رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول بقلم مريم حسن

رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول بقلم مريم حسن


رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم حسن رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول


رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك بقلم مريم حسن

رواية ملاك الصعيدي فارس وملاك كاملة جميع الفصول

قاعده علي طرف السرير بتعيط بحرقه وعنيها حمرا من كتر البكاء ويقاطعها صوت
ساميه: مش فاهمه اني بتعيطي دلوك ليه دني عايزكي تنستري وتتزوجي 
ملاك بعياط: بس نا مش بفكر ف الكلام دا دلوقت لسه بدري
ساميه: لسه بدري اي يختي انتي عنستي
ملاك: لا لسه بدري 
ساميه: طب ده شب صعيدي لجطه حلو جوي وابن عمده
ملاك: أنا قلتلك قبل كدا يمرات ابويا اني مش بفكر اتجوز ومش عايزه ميهمنيش هو ابن مين وبعدين ده صعيدي
ساميه:ليه يبتت نتي مالهم الصعايده يعني وبعدين دا ابن عمده ونا وابوه متفقين نجوزكم بعض 
ملاك بعياط: بقي كده بتبعيني يمرات أبويا اكيد عشان الفلوس
#الكاتبه_مريم_حسن
ساميه:وه اي هبيعك دي هو الجواز بجي بياعه دنا عوزه اهنيكي واسترك
ملاك:بس نا مش عوزه اتجوز صيعدي قولتلك قبل كده
ساميه:مالهم الصعايده يختي مهم جمرات وحلوين وبعدين ده بن العمده عارفه يعني ايه يعني هيعيشك احلا عيشه ومعاه فلوس كتير وعايشين 
ملاك: دايما همك علي الفلوس ونبي ارحميني انا مش عاوزه اتنيل اتجوز
ساميه:بجي أكد يبتت نتي والله لهتتجوزيه وايدك فوج رجبتك
ملاك دخلت تعيط وفوسط حزنها افتكرت ابوها وهو متجوز الست الحربايه دي وقالت:بقا كدا يبابا تعمل فيا كدا ينفع نا بنتك حبيبتك تعمل فيا كدا عارفه انك بتحسبها طيبه عشان كانت بتعاملني حلو قدامك بس شوف بتعمل فيا اي هتجوزني غصب عني لا وصعيدي كمان ارجع يبابا وحشتني اوي.
بطلت عياط ودخلت اتوضت وصلت ونامت والصبح حصلت مفأجاه كبيره كانت ملاك مصدومه..

ملاك صحيت من النوم مصدومه من الي حصل الي حصل ان مرات ابوها جهزت كل حاجه وهي خلاص هتتجوز غصب عنها وهي مش مستعده ابدا لحاجه زي دي.
ملاك: بقا كدا تجوزيني غصب عني طب د نا حتى مقلتش رأيي ف الجوازه المهببه دي
ساميه:كت عرفه انك هترفضي الجوازه دي نتي اصلا فقر ونا بصراحه اكده مش عاوزه جاوازه لجطه زي دي تروح عليكي 
ملاك: عادي نا ميهمنيش الجوازه دي اصلا بس اكيد طالعه بمصلحه منتي مش بتحبيلي الخير اصلا 
ساميه بغل: ايوي طالعه بمصلحه اومال هجوزك ابن العمده واتفرج عليكو لا خدت قرشين حلوين وهبقي غنيه وبطلي حديث يبتت انتي وخلاص الحديث خلص ونا اتفجت على كل حاجه والفرح بكره 
ملاك: حرام عليكي نتي ايه مش بتحسي اعتبريني زي بنتك
ساميه: انتي متجيش ظفر بتي اصلا واياكي اسمعك بتجيبي سيره بتي علي لسانك عاد وبعدين يبت نتي نا جولت استرك واهنيكي بدل ما نتي فجر اكده
ملاك دخلت وبكت على سريرها ومنكتر البكاء نامت.
نيجي لدوار كبير ف الصعيد 
العمده: ي ولدي نا عايزك ف موضوع اكده
فارس: خير ي ابوي ف ايه؟ 
العمده: بصراحه يولدي نا عاوز افرح بيك وتتجوز
فارس: نا جلتك يا ابوي اني مش بفكر ف أكده واصل
#الكاتبه_مريم_حسن
العمده: بص يا ولدي نا لجيتك بتت حلال انما ايه زي لهطتت الجشطه من القاهره وعايشه في الصعيد وحلوه وبصراحه اتفجت مع مرات ابوها
فارس: أكده يا بوي من ورايا من غير ما تعرف رأيي
العمده: بصراحه يا ولدي الفرح بكره
فارس: وه وه .كيف يا ابوي
العمده: البت حلوه وزينه ويتمه وعايز استرها
فارس: مش عارف اجولك اي يا ابوي
العمده: نا يهمني فرحك يولدي يهمني اشوفك عريس وبصراحه اكده لو رفضت اكده هتطلع شكلي وحش جدامهم
فارس: ماشي يا ابوي موافق
العمده: حضر نفسك بجي الفرح بكره
فارس: ماشي يا ابوي اروح اجهز نفسي بجا جبل ميحل الصبح 
العمده: ماشي يا ولدي 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

صحيت الصبح ملاك علي كوبايه مايه في وشها 
ملاك:بغرق بغرق 
اسراء:جومي يختي يلا المأذون جاي شويه اكده يلا جومي فزي من مكانك روحي اطبخي ونضفي البيت وبعدين چهزي نفسك 
ملاك:مقولتلكو مش عايزه مش عايزه 
اسراء:مفيش اهنيه حاچه اسمها مش عايزه جومي يلا روحي ع المطبخ 
ملاك بإستسلام:طيب 
العمده:يلا ي ابني نروح المأذون زمانه اجه ، يلا ي تامر معانا 
فارس:حاضر يابوي 
العمده:ربنا يفرحك ويعسدك ويهنيك ياابني 
بعد ساعتين ملاك كانت واقفه قدام المرايا باين عليها جدا التعب لبست دريس سماوي وسابت شعرها منسدل علي ضهرها وصندل ابيض وحطت روج خفيف وخلصت وخرجت 
ساميه بغل وحقد من جمالها:يلا چهزي العصير اللي هتجدميه اخيرا مش هنشوف وشك عاد في البيت تاني 
ملاك بحزن:طيب يمرات ابويا 
عربيات كتيره وحراسه مشدده قدام البيت ودخل العمده واخوه والشاهد
ساميه:اتفضل يا بيه 
العمده:فين العروسه 
ساميه:هناديها اهو يا بيه 
ساميه دخلت ل ملاك واسراء راحت وراها 
اسراء بفرحه:هوا هو ده يماا هو ده العريس 
(اسراء بنت ساميه من جوزها الاولاني اللي مات)
ساميه:لا ده العمده 
اسراء بزعر:اكيد شكله وحش يماا صوح 
ساميه:مخابرشي 
مملاك بصتلهم بإستحقار 
فارس دخل وقعد جمب العمده وبيقول في سره مخابرشي يابوي ليه بتعمل فيا اكده ومش حاسس اني بحب واحده 'بقلمي مريم حسن سليمان
دخلت ملاك وحطت العصير 
العمده:يا مشاءلله اللهم بارك 
اسراء وقفه بعيد وعماله تقول في سرها اكيد مش هوا ده قمر ازاي هيتجوز ملاك المفروض انا ، انا احلي منها بجي اكده يما تعملي فيا اكده 
فارس انصدم من جمالها وقال بتلقائيه بصوت مسموع:جمر
العمده ضحك وملاك اتكسفت وساميه واسراء بصولهم بغل وحقد كل ده ملاك مرفعتش نظره عليهم كانت باصه في الارض 
ساميه بحقد:اهو المأذون اجه
العمده بصلها بإستحقار:يلا ي شيخنا اكتب
سرحت ملاك في الذل اللي هيا عاشت فيه وحياتها الجايه هتبقي عامله ازاي وليه اختاروها هيا معنهم علي قد حالهم وهو عمده وغني وهل هيحبها ولا هتعيش في ذل واهانات هناك فاقت عل جمله " بارك الله لكما وجمع بينكما في خير."
مشيت ملاك مع فارس في عربيه وطول الوقت مش بيتكلموا وصلوا عند قصر كبير واول ماوصلوا ضربوا نار 
ملاك بخوف:هو في ايه بضربوا نار ليه 
فارس :ده عشان ابن العمده اتجوز ف بيحتفلوا كده 
كريمه ام فارس:يامشاءلله اي الجمر ده تتهني يبتي ربنا يبارك فيكو ويهنيكو ويسعدكو يارب 
فارس باس ايد امه :شكرا يا امي
ملاك راحت باستها زي فارس وقالت :ربنا يخليكي ي طنط 
كريمه:طنط لا مفيش طنط انتي تجوليلي ماما انا زي امك برضو ولا اي 
ملاك:طبعا 
ملاك ارتاحت وقالت شكلهم ناس طيبه 
هدي بشر:مبروك تعالي فحضني تعالي 
ملاك بادلتها الحضن:شكرا 
هدي بتتكلم جمب ودنها:دانا هوريكي السواد هخليكي تندمي علي اليوم اللي وافجتي تتچوزي فيه ان ماوريتك النجوم في عز الضهر مبقاش انا هدي ملاك اتوترت وخافت وبان علي وشها وراحت جمب فارس 
فارس:يلا ندخل اعرفك علي بجيت العيله 
ملاك بتوتر:ممماشيي 
#الكاتبه_مريم_حسن
اول ما ملاك دخلت جريوا عليها تلات بنات
رحمه:الله انتي چميله جوي يمرات اخويا 
سلوي:هو انتي بيضا فعلا ولا حاطه حاچه علي وشك 
ملاك بضحك:لا انا بيضه فعلا 
رحمه:انتي جايبه جمالك ده منين 
ملاك:من عند ربنا
فارس:رحمه اختي وسلوي وهدي بنات عمي 
رحمه:ربنا يديمكو 
سناء بغل وحب مصطنع:مبروك يحبيبتي مبروك ي فارس 
فارس / ملاك:الله يبارك فيكي 
تامر بإبتسامه:مبروك يفارس 
فارس:الله يبارك فيك يعمي 
كريمه:يلا يحبيبي خد مرتك ع الاوضه زمانها تعبت وهبعتلكو الوكل حالا 
فارس:ماشي يامه 
طلعت ملاك مع فارس
وفي ثانيه والاكل بقي عندهم 
فارس:اقعدي كلي 
ملاك:ممش جعانه 
فارس بغضب:مفيش حاچه اهنيه اسمها مش چعانه يلا اجعدي 
ملاك لنفسها:شكلي هشوف ايام سوده 
فارس بزعيق:مستنيه حد ياكلك مثلا متاكلي 
ملاك بخوف: حححاضر
ملاك كلت معلقتين وقامت غسلت اديها 
فارس:ابوي باين اشتره ليكي هو ومرات ابوكي هدوم افتحي الدولاب هتلاجيهم 
بعد شويه طلعت ملاك وهيا لابسه اسدال 
ملاك:يلا نصلي ؟
فارس:تمام هتوضي 
فارس قام اتوضي وصلوا وبعدين ملاك راحت ع الكنبه عشان تنام 
فارس:بتعملي ايه ! 
ملاك:ههناام 
فارس:مفيش نوم هنا نتي هتنامي ع السرير 
ملاك بتوتر:وووانت 
فارس:ع الكنبه 
ملاك ابتسمت:شكرا 
نامت علي السرير وهوا نام ع الكنبه بعد حوالي ساعتين لقيت حد بيخبط علي كتفي اتخضيت وقومت 
ملاك بخوف:عايز حاجه.
فارس بإستغراب:انتي مين يقمر!
ملاك بصدمه:

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك بخوف:عايز حاجه.
فارس بإستغراب:انتي مين يقمر ! 
ملاك بصدمه:اانا مراتك 
فارس:الله القمر ده مراتي بتهزرري
ملاك:لا مش بهزر 
فارس:بقي انا متجوز القمر ده دنا حظي حلو جامد 
ملاك ضحكت 
فارس:اوعااا 
ملاك بإستغراب:يعني انت مش فاكر ان احنا اتجوزنا امبارح 
فارس:لا والله مش فاكر حاجه زي دي انا اول مره اشوفك يمزه 
ملاك:مزه ! يبني انتا امبارح كنت بتعاملني بقرف كده اي اللي حصل 
فارس:والله انتي اللي شكلك هبله انا اول مره اشوفك اصلا
ملاك بإستغراب :طب يلا كمل نوم 
فارس:اتاخري شويه طيب 
ملاك:نعمم اتاخر لا يابا انت كنت نايم ع الكنبه وعامل فيها راجل اوي يلا روح كمل نوم هناك قولتلك من الاول ونتا عملت شبح يلا روح شوف انت رايح فين 
فارس:اي يبت ده انتي اتحولتي 
ملاك:ايوا زي مبتتحول انت كمان 
تذكير: بقلمي مريم حسن سليمان..
فارس:طب انا فعلا مش فاكر اني اتجوزتك امبارح بس ما علينا انا موافق ويلا بقي اتاخري عشان انام 
ملاك:خلاص اشبع بالسرير انا هنام ع الكنبه 
فارس:استني هنا راحه فين 
ملاك: رراحه انام 
فارس: والسرير اي لازمته مثلا 
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك: وانت هتنام ع الكنبه يعني ! 
فارس : بقولك اي كمان شويه وهيصحوا ونا عاوز انام
ملاك: طب ماشي منتا مش راضي تخليني انام 
فارس شدها عالسرير 
فارس: نامي يلا 
ملاك بعدت ونامت ع طرف السرير وكان عمال يتقلب ومعرفتش تنام لحد ملقته نام ونامت ، الصبح صحيت ملاك لقته لسه نايم وقريب اوي منها فضلت باصه لملامحه وهيا مبتسمه وقالت بصوت مسموع: شكله جميل اوي وملامحه جميله 
فارس فتح عينه: عارف عارف 
ملاك اتخضت وقامت بسرعه: ايدا انت صاحي 
فارس: اممم 
ملاك: طب طب انا هدخل اخد دش 
فارس: تمام بسرعه 
ملاك فتحت الدولاب وخدت بنطلون فضفاض كشمير وشميز ابيض وبعد شويه طلعت وقفت قدام المرايا سرحت شعرها وسابته مفرود علي ضهرها ولسبت كوتشي ابيض ، كل ده وفارس متنح 
ملاك: احم خلصت انزل ؟ 
فارس: هاا لا 
ملاك: ليه طب 
فارس: هاخد دش الاول وننزل مع بعض 
ملاك: تمم 
فارس دخل وبعد شويه طلع وهو لابس تيشرت ابيض وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وسرح شعره 
فارس: يلا يحلوه
ملاك: طيب 
فارس وملاك نزلو 
كريمه: وه يبني انت نزلت انت ومرتك ليه كنا هنطلع الوكل ليكو 
فارس: لا يماما احنا ناكل معاكو 
العمده: ماشي يلا اجعدوا 
كلوا وبعدين شربوا الشاي وفارس خد ملاك وقعدوا في الجنينه 
فارس: صحيح انتي اسمك اي 
ملاك: اسمي ملاك وانت فارس صح 
فارس: اها ، اسم علي مسمي يملاكك 
ملاك ابتسمت
فارس: تيجي نخرج ؟
ملاك: نخرج ! 
فارس: اها 
ملاك بفرحه: الله يلا 
فارس: يلا هطلع اغير وانزل 
ملاك: ماشي 
فارس طلع ونزل 
فارس بغضب وصوت عالي: فيييين القهوه بتاعتي ي بدريه
بدريه المساعده بخوف: ححاضر يبيه القهوه هتجهز اهي 
فارس بغضب: يلا بسرعه 
ملاك اتخضت من صوته وراحت تشوفه 
ملاك: في ايه يفاارس مالك 
فارس: وه.. هيا مين دي يابوي !

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس بغضب: فييين القهوه بتاعتي ي بدريه 
بدريه بخوف: ححاضر يبيه القهوه هتجهز اهي 
فارس بغضب: يلا بسرعه 
ملاك اتخضت من صوته وراحت تشوفه 
ملاك: في ايه يفارس مالك 
فارس: هي مين دي يابوي !
العمده بتوتر: ددي مراتك يفارس اللي جولتلك انك هتتچوزها فاكر ولا ايه 
فارس بدوخه: وه يبوي لحقت تجوزني بس انا مش فاكر 
العمده: لا يفارس متتعبش نفسك انتو لسه متجوزين عاد 
فارس: امتي يابوي 
العمده: ااامبارح 
فارس: مش فاكر.
كريمه: يفارس ييحبيبي متتعبش نفسك القهوه بدريه عملتها اهي 
فارس: خلاص مش عايز انا رايح الشركه 
#الكاتبه_مريم_حسن
العمده: ماشي يبني 
فارس مشي وملاك واقفه مصدومه من اللي بيحصل 
العمده: طبعا مصدومه ازاي معرفكيش 
ملاك بتوتر: ااايوه وبليل برضو معرفنيش 
العمده: تعالي الجنينه افهمك يملاك 
ملاك: حاضر 
تذكير: بقلمي مريم حسن سليمان.
العمده: بصي يبتي فارس عنده انفصام في الشخصيه 
ملاك: نعمم انفصام ( ناس كتيرر خمنت انه عنده انفصام ناس لماحه حرقتوا المفاجاه😂😂🙂)
العمده برجاء: ساعديني يبتي الدكتور قال ان لازم يتجوز ومرته تساعد ف العلاج عشان اهم حاچه العلاج النفسي اني ممكن اديكي اي حاجه انتي عاوزاها بس ساعديني ولما يبقي كويس تقدري تطلبي الطلاق  
ملاك: انا مش عاوزه فلوس انا مكنتش طالبه حاجه غير اني اعيش حياه كويسه مفيهاش مشاكل مع حد يحبني واحبه. 
العمده وعيونه اتملت دموع: عندك حق وانا اسف جدا ليكي 
صعب عليا جدا ووعيط انا كمان وقولتله 
ملاك: طب خلاص متعيطش انا موافقه 
العمده: بجد 
ملاك: ايوه موافقه والله 
العمده: شكرا اووي يبتي ابقي فكريني احكيلك عن مرضه وعلاجه وكده 
ملاك: ماشي 
سابني ودخل وانا فضلت قاعده كده عماله افكر له كام شخصيه ولا اي هما طب هو واحد كان بيعاملني بقرف بس مش اوي والتاني رومانسي كده سيكا اي تاني اووف انا هروح انام احسن 
ملاك راحت تنام وصحيت لقت حد بيلعب في شعرها واتفاجات بيه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك راحت تنام وصحيت علي ايد حد بيلعب في شعرها واتفاجات 
ملاك: ااا بتعمل اي يفارس 
فارس اتخض: مممبعلش حاجه 
ملاك: انت جيت امتي
فارس: اانا كنت في الشغل وجيت 
ملاك: ماشي ، الساعه كام
فارس: الساعه 8 بليل 
ملاك: يلهوي انا نمت كل ده 
فارس: امم 
ملاك: طب انا هنزل اقعد معاهم شويه 
فارس: تجعدي مع مين ! كلهم ناموا 
ملاك: ايهه ناموا بدري كده 
فارس: اهاا احنا اكده
ملاك: طيب 
فارس: مش هتنامي 
ملاك: انا لسه صاحيه 
فارس: حاولي تنامي تاني 
ملاك: طيب 
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس: تمام هنام انا بقي 
وراح ينام علي الكنبه حاولت كتير تنام لحد منامت 
صحيت ملاك الفجر اتوضت وصلت وقرات قران وشويه والنهار طلع والي فالبيت صحيوا فنزلت ليهم 
رحمه:مرت اخوي صحيت يما 
كريمه:وه يبتي اي اللي صحاكي بدري اكده 
ملاك:والله بدري ولا حاجه 
سلوي:ينفع تجعدي معانا في الجنينه شوي 
ملاك:حاضر ، يلا 
تذكير:بقلمي مريم حسن سليمان
رحمه:هو انتي بتدرسي اي او بتشتغلي ايه يملاك 
ملاك بحزن: انا طلعت من التعليم وانا في 1ثانوي 
سلوي:وه..ليه كده 
ملاك:لما بابا توفي مرات ابويا طلعتني منه عشان المصاريف وكده مع اني كنت شاطره جدا 
رحمه/سلوي: ربنا يرحمه يارب 
ملاك: يارب ، المهم انتو عندكو كام سنه 
سلوي: انا 21 ومتجوزه بس جوزي بيسافر وكده ف قاعده مع اهلي 
ملاك: ياااه دانتي باين عليكي من كلامك وشكلك يجي 18 سنه 
سلوي بضحك: ايوه كلهم بيقولولي كده 
رحمه: وانا عندي 19 سنه 
ملاك: اممم يعني انا اكبر منك بسنه المفروض تحترميني بق هااا 
رحمه بضحك:والله 
ملاك:ايوه اكيد دنا لو كنت اتجوزت كان زماني خلفت قدك يبنتي 
رحمه بضحك: ايده بجد طب ومتجوزتيش ليه 
ملاك:والله يبنتي السنجله چنتله جواز اي وقرف اي 
رحمه وسلوي عمالين يضحكوا 
هدي:الله الله انتو جاعدين اهنيه بتعملو اي 
سلوي: في اي ي هدي 
هدي بغل: لا مافيش نازلين ضحك صحيتوا الناس 
رحمه: علفكرا كلهم صاحيين اصلا 
هدي: ملاك جومي اعمليلي شاي 
ملاك: حاضر 
سلوي: اي اللي حاضر ، قولي لبدريه جوه تعملك ملاك مش هتعملك حاجه 
هدي بحقد: بدريه مش فاضيه يلا خشي اعمليلي بسرعه 
ملاك: خلاص يسلوي مش مهم انا هعمله 
: راحه فين يحلوه؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚هدي: الله الله انتو جاعدين هنا بتعملو اي 
سلوي: في اي ي هدي
هدي بغل: لع مافيش نازلين ضحك صحيتوا الناس 
رحمه: علفكرا كلهم صاحيين اصلا 
هدي: ملاك جومي اعمليلي شاي 
ملاك: حاضر 
سلوي: اي اللي حاضر ، قولي لبدريه جوه تعملك ملاك مش هتعملك حاچه 
هدي بحقد: بدريه مش فاضيه يلا خشي اعمليلي بسرعه 
ملاك: خلاص يسلوي مش مهم انا هعمله 
فارس: راحه فين يحلوه ؟
ملاك ببتسامه: راحه اعمل شاي ، اعملك ؟
فارس: وتعملي انتي ليه ما بدريه  جوه قوليلها تعملك وبعدين اصلا انا مش بشرب شاي تعالي نخرج وهشربك شاي برا.
ملاك: لا ماهو الشاي مش ليا ده ل هدي
فارس: هدي ! طب وانتي تعمليه ليه هي مش صغيره لما تعمله لنفسها 
هدي بسرعه: انا قولتلها انا هعمله قالتلي لا ابدا داني اللي هعمله ليكي بإيدي يفارس 
فارس: يلا يملاك روحي اجهزي نخرج انا وانتي وغمزلها 
هدي لنفسها: ان ماوريتك يزفته ياللي اسمك ملاك الصبر بس اهدي 
بعد شويه نزلت ملاك وهيا لابسه بوي فريند وتيشرت ابيض وكوتشي ابيض وسابت شعرها ونزلت 
ملاك بفرحه: يلا 
في العربيه'
فارس: نروح فين 
ملاك: الملاهي 
فارس بغمزه: متيجي نروح الصحراء مش هيبقي في حد غيرنا 
ملاك: تؤ تؤ هنروح الملاهي 
فارس: ملاهي ! متجوز طفله انا 
ملاك بزعل: خلاص روحني
فارس: قفوشه 
ملاك مردتش وسندت راسها علي الشباك وبعد شويه 
فارس: انزلي 
ملاك بفرحه: هييييه الملاهي 
فارس بضحك : طفله والله 
ملاك: يلا نتمرجح بقي 
فارس: نتمرجح ! لا تعالي بيت الرعب 
ملاك: لا لا لا الاا ده 
فارس: امم بتخافي ولا ايه 
ملاك: لا انا مش بخاف اصلا 
فارس: طب يلا وريني شجاعتك 
ملاك: لا انا مش بحب بيت الرعب بلاش 
فارس بخبث: طيب يخوافه انا هروح انا وخليكي انت خايفه كده 
ملاك بتمثيل الشجاعه: لا هاجي انا مش بخاف 
فارس: ايوه بقييي 
فارس خد ملاك ودخلو وكانت ملاك خايفه جدا بس مش مبينه وفجأه ظهر جمب فارس دميه علي شكل مصاص دماء صرخت ملاك بخوف 
ملاك: عااااا فااارس يلا نخرج خليه يبعد يفااارس اعااااا 
فارس بضحك: اومال فين البت الشجاعه اللي كانت جمبي من شويه 
ملاك: فارس متهزرش يلا ونبي نخرج انا خاايفه 
فارس بيكتم الضحكه: متخافيش دي عروسه لعبه يلا بس متخافيش اهدي مش هيحصل حاجه 
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك بخوف: مماشي 
فارس: الجو ضلمه ورايق متيقي وغمزلها 
ملاك: عي..عااااا عفرريت تاني جاي يفاارس 
فارس: ده بقي حقيقي 
ملاك: يمامااااا ....وهوب اداها بالقفا 
فارس: يمجنونه مبتوطيش ليه 
ملاك: اعااا انت سبته يضربني يفااارس 
فارس بضحك: انتي اللي سبتيه 
 وفجأه ظهر دميه علي شكل ساحره وعيونها تتحرك وتضحك كالاشرار 
فارس وهو بيكتم الضحكه: متخافيش 
ملاك وهيا واقفه مكانها مش قادره تتحرك وعيونها اتملت دموع: يلا نخرج ونبي 
فارس قلبه وجعه عليها وحضنها: متخافيش يلا هنخرج 
........
فارس: بس اهدي متعيطيش 
ملاك: عاوزه اروح 
فارس: طب نركب المرجيحه 
ملاك ببكاء: روحني 
فارس: طب اهدي طيب والله هروحك 
وفجأه بدأ يدوخ ومسك راسه شويه وبعدين 
فارس بغضب شديد: انا اي اللي جااااابني الملاهييي !

