رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول بقلم دنيا

رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول بقلم دنيا


رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول

رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي بقلم دنيا

رواية جميلة في كل الحالات اسر وسلمي كاملة جميع الفصول

الحق ياود يااسر الدوبه بنت خالتك جاي اهي الحق مشي قبل متشوفك 
مصدق ان سمع كذلك وقام هربنا قبال ما تشوفوا تلك الفتاه ولكن لم يلحق بسبب ندها عليا
سلمي اسر
اسر سلمي اي لي جابك 
احرجت تلك الفتاه من طرقتوا معاها هو دومنا يتعمد ان يحرجها امام الجميع 
سلمي مقدرتش ترد عليا بسبب احرجها 
أسر انتي اتخرستي  عاوزه اي 
سلمي م ممكن نتكلم ع علي النفرض عاوزه اكلمك في حاجه مهمه 
أسر لأ عاوزه تقولي حاجه قوليها هنا مظنش انك ممكن يجي من وشك حاجه عادله 
معتز اسر 
ادمعت تلك الفتاه المسكينه وخرجت من شنتطها ظرف ماليه بالمال
أسر واي ده بقا انشاءالله 
خ خلتواقلتلي انك كانت محتاج فلوس عشان مشروعك 
أسر وحضرتك جايه تدهملي قدام صحابي عشان تحرجني صح عشان يقلوا اني بخد منك فلوس صح 
اخد منها الظرف ورماء في وشها شكرا مش عاوز منك حاجه غوري من وشي مش عاوز اشوف وشك تاني انتي مفكره انك لما تديني فلوس فانا ممكن اقبل اني تجوزك لا فوقي ياماما انا مستحيل ابص لواحده ذيك زي الدوبه انتي مش شايفه نفسك ولا اي انتي فاضلك سنه ومتعرفيش تمشي من كتر تخنك لأ وكمان عاميه مشيلي بنطرهكعب كوبيه 
قل ذلك وكل لي في الكافيه قعده يضحك عليها 
كانت دموعها تنزل بلا توقف فهي ليست مهوا مفكر هي بس كانت عاوزه تسعدوا بس بس الاسف...
كانت ترقض من الكافيه تهرب من كل لي بيحصل ليها بس بسبب دموعها الغزيره وعدم قدرتها علي الروايه وقعت بسبب اصتدمها باحد الطولات بالكافيه
ظل الجميع يضحك عليها ومحدش قرب يسعدها حتا الكل يقف يتفرج ويضحك بس 
مفيش غير واحد بس لي رحلها..... 

اسر  بعصبيه قومي قومي فضحتني ياشخه 
قمت سلمي بمساعدة اسر لي كان بيحرجها بكل كلمه بيقولها ليها  
خارج الكافيه 
اسر عجبك كده فضحتني قدام الكل طلما عاميه ومش بتشوفي اي لي خرجك انتي لي ذيك مفروض تحبس نفسها في البيت الغيت لما تمو*ت تخرجي ليه اصلا انتي مش شايفه نفسك عامله ازي دا انتي اتحدتي الفيل ياشخه جتك القر*ف 
وسبها ومشي 
قعدت علي الارض وانهارت من العيط الدرجه دي بيكرها وبيقرف منها طب ليه هي عمرها ما اذتوا في حاجه طول عمرها 
بتحبوا وتحترموا ليه هو ديما بيتعمد انه يازيها بشكل ده ليه 
لقت لي بيحط ايدوا علي كتفها وبيندها باسمها 
سلمي 
بصت عليا لقتوا عمر صاحب اسر 
عمر سلمي انتي بتعملي ايه هنا واسر فين 
طب بتعيطي ليه دلوقتي انتي اتشكلتي مع اسر ولا ايه تعالي تعالي نخش جوه وفهمني بتعيطي ليه 
سلمي ل لأ  أنا عاوزه اروح 
عمر خالص قومي اروحك وبلمره تقوليلي الحما*ر اسر عمل اي عشان يخلي القمر بتعنا يعيط كده 
يووووا هي نقصك انت كمان مهو اكيد الدلوعه بتعتوا راحت تشتكيلوا مني اوف 
الو ياعمي 
الو يا اسر يبني انت فين 
انا في العربيه مروح اهو في حاجه 
  اه ممكن تجلي انا عاوزك ضروري 
تمام مسافة السكه 
نعم ياعمي 
اقعد يا اسر يبني عاوزك 
اتفضل 
طبعا انت عارف يااسر يبني اني معنديش غير بنتي سلمي وانها ملهش حد غيري انا  وانا اهو زي منت شايف عايش علي الجهزه وربنا يعلم هعيش قد اي ولو حصلي اي حاجه سلمي مش هيبقا ليها غيرك انت وامك تخلوا بلكوا منها 
انا مش فاهم برضو  حاضرتك عاوز توصل لي اي 
بصراحه كده يبني انا عاوزك تتجوز بنتي سلمي 
اسر..... 
