رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول بقلم سوس خليل

رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول بقلم سوس خليل


رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سوس خليلي رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول

رواية حبيبي الشبح بقلم سوس خليل

رواية حبيبي الشبح كاملة جميع الفصول

في اوضه فوق السطح كانت بطلتنا قاعده علي السرير بتعيط وانها اتبهدلت من ساعه ما أبوها وامها اتوفوا وقاعده بتفتكر وهو صاحب البيت إللي كانت ساكنه فيه بيتطردها

فلاش باك

بعد ما دفنت امها وابوها بعد ما ماتو في حادثه عملت العزا في شقتهم ومجاش حد من أهلها لان ابوها وامها ولاد عم واهلهم مكنوش مواقفين علي جوازتهم فقطعهوهم

بعد شهر من وفات أهلها كانت قاعده تفكر هتعمل إيه في حياتها وتصرف علي نفسها إزاي وفكرت تنزل تدور على شغل

وهي قاعده سرحانه لقيت الباب بيخبط عليها قامت فتحت

لاقيت عم عوض صاحب البيت

عوض بضيق : إزيك يا ياسمين

ياسمين بأبتسامه حزن : الحمدلله يا عم عوض خير

عوض بصراحه : بصي بقي يا ست ياسمين أنا بعت الشقه دي علشان آنتي عارفه الظروف مبقتش زي زمان وعايزك تمشي منها علشان المشتري هيجي يشوفها النهارده

ياسمين بصدمه : إزاي ده يا عم عوض وأنا هروح فين دلوقتي وإنت عارف ظروفي وبعدين الشقه دي بابا واخدها منك ملك من ساعه متجوز هو وماما فيها

عوض : لا يا ختي دي كانت إيجار ومدته خلصت يلا بقي علشان عندي مشاغل

ياسمين بدموع : طيب هروح فين طيب وانت معنديش حد

عوض بقسوه : وإنا مالي يا اختي تروحي مطرح ما تروحي أنا كمان هشيل همك بعد ساعتين اجي الاقيكي شوفتي حتة تقعدي فيها وتفضي الشقه بالاذن ومشي

ياسمين قفلت الباب وفضلت تعيط ومتعرفش هتروح فين وهي مالهاش حد الساعتين عدو وهي لسه بتعيط و سرحانه

الباب خبط جامد عليها اتخضت وفتحت لاقيت عم عوض

عوض : سبتك ساعتين وأنتي لسه مشوفتيش حاجه والمشتري جي بعد ساعه خش يا واد انت وهو شيل الحاجات دي ارميها بره دخلو الرجاله بتاعته شالو عفش ياسمين يرمو في الشارع وهي قاعده تعيط وتترجا عوض بس لحد بكره انو يسبها في الشقه بس هو قاسي جدا مرضاش بعد شويه كانت حاجاتها كلها في الشارع والناس ملمومه عليها وهي واقفه تعيط وهي شايفه حاجتها اترمت في الشارع وذكريات أمها وابوها وعمرها كله راحت في الشقه دي عوض مش هو والرجاله إللي معاه والناس بتدت تمشي وهي قعدت علي كرسي في الشارع وعماله تعيط راح ليها عم صابر فاتح سوبر ماركت قدام بيتها وطبطب عليها

عم صابر بحنان : أهدي يا حبيبتي وبطلي عياط

ياسمين بعياط : أبطل إزاي يا عم صابر إنت اترميت في الشارع

عم صابر ابتسم : لا يا حبيبتي مترميتيش في الشارع تعالي انا هوديكي تقضي الايام دي في اوضه فوق سطوح في بيتنا انا هكلم صاحب البيت وهو هيوافق أكيد لما يعرف ظروفك كان علي عيني والله اقعدك معايا بس آنتي عارفه عايش أنا وابني بس اقعدي في إلاوضه دي مؤقت لحد ماشوفلك شقه كويسه تقعدي فيها

ياسمين مسحت دموعها بفرح : بجد يا عم صابر أنا مش عارفه اقولك ايه تسلملي يا رب بس العفش ده اوديه فين

عم صابر بأبتسامه : متقلقيش هخلي العيال إللي عندي ينقلو العفش ده في المخزن عندي ولما ألاقي الشقه وإنتي تشوفيها وعجبتك هبقي انقلك العفش فيها

ياسمين بفرح : ربنا يخليك يارب يا عم صابر انا مش عارفه أرد جميلك ده إزاي والله

عم صابر : بس يا هبله متقوليش كده انتي زي بنتي يلا لما هدومك دي وتعالي اوديكي الاوضه ولو علي الشغل هنزل معاكي فتحي إبني تتدوري علي شغل

ياسمين ابتسمت : كمان ربنا يكرمك يا راجل يا طيب

صاير طبطب عليها وخدها وراحو علي البيت بتاعه إللي في الاوضه وخله الصبيان إللي شغلين معاه ينقلو العفش في المخزن راحت ياسمين مع عم صابر البيت بتاعه وطلعت شافت الاوضه بعد ما عم صابر كلم صاحب البيت ووافق و استريحت نوعا ما أهو أي حاجه تقضي فيها الايام دي قبل ماتشوف الشقه شكرت عم صابر وعم صابر خله شاب من إللي شاغلين معاه جبلها أكل من السوبر ماركت بتاعه وقالها أنا إللي عزمك وهي ابتسمت من طيبته وشكرته وهو قالها بكره هيبعت معاها ابنه ينزل معاها يدورو علي شغل وسابها ومشي وهي بصت لاوضه كانت الاوضه فيها سرير متوسط وحمام ومطبخ صغير وكانت كويسه وفيها تليفزيون صغير غيرت ونامت من كتر التعب في صباح يوم جديد صحيت واستحمت وجهزت ونزلت لاقت فتحي إبن عم صابر مستنيها

سلمت عليه وهو سلم عليها وبعد كده راحو يدورو ليها علي شغل فضلو يدورو لحد ما لاقت في مطعم شهير دخلت للمدير اتقبلت في الشغل وقال هتبدأ من بكره واداها اليونيفورم والمرتب بتاعها هيبقي ألفين جنيه في الشهر وهي كانت فرحانه جدا ومبسوطه من مرتبها وفتحي فرحان عشانها لأنه بيعتبرها اخته وبعدين خدها وراحو يفطرو وروحو قالت لعم صابر وفرح جدا ليها ودعا ربنا يصلح حالها بقت تروح الشغل كل يوم وعم صابر بيدور علي شقه ليها

باك

فاقت ياسمين من سرحانها علي صوت تليفونها لاقيت عم صابر مسحت دموعها وردت

ياسمين : السلام عليكم يا عم صابر

صابر : وعليكم السلام يا بنتي بقولك انا شوفت ليكي شقه جميله جدا وهتعجبك

ياسمين بفرحه : بجد يا عم صابر فين

صابر : في الهرم يا حبيبتي

ياسمين بخيبة أمل : بس ياعم صابر أنا اسمع إن الشقق هناك إيجارها غالي

صابر : لا يا حبيبتي الشقه دي ايجارها 300 جنيه في الشهر

ياسمين بعدم تصديق : بجد يا عم صابر 300 جنيه

صابر : آه والله يا حبيبتي صاحب البيت إللي قال كده ده كان عايز ياجرها وأنا لحقت قبل حد تآني ما يخدها وبعدين قال بتوتر : بس بس

ياسمين بأستغراب وقلق: بس إيه يا عم صابر هو في حاجه ولا ايه

صابر لحق نفسه : لالا يا حبيبتي مفيش انت زعلان انك هتسبيني وتمشي

ياسمين ابتسمت : متقلقش هبقي اجي اشوفك كل يوم

صابر ابتسم : ماشي يا حبيبتي يلا اجهزى بقي علشان تيجي معايا تشوفيها

ياسمين : بسرعه كده ياعم صابر

صابر :آه يا حبيبتي علشان محدش تآني ياخدها يلا سلام بقي علشان تلحقي تجهزي وقفل

ياسمين بأستغراب وهي بتبص علي التليفون إللي اتقفل : هو عم صابر عايز يخلص مني ولا إيه هو مستعجل ليه يلا هقوم البس علشان الحق اشوفها وقامت تلبس بعد شويه نزلت عند عم صابر وخدها وراحو يشوفو الشقه

بعد ساعه وصلو وقابلهم صاحب البيت وطلعو شافو الشقه طلعت لاقتها واسعه وجميله جدا وفيها حمام خصوصي وحمام ضيوف ريسبشن قطعتين وتلات اوض عجبتها جدا واستغربت ان دي إيجارها ٣٠٠ جنيه بس ده المفروض يبقي آكتر من كده بس مش هتتكلم علشان صاحب البيت مش يغلي عليها

صاحي البيت : ها يا انسه عجبتك

ياسمين : جميله مشالله هو في حد كان ساكن فيها اصلي مستحيل حد يسيب شقه بالجمال ده

صاحب البيت اتوتر هو عم صابر

صاحب البيت بتوتر : كان حد ساكن فيها اه بس سابها وسافر عاش بره

ياسمين بصتله باقتناع شويه

ياسمين بأبتسامه : نكتب علي بركه الله

وكتبو العقد والشقه كانت كامله من كله هي علي الفرش بس تآني يوم عم صابر جاب عربيات نقلو فيها عفش ياسمين وراحو الشقه الجديده وطلعة العفش وياسمين كانت لما كل حاجه ليها من اوضه السطح خلصو طلوع العفش وعم صابر وفتحي ساعدو ياسمين في فرش الشقه خلصو فرشها وعم صابر سلم ياسمين المفتاح ومشي هو وابنه وياسمين بقت تبص للشقه برهبه علشان هي لوحدها فيها وهي بالوسع ده بس برضو مستغربه إنها مرتاحه فيها نفضت الفكره دي من دماغها وطلعت وترينج ليها نضيف ودخلت خدت دش وخرجت ودخلت الاوضه بتاعتها وقبل ماتدخل شغلت القرآن في الريسبشن بره نامت علي السرير بارهاق وراحت في النوم وعلي الفجر قامت علشان تشرب فتحت التلاجه وطلعت ازازه ميه تشرب سمعت صوت من وراها بيقول بصوت غليظ : انتي مين وبتعملي ايه هنا

ياسمين اتخضت ولفت وراها شافت شاب واقف بصتله

بصدمه : 😳😳😳 احيه وراحت صوتت: يلهووووي
انتي مين وبتعملي مين هنا

ياسمين لفت بخضه : يلهوووووووي

إنت مين يا جدع إنت

الشاب: انتي اللي مين دي شقتي

ياسمين : شقتك منين ده صاحب البيت قال انو صاحبها باعها وسافر

الشاب بسخريه : مش أول واحده يقولها كده أنا مش بهني حد بالشقة دي كل إللي بيجي يسكن فيها كنت بطفشه من اول يوم انا عشت ومت فيها و قاطعته ياسمين بخوف : يعني إيه عشت ومت فيها إنت مش عايش أصلا

شاب بكل بساطه :تو ميت

ياسمين بخوف ودوخه: الحقيني ياما واغم عليها

الشاب بصلها بسخريه وشالها حاطها علي السرير واختفي

في صباح يوم جديد صحيت ياسمين وكانت دماغها مصدعه حاطت أيدها علي دماغها :بوجع : آه يا دماغي رفعت عينها لاقت نفسها في اوضتها فضلت تبص في إلاوضه كلها : هو انا كنت بحلم ولا إيه باين كده كان حلم وبصت في التليفون علي الساعه لاقتها الساعه 8 قامت بسرعه من علي السرير علشان تلبس وتروح شغلها جريت علي الحمام خدت دش ولبست بسرعه ونزلت وهي نزله قابلت صاحب البيت عم طه

ياسمين : صباح الخير يا عم طه

طه بأبتسامه : صباح النور يا انسه ياسمين

ياسمين : بقولك يا عم طه هي الشقه إللي أنا فيها دي حد جه سكن فيها قابلي

طه بتوتر : مانا قولتلك يا ست ياسمين ان كان في شاب كان مأجرها وباعها وسافر

ياسمين بشك فيه : طيب يا عم طه ممكن تتصل بالشاب ده علشان عايزه اكلمو

طه بتوتر أكبر : مش مش معايا رقمو ولا أعرف حاجه عنو هو غير الرقم قبل ما يسافر

ياسمين : الله طيب منين مش معاك رقمو ومتعرفش عنة حاجه ومنين غير رقمو إنت مخبي إيه يا عم طه

طه وهو جايب عرق : ماهو ماهو ايه ده يا انسه ياسمين انا اتاخرت على الشغل بعد اذنك بقي وسابها ومشي بسرعة

ياسمين بصت عليه وهو ماشي : في حاجه مش مظبوطه في الموضوع ده ولازم اعرفها وبعدها مشيت راحت الشغل

جه الليل علي الساعه ١١ وياسمين روحت بيتها وقبل ما تروح عدت علي السوبر ماركت جابت اكل ليها وطلعت فتحت شقتها ودخلت بارهاق وحطت الشنط علي رخامه المطبخ أصلي المطبخ امريكاني مفتوح علي الريسبشن ودخلت الحمام خدت دش وخرجت لبست بيجامة مريحه وخرجت تعمل أكل ليها بعد مده مش طويله خلصت الاكل وحطتو علي الترابيزه وشغلت التليفزيون وقعدت علي الكنبه وابتدت تاكل وهي بتتفرج على التليفزيون وهي بتاكل عينها راحت علي الكرسي إللي جمبها شافت نفس الشاب بتاع إمبارح اتخضت وصوتت

الشاب بملل : هو آنتي كل ما تشوفي وشي تصرخي

ياسمين هديت شويه : يع يعني عايزاني القي واحد قاعد معايا كده ومش عارفه طلعلي منين وعايزني مصرخش إنت إللي جابك تآني

الشاب بملل: هو آنتي وقعتي علي ودانك ولا اية بقولك دي شقتي

ياسمين بشجاعه: حضرتك بتقول مت والميت مش بيرجع إنت عايز إيه دلوقتي

الشاب : عايزك تمشي من الشقه دي

ياسمين رجعت ضهرها لورا وربعت أيديها باستفزاز: مش همشي من هنا عايز تمشي امشي إنت ده لو أمكن يعني يعني

الشاب : لا هتمشي يا ياسمين

ياسمين بأستغراب : أنت عرفت اسمي إزاي

الشاب ابتسم بسخريه : عفريت بقي

ياسمين : إنت عايز إيه دلوقتي بتطلعلي ليه

الشاب : عايزك تمشي من الشقه أنا الشقه دي كنت عايش فيها يعتبر كل حياتي ومش عايز حد يسكن فيها بعدي

ياسمين بعصبيه وهي بتقوم : وإنا مش همشي يا

الشاب : يونس

ياسمين بأستغراب : يونس في عفريت إسمه يونس

يونس بسخريه : والله قبل مابقي عفريت كنت بنادم عادي زي زيك كده

ياسمين هديت وقعدت واتكلمت براحه : بص يا أستاذ يونس أنا أمي وابويا ماتو في حادثه من قريب وصاحب طردني من الشقه إللي كنا ساكنين فيها وكنت قاعده في اوضه فوق السطح لحد م واحد جارنا جابلي الشقه دي وطبعا لما عرفت إنها في الهرم قلت يمكن يكون إيجارها غالي لاكن اتفاجئت لما عرفت إنه قاطعها يونس بسخريه : ٣٠٠ جنيه

ياسمين بصدمه : إنت عرفت إزاي

يونس : والله عم طه علشان عارف إنها كانت شقتي عايز ياجرها لإنه عينه كانت فيها آنتي ممكن تقولي طيب ما يخدها هو لا هو عايز يكسب منها علشان هي أوسع شقه في العماره بقيت اطفش أي حد يجي هنا وعلشان طه عايز ياجر الشقه خلا الإيجار 300 جنيه علشان يكسب منها بس أنا بقي ماهنتش حد عليها وبقيت اطفش فيهم واحد واحد وكل إللي يسأل علي الشقه عم طه يقول صاحبها باعها وسافر لحد م جيتي انتي وحاولت اطفشك بس انتي تنحه

ياسمين بغضب : محترم نفسك ياعم انت

يونس ببرود: طب كملي

ياسمين : انت بارد ليه كده

يونس مردش عليها وبص ليها بنفس البرود

ياسمين خدت نفس وكملت : لما عرفت إنها قاطعها يونس تآني

يونس :ب 300جنبه

ياسمين بعصبيه وهي بتشوح بإيديها : خلاص عرفنااا عرفنااااا

يونس عمل حركه بايده بمعني كملي

ياسمين : مضيت العقد ونقلت حاجتي فيها وفرشتها وفي نفس اليوم حضرتك ظهرتلي فلو سمحت سبني أقعد في الشقه دي معنديش حته اروحها

ياسمين دمعت : اهل ماما وبابا قاطعهوم علشان اتجوزو من غير موافقتهم بابا وماما ولاد عم فستي ام أبويا مكنتش بتحب ماما وكان ماويه جدو عليها فبابا علشان بيحب ماما اتجوزها غصب عنهم عرفو طردوهم وساكنو في الشقه اللي انا اطردت منها

يونس : طب خلاص امسحي دموعك دي آنتي باين عليك طيبه غير اللي كانو قابلك خلاص خليكي وأمري لله

ياسمين مسحت دموعها بفرح : ربنا يرحمك يا رب

يونس بأستغراب : ربنا يرحمني

ياسمين : آه مش إنت ميت يعني اقولك ربنا يخليك وإنت ميت أصلا علشان كده بقول ربنا يرحمك

يونس :وجهه نظر بردو

ياسمين : أنا مستغربه نفسي آوي

يونس : ليه انشالله

ياسمين: مستغربه إزاي بكلم واحد ميت أصلا

يونس : معلش مش احسن ماتتكلمي مع عايش والله واعلم ممكن يحصل اية

ياسمين : هو إنت مت إزاي

يونس ببساطه : اتقتلت

ياسمين بصدمه : نعم 😳😳
يونس : اتقتلت

ياسمين بصدمه : نعم

يونس : له مالك اتقتلت واتقتلت مكان مانتي قاعده كده

ياسمين قامت بخضه : كمان علشان كده روحك في الشقه مش عايزه تسيبها

يونس قام وقف واداها ضهرو : أنا روحي متعلقه مش عايزه ترتاح الا لما أخد حقي وابقي مرتاح في تربتي أنا اتخدت علي خوانه خدوني علي خوانه علشان كنت هبطل الشغل معاهم علشان كنت هتجوز وهستقر هو بس إللي هيطلع من الدايره بتاعتهم بيتصفي وأنا مكنتش بخاف من حد قاطعته ياسمين

ياسمين : معلش سوال بس هو إنت كنت شغال في ايه ومين دول إللي خدوك علي خوانه

يونس : أنا كنت بشتغل في المافيا

ياسمين بصدمه : حلاوه حلاوه

يونس بتكمله : وإللي بتكلم عنهم دول المنظمة إللي كنت شغال معاهم

ياسمين لسه في صدمه : حلاوه امك وابوك وعيلتك كلها انت بتهزر صح

يونس لف ليها : وأنا ههزر معاكي ليه

ياسمين : طب ممكن تحكيلي ايه اللي حصل

يونس : ولاونو ملكيش فيه قاطعته ياسمين

ياسمين : مليش فيه إزاي أنا هساعدك علشان تاخد حقك

يونس بسخريه : وهتسعديني إزاي بقي يا سوبر ومن

ياسمين بغضب : هو إنت كنت رخم وبارد كده وإنت عايش

يونس : والله واكتر من كده أنا بقالي20 سنه شغال في المافيا

ياسمين : ليه انت عندك كام سنه

يونس : قصدك كان عندي كام هو أنا لو كنت عايش بعد شهرين كان هيبقي عندي 35 سنه

ياسمين : هو إنت ميت من أمته

يونس : هو إنتي من المخابرات ولا إيه

ياسمين : يعم اتنيل أنا بتسلي

يونس بذهول : اتنيل آنتي عارفه لو آنتي كنتي قولتي كده وأنا عايش كان زمانك لازقه في الحيطه دلوقتي

ياسمين وهي بتعلب حواجبها : لو بقي ربنا يرحمك يا يونس باشا مافيا

يونس : يابت يابت متستفزنيش

ياسمين بضحك : خلاص خلاص هو إنت كان لقبك ايه

يونس بأستغراب : يعني إيه لقبي ايه

ياسمين : كل إللي بيبقو شغالين في المافيا بيبقي ليهم الالقاب زي في الروايات مثلا بيبقي الوحش العقرب المعزه

يونس بأستغراب: معزه؟

ياسمين : ماهو ممكن ده يكون لقبك

يونس بعصبيه : يا بت هضربك هضربك أنا لو عايش كان زماني مت تآني

ياسمين ضحكت : طب كان لقبك ايه بقي

يونس : اوف الشبح

ياسمين باعجاب : واو يعني الشبح ده لقبك من زمان في المافيا ودلوقتي وانت ميت انت ايه لاسم لازق فيك حتي بعد ما موت

يونس : آه تخيلي بقي

ياسمين : طب احكي احكي

يونس : احكي إيه

ياسمين : حكيتك يا اخ يونس يمكن اساعدك تجيب حقك واروح علي تربتك احطلك ورد

يونس ابتسم لأول مره : بجد هتزوريني

ياسمين بانبهار : إيه إنت ضحكت بسم الله مشالله انت عندك غمزات لا وضحكتك حلوه وراحت فجاه عيطت

يونس بدهشه: إيه ده آنتي بتعيطي ليه

ياسمين بعياط : إنت صعبان عليا آوي مش مصدقه إنك مت إنت باين عليك كنت طيب آوي غير شغلك في المافيا صح

يونس بابتسامه : إيه ده يا بنتي انت قلبك رهيف ليه كده

ياسمين مسحت دموعها : هو إنت ممكن تقولي مكان المدافن اللي إنت ادفنت فيها عايزه أروح أنا مش عارفه أنا بقول كده ليه بس انا حاسه اني عايزه أعرف عنك كل حاجه ممكن تقولي إنت مت إزاي واللي حصل معاك

يونس ابتسم : طيب هقولك واروح معاكي كمان ازورني

ياسمين ضحكت على التشبيه بتاعه

يونس : طيب تعالي نقعد بقي احكيلك

ياسمين بسرعه : طب إستني أروح أعمل فشار

يونس : فشار ليه انتي عبيطه يا بت انتي انتي المفروض انتي هاديه وجديه آنتى إيه ده

ياسمين : لا يا باشا مين قالك انا شخصيه عبيطه جدا وهبله بس لما أمي وابويا ماتو اتغيرت شويه مبقتش اهزر كتير

يونس : آه ربنا يرحمهم

ياسمين : هو إنت مامتك وباباك فين

يونس بصلها شويه : عايشين

ياسمين بأستغراب : بدل ما هما عايشين معشتش معاهم ليه

يونس ضحك ضحكه وجع : ماهو قاطعوني لما عرفو اني بشتغل في المافيا ولحد دلوقتي ميعرفوش اني مت اصلا

ياسمين بصدمه : لا والله بجد إنت بتهزر

يونس : والله شوفتي علشان كده عشت عمري كله هنا أو إللي عشته يعني قبل ما تقتل تعرفي إن أنا كنت اقوي واحد في المافيا بس هما اللي خدوني علي خوانه زي ماقولتلك

ياسمين : طيب احكي احكي وانا هبقي اعرف موضوع عيلتك دي بعدين

يونس : ليه هتعملي إيه

ياسمين : ملكش دعوه اخلص بقي اقعد واتكلم يلا

يونس قعد وابتدا يحكي

فلاش باك

يونس وهو داخل مقر المافيا بكل هيبه كان لابس طقم اسود في اسود وكان جان آوى مافيا بقي

دخل مكان مقر المافيا مكان الناس اللي شغال معاهم

دخل وقعد من غير ما يتكلم

الدكش واحد من أفراد المنظمه : إيه يا شبح داخل كده لاسلام ولا كلام

يونس بصله ببردو من غير ما يتكلم وبعدين بص للبج بوص وقالو : عايزك في حوار يا بوص

البج بوص : خير يا شبح

يونس ببردو : أنا بعرفك بس علشان أنا هتجوز وعايز أبدا حياتي علي نضيف

البج بوص : يا شبح إللي بيسيب المافيا مش بيعيش مش فاكر البارود عملنا في إيه

يونس : مليش دعوه بحد ده كان أهبل وجبان لاكن انا غير انا الشبح يعني مبخفش من حد

البج بوص : مش هتعيش يا شبح

يونس وهو ماشي : إللي عندك أعملو أنا مبخافش وسابهم ومشي

البج بوص : ماشي يا يونس إنت إللي اخترت

يونس روح الشقه بتاعته إللي هي حاليا شقه ياسمين وغير هدومه لهدوم كاجول عادي علشان يروح لخطيبته علشان هو مش معرفها هو بيشتغل إيه خلص لبس ونزل من الشقه قابل عم طه

يونس بأبتسامه : إزيك يا عم طه

عم طه بأبتسامه : الحمدلله يا استاذ يونس عامل إيه

يونس : كويس خد يا عم طه ده إيجار الشهر ده

عم طه خد منو الفلوس : لسه بدري علي الايجار يا أستاذ يونس معادك من دلوقتي

يونس : معلش يا عم طه محدش ضامن عمره الحق حق

عم طه : مالك يا بني هو في حاجه ولا ايه قلقتني

يونس ابتسم : مفيش حاجه ياعم طه اسيبك أنا بقي علشان ورايا مشوار وسابو وركب عربيته ومشي بيها

طه بص عليه وهو ماشي : ربنا يسترها عليك يا بني

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس راح علي بيت خطيبته لاقي في تجمع هناك وفي ستات عماله تعيط وامها قاعده علي الارض تصوت وتعيط يونس قلبه دق جامد وراح مطرح ما أم خطيبته واقفه وبص علي الارض شاف خطيبتو غرقانه في دمها وواضح من رقبتها إنها مدبوحة اتصدم من منظرها ووقع جمبها على الارض ومسك أيديها وفضل يصرخ ويعيط: يا جميييييييله لاااااااااا جميييييييله متسبنيش لاااااااااااااا وكان عمال يعيط زي العيل الصغير وهو بيفتكر ذكرياته معاها

كانو قاعدين مع بعض في جنينه

جميله : يونس

يونس مركز في التليفون : هممم

جميله : يا يونس بقي

يونس ساب التليفون : نعم نعم يا جميله

جميله : يونس هو إنت بتحبني

يونس بأستغراب : إيه السوال ده أكيد طبعا مانا لو مكنتش بحبك مكنتش خطبتك

جميله : لا ماهو عادي يعني ممكن تكون أعجبت بيا لما شوفتني وكده

يونس بصلها ورفع شفايفه إللي فوق من الجنب : انتي عبيطه يا جميله

جميله ضربته : متحترم نفسك يا يونس الله

يونس : ماهي انتي بجد فظيعه وبعدين هز راسه شمال ويمين: صدق إللي قال الستات ملهاش كتالوج دي هرمونات دي صح

جميله : جاوبني بقي يا يونس

يونس بصلها بحب : بحبك دي كلمه قليله أنا بعشقك يا جميله آنتي احلي حاجه في حياتي والله يا جميله ربنا يديمك في حياتي

جميله ابتسمت بحب : ويديمك ليا يارب صحيح يا يونس إنت مش هتعرفنى علي باباك ومامتك

يونس بتوتر : أكيد يا حبيبتي حاضر مانتي عارفه بقي هما قاعدين في البلد وانا قاعد هنا علشان شغلي

جميله : طيب هو إنت لحد مقولتليش إنت بتشتغل ايه يا يونس

يونس بلع ريقه : بشتغل في شركه شحن كبيره و مرتبها حلو يعني

جميله : ماشي يا يونس أنا مش عارفه حاسه إنك مخبي عليا حاجه

يونس : اخبي عليكي إيه يا عبيطة

جميله : يونس هو أنا لو مت هتزعل عليا

يونس قام بعصبيه : لا بقي انتي شكلك مش هتجبيها لبر أنا ماشي يا ست ومشي

جميله ضحكت وجريت وراه : إستني يا يونس يا ولا إستني يا باشا وجريت وراه وهي بتضحك فاق من ذكرياته معاها لما حد شد أيد جميله منو وهو فضل يصرخ زي الطفل إللي بيتاخد منو لعبته المفضله و الشباب مسكت فيه وفضلت تشد فيه تبعده عن جميله وهو فضل يصرخ بعديها راحو دفنوها وحضر العزا وبقي كل جمعه يطلع المدافن يزورها وبقي يزور مامتها كل شويه ويطمن عليها بعدها عرف بطريقته الخاصه اللي قتل جميله هو البج بوص بتاعه في المافيا وقرر يقتله زي ماقتل حبيبته ومفكرش بالعواقب إللي هتحصل كل إللي فكر فيه ياخد حق جميله

قاعد يونس في الشبكه بتاعته الباب خبط فتح لاقي الدكش ده شاب صاحبه آوي وبيحبه جدا وهو كمان بيحبه آوي بيعتبره أخوه

يونس : خش يا ايمن

ايمن إللي هو الدكش : آه بدل ما قولت يا ايمن يبقي في حاجه ولا اية

يونس : أنا عايز اقتل البج بوص علشان هو إللي قتل جميله

ايمن بصدمه : بجد والله هو اللي قتلها

يونس بتوعد : آه هو وحياه أمي لاقتله

ايمن : ايوه يا يونس بس ده البج بوص يعني فيها قطع رقاب

يونس قام بغضب : أنا مبخفش من حد يا ايمن ولو هو البج بوص فأنا الشبح مش هسيبه معايا ولا لا

ايمن : معاك يا صاحبي بس أنا خايف عليك

يونس : متخفش يا دكش عمر الشقي بقي بعديها باسبوع دخل يونس قصر البج بوص بطريقته الخاصه ودخل اوضته لاقي البج بوص نايم بصله بصه شر وهز رجله صحي البج بوص بكسل واتصدم لما شاف قدامه يونس

البج بوص بصدمه : يونس إنت دخلت هنا إزاي

يونس قاعد علي الكرسي إللي قدامه : زي السكر في الشاي

البج بوص بصله بغضب : إنت هتهزر إنت إللي جابك هنا أساسا

يونس وهو بيطلع المسدس من جيبه : حاجه بسيطه آوي جي أقتلك

البج بوص اتصدم : إنت اتجننت إنت بتقول إيه

يونس قام وقف قدامه ببرود : زي ما سمعت جاي أقتلك عندك مانع

البج بوص بغضب : إنت متخلف يا يونس إللي بتعملو ده مش في صالحك أنا من إشارة مني ابعت رجالي تصفيك دلوقتي

يونس ضحك بسخريه : هما فين رجالتك دي يا باشا لازم تعرف إن الدنيا دي غداره يوم معاك ويوم عليك زي مانا زمان كنت معاك دلوقتي بقيت عليك زمان كنت بعمل كل حاجه بقلب جامد علشان مكنش عندي حاجه اخاف عليها لحد ماقبلت خطيبتي بقيت أخاف عليها من الدنيا كلها واحاول احميها بس انت كلب لما نهش نهش في اللي خدمه طول عمره وقتلت حبيبتي بأبشع موته علشان كده لازم تروح لها وتعتزر ليها منك ليها بقي وراح رفع المسدس في وشو

البج بوص بخوف: طب بص يا شبح انسي إللي فات وتعالي نبدأ من جديد دانت دراعي اليمين يونس مردش عليه وراح ضرب رصاصه جت في نص رأس البج بوص ومات في ساعتها يونس بص عليه ببرود وانتصار وتف عليه وخرج

وخرج لاقي ايمن مستنيه في العربيه وبيشرب سجاير ركب وخد السجاره من ايمن وشرب منها ونفخ

ايمن : خلاص يا شبح عملت إللي إنت عايزو

يونس نفخ دخان السجاره : خلاص يا دكش خدت حق جميله اطلع علسام عايز انام وارتاح

ايمن هز راسه وساق ورحو بيت يونس تآني يوم يونس صحي وغير هدومه ونزل ركب عربيتة وراح علي بيت اهله نزل من العربيه وهو حاطط النظاره علي عينه وطلع العماره إللي ساكن فيها أبوه وأمه رن الجرس فتحت أمه

يونس وهو بيقلع النضاره : إزيك يا أمي

أمه ببرود : إنت إللي جابك هنا أنا مش قولتلك مش عايزه أعرفك تآني

يونس : طيب ممكن اخش ولا هفضل علي الباب كده

ابوه جه من جوه : مين يا صباح قرب شويه شاف يونس

ابوه بغضب : إنت إللي جابك هنا يلا إنت احنا مش قولنلك اعتبر نفسك معندكش أهل

يونس عينه دمعت : آنتو بس وحشتوني وكنت عايز اطمن عليكو

صباح قلبها وجعها لما شافت دموع ابنها الوحيد بس اخفت ده ببراعه

ابوه : وإحنا مش عايزين نشوفك واتفضل بقي امشي من هنا يا شبح مش ده الاسم إللي بينادوك بيه إللي مشغلينك

يونس بصله بدموع وقال : أنا كنت عايز اجي اشوفكو واطمن عليكو علشان أنا حاسس إن دي آخر مره هتشفوني فيها صباح قلبها اتقبض لما سمعت يونس بيقول كده هي حاسه باحساس غريب من الصبح حاسه إن هيحصل حاجه

يونس مسح دمعتو : هتوحشوني آوي ياريت تسامحوني وسابهم ونزل

أبوه قفل الباب وهو قلبه مقبوض علي ابنه مايعرفش إيه السبب وصباح كمان وبقو يدعو في سرهم إن ربنا يسترها علي ابنهم

ياسين روح بيته دخل الشقه حس بحاجه حاده بتخش في ضهرو بص وراه لاقي واحد من رجاله البج بوص دخل السكينه في ضهرة مكنش قادر يضرب حد علشان كان موجوع راح اترمي علي الكنبة نام علي ضهرو لسه هيحاول يقوم لاقي إللي جه من قدامه وطعنه كذا طعنه في صدره وبطنه ورجله بقي يونس مش قادر ياخد نفسه وبقي مش قادر يقوم خالص علشان اتاخد علي خوانه دخل واحد عليه من إللي شغال معاهم غير البج بوص

الصاوي نزل علي وش يونس : شوفت يا شبح دي اخرتك كان إللي يحصل لو كنت ساكت مش كان زمانك سليم دلوقتي بس أنا غبي قتلت البوص علشان بت متساواش معلش بقي حظ كده الله يرحمك هبقي اجي ازورك وضحك ضحكه عاليه وخرج ووراه الرجاله

ويونس دمع ومبقاش قادر يقوم وكان نفسه قبل ما يموت إن أبو وأمه يسمحوا دخل عليه ايمن شافه كده اتخض وجري عليه وقال بدمع : يونس يونس لا متسبنيش يا صاحبي

يونس وهي الدموع بتنزل من عينه وهو بيتكلم بالعافيه : خدوني علي خوانه يا صاحبي انا مش هسيبك بمزاجي ادعيلي دايما وتعال زورني علي طول واه بقولك امانه عليك تدفني جمب جميله ها هتوحشني اوي ونطق الشهاده ومات

ايمن لما شافه مات بين أيده صرخ : لاااااااااااااا اااا يونسسسسسسسسسس يا صااااااااااحبي قوم يا صاحبي متسبنيش يا يونس يا شبحححححح دخل عم طه بسرعه لما سمع صراخ ايمن شاف منظر يونس اتصدم لما لاقه سايح في دمه الارض عيط هو كمان عليه جدا لإنه بيعتبره ابنه بعدها ايمن دفنه جمب جميله زي ما طلب وجاب ناس يشيلو عفش يونس يحطوه عندو في الشقه اي حاجه من ريحه يونس تفكره فيه كان علي عينه يسيب الشقه زي ماهي علشان يونس بيحبها خد الحاجه بتاعه يونس وخلي عم طه يعمل فيها اللي هو عايزو وبقي كل ماحد يجي يأجر الشقه يونس روحه تظهر تطفشه ويرجع يختفي تآني لحد مجت ياسمين

باك

يونس خلص وهو عينه بدمع مسح دموعه وبص علي ياسمين لاقتها ميته علي نفسها من الهياط

يونس ضحك بسخريه : لا دانتي قلبك رهيف آوي

ياسمين بعياط : إنت صعبان عليا آوي مش عارفه استحملت كل ده إزاي وفي الاخر تموت بالطريقه دي ربنا يرحمك يا يونس

يونس ابتسم : ادعيلي كتير ومتنسيش تيجي تزوريني علي طول

ياسمين : حاضر إنت تأومر

يونس ابتسم وبعدين قال :بص بقي عايزك تروحى لأيمن صاحبي وتجبيه هنا

ياسمين : واشمعني هنا يعني وبعدين وأنا هعرف هو فين إزاي وكمان اشمعني هو

يونس : علشان هو إللي هيقدر يساعدنا وبعدين بصرآحه هو واحشني وعايز اشوفه مش قادر انسي لما كان منهار عليا خليه يجي هنا وأنا هظهر ليه أنا مش مرتاح في تربتي يا ياسمين عايز حقي يجي

ياسمين : طيب هعمل كده بس قبل كده لازم أعمل حاجة الأول

يونس بأستغراب : إيه هي

ياسمين : نروح عند باباك ومامتك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين :نروح عند باباك ومامتك

يونس اتصدم :تروحي فين معلش

ياسمين :عند باباك ومامتك يا يونس

يونس: لا يا ياسمين مش عايز أصدهم مش عايزهم يعرفو إن ابنهم الوحيد مات

ياسمين : لازم يعرفو يا يونس مش هينفع تبقي إنت ميت وامك وابوك فاكرينك عايش حياتك ومبسوط

يونس : خايف من رد فعلهم يا ياسمين علي قد ماكانو مخصمني علي قد بس امي ممكن تروح فيها امي كانت روحها فيا قبل ما تعرف امي بشتغل في الزفت ده

ياسمين : أنا عارفه إن الصدمه هتبقي كبيره عليهم بس لازم يعرفو

يونس دمع : مش هقدر يا ياسمين

ياسمين جاية علشان تطبطب عليه أيدها عدتو

ياسمين بهزار: طيب إنا لو عايزه اواسيك اواسيك إزاي دلوقتي اتصرف انا عايزه اطبطب عليك مليش دعوه انا عديتك ياسطا ياخربيت كده

يونس مسح دمعته وضحك

ياسمين : يلا بقي قولي عنوان أهلك علشان نروح بكرة

يونس قالها العنوان

ياسمين : اشطا تصبح على خير بقي علشان أنا تعبت وعايزه أنام أقعد بالعافيه البيت بيتك طبعا صحيح يا يونس إنت ميت من أمته

يونس من أربع شهور

ياسمين : يا عيني يعني بقالك أربع شهور ميت ربنا يرحمك يارب معطلكش بقي يا شبح وسابته ودخلت الاوضه

يونس ضحك عليها : عبيطه وبعد كده اختفي

في صباح يوم جديد

صحيت ياسمين خدت دش ولبست علشان تروح عند أهل يونس خلصت وخرجت لقت يونس قاعد علي الكرسي مستنيها

ياسمين : ها جاهز يا شبح

يونس : جاهز ربنا يستر يلا

يونس : بقولك ايه يا ياسمين

ياسمين : هممم

يونس : طلعي تليفونك

ياسمين استغربت: تليفوني ليه

ياسمين بضحك : لا مافيا مافيا يعني

يونس ضحك : يلا يا هبله

ياسمين: علي فكره أنا خدت عليا آوي

يونس بص عليها ببردو وقال كلمه واحده: يلا

ياسمين : وده ايه ده بقي يلا

ونزلو هما الاتنين وياسمين طلعت التليفون بتاعها وحطتو على ودنها علشان وهي بتتكلم مع يونس

ياسمين : ها بشبح نتمشي ولا نركب

يونس : لا من رائي نتمشي البيت مش بعيد

ياسمين : اشطا إحساسك إيه وإنت رايح تشوف أهلك ومش قادر تتكلم معاهم

يونس اتنهد تنهيده وجع : صعب آوي آوي يا ياسمين وكمان لما يعرفو الصدمه هتبقي كبيره عليهم أنا عارف أهلي هما طيبين بس الزعل اللي خلاهم يقسو عليا بس ياريتني سمعت كلامهم يلا الحمد لله

ياسمين دمعت بس مسحت الدمعه قبل ما يونس يشوفها

وفضلوا يتكلمو مع بعض لحد ما وصلو البيت ياسمين بصت ليونس وهو هز دماغه ليها وقال علي الدور وطلعت

وصلت قدام باب الشقه و غمضت عينها وخدت نفس وبعدين فتحتها تآني وضربت الجرس بعد شويه فتحت الباب ام يونس يونس بصلها باشتياق وعينه دمعت وياسمين بصتله صعب عليها آوي

ام يونس : خير يا بنتي انتي مين

ابو يونس جه : مين يا حاجه وبعدين بص لياسمين : انتي مين يا بنتي

ياسمين بصت ليونس لاقت يونس بيبص لابوه نفس نظرته لامه

ياسمين بثقة : أنا ياسمين يا حج وجايه من طرف يونس إبن حضرتك

أبو يونس وامه بصدمه : يونس

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس

ياسمين : آه يونس

ابوه بغضب : بس إحنا متبرين منه ومش عايزين نعرف عنو حاجه ياسمين بصت ليونس شافته بيغمض عينه بوجع ودمعه نزلت منه

ياسمين رجعت بصت تآني لاهلة

ياسمين : طيب ينفع اخش أتكلم مع حضرتكو شويه

ام يونس وابوه بصو لبعض وبعدين ابو يونس قال : اتفضلي

ياسمين بصت ليونس ودخلت وهو كمان دخل وراهم

ياسمين قعدت علي الكرسي ويونس وقف جمبها وعمال يبص علي الشقه بتاعتهم إللي وحشتو

أبو يونس: ها يا انسه بعتك ليه

ياسمين وهي بتبلع ريقها : الحقيقة مش هو إللي بعتني أنا إللي جيت لوحدي

ابو يونس : آه وانتي جيتي لوحدك ليه لو مكنش هو إللي بعتك

ياسمين : حضرتك يونس في مكان أحسن من هنا

أبو يونس : ما لازم يبقي في مكان أحسن من هنا ماهو وسط عالم كل حاجه عندهم مباحه

ياسمين : حضرتك يونس ميت بقالو 4 شهور

ابوه اتصدم وأمه كمان اتصدمت

أمه بغضب : انتي بتقولي ايه لا طبعا يونس ابني مامتش يمكن بعتك تقولي كده علشان نسامحه بس لا إبني عايش آنتي كدابه

ياسمين دمعت وبصتلها : مش كدابه يا أمي يونس مات من أربع شهور

أمه صوتت وفضلت تعيط وتقول : يا يونسسسسسسس يا بني يا حبيبي خدوك مني يا حبيبي يا حته من قلبي

يونس بص بعياط علي منظر أمه وبص لياسمين ياسمين قامت راحت حضنت ام يونس بعياط : أهدي يا امي هو في مكان أحسن من هنا هو بس اخر حاجه كان عايزها أنكو تسامحوا ياريت تسامحوا علشان يبقي مرتاح في تربته

أم يونس بعياط: مسمحاه مسمحاه من كل قلبي مسمحاك من قلبي يا يونس ربنا يرحمك يا قلب أمك

وبعد كده ياسمين بصت لابو يونس

ابو يونس : هو يونس مات إزاي وإللي حصل

ياسمين بصت ليونس اللي بصلها وهز دماغه

ياسمين حكلتو علي إللي قالو ليها يونس

ابو يونس عينه دمعت علي إللي حصل لابنه الوحيد وياما قاله يبعد عن الشغل ده بس يونس مكنش بيسمع منو

ابو يونس قال : هو ادفن فين ومين إللي دفنو

ياسمين : يونس طلب انو يدفن وبعدين قالت بضيق متعرفش سببو ايه : يدفن جمب حبيبته علشان هو كان بيحبها آوي

يونس بصلها بأستغراب لما لاقها بتقول كده بضيق

ياسمين : المهم دلوقتي يا حاج يونس جالي في الحلم وقالي خلي امي وابويا يسمحوني علشان أنا مش مرتاح

ام يونس بعياط: سمحو ونبي يا أخويا مش هيبقي دنيا وآخره اتاري يا حبيبي لما جه هنا آخر مره كان قلبو حاسس يا حبيبي يابني اتاخدت علي خوانه يا ضنايا

يونس بص لأمه وعيط علي عياطها

ابو يونس : إنا مسمحو من زمان والله أنا كنت بعمل كده علشان يبعد عن الشغل ده

ياسمين : والله يا عمو هو كان ناوي يسبهم بس إللي معروف عندهم إللي بيخرج من دايرتهم بيصفوا ويونس اتاخد علي خوانه قتاله علشان قتل الريس بتاعهم علشان ينتقم لجميله خطيبتو

ام يونس بانهيار : يا حبيبي يا يونس يا حبيبي يابني مسمحاك من كل قلبي يا حبيبي ربنا يرحمك يا رب

ابو يونس : معلش يا بنتي قولي مكان المدافن إللي ادفن فيها يونس

ياسمين بصت ليونس ويونس وطي علي ودان ياسمين واتكلم وهي بقت تقولها إللي هو بيقولو

ياسمين : ممكن تقولو إحنا مسمحيناك يا يونس كأنو موجود قدامكو علشان يحس بيها

أم يونس : مسمحاك يا حبيبي

أبو يونس : مسامحك يا بني

يونس ابتسم وخد نفس وفرح وغمض عينه ودمعه نزلت منه

ياسمين دمعت بفرحه علشان ابو يونس وأمه سمحو وقاعدو مع بعض شويه بعد كده ياسمين استأذنت تمشي واتفقت معاهم إنها هتيجي تشوفهم كل أسبوع وهما رحبو جدا ياسمين قامت ومشيت بعد ما ودعتهم

وهي نزله علي السلم يونس قالها : أنا مش عارف اقولك ايه يا ياسمين انا بشكرك جدا انتي اجدع بنت شوفتها

ياسمين : يا سطا مفيش شكر بينا احنا بقينا اهل عد الجمايل بقي

يونس ضحك : طيب يعني أشكرك ولا لا طيب

ياسمين ضحكت : إنت وزوقك بقي وبعدين بصت في تليفونها علي الساعه الساعه ٣ وأنا شيفت الشغل بتاعي ٥ علشان النهارده الخميس انا هركب بقي علشان أروح الشغل تيجي معايا

يونس : لا أنا هطلع أقعد مع أبويا وأمي شويه

ياسمين : علس أساسا هيشوفوك يعني

يونس : مش شرط يشوفوني بس علي الاقل احس انهم حواليه ولما ترجعي من الشغل هتلاقيني مستنيكي في الشقه

ياسمين : سلاموز ياسطا وسابته ومشيت وهو بص عليها وهي ماشيه وابتسم من طيبه قلبها وانها ساعدت حد هي متعرفهوش وفي ثانيه اختفي وبقي عند ابوه وأمه

سمع صوت امه جايه من اوضته دخل لاقها قاعده علي سريرو وعماله تعيط وهي ماسكه هدومه وهو بيبي واخر تيشرت كان لابسو قبل ما يمشي

أمه طلعت صور ليه وفضلت تبص فيهم وتبوسهم وهو واقف بيدمع علي منظر امه

دخل ابوه عليها لاقها بتعيط كده حضنها : كفايه عياط بقي يا صباح آنتي كده بتعذبيه

صباح بعياط: مش قادره يا محمود قلبي بيوجعني علي إبني آوي كنت حاسه لما جي هنا إني مش هشوفو تآني يعني هو اتقتل في نفس اليوم اللي جالنا فيه وإحنا كسرنا بخاطره وعيطت بزياده مش قادره انسي بصت عينه ودموعه وهي نزله يا محمود وعيطت آكتر ويونس واقف يعيط علي عياطها

محمود دمع : إن كمان كان نفسي احضنو آوي ولما قال كده قبل ماينزل ونظره عيني ودمعته وجعتني آوى يا صباح كان نفسي آوي احضنو بس كنت عايز افوقه من إللي كان فيه علي كلام البنت إللي جت هنا إن هو كان سايب الشغل إللي كان فيه ده وكان جي يقولنا بس إحنا إللي مش ادنالو فرصه

أمه بانهيار: يارتني كنت اديته فرصه علي الاقل كان بقي في حضني مكنش حصل إللي حصله يا حبيبي يا بني ربنا يرحمك يا نن عيني ويجعلك من اهل الجنه وعيطت بزياده

يونس عيط وابتسم بسعاده لما سمع دعوه أمه

محمود بدمع : اللهم امين انا هكلم سعد (سعد ده يبقي اخو محمود يعني عم يونس) وتعرفو ونعمل عزا ليونس

صباح : آه آه وأنا هعملو صدقه علي روحو

محمود : ماشي أنا هقوم أكلمه وفعلا قام محمود كلم أخوه وأخوه اتصدم وعيط كتير اوي لانه كان بيحب يونس اوي وكان بيعتبرو صاحبه مش ابن أخوه راح سعد لمحمود وإتصلوا ببتاع الفراشه وجم حطو فراشه في الشارع وكل إللي يسأل يونس مات إزاي يقولو حادثه وعملو العزا واهل يونس كلهم وقفو في ستات ورجاله ويونس بقي واقف يدمع بفرح علشان شاف عيلته كلها قدامه إللي مشفهمش بقالو كتير

وشاف قد إيه بيحبوه وبعد العزا مخلص كله ودعهم وروحو وابو يونس وأمه نامو بتعب وهما بيدعو ليه بالرحمه يونس ابتسم عليهم واختفي وظهر في شقة ياسمين

لاقي ياسمين داخله البيت

يونس : إيه ده إللي رجعك متأخر كده

ياسمين بتعب : كان عندنا عشا لرجل أعمال كبير ومشيو متأخر

يونس : رجل اعمال إسمه إيه

ياسمين : بتسأل ليه

يونس : عادي يعني مجرد سوال

ياسمين بتذكر: اسمه ناصر الصاوي تقريبا

يونس بصدمه : ناصر الصاوي ياسمين ياسمين ناصر الصاوي ده إللي قتلني

ياسمين بصدمه : إيه بتهزر

يونس : والله ياسمين هو ده هو إللي قتلني

ياسمين : يعني إن هو راجل اعمال وبحب الخير وكده ده قناع مزيف وراه شيطان كده ده أنا ابتديت اصدق إنه محترم فعلا ده اداني ١٠٠٠ جنيه وراحت طلعتهم من جيبها وقطعتهم ١٠٠ حته ده فلوس حرام من واحد شغال في الحرام يارتني كنت حطتله سم في الاكل كان زمانه غار في داهيه

يونس بشك : ياسمين هو اداكي إنتي بس فلوس ولا أيدا حد تآني

ياسمين : لا أنا بس بس ليه

ياسمين بخوف : يعني إيه عجبتو

يونس : يعني حطك في دماغو يعني هيضمك لقايمه البنات عندو وخبط علي دماغه بغضب

ياسمين بقلق : احيه يا يونس طب أعمل إيه

يونس : هو أكيد هيدور علي مكانك آنتي ساكنه انتي كاتبه العنوان ده في السي في بتاع الشغل بس حته لو مش كتبه ده مافيا يعني بيعرفو كل حاجه آنتي لازم يبقي معاكي ايمن آنتي تروحيله بكره يا يا سمين وأنا هروح معاكي وهظهر ليه هو مأجر شقه قاعد فيها محدش يعرف عنها حاجه هنروح يا ياسمين

ياسمين : ماشي إللي تشوفه قولي بقي إيه إللي حصل عند اهلك

يونس حكي ليها كل حاجه

ياسمين ابتسمت بدموع : طيب الحمدلله كويس ربنا يخليهم ويرحمك يا يونس

يونس : مخلاص يا ما عرفت اني ربنا يرحمني يلا خشي نامي بقي علشان آنتي تعبانه ولما تصحي هنروح لايمن يلا

ياسمين : اشطا تصبح على خير وسابته ودخلت جوه

يونس قعد بقي يفكر يعمل إيه مع الصاوي

تآني يوم صحيت ياسمين خدت دش وصليت ولبست وخرجت ليونس

يونس : يلا

ياسمين : يلا

ونزلو راحو علي بيت ايمن

ياسمين خبطت وايمن فتح

ايمن : مين حضرتك

ياسمين : أنا يا سمين جيالك من طرف يونس

ايمن بصدمه : يونس

فجأه ظهر يونس قدام ايمن

أيمن بدموع وصدمه : يونس

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايمن بصدمه : يونس

يونس ابتسم بس

ايمن بدموع : خشو خشو

ياسمين ويونس دخلو

ايمن جاي يحضن يونس عداه ولبس في الحيطه وقع علي الارض

ياسمين ويونس اتخضو عليه ياسمين جريت عليه ساعدته يقوم ويونس ضحك عليه بصوت واطي : لسه أهبل زي مانت

ايمن قام مع ياسمين : وحشتني يا صاحبي

يونس باشتياق: إنت آكتر والله يا دكش

ايمن بص لياسمين : هو حضرتك تعرفي بونس منين وبعدين هو ازاي كده

ياسمين : مبدأيا أنا إسمي ياسمين وماجره الشقه بتاعه يونس الله يرحمه بعد ما صاحب البيت إللي كنت ساكنه في مع اهلي الله يرحمهم طردني وروحه ظهرت ليا وبيقول انو مش مرتاح وعايز ياخد حقه من إللي قتله وعلشان كده جاين ليك علشان تسعدنا

ايمن بص لياسمين وبعدين بص ليونس

ايمن بدموع : كنت حاسس يا صاحبي إنك مش مرتاح كنت دايما احلم بيك وتجيلي زعلان ومخنوق واكلمك مكنتش بترد كنت عايز اخد حقك بس انا معرفش مين اللي قتلك انت ملحقتش تقولي حاجه وو مت

يونس : إنا فعلا مش مرتاح يا ايمن إللي قتلني ناصر الصاوي

ايمن بصدمه : إنت بتهزر ده كان بره مصر

يونس بنفي : لا رجع واول مارجع غدر بيا انا انا مش عارف قتلني ليه أساسا ده مكنش بيطيق البوص فجأه كده بقي بيحبو

ايمن : أو ممكن يكون قتلك مش من حبه في البوص لا علشان يبعدك عن طريق المافيا واكيد لما وصلو انك عايز تنسحب كلنا عارفين إن الصاوي بيحقد عليك علشان إنت كنت اهم فرد في المافيا كنت بتقوم بعمليات محدش بيعرف يقوم بيها كان بيكرهك بس إنت مكنتش وأخد بالك كلنا كنا واخدين بالنا معدا انت وهو خدها فرصه وخدك على خوانه

يونس بغل : أنا عايز أخد حقي يا آيمن

أيمن : معاك يا صاحبي

يونس : آه صح إمبارح كان موجود في المطعم اللي ياسمين بتشتغل فيه وشكله كده عينه بقي فيها ياسمين أيدها ١٠٠٠ جنيه هي بس وشكلها كده دخلت دماغه

