستقبله  كدة يبقى خلاص يا جماعه
فهد بعصبيه: يعني ايه يعني يسافر وليه اصلا 
 ومستقبل ايه اللي بتتكلم عنه يوسف ما طول عمره مستقبله هنا ومعنا ....باقوللك ايه انا شاكك فيك انت من ساعه ما طلعت الشقه عنده و انتم متخانقين هو انت قلتله ايه بالضبط انا عايزه افهم
يوسف بعصبيه: هاكون قلت ايه يعني يا فهد ما بالراحه شويه علي نفسك الله وبعدين بتزعلي ليه اصلا 
شمس :خلاص يا جماعه والله حصل خير اهدوا بس
فهد: بس شمس اسكتي انت
يوسف لاخر مره بسالك هو انت فعلا ما عملتش ليه  حاجه
يوسف: وانا الاخر مره برد عليك يا فهد اوعي تكلمني كده ثاني انت سامع ولا لا
وبعدين اه معملتلوش حاجه وحتى لو  اتكلمت معاه بعصبيه عشان خائف على مستقبله ابقى غلطت انت كنت معايا فوق وشفت بعينك ومش محتاجه أوضح قدام حد  اكثر من كده 
فهد: شكلك جرحته يا يوسف من غير ما تاخذ بالك ما انا عارفك بعد اذنكم يا جماعه ....
وفعلا دخل فهد البلكونة وشمس راحت وراه وهي زعلانة اوي ....
 ابراهيم وعادل كانوا قاعدين لا فاهمين حاجه ولا عارفين يتدخلوا بينهم 
يوسف : أنا كمان هنزل شوية اتمشي انا زهقان 
نور :استني يا يوسف انا جاية معاك 
وفعلا نزلت نور مع يوسف الشارع ...
لكن هنا دخلت اوضتها تكلم هيثم 
وإبراهيم وعادل كانوا بيلعبوا مع بسنت ...
ابراهيم بحسره:  والله يا عادل ما بقيت عارف اعمل ايه العيال كبرت او ما بقتش عيال بقى بقت رجاله لما كانوا اطفال كنت بقدر امشي كلامي عليهم لكن دلوقتي لا  والله انا غلبت معاهم 
عادل: عادي يا ابراهيم دي  سنة الحياه وبعدين انت مخلف شباب زي الورد وليهم رأيهم وحياتهم ..
بسنت :كفاية بقي كلام ويلا نلعب 
عادل :ماشي يا ستي ..العب يا ابراهيم 
ابراهيم ههههه حاضر..
 
في الشارع
نور :ممكن اعرف بقي لازمه الخناقه دي كلها
يوسف بحده: انت عبيطه ولا حوله هو انا اللي عملت الخناقة اصلا ما هو اللي فضل يزعق 
نور: ما براحه على نفسك شويه يا عم الشبح ولا فاكرني هسكتلك 
يوسف: اه انت رجعتي ثاني ام لسان طويل
نور: نععععم ومالها ام لسان طويل   يا حبيبي باقول لك يا يوسف اتكلم عدل احسن والله والله اوريك الوش الثاني اللي انت بتخاف منه 
يوسف مستغرب: اخاف من مين يا ربع متر  انت
 نور باقولك ايه انا مش فايق لك ومش قادره اتخانق لو عايزه تتخانقي اطلعي فوق بيتكم احسن
 نور بهدوء :يا يوسف يا حبيبي ما انا باتكلم معاك بالراحه انت اللي بتزعق لي وبتغلط فيا وانا بصراحه مش باسكت 
يوسف بغل: نور لاخر مره سيبيني لوحدي انا فيا اللي مكفيني 
نور :اخص عليك يا يوسف مش انا وانت بنحب بعض اومال بس انا مش هامشي غير ونور معايا ..انا مش هامشي غير ونور على ذمتي وفي الاخر انا وانت مش عارفين نحتوي بعض  قولي يا حبيبي ايه اللي مزعلك 
يوسف بيضحك: والله يا نور ما فايقالك وانت عارفتي تضحكني 
نور: عيب يا ابني هو انا اي احد ده انا نور ...نور قولي بقى ايه اللي حصل بينك وبين ادهم 
يوسف: ماشي يا نور ولو قلت لك وحد عرف اعمل فيك ايه ساعتها ..احكمي علي نفسك انت 
نور باستهبال: اخص عليك يا يوسف بقي انا هاقول لحد برضو مش انا خالص يا ابني ..قول يلا 
يوسف: بصي يا نور انا حاليا فعلا مش عارف احكي الموضوع بالتفصيل بس كل اللي اقدر اقوله ان فعلا اتخنقت معا ه وفعلا خناقه مش بسيطه بس
 انا فعلا خايفه عليه ادهم باعني قبل كده وصدق اني ممكن اخونه ولما عرف الحقيقة  واتكسف استخبى وما رضيش يقول لي حقك علي وانا برده اللي رحت له بس يوم ما اروح لاخويا والاقي أنه  بيضيع نفسه هاعمل ستوب ولازم افهمه كويس قوي ان اللي فيه ده غلط 
نور: يا هو ايه اللي حصل لكل ده يوسف
يوسف: بوصي انا رحت الشقه ولقيت معاه بنات ولما حاولت اتكلم معه اول حاجه قلتها أنه  يمشيهم  عشان نقدر نتكلم بس لا ما رضيش وفضل  يتخانق ويتكلموا يشتم وبس يا نور
نور: وبس ازاي يعني عملت ايه يا يوسف 
يوسف: هددته ان لو ماشيش البنات هطلبه  بوليس الا.داب 
نور وصدمه: وفعلا يا  يوسف طلبتله البوليس .
يوسف .نور كفايه كده مش قادر اتكلم ...
تفتكروا يوسف فعلا عمل كدة مع ادهم .....
____________________________________&
في اوضه ادهم في الاوتيل
ادهم شال البنت اللي كان مغمى عليها ودخل بها أوضته وحطها على السرير و بدا يفوقها بس  البنت ما كانتش بتفوق خالص 
ادهم بقلق: لله يخربيتك انت مين الي باعتك عليا. بس  هو انا ناقص هبلك ده ...
وفعلا حاول كتير معاها بس البنت برضو مكنتش بتفوق ففهم انها مستحيل تفوق دلوقتي خالص 
فقرر أن هو كمان ينام علي الكنبة لحد تاني يوم 
وفعلا ده الي حصل.....
_______$____________________________
أما في اسكندرية يوسف ونور رجعوا البيت 
وعدي اليوووووم ومحدش اتكلم مع حد خالص 
أما هنا فكانت بتتكلم مع هيثم وكانت فرحانة اوي
انهم جايين بكرة 
____________________________________&&
تاني يوم الصبح ....
في بيت امير .صحي وكان علي بايت معاه ..
امير: يلا يا عم على اصحي بقى
 علي :هي الساعه كام يا أمير 
امير: 9:00 وقوم بقى عشان لو انت رايح الشغل اصل  انا بصراحه كده هاعدي على ندى الاول. يلا قوم بقي 
علي: ماشي يا حنين صح يا امير ما قلتليش برده هنقول يوسف ايه بخصوص موضوع بسنت 
امير: موضوع اي يا ابني 
علي: لا ده انت ضائع  يا ابني موضوع  بسنت واهلها
امير: اه اه صحيح انا مش عارف يوسف اتعلق قوي بسنت ولكنها بنته 
علي: عارف برغم ان يوسف من جواه عارف ان حرام بس كان بيدعي ان هي متلقيش أهلها عشان تفضل عايشه معاه وكان هيتكفل بيها 
امير: بس يا ابني برده ابوها وامها متوفين وهي عايشه مع جدتها  و جدها ودول برده كبار في السن يعني هي في الاول وفي الاخر محتاجه يوسف ويوسف برده هيبقى يفضل قريب منها 
علي: يا ابني انا خائف اصلا يوسف ما يرضاش يديهم بسنت هيقول أن هما السبب  ان هي تخطف باقول ايه انا خائف اكلمه هتكلمه انت 
امير: خلاص يا علي حاضر... اول ما ارجع من عند ندي  واجيلك المكتب ابقى اكلمه معاك 
باقولك ايه انا كفايه موضوع  ندى انا اصلا مخنوق انا نازل سلام 
علي :سلام يا اخويا
ما هو ده حظك ياض يا علي واحد خاطب و بيرخم على خطيبته والثاني مسافر عشان يخطب وانا يوم ما قلبي يتفتح لوحده تطلع بنت اللواء طول عمري فقري اووووف 
__________&___________________&
وفعلا امير راح بيت خطيبته وابوها قابله 
والد ندى: خير يا امير جاي بدري قوي كده ليه يا ابني
 امير :اعمل ايه يا عمي ما هو بعد المكالمه اللي كلمتها  مع ندى انا ما اعرفش انام طول الليل اصلا 
والد ندى : طيب عايزني اعمل لك ايه يعني بنتي و كلمتك وقالت لك كل شيء قسمه ونصيب انا اعمل ايه بقى أجبرها ترجعلك مثلا ...
انت عارف كويس اني كنت رافض انها تتجوز ضابط بس لما شفتك قلت عليك ابن ناس ومحترم لكن توصل انك في اي خناقه تقول لها ان انا هاسيبك ليه هو انت فاكره نفسك حاجه بابا 
امير،: انا عارف اني غلطانه ومتسرع وكمان غبي
 بس مش لدرجه اننا نسيب بعض ..عمي  انا بغير قوي على ندى وهي  عارفه كده كويس وبتفضل تضغط على اعصابي لحد ما بتنرفز لكن انا ما اعرفش اعيش من غيرها اصلا ...
