رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول بقلم فريده الحلواني

رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول بقلم فريده الحلواني


رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة فريده الحلواني رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول

رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول بقلم فريده الحلواني

رواية السارقة البريئة كاملة جميع الفصول

المقدمة
الحب هو ....ذلك السارق المحترف ...يتسلل داخلك بهدوء ....يمد يده و يسرق قلبك دون ان تشعر به ....و حينما تبحث عن قلبك و لا تجده ...وقتها فقط تكتشف انك تعرضت لاكبر عمليه سرقه حدثت لك في حياتك ....و اصعبها
5
اما العشق ....فهو ذلك القناص البارع ...يقف بعيدا ...يصوب سلاحه تجاه قلبك ...يغمض عين و يفتح اخري و.......يطلق رصاصته في لحظه ...تخترق قلبك دون ان تشعر ...تحتاج فقط بضع لحظات ....بعدما تشعر بسخونه ملأت تجويف قلبك ...وقتها تقع صريعا دون ان تجد من يسعفك....فرصاصته ...بارعه .....قاتله....لا يمكن لامهر طبيب ان يخرجها منك ....الا بموتك
5
عائله ثريه ...او بالاحري من اغني اغنياء الشرق الاوسط...و لكن برغم ثرائهم الفاحش الا انهم متمسكين بعادات و تقاليد مجتمعنا الشرقي .....يعيشون معا داخل قصرا فخم ...متماسكين متحابين لبعضهم البعض ...اذا اردنا التدقيق في الوصف ...جميعهم يعيشون علي قلب رجلا واحد
حتي و ان وجد بينهم السيء ...يحاولون تقويمه...فلا توجد عائله مثاليه ...و لا يوجد شخصا كامل
5
و برغم ما يحوم حولهم من اشاعات عن تجارتهم في السلاح الا انهم يملكون من السلطه و النفوذ ما يجعل جميع الالسنه تعود الي حناجرها
2
اما علي الجانب الاخر
نجد اسره اخري مكونه من اختان و....فقط احدهما متزوجه ....اما الاخري ترفض جميع المتقدمين لها
يكاد يملكون قوت يومهم و لكن....يملكون من الحب و الرحمه ما جعلهما متماسكين حد الالتصاق
3
كيف ستتقابل العائلتان.....هل يستطيعا التأقلم معا
من منهم سيؤثر علي الاخر


داخل جناحا فخما للغايه ....نجد شاب فارع الطول ذو جسدا رياضي معضل .....يقوم بعمل تمارين صباحيه قد اعتاد عليها و أصبحت جزئا من يومه.....بعد أن انتهي سحب منشفه قطنيه ليجفف بها وجهه المتعرق و اتجه الي المرحاض الملحق بجناحه الملكي
3
بعد أن اخذ حماما باردا كما المعتاد ثم اتجه الي غرفه مليئه بكافه  انواع الثياب و العطور و الاحذيه  و جميعها ذو ماركات عالميه.....اختار  بنطال من اللون الرصاصي الفاتح ...ارتدي فوقه قميصا كحلي معه جاكت حله من نفس اللون....و لم يحبز ارتداء رابطه عنق.....نثر الكثير من عطره الفواح بعد أن هذب خصلاته الناعمه و رتب شعيرات زقنه
2
ما أن اتجه للخارج و هو يرتدي ساعته الفضيه وجد باب الجناح يفتح علي مصرعيه و يدلف منه طفلا بوجه متجهم
قلب عينه بملل و قال : يا صباح المشاكل.....الخناقه مع مين انهارده
10
رد عليه عمر بعصبيه لذيذه : مع الي اسمها ماما ....هو في غيرها
ابتسم هاشم و سأله باهتمام : و مالها ماما عملت ايه خلاك تزعل كده
عمر : مش تخليني اروح الكي جي انهارده عشان معاد دكتور السنان
11
هاشم : يعني انت فالح اوي فالتعليم ...ديق عينه بخبث و اكمل وهو يهبط لمستواه : تعالي دوغري و قولي مصمم تروح ليه النهارده و انا احلهالك
عمر : وعدت سيلا اجبلها ساندويتش البرجر الي بتحبه ...يرضيك اطلع عيل
7
هاشم بجديه : لاااا طبعا عمر الجندي كلمته واحده.....بس هي مش كان اسمها جودي تقريبا الاسبوع الي فات
طوح الطفل يده فالهوا ء علامه اللامبالاة و قال : لاااا دي خلاص الأسبوع بتاعها خلاويص...
20
ضحك هاشم بملأ فاه و هو يعتدل و يحمله ثم قال : جدع يااااض ....عشان بتنفز دروسي صح  انا هخليك تروح انهارده
احتضنه الطفل بحب و فرحه ثم قبله و قال : حبيبي احلي خالوووو
7
هبطا سويا و هما يتمازحان وجدو الجميع في انتظارهم حول طاوله الطعام ليتناولو وجبه الإفطار سويا .....القي عليهم التحيه بعد أن قبل راس الجد كما اعتاد و اتجه ناحيه راس الطاوله من الجهه المقابله للجد ....جلس علي مقعده ثم وضع الطفل فوق المقعد الملاصق له
1
حينما رأت امل ذلك المشهد علمت أن ولدها قام بالشكوى لذلك الذي لا يقتنع انه مخطأ ابدا......نظرت له بغيظ و قالت : هاااا يلا يا استاذ هاشم....انا مستنيه المحاضره بتاعت كل مره
ابتسم ببرود و قال : ايه استاذ دي شيفاني واقف علي سبوره
عمر مصححا : اسمها بورد  يا خالو
نظر له بغيظ و قال : سيبنالك انت اللغات يا حبيب خالو
4
ضحك الجد و قال مازحا : الولد بيعدل عليك يا هاشم لسه هتدافع عنه
امنيه بخبث : شكلك وحش اوووي يا هاشومه
نظر لها ببرود غاضب و قال : لا هو الاصح أن في شومه ممكن تنزل علي دماغك تكسرها عشان تبطلي تقولي الاسم ده ...سااامعه.
انتفضت بخوف هي و باقي الفتيات ...فبرغم مزاحهم البسيط معه و الذي يسمح هو به الا انهم يهابونه كثيرا
2
ملك بطيبه : سوري يا ابيه هي متقصدش و الله امينه بتحب تهزر معاك بس
وجدت كفها يسحب أمام الجميع دون خجل ثم وضع فوقه قبله رقيقه  من قبل حبيبها الأوحد و الذي قال بعشق : كوكا حببتي ملكيش دعوه بيهم هما احرار مع بعض
4
نصار بغضب مازح : احترم نفسك يابني كلنا قاعدين و بتبوسها
ابراهيم : مرااااتي ...اقسم بالله مراتي وبعدين انا بوست اديها بس
6
هاشم بتهديد : و انت عايز ايه اكتر من كده .....شوف انا لو مش عارف ان كوكا ممكن يغمي عليها لو حصل اكتر من كده كنت لبست وشك فالحيط
ضحك الجميع علي مزاحهم المعتاد كل يوم ....فقاطعهم عمر قائلا بنفاذ صبر : حللي مشكلتي و بعدين كمل هزار يا هاشم بقي
4
نظر له و قال : لا أدام قولت هاشم يبقي زعلان ...غمز له ثم وجه حديثه لامل : هو ميعاد دكتور السنان انهارده صح
امل بغيظ : قال يعني مش عارف بس هخليني معاك للآخر....اه انهارده الساعه تسعه يعني يا دوب نتحرك و مش هينفع يروح الحضانه انهارده
3
اخرج هاتفه من جيبه ثم اتصل علي احدي الأرقام و حينما اتاه الرد قال بجديه أمره :  دكتور يوسف ....معاك هاشم الجندي.....عمر هيكون عندك الساعه ١٢ الضهر ....فضي العياده ...و فقط أعطاه الأوامر التي لا يستطع الاعتراض عليها و أغلق في وجهه دون أن ينتظر الرد.....وضع الهاتف فوق الطاوله ثم قال بابتسامه خبيثه : اهو....حليتها ....عمر يروح المدرسه و الساعه ١١ هيكون عندك مع الحرس ....سهله
6
ضحك مؤمن بصخب  حينما رأي غيظ زوجته و قال : مش هتقدر تنطق معاك ....زنقتها في خانه إليك...لعيب طول عمرك
شروق : لو كنت انت الي عملت كده كان زمانها مسكت في خناقك واديتك دروس في الابوه  و البنوه  و كده ههههههه
نورا : خلاص بقي اهي اتحلت من غير خناق
4
الجد بجديه : مش ناوي تريح قلبي يا هاشم....نفسي اشوفك عيل قبل ما اموت
الجميع : بعيد الشر عنك
هاشم بملل:  بعيد الشر عنك يا جدي....جدو هو انت مش بتزهق  من الموضوع ده ....انت بتقولي الكلام ده تلت مرات فاليوم زي المضاد الحيوي
ههههههههههه ضحك الجميع علي ذلك التشبيه فقال الجد بغيظ : ده الي فالح فيه قله الادب.....و اه مش هزهق غير لما اشوفك متجوز و مخلف.....أشار لامينه و شروق ثم قال : اهوووو  عندك قمرين اختار منهم واحده
7
صرخت الفتاتان  بقوه في نفس الوقت : لااااااااااااااا
نظر هذا الخبيث ببرود و قال لجده : شوفت يا جدو  هما الي مش موافقين انا ذنبي ايه
5
علي الجانب الاخر كان الوضع مغايرا  تماما ....في شقه بسيطه للغايه مكونه من غرفه و صاله و مرحاض صغير بجانبه حجره طبخ ......كانت تتمدد تلك الفاتنه فوق فراشها الصغير ....بشكل مضحك ...شعرها مشعث...احدي ساقيها خارج الفراش و الاخري داخله
2
من الواضح انها كانت تحلم بشيئا ما و لكن افاقها طرقات شديده فوق الباب.....انتفضت بغضب ثم اتجهت للخارج و هي تتوعد له بعقاب شديد فمن غيره ابن اختها الحبيبه
فتحت الباب ثم قالت بهمجيه : ابو اصطباحتك  الزفت علي دماغك ...مش قولت ميت مره متخبطش الباب كده يا حماااار
احمد بغيظ :  مانتي الي نومك تقيل ابيبو ....كل يوم نفس الاسطوانه
حبيبه : عايز ايه مالاخر
احمد : امي بتقولك هتتاخري عالشغل و مستنياكي عشان نفطر .....يلا قبل الطعمية ما تبرد
زفرت بحنق ثم قالت : ماشي هتشطف  و احصلك ...و قول لأمك تهمد شويه مش هتاخر عالديوان يعني
5
حول طاوله صغيره قريبه من الأرض ما يعرف باسم (  طبليه )  جلست دينا و زوجها مع أولادها تنتظر اختها الوحيده و التي تسكن في الطابق الأعلي
فوزي : نفسي مره تنزل بدري قبل ما الاكل يبرد
دلفت عليهم وردت بمشاغبه  : مانت الوحيد المستفيد من الاكل البارد يا جوز اختي
نظر لها فوزي و قال : ليه بقي يا نابغه عصرك
جلست بجانب اختها و تربعت ثم قالت بمزاح : عشان بتلهطو كلو كانك داخل مسابقه هههههههه
5
ضحكو علي مزاحها ثم قالت دينا : يابنتي بطلي سهر عالزفت الي هيعمي عينك ده عشان تقدري تصحي بدري لشغلك بدل مالي ينشك فقلبه كل شويه يخصم منك حرااام
4
حبيبه بوقاحه : هو مش بيخصم مني عشان التأخير...لاااا ابسنوتلي ...هو عشان راجل ابن كلب عايز يجبني سكه
فوزي : بت عملك حاجه قولي و انا اطلع عين امه
حبيبه : عيب عليك يا وحش انت تعرف عني كده ...انا هستني اشتكي و لا ايه
6
جني : امال هتعملي  ايه
حبيبه : هاديلو  واحده في مستقبلو  تخليه يحرم يبص لجنس انثي هههههههههه
دينا : الي يشوف شكلك و لبسك ميقولش  انك بطلعي زفت من بوقك......يا بت دانتي تعليم عالي شوفي اي شغلانه في شركه محترمه بدل بهدلتك فالمحلات دي
2
حبيبه : دينا انتي ليه محسساني انك مش عارفه عني حاجه ...انا اشتغلت كام مره في شركات المفروض انها محترمه ...بس طلعت شمال....حتي مكتب الترجمه مكملتش فيه اسبوعين لقيت صاحبو بيتحرش بيا ابن الكلب من غير ما يتكسف من كرشو الي طالع مترين قدامه
7
فوزي : يعني انتي سكتي مانتي فتحتي دماغو  بالدباسه......و برغم كده مرضاش يعملك محضر.....يا حبيبه انتي اختي الصغيره قولتلك مليون مره طريقه لبسك و كلامك هي الي بطمع  الناس فيكي ....اتحجبي  و خلصينا من مصايبك  بقي
1
قلبت عيناها بملل و بدأت في تناول طعامها  دون أن تعيره  ادني اهتمام
دينا : ربنا يهديكي و اشوفك في بيت عدلك لجل ما بالي يرتاح من ناحيتك
5
وقفت مجموعه من السيارات أمام صرحا كبير ....هرول احد الرجال الضخام  كي يفتح باب احداهم ...... خرج منها بكل هيبه و شموخ.....تحرك بخطي واسعه الي أن وصل للمصعد الخاص به ...دلف فيه ثم ضغط علي زر الطابق العشرون و الذي يوجد به مكتبه الخاص و بعده بمسافة يوجد غرفتين  تخصان مؤمن و ابراهيم.....يجاورهم باب كبير يؤدي الي غرفه الاجتماعات
6
استقبلته  مساعدته الشخصيه و تحركت معه للداخل و هي تملي عليه مهام اليوم ......جلس خلف المكتب ثم قال : مي ....ابلعي ريقك مش كده
نظرت له بغيظ مكتوم ثم قالت : يا فندم اول ميعاد كمان ربع ساعه و انا ببلغ حضرتك عشان اليوم انهارده مشحون ده غير الورق الي لازم تمضيه...و اااا....
1
قطعت حديثها بخوف فعلم أن هناك كارثه فقال بهدوء خطر : هاتي الي عندك عشان الحق الكارثه قبل ما تحصل....ده لو مكنتش حصلت
1
مي بخوف : ااا....اصل الوفد الإيطالي معاده انهارده الساعه تمانيه ....و المترجم مراته بتولد و اعتزر انهارده الصبح
ضرب المكتب بكفيه ثم صرخ بها بوقاحه : نعم يا روووووح امك .....يعني ااااايه  هيولدها هو يعني .....اتصرفي  ساعتين بالكتير لو ملقتيش  مترجم يبقي اعتبري نفسك مرفوده
5
دلف عليهم ابراهيم وقال بلطف بعد أن سمع آخر الحديث : اهدي بس يا هاشم ...الموضوع بسيط....انت الي هتقابل الوفد و انت بتعرف إيطالي كويس يبقي فين المشكله
هاشم بدهاء : انتو عارفين ان بستعين  بمترجم  عشان محدش يستغفلني بعمل نفسي مش فاهم حاجه عشان اعرف الي بيدور حواليا.....و كمان انا هركز فالشغل و لا هترجم للفريق بتاعنا ....ما تعقل كلامك انت كمااااان
5
ردت عليه و هي تحاول الا تبكي : خلاص يا فندم هدي نفسك وانا هتصرف....بعد اذنكم.....هرولت سريعا للخارج كي تحاول أن تجد حلا لتلك الكارثه ....تعلمه جيدا لا يتهاون في أقل خطأ يحدث في العمل و هذا سر نجاحه
1
جلست خلف مكتبها تجري العديد من الاتصالات كي تحاول إيجاد شخصا يجيد اللغه الايطاليه ....و لكن فشلت كل محاولاتها
دمعت عيناها و هي تقول : يا رب و النبي حلها من عندك ....ده مجنون و ممكن يرفدني بجد ....اعمل ايه ....ظلت تفكر و تبحث في هاتفها  حتي وجدت رقما لتحدي معارفها  القداما و التي تعمل بالفعل في احدي تلك المكاتب.....طلبت الرقم و هي تدعو الله ألا تكون قد غيرت الرقم .....حينما سمعت صوتها قالت بلهفه : دعااااء.....الحمد لله مغيرتيش رقمك
2
دعاء باستغراب  : مي ....مالك يا بنتي في ايه....
مي : انتي لسه شغاله في مكتب الترجمه
دعاء : ايوه و اترقيت كمان باركيلي....بس ايه الي فكرك بيا بعد الغيبه دي كلها
1
مي : معلش و الله غصب عني انتي عارفه الشغل مع هاشم الجندي مش بيخليني اعرف انام  ....ده انا بشوف ولادي بالصدفه.....المهم انا محتاجه مترجم إيطالي ضروري جدا و يكون مضمون
دعاء : اسفه و الله كان نفسي اساعدك ....بس احنا بقالنا فتره معندناش مترجم إيطالي للأسف
1
مي بحزن : بالله عليكي حاولي تشوفي حد من معارفك انا هترفد من الشغل لو مالقتش
ظلت دعاء تفكر بعمق لبضع لحظات ثم قالت بفرحه : لقيتها ....كان في بنت شغاله عندنا فالمكتب بس سابت الشغل بقالها فتره ....انا ممكن اتصلك بيها لو فاضيه اكيد مش هتقول لا
2
مي : بجد طب شوفيها بسرعه ....بس اهم حاجه تكون شاطره ...و محل ثقه
دعاء : لا هي من ناحيه شاطره دي لهلوبه ....بس لسانها طويل حبتين تلاته
مي بغيظ : المهم انها شاطره ....أما لسانها الطويل بقي ....اكملت بهمس : مش خساره في طيبه قلبه
5
في تلك الأثناء  كانت تلك اللصه الجميله تنتظر بفارغ الصبر وصول مترو الإنفاق التي تستقله الي محطته التاليه كي تنفذ ما انتوته......فقد كان يقف بجانبها رجلا في سن الخمسون و لكنه متصابي.....كان يتغزل في جمالها و هي تبتسم له ببرائه  زائفه كي تلهيه و هي تسرق هاتفه الباهظ الثمن.....نظرت سريعا الي نافذه القطار و حينما وجدته علي وشك الوقوف....في لحظه خاطفه سحبت الهاتف منه و فرت سريعا هاربه دافعه الناس بقوه وسط زهول الرجل .....و حينما فاق من صدمته و بدأ يصرخ كي يوقفها احد الأشخاص كانت هي تقفز خارج الباب و تجري بأسرع ما يمكنها....و قبل أن يصل الرجل الي الباب كان القطار أغلق بابه و بدأ في التحرك
4
وقفت في ركنا بعيدا في احد الشوارع كي تلتقط أنفاسها....سمعت رنين هاتفها يصدح  .....اخرجته من جيب بنطالها الضيق ثم ردت بمزاح : صباح الفل علي مديره مكتب ابو كرش هههه
ضحكت دعاء و قالت : لسانك ده الي موديني في داهيه.....بتنهجي كده ليه
حبيبه : كنت بجري علي اكل عيشي ....ايه الي فكرك بيا
1
دعاء : جيبالك شغل ياختي ....هاشم الجندي عرفاه
حبيبه : و مين ميعرفش القناص ...و  ده يعرفني منين و لا شغل ايه الي عايزني فيه
دعاء : محتاج مترجم ضروري انهارده .....لما الاسست كلمتني قولت انتي اولي ...بس ابقي افتكري اختك بقي
حبيبه : تمام شوفي التفاصيل و بلغيني و انا هحاول افضي نفسي ....قالتها بغرور  مازح
ضحكت دعاء ثم قالت : اسفين يا برنسيس هنعطلك معانا
4
داخل مبني  جامعه السن كانت تجلس الثلاث فتيات و هن يستمعون الي احدي المحاضرات .....وضعت ملك راسها فوق الطاوله التي أمامها و نامت في هدوء ....و كان دكتور الماده يسأل بعض الطلبه و ينهر البعض الاخر .....نظر لملك ثم قال للجميع : ليه متبقوش  زي ملك ...يا اما بتجاوب ....يا بتنام بهدوء
ضحك الطلبه و قامت ضحي بوكزها  فانتفضت قائله برقه : ايه ....احنا امتي
نور بضحك : احنا لسه بدري يا كوكا
ضحي : فوقي متوديناش في داهيه الدكتور بيمدح  فيكي و ده غلط عليه و عليكي
2
ملك بعدم فهم : ليه بقي
ضحي : عشان هيما لو عرف هيقطعلو ......ضحكت و اكملت : لسانه هههههه
طرق الدكتور بيده فوق الطاوله ثم قال بعصبيه : ضحي .....خلاص صحت انتبهو معايا لو سمحتو
فركت ملك وجهها بارهاق و حاولت التركيز حتي لا ينهرها أمام الجميع و وقتها ستحزن كثيرا ....فهي رقيقه للغايه و تتاثر بأقل كلمه
2
جلست دينا مع احد الجيران التي تشتكي لها من زوجها و طباعه السيئه فقالت لها بحسن نيه : انا مش متخيله أن في رجاله كده ....دانا فوزي بيتمنالي  الرضي و الله ربنا يخليه ليا .....حتي في العلاقه بينا لازم يتأكد اني مبسوطه و ااااا
8
قاطعتها حبيبه بغضب حينما دخلت عليهم و سمعتها و قالت بغيظ : دينااااااا .....نظرت لها بتحزير ثم اكملت : يا حببتي انتي عشان بنت أصول بتحبي تمدحي في  جوزك و مش بتقولي عالمشاكل الي بينكم .....هو مش لسه ضاربك يا بت
7
دينا بزهول : هااااا ....اااه ضربني
ام احمد بحقد : بقي فوزي هيضربها ....انتي بتغزي العين يا بيبو عن اختك هو احنا هنحسدها ياختي
حبيبه بتبجح  : العين فلقت الحجر يا قطه و اختي الهبله  مش بتقول غير الحلو و بس
3
وقفت المرأه ناويه الرحيل و هي تقول : ربنا يسعدها ...دينا اختي و اتمنالها الخير ....يلا فوتكم بعافيه ...اعقبت قولها بالاتجاه للخارج و هي تسب تلك المتبجحه  بداخلها
نظرت دينا لاختها و قالت بزعل : انتي بتشوهي  صوره فوزي ليه يا بيبو ....كده بردو هو يستاهل منك كده
صرخت حبيبه بجنون و قالت : يا لهووووووي .....اشوه اااايه يا بجره انتي .....الوليه عماله تشتكي من جوزها ...و انتي بتمجدي فجوزك .....يابنتي قولتلك الف مره ....داري علي شمعتك تقيد ....مش كل حاجه عن حياتك تحكيها لأي حد ....انتي طيبه بس الناس وحشه و بتبص فالي فايد غيرها....اتعلمي بقي
9
دينا بطيبه : دي بت غلبانه جوزها مطلع  عينها و انا بتكلم معاها عادي
حبيبه : يا بنتي الله يهديكي انتي كل الناس عندك غلبانه اتعلمي بقي مانتي شوفتي الي حصلك  من اهل جوزك بسبب هبلك ده
3
دينا : يووووه خلاص بقي معودتش هتكلم مع حد تاني ....المهم انتي رجعتي بدري ليه اوعي تكوني اتخانقتي مع حد
حبيبه : لا اطمني انا استأذنت عشان عندي شغل ترجمه بالليل  مع ناس كبار .....جيت اجهز نفسي عشان ابقي فايقه و متظبطه
دينا : بالله عليكي بلاش لبس الراقصات بتاعك ده ...احترمي نفسك شويه يا بت هطمعي الناس فيكي
حبيبه : الناس كده كده بتطمع يا حببتي ....يلا هسيبك بقي عشان الحق اخلص سلام
1
صعدت شقتها الصغيره و التي تكون فوق سطح البنايه  المتهالكه  التي تقطن بها.....اتجهت ناحيه قفصا صغيرا به عصفورين تحبهم كثيرا ....نظرت للعصافير و قالت بمزاح : عايش انت يا بلبل ..أحضان و بوس و انا مش لاقيه الي يتف عليا
4
اتجهت ناحيه مرش المياه الصغير و بدأت تسقي ورودها  و بعض النباتات الاخري و هي تفكر كيف ستكون اليوم بجانب هاشم الجندي .....أصغر و أشهر رجل أعمال....ابتسمت و قالت بوقاحه : هلبسله ايه ده ....ده مش سايب سحليه غير و ####  ....ربنا يستر و يعدي اليوم علي خير
11
مر اليوم دون جديد حتي اتي المساء ....و الذي سيكون كارثي علي البعض ....و مبهج علي البعض الاخر
ارتدت فستانا من اللون الأحمر الناري ....مغلق من جميع الاتجاهات الا من فتحه جانبيه تصل الي اعلي الركبه بقليل....و برغم احتشامه  الي حدا ما نظرا لثيابها العاريه  التي تعشق ارتدائها  خارج الحاره ....الا انه كان مظهره مهلك للغايه لالتصاقه  علي جسدها المغوي....أبرز جمال مفاتنها.......تركت شعرها البني الطويل منطلقا  خلف ظهرها بطريقه مموجه.....وضعت زينه لوجهها  بطريقه احترافيه.....و اخيرا نثرت بعض العطر الهاديء المثير .....نظرت لنفسها بتقييم و حينما وجدت الرضي داخلها عما وصلت له ...ارتدت عبائه سوداء و اغلقتها  جيدا حتي لا يراها أحدا من سكان الحي بهذا المظهر الملفت و الذي لم يعتادو عليه من قبل الفتيات
3
بمجرد أن ابتعدت عن الحي أشارت الي احدي سيارات الاجره الخاصه ....صعدت في الخلف ثم املت عليه العنوان ....خلعت عنها العبائه  تحت زهول السائق ثم طوتها  جيدا و وضعتها داخل حقيبه يدها ....نظرت له بتكبر ثم قالت : بوص قدامك يا سطا و متركزش  عشان متهيسش
5
أما بطلنا ....لم يقل وسامه عنها ...بعد أن تانق  بحله سوداء باهظه الثمن.....و صعد في سيارته و لا يعلم لما قرر أن يقودها بنفسه تاركا الحرس الشخصي يستقل باقي السيارات الاخري
1
و كأن كلا منهما يتهيأ للقاء الحبيب....او .....لقاءا. سيغير مجري حياتهم .....و لكن الي اي اتجاه سيحدث هذا التغيير.....امممممم.....سنري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