ايمن بصدمه : لا يا جدع يبقي معقول هي إللي عليها الدور السنادي

ياسمين بخوف وعدم فهم :يعني إيه مش فاهمه

ايمن ويونس بصو لبعض وبعدين يونس قال لياسمين: كل سنه الصاوي بيروح أماكن مختلفه بيشوف بنات جميله وفيها الملامح الشرقيه الاصيله يعمل زي مانعمل معاكي كده وعلشان هو شاب ووسيم في البنات بتبقي هتموت عليه هو بيصتاد إللي تخش دماغه يفضل يلعب عليها ويخش عليها بجو الحب والهدايا والفسح والحوارات دي لو البنت يتيمه يعمل كده وبالتالي الدنيا بتتساهل معاه علشان هي معندهاش حد يسأل عليها ولو البنت عندها أهل يخش عليهم بأنه الشاب الطيب اللي مش بيعمل الغلط ورجل الأعمال المحترم إللي مفيش منو آتنين ويغرقهم بالفلوس بعد كده يضحك عليهم لحد ما ياخد بنتهم ويعمل فرح ويأجل ناس تعمل أبوه وأمه وأهله وكده وياخدها بعد كده ويسافر ياخد إللي عايزة منهم وبعدين يرميها ويبيعها قطع غيار أو قاطعته ياسمين : يعني إيه قطع غيار

ايمن : يعنى لتجاره الأعضاء

ياسمين شهقت بصدمه وخوف ويونس كمل : أو يختفي ويسبها للمافيا تحطها في الدعاره وبقي كل سنه كده علشان ميلفتش انتباه حد ليه واخر مره باع البنت للدعاره المرادي لو آنتي عبيطه ومكنتيش قولتي كان زمانك دلوقتي متقطعه

ياسمين بخوف : يا خرابي ده إزاي ده ده معندوش دم ده مش بني أدم ده وحش

يونس بسخريه : واحد في المافيا عايزاه يطلع ايه مصلح اجتماعي

ايمن : طب هنعمل اية يا صاحبي دلوقتي واهلك هنعمل فيهم إيه أنا سقطهم خالص

ياسمين ويونس بصو لبعض بعد كده بصو لايمن ويونس حكي كل حاجه لايمن

ايمن بدموع : ربنا يصبرنا علي فراقك يا صاحبي

ياسمين : أنا أول مره أشوف حد بيدعي لحد ميت وهو واقف قدامه بجد حاجه موردتش علي حد قبل كده

ايمن ويونس ضحكو : ولا إحنا بصرآحه

يونس لايمن : ايمن انا جاتلي فكره

ايمن : إيه هي يا صاحبي

يونس: إحنا هنخلي ياسمين تلعب علي ناصر

ياسمين بخضه وصدمه : نعم نعم يا عمرررر بتقول إيه مين ياسمين

يونس : انتي هو في ياسمين غيرك

ياسمين : وأنا مالي يا أخويا بترميني إنا في وش هولاكو ده

يونس : ماهو انتي اللي هتجيبي رجلو يا ياسمين

ياسمين : أجيب رجل مين ده هو إللي هيجيب كرشي يا عم شوفلك حل تآني غير ده قال العب عليه قال ده لو عملت كده هبقي جيم أوفر قبل الماتش ما يلعب أصلا أنا منسحبه نازل لاعب تآني مكاني

يونس : لاعب تآني إيه يا ياسمين آنتي إللي عليكي العين

ياسمين : بلا عين بلا ودان الكلام ده لا يمكن يحصل

بعد ١٠ دقايق

يونس : ها فهمتي كده

ياسمين وهي بتشرب كوبايه عصير الليمون: فهمت فهمت يا يونس ده عدت الخطه ٣٠٠٠ مره لحد دلوقتي

يونس : ماهو انتي غبيه وممكن تودينا في داهيه

ياسمين بصتله بضيق: إنت مش ملاحظ إن إنت من ساعه ما شوفت خلقة امي وانت نازل شتايم انت خدت عليا آوي علي فكره

يونس وايمن ضحكو

يونس لايمن : وإنت خلي عينك عليها ومتسبهاش وإنت كمان هفضل معاكو بس أنا مش هعرف أعمل حاجه أنا هبقي متفرج بس

ايمن وياسمين هزو دماغهم بمعني ماشي

ياسمين : طيب ها هنبدأ أمتي

يونس : لما تنزلي شغلك هو أكيد هيجي تآني المطعم علشان يشوفك

ياسمين : اشطا علي بركه الله

ايمن : اهم حاجة مش عايزك لما تشوفيني تتوتري عايزك كأنك لسه متعرفنيش علشان أنا هظهر معاه كتير تمام

ياسمين : تمام

ايمن : وكمان عايزك تتكلمي معاه بكل ثقه مش كانك فاهمه دماغه اعملي عبيطه علي اي حاجه يقولك عليها وانا هبقي في ضهرك دايما ويونس بردو مش هيسيبك وهيبقي معاكي اوعي تخافي

ياسمين هزت دماغها وقالت : ماشي ربنا يستر

يونس : تمام كده تبدأ الخطه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد يومين ياسمين كانت واقفه قدام المرايه بعد ما خلصت لابس ويونس كان قاعد علي السرير وراها

ياسمين بدلع أهبل : أهلا يا باشا ممكن نتعرف هييييييي هيييي علي فكره أنا لهلوبه وممكن اخدمك آنت متعرفنيش أنا إسمي ياسمين لو عايز تقولي ياسي معنديش مشكله اي حاجه تطلع منك حلوه ممكن رقم تليفونك هيييي ولا التقل صنعه ولا اية ده حتي قاطعها يونس بصراخ : باااااااااااس يخربيتك إيه العبط ده

ياسمين بضيق: الله بتدلع بلاش

يونس بقرف: ده دلع ده وبعدين تدلعي ليه أصلا متخليكي بطبعتك بطلي تخلف

ياسمين بعصبيه مسكت ازازه البرفان وحدفته بيها مجتش فيه عدت من جواه عادي

يونس ضحك لأنها مجتش فيه : إنتي هبله مفيش حاجه هتأثر فيا إنا شبح يا هبله يام رأس جموسه

ياسمين بعصبيه : يابني بطل قله أدب إنت ابييييييييه طب اضربك إزاي دلوقتي أطلعك من التربه اضربك وادخلك تأنى محترم نفسك بقي يا جدع تأنى لاما وديني باقعد ومش هروح في حته ها ماشي

يونس ضحك علي عصبيتها : خلاص يا هب قصدي يا ياسمين خلاص يلا بقي علشان ننزل

ياسمين : لو سمحت بلاش أي هبل هناك علشان الموضوع يعدي علي خير لو تكرمت

يونس بصلها : ده أنا الكلام ده ليا إنا حاضر حاضر يا ماما ياسمين مش هبوط حاجه بغبائي إللي هيوديني في داهيه في يوم من الايام حاضر ممكن نمشي بقي

ياسمين بصتله بغضب وهو ضحك ونزلو

بعد شويه وصلت المطعم اللي شغاله فيه وراحت مكان ما بيلبسو اليونيفورم بتاعهم

ياسمين داخله ويونس وراها قالتله : نعم

يونس بعدم فهم: إيه

ياسمين: أتفضل معايا

يونس : مانا هتفضل فعلا

ياسمين بتهدي نفسها : تتفضل فين معلش

يونس :داخل معاكي في حاجه

ياسمين : داخل معايا فين أنا داخله أغير

يونس : طب ما عادي إيه المشكلة

ياسمين وهي بتبصله بشلل : إنت هتشلني يا جدع إنت أنا داخله أغير هتخش معايا

يونس خد باله وضحك : طب ما عادي مانا ياما شوفتك قاطعته ياسمين غضب: إيه شوفت إيه شوفت إيه يخربيت معرفتك

يونس ضحك جامد : يابنتي بهزر انا اخر حاجه كنت افكر فيها الستات أساسا

ياسمين : آه اذا كان كده ماشي جت واحد زميلتها في الشغل من وراها : ياسمين إنت بتكلمي مين

ياسمين اتخضت وقالت بتوتر: لا يا هبه يا حبيبتي مفيش مش بكلم حد ده بفكر بصوت عالي

هبه : آه طيب ماشي يلا علشان متتاخريش علي الشغل واه إعملي حسابك رجل الأعمال ناصر الصاوي ده جاي النهارده علشان عندو عشاء عمل ماشي

ياسمين بلعت ريقها وبصت ليونس ويونس بصلها كأنه بيطمنها : ماشي يا هبه أنا داخله البس بقي ماشي

هبه : ماشي أنا طلعه بقي

ياسمين : ماشي وبعدها هبه مشيت

يونس : بص أهو فرصتك جت وهو جاي انهارده

ياسمين بقلق: ماشي ربنا يستر أنا داخله البس بقي ودخلت

يونس قعد علي الكرسي اتنهد تنهيده خفيفه

بعد شويه يا سمين خرجت وكانت لبسه اليونيفورم

يونس شافها قام ابتسم لما شافها : تصدقي آول مره اشوفك باليونيفورم شكلك حلو

ياسمين ابتسمت بكسوف : شكرا ده من ذوقك

يونس ابتسم من كسوفها وفضل باصص ليها شويه

ياسمين أخدت بالها واتكلمت بكسوف : احم احم طب مش يلا بقى أنا عندي شغل

يونس فاق : طيب روحي

ياسمين خرجت تشوف شغلها وطول اليوم بقت تروح وتيجي علي الزباين ويونس كان متابعها بأبتسامه لحد ماجه المعاد إللي هيجي في ناصر وياسمين كانت متوتره آوى شويه وناصر دخل هو الوفد اللي هيتعشو معاه وكان معاهم ايمن صاحب المطعم استقبلهم وبعدهم علي التربيزه بتاعتهم المخصوصه

ياسمين شافته ارتبكت وعرفت وبقي قلبها يدق جامد من الخوف ويونس بص ليها وقال : جاهزه يا بطله

ياسمين : إنت ليه محسسني إني رأفت الهجان وفي مهمه لمصر ده ايه هو ده

يونس ضحك عليها : احلي من رأفت الهجان والله

ياسمين : نعم ؟

يونس بتوتر: لالا ولا حاجه يلا روحي بقي علشان المدير جاي

المدير جه لياسمين : يلا يا ياسمين روحي علي ترابيزه ناصر باشا ده طلبك مخصوص

ياسمين بتوتر : حاضر يا فندم جايه المدير مشي وياسمين لفت ليونس

ياسمين بخوف : يونس أنا خايفه

يونس وهو بيطمنها : متخفيش ايمن معاكي وأنا كمان معاكي يلا روحي

ياسمين خدت نفسها : طيب ومشيت راحت علي ترابيزة ناصر وهي بتاخد نفسها بخوف

وصلت التربيزه وغصبن عنها بصت لايمن وايمن بصلها بتحذير بعينه وغمضها كأنو بيطمنها يعني ياسمين بتبتسم بالعافيه : نورتنا يا ناصر باشا

ناصر بصلها بخبث وإعجاب :بنورك يا قمر

ياسمين بصتله بغضب مكتوم وقرف و حاولت تبتسم : تسلم يا فندم حضرتك هطلب إيه

ناصر طلب وشاف الوفد يطلب اية وقال لياسمين

ياسمين : تمام يا فندم ربع ساعة والاكل يبقي عند حضرتك

ناصر بأبتسامه : خدي رحتك انا مش مستعجل

ياسمين ابتسمت ابتسامه مطلتش عنيها واستاذنت ومشيت

دخلت قالت للطباخ على الطلبات وهي مش طايقه نفسها يونس جه من وراها : معلش استحملي كل هيعدي بس انتي خلي بالك

ياسمين بغضب وبصوت واطي : ده وهو بيتكلم كنت عايزه امسك السكينه ارشقها في زوره بنادم مستفز وكلح وقليل الادب آه لو مكناش في اتفاق كان زماني اديته من المنقي بطيخ

يونس ضحك : هي مش كانت خيار بيني

ياسمين بغرور أهبل : لا مانا حبيت احط التاتش بتاعي

يونس ضحك علي هبلها

الطباخ بصوت عالي : ياااااااااسمين

ياسمين بخضه: إيه ياعم خالد خضتني في إيه

خالد الطباخ : يابنتي عماله انادي عليها بقالي كتير بنادي عليكي وإنتي بتكلمي نفسك سلامه عقلك يا بنتي

ياسمين بصتله بلوي بوق : مفيش ياعم خالد مفيش الطلبات خلصت

الطباخ : آه نادي الشباب ياخدوها معاكي

ياسمين : تمام وندت علي الشباب إللي شغلين معاها خدو الطلبات وهي خدت الباقي وحطو الاكل علي التربيزة بتاعه ناصر وماشيو

ياسمين لناصر: حاجه تاني يا فندم

ناصر بأبتسامه : لا شكرا لما نخلص اكل هنطلب الحلو وياريت يبقي حلو زيك كده

ياسمين بصتله وفجاه مسكت طبق الاكل لبسته في وشو ونطت علي التربيزه ومسكتو من رقبتو وقالت بزعيق : بقولك ايه يا زفت انت انا مش طايقه إللي خلفوك إنت تحترم نفسك بدل ما زعلك فاهم وراحت مسكت كوبايه و كسرتها فوق دماغه وهو صرخ وهي نزلت من علي التربيزه بأبتسامه انتصار : أحسن تستاهل

فاقت ياسمين من تخيلها علي صوته ( هيه هيه وضحكت عليكو 😂😂😂)

ناصر : أنا ياسمين

ياسمين : احم ايوه ايوه يا فندم

ناصر: مالك سرحتي في إيه

ياسمين : ولا حاجه يا فندم بعد اذنك

ناصر : اتفضلي

ياسمين مشيت وراحت مطرح ما يونس واقف

يونس : إنت سرحتي في اية

ياسمين : أنما أنا يا واد يا يونس شوفت حته تخيل تحفه

يونس : شوفتي إيه

ياسمين حكتلو يونس ضحك

يونس بضحك : هو ده إللي إنتي عايزه تعمليه أنا حاسس ياسمين ضحكا وقالت : والله آه وكملو ضحك بعد شويه ناصر طلب من ياسمين إنها تجبلو الحلو وياسمين جابتو وكلو وبعد ساعه ابتداو يمشو قبل ما ناصر يخرج من المطعم نده ياسمين ياسمين رحتلو

ياسمين : أفندم يا ناصر باشا

ناصر : لالا بلاش ناصر باشا دي خليها ناصر بس

ناصر بأبتسامه : لا معايا أنا تعالي وبعدين طلع من جيبه الكارت بتاعه

ناصر وهو بيديها الكارت : ده الكارت بتاعي وهبقي سعيد آوي لو كلمتيني

ياسمين خدت منو الكارت بالعافيه طبعا وقالت بأبتسامه مصطنعه: أكيد يا ناصر ب قاطعها ناصر : بلاش بيه بقي

ياسمين بأبتسامه مصطنعه: ناصر

ناصر ضحك: ايوه كده هستني مكالمتك سلام ومشي

ياسمين بصت عليه بقرف وتفت عليه

ياسمين : ابو اللي جابك

يونس جه وقف جمبها : ادي أول جزء في الخطة حصل نرسم بقي لباقي الخطه ياسمين بصتله وهز دماغها بهدوء

يونس بيبص علي اثر ناصر بغل وهو بيتوعد ليه بالكثير والكثير

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

روحت ياسمين بيتها بعد يوم طويل في المطعم وغير كده زياره ناصر

دخلت الاوضه طلعت بيجامة مريحه ليها وخرجت اترمت علي السرير نامت بارهاق من غير حته ماتاكل حاجه

يونس دخلها وراح نحيه السرير قعد علي الارض : ياسمين

ياسمين بنوم : هممممم

يونس بأبتسامه : قومي يا ياسمين علشان تاكلي طيب

ياسمين وهي بتنام علي جمبها واديته ضهرها: بكره إن شاء الله بكره

يونس : هو إللي بكره يابت قومي علشان تاكلي

ياسمين ولا كأنها هنا نامت نوم عميق

يونس ابتسم عليها وبص عليها شويه وبعدين خرج من الاوضه

صباح يوم جديد كانت ياسمين لسه نايمة المنبه بتاعها رن( أبو احمد خدني الكوافير أبو احمد دفعتو كتير)

ياسمين قامت بنعاس وقفلت المنبه : أبوكى لأبو احمد علي الصبح قامت بكسل وربطت شعرها وخرجت من الاوضه وهي بتطوح شمال ويمين

يونس كان قاعد علي الكنبه بصلها و قال بسخريه : وشربت حجرين علي الشيشه

ياسمين اتخضت : ياما عفريييييت

يونس : يامي يامي يامي خاف يا عيد آنتي عبيطه يابت

ياسمين خلاص جابت أخرها من لسان يونس الطويل :يا ولي الصابرين يونس اطلع بره

يونس : شقتي

ياسمين بعصبيه : كانت شقتك يا مرحوم

يونس بضحك مكتوم علي منظرها : والله أنا حر أقعد في الحته إللي تعجبني ليكي فيه

ياسمين بصتله بغضب وسكتت ودخلت المطبخ

يونس ضحك بصوت واطي ودخل وراها لاقها بتعمل الفطار

يونس : انتي مش هتروحي الشغل ولا إيه

ياسمين : تؤ واخده اجازة

يونس بأستغراب : ليه

ياسمين بتعب : تعبانه

يونس بقلق: ليه حاسه بآيه

ياسمين بدوخه: حاسه إن الدنيا بتلف بيا مروحه مروحه مروحه

يونس :علشان ماكلتيش حاجه من إمبارح صحيتك قولتلك كلي انتي اللي مش رديتي تقومي عجبك منظرك ده

ياسمين بتعب : متقلقش هاكل وهاخد دوا صداع وهبقي كويسه

يونس : طيب فوقي كده علشان تكلمي الزفت ده

ياسمين لفت مره وآحده لدرجه إن يونس اتخض وهي بتخبط أيديها في بعض بتردح يعني وقالت بصوت عالي : آه قول كده بقي يا مصلحنجي إنت عايزاني أقوم وابقي كويسه علشان خاطر انفذ الخطه بتاعتك طب وربنا يا يونس يابن صباح لأكل حلاوه عليها شطه علشان اتعب اكتر انا بسمع ان الموضوع ده بيتعب يعني مش هكلم حد غير بمزاجي ياعالم يا شحاته يا ميت يا مييييييييت

يونس فضل ببصلها بصدمه وفاتح بوقه

ياسمين بصتله : اوعي اقفل بوقك علشان الدبانه متخشش

باب الشقه خبط بصت ياسمين ليونس لقيته لسه فاتح بوقه شوحته بإيدها ليه وراحت تفتح الباب

ياسمين فتحت الباب شافت وآحده واقفه بنقاب

ياسمين بأستغراب : مين حضرتك

الست سابتها ودخلت ياسمين حريت وراها بغضب : انتي يا ست آنتي آنتي داخله بيت ابوكي خدي هنا يا وليه انتي

الست رفعت النقاب

ياسمين اتصدمت : يا خربيت أمك إللي إنت عملو في نفسك ده

ايمن بضحك : يخربيت لسانك إللي متبري منك ده

ياسمين وهي بتقفل الباب :ما نت فاجئتني بصرآحه أنت فظيع يعني حد يعمل كده

ايمن : مش أنا عملت كده

ياسمين : آه

ايمن : يبقي فيه

ياسمين بقرف : يا تقل دم أمك

ايمن بصدمه : إنت إيه يا بت انتي ده آنتى بقي لسانك طويل كده أمتي

ياسمين بسخريه : من عاشر القوم بقي وراحت شاورت علي يونس إللي لسة زي ماهو

ايمن بص ماطرح ماشورت شاف يونس فاتح بوقه ومتنح استغرب وبص لياسمين : إيه ده هو ماله

ياسمين حطيت ايدها علي دماغها بتعب ودوخه : صدمته بس مش آكتر

ايمن : صدمتيه إزاي يعني و قاطع كلامو لما شافها ماسكه دماغها قال بقلق: مالك يا ياسمي قاطع كلامو لما اغمي عليها جري عليها بخضه:ياسمين ياسمين ويونس فاق علي صوت ايمن لما قال اسم ياسمين جري عليها هو كمان وايمن شالها دخلها اوضتها

يونس بقلق: نجبلها دكتور يا ايمن

ايمن : نجبلها إزاي وأنا شاب كده قاعد معاها بص إستني ايمن لبس النقاب وخرج من الشقه خبط علي الشقه إللي جمبو فتحت ست كبيره

الست : خير يا حبيبتي انتي مين

ايمن بيعمل صوت بنت هو بارع في كده : معلش يا طنط أزعجت حضرتك أنا جاية أزور صاحبتي ياسمين إللي في الشقه اللي جمب حضرتك وهي اغمي عليها وانا مش عارفه اعمل ايه ولا اجيب دكتور منين ساعديني لو سمحتي

الست بخضه : يا حبيبتي يا بنتي انا بنتي دكتوره إستني اصحيها إستني ودخلت الست تصحي بنتها

الست : صبا صبا

صبا بنوم : إيه يا ماما بتصحيني بدري ليه كده

أمها : قومي يا بنتي ياسمين جرتنا أغمي عليها وصاحبتها جت عايزاكي تشوفيها

صبا قامت بسرعه وهي بتلبس الاسدال : يا حبيبتي دي غلبانه آوي ناوليني الشنطه بتاعتي يا ماما أمها ناولتها الشنطه وخرجو لايمن إللي انبهر لما شاف جمال صبا

صبا حلمي : ٢٧ سنه دكتوره عيونها زيتونيه وبيضه بياض التلج وخدودها حمرا طبيعي شفايفها كريز ومحجبة وشعرها بني فاتح وجسمها رشيق وطيبه آوي وبتحب الخير بس لما حد يجي عليها بتبقي مشالله نمر مفترس

ام صبا لأيمن : يلا يا بنتي نخش لياسمين

ايمن لسه متنح في صبا

ام صبا : يا حبيبتي

ايمن فاق لنفسه وكان هيتكلم بصوته الحقيقي بس إفتكر انو عامل ست : احم احم أسفه معلش يلا بينا ودخلو عند صبا بس يونس مكنش موجود معاها

صبا ابتدت تكشف علي ياسمين بعد شويه خلصت

ايمن بصوت بناتي: ها يا دكتوره مالها

صبا : هي عندها حمي شديده شكلها خدت دش سخن وخرجت في الهوا أنا أديتها حقنه تنزل الحراره شويه و هكتب ليها دوا تخده في الميعاد وشويه وهتفوق بس لازم تعمل كمادات طول الليل علشان دي هتساعد في تنزيل الحراره مع الدوا صبا كتبت الروشته واديتها لايمن وهو شكرها وامها قالت : أنا هخش أعملها أكل تسند طولها بيه أصلها يا حبه عيني شكلها مكلتش حاجه

ايمن : ملوش لزوم يا طنط مش عايزين نتعب حضرتك أنا هقوم أعملها

إم صبا : لا مفيش تعب ولا حاجه يا بنتي دي ياسمين دي زي بنتي بظبط بس هو آنتي إسمك اية يا حبيبتي

ايمن بتوتر : ها اسمي اسمي سوزان يا طنط سوزان

إن صبا بأبتسامه : عاشت الاسامي يا حبيبتي بعد اذنك بقي هروح اعمل الاكل

ايمن : اتفضلي يا طنط

أم صبا مشيت

وبقيت صبا مع ايمن : أنا هخش أجيب ميه علشان أعملها كمادات

ايمن : مش عايزين نتعبك يا حبيبتي انا هعملها

صبا بأبتسامه جميله : لا مفيش تعب ولا حاجه ده واجبي ودخلت المطبخ

أيمن بص ناحيتها وسرح في ضحكتها : يخربيت ام ضحكتك ايه القمر ده

ايمن فاق وبعدين قال : احم احم ممكن معلش تخليكي معاها لحد مانزل اجيب ليها الدوا

صبا بأبتسامه جننت ايمن اكتر: اكيد طبعا بس هتعرفي تلاقي صيدليه هنا

ايمن : آه شوفت وآحده وأنا جايه قريبه هجيب منها

صبا برقه : ماشي حبيبتي

ايمن جري علي تحت قبل ما ينهار قدام رقت صبا

وصل الصيدله

ايمن نسي انو لابس نقاب واتكلم بصوته الرجولي : أنا عايز الدوا اللي في الروشته ده من فضلك

دكتور الصيدليه بصلة بصدمه من صوته واستغرب ايمن خد بالو وغير نبره صوته علطول

ايمن : احم كح كح كح معلش كح كح زوري وجعني شويه معندكش حاجه للزور ونبي ينوبك ثواب وكمان جبلي الدوا إللي في الروشته ده

الدكتور بأبتسامه : أكيد طبعا ثانيه واحدة الدكتور دخل يجيب الدوا

ايمن نفخ وهو بياخد نفسو : اوف إللي أنا عملتو ده كنت هروح في داهيه بعد كده حط أيده علي النقاب بخنقه : مش عارفه بيستحملوه إزاي ده حاجة قرف وفضل يشد فيه فجاه الدكتور طلع وايمن اتخض وعمل نفسو بيعدل النقاب

الدكتور بأبتسامه : اتفضلي يا انسه هو حضرتك انسه ولا مدام

ايمن بصوت انوثى وهو بياخد منو الشنطه : انسه يا أخويا انسه

الدكتور بص علي جسمه إللي مليان عضلات : بس حضرتك جسمك مش جسم ست أبدا

ايمن بتوتر: آه منا بروح الجيم آتنين وخميس وملتزمه آوي زي الصيام كده

الدكتور بأستغراب : طب حضرتك منقبة بتروحي جيم ليه

ايمن في سرو : لا ده انت راجل رخم بقي رجع بعد كده قال بصوت انوثى : عادي يا أخويا هو أنا علشان منقبة مش يبقي ليا نفس اروح الجيم ولا إيه حسابك كام بقي علشان البت إللي هتموت فوق دي

الدكتور قاله الحساب ايمن نسي وطلع الفيزا بتاعته

الدكتور مسك الفيزا ودفع وبعد كده بص فيها : هو مين ايمن ده حضرتك

ايمن : ها ايمن ايمن جوزي جوزي

الدكتور : جوزك إزاي يا فندم وحضرتك بتقولي أنك انسه

ايمن : ها آه ماهو ماهو جوزي في الرضاعه بقي

الدكتور : في الرضاعه إزاي يعني يا فندم

ايمن وهو بياخد منه الفيزا : زي السكر في الشاي يا أخويا هات بقي وبعد كده خرج من الصيدليه

ايمن بضيق : ابو اللي جابك دكتور غتت

وبعد كده طلع لشقه ياسمين لاقي صبا بتعملها كمادات

ايمن : شكرا ليكي جدا يا دكتوره

صبا بأبتسامه : الشكر لله أنا معملتش حاجه ده واجبي الحراره نزلت شويه الحمدالله أنا هستاذن بقي وهبقي اجي نص ساعة كده أنا وماما تكون فاقت علشان تاكل وتاخد الدوا وتخلي بالك منها ويستحسن إنك تباتي معاها ولا حضرتك عندك مانع علشان هي لازم تعمل كمادات بليل علشان الحراره تنزل خالص

ايمن : لا لا ابدا حبيبتي هبات وهشيلها في عيني انتي متعرفيش هي غاليه عليا آوي

صبا : ربنا يخليكو لبعض بعد اذنك بقي

ايمن : اتفضلي صبا خرجت وقفلت الباب وراها

يونس فجأه ظهر وقال لأيمن : الحب يا أمير

ايمن اتخض : خضتني ياعم

يونس : ادعي ربنا انو ميكونش اللي في بالي علشان مينفعش خالص دلوقتي

ايمن : ليه يعني مينفعش

يونس : إنت ناسي الانتقام ولا إيه

ايمن : سابها علي الله

يونس : ونعم بالله وبعد كده قال بضحك : بس شكلك وانت عامل صوت بنت كان يموت من الضحك وضحك

ايمن بضحك وغمزه : عجبتك صح

يونس بضحك : جدا بصرآحه

ايمن : لا هحكيلك علي حاجه حكاله علي موقف الصيدليه يونس فضل يضحك عليه وهو كمان كان بيضحك

يونس بضحك : جوزي في الرضاعه ده إزاي ده

ايمن بضحك : معرفش بقي انا لاقيت نفسي بقولو كده ده كان نازل اسأله ولا وكيل النيابة

يونس ضحك وبعد كده بطل ضحك وقال : هتفوق أمته

ايمن : بعد نص ساعه كده

يونس هز دماغه وفضل هو وايمن قاعدين مع بعض لحد ما ياسمين تفوق

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايمن ويونس فضلو مستنين ياسمين تصحي

ياسمين بخترفه :منك لله اللهي تولع

يونس وايمن بصو لبعض وبعدين بصولها تآني

ياسمين : منك لله يا يونس اللهي تتشك في لسانك يابن صباح يارب خدلي حقي منو راجل لسانه فرقله

يونس اتصدم وبص لايمن شافه بيضحك عليه بس ضحك ايمن مكملش لما سمع كلام ياسمين

ياسمين : وايمن ده راجل ياست نفخ علي الفاضي ده عيل سوسه ومش قد كلامو ده يوديك البحر ويرجعك عطشان آآآآآآه يارب تقع من علي السلم وإنت ماشي يابن أم معرفش أمك إسمها إيه منك لله أشوف مسحول سحله سودا

ايمن بص ليونس بصدمه وهو بيشاور على نفسه بمعنى ده أنا يونس بصله بضحكه وهز راسو فوق وتحت بمعنى آه

ايمن بص لياسمين بتوعد لما تفوق

كملت ياسمين : وناصر يا رب ده بقي الراس الكبيره احرقو يارب اشويه اقليه حطو في الفرن اي حاجه بس انتقم منو بتاع الكبد والقوانص ده ربنا ينتقمك يا ناصر يابن ام ناصر يارب وانت نازل من سلم فيلتك تتزحلق تتكسر رقبتك وتخش جهنم بريس ويبقي صاحب البيت إللي طردني

ايمن بصدمه : إيه ده دي جابت رجل كله البنت دي إيه يا خربيت لسانها

يونس بصدمه: أنا كنت فاكر إنها طيبه ومش محترمه قصدي محترمه بس طلعت عكس كده خالص دي بتشتم فينا في أحلامها

ايمن بسخريه: كلمه الحق بتظهر آوي وآحده يا شبح

يونس : نستني بقي لما تصحي علشان تكلم الزفت

ايمن هز دماغه

بعد شويه ياسمين فاقت وقالت وهي حاطه أيديها دماغها : آه هو إللي حصل

ايمن بصلها بتوعد

ياسمين بخوف : هو إنت بتبصلي كده ليه وبعدين بصت ليونس : هو بيبصلي كده ليه يا يونس لكن لاقت يونس بيبص ليها نفس بصه ايمن خافت اكتر : إيه ده إنتو هتبعوني قطع غيار ولا إيه في إيه يا جدعان مالكو

ايمن كان لسه هيقرب منها بس الباب خبط راح بص في العين السحريه لاقي صبا وامها جري بسرعه علشان يلبس النقاب

ياسمين بأستغراب : في أيه مين علي الباب وليه بتلبس البتاع ده

ايمن وهو بيلبس النقاب أتكلم بسرعه : دي الدكتوره صبا جارتك اللي ساكنه في الشقه اللي جمبك هي ومامتها بصي أنا معرفهم إني صاحبتك واسمي سوزان وجتلك زياره أشوفك ولما آنتي تعبتي خبط عليها وجت كشفت عليكي اوعي تقعي لا لسانك قدامها وتقولي ايمن أنا إسمي سوزان ماشي

ياسمين : ماشي طب يلا يلا البت هتحنط بره

ايمن راح بفتح وعمل صوته بصوت البنات : أهلا أهلا اتفضلو

ياسمين سمعت صوته استغربت بس افتكرت انو عامل صاحبتها وكانت هتضحك علي منظره وهو بيتكلم بس مسكت نفسها

ام صبا وهي مسكه صنيه الاكل ورايحه جنب ياسمين: إزيك يا بنتي عامله اية الف سلامه عليكي وراحت حضنتها

ياسمين بأبتسامه وهي بتحضنها: الله يسلمك يا طنط تسلميلي يارب وبعد كده خرجت من حضنها وبصت علي صنيه: إيه يا طنط إللي حضرتك جايباه ده تعبتي نفسك ليه

ام صبا بأبتسامه : مفيش تعب ولا حاجه يا بنتي ده انتي زي بنتي صبا بالظبط وإنتي يا نن عيني قاعده لوحدك لازم اسأل عليكي

ياسمين دمعت من كلامها وحنيه قلبها ام صبا شافتها كده حضنتها : لالالا مش عايزه أشوف دموعك دي آنتي تعبانه مينفعش كده يلا علشان تاكلي علشان تخفي

ياسمين مسحت دموعها : شكرا يا طنط بس أنا مش جعانه والله

أم صبا : لا انتي كده تزعليني هتكسفيني ده عامله ليكي فراخ ورز وسلطه مليش أنا في اكل العيانين ده فراخ مسلوقه ومش عارفه إيه مسلوق إنا عامله اه فراخ مسلوقه بس دي هتكليها دلوقتي وبعدين بقي هتكلي إللي أنا عماله ده يلا بقي علشان تخدي الدوا

ياسمين ابتسمت وابتدت تاكل وام صبا قاعده تبص عليها بأبتسامه وهي حزينه علي حالتها إن هي اتيتمت وعايشه لوحدها دمعت بس مسحت الدمعه قبل ما حد يشوفها بس ايمن شافها وعرف قد إيه إن ام صبا قلبها حنين وطيبه ابتسم من تحت النقاب علي طيبه قلبها بعد شويه ياسمين خلصت اكل وصبا ادتلها الدوا واطمنت إنها بقيت كويسه عن الأول بكتير وقالت لايمن يعمل ليها كمادات علشان لسه في سخنيه

صبا بأبتسامه : بصي بقي يا ست ياسمين إحنا كل يوم هنتغدى مع بعض مره تيجي شقتنا تتغدي معانا ومره إحنا نجيب الاكل ونيجي نتغدي معاكي تمام

ياسمين بأبتسامه كسوف: مش عايزه اتقل عليكو

صبا بأبتسامه : لا متقوليش كده لا تقل ولاحاجة وبعدين الموضوع ده كان اقتراح ماما إيه رأيك هينفع تكسفي ماما

ياسمين : لا طبعا مقدرش بس انا مش هعمل كده غير لما ادفع معاكو تمن الاكل

أم صبا : أخص عليكي يا صبا إحنا مش هنرضى تخليكي تدفعي حاجه آنتي زي صبا بالظبط ولا آنتى مش معتبراني زي أمك

ياسمين بسرعه : لا والله يا طنط مش قصدي انا بس علشان انتو 2 ستات لو حدكو وحضرتك عارفه يعني الحاجات بقت غاليه هنخلي الاكل بالنص وبعدين حضرتك متقلقيش أنا مهيتي حلوه ومناسبه جدا ها قولتي ايه

ام صبا : اللي يريحك يا بنتي بس انا مش راضيه

ياسمين بأبتسامه : معلش انا كده هبقي مرتاحه

ام صبا بابتسامه : ماشي يا حبيبتي وبعدين بصت لايمن : إيه يا بنتي آنتي لبسه النقاب ليه داحنا حتي ستات زي بعض اقلعي النقاب يا حبيبتي علشان متتخنقيش

ايمن بتوتر : لالا يا طنط أصلي أنا نآزله أجيب حاجات من تحت علشان ياسمين كانت محتاجها مش كده يا ياسمين

ياسمين : آه آه كانت نزله وبعدين قالت بخبث بعد ما شافت نظره ايمن لصبا :طب متنزلي دلوقتي يا ياسوزان حتي معقدش لوحدي لما تنزلي أهو طنط وصبا قاعدين معايا

ايمن بصلها بغضب وتوعد وهو بيشاور بصوابعه لرقم 2 معلمها يعني ذي تاني غلطه ليكي معايا

ياسمين بصتله باستفزاز وهي بتحرك حواجبها

صبا قالت برقه لايمن : خلاص يا سوزان لو هتنزلي انزلي وإحنا قاعدين معاها لحد ماتيجي

ايمن بصلها وقال بتوتر من نبره صوتها إللي حبها جدا : لا لا عادي أنا هبقي انزل بس شويه كده

ام صبا : طب خلاص لو هتنزلي شويه كده اقلعي النقاب بقي

ايمن بسرعه : لا حضرتك دانا افتكرت حاجه مهمه جدا عايزه اجبها عن اذنكو وبص لياسمين بمعني ماشي لما نبقي لوحدينا ونزل

ياسمين ضحكت عليه

ام صبا : بتضحكي علي اية يا حبيبتي

ام صبا ابتسمت وبعد كده قالت : ماشي يا حبيبتي احكيلي عن حياتك بقي لو معندكيش مانع

ياسمين : لا أبدا يا حبيبتي دنا فرحانه والله اني قاعدة معاكو

بعد كده ياسمين قاعدت تحكي ليهم عن حياتها كلها

ام صبا : يعيني يا بنتي ربنا يرحمهم ومنه لله صاحب البيت ده

ياسمين : الحمد لله

صبا : وانتي معاكي اية بقي يا ياسمين

ياسمين بأبتسامه : أنا مخلصه كليه تجاره انجلش وكنت ناويه اتعين في شركه بس امي وابويا ماتو ملحقتش اعمل حاجه وغير كده الوظيفه اتخدت وكان مرتبها جميل دورت علي شغل من الشركات اللي من النوع ده بس ملقتش فشتغلت في مطعم مشهور

صبا : إيه ده دانتي كده اتظلمتي بصي أنا صاحبتي أخوها صاحب شركه العادلي للحديد والصلب لو انتي تعرفيها يعني انا هكلمها وتشوفك معاه شغل

ياسمين : ملوش داعي بقي إنت بشتغل أهو الحمد لله

صبا برفض : لا طبعا انتي معاكي شهاده جميله مينفعش مجهودك ده ترميه كده في الارض

ياسمين ابتسمت : ربنا يخليكي يا صبا أنا مش عارفه اقولك ايه

صبا بأبتسامه : متقوليش حاجه خلاص انا هكلمها وهبقي اقولك

ياسمين : ماشي يا حبيبتي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد ساعه ايمن طلع لاقي صبا وامها داخلة شقتهم وياسمين قاعدة مع يونس بيتكلمو

يونس بغضب مكتوم : انتي صحيح ناويه تشتغلي في الشركه اللي جارتك قالت عليها

ياسمين بأستغراب : آه وفيها إيه حاجه اشتغلها شهادتي مفهاش مشكله

يونس بعصبيه : ايوه بس كريم العادلي ده شخصيه زباله ومش محترم وبتاع ستات

ياسمين : الله بقي هو إنت كل واحد عايز تطلعلي في القطط الفطسه في إيه يا يونس الله أنا حره إشتغل في أي حتة أنا عايزاها محدش ليه دعوه

يونس بغضب : لا مش حره

ايمن : فس ايه يا جماعه اهدو صلو علي النبي

ياسمين بعصبيه : بص يا ايمن دلوقتي صبا لما عرفت إن أنا معايا شهاده كويسه من الكليه بتاعتي قالت إن اخو صاحبتها فاتح شركه وقالت هتكلمها تشغلني عندو فيها مشكله

ايمن : لا

ياسمين بتكلمه : دلوقتي الباشا معترض إن إشتغل في الشركة مش فاهمه ليه أنا مش مرتاحه في شغل المطعم يا أيمن وصبا قالت حرامي شهادتي ومجهود يترمو علي الارض كده

ايمن بص ليونس : وانت اللي مزعلك دلوقتي يا يونس هي عايزه تكون مستقبلها

يونس بغضب : اسألها كده عايزه تشتغل عند مين

ايمن بأستغراب : مين

يونس بعصبيه : عند كريم العادلي

ايمن بصدمه : كرين العادلي ده شمال ده مش محترم ده مينفعش يبقي في الدنيا أصلا

يونس : قولها قولها علشان فكرانى واقف ضدها منعرفش إن خايف عليها

ايمن بخبث: خايف عليها بردو

يونس بتوتر وعصبيه مصطنعة : اكيد يعني خايف عليها الله وبعدين أسكت بقي إما نشوف هنعمل إيه مع الزفت ده

ايمن : زفت مين

يونس بعصبيه : ايمن انا مش عايز غباء الزفت ناصر هو في غيرو

ايمن : آه معلش معلش خدني علي قد عقلي معلش وإنتي يا ست ياسمين لسه عايزه تشتغلي معاه في الشركة برضو

ياسمين بخنقه: بص يا ايمن أنا مليش دعوه بشخصيته أنا ليا دعوه بالشغل انا مش هنسبه انا هشتغل ولو جه عمل تصرف معايا كده ولا كده أنا هتصرف معاه أنا مش كتعه

يونس بعصبيه : الله وليه يا بنت الناس متخليكي في شغلك بتاع دلوقتي ليه تشحططي نفسك

ياسمين : أنا نفسي افهم إنت مالك الله متخليك في حالك بقي وخليك في انتقامك مالك بيا يا بارد وهشتغل يا يونس

يونس : مش هتشتغلي يا ياسمين

ياسمين : لا هشتغل

يونس : مش هتشتغلي

ياسمين : هشتغل

ايمن بصراخ : باااااااااس انتو الاتنين انتو اية أطفال خلينا في إللي فيه دلوقتي ونبقي نشوف الموضوع ده بعدين الله

يونس وياسمين باصو لبعض بتحدي

ايمن : ياسمين قادرة تكلمي الزفت ده ولا اية

ياسمين : آه متقلقش فين التليفون

ايمن أداها التليفون

ياسمين : معلش يا ايمن جبلي الشنطة بتاعتي

ايمن نفخ وراح جبلها الشنطه وادالها

ياسمين خدتها منو بضحك وطلعت الكارت وكتبت الرقم واتصلت واستنت الرد وفتحت الاسبيكر

ناصر بأبتسامه : يا احلي يوم في عمري أخيرا الحلو اتصل بيا

ياسمين وهي بدوس علي شفايفها بقرف : شوفت بقي مردتش ازعلك وبصراحه أنا كنت بتمنى إن النهار يطلع علشان أكلمك بسرعه

ناصر بضحك : يااااااه للدرجادي

ياسمين بدلع : واكتر كمان إنت متعرفش بقيت غالي عندي قد إيه يا

ناصر : يا إيه

ياسمين : يا ناصر

ناصر بخبث: تصدقي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده

ياسمين بكسوف مصطنع: الله بقي بتكسف

ناصر ضحك : اموت انا بقولك ايه فاضيه نتقابل انهارده في مطعم

ياسمين بصت لايمن ويونس وهما هزو رأسهم بلا وعملو حركه بايدهم معاها بكره : بص طيب معلش أصلي أنا تعبانه شويه ممكن تخليها بكره

ناصر : الف سلامه علي القمر مالك

ياسمين : لا أصلي عندي حمي ولسه واخده الدوا فمحتاج جسمي يريح شويه بس أنا مقدرتش انام من غير ماسمع صوتك كل ده ويونس قاعد هيفرقع من دلع ياسمين لناصر

بس سكت وايمن لاحظ وضحك بصوت مكتوم

ناصر : يلهووووي علي الحلو يا ناس الف سلامه عليكي يا حبيبتي

ياسمين تفت علي التليفون بصوت واطي : الله يسلمك يا روحي أنا هسيبك بقي علشان أنا تعبانه خالص

ناصر : الف سلامه علي حبيبي أنا

ياسمين : الله يسلمك سلام

ناصر : سلام ياسمين قفلت وبصت علي يونس لاقت عينه حمرا خافت منه واستخبت ورا ايمن وهو بيضحك

يونس بغضب وهو بيقلدها: مقدرتش انام من غير ماسمع صوتك الله بقي بتكسف انا بتمني النهار يتطلع علشان اكلمك

ياسمين بخوف وهي مستخبية ورا ايمن وهو عمال يضحك : الله وإنت إللي مدايقك مش إنت إللي عايز كده

يونس بغضب : أنا آه قولت بس مش لدرجادي

ايمن بضحك : خلاص يا يونس اهم حاجه ان الخطه مشيت زي ما رسمنها

يونس بص لياسمين بغضب وخي دفنت وشها في دراع ايمن وهو طبطب علي أيدها وهو بيضحك

يونس : المهم بكره انشالله لما تروحي تقابليه اي حاجه كده ولا كده انتي حره ايمن هديكي سماعه حطيها في ودنك وخلي تليفونك مفتوح علي رقم ايمن

