رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم نور شريف

رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم نور شريف


رواية قصة حب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نور شريف رواية قصة حب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قصة حب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قصة حب كاملة جميع الفصول

رواية قصة حب بقلم نور شريف

رواية قصة حب كاملة جميع الفصول

كان واقف قدام المراية بجبروت فتحت عنيها اثار عيـطها طول الليل :رايح فين يا جاسم؟؟
رايح اتجوز عليكي يا مـ.ـراتي انتي نسيتي كلامنا امبارح قالها جاسم بخبث البسي فستان حلو كدا يليق بيكي..
صـ.ـرخت بقوة.. اي الجبـ.ـروت ده وهتسمح ان انزل بعد السنين الي اتحـ.ـبست فيها دي كلها..
عندي ليكي مفاجاه حلوه اوي بليل انتظرينييي..
رش البرفيوم وقفل الباب ونزل قومت كلعاده اتوضيت وصليت وبكمل قراة الكتاب وكملت نوميي..
عدا ساعتين كان الباب بيخبط فتحت لاقيت بنت معاها فستان لونه احمر ويكاد انه ضـ.ـيق اوي ومعاه ميكب..
انا جايه بواسطه جاسر بيه..
لسه هقول مش هنزل لقيته داخل بهيبه :
انا قاعد لحد ما تجهز..
فتح تلفونه والاسبيكر كان في صوت بنت بتتكلم :
الو ايوه يا جاسر يا حبيبي..
بعدت البت واخدت التلفون بغيره حبيبك مين يا روح امـ.ـك متعرفش الي بتاخد واحد من مراته بيقولو عليها اي..
قالت بسهوكه :بس جاسر بيحبني انا..
لا يا روحقلبي اومر السهوكه دي مبتكلش معايا عيش وقفلت في وشها..
جاسر ابتسم جوه علي غيرتها وقال في سره :
انا هعرفك انتي بتحبيني ازايي قال مش بحبك..
بصيت لي جاسر بغيره.. اتجوز يا حبيبي اشبع بيها جتك القـ.ـرف في حلاوه امك..
اي ده بتقولي ايي..
لا مبقولش يلا يا ابله عندنا فرح تقييل علي قلبي..
بصلها جاسر بخـ.ـبث :
لا قصدي خفيف علي قلبي شغلي يبنتي اي اغنيه تفرح العريس...
اخد البدله ودخل الحمام كان شكله حلو اوي لبست الفستان وبصيت في المرايه و دمعه نزلت مني كان واقف ورايا ببرود وكان مفيش حاجة..
دي غلطتي انا عارفة!!!
شد دراعي بقوة وقال مفاجاه هايله هتفرحك دمـ.ـو.عك هتنزل من الفرحة..
نزلت معاه كان الماذون وميار صحبتي كانت واقفه ولابسه فستان ابيض صـ.ـر.خت بصوت عالي...
انت هتتجوز ميار يا جاسم..
بظبط يا رحيق...
يتبع
ميار بتوتر.. صدقيني مش بايدي بس حبيته وطلع شعور بيني وبينه ان احنا بنحب بعض.. هو عشان خايف عليكي مش عايز يطلقك..
بصيت في عنيه بقوة : هي بنات الناس لعبه يا سي جاسر لو هي لعبه العب فيا براحتك..
غمض عنيه مش قادر يبص في عيني عارفه انه بيدفعني تمن كلامي غالي اوي بس مش مع صحبتي لا يا جاسر انت مشغل عداد عمرك!!
سقفت وبينت ابتسامتي رغم غيرتي ووجعي زغرطط بقوه الف مبروك يا ميار فرحنالك اوي؟؟
ابتسم جاسر بمكر ومسك ايد ميار وقعد قدام الماذون ونا قعدت علي كرسي.. نار الغيره كانت بتاكل في قلبي.
بعدها سمعت صوت تكسير قلبي والماذون بيكتب الكتاب وصوت الاغاني بدأ يعلي وشتغلت الاغنية الي انا بحبها وقفت بصدمة :جاسر انت هترقص علي دي. 
ابتسم جاسر واشتغلت اغنية كل حياتي الي رقصت عليها انا وهو يوم فرحنا سبتهم وطلعت اوضتي تاني خلعت الفستان وقفلت الباب بلمفتاح وبدات اقط*ع الفستان بحزن وقهر :ليه عملت فيااا كدا ليه؟
جاسر شال ميار وحطها في الاوضه الي مجهزها كدا الخطه اشتغلت انا لازم اروح ليها وهرجعلك تاني.. 
ابتسمت ميار :متتاخرش عشان نجهز لبكره.. 
خرج جاسر وخبط علي الباب سمع صوت شهقاتها اتعصب وطلع المفتاح ودخل كانت قاعده علي الارض بتعيط شاف الفستان كل حته في مكان بصلها بهدوء مريب 'انتي الي عملتي الفستان ده كدا.. 
ردت بخوف وارتعاش شفايفها : 
اه انا الي عملته كدا النهارده اسوء يوم في حياتي اسوء يوم ومسحت دموعها كان الكحل سايح علي عيونها فاجاه ضربته كف علي وشه.
انا تعمل فيا كدا عملتلك اي انااااا.... 
حط ايده علي وشه بهدوء وكزز علي سنانه وشد اعصابه قرب منها اوييي.. انتي قد الي عملتيه ده يا رحيق انطقي.. 
اتنفضت رحيق من مكانها برعب :
اه انا قد الي عملته يا جاسر قد اي حاجة. 
انا عمري ما ضربتك في حياتي عشان انتي غاليه عليا بس انا هعملك حاجه تعجبك اوي انا النهارده دخلتي وهقعد معاه فاكره ان هقعد معاكي كان ليكي ايامم وماتت سامعهه ماتتت.. 
صرخت بقوه.. روحلهااا اشبعع بيها متفكرش انك تلمس شعرايه مني لو لمستها هقرف منك هقرف.. 
قرب من شعرها واخد شعرايه لمستها كلامك ده ليه مكان وليه اوان وليه شغل مترتب هتتدفعي تمنه.. 
اي البرود ده انت ازي كدا اطلعع بره مش عايزه اشوفك.. 