جماعه معلش انا غيرة حاجه بسيطه خالص ولي هي اسر هيبقا ابن عم سلمي مش ابن خالتها تمام 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

بصراحه كده يبني انا عاوزك تتجوز بنتي سلمي 
اسر بنفعال نننننننننعم اتجوز مين 
يبني اسمعني انا خالص مش فضلي كتير 
انا مش هامن علي سلمي بنتي غير معاك انت 
خد فرصه فكر قبل متقول اي حاجه بس انا عاوزه منك وعد ان حصلي اي حاجه سلمي في امنتك 
ياعمي 
طبطب علي ايده 
حاضر يعمي هفكر ممكن امشي بقا 
تمام يبني ويريت تبعتلي سلمي 
حاضر 
نزل من عند بابا سلمي وهو على اخروا مكنش يتوقع نهائي انه يطلب منه طلب زي ده وبيلعن نفسه انه مرفضش نهايه هو مش محتاج فرصه يفكر هو استحله يتجوز سلمي 
انتي اي لي اخرك كده... وبعدين اي لي جاب عمر هنا 
سلمي ا انا
اسر مش عاوز ولا كلمه اطلعي كلمي بابكي 
سلمي عن اذنكوا 
عمر في اي يااسر مالك متعصب كده ليه وبعدين ياعم  انا لقيت سلمي قدام الكافيه بتعيط وحاضرتك عامل الواجب قولت اطيب بخترها شويه بعد لي انت نيلتوا معاها ووصلتها 
اسر بسخريه لأ حنين 
نعم يابابا 
تعلي ياسلمي عاوزك عاوز اتكلم معاكي كلمتين يابنتي 
سلمي راحت قعدت جنبوا 
اتفضل يابابا 
عاوز اقولك كلمتين مهمين اوي يابنتي 
عاوز اقولك انك جميله اوي ياسلمي وانك اجمل بنت في الدنيا 
سلمي بنبره ساخره حاضرتك بس لي شايف كده يابابا 
وانتي كمان لزم تشوفي كده.. انتي يابنتي لي مش مقدره قمت نفسك 
اقدر اي يابابا اقدر اني سمينه ومحدش بيحبني بسبب شكلي ده 
قصدك ثمينه مش سمينه زي منتي بتقولي وبعدين انتي ليه حط في دماغك ان محدش بيحبك ليه حطا شكلك هو المفروض يتحب لأ ياسلمي مش الشكل هو مقيس  الجمال ولالي يخلي الناس تحبك لي بيحكموا عالشكل دول ناس  تافهه  فاضيه اوي من جوه ناس ميعرفوش جوهر الانسان الحقيقي وميعرفوش يعني اي ايمان عشان لي يعرف يعني اي ايمان يعرف ان لانسان ملهوش في نفسوا حاجه وان كلنا من صنع الله اذا كان تخين ولا رفيع طويل ولا قصير اسمر ولا ابيض كل ده هو ملهوش ذمب بيه كل لي يقدر يعملوا انه يحمدوا علي نعموا عليا ويحول يغير نفسوا لاحسن مش شرط انه لزم يغير الصفه دي لأ بس يحبها ويحب نفسوا ويثق فيها وسعتها بس هيعرف يتقبل نفسوا ويخلي الناس كلها تتقبلوا زي مهوا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

يعني يبنتي الانسان طلما شايف نفسوا انه حلو ومش نقصوا حاجه الناس كلها هتشوفوا كده 
الانسان مرأة نفسوا 
يعني طلما الانسان شايف نفسه حلو في عيونه الناس كلها هتشوفوا بعيونوا هو 
فهمتي اقصد اي يابنتي 
سلمي وهي بتقلع النطره وتمسح دموعها 
فاهمت يابابا فاهمة ان العيب فيا انا قبل اي حد فاهمة ان انا مرأة نفسي وطلما انا شايفه نفسي وحشه الكل هيشوفني كده فاهمت اني مينفعش اكرها حاجه ربنا صنعها إلا يكون ده من عدم لايمان وشكلي ده من صنع الله ولزم احبوا وتقبلوا انا قبل اي حد 