وقفت امام الفندق المقام داخله الاجتماع تنتظر وصول ذلك الهاشم ....لم تهتم بنظرات  الاعجاب الموجهه لها و لا بمن يقفون في انتظار التافته منها .....كلن كل تركيزها منصب علي تلك المقابله و كيفيه الاستفاده منها
3
وصل اخيرا ....انطلقت من عيناها نظرات الاعجاب دون ان تقصد ذلك بعدما راته يهبط من سيارته السوداء بعد ان فتح له احد الحرس بابها
لم يشغل باله بالبحث عنها فقد كلف احد مساعديه باحضار ملفها الشخصي من المكتب التي كانت تعمل به كي يتعرف علي من ستقوم بحضور اجتماعا هاما معه ....و يعلم ايضا مدي كفائتها فهو فيما يخص عمله لا يثق في احد
3
القي عليها نظره عاديه في ظاهرها و لكن بداخله اقسم بانها ايقونه للانوثه ...خاصا بتلك العينان التي تحمل الجرأه و البراءه معا
تقدمت منه بتمهل ثم مدت يدها مع ابتسامه منمقه و قالت : اهلا هاشم بيه انا .....قاطعها قائلا و هو يضغط علي كف يدها الذي اختفي داخل كفه الكبير : حبيبه المهدي ....ازاح نظره المثبت بقوه تجاهها ثم تحرك و قال بتكبر : يلااا مفيش وقت فاضل خمس دقايق و الاجتماع يبدأ ....و فقط تقدم عنها متجها الي الداخل مما جعلها تلحقه و هي تقول بداخلها : يلعن ابو شكل ام برودك يا شيخ جتك داهيه في حلاوتك
8
جلسو حول طاوله كبيره و كانت هي في المقعد المجاور له علي يمينه بما انه يتراسها و علي يساره بيتر انطوان من اكبر رجال الاعمال في ايطاليا.....و يتراص حولهم الكثير من الحرس الخاص بهما و اثنان من المساعدين لكلا منهما
1
بدأ هاشم الترحيب اولا بالضيوف و قامت هي بترجمه ما يقوله بطلاقه اعجب بها داخله.....ظلو هكذا لاكثر من ساعه و بعدها قال بيتر بدجر : مستر هاشم انت لا تمل من العمل ابدا ...دعنا ننعم ببعض الاسترخاء مع كاس فوديكا ثم نكمل ما تريد
ترجمت له ما قال فزفر بحنق و قال : ماشي قوليلو تمام مفيش مشكله ...و بالمره يطفح عشان نخلص....كادت ان تترجم ما قاله حرفيا و لكنها امتصت صدمتها و صححت الجمله ببراعه
5
نظر بيتر لها باعجاب صارخ ثم قال بالايطاليه : اسمحي لي سيدتي ان اعبر عن اعجابي الشديد بتلك الفتنه التي امامي....فانتي انثي مذهله في كل شيء
جزت علي اسنانها بغيظ ثم قالت : سيد بيتر عفوا غير مسموح لاي شخص بمغازلتي
نظر لها باستغراب و قال : و لما هل ترافقي احدهم ...ابتسم بخبث و اكمل : اذا فكري في قضاء ليله واحده معي و اعدك ان انسيكي اياه
5
ابتسمت بخبث ثم القت نظره سريعه علي هاشم الذي كان يمثل الانشغال  في مراجعه بعض الاعمال و لكنه كان يغلي بداخله و ينتظر بفارغ الصبر ردها عليه.....رفع راسه بزهول اخفاه سريعا حينما وجدها تقول بثقه : هذا الهمجي الوسيم هو عشيقي سيد بيتر ...و اذا علم انك نظرت لي فقط سيقتلع عيناك ...انت لا تعلم مدي غيرته علي
بيتر بزهول و خوف : اوووووه لا يعقل ...انتي حبيبه مستر هاشم ...هل تحبيه ام انه مجرد وقت ممتع كما اعتاد ذلك الفحل ههههه
نظرت لهاشم دون ان تدري لما لمعت عيناها بذلك البريق الذي لاحظه علي الفور و قالت بنبره حانيه : انا لا احبه ....بل اهيم به عشقا سيد بيتر
5
قرر التدخل حتي ينهي الحوار فقال : انتو بتقولو ايه ....سمعت اسمي
ردت عليه بسرعه بعدما سمعت موسيقي التانجو التي تعشقها : كان عايزني ارقص معاه تانجو و كنت بعتزر بلباقه....
وقف دون تفكير ثم مد يده و سحبها رغما عنها ....لف زراعه حول خصرها و قال : قوليلو ان دي رقصتنا المفضله
برقت عيناها بصدمه ثم قالت ما املاه عليها و تحركت معه تجاه المكان المخصص للرقص و هي تقول بغضب مكتوم : ااايه الي بتعمله ده ...انا مش بعرف ارقص
7
وقف في المنتصف ثم قال لها : هنشووووف ......و فقط اشار للمختص كي يعيد الموسيقي من بدايتها ....مد كفه لها برقي و هو مثبت عيناه داخل خاصتها بقوه ...وضعت كفها داخل خاصته باناقه و بدأت تخطو معه اولي خطوات تلك الرقصه التي تسمي ...رقصه العشاق لما تحمله من حركات حميميه و لغه جسد لا يجيدها الا ...العاشقين.....
كانت بارعه حقا ...و كان هو اكثر جرأه معها ...حينما وجدته يملس علي فخذها الذي رفعته ليجاور خصره ...
7
.برقت عيناها من الزهول بعدما امال جسدها الي الخلف و مال هو عليها ثم همس في اذنها بتعرفي ترقصي حلو
اعتدلت ثم دارت بجسدها عدت مرات ثم التفت حول زراعه كي تكون داخل احضانه و قالت : عرفت منين
ضمها من الخلف بقوه و قال : عينك لمعت اول ما سمعتي المزيكا ....النظره دي مش بتكون غير لعشاق التانجو ....ظلا يتراقصان ببراعه ...الضوء الخافت المسلط عليهما.....ظلام القاعه....الموسيقي التي تسربت داخلهم بنعومه قاتله ...احترافيه كلا منهما ....جعلا منهم مثالا حي للعشق ...
5
.في اخر رقصتهم المثيره التي الهبت حواسهم دون اراده ....رفعها للاعلي ثم احتضنها بقوه ....دفن راسه في تجويف عنقها و قال : الفون بتاع مساعد بيتر الي سرقتيه....رجعيه بالذوق ...مش عايز فضايح و حسابنا بعدين
تخشبت بين يداه و لكنها ردت بوقاحه : و انت مالك ما تسبني اقلب رزقي يا جدع هما دول هيفرق معاهم حتت تليفون ....ضمها اكثر و قال بامر : مش بعيد كلامي مرتين سامعه .....تحول فجأه الي الهدوء و هو ينزلها لتقف علي الارض...ملس علي وجنتها برقه و قال بصدق استشعرته : اول مره ارقص تانجو ...و احس بالكمال
11
اكملو ذلك الاجتماع الكارثي  و كلا منهما يجلس بنصف عقل ....حاولا  جاهدين ان يكونو منتبهين لما يحدث حولهم....الي أن انقضت ثلاث ساعات و هنا قرر انهاء المقابله علي وعد بلقاء يوم غد لتوقيع العقود المتفق عليها
1
و في تلك الساعات المنصرمه  قد فكر و خطط و دبر ....و عزم أمره علي التنفيذ
خرجت معه مجبره الي أن وصلا الي سيارته....فتح لها الباب الأمامي و قال بامر : اركبي
نظرت له بغضب مكتوم ثم قالت : انت سحبتني وراك زي الجاموسه  و مفتحتش بوقي عشان شكلنا قدام الناس إنما لو فاكر ان عشان رقصت معاك يبقي انا واحده شمال و ناوي تكمل السهره معاها....لااااا يا اموووور انسي
5
جحظت عيناه من هول ما سمع و ان يكن به شيئا من الحقيقه و لكن بشكل مغاير لما تخيلته تلك اللصه الجميله.....جز علي أسنانه و قال بغضب حاول الا يظهره : انتي الي دماغك شمال .....انتي فاكره نفسك واحده ست ممكن هاشم الجندي يبصلها.....فوقي يا قطه ابقي اتفرجي علي صور الستات الي اعرفها عشان تشوفي الفرق بينك و بينهم....امسك زراعها دافعها دافعا  اياها للداخل وهو يقول : اتزفتي اركبي عايزك في شغل ....و فقط أغلق الباب بقوه ثم التف سريعا كي يصعد خلف المقود...انطلق بسرعه جنونيه  ليفرغ غضبه الذي يتصاعد داخله ....لا يعلم أمن جرئتها و رفضها له ....ام مما شعر به و هو يراقصها
10
خافت هي حقا من مظهره الغاضب و انكمشت  علي حالها دون ان تتفوه بحرف....لأول مره تخاف أحدا.....لأول مره تشعر بالضعف تجاه احدهم......ظلت صامته تراقب الطريق المظلم و الخوف بداخلها يتصاعد .....لا تعلم الي اين  سياخذها و علي ماذا ينتوي  لها
اخيرا بعد أن مرت اكثر من نصف ساعه وجدته يدلف داخل بوابه حديدية كبيره فتحت له قبيل ان يصل إليها.....مرت وسط حديقه مبهره الي أن وصل لباب فيلا رائعه ....أوقف السياره باهمال ثم هبط منها
1
نظر لها بغيظ و قال : البرنسيسه مستنيه افتحلها  الباب مثلا
القت عليه نظره غاضبه ثم هبطت هي الاخري و قالت بصراخ : انت جاوبني فين هااااا....رفعت اصبعها السبابه أمامه وجهه ثم لوحت له بتهديد و قالت : اسمع امااااا اقولك يا جدع انت ....اوعي تفكر اني هخاف منك و لا من التيران  الي حواليك دانا اوديك في ..اااااااااه......قطعت حديثها صارخه  حينما جزبها من يدها التي تتحرك أمامه......اتجه ناحيه الباب و هو في قمه غضبه جارا اياها بعنف و لم يهتم بصوتها العالي و لا سبابها و لا حتي ضربها له في زراعه
4
أغلق الباب خلفه بقوه ثم ألقاها من يده بعنف كادت ان تقع لولا تمسكها سريعا بأحد الارائك
نظر لها بغضب جم و قال : كل الي هببتيه ده هتتحاسبي عليه....و لسانك الطويل ده هعرف اقصه.....صرخ بغيظ و هو يكمل : مش قولتلك عايزك في زفت علي دماغك ....يبقي ايه لازمت الفيلم الهابط الي عملتيه ده
2
نظرت له بغضب لا يقل عنه و قالت بقوه : انا خلصت شغلي معاك ....و لو كان في حاجه تاني كنت تقدر تقولي عليها فالعربيه او حتي اجيلك شركتك الصبح......إنما جايبني  معاك فيلا شكلها مهجور و في حته مقطوعه ....اكملت بطريقه شعبيه و هي تتخصر : هأوووو مكنش انعزر  يا عنيه ...النمره  غلط
7
ماذا يفعل ....حقا احتار في طريقه ليرغمها علي السكوت بل و يعاقبها  علي تبجحها معه....نظر لها بتفحص جعلها تهتز قليلا ثم ابتسم داخله و قال : اصبر يا هاشم ......اكسب الديل الي هتعمله معاها و بعدها.....اقطع لسانها ......بحنانك....هههههههههه
هكذا قرر ثم ضحك برجوله  صاخبه  جعلتها تتطلع له بزهول
2
تقدم الي الامام ثم جلس علي احدي الارائكه ....اخرج سيجاره الكوبي الفاخر ثم اشعله و قال بهدوء : تعالي يا حبيبه اقعدي ...متخافيش...مش هعملك حاجه
اتجهت له و هي تقول بشجاعه : و لا تقدر علي فكره
ابتسم و قال : تمام .....نقعد و نهدي بقي كده عشان عايزك في شغل هيطلعك  لفووووق اوي
2
جلست في المقعد المقابل له ثم قالت : يا تري ايه بقي
هاشم : تتجوزيني.....ست شهور
انتفضت من مجلسها و قالت بغضب : آآآآآآه شغل الخلايجه  ده انا عارفاه ....انت فاكر نفسك ثري عربي جاي تشقط مزه يومين ....لاااااا فوق و شوف نفسك بتكلم مين
4
لم يغضب أو بالأصح مثل البرود و امسك هاتفه ....قام بفتح احدي التطبيقات ثم بدأ الحديث بهدوء و هو يقرأ ما ارسل له : حبيبه محمد المهدي .....اربعه و عشرين سنه ....خريجه آداب قسم إيطالي.....يتيمه الام و الاب....ملكيش غير اختك دينا و جوزها .....كل شركه تشتغلي فيها متكمليش اسبوعين .....اشتغلتي  في أربع محلات .....رفع بصره لها باستهزاء ثم اكمل : عامله شغلك فيهم ساتر عشان محدش يعرف انك حراميه ....تخصص موبايلات....اتعملك تلت محاضر سرقه بس طلعتي منهم بعد التصالح......فتحتي دماغ صاحب مكتب الترجمه لما اتحرش بيكي و رفدك......أغلق الهاتف و اكمل بتشفي  حينما وجد وجهها أصبح شاحبا : هااا اكمل و لا كفايه كده
4
هل يظن انها ستنكسر او تخاف ....لا و الله انها حبيبه تلك اللصه القويه ذات الكبرياء الشامخ
وقفت مربعه يديها امام صدرها...رسمت ابتسامه حلوه فوق ثغرها المطلي باللون  الاحمر القاني.....ثبتت عيناها الجريئه داخل خاصته الوقحه و قالت بهدوء استفزه : هاااا و ايه كمان ...موصلتش للون الاندر بالمره
15
جحظت عيناه من وقاحتها مما جعله ينتفض و يتجه لها....وقف قبالتها حد التلامس دون ان تهتز ظاهريا و قال بجرأه : الحقيقه لا ....رفع يده و ملس علي وجنتها ثم اكمل : بس معنديش مانع اكتشفه حالا.....بنفسي
نطرت يده بقوه و عادت للخلف بضع خطوات ثم قالت بغضب : اسمعني كويس عشان انا كمان مش بحب اعيد كلامي مرتين ...
1
..بغض النظر انت عرفت المعلومات دي منين و ازاي ...احب اقولك ااااه انا حراميه .....ليه بقي ....عشان الاوساخ الي اشتغلت عندهم مسبوش ليا فرصه ان اكل لقمتي بالحلال ....لمح داخل عيناه الحزن الذي اخفته ببراعه و اكملت : ايه رايك ابقي حراميه و لا واحده شمال تبيع لحمها للي يدفع اكتر
3
وضع يداه داخل جيبه كي يتحكم في غضبه الذي تصاعد بعد سماع تلك الكلمات و لا يعرف لماذا ثم قال : و انتي يا تبقي مومس يا حراميه ....هو مفيش واحده حلوه غيرك ...كان في الف طريقه تحافظي بيها علي نفسك و في نفس الوقت تشتغلي شغلانه محترمه ....
1
حبيبه : اهوو الي حصل بقي و اعتقد ميخصكش في حاجه ...انت هتشتغل مصلح اجتماعي و لا ايه ....يلا اديني حسابي خليني اشوف هطلع ازاي من ام الحته المقطوعه دي
هاشم : خمسه مليون
2
نظرت له بعدم فهم بعد ان دارت صدمتها من الرقم وقالت : مش فاهمه
تحرك تجاه البار ....امسك زجاجه نبيت ثم وضع بعضا منه في كاسا لامع ....جلس مره اخري فوق المقعد و اشار لها ان تجلس ثم قال : هتجوزك ست شهور ....مقابل خمسه مليون جنيه و فيلا في المكان الي تختاريه .....و فوقيهم مكتب ترجمه علي اعلي مستوي ....ايه رايك
6
حبيبه : يعني هو عرض مغري جدا بصراحه بس يا ريت تحترم ذكائي و متقولش اني عجبتك للدرجه دي ....اكيد في سبب قوي عشان كل ده
ابتسم ياعجاب ثم ارتشف بعض المشروب و قال : عاجبني ذكائك و جرئتك ....نظر لها بوقاحه موحيه و هو يقول : منكرش انك جميله ....لا دانتي طلقه بس مش ده السبب....انا محتاجك اولا في شغل ....ثانيا لان جدي مصمم اتجوز و انا مليش فالسكه دي ....هريح نفسي و اريحه و افهمه اني اتجوزت  و بعد ست شهور نطلق و يبقي فشلت و خلاص كده
4
حبيبه : ملكش فالسكه دي ....قصدك الحلال يعني ههههههههه انا قولت انك شمال من اول ماشوفتك ...و ما شاء. الله النسوان الي عرفتهم اكتر من شعر صدرك ههههههههه
هاشم بغيظ : يا ريت تتحكمي في لسان اهلك ده ....لان اول حاجه هعملها ان اقطعهولك .....مفيش حد اتجرأ عليا كده قبلك ....بس تمام ...الصبر
2
خافت من وعيده المبطن و قالت بشجاعه مزيفه : و لا انت و لا بلدك تقدرلي علي حاجه .....المهم طب شغل ايه الي محتاجني فيه ....هااااااااا.....اوعي تكون عايزني اسرق حد. يا مصبتي
صرخ بغيظ : ااااخرسي يا زفته ....سرقه ايه الله يحرقك ....هو انا شيخ منصر
2
حبيبه بمزاح : هتليق عليك و الله اكتر من شيخ الجامع ههههههه.....صمتت فجأه بعدما تحولت ملامحه الهادئه الي الغضب فقال : قولتي ايه
حبيبه : و لو رفضت .....رد عليها بهدوء خطر : عادي براحتك بس حبايبي كتير في الداخليه ....لو ملكيش ملف عندهم ...اوعدك انهم يعملولك واحد متفصل عليكي بالمللي .....هاااا ايه رايك ....تقضي ست شهور و تطلعي منهم بفلوس و فيلا و شغل ....و لا تقضي عالاقل خمس سنين في ابو زعبل
2
حقا هي في حيره من امرها ....ما الذي اوقعها في  طريق هذا المتجبر ....تعلم عنه الكثير اهمهم انه لا يرحم احدا ....و اذا ما اراد شيئا حصل عليه ....نظرت له بهدوء و قالت لتتهرب : اديني فرصه افكر
دون ان يكلف نفسه عناء النظر له قال بعد ان اشعل سيجار : السلم ده تاني اوضه عاليمين ...
6
.نظرت له بعدم فهم فاكمل : دي اوضتك الي هتباتي فيها لحد الصبح تفكري براحتك و يا تطلعي من هنا عالسجن يا اما هجيب المأذون و اكتب عليكي ....شوفتي انا كريم ازاي ....مش هضرب ورقه عرفي ...
هنا جن جنونها فصرخت به : اااانت مجنوووون صح .....يعني مفيش مجال للرفض ....و بعدين ابات فين يا حيليتها ...ما اقلعلك بالمره .....
4
.هل يتحمل وقاحتها و تطاولها عليه ....لا و الله ...في لحظه كان يلقي ما بيده ارضا و اتجه اليها في لمح البصر ....جزب خصلاتها الناعمه بيده ثم لفها حول كف يده و قال رغم صراخها : اتلمي يا رووووح امك ....انتي سوقتي فيها عشان سكتلك و لا ايه ....دانا اغتصبك و ادفنك مكانك و ملكيش ديه و لا في حد هيسال عنك حتي ....ضرب علي وجنتها بيده الاخري و قال : اعقلي يا قطه و اعرفي مكانك فين .....و حدودك ايه ....تماااااااام
2
رغم دموع عيناها الحبيسه الا انها ابت ان تظهر ضعفها ....قاومت المها و قالت بشجاعه : مبخافش علي فكره ....و انت مش مغتصب اصلا ....برغم انك نسوانجي قديم بس عندك اخلاق
ضحك بصخب علي جنونها ....و شجاعتها ....تركها و قال من بين ضحكاته : انتي بتثبتيني .....بس تمام ...انتي متابعه اخباري بقي
2
حكت مكان جزبه لشعرها و قالت بغيظ : هتابعك ليه ...توم كروز ....الميديا بس مورهاش غير اخبارك السوده ...كل ما افتح حاجه الاقي خبر عنك ...ما شاء الله خلفه تعر عيله الجندي
رفع يده كي يلكمها علي وجهها فعادت سريعا الي الخلف و هي تمد يداها للامام و تقول : اهدي يا وحش ...دانت مسيطهم ....الكل عرف بسببك ان رجاله العيله جامدين
4
اغمض عينه كي يحاول الا يثور ....تلك الكارثه التي سيبتلي بها في بضع دقائق استطاعت ان تغضبه عده مرات و هو المعروف عنه عدم تأثره سريعا
نظرت له باستغراب و قالت : انت مغمض ليه ...بتحمي نفسك مالفتنه و لا بتحضر ارواح
فتح عينه و قال بصراخ ارعبها : انا هطلع رووووحك لو مختفتيش من قدامي حالااااااااااا
6
خلعت حزائها ذو الكعب العالي و هرولت سريعا الي الاعلي باقداما حافيه و هي تقول : انا اختفيت اصلا اكملت بالايطاليه ظنا انه لن يفهم : ايها الوسيم الحقير ...ساقطعه لك ...قسما سانهي علي مستقبلك ايها الفحل ....
جحظت عيناه مما سمع ..و لاول مره لا يستطع الرد ....هز راسه بياس و قال بقله حياه : الله يسامحك يا جدي ....بسببك هتبلي ببلوه سوده هتجنني ....بس مضطر عشان اخلص من الزن ليل نهار
5
دلفت الغرفه التي وصفها لها ثم اغلقت الباب خلفها بقوه ....وقفت خلفه تضع يدها فوق صدرها كي تهدأ أنفاسها المتسارعه .....مالت للامام و اتكأت بكفيها علي ركبتيها و قالت : الله يخرب بيتك ....الله يخربيتك ....هقف قصاده ازاي ده
اعتدلت سريعا ثم اخرجت من بين نهديها هاتفا صغيرا ....ضغطت علي بعض الازرار ثم ارسلت رساله مقتضبه مفادها (  ده طلب يتجوزني ست شهور ) و فقط ....قامت بارسالها ثم حزفتها من الهاتف نهائيا..
15
..اتجهت نحو الفراش ثم تمددت عليه و هي سانده ظهرها علي ظهر الفراش الوثير ....تنهدت بهم و هي تنتظر ردا علي ما ارسلته ...و في غضون بضع دقائق وجدت الهاتف ينير برقما غير مسجل ....علمت هويته علي الفور
قامت بفتح الرساله المستلمه ...و ما ان قراتها حتي جحظت عيناها من هول الصدمه و قالت : ..........
ماذا سيحدث يا تري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

