رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول بقلم صابرينا

رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول بقلم صابرينا


رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة صابرينا رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول

رواية زواج مصلحي جاسم وريهام بقلم صابرينا

رواية زواج مصلحي جاسم وريهام كاملة جميع الفصول

انا عايزه حفيده ان شاله من اي خدامه عندنا في القصر ونبقي نديها عرقها  
استوووووووب 
في قصر جاسم المنشاوى
كانت زينب في اوضه النوم لابس روب ابيض وبتسرح شعرها الغجرى لقت ايد بتحاوطها من الخلف 
جاسم بحبك ي نن عيوني
زينب بحزن حتي واحنا بقالنا عشر سنين متجوزين ومجبتلكش حته العيل الي نفسك فيه 
كل سنه فرصتي بتقل في الخلفه واديني اهو في الثلاثينات وفرصتي معدومه 
جاسم .. مش عايز غيرك ي روح قلب جاسم من جوا
حضنها جاسم بقوه بينما زينب كانت بتبتسم بشر 
زينب طيبه مع جوزها لكنها شريره مع الكل 
جاسم بعد مده من الوقت ...  ي خبر انا اتاخرت لازم امشي بسرعه 
........................... .......…...….....….
في الخارج 
كانت ريهام لابسه عبايه طويله سودا مهلله عماله طالع عينها بتسيق الارض 
جت مامتها من بعيد تنادى عليها 
بت ي ريهام انتي ي مضروبه يالي مبترديش عليا 
ريهام  بصوت عالي صحت ست جميله من اوضتها 
انا هنا ي ماما اهو بسيق الارض 
الام ... ي حوستي فين الكالسون ي بت
ريهام بغضب ي ماما بقي الجو حر ومين هايبص علي رجلي دا البيه مش بيشوف غير زينب هانم 
الام .. روحي انجرى علي اوضتك البسيلك كالسون وتعالي 
ريهام ... ي ماما اسمه بنطلون بقي 
الام .. طول عمرنا فلاحين ي بت البندر ابوكي جنايني وامك خدامه بصي لاكل عيشك ي ريهام الي يبص لفوق يقع علي جدور رقبته ي حبه عيني 
ريهام .. حاضر ي اما هاروح البس الكالسون اهو 
راحت ريهام اوضتها وخرجت جميله لام ريهام 
جميله .. عنيات تعالي عايزاكي في اوضتي 
عنيات .. حاضر ي هانم
*************************
ليله بزعيق مستحيل اتجوزه 
سلوى .. بت انتي انا زهقت منك عماله شاربه قاعده نايمه في ملكي 
ليله .. انا قاعده في ملكي 
سلوى نعععععععععم نععععععععم ياعمر ملك مين ي بابا دا ملكي انا ابوكي الله يجحمه مطرح ماراح كتبلي كل حاجه بااسمي 
واادى العقود اهي هاتهم ي احمد من الدولاب 
اه كل واحد لازم يعرف حدوده 
ليله .. كداااابه 
كدااابه 
احمد رمي العقود ل ليلة وليلة عيطت 
ليلة ... ايوا دى امضه بابا فعلا 
سلوى ... كتب الكتاب النهارده 
ليلة .. طب اعملي حساب للي لمك من الشارع واواكر في بيته اعملي حساب لبنته 
سلوى .. اخرسي قطع لسااانك  اسمعي كراما مني هالبسك فستان فرح اجرتهولك هاروح اجيبه 
عقلها ي اااحمد 
احمد يبقي اخو سلوى بيعشق ليلة 
سابت سلوى ليلة واحمد في الشقه لوحدهم ونزلت 
كانت ليلة في اوضتها بتعيط ومش قافله باب الاوضه عليها 
لقت ايد بتتحط علي ضهرها وبتتحسس علي ضهرها 
فزعت ليلة وقامت من علي السرير 
ليله .. اطلع برااا 
احمد .. اوعي تفكرى نفسك اني هااخليكي تتجوزى بكر 
انتي النهاارده هاتخرجي مدام من الاوضه 
ياانا ياانتي ياقاتل ي مقتول النهارده 
استووووووووووب 
ياترى بقي جاسم هايكون من نصيب ريهام ولا ليلة 
احمد قطع هدوم ليلة الي كانت بتصرخ بين ايديه وبكل قسوه وعدم رحمه اخد عذريتها 
ليلة بدموع وهي بتغطي جسمها بالملايه الغرقانه بدمها 
ليلة  ..منك لله منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك منك لله 
اخد احمد بنطلونه ولبسه ولبس قميصه وكان بيقفل زراير القميص دخلت عليهم سلوى ولقت ليلة بتعيط وبتغطي جسمها ب  الملايه البيضاء الي غرقانه بدم ليلة 
سلوى بخضه بردو عملت الي في دماغك اي مش مستني اما نجوزوها ابيعها ازاى دلوقتي للشيخ العربي 
احمد.. مش ضرورى تجوزيها للشيخ العربي ارميها في اي صندوق زباله 
سلوى .. هي الفكره حلوه بس نجوزها وبردو الراجل العجوز  الي جاي مش هامه اذا كانت عذراء او لاء   
ليلة .. حرام عليكو انتوا اااي 
احمد ضرب ليلة بالقلم 
اخرسي ي بت انت هاتتكلمي كمان 
اخرسي بدل ماارميكي بالملايه دى حالا في الشارع وخلي كلاب السكك يمسوا عليكي رايح جاي 
سكتت ليلة من الخوف ومتكلمتش كلمه واحده 
..............................
في اوضه جميله 
كانت عنيات ام ريهام واقفه قدام ست جميله 
عنيات .. ي صباح الخير ي ست جميله 
جميله ..ي صباح النور ي عنيات انتي مبسوطه معانا في القصر هنا 
عنيات .. احنا خدامينك من زمان ي ست هانم 
جميله .. ريهام كبرت واحلوت ي عنيات اي مش ناويه تجوزيها 
عنيات .. اديكي شايفه ي هانم حالتنا علي القد ومعناش فلوس لجهازها 
جميله ... والي تجيبلك عريس مش عاوز منها حاجه غير انها تجيبله حته عيل صغير كدا تعملي اي 
عنيات .. مش فاهمه ياهانم 
جميله ... انا بطلب ايد بنتك لابني جاسم 
عنيات... بس 
جميله ...مبسش فكرى وردى عليا وانا هاستناكي ودلوقتي انزلي حضرى الفطار عشان جاسم بيه هايروح الشغل 
عنيات بذهول .. حاضر ي هانم 
.....................................................
في اوضه جاسم 
لبس جاسم هدومه وكان ماشي لقي زينب بتعرى جسمها امه 
زينب بمياعه اتكلمت 
هاتمشي وتسيبني 
جاسم بلع ريقه وتفاحه ادم ظهرت واتكلم بهيام وصوت مبوح 
لا 
اقترب منها وازال عنها ملابسهاااا حتي امتنعت شهرزاد عن الكلام المباح ........... 
**************************** 
بعد ساعه 
خرج جاسم من الحمام متأفف 
اتاخرت اتاخرت 
انا لازم امشي 
خرج جاسم وساب زينب لوحدها في الاوضه 
طلعت زينب موبايلها واتكلمت مع امها 
اه ي ماما انا بعمل كل الي بتقوليلي عليه بدلعه واناغشه وعملاله خدامه عشان ميبصش لبرا بس خايفه من جميله امه حاسه بالغدر منها مش عارفه ليه 
الام ... طالما جوزك خاتم في صباعك متقلقيش 
الرجاله زى العيال الصغيره عايز الي يدادى فيهم طالما بتعرفي تدادى خلاص بقي بتاعك 
وجميله دى سبيها ليها تخطيط تاني 
زينب .. ماشي ي ماما انا هااقفل بقي سلام 
الام .. سلام 
*************************** 
في اوضه جميله 
دخل جاسم يبوس ايد امه قبل مايمشي زى كل يوم 
جميله .. متاخر ليه النهارده 
باس جاسم ايد والدته واتكلم 
اسف ي امي معلش 
جميله .. اقعد عايزاك  في موضوع مهم 
قعد جاسم علي الكرسي واتكلمت جميله 
انا امته هااشوفلك عيل متجوز بقالك عشر سنين ومفيش خلفت روحت عند الدكاتره ومفيش نتيجه العيب منها 
طالما العيب منها اتجوز عليها خلف وبعدين ابقي طلق 
جاسم بغضب... لا يمكن دا يحصل ابدا مستحيل اتجوز عليها انا بعشقها بعشق التراب الي بتمشي عليه 
جميله بغضب 
يبقي انا هاتبرا منك طول العمر لحد الباقي من حياتي وانا بيني وبين الموت خطوه 
جاسم قلبه حن لان امه تعبانه بالسرطان 
باس ايديها واتكلم بصوت مبوح 
جاسم ...مقدرش اجرحها كفايه العذاب الي هي فيه 
جميله .... ان شاله تتجوز حته خدامه ونبقي نديها عرقها وبعدين تاخد العيل ونكتبه بااسم زينب وتربوه سوا 
المهم تخلف 
العمر مفيهوش كام عشر سنين وانت داخل علي الاربعين 
حرام عليك نفسي افرح بحته عيل 
جاسم .... هاقول لزينب الاول 
وبعدين نشوف 
جميله .. سيب زينب عليا انا هااحل الموضوع 
موافق ي ابن بطني 
جاسم .. موافق 
كانت ريهام سامعه كلامهم من ورا الباب 
ريهام بدموع 
ي وجع القلب الي بحبه هايتجوز لتاني مره قدام عيوني 
************************************
في الجنينه 
كانت عنيات بتكلم جوزها وحكيتله علي عرض الست جميله 
عوض... لا يعني لا 
عنيات .... لاء اما تلؤك  بقولك بتك هاتبقي ملكه في القصر وحالنا هايتعدل 
عوض .. امشي من قدامي ي عنيات بدل مااضربك بالمنجل اسيح دمك 
امشي 
واوعي تقولي للبت حاجه 
انتي فاهمه 
عنيات ...حاضر ماشيه اهو 
******************************** 
في شقه سلوى 
لووووووووووولي لووووووولي
ادخل ي شيخ العرب ياالف اهلا وسهلا ادخل ي شيخ العرب 
دخل رجل خمسيني الشقه ويدوب ماشي بالعافيه 
قعد علي الكرسي والمأذون قعد جمبه 
سلوى .... ثواني هاانادى العروسه 
شيخ العرب.... قبل كل حاجه بنت بنوت ولا لاء 
سلوى بصت لاحمد واتكلمت 
بنت بنوت طبعاا 
شيخ العرب ... هاتاخدى فلوسك بعد مااتاكد 
سلوى .... ومالو ياخويا 
دخلت سلوى عشان تنادى العروسه 
يالهووووووووووي يالهوووووووووي 
الحقوني البت هربت ..... 
**************************************
في شقه في المعادى 
كان هشام قاعد وفي احضانه ست عريانه 
الست .امممممم انا لازم امشي جوزى زمانه رجع من السفر 
هشام ..... طيب متنسيش تسلميلي عليه 
قام هشام لبس هدومه ونزل 
هشام المنيسي 
تاجر سلاح وخطف اطفال ومخدرات ومن الاخر مافيا 
طلع تليفونه عشان يكلم جاسم 
هشام..... فينك ي وحش 
جاسم ... في البيت 
هشام .. طب انا جايلك. 
******************************* 
كانت ريهام في الجنينه بتقطع الزرع الفاسد 
ريهام .... توب علينا يارب من الخدمه في البيوت 
لازم احنا نتمرمط عشان الست زينب ترتاح 
منها لله البعيده احسن ان جوزها هايتجوز عليها 
كانت ريهام بتكلم نفسها وماخدتش بالها وهي ماسكه سطل المايه وهووووب رشته في وش هشاااام 
هشام ... انتي حلووووفه ي بت ال.... انتي 
ريهام  .... اهو انت الي ابن ستين كلب 
انا هااوريك وطلعت الشبشب وكانت هاتضرب بيه هشام بس هشام ضربها بالقلم علي وشها وقعها الارض 
ياترى مين الي هاتكون نصيب جاسم بردو 
ليلة ولا ريهام ........ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اقلعي خليني انضفك 
استووووووووووب 
بنت الكلب دى انا لازم اربيها 
انا 
انا هشام المنسي يترفع عليا الشبشب من حته خدامه مااقبلش حتي اني اخليها تنضفلي جذمتي 
ضحك جاسم من قلبه علي منظر هشام المبلول 
هشام ... انت بتضحك علي اي 
جاسم اصل منظرك يضحك فعلا ي مافيا مصر 
داانت عرتنا في واحد مافيا سلاح ومخدرات وقتل وحوران يتبل كدا ومن مين ريهام 
ام كلسون مقطوع 
ياراجل عرتنا 
هشام ... كلسون ااي 
جاسم... لا دى حكايه يطول شرحها 
امها ياسيدى فاكراني هايبص لحته خدامه وهي بتسيق قال ااي رجليها تبان فكانت. بتلبسها كالسون رجالي من وهي بت ١٢ سنه 
عيله يعني.   
المهم خلينا في شغلنا 
هشام ... طب اي رائيك ان حته الخدامه دى هااخليها تبوس رجلي هي دى بقيت شغلي الشاغل 
جاسم ... هشام دى حته عيله صغيره وانت راجل ثلاثيني اعقل واكبر انت شعرك خلاص هايبيض 
هشام ... طب تتراهن اني في ظرف اسبوع هااخليها من حريمي ومن غير جواز 
جاسم .... نتراهن بس لو خسرت الرهان  هاتتجوزها رسمي يانهار ضحك انت وام كالسون مقطع 
هشام ... موافق 
****************************
 في غرفه ريهام 
ريهام واخده اوضه جمب اوضه باباها ومامتها تحت في دور الخدم 
كانت بتبص لنفسها في المرايه وشايفه اثار ايد هشام علي وشها 
اااااه ياابن بياعه البطاطس 
وديني ماانا سيباك 
ااااه ايديه مرزبه منك لله 
كانت بتكلم نفسها زى المجنونه واخدت بالها من صوت ابوها العالي  
خرجت ريهام من اوضتها لاوضه ابوها وكانت هاتخبط علي الباب لكنها سمعت اسمها فوقفت تتصنت بيقولوا اي فسمعتهم بيتكلموا عليها 
عوض ..قفلي علي السيره دى ي عنيات 
لاء يعني لاء مش موافق 
عنيات... دا جاسم بيه حد عاقل يرفضه دا عريس ميترفضش بنتك هاتبقي ست البيت 
انت هاتكرهالها الخير 
عوض .... لاء يعني لاء 
دخلت ريهام الاوضه واتكلمت .... بس انا موافقه 
جدا كمان
***********************************
جرت ليلة في الشوارع مش عارفه تروح فين كل الي عارفاها انها بنت جميله وحيده معندهاش لا اب ولا ام ولا فلوس مش عارفه تعمل ااي 
لحد نص الليل قاعده في جنينه بتعيط 
ليلة.... يارب ساعدني يارب 
كان في شاب شايفاها من بعيد بتعيط طلع تليفونه واتصل علي صاحبه 
حمزه ... بقولك ااي في مزه وحيده هنا جهزلي كدا العربيه النهارده الليله الحمره عندى 
عقبال مااروح اشقطها جامده بنت الاي 
راح حمزه ناحيه ليلة وحاول يحط ايده علي ضهرها لكنها بعدت عنه ومسحت دموعها وطلعت تجرى مش عارفه تروح فين 
لقت حمزه بيجرى وراها وركب عربيه حمره ركبت ليلة تاكسي 
ليلة ... والنبي يستا ابعد بسرعه عن العربيه الحمرا دى والنبي انا خايفه 
السائق ... متقلقيش ي هانم 
في ظرف ربع ساعه زهقوا وبعدوا عنهم 
السائق ... هايا فندم اوصلك فين 
عيطت ليلة اكتر وحكت للسواق انها معهاش فلوس 
السواق... نعم ياروح امك انتي ريكلام يابت
عيطت ليلة اكتر وحكت للسواق حكايتها بس ماقالتش انها مش عذراء ولا حكيتله عن اغتصاب احمد ليها 
ابتسم السواق وحك لحيته باايده وضحكلها 
السواق ... انا اسمي الحج اسماعيل 
ومن هنا ورايح انتي هاتبقي بنتي بس بشرط
ليلة ... موافقه عليه 
اسماعيل ... هاتشتغلي وهاخد الي وراكي والي قداكك وهااديكي هدمه نضيفه واكله مش هااجوعك 
ليلة ...المهم تكون شريفه 
اسماعيل ... كله الا الشرف ومالو ي بت كله الا الشرف 
روح اسماعيل وليله البيت الي في شبرا 
البيت مكون من اوضتين وصاله ومطبخ وحمام
اسماعيل كان متجوز دريه ومخلف منها عيلين صغيرين سامح وسندس 
في شقه اسماعيل 
اتكلمت دريه بعجرفه .. انت جيت ي سبعي 
جبت الطلبات الي قولتلك عليها
دخل اسماعيل ليلة في ايده 
شهقتله دريه واتوسطت دراعها خصرها 
نعععععم نعععععم ي ادلعدى مين دى كمان 
اسماعيل ... اي ي وليه انتي هاتفرشيلي الملايه هنا ولا اااي 
دريه .... ومفرش العروسه كمان لو حبيت 
انت اتجننت ياراجل ولا جرى لمخك حاجه مين دى 
اسماعيل ... خشي ي ليلة الاول وحضريلها اكل البت ماكلتش 
دريه ... مين دى والا قسما بالله اصورلك قتيل هناا. 
