رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول بقلم نوران

رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول بقلم نوران


رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نوران رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول

رواية اخي الغالي بقلم نوران

رواية اخي الغالي كاملة جميع الفصول

..الاستاذة اللي بتتكلم ورا اتفضلي برا 
البنت ببراءة/ انا يا دكتور 
الدكتور:ايوا انتي اتفضلي برا انت والاستاذ اللي جمبك 
الولد وقف علشان يدافع البنت
احمد:يادكتور دي تبقي ..
الدكتوربغضب:انت لسة هتتكلم اتفضلوا برا انتو الاتنين برااا
البنت خرجت وهي بتبكي واحمد بص للدكتور وخرج وراها 
احمد :يانور انتي يابت استني 
نور ببكـ.ـاء :مش قولتلك الف مرة بلاش تتكلم معايا في المحاضرة محدش يعرف انك اخويا 
احمد بمشـ.ـاكسة :جرا اي يختي مكانش قلم معـ.ـفن استفلته منك 
نور بصـ.ـدمة:اي ياض البجـ.ـاحة دي انت...
احمد بمقاطعة : امك عملت مكرونة بالشاميل تعالي نروح نطفح الاول 
نور : يلا بينا صديقي قال يعني خدت اي من التعليم غير الطرد بسبب واحد مهـ.ـزق زيك هيقهيقهيق دا ان...
لاقت اللي مسكها من قفاها 
احمد :انتي قولتي اي يارو.ح امك مين اللي مهـ.ـزق يابت انتي
نور ببراءة :اي يستا انت مش لسة قال ان امك عملت صينية بطاطس باللحمة يلا نروح علشان نخلص عليها 
احمد بقـ.ـرف :قدامي يختي 
لما وصلوا البيت شافوا ....😳
لما وصلوا البيت اتصدموا لما شافوا ...
نور بخوف :مااامااا فووقي بالله عليكي هات الدكتور بسرعة ياحمد يامااامااا فوووقي 
احمد طلع تليفونه واتصل بالدكتور وراح جاب مياه علشان يفوقها ..
بعد شويه الدكتور وصل وكشف عليها وبص لاحمد بحزن واسف
: شد حيلك يابني والدتك تعيش انت 
نور بصدمة وصراخ :لااااااااااااا 
وراح قعدت جمبها وفضلت تبكي 
احمد واقف مكانه مصدوم وشايف والدته قدام عينه وهي جسم بس
الدكتور :يظهر انها اتعرضت لصدمة شديدة اثرت عليها وخلاها مستحملتش البقاء لله ..
احمد خرج يوصل الدكتور ورجع لاخته ولسة هياخدها في حضنه سمع صوت تخبيط جاامد علي الباب 
نور مسكت في دراع اخوها وهي شايفة عمها وابنه واقفين قدمهم 
عمها بقسوة :قومي يبت انتي يلا علشان تروحي مع جوزك 
نور بصدمة :جوزي 😳
احمد بنفس الصدمة:جوزها 
عمهم ابتسم بخبث وبص لابنه ورجع بص لنور اللي مصدومة 
:انا طلبتگ من امك قبل ما تموت ولما رفضت ابتسم بخبث اكبر هددتهابيكوا وكتبت كتابك علي ابن عمك يلا يحلوة قدامي عاصم ابنه وراح مسكها من دراعها وهي خايفة وماسكه في احمد اخوها بتصرخ 
نور:سبب ايدي  ياحيوااان انت الجوازة دي زور دا علي جثتي  انها تتم الحقني ياحمد 
احمد وقف وبكل بغضب 
مسك عاصم وضربه في وشه وقعه في الارض عمه شاف كدا راح طلع السك.ينة من جيبه وراح علشان يضرب احمد راحت نور وقفت مابينهم وانضربت مكان اخوها في بطنها
احمد اتصدم وهو شايف اخته ود.مها سا.يح ومسكها ووقعت في حضنه 
احمد ببكاء :نوور ردي عليا ابوس ايديك يامتسيبنش يانووووور 
عاصم بخوف:ينهار اسود اللي انت عملته دا 
ابوه برعب :يلا نهرب من هنا بسرعة يلا 
وسابوه احمد بيصرخ و نور ابتدت تغمض عينها وتسسلم للمو.ت....
يتبع .....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