ندى في اللحظة دي خرجت 
وانا ايه بقى يضمنلي يا استاذ امير انك ما ترجعش ثاني وتعمل نفس اللي بتعمله كل مره 
امير  بسعاده :وحياتك عندي يا ندي ما هاعمل كده ثاني ومهما حصل بيني وبينك عمري ما اقول كلمه نسيب بعض ثاني انا جربت في خلال يوم واحد بس بعدك عني عامل ازاي 
والد ندى: ها يا ندى هتسامحيه 
ندى: خلاص بقى يا بابا ما هو برده امير يعني مسمحاه بس عارف يا امير لو....
امير: والله ما فيها لو خلاص بقى يا ندى حقك عليا 
ندى: خلاص يا عم صافي يا لبن
امير :ماشي يا سيدي حليب يا قشطه انا لازم امشي بقى عشان ورايا شغل
ندى: برده يا امير ما تقعد شويه بس
امير :والله يا غصب عني ده انا عندي شغل قبل كده ده غير اصلا موضوع بسنت ويوسف 
ندى: بسنت ايه اللي حصل لها
امير :لا لا ما تخافيش ما فيش حاجه حصلتلها بس لاقينا اهلها وانت عارفه يوسف متعلق ازاي بيها و مش بسهوله كده يسيبها ليهم 
ندي: يا سلام طب ما هو بيحب اسمها ايه دي وهيتجوزها يخلف منها ما تخافش المواضيع دي بتعدي  بسهوله 
امير : يا رب يا ندى يسمع من بقك ربنا يلا لازم امشي بقى باي باي 
________________________________$_$$
في اوتيل ادهم البنت بدات تفوق
البنت ماسكت دماغها بوجع  اه يا دماغي 
انا فين يا ربي ...
اي ده انت مين ....عااااااااااااااا 
ادهم قام من علي الكنبة مفزوع ..اي في اي 
البنت :مين انت مين ..مامي ..اعاااااااااااااا 
ادهم: بس يا بنتي اهدي . اهدي يا ماما 
البنت: انت عملت فيا اي انطق انا اي جمبني هنا اصلا 
ادهم: طب اهدي انت الاول وانا ولله هفهمك وسيبيني الاباجورة ..
البنت: لا مش هسيب الاباجورة حد ما تفهمني انت مين وايه اللي جابني هنا..يلا بقي انطق 
ادهم :هنطق ازاي وانت موتراني كده
عموما عشان اريحك امبارح وانا كنت في الحفله لقيتك وقعتي قدامي عربيتي اغمي عليك 
الظاهر انك كنت شاربة كثير جدا 
البنت: انت كذاب على فكره انا ما بشربش اصلا
انت بتكذب وانت اللي خطفتنى عشان تعمل عمتك الدنيئة معيا 
ادهم بعصبية:  ايه يا اما ايه
هو ى كلام وخلاص بيقال......
هو انا اعرفك اصلا وبعدين هاعمل كده ليه اصلا وبعدين بقول لك يا بنت انت شكلك كده واحده  بتلف وتدور وانا ما ليش في الكلام ده
 ده اول يوم ليه يا جدعان ده اي الفقر ده 
البنت: ايه ده هو انت اول يوم ليه كده في انجلترا
ايوه :وكان يوم اسود على دماغي  و كان يوم اسود لما نزلت الحفله وشفتك يا شيخة 
البنت: ايه يا عم انت  بتكلمني كده ليه هو انا عملت لك ايه....
 وبعدين انا اللي صحيت لقيت نفسي في اوضتك يعني انا اللي خايفه منك ومفروض اتعصب
 بتزعل ليه بقى 
ادهم: والله شكلك عبيطه وغلبانه استغفر الله العظيم طب انت اسمك ايه يا بنتي 
البنت: بنتك ماشي يا بابا عامه اسمي هيا وانت 
ادهم: بصي هو بغض النظر عن اسلوبك اللي زي الزفت ما شاء الله انا اسمي ادهم 
البنت :عمتا ربنا يسامحك ممكن بقى  امشي من هنا 
ادهم: طب استني بس يا حاجه هو انت فعلا مش بتشربي
هيا: والله دي اول مره هم اصحابي فضلوا يضغطوا علىا اشرب وقالوا إن ده عصير ومافيهوش حاجة 
ادهم: بصي هو مافيش  حد في الدنيا عارف انت كذابه ولا صادقه غيرك ..اففففف بقي 
عموما انت كانت ريحتك كلها شرب فعلشان كده يعني لو انت فعلا مش بتشربي وصحابك ضحكوا عليك ابعدي عنهم لان العيال دي نويالك على شر واحمدي ربنا اصلا انك وقعت قدامي وانا اخذتك ومشيت الله اعلم ممكن يعملو فيكي ايه 
هيا: عموما ميرسي
وكان جاي تخرج من الاوضه بس وقفت ثاني قالتله  باقول لك ايه هو احنا ممكن نبقى اصحاب
ادهم ابتسامه: ماشي يا ستي هو انا اطول اكيد ممكن نبقى اصحاب
هيا ببتسامة : خلاص يبقى انا اروح اغير هدومي وانت كمان غير هدومك فوق ونزل نفطر مع بعض ايه رايك
ادهم:  وانا موافق ..... 
 
علي وهو في مكتبه دخله الشويش وقاله أن اللواء سراج عايزه ......
علي بخوف :يا لهووي عايزني ليه انا قلقت اصلا ....
وفعلا دخلوا المكتب واتفااااجاااااااا....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في بيت عادل ....
نور وشمس جهزوا الشقة علشان وصول هيثم وأهله ....
هنا بفرحة: بابا ..يا عمر ..هيثم قالي أنه قدامه نص ساعة ويوصل 
عمر بفرحة: طب كويس اوي اول ما يقرب قوليلي أنزله علشان مايتوهشي ..
هنا :خلاص تمام انا ندخل أكلمه ..
نور واقفة جمب يوسف وفهد 
فهد  بحزن: ياعيني عليك يا ادهم تلاقيه مصوم دلوقتي 
يوسف بصله وسكت ..
نور: اي يا جماعة انتوا هتفضلوا زعلانين من بعض كدة في اي بقي...
يوسف :انا مش زعلان من حد اصلا
فهد: لله يا يوسف ما انا خايف عليه ..انت بذمتك مطمن أنه سافر كدة منغير مانعرف فين ولا حتي ليه
يوسف: لا يا فهد مش مطمن وخائف عليه اوي كمان 
بس انت شوفت بعينك هو بقي غبي ازاي ...
فهد: يوووه مش وقته الكلام ده بقي 
عمتا حقك عليا ..انا ولله ما اقصد ازعقلك ولا اي هبل 
ابراهيم: جدع ياض يا فهد .بس يلا بقي علشان العريس قرب يجي.....
وفعلا فضلوا كلهم منتظرين وصول هيثم وابنه 
وأهله.....
_____&&&&&&&&&&&&&&&&&&______
في انجلترا ....
نزل ادهم المطعم الي اتفق عليه مع هيا 
وفضل يدور عليهاوفتحته اتفاجاه بحد بيمسك أيده
ادهم ..هو انت 
هيا: امممم لقيتك تايه .يا حرام ..تعالي نقعد هنا اي رايك ...
ادهم: تمام اي حاجة عادي يعني مش فارقة 
وفعلا قعدوا ....
هيا :بص بقي انا الي عزماك علي الفطار 
ادهم :يسلام وليه بقي ..
هيا باحراج :بصراحة كدة .علشان اعتذرلك علي الي عملته معاك واشكر علي وقوفك جنبي 
ادهم: لا يا ستي ولا اعتذري ولا تشكري 
فكك من الي حصل كله ..وخلينا نفطر 
هيا: طب قولي الأول انت جاي انجلترا هنا ليه بقي 
ادهم ببرود: عادي شغل عندي 
هيا: بجد بيزنس ..طب انت شغال في اي ومع مين 
ادهم بثبات :انت مش واخدة بالك انك بتسالي كتير اوي وبعدين انا جاي أفطر مش اتكلم ولا انت رايك اي 
هيا باحراج :اه طبعا ..اوك هطلبلك فطار علي ذوقي 
ادهم: اوكي .......
وفعلا هيا طلبت الفطار ........
وبعد حوالي ساعة .....
هيا: انا راي بعد ما فطرنا ..تعالي اعرفك علي البلد ده انا هخرجك حتة خروجة ...
ادهم :هيااا
هيا :اي يا ادهم ..
ادهم :هو انت بتعملي اي هنا في انجلترا .يعني جاية مع باباكي ولا لوحدك ولا شغالة هنا ولا اي حكايتك بالضبط ...
هيا..: امممم لا انا كنت جاية هنا مع بابي ومامي 
ادهم: امم وهما فين بقي علي كدة 
هيا: ايه يا عم انت جاي تضايقني ليه ...
عمتا انا والدي متوفي ووالدتي متجوزة 
ادهم: اوكي انا اسف مكنش قصدي افكرك.
هيا :لا عادي ولا يهمك ..وانت 
ادهم: مافيش حاجة في حياتي قوية اوي علشان احكيها ..بس علشان ارتاحت ليكي هحكيلك 
يا سيتي ...