اخد اسماعيل دريه علي جمب واتكلموا بصوت واطي 
بعد شويه جت. دريه دخلت اوضتها جابت هدوم لليلة عشان تلبسها ودخلتها الحمام 
دخلت ليله الحمام ولسه هاتقلع لقت دريه بتخبط ودخلت عليها الحمام وقفلت الباب عليهم 
ليلة بخوف ... اي في اي 
دريه بقرف ... اقلعي هاانضفك 
ليلة خافت من دريه ... اي اقلع دى مستحيل طبعا اطلعي وانا هااتصرف 
دريه ... طيب هااحضرلك الطفح 
خرجت دريه وسابت ليلة بتعيط في الحمام 
....................................... 
في شقه سلوى 
كان احمد رايح جاي زى المجنون
هاتكون راحت فين 
راحت فين 
سلوى .. مش عملت عملتك وكسرتها اهي طفشت بقب عايز اي 
احمد .... عايزها هي 
سلوى... وانا مش هااخليك تتجوز واحده غلطت معاها 
احمد .. ومين قال جواز هانستفيد منها 
سلوى... كدا يبقي لازم ندور عليها 
********************************
خرجت ليله من الحمام هي لابسه عبايه دريه السودا وقعدت علي الطبليه وطبق الفول قدامها كلته كله لانها كانت جعانه اووى 
دريه عملت شاي لليلة وعطيتهولها 
دريه اتكلمت .... بصي بقي انا جوزى فطمني علي كل حاجه 
انتي هاتشتغلي هنا والفلوس الي هاتاخديه بتاعتنا وليكي مني طبق الفول وكوبايه الشاي وتنامي جوا مع العيال 
وابسطي هااكلك كل ٣ شهور حته لحمه وكدا عدانا العيب وازح 
موافقه ي بنت الناس 
ليله باانكسار ... موافقه 
بس هاتشغلوني اي انا لسه طالبه 
اسماعيل ... هاتتحل المهم خشي نامي جمب سندس جوه 
قامت ليلة ونامت بالفعل 
*********************************
في اوضه عوض وعنيات 
عوض .. اعقلي ي ريهام موافقه علي اي ي بنتي انتي هاتكوني زوجه تانيه 
عنيات ... اسكت بقي عين العقل ي بنتي انا رايحه اقول للست هانم الكبيره انك وافقتي 
جرت عنيات للست جميله عشان تقولها الخبر بسرعه قبل ماعوض يقنع ريهام بالعكس 
عوض ...ي خساره تعبي عليكي 
ريهام باست ايده واتكلمت ...صدقني كدا احسن 
دخلت ريهام اوضتها وهي طايره من الفرحه اخيراااا هاتتجوز جاسم وحلم حياتها هايتحقق 
*******************

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تحمل بالحقن المجهرى غير كدا لا . 
                    ........................
عوض ... دا اخر كلام ي ريهام 
ريهام.... ايوا ي بابا اخر كلام 
انا موافقه 
عنيات زرغطت بعلو صوتها .... لووووووولي لوووووولي 
دا عين العقل اخدت عنيات ريهام في حضنها وباستها واتكلمت 
انا رايحه ابلغ الهانم بالموافقه 
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
في اوضه جميله
........................ 
كانت جميله بتفكر في ريهام وهل هاتوافق ولا لاء 
لقت الباب بيخبط 
جميله .... ادخل 
دخلت عنيات الاوضه بفرحه واتكلمت ريهام وافقت ي هانم 
جميله... متاكده 
عنيات... دى هاتطير من الفرحه كمان 
جميله...... اعملي حسابك كتب الكتاب بعد شهر وابعتيلي ريهام اوضتي عايزاها 
عنيات...... حاضر ي هانم 
خرجت عنيات من الاوضه وهي بتفكر في بنتها الي هاتطلعهم من الفقر وهايبقوا اصحاب القصر 
..........................................................
بعد عشر دقايق 
في اوضه جميله 
دخلت ريهام الاوضه
جميله ... تعالي ي ريهام هنا عاوزاكي 
ريهام ... نعم 
جميله..... انتي عارفه انك مولوده هنا علي ايدى 
ريهام ....ايوا ماما حكيتلي 
جميله.... مش هااخبي عليكي وهاقولك كل حاجه 
انا عاوزه حفيد منك او من غيرك 
بس لما شوفتك وشوفت الحب في عيونك بقيت عوزاكي مرات ابني وهاساعدك تخطفي قلبه ويكون ليكي 
ريهام بفرحه.... بجد 
جميله.....يعني بتحبيه 
ريهام ...اوي اوي ي ست هانم 
جميله... اي ست هانم دى اسمي ماما جميله 
ريهام.... ي ماما جميله 
جميله ...طب يلا تعالي معايا انا لاحظت انك عندك عبايات سودا كلاسين 
ريهام بااحراج ... دول عيابات ماما 
جميله.... عنيات دايما بخيله مع انها بتقبض كتير مش شويه 
ريهام.... يدوب عشان دوا بابا 
جميله.... احلا حاجه فيكي انك قنوعه يلا تعالي معايا 
اخدت جميله ريهام المول 
.......................... 
قعد جميله وريهام يلفوا علي المحلات واشترت لريهام بناطيل جينز وبلوزات كتيره وقمصان نوم وفساتين واحذيه وملابس داخليه وجهزتها بلبس كتير اوووى 
ريهام .... الله اي الهدوم دى كلها 
جميله...
 عشان تعرفي تغلبي عدوتك لازم تتجهزي صح 
اخدت جميله ريهام لصالون التجميل 
ريهام بنوته عندها ١٩ سنه شعرها كيرلي احمر وعيونها خضرا وبشرتها بيضا جميله لكن قله الاهتمام كانت دفناها بالحيا 
لبست ريهام بنطلون ابيض قصير وبلوزه خضرا 
وخرجت علي جميله بشكلها الجديد 
جميله وقفت مزهوله من جمال ريهااام وقد اي كانت جميله 
جميله.... اهو كدا يبدا الشغل 
ريهام حضنت جميله  
ريهام.... انا مش عارفه اشكرك ازاى انتي خلتيني جميله اووى 
جميله.....انتي الي قمر ي مرات ابني 
روحت جميله وريهام القصر 
جميله... روحي ي ريهام اوضتك ارتاحي وغيري هدومك  
ريهام.... حاضر ي ماما جميله 
راحت جميله اوضه زينب 
&______________________________&
في اوضه زينب 
دخلت جميله اوضه زينب الي كانت نايمه علي السرير 
زينب بتتاوب ... اااي مفيش تخبيط قبل ماتدخلي 
جميله.. ماهو بردو مفيش نوم لحد اربعه العصر هي البعيده جاموسه 
زينب... تعبانه طول الليل ي حماتي 
جميله..... ليه شغاله في ساقيه ي روح حماتك 
زينب ... عايزه اي ي حماتي 
جميله..... انا وانتي من زمان كارهين بعض من لما ابني اتجوزك وبقي بيصرف علي عيلتك وانا كارهاكي وياريتك طلعتي ناصحه وعرفتي تجبيله حته عيل 
زينب..... انتي بتعايرني 
ابتسمت جميله وقربت من زينب وقعدت علي السرير واتكلمت 
لا انا بعقلك عشان الي جاي هاتوافقي وانتي حاطه الجذمه في بوقك 
زينب.... اي هو الي جاي 
جميله.... جاسم  هايتجوز 
قامت زينب من علي السرير واتخصرت باايديها 
نعععععم نعععععم مين دا الي هايتجوز ان شاء الله 
اسمعي كويس ي عقربه انتي 
كانت هاتتكلم لكنها لقت ايد بتضربها علي وشها وقعت من طولها علي السرير  
جميله باابتسامه .... كويس انك جيت وسمعت بودنك احترامها ليا عموما اما هااسيبك ياابني 
تأديب مراتك عليك  
خرجت جميله من الاوضه وسابت جاسم وزينب 
زينب .... بتضربني 
تعمدت زينب تبين جزء من صدرها ورجليها وهي بتتكلم لكن جاسم كان صارم معاها واتكلم بزعيق 
انتي ازاااى تهيني امي 
انتي ناسيه نفسك ولا اااي 
زينب.... ولما هي هانتني باني مبخلفش وانك بتصرف علي اهلي 
جاسم .... ماانتي فعلا مبتخلفيش وانا بصرف علي اهلك غلطت في اي بردو 
زينب ... طب طلقني 
لما انت شايفني كدا طلقني 
جاسم .... زي العاقله هاتروحي لامي وتتاسفيلها علي الي قولتيه واحمدى ربنا اني ماسك اعصابي واكتفيت بالقلم وبس 
وبعدين اتكلم بنرفزه وعصبيه 
انتي سامعه !!!!!!!!!
خرج جاسم من الاوضه غضبان ونزل تحت مش شايف الي قدامه 
في اوضه زينب 
خرجت زينب تليفونها وحكت لامها الي حصل كله بالحرف الواحد 
الام.... متخربيش علي نفسك ي بت بطني هاوديهم وطاطي واتسهوكي لحد ماتتمكني 
زينب ... دا عايزني اروح اتاسفلها 
الام ... وبوسي ايديها كمان بدل ماتترمي في الشارع واحنا كمان معاكي 
وبعدين فيها اي اما يقولك بصرف علي اهلك ماهو بيصرف علينا ولا انتي عايزه تتطلقي وترجعي تشتغلي ممرضه في المستشفي  ب ٥٠٠ جنيه في الشهر ااي وحشك الشقي والمرمطه 
زينب...... لالا انا هاروح اتاسفلها 
راحت زينب لبست فستان قصير اسود كان باين صدرها ورجليها بطريقه مستفزه وحطت ميك اب  وراحت لاوضه جميله 
&_____________________________&
كان جاسم عطشان ودخل المطبخ يشرب 
وكان بيشرب لحد ماشاف ريهام داخله عليه وهي لابسه فستان ابيض قصير وقد اي كانت جميله 
وقعت كوبايه الميه من ايد جاسم 
اتخضت ريهام عليه وقربت منه 
ريهام... انت كويس 
جاسم...هه 
ريهام بخوف بدات تشوفه ومسكت ايده وبعدته عن الازاز 
ريهام ... انت كويس 
جاسم ... انتي مين 
ريهام بضحكه وقعت قلب جاسم الارض 
ريهام.... انا ريهام ي جاسم بيه انت مش عارفني 
جاسم وقع عليه جردل ميه سقعه
جاسم.... ام كلسون 
ريهام بعبوس .... الله الله اي دا بقي 
جاسم بضحكه عاليه ... خلاص خلاص بس انتي قمر ي صغنن 
ريهام... انا كبيره 
جاسم .. كام ي صغننن
ريهام.... ١٩ سنه وكام شهر 
جاسم... لسه صغنن
قعدت ريهام تضحك جاسم شويه قد ااي كان حزين ومهموم النهارده اول مره يمد ايده علي زينب بس هي الي استفزته 
&_____________________________& 
في شقه سلوى 
دخل احمد غضبان 
سلوى ... خير مالك 
احمد.... مش لاقيها دورت في كل حته في الشوارع والمستشفيات والاقسام 
سلوى .... دور في بيوت الدعاره هاتلاقيها 
احمد بغضب مسك سلوى من شعرها 
مش هااسمح لحد انو يلمسها 
دى ملكي 
ملكي انا وبس 
&________________________________&
في شقه اسماعيل 
دخل اسماعيل الشقه لقي ليلة قاعده بتاكل فول مع سندس وبتاكلها باايديها 
اسماعيل .... لقيتلك شغل يابت المحظوظه 
ليلة ... بجد 
ااي 
اسماعيل ..... كلمتلك مركز تخديم وهايبعتوكي لناس عليوى اوووى عشان تشتغلي عندهم 
ليلة... امته 
اسماعيل ..... بكرا 
&__________________________& 
في اوضه جميله 
دخلت زينب الاوضه بتتمايل بفسها ماشيه بتتمخطر 
زينب... سورى ي جميله هانم 
وكانت ماشيه لكن جميله نادت عليها
جميله.... كتب كتاب جاسم بعد شهر 
زينب ...انتي بتقولي ااااي 
وبدات تكسر في الحاجه الي موجوده في الاوضه 
وتصوت وتزعق 
&______________________&
كان جاسم في المطبخ وسمع صوت تكسير وزعيق زينب 
جرى لفوق اوضه جميله ودخل الاوضه  لقي زينب بتزعق وتصرخ 
انت هاتتجوز عليا 
جاسم .... زينب اهدى 
زينب... ازاى اهدى انت هاتتجوز عليا 
جاسم.... اه 
جميله..... فهمها ي جاسم 
جاسم..... هاتجوز عشان اخلف واول مايجي البيبي هانديها قرشين ونربي الولد وهايتكتب بااسمك 
زينب ... موافقه بس بشرط 
جاسم.... اي هو 
زينب...... تحمل بالحقن المجهرى غير كدا لا 
يعني متلمسهاش 
جاسم..... موافق 
جميله في سرها... اما نشوف 
&________________________________
الساعه ١٢ بالليل 
في البار ...
