رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول بقلم كيان كاتبة

رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول بقلم كيان كاتبة


رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة كيان كاتبة رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول

رواية شمس اضائت طريقي بقلم كيان كاتبة

رواية شمس اضائت طريقي كاملة جميع الفصول

:اتجوزها ايه وهي عندها عشر سنين يا ابوي
لاب: طاب يا ولدي علشان خاطري اكتب عليها قبل ما تمشي ولما ترجع طـ.ـلقها.. مينفعش تكـ.ـسر كلمة جدك
عبدالرحمن اتنهد: حاضر يا بوي هات المأذون بسرعه بس علشان ممتاخرش علي السفر
شويه وجه المأذون وفعل بعد مبلغ مالي كبير وخـ.ـوف المأذون من كبير البلد كاتب كتب كتاب عبدالرحمن وشمس 
عبدالرحمن بحترام: عايز حاجه تاني يا جدي
الجد بصله بتركيز وهو بيهز راسه برفض.. ونده بصوته القوي
: شمس يا شمس تعالي سلمي علي جوزك قبل ما يمشي 
طلعت بنت عنده عشر سنين لابسه جلبيه ولافه حاجب 
شمس وهي منزله راسه 
: ترجع بسلامه يا ابن عمي
الجد بحده: جوزك يا شمس جوزك فااااااهمه
شمس: فاهمه يا جدي... 
فاق من الذكره الي عده عليها اكتر من عشر سنين وهو راجع لبلده تاني ابتسم بسخريه ومرlته.يا ترا قاعده زي ما هي طفله... ركن العربيه ونزل منه بقميصه لابيض والكوتش من نفس اللون و البنطلون  جينز وشعره الي مصففه بعنايه ودقنه الخفيفه اول م نزل من العربيه كل بنات البلد الي كانت معديه بصتله بعجاب 
.... 
نسمه بفرحه و دمـ.ـوع
: نورت بيتك واهلك يا ولادي
عبدالرحمن باlس ايدها
: وحشتيني يما.. راح لابوه الي واقف وباlس ايده
: وانت كمان يابوي قوي... 
ابوه طبط علي كتفه
: سلم علي جدك يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن بحترام باlس ايده
: اخبارك يا جدي واخبار صحيتك
الجد: الحمدلله بخير...
نسمه: اطلع ارتاح يا ولدي مراتك مستنياك فوق
الجد: هستناك يا عبدالرحمن متتاخرش
عبدالرحمن اتنهد وطلع وهو بيبص لامه بستغراب لانه عماله تزغرط
عبدالرحمن دخل الشقه بهدوء حط الشنطه علي جنب ولسه هيدخل يا خد دش اتفاجأ باللي قاعده علي السرير واللي لابساه... يتبع
عبدالرحمن اتصدم لما شافها بشكل دا... مكنش متوقع انها كبرت وبقيت ب الأنو*ثه دي حاول يسيطر علي نفسه وقعد علي اول مقعد قابله ورجع راسه لورا بضيق.. شويه وحس بحاجه تحت رجليه فتح بخضه وكانت هي بتقلعه الكوتش
عبدالرحمن بسرعه: شمس بتعملي اي
شمس: بقلعك الجزمه اكيد جاي تعبان 
عبدالرحمن غمض عنيه ومسكها من كتفها تقعد جنبه
: حتا لو جاي تعبان يعنى انا مش هعرف اقلع الكوتش لنفسي 
شمس بتوتر: دا واجب اي ست اتجها جوزها 
عبدالرحمن: لا مش واجبك والحاجات الي اتعلمتيها بلاش تتعملي معايا بيها... 
شمس هزت راسها بهدوء 
عبدالرحمن بصلها ولي هي لابسه وهنا فهم قصد جده ليه قله مستنيك... 
عبدالرحمن: شمس مش دلوقتي انا جاي تعبان 
شمس بلهفه: بجد يا ولد عمي 
هنا عبدالرحمن فهم ان كله دا مجرد اوامر من جده مش بأرادتها 
بهدوء: بجد يا شمس
شمس اتوترت بعد ما قالت كلامها وخافت ليقول لجدها
: ا.. انا.. مش قصدي امنعك عن حاجه يا ولد عمي دا حقك
عبدالرحمن ابتسم بسخريه 
: لا يا شمس مش بتمنعيني عن حاجه 
شمس رفعت عنيها ليه ودي كان اول مره ترفع راسها من لما دخل الشقه 
: احضرلك الحمام
عبدالرحمن تاه في جمال عنيها ورموشها الطويله شف*يفها خدودها كل حاجه فيها اتغيرات 
شمس بتوتر: ولد عمي 
عبدالرحمن غمض عنيه
: حضري
........ 
عبدالرحمن نازل السلم وشمس نازله وراه 
الجد: فين يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن بضيق: معلش يا جدي وقت تاني انا جاي من سفر وتعبان
الجد ضرب العكاز في الارض بوقو
: قدامك يومين فاهم
عبدالرحمن: ماشي يا جدي 
.... 
الرجل قعدين علي السفره ياكلو وشمس واقفه جنب عبد الرحمن 
عبدالرحمن: اقعدي يا شمس كلي هتفضلي واقفه كدا كتير 
الجد: شكله عيشت برا نستك ان عندنا الحريم تفضل واقفه تخدم علي جوزها لحد ما يخلص وكل وبعدين تاكل 
عبدالرحمن قام بضيق ومسك ايد شمس 
: فتحيه... هتيلي صنيه الاكل علي فوق...وطلع.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عبدالرحمن بضيق: بقولك يا حسام انا مش طايق نفسي دلوقتي اقفل ونكلم بعدين... عبدالرحمن قاعد بيتكلم في التلفون بضيق و شمس قاعده في الكنبه ومنزله راسه بخو"ف.. الباب خبط
عبدالرحمن بضيق: مين
فتحيه: انا يا بيه الوكل
عبدالرحمن فتح بضيق وخد منها الصنيه.. دخل وقفل الباب.. وحط الصنيه قدام شمس...
 عبدالرحمن: اي مالك كلي 
شمس بتوتر: ه.. هو انت... مضايق مني.. ا.. انا والله.. م. مـ..ـكنتش اعرف انك هتضايق مني لما اقف جنبك وانت بتاكل... بس جدي كان هيتخانق معايا 
عبدالرحمن اتنهد وقعد جنبها وزاح شعرها علي جنب
: لا مش زعلان منك يا شمس... كلي يلا
شمس بدئت تاكل بتوتر من عبدالرحمن الي بيحرك ايده علي خدها وبيبصلها بتركيز
عبدالرحمن فضل يتأمل فيها وفي جمالها 
: مكنتش اعرف انك بقيتي بالحلاوه دي يا شمس.. شمس اتوترت و هو قرب منها وايده لسه علي خدها  ميل ب*سها.... وشمس شرقت و فضلت تكح 
عبدالرحمن ضحك: كل دا من بو*سه دا جدي مستنينا نعمل اكتر من كدا تحت
شمس اتوترت  و معرفتش ترد لحد ما سمعت صوت عربيه جاي من تحت 
: الظاهر ان ايهاب جه... 
عبدالرحمن ابتسم  وهو قايم 
: هنزل اسام عليه خليكي هنا ما تنزليش
شمس هزت راسها بهدوء و عبدالرحمن نزل
... 
تحت
كان قاعد علي المقعد الي في الحوش مرجع راسه لورا من تعب المشوار ومغمض عنيه... دقنه خفيفه والجلبيه الصعيدي وملامحه الرجوليه.. ايهاب اخو عبدالرحمن الكبير... 
فتح عنيه لما حس بحد بيبوس ايده 
عبدالرحمن: وحشتني قوي يا ايهاب 
إيهاب: وانا لو وحشتك تقعد في الغربه 15سنه 
عبدالرحمن اتنهد: ما انت عارف يا ايهاب 
ايهاب طبط علي كتفه وابتسم
: عارف.... هااا قلي بقا اي رايك في شمس لما كبرت 
عبدالرحمن ابتسم وحول يداري
: احم... عادي يعنى 
ايهاب: عليا برضو 
عبدالرحمن: الصراحه مكنتش اعرف انها هتحلو كدا
: سلام عليكم 
دا كان صوت بنت ناعم .. دخلت وهي منزله وشها باحترام ايهاب بصلها
: وعليكم السلام 
حور بتوتر: شمس فين 
عبدالرحمن بستغراب: فوق 
حور: بعد اذنكم هطلعلها 
ايهاب هز راسه وهو بيبص عليها وهي طالعه
عبدالرحمن بص لايهاب
: مين دي
إيهاب: حور بنت عمك عبده البواب 
عبدالرحمن بنبهار: يا بوي اي القمر دا 
إيهاب لازه بغضب وقع علي لارض 
عبدالرحمن: اي ياعم هي تخصك في حاجه 
إيهاب وهو قايم
: تخصني ولا متخصنيش الحرمه لما تدخل عينك متترفعش عليها ولا بلاد برا نستك اصولك.... 
فوق
حور بدمع: بقولك جه كلم ابوي..و ابوي وافق.. وناوي يكلم ايهاب النهارده.. انا خايفه اوي
شمس: يا حبيبتي طاب هو ايهاب وحش
حور مسحت دموعها
: انا بخاف منه.. د.. دا علطول شايل سلاح.. ل.. لو خت منه كف.. امو*ت فيه علطول... انتي مشفتيش جسمه وهو بيقطع سجر في الجنينه... انا بنسبه ليه عصفوره 
شمس: هو إيهاب كدا كل الي يشوفه بيخاف منه بس لو عشتي معاه يمكن تعامله تتغير
حور بعياط: لا ياشمس متحوليش تهوني عليا 
شمس اتنهدت وهي بتخدها في حضنها لان عارفه ان كلامها صح
..... 
إيهاب كان قاعد في مكتبه حتط رجله علي المكتب و راجع لورا وهو بيدخن بهدوء.. 
: عتفكر في ايه يا ولد ولادي
ايهاب قام وباس اي جده لما سمع صوته
: كيفك يا جدي
: بخير يا ولادي.. خلصت المشوار الي بعتك ليه
ايهاب: ايوه يا جدي كله تمام 
الجد: طاب تعاله نقعد علشان عايزك في موضوع كدا 
ايهاب: اتفضل يا جدي 
الجد: حور بنت عمك عبده 
ايهاب بستغراب: مالها؟!! 
الجد: دخلـــ*ـــتك عليها بكره.... يتبع
الجد: وانت مش هتصغرني قدام الناس بعد ما اديتهم كلمه 
إيهاب بحترام: الي تشوفه يا جدي
الجد طبط علي كتفه: روح نام علشان تبقا فايق بكره 
إيهاب هز راسه بهدوء والجد طلع
ايهاب نزل يتمشا في الجنينه لما حس انه مخنوق... 
:بتعملي اي... دا كان صوت ايهاب لحور لما شافها داخله من البوابه 
حور بخوف وهي بترجع لورا
: ا.. انا.. كنت بودي الشاي لابوي 
ايهاب بصلها من راسها لرجليها بتركيز وداس علي ايده بغضب لما شاف انها طالعة ببجامه وفوقها خمار 
ايهاب: وانتي متعودة تطلعي بشكلك دا بليل كتير
حور: لا والله دي اول مره بس علشان امي قالتلي الحق قبل ما اشاي يبرد
ايهاب بضيق: اتزفتي علي جوه و مشفكيش طالعه برا كدا تاني... مفهوم
حور بخوف من صوته
: م.. مفهوم
....
نسمه: وهيقرب منك ازي وانتي ضاربه البوز ده
ام عبدالرحمن كانت ماسكه شمس من دراعها وبتزعق فيها
: احمدي ربنا جدك كان ناوي يجيلك هو بس فضلت اتحايل عليه وقوله هكلمها انا يحج
شمس بدموع: والله عملت كل الي قلتيلي عليه.. ب.. بس هو الي عايز كدا
: ما انتي اكيد ببوزك دا هتخليه يطفش.. مفيش راجل معيضعفش قدام مراته وانا ولدي شاف البنات الالون وشكال في بلاد برا تقومي تلبسي حاجه من الي في الدولاب وتحطيلك شويه الوان من الي بيحطوها دا... فاهمه 
شمس: فاهمه يا مرات عمي 
... عبدالرحمن كان لسه داخل من باب الشقه قابل امه 
عبدالرحمن بستغراب: في حاجه يما
: لا يا قلب امك خش ارتاح مراتك مستنياك جوه... وطلعت
عبدالرحمن دخل وهو بيقلع هدومه غمض عنيه بضيق لما شاف شمس وتمتم
: مش هتعديها علي خير... شمس قربت منه وساعدته يقلع هدومه 
عبدالرحمن قعد علي الكرسي وشاور لـ شمس
: تعالي يا شمس
شمس قربت وقفت قدام
عبدالرحمن بيقلع الكوتش
: امي كانت بتعمل اي هنا
شمس بتوتر: م.. مبتعملش حاجه 
عبدالرحمن بضيق: شمس مش علشان اتعملت معاكي كويس.. يبقا خلاص انا مكرهش في حياتي قد الكدب 
شمس: ه.. هي.. يعنى... كملت بدموع... جدي الي بعتها 
عبدالرحمن نفخ بضيق: مش هيسكت غير لما يعمل الي في دماغه
شمس قعدت تحت عبدالرحمن بدموع
: طاب ما تعمله خلينا نخلص.. انا مش حمل ضر*ب تاني والله 
عبدالرحمن مسكها من كتفها وقعدها جنبو
: وانتي هتبقي راضيه لما يبقا غصب عنك 
شمس نزلت راسها لتحت.. عبدالرحمن رافع راسها بصباعه
: بصيلي وانا بكلمك يا شمس 
شمس هزت راسها بـ لا وكملت
: ب.. بس علي لاقل هنخلص من زن جدي 
عبدالرحمن غمض عنيه بضيق
: انتي عايزه كدا يا شمس... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عبدالرحمن بعد بضيق وهو بياخد التيشرت من علي الارض وتكلم  وهو نازل 
: انا هتصرف 
عبدالرحمن نزل علي تحت بغضب ودخل اوضة جده الي كان قاعد علي الكرسي المميز بتاعه وماسك السبحه بهدوء 
عبدالرحمن بغضب: انت ملكش الحق تتحكم في حياتنا... مدرستنا و مستقبلنا اسمنا شغلنا كل حاجه انت الي بتختارها.. بس متوصلش انك تتحكم في علاقتي بمراتي... انا استحملت بما فيه الكفايه 
الجد وقف بهدوء
: خلصت 
عبدالرحمن بصله بغضب وجده رفع ايده الي كانت هتنزل علي وش عبدالرحمن بس منعه ايهاب الي كان معدي وسمع كل حاجه 
: علشان خاطري يا جدي  
الجد بص لعبدالرحمن
: قول لخوك ان هنا الدنيا مش سايبه وان الي اقول عليه لازم يمشي وبت عمه كفايه الي قعت قباله خليه تشفله حتت عيال
ايهاب: حاضر يا جدي
...... 
: مش غلط الي انت عملته دا 
قالها ايهاب بهدوء صمت  عبدالرحمن الي كان قعد جنبه علي المقعد 
عبدالرحمن: وهو مش غلط الي بيعمله دا لامتا هيفضل يتحكم في حياتنا 
ايهاب اتنهد: دا جدك يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن: وانا محترم دا والله بس انا تعبت من تصرفاته... اتنهد وكمل
انا كنت جاي وناوي هطلق شمس واخلص الموضوع بس.. بس 
ايهاب بصله: احلوت صح 
عبدالرحمن: قوي للاسف 
ايهاب ضربه في كتفه بضحك
: للاسف ايه يا ولد العبيطه.. قوم شوف الي مطيريه عقلك دي 
عبدالرحمن: مش قادر يا ايهاب مش قادر حاسس برفضها وخوفها وضغط الكل عليها 
ايهاب اتنهد: وهي استحملت كتير الصراحه
عبدالرحمن هنا افتكر كلام شمس *انا مش حمل ضر*ب تاني*
: وهو حد كان بيقرب من شمس وانا مش هنا
ايهاب: انت عارف جدك
عبدالرحمن قور ايده بغضب
..... 
عبدالرحمن طلع بتعب اول ما فتح الباب جريت عليه شمس
شمس بدموع: اتخنقت مع جدي صح كله بسببي.. دلوقتي يضربني
عبدالرحمن بصلها بطرف عينه
: كنتي بتتصنطي علينا 
شمس: لا والله انا سمعتكم من هنا صوتكم كان عالي 
عبدالرحمن قعد علي المقعد وشاور لشمس
: شمس تعالي.. شمس قربت منه وقعدت جنبه 
وعبدالرحمن مسك وشها بين اديه
: شمس مينفعش تفضلي خايفه من جدي كدا طول ما انتي علي زمتي مفيش حد يقدر يقرب منك مفهوم
شمس هزت راسها 
وعبدالرحمن باسها بحنيه
: يلا ننام
..... 
تاني يوم 
شمس فتحت عنيها بنوم لقيت نفسها في حضن عبدالرحمن الي كان بيبص قدامه بشرود
شمس بنوم: صباح الخير 
عبدالرحمن بصلها وميل يبو*سها 
: صباح النور احسن دلوقتي 
شمس استخبت في حضنه بكسوف
: ايوه 
عبدالرحمن: طاب يلا قومي علشان في تجهزات كتيره تحت وامي بعتت الخدامه كذا مره وانا قلتلها انك نايمه
شمس بعدت عن حضنه 
: هقوم احضرلك الحمام ولبسك الي هتحضر بيه 
عبدالرحمن وشمس نزلو والبيت كان كله ظيطه وزحمه بسبب فرح ايهاب من حور الي اصر جمال الخولي انه يتم النهارده وايهاب الي طول الوقت مشغول بالمعازيم ووجباته تقريباً نسي انه هو العريس 
جمال حط ايده علي كتف ايهاب 
: روح البس علشان تجيب عروستك 
ايهاب بحترام: حاضر يا جدي
بعد شويه ايهاب كان داخل وفي ايده حور الي كان بين علي وشها التوتر والخوف 
نسمه فضلت تزغرط اول ما ايهاب دخل ايهاب قرب منها وباس ايدها
نسمه: مبروك يا حبيبي ربنا يجعلها وش الخير عليك ايهاب اخد حور وطلع علي فوق..... 
ايهاب واقف ساند علي باب الاوضه و مكتف اديه بكل شموخ وبيبص لـ حور الي كانت قاعده علي السرير بالفستان وبتعيط 
حور بدموع: ط.. طب ممكن نأجل الموضوع كام يوم ونبي
ايهاب: مينفعش  مستنيينا تحت ولازم نخلص علشان طولنا قوي.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايهاب اتنهد وقرب منها يفكلها الطرحه.. حور انكمشت علي نفسها بخوف لما قرب 
ايهاب بضيق: اهدي... ايهاب شال الطرحه وبص علي سستة الفستان ووووو.... بعد شويه ايهاب بعد ولبس هدومه.. حور شدت اللحاف عليها وهي بتعيط في صمت 
ايهاب بضيق: كفايه دلع هي او*ل مره كدا بتبقا صعبه وبعد*ين تتعو*دي 
حور عدلت وشها النحيه التانيه وهي بتحاول تكتم شهقاتها.. ايهاب خلص لبس ونازل
: هبعتلك امي... ايهاب نزل وضرب النا*ر و الزغريط اشتغل إيهاب قعد شويه تحت 
قعد جنبه عبدالرحمن 
: عملتها برضو 
ايهاب رجع راسه لورا 
: انا مش ناقص زن من جدي يا عبدالرحمن... 
سميه: قومي يا حبيبي اطلع شوف عروستك... ايهاب بص لعبدالرحمن وطلع... كانت حور عامله نفسها نايمه  ومتغطيه كلها ايهاب ابتسم بسخريه لانه عارف انها صاحيه قرب اخد مخده ونام علي الكنبه 
..... 
تحت بعد ما الكل مشي والدوشه خلصت 
الجد: شمس هتيلي الوكل علي اوضتي 
شمس كانت واقفه في المطبخ بتغسل المواعين بتاعت الفرح اول ما سمعت كلام جدها اتوترت...شمس جهزت الاكل علي صنيه ودته لجدها 
شمس: الوكل يا جدي
جمال شورلها: حطيه هنا 
شمس حتط الاكل وقفت تستنا جدها لما يخلص علشان تشيله 
الجد وهو بياكل
: عارفه يا شمس يوم جوازك من عبدالرحمن كان عندك سعتها 8سنين دلوقتي بقا عندك 23سنه سواء اتجوزتي عبدالرحمن في الـ 23 ولا الـ 8 مش هتفرق انتي كدا كدا لعبدالرحمن 
(عبدالرحمن كتب علي شمس تاني بعد ما رجع هنعرف دا في الاحداث) 
 جوزك ونصيبك ومن وانتي في اللفه... احنا معندناش بنات تطلع برا العيلة برضو.... وبما انك لعبدالرحمن وخلاص خلص الامر ليه نستنا اكتر من كدا... عايزة نفرح بيكم ونشوف عيالكم... صـح يا شـمـس.... نطق الكلمه الاخيرة بحده هنا شمس فهمت ان دا تهديد صريح من جدها
شمس: صح يا جدي
الجد: و ايوه حاجه تاني لبس عبدالرحمن مش عجبني هو علشان سافر بلاد برا مستعر من الجلبيه الموضوع دا عليكي برضو 
شمس بطوع: حاضر يا جدي
الجد: يلا شيلي الاكل وهتيلي الشاي
.......
شمس خلصت كل الشغل ولسه هتطلع كان عبدالرحمن نازل وهو بيظبط في نفسه 
شمس: رايح فين
عبدالرحمن باسها علي جبينها قدام امه وجده وهي كانت هتموت من الكسوف
: خارج مع اصحابي هتاخر نامي 
شمس: هفضل صاحيه لحد متيجي
عبدالرحمن بحده: لا يا شمس قلت نامي 
شمس بصت لجدها الي هز راسه بهدوء وهي طلعت تنام 
.... تاني يوم..... 
ايهاب حس باحاجه طريه بين اديه.... ايهاب فتح ويا ريته ما فتح كانت حور نايمه في حضنه علي الكنبه الي شيلاهم بالعافيه ببجمتها الرقيقة وعيونها الزيتوني الواسعه خدودها الحمره 
حور كانت بتبصله وهي من كتر التوتر هتعيط
: سميه هانم برا في الصاله وبتزغرط انا كنت عماله اصحي فيك ب.. بس انت مصحتش وانا خفت تدخل وتلاقيني نايمه علي السرير لوحدي
ايهاب بصلها بهدوء قام وهو بيمسكها من وسطها كويس علشان لما يقوم متقعش وحور اتشعلقت في رقبته
هنا دخلت نسمه بشيح وشافت المنظر.... ايهاب قاعد بالبنطلون بس  و حور في حضنه... زغرطت 
وحور استخبت  في رقبة ايهاب
نسمه: صباحيه مباركه يا عريس
ايهاب مسح وشه من اثار النوم ولسه حور علي رجله
: لله يبارك فيكي يا امي 
نسمه: جبتلك الفطار يا حبيبي...كملت وهي بتحط الصنيه قدامه....  و اهل حور جاين بعد شويه خليها تجهز
ايهاب: حاضر يا امي 
نسمه مشيت وحور بعدت عن وش ايهاب وفي كام خصله من شعرها شبكت في دقن ايهاب ودا اداها منظر حلو خالص ايهاب بصلها بر"غبه وهو بيبلع ريقه وتفاحة ادم بتتحرك في رقبته 
ايهاب قرب منها وووو... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايهاب حط حور علي الكنبه وقام بضيق 
: كلي و غيري هدومك علشان اهلك جاين
حور هزت راسها وقامت وتطلع هدوم من الدولاب 
إيهاب بصلها بطرف عنيه وهو واقف علي الكومدينه الي جنب السرير بيصب ميه علشان يشرب ورجع بص للي في ايده تاني
إيهاب بضيق: مكلتيش ليه 
حور : مش جعانه
ايهاب داس علي الكوبايه الي في ايده بضيق هو اكتر حاجه بيكر*ها كلامه ميتسمعش
: قلت كلي الاول وبعدين غيري... وبعد كدا كلامي يتسمع من اول مرا فااااهمه... 
حور سابة الهدوم
: فــ... ـاهمه... حور قعدت تاكل بتوتر و ذاد اكتر لما ايهاب سحب كرسي وقعد قصادها ياكل هو كمان.... حور كلت شويه صغيرين ولسه هتقوم ايهاب من غير ميرفع عيونه
: في كوبايه لبن متشربتش ليه 
حور: م... مـ..ـبحبوش... بيقلبلي بطني 
ايهاب شاور علي الكوبايه من غير ميرفع نظره من علي لاكل وبكل هدوء
: اشربي.. حور شربته وهي حطه ايدها علي بطنها بوجع... شربتها وجريت علي الحمام
.... 
نوسه: وانت لامتا هتفضل مخبي علي ابوك موضوع جوازنا بقالي 25سنه اقول معلش بكره يبطل خوف من ابوه ويقول.... 
عباس وهو قايم..(ابن جمال الخولي..ابو ايهاب)
: يوووووها يا نوسه ما اهو اديكي عايشه وبعملك كل الي انتي عايزه لزمته اي اقول لبوي
 نوسه: وانت عايز عيال نسمه يكوشو علي كل حاجه وانا ابني يضيع وسطهم  
عباس قام بغضب: انا ماشي وسيبهالك يا نوسه... عباس طلع من الاوضه شاف ابنه الي قاعد علي الانتريه ولابتوب علي رجلية وسجاره في ايده 
عباس قعد جنبه وتكلم بحنيه
: ادهم يا ابني انت عارف ان كل الي قالته امك مش هيحصل انت متسجل باسمي ولو حصلي حاجه تقدر تروح تتطالب بحقك زيك زي اخواتك سمعني يا ادهم 
ادهم ببرود: خد الباب في ايدك وانت طالع 
عباس اتنهد ومشي... شويه وطلعت بنت من الاوضه بتظبط الخمار بتاعها.. وتكلمت بصوتها الناعم
: خالتي انا نازله
ادهم زي ما هو علي وضعه وبكل برود
: تعملي اي 
آيه بتوتر: ه... هشتري حاجه 
ادهم من غير ما يرفع نظره من علي اللاب
: عندك في الاوضه جوه الدولاب 
آيه وشها احمر من الكسوف هزت راسها ودخلت.....
.*ايه بنت اخت نوسه ا وجات تعيش معا خالتها بعد موت امها و ابوها سابها عندها 20سنه في كلية طب هاديه وخجوله جدا ادهم هو الي مربيها* 
.....
ايهاب نزل قعد مع جده في المندرة رجع راسه لورها وغمض عنيه...... ℳ𝒶𝓃𝒶𝓇 𝒽𝓂𝒶𝓂
الجد بهدوء:  مقعدش مع مرتك يعنى 
ايهاب: اهلها عندها فوق 
الجد هز راسها بهدوء وكمل
: ابوك طول اوي في مشوار القاهره دا بقاله تلات تيام هناك
ايهاب: اكيد في عطل في حاجه هو جاي النهارده   
الجد: البيه التاني الي مش لاقي حد يلمه ولسه مجاش من برا لحد دلوقتي.. شفلك حل معاه
ايهاب: حاضر يا جدي هتكلم معاه 
..... 
عبدالرحمن دخل وبين علي وشه التعب
: اما اما اعمليلي قهوه 
نسمه و شمس كانو وقفين في المطبخ 
نسمه: روحي شوفي جوزك يا حبيبتي وعمليه لبن علشان  صحته بدل القرف الي بيشربه وانا هعمل الشاي لاهل حور
شمس هزت راسها وعملت البن وطلعت بيه لعبدالرحمن 
شمس دخلت وحتط البن جنب السرير الي عبدالرحمن نايم عليه وحتط ايده علي وشه بتعب 
شمس راحت علي اخر السرير وقلعته الكوتش الي نايم بيه 
شمس خلصت وقعدت جنبه علي السرير وبدات تقلعه القميص 
عبدالرحمن زي ما هو
: صاحي علي فكره 
شمس شهقت ورجعت لورا
: ا.. انا فكرتك نمت.. و مش هترتاح لو نمت كدا 
عبدالرحمن قام قعد قصادها ومسك وشها بين اديه
: شمس انا جوزك حتا لو مش علشان انام مرتاح انا كلي ملكك فاهمه 
شمس هزت راسها عبدالرحمن قرب منها وكل تركيزه علي شفيف*ها
وهمس:حلوين اوي يا شمس.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