مش هو ده لي حضرتك عاوز توصلهولي 
بصلها وهو بيبتسملها بظبط كده 
تعلي فحضني بقا 
سلمي حضنته 
سلمي وهي في حضنه انا بحبك اوي يابابا انت احسن اب في الدنيا وانا اوعدك اني احب نفسي ومش هقبل بان حد يهني تاني بسبب شكلي وخليك فخور بيه 
بابا بابا بابا انت مبتردش ليه بابا 
طلعت من حضنه تشوفوا هو مش بيرد عليها ليه 
البقاء لله وحده 
ذالك الكلمه التي قلها الدكتور لهم 
اسر ان الله وإن إليه راجعون 
سلمي انت بتقول ايه بابا بابا كويس بابا لسه كان بيتكلم معايا لأ لا
بعد اسبوع 
طبعا انتم عارفين ان عماد بيه موصيني اني مفتحش الوصيه بتعتوا غير بوجدكم انتم التلاته ولي هما
سلمي بنتوا واسر ابن عماها ومدام ناهد ولدة اسر  
والوصيه بتقول ان املكوا كلها هتتقسم مابين سلمي بنتوا واسر ابن عمها بتساوي بس بشرط ان اسر يتجوز سلمي وده عشان يامن عليها وان لم يحدث ذالك  فالمرث كله هيروح الجمعيات الاخيريه 
اسر بنفاعل ده علي جثتي اتجوز الدوبه دي 
وانا استحاله ادبس في المصيبه دي وبعدين امن علي مين انشاء الله هي دي محتاجه حد يامن عليها دي تامن علي بلد بحلها 
انا استحله اتجوز الدوبه دي ده علي جستي 
ومين قالك اني انا هوفق اتجوز واحد ذيك 
كانت دي كلمات سلمى 
لي فات حماده ولي جاي حماده تاني خالص وشكل سلمي كده اتعلمت الدرس كويس وهتسمع كلام بابها
هل هتقدر تلك السمينه ان توجها تلك المغرور ✨ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ومين قال اني موفقه اتجوز واحد ذيك 
تلك الكلمات لتي نتقط بهم سلمي 
لأ وكمان البرنسيسه هي اللي بترفض وبترفضي ليه يا سلمي هانم ليكنش مشبهش ولا مشبهش ثانيه كده هو يعني ايه واحد ذي معلش 
عشان مش فاهم الجمله دي كويس 
سلمي  افهمهلك واحد ذيك  يعني  واحد مغرور واناني  وعديم المسوليه ذيك كده 
اسر بقا انا مغرور واناني وعديم مسوليه كمان 
سلمي بظبط كده وانا استحله اتجوز واحد ذيك
و انا موفق اتجوزك يا سلمي بس عشان اكسرك 
سلمي وانا قولت لأ ده علي جستي اني اتجوز واحد مغرور زيك
اسر ماشي ياسلمي هنشوف مين اللي هيكسب في لاخر سلام  
وسابهم وماشي 
المحامي يكون في علمكوا انتم لاتنين الوصيه لزم تتنفذا قبل ميعدي علي المرحوم سنه ولا اذا تكونوا متبعتوش الشرط والملاك كلها هتروح الجمعيات الاخيري 
سلمي ولا يفرق معايا انا عندي أبات في الشارع ولا اني اتجوز المغرور ده 
وسبتهم وطلعت 
واسر طلع من البيت وهو علي اخروا 
 معتزطب انت اي لي مديقك دلوقتي انت عمرك ما حبيت سلمي ليه مديق اوي كده لما رفضت تتجوزك 
اسر بغرور عشان انا مترفضش ومن مين من واحده زي سلمي 
عمر ومالها سلمي انشاء الله ها مالها بنت زي كل البنات حقها ترفض وتقبل لي هتتجوزو ولا هي جرحتك اوي لما رفضتك وقولت اتجوزها عشان اكسر مرخارها عشان اسر مهران محدش يرفضوا 