• اشرقت شمس يوما جديد .....ستقلب فيه الموازين ....حينما تقرر اللصه الجميله ان تدخل عرين القناص
• لم تذق طعما للنوم ...بل ظلت تفكر فيما هي مقدمه عليه...قدم لها فرصه عمرها ....ستودع الفقر هي و عائلتها الصغيره ...سته  اشهر فقط ستقضيهم مهما حدث سيمرو بحلوهم و مرهم ....و ستخرج منهم انسانه جديده ....لا تخاف فقرا ...و لا سجنا
• هكذا فكرت و اتخذت قرارها الحاسم ....و لكن لديها شرطا واحدا لن تتنازل عنه
8
• اما هو فقد نام باريحيه غريبه ....غفي و الابتسامه مرسومه علي وجهه ...فقد اعجبته جرئتها ...وقاحتها ...لسانها السليط ...ناهيك عن انوثتها الفتاكه....لما لا يستمتع بنوعا جديد لم يجربه من قبل ...و ايضا يستفيد من وجودها في عده امور
• فتح عينه بتكاسل حينما داعبت اشعه الشمس جفونه المغلقه....سرعان ما تذكر وجودها فنهض سريعا و هو يقول : يا تري المجنونه دي بتعمل ايه
6
• و المجنونه شعرت بجوع شديد ....خرجت من غرفتها كما هي حافيه القدمين ...ظلت تبحث عن غرفه تحضير الطعام الي ان وجدتها ...فتحت باب المبرد و القت عليه نظره متفحصه و حينما وجدت به العديد من انواع الجبن الفاخره و قوارير العصائر المختلفه ....ابتسمت قائله : طبعا مش تلاجه هاشم الجندي هتكون ايه يعني  انا حاسه اني واقفه قدام تلاجه عرض في كارفور
7
• اخرجت بعض الانواع و قررت صنع بيتزا سريعه لتسد بها جوعها المؤلم ....كانت بارعه في الطهي حقا ....فقد انتشرت الرائحه الشهيه  في الارجاء مما جعله يقف لبرهه اعلي درجات السلم باستغراب ....ابتسم بتسليه و قال حينما بدا بالهبوط نحو الاسفل :  فاكره نفسها في تكيه ابوها ....اما نشوف بتهبب ايه
9
• وصل امام المطبخ ...وقف متكئا علي احدي جوانب الباب مربعا يديه و هو يطالعها باعجاب فقد كانت منهمكه في تحضير بعض المقبلات بينما ما صنعته تنتظر طهيه داخل الفرن ....مظهر جيدها الابيض الذي ظهر بسخاء بعدما رفعت خصلاتها للاعلي بعشوائيه جعله قابلا للالتهام....لم يتفوه بحرف بينما عينه تاكلها اكلا ....
7
• اما تلك الوقحه تركت ما بيدها ثم نظرت له بابتسامه صفراء و قالت : خلصت فرجه و لا لسه ...انت صباح الخير دي مش موجوده في قاموسك
• اقترب منها بخبث ثم وقف خلفها و مد يده كي يلتقط قطعه خيار و تعمد الالتصاق بها ....دفعته بقوه و هي تقول بغيظ : بقولك اااايه شغل التحرش بتاع حمدي الوزير ده مياكولش معايه ماااااشي
12
• انطلقت ضحكاته الرجوليه و التي جعلت عيناها تلمع باعجاب فشلت في مداراته مما جعله يذداد غرورا و يقول : الي مصبرني عليكي انك حته بلدي كده حرشه تتاكل اكل ....بس هو انتي علي طول بتخربشي كده يا قطه خافي علي نفسك هااااا
• نظرت له بشجاعه و قالت بصدق حزين : البنت الي تتربا في فقر و يتم لازم يطلعلها مخالب تدبح بيها اي حد. يفكر يتعرضلها ...مش مجرد ضوافر تخربش بس يا باشا ....بس انت و الي زيك عمركم ما هتحسو بالي ذينا ....دارت حزنها سريعا ثم اكملت بوقاحه : و بعدين انت ليه محسسني انك كمان ساعه هتكون معايه فالسرير مثلا
8
• ابتسم بخبث و قال : مش انتي وافقتي علي عرضي يبقي ايه المانع.....انتي اول واحده اتجوزها رسمي يعني لازم تفتخري بكده
• القت عليه نظره مستهزاه ثم التفت لتخرج صينيه البيتزا بعد ان صدح رنين المؤقت ....وضعتها فوق الطاوله ثم قالت : اهاااا. وافقت هي فرصه الصراحه ...بس عندي شرط واحد
3
• التمع الغضب داخل عيناه و قال بهدوء خطر : و لا عمر كان و لا هيكون الي يتشرط علي هاشم الجندي .....حاسبي علي كلامك معايا انا بالذات
• ردت عليه بجديه : تمام ....خلينا نقول طلب ...حلو كده ....هز راسه علامه ان تكمل حديثها فقالت : اي شغل انا معاك فيه ....بس جوازنا يبقي عالورق و بس ...و اعتقد جدك مش هينام معانا في نفس الاوضه عشان يعرف الي بينا ....
4
• طعنت غروره في مقتل .....من هي حتي ترفض الاقتراب من هاشم الجندي ...الذي تتهافت عليه النساء طمعا في قضاء ليله واحده معه....نظر لها بتكبر و قال : تمام ....بس لو انتي حبيتي ...غمز لها بوقاحه و اكمل : هستناكي تجيلي لحد السرير ....اتفقنا
• رفعت جانب شفتها العليا بطريقه سوقيه مع رفع حاجبها الايسر ثم قالت باستهزاء : تبا لتواضعك ياخي
5
• داخل حرم الجامعه كانت تقف ملك و ضحي مع هبه بعد ان انهو المحاضرات المقرره عليهم اليوم ....كانو يتمازحن بهدوء. غافلين عن العيون التي تراقب تلك الملاك بجرأه و اشتهاء....و ما كانت الا خاصه وائل الربيعي شاب فاشل يعتمد علي اموال ابيه و لا يهتم بعدد سنوات رسوبه....
6
• اقترب منه احد اصدقائه و قال بجديه بعدما لاحظ تلك النظرات : بلاش دي يا وائل لو مش عشان خطيبه ابراهيم الجندي فعشان تبقي اخت هاشم الجندي ....الي مبيرحمش
• وائل بغرور : ليه يعني و لا يقدر يعملي حاجه ....انا هخليها هي الي. تقول عيزاني ...البت خام و حلوه الصراحه عجباني من اول ما شوفتها
4
• تامر صديقه : انا حزرتك و انت حر بلاااااش دي ....لو مش عشان اهلها يبقي عشانها هي ياخي البت نضيفه اووووي ملهاش فالشمال .....
• وائل بوقاحه : و هو انا هعمل حاجه ..انا هخليها تتدردح شويه عشان هيما يتكيف ههههههه
6
• حضر في ذلك الوقت ابراهيم الذي دائما ما ياتي ليأخذها كما يوصلها صباحا ...لاحظ تلك النظرات الوقحه و علم الي اين تتجه ...دون تفكير تقدم منه بهدوء و من خلفه ثلاثه من الحرس الخاص ....و قبل ان يفكر وائل في سؤاله لما يقف امامه كان يلكمه بقوه علي احدي عيناه مما جعله يصرخ بالم وهو يقع ارضا من قوه الضربه 
4
• لم يهتم كثيرا به ...بل بثق عليه
• ثم امر حراسه قائلا : ادبوه و فقط ..... اتجه لتلك التي صرخت بزعر ثم بكت حينما رات هذا الشاب يبرح ضربا و يصرخ طالبا النجده و التي لم يجرؤ احد علي تقديمها له ....
4
لم يتحدث بل سحبها من يدها و اتجه بها الي الخارج تحت زهول صديقاتها و خوفهم عليها ....فتح باب السياره و هو يشعر بكل خليه داخله تغلي من الغضب و الغيره ...يعلم هذا الحقير جيدا ...و قرأ نظراته الماجنه بسهوله ....صعد خلف المقود و انطلق سريعا و لكنه لم يتحمل شهقاتها المرتفعه فصرخ بها دون ان يشعر : بااااااس بقي بتعيطي ليييييييييه
4
• التصقت بالباب خوفا من صراخه ثم وضعت كفيها فوق وجهها لتحاول الاختباء منه....المه قلبه علي مظهرها ...اوقف السياره بهمجيه ثم سحبها سريعا ليضمها داخل صدره بحنان غاضب ....قبل اعلي رأسها و قال بندم : أسف ...و الله أسف مقصدش ازعلك ....حقك عليا
6
• بكت اكثر و هي تقول من بين شهقاتها : انا مش عملت حاجه يا ابراهيم ....و كمان ضربت الولد من غير ما يعمل حاجه بردو
• ضغط عليها دون شعور و هو يقول بغيره قاتله : كان بيبصلك بوساخه ....انااااا هربيه و حياااات امه لاعميه
4
• تشبثت ملك بثيابه برعب ثم قالت : لا عشان خاطري ...انت كده هتروح السجن ....
• ابتسم بغلب علي برائتها ثم ابعدها قليلا و كوب وجهها ثم قال وهو يمسح دموعها : انتي مش عارفه احنا مين يا ملك ...كوكا حببتي احنا الحمد لله عيلتنا ليها اسم و سمعه و نفوذ تخلي اي حد يخاف يقف قصادنا
4
• ملك ببراءه و طيبه يعني عشان ربنا مدينا النعم دي كلها نفتري بيها علي الناس....يا ابراهيم انت مش همجي بلاش تبقي زي ابيه هاشم عشان مش اخاف منك
13
• ابتسم بعشق و قال : يا بنتي ابراهيم بينهار قدامك يا كتكوت ...ابراهيم كل ما يسمع اسمه بطريقتك دي بيبقي نفسه يعمل حاجات اخاف عليكي منها
• احمر وجهها خجلا و نظرت للاسفل غير قادره علي مواجهته او الرد عليه.....اغمض هو عينه بقوه حتي يتمالك حاله و لا ينقض عليها ...لا يريد اخافتها فهي هشه و بريئه للغايه ...سيصطبر عليها ...سياخذ بيدها و يخطو بها داخل محراب عشقه و لكن بتمهل ...و ليعينه الله علي ذلك
7
• جلست امل مع امها في حديقه القصر يحتسيان مشروبا دافيء و هي تحدث رينا صديقتها الغاليه و تقول : وحشتيني يا رينا هتيجي امتي بقي
• صابرين : قديش اتوحشتك و الكل كمان .....اممم يعني فيكي تقولي يومين و بكون عندك
• فرحت امل كثيرا و قالت : بجد ده احلي خبر و الله البنات هتفرح اووووي
• صابرين : وحشوني كتير انا هفضل معاكم اسبوع ....هاااا صح افتكرت مش انا اتعرفت علي بنت يمنيه اسمها خوله عارفه حتت سكره لو شوفتيها هتموتي فيها
8
• قلبت امل عيناها بملل و قالت بغيظ : رينا حببتي انتي  كل رحله تتعرفي علي واحده جديده و تقولي نفس الكلام و بعدها تطلع زباله و بتستغلك مش ناويه تتعلمي بقي
• صابرين بصدق و تصميم : لالالا و الله يا امل دي بجد مختلفه هي اصغر مني بس عسوله اووووي و طيبه خالص عارفه شبه ملك كده في برائتها .....لما اوصل هكلمها و اعرفك عليها  ....اصلا من كتر ما كلمتها عليكي نفسها تشوفك
3
• ابتسمت امل علي طيبه صديقتها و قالت بمزاح حتي لا تحزنها : و بتعرف تتكلم مصري و لا هتغلبنا معاها ....انا تعبت معاكي لحد ما علمتك
• ضحكت صابرين بمرح و قالت : لا ما بتعرف مصري بس هحاول احكي معها برشا برشا عشان تتعلم بسرعه
• تدخلت نورا في الحديث قائله بمرح : احنا هنعمل فرع للجامعه العربيه هنا هههههههه انتي تونسيه و صاحبتك يمنيه و البنات مصريين و انا نصي ليبي ههههههههه
5
• ضحكت الفتيات معها و لكن ذادت ضحكاتهم صخبا حينما اتي عليهم ذلك الذي من المفترض انه طفل و نظر الي شاشه الهاتف و قال : عامله ايه يا موزه ....انتي حلوه اوي انهارده
• كادت ان تقع ارضا من فرط الضحك علي هذا الوقح و قالت بانفاث لاهثه : امل بعدي ابنك عن هاشم ....كمان سنتين بس هتلاقيه متجوز عرفي
6
• بعد ان اتفقا بجديه علي كل شيء اتصل بابراهيم صديقه و بئر اسراره بعيدا عن كونه ابن عمه و زوج اخته ....جائه رده سريعا فقال له دون مقدمات : هات مأذون و تعالي فيلا المقطم بسرعه
• زوي ابراهيم بين حاجبيه و قال بغموض حتي لا تفهم عليه تلك الجالسه بجانبه : الي هو ازاي يعني مش فاهم انت اول مره تطلب كده فالشغل
• فهم انه مع اخته فالان ميعاد خروجها من الجامعه فقال : وصل ملك و هاتو و تعالي و لما اقعد معاك هفهمك يلا بسرعه متتاخرش
5
• اغلق معه ثم انتبه لحبيبه و هي تقول بحيره حقيقيه : معلش يا باشا سؤال بس ....هما اهلك هيتقبلو الموضوع عادي كده ....يعني انت مضرب عن الجواز و سمعتك بسم الله ما شاء الله تعر بلد ...تغيب اسبوع و ترجع متجوز ....يعني مش شايفها غريبه
5
• هاشم : و لا غريبه و لا حاجه ...اولا هما عارفين ان بسافر ايطاليا كتير ثانيا ما هيصدقو ان اتجوزت اساسا ....و بعدين انا فهمتك ان هعرفهم انك بنت رجل اعمال ايطالي من ام مصريه ...شوفتك و حبيتك و اتجوزتك ....عادي سهله ...بس كل ده هيعتمد علي انك تتعلمي كل حاجه بسرعه خلال الاسبوع ده و تتقني الدور كويس
3
• حبيبه بثقه ذائفه : متخفش بص هبهرك اقسم بالله
• هاشم بشك : حبييييبه مفيهاش هزار اي غلطه و لا غباوه هنفوخك
• ردت بمزاح : ليه الاخ عجلاتي هههههههههههه.....جذب شعره بجنون ....اذا كانت افقدته صوابه في ليله واحده ما بال سنه اشهر ستقضيها معه .....ستجعله مختل لا محاله .....صرخ بها بجديه مما جعلها تنتفض برعب حقيقي : اسمعي ياااااااا بت انتي ....لسااااااانك ....انا معنديش طوله بال ....قسما بربي هقطعهولك ....احترمي نفسك معايه لان مش هسمحلك تتعاملي معايا كده قدام عيلتي
7
• همست بخوف : يعني بيني و بينك عادي......بتقولي ااااااااااايه ...هكذا صرخ بها جعل جسدها ينتفض و قالت بزعر : اااا....امرك ...بقول تمام يا باشا .....فرد جسده بغرور ثم تركها تهزي و اتجه الي غرفه مكتبه كي ينهي بعض الاعمال الي ان ياتي الماذون الذي لا نعرف .....هل سيكتب وثبقه زواج فقط.......ام....سيخط بقلما من نار اسميهما في دفتر العشاق ....
5
• سارت. حزينه ...وحيده داخل حرم جامعتها بعدما رات من تعشقه يقف بكل برود مع تلك الفتاه التي تلتصق به كالعلقه و هو لا يدخر جهدا في اهدائها اجمل ابتساماته ....جلست علي احدي المقاعد ثم اخرجت هاتفها و اتصلت بامينه و حينما ردت عليها قالت بقهر : شوفتي ....الحيوانه لازقه فيه و نازله لوك لوك لوك ....و هو بوقه من الودن للودن
2
• قلبت امينه عيناها بملل ثم قالت بجمود و قسوه اعتادو عليها : ياااا شروق يا حببتي قولتلك الف مره شيليه من دماغك ....انتي بتحبي مع نفسك يا ماما واحد ميعرفش انك موجوده عالكوكب اساسا.....و بعدين متغاظه منها ليه ....بت جدعه و عارفه هي عايزه ايه و بتحارب عشانه ...و لا خافت من عيلته الكبيره و لا قالت ده دكتور و انا طالبه ....علا مش سايبه فرصه غير و بتستغلها عشان تقرب منه و تشغله بيها
• انتي بقي عملتي ايه هااااااا.....قاعده تتحسري علي حالك الي اساسا محدش يعرفه غيرنا
6
• دمعت عيناها حزنا بعد تلك الكلمات القاسيه و لكنها تعلم جيدا ان معها كل الحق ....قالت بحزن : خلاص يا امينه مش هتكلم فالموضوع ده تاني ....انسي ...المهم خلصتي و لا لسه
2
امينه : خلصت و قاعده مستنيه سي جاسر بيه معرفش اتأخر ليه انهارده و هو عارف مش بحب الانتظار
ابتسمت شروق بهم و قالت : ليه محسساني انك مستنيه حبيبك ده الحرس يا ماما اكيد في حاجه عطلته .ااا.....قبل ان تكمل سمعت امينه تقول بتكبر : كل ده يا استاذ ...انت مش عارف تشوف شغلك ليه
4
جز جاسر علي أسنانه ليكم غيظه من تلك المتكبره  و قال بهدوء يحسد عليه : كان في حادثه عالطريق  اعتقد مش بأيدي يعني ...اتفضلي ....و فقط تحرك أمامها بكل كبرياء و تركها تأتي خلفه و خلفها اثنان اخران
3
(  جاسر الدميري شاب في الثلاثون من عمره ....يعمل من ضمن الحرس الخاص لعائله الجندي و لكنه محل ثقه و مقربا لهم عن باقي رفاقه )
2
نظرت له بغيظ و غضب ثم أسرعت من خطاها حتي تسبقها....رميته بنظره متعاليه ثم قالت : افتحلي الباب
رد عليه بقوه : اااااركبي .....فقط....انتفضت من صراخه و لكنها ابت ان تظهر ذلك ....نظرت له باستحقار و قالت : انا هعرفك ازاي تطاول علي اسيادك
2
كاد ان يلطم وجهها انتقاما لكرامته المهدره امام رفاقه الا ان صديقه لحقه سريعا حينما وقف بينهما ثم قال و هو يفتح الباب لها : اتفضلي يا انسه ...صعدت ثم أغلق الباب و نظر لجاسر قائلا : معلش يلا ع.....
2
قاطعه بقوه و هو يلقي عليه مفاتيح السياره : مفيش زفت  ...لما تتربي ابقي ارجع الشغل ....تركه و غادر سريعا و كأن شياطين الارض تلاحقه.....اهانت  كبريائه و كرامته ....ان بات دون عمل اشرف له ان يفوت ما حدث
6
وصل ابراهيم و معه المأذون كما طلب منه رفيق دربه ....وجده في انتظاره ....نظر لتلك الجالسه بهدوء ثم أعاد بصره لهاشم يسأله بعيناه  : مين دي
4
ابتسم له و قال : دي مرات اخوك ....حبيبه....قبل ان يتفوه بحرف قال : نخلص بس وهفهمك
ابراهيم بوقاحه : اصل مستغرب الصراحه هو دفتر العقود العرفي خلص و انت مستعجل
2
نظرت له بزهول و قالت بغيظ : لييييه و انت شايفني شبه الي كان بيرمرم معاهم يا حيلتها
انكمشت خوفا بعدما رات نارا تخرج من عيناهما  موجهه اليها
باقي  الفصل التالت
4
و قالت : ايه يا جماعه متفهمونيش غلط انا مقصدش ...اكملت بالايطاليه كعادتها : تبا لكم لما شعرت اني اخطات في البتول ....تتباهون بوقاحتكم ايها الملاعين
جخظت عين هاشم و لكنه جز علي اسنانه غيظا و كتم غضبه حتي لا تشعر انه فهم ما قيل و لكنه توعد لها بداخله
بدا المأذون في مراسم عقد القران و بما انها بكر فكان ابراهيم وكيلا لها.....اهتز قلب هاشم لاول مره و هو يردد ما يقال ....و حينما وصل الي جمله ( قبلت زواجها علي كتاب الله و سنه رسوله و علي الصداق المسمي بيننا ) ارتعشت كل خليه بداخله رغم نظهره الصلب و جمود ملامحه....الا انه كان يثبت عيناه داخل خاصتها و هو ينطق تلك الكلمات ....راي داخلهم لمعه غريبه و لكن سرعان ما ازاح عينه كي لا يعطي لحاله فرصه في الانخراط فيما شعر به
4
اما هي فكان بداخلها حربا ضروس ...مشاعر مختلطه و لكن وسط كل ءلك السراع  ....شعرت ان شيئا ما اخترق قلبها و بقوه......لما تشعر بسخونه داخل خافقها الذي ينبض بجنون ....لما تشعر ان مكانه اصبح فارغا و قد سلبه احدهم منها علي حين غفله.....نفضت تلك الافكار الجنونيه من مخيلتها حينما سمعته يقول : تعالي امضي
2
تحركت اليهم بقلبا وجل و لم تقوي علي التحكم في ارتعاشه جسدها و الذي ظهر جليا عليها حينما اهتزت يدها و هي تخط اسمها فوق تلك الوثيقه التي تشعر و كأنها وقعت علي شهادت وفاتها ....او اغتيال قلبها بكل رضي
حقا......الموقف كان مهيب لكلاهما ....هو اعتاد علي الزيجات العرفيه و التي لا تستمر اكثر من اسبوعا و كن جميعهن من طبقات المجتمع المخمليه ناهيك عن الجنسيات الاخري....فكيف ربط اسمه بتلك اللصه ....سارقه مجرد سارقه ....هل تسرق لتعيش فقط ....ام ستطمع في سرقه شيئا اخر لا يعوض و لا يقدر بثمن.....قلبه....حينما وصل لتلك النقطه تلقائيا وضع يده فوق خافقه و كأنه يتأكد من وجوده ...او يحميه من السرقه
4
اما تلك السارقه البريئه فلم تكن تعلم انه قناصا بارع ....اخترقت رصاصته قلبها علي حين غره ....حاربت و كافحت طوال حياتها ...و اسرت الا تسلم قلبها لاحدا مهما حدث ...و لكنها لم تعمل حسابا لبندقيه قناص اطلق عليها ببراعه فاصابها .....في الصميم
2
في خضم تلك الافكار الجنونيه التي كانت تدور داخل كلا منهما ...كان ابراهيم قد قام بايصال الرجل للخارج بعد ان وقع حارسان كشهود علي عقد القران ....عاد لهم كي يجبرهم علي العوده الي ارض الواقع بعدما كان كلا منهما يحلق بخيالاته التي يرفضها رفضا قاطعا
ابراهيم : مبروك يا مرات اخويا....نظر لهاشم و اكمل بابتسامه : مبروك يا اتش فرحت فيك و الله
هنا وجد حجه كي يفرغ غضبه مما شعر به للحظات فقال بقسوه : انت اهبل يابني ....دي جوازه مدفوع تمنها كام يوم و تخلص ....تعالي المكتب عشان افهمك الي ناوي عليه.....و فقط تركهم متجها الي الداخل دون ان يلتفت لتلك التي حقا ذبحت بسكينا بارد ...بعد سماع تلك الكلمات السامه....نظر لها ابراهيم بشفقه و قال محاولا المزاح : متزعليش هو دبش كده طول عمره
ابتسمت بحزن و لكنها قالت بكبرياء لن تسمح له ان يحطمه : دبش علي نفسه هو الي طلب مني علي فكره و بعدين ده جواز عالورق عشان ميفهمكش انه عنتيل بقي و كده ...قول لاخوك يحترمني عشان انا مش بسكت لحد مااااااشي
3
بعد ان امتص صدمته مما سمع انطلقت منه ضحكات معجبه و شامته في ان واحد ....اقترب منها و قال هامسا : جدعه يا بت ...شكلك انتي الي هتربيه....اسمعي مني اوعي تباني ضعيفه قدامه ...
نظرت له بزهول لا تصدق انه يقويها علي اخيه فابتسم و قال بصدق : متستغربيش ...انا ليا نظره فالناس ...و انا حاسس انك بت بلد جدعه و ملكيش فالشمال ....و الصراحه نفسي هاشم يتلم بقي و يستقر ....عشان كده بنصحك ...و هفضل جنبك لحد ما نربيه سوي
ابتسمت له بهم و قالت باقرار واقع : بلاش خيالك يسرح لبعيد ...و لا انا شبهه و لا هو ينفع معايه ...هي مصلحه هنقضيها و كل واحد هيروح لحاله
هز ابراهيم راسه و قال بغموض : هنشوف
8
ماذا سيحدث يا تري
سنري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

