رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول بقلم مجهولة

رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول بقلم مجهولة


رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مجهولة رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول

رواية عشقته رغم الظروف بقلم مجهولة

رواية عشقته رغم الظروف كاملة جميع الفصول

دخلت اوضتي واناا بعـ.ـيط جامد لانه حبيبي وابن عمي هيتجوز النهاارده واناا من قـ.ـهرتي مقدرتش انزل اباارك لهم حتى اناا اسمي حور وابن عمي اسمه جااسر هو شااب بسم الله ماشااء الله عليه جميل وحنين ووسيم عيونه فيروزية كده يجنن  الواحد تقول عليه واحد اجنبي
هو طبعاا ربااني بعدماا بااباا الله يرحمه اتوفى هو بقى بالنسبالي ابوياا واخوياا وسندي وظهري اناا بحبه من زماان  ااوي للصراحة معرفش بدات احبه من امتى اناا وعيت على حبه  اناا عاايشة مع مااماا جناات احن ست في الدنياا دي كلهاا هي جنتي على الارضة دي 
دخلت ولقتني بعـ.ـيط فحاولت تهون علياا وتهديني
جناات بحب  : ي حبيبتي كفاية عيـ.ـااط عشان خاطري 
حور  : هو خلاص هيتجوزهاا  ي مااماا
جناات  : ده نصيبه ي حبيبتي وانتي نصيبك كمان هيجي
حور  : بس اناا مش عاايزة غيره ي مااماا انا بحب جاسر ااوي
جناات : اناا اريد وانتي تريد  والله يفعل ماا يريد  ( المقولة دي عجبتني ااوي فحبيت اشاركهاا معكم  احناا كبشر عاايزين كل حاجة تعجبناا بس الله سبحانه وتعالي بيختاار الافضل ليناا لانه هو العاالم اكتر منناا اذا كان خير ليناا ولا بياذينا مننسااش نصلي على النبى  ) 
حور  : ونعم بالله
جناات  : يلا غسلي دمـ.ـوعك عشان هنحضر الفرح سوء
حور  : بس ي ماماا
جنات  : عارفة انك هتتـ.ـو.جعي بس لازم تقاومي وبعدين عمك هيزعل لو ماا نزلتيش
حور بيـ.ـاlس  : اسبقني واناا هحصلك ي قلبي
جنات : متتاخريش ي قلبي
.............
جاسر : عمتي حور منزلتش معاكي ليه
جنات  : عايزة تطلع احلى واحدة عشان كده هتتاخر كماان
جاسر بغضب  : تروحي وتقوليلهاا متحطش ذرة مكب واحدة تجي ذي ماهي وتلبس فستان يكون وااسع مش ذي المرة الفااات لاني بجد هكـ.ـسرلهاا رقبتهاا لو لبست ذي الفستاان اياااه 
( لا ده بجد انت وااقع ااوي ي جسورة 
اوبس اناا عاارفة اني رغااية اوي بس اعذروني اناا طبعي كده احب اعرفكم بياا اناا اسيل بساام  انتوا بقيتوا صحابي طبعاا تقدرو تقولولي  سوسو  ) 
جناات  : طب بلاش اليوم سبهاا تعمل ال هي عايزاه
جاسر بغضب  : اناا عاارف دمااغهاا كويس فمش هسيبهاا على مزاجهاا  ي عمتي 
جنات  : اهدي انت كده واناا هقولهاا 
مااجد  : في ااي ي جاسر
جااسر  : مفيش ي بااباا
ماجد بسخـ.ـرية : وساايب عروستك ليه ي بنى لتكون خلاص غيرت رائيك ومش هتتجوزهاا
جاسر  : مغيرتش رائي ي بااباا كنت بكلم عمتي وخلاص اناا رايح اقف جنب عروستي لحسن الناس يفكروني عايز اخلع والسلام
مااجد  : روح ي حبيبي لنشوف اخرتها  اااي
عند جااسر
شاهي : كنت فين ي جاسر وسايبني لوحدي
جااسر  : ملكيكش فيه ي بنت فوااد
شاهي  بحقد  : انت كنت مع حور صح
جااسر ......
شاهي  بغـ.ـضب : اناا  مش بيعجبني نظراات البنت دي ليك ي حاسر فالاحسن انك تبعد عنهاا ومتتكلمش معهاا  والا 
جاسر وهو يضغط على ذراعهاا بقسوة  : والا ااي ما تكلمي
شاهي بالم  : جاسر دراعي انت بتوجـ..ـعني
جاسر  : اناا مبتهددش ي شاهي احسنلك متكرريهااش
وحور  خط احمر لو فكرتي تضـ.ـايقيهاا اناا ال هضـ.ـايقك انتي مفهووم كلامي
شاهي باالم  : مفهووم بس سبني
ترك يدهاا وهو يزفر بضيق لماا الات اليه الامور 
سمع صوت وقع كعب عالي يدق بارجاء المكان فازدات ضـ.ـربات قلبه شوقااا رفع نظره للاعلى وهو ينظر لتلك الحورية  التى نزلت لتوهاا بغضب شديد فهذه المصـ.ـيبة اخذت اخرى ماا تبقى من ذرة عقل  لديه وفجااى
يتبع..
نزلت  حورية من الجنان الي الارض افقدت اخر ذرة في عقله راى نظراات الكل متوجه نحوهاا فاشتعل غضباا وكاد ان يذهب اليهاا لكن اوقفته شااهي
شاهي  : بلاش عصبية ي جااسر والنبى ده فرحناا 
سيبها  دلوقتي عشان خااطري
جااسر بهدوء نسبي  : مااشي ي شاهي ماشي
قبلته على وجنيته بفرحة ابتسم لهاا ابتسامة لم تصل لقلبه وراات تلك القبلة حور فتضايقت اكثر من ذي قبل كادت أن ترحل لكن اوقفهاا صوت احدهم
اناا لو مكانك كنت كماان ههرب 
حور باستغرااب  : عفوااا
عفوااا ااي بس  اناا اسمي راافت  تحبي تطلعي على البكلون تشمي هوااء  اكيد تحبي يلا بينااا 
سحبهاا معه بكل اريحية كانه  صديقهاا  ووقفاا معاا في الشرفة  وهي تنظر  له كانه تنين براسين 
راافت  : وحياتك الجو  هناا احلا بكتير  من الخنقة ال جو دي
حور  : انت مين 
رافت  : هو انتي لحقتي تنسي اناا رافت  هاا راافت 
حور  : هو انت واخذ رااحتك ااوي كده كانك بتكلم حد من صحاابك 
راافت  : اكيد احناا صحاب وصحاب اااوي كماان
حور  : لا ده انت بجد مجنون  
وكادت ترحل لكنه اعترض طريقهاا   : مجنون ااي بس ي روحي بقولك راافت
حور  بتاافف  : وعايز ااي بقى ي رااافت
راافت : ابدا مش عايز حاجة  لقيتك خلاص قربتي تنهااري قدامه فقلت الحق انقذك 
حور  : تنقذني
رافت  : ااه من انك تبهدلي نفسك كنتي هتفضحي نفسك لو ماا جيت ي حور
حور  : وانت عرفت اسمي اازااي
راافت  : اصل اناا ابقى  ابن عم شاهي  وهي بقى بتحكلي عنك كتير ااوي  اصلهاا بتغار منك ااوي 
حور  : وتغاار مني ليه
راافت  : خايفة لتخطفي جااسر جوزهاا 
حور  : اديك قلت جوزهاا  اخطفه ازاي وهو بقى شايفني بنت عمه ال رباهاا 
راافت : معك حق ملهاش حق والله شاهي دي
حور  : لا والله
راافت  : ااه والله بنى ادمة  اوفر 
حور بتلقائياا  : اااوي 
جاسر بغضب من الخلف  : حور 
راافت بسماجة : اهلا بجوز اختي نورت والله
جااسر  : بنورك ي راافت 
حور  مااماا عايزاكي يلاا روحي
حور  : حاااضر 
راافت  : هنتقاابل تااني ي حور 
حور  : باذن الله 
جاسر بغضب: مش هتتقابله 
راافت : وده بقى ليه ان شاء الله 
جاسر  : لانه الصيااد عاايز كده عندك ماانع 
راافت  : لا معنديش ي جوز اختي
جاااسر  : مش هحذرك مرة تاانية ي رأفت  حور خط احمر  فابعد عنهااا  يفضل ليك تبعد 
 تركه يضرب اخماسه في اسداسه بغيظ من تصرفاته 
رافت  : وربي ماا اعبد مش هخليهالك ي صياااد
............
