رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول بقلم فاطمه حسن

رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول بقلم فاطمه حسن


رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فاطمه حسن رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول

رواية لماذا كل ذاك بقلم فاطمه حسن

رواية لماذا كل ذاك كاملة جميع الفصول

-ماما هو محدش ليه بيحب يقعد معايا زي نور وعمر 
-انا مش فاضيه اتكلم دلوقتي روحي شوفي بتعملي اي
-اتكلمت بحزن حاضر ي ماما
نزلت العب مع صحابي 
-ميمو ممكن العب معاكوا
-زعقتلي لا احنا مش بنحبك هنلعب مع نور وعمر وانتي لا
-عيطت من الزعل والكسره ان محدش بيحبني وفضلت قاعده لوحدي لغيت م ماما ندهت علينا
-مي- نور- عمر يلا اطلعوا عشان تاكلوا  
طلعنا وكل واحد قعد مكانو الباب خبط روحت افتح
-بابا حبيبي وحشتني اوي
-ابعدي عني دلوقتي 
رجعت لورا وانا زعلانه بس قولت اكيد تعبان من الشغل
دخل وحضن اخواتي وسلم عليهم وانا واقفه بعيد والدموع في عنيا 
-ماما'مي تعالي حطي معايا الأكل 
-حاضر ي ماما وكالعاده محدش بيعمل حاجه مع ماما غيري  قعدنا ناكل وكلهم بيتكلموا مع بعض وانا كأني مش موجوده محدش بيتكلم معايا
-بابا الحمدلله نور عمر تعالو عشان اوريكوا جبتلكوا اي
-نور بجد ي بابا جبت اي 
_عمر بفرحه اكيد اللعبه اللي نفسي فيها صح
_بابا اتفضلي ي نور 
-نور الله العروسه اللي بحبها انا بحبك اوي ي بابا
_وانا كمان يروح بابا'وانت ي عمر اتفضل العربيه اللي كان نفسك فيها
-عمر بجد ي يابا انا بحبك اوي بجد الله جميلة اوي
وحضنهم وكل واحد دخل الأوضه بتاعته وانا فضلت واقفه  
-بابا اي واقفه كدا ليه روحي اعملي الشاي وشيلي الأكل يالاا انتي لسه واقفهه وقال اخر جملة وهو بيزعق
اتنفضت وروحت عملت كل حاجه 
-اتفضل ي بابا الشاي 
-ماشي امشي بقا ادخلي اوضتك
-رديت بحزن حاضر 
دخلت اوضتي وفضلت اعيط كتير من كتر الزعل لغيت م نمت 
تاني يوم 
بقلم فاطمة محسن♥.. 
صحيت علي صوت ماما وهي بتزعقلي
-ماما مي انتي ي زفت/ه قومي خلصي روقي معايا بدل م انتي قاعده مبتعمليش حاجه خالص
-حاضر ي ماما جايه
كلعاده بروق لوحدي 
جيت عند اوضة عمر خبطت 
-عمر ادخل
-فتحت الباب ازيك ي عمر 
-عمر  هو انتي عايزه اي
-معلش بس كنت عايزه اروق الأوضة 
-عمر لا واخرجي برا مش عايز اشوفك هنا تاني
-ي عمر بس
-زعق جامد انتي مبتفهميش قولتلك اطلعي برا