جاسر بدا يلم الفستان ورمها في وشها وخرج وقفل الباب بلمفتاح دي اوضتك وده مكانك.. 
اشبعع بيهااا اخرجج بره.. 
ابتسم جاسم علي غيرتها الزياده اعمل اي بحبها حط ايده مكان الكف الله لمستني بس موجعنيش.. 
دخل عند ميار لاقها لابسه قم*يص وقاعده حط عينه في الارض ياريت تلبسي حاجه تستر شويه وده يبقي الصبح لان عارف هتجيلك هنا؟؟ 
ابتسمت ميار وقربت منه.. بس انت جوزي يا جاسر وليا حق عليك ده مينفعش هتتحاسب عليه.. 
انتي عارفه ونا عارف انا متجوزك عشان احسسها انها بتحبني مش عشان بنحب بعض انا بحب رحيق ومش هلمس غيرها سامعه 
قرب من السرير وقعد اخد المياه وشرب كوبايه و دخل الحمام وبعدها بشويه خرج ونام علي السرير بصي يا ميار ساعه 8 كدا هتلبسي حاجه وقبل ما يكمل كلامه راح في النوم.. 
ابتسمت ميار بمكر :متزعلش ده الي كان لازم يحصل ووووو بدات تقرب منه وتسكت شهرزاد بقاا؟؟ 
صحيت ميار بصريخ : يلهوييي يا جاسرر اي الي عملته ده انا بقيت مراتك.. 
فتح جاسر عنيه بنوم بص عليها وفاجاه بص في الفراغ البسي حاجه قولت احنا جوازنا ازييي... 
بص علي الملايه لاقي د*م صرخ بعصبيةة حصلل امتههه ده انطقييي وشدها من شعرها.. 
انت نسيت انت عملتت فيا ايييي حرام عليك يا جاسر.. 
اتنفض من مكانه بحزن :انا لا يمكن اخونها متاكدددد لاع يا رحيق مستحيل انا عارف لا يمكن اعمل كدا... 
يتبععععععععععععععع 
انا خونتها يا ميار انا مش مصدق نفسي جَوازي منك كان شغل بيني وبين ابوكي واتفاق وعارف ان هطلقك تاني لاء مستحيل :_
سمعت صوت عالي في اوضتهم.. طب اروح اشوفهم ولا اي اعمل اي دلوقت؟؟
غصب عني فتحت الباب ونزلت خبطت علي الباب بتوتر :لو سمحت افتح يا جاسر في اي..
ميار بتوتر : يلهوي يا جاسر رحيق جت!!
فتحت رحيق الباب وغمضت عنيها لما شافت ميار مش لابسه حاجه تكاد بصت لي جاسر كان عاري الصدر بصت علي السرير بصدمة :
جاسرر انت لمستهاا انت قدرت تعملها.. رغرغت الدموع في عيني بصدمة ولساني وقف عن الكلام حسيت ان ضغطي بقا واطي ومش شايفه حاجة وفاجاة وقعت بين ايد جاسر!!
صرخت ميار و دخلت الحمام غيرت هدومها جاسر حاول يفوقها فتحت عنيها بضعف وقالت بهدوء :
طلقنيييي يا جاسر طلقنيييييي.
مش هتقدر تتطلع مني عمري ما عملها والله ما اعرف لمستها ازاي صدقيني كل الي فاكره ان نمت علي السرير هنا و روحت في النوم والله يا رحيق صدقيني..
مش فارقة انت نسيت كلامي امبارح ولا اي لو لمستها مش هتلمسس مني شعرهه صح يا جاسر..
بصيت جمبي لقيت طبق الفاكهة وعليه سك*ين اخدتها وقربتها من ور*يد ايدي طلقني بقولك..
وفي ثانيه بدأ الد*م يخرج من ايديها وقف جاسر بصدمة وخوف :رحيق اي الي عملتي ده انطقييي؟
ووقعت مكاني صحيت لقتني في المستشفي والدكاتره حوليه صرخ الدكتور بقوة :صحيت في نص العمليه اعطيها بن*ج كليي يا دكتور..
و بعدها مسمعتش حاجة.
وقف جاسر بره زي التايه مش فاهم حاجه ولا فاكر اي الي حصل اعمل اي في المصيبة دي انا ملمستهاش انا متاكد من كلامي..
انا لازم اروح البيت ضروري..
ركب جاسر العربية ووصل البيت طلع اوضته شاف ميار قاعده بتعيط.. مالك فين ملاية السرير قوليي.
ولعت فيها عشان انت اذتني اوي يا جاسر اسمحك ازي وبعد الي عملته هطلقني..
بدأ جاسر يدور علي الملاية زي المجنون قوميي بسرعه هاتي الملاية اخلصيي هي فين..
قولتلك ولعت فيها..
ضربها جاسر كف علي وشها بحزن : ضيعتي شرف المحاوله الكاميرا كانت مقفوله ياريت كنت فاتحتها اعمل اي دلوقت..
مسك ايديها وبدأ يدور علي اي جرح في جسمها لاكن مفيش حاجه..
ابتسمت ميار بخبث جواها : ده انبول د*م يا حبيبي كنت عامله حسابي ده انا لازم اخليك مش لاقي تاكل انت و السنيورة..
بصلها جاسر بمكر : باين عليكي وراكي لعبه ولازم اعرفها مش صعبه علي جاسر..
جاسر نزل راح المستشفى بحزن علي مراته وبعد شويه خرج الدكتور بهدوء مريب :
احنا عملنا الي علينا وزياده يا جاسر بيه والجرح اتخ*يط بس هتتحتاج شهور في معالجه ايديها ومبروك المدام حامل..
فتح جاسر عنيه بصدمة :
رحيق حامل كيف؟
يتبععععععععععععععععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخلتلها الاوضة بستغراب :
رحيق انتي حامل في الشهر الرابع ومخبيه عليا كل ده؟؟
غمضت عنيها وسكتت ومردتش عليا :_
رحيق انا بكلمك
نفخت بضيق :_ تعرف متتكلمش معايا يا جاسر مش عايزه اسمع صوتك ولا اتكلم معاك في حاجة؟
:بلاش تبعدي عني يا رحيق حياتي من غيرك ملهاش لازمه هيجرالي حاجة صدقيني!!