 احمد ضرب عاصم في وشه وقعه في الارض وعمه شاف كدا وطلع السك.ينة  من جيبه وراح علشان يضرب احمد نور وقفت مابينهم وانضربت مكانه 
احمد بصدمة: نوور لاا متسبينش يانووور انا مليش غيرك يانووور
عاصم بخوف:ينهار اسود انت عملت اي يابابا قتلت مرااتي 
عامر:يلا نهرب من هنا بسرعة ..
نور ابتدت تغمض عينها وتستسلم للمو.ت احمد شالها ونزل بيها والجيران واقفين خايفين من عامر اكبر تاجر سلاح والبوليس بيحاول يوصله 
احمد وصل المستشفي 
احمد: عااايز دكتور بسرررعة 
الممرضة :حطها هنا لو سمحت ...
احمد واقف برا وخايف علي اخته  وزعلان علي والدته وحش ان الدنيا اسودت قدامه وراح يخلص اجراءات الد.فن لولدته وهو راجع شاف  المسجد في طريقه دخل علشان يصلي
في نفس اللحظة 
الممرضة خارجة من اوضة نور بتجري بأقصي سرعة
:يادكتور عصااام يادكتور عصام الحقنا 
الدكتور عصام :خير في اي ياناهد 
ناهد :المريضة اللي جات من شويا جهاز القلب عندها وقف يا دكتور 
عصام:انتي بتقولي اي يناااهد ..تعالي رواية بسررعة 
دخل اوضة نور ولاقي جهاز القلب وقف 
:هاتيلي جهاز القلب بسرررعة وفضل يحاول معاها مرة واتنين 
في نفس اللحظة 
احمد كان ساجد في وبيدعي
:يارب احميلي اختي نور ورجعهالي يارب مليش انا غيرها الدكتور عصام حاول ينعش قلبها والنبض رجع اشتغل تاني 
اتنهد وقال :الحمد لله النبض رجع تاني 
احمد خلص ورجع المستشفي تاني وراح لغرفة نور لاقي الدكتور عصام :الحمد لله اننا لاحقناها في الوقت المناسب 
خلال 24 ساعة دول هتفوق وتبقي كويسة وسابه ومشي
في القسم ...
الظابط بغضب جحيمي :قت.لتهااااا لييييه يعامر 
عامر :انا مقت.لقتش حد ياباشا لو عندك دليل علي كلامك وريني 
الظابط:بس كدا انت تؤمر ...ياعسكررري 
دخل العسكري واقدم التحية:تمام يافندم 
الظابط :دخل الشاهد يبني 
العسكري باحترام :تمام يافندم ..انت ياعاصم بيه 
دخل عاصم بكل شموخ وشخصية جذابة وسلم علي الظابط وبص لاعامر اللي اتصدم اول ماشافه 
:عاصم 😳
عاصم دخل المكتب وسلم علي الظابط وبص ناحية عامر اللي واقف مصدوم 
عامر :عاصم 😳
انت اللي بلغت عني ...بلغت عن ابوك ياحق.ير ي...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الظابط :احترم نفسك يابن ال.. اللي قدامگ دا من احسن الظابط عندنا في القسم وهو اللي عرف يوقعك ويثبت انك بتاجر في السلاح 
عاصم: في العملية الاخيرة قبضنا علي رجالتك ومنهم ابنك اللي حاول يهرب و قبضنا عليه والباقي انت عارفه 
عامر بذهول:يعني ...
عاصم :الله ينور عليك كل حاجة كانت بتحصل في بيتك اتسجلت صوت وصورة وكل الج.رايم  اللي عملتها متسجلة بصوتك يعني التهمة لبساك 
وبص في ساعته ورجع بص لعامر
وبالمناسبة دي يعمد عندي ليك مفجأة اتمنى انها تعجبك 
وادي علي العسكري ..وادي التحية 
عاصم:دخل الضيوف يبني 
دخلت الهام والدة نور وهي ساندة علي احمد 
عامر اتصدم لما بص وراه شافها واقفة علي رجليها ماماتتش 
انتي ازاي انا شوفتك واقعة قدامي انتي ازاي عايشة 
الهام بصتله بغ.ل وكر.ه :اي كنت عايز تموتني  وتاخد بنتي مني كنت عايز تق.تل ابني علشان الورث الطمع مالي قلبك وعمى عينك وخلاك تق.تل لولا الظابط عاصم حالي قبل اليوم المشؤم دا وحكالي علي حاجة وطلب مني اساعده ويوم ما جيتلي وهددني بعيالي انا كنت قصادة احط علبة الدوا جمب منك علشان عارفة هتاخدها مني وغباءك هو اللي وقعگ وملحقتش تشوفني اذا عايشة ولا لاء 
احمد:مكنتش متخيل انك بالجبروت دا ياعمي انت لو كنت جيتلي واتكلمت معايا علشان الورث انا كنت هتنازل عنه بس ليه عملت كدا انا ..انا كنت بعتبرك ابويا وانت عملت اي 
_لولا مساعدتهم احنا مكناش قدرنا نقبض علي عامر ورجالته 
كلهم بصراحه لمصدر الصوت وماما سيادة اللواء اشرف 
دخل بكل هيبه وقال:انا بشكرك ياباشمهندس احمد انت والست والدتك علي تعاونكم معانا احنا...
الهام بمقاطعة : مفيش شكرا ياسيادة اللواء دا كان يتقبض عليه هو وامثاله ودلوقت بعد اذنكوا عايزة اروح اشوف بنتي 
عاصم بلهفه :لحظة واحدة بعد اذنك 
استاذ احمد ست الهام :انا طالب ايد الانسة نور قولتوا اي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

