رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول بقلم فرح القصاص

رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول بقلم فرح القصاص


رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فرح القصاص رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول

رواية نتيجة الخيانة بقلم فرح القصاص

رواية نتيجة الخيانة كاملة جميع الفصول

جوزك بيخونك ولو عايزه تتأكدي وتشوفي بنفسك تعالي فندق ****غرفه رقم 23 
التلفون وقع من ايدها 
(لحظات صمت عمت المكان) 
نادين (بعدم تصديق وتوتر): لا لا اكيد ف غلط ف الموضوع مش يمكن الرساله دي جت علي رقمي بالغلط؟ انا هتصل واشوف 
وفعلا اتصلت بالرقم بس بيديها مغلق 
نادين: اوف اصلا فارس مستحيل يعمل كدا واصلا احنا علاقتنا كويسه جدا اكيد انسان سخيف بعت الرساله دي عشان يخوفني مش اكتر..... طب..... طب لو طلع كلامه صح؟..  طب اروح اتاكد واطمن بنفسي ولا لاء؟؟
(قعدت علي الكرسي و وضعت ايدها علي جبهتها وبدأت بالتفكير لعده دقائق ثم قامت) 
نادين: انا هروح و هوري نفسي اني شكي وخوفي علي الفاضي ومفيش اي حاجه من الكلام ده 
*************************ف الفندق ما** 
نادين (وباين علي وجهها القلق والخوف)
: احمم هو في حجز بإسم فارس الانصاري؟ 
السكرتيره (الاستقبال): لا يافندم مفيش حجز بلاسم ده 
نادين بإرتياح: تمام شكرا  مشيت كام خطوه ثم رجعت تاني... طب ف حجز عندك ف غرفه 23؟
السكرتيره: ايوا يافندم 
نادين بتوتر: اهه طب بعد اذنك ينفع اعرف بأسم مين 
السكرتيره: بإسم انسه ساره
نادين بشك وطلعت فلوس واديتها للسكرتيره انا عارفه انه غلط بس انا محتاجه مفتاح الغرفه اوييي بجد بليييز 
(وبعد محايله تدوم لدقائق وفقت السكرتيره) 
نادين اخدت المفتاح واسرعت اتجاه الغرفه... وصلت وبتدأت تفتح باب الغرفه وهي بتدعي يكون قلقها وخوفها يكون مجرد وهم والرساله اللي جت تكون كذبه مش اكتر وفتحت باب الغرفه ودخلت (وهي وضعه ايدها علي قلبها اللي هيخرج من مكانه بسبب خوفها) مشيت خطوتين وبتنظر بتلاقي فارس   (زوجها) ف الغرفه بالفعل ...................
بتفتح الباب بهدوء وبتمشي خطوتين بتلاقي فارس ف الغرفه مع واحده في وض*ع مش كو"يس 
نادين بصدمه (بتضع ايدها علي فمها) ودموع تنزل من عينيها و بترجع كام خطوه لوره تلقائيه وهي بتردد كلمات بصوت منخفض جدااا
نادين: لا.. لا مستحيل يكون ده فارس 
(بتفتح الباب بهدوء وبتخرج من الغرفه مسرعه) 
*************************
فارس: هو انا لي حسيت ان كان ف حد هنا 
ساره بستغراب: حد؟  حد ازاي وبعدين مين هيتجرأ ويتدخل  اصلا 
فارس: مش عارف بس انا حسيت بكدا 
ساره بتمثيل زعل: امم اقول انك زهقت مني 
فارس بإبتسامه: وانا اقدر ازهق منك انت يقمر  
ساره بتضحك بصوت عالي ومايص 
*************************** 
سكرتيره الاستقبال: مدام نادين مفتاح الغرفه.. يمداام
نادين بتخرج من الفندق وهي فحاله صدمه كبيره لدرجه مكنتش قادره تقف علي رجليها 
بتوقف تاكسي وبتركب 
السواق: راحه فين يأستاذه 
نادين بدون وعي: مش عارفه.. وديني في اي حته   المهم مشيني من المكان ده بسرعه 
السواق: انتي كويسه يأستاذه
نادين:لا مش كويسه خالص  و مقدرتش تمسك دموعها وفضلت تعيط بحرقه وقهرهه (وبتحط ايدها علي قلبها وكن هيقف من كتر الوجع اللي حاسه بي وبتاخد نفس براحه) وبتكلم نفسها بصوت مسموع شويه... معقول كل الفتره دي كان بيخدعني ومستغباني لدرجادي هونت عليه؟! لي يعمل معايا كدا ليي؟؟ ..ازاي كان قادر يبص ف عيني؟ مكنش بيحس بالذنب خالص مفيش ضمير عنده؟؟؟؟ (وافكار عماله تيجي ف بالها مش قادره تستوعب اللي حصل) 
السواق بعد مسمع كلامها خدها و في حته هاديه مفيهاش حد ونزلها 
السواق: انزلي اقعدي هنا يمكن ترتاحي شويه 
نادين نزلت وخدت نفس عميق وكملت عياط 
بعد مرور ساعه مستمره ف العياط 
نادين هديت شويه (مسحت دموعها) 
نادين بإبتسامه حزينه: انا اسفه تعبتك معايا 
السواق: لا مفيش تعب خالص المهم انتي بقيتي كويسه.. وبعدين مش حرام العيون دي تعيط كل العياط ده 
نادين بضحكه خفيفه: خلاص بقيت احسن والله..ممكن توديني مكان*****
السواق: اه طبعا تفضلي 
نادين: اسمك اي؟ 
السواق: اسمي خالد 
نادين: ماشي يخالد يلا عشان توصلني 
خالد:تمام يله 
نادين سندت راسها ناحيه الشباك. بسراحان والهواء بيطير خصلات شعرها  
(بعد نص ساعه) 
خالد: وصلنا 
نادين بتفوق من سرحانها:.. تمام شكرا ليك اوييي بجد
خالد بإبتسامه: مفيش شكر انا معملتش حاجه 
نادين ابتسمتله ونزلت 
***************************مكتب المحاميه نهله
نادين: أستاذه نهله صح
نهله بإبتسامه: ايوا  وانتي نادين مش كدا ايوا 
نادين: بالظبط 
نهله: تمام اتفضلي.. تشربي حاجه؟ 
نادين: لا شكرا
نهله: طب الموضوع اللي كلمتيني ف علي الفون عايزاكي تحكيهولي بالتفاصيل 
نادين: حكتلها بالتفاصيل... وهو مشافنيش اني شوفته. بس كان هاين عليا اروح اجيب الاتنين من شعرهم امسح بيهم الارض..(بندم): بس مش عارفه معملتش كدا ليي حسيت اني جمدت ف مكاني وافكار راحه جايه وبدمع حسيت بإحساس وحش اويي مش عارفه اوصفهولك
نهله (بتديها منديل وكوبايه مايه): انتي عملتي حاجه نص الستات متعرفش تعملو وبعدين ده هيكون ف مصلحتنا..طب انتو عندكو اولاد او حاجه
نادين: لا كنت حامل من فتره وحصلي حادثه واجهضت فيها بس ربنا عالم ان ده هيحصل عشان كدا مأردش اننا نجيب اولاد
نهله: انتي كدا فرصتك ف كسب القاضيه كبيره جدا بس ف حاجه
نادين: اي هي 
نهله: محتاجين دليل قوي انه بيخونك لان المحكمه محتاجه دليل ده عشان نثبت كلامك و فنفس الوقت ده هيخليكي تاخدي تعويض كبير اوي منه 
نادين:بس انا مش عايزه اي حاجه منه انسان زباله انا عايزه اطلق منه واخلص وبس
نهله:تؤ تؤ تؤ...انتي كدا بتسهلي عليه القاضيه وبعدين انتي مش عايزه تنتقمي منه؟ وبعدين الخيانه مفيهاش مسامحه او رحمه مش كدا 
نادين:صح معاكي حق طب اعمل اي او دليل زي اي  
نهله: عايزين صور ليهم مع بعض محادثه غراميه بنهم مكلمه تدل انهم ف علاقه مع بعض  اي حاجه تثبت انهم ف علاقه غير شرعيه 
نادين: تمام هحاول علي قد مقدر اجيب حاجه منهم 
نهله: وانا مش هرفع القاضيه لحد ما تقوليلي بس هجهزها 
نادين: تمام...
 ينهار اسود (بتحط ايدها علي جبهتها) انا نسيت عربيتي هناك قدام الفندق وكمان المفتاح الاوضه بتعتهم لسه معايا....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ينهاااار اسود (وبتخبط ايدها علي جبهتها براحه) 
انا نسيت عربيتي هناك قدام الفندق وكمان المفتاح  الاوضه بتاعتهم لسه معايا
نهله: طب قومي روحي بسرعه قبل مايشوف عربيتك وقتها هيعرف انك كنتي هناك 
نادين: طب انا هروح بسرعه 
*************************ف الفندق 
نادين (كانت بتنهج): انا اسفه جدا نسيت ان المفتاح معايا وجيت ارجعه 
السكرتيره: كنتي هتتسببي ف رفضي 
نادين بستعجال: بجد اسفه اهو المفتاح اتفضلي 
ورجعت خطوه:شكرا ليكي اويي بجد  
(اديتها المفتاح وطلعت بسرعه) 
بتروح عند عربيتها وبتركب وقبل ما تمشي بتلاحظ فارس طالع من الفندق بترجع لورا بالعربيه عشان ميشوفهاش بس بيكون محاوط ساره من وسطها وبيضحكو وبيقبلها من خدها وبيفتحلها باب العربيه وبتركب وهو بيروح يركب وبيمشي 
نادين بكرهه وعصبيه شديه بتخبط ايدها علي الدركسيون جامده: خا"ين وز"باله وحق*ير وبجح واععععااا... وبتاخد نفس عميق بتهدي 
نادين: ماشي...ماشي يفارس انا هوريك الخياينه علي اوصولها ان مخلتكش تمشي تكلم نفسك ميبقاش اسمي نادين و بدور العربيه وبتمشي 
***************************ف الفيلا 
الساعه11 بليل
نادين بتدخل
الخادمه(مي):مدام نادين. استاذ فارس مستني حضرتك ف الجنينه
نادين: تمام اعمليلي قهوه 
فارس كان بيقر"ب منها يبو"سها من خدها كالعاده 
بس نادين بتبعده 
فارس: مالك
نادين: مفيش تعبانه شويه المهم انت كنت عايز اي 
فارس: كنتي فين لحد دلوقتي 
نادين: عند ماما لي ف حاجه 
فارس: لا بس استغربت متصلتيش بيا انهارده خالص وكمان جيت ملقتكيش بس 
نادين ببرود : امم تمام عايزه حاجه يعني؟ 
فارس بستغراب من معملتها معاه و برودها 
فارس: لا مش عايز كنت بطمن عليكي بس
نادين بصوت منخفض : خاين و كمان بجح انا مشوفتش كدا بجد
فارس: بتقولي حاجه
نادين: ها لا مش بقول انا هطلع علي الاوضه هاخد شاور وهنام عشان تعبانه شويه 
فارس: تمام
مي: مدام نادين القهوه بتاعت حضرتك
نادين: هاتيها علي الاوضه 
ف الغرفه 
نادين بشمأزاز: هف مش قادره ابص ف خلقته حتي بقيت قرفانه منه 
مي: ف حاجه يمدام 
نادين: لا يمي مفيش بس عايزاكي ترقبيلي فارس يعني تعرفي بيطلع امتي وبيجي امتي وبيكلم مين تمام 
مي: حاضر يمدام بس خير حصل حاجه 
نادين: هقولك بعدين بس لمه يمشي 
مي: تمام حاجه تانيه 
نادين: لا روحي انتي 
وبتشرب قهوتها وبتدخل تاخد شاور وبتطلع بتلاقي فارس ف الاوضه 
نادين بعصبيه: انت بتعمل ايي هنا 
فارس: هعمل اي في اوضتي يعني؟ 
نادين: طب اطلع بره عايزه اغير
فارس: من امتي بتتكسفي مني 
نادين: من دلوقتي يله اطلع بره
فارس بيقر"ب منها ولو مطلعتش هتعملي 
نادين بتتعصب اكتر: فارس انا مبهزرش 
فارس قر"ب منها خالص ولسه هيق"بلها
نادين بغضب شديد وبكل قوه بتضر*به بالقلم جامد لدرجه مناخيره نز*فت............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فارس قر*ب منها اكتر ولسه هيق"بلها
نادين بغضب شديد وبكل قوه بتضر*به بالقلم جامد لدرجه انفه نز*فت
فارس بالم: اااه ويضع ايده علي انفه بيلاقيها كلها د*م 
نادين اترسمت علي وجههاابتسامه وثم خفتها و بتمثيل خوف: هاا فارس انا.. انا مكنش قصدي بجد
فارس بينظرلها بحده وهو وضع يده علي انفه 
فارس بعصبيه: انا مش عايز اسمع صوتك وبشخط انتييييي فاااااااهمه وخرج من الاوضه ورزع الباب ورا بقوه 
نادين بفرحه  :حق"ير احسن تستاهله.. هو ده حاجه لسه هتشوف استني بس عليا.. وبتغير وبتزل 
نادين: مييي مييي 
مي: نعم يمدام نادين
نادين: اقعدي عايزاكي 
مي: حاضر
نادين: حكتلها اللي حصل
مي بصدمه: لاااا مقعول استاذ فارس يعمل كدا مستحيل ده.. ده بيحبك ازاي يعمل كدا
نادين بنرفزه: متقوليش بيحبك دي ده كان كله تمثيل مش اكتر... وبتهدي  المهم انتي فهمتي عايزاكي تراقبي لي موافقه تقفي معايا وتسعديني؟ 
مي: طبعا وانا هعمل اي حاجه تقوليلي عليها وهعملها منغير تردد 
نادين بإبتسامه:يبقا تمام انا هقولك تعملي اي بالظبط ************
مي: تمام
نادين: ماشي روحي انتي نامي...اهه اوعي تقولي لي حد فاهمه ولا حد انا حتي ماما مقولتلهاش مفيش غيرك انتي اللي عارفه 
مي:لا مش قول لاي حد...طب عايزه اجبلك حاجه 
نادين: لا انا هدخل انام انا كمان تصبحي علي خير
مي: وانتي من اهل الخير 
**************************ف صباح اليوم التاني 
 بتصحي من النوم بتلاقي فارس نايم جنبها نادين بتبصله وبتتكلم بصوت منخفض 
نادين: شيطان في وجهه ملاك.. وبتمسك المخده بترفعها هاين عليا امو*ته واخلص من الخاين ده  
فارس بيتقلب علي ناحيتها وبيفتح عينه بيلاقيها رافعه المخده ناحيه وجهه
فارس: انتي بتعملي اي؟ 
نادين بتتخض: انا...احمم مش بعمل حاجه كنت.. اه اصلك كنت نايم غلط وبعدلك المخده الحق عليا انا غلطانه اني بعملك حاجه اصلا وبتقوم تاخد شاور 
فارس بيظهر علي وجهه ريكشانات استغراب ومش فاهم تصرفات نادين الغربيه: ملها دي؟؟؟!! 