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس:بس اهدي متعيطيش 
ملاك:عاوزه اروح 
فارس:طب نركب المرجيحه ؟
ملاك ببكاء: روحني 
فارس: طب اهدي طيب والله هروحك 
وفجأه بدأ يدوخ ومسك راسه جامد شويه وبعدين 
فارس بغضب شديد: انا اي اللي جابني هنااا ! 
ملاك لنفسها: يختاااااي ده اتحول وده وقته 
فارس بعصبيه: وانتي اي اللبس الزفت اللي لابساه ده 
ملاك: انا .. انا مالي والله معملتش حاجه 
فارس: نعم يختي ؟ 
ملاك: ق ق قصدي .. انه ماله اللبس 
فارس بزعيق: ماله ! اني مفيش حريم عندنا تلبس اكده اي قله الادب والمسخره دي
ملاك: مسخره !
فارس: حسابك معايا فالبيت  يلا انجري علي العربيه 
ملاك: الله يخربيتك يشيخ
فارس: بتقولي حاچه ! 
ملاك: ابدا انا بكح بس 
وصلوا الفيلاوفارس شد ملاك من ايديها بدون اي مقدمات وطلع ع فوق 
فارس: هما سؤالين عايزك تجاوبي عليهم زي الشاطره علشان موركيش الوش التاني
ملاك: خلصا وانا موافقه هات الوش التاني بس ياريت اللي كان معايا من شويه 
فارس: احنا هنهزر يرحمك 
ملاك: خلي بالك انت بتخبط فالكلام هاا !
فارس بعصبيه: اتنيلي جوليلي اني ازاي كنت معكي ف الملاهي 
ملاك لنفسها: ياربي اقوله اي ده 
فارس بزعيق: انطقييي 
ملاك: انا ... انت كنت ...انت 
فارس: هتفضلي اكده كتير 
ملاك: لا بص انا قولتلك وديني الملاهي وانت كنت لطيف معايا و وديتني بس هيا دي كل الحكايه 
فارس: نعمم ! وانا وافقت .. انا مش فاكر حاجه زي دي 
ملاك: بكرا تفتكر يعنيا معلش 
فارس بنفاذ صبر: تمام ماعلينا اني ازاي رحت هعديها عادي علشان بتحصل معايا كتير نيجي للمهم 
ملاك: لا هوا مفيش حاجه مهمه غير اني هموت وانام 
فارس بهدوء: اللبس ده انا سمحتلك تخرجي بيه ؟ 
ملاك: لاء..بس 
فارس بعصبيه وصوته بدأ يعلي: بس اي وزفت اي احنا معندناش حرمه تخرج بالمسخره دي واصل فاهمه المسخره اللي بتلبسيها دي عاد كانت زمان دلوك اياكي اشوفك لابسها برا الاوضه ديه واصل فاهمانه يبت 
ملاك : انا البس اللي انا عاوزاه مش انت بقي اللي تيجي وتتحكم فيا ..وبعدين انت بتزعقلي ليه  انا محدش يزعقلي ابدا ولايعلي صوته عليا مين ما كان مسمحلكش تعلي صوتك علياا انت فاكر نفسك مين يعني 
فارس وهو بيضربها بالقلم: اسكتي خالص!
تحت عند العيله 
كريمه: يحاج الواد صوته علي جوي خليني اطلع اشوف اي اللي بيوحصل 
طارق العمده ابو فارس: اسكتي ي ام فارس ابنك مش صغير عاد فارس كبير واكيد عارف هو بيعمل اي اكيد حوصل حاچه منيها خلته يتعصب 
كريمه: حوصل اي بس البنيه طيبه وباين عليها وغلبانه اكيد مش حتعمل حاچه 
هدي بغل: الصراحه يمرت عمي ،، عمي عنده حق فارس كبير وعارف بيعمل اي وبعدين مفهاش حاچه لو مد ايده عليها مهي برضه البت دي مسهوكه حبتين تلاجيها كلمت شاب وهيا معه برا ولا حاچه
رحمه بتهمس لسلوي: عايشين مع حريقه في الدار 
وهووووب ضربها قلم جامد عمل صوت جامد لدرجه انهم سمعوه وجريت كريمه لفوق
كريمه دخلت و خدت ملاك و هدت فارس و قفلت باب الاوضة و ودتها علي اوضه تانيه و حاولت تهديها وجابتلها بدريه حاجة اشربها 
ملاك بعياط: انا مش مبسوطة هنا.. خرجوني من هنا انا مش عايزة اقعد هنا
كريمه: اهدي ي بتي اهدي هو بس اتعصب شوية و شوية و هيهدي 
ملاك: انا مش عاوزاه انا عايزة أطلق طلقوني منه انا عاوزة اروح لمرات ابويا تاني
كريمه: طب اهدي اهدي انا هجبلك الموبايل اتصلك بيها حاضر 
"كريمه جابت التليفون و رنت عليها"
.الرقم المطلوب غير موجود بالخدمة. 
ملاك و هي بتعيط اكتر: خلاص انا مش عايزة حد في حياتي ممكن تطلعي برا و سيبيني لوحدي لو سمحتي 
كريمه: بس ي بتي مي..
ملاك وهي بتعيط: معلش يماما اطلعي 
#الكاتبه_مريم_حسن
كريمه طلعت برا و قفلت باب الاوضة كويس وراها و اتغطيت بالبطانيه و قعدت اعيط تحتها ... مش عشان ضربني لا .. منا طول عمري متعودة علي الضرب و الاهانة من مرات ابويا؛ يمكن دي تراكمات مثلا، اه ممكن تكون كدا..
انا كنت فاكرة اني هرتاح لما امشي من عند مرات ابويا اللي اتخلت عني بس فعلا الام مبتتعوضش، بس للأسف كأن الهم و الحزن مكتوبين عليا وبيلاحقوني في كل مكان
نامت ملاك من كتر العياط وصحيت الصبح كانت جعانه جدا وقررت متنزلش ولا تكلم فارس نهائي بس جوعها غلبها ونزلت 
رحمه جريت عليها: ملاك انتي كويسه ؟ 
سلوي: عملك حاجه يملاك ؟ 
ملاك بإبتسامه: متقلقوش انا تمام 
سلوي: اومال خدك احمر كده ليه
ملاك: ها .. ده عشان لسه صاحيه 
رحمه: طب زمانك جعانه تعالو نقعد ناكل هما باين اكده محدش صحي لسه 
ملاك:ماشي
فارس: احم .. اومال فين هدي مش معاكوا ليه 
ملاك: هقوم انا بقي 
سلوي: استني انتي مكملتيش اكلك
ملاك: شبعت سلام 
فارس: مالها دي 
رحمه: مخابرشي 
فارس بتوتر: طيب اااا هدي فين 
سلوي: وانت عاوز هدي في اي عاد 
فارس: لا لا ابدا مش عاوزها اني بس بسال هيا مش بتاكل معاكو ليه 
رحمه: تلاجيها نايمه 
فارس: طيب 
عند ملاك 
ملاك: الله يخربيت كده يجدعااان ضربني امبارح ونزل النهارده اكنه معملش حاجه ده حتي مسألنيش عامله اي قال ايي فين هدي يخويا عليك انتا وهيا 
كريمه بتخبط: ملاك 
ملاك فتحت: اتفضلي يماما 
كريمه: كيفك اليوم يبتي 
ملاك: الحمدالله 
كريمه: انا بعتذرلك بداله بس هو في شخصيته دي بيبقي عصبي شويه معلشي يحبيبتي 
ملاك: ولا يهمك 
كريمه: يلا طيب الفطار جهز 
ملاك: احم كنت جعانه فكلت انا ورحمه وسلوي 
كريمه: ماشي يبتي اني نازله اني بجي 
ملاك: تمام 
في الجنينه عند فارس كان قاعد بيشرب القهوه 
هدي: اي يفارس كيفك 
فارس بإبتسامه: الحمدالله 
هدي: الجو حلو قوي 
فارس: ايوي جدا ... احم اقعدي لو حابه 
هدي بإبتسامه: الاهه دني حابه جويي 
فارس ضحك 
هدي: الا جولي يفارس عامل اي مع ملاك 
فارس: كويس الحمدالله هيا طيبه ومحترمه برضو 
هدي بغل: اوعي تكون حبيتها يفارس.
فارس بإبتسامه:
العمده من وراهم بصدمه :

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك بفرحه: يلا
فارس بهدوء: تمام يلا 
ركبوا العربيه وراحوا ع البيت وفارس طلع علي فوق 
العمده: عملتي اي 
ملاك بفرحه: فارس بدأ يتحسن والدكتور قال انه هيبقي كويس قريب 
العمده بفرحه: يارب الحمدالله يارب 
والعيله فرحت وملاك طلعت علي فوق وكانت مبسوطه اوي 
فارس: جيتي !
ملاك: ايزه 
فارس: هدي تحت معاهم ولا ايه 
ملاك بغيره: مالك في ايه كل شويه تسأل عليها 
فارس بتوتر: عادي يعني بنت عمي 
ملاك: بنت عمك ! سلوي بنت عمك برضو ومش بتسال عليها قد مبتسال علي هدي ونظراتك ليها وضحكك معاها دي اسمه ايه هاا ؟
فارس بهدوء: وده يهمك !
ملاك سكتت وبصت ليه بحزن: لا ميهمنيش 
فارس: كويس 
الباب خبط فارس فتح 
هدي: احم فارس فين ملاك 
فارس بابتسامه: كيفك اليوم مش بنشوفك كتير فالبيت ليه 
هدي: انت اللي علطول في الشغا 
ملاك راحت ليهم وبغيره: نعم ي هدي عاوزه حاجه 
هدي: اها ، مرت ابوكي تحت و بتها وعاوزينك 
ملاك: تمام انا نازله 
ملاك نزلت خطوتين ع السلم ولقتهم لسه واقفين طلعت ليهم 
ملاك: اي يفارس مش هتنزل معايا 
فارس: اه تمام يلا 
نزلوا ليهم كانوا قاعدين مع كريمه (فاكرينها مامت فارس) 
ملاك: السلام عليكم 
كلهم: وعليكم السلام 
اسراء بغل: ملاك حبيبتي كيفك مبتجيش لينا ليه اتوحشتينا جوي 
ملاك: معلش بقي ي اسراء مشغوله 
ساميه: امم اكيد في تنضيف البيت معلش يحبيبتي استحملي 
#الكاتبه_مريم_حسن
كريمه بابتسامه: لا يحبيبتي مش خالبيت الخدم موجودين وملاك في عنيا عاد مش بخليها تعمل حاچه اصول كلاك دي حبيبتي جوي بنيه محترمه واصل وطيبه واصيله 
كريمه بغل: ربنا يخليكوا لبعض 
ملاك بابتسامه نصر: يارب يمرات ابويا 
فارس واقف كل ده ومش مركز معاهم كان باصص ل هدي وبيبتسم بتلقائيه وهيا لاحظت واستغربت بس كانت بتبادله الابتسامه بحب وملاك لاحظتهم واضايقت جداا 
ساميه بحقد: ملاك يحبيبتي ممكن نتكلم لوحدينا شويه 
كريمه: خديها يملاك ع الجنينه واني هفضل اهنيه مع اسراء 
ملاك: حاضر يماما 
....
كريمه: وجدرتي تسيطري عليهم عاد عملتي اكده كيف يبت 
ملاك: معلش يمرات ابويا ممكن تقولي عايزه اي علشان مش فاضيه 
ساميه:بتتطلمي اكده ليه عاد جولتلك قبل اكده تقوليلي ساميه هانم فهمانه يبت 
ملاك بتكبر وهدوء: مين انتي عشان اقولك كده انا هحترمك ومش هقل ادبي عشان انتي ضيفه عندي 
ساميه لنفسها (اني لازم اوريكي اصلك يملاك الكلب وهستحمل بس عشان الخطه تنجح وهوريكي )
ساميه بتمثيل الحب: معلشي يملاك يحبيبتي ، ممكن طلب 
ملاك: اتفضلي 
ساميه: احم ممكب تخلي اسراء جاعده عندك علشان هسافر يومين ومينفعش تيجي معاي علشان دراستها ومش هرتاح وهي جاعده لوحديها 
ملاك بطيبه: تمام متقلطيش انتي هتسافري امتي 
ساميه: اني مسافره الصبح 
ملاك:  تمام ماسي 
ساميه: تسلمي يبتي 
ملاك بصتلها بكره وراحت تشوف فارس لقته لسه قاعد معاهم وعينه علي هدي 
ملاك بغيره: فارس معلش عاوزاك في كلمه 
فارس: اني ، تمام 
طلعوا فوق ..
ملاك: اسراء هتقعد معانا علي م مرات ابويا ترجع من الشفر لانها مسافره ومينفعش اسراء تروح معاها عشان دراستها ومينفعش تقعد لوحدها فالبيت 
فارس بهدوء: تمام هبعت حد بالعربيه يجيب حاجتها 
ملاك: بس هيا لسه مسافره بكره 
فارس: اللي تشوفيه ، بس افضل ان نجيبهم دلوك 
ملاك: خلاص تمام 
مشيت ساميه واسراء وهما مبسوطين وحاجات اسراء جت وحطوها في اوضه الضيوف "وفي الصباح جابت ساميه اسراء ع فيلا تقعد معاهم طبعا بعد م فارس خد اذن من والده و والدته وساميه سلمت عليهم واصر فارس انه يوصلها المطار وهيا رفضت تماما فسكت وهيا مشيت 
كريمه: منوره يبتي 
اسراء: بنورك والله 
كريمه: اطلعي ارتاحي شوي لو عوزه
اسراء بتبص لفارش وملاك: لا اني مرتاحه واني قاعده معاكوا 
كريمه: ماشي يبتي
رحمه: انتي ليه مش بيضه زي ملاك ي اسراء 
اسراء بغل:
(اسراء عيونها عسلي غامق شعرها بني غامق قصير بشرتها قمحاويه طولها متوسط ، شكلها جميل )
(رحمه " اخت فارس"عيونها عسلي وشعرها اسود طويل بس مش اوي بشرتها قمحاويه قصيره )
(سلوي فاكرينها"بنت عم فارس اخت هدي" عيونها بني شعرها اسود طويل طويله القامه بشرتها بيضه)
(هدي " بنت عم فارس" بشرتها قمحاويه طولها متوسط عيونها بني شعرها اسود قصير بس مش اوي )

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

رحمه: انتي ليه مش بيضه زي ملاك ي اسراء
اسراء بغل: دي خلقه ربنا يحبيبتي 
كريمه: رحمه عيب 
اسراء: عادي يطنط 
ملاك بصوت واطي: طنط الله يرحم امك 
فارس ضحك بصوت عالي 
اسراء بإعجاب: اي بيضحك يفارس مضحكنا معاك 
فارس: احم ولا حاجه .. اهاا دماغي 
اسراء: ايدا مالك انت تعبان او حاجه 
فارس ماسك دماغه جامد و..
فارس:اي ده هو في ايه 
كريمه: مفيش يحبيبي خد مرتك واطلع 
ملاك: انا هفضل معاكوا 
فارس: وانا كمان 
كريمه: طب هخش اني بجي ارتاح شوي 
فارس / ملاك: ماشي يماما 
فارس بيهمس ل ملاك: هيا اللي قاعده جمب سلوي دي تبقي اسراء اللي بتعتبريها اختك 
ملاك: اها 
فارس: اممم ، وهيا جايه تعمل ايه احم قصدي تنور في اي وقت 
ملاك ضحكت: مرات ابويا مسافره ف هيا هتقعد معانا يومين 
فارس: اممم 
هدي: بتتهامسوا تجولوا اي متسمعونا معاكوا 
فارس: احم لا ده كلام كبير عليكي 
هدي اضايقت وبصت الناحيه التانيه 
فارس بغمزه: متيجي نطلع احسن يملاكي 
اسراء وهدي بسرعه: لاء خليكو 
فارس بستغراب: ليه ف اي مهم ؟
هدي: احم متخليكو معانا شويه عادي
ملاك وهيا بتقوم: بكرا بقي 
طلعت هيا وفارس وهدي جريت دخلت ل سناء امها وهيا متعصبه 
هدي: يماا مش هتفكري في خطه بجي نقدر نفرقهم ... وكملت بخبث: عشان اتجوز فارس وناخد الاملاك وكل حاچه تبجي لينا 
سناء بتفكير: هشوف يبت دني مستنيه اليوم ده بفارغ الصبر هخلي كريمه تبجي خدامه تحت رچلي ...
#الكاتبه_مريم_حسن
هدي لنفسها ( انا اللي مستنيه اليوم بفارغ الصبر متي هتجوز فارس ويحس بحبي ليه ويحبني زي مابحبه )
سناء: روحي خلي بدريه تعملي قهوه عشان اعرف افكر وننفذ بسرعه 
هدي: ماشي يماا 
اسراء قاعده في الاوضه مضايقه جداا ورنت علي امها 
ساميه بشر: ها يبت ي اسراء اي الاخبار عندك 
اسراء: يماا شكلنا مش هنقدر نفرقهم 
ساميه: هنقدر امشي بس علي الخطه وهنقدر 
اسراء: يماا دول شكلهم حبو بعض يماا 
ساميه: ومالو ميحبوا بعض بس هنفرقهم يعني هنفرقهم 
اسراء: بس يماا في حاچه غريبه جوي حوصلت وحنا جاعدين 
ساميه بتركيز: احكي يبت جولي اي اللي حوصل 
ملاك: حلو العصير ؟
فارس: جداا 
ملاك: اي خدعه 
فارس بضحك: الصراحه اسراء دي باين عليها مش سهله 
ملاك ضحكت: يعني لا هيا طيبه في اوقات 
فارس: اهاا .. الا قوليلي بقي اي الحلاوه دي 
ملاك: بجد الفستان شكله حلو 
فارس بغمزه: حلو ده قليل ده حلو جامد 
ملاك ابتسمت وقالت بتلقائيه: بس انت قولتلي انه شكلي وحش ومش لايق عليا 
فارس: انا يبنتي .. امتي الكلام ده 
ملاك: هاا .. لا لا متاخدش فبالك هنام بقي علشان تعبت 
فارس: تصبحي علي جنه شبهك يملاكي 
ابتسمت ملاك ونامت 
ساميه بتركيز: احكي يبت جولي اي اللي حوصل 
اسراء: كنا بنتكلم وفجأه فارس يما مسك راسه دقيقتين وبعدين قاال هو في ايه وطريقه كلامه اتغيرت وفالاول مكنش بيتكلم كان قاعد هادي 
ساميه بتفكير: مش فاهمه يبت .. عادي يعني اي الغريب في اكده 
اسراء: يماا ده كان هادي فالاول وبعدين بقي بيتكلم وبجي بيهمس لملاك ويضحكوا 
ساميه: اني مش عارفه 
اسراء: طيب يماا .. اني هنام بجي 
ساميه: ماشي .. بت ي اسراء كلي كـاتير يبت 
اسراء بضحك: مشي يما يلا سلام 
بقلمي مريم حسن
في يوم جديد 
فارس صحي لقاها نايمه جمبه فضل باصص عليها وبيتأمل ملامحها البريئه وبيبتسم بعدين فاق من شروده 
فارس: انتي .. قومي بتعملي اي هنا ! 
ملاك بنوم: عايزه انام شويه بس بقي 
فارس بزعيق: قوميي اتخمدي في الاوضه اللي جمبي انتي م امتي ونتي بتنامي جمبي اصلا
ملاك قامت بسرعه: انا اسفه .. وفتحت الباب وخرجت
فارس لنفسه ( ليه بتعاملها بالطريقه دي باين عليها طيبه وغلبانه وتتحب بملامحها البريئه الجميله دي .. وانت مالك بتدق كده ليه شيل الافكار دي من دماغك ي فارس )
ملاك: صباح الخير 
الجميع: صباح النور 
كريمه: تعالي يلا يبتي افطري فينه جوزك 
ملاك: نازل اهو يماما ، اومال فين اسراء 
كريمه: باين لسه مصحيتش 
ملاك بخبث: ماشي يماما هطلع انا اصحيها 
كريمه: ماشي يبتي 
طلعت ملاك لها لقتها نايمه في سابع نومه بصت ليها بإبتسامه 
ملاك: من برا بريئه ومن جوا شيطانه هعمل فيكي كل اللي عملتيه معايا بالظبط هخليكي تترجيني وهخليكي تتمني الموت وابتسمت بشر ودخلت جابت حاجه من الحمام وضحكت بخبث و ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك: من برا بريئه ومن جوا شيطانه هعمل فيكي كل اللي عملتيه معايا بالظبط هخليكي تترجيني وهخليكي تتمني الموت وابتسمت بشر ودخلت جابت مايه من الحمام وضحكت بخبث وو رمتها في وشها 
اسراء: اعااااا في ايييه اي اللي بيوحصل 
ملاك: معلشي يحبيبتي بصحيكي 
اسراء: اي الغباء ده في حد يصحي حد اكده 
ملاك: اهه ومالو منتي كنتي بتصحيني كده فاكره ولا افكرك 
اسراء:..... 
ملاك: اي القطه بلعت لسانك ولا اي 
اسراء: لا مبلعتوش انتي نومك تقيل جوي فكنت بصحيكي اكده 
ملاك: استحملي بقي يروحي اوكي علشان كل يوم من ده وغمزت ليها وكملت كلامها يلا علشان تنزلي تطبخي بقي 
اسراء: نعممم ! اطبخ م الخدامين تحت عاد اطبخ ليه 
ملاك: هو انا مقولتلكيش صحيح اصل بدريه اديتها اجازه ومن النهارده انتي اللي هتطبخي 
اسراء: لا يمكن اطبخ بعدين انا ضيفه اهنيه ازاي تقوليلي اطبخي والكلام الفارغ ده 
ملاك: معلشي يروحي استحملي شويه اصل هنا مفيش حاجه اسمها ضيفه 
اسراء: اي الهزار الفارغ ده اني مبحبش اكده يلا اخرجي برا واقفلي الباب وراكي 
ملاك: خدي بالك ونتي بتتكلمي مع اسيادك اوكي يحبيبتي 
اسراء بحقد:انتي نسيتي نفسك ولا ايه لو نسيتي نفسك ف اني هفكرك 
ملاك قاطعتها وهي بتقعد وتحط رجل ع رجل : ده كان زمان يروحي اوكي دلوقتي انا ملاك هانم هتقوليلي اي .. ملاك هانم وكملت بزعيق مفهومم !!
اسراء اتخضت: واتجوزتي وبقيتي تتنكي عليا كمان دنتي كنتي بتجبيلي المايه لحد رچلي اني مسحتيل اجولك هانم ومستحيل اطبخ مستحيل اعمل اي حاجه تجوليلي عليها مش انتي علي اخر الزمن تعملي اكده فيا 
ملاك: اوكي تمم معلش بقي يحبيبتي ممكن تتفضلي برا بيتي مهو اصلو مش هتقعدي في بيتي من غير متعمليلي حاجه 
#الكاتبه_مريم_حسن
اسراء سكتت طبعا عشان لو خرجت برا الفيلا كده مش هتعرف تنفذ اللي في دماغها 
ملاك:  يلا زي الشطوره كده روحي نضفي اوضتي واعمليلي عصير
Flash back : 
اسراء: جومي روقي اوضتي واعمليلي قهوه  يلا 
ملاك: اسراء انا تعبانه من الصبح مش هقدر انضف تاني وبعدين انا  مروقاها الصبح 
اسراء: اتبهدلت وبعدين انتي بتعملي اي اصلا عشان تتعبي يلا جومي  انتي مش هتجعدي فالبيت ومتعمليش حاجه يلا بسرعه مش عايزه كلام كتير 
ملاك: معلشي انام شويه طيب والله مش قادره اقف علي رجلي و والله تعبت وفالاخر بتقولوا  مش بعمل 
اسراء بزعيق: مجولتلك جومي الاهه
ملاك: حاضر 
Back...
ملاك: بس بس ... سرحتي لفين 
اسراء: هاا .. ولا حاجه
ملاك: اوكي يلا روحي نضفي الاوضه 
اسراء: هو فارس هناك 
ملاك بغيره: ونتي بتسالي علي فارس ليه هاا يلا روحي نضفي الاوضه وبعدين تجبيلي العصير ف الجنينه 
اسراء: تمام 
خرجت اسراء وهيا عماله تشتم في ملاك فسرها وملاك ابتسمت بشر و فجاه دخل حد عليها وهو بيبتسم بشر و 
: دا احنا هنوريها السواد وهنعرفها مين هيا ملاك 
اسراء واقفه في الاوضه مش عارفه تعمل اي فضلت تبص يمين وشمال وفجاه خطر علي بالها خطه حلوه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك بغيره: ونتي بتسالي علي فارس ليه ها يلا روحي نضفي الاوضه وبعدين تجبيلي العصير ف الجنينه 
اسراء: تمام 
خرجت اسراء وهيا عماله تشتم في ملاك فسرها وملاك ابتسمت بشر وفجاه دخلت كريمه 
كريمه: دا احنا هنوريها السواد وهنعرفها مين هيا ملاك 
ملاك بإبتسامه: شكرا انك وقفتي جمبي 
كريمه: عيب عليكي انتي بنتي يملاك اللي عملته فيكي هنعمله فيها بالظبط 
ملاك: شكرا اوي يماما 
كريمه: عادي يحبيبتي
اسراء واقفه في الاوضه مش عارفه تعمل اي فضلت تبص يمين وشمال فجاه خطر ع بالها خطه وابتسمت بشر 
اسراء: عايزاني انضفلك اوضتك من عيني يحبيبتي هنضفهالك
وعملت اتصال سريع ونضفت الاوضه ونزلت تحت قدام الفيلا كان في واحده مستنياها قدام الفيلا ومعاها صندوق خدت اسراء الصندوق بشر وطلعت علي اوضه ملاك حطت الصندوق في الاوضه و ورابته وخرجت بسرعه 
ملاك: نضفتي الاوضه ؟
اسراء بارتباك: اه اه نضفتها 
ملاك: تمام جهزي الاكل بق عشان فارس جاي تعبان 
اسراء: تمام 
ملاك نزلت الجنينه وعماله تفكر لي اسراء فعلا سمعت كلامها وقاطعها تفكيرها 
فارس بحده: هو حضرتك معلومكيش ان غلط تلبسي اللي انتي لابساه ده برا الاوضه ، كانت لابسه دريس تحت الركبه بشويه وشوز ابيض وفارده شعرها 
ملاك: افندم!! انت شايفني لابسه حاجه غلط مثلا.
فارس: حذرتك كام مره علي لبسك ده صح ! متلوميش نفسك ع اللي هيحصلك بقي وكان بيقرب منها 
ملاك بخوف: خلاص مش هلبس كده تاني اخر مره والله
فارس شدها من شعرها و: شعرك ده اياكي تخرجي بيه تاني وهتتحجبي ومن النهارده مفيش اللبس اللي بتلبسيه ده تاني
ملاك بعياط: طب سيب شعري انت بتوجعني 
فارس شده اكتر: انتي سامعه انا قولت اييي !!
ملاك بشهقات: ا اا اه سس س سامعه 
فارس ساب شعرها وشها كان احمر من العياط ومستمره في العياط فارس خدها فحضنع 
فارس: خلاص طيب اهدي انا اسف 
كل ده وكانت هدي شايفه اللي بيحصل وبتبتسم بشر
ملاك زقته: انا بكرهك بكرهك وطلعت تجري علي الاوضه 
فارس لنفسه: في اي يفارس مالك بتعتذر ليها لي انت عمرك م اعتذرت لحد بس هيا اللي غلطانه برضو وطلع ليها الاوضه 
دخل فارس اتفاجئ بلمنظر لقي ملاك واقفه علي السرير بتعيط وتعبان عمال يقرب منها 
ملاك بعياط: ففارس انا خايفه ابعده عني ونبي 
فارس: اهدي طيب 
قلع فارس القميص ورماه عليه وفضل يموت فيه لحد م مات (الثعبان كان حجمه صغير يعني مش كبير قوي ) 
جريت عليه ملاك وحضنته 
فارس بتوتر: متخافيش 
ملاك بخجل: ش شكرا 
اسراء قاعده فالاوضه فرحانه 
اسراء لنفسها: يارب اخلص منك بجي عشان اتجوز فارس واخد الاملاك وكل حاجه تبجي ليا ياا متي اليوم ده هييچي 
تليفونها رن 
اسراء: الو يما 
ساميه: ايه اللي حوصل يبت 
اسراء: مخابرشي لسه مسمعتش صوت حتي يماا 
ساميه: يخيبه لو الخطه دي متنجحش 
اسراء: هتنجح يماا حتي لو منجحتش هنفضل وراهم لحد ميتفرقوا 
ساميه: ايوي اكده يبت عليكي نور ، الا قوليلي يبت عرفتي تحطي السله كيف 
اسراء: احم .. اصلي اني نضفت الاوضه ليها 
ساميه: وه وه .. نضفتي ايه يختي ونتي تنضفيلها ليه عاد 
#الكاتبه_مريم_حسن
اسراء: الصراحه يما قالتلي لو مروقتلهاش الاوضه هتتردني 
ساميه: لا مستحيل ملاك تعمل اكده .. دي غلبانه اكيد مش هتعمل اكده 
اسراء: مخابرشي يماا بس جالتلي اكده فكان لازم اوافق 
ساميه: طيب يبتي خلي بالك بجي وفتحي عينك اكده 
اسراء: حاضر 
بقلمي مريم حسن سليمان 
ملاك: ممكن تشرب العصير ده ! 
فارس: حطالي فيه سم اكيد
ملاك: لا والله 
فارس ابتسم: بهزر معاكي 
ملاك ابتسمت: هه تمام اتفضل 
شرب فارس العصير وشكرها ونزل تحت وبعدها نزلت ملاك قعدت ف الجنينه 
رحمه: بخخ 
ملاك: عوو 
رحمه: اي الزهق ده متيجي نلعب 
ملاك: نلعب .. موافقه اوي 
سلوي: بتعملوا اييي 
رحمه: هنلعب تعالي العبي معانا .. هروح انادي النكديين اللي جوا يلعبوا معانا كمان 
سلوي بضحك: خلصاا 
راحت رحمه ندهت هدي واسراء وفارس 
هدي: في اي !
سلوي: ندهتيم لي ي رحمه يخربيتك 
هدي: بتقولي اي 
سلوي: احم ولا حاجه .. هنلعب تلعبوا ؟
هدي: لعب اي ده هو انتو اطفال 
سلوي: يستي هتلعبي ولا اي 
فارس راح قعد جمب ملاك وغمزلها هدي شافتهم اضايقت وقالت: ايوا هلعب 
كل ده و اسراء مصدومه ازاي ملاك عايشه فاقت من سرحانها علي 
رحمه: يبنتي رحتي فين 
اسراء: ها .. بتقولي اي 
رحمه: بقالي ساعه بقولك يلا تلعبي 
اسراء: اها تمام 
رحمه: ها نلعب صراحه او تحدي 
سلوي: تمام يلا 
بتلف رحمه الازازه بتيجي علي ملاك 
فارس: تحدي ولا صراحه
ملاك: صراحه 
فارس: حبيتي قبل كده 
ملاك بإبتسامه: ايوهه حبيت وعشقت كمان 
فارس: مين! 
ملاك: لا سؤال واحد ونا جاوبت 
بتلف هدي الازازه وبتيجي علي رحمه
سلوي: تحدي ولا صراحه 
رحمه بضحك: تحدي 
سلوي: اممم .. هتاكلي معلقه شطه عليها خل 
رحمه: طيب ماشي .. قامت جابت معلقه شطه وعليها خل و كلتها 
فارس: عاااش 
سلوي: هههه 
رحمه: يعع يخربيتك 
: انا جيت يعيااال وحشتوني 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

