رواية علاقة حب كاملة جميع الفصول بقلم دينا عبد الحميد

رواية علاقة حب كاملة جميع الفصول بقلم دينا عبد الحميد


رواية علاقة حب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دينا عبد الحميد رواية علاقة حب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية علاقة حب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية علاقة حب له كاملة جميع الفصول

رواية علاقة حب بقلم دينا عبد الحميد

رواية علاقة حب كاملة جميع الفصول

الانسه الي لابسه شميز  اوف وايت وطرحه كاشمير 
"انا يا دكتور؟ 
ايوه انتي... تعالي اشرحي الي قولته
قومت وانا متوتر وماسكه الموبيل في ايدي وباترعش حرفيا رغم اني عارفه كل كلمه الدكتور كان بيقولها  بش خايفه ومعرفش ليه طلعت وقفت قدامه وظبط البروجكتور وكبرة الخط عشان الناس تشوفه وتلقائي ظبطت صوت المايك وبدات اشرح بصوت واطي مهزوز بس مجرد ملقيت كل الطلبه مركزين في شرحي حسيت اني لازم اشرح بجد صوتي علي ووضح اكتر واتكلمت بثقه فجاه الدكتور قاطعني وهو بيقول كفايه كده شايف انك عايشه الدور قوى تبقي فلاحه وجايه من تحت البهــ.ـايم وتيجي تعيش الدور علينا وبتشرح كانها دكتور جامعه يلا اتفضلي بره ومشوفش وشك في اي محاضره ليا بصتله بغضب وانا فاهمه قصده حسيت اني جبت اخري منه ومن تصرفاته الي خايفه اعترض عليها عشان جوزى وابويا بس خلاص كده كتير  نطقت بغضب وانا خارجه لما تكون المحاضره بيدرسها واحد اقل ما يقال عنه انه حمـ.ـار يبقي الخير فاني ماحضرهاش 
نده في الميكروفون وقال قولتي ايه يا انسه  بصتله ببرود وقلت اولا انا مدام وثانيا الي انت سمعته هو كلامي عن اذنك ياه... يا دكتور
فتحت باب المحاضره وخرجت وانا ماشية بلا مبالاه بس  سمعته بيقول مهو الهانم لو ابوها عرف يربي مكنتش دخلت الجامعه بلبس الرقاصات ده وغلطت في شخص ظفر منه برقبت عيلتها كلها
دخلت تاني وطلعت وقفت جنبه ببرود وهو بيزعق ويقول رجعتي ليه وايه الي جابك مسكت منه الميكروفون وقولتله ببرود فيه الهانم دي ابوها رباها احسن تربيه وبخصوص لبس فده شئ يخصني وانا حره فيه لكن انت ميحقش ليك تتنمر علي الطلبه ولو انا جايه من تحت الجاموسه زي مبتقول فانات المفروض تحزن علي نفسك اني مجرد مطلعت اكرر كلام انت نفسك كنت بتشرحه كل الطلاب ركزوا معايا وده ليه معني من اتنين الاول انهم مكنوش مركزين مع شرحك او مش سمعينه والتاني انهم مبيفهموش منك حاجه حتي لو مركزين فركزوا معا طالبه عندك من سنه  وبخصوص  والدي الي انت داير تجيب سيرته كل شوية ده فاطمن هو طالبك في مكتبه لاني سجلتلك كل كلامك ليا وللطلبه صوت وصورة ورحت قدمتله شكوي رسميه وهو في الاول كان رافض وقال ينصحك بالحسني بس للاسف انا بقي قولتله لو مشوفش الشكوي ومشي رسمي هاشتكيه هو، فهو اضطر يطلبك لمكتبه واظن السكرتير جاي يقولك انك مطلوب في مكتب عميد الجامعه عشان يتحقق معاك  وعلفكره مش هعديها باي يا كتور  
سبته ومشيت وانا متضايقه اني سمحت لشخص زي ده يخرجني عن شعورى ويخليني اكشف للطلبه في 3سنه جامعه اني بنت العميد الحاجه الي خبتها السنين الي فاتت وخايفه جدا من ردود الفعل انا استحملته كتير تطاول لفظي واهانه وغير انه سبق وحاول يتقرب مني بس انا رفضت عشان هو شخص مش كويس بس من وقتها وهو معايا كده كان لازم احط له حد 
نزلت المكتب واتكلمت قدام العميد والي معاه وحكيت بالتفصيل اهانت الدكتور ليا وكنت هاحكي عن جرءته في الكلام مع البنات وانه بيضحك عليهم بس مقدرتش خوفت من بابا ورد فعله وكمان لان الجامعه مفهاش كلمه يتستخبي فاكيد هتوصل ل كنان ووقتها انا الي هاتأذي وهينكد عليا  خلصت كلامي واستاذنت ورحت احضر المحاضره الي  عليا بس للاسف الدكتور اتاخر كل دقيقه كان بيتاخرها كنت بتمني اني الارض تتشق وتبلعني حرفيا كل الطلبه كانوا بيبصولي ويهمسوا ومركزين معايا انا بالنسبه ليا عادي يحصل كده بعد الي عملته بس المشكله في الموضوع انهم عرفوا اني بنت العميد معرفتش ليه امسك لساني ده لاني غبيه  والحظ انها لو اي محاضره كنت هربت منها ومن نظرات الطلاب بس دي محاضرة ل كنان  نفسه فلو بص وملقاش اني حضرتها هيعمل مني بطاطس محمره لما اروح 
بمناسبة كنان هو فين..؟  وازاى كل ده مدخلش ده مش عادته؟ 
فوقت من قلقي علي رساله من كنان بتقول اني لازم اسيب المدرج وانزل ليه عشان هو لغي المحاضره وهنروح  
رديت بخوف انت كويس؟ 
قال في رساله انزلي قبل محد يطلع يبلغهم اني لغيت المحاضره ووقتها مش هتعرفي تخرجي غير لما يخلوا المدرج  قومت بهدوء ومسكت كتبي وحاجتي وشورت ل رودى صحبتي انها تخرج تقابلني بره 
رودي بهدوء ايه يا بنتي مالك انتي اتجننتي جوزك لو دخل المحاضره ولقاكي مش جوه مش هيعديها 
قولتلها انه لغي المحاضره وبعت حد يبلغهم  نزلت انا وهي تحت وخرجنا من باب الجامعه مشينا شويه لقينا ان كنان راكب عربيته متعصب 
كنان بهدوء عكس ملامحه اركبوا 
ركبت وانا خايفه منه وماسكه ايد رودي
رودي بهمس سيبي ايدي انتي بتخوفيني اكتر منه منك لله 
ضحت غصب عني من طريقتها وخوفها وبعدين سكتت وهو كمان وصلنا رودي وودعتها وجيت اركب ورا لقيت كنان بعصبيه بيقول اطلعي اركبي قدام 
ركبت رغم خوفي بس هاعمل ايه 
بصلي ببررود وقال اربطي حزام الامان  من توترى مكنتش عارفه فهو ربطه وساق باقصي سرعه للبيت وانا مرعوبه جنبه بس ماسكه نفسي طلعنا الشقه وهو فجاه اتحول زي ميكون بركان مكتوم ومستني  وقت مناسب ينفجر وفعلا لحظت قفل باب الشقه علينا انفجر 
كنان بغضب ممكن افهم ايه ال انتي لبساه ده 
بلعت ريقي وانا بقول ده ده طقم خروج 
كنان بانفعال انا بسال بوضوح ايه ده 
رديت بخوف والله كنت مستعجله وملحقتش اغير
كنان يوم واحد موصلتكيش الجامعه تخرجي كده يا ارى بقا اتعاكستي كام مره بطقم الرقصات ده 
رديت بغضب هو في ايه انا هلاقيها منك ولا منه مش كفايه دكتور علي  انت كمان بتقول طقم رقاصات 
بصلي بغضب وقال ايوه ايه بقي حكاية دكتور علي عايز افهم 
بلعت ريقي وانت متوتره من غضبه وبقول مهو اصل  اصـ،،،  اصل يعني،،،، اصـ اصل 
صرخ بغضب اصل ايه 
رديت برعب وسط دموع زهقت منه ومن تصرافاته كان لازم ارد عليه 
كنان ورديتي ارتحتي كده اتفرجي بعد كده هيحصل ايه هيفضلوا يدوروا وراكي يا بنت العميد ومش بعيد يعرفوا بجوزنا واشربي بقا اشاعات وكلام علينا كلنا ارتحتي
صرخت وسط دموعي لا مارتحتش بس كنت عايزني اعمل ايه انت مسمعتش كان بيكلمني ازاى  
كنان بغضب لبسك السبب مليون مره قولت البسي واسع وطويل وامنعي البناطيل قولت البسي حجاب بجد مش نص شعرك بره بس مغيش مره بتسمعي مني لييييه 
فضلت اصرخ بعيط وانا بقول انا غلط فس لبس بس ده ميدهوش الحق يعمل كده ويكلمني كده ولا يمنعني اني اخد حقي ذنبي ايه اني بنت العميد ومرات دكتور من الدكاتره ذنبي ايه انك عملت معاه صفقه عشان تاخد الدكتوراه بسلام تتجوزني وانا عشان يسبني في مصر وماسفرش لازم اتحوزك 
كنان بغضب عارف انه اتفاق بس انا خايف عليكي 
انفعلت ورديت عليه ريح نفسك يا دكتور مش محتاجه حد يخاف عليا  ولو علي السفر فانا خلاص هاخلص السنه وتكون انت خلصت الدكتوراه وخدتها وهاطلب الطلاق واسافر اظن كده انا عادله اوي بس بشرط تفضل بعيد عني ومتحولش تكلمني الكام شهر الفاضلين دول عن اذنك 
ايه الى انتى لبساه ده....؟
بلعت ريقي بخوف وقلت وسط توترى خـ...  ﺧمـ.. خمار
ابتسم ابتسامه جانبيه ورجع كشر تانى وزعق فيا چودي 
اتفزعت منه وبرعب جاوبته نعم 
بصلي بغضب وقال ده خمار! 
چودي بغضب امال قماشه ولفاها؟  اكيد يعني يا كنان خمار 
كنان بغضب انتي مفيش فيكي فايده طرحه شعرك بره....  خمار شعرك بره ايه يا هانم انتي مش ناويه تتحجبي عدل ابدا؟.. شعرك ده مش ناويه تغطيه؟ 
نفخت بطفوله وهي بتضرب الارض برجلها وقالت انا والله والله محجبه عن اقتناع بس المشكله ان شعري والبندانه مش مصدقين 
بصلي بصدمه وانفجر ضحك من منظرى بصلته باشمئزاز وانا بقول بتضحك ليه حد قالك نكته...؟ بطل ضحك ولسه هيرد افتكرت الاتفاق الي بنا فكشرت وقلت وبعدين انت ملكش دعوه متنساش اتفقنا 
بصلي بانزعاج وقال نعم؟ 
قولت بثقه الي سمعته عن اذنك 
سبته وجريت علي العربيه بخوف من نظراته بس هو هنزى ورايا ومنطقش وصلنا الجامعه ورحت على المدرج وثوانى ولقيته داخل بهيبته المعتاده ووقف يشرح كنت مركزه معاه ومخدتش بالي من الى جه قعد جنبي واتصدمت لما شوفته بيزعقله وليا  بلعت ريقي بتوتر وانا ببص جنبي لقيته قاعد زعقت فيه وقتها قال انه مفيش مكان في المدرج  واتصدمت لما كنان نزل الكرسي بتاعه وطلب مني اطلع اقعد عليه مشيت بتوتر وانا باترعش حس بقلقي فقرب مني بحجة ظبط الكرسي 
 وقال 
كنان بصوت حنون متخفيش طول مانا جنبك 
ابتسمت بهدوء وخلصت المحاضره كنت نازله عند الكافتريا لما جه شاب وضايقني وقتها زعقت فيه  لقيت كنان قدامى ايه ده؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كنان بعيون كلها غضب في ايه؟ 
حاولت اقول اي رد معرفتش لحد الشاب مقال كنت بسالها علي حاجه في المنهج وهي هي هـ......هي....
 بلع ريقه بترتر من نظرات كنان المحرقه وقال هي حبة تعمل شو عشان....  قبل ميكمل كان كنان ضـ* ربه بالبـ*ـوكس في وشه وفضل يضـ*رب فيه 
والناس اتلمت عليهم عشان تسكته بس مكنش بيهدا لحد چودي اتدخلت وسكتته فمسك ايديها وشدها ومشي بيها من الجامعه بغضب واول مركب العربيه وقف
چودي بدموع حاولت تخبيها قالت اصل هو 
كنان بغضب اصل... وهو... والله عال انتي هتبررى
جودي بغضب من طريقته الي مش مراعي مشعرها فيها انت مااالك انت  انا حره.... 