صباحك بيضحك يا قلب فريده
حاسه انك عايشه في هم و سواد مالي حياتك تمام.....عارفه سيدنا محمد صلي الله عليه و سلم لما مر بعام الحزن ....بعدها ربنا سبحانه و تعالي كافئه بالاسراء و المعراج ....طبطب علي قلبه و راضاه
انتي دلوقت في عام حزنك بس خلاص هانت ربنا هيبعتلك معراج خاص بيكي يخرج من كل ده....و هيطبطب علي قلبك و هيراضيكي انا واثقه ....اطمني
انا بحبك
__________________
16
كادت دينا ان تجن و هي تجلس مع زوجه اخ زوجها الراحل و قلبها يعتصر رعبا علي اختها المختفيه منذ ليله امس .....و لكنها حاولت مدارات قلقها و تابعت التحدث مع هند ...تلك المراه الحقوده التي تستغل طيبه دينا في الاستفاده منها ...و من الممكن ان لها غرضا اخر لم تفصح عنه بعد
11
كانت. تجلس باريحيه و كانها في منزلها ...نازعه عنها حجابها بل الادهي انها خلعت ايضا عبائتها و جلست بقميصا قطني ضيق دون اكمام
نظرت لدينا و قالت بخبث : هو سي فوزي هيصحي امتي اول مره يتاخر كده
دينا بحسن نيه : ده راجع وش الصبح و الله علي ما جه دوره و حمل العربيه قالي هنام ساعتين و صحيني بس الصراحه صعبان عليا قولت اسيبه شويه كمان
9
هند : لا كده هيتاخر و ممكن يزعقلك ...نظرت بمكر و قالت : قومي يا بت البسي حاجه مدندشه كده و ادلعي عليه و انتي بتصحيه الراجل شقيان و محتاج الحنيه
دينا ببلاهه : البس ايه ما انا لسه اخده دش و الله و لابسه جلبيه نضيفه
هند : يا بت متبقيش عبيطه البسي قميص نوم كده و لا كاش مايو
دينا بكسوف : لا ياختي اتكسف
هند : انتي هبله حد يتكسف من راجله ...هو انتي مش بتلبسي قمصان خالص
5
دينا : لا بتكسف ...بحس شكلي وحش فيهم
كادت ان ترد عليها بمكر كما اعتادت الا انها وجدت طوفان يهجم عليهم
حبيبه بغيظ لم تستطع كتمانه : ااااااه يا حببتي اختي لابسه و انتي قالعه ...مانتو صحاب بقي و بتكملو بعض
انتفضت هند بغضب و قالت : قصدك ايه يا حبيبه ...دي دينا اختي و يعلم ربنا انا اتمنلها الخير ...مش انا سلفتها و جوزي ميت بس هي الوحيده الي مقطعتش الود بينا ..
..
حبيبه : هو انا قولت حاجه ...نظرت لها باستهزاء و ااكملت : بس يعني مينفعش تقعدي كده و نص صدرك طالع بره ...في راجل فالبيت ياختي ممكن يطلع في اي وقت
هند ببجاحه : اخص عليكي يا بيبو ...ده سي فوزي زي اخويا بالظبط
القت نظره غاضبه تجاه دينا التي زاغت بعيناها حتي لا تواجه اختها ثم قالت بوقاحه : بس انتو مش اخوات يا قطه ...يعني لو شافك بالمنظر ده مش هيشتهيكي ....البسي ياختي استري نفسك ...و تعالي معايا فوق علي ما دينا تصحي جوووووزها ...هاااا ...و يفوق براحته بعدين نبقي ننزلهم تاني ....اصل ميصحش نبقي قاعدين علي قلبهم ...غمزت بمغزي و اكملت : اكيد انتي عارفه الراجل الصبح بالذات بيبقي .....ههههه انتي فاهمه بقي
21
اشتعل الغضب داخل صدر تلك الحاقده و التي تعلم جيدا ان حبيبه تكشف نواياها ....سحبت عبائتها بغيظ ثم قامت بارتدائها سريعا ....القت وشاحها فوق راسها باهمال ثم قالت : لا و علي ايه ...انا كده كده كنت ماشيه ...العيال لوحدهم
دينا باحراج : ليه يا بنتي و الله لانتي قاعده متغديه معانا ...و اتصلي بالعيال خليهم ييجو كمان ده فوزي هيزعل لو عرف انك جيتي و مشيتي من غير ما يشوفك
كادت حبيبه ان تجن من اختها الحمقاء و لكنها هدات قليلا حينما سمعت الاخري تقول : معلش ياختي سلميلي عليه ....و ابقي اشوفه وقت تاني ...فوتكم بعافيه
نظرت دينا لاختها الغاضبه و قالت : اخص عليكي يا بيبو كسفتي الوليه
صرخت بجنون : يا لهووووووووي هتجلط ...هتجلطيني ...
.يابت الهبله سايبه واحده قاعده مبينه جسمها و جوزك هنا ....انتي هتفضلي هبله كده لحد امتي ....و بعدين ازاي تعرفيها بتلبسي ايه و متلبسيش ايه دانا اختك و محاولتش اسالك ....لو مش خايفه انها تشقط جوزك ياختي....اعملي بكلام ربنا انه حرام تطلعي خصوصياتك انتي و جوزك لحد
11
دينا بطيبه : و الله هند طيبه و كانت بتنصحني ...ده هي الوحيده الي بتطل علينا من اهل فوزي
حبيبه بنفاذ صبر : هي مش من اهله يا دينا دي واحده جوزها مات يعني الي بينها و بين العيله هو عيالها و بس ...و بعدين هو انتي محتاجه نصيحه من حد ...مانا ليل نهار نشف ريقي معاكي و مش بتسمعي كلامي ....زفرت باختناق ثم قالت : بصي و هفكرك ...انتي مش هتتعلمي غير لما تخطف جوزك منك انتي حره بقي
3
دينا بزعر : يا لهووووي ...دانا اموت فيها ...خلاص و الله معودتش هحكي حاجه تاني ....خلاص حرمت ....المهم انتي كنتي فين من امبارح دانا هتجنن عليكي و تليفونك مقفول
7
زفرت حبيبه بحنق ثم تمالكت حالها و مثلت الفرحه و هي تقول : اسكتي يا بت دانا وقعت علي ناس عليوي اووووي ....هاشم الجندي تعرفيه طبعا
شهقت دينا بزهول و قالت : هاااااا بتاع شركات الحديد و الصلب و القري السياحيه ....ده مش سايب حاجه فالبلد غير و داخل فيها ....لسه شيفاه من يومين مع الريس مش عارفه في مؤتمر ابصر ايه كده
9
ابتسمت حبيبه علي سجيه اختها و قالت : ده مش مؤتمر ده وفد لاكبر رجال الاعمال كانو بيناقشو استثمارات جديده مع ناس جايه من بره عايزه تعمل شغل هنا .....المهم هو ده بقي الي كان محتاج مترجم ايطالي و البت دعاء رشحتني ليه .....شغلي عجبه و طلب مني اسافر معاه شرم و ايطاليا لمده ست شهور عشان عامل شغل كبير مع جماعه طاليان و محتاجني اكون مرافقه ليهم
4
ضربت دينا بكف يدها فوق صدرها و قالت : يا لهووووي ست شهور يا بيبو و كمان هتسافري بره مصر ....انا افرحلك و الله ....سالت دموعها و اكملت : بس انا مليش غيرك هقعد ده كله ازاي من غير ما تكوني معايا
6
احتضنتها بحب و قالت : و لا انا اقدر استغني عنك يا عبيطه دانتي كل عيلتي هو احنا لينا غير بعض....ابعدتها و اكملت : انا اتفقت معاه ان هنزل كل اسبوعين اجازه عشان اشوف اهلي و كده ....تنهدت بهم و قالت : الفرصه دي مش بتيجي فالعمر غير مره واحده ياختي خلينا نطلع مالفقر الي هرس لحمنا و نقب علي وش الدنيا .....خلي عيالك يطلعو مرتاحين بدل ما يدوقو المر الي شربناه من و احنا صغيرين
5
دينا بجديه : ربنا يرزقك من وسع يا حبيبه بس ده شقاكي ياختي اعمليلك قرشين تتسندي بيهم انا الحمد لله فوزي مش منقصني حاجه علي قد مقدرته و انا راضيه و الله
حبيبه : انتي هبله يا دينا هو انا بقولك انه مقصر معاكي انا عارفه انه جدع و بيحبك و لو يطول يجبلك نجمه من السما مش هيتاخر ....هو انا انساله وقفته قصاد اهله عشانك و لا لما صمم يتجوزك و بقي يجبلك الي ناقصك من وراهم عشان محدش فيهم يعايرك ان جهازك ناقص....ده غير المشاكل الي حصلت معاهم بعد جوازك و صمم انه يطلع بيكي من بيت العيله و بعد ما كان عايش في ملكه اخد شقه ايجار عشان يشتري راحتك ...و بدل ما كان شغال في محلات ابوه بقي شغال عند الناس و كل ده لجل عيونك يا بت .....هو انا انساله ده كله
15
دينا : يا حببتي يخليكي ليا بس بردو القرشين الي يطلعولك ممكن تاجري بيهم محل و لا حاجه كده تاكلي منها عيش
ضحكت بصخب علي طيبه او سزاجه اختها ثم قالت : دينا انتي فاكره ان انا هطلع بكام من الشغلانه دي ....نظرت لها دينا بحيره فاكملت و هي تخرج رزمه كبيره من المال و تضعهم في يد اختها : امسكي يا دودو ...دول عشرين الف جنيه حق شغلي في يوم واحد
3
جحظت عيني دينا بزهول و هي تنظر الي المال الموضوع في يدها ثم تطلعت لاختها بشك و قالت : بت انتي هو ايه الي حصل بالظبط عشان تاخدي كل ده في كام ساعه
دمعت عيناها و قالت بحزن : انتي تعرفي عني كده يا بنت امي و ابويا ...
16
هو انا لو عايزه ابيع شرفي كان ده بقي حالي
دينا باسف : حقك عليا و الله ماقصد الي جه في دماغك انا قصدي يكون بيزغلل عينك بالفلوس الكتير دي عشان يجر رجلك
ابتسمت حبيبه بهم و قالت : اطمني يا حببتي الفلوس الي مستكتراها دي متجيش تمن عشوه عندهم ....المهم انا هطلع اجهز نفسي عشان الحق ارجعلهم تمام ....انزلي هاتي للعيال هدمتين حلوين بس متسترخصيش ....و شوفي الواد احمد كان ناقصه دروس ايه و خليه يروح السنتر ....و اتا قبل ما امشي هفتحلك محفظه علي تليفونك عشان لو معرفتش انزل اجازه ابعتلك عليها فلوس
5
بعد ان صعدت شقتها الصغيره ....جلست علي الاريكه الوحيده المتواجده لديها ....غرزت اصابعها داخل خصلاتها الناعمه تجزبهم بجنون و عقلها يعمل كالمرجل ....ماذا فعلت بحالها ....لما اقحمت نفسها في حيات هاشم ...الم تجد غيره ....تذكرت كلماته السامه التي القاها عليها قبل ان يدلف الي مكتبه .....و ايضا ما سمعته يقوله حينما وقفت خلف الباب تسترق السمع
2
فلاش بااااااااك
_____________
1
دلف ابراهيم خلف اخيه و هو يشعر بالحنق منه فقد لمح حزن تلك الجريئه .....
وقف قبالته و قال بغيظ : يابني انت مش هتبطل الدبش ده .....فهمني في ايه يا هاشم و ايه الي فدماغك
نفث دخان سيجارته و قال : ابدا ....البت حلوه و ذكيه عجبتني قولت ليه مستفدش منها
4
ابراهيم : كان ممكن تشغلها معاك فالشركه انما تتجوزها و رسمي كمان ...مستغربك بصراحه
هاشم : جدك قارف امي ليل نهار عشان اتجوز و انا عمري ما هربط حياتي بواحده ....اذا كنت بزهق بعد اسبوع ازاي هعيش باقي عمري مع واحده بس ....قولت ادخل عليه بحكايه كده كام شهر و خلاص محصلش نصيب و هو عارف ان مش هكرر التجربه تاني فهمت.....اما بالنسبه للشغل بقي فالبت طلعت اديها خفيفه دي سرقت الفون بتاع مساعد بيتر من غير ما يحس لولا ان فهمتها ....نظر له بمكر و اكمل ؛ اظن كده فهمت انا عايز منها ايه
6
جزت علي اسنانها غيظا مما سمعت ثم اتجهت الي الاعلي حتي لا يكتشف تجسسها عليه ...و بعد مرور نصف ساعه وجدته يدلف عليها دون استأذان فقالت بغيظ : احنا هنبدأها كده و لا ايه ...مش في باب تخبط عليه
2
اقترب منها بتمهل مميت ....وقف قبالتها ثم لف زراعه حول خصرها بقوه حتي لا تفلت منه و هي تحاول دفعه ثم قال : اتهدي بقي و اسمعي الكلمتين الي هقولهم
وقفت ثابته رغم اهتزازها من الداخل فاكمل بجديه : هتروحي تبلغي اختك بالي اتفقنا عليه ....السواق هيوصلك و يستناكي بعيد شويه عن الحاره ...ساعه زمن و تكوني رجعالو ....اي حركه غدر منك مش هسيبك ....احنا بينا اتفاق و لازم يتنفذ
2
نظرت له بسخريه و قالت. : غدر ايه يا باشا ...انا بقيت مراتك ...يعني الي بينا عقد جواز مش عقد شغل
تلك الكلمه  حركت به شيئا ما ...وجد حاله ينظر لثغرها المغوي باشتهاء ....هل هاشم الجندي يحرم نفسه من شيئا يشتهيه.....لا و الله
دون اي مقدمات ...رفع يده ليمسك راسها من الخلف ثم مال عليها ملتقطا تلك الشفاه الوقحه ليهديها قبله جامحه ....جعلت كل خليه بجسده تنتفض وهو يتعمق بها اكثر. لشعوره باختلافها
اما هي حاولت ان تقاومه الا انه كان محكم السيطره عليهاا ...
8
.برغم انه لم يكتفي و كان يتمني المذيد الا انه ابتعد و قال بمزاح شهواني : عسل ...شفايفك فراوله
ضربته بقبضتيها في صدره و قالت بغضب : ازاااااي تسمح لنفسك تعمل كده ....مش ده اتفاقنا ....ليييييه كده
بخبرته كزير نساء علم انها قبلتها الاولي ...ابتسم وقال ببرود : عشان اخدت اول بوسه منك يعني ....عادي يا فراوله اعتبريها بوسه كتب الكتاب ...حلال يعني لو ده الي فارق معاكي
4
ردت عليه بكيد : هههه و ايش عرفك انك اول واحد يبوسني
لا يعلم لما شعر بالضيق داخله و لكنه تطلع لها بثقه و قال : الي قدامك ده خبره يا ماما من و انا فالاعداديه .....تفتكري مش هعرف الست الي قدامي اتلمست من حد و لا لا حتي من قبل ما اقربلها ....ضرب علي وجنتها برفق و اكمل : اعرفي ان معاكي هاااااشم الجندي
7
ردت عليه بغيظ : فخور اوي بصياعتك ....اكملت بالايطاليه : ايها الحقير البارع ...لن ادعك تقترب مني مره اخري ...وعدتك. اني ساقطعه لك ...كي نري كيف ستتباها بوقاحتك ...تبا لك
كاد ان يملأ الدنيا ضحكا علي ما قالته و لكن تمالك حاله بصعوبه و قال : بتقولي ايه يا بت ....ليه حاسس انك بتشتمي
ضحكت بحلاوه و قالت : حاسس مش متاكد
9
بااااااااااااك
______________
2
زفرت بهم ثم قامت كي تجهز حالها و تدعو الله ان يعينها علي ما هي مقدمه عليه
3
وصلت الثلاث فتيات تباعا الي قصر الجندي بوجوها متجهمه
نظرت امل و نورا الي بعضهما البعض بارتياب ثم سالت الاخيره بتوجس : مالكم يا بنات في ايه
ردت شروق سريعا بكذب : ابدا يا عمتو انا بس مرهقه شويه كان عندي محاضرات كتير النهارده
نظرت امل لها بعدم تصديق و لكنها أثرت الصمت حتي تختلي بها
نورا : و انتي يا كوكا مالك يا حببتي عينك منفوخه من العياط ليه حد زعلك
بكت ملك برقه و هي تقص لهم ما حدث و بعد ان انتهت قالت بخوف : الولد ده اصلا مش كويس ....خايفه يعمل حاجه لابراهيم او تحصل مشكله جامده
7
ضمتها امل بحنو ثم قالت :  متخفيش يا كوكا محدش يقدر يعمل لحد فينا حاجه و بعدين هو يستاهل اكيد عمل حاجه وحشه عشان كده ضربه ...اهدي يا حببتي و ان شاء الله خير
امينه : خلاص بقي يا ملك انتي بتكبري المواضيع ليه
تطلعت لها نورا بشك و قالت : ايه الي حصل يا امينه انتي مش بتتعصبي كده غير لما تكون في مصيبه
خافت قليلا و لكنها بالنهايه حكت لهم ما فعلته في هذا الخلوق
6
تحولت نورا و تجهم وجهها بغضبا جم : ثم قالت انتي واحده مش متربيه ..ومن ميتا ونحنا بنتصرف مع حدا بالشكل هاد و بالذات لو كان انسان محترم ..انا لو مكانه كنت ضربتك كف علي وجهك يفوقك من الغباء و الحقاره اللي انتي فيها
انتي كيف تكوني بالشكل هاد مستحيل تكوني بنتي اللي ربيتها عالاخلاق والاحترام
7
دمعت عيني امينه بحزن بينما همست ملك لامل : هي عمتو بتقول ايه انا مش فهمت نص كلامها
امل بهمس مماثل : ادام رطنت بالليبي يبقي علي اخرها الاحسن محدش يرد عليها عشان متتعصبش اكتر
شروق : معلش يا عمتو اكيد متقصدش و هو كمان المفروض مكنش سابها و مشي دي امانه عنده
امل بحكمه : اي واحد مكانه كان هيعمل كده مش هي عامله سبع رجاله في بعض خليها تحمي نفسها بقي ...و بع.......
2
قطعت حديثها حينما وجدت هاشم يدلف عليهم بوجها غاضب للغايه فجاسر ليس مجرد حارس لديه بل يعتبره صديقا له و يثق فيه
وقف واضعا يده داخل جيبه بشموخ و هو ينظر لها بعيون ملتهبه مما جعلها ترتجف رعبا ثم قال : ايه الي عملتيه ده
امينه بخوف : اااا....معملتش
صرخ بها : كداااااابه
امينه بغضب :  انا مش كدابه و بعدين ليه تصدقه هو قبل ما تسمعني انا
هاشم : هو اساسا مكلمنيش يا مؤدبه ....ايهاب هو الي اتصل بيا و حكالي ...من امتي بنعامل الناس بمبدأ اسياد و عبيد ....اوعي يا بت تكوني فاكره اننا من العيله المالكه و لا جدك لقي حتت أثار و باعها ...لااااااا فوقي ...جدك لحس الاسفلت عشان يقدر يقف علي رجله جابها من تحت السفر من اول ما كان بياع خضار بيلف بالقفص الي شايله علي ضهره طول اليوم لحد ما رجله تورم لحد ما ربنا كرمه بمحل متر في متر ...و لما عياله كبره اشتغله و شقيو لحد ما اسسه اول شركه ....كانو بيواصلو الليل بالنهار عشان يكبرو ...و احنا ....انا و مؤمن و ابراهيم مطلعناش متدلعين كنا بنروح المدرسه و نرجع عالشغل ....يعني طفحنه الكوته لحد ما وصلنا للي احنا فيه ...تيجي فالاخر عيله زيك تتكبر علي مخاليق ربنا ...اااااانسي مش هسمحلك ابدااااااا
10
مد يده بغضب ثم قال : فونك و الكريدت كارد
نظرت له بصدمه فصرخ بها : اااااااااخلصي
انتفضت بزعر ثم امسكت حقيبه يدها و اخرجت منها ما طلبه ...اعطتهم له فقال بحسم : ملكيش خروج مالبيت لحد ما تتربي.....انا بعت اجيب جاسر ...هتعتزريلو قدام الكل ساااااااامعه
2
دلف الجد عليهم و قال : في ايه يا هاشم بتزعق ليه
بكت امينه كي تستعطف الجد و قالت : يرضيك يا جدو هاشم يبهدلني  عشان خاطر صاحبه و كمان منعني من الخروج ...طب و الكليه و المحاضرات اعمل ايه
2
قبل ان يتفوه الجد بحرف وجد حفيده يقول ببرود : انا مسافر  ايطاليا بالليل يا جدي عندي شغل مهم هغيب اسبوع....نظر لنورا و اكمل : البنت دي متخطيش  بره باب القصر لحد مارجع ...تمام ...ابقي احكي لابوكي عالي عملته ....و فقط تركهم متجها الي الاعلي دون ان ينتظر ردا من احد
6
جهز حاله سريعا و هو يتابع السائق الذي ينتظر تلك المجنونه كي يعيدها اليه....لا يعلم لما يخاف هروبها ....لا يستطع إخراج هذا الهاجس من عقله فقرر ان يذهب اليها بنفسه اذا تاخرت اكثر من ذلك
7
ماذا سيحدث يا تري
سنري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

