رواية احببت وجودك معي كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي
رواية احببت وجودك معي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة بسمله بدوي رواية احببت وجودك معي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية احببت وجودك معي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية احببت وجودك معي كاملة جميع الفصول
رواية احببت وجودك معي كاملة جميع الفصول
مش هقلع النقاب
: قُولتي اي سمعيني تاني؟
م مش عايزه اقلعه
قرب منها وشده بعزم قوته ثواني ووقف مصدوم مكانه من جمالها وشعر الاحمر الغجري وعيونها الرمادي.. انتي مين
ضحكت بسخريه.... انا جوري سلامه النظر ايه اتعميت
برق بغضب.... لسانك طوِل ﯾ جوري
جوري بشجاعه تداري بيها خوفها.. اوضتي فين
رفع حاجبه باستنكار... اوضتك؟!!
جوري بغضب طفولي.... اللهم طولك ياروح ياعم مش انت لسا قايلي اني ليا اوضه وليك اوضه ﯾ ابيه
شاهين بخبث.... امم لا انسي الكلام دا
اتوترت ووجهها احمر... ي يعني اي
قرب منها بجمود... يعني اوضتي هي اوضتك
لسا هتتكلم شدها ودخل اوضته... دي اوضتي انا وانتِ
بعدت بتوتر.... لا لا مستحيل فاهم وخليك عند كلمتك انت قولت انك ليك اوضه وانا ليا اوضه
شاهين بخبث.... ماتحوليش تستفزيني عشان هتندمي صدقيني وبعدين بلاش بق الجو دا
جوري بخجل.... جو جو اي ﯾ ابيه
ضغط على شفايفه بغيظ ابيه فِ واحده تقول لجوزها ﯾ ابيه وبعدين نسيتي الي حصل قبل ما اسافر واعترافك ليا بحبك
غمضت عنيها بقهر.... ولازمتها اي السيره دي ﯾ ابيه
قرب منها بخبث.... يعني بلاش جو انك مش طيقاني دا انتِ
قاطعته والدموع بتلمع فِ عنيها.... انا اي ها.. بس تصدق طلع كلامك صح وفعلا طلع لعب عيال معلش بق اعذرني كنت 16سنه سن مراهقه بق وكدا وآه من الحق اي رأيك فِ شكلي ههه قلعت النظاره وشيلت الضفيره اهو وبقيت بلبس فساتين بدل الباطيل الي ببق شبه الولاد فيها ولبست النقاب
شاهين بندم..... جودي انا
جودي بابتسامه بتداري فيها قهرها...انت كل كلامك صح وآه حابه اشكرك بجد من كل قلبي على شرطك بالجوازه دي وانك عايز جوازنا يكون بين العيله بس وآهو كلها كام شهر ونطلق
شاهين هز راسه ببرود بس بينه وبين نفسه... عند امك الكلام دا بقلمي بسمله بدوي
جوري بخجل.. ويعني انت هتنام جنبي على السرير!!
رفع حاجبه باستنكار واردف بخبث .. اومال هنام فين .. اكيد يعني على السرير
جوري بكسوف.... وانا
شاهين بخبث.... جنبي وانا مش بخيرك لا دا امر
دبدبت برجيلها على الارض بغضب طفولي.... وانا مابتأمرش
بصلها بطرف عينه واتجاهلها ومشا.. ثواني وخرج بشورت قصير وبق عاري الصدر سمع شهقه لف بخبث لقاها مغطيه بايدها عيونها ابتسم على حيائها وراح يسرح شعره واتجه لسرير وبق يراقبها بعيونه الزرقا الحاده.. لسا مغيرتيش؟
بصتله بخجل وهي بتتفادى النظر لجسده.. لا وشكلي مش هغير وهبق كدا
بصلها باستغراب..... ودا ليه انشاءالله
جوري بخجل زادها جمال على جمالها.... الهدوم مش عجباني
شاهين بخبث.... ليه دا انا الِ مختارهالك!!
بصتله بغيظ وقالت بغضب طفولي.... مش هرد عليك.. انا راحه انام مش عايزه اتأخر على الجامعه بكرا
شاهين بجديه مُخيفه...ومين فِ قالك ان فِ جامعه بكرا؟!!
كتفت ايديها قدام صدرها بغضب.... يعني اي انا فِ امتحانات ولا عايزني اسقط
شاهين ببرود.... لا مش هتسقطي انا هحلها
جوري بعناد لذيذ بالنسبه له..... هنشوف وهروح ياعني هروح
شدها ورتطمت بصدره واعتلاها بخبث..... متتحدنيش ويالا
برقت بخوف... ي يلا ي لا اي
همس بصوت مثير.... متخافيش مش بقرب من اطفال
غمضت عنيها بألم من كلامتها الِ بتجرح انوثتها ومشاعرها.. فتحتهم وبصتله بعتاب ودفعته برقه وجريت على الحمام..