قامت رحيق بوجع وصرخت في وشه.. قولتلك متتكلمش معايا انت سمعتني صح روح لي حبيبة القلب هي الي هتفضل ليك وبقيالك انا اول ما امشي كويس وايدي ترجع واخرج من هناا؟؟ هسيبك ومش هرجعلك تانيي ابداا ''
قام جاسر وبدأ يلف في الاوضة زي المجنون :يعني اي اسيبك لي غيري مش هطلقك يا رحيق قولت لا انتِ ليا انا وبس لي جاسر..
ضحكت رحيق بستهزاء: وفكرك ان هتجوز بعدك لاع يا جاسر انا هربي ابني او بنتي واعيش من غيرك خليك مع ميار وخلف منها انت فاكر ان انا وهي صحاب تؤ تؤ انت صعبان عليا عشان اخترت غلط المره دي؟
اخترت غلط ازي
ميار بتموت في الفلوس قد عنيها وتبيع ابوها الراجل الاعمال شريكك ده عشان الفلوس لعبت عليك و اتجوزتها، انت مش عشان كلمة مني تعمل كدا لا انا عرفه انت علي اي وهي علي اي.
قولت انت بقا تعمل اي تتضرب عصفورين بحجر واحد تتجوزها عشان تندمني بس طلعت غلطان.......
عشان انا هجيب حقي وهندمك انت "
سابها جاسر وخرج بعصبية.. وانفجرت رحيق في البكاء مسكت بطنها بحزن : ياريت كنت اقدر اقوله ان حامل في تؤام وافرحه ابوكم جرحني اوي يا ولاد *
فاجاة دخلت ميار وصوت كعبها العالي والفستان القصير قعدت جمبها بمكر : مش تقوليلي انك هتموتي نفسك عشان كنت اساعدك فيها؟؟
احنا بقينا ضراير.
ردت رحيق بي ابتسامه :كل جزمه بتروح لي الي شبهاه ونتي مشاء الله عليكي انتي و هو بيضه واتفلقت نصين قصدي ورده واتفلقت نصين '
ابتسمت ميار بضيق وحطت ايديها علي بطنها :
بطنك كبرت اهي مع انك في الاول الولد هينزل زي جاسر كدا كبير وراجل..
اه ما واضح جاسر راجل اوي، راجل عليكي وبصت لي هدومها..
اتكسفت ميار منها :انا جايه اتهزق ولا اي حمدلله على السلامه انا ماشيه..
ضحكت رحيق بنتصار ده انا هوريكي النجوم في عز الظهر يا حرباية هتاخدي جوزي مني..
عدا يومين وايديها كل شويه بتتحسن وجاسر لا بيروح المستشفي ولا بيروح لي ميار لبست رحيق هدومها ورجعت بيت جاسر تاني بس بنتقام، رجعالك يا قلبي هسيبك ونت ندمان..
قال بيقولك مفيش راجل بيندم لا يحببتي هندمه ده انا رحيق شوفيني ونا بجيب حقي من الحرباية..
افتح يا سرور البوابة بطني مش قادرة هجيب الواد خلاص..
ضحك سرور البواب :حمدلله على السلامه يست هانم القصر من غيرك انتي وجاسر بيه زي القبر،
هو جاسر مش في القصر؟
لا ده بقاله يومين تلاته مبيجيش القصر هنا ولا حتي الشركة حتي الست ميار بتقول انه مش بيروح الشركة وملوش اثر..
ابتسمت رحيق :خد الشنط دي طلعها فوق المطبخ لي الدادة صفاء ونا هروح انام شويه عشان تعبانة..
هز سرور دماغه واخد الشنط ودخلت رحيق القصر بخبث.. اه بطني الواد بيلعب في بطني لعب شقي زي ابوه..
نزلت ميار بضيق :نورتي بيتك يا ضرتي والله كان ملوش حس من غيرك..
طبعا ما القديمة دايما تحلي ولا اي يا دادة صفاء.
ابتسمت صفاء وفهمت دماغ رحيق وضحكت بصوت عالي وجريت عليها حضنتها :منوره يا ست هانم وباست ايديها..
لا عيب عليكي يا صفاء انتي في مقام امي برضو اعملي عصير ليا ولي ميار وقربت من صفاء وضحكت بسم الهاري..
ميار بستغراب بتقولي اي..
بقولها متكتريش سكر بلهناا..
طلعت رحيق الاوضة كانت ظلمه وسمعت صوت نفس حد وشعاع نار بسيط قالت بخوف : جاسر انت هنا.
فاجاة النور فتح وجاسر بصلها بحزن :حمدلله على سلامتك وقرب ومسك ايديها يشوفها..
صرخت رحيق بوجع : ايدي انت غبي ابعد عني؟
نفخ جاسر ووقف في شرفه جمب الشباك محدش يعرف ان هنا وياريت لو حد عارف هنزعل من بعض..
سبته واخدت دش وخرجت وقفت قدام المرايه كان بيبصلي كان وحشاه زقيت وشه بعيد عني.. بص بعيد مش قادره اشوفك يا جاسر!!
وقف وشد وسطي ليه وشعري كان بينزل قطرات مياه علي وشي مع اختلاط دموعي وعتاب عيونه..
قال بهدوء : وحشتيني اويي يا رحيق.
زقيته وبعدت عنه.. ونا بكرهك ومش مسامحاك علي جرحك ليا يا جاسر..
نمت علي السرير وهو شغل التكيف ورجع نام جمبي نمت علي الجمب التاني وارهقني التفكير ونمت ونا صاحيه مش ناوية علي خير..
لبست الاسدال وصليت ونزلت لقيت جاسر قاعد بيشرب قهوه وميار واقفه بتكلمه بعصبية..
ايوة يعني يا جاسر مش هتقولي كنت فين من يومين؟
ريحيي دماغك التعبانه دي عشان مش فايق ليكي..
دخلت المطبخ لقيته جاي ورايا وابتسم ولمعت عنيه بس انا مش مسامحك.. جهزيي الفطار يا صفاء عشان عندي مشوار..
مشوار فين يا رحيق..
قعدت علي الكرسي وحطيت رجل علي رجل قدام ميار..
راحه اقدم قضية خلع يا جاسر بيه.