بعد ان جهز حقيبة صغيره إلى حدا ما امست هاتفه و اتصل على جاسر و بعدما جائه رده قال : انت فين
زفر جاسر بضيق و قال : انا فعربيتي
هاشم بتعقل : مش انا كلمتك و قولتك مستنيك ... انت عارف ان لازم اتحرك بالوقت ..... جاسر: بصراحه مش جاي معايا ان ارجع عندكم انا بكلم صاحبي دلوقتي مش صاحب الشغل .... انت يرضيك الى حصل
3
هاشم :  و عشان انت صاحبي بقولك حقك عليا و امينه هتعتذرلك  قدام الكل ... مرضي كده يا عم جاسم : خلاص ملوش لزوم انا جاي بس ليا طلب صغير يا ريت تبدلني مع حد تانى خليني انا مع أي حد و هي خلي
ايهاب معاها
1
ضحك هاشم بخبث و قال : بس كده من عنيا يا جاسوم
رد عليه بتوجس : مش مرتاحلك
ضحك هاشم بصخب : لازم مترتحش عشان هخليك مع إلى اجن منها
حزمت حقيبتها بعد ان وضعت بها بعض الثياب ..... و لم تنسي أوراق إثبات شخصيتها مع بعض الأموال ..... فهي لصه نعم ..... و
لكن لديها كرامه وكبرياء .... لن تسمح له أن يصرف عليها .... لها راتب و تاخذهه غير ذلك لا
قامت بالاتصال على السائق و حينما رد عليها قالت باقتضاب : انا جهزت انت لسه مكانك
السابق : ايوه يا هانم مكان ما نزلت حضرتك
ابتسمت بجانبية حينما سمعت كلمه .... هانم ..... ثم قالت : تمام عشر دقايق و هكون عندك ..... و فقط اغلقت الهاتف ثم
4
تممت على اغلاق الغاز ومفتاح الكهرباء ثم خرجت متجهه الى الاسفل او ..... الى حياه جديده لا تعلم كيف سيكون
نهايتها
1
بعد ان اتصل به السابق و اخبره انها اصبحت معه و انطلق تجاه الفيلا ...... لا يعلم لما شعر بارتياح كونها لم تهرب منه
..... سحب حقيبته و هبط الى الأسفل وجد الجميع يجلس في بهو القصر
الجد : كلمت جاسر
هاشم : ايوه يا جدي و زمانه على وصول
مؤمن : انت مطول في ايطاليا
هاشم : يعني اسبوع عشر ايام بالكثير
دلف عليهم ايهاب و بعد ان القي السلام عليهم قال : باشا العربية جاهزه و جاسر وصل
1
نظر الى امينه التي تجلس بوجه متجهم رافضه ما يحدث ولكنها لا تقوي على الاعتراض .... قال لها بأمر : يلا ..... اكمل
محزرا : تعتذري بأدب سامعه
خرجا معا ثم وقف امام جاسر فقالت بتجهم : اسفه مقصدش
جاسر بحنق : مفيش حاجه خلاص يا انسه و انا اصلا سبت الحراسه معاكي و ايهاب هیبقی بدالي
نظرت له يغيظ و قالت : تمام .... نظرت لهاشم و اکملت : ممكن ادخل اشار لها بعينه دون اهتمام فهرولت سريعا للداخل وهي تسب و تلعن فيهما
5
جاسر : انت مسافر بجد و لا ايه ..... غمز له بعينه اليسري بمكر فضحك هاشم ثم قال : ولا ايه ... يلا مش عايز اتاخر
4
صعدت أمل مع زوجها الى جناحهما الخاص وحينما وجدته يقترب منها قالت : انت مش راجع الشركة و لا ايه لف زراعة حول خسرها و قال : لا مليش مزاج ..... وحشاني و عايز اقعد معاكي شويه نظرت له باستهزاء و قالت : و الله .....ده من امتي يا مؤمن .... لما يجيلك مزاج صح .... انما لو انا الى محتجالك تبقي تعبان و عندك شغل بدري ......
تغاضى عن سخريتها وقال بمهادنه كي يصل لما يريده : يا حبيتي انتي يتوحشيني ديما بس بتختاري الوقت الغلط امل بحزن : و هي الست لما تحتاج جوزها لازم تاخد ميعاد الأول ..... يا مؤمن انا بحاول انجح علاقتنا و بدل ما هي مبنيه عالعشره والاحترام تبقى فيها حب متبادل ..... هتبقي احلى صدقني
رد عليها بغرور : انا عارف انك بتموتي فيا ..... كادت أن ترد عليه بغضب الا انه لم يعطيها الفرصة و قام بتقبيلها
...... حاولت مجاراته و لكنها ايضا لا تريد التأثر بما يفعله في في الأخير سيريح حاله و لم يهتم كثيرا بمتطلباتها هي
3
كأي انثى.. و خجلها يمنعها من مصارحته باحتياجها اليه
فصل قبلته و قال بانفاث لاهثه : يلا بقى البسى قميص حلو زيك كده و تعالي ..... و فقط تركها و بدا في نزع ثيابه ... اما.
هي تحركت بأليه فقد اعتادت على افعالة و لكنها تفكر بجديه في محاوله تغييره .... هي لا تفكر في الانفصال ابدا
لكن أيضا لن تستطع الاستمرار في علاقه بارده ..... طرفا ياخذ و لا يفكر في العطاء منتهي الانانية ..... حسنا ستجد حلا
.... و ليعينها الله
7
وصلت الفيلا بصحبه السائق ثم دلفت للداخل وسريعا اتجهت إلى الأعلى...... وقفت امام الشرفة تراقب وصول هاشم ثم
اخرجت الهاتف السري الذي تخباه جيدا ..... ارسلت رسالة مفادها ( انا وصلت و خايفه اتكشف )
4
رد عليها هذا المجهول قائلا ( متخافيش نفذي الى قولنا عليه بالحرف اوعي تجودي من عندك ... انا بحزرك مش
هحميكي لو وقعتي )
1
تجهم وجهها غضبا مما قراته ثم ارسلت رساله اخري ) و انا لو وقعت مش هقع لوحدي ) و فقط اغلقت الهاتف نهائيا
4
ثم ظلت تبحث عن مكانا أمن لتضعه فيه ...... تعلم جيدا أن ذلك الهاشم لا يثق بها و بالتأكيد سيقوم بتفتيش حقائبها بل
الغرفة اكملها ..... وجدت ضالتها فاسرعت بوضعه في مكانا لم يخطر على بال بشر في نفس وقت وصول هاشم
..... زفرت بارتياح ثم نظرت للسماء وقالت بتضرع : يا رب ... انت الى عالم بالي انا فيه ... استرها معايا يا رب
... انا كلي ذنوب بس عشمانه في كرمك يا أكرم الأكرمين ... يااا الله
فتح باب غرفتها دون أن يطرقه ..... دار بعينه في الارجاء فلم يجدها .... سمع صوت الماء فعلم انها تاخذ حماما داخل
المرحاض الخاص.....
3
ابتسم بمكر ثم اشعل سيجاره و بدأ يتجول في الغرفة يتفحصها بتمهل..... وجد هاتفها ملقى بإهمال
فوق الفراش ..... مال و التقطه و كله يقين انه مغلق برقم سري ..... و لكن كانت المفاجاه انه لا يحمل أي قفل و لا
للهاتف و لا للتطبيقات
1
اخذ يتصفح فيه ببرود الى ان وجد بعض مقاطع الفيديو التي صورتها لنفسها وهي تغني تاره .... و ترقص تاره اخري ..... جلس فوق الفراش و بدا يشاهد باستمتاع تلك المقاطع القصيرة و لكن بداخله غضب لا يعرف مصدره ..... سأل حاله هل تقوم بنشر تلك الكوارث في التيك توك ..... اغمض عينه بغيظ و قال : يخربيت ابوكي .... اقسم بالله لأربيكي
6
تفاجأ بها تقول بسخريه : مش لما تربي نفسك الأول ..... ما شاء الله اكنه فون ابوك
بتتتتتتتتتت ..... انتفضت من صرخته و لكنها قالت بشجاعه : بت اما تبتك ... بقولك ااااااايه اوعى تفكر ان هخاف منك ..... باي حق تفتش في حاجه متخصكش .... احنا هنبتديهاااا كده ... لا يفتح الله يا عم
5
انتفض من مجلسه بغضب ثم اتجه اليها وكأنه سيقتلها مما جعلها تتراجع للخلف حتى ارتطمت فالحائط
وضع يداه حولها و اسندهم ثم قال بهدوء خطر : انا مش قولت تلمي لسانك
ردت عليه متصنعه المزاح ولكن صوتها المرتعش اظهر خوفها : هههه شوف يا جدع شغل الروايات .... ارجع لوري الاقي الحيطة سبحان الله
4
رد عليها بمزاح اكثر وقاحه : بس بردو في الروايات البطلة بتطلع من الحمام لفه فوطه صغيره على جسمها و تتفاجي
بالبطل ..... مرر أصبعه السبابة على جانب عنقها و اكمل : ليه معملتيش زيهم
نظرت له بغيظ و قالت : لا ده شغل فاكس .... مانا عارفه أن هطلع الاقيك مرزوع ...... برقت عيناه بغضب فتراجعت سريعا قائله : قاعد يعني متبقاش افوش كده
سحب نفسا عميقا كي يهدأ ثم قال : اسمعيني كويس ... اول حاجه لازم تلمي لسان اهلك ده عشان انا معنديش خلق
8
تمام .... تحرك خطوه للخلف ثم امسك كفها و سحبها معه تجاه الأريكة ثم جلس و هي بجانبه ...... اخرج سيجار و اشعله ثم قال : احنا هنقعد هنا اسبوع أو عشر ايام ..... اتفقت مع مدرسين اتيكيت و دیزاینر عشان تتعلمي طريقه تعامل الطبقة الراقية .... و يعلموكي ازاي تلبسي ايه و امتي .... هفهمك كل حاجه عن العيلة إلى المفروض انتي بنتهم لان جدي خبيث و ممكن يوقعك فالكلام
حبيبه : كل ده تمام و اعتقد ان مش هتعبك انت مقابلتينيش و انا لابسه مقطع
4
هاشم : انتي هتكوني قدام الكل مرات هاشم الجندي ..... اللبس المفتوح من كل ناحيه ده ميكونش معايا
ابتسمت و قالت بمزاح : الله غيره بقي و كده لالالا خاف على نفسك يا اتش
رد عليها بجديه : مش فكره غيره بس انا مش ديوت عشان اخلي حد من اهل بيتي بيين جسمه للناس
حبيبة باستغراب : بس الى اعرفه عن المجتمع بتاعكم انه اوبن مايند
هاشم : احنا اغنيا اه بس رجاله منقبلش ان بناتنا تبقى فرجه ..... احنا عندنا الست ملكه لازم تبقي محجوبه عن عيون الكل
7
نظرت له باعجاب حقيقي ثم ابتسمت بهدوء و قالت : يبقى كده هتقيمو عليا الحد هههههه ضحك بهدوء ثم قال : لا مانا هكسب  ثواب فيكي و اعلمك الادب .... نظر لها بقوه و اكمل : هعيد تربيتك من اول و جديد
نطرت يدها في وجهه وقالت بوقاحه : روح ربي نفسك الأول دانت مدورها
امسك يدها ثم تناها خلف ظهرها .... الصق وجهه بخاصتها و قال : لسااااااانك.... و فقط ......
3
.اطبق علي ثغرها بخاصته يلتهمه بنهم لم يشعر به من قبل
حاولت منعه و مقاومه هجومه الضاري  عليها الا انه كان الاقوي ....لما يشعر أن مزاق قبلتها مختلف.....لنا لا يريد ان ينفصل عنها.....انها شهيه حد الجحيم
فاق علي حاله حينما وجدها تضربه بضعف بعدما شارفت  علي فقدان الوعي بسبب قله الهواء
4
ابتعد قليلا فوجدها تشهق بقوه كي تدخل اكبر قدر من الهواء داخل رأتيها.....ضحك باستمتاع ثم قال : لا اجمدي كده ....هيغمي عليكي من بوسه
نظرت له بغضب حقيقي ثم قالت بجديه بعدما حاولت تنظيم أنفاسها اللاهثه  : هااااشم ...لو سمحت لآخر مره هحذرك انك تلمسني ...انا مش بحب الأسلوب ده....لمع الحزن داخل عيناها و هي تقول : برغم انك نسوانجي قديم بس حاسه انك عمرك ما هتاخد حاجه من واحده غصب عنها ....بلاشي تخليني اشوفك زي بقيت الرجاله الزباله الي قابلتهم في حياتي ....مهما البس و اتغطي  بحس اني عريانه من نظرتهم الوسخه ليا ....
3
شعر بقبضه  تعتصر فؤاده ...لما يريد ان يقتلع  عين كل من نظر لها ....لما يتمني أن يخبأها داخل احضانه ليبثها الأمان الذي حرمت منه ....و لكن للأسف كل هذا داخله فقط و قد جعله هذا الشعور يختنق و يتوجس خيفه من الخطر المتجه نحوه فاضطر  أن يرد عليها بوقاحته المعتاده حتي يقتل اي شعور بالشفقه  تجاهها ....او هكذا يظن
3
هاشم : الصراحه بجد شفايفك عامله زي حبايه الفراوله الحلوه ...من اول مره دوقتها  و انا مش قادر ابعد عنها.....و بعدين انا حلالك يعني عادي يا فراوله
جزت علي اسنانها بغيظ ثم قالت : ابو صراحتك يا اخي ....نظرت له  باستغراب ثم قالت : هاشم انت مبتعرفش تقعد من غير ما تعفص في واحده ليه ...ما تهدي علي نفسك شويه ...صحتك يا بابا مش كده
7
بعد ان امتص الصدمه من هذا الحديث الوقح لم يتمالك حاله و هو يضحك بقوه و كأنه لم يضحك من قبل.....ابتسمت هي ...ثم انطلقت ضحكاتها الحلوه التي خرجت من قلبها بحق
1
بعد ان هدئا اثنتيهم قال هو بفخر : يابنتي النسوان بتجري فدمي ...بس مليش فالحرام 
حبيبه : لا يااااا شيخ و هو العرفي حلال
هاشم باقتاع : مش الجواز ايجاب و قبول و اتنين شهود ....يبقي ايه ناقص تاني ...انا بستوفي  كل الشروط اهو
4
ضحكت بصخب و قالت مازحه : علبه جهينه متحركه عالارض ههههههههههه
رفع قبضته  ممثلا انه سيلكمها فعادت للوراء سريعا و هي تقول : خلاص اهدي يا وحش لو لبم جهينه مش لايق عليك خليها المراعي اغلي بردو ههههههه
3
هز راسه بقله حيله و هو يضحك معها و قد انسته كل الحديث الجاد الذي كان من المفترض أن يجري بينهم
1
جلست الثلاث فتيات مع امل في اخر اليوم و كل منهما شارده فيما يعنيها .....ملك خائفه علي حبيبها الاوحد و الذي عشقته  منذ الصغر ....احبت حبه لها ...رجولته ...خوفه و حفاظه عليها ...تراه يعامل كل الناس بشكل و هي بشكلا مغاير تماما ...لا تتذكر انهما اختلفا علي شيء او تخاصما اكثر من يوم اذا حدث .....تري هل هو غاضب منها الان ...لم لا يرد علي اتصالاتها المتكرره من بعد ان قام بايصالها الي القصر و غادر سريعا ....و في خضم افكارها وجدت هاتفها يصدح بنغمته المميزه
1
انتفضت من مجلسها و هي تقول بفرحه : ابراااااهيم
ضحكت امل عليها و قالت : اهو اتصل الي كنتي مموته نفسك من العياط عليه
كانت قد فتحت عليه الخط و لكنها قالت و هي تتجه الي الشرفه لتنعم ببعض الخصوصيه : بس بقي بتكسف
ضحك حبيبها من الجهه الاخري و قال : احلي كتكوت بيتكسف من ايه يا تري
ملك بحزن رقيق : مش بترد عليا ليه ....انت زعلان مني ....طب حقك عليا يا نور عيني
رد عليها بنبره ملأها العشق : عمري ما اززعل منك ابداااا يا كوكا ....انتي بنتي و حببتي و حياتي كلها ...ازعل من نفسي و لا ازعل منك يا حببتي
6
ابتسمت بعشق ثم قالت : مش كنت بترد عليا ...فكرت انك مخاصمني....و مش عرفت اذاكر و لا اعمل اي حاجه
ابراهيم : غصب عني ...الفون كان سايلنت و مخدتش بالي غير لما خلصت شغل ...انا حمااار ازاي متصلتش بيكي قبل ما اقفله
ضحكت برقه و قالت : لا حبيبي متقولش كده انت جميل
1
رد بخبث لم تفهمه : لالالالا انا غلطان و لازم اصالحك مقدرش حببتي تزعل مني و مصلحهاش
ردت بفرحه : خلاص يبقي هاتلي ايس كريم توت و يبقي كده انا راضيه جدااااا
لطم وجنته و قال بغلب ؛ هي دي كل فكرتك عن الصلح يا قلبي ....زفر بهم و اكمل بقله حيله : من عنيه احلي ايس كريم توت لاحلي كوكا ...بس المهم تقعدي تذاكري لحد ما اجيلك قبل ميعاد الكورس تمام يا كتكوتي
ملك ؛ حاضر يا حبيبي ....خد بالك من نفسك عشاني
5
دلفت لهم بوجها مشرق بينما هن ما زالو جالسين بملامح واجمه فقالت بتعقل : مالكم يا صحابي ...كلكم زعلانين ليه ...و الله كل حاجه هتبقي حلوه
شروق بغيظ ؛ ااااه طبعا سي ابراهيم يكلمك كلمتين يقلب حالك و يخليكي طايره من الفرح ....حبيبك معاكي هتحسي بينا ازاي
امل بعصبيه : شروووووق ...انتي اتجننتي ...هطلعي الي انتي فيه عليها و لا ايه ...و بعدين هي عارفه عايزه ايه و ماشيه صح جداااا في حياتها ....مش زنبها انك بتحبي علي نفسك ...قولتلك اكتر من مره لو حاسه انه انسان كويس حاولي تعرفيه عليكي عالاقل يعرف انك موجوده انما انتي قاعده مش بتعملي حاجه غير تحرقي في دمك
4
و استاذه امينه الي لمجرد انها مرت بتجربه حب فاشله خلاااص شايفه الرجاله كلها وحشه ...فوقو بقي انا مردتش اتكلم قدام ماما عشان متبهدلكمش ...انما مش هسكت بعد كده علي الهبل الي انتو فيه ده.....لمع الحزن بعيناها و اكملت :  سيبو ملك في حالها خلي واحده مننا تبقي فالحه بدل ما نقعد كلنا كده
2
امينه : انا مش معقده علي فكره هما الي رجاله زباله ...و ملك الهبله دي لو مكانتش مدلوقه علي ابراهيم و كل حاجه حاضر و نعم مكنش زمان ده بقي حالها
كادت امل ان تنهرها و لكن وجدت ملك قالت بعقلانيه رغم حزنها مما سمعت : انا مش هبله علي فكره ....انا بس شايفه ان الدنيا ابسط من اننا نزعل من بعض مش مستاهله.....ابراهيم بيحبني و بيخاف عليا من و انا صغيره ....هو اكبر مني و خبراته في الحياه كتير ارفض له طلب ليه او اعارضه في حاجه هو شايفها غلط ..لمجرد العناد و خلاص و لا عشان ابين ان عندي شخصيه و كده .....انا لو عملت كده يبقي جوايا نقص او مش واثقه في نفسي فاحاول افرض رأي عليه او اعانده و خلاص
6
انا ايوه بحب ابراهيم و مش متخيله حياتي من غيره بس ليا شخصيتي المستقله الي عمر ما هيقلل منها او يلغيها ان اسمع كلامه.....اي واحده تتمني يكون معاها زيه راجل جدع و مكافح و شخصيته قويه غير كل ده بيعشقني و بيخاف عليا حتي من نفسه يبقي ليه ازعله
1
ضمتها امل تحت زراعها بحنو و قالت بفخر : برافو عليكي يا كوكا انتي برغم انك اصغر. واحده فينا الا انك اعقل واحده ...حقيقي تربيه هاشم و ابراهيم خلقت منك انسانه واعيه و حكيمه مع احتفاظك ببرائتك و طيبه قلبك ...انتي صح متسمعيش كلام حد و لا تزعلي ....ابراهيم بيحبك فعلا و بيخاف عليكي من نفسه خليكي كده معاه يا حببتي و متخليش حد ابداااا يدخل بينكم
1
نظرت لامينه و قالت لغضب : صدقيني هتندمي عالي انتي فيه ده لما تلاقي نفسك وحيده محدش طايق يبص في وشك من قسوه قلبك دي
و انتي يا شروق هقولك تاني يا تنسي و تعيشي حياتك يا اما تاخدي خطوه لان مفيش حاجه بتيجي للانسان لوحدها ....عندك حلم اسعي و حاربي عشان تحققيه ...انما خوفك و ضعفك مش هتستفادي منهم غير انك هتخسري حياتك و بس
3
مر اسبوعا علي اخر الاحداث .....كان هادئا الي حدا ما الا من صخب لصتنا الجميله و من جنون و غضب هاشم عليها ...فهي دائما ما تعارضه علي اي شيء ...اختار لها ثيابا انيقه و محتشمه قالت له بوقاحه : انتي بتمقي هدوم للحاجه و لا ايه ...انا عزدي امكانيات حرام ادفنها
و حينما اتي معلم الاتيكيت كي يساعدها علي تعلم اصول الطبقات الراقيه ...لم يدم معها الا يومان و كانت تسبه بابشع الالفاظ  حتي انها قامت بضربه اسفل الحزام و حينما اتي هاشم من الخارج سريعا علي أثر الصراخ نظرت له ببساطه و قالت : كان بيتحرش بيا اسكتوله ابسنوتلي
4
كاد ان يهجم علي ذلك المسكين الا انه وجده يبكي من الالم و يقول بصدق استشفه : اقسم بالله ما حصل ...دانا بس مسكت اديها عشان اعلمها طريقه الاكل بالشوكه مش اكتر ...بهدلتني و ضربتني
زاغت بعيناها بعيدا عن عيناه التي تنطلق منها شرارات الغضب ...و لكنه اعتزر للرجل و توعد لها باشد العقاب
و في اليوم التالي كانت القشه التي قسمت ظهر البعير ...اذ كان يعملها استعمال السلاح الناري في غرفه مخصصه للتدريب ....حينما وقف خلفها و مد زراعيه كي يمسك معها السلاح كي يعلمها التصويب .....وجدها تلتف بين يديه لتواجهه ثم تدفعه بعيدا و تقول بسوقيه : لاااااا ...لحد هنا و استووووب ....شغل الاتوبيسات ده ميكولش معايا يا عنياااا
هل يقبل تلك الاهانه ...لا و الله...قام بالصاقها في الحاىط العازل بين كبينتين ثم قال : النحرش مش بيكيفني ....تعالي اوريكي ....شغل الاغتصاب  بقي ...ده تخصصي و........
11
ماذا سيحدث يا تري
سنري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