عمال تزعق وتلوم فيها عمال تقول الي يعجبك بصفتك مين 
كنان جوز ك
چودي كذبه جوزي لكن غصب عنك ومش بمزاجك ليه بنعيش الدور دلوقت انت ناسي ان جوزنا سر فرقنا ايه عن العرفي انطق؟ 
مأذون الفرق وان في ورقه في المحكمه بس ولا شرط من شروط الجواز تنطبق لا قبول وايجاب  ولا اشهار يبقي جواز ازاى فهمني؟ 
خلصت كلامي وانا متعصبه والغريب ان كنان مردش بالعكس ساق العربيه بهدوء وكان مفيش حاجه ورجع البيت واول مطلعنا دخلت اوضتي اعيط وقفلت عليا الباب وهو وقف شويه لحد معياطي هدي وسمعت صوت الباب اتفتح واترزع تاني فاتاكدت انه مشى وانفجرت عياط اكتر علي حالي بحبه وهو مش حاسس مكنش مفروض يحصل كده كنا متفقين افضل مراته لحد ماتخرج وهو ياخد الدكتوراه وكلوا علي ورق بس كانت حيتنا مستقره لحد محبيته بقيت متعلقه باحبال دايبه ليه كده ليه انا تعبت 
فضلت اعيط لحد منمت وقومت الصبح وجسمي وجعني قومت غسلت وشي وخدت شاور وغيرت نزلت تحت اشوف كنان ملقتش العربيه يعني هو مشي منغيري؟  معقول راح الجامعه  منغير ميقول؟  لا لا مش ممكن كنان مش كده 
ايه ده..! يعني هو بايت بره من امبارح في البرد ده؟ بس اكيد مكنش لوحده طبعا يبقي معاه حد.... حد ايه اكيد واحده.. 
 بتخوني؟! 
بعتله الرساله وتس واستنيت يقراه ثانيه في التانيه في التالته مشفهاش لا انا لازم ارن عليه بقا  كنت لسه هرن بس 
ايه ده عمل سين ومردش كمان كده كتير بقا 
كنت هرن اتخانق لقيته بيرن فابتسمت ورديت الو....بتخني؟ 
كنان بغضب هو ايه الي بتخوني انتي هبله؟  
كنت هعيط من رده فسكت ثواني امسك نفسي وهو لاحظ بس مقلش حاجه 
رديت عليه بصوت حاولت ابينه طبيعي انت صح مش من حقي اسالك ولا..... 
كنان بمقاطعه بااااس انتي ايه برميل نكد علي الصبح انا ياستي كنت وقبل ميكمل عطس كذا عطسه طمنتني وقالت الي كان هيقوله 
ابتسمت وقولت بصوت فيه فرحه معرفتش اخبيها كنت علي البحر صح؟ 
كنان بصوت كله ارهاق من بين سعاله ايووه  وعلفكرة انتي فهمتي غلط انا كان قصدي بدل متقولى صباح الخير وانتي عارفه اني بايت بره بسبب خناقتنا امبارح قولتى بتخوني حد يصبح علي حد كده ياساتر
جودي بغضب قصدك اني ميفهمش
كنان تاني النكد ده ابوس ايدك 
جودى انا نكديه 
كنان بسعال شديد جودى انا تعبان  
جودى بقلق من رده انت فين
كنان علي البحر 
حودى انت مش حاسس انه كفايه الي حصلك متتحركش  
وشوية ووصلت ليه كان سخن جيت تمسك ايده داخ ووقع عليها فهي فضلت تسنده وتفوق فيه وخدته لحد العربيه وساقت لحد البيت واتصلت علي دكتور صاحبه جه شافه وكتبله علاج 
وفضلت جودي تهتم بيه لحد مبقي كويس 
وفي يوم كانت نازله الجامعه هي وكنان بس صدمها انه قال هنتاخر شويه 
جودي عندي محاضره
كنان هابقي اشرحهالك  
جودي بس 
كنان عندي ليكي مفجاه بس شكلك مش عايزه فيلا علي الجامعه  
جودي بسرعه لاء عايزه ايه المفجاه 
كنان شوية ونروح
جودي بس انا...... 
كنان الصبر واجب 
جودي امري لله.... فضلت جودي تشغل نفسها عنه وتدعي الوقت يعدي لحد مكنان قالها يلا نخرج  وخدها ووقفوا عند محل محجبات ودخلها قسم المنتقبات 
جودي بتعجب ايه ده؟! 
كنان مش ديما كان نفسك تلبسي نقاب وانا ووالدك المعترضين؟ 
حودي ايوه 
كنان دلوقت تقدري تلبس نقاب وانا المسؤل جودي قامت بسرعه وبفرحه حضنته وباستـ*ـه من خده بفرحه وفضلت تختار نقابات بفرحه وهو يختار معاها وهو مشغول بيها لحد مخصلوا واشتروا كمان لبس كتير يناسب النقاب والخمار فساتين واسعه وادناءات  
جودي بفرحه. هنروح اللبس ده 
كنان بفرحه لفرحتها مبسوطه 
جودي قوي قوي اول مره حد يساندني في قراري
كنان ديما هكون داعم وسند ليكي 
جودي بحب واضح يارب ميحرمنيش منك ويديمك نعمه في حياتي 
كنان بابتسامه ولا يحرمني منك يا حبيبتي 
جودي بصدمه ها 
كنان اقفلي بوقك ابوس ايدك متفضحناش....
 حالا هنروح الجامعه  وهنخلي اللبس في العربيه وانتي هتطلعي عشان عندنا محاضره 
جودي حاضر 
طلعوا فوق وكانت جودي لابسه نقاب بفرحه كبيره 
دخلت المحاضره كان عندها دكتور علي اول مدخلت كان الكل بيتكلم عنها ومحدش عارف ان هي الي قدمهم 
شاب اكيد دوك علي مش هيعديها
بنت تستاهل الي. يحصل 
شاب مش هيعرف يعمل حاجه دي بنت العميد
شاب تاني ودكتور كنان شاكله بيحبها كمان مشوفتوش عمل ابه عشنها من كام يوم وضرب واحد من الطلبه
بنت هو اتحول محاكمه؟ 
شاب مظنش دي ابوها هيحمي اي حد يقف جنبها
بنت لا هي الي دايره علي حل شعرها متجوزه وعماله تشقط في الدكاتره واحد واحد الاول على ودلوقت كنان
چودي كانت هترد بس دكتورعلي دخل فقعدت عادي
الدوك بدا يشرح وفجاه قال  هنعمل اختبار شفوي عليه ٢٥درحه
الطلبه اتصدموا انهوهيدي امتحان بدرجات منغير ميعرفهم بس جودي ابتسمت تحت النقاب لانها فاهمه هو قاصد ايه 
بدا علي يسال الطلبه اساله سهله وفجاه نده بصوت واضح  جودي  ايمن العامري 
الكل رد مجتش 
علي بضحكت نصر قال بصوت عالي صفر... بس قبل ميحط الدرجه 
لقي بنت منتقبه واقفه قدامه وصوت جودي بتقول بثقه انا هنا يا دكتور 
علي بصدمه انت مين؟ 
جودي بضحكه مكتومهﺟودب ايمن العامري
علي بهدوء وايه يثبت 
جودي البطاقه 
علي لا مش دليل وريني وشك 
جودي بضحك مبنفعش عشان انتقبت ممكن بنت تشوف وشي وتاكدلك 
علي وافق وطلب من بنت تشوفها واكدتله انها هي 
فسالها وجاوبت بثقه رغم صعوبة الاساله لكن كل الاجابات كانت صح فاضطر يديها الدرجه كامله 
وخلص محاضرته وخرج تحت نظرات كنان الي كلها ثقه وفجر بجودي وذكائها وفضل يتكلم مع علي لحظات 
وفي الوقت ده في المدرج كانت جودي قاعده مع رودب صحبتها وسمعت بنت بتقول 
تعالي نقعد قدام دي مخاضرت دكتور كنان القمر 
صحبتها سيبيه في حاله ده متجوز
البنت مخدتش بالي 
صحبتها إلما علي  انا؟  فكراني مش فهماكي بلاش خر*اب البيوت 
إلما ببرود كوثر انا مش بخـ*راب بيـ*وت مش انتي قولتي انك مهتمه بالدين انا بقا بقول الشرع حلل اربعه تعالي بقا 
قبل متقعد كانت چودي قاعده  وهي بتشد ايد رودي جنبها 
إلما بغضب ده مكاني
چودي ببرود لا ده مكان فاضي وانا قعدت بقا مكاني
إلما بانفعال كنت هقعد فيه وانتي جيتي
چودي مش مهم انا قعدت
إلما شوف ازاى البنت الي لبست نقاب بتقعد قدام عشان تشغل واحد متجوز مانتي جوزك مش مالي عينك  تلاقيه مش راجل  عشان كده مش حاكمك
جودي بغضب حاولت توقفه متختبريش صبري 
إلما وربني نفسك 
چودي بصتله ومسكت نفسها واتجهلتها بس اتصدمت بالي بتشدها من الخمار والنقاب تقلعهم ليها...... 
انا مخدتش بالي ان البارت الي فات كان صغير قوى لانه مكتوب بقاله اكتر من شهر  فعوضتكم وكبرت البارت ده 
كلامكم بيفرق معايا جدا فياريت تتفاعلوا وبلاش تم تم دي لا قولوا رايكم يعني الفصل وحش او حلو البطله شخيتها وحشه او لطبفه وهكذا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

إلما بغضب ده مكاني
چودي ببرود لا ده مكان فاضي وانا قعدت بقا مكاني
إلما بانفعال كنت هقعد فيه وانتي جيتي
چودي مش مهم انا قعدت
إلما شوف ازاى البنت الي لبست نقاب بتقعد قدام عشان تشغل واحد متجوز مانتي جوزك مش مالي عينك  تلاقيه مش راجل  عشان كده مش حاكمك
جودي بغضب حاولت توقفه متختبريش صبري 
إلما وربني نفسك 
چودي بصتله ومسكت نفسها واتجهلتها بس اتصدمت بالي بتشدها من الخمار والنقاب تقلعهم ليها فاتقطعوا
جودي بدات بسرعه تخبي وشها في رودي ورودي قلعت الجاكت بتاعها وخبت بيه شعر جودي الي كان نصه بره 
في اللحظه دي خل كنان وهو بيقول بغضب جودي  وقلع الجاكت بتاعه وكمل تغطيه ل جودي وبص ل إلما بتحذير وقال حسابك معايا بعدين ومش هيكون هين وبص ل رودي وشورلها تخرج وهي حضنه جودي وراحوا مكتبه واول مقفل الباب جودي جريت علي حضنه بدموع وهو حضنها وفضل يهديها وبعد مهديت قال بعصبيه سكتلها ليه.؟  دي مش عايزه الي يسيرها دي محتاجه تتجاب من شعرها 
جودي بدموع وشحتفه مكنتش فكراها هتعمل كده 
كنان بصلها بحنان وقال طب خلاص بطلي عياط وخشي اغسلي وشك وفوقى وانا هنزل اجبلك نقاب وخمار بدل الي اتقطعوا وابعتهم مع حد واخلص حاجه واجي ماستناش رد وخرج وفعلا بعد شويه  طلع ليهم واحد من العمال خبط وادي ل رودي الحاجه ف شنطه ومجرد م جودي لبستهم كان كنان طلع  واخد جودي في ايده وقال ل رودي تجيب حاجتهم من المدرج  وتحصله 
خرجت رودي وهي ناويه علي الشر وراحت المدرج زعقت مع الما وجبتها من شعرها 
واتلم عليها البنات وفضلوا يشلوها بعد مقامت كانت الما وشها وارم وشعرها منكوش والميك اب سايح  لدرجه خلت الكل يضحك عليها 
إلما بغضب انا تضر*بيني يا جر*بوعه انتي  وعشان واحده زبا*له زي دي
رودي بلا مبالاه وهي بتشيل الحاجه الجر*بوعه دي تبقي انتي يا عنيا وبالنسبة للزبا*له فهي ظهرة دلوقت للكل 
إلما دي واحده خطا*فة رجاله
رودي اخرسي دي اشرف من مليون زيك وكانت رايحه تضر*بها بس البنات وقفوا بينهم فخدت  الحاجه وخرجت بس لمحت الامن فعرفت انهم شفوها في الكاميرات ومشيت من السلم التاني وبعتت رساله ل چودى تقبلها في شارع جامعي بره الجامعه عشان متعملش مشاكل ليها ولا كنان 
واول مركبت كان هدومها متبهدله 
كنان بصدمه مالك! كنتي بتحاربي؟ 
رودي بضحك ربيتها
كنان واضح مهو...... 