واقفه قدام المريا بتبكي بقهر..... مايستهلش حُبي ميستهلش قلبي... كسر قلبي وداس عليه جامد جرح مشاعري واستهرق بيا والوقتي برضو عاد الي عمله فيا بس انا مش ضعيفه ومش هسكت وهوريه شغل الاطفال على حق
رفع عيونه اول ما سمع صوت الباب بيتفتح خرجت ومشت بكل رقه ودلال وقفت تمشط شعرها الحرير متجاهله نظراته الِ ارضت انوثتها قربت منه ووقفت قدام وجهه غمض عينيه باستمتاع برائحتها وقُربها ولكن فاجئته اما اخدت موبايلها من على الكيمود ونامت من الجهه الاخرى واعطته ظهرها.. اخذ يتنفس بعنف وحس بان درجه حراره جسمه ارتفعت فتوجه للاستحمام ليتخلص مما فعلته به جنيته الصغيره.. همس بغيظ سمعته.. طفله كل دا وطفله دا انا الِ طفل بعد الِ قولته دااا صبرني يارب
اغمضت عينيها براحه بنظراته الي ارضت انوثتها
فِ الصباح
كانت تقف امام المرآه تعدل نقابها وامسكت بكتبها وحقيبتها ونظرت الخوف سكنت عينيها من رده فعله عندما يستيقظ ولن يجدها ويعلم انها عصته وذهبت للجامعه هدت من روعها... عادي هو مش جواز حقيقي اصلا اهدي يا جوري ويالا عشان الامتحان
.. تسريع الاحداث وصلت الجامعه ولكن المفاجأه ان الدكتور رفض دخولها
جوري بغيظ.... مستر ادم ممكن اعرف السبب
ادم بخبث.... مابدخلش منقبين عايزه تدخلي اقلعي النقاب زي زمايلك قلعوه ودخلوا
جوري بغضب.... يعني اي حضرتك كدا الامتحان هيفوتني وبعدين انا مستحيل اقلعه
ادم بمكر... واللهِ هو دا الِ عندي
جوري بصوت عالي.... انا هروح اشتكيك للمدير
ادم بخبث.... شوفِ مين هيصدقك
جوري ببكاء وهي بتبص ف الساعه... يا دكتور الوقت بدا
ادم ببرود.... اقلعي النقاب تخشي وبعدين انا ايه يعرفني انك الطالبه مايمكن تكوني ار*ها*بيه
جوري بخوف.... ايه لا لا والله ودا الكارنيه كمان طب خلي اي بنت تشوفني
ادم بخبث.... للاسف هتقلعيه هدخلك
جوري بغضب..... واللهِ لشتكيك للاداره وقبل ماتمشي مسك ايدها بجراء*ه وحاول يشيل نقابها وفجأه..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
واللهِ لشتكيك للاداره وقبل ماتمشي مسك ايدها بجراء*ه وحاول يشيل نقابها فجأه كان واقع على الارض زعق.... ايه التخلف دا يا جدع انت
شاهين بعيون جحيميه.... بق يابن ***** بتمد ايدك عليها وبتتجرأ تكشف وشها
ادم بخوف بيحاول يداريه بصوته العالي... وانت مالك انت بتتدخل ليه.. ولا تكون الي هي ماشيه معاه
شاهين هجم عليه وانهال عليه بالضر*ب المُبرح لحد ما وشه اتشو"ه... اشرف منك ومن الي خلفوك يا***** واللهِ لندمك واعرفك تقول كدا ازاي
فِ اي ايه الي بيحصل هنا دا
شاهين رماه من ايده بقرف ولف للعميد ببرود يتفصل خالص احسنلك ياعني.. ومستناش رده ومسك ايد جوري ومشا
فِ العربيه
جوري بعييط... انت ايه الي عملته دا انت عايز مني اي حرام عليك انت مكافكش الي عملته فيا عايز تعمل اي فيا تاني
شاهين لفلها بغضب شديد.... انتِ تُسكتي خالص مش عايز اسمع نفسك فاهمه
جوري بشجاعه مصطنعه.... لا مش هسكت فاهم مش هسكت
شاهين وقف العربيه بشده لدرجه انها عملت صوت مُزعج وشد نقابها والخمار.
صرخت بخوف.... انت بتعمل اي سيب النقاب
فضل يبُص عليها كتير ونظراته خجلتها.
شاهين بصوت لين حنون..... بُصيلي
بصتله بخجل ونزلت وشها للارض.... ممكن نمشي
مسك ايدها الي غاصت بين كف ايده الكبيره الرجوليه.... لا
بصتله بغضب طفولي.... بس انا عايزه امشي لو سمحت مشيني
لف خُصله على صابعه الحركه دي اربكتها جداً...... تعرفِ ان الي عملتيه دا مش هعديه بالساهل
بعدت ايده برقه...... وانا كمان مش هعدي الي عملته بالساهل ومش هسامحك يا شاهين مش هسامحك على الي حصل انت ازاي تشدني كدا مفكرتش فِ شكلي هروح الجامعه ازاي بعد كدا ولا دكتور ادم انا كدا اشتلت الماده خلاص حرام عليك انت كدا اثبتلهم ان كلامه صح سكتت بخوف بسبب ريأكشن وشه الي اكدلها انه على حافه الفتك بها.
شاهين ضرب بأيدُه على المقود بغضب ودور العربيه
اول ما باب الشقه اتفتح كانت هتجري على اوضتها بس مسكها بسرعه..... اقفي عندك
جوري بصوت باكِ..... ابيه انا
صرخ بغضب..... ماسميش زفت اسمي شاهين ماسمعش ابيه دي تاني فاهمه
هزت راسها بخوف عدت مرات... ف فاهمه
↚
القى بجسده العضلي على الاريكه بعنف واحاط عيناه بيده..