اقولك انا بقا الحقيقه يااسر الحقيقه انك طمعت في الفلوس عشان حضرتك فلوسك خالصت علي السهر والجري ورا البنات بس حبيت تعمل شوا بس قدمهم سعتها عشان محدش يقول كده بس سلمي رفضت وبقت هي لي رفضت تتجوزك مش انت وده اهان غرورك وعاوز الصراحه  ودا احسن قرار اخدتوا سلمي في حياتها ازي واحده زي سلمي تتجوز واحد  ذيك مغرور واناني وعديم مسوليه 
#المغرور_و_السمينه
#الفصل_الخامس 
#بقلمي/دنيا 
سلمي لبست ونزلت قرارت انها تروح شركة ابوها وتشوف اي تقدر تعمله في العك لي هناك وزي تقدر تقلل من حجم الديون لي عليها بعد ما جلها انذار من البنك بحجم المديونات لي علي الشركه بسبب غياب ابوها.. بس طبعا بعد ما اخدة اجازه من المشتشفي لي بتشتغل فيها 
نبذه بسيطه عن سلمي 
سلمي بنت جميله ذات البشرة البيضاء والعيون العسليه والشعر البني وجسد مامتله الي حد ما 
سلمي دكتوره جرحه شاطره جدا بس الأسف عمرها ما اعترفت بشاطرتها بسبب شكلها ديما كانت بتشوف انها مش ليها فايده في اي حاجه بسبب شكلها ولي مخليها فكره كده هو معملت اسر ليها وتعموده باهنتها... 
في الشركه 
اسر دخل بكل هيبه وغرور 
مها اسر بيه 
اممم بخصوص لاجتماع حاضرتك عندك اي زياده علي لي الدكتوره سلمي قلتها 
اجتماع اي معلش وسلمي اي لي جبها هنا 
مها اسفه بس الدكتوره سلمي ايجت من الصبح وطلبت كل الملفات المشريع المتاخره وحدده  معاد مع الوفد علي الساعه تلاته انا كنت فكره ان حاضرتك عارف 
اسر خارج من مكتبه بعصبيه وراح يشوف سلمي 
دخل مكتبها لي كان مالين موظفين 
اسر انا عايز افهم انتي مالك ومال الشغل وزي تعملي موعيد اجتماعات من غير ما تقوليلي انتي فكره نفسك هتبقي بني ادمه لما تمسكي الشركه لأ فوقي 
سلمي بس يااسر 
بس ليه الكلام بيوجع صح بس بتهيلي لأ عشان انتي لو بتحسي مكنتيش جتي هنا وتدي قرارأت انتي ملكيش فيها 
انا مش فاهم واحده ذيك ازي تمسك شركة بتاع اي  ها 
وبعدين انتي مش مكسوفه من نفسك دانتي مش عارفه تخشي من الباب هتعرفي تقبلي عمله ازي 
بهياتك دي وانتي زي الفيل ولا وكمان عاميه مش بتشوفي 
قلم بينزل علي وش اسر 
سلمي قولتلك بس 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

القلم ده عشان انت تخطيط حدودك معايا 
وخر مره هسمحلك يااسرانك تهني تاني  انت فاهم 
واه بنسبه لي باي حق اخد موعيد واعمل اجتماعات فدا من حقي يااسر بيه عشان دي شركة ابويا لي بسبب حاضرتك بقا عليها ديون بالهبل وممكن يتحجز عليها في اي وقت بس حاضرتك طبعا متعرفش ده عشان مش فاضي تشوفها بسبب صرمحتك ولعبك 
وطلما انت معرفتش تحافظ علي امنة ابويا اليك يبقا متستحقش تبقا هنا اتفضل اطلع من هنا ويريت مشفكش هنا تاني بره 
اسر ماشي ياسلمي... 