جلست دينا بوجه حزين ....نظر لها زوجها الحبيب و قال : مالك يا دودو شكلك زعلان
زفرت بهم و قالت. : البت بيبو وحشتمي ...البيت فضي عليا ...و مش عارفه قلبي واكلني عليها ليه
فوزي : ربنا يسهلها حالها ...بيبو بت جدعه و بميت راجل ميتخافش عليها
دينا : مهما كان بردو لازم اقلق اول مره تبعد عني ....خايفه من جنانها يوقعها في مشكله لا قدر الله
فوري : ربنا يحميها ...اختك شقيت كتير يا دينا و يمكن ربنا بعتلها فرصه الشغل مع الكبرات دول عشان ترتاح و تبعد عن الحوش الي كانو بيتعرضولها ....يعلم ربنا انها زي اختي و اكتر و بتمنالها كل خير ....ادعيلها يا حببتي ربنا يحفظها...و بعدين مش هي بتكلمك كل يوم
6
دينا : اااه طبعا دانا كنت اتجن لو مطمنتش عليها ....ربنا يحفظك يا حبيبه و يكفيكي شر ولاد الحرام قادر يا كريم
فوزي بمزاح : خلصتي يا ست رابعه ...قومي اعمليلي لقمه افطر بيها قبل ما اتكل علي الله
انتفضت من مجلسها و هي تقول : يووووه يقطعني حقك عليا عقلي اتشغل بالبت ...ثواني و احلي فطار يكون قدامك يابو احمد يا غالي
7
و كأن اختها الحبيبه تشعر بما يحدث معها الان
وصل هاشم الي اقصي درجات جنونه بعد تصرفات حبيبه الطائشه ....اراد ان يلقنها درسا لن تنساه حتي تلتزم بقواعده و حتي ان كان قاسيا بعض الشيء الا انه مقتنع تماما انه علي صواب
5
بعد ان الصقها بالحائط الزجاجي قام بشق قميصها و انهال عليها بقبلا همجيه علي ثائر وجهها و عنقها ثم هبط الي مقدمه صدرها .....لم يمس شفتيها ....هذا مجرد عقاب ...و لكن في الحقيقه يعلم جيدا انه اذا تذوقها لن يتركها الا و هي زوجته قولا و فعلا
2
ظلت تقاومه بشراسه و تحاول ابعاده عنها ...الا انه كان الاقوي ...صرخت به و هي تحاول كتم دموعها : ااابعد بقي ...ااااسفه اقسم بالله مش هغلط فيك تاني....هاااااااشم
هاشم ....اين هاشم ....قد تحول العقاب الي متعه تملكت منه حينما لامس نهديها بلسانه ...و يده التي استباحت جسدها جعلته يرغب في امتلاك تلك الفتنه ....رفع وجهه و الصقه بخاصتها حد التلامس و قال بانفاس لاهثه بعد ان الصق جسده بخاصتها : اتمني تكوني اتعلمتي الدرس ...بلاش انا يا حبيبه ...بلاااااش
6
نظرت له بدموع و قالت : انا معملتش حاجه ...اتعودت ادافع عن نفسي ....هربت منها دمعه فالتقطها بشفاه الوقحه ثم بدا يملس عليها برقه و قال : اتعودي انك بقيتي معايا ...مع هاشم الجندي يعني في امان ....
بكت حقا بعد سماع تلك الكلمه التي لا تعرف عنها شيئا ....تطلعت بعيناها بعيدا و ققالت بحزن : انا معرفش معني الكلمه دي ...و لا عمري حسيت بشعورها
وضع اصبعه السبابه تحت زقنها كي يجبرها علي النظر له.....رفعها بزراع واحده كي تكون قبالتها ثم قال بهدوء : انتي وراكي حكايه ...و اكيد هعرفها بس حاليا ...اوعدك انتي مش هتعرفي معني كلمه الامان....انتي هتعيشيه ...معايا يا حبيبه ...
.و فقط التقم شفتيها التي يشتهيها دائما و اهداها قبله ناعمه حد الجموح وسط استسلامها الذي اعجبه ....لم يترك مكانا الا و امتصه و اللصه الجميله تاهت للحظات في ذلك النعيم الذي تشعر به لازل مره ...الا انها فاقت سريعا حينما امتدت يده لتحل عنها سحاب بنطالها ....
2
امسكت يده بسرعه و هي تحاول فصل القبله ...فاق هو الاخر من غيبوبته المؤقته ...انزلها سريعا و قال بصوت متهدج : اختفي من قدامي....نظرت له بصدمه فصرخ بها : بسررررررعه
انتفضت برعب من مظهره الهائج و صراخه فانطلقت مهروله نحو الخارج....اما هو وضع راسه فوق الحائط و قال بلهاث : ااااايه يا هاااشم ....ايه الي جرالك ....دي بت حراميه افتكر ده كويس هي بس عشان حلوه شويه و انت بقالك اسبوع ملمستش ست ....ابعد بببببببقي ....هكذا صرخ لحاله حتي يتخلص مما يشعر به و الذي يعلم جيدا انه بعيد كل البعد عن مجرد اشتهاء انثي ....و لكنه سيقاوم ....سيحارب ...حتي لا ينخرط اكثر في علاقه يعلم فشلها جيدا
6
مر باقي اليوم و كلا منهما لم يري الاخر أثرا الابتعاد او ....الاختباء حتي يلملمو شتات حالهم بعد ما شعرو به .....و كأنهما علي اتفاقا مسبق ان يتخطي كلا منهما ما حدث و كأنه مجرد حلم و استيقظو منه ثم اصبح طي النسيان
1
تجهزت بطله مبهره ثم خرجت من غرفتها صباحا حتي تلتقي به و ينطلقو نحو قصر الجندي ...فاليوم ميعاد عودته المزعمه من ايطاليا ...و معه تلك القنبله التي سيفجرها في وجه عائلنه
التقت به في البهو فابتسمت بهدوء و قالت : صباح الخير ...انا جاهزه
نظر لها بتقييم و قد اعجبه مظهرها المنمق و رغما عنه تذكرها و هي بين يداه ...نفض تلك الافكار سريعا ثم قال : تمام ...طبعا مش عايز افكرك بالي اتفقنا عليه ...اتمني الوقت الي هتقضيه وسط عيلتي يمر بسلام و من غير اي مشاكل ...انا عمري ما دخلت حد غريب بيتنا ...اتمني مندمش
1
ردت عليه بجديه و ضميرها بدأ يؤلمها : ان شاء الله مش هيحصل حاجه و الوقت هيعدي بسرعه و اختفي من حياتك فجاه ...زي ما ظهرت فجأه
شعر بوخذه بسيطه داخل خافقه بعد سماع تلك الكلمات و لكنه لم يلقي لها بالا و تحرك تجاه الخارج ....
9
جلست تحادث صديقاتها مكالمه جماعيه كما اعتادو ...ضحكت عندما سمعت ضحي تقول بمزاح : انتي اخوكي جاي من السفر و مش هتيجي الكليه احنا ذنب امنا ايه بقي
هبه : ايه يا ضحي مش لازم نتشارك الفشل هههههههه
ملك : انتي ندله اصلا بقي ....هتروحو من غيري تعملو ايه تعالو نقضي اليوم سوي هنا ....دي رينا كمان احتمال توصل بالليل ....بليييييز عشان خاطري تعالو بقي يا صحابي
4
ضحكت الفتيات بصخب ثم قالت ضحي بغيظ : انتي بارده علي فكره عشان عارفه اننا مش هنقولك لا ....
هبه : خلاص بقي يا ضحي هعدي عليكي و نروح سوي عشان احلي كتكوت ميزعلش
ملك بفرحه : انا بحبكم قد الدنيا دي كلها
1
اجتكعت عائله الجندي باكملها في انتظار وصول هاشم الذي اكد علي تواجدهم جميعا ليرو المفاجاه التي جهزها لهم
نصار : اول مره هاشم يسافر و يطلب نتجمع كلنا وقت رجوعه ...متعرفش في ايه يا ابراهيم
رد عليه بهدوء ماكر : و انا هعرف منين يا بابا ...مقليش حاجه
الجد بغيظ : عليا انا الكلام ده يا وااااد ده الي بيدخل الحمام منكم بيقول للتاني
شهقت ملك ببراءه ثم نظرت لحبيبها و قالت : هااااا ده بجد
ضحك الجميع عليها فقال ابراهيم بغيظ مازح لم تفهمه : عاجبك كده يا جدي ....هتبوظ سمعتي عند البت الي حيلتي ...نظر لها و قال بهدوء : ده مجرد مثل يا حببتي عشان يبين قد ايه انا و اخوكي صحاب و مش بنخبي حاجه علي بعض ....تطلع لمؤمن و قال بغيظ : اااايه يا حاج مانت معانا انت كمان شايفك قاعد سهتان كده
4
مؤمن بخبث مازح : انا مالي انا معرفش عنكم حاجه ...انتو ماسكين مصنع الحديد و انا في شركه المقاولات يبقي ايه بقي ها
امل : اااااانت ...اااااخ منك انت تبقي عارف الفوله و الي زرعها و تقعد كده براءه الاطفال في عينيك ...يا اخي دانا صدقتك و الله
2
كاد ان يرد عليها الا انهم انتفضو جميعا من مجلسهم بزهول حينما دلف عليهم هاشم محاوطا خصر تلك الفاتنه بتملك لم يقصده ....تطلع الي الجميع ثم ضغط عليها برفق حينما شعر بارتهاش جسدها من هيبه الموقف
تقدم من الجد بابتسامه و هو يقول : ايه يا جماعه مفيش حمدالله عالسلامه
5
نظر له هذا الجد الماكر بهدوء ...فقد قرأ داخل عين حفيده الكذب الذي يحول ان يداريه قبل ان يتفوه بحرف ...و لكن سيجاريه الي ان يعلم الحقيقه
وقف هاشم قبالته ثم ترك تلك الملتصقه به و امسك كف جده المجعد ...مال عليه مقبلا اياه باجلال ثم اعتدل و قال : سلمي علي جدي ...هاشم الجندي الكبير يا حبيبه
1
شعرت بحب و دفيء داخل عيون ذلك الرجل الطيب ...امسكت كفه بهدوء و مالت مقبله اياه تحت زهول هاشم و اعجاب الجميع من تلك الحركه ...فمن يراها للوهله الاولي يعتقد انعا فتاه متكبره ...و لكن من اول دقيقه اثبتت العكس ....نعم المظاهر دائما ما تخدعنا.....
3
رفعت جسدها ثم ابتسمت بهدوء و قالت بلباقه : اهلا بحضرتك يا جدو اتشرفت بمعرفتك
ابتسم لها بحنان و قال : اهلا بيكي يا بنتي ...نظر لحفيده و اكمل : مش تعرفنا يا هاشم
ابتلع لعايه بوجل مع رعب ابراهيم مما هو قادم ثم قال : احممم ....اقدملك يا جدو ...حبيبه انطوان .....مرااااتي....و فقط ....القي قنبلته ثم وقف يشاهد الجميع و علامات الصدمه اعتلت وجوههم ....ظلو صامتين و كأن علي رؤوسهم الطير
تدخل مؤمن سريعا حتي يفيقهم من تلك الحاله فقال ممثلا الفرحه : بجد ...انت اتجوزت يا هاشم الف مبرووووك
3
نظر له الجد بغضب و قال : قال يعني اتفاجأت ماشي يا ولاد الجندي ...حسابنا بعدين ....تحرك مؤمن ليقف بجانب ابراهيم ثم همس له بخوف : منكم لله انا و لا شوفت و لا حضرت ....اتاخد مع المغضوب عليهم ليييه
نظر الجد لهاشم و قال بحده : مش عارف افهم الجمله يا .....هاشم بيه ممكن تفهمني
1
تطلع لجده بقوه زائفه و قال : ابدا يا جدو ...حبيبه بنت رجل اعمال ايطالي ...اتقابلنا اول يوم وصلت فيه ...حسيت انها خطفتني ...اتقابلنا كام يوم و عرضت عليها الجواز و هي وافقت ....نظر لها ممثلا الحب و قال ؛ مش كده يا حبيبي....هزت راسها علامه الموافقه دون ان تقوي علي التفوه بحرف
3
نصار باستغراب : ازاااي يابني انت بقالك عشره ايام لحقت تحب و تتجوز
نورا بمزاح : الحمد لله انه مخلفش كمان
اسطنع المزاح و قال : هههههه لا مش للدرجه يا عمتو ....لسه لما اعمل فرح و اعلن جوازي الاول نفكر فالبيبي
الجد : و انت لسه هتعلن جوازك مانت اتجوزتها خلاص
هاشم : ده مجرد كتب كتاب بس يا جدو و الله عشان اقدر اجبها معايا مصر و تقعد معانا ...هي صحيح ايطاليه بس من عيله محافظه
2
امينه بتسرع : هي مسيحيه
انصدم الجميع من هذا السؤال غير المتوقع ....نظرت حبيبه لها بهدوء و قالت : مسلمه الحمد لله ...مامتي ايطاليه مسيحيه ....و بابايا من اصول لبنانيه ...كان مسيحي و اعلن اسلامه من قبل ما يخلفني ...بس احتفظ باسمه عادي محبش يغيره
1
شروق : بس انتي بتتكلمي مصري حلو اوي
حبيبه : لان تقريبا معظم صحابي مصريين ...كنت ديما بحب اقعد مع الجاليه المصريه ...دمهم خفيف و يتحبو ...علموني اللهجه و بقيت اتكلم زيهم بالظبط
1
امل بطيبه : اهلا بيكي يا حببتي ...انا فرحانه جدااا و الله مش مصدقه ان في واحده قدرت توقع الصايع بتاعنا هههههههههه
رد عليها بغضب : نتلم هااااااا .....متستغليش الموقف ع.....قبل ان يكمل تهديده وجده شبيهه الصغير يهرول تجاهه و هو يصرخ : خاااااالو ...وحشتني
1
التقطه هاشم حاملا اياه و ضمه بحب ثم قال : انت اكتر يا حبيب خالو ...عامل ايه ياااض و اخبار المزز ايه
ابعد الطفل حاله قليلا ثم نظر لحبيبه و غمز لها بشقاوه ثم قال : مزز اااايه بقي دانت جايب صارووووخ يا هاشم ...ااايه ده
6
ضرب الجد بعصاه ارضا حتي يصمت الجميع ...يعلم ان حفيده يحاول الهروب من المواجهه فقال بحسم : تعالو ورايا المكتب ....و فقط تحرك بخطي ثابته تجاه الغرفه ...فنظر الثلاث شباب الي بعضهما بتوجس و لكن فالاخير اضطرو ان يلحقو بالجد
امسكت حبيبه بزراع هاشم و قالت بوجل : هو جدك هيرحلني و لااا ايه ...امال فين الطيب ابو قلب خصايه
ضحك الجنيع بزهول علي ما تفوهت به ....فنظر لها بغيظ  و قال متخافيش يا حبيبي ...جدي طيب و هيتفهم الوضع ...خليكي مع عمتو و البنات اتعرفي عليهم علي ما ارجعلك
3
حاولت .....يعلم الله انها حاولت ان تمثل دور الفتاه الارستوقراطيه و لكن طبعها غلبها حينما جلست مع العمه نورا و الاربع فتيات تمازحهم و تضحك معهم بصخب ...و  قصت عليهم بعض مغامراتها في ضرب الرجال و لكن مع اضافه بعض التفاصيل التي من المفترض انها حدثت في ايطاليا
1
حبيبه : بس يا بنتي لقيته جاي بقي و عامل فيها فاندام و فرحان بعضلانه ....قومت هووووب رافعه ركبتي و اديته القاضيه
كادو ان يختنقو من كثره الضحك و لكن ما جعلهم يصمتون فجأه هو سرال شروق الغير متوقع حينما سالتها بشك : حبيبه ...هو انتي فيرجن
نورا بغضب : بنننننت ايه الي بتقوليه ده
شروق : عادي يا عمتو بسال ...يعني المعروف عن الاجانب انهم بيصاحبو من سن صغير و العلاقه يعني ....
كادت ان تنهرها الا ان حبيبه ابتسمت بهدوء غاضب و قالت : علي فكره انتو اخدين فكره غلط عن الاجامب بس مش وقت ان اصححها .....انا بابا مسلم ....يعني علمني الحلال و الحرام ...و مش معني اني ايطاليه يبقي كنت بنام في حضن كل واحده شويه....و بعيدا عن كل ده ...انا بحس ان الموضوع ده حاجه غاليه اوووي مش هياخدو غير الي يستاهلو ...انا مش سلعه رخيصه اي حد ممكن يشتريها او يلمسها و هو بيتفرج عليها ....انا غاليه...و اووووي كمان و الي ياخدني لازم يكون عارف قيمتي كويس
8
اما بالداخل فقد وقف الثلاث شباب امام الجد مثل التلميذ المذنب في حق معلمه ....تطلع لهم بغيظ و قال : اعرف الحكايه من اولها يا ولاد الجندي .....من غير كدب ....انت يا هاشم مش بتقول جدو غير لو مخبي حاجه او عامل مصيبه ....اختصر و قول الحكايه عشان انت عارف اني كده كده هعرف
3
نظر لجده بثقه و قال : ابدا يا جدي ...اكمل بكزاح : حلو كده مفيش جدو ...المهم البنت فعلا عجبتني برغم انها عايشه طول عمرها في ايطاليا بس تحس انها بنت بلد جدعه و متمسكه باخلاقها و عادتنا الشرقيه ....حقيقي خطفت قلبي ....قولت و ليه لا اتجوزها بدل ما الفرصه تضيع من ايدي مانا مش كل يوم هقابل واحده تشدني ليها
2
نصار : طب اهلها فين ....و انت دخلت عليها يعني
هاشم بثبات يحسد عليه : لا مدخلتش يا عمي ...انا جبتها معايا عشان تتعرفو عليها ...و اهلها هينزلو مصر لما احدد معاد الفرح ...ده بعد اذن جدي طبعا
الجد باستهزاء : يا رااااجل ...لا اصيل يا واد....هعمل نفسي مصدقك
تدخل ابراهيم ليساند رفيقه : يا جدو با حبيبي انت عارف اننا منقدرش نعمل حاجه بدون رضاك و خصوصا هاشم ...البنت هتقعد معانا فتره لحد ما نخلص صفقه الطاليان انت ادرسها براحتك لو حسيت انها مش مناسبه تكون واحده من عيله الجندي خلاص .
3
الجد : عادي يعني لو معجبتنيش يطلقها ...طب ازاي و هو بيقولك بيحبها
هاشم بصدق : لو روحي فيها يا جدو عمري ما اعمل حاجه من غير رضاك
مؤمن : البنت باين عليها محترمه و بتحبه بالله عليك يا جدي وافق خليه يتلم بقي بدل الرمرمه الي عايش فيها دي
1
سحب الجد نفسا عميقا ثم ابتسم و قال : خلاص يابني مبارك عليك
احتضنه هاشم بحب و هو يقول : ربنا يخليك ليا يا جدو
عمه : طب يلا بقي عشان البنت متقلقش تعالو نخرجلها
4
تحرك الجد و ابنه اولا فقال مؤمن بهمس مازح : اهي عدت الحمد لله عرفت تلف جدك في ورق هدايا يا لعيب
ابتسم باستهزاء و قال : لو انت فاكر ان الحمايه دخلت علي جدك تبقي حمااار ...ده بينيمنا كلنا لحد ما يعرف اصل الحكايه
ابراهيم بغلب : منك لله يا هاشم داحنا هنتسحل بسببك ...و يا سلام لو عرف الحقيقه و سكت عشان يلاعبنا ...يا لهووووي يا جدعاااان
هاشم بغيظ : انت هتولول زي النسوان....استرجل يلاااااا .....تعالو نحصلهم عشان ميشكش
مؤمن : قال يعني لسه مشكش ...الهي تنشك في قلبك يا هاشم عالي هيتعمل فينا بسببك
4
بمجرد ام جلس بجانبها شعر ان بها شيئا ما رغم ابتسامتها الهادئه مال عليها هامسا : مالك حصل حاجه ...حد دايقك
ردت عليه همسه : متشغلش بالك انت عارفني افوت فالحديد
2
وجه لها الجد الحديث بابتسامه بشوشه : مبارك يابنتي متزعليش مني بس المفاجأه خلتني مصدوم....اكمل بخبث : متخيلتش ابدا ان هاشم ممكن يتلم و يتجوز ده كان فاضحنا
1
قالت بالايطاليه : اووووه كل عائلتك تعرف بوقاحتك ايها الوغد الوسيم ...اكملت بالعربيه : متقلقش يا جدو انا عارفه كل قاذوراته ....حفيدك ما شاء الله بيتباهه بامجاده
6
جز هاشم علي نواجزه بغيظ بينما ضحك الجميع علي ما قالته .....سالها الجد بمكر : طب ايه عادي كده و لا ناويه علي حاجه ...قوليلي عشان اساعدك
غمزت له بشقاوه و قالت بحروف استشعر الصدق بينها : ناويه اعمله اعاده ضبط المصنع يا جدو ....بص هبهرك لما تشوفو ملتحي و لابس قفطان اليض قصير كده هههههههه
3
رد.بوقاحه غاضبه : لييييه مطاهر و لا ااايه ...دان......
قاطعه الجد سريعا لعلمه بلسانه السليط : بااااس ...في بنات قاعده يا بهيم انت
نطر يده فالهواء و قال بغيظ : ماهي هي الي بتنرفزني يا جدو
4
مالت عليه ممسكه كفه و قالت بدلال جعله يرتعش داخليا : اخص عليك يا اتش مش انت اتعودت علي هزاري ....
كتمت غيظه بصعوبه ثم ابتسم و قال : اتعودت يا حبيبي ....و لسه هتعود
2
نظر الجد لهما و برغم يقينه ان الحكايه لها قصه اخري الا انه شعر ان تلك الحبيبه ستقلب حياه حفيده راسا علي عقب....و اذا كان كل ما يحدث و يقال الان مجرد تمثيليه ....لديه شعور انه ستنقلب لواقع يهدم حيات هذا الهاشم و يعيد بنائها مره اخري......علي اساس سليم
1
من هنا ستبدأ حكايتنا مع اللصه الجميله....البريئه بعدما خطت بقدميها و بكامل ارادتها داخل عرين الاسد
ماذا سيحدث يا تري
سنري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