كان هشام بيشرب كحول ومش عاطي اهميه للبنات الي بترقص حواليه 
طلع تليفونه وكلم جاسم 
هشام..... بقولك اااي صاحبك شرب علي الاخر ومش قادر اقوم تعالا خودني 
جاسم.... عادتك ولا هاتشتريها جايلك 
قفل جاسم الفون مع هشام 
بعد ساعه 
وصل جاسم البار واخد هشان وصله البيت 
هشام كان وحداني اهله كلهم ماتوا وكان بيعتبر جاسم كل حياته هما اصدقاء وبيحبوا بعض من وهما صغيرين عمرهم مااتخانقوا ابدا 
قعد هشام وبدا يضحك ضحك هيسترى 
شرب جاسم مع هشام وبدا يضحك هو كمان 
خرج جاسم من شقه هشام وراح القصر بتاعه 
&___________________________&
كانتريهام  لابسه قميص نوم اسود طويل 
وراحت تشرب ميه  هووووب اتخبطت في جاسم كانت هاتقع فحضنها جاسم 
جاسم ... انتي حلوه اوووي 
بدا جاسم يقرب من ريهام وباسها بوسه طويله 
بعدت ريهام عنه وضربته بالقلم الي فوقه 
&_______________________________&
كانت جميله شايفه الي بيحصل قدامها ازاى ريهام ضربته بالقلم وجرت علي اوضتها 
جاسم بغضب  بص لاثر ريهام 
ازاى حته عيله زى دى تضربه بالقلم 
جاسم .... جحيمك علي الارض ابتدا ي ريهام 
&________________________________&
اليوم التالي 
............... 
اخد اسماعيل ليلة لشقه هشام عشام تشتغل خدامه هناك 
خرج هشام وهو لابس شورت ابيض ونسي يلبس قميص 
هشام .... انتوا مين 
ليلة بصت للارض 
اسماعيل..... احنا الي بعتونا ليك مركز التخديم 
هشام ... اه 
ادخلي 
&____________________________& 
في غرفه زينب 
كانت زينب تتمايل بخصرها قدام جوزها بقميصها المفتوح لكن جاسم كان مشغول ازاى ينتقم من القلم الي ريهام عطتهوله 
ولاقي الفكره 
&______________________________&
كانت ريهام بتحط الفطار علي السفر 
مسك جاسم ايد ريهام واتكلم 
تتجوزيني .................. 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ريهام.... ايوا خونتك 
استووووووب 
في اوضه جميله
/****////////******
كانت ريهام واقفه قدام جميله بتعيط 
جميله .... حصل اااي 
ريهام كانت بتعيط وساكته
جميله .....اقولك انا حصل ااي 
باسك فضربتيه بالقلم صح 
ريهام بعياط .... صح 
جميله.... جدعه وبميت راجل 
القعده مع العقربه زينب بوظت اخلاقه
 ابني عمره ماكان كدا ومع ذلك انتي جدعه بتحافظي علي نفسك 
ريهام...بس هو قال ان جحيمي علي الارض بدا انا خايفه 
جميله... غروره كاراجل اتهز لما ضربتيه بالقلم واكيد قال كدا ساعه عصبيه متخافيش 
عايزه تكسبي حبه عانديه فهميه انك بنت صعبه محدش يقدر عليكي وانو ولا حاجه قدامك الرجاله بتحب البنات المخربشه  
 في اي هو انا الي هاافهمك 
فين العرق الصعيدي بتاعك يابت  
فهمتيني
ريهام .... فهمتك 
بس هو جاسم بيه ميعرفش انك طلبتيني ليه من اهلي 
جميله...لا ميعرفش لسه عشان كدا قولتلكم اخر الشهر 
انا كنت عايزاه يشوفك جميله ومخربشه وهو بنفسه الي يقولي انا عايز ريهام وكل دا بيحصل اهو قدامي 
فهمتيني 
ريهام... فهمتك ي ماما جميله 
بس انتي بتكرهي زينب ليه 
جميله.... عشان اخلاقها وطباعها مش زينا محبتهاش
 الحب دا سبحان الله بينزرع في القلوب 
وهي اول مادخلت عليا قلبي انقبض 
*******************************
كانت ريهام بتجهز  الفطار علي الطاوله 
فجأه جاسم مسك ايديها وبصلها 
جاسم... تتجوزيني 
ريهام بصتله بقرف واتكلمت  ... لاء !!! 
جاسم بذهول اتكلم .... انتي بتقولي اي 
انتي اتجننتي صح 
ازاى ترفضيني 
ريهام.... العين متعلاش عن الحاجب ي بيه عن اذنك
مسك جاسم ايديها ومنعها تمشي واتكلم 
جاسم.... بس انا بحبك 
ريهام....وانا مبحبكش هو بالعافيه 
عن اذنك بقي ورايا شغل وانا حته خدامه عندك 
كانت جميله  بتتفرج علي الي بيحصل من فوق السلم ومبسوطه 
جميله.... اخيرا جت الي هاتحبها ي جاسم 
سمعتها زينب وشافت بعينيها نظره جاسم لريهام وهي ماشيه 
زينب في سرها .... مش هايحصل ي حماتي 
مش حايحصل 
**********////////////*************
       في المطبخ 
نزلت زينب المطبخ لقت ريهام بتغسل الاطباق 
زينب .... انتي تعالي ورايا نصفيلي الاوضه 
ريهام... حاضر ي هانم
طلعت ريهام مع زينب الاوضه وكانت لسه هاتنضف الاوضه 
اتكلمت زينب.... تعرفي انك مش بطاله جسمك شكلك شعرك اسلوبك 
كله عادى 
ريهام.... شكرا ي هانم 
زينب...اخلصي عايزه اي من جوزى 
ريهام.... انا الي هاخد جوزك منك 
زينب ضربت ريهام بالقلم علي وشها 
راحت ريهام ردتلها القلم قلمين ووقعتها علي الارض 
ريهام.... قريبا اوووى هاتشوفي ازاى هايكون زى الخاتم في صباعي وازاى هايجبله ولاد وبنات يملوا المكان علينا 
ومش منضفه الاوضه نضفيها انتي انتي مش صغيره 
عن اذنك ي ضرتي
اقصد ضرتي المستقبليه 
زينب وهي حاطه ايديها علي وشها 
هاتدفعي تمن القلم دا غالي يابت الجنايني 
&_____________________&
في شقه سلوى 
كان احمد زى المجنون رايح جاي في الشقه مش عارف يعمل اي 
سلوى... في اي مالك دوختني رايح جاي حصل اي لدا كله 
احمد .... هااتجنن فص ملح وداب مش لاقيها 
سلوى... ماتولع بجاز اهي غارت وبعدين مالك في اي مش اخدت غرضك منها ورميتها 
خلاص عايزها تاني ليه 
احمد..... بحبها ومش عايز غيري يلمسها 
سلوى..... اتجوز واحده غيرها الي خلق ليلة مخلقش غيرها 
البنات علي افي من يشيل واجمل منها 
الباب خبط 
سلوى .... روح افتح الباب يمكن تكون حبيبه القلب 
راح احمد جرى يفتح الباب لقي راجل لابس بدله سودا 
احمد ...مين حضرتك 
خالد.... انا محامي منصور بيه الله يرحمه 
دخل خالد الشقه وقعد في الصالون واتكلم 
خالد.... هي فين انسه ليلة 
احمد ... وعاوزها ليه 
خالد.... عشان تستلم ميراثها من والدها 
سلوى.... ميراث ااي 
خالد.... في وديعه بااسم ليلة في البنك بعشره مليون جنيه 
والوديعه معادها تتفتح اخر الشهر دا 
وانا جيت عشان اقولها ونروح عشان تستلم ميراثها 
سلوى واحمد بصوا لبعض كتير 
خالد بشك بصلهم .... هي مش موجوده صح 
سلوى ... صح 
خالد....طب هي فين 
احمد.... منعرفش عنها حاجه 
خالد... لو ملقنهاش البنك حاياخد الفلوس 
سلوى... لا هانلاقيها طبعا سيب انت رقمك وانا هاكلمك 
خالد عطي لسلوى الرقم وغمزلها واحمد مش واخد باله بالي بيحصل كل الي بيفكر فيه ليلة راحت فيييييين 
*************************
ليله بنوته رقيقه وجميله عيونها خضرا وبشرتها بيضا وشعرها بني 
بس البهدله والشقي الي شافته خلوها بهتانه 
كانت لابسه عبايه سودا من عبايات شاديه كانت واسعه عليها اوووى مش عارفه تتحرك فيها كل ماتتحرك توقع 
كانت في شقه هشام واقفه بتنظف الارض الي كلها اوساخ 
جه هشام من وراها ولاحظ قد اي هي ناعمه وهي بتغسل الارض 
هشام .... اول مره تشتغلي خدامه 
ليلة بخوف منه كدبت ..... لا اشتغلت كتير 
هشام بشك ...طيب 
كملي تنظيف 
سبها هشام ودخل جوه الاوضه 
هشام طلع موبايله وكلم ايمن دراعه اليمين 
هشام... عملت ااي 
ايمن...جبت كل المعلومات عنها 
اسمها ريهام عوض الاسيوطي ابوها هربان من الصعيد عليه طار 
وجه اشتغل في مصر جنايني 
البنت مطلعتش من القصر بسبب خوف ابوها عليها مكملتش الاعداديه 
يدوب بتفك الخط بالعافيه 
هشام...يعني خام 
ايمن... بالظبط كدا 
هشام...حلوو
ايمن....هاننفذ امته ي باشا 
بص هشام ل ليلة وهي بتنضف واتكلم بغرابه 
هشام....هااخلص الي في ايدي واقولك امته 
***////*********/////********
في شقه سلوى 
.................
سلوى ست اربعينيه جسمها منحوت جميله 
سلوى بغضب ....يعني لو مكنتش اغتصبتها كانت زمانها معانا وكنا اخدنا الفلوس 
احمد.... ماانتي كنتي هاتبيعيها للراجل العربي 
ااي ماتفوقي ياسلوى وبعدين انا ميت من القلق عليها هاموت واعرف راحت فين 
سلوى... انزل دور عليها تاني وثالث لحد ماتلاقيها 
انزل يلا 
نزل احمد عشان يدور علي ليلة
استغلت سلوى الفرصه وطلعت تليفونها عشان تكلم خالد 
سلوى بمياصه اتكلمت..... ألو 
خالد... الو مين 
سلوى ...انا سلوى حرم المرحوم منصور 
خالد... ايوا افتكرتك وهل يخفي القمر  
سلوى...ممكن اعرف اي الي انت عملته دا 
خالد.... اصلك عجباني من اول مادخلت البيت وانتي عجباني جسمك ملامحك 
عجباني 
سلوى ... باين عليك شقي
خالد ... اوووى شقي اووى وشقتي خطيره 
سلوى... لا ياشيخ 
ضحكت سلوى ضحكه عاليه 
سلوى ...طب فين العنوان 
خالد.... اكتبي عندك شارع ....... 
سلوى.... خلاص انا جايه اشوفك دلوقتي
قامت سلوى لبست فستان اسود قصير لان طبعا زوجها لسه ميت مينفعش تلون 
وخدت شنطتها ونزلت 
قابلت احمد في السكه 
احمد ...رايحه فين 
سلوي ....نازله اشترى حجات مخنوقه 
احمد ...طيب 
سلوى.... لاقيتها 
احمد .... لاء
سلوى...طب اطلع ارتاح وانا ساعتين وجايه 
احمد....طيب 
...........في شقه خالد ....... 
حط خالد كاميرات في اوضه النوم وجهز الاوضه 
بعد نص ساعه 
وصلت سلوى المكان وخبطت علي الباب 
فتح خالد الباب وسحبها من ايديها في احضانه 
سلوى... باين عليك شقي اووي 
خالد .... اوى اوى 
قبلها قبلات متفرقه وحملها بين ذراعيه الي الغرفه حيث توجد الكاميرات المخفيه 
وضعها على الفراش برفق تام واخذ يزيل عنها ملابسها المكونه من الفستان الاسود 
حيث ظهرت ملابسها الداخليه الحمراء المثيره 
اخذ يقبلها حتي سكتت شهرزاد عن الكلام المباح ...... 
&_________________
في شقه هشام .... 
خلصت ليلة شغل وقد اي طلع عينها في الشقه المطبخ كان زريبه مليان ازايز خمره وعلب كارتين من المطاعم مكان الاكل الي من برا 
والاوض كانت زريبه والارض مليانه اوساخ 
خلصت ليلة الاوض الاربعه ونضفتهم وخلصت الصاله والحمام والمطبخ 
كان فيه ازايز خمره فوق في المطبخ مش شايفاهم 
ليلة.... هو انا كل مااقول خلاص خلصت تطلعلي حاجه جديده 
جت ليلة تشيل ازايز الخمره  انكبت عليها ازازه الزيت كله 
عيطت ليلة بحرقه 
حسبي الله ونعم الوكيل في الظالم انا اتبهدلت اووى يارب ساعدني 
نضفت ليلة المطبخ من الزيت واستغلت عدم وجود هشام في الشقه واخدت بيجامته لبستها عقبال ماتغسل هدومها 
خلصت ليلة غسيل الهدوم ونشرتها ودخلت تستحمي من الزيت 
بعد شويه 
دخل هشام وكان متعب من الشغل 
قعد علي الكرسي ولسه هاينام 
خرجت ليلة من الحمام وهي لابسه  بيجامه هشام كانت جميله بشكل شعرها البني الطويل وعيونها الخضرا وبشرتها البيضا 
هشام انصدم من جمال ليلة قد اي كانت جميله ورقيقه في البيجامه بتاعته  
هشام افتكرها واحده من بنات الليل الي بيجولوا كل يوم قرب منها ولمس شعرها وليلة كانت خايفه بين ايديه
ليلة بخوف اتكلمت ... والله وانا بنضف الزيت وقع عليا واضطريت اغسل هدومي والبس البيجامه بتاعه حضرتك والله دا الي حصل 
هشام انصدم من جمالها  هي دى الخدامه قد اي كانت جميله 
ليلة جرت جابت هدومها ودخلت الحمام بسرعه لبست هدومها العبايه المهروله عليها السودا 
وطلبت من هشام فلوسها عشام تروح 
هشام عطي ليلة الفلوس وسابها تروح وهو مقرر انو يعرف مين دي 
هشام ... اسمك اي ي شاطره 
ليلة بكل برأه اتكلمت ... ليلة 
هشام ... ليلة ااي اكيد ليكي اب 
ليلة.... ليلة منصور الديب 
عن اذنك
&___________________&
في شقه اسماعيل 
دخلت ليلو الشقه وعطت لاسماعيل الفلوس كلها والي كانوا عباره عن ٥٠٠ جنيه 
شاديه بحب .... هااقوم احضرلك الاكل 
بعد شويه جت شاديه بطبق الفول والعيش وكلت ليلة الطبق كله لانها كانت طول النهار جعانه مااكلتش حاجه 
شاديه... ي حبه عيني داانتي كانك ماكلتيش من زمن 
ليلة..... اصل البيت كان وحش اوووى وكان في تنضيف كتير 
شاديه.... ربنا يقويكي 
&__________________& 
بعد اربع ايام 
جاسم بعد فيهم عن زينب كان بيقرب من ريهام الي كانت بتصده دايما 
في الجنينه 
اخدت ريهام الخرطوم وقعدت تلعب بالميه وهي بتسقي الورد 
جه جاسم من وراها وقال 
اول مره اشوف ورده بتسقي ورد 
ريهام.... اعملك تصحيح نظر 
عن اذنك 
سابته ريهام ودخلت جوه وهو هايفرقع من الغيظ 
.................. 