: انا جيت يعيااال وحشتوني 
هدي بطفوله: محماااد .. جبتلي اي وانت جاااي 
محمد: دايما هامك ع الحاجه يخربيتك طب اطمني علي اخوكي اي حاجه كده 
هدي: بعدين بعدين المهم جبتلي اي 
محمد: خدي يستي الشنطه دي فيها حاجات ليكي هتعجبك 
هدي بفرحه: اخوياا اللي ليااا 
محمد: مصلحجيه اوي 
هدي: تسلم يصحبي 
فارس حضنه : عامل اي يبطل 
محمد: بخير والله يحبيبي انتي اخبارك اي 
فارس: كله تمام .. واحشنا والله 
محمد: والله انتو اكترر .. المهم فين الاكل انا جعان 
هدي: دايما همك علي بطنك كده
محمد: شوف شوف مين اللي بيتكلم ... عامله اي يسلوي 
سلوي: تمام والله 
محمد: احم .. اخبارك اي ي رحمه 
رحمه بإبتسامه: الحمدالله
محمد: اوباااا مين الجامده دي 
ملاك: احم انا ملاك 
محمد: لا قمر اوي بسم الله مشاءالله بجد..
فارس بيجز علي سنانه: ملاك...مراتي 
محمد: اوبااا انت اتجوزت من غير متعرفني اهه يندل .. لا بس قمر اوي .. ونا محمد 
فارس خبطه في بطنه: متتلم يالاا 
محمد: احم اسف .. المهم الشنط دي ليكوا يشباب انا طالع ارتاح شويه
طلع محمد اخو سلوي وهدي يرتاح ورحمه راحت تجهز الاكل والفرحه مش سيعاها 
#الكاتبه_مريم_حسن
سلوي: لسه برضو بتحبيه ي رحمه 
رحمه بإرتباك: اكيد لا ي سلوي 
سلوي: والفرحه اللي اترسمت علي وشك دي اي ... متحاوليش تخبي عليا انا اكتر واحده عارفاكي 
رحمه بحزن: حاولت كتير انساه بس معرفتش 
سلوي بحزن: حاولي ي رحمه انتي عارفه الفرق بينكوا كام سنه .. 6 سنين يعني اكبر منك بكتير 
رحمه: هو بالسن !! مش بالسن خالص ي سلوي والله بس .. بس هو بيعتبرني اخته الصغيره 
سلوي: ساعات بحسه بيعتبرك اخته فعلا و.. و ساعات بحسه بيحبك مش عارفه 
رحمه: قولي والله 
سلوي: رحمه ي حبيبتي متعشميش نفسك ب حاجه ركزي في دراستك 
رحمه: طيب هجهز الاكل عشان زمانه جعان 
سلوي بحزن: طيب
بقلمي مريم حسن سليمان 
ملاك: باين عليه دمه خفيف 
فارس:هو مين !! 
ملاك: محمد 
فارس بغيره: ايوهه.
ملاك بإستفزاز: مش بهزر 
فارس مسك دماغه وبعدين بصلها وقام وقف 
فارس: احم  ..اومال ماما فين 
ملاك: نايمه .. محمد ابن عمك جه 
فارس: بجد ! طب هطلع اسلم عليه عشان واحشني 
ملاك: تمام 
اسراء: يمااا اني مبحتش طايقه اقعد اهنيه تاني 
ساميه: ايه اللي حوصل 
اسراء: اي اللي بيحصل انهم باين حبوا بعض ومش هنجدر نفرقهم ملاك بجت كل متشوف وشي تقولي اعمليلي حاجه اكلها بجت مشغلاني خدامه عندها 
ساميه: خلاص نفذي الخطه النهارده 
اسراء: متاكده يما 
ساميه: ايوه خلينا نوخلص منيها 
اسراء: حلو اوي
ساميه: هستني منك مكالمه 
اسراء: ماشي يلا سلام 
....
فارس: عامل اي ي محمد اخيراا جيت 
محمد: الحمدالله .. انت عامل اي واحشني والله 
فارس: انت واحشني اكتر والله يعم 
محمد : يبكااش لو كنت واحشك كنت اتصلت بيا 
فارس: والله مش فاضي .. المهم دلوقتي باين عليك انك تعبان هسيبك ترتاح ونتكلم بليل 
محمد: تمام 
خرج فارس و وهو نازل عل السلم شاف هدي ابتسم تلقائيا 
فارس بتردد: هدي انا عاوز اقولك حاجه 
هدي بابتسامه: اتفضل 
فارس: انا م
ملاك قاطعتهم: بدور عليك بقالي كتير يلا علشان نروح النهارده للدكتور 
فارس بضيق: هو ده وقتك 
ملاك: نعمم ! بتقول حاجه 
فارس: بقول يلا .. هقولك لما اجي ي هدي 
هدي: طيب 
....
هدي: يمااا في خبر جديد 
سناء: في اي 
هدي: فارس كان عايز يعترفلي بحاجه بس مجصوفه الرقبه جت 
سناء: حاجه زي اي 
هدي: مخابرشي يماا بس باين عليه كان متردد 
سناء: ونتي بتحطي الحاجات الهبله دي ف دماغك ليه .. احنا عايزين حاجه واحده بس وهيا الاملاك واني خلاص فكرت في خطه جهنميه ...
هدي: يماا اني بحب فارس 
سناء بصدمه : 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

هدي: يماا اني بحب فارس 
سناء بصدمه: بتحبي اي يمجصوفه الرقبه انتي 
هدي: مخابرشي بجي بس اني بحبه 
سناء: ده يتحب ازاي اصلا .. ده عنده انفصام يعني تلات اشخاص يعتبر ازاي تحبيه ده .. احنا متفقين تتجوزيه وبعدين ناخد الاملاك اي اللي دخل الحب دلوك اعقلي اكده ي هدي ومتخلنيش يجن جناني اني جرفت 
هدي: اعمل طيب اني ... واحده وحبت فيها اي غلط دي !
سناء: حبيتي رجل متجوز عاد وكمان مريض ... شيلي الحاجات دي من دماغك واصل 
هدي: حاضر يما 
سناء: يلا اطلعي خليني ارتاح اشويه 
هدي طلعت وهيا مخنوقه 
سناء: اني مستحيل اقولها علخطه لانها مش هتوافق ... اني هنفذها وكل حاجه تبجي ملكي وكريمه تبجي خدامه تحت رجلي من ساعه مجت علبيت وكلمتها هيا اللي بتتسمع وهيا الكل في الكل فالدار اني هجصف رقبتها اللي عاليه لفوق دهي 
تامر: بتعملي اي ي سناء 
سناء بخضه: هاا .. اني مش بعمل 
تامر: سناء .. اعقلي وشيلي الافكار دهي من دماغك .. اني مش عايز يوحصل حاجه وحشه 
سناء بغضب: كل حاجه لاخوك انت ازاي ساكت اكده ده حتي هو العمده وانت لا ... مجولتلك تعالي نخطط وكل حاجه تبجي ليك وهنخليه شغال عندنا 
تامر بتردد: 
....
العمده: ملاك يبتي روحتي للدكتور 
ملاك بفرحه شديده : ايوه ايوه روحت 
العمده: وايه اللي حوصل 
ملاك: قال انه خلال اسبوع وهيتحسن وهيبقي كويس 
العمده بدموع الفرحه: اني مش عارف اقولك اي يبتي بجد ... شكرا قوي قوي 
ملاك: العفوو 
العمده: هروح افرح الحاجه
ملاك بابتسامه: تمام 
هدي: ملاك هو الدكتور قالك اي 
ملاك: قال انه خلال شهر وهيرجع لطبيعته 
هدي بفرحه: بجد ... قولي والله 
ملاك: ايوه بجد 
هدي: ماشي 
.....
تامر بتردد: مش عارف اصراحه ي سناء اقولك اي 
سناء بحبث: فكر ي تامر يحبيبي كل حاجه هتبجي فيدك وانت هتبقي العمده وهتبقي الكبير في البلد متخليش فرصه زي دي تروح من يدك 
تامر: هنعمل اي !!!
سناء بابتسامه خبيثه: هو ده الكلام بص بجي "............." بس اكده 
تامر: وه .. ايه اللي بتقوليه ده 
سناء: هيا دي الخطه الصح اسمع مني 
تامر: اني مش عارف محتار اوافق ولا لا 
سناء: وه وهيا دي محتاجه تفكير .. طبعا لازم توافق 
تامر بتردد: ماشي ي سناء موافق 
سناء بخبث: ايوه اكده احبك اني وانت ناصح اكده 
في اليوم التاني "
#الكاتبه_مريم_حسن
محمد: صباح الخير 
فارس: صباح النور 
محمد: هو ماله البيت هادي النهارده كده ليه هما فين 
فارس: امي راحت تقعد مع اهلها يومين وبابا زي منت عارف في الشغل دايما وعمي معاه ومرات عمي فوق 
محمد: اهه .. اومال رحمه فين مشوفتهاش من ساعه مسلمت عليا امبارح 
فارس: في اوضتها ... هروح انا بقي الشركه عشان اتاخرت 
محمد: ماشي يصاحبي ربنا معاك 
.......
سلوي: هتفضلي ف الاوضه كده مش هتخرجي 
رحمه بحزن: مش عايزه اشوفه ي سلوي ... بيكلمني وكإنه مش واخد باله مثلا معندوش احساس مبيحسش 
سلوي: حاولي تتجاهلي وتنسيه وتشغلي بالك ب حاجات تانيه صدقيني هتنسيه 
رحمه: اللي بيحب حد مبينسهوش.
سلوي: ع
قاطعها خبط ع الباب 
رحمه: اتفضل.
محمد: سلوي انتي هنا 
سلوي:اهه كنا قاعدين بنهزر شويه 
محمد: اممم ... مالك ي رحمه كد م ساعه م جيت ونتي مش بتنزلي تحت ليه 
رحمه: لا عادي ي محمد نا بحب اقعد لوحدي 
محمد : رحمه قولتلك ابيه انا اكبر منك وكمل بمرح : ويتسي اعتبريني وحدتك ههه
رحمه ابتسمت بحزن وهدوء: اسفه يا .... ابيه 
محمد: احم طيب هنزل انا..
رحمه / سلوي : تمام 
سابهم ونزل ورحمه عيونها اتملت دموع 
سلوي خدتها في حضنها: يحبيبتي بلاش تزعلي نفسك 
رحمه: لا مش زعلانه خااالص ... ممكن بس يسلوي تسبيني لوحدي شويه 
سلوي بحزن: حاضر 
وسابتها ونزلت وهيا زعلانه جداا 
محمد بغمزه: هلووو مدام مش هتردي زيرو كام 
ملاك بضحك: لا جامدهه 
محمد بابتسامه: اهه 
اسراء: ملاك ممكن طلب 
ملاك: اتفضلي 
محمد: وه وه ... هو البيت اتملا مزز كده ليه 
اسراء ضحكت
محمد: اوبااا 
اسراء: احم انا اسراء.. قريبه ملاك 
محمد: اتشرفت ي سوسو والله 
اسراء: شكرا ... ممكن يملاك تجبيلي الدوا بتاعي من اوضتي لاني مش قادره اطلع 
ملاك بغيظ: طيب 
ملاك طالعه علي السلم وكان في زيت علي السلم وهوووووب  

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

محمد: وه وه ... هو البيت اتملا مزز كده ليه 
اسراء ضحكت 
محمد: اوبااا 
اسراء: احم انا اسراء .. قريبه ملاك 
محمد: اتشرفت ي سوسو والله 
اسراء: شكرا ... ممكن يملاك تجبيلي الدوا بتاعي من اوضتي لاني مش قادره اطلع 
ملاك بغيظ: طيب 
ملاك طالعه ع السلم وكان في زيت ع السلم وهوووووب اتزحقلت و وقعت كانت نازله هدي من ع السلم خافت ونزلت براحه 
هدي بلطف: ملاك حصلك حاجه ! 
ملاك بوجع: لا انا تمام 
محمد: اي الصوت ده 
اسراء بخبث: مخابرشي يلا نشوف ...
محمد: ملاك اي الل وقعك 
هدي: مين اللي كابب زيت ع السلم !! 
محمد: ايده مش عارف ...
ملاك: طب هتفضلو تتكلموا كتير مش هتقوموني 
ضحكت هدي: يوووه اسفه والله 
وقوموا ملاك اللي ايدها ودماغها كانوا بينزفوا ودوها علي الاوضه 
هدي: محمد روح هات الاسعافات الاوليه 
محمد: طياااره 
ملاك: جرح بسيط والله كويس انك لحقتيني شكرا جداا 
هدي: ولا يهمك عادي 
اسراء واقفه بتغلي وبتبصلهم بغيظ وخدت هدي بالها ومحمد جه خدت هدي الاسعافات الاوليه وعقمتلها الجروح 
هدي: نامي انتي بقي وارتاحي شويه ... اسراء هاتي ل ملاك كوبايه عصير
اسراء: وانا اجيب ليه
محمد: يعني اي تجيبي ليه ... هو ايه البرود ده
اسراء بصتلهم بغيظ وسابتهم وراحت تجيب
محمد: باين عليها بتكرهك ي ملاك
ملاك: ايوه منا عارفه 
محمد: حد يكره القمر ده ... بالله قمرر 
ملاك ابتسمت بهدوء: انت اللي عيونك حلوه والله 
هدي: محمد هو انا كيس جوافه ... علفكرا انا بغير 
محمد بضحك: وتغيري ليه 
هدي: الاهه اخويا وبغير عليه
محمد: خلاص يستي اني اسف 
هدي: اعتزارك مرفوض لحد متجبلي شوكلاته 
محمد: البت دي طماعه اوي 
ابتسمت ملاك بحزن: ربنا يخليكو لبعض 
هدي: ويخليكي يقمر انت 
ملاك مستغربه من طريقه هدي بس فرحت
اسراء بضيق: خدي 
محمد بتسليه: تو تو اسمها اتفضلي 
اسراء: معلش 
محمد: قهوه بوش نيهاهاهاها 
اسراء بغيظ: ظريف اوي .وسابتهم ومشيت 
هدي: همتتت ضايقت البت يعمم 
محمد: تستاهل والله عشان تتعامل مع ملاك كويس بعد كده 
ملاك ضحكت: والله انتو قمرات اووي 
هدي بغرور: مبحبش اتكلم عن نفسي كتير 
محمد: اومااااال 
فارس: بتعملوا اي ..... جري علي ملاك وقعد جمبها 
فارس بخوف عليها: اي اللي حصل في ايه 
هدي بهدوء: متقلقش هيا اتزحلقت من علي السلم وهيا كويسه 
ملاك: انا تمام متقلقش شويه جروح بسيطه بس هدي عقمتهالي 
فارس: شكرا اوي ي هدي 
هدي بهدوء: ولو العفو ... ومشيت هيا ومحمد 
فارس: متاكده انك كويسه ... وريني وشك كده 
ملاك: يعم انا فل اووي والله 
فارس: فل اي بس ... يلا بس نروح المستشفي عشان انا قلقان 
ملاك بمرح: مقولتلك متقلقش الاهه ومستشفي اي لاء 
فارس: طيب خلاص ... نامي وارتاحي 
ملاك: حاضر .. تصبح علي خير 
فارس بحب: وانتي من اهلي...
قعد جمبها فارس وفضل يتأمل ملامحها وهو مبتسم و....
الباب خبط.
فارس:اتفضل 
اسراء: هيا ملاك نامت؟
فارس: انتي شايفه اي !
اسراء بغيظ: تمام 
وسابتهم ومشيت ع اوضتها ترن ع امها 
اسراء: شكي طلع مظبوط يماا 
ساميه: بيحبها فعلا ؟
اسراء: ايوي يماا طلع بيحبها وباين عليه وخايف عليها جوي 
ساميه: اكده تمام انجلي علي الخطه التانيه بجي 
اسراء: مشي يماا لما تخبريني انفذ
ساميه: مشي 
......
في اليوم التاني*
فارس بغمزه: صباح التفاح نا لما بشوفك برتاح 
ملاك بضحك: يجدعع 
فارس بقلق: المهم عامله اي دلوقتي 
ملاك: والله تمام 
فارس: متاكده
ملاك: ايوه بس يلا ننزل نقعد تحت شويه عشان زهقت 
فارس: لا تنزلي اي انتي تعبانه 
ملاك: يعم لا مش تعبانه هو شويه جروح بسيطه كده 
فارس: لا خليكي النهارده بس طيب 
ملاك: عشان خاطري
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس: طب يلا 
ملاك جت تقوم معرفتش رجليها بتوجعها 
فارس: هشيلك طيب ... هوباااا
ملاك: فارس نزلني هعرف امشي 
فارس: ششش اسكتي 
ملاك: بتعمل اي يفارس نزلني بق 
فارس: شششش 
ملاك اتكسفت جدا ونزلها فارس تحت وقعدوا مع العيال ف الجنينه 
فارس: احم ... مالكوا ؟ 
سلوي: هاا .. ولا حاجه .. عامله اي دلوقت يملاك 
ملاك: بخير 
سلوي: الحمدالله
اسراء بغل:ونتي رجليكي اتكسحت لما تنزلي لوحدك
مازن:ونتي مال اهلك اشيلها مشلهاس انتي اي حشرك
كلهم كتموا الضحك وهيا مشيت علي اوضتها بغضب
محمد:يالهوووي هموت يخربيتك اسراء دي باين محبوبه اوي
فارس: اووي يبني والله بنحبها جداا
محمد:ههههه
عدت الايام وفارس بدأ عليه التغيير وبقي طبيعي واسراء مبتبطلش تضايق ملاك وفارس نفس الكلام بيضايق اسراء بالكلام وهدي بدأت تحاول تشوف فارس مجرد ابن عم مش اكتر لاكن مش عارفه بس بتحاول وبدات تتكلم مع ملاك حلو ورحمه متجاهله محمد تماما ومحمد مضايق جدا وملاك بضايق اسراء برضو وبتخليها تعملها طلباتها وتامر وسناء بيحاولوا ينفذوا الخطه 
كانت ماشيه وفجأه حد كان هيخبط فيها بالعربيه  
رحمه: انت حمار مبتشوفش مش تحاسب .... 
نزل م العربيه وقلع نضارته وبصلها.
رحمه: ايداااا ... سليم 
سليم: رحمهه ... عامله اي 
رحمه: الحمدالله والله انت اخبارك اي 
سليم: بخير والله 
رحمه: انت مش كنت مسافر 
سليم: ايوا منا رجعت 
رحمه: امم تمم 
سليم: خير راحه فين كد 
رحمه: لا انا كنت بتمشي شويه بس ومروحه 
سليم: طب يلا بينا اوصلك 
رحمه: لا انا همشي انا
سليم: يست يلا بق 
رحمه: مينفعش والله هروح انا 
سليم: لسه برضو متغيرتيش عن ايام الثانوي 
رحمه: اممم 
سليم: يلا بس يبنتي متخافيش 
رحمه: تمم 
ركبت معاه ف العربيه ومشي 
سليم: اخبارك اي مع محمد 
رحمه بحزن: ولا حاجه 
سليم: لسه معترفش ! صدقيني بيحبك 
رحمه: بتهيألك.
سليم: افتكري المواقف اللي كانت بتحصل فاكره لما كان بيشوفك بتكلميني كان بيزعق ازاي 
رحمه: كان بيزعق عشان ... عشان انا اخته وبيخاف عليا زي مبيقول 
سليم: اسمعي مني والله هو بيحبك بس خايف من فرق السن اكيد 
رحمه: ليه اللي بيحصل ده ! هو الحب بالسن ! 
سليم: في ناس شايفه ان الحب بالسن .. وفي ناس مبيفرقش معاها السن زينا كده 
رحمه: انا شايفه انه مش بالسن وشايفه ان مش كل حاجه بالسن 
سليم: ونا كمان .. خلي عندك امل متيأسيش يرحمه 
رحمه بسخريه: امل وحنان ماتوا فالحرب 
سليم بضحك: يستي لسه مماتوش اهدي انتي بس 
رحمه: باااس نزلني هنا 
سليم: لسه خطوتين ع الفيلا يعني مفرقوش 
رحمه: لا لا عشان محمد ميزعقليش 
سليم: بطلي خوف منه كد وخلي قلبك جامد يينتي اجمدي كد 
رحمه: حاضر بس نزلني 
سليم: برضو ! طيب يستي انزلي ... صحيح هبعتلك ادد م الاكونت بتاعي الجديد نتكلم تاني ونرجع صحوبيتنا يصحبيي 
رحمه: خلصاا يزميلي 
 " سليم كان صاحب رحمه م الثانوي وبعدين سابها وسافر ومبقوش يتكلموا كانوا اقرب اتنين لبعض كانوا اكتر من اخوات وبيحكوا كل حاجه لبعض"
مشيت رحمه وداخله القصر بتوتر مكنش حد ف الجنينه فجاه لقت حد بيشدها 
محمد بغضب: تاني يرحمه هو مش كان سافر ! 
رحمه بتوتر من قربه: طب طب ممممكن تبعد شويه عشان انت بتوترني..
محمد: انا مرتاح كد .. ومش هعيد كلامي تاني 
رحمه بتوتر: انا ... انا والله قابلته ونا راجعه وهو رجع من السفر بس واتكلمنا تاني بببس 
محمد بعصبيه: وتتكلموا تاني ليه ... هاااا انا مش قولتلك الواد ده بيضايقني متتزفتيش تتكلمي معاه تاني 
رحمه بعياط وزعيق: طب وانت مالك .. انت اي دخلك اكلم اللي انا عاوزه اكلمه 
وهووووب ضربها بالقلم: اخرسي خاااالص متعليش صوتك علياا انتي فاهمه اقولك انا اي اللي دخلني انتي اختي ولازم اخاف عليكي زيك زي سلوي وهدي 
رحمه مستمره ف العياط وهو مش شايف قدامه من كتر الغضب والعصبيه ونزلت ملاك وهدي وسلوي وسناء واسراء علي صوت الزعيق شافتهم رحمه جريت علي اوضتها وهيا بتعيط وجريت وراها ملاك وهدي وسلوي 
اسراء: احم ... ف ايه 
بصلها محمد باستحقار وخرج من الفيلا كلها 
سناء بحقد: اخوات وبيتخانقوا عادي 
ملاك: احكي يرحمه ف ايه 
سلوي: يلا يرحمه وبطلي عياط واحكيلنا 
رحمه بشهقات: ممممحممد زععقىللي ووضرربني بببلقللم عععشان كللمت سلليم تااني 
سلوي: يلهووي هو رجع من السفر اي اللي خلاكي تكلميه قالك مليون مره مش تكلميه 
سلوي: بس هما صحاب من زمان مينفعش يسبوا بعض 
ملاك: طب وهو ماله تكلميه او لا 
رحمه: ققالي بييضايق منه 
ملاك: ونتي مالك ميضايق 
سلوي: انتي واخده الموضوع ببساطه يملاك 
ملاك: يبنتي طب هو ماله تكلمه او لا 
سلوي: مش عارفه بق 
هدي بشك: في ان في الموضوع ده 
ملاك باستغراب: بس انا مستغربه ازاي انتو بتصاحبو عادي والمفروض انتو صعيدين وكد 
سلوي: احنا اصلنا مصريين اصلا جينا الصعيد من تلات سنين لما دخلت رحمه المدرسه مكانتش عارفه تصاحب حد وبعدين اتعرفت علي سليم ده طبعا بعد موافقه فارس لان مكنش عندها صحاب وبس واتصاحبوا ولحد الان ومحمد بيضايق منه جدا مش عارفه السبب بق 
ملاك: اممم 
هدي: جماعه فكوا كد وبطلوا زن يزنانين ويلا نخرج انا زهقانه 
سلوي: فكره حلوه 
ملاك: هروح البس واقول لفارس 
سلوي: تمام 
ملاك راحت اتصلت علي فارس مكنش بيرد بعتتله رساله انها هتخرج هيا وهدي وسلوي ورحمه ولبست دريس لبعد الركبه وفردت شعرها ونزلت 
سلوي: اوعااا ع الجامد اللي معانا 
ملاك: احم مبحبش اتكلم ع نفسي كتير 
سلوي: ايوااا بق يعممم 
وخرجوا التلاته راحوا كافيه وقعدوا الاربعه وطلبوا قهوه موكا سلوي كانت قاعده متوتره وخايفه وباين عليها 
ملاك: مالك يبنتي خايفه كد ليه 
سلوي: هاا .. لا مممش خايفه 
ملاك بتبص وراها اتصدمت م اللي شافته !!