شمس بهمس: عبدالرحمن 
عبدالرحمن: اممم 
شمس: اشرب اللبن الاول علشان هيبرد
عبدالرحمن بعد بضيق
: وقته يعني 
شمس: ايوه ونام شويه انت منمتش من امبارح
عبدالرحمن بعد وقام يخد اللبن
: لا انا متعود اطبق بس هو فنجان قهوه وبرجع زي الفل... وبعدين انتي شيفاني عيل جيبالي لبن
شمس: ومين قال ان اللبن دا لعيال..دا كله فايده وصحه ليك.. اتعلم من ايهاب  
عبدالرحمن قلع التيشرت الي لابسه وهو بيعرض عضلاته قدام شمس 
: قصدك اي اتعلم من ايهاب انتي مش عاجبك الفرمه دي
شمس ضحكت: لا عجباني 
عبدالرحمن بدأ يشرب اللبن و شمس فضلت تتامل فيه بحب 
..... 
آيه فتحت الشنطه بتعتها ملقيتش غير 50جنيه نفخت بضيق
: يووووها ومحتاجه اصور ورق و ملازم... اكيد نايم وهيقعد يقلي لبسك ومش لبسك.... آيه حسمت امرها ودخلت اوضة ادهم الي نايم علي السرير عار*ي الصدر آيه قربت بتوتر وهي بتهز في كتفه
: ادهم... ادهم.. ادهم فتح عنيه بنوم 
آيه بتوتر: عايزه فلوس 
ادهم غمض عنيه تاني 
: افتحي الدرج خدي الي انتي عايزه 
آيه بتفتح وخدت الفلوس ولسه طالعه وقفها صوت ادهم
: عندك كام محاضره النهارده 
آيه: اتنين
ادهم: تخلصي وتجيني علي المعرض(ادهم عنده معرض عربيات).... آيه هزت راسها وطلعت 
...... 
ام حور: خدي بالك من جوزك وحماتك يا حبيبتي 
حور هزت راسها 
امها: طاب يا حبيبتي اسيباك انا دلوقتي 
حور مسكت فيها: لا خليكي يا امي 
امها بحنيه: متخفيش يا حبيبتي.. هوصي ايهاب عليكي... حور بصتله بدموع وامها نزلت.. قابلت ايهاب طالع 
ام حور: خد بالك منها يا ابني 
ايهاب مكنش عارف يرد هو تعامله مع الستات محدود جدا 
هز راسها: حاضر... ايهاب سابها وطلع لقي حور قاعده علي السرير بتعيط
ايهاب تمتم بضيق
: انا كان مالي ومال الصنف دا ما كنت قاعد مرتاح... كمل بصوت عالي لحور
: مالك 
حور مردتش وصوت عياطها زاد 
ايهاب بضيق قفل ضرفة الدولاب الي كان فتحه
 وبحده: متردي هو انا هتحايل عليكي علشان تطلعي الكلام 
حور صوتها اتخنق وهي بتعيط بزياده
: بطني وجعني 
ايهاب بصلها بزهول ان كل دا علشان بطنها.. فاق وقرب منها 
: اي الي واجعك طيب... اكلتي حاجه مش كويسه... نفخ بضيق... حتا فطرنا سو وانا مفيش حاجه اهو..... حور بتعيط بس.. ايهاب قرب وسعدها تنام علي السرير وحط ايده علي بطنها حور انكمشت بس خافت تتكلم منه 
ايهاب: طاب معدتك بتتعبك من اللبن 
حور هزت راسها بدموع
ايهاب قام.. وهو بيجبلها برشام من الدرج
: طبيعي هتتعبك اول مره لو مش متعوده عليه بكره تتعودي.. اشربي المسكن دا 
.. حور قامت بتعب وشربته 
ايهاب وهو نازل
:عندي مشوار وهتاخر هبعتلك امي لو حسيتي بتعب هترن عليا
..... 
ادهم قاعد علي كرسي المكتب بتاعه ومركز في الورق الي قدامه... الباب خبط ادهم من غير ميرفع راسه
: ادخل... رجع بجسمه لورا علي الكرسي لما حس بيها انها هي الي داخله 
ادهم وراسه علي الكرسي ببرود
: تعالي 
آيه قربت وقفت جنبه.. شهقت لما شدها تقعد علي رجله.. آيه حولت تبعد هو اول مره يعمل كدا ولي زاد لما حاول يشلها الخمار
آيه: ا.. ادهم 
ادهم: هشششش... ادهم شال الخمار  ورجعلها شعرها ورا ودنها
.. هنا دخلت بنت باين عليها الخبث.. انتدهشت من المنظر 
:  اي دا ادهم الي كل البنات بتتمنا نظره منه وهو بيكرفهم كلهم مش مصدقه
ادهم قرب من آيه وبا*سها بو*سه رقيقه.. آيه بصتله بندهاش
: اي رايك... مراتي
البنت: بجد!!! زوقك حلو اوي دي اجنبيه
ادهم وهو بيبص لآيه وبيزيح شعرها 
: لا مصريه بس احلي من الاجانب
البنت: طاب اي هنخلص الصفقه ولا.. كملت وهي بتبص لآيه بغل... ولا مشغول مع المدام 
ادهم نزل آيه من علي رجله وقعدها علي الكرسي.. همس قبل ما يبعد وهو مميل عليها
: لفي الخمار وهبعتلك حد بعصير.. تمام 
آيه هزت راسها... ادهم بعد وتجه لبرا
: يلا بينا..
..... 
في بيت الخولي الكل متجمع علي الغدا عبدالرحمن بص لابوه 
: احم بما ان مقدرناش نتكلم لما انا جيت وحضرتك سفرت علطول.. ف انا هتكلم النهارده قدام الكل... سكت شويه وكمل... انا عايز اطلق شمس و زي ما وعتني قبل ما امشي... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الجد: اي الي عتقوله دا
عبدالرحمن:عايز اطلق شمس زي ما ابوي وعدني قبل ما امشي
جمال وقف وخبط العكاز في لارض وهو بيبص لـعباس 
: الكلام دا حوصل 
عباس اصلا كان مخنوق من موضوع نوسه 
: ايوه يا بوي انا وعدت عبدالرحمن  يطلاق شمس لما يرجع.. عايزني اعملك اي يعنى هو كان رافض وانت مصمم.. قالت يمكن لما يرجع يغير راي... بس خلاص يا بوي هو مش عايزها.. ليه تجبرهم يتجوزو وحده هما مش عايزينها.. وسنه ولا اتنين وهيتجوز الي هو عايزها من غير ما يقولك حتا 
الجد: دي اصول العيله ولازم الكل يمشي عليها 
عباس صوته علي مره واحده
: لاما تغصب ابنك يتتجوز بنت عمه الي مش بيشوفها غير ليلة فرحهم و سنه ولا اتنين تلقيه داخل عليك ب واحده جديده  ومعاها عيل فين الاصول 
كف نزل علي وش عباس من ابوه... عباس غمض عنيه 
: انا اسف يا بوي بس لو عبدالرحمن عايز يطلاق شمس انا معاه وهو حر دي حياته... انا مش عايز يحسبن فيا وانا في قبري
جمال مشي علي اوضته علطول وعباس بص لعبدالرحمن 
: هتصل بالماذون.. وراجع نفسك تاني 
عبدالرحمن بصلها ببتسامه 
: انا مش هطلاق شمس
عباس ابتسم بسخريه لما فهم خطة عبدالرحمن 
: عملة الي في دماغك برضو 
عبدالرحمن اتنهد :كان لازم اعمل كدا... كمل وهو بيضحك.. وبعدين يا بوي دا هو يادوب كف صغير
عباس: طاب روح اطلع للي منهاره فوق دي 
عبدالرحمن هز راسه وطلع عباس بص لإيهاب
: وانت كمان ناوي تطلق ولا اي
ايهاب قام: مش يمكن اختيار ربنا احسن من اختياري.. 
عباس: ربنا يصلح حالكم يا ولاد
.... 
شمس قاعده علي السرير وعماله تعيط عبدالرحمن قعد جنبها
: طاب اي مش كفايه عياط بقا 
شمس بتمسح دموعها
: اوعا ملكش صالح بيا مش انت كدا كدا هطلاقني 
عبدالرحمن مسك وشها بين اديه وباس راسها
: لا مفيش طلاق 
شمس مسحت دموعها
:بجد
عبدالرحمن فضل يتامل فيها وفي جمالها..تقريباً زاد وهي بتعيط.. عبدالرحمن  قرب منها وبا*سها بتلذاذ... بعد وهو بياخد نفسه
: هو الواحد قادر علي جمالك العادي هيقدر علي جمالك وانتي كدا
شمس زقته بكسوف وقامت
: سا*فل 
عبدالرحمن حط ايده تحت راسه وهو نايم علي السرير وبيبصلها
: انتي لسه شفتي سفا*له 
.... 
ايهاب قاعد في الاوضه بتاعتهم بيتامل في حور الي لسه نايمه من اثار الدواء وفي ايده كاس... هو بيشرب بس محدش يعرف حاجه عن الموضوع دا 
ايهاب بيبصلها بتركيز هو ممكن يكون ظلمها بجد زي ما بيقول عبدالرحمن.. هو ماظلامهاش .. كل رجالة الصعيد ونسأهم بيتجوزو كدا نادر ما بيكون في قصة حب بين اتنين... ابتسم بسخريه... حب هو مش بيصدق الخرفات دي عاش طول عمره مصلحته ومصلحت البلد اهم حاجه مكنش في وقت للهبل دا حتا لما ناوي يتجوز.. اي واحده علشان يجيب عيال وتخدمه..
ايهاب فاق من سرحانه علي صوت الباب ايهاب ساب الكاس وقام يفتح الباب وكانت فتحيه
: الاكل يا بيه
ايهاب هز راسه واخد منها الصنيه وقفل الباب ودخل حط الصنيه علي السرير وقرب من حور يصحيها ايهاب فضل يحرك ايده علي وشها الناعم ايهاب جمالها خدو وميل با*سها حور قامت مفزوعه
: ه.. ايهاب 
ايهاب بحد بجمود قام  وقعد علي الكنبه الي قصاد السرير تاني ومسك كاسه
: كلي انت متغدتيش 
حور قامت بتوتر تغسل وشها  وايهاب متابع كل حركه منها بتركيز... حور طلعت وقعدت علي السرير تاكل حور خلصت ودخلت تغسل ايدها 
اول ما طلعت ايهاب شورلها حور قربت وايهاب شدها تقعد علي رجله ودفن راسه في رقبتها بتلذذ 
ايهاب: ريحتك حلوه اوي يا حور 
حور بتحاول تبعد
: ا.. ايهاب 
ايهاب مش مركز: اممم
حور: انت شكلك سكران 
ايهاب زي ما هو
: عارف... حور صر*خة لما ايهاب عـ*ضه
حور بوجع: اااه
..... 
ادهم قاعد وفارد رجليه قدام التلفزيون 
نوسه بغضب: انت يا زفت اي اليى عملته مع بنت خالتك دا
ادهم ببرود وهو بيقلب برود 
: هي لحقتة تقولك
نوسه: ادهم متجننيش وكلمني عدل
ادهم قام : معملتش حاجه غلط مراتي عادي
نوسه: ادهم العقد الي بينك وبين آيه دا علشان الحرمانيه لاكن هي مش مراتك وميصحش الي انت عملتة دا
ادهم: والله انا لو رحت بالقعد الي معايا لاي قاضي هيقلي مراتك 
نوسه: ادهم الـ
ادهم دخل اوضه ايه وقفل الباب 
ايه قاعده علي السرير  منهاره عياط
ادهم قرب منها وهو بيقلع التيشرت 
:كل دا من بو*سه طاب دا انا ليا اكتر من كدا بس سايبك بمزاجي
آيه بشهقات: انا مش مراتك وهخلي خالتي تقطع الورقه الي معاك 
اادهم قرب: تؤ احنا نخليه جواز علي الو*رق وعلي السر*ير علشان تعرفي انك مراتي ... يتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم اول مشاف انهيا*ر آيه وعيا*طها اضيق من نفسه معقوله لدرجه مش طيقا*ه وبتخاف منه...هو مكنش هيكمل وهو بيهددها بس... لبس التيشرت وبعد بضيق
: انتي لو اخر واحده في الدنيا مش ممكن ابصلها خليكي فاهمه كدا والي حصل في المعرض دا علشان ابعد نسرين صحبي بيحبها وهي عينها مني... ادهم كان طالع بس رجع... واهااا الورقه الي معايا هتتقطع اول ميتقدملك عريس... ادهم مشي اول ما فتح الباب كف نزل علي وشه بكل غضب من نوسه... ادهم معملش حاجه وطلع من الشقه كلها نزل تحت
نوسه دخلت جري علي آيه بلهفه
: حبيبتي انتي كويسه 
آيه مسحت دموعها
: متخفيش يا خالتي هو معمليش حاجه 
نوسه طبطت عليها 
: قومي اغسلي وشك يا حبيبتي... آيه هزت راسها وقامت 
..... 
ادهم قاعد سرحان و مرجع راسه لورا علي الكرسي في الورشه بتاعة صحبه"اسر"
: مكنتش اعرف انها بتكر*هني كدا 
اسر ضحك وهو بيطلع من تحت العربيه.. مسح اديه بالفوطه
: والله.. مستني اي منها بعد الي عملته... قافل الباب وبتهددها.. عايزها تعمل اي
ادهم اتعدل: وهي تعرف عني كدا... انا ممكن اعمل فيها كدا خمس سنين عايشه معانا كنت بطلع انام فوق السطح لحد ما  كتبت عليها... انا محافظ عليها من نفسي
اسر قعد قصاده 
: بتحبها!؟
ادهم: لا
اسر: طاب انا طالب ايدها 
بوكس نزل في وش اسر من ادهم بدون انذار..
اسر: اي مش انت مش بتحبه وصحبك اوله بيها
ادهم بغضب: دا انا اقتلها ولا تكون لحد تاني 
اسر حط ايده علي وشه بوجع وهو بيضحك
: روح صلحها يا اخي وغو*ر من حوليا
ادهم زق الكرسي علي الارض وهو بيبص لـ آسر بغضب ومشي...
....... 
فتحيه بخوف: انا خايفه يا مدام لحد يكشفني والله جمال بيه ما يرحمني فيها 
: اجمدي كدا ومتخفيش... جمال هيعرف منين ان ايهاب بيتعاطه وايهاب ذات نفسه ميعرفش 
فتحيه: م.. مهو الي حضرتك متعرفهوش ان ايهاب بيه اتجوز وبقي معاه المدام وهي ممكن تعرف
: حتا لو عرفت هتخاف تقول لجمال من ايهاب 
فتحيه: طاب تمام علي اتفاقنا احطلها كل يوم المخد*ر في القزازه الي بيجيبها
: ايوه بس عيزاكي تزودي الكميه علشان الحرب هتبداء بجد
...... 
ادهم دخل الشقه وهو باصص في التليفون والوقت كان متأخر لقي آيه قاعدة قدام التلفزيون ادهم حط الكيس(فيه الايس كريم الي بتحبه ايه)
 علي الطرابيزه وبكل برود وزي ما هو وشه في التليفون 
: قومي اعملي كوباية شاي 
ايه قامت ونفخت بضيق علي برودة وبصوت واطي
: يارب امتا اخلص منه.... ادهم قعد و شويه وطلعت ايه بالشاي حتط قدامه بضيق
: اتفضل 
ادهم برضو عيونه في التليفون 
: خدي الكيس دا  وادخلي نامي 
آيه:بكره اجازه ومش عايزه انام دلوقتي 
ادهم حط التلفون في جيبه وبصلها بتحدي
: عايز اسمع فيلم ومش هينفع تسمعيه معايا
ايه بسخريه: ليه يعنى في حاجات خا*رجه
ادهم بصلها بخبث: بظبط لو انتي عاجبك الموضوع تقدري تقعدي عادي
ايه وشها احمر من الكسوف وهي بتدب رجلها في الارض
: سا*فل... ودخلت. 
ادهم ضحك: متنسيش الكيس.. آيه طلعت، خدتها ودخلت تاني بغصب
..... 
حور واقفه في المطبخ وهي بتعيط.. وبتعمل لايهاب عصير لمون بعد ما فجاء قام وفضل يستفرغ في الحمام.. 
حور طلعت وحتط العصير علي الطرابيزه ودخلت الحمام ولقيت ايهاب بيغسل وشه 
حور مسحتلو وشه بالفوطه.. و ايهاب عرقان وبيترعش كله
: بقيت احسن
قبل ميرد عليها نزل وشه في الحوض تاني 
حور بخوف:... د.. دم... يتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور قعدت...في زاويه الحمام وهي ضامه رجليها وبتـ*ـعيط.. مش عارفه تعمل ولا تتصرف ازي.. ايهاب رفع وشه وفتح الحنافيه بص لحور
: قومي انا كويس محصلش حاجه 
حور قامت وهي لسه بتـ*ـعيط. ايهاب طلع وهي طلعت وراه ايهاب بغضب لف ليها
: ما خلاص قلتلك مفيش حاجه 
حور رجعت لورا ودموعها زادت ايهاب اتنهد وقرب منها خدها في حضنه وبهدوء
: في اي مالك
حور بشهقات
: ا.. انت كنت بتر..جع د*م ي.. يمكن عندك مرض وحش
ايهاب باس علي راسها
: انا كويس متخفيش يلا ننام 
ايهاب مشي لحد السرير وهي في حضنه ونامو 
....صباح يوم جديد... 
ادهم طالع من الاوضه بتاعته بيفرك في وشه بنوم.. آيه واقفه وحوليها ادوات التنظيف بتقلب في التلفزيون علي اغنيه حلوه تنضف عليها
ادهم ولسه اثرا النوم باينه عليه
 : امال فين ماما
آيه: نزلت السوق تجيب طلبات
ادهم قعد:  اعمليلي افطر 
ايه عملتو يفطر وستنته يخلص وينزل الشغل
ادهم: مالك واقفه كدا
آيه بتوتر: مش هتنزل الشغل 
ادهم فهم ان هي مكسوفه تنضيف قدامه
ادهم رجع لورا علي الانتريه وفرد دراعته
: لا... لازمتها ايه الورقه الي معانا طلامه مش عارفين ناخد راحتنا 
ايه هزت راسها بهدوء ودخلت غيرت.. لبست عبايه ضيقه شويه وقصيره قبل العكب بشويه طلعت لقيت ادهم... دخل جاب لاب توب وقعد يشتغل 
آيه بدئت شغل وشويه شويه نسيت نفسها و تشتغل براحتها و مخدتش بالها من الي كل شويه يبصلها ومركز مع كل تفصيلها.... ادهم وقف بضيق قفل لاب ودخل مش هيقدر يتحمل اكتر من كده هيعمل حاجه يندم عليها لو قعد دقيقه... فضل شغال شويه والفضول خده يعرف بتعمل اي فتح لاب توب عليها من خلال الكاميرا المراقبه الي في الصاله ونبهر بيها قاعده ترقص بكل اريحيه. فضل مركز معاها وكل تركيزه موجه لشاشة لاب كأنها بتقدم عرض خاص ليه هو بس ادهم بلع ريقه برغبه فجاء قفل لاب وطلع  فتح الباب بكل عنف
... 
...شمس صحيت علي حاجه رطبه علي خدها فتحت عنيها وكان عبدالرحمن بيبو*سها علي خدها 
عبدالرحمن: صباح الخير... والجمال... و ودلال.. وكل حاجه حلوه... ومع كل كلمه بيبو*سها 
شمس ابتسمت بكسوف
: صباح النور 
عبدالرحمن: حرام عليكي بقا بعد دا كله صباح النور كدا 
.. شمس عضت علي شفيفها بخجل رفعت نفسها شويه وباسته علي خده
: اهوو يلا بقا علشان عايزه انزل اعمل الفطار
عبدالرحمن رفع حاجبه: نعم تنزلي فين لسه بدري وبعدين انا مصحيكي علشان نقعد شويه مع بعض مش بتلم عليكي النهار كله
شمس: لسه بدري اي دا انا اول مره في حياتي اقعد فوق للوقت دا ويلا علشان مرات عمي 
عبدالرحمن: ليه كنتي بتصحي الساعه كام 
شمس: امم احيانا 3الفجر ولو كنت تعبانه وزودت نوم 5
عبدالرحمن بضيق: ليه بتبيعي لبن
شمس وهي بتقوم
: لا انا الي بحلب اللبن.. شهقة لما عبدالرحمن سحبها عليه مره تاني ودفن راسه في رقبتها 
عبدالرحمن: طاب مفيش نزول وعايز دكر يجي يخبط علي الباب
عند ايهاب.. 
نايم علي السرير وحور في حضنه لسه مصحيتش بيحرك ايده علي شعرها ومركز في ملامح وشها.. ابتسم لما افتكر خوفها عليه امبارح
حور صحيت ورفعة وشها لايهاب 
حور بنوم: صباح الخير 
ايهاب قام: صباح النور
حور قعدت علي السرير وبصت لايهاب
: احسن دلوقتي
ايهاب وقف عند الدولاب بيجمع هدوم وبكل برود
: الي حصل امبارح محدش يعرف بيه فاهمه 
حور هزت راسها بيأس وقامت تغير وينزلو 
... 
آيه شهقة لما خبطت في ادهم الي وشه ميبشرش بالخير... آيه بعفويه حتط ايدها علي صدره و هو ايده علي وسطها تلقائيآ
آيه حولت تبعد بس هو شدد علي وسطها اكتر... ومشط نظره علي جس*مها  بر*غبه ووو... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

آيه بتحاول تبعد: عن.. ادهم
ادهم مش مركز معاها وفي عالم تاني.. في حاجه جوه عماله تقوله كمل هي مراتك علي سنه الله انت مش بتعمل حاجه غلط فاق علي صوت امه المستغرب
نوسه  بستغراب: في اي 
ادهم بعد
آيه بتوتر: م.. مفيش كنت هقع و ادهم مسكني
نوسه وهي داخله تحط الحاجه جوه
: كل دا سيباكي و مخلصتيش الشقه تنضيف 
آيه: اهو خلصت يا خالتي.. كملت وهي بتبص لادهم
: مش هتنزل تصلي الجمعه
ادهم مسح علي وشه بضيق
: هستحما ونازل..... 
في بيت الخولي بعد ما الكل رجع من صلات الجمعه وتغداء 
فوق.. .. حور  واقفه قدام المرايا وهي بتحط اللمسات الاخيرة بعد ما فردت شعرها المجعد الغاجري لابست عباية ضيقه شويه ومفتوحه من علي رجلها
ايهاب طلع من الحمام وقف قدام المرايا يسرح شعره
ايهاب ببرود: نازله كدا 
حور اتوترت: لا حماتي قلتلي اجهز علشان هنروح معاها خطوبة ابن ام محمد وهلبس عبايه تاني فوق دي
ايهاب رد عليها ببرود من غير ما يبصلها حتا 
: مفيش خروج 
حور بحزن: بس شمس راحه 
ايهاب بصلها بطرف عينه حور نزلت راسها بحزن
: الي تشوفه
...... 
:اسمعي هتدخلي بيت الخولي عينك علي حجتين بس عبدالرحمن عباس و ايهاب عباس فاهمه 
جميله بشر: متخفيش يا ماما هجبهملك الارض
قعدت علي الكرسي بتاعه وهي بتشرب لاارجيله بتعتها وتكلمت بشر
: هو دا الي مستنيها منك يا بنت بطني مش زي التانيه 
جميله وهي بتقلب الصور الي في ايدها
: بس الي اسمه ايهاب دا حلو اوي يا ماما
صحكت بصخب: هههههه حلال عليكي... يلا علشان السواق جاي يخدك دلوقتي 
..... 
ايهاب رجع من المناسبه دي لقي حور نايمه علي الكنبه قرب منها و قعد جنبها زاح شعرها علي جنب وميل باسها بهدوء 
حور صحيت بخضه لقية ايهاب 
ايهاب مسك شعرها وشمه بتلذذ 
: ليلة فرحنا كان مفرود بقا كدا ازي 
حور بتوتر من قرب ايهاب
: ا.. امي فردتهولي 
ايهاب دفن راسه في رقبتها ب رغبه
: عجبني اكتر وهو كدا متفردهوش تاني 
حور هزت راسها بهدوء... حور اتنفضت لما ايهاب عمق اكتر
: ايهاب ونبي من غير عض 
ايهاب ضحك وهو بيبعد عنها 
: لسه معلمه حتا 
حور بصت لتحت بخجل وهي بتزيح شعرها 
: م.. ما هو في حد بيعض كدا.. انت بتكلني 
ايهاب رجع براسه لورا وهو بيبصلها بوقا*حه
: وانتي الصراحه تتاكلي اكل 
حور هتموت من الخجل وتكلمت بتوتر
: يلا ننام
.... 
ادهم قاعد ولاب علي رجله وفارد رجليه علي الكنبه كل شويه يبص للي قاعده تلم لاطبقا  ببجامتها وشعرها الي عملاه كحكه بفوضويه.... اول مره تطلع قدامه بشكل دا ومن سعتها مش قادر يشيل عينه من عليهاب فاق لما سمع صوت امه
: مش كفايه بحلقه للبت بقا
ادهم اتعدل: احم لا انا مببصش لحد 
نوسه: عليا برضو امال مين الي هياكلها بنظراته.. طبطت علي كتفه.. هي حلوة الصراحه واي شاب في مكانك مكنش هيقدر يمسك نفسه كتير وخصوصا وهي حلالك 
 ادهم: اي يا ماما التفهات دي انا مش فاضي للكلام دا  آيه لو اخر واحده في الدنيا مش هبصلها 
نوسه بخبث: طاب ومالها الصراحه هي زوقها حلو وعرفة تختار واحتمال تتجوز قريب كمان 
ادهم رفع وشه من علي لاب
: قصدك اي بالكلام دا 
نوسه: آيه تعرف شاب اسم الله عليه قمر وكمان بيحبها 
ادهم  رما لاب بغضب ودخل اوضة آيه 
آيه اتعدلت في قعدتها بخوف 
: ف.. في اي
ادهم بهدوء مخيف قرب منها و ميل عليها بهدوء بدا يحرك ايده علي وشها
: مين ابن***الكلـ..  دا 
آيه بخوف: ق.. قصدك ع.. علي مين
ادهم غرس ايده في شعرها وبكل عنف ميل با*سها بعد وهو بياخد انفاسة
: انتي بتاعتي كلك ملكي محدش ليه الحق يبصلك ولا يلمسك غيري انا.. فاااااهمه 
آيه بخوف: فاهمه فاهمه 
ادهم وهو بيمشي شفي*فه علي خدها بهدوء
: جدعه.. ويلا نامي علشان بكره د*خلتي عليكي... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