*************************
مي: قهوتك
نادين: ميرسي
مي: 5 دقايق والفطار هيكون جاهز
نادين: تمام
فارس: انا رايح ال....
بتقاطعو  
نادين: تمام روح
فارس: غريبه مسألتنيش رايح فين وجي امتي وأسألتلك دي كلها
نادين وبتشرب قهوتها: اممم.. مش كنت بتتخنق من الاسأله الكتير دي قولت هبطل الاسأله دي كلها وبعدين انا وثقه فيك يعني 
فارس بإبتسامه: تمام انا رايح الشغل عايزه حاجه؟ 
نادين: لا ميرسي 
فارس بيطلع من البيت 
نادين: مييييي هاتي شنطتي ومفتاح عربيتي بسرعه
بتاخد الشنطه والمفتاح وبطلع بسرعه وراه
وبتراقبه لحد ما وصل بيت شبيه بالفيلا وبيدخل وبعد خمس دقايق بتدخل وراه واحده (ساره) 
نادين: غريبه مارحوش الفندق يعني بس حلو ده هيسهل شغلي اكتر 
نادين: الو مي... جهزي  اللي قولتلك عليه و اول ما اقولك تيجي تعالي بسرعه و متتأخريش.... يله باي 
بعد 5ساعات 
ونادين مازلت منتظرهه ف العربيتها لحد ما لقت فارس و ساره طالعين من البيت
نادين بنرفزه: مش قادره امسك نفسي حاسه اني عايزه اجيبها مش شعرها واديها قلم شبه اللي ايدتهوله...(اهدي ينادين.. اهدي وبتاخد نفس عميق.. خلاص قربت نهايتهم بس اصبري شويه..و بتتصل بي مي) 
بعد ربع ساعه كانت وصلت 
مي: مدام نادين جبت واحد بيعرف يفتح الابواب منغير ميبان ان الباب اتفتح وجبت الكاميرات زي مقولتيلي 
نادين: برافو عليكي يله بسرعه قبل ما حد يجي 
_بيحاول فتح الباب
نادين بستعجال: ممكن تسرع شويه
_حاضر بس ده مش زي اي باب فبياخد وقت 
نادين: تمام 
_فتح 
نادين بفرحه: الحمدلله... بتطلع فلوس وبتحاسبه... وانتي يا مي يله بسرعه وبيدخلو يركبو الكاميرات
***************************
نادين: بس كدا تمام و وصلتهم علي تلفوني 
مي: طب يله قبل ماحد يجي منهم 
نادين: يله وبتفتح الباب  
بتسمع صوت فارس والباب بيتفتح.............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نادين: طب يله وبتفتح الباب
بتسمع صوت فارس وبيفتح الباب بيلاقي مفتوح
ساره: وانت كنت سايب الباب مفتوح؟
فارس: م عارف ممكن اكون قفلته بسرعه  ومتقفلش المهم دوري معايا علي التلفون 
ساره:  اهو كنت ناسي علي الترابيزه.. عقلك كان فين
فارس بضحك وبغمزه: عقلي معاكي علي طول وبيشد*ها من وسطها وبيبو*س خدها 
ساره بضحكه مايصه: فارس هنتأخر كدا 
فارس: طب الخد التاني عشان ميزعلش وبيو"سها وبيمسك ايديها وبيمشو وبيقفل الباب 
نادين و مي بيطلعو من وراه الكنبه 
نادين بعصبيه: شوفتي الخاين الز*باله ويجي يكلمني ويعاملني ولا اكنه عامل حاجه الو*اطي
مي: اهدي شويه وهو اصلا ميستهلش انك تزعلي عليه اوتضايقي نفسك 
نادين : ماشي المهم اللقطه دي اتصورت هوديها للمحاميه وانتي روحي عشان لمه يتنيل يروح ميشكش
نادين بتفتح الباب مبيتفتحش 
نادين: ينهار اسود قفلو الباب هنعمل اي 
مي بتوتر: مش عارفه ده.. نكسر الباب
نادين: والله؟
مي: طب ننط من الشباك
نادين: اخرت المسلسلات والافلام.. اسكتي يمي بعد اذنك سيبيني افكر 
بعد 5 دقائق تفكير
نادين: مفيش غيرو
مي: هو مين؟ 
نادين: استني بس وبتتصل.... الو سيف
(سيف: نادين يبقا اكيد ف نصيبه) 
نادين: ايوا وكبيره كمان
(سيف: منتي مش بتتصلي غير ف النصايب ايي عملتي اي) 
نادين:يييي مش وقتك يسيف والله  تعالي بس المكان*****ده بسرعه هبعتلك اللوكيشن..... تمام يلا مستنياك
مي: ده أستاذ سيف
نادين: اه مطرهه اقوله عشان يساعدني وبعدين سيف صديقي من الطفوله ف انا وثقه في
مي: ماشي يارب ميتأخرش بس 
بعد نص ساعه
سيف: الو. نادين انا واقف من بدري ومفيش حد انتي فين
نادين: انا جو البيت القدامك يغبي
سيف: هعرف منين يعني طب انتي عايزه اي م فاهم وبعدين بتعملي اي جو البيت
نادين: شششش بطل رغي وافتح الباب ده مش انت بتعرف؟ 
سيف: هحاول
نادين: طيب بس انجز
وبيفتح الباب فعلا 
مي: اخيرا 
نادين: اجري انتي علي البيت قبل ميجي 
مي: حاضر وبتمشي
سيف: انتي بتعملي اي هنا واتحبستي ازاي ومي بتعمل معاكي اي هو ف اي
نادين: تعالي نمشي من هنا وهبقا احكيلك وهنا ماشين
**************************ف الشركه 
فارس بعصبيه: يعني اي الاسهم انخفضت يبقا اهمال منك يماجد او ومن الموظفين 
ماجد: يفارس انت اللي طول الوقت مش ف الشركه وانا شايل كل الشغل وبعدين الموظفين كلهم بيشتغلو وانا مراقب عليهم
فارس: يعني اي الحل دلوقتي لو فضلنا كدا الشركه هتفلس
ماجد: ف حل 
فارس: طب متقول من بدري ايه هو؟ 
ماجد: هنبيع نص الاسهم لشخص بس هيبقا نص الشركه لي والنص التاني لينا يعني هتبقا الشركه شرك مابينا
فارس: لا لا لا دي شركه بابا وهو تعب وشقي لحد ماوصلت لنجاح ده نقوم بيعين نصها؟ 
ماجد: مهو ياتبيع نصها ياهتخسرها كلها 
فارس: طب هو مين الشخص ده
ماجد: ده رجل اعمال كبير جدا وناجح وعلي فكره اسم الشركه هيكبر اكتر لو بقا معانا 
فارس بيقعد علي المكتب وبيحاوط رأسه: طب سبني افكر شويه
ماجد: تمام بس مضيعش الفرصه دي من ايدك يفارس
***************************ف الكافيه
سيف: ازاي فارس يعمل كدا مستحيل انا مش مصدق
نادين بنرفزه: يووووووههه انا مش كل محكي لحد يقولي لا ومستحيل.. هو مش ملاك علي فكره يعني
سيف: بس فارس بيحبك جدا وكلنا عارفين ده 
نادين؛ انا الغلطانه اني قولتلك حاجه اصلا..سلام وبتقوم تمشي
سيف: خلاص ينادين.. والله مقصد... نادييييين
نادين بتمشي بسرعه وهي متعصبه بتخبط ف شخص
نادين: انا أسفه بجد مكنش قصدي
 وبتلمح بنت جنبه 
 نادين بصدمه................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نادين بتمشي بسرعه وهي متعصبه وبتخبط ف شخص 
نادين: انا اسفه بجد مكنش قصدي 
وبتلمح بنت جنبه
نادين بصدمه وبصوت منخفض جدا غير مسموع: مش دي اللي كانت مع فارس!! 
الشخص: تمام ولا يهمك عادي وبيمسك ايد ساره وبيدخلو الكافيه
سيف: نادين والله....... وبتقاطعو
نادين: سيف شفت البت اللي لسه داخله دي 
سيف: اه جامد اوي بصراحه 
نادين بتزغطو بإديها ف جنبه
سيف:ااااهه انا عملت اي
نادين بعصبيه: ولا جامده ولا حلوه اصلا انت ذوقك زباله زيه بالظبط
سيف بغمزه: بس هي تيجي فيكي اي  ولا في جمال عيونك اللي شبه السما 
نادين: اممم بعد اي يعني وبعدين منا عارفه    .... المهم هي دي اللي فارس بيخوني معاها
سيف بتفاجأ: بجد بس مين اللي معاها ده  
نادين: معرفش بس شكلو جوزها بس هاين عليا اروح اجيبها من شعر*ها وامسح بيها الارض وافض*حها قدامه وقدام الناس وافرج امه لا اله الا الله عليها 
سيف: نادين اهدي يحبيبتي اهدي يله نمشي احسن تق"تلي البت 
نادين: تصدق فكره اقت*لهم هما الاتنين وخلص منهم
سيف: لا انا بجد بدات اخاف عليكي يله ينادين الله يهديكي
نادين: ماشي بس النقطه دي من مصلحتي 
سيف: نقطه اي مش فاهم
نادين: انت علي طول مش فاهم اصلا امشي امشي
***************************
رسلان: اه نسيت اقولك اني هقيم هنا في مصر مش هسافر امريكا تاني
ساره بتفاجأ: والله؟ 
رسلان: امم شايفك مش مبسوطه؟ 
ساره بضحكه مصتنعه: لا طبعا مبسوطه اوييي كمان وان اخيرا هتكون معايا علي طول
رسلان بإبتسامه: وانا قولت كدا برضو
ساره: بس اي السبب القرار ده يعني مش قصدي حاجه بس انت بتحب السفر  وكدا وخد قرار انك تقيم مره واحده؟؟ 
رسلان: اني**********
ساره بصدمه وبتلع ريقها: ايي!!؟ 
**************************ف الشركه
ماجد: قالولي انك عاوزني...اي ده انت مروح 
فارس: اهه وكنت عايزك عشان اقولك قراري
ماجد: اتفضل
فارس: انا موافق علي اللي قولته
ماجد بفرحه: بجد
فارس: اه وخلينا نعمل الاجتماع بكره تمام
ماجد: تمام وهتصل بي وقوله
فارس: ماشي يلا سلام
***************************في مكتب المحاميه
نهله:  يعني ده جوزها ولا احتمال؟ 
نادين: لا مش متاكده بصراحه
نهله: طب احنا محتاجين نعرف مين ده بالظبط
سيف: ممكن تسبولي المهمه دي
نادين: اه منتا خبره
سيف بفخر وضحك: حبيبي الله يخليكي والفون بتاعه بيرن
سيف:طب بعد اذنكو انا همشي واشوفك بكره ومعايا اخبار حلوه 
نادين:طيب باي
سيف:باي
نهله: طب عملتي اي ف القولتلك عليه
 نادين: انا ركبت كاميرات ف البيت اللي بيروحو  بس خدت كام لقطه ليهم مع بعض وطبعتهم وانا جايه في الطريق عندك... اهم اتفضلي
نهله: بجد برافو عليكي ده هيساعدك ف قضيه الخ"لع اويي
نادين: طب كويس اويي وهعمل اللي اقدر عليه عشان اخد حقي منهم المهم انا هروح بقا دلوقتي واي حاجه تاني هقولك عليها علي الفون 
نهله: تمام
نادين بإبستامه: قبل ما امشي ف مفجأه بكره لفارس هو مكنش متوقعها خالص 
نهله: و اي هي 
نادين: هتعرفيها بكره ان شاءلله 
***************************ف الفيلا 
فارس بزعيق: يعنيييي اجي كل يييييوم القي الست هانم مش في البيت وكمان بترجع متاخر
علي دخلت نادين 
نادين بستغراب: هو ف اي
مي: مش عارفه  هو من ساعت ما جي من بره وهو بالوضع ده 
نادين: تمام انا هشوف مالو روحي انتي
نادين: ف ايه يفارس
فارس بسخريه: مش كنتي طولتي شويه كمان
نادين بضيق: هف لا انا مش فايقه للهبل ده بجد انا طالعه انام
فارس بعصبيه شديده وبيمسك دراعها بقوه وبيقر*بها لي 
فارس بحده: كنتي فين؟ 
نادين بألم: ابعد عني يفارس 
فارس: مش هسيبك غير لمه تقولي كنتي فين
نادين: كنت عند ماما ارتحت
فارس بيتكه بيده اكتر وبيجز علي سنانه: انا اتصلت بي امك وقالتلي انك مكنتيش عندها ولا انهارده ولا امبارح
نادين بتوتر: اصل انا.. كنت.....يعني وبتحاول تلاقي حجه تقولها
فارس بيغضب اكتر وبصوت جهوري: كنتيييييييييي فييييييييينننن ينادييييييين؟؟؟؟ 
نادين مقدرتش تتحكم ف اعصابها وبتز*قه: هو انت فاكرني خاينه زيك...................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فارس بيغضب اكتر وبصوت جهوري: كنتيييي فيييييين يناديييييين؟؟
نادين مقدرتش تتحكم ف اعصابها اكتر وبتز*قه: هو انتي فاكرني خا"ينه زيك وبقضي يومي كله مع شخص تاني وارجع اشوفك واعملك ولا اكني عامله حاجه؟؟ انت عشان زبا"له وخاين مفكر كل اللي حوليك كدا وبسخريه هه وجي تشك فيا انا روح شوف انت بتعمل اي وابقي تعالي حاسبني انا بجد مكرهتش ف حياتي قدك حتي بقيت بقرف منك او ابص ف وشك. 