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك: مالك يبنتي خايفه كد ليه 
سلوي: هاا .. لا مممش خايفه 
ملاك بتبص وراها اتصدمت م اللي شافته. شافت فارس قاعد ومعاه بنت 
ملاك: هو نا بتهيألي ولا اي .. جماعه ده فارس صح ! ايوه هوا 
رحمه: لا لا لا مش هوا
ملاك مردتش وراحت قربت منهم 
فارس: ملاك 
ملاك بغيره: ايوه ملاك ... مين دي 
فارس: دي 
قاطعته ملاك: اقولك انا مين دي ... دي اللي بتخوني معاها صح قول 
فارس: ملاك لا متفهميش غلط انا هقولك مين دي 
ملاك قاطعته تاني: مفهمش غلط اي بس ... يعني شايفه جوزي قاعد مع واحده عايزني افهم اي بقي 
فارس: ملاك اسمعيني بس .. دي الانسه سيلا موظفه جديده كنت بعرفها القواعد وكده وحبينا نتكلم في مكان تاني غير الشركه 
ملاك بغيره: موظفه وتتكلموا ف مكان تاني غير الشركه ! وليه تتكلموا في مكان تاني غير الشركه هااا .. قصرت معاكوا في حاجه اشتكتلكوا هيا مثلا ؟ 
سيلا بضحك: ملاك هانم شكلها بتغير عليك اوي ي فارس بيه 
ملاك اكتفت بانها تبصلهم نظرات حاده 
فارس: خلاص بق افردي وشك كد ... انسه سيلا نكمل كلامنا بكره ف الشركه 
سيلا: تمام عن اذنكو 
سلوي: احم ... الناس بتبص علينا يلا نمشي 
فارس: تمم يلا
تسريع الاحداث
 راحوا البيت وطلعت ملاك ع الاضه وهيا مضايقه وفارس طلع وهو بيتوعد لها 
ملاك بغضب: هو انت الوحيد اللي ف الشركه ما ممكن تخلي اي حد تاني يكلمها. 
فارس بهدوء: سيلا موسي الشناوي بنت اكبر رجل اعمال من بعدنا مكنش ينفع اخلي حد م الموظفين يشرحلها وكان لازم نعمل معاها الواجب 
ملاك: يعني اي بنت اكبر رجل اعمال وجايه تشتغل عندك هنهزر بق ! 
فارس: استغربت زيك بس هيا قالت انها عاوزه تأسس نفسها بنفسها وتشتغل زي اي حد عادي 
ملاك بصدق: وجهه نظر برضو 
فارس بهدوء: خلصتي نتي كد صح ! تعاليلي بق 
ملاك بخوف: اااجي فين معملللتش حاجه 
فارس: اول حاجه شعرك اللي سايبه مفرود ده ايه ! فاكر اني حذرتك قبل كده باين صح ! لابسه الدريس قصير ليه ! 
ملاك: ده ميني دريس ودي موضته والله وكمان ده مش قصير اوي 
فارس بهدوء: روحي غيري اللي لابساه ده 
ملاك: اااغير ليه 
فارس بغضب: مش هعيد الكلام تاني 
جريت ملاك راحت لبست بنطلون بوي فريند وتيشرت واسع وعملت شعرها كحكه فوضويه 
فارس: شطوره ... مسكها من ايدها ونزلوا ركبوا العربيه 
ملاك: طب طب قولي رايحين فين 
فارس بعصبيه: ششش مش عايز اسمع صوتك 
ملاك خافت وسكتت 
بعد شويه
ملاك: انت خارج برا البلد كد 
فارس: خايفه ولا اي ! 
ملاك بتوتر: هههخاف ليه يعني 
فارس: يبقي تسكتي 
ملاك: طيب 
تسريع الاحداث 
نزلوا عند مول باين عليه جديد وكبير وراقي جدا ودخلوا
فارس عجبه دريس رمادي مع الحجاب 
فارس: ها شوفي ده 
ملاك: بس ده للمحجبات 
فارس: اه منتي هتتححبي 
ملاك: بجد .. شكله تحفهه اوي عحبني 
فارس: تمم 
مسكت ملاك فستان كافيه هادي 
ملاك: الله حلو اوي ده 
فارس بابتسامه: جميل اوي 
ملاك بفرحه: انا عندي فكره حلوه اوي
فارس: اي هيا 
ملاك: انت هتنقي ليا هدوم ونا هنقي ليك هدوم ونتقابل هنا اي رايك 
فارس: بس انا هدومي كتيرهه 
ملاك: بس كلهم بدل هاا موافق ؟
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس: ماشي بس خلي بالك من نفسك 
ملاك: حاضر 
تسريع الاحداث
خلصت ملاك و وصلت ع المكان ولقت فارس لسه جاي حاسب فارس ومشيوا وروحوا طلعوا كل واحد يشوف اللي جابه للتاني ملاك كانت جايبه لفارس تيشرتات كتير والوان فاتحه وقمصان برضو وهكذا وفارس اختار ل ملاك فساتين مع دريسات وطٌرح كتير والوانهم هاديه وجميله 
ملاك بفرحه: الله شكلهم كلهم جمااال اوي 
فارس: كويس انهم عجبوكي 
ملاك: ها الحاجات عجبتك 
فارس: هما تحفه اوي وكل حاجه بس انتي عارفه اني لبسي كله بدل 
ملاك بزعل: يعني اي 
فارس بابتسامه: يعني جمال اوي وهبقي البسهم 
ملاك بفرحه: حبيبييي 
فارس: انتي قولتي ايه 
ملاك: ها ... لا مقولتش حاجه 
فارس بغمزه وبيقرب منها: يبتت  
ملاك بتوتر ملحوظ: اانا جعانه 
فارس: بوظتي اللحظه يخربيتك 
ملاك ببراءه: انا جعانه بجد 
فارس: تاكلي اي 
ملاك: انا عاوزه شوكلاته وشيبسي وبيبسي وايس كريم ومصاصه
فارس: نعمم هو ده كد اكل ... مصاصه متجوز طفله انا 
ملاك بغضب طفولي: مليش دعوه انا عاوزه كد 
فارس بحب: من عيوني 
وعمل مكالمه سريعه وف ثانيه الحاجات طلعت 
ملاك بفرحه طفوليه: هيهاهيهايها انا بحبك اوي 
فارس بصدمه: 
رحمه قاعده بتفكر تعترف ل محمد بحبها واللي يحصل يحصل وف نفس الوقت خايفه يجرحها وهيا قاعده بتفكر وصلتها مسدچ 
سليم: رحومه عامله اي 
رحمه كتبت: الحمدالله 
سليم:دايما يارب 
رحمه: لينا 
سليم: حاسك متغيره كد في ايه 
رحمه: الصراحه محمد زعقلي تاني وشافنا واحنا مع بعض 
سليم: ههههه الغيورر 
رحمه: تفتكر بيحبني ؟ 
سليم: مشعارف اوقات بحسه بيعشقك واوقات لا انا بجد مش عارف 
رحمه: برأيك اعترفله وخلاص ؟ 
سليم: ممكن يجرحك ! بس احسن تعترفيله 
رحمه: لو جرحني اعمل اي ؟
سليم: انسيه .. هيبقي احسن حل تنسيه .. ممكن يكون بيحبك وخايف تكوني معتبراه اخوكي ف خايف يقولك 
رحمه: تفتكر ممكن 
سليم: ايوه صدقيني واعترفيله 
رحمه: اقوله امتي 
سليم: حالا ... مستنيكي يالا 
رحمه: ربنا يخليك ليااا بجد مش عارفه من غيرك كنت عملت اي انت وقفت معايا كتير جدااا 
سليم: عيب الكلام ده ي رحمه انتي اختي 
رحمه: ربنا يخليك ليا يارب ... يالا هروح اقوله 
سليم: ماشي مستنيكي 
نزلت رحمه وهيا خايفه جداا فضلت تدور عليه لحد ملقته داخل م الفيلا جريت عليه 
رحمه: ابيه انت كنت فين 
محمد: يهمك ف ايه ؟
رحمه: معرفش ... زي مبيهمك انا بكلم مين وبخرج مع مين وجايه منين وراحه فين..عاوزه اعرف برضو كنت فين 
محمد بهدوء: كنت بتمشي .. عاوزه حاجه عشان عايز انام ! 
رحمه: اه بصراحه عاوزه اقولك حاجه 
محمد: تمم قولي 
رحمه: انا بصراحه يعني ... انا ..انا .. انا يعني 
محمد: هتفضلي تقولي انا كتير قولب الموضوع بسرعه 
رحمه حطت ايديها علي وشها زي الاطفال وقالت بسرعه: انا بحبك 
محمد : ونا كمان بحبك يرحمه مفيش اخ بيكره اخته 
شالت رحمه ايدها بوجع: بس انا مش بحبك عشان بعتبرك اخويا .. انا انا بحبك حب 
محمد لف ظهره الناحيه التانيه وقال: انتي صغيره ع الكلام ده اطلعي زاكري يلا 
رحمه بدموع: انا مش صغيره يمحمد انا كبيره 
محمد للحظه كان هيلف وياخدها فحضنه لما سمع صوت عياطها وبعدين جمع قوته تاني: ابيه ..!
رحمه بوجع: هو انت بتحس زينا !! انت بتوجعني ليه 
محمد: فين الوجع ف كده !! انا واحد بيعتبرك زي اخته انتي شيلي الحاجات دي من دماغك وركزي ف دراستك يرحمه عشان الحاجات دي كبيره عليكي وانتي اصلا متعرفيش اي هو الحب 
رحمه: لا ي ابيه اعرف اي الحب ... الحب يعني الامان والاهتمام والحنان والثقه الحب يعني السند يعني احتواء يعني مشاركه يعني غيره واشتياق والخوف من فقدانه الحب يعني انك تحس انك لقيت نفسك ف حد تاني لقيت اللي شايفك احسن حد فالدنيا اللي زعلك ميهونش عليه اللي ممكن يهد الدنيا عشانك الحب يعني انك تلاقي شخص ينفع يكون اب مش بس اب واخ وصاحب وابن يكون هو العالم يعرف يبسطك ولو باقل حاجه الحب يعني يشوفك العالم فعينه ❤️.
محمد: وكبرتي ي رحمه وبقيتي فاهمه 
رحمه بهدوء و وجع: انا فاهمه م زمان ي ابيه بس انت اللي مش فاهم ... اعتبرني مقولتش حاجه ي .... ابيه 
وسابته طلعت لاوضتها جري 
محمد بحزن: اسف يرحمه اني وجعتك.
رحمه فضلت تعيط كتير لحد متليفونها رن لقته سليم ردت عليه وهيا بتعيط 
رحمه بشهقات وعياط: سليم محمد مش بيحبني انا انا بحبه وهو مش بيحبني يسليم 
"قالت احبه ولكن لا اعني له شئ فبكت."
سليم: اهدي ي رحومه واحكيلي ونبي وبطلي عياط انا مش بستحمل اشوفك بتعيطي 
رحمه حكتله كل حاجه وهيا بتعيط 
سليم بحزن ووجع: رحمه يحبيبتي نحاول ننساه بقي هو مش م نصيبك صح ! قال مش بيحبك وجرحك وشافك بتعيطي ومعملش حاجه ... اسمعيني ي رحمه اللي فيه الخير ربنا هيقدمه .. وامسحي دموعك وبلاش تعيطي علشان انا بتوجع كده 
رحمه: حاضر 
سليم بمرح : روقي كده ي ابله رحمه بق عشان بكره نخرج انا ونتي 
رحمه ببراءه: محمد هيزعقلي 
سليم: يادي النيله فين كرامتك يبت انتي كاسبه كرامتك ف كيس شيبسي كرامه مين اللي مرميه ع الارض دي حوشي كرامتك م علي الارض بق 
رحمه: الاهه هو انا قولت اي عشان كل ده نا بقول محمد هيزعقلي 
سليم: ياربيي يبت ده لسه مزعلك وجايه كمان تقوليلي مش عارف اي ... بصي بق انتي المفروض تعملي الحاجات اللي بضايقه 
رحمه: يالهووي لا ده يقتلني 
سليم بمرح: اسمعي كلامي بق .. وهنخرج بكرا عشان وحشتيني والله 
رحمه بضحك: والله انت كمان وحشتني اوي 
محمد بغضب وصوت زي فحيح الافعي: 
ملاك بفرحه طفوليه: هيهاهيهاهييا انا بحبك اوي 
فارس بصدمه: بتحبيني !
ملاك بتوتر: ءءء لا لا سمعت غلط 
فارس بخبث وبيقرب: انا بسمع صح اوي ... وكمل بحب: انا اللي بحبك اوي 
ملاك بهدوء: 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس بخبث وبيقرب: انا بسمع صح .. وكمل بحب: انا اللي بحبك اوي 
ملاك بهدوء: يعني !
فارس بابتسامه: يعني بحبك 
ملاك بخجل: احم .. ونا كمان 
فارس ابتسم بحب ووووو نسبهم احنا بق 
سليم: ياربي يبت ده لسه مزعلك وجايه كمان تقوليلي مش عارف اي ... بصي بق انتي المفروض تعملي الحاجات اللي بضايقه 
رحمه بخوف: يالهووي لا ده يقتلني 
سليم بمرح: اسمعي كلامي بق ... هنخرج بكرا عشان وحشتيني 
رحمه بضحك: والله انت كمان وحشتني اوي 
محمد بغضب وصوت زي فحيح الافعي: بتكملي ميييين يرحمهه !!! 
رحمه اتخضت: انااا مممش بببكلم حدد 
محمد بغضب: مش هعيد كلامي تاني 
رحمه بخوف: ككنت بببككلمم سللليمم 
محمد بغضب: سليم !! وبتقوليله وحشتني !! بتاع اي انك تقوليله كد ... اي لل بينك وبين سليم يرحمه 
رحمه بعياط: مفيش حاجه بينا والله احنا صحاب واخوات وبعدين انت مبتثقش فيا ي محمد  قققصدي ي ابيه 
محمد بعصبيه: اخوات !! وبتقوليله وحشتني .. خيبتي ثقتي فيكي ي رحمه انا يمكن كنت اكتر واحد بيثق فيكي 
رحمه بعياط: انت بتزعقلي ليهه .. انا معملتش حاجه قولتلك سليم اخويا وبعدين انت مالك مضايق ليه انا فارس مش بيضايق لما بكلم سليم قوي كد ده المفروض اعتبره اي ده 
محمد بهدوء: انا اسف .. اسف اني اتعصبت عليكي وكمل ببرود: اعملي الل انتي عايزاه بعد كده مش هتحكم فيكي تاني واقولك متكلميش ده واعملي ده ومتعمليش ده انا اسف 
رحمه: ابيه ... سليم زي اخويا والله 
محمد وهو خارج وبيقفل الباب: ميهمنيش. 
رحمه فضلت تعيط لحد منامت..
اسراء: امااا ملاك وفارس خرجوا النهارده وكان خارج وهو ماسك ايديها يمااا ولما جم طلعوا الاوضه ومخرجوش لحد دلوك شوفي خطه ناجحه بجي اني قرفت 
ساميه بغل: بجي اكدهه حاضر اني هفكر لخطه ناجحه وتنفذيه بلحرف 
اسراء: ماشي يمااا 
ساميه: عينك متتقفلش يبت خليكي مركزه مع كل اللي فالدار 
اسراء: حاضر يما حاضر 
......
سناء: تامر اليوم الخطه هتتنفذ 
تامر بحزن شديد: ليه السرعه دي
سناء بخبث: اي تامر يحبيبي انت زعلان ليه داحنا هنستفيد جوي ركز يحبيبي 
تامر بتردد: حاضر
سناء بخبث: اكده احبك اني 
.....
نزلت ملاك تحت وهيا لقتهم قاعدين كلهم مبسوطه 
سلوي: اي دهه انتي اتحجبتي 
هدي: الله شكلك حلو اوي بالحجاب 
رحمه: شكلها قمر اوي 
اسراء واقفه مضايقه 
ملاك: بجد يبنات شكلي حلو  .. اصل فارس هو الل خلاني اتحجب بس انا فرحانه اوي اوي
سلوي: كويس والله 
ملاك: في خبر تاني حلو 
كلهم: اي هوااا 
ملاك بفرحه: فارس اعترفلي انه بيحبني 
سلوي بفرحه: الله 
رحمه: اخيرااا 
هدي بألم: الحمدالله ربنا يخليكو لبعض 
فارس وهو نازل من ع السلم: النهارده في حفله يجماعه .. هعمل حفله كد ع الضيق الحقوا اعزموا صحابكو المقربين بق 
رحمه بفرحه: اللله 
تامر بيهمس ل سناء: سناء مش النهارده طيب 
سناء: اليوم الخطه هتتنفذ ي تامر كفايه اكده 
تامر: خليها بكرا بجي عشان خاطري 
سناء لنفسها : اهو بكرا احسن مننفذش خالص وهمست: خلاص ماشي يتامر 
في المساء البيت كله متزين وشكله حلو اوي وكلهم فرحانين وكريمه جت م عند قرايبها(فاكرينها مامت فارس) كانت فرحانه اوي ب ابنها انه اتعالج وبقي كويس وفرحتها كبرت لما عرفت ان فارس بيحب ملاك وهي كذالك.
كانت واقفه قدام المرايا بتبص لنفسها بابتسامه بطرحتها اللي زيداها جمال اكتر 
فارس بحب: ملاكي قمر اوي 
ملاك: بجد شكلي حلو 
فارس: شكلك قمر اوي 
ملاك: يلا ننزل طيب
فارس: طب منخلينا هنا مش عاوز حد يشوفك قمر كد 
ملاك بغضب: يعني انا مكنتش قمر 
فارس: ومين قال كده انتي كنتي قمرين والله 
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك: شكلك انت كمان حلو اوي 
فارس بغرور مصطنع: عارف عارف 
ملاك ضحكت: مغرور ... اصلا القميص اللي انا منقياه هو اللي محلوك 
فارس بغمزه: يبتت 
ملاك بضحك: ايوه 
فارس: احم يلا عشان اتاخرنا 
رحمه كانت واقفه جمب سليم وعماله تضحك 
سليم: لا بس اي الحلاوه دي ... قمرر
رحمه: عارفه عارفه 
سليم: احم محمد اللي جاي علينا ده ولا بتهيألي
رحمه: اهه هوا 
سليم: لا انا تعبان ونبي مش عاوز انضرب 
رحمه ضحكت بخفه 
محمد: عامل اي يسليم 
سليم باستغراب: الحمدالله والله انت عامل اي 
محمد: تمام ومسك ايد رحمه ومشي 
هدي كانت واقفه لوحدها وفجاه جه حد من وراها 
سليم: بخ 
هدي بخضه: خضيتني يعم 
سليم: احم عامله اي 
هدي: بخير 
سليم وقف جمبها: لايقين اوي علي بعض علفكرا 
هدي: هما مين 
سليم: احنا ... ققصدي رحمه ومحمد 
هدي: اممم بحسهم انا كمان لايقين لبعض 
سليم: فعلا 
اسراء بتكلم نفسها: الاهه ده في شويه مزز هنا جامدين اوي اديني لبست حاجه حلوه وشكلي قمر اروح اشقط العيال دي وخلاص اي اللي انا بقوله ده 
محمد بغضب:ممكن اعرف اي الل لابساه ده 
رحمه بهدوء: لابسه اي ! 
محمد بغضب: مش حاسه ان الفستان ضيق شويه  
رحمه: ابيه انت قولتلي انه مبقاش يهمك 
محمد بهدوء: تمام ... بس علفكرا الفستان وحش 
رحمه بإستفزاز: بس ده عاجب سليم اوي 
محمد ببرود: زوقه وحش ...سلام 
وفجاه نزلت ملاك وفارس والانوار كلها انطفت ومفيش غير نور بس جاي عليهم وبعدين اشتغلت اغنيه "صاحبه الصون والعفاف احلي واحده في البنات اللي عمر ما قلبي شاف زيها في المخلوقات تسمحيلي برقصه هاديه تسمحيلي بقربي منك حلم عمري تكوني راضيه عن وجودي بس جمبك ياا خلاصه الجمال يا نشيد العاشقين يا اجابه عن سؤال كان شاغلني من سنين كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقي اساس حكايتي والاجابه كانت انتي .. انتي كنتي غايبه فين ❤️❤️❤️❤️✨"( كتبت نص الاغنيه نا اسفهه 😂) وبدأو يرقصو سلو 
ملاك: هيا الانوار علينا احنا بس ليه انا مكسوفه 
فارس بضحكه خفيفه: متتكسفيش ... عاوز اشكرك جداا يملاك 
ملاك: تشكرني علي اي 
فارس: انك عالجتيني .. بحبك اوي 
ملاك بضحك: انت كنت بتجنني والله شويه تزعقلي وشويه بتتجنبني وشويه تبقي لطيف معايا ... علفكرا م ناسيه القلم اللي ضربتهولي 
فارس: انا ضربتك .. ايدي تتشل والله انا اسف 
ملاك: ولا يهمك 
فارس: عاوز اقولك انك اجمل حاجه حصلتلي فحياتي 
ملاك بابتسامه: ربنا يخليك ليا 
تسريع الاحداث 
خلصت الحفله بعد م رقصوا كلهم والمعازيم كلوا وكانت حفله جميله اوي وطلعت ملاك وفارس 
وفي الصباح 
العمده: يلا ي تامر اتاخرنا ع الشركه 
تامر بخوف: معلش يخويا روح اليوم انت عشان تعبان جوي ومش هقدر 
العمده بقلق: مالك تعالي نروح المستشفي 
تامر: لا لا بلاش 
العمده: خلاص هرن ع الدكتور 
تامر بخوف: انا هبقي كويس هنام شويه وهبقي تمام روح انت 
العمده: خلاص ماشي 
اسراء: امااا اليوم هنفذ اني مبقتش طيقاهم
ساميه: خلاص ماشي نفذي 
اسراء بشر: حاضر يماا 
ملاك: فارس قوم بقي الساعه بقت 9 ونص
فارس بنوم: شويه كمان 
ملاك: طب زمان بابا راح الشغل يلا قوم 
فارس: امم .. صباح الخير اي القمر ده 
ملاك بخجل: بس بقي ويلا اتاخرت 
فارس باس راسها ودخل الحمام وبعد شويه..
ملاك: فارس بابا بيرن عليك 
فارس: خارج اهو ... هاتي 
فارس بأسف: اسف يبابا عارف اني اتاخرت انا بلبس وجاي اهو 
*حضرتك فارس رضوان 
فارس: اايوه مين حضرتك 
*تعالي بسرعه ع المستشفي *** والدك في خطر ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس بأسف: اسف يبابا اني اتاخرت انا بلبس وجاي اهو ..
*حضرتك فارس رضوان
فارس: اايوه مين حضرتك 
*تعالي بسرعه ع المستشفي **** والدك في خطر ..
كلهم في حاله من الصدمه والخوف واقفين قدام غرفه العمليات محدش مصدق اللي حصل 
ملاك: اهدي يماما انشاءالله خير 
كريمه بحزن وقله حيله: انشاءالله 
فارس بغضب: الشرطه بتدور عل اللي عملوا كده وانشاءالله هيلاقوهم 
الجميع:يارب
محمد: اومال بابا فين 
فارس باستغراب: مش عارف 
وفجاه خرج الدوك اخيرااا بتنهيده بيجرو عليه كلهم 
فارس بلهفه: خير يدوك طمنا 
الدوك: والله مش عايز اخبي عليك ي فارس بيه بس .. احنا خرجنا الرصاصتين بس كان في واحده قريبه من قلبه جداا وللاسف دخل في غيبوبه.
فارس بعصبيه: والدي لو حصله حاجه اني هسجنكم 
محمد: اهدي ي فارس .. هو هيفوق امتي يدوك 
الدوك: للاسف مقدرش احدد ممكن اسبوع شهر شهرين سنه وممكن للاسف ميفوقش الله اعلم ادعوله 
فارس بقله حيله وهدوء عكس اللي جواه: شكرا يدوك ... محمد خد العيله وروح ع البيت 
ملاك/رحمه/ كريمه: انا هفضل هنا 
فارس بأمر انا قولت كلمه يلااا 
وبالفعل مشيوا بس ملاك مرضيتش وفضلت مع فارس 
ملاك: فارس 
فارس: نعم 
 ملاك: بابا هيفوق انشاءالله متخفش 
فارس بهدوء: انشاءالله 
ملاك بدموع وحضنته: عيط يفارس ابكي لو ده هيريحك متكتمش في نفسك 
حضنها فارس اكتر وفضل يعيط اكنه طفل صغير وفجأه مسح دموعه وسكت 
ملاك: سكت ليه عيط عشان ترتاح 
فارس بشر: يلا علشان اوصلك ع البيت لازم اروح اشوف انا بنفسي مين اللي عمل كده وربنا لاندمه 
ملاك: هاجي معاك طيب 
فارس بعصبيه: انا قولت كلمه يلااا 
مشيت معاه بهدوء وهو سابها ومشي بشر
تامر: اي اللي حوصل ي سناء 
سناء بشر: دخل في غيبوبه واحتمال يموت 
تامر بندم: اخويا هيموت وبسببي 
سناء بخبث:ي حبيبي هو كان بيعملنا اي مثلا 
#الكاتبه_مريم_حسن
تامر: كان دايما بيقف جمبي ي سناء لما امي وابوي توفو هو اعتني بيا جامد ومحسسنيش انهم ماتوا كان بيبقي ليا اخ وصاحب واب وكل حاجه كان 
سناء قاطعته بملل: ماشي يحبيبي ادعيله بقي ربنا ياخدو ... قصدي ربنا يشفيه 
تامر بدموع: لي خلتيني اعمل اكده لي خلتيني اتفق مع واحد علي قتل اخوي لي اكده ي سناء 
سناء بملل: والله اني مضربتكش علي يدك وغصبتك علي حاجه انت كنت موافق وبعدين بقي بطل الكلام الفارغ ده مش كفايه هو اللي مستولي علي كل حاجه هو مرته 
تامر: كنت غبي غبي عشان سمعت كلامك كان الشيطان بيلعب بعقلي 
:خلصتوا الفيلم ده اني سمعت ملاك بتكلم فارس وبتقول انهم هيشوفوا الكاميرات والغبي اللي اتفقتوا معاه مكنش لابس قناع ع وشه 
سناء: يلهوييي .. هنتكشف اكدهه 
: مش انتو اللي اغبيه قولتلكوا هجيب اني واحد 
سناء: يخرابي ع الورطه 
وفجأه سمعو صوت حاجه وقعت قدام الغرفه 
سناء بخوف: ححد سمعنا 
تامر بخوف: ممممش عارف 
سناء ماشيه بخطوات بطيئه خايفه وفجأه فتحت الباب لقت الزهريه ع الارض 
سناء: ممين اللي وقعها 
تامر: مش عارف ..
:اكيد قطه 
سناء بقلق: مممكن 
اسراء بحزن: يمااا ... العمده في غيبوبه حد باين حاول يقتله 
ساميه: يالهويي .. يلا احسن خلينا نوخلص منيهم كلهم 
اسراء بحزن: صعبانين عليا جوي يمااا شكلهم يصعب بيعيطوا كلهم 
ساميه: معلش يحبيبتي ... المهم نفذي الخطه 
اسراء: وه دلوك يماا خلي لما الجو يهدي شوي 
ساميه: لا دلوك عشان كله يبجي مرا واحده اكده ونوخلص من الدار باللي فيه 
اسراء: حاضر يماا 
فارس: يعني اي يعني معرفتوش مين لحد دلوك 
الظابط: والله يفارس بيه احنا بنعمل شغلنا..
فارس: طيب هعرف اشوف شغلي وهجيب ولاد ال**** اللي عملوا كده والله لندمهم 
الظابط: طب يلا بينا نروح نشوف الكاميرات اني كنت مستنيك 
فارس بسرعه: يلااا 
فارس كان قاعد بيشوف الكاميرات وقلبه بيوجعه وفجأه شاف الموقف واللي قتل ابوه 
الظابط: حضرتك تعرف الشاب ده 
فارس بتذكر: حاسس اني شوفته قبل اكده بس مش فاكر وفجأه 
فارس: حضرت الظابط اني لازم امشي بسرعهه وسابه وطلع يجري راح الشاطئ وجمب الشاطئ كشك صغير 
فارس: سلام عليكم 
الشاب:فارس بيه اهنيه بنفسه تأمر بحاجه 
فارس ضربه بالبوكس فوشه: مين اللي زقك علينا يلااا انطق قول حاولت تقتل راضون بيه ليهه 
الشاب بخوف كبير وارتباك: 
تتوقعوا مين الشخص التالت اللي متفق مع سناء وتامر !! 
وهل حد سمعهم ومين هوا !!