-رديت عليه والدموع في عيني حاضر خرجت ورزع الباب ف وشي 
مسحت دموعي وقولت ادخل  عند نور 
-اتكلمت ب أبتسامة نوري عامله اي
-انجزي عايزه اي مبتجيش غير عشان مصلحتك
-رديت بإحراج احم ل لاا انا كنت جايه اروق الأوضة بتاعتك
-نور وتلمسي اللعب بتاعتي لا اطلعي برا ي اما هقول ل ماما عليكي 
-نور انتي فاهمه غلط انا مش هلمس حاجه
-نور اطلعي براا متتكلميش معايا ي كدابه
-رديت بزعل ماشي وخرجت 
-ماما انا روقت كل حاجه بس نور وعمر محدش خلاني اروق الأوضه بتاعته
-ضربتني بالقلم  بطلي كدب اخواتك قالولي انك زعقتلهم وقولتي مش هتروقي حاجه
-لا ي ماما حضرتك فاهمه غلط 
-امشي غوري ادخلي اوضتك ولما بابا يجي هخليه يعلمك الأدب 
-عيطت اكتر لا ي ماما عشان خاطري خلاص انا اسفه 
- زعقتلي ادخلي اوضتك اخلصيي
-جريت علي اوضتي وفضلت قاعدة خايفه هتقول ل بابا عليا محستش بنفسي غير و بابا بيصحيني وو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

-قومي اخلصيي 
-اترعبت منه وهو بيزعقلي  
-انتي لسه هتبصيلي اي اللي حصل دا ي هانم انطقييي
-بابا هفهم حضرتك بس براحه عشان خاطري بص 
- اتكلم بغضب انتي لسه هتكدبيي وقعد يضرب فيا كتير اوي لغيت م جسمي كله وجعني 
-اتكلم تاني وهو متعصب انتي مش هتقعدي هنا تاني انتي هتروحي عند ستك واياكي اشوف خلقتك تاني 
-اترعبت لا لا ي بابا انا مش عايزه ابعد عنكوا عشان خاطري مش هعمل حاجه تاني والنبي اخر مره
-اتكلم بقسوه بكرا الصبح تكوني مجهزه شنطتك عشان مش هتقعدي هنا تاني  وسابني وخرج 
-انهرت في العياط اكتر انا بحبهم اوي بجد مش عايزه ابعد عنهم انا عايزه نور وعمر 
-دخلت نور وعمر وهما بيبصوا عليا بأنتصار 
-نور بجد احلي حاجه بابا قالها انك مش هتقعدي معانا هنا تاني بجد انا بكرهك اوي
-عمر والله عندك حق ي نور محدش فينا بيحبها احسن هنستريح من شكلها دا
- كل دا وانا قاعده بعيط وبصه عليهم بزعل انا بحبهم اوي عملت اي عشان يكرهوني كدا انا عارفه ان شكلي وحش وهما مش حبني عشان كدا بس مش ذنبي والله 
-اتكلمت وانا بعيط نور والله مش هعمل حاجه غلط تاني بس متخليش بابا يوديني عند تيتا عشان خاطري انا بحبكم وعايزه ابقي معاكم
-عمر بصلي بقرف بطلي  تمثيل بقا اي مبتزهقيش ي شيخه انتي واحده معفنه ومحدش عايزك اصلا
يلا ي نوري ننزل نلعب مع صحابنا عشان اتخنقت من القاعدة هنا
-نور يلا ي موري بصتلي بقرف سلام ي يامي
بقلم فاطمة محسن♥.