سحبهاا لزقااق بعيد نسبيااا خافض الاضااء  وهو يكمم فمها
جاسر  : الزفت راافت كان بيقولك اااي
حور  اممم اممم
ابعد يده عن فمهاا ومازال احمر الشفاه ملصق على يده
حور  : كناا بنتعرف ي ابيه
جاسر بغضب  : وتتنيلي ليه يعنى كان من بقيت اهلك
حور  : ااي اتنيلتي دي ي ابيه الفاظك بقت بيئة ااوي
جااسر  : يلا نمسك في ال اتنيلتي وناا اتنيلتيش ونسيب المهم  كان مااسك ايدك بيهبب بيهااا ااي
حور بتوتر  : كنت هقع فمسكني وو
جااسر  : بصي ي حور  لو الحركة  دي اتكررت تاني هبقى اكسر دراعك دي واشيلهالك في ايدك تفرحي بيها انتي  والز" فت راافت 
حور بغيظ  : ظاااالم ااوي وبتعملهااا
جااسر  : قولي لمامااا وبااباا  اننااا هنروح
حور  : والفرح
جاسر  : خلاص انتهى  يلا قدااامي
فرت حور من امااامه  وهو ينظر ليده ثم ماا لبث ان لعق طبعة احمر الشفااه  خاصتهاا بخاصته كانه يقبلهاا
........
منذ ماا يقارب الساعتين  منذ  ان وصلوا المنزل وهي تحاول النوم قدر المستطاع لكن لا تستطيع افكاارها تاخذهاا ذهاباا وايااباا  ماذا يفعلان الان من الماكد انه سعيد الان مع زوجته عند هذه  الفكرة  اجهشت في بكااء يقطع القلب حتى غفت والدموع عالقة في حفونهااا
............
جاسر وهو يمسكهاا من شعرهاا بعنف  : مش قولتك متعمليش علياا الشويتون دوول لانهم  مش بيحركو فيا 
شاهي بالم  : حرام عليك ي جاسر اليوم دخلتنااا ازاي تعمل كده 
جاسر  : بلا دخلة بلا ستين نيلة اناا اصلا قرفاان من نفسي اني اتجوزتك  ي ****  انتي جوازك مني كان بهدف ولماا اخلصه منه وقفها  تروح مكان ما عايزه بس دلوقتي تغوري من وحهي  
اروح فين بس ي جااسر انا
ناامي على الارض ي شااهي 
بس
مبسش والا  هحرمك انك تنامي  طول الليل
خلاص هنااام 
........
بعد ان تاكد من نوم شاهي تسلل بهوء وذهب لغرفتهاا كمراهق او يعشقهاا بجد دخل وحدهاا والدموع عالقة  في جفونهااا   تالم عندماا وجدهاا هكذب 
قبل حبينهااا بحب
بحيك ي مرااتي 
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كان لا يزاال في غرفتهاا ينهل من رحيق شفيتهاا بعمق وحنان ابتعد عنهاا عندماا شعر باستيقاظهاا 
جاسر بلهااث  : هتعملي فياا ااي اكثر من كده ارحمني بقى اناا مش قدك  هيجي اليوم ال هتبادليني فيه كل المشااعر الحلوة ال حاسينهاا مع بعض بس اخلص انتقاامي منهاا ومن ابوهاا ووقتهاا  هقولك الحقيقة ي حورية قلبي انك مرااتي وعشقي كله 
انسحب براحة من غرفتهاا  واغلق الباب خلفه ببط وما كاد يلتقت حتى رااى والده يقف اماامه ينظر له بغضب سحبه معه حتى وصل به لداخل مكتبه
بتعمل ااي ي جااسر  مش المفروض تكون مع مرااتك 
جااسر :  هي مراااتي ي بااباا
مااجد بغضب  " اناا مبتكلمش على حور اناا بتكلم على شاهي 
جااسر : بااباا انت عارف اناا اتجوزتهاا ليه
ماجد  : وفكرك بال بتعملو ده حقك هيرجعلك
جاسر  : بس حقك هيرجع لك ي بااااباا
ماجد بتاافف : جاسر اناا مش عايز افتح جروح المااضي لاني هخسر 
جااسر  : مش هتخسرهاا ي بااباا  اناا عارف انت بتحبهاا ادااي 
مااجد : اناا عارف انها مش بتحبني ولا هيجي يوم تحبني واناا راضي مش عاايز اخسرك ذي ماا خسرت اخوك اعقل ي بنى وكفااية تمشي بنفس طريقي 
اناا اتزوجت الست الغلط عشان كده خانتني وفرقتني عن ابني و اتخليت عن اكتر ست اناا بحبهاا وكسرت قلبهااا 
جااسر  : بااباا
ماجد بتعب  : الواضح انك مش هتسمع كلامي ي جاسر فاعمل ال يريحك ي بنى تصبح على خير 
خرج فلمح طيفهاا يركض فيبدوو انهاا سمعت حديثهم تنهد بتعب وذهب لغرفته وفعل جاسر المثل
......
عند امينة 
متعيطش ي امينة مش هتجي تحنيله بعد السنين دي كلهاا اناا مراات اخوه  المتوفى لازم احترمه حتى في مماااته
.......
صبااح  يوم جديد
استيقظ جااسر مبكراا وخرج من المنزل صادفته اثنااء مغادرته عمته 
امينة باستغرااب  : جااسر رايح فين 
جااسر  وهو يقبل جبينها : رايح الشغل ي روحي 
امينة : ازاي بس وانت لساا عريس
جااسر وهو يغادر  : هنشوف حكاية العريس ده بعدين دلوقتي انا اتاخرت اااوي  سلام
امينة وهي تضرب يديهاا مع بعضهم  : عليه العوض ومنه العوض
كادت تغاادر لكنها شهقت حينماا شعرت نفسهاا تسحب الي داخل احد  الغرفة  
امينة بغضب: انت بتعمل ااي ي مااجد
مااجد  : امباارح سمعتي كلامنا اناا وحاسر صخ
امينة بثبات مزيف  : انت تقصد ااي
ماجد  : اناا حافظك ي امينة فمتكدبيش عليااا  واناا شفتك
امينة  : مكنش لي نيتي اسمع حاجة اناا لقيت الضوء شغاال قولت اجي اطفيه وبالصدفة سمعت
مااجد : كويس ااوي انك سمعتي ي امينة 
امينة  : مش هتفرق ااوي ي مااجد لاني مراات اخوك
ماجد بغضب  : انتي كنتي مرااته ي امينة 
امينة  بغضب: واناا دلوقتي ارملته  واجب علياا احترم ذكرها  ذي ماا انت لازم تعمل وتبطل ال بتفكر فيه ده
ماجد  بحب  : مش قاادر صدقيني مش عارف انساكي ي وجعي
امينة  بدموع  : بس انت نستني لماا اهلك زوجكواا فريال بنت الحسب والنسب ورميت امينة براا حيااتك 
.