آيه بصتله بصدمه.. ادهم بكل برود 
: اي مالك 
آيه بتوتر: م.. مفيش..ا.. انا عايزه خالتي.. ادهم بعد وطلع برا.. بص لامه الي قاعده 
: فرحي علي بنت اختك بكرا
نوسه بصدمه: يلهوي لا بكرا قريب اوي خليها حتا بعد اسبوع.. 
ادهم: انا قلت كلمه 
نوسه قربت منه بحنيه
: يا حبيبي اي بنت بيبقا نفسها تجهز ليوم فرحها وتفرح بيه. وغير كدا انا عارفه انها مش موافقه انا هحول اقنعه 
ادهم: موافقه والا مش موافقه هتجوزها 
نوسه: يا ابني علشان خاطري 
ادهم اتنهد: حاضر بس اسبوع واحد قبل ما الاجازه بتاعتها تخلص
نوسه ضحكت: روح شوف هتعمل اي وانا هتدخل اشوفها 
ادهم: طاب اسمعها بس تقول لا او مش موافقه 
نوسه: روح يا ادهم ربنا يهديك 
نوسه دخلت لآيه الي جريت عليها حضنته علطول 
بدموع: انا مش عايزه يا خالتي.. ونبي يا خالتي قليلي انه بيهزر 
نوسه بجنيه: تعالي تعالي يا حبيبتي.. نوسه خدتها وقعدت علي السرير وبعدتها عن حضنها ومسحتلها دموعها
: ليه العياط دا كله
آيه بدموع: مش عايزه اتجوز ادهم
نوسه بحنيه: ليه ماله ادهم
آيه: يعنى انتي مش عارفه يا خالتي 
نوسه ابتسمت: ايوه هو بارد وغلس و معندوش ريحت الذوق بس جدع وبيحبك.. وقبل متبصيلي كدا ايوه بيحبك وهيتجنن عليكي . انتي عارفه كل الي عمله دا علشان قلتله انك تعرفي ولاد...راجل ملو هدومه متعلم والحمدالله شغله حلو وبيغير عليكي جربي مش هتندمي 
ايه: ب.. بس.. ا.. 
نوسه: بصي يا حبيبتي كل واحده و شطرتها... شيفه ادهم دا تقدري كدا تخليه شخص تاني 
آيه كانت لسه هتتكلم بس وقفتها نوسه
: علشان خاطري يا آيه انا مش هطمن عليكي غير مع ادهم وافقي 
آيه اتنهدت الي تشوفيه يا خالتي 
هنا نوسه طلعت تزغرط بفرحه ادهم كان واقف في البلكونه ابتسم
....
ايهاب صحي لما حس بحركه جنبه بعد بخضه لما شاف الي قاعده علي السرير 
جميله ببتسامه: القهوه يا بيه
ايهاب: انتي مين
جميله: الخدامه الجديده 
ايهاب مسح علي وشه بضيق
: طاب اتفضلي 
جميله مشيت بس حور كانت طالعه الحمام وشفتها حور بضيق
: مين دي 
ايهاب رما نفسه علي السرير
: بتقول الخدامه الجديده
حور: ازي تقعد جنبك كدا 
ايهاب: علمي علمك 
حور: البت دي متجيش الاوضه تاني ولو عايز حاجه اطلبها مني 
ايهاب رفع نفسه شويه من علي السرير وبصلها بحاجب مرفوع
: صوتك
حور استوعبت انها علت صوتها.. بس هي مكنتش حاسه في نفسها والغيرة اتحكمت فيها
.... 
الكل متجمّع علي الفطار 
ايهاب بص لجده 
: في حاجه يا جدي
الجد: في فلوس اتاخد من الخزنه ولي عمل كدا حد من اهل البيت 
ايهاب: ازي يعنى يا جدي اتاكد تاني اكيد في حاجه غلط
جمال بص ل عباس بهدوء
: قلي يا عباس امال المية الف الي محولين علي حساب نوسه بتوع اي... عباس اتوتر و وشه جاب الوان
جوه في المطبخ ضحكت بصخب
جميله: دي هتبقا حريقه يا ماما بس استني 
.... 
جميله: لا لا متخفيش انا ظبط الوصل وخليتها بتريح النهارده ورميته في اوضه جمال 
.... 
جميله بشر: لا ولسه يما هيشوفو كل الي عملوه معاكي هردو ليهم مرتين
... 
آيه كانت نازله تشتري عيش زي ما طلبت منها نوسه.. بصت وراها لقية شويه شباب 
شب: الحلو رايح فين علي الصبح 
آيه بصة قدامه ومشيت علطول 
شاب تاني: ما طريه الناس لبيعضه برضو 
واحد منهم اتاجراء وقرب منها وهو بيعمل صوت شهير ببقول 
: اركب الهواء..   محسش غير وبكيس في وشه
: هركبهولك يا روح امك
وكان ادهم الي شكله نازل من البيت علطول من غير مايغسل وشه حتا.. بصله وهو بينهج بغضب
: غووووري علي البيت.. آيه اتنفضت وجريت... 
ادهم بص لشباب 
: تعلولي بقا... 
عند اسر كان واقف بيصلح العربيه 
طفل: اسطا اسر اسطا اسر...اسر رفع راسه بعد ما كان بيصلح في العربيه..الباشمهندس ادهم بيتخانق علي اول الشارع
اسر: مع مين ياض
الطفل: معرفش 
اسر مسك سلسله معدنيه كبيره ولفه علي ايده وتجه بكل غصب لبرا وووو... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم دخل البيت بكل غضب واندفاع
: فين هيا... نوسه كانت واقفه و ايه وراها وشها محمر من كتر العيا*ط 
نوسه بدفاع: انا الي قلتلها تنزل 
ادهم بصوت عالي: ليه هو انا مو*ت ولا ملقكمش راجل 
نوسه: لا يا حبيبي انت راجل وسيد الرجاله بس انا لقيتك نايم وامبارح سهرت كتير قلت خليه نايم شويه 
ادهم: الي حصل ميتكرارش تاني.. بص لايه وكمل... ومفيش نزول تاني من هنا غير باذني سامعه 
آيه هزت راسها بخوف 
ادهم بحده: يلا علي اوضتك 
آيه جريت علي جوه وهي بتعيط 
نوسه اتنهدت: ليه كدا هي ملهاش زنب
.... 
عباس: بس انا محول الفلوس دي من زمان
جمال مد ليه وصل بالمبلغ الي تم تحويله 
: امال اي دا
ايهاب: جدي انت بتقول المبلغ اتاخد النهارده ابوي بقاله من امبارح الصبح مطلعش من البيت 
الجد: الفلوس مش مشكله انا هتصرف وهعرف مين الي خدهم... بس مين نوسه دي 
عباس بتوتر: د.. دي.. 
ايهاب بص لابوه بشك ورجع بص لجده
: احم زي ما تريد الوصل غلط ممكن يكون الاسم برضو غلط 
جمال هز راسه بهدوء 
: تمام نشوف الموضوع ده بعدين كلو دلوقتي 
ايهاب بص علي حور الي قاعده جنبه تقلب في طبقها 
ايهاب ميل عليها بهمس
: مش بتاكلي ليه 
حور اتوترت: م.. مبحبش الجبان والحاجات دي
ايهاب: امال  كنتي بتفطري بأيه في بيتكم
حور: لا.. ان
ايهاب بضيق: انجزي كلهم بيبصولنا 
حور: مرابه 
ايهاب: تمام.. كمل بصوت عالي.. فتحيه فتحيه
فتحيه جات: نعم يا بيه 
ايهاب: هتيلي مرابه بلفراوله وكوبايه لبن 
حور هزت راسها برفض وخوف 
ايهاب رجع بص في طبقه
: هتكليه واشربي اللبن 
.... 
ادهم طلع من اوضته لقي الاكل علي السفره بس مفيش حد قاعد عليها اتجه لاوضة ايه لقي امه قاعده مع ايه فيها 
ادهم: اي يا جماعه مش هتاكلو ولا اي 
نوسه بعناد: لا لما تعتذر ل ايه 
ادهم رفع حاجبه بسخريه: اعتذر
نوسه: اه وتحب علي راسها 
ادهم بندهاش: كمان... اممم تمام قرب من آيه وطلع اديه الي كانت في جيوبه وهو بيحك طرف منخيرة بصباعه... رفع وش آيه الي كانت منزله لتحت وقرب منها... ايه فكرته هيبوس راسها بس اتفجائت لما با*سها من شفي*فها... ادهم بعد بهدوء 
: لسه زعلانه ولا ابو*س تاني.... كمل وهو بيميل عليها.. شكلك لسه زعلانه 
ايه رجعت لورا بخو*ف: لا لا والله مش زعلانه 
ادهم وهو طالع: طاب يلا علشان انا  جعان
نوسه بيأس: ما شفش بربع جنيه تربيه
....
في بيت الخولي بعد الغداء في اوضت ايهاب.... حور و شمس قعدين علي السرير 
شمس: قليلي بقا يا ستي اي رايك في ايهاب
حور: اممم يعنى احيانا شرير وقاسي بحسه حنين  تحسيه بيعمل كل حاجه علشان الدنيا من حوليه تبطل زن وبرضو مش مبطله و مضغوط.. 
شمس اتنهدت: ايهاب فعلاً  مبيحبش الزن جدي قله اتجوز حور.. حاضر.. اد*خل عليها... حاضر... سافر لشغل كذا... حاضر اعمل دي.. حاضر.. هو مش بيسمع كلام جدي علشان ضعيف لا علشان يتجنب الصداع ومحاضرات جدي في الخلاف لاكن هو من جواه رايق جدا... حتط ايدها علي ايد حور تدعمها... حاولي مع ايهاب يا حور متسبوهوش
حور لما سمعت صوت برا
: طاب بقولك اي شكله جه نتكلم وقت تاني
شمس ابتسمت: ماشي 
شمس طلعت وايهاب دخل  قعد علي الكنبه بتعب وغمض عنيه
حور شجعت نفسها.. هي كدا كدا اتجوزتو ف تتعايش معاه و تحاول تفهمه.. 
قربت منه وقعدت جنبه بهدوء
حور بهمس: ايهاب
ايهاب فتح عنيه وبصلها
: نعم 
حور: انت كويس 
ايهاب اتعدل في قعدته وقرب ايده من وشها يزيح شعرها
: دا تاثير شمس عليكي 
حور بخجل من قربه
:احم لا يعنى بما ان احنا اتجوزنا وخلاص حصل الي حصل ليه منحولش نخلي علاقتنا حلوه 
ايهاب دفن راسه في رقبتها وهو بيبو*سها بتلذذ
: اممم.. ماشي وبعدين 
حور: ي... يعني تحكيلي مالك يمكن اقدر اساعدك وو
ايهاب بعد وهو بينهج وهمسلها بر*غبه
: عايزك يا حور ووو... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور بتوتر: ع.. علفكره ا.. انا مكنش قصدي كدا.. كان قصدي نتكلم و 
ايهاب حرك ايده علي وشها
: حور قولي انك مش عايزه بطلي خوفك دا علشان بيعصبني 
حور هزت راسها: ما انت الي تخوف الصراحه 
ايهاب رفع حاجبه: اخوف ازي 
حور عضت علي شف*يفها بحرج
: معرفش بس بتخوف وخلاص
ايهاب حط صباعه يحرر  شف*يفها
: اقسم بالله بحاول اسيطر علي نفسي بس انتي شكلك عايزاني اكمل 
حور قامت بخجل اول ما فهمت قصده 
: انا نازلة 
.....
في شقة ادهم 
آيه و نوسه رجعو بتعب بعد ما نزلو يتسوقو ويجيبو حاجات الفرح 
حطو الحاجات علي التربيزه وقعدو
نوسه بتعب: اااااه يا رجلي
آيه: هروح اجبلك ميه يا خالتي... 
نوسه: ماشي يا حبيبتي 
ادهم طلع من الاوضه بتاعته 
نوسه: جيت امتا 
ادهم قرب من الاكيس الي علي التربيزه وطلع ايد من اديها الي كانت في جيوبه وبص في الاكياس
: من شويه.. طولتو ليه  
نوسه: اسر قعد ساعه يدور علي طقم يحضر بيه الفرح 
ادهم حك طرف منخيره بصباعه 
: طاب بقولك اي يا ست الكل انتي شكلك نسيتي اهم حاجه اكيد هتنزلي بكره تجيبي الباقي 
نوسه بستغراب: لا كدا خلصنا.. مفيش حاجه ناقصه
ادهم: ازي يعنى مفيش حاجه ناقصه دي تقريباً اهم حاجه 
نوسه: اي هو الي ناقص انا متاكدا اني جبت كل حاجه 
ادهم: قمـ*ـصان النـ*ـوم يا ماما..... 
نوسه بصتله بذهول
: فعلا مشفتش بربع جنيه تربيه
ادهم قعد جنبها: لا يا ست الكل فكك من حوار التربيه خلينا في المهم انتي جبتي كل حاجه ونسيتي الدلع كله
نوسه: قوم من جنبي يا ادهم.. قوم  قبل متيجي ايه وتموت فيها 
ادهم بخبث وهو بيرفع حاجبه بتلاعب
: تؤ امال لما تشارك معايا في العملي 
نوسه بصتله بصدمه 
طلعت آيه وحتط الصنيه 
: الميه يا خالتي 
ادهم مركيز علي آيه وبدون وعي عض علي شفا*يفة بوقاحه وقال 
: وكتري من الاسود يا ماما علشان هيطلع جامد
آيه بستغراب: اسود اي 
نوسه فاقت: لا يا حبيبتي متخديش في بالك.. احم المهم.. خلاص فاضل علي فرحكم خمس تيام ولحد دلوقتي يا ادهم مشفتش شقه تقعد فيها 
ادهم اتنهد ومسك ايده
: هتيجي معايا
نوسه ابتسمت: لا يا حبيبي انت هتتجوز واكيد هتحتاج خوصوصيه فالازم تشوف شقه 
ادهم: بصي يا ست الكل انا اقدر اشتري فيلا مش شقه ويامه قلتلك زمان ننقل من هنا بس انتي رافضه وانا مستحيل اسيبك ف لما تقرري تيجي معايا ابقا قليلي وانا اجبلك قصر 
نوسه حركت ايدها علي شعره
: ربنا يخليك ليا.. انا نفسي اموت هنا واعيش هنا.. دا كان بيت اهلي الي اتربيت فيه
ادهم حضن نوسه وآيه كانت وقفها تتفرج عليهم شهقة لما ادهم ضمها معاهم للحضن دا 
ادهم غمض عنيه وهو بيح"سس علي جسم آيه 
: يااااااها ياماما علي الطراوه 
نوسه ضربته علي كتفه بخفه لما فهمت قصده
: قوم يا سافل 
...... 
عند ايهاب كان نايم علي السرير
جميله دخلت بهدوء وحتط اللبن علي الطربيزه وقعدت جنب ايهاب حركت ايدها علي وشه بعشق وتاملت ملامحه الرجوليه و جماله
جميله: هعمل المستحيل علشان تكون ليا.. انت بتاعي... وميلت باسته في كل مكان في وشه 
فجاء ايهاب عكس الوضع وبقا يعتليها و دفن وشه في رقبتها من غير حتا 
ايهاب: غيرتي رايك ولا اي.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايهاب بدون حتا ميرفع وشه ويعرف مين دي 
: غيرتي رايك ولا ايه 
: ايهاب 
ايهاب بعد بصدمه لما سمع صوت حور ازي وهي... رفع راسه لقي جميله الي علي السر*ير وحور وقفه علي الباب 
وقبل ما حد منهم يقول حاجه صوت عبدالرحمن ودربكه خلتهم كلهم يجروي علي تحت 
.... 
عبدالرحمن نازل علي السلم محسش غير وهو فجاء بيقع شمس و نسمه طلعو من المطبخ علي الصوت 
شمس جريت عليه 
: ياااالهوي عبدالرحمن
عبدالرحمن حاول يقف.. بس كان هيقع سنده ايهاب 
ايهاب: انت كويس... 
عبدالرحمن: رجلي.. 
ايهاب بص علي رجله لاقاه فعلا في الوقت الصغير دا كانت ورمت وزرقة 
: تعاله نروح عند الدكتور نطمن عليها
شمس بدموع: هاجي معاكم
عبدالرحمن بحب: متخفبش انا كويس هطمن  عليها بس 
ايهاب سند عبدالرحمن ومشي
...... 
ادهم كان معدي يجيب ميه من المطبخ سمع صوت من اوضه آيه 
خبط مره واتنين مفيش رد فتح الاوضه بهدوء وبص لقي آيه نايمه علي السرير وبتترعش وتتكلم وهي نايمه ا دهم قرب وقعد جنبها علي السرير 
ادهم حط ايده علي راسها لاقها بارده وجسمها متلج
ادهم: جسمك متلج
آيه بمرض: ب.. بردانا اوي يا ادهم 
ادهم قام جاب برشام و شوربه سخنه من المطبخ 
ادهم سعادها تسند ضهرها علي السرير.. وبدا ياكلها الشوربه وهو بيزحلها شعرها الي بينزل علي وشها 
آيه خلصت 
ادهم بهدوء:آيه  اشربي البرشام دا 
آيه شربت البرشام و نامت تاني ادهم شغل الدفايه نام جنبها واخدها في حضنه علشان تدفا
..... 
في وقت متاخر عن بيت الخولي 
عبدالرحمن قاعد علي السرير ورجله متجبسه.. وشمس قاعدة جنبه عماله تعيط 
عبدالرحمن: ولله انا كويس وبكره اقلع الجبس وبقا زي الفل 
شمس بتعيط بس 
عبدالرحمن: تعالي يا شمس تعالي 
شمس قربت منه وهو اخدها في حضنه 
عبدالرحمن: بتخافي عليا يا شمس 
شمس رفعت وشها من حضنه 
: امال مش هخاف علي جوزي 
عبدالرحمن باس راسها
: ربنا ميحرمني منك يا روحي... فضلو شويه علي الوضع دا لحد ما نامو 
..... 
ايهاب دخل الاوضه بتاعته بتعب حور قاعده قدام التلفزيون وباين عليها الغضب 
ايهاب اتنهد وقلع الجلبيه الي لابسها وفضل ببنطلون وتشيرت 
ايهاب قرب من حور ونام علي رجلها وباقي جسمه علي الكنبه الي قاعده عليها 
ايهاب بصلها: اي البوز دا 
حور مردتش عليه
: انا كنت مفكرها انتي علي فكره 
حور بشراسه
: ولله حضرتك شديتها بقيت تحت*يك  كل دا حصل ومفكرها انا 
ايهاب: كنت مغمض عنيا.. ومفيش حد بيدخل اوضتنا ايش عرفني ان هي بجحه وبتدخل من غير اذن كدا 
حور: تقلها متدخلش اوضتنا تاني وانت مش عايز حاجه منها ولما تعوز هتطلب من مراتك... ايهاب قام وباسها علي خدها
: حاضر 
حور اتوترت: ط.. طيب 
ايهاب رجع نام علي رجلها تاني 
: هحكيلك بقا يا ستي علي حياتي زي ما طلبتي من يومين 
.....
تاني يوم 
حور صحيت لقيت نفسها علي السرير ابتسمت لما افتكرت انها نامت علي الكنبه وايهاب علي رجلها وهو الي نقلها علي السرير  و افتكرت كلامه عن جده وان هو الي مربيه واكتر حد كان مهتم بيه جدا وعن ابوه الي ديمآ كان سفر ومكنش بيهتم بيه خالص علشان كدا هو بيحب جده اكتر وبيسمع كلام.. حور اتنهدت ونزلت تحت تدور عليه 
حور قربت من المطبخ سمعت
جميله بحزن: بقولك لسه مكلمني من شويه وقلي انه مطر  يبعد عني الفتره دي علشان مراته شاكه فيا 
....... 
جميله: لا لا هو بيحبني... هو اتغصب يتجوز البت دي مش اكتر 
..... 
: ان شاءلله ادعيلي يا حبيبتي ادعيلي كتير.. ربنا يبعد اي حد عايز يفرق بينا.. سلام 
حور سمعت المكالمه ووو 
عند شمس وعبدالرحمن 
عبدالرحمن صحي علي ايد ناعمه علي وشه وفتح وكانت شمس.. عبدالرحمن شدها لحضنه 
: صباح الخير 
شمس: قوم اشرب كوباية اللبن دي.. و متقليش اللبن دا للعيال شفت حصلك اي 
عبدالرحمن ضحك: وقعت يا حبيبتي وطبيعي اي حد بيقع بيتكسر
شمس بضيق: قوم اشرب اللبن يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن: حاضر يا قلب عبدالرحمن قايم اهو
..... 
آيه صحيت لقيت نفسها في حضن ادهم 
الي نايم بصدره العا*ري.. آيه دفنت وشها في حضن ادهم تاني.. ادهم حس بحركتها وصحي 
ادهم بنوم: صباح الخير 
آيه بصوت واطي وخجل 
: صباح النور 
ادهم: كدا قلقتيني عليكي امبارح 
آيه بهمس: ما انت منيمني في حضنك.. و. هتتنقلك العدوه
ادهم بعد وشها عن حضنه علشان يعرف يبصلها وهو  بيزيح شعرها 
: مش مهم انا هقدر استحمل المهم انتي كويسه 
آيه هزت راسها ونزلت وشها بخجل 
ادهم فضل يتامل فيها ويزيح شعرها 
ادهم ميل بهدوء با*سها علي كتفها.. وعلي رقبتها.. وخد*ها ادهم اعتلا*ها وهو بيبو*سها بر*غبه وتلذ*ذ
آيه تاهت معاه من خبرته ورفعت ايدها تحاوط رقبته... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نوسه: الله الله يا سي ادهم 
ادهم همس لآيه قبل ميبعد 
: اقسم بالله خايف لي*لة اد*خ*له الاقي ماما نطالانا 
آيه وشها احمر من الخجل... ادهم بعد وقام لبس التيشيرت بتاعه وطلع
: صباح الخير يا ماما
 نوسه طلعت وراه 
: ممكن اعرف اي الي انا شفته دا
ادهم وقف علي السفره يلقط اكل
: الفول دا ناقص ملح يا ماما
نوسه بغضب: ادهم 
ادهم: يوووووه يا ماما دي مراتي والناس كلها عارفه..رغم كدا قلتيلي اعملو فرح زي بقيت البنات.. وعلي العموم هي كانت تعبانه امبارح.. ولقيتك نايمه محبتش اصحيكي 
نوسه اتنهدت ماشي بس ميصحش الي انته عملته برضو 
ادهم مسك وشها وباس راسها
: حاضر يا ست الكل.. حاجه تاني 
نوسه: روح نديها علشان تفطر.. كملت بحده.. من برا فاهم
ادهم تمتم بضيق وهو ماشي 
: هي هتطلع برا اوضتها تاني بعد الي حصل
.....
حور طلعت برا بهدوء لقيت ايهاب بيعمل تمارين بيمسك في حاجه مرتفعه عن الارض بايد وحده
حور بهدوء: صباح الخير 
ايهاب ابتسملها: صباح النور كل دا نوم 
حور: انت اتكلمت مع الخدامه في الي قلتلك عليه 
ايهاب هو بيمسح وشه بالفوطه 
: ايوه 
حور بهدوء: تمام.. حور رجعت المطبخ بصت لجميله وراحت عند البوتاجاز تجهز الفطار لقيت الانبوبه خلصانه 
حور نفخت بضيق: ايهاب... ايهاب 
ايهاب كان واقف برا لما سمع صوت حور.... راحلها المطبخ
ايهاب: ايوه 
حور: مش عارفه اغير الانبوبه دي تعاله غيرها 
ايهاب قرب وفك الانبوبه كل دا وحور مركزه مع ايهاب وجميله 
ايهاب: عايز جلده 
حور: دقيقه هشوف مرات عمي حطاهم فين.... حور طلعت بس استخبت ورا الحيطه.. لو في حاجه بينها وبين ايهاب فعلاً  هيتكلمو... عدا شويه وقت حور مسمعتش حاجه بصت من جنب الحيطه عليهم كان ايهاب لسه بيحاول في الانبوبه وجميله بتبصله بس ... حور هزت راسها هي عارفه هتتصرف معاها ازي دخلت
ايهاب: جبتي 
حور: ايوه اهي... ايهاب غيرها وحتا مرفعش وشه لجميله دي
ايهاب رفع وشه: خلصت 
حور قربت بدلع با*سته علي خده.. 
حور همست: شكرا 
ايهاب عرف هي بتعمل كدا علشان تغيظ جميله ابتسم همسلها
: عايز الجر*اء دي وا*حنا فو*ق.. حور ابتسمت بخجل وبعدت.. بصت علي جميله الي واقفه وعنيها بطق شرار 
ايهاب كان طالع ميل علي جميله وكلمه بصوت مسموع
: لما يبقا سيدك و مراته في مكان مينفعش تكوني فيه...دي المفروض تكون حاجه طبعيه لوحده متربيه...بص وراه لحور  
: هستناكي برا لحد ما تخلصي الفطار 
...... 
عند شمس 
عبدالرحمن نايم وي وخدها في حضنه ومتبت فيها جامد 
شمس: عبدالرحمن عايزه انزل اعمل الفطار مرات عمي تقول عليا اي 
عبدالرحمن وهو دان رايها في صد*رها
: واحده جوزها تعبان وقعاده معاه 
شمس: ما انت زي القرد اهو 
عبدالرحمن رفع حاجبه
: في واحده تقول علي جوزها زي القرد... قسم بالله انا غلطان اني دلعتك
شمس اتنهدت وبدات تحرك ايدها في شعره... ميلت با*سته علي راسه
: ربنا يخليك ليا... يمكن انت العوض عن امي وابويا.. عن كل لايام المره الي عشتها 
عبدالرحمن: طاب اي مفيش بو*سه كدا ولا كدا بعد الكلام الحلو دا
شمس ضحكت: رجلك تخف بس وهيبقا في بو*س واحض*ان ودلع
عبدالرحمن: ياااااا لهوي اموت انا في كدا 
.... 
نسرين بغضب: البيه طلع بيكدب عليا وبيقولي مراتي وهو لسه هيتجوزها بعد بكره
نڤين: هاي هي الي قارشه ملحتك هيك 
نسرين بسخريه: هي فيها حاجه ناقصه دي 
نڨين: اكتير ثمينه 
نسرين: لا يختي بيقول عليها ملبن... بس بصراحه البت جاااامده دي عليها جوز عيون زرقه 
نڨين رمت الولاعه بعد ما ولعت السيجاره بتاعتها وهي بتنفت دخانها 
: عاجبك
نسرين: اوي اوي 
نڨين: تمام اتركيه عليا هادي
نڨين تبقا اخت نسرين الكبيره من الاب بس وهي عايشه في لبنان 
....... 
ادهم بيخبط علي باب اوضة ايه
: يا حاجه اخلصي هنتاخر.. ادهم نفخ بضيق... دا منظر واحد فرحه بعد بكره 
نوسه: تستاهل 
ادهم: تسلمي يا ست الكل 
آيه طلعت بتوتر 
: معلش اتاخرت عليك كنت بظبط الخمار 
ادهم وهو بيعض علي شفته السف*ليه بو*قا*حه 
: اقسم بالله تتاكل اكل 
نوسه قامت: انا مش  هثق فيك ابعت البت معاك لوحدكم 
ادهم بسرعه: لا لا يا ست الكل والله ما هعمل حاجه هتقيس الفستان ونيجي علطول 
نوسه: اما نشوف
ادهم شد ايه ونزل بيها 
آيه طول الطريق بتحاول تشيل ايدها من ايد ادهم بس هو متبت فيها... آيه شهقت بصدمه لما حط ايده علي وس*طها وقربها منه بكل تملك.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تاني يوم 
عباس قعد جنب ايهاب بتوتر 
عباس: احم بقولك اي يا ايهاب 
ايهاب رفع وشه مع علي التلفون وبص لابوه بتركيز 
: نعم يا بوي 
عباس: يعنى هو في مشوار للقاهره.. وكنت عايزك تيجي معاي. فرح ابن واحد صحبي و الواد يتيم ولازم اقف معاه.. وكنت عايزك تيجي معاي.. يعنى اكمن ملهش حد و معندوش اخوات.. اعتبره اخوك
ايهاب بهدوء: تمام 
عباس: قوم جهز حالك لازم نمشي دلوقتي علشان نلحق الحنه 
ايهاب قفل التلفون وطلع علي فوق لقي حور واقفه قدام الدولاب 
حور شهقة  بخضه لما حست بأدين علي وسطها وراس بتدفن في رقبتها 
حور: خضيتني
ايهاب بهمس: اممم انا مسافر القاهره 
حور لفة وشه: ليه هتعمل اي 
ايهاب قربها منه: فرح واحد قريبنا 
حور: هطول 
ايهاب: احتمال يومين اول تلاته....با*سه علي راسها... خدي بالك من نفسك 
حور بخجل وهي بتحاول تبعد
: ه... هجهزلك الشنطه علشان متتاخرش 
... 
ادهم بغضب: قلتلك مستحيل اخد الفلوس دي ولا عايز منه حاجه 
نوسه: بس دي حقك زي ما ولاده لاتنين اتجوزه من فلوسه انت كمان زيك زيهم 
ادهم: امي افهمي انا لولا اصرارك لا عايزه في حياتي ولا يدخل بيتنا اصلا 
نوسه: بس دا ابوك
ادهم:لا مش ابوي لو ابوي مكنش رماني الرميه دي وكان بطل خوف من ابوه وقله انه متجوز...انا زنبي اي... معلش يا ادهم يا ابني الحب ملهش سلطان وانا وابوك حبينا بعض.. وتجوزنا.. عرفين ان انت المظلوم الوحيد في الموضوع بس مش هنطول وهنقول لجدك... ادهم... عادي برضو لو انا مكانهم اكيد كنت هعمل كدا.. ادهم لازم تشتغل علشان ابوك مش هيقدر يبعت من المال الي معاه اصلي ابوه بيرقب كل حاجه.. معلش اشتغل يا ادهم دا مهما ان كان ابوك ولو عايز فلوس ابعتله.. 
نوسه: ادهم.. انا... ادهم قطعاها لما سحب ايد آيه الي كانت واقفه بعيد وخايفه من صوت ادهم العالي 
ادهم: بعد اذنك يا ماما هنتاخر 
ادهم نزل وهو بيجر آيه وراه واول مدخل العربيه رما نفسه في حضن ايه 
وهمس: ا.. انا مش بكره..ا.نا ب.. بس هو ليه بيعمل كدا ابنه ميستهلش يضحي شويه علشانه
آيه بدمع: علي لاقل هو لسه شريك... مبعكش زي 
ادهم بعد وخده في حضنه وهو بيغمض عنيه بالم... بعد شويه بعدها عن حضنه
: بس خلاص كفايه عياط.. هتنكدي عليا ولا اي
آيه مسحت دموعه وهي بتبتسم بخجل 
: لا.. ادهم با*سها علي را*سها بحب 
بنت خبط علي باب العربيه
: احم احم ادهم بيه 
آيه حاولة تبعد بخجل و ادهم تبت فيها وتبسم للبنت
:اي امال  فين باقي البنات
البنت تبقا وحده من البنات الحاره الي هتروح مع آيه الكوفير 
:هيلبسو وجين..اي بقا ادخل ولا قطعت عليكم 
ادهم ضحك و آيه في حضنه
:لا تعالي.....اركبي 
......
عند عبدالرحمن قاعد علي السرير   بيحاول يحرك رجله و شمس جنبه 
شمس:كدا برضو لسه بدري علي فك الجبس 
عبدالرحمن: مش بعرف اتحرك فيها اكدا احسن هلف عليه شريط ضاغط  وبعدين بقاله اربع ايام 
شمس رفعت حجبه: ولله 
عبدالرحمن: بقولك اي متوهيش فين بقا البو*س ولا*حضان الي قلتي عليهم بعد مفك الجبس
شمس ضحكت:اقسم بالله سافل مفيش غير لما تخف خالص 
عبدالرحمن شد شمس عليها بضحك
: الي يقول كلمه يبقا قدها
شمس ضحكت بصخب وبعدت عبدالرحمن عنها وضربته بالمخده.. وهو مسك مخده وضربه بخفه وفضل يلعبو شويه وهو بيضحكو ويهزرو 
......
جميله بخوف علي التلفون.. وبتحط نقط في الشاي الي هيشربه جمال
:انا خايفه يا ماما الي بنعمله..لو عرفه هنروح فيها
سلمي:اجمدي بس متخفيش طول ما الز*فت ايهاب مش موجود عبدالرحمن دا عيل ومش هيعرف حاجه 
جميله: ي.. ماما بس كدا هيمو*ت بجد
سلمي: لا مش هيموت وهيتعب شويه بس... كملت بشر.. مش هسيبه يمو*ت بالساهل كدا لما يتزل زي مزلني 
جميله اتنهد: ماشي يا ماما استني لما ارن عليكي اقولك الي هيحصل
سلمي: طيب سلام... سلمي  قفلت وهمست بشر
: ولله ما هسيبك غير لما ازلك.. هههههه.. يا ترا لسا فكرني فاكر مرات ابنك يااا جمال بيه
....... 
 ادهم راح يجيب آيه من الكوفير وصحابه زفوه بفرحه.. بعد شويه كان ادهم وصل الكوافير وآيه خلصت.. ادهم وقف وفي ايده بوكيه ورد و آيه واقفه وعاطيه ضهرها لادهم... ادهم لفها وباسها علي راسها.. 
ادهم: بقولك اي متجي زي ما احنا كدا ونطلع علي شقتنا 
آيه بخجل: انت عايز خالتي 
ادهم بقرف: يلا يا شيخه يلا قدامي... 
ادهم وصل الشارع الحاره الي كان مليانه ناس بتحب ادهم وفرحنين ليه... والاغاني اشتغلت و الكل رقص والفرحه ملت المكان وامه الي عماله تزغرط بفرحه 
ادهم رقصى مع امه شويه واسر وباقي الشباب بس الفرحه مكملتش لما..... يتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم بعد مكان بيرقص مع امه لقي ابوه قدامه ادهم بصله بضيق، ... آيه مسكت ايده وبصتله.. بمعني علشان خاطري 
ادهم اتنهد وسلم عليه
: ازيك 
عباس بفرحه: الحمدلله..ادهم بص اللي واقف معاها... عباس رد بحب.. دا ايهاب.. همس.. اخوك الكبير.. رجع كمل بصوت عالي.. وفي تاني عبدالرحمن بس مقدرش يجي علشان رجله وجعاه
ادهم سلم علي ايهاب 
: لا الف سلامه عليه 
ايهاب: الف مبروك 
ادهم: لله يبارك فيك 
عباس بص لآيه بحب
: الف مبروك يا آيه زين مخترت ولله 
آيه ابتسمت: لله يبارك فيك يا عمي  
ايهاب و عباس رجعه قعدو مكانهم و عنين عباس ما نزلتش عن ادهم.. قطعه ايهاب
: اخونا صح 
عباس اتوتر: م.. مش فاهمه 
ايهاب: ادهم دا يبقا اخونا.. واللي واقفه هناك و تبقا مراتك التانيه 
عباس بتوتر: و.. وانت عرفت منين 
ايهاب ابتسم بسخريه وهو قايم
: نشوف الحوار دا بعدين.. دلوقتي لازم اعمل الواجب في فرح اخوي الصغير 
.....
في وقت متاخر من اليل عند عبدالرحمن شمس في حضنه
: جدي قاعد لوحده تحت
شمس رفعت وشه
: ايوه
عبدالرحمن وهو قايم
: هروح اطمن عليه
شمس قامة: بس رجلك وجعاك ومش هتقدر تنزل 
عبدالرحمن: مش وجعاني اوي يعني
شمس: طاب انا هلبس وجايه وراك
عبدالرحمن : ماشي
عبدالرحمن نزل بصعوبه وخبط علي الباب مرا واتنين مفيش رد عبدالرحمن قلق وفتح الباب لقي جده واقع علي لارض و كوبايه واقعه ومكسوره جنبه
عبدالرحمن جري عليه بخضه و حاول يفوقه
: جدي.. جدي فوق... كمل بصوت عالي.. ياا هاشم... هاشم... الغفير جه جري عليه بخضه.. 
: خير يا عبدالرحمن بيه في حاجه 
عبدالرحمن: شيل معاي جدي بسرعه... شمس نزلة بخضه علي الصوت 
شمس: يلهوي ماله جدي
عبدالرحمن: معرفش نزله لقيته واقع..هنروح المستشفى ماتطلعيش من البيت.. نامي مع حور.. عبدالرحمن بيكلمها وهو بيلملم حاجاته بسرعه
......
عند ادهم بعد ما الفرح خلص وايهاب الي خربه رقص طبعا 
ادهم راح يسلم علي ايهاب وشكره علشان الي عمله
بس ايهاب اخده بالحضن
: الف مبروك يا خويا.. ادهم اتثمر مكانه مش عارفه يعمل اي ولا يقول اي حتا 
ايهاب كمل: الي بينك وبين ابويا دي حاجه تخصكم لاكن انت اخوي الصغير لو رفضت دا فاهم 
ادهم بعد بتوتر:ا.. انا يعنى 
ايهاب: محتاج اتكلم معاك.. اكيد مش هنتكلم هنا 
ادهم: اه طبعاً اكيد اتفضلو.. ادهم خدهم وطلعو فوق 
ايهاب: قلي بقا انت شغال اي 
ادهم: فاتح معرض عربيات
ايهاب: حلو.. ومعاك شهادات اي
ادهم: هندسه بس ملقتش شغل  ففتحت المعرض 
ايهاب: حتا عبدالرحمن خريج هندسه برضو و ملقيش شغل وسافر برا مصر 
ادهم: بس انا مكنش ينفع  اسافر مش هسيب ماما وبنت خالتي 
ايهاب: حلو برضو معرض العربيات بيكسب 
ادهم: ايوه انا فاتح كذا فرع و كمان مساهم في كذا شركه نضيفه بتصنع عربيات 
ايهاب: اللهم مبارك عليك
عباس كان قاعد يبص علي ولاده بحب وفرحه كبيره 
ادهم: وانت
ايهاب: انا خربج طب يا سيدي بس شغال مع جدي في لارض ومصلحت البلد 
اول م ايهاب جاب سيرت جده ادهم كرمش وشه بضيق
ايهاب اتنهد: ولله جدي مش وحش وهو شديد شويه بس حنين وبحبنا ولله 
ادهم بحزن: بيحبكم 
ايهاب حط ايده علي رجل ادهم
: ولو عرف بيك هيحبك زينا وكتر 
ادهم ابتسم بسخريه لان عارف ان جده اكيد هيتخانق مع ابوه
الباب خبط ودخل منه اسر الي كان تحت بيظبط باقي الحاجه 
اسر: اي يا عريس مش هتتحنا 
اسر خد باله من الي قعدين وهو عارف عباس بس بقي يبص لايهاب بستغراب الي كان بيتعامل كانه معرفه اوي بالعريس 
ادهم فهم: ايهاب اخوي يا اسر... اسر صحبي يا ايهاب 
ايهاب: اهلا وسهلا تشرفت 
اسر: احم انا اكتر 
ايهاب: طاب اي يا عريس مش هتتحنا 
ادهم ابتسمله بحب... شويه وكان ادهم نايم علي السرير اللي في شقه تانيه في نفس العماره علشان البنات تاخد راحتها فوق مع آيه وايهاب بيحنيله رجليه واسر ايده
ادهم: ايهاب متكترش مبحبهاش... انا بس بحط علشان انتو مصرين.. 
ايهاب وهو مشغول
: اسكت ياض وبعدين دي سنه عن النبي 
ايهاب كان هينقل علي الرجل التانيه بس وقف لما لقي ابوه بيبص بحسره
ايهاب اتنهد: تعاله يا بوي. عباس بص لادهم بمعني اجي ادهم عدل وشه الناحيه التانيه... ايهاب رح سحب ابوه وقعده علي السرير وعطاه الحنه وفعلا عباس خدها بتردد وحناه... عند آيه الضحك مالي الاوضه وفي وحده بترسملها الحنه
...... 
عبدالرحمن مسند جده بعد ما رجعو من المستشفى والدكتور قاله ان شرب حاجه علتلو الضغط 
عبدالرحمن: علي مهلك يا جدي.. تحب اشيلك
جده ابتسمله وهو بيطبط علي كتفه
: لا انا كويس 
حور و شمس راحو يجرو علي عبدالرحمن اول ما دخل
شمس: انت كويس يا جدي 
الجد بتعب: الحمدلله انا كويس يا بنتي... بس دخلني اوضتي يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن دخله اوضة و غطاه كويس 
شمس: انا هفضل قبالك يا جدي مش هسيبك
حور: روحي انتي يا شمس مع جوزك هو تعبان وانا هفضل معا جدي... كل دا وعبدالرحمن مش معاهم نزل علي لارض وخد حته من الازاز المكسور 
.... 
عند آيه قامت من علي السرير ونفخة بضيق بسبب الحنه الي مضيقاه ومش عارف تنام 
ادهم بهمس: منمتيش ليه 
آيه شهقة بخضه 
: بسم لله الرحمن الرحيم انت جيت امتا 
ادهم: جيت من شويه منمتيش ليه بقا 
آيه بضيق: من الحنا مضيقاني ومش عارفه اتحرك ولا ا.. اي دا استنا انت ازي جيت هنا ورجليك فيهم حنا 
ادهم: لا انا غسلته علطول 
آيه بصت في ايده
: حرام عليك مسبتهاش تحمر اكتر ليه 
ادهم مسك ايده: وريني كدا كاتبين اسمي صح
آيه ابتسمت بخجل
: اه.. شروق كتبته 
ادهم: فين 
آيه: دور 
ادهم قرب منها اكتر ولف ايده التانيه علي وسطها  وشدها الحضنه
: اممم طاب انا مش شايف حاجه 
آيه: لا دور 
ادهم سند راسه علي كتفه
: طاب انتو كتبينه كل حرف في مكان 
آيه: لا كامل كله علي بعضه 
ادهم: ايوه.. اهو لقيته... اممم البت دي كاتبه غلط علي فكره
آيه: لا صح يا ادهم 
ادهم: لا قلت غلط
آيه بضيق: صح يا ادهم
ادهم ضحك وباسه علي رقب*تها
: ماشي صح متزعليش...ادهم و آيه فضلو يتكلم لحد ما نامو في حضـ*ـن بعـ*ـض وووو... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم بحب: صباح الخير 
آيه بنوم ابتسمت ومختش باله حركة راسها علي صد*ر ادهم
: صباح النور 
ادهم بيزيح شعرها
: كل دا نوم قومي ماما هتقفشني 
هنا آيه قامت فاطه 
: يا لهوي اي الي منيمك كدا خالتي لو شافتك
ادهم وقف هو كمان وقرب منها بهدوء وحط ايده علي خدها
:اهدي ماما مش هتصحا دلوقتي..ميل با*سها علي خدها.. انا نازل دلوقتي اغسلي اديكي من الحنه وعملي فطار لشباب الي تحت 
آيه هزت راسها بخجل.. وادهم مشي وهي دخلت الحمام تغسل اديها وتصلي وتعمله فطار 
.....
شمس صحيت وفضلت تتامل في عبدالرحمن بحب وهي بتحرك ايدها علي وشه.. ميلة وبسته علي خده عبدالرحمن حس بيها وصحي
عبدالرحمن بنوم: صباح الخير 
شمس بحب: صباح النور.. احضرلك الحمام ولا هتنزل تطمن علي جدي 
عبدالرحمن: هستحما و انزل اطمن علي جدي
شمس حضرتله الحمام ونزلة تعمل الفطار.. عبدالرحمن خد دش ونزل يطمن علي جده 
عبدالرحمن: صباح الخير يا جدي
الجد بتعب: صباح النور يا ابني 
عبدالرحمن بصوت عالي شويه 
: شمس هاتي الفطار هنا 
عبدالرحمن قعد و هو مش عارف يفتح موضوع للكلام مع جده 
الجد ابتسم بحزن: انا مش وحش ي عبدالرحمن وعمري متمنيت غير. رحتكم
عبدالرحمن اتنهد: وانا عارف يا جدي ولله بس حضرتك ليه يعنى تجبرني اتجوز وحده علي زوقك مش يمكن انا بحب وحده تانية.. او هي مثلا بتحب حد تاني... ممكن تكون انت السبب ان اتنين يعيشو عمرهم كله في حزن
الجد: يعني انت مش عايز شمس
عبدالرحمن بسرعه: لا طبعاً انا بحب شمس ومقدرش اعيش من غيرها... شمس كانت واقفه ورا الباب وهي هطير من الفرحه لما سمعت كلام عبدالرحمن 
الجد: وانا يا عبدالرحمن مش بجبرك تتجوز وحدها غير لما يبقا عندي وجهة نظر انكم شبه بعض او هتنفعو مع بعض.. عارف اول ما ابوك قلي انك هتسافر علشان تشتغل برا قلت لازم اربطك بمصر قبل ما القيك دخلي بوحده من الاجانب ولا نعرف اصله ولا فصله.. ومن صغرك وانا حاسس وعارف ان شمس لعبدالرحمن وعبدالرحمن لشمس 
عبدالرحمن: وايهاب
الجد: ايهاب لو سبته مكنش هيتجوز خالص هيفضل طول عمره اهم حاجه عنده الشغل.. قلت اجوزه والحب هيجي مع العشره
عبدالرحمن ابتسم هنا دخل شمس بالفطار 
شمس: الفطار يا جدي 
عبدالرحمن: روحي هتيلنا الشاي يا شمس معلش
شمس بحب: حاضر
...... 
  ادهم و آيه قاعدين  قدام الماذون و ايهاب و اسر  
المأذون: بس علي حسب علمي انتو مكتوب كتابكم يا ابني 
ادهم: احم ايوه يا شيخنا.. بس كنا كاتبينه ومكنش نيتنا  الزواج.. بس علشان هي كانت قاعده معاي والحرمانيه.. وانا سآلت شيخ وقال لازم نكتبه من جديد ونجدد النيه
المأذون: حاضر يا ابني.. فين وكيل العروسه 
هنا دخل ابو آيه و ضيق باين علي وشه.. اول ما دخل آيه عيونه اتملت دموع ادهم قام من مكانه وقعد جنبها خده في حضنه وباس راسها
: هششش ليه الدموع دي كــــ*ـلب و راح
آيه مسحت دموعه والماذون بدا يكتب واسر و ايهاب كانو الشهود 
: الف مبروك يا ابني 
نوسه طلعت بشربات وهي بتزغرط بفرحه
ابو آيه بصلهم بقر*ف
: اخير ارتحت منك
ادهم بصله بغضب ومسكه من لبسه 
: دا انا هطل** يا كل**
ايه جريت مسكت ايد ادهم وهي بتعيط
: علشان خاطري يا ادهم دا ابوي
ادهم زقه بغضب
: ما شفش وشك هنا تاني فاهم 
ادهم خد آيه في حضنه 
: الف مبروك يا عمري 
آيه همست بدموع
: لله يبارك فيك 
ادهم مسك وشها بين اديها وهو بيمسح دموعها
:خلاص بقا بطلي عياط ولا انتي هتبوظيلي اليوم
آيه هزت راسه برفض وهي بتبتسم
ادهم: يلا روحي غيري علشان هنتاخر علي الكوفير
....  
عبدالرحمن كان قاعد لحد ما تلفون رن وكان ايهاب
عبدالرحمن: الو ايوه يا ايهاب
ايهاب واقف في حتا بعيده عن الدوشه
ايهاب: احم اخبارك ايه 
عبدالرحمن: الحمدلله بخير 
ايهاب: انت في البيت
عبدالرحمن: ايوه ليه
ايهاب: معلش ادي التلفون لحور
عبدالرحمن: حاضر دقيقه 
فوق عند حور كانت واقفه قدام المرايه وهي لابسه فستان ضيق فارده شعرها الطويل وبتتخيل لو ايهاب شافه كدا.. قطع شروده صوت الباب.. حور لبست حاجه واسعه علي لبسه وفتحت لقية عبدالرحمن 
حور: عبدالرحمن خير
عبدالرحمن: احم ايهاب علي التلفون عايزك
حور خدت التلفون بتوتر وقفلة الباب 
حور بصوت هامس
: الو 
ايهاب: وحشتيني 
حور سكت شويه وبعدين ردت بخجل
: هتيجي امتا 
ايهاب اتنهد: بكره...
حور:تيجي بسلامه 
ايهاب: بتعملي اي 
حور بصت علي نفسه في المرايه
:مبعملش حاجه قاعده 
ايهاب: اممم.. عايزه حاجه اجبهالك من هنا 
حور همسة بخجل
: لا عايزك تيجي بسلامه
......
بليل 
ادهم اديه علي وسط آيه الي لابسه فستانه لابيض و ساند راسه علي راسها وبيرقصو علي اغنيه رومنسية 
ادهم: مش كفايه 
آيه بهمس: لا خلينا شويه 
ادهم: لا كفايه انا تعبت... آيه شهقت لما ادهم شالها وطلع بيها 
ادهم: معلش يا اسر لم انت الدنيا 
آيه دفست وشها بخجل في صدر ادهم 
ادهم طلع بيها وقفل الشقه برجله  
ادهم نزلها في نص الشقه و آيه عماله تفرق في اديها يتوتر ادهم باسها علي راسها 
: ادخلي غيري نصلي وناكل 
آيه دخلت لاوضه 
ادهم قلع الجات بتاع البدله  ورماه علي لارض وفق الكرافته بضيق.. فتح اول زرارين من القميص ودخل المطبخ يعمل اكل 
بعد شويه آيه طلعت لابسه لاسدال وادهم دخل اتوضا وصلا بيها ادهم خلص ولف حط ايده علي راسها قراء شويه ادعيه وقران.. ادهم خلص وشالها 
ادهم: ناكل بقا.... بصلها وغمز.. وبعدين نحلي... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسرين بغضب: اتجوزها اتجوزها... سابني انا الي كل الناس بتتمنا نظره مني علشانها 
: لك اهدي قلتلك رح يكون معك مو مشكله اذا كنتي زوجه تانيه صح
نسرين: مش مشكله اهم حاجه اكون مراته 
: تعي معي... خدتها وركبو العربيه نزلو قدام معرض ودخلت
: لو سمحتي بدي احجز صفقة عربيات من معرضكم 
السكرتيره: اسفه يا فندم بس ادهم بيه في اجازه 
: اي وشو المشكله انت موجوده بتبعيلي الصفقه.. ولا رح توقفه السفقه مشان المدير في اجازه 
اسكرتيره:طاب دقيقه يا فندم
السكرتيره اتصلت بادهم كذا مرا بس هو كان في عالم موازي طبعاً السكرتيره بتردد: طاب اتفضلي يا فندم معايا اتفرجي علي نوع العربيات الموجود
.... 
عند ادهم هو علي بديه السفره و آيه علي الناحيه التانيه بيحاول يمسكها  
آيه: ادهم بجد انا خايفه منك  
ادهم : يا بنت الناس اهدي 
آيه برفض: لا وخليك كدا
ادهم اتصنع الحزن  وراح قعد قدام التلفزيون 
: خلاص تمام يا آيه
آيه بحزن قربت منه
: انت زعلت؟.. ادهم عدل وشه الناحيه التانيه 
آيه قعدت جنبه
: متزعلش مني.. ولله خالتي الي قلتلي اعمل كدا و.. و مخلكش ت.. تقر*ب مني 
ادهم اتنهد ولف ليها مسك وشها بين اديه
: طاب في ست حلوه زيك برضو تسمع كلام حماتها و متسمعش كلام جوزها دا ربنا قال لو أمرة المراء ان تسجد لغيري لڰان زوجها
آيه بحزن: اسفه 
ادهم بحنيه وهو بيزيح شعرها
: خلاص محصلش حاجه
ادهم فضل يتأمل فيها وهو بيزيح شعرها لورا... شويه وميل بأ*سها بعمق.. بعد وهو بيخد نفسه.. وقبل ما آيه تاخد نفسها با*سها تاني 
آيه وهي بتنهج: براحه مش قادره اتنفس
ادهم غمغم بضيق
: هو انا عملت حاجه علشان براحه
...... 
عند عبدالرحمن داخل اوضه امه بتعب اخر اليوم 
نسمه قاعدة علي السرير وبتسبح 
عبدالرحمن بحب: اخبارك ايه يا ماما 
نسمه: بخير يا ولادي... اي الي الي في يدك دا 
عبدالرحمن ابتسم بحب وطلعه حاجه من علبه
: تليفون لي شمس اي رايك
نسمه: يا مري يا ولدي معندناش حريم تمسك تليفون 
عبدالرحمن ضحك: خلاص يا ست الكل هتمسك اهي ان شاءالله 
نسمه: انت حر يا ولدي بس جدك هيتخانق 
عبدالرحمن: قوليلي بس يا ست الكل هو انتي كنتي بتحيبي بابا قبل ما تتجوزي 
نسمه ابتسمت: عايزه الحق.. انا كنت بموت في التراب الي بيمشي عليه ابوك بس هو معرفش.. يعني كان معروف ان لازم الوحده تتجوز ابن عمها فمن صغيري كبرت علي اني لابوك اصلا ابوك دا وهو صغير كان فلقت قمر
عبدالرحمن بمرح: يا سيدي يا سيدي 
نسمه ضحكت: قوم يا بكاش من هنا شوف مراتك 
عبدالرحمن باس ايدها
: تصبحي علي خير 
نسمه برضا: وانت من اهله يا ابني 
عبدالرحمن طلع لقي شمس قاعده قدام التلفزيون بتابع مسلسل بتركيز راح قعد جنبها 
عبدالرحمن: بتعملي اي 
شمس بصت ليه: جيت احطلك العشاء 
عبدالرحمن: لا انا مش جعان 
شمس بصت للي في ايده 
: اي دا 
عبدالرحمن عطهولها
: اممم دا ليكي افتحيه 
شمس خدت العلبه وفتحتها 
شمس بصراخ: الله دا تليفون 
شمس فتحت بفرحه 
: دا ليا يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن: ايوه يا روح عبدالرحمن 
شمس باسته علي خده بفرحه
: بحبك اوي 
عبدالرحمن شدها عليه 
: بحبك عشان التليفون 
شمس حركة صباعها علي وشه بجراءة
: لا و بحبك علشان عبدالرحمن 
عبدالرحمن لسه هيقرب منها بس هي عدلت نفسها وقعدت في حضنه
: تعاله علمني بيشتغل ازي
..... 
تاني يوم عند ادهم بيبص لـ آيه الي نايمه جنبه بعمق وشعرها الي مغطي ضهرها ووشها  ادهم ابتسم لما افتكر نعو*متها ور*قتها امبارح.. ادهم ميل با*سها علي كت*فها ودرا*عها
آيه بنوم همهمت بضيق
: اممم سبوني انام 
ادهم : قومي كل دا نوم 
آيه دفنت وشها في المخده اكتر
: بس يا سا*فل 
ادهم ضحك بصوته الرجولي
: الصراحه حقك دي كانت مد*عقه 
آيه بخجل: اقسم بالله انت سا*فل وانا قايمه.... آيه قامت بغضب بس قبل متقوم لقيت ادهم  بيمسك اللحاف 
آيه: ادهم سيب
ادهم بخبث: لا 
آيه بدموع: ادهم 
ادهم ضحك: خلاص خلاص متعيطيش
آيه جريت علي الحمام  وادهم مسك التليفون الي جنبه وهو بيضحك لقي كذا مكالمه من السكرتيره 
رجع اتصل بيها
: ايوه يا تيا 
..... 
ادهم: اسمها اي
...... 
ادهم بتفكير: اممم واي الي يخلي واحده من لبنان تعمل عقد معانا
.... 
ادهم: ماشي يا تيا العقد دا وخلاص.. شوفي الصفقات القديمه وبلاش تعملي جديد لحد ما اجي 
.... 
ادهم: تمام سلام دلوقتي... ادهم قفل ولسه هيقوم يغلس علي آيه الباب خبط ادهم نفخ بضيق
: انا قلت مش عايز اشوف حد لمده اسبوع.. فتح الباب وكان ايهاب و عباس و نوسه
نوسه دخلت وهي شايله صنيه وبتزغرط
ايهاب ابتسم: صباحيه مباركه يا عريس
ادهم فتح الباب
: الله يبارك فيكي.. تعالو ادخلو 
عباس بتوتر: صباحيه مباركه يا ادهم
ادهم هز راسه بهدوء
: الله يبارك فيك 
ايهاب: معلش هنعطلك وانت عريس بس لازم اديك النقطه بتاعتك علشان راجع الصعيد 
ادهم بسرعه: لسه بدري خليك قاعد يومين تاني 
ايهاب: لا معلش مش هقدر اطول اكتر من كدا وصراحه انا مراتي وحشتني اوي 
ادهم ابتسمله بحب
: هشوفك تاني 
ايهاب: اكيد.. ايهاب طلع مفتاح 
ايهاب: دا مفتاح شقه في الشيخ زايد كتبتها بأسمك.. كنت هجبلك عربيه بس للاسف ضاعة عليا
ادهم: بس انا... 
ايهاب: خلاص  بلاش نقاش هاترفض هدية اخوك
ادهم اتنهد وخدها منه وايهاب خدو بالحضن 
: هجيلك بعد اسبوع وهجيب عبدالرحمن معايا
ادهم ابتسم: هستناك.... ادهم و ايهاب فضلو يتكلمو شويه ونوسه الي كانت قاعده مع آيه في المطبخ وبعدين ودعتهم ومشيو 
ادهم رجع وقعد علي ألمقعد وهو بيفكر في موضوع الصفقه اللبنانيه فرق جبينه بتعب 
 أدهم: آيه اعمليلي فنجان قهوه 
آيه طلعت من المطبخ وقفت جنب ادهم بهدوء 
: استنا خمس دقايق هعمل العشاء ناكل وبعدين اشرب قهوه بتاعتك 
ادهم هز راسه بتعب 
آيه حتط ايدها علي رجله
: مالك
ادهم نام علي رجلها آيه حركت اديها في شعره 
ادهم: مشكله في الشغل
آيه: مشكله اي 
ادهم: واحده لبنانيه اشترت كميه عربيات غربيه غير الي طلبتو تتصنع ليها مخصوص 
آيه: طاب دي حاجه حلوه 
ادهم: مش مطمن ليها
آيه: ان شاءالله خير متخفش 
ادهم مسك ايدها وباسها وهو بيبص في عنيها بحب ادهم رفع وشه شويه و   
آيه بخضه قامت تجري
: ياااالهوي الاكل 
ادهم شتم في سره بضيق وقام وراها وووو.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