 خرجوا وانا فضلت اعيط اكتر حد سامع صوت قلبي اللي بيتكسر دا  انا مش بأذي حد خالص ايه بيعملوا معايا كدا يارب فضلت اعيط لغيت م نمت مكاني علي الأرض
-تاني يوم. بابا بيزعق انتي ي زفته 
-قومت مخضوضه وجسمي كله واجعني ن نعم ي بابا 
-انا مش قولتلك تحضري شنطتك ولا كلامي مش بيتسمع 
-انا اسفه هحضرها حالا
-خلصي قدامك خمس دقايق لو مجهزتيش ونزلتي تحت متلوميش غير نفسك 
-حاضر حاضر 
غسلت وشي وحضرت كل حاجه ولبست وخرجت برا علي امل ماما متسبنيش بس حصل اللي مكنتش اتوقعه
-ماما. الحمدلله هنخلص منك بجد الواحد كان قرفان وانتي قاعده هنا حاجه تقرف بس احسن اهو هنخلص منك 
-اتكلمت ودموعي في عيني هتوحشيني اوي ي ماما انا بحبكم كلكم كان نفسي افضل معاكم هنا
-عمر م تبطلي تمثيل بقا اي مش بتتعبي من كتر التمثيل انتي اكتر واحده جاهله وخبيثه شوفتها ف حياتي بجد اتمني مشوفكيش تاني خالص
-نور دا بجد يعني لو عايزه تريحينا منك متوريناش وشك تاني
-اتكلمت ودموعي نازله علي وشي  حاضر انا همشي دلوقتي ومش هتشوفوني تاني سلام 
نزلت تحت وركبت مع بابا وانا ساكته ودموعي مغرقه وشي انا خايفه اوي كان نفسي افضل معاهم انا بحس ب أمان وانا وسطهم حبيت لمتهم وحبهم لبعض 
-فوقت من سرحاني وبابا بيتكلم
-اخلصي انزلي وصلنا 
-اتكلمت وانا بعيط بابا عشان خاطري بلاش انا مش هعمل حاجه تاني والله
-ضربني بالقلم لما اقول يلا يبقي تسمعي الكلام
اتكلمت وانا مكسوره اوي
-حاضر حاضر انا اسفه
دخلنا جوار 
-بابا ست الكل وحشتيني
-كدا ي محمد متسألش عليا طول الفتره دي 
-حقك عليا ي حبيبتي الشغل بقا واخد وقتي كله
-ربنا معاك ي حبيبي. قولي كدا مش دي مي 
-بابا اه هي انا كنت جايبه تقعد معاكي هنا عشان تتعلم الأدب بس ولا عايزها تخرج برا تفضل قاعده وتشوف شغل البيت واهي تساعدك
-بس كدا ي حبيبي ماشي 
تعالي ي مي 
-قربت منها وانا خايفه من بابا وهي حضنتني وسلمت عليا حسيت براحه شويه فضلت قاعده ساكته لغاية م بابا مشي وتيتا جت قعدت جمبي 
-قوليلي ي ميوي انتي بقا مش بتسمعي الكلام ليه 
-عيطت واتكلمت معاها كتير اوي  عارفه ي تيتا انتي اول حد يقعد يتكلم معايا اسفه لو صدعتك 
حضنتني تاني 
-متعيطيش ي ميوي انا معاكي وهنقعد نتكلم كتير كل يوم اوعي اشوفك زعلانه تاني اه انا بحب حفيدتي تكون مبسوطه
ضحكت
-بس كدا من عنيا. بس ي تيتا هو انا هنام فين   بقلم فاطمة محسن♥. 
-تيتا هتنامي معايا يعيون تيتا 
-الله بجد هتنامي جمبي 
-اه يروحي 
-انا فرحانه اوي بجد انتي جميلة اوي ي تيتا
-انتي اللي جميلة يعيوني بس هطلب منك طلب 
-اتفضلي 
-ققوليلي ي زوزو بلاش تيتا خلينا اصحاب 
-بجد الله انا بحبك اوي ي زوزو
-وانا كمان ي حبيبتي؛ يلا ننام
-يلا ي زوزو ي قمر
يتبع...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

قبل م نبدأ البارت تعالوا اعرفكوا علي الشخصيات💙
مي بنوته جميلة وطيبة جدا عندها14سنه
نو وعمر توأم عندهم12
الأم رحمة عندها36 والأب عادل 40
باقي الأشخاص هنتعرف عليهم في البارتات اللي جايه🥰
تاني يوم 
صحيت وفطرت انا وزوزو وقعدنا مع بعض
-زوزو: انا عايزه اعرف يا مي انتي فعلا اللي باباكي بيقوله صح
-بيقول اي!