ياسمين : ايوه بس انا مش معايا رقم ايمن

يونس : هو ده إللي فارق معاكي هدهولك هدهولك عقبال ما اديكي بوكس في وشك

يونس بتريقه: اوف بقي اوف كتك نيله

وطبعا كل كده وايمن ميت علي نفسه من الضحك

يونس بصله بغضب : مخلاص يا أخويا اية فشتك عايمه ليه كده ما تهدي بقي

ايمن زود ضحك وهو شايف منظره كده

يونس بعصبيه : يا ايمن أسكت بقييييييي

ايمن بطل ضحك بس بصوت مكتوم علي يونس علي اخرو

يونس بضيق: اوف اسمعي بقي الكلام ده وتنفذيه بالحرق الواد فاهمه

ياسمين بسرعه : فاهمه فاهمه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بعد ما شرح ليها الخطه : ها فهمتي كده
ياسمين كانت سرحانه
يونس بأستغراب : ياسمين
ياسمين كانت لسه زي ماهي
يونس بصوت عالي : يااااااااااااابت
ياسمين اتخضت وفاقت
ياسمين بخضه : يوووه خضتني يا اسمك ايه في ايه
يونس : يا اسمك ايه انتي يا بت انتي واقعه علي دماغك وإنتي صغيره
ياسمين بذهول : إيه ده عرفت إزاي هي المافيا سرها باتع كده
يونس بصدمه: سرها باتع لا يا اختي مش سرها باتع بس إحنا بنعرف الهبل من علي بعد
ياسمين بزعل : الله يسامحك يا يونس
يونس بسرعه : إيه ده إيه ده آنتي زعلتي أنا مكنش قصدي والله
ياسمين بضحك : وضحكت عليك وضحكت عليك
يونس بصدمه : ايه ده بقي انشالله
ياسمين بضحك : بهزر معاك يا شبح ياشبح لولولولي
يونس بصلها بذهول وراح بص لايمن شافه بيضحك
يونس بغضب لايمن : هو إنت يا بني عايش علشان تضحك في حاجات تانيه تتعمل علي فكرة
ايمن بضحك : البت دي فظيعه مش معقوله بجد
ياسمين طبطبت بإيدها علي دماغها زي ماتكون بتقولو تسلم
ولعبت حواجبها ليونس
يونس بصلها بغضب وهو بيدوس علي شفايفه إللي تحت بغيظ
ياسمين استخبت ورا ايمن تآني
ايمن بضحك انتي ايه يا بت هو إنت تعملي البلوه وتستخبي ورايا يا جبانه
ياسمين بصوت واطي : ياعم ده بيخوف وهو ميت اومال لما كان عايش كان عامل إزاي
ايمن بضحك : أخوف
ياسمين : يا راجل
ايمن ضحك
يونس بعصبيه : قوم روح يا ايمن انا مش ناقص قرف 24 ساعه ضحك قرفتني أخرس بقي انت مبتعملش حاجه غير إنك تضحك افصل شويه يا سوزان
ايمن بعد مكان بيضحك كشر : الله الله الله ولية بس الغلط يا شبح
يونس بسخريه: مزاجي كده اتهد بقي
ايمن بصله وسكت بس عايز يتضحك تآني بس مش عارف
يونس : وانتي يا ست سعاد يا حسني الله يرحمها ف قاطعته ياسمين بسرعه : بمناسبه الله يرحمها أكيد هي عندك صح ابقي سلملي عليها واقولها اني بحبها اوي
يونس : حاضر هسلملك عليها عقبال ماتروحليها وبعدين قال بهمس : بعد الشر
ياسمين بخضه : يلهوووووووي بعد الشر عليا انشالله إنت تقعد مع ابو لهب في زنزانة واحده
يونس : إنت يا بت انتي بتجيبي الكلام ده منين بخربيت لسانك
ياسمين بسخريه: منا أعرفك بقالي كتير من عاشر القوم يا أخويا
يونس نفخ : يا ولي الصابرين
ياسمين وايمن ضحكو عليه وبعد كده قاعدو مع بعض شويه
وجه معاد النوم وياسمين كانت لسه سخنه شويه ايمن كان بيعملها كمادات وطبعا كل ده ويونس قاعد بصصلهم بغيظ وغيره ميعرفش مصدرها إيه
طلع الصبح ايمن قاعد ومعاه يونس في إلاوضه سمعو صوت اغاني بره طلعو لاقو ياسمين مشغله اغاني ومسكه المنفضه ولبسه جلبيه وحاطها علي شعرها طرحه لقاها زي بتاعت الخضار ولبسه شبب وكان شكلها يضحك ايمن ضحك عليها ويونس بصلها بصدمه ومسكه المنفضه تنفض شويه وترقص شويه
ياسمين وهي بترقص بتغني : ( آنتي معلمه في الشياكه والاناقه نظره منك اقوي طاقه واخده جايزه في اللباقة بنت ناس متعلمه انتي معلمه برنسيسه بنت باشا دي بقلاوة لا بوغاشه قفلت علي قلبي بكاشه بوقها قد السمسمه) ايمن بصلها بضحك ودخل يرقص معاها وهو بيضحك وهي كمان بتضحك وكملو رقص ويونس بيبص ليهم بصدمه وهما بيرقصو
يونس بصدمه : يا ولاد المجانين
الباب خبط كلهم اتخضو وقفلو الأغاني
وايمن راح يبص في العين السحريه شاف بتاع الكهربا خد نفسو وراح قال لياسمين : بتاع الكهربا
ياسمين : طب استنا اخش اجيب فلوس
ايمن بعصبيه : تعالي يا اختي إنتي واقفه مع سوسن إستني أروح أنا افتح وادفع
ياسمين : يا ايمن علشان محدش يشوفك هما عارفين إن أنا بس إللي عايشه لوحدي
ايمن : ودي تفوتني هخش البس النقاب
ياسمين ضحكت : ماشي
دخل ايمن يلبس النقاب وخرج فتح الباب
ايمن : ايوه نعم
بتاع الكهربا: عليكو 300 جنيه
ايمن : طيب ثواني اخش أجيب الفلوس
بتاع الكهربا: اتفضلي
ايمن دخل وقف ورا الباب طلع الفلوس من جيبه واداها لبتاع الكهربا وبتاع الكهربا ادالو الوصل ومشي
ايمن قفل الباب وادا الوصل لياسمين : خدي عدي الجمايل بقي
ياسمين بضحك : شكرا يا ايمن
ايمن : العفو العفو متتعوديش علي كده بقي
يونس ببرود: خلصتو العبط ده وبعدين بص لياسمين : اتفضلي لمي الميه والقرف ده
ياسمين بغيظ: أنا نفسي ارمي الميه دي فوق دماغك
يونس بصلها ببردو ودخل الاوضه
ياسمين بغيظ وصراخ: اااااه باااااارد
ايمن بضحك : معلش معلش تعالي يلا اسعدك في لم الشقه دي
ياسمين : والله أنا قولت محدش هيجبها غير أيموني يا عسل إنت
ايمن بضحك : أيموني طب يلا يلا ايمن ساعد ياسمين في تنضيف الشقه وبعد شويه خلصو وايمن قعد علي الكنبه بارهاق
ياسمين بضحك: معلش معلش انا عارفه ان الشقا وحش هخش اعملك فطار
ايمن بتعب: ياريت ونبي علشان خلاص هقع من طولي
ياسمين ضحكت ودخلت تعمل الفطار بعد شويه خرجت وكالو وبعدين ياسمين دخلت تاخد دش ونامت شويه
بعد المغرب صحيت خدت دش وبقت تشوف هتلبس إيه في
خروجه ناصر
طلعت فستان اسود شيك جدا وهيلز اسود وحطتو علي السرير
بعد كده قاعدت علي التسريحه بتحط الميكب ويونس جه ليها قعد السرير
يونس بغيظ: متقليش ميكب آنتي مش رايحه تقابلي مهند ده ناصر عادي
ياسمين وهي بتحط فونديشن : وانت مالك انا حره مش لازم ابقي متشيكه علشان اعجبو
يونس بغضب: تعجبي مين ياختي طب عالله أشوفك متقله يا ياسمين هيبقي يوم اسود
ياسمين بضحك وغنا : كايده العزال انا من يومي كايده العزال ان من يومي ايوه آه هههههه وبعدين كملت ميكب بعد نص ساعه كانت مخلصه لبس وميكب وايمن ويونس كانو مستنينها بره
خرجت ويونس وايمن انبهرو من جمالها
ايمن بانبهار : إيه القمر ده
ياسمين بكسوف : شكرا يا ايمن
يونس غار لما سمع كلام ايمن
يونس بعصبيه: وبعدين بقي عدنا شغل يلا وإنتي تعالي هنا
ياسمين راحتله بخوف : نعم
يونس : حسك عينك اسمعك بتضحكي معاه آوي هي ابتسامه خفيفه وخلاص ولو لمس أيدك آنتى حره فاهمة ولا لا
ياسمين : حاضر حاضر
ايمن بضحك : خلاص بقي امسكي يا ياسمين السماعه دي حطيها في ودانك وأنا سيفت رقمي عندك ها اول ما تروحي اتصلي بينا علي طول
ياسمين خدت منه السماعه : تمام ربنا يستر سلام
ياسمين نزلت ركبت تاكسي وقالت علي عنوان المطعم اللي ناصر قال عليه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين وصلت المطعم نزلت من التاكسي حسبتو ودخلت المطعم وهي بتاخد نفسها وحاطه أيديها على السماعه أللى تحت شعرها علي الناحية التانيه كان ايمن ويونس قاعدين وفاتحين التليفون علشان يسمعو ياسمين
يونس : شيلي أيدك من علي ودانك بطلي هبل
ياسمين اتخضت وشالت أيدها وفضلت تلف حوالين نفسها : بسم الله الرحمن الرحيم لا بقولك ايه شغل الجالا جالا ده مش معايا خف شويه
ايمن ضحك بصوت متكوم
يونس : جالا جالا طب خشي يا اختي خشي
ياسمين لصوت واطي : دخلت فيك تريله يكون سواقها أعمي واطرش يا بعيد إيه ده أنا بدعي علي واحد ميت أصلا إيه العبط ده
ايمن ضحك ( هو ايمن تقريبا مش بيعمل حاجه غير انو بيضحك) يونس بصله كتم الضحكه
يونس : أخلصي يا شحروره اخلصي
ياسمين دخلت بدلع
يونس : امشي عدل
ياسمين بخضه : لا بقي إنت شايفني إزاي يخربيتك وبعدين فضلت تدور حوالين نفسها علشان تعرف هو شايفها إزاي
يونس : متحوليش مش هتعرفي
ياسمين بغيظ: يا مصبر الوحش علي الجحش
يونس : ماشي يا محترمه ماشي إما تيجي
ياسمين باستفزاز : مش هتعرف تعمل حاجه
يونس كان هيتكلم ايمن أتكلم : مخلاص يا جدعان بقي الله اهدا يا بني وإنتي يا حاجه خشي بقي الواد قاعد جوه بقالو ساعتين
ياسمين : ايمن متخلهوش يتكلم وأنا جوه ولا يفتح بقو علشان والله اخرب الدنيا وامشي عادي
يونس لسه هيتكلم ايمن أتكلم : حاضر يا ياسمين يلا خشي بقي
ياسمين بثقه: اشطا علي الله التساهيل وراحت دخلت
لاقت ناصر قاعد علي التربيزه مستنيها
ياسمين رحتلو بتوتر : هاي
يونس بسخريه : هاي الله يرحم
ايمن ضحك بصوت واطي وقال : بس بقي يا يونس
ناصر وهو بيبوس أيدها : احلي هاي والله
يونس بتريقه: احلي هاي والله يحرق دم امك السم
ايمن خبط علي بقو بمعني أسكت
يونس بصله من فوق لتحت وسكت
ياسمين برقه مصطنعه: اتاخرت عليك
ناصر بابتسامه : انتي تتأخري برحتك يا باشا
ياسمين بضحك دلع : ههههيييي أنا مش قد الكلام الحلو ده بضعف والله وخصوصا إني مع شاب كل البنات بتترمي تحت رجليه
ناصر بضحك : حقيقي فعلا بس أنا مليش في الكلام ده انا محترم
ياسمين في نفسها : يابن الكدابه
ياسمين : طبعا هو حد يقول غير كده
ناصر : طيب إيه مش هنتعرف علي بعض
ياسمين : لو هنتعرف علي بعض قول إنت الأول
ناصر بأبتسامة : طيب بصي يا ستي أنا إسمي ناصر الصاوي
ياسمين بسخريه : منا عارفه إنك ناصر الصاوي قال يعني فكراك ناصر الدسوقي
عندي ٣٣ سنه وطبعا آنتي عارفه إني رجل اعمال كبير وكده إنت وحيد أبويا وأمي وتخيلي متجوزتش لحد دلوقتي علشان ملقتش البنت المناسبه ليا
ياسمين بصدمه من كدبه: يا كداب يابن الكدابه هو إللي هيحصل فيك شويه
ناصر بتكلمه : لآسف أنا قلبي متحفتش لحد من بعد ما البنت إللي كنت بحبها خنتني
ياسمين في نفسها بسخريه: يعيني وبعدين يا بن الكدابه
ناصر : علشان بس الشركه بتاعتنا الاسهم بتاعتها نزلت واعلانا افلاسنا وهي لما عرفت إن فلست راحت وخنتني مع أعز أصدقائي تخيلي قلبي اتكسر كسرت قلبي وإنا كنت يموت فيها
ياسمين: يلهووووي علي المحن والتمثيل
ناصر : ومن ساعتها وأنا قافل باب الحب نهائي بس شكله كل ده هيتغير علي أيدك آنتي بقي
ياسمين بقرف : يااااه دانت اتظلمت آوي وكويس إنك عرفت تجمع فلوس تآني وتكبر الشركه المال الحلال عمرو ما يروح بتقول كده من تحت ضرسها
ناصر بابتسامة : اكيد المهم دورك انتي بقي
ياسمين طبعا هتكدب في حاجات كتير زي اسم ابوها وسنها وكده يعني : أنا إسمي ياسمين إسماعيل عمري ٢٥ سنه وحيده أبويا وأمي وهما ماتو في حادثه وصاحب البيت طردني علشان فلوس الايجار واشتغلت حاجات كتير بس مش مشيت منها علشان المدراء إللي في مكنوش محترمين وخارجه من المدرسه من ٣ اعدادي علشان أبويا كان مش معاه يكمل تعليمي ودلوقتي بقيت إشتغل في المطعم إللي إنت شوفتني فيه واجرت شقه حلوه لما عرفت إن المرتب بتاعي كويس بس وبعد كده قبلت حضرتك
طبعا ياسمين كانت بتكدب وقالتلو علي إللي ايمن ويونس قالو وبس
وناصر أبتسم لما هي حكت كده لإنه ده إللي عارفه عنها علشان طبعا بعت واحد من اللي شغالين معاه وجاب كل حاجه عنها وإللي شغال عندو ده تبع ايمن وايمن إللي قالو يقول كده علشان ناصر يصدق وميعرفش عنها حاجه غير إللي هما قالو عليه بس
ناصر : ربنا يرحمهم ويقويكي
ياسمين : يارب
ناصر : ها بقي تكلي إيه
ياسمين بسرعه : ها شكرا مش عايزه مش جعانه والله
ناصر بإصرار : لا إزاي مينفعش ده أنا إللي عزمك
ياسمين : طيب مدام مصمم وبعدين مسكت المنيو
وقرت فيه ومفهمتش حاجه : لا بص أنا مش فاهمه حاجه من البتاع ده ده شكلهم بيعملو لحم حمير هنا ولا اية بص اختارلي إنت
ناصر ضحك : ههههه لحم حمير خلاص هختارلك انا
ياسمين هزت دماغها بأبتسامه خفيفه وبعد شويه ناصر أختار ونده الجرسون وطلب الاكل
ناصر بأبتسامه : الا قوليلي يا سمين هو إنتي في حد في حياتك مرتبطه بحد يعني
ياسمين : لا هو أنا لو مرتبطه كان زماني قاعده معاك دلوقتي
ناصر : إجابة مقنعه يا يا سمنتي
ياسمين : نعم ياس إيه
ناصر : منتي بقولك بالياء الملكيه
ياسمين : لا معلش خليها ياسمين أحسن
ناصر : ليه بس مش لازم ناخد علي بعض داحنا هنبقي أهل يعني
ياسمين : أهل اهل إزاي يعني معلش
ناصر : إيه ياسمين اهل يا حبيبتي يعني اجي اخطبك واتجوزك و كده يعني وبعدين أنا ناوي لما أتجوز اسفر مراتي روسيا نعمل هاني مون هناك
ياسمين : لا يا حبيبي بلا هاني مون بلا هاني رمزي مينفعش
ناصر بأستغراب : هو إللي مينفعش
ياسمين بتوتر : قصدي يعني زي مانت عارف انا عايشه لوحدي ومليش حد تطلبني منه ربنا يرزقك باللي احسن مني
ناصر بسرعه : لا طبعا أنا عمري ما هلاقي حد أحسن منك وبعدين أنا ميهمنيش حاجه في الدنيا غيرك
ياسمين في نفسها : آه يا بن الكدابه لو مكنتش بتكدب وأنا عارفه الاعيبك كان زماني وقعت في دباديبك وشامبوهاتك
إيه ده إللي أنا بقولو ده
ناصر : ياسمين سرحتي في إيه
ياسمين فاقت : معلش سرحت في كلام الحلو ده
ناصر بأبتسامه : طب ها قولتي إيه
ياسمين : سبني أفكر وهرد عليك
ناصر بسعادة وهو بيمسك أيدها : وأنا هستني موفقتك علي احر من الجمر
ياسمين تنحت لما هو مسك أيدها وافتكرت كلام يونس : لو مسك ايديكي يا ياسمين انتي حره هعرف هعرف لو مسك أيدك هتتشهدي علي روحك تمام
ياسمين بلعت ريقها بتوتر وقالت وهو بتشيل أيدها من أيد ناصر : انشالله إللي في الخير يقدمو ربنا
ناصر بأبتسامه : انشالله بعد شويه الاكل جه
ناصر : يلا كلي
ياسمين :حاضر وابتدوا ياكلو بعد شويه خلصو اكل واتكلموا مع بعض شويه بعد كده ياسمين استأذنت علشان تمشي علشان الوقت أتأخر
ياسمين وهي بتقوم : معلش بقي هقوم أصلي اتأخرت آوي
ناصر : طب إستنى اوصلك
ياسمين : لالا مفيش داعي انا هاخد تاكسي من قدام المطعم
ناصر بأبتسامه : طيب اللي يريحك
ياسمين : ماشي مع السلامه
ناصر : سلام وخرجت ياسمين من الطعم تحت أنظار ناصر ليها بخبث وركبت تاكسي علشان تروح البيت
روحت بيتها وطلعت فتحت الباب لاقت إللي واقف في وشها
ياسمين بخضه : بسم الله الرحمن الرحيم بيطلعو أمته دول
يونس بهدوء ما قبل العاصفه : هسألك سوال وتجاوبي عليه باه أو لا الزفت ده مسك أيدك ولا لا
ياسمين بتوتر : بصراحة
يونس : ايوه الصراحه
ياسمين : آه
يونس عينه احمرت وبصلها بغضب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بتوتر: بصرآحه آه
يونس بصلها بغضب وعين حمرا وببقرب ليها وهي بترجع لورا
ياسمين بخوف : والله والله مكنتش عايزاه يمسك أيدي والله كنت هضربو بالبوكس بس قولت المهمة هتبوظ
يونس مردش عليها وفضل يقرب منها
ياسمين بخوف وهي بتحاول تهزر :كر كر مين الشبح الجميل كركر ياختي على الشبح الحلو ده يا ناس مين القمر يونس مين العسل يونس الحقني يا ايمن
ايمن واقف بيضحك ياسمين بعصبيه : يا ايمن الحقني إنت مش بتعمل حاجه في الروايه غير إنك بتضحك
في الوقت ده بقي ظهرت أنا 😂(اظهر ولا لا😂)
إنا ضربت ايمن بغضب : متبطل ضحك بقي من ساعه مظهرت في الروايه وإنت قاعد تضحك متروح تلقح البت
ايمن يوجع : آه وأنا مالي مش إنت إللي خلتيه طايح كده عليها
انا : يعني مش هتساعدها
ايمن ببردو : وإنامالي
أنا بتوعد : كده طيب ومسكت تليفونى وكتبت: ويقع البرواز علي دماغ ايمن في أقل من ثانيه البرواز وقع علي دماغ ايمن
ايمن بوجع وهو ماسك دماغه: ااااه نفوخى منك لله يا شيخه
أنا : كده ماشي وكملت كتابه: يتزحلق ايمن علي ضهرو في أقل من ثانيه ايمن وقع علي ضهرو
أنا بصتله بانتصار : ها حلو كده تحب أعمل حاجه تآني
ايمن : اااه اللهي تنشكي يا بعيده
أنا : روح ساعد ياسمين
ايمن بعناد: مليش دعوه
انا : طب ايه رايك بقي اطير منك صبا
ايمن بفزع : إيه
أنا بأبتسامه : آه أنا ممكن اخلي صبا تعرف أنا شاب ومش بنت يا ايمن يا سوزان إيه رأيك واخليها تتجوز واحد أحسن منك يا بتاع المافيا يا سوزان
ايمن بفزع : احيه لا لالا ونبي خلاص خلاص
أنا بانتصار : ها هتساعدها ولا لا يا سوزان ولا اعرف صبا
ايمن : لا خلاص حاضر
أنا : طيب حسك عينك بقي آنتو وابو طويله اللي هناك ده تعملو حاجه لياسمين هتلاقونى فوق دماغكو إنتو حرين
وبعدين قولت بصوت عالي :يااااااااسمين
ياسمين بفرح وحضنتي: سوسو حبيبتي الحقيني من هولاكو ده
انا : متخفيش مش هيقدر يعملك حاجه
يونس بصلي بغضب وانا قولت : لا بقولك ايه متبصليش كده انا مبخافش ولا اقول اقول
يونس بخوف : لالا خلاص
انا بنتصار: ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا
وبعدين بصيت لياسمين : لو حد عمل فيكي حاجه كده ولا كده قولي بس يا سوسو وهتلاقيني فوق دماغهم وهظبتهملك
ياسمين بفرح : حبيبتي حبيبتي يخليكي ليا
انا بضحك: قلبي والله وبعدين بصيت ليونس : وانت يا ميت خف شويه علي البت ولا هتخليني أعمل حاجه مش هتعجبك إنت سامع ولا لا
يونس : حاضر
أنا بضحك : ياختي علي المطيع ياختي
بعدين بصيت ليهم استأذن أنا بقي علشان الناس قربت تشتمني
ياسمين بضحك : ماشي بس خليكي معايا علشان لو حد فيهم عملي حاجه
أنا : عيب عليكي أنا مراقبه كويس جدا خلي بالك آنتى من نفسك وانتو كنت بشاور علي يونس و ايمن : أي حد هيعمل أي حاجه كده ولا كده لياسمنتي علي رأي الزفت ناصر أنا هوريه فاهمين
يونس وايمن : فاهمين
أنا :جدعين أطير أنا وقبل ما امشي قولت :(يا حلوين إيه رأيكو في دوري انفع صح 😂😂😂)
ايمن : إنتي بتكلمي مين
أنا بغضب : وإنت مالك يا رخم يا أبو فشه عايمه إنت أكلم إللي اكلمو بكلم حبايبي متابعيني إنت مالك الله
اطير انا يا ياسمنتي
ياسمين بضحك : ماشي يا حبيبتي
وخرجت
ايمن براحه : أخيرا مشيت يخربيت سنينها
إنا: سمعتك يا ايمن يا سوزان صبا ها
ايمن بخوف : لا خلاص خلاص
إنا بنتصار: ايوه كده
يونس بص لياسمين بغضب وكان لسه هيقرب منها
ياسمين بصوت عالي : ياسوووووو سوووووووو
أنا : يا يوووووونس ها
يونس بتراجع : خلاص خلاص حاضر
أنا : أجول ونبي لاجول
يونس : مخلاص يا حاجه مش هعملها حاجه خلاص
أنا :اذا كان كده ماشي نخش في المهم بقي ولا اية
يونس بسخريه : ولا انتي و زوقك بقي
انا : ماشي كملو كملو
يونس نفخ وبعدين قال لياسمين : ممكن يا انسه ياسمين تاخدي ايمن وتلفي الجرح بتاعه ده
ياسمين بضحك : ماشي تعالي يا ايمن
ايمن قام معاها بوجع وهو بيقول بصوت واطي : منها لله أللى أكلت دراع جوزها وراح مع معاها تعملو الجرح بعد شويه خلصت وخرجو
ايمن : آه يا دماغي مش قادر بقولك ايه يا يونس ملكش دعوه بياسمين تآني للمره الجايه تشيل رقبتي خالص
ايمن بصله بغضب
ياسمين : طب خلاص بقي يا جماعه انا داخله أنام علشان فصلت تصبحو علي خير
ايمن ويونس : وانتي من اهله
دخلت ياسمين الاوضه تنام

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في صباح يوم جديد
صحيت يا سمين علي صوت رن التليفون فتحت من غير ما تشوف الاسم
ياسمين بنوم : الو انت مين يا قليل الذوق أللى بتتصل دلوقتي الناس نايمه ده ايه العالم اللي مش بتتخمد دي
ناصر بصدمه : إيه ده ياسمين انا ناصر
ياسمين اتصدمت وبصت علي الرقم وقامت علي طول واتكلمت بتوتر : يلهووي مع معلش أصلي كان في رقم بيعاكسني طول اليل افتكرتو هو علشان كده شتمت بس معلش بقي جت فيك
ناصر بضحك : ولا يهمك يا ياسمنتي
ياسمين شالت التليفون من علي ودنها وتفت عليه
ناصر باستغرب : إيه الصوت ده
ياسمين : ده دانا عندي زغطه
ناصر : آه الف سلامه طب بقولك ايه
ياسمين : ايوه
ناصر : في حفله بكره عندي في القصر بمناسبه اني كسبت الصفقه الجديده بتاعت الشركه ايه رايك لو تيجي
ياسمين بتوتر : آه الف مبروك طيب هشوف ظروفي وهبقي أكلمك
ناصر بأبتسامه : الله يبارك فيكي طيب هستناكي بس ارجوكي حاولي تيجي الحفله مش هتبقي حلوه من غيرك
ياسمين : أكيد أكيد متقلقش
ناصر : تمام مع سلامه
ياسمين : سلام وقفلت
ياسمين قامت بسرعه : يونس ايمن
خرجت لاقت ايمن ويونس قاعدين
ياسمين : يونس ايمن يونس
يونس : إيه في إيه
ياسمين :الزفت ناصر كلمني من شويه وقالي انو عامل حفله بكره بمناسبه إن شركته كسبت ق
صفقه مهمه
ايمن بتذكر : آه صح دنا كنت لسه هقولك يا يونس
ياسمين لايمن : يعني انت هتبقي معايا يا ايمن
ايمن بأبتسامه : آه متقلقيش هبقي معاكي
ياسمين ابتسمت
يونس بص ليهم هما الاتنين بغيظ وبعدين قال : نخلص بقى يا بيه إنت وهي وإنتي انزلي النهاردة جبيلك فستان شيك بس مقفول ماشي مقفول
ياسمين بخنقه : اوف حاضر وإنا أساسا مش بحب القصير ولا المفتوح يعني اتبط
يونس بصلها بغضب وهو بيدوس على شفايفه أللى تحت بغيظ
ياسمين بصتله ببرود
الباب خبط ياسمين راحت تفتح وايمن استخبي ويونس مبقاش موجود
ياسمين فتحت ولاقيت صبا ابتسمت : حبيبتي إزيك كنت فين إمبارح خبط عليكو ومش لاقتكو
صبا دخلت وقالت بأبتسامه : معلش يا حبيبتي أصلنا كنا في البلد علشان ثانويه بابا كانت إمبارح وكنا بنزوره
ياسمين بتاثر: آه يا حبيبتي ربنا يرحمه تعيشي وتفتكرى
صبا ابتسمت : يارب الحمدلله هو في مكان أحسن المهم ماما بتقولك يلا علشان تتغذي معنا وإحنا إللي عازمين النهارده
ياسمين بأستغراب :اتغدا ليه هي الساعه كام
صبا بضحك : الساعه ٣ العصر
ياسمين بصدمه: لا بجد وأنا إللي فكرها الساعه ١٢ مثلا دنا نمت كتير اوى
صبا بابتسامه : معلش ممكن يكون من تعبك يلا اسيبك أنا بقي تخدي دش وتيجي
ياسمين بأبتسامه : ماشي يا حبيبتي وراحت قفلت
ايمن بلهفه : انتي هتروحي تتغدي عندهم
ياسمين بخبث: آه
ايمن زي العيل الصغير : ممكن طيب اجي معاكي ونبي ونبي
ياسمين بضحك : إنت إيه يا واد عامل زي الاطفال ليه كده لا مينفعش معلش سامحني مش هيحصل بعد اذنك بقي ودخلت الحمام
ايمن بغضب: ماشي يا ياسمين
يونس كان بيضحك
ايمن : اضحك اضحك علي احزاني
يونس ضحك اكتر
بعد شويه ياسمين خرجت وكانت لبسه وقالت : أنا رايحه عند صبا وطلعت لسانها علشان تغيظ ايمن وخرجت وهو كان بيص ليها بغيظ ويونس بيضحك
خبطت ياسمين علي باب أم صبا فتحت ليها صبا
صبا بأبتسامه : متاخرتيش تعالي خشي ماما جوة في المطبخ
أم صبا بابتسامه : حبيبتي عامله ايه وحشتيني
ياسمين : انتي اكتر يا قمر
ام صبا : اخبارك ايه دلوقتي
ياسمين : تمام احسن بكتير
ام صبا : الحمدلله يا حبيبتي
ياسمين : اساعدك في حاجه
ام صبا بابتسامه : لا يا حبيبتي انا خلاص خلصت خدي بس الاطباق طلعيهم علي السفره
ياسمين ابتسمت وخدت الاطباق علشان تخرجهم علي السفره وبقت هي وصبا ياخدو الاطباق ويطلعهوم علي السفره بعد شويه وقاعدو كلهم علي السفره ولسه هيبدو يكلو الباب خبط
وصبا استغربت : مين جي لينا
ام صبا : مش عارفه افتحي كده يا بنتي ربنا يستر
صبا قامت فتحت اتصدمت لما لاقت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين دخلت اتصدمت من إللي شافتو
لقت جنينه قصر ناصر من دخله الباب كلها ورد وشموع وكل متخطي مكتوب في الارض إسمها لحد ما وصلت جوه مكان ما الناس كلها واقفه حطت أيدها علي بوقها لما شافت الكلمه المكتوبه بالهيليوم(♥️ I LOVE YOU YASMIN)
تنحت وبصت قدامها لاقت ناصر جاي نحيتها بوكيه الورد وهو بيبتسم بصت من غير ما ناصر ياخد باله علي ايمن لاقت ايمن متنح هو كمان علشان مكنش يعرف إن ناصر هيعمل كده بالسرعه دي بس فرح من جواه علشان الخطه بتمشي من غير ما يعملو فيها أي مجهود زياده وفضل متابع بصمت
ياسمين بلعت ريقها بصعوبه وحاولت الابتسامه : أي إيه ده كلو أنا اتفاجأت من كل ده
ناصر بأبتسامه خبث وبيديها بوكيه الورد: إيه رأيك في المفاجأه دي ياسمين إنا بحبك وعايزك تبقي مراتي
ياسمين اتصدمت بس مش اوي علشان عارفه ان كل ده لعبه منو وانو يونس قالها علي كل حاجه هيعملها ناصر
ياسمين حطت أيدها علي بوقها بصدمه مصطنعة : إنت إنت فاجأتني يا ناصر انا مكنتش متخيله انك تحبني انا ضمن كل البنات دي وكانت بتشاور على بنات الحفله إللي بيبصو ليها بغيظ وهي بصت ليهم من تحت لفوق ورجعت بصت لناصر تآني
ناصر بأبتسامه : طبعا يا ياسمنتي هو آنتي أي حد دانتي إللي قدرتي تاخدي قلبي وتديلو أمل بعد ما كان ميت
ياسمين ابتسمت بكسوف مصطنع قالت في نفسها : وربنا لو مكنش تمثيل كنت قولت انو بجد يا بن الممثله بس الديكورات جميله آوي آه ليه مش حقيقي بس مش مع المعفن ده مع حبيبي آه يا حبيبي
صوت ناصر فوقها من سرحانها
ناصر : ياسمين رحتي فين
ياسمين فاقت : ها ها موجوده أهو
ناصر أبتسم وطلع خاتم من جيبه وقعد على ركبو وقال : تقبلي تبقي شريكه حياتي وأعلن الخطوبه دلوقتي
ياسمين اتصدمت المرادي بجد لأن مفيش حد عمل كده قبل كده معاها
ياسمين فضلت متنحه وفاتحه بوقها ناصر فضل يفوق فيها : ياسمين ياسمنتي
ياسمين فاقت وقالت بتوتر: ها ها آاه معاك معاك كنت بتقول إيه
ناصر متكلمش بس خد أيدها ولبسها الخاتم وباس أيدها وقام الكل سقف
ياسمين اتصدمت لما بأس أيدها ولبسها الخاتم وراحت بصت علي الخاتم شافته شكله حلو آوي بس عارفه إن ده من تمثيل ناصر اتنهد كان نفسها تلبسو بس من حبيبها
ناصر مد أيده ليها : تسمحيلي بالرقصه دي ياسمين بصت علي أيده وبعدين بصت علي ايمن ايمن شاور براسه بمعنى روحي
ياسمين حطت أيدها في أيد ناصر بتوتر وراحت ترقص معاه إشتغلت اغنيه (وحشتيني بتاعه عمرو دياب)
ياسمين حطت أيد علي كتف ناصر وايد في أيده وناصر حاطت أيد علي وسطها وايد في ايدها وراقصو
ناصر في نص الرقصه قال : بعد شهر هكتب عليكي ونسافر نقضي الهاني مون في روسيا
ياسمين اتصدمت إن خلاص كده قربو يوصلو للنهايه وبقي قلبها يدق وقالت : ليه كده متخليها بعد شهرين مثلا علشان أعرف اجهز حاجتي
ناصر ابتسم : مفيش حاجه هتجيبها كل حاجه هتبقي جاهزه ليكي دانتي هتبقي مرات ناصر الصاوي أكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط لازم تبقي ملكه
ياسمين بصتله وبعدين هزت راسها بمعني ماشي
خلصو الرقصه والكل سقف ليهم وبعدين ياسمين استأذنت تخش الحمام
راحت الحمام ايمن راح وراها
ياسمين : شوفت شوفت أهو الواد مستعجل مستعجل ابن الورمه علشان يبعنى قطع غيار
ايمن : اهدي يا ياسمين كل حاجه ماشيه زي ما رسمنا خطتنا
ياسمين : خطتنا ايه الواد عايز يتجوزنى بعد شهر عارف يعني إيه بعد شهر يعني هودع العالم وهتقطع ده هيوديني روسيا
ايمن : ايوه ماهو روسيا ده مقر المافيا هناك ياسمين احنا خلاص قربنا علي إللي عايزينو متبوظيش الدنيا حتي علشان يونس علشان ناخد حق يونس
ياسمين بصتله وخدت نفسها وقالت : طيب يا ايمن ربنا يستر بس أبو أيدك خليك معايا ومتسبنيش
ايمن طبطب علي كتفها بحب اخوي : متخفيش يا عبيطه مش هسيبك دانتي أختي
ياسمين بأبتسامه : ربنا يخليك يا ايمن
ايمن ابتسم وبعد كده قال :طيب يلا بقي علشان نتطلع أنا هطلع الأول وانتى إطلعي وريا
ياسمين هزت دماغها بمعني طيب
ايمن خرج وشويه وخرجت ياسمين
ناصر : إيه يا حبيبتي اتأخرتي ليه
ياسمين : توهت معرفتش الحمام فين
ناصر : توهتي إزاي دنا قولتلك المكان بالظبط
ياسمين بتوتر : ها ماهو انا نسيت انت قولتلي فين مش مشكله بقي خلاص أنا روحت وجيت
ناصر بأبتسامه : ماشي يا حبيبتي
ياسمين ابتسمت وسكت بعد ساعه
ياسمين راحت لناصر : ناصر انا همشي بقي علشان اتأخرت آوي
ناصر بأبتسامه : لسه بس متخليكي شويه كمان
ياسمين : معلش بقي
ناصر بخبث وهو بيقرب منها : ماشي بكره هتبقي معايا ومش هتقدر تهربي مني ابدا
ياسمين بعدت بتوتر : آه انشالله سلام ومشيت وعين ناصر بتبص عليها بخبث
بعد نص ساعه وصلت ياسمين البيت
وطلعت فتحتها دخلت الشقه كان يونس مش موجود
ياسمين دخلت قاعدت على السرير وحطت أيدها على دماغها
شالت أيدها وبصت لاقت قدمها يونس
يونس : مالك
ياسمين بصتله : مدايقه يا يونس خلاص الحكايه قربت تخلص ومش هاشوفك تآني
يونس بأبتسامه : يلا بقي عمر الشقي بقي
ياسمين هزت دماغها : طب انا عايزه انام علشان تعبانه
يونس : طيب وخرج
ياسمين بصت عليه وبعدين انتهدت وقامت غيرت ونامت
تآني يوم الصبح صحيت خرجت من الاوضه سمعت ايمن بيتكلم مع يونس
ايمن : هتعرفها أمته يا يونس أنا متأكد انا ياسمين بتحبك
يونس : خايف خايف من رده فعلها
يونس بعصبيه : انت عايزني أقولها إيه ها أقولها آني كدبت عليكي وأني ولا ميت وزفت ولا شغال في المافيا واني ظابط مخابرات وعندي مهمه اني اقبض علي ناصر وكل إللي معاه وإن آنتى يا يا سمين وسيله علشان أعمل ده وكنت خايف اقولك علشان مضعيش مني انا لو قولت كده هضيع منى وهتعرف انى كنت بكدب عليها مش هقدر يا ايمن مش هقدر
أنا بحبها ومش هقدر اخليها تبعد عني
ايمن اتنهد و بص ورا يونس شاف يا سمين واقفه ودموعها نزله علي خدها اتصدم وبلع ريقه يونس لما شاف ايمن باصص وراه لف اتصدم لما شاف ياسمين
ياسمين بدموع وصدمه : ظابط مخابرات

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بصدمه ودموع: ظابط مخابرات
يونس بصدمه وخوف من فقدنها: ياسمين ياسمين إستنى هفهمك كل حاجه والله بس اسمعيني اديني فرصه اشرحلك
ياسمين بعصبيه : تشرحلي إيه تشرح إنك كدبت عليا واستغفلتني وفهمتني إنك ميت عايزه أعرف كل حاجه دلوقتي وياتري بقي إسمك يونس ولا ده برضو كدبه
يونس خد نفسه: لا اسمي يونس عبدالله ولقبي فعلا الشبح بس في المخابرات
ياسمين : اسمك يونس عبدالله اومال ايه محمود ده
يونس وطي راسه : محمود وصباح دول شغلين معانا وعملو أبويا وأمي بس أنا أمي وابويا مسافرين أبويا رجل اعمال مشهور إسمه عبدالله الدماري وامي الدكتور سوسن طلعت دكتوره جامعه في أمريكا
ياسمين : يا حلاوه كله كدب في كدب عايزه أعرف كل حاجه دلوقتي يا يونس
يونس هز دماغه وخد نفسه وابتدا يحكي
فلاش باك
يونس كان قاعد مع ايمن في مكتبه بياكلو دخل عليهم العسكري
العسكري وهو بيقدم التحيه : يونس باشا
يونس : إيه يا احمد في حاجه
احمد العسكري : آه يا باشا سياده اللواء شكري عاوز حضرتك إنت وايمن باشا
يونس هز دماغه : ماشي روح واحنا جاين وراك
احمد : تمام يا باشا وخرج
ايمن بص ليونس : إيه مهمه جديده ولا إيه
يونس قام وبيلبس الجاكت بتاعه : أكيد بدل ما سياده اللواء بنفسه طلبنا قوم يلا
ايمن قام هو كمان ولبس الجاكت بتاعه: ربنا يستر خرجو هما الاتنين من المكتب وراحو على مكتب اللوا شكري وخبطو عليه وأذن ليهم بالدخول
ايمن ويونس : السلام عليكم
شكري بابتسامة : وعليكم السلام يا أبطال تعالو اقعدو
ايمن ويونس قاعدو
يونس : خير يا فندم
شكري : جالي اخباريه إن في شبكه مافيا كبيره في روسيا بيقودها شاب اسمه ناصر الصاوي رجل الأعمال وواحد تاني اسمه سامي الجابري الشهير بالباشا المطلوب منكو أنكو تقبضو عليهم كلهم وهيبقي معاكم دعم
ناصر الصاوي كل سنه يروح لعيله فقيره مخلفين بنات حلوه ويلف عليهم علي انه الراجل الأعمال الصالح اللي بيعمل خير ومفيش منو آتنين المهم يدي عيله البنت مهر عالي وياخد بنتهم في خلال شهر ويسافر بيها روسيا مقر شغلهم هناك ويعمل كأنو هوديها شهر عسل وهناك بيأخد منها إللي هو عايزو وبعدين يرميها للمقر بتاعهم يبيعوها أعضاء أو يشغلوها في دعاره و لو أهل البنت سألو عليها يقولهم انها كويسه وبعدين بعدها بكذا شهر يكلمهم يقولهم إنهم عملو حادثه وبنتهم ماتت ويخترع أي عذر بعد وياسعدو يا هنا لما يلاقي بنت يتيمه كل حاجه بتبقي زي الفل وسهله عليه بقي كل سنه يعمل كده السنادي بيدور علي بنت تكون حلوه آخر عمليه عملها كانت دعاره المراضي هيحتاج بنت لتجاره الأعضاء البنت دي بقي إحنا هوديها ليه
يونس بأستغراب : إزاي يا فندم
شكري طلع ملف في معلومات عن ياسمين حط الملف على قدام يونس وايمن
شكري : ده ملف في معلومات عن بنت اسمها ياسمين اشرف البنت دي ابوها وامها لسه ميتين في حادثه وعايشه لوحدها وملهاش أهل لإن أمها وابوها أهلهم ماقطعنهم علي اتجوزو من موقفتهم المهم هي طيبه جدا بتصدق أي حاجه غلبانه يعني أي عيل صغير هيقدر يضحك عليها المطلوب بقي ان ياسمين دي هتبقي الضحيه الجديدة بس هتشتغل معانا من غير ماتحس
ايمن : معلش يا فندم إزاي هنخليها معانا وهتبقي معانا إزاي أصلا
شكري : بصو صاحب البيت إللي ساكنه فيه ياسمين طماع جدا وبيحب الفلوس قد عينه إنت يا يونس هتروح تشتري منو شقه ياسمين وهتديلو مبلغ كبير هو عينه هتلمع علشان الفلوس هيروح طارد ياسمين من الشقه واحد في حته ياسمين فاتح سوبر ماركت إسمه إسماعيل ده تبعنا هنخليه يقعدها في اوضه السطح موقتا وهيقولها تقعد موقتا لحد مايشوفلها شقه الشقه إللي هيشوفها دي هتبقي شقتك يا يونس
يونس بصدمه : نعم يا فندم شقتي أنا
شكري :آه شقتك إنت ياسمين هتقعد في شقتك
يونس : طب يا فندم وأنا أقعد فين
شكري : معاها
يونس اتصدم : معاها إزاي معلش
شكري : هتبقي شبح تعمل نفسك إن إنت اتقتلت وناصر إللي قتلك وإنت عايز تاخد حقك وشغال المافيا خطبتك ماتت عايز تنتقم ليها قتلت البوص بتاع المافيا ناصر قتلك علشان إنت وأخد الجو منه علشان كده خلص عليك روحك مش مرتاحه كده يعني
يونس بسخريه : يا سلام وحاجه هتخش عليها عادي ده عيل صغير ميصدقهاش
شكري : مانا قولتك إنها طيبه زياده عن اللزوم بتصدق أي حاجه إنت كمان حط تاتش أنا إللي هقولك يا شبح وايمن هيبقي معاك في كل حاجه بس إنت يا يونس إللي هتقعد آكتر مع ياسمين علشان إنت شبح الشقه فاهم
يونس : تمام فندم ربنا يستر
شكري : انشالله هيستر يلا خدو الملفات وقولولي الاخبار أول بأول وعايزكو تبدو من بكره
يونس وايمن : تمام يا فندم
شكري : علي بركه الله يا رجاله ربنا معاكو
يونس وايمن ابتسموا وخرجو
تآني يوم يونس راح لصاحب البيت بتاع ياسمين
دخلو يونس وهو بيقلع النظاره بتاعته
يونس : سلام عليكو
لطفي : عليكم السلام يا استاذ مين حضرتك
يونس : إنا يونس عبدالله وكنت عاوز منك خدمه
لطفي : خير يا استاذ
يونس : كنت عايز اشتري منك شقه الاستاذ أشرف رأفت إللي يرحمه
لطفي : ايوه يا باشا بس دي قاعده فيها بنته وهي يتيمه ملهاش حته تروحها
يونس : هديك مليون جنيه
لطفي بطمع : اعتبر نفسك خدتها يا باشا
يونس بصله بقرف من طمعه : طيب الشقه عايزاها تفضي النهارده تمام
لطفي بأبتسامه : تمام يا باشا
يونس لبس النضاره ومشي
وبعديها راح لطفي لياسمين وطبعا كلكو عارفين هو قالها إيه
لطفي لما طرد ياسمين من الشقه جالو يونس ادالو الفلوس ومشي وطبعا آنتو عارفين إللي حصل مع ياسمين بعد كده
باك
ياسمين بصدمه : يعني انت اللي اشتريت الشقه وحرمتني من ذكريات امي وابويا فيها علشان تكملو خطتكو
يونس هز دماغهم
ياسمين : طب إنت كنت بتظهر وتختفي إزاي
يونس قالها : تعالي اوريكي
يونس وداها اوضه مقفوله هو بس إللي معاه مفتاحها فتحها وقال : الاوضه دي كنت بقعد فيها علشان أظهر واختفي
ياسمين بصتله بصدمه : طب بلاش دي لما كنت برمي حاجه عليك ومكنتش بتيجي فيك ده كان إزاي
يونس : كنت بحطلك حبوب هلوسه في الاكل بتاعك بحاس إنك تبقي حاسه ومش حاسه مخك بيبقي حاسس وبيشوفوا إللي أنا عايز اخليه يشوفو بس
ياسمين بصدمه أكبر : طب والمول إزاي البنت قالت إنها مش شايفاك وصاحبتي إللي في المطعم
يونس : ايمن دخل اتفق مع كل إللي جوه يقول كده علشان متشكيش في حاجه وكل إللي آنتي شوفتيهم وانا وإنتي مع بعض كنا متفقين معاهم حتي صاحبتك
ياسمين : علشان كده ايمن لما وصلنا المول قال ثواني هخش أعمل حاجه واجي كان من ضمن الخطه
يونس هز دماغه بمعني آه
ياسمين داخت من كتر الصدمات : طب لما كانت وامها عندنا إنت مكنتش موجود كنت مستخبي في إلاوضه دي
يونس هز دماغه تاني بمعني آه
ياسمين : أتاري كنت بقول إزاي ايمن يشوفك وإنت شبح إزاي هتظهر دنا طلعت فعلا ساذجه آوي وعبيطه ومخي مش فيا علشان يضحك عليا كده ودمعت
يونس بسرعه : ياسمين والله انا لو كنت قولتلك كنت هاخسرك وأنا مش عايز اخسرك حاولت إني اقولك كتير بس لساني مكنش مطاوعني خلاني أكمل في الكدب ده
أنا بحبك يا ياسمين ومش عايز اخسرك وإنا نويت إن المهمة لما تخلص علي خير اقولك كل حاجه بس انتي عرفتي دلوقتي وكنت هتقدملك
ياسمين بعياط بسخريه : تتقدملي مخلاص خلصت كده يا يونس باشا علشان أنا مبحبش الكدب انا عايزة ارجع بقيت امي وابويا ومش عايزه اشوف وشك خالص فاهم
يونس مسكها من أيديها : لالا لا عقابي باي حاجه الا بعدك عني انا مش هقدر علي بعدك يا ياسمين هموت لو بعتي عني
ياسمين شدة أيدها بعنف من أيده : اوعي متلمسنيش إنت بكرررهك بكرررهك كنت بحبك الأول وكنت هتتجنن إن إزاي أحب شبح لما يختفي هموت بعديه بس الشبح طلع كداب ولا شبح ولا ميت إنت كداب يا يونس وأنا بكرهك يا يونس وهخش الم حاجتي دلوقتي واروح علي بقيت أبويا ده لو تكرمت يعني وكانت جايه تخش بس ايمن وقفها يونس اتصدم من كلمه بكرهك وقلبه وجعه بس حقها تعمل آكتر من كده سكت متكلمش
ايمن بسرعه : طب بصي يا ياسمين بلاش علشان يونس ولا حتي علشاني بصي إحنا خلاص في آخر حاجه وقربنا نقبض عليهم كملي بس معانا علشان نحمي بلدنا من القرف فيها ده يا سمين علشان خاطر اللحظات الحلوه اللي بينا
ياسمين بصتله شويه وبعدين بصت بصه سريعه علي يونس : ما شي يا ايمن بس ده مش علشان خاطركو دنا علشان فعلا عايزه الدنيا تخلص من قرفهم وهكمل
ايمن ابتسم بسعاده ويونس ابتسم بوجع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين قاعده مع يونس وايمن ومش طايقه يونس
ياسمين لايمن : طب أنا كده هسافر مع الزفت إللي إسمه ناصر ده بعد شهر إزاي وأنا مش معايا باسبور ولا حاجه
ايمن بضحك سخريه : إيه ده هو أنا مقولتكيش
ياسمين باستغراب: قولتلي إيه
ايمن : مش ناصر طلب مني أعملك باسبور علشان لما تسافرو يبقي معاكي ناصر ده مش بيفوت عليه حاجه ابدا
ياسمين بصدمه : بتهزر
ايمن بأبتسامة : وأنا هزر ليه ماهو ده اللي حصل قالي إمبارح بعد ما مشيتي من الحفله وأنا عرفت يونس
ياسمين لما سمعته قال اسم يونس عنيها من غير ما تحس راحت علي يونس لاقت يونس بيبص ليها بصه إنها ترضي عنو هي كانت هتضعف قدام نظرتو بس لا هو كدب عليها ولعب بيها يستحمل بقي بعدت عينها عنو بتوتر
ياسمين : طب كده الشهر فاضلو 25 يوم ويخلص هعمل ايه بقي في الأيام دي
يونس المرادي هو إللي أتكلم : هتعملي زي ما كنتي بتعملي يجي يقولك اخرجي تخرجي مانتي دلوقتي خطبتو بيقول كده وهو دايس علي سنانه وعينه كلها غيظ وغيره ياسمين شافت النظره دي ونبرتو كانت هتبتسم بس مسكت نفسها هي بتحبو آوى بس لازم تعلمو الادب شويه ولما قالت بكرهك كان من ورا قلبها علشان بس هي مجروحه منو بصتله وقالت بغضب مصطنع: انت مالك إنت بتتكلم ليه
يونس : مش انتي اللي بتسألي
ياسمين : أنا بسأل ايمن وعيني عند ايمن انت مالك انت عامل زي الملح بتدخل في كل حاجه
يونس قام : بت احترمي نفسك أنا القائد أصلا يعني أنا إللي مامشي ايمن أنا إللي بقولو يعمل إيه وميعملش إيه احترمي نفسك يا ولية
ياسمين قامت وقفت قدامه : ولولو عليك ساعة وسكتوا يا بعيد بقولك يا شبح انت أنا متغاظة منك من ساعه ما شوفت خلقتك أنا كنت حلفه بعد ماعرفت انك كداب مكلمكش تاني لحد الزفته المهمة دي ماتخلص بس لا أنا مش هسكت لك بعد كده
يونس باستفزاز وبرود: هتعملي إيه يعني مش هتقدري تعملي حاجه
ياسمين مسكت المخده وداست عليها بغيظ : يا يونس بطل استفزاز هتندم
يونس قرب منها وقال بأبتسامه مستفزه: وريني اخرك
ياسمين بصتله شويه ومره وآحده نطت علي كتفه فضلت تعض فيه ( جت فرصتها بقي إن هو مش شبح علشان كان عمال يستفز فيها قالت تنتقم مره من نفسها 😂😂)
يونس أتفاجأ من رد فعلها واتخض وقال بوجع : ااااه آه يا بنت العضاضه إللي تنشكي في سنانك اوعي يا بت يابت إوعى آنتي إيه اااااااه إنت يا زفت شالها من دراعي يلهووووي الحقوني يا ناس اااااه يا بت كفايه يا بت دانتي لسه واكله لحمه إمبارح واللحمه غاليه آآآآآآه يا باااااات يا ايييييمن ايمن طبعا ولا هنا زي عدتو قاعد بيضحك ومش قام من علي الكنبه
يونس بصريخ: ياااااا بت خلاص اللحم خلص كلتيه كله ااااه وبقي بيحاول يشيلها من علي دراعه بس مش عارف قفشه في قفشه سودا يونس خلاص مبقاش قادر وعينه احمرت من الوجع ومره وآحده صرخ :ااااااااااااااااه ياسمين نزلت من علي كتفه وبصت عليه بانتصار ويونس كان ماسك كتفه بوجع
ياسمين بانتصار : أحسن كان نفسي أعملها من زمان علمت عليك يا شبح أي خدمه وبعدين عملت كأنها بتسطعم : أمم أمم بس لحمك مر يا يونس حطتلو شويه ملح
يونس فضل باصص عليها وهو قاعد علي الكنبه بوجع وبعدين بص علي ازازه الميه الكبيره إللي علي التربيزه وبص علي ياسمين لاقها واقفه بتمسح بوقها يونس قام مره واحده مسك ازازة الميه ودلقها كلها علي ياسمين كلها
ياسمين اتصدمت من عمله يونس وقالت : يا بن العبيطه إنت اتهبلت يا واد إنت يح يح الميه ساقعه يا ببلاوي
يونس خلص ازازه الميه فوق دماغ ياسمين وبص بانتصار على شكلها ورمي الازازه علي الكنبه وحط أيده في وسطه وبصلها بأبتسامه : إيه رأيك
ياسمين بصتله بغضب : ماشي يا يونس ودخلت علي الحمام
ايمن بيقول ليونس بخوف : هي رايحه فين يا يونس
يونس : مش عا مكملش الجمله لاقي ياسمين خارجه من الحمام بالخرطوم الميه ايمن شاف كده استخبه ورا الكنبه
ياسمين وهي بتفتح الخرطوم : صلي علي رسول الله
يونس كان لسه هيجري أتفاجأ بدفع ميه قوي فضل يترش عليه بقي يحاول يهرب منها بقت تجري ورا في الشقه بالخرطوم وترش عليه بقي كل ما يجري شويه يقع ويقوم يقع ويقوم من الميه وجاي يطلع الكنبه إللي مستخبي وراها ايمن ياسمين مسكت الخرطوم فضلت مصداره على يونس ايمن قام من علي الارض من دفعه الميه علي يونس يونس حد ايمن بالحضن ووقعوا هي آلأتنين علي الكنبه والكنبه وقعت بيهم ورا وفضلت ياسمين ترش عليهم وهي بتضحك وتقول بعبط : نأخد من كل رجلا قبيله تش تش ايها الخوانه الغدارين صحيح اللي قالو من كتر الناس اللي بقيت وش ونبي وحشونا الناس إللي بوشين يونس بقي يحاول يتكلم من الميه مش عارف مره وآحده الميه وقفت والخرطوم فضي ياسمين استغربت وبصت علي الخرطوم مره وآحده ضرب في وشها هي شرقت وفضلت تكح ياسمين : كح كح كح يونس اتخضو وقام راح ليها بقلق علشان يطمن عليها
ايمن راح يقفل الميه
يونس بقلق : ياسمين انتي كويسه
ياسمين هديت شويه من الكحه وخدت نفسها وقالت : آه كويسه بصت علي شكل يونس إللي شعره نازل علي عينه من الميه قلبها دق من شكلو الوسيم شالت عينها علي طول
يونس قلع التيشرت وعصرو من الميه ياسمين شافته قلع التيشرت اتصدمت ولفت علي طول وشها وخبت عينها : يا قليل الادب يا إللي مش متربي بربع جنيه حتي إنت قلعت التيشرت ليه مش شايف إني في بنت واقفه معاك
يونس بص لضهرها بأبتسامه وقصد يغيظها : هي فين البنت دي مش شايفها
ياسمين اتصدمت ولفت ليه من غير ما تحس : يا حيووووان هي مين دي إللي فين وأنا حيطه قدامك وبعدين قالت بخبث علشان تغيظو: لو مكنتش حلوه بصحيح مكنش ناصر اختارني انا مكنش حط الخاتم بتاعه في أيدي أنا أنا عارفه انو ده من ضمن شغله بس علي الاقل اختارني انا
يونس اتعصب لما قالت كده : عارفه يا بت انتي لو جبتي سيرة الزفت ده تآني أنا هرميكي من البلكونه سامعه
ياسمين قالت من غير ما تحس : متقدرش علشان إنت بتحبني وإللي بيحب حد لا يمكن يأزيه زي مانا بحبك ولا يمكن أزيك وبعد حطت أيدها علي لقوها بصدمه من إللي قالتو وبصت في الارض بكسوف
يونس بص ليها بأبتسامه فرح لما اعترفت إنها بتحبه وغير كده كسوفها قرب منها وقال بهمس : سمعيني كده تاني قولتي ايه
ياسمين رفعت عينها ليه بتوتر وهي بتزقه بعيد عنها : ما مقولتش حاجه وابعد كده انا اصلا مش عايزه أتكلم معاك واوعي تفتكر علشان هزرت معاك شويه ابقي كده نسيت لا أنا عمري ما نسي إن حد استغفلني وضحك علبا أبدا يا يونس وأنا مش مسمحاك
وسابته ودخلت الاوضه يونس بص عليها بحزن وغمض عينه بوجع ايمن جه طبطب علي كتفه وقاله : متقلقش يا يونس ياسمين قلبها طيب مع الوقت هتسمحك وتبقو مع بعض بعد ما المهمه ما تخلص انا متأكد
يونس باصلو بأمل : تفتكر يا ايمن
ايمن ابتسم : أكيد أنا عمري قولت حاجه وطلعت غلط
يونس هز دماغه بلا
ايمن : أهو متقلقش يلا بقي نلم الميه دي واغير علشان اعملكو الغدا دنا هعمل ليكو صنيه مكرونه بالبشاميل هتاكلو صوابعكو وراها
يونس ضحك : يا شيف إنت يا جامد
ايمن بغرور مصطنع : مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
يونس بضحك : تبا لتواضعك يا رجل ايمن ضحك وبعدين لمو الميه ودخلو خدو دش وخرجو يونس قعد في البلكونه يشرب سجاره ويفكر هيعمل إيه مع ياسمين وايمن دخل المطبخ يعمل الاكل ياسمين كانت واقفه في الشباك وشعرها بيطير وراها من الهوا وكانت عماله تفكر هتسامح يونس ولا لا هي بتحبو بس هو وجعها من كدبه عليها ولعبه بيها هي قلبها طيب وهتسامحو بسهوله بس ده ميمنعش بأنها تعلمو الادب شويه خارجها من السرحان بتاعها صوت رن التليفون مسكته لاقته ناصر نفخت بضيق : يا خربيت ابوك انت مش بتتهد خالص ده إيه القرف ده وبعدين ردت غصبن عنها
:الو
ناصر: إيه يا ياسمنتي عامله ايه
ياسمين بزهق : الحمدلله كويسه إنت عامل اية
ناصر بأبتسامه : تمام بقولك ايه رايك نخرج بكره نقضي اليوم كله مع بعض
ياسمين كانت هترفض بس افتكرت كلام يونس : اوك مفيش مشكله هستناك بكره
ناصر : تمام آوي يا ياسمنتي اسيبك أنا بقي علشان عندي شغل
ياسمين : تمام وقفلو ياسمين خدت نفسها ورجعت شعرها لورا وبعد كده فردت نفسها علي السرير وراحت في النوم من غير ما تحس
بعد شويه دخل عليها يونس علشان يناديها تاكل لاقها نايمه بعمق دخل براحه جدا كانت نايمه علي جمبها وضهرها للباب وصل عندها ونزل علي ركبو فضل يبص علي ملامحها قد إيه جميله وبريئه من غير مايحس قرب باسها لاقها اتحركت بعد بسرعه وهو بياخد نفسو وضربات قلبه عماله تدق جامد صحيت اتخضت لما لاقته واقف كده : إنت واقف كده ليه خضتني في حد يقف كده وبعد إيه إللي دخلك عليا وأنا نايمه كده
يونس خد نفسو واتكلم بهدوء: كنت جاي انادي عليكي علشان تقومي تاكلي
ياسمين عدلت نفسها : اكل ايه
يونس : ايمن عامل مكرونه بالبشاميل
ياسمين بذهول : إيه ده هو ايمن بيعرف يطبخ
يونس ابتسم : أكيد ده معلم في الطبخ ده هو اللي بيطبخ لينا لما كنا بنطلع مهمات بالايام
ياسمين : طب ونبي حلو هقوم ريحتها بصرآحه ضاربه في مناخيري وسع كده
يونس وسع بضحك عليها وهي خرجت وهو خرج وراها خرجو لاقو ايمن محضر الطباق والشوك والعصير ومخلل وعمل جمب المكرونه بانيه
ياسمين : إيه ده يا سلام عليك يا ايمن ريحه الاكل تجنن
ايمن : ولسه لما تدوقي الطعم شويه وايمن خرج بصنيه المكرونه حطتها علي السفره
وياسمين مسكت طبق كل واحد فيهم وغرفت ليه مكرونه وبعد كده غرفت لنفسها
ياسمين كلت من المكرونه قالت بإعجاب من طعمها : واوو تحفه يا ايمن
ايمن بغرور مصطنع : إن عمري ما بعمل حاجه واحشه أبدا
ياسمين بضحك : يا خربيت غرورك ده بس بجد تسلم أيدك
ايمن بأبتسامه : تسلمي بالهنا والشفا
بعد شويه ياسمين قالت بتوتر: ناصر كلمني يونس خد باله ساب الشوكه وقال : ايوه بقي قالك ايه انشالله
ياسمين بخوف من يونس : قال عايز نخرج بكره ونقضي اليوم كله مع بعض
يونس بصلها بهدوء بس كلها غضب
ياسمين بلعت ريقها بخوف