جوري واقفه بتعيط جامد وحاطه ايدها على فمها تمنع صوتها انه يطلع.. شال ايده من على عنيه صُدم من منظرها المنهار الباكي..... جوري
جوري بصوت باكي..... نعم يا اب.. نعم يا شاهين
امسك بيدها واجلسها بجانبه وقال بصوت حنون..... بتعيطي ليه طيب
جوري بطفوله دفنت وشها ف حضنه وعيطت..... انت جرحتني كتير والنهارده زعلتني اوي اوي
شاهين وهو بينزع النقاب والخمار.... اول حاجه اقلعي النقاب دا وريني وشك الملائكي
خجلت من غزله الصريح وقالت بدموع.... انا فرحت اما لقيتك قدامي وانك معايا بس بس انت ضعيت كل حاجه ف ثانيه ضربت دكتور
شاهين بغيره.... ماتنطقيش اسمه
اخدت نفس طويل بسبب شعورها بالاختناق من كثره البكاء.... ضربته جامد وهو كدا شيلني خلاص الماده يعني هعيد من تاني تعب السنه كله راح حرام عليك ولا اسلوبك للمعيد ولا شدك ليا قدام الطلبه انا كدا ضعت مش هسلم من كلامهم الي ما بيرحمش دا كمان لو ما تفصلتش من الجامعه
شاهين وهو بيمسد بحنان على ظهرها ورد ببساطه.... ومين قال انك هتروحي الجامعه تاني
اتنفضت على جملته وقفت بغضب ودموعها مغرقه وشها.... يعني اي
شاهين بهدوء مُخيف... ياعني مافيش جامعه تاني يا جوري
جوري بصراخ.... مستحيل فاهم وهروح الجامعه انت عايزني فاشله ومش ناجحه عشان تقعد تعاير فيا زي زمان لقيتها حجه بق اما لقيتني بقيت بهتم لنفسي وقولت اهي فرصه اعرف ازلها بيها صح بس مستحيل دا يحصل فاهم وهكمل يعني هكمل ونهت كلامها وجريت على اوضتها سايبه شاهين واقف مصدوم من كلامها
واقفه ف المطبخ متبعاه بندم.... انا ازاي اقوله كدا كلامي كان صعب اوي واحد غيره كان طلقني فيها سبحان من صبره عليا وهو اكره ماعنده الصوت العالي
_بتعملي اي
جوري بطفوليه..... آه خضتني... بُص انا عملت اي عملت لازانيا بولونيز مع شرائح دجاج بانيه
بصلها ببرود..... طول ما انا فِ الشقه ماتطلعيش من اوضتك
ردت باستحياء.... اوضتي
رفع حاجبه باستنكار.... ايوا ليه مستغربه كدا مش كنتِ عايزه كدا وانا مش هجبرك
↚
بصتله بدموع..... طيب عنئذنك ولسا راحه تمشي سحبها من خصرها بسرعه ودفن وشه فِ عنقها من غير كلام وهي فضلت تتحرك وتقاوم لحد ما استسلمت لِ حضنه وعيطت
شاهين وهو بيمسح دموعها بحنو.... بتعيطي ليه
جوري بخجل وهي بتبعد عن حضنه..... انا اسفه انا معرفش قولت كدا ازاي بس صدقني مش قصدي
ابتسم وغمازته بانت.... وانا متقبل اسفك يا ستي.. وانا كمان اسف حقك ليا بس مقدرتش امسك نفسي اما لقيته حاول يقرب منك بقلمي بسمله بدوي
دموعها نزلت... انا كدا سقطت خلاص
مد ايده ومسك وشها بين ايده بحنان..... متقلقيش ومتخافيش من الموضوع دا خالص ومتفكريش فيه... يالا بق عشان انا ريحه الاكل جننتني
ابتسمت بفرحه طفوليه.... يعني عجبك
باس ايد بحب.... جدا
فونها رن برقم غريب مهتمتش ف الاول بس بعد كذا مره ردت..... الو
ادم بخبث.... انتي مش بس شيلتي الماده انتي اتفصلتي من الجامعه
شاهين بهدوء...... بتكلمي مين تعالي كملي اكلمك
ادم ببرود..... انا مابترفضش يا جوري.. اي دا هههه وعملالي فيها الخضره الشريفه بيعمل اي عندك
الدموع اتملت ف عنيها..... دا جوزي وقفلت ف وشه وبقت بتردد ف سرها بقهر.... شلت الماده حلمي ضاع حلمي ضاع
شاهين قام من على السفره بقلق... مالك يا حبيبتي
مسحت دموعها بسرعه.... مافيش يا ادم
شاهين برق وعروقه برزت بغضب...... ادم!!!
بلعت ريقها برُعب.... ااا انا شد منها الفون وشاف اخر رقم لقاه مش متسجل رن عليه جاله من على التروكولر اسم ادم الشافعي ورد.... الو اي حنيتيلي ولا اي
شاهين رمى الفون ف الحيطه اتحطم لِ مليون حته..
جوري بخوف... شاهين انا وفجأه
واللهِ لشتكيك للاداره وقبل ما تمشي مسك ايدها بجراء*ه وحاول يشيل نقابها فجأه شال ايده بسرعه وزعق.... انتِ ازاي تسمحي لنفسك تقولي كدا انتِ فعلاً زي ما بيقولو عليكِ وعملالي فيها ست الخضره الشريفه ولبسالي نقاب اتاريكِ بتداري فيه
جوري واقفه بتعيط من الوقف ولسا راحه تمشي زعق فيها.... استني عندك اتفضل عندك يادكتور مرتضى شوف الطالبه لدرجدي الاخلاق انعدمت ومعدش فيه حياء البت دي تتفصل يا دكتور لو سمحت
العميد بقلق... مالك ﯾ جوري بتعيطي ليه
↚
جوري لسا هتتكلم سبقها ادم وقال بغضب وصوت عالي اتجمع عليه الطلبه.... يادكتور بقولك تتفصل البت دي مش محترمه تصور عرضت عليها نفسها عشان انجحها وانا اقول بتطلع الاولى ازاي كل سنه اتاريها.. فجأه لقى نفسه مرمي على الارض وشاهين هجم عليه وانهال عليه بالضرب..يابن ال***** دي اشرف منك من امثالك يابن*****.