-بيشتكوا منك انك بقيتي وحشه اوي وبتكدبي وانك بتضربي نور وعمر
-اتخضيت.. انا ي زوزو محصلش والله انا مقدرش اعمل كدا ابداا
-طب اهدي وفهميني اي اللي بيحصل
-انا هحكيلك كل حاجه طبعا من حقك تعرفي  بصي ي زوزو طبعا انتي عارفه ماما وبابا كانو بيحبوني ازاي ودايما معايا 
  -اه طبعا
-هي بدأت اول مشكله لما كنت بنزل انا ونور وعمر نقعد مع بعض تحت البيت كانوا بيسبوني ويبلعبوا مع صحابهم ولما كنا نطلع كانوا بيعيطوا ل ماما ان انا ضربتهم ومنعتهم يلعبوا معاهم بس انا مكنتش بعمل حاجه انا مظلومه والله
-كملي مصدقاكي 
-ف جينا ف مره بابا مبقاش بيحب يتكلم معايا خالص وبيقول ان انا بكدب هو مسمعنيش خالص انا زعلانه اوي مدنيش فرصه اقوله ان انا معملتش حاجه 
حتي ماما بقت بتحب نور وعمر وبتخرجهم وانا لا كل مره اقعد اروق الشقه انتي تعرفي ي زوزو لما كانوا بيمشوا كنت بعمل اي
-بتعملي اي 
-انا بفضل قاعده علي الأرض بعيط انا محدش بقا بيقولي تعالي معايا ولا بياخدوا رأي خالص انا عارفه ان انا كببرة بس انا من حقي حد يقعد ويتكلم معايا انا حتي صحابي مبقوش يتكلموا خالص
-طب انتي مثلا ليه مقولتيش ل مامتك
-كنت كل م اجي اصالحها واجبلها هديه ترميها في وشي وتقولي انا مبقتش اصدقك ولا عايزاكي تكلميني تاني انا تعبانه اوي ي زوزو هما ليه بيعملوا فيا كدا بجد
-تعالي اقعد جمبي متعيطيش بس اهدي وكل حاجه هتتحل
روحت قعدت جمبها وحطيت راسي علي رجلها 
-بس تعرفي انا بحبك اوي بجد انا عايزه اقعد معاكي هنا علي طول 
-وانا كمان بحبك اوي، اقعدي يعيوني معايا انا كمان بحبك تقعدي معايا
=مي، هو بكرا إن شاءلله العيلة هتتجمع هنا
قومت وبتصلها 
-كلهم جايين
-اه 
-طب م كدا محدش هيقعد معايا 
-ليه بتقولي كدا كلنا هنبقي مع بعض وهتفضلي قاعده جمبي 
-حاضر ي زوزو انا هدخل انام عايزه حاجه 
-ماشي، تسلمي 
-دخلت جوا وانا زعلانه وفي نفس الوقت فرحانه ان هشوفهم بكرا هما كمان وحشوني اوي الصراحه
.. فضلت افكر كتير ونمت محستش بأي حاجه 
"تاني يوم" بقلمي فاطمة محسن♥. 
صحيت وطلعت برا اشوف زوزو 
-صباح الخير ي زوزو 
-صباح النور ياقلبي، مردتش اصحيكي قولت تنامي براحتك عشان تفضلي قاعده معانا 
ابتسمت ليها 
-إن شاءلله كلنا هنقعد مع بعض 
-إن شاءلله، يلا نفطر مع بعض 
-يلا وقعدنا اكلنا 
وعدي الوقت والعيلة كلها بدأت تتجمع وبعد فتره الباب خبط 
قومت عشان افتح كان اخواتي وبابا وماما 
ابتسمتلهم وجيت اسلم عليهم دخلوا جوا ومحدش كلمني 
-زوزو جت من ورايا، متزعليش دلوقتي الأمور تتصلح ويعرفوا انك معملتيش حاجه هما كمان اكيد بيحبوكي امسحي دموعك يلا واضحكي كدا مش عايزه اشوف دموع ميوش تاني 
-ضحكت وقولتلها حاضر 
ودخلنا قعدنا وانا محرجه جدا من نظراتهم ليا 
-زوزو يلا الصغيرين يقعدوا جوا كلكم والعبوا براحتكم 
وبعد م دخلنا 
-عادل: ازيك ي امي عامله اي 
-زوزو: الحمدلله كويسه بس زعلانه منك
-ليه كدا بس 
-انت مزعل مي ليه مش دي حبيبتك وكنت بتقول دي بنتي البكريه مقدرش ازعلها
-رحمة بس هي غلطت كتير اوي 
-محمود بس انتوا غلطانين حد فيكم سمعها الأول
(اخو عادل الأكبر وعنده 45سنه وعنده ولدين الأكبر احمد 18سنه والأصغير منه يوسف12 مامتهم ولاء40)
-عادل: لا اكيد نور وعمر مش بيكذبوا عليا 
-زوزو: وليه مي متموني هي كمان مش بتكدب؟ 
-رحمه: لان هي بقالها فتره بتزعل اخواتها ومش بتعمل اي حاجه 
-زوزو:... 