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بصلها بهدوء : وإنتي قولتيلو إيه
ياسمين بتوتر : قولتلو تمام هستناك تجيلي هنا
يونس سكت شويه وبعدين قال : تمام روحي
ياسمين اتصدمت : إيه
يونس : بقولك روحي في مشكله
ياسمين بتوتر: اصلي بصراحه قولت انك هتقوم الدنيا حريقه يعني
يونس : لا خالص بعد كده قام فجأه مسك ياسمين من قفاها زي الحراميه
ياسمين اتخضت يونس وهو بيدوس علي سنانه: بس اقسم بالله تسيبيه يمسك أيدك يعمل حاجه كده ولا كده هنفخك يا ياسمين سمعتي هنفخك لو شميت بس
ياسمين بخوف : ح حاضر يا شبح اهدا إنت بس علشان أعصابك دانت راجل خارج من موت مزيف يعني متضمنش
ايمن شرق من الضحك علي كلام ياسمين
يونس خلاص قرب يتشل : موت مزيف يا رب يا تهدها يا تهدها برضو علشان ونبي مبقاش فيا نفس
ياسمين بغباء: اية دة معندكش نفس اجبلك أكسجين ولا عندك برد ماهو طبيعي علشان الميه دي
يونس بصلها وداس علي سنانه وخبط أيد علي أيد ودخل على الاوضه بعصبيه وهو بيقول بصوت عالي : لما تاكل عايزك يا ايمن
ايمن : حاااضر وبعدين بص لياسمين بضحك : انتي كياده ليه يا بت انتي
ياسمين : علشان هو يستاهل
ايمن: ياسمين هو آنتي بتحبي يونس بجد
ياسمين خدت نفس وقالت : أنا بحبه يا ايمن لما قولتلو بكرهك مكنش من قلبي بس حط نفسك مكاني تبقي مش عارف انك بيتلعب بيك وتبقي عايش في تمثليه إنك قاعد مع واحد عامل نفسه ميت ده الحكايه دي لو مجنون ميصدقهاش بس أنا عبيطه بصدق أي حاجه
ايمن : احنا كنا زيك علي فكره بس إحنا مش ذنبنا حاجه إحنا بنفذ الاوامر وعلي فكره يونس مكنش عايز كده بس اللوا قالو مش بمزاجك هتنفذ هتنفذ سامحيه يونس طيب وابن حلال وبيحبك آوي طب تصدقي إنو كان عايز يقولك من اول يوم شافك فيه بس اللوا إللي كان مانعو في الفتره الاخيره دي انا اللي شجاعته انو يقولك بس كان خايف من المواجهه وكان خايف يخسرك لو بتحبيه بجد سامحيه
ياسمين قربت منه وقالت بهمس: هسامحو بس ده مينمعش اني اعذبه سيكه
ايمن ضحك : حقك قاطع ضحكه صوت يونس العالي : يااااااا زفت
ياسمين وايمن اتخضو
ايمن بهزار وهو قايم : لمواخذه بقي يا اختي البيت بيتك بس جوزي خلقه وعصبي جدا تعابني والله هجيلك تأنى اقعدي بالعافيه ومشي زي ماشيه الستات وهو بيقول : جيالك يا دكرى
ياسمين ضحكت آوي علي ايمن وبعدين فكرت هتعمل إيه مع يونس
ايمن دخل قال بهزار بصوت انوثى : نعم يا دكرى
يونس بعصبيه : ولاااااا استرجل متخلنيش أعملها معاك
ايمن ضحك : طب خلاص هسكت إيه في إيه بقي
يونس : بصي قصدي بص إلله يخربيتك ام صوتك ده خلاني أكلمك بصيغه المونث ارحمني بقي
ايمن ضحك عليه
يونس : بص عايزك بكره تفضل مراقب الزفت ده والمتنيله إللي قاعده بره دي وميغبوش عن عينك لحظه حتى لو هتتنكر ماشي
ايمن : اعتبرو حصل يا شبح
يونس بضيق: ونبي بلاش الاسم ده علشان خلاص اتشئمت منو
ايمن ضحك : ماشي يلا علشان تكمل اكلك
يونس بخنقه : لا خلاص بنت العبيطه إللي بره دي سدت نفسي مرة واحده لاقي المخده لابسه في وشو
ياسمين بعصبيه : يا بني احترم نفسك بقي إنت إييييييه أعمل فيك إيه تآني دنا رشيت عليك ميه لزمن دانت كده مش هتستحما لمده يومين بسبب الميه اللي اخدتها ارحمني بقي ياخربيت زفاره لسانك وملكش دعوه بأمي ولا أبويا ماشي يا شبح وبعدين مشيت
يونس اتصدم وبعد كده ضحك وقال : مجنونه وربنا
ياسمين خرجت لاقت الباب بيخبط فتحت لاقت صبا اتصدمت بس دخلتها : تعالي يا حبيبتي عامله اية
صبا بأبتسامه : الحمدلله اتتي عامله اية
ياسمين : تمام
صبا : دايما بقولك ايه يا ياسمين
ياسمين : إيه يا حبيبتي
صبا : عايزاكي معايا النهاردة علشان في عريس جي يتقدملي فعايزه حد معايا علشان أنا وماما لوحدنا
ياسمين اتصدمت وزعلت على ايمن علشان هو بيحب صبا كانت لسه هتتكلم ايمن خرج من الاوضه و أتفاجأ من وجود صبا واتوتر
صبا بصت عليه وبصت علي ياسمين : إيه ده هو أنا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه
ياسمين بسرعه : لالا يا حبيبتي ده ده أخويا في الرضاعه جي يشوفني
صبا بأستغراب : اخوكي في الرضاعة آنتي مش قولتلي إنك مش عندك أهل
ياسمين بتوتر : ها آه ماهو ده أبن جارتنا في بيتنا القديم وظابط كان مسافر في مهمه وجيه يطمن عليا أخويا أخويا متفهميش غلط ايمن اتصدم من كلام ياسمين بس أبتسم من جواه علشان هيبقي في حجه يشوف بيها صبا بس يعيني الاهبل مش عارف إنها هتتخطب
صبا بصتله بأبتسامه : تشرفنا يا استاذ
ايمن بسرعه : ايمن اسمي ايمن
صبا بابتسامه: يا استاذ أيمن ايمن سرح فيها وهي بتقول اسمه وقال في نفسه : شكلاته يابا الحج شكلاته وبعد ين فاق وقال : أنا أشرف ق قصدي أنا كمان اتشرفت بمعرفتك يعني
صبا ضحكت وهو تاه في ضحكتها
صبا بصت لياسمين : طيب يا سمين هستناكي بقي ها
ايمن بأستغراب وتوتر: معلش لو فيها تقل مني
صبا بسرعه : لا أبدا أتفضل
ايمن : هو حضرتك مستنيه ياسمين علي إيه
ايمن اتصدم لما سمع كده ومش قادر يصدق إنها هضيع منه
بس لا مش هيحصل كده
ايمن : طيب الف مبروك مقدما بس ممكن يعني ابقي معاكو أكيد آنتو عاوزين راجل في الموضوع ده
صبا بسعاده : أكيد طبعا أكيد تنور
ايمن : طب هو جاي أمته
صبا : الساعه 7
ايمن : تمام قبل 7 هتلاقيني أنا وياسمين عندك
صبا بأبتسامه : تسلم يارب طيب امشي أنا بقي علشان الحق اجهز
ياسمين بابتسامه :ماشي يا حبيبتي ومشيت صبا وياسمين قفلت الباب وراها وبعدين لفت لايمن وقالت : إنت ناوي فعلا تروح
ايمن بأبتسامة غموض : أكيد طبعا وبعدين قال بهمس: علشان اطفش أمه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جه الليل وكانت صبا بتحط الحلق في ودنها دخلت عليها أمها
ام صبا بأبتسامه : إيه يا حبيبتي خلصتي
صبا : أه يا ماما ها ايه رايك
ام صبا بفرحه : زي القمر يا حبيبتي وباستها وبعدين قالت : قولتلي لياسمين
صبا : آه يا ماما واخوها جي معاها
ام صبا بأستغراب : أخوها مش هي ملهاش أخوات
صبا بتصحيح: هو جارها بس أخوها في الرضاعه
ام صبا : آه طب كويس انو جاي حتي يبقي معانا راجل
صبا ابتسمت : مانا قولت كده برضو
بعد شويه الباب خبط ام صبا فتحت لاقتها ياسمين وايمن
ام صبا بأبتسامه : تعالي يا حبيبتي خشو ياسمين باست ام صبا وايمن سلم عليها وهي رحبت بيه ودخلو قاعدو
ياسمين قعدت جمب ايمن وقالت : اوعي لما الرجل يجي تعمل حاجه كده ولا كده
ايمن ببراه مزيفه : أخص عليكي يا مرات أخويا إنتي تعرفي عني كده
ياسمين بصدمه : مرات أخويا طيب يا أخويا أنا حظرتك بس
بعد شويه الباب خبط ايمن فتح لاقي عريس الغفله زي ما بيقولو
ايمن باستعباط : مين حضرتك
حسام العريس بأستغراب : أنا حسام يا فندم
ايمن : فندم إيه وإنت جاي تقدم في شركه عايز مين يعني
حسام بذهول :نعم
ياسمين جت تلحق أي حاجه قبل ما يخربها ايمن ياسمين بأبتسامه ترحيب : اهلا اهلا يا عريس اتفضل
ايمن باستهبال: إيه ده هو إنت العريس معلش يا أخويا إللي م يعرفك يجهلك وعرفك برضو يجهلك ياسمين ضربت أيد ايمن بخفه : أسكت شويه أتفضل أتفضل أم صبا خرجت من اوضه صبا وخرجت استقبلت حسام وقاعدو
ايمن : منور يا اخ حسام
حسام بأبتسامه جميله : منور بيك يا استاذ
ايمن : عزرائيل ياسمين خبطت ايدها علي وشها بس ايمن
حسام بأستغراب : أفندم
ايمن : قصدي ايمن
حسام ابتسم : آه تشرفنا يا أستاذ ايمن
ام صبا بأبتسامه : ازيك يا حبيبي فين اهلك اومال
حسام : مانا قولت حضرتك اجي أنا الأول واتكلم مع حضرتك وبعد كده هبقي أجيب أهلي
ايمن في نفسه : انشالله مش هيحصل
ام صبا لياسمين: قومي يا ياسمينا جيبي صبا
ياسمين ابتسمت : حاضر ودخلت جابت صبا
صبا جت بالعصير ولما دخلت ايمن تنح من جمالها كانت لبسه دريس ابيض جميل جدا وعليه سندل ابيض وحاطه ميكب خفيف واكسورات وكانت جميله آوي بص بغيره علي حسام شافه هياكل صبا بعينه
صبا دخلت بالصنيه بكسوف ايمن باصص عليها وهو عمال يدعك ايدو في بعض و بص على حسام شافه عمال يعدل في الجرافته بتاعته بصله وهو رافع شفته إللي فوق زي ما يكون بيقولو كتك نيله بتعدل نفسك علي إيه
دخلت اقدمت لكل إللي قاعدين العصير وبعدين قاعدت جمب ياسمين ايمن بص عليها وقال بصوت واطي : يا ختي كوكو قال مكسوفه قال
ام صبا بأبتسامه : صبا بنتي يا حسام
حسام بص لصبا بأبتسامه وهي ردتهاله بكسوف وايمن طبعا قاعد هيولع
ياسمين : طيب نسيب العرسان لوحدهم شويه
ايمن بص لياسمين بغضب ونفسو يقوم ياخدها قلمين بس عملها حركه بايده علي دقنه بمعني هوريكي وهي بلعت ريقها وكانت هترجع في كلامها بس أم صبا قالت : آه يا ريت علشان يعرفو بعض آكتر يلا يا ياسمين يلا يا ايمن
ايمن قاعد مربع ايدة وباصص علي حسام بغيظ
أم صبا : ايمن
ايمن : معلش يا طنط أنا هقعد معاهم
حسام بغيظ منو : تقعد فين معلش
ايمن ببرود : معاكو في حاجه
صبا بصت علي ايمن بأستغراب
حسام نفخ وبعدين قال بأبتسامه لصبا: ازيك يا صبا
صبا حاسه ترد ايمن رد بدالها : كويسه
حسام بزهق: هو أنا بكلم حضرتك أنا بكلم صبا
ايمن : اصلي صبا لسانها مدوحس
صبا بصتله بصدمه وجايه تتكلم بصلها بصه خلتها تسكت بس استغربت من تصرفو
حسام : أفندم يعني اية لسانها مدوحس
ايمن هز كتفه : زي الصباع كده إنت صباعك مدحس قبل كده
حسام : إيه مدحس إيه مدحس دي كمان
ايمن : معرفش وبعدين بص لصبا ممكن يا صبا تجيبي لي كوبايه مايه صبا بصتله شوية وبعد كده قامت خرجت ايمن قام وقعد جمب حسام وقال : أنا لو منك امشي وانفد بجلدي
حسام بأستغراب : ليه يعني
ايمن بهمس : أصلها تعبانه شويه
حسام : تعبانه ماهو ممكن تكون تعبانه برد تعبانه أي حاجه
ايمن بسخريه مصطنعه: برد دانت غلبان آوي
حسام : اومال تعبانه إزاي يعني
ايمن بصوت واطي : عندها صرع
حسام اتصدم : صرع
ايمن : آه صرع بتصحي بليل تفضل تصوت تصوت وتقول هقتله هقتله دي مره كانت هتقتل البواب وإحنا لحقينا علي آخر لحظه بقي كل عريس يجي يتقدم ليها تقعد معاه نوبه الصرع تجيلها علشان كده قومتها تجيب ميه يعني احتمال يجليها النوبه دلوقتى في نفس الوقت سمعو هما الاتنين صوت صريخ صبا
ايمن قال لحسام : شوفت مش قولتلك
حسام بخوف : لالا مش عايز اتجوز انا مش عارف اشكرك إزاي إنت عملت فيا معروف كبير ربنا يخليك
ايمن بصلو بصه انتصار وبقي فرحان إنو طفشو : ربنا يعلم إني حبيتك من اول ماشوفتك ومتاخدش على خطرك لما كنت بكلمك وحش دي محبه محبه
حسام بأبتسامه :طيب يا أستاذ ايمن أنا همشي بقي
ايمن قام : ليه بس خليك شويه
حسام : لالا فرصه سعيدة يا أستاذ ايمن
ايمن : أنا أسعد وبعد كده حسام خرج ومشي
ايمن قعد علي الكنبه بأبتسامه انتصار وفرح : أنا هتحسد من دماغي دي بجد طفشتو في ثانيه في ثانيه
داخلو ياسمين وصبا وامها استغربوا لما ايمن بس إللي كان موجود
ام صبا : اومال فين حسام
ايمن بحزن مصطنع: يعني جالو تليفون قالو ان سته ام امه ماتت جري علي بره علي طول حتي من غير ما يقولي
ام صبا بحزن: لا إله إلا الله ربنا يرحمها
ايمن هز دماغو بتأثر مصطنع ياسمين ربعت أيديها وبصت لايمن برفعه حواجب زي ماتكون بتقولو مش مصداقك راح هو غمز ليها هي اتصدمت علشان كده عرفت إن هو إللي طفشه
ايمن : هي صبا كانت بتصرخ ليه
صبا : مفيش العبيطة دي داست علي رجلي وشاورت علي ياسمين وهي ضحكت
ايمن : طيب استأذن أنا وأي جديد قولو وأنا هبقي في الخدمه
ام صبا : ربنا يكرمك يا بني
ايمن ابتسم وبعدين بص لصبا : هتعوزي حاجه يا صبا
صبا بأبتسامه : تسلم يا ايمن
ايمن ابتسم بحب ليها وبعدين بص علي ياسمين : يلا
ياسمين سلمت علي صبا وامها : طيب تصبحو علي خير هبقي اشوفكو بكره انشالله
ام صبا : ماشي يا حبيبتي وانتي من اهله ايمن و ياسمين خرجو من شقه صبا وداخلو شقه يونس لاقو يونس بيعمل ضغط
يونس بص عليها بزعل وقام قعد علي الكنبه
يونس : عملت ايه مع الواد ده
ايمن حكاله إللي حصل يونس ضحك عليه : يا خربيت دماغك مش سهل إنت
ايمن بضحك : اومال يعني عايزني اشوفو وهو بياخد حبيبتي مني واسكت
يونس : لا جدع
ايمن : طيب يا شبح تصبح على خير بقي علشان أنا مفرهد علي الاخر
يونس : وأنا كمان هخش أنام علشان بكره نشوف هنعمل إيه ومتنساش إللي قولتك عليه
ايمن : عيب عليك
يونس : تمام
وبعد كده دخلو ينامو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في صباح يوم جديد
ياسمين كانت واقفه في المطبخ بتعمل الفطار ايمن دخل عليه وجه وراها وقال بصوت تخين : بتعملي اية
ياسمين اتخضت ولفت من غير ما تحس اديته بالقلم
ايمن اتصدم وحط أيده علي خده : ماهذا يا فتاه انتي صفعتيني
ياسمين وهي بتاخد نفسها : خضتني ياللي تتشك وبعدين ده رد فعل طبيعي لما الواحد يتخض
ايمن : تروحي ضرباني بالقلم يا بنت أشرف
ياسمين : ولد عيب إنت كبير عيب
ايمن بأستغراب : آنتي هبله يا بت آنتي آنتي بتقولي اي كلام
ياسمين : ما نا بصرآحه مش عارفه ليه خايفه من يوم النهارده ده
ايمن : لا متقلقيش اقولك علي حاجه
ياسمين :قول
ايمن قرب ليها وقال بهمس : يونس قالي امشي وراكو من غير ما تعرفي ارقبكو يعني
ياسمين بصدمه : إبن اللذينه هو مش واثق فيا ولا إيه
ايمن بنفي : لا مش حكايه مش واثق فيكي هو مش واثق في ناصر
ياسمين : امممم طب كويس علي الاقل هبقي مش خايفه
ايمن : منا بردو قولت كده
ياسمين : آه صح هو إنت عملت إيه إمبارح خليت العريس يمشي أصلي عارفاك الكلام اللي قولته ده مدخلش دماغي بربع جنيه مخروم حته
ايمن ضحك وقالها إللي حصل
ياسمين اتصدمت بس ضحكت : يا خرابي عليك وملقتش غير الصرع
ايمن : مانا بصرآحه قولت ده إللي هيخش علي أي حد يعني وبعدين بصراحة انتي خدمتيني من غير ما تعرفي
ياسمين استغربت : إزاي
ايمن ضحك : ماهو لما انتي لما دوستي علي رجليها وهي صوتت قولتلو شوفت مش قولتلك إن هي هيجلها صرع دلوقتي
ياسمين ضحكت : يا خربيتك يا اخي مصبيه طب كده محدش هيتجوزها
ايمن قالها بهمس: اومال انا روحت فين بس المهمه بنت المديقه دي تخلص وأنا هروح اتقدملها فوري
ياسمين بالش أهبل : فوري ولا بوصته هاهاهاهاهههههه
ايمن بصلها بقرف وبعدين زقها وخرج بره وهي قاعدت تضحك : هههههه طب والله حلوه والله دمي خفيف والله هههه يخربيت يا ياسمين جمر جمر
ايمن خرج وعمال يبرطم ويشتم في ياسمين
يونس شافه كده قال : مالك يا بني بتشتم في مين
ايمن بصله : في مراتك المستقبليه يا أخويا
يونس بأستغراب وغضب : نعم وإنت تشتم فيها ليه
ايمن بصله : فقعتني اللشا بنت جزمه
يونس بأستغراب : ليه قالت إيه
ايمن بضيق : قولتلها على صبا إن هخلص المهمة واروح اطلب أيدها فوري قالتلي فوري ولا بوصته
يونس بصله شويه وبعد كده فتح ضحك
ايمن بغيظ : آه مانت ليك حق تضحك ماهي المزه بتاعتك يا بتاع ياسمين
يونس فضل يضحك بردو : اذا كنت انا بتاع ياسمين فأنت بتاع صبا
ايمن سكت ويونس كمل ضحك : ايوه كده أخرس
بعد شويه ياسمين خرجت بالقطار وحطتو علي السفره : يا جماعه الفطار جاهز
ايمن ويونس قامو وقاعدو علي السفره
يونس قعد علي طول
ايمن بقى يقعد براحه يونس بصله : ما تقعد علي طول ياااه هو إنت جمل
ايمن : آه جمل عندك وبعدين قام وقف تآني وبقي يغيظ يونس وهو بيقعد وبيقول : نيخ نييخ نيييخ
نيخ
ياسمين ضحكت على ايمن
يونس حدف ايمن بالبيضه المسلوقة ايمن خدها كالها وقال : طب مفيش مقلي بقي
يونس بصله بصه سكت وبقي يكمل أكل البيضه
ياسمين قالت وهي بتغمز حته العيش في المربي : أنا هفطر وهقوم البس علشان ناصر جاي الساعه 3
يونس سمع كده فضل يدوس علي الكوباية إللي في أيده بغضب : وهو جاي يخدك من هنا ليه انشالله
ياسمين باستفزاز وهي بتاكل الخيار : الله مش خطيبي اومال عاوزني إنا إللي أروح أخده ولا اية
يونس بصلها بص كفيله إنها تموتها ياسمين باعت الاكل إللي في بوقها وبصت ليه بخوف
ايمن بسرعه : خلاص بقي يا يونس سيب البت تاكل علشان تلحق وبعدين ده كله من ضمن الخطه ولا نسيت يا شبح
يونس بص لايمن بعد كده بص لياسمين وقال : ماشي إما نشوف أخرتها بعد كده تليفونه رن وكان اللوا فكري يونس قام وقال : اللوا بيتصل بيا أنا قايم اكلمو ودخل الاوضه
يونس للوا: سياده اللوا
فكري : إيه يا يونس صحيح اللي انا سمعته ده
يونس بأستغراب : سمعت إيه يا فندم
فكري بعصبيه : ياسمين عارفت أللى آنتو ظباط
يونس بتوتر : وحضرتك عرفت منين
فكري : عرفت من صاحبك وقع بلسانه معايا
يونس شتم ايمن في سرو وقال : حضرتك احنا ملناش ذنب هي سمعت لما كنا بنتكلم أنا وايمن
فكري بعصبيه : خد بالك من شغلك يا يونس أنا فاهم انك ابتديت تحب ياسمين شغلنا مش للحب تخلص من المهمه وبعدين تعمل اللي انت عايزو فاهم
يونس بضيق :تمام يا فندم وبعدين قفل وهو مدايق جدا علشان اللوا اتعصب عليه وبعدين خرج بسرعه علي ايمن لاقي ايمن قاعد لوحده ياسمين كانت في اوضتها بتلبس
يونس راح بعصبيه مسك ايمن من القميص بتاعه وايمن استغرب من رده فعل يونس : في إيه يا يونس مسكني ليه
يونس بعصبيه : إنت ليه قولت للوا إن ياسمين عرفت اننا ظباط اللوا اتصل بيا وهزقني وأنا أول مره في حياتي حد يكلمني باسلوب ده ليه ها ليه
ايمن : غصب عني يا يونس والله أنا وإنا بتكلم معاه الكلام دخل في بعضه علي فكره هو اتعصب عليا أنا كمان
يونس بعصبيه و من غير قصد : إنت عآدى علشان إنت أساسا مهزق ولعبي ومش بتاع شغل حياتك كلها ضحك وهزار نطلع مهمة تفضل تهزر وتضحك ماعني لازم في اي مهمه نبقى شداد لكن انت لا أنا أول مره اتهزق بسببك يا ايمن إنت مش راجل يلا ومش قد المسئوليه عايز تتجوز ليه ها تتجوز علشان وآحده هي إللي تقعد تفهمك الصح من الغلط ياخربيت أم اليوم إللي خلاني معاك في مهمه واحده انت عيل يلخوني اخدم مع عيل إنت المفروض ظابط مخابرات يعني تبقي شديد مش خرع وبتاع لوك لوك زي الحريم
ايمن اتصدم من كلام يونس إللي أول مره يسمعه منو من غير ما يحس الدموع نزلت من عينه وقال ليونس : ياااه دانت شايل مني آوي يا صاحبي إنا كنت عارف إني تقيل عليك بس لا يا يونس انا بتاع شغل وبتاع شغل آوي كمان بس الحياه مش شغل بس الحياه بنعشها علشان نضحك ونهزر أنا لما بتضحك واهزر في أي مهمة علشان بخفف عن نفسي بقول احتمال دي تبقي آخر مهمة ليا علشان لو مت كله يفتكرني بالخير ومش لا زم ابقي شديد علي فكره علشان أنا ظابط مخابرات بس لو وجودي تقيل عليك كده يا يونس أنا هروح لسياده اللوا واقولو يلغي إني إشتغل معاك في أي مهمة بعد كده شكرا جدا ليك يا صاحبي علشان عرفتنى مقامي اوعدك مش هخليك تشوف وشي تآني وبعد كده شال أيد يونس من علي القميص وهو بيدمع وراح علي باب الشقه فتح الباب وبص علي يونس وياسمين إللي بتدمع علشانه ابتسم ليها بوجع وبعد كده مشي وقفل الباب وهو متجاهل ياسمين إللي بتنده عليه
يونس بص علي الباب إللي اتقفل بندم علي الكلام إللي قالو لايمن وبقي يقول في نفسه : غبي غبي
ياسمين راحت ليه وهى بتدمع : ليه كده حرام عليك ليه جرحته كده ايمن طيب وميستهلش منك كده
يونس بعصبيه : بقولك ايه انتي كمان انا مش ناقصك ولو مش عجبك آنتي رخره الباب يفوت جمل
ياسمين بصت ليه بصدمه : بتطردني يا يونس ماشي يا يونس وراحت نزلت هي كمان علشان أصلا ناصر مستنيها تحت يونس لما شافها هي كمان سابت البيت ومشيت فضل يكسر في كل حاجه ويصرخ : اااااااااااااااااااااااه نزلت ياسمين وهي بتعيط شافت عربيه ناصر مسكت دموعها علي طول وخدت نفسها ركبت العربية بابتسامه مصطنعة
ياسمين : إيه اتأخرت
ناصر ابتسم: لا ابدا مال وشك
ياسمين بتوتر : مفيش بشيل شعري من علي وشي صباعي دخل في عيني
ناصر : اممم
ياسمين : ها بقي هنروح فين
ناصر بأبتسامه غموض : علي مكان هيعجبك آوي
ياسمين ابتسمت بتوتر
ناصر لسه بنفس الابتسامه شغل العربيه وطلع بيها بعد ساعه عند يونس كان قاعد في الارض حاطط دماغه بين أيده تليفونه رن قام بتعب يشوفو لقي رقم غريب رد
يونس : الو
: هلووو يا شبح
يونس بأستغراب : مين معايا
: أخص عليك كده مش عارف صوتي لا أنا كده ازعل وأنا زعلي وحش
يونس بصدمه : ناصر 😳😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

إيه مش عارف صوتي
يونس بصدمه : ناصر
ناصر بغموض : اممم افتح الكاميرا كده يا شبح اوريك حاجه
يونس قلق وفتح الكاميرا اتصدم من إللي شافه شاف ياسمين مربوطه في الكرسي و عماله تعيط وتحاول تفك نفسها بس مش عارفه
ناصر بخبث : ها إيه رأيك في المفاجأه دي
يونس بعصبيه : لو لمستها يا ناصر اقسم بالله العظيم مش هرحمك
ناصر ضحك بصوت عالي : مش هاجي جمبها اديك شايفها ادامك أهو صاغ سليم ان بس عايزك انت تجيلي هنا ولوحدك ولا تجبلي بوليس معاك ولا حاجه ها إنت حر لو جبت حد معاك رقبت المزه دي هطير متتاخرش يا يونس باشا هههههه هبعتلك العنوان سلام وقفل
يونس اتعصب وخبط الكرسي برجله وقال بغضب: ياااابن الكااااالب
وبعدين مسك التليفون وطلع رقم ايمن واتصل
عند ايمن كان قاعد قدام النيل بدموع وشرود بيفتكر كلام يونس إللي قالو صعب عليه نفسه وعيط سمع صوت موبايله مسكه شاف رقم يونس فضل باصص في شويه ومرضش سابه وكمل بص للنيل بعديها التليفون رن تاني ايمن مسح دموعه ومسك موبايله ورد بجمود: خير يا يونس باشا
يونس بسرعه : ايمن ايمن الحق ناصر كشف ياسمين وحباسها عندو في المخزن
ايمن اتصدم وقال بقلق : إيه كشف ياسمين كشفها إزاي يعني
يونس بعصبيه : معرفش معرفش هو عايزني ارحلو دلوقتي
ايمن بخوف : لا مش هسيبك تروح لوحدك يا يونس
يونس ابتسم علي قلق ايمن : خايف عليا حتى بعد إللي عملتو معاك وإللي قولتو
ايمن بسرعه : ملهوش لازمه الكلام ده دلوقتي عايزين نلحق البت إللي هناك دي
يونس دمع وقال : حقك عليا يا صاحبي متزعلش مني
ايمن بأبتسامه : مقدرش ازعل منك يا يونس داحنا صحاب من وإحنا صغيرين هو بس أنا اتوجعت من كلامك
يونس بسرعه : حقك عليا والله ما هيحصل تاني بس متزعلش مني الكام ساعه عدو وإنت مش معايا حسيت إني ضهري مكسور
ايمن بحب : معاش ولا كان إللي يكسر ضهرك يا شبح يلا بقي علشان الحق اكلم القوه تيجي تلحقنا
يونس : تلحقنا هو إنت جاي معايا
ايمن بسرعه : آه طبعا اومال هسيبك تروح لوحدك يا باشا
يونس ابتسم : حبيبي يا ايمن أنا مش ع قاطعة ايمن : ياعم إخلص البت هتبقي كفته
يونس بسرعه : طيب طيب هبعتلك العنوان بس بص أقف بعيد وجيب معاك القوه بسرعه
ايمن بسرعه : حاضر حاضر وقفل وبعدين قال بعياط مصطنع : أحيه دنا كنت عايز اتفسح أروح روسيا مليش في الطيب نصيب اهي اهي اهي يلهووي البت واتصل علي طول يبلغ اللوا
عند يونس دخل يلبس بسرعة طقم كله اسود في اسود وخد تليفونه ونزل ركب العربيه وفتح اللوكيشن اللي ناصر بعتو فضل ماشي علي اللوكيشن لحد ماوصل للمكان نزل من العربيه لاقي في رجاله كتير وقفين بصلهم بسخريه ودخل المكان إللي فيه ناصر بكل هيبه لاقي ناصر قاعد علي الكرسي إللي قدام ياسمين وحاطط رجل علي رجل وماسك المسدس وسندو علي دماغو
يونس دخل وقف قدامه بثقه وبرود
ناصر قام : اهلا اهلا بالشبح منور يا راجل
يونس ببرود: اديني جيت خير بقي
ناصر غضب من طريقته بس هدا نفسه : مش قديم شويه الجو إللي إنت عملتو ده إنك تجيب وآحده وتخليها توقعني بس هي عبيطه آوي وعلي نيتها متعرفش إني مراقبها كويس جدا ثم علشان أنا عارف شكلك شوفتها ماشيه معاك في الشارع وإنت ظابط والمره التانيه سمعتها لما كانت بتكلم الدكش في الحمام تعرف الدكش ايمن إللي هيحصلكو انشالله لما اقتلكو واحد ورا التاني معاش ولا كان إللي يقدر يستغفل ناصر الصاوي إللي ضربتو بموته وإنت إللي هيبقي عليك الدور اأول واحد علشان إنت ليك ماعزه خاصه عندي
يونس ابتسم ببرود : طب بدل مانت عارف كل حاجة مجتش زي الشاطر ليه في شقتي تواجهني ولا إنت فالح في تخطف وتساوم وجو الاقرع ده
ناصر بغضب : أنا مش بساوم على حد أنا جايبك علشان تشهد علي روح حبيبتك يا سمين وراح مد المسدس ناحيه ياسمين ياسمين بصت ليونس بخوف ليونس يونس لسه هيقرب علي ناصر ناصر ضرب نار علي ياسمين يونس اتصدم وصرخ باسم ياسمين وياسمين كانت فاقده الواعي وناصر واقف يضحك بعد قال بشر : اتشاهد علي روحك يا شبح وقبل ما يضرب علي يونس يونس قام ضرب ناصر بالرجل في باطنه الراجل إللي واقف مع ناصر قرب يضرب يونس يونس لف وضربه بالبوكس في وشو ورجل في دماغه الراجل وقع علي الارض بف ناحيه ناصر ناصر ادالو بوكس في وشو يونس مسح الدم اللي نزل من جمب بوقه تف الدم وبص لناصر بغل وقام وفضل يضرب فيه يضرب فيه وناصر يرد الضربه فضلو كده لحد ما ناصر تعب ووقع علي الارض علي داخله ايمن والقوه ايمن راح علي ناصر ويونس جري علي ياسمين
يونس بخوف :ياسمين ياسمين قومي ياسمين
ايمن :شالها بسرعه يا يونس وحطها في عربيه الاسعاف إللي بره
يونس شالها بسرعه وخرج حطها في عربيه الاسعاف الدكتور إللي فيها شاف ياسمين قالو ان الرصاص في دراعها
يونس اطمن شويه بس فضل قلقان علشان هي فاقده الوعي
ايمن خرج وهو ماسك ناصر هو واحد تاني من القوه وحطو في عربيه البوليس وبعدين راح ليونس اللي قاعد في عربيه الاسعاف بتاعه ياسمين وقالو :كده ناصر بقي معانا ناقص نسافر روسيا علشان المجموعه اللي هناك
يونس من غير ما يبصله :اطمن علي ياسمين وقال وبعدين نشوف هنعمل إيه
ايمن هز دماغه بماشي شويه وعربيه الاسعاف اتحركت وكل العربيات في عربيه ياسمين كان الدكتور حاطط ليها قناع الاكسجين ويونس كان ماسك أيدها
راحو علي المستشفى دخلت ياسمين اوضته العمليات
وايمن ويونس كانو واقفين بره
ايمن تليفونه رن راح رد عليه ورجع : يونس
يونس بصله وقال :نعم
ايمن : اللوا عايزنا
يونس : ماشي بس لما اطمن علي ياسمين
ايمن قال : ماشي
بعد ساعتين خرج الدكتور وقالهم طلعو الرصاصه وبقت كويسه يونس فرح واطمن إنها كده بخير نده ممرضه أدها فلوس وقالها تفضل جمب ياسمين
ومشي هو وايمن راحو المقر بتاع شغلهم داخلو للوا
اللوا فكري بأبتسامه : تعالو يا شباب
يونس وايمن دخلو قاعدو
فكري : أنا سعيد جدا يا شباب أنكو قبضتو علي ناصر اينعم مكنش زي ماحنا مخططين بس أهو قبضتو على عنصر مهم في المافيا ناقص بس تسافرو روسيا علي تكملو المهمة ويبقي كده خلاص كل حاجه هترجع زي ماكانت
فكري : يا سمين كده يعتبر مهمتها انتهت وهترجع بيتها ولا كان حاجه حصلت
ايمن بص ليونس اللي ادايق
يونس لسه هيتكلم تليفونه رن وكانت الممرضه إللي قالها تخلي بالها من ياسمين قلق رد عليه : الو
الممرضه بخوف : ايوه يا يونس بيه المريضه إللي حضرتك قولت عليها
يونس بقلق: مالها
الممرضه : دخلت ملقتهاش في إلاوضه والعسكري اللي حضرتك موقفه قدام الباب مضروب وواضح كده إنها اتخطفت
يونس اتصدم 😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بصدمه : نعم يا اختي اتخطفت وإنتي كنتي فين هاا
الممرضه بخوف : والله يا بيه كنت بجيب ليها محاول بدل إللي خلص لاقتها مش في اوضتها والعسكري مضروب
يونس اتعصب وقفل السكه في وشها
ايمن بقلق:في إيه يا يونس
يونس : ياسمين اتخطفت
ايمن اتصدم وقال :اية طب هتعمل إيه
يونس نفخ وهو بيرجع شعره لورا بعصبيه : معرفش معرفش مين اللي هيكون خطفها
اللوا : أكيد حد تبع ناصر
ايمن ويونس بصو للوا
اللوا : آه محدش ليه مصلحها في خطف ياسمين غيرهم
يونس بقلق: طب وهنعرف إزاي يا سيادتك
اللوا : لازم نشوف كاميرات المستشفي روحو هناك وانا هنا هحاول اعرف مكانها
يونس بسرعه : تمام يا فندم وخرج هو وايمن بسرعه
بعد شويه يونس وايمن المستشفى ودخلو للمدير
المدير بعصبيه : إيه ده في إيه إيه الهمجيه دي
يونس طلع الكارنيه بتاعه هو وايمن
المدير يأسف : اسف جدا يا باشا اقدر اسعادكو بإيه
يونس : في وآحده اتخطفت من عندكو هنا وعايزين نشوف الكاميرات
المدير بسرعه : يا خبر ابيض إزاي ده يحصل طب تعالي يا فندم ورايا
المدير خرج من المكتب بسرعه ووراه ايمن ويونس
دخلو علي اوضه كاميرات المراقبة والمدير طلب من الراجل يشغل الفديو من ساعه فاتت الراجل شغل الفديو علي طرقه اوضه ياسمين يونس ركز شاف ناس كلها لابسه اسود وبلاطي ضربو العسكري اللي واقف علي الباب وواحد منهم دخل خد ياسمين وخرج وكلهم مشيو بس خرجو من باب المستشفى اللي ورا مش الرئيسي
يونس جز علي سنانه بغضب وبعد كده قال للراجل: قرب كده علي لوحه أرقام العربيه
الراجل قرب الصورة علي أرقام العربيه يونس كتب الأرقام وخرج وهو وراه ايمن يونس طلع تليفونه وطلب رقم : الو بقولك هقولك على أرقام عربيه عايز أعرف بتاعه مين تمام وقفل
بعد شويه تليفون يونس رن وهو رد بسرعه
يونس :الو
:_____________________
يونس بصدمه : مين
:______________________
يونس : طيب شكرا سلام وقفل
ايمن بقلق : ها طلعت بتاعه مين
يونس : الجوكر
ايمن اتصدم : إيه الجوكر
يونس هز دماغه من تحت لفوق بمعني آه
ايمن : طب إيه علاقة الجوكر بناصر دول بنهم عداوه جامده
يونس حط أيده علي دماغه : معرفش بس يا خوفي ليكونو هناك
ايمن :قصدك ممكن في
يونس : روسيا
في بيت كبير في روسيا كانت ياسمين نايمه علي السرير وكانت بتبتدي تفوق فاقت ياسمين لاقت نفسها في اوضه غريبه كلها بيضه بس مش اوضه مستشفي بصت حواليها وهي بتبلع ريقها بصعوبه وحاولت تقوم بس دراعها واجعها رجعت تاني مكانها سمعت صوت من قدامها بيقول : حمد الله على السلامة يا قمر
ياسمين استغربت ورفعت عينها علي إللي بيكلمها لاقت شاب لابس بالطو اسود ولبس كله اسود في اسود خافت وقالت : انتي مين
الشاب قام وقف من علي الكرسي وقرب منها وقال بصوت واطي : الجوكر
ياسمين بأستغراب : مين الجوكر وياتري بقي جوكر كوتشينه ولا كارتون
الجوكر ضحك بصوت عالي : ههههه دمك خفيف جدا علي فكره لا يا عسل ولا كوتشينه ولا كارتون حاجه أحسن من كده وارقي
ياسمين بصتله من غير ماتتكلم قرب منها وقال : ممكن أكون جوكر مافيا مثلا
الجوكر بضحكه خبيثه: اعرفو الا اعرفو جدا بس ناصر دلوقتي بقي كارت محروق وبقي مع البوليس أنا أكبر منو بكتير هو يادوبك بيعرف يشقط بنات بس أنا أكبر من كده أنا بشتغل في كل حاجه
ياسمين : طيب تشرفنا انا هنا ليه بقي
الجوكر : مثلا علشان اساوم الباشا عليكي
ياسمين بأستغراب : باشا
الجوكر قال : اممم الباشا ده بقي شريك ناصر وطبعا هو عرف إن ناصر اتقفش وهيبقي عايز ينتقم فاهيجي ليكي إنت بس أنا سبقتو وجبتك معايا هنا علشان أنا عايز الباشا يجي برجلو لحد هنا
ياسمين : هو إحنا هنا فين
الجوكر ببساطه : روسيا
ياسمين اتصدمت : روسيا يا سوادك يا قرمط

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بصدمه : روسيا يا سوادك يا قرمط
الجوكر : أفندم
ياسمين : أفندم اية دنا هتباع قطع غيار آه ياني ياما
الجوكر : تتباعي آه هو ناصر كان ناوي يبيعك أعضاء
ياسمين بسخريه : اسم الله عليك نبيه وانت قدمتني ليهم علي طبق من دهب
الجوكر : امممممم
ياسمين بأستغراب : مالك يا برنس هو إللي اممممم
الجوكر : نعم في حاجه
ياسمين : هو حضرتك مين
الجوكر : وبعدين بقي في ام الليله السودا دي قولتلك الجوكر
ياسمين بضيق : يعني هو إنت نازل من بطن أمك إسمك الجوكر أكيد ليك إسم
الجوكر : آه آنتي تلطفي بقي
ياسمين : اومال آه ومسكت دراعها وداست علي شفايفها بوجع
الجوكر بأستغراب : مالك
ياسمين بسخريه ووجع : لا اسم الله علي ساعتك واخده يعني طلقه في دراعي حضرتك مش وأخد بالك
الجوكر وهو بيهز كتفه : آه طيب بكره تتعودي
ياسمين بخنقه: أتعود علي إيه هو أنا بقولك عندي مغص بقولك واخده طلقه في دراعي
الجوكر : طب عادي هي في دراعك علي فكره مش في دماغك
ياسمين بصتله بصدمه وبعدين سكتت هتتوقع إيه يعني من واحد شغال في المافيا
الجوكر استغرب سكتها: إيه سكتي ليه
ياسمين بصتله وقالت بهدوء : ممكن لو سمحت تخرج عايزه أنام شويه تعبانه
الجوكر بسخريه : هو حضرتك فاكره نفسك في رحله آنتي مخطوفه
ياسمين بصريخ: تعباااااااانة عااااااااايزه اناااااااام
الجوكر بصدمه : يا بنت المجانين نامي نامي نامت عليكي حيطه وخرج
ياسمين بصت علي الباب بغضب: حيطه تفطسك انت وأهلك كتك القرف قال جوكر قال دانت محصلتش شايب الكوتشينه وبعدين فردت علي السرير براحه ونامت
عند يونس وايمن كانو بيحضروا شنتطهم إللي هيسافرو بيها بعد ما تاكدو من اللوا إن ياسمين هناك
ايمن : يونس
يونس : ها
ايمن : تفتكر ياسمين فاقت ولا لسة
يونس بسخريه : أكيد وجننت الجوكر كمان تعرف يا ايمن برغم من ياسمين طيبه وعبيطه بس تحس من نظره عينيها إنها شرسه ومش بتسيب حقها ابدا
ايمن ضحك : الصراحة بت مش طبيعيه بجد هحكيلك علي موقف
فلاش باك
كانت ياسمين ماشيه هي وايمن وهما بياكلو آيس كريم وأخد معدي بيتكلم في الفون خبط في ياسمين لبس الايس كريم في وشها
ياسمين بصدمه : يا أعمي يابن الأعمى وبعدين قالت بصوت عالي : إنت يا حماااااار يااعمي إيه اتصبت بالعمى وإنت ماشي مش شايف
الشاب بأستغراب وهي بيأكل لبانه : في حاجه يا انسه
ياسمين بعصبيه : في محشي يا عين أمك
الشاب : محشي بقولك ايه يا انسه احترمي نفسك انا ماسك نفسي عنك
ايمن وهو بيشد فيها : خلاص يا ياسمين بقي
ياسمين بغضب وهي وشها كله آيس كريم : لا ونبي تعالي اضربني يا ابو لبانه في راجل شحط زيك ياكل لبانه كده دانا هطلع علي جتتك البلا الازرق دلوقتي تعالي بقي
بعد شويه ايمن كان ماسك ياسمين من ظهرها وعمال يشد فيها وهي مصممة تكمل ضرب في الواد
ياسمين بتحاول تشد نفسها من ايمن بغضب : اوعي يا ايمن سابني اكمل عليه ابو لبانه ده
ايمن وهو بيشد فيها : يا بنتي خلاص الراجل خلصان خالص
كان الشاب مرمي علي الارض بيتوجع وهو وشو متخرشم علي الاخر وماسك دراعه ومتخربش في رقبته وشعرة متقطع من كتر الشد فيه
ياسمين بصت عليه برضا نوعا ما : خلاص كفايه عليه كدة وبعدين بصت للشاب وقالت :روح لماما يا حبيبي أشرب اللبن ونام وبلاش ونبي جو اللبان ده مش لطيف معاك يا ابو لبانه يا قاطعها ايمن وهو بيحط أيديها علي بوقها ومشي بيها
باك
يونس ضحك : ههههههه مش سهله ابدا
ايمن بضحك : آه والله بس دمها خفيف يا بختك بيها يا صاحبي والله
يونس ابتسم بوجع : بس تسامحنى الأول
ايمن ابتسم : ياسمين مفيش أطيب من قلبها وأكيد هتسامحك وبعدين كلنا مكناش نعرف حاجه في الأول يعني إحنا مش خدعنها فهتسامحك متقلقش
يونس بنفي : مش علي الحوار ده
ايمن استغرب : ليه هو في حوار تآني
يونس هز راسه وحكالو
ايمن اتصدم : يانهارك فحلقوي إنت إيه يابني طايح وقولت ماشي لكن طحت في البت ليه
يونس : معرفش بقي انا لقيت نفسي بقول كده اروح ليها بس وهصلح كل حاجه متزعلش مني ونبي يا ايمن أنا بس عصبيه اللوا عليا خلتني مش شايف قدامي
أيمن طبطب علي ظهره بأبتسامه : مقدرش ازعل منك يا يونس احنا مش عشره يوم ولا اتنين احنا من صغرنا مع بعض انسا بقي و انشالله ربنا هيروق بالك يا صاحبي و هتسامحك يلا بقي نكمل علشان نلحق الطياره اخيرااا هتفسح وهشوف مزز روسيا
يونس ضحك : عبيط والله إحنا مش طلعين رحلة يا بني إحنا مسافرين شغل
ايمن : مش مهم المهم إني هشوف مزز وهتفسح
يونس ضحك : طيب يا أخويا يلا بقي علشان الطياره كملو بقيت لم الهدوم في الشنط وبعدين قفلوها ونزلة ركبو العربيه واتجهوا للمطار
. عند ياسمين بعد ساعتين كانت لسه نايمه دخل عليها الجوكر وشافها لسه نايمه ابتسم بسخريه عليها وبعدين قرب من السرير علشان يصحيها
الجوكر وهو بيهزها في كتفاها : انتي يا ست شهر زاد
ياسمين بنوم : بعدين يا طنط بعدين
الجوكر بصدمه : طنط بقي الجوكر علي آخر الزمن بقي طنط يا فضحتك وسط المافيا وبعدين قال بصوت عالي : انتي يا بت
ياسمين اتخضت وقامت بسرعه و هي ماسكه دراعها بوجع : إيه في إيه حد يصحي حد كده
الجوكر بسخريه : اومال كنت عايزاني اصحي ساعتك إزاي يا شحروره
ياسمين بضيق: صحيني براحه إنت متعملتش مع بنات رقيقه قبل كده
الجوكر : لا كنت بتعامل بس بتعامل بده وطلع المسدس وحطو في وشها
ياسمين بخوف : طب خلاص خلاص آنتي عاوز إيه دلوقتي
الجوكر : قومي اجهزي
ياسمين بأستغراب : ليه
الجوكر : عرفت من مصادري الخاصه ان الباشا قرب يوصل هنا يعني ساعه بالكتير وهيكون هنا عايزو لما يجي تبقي آنتي موجوده علشان يعرف إن إللي عايزو معايا
ياسمين اتصدمت وقالت :?? What 😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بصدمه :؟ what
الجوكر وهو بيهز راسو :yes
ياسمين بعياط : أهي أهي يعني خلاص هروح في الكزوزا هحصل أبويا وأمي يا لهوي ربنا يرحمني بقي
الجوكر بملل : بطلي أوفر شويه
ياسمين : أوفر إيه أوفر إيه يا أبو أوفر دنا هتقطع يعني مش هيبقي في ياسمين تآني و و ويونس هسيب يونس لمين أهي أهي
الجوكر بخبث: آه يونس ده أكيد الجو
ياسمين بصتله بخنقه : جو هو هيبقي في جو أصلا لما البتاع ده يجي و ياخدني الجو خلاص هيبقي بح
الجوكر قرب منها ووشوش في ودنها وقال : محدش هيقدر يقرب منك طول مانا هنا اوعدك وبعد عنها وبعدين قال : يلا بقي قومي البسي وإنا هبعتلك حد يساعدك ماشي وبعد كده خرج من الاوضه
ياسمين بأستغراب : هو ليه بيقول كده غريب اول الراجل ده الباب خبط ودخلت بنت ببتكلم روسي
( أنا مش عارفه روسي بس هكتب الترجمه علي طول)
البنت بالروسي : مساء الخير سيدتي السيد الجوكر طلب مني إن أساعدك في أي شي تطلبيه
ياسمين طبعا حماره مش فاهمه أي حاجه بس إللي فهمتو من كلامها الجوكر يعني دي البنت اللي هو قال عليها هزت راسها وقامت معاها البنت ساعدتها في لبس هدومها وبعد ما خلصو البنت خرجت وبعد شويه الجوكر دخل
الجوكر : جاهزه
ياسمين بصتله بقلق: ااه نوعا ما يعني
الجوكر بأبتسامه : متقلقيش انتي في حمايه الجوكر
ياسمين بصتله وقالت : أنا مش عارفه إنت مين وبتعمل كده ليه
الجوكر بأبتسامة : هتعرفي مع الوقت يلا بقي ننزل علشان نبقي في استقباله
ياسمين بخوف : أنا خايفه
الجوكر بضيق: قولتلك متخفيش انتي في حماية الجوكر
ياسمين قامت معاه وهي بتقول : ربنا يستر وبعد كده نزلو تحت وياسمين قاعدت علي الكرسي الجوكر قعد على الكنبه
الجوكر لياسمين : عايزك لما يخش تتعاملي بشجاعه كانك مش خايفه منه لازم يشوف الشجاعه في عيونك فاهمه
ياسمين هزت راسها بقلق: تمام ومن جواها بتدعي إن الموضوع يعدي علي خير
شويه ودخل الباشا قصر الجوكر
الباشا دخل شاف ياسمين قاعده على الكرسي بكل ثقه زي ماقالها الجوكر الباشا بص ليها بأبتسامه خبث وبعدين بص الجوكر الجوكر قام وقف وقرب الباشا
الجوكر ببرود: منور يا باشا
الباشا قال وهو عينه على ياسمين : بنورك يا جوكر
الجوكر باستهبال : إيه سر زيارتك في القصر بتاعي
الباشا بصله وقال : في امانه عندك وانا عايز اخدها
الجوكر ببرود : امممممم امانه ايه بقي انشالله
الباشا شاور علي ياسمين : دي
الجوكر بص علي ياسمين إللي كانت خايفه وبعدين بص علي الباشا : ملكش حاجه عندي وياسمين هنا معايا أنا وأنا مش هسيبها لحد مهما كان مين
الباشا يغضب : بقولك ايه يا جوكر بلاش الشغل ده معايا البت دي هاخدها معايا يعني هاخدها وإنت عارف ليه فبلاش الجو ده يا جوكر علشان مدقش زعلي
الجوكر بغضب : أنا مش بتهدد يا باشا وانت مش هتاخدها من هنا غير علي جثتي
ياسمين خافت جدا من إصرار الباشا انو ياخدها بص اطمنت من كلام الجوكر
الباشا بغضب : بلاش تخلق عداوه بيني وبينك يا جوكر
الجوكر بضحكه سخريه : هي اصلا مخلوقه من زمان مش جديد يعني اديني بقولك مش هتاخدها من هنا غير علي جثتي
الباشا بغضب طلع المسدس من جيبه وحطو في وشو : يبقي إنت إللي اخترت
ياسمين بصت ليه بخوف
عند يونس وايمن في الطيارة
يونس كان ساند دماغه على الكرسي ومغمض عينه
ايمن : يونس
يونس :هممممم
ايمن : يونس
يونس بضيق: هممممم
ايمن : يا يونس
يونس بعصبيه : يا بني عايز اية يخربيت أمك
ايمن اتخض : الله خضتني يا جدع بقولك تفتكر مزز روسيا زي ما بنشوفها في التلزيفون ولا ده تركيب
يونس بأستغراب وقرف : تلزيفون ؟ ايه القرف ده
أيمن : الله متركز في إللي أنا قولتو
يونس بغضب وهو بيضربه في كتفه : هو إنت في إيه ولا في إيه متركز في أم شغلك يا عم الله
ايمن بضيق: الله يا يونس هو إنت علطول سادد نفسي كده الله مش لازم أروق عن نفسي شويه
يونس بصله وهو دايس علي شفايفه وضربه تآني : هو إنت مش معاك واحده ها وبتحب وآحده عينك فارغة ليه اقسم بالله يا ايمن نرجع بس بالسلامه وأنا إللي هجيب لصبا عريس واطيرها منك إيه رايك بقي
ايمن بخضه : يلهوي لا خلاص خلاص ونبي برءاه خلاص يا يونس دنا حبيبك دنا هخلي ياسمين تسامحك أهون عليك يا صاحبي
يونس بضحك : خلاص يبقي احترم نفسك بقي ها وسبني أنام
ايمن حط أيده علي بوقه وسكت وعمل نفسه نايم
يونس ضحك ونام
في قصر الجوكر
كان الباشا ماسك المسدس وحطو في وشو الجوكر
الجوكر بضحك : خوفت أنا كده صح
الباشا بغضب: لازم تخاف دانا الباشا
الجوكر : وأنا الجوكر يعني مبخافش من أي حد ولا منك يا إبن بياعين الأعضاء
الباشا راح عليه بغضب وبيحاول يضربو بالنار بس الجوكر ماسك أيده وبيحاول ياخد المسدس منو
ياسمين كانت قاعده خايفه
مره وآحده رصاصه ضربت وياسمين صرخت
يونس فتح عينه بخضه : ياااااسمين

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس بخضه : ياااسمين
ايمن اتخض وفتح عينه علشان كان نايم قال بقلق : في إيه يا بني مالك
يونس بقلق : حاسس إن ياسمين حصلها حاجه
ايمن : بس فال الله ولا فالك اكيد بخير متقلقش دانت بس علشان بتفكر فيها علي طول
يونس بهدوء : يمكن
ايمن ووهو بيطبطب عليه : نام يا يونس نام يا حبيبي
يونس بصله وبعد كده كمل نوم
عند الجوكر في القصر
الرصاصه اضربت وياسمين صرخت
الرصاصه اضربت في قلب الباشا ووقع علي الارض
ياسمين بصتله بخوف وبعد بصت للجوكر: هو كده مات
الجوكر نزل قعد على ركبه بهدوء علي يشوف النبض لاقي نبض ضعيف خد نفس براحه وقال : لا لسه في نبض أنا مش عايزو يموت دلوقتي وبعد قال بصوت عالي : يا ررررررعد
رعد الحارس الشخصي بتاع الجوكر قال بصوت تخين : اوامرك يا باشا
الجوكر : خده عالجه واحبسو في اوضته المخزن بتاع القصر
رعد وهو بيشيل الباشا لأن رعد مشالله ضرفه : تحت أمرك
وخده وخرج بره
الجوكر بص لياسمين إللي خايفه وقال بسخريه : متخفيش آوي كده ده زي القطط بسبع أرواح
ياسمين بصتله : هو إنت إزاي قلبك قاسي كده إنت بتقتل أرواح إنت متخيل أنا أول مره أشوف حد كده زيكو بيقتل بسهوله كأنو بيغير هدومه أنا مش عارفه مش بيصعب عليكو لما تموتو حد بإيديكو هو آه يستاهل كل إللي بيحصل فيه بي ده بردو روح حرام
الجوكر بصلها شويه وبعدين قال بسخريه : الروح اللي انت بتقولي عليه ده يتم كذا طفل و حرم الاطفال من حضن أمهاتهم ضيع للبنات شرفهم وكان هيبقي الدور عليكي بس أنا إللي هقف في وشو ومش هخلي يقربلك عارفه ليه علشان أنا زيك مش بحب أشوف دم حد بيتصفي قدامي أنا بيني وبين ناصر الزفت ده عداوه كبيره علشان كده مش عايز يحصلك حاجه والناس إللي آنتي بتتكلمي عنهم دول ازبل من الزبالة يعني متزعليش لو حد فيهم مات ده كده البلد بتنضف منهم
ياسمين بصتله بهدوء بعد ما سمعت كلامو وقال : هو إنت مين بالظبط
الجوكر بصلها وبعدين قال بغموض : هتعرفي مع الوقت يلا اطلعي ارتاحي وانا هخليهم يحضرو ليكي الغدا ومتقلقيش الاكل من فلوس حلال
ياسمين بصتله شويه وبعده كده قالت بأبتسامه : إنت شكلك طيب ومش وش كده انت ليه بتعمل كده
الجوكر بصلها بأبتسامه : قولتلك هتعرفي مع الوقت اطلعي يلا
ياسمين هز راسها وطلعت فوق
الجوكر قعد علي الكرسي ورفع دماغه لفوق وقال بخنقه: يارب
بعد ساعتين عند ايمن ويونس الطياره وصلت المطار ونزلو من الطياره
ايمن شاف وآحده شعرها تلجي وقموره جدا ولبسه فستان احمر شال النضاره من علي ودانو وقال بتصفير : العب يا أهلي
البنت بصتلو بضحكه ايمن بغزل : ضحكت يعني قلبها مال بقولك اية يا قمر ما تاخديني تربيني ثواب دانا يتيم وبعدين معنديش أهل وبدور على حد حنين يعطف عليا قولتي إيه يا جميله
البنت بصتلو بعدم فهم لأنها مش فاهمه كلامو كانت لسه هتتكلم قاطعها ايمن : والله مانتي مكمله أكيد موافقه صح موافقه قولي قولي ونبي
يونس شده من قفاه بعصبيه: تعالي بقي يخربيتك قرفتني اتلم بقي إنت عينك زايغه ليه
ايمن بحزن مصطنع : سبني يا يونس الحلاوه دي محدش بيشوفها كتير حرام يا يونس تحرم قلبين من بعض
يونس : قلبين إيه يا اهبل انت انت لسه شايفها وبعدين صبا ها صبا
ايمن بسرحان وحب : اااه فكرتني بالرز بلبن بتاعي حبيبي صبا
يونس بصله بعصبيه ومشي من قدامه
ايمن وهو بيجري وراه : يا شبح ياااا يووونس
بعد ساعه يونس وايمن وصلو الشقه اللي اللوا جابها ليهم
ايمن دخل واتصدم من شكل الشقه الشقه بدورين وجميله جدا
ايمن بنبهار: يا ابووووووي علي الحلاوة إيه الجمال ده
ذذذذذذذذذذذذذذذذذ ايمن هو بيهش الدبانة : بس ده بقي مش جميل هو إحنا نسيبك في مصر تيجي هنا دانت تنح ذذذذذذذذذذذذذذذذذ ايمن بصوت عالي : يايووووووونس رش بريسول علشان ابن الزنانه ده أنا زهقت
يونس ضحك وهو طالع فوق : معلش أقعد مع صحابك سالو بعض وبعدين دخل الاوضه
ايمن بصدمه : سالو بعض قصدو إني زنان وبعدين قال بصوت عالي وهو طالع : خد يابن عبدالله والله لاوريك
ياسمين قاعده علي السرير بتفكر في حياتها وهتعمل اية لما المهمة دي تخلص وبتعدي من قلبها إن يونس يجي ويرجعها بلادها علي خير شويه والباب خبط عليها دخلت البنت بصنيه الاكل حطت الاكل علي التربيزة وخرجت علي طول
ياسمين بصتلها وقالت : إيه العالم دي عاملين زي الروبوت حاجه نيله وبعدين قربت من الصنيه وابتدت تاكل