العميد بخوف..... يا شاهين بيه اهدى
شاهين بصوت عالي جوهري.... اهدى اي وزفت اي بقا مراتي يتعمل فيها اما قفلتلكو المخروبه دي وطربقتها على دماغكو وقعدتكو ف البيت مابقاش اسمي شاهين الشرقاوي بس قبل ما امشي راح لِ ادم الِ مرمي على الارض ومسكه من دراعه بقسوه.... اتأسفلها احسنلك
ادم ضحك بسخريه...خوفت انا كدا مش متأسف
شاهين بعيون متوعده ضربه بالبوكس حطمله انفه....اتأسف بدل ما ادفنك مكانك بق كدا طيب ونزل ضرب فيه لحد ما اغمى عليه بس قبل ما يقفل عنيه شاهين زعق فيه... اتأسف
ادم بألم وتوعد... اس ف واغمى عليه
شاهين ابتسم بنتصار ووجهه كلامه للعميد بشر... يتفصل
العميد هز راسه بخوف وشاهين مسك ايد جوري ومشا
جوري طول الطريق بتعيط وبتبُصله بخوف هو حذرها وقالها ماتروحش الجامعه بس هي محترمتش كلامه ونفذت الي ف دماغها وراحت الجامعه
مره واحده العربيه وقفت لدرجه انها عملت صرت مُزعق بسبب احتكاها بالارض.... بطلي زفت عياط
حطت ايدها على بوءها تكتم شهقاتها.
بصلها بغضب خوفها وريأكشن وشه مش مبشر للخير خالص فتح العربيه وخرج بعصبيه وقعد يضرب برجليه العربيه وخبط عليها جامد..... ليه مابتنفذيش الكلام وتسمعيه من اول مره ليه
نزلت بخوف وراحتله ومدت ايدها بقلق..... ايدك اتعورت
نزع ايده من ايدها بعنف وقال بسخريه لازعه.... اي خايفه عليا
هزت راسها ببراءه وجريت على شنطتها واخدت علبه الاسعافات وبقت بتعالجه ودموعها مغرقه وشها.. رفعت وشها وبصتله بحزن طفولي.... انا اسفه بجد كل دا بسببي ...ممكن متزعلش مني
رفع ايده ورفع دقنها باصبعه برقه .... خلاص بس بلاش عياط
لسا هترفع النقاب مسك ايدها بغيره.... هتعملي اي
ردت ببراءه.... عايزه امسح دموعي
↚
شاهين بحزم.... لاء وماتتكررش.. يالا قدامي على العربيه
بصتله بغضب طفولي.... مش هتتغير ابدا
..
ابتسم على مظرها حيث كان ترتدي ببجامه صيفيه خفيفه بدت فيها طفله جدا واعطاها مظهر رقيق طفولي.. اي دا متجوز بنت اختي ياناس عندك كام سنه يا شاطره
ازاحت الاب توب من امامها ووقفت امامه بغضب طفولي.. بنت اختك؟! .. انت ليه محسسني اني طفله
ضحك بسخريه.... من الي شايفه بق ف واحده تلبس لجوزها تاني يوم جواز بجامه توم اند جيري وعملاله قُطتين ف شعرها!! بقلمي بسمله بدوي
جوري ببرود... ع ورق جواز مش حقيقي فاهم ولتاني مره انا مش طفله
شاهين بهدوء مُخيف.... انا الي قول جواز على ورق او لا
جوري بصوت عالي تداري فيه خوفها.... يعني اي هو لعب عيال ولا اي احنا متفقين على انه كام شهر ونطلق
شاهين بصلها بغضب وساب الاوضه ومشا
بعد شويه جرس الباب رن جريت تفتح الباب بس صوته الغاضب وقفها... رايحه فين انتِ اتجننتي عشان تفتحي بالشكل دا
بصتله بخجل.... انا
اتخطاها واتجه للباب....ماتكمليش على اوضتك
جريت تلبس الخمار ونقابها وخرجت بحماس على اعتقادها انهم اهلها بس فجأه اتصمرت اما لقتها خطيبته القديمه وكانت ف حضنه
جوري بصوت باكي.... ايه الي بيحصل هنا؟
شاريهان بشماته وخبث....انتِ شايفه اي اظُن مش محتاحه شرح!!
جوري بصتله بعتاب وجريت على اوضتها ماسافه ما مشت شاهين زق شاريهان ببرود.... ايه الي جابك
شاريهان بسهوكه..... وحشتني
شاهين بنظره اخرستها.... شايفه الباب الي هناك دا زي الشاطره تخرجي منه وحزاري تيجي هنا تاني فاهمه
هزت راسها بخوف واخدت شنطتها ومشت وهي بتتوعدله
دخل لقاها نايمه على السرير ومغطيه نفسها باللحاف لحد راسها وصوت انينها واضح عن قُرب
اخد نفس وطلع جنبها ودفن وشه ف رقبتها من ورا هي انتفضت على حركته وقامت.... ا انت بتعمل اي
بصلها ببرود..... اتمسي وقولي يامسا يا جوري انا مش فايقلك
اجابتهه بخجل عندما لاحظت انه عاري الصدر.... انا مقسمه السرير بالمخدات راحو فين
ابتسم على حيائها اللذيذ بالنسبه له ورفع حاجبه باستنكار... انتِ فاكره ان كام مخده هيمنعوكي عني؟! تبق غبيه
جوري بغضب طفولي
↚
ماتقربش مني احنا جوازي بس على ورق وبعدين مش انا طفله وانت مش بتقرب من اطفال بتقرب مني ليه.. وسايبها ليه
ابتسم على غيرتها..... انا مش فايقلك نامي.. مش هقربلك .