فارس بشخط: انقطييييي
نادين بتتنفض وبتفوق من شرودها وبتنظر لفارس وبتقول لنفسها: انا كنت كل ده بتخيل؟؟ 
فارس بيسبها: وليي اخر مره ينادين هسألك السؤال ده كنتي فين؟ 
نادين : كنت مع سيف ف الكافيه ******ولو م مصدقني اتصل بي وأسالو وبتسيبو وبتطلع علي الاوضه
بتدخل وبتقفل الباب
نادين: الحمدلله ان كل ده مجرد تخيل والا كنت بوظت كل حاجه بعملها...... اوف شكلي مرهقه وتعبانه  وقامت خدت شاور ونامت 
فارس دخل لقها نايمه 
نظرلها وهي نايمه و خصلات شعرها اللي 
علي وجهها بيقر*ب منها بهدوء وبيرجع شعرها لورها وبينظر لي وجهها البريئ وبيكلم نفسه..
فارس بيأبتسامه: ملاك نايم....وأبتسامته بتختفي وبيفتكر اللي بيعمله وبيحس بتأنيب الضمير...  بيغطيها وبيبو*سها من خدها  وبيدخل ياخد شاور وبينام
************************** ف الصباح 
ساره: صباح الخير يحبيبي 
رسلان: صباح النور 
ساره: اي ده رايح فين علي الصبح كده
رسلان: منا قولتك امبارح
ساره بضيق: اه.. تمام خلي بالك من نفسك
رسلان: تمام يحبيبتي يله باي
ساره بإبتسامه مزيفه: باي 
*************************
فارس بيقوم من النوم مبيلاقيش نادين جنبه بيطلع من الاوضه وبينزل 
فارس: مي مي
مي: نعم 
فارس: هي نادين فين
مي: اه مدام نادين مشيت الصبح بدري بس مقالتش راحه فين
فارس : ياتري مخبيه اي عليا ينادي وبيوجه كلامه لمي.. تمام روحي انتي علي شغلك
*************************ف الكافيه 
نادين: ها عرفت حاجه 
سيف: ايوا 
نادين: طب انجز اقول عشان مستعجله
سيف: تمام الراجل اللي شوفناه معاها ده مطلعش جوزها زي ما متوقعين هي مش متجوزه اصلا ده طلع اخوها وكان عايش بره ف امريكا وهي كانت عايشه معاه بس رجت مصر من 3 شهور بس وهو لسه كان راجع من يومين 
نادين: امم يعني من 3شهور كان بدايه برود فارس معايا المهم عرفت حاجه تاني
سيف: اه وحاجه مكنتيش تتوقعيها
نادين: اي هي؟ 
سيف:************
نادين: يلهوي ده بجد
سيف: ايوا
نادين بفرحه: انت بجد افضل واحلي صديق وبتمسك خده بحبك خالص
سيف بضحك: بتعرفي تثبتيني بكلمتين بس
نادين: اصلا انا ليه غيرك.. بس يله سلام بقا عشان اتأخرت وانت كمل ف البحث ممكن تلاقي معلومه زي دي .... و اه عايزك تروح للمحاميه تقولها اللي قولتلي عليه عشان انا م هبقا فاضيه وقولها ترفع قضيه الخ*لع 
سيف: انتي متأكد
نادين: انا مكنتش متاكده ف حياتي قد دلوقتي 
سيف: تمام اللي تشوفي
نادين بضحك:ماشي يله باي 
*************************** ف الشركه 
ماجد بتوتر: فارس كنت.. كنت عايز اقولك حاجه
فارس ف طريقه للمكتب: في اي يا ماجد متخلص قول ف حاجه
ماجد: اه اصل.... 
فارس: الراجل لغي الصفقه؟ 
ماجد: لا وهو جي.. بس
فارس بيفتح باب مكتبه وهو بيكلم ماجد: بس اي............. نادين
بيلاقي نادين قاعده ف مكتبه وبتشرب قهوه
نادين بإبتسامه: اممم فارس انا فكرتك هتتأخر شويه كمان
فارس: انتي بتعملي اي ف الشركه؟ وطلعتي من غير متقوليلي ليه
ماجد: طب بعد اذنكو وبيخرج من المكتب
نادين: انت نسيت ان ليه اسهم ف الشركه زي زيك ولا اي فا حبيت اجي ادير الاسهم بنفسي 
فارس: ده من امتي ليكي ف أمور البسنيس 
نادين: من دلوقتي
فارس: وانا مش موافق وخدي شنطتك وروحي علي البيت وكلامنا هناك
نادين ببرود: متوافقش انا مش مستنيه  موافقتك اصلا
فارس لسه هيتعصب... ماجد بيقطعو
ماجد: فارس أستاذ رسلان  مستني.... وقبل ما يكمل كلامه بيدخل رسلان
رسلان: اهلا يفارس......... و بيسيب الكل وبيلفت انتباه نادين
رسلان بإبتسامه جذابه: لحظه مش انتي اللي خبطيني ف الكافيه اللي جنب الشركه 
نادين بضحكه رقيقه: ايوا 
وبيعدي من جنب فارس وميسلمش عليه وبيسلم علي نادين
رسلان: متوقعتش نتقابل تاني بس بما ان اتقابلنا.... وبيمد ايده.. انا رسلان 
نادين بإبتسامه وبتسلم عليه: وانا نادين
فارس بيظهر علي وجهه علامات الغضب و الغيره الشديده وبيضم ايده...................
طولت البارت زي مانتو طلبته 🩷

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فارس بيظهر علي وجهه علامات الغضب والغيره الشديده وبيتجه ناحية نادين وبيمسكها من دراعها بقوه وبيسحابها خارج المكتب 
فارس بعصبيه: انتي عارفه الراجل ده منين
نادين : منتا سمعت جو خبط في فالكافيه من غير مقصد وبعدين ايه قله الذوق دي مش ده المفروض  هيكون شريكك
فارس: وانتي عرفتي منين
نادين؛ منا قولتلك هشتغل ف الشركه وهدير اسهمي بنفسي يعني مديره ف الشركه زي زيك اكيد لازم اعرف كل حاجه 
فارس بيضغظ علي اديها اكتر: وانا قولتلك لا مش هتشتغلي وهعد من واحد لتلاته تخدي شنطتك وتمشي
نادين بتشد اديها و بأبتسامه بارده: اظن ان كلامي واضح جو قولتلك انا مش مستنيه موافقتك تمام....بإستفزاز و اه انا خلاص اخترت مكتبي وهاخد شنطتي فعلا بس لي مكتبي 
فارس بيخبط ايده جامد علي الحيطه 
فارس: ماشي ينادين حسابنا في البيت 
****************************
رسلان: هي نادين دي عميله 
ماجد: لا دي مديره ف الشركه ليها اسهم هنا 
رسلان بفرحه: اه كويس اوي.. هي متجوزه؟ 
علي دخلت فارس 
فارس: اه وانا جوزها لي ف حاجه؟ 
رسلان: لا خالص مجرد سؤال
نادين بتخبط علي الباب وبتدخل
نادين بإبتسامه: سوري قاطعتقو بس هاخد شطنتي عشان هروح اشوف مكتبي الجديده
علي دخلت ماجد
ماجد: غرفة الاجتماعات جاهزه 
فارس: تمام... استاذ رسلان اتفضل
رسلان: تمام... اه هي استاذه نادين مش هتيجي هي كمان؟ 
نادين بتفاجأ : أنا؟ 
رسلان: مش انتي مديره ف الشركه المفروض تكوني حاضره الاجتماع لان مهم 
نادين بفرحه : اوكي ما..... 
فارس بيقاطعها: اصل نادين اول يوم ليها انهارده واخر يوم ليها عموما فا  ملهاش ف امور الشركه وكدا 
نادين ابتسمت بحزن: صح زي مقال فارس بس مش اخر يوم ولا حاجه 
رسلان: مش مشكله تخضر وتشوف وتتعلم 
فارس بإبتسامه غيظ: أستاذ رسلان منا قولتلك اللي فيها
رسلان: بس انا مش هحضر الاجتماع او هعمل الثفقه من غيرها
ماجد بيكلم فارس بصوت منخفص
ماجد: يله يفارس مش وقته عناد
فارس بضيق: تمام..وبينظر لنادين بغصب وبيبتسم إبتسامه مزيفه  يله يا أستاذه نادين
نادين متهزتش من نظرته ليها بالعكس فرحت انها حر*قت د*مه وعصبته
***************************عند المحاميه
سيف: يعني الصور دي دليل
نهله: اه دليل كبير لان الاتنين حضنين بعض وكمان فارس بيقبلها 
سيف: طب واللي انا قولته ده هيساعد ف القضيه
نهله: اه بشكل كبير بس لو ف دليل هيبقا افضل طبعا
سيف: هحاول خلاص مترفعيش قضيه الخ*لع لحد مجيب الدليل 
نهله: تمام ماشي 
سيف بإبتسامه: بعد اذنك
نهله: اذنك معاك
****************************بعد انتهاء الاجتماع
رسلان: اول يوم ليكي وافكارك بالشكل ده ولا طريقتك وانتي بتوصليلنا فكرتك ... لا بجد برافو و اوييي كمان
فارس اندهش من نادين ومكنش متخيل او متوقع انها تكون بالذكاء ده او انها تعرف تتعامل ف الامور دي وهي لسه جديده 
فارس بفخر وبيوجه كلامه لرسلان: طبعا اصلها مرات فارس الانصاري عايزه تكون ازاي يعني 
نادين بتقرب من فارس وبتهمس ف ودنه
نادين بسخريه: دلوقتي بتفتخر بيا مش من شويه برضو كنت مستقل بيا واني مبفهمش حاجه ومعرفش ف امور الشغل وبتبعد وبتبسم
ماجد: بجد هايل يا أستاذه نادين
نادين: شكرا بس دي حاجه بسيطه من الافكار اللي لسه عندي... المهم.... الف مبروك يستاذ رسلان وكدا بقيت شريكنا رسمي 
والكل باركلو وخلص الاجتماع وكل واحد راح لمكتبه
**************************ف مكتب نادين
نادين بفرحه: الو سيف انا عندي ليك اخبار حلوه 
سيف بضحك: بس مش زي الخبر اللي عندي مفجاه او بالاصح قن"بله
نادين بتحميس: اي هو  ... غير اللي قولتهولي الصبح
سيف: اللي قولتو الصبح يعتبر ولا حاجه جنبه
نادين: طب اخلص قول اي هو ولا اقولك تعالي علي الشركه وبالمره تشوف مكتبي 
سيف: تمام جي
**************************ف مكتب رسلان
رسلان بضحك: خلي فارس فاكر اني جيت الشركه لمجرد اني شريك فيها لحد ميجي وقت اللي انتقم منه وساعتها هرمي بره الشركه حتي مش هيحلم يفكر انه يرجعها تاني 
أسر: خلي يقول ان الله حق.... اتفضل كاس عشان اخدنا اول خطوه ف خطتنا
رسلان: ميرسي
أسر: اومال مين البنت اللي كانت ف الشركه 
رسلان: انهي
أسر: الي وشها مبتسم علي طول بجد انا مشفتش ف جمالها ولا عيونها لون السما في عيونها
رسلان: اهه.. قصدك نادين
أسر: اسمها نادين المهم هي مين 
رسلان: مرات فارس
أسر: بجد فارس ده محظوظ اويي معاه قمر بمعني الكلمه 
رسلان: دي حقيقه بس متستعجلش قريب مش هتبقي مراته 
أسر : قصدك اي؟ 
*************************
نادين: اوف اتأخرت لي قاعده علي اعصابي من ساعت مكلمتك
سيف بتنهيج: اهدي اخد نفسي.... 