نعم خلع؟؟
يتبعععععععععععععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

خرجت بره القصر وجاسر بيجري ورايا ودموعي نازله بوجع وميار واقفه بتبتسم بأنتصار :_
ابعد يا جاسر ايدك عني 
صرخت بقوه ابعد عني انا هجبب حقي وبسرعه كنت ركبت تاكسي من قدام الباب..
سجد جاسر علي الارض وعيط بوجع وبص لي ميار وفاجاة هجم عليها شدها من شعرها ارتاحيي انا متاكد ان ملمستكيش انطقي انا متجوزك عشان الصفقه تنجح جواز مصلحه ومنها اعرف رحيق انها بتحبني "
ضحكت ميار بستهزاء.. لا راجل اوي ضحكتني؟؟ 
سبها جاسر و ركب العربية وراح المدارية عند رحيق.. 
نزلت رحيق ورجليها بترتعش من الخوف افتكرت ذكريتها مع جاسر.. 
قالت بهدوء وشدت اعصابها :_
انا جايه ارفع قضية خلع علي جوزي.. 
هتتنزلي عن كل حقوقك الماليه والشرعيه الا الدهب وهدايا الخطوبه ملهاش لازمه.. ومش هترجعي تاني الا برضاكي والمحكمه هتعطيكي تلت شهور صلح بينكم.. 
ردت رحيق بدموع :مش عايزهم التلت شهور 
ارفع يا ابني محضر بي اسم رحيق الجداوي والزوج جاسر سالم.. 
تمام هيجيلك اصدر بتاريخ المحكمة.. 
رجعت رحيق وقبلت جاسر بره بعدت عنه وابتسمت :
انت بقيت طليقي بقيت مطلق رفعت عليك قضية خلع "
شدها من دراعها بحزن.. مبسوطه دلوقت بوجعي اعمل اي عشان اثبتلك ان بحبك.. 
ابعد عني ونا هرتاح 
؟ 
سابها جاسر وركب العربية ومشيي بي اقصي سرعه.. 
عيطت رحيق بقوة :انا اسفه غصب عني والله يا جاسر. 
ركبت تاكسي بس رجعت علي بيت بابا ونا موجوعه.. 
جاسر اتصل علي سرور بحزن :
بيع الشركة عشان انا مسافر بره ومش هرجع.. 
سرور بتوتر : بس يباشا؟ 
اسمععع كلامي يا سرورر بيع الشركة وياريت تحطها في مزاد عشان مش عايز ابو ميار ياخدها.. 
اوامرك يا جاسر بيه؟؟ 
رحيق وصلت البيت وطلعت عند ابوها وعنيها ورمه اثار عيطها :بابا افتح بسرعه.. 
فتح ابوها بفرحة و حضنها :رحيق بنتيي وحشتيني.. 
جت امها بفرحة : يا نهار ابيض يا حببتي جوزك وافق يخرجكك لولولييييي.. 
انا خلعت جاسر يا ماما في المحكمة.. 
امها بصدمة :ايييي 
يتبععععععععععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

قضية خلع يا رحيق في جاسر ازاي اكيد ده مقلب و هو جاي معاكي!!
عيطت رحيق وبصت لي امها بحزن : ده الي حصل يا ماما؟
اخدتها ودخلت احكيلي اي الي حصل عشان الموضوع مش خير ابدا قولي..
رحيق بعياط :جاسر اتجوز عليا ميار عشان قولتله ان انا مش بحبه؟
شهقت امها بصدمة:هو ده سبب يسيبك علشانه يا رحيق.
مش عارفه يا ماما وقولتله لو لمستها متلمسنيش صحيت تاني يوم لقيتها مش بنت؟
مش ممكن تكون لعبه منها انها توقع بينكم وانتي الي سمحتي بي ده!
انتي عارفه انا بحب جاسر ازي مستحيل اقبل انه يتجوزها هو الي سمح بي ده..
حضنتها امها.. كل شي خير يا بنتي متقلقيش..
عند ميار "
ازي جاسر يبيع الشركة في المزاد هو فين يا سرور اتكلم..
هز سرور دماغه بتوتر :هو قال هيسافر فتره كبيره بره مصر وقال هيبعتلك ورق طلاقك ويبيع كل حاجة ليه هنا الا البيت ده.
صرخت ميار بعصبية :هو بيعمل اي بابا لسه خسران في الصفقه وهو عايز شركة جاسر لو خسرها هيحصله حاجه.
اخدت ميار تلفونها و رنت علي ابوها بتوترر:
بابا جاسر هيبيع الشركة في المزاد.
ابوها وقف بصدمة :في المزاد النهارده؟
اه الناس جهزت في القصر تحت جاسر تقريبا عارضها علي النت للبيع.
نفخ ابوها بضيق ونزل ركب عربيته وراح علي قصر جاسر بعصبية.. انت غبي مسمعتش كلاميي ليه كده هخسر كل حاجة..
فتح جاسر كاميرات القصر شاف رحيق وابوها ابتسم بحب :ياريت ياعمي تاخدها..
شاف رحيق ماسكه بطنها وبتضحك بحزن..
متزعليش مش هسيبك.
وقف الراجل بدأ المزاد من 300 الف جنية علي عونه ابو ميار بهدوء :500 الف جنية
وقف ابو رحيق بتحدي :800 الف جنية؟
بصله بعصبية :900 الف جنية
وقفت رحيق بتحدي :100 مليون جنية.
سقف جاسر بفرحة : كده مش هياخده مبسوط منك يا قلبي.
200 مليون جنية.
رحيق بضحك :600 مليون جنيه
سكتت الكل بهدوء الا اونا الا دو الا تري '
الف مبروك يا محمد بيه.
صرخ ابو ميار ووقع في الارض وبص لي ابو رحيق بانتقام هاخدها منكك..
جت الاسعاف اخدته رن ابو رحيق علي جاسر..
ايوه يا جاسر يا ابني انا اخدت الشركة منه بس انا مش معايا حق فلوسها اناحبيت اعمل معاك معروف بس وشركتك معاك..
ابتسم جاسر بحب :تسلم يا عمي الشركة ملك ايدك لان انا هسافر و مش هرجع سلام..