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس ضربه بالبوكس فوشه: مين اللي زقك علينا يلااا انطق قول حاولت تقتل رضوان بيه ليهه 
الشاب بخوف كبير وارتباك: ااااني مقتللتش حححد 
فارس ضربه تاني: اني مش عاوز امد ايدي عليك اكتر من كد انطق وقول حاولت تقتل ابوي ليهه 
الشاب: والله يباااشا معملتش حاجه 
فارس نزل ضرب فيه: انت شكلك مش هتنطق ف اخدك للشرطه تتصرف معاك 
الشاب بتعب: معملتش حاجه والله اني مش عارف سبني والنبي
فارس: انت لسه شوفت حاجه .. اركب ... قولت ارررركب 
ركب الشاب العربيه معاه بخوف واتجه فارس لمركز الشرطه 
فارس:حضرت الظابط انا لقيته .. بس مش عايز يعترف اتعاملوا معاه بطرقيتكو بقي 
الظابط بتفاجئ: بالسرعه دي .. خلاص تمام 
سابه فارس ومشي للفيلا بأرهاق وتعب شافته سناء جريت عليه 
سناء بسرعه: عرفت يفارس مين اعمل اكدهه ..
فارس بإرهاق: معلش يمرت عمي تعبان هرتاح واحكيلكو طلع فوق لقي ملاك بتصلي وبتدعي للعمده يقوم بالسلامه وهي بتعيط 
فضل فارس يتأملها لحد مخلصت: حرمًا يحبيبتي 
ملاك بابتسامه: جمعا انشاءالله 
فارس: كنتي بتعيطي ليه
ملاك: كنت بدعي لبابا يخف ويقوم بالسلامه 
فارس بحب: هيقوم بالسلامه انشاءالله 
ملاك: هنزل اجهزلك تاكل زمانك جعان 
فارس: لا مش جعان .. عايز انام بس 
ملاك: مينفعش انت مكلتش حاجه لحد دلوقتي ممكن تاكل عشان خاطري 
فارس بابتسامه: حاضر 
نزلت ملاك تجهزله هيا ياكل ودخلت لها سلوي 
سلوي: فارس لقه اللي حاول يقتل عمي 
ملاك: مسألتوش ..
سلوي: طب مسألتهوش ليه ؟
ملاك: لو عاوز يحكي كان حكي هو تعبان شويه ولما يفوق متأكده هيحكيلي 
سلوي: تمام  وسابتها ومشيت
اسراء دخلت وبخبث: ملاك بتجهزي الوكل هاتي اكمله واطلعي لجوزك زمانه تعبان من الصدمه 
ملاك : قربت اخلص اصلا.
اسراء بتوتر: طب انا هكمل عادي 
ملاك: جهزته والله خلاص 
اسراء بغل: طيب ومشيت 
طلعت ملاك لقت فارس نام وهو قاعد عدلته ملاك وجت تقوم مسك فيها فضلت قاعده جمبه لحد مغلبها النوم 
رحمه كانت قاعده في الاوضه عماله تعيط وفجاه الباب خبط مسحت دموعها بسرعه وقالت اتفضل 
محمد: احم ... رحمه القمر بتعيط ليه عمي وهيخف انشاءالله ادعيله انتي بس متعيطيش انتي قويه يرحمه 
رحمه بشهقات: الدكتور شهقه قال شهقه انه شهقه ممكن ميف ميفوقش وانفجرت فالعياط 
محمد بوجع: رحمه يحبيبتي عمي هيخف والله خليكي واثقه من كدا وقال بمرح يحاول اضحاكها: يخرابي علي وشك الاحمر من العياط يشيخه انتي وشك ديما احمر كده ونتي بضحكي بيحمر ونتي بتتكسفي بيحمر حتي ونتي بتعيطي علي كده بقي هسميكي فراوله 
رحمه بصتله بدموع: بابا هيخف صح ! 
#الكاتبه_مريم_حسن
محمد: هيخف وهيبقي احسن من الاول بكتيررر
حضنته رحمه وقالت بتلقائيه: انا بحس بالامان معاك اوي .. انا بحبك جداا وشبتت فيه اكتر وراحت فالنوم
محمد بحزن: رحمه احنا قولنا اي قبل كده ؟ .. رحمه ... رحمه انتي نمتي
فضل باصص عليها وعلي دموعها اللي علي خدودها ومسحهم لها وعدلها ع السرير ومشي 
بعد مرور ساعتين تليفون فارس كان بيرن صحي بسرعه مسك التليفون رد ع المكالمه بعصبيه ودخل الحمام يتحمم وخرج ولبس وباس راس ملاك ونزل بسرعه الي المركز 
فارس بغضب: هو فين 
الظابط: جوا 
فارس بغضب: تمام سبوني انا اتعامل مع ال**** ده 
الظابط: والله يفارس بيه عملنا اللي المفروض يتعمل بس هو مش راضي يعترف 
فارس بصله بنظره حاده وسابه ودخل للشاب 
فارس: بقي كد مش عاوز تعترف وتقول ليه حاولت تفتل رضوان بيه وكمل بغضب: انت عارف يبن*** لو منطقتش دلوقتي هستعمل معاك اسلوب مش هيعجبك اصل انت كد كد هتفضل فالسجن بس لوو بقي قولت في كلام غير ده 
الشاب بلهفه: لو قولت هتخرجني من اهنيه 
فارس: هديك فلوس .. هتطلب اي رقم وف ثانيه يبقي معاك الفلوس 
الشاب بلهفه: فارس بيه هتبجي صدمه بالنسبالك جوي 
فارس بعصبيه: انطق بسرعععه 
الشاب: 
في مكان تاني*
*الو فارس عرف حاجه بلموضوع 
:لا معرفشي لسه 
*بس انتي عارفه فارس واكيد هيجيب اللي عمل كده حتي لو تحت الارض 
: لا متخفشي مش هيعرف 
*لو اتمسكتو متنطقوش اسمي مدخلونيش في اي مصيبه 
: دنتا اول واحد هيتقبض عليك مش انت اللي قولت ع الخطه دي لسناء 
*ايوه انا قولت بس معملتش حاجه تاني 
: بس كنت عايزه يتقتل ولا لا 
*ايوه عايزه يتقتل انا لو عليا عايز العيله كلها تتقتل وناخد الأملاك ونهرب من هنا 
:المهم اني هقفل دلوك وخلي بالك بجي لان فارس مش ساكت ولا الشرطه وشكلنا اكده هنتمسك 
*خلي بالك انتي اني مش هضر في حاجه سلام 
: بجي بتعمل اكده حاضر لو حوصل حاجه اني اللي هعترف عليك يلا بجي 
فارس بصدمه: يعني ايه عمي اللي عمل اكده مستحيل وبعدين كمل بغضب وضربه بالبوكس جامد: انت يلااا انطق وقول الحقيقه بدل مقتلك اني 
الشاب بخوف: والله يباشا هو .. هو  و ومراته وكان معاهم كمان بنت بس مش عارفاها 
فارس بغضب: ماشي .. وسابه واتجهه للبيت بغضب كبير 
فارس: اي يمرت عمي .. عمي لسه تعبان ! 
سناء بارتباك: ايوي لسه تعبان
فارس بشر: ماشي بشريه بجي وقوليله متقلقش قربنا نعرف مين اللي عمل اكده 
سناء بتوتر ملحوظ: مممماااشيي 
وسابها فارس وطلع لاوضته 
ملاك: انت جيت 
فارس: ملاك عرفت مين اللي عمل اكده ف ابوي ومين اللي بيحاول يقتله من زمان وكل ده عشان اي مثلا !! 
ملاك: مين مين يفارس 
قبل ميكمل فارس جملته دخلت هدي وقالت بارتباك
هدي بارتباك: فارس .. اني معايا حاجه لازم تسمعها 
فارس: حاجه اي 
هدي بتوتر وعيونها اللي فيها دموع: طيب اوعدني انك مش هتإذيهم جامد 
فارس: اوعدك …
وبعد مسمعوا التسجيل 
فارس: هدي الستجيل ده صح يعني مش مفبرك !! 
هدي بدموع: انا سمعتهم وكنت مصدومه وقولت اسجل عشان ابقي اسمعهولك عشان لو قولت كده مش هتصدقني 
ملاك بصدمه: يعني ايه !! يعني اطيب واحده يطلع منها كل ده ازاي !! 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك بصدمه: يعني ايه !! يعني اطيب واحده يطلع منها كل ده ازاي !! 
هدي: فارس بالله عليك متاذيها 
فارس بصدمه: ازاي هيا تعمل كدهه !! 
ملاك: سلوي طيبه مش هتعمل كده 
فارس بعصبيه: واللي سمعناه ده اييي دنا هنتقم من كل واحد بقي بتتفق مع ابوها وامها علي عمها عشان يموت وياخدوا الاملاك اي تفكيرهم المريض ده !! 
هدي بدموع: فارس هقول حاجه كمان بس بالله عليك متعملي حاجه 
فارس بغضب: لسه ف اي تاني !! 
هدي: انا ... ماما يعني ... يعني كنت هساعدها عشان عشان .. عشان 
فارس بعصبيه وزعيق لدرجه اللي فلبيت سمعوه: عشان اييييي انطقيييي 
هدي بخوف منه: علشان اتجوزك وناخد الاملاك بس والله والله مكان فنيتي حاجه وحشه ولا كان فنيتي اني اقتل ولا اي حاجه صدقني بس والله بعدت عنها وعن مخططاتها كان قليل لما بشوفها بتلعب في عقل بابا عشان ينضم لينا بس هو كان بيرفض تماما مش عارفه اي اللي حصل بس والله بعدت عنها ومعملتش حاجه خالص 
فارس بصلها بنظره حاده وسابها ومشي 
هدي بعياط: متخليهوش ياذيهم ي ملاك 
ملاك: انا فايدي اي اعمله انتي شيفاه متعصب ازاي بس هو اكيد مش هياذي عمه ومرات عمه وبنت عمه دول من لحمه ودمه برضو 
هدي: فارس لما بيبقي عايز ينتقم من حد بيطلع كل الوحش اللي جواه فيه يعني ممكن يعذبهم ويخليهم يتمنو الموت 
ملاك بحزن: متعيطيش ي هدي شوفتي هما عملوا اي وكمان انتي متعرفيش كانوا هيعملوا اي تاني هما بصراحه يستاهلوا اي اللي هيحصل ليهم 
بصت ليها هدي بدموع وجريت برا الاوضه قابلتها سلوي 
سلوي بطيبه مزيفه: هدي بتعيطي ليه 
هدي: لا مش بعيط هعيط ليه يعني 
سلوي: يعني .. مثلا عشان عمي 
هدي: هوا ده يتعيط عليه ان كان عليا عاوزه اروح اقتله بنفسي والله 
سلوي بتمثيل: عايزه تقتلي عمك ي هدي 
هدي: ايوه عادي .. وبعدين اني وامي كنا متفقين نوخلص من كل اللي فالدار وبعدين كملت بخبث: سلوي متعرفيش حد باللي بقوله ده بالله عليكي 
سلوي بخبث: الاهه سرك في بير 
هدي: اختي الاصيله وكملت بخبث: متنضمي لينا يبت ي سلوي عشان نوخلص منهم ونخليهم خدامين تحت رجلينا والا بجي هتكوني انتي كمان تحت رجلينا 
#الكاتبه_مريم_حسن
سلوي بتلقائيه: الاهه انتي متعرفيش ان اني وامك ابوكي اللي عملنا اكده ف عمك 
هدي بخبث: مني عارفه 
سلوي: يوهه اي اللي انا قولته ده 
هدي: لا مداريش تاني امك بتحكيلي كل حاجه 
سلوي بغضب: بقي كده يماا ماشي 
هدي: لا روقي اكده متخافيش اني مش بحكي لحد 
سلوي بخبث: خلاص انضمي لينا انتي بقي لان اني معاهم من زمان ونسيت اقولك معانا حد كمان 
هدي بخبث: محمد ؟
الظابط: فارس بيه اي اللي في دماغك لي مش عاوزني اقبض عليهم واحنا معانا دليل حلو اهو 
فارس بهدوء: معلش يحضرت الظابط لما بابا يفوق يبقي هو يقرر 
الظابط: بس ده القانون لازم نقبض عليهم 
فارس بغضب: اني قولت لا مستعجل ليهه !! 
الظابط: اللي تشوفه يفارس بيه 
فارس راح يطمن علي ابوه 
الدوك: لسه مفاقش والله يفارس بيه 
فارس: طب هو هيبقي كويس صح 
الدوك: هو تمام والله بس داخل في غيبوبه وهيفوق منها قريب 
فارس: الحمدالله يارب ... ممكن طيب ادخل اشوفه 
الدوك لسه هيعترض بصله فارس نظره حاده 
الدوك بتوتر: اتفضل 
فارس: بابا عارف انك مش سامعني او يمكن سامعني بس والله لنتقم منهم ومش هيصعبوا عليا سلوي يبابا اللي انت مربيها اللي معتبرها بنتك متخيل عملت اي حاولت تقتلك .. بس انا مش هرحمهم لحد متفوق انت هتبقي تكرر بس انشاءالله هما اللي هيطلبوا الموت انا هموتهم بالبطئ والله.
ومسح دموعه ومشي راح البيت لغرفه امه لقاها نايمه بس الدموع علي خدودها 
فارس: ماما 
كريمه مسحت دموعها و: فارس ممكن توديني لرضوان 
فارس بحزن: حاضر بس مش دلوقتي انا كنت عنده و..
كريمه بسرعهه: الدوكتور قالك اي 
فارس: قال هو كويس وهيفوق قريب 
كريمه بدموع: الحمدالله يارب الحمدالله 
دخلت ملاك وف ايديها صنيه اكل 
ملاك: فارس انت هنا 
فارس بحب: ايوه جيت 
ملاك: طب يلا عشان تاكل مع ماما بقالكو كتير مكلتوش 
فارس: لا انا مش جعان .. يلا يماما كلي 
كريمه: انا مش جعانه يملاك يحبيبتي 
ملاك بزعل: اكلي مش عاجبك دنا اللي طبخاه 
كريمه: متقوليش اكده والله الاكل ريحته جميله بس انا مش جعانه 
ملاك: لا بقي منتو هتاكلو انتو الاتنين عشان مزعلش والله 
فارس: طيب يلا اقعدي كلي معانا 
ملاك لسه هتعترض 
فارس: خلاص مش واكل
ملاك بسرعه: مين قالك اني مش هاكل انا هاكل اهو يلا انتو كمان 
فارس: راحه فين طيب 
ملاك: هجيب عصير .. وسابتهم وراحت.
كريمه: طيبه اوي ملاك وبتحبك اوي 
فارس بابتسامه: والله انا بحبها اكتر يماما 
كريمه: ربنا يهديكو ويخليكو لبعض يارب 
فارس: يارب 
ملاك داخله وهيا ماسكه العصير وهوووب اغمي عليها وو..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

كريمه: طيبه اوي ملاك وبتحبك اوي 
فارس بابتسامه: والله انا بحبها اكتر يماما 
كريمه: ربنا يهديكو ويخليكو لبعض 
فارس: يارب 
ملاك داخله وهيا ماسكه العصير ووقعت اغمي عليها جري عليها فارس شتالها ونيمها ع السرير 
فارس: ملاك .. ملاك .. يملاك 
فارس بيضربها ع خدودها بخفه ومش بتصحي بيمسك تليفونه ويرن ع دكتوره جت الدكتوره وكشفت عليها 
الدكتوره: متقلقش يفارس بيه المدام كويسه بس مش بتتغذي كويس لازم تهتم بصحتها
فارس: تمام .. شكرا يدكتوره 
طلع محمد يوصل الدكتوره 
فارس: ملاك يحبيبتي 
ملاك فتحت عنيها: اي اللي حصل 
فارس بزعل: انا زعلان منك خالص 
ملاك: انا عملت اي 
فارس: مش بتهتمي بصحتك ليه
ملاك: لا بهتم 
فارس: لا ويلا عشان انا اللي هأكلك ومنغير اعتراض علشان فالاخر هاكلك برضو 
ملاك: طيب 
فارس: يلا هم ي جمل
هدي بخبث: محمد ؟ 
سلوي بضحكه خبيثه: فاروق.
هدي بصدمه: فاروق 
سلوي: ايوه فاروق 
هدي: ازاي وهو مسافر 
سلوي: لا هوا اللي مخطط اصلا 
هدي بخبث: اممم بس اكده لو حوصل حاجه هو مش هيحصله حاجه 
سلوي: مش هيحصله اي لا ده هو اللي قايل علي الخطه 
#الكاتبه_مريم_حسن
هدي: امم طيب همشي اني 
سلوي: طيب 
ملاك: هتعمل اي 
فارس: هعلمهم درس.
ملاك: دول مهما كانوا ...
قاطعها فارس: متشغليش بالك انتي يحبيبتي بالكلام ده وسابها ونزل 
" بليل شخص بيلبس قناع وتيشرت بالظعبوط اسود وبنطلون اسود وبيدخل الغرفه ل سناء وتامر فضل يتمشي فالاوضه ويعمل علامات دم في الغرفه وكتب علي المرايا بالدم " هههه بتلعبوا معايا"ومشي علي غرفته 
سناء بخوف: تامر انا سمعت خطوات رجل خارجه من الباب 
تامر بنوم: اني عايز انام ابعدي عني 
سناء قامت تقيد النور اتزحقلت من الدم 
سناء: ااااه 
تامر: في اي وشغل النور واتفاجوا الاتنين 
سناء: ايه دهه !!
تامر: مش عارف 
سناء: اني جولتلك سمعت خطوات رجل بتخرج من الباب 
تامر: ياتري مين عمل اكده 
سناء: مش عارفه 
تامر: احنا هنعمل اي دلوك 
سناء: مخابرشي 
قعد تامر ع السرير وبيفكر 
تامر: تفتكري فارس ؟
سناء: فارس !! لا اكيد 
تامر: اومال مين 
سناء: اني خفت 
في الصباح صحي فارس اتحمم ولبس ونزل ع شغله وعدت ايام عادي فارس بيصحي يروح شغله ويروح يطمن علي باباه وبيقعد مع مامته وملاك شويه وبينام رحمه في اوضتها مش بتخرج ومحمد زعلان جداا عليها وسلوي مستغربه من اللي بيحصل لسناء وتامر وهدي انضمت ليهم واستغربت هيا كمان من اللي بيحصل كل يوم يتكرر نفس الموضوع واسراء زي ما هي كل ما بتخطط لخطه بتفشل وفي يوم بليل بالتحديد في غرفه سناء وتامر بيسمعوا صوت بيقول
" ههههههه مفكراني هموت !!! لا لا داني قاعدلكوا اهو هههههههه" 
سناء بخوف: تامر ده صوت رضوان 
تامر بتوتر: معقوله !! رضوان هو اللي بيعمل كده 
سناء: رضوان !! رضوان في غيبوبه اكيد لا 
تامر:لازم نروح نتأكد بنفسنا 
سناء: يحل الصبح ونروح 
والصبح راحوا فعلا والدكتور قالهم انه لسه مفاقش ومش هيفوق دلوقت سناء وتامر خافوا اكتر 
محمد: رحمه هتفضلي في اوضتك كتير !! 
رحمه: ايوه 
محمد: مزهقتيش ! 
رحمه: مبزهقش 
محمد: طب تعالي نخرج .. نتمشي ! نعمل اي حاجه بس متفضليش فالاوضه كده 
رحمه: مش عايزه 
محمد: شويه صغيرين ونرجع تاني 
رحمه: مش عايزهه
محمد: رحمه .. عشان خاطري !! 
رحمه: مش عايزه اخرج والله 
محمد: ننزل نقعد ف الجنينه طب 
رحمه: طيب 
نزلوا الاتنين قعدوا رحمه سرحانه خالص ومحمد حزين جداا عليها ومش عارف يعملها ايه 
بليل فضلت سناء صاحيه هيا وتامر مستنين يشوفوا اللي هييجي ويعمل اللي بيعملوا وهوووب دخل الشخص لابس قناع وظعبوط وبصلهم واتكلم بضحك 
*هههههههه شكلكوا مضحك اوي ونتو خايفين هههههه
سناء بخوف وتوتر: انت !!! 
تتوقعوا مين الشخص ده !!  

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

*ههههههه شكلكوا مضحك اوي ونتو خايفين ههههه
سناء بخوف وتوتر: انت !!! 
*مستغربين صح ! لا لا انا مش هموت واسيبكوا الا ...
سناء بخوف:الا اي !!
*الا منتقم منكوا ههههه
تامر بخوف: رضوان يخويا اني معملتش حاجه 
رضوان: اشوفكم بخيررر باي باي وف ثانيه الغرفه اتملت دخان ابيض وعلي ماراح الدخان كان رضوان اختفي !!!
سناء: ده اختفي !! تامر .. تامر .. تامر رد عليا 
تامر وهو بيقعد ع السرير بخوف: نعم. 
سناء: اخوك مش في غيبوبه ! هو عايش اهو صح ؟
تامر بزعيق هادي: مش عارف مش عااارف 
سناء قعدت جمبه وهيا خايفه وهو طفي النور اللي اتقاد لما رضوان اختفي ونام !! سناء مستحملتش وجريت علي سلوي 
سناء: سلوي ! سلوي اصحي .. سلووي 
سلوي نايمه ومبتردش جريت علي هدي 
سناء: هدي اصحي ي هدي .. هدي انتي نومك خفيف مش بتردي ليه .. هدي.
هدي: ايوه نعم 
سناء: قومي اقعدي معايا .. انا خايفه.
هدي: خايفه !! خايفه اي يماما انا عاوزه انام الساعه 4 
سناء: انا شوفت رضوان .. رضوان مش في غيبوبه
هدي: اي الهبل اللي بتقوليه ده !! عمي في غيبوبه 
سناء: لا لااا م غيبوبه انا شوفتهه وحكتلها كل اللي حصل بلحرف 
هدي بضحك: بداتي بتخرفي !! كبرتي برضو يماما اممم اكيد مش عشان كبرتي عشان حاولتي تقتليه كتير ف خايفه وبتهلوسي 
سناء ضربتها علي دراعها بخفه: اخرف اي !! ابوكي شافه كمان لو مش مصدقه ابقي تعالي معايا بكره الاوضه هو بييجي بليل 
هدي:اجي مجيش ليه 
سناء: عشان تتاكدي 
هدي: طيب يلا بقي بعد اذنك يماما عاوزه انام 
سناء: لا انا هنام معاكي هنا. انا خايفه اخرج 
هدي: طيب 
سناء نامت جمبها فعلا والنهار طلع و..
فارس: ملاكي .. قومي يلا يملاكي قومي يلا علشان تفطري 
ملاك: امم عاوزه انام 
فارس: نمتي كتير يلا قومي ي
ملاك: امم طيب 
نزلوا الاتنين وقعدوا ع السفره 
فارس: كلوا يجماعه .. مش بتاكلوا ليه 
سناء بتمثيل: هو حد له نفس ياكل منغير العمده 
فارس بسخريه: والله ! كلي يماما .. ماما 
كريمه: مليش نفس.
فارس: احنا قولنا اي قبل كد يماما بابا هيفوق ان شاء الله بس كلي يلا عشان خاطري 
كلوا ع الخفيف وقاموا وفارس خد قهوته وطلع الجنينه وطلعت وراه هدي 
هدي: فارس .. الخطه ماشيه كويس اوي ماما جاتلي بليل وهيا خايفه جداا 
فارس بخبث: كويس .. ولسه اللي جاي 
هدي: بس يفارس انت ازاي عملت وش شبهه عمي وكمان الصوت !! 
فارس بابتسامه: متنسيش ان انا ليا معارف كتير وبتليفون واحد اقدر اعمل كد عادي.
هدي بابتسامه: امم لا وكمان طلبت مني اروحلها بليل اشوفه زي مقولت 
فارس: مش انا قولتلك ! يا هتقولك يا هتقول ل سلوي وكويس اوي انها قالتلك انتي طبعا انتي عارفه هتعملي اي 
هدي بابتسامه: اكيد 
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك جت من وراهم: فارس بتتكلموا ف اي 
هدي بابتسامه: طيب هسيبكوا انا بقي وسابتهم ومشيت 
فارس: تعالي يملاكي اقعدي 
ملاك بغضب طفولي: كنتوا بتقولوا اي 
فارس: م بنقول 
ملاك: علفكرا انا سمعتك بتقول مش انا قولتلك ! يا هتقولك يا هتقول ل سلوي وكويس اوي انها قالتلك انتي طبعا انتي عارفه هتعملي اي وهدي قالتلك اكيد ... اي ده بقي 
فارس: اوعديني متزعليش مني لو قولتلك 
ملاك: اوعدك 
فارس حكالها كل حاجه وحكالها ان هوا اللي بيروح ل سناء وتامر وبيعمل كده " ملحوظه بس العمده مكنش تخين كان جسمه عادي وفارس كمان كده فعشان كده متعرفش"
ملاك بغضب: يعني تعمل كل ده منغير متعرفني 
فارس: لا لا متزعليش انتي وعدتيني 
ملاك: لا انا زعلانه منك جدااا 
فارس بابتسامه جذابه: ملاكي حبيبتي قلبها ابيض وهتسامحني صح يروحي 
ملاك: انت بتضحك عليا يعني ! 
فارس بضحك: اننا اسف 
ملاك: لا مش مسمحاك 
فارس: يخلاثي علي ملوكتي وهيا زعلانه قمررر قمرر 
ملاك بابتسامه: بس بقي خلاص 
فارس: سامحتيني ها ؟
ملاك: ايوه بس بعد كده متخبيش عني حاجه 
فارس بابسامه: يااا ع قلبك الطيب بتسامحي بسرعه قوي هههه وكمل بحب : حاضر اوعدك مش هخبي حاجه تاني 
ملاك ابتسمت 
فارس: اسيبك انا واروح اطمن علي بابا واروح الشركه بقي باي يروحي 
ملاك باست من خده: باي 
فارس ابتسملها: هو انا قولتلك قبل كده اني بحبك 
ملاك بضحك: اه
فارس بضحك: عادي اقولها تاني بحبك جدا ياحلي ملاك فلدنيا 
ملاك ابتسمله: وانا كمان 
فارس: امم عايز اسمعها منك تاني 
ملاك: هتتاخر يلا بقي 
فارس: لا لا مش همشي الا متقوليي بحبك 
ملاك بعناد: لا مش هقول وهتتاخر ع الشغل علفكرا 
فارس: امم طيب زعلان منك 
ملاك: خلاص بحبك ها 
فارس باس راسها ومشي وهيا دخلت وبعد شويه كان داخل سليم الفيلا وخبط في محمدد 
محمد: اعمي مبتشوفش .. سليم عاوز اي 
سليم: احم عاوز اشوف رحمه 
محمد: رحمه اهاا .. رحمه ناي ولسه هيكمل قاطعته هدي 
هدي اتدخلت بسرعه: سليم انت هنا تعالي تعالي 
محمد: يجي فين
سليم: احم لو عايزني امشي همشي 
محمد بغيظ: ايوه 
هدي: محمد ميقصدش اكيد سليم اتفضل رحمه فوق البيت بيتك ومشي بسرعه سليم 
محمد بغصب: البيت بيته ايهه !! ازاي تطلعيه ليها اصلا افرضي رحمه نايمه مثلا .. بتعمل حاجه اي اللي عملتيه ده وزقها من قدامه براحه وطلع يجري 
هدي: يااادي النيله السوده وطلعت وراهم 
سليم كان قاعد مع رحمه وهيا بتضحك ودخل محمد 
محمد بغيظ: والله ! يعني بقالك مده ولا عايزه تصحكي ولا تعملي اي حاجه واول ما جه ضحكتي مشاء الله 
رحمه: في ايه ي ابيه 
محمد: لا مافيش كملوا كملوا كنتوا بتقولو اي بقي 
سليم: اي اللي بيحصل ده محمد انت عندك مشكله ونا قاعد مثلا امشي !! 
رحمه: اي اللي بتقوله ده ي سليم لا طبعاا 
محمد بغيظ: والله ! 
هدي: اهدوا يجماعه بس كده 
رحمه: ابيه سليم الوحيد اللي بيضحكني وبيفهمني ونا بحبه اوي ليه بتعامله كده 
محمد بجنون من كلمه بحبه اوي: انتي تخرسي خاااالص اي بحبه اوي دي 
اتخضت رحمه 
سليم: هو حضرتك بتزعقلها ليه اي الغلط في اللي بتقوله مثلا ليه مضايق اوي كده 
محمد: وانت اللي هتحكم اي الغلط واي الصح بقي ولا اي ؟
سليم: ايوه انا مش شايف حاجه غلط في اللي قالته .. ممكن بس عايزك في كلمه 
محمد بصله بغضب ومردش 
سليم: صدقني كلمه واحده 
شاورله محمد ونزلوا الاتنين 
رحمه بعياط: ابيه بيعاملني كده ليه !! انا مبقتش مستحمله 
هدي: ابيه بيعاملك كده عشان بيحبك 
رحمه بعياط: ونا بحبه وبحبه قوي كمان بس ... بس مش حب اخوات 
هدي بابتسامه: باين عليكي علفكرا وكمان محمد بيحبك برضو بس مش عارفه بيعمل كده ليه 
محمد بغضب مكتوم: اتفضل.
سليم بهدوء: بتحبها !! متعارضنيش انت بتحبها وهيا بتحبك ليه بتكابر ها ؟ رحمه بتحبك جداا وانت بتحبها فبلاش تكابر وتقول لا 
محمد: انت جايب الكلام ده منين اي التخاريف اللي بتقولها دي يعم 
سليم بتنهيده: التكابر وحش اعترفلها قبل فوات الاوان الحياه اقصر من ان الواحد يضيع كتير ف البعد خليك شجاع واعترفلها زي ماهي اعترفتلك بس للاسف انت جرحتها جامدد هتكدب وتقول م بحبها .. باين فعينك وغيرتك عليها طريقه كلامك معاها لاحظت انك لما بتكلمها بتبستم بتلقائيه وبتفضل مركز معاها هتقولي عشان بعتبرها زي اختي .. اختك وهتعمل كده بلاش ي محمد اسمع مني وقولها قبل فوات الاوان ..
محمد اتنهد بعمق: انا اكبر منها ب 6 سنين كتير اوي وحرام اظلمها معايا مينفعش ايوا بحبها بس مينفعش 
سليم: صدقني هتزعل لو راحت منك يعني مثلا ونا بكلمها اهو شوف منظرك بتبقي عامل ازاي الغيره بتبقي هتنط م عينك مبالك بقي بو اتجوزت واحد غيرك !! فكر فيها ي محمد رحمه بتحبك همشي انا اسف ع الازعاج 
محمد: تمام
محمد قاعد يفكر يقولها او لا لحد مقرر خلاص انه يقولها ...
في الليل...
سناء: استني هو هييجي اهو وهتشوفيه 
هدي: ماشي يماا 
سناء: عشان تصدقي اني وابوكي شفناه صح ي تامر 
تامر: ايوه 
وفجأه ظهر وهو بيضحك و...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