آيه بعياط: الاكل اتحرق 
ادهم بصلها بزهول الي هو بتعيط علشان الاكل قرب منها 
: عادي ماما جايبه اكل تاني في التلاجه 
آيه مسحت دموعها وطلعت اكل تاني تسخنه وادهم عمل سلطه وعصير وجهز معاها خلصو وادهم شال الاكل وحط علي الطرابيزه الي قدام التلفزيون وقعد وقعد آيه في حضنه وهو بياكلها 
آيه قامت: هشيل الاكل 
ادهم: لا خليكي هشيله انا 
ادهم قام شالها الاكل ورجع قعد تاني وقعدت في حضنه آيه كانت مركزه مع التلفزيون و ادهم دا*فن و*شه في رقبت*ها ونازل بو*س
بعد شويه ادهم قام بضيق وشال آيه وتمتم
: انا مينفعش معايا دا انا عايز عملي
آيه خبت وشها في صدره بخجل 
.....الصبح 
ايهاب وصل البيت فتح الشقه بتاعته ودخل لقي حور نايمه علي السرير قرب وقعد جمبها بهدوء وحرك ايده علي وشها الناعم
حور فتحت لما حست حركه خشنا علي وشها... اول ما شافت ايهاب قامت بفرحه وتشعلقت في رقبته 
: ايهاب جيت 
أيهاب بيبصلها بهايم 
: وحشتيني 
حور وشها احمر وحاولت تغير الموضوع 
: عارف وانت مش هنا الي اسمها جميله دي.. ايهاب قطعاها لما با*سها بعمق.. بعد وهو بينهج وسند جبينه علي جبينها
: بقولك وحشتيني
حور فضلت بصة في كل حتة معاده عنيه و وشها بقا احمر... ايهاب فهم انها مكسوفه ايهاب زاح شعرها لورا
: قليلي بقا الي اسمها جميله عملت اي 
حور بحماس: دا انا كتت هضربها.. و فضلت تحكليه الي حصل
... عدا يومين حالة عبدالرحمن بقيت احسن و ايهاب الي علاقته اتحسنت بحور اوي و ادهم الي مسيبش آيه في حالها.. ادهم قرار انه لازم يقطع اجازته وينزل الشغل يشوف اللبنانية دي 
...... 
آيه بضحك: ادهم ادهم خلاص روح 
ادهم دافن وشه في رقبتها وبيضحكها.. ادهم بعد
: من قلبك بزمه
آيه ولسه اثار الضحك باينها عليها 
: ايوه ويلا بقا علشان هتتاخر.. حط اديه علي ضهرها وهي بتزيحه يقوم
: يلا يلا هوينا 
ادهم خد الجاكت ولبسه 
: جيلك هروح فين.. آيه ابتسمت وهي بتبصله بحب ادهم خد الفون و علبة السجاير والمفاتيح 
ادهم: هبعت ماما تقعد معاكي 
آيه: ماشي
ادهم راح الشغل ودخل مكتبه 
ادهم: تيا تيا 
السكرتيره: نعم يا ادهم بيه 
ادهم بيحرك ايده علي  بتعب
: هتيلي فنجان قهوه والملف بتاع البنت اللبنانيه 
تيا: تمام يا فندم لو تحب ابعتلها انك نزلة الشغل وهي تجي لحضرتك
ادهم: تمام اتصلي بيها...... بعد شويه ادهم كان خلص الورق الي قدامه بتركيز شديد الباب خبط ودخلت السكرتيره ومعاها وحده تاني 
ادهم رجع راسه لورا 
: اتفضلي.. بص لتيا... اعملينا اتنين قهوه يا تيا 
نڨين قعدت وحتط رجل علي رجل علشان تبين انوثتها
وهي بتبص لادهم باعجاب واضح
 : اهلا ادهم بيه
ادهم بتركيز: اهلا
:عجبتني كتير السيارات يالي عندك يا ادهم لاهيك انا عملت سفقه بمبلغ 10مليون 
ادهم: اشمعنا احنا يعني 
: سمعت عنكم كلام كتير حلو زاد فضولي الصراحه 
ادهم: طاب ونقل من هنا لبنان علينا ولا عليكي 
: هادي الشي بتتفق عليها مع اختي لان عندي طياره بعد شويه وهي راح تتولا السفقه مكاني.. بصت علي الباب 
: نسرين ادخلي 
ادهم اول ما نسرين دخلت قور ايده بغضب ووقف
: تيا تيا.. دخلت تيا بسرعه 
تيا: نعم يا فندم
ادهم وهو طالع: الغي السفقه مع الانسه نڨين
نڨين بصوت عالي
:بس في شرط جزائي مليون ونص 
ادهم لف ليها وابتسم
:هدفعهم 
تيا طلعت وراها بسرعه
:ادهم بيه مينفعش دي سفقه كبيره و
ادهم رفع ايده بحده: كلامي يتسمع 
........
: بقولك اي كفايه مرقعه لحد كدا سي زفت ايهاب دا شوفيه بعدين 
جميله: يا ماما بس... 
: بلا بس بلا زفت انتي دخلتي قصر الخولي علشان كل الارض دي من حقك انتي بعد ما جدك رماني رميت الكلاب فااااهمه انتي راحه تجيبي حقك وانتي لاما يبقا معاكي كل الفلوسه الي اسمه ايهاب دا هيجيكي راقع
جميله بضيق: ماشي يا ماما اعمل اي 
انا دلوقتي يعني 
: هتروحي لجدك دا  المرا الي فاتت ربنا ستر وحلقت اقولك غيري الازازة الي في الارض بس تاخدي بالك المرا دي بتتعاملي مع ايهاب مش عبدالرحمن ولو جدك مكبر دماغه والمبلغ الي ختيها صغير.. هيعرف في ثانيه 
جميله: ماشي يا ماما كملي 
: تحطيله منوم اي حاجه وتمضيه علي الورق الي معاكي وتيجي علي  هنا علطول وسيبي الباقي عليا انا ولو مقدرتيش تعملي كدا حاولي وقعي بين ايهاب وعبدالرحمن دول 
جميله: ازي يا ماما
: اسمعي...... 
جميله قفلة مع امها و ابتسمت بخبث
.... 
ايهاب قاعد قدام االتلفزيون وبيلعب في التليفون 
حور قعدت جنبه وبصت في التليفون
: بتعمل اي 
ايهاب بصلها: بلعب 
حور: عايزه العب معاك
ايهاب رفع حاجبه وبصله
: طاب تعالي نحط شرط لو كسبت هخليكي تعملي حاجه لو كسبتي هعملك حاجه 
حور بحماس: موافقه
ايهاب: استني بس.. اهطلبي اي قبل ما نبدا 
حور: تليفون زي الي جابه عبدالرحمن لشمس 
ايهاب ابتسملها: تمام
 بداوء يلعبو و ايهاب كان حاصل معلوماته اكتر من حور نظر لان حور خلصت الثانويه و مكملتش 
بعد شويه حور حتط  ايدها علي وشها.. شالت اديها وهي بتزيح شعرها لورا بخجل
: اطلب 
ايهاب بصله بوقا*حه وهو بيحرك أيده علي شف*ته السفليه
: قو*مي ارقصـ*ـيلي... يتبع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