ماجد  : انا بعمري مفكرتش ارميكي اناا بمووت فيكي 
اناا ما حبتهاش ي امينة
امينة  : ودخلت عليهاا ليه لو مبتحبااش
ماجد  : مكنتش في وعي
امينة  بغضب  : نفس الكلام متغيرش حاجة 
انت زمان جرحتني وكسرتني ودلوقتي ابنك بيعمل نفس الشي في بنتي 
ماجد  : جاسر عاايز يعرف مكاان ادهم ويرجعهوا
امينة بقهر  : على حساب  بنتي  ووجعهاا مش كده 
ماجد  : انتي نااسية انهاا مرااته هو مش بيعرف بيوجعهاا
امينة  : عاارفة بس انت مش كده 
ماجد بحب وهو يمسك وجههاا بين يديه   : اناا لساا بحبك ذي الاول ويمكن اكتر واناا عارف انك بتحبيني كماان
امينة بتوتر من قربه  : لا مش  بحبك
ماجد وهو يقترب اكتر  : متكدبيش على نفسك على الاقل قولي بحبك ي روح مااجد انتي
امينة بتخدير  : مااجد ابعد مينع
انقض عليهاا يقبلهاا بقوة وعنف ومشاعره تستولي على  ماا تبقى من عقله  وهي لا حول ولا قوة لهاا تحت هجومه المحبب لهااا  ظل يقبلهاا دقائق لا يعلم عددهااا حتى ابتعد عنهاا واسند جبينه مع خااصتهاا 
نزلت دموعهاا  بااالم من استسلامهاا المخزى لهاا 
ماجد وهو يمسح دموعهاا  : متعيطيش ي قلبي انتي دموعك بتوجعني ي حبيبتي 
امينة  : مااجد 
ماجد  : قلبه وروحه وعمره كله
امينة  : اناا هاخذ حور وهنطلع من القصر ده
ماجد بصدمة  : انتي بتقولي ااي
...........
جاسر  : عايزك ترااقب  لي فؤاد وفريال هاانم ٢٤ ساعة 
وعاايز خبر عن الصياااد الصغير  بكرة قبل بعده مفهووم
.............
استيقظت شااهي وهي تشعر بالم كبير في جميع انحااء جسدهاا نظرت لصورته المعلقة على الحاائط بحقد وهي تقسم انهاا سوف تدمر له حيااته بكل ماا فيهااا
..............
عند حوريتناا استيقظت باانزعاج على رنين هااتفهاا ووضعته دون ان تنظر للمتصل
رافت  : صح النوووم ي قمر
حور بنعاس : مين
رافت  : اناا بجد تعبت معاكي اعملك ااي عشان تحفظي اسمي  بقى 
حور باستغرااب  : رااافت
رافت : عليك نور  يلا ي كسلانة قومي عشان هنطلع في مطعم فاتح جديد عليه اكل تحفة ينسى الواحد الدنيا وماا فيه
حور  : هو انت مش واخذ بالك انك اخذت علياا  ااوي
راافت  : ي ستي اناا مليش في الرسمياات بحب اكون صريح ومباشر على كلن هتتعرفي علياا اكتر  مع الاياام يلا هنتقاابل في ****   سي يوو
نظرت حور للهااتف  باستغرااب ورجعت وناامت والضحكة على وجههاا فهي لم تتوقع اتصاله بتاتاا
انتفضت حين اقتحمت تلك الحية غرفتهاا
شاهي  بحقد  : فايقة مبسوطة ولا على بالك بعدما  قرفتلي حيااتي بال فيهاا
حور بصدمة  : انتي بتقولي ااي ثم انك اواي تدخلي  اوضتي بالطريقة  دي
شاهي  : لا خذي مني دي كتير لانك هتلاقيني في وجهك كتير وحياتك لجيب عاليهاا وواطيهاا واعرفك بنت فواد هتعمل فيكوو اااي
حور بغضب  : لا انتي اتجننتي  خااالص 
سحبتهاا من ذراعهاا والقتهاا الي الخارج وهي تنظر لهاا باحتقاار   : مش حور الصيااد ال تتهدد ي مامااا
ثم اغلقت البااب في وجههاا الم تكفي انهاا اخذت حب عمرهاا وتاتي بكل بجاحة وتهدد تلك الملعونة
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد اسبوع
مقابلة حور و راافت كترت وتقريباا هماا
مع بعض كل يوم وده ال بقى يضاايق جاااسر و شااهي
دخلت شاهي عند رافت بغضب 
ممكن تفهم ي راافت ااي ال بينك وبين حور
رااافت " مفيش بيناا حااجة ي شاهي جبتي الكلام 
ده منين 
شااهي  " ااوعى تكذب عليااا ي راافت هيكون فيهاا
مووو* تك عارفني مجنونة وبعملهاا
جذبهاا من خصرهاا وهو ينظر لعينهاا بقوة
راافت " انتي مكاانك بقلبي لا حور ولا غيرهااا 
تقدر تعبى فااهمة فبطلي غيرة ووجع دماغ 
انااا هدفي  من ال بعمله اني عاايز احرق دم الصيااد
و بس غير كده مفيش حاجة صدقيني 
شااهي  " اناا مصدقك ي قلبي بس اعمل ااي
اناا بحبك موووت غير كده حور دي واحدة مش قليلة
هي عملت ال مقدرتش اعمله وقعت جاسر في حبهاا
خاايفة لتحبهااا انت كماان
راافت  لنفسه " ده اناا عشقتهاا مش حبيبتهاا بس
هي بقت جنوني وهوسي 
راافت  " خليكي واثقة اني دايما بحبك انتي وبس 
شااهي وهي تقبله وبعدهااا.......
..........