جودي بمقاطعه ده الي كنت خايفه منه ليه كده 
رودي لازم حد يبقي من عينتها يربيها
حودي هتتفصلي بسبب غبائك 
رودي كامل بيه ابو العزم مش هيقبل انتي ناسيه انه اشهر رجل اعمال هنا وانه ملياردير 
جودي تفتكر هيعديها
رودي لاء بس مش هيسبني اترفض عشان كرامته هيعنل المستحيل 
جودي وهتقوليله ازاى 
روظي اكيد هيعرف لوحده
جودي بغضب بصت قدمها وقالت عايزه اروح  
كنان ورودي بصوا لبعض الي هو مالها دي  وكنان ساق لحد مقربوا من بيت رودي 
رودي بهدوء لسه زعلانه
حودي الي بيزعل بيزعل من شخص مش عايز ييعد عنه بس انتي لاء 
رودي ليه بتقولي كده 
جودي عشان انتي انانيه وعنيده ومبيهمكيش غير نفسك 
رودي بغضب انا 
جودي ايوه 
رودي كنان انا عايزه انزل
كنان استني نوصل 
رودي هامشي الشويه دول
كنان لاء
رودى فتحت باب العربيه وقالت لو موقفتش هرمي نفسي 
كنان وقف بغضب انتي مجنونه
رودي مردتش ومشيت 
كنان بص لجودي بعتاب وقال ليه كده 
جودي عشان غبيه 
كنان عملت ايه لكل ده 
جودي ابوها مش هيقبل انها تترفد بس هياخد ورقها ويسفرها جامعه بره  عشان سمعته
كنان كنتي فهميها
جودي هي اكيد عارفه
كنان بس 
جودي يمقاطعه عايزه اروح 
كنان ركب جنبها وقالها انتي غلطي وياريت تعتزرى
جودي بصوت عالي نسبيا كنان انت مالك؟ 
كنان بغضب صوتك ميعلاش عليا 
حودي بتوتر روحني 
كنان لاحظ خوفها وتوترها ومحبش يطول في الحوار وربط لها حزام الامان عشان عارف انها مش هتعرف تربته من خوفها وساق باقصي سرعه  والغريب ان جوظي مكنتش خايفه ولا بتصرخ زي طبعها 
لحد موصولوا البيت كنان ركن العربيه وهي طلعو علي اوضتها وفضلت فيها حبسه نفسها
كنان لاحظ ان الوقت بدا يتاخر وجودي مجهزتش الاكل فدخل يجهزه هو 
اما جودي كانت في اوضتها بتعيط وفجاه قكعها صوت رن تلفونها بتبص لقته باباها رانن فوق ال ١٠مرات 
اتنهدت بارهاق واستنت اما الرنه خلصت وقفلت الفون وهي بتقول الساعه ٦ اكيد كنان جعان قامت جرى علي المطبخ لقت كنان بيغرف الاكل  جودي بصدمه انت جبت اكل من بره؟ 
كنان لاء
جودي مهو مش معقول جبته من حد 
كنان مطلبتش من حد 
جودي مهو مش معقول انت الي طبخت 
كنان بالظبط كده انا الي طبخت 
جودي بصدمه انت ورفعت وشها ليه بصدمه انت 
كنان  بذهول من وشها الوارم من العياط جودي
جودي مانا مكنتش اعرف انك بتطبخ يترا طعمه ايه ومسكت معلقه وداقت روعه 
انا عصافير بطني بتهوهو مش بتصوصو بس وشالت الاطباق وخرجت  وهو خرج وراها بالباقي وقعدوا كلوا وهي غسلت موعين وهو عمل القهوه وقعدوا كل واحد يذاكر الي وراه ولما خلصوا عملوا فشار وقعدوا يتفرحوا علي التلفزيون 
رودي كانت بتنام وكنان قرب منها وكان هيبوسها من خدها بس هي قلقت 
جودي بخضه وهي بتسحب  نفسها وبتقف انت بتعمل ايه 
كنان بصحيكي 
جودي قربت منه وبسته من خده وقالت شكرا 
كنان حط ايده علي خده بصدمه وهي جريت علي جوه 
كنان بعد مفاق جري وراها لقي ابباب مقفول كنان بصوت عالي علفكره ده اسمه غش
جودي ضحكت وقفلت النور ونامت
الصبح فطروا وكنان لقي جودي لسه ملبستش 
كنان نلبستيش لسه احنا متاخرين 
جودي علي ايه؟ 
كنان الجامعه
حودي مش هروح  

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كنان ملبستيش لسه يلا هنتاخر 
جودي على ايه؟ 
كنان الجامعه
جودي مش هروح 
كنان بسبب؟ 
جودي عندي محاضرات متستهلش تتحضر والشخص الي بحضر عشانه مش هيبقي عندنا ليه محاضرات اصلا 
كنان وده ليه 
جودى بحبه 
كنان افندم؟ 
جودى قصدى  مادته بحب ماده
كنان اما اجى نشوف الموضوع ده 
كنان نزل 
اما جودي قفلت الباب وقعدت تاخد نفسها من انها كانت بتعترفله  وبعدين راحت تشوف كنان وهو ماشي من الشباك هو مشي وهي قعدت تروق
كنان  اول موصل الجامعه دخل للعميد 
كنان ها يا دكتور قررت ايهة
العميد الثلاثه هيتقدموا لتحقيق والغلطان هيتعرض لمجلس تأدبي ايا كان
كنان بس انا قولتلك إلما الغلطانه 
العميد هناخد بشهادتك وشهادت دكتور علي 
كنان علي مين ده الي تاخد شهادته انت ناسي الي حصل 
العميد لا مش ناس بس ده القانون وساري علي الكل 
كنان اما نشوف اخرتها بس لو مجبتش حق جودي رفدت البنت دي عشان بنتك فانا مش هسيب حق مراتي غن اذنك 
خرج كنان متعصب وراح علي مكتبه 
اما العميد فكان قاعد مبتسم وهو شايف ان كنان بيدافع عن جودي باستمامته ومتمسك بحقها وهو ده الي كان عايزه من الاول   
كنان قعد في مكتبه متعصب وبعد شوية دخل شرح محاضره  وهو خارج جاله واحد طلب منه يروح للعميد مكتبه 
كنان دخل لقي إلما قاعده في المكتب وعلي كمان وفي لجنه معاهم من ضمنها العميد بتحقق مع الما وبتاخد شهادت علي الي كانت في صف الما 
كان كنان متعصب وبيزعق بس لقي رودي داخله هي كمان عشان يتحقق معاها 
كنان انا قولتلك دي كذابه
العميد  بتحذير دكتور كنان 
كنان بغضب بص وسكت بس رودي  فضلت تستفز الما وهى هاديه لحد مبدات تشتم في رودى وجودى وتغلط جامد
العميد بغضب احترمى نفسك
الما اه مهو عشان ينتك بتدافع عنها بس الباقي لاء وهى واحده زبا*له 
رودي الزبا*له والوسـ*خه وخطا*فة الرجاله هي انتي يا الي مشوفتيش بربع جنيه تربيه 
الما انا يا بي_*ئه يا عر*ره يا بتاعت الشباب انتي وهي 
هنا كنان اتعصب ونطق  اخرصي  جودي اشرف من مليون زيك 
الما هي لو زي مانت بتقول كانت احترمت جوزها مش لفت علي واحد متجوز 
كنان بغضب متحوليش تختبري صبري  عشان انا مبصبرش في العادي  وبص للعميد واللجنه وقال ببرود البت دي لازم تترفد منغير تحقيق اولا تطاولت غلي زميله ليها بالاسائه قول وفعل وكمان قدامكم ومن حظها الاسود ان زميلتها دي تبقي مراتي وانا لايمكن اقبل ان حد يهين مراتي ايا كان هو مين 
سبهم وخرج لقي الطلاب متجمعين حولين المكتب بيسمعوا للخناقه لان الصوت كان عالى جدا والكل كان مصدوم من ان جودى تبقي مرات كنان واكتر شخص اتصدم كان على والما اما العميد فكان بيبص بنظرة نصر وسعاده 
كنان خرج من الجامعه كلها وراح علي اكتر مكان بيحبه وبيشكي ليه همومه كان قاعد قدام البحر ومخسش بالوقت غير  وفى ايد دافيه بتتحط على ايده 
كتت فين؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كنت فين؟ 
كنان بتعب قاعد 
جودي ليه زعقت وعملت كل ده انت كده بتضر نفسك
كنان مقدرش اشوفهم بيهينوا مراتي واسكت 
ماستحملتش
جودي وليه مجتش البيتة
كنان كنت مخنوق وعايز اقعد لوحدي 
حودي طب قوم نروح 
كنان معلش روحي انتي وانا هروح مشوار 
جودي بدموع حاولت تحبسها كنان 
كنان نعم 
حودي كانت هتتكلم بس معرفتش  وسكتت 
كنان ابتسم وحاول ويوقف دموعها وقال هنتعشا برا 
جودي بس
كنان يلا 
اتعشوا وروحوا وناموا الصبح فطروا وراحوا الجامعه كنان رفض ينزلها بره الجامعه زي كل يوم دخل معاها في العربيه ونزلوا رفض تطلع من غيره ونزل من العربيه مسك ايدها وطلعوا المدرج تحت نظرات الطلاب وقتها كنان نكق بثبات طبعا كلامي امبارح كان مسموع للكل بس حبيت ااكد ده اعرف ب مدام جودي مراتي 
الكل كان بيسمع في صمت 
كنان كمل مش مسموح لاي مخلوق يتطاول غلي مراتي ايا كان ومهما كانت قيمته والي هيعمل كده مصيره زي آلما 
طالبه بس ليه حضرتك خبيت كل ده انت مبتحبهاش؟ 
 اتنفس بهدوء وقال  عشان كونها مراتي ده ميديش ليها اي امتيازات عنكم يعني هي هنا طالبه زيها زيكم وده سبب انها مكنتش    بتقول انها مراتي 
كنان بصلها وابتسم وقال  بخصوص حبي ليها ف جودي هي اجمل حاجه في حياتي ربنا بعتهالي بعد تعب كتير واقدر اقول انها حب حياتي ولو رجع الزمن بيا مليون مره هعيد كل حاجه من جديد 
الكل كان مبهور بنظرة كنان الي كلها حب وهو بيبصلها
جودي كانت مصدومه ومكسوفه وفرحانه مشاعر كتير ملخبطه متعرفش توصفها  
كنان خلص كلامه وابتسم لجودي وقال يلا علي مكانك عشان نبدا المحاضره 
جودي نزلت لقت رودي بتشور ليها تقعد جنبه بس اتجاهلتها وقعدت بعيد 
المحاضره خلصت وكنان خرج ودخل علي الي كان بيبص علي جودي وهو مش مستوعب صدمت امبارح يعني ايه ان كنان متجوز جودي وجودي بنت العميد 
علي بدا يشرح بجديه علي غير عادته وخلص  وهو خارج قال ل جودي تخلص محاضرات وتروح مكتبه وخرج 
كملت جودي محاضراتها وفعلا راحت لقته قاعد ينفخ جودي بهدوء نعم يا دكتور 
علي ليه كنان 
جودي بصتله بصدمه وهي مش مستوعبه يقصد ايه 
علي ردي ليه اختارتيه مانا كمان بحبك من زمان 
جودي اتنهدت وقال دكتور لو سمحت انا 
علي بغضب لا دكتور ولا زفت انا علي حبيبك 
جودي علي كده غلط انا متجوزه ومتنساش اني هنا طالبه وانو انت دكتورى 
علي بس انا بحبك من زمان وانتي..... 
جودي بمقاطعه انا بحبك لانك اخوي وابن خالتي بس سفرك بره نساك الاصول فكان لازم اربيك بالادب عشان متتعودش ان المشاكل الي بين بابا وباباك تبقي سبب انك تقصد تضايقني وكمان كونك بتضايق معظم الطالبات 
علي مانكرش اني عني زايغه وبتاع بنات بس بحيك انا بشر هتغير بس..... 