بصتله بشك..... وعد .. اتنفست براحه ولفت ولسا بتغمض عنيها حسن نفس حار دافئ بيضرب ف عنقها.. وايد بتعبث ف تيشرتها وهمس ....للاسف انا ماوعدتكيش بحاجه
جوري برقت بصدمه
للاسف انا موعدتكيش بحاجه
جوري برقت بصدمه واتنفضت بسرعه.... اوعى تتجرأ وتلمسني
رفع حاجبه باستنكار وابتسامه خبيثه احتلت ثغرُه.... اتجرأ؟ ومره واحده استقام وجذها بخفه ووقعت بداخل احضانه.... سيبني سيبني ﯾ ابيه
زمجر بغضب واتكلم من بين اسنانه... تاني ابيه؟
جوري بخبث ودلال فطري..... اي وحشه ابيه ﯾ ابيه
سرح فِ فضه عينيها ورد بتوهان..... اي حاجه منك حلوه
جوري بخبث انثوي وهي بتعبث فِ لحيته الجذابه.... امم يعني حلوه
مسك ايدها الِ بتلعب فِ لحيته... اي حاجه منك حلوه
قربت منه صُدم من قُربها الِ اشبه بالالتصاق لاايراديا غمض عيونه يستمتع برائحة جسدها التي اشبه بالورد.. دفشته بمرح وجريت خارج الغُرفه فتح عينيه بخضه ثواني وادرك نيتها ثواني ضحك بعلو صوته وعلىّ صوته.... طفله
عادت لهُ وصرخت بطفوله.... ماتقولش طفله
شاهين ابتسم بس دارها ببراعه واردف بخبث.... حاسبي بق عشان انا مش فاضي لشغل الاطفال دا
جوري بغضب طفولي.. عاا ﯾ بارد
شاهين بغضب ..... جوري احترمي نفسك
ارتدت للخلف بخوف ... اسفه
اطلق تنهيده طويله وقال.... روحي جهزي الاكل
هزت راسها وبصتله بعتاب ومشت
..
كانت واقفه سرحانه ومخدتش بالها من حبل بلوزتها الِ شبط ف النا*ر فجأه صرخت بخوف ثواني وكانت متشاله واطفئ النا*ر
شاهين بغضب شديد... اي الاستهتار دا سراحه ف اي واخد عقلك كدا
ضحكت بوجع..... سراحه ف جوازنا وازاي كسرت قلبي وفرحتي ومخلتنيش اتهنى بأحلى يوم ف عمري
تابعت بابتسامه موجوعه... مرسي على كسره القلب للمره التانيه
شاهين بندم.... جوري انا
قاطعته جوري وهي بتغير مجرى الموضوع..... الاكل جهز ممكن بس تشيل الاطباق وانا هجيب العصير وجايه وراك
هز راسه بتفهم وحزن بسبب حزنها.... طيب
شاهين بصوت حنون..... تعرفِ اني قدمتلك فِ جامعه تانيه
↚
صرخت بصدمه.... ايه ليه ازاي تعمل كدا جامعه ايه الي هتقبلني ف الامتحانات
شاهين بنظره ارعبتها..... صوتك يوطى واقعدي مكانك
هزت راسها بطاعه.. وتابع هو بغرور... انا مش اي حد والجامعه دي مش اي جامعه وكمان الي بشتغل فيها يعني هتكوني تحت عيني ومعاكي
هزت راسها بارتياح..... اها طب وهبدأ من امته؟
شاهين لمس يدها وامسكها برقه.... من بكرا لو عايزه
سحبت يدها بسرعه وخجل... شكرا هروح انام بق عشان بكرا
تابعها بندم وحزن سكنو زُرقه عينيه.... كنت غبي صدقيني!!
بقلمي بسمله بدوي
فِ الصباح
استيقظ وجدها على استعداد وجهزت الفطار وابتسامه حماس وفرحه سكنو شفتيها..... انا جهزت وعملت الاكل فاضل تلبس ونروح
ابتسم ابتسامه موصلتش لعينه... نزلي التنه شويه يا قمري وياريت الجوندي والشراب وبلاش الانكل دا البسي شراب طويل ومش شفاف
هزت راسها بطاعه..... حاضر ثواني بس
شاهين بجديه... فين الكوتشي بتاعك
جوري باستغراب... ليه سكتت بصدمه اما لقته انحنى ليلبسها الحذاء واتنهى وقبل يدها واخذ حقيبتها وغادر تحت خجلها وزهولها
شاهين بهدوء..... جوري ف شويه قواعد كدا على السريع لازم تحُطيها ف بالك اولا بلاش صحاب خالص ثانياً تقعدي ف النبش الاول قدام عيني علطول بالنسبه بق لعلاقتها قدام زمايلك
نطقت بسرعه... ياريت محدش يعرف
رفع حاحبه باستكار وغضب... ودا لي
ردت بخجل..... يعني مش عايزه حد يعرف ويقول دا عشان جوزها والكلام دا بليز بلاش حد يعرف
هز راسه بجمود.... تمام الِ تشوفيه.. يلا اسبقيني انتِ
كانت تتابع شرحه ولاباقته ووسامته بتوهان... بق المز دا جوزي هههه بالله انا لسعت
لو سمحتِ
لفت باستغراب واجابت بصوتها العذب.... نعم
الشاب باعجاب وهو ينظر ف فضه عينيها... هو انتِ جديده
_جووووري
اتنفضت بخوف من صوت شاهين الغاضب الغير مبشر للخير بتاتاً.... انا كنت بقول اي
جوري وقفت بخجل.... انا اسفه مكنتش مركزه ف اخر مقطع
شاهين غيرته عمته وصرخ فيها....ايوا ما انتِ هتركزي ازاي وانتِ تركيزك مع الاستاذ ورا .. برااااا
دموعها نزلت من خجلها من نظرات زمايلها وكمان من الموقف الي لاول مره تتحط فيه ومن اول يوم كمان.. حست بدوخه والرؤيه اصبحت مشوشه امامها ثواني وكان مغشي عليها
شاهين صرخ بخوف عليها...... جووووري
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دموعها نزلت من خجلها من نظرات زمايلها وكمان من الموقف الي لاول مره تتحط فيه ومن اول يوم كمان.. حست بدوخه والرؤيه اصبحت مشوشه امامها ثواني وكان مغشي عليها.