نادين: تمام بس اخلص 
سيف: المكتب جامد اوي
نادين: يبني قول الخبر وبعدين ابقا جامل
سيف: خلاص خلاص.. اي هتكليني
نادين: يييييوووه يسيف متنطق قول
سيف بيطلع ورق وبيدهولها
سيف: ده دليل علي اللي قولتهولك الصبح اما الخبر التاني هو**************
نادين بصدمه ومش قادره تستوعب اللي سمعته: ايييي؟ مستحيل ده بجد؟؟؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

سيف: ده ورق المستشفي اللي كانت بتتعالج فيها ساره
نادين: اه لمه كانت مدمنه 
سيف: ايوا الروق ده اثبات علي كلامي ودليل للمحكمه
نادين: طب اي هو الخبر التاني؟ 
سيف: انها كانت علي علاقه مع جوز صحبتها اللي كانت قريبه منها ومش بس دي لا دي كانت علي علاقه مع اخو خطيبها
نادين بصدمه: ينهار اسود ايي اللي انا بسمعه ده 
سيف: انا اتصدمت زيك كدا بالظبط.... اه واخوها اللي قولتلك عليه كان عارف بعلاقتها وانها مدمنه وعشان كدا نقلها للمستشفي تتعلاج لمده سنتين 
نادين: انا.. انا بجد مش قادره استوعب اللي قولته ده.... علي كدا الزفت فارس عارف بعلاقتها ولا معمي علي عينه 
سيف: مظنش اصل لو عارف مكنش هيكمل معاها 
نادين: حتي لو عارف مهو حق*ير اصلا 
سيف: هحاول اجبلك دليل برضو عشان تكوني كسبانه القضيه كسبانه
نادين بنبساط: مش عارفه اقولك ايه بجد بس انت عارف غلوتك عندي اكيد ربنا متدانيش اخ بس معوضني بيك
سيف: انا ليا غيرك اصلا... المهم فكك من المحن دلوقتي اي الخبر اللي كنتي عايزه تقولهولي 
نادين حكتله كل اللي حصل من ساعت ما جت الشركه لحد ما اتصلت بي
سيف بضحك: اللي قادره علي تحدي والمواجه
نادين بهزار : ماشي يسيف بقا تتريق عليا؟ 
سيف: لا والله بس عجبتيني يعني انتي كدا اتعرفتي علي اخو ساره واسمه رسلان
نادين: بالظبط بس شكله غير يعني كاريزما كدا تحسه فعلا رجل اعمال شبه اللي بيبقو في الروايات كدا
سيف: لا انتي حمستيني اشوفه 
نادين: متستعجلش هتشوفه قريب..... اه صح
سيف: ايه
نادين: في مسابقه معموله لي افضل business woman (سيده اعمال) السنادي وانا شاركت فيها 
سيف: بجد ان شاءلله تفوزي بالمسابقه دي 
نادين: ان شاءلله هحاول اجتهد واعمل كل اللي عليا عشان افوز بيها و اوري فارس اني مش مجرد ست بيت وبس
سيف: وانا جمبك علي طول وبدعمك ف كل حاجه 
نادين: متاكده من كدا... المهم انا هروح تيجي اوصلك في طريقي
سيف: ياريت بجد يله
****************************في مكتب فارس 
فارس:  يعني رسلان ده اخوكي 
ساره: ايوا 
فارس: طب ومقولتليش من بدري ليه جايه تقوليلي دلوقتي؟! 
ساره: مكنش في فرصه اقولك 
فارس: طيب هو عارف حاجه عن علاقتنا
ساره: لا طبعا ده كان يقت*لك فيها
فارس: يعني كدا مش هنعرف نتقابل تاني؟ 
ساره: لا اكيد هنحاول انا مقدرش اقعد كل ده من غير مااشوفك
فارس: طيب هتعرفي تروحي مكانا انهارده؟ 
ساره:  هحاول هقول لرسلان اني راحه لصحبتي و هو مش هيبقا عنده مانع
فارس: تمام اشوفك هناك 
ساره: ماشي يحبيبي باي
**************************بره الشركه
رسلان: أستاذه نادين 
نادين بإبتسامه: بلاش أستاذه دي قولي نادين علي طول مبحبش الالقاب وكلام ده
رسلان بيضحك: خلاص ماشي ينادين وانتي كمان قوليلي رسلان علي طول من غير أستاذ
نادين بضحكه رقيقه: اوكي ماشي 
رسلان بيسرح ف ضحكتها لثواني وبيفوق: احمم اومال معرفتنيش مين ده
نادين: اه نسيت.. ده سيف صديقي من الطفوله... سيف ده رسلان شيركنا ف الشركه
سيف بإبتسامه؛ اتشرفنا
رسلان: الشرف ليا... طب اي انتي مروحه
نادين: اه 
رسلان: تعالو اوصلكو في طريقي
نادين: ميرسي بجد بس انا معايا عربيتي
رسلان: تمام... اومال فين فارس مش هيروح ولا اي
نادين: لا قالي هيتأخر شويه
رسلان: اهه... تمام عايزه حاجه 
نادين: لا ميرسي 
وكل واحد بيروح عربيته وبيروحو
***************************في الفيلا
الساعه 12 في منتصف الليل 
مي: العشا جاه.....  اي ده مدام نادين انتي بتعيطي 
نادين بدموع: مليش نفس...ومش بعيط ولا حاجه 
مي: مش بتعيطي امال ايه الدموع دي؟... هو في حاجه في الفون
نادين بحزن: اتقابلو تاني 
مي: هما مين
نادين مردتش عليها وسابت الفون ودخلت الحمام تغسل وشها 
مي مسكت الفون 
مي: أستغفر الله العظيم هما ازاي بيعملو كدا مش بيخافه ربنا أستغفر الله 
نادين بتطلع بصوت حزين: اقفلي الفون يمي انا صورتهم خلاص عايزاكي تخدي الفون بكره وتطبعي  الصور
مي: حاضر بس متزعليش نفسك والله هو ميستاهلش زعلك ده ولا حتي عياطك 
نادين بإبتسامه: انا خلاص مش زعلانه كلها شهر وهمشي واسيبلو البيت وكل حاجه 
مي بتعيط: بس انا مش هقدر اقعد من غيرك 
نادين: طب متعيطيش وانا مش هسيبك هخدك معايا 
مي بتمسح دموعها: بجد
نادين بضحك: والله 
وبيرن الجرس 
نادين: روحي افتحي يمي 
مي: أستاذ سيف
سيف بتوتر:نادين صاحيه
مي:ايوا اتفضل  
سيف بيدخل و وشه مصفر وظاهر عليه علامات الخوف والخضه 
نادين بستغراب؛ سيف.. في حاجه و مال وشك مخطوف لي؟ 
سيف بتوتر: نادين هقولك علي حاجه بس مش عايزاكي تعملي حاجه تندمي عليها بعدين
نادين بقلق: في اي سيف قلقتني
سيف: اوعديني الاول انك مش هتعملي حاجه او تتهوري 
نادين بخوف وقلق اكتر: اخلص ياسيف في اي متنطق
سيف:***********
نادين بتقوم تقف من الصدمه و بتفقد الوعي.....................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نادين بخوف وقلق اكتر: اخلص ياسيف في ايه متنطق
سيف: نادين فاكره حاد*ثه اللي عملتيها واجهضي فيها؟ 
نادين بحزن وكانت هتعيط بس ماسكه نفسها: اه بس ليه بتفتح الموضوع ده دلوقتي
سيف بياخد نفس عميق: اسمعي ينادين انا مش هاخبي حاجه عليكي ...الحاد*ثه دي كانت مقصوده مش مجرد حاد*ثه عاديه
نادين:  مقصوده ازاي انا مش فاهمه... اقصدك اي بظبط؟؟ 
سيف: اقصدي ان فارس هو السبب ف الحاد*ثه وكان قاصد ان هو يخليكي تأجه"ضي وكان وقتها في علاقه مع ساره وهي لمه عرفت انك حامل هتد"ده انه لو متصرفش هتسيبه وهتقولك انه بيخو"نك وتفض"حه 
نادين قامت وقفت من الصدمه وسيف بيكمل كلامه بس نادين اكنها في عالم تاني مش سامعه و مش شايفه قدامها كل اللي جي في بالها هو
ازاي أب اقدر يق*تل ابنه ال لسه مجاش علي الدنيا طب.. طب ازاي كان قادر يعمل الحاد"ثه معقول معندوش د"م او احساس معقول كل حبه ده كان مجرد تمثيل مش اكتر... يعني لدرجاتي كان عايز يخلص مني ومن ابنه؟؟ 
ومره واحده بيغ"مي عليها
سيف بخوف: نااااادين.... ناااادين ردي عليااااا..مي... ياااامييييي 
مي: نع..... يلهووي مدام نااادين  ... مالها حصلها ايي ياسيف..طب اتصل بالاسعاف
سيف بيشلها
وبيطلعها الاوضه وبيحاول يفوقها 
عده ربع ساعه زنادين بتفوق 
سيف بإرتياح: اهه الحمدلله يارب.. حمدالله على السلامة قلقتيني عليكي ندمت اني قولت حاجه 
نادين بتمسك رأسها وبتحاول تقوم: هو اي اللي حصل 
سيف:  لا لا خليكي مرتاحه
مي: انا اتصلت بالاسعاف وزمنهم جاين
سيف: لا خلاص م محتاجنهم روحي هاتيلها دوا للصداع ومايه 
مي: حمدالله على السلامة يمدام نادين
نادين: تسلمي يمي 
سيف: انتي كويسه ولا نروح المستشفى 
نادين: لا لا انا كويسه الحمدلله بس عايزه انام شويه
سيف: تمام... تصبحي على خير 
نادين: وانت من اهل الخير 
وبيطفي النور وبيطلع من الاوضه 
نادين بكرهه: انا بقيت بكرهك يفارس اضعاف حبي ليك بكرهك كره انا متخيلتش اني ممكن اكرهك حد كدا والله لجيب حقي وحق ابني اللي ملحقتش افرح بي وهندمكو انتو الاتنين وان مخلتكيش يساره تخشي المستشفي اللي طلعتي منها مبقاش اسمي نادين وانت حسابك اضعفها يفارس الكلب 
****************************في فيلا رسلان
أسر: هي ساره لسه ماجتش لحد دلوقتي؟ 
رسلان بعصبيه: لا مجتش 
أسر: يعني كل ده عند صحبتها
رسلان بيعصبيه بيكسر الكوبايه الكانت في ايده: احنا هنمثل علي بعض يأسر منتا عارف اللي فيها وعارفين انها مش عند صحبتها 
أسر: يعني قولت طلامه انك جيت مش هيتقابلو تاني وبعدين بقيت شريك في الشركه فاهتخاف
رسلان: اللي مصبرني عليهم وانت مرتكبتش فيهم جر*يمه لحد الان ان انتقم من فارس اشد انتقام واخد حق خداعه لساره
أسر: طب اهدي بس وكل حاجه هتتحل وهتنتقم منه 
رسلان: منا عارف اني هنتقم وقريب مش بعيد... اه انت قولتلي ان الديوان بتاعته كترت صح
أسر: اه وكل يوم بتسوء اكتر بس هو ولا علي باله خالص 
رسلان: مهو مش فاضي دلوقتي بس حلو اويي انا عايزك تشتري اسهم تاني منه بس بشخصيه تانيه او مجهوله يعني مش عايزه يعرف ان احنا اللي اشترينه وبكدا يكون ليا اسهم اكتر منه في الشركه وابدا في تنفيذ الخطه
أسر: حاضر
**************************بعد مرور شهر 
ونادين بتشتغل في الشركه بكل جهد وبقا ليها شعبيه كبيره في الشركه 
واصبحت هي ورسلان اصدقاء اويي واشتركت في المسابقه وكانت مستنيه اعلان  الفائز
***************************في الشركه
نادين بصوت عالي شويه: الكل ينتبهلي لوسمحت 
رسلان وفارس بيطلعو من المكاتب علي صوتها
نادين: حابه الكل انهارده بليل يجي الحفله بتاعت اعلان الفائر.. انا عايزاكو كلكو تشاركه معايا ال لحظه دي اذا فوزت او لا بس تكوني معايا دي عندي كبيره لان احنا بيقنا اهل وحرفيا بحبكو كلكو عشان كدا حابه تشاركوني اوييي
الكل بيسقفله وبيشجعوها وبيدعموها 
رسلان:معنديش شك انك انتي ال هتفوزي
نادين بإبتسامه:ان شاءلله 
فارس : بالتوفيق 
نادين ببرود: شكرا وبتدخل مكتبها 
**************************في مكتب نادين
نادين: الو.. ساره عامله اي 
ساره ببرود: امم تمام وانتي
نادين: الحمدلله بخير.. طبعا مش ناسيه الحفله بتاعت انهارده ده انا عزمتك انتي اول واحده 
ساره: تؤ مش ناسيه والله لو فاضيه هاجي 
نادين: لا لازم تكوني فاضيه وبعدين رسلان اخوكي جي عيب متجيش معاه
ساره بزهق: خلاص خلاص.. تمام جايه معلشي هقفل عشان ورايا شغل
نادين: اوكي باي 
(ساره: بتقفل علي طول... اوف اخيرا قفلت بجد انا مشفتش انسانه ساذجة لدجاتي...غبيه) 
سيف: مفاجأه
نادين : سيف اي الجابك
سيف: اي الجابني خلاص انا ماشي تاني 
نادين بضحك: تعالي هنا بهزر 
سيف: عارف عارف المهم اي الدنيا
نادين: مفيش جديد 
سيف: امم طب هتعملي اي في الحفله
نادين بأبتسامه خبيثه: مش هعمل هنشوف الفايز وخلاص... انا اصلا كنت ماشيه عشان أجهز للحفله تيجي معايا؟ 
سيف: تمام يله
***************************في الحفله  
سيف: هي فين ساره يفارس مجتش لي هيعلنه الفايز خلاص 
فارس: مش عارف هي قالتلي روح انت وانا هاجي وراك
سيف: امم انا قلقان عليها أتأخرت اويي 
فارس: انا بتصل بيها مبتردش بس هحاول تاني
سيف: ماشي حاول وانا هحاول برضو 
ساره : اوف اي الحفله الممله دي 
رسلان: جيتي لي 
ساره بغرور: هي اللي أصرت عليا اصلا غير كدا كنت مستحيل اجي حفلات زي دي 
رسلان: بس انا مشفتهاش في الحفله خالص 
ساره بضحكه سخريه: هتلاقيها عرفت انها مش هتفوز قالت احرج نفسي لي وبتضحك بصوت عالي شويه 
وبيعلنه الفائز
: و الفايز بأفضل business woman السنادي..... هي.... وبصوت عالي ومبهيج
... نااااااااادييييين الانصارييييي 
والكل بيسقف
فارس: ردت عليك
سيف: لا وان..... 