كانت حور بتبكي في غرفتهاااا بحرقة 
دخل عليهااا جاااسر ال الغضب مسيطر عليه
ومااهتمش بعيااطهاا ولا كاانه شاافهاا بتعيط حتى
جاسر بغضب جحيمي " ممكن افهم اي ال بينك وبين  وال***  اي 
عشق وهي بتمسح دموعهاا  " اناا سبق وقلتلك اننا
صحاااب مش اكتر 
جااسر  " عشق قولي الحقيقة احسنلك 
ليكوون بتحبيه ومخبية عليااا ااو ليكوون لمسك 
عشق بغضب  " انت بتقول اااي انت اكيد اتجنننت 
جااسر بغضب اكبر  " مااهو مفيش تفسير غير كده 
ااي ال يخليكي ي محترمة تطلعي مع حد مبتعرفهووش
ومترجعيش البيت الا متاااخر
عشق وقد فااضى بهااا  " لاني بعشقك 
بعشقك انااا للاسف  بمووت فيك انا حااولت بكل الطرق
انسااك بس مش قاادرة قلبي مش قاادر غير يفكر فيك
جااسر بصدمة  " انتي بتقولي اااي
حور  وقد جلست على طرف السرير  بتعب 
انااا عارفة انه ال بحس فيه غلط وخاصة وانت 
واحد متجوز بس غصب عني مش بايدي بحبك مووت
ومعرفش من امتى بس بحبك وخلاص
اناا  بطلع مع راافت عشان انسااك بس بشوف صورتك
حولياا في كل مكاان 
كان جااسر يستمع لهااا بقلب ينبض من الفرحة
جاسر وهو يمسك وجههااا بين يديه ويدقق في ملامحه
بحب وعشق شعرت هي به
جااسر بلهفة  " انتي بجد بتحبني ي حور قوليهاا
عاايز اسمعهااا منك كماان
حور " جااسر مينفعش انت واحد متجوز 
جااسر بنفااذ صبر  " عاايز اسمعهاا كمان لو سمحتي
حور  " اناااا بحبك ي جااس
لم تكمل كلامهااا فااخطفهااا داخل دوامة من العشق
صدمة في البدااية وكادت تعترض لكن لم تستطع
الصموود اماام عااطفتهم الهوجاااء استسلمت لقبلاته
و بادلته وجن جنونه بهاااا فغااص معهااا في بحر 
من المشاااعر الجياااشة 
..........
ادهم بيه السيدة فريااال تريد ان تحاادثك
ادهم  " قل لهااا اانني مشغوول 
لكنهااا مصرة
ادهم وهو يااخذ الهاتف منه " اناا مش قلتلك اني
مش عاايز ازعااج وانااا في الشغل
.... 
ادهم  " انااا مش فااضي للكلام الاهبل ده دلوقتي
كفااية بقى فحوصات وتحاليل واناا وانتي عارفين
النتيجة اااي الحل الوحيد اني اطلب منه المسااعدة وبس
.......
ادهم  " انااا هبقى اكلمه اطمني هيووااافق
واغلق الخط وقاال لمسااعده 
اوصلني عند السيد 
م  " امرك ادهم  بيه
............... 
استيقظت حور ووجدت نفسهاا مكبلة بين يدى جاسر
وهي عااارية ولا يسترهاا سوواا ذاك الشرسف وهو نفس
الشي انصعقت بل انصدمت واصبحت تنظر لنفسهاا و 
له بجنووون هل سلمته نفسهااا هكذااا ببساااطة
استيقظ جاااسر من حركتهاا المفرطة وهو ينظر له
حااسر بخوف  " ماالك ي حبيبتي هو انااا اذيتك 
انتي كويسة جاااوبيني ي حووور
حور ببكااء وهي تصربه في صدره  " ااانت ااذااي
تعمل كده انت واااحد متجوووز طب واناااا مفكرتش
فياااا  اذااي تعمل كده وانااا  بنت عمك يعنى من لحمك
جاسر وهو يكبل يديهاا ويثبتهاا للاعلى بعد ان اعتلاهاا
جااسر بخبث  " محسسااني اني اغتصبتك
مااكان كل برضااااكي ي قلبي
اغمضت عينهاا تبكي بعنف حزن لحاالهاا 
حور  " اناا دلوقتي بقيت زاا**نية ااااااه
جاسر بسرعة  " انتي مش زاانية ولا عمرك هتكوني
ااانتي مراااتي ي حور انتي حورية قلبي
نظرت له بصدمة ثم..........
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور بصدمة  " اناا ااي
جاسر بعشق  " يعنى انتي مرااتي وحبيبتي وعمري كله 
حور وهي تبتعد عنه بغضب بعد ان غطت نفسها جيدا 
يعنى اااي مراااتك هاا ي جاسر فهمني 
جااسر  " يعنى مراتي على سنة الله و رسوله
كلهم عاارفين مااعداكي طبعاا ي قلبي
حور  " وبتقولها في  وجهي كده عاادي ي جااسر الزفت
جذبها حتى وقعت فوقه 
جاسر بهمس  " اناا بحبك ي حوري ومش  بعيد كنت
هغتصبك وانتي قداامي كل يوم واناا مش طاايلك 
اناا ال منعني عنك هو درااستك وبس مكنتش عايزك 
تندمي انك اتجوزتني واتخليتي عن درااستك 
حور بتخدير  " طب افرص مكنتش هواافق
جااسر وهو يصغط على خصرها بقوة  " مفيش حاجة
اسمهاا مش هواقف ي حوور انتي من يووم ماتولدتي
وانتي ملكي وهتفضلي كده لاخر يوم بعمري وعمرك
فااهمة 
حور ببكااء " فااهمة
جااسر بحنان  " متعيطيش ي قلبي وان كاان على اني
مقلتلكيش على جواازناا فاناا اسف 
بس  خفت اقرب منك وقتهاا ويكون حراام ف
حور بخجل  " خلاص ابعد عني ي سااافل  واناا ال
فاكرك انك اتجوزتني عشان بتحبني طلعت مخدوعة فيك
وانت مبتحبش الي قلة الادب 
حااسر بضحك  " هههههههه وهو في احلى من قلة الادب
هههه وبعدين الحق عليكي انتي 
حور  " عليااا اناا اازااي
جااسر  بخبث وهو يتلمس جسدهاا بجرااءة 
ايواا عليكي انتي عندك قوااام يجنن الواااحد لا واا.. 
حور بخجل وهي تكاد تبكي  " والنبى خلاص متكلمش
جاسر بخبث  " فعلا خليناا في الافعال احسن
حور بصدمة  " لا انا....  
........   
امينة  بقلق  " مااالك ي ماااجد  حصلك اااي
مااجد باختنااق  " شااهي ي امينة شاهي ااعههه
امينة وهي تصرخ بعد ان فقد وعيه 
امينة بصرااخ  " مااااجد فووق بالله عليك ي حبيبي
فوووق 
نزل جااسر بقلق من فوووق وهو ببيص على ابوه
و سنده الوااقع الارض نزل لمستوااه ودموعه مغرقة
وجهه
جاسر  " بااباا ماله ي عمتى باااباا حبيبي اصحى
اناا معاك
حور وهي تربت على كتفه  " اناا اتصلت بالاسعااف
دقاايق وهيجواا
لكنه لم يستمع لهااا فاسند ابيه وحمله ودلف به للخارج 
وصل بعد دقائق معدودة من سرعته المتهورةة
جاسر بصرااخ  " عاايز دكتور فوراااااا يلا
لو حصله حاجة هقلبهاالكوو مجزرة 
د : سبنا نقذه ي حاسر بيه 
جاسر وهو يضم حور " لو حصله حاجة هموووت ي حور
همووووت هو ال بقااالي بالدنياا دي كلهاا
امينة ببكااء  " شاهي هي ال عملت باابوك كده ي جاسر
جاسر ةقد احمرت عينه بغضب العاالم كله
جاسر  " بنت ال**** 
.....