في اوضه زينب 
لبست زينب قميص احمر شفاف 
وكانت بتتمايل قدام جاسم 
لكن جاسم كان بيبص من الشباك علي ريهام الي بتتمشي في الجنينه 
قربت منه زينب وكانت بتبوسه بعد عنها 
جاسم ... اسف بس انا تعبان عن اذنك 
نزل جاسم تحت لريهام 
كانت زينب شايفاها بيتمشي مع ريهام في الجنينه
طلعت زينب موبايلها وكلمت مامتها 
زينب.... اتصرفي وتجيلي بكرا 
لازم اشوفك انا بيتي بيتخرب 
.............................
اليوم التالي ........ 
كانت زينب بتلف زي المجنونه قدام مامتها 
زينب.... هانعمل اي ي ماما جوزى بيضيع من بين ايدي معتش زى الاول معايا 
الاول كان ملهوف عليا وانو يبقي معايا دلوقتي انوثتي مش مأثره فيه ولا كأني قدامه 
الام..... طب جربتي معاه 
زينب... كل يوم بيسبني وينام 
الام.... مايمكن تعبان
زينب... لا هي الخدامه احلوت في عنيه 
الام.... اذا كان كدا انا عندى خطه حلوه اوووى 
زينب... خطه اي 
الام... فاكره مرات حسن  السفرجي 
زينب... بقولك جوزى بيضيع مني تقوليلي مرات حسن السفرجي حياتي بتتدمر قدامك وانتي شاغله بالك بتفاهات 
زينب.... حسن  مراته حامل اي رائيك لو اخدنا منه  الطفل الي جاي وقولنا لجاسم انك حامل
زينب... والفيلم الهندى دا هايدخل عليه 
دا مش بعيد يطلقني 
الام.... ومين هايعرفه يابت بطني 
زينب.... وهي مرات حسن  حامل في الكام 
الام... في الاول لسه 
زينب ... لا لا  مش هاينفع 
انا لازم اتصرف 
الام... هاتعملي ااي 
زينب....في سيناريو بيدور في خيالي المهم هااعمله انا مش هااخليه يتجوز الخدامه دى 
الام .... ازاى 
زينب .... ازاى دى بتاعتي انا  
&_____________________________&
في شقه خالد 
كانت سلوى. بتلبس هدومها 
خالد... رايحه فين 
سلوى.... مروحه داانت هديت حيلي 
خالد بضحكه عاليه... مالسه بدرى 
سلوى... لا ياحبيبي كدا كفايه اوووى 
خالد...اومال ليلة لسه مالقيتوهاش 
سلوى.... لسه 
طبعا سلوى حكت لخالد كل حاجه عن ليلة وريته صورتها وحكيتله كمان عن اغتصاب احمد لليلة 
خالد... انا بنيم البنك لحد ماتلاقوها بس دا مش هايحصل لفتره كبيره فاحاولوا تنجزوا بسرعه وتلاقوها 
سلوى.... حاضر ي حبيبي 
بس انت هاتيجي تطلبني امته ي اخويا 
خالد.... نخلص حوار ليله دا الاول وبعدين هااطلبك من اخوكي 
سلوى بفرحه حضنته زى العيله الصغيره 
خرجت سلوى من الاوضه 
خالد وهو بيشوف الكاميرات وبيقفلها 
قال اتجوزها قال اتجننت دى ولا اااي
&_______________________&
   في اوضه جميله 
دخل جاسم الاوضه 
جاسم... مش كنتي بتقولي اني لازم اتجوز عشان اخلف 
جميله.... اه وبعدين لاقيت البنت الي هاتجيبلك العيل 
جاسم.... ريهام 
جميله.... الخدامه 
جاسم.... مش قولتي اي حد ان شاله اي خدامه
جميله...وانت مطيع اووى ومسكت في الكلمه صح
جاسم.... بحبها 
جميله.... بتحبها ولا عايز تعند معاها عشان ضربتك بالقلم 
اي فاكرني نايمه علي روحي 
انا شوفت كل حاجه بوستها ضربتك بالقلم ودلوقتي عايز تنتقم من بنت الناس صح 
تتجوزها وتاخد منها العيل وتربيه انت وزينب والبت تولع بجاز صح 
جاسم.... والله بحبها انتي ليه مش متخيله دا بحبها 
&_________________& 
في الغرفه 
كانت لابسه فستان فرح وبتعيط 
دخل جاسم الاوضه 
جاسم.... يلا الماذون برا 
مالك بتعيطي ليه 
ريهام.... انا مش هاينفع اتجوزك 
جاسم...ليه 
ريهام بعياط ...عشان خونتك 
خونتك .....
ولسه المفاجأت مستمره ياترى خانته بجد ولا لاء

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

هشام ... والله ماخونتك 
في اوضه زينب 
.................... 
كان جاسم بيفكر هايقول لزينب ازاى حكايه جوازه من ريهام 
طلعت زينب من الحمام وقعدت قدام جاسم وهي بتمثل العياط 
جاسم .... بتعيطي ليه 
زينب ...انا ست وبحب جوزى اووى فوق ما تتخيل ولما جوزى يبعد عني ويفكر في غيرى اكيد هابقي عارفه 
جاسم..... اناااا
منعته زينب انو يكمل كلامه وحطت ايديها علي فمه 
زينب... حقك 
لما تكون مراتك مبتخلفش يبقي حقك تتجوز عليها بس لما تتجوز اعدل بيني وبينها انا مش طالبه كتير 
مسح جاسم دموعها وحضنها وباس راسها 
جاسم.... انا بحبك ي زينب 
بحبك اوووى 
زينب... وانا بعشقك ياروح قلب زبنب 
خرج جاسم من الاوضه وسابها وحيده علي السرير 
مسحت زينب دموعها بمنديل 
زينب.... تبقي عبيط لو فاكر ان فلوسك دى ممكن تكون لواحده تانيه غيري 
ولا مجنون لو تفكر اني هاسيبك لغيري دا بُعدك ياابن المنشاوى 
بس كله بالحنين بيلين واحده واحده هانفذ مخططي وهانتقم منكم كلكم 
****************************************
في اوضه جميله 
دخل جاسم اوضه مامته 
جاسم... ماما زينب وافقت 
جميله....بالسهوله دى 
جاسم..... انتي ليه مبتحبيهاش زينب بتحبني وتتمنالي الرضا ارضي
جميله..... زينب دى عقربه متامنلهاش ي جاسم 
جاسم....المهم دلوقتي لازم نطلب ايد ريهام من عم عوض 
جميله.... انا طلبت ايديها والفرح كمان يومين 
جاسم حضن امه مش مصدق انو هايتجوزها اخيراااا 
************************************
في غرفه مكتب جاسم 
كان جاسم بيقرل بعض الملفات 
دخلت ريهام  عليه بفنجان القهوه قام جاسم واخد منها القهوه 
جاسم بحنيه ....انتي بتعملي اي هنا 
ريهام ..بجبلك القهوه 
جاسم...عنها ماانجابت انتي عروسه المفروض ترتاحي وتشوفي هاتجيبي الفستان منين 
طلع جاسم الفيزا الخاصه به وعطالها لريهام لكن جت زينب واخدتها منه 
زينب ... اربع اصفار صح 
جاسم.... صح 
زينب... انا هااخدها واجيبلها الفستان ونحجز الميكب ارتيست واجيبلها شويه مستلزمات هاتحتاجها 
ريهام كانت مستغربه لطف زينب 
ريهام حاولت ترفض لكن جاسم معطهاش فرصه ووافق علي طول 
جاسم.... موافق جدا 
ريهام .... بس 
زينب ... مبسش انتي هاتبقي حرم جاسم المنشاوى لازم تتشيكي... 
اخدت زينب ريهام للمول وجابتلها قمصان نوم وشويه بيبي دول ولانچيريهات وفساتين وبناطيل وكام فستان سواريه وجذم وشنط 
ريهام كانت فرحانه معقوله زينب تجيبلها الحجات الحلوه دى وتعاملها كويس كدا 
زينب.... مبسوطه
ريهام ....اوووى اوووى 
انا اسفه علي طريقتي الوحشه معاكي 
زينب...انا الي بدات الشر معاكي معلش الغيره وحشه وجاسم راجل حقيقي الواحده لازم تغير عليه دلوقتي هانبقي ضراير ودا امر واقع لازم نتعايش سوا ونعيش 
ريهام...عندك حق 
وانا اوعدك انا عمرى مااهازعلك ولا ااذيكي ابدا 
حضنت زينب ريهام وروحوا سوا
في مدخل القصر 
زينب....بكرا هاوديكي لبيت المصممه  عشان فستان الفرح 
ريهام...مصممه مره واحده كنا نشتريه من اي محل جاهز وخلاص 
زينب...حرم جاسم المنشاوى تلبس من عند اغلا مصممه في البلد انتي اتجننتي ولا اي 
ريهام...ربنا يخليكي ليا 
دخلت ريهام بالشنط جوه اوضتها وكامت فرحانه هاتتجوز حب عمرها وزينب بتعاملها كويس وجميله معاها وفي صفها واهلها هايعيشوا حياه كريمه قد اي الحياه كانت بتضحكلها
*********************************
في شقه هشام 
..................... 
كانت ليلة بتنضف الشقه 
دخل هشام الشقه وقعد علي الكرسي واتكلم 
ليلة منصور الديب 
ليلة.... نعم 
هشام..... هربتي من بيت ابوكي ليه 
ليلة انهارت من العياط .... وانت عرفت دا ازاى 
هشام بابتسامه ولع سيجارته واخد نفس
انتي فاكره ان اي حد بيدخل شقتي كدا والسلام لازم اعرف هو مين وابن مين وهرب ليه 
شكلك مش بتاعه شقي وبهدله ايظيكي ناعمه ملامحك بريئه هربتي ليه من بيت ابوكي يابنت الناس 
ليلة ببكاء ...مش لما يبقي بيتي الاول عشان اقعد فيه
هشام .....مش فاهم 
حكت ليلة لهشام كل حاجه عنها وكانت مفطوره من العياط 
هشام راحلها وحضنها ... ممكن متعيطيش 
اوعدك اني هااجيبلك حقك 
ليلة..... هاتجيب اي ولا اي ولا اي 
هشام... متشغليش بالك انتي حقك هايوصلك 
ليلة ...بجد 
هشام ...بجد 
طلع هشام  فلوس من جيبه وكانت عباره عن الفين جنيه 
هشام.... متجيش بكرا ارتاحي 
ليلة.... شكرا بس دا كتير اوووى 
هشام ...مفيش حاجه تغلا عليكي 
مشيت ليلة من الشقه 
هشام....عبيطه معاه عشره مليون جنيه وشغاله خدامه مليونيره شحاته كدا كدا هاخد منك الفلوس وهاتترمي في الشارع زى ماانتي 
كان هشام بيفكر ازاى هاياخد من ليلة فلوسها 
رن تليفونه برقم زينب 
هشام..... الووو 
ازيك ي زينبووو عامله اااي 
زينب بتمثيل العياط ....  واقعه في مشكله ومحدش هايقدر غيرك يساعدني 
هشام .... في اي احكيلي حصل حاجه لجاسم انا جايلك 
زينب..... لالا متجيش انا الي جيالك انتي فاضي بكرا 
هشام ... هااخلص شغل بكرا الساعه اربعه 
زينب.... طب في حد في البيت انا محتاجه اتكلم معاك 
هشام ...هااسيبلك مفتاح الشقه تحت السجاده الي قدام الباب استنيني لحد مااخلص شغل 
زينب بعياط .... حاضر 
بس هاتساعدني 
هشام ... انتي مرات اخويا 
طبعا هااساعدك 
زينب.... شكرا ي هشام مع السلامه 
هشام .... سلام 
قفل هشام السكه مع زينب وكان متضايق ياترى في اي وحصل اي لجاسم وزينب 
.......في اوضه زينب .......
زينب.... معلش ي هشام انت اه صاحب عمر جاسم وزى اخويا وكل حاجه بس المصلحه مصلحه بردو 
.........اليوم التالي .........
اخدت زينب ريهام الي شقه هشام بحجه انها شقه مصممه الازياء المشهوره الي هاتصمملها الفستان 
ريهام....انا متشوقه اوووى اني اجرب الفساتين 
زينب....هاتبقي احلا عروسه ياروح قلبي 
فتحت زينب الشقه بالمفتاح الي كانت عارفه مكانه من غير ماتاخد بالها ريهام 
دخلت زينب وريهام الشقه 
ريهام ... هي فين الفساتين 
زينب ... استني زمانها جايه وهانشوف الفساتين متقلقيش 
قعدت ريهام علي الكنبه بتبص حواليها جت زينب من وراها طلعت منديل وحطت عليه ماده مخدره وكتمت بيه نفس ريهام 
راحت ريهام في النوم 
اخدت زينب ريهام ودخلتها اوضه نوم هشام وقلعتها كل هدومها حتي الهدوم الداخليه 
وقعدتها في السرير وحطت عليها الملايه 
طلعت برا استنت هشام لحد ماجه وخت اثار ريهام وحاجتها ورا الكنبه 
جه هشام ولقي زينب بتعيط 
راح عملها عصير وقدمه ليه استغلت انشغال هشام بالتليفون الي جاله وحطتله المخدر في العصير 
شرب هشام العصير وفقد وعيه بالكامل 
سحبته زينب لاوضه النوم وطلعته علي السرير بالعافيه وقلعته هدومه وخليته حاضن ريهام 
*********************************
في قصر جاسم المنشاوى 
............................ 
وصلت زينب ومعاها فستان فرح القصر 
سالتها جميله .... فين ريهام 
زينب.... اتصلت بيها صاحبتها وطلبت تقابلها وانا جيت علي هنا 
جميله بشك ... طيب 
****************************
الساعه ١٢ منتصف الليل 
................
عوض .... فين بنتك ياعنيات 
عنيات... من ساعه ماخرجت مع زينب هانم مرجعتش مش عارفه راحت فين 
عوض..... احنا بقينا نص الليل ياعنيات بتك فين ي عنيات 
اما تجيلي مقصوفه الرقبه دى انا هااوريها الويل هي عشان هاتتجوز تصيع علي حل شعرها لاااا دا بعدها 
عنيات... اطلع اقول لست جميله وجاسم بيه يتصرفوا 
عوض .....لا متقوليلهومش حاجه 
عنيات .... حاضر ياخويا 
....................................
في شقه هشام 
..................... 
صحي هشام من مفعول المنوم 
اااااه راسي هاتنفجر 
ااااه 
صحي من النوم لقي ريهام  عريانه جمبه 
هشام...اه ي زينب ي بنت ال...... 