مر اليوم هادئا بعد ان قضاه الجميع مع حبيبه و هاشم ....و قد احبوها كثرا لتواضعها و روحها المرحه الذي اكتشفها ذلك القناص ....و لكن اكثر المعجبين بها كان الجد و الذي تحدث معها كثيرا و مازحها اكثر حتي انه طالبها بلعب دور شطرنج معه امام الجميع
1
و قد حولت تلك اللعبه الهادئه التي تتطلب التركيز و الذكاء الي المرح و الصخب ...كلما اكل منها الجد قطعه صرخت بغضب مازح و قالت : انت بتخم يا جدو
و قد استغربو علي تقبله لما تقول بل شاركها المزاح قائلا : انتي الي هبله و بتحمي الوزير ....المفروض تحمي الملك
حبيبه بغيظ : ماهو الوزير الي بيقش لو انت اكلته هعمل ايه بقي ...اغني ظلموه
و هكذا انتهت اللعبه بصراخها و استنجادها بهاشم قائله : الحقني يا اتش جدك ضحك عليا و عشان انا مؤدبه مش عايزه اقول وصف ادق للي عمله
هاشم بغيظ : ليه يا حبيبي ...متحرميش نفسك من حاجه قولي كل الي في نفسك عشان  يرمينا فالشارع انا و انتي
مالت عليه هامسه بصوت يسمعه الجميع : يعني هو هنا محمد علي بيك الكبير ...هز راسه علامه الموافقه مع ابتسامه شامته
مثلتوالضحك و قالت بتملق : احبيبي اجدو ...دانت طلعت لعيب و انا فعلا هبله و مش بفهم فيها
ضحكو جميعا بصخب علي خفه دمها و بداو في التحرك نحو الاعلي لينعمو بنوما هاديء بعد تلك الامسيه الرائعه
لف زراعه حول خصرها و كاد ان ينحرك فقال له الجد : انت قولت لام خليل تجهز جناح لحبيبه
هاشم : و ليه هي هتنام في جناحي
الجد بغيظ : يابني انت مش قولت انك لسه متممتش الجواز و هتعمل فرح
حك انفه ثم قال : ايوه حصل ..ضمها اليه اكثر مما جعلها تخجل حقا و اكمل : بس الصراحه حابب تكون معايا ..مش هقدر انام بعيد عنها
هز الجد راسه بقله حيله و قال : براحتك يابني فالاول و فالاخر مراتك علس سنه الله و رسوله
برقت عينيها بزعر و قالت دون شعور بالايطاليه : تبا لك ايها الجد قد علمت الان لما اصبح حفيدك زيرا للنساء ...ماذا سافعل ...اممم ...هو كذلك ساقطعه له و انتهي الامر
3
جز علي اسنانه بغيظ حينما ساله الجد : هي بتقول ايه يابني
هاشم : بتقول انها مكسوفه
الجد باستغراب : كل ده ترجمته مكسوفه
ابتسمت و قالت سريعا : ههه اهااا يا جدو الايطالي ده مقرف اوووي الطلمه عندكم بعشره عندنا
الجد بطيبه : جايز يا بنتي....و فقط صعد الدرج بتمهل ساندا علي عصاه الابنوسيه تاركا اياهم ينظران لبعضهما بتحدي قد لاحظه بمكر مما جعل الابتسامه تنير وجهه و قال بداخله : هي دي الي هتعلمك الادب يا هاشم الكلب
11
YOU'LL ALSO LIKE
𝐈𝐧𝐧𝐨𝐜𝐞𝐧𝐭 𝐓𝐞𝐦𝐩𝐭𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬 | 𝟏𝟖+ (EDITING) by -h0lytrinity
𝐈𝐧𝐧𝐨𝐜𝐞𝐧𝐭 𝐓𝐞𝐦𝐩𝐭𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬 | 𝟏...
14.2M
254K
( this book is currently being HEAVILY edited. I suggest not reading unless you are okay with slight errors.) In which a 40 year old Italian man falls into the trap of a...
Error 404 by RebelleFleur00
Error 404
27.9M
1M
Rebel Simmons was just a girl who was dealt a shitty hand in the game of life. Despite her harsh and abusive upbringing, she worked hard, and studied harder. With an IQ...
Alpha Kane by FatesBetween
Alpha Kane
11.4M
317K
At the age of 31 Alpha Kane Locus Black had given up on looking for his mate, since the age of 18 it was all he wanted, now at 31 he was cold, scary and distant Alpha to...
Mr. Mafia And Mrs. CEO by omfg_af
Mr. Mafia And Mrs. CEO
18.4M
414K
[BEING RE-WRITTEN RN] Book one in the D'Angelo Series (Also the first maybe three chaps might be cringe, IT GETS BETTER I SWEAR 😭) What happens when two worlds of arro...
Y.O.L.O (Boyxboy)✔ by letsgohomehidee
Y.O.L.O (Boyxboy)✔
9.1M
365K
*COMPLETED* (Y.O.L.O stands for: YOU ONLY LIVE ONCE) *** Carter Jones, the school nerd, and Killian Henderson, the reputated troublemaker, somehow end up getting detenti...
Four's Game (SEU, #1) [UNEDITED VERSION + SAMPLE] by UniqueAlexJ
Four's Game (SEU, #1) [UNEDITED VERSION + SA...
6.4M
187K
#1 Southeastern University Series Natosha Jackson is from the south-side slums of Ridgeport. She's your average bookworm and mathematic fanatic. To pay her dues to the d...
all mine | pjm by f4iryseokk
all mine | pjm
9M
293K
"you're all mine; the hair, the lips, the body, it's all mine." • highest rankings • - #1 in jimin - #1 in pjm - #1 in btsfanfic cover by: @TheChristianChimC...
بمجرد ان دلفا جناحه الملكي و التي ما ان تطلعت حولها قالت بصدمه : الله اكبر ده جناح و لا شقه ربعوميت متر
لم يلقي لها بالا ...اتجه ناحيه المرحاض و هو يقول : ده الدريسنج روم الداده رتبت لبسك فيها ...غيري براحتك علي ما اخد حمام....اغلق الباب بعد اخر كلمه مما جعلها تهز راسها بياس من عجرفته ثم اتجهت للمكان الذي اشار لها عليه
1
وقفت في وسط غرفه مليئه بالثياب تنظر لها باعجاب صارخ ....بدات في تفحص الكثير من محتوايتها ...او التفتيش بتمهل...و بعد ان شعرت انها استغرقت وقتا اكثر من اللازم خافت ان ياتي عليها......اتجهت الي المكان المخصص لها ...وقفت قليلا تحاول اختيار اكثر الثياب احتشاما و هي تقول : دانا المفروض انام بنقاب مع انسان الغاب طويل الناب ده.....لا تعلم انه اتي اليها و هي تقول تلك الكلمات فرد عليها بوقاحه : و الله لو عريانه ما هبوصلك يا بايره
8
تصنمت مكانها ....ليس بسبب ما قال ...بل لانه ببساطه يقف امامها عاري تماما الا من شورت قصير للغايه ...تاملت عضلاته البارزه باعجاب فشلت في مداراته ثم قالت بالايطاليه : تبا لك ....ما تلك اللعنه ...انا من ستقوم باغتصابه بعد تلك الطله المهلكه...يا الهي اعني علي تلك اللعنه...اغمضت عيناها سريعا كي تلملم شتات حالها
6
اما هو فيعلم الله كم جاهد نفسه حد الاختناق كي لا تنطلق ضحكاته بعدما فهم ما قالته....تصنع عدم الفهم و قال بعد ان التف ليتجه للخارج : كل ما ترطني بعرف انك بتشتمي و ده مش صح علي فكره ....انا بحزرك
2
بعد ان خرج تنفست الصعداء و قالت بهم : الله يخربيتك يا هاشم علي بيت الي وقعني في طريقك ....انا هنهار اقسم بالله بنهاااااار
2
خرجت له   مرتديه بيجامه مغلقه و هي تكاد تموت رعبا رغم تمثيلها الشجاعه....وجدته متسطخا فوق الفراش الوثير يعبث في هاتفه فقالت : انا هنام فين
اشار لها علي الاريكه الموضوعه باحد اركان الجناح و قال : هناك....عالكنبه
دبت بقدمها فوق الارض و قالت باعتراض : ميصحش كده يا باشااا...انا ضيفه عندك المفروض انام عالسرير
2
تطلع عليها بخبث ثم قال : و مالو تعالي نامي جنبي السرير كبير و هيساعنا احنا الاتنين
رفعت جانب شفتها العليا مع رفع حاجبها الايسر ثم قالت باجرام : ليييه ...عايزه اصحي الصبح الاقي نفسي حامل ...الله الغني يا عم ...خليهولك اشبع بيه
3
لم تذق طعما للنوم ...ظلت تتقلب فوق الاريكه برغم انها مريحه الي حد ما الا انها لم تغفي ....فهي لا تستطع النوم في مكانا غريب ...غير ذلك الهاشم و توجسها منه...و الاهم انشغال بالها فيما هي مقدمه عليه
2
بعدما رات اشعه الشمس قد انارت المكان ...قررت الهبوط الي الاسفل و التنزه في حديقه القصر الكبيره الي ان يستيقظ الجميع.....اخذت حماما سريعا حتي لا يفيق علي صوت الماء ...ارتدت بنطالا ضيق من الجينس الازرق...و فوقه ستره بيضاء لها سحابه تصل الي عنقها
هبطت الدرج بتمهل و هي واضعه يدها داخل جيب الستره و عيناها تتفصح المكان و تدرسه جيدا
وقفت في اخر الدرج حينما وجدت امامها تلك السيده البشوشه و التي تدعي ام خليل ...تعمل لدي عائله الجندي منذ صغرها
حبيبه بطيبه : صباح السكر يا ست الكل
ابتسمت المراه بفرحه و قالت : صباح الهنا يا ست البنات ...صاحيه بدري ليه يا بنتي
حبيبه : ابدا مش بعرف اخد عالمكان بسرعه ...المهم انا زهقانه و انتي شكلك رايحه تحضري الفطار صح
1
رفعت المراه يدها الممسكه ببعض اكياس البقاله ثم قالت : ايوه يا بنتي ...لسه الحرس جايبلي شويه طلبات و هبدا اهو
التمعت داخل راسها فكره جنونيه فقالت سريعا : طب تعالي اساعدك و هقولك علي شويه حاجات تخليه يجبها بسرعه ماشي
4
ام خليل : لا يا هانم ميصحش
ضحكت حبيبه ثم قالت بمزاح و هي تضع زراعها فوق كتف المراه لتجبرها علي التحرك معها : هانم ااايه بس يا حاجه ....انتي فكراني انجي في فيلم ....حكت راسها و اكملت : مش فاكره بقي اسم الفيلم ...المهم تعالي نحضر الكارثه سوي...نظرت لها بخوف فاصلحت ما قالته سريعا : قصدي الفطاااار
2
بعد ان استيقظ من النوم كاد ان ينسي تلك الكارثه التي احضرها لتقلب حياته راسا علي عقب...و لكنه تذكرها حينما وجد الشرشف الذي من المفترض ان يكون غطاءا لها ملقي ارضا بجانب الاريكه....جز علي اسنانه بغيظ و انتفض تاركا الفراش ليبحث عنها في ارجاء الجناح و حينما لم يجدها قال برعب : يا نهااااار اسود راحت فين....راااااحت  فين اكيد بتعمل مصيبه
لاول مره في الحياته لا يقوم بعمل روتينه اليومي بل غسل وجهه و اسنانه سريعا ثم ارتدي ثيابا بيتيه و هرول الي الخارج متجها الي الاسفل كي يبحث عنها
3
وقف في منتصف الدرج بزهول حينما سمع ضحكات الجد الصاخبه ...و لكن ما أثار فضوله هي تلك الروائح الغريبه المنتشره في الأرجاء
اكمل طريقه الي حجره الطعام محاولا التحكم في نفسه و لكنه حقا لم يستطع....وقف مبهوتا حينما راي الجميع ملتف حول المائده الموضوع عليها كافه انواع الاطعمه الشعبيه ....و الجد يقص لها بفخر حكايه حبه لجدته الراحله
الجد : كنت بموت فيها ...اول مره شوفتها كنت بابيع طماطم لقريبتها الي كانت قاعده عندها ...هي اصلا ليبيه و جت مصر مع ابوها عشان كان عنده شغل هنا ....كانت روحها حلوه ..اتقدمتلها تاني يوم ...قرايبها رفضوني عشان اهلها مش بيجوزو بناتهم غير من نفس القبيله ....بس ميأستش ....كل يوم بعد ما اخلص شغلي اروح البس الطقم الجديد الي اشتريته و اروح لابوها.....تلت شهور عالحال ده ...لحد ما وافق لما حس اني راجل قد المسؤوليه و بحب بنته بجد مهتمش اني بياع سريح علي قد حالي ...كل الي كان هامه اني راجل و بحب بنته و هاصونها
8
حبيبه بزهول : هو انت مش وارث العز ده كله ...كنت علي قد حالك الاول...ضيقت عيناها و اكملت بمزاح : اوعي تكون لعبت الدنيئه يا جدو و مشيت فللحرام و بعدها توبت
ضحك الجد و قال : لا يا بنتي الحمد لله من اول قرش لحد الان كله بالحلال عشان كده ربنا مبارك في مالي و عيالي ....دي قصه طويله ابقي احكيهالك بعدين
حبيبه : بس طلعت حبيب قديم يا جدو ...و انا اقول احفادك طالعين خلابيص لمين
هههههههههههههههههه
جميعهم انقطعت انفاسهم من الضحكات المرحه علي حديثها المشاغب الا هو ...دلف عليهم و هو يقول بعيظ مكتوم : خلابيص ....نظر للطعام ثم اكمل بجنون : و بتنجان و طعميه ....و بصااااره ....ااااايه ده
2
نظرت له ببراءه لا تمت لها بصله و قالت : نفسي كانت رايحه للاكل الشعبي يا حبيبي ...انا لسه جايه من ايطاليه و كده
رد بوقاحه : لييييه ملحقتيش تحملي هو انا لسه عملت حاجه
غطت وجهها بكف يدها من الخجل حقا ...لن تستطع مجابه لسانه خاصا امامهم
ابراهيم : عيب في حقك و الله دانا مستني توأم من الصبح ههههههه
مؤمن : هي سمعتك الي مسيطنا بيها طلعت فيك و لا ايه يا هشوم ....قول لاخوك لو كده اساعدك
5
صرخ بهم بغضب : باااااس ....جري ااايه هتقسمو عليا ...تحبو اسيحلكو قدام البنات عشان يعرفو مين ساعد مين
نصار بضحك : ايوه قول قول ...بحب لما تقعو في بعض اسمع فضايحكم
1
ملك بعيون لامعه تنظر بها لخبيبها و تقول بحزن : ابراهيم ...انت عندك حاجات وحشه و مخبيها عليا
رد سريعا بمهادنه : و المصحف ابدا ...انا معرفش غيرك يا حببتي
ملك بطيبه : خلاص مصدقاك يا حبيبي
2
امل بقوه و رفعه حاجب : و انت يا سي مؤمن ...ايه انجازاتك المستخبيه ....قول يمكن افتخر بيك ..قالتها باستهزاء فهمه فالحال ..و رد بخوف حاول مداراته : هو بقدر اتنفس ...من الشغل الي فوق دماغي ....اسألي بابا
1
نورا بشماته : تسأل بابا ليه ....عندها المصدر الي معاه كل سي دي هاتكم ههههههه
نظرت حبيبه لهذا الوقح الذي جلس مكانه بابتسامه شامته و قالت : يخربيتك ولعت الدنيا و قعدت تطفح
ضربها بقدمه فوق قدمها و قال : اطفحي و انتي ساكته عشان حسابك تقل معايا ....اصبري عليا يا بنت الكلب
هل تصمت ....بالطبع لا ...ردت له الضربه و قالت : متغلطش ماشي عشان مطلعش المجاري الي جوايا عليك
ثبت عينه داخل خاصتها ثم مد يده من تحت الطاوله ...ملس علي فخذها ثم ضغط عليه مما جعلها تصدم من فعلت و لن تقوي علي اتاخذ اي ردت فعل....ابتسم بخبث و قال : ايه يا قطه ....المجاري راحت فين
اغمضت عيناها لتحاول التحكم في غضبها و ....اشياءا اخري جعلها تشعر بها بعدما خف ضغطه و بدأ يملس عليها بحركات مدروسه كي يلهب حواسها ...ابتلعت ريقها بصعوبه و قالت : شيل ايدك احسنلك ..انت متعرفش ردت فعلي
سارت يداه الي الاعلي و هو ينظر لها بتحدي فامسكت يده بقوه ثم غرزت اظافرها الطويله بيده ...تحكم في شعوره بالالم ثم بمنتهي الجراه مال عليها مقبلا ثغرها بسطحيه امام الجميع و قال بابتسامه علي صدمتها ....تسلم ايدك يا حبيبي الاكل تحفه
9
كل هذا كان يحدث همسا لم يسمعه احد و لكن الجد الماكر كان يراقبهم بخبث و قد لاحظ نظرات التحدي بينهم و علم ان حفيده العنيد وجد ندا له
حينما راي تلك الفبله مثل الغضب و قال : احترم نفسك يا زفت ...ايه مش ماليين عينك مش ليك اوضه تتهبب فيها
ردت حبيبه بغلب : هو كل الي فارق معاك يا جدو ان البوسه علانيه ...لا حقيقي و نعم التربيه
2
نصار من بين ضحكاته : و الله يا بنتي انتي دمك زي العسل الي يشوفك ميقولش اجنبيه ابدا
اكملو طعامهم بهدوء نسبي قطعته امينه قائله : هاشم انا نفذت عقابك ...ممكن بقي تفرج عني
لم يكلف نفسه عناء النظر لها ....بل قال بعدما ابتلع ما في فمه : تقدري تروحي الجامعه النهارده ...و ايهاب الي هيوصلك
ملك : مش احنا اتفقنا مش هنروح الجامعه انهارده يا امينه عشان ضحي و هبه جايين يقضو اليوم معانا
امل ؛ و رينا زمانها علي وصول كان المفروض تكون هنا بالليل بس الطياره اتاخرت
شروق : انا اصلا مليش مزاج اخرج خالص ...هقعد انهارده
امينه بغيظ فهو لا تحب الجلوس فالمنزل : ماشي خلاص هبدأ من بكره
2
لاحظ هاشم سكون عمر فنظر له و قال بحب : حبيب خالو زعلان من حاجه و لا ايه ...مش من عادتك تسكت كده
رد عليه بعضب : زعلان يا هاشم و عقلي شغلان
هاشم : عقل مشغول يعني ...ليه يا حبيبي قولي بس و انا احلهالك
عمر بغضب لذيذ : المزه بتاعتك احلي من سيلا ...و انا اصلا هطنشها خلاص زهقت ...انا عايز اسافر معاك عشان اجيب واحده من هناك ...انت كده بتغش يا هاشم احنا بنلعب فالمصري ...بتغش و تجيب اجانب لييييه
11
وقعت الشوكه من يدها و هي تنظر للطفل بصدمه حقيقيه ....ثم قالت بزهول و هي تشير اليه : مين ده ....ده طفل ...يخربيتك ....انت اغتلت براءه الاطفال
امل بضحك : ده تربيه هاشم يا حببتي ...لسه انتي شوفتي حاجه
1
حبيبه بجنون : الواد زعلان عشان طلعت احلي من المزه بتاعته ...تطلعت علي هاشم الجالس بلا مبالاه و قالت : انت عايز الواد يطلع شبهك
رد.ببرود : اجيال بتسلم اجيال يا حبيبي
حبيبه بغيظ حقيقي : انت ليه محسيني انك واقف عالجبهه و هتسلمو علم مصر يرفعو بدالك ....
2
في مكانا اخر لاول مره نذهب اليه ....بداخل احد القصور الفاخره باحدي الدول الاوروبيه ...
كان يجلس رجلان في غرفه المكتب الخاصه
قال الاول و يدعي فلاديمير : تعتقد انه سينفذ مطالبنا ام ستقوده راسه اليابس الي التحدي
رد عليه الاخر و يدعي مودست : لا ...هو اذكي من ان يفعل ذلك.....ما يجعلني استمر معه هو ذكائه الحاد ...لم نخسر معه قط
فلاديمير : و لكن شروطه اصبحت مجحفه بالنسبه لنا ....و بذلك من الممكن ان يتطاول علينا البقيه اذا ما تهاونا معه
موديست : الجميع يعلم من نحن ...لن يجرؤ احدا علي تحدينا....و لكن يجب ان نقدم بعض التنازلات ....عملنا بحاجه اليه خاصا في تلك المرحله .....دعنا نمرر تلك الصفقه الهامه ...بعدها سنجد حلا لتجبره
نظر للامام بشر و اكمل : لا تقلق يا صديقي ....لديه نقاط ضعف كثيره نستطع ان نضغط عليه بها ...و لكن ...ليس الان
ماذا سيحدث يا تري
سنري