شاهين صرخ بخوف عليها.... جووووري
..
صحيت لقت نفسها فِ اوضتهم بتبُص لقيتو ماسك ايدها ونايم جنبها.. رجعت راسها وافتكرت الِ حصل وقعدت تعيط جامد صحى على صوتها وبصلها بندم... جوري انا
جوري بدموع..... انت اي لحد اما هتفضل تجرحني وتيجي عليا انا عارفه انك بتحاول توصلي انك مش بتحبي عارفه خلاص كفايه بقا حرام عليك
شاهين بندم.... صدقني مكانش قصدي... بس غيرتي عامتني اما لقتيك بتتكلمي مع الولا وشايف نظرات الاعجاب ف عيونه ليكِ اتجننت لدرجه اني ماهدتش غير لما فصلته
صرخت فيهم بعصبيه..... ايه فصلته ليه هو عمل اي هو كان بيسألني على.. قاطعها وهو بيضغط على دراعها بغضب..... وانتِ خايفه عليه كدا ليه... جوري الموضوع خلص
بصتله بغضب طفولي ونفضت ايدها من ايده وقامت فضل متابعها لحد ما اختفت من قدامه اتنهد بحزن..... مابحبكش انا فعلا ما بحبكش انا بعشقك بس خايف لتكسر*يني زيها
..
بقلمي بسمله بدوي
شاهين بمشاكسه وهو بيحضنا من ضهرها..... امم بتعملي اي ﯾ روحي
وجهها اصبح احمر بشده ينافس لون شعرها ف احمراره واعطاها منظر لذيذ قابل للاكل بالنسبة لهُ... ابعد انت جيت ليه اتفضل اقعد على السفره لحد ما اخلص الاكل
قرص خدها بعبث.... حابب اساعد مراتي اي حرام؟!
قلبها خفق شده فقط بسبب نطقُه ونعتها بلقب زوجته.... ااا روح وانا ق قربت اخلص و
وضع اصبعه خبث على فمها.... هششش قولت هساعدك يعني هساعدك
اتوترت من حركته جدا وبعدت بسرعه ولهت نفسها فِ تجعيز الطعام
شاهين ضحك بخبث... اهربي اهربي المهم فِ عصير ولا انزل اجيب
ضحكت على طريقته.... لا خِلص انزل جيب من السوبر ماركت الِ تحت بس ماتتأخرش وبليز جيبه فراوله وشيبس وشوكولاه بلييز
ابتسم بحب.... عنيا ليكِ فرواله لاحلى فراولايه ف حياتي
لسا هينزل مسكت ايده وعلامات الخوف ظاهره على وشها..... لا اله الا الله
ضحك على شكلها..... مالك..اي خايفه عليا
هزت راسها بطفوله.... الحقيقه آه.. النغزه جتلي تاني ف قلبي ودي م بتجيلي الا لو ف حاجه مش كويسه هتحصل
حضنها وهي بادلته الحُضن.... انا معاكِ متخافيش ... محمد رسول الله ونزل
بعد شويه الباب خبط ابتسمت بطمأنينه وكلمت نفسها بطفوله..... مافيش داعي للخوف يا جوري شاهين معاكِ وان شاء لله خير
وفتحت الباب فجأه صرخت برعب لسا راحه تقفله تاني الباب اتفتح بهمجيه وواحد زقها جامد ودخل رجاله كتير ومعاهم اسلحه وشكلهم يخوف
↚
اتقدم منها واحد كبير لابسه جلبيه وماسك سلاح..... اخيراً لقناكِ يابنت الفرطوس بجا بتهربي يا بنت ال**** منينا ياجليله الحيا
_لازم نغسل عار*نا يابوي ورفع السلاح ف وشها
ف الوقت دا شاهين طلع وقف مصدوم من الِ شايفه... جوووور
_لازم نغسل عار*نا يابوي ورفع السلاح ف وشها
ف الوقت دا شاهين طلع وقف مصدوم من الِ شايفه... جوووري
جوري لسا هتجري عليه الراجل مسكها جامد من ايدها ومنعها تروحله.... اقفي عندك ﯾ قليله الحيا والربايه صحيح تربيه بنت شوارع صحيح
جوري بعيط وصريخ.... ماتجبش سيره ماما الله يرحمها على لسانك هي برقبتك وبرقبتكم كلهم
_ بتتحدثي مع جدك اكده يا بنت **** ولسا رايح يضر*بها شاهين وقف فِ النص وزقه بغل..... انا ساكتلك من الصُبح يا راجل انت
_ السلاح اترفع ف وشه... تسيها تروح معانا ياواد انت
شاهين ضحك ضحكه خوفتهم.... واد!!!! وبحركه سريعه اخد السلاح من الِ قدامه بس ماشفش الِ وراه وفجأه دوى صوت اطلاق رصاصه اصابته
جوري وقفت مصدومه وكأنها ف عالم تاني
_ يخربيتك انت عملت اي قدامي بسرعه قبل ما حد ييجي وفروا هاريبن
جوري لسا واقفه مكانها صرخ فيها بغضب..... انت بتتفرجي صرخي خليهم يمسكو ولاد ال***** آه ومسك كتفه بوجع واغمى عليه من كُتر الدم الِ فقدُه
جوري بصراخ...... لاااااااااااا ماتغمض عنيك والنبي لااااااااا الفون الفون فين... الو.. الو ياطنط خلي جدو ومعاذ ييجي بسرعه والنبي بسرعه
..