رائد:انا طالب ايد الانسة نور 
الهام بحب:انت طلبتها مني من قبل الحادثة وانا قولتلك هفكر ودلوقتي انا معنديش مانع انك تتجوزها عن اذنكوا يلا ياحمد 
اللواء اشرف :ودلوقت ياعامر عايز اوريك حاجة اتمني انها تعجبك ..العسكري اخد عامر ونزل بيه زنزانه تحت الارض فتحها عامر بص شاف ابنه قاعد علي سجادة الصلاه بيقرأ في المصحف وبيكي بشدة 
عامر بصدمة :ابني 😳
اللواء اشرف بحزن :شوفت وصلت ابنك لفين ضعيت مستقبله ودمرت حياته علمته ازاي يسر.ق يق.تل بدل ماتعلمه الصلاه 
عامر نزل راسه في الارض وحس انه خسر ابنه وخلاص هيخسر حياته وبص لابنه تاني وشاف دموعه نازله وكأنها شلال ومشي مع العسكري اللواء بص لعاصم وبيقي يدعيله ربنا يسامحه 
احمد وصل بالهام عند نور وشاف الدكتور خارج من اوضتها 
احمد بلهفه :طمني يا دكتور 
الدكتور بابتسامة :الحمد لله بقت بخير وعدت مرحلة الخطر تقدروا  تشوفوها 
الهام دخلت بلهفه وفرحة 
الهام:نور بنتي حمدلله علي سلامتك يانور عيني 
نور اتصدمت لما شافتها
نور:اعاااا عفرريت ماماااااععع الحقوناااااااي اعااااا
احمد جري بسرعة وحش ايديه علي بوقها 
احمد :اسكتي يخربيتك هتفضحينا 
نوربتحاول تتكلم بس اخوها حاطط ايدوا علي بوقها 
احمد:اهدي يامتخلفة انا هفهمك 
نور شاورت براسها من فوق لتحت بمعني اه
احمد : اسمعي ياحيوانة انتي وبص عليها كل اللي حصل 
نور بدموع :بجد يابابا يعني انتي عايشة 
احمد :انتي حمارة يابت انتي 
الهام :براحه عليها يني دا اثر صدمتها بس 
احمد بردح :صدمة اي دي يختي بالاخر زمن 
نور بقرف :هستنياي من واحد مهزق زيك فكر لما انطردت من المحاضرة بسببك 
احمد :ايوا بأمارة القلم ابو جنية المعفن اللي طلبته منك 
الباب خبط ..
احمد :اتفضل 
دخل شااب في العشرينات وفي ايديه بوكيه ورد وابتسم بحب
رائد :حمدلله علي سلامتك ياانسة نور 
الهام :اتفضل يبني انت مبقتش غريب تعالي جمبي هنا 
احمد :انا مش عارفة اشكرك ازاي ياحضرة الظابط لولا انك عرفتنا الحقيقة كان...
رائد :مفيش شكر ولا حاجة دا واجب عليا وسيادة اللواء كان معانا بكل خطوة وقدرنا نقبض عامر ورجالته 
(رائد اللي كان بدل عاصم علشان يقبض علي عامر )
نور كانت متنحة لرائد وكأنها بتشبه عليهوبصت لأخوها وشدتهمن لاياقة قميصه 
نور  :ولا ياحمد انت يلا 
احمد :ولا اسمي ولا دا انتي خدتي عليا اوي 
نور :اتنيل وخدلك جمب وشاورت علي رائد مش دا توم كروز ولا شاروخان 
كلهم ضحكوا علي كلامها وضحكتها اللي بتظهز غمازتها 
احمد :ما تراجع نفسك يا حضرة الظابط هتندم 
رائد :تؤتؤ انا شوفتها حدا وحبتها كدا قولتي ايه ياست البنات 
نور بحماس :هييييه ونا مواافقة 
احمد :يخربيك انت واقعة كدا علطول 
الهام :ربنا يسعدكم يحابيبي ويفرحني بيك ياحمد يبني يارب وكلهم .حضنوا بعض ...
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-