كنت قاعده لوحدي كالعادة مرديوش يقعدوني معاهم ودخل احمد وقعد جمبي
-عاملة اي؟ 
-الحمدلله، انت اخبارك اي
-الحمدلله، قوليلي ي مي انتي ليه بقا بتكدبي عليهم وبتضايقي اخواتك انا كدا مش هتكلم معاكي تاني
زعلت اوي ان هو كمان بيقول عليا كدا انا بحب اتكلم مع احمد علي طول ومكنتش احب ان هو يجي يقولي كدا
-ل لا انا مش بكدب علي حد ولا عملت حاجه 
-انتي كدا هتكدبي عليا انا وهتحوري انا همشي ومش هقعد معاكي تاني
-مي:.... 
يبتع🤍. 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

-ي احمد استني والله انا فعلا معملتش حاجه
-ازاي وانا سمعت من عمي انك بتضايقي اخواتك ومش بتعملي اي حاجه في البيت
-انت والله مش فاهم حاجه انا اللي زعلانه منهم محدش بيحب يتكلم معايا ولا يقعدوا معايا
-فهميني اكتر
-ي احمد بص هفهمك بس مش انت بتقول انك اخويا الكبير وهتسمعني دايما؟ 
-اكيد
-طيب. انا نور وعمر مش بيحبوني خالص انا مش عارفه حصل اي يخليهم يبعدوا عن وهما اول م بعدوا انا لقيت ماما جت بتزعقلي وكله اتغير معايا انا بخاف عليهم اوي حتي لما ماما بتيجي تزعقلهم بقول انا اللي عملت كذا لكن هما محدش فيهم بيدافع عني انا صعبان عليا ان محدش بيسمعني منهم
-طيب اهدي وتيتا إن شاءلله هتحل الموضوع
-إن شاءلله 
عند تيتا "زوزو"  بقلمي فاطمة محسن♥. 
-انت عمرك شوفتني ي عادل بفرق بينك وبين اخواتك؟ 
-لا ي امي بس هي فعلا مبقتش تسمع الكلام وبتعمل مشاكل كتيره جدا 
-تقوم تكسرها بدل م تعلمها'عموماا انا هنادي عليها وتصالحوها وتروح معاكم ومحدش يزعلها تاني
-رحمة بضيق: بس ي ماما هي لسه متعلمتش
-زوزو بسوت عالي: وانتي متسمعيهاش ليه وتقولي ليها الصح والغلط 
-رحمة: عشان حاولت كتير وهي بتضاعف المشاكل
-زوزو: عموما هتيجي دلوقتي وتصالحوها وهناك تسمعوا منها كل حاجه 
-عادل: تمام
-زوزو: ي مي تعالي ي حبيبتي
-نعم ي زوزو ". 