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاسر وهو بيحضن واالده بحب  " انت كويس ي بااباا 
ماجد بتعب " اناا كويس حبيبي متقلقش
جاسر بخجل  " اناا السبب في ال انت فيه انت نبهتني منهاا
واناا عندت ومسعتكلش واتجوزتهاا بنت ال** وعملت منها
مراات الصيااد وهي اصلا **** 
ماجد  " الحصل حصل ي بنى متلمش نفسك على 
حاجة ملكش دخل بيهاا 
جااسر  " وحيااتك لخليهاا تدفع التمن
وغاادر من الغرفة دوون ان يستمع له لكنه توقف حين 
حور بقوة  " انت مش هتعملهاا حاجة ي جاسر
جاسر  " ال غلط لازم يتحااسب ودلوقتي وقت الحسااب 
جااء
حور  " اناا مش عايزة اخسرك بعدماا لقيتك ي جاسر
متضيعش نفسك عشان خااطر  واحدة ** متسهالش
جاسر  " هي لازم تندم على ال عملته 
حور  " لو رحتلهاا ي جاسر اعتبر علاقتناا منتهية 
لكنه غاادر دون ان يرد لهاا وهي سقطت دموعهاا بحزن
لحالهاا فهو لم يلتفت لهاا حتى ايعقل ان حبهم بهذا
الضعف 
.......
دخل مع جيوشه وجدهاا عاار"ية بفرااش خصمه راافت
ذااك فااغمض عينه بغضب شديد 
ارتدياا ملابسهماا بسرعة وهي تنظر له بخووف فلم تتوقع
مجيئه ابداا اهذا يعنى ان ماجد مازال على قيد الحياة 
جاسر وهو يجلس علل كرسيه بهدوء مخيف 
ااايواا ي شوشو بااباا لسا عايش ااي اتفاجاتي مانتي
متوقعتيش انه يمو*وت بعد ماا حطيتي في اكله كمية
الس'م الكبيرة دي كلهاا
رافت " انت بتقول ااي شاهي تق*تل والدك ليه بقى 
وبعدين  دليلك فين انه هي عملت كده
جاسر بضحك  " على فكرة انت مش في مووقف يسمحلك
تتكلم معااياا خاالص بعد الوضع ال اناا شفتكواا فيه
بقى تخونيني اناا ي** مع ال*** لا وكمان عايزة تقتلي 
ابويااا ده انتي رااسك كبر ااوي 
شاهي بخووف  " جاسر اسمعني هشرحلك الموضوع
جااسر  " اسكتي خلاص مش عايز اسمع صووتك
دلوقتي رجالي هماا هيتصرفواا معااكوو 
شاهي بخووف " لو سمحت متعملش فياا كده ي جاسر 
ارجووك ده كله من راافت هو ال سمم افكاري 
رافت وقد صفعهاا بقوة " انتي بتقولي اي ي ** 
مش كان كله برضااكي حتى انك كنتي بتخططي
تقتل*ي مراااته فجت في ابوه
شاهي بغضب  " اناا فعلا كنت عايز اقتل*هاا بس انت
منعتني عشاان بتحبهاا 
ماان وقع على مساامى جاسر ان هذا الرافت يحب 
زوحته لم يسمع لاي حديث اخر اخرج سلاحه 
وببرودة ق*تل هذا الراافت دون ان يرف له جفن 
شااهي وقد فقدت وعيهاا بعدماا  راات  جث*ة رافت
 الغاارقة بالدم*اء اماامهاا 
جاسر ببرود  " احر*قوا البيت بلي فيه وهي جيبوهاا
المخزن القديم و فوقهاا ومش عايز اشوف فيهاا عظمة
سليمة و مفيش ليهاا رااحة نهاائياا الا لماا اجي
ح " امرك جااسر بيه
......
اناا هنزل مصر كماان يومين
هشااام  " ممكن اعرف السبب 
هو انت عااجبك وضعي ال انااا فيه ده
هشام  " مش عاجبني ي بنى بس اناا مش عايز
اخاطر فيك هماا هيااذ*وك
انااا مش طفل ي هشام بيه واقدر اتصرف كويس ااوي 
كاد ان يتحدث لكن رن هاتفه حمله وهو يسمع للمتصل 
بعيوون جااحظة 
هشاام  " طب هحجزلناا طيارة هننزل كلنااا 
هو في حاجة اتغير لون وجهك بعد الاتصال ده خير
هشام  " خير  روح كلم امك واناا هخلص شوية شغل 
اوكي سلاام 
.......
نوررت بيتك ي باااباا
ماجد  " عملت  فيهاا ااي ي جاسر
جاسر  " مش وقت  كلام دلوقتي خل...
ماجد بغضب " بقولك عملت فيهاا ااي
جاسر ببرود  " هقت*لهاا
نظرت له ببرود وقلبهاا ينزف بشدة  " طلقني ي جااسر 
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور " طلقني ي جااسر
جااسر بجمود وهو يمسك يدهاا " عن اذنك 
ي باابا محتاج اكلم مراتي شوية
ماجد بخوف عليهاا  " جاسر 
ولكنه قد غاادر امينة وهي تربت على كتفه 
امينة  " هو مش هيااذيهاا ي ماجد اهدى
ماجد  " ان شاء الله ي امينة ان شاء الله 
......
جاسر وهو يضغط على يدهاا وخصرها بقوة
عيدي ال قولتيه تحت ده اصل مسمعتش كويس 
حور بخوف  " ااانت سمعت كويس ان انااا عاايزك
تطلقني حااالا
جااسر بغيرة " اطلقك وتروحي لحبيب القلب 
راافت مش كده بس متقلقيش هو خلاص ماا* ت وشبع
موووتة 
حور بخووف  " انت بتقول ااااي
جاسر  بغضب " هو اناا مقلتلكيش اني لقيت شاهي
في حضن حبيب القلب ولا ااي
حور  وهي ترتجف " انت قتل* ته مش كده
جاسر  " عليكي نوورر قت*لته ومش بعيد اقتل*ك انتي
كماااان لو طلبتي الطلاق مرة تااانية
حور وقد نسيت خوفهااا منه واصبحت تضربه في
صدره بغضب كبيرة وانهيااار
حور  " انت عملت ااي يجااسر  اناا قولتلك متروحش
انت بعملتك دي خلاص حكمت على علاقتناا بالمو*وت
هيجووو يااخدوك مني انت اذااي تعمل كده 
جاسر وهو يسطر عليهاا ويهمس امام وجهه 
يعنى انتي متضاايقة عشاااني انااا صح 
حور ببكااء وهي تحضنه  " اناا معنديش اغلى منك ي
حبيبي ازااي  تسمحلهم يفرقواا بيناا بالشكل ده
جااسر  " هش شش  محدش هياخذني منك خلاص 
حور  بغضب وهي تبعده عنهااا  "  اطلع برااا ي جاسر
اناا مش عاايزة  افضل مع واحد ايديه ملوث بالدم
جااسر بغضب " مش هيحصل ي حور انسى انك
تبعدي عني فاااهمة
غااادر بغضب بعدماا رمى كلمااته تلك وهي كلهاا 
اصراار 
حور  " هنشووف ي جااسر 
انااا مش هفضل معااك ثانية بعد ال حصل 
........