اخدت رحيق التلفون منه.. انت فاكر كده بتهرب من المشاكل كلها كام شهر وهترجع عشان المحكمة.
بس انا مش هرجع يا رحيق.
يتبعععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صرختت بقوة :هتسبنيي لي مين يا جاسرر انت مجنون لازم تيجيي عشان القضية ساعتها هتريح قلبي و قلبك كل واحد يدفعع تمن غلطته :_
حبي ليكي كان غلطه ونا هصلحهاا؟؟كل الي همك القضية فكرتي في نفسك وبس طب وناا مش ممكن اتجوزتها عشان حاجة..
مش عشان كلامي يا جاسرر تتجوزز عليا لا تبقي كدابب وفاجاة اغمي عليها "
صرخ ابوها بصدمة : رحيق يا بنتيي مالكك حاول يفوقهاا وسط زعيق جاسر وعصبيه بجنون :_
مالهاا يا عمييي هي كويسه؟
هاخدها لي المستشفي انت نسيت انها حامل؟
جاسر بتوتر : لا منستش يا عميي فاكر كل حاجة..
اخدها ابوها علي المستشفي بدات تكشف عليها الدكتوره بهدوء :المدام من النوع العصبي ياريت بلاش اي حاجه تحاول تتضيقها المدام حامل في تؤام..
ابتسمت رحيق ومسكت بطنها حضنها ابوها بلهفه :
عايش و شوفتك حامل و متجوزه روحي اتنزلي عن المحضر يبنتي اهو يبقي جوزك وانتو بعيد عن بعض شكله مش هينزل تاني مجروح منك او من حاجة!
انا جرحت جاسر مستحيل انا بهزر معاه بيقول انا حاسس ان مش متجوزز قولتله ممكن جوازنا صالونات قال.. انا حولت اكلمك سنين تقوليلي صالونات..
قولتله ايوه انا مش بحبك
قال انا هتجوز عليكيي طبعا بحسبه بيهزر صحيت تاني يوم لقيته واقف ونا كنت معيطه بليل وبيقول انه رايح يتجوزز ده مش جرحح،
حضنها ابوها ومسح دموعها:ما هتخلفيي منه اهو وهو بيحبك بس بيدفعك تمن غلطتك ممكن اتجوز ميار عشان حاجة غير دي متقلقيش هتشككيي في اختيار ابوكي ده بيغير عليكي من الهواء يا رحيق *
اه عشان كدا مشوفتكش من شهور والله انك وحشنيي هدفع تمن القاعده معاك هنا لو رجعناا لي بعض..
هترجعو تاني وسامحيي ده غير الشرع محلل اربعه انتي ناسيه هتتطلعي انتي غلطانه هتقولي اي في الخلع "
سرحت رحيق بصدمة :هقول اتجوز عليا فا خلعته ده كلام.. بس انا هعمل حوار ومش هتنازلل لازم يحس بحبي وبعدها نبقي نشوف حوار نرجع ده..
يبت يا بكاشة هتسميي عيالك اي بقا؟
بص هم هيبو تؤام لو بنت وولد هسمي ورد و سليم ولو ولدين يونس وسليم ولو بنتين هسمي ورد و يارين  "
حلوين اوي بس يارب اعرف انطق انا راجل علي قد حالي يلا الحمدلله.
ما انت سميت رحيق اهوو ومحدش اتكلمم *
ده اختيار امك يختيي انا كنت هسميكيي زينات ولا اي اسم علي ايامنا سعاد فتحية..
فتحت رحيق بوقها بصدمة : بابااا اي الاسماء دي تصدق اسمي حلو كده علي رأي جاسر ام محمااا...
ضحكت رحيق مع ابوها واخدها و راح علي البيت '
في المستشفي'
ميار قاعده مع ابوها وبتلف في الاوضه بعصبية :
ايوه لا اخدت منه فلوس ولا اخدنا الشركة امال اتجوزته ليه قوليي عشان سواد عيونه؟
:جاسر كان فاهم كله حاجة وعامل عبيط؟
يعني راجل اعمال وبيسافر بره ويرجع عايزه يبقي ازاي؟
كانت قاعده وفجاه دخل سرور بي ورق طلاق ميار..
اخدت ميار الورق وكان ظرف مكتوب فيه.. الورقة دي لي الحاج ابوكي خليه يقراها. والتانيه دي ليكي يا حلوه
دي ورقة طلاقك امضي عليها يلا باي يمراتي فاكره هترفقيي بيني وبين رحيق تبقي غلطانه انا اندمك وتقريبا هاخد حقيي تالت ومتلتت دلوقت ابوكي ميقدرش ياخد حاجة ولا يقرب من جاسر بيه..
اخد ابوها الورقه بتوتر :اياك تفتكر ان جاسر يضحك عليه لا انساا ده انت قولت اتجوزز ميار بتحبك عشان ميار تعرف فلوسي فين وتمضيني عليها وتاخد مني املاك الشركة وتاخدها كلها سرقة يعني ومحاوله ان اطلق مراتي حبيت اخد حقيي منك؟
فاجاه ايده بدات تهتزز بصدمة واغمي عليه وضغطه بقا واطيي جتت الدكتوره بتوتر : شكلها غيبوبة سكر..
صرخت ميار بصدمة واخدته الدكتوره اوضه تانيه مسكت ميار الورق بانتقام ومضت عليه وعطته لي سرور قوله مش عايزه تشوف وشكك.
ضحك سرور واخد منها الورق :اخيرا مدام رحيق هترجع البيت تاني ده انا لازم اقول لي داده صفاء؟؟
في تركيا "
جاسر كان قاعد بيتفرج علي صوره مع رحيق و صور الفرح لاكن افتكر لما امه سبته وهو صغير دمعه نزلت من عنيه وقال بهدوء:محتاجلك اوي يا رحيق كان محتاج حضن ام زي الطفل الصغير *
دخلت الخدامة : القهوة يا جاسر بيه..
اخد منها القهوه وحضن صوره رحيق حط القهوه وراح في النوم "
عداا شهر وميار مبتخرجش من اوضتها ورحيق تابعت مع دكتوره كويسه بطنها كانت كبيرة اوي وجاسر كان متابع اخبرها..
رحيق كانت قاعده في البلكونة وفاجاه تلفونها رن بواسطه المحامي:_ وقفت رحيق وقلبها اتقبض بخوف..