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بعد ما كلت الاكل حطت أيدها علي بطنها بشبع وقالت : يااااااه برغم انهم زباله بس اكلهم حلو المال الحلال أجمل يا سلااااام
الباب خبط عليها وهي قالت : ادخل
الباب فتح وكان الجوكر : ها شبعتي
ياسمين بصتله : جوي جوي يا خال دانتو عليكو حبه اكل عسل عسل
الجوكر بضحك : بالهنا والشفا على قلبك
ياسمين بضحك : إللي يهنيك الله يهنيك تعرف أنا المفروض أبقى متعصبه دلوقتي ومرضاش أكل والكلام العبيط ده إللي بشوفو في الروايات بس بجد حسيت براحه كبيره من ناحيتك حاسه إنك مني ومش غريب عني
الجوكر بتوتر: آه م ماهو علشان أنا بعملك كويس وكده فتلاقي نفسك اتعودتي إن قريب
ياسمين بصتله بشك من توتر: يمكن
الجوكر قام بسرعه : طيب اسيبك بقي وهروح أنام بقي علشان تعبان
ياسمين بأبتسامه : ماشي تصبح على خير
الجوكر بأبتسامه : وانتي من اهله وخرج قفل الباب وهو بيتنفس وراح علي اوضته
عند ايمن ويونس
ايمن كان واقف في الطبخ حاطط الهند فري في ودانه وبيقطع الطماطم ولابس تيشرت اسود علي شورت ابيض قصير ولابس شبب الحمام وبقي يرقص شويه ويقطع شويه وجاي يلف وهو بيرقص لاقي يونس في وشو ومربع ايده ورافع حواجبه
ايمن بخضه وهو بيتف في التيشرت بتاعه وبيشل السماعه من ودنو : تفتفتف خضتنى يا إسمك كده تخش من غير احم ولا دستور قاطعتلي الخلف يا اخ يونس
يونس ابتسم وبعدين مسكه من رقبته مره وآحده وقال وهو بيضغط علي سنانه : الاكل لو مخلصش في ظرف ربع ساعه انا هخلي وشك الحلو ده شوارع لا ووشك ليه هطردك في عز التلج كده بره البيت بمنظرك ده وأبقى خلي المزز إللي بره ينفعوك ها
ايمن بتوتر : خلاص يا باشا حقك عليا حقك عليا إن إن أهون عليك يا ببلاوي
يونس بصله وبعدين قال : فضلك 10 دقايق إنت حر وبعدين خرج من المطبخ
ايمن بسرعه مسك السكينه وبقي يقطع الطماطم بسرعه اتعور في إيده قال بوجع : يا حسرتااااه صباعي صباعي قطعو السكينه هاتولي دكتور المطافي الاسعاف يلهووووي
يونس بصوت عالي من بره : في حاجه ولا ايه يا حبيبي اجيلك
ايمن بسرعه راح عند الحنفيه وغسل أيده : لا مفيش حاجة حبيبي ده الزيت طش
يونس : زيت طش ربنا يهديك
ايمن بيغرف الغدا ذذذذذذذذذذذذذذذذذذ
ايمن بغضب : لا بقى دانتى رزله آوي ذذذذذذذذذ
بردو يا بنت ال مدايقه مسك الكبشه وبقي يحاول يموت الدبانه هتموتي صدقيني هتموتي ذذذذذذذذذذذذ بتغيظيني ياعني ذذذذذذذذذذذذ ياااابنت ال 🐕 يا بارده ذذذذذذذذذذذذ لا بقي مش هسيبك النهاردة يونس قاعد سمع صوت رزع جامد جه من المطبخ اتعصب
يونس بعصبيه قام : وربنا لوريك يا ايمن الكلب دخل المطبخ علي أيمن اتصدم لما لاقي ايمن واقع علي الارض وطبق البيض علي دماغو
ايمن بضحكه هبل : هههههه شوفت يا يونس بقيت ايمن بالبيض إيه رأيك
يونس بعصبيه وقال : يارررررربي وأخد إبن اختي معايا إللي يخربيتك قوم يا زفت خد شاور وحط برفان كتير علشان ريحت البيض متمسكش فيك كتك القرف إنت كنت بتعمل اية وصلك عند الطبق بتاع البيض ها إنت عبيط يلا
ايمن بيحاول يقوم كل مايقوم يتزحلق من البيض قال بطفوله : يا يونس الدبانه بنت ال زنانه دي قاعده ذن ذن ذن جمب وداني قولت وربنا ما نا سيبها غير لما اموتها ها بس كده
يونس بصدمه : إنت عبيط يااه بتعمل عقلك بعقل دبانه إرحمنى يا رب روح يا ايمن روح يا بابا استحمي برحتك المعفنه دي وأنا هنضف القرف إللي إنت عملتو واحضر الاكل
ايمن بأبتسامه راح عندو علشان يحضنو يونس مسك سكينه كانت علي التربيزه : لو قربت مني هتبقي في قلبك أنا بقولك اهو
ايمن بتزمر : أخص عليك يا عم عيالي دنا عايز نبقي واحد ليه كده تفرق بينا
يونس بصله : نبقي واحد بالبيض امشي يا ايمن اطلع بره يا ايمن غور من قدامي يا ايمن
ايمن : هو إنت بتحفظني اسمي يا يونس مانا عارفه
يونس داس علي شفايفه ومسك الكبشه وجاي يضربو بيها ايمن جري يونس رمي الكبشه بعصبيه وقال : أنا ابقي كلب لو قلت للزفت ده يعمل حاجه تآني إبن الهبله عامل عقلو بعقل نمله اووف بعد كده ابتدا ينضف المطبخ بعد مده خلص وحضر الاكل وندي علي ايمن
ايمن نازل بعد ما خد شاور بيشم نفسو : الواحد حاسس إنو لسه ريحته بيض
يونس بصله : اول مره تقول حاجة صح في حياتك فعلا
ايمن بصله بعدم فهم وبعدين فهم وقال : أنا يا يونس أنا
يونس ضحك وبدأ ياكل : أقعد كل يا اهبل عايزين ننام علشان بكره عندنا يوم طويل
ايمن : اشطا يا برنس
وابتدوا ياكلو بعد كده خلصو الاكل ولمو الاطباق وطلعو ينامو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تآني يوم ايمن كان نازل علي السلم وهو بيلبس ساعته وبيغني : ام برواه برواه اما برواه نور حبيبي ترواه آخر ترواه قله حبيبي ملامه عطشانه يااامااا ارحلو ولا أروح أشرب
حناا ا ا ا ا ا ا ا ا
يونس بسخريه : إيه الشريط سف وبعدين صوتك وحش
ايمن بصله بتذمر : علي فكره بقي أمثالك دول إللي بيسموهم أعداء النجاح إنت تعرف حاجه في الفن يا جاهل
يونس بيشاور علي نفسه : جاهل أنا جاهل بعد كده مسك ايمن من رقبته : طب قدامي بقي بدل معمل وشك شاورما
ايمن وهو بيترمي عليه وبيقول بصوت انوثى : بس متزقش بس أموت في حمشنتك والله تتجوزني واعطيك 100 بجره
يونس بصله وسابع ومشي ايمن جري وراه : طب 200 تمشي طب 250 أي حاجه طيب يا شبح وخرج وراه ركب العربيه جمبو وقال بجديه : هنروح فين
يونس وهو بيدور العربيه : هنروح عند الجوكر في الشركه
ايمن : ايوه بس اشمعني
يونس : علشان هو إللي معاه كل حاجه إن عاوز أعرفها
ايمن : طيب يلا
يونس هز دماغه ومشي بالعربيه
عند ياسمين بتتقلب وصحيت من النوم علي صوت غريب جمبها بصت لاقت جمبها كلب كبير مطلع ليها لسانه اتخضت وقامت نطت من علي السرير وقالت بصريخ: يلهوووووووووي كللللللللللب يا ليله ياااااااااختي يا ولاد الجزمه يلي هنا كلللللللللللب يا جوكر يا خربيت ابوكو
الكلب : هوهوهوهوهوهو
ياسمين : هوهو هو دي كمان بيهوو يا ختي
بنت دخلت من إللي شغلين بسرعه : ماذا سيدتي لما تصرخين هكذا
ياسمين بصريخ : بتقووووولي إيه آنتي يا خربيت أمك شيلي الكلب ده
البنت : سيدتي هذا كلب مستر جوكر وهذا كلب لطيف جدا
ياسمين : أنا كل إللي فهمتو الجوكر يبقي أكيد الكلب ده بتاعه ده جايب ديناصور مش كلب تليفون البنت إللي واقفه وكان الجوكر وطلب منها تدي التليفون لياسمين
ياسمين : الو
الجوكر : إيه مالك بتنهجي كده ليه
ياسمين بعصبيه : إنت إزاي تسيب كلابك كده منطلقه متحطهاش في قفص ليه ده كان هيقطعلي الخلف ده ايه هو ده
الجوكر بضحك : طيب اهدي معلش وبعدين ده ماكس مطيع جدا وهتحبيه
ياسمين : احب مين احب مين ده زي الديناصور انت مربيه إزاي ده
الجوكر : ماهو قاطعه صوت السكرتيرة: باشا في آتنين عايزين حضرتك بره
الجوكر : طيب دخليهم
السكرتيرة : تمام يا فندم وخرجت
الجوكر : متخفيش يا ياسمين والله ده لطيف خالص
ياسمين أنا مش عارفه إنت قاطع كلامها لما سمعت صوت صدمها
يونس : السلام عليكم
ياسمين بصدمه : يونس
الجوكر : طب يا ياسمين هبقي اكلمك بعدين وقفل
ياسمين لسه في الصدمه : يونس هو جه هنا طب إللي ودا عند الجوكر اما الجوكر يجي هبقي اسالو
الجوكر لما قفل مع ياسمين قال : اهلا مين حضرتكو
يونس بصله : هو إنت بجد متعرفش إحنا مين ولا بتستهبل
الجوكر بضحك : وهل يخفى الشبح ازيك يا شبح
يونس ضحك وحضنو: تمام إزيك إنت
الجوكر : زي الفل
ايمن بعدم فهم : أنا مش فاهم هو في إيه
يونس بضحك : نو
الجوكر : يا غلبان
ايمن : متفهموني في إيه
يونس بص للجوكر : هتقول أنت ولا أقول إنا
الجوكر بضحك :لا قول إنت
يونس ضحك : اشطا وبعدين بص لايمن : إنت طبعا تعرف الجوكر بس متعرفش هو مين صح
ايمن هز دماغو ب آه
يونس : احب اعرفك جاسر الهواري المعروف بالجوكر
يبقى إبن عم ياسمين
ايمن اتصدم : إيه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس : جاسر الهواري إبن عم ياسمين
ايمن بصدمه : إيه يا حلاوه إنت بتهزر صح
يونس : لا وإنا اهزر ليه دي الحقيقه
ايمن : طب ازاي وانت يا يونس إزاي متقوليش
يونس : تعالي أقعد وإنت هفهمك كل حاجه
ايمن : اديني قاعدت اتفضلو فاهموني
يونس : بص
فلاش باك
كان يونس قاعد في اوضته إللي في شقته
علي الاب توب بتاعه تليفونه رن وكان رقم غريب
يونس استغرب ورد : الو
جاسر (الجوكر) : مساء الخير حضرتك يونس عبدالله
يونس بأستغراب : آيوه أنا مين معايا
جاسر : أنا الجوكر أكيد سمعت عني
يونس اتصدم : الجوكر أكيد طبعا بس هو إنت متصل بيا ليه
جاسر : أنا أبقى إبن عم ياسمين أشرف الهواري جاسر الهواري
يونس بصدمه : نعم إبن عم ياسمين إزاي
جاسر اتنهد : ايوه انا ابن عم ياسمين انا بقالي كتير براقب ياسمين من ساعه تقريبا ماجت قاعدت في الشقه بتاعتك وبصراحة اتنرفزت آوي لما لاقتها اترمت في الشارع وجت سكنت في شقتك بس اللي خلاني اكلمك أني خوفت عليها من ناصر الصاوي لما عرفت إنها هي الضحيه الجديده ليه
يونس : بس هو إحنا متفقين معاها علي كده علشان موقع ناصر
جاسر بغل : أنا آكتر واحد عايز ادمر ناصر الصاوي ده
يونس : ليه هو عملك حاجه
جاسر بسخريه : عمل بس ده عمل حاجات كتير
يونس باحراج : طب ينفع لو مفيهاش رخامه مني تعرفني عامل إيه حضرتك زي ما عارف انى ظابط في ده هيفيد في القضيه
جاسر خد نفس وابتدا يحكي : من سنه كده كنت خاطب بنت جميله جدا وقلبها طيب وبتحب الخير لكل الناس وأنا كنت بحبها حب فوق الوصف وهي كمان كانت بتحبني كانت هي الوحيده لابوها وامها وكانت ملاك بتحب الضحك والهزار في مره
كانت قاعده في جامعتها جت ليها زميله جديده جت قاعدت معاها وبقت قريبه منها آوي بس لما دعبست وراها عرفت انها تبع ناصر كان زققها علي ساره اللي هي خطيبتي دي لما شافها قبل كده في محل ورد بتشتري ورد لبنت خالتها علشان نجحت من ساعتها مشلش عينه من عليه مش حبا فيها لا علشان هي دي إللي كانت هتبقي الضحيه بتاعته في شبكات الدعاره أو تجاره الأعضاء وطبعا كنت عارف انو كل سنه بيستخدم البنات في حاجه شكل علشان كده طلب من ريهام البنت أللى كان مسلطها علي ساره إنها تبقي معاها وإنا لما عرفت إنها تبعو كنت علي طول أقول لساره تبعد عنها علشان هي مش كويسه ومرضتش أقولها إنها تبع ناصر وفي يوم كنت بجهز الفيلا اللي احنا كنا هنعيش فيها تليفوني رن برقم غريب رديت لقيته ناصر إللي أتكلم
ناصر : الو يا جوكر باشا
جاسر : مين معايا
ناصر : تؤ تؤ تؤ كده ازعل متعرفش صوتي يا جوكر
جاسر بصدمه : ناصر
ناصر بأبتسامه : اسم عليك أنا آه المهم عندي ليك هديه حلوه كده يارب تعجبك افتح كاميرا كده
جاسر قلبه دق بخوف وفتح الكاميرا اتصدم لما لاقي ساره بتعيط وبتبص ليه بخوف
جاسر بزعيق وخوف : ناااااااااصر الا سااااره ساره لااااااا يا ناصر بلاش ساره
ناصر بضحك : خايف عليها يا جوكر بس عندك حق البت قمر بصرآحه وعلشان كده هاخد إللي أنا عايزو منها وبعد كده اممممم تفتكر أعضاء ولا دعاره والله لو دعاره هتكسب كتير هههههههههه احنا هنخليها دعاره بس لما مزاجي أنا الأول هههههههه انا قولت نشوفها لآخر مره ههههه باي يا جوكر وقفل
الجوكر بزعيق : لااااااااااااااا ناصر لااااااااااااااا ورزع التليفون في الارض وقعد علي الارض بقله حيله وفضل يعيط زي الاطفال
جاسر بتكمله : بعدها بشهرين عرفت انها انتحرت علشان متجبش العار لأهلها وترتاح من العذاب اللي هي فيه وانا مكنتش عارف اوصل ليها كل ماجي اوصل ليها هو ينقلها في مكان تاني لحد ما استسلمت وموتت نفسها ومن ساعتها وأنا حالف أعذب ناصر لحد ما يموت بس أنا بعد كده عرفت من مصادري الخاصه انو ناوي علي بنت جديده ياخدها تاجر أعضاء والبت دي عرفت إنها ياسمين بس أنا مكنتش اعرف انها بنت عمي غير لما دورت وراها كويس وعرفت انها هي وكمان زعلت اوي لما عرفت إن عمي ومرات عمي ماتو في حادثه وكنت خايف جدا إنها قاعده لوحدها بس لما عرفت انها قاعده عندك كنت مدايق إن هي إزاي قاعدة في شقه عازب لوحده بس عرفت انك انت الشبح بتاع المخابرات الجدع الشهم إللي مستحيل ياذي بنات الناس اطمنت بس بردو مش هرتاح غير لما أخلص كل الناس من شر ناصر الصاوى
يونس : يااااااه دانت حكايتك كبيره آوي ربنا يرحمها ويصبرك
جاسر مسح دمعه نزلت من عينه : امين يارب بس الا قولي انت ازاي قدرت تقنعها انها تقعد معاك اصلي إللي عرفتو عنها أنها شرسه وملهاش في العوج
يونس ضحك : لا دي حكايه طويله هحكيهالك وحكى ليه كل حاجه من أول ما اللوا قاله علي المهمه لحد دلوقتي
جاسر ضحك جامد : يخربيت دماغكو يا عالم يا هبله هههههههه والتانيه عبيطه صدقت
يونس بضحك : آه والله على نياتها اوي
جاسر بابتسامه : تعرف اني فرحان إن عندي بنت عم علشان تقريبا كل إللي في عيلتنا رجاله يعتبر هي البنت الوحيده حاسه انها لو جت عندنا القصر هتدي فرحه للبيت
يونس بغيره علشان البيت كله في رجاله : لا ياعم تروح فين والبيت في رجاله إللي عايز يشوفها يجي عندنا في الشقه بتاعتي البيت ينور
جاسر بخبث : الله إنت بتغير يا شبح ولا إيه
يونس بتوتر بس قال بصراحه : ا آه بغير وبحبها كمان ومقرر إن المهمة دي تخلص علي خير واطلب أيديها للجواز
جاسر بفرح لبنت عمه : بجد با يونس ده هيبقي أحسن حاجة هتعملها
يونس بحب : إنت متعرفش هي غاليه عندي قد إيه دي حب حياتي دي كل ماليا
جاسر بضحك : الله الله ياعم مين قدك بس اسمع هي ليها رجاله يا بابا تيجي تطلب أيدها منهم
يونس بضحك : أكيد
جاسر : ربنا يقدم إللي في الخير المهم عايزين خطه نوقع بيها الزفت إللي أسمو ناصر ده
يونس : إنا هقولك
وقالو علي الخطه اللي طبعا انتو عارفين اللي حصل من اول ما ناصر خطف ياسمين لحد ما جاسر خدها
ايمن بذهول : يا ولاد اللذينه يعني جو إن ناصر يجبها هنا روسيا دي كانت خطتكو
يونس : طبعا والدليل إنها نجحت أهي وياسمين بأمان في بيت إبن عمها
ايمن بص لجاسر : بس معلش يا اخ جاسر هو إنت بتشتغل ايه
جاسر بأبتسامه : ظابط في المخابرات برضو معاكو يعني بس عامل هنا إني في المافيا وكده علي الدور يسبك
ايمن بصدمه : يا حلاوه بس اسمك الجوكر ده هوهو لقبك في المخابرات
جاسر : لا إنا لقبي في المخابرات الحوت بس هنا الجوكر المهم مش عايز حد فيكو يعرف ياسمين اني قريبها غير بعد المهمه ما تخلص علشان اخدها واعرفها علي عيلتنا لما ننزل مصر انشالله
يونس بغيره : برضو برضو عايز تنفذ إللي في دماغك
جاسر بضحك : أكيد يا يونس مش لازم تعرف عيلتها مين
يونس سكت بغيظ وغيره
ايمن : طيب إحنا هنعمل اية دلوقتي
جاسر : لازم نعمل خطه علشان نوقع كل مقر المافيا اللي هنا الباشا عندي في المخزن وناصر في مصر معاكو يعني آكتر عضوين في المقر معانا ناقص الراس الكبيره وده مش سهل أبدا
ايمن : ومين بقي الراس الكبيرة دي
جاسر بهدوء : الكوبرا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاسر : الكوبرا
يونس : الكوبرا انا كنت اسمع عنو ان كل الدول يعتبر حاولت تقبض عليه لانه مطلوب في اكتر من دوله بس هو زي الزيبق بيختفى في ثانيه
جاسر خد نفس : آه فعلا ماهو علشان كده قررت ادخل وسطهم أنا بقالي معاهم 5 سنين قدرت أعرف مداخلهم ومخارجهم بس الكوبرا ده اللي بيفلت مني معايا ولا اية
يونس حط أيده علي أيد جاسر : معاك طبعا شوفت إنت عايز تعمل إيه واحنا معاك ولا إيه يا ايمن
ايمن بهزار بصوت صفصف في جعفر العمده : طبعااااااا
كلهم ضحكو عليه واتفقوا هيعملو اية
جاسر : أنا خايف اروح البيت
يونس بأستغراب : ليه
جاسر : من هولاكو اللي في البيت ده قصدو علي ياسمين
أيمن ضحك : هههههه يقصد ياسمين يا يونس باينه آوي
يونس : وياسمين هولاكو ليه بقي يا أخويا دي نسمه
ايمن بسخريه : نسمه طبعا ما القرد في عين امه غزال
يونس مسك القلم وحدفه عليه : احترم نفسك يا مهزق
ايمن ضحك
يونس بص علي جاسر : ليه بقى يا اخ
جاسر بصله : لان يا باشا هي سمعت صوتك ولما أروح هتفضل سين وجيم ومش هخلص هي أي نعم طيبة وعلي نياتها بس اللي عرفتو عنها أنها فضوليه اوي
يونس : اممممم طب ما تقولها
جاسر بصله : أقولها إيه
يونس : أقولها إني جيت ليك
جاسر ربع أيده : وجيت ليه يا بقى يا عم الاور
يونس : علشان أسال عليها ماتقول أي حاجه يا عم
ايمن : ياجدعان وليه التحوير ماهي عارفه إللي فيها متقولو الحقيقه علي طول
جاسر وايمن : خايفين
ايمن بصدمه : خايفين من إيه إنت عبط يا جدعان هي الشحات مبروك ده ياسمين يعني
يونس وجاسر بصو لبعض وسكتو
بعد شويه تليفون جاسر رن وكانت البنت إللي بتقعد مع ياسمين
جاسر رد
جاسر : الو جاكي( انا هقول ترجمه بالعاميه وخلاص بقي 😂😂)
جاكي البنت : سيد جوكر الانسه ياسمين بتصرخ وعايزه حضرتك
جاسر غمض عينه : أهو ده إللي أنا كنت عامل حسابه
وبعدين قالها : طيب أنا جاي وقفل
يونس : في إيه
جاسر : زي ما قولتلك يا أخويا ياسمين عماله تصرخ في البيت وعايزاني أهو
يونس ببساطه : طب متروح
جاسر : هتخبطني بحاجه في وشي دي غبيه
ايمن بتفكير : لو عملت ليك حاجه قبل ما تعمل قولها هجبلك شوكلاته وبرجر هي بتسمع سيره آلأتنين دول بتبقي زي الطفله
يونس بصله بغيره : وإنت ايش عرفك بقي يا روميو
ايمن بصله بخبث : أصلي لما كنت بمشي معاها يعني بنروح المشاوير وكده كانت تشوف اي محل في شوكلاته برجر تقولي جابلي منو وتفضل تطنطت زي العيال هي كيوته طفله كده قمر
يونس حدفه بالملف اللي علي المكتب : طب اخرس بقي وخلي ايامك معايا تعدي ها
ايمن بعد عن الملف وهو بيضحك
جاسر بضحك بص ليونس : طب أروح ليها بقي وهبقي اتصل بيك قبل ما تدخل البيت
ايمن : ربنا معاك يا باشا وسلم علي الشهدا إللي معاك بقي
جاسر : واطي يا مان يلا نزلو هما التلاته من الشركه ومشيو
بعد شويه وصل الجوكر البيت
راح قدام اوضه ياسمين وهو بياخد نفسه فتح الباب استقبل ازازه الميه في وشو وطي قبل ما تيجي فيه
وبصلها لاقها بتبص ليه بعصبيه
جاسر : أهدي كدة أهدي
ياسمين بعصبيه : هسألك سوال واحد بس يونس كان عندك ولا لا
جاسر بلع ريقه: ها
ياسمين : هو إللي ها يونس كان عندك ولا لا
جاسر بثقه : آه كان عندي فيه حاجه
ياسمين بسخريه : يا جدع هنا امان من إني اتجاهه وبعدين انت لحد دلوقتي مش قولتلي إنت مين
جاسر : ما قولتلك مش لازم تعرفي
ياسمين بغضب : لا عايزه أعرف أنا مش هفضل زي الأطرش في الزفه كده
جاسر : بقولك ايه انا دماغي مصدعه دلوقتي فكك مني بقى أوف ستات نكد وسابها وخرج قفل الباب وهو بيضحك
ياسمين بصدمه : ستات نكديه هو محسسني إني مراتو ليه ده إيه الوكسه السودا دي أوف ماشي يا يونس يا واطي
بليل
كان يونس و ايمن وجاسر قاعدين في الشقه اللي يونس وايمن قاعدين فيها
بيتكلمو تليفون جاسر رن وكان حارس من الحراس بتاعه
رد : الو
الحارس : جوكر باشا الانسه ياسمين اتخطفت رجاله الكوبرا خدتها
جاسر بصدمه : ايه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الحارس بتوتر : جوكر باشا الانسه ياسمين اتخطفت رجاله الكوبرا خدتها
جاسر بصدمه وعصبيه : إيه وانتو كنتو فين يا اغبيه
الحارس بخوف : حضرتك هما رشو مخدر علي وشنا ومحسناش بنفسنا غير وإحنا في الارض في الجنينه وانسة ياسمين مش موجودة
جاسر بغضب : اقفل يا غبي وقفل السكه
يونس بقلق : في إيه يا جاسر ياسمين جرا ليها حاجه
جاسر بص ليه وخايف يقولو وكان ساكت
يونس بخوف : متتكلم يا جاسر في إيه
جاسر اتنهد : رجاله الكوبرا خطفت ياسمين
يونس وايمن اتصدمو
يونس بخوف وعصبيه : إزاي ده يحصل دانت قولت بيتك أمان إزاي ده ورجالتك كأنو فين
جاسر : رشو علي وشهم مخدر إحنا لازم دلوقتي نعرف فين مكان ياسمين علشان الكوبرا مش سهل
ايمن : يعيني عليكي يا بنتي ياللي المصايب بتبقي فوق دماغك البت دي مظلومه معانا والله الله يسامحك يا سياده اللوا دخلت البت في القرف ده وهي ملهاش ذنب في حاجه
يونس عمال يلف حوالين نفسه بعصبيه : طب هتعمل إيه دلوقتي
جاسر : أنا هتصرف وانشالله هنقدر نوصل ليهم
يونس بصله وقال من جواه : يارب وبعدين قال بصدمه : إزاي نسيت
جاسر : في إيه
يونس مردش عليه وطلع تليفونه عمل مكالمه
في مصنع مهجور
كانت ياسمين علي الكرسي مربوطه ومغمي عليها ابتدت تفوق وحست نفسها مربوطه ودراعها بيوجعها آوي
ياسمين بصداع ووجع : آه يا دماغي واه يا دراعي آه يا كلي
إيه ده هو أنا فين احيه لكون اتخطفت تآني لا تآني ايه قولي رابع خامس دانا اتخطفت آكتر ما بيتقلي صباح الخير ومين المرادي بقي
شافت الباب بيتفتح وبيخش حراس كتير
ياسمين بذهول : مشالله إيه كل ده هو الريس داخل ولا إيه
دخل عليها شخص لابس بدله بيضه وبورناطه بيضه وخواتم وسلاسل فوق بعض وماسك سجاره واقرع و ماسك عصايه
ياسمين بصتله بذهول : هو بيصورو مستر أكس الجزء الثاني ولا إيه مين ده راخر
الكوبرا بثقه : هاي
ياسمين :هاي ورحمة الله وبركاته يا أخويا مين سعادتك إنت كمان
الكوبرا بيتكلم مصري علشان هو مصري أصلا : ازيك يا ياسمين (بقلمي : sos khalil)
ياسمين : هو أنا إسمي مسمع آوي كده في روسيا أنا كويسه يا أخويا إنت مين بقي انشالله
الكوبرا بضحكه : ها هاها هو آنتي متعرفنيش
ياسمين بقرف : لا والله محصلناش القرف قصدي الشرف
الكوبرا : أنا الكوبرا أكبر زعماء المافيا هنا في روسيا
ياسمين بصدمه : يا حلااااااوه مافيا تآني لا والكبير كمان ده انا حظى حمار مخطط يا ليله سودا في تآني دي وراك ولا انتو خلاص خلصتو ونبي تعالو دفعه واحده علشان أنا بس زهقت كل شوية يظهر شخص جديد أنا تعبت بصرآحه
الكوبرا : ههههه لطيفه
ياسمين بغباء : لا يا أخويا أنا ياسمين
الكوبرا ضحك : هاها وكمان دمك خفيف
ياسمين بصتله بقرف : وده ايه أصله ده انشالله متقولي انت عاوز ايه بقرعتك دي
الكوبرا بصلها بغضب : لا وكمان لسانك طويل أنا مش بحب الغلط
ياسمين بصتله : مقولتش برضو عاوز ايه ( بقلمي : sos khalil)
الكوبرا : ناصر
ياسمين بأستغراب : ناصر
الكوبرا هز دماغو : آه ناصر هو فين
ياسمين بصتله وبعدين قالت بسخريه : تعالي كده دور في جيبي يمكن تلاقيه مستخبي هنا ولا هنا
الكوبرا بعصبيه : انتي بتتريقي
الكوبرا بغضب : ماشي وسابها وخرج
ياسمين قبل ما يخرج : مقولتش إنت مين يا عسل
الكوبرا بص ليها بغضب ومشي
ياسمين بصت عليه بقرف : كتك نيله في قرعتك وبعدين قالت بضيق: امي وابويا جابوني للدنيا على اتخطف بس اوف يارب بس إما أشوفك يا جوكر الكلب وبعدين قالت بتريقه وهي بتقلد جاسر : المكان ده أمان عليكي ومخدش هيعرف مكانك بس إما أشوفك بس إن مطلعت زورك في أيدي ماشي اااه الله يخربيت ابوهم شدين الحبل اوي آه يا دراعي اوف يارب بقي
عند يونس كان رايح جاي ومستني المكالمه
بعد شويه التليفون رن يونس رد بسرعه
يونس : إيه يا سمير عملت ايه
سمير : عرفت مكانها يا باشا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

سمير : عرفت مكانها يا باشا
يونس بفرحه :بجد فين يا سمير
سمير :هبعتلك العنوان وقفل
بعت ليونس العنوان
يونس بسرعه : يلا بسرعه نروح مكان ياسمين
جاسر بلهفه : إنت عرفت مكانها
يونس : آه آه يلا بقي
ايمن : طب عرفت إزاي يعني
يونس إفتكر
فلاش باك
كانت ياسمين قاعده جوه في إلاوضه علي تليفونها الباب خبط
ياسمين : ادخل
دخل يونس
ياسمين : إيه يا يونس في حاجه
يونس طلع سلسله شيك جدا وسيمبل من جيبه وحطها قدام ياسمين
ياسمين بانبهار : الله يا يونس جميله آوى بتاعة مين دي
يونس بحب : بتاعتك
ياسمين بصدمه : بتاعتي انا
يونس : اممم بتاعتك وأنا جايبها هديه ليكي يعني بمناسبة إن عيد ميلادك قرب
ياسمين بفرحه : بجد يا يونس أنا مش اقولك ايه
يونس بأبتسامه : متقوليش حاجه اهم حاجه ان انتي اتبسطي فيها بس أنا ليا طلب عندك
ياسمين بأستغراب : أتفضل
يونس : عايزك تفضلي لابساها ومتقلعهاش خالص
ياسمين استغربت : ليه يعني يا يونس
يونس : اسمعي الكلام وخلاص يا سمين
ياسمين : ماشي يا يونس حاضر
يونس ابتسم : يحضرلك الخير يلا اسيبك بقي وطلع من الاوضه وفضلت ياسمين بصالة وهي مش فاهمه حاجه لبست السلسله ونامت وهي حضنتها
باك
ايمن بصدمه : يابن اللذينه ومقولتش ليا يا يونس
يونس بصله : مانا لو كنت قولتلك كنت رحت عرفتها وإنت مشالله حدث ولا حرج في الرغي
ايمن بتذمر : إنا أخص عليك يا يونس مكنش العشم يا صاحبي
يونس شوح ليه : ياعم اتنيل بقي مش وقتك يلا جدعان
جاسر : يلا وخرجو ركبو العربية ورايحين مكان ما ياسمين موجوده واتصلو بدعم ليهم
عند ياسمين كانت قاعده زهقانه آوي
ياسمين بزهق : طب مش كانو يحطو تليفزيون ولا حتي راديو فين أيام يا جوكر ااه يا مراري يا جدعان ياللي هنا انا جعانه ده ايه العالم قليله الذوق دي المفروض لما يخطفو حد يعملو معاه واجب إيه العالم البخيله دي اوف يارب حد يجي يخرجني من هنا بقى في نفس الوقت سمعت صوت ضرب نار بره
ياسمين بخضه : يا خرابي إيه الصوت ده استر يارب
يونس بره هو وايمن وجاسر والدعم بتاعهم بيضربو نار على رجاله الكوبرا
كانو رجاله كتير اوي
ايمن وهو بيضرب قال بصوت عالي : يااااا ولاد ال 🐕 دول زي النمل ده كأنهم بيتولدو من جديد الكوبرا ده مش سهل بجد
جاسر وهو بيضرب : طبعا مش سهل ده الكوبرا يا بني
بعد نص ساعه تقريبا من الضرب رجاله كتير من رجاله الكوبرا ماتو بس لسه فاضل ناس يونس شاور لجاسر بمعني غطي عليا جاسر عمل كده ويونس فضل يمشي لحد ما وصل للمكان اللي فيه ياسمين فتح الباب ودخل شافها قاعده علي الكرسي مربوطه
ياسمين بصدمه وفرحه : يونس
يونس : في جهاز تتبع فعرفت اوصلك عن طريقه
ياسمين بعصبيه : والله وجاي تفتكر دلوقتي ما لما الزفت ناصر خطفني انت مجتش لحد متصبت ومره التانيه الجوكر بس فعلا زي ما بيقولو التالته تابته
يونس ضحك : كان عقلي واقف ساعتها ساعه ناصر وإنتي عارفه إللي حصل بيني أنا وايمن بس اديني انقذتك أهو أما الجوكر بقي
ياسمين كانت لسه هتتكلم دخلو ايمن وجاسر بعد ماخلصو علي كل الرجاله بره وطبعا كان معاهم الدعم
ياسمين بصدمه وهي بتبص لجاسر : إيه ده إنت بتعمل إيه هنا
ايمن : كويس إنك بخير يا ياسمين
يونس بص لياسمين : جاسر الهواري إبن عمك ياياسمين
ياسمين اتصدمت : نعم إبن عمي أنا
جاسر : آه إبن عمك ياياسمين
ياسمين : طب طب ازاي
يونس: هنفهمك كل حاجه بس نفكك الأول ونخرج من هنا وراح علشان يفكها
صوت من وراهم : اهلا اهلا اهلا منورين يا شباب
كلهم بصو وراهم واتصدمو لما لاقو الكوبرا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الكوبرا : اهلا اهلا يا شباب
كلهم بصو ليه بصدمه
الكوبرا بأبتسامه مستفزه: منورين والله
يونس ببرود: بس إنت لا
الكوبرا بضحك : كده بردو يا شبح دنا حتي بحبك
ايمن وشوش جاسر : هو مين ده
جاسر بغل : الكوبرا
ايمن بصدمه : يا راجل هو ده بقي
جاسر هز دماغه بهدو
ايمن بص علي شكله: وهو ماله لابس زي الحراميه إللي في أمريكا كده ليه إيه جو مستر اكس ده
ياسمين بصتله : ونبي يا بني أنا بردو قولت كده لما شوفتو
الكوبرا : لآسف انتو دخلتو عريان الاسد يبقو كلكو لازم تموتو
يونس باستفزاز: ياما تصدق خوفنا خوفتنا بجد
ياسمين بخوف : أنا خايفه أنا خايفه متجمعش
الكوبرا بغضب : لازم تخاف علشان أنا الكوبرا
يونس قرب منه وقال ببرود: طظ
الكوبرا غضب جدا وجاي يضرب يونس بالمسدس جاسر بحركه سريعه ضربو بالمسدس بتاعه طلقه في ايده
الكوبرا رمي المسدس من أيده بوجع وصريخ من الم أيده
رجاله الكوبرا كانو لسه هيطلعو المسدسات ويضربوه يونس وايمن ضربو كل واحد فيهم طلقه في دماغه
جاسر قرب من الكوبرا ومسكه من هدومه بغل : دنا دخت عليك السبع دوخات خلاص هننزل مصر وهتشرف علي مشنقه عشماوي
الكوبرا ضحك : تصدق ضحكتنى أنا الكوبرا يعني مامتوش بسهوله
ايمن راح قدامه : ياجدع متقولش كده هتموت يعني هتموت كده كده التعابين ديتها طلقه وخلاص بس إحنا رجاله قانون وإنت مطلوب القبض عليك في كذا دولة بس مصر هتقوم بالمهمة العظيمه دي تسمحلي كده وراح غرز حقنه مخدر في رقبه الكوبرا علي فجاه الكوبرا وقع علي الارض
يونس بصله بصدمه : إنت عملت إيه ياخربيت أمك
ايمن : معملتش حاجه دي حقنه مخدره بس علشان ننقله مصر برحتنا الحقنه دي تنيم جمل يعني مش هيصحى دلوقتي
يونس : ماشي
ياسمين : ممكن تكوني طيب
يونس فكها
ياسمين قامت وقفت وقالت : أنا عايزه ارجع مصر دلوقتي عابزه ارجع بيت أبويا وأمي
جاسر: بس يا سمين قاطعته ياسمين بعصبيه : إنت بذات متتكلمش يا كداب كلكو كدابين أنا لعبه في ايدكوا صح تقولولها تروح يمين تروح شمال تروح لا إنت وهو أنا مش لعبه في أيد حد واديك أهو يا أستاذ جاسر أو يا جوكر بقي معاك آتنين من أكبر رجال المافيا وانت يا يونس بقي معاك ناصر كده خلصتو المهمة بتاعتكو مش عايزه أشوف وش حد فيكو أنا هرجع بيت أبويا وأمي ومحدش ليه دعوه بيا فاهمين
يونس بسرعه : ياسمين انتي عارفه اللي فيها صح مش عارفه ان اللوا هو إللي قال علي المهمه دي وإحنا ملناش ذنب وعرفتك كل حاجه مكدبتش عليكي
ياسمين : لا كدبت وكدبت كمان لما عرفتنيش إنك تعرف الجوكر
يونس : إحنا عملنا كل ده علشان نحميكي يا ياسمين
ياسمين بزعيق : تحموني من إيه ها تحموني من إيه هو إنا إللي دخلت نفسي في الحورات بتاعتكو دي مش انتو إللي دخلتوني قصرو أنا عايزه ارجع مصر دلوقتي علشان ارجع شقة ابويا وامي ماشي
جاسر : طيب ياسمين انتي مش هتيجي تشوفي اهلك
ياسمين بسخريه دموع : اهلي هما فين اهلي دول اهلي اللي مسالوش علي ابويا وامي عايشين ولا ميتين والله واعلم دلوقتي زمانهم عرفو ولا لا بس يا جاسر أنا مليش أهل ومش عايزه أعرف حد فيهم اللي كان عايز يعرف من الأول كان دور علينا ومكنوش سابوني لوحدي حتي لو معرفوش إن بابا وماما ماتو بس أنا مش عايزه أعرف حد فيهم ولا حتي اعرفكو وراحت خرجت من المصنع
التلاته بصو عليها بحزن
يونس بحزن : شكلي هرجع لنقطه الصفر تآني
جاسر بحزن : وأنا مش هعرف اخليها تسامحني ولا حتي تيجي تشوفي أهلها
ايمن بحزن وغباء : وانا مش هعرف أتقدم لصبا يونس وجاسر بصو ليه بغضب ايمن بسرعه : علشان يعني ياسمين زعلانه وكده آنتو فاهمتو اية وبلع ريقه بتوتر
يونس : نرجع مصر بس ونسيب كل حاجه بظروفها
بعد شويه ركبو كلهم العربيات والدعم قدر يقبض علي باقي افراد المقر بتاع المافيا وصفاه خالص
وايمن و يونس وجاسر وياسمين ركبو طياره خاصه ونزلة لمصر وركبوا الكوبرا والباشا في طياره تانيه وطبعا وهو آلأتنين مغمي عليهم بعد 6 ساعات سفر وصلو مصر
جاسر وايمن راحو يسلمو الكوبرا والباشا مكان المقر بتاعهم إللي فيه ناصر وبعدين كل واحد روح علي بيته
يونس دخل مع ياسمين الشقه
يونس : ياسمين إنا قاطعته ياسمين وهي ضهرها ليه : بكره انشالله نصحي وهلم حاجتي و إنت كلم صاحب البيت يرجع بيت امي وابويا تاني وياريت لو تكرمت تشوفيلي عربيه تنقل حاجتي تصبح على خير ودخلت اوضتها
يونس بص عليها بحزن ووجع : مش هقدر ابعد عنك يا سمين واوعدك هعمل اي حاجه علشان تسامحيني
وبعدين دخلت اوضته نام
تآني يوم يونس جهز كل حاجه ياسمين قالت عليها طبعا غصب عنو وساعدو في كده ايمن
ايمن بص لياسمين وقالها : بردو مصممه
ياسمين بصت ليه من تحت نضارتها وقالت : ايوه ومش هرجع في كلامي
يونس بص ليها بوجع : إللي آنتي عايزاه يا ياسمين
ياسمين من غير ما تبص عليه : طبعا هعمل اللي انا عايزاه وبليل كانت ياسمين قاعده في شقة ابوها وامها
تآني يوم الصبح يا يمين كانت قاعده علي الكنبه الباب خبط عليها
قامت فاتحت
ياسمين فتحت لاقت 2 رجاله وشاب
ياسمين بأستغراب : نعم مين حضرتكو
الراجل : أنا صابر الهواري عمك يا بتي
ياسمين اتصدمت :😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين فتحت لاقت قدامها 2 رجاله وشاب
ياسمين بأستغراب : مين حضرتكو
صابر عمها : إنا صابر الهواري عمك يا بتي
ياسمين اتصدمت وبصت ليه
ياسمين : نعم عمي
صابر : ايوه عمك يا بنتي وده خالك سالم وده إبن خالك سامي
ياسمين ببردو : تشرفنا جاين ليه بقي
سامي بغضب : انتي قليله الذوق كده ليه ماتحترمي نفسك
ياسمين بعصبيه : إنت جاي تهزقني في بيتي يا بتاع إنت
سامي كان لسه هيتكلم صابر وقفه : بس يا سامي ينفع نتدخل يا بنتي
ياسمين بصتله وبعد كده بعدت عن الباب وهما دخلو قاعدو
صابر : ازيك يا بنتي
ياسمين بصت وقالت : تمام خير حضرتك جاي ليه
صابر : جينا يا بنتي علشان ناخدك تعيشي معانا مينفعش نسيبك كده لوحدك بعد ما بوكي وامك ماتو
ياسمين اتعصبت وقامت :نعم بتقول إيه إنت أنا مش هاجي أعيش مع حد فين آنتو زمان لما أمي وابويا كأنو عايشين ها فكرتو دلوقتي تيجو لما ماتو كنت فين لما طردتهم علشان بس حلو بعض واتجوزوا محسسني إنهم عملة جريمه وطردتوهم ولا كأنهم كلاب أسفه مش هروح أعيش مع حد
صابر قام : يابنتي انا مكنتش ضد فكرت جوازهم خالص بالعكس أنا إللي ساعدت ابوكي وامك أنا مليش ذنب أنا وخالك إللي ساعدناهم بس جدك إللي كان معارض جوازهم بس لما عرف إنهم ماتو جاتله جلطه وقاعد في السرير ولما عرف انو عندو حفيده قرر انك لازم تيجي تعيشي معاه أنا عارف إنك مش عايزه تيجي ولا عايزه تعرفينا بس أنا وخالك والله ملناش ذنب تعالي شوفي جدك جدك عازوك يا بنتي وانا عرفت انك قلبك طيب ومش بتسيبي حد محتاج مساعده ومتساعدهوش علشان خاطر أبوكى وامك الله يرحمهم تعالى معانا
ياسمين بصتله شويه بضيق وواقفت بس علشان خاطر أبوها وامها
ياسمين بهدوء : طيب بس علشان خاطر حد علشان خاطر أمي وابويا إللي يرحمهم بس
صابر بفرحه ودموع : البيت هينور بيكي يا قلب عمك ممكن اطلب منك طلب
ياسمين بصتله بمعنى إيه
صابر بدموع : احضنك نفسي اشم فيكي ريحه اشرف أخويا
ياسمين بصتله بدموع وهزت راسها وهو حضنها بدموع : يااااااه علي الزمن كاني شامم ريحه أشرف أخويا يا حبيبتي يا بنتي
ياسمين حضنتو جامد وهي بتعيط وقالت : حضنك حلو آوي يا عمي ودافي نفس حضن بابا وعيطت آكتر واحشني آوي وعيط آكتر وهي بتحضن في عمها آكتر
صابر بعياط وهو بيحضن فيها : ربنا يرحمهم يا قلب عمك اعتبريني ابوكي يا حبيبتي أنا عارف محدش هيجيبو بس اعتبريني أنا ابوكي
ياسمين عيطت زياده
وسامي وسالم واقفين عمالين يدمعو
سالم بدموع : إوعى بقي يا صابر احضن بنت اختي الغاليه تعالي في حضن خالك يا حبيبتي
ياسمين خرجت من حضن عمها وهي بتعيط وعينها حمره آوى ودخلت حضن خالها بعياط بردو
سالم بعياط : حبيبت خالك يا ياسمين اااااه الله يرحمك ياختي بنتك نفس حضنك الدافي يا قلبي ربنا يرحمك يا قلب اخوكي الله يرحمك يا غاليه
ياسمين عماله تعيط بردو في حضن خالها بعد شويه
سالم وهو بيمسح ليها دموعها : خلاص يا قلب خالك مفيش عياط تآني آنتي هتيجي تعيشي وسط عيلتك يا قلبي ومحدش هيقدر يدوس ليكي علي طرف علشان انتى حمايه عيله الهواري
ياسمين بصتله وهي عينها محمره ولسه فيها أثار دموع : خايفه
صابر : خايفه من ايه يا قلب عمك
ياسمين بدموع : خايفه محدش يتقبلني هناك
صابر بنفي : لا يا غاليه كلو هيتقبلك وإللي هيعمل غير كده هسود عيشته وبعدين قال بهزار : عمك مسيطر بردو
ياسمين ضحكت خفيف
سامي راح ليها : أنا أسف علي طريقه كلامي معاكي
ياسمين بصتله بأبتسامه : أنا إللي أسفه كنت فاكره أنكو يعني جاين تاخذوني غصب عنى حقك عليا
سامي ابتسم : مفيش اختك بتتاسف لاخوها اعتبريني اخوكي من النهاردة هبقي سندك في الدنيا وابهدل أي حد يجي جمبك يا غاليه
ياسمين بصتله وعيطت تآني
سامي حضنها بسرعه : لالا مش عايز اشوف دموعك تاني انتي دموعك غاليه علينا والله كفايه عياط علشان خاطري
ياسمين ماسكه في حضنو وهى بتعيط : كان نفسي يبقي ليا أخ ياخد حقي من كل إللي بيجي عليا ويحميني
سامي بابتسامه: خلاص بقى كفايه عياط وبعدين أنا جمبك يا قلب اخوكي وهحميكي وهفضل معاكي علطول
ياسمين ابتسمت: ربنا يخليك ليا
صابر وسالم ابتسمو بحب عليهم
وبعدين صابر قال : طيب يلا يا قلب عمك خشي حضري هدومك
ياسمين : هو إحنا هنمشي دلوقتي
صابر : آه طبعا إحنا بيتنا في الشرقيه يعني سفر يدوبك تلحقي تاخدي الحاجه بتاعتك ومتقلقيش شقه ابوكي وامك هتفضل زي ماهي ومفتاحها هيبقي معاكي وقت ما تعوزي تيجي هنجيبك تباتي فيها زي مانتي ما عايزه ماشي يا ياسمينا
ياسمين بفرحه : بجد يا عمي
صابر بأبتسامه : بجد يا قلب عمك يلا بقي علشان الوقت
ياسمين هزت دماغها بمعني حاضر ودخلت تحضر الحاجه اللي محتاجها
بعد نص ساعه كانت ياسمين خلصت لم هدومها وسامي نزل الشنط وياسمين بصت بصه اخيره للشقه وقفلت الانوار وقفلتها وباست المفتاح وحطيتو في الشنطه بتاعتها ونزلت مع خالها وعمها ركبت معاهم العربيه وفي طريقهم للشرقية
عند يونس
كان قاعد هو و ايمن في الشقه بتاعته
يونس بعصبيه : شوفت مشيت مشيت سافرت مع عيلتها كده ياسمين ضاعت مني
ايمن : اوف انت مالك محبط ليه كده وآحده راحت تعيش مع أهلها إنت إللي مدايقك وبعدين مش هضيع ولا حاجه إحنا نكلم جاسر يقولنا هما فين ونروح بعد يومين وتصالحها ولما انشالله تبقو كويسن مع بعض فاتح أهلها في الموضوع أهي سهله
يونس بصله : تفتكر بجد
ايمن : افتكر جدا
يونس : طيب ربنا يقدم إللي فيه الخير
ايمن : انشالله يلا بقي اسيبك واخش أنام علشان أنا خلاص فرهدة فرهدة سودا من يوم النهاردة ده
يونس هز دماغه وايمن دخل الاوضه
ويونس فرد علي الكنبه ويفكر هيصالح ياسمين إزاي ومن غير ما يحس نام وهو قاعد
تآني يوم الصبح كانت ياسمين وصلت الشرقيه نزلت من العربيه وهي خايفه وقلبها بيدق بخوف سامي مسك أيدها علشان بشجعها
واحده من البنات قربت اسمها عزيزه تبقي اخت سامي
عزيزه بابتسامه وهي بتحضن ياسمين : اهلا اهلا نورتي يا ياسمين انا عزيزه ابقي أخت البغل إللي واقف جمبك ده وشاورت علي سامي سامي بص ليها بغضب وتوعد
ياسمين حضنها علشان حست انها طيبه
قرب عليها بقي ست وبناتها
الست عمتها كريمه ست حقوده آوى ومكنتش بتحب أم ياسمين خالص بسبب أنها كانت أجمل منها
كريمه بحقد : أهلا يا بنت أخويا نورتي البيت انا عمتك كريمه اختك ابوكي
ياسمين بصتلها : منور بيكي يا عمتي
وبعدين قرب عليها بنات كريمه : صفاء وفاطمه
صفاء بغيره من جمالها : ازيك يا سمين نورتي
ياسمين بصت ليها بتحدي : بنورك يا حبيبتي
فاطمه الوحيدة إللي طيبه فيهم : حبيبتي يا ياسمين إزيك إنا فاطمه نورتي بيتك
ياسمين ابتسمت ليها علشان شافتها غيرهم خالص وخدتها بالحضن كمان : حبيبه قلبي تسلملي يا روحى
وبعدين بقيت العيله سلمت عليها
ودخلو قاعدو
وكريمة وصفاء قاعدين بصاين لياسمين بحقد وغضب وياسمين بصه ليهم بتحدي
ياسمين في سرها : شكلها هتبقي أيام عسل