راح هشام يصحي ريهام 
ريهام اول ماشافته صرخت 
كمم هشام بوق ريهام باايده 
اهدى اهدى 
انا مجتش جمبك 
اهدى 
ريهام صرخت اكتر وعيطت وهي شايفه نفسها عريانه والوجع في جسمها من كتر تقل جسم هشام علي جسمها 
ريهام فضلت ترجع لورا وهي بتحاول تغطي نفسها بالملايه وتصرخ وتلطم علي وشها 
ولطمت لما شافت الساعه ١٢ 
ريهام بعياط 
حسبي الله ونعم الوكيل فيك 
منك لله 
عملتلك اي انت والكلبه زينب عشان تعملوا فيا كدا 
عملتلكم اااي 
منكم لله 
قامت ريهام  واخدت هدومها في حضنها وجرت علي الاوضه التانيه لبست هدومها المكونه من فستان اسود طويل ووشاح اخضر 
خرجت ريهام من الاوضه لقت هشام لبس هدومه ومستنيها 
هشام .... انا مالمستكيش 
ريهام بعياط ...ابعد عني 
هشام.... استني هنا رايحه فين 
اسمعيني الاول 
ريهام...الساعه واحده اهلي هااقولهم ااي 
هشام ... والله مااجيت جمبك 
ريهام بعياط .... كداب ومش راجل كمان 
ضربها هشام بالقلم وقعها علي الارض 
واخد مفتاح عربيته واخد ريهام من دراعها 
هشام .... تعالي اوصلك 
ريهام .... ابعد عني 
هشام ..... اسيبك ازاى لوحدك انتي مش عارفه الساعه كام 
ريهام.... هايفرق اي واغلا حاجه عندى راحت  ابعد عني بقولك 
هشام اخد ريهام العربيه ووصلها لباب القصر من بعيد شويه 
وفضل وراها لحد مااطمن انها دخلت جوه
********************************** 
في عربيه هشام 
كان هايموت من الغيظ 
مسك موبايله وكلم زينب 
هشام.... انتي ازاى يابنت ال ..... تعملي كدا 
زينب .... اهدى كدا وحط نفسك مكاني جوزي هايتجوز ريهام ومكنش قدامي غير اني انيمكم سوا واصوركم 
هشام.... اااي صورتينا 
زينب... اه ياروحي صورتكم اومال اضمن حقي ازاى 
اوعدك لو ريهام رفضت تتجوز جاسم  انا مش هاوريه الصور لكن بقي لو مرفضتش تتجوزه فانا مضطره اوريه الصور 
هشام.... يابنت ال ..... 
قفلت زينب السكه في وش هشام 
هشام ..... والله مااهاسيبك ي زينب 
ياانا ياانتي يابنت ال...... 
****************************** 
في القصر 
نزلت زينب اوضه ريهام  
دخلت زينب الاوضه 
هجمت ريهام عليها وكانت هاتقتلها لكن زينب زقتها بعيد عنها 
زينب بغضب .... اسمعي بقي ياحلوه لو مرفتضيش الجوازه دى انا واقسم بالله هاادي صورك انتي وحبيب القلب هشام لجاسم اه ياروحي هو انا نسيت اقولك انك ا لما كنتوا في الشقه صورتكوا 
ريهام.... يابت الكلب 
زينب .... وهو هشام الله يستره ريحني منك ومن قرفك تصورى مترددش ثانيه انو يساعدني ولا لما كان بياخد شرفك 
ياااه كانت لحظه تاريخه 
ريهام....يابت ال.... يابت .ال.... 
زينب ...اخرسي قطع لسانك 
كانت زينب هاتتكلم لقت عوض وعنيات جم 
عوض... كنتي فين يابت 
زينب .... سورى يااعمو هي كانت عند المصممه عشان الفستان وراحت زينب جابت الفستان ليهم 
زينب... اهو الفستان 
عوض...قلقتينا عليكي ي بنتي 
بس اتاخرتي اووى 
زينب ..عقبال ماخلص الفستان 
********************************
اليوم التالي ..يوم الفرح ..... 
كانت لابسه فستان فرح وبتعيط 
دخل جاسم الاوضه 
جاسم.... يلا الماذون برا 
مالك بتعيطي ليه 
ريهام.... انا مش هاينفع اتجوزك 
جاسم...ليه 
ريهام بعياط ...عشان خونتك 
خونتك ....
جاسم بضحكه ...يلا بطلي ضحك
قال خونتيني قال 
يلا ياروحي بس عشان الماذون برااا 
يلا 
ريهام بعياط وقعت علي الارض وعيونها احمرت من كتر العياط 
انا خاطيه ي جاسم خاطيه 
انا استاهل القتل ي جاسم 
اقتلني وريحني والنبي اقتلني وريحني 
جاسم اتجنن ومسكها من دراعها واخدها الي القبو 
طلع برا ومشي المأذون 
جاسم ... مفيش فرح 
خلاص خلصنا 
كان لسه هايتكلم لقي زينب وقعت من طولها 
راح جاسم شالها 
بعد ساعه 
جه الدكتور وغمز لزينب 
الدكتور.... مبروك المدام حااامل 
جميله ...اااي حامل 
زينب بفرحه ..بجد يادكتور 
بصت زينب لجاسم بفرحه واتكلمت 
هاتبقي اب ي حبيبي 
الف مبروك 
سابها جاسم ونزل القبووو لريهام ومعاه عوض ابوها 
في القبو 
كانت في الارض عماله تعيط علي شرفها الي فاكره انو راح 
دخل جاسم هو وعوض وحكاله الي حصل 
عوض وهو ماسك سلاحه .... هااغسل عارى باايدى 
ريهام بعياط... ايوا اغسل عارك يابوى انا مستاهلش اعيش دقيقه واحده بعد كدا 
اقتلني 
اقتلني 
دخل هشام برجالته القبو وثبت جاسم وعوض واخد السلاح منه 
هشام وقف قدام ريهام الحصن المنيع 
هشام..... مش هااسمحلك تقتلها 
جاسم ... دى خاطيه 
هشام.... دي مظلومه 
انا وهي مظلومين 
جاسم...  انت 
ي خاين ي اابن ال..... 
هشام ... والله ماخونتك 
جاسم اخد السلاح من عوض ووجه السلاح نحو هشام لكن هشام ضربه بالرجل ووقع السلاح منه 
هشام ...ي خساره ي صاحبي طلعت حمار مبتفهمش 
هشام... ريهام يلا 
ريهام ...مش هاامشي معاك 
مش رايحه معاك 
هشام خرج سلاح من ورا ضهره وضربها علي راسها فقدت الوعي شالها بين ايديه 
حاول جاسم انو يمنعه لكن رجاله هشام وقفوله بالمرصاد ومنعوه 
اخد هشام ريهام برا القصر وووووووو....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

هشام شال ريهام علي كتفه وطلع بيها الشقه 
قابلته ليلة 
ليلة...هشام بيه انت اتجوزت 
هشام....هاافهمك بعدين ي ليلة روحي انتي وتعالي بكرا 
ليلة...حاضر
مشيت ليلة من الشقة وسابت ريهام وهشام 
اخد هشام ريهام الاوضه قد اي كانت جميله ورقيقه في الفستان الابيض 
قعد هشام قدامها علي السرير وهو بيفكر فيها 
هشام.... خساره الجمال دا كله يتعذب 
خساره الي بيحصل فيكي 
حمار جاسم انا لو مكانه كنت صدقتك 
شكلي حبيتك ياامو كلسون مقطوع 
اتصل هشام بــ ايمن دراعه اليمين 
هشام.... ايمن تعالا انت وماهر  وهات الماذون معاك 
ايمن ....حاضر ي بوص 
جاب هشام ميه وحاول يفوق ريهام  
فاقت ريهام وهي بتعيط 
ريهام....حرام عليك عايز ايه مني تاني مش مكفيك الي عملته فيا 
هشام ..... والله ماعملت معاكي حاجه وهااثبتلك حالا دا 
انا مستعد اكلم زينب واثبتلك دا 
خرج هشام تليفونه وطلب رقم زينب 
فتح الاسبيكر عشان تسمع ريهام الكلام 
زينب...الو 
هشام.... مش هارحمك علي عملتيه فيا وفي ريهام دا 
زينب ببراءه مستطنعه.... مش انت الي طلبت مني دا 
مش انت الي كنت عايز تكسر ام كلسون مقطوع 
هشام ....انتي بتقولي اي ي حيوانه انتي انا امته طلبت منك دا 
ريهام كانت بتعيط جمبه  ورافضه تسمع اي كلمه وحطت ايديها الاتنين علي ودانها رافضه تسمع اي حاجه 
ريهام.....بس بقي كفايه حرام عليكو كفايه 
هشام دخل الاسبيكر واتكلم مع زينب 
هشام....ورحمه امي مااهاسبيك 
زينب....روق ي اتش مالك في اي 
هو انت فاكر لما تفتح الاسبيكر مش هاعرف من صدى الصوت مثلا وعموما ياسيدى مبروك عليكوا المقلب سمعت انك جيت القبوو وعملت حوار 
شاابوووو ليك 
هشام....هاتندمي انك لعبتي مع هشام المنسي 
زينب...لا انت الي انسي انا لعبت وخلاص مش طالبه منك غير تبعد عن حياتي وملكش دعوه بيا خالص 
سلام
قفل هشام الفون لقي ريهام في زاويه الاوضه علي الارض عماله بتعيط 
هشام قرب منها وريهام صوتت اكتر 
هشام....ممكن تسمعيني 
ريهام.....انت عملت فيا كدا ليه 
هشام....انا فاهم انك صغيره ومش فاهمه حاجه بس انا ملمستكيش 
صحيح كنتي عريانه خالص ونايمه جمبي بس والله مالمستك 
انا مستعد دلوقتي اجيبلك دكتوره تكشف عليك تاكدلك دا انك لسه بنت بنوت 
ريهام..... ودى متفق معاها كمان 
هشام كسر الفازا الي في الاوضه فاريهام صوتت 
هشام....انا مااذتكيش افهمي دا ملعوب واتلعب علينا 
ريهام قامت من علي الارض وكانت ماشيه 
هشام....استني رايحه فين 
ريهام....ماشيه عندك مانع 
هشام....مفيش خروج من هنا انتي لو طلعتي برا جاسم مش هايسيلك لا هو ولا ابوكي هايقتلوكي 
ريهام....القتل والشارع اهون عليا من اني اشوفك 
هشام...انتي مش هاتشوفيني بس انا هااتجوزك كمان 
ريهام.....مستحيل اتجوز واحد مغتصب 
مستحيل 
هشام فضل يقرب منها خطوه خطوه وهي تبعد لورا لحد مااتخبطت في الحيطه
هشام حاويطها باايديه علي خصرها ومنعها تتحرك 
هشام..... هانتجوز دلوقتي والجواز بمزاجك احسن ماامشيه بالغصب انتي فاهمه 
ريهام زقته بعيد عنها لكن دا مااثرش فيه بالعكس اتمسك فيها اكتر 
ريهام ....ابعد عني 
هشام.... لا مش هابعد وهااتجوزك وهااخلف منك كمان وهاتحبيني 
غصب عنك 
كانت لسه ريهام هاتتكلم هجم هشام علي شفايفها بقوه فضلت تتلوى بين احضانه لكنها ضعفت وسكنت بين ايديه وشفايفه المحترفه الي عرفت تخرصها 
بعد شويه بعد عنها هشام وسند جبهته علي جبهتها 
هشام.... والله مااتفقت مع زينب علي حاجه 
والله مالمستك بس بشكر زينب علي كل الي عملته عشان تكوني في حضني وبين ايديا 
ريهام عيطت اكتر علي حبها هي بتحب جاسم ازاى يحصل فيها كل دا 
ريهام ..... موافقه اتجوزك بس بشرط 
هشام.... صدقتيني 
ريهام.....لاء 
بس انت لازم تجيبلي حقي من زينب 
دا شرطي الوحيد 
اشوفها متعذبه وعند رجلي هنا 
هشام.....وانا موافق 
بعد ساعه جه الماذون 
عقد قران هشام وريهام وبارك ايمن وصاحبه لهشام وللعروسه ومشيوا مع الماذون 
هشام.....تعالي معايا 
ريهام ...علي فين 
هشام ..... علي الدكتور عشان تصدقيني 
ريهام..... وتفتكر هايفرق اذا كنت بنت ولا لاء ماخلاص زينب فضحتني والي كان كان 
الي راح راح ي هشام بيه 
هشام ...اسعدك ازاى افرحك ازاى قوليلي وانا هااعمل اي حاجه عشانك 
ريهام ..... زينب لازم تتعذب بنفس الطريقه الي عذبتهالي 
لازم ست تحرق قلبها وتاخد منها جاسم 
وجاسم كمان يتعذب لانو حاول يقتلني ويفضحني 
عذبهوملي هما الاتنين 
اكويهوملي بنار الغيره والحب 
هشام كان شايف ليلة قدامه بنت جميله وهي الي هاتنفع للمهمه دى 
هشام..... هايحصل وغلاوتك عندى ليحصل 
بس افتحي قلبك ليا 
ساعديني 
ريهام ...الحب مش بالعافيه ي هشام 
عن اذنك 
*********************************
في منزل سلوى 
.................... 
احمد ربي دقنه وبقت حالته وحشه 
كان قاعد علي الكرسي بيشرب خمره والسيجاره في ايده وبيفكر في ليلة 
طلعت سلوى من الاوضه لابسه ومتشيكه 
سلوى ..... احمد مالك انت علي الحال دا من ساعه ما المزغوطه هربت 
منها لله البعيده 
تنشك مطرح ما راحت انت لازم تفوق لنفسك ولصحتك 
وراحت شاربه الكاس من ايد احمد 
سلوى .... اشرب ي حبيبي بس بحساب 
انا رايحه مع صحابي سلام 
احمد .... تمام 
اقفلي الباب وراكي ومتتاخريش 
سلوى صبت كاس لاخوها 
سلوى....اشرب وانسي هاتلافيني قدامك 
   **********************************
في شقه خالد 
................. 
كان مشغل اغاني وسلوى قعدت ترقصله وكل دا وخالد بيسجلها من غير ماتعرف 
لحد ماوهي بترقص كانت بتلف فالكاميرا وقعت من علي الترابيزه 
سلوى بغضب....انت ياابن ال.... بتسجيلي 
خالد بضحكه .... دى ي حبيبتي عشان اللحظات السعيده الي بنقضيها سوا 
متنكريش انها جميله واني بمتعك زى ماانتي بتمتعيني كمان 
سلوى هجمت عليه عشان تضربه لكن خالد اقوى منها ضربها بالقلم علي وشها وقعها الارض 
خالد.... اسمعي ي بت انتي هاتبقي زى الكلبه الذليله عندى اقولك تيجي 
تروحي زى الكلبه جايه 
امشي تروحي بردو زى الكلبه ماشيه والا هاافضحك 
سلوى.... انت بتعمل كدا ليه عشان ابقي معاك صح 
خالد....لا عشان تبقي تحت رجلي 
سلوى.... طب اتجوزني وابقي تحت رجلك 
خالد ...اتجوز مين ي وليه ي خرفانه انتي داانتي قد امي 
اتجوز مين 
سلوى.... عايز كام وتجيب الفيديوهات بتاعتي 
خالد ...ليلة تمن فيديوهاتك 
هاتيهالي وانا اعتق روحك 
سلوى.... موافقه ولحد ماتجبيهالي ميمنعش اني اشوفك كل يوم تسليني واسليكي اصل انا وحداني 
        *******************************
في قصر جاسم المنشاوى 
............................
في اوضه زينب 
...........