سناء: استني هو هييجي اهو وهتشوفيه 
هدي: ماشي يماا 
سناء: عشان تصدقي اني وابوكي شفناه صح ي تامر 
تامر: ايوه 
وفجأه ظهر وهو بيضحك و...
فارس: هههه وحشتكوا صح هه؟
سناء: هدي اهو شيفاه 
هدي: هو فين يماما 
سناء: قدامنا اهو يهدي ركزي 
هدي: محدش موجود غيرنا مفيش حاجه 
سناء: ازاي مفيش اهو يبنتي 
فارس: ههههههه
سناء: طب سامعه صوته 
هدي: ولا في صوت برضو غيرنا مفيش حد انتو تلاقوا بيتهيالكوا 
سناء: يعني اي يعني مفيش حد تامر انت شايفه زيي صح 
تامر: ايوا شايفه 
هدي: اني هروح انام عشان انتو لامؤخذاه يعني اتجننتوا يلا باي 
سناء: بت ي هدي انتي هتسبيني هنا لا 
هدي خرجت وهيا بتضحك وسناء هتموت من الخوف 
فارس: ههههه باي باي هتوحشوني ههههه 
وف ثانيه الدخان اتملي فالاوضه وفارس اختفي 
سناء: يعني اي اتجننا تامر هيا ازاي مش شافته 
تامر: مش عارف كل ده بسببك .. بسببك.
سناء: برضو هتقول بسببي وني ضربتك علي ايدك مثلا.
ملاك: اي اللي حصل 
فارس بضحك: كان منظرهم مضحك اوي ي ملاك 
ملاك: ههههه
النهار طلع وسناء طول الليل مش عارفه تنام من الخوف ...
رحمه كانت قاعده في الجنينه سرحانه جه من وراها 
محمد: الجميل سرحان في ايه 
رحمه: هاا .. ولا حاجه 
محمد: احم رحمه انا اسف اني كنت بتدخل في حياتك دايما 
رحمه: عادي ي ابيه ..
محمد بتوتر: مش عارف اجبهالك ازاي 
رحمه: هيا اي ؟
محمد بتنهيده: رحمه انا .. انا بحبك 
رحمه بابتسامه: ونا كمان ي ابيه مفيش واحده بتكره اخوها..😂😂
#الكاتبه_مريم_حسن
محمد بصدمه: نعم !! انتي بتردهالي 
رحمه: برد اي ي ابيه مش فاهمه 
محمد بضيق: انتي فهماني يرحمه واسف اني جرحتك وقولتلك اني بحبك زي اختي بس بس انا بحبك كحبيبتي مش كاختي بس غصب عني قولت كده اسف
رحمه بتردد: يعني بتحبني فعلا ؟
محمد بابتسامه: بحبك اكتر من نفسي.
رحمه ابتسمت
محمد: تقبلي تكوني ليا العمر كله ؟ تتجوزيني ي رحمه ؟
رحمه بتوتر: مش عارفه اسال ابيه فارس 
محمد ابتسم: حاضر هساله 
جريت رحمه وهيا فرحانه وقابلت هدي 
هدي: مالك فرحانه كده ليهة
رحمه: ابيه قالي انه بيحبني قال بيحبنييي 
هدي بابستامه: محمد ؟ قولي والله  
رحمه: والله وقالي كمان تقبلي تكوني ليا العمر كله وتتجوزيني 
هدي: قولتي ايهه 
رحمه: قولتله اسال ابيه فارس 
هدي بضحك: اسال ابيه فارس يخربيت هبلك المفروض تقوليله موافقه كده يعني مش اسال ابيه 
رحمه: مش عارفه انا قولتله كده 
هدي: فرحنالك جداااا جدااا والله 
رحمه: حبيبتاااااااي
اسراء: ملاك .. يملاك 
ملاك: نعم 
اسراء بتمثيل: ينفع تيجي معايا اشتري العلاج ده لاني تعبانه خالص 
ملاك بحسن نيه: حاضر هقول ل ماما كريمه بس الاول 
اسراء: لا لا معلشي خلينا نروح بسرعه لاني م قادره خالص
ملاك بطيبه: طيب هقول لعم حسين يجي يوصلنا بسرعه 
اسراء بسرعه: لا لا خلينا نتمشي احنا احسن الجو حلو 
ملاك: اها طيب يلا 
ومشيت ملاك مع اسراء بحسن نيه وفجأه..
رحمه: سلوي مشوفتيش ملاك ؟
سلوي: لا 
رحمه: ولا انتي يهدي 
هدي: لا اكيد في اوضتها هتكون فين يعني 
رحمه: دورت عليها فالفيلا كلها وملقتهاش 
هدي: ايدا ازاي يعني تعالي ندور تاني 
فضلوا يدوروا في الفيلا ومش لاقيينها 
هدي: معقوله تكون خرجت ؟
رحمه: ممكن ! هرن علي ابيه اساله يمكن تكون معرفاه لاني مش مطمنه 
هدي: ماشي 
رحمه: الو ي ابيه .. 
فارس: ايوا يرحمه في حاجه ؟
رحمه: ملاك معاك ؟ او مثلا قالتلك هيا راحه فين 
فارس بخضه: لا ملاك مش معايا ومقلتش حاجه هيا مش فالبيت يرحمه؟
رحمه: هاا لا لا خلاص 
فارس بعصبيه: خلاص اي ملاك فالبيت ولا لا 
رحمه: لا مش لقينها .. وتليفونها نسياه هنا 
فارس: تممم 
ساب فارس شغله وخرج يدور عليها 
اسراء: رجلي مش قادره .. ملاك معلشي هقعد هنا استناكي وانتي ادخلي هاتي العلاج ده 
ملاك: حاضر 
دخلت ملاك وفجأه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

دخلت ملاك الصيدليه و 
ملاك: ممكن معلش تجبلي العلاج ده ؟
الشاب بخبث: من عيوني يقمر 
ملاك ابتسمت باستغراب 
الشاب: واقفه لي بس اقعدي مش هاكلك اني 
ملاك قعدت علي الكرسي وجه الشاب قرب الكرسي التاني وقعد قدامها وقريب منها شويه 
ملاك بتوتر: في ايه ؟
الشاب بخبث: مافيش اني بس كنت بوريكي اللي مش موجود من العلاج 
ملاك: ممماشي هات الموجود طيب
الشاب: حاضر 
وجت اسراء بخبث: ملاك جبتي العلاج 
الشاب: اهو اتفضلي 
خدت ملاك العلاج ودفعو الفلوس ومشيوا 
اسراء بخبث: شكراا يملاك اوي 
وسابتها وطلعت اوضتها 
هدي: ملاك كنتي فين دورنا ومش لاقيينك 
ملاك: كنت مع اسراء بنجيب علاج 
هدي: هيا تعبانه ولا ايه 
ملاك: ايوه 
كريمه: ملاك يبنتي كنتي فين قلبنا عليكي الدنيا وفارس بيدور عليكي 
ملاك: كنت مع اسراء 
كريمه: طب كلمي فارس عشان باين بيدور عليكي 
ملاك: حاضر 
طلعت ملاك مسكت الفون ورنت عليه 
ملاك: الو 
فارس بغضب: انتي فين ؟ 
ملاك: فالبيت وك
لسه هتكمل كلامها قفل فارس فوشها وبعد شويه وصل فارس وطلع بغضب 
فارس بغضب: ممكن تعرفيني حضرتك كنتي فين ! ومنغير متعرفينا ولا تعرفي اي حد 
ملاك: كنت مع اسراء بنجيب علاجها
فارس بزعيق: ومرنتيش عليا تقوليلي ليه هاا ؟ ولا مقولتيش لحد فالبيت ليه ؟
ملاك بدموع: انت بتزعقلي يفارس ! اسراء كانت تعبانه خالص والله ومشينا بسرعه
فارس حضنها و: خلاص متعيطيش بعد كده تعرفيني وتقولي راحه فين ومتخرجيش في حته اصلا منغيري 
ملاك:حاضر 
........
سناء: يا دكتور رضوان بيه اخباره اي دلوقت ؟
الدوك: والله لسه مفاقش 
سناء: يعني مفقش لحد دلوقت متأكد ؟
الدوك: ايوه 
سناء: طيب ممكن ادخل اشوفه 
الدوك: فارس بيه محرج عليا محدش يدخله خالص انا اسف..
سناء: وفارس بيه هيعرف منين يعني وكملت بخبث: هديك اللي تطلبه 
الدوك: حضرتك اي اللي بتقوليه ده انتي كده بترشيني ومينفعش المستشفي دي محترمه ومفهاش الحاجات اللي بتقولي عليها دي .
#الكاتبه_مريم_حسن
سناء بغضب: تمام 
وسابته ومشيت وهيا هتتجنن ازاي بتشوف رضوان كل يوم !!
عدي اسبوع وفارس بيعمل نفس اللي بيعمله في سناء وتامر وتقريبا اتجننوا الاتنين ... اسراء وساميه خطتهم ع وشك النجاح ومبسوطين ... سليم بقي بيتكلم كتير مع هدي وهدي حست بإعجاب نحيته ... محمد ورحمه اعترفوا لبعض بحبهم و محمد بيحاول يفاتح فارس بلموضوع بس مستني عمه رضوان يفوق ... فارس دايما مشغول في شغله ومبيشوفش مع ملاك الا قليل ... كريمه في اوضتها دايما وزعلانه جدااا ع رضوان وملاك مبتسبهاش وبتصبرها.." 
و ف يومم
رحمه بتكلم في الفون: وانت كمان وحشتني اوي .. ايوه انت بتوحشني كل ثانيه .. ونا كمان بحبك
فتح فارس باب الاوضه "
فارس بغضب: مين دااا يرحمهه !!! 
رحمه بخضه قفلت الفون وقالت بارتباك: مين اي يا ابيه 
فارس بغضب: مين اللي بتكلميه داا ؟؟
رحمه بتوتر: صصصحبتي 
فارس: انتي فاكراني عيل صغير وهصدق هاتي التليفون دهه 
رحمه بتبعد وبتخبي الفون: صحبتي ي ابيه 
فارس بزعيق: قولت هاااااتي 
دخلت سلوي وكريمه بسرعه علي صوتهم 
كريمه: فارس في ايه بتزعق ليه ؟
فارس: مافيش حاجه ي امي متقلقيش 
كريمه: بتخبي عليا يفارس !! رد وقولي في ايه 
فارس بعصبيه: الهانم كانتت بتتكلم في الفون وبتقول لحد وحشتني وبحبك 
كريمه بشهقه: صحيح الكلام ده ي رحمه 
رحمه بعياط: اسمعوني بس 
كريمه بغضب: ردي صح الكلام ده ؟ 
وقبل متكمل رحمه كلامها دخلت عليهم هدي وهيا بتجري و 
هدي بخوف: فارس الحق ملاك !!

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

رحمه بعياط: اسمعوني طيب 
كريمه بغضب: ردي صح الكلام ده ؟
وقبل متكمل رحمه كلامها دخلت عليهم هدي وهيا بتجري و 
هدي بخوف: فارس الحق ملاك !!
فارس بسرعه: مالها ؟ هيا فين 
هدي: في الجنينه 
نزلوا كلهم جري لاقوها مغمي عليها جري عليها فارس بخوف شتالها وطلعها الاوضه بسرعه ورن ع الدكتوره ، جت وكشفت عليها و 
الدكتوره بابتسامه: مبروك فارس بيه ملاك هانم حامل 
فارس بفرحه: بجد ؟ 
الدكتوره: ايوا مبارك 
فارس: الله يبارك فيكي 
مشت الدكتوره وكلهم فرحانين الا اسراء ام صورم 😂 وكلهم خرجوا م الاوضه ورحمه جريت ع اوضتها وف ثانيه جه محمد 
محمد لهدي: اومال فينن رحمه 
رحمه: في اوضتها باين ، وعلفكرا فارس كان بيزعقلها من شويه م عارفه ليه
سابها وطلع يجري وخبط ع الباب 
رحمه: اتفضل 
محمد دخل وقفل الباب 
محمد بخوف: فارس عملك حاجه ؟
رحمه بعياط: زعقلي و كان هياخد الفون ويشوف بس هدي جت بسرعه 
محمد: اهم حاجه انك بخير ، اسف اني اتأخرت 
رحمه: ولا يهمك 
محمد: فارس م هيسيبك وهيسالك تاني لو سألك هقوله ع كل حاجه عشان نتجوز 
رحمه: لا طبعا متقولوش 
محمد بابستامه جذابه: متخافيش يرحمه ..
رحمه بحب: حاضر.
محمد: صحيح في ايه تحت عمالين يحتفلوا كده 
رحمه: ملاك حامل 
محمد: بجد ،، فرحتلهم اوي 
رحمه: اه ونا 
محمد: طيب هروح اخد دش كد وابقي اشوفك تاني 
رحمه: تمام 
........
اسراء: هجولك ع خبر يماا 
ساميه: قولي 
اسراء: ملاك حامل 
ساميه: حامل ! طيب نفذي التانيه اليوم 
اسراء: اليوم مش هينفع 
ساميه: ليه 
اسراء: بصي اني هنفذها واستني خبر حلو مني 
ساميه بشر وضحكه: ماشي يلا سلام 
اسراء: سلام 
........
ملاك بفرحه: يعني انا هبقي ماما 
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس بابستامه; امم 
ملاك بفرحه: الله 
فارس وافتكر رحمه و: ملاك يحبيبتي نامي ونا نازل تحت اعمل حاجه وجاي 
ملاك: ماشي 
راح فارس لرحمه بسرعه وهو متعصب وزق الباب و 
فارس: فين التليفون ؟
رحمه ساكته ومش بترد وخايفه 
فارس بيحاول يتحكم في اعصابه وميزعقش
فارس بهدوء: قولت فين التليفون .. هاتي التليفون يرحمه بدل مااقسم بالله لاستعمل اسلوب مش هيعجبك وكمل بشخيط: فين هواا ؟
رحمه وهيا بتعيط: تتتتتحت ال
وقبل متكمل دخل محمد بهدوء وقفل الباب 
محمد بهدوء: فارس ممكن ننزل نتكلم تحت لوحدنا ؟
فارس: نتكلم ف اي ؟
محمد: تعالي بس عايز اقولك حاجه 
فارس: طب معلش يمحمد نا بتفاهم نا واختي دلوقت هخلص ونتكلم زي متعوز 
محمد: يلا بس هنتكلم احنا الاول 
فارس بيبص لرحمه: طيب 
اسراء دخلت لملاك بشر و...
فارس: قول.
محمد بهدوء: احم .. انا اللي كنت بكلم رحمه.
فارس: نعم !
محمد: ايوا . نا اللي كنت بكلمها ف التليفون لما دخلت وزعقتلها 
فارس: دهه اللي هوا ازاي يعني ؟ انت هتستعبط يمحمد بتداري عليها صح ؟ 
محمد: صدقني نا ... نا بحب رح
وقبل ميكمل كلامه فون فارس رن رد عليه فارس بسرعه و 
الشخص:......
فارس: اييييه ؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

محمد: صدقني نا ... نا بحب رح 
قاطعهم فون فارس بيرن رد عليه فارس بسرعه و 
الشخص:.....
فارس: اييييه ؟
الشخص:.....
فارس: تمام خلاص هاجي ونتكلم ف الموضوع ده 
محمد: ف اي ؟ 
فارس:مافيش..كمل كنت بتقول ايه
محمد: انا ، كنت بقول اني بحب رحمه..
فارس: ايوه اي الجديد ؟
محمد: لا قصدي بحبها مش ك اختي يفارس 
فارس بعصبيه: نعمم يخوياااا 
محمد: انا اسف اني خنتك و خونت ثقه عمي فيا ب اني احبها بس نا فعلا حبيتها غصب عني !! 
فارس بهدوء: تمم وحضرتك دلوقتي عايز اي ؟ 
محمد: اتحوزها ! 
فارس: معندناش بنات للجواز 'وسابه وقام ولسه هيمشي' 
رحمه: هو زمانه قاله صح؟ ممكن يكون زعق ؟ 
هدي: اهدي فارس مش هيزعقله اكيد 
رحمه: هيزعقلي انا مش هوا 
هدي: متخافيش مش هيزعق.
محمد: فارس بقولك بحبها ومستعد اتجوزها ؟
فارس: ونا قولت معندناش بنات للجواز 
محمد: اي السبب طيب 
فارس: والله في ميت سبب مثلا انك اكبر منها ب6 سنين وكمان انتو المفروض اخوات ،، اخوات بس مش اكتر 
محمد بنرفزه: لا مش اخوات احنا مش اخوات ،، مالهم ال6 سنين يعني ها ؟ منتا اكبر من ملاك ب5 سنين فرقت سنه مثلا !! 
فارس: بس انا اتجوزت ملاك غصب عني 
محمد: واي اللي حصل ! حبيتها صح ؟ وهيا حبتك ومحصلش حاجه عملتوا حفله وكل حاجه وتيجي عليا نا تعمل كد ! فارس انا بحبها وهيا بتحبني بلاش تفرقنا عن بعض ..
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس: ونا قولت معندناش بنات للجواز.
محمد: ارجوك يفارس ارجوك 
سابه فارس ومشي ومحمد طلع علي اوضته بنرفزه وبقي بيكسر كل حاجه ف الاوضه...
في مكان اخر ...
فارس: متأكد انها جت وقالتلك عايزه اشوفه 
الدوك: ايوه بس نا رفضت 
فارس بنرفزه: ليه رفضت كنت خليها تدخل تشوفه بس كد ونت معاها 
الدوك: حضرتك يفارس بيه الكلام ده م اسبوع 
فارس: لا والله ! وحضرتك جاي تقولي دلوقت
الدوك: معلش يفارس بيه 
سابه فارس ومشي وهو متعصب..
اسراء داخله لملاك بشر ولقتها نايمه..
اسراء: ملاك ؟
ملاك فتحت عنيها: ايوه 
اسراء: انتي صاحيه 
ملاك: ايوه 
اسراء بابتسامه مزيفه: مبروك يحبيبتي 
ملاك: الله يبارك فيكي 
اسراء: عارفه اني طولت في القعده معاكوا بس همشي يومين كد 
ملاك: لا والله عادي متقوليش كد 
اسراء: يعني انتوا مش مضايقين من وجودي 
ملاك: لاء 
اسراء: امم تمام .. انا جيت اطمن عليكي بس واباركلك 
ملاك: تسلميلي 
اسراء: يلا سلام ...
سليم كان بيكلم هدي شات و..
سليم بيكتب: هدي بقولك ؟
هدي كتبت: نعم 
سليم: رحمه تليفونها مغلق ومش بترد ليه 
هدي معرفتش تقوله ولا لا وقالت في نفسها انها متقولوش احسن ورحمه تبقي تقوله وكتبت: مش عارفه 
سليم: طب هيا كويسه 
هدي: ايوه 
سليم: تمم وكتب بتردد: ممكن نتكلم فون عايز اقولك حاجه مهمه ؟ 
هدي بتردد: مش عارفه 
سليم: اي اللي مش عارفه 
هدي: طيب خلاص تمم 
رن عليها سليم و..
سليم: عامله اي 
هدي: الحمدالله 
سليم: كنت عايز اقولك حاجه بس لو مكنتيش حاسه بنفس الشعور وكد اعتبريني مقولتش حاجه ونفضل صحاب ممكن ؟
هدي: ممكن.
سليم بتنهيده: تقبلي تتجوزيني انا بحبك وهكون سند ليكي وهسعدك وهبقي جمبك دايما 
هدي بتردد وفرحه: ممموافقه 
سليم ابتسم بفرحه: بحبك جداا. 
هدي ابتسمت: انا هقفل بقي عشان اشوف رحمه
سليم: ماشي يروحي 
قفلت هدي الفون وهيا فرحانه وراحت بسرعه لرحمه..
عدي يومين ورحمه في اوضتها مبتخرجش وفارس مفكرش يروحلها اصلا وفارس وملاك فرحانين جدا انهم هيبقي عندهم نونو وكريمه زعلانه علي اللي بيحصل في البيت ومحمد دايما برا البيت ومش بييجي الا بليل وبييجي سك*ران ويدوبك بيطلع اوضته بالعافيه ...
فارس كان واقف في الجنينه وبيرن علي شخص.. 
فارس: يلا يدوكتور نفذ اللي قولتلك عليه 
الشخص: .....
فارس ابتسم وقفل. 
وفجأه جت عربيه اسعاف وممرضين ودكاتره. 
فارس بابتسامه: يلا بينا اوريكم الاوضه. 
طلعوا مع فارس الاوضه وفجأه.. 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس: يلا يدكتور نفذ اللي قولتلك عليه 
الشخص: .....
فارس ابتسم وقفل 
وفجأه جت عربيه اسعاف وممرضين ودكاتره.
فارس بابتسامه: يلا بينا اوريكم الاوضه.
الدوكتور: يلا يفارس بيه 
طلعوا مع فارس الاوضه واول م الباب اتفتح.
سناء كانت قاعده فالارض وناكشه شعرها وتامر جمبها بشويه 
سناء بتتكلم: هيقتلني .. رضوان هيقتلني.
تامر كان قاعد ساكت واول م الممرضين جم يمسكوه 
تامر: لا لاااا ي رضوان بالله عليك متقتلني انا اخوك 
اداله الدوك حقنه مهدأ و ف ثانيه نام تامر شالوه الممرضين ونزلوا شافتهم سلوي وهيا ماشيه 
سلوي بشخيط: انتو بتعملوا اي ؟ 
ممرض: هناخد تامر بيه يتعالج 
سلوي: يتعالج ! يتعالج فين وليه ... هتاخدوا بابا فييين ؟؟
ممرض: علي مستشفي الامراض العقليه.
سلوي بزعيق: اي اللي بتقولوا ده .. بابا مفهوش حاجه وكملت بزعيق وشخيط اكتر: مين امرك اصلا انك تعمل كدهه !!! 
سمع فارس صوتها بص للمرضه اللي واقفه انها تلبس سناء الطرحه وتديها حقنه مهدأ عشان ياخدوها..
وقف فارس ع السلم وهو حاطط ايده في جيوبه وقال بكل برود: انا اللي امرتهم.
سلوي بصدمه: انت !! وكملت بغضب : وانت المفروض واخد بابا فين دلوقت ؟
نزل فارس ببرود واتكلم وهو بيقعد ع الكرسي: ع مستشفي الامراض العقليه .. يعني زي متقولي كد مستشفي المجانين.
سلوي لسه هتتكلم لقت اللي نازلين شايلين سناء برضوا
زعقت سلوي جامد: مجانين اي ... بابا وماما مش مجانين 
بصلها فارس بغضب: متعليش صوتك عليا.
#الكاتبه_مريم_حسن
سلوي جريت علي فارس بدموع: بلاش تخليهم ياخدوهم ونبي يفارس..
فارس بص الناحيه التانيه وشاور للمرضين انهم يمشوا..
كل ده تحت انظار كريمه واسراء كريمه زعلانه ع حالهم بس مش بايدها تعمل حاجه ولان فارس حكالها كل حاجه كانت عايزه تطفي نارها شويه ولاكن برضو زعلانه عليهم. واسراء اللي واقفه مبتسمه بخبث و راحت ع اوضه هدي بسرعه فضلت تخبط محدش بيرد فتحت الباب ولقتها حاطه الهاند فري في ودانها وبتغني شالتها اول م اسراء دخلت 
هدي: اي ده مش من المفروض تخبطي قبل متخشي 
اسراء: خبطت كتير بس انتي مسمعتنيش 
هدي: اه اسفه كانت مشغله اغنيه ،، اتفضلي عاوزه اي
اسراء بطيبه مزيفه: انزلي شوفي اللي بيحصل تحت 
هدي بصتلها باستغراب ونزلت واتفاجات ب ان سلوي قاعده تحت رجل فارس وبتعيط وبتقول 
سلوي: ارجوك .. ارجوك يفارس خليهم يجيبوا ماما وبابا .. ارجوك
فارس قام بكل برود: دي حاجه لمصلحتهم .. انا موديهم المستشفي عشان يتعالجوا .
راحت هدي ليه وقالت بشك: انت وديت بابا وماما فين ؟
فارس بصلها بأسف: ع مستشفي الامراض العقليه
نزلت منها دمعه ومسحتها تاني بسرعه: ده احسن ليهم عشان يتعالجوا بسرعه .. فارس عمل الصح ي سلوي .. ' وسابتهم وطلعت ع اوضتها بسرعه وهيا بتعيط وبتقول لنفسها: هما اه عمرهم ماحبوني ودايما ماما كانت اغلب الاوقات بتكلمني عشان انفذ معاها خطط للاملاك وكانوا بيميزو سلوي عني بس .. بس زعلانه عليهم ومش عارفه اعمل اي اللي عملته صح او غلط .. يارب يارب سامحني لو كان غلط..
بليل كانت قاعده سلوي ع الكرسي لوحدها وبتعيط بدون صوت والبيت ضلمه وكله نايم كان راجع محمد وهو تعبان جدا وعاوز ينام فجأه سمع شهقه حد بيعيط بينور فلاش التليفون لقاها سلووي راح ليها بسرعه..
محمد: سلوي ؟ مالك بتعيطي ليه 
سلوي بعياط وعنيها وارمه: خدوه ماما وبابا خدوهم ولاد الك**
محمد: خدوهم فين ؟ ومين اللي خدوهم اصلا 
سلوي: فارس فارس اللي عمل كده .. وحكتله كل حاجه بالتفصيل..
محمد بصدمه: ازاي فارس يعمل كده وراح شغل انوار البيت وقال بصوت عالي نسبياً فاااارس بس محدش سامعه كلهم نايمين 
هدي كانت نازله تشرب وشافته: في اي بتنده عليه ليه 
محمد: ازاي خليتوه يوديهم المستشفي هاا ؟
هدي: ده الصح ي محمد 
محمد: الصح !! الصح انه يوديهم مستشفي المجانين
هدي: انت مشوفتهم يمحمد عشان كنت ديما برا البيت ... كانوا طول الوقت بيهلوسوا بلكلام ويقولوا كلام غريب
محمد: كلام غريب ازاي 
هدي: كانوا بيقولوا " رضوان هيقتلنا .. متقتلناش يرضوان احنا اسفين " ده نفهم منه اي ؟ 
محمد باستغراب: يعني ايه الكلام ده 
هدي: معرفش ..
محمد: ازاي يعني متعرفيش .. انا هطلع اصحي فارس واشوف عمله كده ليهه 
هدي بتردد: استني !
محمد: نعم 
هدي بصت ل سلوي اللي باين علي وشها التوتر والقلق وابتسمت بحزن و ..
هدي بكل صوتها: بابا وماما وو .... وسلوي ايوا سلوي حاولوا يقتلوا عمي !! عمي رضوان الطيب اللي الكل بيحبه .. حاولوا يقتلوه ومش بس كده لا ده كانوا هيقتلونا بعده عشان ياخده كل الاملاك وكل حاجه تبقي ليهم.. 
صحيوا كل اللي فالبيت ع الصوت وسمعوا الكلام ده و....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس بزعيق: ف اي بتزعقوا ليههه !!! واي اللي بتقوليه ده ي هدي
هدي: اي هتنكر اللي قولته ... انا زهقت .. زهقت من الكدب اللي بيحصل وهقول كل حاجه ولو حاولت تكذبني انا معايا نسخه تانيه من التسجيل اللي سمعتهولك .. ثواني يجماعه وجايه.
دخلت هدي تدور علي التسجيل لحد ملقته وطلعت 
هدي بتاخد نفس عميق: جاهزين اشغله 
محمد واسراء بس اللي ردوا لان كريمه سمعت التسجيل فارس سمعهولها عشان مكنتش مصدقه وملاك سمعته مره وسلوي بصالهم بخوف وقلق وتوتر.
تامر: لي خلتيني اعمل اكده لي خلتيني اتفق مع واحد علي قتل اخوي لي اكده ي سناء 
سناء: والله اني مضربتكش علي يدك وغصبتك علي حاجه انت كنت موافق وبعدين بقي بطل الكلام الفارغ ده مش كفايه هو اللي مستولي علي كل حاجه هو مرته 
تامر: كنت غبي غبي عشان سمعت كلامك كان الشيطان بيلعب بعقلي 
سلوي: خلصتوا الفيلم ده اني سمعت ملاك بتكلم فارس وبتقول انهم هيشوفوا الكاميرات والغبي اللي اتفقتوا معاه مكنش لابس قناع علي وشه 
سناء: يلهوييي .. هنتكشف اكدهه 
سلوي: مش انتو اللي اغبيه قولتلكوا هجيب اني واحد 
سناء: يخرابي ع الورطه 
وقفلت هدي التسجيل وهيا بتبصلهم 
هدي بحزن: متستغربوش .. لسه في واحد كمان ..
هدي: اختي الاصيله وكملت بخبث: متنضمي لينا يبت ي سلوي عشان نوخلص منهم ونخليهم خدامين تحت رجلينا والا بجي هتكوني انتي كمان تحت رجلينا 
#الكاتبه_مريم_حسن
سلوي بتلقائيه: الاهه انتي متعرفيش ان اني وامك ابوكي اللي عملنا اكده ف عمك 
هدي بخبث: مني عارفه 
سلوي: يوهه اي اللي انا قولته ده 
هدي: لا مداريش تاني امك بتحكيلي كل حاجه 
سلوي بغضب: بقي كده يماا ماشي 
هدي: لا روقي اكده متخافيش اني مش بحكي لحد 
سلوي بخبث: خلاص انضمي لينا انتي بقي لان اني معاهم من زمان ونسيت اقولك معانا حد كمان 
هدي: محمد ؟
سلوي: فاروق.
هدي: فاروق؟ 
سلوي: ايوه فاروق 
هدي: ازاي وهو مسافر
سلوي: لا ده هو اللي مخطط اصلا 
هدي: امم بس كده لو حصل حاجه مش هيحصله حاجه 
سلوي: لا ازاي ده هو اللي قايل علي الخطه 
هدي: امم كيب همشي اني 
فصلت هدي التسجيل وبصت لسلوي و..
هدي: كنت بجاريكي فالكلام ونتي زي الهبله قولتيلي علي كل حاجه .
محمد قعد ع الكرسي وهو مش مستوعب 
هدي دخلت بسرعه تخبي التسجيلات تاني وطلعت ليهم تاني 
محمد بتوهان: يعني ماما وبابا يطلع منهم كل ده وبص لسلوي: ونتي ي سلوي ازاي قدرتي تعملي كده 
سلوي باربتاك: لا .. محصلش التسجيلات دي مفبركه انا معملتش حاجه خالص 
محمد: مفبركه ؟
سلوي: ااايوه مفبركه انا مقولتش حاجه اصلا 
محمد بصلها وبص لكريمه اللي بتعيط بصمت وراح ليها وطي باس ايديها ومسح دموعها: انا اسف .. اسف بالنيابه عنهم .. انا كمان مكنتش متخيل انهم يعملوا كده .
كريمه مسحتله دموعه اللي نزلت منه غصب عنه و : متزعلش يبني 
محمد بص لفارس بجديه: فارس عمل الصح فعلا..
فارس بص لهدي اللي دموعها نازله: لي عملتي كده ؟
هدي: عشان زهقتتت .. زهقت من طيبه سلوي المزيفه زهقت من اني اشوف ماما كريمه ورحمه زعلانين جدااا علي عمي ومش باديهم انهم يعملوا حاجه لا واللي حاول يقتله مين ! امي وابويا .. هههه واختي وجوزها .. انتو عصابه ولازم تتسجنوا ومسكت تليفونها بسرعه ولسه هترن علي الشرطه ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس بص لهدي اللي دموعها نازله: لي عملتي كده ؟ 
هدي: عشان زهقت .. زهقت من طيبه سلوي المزيفه زهقت من اني اشوف ماما كريمه ورحمه زعلانين جداا علي عمي ومش باديهم يعملوا حاجه لا واللي حاول يقتله مين ! امي وابويا .. هههه واختي وجوزها .. انتو عصابه ولازم تتسجنوا ومسكت تليفونها بسرعه ولسه هترن علي الشرطه 
سلوي بعياط: بالله عليكي لاء دنا اختك ي هدي ... فارس ونبي مخليهاش تعمل كد 
فارس ساكت تماما لانه فعلا زهق هوا كمان وكان عايز كل المشاكل دي تخلص علشان يعيشوا بسعاده وهدوء زي زمان .. مردش عليها وكان ساكت 
سلوي: ونبي ي مرات عمي خليها مترنش 
كريمه: هدي يبنتي هتندمي عل هتعمليه بلاش 
هدي: لا مش هندم .
سلوي: اهون عليكي ي هدي ..؟
هدي وهيا بتحط الفون علي ودانها: ايوه تهوني 
هدي: الو
وبسرعه سلوي شدت من هدي التليفون ورمته فالارض 
هدي بغضب: اي اللي عملتيه ده !! 
سلوي بشر: منا مش هسيبك تبلغي عليا اكيد 
#الكاتبه_مريم_حسن
هدي بتحدي: انتي هتباتي الليله دي في السجن ي سلوي 
سلوي: لا وهنشوف 
هدي: حاضر هتشوفي 
فارس بزعيق: بااااااس اخرسوا بق .. يلا كل واحد علي اوضته 
محمد كان بيتابع كل ده بصمت وهو قاعد ماسك راسه باايده الاتنين من كتر الصداع
بصت ليهم هدي بغضب ومشيت وكل واحد راح لاوضته بهدوء الا محمد اللي لسه قاعد مكانه وفي دماغه افكار كتير .. اسيب امي وابويا ف المستشفي ؟ ولا اطلعهم ؟ طب ادافع عن اختي ومخليهاش تدخل السجن ؟ ولا اسيبها ! طب وعمي حقه كد هيروح ... يارب دماغي هتتفجر . 
سلوي ف اوضتها كانت بترن ع حد:
سلوي بتكلم نفسها:  اللي يخربيتك يفاروق رد علياااا 
بعتتله مسدچ: رد عليااا بسرعه
فرد عليها فعلا 
سلوي: فاااروق انا في مصيبه يفااروق
فاروق: اي اللي حصل
سلوي: فارس عرف كل حاجه
فاروق بخوف: عرف اني معاكوا !!
سلوي: كل حاجه عرف كل حاجه
فاروق: ونتي بترني عليا لي دلوقتي؟  نا ماليش دعوه
سلوي: اي اللي مكلش دعوه ! انت تهربني من هنا دول كانوا عايزين يسجنوني يفاروق
فاروق: لا طلعيني من حوراتكوا نا ماليش دعوه 
سلوي بشر: بقي اكده يفاروق .. متزعلش من اللي هيحصل بق
فاروق: اعملي اللي تعمليه
وقفل في وشها...
قعدت هيا ع السرير تفكر تعمل اي لحد 
ماجتلها فكره وابتسمت بشر
في اليوم التالي
 صحيوا كلهم وكانوا قاعدين ع السفره مستنيين فارس وملاك نزل فارس وملاك بعد م فارس حكالها اللي حصل لانها كانت نايمه رغم صوتهم المزعج لاكن ملاك نومها تقيل
نزل فارس بهيبته كالعاده وهو حاطط ايده في جيوبه وبيبصلهم كده لقي ملامح وشهم فيها الخوف ولاكن الغريب ان سلوي مش موجوده !! 
فارس: مالكوا ف اي ؟
محدش بيرد تماما كلهم ساكتين.
فارس بهدوء: مبحبش اكرر كلامي مرتين.!!
اسراء بغل: سلوي .. هربت
فارس: كنت متوقع منها كده .. اومال فين محمد مش معاكوا ليه؟  
اسراء بخبث: هربب ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس: مالكوا ف اي ؟
محدش بيرد تماما كلهم ساكتين.
فارس بهدوء: مبحبش اكرر كلامي مرتين.!!
اسراء بغل: سلوي .. هربت
فارس: كنت متوقع منها كده .. اومال فين محمد مش معاكوا ليه؟  
اسراء بخبث: هرب .. ققصدي بيدور عليها
فارس راح قعد ع السفره بهدوء و: يلا كلوا .. مالكوا محدش بياكل ليه؟
قعدوا كلهم ع السفره وبدأو ف الاكل وبعد شويه خلص فارس وقام: نا رايح الشركه ي ماما وي ملاك
ملاك/كريمه: تمام
خرج فارس وركب عربيته بهدوء وماشي بسرعه فونه رن!
فارس وهو سايق: الو
:.....
فارس بفرحه شديده: جاااي حالا.
رحمه كانت قاعده هيا وملاك وهدي فالاوضه ساكتين
رحمه: بس الغريب فالموضوع ان فاروق معاهم !! ده اساسا مش بينزل هنا كتيرر ليه يعمل كده وكمان ده راتبه كويس 
هدي: مش مهم .. دلوقتي سلوي راحت فين 
ملاك: هيا ليها صحاب 
هدي بتفكير: مش عارفه والله بس باين كان ليها صاحبه واحده بس مش بيتكلموا كتير
ملاك: ممكن تكون هناك !
هدي: اممم مش عارفه 
فارس بابتسامه وفرحه: حمدالله ع سلامتك يبابا
رضوان العمده بتعب: الله يسلمك يحبيبي .. اومال العيله فين
فارس بحزن: هيا بقت عيله ي بابا
رضوان بخضه: في اية
فارس بابتسامه: مفيش ي حج مفيش
رضوان: طب عايز اخرج من هنا
فارس: مينفعش يبابا انت لسه فايق من غيبوبه
رضوان: مبحبش المستشفيات ي فارس وانت عارف كده
فارس: حاضر يابا هروح اشوف الدوكتور
#الكاتبه_مريم_حسن
وبعد مرور ساعه كان داخل فارس وهو مسند رضوان كريمه او ما شافته حست انها بتحلم
كريمه بفرحه شديده: رضوان
رضوان بحب: قلبه
كريمه بكسوف: البيت وحش من غيرك
فارس بضحك: احم احم
كريمه ضحكت وسندت رضوان مع فارس وطلعوه الاوضه وطبعا كان جاي ممرضين مع فارس عشان يهتموا ب رضوان
فارس: انا خارج يبابا خلي بالك منه بق يماما علي م اشوف كدد حاجه وراجع عشان بابا مرضيش يخليني اجيب ممرضين يعتنوا بيه هنا
كريمه بابتسامه: دا في عنيااا
ضحك فارس وخرج راح لاوضه ملاك وملقيهاش راح عند رحمه يخبط فتحت رحمه
رحمه بحزن: ابيه
فارس بجمود: ملاك معاكي؟
رحمه: ايوه .. اتفضل
فارس: لا .. بابا فاق من الغيبوبه .. وف اوضته دلوقت لو عاوزه تشوفيه 
رحمه بفرحه: بجد ! 
فارس: ايوه .. وسابها ومشي
دخلت رحمه جري قالت لملاك وهدي وراحوا فعلا اطمنوا عليه وقعدوا معاه وكد.
ملاك كانت نازله من علي السلم فجأه لحد حد بيشدها ...
محمد بهدوء: انزلي.
سلوي بعياط: بقي كده يمحمد
محمد ببرود: قولت انزلي
سلوي بقت بتنزل براحه ومش عايزه تنزل .. نزل محمد من العربيه وشدها من ايدها ودخلوا القصر.
محمد بصوت عالي: فااارس
ملاك بخضه: فارس خضيتني
فارس: وحشتيني
ملاك ابتسمت: وانت كمان
محمد: فااااارس
ملاك: محمد جه .. بينده عليك يلا ننزل
فارس بصلها بطرف عينه ونزلوا
ملاك بتفاجئ: ايده انت لقيتها فين
محمد بهدوء: عند واحده من صحابها ..
محمد بهدوء وحزن: سلوي معاك اهي .. هيا تستحق انها تدخل السجن هيا والكلب اللي اسمه فاروق
فارس بهدوء: لا فاروق ده اتمسك خلاص.
محمد: يعني ايه
فارس: يعني نا سمعت الاستاذه رحمه وهيا بتكلمه امبارح وكان لازم ساعتها ارن ع الشرطه .. رنيت عليهم ودخلت لهدي وادتني التسجيلات واظن ده دليل ممتاز واديتهم التسجيلات وابلكيشن فاروق وهما بشوفوا شغلهم دلوقتي.
محمد: كويس 
فارس بيبتسم بشر: سلوي مش هتيجي تشوفي عمك ! اللي كنتي هتقتليه! مستنيكي فوق
سلوي باربتاك: ممممممش فااهممه
فارس: بابا فاق م الغيبوبه وطلع م المستشفي فالاوضه فوق
محمد: ببجدد .. طب نا هطلع اطمن عليه واعتذرله ع اللي حصل 
فارس بتحذير: لا محدش يقوله ع اللي حصل عشان ممكن يجراله حاجه
محمد: تمام طلع محمد فوق لقه رضوان قاعد وملامحه كلها حزن
محمد راح حضنه: عمي وحشتنا والله حمدالله ع سلامتك
رضوان بحزن: الله يسلمك
محمد بيبص ل كريمه اللي ملامحها كلها حزن هيا كمان واستغرب
محمد: احم في حاجه ولا ايه يعمي مضايق؟ تعبان نوديك المستشفي؟
رضوان بحزن شديد: لقيت سلوي؟ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