المحامي بهدوء: الجالسه يوم الاتنين الجاي الساعه 9..
رحيق بحزن :تمام وجريت علي امها بحزن
القضية اشتغلت تاني الجلسة يوم الاتنين.
كان سامعها جاسر بي جهاز التجسس الي في تلفونها وقف بصدمة.. هي متنزلتش علي المحضر..
يتبعععععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

وقفت رحيق قدام المحكمة شافت جاسر نازل من العربية ودخل من غير ما يكلمها..
حطت رحيق شوية ميكب عشان تعرف تمثل كويس بصت لي جاسر بتحديي :_
ماشيي يا جاسر يبن ام جاسر.. اتنفض جاسر من مكانه اي الي عامل في شكلك كدا؟
ردت رحيق بضحك : انت الي عملت كدا ولازم اخد حقيي..
وقفت رحيق قدام القاضي بتحاول تتكتم الضحك :تعالي يا جاسر كلم القاضيي ده انت غتت!!
وقف جاسر بثقة :السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ❤️.
انت الي عامل فيها كدا عشان كدا طلبت الخلع
قالت رحيق جواها :قول ان كذابة عشان منطلقش قولل!
رد جاسر :_ اه انا الي عملت فيها كدا هي كانت ونعمه الزوجة بس انا مقدرتش ده وهي من حقها تتطلب الخلع..
عضت رحيق علي شفايفها بتوعد :
انا اسفه يا جاسر ممكن اكون ظلمتك معايا شويه سامحنيي وحطت ايديها علي وشها بتمثيل.. ده مبكييي طعم الايام في عنيا؟
جاسر بصدمه :مبكيي ايي طعم ايي؟
رحيق برقتت بصدمة :طعم الايامم في عنياا '
فاجاة رحيق حست بوجع شديد في بطنها :
الحقنيي يا جاسر بطنيي بتتقطع. ؟
جريي عليها جاسر بخوف :مالك بس طب نروح المستشفي ونرجع طب مياه لو سمحتوو بسرعة..
ابتسمت القاضي بحب :بعد الاطلاع علي الدليل نعطي الزوجين حق التفاهم والترابط بينهم مهله 3 اشهر..
فتحت رحيق عنيها بصدمة :مستحيل اقعد معاك 3 شهور دول كتيرر اوي..
اخدها جاسر وطلع بيها علي المستشفي
رفعت الجلسة "
في المستشفي '
كانت نفس الدكتوره عندها وقاعده معاها قولتلك بلاش عصبية زياده عشان ميحصلش ليكي حاجة التؤام الي بطنك ممكن يحصلهم حاجة؟
برق جاسر بصدمة : هي حامل في تؤام..
قالت الدكتوره بهدوء:  اسبكم انا شويه وابقي ارجع اطمن عليها؟
رحيق بتوتر :جاسر بلاش كلام في الموضوع ده
شدها جاسر ودموعه نزلت.. لدرجة دي قلبك اسود من نحيتي، رحيق احنا لازم نطلق؟
انت نسيت المحكمة قالت 3 شهور مع بعض..
لا ده عشان الخلع بس انا راجل وليا كلمتي وهطلقك وقتي بس هتتصدميي لما تعرفي انك ظلمانيي *
قولي طيب بس من غير طلاق ارجوك يا جاسر.
جاسر بهدوء: انتي طالق يا رحيق وسبها ومشيي 
صرخت رحيق بقوة :جاسررر استنيي متمشيشش عشان خاطري جريت وراه لحد العربية طب قولي اي الي جواك ونا هسمعك..
ركب جاسر عربيته ومشيي بسرعة وهرب منها قعدت رحيق في الارض انا وهو انتهينا ليه جدتت منكك قولييييي يا جاسر.
رجع ابوها اخدها علي البيت وهي قفلت علي نفسه الاوضه.. متقلقيش يا رحيق يا بنتي.
مسكت رحيق بطنها بعصبية :
انا مش عايزه حاجهه تربطنيي بيهه؟
يتبعععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صرخ ابوهاا بقوة وزق الباب :
انتي اتجننتي عايزه تمو*تي عيالك يا رحيق يا بنتي، قرب منها وحضنها وعيطط متزعليشش يا ضنايا..
في الوقت الي بنكون فيه تعبانين بنحتاج حضن زي ده سواء حضن اخ خضن ام او اب حضن اختك ليكي اوقات الكسرة بتبقي صعبة..
رحيق بدموع : انا استاهل يا بابا كل الي بيحصل فيا انا عارفه ان غلطانه خليه يرجعلي تاني عشان خاطريي..
عيطط ابوها بنهيار :اهدي يا بنتي والله جاسر بيعقبك وهو عشان راجل وبيحبك عمل كدا انتي زعلتي اوي يا رحيق
رحيق بستغراب : انت تعرف جاسر اتجوز ميار ليه؟؟
رد ابوها بحزن :انتي الي غلطانه يا رحيق ، جاسر سمع ميار لما كانت عايزه تقت*لك وتسر*ق فلوسه وشركته هتلاحظ ان جاسر بعت حد يراقبها فا اتجوزها عشان يعرف عنها كل حاجة وميار هي الي عملت الد*م الي كان على السرير "
شهقت رحيق بصدمة :يلهويي جاسر حصل معاه كل ده؟
اه ونتي غيرتكك سيطرت عليكيي طلبتيي الطلاق وخلعتيه وبعدتي عنه وقط*عتي الفستان وعملتيي كتيرر واستحملك خبيتي عليه انك حامل وهو سكتت..
بس يا بابا ده حقي ان اغير.؟عليه
عند جاسر"
كان قاعد في اوضته وساند دماغه علي الكرسي وفتح النوته بتاعته قبل الجواز يوم ما حب رحيق ✨
" يوم ما قابلتك حسيت ان كنت تايه وبقيت شخص عاقل عارف اضحك عارف اتعامل مع الناس كنت وحيد من غيرك.. قال جواه :_ وبقيت وحيد دلوقت لا بقيت عايزك بس عايز اشوفك دايما
:_ وحشتينيي
رميي النوته في الارض وجعتيني اويي دموعه نزلت ونزل الارض ومسكك القلم بهدوء وحزن :
رسم بنتين ماسكين ايد اهلهم اتمنيي يبقي عندي اتنين منك او شبهك بس انا مش هرجع وقفل النوته وسند علي السرير..