كانت بتكلم مامتها 
زينب .... ايوا ي ماما الدكتور لسه ماشي زى مااتفقنا انتي متاكده ان مرات حسن هاتدينا الولد يعني مش هرمونات الامومه هاتفيض علينا وتقولينا ابني هانروح في داهيه وقتها
الام... وقتها ناخد اي عيل من الملجأ او الي مرمين في اي شارع 
زينب....انا خايفه 
الام..متخافيش ياروحي خليكي جدعه دول ملايين وقصور كل ظا هايبقوا بتوعنا 
زينب....عندك حق 
بس فاضل تكه وكل دا يخلص 
كانت بتتكلم في التليفون سمعت صوت جاسم من برا 
زينب.... طب اقفلي انتي ي ماما 
زينب قفلت مع مامتها ومسحت المكالمه ومثلت انها بتتكلم مع هشام 
زينب..... افهم بقي ي هشام انا بحب جوزى ومستحيل اخونه اذا كنت فاكرني زى ريهام تبقي غلطان انا زينب النمساوى مرات جاسم المنشاوى ارجل راجل في الدنيا دى كلها 
رمت التليفون علي السرير واتكلمت 
يادى القرف 
دخل جاسم الاوضه .... كنتي بتكلمي مين 
زينب بتمثيل ...ابدا مفيش 
جاسم .... انا هااشوف الفون 
شاف جاسم الفون ولقي رقم هشام 
دا رقم هشام 
زينب .... هشام دايما بيعاكسني في غيابك 
جاسم ...من امته 
زينب...من سنه وهو بيحاول معايا وانا بصده 
جاسم....سنه وانا كنت زى الاطرش في الزفه 
زينب...محبتش اقولك وتخسر صاحب عمرك 
كنت فاكراه هايبطل بس بعد الي عمله مع ريهام وبيحاول معايا لسه 
جاسم حضن زينب وباس راسها 
جاسم....انا عمرى ماهافرط فيكي 
انتي مراتي وحبيبتي وسندى وعكازى 
انا عمرى مااهفرط فيكي صونتيني وصونتي شرفي وعرضي وانا جرحتك وكنت رايح اتجوز عليكي
انا اسف 
زينب باست راسه وايده وحطت ايده علي بطنها 
زينب...انسي كل دا انا جوايا حته منك 
جاسم....بحبك 
زينب....بعشقك 
اقترب منها يقبلها قبلات متفرقه علي وجهها حتي اذابت بين يديه وسكنت شهرزاد عن الكلام المباح  
***********************************
في اوضه عوض وعنيات 
عوض ..بتك حنيت ضهرنا 
عنيات....خاطيه مقتلتهاش ليه 
عوض ....هربت الخاطيه مع عشيقها 
عنيات...احنا ملناش عيشه هنا خلينا نمشي من هنا 
عوض ... انا هاكلم جميله هانم ونمشي من هنا 
********************************
في غرفه جميله 
.................. 
كانت حزينه علي ماحدث لريهام فهي لا تصدق ماحدث لها وان ذلك اكذوبه من اكاذيب زينب 
كانت ستذهب لرؤيه هشام لكن اشتد عليها المرض 
اه اه 
شعرت باالم شديد في احشائها فهي لم تتناول دوائها 
ووقعت علي الارض 
................. 
كانت عنيات وعوض طالعين للست جميله لقوها مرميه علي الارض 
صوتت عنيات 
يالهوووووووى 
اتجمعوا الكل حوالينها واخدوها المستشفي 
******************************* 
اليوم التالي
................ 
في شقه هشام 
................ 
خبطت ليلة علي الباب وفتحلها هشام الباب 
هشام....ادخلي ي ليلة 
دخلت ليلة الشقه وراحت ناحيه المطبخ عشان تشتغل لكن هشام منعها 
هشام ..... ممكن نتكلم شويه 
ليلة...خير ي هشام بيه في حاجه لسمح الله 
هشام .... انا مستعد ارجعلك املاكك كلها وارحمك من الخدمه في البيوت 
بس بشرط 
ليلة.....اي هو 
هشام..... في واحد مراته مش كويسه دمرتله حياته وبعدت عنه ناس كتير وهي دلوقتي بتكدب عليه 
وانا هازرعك في بيته عشان يحبك ويامنلك 
وانتي فتره وهاتسبيه ودا طبعا بعد ماتكشفيله حقيقه كدب مراته ليه وانا طبعا هاكون معاكي خطوه بخطوه 
ليلة.....بس 
هشام...بقولك هارجعلك كل فلوسك وهاسيبلك في البنك كمان فلوس تكفيكي عمرك الي جاي 
اي عجبك الشغل في البيوت 
ليلة..... بس 
هشام طلع من جيبه الف جنيه .... مبسش خودى دول وروحي دلوقتي وتعالي بكرا قوليلي اذا كنتي موافقه ولا لاء  
ليلة اخدت منه الفلوس ونزلت 
***//******************
كانت نازله علي السلم فااتخبطت في كتف خالد 
وقعت ليلة علي الارض 
خالد بص ل ليلة وعرفها وقرر يلعب معاها شويه
خالد مثل عليها انو اعجب بيها 
خالد..... انتي عيونك جميله اوووى 
ليلة في سرها.... يعني ساب العبايه المهروله عليا ولا الايشارب الاسود الي مفطي شعرى وركز في عيوني اما راجل اهبل بصحيح 
سابته ليلة ومشيت 
خالد فضل ماشي وراها لحد ماعرف المكان الي عايشه فيه 
******************************** 
في شقه اسماعيل 
................ 
دخلت ليلة الشقه بالفلوس 
شاديه ...بت انتي انتي ملكيش قعاد هنا 
ليلة...ليه انا عملت اي 
شاديه...انتي شغلك بطال بتنزلي من هنا مش بتكملي ساعه وبترجعي بفلوس بت انتي انتي ماشيك بطال 
وراحت شاديه طردت ليلة من غير حتي ماتسمعها 
........................... 
رجع خالد بيته وكان عمال يفكر ازاى هايقدر يسرق فلوس ليلة 
سرح خالد بخياله 
خالد.... ليلة تتجوزيني 
ليلة... موافقه 
.........................
ابتسم خالد لما جتله الفكره 
اتجوزها واخد فلوسها وبعدين ارميها 
بس اتجوز واحده مغتصبه 
 واحده ملهاش شرف 
ومالو يعني دول عشره مليون جنيه 
اتجوزها وخلاص وهي ماهاتصدق تتجوز واحد زيي اهو هاسترها واتمتع بيها شويه وبعدين  اخد فلوسها وارميها 
**********//////////***************
في شقه هشام ....
..................
صحت ريهام من النوم لقت هشام بيبصلها 
ريهام.... بتبص علي اي 
هشام... صباح النور الفطار جاهز 
وعندك هدوم  غيري هدومك واجهزى عشان عندى ليكي مفاجأه انا رايح اخد شاور
سابها ودخل الحمام 
ريهام اخدت الهدوم وشهقت من الصدمه 
ريهام ...... السافل المنحط هو فاكر نفسه مين
رايح جايبلي شويه قمصان نوم
بعد عشر دقايق 
خرج من الحمام وهو لابس شورت ابيض  بس وبينشف راسه بالفوطه 
ريهام شهقت اول ماشافته 
ريهام....اتحشم واستر نفسك 
هشام ... ملبستيش ليه هدومك 
ريهام... البس اي ي سافل انت هي فين الهدوم اصلا 
دول قمصان 
هشام .... وفيها اي اعتبريني زى جوزك 
ريهام بغضب ...اوعي كدا 
كانت هاتمشي هشام شدها ووقعت في حضنه 
ريهام انصدمت منه اول مره تقرب من راجل كدا وخصوصا انو عريان 
هشام اخد ايديها وحطها علي صدرها وعضلاته 
هشام.... اتعودى تلمسيهم لانك هاتلمسيهم كتير اوووى 
ريهام ...سافل 
هشام.....دا امنيه حياه البنات تتحوز واحد سافل 
المحترم دا خليه لامه
سابته ريهام ومشيت 
هشام بصوت عالي .... افتحي الدولاب هاتلاقي الفساتين البسي واحد 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

شاديه طردت ليلة من بيتها من غير ماتديها فرصه تدافع عن نفسها كالعاده بقت ليلة في الشارع وحيده معندهاش حد لاعيله ولا صاحب ولا حبيب ولا حتي غريب مكنش قدامها غير حل واحد بس وهو انها توافق علي عرض هشام يكدا يااما تبقي في الشارع والله اعلم بقي هايحصلها اي 
ليلة.... يعني يوم مايضيق بيا الزمن اروح افرق راجل عن مراته وبعدين معاكي ي ليلة يعني تترمي في الشارع وكلاب السكك تنهش في لحمك ولا تفرقيهم عن بعض 
مش قدامك غير الحل دا 
انا لازم اروح لهشام بيه اقوله وكمان قبل الدنيا ماتليل 
&________________________________&
في شقه هشام 
................ 
لعنت ريهام هشام ميت مره بسبب الفساتين الكب من عند الصدر والقصيره لحد الركبه واقل كمان
حست بالعطش فراحت تشرب من المطبخ 
لقت هشام عريان الصدر ولابس شورت ابيض وبيشرب ميه والميه بتنزل علي عضلاته كان مشهد مثير بالنسبه لريهام اول مره تشوف راجل عريان وعضلاته بارزه اووى كدا 
وقفت متنحه بصاله 
هشام خلص شرب وابتسملها 
هشام....عجبتك صح 
كل الستات بتقول عني واد حليوه وبغمازات وراح غمز لريهام بعيونه 
ريهام.... اسمحلي اقولك انهم  محتاجين تصحيح نظر 
كانت هاتمشي راح هشام حضنها من ضهرها ومنعها تمشي وبايده اليمين بدا يملس علي ايديها وصدرها 
ريهام لمساته خدرتها ووقفتها في مكانها 
هشام بصوت مبحوح .. ممشتيش ليه 
ريهام ...هاه
هشام قرب من شفايفها ولسه هايبوسها الباب خبط 
هشام لعن في سره تباً
بعدت عنه ريهام وجرت علي الاوضه 
راح هشام يلبس تي شيرت ابيض وراح يفتح الباب لقي ليلة واقفه علي الباب 
هشام.... ليلة 
ليلة....معنديش مكان اروحله ي هشام بيه
هشام....ادخلي ي ليلة 
دخلت ليلة الشقه وقعدت في الصالون 
ظهرت ريهام بالفستان القصير قدامهم
هشام زعقلها ...انتي ازاى تخرجي بالشكل دااااا امشي خشي جوه 
ريهام خافت من هشام ومن زعيقه هو اتحول كدا ليه معاها ومين الي معاه دى 
دخلت ريهام جوه بسرعه ودخل هشام وراها 
في الاوضه ...... 
ريهام....انت ازاى تزعقلي كدا ومين دى 
هشام....وانتى ازاى تطلعلي بالشكل دا انتي ناسيه نفسك انتي مين ومرات مين 
ريهام بتهكم ...ماانت الي جايبلي الهدوم دى 
هشام ...الهدوم دى عشاني انا بس انا بس الي يحقلي اشوفك بيهم 
ريهام....ماهي واحده ست الي برا مش راجل 
هشام......راجل داانا كنت دبحتك 
ريهام ....والله 
هشام....اي زفته ست ان شاله لو عيله بترضع 
ولو محدش يشوفك كدا غيري انتي فاهمه 
راح هشام جاب روب اسود من بتوعه ولابسه لريهام 
هشام.....البسي دا عليه
ريهام...طيب 
لبست ريهام الروب الكبير وقرب هشام منها وحضنها وهمس في ودنها 
انا اسف 
مش قصدى ازعقلك 
ريهام.....مين الي برا دى 
هشام....غيرانه 
ريهام.....اغير علي مين 
هشام وهو يضربها علي قفاها طب يلا تعالي معايا برا وهاتفهمي كل حاجه 
اخد هشام ريهام الي الخارج عند ليلة 
هشام اتكلم .... ريهام اقدملك ليلة 
ليلة دى ريهام مراتي وراح حط ايده علي وسطها 
ريهام بصوت واطي اتكلمت 
شيل ايدك 
هشام همس في ودن ريهام ....خليكي ليطفه معايا بدل مااروغك بوسه تخيطي بعدها ست غرز انا بقولك اهو 
ريهام سكتت 
اتكلم هشام .... بصي ي ليلة اتاكدي انك مش هاتاذي حد 
زينب مرات جاسم ست مش كويسه عايزه المال والسلطه  ومش مهم اي حاجه تانيه 
واحنا لازم نبعدها عن جاسم 
ريهام مكنتش فاهمه حاجه خالص وبصت ل ليلة الي كانت هدومها مهروله عليها 
ريهام اتكلمت ....هشام 
هشام....ياروح هشام 
ريهام بغضب  اتكلمت في سرها ....هو مش هايبطل مياعه بقي انا اتخنقت 
نادت عليه ريهام تاني 
هشام 
هشام....قلبه ومفتاحه 
ريهام....ممكن اعرف ازاى ليلة هاتقدر تنفذ الي بتقوله دا بشكلها دا 
ليلة حست بالاحراج من كلام ريهام 
هشام....ريري لاحظى ان كلامك جارح 
اتكلمت ريهام لليلة ....اسفه بس انتي متعرفيش  زينب عملت فيا اي 
انا مش عايزه اي غلطه 
زينب لازم تدفع تمن الفضيحه الي سببتهالي 
وراحت ريهام حكت كل حاجه عنها ل ليلة 
ليلة عيطت من الي سمعته .... زينب دى مش سهله 
ريهام....اكتر حاجه هاتوجعها هو انك تاخدى جوزها هاتقدرى تعملي كدا 
ليلة .....الي ربنا عايزه هايكون 
ريهام.....وانا واثقه فيكي بس هاتحتاجي شويه تعديل 
هشام..... طبعا دا علي مديره اعمالي نور 
انا اتصلت بيها هاتيجي بكرا تاخدك انتي وريهام عشان تعملوا شوبينج 
انتي تقدرى تباتي هنا في اوضه الضيوف دلوقتي لحد ماتبقي جاهزه 
&___________________________& 
في المستشفي 
..................... 
كانت جميله علي السرير تعبانه وجاسم وزينب معاها 
جميله....انا بقيت كويسه دلوقتي ياابني روح انت ومراتك مراتك حامل وتعبانه مينفعش تفضلوا هنا كتير 
جاسم....ي ماما 
جميله...اسمع الكلام انا تعبانه متناحيش فيا ي اابني يلا ي زينب خودى جاسم وروحي 
جاسم خرج من المستشفي واخد زينب وروحوا سوا 
استغلت جميله الفرصه وطلعت تليفونها 
جميله.... اشوفك قدامي انت وهي دلوقتي 
انا في المستشفي ومفيش حد موجود 
دلوقتي حالا 
هشام.... حاضر 
&_________________________________&
في شقه  هشام 
..................
هشام....ريهام جميله هانم تعبانه وطالبه تشوفنا 
ريهام بعياط ....مالها حصل اااي 
هشام طلع فستان طويل ووشاح ابيض وعطاه لريهام 
هشام....البسي دا بسرعه خلينا نروحلها 
ريهام.....حاضر 
كانت فاكره ريهام ان هشام طلع فقلعت الروب وجت تفتح سوسته الفستان لقت ايد هشام بتفتحهلها السوسته وبيبوسها من رقبتها 
ريهام برقه ....هشام بس 
هشام مكنش قادر يقاوم جمالها شالها وحطها بكل رقه علي السرير 
ريهام ....هشام بس 
هشام.....بحبك 
ذابت ريهام بين ايدين هشام 
هشام بدا يبوسها لكن ريهام بعدته 
ريهام......مش دلوقتي 
هشام.....تمام 
البسي هاستناكي برا عن اذنك 
خرج هشام وهو حزين انها اول ست ترفضه 
ريهام مكنتش مستوعبه الي بيحصلها المفروض تكون مع جاسم مش متخيله هشام يكون معاها 
&__________________________________&
بعد شويه 
............... 
في المستشفي 
.................. 
دخلت ريهام وهشام المستشفي وسالوا علي اوضه جميله وطلعوالها 
في اوضه جميله 
............... 