آيه: بتخوني 
ادهم فاق من سرحانه ورفع حاجبه باستفسار 
: بخونك ازي يعنى 
آيه قامت بعد ما كنت نايمه علي رجل ادهم ولاحظة شروده 
: اممم يعنى انت مش بتفكر في بنت دلوقتي 
ادهم ضحك: انتي بتقرأي الافكار  ولا اي
آيه بصتله وهي بضيق عنيها ومسكته من التيشرت بتاعه 
: مين دي يا خاين
ادهم مسك ايده وبا*سها 
: فاكره نسرين الي خدتك المكتب معاي علشان تحل بعيد عني 
آيه: ايوه فكراها
ادهم اتنهد وحكالها كل حاجه 
آيه بتركيز وهي بتبص لادهم 
: وليه تلغي الصفقه وتدفع مليون ونص 
: انتي بتقولي اي عايزني اشتغل مع وحدها وانا عارف كل نويها الزفت... 
آيه: اممم طب انتي لو لغيت العقد هتلاقي الف طريقه توصلك وتاذيك بيها علي الاقل لما تبقا معاك هتبقا تحت عينك
ادهم: انتي الي بتقولي كدا مش خايفه تاخدني منك
آيه بسته علي خده: انا واثقه فيك وبعدين دا كل يوم هنزل المعرض و هبهدله
ادهم: لا طبعاً انا مستحيل ادخل الاشكال دي شركتي 
آيه: علشان خاطري ونبي يا ادهم الصفقه كبيره وفيها مكسب ليه ترفض 
ادهم اتنهد ودفن وشها في رقبتها
: ماشي... آيه غمضه عنيها باستسلام من لمساته الخبيره ووو
.....
حور بصتله وبرقن بصدمه
: اي 
ايهاب بوقا*حه: لا وكمان هتنزلي تعمليلي حجر شيشه لاول 
حور بذهول: بس انت بتشرب سجاير بس 
ايهاب: تؤ مينفعش تر*قصيلي من غير حجر الشيشه 
حور فركت اديها بتوتر
: ايهاب ممكن تغير الشرط دا والنبي اطلب اي حاجه تاني 
ايهاب قام: قدامك عشر دقايق بالظبط.... بعد شويه 
ايهاب قاعد وهو بيشرب الشيشه وبعد محاولات  وتوتر حور وخجلها  واقفه ترقص قدامه بكل مهاره
والجو كان شعبي اوي(تخيلو معاي كدا ولا مسلسل البطنيه😂😂) 
.... 
شمس واقفه قدام المرايه بترش من عطرها الناعم بريحته الهاديه 
شمس كانت لابسه قميص نو*م ابيض والروب بتاعه كانت شبه الملايكه في طلتها الهاديه.. طلعت لقيت عبدالرحمن مركز في التلفون قعدت جنبه وابتسامه رقيقه علي وشها 
: بتتفرج علي اي 
عبدالرحمن بتركيز: الماتش 
شمس سندت راسها علي كتف عبدالرحمن 
وهمست: لمين ومين 
عبدالرحمن غمض عنيه من ريحة عطرها وهمس
:الأهلي والزمالك 
عبدالرحمن حط ايده ورا ضهرها وشدها لحضنه همس وهو بيدفن راسه في رقبتها 
: بحبك يا شمسي
شمس رفعت اديها تحاوط رقبته وهمست
: وانا بعشقگ يا عبدالرحمن 
عبدالرحمن عتلا*ها علي الكنبه الي هما قاعدين عليها 
شمس بغنج: عبدالرحمن مش هنا
عبدالرحمن: اممم
شمس: عبدالرحمن ا... عبدالرحمن اسكتها بقبله شغوفه 
.... تاني يوم 
ادهم صحي بنوم واخد هدومه الي مرميه علي  لارض ودخل الحمام شويه وطلع وهو بينشف شعرها قعد علي السرير وميل علي وشه آيه وبا*سها برقه
آيه بنوم: صباح الخير 
ادهم: صباح الجمال كل دا نوم
آيه بخجل: ما كله بسببك
ادهم ضحك وهو بيبصله بخبث
: بقولك اي هو انا دافع دم قلبي علي ايش احمر واسود وابيض في الدولاب ونتي ما بتلبسيش حاجه منهم
آيه: هو انت سيبلي فرصه البس حاجه 
ادهم بوقا*حه: اعملك اي ما انتي الي صاروخ اوي الصراحه 
آيه قامت وهي بتشد الغطاء
: قوم شوف شغلك يا سا*فل 
ادهم شدها فجاء وبقا يعتليها 
: لسانك الحلو هقطعهولك في يوم من الايام... وميل قبلها برقه علي خدها وبعد 
آيه جريت علي الحمام ادهم بصلها وابتسم.... بعد شويه كانت آيه طلعت وجهزت الفطار وادهم قعد قدام التلفزيون لحد متخلص 
آيه خلصت وحطت لاكل وادهم قام ياكل 
ادهم بهدوء ساب الاكل 
: مالك 
آيه بتوتر: مفيش 
ادهم بحده: آيه 
آيه بتوتر:  انا.. انا يعنى ك.. كنت عايزه اقولك..غمضت عنيها وتكلمت بسرعه... ممكن ناجل الخلفه شويه لحد ما اخلص كليتي 
ادهم قام وخد الجاكت بتاعه وقرب با*سها علي راسها
: خلصي فطارك ونامي شويه لحد ما اجي 
آيه هزت راسها.. وادهم مشي علي شغله 
..... 
عند ايهاب قعد علي السرير وبيبص لحور بحب وبيحرك ايده علي وشها 
حور صحيت وهي بتفرد جسمه 
: صباح الخير 
ايهاب ميل با*سها
: صباح النور يا روحي 
حور بخجل: صاحي بدري يعنى 
ايهاب: اممم صحيت بدري علشان  اجبلك دا... ايهاب خد العلبه الي كانت جنبه
حور بلهفه: لله دا ليا.. 
ادهم هز راسها وهو مبتسم 
حور فتحت العلبه وفتحته كان ايهاب حاتط خلفيه الفون صور ليه حور ابتسمت وهي بتساله
: كلمة السر اي 
ايهاب ببتسامه: ايهاب 
حور كتبت اسمه بحماس والتليفون فتح 
حور قرب منه وباسته علي خده 
: شكرا 
ايهاب قرب وبا*سها بحب 
: و شكرا ليكي 
حور بخجل: علي اي انا معملتش حاجه 
ايهاب همسلها: علي ليله امبارح 
حور بخجل: يااااها دا انت مبسوط اوي كل دا علشان رقص*تلك 
ايهاب ضحك بصوته الرجولي وغمزلها
: اممم النهارده رقصتي*لي بكره نعمل حاجه اكبر 
حور وشها بقي احمر انقذها من الموقف صوت خبطات علي الباب وصوت جميله وهي بتعيط
: ايهاب بيه ايهاب 
ايهاب قام بخضه وفتح الباب لقي جميله ووقفه وهدومها مقطعه
جميله بعياط: ا.. ايهاب ج.. جدك.. يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايهاب بقلق: ماله جدي
جميله بدموع: انا مش كدا يا بيه وكنت مفكره ان جدك راجل كبير وقد ابويا بس طلع ***
ايهاب بغضب: احترمي نفسك وعرفي بتتكلمي علي مين 
جميله: انا عارفه يا بيه بتكلم علي مين كويس و انا مستحيل اسكت علي الي حصل 
ايهاب بنفاذ صبر: حصل اي بظبط 
جميله بمسكنه قعدت تحكيله ازي جده كان هي*عتدي عليها
كل دا وحور واقفه تتابع بهدوء
ايهاب بهدوء مريب: هننزل دلوقتي عند جدي عارفه لو طلع الي بتقوليه دا كذب هعمل فيكي ايه 
جميله بدموع: الله يسامحك يا بيه 
ايهاب نزل وجميله معاه حور نزلت وراهم ايهاب فتح ولقي جده واقع علي الارض وبينهج بتعب جري عليه بقلق
: جدي انت كويس.. جمال اخد نفس وغمض عنيه.. ايهاب شاله وقام وهو مش شايف قدامه حط جده في  العربيه وحتا ملحظش حور و جميله الي ركبو معاه.. وجميله عامله نفسها بتعيط اما حور كانت بتحاول تفوق جمال
.....
عند عبدالرحمن شمس طالعة من الحمام وهي  بتنشف شعرها بصت علي عبدالرحمن الي نايم بعمق علي السرير وقرب منه باسته علي خده و مسكت خلصه من شعرها المبلول تحركه علي وشه 
عبدالرحمن بنوم و بنزعاج
: بس 
شمس كاتمت ضحقتها وكرارت تاني 
عبدالرحمن قام بصيق
: في اي الواحد م... سكت لما شاف شمس 
شمس بضحكه مكتومه
: صباح الخير 
عبدالرحمن مسك ايدها وباسها
: صباح النور يا عمري
شمس: قوم يا كاسول الوقت اتاخر 
عبدالرحمن بهيام: لا ااحنا مش هننزل هنفضل هنا النهاردة
شمس بخجل: هننزل نفطر معاهم حتا
عبدالرحمن: ماشي بس نطلع تاني 
شمس بخجل:ماشي 
عبدالرحمن قبلها علي خدها برقه 
: حضريلي الحمام... بعد شويه عبدالرحمن كان نزل وايده في ايد شمس بحب لقي الكل قاعد وعلي وشهم علامات القلق 
عبدالرحمن بخوف: في اي 
عباس: جدك 
عبدالرحمن بقلق اكبر: ماله هو فين 
عباس: معرفش تعب ايهاب وحور خدوه وراحو المستشفى واتصلت بايهاب قال شويه وجاي 
عبدالرحمن: في اي مستشفى 
عباس: في ****
عبدالرحمن طلع: انا ريحلهم
... 
عند ادهم لسه هيدخل مكتبه خبط في نسرين 
نسرين بحب: ادهم صباح الخير 
ادهم بقرف: اسمعي مش معنا اني وفقت علي صفقة اختك يبقا خلاص وشك ملامحوش في مكتبي غير لما اطلبك فاهمه 
نسرين بضيق: تمام بس انا كنت جايه اوريك شويه تصميم مختلفه لعربيات... ابتسمت وكملت.. وعلي فكره معنديش مانع لو اتصميم دا عجبت الناس وطلبتها وخليتها باسم الشركه بتاعتك
ادهم بقرف: مبخدش تعب حد التصميم هتنزل باسمك واول اصدار هيكون لاختك.. واتمنا ميكونش في تعامل بينا تاني.. ويلا علي مكتبك
نسرين طلعت بغضب ادهم قعد علي الكرسي و نفخ بضيق 
فتح لاب علي الكاميرات الي في الشقه لقي آيه قاعدة وحاطه ايدها علي خده بحزن ابتسم لما عرف انه سبب حزنها دا علشان مفكراه انه زعلان منها 
..... 
عند ايهاب 
طلع الدكتور وكان زميل ايهاب في الكليه 
ايهاب: حصل اي يا اسلام جدي كويس 
اسلام: احم الحج واخد منش*ط ودي حاجه غلط في اللي سنه دا عليه... وعمله لخبطه في الجهاز العصبي بتاعه. 
ايهاب بشك: طاب اكيد تقدر تعرف الم*نشط دا متاخد معا اي يعنى ممكن عصير او شاي 
اسلام: اه طبعاً... بس لا هو واخدها عادي من غير حاجه 
جميله ابتسمت لانه امها حزارتها انها تديه البرشامه گانه دوا الضغط بتاعه
ايهاب هز راسه: طاب تمام معلش يا اسلام ممكن الموضوع دا يفضل بينا اكيد الدوا اتبدل 
اسلام: اه اكيد
ايهاب دخل يشوف جده 
اسلام عدا وبص لحور باعجاب 
اسلام لجميله
: احم ممكن اسالك علي حاجه 
جميله بخبث: اه اكيد
اسلام: مين الي واقفه هناك دي 
جميله بخبث: حور الخولي بنت عم  ايهاب بيه 
اسلام ابتسم: ااه تمام شكرا
شويه وايهاب طلع من عند جده وبص لحور بتعب 
ايهاب: راحت فين 
حور بصت حولياها 
: معرفش كانت هنا من شويه... في الحمامات 
جميله بهمس: بعتلك الورقه الي عليها امضت جمال الخولي بتنازل علي كل املكه وفديو مسجل ليه وهو بيحاول يعتادي علي بنت قد حفيدته 
بشر: برررررافو بنت بطني... تعالي بسرعه قبل ما الي اسمه ايهاب يكشفك 
جميله: لسه شويه يا ماما عملت كل حاجه فاضل بس ايهاب
الام بسخريه: ضروري يعنى سي ايهاب دا 
جميله برجاء: معلش يا ماما علشان خاطري 
نفخت بضيق: تمام انجزي بس 
جميله حاضر يا ماما 
قفلت الفون وشالته غسلت وشها وطلعت 
ايهاب بجديه: كنتي فين 
جميله بمسكنه: كنت بغسل وشي من العلامات الي عليه 
ايهاب هز راسه ومشيو وهو بيساعد جده 
.....
ادهم رجع الشقه وفي طريقه حود علي السوبر ماركت جاب لآيه شويه حاجات.. بعد وقت وصل الشقه دخل لقيها هاديه.. عرف انها في اوضت  النوم دخل لقي آيه بتذاكر سحب كراسي وقعد جنبها 
ادهم: بتعملي اي 
حور: بذاكر شويه علشان اخفف شويه لما تفتح الجامعه.. ادهم ابتسم علي الدحيحه الي متجوزها 
ادهم: احم طاب عايزك برا خلصي وتعالي 
ادهم طلع وقعد علي الكنبه شويه وطلعت آيه وهي باصه في الارض بتوتر 
آيه: نعم
ادهم اتنهد وشدها تقعد علي رجله وزاح شعرها 
ادهم بحنيه: مالك
آيه بدموع: انت زعلان مني. 
ادهم با*سها: مين قلك كدا 
آيه بشهقات: باين.. اوي م.. من تعاملك 
ادهم اتنهد وقرب من الكيس الي علي التربيزه قدامه 
: جبتلك ايس كريم الي بتحبيه 
آيه مسحت دموعها بطفوله وخدت منه ايس كريم آيه كانت بتاكل بتلذذ و ادهم بيزحلها شعرها لورا وهو مركز معاها ووو.... يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايهاب وصل بجده البيت و طمن الكل عليه
ايهاب ساعد جده ينام وقعد قصاده
ايهاب: جدي انت شربت اي برشام من الصبح
الجد بتعب: مفيش غير برشامة الضغط
ايهاب: تمام مين الي ادهالك
الجد: حور
ايهاب بص لحور
حور: فعلا انا الي اديته برشام الضغط والعلبه اهي جنبك
ايهاب مسك العلبه وطلع منها برشامه وكانت فعلا برشام ضغط عادي ايهاب هز راسه بهدوء
: تمام ارتاح انت يا جدي
ايهاب طلع من عند جده
: ابويا اتصل علي عبدالرحمن خليه يرجع
عباس: اي الي حصل لجدك يا ايهاب
ايهاب: الضغط علي عليه بس
عباس: ازي و حور عطياه العلاج امبارح و مكلش اي حاجه تعالي الضغط
ايهاب بهدوء وهو طالع
: المهم انه بخير… ايهاب طلع وحور طلعت وراه.. بس قبل ميدخل جناحه
جميله: ايهاب بيه
ايهاب لف ليها
جميله كملت بتوتر مزيف
: انا هعتبر ان محصلش حاجه مهما كان دا قد جدي وليه احترامه وزي ما قلت يمكن الدوا اتبدل
حور بصتله بغموض: نشوف الحوار دا بعدين اتفضلي علي المطبخ اعملي الغدا
جميله بصتلها بغل ونزلت ايهاب دخل جناحه وحور وراه ايهاب بدا يغير هدومه
حور: ايهاب ا..
ايهاب قطعها بتعب: اطفي النور انا تعبان وعايز انام دلوقتي
حور بصتله بحزن و طفة النور قفلت الباب ونزلت
ادهم بحب وهو بيزيح شعرها
: هاا بقا هزعل منك ليه
آيه عنيها اتملت دموع ونزلت وشها لتحت
: انا والله مش هقدر علي الكليه و والحمل وانت وصلا الكليه صعبه وكل يوم محاضرات
ادهم مركز معاها وهو بيلعب في شعرها بهدوء
: سيبي كل حاجه في وقتها… بس انا مش هأجل الخلفه برضو
آيه نزلت راسها بحزن..
آيه: هي خالتي هترجع تقعد معانا امتا
ادهم: النهارده بليل ان شاءالله هتيجي
آيه ولسه هتقوم: ماشي
ادهم شدها تاني
: انا سمحتلك تقومي
آيه هزت راسها بمعني لا وهي منزله راسها لتحت
ادهم رفع وشها بصباعه وبهدوء
: امال اي ولا علشان ادلعنا شويه هناخد قرارت لنفسنا…. ادهم قالها كدا ودفن وشه في رقبت*ها آيه غمضت عنيها بستسلام آيه صرخت لما ادهم عضها
: لما اسالك تجاوبي
آيه: لا

ادهم ابتسم وهو بيدور علي سحاب البجامه الي لابساه ووو
……
عند ايهاب صحي بعد العشاء فرك وشه بنوم وقام ياخد، دش علشان يفوق… شويه ونزل لقي الكل قاعد بيتفرج علي التلفزيون
نسمه: صباح الخير بعد العشاء
ايهاب قعد معاهم وسط امه وابوه
:معلش يا امي نمت ومحستش
نسمه طبطبت عليه:مش مشكله يا حبيبي.. بصت لحور وكملت.. هاتي لجوزك يتعشاء يا حور
حور كانت لسه هتقوم
ايهاب: لا مش جعان خليكي… ايهاب ركز علي شاشه التلفزيون… عبدالرحمن قاعد واخد شمس في حضنه والجد في اوضته حور قاعده في كرسي منفصل شويه.
جميله عدت وهي شايله العصير الي طلبوه وقدمت العصير للكل وابتسمت لايهاب وهي بتدهوله
جات قدام حور وعملت نفسها بتقع والكل قام عليها بخضه
جميله بمسكنه: كدا يا هانم مش تحاسبي
حور بزهول: انا.
جميله: ايوه ما انتي حاطه رجلك في الطريق
حور: بس انا رجليا كانت علي الكرسي
عباس: يمكن كنتي منزله و موخداش بالك يا بنتي بس حصل خير
حور: لا يا عمي مكنتش منزلها والله
ايهاب: خلاص يا جميله محصلش حاجه وانتي يا حور
حور بدموع: لا مش خلاص والبت دي كدابه
ايهاب بضيق: قولت خلاص يبقا خلاص
حور بصوت عالي: انت مصدقها و مكدبني انا
قلم نزل علي وشها قدام الكل حور حتط ايدها علي خدها وبصتله بكره وطلعت
عبدالرحمن بضيق: اي الي انت عملته دا
ايهاب بغضب: انت مش شيفها واقفه تبجح قدام تلات رجاله ومش هممها حد
عبدالرحمن: بس هي معاها حق علي فكره وكانت رافعه رجليها علي الكرسي… عبدالرحمن سابه ومشي وشمس طلعت معاه
….
ادهم ساند ضهره علي السرير وبيدخن آيه نايمه جنبه وعطياه ضهرها ادهم اول ما سمع جرس الباب
: ماما جات قومي افتحيلها
آيه قامت بهدوء ولبست هدومها وفتحت لـ نوسه.. وحضنتها
: وحشتيني يا خالتي

نوسه: وحشتك برضو ولا ادهم نساكي خالتك والعالم كلها
آيه ابتسمت بخجل
ادهم طالع وهو بيلبس التيشرت
: ابنك جامد برضو ويعملها
نوسه ضحكت وادهم قرب منها وباس ايدها
: وحشتيني
نوسه بحب: وانت اكتر والله يا حبيبي…… كملت وهي بتبص لايه
: اتعشيتو
آيه: لا كنا مستنينك نتعشاء سواء
بعد شويه كانو خلصو عشاء وقعدين قدام التلفزيون ادهم في النص وفي حضنه من نحيه آيه ومن نحيه أمه
ادهم بصلهم بحب وميل باس امه علي راسها عدل وشها وباس ايه من شفيـ*ـفها بكل عمق وبدون خجل قدام امه.. نوسه هزت راسها بيائس و آيه خبت وشها في صدره بخجل
عند ايهاب فتح الباب وووو…

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عبدالرحمن: مش غلط الي عملته دا
ايهاب اتنهد: وهي مش غلط لما بتعلي صوتها قدام جوزها وحماها
عبدالرحمن: بدافع عن حقها
ايهاب: حقها دا انا هجبهولها لحد عندها بس متعليش صوتها و انا قيلها من اول يوم جوازنا اكتر حاجه بضايقني الي ميسمعش كلمتي
عبدالرحمن: بس برضو يا ايهاب مكنش ينفع تمد ايدك عليها قدامنا كدا
ايهاب: يووووه حصل الي حصل بقا
عبدالرحمن اتنهد: روح صلحها يا ايهاب متسبهاش تنام زعلانه
ايهاب قام وتجه علي فوق وهو بيتمتم
: ماشي
فوق ايهاب دخل الاوضه لقي حور دافنه وشها في المخده ومنهاره عيا*ط.. ايهاب اتنهد وقعد جنبها
ايهاب بهدوء: حور
حور بعياط: اوعاا انا مخصماك
ايهاب رفع حاجبه بسخريه

 

 

 

: مخصماني
حور: ايوه ملكش صالح بيا تاني
ايهاب شدها وتفاجاء بوشها الي احمر من كتر العياط
ايهاب بزهول: كل دا علشان كف
حور افتكرت ورجعت تعيط تاني
ايهاب خدها في حضنه
: خلاص حقك عليا متزعليش مني
جور بشهقات: ا.. انت ضربتني قدامهم و.. و
ايهاب باس راسها: والله هبهدلهالك وبكره الصبح هخليها تعتذر منك قدام الكل
حور بعدت عن حضنه وهي بتمسح دموعها
: بس برضو مهما كان ما تمدش ايدك عليا
ايهاب اتنهد ومسك وشها بين اديه
: طاب انا مش اول يوم جوازنا قلتلك اكتر حاجه بكرها ان كلمتي متتسمعش وانا قلتلك خلاص وانا كنت هتصرف واعرف اذا كنتي انتي الغلطانه ولا هي وجبلك حقك.. انتي بقا فضلتي تبجحي وزعقتي في وجود جوزك وحماكي
حور: انا اسفه
ايهاب با*س راسها وخدها في حضنه
: عمره ايدي متتمد عليكي تاني
حور بضيق: بس برضو متكلمش العقربه دي ولا تتعحشي فيها ومتبصلهاش ولا تضحكلها
ايهاب ضحك: دلعيني وانا مش هبص برا بس طول ما انتي مقضياها نكد وعياط هبص
حور بخجل: ادلعك ازي يعنى
ايهاب بخبث: ار*قصيلي تاني..

 

 

 

….. تاني يوم….
نوسه و آيه في المطبخ بيعملو الفطار ادهم طلع من اوضته وهو بيلبس التيشرت ودخل المطبخ
ادهم: صباح الخير يا ماما
نوسه بحب: صباح النور يا حبيب ماما
ادهم: بتعملي اي فطار… آيه كانت معديه من جنب ادهم تجيب حاجه من التلاجه ادهم مسك ايدها ورجعها لورا شويه وبا*سها بو*سه رقيقة وبعد
ادهم: صباح الخير يا روحي
آيه بخجل من نوسه وصوت واطي
: صباح النور
نوسه اتنهدت: ادهم محتاجة اتكلم معاك
ادهم: خلاص يا ماما بعد الفطار
نوسه: لا دلوقتي يا ادهم
ادهم بستغراب: حاضر يا ماما… بعد شويه كان ادهم ونوسه قعدين لوحديهم في الصاله و ايه في المطبخ
نوسه: انت بتحب آيه ولا لا
ادهم بثقه: انا لو مبحبهاش مكنتش اتجوزتها
نوسه اتنهدت: ادهم يا حبيبي بلاش تعامل آيه كدا انا عارفه انك بتحبها بس بلاش تحسسها انها ج*سم للمتعة وبس
ادهم بزهول: انا يا ماما

 

 

نوسه: ايوه يا ادهم و مستغربش لما آيه تيجي تقلهالك في يوم… يعني بطل سفا*له شويه مش دي الرومانسيه.. الرومانسيه انك تخدها وتنزلها تتمشو سو في الشارع تجبلها ورد وتقله يالقيك بگي الورد وياليق بكي ان تزهري… حاجات فيها معني كدا… وحاجه تاني بطل تعملها علي انه لازم تسمع كلامك وان هي ملهاش راي دا انتو دلوقتي متجوزين يعنى حياتكم سو اتناقش معاها
ادهم بهدوء: هي قالتلك علي موضوع الخلفه دا
نوسه: لا مقلتليش حاجه بس باين ان هي زعلانه وانت ولا معبر دا و مقضيها بو*سه او احضان عادي.. اقعد معاها حاول شوف حل وسط
ادهم اتنهد: ماشي يا ماما
جات آيه وحتط الفطار
آيه: الفطار يا خالتي
آيه قعدت تاكل
ادهم بهدوء: طاب انا مش قولت القهوه مضرا ليكي متشربهاش
آيه: بس انا بحب القهوه
ادهم: لا مينفعش في لبن وعصير غير كدا لان انتي عندك ضعف لوحدك… هاتي فنجان القهوه دا
آيه ادتهولو وادهم خده منها وباسها علي راسها
: دا علشانك يا روحي

 

 

 

نوسه بصتلهم وابتسمت
ادهم: الكليه هتفتح بعد اسبوع هتنزلي تجيبي هدوم
آيه: لا انا جبت كتير قبل الفرح
ادهم: تمام… ادهم خلص اكل ومشي علي الشغل
……
شمس بخوف: عبدالرحمن ونبي نزلني نزلني
عبدالرحمن رافعها علي رجليه لفوق وبيضحك
: اهدي متخفيش
شمس بخوف: لا هقع هقع
عبدالرحمن نزلها فجاء ورفعها تاني شمس صرخت بقوه تقريباً عيطت
عبدالرحمن نزلها: يخرابي يا خرابي دي بتعيط
شمس بدموع ضربته علي صدره
: بكر*هك
عبدالرحمن: مش انتي للي قلتيلي عايزه اعمل زي الصوره الي شفتها علي التلفون
شمس: بس عماله اقلك نزلني
عبدالرحمن با*سها علي خدها الي لونه بقا احمر
: خلاص انا اسف يا قمر متزعلش
شمس بخجل: خلاص….عبدالرحمن خلاص بقا
عبدالرحمن: يا خرابي علي الشمس الي بتتكسف
…..