هيا: ماشي وانا سمعاك بقي ..
ادهم :بصي يا ستي انا مهندس كان عندي شركة كويسة اوي في مصر حصلت لخبطة كتير كدة قررت اني اصفي كل حاجة في مصر واعيش هنا 
هيا: اممم يعني أنت جاي علي إقامة بقي 
ادهم :تقدري تقولي كدة ....
جاك: ادهم ..ازيك 
ادهم: جاك اهلا عامل اي ...
جاك وهو بيبص لهيا: انا كويس اوي ..بس مش تعرفني علي الانسة 
ادهم :اه معلش دي هيا .وده جاك صديقي 
هيا: اهلا وسهلا 
جاك بنظرة اعجاب لهيا :اي يا ادهم لحقت تتعرف علي البنوتة الحلوة دي ..ده انت سريع اوي 
ادهم :وانت ظريف اوي 
هيا: طب بعد اذنكوا انا لازم امشي ..
وفعلا مشيت هياااا...
ادهم: اي يا جاك كسفتها يا اخي 
جاك: ادهم يا حبيبي معظم البنات الي هنا بيبقوا بيلفوا ويدوروا خاف علي نفسك ومتامنش لحد 
ادهم :لا متخفش عليا ...بعد اذنك يا جاك 
وفعلا مشي ادهم وهو مضايق اوي من دخول جاك
بس هو كان نفسه يقعد معاها شوية 
وفعلا طلع اوضاع وكلم جون يجيله ....
________________________________
في اسكندرية ....
أخيرا هيثم وصل البيت وكان معاه والده ووالدته ورافت وابنه اياد 
عادل: اهلا وسهلا اتفضلوا نورتوا ...
هيثم :ربنا يخليك يا اونكل ده من ذوقك حضرتك ..
يوسف اول ماشاف رافت اتعصب اوي ومسك ايد نور جامد ..
نور بصوت واطي: اي يا يوسف سيب ايدي 
يوسف بحدة :نور اوعي تتحركي من جنبي . سامعة 
نور: خلاص حاضر. .اففف 
ابراهيم: اهلا بيك يا دكتور شرفتنا 
هيثم: والله يا فندم ده الشرف ليااا 
اهلا يا حضرت الضابط ..
يوسف بغيظ: اهلا بيك يا دكتور ..
هيثم: وحضرتك يا استاذ.... اعذرني مش فاكر اوي الاسم 
فهد بغيظ ..احسن 
ابراهيم: احم ...اسمه فهد بس هو بيحب يهزر بس 
هيثم بخبث :اكيد يا عمو ...
فهد وهو بيبص لابنه بإعجاب :  هو ده ابنك 
هيثم: ابتسم اممم اياد هو احلي حاجة في حياتي .
يوسف ببتسامة: ربنا يخليه ليك يارب 
بسنت خرجت مع هنا ......
هنا: اهلا وسهلا حمدالله علي السلامة 
والده هيثم: ماشاءالله زي القمر يا حبيبتي ...
بسنت :اي ده وانا ...
يوسف ضحك ..
ابراهيم: لا انت بقي احلي من القمر نفسه ..
هيثم :الله مين دي يا جماعة ...
هنا :دي بسنت الي قولتلك عليها ....
هيثم: أيوة صح ..هو انت بقي بوسبوس .انا مكنتش متخيلك بالحلاوة دي ..
بسنت :لا بس انا بقي متخيلاك اصل هنا ورتني صورتك ...
نور خافت لتقول اي حاجة : بوسي تعالي يا حبيبتي هنااا ..
يوسف بصوت واطي: البت هتفضحناااا....
فهد: ما انا واخد بالي .....
هنا بسعادة وهي بتبص لاياد .هو ده ابنك يا هيثم 
هيثم شال اياد من والدته واداه لهنا 
وهنا شالته وكانت مبسوطة بيه اوي ...
منال كانت مضايقة بس لما شافت فرحة هنا بدأت تتقبل هيثم وابنه ....
وفعلا اليوم عدي وكانوا دمهم خفيف اوي ...
لحد ما حصل حاجة فعلا وترت الجووو
تفتكروا اي حصل .....
______________________________$$$
في مكتب اللواء سراج
علي بتوتر:  خير يا فندم حضرتك كنت عايزني .. 
سراج: الحقيقة مش انا يا علي ..هو يوسف عامل اي 
علي ؛الحمدلله يا فندم بدأ يتحسن شوية بس حضرتك عارف الرصاصة مكانها كان صعب شوية 
سراج :أيوة طبعا عارف ...طب بنتي تمارا 
قالتلي علي الموقف الي حصل بينكم 
علي بقلق: أنا وربنا يا فندم ماكنت اعرف انها بنت حضرتك ولله 
سراج :ما ده سبب ادعي اني اشكرك يا علي انك ساعدتها منغير ماتعرف انها بنتي حتي 
اصل احنا مش لازم نعرف هوية الي قدامنا علشان نساعدهم ولا اي 
علي: هي قالتلك اي بالضبط يا فندم 
سراج: قالت لي على حوار الولدين اللي حاول يرخموا عليها وانت اتدخلت طبعا ووقفت جمبها 
علي في سره :والله فعلا البنت دي جدعه طب يا فندم ده الطبيعي يعني لو ما عملتش كده عشان انا ضابط شرطه على الاقل هاعمل كده علشان انا راجل
سراج :انا عارف يا علي والله ان انت راجل جدع بس برده لازم اشكرك وبصراحه بقى كده تمارا  كانت مصممه انك تيجى بكره الفيلا عندنا 
على: اجي الفيلا طب ليه يا فندم هو في حاجه ولا ايه 
سراج: ما فيش يا سيدي عيد ميلاد تماره بنتي بكره ولما قلت لها نعمله  مثلا في مركب او ياخت لكن هي أصرت  تعملوا في الفيلا وأصرت ان انا اعزمك عشان تشكرك بنفسها علي الموقف بتاعك 
علي بفرحه: والله يا فندم مالوش لازمة  الشكر يعني  بس انا هاجي  العيد ميلاد بصراحه 
سراج بضحك :ماشي يا عم وانا هستناك ويا ريت كمان تقول  لامير بيجي هو وخطيبته ولو يوسف كمان يقدر يجي يا ريت تنوروا 
علي في سره :يوسف ايه بس وبتاع ايه يا يوسف دلوقت مقضيها مع نور ..
طب يا فندم حاضر هاشوف هاقول حضرتك ومتشكر جدا على الدعوه ومرسي جدا وبلغ انسه تماره ان كل سنه وهي طيبه يارب .
سراج :وانت طيب يا علي شكرا جدا اتفضل  على مكتبك 
وفعلا على راح مكتبه وهو فرحان جدا جدا بدعوه تماره لي العيد ميلادها وفي الوقت ده امير جيه مكتب عليه 
_____________________________________&&
امير: ايه يا ابني مالك ومسهم كده ليه
علي : اسكت يا امير مش اللواء سراج عزمني على عيد ميلاد بنته تمارا 
امير :طب والله ده خبر حلو جدا جدا جدا بقى طبعا انت الفرحة مش سيعاك دلوقتي 
على: ايه يا عم انتهت تنق فيها ولا ايه وبعدين قولي صحيح عملت ايه مع ندى علفكرة انتوا معزومين معايا 
امير بسعاده: لا يا عم اتصالحنا الحمد لله..وبعدين ماشي بس مش موضوعنا ... باقول لك ايه تعال بقى نكلم يوسف ونقول له ..بقولك اي انت مش خايف 
علي :اكذب عليك لو قلت لك مش خائف انا بصراحه مرعوب بس اقول لك ايه يلا بينا كده كده اللواء  سراج قال  قدامنا يومين عشان نجيب البنت  لاهلها وخصوصا ان جدها تعبان في المستشفى
تفتكروا فعلا هيكلموا يوسف ....
___&___________________________&___
في اسكندريه الجو كان ماشي حلوه جدا وكان هيثم ووالدته دمهم خفيف جدا لحد ما
رافت: وحضرتك بقى يا انسه يا نور مرتبطه 
نور كانت شايفه يوسف عيونه بتطلع شرار 
نور حرج: اه طبعا اه اه اه 
يوسف :اه ما انت مش واخذ بالك نور هتبقى خطيبتي وقريب قوي هتبقي امراتي واكيد هعزمك
رافت بكسوف: انا اسف والله ما كنتش اعرف عموما  مبروك الف الف مبروك 
نور: ميرسي جدا شكرا
ابراهيم حب يفك الجووو... اه اصل احنا لسه ما منعرفش بعض قوي نور ويوسف باذنك يا رب كتب كتابهم قريب قوي وشمس وفهد نفس الحكايه برده
والد هيثم: طب ايه رايك بقى نقرا الفاتحه
عادل: والله انا ما عنديش مانع اوك 
وفعلا قروا الفاتحة هيثم و هنا ..
وفعلا قروا الفاتحه ومنال بدات تحب فعلا هيثم هو وابنه ..
هيثم :طب باقول لك ايه يا عمي هو امتى يوسف ونور هيجيبوا كتاب..