رضوان بحزن شديد: لقيت سلوي؟ 
محمد بعدم فهم وارتباك: سلوي .. مهي تحت يعمي هتكون فين
رضوان: كريمه حكتلي ي محمد بلاش تخبي.
محمد بحزن: لقيتها اه
رضوان: وامك وابوك مش هتطلعم؟
محمد بحزن من جواه: لا .. هما يستاهلوا اللي حصلهم
رضوان: من قلبك يمحمد الكلام ده
محمد بحزن: ايوه يعمي .. نا لقيت سلوي وفاروق كمان هيتمسك اهو والقرار فايدك يعمي اعمل اللي تعمله نا نازل.
سابهم محمد ونزل والدموع فعينه شافته رحمه جريت عليه
رحمه بحزن: مالك ي محمد في ايه
محمد: رحمه! فارس هيشوفك ونتي واقفه معايا وهو محرج عليكي قبل كد متكلمنيش روحي اوضتك يلا قبل ميزعقلك ونا مش عايزه يزعقلك
رحمه: قولي مالك الاول؟ 
محمد: ماليش يحبيبتي .. يلا روحي بقي 
رحمه: مش همشي الا لما تقولي
محمد: رحمه يحبيبتي نا خايف عليكي يلا روحي وبلاش تزعليني منك 
رحمه بصتله بحزن ومشيت وهو فضل باصص لحد ما اختفت من قدامه ونزلت دموعه ..
طلع فارس للعمده بعد ما حبس سلوي في اوضه ضلمه ورا البيت.
فارس: بابا عامل اي دلوقت 
العمده: شايف انهم يستاهلوا اللي بيعملوا؟
فارس بعدم فهم: مش فاهم
رضوان: كريمه يحبيبتي ممكن تسبينا لوحدنا شويه
كريمه: حاضر
خرجت كريمه ورضوان شد فارس قعده جمبه
رضوان: سلوي الطيبه اللي الكل بيحبها انت مصدق عليها حاجه زي دي؟
فارس بعصبيه: انت مين حكالك؟ ؟
رضوان: ايه كنت عايز تخبي عليا !! 
فارس: اكيد محمد اللي حكالك صح ؟ وقعد يقنع فيك انهم ملهمش زنب وعايزك تطلع عمي ومرات عمي م المستشفي صح؟ 
#الكاتبه_مريم_حسن
رضوان: عيب اللي بتقوله ده!  ده راح دور علي اخته بنفسه وجابها وقالي القرار فايدكوا اعملوا اللي تحبوه .. الحاجه اللي حكتلي يفارس
فارس: مكنتش عايز اقولك عشان خايف يجرالك حاجه تاني 
رضوان: عارف يفارس عارف والله ..
فارس: طيب هتعمل اي؟
رضوان بعصبيه: اي اللي هعمل اي!  انتو مصدقين نفسكوا سلوي عمرها متعمل كد ولا اخويا انتوا اصلا ازاي تشكوا ف اخويا كد
فارس: يوووه .. هو مينفعش اسمعك التسجيل عشان متتعبش اكتر بس نا مضرر اعمل كد 
فارس طلع التسجيلات من فونه وسمعهم له رضوان كان مصدوم بمعني الكلمه اللي هوا ازاي سلوي اللي يعتبر هوا اللي مربيها واخوه يعملوا كدد ازاي !!
فارس: صدقت ولا لسه!
رضوان: مقوللل!  سلوي اللي مربيها تعمل كده واخويا كمان !
فارس: صدقت؟  اتصل عليا الظابط وقال انهم الحمدالله قدروا يمسكوا فاروق قبل ميهرب وخدوه ونا هسلم سلوي ليهم كمان وهيتسجنوا بمحاوله قتل .. ولا انت اي رأيك يبابا؟  
رضوان ولسه في صدمته: مش عارف .. انا عايز اشوف سلوي
فارس لسه هيعترض لقه العمده بيبص بغضب
فارس: تمام اتفضل. بس براحه
نزلوا الاتنين وفارس سابهم مع بعض وخرج.
سلوي بتمثيل: عمي! انت بخير فارس مخلنيش اشوفك الحمدالله اني شوفتك قبل ميسجنوني ونا مليش ذنب 
شوفت يعمي فارس عمل اي ف بابا رماه ف مستشفي المجانين هو وماما وكملت بعياط وتمثيل: فارس يعمي بيشك فينا ينفع 
رضوان بهدوء: اطمني بلاش تمثيل فارس سمعني التسجيل
سلوي بعصبيه وشر: فارس فارس فارس ربنا يخده ديما لازم يبوظ ليا اي خطهه نا هوريهه والله وفكرو اني هتسجن ده بعينه نا هدمركو كلكم هدمركوا خاالص هخليكو تتمنوا الموت بس اهدوا عليا
رضوان اتاكد فعلا لان برضوا مكنش مصدق لما سمع التسجيل وقال بصدمه وهدوء: 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

سلوي بشر وعصبيه: فارس فارس فااارس ربنا يخده ديما لازم يبوظ اي خطه نا هوريهه والله وفكرو اني هتسجن ده بعينه نا هدمركو كلكم هدمركوا خااالص هخليكو تتمنوا الموت بس اهدوا عليا
رضولن اتاكد فعلا لان برضو مكنش مصدق لما سمع التسجيل 
رضوان بصدمه وهدوء: ابقي ورينا هتعملي اي وابتسلمها ببرود وخرج وقفل الباب وهو حزين من جواه
فارس بصله بهدوء وسنده وطلعوا ع الاوضه
فارس: يلا سلام عليكم
رضوان: فارس استني
فارس: نعم
رضوان بتردد: الشرطه هتقبض ع سلوي امتي؟
فارس بتفاجئ: ايده انا كنت قولت انك م هتقبل بكده بس ع العموم هرن عليهم دلوقتي
رضوان: تمم 
فارس رن ع الشرطه وبالفعل اخدوا سلوي وسلوي كانت منهاره حرفيا وهدي كانت حزينه من جواها وكذالك كل اللي فالبيت بس هيا غلطا ولازم تتعاقب واسراء كانت مبسوطه اوووي ..ووبعد مرور شهر تم القبض علي سلوي تامر الشناوي وفاروق امجد الشرقاوي بتهمه محاوله قتل وسيتم شفاء تامر وسناء وبعد ذالك سيتم القبض عليهم.
اسراء: ملاك ؟
ملاك وهيا بتشرب العصير: نعم
اسراء: ماتيجي نخرج
ملاك بتفكير: خلاص ماشي تعالي نخرج نا ونتي وهدي ورحمه
اسراء بضيق: لا تعالي نخرج نتمشي انا ونتي لوحدنا
ملاك: امم طبب هروح اقول لماما
اسراء بابتسامه: اوكيي 
ملاك راحت قالت لكريمه انها هتتمشي شويه وراحت ل اسراء اللي كانت ماسكه كوبايه مايه
ملاك: يلا
وبحركه سريعه من اسراء دلقت المايه علي دريس ملاك
اسراء: انا اسفهه والله
ملاك: ولا يهمك هروح اغير هدومي ونازله بسرعه
اسراء: ماشي بسرعه
#الكاتبه_مريم_حسن
اسراء لنفسها( بسرعه يختي عشان صبرت كتير هههه اطيب واحدهه شوفتها ههههه)
ومشيت هيا و اسراء وكانوا بيتمشوا وبعد الحاح كبير من اسراء انهم يقعدوا ع الكرنيش وافقت ملاك
اسراء: ملاك ثواني خليكي قاعده علي م اجي
ملاك: هتروحي فين
اسراء: ثواني بس
ومشيت اسراء وبعدها بدقيقه لقت ملاك حد بيخبط علي كتفها من وره بتبص لقت شاب طول بعرض باين عليه ابن ناس جدا شافته و...
ملاك: حضرتك خيرر في حاجه
قعد الشاب قدامها ع الكرسي وقلع نضارته وابتسم: ابداا
ملاك بتزكر: انا شوفتك فين قبل كده ! حاسه اني شوفتك
الشاب بارتباك: هتشوفيني فين مثلا
ملاك: طب حضرتك في حاجه؟
الشاب ابتسم: لا نا شوفتك قاعده لوحدك فجيت اقعد معاكي
ملاك ابتسمت ابتسامه خفيفه: لا مش لوحدي معايا حد ممكن تتفضل؟
ملاك كانت حاطه ايديها ع الطربيزه الشاب مسكها 
ملاك وهيا بتحاول تفلت ايديها: اي اللي حضرتك بتعمله دهه ممكن تشيل ايدك
الشاب ابتسم: لما تبتسمي الاول شافك زعلانه
ملاك بغضب: انت تنح كد ليه ؟ متشيل ايدك يعم ايدي وجعتني
الشاب بعناد: مش هشيلها الا متبتسمي وهمشي والله
ملاك ابتسمت بضيق وشال الشاب ايده وابتسم ومشي
ملاك: اوووف اي الناس دي هيا اسراء اتاخرت كده ليه
اسراء جت ومعاها اتنين قهوه
اسراء: اتفضلي، اتاخرت؟
ملاك: يعني شويه
اسراء: امم طيب
ملاك: احنا اتاخرنا اوي وزمان فارس علي وصول
اسراء بسرعه وتوتر ملحوظ: ايوه بيوصل فالوقت ده باين، ،يلا؟ 
ملاك باستغراب: ايوه يلا
واخيرا روحوا وفعلا او م ملاك وصلت وصل بعدها فارس عطول
ملاك بارتباك: فارس انت جيت
فارس بابتسامه: ايوهه 
ملاك: ماشي هروح اجهزلك تاكل
فارس: لا ثواني.
فارس بصوت عالي: يجماااعه ياللي فالبيت
ملاك: في اي
فارس: مافيش هقول كلام مهم
وف ثانيه نزلوا كلهم وهما مستغربين
العمده: في اي يفارس
فارس: اقعد يبابا، اقعدوا عايز اكلمكو ف حوار مهم
العمده: اتفضل يبني
فارس وهو بيبص لرحمه: ف عريس متقدم لرحمه
رحمها بصت لمحمد بخوف وهو كذالك
العمده: عريس مين يبني ابن مين
فارس بابتسامه كبيره: سليم يبابا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

العمده: عريس مين يبني ابن مين
فارس بابستامه كبيره: سليم يبابا
العمده: سليم ! معقوله د هو ورحمه صحاب من زمان
فارس بابتسامه: اهه مهو بيحبها وشاريها وكلمني ونا مقدرتش ارفض وافقت وانشاءالله جاي بكره هو ومامته
العمده بترحيب: ييجوا ينوروا
كل ده ومحمد قلبه بيوجعه جامد ومش عارف يعمل اي
رحمه بتحاول تجمع شجاعتها: ب ... بس .. بس انا مش موافقه يبابا
العمده: لي يبنتي سليم باين انه بيحبك
رحمه: انا مش بحبه سليم اخويا يبابا انا بح
وقبل متكمل كلمتها قاطعها فارس: هتحبيه .. كلنا موافقين ترفضي ليه؟
رحمه: انا مش هبقي مبسوطه معاه وبعدين انا اللي هعيش مش انتوا
فارس بزعيق: احنا معندناش بنات تإوح فالكلام الموضوع خلص
العمده: فااارس اهدي .. رحمه سليم باين انه شاريكي وبيحبك ومفهوش غلطه
سابهم محمد ومشي والدموع فعينه وطلع برا الفيلا خالص وكذلك سابتهم رحمه وطلعت ع اوضتها وهيا بتعيط وكريمه كانت ساكته تماما مينفعش ترفض حاجه العمده قال عليها ومع ذالك هيا عارفه ان رحمه بتحب محمد لاكن مش بتقول وهدي اللي قلبها بيوجعها علي اختها وعلي نفسها وكذلك ملاك زعلانه عليهم الاتنين.
وفي اليوم التالي 
العمده: اتفضلوا ، البيت النور
ماجده ماما سليم بابتسامه: منور باهله 
دخلت هيا وسليم بابستامه وفارس مبسوط وحزين فنفس الوقت
عند رحمه كانت قاعده في اوضتها بتعيط هيا وهدي وملاك
ملاك بعياط: يلا ي رحمه مستنيينك تحت
رحمه بعياط: انتي بتعيطي ليهه؟
ملاك بعياط اكتر: مش عارفه بعيط عشانكوا 
هدي مسحت دموعها وقالت بصوت مخنوق: يلا يرحمه
رحمه بعياط: انا مبحبوش مبحبوووش
هدي بعياط: ونا بحبه 🥺
رحمه بعياط اكتر: احنا عارفين
هدي بعياط: الخاين 
كريمه وهيا ماسكه الشربات: يلا ي رحمه خدي عشان تقدميه
#الكاتبه_مريم_حسن
رحمه: ماما انا مبحبوش، ،انا بحب محمد
كريمه بعياط: عارفه والله بس مش عارفه ليه فارس بيعمل كده هتتحل انشاءالله بس عدي اليوم ده علخير ونزلي قدي الشربات
رحمه: حاضر
خدت رحمه الشربات ونزلت هيا وهدي وملاك
ماجده بتبص علي هدي: مشاءالله اللهم بارك قمر
رحمه ابتسمت وهدي بصت لسليم بعتاب وسليم بص فالارض لم شافها ، بصت رحمه يمين وشمال بتدور علي محمد مش لاقياه
العمده: علي خيره الله يلا نقرا الفاتحه
وقروا الفاتحه وهدي ورحمه بيكتموا ف الدموع ومشيوا وكل واحد طلع علي اوضته
في المساء كان داخل محمد بليل وهو باين علي وشه التعب كانت رحمه قاعده في الجنينه مستنياه واول مشافته جريت عليه
رحمه بعياط مكتوم: محمد انت كنت فين؟
محمد بتعب: ششش متعيطيش اهدي كل حاجه هتتحل انشاءالله وهكلم عمي بكرا
رحمه: مش هيوافق .. يلا نمشي
محمد: نمشي نروح فين؟
رحمه بعياط: نهرب .. انا بحبك وعايزه ابقي معاك يمحمد متسبنيش
خدها محمد فحضنه ونزلت دموعه هو كمان
محمد: مينفعش يرحمه اللي بتقوليه دهه .. انا عمري مهسيبك مش هسيبك لغيري ابداا والله
رحمه كانت ماسكه فيه جامد وبتعيط
وفجأه
بعدت عنه بسرعه وقالت بعياط
رحمه: محمد انت مش عايزز تحاول بأي حاجه ولا عاوز نمشي من هنا ونتجوز معني كد انك مش بتحبني! 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

رحمه: محمد انت مش عايزز تحاول بأي حاجه ولا عاوز نمشي من هنا ونتجوز معني كد انك مش بتحبني!
محمد بإستغراب: انتي عايزه نهرب ي رحمه ؟ عايزاني اخون ثقه عمي فيا يرحمه؟  انا اه بحبك لا م بحبك انتي كل حاجه لياا بجد بس م معني كد اني اخدك ونهرب ونمشي في طريق غلط احنا هنتجوز وبرضاهم او غصب عنهم وقدامهم كمان بس مش بالهروب يرحمه! صدقيني انا هكلم عمي الصبح النهار قرب يطلع هكلمه وهنتجوز ولو عمي موافقش ..
رحمه بزعل: لو موافقش هتعمل اي؟ هتسيبه يجوزني سليم مش كده
محمد بعصبيه: سليم سليم سليم.. متتكلميش عليه تاني انا اصلا بكرهه من الاول .. لو موافقش يرحمه ساعتها هنتجوز غصب عنهم بس مش هنهرب
رحمه: ازاي
محمد: ساعتها هتعرفي بس .. يلا اطلعي نامي شويه قبل ميصحوا
ابتسمت رحمه وطلعت علي فوق وابتسم محمد بحزن ومشي علي اوضته وفي الصباح محمد فضل صاحي لحد م النهار طلع ونزل بسرعه يشوف عمه نزل الجنينه زي عادته ولا اي وفعلا لقاه قاعد هو وكريمه 
محمد: احم عمي
رضوان: تعالي يبني في حاجه
محمد: الصراحه كنت عايز اكلمك في موضوع بس ياريت تقدر مشاعري
رضوان: اتكلم يبني
محمد بتردد: انا .. انا بحب رحمه وطالب ايديها للزواج 
ابتسمت كريمه لمحمد ومحمد ابتسم وعلامات الاستغراب علي رضوان
رضوان: بتحبها ازاي يعني؟ دي مقري فتحتها 
محمد بغضب مكتوم: هنفشكل بس انا بحب رحمه من كل قلبي بجد بحبها من وهيا صغيره يعمي بحبها بقالي كتير وساعه ماجيواعترفلها فارس يقف مابينا ايوه قولت لفارس بس هو رفض الموضوع تمام وعايز اقولك ان سليم مبيحبش رحمه سليم بيعتبرها اخته بس اكيد فارس غصبه علي كده علشان انا ورحمه منتجوزش بس حقيقي يعمي انا بحبها وشاريها والله صدقني
شاف رضوان فعيون محمد الحب والصدق وابتسم: ونا مصدقك يمحمد بس نشوف رأيي رحمه بق
ردت كريمه بسرعه: رحمه موافقه
رضوان: ونتي اي عرفك
ارتبكت كريمه وقالت بسرعه: ءءنا عارفه رايي بنتي
رضوان: برضو نسألها
محمد ابتسم: ونا موافق .. ربنا يخليك ليا يعمي
رضوان: ويخليك يحبيبي
ومشي محمد وهو فرحان جدااا
وبعدها بشويه قليلين نزلو كلهم علشان يفطرو
رضوان وهو بياكل بجمود: كنت عايز اقولكو ان خطوبه رحمه وسليم هتتفركش
"ابتسمت رحمه جداا اول مسمعت كده وكمان هدي"
 فارس بغضب: وده ليه انشاءالله؟
رضوان: مفيش والله بس لقيت اللي يستحقها اكتر واللي هيعيشها مبسوطه
فارس بشك: ومين ده بق
رضوان بابستامه وهو بيبص لرحمه: محمد
ابتسمت رحمه تلقائيا بس حاولت تخفي الابستامه بس رضوان شافها وابتسم ولاحظ ان كمان هدي مبسوطه بس محطش في دماغه عشان يمكن تكون فرحانه لرحمه
فارس بغضب: ونا مش موافق
رضوان: وايه السبب ؟
فارس: يعني مثلا فرق السن وان مثلا رحمه بتعتبره اخوها التاني وبص لرحمه مش كده ولا ايهه
رحمه وهيا بتحاول تخفي دموعها وتاخد نفس عميق: مش عارفه بعد اذنكو وسابتهم وجريت علي اوضتها
ابتسم فارس بحزن وغضب جدا رضوان وقام من ع السفره بغضب: ورايا ع الجنينه يفارس
#الكاتبه_مريم_حسن
طلع وراه فارس 
رضوان: انت اي يخي مش شايفها كانت مبسوطه ازاي؟ مش عايز اختك تبقي سعيده فحياتها ليه يفارس؟ فرق السن؟ ماله الفرق مش كتير وبعدين مين اللي قالك انه بالسن اصلا يغبي انت افهم اختك بتحبه وهو بيحبها وشاريها بلاش تقف مبينهم يفارس انا يمكن المفروض لما كان محمد اعترفلي بحبه لرحمه المفروض كنت ازعق واعمل اللي انت عملته بس لأ مش ده الصح مش الصح انك تفصل اتنين بيحبو بعض زيك مثلا انت وملاك مش فرق السن كبير برضو ولا ايه؟ رغم كده كان ممكن تطلقها بعدها لو عايز بي اللي حصل غير كد .. اللي حصل انك حبيتها وعشقتها وهيا كمان صح؟ اختك والمفروض تتمناهلها السعاده يفارس خلي مخك كبير مش عشان محمد كان بيكلم بنات زمان يبقي لسه بيكلم انت مبتشوفش نظرته لرحمه نظره كلها حب انا بعتبر رحمه مش بنتي بعتبرها اختي وصحبتي وكل حاجه وعشان كده فاهمها كويس .. محمد كان مجرد بيسلي نفسه بلكلام مع البنات عادي كان بيسلي وقته وهو مسافر بس هو قلبه مع رحمه .. هقولهالك تاني يفارس بلاش تقف بين اتنين بيحبو بعض! فكر فالكلام ده كويس عشان هيتجوزوا غصب عنك او برضاك وياريت تكون راضي عشان اختك فرحتها تكمل .. انا طالع
قعد فارس وبص للسما ولقي حد بيحط ايده علي كتفه التفت لقاها ملاك ابتسم
ملاك بابتسامه جذابه: هتوافق مش كده؟
ابتسم فارس: هوافق
ملاك ابتسمت بحب: رحمه وهدي هيفرحوا اووي
استغرب فارس: هدي؟
ملاك بتلقائيه فظيعه: ايوه اصلها بتحب سليم
بصلها فارس كده وبعدين ملاك استوعبت اللي قالته
ملاك بارتباك: اااانا ممش قصصدي اااقصددد يعنييي
ابتسم فارس: فرحتلها .. سليم بيحبها؟
ملاك باربتاك: اايوه
ابتسم فارس: ربنا عوضها .. يبقي خطوبه هدي وسليم ومحمد ورحمه
ابتسمت ملاك بفرحه وحضنته: هروح اقولهم عشان يفرحو اصلهم فوق زعلانين
ابتسم فارس وهز براسه وطلعت ملاك اتنهد فارس وقام راح الشركه ..
ملاك بصويت فرحه: ييييييي يعياااااال عندي خبررر حلووو اوي بمليون جنيه ليكووو
هدي ورحمه: في اي
ملاك: جاهزين للمفاجاه 
هدي/رحمه: اهه
ملاك: 1.2.3 فاااارس واااافق علي الجوزاهه
اتنطت رحمه من الفرحه: قولي والله
ملاك: والله ..وكمان احم يعني انا والله يهدي مكنت اقصد بس انا وقعت بلساني يلا بق المهم قولت لفارس غصب عني انك بتحبي سليم
هدي: يلهوي يخربيتك اي ال
ملاك بمقاطعه: استني بس هكمل .. فارس قالي انه فرح جدا ليكي وكمان خطوبتك مع رحمه
قامت هدي بفرحه حضنت ملاك ورحمه رمت نفسها هيا كمان فحضهم بفرحهه
وللاسف الفرحه مش هتكمل 🙂،