 

 

جميله في التليفون: كنت خلاص هعمل مشكله بينهم يا ماما بس لاش الز*فت عبدالرحمن
:اسمعي قدامك اسبوع وتخلصي يا ما هاجي اخدك انا زهقت وعايزه انفذ
جميله:طاب اعمل ايه يا ماما
:الز*فت الي اسمه ايهاب مد”من اصلا
جميله بذهول: اي
: ايوه هو كان بيشرب كـ”ـحل وانا كنت بحطلها الجر*عه في لازازه الي بترحوله عن طريق خدامه اسمها فتحيه
جميله:طاب اعمل اي انا دلوقتي
: هتيجي ازازة مشروب وتشبريه وتظبطيه وتحطي فيها الجر*عه بس زوديهاا شويه وبليل بعد ما الكل ينام هو بيشرب البسي حاجه حلوه من الي عندك وتلبسيه مصيبه وهو بقا راجل صعيدي و لازم يتجوزك
جميله: طاب حور ا…
: حور دي سيبها عليا نص ساعه وهتلاقيها طلعت علي بيت اهلها
جميله بشر:تمام
…..
فوق حور صحيت بنزعاج علي صوت الفون حور فردت اديها بحماس وميلت علي ايهاب
حور: ايهاب هوووباا ايهاب.
ايهاب فتح عيونه لقي حور مميله عليه وهي بتزيح شعرها
ايهاب: اي الصباح الحلو دا
حور ابتسمت بخجل ولسه هتبعد

 

 

: تلفونك بقاله نص ساعه يرن
ايهاب شدها: تعالي بس راحه فين
حور: ايهاب رد علي التلفون
ايهاب قام و يرد: انا مش عارف مين الي معندوش دم يرن دلوقتي.. ايهاب بستغراب اول ما مسك التلفون… دا ابوكي
حور بخضه: رد
ايهاب رد: ايوه يا عمي
: ايوه يا حبيبي انا مرات عمك
ايهاب بستغراب: خير يا حماتي
: ابو حور عمل حدثه
ايهاب قام بخضه: ازي انتو فين دلوقتي
: متخفش يحبيبي هو كويس كسر بسيط في رجله واحنا دلوقتي في البيت بس قولت اقولها علشان متزعلش مننا
ايهاب: تمام يا حماتي وانا هجيبها تقعد معاكم النهار كله النهارده
: ماشي يا حبيبي سلام…. ايهاب قفل
حور بلهفة: في اي
ايهاب قالها كل حاجه
: قومي علشان اوصلك تقعدي معاهم
حور: ممكن ابيت يا ايهاب
ايهاب: لا اخر النهار تيجي
حور: علشان خاطري بكره الصب..
ايهاب: حور قلت من اول مره وكلمتي تتسمع
حور هزت رأسها بحزن علي اصراره الغريب ووو…

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم: مستنيكي تحت البلكونه بصيلي
آيه كانت قاعده علي السرير وماسكه الفون لحد مجاتلها الرساله دي قامت تجري لقيت ادهم واقف ساند غلي العربيه بكل هيبه بعتلها رساله تاني
: البسي ونزلي
آيه جريت علي جوه لبست وهاتنزل
نوسه قاعده قدام التلفزيون: راحه فين
آيه بحماس: ادهم مستنيني تحت… ونزله
نوسه ابتسمت ودعتلهم بالراحه
آيه نزلت وقفت قدام ادهم بخجل
: في حاجه
ادهم فتحلها الباب

 

 

: اركبي
آيه ركبت وهو لف يركب من النحيه التانيه… ادهم قعد ومسك ايدها بين ايدو والايد التانيه بيسوق بيها وباسها بحب
: وحشتيني
آيه بخجل: ركز علي الطريق يا ادهم.. اه صحيح بس هو احنا رايحين فين
ادهم:اممم دلوقتي تعرفي… شويه ونزلو قدام المعرض… ادهم مسك ايدها و دخلها مكان كله عربيات
ادهم قعد علي عربيه من العربيات
: اختاري واحده… آيه فكرت زي كل سنه بيجيبها تختار عربيه ليه كل العربيات الي بيركبها من زوقها.. آيه فضلت تدور بينهم وقفت عند واحده
: دي يا ادهم حلوه اوي
ادهم طلع مفاتيحها
: عجبتك
آيه بنشغال في العربيه
: اه حلوه
ادهم: مبروك عليكي
آيه صرخة لما خبتط في باب العربيه وهي بتطلع من المفاجأة
ادهم بضحك: علي مهلك
آيه: ادهم قصدك ان العربيه دي ليا
ادهم: ايوه يا روح ادهم
آيه مسكت المفتاح وفضلت تتنطط بفرحه
ادهم: يلا علشان عندنا مشوار تاني… وخلي العربيه هنا يومين بس اخلص شويه شغل و اعلمك السواقه ونيجي نجيبها
آيه بفرحه: رايحين فين تاني

 

 

ادهم ابتسملها ومسك ايدها
: تعالي
….
ايهاب قاعد علي الكرسي وهو بيشرب ويدخن بكل مزاج و مستني حور الي بعت السواق يجيبها… برا جميله ابتسمت وهي بتظبط نفسها قدام باب اوضة ايهاب
لسه هتدخل بس جاه تليفون جميله بضيق
: ايوه
: حور هانم يا جيه
جميله: يعنى اي جايه المفروض ان هي تبات هناك
فتحيه: معرفش يا هانم بس انا عملت زي ما قلتلي
جميله: تمام تمام اقفلي
… جميله نفخت بضيق بس برضو مش هتسيب الي عملته كلو يضيع علي الفاضي… اول مسمعت صوت حور علي السلم اتكلمت بصوت عالي
: ايهاب ايهاب بيه ميصحش مراتك زمانها جايه… يوووه بقا يا سي ايهاب
حور كانت طالعه وهي مبتسمه جوها لان شاكه ومتاكده ان كل دا خطا… جميله وهي نازله قبلت حور الي ابتسمتلها بسخريه وطلعت
جميله ضربت الارض برجلها بغضب

 

 

: كشفتني بنت لاي
حور دخلت الاوضه وبصت لايهاب الي واقف قدام المرايه رما الولاعه علي التسريحه بعد ما ولع السيجاره
حور: ممكن تقولي الخدامه كانت بتعمل اي هنا يا سي ايهاب
ايهاب قرب منها وهو بينفث الدخان ومسكها من وسطها وشدها عليه ودفن وشه في رقبتها
:خدامه اي وزفت اي بقالي ساعه مستنياكي.. بعد وهمسلها وكل تركيز علي شفي*فها
: وحشتيني
حور عضت علي شفيفها بخجل لما اتاكدت فعلاً من شكها وهمستله
: وانت كمان وحشتني
ايهاب ميل عليها با*سها بر*غبه شالها وهو بيتمتم بضيق واتجه لسرير.. ووو
….
عند آيه بعد مراوح مول كبير اشترو شويه حاجات واكلو راجعين بليل مشي ادهم ماسك ايد آيه بحب
آيه: اهم ممكن نرقص
ادهم: نرقص اي يا آيه بلاش جنان
آيه برجاء: وانبي الشارع مفهوش حد ونفسي اعمل كدا من زمان
ادهم اتنهد: طيب علشان خاطرك… ادهم طلع الفون وشغل اغنيه (هو الحب ايه غير لمسه من اديه غير نظره من عنيه) لعمرو دياب… ادهم ايده فوق راس آيه والايد التانيه في جيبه وهي ماسكه ايده وبتلف بتضحك
آيه فضلت تلف لحد ما داخت واقعت في حضنه
ادهم: حاجه تاني
آيه بحب: لا
ادهم مسك ايدها وراح سوبر ماركت وجبلها الحاجات الي بتحبها ومشيو الطريق وهما بياكلو الايس كريم
……

 

 

تاني يوم ايهاب بص الي دافنه وشها في صدره بخجل.. زاح شعرها علي جنب وهمسلها
: علشان لما اقلك تشربي اللبن تشربيه… عجبك كدا لما فرهدتي من اول عشر دقايق
حور وشها احمر كله ودخلت اكتر جوه حضنه
ايهاب ضحك بصوته الرجولي
: بس تصدقي كنت قربة انسا مهنة الطب.. غمزلها وكمل.. بس رجعت المنهج كله علي ايدك
حور بعدت بغضب وهي بتزيح شعرها
: يووووه مكنش كل دا علشان اغمي عليا مرا
ايهاب قام وعضها من منخيرها بحب
: قومي البسي علشان عايزك في موضوع مهم
حور بستغراب: حصل حاجه
ايهاب: قومي و دلوقتي تعرفي… بعد شويه ايهاب نازل. وايده علي وسط حور… جميله جات عليهم بعدلع..
: احضرلك الفطار يا ايهاب بيه
جميله صرخت لما ايهاب مسكها من شعرها وجرها لبرا وووو…

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايهاب مسك جميله من شعرها وجرها لبرا
ايهاب بهدوء مخيف
: فاكره بر*وح امك مش هعرف مخططاتك الو*سخه
جميله بوجع : ااااه شعري
ايهاب: مين الي باعتك يا بت
جميله: معرفش
ايهاب بغضب: انطقي
حور جريت عليها لما لقيته هيضربه
: ايهاب سيبها مش كدا
ايهاب زق حور بغضب
: ابعدي عن وشي دلوقتي
ورجع بص لجميله تاني بغضب
: انطقي مين الي باعتك
:انا

 

 

هنا دخلت ست باين عليها الغرور والتكبر … الكل بص علي الباب بذهول حتي ايهاب وساب جميله الي جريت علي الست دي
جمال همس: نجوى
نجوي: ايوه نجوي مرات ابنك الي رمتها زي الكلبه اول ما ابنك مات
شمس بدموع: امي
نجوي بسخريه: ولله الي تنسي امها وتعيش عادي متبقاش بنتي انا بنتي الوحيده هي جميله… بنتي الي رجعت تجيب حقها وحق امها
ايهاب بهدوء قعد ولع سجاره
: حقك في اي بالظبط
نجوي: نص الاملاك دي ليا ورثي من جوزي
جمال: بس انا لسه ما متتش علشان ابني يورث فيا.. انتي كنتي عايزه تاخدي الورث وتمشي
نجوي: مش هتفرق كتير بقا المهم اني خت نصيبي وحقي
جمال بغضب: حقك في اي يا وليه يا خرفانه
نجوي بسخريه: دا عقد انت ماضي عليه ان نص املاك وحق ابنك لمراته
الجد كان لسه هيتكلم بس منعو ايهاب
: تمام انتي ليكي نص البيت دا وحقك تقعدي فيه
الجد بغضب: اي الي بتقوله دا وكل الاملاك ب…
ايهاب: زي ما قلت يا جدي دا حقه وهتاخده
نجوي ابتسمت لان الموضوع تم بسهوله كدا من غير اي مشاكل
ايهاب سحب ايد حور وطالع
: البيت بيتكم اتفضلو
عبدالرحمن: ايهاب اي الـ

 

 

ايهاب ببرود: نتكلم بعدين يا عبدالرحمن
……
عند ادهم طالع من لاوضه بتاعته بنوم عار*ي الصدر
ادهم: صباح الخير يا جماعه
نوسه وايه كانو قعدين علي الكنبه متغطيين بالبطانيه لانه بتشتي
نوسه بخضه: يالهوي طالع كدا في التلج دا البس حاجه من البرد
ادهم قرب وقعد وسطيهم
: انا كنت مشغل الدفايه والجو حرا جو بس النور قطع
نوسه: قومي هتيله حاجه يلبسه يا آيه
ايه قامت تجبله حاجه يلبسها
ادهم بصوت عالي: هاتي اللاب معاكي يا آيه
آيه جبتله بروفل وللاب
ادهم اخد منها التيشرت ولبس وقعد وسطهم تحت البطنيه و آيه من ناحيه ونوسه من ناحيه
وشغل اللاب علي فيلم واخدهم في حضنه الاتنين
بعد شويه تلفون ادهم رن وكان في الاوضه
آيه: اروح اجبهولك
ادهم قام: لا هجيبه انا خليكي… ادهم قعد فتره طويله جوه لاوضه
نوسه بستغراب: روحي شوفيه اتاخر ليه
آيه قامت: حاضر
آيه دخلت لقيت ادهم قاعد علي السرير وماسك الفون في ايده بيرن برقم مش متسجل وباين عليه الزعل ايه قربت وقعدت علي رجله وهي بتلعب في ازار القميص بكل جراءه
: مين بيتصل
ادهم ولسه باين عليه الزعل لف ايده علي وسطها
: مفيش حد
آيه: عمي صح
ادهم اتنهد: ايوه
آيه: رد يا ادهم علشان خاطري
ادهم بضيق: آيه انا مش

 

 

آيه قربت وبا*سته بو*سه رقيقه علي شفا*يفه
: بالله عليك.. لو بتحبني
ادهم اتنهد و رد بتردد
آيه دفنت وشه في رقبته وهمستله
: انا في حضنك لحد متخلص المكالمه دي طول فيه قد ما تقدر علشان عايزه ابقا في حضنك
ادهم غمض عنيه لما سمع صوت ابوه
عباس بحب: مبسوط اوي انك رديت عليا يا ادهم
ادهم كانت ساكت و مرضيش يرد عباس اتنهد وكمل
: اخبارك ايه
ادهم بهدوء: الحمدلله
عباس: و امك اخبارها اي
ادهم: كويسه… عباس سكت شويه… كل دا وآيه حاضنه ادهم وبتلعب في شعره
عباس: آيه معاك
ادهم سكت شويه
عباس: اكيد معاك.. هي الي خلتك ترد.. سلملي عليها اوي
ادهم بهدوء: يوصل
عباس بتوتر: ان شاءلله بعد ما تتحل المشكله دي انا هقول لجدك علي كل حاجه
ادهم ابتسم جوه هيستفاد اي لو قله هو كان محتاج الحضن ودفا لما كان صغير… اختصر الموضوع كله
: مشكله اي
عباس قال لادهم كل حاجه عن جميله امه

 

 

ادهم بهدوء: اعملو عقد بتاريخ قديم خلوا فيه الاملاك باسم حد تاني وهيبقا الي معاها مش حقيقي… وبعدين ازاي ابوك يمضي علي عقد زي دا من غير ميقرأ اكيد البت دي عطته حاجه
عباس: مش عارف ولله بس الي مستغربه ان ايهاب ساكت
ادهم: اكيد عنده حل بس مستني الوقت المناسب
عباس: ان شاءلله خير.. السكوت مال المكان شويه وقطع السكوت عباس
: عايز حاجه
ادهم بهدوء: لا… ادهم قفل مع ابوه و آيه بعدت عن رقبته وبا*سته علي خده ولسه هتقوم
: شكرا
ادهم اعتلاها علي السرير (بحيث ايده تحت ضهر ايه علي السرير وايده التانيه بتزيح شعرها وآيه ايديها متشعلقه في رقبته)
ادهم بسخريه: انتي ختيني لحم وهترميني عضم
آيه بزهول مزيف: انا لمستك يا ابن الناس
ادهم: امال اي هفضل في حضنك لحد ما المكالمه تخلص وبعد ما خلصت هتسبيني
آيه بدلع وهي بتحرك ايده في شعرها
: ماما مستنيانا برا
ادهم بيزيح شعرها
: ماما دي اكتر ست بتفهم وزمانها سبتلنا الشقه
نوسه من برا: ادهم
ادهم بعد بسرعه: ايوه يا ست الكل
آيه ضحت بصوتها الناعم
ادهم مسح علي وشه بضيق وطلع قعد جنب امه
ادهم: بقولك اي يا ست الكل مش كفايه بقالي يومين مقربتش منها كفايه يعنى البت عماله تحلو
نوسه بصتله بطرف عينه.. ادهم اتنهد وسكت
……

 

 

ايهاب دخل لاضه بتاعته اترمي علي الكنبه بتعب وهو بيفرك جبينه… فتح عنيه لقي حور واقفه بعيد
ايهاب: مالك
حور بصتله بطرف عينها
ايهاب اتنهد وقام باسها علي جبينها
: متزعليش مني بس انا لما ببقا مضايق مبشفش قدامي ف حاولي ابعدي عني
حور: و لما مش انا الي ههديك مين الي هيهديك
ايهاب بغمز: يا جامد انت يا مسيطر
حور بخجل: ايهاب
ايهاب ضحك: متزعليش مني ماشي
حور اتنهدت: مش زعلانه… بس انت بجد هتخليها تقعد معانا
ايهاب: لا طبعا
حور: امال اي
ايهاب باس راسها: هتعرفي في الوقت المناسب
حور هزت راسها و ايهاب خدها في حضنه ووو….

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في ميعاد الغداء
الكل قاعد علي السفره ياكل… جميله نزلت وهي بتبص علي ايهاب الي قاعد بحب ابتسمت لما لقيت ايهاب قاعد والكرسي الي جنبيه فاضي… جريت تقعد جنبه بس قبل ما تقعد كان الكرسي اتشد من تحتيها ووقعت قدام الكل
حور بقرف: هش يلا يا ماما من هنا
جميله بصتلها بغل وقامت بخجل وطلعت علي فوق…
ايهاب ابتسم علي حركات حور
عبدالرحمن حط ايده علي ضهر شمس الي كانت قاعده وباين عليها الزعل
عبدالرحمن: كلي يا روحي
شمس هزت راسها وبدات تاكل بهدوء
جمال بص لشمس بحزن
: انا مكنش قصدي احرمك من امك يا بنتي بس هي الي كانت وليه طماعه
شمس بصت لجدها وابتسمت
: عارفه يا جدي.. وانت اكيد مش هتتمنا غير الخير ليا

 

 

جمال حرك ايده علي شعرها بحب
: ربنا يتممك بعقلك يا بنتي
ايهاب كان بيقوم
حور: ناقصك حاجه اجبهالك
ايهاب ابتسمتلو
: لا كملي اكلك… ايهاب دخل المطبخ
ايهاب: عملتي الي قلتلك عليه
فتحيه بخوف: يا بيه والله .
ايهاب بشر: يمكن الي تعمليه دا يشفعلك شويه من عمايلك.. مش جايب شهادت الطب من الشارع مش غبي لدرجه معرفش افرق بين الكحل العادي ولي محتطلي فيه مخد*رات
فتحيه بخوف: والله يا بيه ما هعمل كدا تاني بس ابوس رجلك سامحني
ايهاب: انجزي عملتي اي
فتحيه: زي ما حضرتك قولت مسجلين فيديو للبيه الكبير
ايهاب: الفيديو دا عليكي انتي تجبيه
فتحيه:بس..
ايهاب وهو طالع: خلص الكلام
…..
جميله بغضب: الجربوعه زي دي توقعني قدامهم كلهم
نجوي قاعده علي السرير بصتلها بملل
: حتت عيل جربوع مش عارفه توقعيه
جميله: عملت كل حاجه قلتيلي عليها يا ما مفيش فايده
نجوي بفخر: امك جابت ابن جمال الخولي في اسبوع

 

 

جميله: ازي يا ماما ازي
نجوي كانت لسه هتتكلم بس قطع كلامها خبطت علي الباب
فتحيه بتوتر: ايهاب بيه بيقولك لازم تنزلي علشان تشوفي نصيبك في الارض
نجوي: تمام وانتي خليكي هنا اوعي حد يدخل الاوضه
فتحيه بتوتر: حاضر
جميله و نجوي نزلو و فتحيه بدات تفتيش في الاوضه
…….
ادهم رجع من الشغل دخل ملقيش حد في الشقه استغرب بي سمع صوت طالع من الحمام راح يشوف في اي
لقي آيه قاعده وعامله تستفرخ ونوسه واقفه بقلق تحرك ايدها علي ضهرها
ادهم بقلق: في اي مالها
نوسه: كانت مصدعه وشربت برشام صداع ومعرفش جرالها اي من بعدها
ادهم وهو بيساعد آيه تقف
: و متصلتيش بيا ليه يا ماما
نوسه دخلت وراه
: ملحقتش
ادهم نايمها علي السرير وطلع فونه يتصل علي دكتور
: تمام يا ماما
بعد وقت جات الدكتوره قاعده تكشف علي آيه
ادهم بقلق
: خير يا دكتوره في حاجه
الدكتوره ابتسمت: الف مبروك المدام حامل

 

 

ادهم بصلها بزهول: اي
الدكتوره: مدام آيه حامل
ادهم بحب قعد جنب ايه وباس راسها
: الف مبروك يا عمري
نوسه خدت الدكتوره توصلها
آيه بتوتر: لله يبارك فيك
ادهم هو بيزيح شعرها
: مالك
آيه: مفيش
ادهم اتنهد: كل المحاضرات هتتصور صوت وصوره وتجيلك هنا مش هتروحي غير العملي والامتحانات بس انا واخدلك احسن شقه في السكن الجامعي تخلصي وتروحي ترتاحي فيه
لو عايزه كمان الامتحان والمراقبين يجولك لحد الشقه ماشي
آيه بذهول: ازي عملت كل دا
ادهم باس راسها: اهم حاجه عندي صحتك
…..
ايهاب دخل البيت بسرعه وطلع علي اوضته عبدالرحمن لحقه
: امال فين مرات عمك وبنتها
ايهاب بنشغال وهو بيفتح اللاب
: سبتهم في الارض
عبدالرحمن بضيق: ايهاب انت بجد ناوي تديها ارض
هنا دخلت فتحيه
ايهاب: اهااا لقتيه
فتحيه بتوتر: ايوه يا بيه
ايهاب: هاتي
ايهاب خد منها الاسطوانه وحطها في اللاب و كان فعلا هو الفيديو المطلوب
عبدالرحمن اتصدم من الي شافه
: د.. دا جدي
ايهاب: لقيتي حاجه تاني
فتحيه وهي بتديه سي ديهات تاني
: ايوه يا بيه و لقيت دول
عبدالرحمن بغضب: في اي ما تفهمني

 

 

ايهاب بهدوء: هفهمك كل حاجه بس اهداء
ايهاب خدهم منها وشغلهم
وكان عباره عن ناس تانيه ناصبه عليهم
ايهاب ابتسم: تمام اوي كدا
طلع ملبغ مالي كبير لفتحيه
: خدي و ما شفش وشك في الصعيد تاني
فتحيه بفرح: ربنا يخليك يا بيه.. و مشيت
عبدالرحمن: في اي بقا
ايهاب: اتقل علشان تاخد الموضوع كامل.. روح نادي مرات عمك من الارض
عبدالرحمن اتنهد وعمل زي ما قله ايهاب… ايهاب نزل و هو مبتسم دخل المطبخ لقي حور واقفه تطبخ حضنها من ضهرها وهمسلها
: وحشيني
حور بخجل: ايهاب احنا في المطبخ
ايهاب لفها ليه: طاب بقولك اي.. احم مش عايزه تجيبي جميله دي من شعرها
حور: يااااه يما نفسي
ايهاب ضحك وخدها وطلع بيها
:طاب تعالي
كانت جميله و امها لسه راجعين وهما مبسوطين ووو..

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نجوي: تمام انا شفت الارض وعجبتني… بس انا ناويه ابيع هتشترو انتو ولا اشوف حد تاني
ايهاب قاعد علي الكرسي بكل هيبه
: برا
نجوي بذهول: نعم
ايهاب وقف: بقولك برا
نجوي بغضب: انت ازي تقول كدا انا هرفع عليكم قضيه بـ الورق الي معايا
ايهاب: الورق الي معاكي تبليه وتشربي ميته
نجوي: الورق الي معايا سليم وعليه امضت جدك
ايهاب ببرود: كل الارض والاملاك باسمي من الاساسا
نجوي: ازي… سكت شويه وبعدين كملت بكل ثقه… بعيد عن الورق دا بس انا معايا فيديو يوديكم في داهيه
ايهاب: قصدك دا
نجوي بجنون: ازي… د.. دا… انا مش هسكت و هوديكم كلكم في ستين داهيه
ايهاب ببرود: دا انا الي هوديكي في ستين داهيه بـ الفديوهات الي معايا
نجوي بخوف: فيديوهات اي
ايهاب: انتي عارفه فيديوهات اي كويس فـ تاخدي بنتك ويلا من هنا.. وعلشان انا ابن ناس مش هبهدل مرات عمي في المحاكم

حور شمرت اديها
:ولو مكنتش عايزه تطلع هي و بنتها انا هعرف ازي اطلعهم
حور قربت من جميله وجبتها من شعرها بكل غضب
جميله: اه اه يا حيوانه شعري
نجوي: ابعدي عن بنتي يا متخلفه
حور جرت جميله ورمتها برا
: خدي بنتك وهوينا من هنا
نجوي بصتلها بغل وسعدت جميله تقف… حور دخلت و قفلت الباب
الكل واقف يبص لايهاب….
اتنهد: من لما دخلت الي اسمها جميله البيت وفي حاجه غلط كل شويه جدو يتعب بتحاول تعمل مشاكل بيني وبين مراتي وفي يوم جات وقالتلي ان جدي اتعدا عليها كنت عارف ان كل حاجه غلط بس قولت لما اشوف اخرهم ولما جات نجوي بكل بساطه كنت هثبت ان الورق الي معاها مش حقيقي بس كنت عارف ان معاها فيديو.. كان لازم الفيديو يبقا معايا الاول
عباس: طاب افرض فكرت تعمل حاجه
ايهاب: متخفش انا معايا حاجات توديها ورا الشمس
……
ادهم ساند بضهره علي السرير و آيه في حضن,,ه وهو بيحرك ايده علي شعرها
ايه: ادهم
ادهم بصلها: نعم يا روح ادهم
ايه بخجل: هو انت كدا اتصلحت مع باباك
ادهم: ليه انا كنت مخاصمه
آيه: يعنى هتكلمه عادي بعد كدا
ادهم عدل نفسه بقا بيبص علي آيه
: اول حاجه يا حبيبتي انا مش مخاص,,م بابا انا مش عارف اكسر الحاجز الي بيني وبينه…. لو اتكسر مع الايام هيبقا خير متكسرش خلاص علاقتنا هتبقا كدا علطول
آيه: اممم طاب انا جعانه
ادهم بصدمه: جعانه اي الساعه 12 ولسه متعشيين
آيه بد,لع وهي بتمسك ادهم من ليقة القميص
: طاب اعمل اي حاسه اني جعانه وكمان البيبي… وبعدين مش انت الي عايز عيال
ادهم بضيق: ماما زمانها نامت طيب
آيه: اممم ما انت الي هتعملي اكل
ادهم رفع حاجبه: نعم انا اخري اسخن اكل بس
آيه ببراءة: بالله عليك
ادهم نفخ بضيق وهو قايم
: ماشي خليكي هنا دقيقه… بعد شويه ادهم رجع بضيق
: بقولك اي البسي وننزل ناكل في مطعم
ايه بحماس: دقيقه
ايهاب طلع وعلامات التعب باينه علي وشه فتح الباب اتفجاء بلي اتعلقت في رقبته
حور بحماس: حبيبي الي خلصنا من الاشرار
ايهاب ضحك بصوت عالي علي تصرفاتها.. وشال,ها واتجه بيها لسرير
: فرحانه اوي علي كدا
حور: متتصورش قد اي… شفت جبتها من شعرها ازي
ايهاب ضحك وهو بيحطها علي السرير وخدها في حضنه
: امال طبعاً

حور بعبوس: بس انا زعلانه منك مقلتليش ليه علي كل حاجه
ايهاب: امممم من النهارده هقولك علي كل حاجه.. بس مفيش حاجه تطلع برا الاوضه دي، ماشي
حور هزت راسها
ايهاب: ماشي يا ست هقولك علي حاجه كدا هاخد رايك وافضفض معاكي….. ايهاب طلع الفون ورراها صوره
: اخوي و مراته
حور بصدمه: اخوك… امال عبدالرحمن و.. و
ايهاب اتنهد وحكالها كل حاجه
حور: يلهوي عمي عمل كدا.. ط.. طب خالتي نسمه لما تعرف هيجرالها اي
ايهاب بتفكير: ما علشان كدا باخد رايك.. الصراحه الي يعتمد علي بابا يبقا مش هيقول
حور اتعدلت وقعدت علي السرير
: بلاش… عمي وابنه وهما يكسرو الحاجز دا لوحدهم لو انت اتدخلت هتحل المشكله بس عمره ما يتكسر…
إيهاب ابتسم وشدها عليه
: طاب تعالي يا فيلسوفه
حور ضحكت بانو*ثه… ايهاب عض علي شفت*ه السفليه بوقا*حه
: اقسم بالله محد هيموتني بسكته قلبيه غير انتي
حور حوطت رقبته بدلع
: بعد الشر عليك يا حبيبي
ايهاب ميل عليها وبا*سه بعمق ور*غبه… بعد شويه
حور بتاخد نفسها و بتح*اول تب*عد ايهاب
:ا.. ايهاب التليفون بيرن شوف مين
ايهاب بنشغال: مش وقته
حور: ايهاب رد هو انا هطير

ايهاب نفخ بضيق وبعد.. مسك التليفون من غير ما يشوف لاسم
ادهم: احم اخبارك ايه
ايهاب ابتسم: الحمدالله.. بس اي الي محصيك لحد دلوقتي
ادهم: وحم المدام
ايهاب: اي دا هي حامل… كمل بوقا*حه… لا اسد ياض.
ادهم ضحك: عبالك.
ايهاب بحب: الف مبروك وربنا يجبهولك بسلامه وابقا عم
ادهم: يعدو التسعه شهور دول علي خير بس علشان انا فرهدت من اول يوم… دي منزلانا ناكل الساعه 12…. آيه زمج,رت لادهم بغض,ب وهي قاعده في حضن,ه
إيهاب ضحك: انشف ياض كدا
ادهم: بقولك عملت اي في المشكله الي عندك
ايهاب بستغراب: عرفت منين
ادهم: احم باباك قالي… ايهاب ابتسم لان علاقة ابوه مع ادهم بقيت احسن
ايهاب: اه اتحلت والحمدالله
ادهم: طاب اي يسطا انت مش قلتلي هتيجي انت وعبدالرحمن.
ايهاب ضحك: حاضر يومين بس اخلص كام حاجه واجبلك عبدالرحمن ونيجي… انت بقا الي مش ناوي تيجي هنا ولا اي
ادهم اتنهد: عمري رجلي متعتب الصعيد يا ايهاب
ايهاب بهدوء: كل شئ بحكمت ربنا يا ادهم… مين عالم يمكن، بكره تبقا جاي تجري علي هنا
ادهم اتنهد: ان شاءالله خير… طاب سلام شكلي عطلتك عن المدام
ايهاب ضحك وبص لحور الي في حضنه بس نامت
: لا هي نامت اصلا
ادهم: سلام
ايهاب بحب: خد بالك من نفسك… وقفل حط الفون جنبه وعدل حور وخدها في ح,,ضنه ونام