-بصي ي حبيبتي انتي دلوقتي ماما وبابا هيصالحوكي ومحدش هيزعلك تاني 
-وانا مسمحاهم مقدرش ازعل منهم'انا اسفه ي ماما واسفه ي بابا
-عادل بحب مزيف: تعالي ي عيوني 
-روحت وحضنته 
-عادل: حقك عليا مش هزعلك تاني
-انا مش زعلانه ي حبيبي 
فرحت اوي ان هما هيتكلموا معايا تاني حقيقي كنت مفتقداهم اوي 
-رحمة: مش يلا بقا علشان نروح
-مي: حاضر هجهز الشنطة واجي علي طول
جوا عند نور وعمر 
-يوسف: انتوا هتصالحوها عادي كدا؟ 
نور: اكيد لا يعني انا اصلا مش بحبها هي وحشه 
-عمر: ايوا وانا كمان انا مش عارف بابا وماما صالحوها ازاي اصلا
يوسف: تعالو اقولكوا علي خطه حلوه
نور وعمر: قول
عند مي في غرفتها بعد م خلصت 
-احمد: ممكن ادخل 
-مي: ادخل
-احمد: مش انا قولتلك زوزو هتحل المشكلة
-مي: انا فرحانه اوي مش قادرة اوصفلك فرحانه ازاي انا مش زعلانه منهم خلاص مسمحاهم
-احمد بأبتسامة: يارب دايما ي ميوش
-مي بفرحة: يارب'تعالي نطلع برا عشان منتأخرش عليهم
-احمد: يلا 
وخرجوا برا 
-مي: يلا ي جماعة انا جاهزه
-عادل: يلا، ي نور ي عمر يلا عشان نمشي ي حبايبي
نور وعمر وفي صوت واحد: يلا احنا جايين
-زوزو قامت وحضنت مي:هستناكي تيجي تقعدي معايا يحبيبتي انا  موجودة في اي وقت 
-مي: حاضر ي زوزو ي قمر هجيلك علي طول نقعد مع بعض
-ماشي ي يقلبي، لو حد زعلك منهم رني عليا وشوفي انا هعمل فيهم اي
-مي: حاضر يعيوني😂♥
سلام ي عمو محمود 
-محمود: سلام ي قلب عمو
نزلنا تحت وركبنا العربية 
مي: ازيك ي نور'انتي وحشتيني اوي انتي وعمر
-نور: امم وانتي كمان
-مي: حبيبتي
ومحدش اتكلم تاني خالص 
لحد موصلنا البيت وطلعنا فوق بعد م دخلنا 
-مي: انا بجد مبسوطة اوي ان رجعت هنا تاني
-عادل بغضب: ومش هتخرجي من هنا تاني تعالي بقا عشان انا جبت اخري منك
وضربني علي وشي جامد بقلمي فاطمة محسن♥. 
انا واقفة مصدومة 
- ا انا عملت اي؟! 
رحمة:.... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد ما روحنا وبابا ضربني
-رحمة: انا هتقعدي هنا في البيت ومش هتخرجي منه تاني
-مي بعياط: طب انا عملت اي انا مش فاهمه
-عادل: ازاي تروحي وتحكي كل حاجه انتي فاكره ان احنا كدا هنصالحك تبقي غلطانه
-مي: طب انا عايزه اعرف انا عملت اي عشان تعاملوني كدا انا لحد دلوقتي معرفش في اي
-رحمة: هو كدا انتي عشان مبتسمعيش الكلام وعشان غلطاتك اللي كترت مع اخواتك انتي بقيتي تكدبي كتير ودا عقابك ان محدش هيتكلم معاكي تاني ابدا
-مي: يا ماما طب اسمعيني انا والله 
-رحمة بمقاطعة: مش عابزه اسمع ادخلي اوضتك ومن بكرا الصبح تقومي تشوفي وراكي اي في الشقه 
-مي: حاضر
ودخلت اوضتي وفضلت اعيط كتير انا مبقتش مستحملة معاملتهم ليا خالص انا مش عايزه امشي من عند زوزو عايزه افضل عندها علي طول
"تاني يوم"
انتي ي زفته، ةدلقت عليا مايه
-مي بخضه: اي في اي
-رحمة: خلصي قومي روقي انتي لسه هتناكي قوميي وقالت اخر كلمة بزعيق
-مي: حاضر حاضر قايمة اهو
وخرجت برا وفضلت اروق وكلعادة اخواتي زعلوني كتير اوي وكل مره العقاب بيزيد عليا لحد م وصلت للصالة وبروق كانو هما بيفطرو
-مي: ماما ممكن افطر معاكم
-رحمة: جعانه صح؟ 
-مي: اه
-رحمة: مفيش اكل خلصي ترويق يلا ودلوقتي 
فضلت تخليني اروق كتير اوي وكل شويه يبهدلوا الشقه لحد م بابا جه  بقلمي فاطمة محسن ♥️.