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بهمس : شكلنا هنشوف أيام عسل
صابر راح لياسمين : ياسمين حبيبتي تعالي يلا علشان تشوفي جدك
ياسمين بصتله وهزت دماغها بهدوء وطلعت معاه علي اوضه جدها طلعو وعمها صابر خبطت علي باب اوضه أبوه ودخل
صابر بأبتسامه : صباح الخير يا حاج شوف جبتلك مين
ياسمين دخلت وهي حاطه عينها في الارض
الجد بسعاده ودموع وبيتكلم بتعب : ياسمين
ياسمين بأستغراب : إنت عارف اسمي
صابر بأبتسامه : أكيد طبعا عارف إسمك ماحنا جينا كل حاجه عنك قبل ما نيجي ليكي
ياسمين هزت راسها ليه وبصتلو وبعدين بصت لجدها
الجد وهو بيحاول يمد أيده لياسمين : تعالي تعالي يا بنت الغالي
ياسمين بصت لعمها وعمها هز ليها راسو بأبتسامه خدت نفسها وراحت عند جدها
ياسمين مسكت أيد جدها بتوتر وقاعدت جمبو
الجد بدموع : تعالي في حضني يا بنتي
ياسمين نزلت لحضنه غصب عنها
الجد حاضنها وهو بيعيط :يااااااه يا حبيبتي نفس دفا حضن ابوكي
ياسمين دمعت لما جاب سيره أبوها
الجد بدموع: حقكو عليا أنا غلطت آوي في حق ابوكي وامك لو مكنتش طردتهم كان زماني شبعت منهم
ياسمين خرجت من حضنه : علي فكره إنا كنت حالفه ولا اجي عند حد فيكو ولا اعرفكو أصلا بس أمي وابويا زرعو فيا الحنيه حتي لو مين قسي عليا بس اللي حلصهم خلاني بصراحه مش عايزه اشوفكو خالص ولما أمي وابويا ماتو قررت إني أعيش لوحدي ومعرفش أي حد فيكو
الجد : حقكو عليا ياريت ينفع أمك وابوكي يسامحوني
ياسمين : امي وابويا دول كانو أطيب خلق الله هما مسامحينك ده إللي قالوه ليا قبل ما يموتو وكأنهم حاسين مكنوش زعلنين منك قد ماكانو موجوعين إنك أنت اللي زعلان منهم طب تصدق إنهم كل يوم كنت بسمعهم بيتكلمو إنهم مش عايزين ربنا
يفتكرهم وإنت زعلان منهم كأنو بيحبوك حتي لو إنت إللي مش مسامحهم
الجد بدموع : يا حبايبي ربنا يرحمهم بصي يا بنتي أنا عايزك تسامحيني وأنا هعوضك عن كل حاجه زمان
ياسمين بدموع : إنا مش عايزه حاجه قد مانا كنت عايزه إنك تبقي معانا من زمان أبويا اتعذب اوي لما انت طردتو من البيت واترمرمط في كذا شغل وأجر الشقه دي ملك اتولدت فيها وتربيت فيها بقي كل ذكرياتنا فيها اذا كانت وحشه أو حلوه اتعذبوا آوي
الجد : أنا يمكن مش لحقتهم بس هعوضك آنتي عن كل حاجه حصلت زمان وهجبلك طول إللي آنتي عايزاه آنتي في ملك ابوكي وجدك يعني تعملي فيه أللى إنت عايزاه
ياسمين بأبتسامه : أنا دلوقتي مش عايزه حاجه غير إني أبقى وسطكو
الجد ابتسم : تعالي في حضني طيب علشان مش عارف احضنك أنا
ياسمين ابتسمت ودخلت في حضنه وبعدين قالت : طيب يا جدو ممكن بقى أروح أنام علشان إنا مش قادره خالص
جدو بأبتسامه : احلي جدو سمعتها والله خلاص يا صابر خدها اوضتها تنام فيها
صابر بأبتسامه : حاضر يا حاج تعالي يا ياسمينا
ياسمين قامت بأبتسامه : طيب بعد اذنك يا جدو
الجد بأبتسامه : اتفضلي يا حبيبتي
خرجت ياسمين من اوضه جدها هي وعمها
صابر طلب من عزيزه إنها توري ياسمين اوضتها عزيزه وصلت يا سمين الاوضه ونزلت
ياسمين دخلت الاوضه كانت كبيره وفيها حمام مخصوص عجبت ياسمين ياسمين طلعت لبس ليها علشان تدخل تاخد دش وتنام شويه من تعب السفر
دخلت خدت دش وخرجت وهي بتنشف شعرها كانت لبسه بيجامه برمودا سودا جايه لسه هتنام علي السرير الباب خبط عليها قامت قالت : مين
صفاء بغل : أنا يا حبيبتي
ياسمين نفخت وراحت فتحت الباب
ياسمين ببرود : خير
صفاء : ماهو اسمعي بقي مش علشان جيتي جديده هنا يبقي تقعدي هانم لا يا ماما إنت هتشتغلي معانا في شغل البيت مش تقعدي هانم حاطة رجل علي رجل وإحنا نخدم ساعدتك
ياسمين بصتلها وقالت ببرود : خلصتي
صفاء بصت ليها بحقد ياسمين بصت ليها : لو خلصتي اتفضلي انزلي تحت علشان تعبانه من السفر وعايزه انام واه بقولك انا محدش يحكمني أعمل إيه ولا معملش ايه فاهمه انا اعمل كل حاجه بمزاجي وبعدين حتي لو عملت ده بس ذوق منى مش اكتر وبعدين انا مش هطلب حاجه من حد فيكو أنا لما هعوز حاجه ليا هعملها لنفسي إنا مش كتعه فاهمه يا عسل وبلاش تيجي علي سكتي علشان أنا فرصتي بالدم ويلا بره بقي مش ناقصه صداع
صفاء مشيت من قدامها بعصبيه : ماشي ماشي ونزلت
ياسمين قفلت الباب وهي بتنفخ وقالت : اوف لازم أخد حظري من البت دي هي وامها دول مش طايقني من ساعه ماجيت بس انا مش هديهم فرصه يعملو فيا حاجه وبعدين فردت علي السرير بتعب وراحت في النوم في ثانيه
عند يونس
كان بيكلم جاسر
يونس : طيب انا كده عايز اروح بكره هتيجي معانا ولا إيه
جاسر بفرحه : أكيد طبعا مدام ياسمين راحت مع بابا انا كده اطمنت هعدي عليكو بكره بدري ايمن جاي معانا
يونس : أكيد طبعا ماهو زي ماهيساعدني إنت كمان هساعدو
جاسر ضحك : طيب يلا اسيبك إنا علشان عندى شغل
يونس : ماشي يا جوكر
يونس ضحك : بصرآحه اتعودت
جاسر ضحك وبعد كدة قفلو
صفاء بغضب : إلبت دي مش سهله ياما وأنا عايزه امشيها من هنا
فاطمه بغضب : هي البت عملت ليكو حاجه ماهي لسه جايه النهارده انتو اللي مش طايقنها هي عملت ليكو إيه
صفاء بصتلها بعصبيه : بقولك اية يا بت انتي خليكي في حالك
فاطمه قامت وقالت : ماشي يا صفاء بس خلي بالكو لو حد جه جمب ياسمين أنا أللى هقفلو فاهمين وخرجت من الاوضه
صفاء بغضب : أنا مش عارفه البت دي معانا ولا معاها
كريمه : سيبك منها المهم تعالي اقولك هنعمل معاها إيه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تآني يوم يونس جهز الشنط بتاعته هو وايمن ونزلو تحت العماره استنو جاسر
يونس اتصل بيه وقال بضيق : متخلص ياعم انت أي ماشي علي قشر بيض
جاسر بضحك : الله كنت بفول العربيه علشان متعطلش منا في السكه
يونس : ماشي يا أخويا إنت فين دلوقتي
جاسر : أنا داخل عليك أهو
يونس شافه : آه خلاص شوفتك سلام
جاسر نزل من العربيه وهو لابس النضاره الشمس بتاعته وقال بهزار : جاهزون يا أبطال
ايمن بضحك : هاي هاي كابتن
يونس بصلهم : وحياه أمك إنت وهو بذمتكو ده منظر ناس شغاله في المخابرات
ايمن بصله : أنا قولتها قبل كده مش شرط علشان تبقي ظابط مخابرات تبقي قفيل يا قفل إنت
يونس بغضب : طب أظبط بدل ما اظبطك
جاسر بعصبيه مصطنعه: ولد انت وهو ايه انت هتتخنقو قدامي مفيش احترام ليا إيه قله الادب دي
يونس بصله وقاله : اسكت يلا ويلا علي العربيه
جاسر شال الشنطه وحاطها في العربيه : تحت أمرك يا كبير
ايمن ضحك : هههه اهم حاجه الثبات على المبدا
جاسر ضحك : اومال ده يونس يعني مش أي كلام بعد كده حطو الشنط في العربيه وركبو
ايمن وهو بيطلع من الشباك وقال بتمثيل : الوداع يا صبا الوداع يا حبي هجيلك تأنى يا حرقه قلبي عليكي يا حبيبتي هتوحشيني طمني عليك وأقول فين القيك مشتاق لعيناك
يونس شد جوه بعصبيه : متبطل عبط بقس هو إنت هتهاجر ده إيه النيله السودا دي
جاسر ضحك : سيبو يا يونس الواد يا عيني مجروح وهيبعد عن حبيبته اوعدك يا ايموني اخلص موضوع يونس وياسمين وهجمعك بحبيبتك يا غالي
ايمن بفرحه : بجد يا جاسر لولولولى يارب يا ياسمين قلبك يحن علي يونس قول امين يا يونس
يونس : لا ده إنت أهبل بجد بقى اعقل يا حبيبي اعقل
ايمن بضيق : يا أخويا منا علي طول عاقل خدت إيه إنا بالعقل
يونس بصدمه : لا مش ممكن ايمن عاقل لالالالا
ايمن : إيه الصدمة في كده ماهي دي الحقيقه
يونس لف ليه : طب بزمة أهلك يا شيخ إنت راضي علي إللي إنت قولتو ده
ايمن قلب عينه شمال ويمين : بصرآحه ولا بربع جنيه علشان أنا أساسا كداب مين قال إن أنا عاقل دانا أهبل عن مما يكون والله
جاسر بضحك : احلي حاجه عجباني فيك انك واثق في نفسك وإنت بتقولها
ايمن بغرور : اومال يابني اكدب يعني منا حقيقي كده
يونس وجاسر ضحكو عليه وبعد كده جاسر دور العربيه وطلع بيها
عند ياسمين صحيت بدري و دخلت تتسحب في اوضه صفاء بعلبه للالوان والفرشه
قربت من صفاء إللي نايمه بعمق ابتدأت ترسم علي وشها وكل رسمه بترقص فيها وبتكمل بعد مده قصيره خلصت
بصتلها بضحكه مكتومه وبعدين طلعت صاروخ من جيبها ولعتو وجريت علي بيه علي طول وهي بتضحك بصوت واطي ودخلت اوضتها عملت نفسها نايمه
شويه وسمعت الصاروخ ضرب وصفاء بتصرخ وبتجرى عليهم تحت
صفاء بصريخ : اااااه ماما ماما في حاجه فرقعت في أوضتي يا ماما
كلهم طبعا مصدومين من شكل صفاء
فاطمه بصدمه : إيه يا صفاء إللي في وشك ده
صفاء بأستغراب وهي بتحط أيدها علي وشها : وشي ماله وشي وبعدين راحت تشوف نفسها في المرايه صرخت لما شافت وشها كله الوان ورسوم : ااااااااااااااه يا ماااااامااااااا إللي عمل فيا كده
سامي ضحك بصوت واطي علشان عارف إن ياسمين أللى عملت كده : آنتي مش كبيره علي الحاجات دي يا صفاء يعني علشان تجربي حاجه تلعبي في وشك كده لسه طفله
صفاء بعصبيه :طفله إيه أكيد مش أنا إللي عملت في نفسي كده ليه مجنونه ده أكيد الزفتة إللي جت دي
صابر بغضب : احترمي نفسك يا صفاء وبعدين ياسمين أصلا لسة نايمة أنا كنت لسة عندها دلوقتي
صفاء : اومال مين إللي عمل في وشي كده ها
فاطمه : معلش يا صفاء يا ختي ممكن تكون العيال ولا حاجه
صفاء بغضب : عيال إيه وقرف إيه محدش يقدر يهوب ناحيه اوضتي أصلا أكيد هي مفيش غيرها والله
ياسمين نزلت من علي السلم وهي عامله نفسها لسه صاحيه وبتمثل النعاس والتوبه: ااااه ايه با جماعه في إيه إللي حصل
صفاء لفت ليها بعصبيه : آه اصطعبتي يا ختي اصطعبتي يعني مش عارفه في إيه
ياسمين مثلت الخضه : سلام قولا من رب الرحيم إيه منظرك ده يا صفاء مين عمل فيكي كده
صفاء بغضب : انتي بتستهبلي اكيد آنتي إللي عملتي فيا كده مفيش غيرك اللي يعمل كده يا متخلفه
ياسمين بتمثيل الزعل : إنا إللي يسامحك انا كنت نايمه لو وجودي مدايقك أنا هطلع الم حاجتي وارجع شقه ابويا وامي بعد اذنك وجت تمشي وقفها صوت خالها سالم بغضب : إستني يا ياسمين آنتى مش هتمشي من هنا آنتي قاعده في مالك ابوكي وبعدين بص لصفاء بغضب : وانتي احترمي نفسك واعتذري ليها دلوقتي يلاااا
صفاء باعتراض : ايوه بس قاطعها سالم : سمعتي قولت ايه
صفاء بصت لياسمين بغضب وقالت من تحت ضرسها : أسفه
ياسمين بأبتسامه نصر : ولا يهمك حصل خير طب يا جماعه إنت هطلع أخد دش وانزل بعد اذنك وبعدين سابتهم وطلعت اوضتها دخلت وطلعت علي السرير تطنطت من الفرحه علشان إللي عملتو في صفاء وتضحك وبعدين هديت شويه وقالت : كده أول حاجه خلصت ناقص تآني حاجه بس لما أخد شاور الأول ودخلت خدت شاور ولبست وبعد كده نزلت تحت ملقتش حد دخلت المطبخ
ياسمين بأبتسامه : صباح الخير يا طنط ابتهال
ابتهال الخدامه : صباح الجمال يا ياسمين هانم
ياسمين باعتراض : يطنط ابتهال بلاش هانم دي انت قد مامتي بلاش هانم دي ممكن
ابتهال : يا بنتي العين متعلاش عن الحاجب
ياسمين : ياستي خليها تعلى عليا انا قولي ياسمين بس
ابتهال ابتسمت : والله مفيش غيرك انتي وست فاطمه وست عزيزه إللي وشكو سمح كده وبتضحكوا دايما ومش بتشوفو نفسكو علينا مش زي ست كريمه وست صفاء كأننا عبيد عندهم
ياسمين بضيق : معلش يا قلبي متزعليش محدش يقدر يعملكو حاجه من النهارده لو حد عمل حاجة أنا هقفلو المهم بتعملي اية دلوقتي
ابتهال : بعمل نسكافيه للست صفاء
ياسمين : امممممم طب ممكن يا طنط تشوفي جدو كان طالب منك اية وبعدين ابقي تعالي كملي النسكافيه
ابتهال : ماشي يا حبيبتي وراحة خرجت
ياسمين بصت كويس ليكون حد شايفها ولا لا وبعدين طلعت علبه زي بودره كده وحطتها في النسكافيه بتاع صفاء وبعدين شالت العلبه تآني بسرعه وعملت نفسها كأنها بتشرب ميه دخلت ابتهال عليها
ياسمين : طب يا طنط هتعوزي مني حاجه
ابتهال بأبتسامه : لا حبيبتي هعوزك بخير
ياسمين ابتسمت وخرجت من المطبخ
وطلعت قاعدت علي الكنبه ومسكت طبق الشيبسي وقعدت تاكل قدام التليفزيون
ابتهال طلعت لصفاء النسكافيه
بعد شويه سمعو صوت صفاء بتصرخ
صفاء بصريخ : ااااااااااااااااااه بطنااااااااااااي يااااااااااااا ماااااامااااااا
ياسمين ضحكت : أحسن محدش بيكلها بالساهل هههههه تعيشي وتاخدي غيرها وبعدين فضلت ترقص وهي قاعده علي الكتبة وتقول بفرحه : ولسه ولسه لسة آنتو لسه شوفتو حاجه بعون الله هخليكي آنتي وامك تلفو كده حوالين نفسكو بس الصبر إما وريتكو بعد كده سمعت صوت من وراها بيقول بهزار : حبيبه قلب بابا ياناس يا أختي
ياسمين لفت وراها وبصت بصدمه
ياسمين : إنت 😳

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صوت من ورا ياسمين : حبيبه قلب بابا ياناس ياختي
ياسمين لفت وراها اتصدمت : إنت
ايمن : أكيد هو هو في غيره
اااااااااااااااااااااااااااه
ايمن بخضه : إيه الصوت ده هو في حد بيولد عندكو ولا إيه
ياسمين : لا ده بس صوت صفاء بتاخد حق أعمالها مش اكتر
جاسر بضحك : أوبا إنت وصلتي لصفاء لا جدعه
ياسمين بصت ليونس : إنت إللي جابك هنا
يونس قرب عندها بأبتسامه : جاي انول الرضا من القمر
ياسمين كانت هتبتسم بس مسكت نفسها : هو أنا مش قولتلك مش عايزه أشوف وشك تآني
يونس بحب : مقدرش اخلي القمر ده يبقي زعلان مني قلبي الصغير لا يتحمل
ياسمين كانت لسه هتتكلم سمعت صوت عياط
ااااااااااااااااااااااااه
ياسمين في سرها : يا بنت الجزمه يا فصيله الواد بيحاول يصالحني يخربيتك بس أما بس تفوقي من إللي آنتي إما وريتك يا مصفه
ايمن : لا مش معقول هي مالها بجد يا ياسمين
ياسمين بضيق: متسكت يا ايمن الله ما قولنا إنها بتاخد حق أعمالها
جاسر قرب من ياسمين ووشوشها : انتي عملتي ايه في صفاء
ياسمين بصتله هي زعلانه منه علشان كدب عليها مش بتكرهه بس جوبته بهمس: حطيت ليها ملين بودره في النسكافيه بتاعها
جاسر بصدمه : يا بنت اللذينه ليه كده
ياسمين حكت ليه
جاسر ضحك : احسن تستاهل أصلي بصرآحه مش طايقها مش هي بنت عمتي بس أنا مش طايقها
ياسمين ضحكت : اوعدك اني هطلع عينها هي وامها
جاسر بضحك : واثق فيكي وبعدين قال : طب انتي لسه مدايقه مني
ياسمين بصتله وخدت نفس : أنا مدايقه منكو كلكو علشان إنا مش لعبه في أيد حد فيكو تعملو معايا كده
جاسر بسرعه : والله يا ياسمين كل ده علشان تقبض على ناصر وإللي معاه ومكناش عايزين نعرضك للخطر سامحينا ده ربنا بيسامح العباد مش هتسامح
ياسمين بصتله وبعدين قالت بأبتسامة : ماشي بس ده ميمنعش اني أعذب يونس شويه
جاسر بفرحه وحضنها وهي اتخضت : حبيبتي حبيبتي حبيبتي
ياسمين اتصدمت
يونس بغضب وغيره : إيه يابا متهدا علي نفسك إيه ده
جاسر غمز لياسمين وياسمين ابتسمت
جاسر بخبث: إنت مالك بنت عمي وانا حر ايش دخلك انت
يونس كان لسه هيتكلم قاطعه صابر عم ياسمين وابو جاسر
صابر بفرحه : جاسر حبيبي انت هنا
جاسر ابتسم وراح حضن ابوه وباس أيده :
حبيبي يا حاج وحشتني
صابر ابتسم وطبطب علي ضهره :حبيب أبوك آنت وحشتني آكتر
اااااااااااااااااااه
صابر بخضه : إيه ده في إيه
جاسر بضحكه مكتومه : دي صفاء يا بابا كده من الصبح شكلها تقلت في الأكل ولا حاجه
صابر بهدوء : أنا مش عارف اعمل ايه مع البت دي هي وامها ربنا يهديهم
ياسمين بهمس : ربنا ياخدهم
صابر بأستغراب : مين إللي معاك دول يا جاسر
جاسر بأبتسامه : صحابي يا بابا ده ايمن وده يونس
وبعدين قرب منه بهمس : يونس ده بيحب ياسمين وعايز يتجوزها بس هما بينهم سوء تفاهم كده هقوله ليك لما نبقي لوحدينا إيه رأيك
صابر بصلة بفرحه : بجد والله يا بني الف بركه هو باين عليه ابن حلال وطيب بيشتغل إيه
جاسر : ظابط مخابرات بردو هو وايمن
صابر بفرحه لبنت اخوه : بسم الله مشالله طيب انا معاك اهم حاجه ياسمين تبقي سعيده ويحافظ عليها
جاسر بأبتسامه : متخفش يا حاج هو بيحبها بجد ومستحيل يأذيها وهيسعدها إنا متأكد
صابر : طيب علي خيره الله يلا طلعهم يرتاحوا
جاسر : حاضر يا حاج يلا يا شباب اطلعكو فوق في الاوض بتاعتكو
ايمن بعبط : إيه ده هو إحنا لينا اوض هنا
جاسر بصله : غبائك ده هوديك في داهيه في أوش ضيوف فوق هطلعكو تقعدو فيها
صابر قرب منها :إيه رأيك في يونس
ياسمين ارتبكت : ها
صابر بأبتسامه : هو اللي ها بقولك ايه رايك في يونس
ياسمين بتوتر : من ناحيه إيه يعني
صابر : إنت هتسعبطي يعني عايزه تفهميني إنك مش بتحبيه
ياسمين بصتله وسكتت
صابر : علي العموم هنشوف االايام مخبيه إيه
وسابها ومشي
ياسمين بصت عليه وهو بيمشي : الله يخربيتك يا يونس أنا مش عارفه إللي جابك
ااااااااااااااااااااه
ياسمين بعصبيه : مخلاص بقي يخربيت أمك مكنش حبه ملين يعني إيه القرف ده

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاسر طلع ايمن ويونس الاوض بتاعتهم كل واحد اوضه حطو هدومهم في الدواليب وبعدين كل واحد فيهم دخل علشان ياخد شاور خلصو ولبسو لبس بيتي مريح ونزلو تحت
لاقو كلهم متجمعين علي السفره
يونس بأبتسامه : السلام عليكم
كلهم : وعليكم السلام
جاسر بأبتسامه : دول يا جماعه صحابي ظباط معايا في المخابرات
كلهم : اهلا بيكو
يونس وايمن هز رأسهم بأبتسامه
صابر ابتسم : تعالو يا ولاد يلا علشان تاكلو حماتكو بتحبكو
يونس كان لسه هيعترض ايمن راح قعد علي طول علشان كان جعان
ايمن بسرعه : معلش بقى يا جماعه البيت بيتي طبعا
جاسر بضحك : خد راحتك وبعدين بص ليونس : يلا أقعد يا يونس واقف ليه
يونس قعد وهو بيبص لايمن بعصبيه ايمن بيأكل ولا كانو هنا
صفاء قاعده علي السفره مشلتش عينها من علي يونس وياسمين وصابر وجاسر واخدين بالهم
ياسمين داست علي سنانها وعملت كان الشوكه وقعت ونزله تجيبها دلقت طبق الشوربة السخن علي رجل صفاء
صفاء بصريخ ووجع : اااااااااااااااااااه انت حماره مش تحاسبي
ياسمين بحزن مصطنع : أنا حماره الله يسامحك بس انا مكنتش اقصد ده غصب عني
جاسر وصابر ضحكو بصوت مكتوم
وبعدين صابر قال بغضب مصطنع: احترمي نفسك يا صفاء ماهي قالت مش قصدها
كريمه بغضب : إنت بتزعق لبنتي ليه ها أكيد الزفته قصده إنها تعمل كده علشان بتغير من بنتي ده تلاقيها كمان هي السبب في كل إللي حصل لبنتي
صابر بغضب : لا بقي دانتي وبنتك ذودتوها آوي هي البنت علشان غلبانه تعملو فيها كده فاكرين إنها ملهاش ظهر لا آنتي وهي فوقو إحنا كلنا معاها خفي علي البت يا كريمه آنتي وبنتك
كريمه بتوعد : ماشي ماشي يا أخويا وبعدين بصت لياسمين بحقد بمعني هوريكي ياسمين بصتلها بتحدي زي ماتكون بتقولها انا جاهزه لأي حاجه
سالم : خدي بنتك يا كريمه وخليها تطلع تغير وتشوفي حاجه للحرق
كريمة بصتله بغيظ وخدت صفاء وطلعت
بعدين كلهم قاعدة تآني
يونس وشوش جاسر : هي ياسمين عمان كده قصد ليه
جاسر بصله بخبث : يمكن علشان غارت عليك مثلا
يونس بصدمه : تفتكر
جاسر بثقه : طبعا
يونس فرح جدا وبص علي ياسمين لاقتها بتبص ليه بعصبيه كده أتأكد إنها فعلا غارت عليه كملو أكل وكلهم خلصو معادا ايمن
ايمن بيأكل ولا كانو هنا كانو مكلش بقالو كتير
يونس بيبص في الساعه : مش كفايه كده يا اخ دانت كلت اكل يكفيك اسبوع كفايه يا بابا المعده هتشتمك
ايمن بتذمر وهو بقو مليان أكل : الله إنت مالك إنت هي اشتكتلك متسبني أكل طب والله الواحد هفتان
جاسر ضحك : سيبو يا يونس حرام ده مكنش بيأكل خالص يعيني
ايمن : قوله ونبي يا أخويا طب دانا حتي خسيت
يونس وهو قرب يتشل : إنت كده خاسس أنا مش عارف أعمل فيك إيه
ايمن : أعمل مندبه
كلهم ضحكو وبعد شويه ايمن أخيرا خلص وقامو قاعدو مع بعض شويه بعد كده كل واحد قام طلع اوضته
تآني يوم الصبح يونس نازل من علي السلم قبلتو صفاء
صفاء بإعجاب وبدلع: هاي ازيك يا يونس
يونس بصلها من فوق لتحت وقالها : أهلا
صفاء وهي بتبص لجسمه الرياضي وشكله الوسيم: إنت شكلك وسيم آوي يا يونس
يونس بصلها باستحقار: شكرا ممكن امشي بقي
صفاء : أكيد أتفضل
يونس بصلها بقرف ونزل
صفاء بهمس : هخليك تحبني و تتجوزني كمان دانا صفاء
ياسمين كانت بتسقي الورد بره جه من وراها عمها صابر : الورد الجوري ده بتاع أمك الله يرحمها هي إللي زرعاه من صغرها وكمان من قبل ما تمشي وهي موصياني كل يوم اخلي حد من البنات يسقيه
ياسمين دمعت وقالت : الله يرحمها
صابر لفها ومسح دموعها : تاني عياط مش قولتك مش عايز أشوف دموعك خالص
ياسمين ابتسمت وبعدين هزت راسها جه عليهم يونس
يونس بأبتسامه : صباح الخير
ياسمين وصابر: صباح النور
صابر : طيب يا حبيبتي انا همشي علشان عندي شغل
ياسمين ابتسمت : ماشي يا حبيبي أتفضل
صابر مشي
يونس جه قدام ياسمين وقال بغزل: هو القمر بيطلع بالنهار ولا إيه
ياسمين بصتله : قديم آوي الجو ده علي فكره
يونس : طب ايه الجديد
ياسمين بهدوء: إنت عايز إيه يا يونس
يونس : عايزك تسامحيني يا ياسمين أنا بجد بموت كل شوية كل مفتكر إنك زعلآنه مني علشان حاجه أنا مليش دخل بيها وانتي عارفه من الاول كده مصعبها عليا ليه يا ياسمين
ياسمين بصتله : سبها بظروفها يا يونس وممكن مش بعيد اسامحك بس أنا عايزه شويه وقت
يونس بلهفه: خدي الوقت اللي انتي عايزاه بس مطوليش ها علشان أنا خلقي ضيق
ياسمين ابتسمت
يونس بسرعه وفرحه : ضحكتي والله ضحكتي يا فرج الله أخيرا شوفت ضحكتك تآني يااااه علي السعاده اللي انا فيها انا هخرج اروح مشاور وارجعلك ولما ارجع هنقعد أنا وانتي مليش فيه ماشي يلا سلام يا موزتي وخرج بره البيت
وبعدين كملت سقي الورد بعد شويه خلصت وبعدين دخلت البيت وجايه تطلع السلم صفاء كانت وقفه عليه من فوق
ياسمين بصتلها بضيق وجايه تطلع
صفاء : انتي قليله الذوق كده دايما مفيش صباح الخير عامله ايه أي حاجه
ياسمين غمضت عينها وفتحتها وبعدين قالت ليها بهدوء: ماهو لما يبقي الشخص محترم اشيلو فوق دماغي إما بقى لو الشخص زباله باذبل جذمه وانزلها فوق دماغه
صفاء بغضب : انتي بت قليله الادب ومش محترمه أنا معرفش خالي جابك إزاي وآحده شوارعيه زباله
ياسمين بغضب : لا بقولك ايه احترمي نفسك لاما هعرفك مقامك
صفاء بغل : مش هتلحقي وراحت فجاه زقت ياسمين من علي السلم
ياسمين وقعت علي السلم لحد أخره واغمى عليها ودماغها اتفتحت
وصفاء بصلها بغل وانتصار سمعت صوت من وراها
: يااااااااااااااااااااااسمين

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صفاء بغل : مش هتلحقي وزقت ياسمين من علي السلم
ياسمين وقعت من علي السلم لحد أخره وأغمي عليها ودماغها اتفتحت
صوت من ورا صفاء
ياااااااااااااااسمين
صفاء اتخضت وبصت وراها شافتو جاسر وايمن جاسر نزل تحت بسرعه لياسمين وايمن مسك صفاء من شعرها قبل ما تجري وبقي بيجرها وراه
صفاء بصريخ : سيبنننننني يا حيووووان اوعي
لاكن ايمن مش راضي يسيبها وعمال يجرها وراه بغضب لأن ايمن لما بيتعصب بيبقي زي الغول هما شافو هزارو وضحكو بس غضبو لا داخلها اوضه من الاوض رمها في الارض بغضب
ايمن بغضب: وحياه أمي نطمن علي ياسمين الأول وهتشوفي إللي عمرك ما شوفتيه علشان آنتي زودتيها آوي وإنا هوريكي وخرج وقفل عليها وهي عماله تخبط علي الباب بغضب
وهو نازل قبلته كريمه بغضب : إنت بتعمل إيه يا جدع إنت هات المفتاح اطلع بنتي انت عبيط ولا إيه
ايمن بغضب وصوت عالي : كلمه كمان وهدخلك معاها فاااااااهمه وعلي فكره أنا هحبسلك بنتك بتهمه الشروع في قتل فاهمه يا حاجه أنا مش عايز اعملك حاجه علشان انتي قد امي لكن انا ظابط يعني ممكن احبس أي حد حتي لو كان أبويا وسابها ونزل بسرعه علشان يشوف ياسمين
كريمه بغل : ماشي إللهي تموتي ياسمين الزفت واخلص منك
عند ياسمين تحت العيله كلها اتجمعت تحت عليها وجاسر شالها بسرعه وركبها العربيه هو وايمن وطلعو بيها علي المستشفى
عند يونس كان قاعد مع اللوا قلبه اتقبض مره وآحده
يونس بقلق: ياسمين
اللوا فكري بأستغراب : مالك يا يونس ومالها ياسمين
يونس بخوف : مش عارف مش عارف شويه وتليفونه رن وكان ايمن قلق ورد
يونس بقلق : إيه يا ايمن في حاجه
ايمن بتوتر : ياسمين
يونس بخضه ولهفه وهو بيقوم من علي الكرسي : مالها ياسمين حصلها حاجه
ايمن بتوتر : ياسمين صفاء دي زقتها من علي السلم وهي دلوقتي في المستشفى
يونس اتصدم وبعد كده قال بغضب : البت دي فين
ايمن : حابسها في اوضه من اوض البيت لما نطمن علي ياسمين هعرف شغلي معاها
يونس بغموض وقلق: تمام انتو في اني مستشفي
ايمن قالو علي عنوان المستشفى
يونس قفل معاه وقال للوا علي إللي حصل ومشي بسرعه علشان يروح يشوف حبيبته
في المستشفى اللي فيها ياسمين
كان صابر وسالم وسامي وفاطمه وعزيزة وكريمه معاهم
فاطمه وعزيزة بيعطو وبيدعو إن ياسمين تبقي كويسه
صابر بغضب لكريمه : ورحمة امك يا كريمه لاوري بنتك هوريكي آنتى كمان بس لما بنت أخويا تبقي كويسه
كريمه خافت بس مش بينت: صفاء اكيد مش قصداها تعمل كده
جاسر قرب منها بغضب : مش قصدها تعمل كده اومال مين إللي من ساعه مارجل ياسمين دبت في البيت ومين اللي حطيتها في دماغه ها مش انتي وبنتك ها ورحمه امي يا عمتي لو ياسمين حصلها حاجه هنسي إنك عمتي فاهمه ومحدش ناسي إنك كنتي بتكرهي مرات عمي معاها تبقي بنت عمك بس آنتي حقوده وخليتي بنتك زيك حقوده والله لما نطمن علي ياسمين مش هتقعدي في البيت ده
كريمه بغضب : احترم نفسك يا ابن صابر خلاص القوالب قامت والانصاص نامت ولا إيه اتعدل إنت بتكلم عمتك وبعدين إنت مالك أصلا ده بيتي أقعد في زي مانا عايزه
صابر بغضب : هو ده إللي هيحصل يا كريمه وبعدين ده مش كلامنا ده كلام ابوكي علشان خلاص ابوكي قرف منك ومن تصرفاتك آنتي وبنتك هو جه قعدك معانا في البيت بس علشان جوزك لما طلقك وخد شقتك بس اهو شقتك جت وانتى مردتيش ترجعي ليها وابويا قاعدك في البيت بس لا ابوكي قال نطمن علي ياسمين وهتمشي آنتي وبنتك من بيتنا
كريمه اتصدمت من كلامو وقال بدموع : عايزين تمشوني من البيت دنا مليش غيركو أنا وبناتي تعملو معانا كده وتودنا في مكان لوحدنا من غير راجل
صابر لف وشو : انتي اللي اضطرتينا نعمل كده بسبب حقدك انتي وبنتك عملت ليكو ايه المسكينه دي ها دي يتيمه وغير
كده بنت اخوكي آنتي إزاي بالحقد ده ها والله أنا كنت خايف اجيبها بسببك آنتي وبنتك بس البت كانت عايشه لوحدها وده عز جدها وابوها واه عايز اقولكو فاطمه مش هتسيب بيت جدها وعزو علشان أي أحسن منك ومن بنتك اللي خلتيها زيك
كريمه : طب ما ده عز أبويا وفي حقي كمان
صابر : كان في حقك انتي نسيتي انك خدتيه من ساعه ماتجوزتي جوزك علي العموم الكلام هنا ماينفعش هنشوف لما ياسمين تروح بالسلامه بعد كده تليفونه رن وكان ابتهال الخدامه
صابر رد : إيه يا ابتهال
ابتهال: إيوه يا حاج صابر الحاج بيسأل اخبار ياسمين دلوقتي إيه
صابر اتنهد: لسه في اوضته العمليات لما تخرج هبقي اطمنكو
ابتهال : طيب يا حاج وراحت قفلت وقالت لجد ياسمين : لسه في اوضه العمليات يا حاج
الحد بدموع : منك لله يا كريمه آنتي وبنتك ياسمين بس تقوم بالسلامه بس وربنا لاخدلك حقك
ابتهال بابتسامه : انشالله هتبقي زي الفل يا حاج
الجد بدعاء :يارب
بعد شويه يونس وصل المستشفى لاقي كله قاعد راح جمب جاسر وقال بقلق : ها في اخبار
جاسر بصله : لا لسه انشالله هتبقي زي الفل
يونس بهمس : يارب وبعدين بص لكريمه حته بصه زي مايكون بيتوعد ليها وكريمه خافت جدا من البصه
بعد 3 ساعات الدكتور خرج من اوضه العمليات
يونس راح لدكتور بسرعه : طمنى يا دكتور ياسمين عامله اية
الدكتور بأبتسامه : متقلقش خالص الانسه ياسمين بقت زي الفل الجرح مكنش عميق بس نزفت كتير علقنا ليها كيس دم وبقت بخير الحمد لله شويه وهتفوق بإذن الله
كلهم فرحو
يونس بفرحه : طب وهنقدر نشوفها أمته يا دكتور
الدكتور : شويه كده بس تكون فاقت مفعول البينج راح
صابر بشكر : متشكرين جدا ليك يا دكتور
الدكتور بأبتسامه : الشكر لله بعد اذنكم
كلهم: أتفضل
فاطمه بتنطيط بطفوله وبفرحه : ياسمين بقت كويسه هيه ياسمين كويسه هييييييه
جاسر باصص ليها ومتنح علي شكلها بحب آه نسيت اقولكو جاسر بيحب فاطمه من صغرهم وشايفها غير أمها وابوها خالص كان مستني يخلص المهمة إللي كان فيها ويكلم أبوه ويقوله إنو عايز يخطبها
يونس شافه متنح كده قرب عليه بخبث وقال : أوبا مالك وقعت يا باشا ولا إيه
جاسر بسرحان : أنا واقع من زمان والله يا شبح
يونس بضحك : اطمن بس علي ياسمين وتقوم بالسلامه واوعدك هخلي خطوبتي أنا وإنت في يوم واحد
جاسر بفرحه : بجد ونبي
يونس بضحك : بجد
ايمن قرب منهم وقال بتذمر طفولي : وانا فين انا عايز اتجوز صبايا
يونس وجاسر ضحكو : وانت كمان
بعد ساعه ياسمين صحيت
ياسمين بوجع : آه يا دماغي منك لله يا مصفه الكلب دانتى مسموكيش صفاء دول يسموكي عقراء قرفاء لكن صفاء دى مش ركبه معاكي اما وريتك
صابر قرب منها وحط أيده علي راسها بحنان : حمد الله على سلامتك يا حبيبه عمك
ياسمين : شوفت يا عمو عقراء عملت فيا ايه والله لوريها اااه
صابر ضحك : قومي بس بالسلامه وعملي فيها إللي آنتي عوزاه
يونس قرب من ياسمين بحب : حمد الله على سلامتك يا حبي انشالله أنا وإنتي لا
ياسمين بصتله بكسوف ومردتش
يونس ابتسم علي كسوفها
كلهم قربو اطمنو عليها وقاعدو شويه وبعدين صابر قالهم يروحو وواحده من البنات تجيب لبس لياسمين
وفعلا راحو كلهم ومش بقي معاها غير صابر ويونس بالعافيه طبعا علشان المرافق لازم واحد بس بس يونس عنيد جدا
ومبقاش فيه أحداث
بعد 3 أيام
جه معاد ياسمين إنها تخرج من المستشفى علشان بقت كويسه آوي خرجت وراحت علي البيت
دخلت كله رحب بيها ولسه صفاء محبوسه في إلاوضه بيدخلو ليها الاكل والشرب بتاعتها بس مش بتخرج
ياسمين دخلت عند جدها وهي رابطه دماغها بالشاش
الجد بفرحه ودموع : حبيبتي حبيبتي الف حمدلله على السلامه يا قلب جدك انشالله عدوينك
ياسمين ابتسمت وحضنت جدها : الله يسلمك يا جدو شوفت بنت بنتك عملت فيا ايه
الجد بغضب : هخلى نهار إللي جابوها اسود
ياسمين بتوعد : لا معلش يا جدو ده حقي أنا وإنا إللي هاخدو
الجد : برحتك يا قلب جدك بقولك ايه يا ياسمين في موضوع عايزه أكلمك فيه
ياسمين بأستغراب : موضوع إيه يا جدو
الجد : يونس طالب ايديكي
ياسمين اتصدمت : إيه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الجد لياسمين : يونس طالب ايديكي
ياسمين بصدمه : اية مين فين إزاي أمته
الجد بأستغراب : مالك يا ياسمين متركزي شويه بقولك يونس طلب ايديكي عايز يتجوزك آنتى إيه رأيك
ياسمين بتوتر : ما هو ماا هو إللي تشوفه يا جدو وبعدين قامت من علي السرير بسرعه وخرجت بره
الجد ضحك عليها
ياسمين دخلت اوضتها وقفلت الباب وهي بتاخد نفسها وقلبها بيدق فضلت تتضحك وتطنط وفرحانه جدا إن يونس طلب أيديها لحد ما دماغها وجعتها
ياسمين بوجع وهي بتحط أيديها على دماغها : آه يا دماغي إللي يحرقك يا عقراء وبعدين قالت بحب : حبيبي يا يونس إنا كنت ناويه اعذبك بس لا بلاش العمر مفهوش كتير وبعدين انا هبله اصلا يلا يلا المسامح كريم هي هييييييييييه
بعد شويه ياسمين خرجت من الاوضه بعد ما غيرت
وماسكه دماغها علشان فيها صداع بسيط وراحت علي اوضه ايمن خبطت : ادخل
ياسمين بأبتسامه : حضره الظابط فاضي
ايمن اتعدل علي السرير وقال بهزار : ولو مش فاضي افضالك يا باشا أنا ليا غيرك تعالي
ياسمين ضحكت وبعدين راحت قعدت في الكرسي اللي جمب السرير بس طبعا سايبين الباب مفتوح
ياسمين : عايزه اقولك حاجه
ايمن : جول يا برنس
ياسمين ضحكت وبعدين قالت : يونس طلب أيدي من جدو
ايمن بصدمه : يا راجل
ياسمين بأبتسامه : والله
ايمن : عملها إزاي إبن اللقيمه ده
ياسمين : معرفش هو جدو لسه قايلي
ايمن بخبث : طب وانتي ايه رايك مصممه في العذاب ولا ايه
ياسمين اتنهدت : لا خلاص أنا بحبو يا ايمن بس أنا مدايقه منو في الكدب عليا بس العمر مش في باقي لازم نعيش حياتنا مع اللي بنحبهم
ايمن ضحك : يا سيدي يا سيدي يا عيني ياعيني فين صبا تسمع الكلام ده
ياسمين : آه صح إنت ناوي تقولها أمته
ايمن : لما نرجع بعون الله
ياسمين : طب افرض جالها عرسان واتخطبو
ايمن بخضه : مين ده فال الله ولا فالك وبعدين قال بثقه: إنا أساسا مخلي واحد زي البغل كده واقف تحت العماره علشان يعرف مين طالع ومين نازل ولو لاقي أي شاب داخل العماره يسالو لو لاقه إن هو العريس يعمل معاه السليمه علي طول إنا مش أي حد برضو
ياسمين ضحكت : يا عبيط يا أهبل إنت بجد مش طبيعي
ايمن ضحك : اومال يعني اخلي البت تضيع مني
ياسمين : لا طبعا مينفعش
ايمن : أهو
ياسمين : طيب فين بقي الزفته عقراء
ايمن ضحك : عقراء مين دي
ياسمين : صفاء يا أخويا معانه الاسم مش راكب علي الشخصيه
ايمن ضحك
ياسمين : ها فينها بقي
ايمن : حابسها في اوضه الضيوف وكل ما امها تيجي علشان تطلعها اهددها تدخلها مكانها ترجع زي إلفار المبلول اوضتها تأنى هههههه
ياسمين : هههههه لا جدع وديني عندها بقي
ايمن قام : عيني للجميل انت تؤمر يا قمر اتفضلي قدامي
ياسمين ضحكت وقامت طلعو من الاوضه وراحو لاوضه اللي فيها عقراء قصدي صفاء
ايمن فتح الباب ودخلو ياسمين صفاء كانت قاعده علي السرير شافتها قامت بغضب وكانت رايحه تضربها بس أيمن مسكها بسرعه وقال بغضب : إنتي مش بتحرمي ها أعملك إيه تآني آكتر مانا حبستك هنا
صفاء وهي بتحاول تسيب نفسها من ايمن بغضب : اوعي سيبني اضربها
ياسمين وهي بتشمر وبتقول : وليه يا حبيبتي أنا هعملك إللي آنتي عايزاه تعالي بقي ياسمين شدت صفاء وفضلت تتضرب فيها من رغم وجع دماغ ياسمين بس هي مش حاسه بيها قد ما كانت عايزه تاخد حقها منها فضلت تضرب فيها وصفاء تصرخ من الوجع وبقت تحاول إنها تضرب ياسمين بس هى مش مدايها فرصه وايمن واقف ومربع ايده وبيبص لصفاء بشامته كل العيله جت علي صوت صريخ صفاء دخلو اتصدمو لما شافو ياسمين فوقيها وعماله تضرب فيها
كريمه بصريخ وبتحاول تشيل ياسمين من علي بنتها : اوعي من علي بنتي يا حيوانه انتي
ياسمين بصتلها : اوعي يا وليه انتي بدل ما اجيبك جمبها
كريمه بعدت عنها بخوف بس كانت خايفه على بنتها
صابر بضحكه مكتومه : خلاص يا ياسمين قومي بقي
ياسمين بصت علي منظرها بانتصار : علشان خاطرك بس يا عمو وبعدين بصت لصفاء : اسمعي يا بت انتي لو لسانك طول عليا تآني هعمل فيكي اكتر من كده سامعه ولا لا هاا
صفاء هزت راسها بسرعه وخوف
ياسمين : ايوه كده بعد اذنكو بقي علشان إنت تعبت واروح انام
كلهم : اتفضلي
ياسمين دخلت اوضتها وبعد كده نامت من التعب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تآني يوم الجد قال لجاسر يطلع صفاء من الاوضه وطلعها وبعدين طلب منه انه يجيبها عندو في إلاوضه
صفاء دخلت لجدها وشها كان وارم بصلها بهدوء
الجد بهدوء قال :تعالي خشي يا صفاء
صفاء دخلت بهدوء
الجد بهدوء قال :تعالي اقعدي
صفاء قعدت قدامه
الجد :ينفع إللي آنتي عملتيه ده
صفاء :يا جدو ماهو قاطعها
جدها بصرامه: بقولك ايه ياسمين من ساعه ماجت هنا وانتي وامك حطينها في دماغكو مش عارف ليه معاني البنت مكنش ليها أي علاقة بيكو واول مرة تشوفكو خلقتي عداوه من الهوا بس علشان امك عايزه كده صح
صفاء نزلت راسها بكسوف
الجد : مترميش ودانك لامك يا صفاء أمك كانت بتكره ام ياسمين معاني ام ياسمين كانت بتعمالها بكل حب بس امك قلبها اسود علشان شايفه أم ياسمين محبوبه من الكل كرهتها وافتكرت إنها أحسن منها واننا بنحبها آكتر منها بس لا كلهم هنا ليهم ماعزه وآحده بس أمك مكنتش حاسه بكده آنتى عارفه سلعه فرح أمك على ابوكي أم ياسمين كانت بتخدم بعينها وكانت دايما تقول كريمه دي اختي اللي امي وابويا مخلفوهاش بس امك مكنتش شايفه غير حقدها بس وإنا مش فاهم ليه هي أمك مش بنتي بس قلبها اسود ومبتحبش حد واهو من غير ما البت مانعمل حاجه خليتك تكرهيها ينفع المنظر إللي آنتي فيه ده ياسمين إللي عرفتو عنها أنها شرسه مش بتسيب حقها لو حد جه عليها طب إنا عايزه أسألك سوال شوفتي منها حاجه لما جت البيت لأول مره
صفاء بكسوف : لا يا جدو بس برضو انت مش شايف عملت فيا ايه وكانت بتعمل ايه قبل كده
الجد : عملت فيكي ليه كده علشان آنتي إللي بدأتي من الأول وشتمتيها اوعي تفتكري علشان أنا نايم علي السرير مش عارف إللي بيحصل في البيت أنا عارف كل حاجة بس مش مدي رد فعل كان إيه لازمتها إنك توقيعها من علي السلم
صفاء : علشان شتمتني يا جدو
الجد ابتسم بسخريه : وهي يعني شتمتك من الباب للطق كدة من غير ما تعملي حاجه بصي يا صفاء أنا كنت حالف إن ياسمين تقوم بالسلامة وامشيكي انتي وامك من هنا
صفاء بخضه : تمشينا منين يا جدو وانت عارف اننا ملناش غيرك
الجد : شوفتى آنتي قولتي اية ملكوش غير طب اليتيمه دي مين يبقى ليها علي الاقل انتي معاكي أمك وابوكي عايش وبتروحي تشوفيه بس هي بقي ملهاش غيرنا إحنا آنتي المفروض تقفي في وش التخين علشانها مش تعملي عدواه بينك وبينها طب انتي مش بتسألي بينك وبين نفسك هي ليه مش بتعمل كده مع عزيزه وفاطمه علشان هما حبوها من اول استقبال مش فاطمه أختك بس استقبلتها كويس ومسمعتش لامك زيك صلحي علاقتك مع ياسمين يا صفاء انتو ملكوش غير بعض
صفاء بأبتسامه : حاضر يا جدو
الجد ابتسم : ربنا يهديكي يا بنتي ومتسمعيش لكلام إمك تآني أمك دي هتوديكي في داهيه
صفاء ابتسمت : حاضر بعد اذنك يا جدو وخرجت من اوضه جدها
الجد بصلها : انتي طيبه يا صفاء بس امك اللي عاملة فيكي كده ربنا يبعد عنك شرها وحقدها
ربنا يهديكي يا كريمه
عند يونس كان ايمن قاعد معاه
ايمن : وبس يا سيدي كالتها علقه محترمه خرشمت وشها
يونس ضحك : مش سهله ياسمين والله بس حقها إنا كنت ناوي أخد حقها بس هي أدها وادود وخدت حقها من غير ماحد ياخدو ليها
ايمن : آه بصراحة جدعه المهم إنت روحت قولت لجدها إنك عايز تخطبها من غير ما تعرفني
يونس : وإنت عرفت منين
ايمن بخبث : عرفت مكان ماعرفت بقي انت مالك تعمل خطوه زي دي من غير ما ايمونك يعرف
يونس بصله : هو إنت إللي هتتجوز ولا إنا
ايمن : إنت
يونس : يبقى تسكت ولما يحصل حاجه أكيد أول واحد هيعرف هو إنت نقطني بسكاتك بقي علشان عايز أعرف هي هتوافق ولا لا
ايمن : هتوافق هتوافق متقلقش
يونس : وإنت ليه واثق اوي كده
ايمن : قلبي بيقولي ان ياسمين هتوافق
يونس : يارب يا أخويا
في الجنينه سامي خرج شاف فاطمه واقفه بتسقي الزرع ابتسم عليها وجه وراها
سامي : القمر بيعمل إيه
فاطمه اتخضت : خضتني يا سامي مش كده يا اخي
سامي : سلامتك من الخضه بتعملي اية
فاطمة بكسوف : بسقي الزرع أهو زي مانت شايف
سامي بهزار : لا مش معقول ورده بتسقي جنينه انا لا اتخيل
فاطمه ضحكت بكسوف
سامي : بقولك ايه يا فاطومه هو لو أنا عايز اعترف لبنت بحبي أعمل إيه
فاطمه بصتله بدق قلب وكانت خايفه يحب غيرها
نسيت صح اقولكو إن فاطمه برضو بتحب سامي بس مقلتش ليه علشان خايفه ميكونش بتحبها
فاطمه بقلق : ليه وإنت بتحب مين
سامي بسرحان فيها وحب : بنت زي القمر بشوفها قلبي بيدق وببقي مش علي بعضي وبتمني إنها تبقي مراتي من أنهاردة قبل بكره
فاطمه بدموع متحجره : للدرجادي
سامي : واكتر كمان انا مهما اقولك علي مشاعري ليها مش هتصدقي ها بقي اعمل ايه بما انك بنت وكده
فاطمه كانت بتقاوم دموعها : شوف هي بتحب ايه واعملو
سامي : طب قولي إنتي أعمل إيه يعني انتي مثلا بتحبي ايه
فاطمه بصتله ودموعها نزلت : كان نفسي تحس بيا يا سامي إنت متعرفش أنا بحبك ازاي ربنا يخليها ليك ويخليك ليها ويجمعكو علي خير
عند كريمه كانت قاعده في اوضتها بتتكلم في التليفون
كريمه بغل : أنا مش عارفه البت دي طلعت ليا منين
المجهول : ______________________
كريمه بغضب : مانت عايزه طريفه اخلص منها بيها
المجهول :____________________
كريمه بغضب : أنا لازم اخلص منها زي ماخلصت من امها وابوها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كريمه بغضب : لازم اخلص منها زي ما خلصت من ابوها وامها
المجهول بعصبيه : أسكتي وطي صوتك لحد يسمعك
كريمه : محدش قاعد جمبي أنا فوق في أوضتي محدش
سامع حاجه المهم انا عايز اشوف طريقه اخلص بيها من الزفته دي
المجهول : انتي ليه بتكرهي ياسمين آوي كده
كريمه بكره : علشان بتفكرني ب الزفته أمها إنت مش عارف إنا كنت بكره امها إزاى كله كان بيحترمها وكانت أجمل منى مليون مره وكله كان بيحبها وخدت فرصه إن أبويا طردهم من البيت انا فضلت مراقبهم سنين وكل ماجي أقول هنفذ ألاقي حاجه بترجعني لحد ما عرفت انهم رايحين مع بعض الشغل وبنتهم كانت في بيتهم خليت واحد يضربهم بالعربيه
وخلصت منهم أنا كنت عايزه أخلص من أم ياسمين بس بس أخويا جه معاها بس مش مشكله كده ضربت عصفورين بحجر واحد وكنت خلاص هقتل ياسمين بس هي سابت الشقه دي فتره موقته وبعدين رجعت تاني وصابر جابها هنا وانا مش عايزه إفتكر اي حاجه من ريحه أشرف و مراته علشان كده عايزه اموتها
المجهول : امممم طيب اسمعي بقى
وكملو كلام في خططتهم الشريره ضد ياسمين الغلبانه
بعد أسبوع
كان يونس قاعد مع صابر
يونس : ها إيه رأيك يا عم صابر إيه رأيك
صابر بأبتسامه : والله يا حبيبي أنا معنديش مانع ولا انا ولا جدها شوفها هي
يونس بثقه: متقلقش أنا هخليها توافق
ايمن بينده علي يونس : يونس يونس
يونس ابتسم وقال لعم صابر : بعد اذنك يا عم صابر هشوف الزنان ده عايز إيه
صابر ابتسم : أتفضل يا حبيبي
يونس قام وراح لايمن
ايمن قاله علي حاجه صدمت يونس
عند ياسمين كانت قاعدة علي السرير بتاعها بالتليفون بتاعها باب اوضتها خبط
ياسمين : أتفضل
الباب أتفتح وكانت صفاء
ياسمين بصت ليها بهدوء : خير
صفاء باحراج : ممكن اتكلم معاكي شويه
ياسمين بصت ليها شويه وخدت نفسها : تعالي اتفضلي
صفاء قعدت قدامها وهى متوتره ومحروجه : أنا عارفه إنك مش طيقه تشوفي وشي بس انا والله مكنش ذنبي ماما إللي كانت بتملي دماغي من ناحيتك كانت دايما تقولي إنك هتاخدي مكانه البيت كلها وانك هتبقى الكل في الكل وهتشغليني خدامه عندك انا بقى زي ما تقولي الدم غلي في عروقي انه إزاي بعد مانا كنت البنت الدلوعه هنا هبقى الخدامه لحتة بت فضلت ماما تقول كلام تخليني اكرهك علشان كده كنت بحاول اذيكي باي طريقه وعملتها لما زقيتك من علي السلم وكنت ناويه كمان انتقم منك لما ضربتيني بس كلام جدي فوقني من ناحيتك وخلاني خلاص مش عايز أعمل حاجه معاكي تآني فبتمني إنك تسامحيني يا ياسمين
ياسمين بصتلها شويه وبعدين قالت : بصي يا صفاء أنا مكنتش عايزه كل إللي حصل ده يحصل بس آنتي إللي اضطرتيني
أعمل كده أنا جايه مكنتش ناويه علي مشاكل مع حد بس آنتو اللي بداتو في المشاكل إنا إللي بيدوس عليا بجيب اجلو بس انا كنت جايه عرفت ان في بنات قولت اننا نبقى أخوات بس آنتي مكنيش عايزه كده انتي كرهتيني من غير معملك حاجه ماعنك أو مره تشوفني عمري ماكنت أتصور ان بنت عمتي تكرهني من غير معملها حاجه
صفاء دمعت بندم ومسكت أيد ياسمين : أنا أسفه أنا غلطت في حقك بس خلينا نبدأ صفحه جديدة مع بعض و بصي هبقي كل حاجه ليكي أختك وصاحبتك وكل حاجه ليكي سامحيني يا ياسمين انا عارفه انك قلبك طيب وهتسامحي صح
ياسمين بصت ليها وبعدين ابتسمت : ماشي هنبدأ صفحه جديده تعالي في حضني يا أختي يا بنت عمتي يا غاليه
صفاء ضحكت بفرح وراحت حضنت ياسمين وياسمين كانت فرحانه جدا إن صفاء اتغيرت معاها
الباب خبط عليهم وكان جاسر
جاسر بهزار : يا اااه للعار بنت عمي وبنت عمتي مع بعض ياااه للصدمه أنا اتصدمت بجد
ياسمين وصفاء ضحكو : بس يا أهبل
جاسر بأبتسامه : ربنا يخليكم لبعض يا حبايب قلبي
ياسمين وصفاء بأبتسامه : ويخليك لينا يارب
بعد كده قاعدو مع بعض شويه وكل واحد راح علي اوضته
في الجنينه كان يونس مع ايمن
يونس كان عمال رايح جاي بعصبيه
ايمن : اهدا يا يونس علشان نعرف نتصرف
يونس بعصبيه : هنتصرف في إيه إنت فاهم هي هتعمل إيه دي عايزه تقتل ياسمين زي ابوها وامها انا مش هستني لما تاخد مني ياسمين أنا إللي هلبسها بدله الاعدام بنفسي
ايمن : انشالله مش هيحصل ليها حاجه و بعدين لازم دليل يا يونس إنت عارف الشغل بتاعنا ده بيمشي بالدليل
يونس بغضب : دليل اية آكتر من تسجيل المكالمة إللي إنت سجلتو ده كفيل إنها يوديها في ستين داهية وتاخد إعدام ونخلص
ايمن : طيب لازم نعرف حد من العيله مينفعش نعمل حاجه من غير علم حد فيهم
يونس بعصبيه : عايزني اقولهم اية ها اقولهم يا جماعه الحاجه كريمه دي لو كانت حاجه أصلا قتلت أبو ياسمين وامها والدور إللي جاي هيبقي علي ياسمين
صوت من وراهم بصدمه : إيه كريمه
لفة بسرعه للصوت اتصدموا لما شافو.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