جودي بغضب علي انا متجوزه واوعي تتخكي حدودك وتنسي ده والا هتندم 
علي بغضب ليه 
جودي مانت عارف اني اتجوزت 
علي كنت فاكر انك بتستفزيني 
جودي وطلعت متجوزه بجد 
علي بغضب كنان 
جودي ماله كنان طيب ومحترم وبحبه 
علي بلاش تفكؤي تعصبيني 
جودي مش بعصبك بقول الحقيقه 
علي بلاش عشان متندميش 
جودي بصت لنظر الشر الي في عينه وبعدين مشيت منغير متتكلم كانت بتفتكر كل مره علي قال فيها الكلمه دي وهو بيبص بشر كانت نتجيتها ايه 
نزلت ركبت جنب كنان وهي سرحانه كنان فضل يكلمها كتير عن رودي وهي مش بترد 
كنان جودي مالك في ايه سرحانه 
جودي عايزه اروح 
كنان حاضر 
كنان روحها وحاول يفهم مالها ملقاش منها رد وسبته ودخلت نامت كنان كان قاعد سرحان وافتكر اما جخز الاكل فرحت ازاى فقام جهزه ودخل صحاها 
كانت جودي بتلعب بالاكل بتوهان لحد م كنان صمم يسمع مالها 
جودي طلقني 
كنان ااييييييه؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جودي طلقنى 
كنان اييييه 
بتوتر وانا بفرك ايدي قولتله بقولك طلقنى بصلي بتركيز وكانه بيشوف انا بتكلم جد او لاء وبعدين  مسك المعلقه ورجع ياكل  اتنحنحت وانا بقول علفكره بكلمك بجد 
قال ببرود ماشي 
بصتله باستفاهم هتطلقنى 
قال ببرود حاضر اما اكل نتكلم  باستفسار رديت عليه انت بارد ليه  جاوبنى بجمود يمكن عشان باكل حاجه بحبها مع مراتى لاخر مره 
بصتله بانفعال وقولت نعم يعنى ايه اخر مره 
كنان يعنى هطلقك  اتعصبت عليه وقلت بين غضبي يفيد بايه البوح والبعيد لو*ح 
بصلي بهدوء وقال كويس انك خدتى بالك منغير محد يقولك  اتصدمت منه وقولت نعم  مردش عليا وكمل اكل وانا لسه متنحه  فقاطعنى بصوته عايزه تطلقي ليه؟ 
بصدمه قولتله معرفش 
كنان بهدوء لو مقولتيش مفيش طلاق 
 رديت بغضب  لا هتطلقني ومش بمزاجك والا هخلعك 
بصلي بهدوء وقال انا لسه مراحعي انك ممكن تباني  تعورك بس هي بسكوتايه فلو كلمتك هتعيطي وتصوتي و واء واء واء وديني لماما 
ابتسمت تلقائي علي تريقته ورجعت كشرت وقولتله هروح عند بابا  سبته وقمت 
بس سمعت كنان قال براحتك يا حبيبتي  
اتسمرت مكان بصدمه ورجعتله وانا بحاول اخبي فؤحتي باني اتكلم بعصبيه وبساله حبيبتي؟  انت قولت حبيتي؟ 
كنان قال بهدوء ايوه 
رديت بانفعال مين سمحلك 
شاور علي قلبه وقال ده وشاور علي دبلته وقال دي  
بصتله بغضب وقلت كلو لعبه 
قرب مني وحضني لاول مره يعملها المشمتربي( انا الي كنت بروح احضنه وانا بعيط)  وقال بحبك يا جودي 
فلحظه لقيت نفسي بحضنه بقوه وانا بعيط من فرحتي  فرد بهدوء حتي لما اعترفلك بحبي تعيطي ده انتي نكد 
بصتله بغضب وانا بزقه وبقول والله طب  ابعد 
شدني لحضنه وقال جودي 
بصتله باستفهام وانا مستنياه يكمل 
قرب من وشي وهمس بحبك وفي لحظه لقيته قرب منها عشان يبو*سها زقته وعيطت 
كنان بصدمه مالك يا حبيبتي  
مكنتش بترد كانت بتعيط بس 
كنان طب اهدي انا معاكي متقلقيش  
زاد عيطها وبقي بصوت 
كنان من بين سنانه همس صبرني يا رب   وبعدين ابتسم وضح صوته بحب ملاك  حتي وهي بتعيط بريئه 
جودي ابتسمت تلقائي وهي بتقول برضوا مش هتضحك عليا 
كنان بضحك جودي بقا 
جودي بضحك تؤتؤ 
كنان قرب منها بمكر وقال جوجو بحبك... بحبك قوى 
جودي ابتسمت وقالت وانا....  بس فاقت وزقته وقالت عايزه اتطلق ودخلت الاوضه وقفلت الباب كنان كان واقف مصدوم بس لفت انتباهه انها نسيت فونها  مسكه وكان هينادى عليها يدي ليا الفون بس لفت نظره اشعار وتساب من رقم  غريب محتواه الحيوان ده هيطلقك امتى عشان نتجوز 
كنان  تنح ومبقاش عارف ينطق بس لقي جودى وراه بتسال علي فونها  كنان اداها الفون وهي مستغربه سكوته المفاجئ  وفجاه كنان سالها جودي انتى عايزه تطلقي؟ 
جودي سكتت لانها حست بذهول من اسلوب سؤاله مبقتش عارفه ترد 
كنان اتنفس بهدوء وقال انا هريحك من كل ده جودى انتى....... 
انا عارفه انكم مش مجبرين تصوتولى بس بجد دى حاجه هتفرحنى مش عشان انا هكسب او هخسر، بس عشان هشوف كام حد من حبه فيا دخل دور علي اسمى واختاره يعنى عايزه اعرف السنتين الى فاتوا انا قدرت اعمل لنفسي مكانه في قلوبكم ولا لاء 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

انتى طالـ.....  فجاه لقيت نفسي بحط ايدي علي بوقه وبقول بلاش  بصلي وقال ببرود ليه 
اتنهدت وقولت لازم نستنى يومين ونتخانق وبعدين نطلق 
بصلي بتحكم وقال عشان يخللك الجو؟ 
بصدمه رديت جو ايه الي يخلا اتكلم بغضب وقال تخيلي تتفجأى انى بخونك وبحب بنت تانيه وبطلقك عشانها احساسك هيكون ايه؟  
مبقتش عارفه ارد من صدمتي انت بتقول ايه؟  
كنان بغضب بقول الي حصل لانك بتـ....  سكت ثواني وقال وهو بياخد نفسه بصعوبه عشان يهدا انتي بتضغكي عليا وبتخسريني حب حياتي 
جودي بصدمه ايه؟ 
كنان اتنفس بهدوء وقال زي مسمعتي 
جودي وكلامك حالا 
كنان كان ضعف مني تجاه جمالك ورغبتي في اني احس انه ملكي لكن مش اكتر من كده
جودي بغضب انت حقيـ*ـر وحيوا*ن وانا بكر*هك 
سبته ودخلت تعيط وهو خرج متعصب مش مصدق ان جودي تكون بتخو*نه ويكتشف ده وقت ميعترف لها بحبه 
كنان  بغضب غبـ*ي ومتـ*خلف  ازاى قبلت تحبها وتعترفلها  خدعـ*تك بجمالها ولا البراه الي تبان في عنيها  ولا انت اصلا كنت.. لا مش ممكن انت مكنتش بتحبها 
ومره واحده نزل على الارض قدام البحر وهو بيعيط بصوت عالى وبيقول لاول مره تعيط من وقت مكنت طفل معيطتش يوم مو*ت  اهلك ولا مع ظلـ*م عمك وكر*هه ليك بتعيط دلوقت ليه فضل يضرب علي قلبه ويقول حبتها ليه..؟ ليه هي؟  ليه عملت كل اللعبه دي؟  عشان تجوزه وتخليها تحبك واهي خنـ*تك  اشرب بقا من افعالك حبيتها ليه ليييييه فضل كنان علي الحالة ده لحد قرب الفجر متعب ونام علي الرمل  
اما جودي فكانت طول الليل صاحيه ومصدومه من الي حصل وبتتمني ميكنش  صح ويكون قاصد يضايقها بس 
لكن كنات مش كده عمره ميجرب يجرها وهو بيحبها  بس هو قال انه مش بيحبها 
جودي فضلت طول الليل صاحيه وقامتوبدرى لبست وخرجت كانت مش عارفه هي المفروض تعمل ايه فى الوقت ده فضلت ماشيه لحد موصلت ولبيت والدتها الي اتجوزت فيه بعد طلاقها من ابوها وقفت قدامه متسمره للحظات وفجاه انتصرت علي خوفها طول السنين الي فاتت وخبطت علي الباب 
فجاه سمعت صوت مامتها بتقول مين الي بره انا جايه اهو  وسمعت صوت بنوته مش كبيره ولا صغيره بتقول خليكي يا ماما انا هشوف مين  
وفجاه اتفتح الباب وكانت جودي بتبص للبنت وهي بتتنفس بصعوبه وقالت ممكن ادخل؟  
البنت مين حضرتك؟ 
جودي اتوترت ومبقتش عارفه تقول ايه  
البنت بقلق انتي كويسه يا انسه 
في اللحظه دي طلع صوت مامتها بتقول مين يا چود 
وظهر وش مامتها الى اول مشفتها جريت عليها وحضنتها وهى بتقول جودى 
في اللحظه دي بصت جودي ليها وابتسمت وقالت  هي دي بقا چود 
امها ابتسمت وقالت ايوه 
چودي شورتلها وابتسمت وقالت ازايك 
چود بتوتر الحمد لله 
چودي ضحكت لما لحظت توترها وقالت لمامتها انها نسيت حاجن بره وعايزه تجبها وقالت انها عايزه جود معاها الام وافقت وخرجوا البنتين  
وقفت چودي وسندت علي العربيه وﺟود جنبها 
كانوا سكتين لحد م جودي نطقت المفروض لما اتنين اخوات مشفوش بعض من سنين يتقابلوا بيحضنوا بعض بسعاده وخصوصا لو ليهم نفس الاسم
جود ابتسمت وهي بتقول  المفروض بس...... 
قبل متكمل كانت جودي حضناها وبتقولها انا سمعت انك شاطره جدا ومن اوائل الثانويه العامه وان شاء اللهوفي ثالثه تكوني الاولي 
جود مش اول مره تيجي هنا صح 
چودي ابتسمت وقالت وانتي مش اول مره تشوفيني 
جود سكتت 
جودي ابتسمت عارفه انك كنتي بتراقبيني  بس مش عارفه ليه 
جود كان عندي فضول اشوف البنت الي كلوا شايفني نسخه منها وعايزين اني اكون زيها ومع ذالك مش عارفهو حتي اسمي نسخه من اسمك بس ناقص حرف 
جودي ابتسمت وقالت لاء الاسمين غير بعض 
حود ازاى 
جودي دورى هتعرفي بس انتي لازم تتاكدي اني بحبك 
جود وانا من اب تاني؟ 
جودي وانتي اختي الي ديما كنت فخوره بيها 
جود بكت وقالت احنا ليه مكناش اخوات اب وام 
جودي ابتسمت وقالت قدرنا 
جود تعرفي انا برضوا بكرهك 
جودي ابتسمت وقالت تيجي معايا مشوار؟ 
جود فين؟ 
جودي تعالي وانتي تفهمي
جود بس ماما؟ 
جودي بصت للشباك الي مامته واقفه فيه وشورتلها انهم ماشين فهي هزت دمغها 
جودي اخدت اختها  في العربيه وشويه ووقفت قدام بيت باباها واتنفست بصعوبه ومسكت ايديها وقالت تعالي 
جود بقلق بلاش 
جودي متخفيش اما جنبك  جود ابتسمت ودخلوا 
خبطت جودي الباب لانها معهاش المفتاح فتحتلها مرات باباها الي بصتلها بغرور فهي بتبص ل جود بقرف  فنطقت جودي عايزه ادخل 
مرات باباه بعدت عن الباب والبنتبن دخلوا وطلعوا اوضت جودي دخلت جودي الاوضه الي كانت صادمه فيها من كل حاجه اتنين سواء لبس او ميكب او حتى العابها وهى صغيره 
فنطقت جود بين صدمتها ايه ده 
قالت جودى بدموع طول عمرى نفسي في اخت تشاركنى كا شئ عشان كده عندى من كل حاجه اتنين ولما كبرت وعرفت ان ليا احت بس من الام كنت بتمنى نتقابل وبجيب الحاجه واجى لحد البيت واخاف وارجع  بصت جود ل جودى ال كانت بتعيط وحصنتها  وقعدوا شويه وبهدين قاموا يمشوا 
رجعوا البيت عند مامتها لقوها جهزت فطار بسعاده فقعدوا يفطروا وبعد مخلصوا قالت جودى ل جود تقوم تذاكر لان الامتحانات قربت وقامت هى مع مامتها تغسل المواعين مكان الاكل 
الام ليه معيطه كده وايه الي مشيلك هم الدنيا 
جودي بهدوء مفيش 
الام انتى عارفه ان فيه وجايه عشان تحكى سنين فاتت وانتى مبتدخليش هنا رغم انك جيتي كتير طالما دخلتى تبقي محتاجه نصيحه 
فالحظه دى انفجرت جوظي فالعياط وهي بتقول ليه سبتينى 
الام  حضننتهابحنان اهدى يا حببتيى
جودى تعبت 
الام من ايه 
جودى بحبه قوى 
الام مين 
جودى كنان 
الام طب وزعلانه ليه 
جودى هنطلق
الام بخضه يلهو  ليه 
جودي بيخنى 
الام عندك دليل 
جودى حكتلها الي حصل من الاول 
الام كل ده ومش حساه بيحبك 
جودى بس 
الام ده لو مش بيحبك كان طلقك من زمان او مكنش اعترف 
جودي طب ليه قال كده
الام ملاحظتيش حاجه غريبه تكون حصلت غيرته 
جودى ابدا انا نسيت فونى وطلعت لقيته  في ايده وهو ملامحه متغيره  
الام وده ملفتش نظرك لحاجه؟ 
جودي مسكت فونها وتنحت يانهار ابوك اسو*د 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جودي مسكت فونها وتنحت يانهار ابوك اسو*د  
جودي بغضب ابن اختك ده شكل هقتـ*ـله  
الام بضحك مين علي ولا عماد 
جودي لا على ده حسابه معايا تقيل ومش هتيجي علي القتـ*ـل بس الام اه يبقي عماد  ماله  رفعت فوني بغضب وانا بوريها البيه باعت ايه باعت ااتصدمت وقالت ايه ده  انتوا ناسين انك متجوزه وانكم اخوات في الرضاعه فرديت بتوضيح البيه كان عايز يعمل روايه وهو اهبل مبيعرفش يكتب فانا قولتله ان الجمله دي مش لايقه عشان توضح خيانه فحب يقنعني قام باعت ده منغير باقي الحوار هاقول ايه عبـ*ـيط زي اخوه 
الام بضحك نستحمله بقا هنعمل  ايه 
جودي  بضحك جوزيه وخلصينا منه 
الام اخلصك من ايه ده عماد قمر 
خرجت جود تشرب وسمعتها فقالت امر بالستر يا حاجه ده مجنون 
اسكتي يا ابله جودي ده اخر مره جه هنا خلاني قطعت الخلف وماما اغمى عليها من الخضه 
ضحكت جودي  وحبت تنتهز الفرصه وتقرب من اختهاوقالت طب تعالوا احكيلكم اخر مره خكب عمل ايه جود جيت بتركيز فجودي قالت كان ببكتب فيلم رغب اجنبي من بتوعه علي اساس ان يديه ل  ارنولد شرودنجر  وسلفستر استولني يمكن يعجبهم وكالعاده لازم يتقمص الشخصيه ويمرمط الكل معاه ف بدل ميستخدم الماكتات والمانيكنات بتاعت ال جـ*ثث  كان منيم صحابه وراشش عليهم كاتشب وعصير وعاملهم الميكب وبتاع وكانه مدبوحين ودي حت رنت الجرس لقته مبيردش والباب مفتوح دخلت لقت واحد رقابته مقـ*ـطوعه والتاني في فعينه قلم وهي شافت المنظر وفضلت تصوت وهما قامو جري وراها واول مشافتهم بيجروا عليها فكرتهم ارواح جايه تنتقم وطلعت تجرى في الشارع زي المجنونه 
جود بضحك يلهوي  ده مجنون بجد
الام مهو ده بقا الي مش مخلينا نلاقي ليه عروسه
جودي هو محتاج بنت نفس نوعه بتحب الجنان ده بس نجبها منين 
الام بضحك ده ابتلاء اكيد احنا عملتا شـ*ـر فربنا بيردهلنا فيه 
جود بضحك بس والله كيوت يا مامي ده حتي بيعمل جو تحفه 
جودي والله معاكي حق بس ممكن بسببه اتطلق
جود ليه بس 
جودي لا بصي انتي قومي ذاكرى وبعدين نبقي نتكلم واحكيلك  وانا دلوقت اقوم عشان عندي محاضره مهمه 
جود بصتلها بابتسامه وهي بتقول ولو اني مش مقتنعه بس ماشي  ودخلت اوضتها 
اما الام فقالت هتعملى ايه 
جودي هتصرف سيبها عليا 
الام بقلق هتيجي تاني 
جودي انتي عايزه ايه؟ 
الام ابتسمت وقالت انتي عارفه 
جودي قالت وبرضوا الاجابه بتاعتي انتي عارفاها عن اذنك 
خرجت جودي وهي بتبسم وبتقول في نفسها يمكن طول عمرى بفكر غلط بكوني بعيده عن امي يمكن هي مش وحشه زي مانا بفكر قطع تفكريها عربيه بتفرمل عليها  فبصت بغضب مش تفتح يا لوح 
رد عليها تعالي اركبي  اتعصبت وقالت هو انت طب تعاله بقي انت هتتسبب في طلاقي ربنا ينتقم منك 
كانت جودي بتتخانق معاه وبتضربه وبعدين ضحكوا وفي نفس الوقت كان كنان صحي بسبب الشمس وفضل قاعد مكانه وفجاه جتله رساله علي فونه وبيبص لقاها صور ل جودي مع شاب وشكلهم مبسوطين ومكتوب جنبها لو مش عارف تسعدها كده يبقي احسن تسبها كنان اتعصب ورمي الفون بغضب وهو بيصرخ بصوت عالي لييييييه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كانت رودي قاعده في الجامعه وفجاه جه كنان بلبس متبهدل وكله رمله وشكله منمش كويس كان  بيسالها عن جودي 
رودي بتوتر  انت ناسي اننا متخاصمين 
كنان بنظرة تحذير هي فين  
رودي بلعت ريقها وقالت في ايه؟
كنان بغضب بتخو*ني صحبتك بتخو*ني
رودي لايمكن  دي.... 