:_ نام من كتر التفكير في رحيق!!
في المستشفى "
ميار كانت قاعده جمب ابوها بحزن وانتقام :
.. فوق بقاا يا بابا هجيب حقك والله
ابوها كان فاتح عنيه وباصص في الفراغ افتكر مراته ماتت ازاي :_ميار يا بنتي سمحينيي و قولي لي جاسر يسامحنيي
حطت ميار ايدها علي قلبه كانت ضربته سريعه :
بابا مالك يا دكتور!!
مسك ابوها ايديها بحزن : هتوحشينيي يا بنتي انا رايح لي امك..
صرختت ميارر بصدمة :بابا متسبنيشششش يا باباا؟
هقت**لهمممممممممم هنتقمم منكك يا جاسررررر
ووقعت في الارض 
يتبعععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اخدها الدكتور وظبط ضغطها فاقت وبصتت في الفراغ.. انا لازم اقابل جاسرر!!
اخدت الكانيولا من ايديها وخرجت رنت علي سرور بحزن :ايوه يا سرور بابا مات قول لي جاسر انت عارف ان اخوات بابا مش بيكلمَوه ينفع اكلمه..
فاجاة التلفون قفل في وشها وبقا خارج نطاق التغطيهه..
صرخت ميار بقوة :يعيني عليك يا باباااا؟؟
سرور فتح المكبر :ايوة يا جاسر بيه، ميار ابوها مات وقالت محتاجك جمبها عشان الدفنه ونا صراحه قفلت في وشها؟؟
جاسر بعصبية :انت غبييي اي الي بتقولو ده تقفل في وشها وهي محتاجة انا نازل مصر بكره الصبح رن عليها وقولها..
حاضر يا جاسر بيه؟؟
عند رحيق "
اي يا دكتوره امال انا حامل في اي، مقولتليش؟
الدكتور بحب :بنتين زي القمر!!
ابتسمت رحيق بفرحة :انا مبسوطه اوي هسمي لارين و سيليا؟
حلوين اوي ممكن تسمي لين و ليليان،
حاضر اقدر استاذن انا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته"
ركبت رحيق مع ابوها وتلفونها رن من رقم غريب.. ردت بهدوء: ايوه مين؟
جاسر بهدوء: انا راجع مصر!!
رحيق بفرحة سكتت وردت ببرود :
مين معايا عشان مش مركزه؟
جاسر نفخ بحزن :انا جاسر وبقولك نازل مصر وعايز اشوفك سامعه كدا..
ابتسمت وغمضت عنيها بفرحة :
حمدلله على السلامه سلام..
قفل جاسر في وشها رجع دماغه علي السرير وقام لم هدومه وروق الشقة واخد العربية و راح علي المطار :
وقفت رحيق قدام القصر بتاعه و دخلت بحب جريت علي داده صفاء: وحشتيني اوي يا داده.
ابتسم سرور بفرحة :القصر من غيرك كان ظلمهه يا مدام رحيق..
جاسر بيه راجع وعايز يشوفني جيت هنا اشوفكم واشوفه وهمشي تاني..
جاسر بيه راجع عشان ميار ابوها مات ومفيش حد يعمل عزاء ورنت عليا..
رحيق بصدمة :يعني هي بقت لي واحدها.
ميار جت علي بيت جاسر بحزن :
برن عليكك يا سرور محتاجين نعمل عزاء ونشغل قران "
حضنتها رحيق وطبطبت علي ظهرها بحنان :
البقاء لله انا جمبك ومعاكي ومش هسيبك
عيطت ميار بوجع :سامحينيي يا رحيق علي عملته والي عمله بابا الله يرحمه..
شغلو قران ولبست رحيق اسود هي وميار والداده اسود قعد ابوها يستقبل الناس عدا اربع ساعات ونزل جاسر القصر..
شافته رحيق قلبها دق بسرعه واتوترت راح عليها و ابتسم بكسره :بطنك بقتت كبيرة اهيي حامل في اي؟
رحيق عيونها دمعت بحزن :جاسر انا اسفه..
سابها جاسرر ودخل جوه.. دادة صفاء انا جيت
دخلت رحيق وميار وابوها بستغراب من بروده قال بهدوء:طبعا انا عارف انك لسه شهرين علي الولاده فا هتفضلي معايا اول ما تولدي هاخد منك طفل '
بس ده حرام احنا مطلقين..
يتبعععععععععععع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

انتي لسه مراتي يا رحيق ونا هرجعك تاني بيتك كل الي انا محتاجة منك تسمحيني انا اسف :_
رجعت رحيق بخوف : بتقول هتاخد مني طفل مستحيل؟
حضنها ابوها بحب :ارجعي بيتك بقا يا رحيق جاسر حس بندم متزعليش..
رحيق بحزن :هو نازل عشان موت ابو ميار مش عشان بيحبني صح يا جاسر؟؟
جاسر بحزن :نزلت عشان وحشتيني وكنت عايز اشوفك كنتي بعيدة عني لاكن شايفك طول الوقت ونفسي المسك؟
شايفني ازي بصت لي ابوها بخبث :
باباا.
قلب البابا اه يا رحيق انا الي كنت حاطط كاميرا في اوضتك عشان يشوفك هو جوزك برضو بعدين جاسر رجعك ومحدش مضيي علي ورق الطلاق!!
ميار كانت سامعه كل الي بيحصل وسنده علي كتف سرور شكلهم حلَو اوي مع بعض يواد يسرور..
بصلها سرور بي اعجاب :القصر من غيرهم كان ظلمه ربنا يهديهم يارب؟
ميار بعدت عن سرور بتوتر :اسفة..
جاسر قعد علي ركبه بهدوء وحب :_
رحيق تقبلي تتجوزيني؟
رحيق بضحك وفرحة :امال دول ولادد مين كلها شهرين وهيجيلك عيال وهتبقي اب..
قرب جاسر من بطنها وحضنها :_اعظم انتصاري.
لبسها الخاتم وشالها وطلع اوضتهم عميي اتكفل انت بي العزاء انا مش هنزل لي مدة شهرين..