صوت من وراهم بصدمه : إيه كريمه
يونس وايمن لفو للي بيتكلم اتصدمو لما شافو صابر عم ياسمين
صابر بصدمه : يعني كريمه إللي قتلت أخويا ومراته وعايزه تقتل بنته إزاي
يونس بتوتر : عمي قاطعه صابر بغضب : أنا عاوز أعرف كل حاجه يا يونس
أيمن حكالو علي مكالمه التليفون بتاعه كريمه وانو سماعها وهي بتتكلم مع واحد معرفش هو مين
صابر بعصبيه : والله لاطلع اقتلها يونس مسكه بسرعه قبل ما يطلع
يونس بسرعه : لالا يا عمي متطلعش دلوقتي إحنا معندناش دليل غير مكالمه التليفون لازم نعمل خطه نوقعها بيها علشان نعرف تقبض عليها وتتعدم علي إللي عايزه تعملو ده
صابر بدموع وغضب : دي شيطانه أزاي تعمل كده تقتل أخوها بسبب حقدها و غيرتها تخليها تعمل كده طب ياسمين
ذنبها إيه عايزه تقتلها ليه
ايمن : مش عايزه حاجه تفكرها باخوها ومراته وكمان اللي عرفتو علشان الورث
صابر بعصبيه : ورث إيه ماهي خدت حقها لما اتجوزت الزفت جوزها واهو طلقها ورجعت تقعد هنا تآني والله لو ابويا عرف هيروح فيها
يونس : انشالله مش هيحصلو حاجه المهم دلوقتي عايزين نشوف خطه نكشف بيها كريمه
صابر : أنا معاكو مش لازم اسيبها هي اينعم أختي بس العدل والقانون في كل شي وهى غلطت ولازم تتحاسب
ايمن : تمام يا عم صابر يلا اقولكو هنعمل ايه
عند ياسمين دخلت عند جدها خبطت
ياسمين : ينفع ادخل يا عسل
جدها بضحك : تعالي يا قلب جدك
ياسمين دخلت باسته: حبيبي العسل عامل إيه
جدها ابتسم : الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه
ياسمين : الحمدلله بقولك ايه يا جدو عايزه اقولك حاجه
جدها : قولي يا حبيبه جدك
ياسمين : صفاء دخلت أوضتي واتكلمت معايا
جدها عمل نفسه متفاجئ : إيه ده بجد قالت إيه
ياسمين حكتلو وهو كان مبتسم علي صفاء
ياسمين خلصت وقالت : إيه رأيك يا جدو
الجد ابتسم : بصي يا حبيبتي هي صفاء مش وحشه أمها إللي خليتها كده بس آنتي جدعه وقلبك طيب علشان كده
سامحتيها ربنا يبارك فيكي يا قلب جدك
ياسمين ابتسمت بحب : حبيبي يا جدو ويبارك في صحتك وعمرك يارب بص بقى أنا دخلت ليك علشان اقولك علي صفاء وكمان اخدك تنزل تاكل معانا بدل ما تاكل كل يوم لوحدك كده
جدها : انزل إزاي بس يا ياسمين وانتى عارفه إللي فيها
ياسمين : ودي حاجه تفوتني عامله حسابي طبعا
يا جاااااااسر
جاسر دخل هو وسامي بالكرسي بعجل : ايوووووه جاااااي
يلا يا باشا هنزل ناكل كلنا تحت
جدهم بصلهم بأبتسامه ودموع : ربنا يخليكو ليا يا حبايب قلبي
كلهم : ويخليك لينا يا حبيبي يلا بقي علشان حنا جعانين آوي
جدهم ابتسم وقال : يلا
بعد كده جاسر وسامي شالو جدهم وحطو علي الكرسي ونزلو بيه وياسمين نازله وراهم
كلهم تحت اتصدمو لما لاقو جاسر وسامي شايلين جدهم ونزلين بيه
صابر بفرحه : حبيبي يا بابا إنا نزلت تاكل معانا أنا مش مصدق نفسي
الجد بأبتسامه : البركه في ياسمين ربنا يخليها ويبارك فيها يارب
كلو ابتسم معادا طبعا كريمه بتبص ليهم بغل وحلفت إنها تنفذ في أقرب وقت
كريمه بغل : أنا عملت كيكة مخصوصه علشان ياسمين إيه رأيك تدوقي أكل عمتك يا سوسو
يونس وايمن وصابر بصو لبعض بخضه وبعدين بصو لكريمه
صابر قال لكريمه : معلش يا كريمه مش هينفع دلوقتي علشان أنا وأخد ياسمين معايا كده مشوار كده
ألجد : مشوار اية يا صابر
صابر : هقولك بعدين يا بابا يلا يا ياسمين
الجد : طيب كلو يابني الأول
صابر أقعد تآني غصبن عنو علشان ابو ميزعلش
قاعدة كلو وبعد شويه خلصو
وصابر قام بسرعه قبل ما كريمه تفتكر تآني موضوع الكيكه : يلا يا ياسمين
ياسمين استغربت بس قامت مع عمها وخرجت معاه
كريمه بغل: فلتت بنت ال بس عادي ملحوقة هتروحى مني فين
صابر راح كافيه مع ياسمين وكان يونس وايمن مستينو
ياسمين استغربت من التجمع ده : خير يا جماعه في إيه
يونس بصلهم وبعدين بص لياسمين : عايزين نقولك موضوع يا ياسمين
ياسمين قلقت : موضوع إيه
يونس خد نفس وبعدين قال ليها كل حاجه كريمه عملتها
هي بتسمعه ومصدومه وعينها دمعت من غير ماتحس انو إزاي عمتها بالكره ده وكمان اتقتلت أبوها وامها
يونس خلص وبص لياسمين بقلق وصعبانه عليه من دموعها واللي حصلها
ياسمين بدموع : يعني هي إللي حرمتني منهم طب ليه كده عملو ليها إيه اية الحقد بتاعها ده منها لله ربنا ينتقم منها وأنا بقول هي مالها بتكرهني ليه وهي أول مره تشوفني أساسا اتاريني علشان بفكرها بأمي منها لله والله اهئ اهئ اهئ
صابر حضنها بدموع : أهدي يا حبيبه عمك هي هتاخد جزاها والله هتتعدم وهناخد حق امك وابوكي منها
ياسمين بغل : أنا إللي عايزه أخد حقي يا عمي عايزه أخد حق امي وابويا منها
يونس بصلها : بصي يا ياسمين في حاجه كمان
ياسمين : إيه تاني غير ده
ياسمين بصدمه : إيه
يونس : آه ده اللي ايمن سمعو منها لما كان معدي بالصدفه من قدام اوضتها
ياسمين بغضب : الست دي لازم تاخد جزاها في أقرب وقت دي مينفعش تعيش بنا دي شيطانه
يونس : هنعمل كده بس دليل التسجيل ده مش كفايه لازم نشوف خطه موقعها بيها
صابر بص لياسمين : انتي عارفه انا ليه قولت كده لما قالت علي الكيكه
ياسمين بصتله وبعدين هو كمل : علشان متأكد إنها حطها فيها حاجه ليكي
ياسمين : والله مستبعدش اي حاجه منها دي نتوقع منها أي حاجه
يونس :المهم دلوقتي يا ياسمين مش عايزين حد يعرف بإللي حصل ده غير لما نقبض عليها الأول
ياسمين : حاضر ربنا يستر دي شيطان ماشي علي الارض
صابر : منها لله والله انا مش عارف أبويا لما يعرف اللي هيحصلو
ياسمين : أهو ده إللي أنا خايفه منو خايفه علي جدو آوى
يونس : انشالله خير بصي يا ياسمين عايزك تتعاملي عادي معاها علشان متشكش في حاجة تمام
ياسمين : إنا لو أطول اموتها بأيدي هموتها بس سل جماعه لو جت جمبي أو كلمتني باسلوب مش لطيف محدش يلومني علي إللي هعملو فيها تمام
كلهم : تمام
وبعدين قاعدو يشربو حاجة

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد اسبوع
كانو قاعدين كلهم مع بعض
وياسمين عمالة تبص علي كريمه بكره ونفسها تقوم تضربها
يونس قاعد وشايف نظرات ياسمين لكريمه قام
يونس : تعالي يا ياسمين عايزك
ياسمين لسه باصه لكريمه إللي مستغربه بصتها ليها بس مش
عارفه السبب كريمه لفت وشها وياسمين لسه باصه ليها
يونس هز ياسمين : يا بنتي قومي معايا عايزك
ياسمين قامت بالعافيه : عايز إيه يا يونس
يونس : عايز اخطبك
ياسمين : هو إحنا مش اتكلمنا في الموضوع ده وقولتلك بفكر
يونس بصوت عالي : يا ياسمين أنا بقالي أسبوعين بتكلم
معاكي من ساعة ما خرجتي من المستشفى تعبتي امي معاكي بقي
ياسمين ضحكت : طب خلاص خلاص انا معنديش مانع شوف جدو وعمو وأنا معاك
يونس بفرحه : بجد والله يا ياسمين
ياسمين ابتسمت : والله
يونس : إنا هروح اقول لعمي صابر حالا هو أصلا قولت ليهم كلهم إحنا واقفين علي الموافقه بتاعتك انتي واهو الحمدلله
وفقتي أروح أحدد معاهم بقي
ياسمين بسرعه : إستنى إستني إنت مستعجل ليه
يونس : مستعجل ليه دانت بهدلتي إللي جابوني مليش فيه
إحنا هنخطب بكره هو بكره إيه التلات خلاص هنخطب
الخميس وبعد شهرين يبقي الفرح مليش فيه ها
ياسمين بصدمه : إيه إيه حالك حالك هو سلق بيض ولا إيه
يونس بعصبيه : آه سلق بيض يا ياسمين عجبك ولا لا
ياسمين بسرعة : عجبني عجبني أعمل إللي إنت عايزو خلاص
يونس ابتسم بفرحه : طيب يا حبي اطير انا بقي اروح
اقولهم سلاموز ودخل جري
ياسمين بصتله بصدمه : الواد ده عبيط والله
بليل
كانت ياسمين هي والبنات في المول بيشترو حاجات
الخطوبه بعد ما يونس دخل قال للكل والكل فرح
عزيزه لياسمين : هو ماله يونس مستعجل كده ليه
ياسمين : معرفش معرفش هو أنا هطير
فاطمة : بيحبك يا ياسمين هو حد في الزمن ده بيحب حد
زي ما يونس بيحبك كده افرحي افرحي وحافظي عليه ياسمين هو آنتي بتحبيه
ياسمين : أكيد طبعا بحبو
فاطمة : خلاص أهو تفرحو بقى يجدعان يلا بقي نجيب الفساتين علشان في حاجات كتير جدا عايزين نجبها
كلهم : يلا
فضلو يلفو لحد ما جابو كل حاجه هما عايزينها
بعد كده خرجو من المول وكانت فيه عربيه واقفه بره
البنات خرجو كانت العربيه قربت وخلاص كانت هتاخد
ياسمين بس يونس جه بالعربيه بالسرعه وقف قدامها ونزل العربيه جريت أول ماشافت يونس
يونس لياسمين : انتي كويسه
ياسمين بأستغراب : آه كويسه ليه في إيه
يونس قرب منها وشوشها: عمتك كانت بعته العربيه دي علشان تخطفك
ياسمين اتصدمت : إيه وإنت عرفت إزاي
يونس : إحنا مراقبين تليفونها وعارفين هي بتكلم مين
بتكلم واحد إسمه منصور
ياسمين : منصور مين منصور
يونس :معرفش انا لما كنت بسمع المكالمه لما سمعت انها مأجرة عربيه تيجي تخطفك من قدام المول مسمعتش باقي المكالمه وجريت عليكي علطول وحسن حظي اني كنت قريب منك
ياسمين خدت نفسها : الحمدلله وبنت ال دي مش هترتاح غير لما اضربها زي ما ضربت بنتها بس بنتها اتغيرت لكن دي شيطانه لما تقبض عليا أعدموها على طول يا يونس
يونس : أكيد ده إللي هيحصل يلا نروح ناكل في أي مكان بعد كده نروح
ياسمين : ملوش لازم
يونس : يلا
ياسمين : حاضر استني نقول للبنات وبعدين لفت للبنات : يا بنات يونس عازمنا بره يلا
فاطمه بكسوف : ملهوش لزوم يا أستاذ يونس
يونس ابتسم : متقوليش كده يلا
كلهم ركبو العربيات راحو علي المطعم
عند كريمه قاعده في إلاوضه بتاعتها و تليفونها رن
مجهول : ايوه يا هانم
كريمه : ها عملت إيه
مجهول : ملحقتش أعمل حاجه يا هانم البنت دي واحد جه وقف قدامهم بالعربيه بتاعتو ونزل وإحنا شوفنا جرينا
كريمه بعصبيه : يعني إيه يعني مش حصل إللي أنا قولت عليه
مجهول : والله يا هانم إحنا كنا خلاص هناخدها بس الواد جه قدمنا
كريمه بغل : طيب اقفل وقفلت معاه وقالت بحقد: ماشي يا ياسمين فلتي المرادي مش هتفلتي المرة الجايه
بعد ساعتين يونس روح هو و البنات
وكل واحد طلع علي اوضته ونام

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تآني يوم كل العيله صحيت وقاعدين علي السفره علشان الفطار
ياسمين لصفاء : انتي كنتي فين امبارح يا صفاء كنا عايزينك تيجي معانا
صفاء : كنت عند صاحبتي خطوبتها كانت إمبارح وهي معندهاش أخوات بنات فأنا كنت معاها طول النهار
ياسمين : آه يا حبيبتي اصلي انا امبارح استغربت لقيتك من معانا علي الفطار يعني الف مبروك يا قلبي وعقبالك انشالله
صفاء ابتسمت ابتسامه صدق : تسلمي يا حبيبتي وربنا يتمملك على خير انشالله
ياسمين بأبتسامه : يارب يا حبيبتي
كريمه قاعده هتفرقع وقالت بغضب : صفاء تعالي عايزاكي وراحت قامت من علي السفره
صفاء بصت ليها بزهق وبعدين قامت
ياسمين بصت ليهم وبعدين وشوشت يونس إللي قاعد جمبها : أكيد عايزه تكلمها علي طريقتها معايا
يونس : طبعا عايزه تقولها كده علي العموم هي نهايتها قربت خلاص
عند كريمه وصفاء فوق
صفاء دخلت : خير يا ماما
كريمه بعصبيه : خير وهيجي منين الخير آنتي خلاص ياسمين بقت حبيبتك هو أنا مش قولتلك قبل ما تيجي هنا انها هتبقي ست البيت وانتي هتبقى خدامه عندها قولت ولا لا
صفاء ببرود :خلصتي
كريمه بغضب : انتي ايه يا بت البرود ده
صفاء : آه برود لأن ياسمين مشوفتش منها حاجة وحشه من ساعه ماجت أنا إللي كنت بدايقها علشان كده بتطلع رد فعلها كده وكله من كلامك انتي أنا مكنتش كده بس بسبب كلامك آنتي إللي خلتيني كده كل ما تكلمني تقولي خليكي أحسن من دي واحسن من دي وخلتيني أشوف الناس كلها عبيد عندي انتي ليه كده أنتي حقوده آوي يا ماما عملت ليكي ايه البنت الغلبانه دي علشان تخليني أعاملها كده انتي بجد حقوده آوي ووحشه يا ماما وخلتيني شبهك حقوده وقلبي اسود بس ياسمين فوقتني هي وجدو عن كل ده وهيخلوني أبعد عن وآحده سودا من جوه وشيطانه
كريمه بصتلها بغضب وراحت ضربتها قلم جامد
صفاء بصتلها بصدمه وحطيت أيدها علي خدها مكان الضربه ودمعت : زعلتي من الحقيقة ما هي دي الحقيقة آنتي حقوده يا ماما ومش بتحبي الخير لحد فرح ياسمين يخلص بالسلامه وتتجوز وهمشي من هنا هسافر برة مصر خالص وحياه ربنا يا ماما تعملي حاجه لياسمين أنا إللي هقف ليكي بعد كده اللهم بلغت وبصتلها بصه اخيره وخرجت بره الاوضه
كريمه بصت على الباب بغضب وقالت : يا بنت ال 🐕 يا ياسمين خليتي بنتي تكرهني ماشي يا ياسمين أنا وإنتي والزمن طويل مبقاش كريمه غير لما اخليكي تندمي ماشي الصبر حلو
عند سامي كان خلاص جهز الحاجه اللي هيفاجاء بيها فاطمة في كفايه حلو حجزة ليهم هما بس
رجع البيت ودخل يدور على فاطمه لاقها في المطبخ
سامي بأبتسامه : ازيك يا فاطمه
فاطمه ابتسمت : الحمدلله يا سامي انت عامل ايه
سامي : تمام يقولك ايه عايزك في حاجه ثواني تعالي بس نتكلم بره
فاطمه هزت دماغها وطلعو
سامي : بصي يا طومه أنا عملت مفاجأه للبنت اللي بحبها فاعيزك تيجي معايا تشوفيها قبل ما اوريها لحبيبتي إيه رأيك
فاطمه بصتله وبتحاول متعيطش : حاضر يا سامي هنروح أمته
سامي بلهفه : انهارده أصلي المفاجأه عاملها انهارده ليها
فاطمه في نفسها : ياااه للدرجادي وبعدين قالت : تمام يا سامي شوف هنروح الساعة كام وقولي
سامي بسعادة : الساعه 7 ها متتاخريش بقي ماشي أنا هطلع أنام قبل بليل بعد اذنك يا طومه وسابها ومشي
فاطمة بتبص عليه وعينها نزلت دموع مسحتها وقالت : ربنا يسعدك يا سامي
بليل سامي خد فاطمه الكافيه
فاطمه دخلت لقت كل الانوار نورت وشافت الكافيه مليان بلالين حمرا وبيضه وشموع وكان الشكل تحفه
فاطمه اتصدمت من شكل الكافيه وكانت بتتمنى انه كل ده يبقى ليها
بصت علي سامي لقته ماسك بوكيه ورد احمر في اسود
وراح عندها بأبتسامه
سامي بحب : إنا بحبك يا طومه تقبلي تكوني حبيبتي وبنتي ومراتي وكل حاجه ليا
فاطمه بصتله بصدمه ومبقتش مصدقه وبعدين قالت بدوخه : إيه
سامي بخضه : فاطمه يا بنت الهبله

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

سامي بحب : أنا بحبك يا طومه
فاطمه : احيه وأغمي عليها
سامي بخضه : فاطمه يا بنت الهبله وراح وطي على مستواها وعمال يهز فيها ويفوق فيها
سامي : بت يا فاطمه انتي بت فوقي يا بت يانهارك احوس كل ده علشان بقولك بحبك وعايز اتجوزك بت يا فاطمه
وفاطمه ولا هنا لسه مش حاسه بحاجه
سامي قام : لا مبدهاش بقي مسك كوبايه الميه ورماها علي وشها
فاطمه قامت بخضه : يلهووي ايه الميه دي الحمدلله انو حلم أكيد مقلش كده أكيد الحمدلله الحمدلله وبعدين بصت قدمها لاقت سامي واقف مربع أيده وبيبص ليها وهو رافع حواجبه
فاطمه بصدمه : إيه ده هو إنت بجد
سامي بسخريه : لا جرفيك
فاطمه : هتهزر
سامي : يعني عوزانى اقولك إيه مانتي إللي ضربه آنتي عبيطه يا بت كل ده علشان قولتلك بحبك
فاطمه بصدمه : إيه ده هو إنت بتقولها تاني يعني دي بجد
سامي : في إيه يا فاطمه هو آنتي رافضه حبي ليكي
فاطمه قامت بسرعه وقالت بعصبيه : نعم يا خويا رافضه مين دنا مصدقت إنك تتكلم يا خويا أنا كمان بحبك من صغرنا يا عسل بس انت اللي مش حاسس يجيك ضربه يا شيخ تعبت أعصابي منك لله
فاطمه حست بإللي قالتو وحطت أيدها علي بوقها بكسوف وصدمة
وسامي فضل باصص عليها بصدمه ومش مصدق انها بتحبه زي ماهو بيحبها
سامي بعد تصديق : انتي بتتكلمي بجد
فاطمه منزله راسها بكسوف
سامي قرب منها : ردي عليا يا فاطمه ده بجد ونبي لانتي قايله
فاطمه هزت دماغها بكسوف بمعني آه
سامي فرح جدا إنها بتبدلو نفس الشعور من غير مايحس حضنها وشالها وفضل يلف بيها بفرحه
وفاطمه اتصدمت من إللي عمله بس فرحت وفضلت دفنه وشها في كتفه بكسوف
بعد شويه سامي نزل فاطمه
سامي بحب : أنا مش مصدق نفسي يا فاطمه إنك بتحبيني زي مانا بحبك كده أنا بحبك آوي يا فاطمه من صغري آنتي متعرفيش كان بقالي كتير عايز اقولك وكان في حاجه منعاني بس خلاص اتشجعت وقررت اعترف ليكي
فاطمه دمعت : بجد يا سامي انتي بتحبني من زمان طب إنت ليه قولت أنك بتحب وآحده تانيه وعايز تعترف ليها بحبك
سامي : كانت هتبقى مفاجأه إزاي وبعدين بصرآحه أنا كنت متردد اقولك حاجه بس اتشجعت وقولتلك
فاطمه عيطت من الفرحه
وسامي مسح دموعها وقال بهزار :ياجدعان ارحمونا بقى آنتو بتفرحو تعيطو تزعلو تعيطو آنتو الهرمونات بتاعكو دي بجد مش معقولة
فاطمه ضحكت
سامي : بصي بقى أنا لما أروح هفاتح بابا وجدو في الموضوع
فاطمه بقلق: بس ماما
سامي بضيق: ملكيش دعوه بأمك بقي هي هتفضل وقفالي زي اللقمه في الزور ده إيه النيله دي
فاطمه : احترم نفسك يا سامي ده امي
سامي : ياختي انتيلي إمك دي بنت خاله ريا وسكينة دي النظره منها تموت الميت قبل الحي
فاطمه بغباء : إيه ده بجد هي ماما بنت خاله ريا وسكينه يا نهار ابيض وإزاي تموت الميت وهو ميت اصلا
سامي بصلها وقال بعصبيه : اقولك انا راجل واطي اني عملتك حاجه يا شيخه كتك نيله آنتي وامك عالم هم وعيله قرف غوري يا شيخه كتك القرف آنتي وامك يا عالم يا بهايم
وسابها وجاي يمشي
فاطمه جريت عليه بضحك : طب خلاص خلاص تعالي متزعلش أنا بس بدايق علشان امي مش اكتر وبعدين ده امي يا سامي
سامي : ياستي ماشي مقولتش حاجه بس انتي متعقديش الموضوع بقي أنا هقول لعمو صابر وجدو وبابا وهما بقي هيساعدوني يلا بقى علشان ناكل أنا ميت من الجوع
فاطمه بأبتسامه : ماشي يلا
وقاعدو علي التربيزه يكلو
في البيت كان يونس وايمن وياسمين وصابر قاعدين مع بعض في اوضه يونس
صابر بغضب : هي حصلت كمان عايزه تخطفها مستعجله كده على قتلها كريمه مش لازم يتسكت عليها آكتر من كده يا يونس
يونس : خلاص قربنا هيحصل والله واعلقها بأيدي في حبل المشنقه
ياسمين : أنا بجد عمري مشوفت حقد كده ربنا يبعد عننا العالم دي
ايمن : يارب المهم يا جماعة أنا زرعت الميكرفونات في اوضتها علشان نعرف هي بتقول إيه لو متكلمتش في التليفون
يونس : تمام بكره انشالله الناس بتاعه الديكور هتيجي علشان الخطوبه
صابر : ماشي يا حبيبي ربنا يتمم ليكو علي خير ويعدي الليله من غير شر كريمة
كلهم : يارب
ياسمين قامت : طيب يا جماعه انا هدخل انام علشان مش قادر والله
صابر : خشي يا حبيبه عمك تصبحى على خير
ياسمين : وإنت من أهله تصبحو علي خير
كلهم :وانتي من اهله بعد كده ياسمين خرجت
صابر ليونس : عرفت مين منصور ده يا يونس
يونس : لسه يا عم صابر بدور وراه بس إللي اكتشفته إن كل يوم بيكلم كريمه من رقم شكل وكل الأرقام من غير اسامي بتصل بالرقم وبعدين بكسر الخط
يونس : انا وايمن بندور لسه وربنا يقدم إللي في الخير
صابر : يارب قام : طب يا ولاد أنا هخش أنام علشان صاحي من بدري بسبب الشغل تصبحو علي خير
يونس وايمن : وإنت من أهله يا عمي صابر خرج من الاوضه
ايمن : اخلصو بقى يا يونس عايز أروح اخطب البت بقى حرام عليكو يا جدعان
يونس حدفه بالشبشب: هو ده وقته يا أخي
ايمن بصوت عالي وردح: يا سلام يا أخويا اشمعنى آنت وياسمين هتخطبو إيه يا أخويا هو أنا مليش نفس اخطب واحب واتجوز واخطب واحب واتجوز بقي إسمع بقي يا عم إنت نقبض علي كريمه وإنت تخطب الوليه إللي في اوضتها دي ونروح نخطب البت انا مش اقل من حد يا ابن عبدلله ها اللهم بلغت تصبح على خير وخرج من الاوضه بسرعه
يونس بصدمه : يا بن العبيطة والله الواد ده أهبل ربنا يهديك
وبعدين فرد علي السرير وبقي يفكر هيعمل اية مع كريمه لحد ما غلبه النوم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

تآني يوم الصبح يونس كان داخل اوضه ايمن سمع صوت
اغاني عالي فتح الباب اتصدم لما شاف ايمن وقف على
السرير وعمال يرقص على اغنيه ( فكك بتاعت عناب)
ايمن بيغني مع الاغنيه : هسبلكو حبه بمزاجي فكك
مش عايز باقي نزقك داحنا في ملاهي حسيت اعدائى في اوله ابتدائي تلاميذ بيس كله تهيص
معاني المنهج سهل من نوع الرخيص إحنا عباقره بس بدون تدريس
يونس يصله وهو فاتح بوقه :يابن الهبله إنت عبيط ياض هو ده وقته أغاني ورقص إنت مجنون
ايمن بيكمل غنا وهو بيشاور عليه : مجنون ودماغي طقه هربانه منى يا بروووووو أنا بكسب أي عاركه إجباري هتموت من الخوووووف ليه بتجري وتستخبي ولا مسلاح ده هدوووق رجلي أنا علي الارض ثابته هعملكو فته يا زبوووون
فجاه ياسمين دخلت عليهم وشافت ايمن وهو بيرقص جريت
طلعت علي السرير وبقت تغني وترقص معاه وتكمل الغنا :
وسع أنا بابا جيت أي حد هدوس عليه هتنسا نفسك ولا إيه عناب تقيل غشيم عليك وبعدين هي وايمن شاورو علي يونس بغنا : غلط يا سطا وده عقابك إنك تقابل العصابه
مش هتفلت من الاصابه العصابه حضرت
يونس باصص ليهم بصدمه وبعدين قال بصوت عالي: آنتو عبط اللي انتو بتعملوه ده
ياسمين بصتله بغضب : إيه يا راجل إنت ام نكدك ده إنت نكدي ليه إيه المشكله لما نهيص شويه ملناش نفس نفرفش
يونس اتصدم من هجوم ياسمين ( هو تقريبا كده يونس مش بيعمل حاجه غير إنه بيتصدم)
ايمن بهجوم هو كمان : جرا اية يا عم الشبح متسبنا بقى إنت علي طول كده كابس علينا وبعدين إحنا مش عندنا خطوبه ودلوقتى في تجهيزات إيه المشكلة ده دانت تقيل أوي يا جدع يارخم
ياسمين : لو سمحت سبنا نهيص شويه وبعدين أنا عايزه اهيص قبل ما عمتي تخرب حاجه سبني افرح بقى يا جدع إيه ده
يونس بص ليهم بذهول وبقي مبرق منهم وخرج من الاوضه من غير ولا كلمه
ايمن وياسمين بصو عليه وهو خارج وبعدين بصو علي بعض وياسمين قالت : هو ماله عامل كده
ايمن بصلها وقال : ممكن يكون اتصدم من حاجه ولا حاجه
ياسمين : يمكن يلا نكمل شغل اغنيه( الباشا)
ايمن : الله هو آنتي طلبه معاكي عناب ليه
ياسمين : يا سلام يا أخويا اشمعنى إنت هو أنا مليش نفس
ايمن : خلاص خلاص اسكتي انا غلطان يلا بينا وبعدين ايمن شغل الاغنيه وكملو رقص
عند يونس تحت نزل وهو لسه مبرق قابلو سامي
سامي بأستغراب : يونس
يونس لسه زي ماهو
سامي وهو بيهز : فيه يونس
لسه بردو زي ماهو
سامي من غير ما يقصد أداه بالبوكس علشان يفوق وقال بصوت عالي : يووووووووونس
يونس اتخض من الضربه وبصلو يغضب ووجع ومسكو من هدومه: اللي آنت عملتو ده
سامي بخوف وبيحاول يفلت منه : والله والله مكان قصدي انا كنت عايز افوقك بس إنت كنت مش عايز فضطريت يعني اضربك أنا أسف والله
يونس : هحبسك
سامي وهو خلاص هيعيط : لا ونبي أنا راجل لسه هيخش علي خطوبه وكده ونبي متضيع مستقبلي
يونس ضحك : خلاص خلاص صعبت عليا بس إنت ليه بتقول خطوبه
سامي حكاله علي مفاجأه فاطمة وكلامهم
يونس بفرحه : مبروك مقدما وأنا بردو أخلص من الموضوع أللى في دماغي ده وهبقي معاك
سامي بأستغراب : موضوع إيه
يونس خد باله : ها هبقي اقولك بعدين المهم دلوقتي ااء قاطعه صوت الاغاني من فوق غمض عينه : يا ولي الصابرين
سامي : إيه صوت الاغاني ده جاي من عند مين
يونس بنفاذ صبر : من عند أخره صابري ايمن و ياسمين
مشغللي عناب ده ولا عنبه هو حاجه فاكهه
سامي ضحك : اسمو عنبه ده جامد من الاخر
يونس بصله بصدمه : حتي إنت
سامي : طبعا ده العشق يابا طب أنا هطلع ارقص معاهم بعد اذنك يا كابتن وطلع بسرعه علي اوضه ايمن
يونس بصله وهو طالع بصدمه : والله العيال دي ضربه وبعدين سمع صوتهم هما التلاتة
ايمن وياسمين وسامي بغنا بصوت عالي : حبيبي بابا حضرنا جينا عصابه عشنا بساطه هتنجح لو في أراده
يونس بصوت عالي : ارحمني يا رب
في اوضه كريمه كانت بتكلم منصور
كريمه : خطوبه المخفيه بكرة وسط الناس دي كلها عايزه اسمع خبرها
منصور بخبث : وحشتنى يا جميل مش هنشوف بعض بقي زي زمان
كريمه : أكيد يا عمري وانا اللي خلاني اطلق من الزفت ده اولا علشان هو مكنش مهتم بيا ومادي ثانيا بقى علشان لقيت حبي الاول والاخير هو إنت هتتجوزني أمته
منصور بتوتر : ما مانا قولتك هنخلص حكايه بنت اخوكي دي ونتجوز
كريمه : بجد يا منصور
منصور بخبث : بجد يا روح منصور هقفل أنا بقى علشان عندي شغل
كريمه : ماشي سلام
منصور قفل وبعدين رما التليفون علي المكتب بزهق وقال بغل : اتجوزك إيه دانتي وآحده خنتي جوزك معايا وكمان قتاله قتله هانت وأخد منك إللي وراكي وإللي قدامك واوصلك لحبل المشنقه بأيدي الصبر بس إما وريتك يا زباله فاضل تكه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

يونس دخل اوضته يشوف تسجيل مكالمات كريمه
فتح المكالمه اتصدم لما سمع كلامها هي ومنصور انهم هيقتلو ياسمين بكره و كمان إنها كانت على علاقه لمنصور من زمان معني كده إنها كانت بتخون جوزها مع منصور
يونس بصدمه وغل : يا بنت ال لا آنتي مش قتاله قتله بس كمان خاينه والله تستاهلي اللي يجرلك وكمان عايزه تقتلي ياسمين بكره ماشي يا كريمه
الباب خبط ودخل صابر
يونس يصله مكنش عارف يقولو إيه
صابر راح قعد جمبو : ها يا يونس في جديد
يونس بصله وكان ساكت
صابر بقلق : مالك يا بني ما تتكلم
يونس بتوتر : مفيش حاجة يا عم صابر
صابر : لا يا يونس فيه أتكلم إيه إللي حصل
يونس : كريمه عايزه تموت ياسمين بكره في الخطوبه
صابر بصدمه : إيه يا بنت ال والله ما حرحمها إنت أكيد مش هتخلي اذئ يصيب يا سمين صح
يونس بسرعه : أكيد يا عم صابر دنا افديها بروحي
صابر ابتسم وبعدين قال : ربنا يخليكو لبعض يا رب يا حبيبي
بس يا يونس أكيد في حاجه تاني
يونس بصله شويه بتوتر : م مفيش حاجة ياعم صاير
صابر بعصبيه : متخلص يا يونس وقولي في إيه
يونس : اختك كانت بتخون جوزها مع أللى إسمه منصور ده
ومتفقين إنهم هيتجوزو لما يقتلو ياسمين وحكالو اللي سمعو في المكالمه
صابر اتصدم وقعد علي الكرسي بتعب ويونس اتخض عليه وجري جاب كوبايه ميه وادا يشرب
يونس بسرعه وبقلق : أشرب ميه يا عم صابر أشرب
صابر شرب بوق وبعدين بعد الكوبايه عن بوقه وقال بغضب وصدمه : اختي انا خاينه تحط راسنا في الطين كده ده لو ابويا عرف مش بعيد يموتها أبويا من رغم الجلطة إللي حصلت ليه بس لسه جبروته موجود ومش بيسامح باي حد يغلط في العيله هو سامح أشرف ومراته علشان مهما كان أشرف ابنه وكمان كان دارعه اليمين في شغله ومصدق لاقي حته منو علشان تفكره بيه هو آه مكنش راضي علي الجوازة بتاعه أشرف علشان كان في مشاكل بين العيلتين لما لاقي ياسمين كريمه عايزه تحرمه منها لا وكمان خانت جوزها وأنا أقول طلب الطلاق ده مكنش علشان هو مادي وكان قاسي عليها لا دي علشان تروح للكلب ده ورحمه امي لاقتلها الفاجره دي
وقام علشان يروح لكريمه اوضتها
يونس وقف قدامه بسرعه : لا ونبي يا عم صابر ده خلاص فاضل بكره علشان خاطري بلاش دلوقتي نمسك بس منصور ده وبعد كده تعمل إللي إنت عايزو
صابر : مش قادر يا يونس حاسس بنار في قلبي بسببها دي لا يمكن تكون بنادمه لا يمكن
يونس : هتاخد جزاها ياعم صابر والله اهدي إنت بس وبكره هنشوف مخبي لينا إيه
صابر : انشالله يارب
بعد شويه تليفون يونس رن وكان واحد مكلفه علشان يدور علي منصور ده علشان هو كل مره بيكلم كريمه من خط مختلف
يونس رد : إيه يا طاهر عملت إيه
طاهر : منصور المرادي شكله نسي يشيل الخط من التليفون عرفنا مكانه
يونس بفرحه : بجد فين قولي بسرعه
طاهر قاله وبعدين يونس شكره وقفل
صابر : إيه في إيه يا يونس
يونس بفرحه : عرفنا مكان منصور يا عم صابر
صابر فرح : بجد إزاي وهو فين
يونس : الاهبل نسي يشيل الخط إللي كان بيكلم أختك منو من التليفون وعرفو مكانة قاعد في شقه في *******
صابر : الحمدلله الحمدلله يارب كده مش فاضل غير الزفته دي
يونس : هو إنت يا عم صابر مش مدايق أو زعلان إنها أختك وكده
صابر بغضب : اذا كان هي معملتش حساب اننا أخواتها ده إحنا لو عداها مش هتعمل كده تقتل أخويا ومراته وكمان عابزه تقتل بنتهم كل ده علشان حقد وغل هي الوحيده اللي شايفاه هي تستاهل كل إللي يجرا ليها أعمل بشغلك يا يونس والغلط بياخد جزاه محدش فوق القانون
يونس خد نفس : ماشي يا عم صابر إنا هروح لايمن أخده معايا علشان هنتحرك دلوقتي
صابر : ربنا معاكو
يونس ابتسم وخرج من اوضته
صابر بصله وهو خارج : ربنا يحميك يابني انا كده اتأكدت علي سعادة وأمان ياسمين وهي معاك ربنا يسعدكو
يونس دخل اوضه ايمن لاقاهم لسه بيرقصو زي ماهما
يونس دخل جر ايمن من القميص بتاعه من غير ولا كلمه
وخرج بره الاوضه تحت صدمه ياسمين وسامي يونس فضل يجر في ايمن لحد ما وصلو للعربيه وركبو ويونس ابتدا يسوق
ايمن بصدمه : الله في إيه يا جدع إنت حد يعمل كده
يونس ببرود : آه أنا
ايمن بعصبيه : إنت رخم ليه
يونس بصله بصه سكت
بعد كده ايمن قال : هو إحنا رايحين فين
يونس : هنروح نجيب منصور
ايمن بصدمه : إيه ده هو إنت عرفت مكانه
يونس : آه طاهر إللي قالي
ايمن : وعرفت إزاي
يونس حكاله
ايمن : طب الحمدلله كده مش فاضل غير كريمه
يونس : لادي بقي اخرتها بكره وش
ايمن بأستغراب : ليه
يونس حكاله على مكالمتها هي ومنصور
ايمن بصدمه : يا خربيت امها إيه الست دي دي بنت إبليس
يونس : وعم صابر عرف وهو إللي هيتصرف معاها بكره وبعدين هنبقي ناخدها على القسم وهتروح علي حبل المشنقه عدل المقر عندو كل التسجيلات بتاعه المكالمات بتاعتهم
ايمن : ربنا يستر
بعد ساعه وصل يونس وأيمن مكان منصور
وكان في ظباط تبع يونس واقفين تحت البيت مستنينو
طلعو سوا كلهم و واحد منهم فتح الباب براحه
يونس دخل براحه جدا وكلهم وراه فضل يدور علي منصور في كل البيت براحه لحد ما سمع صوت جاي من اوضه النوم
فتح شاف منصور في وضع مش كويس مع وآحده
منصور اتخض هو والست إللي معاه
يونس بسخريه وابتسامه : اهلا الآداب مستنياك
منصور بعصبيه : انتو مين وإزاي دخلتو هنا
ايمن بسخريه : سؤالك غبي آوي بصرآحه يعني إنت مش شايف لبس الظباط ده ولا انت بتستهبل
يونس ببرود : يلا يا حلو إنا كنت جاي أخدك بتهمه احده دلوقتي بقو أتنين يلا يا منص
منصور بغضب : تهمة ايه دي
يونس : هتعرف لما تيجي معانا لفوهم بالملايات وهتوهم وراح خرج بره الاوضه ووراه ايمن
يونس : ادي إللي عايزه الهانم تتجوزو هو باين كده بيضحك عليها هو مش باين هو أكيد
ايمن : أنا بجد مش مصدق إيه الوس**** دي بجد
يونس : توقع منهم اي حاجه
خرجو منصور والست إللي معاه وهو كان قاعد يصرخ
منصور ليونس بزعيق : أنا مش هسكت دنا هوديك في ستين داهيه
يونس بسخريه: ابقي تعالي خدني الساعه 7 يلا يا بابا مش فاضيلك
بعد كده نزلو كلهم تحت صريخ منصور ركبة العربيات
وطلعو علي المكان إللي هيحبسو فيه منصور
ايمن : كده ناقص كريمه وبعد كده تتجوز أنا وياسمين وأنا أروح لمزتي بقى
يونس بضحك : اوعدك نخلص وأنا بنفسي هروح معاك تخطبها
ايمن : ياحبيبي يا حبيبي اه صحيح انت قولت لابوك وامك
يونس : آه قولت ليهم وإنت عارف مصدقو إني أتجوز فرحو جدا
ايمن بأبتسامه : ربنا يتتملك علي خير يا صاحبي
يونس ابتسم : تسلم يا حبيبي عقبالك
ايمن : اخلص انت بس علشان انا واقف عليك مش عارف حاسس إني البت إللي مستنيه أختها الكبيرة تتجوز الأول
يونس ضحك : معلش معلش صبرا
ايمن حط أيده علي خده : مانت صابر أخويا يا صبر أيوب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد شويه وصل يونس وايمن بمنصور مكان اللي هيتحقق معاه فيه
داخلو منصور الاوضه وبعدين دخل يونس وايمن
يونس قعد قصاد منصور واتكلم وهو بيشمر كم قميصه : منور يا منص
منصور بعصبيه : ممكن أعرف أنا هنا ليه
ايمن قال : لااااا متعدش دانت هنا علشان حاجات كتير
منصور : حاجات ايه بقى انشالله انتو متعرفوش انا مين
يونس بجمود: هتكون مين يعني راجل مشيو كله شمال ومشارك في اعمال كلها زباله شبهو وغير كده بتاع ستات مشالله تاخد أللى عايزو منهم إذا كان فلوس أو حاجه تانيه وبعد كده ترميهم وتدور علي غيرهم
وبعدين يونس وطي قدامه وكمل : ومنهم كريمه الهواري
منصور بصدمه وبلع ريقه : كريمه الهواري إنا معرفش حد بالاسم ده
يونس لف حواليه : تؤ تؤ تؤ مش بحب الكدب الكدب اخرتو وحشه إنت كده كده اخرتك وحشه جدا بصرآحه علي حبل المشنقه يا عسل
منصور بلع ريقه وقال بتوتر : أنا مش عارف انت بتتكلم عن ايه
يونس بصله وهو بيدعك جبينه : تؤ قولتك الكدب مش بحبه ومع الكلمة دي ادالو بالبوكس في وشو جامد
وبعدين قال : وأنا هقولك نبذة علي إنت عملتو وإنت تكمل الباقي أولا طبعا أعمالك المشبوهه إللي عرفت إنك شغال فيها
ثانيا اقتلك لمراتك أللى بردو عرفتو من قريب علشان بس عرفت انك بتخونها قمت اقتلتها ثالثا بقي اتفاقك مع كريمه على قتل اخوها ومراته وخيانه جوزها معاك ودلوقتي بتخططو إنك تقتلو ياسمين وإنت عارف مين ياسمين فأنت تقولي كل حاجه كده زي الحلو لأن يا بابا إنت كده كده ميت علشان إنت جرايمك كتير
منصور : بس مش أنا إللي قتلتهم دي كريمه علشان كانت بتكره أم ياسمين
يونس بعصبيه : مليش دعوه انت شريك في كل ده ومتخفش كريمه هتحصلك اتقل ها هتقولي يا منص كل حاجه علشان إللي عايزين تقتلوها دي حبيبتي وهتبقي مراتي يا زبآله إنت وهي ها اخلللللص
منصور عرف كده انو خلاص مفيش مفر وإنه لابساها لابساها : أنا هقولك علي كل حاجه بس عايزك تقول لبنتي تسامحنى علي كل حاجه عملتها فيها هي وامها
يونس بأستغراب : بنتك بنتك مين
منصور بدموع اشتياق لبنتو : إسمها صبا صبا منصور الديميري
ايمن اتصدم : إيه مين
منصور : صبا هي الحاجه النضيفه اللي طلعت بيها من الدنيا هي وامها بس امها ست شريفه ومحترمه مكنتش تساهل واحد زي
يونس بصدمه : تقصد صبا إللي ساكنه في الهرم هي وامها
منصور : هو إنت تعرفهم هما آه ساكنين في الهرم ده إللي عرفتو وامها كانت متجوزه واحد وهي بنتي لسه حته لحمه حمرا بعد مانا سبتها وهربت اتجوزته وسميتو باسمه علشان البنت يبقي ليها اب انا كل يوم كنت بروح اشوفها وعرفت انها بقت دكتوره بقيت فخور آوي بيها آن أمها عرفت تربيها تربيه كويسه وشريفه خلوهم يسمحوني
يونس بصله هو وايمن وايمن أصلا لسه في صدمتو وبعدين يونس قال : طيب بس دلوقتي عايزك تقولي كل حاجه وتقولي كمان كريمه ناويه علي إيه غير بكره
منصور خد نفس وابتدا يحكي
بعد شويه منصور سكت
يونس بصدمه : دي إبليس مش معقول تكون بنادمه بجد
منصور : أنا كنت ناوي ابيعها اللي وراها واللي قدامها علشان انتقم منها علشان اتقتل كمان أخويا دي إبليس من زمان قتلت أخويا الكبير أيام الجامعة بس مش اتكشفت فأنا قررت انتقم منها وخليتها تخون جوزها معايا ولما جوزها عرف كان هيموتها بس هي اديتلو حقنه تشلو وفهمت عليتها إنه كان بخيل و بيضربها وكانت عايزه أهلها يطلقوها منه وفعلا عملو كده هي كدبت عليا أنا كمان بس أنا دورت وراها كويس وعرفت كده وجوزها حاليا قاعد في بيت في ******** الراجل ده طيب جدا ده اللى عرفتو وهي كانت مفهمه أهلها انو قاسي ووحش لكن لا دي كدابه ده الكدب بيجري في دمها
أنا معترف أنا غلطت كتير اوى وقتلت مراتي واشتركت في كل حاجه مش قانونيه وراضي باي حكم
بس متنساش تخلي بنتي تسامحني هي وامها
يونس يصله وبعدين هز دماغه بمعني ماشي
وبعدين ضرب الجرس ودخل واحد من اللي وقفين بره خدو منصور منصور خرج معاهم
يونس بص لايمن إللي لسه مصدوم انو إزاى صبا تبقي بنت منصور دماغه هتنفجر من التفكير
يونس بهدوء : ايمن
ايمن بصلو
يونس بصله : إنت كويس
ايمن ساكت
يونس : هي ملهاش ذنب يا ايمن هي زيها زيك مش عارفه حاجه
ايمن هز دماغه : معلش يا بونس أنا عايز أروح علي عايز أنام شويه تعبان
يونس كده عرف انو مش عايز يتكلم هز دماغه وخرجو هما آلأتنين ورايحين على البيت
بعد شويه وصلو البيت
ايمن طلع اوضته من غير كلمه
ياسمين استغربت سكوته وبعدين بصت ليونس : هو ايمن ماله
يونس بصلها وقال : إحنا عرفنا مكان ناصر
ياسمين بصدمه : إيه ده بجد كان فين و أللى حصل
يونس حكالها كل حاجة
ياسمين بصدمه : إيه صبا بنت منصور

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين بصدمه : اية صبا بنت منصور هو في إيه أنا بقيت اتصدم كتير ليه كده
يونس : إنا زيك والله يا ياسمين اتصدمت زيك بالظبط لما عرفت طب ليه أم صبا متقولش الحقيقه
ياسمين : يمكن علشان مش عايزه تفتكر حاجه من ذكرياته الزباله وطلعت أهو ربت بنتها وخلتها أحسن دكتوره في الدنيا وبيحبها ظابط محترم آه صح هو ايمن كان شكلو عامل كده بسبب الموضوع ده
يونس هز دماغه بمعني آه وبعدين قال : واكتر واحد مصدوم بس أنا قولت ليه إن البنت ملهاش ذنب
ياسمين : آه فعلا هي ضحيه لاب زباله
يونس :هو طلب اننا نروح نتطلب من صبا إنها تسامحه هي ومامتها
ياسمين : و لو اني يعني مش عايزه ده يحصل بس بردو مش عايزه الراجل ده يتعدم وهو حد زعلان منه ماعنه يستاهل الحرق مش الشنق بس المهم هنروح أمته
يونس : لما نقبض علي عمتك خلاص فاضل بكره يلا اطلعي ارتاحي علشان إنت تعبتي طول النهار رقص وكده ها وغمز
ياسمين بصتله بكسوف ومشيت جري
يونس ضحك عليها وكان طالع اوضته وهو طالع سمع كريمه وهي بتتكلم بغضب : مش بترد ليه يا منصور ايه ده عايزاك ضروري
يونس ضحك بسخريه وقال بهمس :معلش مستعجليش بكره هتشرفي جمبو وبعد راح علي اوضه
عند جاسر ماشي سرحان في الشارع خبط في بنت من غير مايحس بصلها باقي البنت عينها زرقاء زي السما وقصيره وبيضا وشعرها طويل وقموره آوي سرح فيها شويه ومفقش غير علي صوتها
البنت بغضب ووجع : اي مش تحاسب يا جدع إنت
جاسر : نعم بتكلميني أنا
البنت بعصبيه : لا بكلم يوحي
جاسر بدهشه : يوحي وبعدين قال : أنا أسف يا انسه بس مكنتش مركز
البنت : لا ونبي واصيفها (اصرفها) منين بقى دنا دياعي ( دراعي) اتشل إنت إيه ده جسمك عامل زي الشحات مبيوك (مبروك)
جاسر بضيق : معلش يا انسه حقك عليا ممكن تيجي معايا نروح أي مستشفى تكشفي عليه
البنت بعصبيه : آه قول كده بقى إنت عايزني ايوح ( أروح) معاك المستشفى و تخطفني وتاخد اعضائي لا يا بابا إنا محدش يقدي( يقدر) يعمل معايا كده دنا اقيقش( اقرقش) عضمك حتة حتة أنا من امبابه يااه
جاسر بصلها من تحت لفوق وبعدين جاي يمشي راحت جريت
وقفت قدامه بغضب : إنت يأجل ( راجل) قليل الذوق مش شايف بنت جميله واقفه تكلمك تسيبها وتمشي إيه ده إنت أهلك مش علموك التي بيه( التربيه) ولا إيه
جاسر بصلها بخنقه : يا انسه الله لا يسئيك انا مش ناقص انا اللي فيا مكفيني ارجوكي قولي اعوضك إزاي عبس خبطه الكتف دي معانها مش آوي يعني بس حضرتك إللي محباكها آوي
البنت : حضي تك ( حضرتك) وأنا إللي محباكها هو إنت فاكيني ( فاكرني) بشحت منك ياجل ( راجل) قليل الذوق والله اوعي كده من وشي عالم قيف( قرف) وسابته مشيت
جاسر بصلها بصدمه : قيف انا قيف يخربيت لسانها الشبر ونص ده وكمان متبري منها إحنا إللي عالم قيف والله ما في قيف غييرك يوووه يخربيتك عدتيني وبعد مشي راح يقابل
صاحبه اللي رايح يشوفو في الكافيه
دخل الكافيه لاقي صاحيه مستنيه دخل سلم عليه : ازيك يا بدر
بدر صاحبه بأبتسامه : الحمدلله يا جسور انت عامل ايه
جاسر تنهيده : أهو عايش
بدر بزعل علشان صاحبه : هون علي نفسك يا صاحبي
جاسر بصله : الحمدلله المهم إنت عامل اية اتجوزت ولا لسه
بدر بأبتسامه : ماهو ده اللي عايزك فيه أنا فرحي يوم الخميس الجاي وقولت منها أشوفك ومنها اعزمك ماعنك مش محتاج عزومه
جاسي بفرحه لصاحبه : الف مبروك يا حبيبي ربنا يتتملك علي خير
بدر : ربنا يخليك يا حبيبي وعقبالك انشالله
جاسر بتفكير في حبيبته : مش باين
بدر : ليه يا عم انشالله هتحب وتتحب وهتبقى الحياة زي الفل
جاسر : ومين بقى سعيده الحظ
صوت من وراهم : سلام عليكو
جاسر بص لمصدر الصوت شاف البنت إللي كانت لسه واقفه معاه من شويه
بدر بأبتسامه: تعالي يا جني سلمي علي جاسر صاحبي
جني بأبتسامه : اهلا ويه قاطع كلامها شافته انو نفس الشاب اللي كانت واقفه معاه قالت بضيق : هو إنت
بدر بأستغراب : هو إنت اتقبلتو ولا إيه
جاسر وجني في نفس الوقت
جاسر : آه
جني : لا
بدر : آه ولا لا
جاسر : بص يا بدر هحكيلك وحكالو
بدر ضحك : يخرب عقلك يا جني معلش يا جاسر جني اختي لسانها متبري منها شويتين
جاسر : إنت هتقولي
جني بصتله بغضب : قصدك إيه
جاسر ببردو : اقصد اللي اقصدو و انتي مالك
جني بعصبيه : يا جدع إنت متستفزنيش هضيبك ( هضربك)
بدر بعصبيه : جني فيه اية احترمي نفسك
جني بضيق: يعني إنت مش شايف يا بدي ( بدر)
بدر : خلاص عيب كده معلش يا جاسر حقك عليا
جاسر بأبتسامه : لا يا حبيبي دي أختك لطيفه خالص
جني بغضب : إيه لطيفه دي هو إنا قطه
بدر راح كتم بوق جني علشان عارف لو فتحت مش هتسكت
: خلاص بقى أتفضل يا جاسر يلا ناكل مع بعض
جاسر : لا معلش مره تانيه أنا قولت اجي اشوفك وبعدين همشي علشان لازم بكره نصحي بدري عندي خطوبه بنت عمي ولازم تيجي اينعم هي جت متأخر إني أكلمك بس كنت بدور علي رقمك والله
بدر : ولا يهمك يا حبيبي والف مبروك وربنا يتمم بخير وهستناك انشالله تنورني في فرحي ها
جاسر ابتسم : أكيد يا حبيبي وبعدين حضنة وقال : يلا سلام
بدر : سلام وبعدها جاسر مشي
بدر لف لجني بعصبيه : هو آنتي مش هتبطلي طوله لسانك دي بقى
جني بضيق : ماهو اللي مش محتيم ( محترم) يا بدويي( بدوري)
بدر : هو بردو إللي مش محترم ولا انتي اللي لسانك فرقله الراجل اعتزر ليكي بدل المره اتنين المفروض عندك دم وتسكتي لكن ليه ليه جني هانم تسكت لازم تديلو من المنقي خيار وبعدين ياختي هو خبطتك بعربيه ده خبطتك في كتف بكتفه وكان سرحان يعني اهدي شويه يا ختي دانتي زي القرده أهو
جني خمست في وشو : الله واكبي ( أكبر)
بدر بسخريه : ياختي عسل خايفه تتحسدي ياختي
جني : ايوه يلا اطلب اكل بقي علشان ميته من الجوع
بدر : آهو ده إللي إنت فلحه فيه حاضر ياختي طلبو الاكل وبعدين قاعدو ياكلو
في اوضه ايمن يونس خبط عليه
ايمن وهو نايم علي السرير : ادخل
يونس دخل بصنيه الاكل وقفل الباب وقاعد قدامه : ها بقي مش هتاكل الساعه 1 وإنت لسة محطتش حاجه في بوقك
ايمن بخنقه : مليش نفس يا يونس
يونس بعصبيه : يعني إيه ملكش نفس إنت محبك الدنيا ليه كده ماقولنا البنت ملهاش دعوه بوسا***** ابوها في إيه بقي
ايمن : هي آه ملهاش ذنب بس مش هقدر أواجها بالحقيقه دي
يونس : ملكش دعوه امها هي اللي هتقولها انت اللى عليك بس تروح تعترف بحبك ليها وتتخطبو وأنا هحكي لأمها علي إللي قالو منصور تمام
ايمن : تمام يا يونس
يونس : يلا بقي علشان تاكل
ايمن هز دماغه وابتدا ياكل بعد شويه خلص
تليفون يونس رن
يونس رد : الو
اللي بيكلمو :______________
يونس اتصدم وقفل التليفون
ايمن بأستغراب وقلق : في إيه يا يونس
يونس بصدمه : منصور انتحر