كنان قاطعها بتحذير وقال انتي تقولي هي فين وانت ساكته 
بصتله بتردد وبعدين  وقالت بخوف جت من ثواني ودخلت مكتب دكتور علي 
وقبل متستوعب كان كنان اختفي من قدمها ودخل مكتب علي بغضب  وبيبص ل جودي بانفعال بس اتصدم لما لقاها ضر*بت علي بالقلم وهو بيحضنها فجاه شدها منه وفضل يضر*ب فيه بغباء لحد موقع في الارض  فنزلت جودي وزقته وهي بتعيط وبتبص علي علي الي كان فاقد الوعي بدموع وبتحضنه 
اتصدم كنان وزعق فيها  يعني هو ده الي بتخو*نيني معاه وعايزه نطلق عشانه رودي من صدمتها قامت وقفت وضر*بته بالقلم وقالت انت عارف انا بنت مين وتربيتي ايه بس شكلك نسيت فاسمع بقا يا ابن الناس انا هطمن علي علي وهروح عند اهلي لما تبقي تعرف انت بتكلم مين ابقي تعالا خدني عن اذنك 
زقت جودي كنان بغضب  عشان تخلي اللجنه الطبيه تدخل تشوف علي واطمنت عليه واول ما فاق بصتله هو وكنان بغضب  وقالت ببرود انتوا الاتنين حسابكم معايا تقل بس العقاب بعدين  وسبتهم ومشيت 
جودي كانت متعصبه  ورتحت لرودى بغضب 
جودي قومي يا زفته تعالي معايا
رودي عملت مقموصه واتجاهلتها
جودي بغضب انتي هتقومي ولا امشي 
رودي ببرود مش قايمه
جودي انا عند بابا في البيت لو حبتي تيجيلي عشان تبقي عارفه 
سبتها ومشت ورودي لسه قاعده وفجاه  وقفت نعم عند بابا ليه لتكون؟  ينهار لا مش معقول اكيد مجنونه وتعملها  طلقته بنت العميد 
كانت  رودي واقفه تكلم نفسها ولقت الي بيقولها انتي هبله بتكلمي نفسك 
رودي ولا ولا فكك اخوكوفوق اطلعله وبنت خالتك ولا بنت عمتك روحت
عماد بضحك جايلك انت يا جميل رودي لا بص الجنان بتاعك وشغل الرايات تجربه في اخواته وصحابك بس انا لاء
عماد بضحك وانا برضوا هاعملك زي شوية العرر دول
بصتله ببرود وقالت فكك وسبته ومشيت عشان تروح ل جودي 
عماد بضحك مسيرك تحبيني يا جميل 
وطلع يشوف علي وكنان اول مشافه مسك  فيه بغضب انت مين انت كمان 
عماد اهدا يا ابني انت الي مين 
علي ببرود ده كنان 
عماد بضحك اهلللللا ابو نسب 
كنان ابو نسب؟ 
عماد ايوه مش جوز اختي
كنان ايه اصله ده 
علي كنان سيبك منه 
عماد اتلم ياض انا اخوك الكبير
علي احنا تؤام يا حما*ر 
كنان تؤام واخوات جودي
عماد انت متعرفش اننا ولاد خالت جودي  واننا اخوات في الرضاعه؟ 
كنان اتصدم لانه اول مره يعرف ومبقاش عارف يرد بايه 
علي حس بتوتره فقال ان في مشاكل بيان باباهم وابو حودي وعشان كده مفيش كلام كتير عنهم وعشان كده جودي كانت بتشد معاه كتير وقتها مكنتش لسه تعرف  انه هو قريبها لانه سافر من كام سنه وشكله اتغير وعرفت هو مين في الشكوه الي قدمتها ضده  
كنان اتنهد وقال لازم اروحلها 
على بتهكم ابقا قابلنى لو ردت عليك 
عماد ولا انت عيل  نكد تعال يا كنان وسيبك منه وانا اصالحكم 
كنان وعماد نزلوا  وركبوا العربيه وفجاه لقوا علي راكب ورا 
كنان نعم ايه الي جابك؟ 
علي جاي معاكم فيها حاجه دي 
عماد جاي ليه مش عايزينك 
علي والله ده الي عندي هاجي معاكم هتمشوا يلا مش هتمشوا انا فاضي النهارده موريش حاجه
عماد يوووه انزل 
علي لاء 
كنان خلاص خلاص اناهتحرك بس والله يا علي لو نطفت بحرف لار*ميك من العربيه 
علي اخلص
مشيوا التلاته 
جوظي وصلت البيت لقت الشغاله بس الي موجوده وباباه ومراته مسافرين من شويه ومش هيرجعوا غير بعد اريع ايام  فادتها اجازه غلي ميرجعوا وفضلت هي في البيت لوحدها طلعت بلوزه كت وليجن وربطت شال علي وسطها وقعدت تجهز اكل لاتنين وفعلا قبل متخلصةكانت رودي جيت وقعدوا  سوا يتكلموا  ويكلوا وشويه ولقوا الشباب التلاته داخلين عليهم جودي بصراخ بره يا حيو*ان منك   ليه  قامت رودي وقفت قدمها  عشان تدريهة وشورتلهم التلاته بره وجودي طلعت غيرت لبجامه طويله وواسعه ونزلت وقفت ورا الباب 
جودي بغضب انت يا بغـ*ل منك ليه ليه  ايه الي جبكم هنا وداخلين زي الحميـ*ر هي مش البيوت ليها حرمه 
كنان بغضب ايه الي كنتي لبساه ده 
جودي وانت مالك 
كنان انا جوزك 
جودي جوزي وانا في بيتك لكن في بيت بابا الدخول باذن
كنان افتحي نتفاهم طيب 
جودي التفاهم ده لما يكون بابا موجود غير كده لاء
كنان ودي حبيبتي 
جودي بتريقه  جودي حبيبتي  لا والله مش من شويه كنت بخونك مع المتخلف الي امه بلتنا بيه 
عماد بهدوء جودي حبيت ميدو هت..... 