دخل هشام ودخلت وراه ريهام 
جميله.....ي اهلا وسهلا بالخاين والخاينه 
هشام....جميله هانم انتي ربتيني من صغرى وكنتي عرفاني انا مستحيل اخون صاحب عمرى 
جميله....وااديك خونته 
هشام....وتصدقيها عليا انا هشام تربيه ايدك 
جميله....تربيه شمال انت تعمل كدا في اخوك في صاحب عمرك 
وانتي دخلتي عليا بالحنين وانا وافقت اجوزك ابني تخونيه ومع مين صاحب عمره 
هشام.....احنا اتلعب علينا 
جميله....اي ساقوك حاجه اصفره وانت مش دارى 
هشام حكي كل حاجه لجميله 
جميله مكنتش مصدقه ....انت بتقول ااي 
هشام ....دا الي حصل الفاجره مرات ابنك السبب في كل الي بيحصل 
جميله....واحتمال كمان متكونش حامل 
واحتمال كمان تخطط لحاجه اكبر وتاذي ابني 
هشام....واحنا لازم نكشفها ونساعد جاسم يعرف حقيقتها 
جميله....انا معاكم 
معلش ي ريهام ي بنتي علي الي حصلك انا هااحسن صورتك قدام عنيات ووعوض 
كل حاجه هاترجع لمكانها الصحيح 
ومبروك علي الجواز ي ولاد 
بس هانعمل ااي عشان نثبت كلامنا لجاسم 
هشام .... ليلة 
هاتمثل انها ممرضتك الخاصه هاتبقي معاكي في القصر خطوه بخطوه وهانتدور علي اي خيط نوقع بيه الفاجره زينب 
جميله....وانا معاكم انا موافقه هي فين 
ريهام بصت لهشام بحب وهو بيشرح لجميله الخطه وقد اي هو مستعد يعمل المستحيل عشان يرد اعتبارها ويثبت براءتها 
&_______________________________&
في قصر جاسم 
..................... 
كان في مكتبه بيبص من الشباك علي الجنينه 
قاعد حزين مهموم مش قادر ينسي الي حصل 
دخلت زينب من وراه وحضنته من الخلف 
زينب....وحشتيني 
جاسم..... وانتي كمان 
زينب بغمزه ...طب اي 
جاسم...خايف عشان البيبي 
زينب....لا البيبي مش هايحصله حاجه يلا بقي 
جاسم شالها بين ايديه وطلع بيها اوضه النوم 
&__________________________________& 
اليوم التالي 
..................
جت نور شقه هشام واخدت معاها ريهام وليلة 
اخدوا ليلة لمحلات الملابس وجابولها لبس كتير جدا وجميل اووى وودوها لصالون التجميل وعملولها حجات كتيره اوى غيرت شكلها للاجمل وكوت شعرها وبقي اطول وكله حيويه 
الساعه اربعه العصر 
دخلت ليلة الشقه وهي لابسه بلوزه خضرا وبنطلون ابيض قصير وشعرها المفرود علي الجمب كانت ملكه جمال وهي عيونها خضرا وشعرها بني وبشرتها بيضا كانت حقيقي جميله اووى
لقت ليلة هشام وجميله 
هشام.....انتي هاتروحي مع الست جميله علي انك ممرضه معاها من المستشفي وهناك تقدرى تنفذي الي اتفقنا عليه 
ليلة.... موافقه 
جابت ريهام شنطه ليلةالي فيها الهدوم وعطتها ل ليلة 
ريهام.....انا واثقه فيكي 
ليلة......وانا قد الثقه ان شاء الله 
&________________________________&
في اوضه جاسم
....................... 
كانت زينب عريانه في حضن جاسم بتلعب في شعرها 
زينب....وحشتني 
جاسم...انتي كمان ياروحي 
وحشتيني 
غمزت زينب لجاسم....طب اي 
جاسم....اي 
قربت زينب لجاسم وباسته بوسه طويله حتي سكنت شهرزاد عن الكلام المباح 
..................................................................
في القصر 
............... 
وصلت ليلة وجميله القصر وساعدت ليلة جميله انها تطلع لاوضتها ونزلت المطبخ تعمل الاكل لجميله عشان تطلعولها 
في المطبخ 
............... 
كانت ليلة بتعد الطعام بكل حب للست جميله 
&__________________________& 
في اوضه جاسم 
................ 
لبس جاسم هدومه وزينب كانت نايمه في السرير 
محبش يصحيها يقولها انو رايح المستشفي خرج من الاوضه لقي نور اوضه جميله شغال 
راح الاوضه لقي والدته في الاوضه 
باس ايديها 
جاسم ....ليه ي ست الكل مقولتليش انك هاتطلعي النهارده انا كنت رايحلك 
جميله....الدكتور بعت معايا الممرضه وقالي هاتساعدني في البيت محبتش اقعد في المستشفي 
جاسم....وفين الممرضه دى ازاى تسيبك هنا لوحدك 
ليلة ....انا اهووو ي طنط 
بص جاسم ل ليلة واتجنن من جمالها كانت حلوه بشكل وناعمه وهي شايله الصنيه 
حطت ليلة الصنيه جمب جميله واتكلمت 
ليلة....اسفه كنت بجيب الاكل لطنط 
مش هاتتكرر تاني 
مدت ليلة ايديها لجاسم.... ليلة 
وحضرتك 
جاسم.... جاسم 
نورتي ي ليلة اعتبري البيت بيتك 
ليلة.... شكرا 
بصت ليلة في عيون جاسم اوووى وافتكرت كلام ريهام 
ريهام..... قدام ست جميله انتي هاتكشفي زينب 
لكن متنسيش انك رايحهعشان توقعي جاسم في شباكك لازم ينقهر ويتعذب وتعذبيلي زينب معاه 
انتي فاهمه 
جاسم .... ليلة اسمك جميل 
ليلة..... شكرا ي جاسم بيه 
ودلوقتي معاد الدوا 
اتفضلي ي جميل 
جاسم.... لوعوزتوا اي حاجه انا في المكتب 
عن اذنكم 
&___________________________________&
كان جاسم بيشرب سيجارته تحت في الصالون ومااخدش باله من النجفه الضخمه الي فوقه بتهتز 
ليلة كانت نازله عشان تجيب ميه لجميله 
وشافت النجفه بتهتز راحت اترمت في حضنه وبعدته عن المكان 
وقع جاسم في الارض وليلة وقعت عليه وفضل جاسم يبص في عيون ليلة لحد ما تاه في عيونها وكان هايبوسهت لكنه فاق علي صراخ زينب الي بعدت ليلة عنه 
زينب ...حبيبي انت كويس 
جاسم ....ايوا ياروحي كويس لولا ليله كنت مت 
زينب.... مين ليلة دى 
جاسم....دى ممرضه امي 
زينب ..اه شكرا ي ليلة  لولاكي كنت مش عارفه حصل ااي شكرا ي حبيبتي 
ليلة...العفو 
عن اذنكم 
راحت ليلة تجيب ميه وطلعت لجميله 
&__________________________________& 
في شقه هشام 
............ 
ريهام.... تفتكر ليلة هاتنجح 
هشام قرب من ريهام .... تفتكرى هايجي الوقت وتحبيني 
ريهام ...معرفش 
هشام...يبقي في امل
حمل هشان ريهام بين يديه كالعروس وكان يقبلها بقوه مانعا اياها من الكلام 
اخذها الي الفراش حتي سكنت شهرزاد عن الكلام المباح 
&__________________________________& 
في قصر جاسم 
............... 
الساعه الثانيه عشر منتصف الليل 
........ 
جاسم مجالوش نوم ونزل تحت الجنينه لقي ليلة لابسه فستان ابيض طويل ووشاح ابيض وقاعده علي
 المرجيحه 
جاسم.... اي الي مسهرك 
ليلة....مجاليش نوم 
جاسم...زيي 
تسمحيلي اقعد جمبك 
ليلة... اتفضل 
قعد جاسم جمب ليلة وفضلوا يحكوا سوا لحد ماالنهار طلع 
&_______________________________&
في شقه هشام 
.......... 
كانت  ريهام نايمه في احضان هشام 
هشام كان بيتامل جمال ريهام في حضنه 
هشام قرب منها وباسها 
هشام...بحبك 
قام هشام  ورقع الغطي لقي علامات عذريه ريهام 
ابتسم لريهام النايمه وغطاها وفضل جمبها 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في شقه هشام 
................. 
صحت ريهام من النوم ملقتش هشام جمبها حاولت تقوم لقت علامه عذريتها 
ريهام ....ظلمتك ياهشام 
دخل هشام بصنيه الافطار واتكلم ....طول عمرك ظالمه ي ريري 
بصتله ريهام وهو شايل صنيه الافطار 
ريهام.....وكمان فطار بنفسك 
هشام...اومال احنا بنشقوا طول الليل 
ريهام.....متعرفش تقعد خمس دقايق من غير سفاله 
هشام...قولتلك اتجوزى السافل المحترم دا خليه لامه 
سحبت ريهام الملايه عليها شويه عشان تعرف تاكل 
هشام....غطتيها لييييه ي فوزيه 
سبيها داانا زى جوزك حتي 
ريهام ....اتلم 
هشام......شوفت كل حاجه اصلا 
ريهام.....سافل 
هشام .....بس دا ميمنعش اني اعاين تاني الحاجه بنفسي 
ريهام......هاتعمل اي ي مجنون 
بعد هشام الصنيه وبدا يقرب من ريهام 
وخليهم لوحدهم شويه بقي 
&__________________________________& 
في قصر جاسم المنشاوى 
.......................... 
ليلة قربت من جاسم في فتره تواجدها في القصر وبقوا الاتنين كل ليله يسهروا في الجنينه سوا وطبعا دا قاد النار في زينب 
في غرفه زينب 
اتصلت زينب باامها .... الوووو ي ماما 
ايوه البت التمرجيه لازقه فيه بغرا 
الام.....وهي حماتك مش بقت زى القرده اي لزمه التمرجيه دى هو بعزقه فلوس وخلاص 
زينب....عندك حق ياامو زينب 
&_____________________&
في اوضه السفره 
.................. 
جاسم كان قاعد بيتناول الفطار بتاعه هو وليلة وبيضحكوا 
جاسم.... انا بقالي فتره مضحكتش كدا 
ليلة....ربي يجعل ايامك كلها ضحك وسعاده 
جاسم....تسلمي ي ليلة 
دخلت زينب عليهم وبكل جرأه باست جاسم من بوقه قدام ليلة 
زينب....صباح الخير ي حبيبي مصحتنيش ليه 
جاسم اتكسف من عملتها دى ازاى تعمل كدا قدام ليلة
رد عليه بغضب 
جاسم.... هاابقي اخد الاذن منك بعد كدا لما اصحي 
زينب...سورى مش قصدى 
حست ليلة بفرحه لانو زعلها بسبب عملتها دى قدامها 
ليلة في سرها ....اهو كدا بدا يحبني ويعمل خاطر لزعلي 
زينب سألت ليلة 
زينب.....هي جميله هانم عامله اي 
ليلة...الحمد لله ي فندم بقت كويسه 
زينب ...يعني مش محتاجه لخدماتك صح 
جاسم... زينب في اي 
زينب....ي حبيبي بطمن علي ماما جميله وانا شايفه
جاسم....انتي متشوفيش هنا حاجه 
انتي تركزى في نفسك وفي حملك وبس دا قصرى وانا هنا احكم وانفذ وبس 
اطلعي اوضتك 
زينب بغضب ....... حاااااضر 
&__________________________________&
في غرفه زينب 
حكت زينب الي حصل لامها 
زينب ....اعمل اي ي ماما 
الام .... جاسم ولا فلوسه ي زينب 
زينب....فلوسه طبعا 
بس محبش حد ياخد حاجه مني بالغصب 
الام....لا ي حبه عيني انتي لازم تاخدى قرارك 
ي جاسم ي فلوسه 
زينب....الفلوس طبعا 
الام...يبقي نقتله 
زينب ....اي 
نقتله  طب ازاى 
الام....ازاى دى بتاعتي انا هااتفق مع واحد يضربه بالنار ويروح فيها ولا من شاف ولا من درى 
زينب..... موافقه وانا هاابعتلك الفلوس الي تحتاجيها وهااقولك خط سيره 
الام.....تمام وانا هااقولك ننفذ امته  
&____________________________________&
في شقه ريهام 
.................. 
كانت ريهام بااحضان هشام 
ريهام....هشام بتحبني 
هشام...اووى ياام كلسون مقطوع 
ريهام....بس بقي بطل الكلمه دى وبعدين دا كان كلسون ابويا مش بتاعي 
هشام ضحك علي عفويتها معاه وانها مش بتحاول تتجمل قصاده 
هشام.....بحبك 
ريهام.......بحبك 
هشام ...قولتي اي 
ريهام....انت سمعت متستعبطش 
هشام.....لا بقي دى حكايه محتاجه معاينه 
ريهام.....حرام عليك فرهدتني انت اي من اول الروايه وانت بتعاين خلاص كفايه صحتك 
هشام....الله اكبر من عينك وبعدين لازم نجتهد عشان نجيب صبيان وبنات 
ريهام..كمان 
هشام ...كل سنه عيل 
ريهام ...ليه ارنبه 
هشام ....احلا ارنبه شافتها عنيا 
ريهام....بس متقولش ارنبه بس اوعي كدا
&____________________________________& 
       بعد مرور اسبوع 
كان جاسم بيشرب سيجاره في الجنينه وزينب ماسكه موبايلها وبتكلم مامتها 
زينب اهو قاعد بيشرب سجاير في الجنينه 
خليه ينفذ دلوقتي 
الام....طب اقفلي خليني اقوله يستعد 
زينب..... النهارده موته 
كانت ليلة ورا الباب بتسمع كل حاجه 
ليلة ..... انا لازم احذره 
نزلت ليله تحت عشان تشوف جاسم 
في الجنينه 
............... 
كان جاسم بيبص للسما وهو بيشرب السيجاره 
ليلة...بتعد النجوم 
جاسم ....القمر يكون جمبي وابص للنجوم 
ليلة... دا غزل بقي 
جاسم....عفيف والله 
ليلة ...خلينا ندخل جوه 
جاسم ....خلينا في الهوا شويه لو عايزه تدخلي ادخلي انتي عشان متبرديش 
كانت ليلة بتبص حواليها بتامن المكان لحد يكون هنا لكن ملاقتش حد 
كانت هاتمشي شافت نور احمر تجاه بدله جاسم السودا 
ليلة بصراخ ....جااااااسم حاااسب 
وراحت حضناه 
اخدت الرصاصه في ضهرها 
جاسم كان حاضنها وشاف الدم بينزف من ضهرها فضل يصرخ ي عووووض ي عووووض 
جه عوض والحرس وجروا ورا القاتل 
شالها جاسم بين ايديه ووداها المستشفي بسرعه 
جاسم ....متموتيش 
متموتيش 
خليكي معايا 
انا حبيتك 
ليلة فوقي فوقي متموتيش 
&________________________________&
في المستشفي 
دخلت ليلة غرفه العمليات وحالتها كانت صعبه 
وجاسم كان برا رايح جاي خايف عليها هايتجنن 
جت زينب المستشفي وحضنت جاسم 
زينب...الحمد لله انك بخير ي حبيبي 
جاسم..... ليلة بتموت ي زينب 
زينب في سرها ...الهي تموت وارتاح منها 
جاسم....بتقولي حاجه 
زينب...بقول ربنا يقومها بالسلامه خلينا نروح دلوقتي ماما جميله هاتتجنن عليك 
جاسم....مستحيل اروح واسيبها دى ضحت بحياتها عشاني 
زينب...حاضر ي حبيبي انا حامل وتعبانه وهاستناها معاك
جاسم....لا ي حبيبتي روحي انتي انتي تعبانه
زينب...ماشي ي روحي 
عن اذنك انا هااروح سلام 
&_________________________________&
بعد خمس ساعات 
................ 