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

بعد ان ذهب الرجال الي عملهم جلست قليلا مع الفتيات ثم استأذنت لتصعد جناح هاشم كي تغفو قليلا
تفقدت هاتفها السري فوجدت رساله من ذلك المجهول مفادها ( ايه الاخبار ....عايز اعرف كل حاجه حصلت من اول ما دخلتي القصر...انا عيني عليكي اوعي تنسي ده )

زفرت باختناق و دمعت عيناها ....تملكها حزن عميق ...الجميع يري حبيبه الضاحكه الجريئه ...و لكن لا يشعر احدا بتلك الطفله المدفونه داخلها ...لا يعلم احد كم المعاناه و عدم الرضي عن حياتها التي تشعر به داخلها
جزيت شعرها للخلف وقالت : لحد امتي هتعيشي بروحين يا بت المهدي
روح عايشه تعافر فالدنيا و الكل طمعان فيها.....و روح محبوسه جواكي و لا قادره تعيش ...و لا عارفه تموت
ضغطت علي بعض الازرار لترسل له رساله مفادها ( انا مكملتش يوم ...و مش محتاج تهدد ....اي جديد هبلغك بيه )

بينما دينا اختها الغاليه كانت تشعر بالغربه رغم وجودها في بيتها ...جزءا منها مفقود ....اي حبيبتها التي كانت تملا عليها يومها ضحك و مشاغبه ...و في خضم تفكيرها و دعواتها لاختها ان يوفقها الله وجدت هند تدلف عليها

حقا شعرت بالاختناق لاول مره عندما راتها و لكن رحبت بها من باب حسن الضيافه و قالت : اهلا يا هند عامله ايه يا حببتي
هند : الحمد لله يا قلبي انتي اخبارك ...دارت بعيناها في ارجاء الشقه الصغيره ثم قالت : يوووه هو انتي لوحدك و لا ايه امال فين العيال ....و سي فوزي

دينا بغيظ مكتوم : العيال فالسنتر عندهم درس و فوزي فالشغل ...انتي عايزاه في حاجه
ابتسمت بسماجه ثم قالت : لا انا بطمن بس اصل مش متعوده عالسكوت ده ...لو مش من دوشه العيال ...من حبيبه اختك الا هي فين صحيح
دينا : عندها شغل و بتيجي متاخر ....لم ترد ان تخبرها بغياب حبيبه حتي لا تضطر لقص تفاصيل عمل اختها ...
لاول مره تشعر باختناق حينما وجدت هند تمسك هاتفها الخاص و تفتحه بوقاحه و هي تقول : وريني كده اخر رسايلك مع سي فوزي ...بعتيلو الفيديوهات الي بعتهالك يا بت

خطفت دينا هاتفها من يدها بجرأه لم تكن تتحلي بها ثم قالت : التلفون هيفصل شحن ...و كمان فوزي زعقلي و قالي ايه قله الادب دي انتي من امتي بتشوفي الحاجات دي و مسحها خالص

تخضب وجه تلك الخبيثه بالغضب و هي تقول : ليه يعني فيها ايه ...اكملت بخبث : اوعي تكوني قولتيلو ان انا الي بعتاها
دينا بشماته متواريه : اه قولتله انتي عارفه مش بخبي عليه حاجه
تلون وجهها اثر الغيظ فهي ترسم له صوره مثاليه عنها ماذا سقول عنها الان ....حسنا ستصلح الامر فيما بعد ...ما اسهل الكذب و تاليف الحكايات ...ابسط الامور ان تنكر كل ما قالته تلك البلهاء با و تقنعه ان زوجته كاذبه ...و ايضا تزرع بداخله الشك من ناحيتها
و لكن ( و يمكرون و يمكر الله ...و الله خير الماكرين )

اجتمع هاشم مع رؤساء الاقسام داخل مصنع الصلب و شاركه ابراهيم و مؤمن ...دارت مناقشات طويله تخص مسار العمل و الصفقات المبرمه و مدي الاستفاده متها.....و بعد مرور ما يقارب الساعتان ترك هاشم قلمه بارهاق ثم قال وهو يفرك جانب عيناه : كده تمام ....كل واحد يعمل الي اتفقنا عليه و اي حاجه تقف مع حد فيكم يرجعلي ...محدش يجود من دماغه ...اتفضلو

خرج الرجال تباعا و بقي فقط هو و اخويه فبدا مؤمن الحديث : انا هرجه الشركه بقي كده انتو مش محتاجني صح
ابراهيم : مش ابوك هناك خليك معانا انهارده
كاد ان يرد عليه الا ان قاطعه هاشم قائلا : انت اصلا لازم تبقي موجود انهارده بالذات

مؤمن باستغراب : ليه في حاجه
هاشم : موديست باعت لنا المندوب الي تبعه عشان يعيد التفاوض معانا
ابراهيم بغيظ : انت مش قولتله علي شروطك ايه لازمه الزن
ابتسم هاشم بسخريه ثم قال بذكاء : هو عارف كويس جدا ان مش هتنازل عن شرط واحد من الي حطتهم ....بس بيحاول و خلاص....ههه خليهم يتسلو و الي فدماغي هعمله
ابراهيم بقلق : هاشم بلاش تلعب بالنار الناس دي مش سهله
رد عليه بثقه : علي نفسهم مش عليا ....اتعلم انك ادام في مركز قوه و الي قدامك هو الي محتاجلك يبقي هيعمل اي حاجه تطلبها منه ...و كل مقاوحته دي مجرد حلاوه روح مش اكتر عشان فالاخريحسسك انك جيت عليه

مؤمن : احسن حاجه فيك انك فاهم الي حواليك و بتعرف تقرا الناس كويس
هاشم : الي احنا شوفناها مكنش قليل يا مؤمن محدش فينا طلع مدلع و لا وارث من جدوده ...اهلينا بداو و احنا كملنا و كل الي وصلناله بفضل ربنا كان بدراعنا تعبنا و شقينا لحد ما بقينا عيله الجندي الي اسمها بس بيتعملو الف حساب

فاقت بعد ساعتان قضتهم في نوما عميق ...تفقدت هاتفها الذي اغلقت صوت رنينه ..وجدت اختها قد هاتفتها عده مرات ...اعادت الاتصال بها و حينما سمعت صوتها القلق يقول : فينك يا بيبو قلقتيني عليكي

ابتسمت بحب و قالت : وحشتيني يا دودو ...كنت نايمه يا حببتي متقلقيش
دينا : مش بعاده تنامي بالنهار انتي تعبانه يا بت طمنيني
حبيبه : لا يا روحي مش تعبانه بس انتي عارفه مش بعرف اغير مكان نومي فضلت صاحيه طول الليل و من شويه قفلت و عيني غفلت
المهم طمنيني عليكي و عالعيال عملتي زي ما قولتلك

دينا بفرحه : اه يا حببتي نزلت الصبح حجزت للعيال فالسنتر و راحو من شويه و قولت يوم الجمعه ابقي اخدهم و انزل اشتري هدوم ....اكملت بفرحه لما فعلته : ااااسكتي مش هند كانت هنا من شويه و حرقت دمها
حبيله بشك : يا سلااام
دينا بتاكيد : ااااه و ربنا ...قصت عليها ما حدث بالحرف ثم اكملت : بس لوت بوزها و مكملتش خمس دقايق بعدها و اخدت بعضها و مشيت

حبيله بتشجيع : شطوره يا دودو ...جدعه يا بت اديها علي دماغها انا معرفش ازااااي تسمحلها تفتش في فونك اصلا ...بس تمام انتي كده صح استمري ...و لو في اي حاجه حصلت في اي وقت كلميني و انا هكون عندك علي طول

دينا باستغراب : ازاي يا بيبو مش انتي في شرم
ردت كذبا : عيله الجندي عندهم طياره خاصه يا دودو في اي وقت حابه ارجع القاهره ساعه زمن هكون عندك
دينا بطيبه : ربنا يذيده من نعيمه ...الصراحه الي بشوفه عنهم فالاخبار. انهم ناس واصله اوي و محدش مصدق حكايه انهم تجار سلاح و في ناس تقولك ان هما كده ....بس انا قلبي بيقولي لا شكلهم ناس محترمه مش بتوع الكلام ده

وصلت صابرين من رحلتها المؤجله منذ بعض الوقت ...و قد حضرت ايضا هبه و ضحي كما اتفقا مع ملك ...و جلسن جميعا في بهو القصر يتمازحون تاره ...و يتحدثون بجديه تاره اخري ....الي ان دخلت عليهم حبيبه قائله ببشاشه : انا جيت ...ايه ده عندكم ضيوف قمرات و انا معرفش اخص عليكم

ضحكن عليها و قالت ملك برقه : لا مش ضيوف يا بيبو دي هبه و دي ضحي البيست فريندز بتوعي
امل : و دي صابرين او رينا زي ما بندلعها ...مضيفه طيران تونسيه
وضعت حبيبه يدها فوق موضع قلبها و قالت بطريقه دراميه : ااااه قلبي الصغير لا يحتمل ....مش كفايه البست فريندز حج المارشميلو دي ...كمان اجانب يا لهووووي

ضحكو بصخب عليها بينما وقفت رينا بمنتهي الرقي كي تصافحها و قالت : انا تونسبه بس بحكي مصري ...
مدت يدها لتصافحها و هي تقول : برشا برشا يا مدلل ...احلي مزيانه
رينا بفرحه : انتي بتحكي تونسي

ردت عليها مدافعه و كانها تدفع عنها تهمه ما : و ربنااااا ما حصل ...دول كلمتين سمعتهم في اغنيه صابر الرباعي ...بس لو هتتكلمي دمياطي هتلاقيني لبلب ...ااااه و ربنا

كادت انفاسهم ان تتوقف من الضحك علي تلك الكارثه بينما سالت رينا بعدم فهم : ايه دماطي ...مش فاهمه

ضحكت امل و قالت : دمياطي ...دمياط دي محافظه عندنا يا رينا ...هي بتهزر يا قلبي
جلست في المنتصف مربعه قدميها ....و تطلعت للكل بتدقيق ثم قالت بذكاء : البت هبه دي طيبه اوووي
نظرت لها هبه باستغراب و قالت : بت ...و طيبه ..انتي تعرفيني

حبيبه : طب هو اعتراضك علي بت و لا طيبه عشان اعرف ارد
ابتسمت شروق بغيظ و قالت متدخله فالحديث : بيبو بتاخد عالناس بسرعه يا هبه ...هي لسه واصله امبارح و تحسي انها بقالها سنين عايشه معانا

نظرت لها حبيبه مع رفعه حاجبها الايسر ثم قالت بسخريه مازحه : يا ما شاء الله ...عرفتيها لوحدك يا اذكي اخواتك ....بت مطلعيش عقدك عليا انا واحده فرفوشه و الدكتور مانع عني النكد ماااشي

شروق بغضب طفيف : و مين قالك اني معقده ...انتي دكتور نفسي و انا معرفش
حبيبه بمزاح : متعرفيش ان من عنيكي اقدر اقري افكارك ...و اقولك كل اسرارك.....اكملت بجديه : بصي بجد بقي بعيدا عن الهري ده كله ...انا فعلا بفهم فالناس اوي و من اول مره اشوفك اقدر افهم دماغك او الي بيدور جواكي

ضحي : بالله بجد طب حللينا يا حبيبه بليييييز
ابتسمت لها بود ثم نظرت للجميع و قالت : احلل
ردو جميعا : ااااه ...اما امينه قالت باستخفاف : ما تقري الفنجان احسن ...انا مش عارفه انتي ايطاليه ازاي بس مش حساكي كده خالص

رفعت حاجبها و قالت : اصل انا اتربيت في حواري ايطاليا مكنتش بحب جو الفيلل و رجال الاعمال و النفخ ده ....المهم بقي يا دبش انتي انا هبدا بيكي ...محدش يقاطعني بقي

امينه ...حبيتي و اخدتي خاذوق طلع من دماغك خلاكي تكرهي الكلي
كوكا ...يا لهوووي علي البسكوته الويفر الي عايشه في كوكب زمرده
ضحي ؛ اممممم مش شاغله نفسها بحاجه ...بس طيله
هبه : في حاجه جواها حزينه بس مش عارفه باين في عنيها

قاطعتها ملك بزهول : برافوووو بجد ...اصلا ابراهيم بيقولي كده ديما اني مكاني في كوكب زمرده
ابتسمت حبيبه لها بود و قالت : انا مش عارفه ابراهيم ازاي مش بينهار بعد ما بيسمع اسمه منك كده ...يا لهوووي ده لو معملش يبقي مشكوك في امره

انطلقت الضحكات الصاخبه و قالت امل : يا حببتي  لو عمل الي فدماغك هيجلها انهيار عصبي ....ملك متعرفش حاجه خاااالص ده لما بيبوس ايديها وشها بيجيب الوان
حبيبه بزهول : يا نهااااار الوان ....هو مش المفروض كاتب كتابه عليكي ايه شغل ست الحبايب ده هو فاكرك الحاجه بيبوس ايدك....حركت فمها يمينا و يسارا في حركه شعبيه و قالت : الواد هيطير من ايدك يا كوكا ....ده ما شاء الله مز المزاميز و الف واحده هتموت عليه

ملك بخوف : ايه ده بجد ...طب اعمل ايه ...انا لما بكون مبسوطه اوووي ببوسه من خده
لطمت وجنتيها و قالت : يا لهووووي لا كده كتير بجد
ضحي : حاولنا نقهمها كتير بس هي مش مقتنعه و بتقول انه مبسوط بيها كده
رينا : حببتي هي بريئه اووي و مش عندها اي خبره كان مفروض هو يفهمها او يقربها منه

امل : بيخاف عليها يا رينا ...تقريبا هو مربيها مع هاشم و من كتر خوفهم عليها قفلو كل البيبان عشان متتاذيش من حد ..لحد الثانوي مكنتش تعرف غيرنا و لما دخلت الجامعه و اتعرفت علي ضحي و هبه عملو عليهم تحريات لمده شهر عشان بس يتاكدو انهم كويسين و يسمحولها تصاحبهم

هبه بطيبه : انا مفرقش معايا و الله انا حبيتها جدا من اول مره شوفتها ...لمعت عيناها بدموع و اكملت : عوضتني عن اخواتي الي مش حاسه انهم اخواتي اساسا

شروق باهتمام : طب هتعمل ايه هترمي نفسها عليه مثلا
نظرت لها حبيبه بتمعن و قالت : انا نسيت احللك ...انتي بقي شكلك بتحبي علي روحك و مش ناويه تعملي اكتر من كده صح
ردت كذبا بعد ان احمر وجهها خجلا : لا طبعا مفيش الكلام ده
امل : لا في انتي بتخبي ليه ماهو واضح جدا يعني

فركت حبيبه ذقنها دلاله علي التفكير الجادي ثم قالت : بصو بقي بالصلاه عالنبي كده انتو محتاجين خطه لكل واحده فيكم عشان حالها يتعدل و توصل للي هي عايزاه
ملك بفرحه : بجد يا بيبو طب عيد ميلاد ابراهيم الاسبوع الجاي و نفسي اعمله سوربرايز حلوه

حبيبه بمزاح وقح : بالله مافي احلي منك يا بسكوته بصي هخليكي تعمليلو مفاجاه تخليه يغتصبك
هههههههههههههههه
ضحكو جميعا بصخب و قالت ضحي : صح كده بيبو هتحط الخطه و هي الي هتقول يلاااااا

عاد في وقت متاخر بعد ان انهي جميع اعماله و بعدها قضي سهرته مع واحده من فتياته. قد اتم زواجه عليها عرفيا منذ اسبوع ...و لكنه حقا تلك المره لم يشعر باي متعه كما السابق ...شيئا ما بداخله جعله يختنق رافضا ما يفعله بل ينفر منه ايضا.....لا يعلم كيف استطاع فصل قبلته القصيره لتلك الفتاه بعدما تذكر ...الفراوله خاصته...كما لقبها ....ثغرها له مزاقا مختلف لم يجربه من قبل....شعر باشتياقه لتلك الشفاه الوقحه ...يريد التهام لسانها السليط ....جسده يأن شوقا للمسها ...كل ذلك دار في عقله و هو يقود سيارته عائدا الي قصره او ....بمعني اصح اليها
عقله يرفض هذا الانجزاب ...يشعر و كأن شيئا ما قد سرق منه ...و هو هاشم الجندي لم يتعرض لاي عمليه سرقه او نصب من قبل ...من يجرأ. علي فعلها

صعد الدرج سريعا و كأن بداخله طاقه تجبره علي الوصول الي جناحه سريعا ...و يا ليته لم يفعل....بمجرد ان وصل الي الباب و ادار مقبضه ليدلف ...وقف متصنما و كأن اصابه الشلل ...برقت عيناه و لم يقوي علي التحرك خطوه الي الداخل ....اشتغل الغضب الناري داخله ثم .........

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-