يوسف بغيره لانه افتكر انه هيقول حاجه بخصوص رافت:  ليه بتسال ليه هيفرق معاك في  حاجه
نور :يوسف ايه ده ..اهدي  شويه ميصحش كدة 
هيثم فهد قصده : يا عم ركز شويه في الكلام انا بسال عشان انا عايزه اعمل كتب الكتاب انا وهنا معاك انت ونور 
فهد: لا انت فاهم غلط احنا بكثير جدا اخر الاسبوع ده هنكتب الكتاب انا وشمس ويوسف ونور والفرح بقى على مهلنا ..
هيثم :حلو حلو قوي خليني معاكو بقى والنبي
منال: معقوله بالسرعه دي يا هيثم
هيثم: وفيها ايه بس يا طنط ..ولا انت اي رايك يا هنا 
هنا بكسوف: الي تشوفوه 
نور :خلاص بقى يا ماما ... هي موافقه
يوسف بهدوء: خليكي في حالك واسكتي شويه
نور برده بصوت واطي: ده انت رخم بجد 
يوسف: ماشي لينا كلام لما يغوروا من هنااا  ..
هيثم  :ها يا عمي بيقول ايه
عادل: بصراحه بقى يا هيثم دي بالذات لا انا عايزك انت وهنا تاخذوا على بعض وكمان هنا تتعود على اياد ..... بصراحه رايي يا سيدي قبل كتب الكتاب بتاعهم  نعمل خطوبتك انت وهنا 
والد هيثم: وبصراحه انا كمان شايف كده 
وبعد شوية  استاذن هيثم واهله ان هم يمشوا بعد ما حددوا معاد الخطوبة .......
__________________________________$$$
يومها بالليل بعد ما كلهم مشيوا يوسف وفهد ونور وشمس كانوا قاعدين في البلكونه وبيستجوبوا عمر
عمر :ممكن افهم بقى القاعده اللذيذه دي ليه
فهد: على فكره احنا اللي مفروض نسالك انت منعزل عننا ليه وعلطول قاعد لوحدك 
نور قربت من عمر وحط ايدها علي كتفه :ها مالك بقى ياعم عمور ايه اللي مزعلك 
يوسف بغيره بينزل ايد نور من على كتفي عمر 
ها يا عم عمر مالك بقى 
نور بخنقه في ودن يوسف:  على فكره اخويا يا يوسف انت بجد اوفر 
يوسف :بعدين هنتحاسب يا نور ولو مقصتش لسانك
عمر :يا جماعه انا كويس والله ما فيش حاجه بس باقولكم ايه صحيح هو ادهم فين انا برن عليك كثير جدا مش بيرد عليا
يوسف: ايه ده هو انت ما تعرفش
عمر :ما اعرفش ايه
يوسف: يا ابني ادهم سافر انجلترا  من امبارح تقريبا
عمر بصدمة: اي ده طب ليه يا جماعة ...
يوسف :هو حر بقى ممكن يكون مسافر عشان خاطر شغل 
فهد :لا طبعا هو مش حر ولا حاجه انا بحاول اكلمه ومستني بس كده يضبط اموره ولو رد على اوكي لو ما ردتش هاسافر له 
يوسف: لاخويا ما تخافش هيرد ...
نور :باقول لكم ايه  انتم الاتنين هيتخانقوا ثاني 
وبعدين انت يا عم عمر مالك بقي .. هو مش موضوع فريدة ده خلص خلاص ولا انت لسه بتفكر فيها 
شمس: هي مش اتخطبت يا عمر ...
عمر بخنقة: معرفش وبس بقي انا مش عايز اتكلم اصلا مع حد .... 
شمس: لفهد تفتكر احنا عاكينا الدنيا  يا فهد
فهد: مش عارف بصراحة .....
وفاجاه جيه ليوسف تليفون من علي 
يوسف: الو يا علي خير ...
علي: بقولك يا يوسف في موضوع مهم كده يعني كان يعني ..خد كلم امير 
يوسف: يسلام هات امير ..الو يا أمير خير ..
امير بتوتر: يوسف احنا بقينا أهل بسنت 
يوسف فاجأه وشه غير.....😳😳. 
وامير قفل السكة علطووووول ....
تفتكروا رد فعل يوسف هيبقي اي بقي......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يوسف بخضة: انت بتقول أي ..الووووو
يا أمير....قفل الجبان 
نور بخوف :في اي يا يوسف مالك ...
يوسف بخوف: فين بسنت يا نور ..راحت فين 
نور بقلق: نايمة في اوضتك ..خير في حاجة 
يوسف .....فضل واقف ساكت مش بيرد .
فهد: اي يا ابني اتكلم متسكتش كدة ...
يوسف: بس بقي اي رغي ..رغي ايه ...
فهد: طب فهمنا علشان نسكت مثلا ...
يوسف: امير قالي أنهم لقوا أهل بسنت ...
نور بزعل؛ أي ...يعني هتروح تعيش معاهم يا يوسف 
يوسف: لا انا مش هسيبها اصلا .تبعد عني..انا داخل انام ..تصبحوا علي خير 
نور :طب ممكن تهدي شوية ..
يوسف: أنا كويس بس انا عايز انام ....
وفعلا يوسف دخل اوضته لله بسنت نايمة ....
جيه قعد جمبهاا وحضنها..
يوسف بوجع :خلاص كدة هتمشي يا بسنت وتسيبيني ..خلاص كدة  ..بس انا مش هقدر اسيبك انا اتعودت عليكي اوي .....
وفي اللحظة دي دخلت نور ..
يوسف مسح دموعها بسرعة ...في حاجة يا نور 
نور: اممم كنت عايزة اتكلم معاك شوية يا يوسف ممكن برا 
يوسف :اه طيب تعالي برا علشان بسنت .....
 
في الشارع ...
نزل عمر بتمشي في الشوارع من الخنقة ....
عمر في سره :أيوة هو ..معقوووول ...
هو الي أخدها مني ..هووووو 
وعمر جري علي حامد بسرعة ومسكه من قميصه 
حامد :اي ده ...هو انت. عايز اي ونزل ايديك دي 
عمر :انت الي عايز اي مني ..اي اخدتها مني خلاص كدة ارتاحت 
حامد :أمم بص يا كابتن لو بتتكلم علي زميلتك .
انا اتقدمتلها قدام أهلها يعني لا اخدتها منك ولا اي كلام ..وبعدين خلاص محصلش نصيب وبعد اذنك بقي علشان مش فاضي ليك 
عمر: استني هنااااا...انت بتقول أي 
يعني محصلش نصيب 
حامد  بحدة: ..يعني فريدة قالتلي انها مش عايزة تكمل معايا ....يعني بالأصح كدة مس عارفة تنساااك 
اوعي بقي من وشي انا مش ناقصكوا 
وفعلاا حامد ساب عمر واقف مصدووم 
ومش مصدق الي بيسمعه ....
وفعلا راح بيت فريدة في وقتهااا.....
تفتكروا هيعمل اي هناااك ...
في انجلتراااا...
ادهم قاعد في أوضة مضايق اوي عايز يوصل ليها 
ومش عارف يعمل اي .....
جون: اي يا ادهم مالك يا ابني كدة مش علي بعضك 
ادهم :يوووه يا جون مافيش حاجة المهم ..بكرة لازم نروح نشوف المصنع ده قبل ما نشتريه 
جون: تمام زي ما تحب ..
انا لازم اروح علشان بكرة نروح مركزين ..بكرة يوم مهم يا ادهم لازم تبقي مركز ...
ادهم :حاضر يا جون 
جون :اه صحيح نسيت اقولك ..عزام باشا 
ادهم: اففف الراجل ده من اول ما شوفته وانا مش مرتاحله بجد 
جون :يا ابني ده من أكبر رجال الأعمال هنا وعايز يشاركك اصلا 
ادهم :بس انا بقي مش حابة خالص بجد .. وانا قولتلك انسب موضوع الشراكة ده انا وانت وبس 
جون: هههههه ماشي يا ادهم يلا باي 
ادهم: باي ......
وفعلا حاول ادهم كتير انه ينام بس مافيش فايدة
فقرر ينزل يتمشي في البلد الغريبة دي ....
وفعلا نزل  يتمشي شوية. ....
ادهم قدام مطعم كبير قعد ....
وسرح في كلام يوسف ......
يوسف بحدة :لو مش هتعرف تبقي بني ادم محترم يبقي احسنلك انك تبعد عننا ...سامع 
احنا مش عايزينك اصلا ...امشي غوور 
فاق من سرحه .....
هيا سرحان: في بقي ...
ادهم بفرحة: هيا ..كنت فين يا بنتي .
هيا :كنت بتدور عليا مش كدة ...جريت 
ادهم بفرحة: تعالي يا مجنونة رايحة فين بس 
هيا :انا كدة مش بحب افضل في مكان واحد 
بحب اجري واطنط واعيش حياتي بقي ...
ادهم :هيا 
هيا: يا نعم 
ادهم: تيجي معايا ....
هيا قربت من ادهم: فين 
ادهم :اي حتة ...نروح الملاهي ..سينما ..انا زهقان اوي 
هيا: يا خبر ابيض ...بقي انت زهقان وانا موجودة ده حتي ولله عيب ...تعالي بقي 
ادهم :هتوديني فين يا مجنونة ...
هيا: تؤتؤ دي بقي مفاجاه ..يلا تعالي 
ادهم بإعجاب .. يلا بينا 
___________________________________$$$
في البلكونه عند يوسف ونور
نور :مالك بقى يا يوسف في اي 
يوسف: بتسالي مالي يا نور.... مش سهله عليا اني بعد ما اتعود عليها تبعد عني يا نور ..انا فعلا حبتها اوي 
نور: ماشي بس هي في الاول وفي الاخر هتروح لاهلها وانت كنت لازم تبقى فاهم كده يا يوسف هي مهما حبيتك عمرها ما تحبك زي اهلها 
يوسف: ابوها وامها ميتين وهي عايشه مع جدها وجدتها يعني أنا اهم ..