هشاام  " وصلت لاي ي احمد في ااي اخباار عن شاهي
احمد  "  مفيش ااي هبر عنهاا ي هشاام بيه
هشام بغضب  " اتصرف ي احمد 
بنتي في ايد الصيااد ومش بعيد انه يق*تلهاا ذي ماا
قت*ل راافت 
احمد بتفكير  ' على حد علمي بجااسر الصيااد هو اكيد 
هيخبى الهااانم في مكان ميخطرش على بااال حد
فااناا من راااى نخليه هو ال يسلمناا الهاانم بايديه
هشاام  " تفتكر انه جاسر الصيااد هيسلمني بنتي ويقولي
اتفضلي ي عمي  اهي بنتك الخااينة 
احمد  بخبث"  طبعااا هو ال بنفسه هيوصل الهانم
لعندك سليمة وميقدرش يعترض 
هشام  " طب ااازااي
احمد  بخبث  " هقولك ي بيه بس كله بتمنه
هشاام بملل  " لو عجبني كلامك ي احمد هتلاقي مكافاة
كبيرة منتظرك
احمد بطمع  " وده العشم ي هشام بيه
هقولك ي سيدي ........
.........
بتعملي ااي  ي حور 
حور ببرود " رايحة  اقاابل صحبتي ي استااذ 
ولا كمااان مممنوع 
جااسر بهدوء  " اكيد مش ممنوع يلا هوصلك بطريقي
حور " لتكون  السوااق بتاعي واناا معرفش
اناا اقدر اعتمد على نفسي ومش محتااجك ي جااسر
جااسر بغضب " اتعدلي احسنلك  ي حور 
مش معنى اني ساكتلك يبقى تسوقي فيها فاهمة
حور  " اااي هتقت* لني انااا كماان ولا اايه
جااسر  بخبث  " هعااقبك ي حوري وانتي عاارفة عقابي
هيكووون اازاي فاكرة مش كده
حور بخجل  " على فكرة انت واحد قليل ادب 
ومش متربي اناا رايحة 
جاسر بضحك  " هوصلك ي قلبي
.......
عملت ااي ي احمد
احمد  " هماا دلوقتي بس طلعوا من البيت هستنى
الوقت المناااسب وهخطفها علطول
..........
جااسر " وصلناا  خلصي من عندها ورنلي بعدها 
هبقى اجي اخذك بنفسي
حور لنفسها  " خلصت ولا مخلصتش انت معدت تشوفني
تااني بحيااتك ي جاسر هطلع من حياتك وللابد كماان
جاسر باستغرااب " مالك ي حور 
حور " مفيش بس هتوحشني ااوي ي جااسر
جاسر بعدم تصديق " الكلام ده ليا اناا
حور بدلع  " ااه ليك ي حبيبي
جاسر بتوهاان  " حبيبك ال هو اناا صح
حور وهي تهز راسهاا بنعم مع ابتسامة ساحرة افقدته
صواابه امسكهاا من شعرهاا وهو يقبلهاا بشغف .....
ابتعد عنهااا بعد مدة وهو يلهث بعنف يرى فاتنته
تحمر خجلا 
جاسر " بعشقك ي حورية
حور بخجل  " واناا كماان 
جاسر بحب  " طب روحي صحبتك بتكون 
منتظراااكي 
حور  " مع السلام
......
كان يسير بسياارته  حتى جاااءه اتصااال من حوريته
جاسر بابتساامة  " لحقتي اوحشتك ي قلبي
فجاااة عبس وتوقف بسياارته فجااة وهو مصدووم مماا
سمعه 
جاسر  بخووف  " يعنى اااااي
........
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند جااسر كان ساائق وهو حاسس بنغزة في قلبه بعد وقت جااله تلفون من حور وقف السياارة ووهو ببتسم 
جاسر  " هو اناا لحقت اوحشك ولا ااي ي قلب.....
.....
جااسر بصدمة  " يعنى ااي
.......
جاسر وهو بيلف ويرجع من مكان ماا نزل حور وهو قلقاان
طب اقفلي اناا مسافة السكة واكون عندك 
قفل معها فشااف صورة حبيبته على خلفية تلفونه 
وهو ببيكي  " مش هخليكي تدفعي تمن افعااالي اناا 
بوعدك ي عمري هلحقك وانقذك ي عمري كله انتي 
دخل المطعم وولقى صااحبت حور وهي بتبكي 
جااسر  " انسة حيااة  ااي ال حصل
حيااة ببكااء  'كناا قاعدين بنتكلم بس فجاة ظهرواا 
رجال  مسلحين وخدوهاا معهم ومحدش قدر يعمل 
حااجة ولا اناا قدرت اعملها  حااجة
جاسر  " اهدي لوسمحتي دول كانواا ممكن ياذوكي
انتي لو وقفتي في طريقهم بس 
اناا هلاحقيهاا  لازم القيهااا
وبعدهاا راح لاوضة المدير وفتش في كاميراات المراقبة
وملاقش حاجة تفيده او  توصله  للخطفوهاا
فقلم اتعصب وكسر المكتب بال فيه قاطعه تلفون هشام 
جاسر  " مراااتي فين 
....  .
جااسر  " واناا اي ال يضمنلي ترجعلي مرااتي بعدما
ارجعلك بنتك 
..........
جااسر  "  ااوعي تلمس شعرة منهااا لانك هتلاقي بنتك
مقط* عة  شقف* ش*قف 
قفل مع هشاام واتصل على
جاسر  " حور عندك هشام خطفهاا خذ بالك منهااا
ومتخليش حد يجي جنبهاا مين مااكان
....
جاسر  " جهز نفسك اليووم هتحرر من سجنه 
هترجع بيتك ولاهلك ي ادهم 
قفل مع ادهم وبعدهاا طلع رااح المخزن المحبوس فيه
شااهي فلاقهاا في حالة سيئة  جداا 
جاسر  " الظاهر الخدمة بتااعتنا عجبتك اااوي ي 
مرااتي الساابقة 
شاهي بتعب  " متفكرش انك  انتصرت علياا ي جاسر
بااباا مش هيسكت لك ومش هيخليك تتهنى بحياتك
مع حبيبة القلب 
جاسر اشر لحاارسه ادم برااسه وادم فهمه ورااسه غرز
حقنة في رقبة شااهي ثواني واغمى عليهااا 
جاسر  " مش عاايز غلط ي ادم  اعمل ال قلتلك عليه
باالظبط مفهووووم
ادم  " مفهووووم 
.......
عند حور 
فااقت بسبب صووت عجلات مزعج جدااا فتحت عنيهاا
بصدمة وهي شاايفه قداامهاا بعد السنين دي كلهاا
حور  " ادهم 
ادهم اتحرك بكرسيه ( هو مقعد ) وجاء وقف مقابيلهاا
حور بخووف وهي افتكرت ال حصل  
هو انت  ال خطفتنتي 
ادهم بضحك " تفتكري بحالتي دي اقدر اخطف حد
حور دمعت وهي بتتذكر ادهم اتشلل اازااي لماا كانوا عيال
حور بحزن  " كله بسببي انااا اسفة  ساامحني
اناا السبب في ال انت فيه 
ادهم  " وانتي ذنبك ااي ي حور اناا ال مسمعتش
الكلام وطلعت على الشاارع وقتهااا 
حور  " هو اناا مين ال خطفني 
هشاام خطفك عاايز يباادلك بشااهي 
بس متقلقيش جااسر جاااي ينقذك منهم 
حور بااامل  " ان شاء الله 
وهماا بيتكلمواا فحااة سمعوا صووت رصااصتين
على الهواااء وبعدهاا طوالي دخل حاارس وهو بيقول 
لادهم باحتراام  " البيه امر انه نوديهاا لعنده حوزهاا
تحت و....