 والنور بيطفي و بيتجه ناحيه الباب بيلاقو نادين داخله وبتكون لبسه فستان اسود منفوش شويه و طويل من وراه وبيلمع وفرده شعرها الاشقر الطويل وحاطه ميكب سيمبل شكلها فلت الانظار كل ال في الحلفه 
وبتطلع تستلم الجايزه وبيسقفه وسيف بيصفرلها
:الميك ملكك 
نادين بضحكه رقيه: ميرسي وبتمسك الميك  
نادين: اولا حابه اشكر كل ال حاضرين ومشاركين فرحتي طبعا بس حابه اوجه شكر خاص لي اتنين مهمين في حياتي وهما السبب الرئيسي لل انا وصلتله دلوقتي وطبعا عايزاهم يشرفوني    فااارس الانصاريي 
فارس بيفرح وبيطلع يقف جمبها 
سيف بستغراب: اكيد نادين ناويه علي حاجه 
نادين: وطبعا مش هنسي صديقتي اللي لسه متعرفه عليها قريب وكانت اكبر داعم ليا كبير اويي...و هي ساااره 
ساره بفرحه: لااا.. معقول انا وبتطلع
نادين في الميك: اهم اتنين هما السبب في نجاحي واللي حققته ده طبعا اقدمكلو فارس جوزي وساره عشيقته
فارس وساره بينظره لبعض بصدمه كبيره..................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نادين: ييييي اتفجأته؟... مع ان لسه معملتش حاجه لحد دلوقتي لسه ف مفاجأه اكبر بكتير.. ثواني بس
فارس بأحراج وتوتر: نادين ا...... وبتقاطعو
نادين بستفزاز: شششش ممنوع تتكلم دلوقتي لحد متشوف المفاجأه وانا متأكده هتعجبك اويي 
نادين: مييي يلا
مي بتعرض علي الشاشه صورهم مع بعض وبتعرض التسجيلات مكلمتهم كلها 
ساره بزعيق جامد : وقفههههه بقولكو وقفههههه .... وبتقرب علي نادين تض*ربها
نادين بكرهه وعصبيه بتمسك ايدها وبتضر"بها بالقلم بتوقعها علي الارض  وبتشدها مش شعر"ها بغل وكرهه 
ساره بصريخ وعياط: اااهه سبيني اااههه حد يلحقني ابعدي عنييي
نادين ومازلت شده شعر*ها وبتضر*بها: انا كنت مستنيه ال لحظه دي من زمان اوييي  
رسلان وسيف ومي كانو بيحاولو يبعده نادين وكل اللي كانه في الحفله بيصورهم 
سيف بضحك بس بيحاول ميبينش: ينادين البت هتمو"ت في ايدك سبيها يمجنونه 
رسلان بيشد نادين جامد وبيبعدها وبيحاول يقوم ساره ال كانت مرميه علي الارض من كتر الضر"ب وبيشلها وبيطلعو من الحفله 
نادين (بتنهج) وبتوجه كلامها لفارس: فارس طلقني دلوقتي يا اما انا هعرف اتصرف وهخليك تطلقني غصب عنك برضو 
فارس بيبصلها وبيفضل ساكت
نادين: فارس بقولك طلقني والا هرفع قضيه الخ*لع
فارس بعصبيه: ماشي انتي طالق ينادين و  ورقتك هتجيلك بس مش عايز اشوفك في بيتي 
نادين بضحك: بيتك؟ وبتضحك.. انت نسيت انك كنت كاتبه بأسمي ولا اي ده بيتي انا وانا اللي مش عايزه اشوف خلقتك تيجي تاخد هدومك وتمشي.. وبتمشي وبترجع تاني وبتقلع الدبله بترميها في وشه 
نادين: مش عايزه حاجه تفكرني بيك يخا"ين
سيف: يلا ينادين
نادين: حاضر
***************************في فيلا رسلان
رسلان بعصبيه وبيكسر كل حاجه قدامه
أسر: اهدي يرسلان ونحاول نشوف هنتصرف ازاي 
رسلان: اهدي وبز"عيق اهددددييييييي ازاااايييي بعد ما اتفض*حنا اهدييييي ازااااييي قولييي.. ربنا رزقني بأخت جبتلي العااار من كل مكان كل حته نروها ياتعمل علاقات يا تبقا مدمنه اعمل فيها اي اقت"لها واخلص؟ عارف المصبرني عليها هما ماما وبابا وصوني عليها غير كدا كان هيبقا في تصرف تاني
أسر: طيب هتعمل اي زمان الكل بيتكلم في الموضوع ده 
رسلان: مش عارف.. مش قادر افكر حاسس ان تفكيري اتشل.. انا ازاي هقدر اطلع من البيت او اروح الشركه ازاي 
أسر: انا مكنتش متوقع كدا خالص دي حته مجمعه اداله كتير اوي بتثبت كلامها ومخططه لكل حاجه... المشكله انها عرضت كل ده قدام الكل
رسلان: نادين طلعت ذكيه اكتر منا كنت متوقع 
أسر: بصراحه ده حقها انها تعمل كدا
رسلان: حقها اكيد بس مش كدا هي كدا شوهت سمعتي وفض"حتني  قبل ساره.... انا كنت حاطت فارس بس وعايزه انتقم منه بس دلوقتي نادين كمان هحطها من حسباتي وهندمها علي ال لحظه اللي فض"حت ساره فيها مهما كان فا هي اختي ولازم اقف جمبها متنساش انها بهدلتها قدام الناس كلها وكمان فديوه ضر*بها انتشر يعني الكل حرفيا شافه مش عايزني احاسبها علي ال عملته
أسر: لا اكيد لازم... بتوتر.. طب انا كنت عايز اقولك خبر  بس م وقته
رسلان: خبر ايييييي تااني
أسر: خلاص م وقته 
رسلان: متخلص يأسر قول
أسر: شخص اشتري الاسهم بتاعت فارس مجهول محدش يعرفه حتي فارس ميعرفهوش
رسلان بغصب: مجهول ميييين ده اعرفهوليييي فاااااهم
أسر: تمام
رسلان: اهه عايزك تعمل ال انا هقولهولك ده دلوقتي 
أسر: اي هو
رسلان:**********
أسر: تمام اعتبره حصل 
رسلان: ماشي... نوال نواااال
نوال: نعم 
رسلان: روحي نادي لساره من اوضتها بسرعه
نوال: حاضر 
وبتطلع الاوضه مبتلاقيهاش وبدور عليها برضو مش موجوده
نوال بتوتر: أستاذه ساره مش موجوده
رسلان: اييي ازاي راحت فين دي
أسر؛ معقول تكون هربت!؟ 
رسلان بيجز علي اسنانه من العصبيه: ساعتها مش هسمي عليها والله ممكن اهق*تلها فيها
***************************عند فارس 
ماجد: اللي انا سمعته ده حقيقي 
فارس: انت مكنتش في الحفله؟
ماجد: لا عشان تسنيم مراتي كانت تعبانه معرفتش اجي بس اول مسمعت الخبر ده جيتلك علي طول 
فارس: اهه.. الكل مكتوب مظبوط 
ماجد: انت مش مكسوف من ال انت عملته يفارس معقول!! 
فارس ببرود: كنت الاول اما بعد ال عاملته لا 
ماجد: بصراحه يفارس ده حقها يعني تخو"نها وتسكت؟ 
فارس: انا مقولتش معهاش حق بس هي زودتها اويي دي نشرتنا واحنا مع انت متخيل!  لا وكمان جابت مكلمتنا وم اي مكلمه والسلام لا اللي احنا كنا بنتغزل في بعض فيها انا مش عارف لحقت تعمل كل ده امتي لا وكمان كانت شغاله ف الشركه وبقت سيدت اعمال هي بميت ايد؟ 
ماجد بزهول: وانا بصراحه  نادين طلعت قويه اويي 
فارس: وانا هعرفها مين الاقوي 
ماجد بسخريه: والله!! يبني دي شافتك بعنيها وانت بتخونها عايزه تعمل اي ده اقل واجب ال عملته 
فارس بعصبيه: انت جي تهون عليا ولا تزودها
ماجد: انا لو شايفك ندمان حتي ولو شويه كنت هونت بس انا شايف ان مش فارق معاك
فارس: هي مش فارقه معايا اما اللي عملته والفض*يحه  فارق اوي و هحاسبها وبكره مش بعيد 
ماجد: لا ده انت بجح بجد يفارس انا متوقعتش انك تكون كدا بجد البنت عرفت انك بتخو*نها عايزه تعمل اي تسقفلك 
فارس: ماجد امشي يماجد عشان منمسكش في بعض 
ماجد: انا اصلا كنت همشي سلام
فارس بضيق: اوف ايي ده 
*****************************في فيلا نادين
سيف: انتي كويسه ينادين
نادين: اه كويسه
سيف: كده ارتحتي انتقمتي منهم وفض*حتيهم
نادين: فضحتهم اه اما انتقم لا لسه 
سيف: لسه بعد كل ده وبعدين انتي بهدلتي البت
نادين: لولا اخوها شدني كنت كملت عليها 
سيف: انا بجد خوفت احسن تمو*ت في ايدك
نادين: احسن.. وبعدين هما لسه شافو حاجه دي البدايه بس 
سيف: البدايه؟ 
نادين بشر: اه.. انا انتقمت لكرامتي بس لسه حساب انهم اقت*لو ابني وحراموني ان اكون ام لسه مخدش حقي كامل ياسيف لسه الجاي شديد
سيف: انا عمري متخيلت ان ممكن في يوم من الايام تكوني بتكرهي حد لدرجاتي ينادين ده الكرهه والشر بيطلع من عينك
نادين: ولا انا تخيلت اني ممكن اكون كدا بس بقيت واللي حصل حصل وصدقني انا مش هسمي علي اي حد يوقف جنبهم انا عارفه ان رسلان من دلوقتي حاقد عليا  
سيف: اكيد طبعا ده انتي مش بس فضح*تني اخته لا ده انتي بهدلتيها بجد انا خايف يعملك حاجه 
نادين: يفكر بس يقرب مني او يعمل حاجه تضايقني و هو هيشوف هعمل اي انا خلاص مبقتش زي زمان  تقريبا بقا معنديش قلب بجد
سيف: باين ان مبقاش ليكي قلب بصراحه..اه صح ده سوشيال ميديا كلها بيتكلم عنك وعن الفض*يحه وكل الصوره والفديوهات وضر*بك ليها كله
نادين ضحك: انت عارف كنت بفكر اطلع لقاء تلفزيوني وافضحهم هناك برضو بس انا قولت مش وقته ورايا شغل اهم 
سيف بضحك: ده اللي ناقص بقا
نادين : استني بس  هو ايه الدخان ده
وبيقاطعهم صريخ مي 
مي بصريخ وفزع: حرييييييييييقههههععهه....الحقوووووو حريققققهههه نااااااااادييييين... سييييييف... الحقوووووووو الفيلا بتوولعععع 
نادين وسيف بيقومو بيجرو بسرعه جدا عليها وبيلاقو الجنينه كلها بتولع.................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نادين وسيف بيجرو عليها وبيلاقو الجنينه كلها بتولع
نادين بفزع: سيف اتصل بالمطافي بسرررررعه.. مي هاتي مايه نطفي قبل ما تدخل علي البيت بسررررررعههه 
سيف بيروح يتصل بالمطافي ومي بيتجيب مايه وبيطفو النار هي ونادين و كف ايدها بيتحرق وهي بطفي النار برغم م كدا مزالت بطفي فيها ومهماش الحرق وألم ايدها 
بعد 10 دقايق المطافي جت وطفت الحريق 
نادين بتنظر للجنينه اللي متبقاش منها غير رماد و بتقعد علي الارض وبتمسك الرماد و بتعيط 
سيف بيقرب منها عشان يحاول يهون عليها بس مي بتمنعه 
مي: سبها دلوقتي تطلع كل اللي ف قلبها وبعدين هي اللي زراعه كل حاجه بأديها وكانت كل ما تبقي مخنوقه بتيجي تقعد فيها وبالاخص المشتل ده كان كل حاجه بالنسبالها 
سيف بعصبيه: اما نفسي اعرف مين عمل كدا وانا مش هرحمه... بس ده كان قاصد انه يولع في الجنينه مش في الفيلا كلها 
مي: اشمعنا؟ 
سيف: اصل لو قاصد الفيلا كلها كان بدأ من عند الباب اما هو لف لحد الجنينه و ولع فيها وبكدا هو عارف ان نادين بتحب المكان ده بذات 
نادين ومزالت بتعيط: وانا هعرف مين ال عمل كدا وهتشوفو هعمل في اي 
سيف بيمسك ايدها: انتي اتحرقتي 
نادين: حرق بسيط
سيف: ده كف ايدك كله وبسيط!!... مي هاتي علبه الاسعاف الاوليه بسرعه 
مي: حاضر 
بيدخلو البيت وبيقعدها وبيحطلها كريم وبيلف الشاش علي ايدها 
سيف بخوف عليها: نادين انا بقول كفايه لحد كدا سبيهم ف حالهم لان هما مش هيسيبوكي وانا خايف عليكي 
نادين: متخفش عليا يسيف انا عرفه بعمل اي  وبتطلع اوضتها
مي: أستاذ سيف.. انا خايفه علي مدام نادين اويي اتغيرت لدرجه انا معرفتهاش 
سيف: ايوا مش دي نادين اللي انا عارفها حاسس اني بكلم واحده تانيه 
مي: كله بسبب فارس حسبي الله ونعم الوكيل في بجد
سيف: طب انا همشي عشان  الوقت اتأخر 
***************************في الصباح وبالتحديد ف الشركه 
نادين بتدخل الشركه 
وكل بينظرلها وف نظرات فخر واعجاب ليها وف نظرات اندهاش من اللي هي عملته وبتسمع بنتين بيتكلمه مع بعض 
البنت1: انا بجد عجبني اللي عملته في الحفله امبارح كانت جامده اويي وثابته كدا دي حتي منزلتش دمعه واحده م عنيها
البنت2:ايوا ياريت اطلع زيها وف شجعتها بجد
نادين بتبسم لمه بتسمع كلامهم 
وهي داخله مكتبها بتنادي علي السكرتيره 
منه(السكرتيره): نعم يأستاذه نادين
نادين: رسلان وفارس موجودين
منه: لا لسه مجوش 
نادين: مش ده الميعاد المفروض يجيو في؟ 
منه: ايوا 
نادين بضحك: اه صح نسيت هيجو ازاي بعد فضيحه امبارح بس عموما لمه يجيو تقوللهم ف اجتماع انهارده الساعه 11 
منه بإبتسامه: تمام.. حاجه تاني
نادين: اهه فنجان قهوه بس
منه: حاضر..والف سلامه علي ايد حضرتك
نادين: الله يسلمك يحبيبتي 
منه بتخرج من المكتب
نادين بضحكه بسيطه: ده هيبقا اسوء اجتماع مر عليكو ان شاءلله 
وبتجلها مكالمه
نادين بأبتسامه: كنت عارف انك هترني عليا.