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ملاك: حقيقي فرحانه جدااا ليكو 
هدي/ رحمه: قلبي
ملاك: المهم بقي عايزن نلبس زي بعض ف خطوبتكو 
هدي: اهه فكرهه حلوهه
اسراء وقفه قدام الباب وهتموت من الغل وفجأه جريت علي اوضتها بابتسامه وخبث
 
فارس كان في مكتبه بيكلم باباه انه وافق وحكاله ان هدي بتحب سليم وكده وكانوا مبسوطين جداا وفجأه اتبعتتلو رساله من رقم غريب فيها صور شافها فارس كان ماسك الفون وبيبتسم لما فتح الشات وشه اتحول لغضب ...
اسراء بفرحه: مبروك علينا
ساميه: مبسوطه جوووي
اسراء: اني اكتر وهنبجي اكده نخلص منيها وني هشوف شغلي بعد منخلص منها
ساميه بخبث: عليكي نوور طالعه لامك
اسراء ضحكت بصوت عالي: اكيدد
وفجاه سمعت صوت فارس بينده علي ملاك بأعلي صوته
اسراء بابتسامه وخبث: اهوو بينده عليها هروح اشوف اب الهيحصل واحكيلك. ،بس خلاوص يعتبر خطتنا نجحت وهننقل للخطه التانيه
ساميه بضحك: ماشي ..
اسراء طلعت تبص لقت فارس شادد ملاك من ايدها بكل غضب وبيدخلها الاوضه و كريمه ورضوان بينادو عليهه ..
عند ملاك وفارس  
فارس: بتخونيني ي ملاك؟
ملاك: اخونك! مستحيل ي فارس انا بحبك والله انت كل حاجه لياا وانت اللي
فارس بغضب ومقاطعه: بس كفاياا .. كفاياا كدب
ملاك: ااانا مش بكدب
 
فارس طلع فونه و وراها الصور .. الصور كانت عباره عن * ملاك في صيدليه وقاعد قدامها شاب وبيبتسم ليها وهي كمان وكمان صوره نفس الشاب عند كورنيش قاعد معاها وماسكك ايديها وهيا بتبتسم*
ملاك بعياط: كدب والله كدب
فارس: اي اللي كدب! دي مش انتي مثلاا؟
ملاك بشهقات: ااانا بببس والله مافي بينا حاجه انا اصلا معرفهوش يفااارس صدقني 
وبتقرب عشان تحضنه راح فارس زاققها ووقعت ملاك اتخبطتت في حرف السرير ودماغها بقت بتنزف 
فارس: ابعدي عنيي متلمسنيش خااااص انتي واحده كدابه وخاينهه .. بطلتي عياط ليه هاا؟
قرب منها لقي دماغها بتجيب د*م اتخض جامد وفضل يطبطب علي خدها وبرضو مش بتفوق شالها بسرعه ونزل بيها ع المستشفي ورضوان وكريمه راحوا وراه بسرعه ... 
وصلوا المستشفي وبعدها بشويه طلع الدوكتور
الدوك: المدام مش بتاكل كويس وده غلط جدا علي اللي فبطنها والخبطه اللي فدماغها كانت قويه وكان ممكن يحصلها حاجه بس الحمدالله ربنا عداها ع خير
فارس بخوف عليها: طب وهيا عامله اي ؟ وهتفوق امتي ؟ ينفع اشوفها؟
الدوك: هيا تمام .. هتفوق شوي كده وحضرتك لاء مينفعش تش
فارس بجمود وبمقاطعه: تمام وسابه ودخل لملاك
الدوك بصلهم ومشي
كريمه: يارب .. يارب عديها علي خير ويهديهم يارب
رضوان: اللهم امين
ورن فون رضوان وكان محمد بيسأله هو فين ورضوان قاله وكده وجه محمد بسرعهه
فارس كان قاعد قدام ملاك وعيونه فيها الدموع: ليه كده يملاك ! ليه تكسريني بالشكل دهه .. للدرجاتي انا كنت مغفل .. انتي فعلا متستهليش حبي ليكي
فاقت ملاك و اول ماشفته عيونها لمعت بالدموع: فارس .. انت مصدقني صح؟ انا مش خاينه انا
فارس بجمود: عارفه ي ملاك اللي بتخون جوزها جزائها اي مع طبع الصعيديين ... جزاءه القتل..
طلع فارس المسدس من جيبه و وجهه في دماغها وهو بيغمض عنيه وبياخد نفس عميق 
فارس: اتشاهدي علي نفسك ي ملاك. 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس: عارفه ي ملاك اللي بتخون جوزها جزائها اي مع طبع الصعيديين ... جزاءه القتل..
طلع فارس المسدس من جيبه و وجهه في دماغها وهو بيغمض عنيه وبياخد نفس عميق 
فارس: اتشاهدي علي نفسك ي ملاك. 
فجأه جه حد من وراه 
محمد: بتعمل اي ي فارس !! 
فارس: محمد !! اي اللي دخلك انا قولت للمرضه متدخلش حد 
محمد: عشان تقتلها ويبقي ولا من شاف ولا من دري صح !! 
فارس بزعيق: اطلع برا 
محمد وهو بيقرب: لا مش هطلع ولو منزلتش السلاح دلوقت هيحصل مشاكل .
فارس بتحذير: ولو قربت خطوه كمان هقتلها 
محمد: هتهون عليك ؟
فارس: ايوه .. اللي زي دي متستاهلش الحب ابداا ...
كل ده وملاك قاعده ولا بتتحرك ومش مركزه معاهم خالص..
محمد: طب صلي علي النبي واهدي
فارس: انا قولت اطلع براا
محمد بزعيق: مش هطلع يفاااارس مش هطلع
ملاك بصراخ وعياط: بسسس بس بقييي
#الكاتبه_مريم_حسن
ووقعت اغمي عليها جري عليها فاارس بسرعه ومحمد نده علي الدكتور وجه بسرعه خرجهم وكشف عليها
رضوان: عملت اي؟
محمد بعصبيه: البيه كان عايز يقتلها.
رضوان: تقتلها!  وليه كل ده
فاري بنرفزه طلع فونه و وراهم الصور شافوه الصور سكتو وهما مصدومين وسابهم فارس وخرج من المستشفي وكذالك رضوان مشي.
وبعد شوي فاقت ملاك لقت كريمه جمبها هيا ومحمد
ملاك بتوسل وعياط: ارجوكو صدقوني انا مش بخونه
محمد بهدوء: طب تعرفي اللي ف الصور ده؟
ملاك: اهه .. ااه اعرفه هو دكتور باين
محمد: دكتور!
ملاك: ايوه انا شفته مرتين اتنين مره كنت راحه مع اسراء نجيب الدوا بتاعها عشان خلص وكانت تعبانه وهو كان ف الصيدليه ومره كنت انا وهيا برضو قاعدين ع الكورنيش بس والله
محمد بشك: اممم ..متأكده انك متعرفهوش
ملاك: والله لا .. 
محمد: تمام انا هحلها متقلقوش
وبعد مرور اسبوع ملاك رجعت البيت تاني بس هيا ف اوضه وفارس ف اوضه ومبيشفوش بعض نهائي واسراء بتحاول تقرب من فارس وتقريبا كده فارس هيسمحلها بكده.
وف يوم فارس كان راجع بليل سك*ران وحالته متبهدله وكانت اسراء قاعده ف اصالون شافته ابتسمت وهو ابتسملها
فارس وهو مش واقف مظبوط وعمال يطوح: ملاك ليه عملتي معايا كده 
اسراء كانت بتبتسم بس..
فارس:ردي عليا يملاكي ونبي
اسراء: فارس انا اسراء
فارس: اااسراء
اسراء:اهه .. اقعد يفارس
فارس بتوهان: ملاك ..ملاك عملت معايا كده ليه 
اسراء: عشان هيا خاينه .. خانتك هيا متستهلش حبك ليها يفارس هيا تستاهل الموت
فارس: صح هيا متستهلش حبي
اسراء ابتسمت 
فارس: اننا نا عايز اطلع عايز انام
اسراء:حاضر
سندته اسراء وطلعته اوضته ونزلت بخبث
كانت قاعده ملاك في اوضتها بتعيط وماسكه شنطه هدومها مستنيه النهار يطلع
وبعد شويه قامت نزلت شافتها كريمه وفارس
كريمه: ملاك راحه فين
ملاك: همشي
كريمه: تمشي تروحي فين
ملاك: هروح بيتي وعاوزه اطلق 
كريمه: تطلقي واللي فبطنك
ملاك وهيا بتحاول متنزلش دموعها: انا ماشيه يماما عن اذنك
كريمه: فارس وقفها يفارس
فارس بعدم اهتمام: متسبيها تمشي
كريمه: اسيبها تمشي ده اي هتقعد في البيت لوحدها
فارس: انا رايح الشغل سلام.
اسراء: هو في اي
كريمه: ملاك مشيت
اسراء: مشيت .. مشيت راحت فين
كريمه: ع البيت
اسراء: يالهووي ع البيت
وطلعت تجري تلم هدومها
كريمه: هو في اي
اسراء: ها ولا حاجه مينفعش اسيبها هناك هروح اقعد معها بق
كريمه: طيب يبنتي ابقي طمنيني
جريت اسراء بسرعه وهيا خايفه ملاك توصل قبلها وفجأه..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

كريمه: طيب يبنتي ابقي طمنيني عليكو
جريت اسراء بسرعه وهيا خايفه ملاك توصل قبلها وفجأه بتبص ع البيت لقت الباب موارب دخلت بسرعه لقت ملاك واقفه قدام ساميه باستغراب ..
ساميه بارتباك: انتي جيتي يملاك؟
ملاك: ايوه ونتي جيتي امتي؟
ساميه: دني لسه واصله جبلك بشوي وكنت هخبر اسراء
اسراء وهيا بتنهج وارتباك: نورتي يماا
ساميه: تسلمي
ملاك ابتسمتلهم ودخلت ع الاوضه وقفلت الباب
ساميه بهمس: انتوا اي اللي جابكوا؟
اسراء: مخابرشي يماا هيا جت ليهه بس اني اتخضيت زيك اكده 
ساميه: يبااااي عليها اكده موش هنعرف نكمل الخطه
اسراء: منها لله اني مخابرشي هنعمل اي دلوك
ساميه بسخريه: اني مخابرشي هنعمل اي دلوك .. ايوي يختي مهو ده كله بسببك اجولك اخلصي نفذي تجولي حاضر ومتنفذيش
اسراء: مخابرشي اي الي كان بيمنعني يماا طيبين جوي معاي والله
ساميه: اوعي الشيطان يلعب بعقلك يبت لاء اكدهه هتودينا فداهيه اني هفكر فخطه تانيه
اسراء: لقيتها يماا
ساميه: هتعملي اي
اسراء بغمزه: سبيها عليا دي
ساميه بخبث: ماشي يبنت بطني
في الدوار والكل مجتمع ع السفره
رضوان: تروح ترجع مرتك بكرا ي فارس
فارس ببرود وهو بياكل: محدش جبرها تمشي عاد هيا مشت بكيفها
رضوان: واحنا معندناش حرمه تغضب تروح ترجعها بكرا وده اخر كلامي
فارس ببرود: لو مجتش مليش دخل وهيا مره .
رضوان: هترجع هيا بتحبك بس انت تعامل معاها عادي
فارس: عادي بعد اللي عملته دهه
سكت رضوان وفارس قام بغضب وفي اليوم التالي خد دش ولبس وراح لها فعلا
اسراء بابتسامه: اتفضل
فارس متبادل الابتسامه: شكرا 
ساميه خرجت: مين يبت ي اسراء
اسراء: ده فارس
خرجت ساميه مسرعه 
ساميه: منور يفارس بيه
#الكاتبه_مريم_حسن
فارس باستغراب: هو حضرتك مش كنتي مسافرهه؟
ساميه: ايوي مني جيت انبارح
فارس بشك: امبارح .. امم
ساميه: هدخل اعملك حاجه تشربها
فارس: لاء انا بس عايز اشوف مرتي ينفع ؟
ساميه بحقد: في الاوضه اللي ف الوش.
فارس خبط ع الاوضه بس مردتش فتح الباب براحه ودخل وقفله.
لقاها نايمه دموعها ع خدها وصورته جمبها
ابتسم تلقائيا وكان بيقرب يحضنها بس افتكر اللي هيا عملته تراجع تاني واتكلم بصوت رجولي عالي نسبيا
فارس: ملاك
ملاك: قامت بسرعه: فارس انت هنا ولا انا بتخيل 
فارس: جومي البسي ويلا عشان ترجعي الدار"البيت"
ملاك بزعل: لاء مش عاوزه
فارس ببرود: مبحبش اعيد كلامي هتيجي؟
ملاك بغموض: لاء انا خاينه ومستهلش حبك صح ولا اي؟
فارس ببرود وهو بيلبس نضارته: صح
وسابها وخرج ركب العربيه ومشي
اسراء دخلت بسرعه
اسراء بطيبه مزيفه: ملاك ليه مروحتيش معاه ده فارس طيب
ملاك: معلش ي اسراء انا عاوزه انام
اسراء بغضب: اومال كنتي بتعملي اي دلوجت
وسابتها وخرجت
بعد مرور الايام على ابطالنا
جاء موعد عقد القران "الفرح " ""نسيت اقولكم سليم قال لهدي انه لما اتقدم لرحمه ده كان غصب عنه وهدي سامحته لانها مبتعرفش تزعل من حد وجه اتقدم ليها و وافق فارس ورضوان ومحمد شاف انه يستاهل اخته وهتكون مبسوطه معاه و وافق هو كمان .. وكريمه وهدي ورحمه بيطمنوا ع ملاك وفارس بيسمح ساعات وهما بيكلموها وبيبقي مطمن عليها وملاك زعلانه جداا من بعدها عنن فارس بس مش بإديها حاجه""
وجائت بعض النساء المسؤليين عن تجهيزات الفتيات وبدأوة في تجهيز الفتيات
رحمه: بلاش تتقلي الميكات ي زينات
زينات: حاضر يهانم
هدي: يولاه شكلي حلوه؟ حاسه الفستان منفوش اوي
رحمه: لا جميل خااالص 
زينات وباقي الفتيات: شكلك جميل والميكاب تحفه 
هدي: احم احم عارفه ههه
كريمه بتخبط: يلا يولاه المعازيم وصلوا
وبعد مرور الوقت نزلت هدي وسليم ومحمد ورحمه " نسيت اقولكو هيكتبو كتب الكتاب علطول مش لسه هيعملوا الخطوبه وده طبعا بعد اصرار محمد ل رضوان وفارس عشان عايز يسافر هو ورحمه وطبعا وافقوا ورضوان قال يعمل كتب الكتاب لهدي كمان"
فارس كان واقف برا بيسلم ع اللي داخلين
:مبروك يفارس بيه
فارس بابتسامه: الله يبارك فيك 
: مبروك يفارس بيه عقبال فرحتنا بالنونو
فارس: انشاءالله الله
وفجأه شافها وهيا داخله بتبستم رغم الحزن اللي جواها اقل ما يقال عنها اميرهه
دخلت وبصتله بابتسامه باهته و..
ملاك: مبروك
فارس بتوتر: اااالله يبااارك فييككيي
سابتها ودخلت وراحت تسلم ع العرسان
بتسلم ع رحمه وبتحضنها
ملاك بابتسامه: مبروك يروحييي 
رحمه بفرحه: الله يبارك فيكي كنت حاسه انك هتيجي
ملاك: هو انا اقدر مجيش 
ملاك: مبروك يمحمد مبروك يسليم
محمد/سليم: الله يبارك فيكي
ملاك بتحضن هدي
ملاك: يروحييي مبروك فرحتلكو حقيقي
هدي: كنت عارفه انك هتسمعي كلامي وهتيجي شكراا يملاك
ملاك: الاهه هو في شكر بينا يكلبه
ضحكت هدي والكل اجتمع
وكانت الانوار والزينه تملئ المكان والفرحه والسعاده منتشره في كل مكان .. وصل المأذون وانطلقت زغاريط النساء وطلقات مسدسات الرجال..
الكل اتجمع حوالين المأذون
المأذون: يلا يا بني مين الاول
رضوان: اي حد ي شيخنا
عقد قران سليم وهدي اولا.. ثم محمد ورحمه والتقطوا بعض الصور العائليه 
واشتغلت الاغاني وكانوا كلهم بيهيصوا بفرحه وباين علي العائله انهم فرحانين والناس مبسوطه وفي اللي بيحقد عليهم .
"طلعت ملاك بهدوء برا عن الدوشه وقعدت برا بسرحان"
جه فارس من وراها وغصب عنه قلبه حن ليها.
فارس: مبسوط إني شوفتك
فارس: عارفة إنك كنتي جَميلة أوي النهارده؟
ملاك بابتسامه وفرحه:بجد؟
فارس:أنا كُنت مركز فضحكتك ولون عينك وبجد قلبي كان بيرفرف كده كُل مبتضحكي أنتِ إزاي حِلوة كده❤️'.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فارس: مبسوط إني شوفتك
فارس: عارفة إنك كنتي جَميلة أوي النهارده؟
ملاك بابتسامه وفرحه:بجد؟
فارس:أنا كُنت مركز فضحكتك ولون عينك وبجد قلبي كان بيرفرف كده كُل مبتضحكي أنتِ إزاي حِلوة كده❤️'.
ابتسمت ملاك بخجل وابتسم فارس لخجلها ولسه هيقرب يحضنها بس للاسف تراجع تاني وافتكر خاينتها وازاي تكون بتحب غيره !!
فارس بهدوء: انا هتكلم معاكي بهدوء يملاك وهسمع منك اتفقنا؟
ملاك: اتفقنا.
فارس: انتي بتحبيني؟ 
ملاك: ااييوه
فارس: طيب ليه روحتي خونتيني؟ انا ضايقتك ف حاجه؟ زعلتك؟
ملاك بعياط: فارس صدقني انا مخنتكش
فارس: طب بس اهدي متعيطيش
ملاك: اانا انا مخونتكش انا بحبك والله انا هحكيلك كل حاجه وبالفعل ملاك حكتله كل حاجه بالتفصيل 
فارس: يعني المرتين مع اسراء ! الواد كان شكله ابن ناس وكده ف اكيد مش متفق معاها ! ملاك ارجعي البيت وانا هتصرف 
ملاك بفرحه: يعني صدقتني؟
فارس: يعني مش اوي
ملاك بغضب طفولي: بس انا عمري مااخونك يفارس
فارس: ونا متأكد
وعدي الفرح بسرعه عشان محمد هياخد رحمه ويسافروا علطول وبلفعل سلموا علي اهلهم كتير وركبوا الطياره ومشيوا وهدي وسليم اخدها علي بيته الجميل ومشيوا وفارس راح جاب لملاك هدومها وبلفعل رجعت ملاك.
كريمه بفرحه: اني فرحانه قوي قوي
رضوان: كلنا فرحانين 
فارس بابتسامه: ربنا يديم الفرحه يارب
وفي اليوم التالي تحديدا عند اسراء كانت قاعده ماسكه فونها ولفت نظرها آيه بتقول.  بسم الله الرحمن الرحيم ﴿ إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ يَتُوبُونَ مِنْ قَرِيبٍ فَأُولَئِكَ يَتُوبُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا * وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّى إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا ﴾ صدق الله العظيم 
قعدت تفكر مع نفسها ازاي هيا بعيده عن ربنا وهتقابل ربنا ازاي وحرام اللي بتعمله في ملاك وفارس حرام تفرقهم بالشكل دهه وكل ده علشان فلوس قررت انها تروح تحكي لفارس كل حاجه قبل فوات الاوان وتندم لبست بسرعه وجت خارجه
ساميه: راحه فين
اسراء بارتباك: هروح اتمشي
ساميه: امم طيب
جريت اسراء علي الدوار وشافت فارس قاعد ف الجنينه
اسراء: السلام عليكم
فارس بخضه: وعليكم السلام
اسراء: فارس بيه انا اسفه ع اللي عملته معاكوا
فارس: ونتي عملتي اي؟
اسراء بندم: انا بجد ندمانه علي اللي عملته واللي كنت هعمله وحكت لفارس ان الصور دي حقيقيه بس ملاك ملهاش اي صله بالشاب ده وانها هيا اللي زقته علي ملاك وانها ندمانه جداا ويسامحها ع اللي عملته
اسراء: بجد انا اسفه والله سامحني يفارس بيه انا ندمت والله
فارس: كويس انك اعترفتي من نفسك
اسراء: يعني ايه!
فارس: يعني انا جبت الشاب اللي قولتيله واعترف عليكي وكنت ناوي اضرك بس كويس انك ندمتي وجيتي لحد هنا واعترفتي اومال انا هرجع ملاك مثلا وهسامحها ونا شاكك فيها ازاي؟ انا كنت عارف عشان كده سامحتها 
#الكاتبه_مريم_حسن
اسراء: يعني انت مسامحني؟
فارس: ايوه
اسراء: شكرااا جداا يفارس بيه بس انا عاوزه احذرك من ماما لانها ممكن تعمل حاجه
فارس: ولا يهمك
اسراء مشيت وهيا مبسوطه وحست براحه وبعد يومين بالظبط فارس كان نايم بليل فجأه حس بحد بينط من الشباك متحركش فضل مكانه وحس ان حد بيقرب منه ولسه الحد ده هي*خدر فارس راح فارس قالبه الناحيه التانيه ومسك الفاظه كاسرها علي راسه الراجل وقع اغمي عليه فارس شغل النور لقي ملاك مشاءالله لسه نايمه زي المقتوله راح شايل الراجل ونازل بيه في اوضه ورا البيت ورمي عليه جردل مياه
الشاب: الحقوني بغرق
فارس: انت مين يالا
الشاب: انا .. انا مش عارف انا مين ممكن تسبني امشي
فارس: وعامل فيها شبح اوي 
الشاب: يبيه انا عارف اني مش قدك والله بس سيبني امشي
فارس: مين اللي زقك علياا يلا؟ وازاي اصلا قدرت تدخل البيت والحرس موجوده
الشاب بثقه: لا دي سر المهنه
فارس ضربه بلبوكس: مهنه؟  انجز يلا اتكلم بدل مقتلك
الشاب بخوف من فارس: واحده باين عليها كبيره يابيه معرفش اسمها ايي والله بس هيا ادتني قرشين حلوين وقالتلي اجي بليل اخدك ليها حي ونا كنت هخدرك واخدك ليها وتقريبا كانت هتقتلك
ضحك فارس بشده: تقتلني انتو شكلكو متعرفوش انا مين بس انا هعرفكوا
الشاب: سيبني امشي ومش هتشوف وشي تاني
فارس: ده بعينك اوصفلي الست اللي قالتلك عليا يلا
الشاب: والله معرف يبيه
فارس اداله بالبوكس كذا مرهه
الشاب: خلاص خلاص هقول .. هيا طولها متوسط وبشرتها خمريه
فارس: ولاا انتا هتلعب عليا ولا ايه مفيهاش اي ميزه خالص؟
الشاب: لا لا في عندها حسنة الوجه جمب بوقها (فمها) 
فارس بصله بغضب وقفل الباب عليه بإحكام وخرج
فارس لنفسه: اهه يبنت ال*** ماشي ي ساميه 
فارس راح الاوضه وفضل رايح جاي فالاوضه مش عارف يكمل نومه لحد ماالنهار طلع وكلم باباه وعرفه اللي حصل وكان فارس ناوي يعذب ساميه بس رضوان قاله لاء وانهم بس يبلغوا عنها والدليل الشاب اللي فارس قافل عليه وبالفعل اخد فارس الشاب والشاب اعترف بكل حاجه للظابط واخدوا ساميه وفارس أصر ان اسراء ترجع وتعيش معاهم تاني وبالفعل رجعت وكملت دراستها وحياتها رغم انها زعلانه جداا ع اللي حصل لامها.
وبعد مرور عده اشهر كانت العيله كلها متجمعه ومبسوطين
رضوان بابتسامه: مبسوط اوي ان المشاكل اللي فحياتنا خلصت.
كلهم ابتسموا
ملاك مسكت بطنها وبتصوت: الحقونااااي بولد
كريمه: يلهوي يلا يفارس علي المستشفي بسرعه
فارس شال ملاك وركبوا كلهم وراحوا علي الدوكتور ودخلت علي العمليات
كريمه: يارب قومها بالسلامه
هدي: اللهم امين 
فارس كان رايح جاي بخوف وبيدعي لملاك 
محمد: متقلقش يفارس هتبقي كويسه
فارس: يارب 
وبعد شوي سمعوا صوت طفلين والدكتوره خرج
الدكتوره بابتسامه: بنت و ولد قمرات اوي مشاءالله ربنا يحميهم
خدتهم منها كريمه بابتسامه
فارس بلهفه: ملاك عامله اي طمنيني؟
الدكتوره: هيا كويسه الحمدالله وهتفوق شوي كده تقدر تدخل تشوفها 
دخلها فارس بسرعه وراح جمبها ومسك ايديها وفتحت ملاك عنيها 
فارس بلهفه: ملاك انتي كويسه
ملاك ابتسمت: كويسه
حضنها فارس بحب: جبتي بنت و ولد شبهك اوي
ملاك: بجد انا عاوزه اشوفهم
دخلت العيله 
وكريمه ادتهم الطفلين
ملاك: الله البنت فيها ملامح منك اوي يفارس
فارس: اي ده بجد
كريمه: البنت فعلا فيها شبه من فارس والولد فيه من ملاك
اسراء: حلوين اووي ربنا يحميهم
رحمه:طب يلا بقي ناخد صوره جماعيه بالمناسبه القمر دي 
ابتسموا كلهم والتقطوا بعض الصور
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-