كده هتسبني لوحدي يا جاسر..
معلش يا عمي.. ابتسم بحب وطلع اوضتهم..
ميار بصت لي ابو رحيق بحزن وقالت :بابا..
عيونه دمعت وبصلها :نعم يا ميار محتاجة حاجة؟
شكرا ليك انك جمبي اعتبار من النهاردة هقولك يا بابا بتأسف عن الي عملته في رحيق وان اذيتها لي درجة دي سامحني..
سرور بحزن :اي يا قلبي مالك هتعيط ولا اي سبهم و راح اوضة الخدم لي الدادة صفاء.
صفاء بستغراب :مالك يا سرور مش علي بعضك وشك احمر بتحب ولا اي يواد عشقان؟
سرور بتوتر :مش عارف بما انك اختي الكبيرة هحكيلك بس الموضوع صعب..
مالك يواد احكي كدا كدا محدش حضر العزاء احكيي!!
انا انا بحب بنت؟
مانا عرفه انك هتحب بنت امال هتحب ولد؟
قصدي ان حبيت!!
مين حظها منيل قصدي حظها سعيد.
بحب ميار..
حطت صفاء ايديها علي بوقه اسكتت انت مش قد دي ده ابوها راجل اعمال كبير الله يرحمه ونت وحيد وشغلك كله هنا هتتجوز وتروح فين؟
طيب اي رايك اعترف ليها بحبي مَمكن توافق..
خلاص اكتب جواب ونا بروق الاوضة بتاعتها هحطه ليها ويعالم ممكن تشوفه وتفكر فيك وبعدها قول لي جاسر بيه وهو ممكن يساعدك..
حاضر..
عدا اسبوعين و رحيق بقت في التامن و جاسر رجع الشركة واخد شركات ابو ميار كان مضغوط في الشغل، سرور مكسوف يكلم ميار :_
سرور خبط علي جاسر بتوتر :جاسر بيه عايزك في موضوع مهم؟
قول يا سرور اتكلم متخفش مالك متوتر كدا!
الصراحة انا عايز اتجوز.
ابتسم جاسر بهدوء:مين هي؟
ميار.......
وقف جاسر بضحَك: عايز تتجوز ميار.
ايوه يا جاسر بيه ومش عارف اعمل اي وهل هتوافق ولا لا انا قلقان..
قرب جاسر ليه :باين من عنيك خلاص هقولها حد متقدم ليكي لو وفقت علي خير الله..
حضنه سرور :تسلم يا جاسر بيه..
لا دلوقت انا اخوك الكبير وبس..
انا خلصت شغل يلا نمشي زمان دادة صفاء عامله اكل حلو علي الغداء..
سرور ضحك بهدوء: بلهنا يخويا..
رحيق كانت قاعده مع مامتها وبابها و ميار كانت قاعده بتجهز مع الدادة الاكل وطلعت اوضتها لاقت جواب :_
اي الي جاب ده هنا فتحت الجواب بي ابتسامه :
مش عارف اعبرلك عن الي جوايا بس انا بحبك....
ضحكت ميار بقوة :
لا وكاتب اسمه في اخر الجواب ذكي اوي سرور..
دخل رحيق و سرور ونزلت ميار وكلهم قعدو علي الاكل فجاة قال جاسر بخبث :ميار متقدملك عريس!!
ضحكت ميار وافتكرت سرور : قوله ان موافقة..
رحيق بضيق : ونتي تعرفي عنه حاجة عشان توافقي يختي استني نسال عنه..
ميار بضحك: هو مش محتاج سوال احنا عارفين هو مين كويس اوي..
ابتسم سرور بكسوف.. اي الكسوف ده استرجل شوية..
ضحكت ميار وكل العيلة وفهمت رحيق انه سرور :
الف مبروك يا ميار انتي و سرور..
ميار ابتسمت بفرحة : الله يبارك فيكي.. نشوف راي بابا الاول..
موافق يا بنتي سرور شب محترم وبيحبك..
خلصو اكل وتم تحديد يوم كتب الكتاب..
سرور وقف مع ميار قدام البيت بهدوء:_
انت بتتكسف كده ليه؟
اصل اول مره احب واتجوز ومشاعري متلغبطه..
انت لسه خام يعني متقلقش هتتعوض علي كل حاجة انا كمان معجبة بيك من زمان وبحبك بقالي فتره صغيرة..
غير انك محترم وحلو وبتلعب رياضه بس انا عمري ما شوفت اهلك؟
لاء ما انا طفل يتيم واهل جاسر بيه شغلوني عندهم وجاسر يبقي اخ ليا..
جاسر حنين وربنا رزقه بي زوجة صالحة ربنا يسامحني علي الي عملته فيهم..
سرور ابتسم بضحك: كنتي شريرة في رواية احدهم..
بعد مرور شهر..
رحيق بصريخ :الحقنيي يا جاسر مش هقدر اولد طبيعيي.
حاولي بس يلا نمشي لي المستشفي..
رحيق عيطت بصريخ :يلا يا جاسر عشان خاطري..
اخدها جاسر و راح المستشفي ودخلت عمليات..
فاجاة سمع جاسر صوت بيبي صغير ابتسم بفرحة :
ولدت علي خير يا عمي..
خرجت الممرضة بفرحة :بنتين زي القمر..
سجد جاسر علي الارض بفرحة.. الحمدلله يارب وخرج النوته بتاعته وكتب فيها لين و ليليان..
عدا نص ساعه وفاقت رحيق بعد البنج.. جاسر العيال فين عايزه اشوفهم..
شافتهم وضحكت بفرحة : الف مبروك يا حبيبي ❤️
الله يبارك فيكي قومي كدا عشان اجيب كمان تؤام قمرات زيك كدا..
عدا سبع ايام واتجوز سرور من ميار وعملو سبواع ليهم..
ميار شالت ليليان بضحك :البت دي هتبقي شبه جاسر وليان هتبقي زي رحيق فرفوشه وطيبة..
قصدك ان انا شريرر..
رحيق بخبث :اه شريرر..
سرور قرب من ميار بفرحة :بحبك..
ونا كمان بحبك..
تمتتتتتتتتتت
الاخيررررررررر
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-