••••••••••••••••••••
نادين: هنتقابل بكره بس بشرط... تعلني الخبر من دلوقتي و اه عايزاكي وتقوليلها بنفسك
••••••••••
نادين: اوكي باي 
****************************في بيت رسلان 
ساره بتدخل البيت
رسلان بحده: كنتي فين 
ساره: اتخنقت وانا في الاوضه امبارح فاطلعت اشم شويه هوا بره 
رسلان بيضر*بها بالقلم
ساره: ااهه... انا عملت اي
رسلان : بعد كل ده وعملتي اي..و انتي ليكي نفس اصلا تطلعي من اوضتك بعد الفض*يحه بتاعت امبارح ده انا مش عارف هروح الشركه بأنهي وش وانتي اتخنقتي فا طلعتي تشمي شويه هوا يابجحتك بجد
ساره بتفضل بصاله وسكته مبتتكلمش
رسلان: اطلعي علي اوضتك متورنيش وشك الفتره دي عشان انا مش طايق اشوفك و بشخط اااطلعييييييي 
ساره بتطلع علي طول وبتفقل الباب جامد
أسر: صباح الخير 
رسلان بضيق: صباح الزفت
أسر: مالك... ساره لسه مرجعتش
رسلان: ليه راجعه الهانم قال اي اتخنقت وطلعت
أسر: طب هدي نفسك وبعدين اي مش هتروح الشركه انهارده؟ 
رسلان: لا 
أسر: اصل نادين عامله اجتماع مهم جدا نهارده
رسلان بستغراب: اجتماع اي وهي مين هي عشان تعمل اجتماع المفروض انا اللي اقول ف اجتماع ولا لا دي هي ليها 30 ف الميه من الشركهم اكتر يعني اكنها معندهاش حاجه 
أسر: مش عارف منه السكرتيره بتاعتها هي اللي اتصلت بيا وقالتلي 
رسلان: خلاص هغير هدومي وهروح المهم عملت اي ف الموضوع اللي قولتلك عليه
أسر: عملت زي ما طلبت مني حرقت الجنينه كلها 
رسلان: برافو عليك هي لسه شافت حاجه  
*************************ف بيت فارس 
فونه بيرن 
فارس بنوم: الو
ماجد: انت فين يفارس كل ده 
فارس: فين يعني ف البيت 
ماجد: مش هتيجي الشركه؟ 
فارس: لا
ماجد: اصل نادين عامله اجتماع مهم اويي وطالبه انك انت ورسلان تكونو حاضرين 
فارس بستغراب: اجتماع وكمان نادين اللي عامله؟ 
ماجد: اه
فارس: خلاص مسافه السكه وجي نشوف ف اي تاني
ماجد: تمام
*************************عند ساره 
ساره بترن علي فارس بس مش بيرد عليها
ساره بضيق: اوف رد بقا... وبتبعتله رساله 
ساره: فارس لو مردتش عليا هجيلك لحد البيت وانا مبهزرش تمام 
الباب بيخبط
ساره: اتدخل
نوال: أستاذه ساره 
ساره: خير ينوال
نوال: في واحده اسمها ميرا عايزه حضرتك
ساره: اه ميرا تمام روحي اعمللها قهوه اعقبال منزل 
نوال: حاضر 
بعد 5 دقايق
ساره بإبتسامه: اوه ميرا ذات نفسها هنا معقول 
ميرا: عشان جايه لحاجه مهمه ومينفعش بعد شغلك معانا واخلي حد تاني يجي يقولك الخبر ده 
ساره: خبر اي؟ 
ميرا: أستاذه ساره احنا بجد كان نفسنا تكملي شغل معانا بس بعد اللي سمعنا وال الاخبار التكتب عنك وسوري ف الكلمه بس بعد الفضيحه بتاعت حضرتك هتأثر علينا وعلي شغلنا و انتي اكيد مترضيهاش علي شركتنا
ساره: بطلي لف و دوران وقولي ع طول قصدك اي 
ميرا: اقصدي اننا بنتأسف منك مش هنقدر نكمل معاكي 
ساره بعصبيه: يعني بتطردوني بس بالزوق صح؟ 
ميرا: لا طبعا لو كدا كنت بعت حد هو اللي يقولك الكلام ده ومكنتش جيت انا 
ساره: طيب بس من حقي اعرف مين البديل غيري 
ميرا: اكيد... وهي استاذه نادين 
ساره بعصبيه اكتر: اطلعي برهه 
ميرا؛ انتي بتطروديني؟ 
ساره بز*عيق: بررررررههه قولت بررررره
ميرا بتاخد شنطتها وبتمشي
ساره بصويت: اعععععععاااااااااااااااا.. وبتاخد نفس انا هوريكي ينادين انا هوريكي وبتطلع اوضتة رسلان بدور علي المسد*س وبتلاقيه 
ساره بشر: فضحتيني وشوهتي سمعتي وخليتي فارس يبعد عني وكمان خدي شغلي......وبتحط الطلق هنشوفي مين اللي هيندم ف الاخر 
*************************ف غرفه الاجتماعات  كل الكل متجمع فيها رسلان وفارس وأسر وماجد فاضل نادين 
بيعدي 5دقايق ونادين بتدخل 
رسلان: انتي ازاي تعملي اجتماع من غير متاخدي اذني الاول 
نادين بضحك: اخد اذنك وبضحك اكتر... انت اللي بعد كدا هتاخد إذني ليكون بعلمك بس 
رسلان بسخريه: ده ال هو ازاي بقا 
نادين: اهه صح نسيت اقولكم مش انا بقيت المديره الكبيره والتنفذيه و اي قرار انا ال هخدو ومفيش قرار يطلع بدون مكون موافقه عليه فهمتو ولا لسه؟ 
كلهم فضلو يبصولها بستغراب 
نادين:طيب هفهمكو اكتر انا اللي اشتريت الاسهم اللي كانو فارس عايز يبعيها 
فارس ورسلان بندهاش: اييي انتي 
نادين بإبتسامة : ايوا يعني انا ليا 60ف الميه من الشركه يعني تلات تربع الشركه بتاعتي 
رسلان بيجز علي اسنانه بعصبيه وبيخبط بأيده علي المكتب
نادين  بستفزاز:  تؤ تؤ تؤ كنت جاي الشركه عشان تاخد الاسهم وتطرد فارس من الشركه وتنتقم منه وطبعا كان ف نيتك توقعني ف حبك و تاخدني من فارس وبكدا تكون دمرته ع الاخر صح... اوبس كشفت خططك
رسلان كان ف حاله صدمه
أسر بيكلم نفسه بصوت منخفض: ايي ده ازاي عرفت كل ده
فارس بتفاجأ: معقول ده صح؟ 
نادين: طبعا طبعا... 
رسلان: انتي عرفتي كل ازاي؟ 
نادين: مش مهم دلوقتي المهم انك كشفتك...وبتتكلم جد وبصوت عالي: مش عايزه اي تأخير بعد كدا مفهوم زيكو زي اي موظف ف الشركه ماشي اظن كلامي واضح وبكدا انتهي الاجتماع ولسه هتكمل بتقاطعها 
ساره وهي مسكه المسد*س وموجه عليها: مش الاجتماع بس اللي انتهي وانتي كمان هتنتهي ينادين
كلهم بيقومو يقفو وكل الموظفين اتلمه
رسلان بخوف: ساره لا نزلي المسد*س متتهوريش يساره عشان خاطري
فارس بتوتر  : ارجوكي بلاش يساره تضيعي نفسك ها سمعاني بلاش 
نادين بضحكه مستفزهه: انتي فكراني هخاف من العبه اللي ف ايدك دي 
ساره بعصبيه: اكتر ناااادين انا مبهزرش ودي مش لعبه 
نادين: طب امسكي صح بس الاول وبعدين تعالي هدد*يني 
ماجد: نادين اسكتي ينادين
نادين بتقرب منها وباسلوب مستفز جدا: انا لو بدالك كنت قتل*تني عارفه لي عشان طول ما انا عايشه مش هخليكي تعيشي ف راحه دقيقه واحده و زي ما فضحتك وخد شغلك وحتي فارس مبقاش معبرك هخليكي تخشي المستشفي اللي خرجتي منها... اه منا عارفه انك كنتي مدمنه اوه.كل عرف دلوقتي انك مدمنه و اه هقولهم انك خدي برضو جوز صحبتك وكمان خونتي خطيبك مع اخوه و.... 
ساره بغضب عمه ع عيونها وبز*عيق: نااااااااااااديييييييييين و وبتضغط علي المسد*س 
الطلقه بتيجي في نادين
نادين بألم شديد جدا: اااااهه.. وبتنظرلها لثواني  وبتوقع علي الارض والد*م غرق الارضيه كلها............. 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ساره بغضب عما ع عيونها وبز*عيق: نااااااااااااادييييين وبتضغط علي المسد*س
نادين بألم شديد جدا: ااااهه... وبتنظرلها لثواني وبتوقع علي الارض والد*م غرق الارضيه كلها
ساره بترمي المسد*س علي الارض بصدمه وبتضع ايدها علي فمها
والكل اللي ف الشركه اتلمه علي نادين
فارس بخوف: نااادين.. نااادين ردي عليا نااادين
أسر بشخط: انتو وافقين تتفرجو.. حد يتصل بالاسعاف بسرررعه
ماجد؛انتو لسه هتستنه الاسعاف عقبال  متيجي هتكون ما*تت دي بتن*زف جامد
سيف بيدخل الشركه بيلاقيها فاضيه مفيهاش حد وبيلاقي الكل متجمع ف غرفه الاجتماعات سيف بيجري علي هناك وبيدخل ف الزحمه
سيف بصدمه وبصريخ؛ ناااااادينن..... ايي الحصل عاملته فيها ايي 
واحده من المواظفين: أستاذه ساره ضر*بت عليها بالرصا*ص
سيف: اييي!! 
فارس بيشيل نادين وبيركبها العربيه وبيوديها المستشفى 
في وسط الزحمه كان رسلان خد ساره وهربو
***************************ف المستشفي 
سيف: عايزين دكتورررر بسرررعههه المريضه هتم*وت مننا
الممرضه بتشوفها: الرصاصه قريبه من القلب...وبتنادي علي زمايلها.... خدوها اوضه العمليات بسرررعههه اعقبال منادي للدكتور 
نادين بصوت منخفض جداا: س.. ي.. ف
سيف بعياط: نااادين هتكوني بخير متخافيش ها 
نادين بألم وبتطلع الكلام بالعافيه: انا.. عا.. يزهه.. اااهه.. أشوف.. ماما 
سيف بيحاول يتماسك اقدمها: حاضر هتصل بيها بس انا عايزك تكوني قويه ها عشان خاطري
نادين بتهز رأسها وبتغمض عنيها 
وبيخدوها اوضه العمليات
سيف بيلف بيلاقي فارس قاعد ومحاوط رأسه بيده 
سيف بيمسكه من التيشرت بتاعه بعصبيه
سيف: انت السبب ف كل ده.. هي زنبها انها حبيت واحد زبا*له زيك.... وبسببك وبسبب خيا*نتك ليها نادين اتغيرت ومبقتش زي الاول حتي مبقاش فارق معاها اذا كانت هتعيش ولا هتمو*ت بقت جسد بلا روح عاارف لو نادين حصلها حاجه ورب الكعبه ماهسيبكو ف حالكو دقيقه وبالاخص انت يفارس وبيز*قه... وبيروح يتصل بمامت نادين
**************************
رسلان بعصبيه: قولتلك متتهوريش وتضيعي نفسك اهو دلوقتي هتتحبسي وريني عصبيتك استفدي منها اي
ساره: هي الاستفزتني عايزني اعمل اي يعني مقدرش امسك نفسي
رسلان: مقدرتيش تمسكي نفسك روحتي قتل*تيها عارفه هي لو ما*تت هيحصل فيكي اي هتنعد"مي ولو مام*تتش هتتحبسي اقل حاجه 20 سنه ويمكن اكتر
ساره بعياط وخوف: لا لا انا مش عايزه امو*ت او اتحب*س.. رسلان ابوس ايدك ساعدتني و رحمت ماما وبابا لتساعدني و بأنهيار... انا مش عايزه اتحبس يرسلان انا اختك برضو و واجبك تساعدتني لو مش عشاني عشان خاطر ماما وبابا
رسلان بيقومها: خلاص مفيش غير حل واحد
ساره بتلهف: ايي.. ايي هو
رسلان: اهربك قبل ما الخبر ينتشر 
ساره: طب يله بسرعه انا جاهزه
*************************ف المستشفي 
سناء(ولدت نادين)
سناء بصدمه وأنهيار: فين نادين فييين بنتي
فارس بدموع: اهدي يأمي نادين ان شاءلله هتكون بخير 
سناء بتضر"به بالقلم
سناء بعصبيه: انا مش امك انت فاهم وميشرفنيش ان يكون عندي ابن زيك حقير وزبا*له لو كان عندي كان زماني اتبريت منه .... وبتعيط انت السبب ف الحصل لبنتي... يااارب انا مليش غيرها يااارب ومليش حد بعدها ياااارب  انت قادر علي كل شئ أشفي بنتي واقومهالي بالسلامه ياااارب وبتفضل تعيط
سيف بيقومها: نادين قويه وهتقوملنا بسلامه متخافيش علي نادين اكيد مش هتستبنا هي وعدتني بكدا 
سناء: نادين كانت بتحكيلي كل حاجه وقالتلي انك كنت واقف جنبها وبتساعدها ف كل حاجه وعمرك مسبتها انا مش عارفه اشكرك ازاي يسيف يبني وبتبص لفارس بستحقار.... ده اقرب الناس ليها خانوها وكانه عايزين يخلصه منها.. بنتي استحملت كتير اويي اوييي
سيف : انا دايما هكون واقف مع نادين وهكون سند ليها لحد اخر يوم ف عمري نادين مش صحبتي من الطفوله نادين اختي وكل حاجه بنسبالي 
سناء بتحضنه وهي بتعيط 
وبيطلع الدكتور
سناء بلهفه وخوف: ها يدكتور نادين فاقت صح
دكتور: للاسف لسه لانها الرصا*صه كانت قريبه من قلبها
سيف اتوتر اكتر من سماع كلام الدكتور: طب هي كويسه يعني هتقوملنا بسلامه
الدكتور: احنا عدينا مرحله الخطر... بس لسه هنخليها في العنايه المركزه لحد متفوق و لو مفاقتش خلال الساعات الجاين ممكن لقدر الله تتدخل في غيبوبه
سناء: فال الله ولا فالك ان شاءلله بنتي هتفوق وترجع زي الاول 
الدكتور: ان شاءلله يحجه بكدا احنا عاملنا اللي علينا الباقي علي ربنا و ادعولها هي محتاجه دعوتكو دلوقتي بعد اذنكو
سيف بيلاقي سناء دايخه وبيروح يسندها ويقعدها
سناء: بتفضل تدعي انها تقوم بالسلامه وتكون بخير 
وسيف بيروح يصلي ويدعيلها.... وبعد مخلص بيعمل مكالمه 
سيف: انا عايز الخبر ينشتر ف كل مكان.. لان هو دلوقتي بيفكر يسفرها ويهربها بره البلد 
شخص: طب لو عملو جواز سفر مزيف م هنعرف نجبها
سيف: مش هيلحقو لانهم هيبقو عايزين يسافرو بسرعه قبل ما الخبر ينتشر و اه اول حاجه تنشرو ف المطارات اللي ف مصر كلها 
شخص: تمام حاجه تاني
سيف: اه لمه يقبضو عليهم اعمل بلاغ بأسمي لرسلان بتهمت انه اتستر علي مجرم تمام
شخص: تمام
**************************ف المطار
ساره بخوف: متاكد ان لسه محدش عارف
رسلان: لو عارفين مكانوش دخلونا من المطار اصلا
ساره بتوتر وكانت.بتترعش: بس انا قلبي مش مرتاح حاسه ان في حاجه هتحصل 
رسلان: لو فضلتي متوتر كدا هيشكو فينا ممكن تهدي 
ساره: حاضر.. وبتكلم نفسها انا لي حاسه بأحساس وحش انه هيحصلي حاجه
وبتفوق علي كلمه انتي ساره أمير
ساره: اه.. ليه في حاجه 
موظف الاستقبال: ممكن ثانيه واحده.