وسبها وطلع من الشركه كلها بس وهو بيتوعدلها 
سلمي انتم وقفين بتعملوا اي كل واحد علي مكتبوا اتفضلوا 
خارجوا كلهم من المكتب وسبوها لواحدها 
سلمي بعد ما مشيوا راحت وقعدت علي الكرسي وهي مش مصدقه نفسها مش مصدقه انها طردة اسر من الشركه لأ ومش بس كده ردت عليا وضربتوا لما اهنها شكرا يابابا شكرا انك فوقتني وعرفتني ازي احب نفسي واحترمها ومقبلش ان حد يهنها شكرا 
خارج من الشركه وهو مش مستوعب ان لي جوا دي تبقا سلمي بنت عمو  معقول معقول دي سلمي لي كانت بتسكت علي الاهانه معقول دي البنت لي مكنتش تعرف ترد عليا بكلمه لأ بقت بتعرف ترد وتطردني من شركتي ولا كمان وتضربني ماشي ياسلمي اما عرفتك من هو اسر مهران مبقش انا.. 
في الكافيه 
معتز اي ياعمر انت واسر هتفضلوا مش بتتكلموا كده كتير مكنتش الخانقه ايها دي لي تخليكوا تقطعوا بعض كده 
عمرانا لو كانت اعرف ان البني ادم ده جاي انا مكنتش جيت 
اسرانت فيها تقدر تمشي.. اصلا وجودك ملهوش لزمه 
تصدق انك بني ادم.. 
معتز بس ياعمر اسر في لي مكافيه
 عمر انت مش سمع بيقول ايه 
معتز راح وطبطب علي كاتفه بمعني مش وقتوا 
عمر قدره ده وهو اصلا كان مالاحظ ان اسر مش كويس 
عمر راح وقف جنبوا مالك 
اسر تفرق معاك 
عمر طبعا تفرق مش صحبي ومهما حصل هنفضل في طهر بعض مش كده ولا ايه 
معتز طبعا 
حكلوا اسر لي حصل مابينه ومابين سلمي 
عمر بفرحه حول ان بخفيها 
والله كل ده.حصل. طب انت نوي تعمل ايه 
اسر بتوعد والله الوريها من هو اسر مهران 
بعد حولي تلات ساعات في الاجتماع 
سلمي وبس كده حاضرتك تكون كل لي انت عاوزه اتعمل وكل المشاكل اتحلت باذن الله 
برفو برفو دكتوره سلمي بجد انتي عملتي انجز عظيم احنا بجد كنا بنحول نكلم الاستاذ اسر عشان يحول يحل المشاكل دي بس الأسف مكنش مهتم 
بس حاضرتك عملتي كل لي احنا عاوزينوا في اقل من يوم بجد شكرا ليكي 
سلمي العفو ولا يهم حاضرتك 
نهاية الاجتماع وكل الموظفين قعدوا شكروا فيها وفي ذكائها لي خلها تحل مشاكل صفقه بقلها شهور بيوم. 