-رحمة بعصبية: شايف بنتك بتتمرقع من الصبح والشقه وحشه ازاي
-عادل: انتي بتحبي تتضربي بجد يعني اجي اضربك تاني مكفكيش اللي عملته معاكي امبارح
-مي بخوف وعياط: والله ي بابا انا روقت كتير هما بيبهدلوا الشقه وانا بروق تاني
-رحمة: شوفت كمان بتقول علينا بنبهدل الشقه ازاي والله انتي متربتيش فعلاً 
-عادل بعصبية: ادخلي جوا حالا وعارفه لو لقيتك خارجه وبتاكلي انتي حره
-مي بعياط: حاضر 
ودخلت اوضتي وفعلا مخرجتش منها وكنت سمعاهم وهما مبسوطين مع بعض للدرجة دي قلبهم قسي عليا انا معملتش حاجه لكل دا خالص
وعدي الوقت وكنت جعانة اوي وخرجت بليل من الأوضة عشان اكل ودخلت وللأسف ملقتش اكل كله اترمي رطعت لأوضتي تاني ونمت جعانه اوي
تاني يوم صحيت علي صوت ماما وهي بتتكلم مع تيتا
فرحت طدا وكنت خارجه عشان اكلمها بس وقفنس صوت ماما وهي بتمثل ل تيتا وبتعيط 
-رحمة: شوفتي عشان قولتي اعتذرلها اهي مدت ايدها علينا انا واخواتها وخليتنا نروق كتير واسلوبها وحش اوي
-زوزو:ازاي الكلام دا مي مستحيل تعمل كدا هتيها اكلمها
-رحمة: حاضر، امسكي كلمي 
-زوزو: مي ي حبيبتي هو الكلام دا حصل
-مي: واقفه ساكتة خايفه من مامتها اللي بتتهدها بصوت واطي
بقلمي فاطمة محسن ♥️.
-زوزو: مي انتي لو متكلمتيش هفهم انك عملتي كدا فعلا
-مي بخوف: اه ي زوزو انا فعلا عملت كدا
-زوزو: انتي تيجي وتقعدي معايا وساعتها اشوف اللي حصل دا بجد ولا لا
-مي بفرحة: بجد ي زوزو الله انا جاية حالا
-زوزو بشك: مالك فرحتي كدا ليه انتي حد عملك حاجه! 
-مي: ل لا خالص هما محدش عملي اي حاجه
-زوزو: طيب البسي وتعالي 
-مي: حاضر
-رحمة: يلا روحي انتي بجد محدش بقا بيحب يتكلم معاكي انا معرفش اي كمية التمثيل اللي بتعمليها دي
-مي: حاضر انا همشي بس مش هرجع من عند زوزو خالص عشان كمان اعرف اركز في مستقبلي 
-رحمة بشماتة: مستقبل اي اللي بتتكلمي عليه دا انتي هتنسي نفسك ولا اي انتي ساقطه في في تانيه اعدادي فكرك هتعدي ولا تدخلي حاجه
بقلمي فاطمة محسن ♥️.