نور : اي الي بتقوله ده يا ابني 
يوسف .. بصي يا نور انت ممكن يبقى كلامك صح بس انا اللي مش عارف اتقبل 
نور: لازم تتقبل  وبعدين مين قالك انك هتبعد عنها خالص ما انت برده تبقى قريب منها ..زي ما انت قلت ابوها وامها متوفين واكيد محتاجه لك صدقني
يوسف :مش عارف يا نور... مش عارف
نور بحب: تحب تدخل تنام واقعد جمبك لحد ماتنام 
يوسف بحب: امتي بقي تبقي مراتي وعلي ذمتي 
نور: هههه وانا ولله مستنية اليوم ده 
يوسف :أنا عارف اني جامد مافيش كلام 
نور بدبش: يا اخي اتلهي وانت كدة اصلا متصاب 
ومش عارف تحرك ايديك ..قال جامد قال 
يوسف: ياشيخة ارحمي أمي من ملافظك دي افف ...
انا رايح انام ..
شمس دخلت بسرعة لنور :الحقي يا نور مصيبة 
يوسف بخضة .. ايه يا شمس في أي 
فهد بقلق :عمر في القسم 
نور برعب  : اخويااااا...
يا ترا اي حصل مع عمر ...
__________________________________$
عند ادهم وهياااا...
ادهم: يا بنت اللزينة اي المكان الجامد ده يا هيا 
معقول كدة ...
هيا: هههه عيب يا ابني قولتلك ده انا هيا ..
تعالي بقي نتصور 
ادهم مسك ايديها وشدها ليه: هيا ..هو انت عمرك حبيتي قبل كدة حد 
هيا سحبت ايديها واتوترت اوي .اي يا عم الجو ده 
في اي مالك ..
ادهم :يا ستي ردي عليا ..
هيا: لا عمري ما حبيت حد ولا حد حبني تعالي بقي صورناااا ...ممكن 
ادهم ببتسامة: طب يلا يا عسل 
وفعلا هيا وادهم فضلوا يتصوروا في مكان كان بجد تحفة زرع وشجر وبحر وحاجة جامدة اوي ....
ادهم وهيا قعدوا بعد ما خلصوا تصوير ...
ادهم :هيا بقولك اي انا عندي سؤال 
هيا ربعت رجليها :طب يلا بقي انا جاهزة انت سؤال وانا سؤال ...ابدا يا دوومي 
ادهم: ليه ما قررتيش ترجعي مصر بعد ما والدك مات
هيا بحزن: امممم مصمم تنكد عليا ..بس هقولك يا ادهم ..هنا زي هناك ..انا ماليش حد في مصر غير خلاني وعمامي ودول لو روحتلهم اقعد معاهم مش هيستحمولي ..ولو مارحتش وأجرت بيت لوحدي اقعد فيه هيقولوا بص البت تربية بلاد برااااا 
وازاي تقعد في بيت لوحدهاااا....
فقررت اقعد هنا مع نفسي ...
ادهم :ومش خايفة بقي علي نفسك يا قمر انت 
هيا: خايفة يا ادهم بس مافيش غير حاجة واحدة بس الي تقدر تحميني ..
ادهم :واي هي بقي الحاجة يا ست هيا 
هيا: الفلوس هي سلاحي يا ادهم 
ادهم بصلها بدهشة ..عارفة انا اعرف بنت اسمها هنا بس مش شبهك خالص يا هيا 
هيا: هههههه شكل ولا طباع 
ادهم: الاتنين يا هنا ..انت عندك كام سنة 
هيا: عندي ٢٤ سنة يا كابتن ...وانت 
ادهم :٢٨ سنة ...
هيا :سؤالي انا بقي يا عم ادهم 
ادهم بشك: امممم سامع ..
هيا: عمرك حبيت واحدة 
ادهم: اممم حبيت واحدة بس محصلش نصيب 
هيا: ويا ترا ليه بقي محصلش نصيب يا ادهم 
ادهم :محبتنيش زي ما حبتها أو زي ما كنت معتقد اني بحبهااااا..
هيا: انا في سؤال بيلح عليا اوي ..
هيا بقلق :اي هووو يا ادهم 
ادهم :انت عايزة مني اي ......
هيا ................
اممممم يا ترا وراكي اي يا هيا ربنا يستر 🙈
_____________________________________&&
في بيت علي كان امير قاعد معاه ...
امير: اي يا عم ما ترن علي يوسف نطمن عليه كدة 
علي :لا وحياتك الحاجة الوالدة رن انت ..ده عيل غبي 
امير: لله ما انا لسه مفجر في وشه مفاجاه بسنت 
فأكيد مش هيبقي طايق يسمع صوتي يعني ..
علي ..اي ده موبيلك بيرن ..شوف يمكن هووو
امير: لا ده موبيلك انت ...خد 
واطلع اتكلم برا علشان عايز اتخمد 
علي :صحيح البيت بيت ابونا والغرب بيكرشونا 
امير :لا ولله .طب أخرج بدل ما الغريب ده يقوم ينفخك ..
وفعلا خرج علي برا الاوضة بعد ما حدف الشبشب علي علي وجري ....
امير :ماشي يا كلب.....
علي رد علي التليفون الووو 
بنوتة :الووو يا كابتن ..دعوتي وصلتلك ..
علي: تمارا ...تمارا ولله تمارا 
تمارا :اي يا ابني اه انا تمارا ما براحة شوية 
علي ضحك :معلش بقي اصل اتفاجات الصراحة 
انك انت الي بتتصلي 
تمارا بغرور:  امممم طيب ومفاجاه حلوة ولا اي كلام بقي 
علي: دي مفاجاه قمر يا ناس 
تمارا: هههههه ... انا حكيت لبابا عن موقفك معايا
علي: اسكتي يا تمارا ولله لما قالي انك حكيتي عني اتوترت 
تمارا: هههههههه عيب عليك ولله انا عمري ما أبيعك 
علي: بت يا تيتو...انا حبيتك خلاص 
تمارا: ولااا اظبط كدة  احسنلك ...
علي: تمارا ..انا ولله بقلق منك 
تمارا :طب ما لازم يا ابني عيب ده انا تمارا مش اي حد وبعدين بنت اللواء ..خاف بقي مني 
علي: يا بنتي عيب عليكي ... ده انا مرعوب 
تمارا :أيوة احسن 😜😜
طب هتيجي العيد الميلاد يا علي 
علي: اممم هفكر  ولله اصل مشغول يا تمارا 
تمارا :اممم بقي كدة طيب براحتك ..انا بقي هقول لبابا علي الحركة الي انت عملتها....
علي: بس بس يا ولية في اي ما براحة كدة 
خلاص جاااي ..
تمارا: اممم ماشي ..سماااح بقي 
علي: تمارا ..طب نفسك في اي احسن انا فاشل في موضوع الهدايا ده ولله ...
تمارا؛ اممممم استني افكر ..طب في حدود فلوس كام..
علي: هههههههه في حد في احد يقول كده حرام عليكي ولله 
تمارا بضحك: يعني هو في احد يسال  حد اجيب لك في عيد ميلادك
علي  بهزار: انا غلطان قلت اجيب لك هديه تعجبك
تمارا :طب اقولك تجيبلي اي بجد...
علي: اممم قولي طيب 
تمارا :هبعتلك اسم برفان تجيبه ....
علي :موافق اوي كمان ..
تمارا: بس متتاخرش علشان عايزة استعملها قبل عيد ميلادي .
علي: حاضر ..هاجي بدري ...
تمارا: طب باي بقي ...
علي :هو انت جبتي رقمي منين 
تمارا بقلق: ملكش دعوة ...سلام ..
علي ماشي يا تيتو ...
وفعلا قفل معاها ....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في بيت عادل في اسكندرية ....
يوسف ونور وفهد راحوا لعمر في القسم 
وشمس فضلت في البيت خافت لهنا تصحي أو حد يصحي ويغرفوا الي حصل ....
في القسم ....
يوسف داخل لوسمحت انا عايز اقابل الظابط الي هنا 
العسكري ثانية واحدة ...
وفعلا يوسف ونور وفهد دخلوا ...
الضابط بتناكة: أيوة انتوا مين بقي
يوسف طلع البطاقة ..ووراهالوا 
الضابط: يا اهلا وسهلا يا فندم ...اهلا بحضرتك 
يا عسكري ...
يوسف: أنا مش عايز حاجة انا عايز اعرف عمر عادل 
بيعمل اي هنا بالضبط واس الي حصل علشان يجي القسم هنااا
الضابط: اه عمر ..أصله يا فندم اتهجم علي بيت واحدة 
نور بصدمة: اي الكلام ده اكيد اخويا مش هيعمل كدة 
يوسف بحدة: نور ...اخرصي. 
طب احنا عايزين نشوفه نفهم منه 
الضابط :طبعا يا فندم ثانية واحدة بس ..  
وفعلا بعد أقل من خمس دقائق ...
عمر: نور ....
نور حضنته :انت كويس يا حبيبي ..كويس 
عمر: اه يا نور كويس 
يوسف بحدة: اي حصل يا عمر انت فعلا اتهجمت علي بيت حد ..