سلمي كانت فرحانه اوي كانت حاسه ولاول مره انها شاطره ونجحه وان شكلها مش عاق زي مكانت مفكره 
خالصت شغل ورواحت البيت 
دخلت اوضتها غيرت ونامت 
سلمي اااااااااااه 
اسر احسن وانتي لي بتديتي يابنت عمي 
والشاطر لي هيضحك في الاخر  ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

سلمي اااااااااااه 
اسر احسن تستهلي ولسه 
ناهد صحيت علي صويت سلمى 
سلمي اااااااااااه 
أسر وناهد جريوا عليها 
لقوها وقعه علي الارض 
سلمي اااااااااااه ضهري 
أسر بسخريه ألف سلامة عليكي يابنت عمي مش تاخدي بالك 
سلمي وهي بتتوجع اااه سبوني لوحدي لو سمحتوا 
اسر تمام
في اوضة اسر احسن احسن تستاهل 
تاني يوم سلمي قامت ولبست عشان تروح الشركه 
سلمي وهي نزله اااه ياضهري 
اسر سلامتك يابنت عمي 
سلمي خير 
مفيش بس انتي الصراحه صعبتي عليا امبارح 
فقولت اجبلك عصير مانجا لي انتي بتحبي 
سلمي ده بجد 
اسر طبعا اتفضلي 
سلمي تمام شكرا 
اخدة منه العصير وشربتوا 
ناهد يلا ياولد الفطار 
ها ياسلمي يومك كان عامل ازاي في اول يوم في الشركه 
اسر اول لما سمع سرة الشركه افتكر لي سلمي عملتوا معا ووشوا قلب 
سلمي والله ياطنط اليوم كان 
اي ده بطني معلش ياطنط 
في اي 
سلمي جريت علي الحمام 
بعد شويه اسفه ياطنط 
اااه وجريت علي الحمام المره التانيه 
بعد حولي ساعه من دخول وخروج سلمي 
اااه بطني 
اطلبلك دكتور يابنتي 
اسر دكتور اي بس ياماما تلقي سلمي بس تقلت في الكل بس 
سلمي لأ ياطنط انا اهخد دواء وهبقا كويسه 
طب تمام يابنتي.. اه صح محسن المحامي عازمكوا على فرح بنتوا انهارده 
اسر اه عارف عمر عزمني
ها هترحوا 
اسر اه هروح 
ونتي ياسلمي 
لأ يطنط مش هقدر 
اسر احسن كراراختي والله انا مش عارف كنتي هتروحي فراح زي ده ازي بشكلك ده بصراحه كده احسن انا مش نقص فضيح 
سلمي كانت ريحه علي اوضتها بس وقف لما سمعت كلام اسر ورجعتلوا 
والله طب انا هروح يا اسر  ولو انت مش عجبك مترحش 
كانت وقفه قدام المريه بتحط اخر المسات ليها قبل متروح الفرح وتنفذ خطتها فنها تخد حقها من اسر بعد لما اتكدت انه هو لي كان السبب في وقوعها وهو لي حطلها ملين في العصير 
سلمي وهي بتقلع النطره وتحط العدسات شفافه عشان تبرز لون عنيها وبلمره تشوف بدل النطره 
ماشي ياسر لانا لانت 
انا ماشي ياماما عاوزه حاجه 
استنا خد سلمي معاك 
استحله اخد الدوب... اي ده 
كانت سلمي نزله وهي لبسه فستان اسود جميل جدا مجسم من الصدر ونزل علي وسع وفرده شعرها البني علي كتافها وحطه بعض مستحضرات التجميل اللي زودة من جمالها 