خرجت ليلة من غرفه العمليات وراحت اوضه العنايه المركزه 
حاول جاسم مع الممرضه الي سمحتله يشوفها بصعوبه 
لبس جاسم هدوم العنايه المركزه ودخلها 
جاسم.....ليلة 
ليلة 
انا جمبك ي حياتي اطمني انتي لازم تقاومي قاومي عشاني 
ليلة بصعوبه كانت سمعاه وهو بيتكلم وبيعيط وبينطق اسمها 
دموع ليلة نزلت ازاى هاتخليه يحبها وتجرحه وتسيبه زى مااتفقت مع ريهام 
حست نفسها انها رخيصه 
ومتستهلش الحياه مع واحد نضيف زى جاسم 
&_______________________________&
في غرفه جميله 
كانت جميله بتتكلم في الفون 
ايوه ي هشام ي اابني ليلة في المستشفي حالتها خطيره وحكيتله كل حاجه 
هشام..... ازاى كل دا حصل وقدرتوا تمسكوا الي ضرب النار عليهم 
جميله....ايوه مسكوه والحكومه اخدته 
هشام.....انا هاروح اشوف ليلة في المستشفي 
جميله....لا متروحش جاسم هناك وهايعرف كل حاجه وتنكشف الخطه 
هشام....طب طمنيني عليها. 
جميله ....حاضر ي اابني 
قفلت جميله مع هشام واتكلمت ....جيب العواقب سليمه يارب 
زينب كانت بتسمع كل كلمه حصلت 
زينب في سرها ....بقي كدا 
والله واحلوت ي بت ي زوزو 
&___________________________________  
في المستشفي 
........... 
نقلوا ليلة لاوضه عاديه في المستشفي 
وجاسم كان معاها مسبهاش لحظه واحده 
ليلة....تعبتك معايا 
جاسم....انا مش عارف ارد جميلك دا كان زماني انا 
ليلة حطت ايديها علي فمه 
ليلة....بعد الشر عليك 
جاسم.....بحبك 
ليلة الدموع ملت عيونها 
ليلة....انت بتقول اااي 
جاسم مسك ايديها وباسها ......انا معرفتش قد اي بحبك غير لما كنتي هاتروحي من بين ايديا 
انا بعشقك من اول يوم شوفتك فيه وانا عشقتك 
ليلة مكنتش عايزه تسمع كلامه ومتضعفش قدامه هي مش ناسيه انها مغتصبه وجاسم مش هايقبل بيها كدا 
ليلة..... ارجوك بلاش كلامك دا 
انت واحد متجوز وقريبا هاتبقي اب 
ركز في عيلتك ومستقبلك مع زينب 
وسيبني في حالي 
جاسم باس ايد ليلة 
جاسم...ارجوكي متحكميش علي حبي ليكي بالفشل
ليلة....حبنا ملوش معني ي جاسم بيه 
كانت هاتتكلم ليلة لكن زينب دخلت فجأه 
زينب .... ازيك ي ليلة 
ليلة بوجع ...احسن الحمد لله 
زينب ...حبيبي الحسابات تحت عايزاك ممكن تنزلهم وانا هنا مع ليلة 
جاسم...تمام 
خرج جاسم من الاوضه  
&______________________________& 
قربت زينب من ليلة و جلست علي الكرسي 
زينب.... وياترى الرصاصه الي اخدتيها دى من تاليف ريهام ولا هشام 
ليلة حست بالخوف واتكلمت .... انتي اي الي بتقوليه دا 
زينب.... الي سمعتيه 
انا عارفه ان ريهام وهشام باعتينك ليا 
بس دا بعدهم
طلعت زينب فون ليلة الي اخدته من اوضتها وعطتهولها 
زينب ....خودى كلميهم قوليلهم انك مش هاتنفذي حاجه 
ومتقلقيش هاادفعلك ضعف الي اخدتيه منهم 
ليلة..... موافقه 
اخدت ليلة الفون واتصلت بريهام 
ليلة .... انا اسفه ي ريهام هانم 
انا مش هانفذ وعدى معاكي 
ريهام بصراخ ...انتي بتقولي ااي انتي اتجننتي بعد كل الي حكيتهولك دا 
ليلة....جاسم بيه ميستاهلش كل الحقد دا 
ريهام ....انتي حبتيه 
ليلة.... انا قولتلك مش هانفذ وعدى 
سلام 
قفلت ليلة الفون في وش ريهام 
كان جاسم بيسمع كلامهم وهو مصدوم في زينب وليلة الغريبه وريهام اي دخلها في الحوار 
لازم يعرف كل حاجه بس علي طريقته هو 
&________________________& 
في قسم الشرطه 
..... ....   ....... 
كان الضابط بيحاول مع المجرم الي ضرب النار علي حاسم 
الضابط .... بص انا غبي ابن ستين في سبعين 
مش هاتطلع من هنا من غير مااعرف مين الي عطاك السلاح واتفق معاك 
المجرم.... انا هااقول كل حاجه بس تطلعني شاهد مالك 
الضابط ... مالك دا يبقي ابن اختك ياروح امك 
انطق يلااااا 
المجرم قال كل حاجه عن الاتفاق الي بين زينب وامها وهو واعترفلهم بكل حاجه 
&__________________________________&
في المستشفي 
.......... 
زينب ....اسمعي بقي ياروح امك 
انتي هاتيحي معانا القصر ويومين كدا ومشوفش وشك خالص 
ليلة بوجع ... حاضر 
 جاسم كان بيسمع الكلام ومش راضي عن الي بيحصل بس اقسم انو يعرف كل حاجه
دخل جاسم الاوضه  
جاسم..الدكتور كتب علي خروج يلا بينا نرجع البيت 
زينب ...يكون احسن مش كدا ياروحي 
ليلة. ..كدا 
&____________________________& 
في القصر  
....... 
حمل جاسم ليلة بين يديه وذهب بها لغرفه نومها 
وضعها علي الفراش بكل هدوء 
جاسم ...انتي كويسه 
ليلة.... الحمد لله 
جاسم...في حاجه عايزه تقوليها 
ليلة...لا مفيش 
جاسم .... متاكده 
ليلة ... ايوه 
ممكن تسيبني انام شويه 
جاسم...ليلة انتي اتغيرتي معايا فجأه كدا ليه 
ليلة... ركز في حياتك وسيبني في حياتي 
جاسم.... رميتي نفسك قدام الموت ليه وانقذتيني 
ليلة...دا شعور انساني ولو حد مكاني كان عمل كدا 
جاسم...محدش بيقف قدام الموت ويعرض حياته للخطر عشان شخص الا لو كان بيبحبه 
ليلة... انت فاهم غلط 
ممكن تسيبني لو سمحت 
جاسم... مش طالع قبل مااعرف ليه وقفتي قدامي وعرضتي نفسك للخطر 
ليلة...مش يمكن عشان اموت 
لقيت فرصه اني اموت من غير ماانتحر واخش النار 
اطلع برا لو سمحت جواب سؤالك مش عندى 
جاسم.... اجابه سؤالك مش عندى ي جاسم بيه 
&____________________& 
خرج جاسم من الاوضه واستغلت ليلة دا وطلعت تليفونها واتكلمت
ليلة..... انا اتكشفت 
ريهام....سمعت صوتها جمبك 
عشان كدا اتماديت معاكي في التمثيل
ليلة....قالتلي يومين وامشي وانا خايفه لو ممشيتش تقول لجاسم وكل خططنا تروح علي الارض ي ريهام
جاسم اعترفلي بحبه زى ماكنتي عايزه ولما امشي هايتكوى بنار الحب وكدا انتقامك هاينتهي 
ريهام....جاسم ميشغلنيش قد مازينب شغلاني 
زينب لازم تتحاسب 
ليلة....هاعمل اي 
كان جاسم  بيسمع كلام ليلة مع ريهام وكور قبضته من الغضب
جاسم...يعني كل الحب الي حبيتهولك دا في الاخر لعبه ومن مين الخاطيه ريهام 
انا لازم انتقم منك ي ليلة 
وحياه الحب الي حبيتهولك دا لانتقم منك 
&___________________________&
في القصر 
جه الضابط ومعاه امر بضبط واحضار المدعوه زينب 
الضابط....جاسم بيه 
معانا امر بالقبض علي زينب النمساوى 
جاسم.....ليه 
الضابط... المجرم اعترف انها وامها اتفقوا معاه عشان يقتلك والباقي حضرتك عارفه 
جاسم بااعلا صوته..... زيننننننننننننب 
نزلت زينب من علي السلم 
زينب....اي ي حبيبي 
جاسم مسكها من شعرها 
جاسم....انا ي بت الكلب الي اويتك في بيتي ولميتك من الشوارع انتي واهلك تحاولي تقتليني 
انااااااا 
زينب بغضب زقته بعيد عنها 
.زينب...اه حاولت اقتلك 
وانا الي رتبت خيانه ريهام وهشام كانوا هما الاتنين ساذجين اوووى وانضحك عليهم 
وبضخك عليك من سنين وبسرقك 
اه بسرقك 
انت معاك فلوس فيها ااي لو عطتني 
جاسم.....انتي مطلبتيش مني 
لو طلبتي كنت عطيتك عيوني 
زينب....انا بكرهك ساامعني بكرهك وهااقتلك 
هااقتلكوا كلكم 
جاسم ....انا الي هاقتلك اول ماتولدى 
زينب بضحكه شيطانيه .....ههههههه اولد 
مش لما اكون حامل الاول عشان اولد
انا بكرهك 
بكرهك 
اتدخلت الشرطه عشان تاخدها لكن زينب فضلت تصرخ بااعلا صوت عندها 
زينب.....انا زينب هانم 
انت سيده القصر 
انا ملكه الدنيا دى كلها
ابعدوا عني هااقتلك ياجاسم هااقتلك 
&__________________& 
بعد مرور عده ايام 
كان جاسم بيراقب ليلة من بعيد لبعيد 
مستنيها تعترفله بالحقيقه 
كان في مكتبه وشافها بتتكلم في التليفون في الجنينه 
قام يروح يشوف بتكلم مين 
ليلة.. زينب متهمه بقضيه الشروع في قتل 
وجاسم حبني زى ماطلبتي 
ريهام ..... كدا تقدرى تلمي هدومك وترجعي ي ليلة 
ليلة...حاضر 
قفلت ليلة الفون وبتلف  وراها لقت جاسم واقف  وعيونه مليانه دموع 
جاسم.... بالبساطه دى 
ليلة.... انا اسفه 
جاسم وهو بيشاور علي قلبه 
قلبي ي قلبي معلش ي قلبي سامحها ي قلبي دى قالت انا اسفه 
والنبي ي قلبي شيل حبها من جواك 
وشيل  زكرياتنا وضحكتها الي اتحفرت بين ثنياك 
قلبي ي قلبي 
انت زعلت 
انفلق 
اسفه بالبساااطه دى اسفه 
قرب منها جاسم لكن ليلة بعدت عنه وهربت لجوه 
في اوضه ليلة 
......... 
دخل جاسم اوضه ليلة وكان بيقرب منها وفضل يقرب منها وهي تبعد لحد مابقا بين ايديها 
هجم عليها وقطعلها هدومها 
ليلة بدموع....انا حااامل 
ارجوك كفايه 
انا حامل 
ووقعت علي الارض بتعيط 
جاسم...مشوفش وشك هنا تاني 
انتي فاهمه 
ليلة.....حاضر
&______________________________& 
في شقه هشام 
......... 
كانت ريهام بتتكلم مع هشام 
ريهام...هشام 
حاسه ان ليلة حبت جاسم
هشام..ليه بتقولي كدا 
ريهام.... وهي بتكلمني لما زينب كانت جمبها حسيت من كلامها انها بتحبه كانت بتدافع عنه باايديها وسنننها انت مش عايزه اظلمها 
احنا لازم نجمع بينهم اذا هما بيحبوا بعض
هشام ...وانا معاكي ليلة اتعذبت كتير ومن حقها السعاده 
&_______________________________& 
احمد كان بيتفرج علي اليوتيوب لقي فيديو لاخته وهي بترقص وفي اوضاع بشعه 
الدم غلي في عروقه وجاب السكينه  وضربها في قلبها 
احمد....ي فاجره 
انا مش هااسيبك 
وجرى وراها في الشقه وقتلها 
الجيران اتلمت علي الصوات وخدت المباحث احمد 
&___________________________& 
في المستشفي 
...... 
خالد بعياط ....مفيش امل ي دكتور 
الطبيب .... للاسف مفيش امل 
حضرتك مصاب بمرض الايدز وحالتك متطوره 
والمرض دا بيجي من العلاقات الجنسيه المتعدده 
خالد بعياط ....انا اذيت ناس كتير وفضحت بنات كتير وربنا بيعاقبني  راضي بحكمتك يارب 
&__________________________&  
ليلة لمت هدومها جميله ودعتها 
وخرجت برا القصر بتعيط 
في شقه هشام 
....... 
سمعت ريهام خبط علي الباب  وفتحت الباب لقت ليلة 
ليلة دخلت في احضان ريهام وحكيتلها كل حاجه 
ريهام .... وليه قولتيلو انك حامل 
ليلة...شعور صعب ان يغتصبوكي مرتين 
قولتيلو اني حامل عشان يبعد عني 
انا مش حمل صدمات انا مش قادره اعيش بعد مااحمد اغتصبني
ريهام..... ادخلي ارتاحي شويه ي ليلة 
دخلت ليلة نامت من التعب 
استنت ريهام عوده هشام من العمل 
وراحوا القصر عند جميله  
&________________________&
عوض وعنيات استقبلوا ريهام وهشام بفرح بعد ماعرفوا حقيقه الي حصل 
وجميله رحبت بريهام 
نزل جاسم من علي السلم وراح ناحيه هشام 
هشام فتح احضانه لجاسم وحضنوا بعض 
هشام....وحشني حضنك ياصاحبي 
جاسم...انا اسف 
سامحني 
سامحيني ي ريهام 
ريهام....مسمحاك 
ولازم تنت كمان تسامح ليلة 
جاسم..... محدش يجبلي سيره الفاجره دى 
هشام ....ليلة دى اشرف بنت ممكن تقابلها في حياتك 
جاسم...ودخلت عليا عشان تدعي الحب وتمثل عليا 
ريهام...والبنت حبتك بجد 
جاسم ..معدش ينفع دى طلعت حامل 
ريهام ...لا هي مستحملتش تخسر نفسها وقالت كدا عشان تحمي نفسها منك ومن شر الانتقام بتاعك 
حكت ريهام قصه ليلة لجاسم الي اتعاطف معاها وقرر انو يرجعها لحضنه 
_&___________________________& 
بعد خمس سنوات 
........
ليلة .... اسد 
اسد 
خد ياولد تعالا هنا 
اسد.... والله لابثوها بنت ريهام دى 
ريهام .... ابعد يلا عن بنتي 
اسد... دى هاتبقي مراتي متبقيش حمي نكديه ي ريري 
ريهام اخدت قسمه وشالتها واسد فضل يتنطط في الارض عايز قسمه 
هشام بغضب ...متحوش ابنك عن بنتي ياعم 
جاسم.... الواد طالب القرب منك 
اسد ....اه ي عمو طالب القرب منك 
جوزوني قسمه بقي 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-