تاني يوم حور صحيت علي رنت فونها… حتط ايدها جنبها ملقيتش ايهاب.. حور قامت بستغراب وردت علي الفون
ايهاب بحب: صباح الجمال… كل دة نوم
حور بخجل: والله محستش بس انت ازي تمشي من غير ما تصحيني
ايهاب: لقيتك نايمه.. انا نزلت بدري عشان عندي شغل مهم في الارض
حور: فطرت
ايهاب: اممم لا بس هاكل اي حاجه هنا
حور اتنهدت: لا انا هعملك الفطار واجبهولك
ايهاب: متتعبيش نفسك هاكل اي حاجه من هنا
حور: سلام بقا علشان اعملك الفطار
ايهاب اتنهد: تمام ماشي خلي السواق يجيبك بالعربيه
حور: حاضر… حور نزلت المطبخ مكنش في حد صحي عملت فطار وركبت مع السواق… حور نزلت بسعاده من جو الزرعه في الصبح دا شكله تحفه
ايهاب قرب منها وخد الصنيه
: صباح القمر عليك يا قمر

حور بخجل: عملتك انت ورجاله الي شغالين معاك… ايهاب وقف يتكلم مع حور… وغافل عن المسد,,اس الي مصوب عليها…بس فجاء طلعت منه رصاص,,ه متوجه علي ايهاب وووو….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند ادهم قاعد مع امه قدام التلفزيون و آيه جوه في الاوضه تليفون ادهم رن… ادهم مسك الفون وبص فيه اتنهد وقام دخل الاوضه بتاعته… آيه واقفه قدام المرايا.. ادهم حضنها من ضهرها
آيه حتط ايدها علي دقنه بحب
: في حاجه
ادهم سكت بحزن.. تلفونه رن تاني
آيه بحب: رد
ادهم بص في عنيها بنظرات ضياع
آيه لفت و حوطت وشه بين اديها
: رد انا معاك والله
ادهم اتنهد وطلع الفون ورد بصوت مهزوز
ادهم: الو

عباس بعياط: ا.. ايهاب.. ايهاب يا ادهم
ادهم بخوف: ماله ايهاب هو كويس صح
عباس بنهيار: انصاب وفي المستشفى يا ادهم
اهم بغضب: ازي يعنى انصاب… انا جاي دلوقتي.. ادهم قفل واتجه ياخد مفاتيحه و حاجته
آيه: ادهم في اي
ادهم بسرعه: ايهاب انصاب
آيه: طاب انا هاجي معاك
ادهم: مينفعش يا آيه
آيه بأصرار: لا هاجي يا ادهم
ادهم نفخ بضيق لانه مينفعش يسيبهم
: قولي لماما تلبس ويلا بسرعه
آيه: حاضر
العيلة كلها واقفه قدام اوضة العمليات وحور في حضن شمس منهارا عياط
عبدالرحمن قور ايده بغضب
: وربنا ما هرحمها بنت الـ****… ولسه هيطلع
جمال بهدوء: استنا لما اخوك يطلع من العمليات نطمن عليه وبعد كدا اعمل الي يعجبك
عبدالرحمن بغضب: انت عايزني استنها لما تهرب برا البلد
الجد: مش هتهرب… عبدالرحمن اتنهد ورجع مكانه وهو عمال بتحرك في الممار بغضب… بعد اربع ساعات في العمليات ادهم وصل دخل المستشفى بكل غضب

:ايهاب فين الدكتور قالكم اي عن حالته
عباس: لسه في العمليات مستنين الدكتور يطلع
ادهم بغضب: ازي حصل كل دا كنتو فين.. مين كان معاه في لحظتها
عباس شاور علي حور
: مراته
ادهم بصلها: اي الي حصل شفتي شكل الي ضرب النا*ر
حور بدموع: م.. مخدتش بالي.. ا.. اوي ب.. بس.. وصفتله شكل الراجل..
ادهم بهدوء: خلاص اهدي هو هيبقا كويس.. ادهم بعد شويه وعمل تليفون.. بس الكل كان سامع المكالمه من صوته العالي وعرفو انه بيتكلم مع ظابط.. ادهم رجع وقف معاهم تاني
عبدالرحمن : معلش بس هو انت مين
ادهم سكت معرفش يجاوب بص لابوه
عباس اتنهد: ادهم الخولي اخوك.. ودي آيه مراته.. ودي مراتي التانيه
نسمه و جمال بصو بطرف عينهم وسكتو لانه مكنش وقته
طلعت ممرضه كلهم جريو عليها
: عايزين دم بسرعه

ادهم: فصيلت دمه اي
عباس: O نفس فصيلت دم ادهم
ادهم: تمام يلا
الممرضه: بس محاتجين كميه كبيره ود غلط علي شخص واحد
ادهم بضيق: يلا انتي لسه هتحكي… ادهم راح مع الممرضه ونوسه وآيه قعدو… بعد شويه ادهم رجع وهو بيحرك ايده علي دراعه بوجع آيه قربت منه
: انت كويس
ادهم هز راسه بهدوء
آيه حتط ايدها علي كتفه بدعم
: هيبقا كويس
ادهم اتنهد: ان شاءالله… بعد وقت طلع الدكتور وكلهم جريو عليه
: طمنا يا دكتور هو كويس
الدكتور: احنا عملنا الي علينا و ان شاءالله يبقا كويس بس حالته صعبه الصراحه الرصاصه جات جنب القلب مباشرة
نسمه بدموع: طاب هيفوق امتا يا دكتور
: قدامه اربعة وعشرين ساعه ادعوله يفوق علشان لو مفقش هيدخل في غيبوبه… ربنا يقومه ليكم بسلامة مرا تاني… ادهم كان واقف بعيد شويه الدكتور اول ما طلع من لمة العيله شاف ادهم
الدكتور: ادهم الخولي صح
ادهم ابتسم وسلم عليه
: ايوه

الدكتور: انت مش فاكرني ولا اي دا انا كل عربياتي من عندك… هو الي جوه دا اخوك
ادهم: ايوه
الدكتور: ان شاءالله يقوم بسلامه
ادهم: يارب يا دكتور يا رب
عبدالرحمن: خلاص يا ماما روحي ارتاحي انتي وجدي هو مش هيفوق غير بكره
نسمه: انا مش هتلحللح من هنا
عبدالرحمن اتنهد: خلاص يا شمس قومي انت وخدي الجماعه معاكي اكيد جين من سفر وتعبانين
ادهم: ياريت علشان مراتي حامل
شمس قامت: ماشي
عبدالرحمن: السواق تحت هيوصلكم
شمس: يلا يا جدي
الجد: انا مش هسيب ايهاب لو علي رقبتي
عباس: يا بوي علشان تاكل وتشرب علاجك وترتاح شويه وبكره الصبح من النجمة وهخلي السواق يجيبك
جمال: بس…
: علشان خاطري يا بوي
اجمال اتنهد وراح معاهم

تاني يوم
نوسه و آيه و شمس جهزو شويه سندوتشات وراحو المستشفى نوسه كانت بطلع اكل توزعو عليهم لان تقريباً محدش كل حاجه من امبارح
نوسة ادت الكل… وجات عند نسمه الي مخدتش
نوسه قعدت جنبها: انا مش عدوتك ولا هخد جوزك منك يومين ادهم يطمن علي اخوه وهنمشي علطول… خدي اسندي طولك
نسمه بصتلها وخدت منها السندوتش
الدكتور طلع: المريض فاق… الكل قام ودخل جوه بلهفه اولهم حور الي اترمت في حضن ايهاب بعياط ايهاب اتأوه بتعب وحط ايده علي ضهرها
نسمه بعياط باست راسه وايده وشه كله
: الف سلامه عليك يقلب امك
ايهاب بتعب: الله يسلمك يا امي
الجد: سلامتك يا ايهاب
: الله يسلمك يا جدي
عبدالرحمن ميل باس ايده
: خضيتني عليك

ايهاب ابتسم بتعب: معلش… ايهاب لاحظ وجود ادهم الي واقف بعيد
ايهاب بتعب: ادهم تعاله
ادهم قرب منه وميل باس ايده والدموع محشوره في عنيه
: ان شاءالله كنت انا وانت لا
ايهاب: اي الي بتقوله دا يا ادهم بعد الشر عليك… وبعدين كدا تخلي مراتك تكرهاني… ادهم ابتسم ومسح دموعه
: طاب يلا يا جماعه نسيبه مع مراته شويه
ايهاب: اقسم بالله محد فهمني غيرك
ادهم ضحك
آيه: الف سلامه يا استاذ ايهاب
نوسه: الف سلامه عليك يا ايهاب
ايهاب: لله بسلمكم… الكل طلع وساب حور الي لسه مرميه في حضن ايهاب.. ايهاب بص لها وحرك ايده علي شعرها
: مش كفايه عياط طيب
حور بدموع: قلبي وقع عليك والله العظيم انا لحد دلوقتي مش قادره استوعب ولا انسا لما وقعت بين اديا سايح في دمك
ايهاب: وانا الحمدالله بخير دلوقتي

حور: مش قادره يا ايهاب مش قادره
ايهاب باس راسها: قولي الحمدالله
حور: الحمدالله
ايهاب زاح شعرها لورا
: طبعاً بقالنا يومين مكلناش
حور ابتسمت: الصراحه ايوه
ايهاب اتنهد: اخف بس وانا هربيكي
الباب خبط حور بعدت وحتط الحجاب علي راسها
: لازم افحص المريض… الدكتور فحص ايهاب
: الف سلامه يومين واكتبلك علي خروج ان شاءلله
ايهاب: ان شاءالله
…..
عند نسرين بتتكلم مع اختها علي التليفون بغضب
: انتي بتضحكي عليا بقالك كدا اي كل يوم هببقا ليا
: لك اهدي شوي.. شو صار
نسربن: آيه هانم حامل
: اكتير منيح بنخطف مراته وبنهددو بيها
نسرين بلهفه: يومين بس وراح نفذ
نسرين بفرحه: بجد انتي احله اخت في الدنيا
نڤين كانت سايقه العربيه وهي بتحط روج في المرايا
: اي اي بحط…. ااااااااه… مكملتش كلامها بسبب عربيه خبط فيها وووو…

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بليل كلهم رجعو بعد ما اطمنو علي ايهاب والدكتور قلهم ان ملهوش لازمه كلهم يقعدو مفضلش غير حور و نسمه و معاهم عبدالرحمن ادهم ركن العربيه قدام قصر الخولي ادهم: انزلو انتو انا هقعد هنا شويه آيه ونوسه نزلو ودخلو مع شمس ادهم اتنهد وطلع من العربيه وقفل الباب وراه سند علي العربيه و ولع سيجاره ونفث دخانه بهدوء آيه طلعت وهي بتفرك في اديها بتوتر ادهم طلعتي ليه آيه بتوتر اقعد معاك… ادهم مسك السيجاره بأيده التانيه وفرد دراعه التاني ليها بمعني تعالي… آيه جريت عليه وهو خدها في حضنه وباس راسها
آیه رفعت و شها من حضنه مش عايز تدخل ليه ادهم اتنهد: مش قادر دلوقتي… وبعدين نفضي لست
الكل وجوزها الجو شويه آيه ضربته علي صدره بخفه : سافل…. طاب اي هنام فين… ليه محجزتش فندق أدهم ايهاب هيزعل مني ادهم بص علي العربيه وراها : شكلي هقضيها هنا ادهم باس راسها لا انتي هتطلعي تنامي فوق آيه لا هفضل معاك ونبي يا ادهم ادهم يا حبيبتي ….. آيه بالله
آيه طاب اي
آيه هنقضيها
ادهم: ماشي ماشي
عباس قاعد قدام ابوه بتوتر
: اتجوزتها امتا
عباس: بعد جوازي من نسمه بكام سنه
جمال اتنهد وهو انت لو قلتلي بتحب واحده مكنتش
هجوزها لك ….. اتنين عباس ابتسمله جمال اتنهد: هو فين دلوقتي برا تقريباً مش عايز يدخل
: بس يعنى بت عمي و…

جمال تتجوز اتنين عادي هو انت اول ولا اخر حد يتجوز
جمال هو مش هيرجع القاهره تاني … انا فاضل في عمري القليل عايز كل احفادي جنبي : ربنا يخليك لينا يا ابوي جمال اتنهد: روح شوف مراتك
نوسه كانت واقفه قدام المرايا لابسه جلبيه بنص و
واقفه تستعد لنوم حضنها عباس من ضهرها
: طول عمري وانا بحلم باللحظه الي تبقي فيها جوا بيتي
قدام البيت كله
نوسه :ابتسمت هما يومين و مشين عباس: لا طبعاً هتفضلو نوسه بدلع: والله الكلمه كلمت ادهم عباس رفع حاجبه : نعم اي الكلمه كلمت ادهم دي نوسه زي ما سمعت
تاني يوم
ايهاب نايم علي السرير في المستشفى و ادهم قاعد
علي كرسي قصاده و آيه في حضنه
ايهاب: وجدي عمل اي

ادهم اتنهد: ولا حاجه بص لابوك وخلاص… امك الي شكلها مش مرحبا بوجودنا خالص
ايهاب: لا بالعكس امي دي ست طيبه والله بس هي بتحب ابويا اوي تلاقيها اتصدمت بس ادهم ربنا يقدم الي فيه الخير ايهاب مراتك نامت
ادهم بص علي آيه الي في حضنه لقيها نامت باس
راسها
: منمتش كويس امبارح
ايهاب بخبث : مش عاتق يخربيت امك ادهم ضحك مش الي في دماغك الشمال امبارح تعبت علشان كدا مقدرتش تنام بس اصرت تيجي معايا النهارده ايهاب ضحك: ماشي يا عم ادهم قام وشال آيه : طاب هروحها انا وجيب حور وعبد الرحمن
ايهاب: ماشيفي العربيه بتاعت ادهم تليفون رن وكانت نسرين رد
بضيق
ادهم خير
نسرين و الحزن باين علي صوتها
: اخبارك ايه
ادهم هدي شويه
: الحمد الله
نسرين يارب دايما.. هترجع امتا من الصعيد علشان
نخلص الصفقه

ادهم نسرين انتي كويسه
نسرين عيونها دمعت
: اختي ماتت يا ادهم…. حاسه اني مليش حد في الدنيا…
كانت بتكلمني ازي نخطف مراتك …. وماتت انا خايفه
من ربنا اوي يا ادهم
ادهم اهدي متخافيش اهم حاجه انك عرفتي غلطك
وانا معاكي يا نسرين والله اعتبريني اخوكي نسرين شكرا يا ادهم… مسحت دموع… تيجي بسلامه
ادهم سلام
ادهم نزل آيه علي السرير بهدوء وباس راسها
آیه صحيت بنوم: رايح فين
ادهم بيزيح شعرها نامي انتي وانا هوصل مرات ايهاب
عنده واجي بسرعه
آیه باست ايده الي علي خدها
: مطولش… ونامت ادهم قام وغطاها كويس ونزل علي المطبخ لما عرف من الخدامه ان حور هناك ادهم: الله الله اي الريحه دي حور بخجل شويه اكل لايهاب ادهم كل دا لايهاب هو قاعد بجوع ولا اي حور انت بتسمي الشوربة بتاعت المستشفيات دي اكل

ادهم طاب اي فين عبدالرحمن ولا مش رايح حور: لا هو قلي انه هيجي ورانا.. تمام يلا بعد شويه في المستشفى حور بتاكل ايهاب و هو بيبصله بحب .. ادهم فتح الباب ودخل : يا سيدي علي الحب
حور بخجل: هلم الاكل انا
ايهاب امال فين عبدالرحمن
الباب اتفتح ودخل منه عبد الرحمن
: انا جيت يا بشر
ايهاب تعاله تعاله… ادهم قعد من نحيه و عبدالرحمن من نحيه ودي كانت اول مره ادهم و عبدالرحمن يقعدو
سواء
ايهاب بضحك: كليات القمه متجمعة سو اتنين هندسه
واحد طب
ادهم اتنين طب يا باشا
ايهاب: ليه مين طب في العيله تاني
ادهم بفخر المدام
عبدالرحمن حرك ايده علي راسه بحرج بيحاول يفتح
معاه حوار

: هو انت هندسه
ادهم: احم ايوه هندسه مدني
عبد الرحمن: وانا
ادهم بس علي فكره هندسه كهربا وبرمجا احسن
وليهم فرص شغل اكثر
عبد الرحمن: فعلاً… بس انا اصلا كنت بدور علي حجه علشان اسيب البلد… ادهم وعبد الرحمن اندمجو في
الكلام وايهاب بصلهم بحب ادهم: لا لا علي فكرة الميكانيكا اصعب من لاستاتيكا
عبد الرحمن لا لاستاتيكا اصعب ادهم انت اي رايك يا ايهاب اييهاب: انا كنت علمي علوم ياجماعه .. كلهم ضحكو في صوت واحد وكان شكلهم يفرح القلب عبد الرحمن كح…جامد ادهم قام بخضه وعطاه ميه وحرك ايده علي ضهره هنة حس يعنى اي اخوة اخوه ا الصغير يتعب ادهم انت كويس اندهلك دكتور ايهاب متخفش هو بس عنده حساسيه علي الصدر ادهم طاب كاشفلها عبد الرحمن: ايوه وبخدلها علاج
تاني يوم ادهم سند ايهاب ونيمه علي السرير : غور من هنا ياض ادهم ضحك عليهم: الف سلامه يا باشا.. حور بتزبط مراته حور اتوترت بخجل ادهم قعد جنبه علي السرير : احم…. انا كدا اطمنت عليك .. ولي عمل كدا انا قدرت اجيبه و تحت ايد واحد صحبي هقطعهولك بسناني بس
عبد الرحمن: كفاره يا ريس
ايهاب ضربه بأيده السليمة
لايهاب المخدات وره يهاب وهو بينام اااااه اخيرا الواحد رجع لسريره و حضن
اول موصل
ايهاب بسغراب: توصل فين
ادهم: القاهره انا هرجع النهارده..

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جمال: ترجع فين يا ولد ولادي.. جمال قال كدا وهو داخل لما سمع كلامه
ادهم باحترام: راجع بيتي يا حج
جمال: اي مش قادر تقول جدي… ادهم سكت لانه فعلاً مش قادر يقولها … جمال كمل…
: مفيش رجوع و هو دا بيتك
ادهم: مينفعش انا شغلي هناك و كل حاجتي وغير كليت مراتي
الجد: الكليه تنقلها هنا ولا انت مستقل بصعيد.. و تقدر تجيب شغلك هنا.. وانت اصلا مش هتحتاج شغل
ادهم: يا حج صدقني مينفعش
الجد: هسيبك تفكر شويه.. بس انت برضو مش هتسيب البلد انا مش هحرم نفسي من لمت احفادي حواليا
ادهم هز راسه بهدوء ومشي
…..
ادهم راقد علي السرير و رجليه علي الارض حتط ايده علي عنيه بتعب… آيه قعدت جنبه وبحماس
آيه: هنقعد ولا هنمشي
ادهم فتح عنيه لقي آيه مميله عليه شويه وشعرها نازل.. ادهم رفع ايده وهو بيزحلها شعرها
: انتي عايزه اي
آيه: اممم الصراحه معرفش بس انت بتحب اخواتك اوي ليه عايز تبعد عنهم… كمان جدك دا طلع كويس خالص ليه بتكر*هو
ادهم بضيق: انا مش بكر*ه حد انا مقدرش اتقبلهم بس
آيه: طاب بقولك اي ترضا انت تبقا في محافظة وانا في محافظه تاني
ادهم زي ما هو ايده علي خدها

 

 

: عارفه انتي لو معايا علي نفس السرير… بس مش في حضني هقلب الدنيا
آيه ابتسمت بخجل: شوفت بقا خالتي و عمي كل واحد فيهم في محافظه….اتنهدت .. متنساش خالتي في قرارك… وبعدين يعم هتعيش مع اخواتك وبيت عيله… وبعدين انا حبيت شمس و حور اوي… بس برضو يا ادهم انا راضيه عن قرارك لو كان اي ومعاك
ادهم ابتسم: انزلي شويه كدا…. آيه بصتله بستغراب
: انزلي بس
آيه ميلت و ادهم غلغل ايده جوه شعرها وباسه بعمق وتلذذ… بعد عنها بهدوء وهمسلها
: بحبك
آيه بخجل وهي بتزيح شعرها
: يلا قوم شوف خالتي
ادهم قام وهو بيضحك لبس التيشرت وغمزلها
: ماشي يا سيدي
……

 

 

حور نامت علي صدر ايهاب بهدوء بس بعيد عن الجرح حتط ايدها علي الجرح برقه
:بيوجعك
ايهاب مسك ايدها الي علي الجرح وبا*سها
:مابيوجعنيش يا روحي
حور: مين الي عمل كدا
ايهاب اتنهد: مين غير نجوي وبنتها
حور حركت ايدها علي صدره
: طاب ناوين تعملو فيها اي
ايهاب: اممم معرفش بس هي حاليا مع ادهم هي وبنتها ولي عمل كدا
حور: متدوهت نصيبها يا ايهاب وتبعد عننا
ادهم: المشكله انه مش هتحافظ عليها هتخلصه وعايزه تاني
حور: طاب رضوها بأي حاجه علشان تبعد عننا
ايهاب ابتسم: خايفه عليا
حور: مش هخليك تطلع من هنا اصلا لو الست دي فلتت من ايدكم
ايهاب: بتحبني يا حور

 

 

حور بجراءة ولسه بتحرك ايدهت علي صدره
: و انت مش عارف الأجابه لحد دلوقتي
ايهاب:اممم عايز اسمعها منك
حور بسته علي خده:بعشقگ مش بحبك بس
ايهاب شدد من حضنها عليه وباس راسها
:للاسف مهقدرش اعمل حاجه غير كدا
حور ضحكت بصخب: علشان كدا قلتلك بقلب ميت
ايهاب: مسير يجيلك يوم يا وحش وتقع تحت ايدي
……
نوسه: مش هتروح عند مراتك بقالك من امبارح مرحتش عندها هتزعل… عباس كان نايم علي رجلها وهي بتلعب في شعره
: طاب ما انا عمري كله معاها انتي مزعلتيش
نوسه: علشان هي اتعودت عليك انك تبقا جنبها فا هتكرهني لما انا جيت وخدت جوزها منها
ادهم خبط علي الباب.. عباس اتعدل في قعدته
ادهم: احم… فاضيه يا ماما
عباس: خلاص طيب همشي انا…. ادهم دخل وقعد جنب امه بهدوء
: ازيك يا ماما
نوسه: الحمدلله يا ابني
ادهم: اكيد سمعتي كلام جدي
نوسه: ايوه
ادهم: طاب اي رايك

 

 

نوسه: الي تشوفه يا ادهم
ادهم: لا يماما انا عايز الي شيفاه انتي…. مش عايز اشيل ذنبك
نوسه اتنهدت: بص يا ادهم انا لو بودي مسبش ابوك طول عمري… بس برضو مستحيل اسيبك يا ادهم فاهم
ادهم: يعنى انتي عايزه تفضلي معاه
نوسه حتط ايدها علي ايده
: لا يا ادهم عايزا ابقا معاك
ادهم ابتسملها وقام: ماشي
نوسه: هنمشي
ادهم: هشوف
…..
عباس دخل اوضت نسمه بهدوء وقعد جنبها
: عامله اي
نسمه بهدوء: كويسه
عباس بحزن: نسمه انا….
انسمه اتنهدت: انا مش زعلانه منك يا ابو ايهاب دا حقكك و ربنا حلله انا بس كنت خايفه علي ايهاب ومش مستوعبه حاجه و هو الحمدلله كويس دلوقتي
عباس ابتسم وباس راسها
: ربنا يحفظك….ولله انا كنت بحبها بس مقدرتش اكسر كلمت ابويا… و كنت عايز اقولك
نسمه: حصل خير وهي لا ضراني بحاجه و لا نفعاني بحاجه وبعدين انا مش عايزه غير افضل علي ولادي
: متقليش كدا انتي مراتي الاولي وهتفضلي و معزتك غاليه عندي مهم جه او راح عليكي
نسمه ابتسمت: الصراحه هي كمان حلوه وتتحب
عباس ضحك: بس مش احله منك انت يا جميل
نسمه: بتثبتني

 

 

: لا ولله انتي احله بس انا حبيتها علشان هي عرفت تحتويني مش اكتر
نسمه: طاب اهو بقا عندك الجمال ولاحتواء
عباس ضحك
….
ادهم قاعد قدام جده
: انا هرجع بيتي
الجد بهدوء: مفيش رجوع حتا لو هطر امنع عنك كل المواصلات السفر
ادهم:هتحبسني يعنى
الجد: لو وصلت لكدا هعملها
ادهم: دا انت مصر اوي
الجد بحزن: ادهم افهم انا فاضل في عمري القليل نفسي اشوفكم حوليا عايز اعوضك عن كل الي عشته علشان محسش اني السبب فيه… يمكن لو علاقتي باابني كويسه كان جه وقلي بحب واحده… متخلنيش اموت وانا حاسس ان عليا زنب يا ابني… وبعدين ليه تكون سبب في بعد اتنين بيحبو بعض… عايز اموت وانا شيفكم حوليا لو ليا خاطر عندك
ادهم اتنهد: ماشي بس فتره محدده و لو معجبتنيش العيشه هرجع بيتي علطول…
الجد: لمت العيله و اخواتك حوليك عمرها م هتخليك تمشي
ادهم قام: تمام… ادهم طلع وفتح الباب رفع حاجبه لما شاف نوسه و ايه كانو هيقعو
نوسه و ايه شهقو بتوتر اول ما الباب اتفتح
ادهم بصلهم ومشا آيه ونوسه فضلو يتنططو بفرحه
ادهم زي ما هو ماشي بصلهم بطرف عينه
: انتي حامل يا هانم
آيه وقفت بهدوء: احم اسفه
أدهم شورلها بصباعه
: تعالي وراي ووو….