اسر فضل يبص عليها الاول مره يخد بالوا من شكلها وانها حلوه اوي كده 
اسر في بالوا ياااا لو مكنتيش سمينه 
ناهد ميلات عليا 
لسه مش عاوز تخدها معاك 
اسر يلا 
سلمي يلا 
قدام القاعه 
مالك وقفتي ليه 
معلش يااسر انا نسيت الشنطه بتاعتي في العربيه ممكن تجبهلي 
اسر ماشي خدي ده ودها جاكت البدله بتعتوا 
هو القمر فين في السماء ولا قدمي 
سلمي عمر اذيك 
عمر تمام وانتي 
سلمي تمام الحمدلله 
شكلك حلو اووي من غير النطره 
اسر بقتطب الشنطه.. يلا ندخل 
يلا 
اسر وقف بعيد عن النظر شويه ووقف مش علي بعضوا 
معتز رحلوا 
مالك يبني وقف مش علي بعضك كده ليه 
معتز اقف في ضهري 
معتز ننننعم 
اخالص يازفت مش قادره 
معتز انت بتقول ايه يااسر  اه احنا صحاب بس مش كده 
اسر انت فاهمة اي ياحيوان انت انا في حاجه بتحكني في جسمي كله اقف اهرشلي ضهري هموت 
معتز اااه اذا كان كده ماشي 
اسر فوق تحت يامين شمال 
عمر انتم بتعملوا اي الله يخربيتكوا 
اسر تعاله تعاله ياعمر اقف جنب معتز هموت 
عمر مرضش هو بالم بس 
اسر انت وقف كده ليه يازفت اخالص ضهري هيتقطع 
اخالص يامعتز 
معتز منا بهرشلك اهو اعمل ايه 
عمر  بابتسامة بتهرش وضهرك  وانا لي كانت مفكر سمحني يارب  
اسر اخرس يازفت 
جت عليهم سلمي 
سلمي انتم بتعملوا اي 
وانت ياستاذ اسر اقف عادل وبطل لي انت بتعملوا ده متنسش اننا في حفله محترمه مينفعش لي انتم بتعملوا ده 
اسر وهو مش علي بعضوا 
وانتي مالك انتي انا اعمل لي انا عاوزه 
عمر وهو هيموت من الضحك 
معلش ياسلمي اصل اسر عندوا حكه ومعتز بيهرشلوا ههههه 
سلمي ههههه اه مهوا الطبيعي انه يجيلوا حكه 
انا من حكم درستي تقربيا كده الحكه دي اساسها جرب  
معتز بعد عن اسر اي جرب يلهوي 
اسر وهو بيحك في جسموا بشكل هستيري 
والله ياسلمي لو طلعتي انتي ليكي علقه بالي بيحصلي ده لوركي وش عمرك مشوفتي 
سلمي ببراءة انا اخص عليك يااسر طب انا اعمل كده ليه يعني 
بس انا هكون احسن منك وهنصحك نصيحه طبيه
 استحما يااسر ها  استحما الاستحمام بيقلل من انتشار الجرب 
اسر وهو علي اخروا  وخالص معتش قادر غوري من وشي ياسلمي 
والله يا سلمي لو مش غورتي من وشي القتلك هنا
غوري 
سلمي ههههه تمام وسبتوا ومشيت 
واسر داخل الحمام يشوف سبب الحكه دي اي 
سلمي ههههه احسن تستاهل.. انت لي بدات يابن عمي والبدي اظالم 
عمر من وراها  انتي لي عملتي كده صح.. 
انا شوفتك علي فكره... 