جودى بغضب انسي مش جيت معاهم يبقي ورقبت جدي الكبير مانا مدخله مخلوق منكم واتفضلوا منغير مطرود بدل ماطلب البوليس 
كنان هتطلبي لجوزك واخواتك البوليس 
جودي هو انا مقولتلكش انا رفعت عليك فضيت خلع  وبالنسبه للاتنين فهما اخوات بالرضاعه يعني مش رسمي فهتتحبسوا يلا هونا 
كنان يعنيومش هتفتحي
جودي لاء 
كنان طب انا بقا مش متحرك من مكاني
جودي او*لع انا مش هفتح برضوا كنان قعد وعلي وعماد جنبه 
اما جودي فخرجت سرقه مع رودي للباب الي ورا وودعتها ورجعت قعدت تذاكر شويه لحد مالجو ليل قعدت تتفرح علي افلام 
اما الشباب  علي وعماد قالوا ل كنان يجي يقعد معاهم في الاوضه الي في الجنينه  بس كنان كان خايف يسب جودي لوحدها فرفض وشويه الجو برد فخرج عماد ومعاه غطي وغطي كنان  ودخل 
وشويه كان علي خارج يشوف كنان فين لقاه نايم وبيخرف وكانه شايف كابوس وبيقول سبتوني ليه وزي ميكون بيعيط 
علي بسرعه كنان كنان كنان اصحي ده كابوس مش حقيقه  قام كنان مفزوع  وهو بيقول لاااا
جودي سمعت صرخته بصت من الشباك بفزع لقته قاعد مع علي فدخلت تاني 
اما علي فكان قاعد  مع كنان 
كنان انت سمعت ايه 
علي حكاله 
كنان اتنهد وقال  ربنا يرحمهم 
علي يارب وكمل بفضول بس هما مين 
كنان وشه اتغير وقال اهلى 
على لما حس كنان متضايق قال لو مش عايز تحكي خلاص 
كنان  لا عادي هحكيلكو
علي قعد بتركيز 
وكنان كان بيحكيله انه اهله ماتوا في حادثه وهو صغير ومفضلش غير هو واخته الكبيره وعمه كان وحش معاهم وجوزها صغيره وسافرة مع جوزها ومن يومها ميعرفش عنها حاجه  
كان علي بيسعه وشايف تركيزه مع جودي فحس قد ايه هو بيحبها 
علي  تعرف اني فعلا بحبها 
كنان بتحبها 
علي ايوه بس مش زيك 
كنان اكيد مهو انت اخوها
علي رد  وقال لاء مش اخوها عماد بس الي اخوها في الرضاعه 
بس اتفاجئ ان كنان مش قدامه لما سمع صوت ازاز بينكسر ولقي كنان كسر الشباك ونط منه فراح وراه جري لقي جودي قاعده في الارض بتترعش وبتعيط وفجاه اغمي عليها كنان شالها وطلعها فوق وحس انها سخنه فجاب تلج وخل وعملها كمادات وعلي واقف مصدوم وجودي بتخرف وبتقول كنان وهي بتعيط وبتنادي امها وخالتها وكلهم بس كانت بتنتدي كنان بقوه وتقول متسبنيش وبتعيط بهستريا  كنان جاب حقنه اداها ليها لان الوقت متاخر ومستحيل تيجي دكتوره معاه وهو مش هيقبل انه تتكشف علي راجل حتي لو دكتور 
طلع كنان حقنه للسخنيه من علبة الاسعافات وقعد جنبها بالكامادات وهو ماسك ايدها وبيوبسها وبيقولها انه بيحبها  وانه اسف بجد 
على في الوقت ده حس انه دخيل عليهم فخرج وهو مخنوق  

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

علفكره انا جيبالك عروسه 
رجع تاني علي السفره وحط الاكل من ايده وقال بهدوء قولتي ايه 
اتنهدت وقولت وانا بفرك ايدي جايبالك عروسه  رد عليا بهدوء اكيد طبعا مش ليا  بصتله باتسامه وانا بقول لا ليك
 فجاه ملامحه اتغيرت وقال بنبرة عصبيه انا انا ازاى مينفعش  
رديت عليه بهدوء ليه فصدمتى بكلمته عشان بحبك 
جاوبته بغضب انا متجوزه صوته علي وهو بيقول اعمل ايه انا كنت بحبك من زمان بس هو الي خطفك مني  فجاه قام كنان بعد مكان خلاص مبقاش قادر  يتحمل وفجاه ضر"به بوكس في وشه منخيره جابت د"م 
رحت جرى نحيته وانا بعيط وبترجاه يسيبه لكن عماد كان لسه قاعد ببرود  كنان بص لعياطي وبص لعماد وقاله اخوك لو اتطاول وتاني مش هعديها وسابه وطلع 
بصتله برجاء وقلتله يعالج النزيف ده وطلعت لكنان الي كان مش طايق حد وقافل الباب عليه خيط بخوف مره ومردش كررت مره واتنين وتلاته بس رد بغضب عايزززززه ايه 
قولت وسط توترى انا عايزه اتكلم معاك 
كنان رد بجفاء انا مش عايز اتكلم مع حد 
قولتله بجديه وبصوت واثق انا مش حد انا مراتك 
صوته جه متعصب وبيقول حتي دي كمان كذبه  وفحاه سمعت صوت  حاجه بتتكسر خفت جدا واترجيته يفتح  وانا بعيط  فجاه فتح الباب وخرج بهدوء  وقال عايزه ايه  وقفت قدامه بدموع وانا بقوله بحبك  
كنان لف وشه وقال مش هتفرق  
بصتله بحزن وانا بقول ازاى 
كنان مش من حقنا الحب ده 
جودي ليه 
كنان عشان احنا مش متجوزين 
طلعت القسمة بتاعت الجواز الي في شنطتي بعصبيه  وقلتله ودي ايه 
ضحك ببرود وقال ورقه بس ملهاش قيميه عندي 
بغضب رديت امال ايه الي ليه قيمه
كنان الاشهار والايجاب والقبول والتنفيذ 
بصتله وقلت والناس كلها عارفه  وانا موافقه وانت كمان 
كنان قرب من جودي بهدوء وقال بمكر كده فاضل ركن التنفيذ 
ابتسمت جودي بعدم فهم ايوه الي هو ايه؟ 
كنان بضحك طول عمرى نفسي اجيب ولد عشان يبقي قوي بس من وقت مشوفتك وحبيتك بقا نفسي  يبقي عندي بنوته زيك واسميها بنفس اسمك 
ضحكت جودي وقالت عشان تبقس ملاك زيك كمل الاغنيه جمل 
قفل كنان الباب الي وراها وحاصراها بين ايديه قوال تؤتؤ الارض مفهاش   ملايكه بس فيها اميرات  وانا عايز يبقي عندي اميرتين نفس الشكل والاسم 
جودي بتوتر تقصد ايه؟ 
قرب منها كنان بضحك وقال هتبقي ماما قمر قوي علفكره 
جوظي زقته وجريت وهي بتقول مش عايزه ابقي ماما 
كنان بصلها يحزن وراح قعد علي السرير وثواني وطفس النور وعمل هينام 
جودي بضحك كوكي كنان
كنان ببرود بنعم 
جودي انت بتعمل ايه
كنان اكيد مش بلعب... هنام يا جودي 
جودي احنا لسه صاحين
كنان  عادي وانا ليا مزاج انام 
جودي قربت منه وقالت انت زعلان؟ 
كنان منطقش ولف وشه بعيد منها وهو مكشر 
جودي  ضحكت وقربت منه طب ممكن اصالحك 
كنان شكرا 
جودي لا بجد عايزه اصالحك 
كنان ضحك وقال  الي هتصلحيني بيه مش هيعجبك 
جودي قربت منه بحب وقالت مستعده اصالحك باي حاجه 
كنان ضحك وقال عايز ابقي اب 
جودي بعبط متبقي اب انا مالي  هو انا منعتك 
كنان بصلها بغموض وبعدين حضنها وقال بحبك علفكره هتكوني ماما قمر........ 
صحيت جودي من النوم علي صوت عربية بابا تحت قامت مفزوعه يا لهوي ابويا جه ابويا جه يمصبتي يمصبتي 
كنان اتعدل وبصلها وقال مالك 
جودي قوم اهرب بسرعه بسرعه  وفضلت تتبصص حوليها وفجاه نزلت تحت السرير 
كنان بذهول ايه ده مالك في ايه؟ 
جودي بقولك اهرب ابويا جه اكيد هيقتلنا عشان يغسل العار 
كنان عار ايه بس ده انا الي كان هيكمل ويقول ان هو الي كلمه يجي بس ابتسم وقال انا جوزك 
جودي ولو هل ده مبرر يا سا*فل يا قليل الا*دب 
كنان قرب منها بهمس وقال بس متنكرش ان انتي كنت عايزه تبقي ماما 
جودي ضيقت عنيها وقالت والله يعني مش انت الي 
كنان انا الي ايه؟  
جودي انت واحد مشمحترم 
كنان ضحك وقال طب اطلعي نتكلم  
جودي ركزت في لبسها واتحرجت وزعقت فيه غمض عينك يا سا*فل 
كنان ضحك يالهوى شوف الي شاكه فيا 
جودي بعد الي حصل ده انا اشك في صوابع ايدي 
كنان ضحك بصوت عالي  وقال طب اطلعي عشان ابوكي ميشكش ف تاخرنا ودماغه تروح لحاجات عيب واحنا ناس محترمه 
جودي  وشها احمر وقالت  اتلم انت فاكر بابا قليل الادب زيك 
كنان ضحك لاء هو كده فعلا والا مكنتيش انتي اتولدتي  بس احنا متجوزين فده شي طبيعي 
جودي بغضب اتفضل انزل وانا هلبس واجي 
كنانا بمشاكس متيجي نكمل نوم بلا تلبسي بلا البس. 
حودي بغضب مصطنع بتدارى بيه كسوفها كنان
كنان قال بضحك طيب طيب انا هنزل  
نزل كنان لابو جودي وفهمه ايه الي مفروض يحصل وفعلا نزلت جودي وقال اااب لبنته نفس  كلام طنان كمبرر رحوعه بدرى ولمحلها انها لازم ترجع البيت مع كنان وهي وافقت رغم انها لسه عايزه تعاقبه علي اتهامه ليها
رجعوا البيت وبرغم كده كانت جودي بتكلمه ببرود لحد في يوم مرجع كنان واتصدم لما شفها وهي............ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بنعم
جودي انت بتعمل ايه
كنان اكيد مش بلعب… هنام يا جودي
جودي احنا لسه صاحين
كنان عادي وانا ليا مزاج انام
جودي قربت منه وقالت انت زعلان؟
كنان منطقش ولف وشه بعيد منها وهو مكشر
جودي ضحكت وقربت منه طب ممكن اصالحك
كنان شكرا
جودي لا بجد عايزه اصالحك
كنان ضحك وقال الي هتصلحيني بيه مش هيعجبك
جودي قربت منه بحب وقالت مستعده اصالحك باي حاجه
كنان ضحك وقال عايز ابقي اب
جودي بعبط متبقي اب انا مالي هو انا منعتك
كنان بصلها بغموض وبعدين حضنها وقال بحبك علفكره هتكوني ماما قمر……..
صحيت جودي من النوم علي صوت عربية بابا تحت قامت مفزوعه يا لهوي ابويا جه ابويا جه يمصبتي يمصبتي
كنان اتعدل وبصلها وقال مالك
جودي قوم اهرب بسرعه بسرعه وفضلت تتبصص حوليها وفجاه نزلت تحت السرير
كنان بذهول ايه ده مالك في ايه؟
جودي بقولك اهرب ابويا جه اكيد هيقتلنا عشان يغسل العار
كنان عار ايه بس ده انا الي كان هيكمل ويقول ان هو الي كلمه يجي بس ابتسم وقال انا جوزك
جودي ولو هل ده مبرر يا سا*فل يا قليل الا*دب
كنان قرب منها بهمس وقال بس متنكرش ان انتي كنت عايزه تبقي ماما
جودي ضيقت عنيها وقالت والله يعني مش انت الي
كنان انا الي ايه؟
جودي انت واحد مشمحترم
كنان ضحك وقال طب اطلعي نتكلم
جودي ركزت في لبسها واتحرجت وزعقت فيه غمض عينك يا سا*فل
كنان ضحك يالهوى شوف الي شاكه فيا
جودي بعد الي حصل ده انا اشك في صوابع ايدي
كنان ضحك بصوت عالي وقال طب اطلعي عشان ابوكي ميشكش ف تاخرنا ودماغه تروح لحاجات عيب واحنا ناس محترمه
جودي وشها احمر وقالت اتلم انت فاكر بابا قليل الادب زيك
كنان ضحك لاء هو كده فعلا والا مكنتيش انتي اتولدتي بس احنا متجوزين فده شي طبيعي
جودي بغضب اتفضل انزل وانا هلبس واجي
كنانا بمشاكس متيجي نكمل نوم بلا تلبسي بلا البس.