نور :ازاي يعني ..
يوسف :أنا قولت اخرصي خالص
فهد: بس يا نور اششششش...
وانت يا عمر اتكلم علشان نعرف نساعدك 
عمر بوجع: اه روحتلها ...بس ولله ما اتهجمت علي حد ...الي حصل .......
فلاش بااك.....
عمر اول ما عرف أن فريدة سابت الدكتور. .راح بيتهم وماخدتش باله أن الوقت متأخر اوي ....
قدام بيت فريدة عمر خبط جامد علي الباب 
والد فريدة: اي ده انت مين يا بني ادم انت 
عمر بتعب: فريدة فين ...هي موجودة مش كدة
والد فريدة: تعالي هنا انت اكيد مش طبيعي 
انت بتسال علي بنتي بتاع اي ...
عمر: يا عمي انا محتاج اشوف فريدة ارجوك ..
فريدة خرجت من اوضتهاا علي صوت زعيق 
فريدة: في اي.....عمر انت اي جابك هنا 
والد فريدة :امممم ..يا عم اسماعيل اطلب البوليس 
فريدة بخوف: ليه يا بابا ...هو هيمشي دلوقتي ..امشي يا عمر وبلاش فضايح
عمر :فضائح علشان بحبك ...عمي انا بحبها ولله 
وعايز اتقدم ليها ...فريدة والنبي اسمعيني 
والد فريدة: لآخر مرة بقولك امشي من هنا بدل ما لطلبك البوليس
وانت يا فريدة ادخلي جوااااا ...
فريدة بدموع وقهر: حاضر ..
عمر بوجع: فريدة استني.... 
والد فريدة: اسمع يا ابني انت ...انت لو اخر واحد علي وجه الارض انا مستحيل اجوزك بنتي 
عمر: ليه ..مستحيل تجوزني بنتك ليه 
والد فريدة: لانك واحد اناني ومش بتفكر غير في نفسك ..ومش راجل يلااااا ...
وفعلا جيه البوليس وقبضوا علي عمر ...
بااااك 
يوسف: علشان انت غبي اي الي خلاك ترووح هناك 
عمر: علشان سابت خطيبها وانا لسه بحبها يا يوسف 
اعمل اي يا عني ......
نور :يوسف اعمل حاجة مش هينفع كدة ..
يوسف بحدة: ماشي يا عمر انا هتصرف بس يكون في معلومك الي عملته ده غباء مش حب ....
وفعلا خرج.......
وفعلا ساعتين وكانوا كلهم في البيت ...
بس محدش اتكلم مع حد خالص وكلهم نامواااااا 
في انجلتراااا..
هيا :يعني اي عايزة منك اي يا ادهم 
ادهم ضحك جامد: لا ولا حاجة ..بس يلا علشان انا لازم انام علشان عندي شغل كتير اوي بكرة ..
هيا :امممم ماشي باي بقي ....
وفعلا أدهم راح الاوتيل....
وقرر ينام ..... بس ....حصل حاجة ...
وفعلا عدي اليوم علي خير علي الناااس .......
صحي ادهم وظبط كل ورقه وراح هو وجون. 
يتفرجوا علي الشركة ويتفقوا علي الصفقة الأولي ليهم .....
ادهم :اهلا مستر خالد .بصراحة اول ماعرفت انك عربي انا اتبسطت اوي أن أول تعامل كدة 
خالد :ميرسي ليك كتير .اتفضلوا 
شريكتي جاية حالا ...
ادهم بحزن: اب ده هو كمان ليه شريكة يا ابني 
جون :اه يا ابني دي بنت مليونير كبير اوي ...
وفعلا للاسف جاااات ...
ادهم: 😲😲😲😲 ..معقول 
شاهندة: هاي يا خالد ..ازيك 
خالد: ازيك يا شاهندة ..اتفضلي اعرفك ..
ادهم :هياااا.......
شاهندة ..
_____________________________$$$
في بيت عادل 
كلهم صحيوا الصبح وكان فهد وشمس قبلهم وراحوا المستشفى وفعلا فكوا الجبس
نور مبروك اخيرا يا شمس خلصنا منك انت كمان ..
شمس: بس ولله رجلي تعبانة اوى ...
فهد  عشان انت كنت كسر مضاعف المهم..انك فكيتي الجبس اخيرااااا....
عمي انا قررت اللي انا وشمس نكتب كتابنا بكره عشان انا ورايا شغل كثير جدا في مصر ومش هينفع اسيبها واسافر ..
نور: هي اصلا لسه في شهور العدة .صح 
عادل: وانا معنديش مانع ..بكرة نعمل حفلة وبعدها خدها وسااافر ..
فهد فرح اوي وحضن عادل وأبوه ..وكان ابراهيم برضو مبسوط اوي ....
يوسف: خلاص بقي ..انا ونور كمان يبقي نكتب كتابنا بكرة. وتيجي معانا القاهرة وبعدها نظبط فرح علي مهلنااا....
منال :وانا ولله موافقة بي الشحططة الي هما فيها يا عادل ..
عادل: أيوة بس. ..
ابراهيم :مابسش يا عادل قول مبروك بقي ..
عادل :ماشي مبرووووك 
هنا بفرحة: مبروك يا بناااات ...
يوسف اتكلم مع عادل .: بس في حاجة مهمة اوي لازم اتكلم معاك يا عمو فيها بخصوص عمر ..
عادل: موضوع فريدة مش كدة ..اصل نور قالتلي كل حاجة يا ابني ...
يوسف: لازم نحاول نرجعهم لبعض عمر متبهدل اوي 
عادل ....انا هكلم والدها واحاول اصلح الي الاستاذ هببه امبارح ده .....
وفعلا كلهم بدوا يتقسموا عشان يعرفوا يعملوا ايه نور و يوسف و بسنت  وشمس وفهد راحوا  علشان يجيبوا هدوم كتب الكتاب ..
ومنال بدات تهتم بالكل وتعزم الناس القريبة بس 
...
عادل بدأ يتفق مع الناس علي تفاصيل الكتب الكتااااب .........
___________________&_________________&
في بيت علي ....
امير: اي يا ابني الشياكة دي .اي الحلاوة دي 
علي: ولاااا متخلنيش اقلق منك هااااه 
امير: هههههههه طيب يوسف كلمني وهو كلمك 
علي: اه طبعا ..مش قصدك علي كتب الكتاب 
امير :اه ولله انا كنت عارف ان هو ونور هيتجوزوا بس مش بالسرعة دي ..
علي :يا ابني الي زي يوسف ده لازم تلحقه قبل ما يغير رأيه ....  واه قالي أن بعد كتب الكتاب ويرجعوا القاهرة ..هيرجع بسنت لجدهااا ..وانا كلمته وقولتله أن احنا بقينا البنت وكله تمام 
امير: طب الحمدلله ولله فرحتيني ..طب انا هروح بقي لندي ونطلع نجيب لست تمارا هانم مراة اخويا هدية ...
علي: يسمع منك ربنا يا أمير ...يارب بس هي توافق 
امير بصراحة :مش حاسسها بس يارب .
علي: اطلع برا يا امير انا مش نقصااااك ...براااا
وفعلا امير راح لبيت ندي علشان ياخدها ويطلعوا علي فيلا اللواء سراج ...
_________________________________$$
قدام بيت ندي ..
امير كان واقف مستنيها تنزل...........
امير: بسم لله مشاء لله. .اي ده 
ندي بفرحة :بجد حلو يا أمير ..
امير بحدة قرف ...اطلعي يا مهزئة غيري القرب ده 
ندي بدموع :بجد والله شكلي وحش للدرجة دي يا أمير ...طب اي وحش طب وانا اغيره .طب 
امير بضحك: حرام عليكي يا ندي ..بهزر ..بهزر 
ندي ضربته في كتفه: تصدق انك بجد بارد حرام عليك يا امير خلتني اعيط ..طب ليه كدة يعني ليه 
امير :يوووه مرة من نفسي .وبعدين انت المفروض من حلاوتك دي ..المفروض يبقي عندك ثقة بنفسك 
يعني خطيبك الضابط امير . ومعندكيش ثقة 
ندي: بس بقي يا أمير علشان قفشت بجد 
طب اقولك علشان تبقي رخامة برخامة بقي 
انا طالعةةةة ..اوعي 
امير مسك ايديها ..طب والله اعضك اقعدي هنا
ندي :اوعي بقي ..
امير :بطلي رخامة يا ندي ولله بهزر افففف .وبعدين اللواء عازمني انا وانت .اروح أقوله اي مزعلك 
ندي :طب اطلع بالعربية يا امير عطواواي لسانك يخاطب لساني علشان انا علي اخري ولله 
امير بضحك: بس كدة عيووووني ...وطلع بالعربية
وفعلا امير وندي جابوا هدية لتمارا..
و علي كمان جاب الهدية وراحوا العيد ميلاد ...
________________________________-&& 
في المكتب ....
شاهندة : هههه اقعد يا ادهم اقعد طيب 
ادهم: اقعد اي هو اي الموضوع يا هيا انت ولا شاهندة 
شاهدة اقعدت بثقة: طب اقعد علشان تفهم 
ادهم: اهو قعدت يا هيااا....
شاهندة :هههههههه يا ابني شاهندة....
يا ترا اي بقي الحكاية ......
.............................................................