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم قعد علي الكرسي بتعب
آيه قعدت جنبه وحطت ايدها علي كتفه بدعم
آيه: الي انت عملته صح
ادهم رفع راسه
: انتي شايفه كدا
آيه ابتسمت برقه: علي الاقل مش هتندم بعدين… وتبقا عملت الي عليك ولو معجبكش الموضوع هنمشي عادي
ادهم اترما في حضنها بتعب
: تعبت يا آيه تعبت اوي مش عارف اعمل اي… كان فين جدي دا الي عايزني اسمحه عارف انه ملهوش ذنب…. يمكن الذنب ذنب الست الي جبتني وهي عارفه اني هعيش من غير اب او ذنب الاب الي جابني وهو عارف نفسه جبان ومش هيقدر يعيشني عيشه مرتاحه
آيه بتحرك ايده في شعره
: جرب ادي عمي فرصه…. وشوف هيعمل اي عشانك.. هو بيحبك والله… وخالتي كل ذنبهت انها حبت بس
ادهم بتوهان: مش عارف

 

 

آيه باست راسه برقه
: ان شالله خير
… تاني يوم….
عبدالرحمن نزل بنشاط وباس راس امه الي كانت بتظبط السفره
: صباح الخير يا ماما
نسمه بحب: صباح الخير يا حبيب ماما
عبدالرحمن: امال فين ادهم
نسمه: لسه مصحيش ولا هو ولا مراته تقريباً
عبدالرحمن: تمام هروح اصحيه و جهزولنا الفطار وهتوه علي اوضت ايهاب هنفطر معاه
نسمه: حاضر يا حبيبي
عبدالرحمن: تسلميلي يا ست الكل
عند ادهم ساند بضهره علي السرير و سيجاره في ايده بيفكر… و آيه الي نايمه في حضنه بعمق….. الباب خبط.. ادهم اخد اخر نفس في السيجاره نفت دخانها في الهواء حط السيجاره جوه الطفايه وهو بيبعد آيه عن دراعه بهدوء علشان متصحاش
: ايوه جاي….. ادهم فتح الباب
عبدالرحمن ببتسامه: صباح الخير
ادهم حرك ايده علي رقبته: صباح النور
عبدالرحمن: معلش بقا لو كنت صحيتك بس يلا علشان نفطر معا ايهاب
ادهم: لا انا مكنتش نايم
عبدالرحمن: تمام هستناك في اوضه ايهاب
ادهم: ماشي… عبدالرحمن مشي وادهم قفل الباب ودخل يصحي آيه… قعد جنبها علي السرير بهدوء وبدا يزحلها شعرها
ادهم: آيه… بنوتي.. ايه فتحت عنيها و همستله بنوم
: صباح الخير

 

 

ادهم ميل با*سها وبعد و هو بيحرك ايده علي خدها
: صباح الفل عليكي
آيه بخجل: صاحي بدري يعنى
ادهم ضحك: لا مش بدري هنا ياحبيبتي … يلا بقا قومي جهزيلي الحمام خلينا ننزل
آيه قامت:حاضر
….. بعد وقت….
حور حتط صنيه الاكل قدامهم
عبدالرحمن: روحي انتي يا حور افطري معاهم تحت واحنا هنساعد ايهاب
حور: خلاص ماشي خلصو و اندهو عليا اشيل الاكل… حور نزلت تفطر مع حماتها و شمس و آيه… طلعت نسمه وهي شايله صنيه عليها كوبايات لبن وحتط وحده قدام آيه و تبطبطت علي كتفها بحنيه
: اشربي يا حبيبتي انتي حامل و محتاجه تغزيه
آيه ابتسمتله: شكرا يا خالتي
نسمه حتط كوبايه قدام حور وكلمتها بحده مزيفه
: وانتي اشربي دي ايهاب موصيني عليكي
حور: لا والله كدا كتير يعنى قلت النهارده مش معايا وهفطر براحتي
نسمه: ولا عاش ولا كان الي يستغفل ابني وانا موجوده
حور بضحك: ماشي يا حماتي
نسمه قربت من شمس وحتط وحده قدامها
: انتي بقا محدش موصيني عليكي بس هي كوبايه زايده خساره
شمس بضحك: شكرا علي التقدير يا مرات عمي البنات ضحكو عليهم
حور: بس في كوبايتين لمين يا حماتي
نسمه بفخر: انا و ام ادهم
حور بذهول: اوعااا اي الضراير الجامده دي
نسمه: هو علشان ضراير ناكل بعض ما في ضراير زي الاخوات… وبعدين طلامه مشفتش منها حاجه وحشه اكر*ها ليه
آيه ابتسمت: وهي والله مش بتكر*هك وبتعزك وديمان كانت تحكيلي عليكي بكل خير بس هو الحب بقا…
نسمه: طاب سلام بقا عطلتونا عن ام ادهم
البنات ابتسمو و نسمه مشيت

 

 

نوسه كانت قاعده وحيده في الاوضه وباين عليها الحزن.. حست بأيد علي كتفها و كانت نسمه…. حتط الصنيه علي الطرابيزه
نوسه ابتسمت: في حاجه يا ام ايهاب
نسمه اتنهدت: انا عارفه انك مطلعتيش تفطري معانا علشاني… بصي يا حبيبتي مش كل الضراير زي ما الناس مفكره… والله انا شفت ضراير زي الاخوات… واهو الي حصل حصل بقا مش هستفيد بحاجه لو كرهتك ولا فضلنا ننحل في بعض وانا مشفتش منك حاجه وحشه.. وباين عليكي بت ناس.. وليه نفرق الاخوات عن بعض ونشيل ذنبهم خلينا نعيش زي الاخوات حسن
نوسه عنيها اتملت دموع ومكنتش عارفه ترد
نوسه: انا مش عارفه اقولك اي والله
نسمه: متقليش حاجه واشربي اللبن
هنا دخلو البنات
: يا لهوي يا ناس هو في كدا
نسمه ضحكت: تعالو يا قدرنا
البنات دخلو… نسمه لـ نوسه
: دي حور مرات ابني الكبير و دي شمس بنت المرحوم اخو جوزي ومرات ابني
نوسه: اللهم اما بارك قمرات… وطبعا انتي عارفه ايه بنت اختي و مرات ابني الوحيد
نسمه: البت دي بتفكرني بواحده بتطلع علي التلفزيون
آيه ضحكت: اوعي تقولي كدا قدام ادهم دا بيتجنن لما حد يقول كدا
نسمه ضحكت: بيغير عليكي يا جمر انتي
نوسه: و محكلكيش عن غيره ادهم ابني.. دا لبسها حجاب قدامي علشان بيغير عليها مني… آيه وشها احمر من الخجل
نسمه: باين عليه واعر ولادك دا
نوسه: هكدب…. اوي الصراحه
……
برا في الصاله بعد ما ادهم و عبدالرحمن ساعدو ايهاب ينزل يقعد تحت شويه و هما حطين اديهم علي الترابيزه في تحدي بيلعبو ريست وايهاب قاعد علي الكنبه بالتيشرت الي بنص كوم وهو الحكم بينهم
ايهاب: عبدالرحمن انا شايفك بتغش
عبدالرحمن: يعم والله ما بغش… وو ايده نزلت لتحت
ادهم: تالت مره
عبدالرحمن بعبوس طفولي: لا والله انتو كدا الي بتغشو
عباس جه عليهم
: بتعملو اي
ايهاب: ادهم غالب ايهاب يجي خمس مرات في الريست لحد دلوقتي
عبدالرحمن: متصدقهمش يا بابا دول غشاشين
ايهاب مسك الوساده الي جنبه بأيده الساليمه وضربه بيها
: مين الي بيغش ياد يا **
عباس حط ايده علي الترابيزه وبص لادهم بتحدي
: تعالالي
ايهاب: ااااو لا متستخفش بالحج يا ادهم دا جامد والله

 

 

ادهم نزل لمستواه بتحدي وحط ايده في ايد ابوه
وبعد حوالي عشر دقايق مكنش حد فيهم كسب ونظرات التحدي شغالة
عبدالرحمن: يلا يا بابا اوعااا تكسفني.. بابا بابا
ادهم بضيق: كفايه يا عبدالرحمن مش عارف اركز و….
وووهوبا كان عباس غلب ادهم
ايهاب بضحك: هنشرب ساقع علي حساب ادهم النهارده
ادهم ابتسم وهو بيطلع محفظته وطلع منها فلوس هو اول مره يعيش الاحساس دا كان بيلعبه مع اسر صحبه بس احساس مختلف لما تبقا ضد ابوك واخواتك بيشجعو
ادهم: خلي حد من العيال يجيب البيت كله حاجه ساقعه.. كمل وهو بيحرك ايده علي رقبته بحرج… احم وجيب لآيه ايس كريم علشان هي ما بتحبش الساقع
عبدالرحمن: يا سيدي يا سيدي
ادهم لكزه بعيد: يعم اوعاا دا انت بارد
عبدالرحمن بتمثيل: ما براحه يا بيبي دا انا ضعيييف
ادهم بصله بقرف.. ايهاب ضحك
: انا عارفه انه غلس بي للاسف اخوانا و منقدرش نغير حاجه
عباس حط ايده علي كتف عبدالرحمن

: بس ياد عبدالرحمن دا اخر العنقود والدلع كله ليه
عبدالرحمن: حبيبي يا حج
… اخر اليوم ادهم فتح باب اوضته وهو مبتسم علي احداث اليوم واتبسط جدا بلمت اخواته دخل وحضن آيه من ضهرها الي كانت قاعده عل السرير و محستش بدخول
ادهم بهمس: وحشتيني
آيه: ادهم طلقني…

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ادهم بزهول: ايي!!!
آيه بعياط: ايوه طلقني و متلكلمنيش ومخصماك
ادهم: مخصماني!!!!
آيه قعدت علي الارض وفضلت تعيط.. ادهم نزل لمستواها وحط ايده علي خدها
: مالك يا روحي
آيه بدموع:مخنوقه اوي وعايزه اعيط
ادهم بحنيه: طاب ننزل نتمشا
آيه بتمسح دموعها وشهقاتها شغالة
:لا
ادهم وهو بيحرك صباعه علي خدها بحنيه
: طاب عايزه اي يا روحي
آيه: عايزه اعيط
ادهم خدها في حضنه

 

 

: عيطي في حضني براحتك
آيه دخلت جوه حضنه وكأن دا تصريح علشان تطلع كل الي جواها. وانهارت في العياط
و ادهم ضمها اوي
آيه بدموع: ماما وحشتني اووي يا ادهم انهارده لما شفت اهل حور وهما جين يشوفو ابن بنتهم علشان تعبان… كان نفسي يبقا عندي اهل يجو عندي لما اتعب… كان نفسي بابا يبقا بيحبني… آيه رفعت وشها الي احمر من العياط لادهم….هو انا وحشه يا ادهم
ادهم باس مناخيرها
: لا يا روحي انتي اجمل واحده اشوفها في حياتي
آيه بشهقات: امال الكل بيكرهني ويبعد عني ليه
ادهم: طاب هو انا بعدت عنك ما انا اهو و خالتك و صحابك غير اهلي… كلنا بنحبك والله… قرص منخيرها…. بس انتي الي غبيه وعايزه تشوفي حاجه وتسيبي حاجه
آيه دفنت وشها في صدره ورجعت تعيط تاني… بعد وقت آيه كانت هديت
ادهم وهو بيمسح اثار الدموع من عنيها
: خلصتي
آيه بخجل: عكننت عليك بس انا والله كنت مضايقه و محتاجه اعيط
ادهم با*سها برقه
: انتي تعيطي براحتك يا روحي…شالها واتجه بيها لسرير….. تعالي بقا ننام ونكمل عياط بكره
آيه ضحكت واستخبت في حضنه
….
ايهاب ساند بضهره علي السرير و حور في حضنه بيحرك ايده علي شعرها
ايهاب: حور نمتي
حور رفعت وشها: لا صاحيه
ايهاب: بقولك.. انتي جبتي كام في الثانويه
حور دفنت وشها في حضنه بخجل
: 85٪

 

 

ايهاب بضحك: ومالك مكسوفه كدا.. ميل باس راسها…. بنسبه لواحده مكنتش بتاخد دروس مجموعك حلو اوي
حور رفعت وشها: اممم بنسبه لواحد جايب 99 مش حلوه
ايهاب: لاني كنت باخد دروس و بحضر حصاصي كلها حتا لو متاخر عادي
حور: اممم طاب انت بتسئل ليه
ايهاب: اممم كنت بفكر اقدملك مع آيه بس حلو تمريض برضو
حور قامت بفرحه: بجد.. هتخليني اكمل
ايهاب ضحك: ايوه هخليكي تكملي
حور با*سته علي خده: بحبك
ايهاب ضحك: طاب بقولك متخلي البو”سه دا لبعد ما دراعي يخف
حور ضحكت: لا انا هبو*س دلوقتي براحتي
ايهاب: ماشي يا وحش بو*س براحتك
……
ادهم سحب دراعه من تحت راس آيه براحه علشان متحسش بيه ونزل…
تحت ادهم قاعد في الجنيه علي كرسي وحتط راسه بين اديه والسيجاره في ايده… عباس حط ايده علي كتفه
: مالك
ادهم بصله واتنهد: آيه
: مالها

 

 

ادهم بهدوء: مش عارف مالها فجاء كدا لقيتها عايزه تعيط وبتفتكر امها و.. انا مش عارف حاسس اني مقصر معاها اوي
عباس ضحك: عارف امك وهي حامل فيك كل يوم خناقه… مره طلقني مره مش عايزاني جنبها… ومره عايزني اركب ورحلها الساعه 2بليل.. مكنتش عارف اعمل معاها اي.. مكنتش ينفع كل شويه اطنطط من الصعيد للقاهره و مكنش عندي حجج اقولها لابوي لحد ما في مره جبت ورق مزور وفهمت ابوي اني تعبان والدكتور حوالني علي مستشفى في القاهرة والعلاج دا هيقعد شهور… كل دا علشان اقعد معاها تسع شهور الحمل و هتحملها بهرموناتها ونكدها بروقانها… عباس حط ايده علي كتفه… اطلع نام انت مش مقصر معاها ولا حاجه دي هرمونات حمل بكره تفك و تبقاا زي الفل
ادهم هز راسه وقام…وقبل ما يمشي بص لابوه وابتسمله
:شكرا…. عباس هز راسه بص عليه بحب
…..تاني يوم
ادهم بص لآيه الي نايمه بعمق جنبه وميل با*سها
:آيه حبيبتي اصحي
آيه بنوم:صباح الخير
ادهم بحب: صباح النور علي الي هتجنني بهرموناتها
آيه بخجل: اسفه بس والله كنت مخنوقه اوي
ادهم بضحك: انت براحتك يا وحش الكون
آيه بخجل: طاب اوعا علشان ننزل نفطر
ادهم اعتلاها وغمزلها: متيجي نفطر هنا
آيه رفعت حجبها بجراءة وهي بتحرك ايدها علي كتفه
: هي مش الدكتوره قالت مينف*عش لحد اول تلات شهور
ادهم: لا ما هي الدكتوره دي مبتفهمش
آيه دفعت ادهم لورا وقامت من علي السرير واتجهت للحمام بدلع
: بس انا شيفها فاهمه
ادهم حط ايده تحت راسه وهو بيبص عليها
: وماله

 

 

…..
بعد الفطار كلهم متجمعين و كل واحد قاعد وجنبه مراته…
الجد: عملت اي في شغلك صحيح يا ادهم
ادهم: صحبي مشغلهولي لحد ما اشوف هعمل اي واحتمال انقله هنا
ايهاب: طاب و عملت اي في ورق نقل مراتك
ادهم: هخلي اسر يبعتهملي في البريد واقدملها اول ما يوصلو
ايهاب: حلو علشان تروح هي وحور سوا
الجد: ليه هي حور هتكمل
حور بتوتر: ايوه يا جدي هقدم تمريض
الجد ابتسم: البلطو عليا
حور قامت بفرحه وباست ايده
: شكرا يا جدي
الجد طبط عليها: دا حقك يا بنتي
……

 

 

عدا كام شهر ايهاب خف وبقا احسن و حور و آيه انتظمو في الكليه الجديده كل يوم بيوصلهم ادهم واحيانا بيروحو بعربية آيه الي جبهالها ادهم من القاهره… وادهم الي خلاص هيتجنن تقريباً من هرمونات آيه… وعلاقته مع ابوه الي اتصلحت شويه بسبب ان ادهم ديما بياخد استشارته لما يتعب مع آيه… في الاول كان بيبقا مكسوف و متوتر… منسيش مرا لما آيه قعدت تعيط وتقلوه ان مناخيرها كبرت وتخنت و بطل يحبها… و هو كل ما يقلها انها حلوه و هيفضل يحبها….كانت بتقعد تعيط وتقلو انه كداب وبيخدها علي قد عقلها… وراح لابوه وقله.. خدلها حاجه حلوه واطلع قلها ان منخيرها حلوه وجسمها حلو ولسه كمان بعد الخلفا هتخس تاني… وافضل في جمالها… ادهم لحد دلوقتي مكنش مصدق النتيجه الوهميه لكلام ابوه… وعلاقته بخواته الي كل متروح تزيد حب و مقضينها اغلب الوقت لعب مره كوره وشطرنج ولاعاب كتير….
في ليلة عند آيه و ادهم الساعه 2
آيه بهمس: ادهم.. ادهم
ادهم بنوم وتعب: نعم يا حبيبتي
آيه: جعانه…

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

آيه: جعانه
ادهم بنوم: فاضل ساعتين علي الفجر… ناميهم و اول ما تصحي هخلي ماما تعملك اكل
آيه: لا انا عايزه دلوقتي… فضلت تهز فيه.. يلا قوم يا ادهم
ادهم قعد علي السرير ونفخ بضيق
ادهم: يا حبيبتي انزل فين دلوقتي افرضي حد شافني هيبتي فين
آيه بضيق: مليش دعوه انا جعانه
ادهم:حاضر حاضر عايز تاكلي اي
آيه بحماس: بص كان فيه برطمان جبنة جنب البوتجاز تحت هتلي منه… وكمان فيه بصل اخضر فوق التلاجه… و مانجا شفتها امبارح هتلي اتنين
ادهم بصلها بزهول الاول وبعدين استوعب بصلها بهدوء
: حاضر يا حبيبتي
ادهم قام من السرير وهو بيتمتم بضيق نزل تحت ودخل المطبخ
ادهم فضل يخبط في الحلل وهو بيدور علي الي طلبته آيه
ادهم بضيق: مفيش حاجه من الي قالت عليها هنا… انا كان مالي
عباس: بتعمل اي
ادهم حط ايده علي رقبته بحرج

 

 

ادهم: آيه جعانه.. احم و مكنتش عايز اصحي ماما وكمان الخدامه لسه نايمه من شويه مينفعش اصحيها
عباس ابتسم: ومالك مكسوف كدا… دا بيتك تعمل فيه الي يعجبك… علي العموم هي قلتلك هتاكل حاجه معينه
ادهم: ايوه جبنة وبصل وبتقول في مانجا في التلاجه بس انا مش عارف فين
: تعاله… عباس طلع برطمان… وطلع منه حته بلمعلقه
: بص هي المانجا مش في التلاجه شمس بتشيلهم علشان عبدالرحمن بيسرقهم بليل وبيتعب لو اكل منها
ادهم ابتسم: طاب فين
عباس: دور في الرفرف الي فوق
ادهم فضل يدور لحد ما لقيهم و كان ابوه خلص….
: ادهم خلصنا
عباس: بس يا بـ الهناء وشفاء يا ريس… ادهم شال الصنيه و عباس كان رايح يطفي النور ويطلع
ادهم بلهفه: بابا استنا في سلك مقطوع
عباس ابتسم: ياااااها يا ريتني كنت مسك فيا السلك من زمان
ادهم: اي الكلام دا بعد الشر طبعاً
عباس ابتسم: روح يا ادهم اتاخرت علي آيه
ادهم: طاب سيب النور متطفهوش و انا بكره هصلحه
عباس: حاضر… ادهم طلع بلـ اكل لآيه
فوق
آيه قاعده علي السرير بتاكل بجوع… وادهم قاعد قصادها بيزحلها شعرها و هو بيبصلها بحب
آيه: يااااها تسلم ايدك الواحد كان هيموت من الجوع
ادهم ابتسم وقراب يبو*سها

 

 

: بـ الهناء يا روحي.. هنام بقا ولا اي
آيه بحماس وهي بتنزل تحت البطانيه
: ايوه هنام
ادهم شال الصنيه بعيد ورجع نام علي السرير وخدها في حضنه
….
تاني يوم نوسه و نسمه قعدين في الحوش بيقورو محشي
نسمه: اصلك انتي متعرفيش امينه دي من زمان وهي حاطه عينها علي عباس… بس اسكتلها… بعد جوزانا باسبوع جايه تتمايص عليه رحت عطياها العلقة التمام من سعتها و معرفش عنها حاجه غير انها اتجوزت.. وهو زي مسمعت من الست الي كانت قاعده معانا من شويه رجعت اطلقت تاني…. علشان كدا انا مبتقهاش
نوسه ضحكت: دا انتي اول ما المرا قلتلك نزلتي عليها حجاره من السماء
نسمه: امااااال… وبعدين بيني وبينك البت دي مايصه ومن صغري و مبحبهاش
نوسه: لا المرادي هتخاف تهوب نحيت هنا… دا احنا ناكلها
نسمه ضحكت: طاب هو ادهم بيحب المحشي يعنى ولا نعمله حاجه تاني
نوسه: ادهم بيموت في حاجه اسمها محشي
نسمه: و عبدالرحمن وايهاب
هنا دخل عبدالرحمن وباس راس امه
: حرام كدا يا ماما يعنى انتي هاريه مراتي في المطبخ من الصبح… ومرات ادهم و ايهاب لا
نسمه: مرات ادهم في الكليه وربنا يعينها المشوار لوحده يتعب… و مرات ايهاب تعبت وطلعت ترتاح شويه
هنا دخلت آيه وبصوت عالي من علي الباب
: خااااااااالتي جعااااااااانه
: آااااااايه
ايه اتنفضت لما سمعت صوت ادهم طالع من جوه… قربت من نوسه بخوف
: طاب مش تقوليلي انه جوه
نوسه: وفي حد يدخل يجعر كدا
آيه قربت بتوتر من البراند الي قاعد فيها ادهم وجدو وبتطل علي الزرع..وفي ناس شغاله فيه
آيه: ازيك يا جدو
جمال: الحمدالله بخير يا بنتي كيف كان يومك

 

 

آيه: الحمدالله كويس يا جدي…. ايه بصت لادهم الي بيبصلها بحده
ادهم بحدة: اطلعي علي فوق دقيقه وهحصلك
آيه بطاعه: حاضر
آيه طلعت ودخل عباس وكان باين علي هدومه انه جاي من الزرعه
: الي يشوف ناس كدا امبارح بليل وهي بتعمل اكل ميشوفهاش كدا
ادهم حط ايده علي رقبته بحرج علي رقبته وحب يغير الموضوع
ادهم بستغراب:كنت فين يا بابا
عباس سحب كراسي وقعد معاهم
:نفرين تعبو من العمال و في نقلت بطاطس لازم تتحمل بسرعه علشان تلحق توصل قبل الليل هحملنها انا وايهاب
ادهم بضيق: وحضرتك تتعب نفسك وتشيل ليه انا رحت فين… سكت شويه… ولا انا مش ابنك زي ايهاب
عباس بسرعه: لا ابدا والله بس انا قلت بلاش اتعبك واكيد انت مش هتعرف في الشغل دا.. حتا عبدالرحمن مقلتلوش والله
ادهم اتنهد: ماشي بس متحصلش تاني انا موجود ترن عليا
عباس ابتسم:بس كدا من عنيا حد لاقي يرتاح و ميرتحش
الجد: الحريم خلصو الغداء ولا لا
ادهم: بيجهزو فيه لسه
….
فوق ايهاب قعد جنب حور بهدوء وهي بتتالم
ايهاب: اي الي واجعك
حور بوجع: بطني وجعاني اوي
ايهاب حط اديه علي بط*نها
: طاب دي اعراض شهريه ولا اي
حور: لا بقالي يجي شهرين مفيش حاجه

 

 

ايهاب فط من مكانه ولبس الجلبيه بتاعته
: هنزل اجبلك اختبار واجي بسرعه… ايهاب نزل بلهفه
نسمه: رايح فين يا ايهاب الغداء خلاص جاهز
ايهاب بسرعه: مش هطول…… بعد شويه ايهاب رايح جاي في الاوضه بقلق… حور طلعت ايهاب جري بلهفه
: طلع اي
حور ابتسمت ولفة اديها علي رقبته.. با*سته علي خده
: حامل
ايهاب شالها ولف بيها بفرحه
:مبروك يا عمري…ه..هنزل اقلهم تحت
حور ابتسمت بحب..وايهاب نزل تحت اول ما نزل سمعو صوت زغريط نوسه ونسمه بفرحه
نوسه بدموع:مبروك يا حبيبي الف مبروك عقبال عبدالرحمن كمان….ادهم والكل بركله بفرحه و حور نزلت والكل بركلها..و تمنو لشمس و عبدالرحمن….بعد شويه كانت العيله كلها متجمعه علي الاكل
بعد مرور 17سنه
نوسة بدموع

يتبع….

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

شمس: عبدالرحمن عايزه انزل جوري هتتاخر علي المدرسه و انتى عارف البت ملتزمه في كل حاجه
عبدالرحمن: اممم بفكر اخليها تكمل في امريكا
شمس: يا مري يا عبدالرحمن عايز تبعد بنتي عني
عبدالرحمن: البت شاطره اوي خساره اضيع مستقبلها هنا…
شمس بحزن: بس….
عبدالرحمن با*سها: متشليش هم من دلوقتي لما تكبر هي هختار لنفسها…. شمس ابتسمتلها بحب ونزلة…جوري بنت عبدالرحمن عندها7سنين
(عبدالرحمن جاب جوري… ادهم جاب شهاب و سليم… ايهاب جاب مراد و سلسبيل)
تحت
جوري: يلا يا مراد انا جاهزه
مراد رفع عينه من التلفون وبكل برود
: هتروحي كدا
جوري: ايوه
مراد برود: اطلع لف حجاب
جوري بضيق طفولي

: بس كل صحابي بيروحو بشعرهم عادي
مراد بصله بحد:جوري كلمتي متتقلش مرتين
جوري طلعت وهي بدب برجلها في لارض… و طلعت تلف حجاب…
مراد ابن ايهاب الكبير
….
رجع من المدرسه وقعد علي اول كرسي قابله بتعب رجع راسه وغمض عنيه
جوري بعبوس: شهاب شفت الي عملو مراد
شهاب عدل قعدته وبتسم لجوي
: عمل اي مراد يا جوريتي
جوري: خلاني الف حجاب وكل صحابي بيروحو بشعرهم
شهاب بهدوء: مراد بيخاف عليكي يا حبيبتي..وبعدين مش من يومين مراد اتخانق مع ولد علشان ضايقك وتعور… ترضي كل يوم يتعور
جوري: لا
شهاب طلع حاجه من جيبه…
: ودي ليكي علشان اول يوم بالحجاب…. جوري فرحت وبسته علي خده وخدتها
: شكرا…

شهاب بحب: يلا روحي ذاكري دروسك علشان هسمعلك…. جوري جريت علي جوه
شهاب حس بحد بيقعد جنبه لف وشه وكانت آيه… حتط ايدها علي راسه… شهاب مسك ايدها وباسها
: اخبارك يا ست الكل
آيه ابتسمت: الحمدلله يا حبيبي… شكلك تعبان…
شهاب: الثانويه و مراره بقا
آيه: معلش يا حبيبي سنه وتعدي… روح ارتاح شويه عبال ما لاكل يجهز
شهاب: هروح اطمن علي جدي وطلع
آيه: ماشي يا حبيبي….. شهاب خد الشنطه ودخل لاوضه بتاعت جده… مسك ايد جمال الي مبقاش يقوم من فرشته وباسها
: اخبارك يا جدي
جمال بحنيه: الحمدلله انت اخبارك ايه يا ابني
راح لعباس وعمل زي ما عمل مع جمال
: بخير يا جدي… اه صحيح وانا جاي حملت مع محمد عبده نقلت البصل…. وخت فلوس الطلبيه بتاعت نقلت المحشي من زكي… طلع فلوس من شنطه…. اهم يا جدي
جمال ضحك: تعاب نفسك ليه يا ابني
شهاب: امال لو متعبتش انا هتتعب انت يت جدي…. هطلع انا بقا يا جدي
جمال: ربنا معاك يا ابني
…..

 

 

ايه دخلت اوضتهم لقيت ادهم بيلبس التيشرت آيه قربت منه وقفة قدامه مسكته من التيشرت ورفعت نفسها علي اطرف رجليها….وبا*سته برقه….ادهم لف ايده علي وسطها وكمل البو*سها مكانها بكل عمق وتلذذ…ادهم بعد وهو بيخد نفسه
ادهم رفع وشها بصباعه: في اي
آيه بخجل: شهاب… الواد باين عليه تعبان وانت من بدري مقعتش معاها…. ادهم مسك ايده الي علي صدره وبا*سها
: انزلي حاضري العشاء.. وانا هقعد معاها شويه ونيجي نتعشاء
آيه ابتسمتله بحب: حاضر
ادهم اتجه لاوضه ابنه فتحها ودخل
كان شهاب نايم علي السرير بـ الكوتش وحتط ايده علي عنيها… ادهم قعد جنبه وحرك ايده علي شعره بلطف… شهاب فتح عنيه وقام
: بابا
ادهم ابتسم: البطل عامل اي
شهاب: الحمدلله يا بابا
ادهم : شد حيلك يا بطل كله سنه وتعدي و انا معاك لو احتجت حاجه… اتنهد وكمل… كل الي طالبه تعمل الي عليك… وبعد كدا انا راضي عن النتيجه … وانا بحبك زي ما انتي يا شهاب يا حبيبي… مش هحبك اكتر لما تبقا دكتور او مهندس ولا وزير حتا…انا فخور بيك زي ما انت كدا
شهاب باس ايده: ربنا يخليك لينا يا بابا
ادهم حاوط رقبة شهاب بدرعه
: يلا ناكل ستك عامله حلت محشي رحتها جايبه لهنا
شهاب ضحك وهو نازل معاها
: دا كلام واحد متربي و كان عايش في القاهرة
ادهم: اتعلمت اعملك اي…
…..
ادهم دخل اوضه ابنه سليم… كان نايم علي السرير و ماسك الفون في ايده بيتفرج علي حاجه وباين عليه انه متاثر و زعلان ادهم قعد جنبه
: مالك
سليم وراه الفيديو الي بيتفرج عليه وكان عباره عن فديو لبنات حزين
سليم بتاثر: شفت يا بابا… ولله حرام الجنس الناعم دا يبقا حزين كدا
ادهم بصله بزهول: الجنس ال اي!!!!
سليم: الناعم يابابا… ادهم خد نفسه بهدوء قبل ما يتهور و يعمل حاجه
: سيب الزفت دا من ايدك وقدامي علشان تطفح
سليم عرف ابن ابوه علي اخره ساب الفون بهدوء
: حاضر يا بابا
تحت
بعد ما الكل اتعشاء في جو اسري جميل اتلمت العيله كله قدام التلفزيون تحت الباطاطين وطفين النور و كل واحد مشروبه المفضل قدامه
جمال بص عليهم شمس الي وخدها جوري في حضنه تحت البطنيه من البرد و ايهاب الي حاضن حور بيفرقله في ايدها و عيالهم جنبيهم و ادهم الي حاضن آيه وبيتخانق مع سليم علشان عايز ينام علي رجلها وشهاب الي مركز علي التلفزيون بهدوء… عباس الي قاعد هو مرتاته وكل وحده من نحيه وهو في النص… قدا اي حلوه لمت العيله والدفه…
كدا اي حلو انك ترمي كل عدادتك وتقليدك علشان عيلت…
ادهم بص لآيه الي في حضنه وباسها بحب وهمسلها
: وإني أُحبُّكِ , أنتِ بدايةُ روحي , وأنت الختامُ 🤎🦋
حور رفعت وشها لـ ايهاب الي عماله يضم فيها علشان البرد
حور استغلت ان محدش شيفهم وبا*سته علي رقبته وهمست
: إذا فعلت أي شيء صحيح في حياتي،فهو إعطاء قلبي لك💙🖇
ايهاب با*سها من شف*يفها قدام الكل بجرا*ء
وهمسلها
: بحبك… حور استخبت في حضنه بخجل
شمس بصت عبدالرحمن بضيق بمعني شايف الحب عبدالرحمن باس راسها بحب
: قد تكون الحياة مُرَّة وسكرها أنتِ 🧡💫
عباس حط اديه ورا نسمه ونوسه وحضنهم بحب وباس راس كل وحده منهم
: شكرا انكم كنتو السبب اني اعيش الحظه دي
جمال اخد نفس براحه وحس ان هو مش عايز حاجه من الدنيا بعد الحظه دي ….

تمت بحمد الله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-