حودي بغضب مصطنع بتدارى بيه كسوفها كنان
كنان قال بضحك طيب طيب انا هنزل
نزل كنان لابو جودي وفهمه ايه الي مفروض يحصل وفعلا نزلت جودي وقال اااب لبنته نفس كلام طنان كمبرر رحوعه بدرى ولمحلها انها لازم ترجع البيت مع كنان وهي وافقت رغم انها لسه عايزه تعاقبه علي اتهامه ليها
رجعوا البيت وبرغم كده كانت جودي بتكلمه ببرود لحد في يوم مرجع كنان واتصدم لما شفها وهي…

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دومها اما كنان فرش ميه علي عماد واول مفاق كنان قال ببرود انا هاخرج وارجع مشوف وشك ونصيحه مالمحش طيفك بعد كده خرج وراح لجودي الي كانت مش مستوعبه الي حصل والوضع الي كنان دخل شافها بيه وشدها من ايديها ونزل بسرعه وركب العربيه وساق باقصي سرعه منغير ميلتفت لخوفها
وفجاه وقف علي منحدر كبير وهو ف العرييه وقال حالا تحكي الي حصل
جودي مش عارفه
كنان مشي قدام شويه بالعربيه وهو بيقول مش هكرر سؤالي ايه الي انا شوفته
جودي كانت خايفه جدا والعربيه متطرفه يعني اقل حركه هيوقعوا بيها فحضنته وهي بتعيط وخبت وشها بحضنه وقالت والله معرف انت اكتر حد عارفني وعارف لو بكدب بيبان عليا وعارف ومتاكد اني لايمكن اخونك والا كنت عملتها قبل مسلمك نفسي
كنان اتنهد وهو بيبص في عنيها الي كان باين فيهم انه مصدومه زيه فرجع بالعربيه لورا شويه كتار وفجاءه العربيه اتحركت لقدام باقصي سرعه وقعت ومفيش لحظات الا وكانت انفجرت
كان عماد قاعد مصدوم من الي حصل وازاى هو كان مع جودي وهو لايمكن يكون عمل كده كان بيحاول يفتكر الي حصل وفجاه لقي خبر وقوع سياره من علي منحدر جبلي تنح وهو بيقول لايمكن يكون هما لكن اتصدم لما شاف عربية كنان متفحمه فقام بسرعه وهو شبه متاكد ان كنان قتلها وقتل نفسه لانه عارف ان كنان لايمكن يعيش من غيرها او يقبل يعيش قاتل
عماد قام بسرعه يجري وهو زي المجنون
في مكان تاني
مجهول ايه الي حصل
مجهول 2 مفيش يا باشا ماتوا انت مشفتش الاخبار
مجهول والله عفارم عليك اهو ده الشغل بصحيح
دخل شخص تالت وهو بيزعق بابا انا اتفقت معاك تبعد كنان عن جودي حتي لو بالموقت بس مكنتش عايز الاتنين يموتوا
مجهول يعني انا كنت عارف ان ده هيحصل
الشخص بابا متفكرنيش كنان هتضحك عليا بكلمتين انت كنت قاصد تقتلهم وعشان كده الانبوبه كان غازها مفتوح
مجهول عرفت منين
الشخص مش مهم انا عرفت وخلاص
مجهول بص للمجهول 2الي كان باين عليه التوتر ايووووووه يعني انت ورفع مسد*سه وضر*به بالر*صاص ف ايديه الاتنين ورجليه ونده علي شخص وقال اقطعـ*ـعوا لسانه
خلو الكلب ده يعيش عاجز لا بينطق ولا بيتحرك عشان يعرف يتكلم معانا
الشاب كان بيبصله بصدمه وبعدين نطق مستنبعدهاش الي يقتل ابن اخوه وبنت اعز اصحابه عشان الفلوس يعمل ايه حاجه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اقطعـ*ـعوا لسانه
خلو الكلب ده يعيش عاجز لا بينطق ولا بيتحرك عشان يعرف يتكلم معانا
الشاب كان بيبصله بصدمه وبعدين نطق مستنبعدهاش الي يقتل ابن اخوه وبنت اعز اصحابه عشان الفلوس يعمل ايه حاجه
رد بغضب يزيد
يزيد ببرود افندم يا كارم باشا
كارم بانفعال انت ناسي انت بتكلم مين؟
يزيد لا مش ناس بكلم اب جوز حبيبة ابنه وبنت صاحبه لابن اخوه وهو عارف ان ابنه بيحبها وماكتفاش بكده لاء ده وعد ابنه يبعدهم عن بعض وقرر يقـ*تل ابن اخوه ووعد ابنه ان حيبته تفضل بخير بس الحقيقه انه كان ناوى ومخطط يقــ*تلها هي كمان ومش بس كده ده نفذ وكل ده ليه عشان الورث يا اخي ملعون ابو كل حاجه
الاب بغضب علي اساس انا الي وقعتهم من الجبل مثلا ولا انا الي سبت الكلاب المسعوره تاكل لحم جثـ*ثه الي مش لقينها ولا اكنش انا الي ولـ*عت في العربيه
رد يزيد بغضب انت الي عملت تسريب في العربيه عشان تو*لع ولولا ان كنان نزل معاها بسرعه كان زمانك ولعـ*ت البيت بالغاز المتسرب من الانبوبه ومن البنزين بتاع العربيه
ضحك كارم بغضب انت مش فاهم انا بامنلك مستقبلك انت واختك
يزيد فين التامين في ده فضلت طول عمرك تجمع فلوس بهدف انها تكبرك واهو كبرت بس محدش جنبك امي هربت منك زمان لما اكتشفت انك قـ*تلت اخوك ومراته وبنته الصغيره
واختي لما كبرة وعرفت وانت خيرتها بينك وبين شاب فقير اختارته انت متخيل وبنت اخوك الكبيره فاكر فاكر عملت فيها ايه ولا افكرك
الاب بغضب انت……
قاطعه يزيد بانفعال انت جوزتها ثري وانت عارف ان شغله بيمشي عشان هو قو*اد وياريته لاي بيبقي عادي ده بيتجوز البنات الحلوه عشان يشغلهم كده ولما يلاقي ان شغله مبقاش يمشي زي مهما محتاجين يطلقها ويشوف غيرها ومفكرتش حتي لما يزهق منها هيحصلها ايه بس اطمنك حتي انا هسيبك بص حوليك شوف فلوسك وامبراطوريتك اتبقي فيها مين؟
انت ورجالتك الي نصهم موجود عشان فلوس والنص التاني ربع خايف منك وربع بيخطط ازاى يوقعك وياخد كل شئ
طب هتروخ من ربنا فين
بصله ابوه بغضب وقال دلوقت عرفت ربنا مانت زي
يزيد بس انا خلاص قررت اتوب وقرفت من شغلنا عن اذنك يا باشا انا ماشي واظنك انك لو قررت انك ترجع لولادك عارف هتلاقيني فين
خرج يزيد بغضب وهو بيبكي علي ابن عمه ورفيق طفولته ومستغرب انه كل وجعه او معظمه كان علي كنان رغم انه دائم المشاكل معاه ورغم حبه ل جودي فهو مش حزين عليها ووجعه مش زي كنان
في القسم كان والد جودي وزوجته موجودين بقلق بعد الاستدعاء الي جالهم
واول مالظابط بلغهم بخبر الحادث وان كنان وجودي في عداد المو*تي بس جثـ*ثه مفقوده
وقعت مراته في الارض وهي بتصرخ ايه بنتي بنتي مالها لاء لاء متقولش كده لايمكن فضلت كده وجوزها مكنش في وعيه انه يهديه قعد علي الكرسي الي وراه مصدوم وفجاه مراته اغمي عليها الظابط طلبلها الاسعاف ونقلوها المستشفي
في مكان تاني
كان في بنت نايمه علي السرير وفجاه بدات تقلق وفتحت عنيها بحب وبصت للي بيلعب في شعرها بابتسامه وقالت كنان حبيبي انت صحيت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كنان حبيبي انت صحيت
ابتسم بهدوء وقال صاحي من بدرى
رفعت وشها وايه السبب بقا الي يصحيك بدرى
كنان بشوف الملاك الي في حضني
مفيش ملاك في الارض
كنان بس في ماس لطيفه الكلام خفيفه علي القلب محببه للوجدان
بصتله بابتسامه فطبع قبله حانيه علي جبينها وفجاه اتصدم انها زقته وقامت تجرى دخلت الحمام وثواني وخرجت متوتره وبتدور بعنيها علي حاجه لحد ملمحت شنطتها
اتنفست بابتسامه وطلعت منها حاجه وجريت تاني علي الحمام وكنان متنح من تصروفتها استنت شويه وجيب قعدت جنبه بتوتر
كنان مالك وشك مخطوف كده ليه
بصتله بتوتر وهي مش عارفه تقول ايه بس كنان شدها لحضنه وهو بيمشي ايده علي شعرها بحب وبيقول مالك
اتنفست بقوه وهي بتحاول تخرج خوفها وقالت انت ديما تقول ليا ايه لما تحب تقنعني اني مهربش منك؟
كنان تهربي مني ازاى
زقته بغضب وهي بتقول كنااااان
كنان ابتسم اه فهمت قدك علي ايه
بصتله وقالت كويس انت بتقول ايه بقا ضحك وقال بثقه وهو بيقرب منها هتبقي ماما قمر صدقيني زقته وووقفت بعيد وهي بتقول مش وقته خالص وبطل قلت الادب الي في دماغك دي احنا بنتكلم في موضوع مهم
كنان قرب منها بحب مهو ده برضو موضوع مهم صدقيني
رفعت ايديها في وشه وهي بتقول كنان اسمعني انا حامل
فضل كنان متنح لحظات وهو بيحاول يستوعب الي قلته وبعدين بصلها بجمود وقال بجد احلفي بصتله وهى متوتره وهزت رسها بايوه كنان فجاه ملامحه اتحولت وجري عليها حضنها وفضل يلف ييها وهو بيضحك وبيقولها بتتكلمي جدي وبيوعدها طول مهو عايش هيفرحها هي والي فبطنها
حودي حست بدوخه فقالت كنان لوسمحت نزلني انا دايخه وكتر لفتك بيا كده بتعب زياده نزلها بكل حب وباس دمغها واخدها وقعدوا يتكلموا في الي حصل
في بيت ام جودي
جود طلعت من اوضتها تصرخ ماما مااااما الحقيني وهي بتعيط
الام بخضمه مالك يا ينتي
جود قالتلها ان جودي ما*تت وجثتها مختفيه وورتها عربية جودي الي كانت بيها عندهم وفيها جزء مقطوع وعليه دم من الجاكت بتعها
الام بصتلها بصدمه وفضلت ساكته وفجاه طلعت تجري علي بره بلبس البيت وجود جريت وراها بالبيجامه بس وقفهم علي الي مكنش يعرف عن الي حصل بس صمم انهم يغيروا وهو هياخدهم ويروحوا يسالوا علي الي حصل
دخلت الام غيرت هي وجود وخدهم علي وراح علي بيت ابو جودي بس الشغاله قالتلهم انه في القسم من وقت الخبر
راحوا هناك لقوا عماد قاعد مصدوم وبيقول بغضب كنان الي عمل كده هو الي عمل كده
علي زعق فيه لانه عارف ان كنان بيحبها وهو كمان مختفي زيها
لكن عماد صمم انه هو الي عمل كده
علي سابه لانه شايف حزنه عليها ومحبش يسال في كلامه ودخل سال الظابط الي قال ان ابو جودي ومراته في المستشفي علي خرج ولما ام جودي سالته عن مكان طليقها اتهرب عشان مش عايز يخليها تشوف مراته
بس هي صممت وراحت
في مكان تاني كانت بنت في منتصف العمر معاها طفل حوالي 5سنين كانت قاعده توصيه ميتشاقاش وسبته مع بنت صغيره من نفس سنه ودخلت المطبخ انا همشي يا رندا رايحه الشغل
لفت بنت جميله قاعده علي كرسي بعجل وهي بتقولها برضوا هتروحي مش خايفه يحصلك زي؟يا كيان
اتنفست كيان وقالت وهنربي العيال منين وناكل ونشرب منين وحتي انتي هتتعالجي منين
رندا مش مهم المهم شغل شريف
كيان يتعبت وحزن واضح قولتلك زمان كتير ومصدقتنيش ورفضتي لحد محصلك كده دلزقت مش عايزه الشغل ده بعد مبقاش في حل
رندا طب عشان خاطري بلاش النهارده انا قلبي مش مطمن
كيان الباشا طلب مني مغبش تاني بعد فترة تعبك فلازم اروح ولو فكرة مروحش هيجي يخدني عافيه ووقتها هيعمل الي يعجبه ويرميني منغير شغل ده غير انه لو شافك وشاف بنتك يبقي اقري الفتحه علينا احنا الخمسه
عن اذنك
خرجت كيان ودخلت اوضه فيها بنت صغيره مكملتش سنتين رضعتها ونيمتها وخرجت وهي بتقول للولد والبنت ميخؤجوش ولا يردوو علي حد ولا يسمعوا اي حد صوته غير لما رندا تقول وحضنتهم ومشيت
عند كنان وجودي
كان قاعد يخمن مين الي ممكن يكون كان عايز يشككه في مراته ويبين الموضوع كانه انتحار وانهم اكتشوفوا ده ومثلوا موتهم عشان يشغلوا يومين وفجاه
جاتلوا رساله من شخص عشان يقابلوا فاستاذن جودي ووعدها متتاخرش وخرح للعنوان الي فرساله
في مكان غريب (تحديدا احد البارات المعروفه)
شاب في منتصف الاربعينات كان عمال يصرخ في بنات كل لبسهم شبه عر*يان وحطين ميكب كان بيقول فييييين كيان
بنت منهم هو لازم كيان يا مستر شادي ماحنا هنا
شادي بعضب ضر*بها بالقلم انتي لسه هتتناقشي يا روح امك اخفي ظبطي التربيزات منك ليها وخليكم مع الزباين الي تيجي واول مكيان تيجي خلوها تطلعي المكتب وطلع مكتب ازاز معزول بيطل علي المكان كله وهو بيراقب المكان الي بدأ يشتغل وفجاه لمح كنان جايه وبنت بتجرى عليها تحذرها من غضب شادي فطلعت ليه
خبطتت ودخلت
شادي تاني تاخير يا كيان
كيان اتنفست انت عارف يا مستر الموصلات وغصب عني
شادي مزميلك بيوصلوا بدرى
كيان انا مليش دعوه بحد هما ربنا يسهلهم
قرب شادي منها وهو بيقول مانتي لو تفتحي مخك هتكسبي الشهد يا بنتي انتي حلوه وبيهم كلهم انتي مجننه الزباين وانتي كده مبالك لو سمعتي كلامي وعملتي زيهم