واقفه قدام باب العمليات منهاره ف العياط... بسببي كله بسببي
_ماتقوليش كدا يا بنتي قدر الله وماشاء فعل
صفاء والدت شاهين بغضب..... لا هي السبب انا اصلا مقنكش متفائله بالجوازه الهم دي
قاطعهم خروج الدكتوره.... الحمدلله حالته بقت مستقره
صفاء بلهفه.... يعني مافيش خطر عليه
_ لا مافيش هي اصلا الطلقه فِ كتفه بعيد عن القلب فامافيش داعي للخوف عنئذنكم
تسريع الاحداث
شاهين صحا ودور بعنيه عليه مالقاهاش... امي فين جوري
صفاء بتوتر.... ج جوري ااا مش عارفه تلاقيها روحت
كشر بغضب.... روحت... شوفوها فين رنوو عليها
معاذ بهدوء.... اهدى يا شاهين مافيش داعي للعصبيه هتلاقيها هنا ولا هنا وانا هرنلك عليها اهو... الو.. انتِ فين ياجوري... فين... ط طيب.. مع السلامه
شاهين بترقب.... فين
معاذ بتوتر.... ف ف البيت
شاهين بهدوء مخيف..... كله يروح واكتبولي على خروج
هزو راسهم ماينفعش معاه نقاش ف حالته دي
..
دخل بهدوء وثبات رغم المه الشديد.... جوري
يببص لقاها قاعده على الكنبه وف ايدها عصير بتشربه ببرود وايدها التانيه ماسكه الفون اتعصب.... جوووووووووري
جوري بابتسامه بارده.... حمدلله على السلامه
بصلها بزهول من برودها..... بق جوزك ف المستشفى تسيبيه وتقعدي على النت ببرود ولا كأن في حاجه
شاهين بعصبيه.... انتِ اي برودك دا عايزه توصلي لاي
نطقت بهدوء شديد.... طلقني
↚
مسك دراعه بالم ورمى نفسه على الكنبه وبصلها بصدمه.... بيقولي اي
نطقت ببرود ولا مبالاه.... طلقني
شاهين بصوت عالي.... انتِ اتجننتي يستحيل تكوني جوري في اي
جوري بهدوء... في اني فوقت ولو سمحت طلقني
شاهين بحب.... جوري مالك يا حبيبتي فيكي اي مش انا شاهين حبيبك بق عايزه تطلقي من حبيبك
صرخت بانفعال..... كنت... الوقتي لا ولو انت راجل طلقني طلقني يا اخي اي هتفضل مع واحده م طيقااق
رفع ايده ومسك اعصابه ف اخر لحظه وبصلها بغضب وساب الشقه ومشا تحت عياطها
..بقلمي بسمله بدوي
قاعده على الكنبه قدام الباب مستناه يرجع وكل شويه تبُص على الساعه بخوف.... يارب احميه يارب هو اتأخر كدا ليه دا لسا خارج من المستشفى وتعبان.ولا حتى بيرد عليا يارب
ثواني والباب اتفتح جريت بفرحه حضنته بلهفه..... انت بخير الحمدلله الحمدلله شاهين حبيبي انا اسفه انا ااا مين دي
شاهين ببرود وهو ماسك ايد البنت..... دي مياده مراتي.. كنت عاوزه تطلقي مش كدا
جوري بصدمه...
شاهين ببرود وهو ماسك ايد البنت..... دي مياده مراتي.. كُنتِ عاوزه تطلقي مش كدا
جوري بصدمه.... مراتك مراااااتك ازاي يعني اي على جُثتي فااهم انت بتاعي لوحدي ملكي وانهارت ف العييط ثواني واغشى عليها بفعل الصدمه
شاهين نظر ليها بزهول وفرحه بكلماتها المتملكه التي ارضت غروره واثبتت حُبها له .. لم تدم فرحته طويلا عندما رآها تسقط فاقده للوعي.... جوووووري... مياده مياده بسرعه ميا
مياده بتزمر وخوف..... يخربيت الي يسمع كلامك يا شيخ يارتني ما وقفت قال مراتك قال
صرخ فيها معنفاً.... اخلصي فِ ليلتك السووودا بسرعه
هرولت سريعا تبحث عن المطبخ لتجلب لهُ الماء.... حاضر حاضر
.. بقلمي بسمله بدوي
تجلس باحضانه يتمسك بها بشده وكأنها ستهرب منه
مياده بسخريه.... واضح
رفع حاجبه باستنكار.... هو اي الِ واضح؟
مياده بخبث..... انت حبيتها او بمعني اصح انت بتحبها ومن زمان يا شاهين اعترف
حرك عيناه بعشوائيه يتفادى النظر لها واجاب بتوتر...... روحي اعمللها عصير ليمون يهديها.