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايمن بقلق : في إيه يا يونس
يونس بصدمه : منصور انتحر
ايمن اتصدم : إيه إزاي
يونس : أكيد مستحملش انو يتحكم عليه باعدام فقال ينتحر بس كده حرام الانتحار حرام
ايمن : هو بقى عارف الحلال من الحرام ربنا يرحمه بقي
يونس : طب تعالي معايا نروح نستلمه وندفنه في مقابر الصدقه
ايمن : نروح فين معلش
يونس : نستلم جثه منصور يا يونس
ايمن : لا يا حبيبي عايز تستلم روح إنت إنا مليش دعوه
يونس : يا ايمن إكرام الميت دفنه و بعدين يعني ده حماك
ايمن بعصبيه : حما مين بقولك ايه يا يونس متخلنيش اطلع عصبيتي فيك
يونس ضحك : خلاص خلاص انا هتصل بيهم يخليهم يحطو في التلاجه لحد الصبح علشان خلاص يعتبر الفجر هيأذن وبكره بقي انشالله يحهزو الجنازه
ايمن :آه اذا كان كده ماشي يا هوينا بقي علشان عايز انام
يونس : هوينا ماشي يا أخويا ماشي
يونس خرج وايمن نام علي السرير
ايمن : يا حبيبتي يا صبا اتيتمتي لتانى مره بس أنا هعوضك عن كل ده وبعدين نام
صباح تآني يوم إللي هو الخطوبه
كلهم كانو بيعملو التجهيزات بتاعه الخطوبه الباقيه لإنهم
عملو حبه قبليها بيوم والنهاردة بيعملو بقيت الحاجات
ياسمين صحيت من بدري وخدت شاور وقاعدت في إلاوضه
تجهز حاجتها لحد ما الميكب ال ارتست تيجي
دخلت عليها عزيزه بأبتسامه وفرحه وفضلت تزغرط ليها : لولولوولولولى
ياسمين اتخضت بس ابتسمت : يلهوي يا عزيزه خضيتيني
عزيزه بفرحه : مبروك يا احلي عروسه في ال دنيا عقبال ما تلبسي الابيض يارب
ياسمين ابتسمت وراحت حضنتها : حبيبتي عقبالك يا جميل
عزيزة : يارب بقولك ايه يا ياسمين انتي خلصتي اللي وراكي صح واقفه بس علي الميكب واللبس
ياسمين بأستغراب : آه ليه في حاجه
عزيزه : ممكن أخد من وقتك خمس دقايق بس
ياسمين ضربتها في كتفها : انتي عبيطه يا بت انتي بتستاذني آنتي تكلميني في أي وقت
عزيزه ابتسمت : حبيبتي ربنا يخليكي يا قلبي بصي بقى في واحد يعني صاحب سامي بيحبني وأنا كمان بحبه وهو عايز يتقدم ليا بس خايف
ياسمين استغربت : طب خايف ليه
عزيزه : يعني علشان مثلا سامي ميقولش انو بص لاخت صاحبه إللي كان بيدخله بيته ومامنه علي أهله
ياسمين : لا لا إللي بيحب حد بجد هيجي لو أيه بس هو من وجهه نظره انو خايف سامي يشوفو بالنظرة دي ويخسره لا بالعكس ده سامي هيحبو آكتر واكتر لما يعرف انو جه كلمو علي موضوعك آنتي وهو بس طبعا ميجبهاش بطريقه أنا بحب أختك وهي بتحبني دي كده سامي هيعمل منك بطاطس آنتي وهو
عزيزه : طب اعمل ايه
ياسمين بصتلها : آنتي بتكلميه
عزيزه بصتلها بتوتر : ا ا ا
ياسمين بصت ليها : بتكلميه ولا لا يا عزيزه
عزيزه نزلت راسها : آه كلمته
ياسمين ابتسمت وقالت وهي بترفع رأس عزيزه : طب ارفعي راسك انتي آه غلطي لما كلمتيه من ورا أهلك بس عليتي في نظري آنتي وو هو اسمه ايه
عزيزه بأبتسامه : إيهاب
ياسمين : ياختي عسل بتقوليها وإنتي منشكحه آوى كده ليه المهم عليتي في نظري آوي آنتي وايهاب انو قرر انو يقول لسامي بس خايف يخسره خليه يفاتحه في الموضوع بأسرع وقت ويتشجع هو مش بيعمل حاجه غلط هو داخل البيت من بابه
عزيزه : هو جاي انهارده الخطوبه لان سامي عزمه فاهو بقى يكلمو النهارده
ياسمين : خلاص كده تمام المشكلة اتحلت وإنا كمان هقول ليونس وهو هيبقي مع إيهاب انو يقول لسامي ومتقلقيش يونس سر وغطا على الكل
عزيزه بفرحه حضنتها : ربنا يخليكي ليا يا ياسمين انا مش عارفه اقولك ايه
ياسمين بأبتسامه : متقوليش حاجه يا حبيبتي انتي اختي
الباب خبط عليهم من بره وكانت ابتهال : ياسمين الست اللي هتعملك الميكب جت
ياسمين : ماشي يا حبيبتي خليها تطلع
ابتهال: ماشي يا حبيبتي ربنا يتتملك علي خير وراحت نزلت
عزيزه: طيب اسيبك أنا بقي تعملي الميكب وهبقي أجيلك تآني
ياسمين : ليه خليكي
عزيزه : معلش هجيلك لما البس علشان أعمل الميكب أنا كمان
ياسمين بأبتسامه : ماشي يا زوزو
الست دخلت هي و البنات المساعدين بتوعها وعزيزة خرجت
الست بأبتسامه : صباح الخير يا عروسه
ياسمين بأبتسامه : صباح النور يا حبيبتي
الست : أنا سالي الميكب الارتست لو عايزه أي حاجه أعملها ليكي قولي عليها أي كومنت على الميكب أي حاجه أنا معاكي لحد الاخر ومعايا البنات دول هيعملو شويه حاجات ليكي وبعدين نبدأ في الميكب تمام
ياسمين : آهلا وسهلا لا بصي أنا سيبالك نفسي إعملي إللي آنتي عايزاه خصوصا إني عارفه إنك أشطر وأشهر وآحده فأنا هسيب كله عليكي أنا واثقه فيكي بس بقولك في بنات هتعمل بردو معايا بس بعد ما أخلص أنا
سالي : ده شرف ليا يا فندم ومتقلقيش في بنات معايا بتعرف آوي في الميكب ده كمان أشطر مني بس أنا تخصص عرايس بس
ياسمين : ماشي يا حبيبتي علي خير
سالي : طيب يا حبيبتي يلا نبدا هنعمل بدكير ومناكير وبعدين مسكات وبعدين نبدأ في الميكب
ياسمين : تمام
بعد كده البنات خدت ياسمين علي يعملو ليها الازم
في اوضه كريمه
كانت عماله رايحه جايه بغضب وعماله تحاول توصل لمنصور
كريمه بغضب : إنت فين يا زفت مش عارفه اوصلك من إمبارح يتري في إيه مش عارفه مش بترد ليه
دخلت عليها صفاء : هو مين ده يا ماما إللي مش بيرد
كريمه اتخضت واتوترت بس دارت علي التوتر بعصبيه : انتي مالك انتي وبعدين مش تخبطي قبل ما تخشي امتة هفضل أعلم فيكو
صفاء اتفاجأت من هجوم أمها عليها : في إيه يا ماما أنا مقولتش حاجه لكل ده
كريمه هديت : انتي عايزه ايه دلوقتي
صفاء : مش عايزه حاجه يا ماما بعد اذنك وخرجت من الاوضه وهي عينها بتدمع
كريمه نفخت وقالت: في داهيه وبقت تحاول تتصل تآني بمنصور : يوووووووه انت روحت في اني داهية
في بيت جني ام لسان
جني كانت واقفه في المطبخ بتغسل المواعين طبعا بعد مجادلة كبيرة بينها هي وامها
جني بغنا : الدنيا ييشه ( ريشه) في هوا تيا يا ( ترارا)
طايي ه ( طايره) من غيي (غير) جناحين وإحنا انهايده( انهارده) سوا
جني بضيق : اوف بقي ده اي الاغنيه اللي كلها ي (ر) دي
أمها دخلت عليها : خلصتي المواعين ياختي
جني : ايوه ايوه يا ميات( مرات) أبويا
امها ضربتها علي كتفها : يابت بطلي قله أدبك دي كل ده علشان قولتلك اغسلي طبقين أبقى مرات ابوكي طب يا ختي كنت ياريت ابقي مرات أبوكى علي الاقل كنت مشيتك على عجين ميخلبطهوش
ابوها دخل : إيه ده يعني أتجوز عادي معندكيش مشكله
امها لفت لجوزها بعصبيه : إنت يا راجل إنت هتجبلي جلطة إنت وشبر ونص دي
جوزها ضحك وقرب منها : بعد الشر عليكي يا قلبي انشالله إللي يكرهوكي
جني رفعت أيدها : يايب ( يارب) أتجوز بقي واعيش الحياه زيهم كده
أمها بصت عليها بقرف : هتموتي وتتجوزى
جني : أتجوز علشان ايتاح (ارتاح) أقعد كده في بيتي معززه مهزقه
ابوها ضحك : والله العظيم عبيطه
بدر دخل : صباح الخير يا جماعة
كلهم: صباح النور / النوى
بدر : بابا انا معزوم النهارده علي خطوبه بنت عم جاسر صاحبي عارفو أكيد فهروح أنا والمدعوسه إللي جنبك دي
ابوه : آه يا حبيبي عارفو يا حبيبي روح
جني بعصبيه : إيه مدعوسه دي بقي يا اخ بدي(بدر) انا مش هيوح( هروح) في حته
بدر : شايف يا بابا يعني الراجل عزمنا نقولو لا
جني : يا بابا ده ياجل( راجل) قليل الادب ايوح (أروح) ليه حاجه تخصه
بدر : بص يا بابا انا هحكيلك بدء حكاله
أبوهم بص لجني : طب ماهو انتي اللي غلطانه يا جني ماهو الراجل اعتز بدل المرة تلاتة في إيه بقى
جني : خلاص يا بابا هيوح( هروح) واميى(أمري) لله
بدر : ماشي يا أختي خشي بقى شوفي هتلبسي إيه
جني دخلت الاوضه بتاعتها تشوف هتلبس إيه
أبوه : خلي بالك من أختك يا بدر
بدر بأبتسامه : متقلقش يا بابا
امهم : طيب يلا نفطر بقى
قاعدو يفطرو
تسريع الاحداث علي بليل
كانت سالي خلصت كل حاجه لياسمين والبنات وكانت ياسمين زي القمر كانت لابسه فستان سليفر طويل وبكم تل والميكب بتاعها لايق جدا علي شكلها وعامله تسريحه شعر جميله جدا كانت قموره بمعني الكلمة
كلهم : بسم الله ما شاء عليكي قمر
ياسمين اتكسف
الباب خبط وكان يونس
دخل اتصدم من شكل ياسمين وجمالها
يونس انبهار : إيه القمر ده
ياسمين اتكسفت : شكرا
يونس ابتسم علي كسوفها وبعدين حط ايدها في أيده
ياسمين قبل ما تخرج بصت لسالي : تسلم أيدك يا قمر
سالي ابتسمت : حبيبتي الف مبروك
ياسمين ابتسمت ليها وخرجو
نزلو تحت والأغانى إشتغلت أول ما نزلو وكلو فضل يسلم عليهم ويبارك وبدر وجني وصلو وجاسر استقبلهم
وإيهاب صاحب سامي وصل بردو وكلهم قاعدو مع بعض
وكريمه كانت عماله تتصل بمنصور مكنش بيرد فقررت إنها هتنفذ لوحدها
بعد شويه الأغاني إشتغلت وكل بدأ يندمج ويرقص
بعد ساعتين جه وقت تلبيس الدبل لبسو الدبل وكلو زغرط وبارك ليهم
وفجاه كريمه طلعت المسدس وحطيتو في وش ياسمين
كلهم اتصدمو
كريمه بغل : اتهدي علي روحك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

كريمه لما لاقيت كله مبسوط وفرحان قررت أنها هي إللي
تنفذ بنفسها بدل ما منصور مش عايز يرد عليها
قامت بعد ما يونس وياسمين لبسو الدبل طلعت المسدس من
شنتطها وحتطو في وش ياسمين بغل
كريمه بغل : اتشهدي علي روحك
كل إللي في الخطوبه اتصدمو من إللي هي عملتو
يونس ببرود رغم إللي جواه : ارمي إللي في أيدك ده يا طنط علشان متتعوريش
كريمه بغضب : اسكت انت وبعدين بصت لياسمين بحقد وفضلت تضحك زي المجنونه ومن غير ما تحس هي بتقول إيه : انتي لازم تموتي زي ماموت أمك وابوكي لازم تموتي لازم هههههههه انا مش طيقاكي ولا طايقه أمك إنت بكرههك لازم تموتى
كلهم طبعا مصدومين معادا ايمن ويونس وصابر وياسمين
الجد فضل يبص لبنته بصدمه وفاطمة وصفاء باصين لامهم
بصدمه وعيطو
كريمه بجنون : باي باي ياسمين قبل ماتضرب ياسمين صابر
جه من وراها مسكها من شعرها بكل الغل إللي فيه
صابر بغضب وهو بيحرك دماغها : آنتي إيه مش هتبطلي وس****** بقي ها
كريمه بصتلو بخوف وبعدين قالت بغضب : إنت مالك ها إنت مالك ملكش دعوه لازم ياسمين تموت
صابر خلاص فاض بيه ومسكها ونزل فيها ضرب في كل حته
في جسمها وكلهم كانو بيتابعوا بصمت وفاطمه وصفاء كأنو
بيدمعو ببرود
بعد شويه صابر خلص ضرب فيها
وبعدين قال لأبوه : الهانم يا بابا عملت إللي محدش في الدنيا
يعملو حكالو كل حاجه تحت صدمه الكل
ابوها فضل باصص ليها بصدمه وهي كانت كمان مصدومه
إزاي صابر عرف كل حاجه وبقت خايفه من رد فعل أبوها
أبوها قام من علي الكرسي آه نسيت اقولكو هو ابتدا يمشي
بس معرفش حد كان عاملها مفاجأه في الخطوبه كلهم
اتصدمو لما لاقوه قام وفرحو في نفس الوقت
راح علي كريمه إللي قاعده خايفه هي عارفه من رغم سن
أبوها بس هو لسة في جبروت يهد جبال ( ولله وجه اليوم إ
اللي تخافي فيه يا كريمه احسن)
ابوها بصلها شويه وبعدين بكل قوته نزل على وشها بالقلم
ابوها بغضب : أنا قولتلك قبل كده عمرك ما هتتغيري شرك وحقدك هيفضلو زي ما هما قتلتي اخوكي ومراته وكمان خنتي جوزك وفهمتينا انو مجوعك انتي شيطانه انتي لا يمكن تكوني بنتي ياريتك كنتي متي وانتي في بطن امك علشان مخلفش بت زيك حطيتي راسي في الارض يا وس**
وبعد الجمله دي فضل يضرب فيها بكل قوته بردو بعد شويه
يونس وسامي جريو شالوه من عليها وهي خلاص وشها كله
دم ومش قادره تقوم وجسمها كله كان بيترعش من كتر الضرب
ابوها بعصبيه : اوعو سيبوني اموتها انا بريئ منك ليوم القيامه يا بنت ال ربنا ياخدك إللي تموتى خدها يا يونس احبسها اعدمها مش عايز أشوف شكلها تآني
بعدين بص لفاطمه وصفاء لاقاهم بيتبعوا الموقف بصمت وبرود
قرب عليهم وحضنهم : من انهارده انتو ومعندكوش أم أبوكو بس دي وآحده خاينه وقاله قتله أنا هبعت أجيب أبوكو وتعيشو معايا هنا في بيتي سامعين
فاطمه وصفاء بصو لامهم بعدين بصو لجدهم وقالو : إللي تشوفو يا جدو
بعد شويه البوليس جه وخد كريمه وهب عماله تصوت من رغم تعب جسمها من الضرب
بس برضو قاعده تصوت وهما بيخرجوها من الفيله
يونس بص لياسمين شافها بتدمع طبطب عليها
وصابر راح حضنها وهي فضلت تعيط في حضنه وبعد كده
الجد خد فاطمه وصفاء وياسمين في حضنه وقال : آنتو كلكو ضحية لوحده مريضه بحقدها وشرها هنعيش بسلام ومن غير حقد وقرف لم الدنيا يا سامي الحفله خلصت
بعد كده سامي لم الحفله خالص والناس ابتدت تمشي وكل
العيله ابتدت تخش البيت
سامي دخل لاقي فاطمه قاعده ساكتة جمب جدها فضل
قلقان عليها وراح وشوش جده وجده وافق على طلبه
سامي راح لفاطمه : تعالي معايا
فاطمه بصتلو وقامت معاه وهي ساكته
خدها وراكبها العربية وراحو مكان فاضي
نزل ونزلها وخدها من أيديها ووقفها قدامه
سامي : اصرخي يا حبيبتي طلعي كل إللي جواكي
فاطمه بصتله وهي ساكته بردو
سامي : يلا يا فاطمه اصرخي طلعي وجعك هترتاحي
فاطمه بصتله ومره وآحده صرخت : اااااااااااااااااااااااااااااااه
اااااااااااااااااااااااااااااااه يااااااااااااااااااااارب فضلت تعيط وتصوت : لييييييييييييه يا أمي لييييييييييييه تعملي فينا كده لييييييييييييه
ليه تحرمينا من ابوناااااااا لييييييييييييه اااااااااااااااااااااه
سامي باص عليها وهي بتصرخ وعينه نزلت دمعه كان نفسه
يروح يحضنها بس سابها تطلع أللى جواها
فضلت فاطمة تصرخ وتصرخ لحد ما تعبت وقاعدت على
الارض بتعب
وقالت وهو صوتها منبوح من الصويت : لي يه يا أمي لية
سامي قعد قدامها وقال : هديتي يا حبيبتي
فاطمه بدموع : النار اللي في قلبى مش هتطفي يا سامي
إيه امي تعمل كده دي مش إم دي شيطانه حرمت بنت من
ابوها وامها بسبب حقدها وحرمتنا من أبونا وفهمتنا كل ده
انو كان بيضربها ويعذبها ومجوعها طلع كل كدب وهي إللي
خانته أنا مش مسمحاها مش مسمحاها وعيطت جامد
في هدومه وهي بتعيط
فضلو كده لحد ما بطلت عياط وبعدين سامي خدها يقعدو
في حتة قبل ما يرحو البيت
في البيت الكل كان قاعد ساكت وحزين علي إللي حصل
ياسمين قالت ليونس : أنا خايفه آوي علي صفاء دي بقالها كتير في اوضتها قالت هتطلع تجيب حاجه ومن ساعتها منزلتش
يونس : اطلعي اطمني عليها شوفيها
ياسمين : ماشي
ياسمين طلعت اوضته صفاء فضلت تخبط عليها ومش بترد
تخبط ومش بترد فتحت الباب اتصدمت لما شافت صفاء
سايحه في دمها وواضح كده إنها انتحرت
ياسمين بصدمه وصريخ : صفااااااااااااااااااااااء

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسمين طلعت تشوف صفاء فتحت
اوضتها لقيتها سايحه في دمها وواضح
إنها انتحرت
ياسمين بصريخ : صفاااااااااء وبعدين قالت بصوت عالي : يا جدوووووووووو يا جماعه
راحت جري علي صفاء وهى بتكتم دمها بقماشه : صفاء صفاء
حبيبتي قومي صفاء ليه عملتي كده يا حبيبتي كده حرام
كلهم دخلو الاوضه بخضه : في إيه واتصدمو لما شافو صفاء
جاسر جري عليها علي طول شالها : تعالو بسرعه نوديها
المستشفى جري بيها وكانت ياسمين جمبو ماسكة لصفاء
أيدها بالقماشه ركبو العربيات بسرعة وراحو على المستشفى
عند سامي وفاطمة
سامي بحب : ها شبعتي يا قلبي
فاطمه هزت راسها بتعب واتكلمت بصوت منبوح: آه الحمدلله شكرا يا سامي مش عارفه اقولك ايه
سامي : متقوليش حاجه يا عبيطه انتي انشالله هتبقي مراتي
عايزك تنسي يا فاطمه أنا عارف إن ده صعب عليكي علشان
مامتك بس قاطعت كلامو فاطمه بجمود
فاطمه بجمود : إنا كويسه يا سامي وبعدين هي تستاهل كل
أللى يجرا ليها علشان دي مش إنسانه أنا هنسي وهعيش
وهجيب أبويا زي ما جدي قال ونعيش سوا مع بعض أنا
وإنت من غير أي مشاكل وبعدين أللى غلط بياخد جزاءه
وهي مش غلطت مره لا دي غلطت كذا مره أنا هنسها زي
ماهي مكانت نسينا ومش بتفكر غير في نفسها خلاص
خلصنا مبقاش في منه
سامي طبطب علي أيدها : ماشي يا حبيبتي
بعد شويه تليفون سامي رن وكان يونس
سامي رد : الو
سامي اتصدم : إيه طب انا جي حالا وراح قفل
فاطمه بقلق : في إيه
سامي قام بسرعه : تعالي هقولك في الطريق
خرجو من المطعم ركبو العربية واتحركو
فاطمة بقلق : متقولي في اية يا سامي قلبي مش مرتاح
سامي بصلها ومش عارف يقولها إزاي : بصي هقولك بس خليكي هاديه
فاطمه : بتقول بقى يا سامي
سامي بتوتر : صفاء انتحرت وخدوها علي المستشفى انشالله هتبقي كويسه
فاطمه اتصدمت من كميه المصايب إللي قاعده تنزل على
دماغها وراحت قالت : صفاء اختي انا
سامي : عايزك تهدي إحنا هنروح وهنشوفها
فاطمه عيطت : ربنا يقومها بالسلامه يارب يارب أنا مليش غيرها هي إللي خدت الصدمه جامد لأن زي مانت عارف روحها كانت في ماما ليه كده بس يا ماما تعملي فينا كده ونبي يارب مش عايزه أشوف وحش في أختي يارب قوملهالي بالسلامه يارب
سامي طبطب علي أيدها وهو سايق : أهدي يا حبيبتي انشالله هتبقي كويسه اهدي
فاطمه : يارب يارب
بعد شويه وصلو المستشفى وسالو على مكان صفاء قالو ليهم
إنها في اوضته العمليات راحو علي طول لاقو العيله كلها
واقفه والجد قاعد ساند دماغه على أيده
فاطمه جريت علي ياسمين : في اخبار
ياسمين : لسه يا حبيبتي ربنا يقومها بالسلامة يارب
فاطمه : يارب يارب
بعد ساعتين
الدكتور خرج من اوضه العمليات
كلهم جريو عليه واولهم فاطمة بلهفه : ها يا دكتور أختي
عامله اية
الدكتور بأبتسامه : الحمدلله بقت زي الفل الجرح مكنش عميق هي اينعم نزفت كتير بس إحنا عملنا ليها الازم و نقلنها دلوقتي اوضه عآديه
فاطمه بلهفه: طب هنشوفها أمته
الدكتور : نص ساعة انشالله تكون بس فاقت من البنج
كلهم بفرحه : تمام يا دكتور
الدكتور بابتسامته : بعد اذنكم
كلهم : أتفضل
الدكتور مشي
وكلو فرح إن صفاء بقت كويسه
فاطمه بدموع فرح : الحمد لله يا رب الحمدلله
ياسمين حضنتها : الف حمدلله على سلامتها يا قلبي الحمد لله إنها بقت كويسه
فاطمه : الحمد لله يا ياسمين الحمدلله
تسريع الأحداث
بعد نص ساعه صفاء ابتدت تفوق
فاطمه كانت قاعده جمبها قالت بلهفه : حبيبتي
صفاء بوجع : آه أيدي وجعانى آوي
الجد بعصبيه : ماهو من الجنان إللي آنتي عملتيه في حد يعمل كده تنتحري يا صفاء عايزه تغضبي ربنا علشان واحده متستهلش اذا كان هي نفسها مفكرتش فيكو وفكرت في نفسها انسيها وعيشي حياتك يا بنتي بقى
صفاء بدموع : مش قادره يا جدو حاسه إن في هم كبير علي قلبي ومش قادره اصدق إنها عملت كده
الجد : لا صدقي إنك حقوده من صغرها من صغرها مكنتش بتحب تشوف حد أحسن منها بس أنا قولت لما تكبر مش هيبقي في الكلام ده بس طلعت غلطان بقت أسوأ من صغرها انسيها يا بنتي زي ماهي ما كانت نسياكو زمان دي كانت عايشه معاكو بالاسم بس هي خلاص هتاخد جزاها علي إللي هي عملتو ومتفكريش فيها أنا هبعت أجيب ابوكي وتعيشو معايا في بيتي فاهمه
صفاء مسحت دموعها : حاضر يا جدو
ايمن بهزار علشان يفك الجو : خلاص بقى يا صفاء قومي بقي بالسلامه كده وإحنا هنخرجك فسحها ترجعك طفله تآني وهنجبلك كل إللي انتي عايزاه مش كده يا جماعة
كلهم : كده
ايمن : أهو
صفاء بأبتسامه : حاضر يا ايمن
تسريع الاحداث بعد ت3 ايام صفاء خرجت من المستشفى
ورجعت البيت وايمن خرجها زي ما قال
وفي يوم كان قاعد يونس هو ايمن في الجنينه
ايمن : يونس أنا عايز أنزل مصر
يونس بأستغراب : ليه
ايمن : عايز اروح لصبا يا يونس علشان أعرفها هي وامها إللي قالو منصور
يونس : إنا كنت كمان بفكر في كده كنت بفكر أخد ياسمين وإنت ونروح
ايمن : خلاص هنروح بكره الصبح بدري
يونس : ماشي اطلع نام بقى علشان تصحي بدري
ايمن : ماشي تصبح على خير
يونس : وإنت من أهله ايمن طلع اوضته
يونس قال في سره : ربنا يستر من مشوار بكره ده
تآني يوم طبعا يونس قال للعيله علي الموضوع وهما وقفو
نزل ايمن ويونس وياسمين مصر
وراحو شقه يونس
دخلت ياسمين وقالت باشتياق : يااااه تصدق انها وحشتني
يونس بضحك : طبعا ماهي فيها كل الذكريات الزباله
ياسمين ضحكت : لا والله كانت ذكريات عسل
يونس ضحك
ايمن : مش يلا يا جدعان نخش ليها
ياسمين : ماتهدا يا عم ايمن إستني نأخد نفسنا وننام شويه وبعد كده نخش ليها
ايمن دخل الاوضه : ماشي إما نشوف أخرتها
بليل كلهم جاهزو وراحو شقه صبا خبطتو عليها
صبا فتحت وقالت بصدمه : يااااه ياسمين فينك يا بنتي وحشتيني آوي وراحت حضنتها
ياسمين حضنتها بأبتسامه : انتي اكتر يا حبي معلش بقي رجعت بيتي القديم وكنت عند اهلي اهل بابا وماما
صبا : آه يا حبيبتي كويس إني شوفتك دانتي وحشاني آوي
ازيك يا استاذ أيمن
ايمن بابتسامه باهته : ازيك انتي يا انسه صبا
صبا بأبتسامه : الحمدلله مين الاستاذ
ياسمين : ده يونس خطيبي ظابط مخابرات بردو
صبا : آه الف مبروك يا حبيبتي أهلا وسهلا اتفضلو
داخلو وقاعدو وصبا ندهت امها وخرجت بعصير
بعد ترحيب وكلام
ياسمين : بصي يا طنط عايزين نقولك علي حاجه
ام صبا اتصدمت وبعدين قالت بتوتر : منصور
صبا بأستغراب : مين منصور ده يا ماما
يونس : إحنا هتحكي ليكو كل حاجه
حكو ليهم اللي حصل تحت صدمه صبا وامها
صبا قامت بعصبيه : نعم يعني منصور ده أبويا إزاي آنتو اتجننتو
ياسمين : هي دي الحقيقه يا ياسمين
ام صبا بدموع : طب هو فين
ايمن لآسف : مات منتحر من أسبوع
ام صبا بصدمه : إيه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ايمن باسف :مات منتحر من أسبوع
ام صبا اتصدمت : مات
يونس : لآسف آه مقدرش يتحمل إللي كان هيحصل ليه وطلب مني أنكو تسمحوا
صبا بعصبيه : بقولكو إيه أنا مش مصدقه إللي آنتو بتقولوه
ده انا ابويا اللي رباني المحترم مش واحد زي ده فاهمين أنا معنديش
غير أي واحد بس إللي كان معايا من صغري وبعدين
لأمها : وانتي يا ماما إزاي كدبتي عليا ومعرفتنيش ليه إزاي قدرتي تعملي كده
أمها بصتلها بدموع : والله يا بنتي انا مكنت اعرف لما عرف
إني حامل فيكي هرب وسابني لدنيا تضرب فيها يمين
وشمال لحد ما شوفت أبوكي إللي رباكى كان أحسن حد في
الدنيا و رباكى أحسن تربيه لكن منصور ده كان اوحش
إنسان قابلتو يلا ربنا يرحمه بقى
صبا بغضب : ده متقوليش الله يرحمه دي تقولي عليه إللي
يجحمو ده عمل كل وحشه ممكن تتخيلوها إنا هسمحو
مستحيل اسامح واحد زي ده فاهمين
ياسمين قامت بهدوء : صبا حبيبتي مش اذاكي انتي بس لا
ده اذاني أنا كمان ساعد عمتي انها تقتل أبويا وأمي
أنا مكنتش هسامح حد فيهم بس أنا قولت ربنا اللي هياخد
حقي منهم فى الاخره تخيلي بقي انا سمحتهم مش رضا
منى لا علشان عذاب الاخره أكبر من عذاب الدنيا وإنا وكلت
ربي عليهم أن هو إللي هيجبلي حقي هو ظلمك آنتي
ومامتك ربنا هيجبلك حقك منه كل إللي عليكي تقولي أنا
سمحتو وبعدين يا حبيبتي انا عارفه ان ميتقارنش بالابهات
بس مهما كان ده أبوكى ربنا كبير يا حبيبتي وغفور لو ظالمكو
هيبرد نار قلبك سامحيه يا صبا كفايه عليه عذاب الاخره
صبا فضلت بصلها شويه بتفكر في كلامها
وبعدين هزت دماغها وقالت : تمام هسمحو بس مش علشان
خاطرو علشان خاطر ربنا وانا متأكده ان ربنا هيخدلنا حقنا منه
ياسمين ابتسمت : ربنا يكمل بعقلك يا حبيبتي وبعدين بصت
لام صبا : وحضرتك يا طنط
ام صبا بأبتسامه : مسمحاه يا بنتي مسمحاه
ياسمين ابتسمت
ايمن بهزار : طيب يا جماعه بالمناسبه السعيده دي عايزه أقول حاجه كده
يونس بيشده : سعيده إيه اتهد إيه السعيد في كده أقعد يابني
ايمن شد نفسه من يونس : اوعي كده يا جدع إنت دنا مصدقت اوف يا طنط
ام صبا : نعم يا حبيبي
ايمن : طنط أنا بقالي كتير عايزه أكلم حضرتك بس مكنتش عارف
ام صبا بأستغراب : تكلمني فى ايه
ايمن : أنا بحب صبا بنت حضرتك وعايز اتجوزها
صبا تنحت
ويونس ضرب نفسه علي وشه وقال بهمس: يا خربيت ابوك
عند سامي
كان قاعد مع جدو
سامي بتوتر : جدو أنا عايز حضرتك في موضوع
الجد : خير يا حبيبي
سامي : جدو انا عايز اطلب من حضرتك أيد فاطمه
الجد اتصدم : فاطمه واشمعني فاطمه
سامي بصرآحه : بص بقى يا جدو انا هقولك بصراحه انا
بحبها وهي بتحبني بس كل ماجي افتحتكو في الموضوع
معرفش ببقي حاسس إن في حاجه بتمنعني بس دلوقتي خلاص اتشجعت وعايزه اطلب أيدها
الجد بصله شويه : إنا كنت حاسس إن في حاجه بينكو بس
إنت كبرت في نظري آوي إنك جيت وقولت ليا أنا موافق
طبعا بس هشوف فاطمة الأول علشان إنت عارف إللي فيها
سامي بسرعة : أكيد طبعا يا جدو براحتها أنا قولت بس
اقولك علشان أبقى مبعملش حاجه غلط
الجد ابتسم : ماشي يا حبيبي والف مبروك مقدما
سامي بفرحه حضنه : حبيبي يا جدو
الجد ضحك وحضن سامي
عند جاسر كان قاعد في الجنينه بيكلم بدر
جاسر بخنقه : بس ودلوقتي أهو هنستنا الحكم عليها
بدر بزعل علي صاحبه : معلش يا صاحبي ربنا يكون فى عونكو
جاسر : يارب وهما بيتكلمو دخلت جني بطوله لسانها كالعاده
جني بعصبيه : انت يا ياض إنت مش هتبطل حي كاتك
(حركاتك) دي ها مش ماما قالت تقلع شيباتك( شرباتك)
وتحطها فى السله بدل ماهي يحتها( ريحتها) معفنه كده يا معفن
جاسر اتصدم لانه سمعها ضحك من غير ما يحس عليها وعلي
طوله لسانها
بدر باحراج دراه بغضب : اخرجي بره يا بت انتي
والمصحف لاوريكي
جني بغضب : تويي( توري) مين يا أبو شياب( شراب) ريحته
معفنه يا جيبان( جربان) ويبنا( وربنا) خطيبتك هتجيي
( هتجري) من ييحه( ريحه) شيباتك(شرباتك) دي الله
يكون فى عونها والله منك اوف وخرجت
بدر بصدمه : إيه البت دي ده إللي يكون في عون الله
هياخدها و جاسر طبعا علي الناحيه التانيه ميت على نفسه
من الضحك بسبب جني
بدر باحراج : معلش يا جاسر بس إللي تتضرب في لسانها دي فظيعه
جاسر بضحك : لا ولا يهمك والله دمها خفيف
بدر بضيق: خفيف إيه بس ده اللي يكون في عون إللي هياخدها
جاسر معرفش ادايق ليه لما بدر قال كده بس نفض الفكره دي
من دماغه
بدر : جاسر جاسر انت معايا
جاسر : آه آه معاك
بدر : طب دلوقتي مش هتعرف تيجي صح
جاسر : لا يا حبيبي هاجي طبعا عمتي أصلا مكنتش محبوبة
فهيبقي عادي
بدر : أنا آسف والله يا جاسر بس قاطعه جاسر
جاسر : بس يا واد متقولش كده ربنا يتتملك علي خير
بدر بأبتسامه : حبيبي عقبالك
جاسر بسر حان : انشالله
_____________________
ام صبا بصدمه : نعم يا بني
ايمن : نعم إيه بقول لحضرتك عايز اتجوز صبا انا عارف ان
الطريقه دي غلط بس انا معلش بقي ملقتش فرصة غير كده
إن أتكلم فيها ها إيه رأيك
صبا لسه مصدومه
ياسمين باحراج من إللي بيعملو ايمن : ههه طنط ايمن ده
عبيط مش بيعرف يحكي إللي في قلبه صح هو من ساعه
ماشاف صبا أعجب بيها لما عرف إن العريس اترفض كان عايز
يكلمكو بس جه عندو مهمه وكده فمعرفش فإيه رأي حضرتك
ام صبا : أنا عن نفسي معنديش مانع وانا عارفه كل إللي
بيجي من ناحيتك حد محترم بس الراي رأي صبا
ايمن بلهفه : اكبد أكيد طبعا إيه رأيك يا صبا
يونس بضيق : الله يخربيت اهلك يا بني اهمد
ايمن : اسكت بقى دنا مصدقت ها إيه رأيك يا صبا
صبا بتوتر : هعهمل استخاره وهقولك
ايمن : تمام هستني ردك بكره انشالله
يونس قام بعصبيه : لا بقى دانت هبت منك يا بني اتهد
صبا وامها وياسمين ضحكو علي ايمن
بعدين قاعدو مع بعض شوية وبعدين ايمن ويونس وياسمين
راحو الشقه وهيوصل ليهم رد صبا بكرة
بعد اسبوع ايمن وصبا اتخطبوا و فاطمة وسامي كمان واتفقوا إن فرحهم هيبقى مع يونس وياسمين بعد شهرين

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد يومين
عند أهل ياسمين في الشرقيه
كانت صفاء قاعده في اوضتها دخل عليها جدها : القمر بتاعي بيعمل إيه ممكن ادخل
صفاء ابتسمت : طبعا أتفضل يا جدو
جدها دخل وقعد قدامها بأبتسامه : بتعملي اية
صفاء : مفيش قاعده مش بعمل حاجه
جدها : طيب ليه يا حبيبتي منزلتيش مع اختك تنقي حاجتها
صفاء انتهدت : معلش يا جدو كده أحسن مش عايزه انكد عليها
جدها : لا يا حبيبتي متقوليش كده ده اختك هتبقى فرحانه
لما تبقي جمبها هي هتنزل النهاردة تجيب بقيت الحاجات
انزلي معاها خليكي جمبها يا حبيبتي
صفاء باستسلام : حاضر يا جدو وبعدين قالت : جدو ينفع اطلب منك طلب
جدها : أكيد يا حبيبه جدو اومري
صفاء : ممكن بعد فرح الشباب أسافر أي حتة
جدها : ليه يا صفاء مش عايزه تقعدي معانا خلاص أنا قربت أوصل لأبوكي عايزينك تقعدي معانا ونبقي كلنا مبسوطين
صفاء : معلش يا جدو كده هبقي مرتاحه ريحني بس
جدها : حاضر يا حبيبتي اللي انتي عايزاه
صفاء ابتسمت : تسلم يا جدو
جدها ابتسم وباس دماغها : انتي تأمرى يا حبيبه قلب جدك
يلا ساعه وفاطمه هتنزل تجيب بقيت حاجتها تكوني جاهزة
ماشي
صفاء هزت راسها : حاضر يا جدو
جدها ابتسم وقام خرج برة الاوضه
عند جاسر كان بيلبس البدله إللي هيحضر بيها فرح بدر
خلص لبس ورش برفانه وسرح شعره وكان شكله وسيم جدا
نزل تحت قابله سامي
سامي باعجاب: اش اش اش ايه الجمدان ده يا باشا
جاسر ابتسم : حبيبي تسلم
سامي : حبيبي رايح علي فين كده
جاسر : رايح فرح بدر صاحبي ما تيجي معايا
سامي : لا ياعم روح انت واتبسط انا رايح مع فاطمه نجيب الفستان
جاسر : دلوقتي ده لسه بدري على الفرح
سامي : ايوه هنجيبه دلوقتي شراء علشان في تجهيزات عابزه تتعمل وكده
جاسر بتفهم : آه ماشي ربنا يتتملك ليكو بخير يا حبيبي
سامي ابتسم : حبيبي يا جاسر عقبالك
جاسر مره واحدة عقله جاب جني ابتسم من غير ما يحس
مش فاق غير علي صوت سامي
جاسر : ها نعم
سامي : نعم إيه سرحان في إيه
جاسر بهروب : ولا حاجه يلا انا مش بقي علشان متاخرش
سامي : ماشي جاسر مشي بسرعة
سامي بيبص عليه وهو ماشي : فيك حاجه غريبه يا جاسر
شكله حب جديد ولا اية يارب يريح قلبك وبالك يا حبيبي
جاسر وصل الفرح ودخل لاقي بدر قاعد علي الكوشه هو ومراته
راح عليه وبدر لما شافه قام
جاسر بأبتسامه : الف مبروك يا صاحبي ربنا يتمملك بخير و عقبال الذريه الصالحه يارب
بدر ابتسم وهو بيحضنه : الله يبارك فيك يا صاحبي عقبالك يا رب
جاسر ابتسم : انشالله
بدر : رحاب مراتي رحاب ده جاسر صاحبي
رحاب بنت جميله جدا وطيبه آوي ومحجبة قالت بأبتسامه : أهلا بحضرتك
جاسر بأبتسامه : اهلا بيكي والف مبروك
رحاب : إللي يبارك فيك عقبالك
جاسر : تسلمي
جاسر كان واقف مع بدر لاقي حد قاعد بيزق فيه
بص شاف جني وانبهر لما شاف شكلها كانت لبسه فستان سواريه دهبي حلو جدا عليه وميكب خفيف وعامله شعرها وكانت قمر جدا
فضل باصص عليها بصدمه من شكلها
جني وهي بتزقه : اوعي كده اوعي عايزه أي قص ( ارقص)
مع أخويا وسع وسع يا يزل(رزل)
جاسر بصلها بصدمه لان الشكل اللي هي فيه مش راكب علي طوله لسانها دي
جاسر بعد : أهو ياختي وسعت
بدر مسكها من شعرها براحه: يابت احترمي نفسك آنتي لسانك ده إيه رشاش اتهدي بقى
جني : اي اوعي شعيي( شعري) يا بدي(بدر) ويلا بقي علشان
تي قص(ترقص) معايا
بدر ضحك : يلا يا ختي
راحو رقصو سوا وبقت جني فرحانه جدا باخوها
وكل اللي كان موجود شاركهم في الرقص والعروسة وكله
بقي يرقص فرحان وجاسر كان واقف بيصقف فرحان
لصاحبه بعد شويه خلصو رقص وجه فقره السلو
بدر حد مراته وبقو يرقصو علي اغنيه (سيبي روحك)
الاغنيه إشتغلت وجاسر مبقاش شايل عينه من علي جني
اللي واقفه بتصور اخوها اللي بيشاور ليها بأبتسامه وبيحدف
ليها بوسه وهي عينها بتدمع لأنها مش مصدقه انو مش
هيبقي معاها في بيت واحد والبيت هيفضي عليها ومش
هتلاقي حد يرخم عليها ويهزر ويسهر معاها غيره بس هي
دي سنه الحياه قفلت الكاميرا بعد ما صورتو شويه
وبعدين ألدي جي طلب كل كابلز يرقصو مع بعض
جاسر لمح واحد بيحاول يخلي جني ترقص معاه وهي مش
عايزه من غير تفكير راح عليها خدها من ايدها من غير أي
كلمة وبقي برقص معاها وهي اتصدمت وعماله تبص علي
امها وابوها اللي بصو ليها بس بأبتسامه استغربتها هي
لإنهم المفروض لما يشوفو بنتهم واحد غريب بيرقص معاها
يغضبو بس هما كانو عادي خالص كان إللي بترقص دي مش
بنتهم
وبعدين بصت لاخوها لاقته بيبص ليها بنفس الابتسامه
ويغمز ليها اتصدمت مش فاهمه حاجه بصت لجاسر إللي
بيبتسم ليها
جنى وهي بتحاول تبعد : اوعي يا ياجل( راجل) انت انت اتهبلت ولا إيه
جاسر متبت فيها ومش عايز يسبها : تؤ اثبتي بقى عايزين نكمل الرقصه
جني بغضب : يا قصه ( راقصه) اية إللي نكملها اوعي بقي
جاسر : هشش مينفعش تعالي صوت على اللي هيبقي جوزك
( اللهم صلي على النبي جاسر أتحرك يا جدعان)
جني اتصدمت : جوز مين اوعي ياعم انت
جاسر مطنشها وكمل رقص وهي غصب عنها كملت رقص لحد
ما الأغنية خلصت وبدر شال مراته لف بيها والكل بقى
يسقف ليهم قاعدو على الكوشه وجي معاد البوفيه
جني لجاسر بغضب : ممكن اعيف( أعرف) إللي بيحصل
جاسر باستهبال : هو أي
جنه بعصبيه : إنت هتستهبل جوز مين إنت
جاسر قرب منها بابتسامته : جوزك آنتي يا قمر يا ام لسان
شبر ونص
جني شهقت: إنت لساني شبي( شبر) ونص يا عديم الذوق
جاسر ضحك : يا اختي عسل علي إللي الغضبان خلاص
متزعليش ام نص لسان حلو كده
جني بصت عليه بغضب وجاية تمشي مسك أيدها : طب
خلاص استني متزعليش انتي عايزه تعرفي انا قولت كده ليه
وليه ابوكي وامك راضيو يخلوني ارقص معاكي عادي
جني : ليه
جاسر : هحكيلك بص يا ستي
فلاش باك
قبل يومين
جاسر عرف الوقت إللي بتبقي في جني بره البيت وراح
البيت عند اهلها خبطت امها فتحت الباب
جاسر بأبتسامه : السلام عليكم
امها بأستغراب : وعليكم السلام يا بني إنت مين
جاسر : أنا جاسر أبقى صاحي بدر أين حضرتك
أمها بترحيب : أهلا أهلا يا بني أتفضل
جاسر دخل : يذيد فضلك يا أمي هو جاسر وعمي موجودين
امها : آه يا حبيبي ارتاح وانا هناديهم ليك
جاسر قعد وام جني دخلت تنادي جوزها وابنها
بدر : جاسر حبيبي ازيك نورتنا
جاسر حضن بدر : بنورك يا بدور الحمدلله كويس انت عامل ايه
بدر : الحمدلله يا حبيبي
ابوه : ازيك يا جاسر يا بني عامل إيه
جاسر بأبتسامه : الحمدللة يا عمي بخير أنا كنت جاي ليكو في موضوع كده
بدر : خير يا حبيبي
جاسر : بص يا بدر انا مش بحب اللف ولا الدوران أنا جاي اطلب أيد جني
بدر وأبوه اتصدمو من طلب جاسر
بدر : ايوه يا جاسر بس إللي اعرفو إنك إنت قافل باب الجواز ده خالص من ساعة إللي حصل زمان
جاسر : أيوة كنت قفلو بس أختك غيرت فكرتي عن كل ده
بعفويتها وطيبه قلبها أنا مقدرش اقولك حب دلوقتي بس زي
ماتقول إعجاب هيتحول لحب بس أنا حقيقي محتاج حد
في حياتي زي جني كده قولت أي
آبو بدر اللي رد : بص يا بني إحنا منعرفش رد جني هيبقي
عامل إزاي
جاسر بلهفه : متقلقش يا عمي سيب موضوع جني ده عليا
وبعدين أكيد حضرتك عارف إللي حصل ليا زمان
ابو بدر : آه يا بني بدر قالي طيب يا بني إللي في الخير
يقدمه ربنا هنشوف بعد فرح بدر
جاسر بفرحه : اتفقنا بس أسف يعني لو اتعملت معاها في
الفرح عادي
بدر بأبتسامه : أنا واثق فيك يا صاحبي
جاسر ابتسم
باك
جني بصدمه : يعني دلوقتي مش عايز تتجوزني علشان مش بتحبني
جاسر بسرعة : لا والله أنا عايز اتجوزك علشان اكتشفت دلوقتي خلاص إني بحبك هسعدك والله وخليكي أحسن حد في الدنيا ها قولتي إيه
جني اتكسفت وسكت
جاسر بأبتسامه :السكوت علامه الرضا خلاص بعد ما بدر
يخلص شهر العسل بتاعه هنعمل خطوبه ونتجوز في المعاد
إللي آنتي تحدديه إيه رأيك
جني ابتسمت وهز راسها ماشي وجاسر فرح جدا
بعد 3 ساعات الفرح خلص وكله ودع العريس والعروسه
وراحو بيتهم
بعد شهر كأنو الشباب كلهم بيجهزوا حاجات الفرح وجاسر
وجني اتخطبو واتقفو إن الجواز يبقي بعد 6 شهور
عدت الايام وجه معاد الفرح
الصبح الشباب كلهم صحيو وراحو عند الحلاق
والبنات راحو البيوتي سنتر
تسريع الاحداث
جه الليل والشباب راحو ياخدو البنات من الكوافير
دخل اول واحد يونس بالبوكيه
دخل شاف ياسمين باحلي طله واحلي شكل كانت زي أملاك
بفستانها الابيض الجمل والميكب الخفيف وتسريحة شعرها
الجميلة كانت قمورة آوى دخل أداها البوكيه
وباس دماغها : إيه القمر ده
ياسمين اتكسفت وابتسمت
خدها وخرجو
وبعدها دخل سامي وبعدين ايمن
وراحو على القاعه
دخلو بزفه جميله جدا وراحو قاعدو علي الكوشه والناس جت
تسلم عليهم
وبعدين جد ياسمين راح عند فاطمه وصفاء وقالهم : في مفاجأة ليكو
استغربو شاور في مكان باصة عليه لاقو أبوهم قاعد
علي كرسي متحرك وبيبتسم ليهم بدموع
فاطمه وصفاء عيطة وجريو عليه حضنو وبقو يعيطو هنا التلاته
كل إللي كان واقف كان بيدمع وبيبتسم وفي إللي بيصور المشهد ده
ايمن بهزار : خلاص بقى يا جدعان أنا مش بحب اللحظات دي إحنا في فرح حررررام
كله ضحك والفرح كمل عادي وسط فرحة الكل
بعد شويه جه معاد كتب الكتاب
الجد كان وكيل ياسمين وصبا ما قال ليها وهي عيطت وحضنتو
وابو فاطمه كان وكليها
خلص كتب الكتاب وكله فرح وبعدبن جه معدي البوفيه
صفاء معديه واحد خبط فيها : اااه مش تحساب يا عم إنت
الشاب : اسف يا انسه مش قصدي
صفاء : خلاص حصل خير
الشاب : أنا ماهر وحضرتك
صفاء : نعم
ماهر بأبتسامه : اسمي ماهر انا صاحب يونس وايمن ظابط مخابرات زيهم
صفاء ابتسمت : آه أهلا وسهلا صفاء
ماهر ابتسم: عاشت الاسامي يا صفاء
صفاء ضحكت ليه بكسوف وقفو مع بعض شويه وبعدين صفاء مشيت وهو فضل متابعها
بعد شويه الفرح خلص وكله ودعهم والليله عدت جميله علي الكل
بعد سنتين
ياسمين ويونس خلفو ولد وسموه أمير
وسامي وفاطمه جابو بنت وسموها فيروز
وايمن وصبا : جابو توام بنات وسموهم ايلين وايلا
واه صفاء اتجوزت ماهر ومش سافرت وعنده بنت سحر
علي اسم ولده ماهر
وعزيزة اتجوزت إيهاب وسافرو برة مصر بعد معاناه مع سامي علشان مكنش موافق بس ابوه وجده اللي اصرو مدام ما عزيزه بتحبو وخلفو ولد وسموه محمود
وجاسر اتجوز جني وخلفو ولد وبنت لوجي و أدهم
وتوتة توته خلصت الحدوته 😘
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-