في مول كبير ..
يوسف وهو شايل شنط كتير  يا نور كفاية 
يا نور تعبت ..
بسنت بتعب :يا نور حرااام ولله 
نور :بسنت اي رايك في الفستان ده ..حلو اوي 
بسنت بتعب: لا انا زهقت بقي ...
نور: لا تعالي بس وانا هساعدك ....
يوسف: ياعيني عليك يا يوسف مش صغير علي البهدلة دي برضوووو ...
وطلع موبيله وكلم فهد الي برضو مسحوول مع شمس.....
يوسف: الو يا فهد .
فهد بتعب: افففف الو يا يوسف اي نور جابت الفستان 
يوسف: هههه ده انا جبت البدلة وبسنت جابت ٦ فساتين لحد دلوقتي ونور جابت كل حاجة ..
فهد: طب كويس ولله 
يوسف: ماعدا فستان كتب الكتاب يا معلم 
فهد: هههههه يا اخي ..اي الهبل ده بس 
عموما... شمس بتقيس الفستان رقم ٧ دلوقتي 
يوسف: ههه يا بختك ..انا بعد ١٠ مابقتش أعد اصلا 
فهد: ههههههههه....طب اقفل يا سخيف ..اقفل ..
وفعلا نور وشمس بعد يوووم طويل وفرهدة كتييير 
أخيرا اشتروا الفساتين ... ويوسف وفهد ماتوا تقريبا ......
__________________________________##
في عيد ميلاد تمارا ...
تماره كانت لابسه فستان شيك جدا  وكان حلو اوي عباره عن فستان طويل باللون البينك في موف 
و كانت عامله شعرها علي الجنب ..كانت قمر ..
تمارا :ميرسي انك جيت يا علي 
على بدهشه من جمالها: ده ميرسي  انك انت عزمتيني يا تمارا ..اي القمر ده 
اللواء سراج :اهلا اهلا يا علي ..

أمير :وانا كمان جيت يا فندم ولله ..دي دعوتك دي قرار وزاري لياااا
اللواء سراج :ههههه دي خطيتك يا امير مش كدة 
امير: اه ندي خطيبتي وزوجة المستقبل ..
تمارا :هاي ازيك ميرسي انك نورتيني...
ندي اديتها الهدية :لا طبعا مافيش شكر..اتفضلي كل سنة وانت طيبة 
اللواء سراج: ولله تعبتوا نفسكوا ...
تمارا: اه بجد ميرسي اوي ..ده كفاية ولله انكوا جيتوا ...
امير: يعني مش عايزة الهدية ...
تمارا بتوتر :لا مش للدرجة دي يا حضرت الظابط .
علي هههههههه ..
اللواء سراج: طب بعد اذنكوا انااااا....
علي وامير: اتفضل يا فندم ....
تمارا: طب اي انتوا هتتجوزوا امتي بقي علي كدة 
امير: احم ولله بفكر اني كفاية اتقل بقي عليها
علي: لا ولله ..... تمارا تعالي عايزك في موضوع علي جمب...تعالي
تمارا راحت معاه: اي يا علي عايز اي 
علي :بكرة صاحبي و صديق عمري هيكتب كتابه 
تمارا بحرج: احم طب مبروك الف مبروك ليه هو ظاط معاكواا
علي :تمارا .....تتجوزيني 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في المكتب 
ادهم بحدة : انت قلتي هتفهميني انت مين بالضبط هيا ولا شاهنده 
شاهنده: بص يا  ادهم انت من اول يوم جيت فيه هنا
 وانا مش عارفة  انت جاي ليه ..
 كمان  موضوع الصفقه اللي انت عايز تعملها معنا دي  قلقني اوي ..عشان انت ممكن تتعرف في السوق وبعد كده ممكن تكون عايز تحتكر السوق .. طب بذمتك انا المفروض اعمل اي
ادهم: بس انا مفكرتش في كل ده ... اي لأزمة اللافة الطويلة اوي دي  كان ممكن تساليني ..انا جيت هنا علشان ابني نفسي 
بقي انت لفيتي كل ده علشان تتاكدي انا بشتغل لوحدي ولا لاااء مش كدة 
شاهنده :  لان كان يهمني اعرف انت فعلا وراك حد
 ولا لا.... احنا قعدنا كثير جدا في السوق فكان لازم قبل ما احط ايدي في ايد حد اتاكد أن مافيش حد بعتك .. وانت بالذات بعد معرفتك بعزمي وجاك كان من حقي  اخاف منك 
ادهم بقرف :يعني انت عملتي كل ده ولفتي اللفه دي كلها بس عشان بس  تتاكدي اني مش تبع جاك ولا عزمي ده ايه القرف ده ..انت ازاي مقرفة كدة 
شاهنده: بص يا كابتن انت من حقك تزعل و من حقي اخاف علي شغلي.. بس انا بقي مش هقول أي إهانة منك 
 و اعتقد ان ما كدبتش عليك لما قلت لك انا اهم حاجه عندي الفلوس وشغلي ومش بعد كل اللي انا عملته ده اقع بسبب غلطه غبيه.....
 اكيد لا...... لكن يهمني اعرفك واعرف انت جاي ليه ولمين و تبع مين وخصوصا ان وجودك في انجلترا في الوقت ده  ومع عزمي قلقني ..
ادهم: ودلوقتي اطمنتي ...
شاهدة: اه ونقدر نتشارك مش بس في الصفقة دي في صفقات كتير كمان 
انا مواف.....
ادهم قام رمي كوباية الماية عليها .....
خالد بحدة: اي ده انت مجنووون 
ادهم: اخرس يلااااا  خالص انا مش عايز اسمع صوتك ده ...راح مسك ايد شاهندة بعنف ..
مش انا يا شاهندة الي يضحك علياااا 
ساااامعة ولا انت ولا مليون بت تستغفلني ..اقسم بالله لو
 شوفتك في اي مكان تاني لازعلك علي الشركة الي انت فرحانة بيها اوي كدة ......
شاهندة بعند: على فكره ده انت مش قد الكلام اللي انت قلته ده انت ما تعرفش......
ادهم مسك دراعها أعنف ..انت الي متعرفينيش لحد دلوقتي ... انت عارفه انا شايفك ازاي شايفك واحده رخ'يصه وز'باله مش طايق ابص في وشك....
 انت ممكن تعملي اي حاجه عشان خاطر الفلوس تكذبي.. تخدعي الناس و تبيني  قد ايه انت طفله انت جواكي  نار وغل وخداع ..... اقسم بالله لو شفتك في طريقي لاقتلك يا شاهندة ..
ومشي من الشركة وجون راح معاه ...
في عيد ميلاد تمارا
تمارا في صدمه :انت بتقول يا علي وانت تعرفني اصلا عشان تطلب تتجوزيني
علي: بصي بقي يا تيتو .. انا من يوم ما شفتك وانت بتضربي الولدين وانا مش قادر انساكي ويوم ما شفتك وانت بتتخانقي مع الراجل علشان ظالم   برده مخرجتيش من دماغي .. بس بعد ما عرفت ان انت بنت اللواء خفت....
تمارا رفعت حاجبها :خفت ....
علي: اه انا متعودتش اكدب ..خوفت لتحرجيني وابقي قدام نفسي صغير او أهين كرامتي ....
تمارا بضحك :بس انا الراجل الي عاوز اتجوزه لازم ميخفش من اي حاجة يا علي ....وانا اعجبت بيك علشان جري ...
علي: والمصحف ده انت أجرا مني مليون مرة 
تمارا ضحكت: يمكن بابا علمني ابقي واضحة زيادة وجريئة زيادة .وطول عمري بقول الحاجة ومخفش
علي: امممم اعتقد أن ده تشجيع منك ليااا 
يعني لو روحت لوالدك دلوقتي وطلبت ايديك هتوافقي يا تمارا 
تمارا: ولله حاول وانا بقي ومزاجي......
علي: تمارا ....هتوافقي 
تمارا :اتشجع يا علي وجرب ...
وفعلا علي مستنااش راح للواء سراج 
علي: يا فندم انا كنت عايز حضرتك في موضوع مهم 
سراج استاذن من الي كان واقف معاهم 
خير يا علي في حاجة حصلت ولا اي ..شكلك متوتر 
علي :لا هو انا متوتر لحاجة خير مش حاجة شر
سراج : طب قول يا  على انا سامعك يا ترى ايه بقى الحاجه الخير دي وموتراك  كمان 
على توتر: بصراحه يا فندم كده بقى من غير مقدمات حضرتك طول عمرك معودنا ان اللي عايز حاجه يطلبها على طول من غير مقدمات 
سراج :ده حقيقي انا مكرهش في حياتي قد المقدمات الي ملهاش سبب...قول يا علي 
علي بشجاعة:  انا بقى كنت طالب ايد بنت حضرتك تمارا 
سراج وقف دقيقتين ساكت :انت يا علي عايز تتجوز بنتي تمارا ...
علي بدا يخاف: ده طبعا بعد موافقه حضرتك
سراج ضحك: وتفتكر بقى انت فيك ايه يخليني ارفضك شاب وظابط محترم و ومن اشطر  الضباط عندي وانا فعلا باحبك بس القرار ده مش قراري يا علي وزي ما انا علمتك انك تقول حاجه من غير مقدمات زي ما انا برده معلم بنتي ان هي تقول رايها فى اى حد قدامها من غير ما تخاف.. موافق تسمع رأيها  فيك قدامك 
علي: اه يا فندم ..