ضحك بمرح..... سربني سربني عشان يحلالك الجو مع المزه بس حقك ياجدع دا انا بنت وحبيتها
صرخ بها معنفاً يداري به ابتسامته...... امشي يابت
آه ش شاهين
سمع تاؤه باسمه ف اشار ل مياده بالانصراف ففهمت وغادرت بهدوء... نقل عينيه لجوري بحب صادق.... كدا تقلقيني عليكي
جوري بدموع..... لدرجادي مش مهمه ليك يا شاهين عشان تتجوز عليا لا وههه وبتسألني عايزه اطلق او لا... ليه حرام عليك هو دا جزاء حُبي ليك؟ ..
لم تتلقى اي ردت فعل او كلام منه فقط ينظر لها بعشق.. فبادلته النظرات بخجل وكأنها نست كل شئ... فجأه صُدمت مما تفوه به.... بحبك .. من وانتِ فِ اللفه حتى
رفرفت برموشها بعدم تصديق ونطقت ببلاهه..ها انا بحلم صح
ابتسم بحب واردف بخبث.... لا مش حلم تحبي اثبتلك
↚
لم تفق الا على لمساته الحنونه التي تعبث بسحاب سُترتها اسرعت وهي تدفُش يده.... لا لا مش حلم... فجأه نهضت من احضانه بغضب.... سيبني انت معدش ليك الحق تلمسني ولا تيجي جنبي فاهم روح روح يلا شوف مراتك الجديده وورقتي ت
لم يدعها تكمل حديثها السخيف بالنسبه لهُ..... دي مياده مش فكراها مياده بنت عمو كرم يا هبله
جوري بدموع.....ايه مياده طب هي فين دي وحشاني خالص... هي دي مراتك ااانت اتجوزتها
كور وجهها بحب ف يده.... متجوزتهاش دي تمثيليه بس اشوف ردت فعلك بس انا مقدرش اتجوز عليكي
اتسعت ابتسامتها بفرحه.... بجد بجد متجوزتش عليا... لم تمهله الفرصه للرد وانهالت عليه بالضرب بقبضتها الصغيره..... خد دي يابارد ودي كمان ودي .. وقعت قلبي حرام عليك... جالك قلب تعمل فيا كدا... انت مكنتش عارف انا كنت حاسه ازاي وبأيه وانت داخل عليا بيها وبتقولي دي مرااااااااااااتي
احتضنها بسرعه وكبل يديها وضحك غضب عنه..... يا مجنونه اهدي خلاص آه
سكنت بخوف وامسكت بوجه بلهفه.... اي اي انا اسفه وباشرت بنفخ فِ عينه برقه وخوف.... بتوجعك
حرك حواجبه بمشاكسه.....دخلت عليكي
اطلقت شهقه بغضب..... بق بتضحك عليا يا كذاب طب خدي بقا وانهت كلامها وركلته من بين ساقيه
ابتعد بسرعه وهمس بصوت مكتوم مؤلم..... يابنت المجنونه هضيعي مستقبلي ومستقبلك
جوري بتشفى..... احسن
احسن اي يخربيتك الواد بيفرفر
التفت للوراء صرخت بفرحه... ميااااااااده وحشتيييييني
مياده بفرحه وهي تفتح زراعيها.... وانتي كمان وحشتيني والله
جوري بطفوله... يخربيتك معرفتكيش واللهِ بقيت مزه
مياده بضحك.... وانتي كمان
شاهين بغضب مضحك...... لا واللهِ
جوري ضحكت بطفوله..... شكله بيضحك اوي
قرب منها بخبث..... واللهِ
مياده بضحك..... طب سلامو عليكو بق صالحها بق ها وغمزت
جوري بخجل..... البت دي مش سالكه ثح يا ابيه
ضغط على شفتيه بغيظ..... ابيه هممم قولتيلي ثواني وكانت مُحمله على يديه بوضعيه العروس.... اي اي انت هتعمل اي
ابتسم بخبث وحب صادق..... هعمل الصح .. هدي لعلاقتنا فُرصه كنت غبي صدقيني وانا برفُض حبك بس كنت فاكر انها فتره مراهقه
اجابت بدموع.... انت مش عارف انا كنت بتعذب ازاي بسبب كلامك
شاهين بصدق بان كوضوح الشمس ف عينيه...... مش قدي انا كنت بتعذب ف الثانيه ببعدك عني بس مش مهم المهم الوقتي انك معايا وخلاص هصلح كل حاجه .. بحبك اوي واللهِ العظيم ولا عمري حبيت لا قبلك ولا بعدك
جوري بطفوله.... يعني مش هتسيبني خالص وهتعوضني
ضحك على اسلوبها الطفولي ... هعوضك من النهارده مفيش غير سعاده لجوري وبس.. بحبك يا قلب شاهين وعقله وروحه
عانقته بشده وهي تبكي بتأثر وفرحه بكلماته....وانا كمان بحبك اوي اوي ياشاهين
شاهين بعبث..... مش يلا بق نعوض الِ فات وانهى كلامه واتجه بها الِ غرفتهم التى ستشهد على وفيُه بوعده لها وصدقِه..
تمت بحمدلله