ثواني ومتشوف عينك النور الحاارس  كان واقع مقت* ول
لانه ادهم طلع مسدسه وق*تله  صرخت حور بخووف
ادهم بغيظ  " ااه خرمتلي ودااني ي..
حور وهي بتضربه  " ااوعى تشتم وبعدين هو ال* قتل 
عندك وعند اخوك  بالسهولة  دي
ادهم  " متزعليش نفسك ي قلبي هبقى تعلمك 
ازااي تقت** لي حد 
يلا خليك ورااياا الظااهر هشاام بيه غير راايه وعايز
يقتلك قبل ماا يوصل  جااسر 
حور  بخوف " طب هنعمل ااي دلوقتي
ادهم  : انتي امشي  ورااياا  واتخبى كويس مفهووم
حور  " مفهوووم
......
عند حاسر وصل وزق شاهي لهشااام وهو  بيطمن على بنته
جاسر  " بنتك اااهي في حضنك  رجعلي بقى مرااتي 
هشم باسف مصطنع  " هو اناا مقلتلكش ي جااسر
انه قبل ماتجي بنص ساعة بس امرت رجالي انهم يموتها
جاسر  " انت بتقوول  اي
هشاام بتسلية  " قصدي مرااتك حبيبتك خلاص ودعت
الدنياا دي بااال فيهااا
جاسر  لنفسه  " متصدقش هي لا يمكن تفكر تسيبك
ابدااا عاايشة انااا اكيد انهاا عاايشة
جاسر وهو بيطلع رموت كنترول من جيبه 
جاسر  " خلال دقيقة  واحدة بس لو مرااتي مظهرتش
عندي هفجركلك بنتك شعف  وانت معهاا
هشام وهو ببيبص على القنبلة ال في سااعة 
شااهي  وعمال يعمل صووووت
هشاام  بخووف "  اناا امرت  رجالي من قبيل انهم 
يقتلوهاا بيكوونوا قتلوهاا هساا
جاسر  " الظاهر  حيااتك مش بتهمك هشام بيه
هشام  " لا وقف هجرب اتصل ليهم 
وهو بيضرب ليهم محدش رد فجااة  الخط هقطع 
وبص بصدمة للحامل التلفون وهو ادهم معه حور
جاسر من لماا شافهاا مصدقش انه عاايش قاام 
حضنهاا بشوووق وهي كماان
جاسر  " حبيبتي ي روحي انتي كويسة 
حور  " بقيت احسن دلوقتي خذني من هناا ي جااسر
جاسر  'حاضر  ي قلبي حااالا بس.....
وقف كلامه لماا حس بجسمهاا ارتخاء بين ايديه
وفي ساائل بين ايده بص للساائل بعدهاا لشااهي
ال كاانت خطفت سلاح هشاام وضربهاا بيه 
رجع  شاافهاا  مغمضة دعم خصرها بقوة عشان متقعش
جاسر  برعب  " فتحي عيونك ي حوريتي.......
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاسر برعب " فتحي عيونك ي حوريتي 
انزلهاا ارضاا وهو معها يكاد يبكى لدى رويتهاا هكذاا 
اماا ادهم ينظر له بقلق وهو يقول له
ادهم  " جاسر يلا فووق احناا لازم ناخذها على المستشفى
فوراا ساامعني 
جاسر بتوهان " انتي مش هتمو* تي وتسيبني فاهمة
اناا من غيرك مليش حيااة حوريتي
ادهم بصرااخ  " جاسر انت لازم تفووق تااخذهاا دلوقتي
جاسر وقد استفااق وحملهاا الي السياارة تبعه ادهم 
بسياارة ادم 
...
بعد قليل دخل للمستشفى وهو يحملهاا وهو يصرخ بالموجودين
حتى ااتى احدهم ومعه الترولي
د" جااسر حطهاا على الترولي لو سمحت احناا هنهتم فيهاا
جاسر  " بااسل ارجوك انقذ مرااتي حور 
باسل  " متقلقش عليهااا هي معاياا دلوقتي ومش هتخرج
من المستشفى دي الا وهي ماشة على رجلهاا
دخل باسل غرفة العملياات ثواني واتى ادهم ومعه ادم
ادهم بقلق  " جاسر هي كويسة مش كده
جاسر  " دخلوهاا اوضة العملياات 
ادهم  " هتبقى بخير صدقني
جاسر لادم  " همااا  فين
ادم  " للاسف هما قدروا يهروب منناا جاسر بيه 
جاسر بغضب  " وقاعد بتعمل ااي قدامي روح وهااتهم
لياا ميتي*ن عاايشين اتصرف واهاتهم على المخزن بسرعة
 ادم وهو  يغاادر  " حاضر ي بيه 
.....
بعد سااعتين 
اتى فيهم مااجد وامينة  حينمااا علمواا بالخبر 
سعدوا باادهم كتيرا وحزنواا على  حال جاسر و حوريته
فهو كان كالمجنون وهي بالداخل حتى خرج بااسل 
بااسل " الحمد لله العملية نجحت بس هي هتفضل تحت
التخدير لمدة 24  سااعة 
امينة بقلق  " مش قلت انهاا كويسة ليه بس..
باسل  " هي فعلا كويسة ي طنط بس هي خرجت من عملية
صعبة جداا  والم هيكون مضااعف وجسمهاا لانه ضعيف
مش هيتحمل و خاصة وهي حامل  لازم ترتااح يوم كامل
ماجد  " انت قولت انهاا حامل مش كده ولا اناا بتحيلي
بااسل  " ااه اناا فعلاا قلت مش هي متجوزة 
ماجد بغيظ وهو ينظر لجاسر نظرات نارية 
اااه فعلاا متجوزين  بس مش من المفروض البيه يدخل
عليهااا دلوقتي خاصة وهو متجوز واحدة تانية
جاسر بسرعة  " انا طلقت شاهي يوم ماا اكتشفت 
خياانتهاا ليااا ي بااباا 
ادهم بمرح  " يعنى هبقى عموووو  واخيراا ياااه
استئذن باسل بحرج  وذهب تحت غضب ماجد وتوتر جاسر
.......
شااهي  " اعمل حااجة ي باباا الحاجة دي هتفضل لامتى
في اايدي اماا زهقت من صوتهاا ااوي
هشاام  " انااا بعت واحد بيفهم بالحاجات دي ثواني 
وهيجي اصبري بس 
شااهي  " تفتكر  بنت ال*** مااتت 
هشام  " ادعي لربك متم*تش ي شااهي لانناا هنروح في
داهية لو مااا** تت كان لازمته ااي ال عملتي ده هاا
شاهي  " وعايزني اعمل ااي غير كده 
اناا مش هسيبهاا تتهنى بجااسر بعدماا خربتلي حياتي كلها
هشاام  " اناا لازم اهرب قبل ماا جاسر يوصلي 
شااهي بعدم تصديق  " واناا ي باباا هتسبني ليه
هشاام  " اااه هسيبك ي شااهي اناا خلاص معدتش فياا
حيل اقااتل ضد ابن الصياد خلاص هسافر استرالياا
بااقرب ووقت
ثواني ورن الجرس 
هشاام هروح افتح البااب اكيد ده ال هيفك الحاجة دي
فتح هشاام  البااب وي ليته لو لم يفتح فتم تخديره
بسرعة واخذه احدهم الي السياارة فاااتت شااهي 
عندماا رات تاخير والدهاا لم تلبس ان تصرخ حينماا راات
ادم فتم تخدريرهاا هي ايضاا واخذهاا مع والدهاا ليلقو مصيرهم الحتمي
 فمن يلعب مع الصيااد نهايته سوف تكوون الموووو* ت
..........