سراج: تمارا ...تمارا ...
تمارا: نعم يا بابا ...خير 
سراج :علي كان طالب ايديك مني يا تمارا ..انت اي رايك فيه
تمارا: اممممم مش بطال ولله يا بابا ..حضرتك اي رايك فيه ..انا قولت ان انا عمري ما هتجوز حد غير لما يكون شبه حضرتك ..
علي: اسشسشسس هتودينا في داهية 
سراج بأس راس تمارا .. وانا موافق يا حبيبتي لو انت مرتاحة ..وموافقة ....
علي  بفرحة :يعني موافقة يا تيتو 
سراج بحدة:  نعم ... .علي 
علي بخوف :ولله ذلة لسان  يا فندم انا اسف والله
تمارا كانت واقفة  تضحك علي شكل علي 
 سراج: ماشي يا سيدي وناوي بقى تجيب اهلك وتشرفونا امتى 
علي  بلهفه :اول ما ارجع من اسكندريه على طول بعد كتب كتاب يوسف علطووول 
سراج: اه يوسف قالي وعزمني ...
علي: وهتروح فعلا يا فندم ..
سراج: أيوة طبعا جاااي 
علي: ولله يوسف هيفرح جدا يا فندم بجد ...
عند امير وندي ....
امير بحدة :سمعتي انا قولتلك اي ولا لاء ..
ندي بدموع محبوسة: انت الي مش ملاحظ خالص أن مافيش مرة بتخدني معاك في اي حتة غير لما ترجعني البيت معيطة ومتنكدة بسببك .. انت في اي اومال لما نتجوز وتتمكن مني هتعمل معايا اي 
امير :انا برضووووو ...ليه يعني عملت اي ..
وأما روح اجيبلك عصير وارجع الاقي واحد بيطلب 
قال اي يرقص معاكي ساعتها اعمل اي بقي امسك طبلة واطبلكم . ....
وبعدين اصلا يا ماما هو مش هيتجرا أنه يجي يطلب أنه يرقص معاكي غير لما تكوني انت شجعتيه.. ما انا عارفك يا ندي بتحبي تمشي وكل الشباب حواليكي 
ندي  بوجع ..انت عندك حق ..انت عارف بقي  انا مش مصدومه من الكلام اللي سمعته منك  لان غلط مش منك انت ..مني انا بس اللي اقدر اقوله لك النهارده انا اسفه يا امير اني ارتبط بواحد زيك.....
معندوش ثقة بنفسه ولا بالبنت الي مرتبطت بيها 
بقاله سنتين والمفروض انها هتبقي مراته  ......
 ومن النهاردة يا أمير .. انت برا حياتي 
واوعي تحاول تكلمني أو تيجي ورايا يا أمير 
لان ورحمة جدي انا عمري ما هرجعلك ....
وقلعت دبلتها......ومشيت 
امير كان واقف مصدوم من الكلام الي اتقال ...
ولأن دي فعلا اول مرة من سنتين ندي هي الي تقلع الدبلة لأنها دائما اعقل منه  وامير عرف أن دي خلاص النهاية.....
علي بفرحة  جاله: واد يا أمير انا طلبت تمارا من اللواء سراج ..وووافق انا مش مصدق نفسي 
امير بوجع وصدمة :وانا ندي قلعتلي الدبلة يا علي ..
علي بصدمة ...اي 
امير: انا ماشي ..
وفعلا امير وعلي مشيوا بعد ما علي فهم اللواء سراج وتمارا الي حصل بينهم......واليوم عدي بنكد........
في اوتيل عند ادهم ....
ادهم قاعد علي السرير بيعيط . للدرجه دي انا مغفل للدرجه دي انا دي قوي كده كل الناس بتلعب بي فعلا يوسف عنده حق انا وجودي مش مهم لاي حد ...
اروح فين تاني بعدت عنهم وجيت هنااااا...انا اي الي بيحصلي ده ....ليه ..
وفجاه جالو تليفوووووون .....
ثاني يوم السبت في بيت علي 
امير كان بايت  عنده
علي: انت منمتش يا امير 
 امير :لا مش جايلي نوووم ....
علي: انت جاي كتب الكتاب مش كدة .....
امير: اه ..شوف هتتحركوا امتي وانا معاكوا 
.علي: طب حاولت تكلمها طيب يا أمير 
امير :كتييير اوي يا علي بس الظاهر مافيش فايدة
ندي بصتها ليا أكدت ليا أن انا البني ادم الغلط وان هي فعلا عندها حق في كل كلمة قالتها 
 علي :متخفش صدقني خير يا امير وبإذن لله هترجعوا لبعض ...
انت هتقول لي يوسف على اللي حصل بينك وبين ندي 
امير :اكيد لأااا..
في اسكندريه
كانت نور وشمس الكوافير بيجهزوا
وهنا كانت  بتكلم هيثم بعد ما جهزت ..... 
وعمر كان بيساعد أبوه بس كان موجوووع وأبوه كان حاسس بيه اوي وكان بيحاول يهونها عليه ...
عند الكوافير يوسف وفهد مستنيين نور  وشمس
وبعد ملل كتيييير اوي ...
خرجت شمس الاول وكانت ملااااك بحجابها الي هي قررت تلبسه وبعد ما فهد اقترح عليها الفكرة ..
كانت لابسة فستان بيج حلو اوي....وكيوت اوي 
فهد بسرحان :معقول هو في كدة برضو 
يوسف ضحك :الف مبروك يا فهد يا حبيبي 
وحضنه.... والف مبروك ليكي يا شمس علي الحجاب 
فهد :اوعي بقي ده انت رخم اوي وقرب من شمس وحضنها بلهفة وفرحة...
شمس بكسوف : بس يا فهد احنا في الشارع ...
فهد: ههههههه ...ده الي مصبرني أن احنا في الشارع 
وفاجاه ....
خرجت نور وكانت حاجة كدة ماتتوصفش
يوسف قرب عليها وحضنها من غير اي مقدمات
ونور كمان حضنته وكانت فرحانة اوي أن خلاص فاضل تكة وحلمها يتحقق .. 
فهد بيشد يوسف من نور: خلاص يا بابا سيب البت 
خلاص يا يوسف ولله ...
بس يوسف ونور فعلا مكنوش معاهم خالص ...
فهد: شمس شدي نور منه .....
شمس :هههههه يا جماعة طنط بترن يا جماعة يلا الناس علي وصوووول .....
وفعلا اخيرا يوسف بعد عن نور وللاسف  دموعه كانت هتخونه بس لحق نفسه ....
يوسف :يلا يا جماعة علشان اتاخرنااااا وعلي قالي أنهم علي وصوول ....
وفعلا روحوا البيت .....وكان هيثم كمان وصل 
منال اول ماشفتهم فضلت تعيط جامد وتحضن فيهم .......
ابراهيم :مبروك يا ولاد  ..انا ولله ما مصدق . انا فرحة مش سيعااااني 
عادل :مشاءلله زي القمر كلهم ...ربنا يحميكوا من العين بجد. ...
منال وهي بتمسح دموعهاااا:  يارب يارب 
هنا بتبص لهيثم وهيثم كمان بيبصلها بحب ...
هيثم بحب :هقبالنا بقي ...انا ولله ما قادر 
هنا: هههه قريب باذن الله يا هيثم ....
وفعلا بعد حبة وقت من السلااامات ....
....................................
وصل علي وتمارا واللواء سراج وامير ....
يوسف ما ما شافهم قام علطول 
يوسف باحترام: اهلا يا فندم ولله انا مش عارف اشكر حضرتك ازاي انك نورتني ولله 
سراج: ما تقولش كده يا يوسف ده انا اللي فرحان يا حبيبي انك خلاص هتتجوز ..الف مليون مبرووووك 
يوسف بادب: ميرسي يا فندم ربنا يخليك 
اتفضل يا فندم ...اعرفك نور مراتي مقدما
سراج بضحك :الف مبروك ...
نور: لله يبارك في حضرتك ميرسي ...
يوسف بص لتمارا باستغراب ...
علي فهم: اه دي تمارا بنت اللواء سراج وعلفكرة خطيبتي مستقبلااااا...
يوسف بفرحة: معقوووول وحضن علي الف مبروك ليكوا ...اهلا وسهلا يا آنسة تمارا. ومبروك 
تمارا: مبروك ليكوا انتوا. ..وميرسي 
و سلموا على فهد وشمس وتعرفوا عليهم وشويه شويه بدا يجي القرايب واصحاب يوسف اللي عزمهم
وكانوا فرحانين اوي ومبسوطين اوي ....
بس يوسف لاحظ أن أمير كله متغير برغم كل محاولاته أنه يداري .....
يوسف قام وقف جمبه.....
يوسف: امير انت كويس. .. مالك 
امي:ر لا يا حبيبى انا بس مرهق شوية مافيش حاجة 
يوسف: فين ندي يا أمير ..ماجتش معاك ليه ...
امير...........
يوسف فهم: سبته بعض. ..سبته بعض صح 
امير حضنه جامد ..مش عايز اتكلم يا يوسف .ارجوك النهاردة كتب كتابك افرح بقي .......
وفعلا بعد أقل من ساعة وصل ااماذوووون
وكتبوا الكتاااااااب ..........🎉🎉🎉🥳
وعليت الهيصة في الفرحة وفي المكاااان .
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-