-مي بزعل وكسرة: بكره هوريكوا كلكم ان انا هعدي وهبقي حاجه كبيرة عن اذنك 
ودخلت لميت هدومي والمرادي مقررة ان انا همشي ومش راجعة تاني خالص 
وانا خارجه قابلت نور بس متكلمتش وعديت من قدامها مفكرتش حتي تقزلي خليكي معانا بصتلي بقرف ومشيت 
عدي الوقت وروحت عند زوزو اول م وصلت وفتحتلي
حضنتها وفضلت اعيط كتير اوي احساس ان اقرب الناس ليك بعاد عنك شئ وحش جدا مكنتش اتمني اوصل للمرحلة دي ابداا فضلت علي الحال دا شويه وبعد كدا دخلنا جوا وقعدنا   بقلمي فاطمة محسن♥️.
--زوزو: انتي متأكدة ي مي انك عملتي اللي حصل دا
-مي: لا والله انا معملتش حاجه خالص
-زوزو: طب في اي احكيلي براحة
-مي: حاضر،؛ وبدأت احكي ليها كل حاجه 
-زوزو: ي عيوني هما عملوا فيكي كل دا حقك عليا انا مش هسيبك تاني خالص متزعليش مني يقلبي
-مي: مقدرش ازعل منك ي زوزو ربنا يديمك ليا انتي احلي حاجه في حياتي اصلا 
-زوزو: حبيبتي، تعالي يلا نفطر عشان انا مستنياكي من بدري
-مي: يلا بسرعة انتي متتصوريش انا جعانة قد اي بجد
-زوزو: حقك عليا يعمري يلا تعالي 
وقعدنا اكلنا وبعدها بشوية 
-زوزو: انتي مدرستك امتي يحبيبتي 
-مي: الأسبوع اللي جاي إن شاءلله
-زوزو: بإذن الله، اي رأيك نروح انا وانتي ونشتري كل اللي هتحتاجيه بكرا
حضنتها اوي وقولتلها
-انا بحبك اوي بجد
-وانا كمان يلا بينا ننام عشان نصحي بدري وننزل علي طول
-مي بفرحة  وحماس: يلا بينا
وعدي اليوم اللي بعده ونزلت انا و زوزو وجبنا كل حاجه وحقيقي كنت مبسوطة جدا انها معايا ومش هتسبني ابداا 
وعدي الوقت بنفس الروتين وكل يوم انا و زوزو بقينا نحكي كل يوم شويه حاجات ونقرأ مع بعض
وجه اول يوم دراسه 
-زوزو: يلا ي ميوي قومي عشان تلحقي تعملي كل حاجه 
-مي بأبتسامة: صباح الخير ي زوزو 
-صباح النور يعيون زوزو يلا قومي كدا عشان نبدأ نعمل كل حاجه مع بعض
-مي: حاضر وعدي الوقت وكنت خلصت كل حاجه وانا وزوزو جت توصلني للمدرسة 
-زوزو: خلي بالك علي نفسك يقمري وانا اول م المعاد المدرسة يخلص هتلاقيني موجودة 
-حاضر ي زوزو، يلا سلام
-زوزو: سلام يحبيبتي
ودلخت المدرسة وسلمت علي زمايلي الحقيقة محدش قريب مني غير صحبتي ندوش هي اقرب واحدة ليا وبتفهمني دايما من غير م اتكلم
-ندي: ميوش روح قلبي وحشتيني اوي بجد حقيقي كنت مفتقداكي اوي
-مي بفرحة كبيرة: وانتي اكتر ينور عيني انا مش هبعد تاني عنك وهنفضل مع بعض العمر كلة 
-ندي: ربنا يديمك ليا نعمة في حياتي يحبي
مي: ويديمك يعيوني'يلا بينا نشوف هنعمل اي انا متحمسة جداا
-ندي: يلا وانا كمان اوي 
واحنا قاعدين بنتكلم حصل اللي مكنتش اتوقعة 
نور:......... 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-