استقظت حوريتناا جميلة من سباااتهااا  و اول ماا رااته 
هو وجهه الوسيم الذي يااسرهاا مرار وتكررار 
فاصبحت تتلمسه بحبه واخيراا هي معه استيقظ وهو 
يراهاا شاردة بتفااصيله فابتسم ابتسامة جانبية قطفت
انفااسهااا مع اقترااابه وهو يخطف شفتيهاا يقبلهاا بشغف 
ابتعد عنهااا بعدماا شعر باختنااقهااا يرى فتنته التى تاسره 
هو وقلبه المسكين
جاسر بحب  " صباااح الخير ي حورية قلبي 
حور بخجل  " صبااح النور 
جاسر " انتي كويسة حاسة باي ااالم
حور وهي تهز رااسهاا بلا فتنهد باارتياااح هو ااي الحصل
جاسر  " مش عايزك تفكري دلوقتي بااي حاجة غير
بابناا و بس
حور  " يعنى انااا حااامل 
جاسر  وهو يتلمس بطنهاا بحب " اااه انتي حامل 
حور  " بس حامل ازاي من اول مرة يعنى....
بترت كلامتهااا بخجل وهو يضحك عليهااا بقوة 
جاسر بخبث  " اصلي جاامد ااوي وبجبهاا على الجون
من ااول مرة 
حور بخجل وهي تضربه على كتفه بغيظ  " ساافل والله
ومش متربي  نص دقيقة 
احتضنها  بحب وهو يقول  " ده لاني بعشقك ي قلبي
قلبي  وروحي وابني اماانة عندك حافظي عليهم مااشي
حور بقلق  " هو انت بتقول  كده ليه 
جاسر  " اناا خارج مشواار مهم ااوي ي حبيبتي  
ماماا وباابا و ادهم هيفضلواا معااكي لبين مااجيلك
حور بقلق  " طب قولي رايح فين بس 
قااطع كلامهاا دخول الجميع حتى حياااة وبعدماا اطمنوا
عليها استئذن منهم جاسر لان هاتفه كان يرن
جاسر  " قولي عملت ااي
.....
جاسر  " كويس اااوي ي ادم روقهملي عقبال ماجيلك
 دخل مرة أخرى  لكي يودعهم لكنه سمع مااا صدمه .......
يتبع..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وقف بصدمة وهو بيسمعهاا بتقول 
حور  " مش عاارفة اازااي فكرت اني اسيب جاسر و اروح ي حيااة ده انااا اكتشفت اني من غيره ااموت
حيااة  " دي كاانت لحظة شيطان و عدت ي حور 
غااادر المشفى و الشياطين تلاحقه وكلامهاا عن هربهاا
مازال عاالق في عقله هو توقع ان تجن قليلا لكن ليس الا
حد ان تتركه و تتخلى عنه 
بعد دقاائق وصل الا المخزن  الذي يوجد بهم شاهي والدهاا 
خلع جااكيته و شمر عن اكمااامه وكلامهاا مازال يردد في عقله اخذ مسدسه ووجه نحو شاااهي الذي تترتجف بخوف 
جاسر  " بقى انتي كنتي عااايزة تقت*لي حور تقت*لي مرااتي
جاوبيني عااايزة تااخذي روحهاا ده اناا اقت*لك قبل ماا تفكري حتى  
شااهي برعب وبكااء  " ساامحني ي جاااسر واناا اسفة 
بس بلاش تقت* لني ارجوووك اعمل فياا ال يريحك بس 
بلاااش تموت* ني 
اغمض جاااسر عينه بعمق فتح عينه عندما نااده ادهم 
بخووف وقلق عليه 
ادهم  " جاسر نزل المسدس متضيعش نفسك عشاانهم هما
ثم تاابع حين رااه جامد لا يتحرك طب فكر في ابنك الجااي
انت عااوزه يجي على الدنياا دي وابوه في السجن طب تقدر
تستحمل انه حور تبعد عنك ومش بعيد تتجوز حد تااني 
اطلق جااسر طلقتين بجانب ادهم الذي اغمض عينه بخووف
وهو يعلم انه قد تجااوز حده في هذاا الحديث  
جاسر  " كلمة كماان ي ادهم وهتلاقي الرصااص دي في نص 
راااسك ومش هيهمني اخوياا ولا غيره 
ادهم  " ظااالم و بتعملهاا
جاسر لادم  " عاايزك توصى معتز باشاا بيهم 
ادم  " حصل ي بيه 
.........
دخل جااسر لحور  وحيااة طلعت برااا لقت قدامهاا ادهم
ال ببيبص عليهااا بتوهاان من جمالها فهي سحرته ااوي 
كانت جااية تمشي بس ادهم قفل عليهاا الطريق 
حياة بخجل من نظرااته  "  هو انت ممكن تعديني 
ادهم  "  انااا ممكن اعمل حاجات تاانية كتير على فكرة 
حياة بحدة " نعم 
ادهم  بحب  " بقولك تتجوزني 
حيااة بخجل  وهي بتهرب منه " ابقى كلم اهلي 
ادهم وهو يبتسم لهاا يعشق واتااكد انهاا كمااان بتباادله 
نفس مشاعره  
خرج جااسر وهو حاامل حوريته بين ايديه لقااه ببتسم 
ببلاهة فسااله وهو بيقول  مالك ي ادهم
ادهم  بتخدير  " يخرب بيت جمالها ولا عيونهاا ....
جاسر بغضب  " ادهم 
استفااق الاخرى من غفلته على صووته  وهو ينظر لهم باستغراااب هو انتواا راايحين فين 
جاسر ببرود  " راايح الجزيرة بتاعتي ابقى كلم عمتى و بابا
.........
كانت بحضنه وهو يلمس على شعرهاا وهو ينظر لهاا وهي غافية فتحت عينهااا  بنووم ووجدته اماامهاا فابتسمت له 
بحب قابله هو بجمود فبترت ابتسامتهاا حين قال
جاسر  " هو انتي في يوم ممكن تفكري تسيبيني 
حور وهي تعقد حاجبها  "  بتقول  كده ليه
جاسر  "  لماا كنتي في اوضة العملياات كنت هتجنن عليكي
كنت بمووت من فكرة انك ممكن تسيبيني 
حور بتوتر  " انااا  معااك اهو ولا يمكن اسيبك في يوم 
جاسر  " واناأ مش هسمحلك تبعدي عني ي حورية 
حبك خلااص اتمكن مني وملهوش خلااااص الا الموووت 
حور بعشق خالص له فقط  " اناا قلبي و روحي و عقلي كلهم 
فدااااك ي عمري كله انت انااا بعشق ااوي ي جااسر 
جاسر وهو بيعتلهاا  بحب وكلامهاا نساه الحصل كله
واناااا بمووووت فيكي ي عمري كله انتي 
_  اني الصياد  لا اهااب شي الا عينااااكي 
_ حبكي نهر يجري  في عروقي وشفتااكي تروي كل ظمائي 
_ دخلت في معركة ااعرف فيهاا اني لخااسرر قلبي
وعقلي و روحي حتى هيبتي 
فاااانااا الصيااااد في  موااجهة حورية قلبي 
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-