ساره بستغراب: تمام
بيروح يتصل بالشرطه
بعد 10 دقايق 
ساره: الطيار هتطلع وحضرتك لسه  التذكره مخدهاش هو في اي
المواظف: حضرتك مطلوب القبض عليكي وانا اتصلت بشرطه 
ساره بتنظر لرسلان ال هو هنعمل اي 
رسلان: ساره ا... قبل ميكمل كلامه الشرطه كانت جت
رسلان قرب منها: ساره اجري اهربي 
ساره: اي
رسلان بشخط: بقولك اهربي اهربيي
ساره بتجري ع طول 
الظابط: الحقوهاااا بسرعهههه 
وساره بتجري وهما بيجرو 
خلال ثواني كانو عناصر الشرطه حاوطه المكان كله
ساره بصريخ: سبونيييي انا معملتش حاجه ده ده اخويا مش انا 
رسلان بيبصلها جامد
ساره بهستريه : ايوا.. ايوا هو اللي ضر*بها بالرصا*ص مش انا ابعدو  عني وبتحاول تهرب
ظابط بيوجه المسد*س عليها: لو حاولتي تهربي هنطلق الرصاص عليكي ده مش في مصلحتك
ساره مبتهتمش ليه وبتز*ق الظباط اللي كانو محاوطنها 
الظابط:بيطلق الرصاصه بتيجي في كتفها
ساره بألم: ااهه وبتمسك كتفها.. ورغم كدا مازلت بتحاول تهرب
الظابط: بيطلق رصاصه.. تانيه ف التالته.. في الرابعه 
ساره بتوقع علي الارض وكانت وبتتنفض من الالم  
رسلان بصريخ: سااااااررههههعععع.. وبيجري عليهاا سااااارههه 
ساره وكانت بتطلع في الرو*ح: ر.. س.. لان.. انا.. أ. سفه.. سا... محنيي.
رسلان بعياط: شششش... انا عمري مزعلت منك يساره عشان اسمحك انا مسامحك يحبيبتي مسامحك 
ساره وبتنطق كلماتها الاخير: سا.. مح.. ني.وبتم*وت 
رسلان بيحضنها وبيعيط.... لا متسبنيش يساارهه لااا انا مليش غيرك....عشااان خاطرييي لااااااا.. ساااااررهه اقومييي يلااااا هتسبنييي لمييينن وانا مليش حد في الدنيا غيرك.........  اقومييي بالله عليكييي هعييش من غيركك ازااييي .. ااااااااهههههه.يااارب انا مقدرش اعيش من غيرهااا يااارب ..... وبصوت عالي جدا لدرجه صوته اتنبح... ساااااااااااارررررهههههه.وبيحضنهاااا بقوه وبيفضل يعيط......... 
ساره كانت تستاهل نهايه زي دي او مو*ته بالطريقه دي؟! ف رأيكم نادين هتفوق ولا هتتدخل في غيبوبه؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الضابط بيروح لرسلان ال كان قاعد علي الارض جنب اخته 
الضابط: حضرتك رسلان أمير
رسلان بدون رد وبيهز راسه (بمعني ايوا) 
الضابط: مطلوب القبض عليك بتهمت انك حاولت تهرب مجرم وكمان انك حاولت تحرق بيت أستاذه نادين... اتفضل معانا 
رسلان بضعف وقله حيله: طب ممكن ادفن اختي هي ملهاش غيري.. حتي ممكن تخلوه اي ظابط معايا هدفنها وهعمل اجرأت دفنه وهروح معاه منغير اي شوشره
الضابط: تمام... وبيشارو لظابط معاه.... خليك معاه لحد ميخلص وبعدين تقبض عليه 
الظابط 2:حاضر يفندم 
رسلان بيشيل ساره وبيطلعو من المطار عشان يدفنها
********************في المستشفى
 وخصوصا في اوضه العنايه 
نادين كانت بتحلم بالحاد*ثه اللي فقدت ابنها فيها 
نادين بتفتح عنيها مره واحده وكانت بتتنفس بصعوبه جدا وضربات قلبها سريعه جدااا 
الممرضه بقلق وتوتر: نادين خدي نفس براحه ها
نادين بتسوء حالتها اكتر وضربات قلبها بدأت تتضعف وبتقل
الممرضه بتطلع من الاوضه وبتجري علي الدكتور 
سناء بخوف: في اي ايه البيحصل .. بنتي حصلها حاجه 
وبيجي الدكتور
سيف بقلق: في اي يادكتور مالها نادين وليه الممرضه كانت طالعه بتجري
الدكتور بستعجال: خير ان شاءلله نادين هتكون بخير  بس ادعولها وبيدخل الاوضه
سيف وسناء بيفضلو يدعولها 
وبعد ساعه الدكتور بيطلع 
سناء بعياط: نادين كويسه يدكتور
الدكتور: الحمدلله ربنا استجاب لدعوتكم ونادين بقت بخير وفاقت 
سيف بفرحه: الحمدلله والشكر ليك يارب... وشكرا يدكتور
الدكتور بإبتسامه: ده واجبي... اه ونادين طالبه تشوف مامتها
سيف: يله ادخلي شوفي نادين بسرعه
سناء بفرحه: داخله يبني داخله
نادين بعياط وفرحه: ماما وكانت بتحاول تقوم
سناء: لا خليكي زي منتي يحبيبتي 
نادين : وحشتيني اويي يماما 
سناء بتحضنها: وانتي وحشتيني يقلب ماما 
نادين بعياط: فكرت ان مش هشوفك تا.... وبتقاطعها
سناء بعياط: متقوليش كدا ينادين عشان مزعلش منك انا كنت بمو*ت الف مو*ته وانتي في العمليات ازاي قدرتي تعملي كدا في نفسك طب كنتي تفكري فيا حتي ازاي كنت هقدر اعيش من غيرك كنتي عايزه تسبيني لوحدي ينادين لدرجاتي كنت مش فارقالك
نادين بعياط: لا والله ابدا انتي دنتيني كلها ياماما انا اسفه حقك عليا
سناء: المهم انك بخير وقومتي لينا بسلامه 
فارس كان هيدخل لنادين
سيف بيمنعه: ارجع تاني انت ايي يبني دي هي هنا بسببك اصلا وبعدين وهي مش هترضي تدخلها
فارس: ملكش انت دعوه.. هي لمه تقولي كدا بنفسها همشي ونزل ايدك عشان متزعلش 
سيف: تمام ادخل بس لمه تخلص مع مامتها
فارس: اممم ماشي.. وجاله مكالمه و بيرد
فارس: الو... اي يماجد
(ماجد: شوفت الاخبار) 
فارس: اخبار اي
(ماجد: مش ساره اتوفت من ساعات بس في المطار) 
فارس بصدمه: ايييي ما*تت؟ 
(ماجد: اه ومو*ته وحشه اويي يلا ربنا يرحمه ويغفر لها) 
فارس: طب سلام اشوف الخبر
سيف بفضول: خبر اي؟ 
فارس: ساره اتوفت من ساعات 
سيف: لاحول ولاقوة الابالله.. مش كانت عايزه تأذي نادين وتقتلها سبحان الله شوفت قد اي ربنا عادل وبيجيب حق نادين.. كل اللي ظالمه نادين ربنا هياخد حقها واحد و راه التاني
فارس بيبلع ريقه بخوف: قصدك ايي؟ 
سيف بتنهيد: مش قصدي حاجه وبيدخل لنادين
سيف بإبتسامة: حمدالله علي السلامه يست نادين عجبك اللي عاملتي فينا
نادين بإبتسامة بسيطه: أنا اسفه والله حقكو عليا 
سيف: المهم عندنا انك تكوني بخير وبس 
نادين: تسلموليي 
سيف: اقولك خبر مفرح ومحزن ف نفس الوقت
نادين بستغراب: خبر اي
سيف: ساره اتوفت من شويه
نادين بتفاجأ: اي لا حول ولاقوة الابالله ده متي ومن اي
سيف: كان مطلوب القبض عليها لاني بلغت عليها وعلي اخوها وطبعا حاولت تهرب وضربوها بالرصا*ص بس شوفتي ربنا خد حقك في ساعتها
نادين: هي ميته دلوقتي وميجوز عليها غير الرحمه وهي محتاجه كل دعوه دلوقتي يمكن ربنا يغفرلها اللي عاملته ده كله واقدر اسامحها وانا هارعه اني مش هقد بس ربنا يرحمه ويغفر له يارب 
سيف: يارب 
نادين: طب انت بلغت علي اخوها لي هو معمليش حاجه في الاول والاخر
سيف: نادين رسلان هو اللي حرق الجنينه بتاعتك وكمان كان هو اللي بيهرب ساره
نادين وكانت بتحاول تقوم
سناء: علي مهلك يحبيبتي وبتساعدها
نادين: معقول هو.طب عرفت ازاي
سيف: أسر حكالي كل حاجه وقال ان هو عايز يبعد عن سكت رسلان ويرجع اميركا تاني 
نادين: امممم 
سيف: بس بلاغي مش كفايه لازم انتي تبلغي  عنه ولا هتسيبي كفايه عليه مو*تت اخته
نادين: لا مستحيل اسيب حد فيهم انا لسه علي قراري متغيرتش
وبيدخل فارس 
فارس: حمدالله على السلامة ينادين
نادين بعصبيه: انت اي الجابك هنا و بكل بجاحه بتيجي ولا اكنك عامل حاجه 
فارس بندم: انا اسف ينادين..سامحيني انا... وبتقاطعو
نادين بعصبيه زياده وزعيق: اسامحك؟ بعد ايي ولا اسامحك علي اي بالظبط علي انك خونتني وكسرتني ومبقتش اثق في حد بسببك ولا ع قتلك لي ابني مش هقول ابنك لا عشان انت متستهلش تكون اب اساسا ولا عشان كنت عايز تتخلص مني؟ ولا علشان حرمتني من الامومه والله اعلم هقدر اخلف تاني و ابقا ام زي اي ست ف الدنيا  وكانت بتتكلم بعياط.... انت عملت فيا كل حاجه وحشه ومكنتش اتوقعها ومنك انت بذات يفارس وبسخريه قال اسامحك قال... امشي يفارس اطلع برهه امشي
ينادين: طب اسمعيني الاول 
نادين بصريخ: اااااطلععع برهههه بقولك برهههه.... وبتتعب اااهه
سناء بعصبيه: مش قالتلك بره متطلع خلي عندك دم بقا 
فارس بيمشي فعلا وهو متعصب جدا
سيف بيقرب من نادين وبيحاول يهديها
**************************في الطريق
فارس بعصبيه كان بيسوق العربيه بقصي سرعه 
فارس بندم: انا غبي ازاي كنت قادر اعمل كدا ف انسانه كانت بتحبني اكتر من نفسها ازااي؟ وبيعيط وازاي كنت قادر اقتل ابني بيدي انا عقلي وقلبي وضميري كانو فين وقتها... انا كدا خسرت ابني ونادين وشركتي وبيتي وسمعتي انا خسرت كل حاجه كل حاجه بسبب غبائي وبيخبط بيإيدو علي الدركسيون وبيردد غبي.. غبييي.. اهو انت خسرت كلها مبقاش ليك اي حاجه يغبي كل ده عشان نزوه 
وبتيجي عربيه نقل قدامه وكانت بتظمرله جاامد بس هو كان سرحان ومش واخد باله
وهو داس علي البنزين اكتر وزود السرعه 
العربيه النقل خبطت في العربيه بتاعت فارس و اتقلبت كذا قلبه ورا بعض

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عربيه النقل خبطت عربيه فارس واتقلبت كذا قالبه
الناس كلها اتلمت علي العربيه 
الشاب: انتو وافقين تتفرجو مستنين العربيه تولع تعالو انقذو الراجل معايا قبل مايمو*ت يلا بسرعه
وبيحاولو يطلعو فارس من العربيه لحد ماطلعو فعلا 
الشاب بيشوف نبضات قلبه: لسه عايش الحمدلله بس نبضات قلبه ضعيفه جدا محتاج يروح المستشفى قبل مايمو*ت
راجل: انا معايا عربيتي بس شيلو معايا نركبو العربيه وبيشلو يحطو ف عربيه الراجل وبيروحو  المستشفى 
*****************************
الدكتور: عامله اي دلوقتي يمدام نادين
نادين: احسن شويه 
الدكتور: كويس اوي... انا محتاج حد يروح يجيب العلاح ده عشان هيساعدها في تحسين حالتها اوي