بصتله بقرف وهي بتزق. ايده وبتقول انت عاؤف اني مش زيهم ومش هبقي وبطل بقا الزن ده عشان نش هيفدك بالعكس هيضرك ويخليني اسيب الشغل
شادي متسبيه وانا كنت مكت فيكي علفكره انتي الي محتجاني
كيان وانت كمان محتاجني فلو مش عايز انا همشي والي محتاج اخوه يدور عليه يا باشا
شادي ضحك وقال اتجراتي قوي مكنتيش كده من سنتين
كيان اتعلمت منكم بصت من المكتب الازاز وشافت الثري العربي ومل البنات حوليه ومحدش فيهم عجبه
ابتسمت وهي شايفه شادي متعصب وفجاه قالها كلهم اغبيه اتصرفي
ضحكت كيان وقالت ليا نسبه
بصلها وغضب وقال لاء
ردت ببرود وقالت يبقي هروح
شادي روحي وليكي نسبه
كيان عشره ليا وعشره للبنات وخمسه للي قاعد علي البار
شادي انتي بتستهبلي
كيان خلاص مش نازله
شادي قرا في عنيها انها مصممه علي رايهة فوافق فنزلت كيان وهي لابسه لبس المكان بس علي واسع وطويل وحطا لنسز سمرا وشعر احم ونزلت عند البار ووقفت تتكلم ببرود ومنغير متص للشيخ الي لفت نظره ان لبسهة مش زيهم وانها وافقه بعيد فسال بنت عنها قالتله انها شغاله معاهم فاستغرب انها مجتش تضيفه زيهم وطلب خمـ*ره وتكون هي الي جيباها
كيان حطت الحاجه وكانت هتمشي بس الشيخ نده
الحين انتي ليش متعجله هيك
ضحكت كيان وقالت عشان اشوف شغلي
رد ونحنا مانا شغل؟
كيان بهدوء لا طبعا شغل بس ال شيفاه ان البنات كلهم مهتمين بيك وسايبين الزباين التانيه
بصلها وقال والحين انا ما ابي حد منهم ابيك انت يا قمر
ضحكت كيان ببرود وقالت انت مش تبيني انت تبي الوحيده الي مجتش عليك يعني لو بنت منهم مكانوكنت ندهتها
ضحك وقال اموت انا بوجه القمر الفهمان اجعدي
كيان جابت كرسي وكانت هتقعد بس هو قال لاء انا مابي هيك
ردت امال تبي ايه
شدها الشيخ من ايدها قال ابي هيد وفجاه لقت نفسها قاعده علي حجره بس اتصدم انها زقته وقالت مش هقعد ولا هشتغل
الشيخ بغضب اني ترفضين
بصتله كيان بتحدي انت اتخطيت حدودك
الشيخ بغضب انتي هيني لمتـ*عتي
كيان بقرف لاء انا هنا لخدمتك اديك الحاجه غير كده ملكش عندي حاجه وكانت ماشيه بس الجاردات بتوعه اتلفوا حوليها ومبقتش عارفه تخرج فجاه جه شادي ومعاه جرداته ووقف يكلم الشيخ الي سبها تمشي بس شويه وجاله شخص وشافها من بعيد اول ملمحها جري عليها بغضب كياااان
كيان شفته تنحت بس هو ماستناش تستوعب وفضل يضر*بها بعنف لحد مفجاه دخل شخص ورفع ايده وضربه وقعه في الارض وخدها في حضنه وهز بيقول كيان انتي كويسه
رفعت وشها في وشه واول مشافته زقتها وجريت بعياط

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الشيخ بغضب اني ترفضين
بصتله كيان بتحدي انت اتخطيت حدودك
الشيخ بغضب انتي هيني لمتـ*عتي
كيان بقرف لاء انا هنا لخدمتك اديك الحاجه غير كده ملكش عندي حاجه وكانت ماشيه بس الجاردات بتوعه اتلفوا حوليها ومبقتش عارفه تخرج فجاه جه شادي ومعاه جرداته ووقف يكلم الشيخ الي سبها تمشي بس شويه وجه للشيخ شخص وشافها من بعيد اول ملمحها جري عليها بغضب كياااان
كيان شفته تنحت بس هو ماستناش تستوعب وفضل يضر*بها بعنف لحد مفجاه دخل شخص ورفع ايده وضربه وقعه في الارض وخدها في حضنه وهو بيقول كيان انتي كويسه
رفعت وشها في وشه واول مشافته زقته وجريت بعياط
كان هيخرج وراها بس الجردات اتلموت حوليه وفضل يتخانق معاهم
اما كيان فركبت تكس وروحت جري زهي بتعيط
ودخلت الشقه الي هي ساكنه فيها وهي بتنادي بصوت علي رندا والاطفال رندا دخلت بسرعه وهي بتسكتها لانها يدوب نيمتهم
كيان بغضب مش وقت نوم صحيهم علي ملم هدومنا ونمشي من هنا
رندا بتعجب ليه ورجعتي من الشغل بدرى ليه وازاى ترجعي بلبس الشغل
كيان برعب مفيش وقت للشرح لازم نهرب
رندا ليه
كيان بدموع الشيخ جاد جوزك شفني في البا*ر واكيد مش هيسكت
رندا وهربتي منه ازاى زمانه جاي وراكي
كيان لاء مهو في حد لحقني منه وانا هربت وهما بيتخانقو
رندا بتوجس مين
كيان بلعت ريقها وقالت وهي منهاره كيان
رندا بذهول اخوكي؟ يلهوى هنلاقيها منين ولا منين…… يعني مش كفايه علينا جوزي وجوزك الي لو لقونا هيد*بحونا ويبعونا اعضاء وكمان اخوكي يشوفك ده ممكن يد*فنك عايشه يلهوي يلهوي
كيان بانفعال مش وقت ندب وصويت روحي صحي العيال وانا هغير عشان ميشوفنيش كده وهالم الهدوم واجي اغيرلهم
رندا هنروح فين
كيان اكيد شادي هيجي ورانا فنبات النهارده فاي فندق او بنسيون وبكره نسافر اسكندريه ويومين ونسيب مصر كلها
رندا وهنعيش منين وازاى
كيان سبيها لله يلا بس
لبسوا ومشيوا علي فندق بعيد عن اىانظار في منطقه متطرفه وكلمته كيان الماني فتنح الراجل فقالت رندا ان كيان جست المانيه وهي المترجمه بتاعتها وطبعا شكلها الاجنبي سعدها في كده وخصوصا انها اكدت علي الطفلين مفيش واحد فيهم ينطق غير لما يدخلوا الاوضه
اما في البار في الشرطه جت في وسط الخناقه وكل واحد هرب من جهه وكذالك كنان الي مفروض مي*ت خرج من المكان وبره قابل شخص كنان بغضب تعرفلي كيان فين
الشخص قاله علي عنوان الشقه الي طلعتها لما هربت
كنان راح هناك لقاها مشيت كنان اتصل بيه بغضب وقال تلاقي كيان قبل الصبح
ورجع هو لجودى
جودي اول مشافت كنان بشكله متبهدل وجزين جريت عليه وحضنته وهي بتبوس دماغه وايده وبتطمن عليه برعب كنان حبيبي مالك فيك ايه انت كويس
كنان بارهاق مش كويس خالص تعبان وعايز انام
جودي بحب حاضر تعال جودي قعدت وكنان نام علي رجلها وهي بتلعب في شعره تلقائي كنان راح في النوم وتلفونه رن مره وجودي كتمت الصوت عشان ميصحاش ورن كمان مرتين وهي بتكتم الصوت رابع مره جودى اتنفست بضيق وندهته كنان….. كنان حبيبي اصحي
كنان صحي بنعاس ايه
جودي فونك رن
كنان سبيه دلوقت
جودي ده رن كتير
كنان مسك الفون واول مشاف الرقم اتعدل ومسك الفون ورد وفجاه ابتسم وقال اديني العنوان ثواني وهاجي
الشخص قال. حاجه
كنان تمام هستني للصبح بس تحرس المكان كويس فاهم
عند مامة جودي كانت راحت المستشفي وشافت مرات طليقها الي كانت في حالة صدمه ومبتنطقش
دخلت وقعدت جنبها بدموع وقالت من زمان وانا مبكلمكيش وبقول انك اخدتي بنتي وجوزي بس الحقيقه انا الي اهملتهم
كنت بقول لنفسي انا احق بيها بس الي شيفاه بعيني انك انتي الام ال بجد انتي الام الي ربت وانا يدوب ولدتها وسبتها
قهرتك عليها كسرتك اكتر مني وانا لسه قادره اتماسك بصلتها وعيطت بقوه
فجاه مامة جودي فتحتلها ايديها وقالت تعالي نفتح صفحه جديده وفعلا خدتها في حضنها وعيطوا سوا تحت نظرات علي وجود
وفجاه ندهت لجود وقالتلها سلمي علي خالتك دي اعز اصحابي زمان لولا المشاكل كان زمانك متربيها علي اديها
اما عماد فكان قابل علي وحكالها كل حاجه حصلت وهو ليه مصمم ان كنان قتـ*لها
علي بتهكم يا غبي لو عايز يقتل كان قت،*لكم سوا وخرج دفاع عن الشرف او حتي قـ*تلك انت كمان وزيف المو*ته
مش كده يعني كنان مش غبي
عما امال ايه الي حصل
علي حاول تفتكؤ اي حاجه او شكل الاشخاص الي بنجوكم واحنا هنعرف منهم الحقيقه
كنان خلص مكلمته ولبس وقعد مستني الشمس تطلع علي احر من جمر
اما رودي(ااوعوا تكونوا نسيتوها)
كانت قاعده مكتئبه ومبتكلمش حد وفجاه جتلهة رساله علي وتساب مكتوبه برموز ميفهمهاش غيرها هي وجودي
رودي بصدمه جودي دي انتي؟
جودي كتبتلها بنفس الرموز شغلي النظام الي بيمسح الرسايل بعد القراءه واكتبي بالموز
وحكتلها كل حاجه حصلت معاها
رودي انت مشوفتيش مرات باباكي منهاره في المستشفي من وقت خبر وفاتك وباباكي تعبان ومحجوز في المستشفي واختك مبتذكرش ولا بتخرج من البيت
انتي لازم تكلميهم وتطمنيهم عنك
جودي كنان بيحاول يلاقي طريقه امان اني اقابلهم بيها بس اهم حاجه روحي لجود طمنيها عليها وقوليلها متقولش لحد ولو عايزه تتاكد انه انا قوليلها تفتح العروسه الي ادتهالها عشان فيها حاجه ليها
رودي حاضر
جودي متسبيش محاضره ابوس ايدك عشان منسقطش اما ارجع انتي الي لازم تشرحيلي
وباي دلوقت عان كنان شكله خارج
قفلت معاها وراحت لكنان
جودي علي فين؟
كنان مشوار ضرورى
جودي بحزن خليك معايا
كنان هخلص المشوار واجي
جودي اهم مني
كنان لاء بس مفجاه ليكي هتحبيها
جودي بطفوله تؤتؤ متسبنيش مش عايزه مفجات انو من وقت مجينا هنا وعلطول بتخرج وتسبني و ده مكنش طبعك انا وفقت علي خطتك علي اساس تفضل معايا وقت اطول بس ده مش بيحصل وتقرببا كده من وقت معرفت اني حامل وانت بطلت تفضل معايا
جودي خلصت كلمها ولفت وشها بحزن
كنان حضنها من ظهرها وقال بهمس بالعكس لما عرفت ان هيبقي في بيبي بقيت عايز افضل معاكي علطول عشان خايف عليكي انتي وهو وعشان كده لازم نخلص من المشاكل كلها لحد مالاستاذ يشرف ويلاقي حيتنا هاديه فهو يبقي منورها
جودي هتقعد معايا شويه
كنان هقعد معاكي كتير اوي وعد بس اروح المشوار. واجي
جودي ضر*بت الارض برجلها بطفوله وقالت بغضب برضوا
كناز بصلها برجاء
جودي قربت منه وحضنته وهي بتقول انت مبسوط بالحاجه الي هتعملها. انا هسيبك تروح بس بشرط تعمل الحاجه علي افضل حالا عشان ترجع مبسوط وتفضالي
كنان باس دمغها بحب وقال ااوعدك هتكونى فحوره بيا
جودى انا علطول فخوره بيك يا نور عنيا
كنان خرج وقفل الباب بالمفتاح عشان يتطمن عليها
وراح عنوان البانسيون وقبل ميدخل شاف الراجل الى اتخانق معاه امبارح هو ورجلته ففهم ان كيان في خطر ومحبش يعمل مشاكل دخل من الباب وهو مغطى وشه بكاب وكان لسه هيسال عن كيان شفها قدامه طالعه من الباب فكتم بقها وشدها لجنب وهى بتقاوم وقبل ميشيل ايده قال انا كنان اخوكى وشال ايده
كيان بصتله بخوف بس كنان حضنها بشوق وقال مفيش وقت نتفاهم ونتناقش تعالي نهرب عشان هما مستنبنك بره وشد ايدها وكان هيجري بس هي سحبت ايدها ورجعت ناحيت الاوض تحت تعجبه وزودت. صدمتن لما سمع طفل بيندها مامى ولقي بنت وولد بيجروا عليها
قرب كنان ومنها وهي حضناها وسالها مين دول ابتسمت كيان وقالت كنان ابنى وروسندا بنت عمه
كنان قال سمتيه كنان؟
كيان مليش اغلا منك
كنان الصغير بغيره مين ده
كنان نزل علي ركبته وقال انا كنان وانت يا بطل
كنان الصغير، ايوه يعنى ايه كنان تمسك ايد ماما وتقف معاها ليه
كنان عشان اخوها مثلا والمفروض خالك
رد الطفل نتكلم بعدين وانت حسابك لما نروح ضحكت كيان وقالت نسخه مصغره منك
كنان ضحك وقال طب يلا
كيان بصت ل رندا ولبنتها الصغيره وقالت اعرفك رندا صحبتي ومرات عم كنان دامة روسندا
كنان ابتسم ورحب بيها
كملت كيان ومرات الي بيطردنا والي غلي اديها دي بنتي سدرة
كنان قرب منها وشال الطفله بحب وباسها وقال يلا نمشي
البنات بصوا بعض وقالوا لو مشينا معاك كلنا هنتاذي
كيان قالت خد الولاد واهرب انا عارفه هما معاك ف امان وليهم مستقبل وبالنسبه للي بيدوروا علينا ميهمهمش الولاد
كنان ابتسم وقال تعالوا بس وانت هاتصرف مش همشي منغيركم ويلا عشاظ مراتي مستنيه تشوفك
كيان بس
كنان ضحك وقال تعالوا وخدهم من الباب الخلفي وركبوا تاكس ومشيوا واول موصلوا البيت كنان فتح وجودي جريت عليه بس اتصدمت لما شفته حاضن كيان
جودي بغضب انت……
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-