سيف: فين الروشته هروح اجيبه بسرعه
الدكتور: اتفضل و لمه تجيبه نادي للممرضه وهي عارفه هتعمل
سيف: تمام... وبيخرج من الاوضه وكان طالع من المستشفى 
الراجل: معانا حاله أسعافيه بسرعهههه الراجل هيمو*ت 
والممرضين بيروحو وبيحطو علي السرير وكانه بيتجهو ناحيته سيف وكانو رايحين اوضه العمليات 
سيف بصدمه: معقول فارس وبيروح عند الراجل اللي جابو يسأله اي الحصله
سيف: بعد اذنك المريض ال انت لسه مسعفه ايه الحصله
الراجل: عمل حادثه علي الطريق عربيت نقل خبطته وحاليا تقربيا بين الحياه والمو*ت
سيف بتفاجأ: لا حول ولاقوة الابالله 
الراجل: انت تعرفه
سيف: ها.. لا.. لامعرفهوش
الراجل: طب المفروض حد يعرف من اهله 
سيف: مش عارف بصراحه عن اذنك 
وبيروح يجيب الادويه وبيرجع لنادين
ف غرفه نادين 
سناء: اتأخرت لي يسيف
سيف بتوتر وعايز يقولها وف نفس الوقت مش عايز 
نادين: مالك يسيف حساك متوتر ومش علي بعضك ف حاجه 
سيف: بصراحه ينادين.. انا لسه شايف فارس دلوقتي 
نادين بعصبيه: هو لسه مامشيش
سيف: لا مشي بس عمل حادثه عربيه نقل خبطته وهو دلوقتي بين الحياه والمو"ت
نادين: ايي؟
سيف: ده ال حصل 
سناء: لا حول ولاقوة الابالله ده جزاء كل ظالم و ربنا اخد حق نادين وحق ابنها اللي موته قبل ميحي علي الدنيا 
نادين بتحس بزعل وبتكلم نفسها: ف الاول والاخر كنت بحبه وكان كل حاجه بنسبالي بس حاسه اني متأثرتش زعلت بس مش اويي زي مابزعل علي اي حد معرفهوش وبيقا ف نفس الحاله... وبتفوق من شرودها
سيف: نادين انتي كويسه
نادين: اه كويسه...عموما ربنا يشفيه
سيف: اه الظابط هيجي ياخد اقوالك عن خصوص رسلان هما قبضه عليا بعد مدفن اخته
نادين: اوكي تمام
***************************بعد مرور شهرين
ونادين رجعت لحياتها الطبيعيه و اطلقت من فارس وفارس لسه عايش بس اتعمه ومبقاش قادر يشوف تاني وعايش لوحده ف بيت صغير وفلس 
ورسلان اتسجن بتهمت انه اتستر علي مجمرم وكمان كان بيحاول انه يهربه و بتهمت انه حاول حرق منزل وطبعا اتنازل عن اسهمه لنادين 
والشركه بقت بأسم نادين وبقت Business women كبيره وناجحه وكل الشركات التانيه بتحب تتعامل معاها ومع شركتها وكمان وسابت البيت بتاع فارس وعملت لنفسها فيلا اوسع واحلي منه 
****************************ف الشركه 
نادين: تمام هاتلي اوراق الصفقه بتاعت كمال بي اشيك عليها الاول واشوفها وبعدين اقولك نتصل بس يانقوله موافقين يا لا
منه: حاضر.. عن اذنك
نادين: تمام
سيف بيخبط ف منه وهو داخل
سيف: اسف جدا 
منه: ولا يهمك. 
نادين بإبتسامة: چو.. بتعمل اي هنا
سيف؛ كنت جايلك و بصراحه عايزاك في موضوع
نادين: خير في حاجه 
سيف بحزن مزدوج بفرحه: زهرا رجعت 
نادين بفرحه: بجد رجعت امتي وازاي الحيوانه دي متقوليش
سيف بإبتسامةحزينه: رجعت امبارح 
نادين: سيف انت لسه بتحبها معقول
سيف: حبها ف قلبي كان كل يوم بيزيد حتي وهي مكنتش موجوده لسه حبي ليها متغيريش بس انا معرفش مشاعرها هي زي ماهي ولا اتغيرت بعد ماسفرت تركيا
نادين بإبتسامة: انا كدا كدا هتصل بيها وهقابلها انهارده وسبلي الموضوع ده
سيف بنبساط: بجد.. 
نادين بضحك: والله 
سيف: انا مش عارفه هحبك اكتر من كدا اي
نادين بضحك: لا مش شرط كفايه حبك ده
سيف: اه صح مش ادم رجع برضو معاها
نادين وملامح وشها اتغير: ادم رجع
سيف: امم.. علي فكره ادم لحد دلوقتي ولا خطب ولاحب ولا ارتبط حتي من ساعت ماسبتي واتجوزتي فارس ده لحد دلوقتي بيحبك ويمكن اكتر من الاول 
نادين بتقوم وبتلم حاجتها : سيف انا شلت المواضيع دي من دماغي ومش بفكر فيها ولا هفكر فيها و انا دلوقتي عايشه لنفسي اطور من نفسي اكتر واكتر واعيش الباقي من عمري وانا مبسوطه وعايشه حياه هاديه.. وعموما ادم لحد دلوقتي بعتبره صديقي مش اكتر
سيف: اوكي اللي يريحك المهم انتي راحه فين
نادين: لفارس كالعاده 
سيف: تمام تحبي اجي معاكي 
نادين: لا خليك عشان هطلع من عنده وهقابل زهرا و اه عايزاك تعمل ال هقولك عليه *******
سيف : تمام
***************************عند فارس الباب كان بيخبط
فارس بيمسك العجاز وبيحسس بي لحد ميوصل للباب 
فارس: مين
نادين: انا نادين 
فارس بفرحه وبيفتح الباب: اتفضلي ينادين
نادين بتدخل وبتكون جايبه حجات لي
فارس: انا مبسوط انك جيتي تاني
نادين ببرود: فارس اوعي تكون فاكر اني بجيلك عشان لسه بحبك ولا حتي عشان عندي مشاعر ليك تبقا بتحلم انا لمه بجيلك فانا علشان شفقانه عليك مش اكتر وف نفس الوقت بعمل خير لربنا مش اكتر عارف ربنا عماك ليه علشان عينك الزايغه وربنا قال غض البصر وانت ياريت كنت مش بتغض البصر بس لا ده انت كنت بتعمل زنه كمان ومستمع بالبتعمله طب ياتري لو مت ساعت الحادثه كنت عملت اي ولا كنت هتقول لربنا ايي مكنتش بتفكر لخرتك ولا كنت بتفكر لمه هتقف قدام ربنا هتقوله اي معلشي يارب سامحني اصل هي الاغرتني بس ربنا عطاك فرصه تانيه تتوب و فنفس الوقت عقبك و حرمك من نعمت البصر   وطبعا انا مش شمتانه فيك لا طبعا استغفر الله بس حبيت افوق وقولك بسبب اني بجيلك كل فتره ليه ويكون ضميري مرتاح دي اهم.. المهم انا حبتلك شويه حاجات هتحتاجه يلا سلام 
فارس بحزن و ندم وكان بيجري ورا نادين
فارس بعياط: نادين استني انا اتربيت خلاص صدقيني والله حرمت يناد... وبيخبط ف الكرسي وبيقع علي الارض وبيفضل يعيط
**************************ف الكافيه 
زهرا بفرحه: ندونييييي حبيبت قلبيييي وبتحضنه وحشتيني اويييي
نادين: وانتي اكتر يروحييي بس يعني تيجي وحتي متتصليش بيا ولا تقوليلي وكمان اعرف من سيف بجد انا زعلت
زهرا: لا والله ابدا كنت هتصل واقولك بس خفت بعد مابيقيني سيده اعمال قد الدنيا وبقيتي مشهوره قولت نستينا بقا 
نادين: معقول يزهرا لا انتي زعلتيني اكتر بجد انتو اخواتي يبت ده حتي لو كنت اي هتفضلو اخواتي 
زهرا: روح قلبي... طب بصحي ال سمعته ده صح فارس وساره ورسلان دي الاخبار كلها وصلتلي لحد هناك وبعدين مين رسلان وساره دول وسمعت انها ماتت وفارس اتعمه و رسلان اتحبس و....... 
نادين: بسسسس.. بسسس في اي اهدي خدي نفس زي منتي متغيرتيش 
زهرا: يوه مش بسأل 
نادين: فكك من كل ده ابقي احكيلك بعدين... المهم اي بقا 
زهرا: اي ف اي
نادين: يعني سيف اي لسه ف مشاعر ولا راحت ولا اي حكايتك
زهرا بكسوف: بصراحه يعني انا لسه بحبه زي الاول مفيش حاجه اتغيرت
نادين:لولولويييي طب نقول الف مبروك الخميس الجاي كتب الكتاب 
زهرا بخجل اكتر: بس بس ينادين احنا ف الكافيه بتعملي اي. وبعدين اي البتقولي ده وسيف يعني مش لمه نعرف هو كمان بيحبني ولا لاء
سيف بيدخل الكافيه وبيقف وراه
سيف بحب: سيف بيحبك اضعاف حبك ليا 
زهرا بتتخض وبتبص وراها: سيف
سيف بينزل علي ركبه واحده وبيطلع خاتم الماس 
سيف: تقبلي تتجوزيني
زهرا بخجل وبتنظر لنادين 
نادين بفرحه وبتسملهم بحب: وافقي قولي اهه يلا 
زهرا بدموع: موافقه 
سيف بيحضنها جامد وبيلف بيهااا وكل اللي ف الكافيه بيسقفلهم من ضمنهم نادين وكان باين عليها الفرح وكانت مبسوطلعم جدا
**************************بعد مرور اسبوعين
في فرح سيف و زهرا 
المأذون وبينهي بالجمله الشهير
(بارك الله لكما وجمعا بينكم في الخييير) 
سيف بيبوس راس زهرا بكل حب
نادين: لولولولويييييييي 
والمعازيم بتزغرط وبتسقف 
سيف: نادين متزغرطيش تاني لوسمحت
نادين بتضربه علي كتفه: بااارد ماشي انا هوريك
سيف: ااهه يبنتي اديكي تقيله 
نادين بضحك: احسن عشان تضايقني تاني 
سيف بيقرب منها: وانا لو مضايقتش اختي هضايق مين يعني 
نادين: ثبتني ثبتني 
سيف بضحك: لا وبثبتك ولا حاجه بالعكس هتفضلي اختي وهبقا سندك و واقف معاكي طول العمر حتي لو ممكن اضحي بحياتي عشانك ينادين انتي متعرفيش غلاوتك عندي قد 
نادين بدموع: بس بقا يبني الميكب هيسيح 
سيف بيضحك عليها: هو ده ال ربنا قدرك عليه 
نادين: ااهه يلا بقا كفايه محن وخلينا نفرح بقا.. روح الحق مراتك احسن هتلعب مع العيال 
سيف بيضحك؛ حاضر 
نادين بتقف وبتتفرج عليهم وكل بيرقص وفرحان بحب وبتكلم نفسها: ياااااه انا اول مره اكون مبسوطه ومرتاحه خالص كدا حاسه اني حرا وناجحه والناس بتحبني دي احسن شعور الانسان ممكن يحسه وانا هعسي  اني ابقي ناجحه اكتر واني اعيش في راحه بال وهدوء وده يدل ان الست مش محتاحه راجل في حياتها عشان تكون ناجحه او مستقله بنفسها  وبيقاطع شرودها
ادم بإبتسامة: ناادين.. عامله ايه 
نادين: ادم.. الحمدلله بخير سمعت انك جيت بس مشوفتكش خالص 
ادم: بس اهو شوفتيني
نادين بإبتسامه: المهم انت اي الاخبار 
ادم: كله تمام.. وانتي
نادين: تمام اوييي اكيد سمعت بالاخبار طلامه زهرا سمعت
ادم: ايوا.. بصراحه انا مشفتش وحده في شاجعتك وقوتك بجد برافو اويي
نادين بإبتسامة: ميرسي 
ادم: بس متغيرتيش خالص لسه زي منتي قمر طبعا 
نادين بضحكه رقيقه: ده من زوقك طبعا
والراقصه التانيه سلو العروسه والعريس يتفضلو علي الاستيتج
ادم:تحبي ترقصي
نادين بخجل: لا انا نسيت الرقص اساسا
ادم: هفكرك بي 
نادين: اوكي تمام
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-