عمر انتي اللي عملتي كده صح.. انا شوفتك علي فكره وانتي بترشيلوا حاجه علي جاكت البدله بتاعتوا بس عاوزه الحقيقه انا فرحان جدا في يستاهل 
سلمي بصتلوا بصدمه واستغرب من كلموا فهي عارفه كويس ان عمر صحاب اسر الانتيم وانوا عمروا ميتمنلوا الزا
عمر بضحك بتبصلي كده ليه علي فكره انا عمري ما كرهت اسر انا بس بكرها تصرفتوا وبكرها جدا معملتوا معاكي ففرحت لما انتي بداتي تخدي حقك منه زي لما رفضي الجوز منه وضربك وطردك ليه من الشركه لغيت ابتسم لغيت لما روقتي دلوقتي وخلتي وقف مش علي بعضوا بجد شبوا ليكي 
وقفت وقعدوا يتكلموا مع بعض 
لغيت لما لقها سرحت في مكان بص علي المكان ده لقه اسر وقف مع  بنات جمال عمال يضحك معهم 
عمر ميل علي سلمي بتحبي 
سلمي فاقت ها 
عمر ها اي بقولك بتحبي 
سلمي لأ طبعا انا انا احب المغرور ده استحاله 
عمر ههه ممكن 
اسر لحظ وقفهم مع بعض وديق من اهتمم عمر باسلمي 
اسر لنفسه وانت مالك مديق ليه ميضحكوا ولا يولعوا انا مالي 
عمر مد ايدوا لسلمي برنسيسة تسمحيلي برقصه دي 
سلمي ههههه لأ 
عمر ليه 
سلمي وهي لسه جوها نوع من عدم الثقه الكافيه بنفس 
لأ ياعمر انا مش ارضلك ان حد يتريق عليك لما ترقص مع واحده زي 
عمر اي الهبل اللي انتي بتقولي ده طبعا لأ 
ويتريقوا عليا ببتاع اي يعني تعالي وشدها من ايدها وبدا يرقص معاها سلمي الاول كانت مكسوفه بس بعدين لما لقت الكل بيبصلها بنبهر من رقصها بدات ترقص بسلسا جدا 
اسر لأ ده كتير اوي بقا 
اسر راح ليهم 
اسر عمر ببك عوزك 
عمر تمام اسف ياسلمي هشوف بابا وجاي 
سلمي تمام  وكانت ريحه تقعد علي طبيزه بس لقت لي بيسحبها من ايديها وبيرقص معاها 
سلمي اسر سيب ايدي مش عاوزه ارقص 
اسر ارقصي ونتي سكته ومتفكريش اني هفوتلك لي انتي عملتي فيه بقا انا تحطلي بدرت عفريت ياسلمي  ماشي سلمي وهي بترقص معا ونسيت نفسها ههههه حلوه صح 
اسر وهو مركذ في ضحكتها وغمزتها لي علي خدودها 
اضحكي اضحكي والله الطلعوا عليكي بس نروح 
سلمي الله مش انت لي ابتديت وحططلي زيت عشان اتزحلق وملين في العصير انت لي ابتديت والبادي اظالم
فتروحي تحطيلي بدرت عفريت يا مفتريه تخليني اقف مش علي بعضي كده شبها الارجوز
سلمي ههههه كانت مسخرا
اسر وهو بيفتكر شكله وهو وقف بيترقص بسببالحكه ومعتز وهو بيهرشلوا  مقدرش يبطل ضحك ههههه  
اسر ماشي ياسلمي ونبقا كده خالصين 
سلمي خالصين... 
بقوا يرقصوا  مع  بعض وسلمي كانت فرحانه اوي وبقت تتميل زي الفرشات بين ايدا اسر  لي اول مره يسمح لنفسه انه يشوف سلمي بنت جميله مش بنت سمينه ووحشه زي مكان بيشوفها 
خالصوا الفرح وروحوا 
سلمي 
امم 
عنيكي حلوه اوي من غير النطره ياريت متلبيهش تاني 
سلمي بعدم استعاب اي
اسر بمشكسه تصبحي على خير يادبدوبه ههههه 
وسبها وطلع اوضتوا... 
عده شهرين
سلمي حسنت في مستوا الشركه كتير الديون قلت كتير بقا عندها ثقه في نفسها كويسه اما بقا علاقتها هي واسر اتحسنت خالص 
 و معملت اسر اختلفت خالص مع سلمي 
معتش بيهنا ولا بيحول يقال منها بلعكس خالص بقا لطيف  معاها اوي وبقا  يتكلم  معاها ويجبلها شوكلات 
في يوم سلمي كانت قعده بتشتغل علي السرير في اوضتها سمعت صوت خبط علي الباب 
سلمي ثانيه يا اسر جايه 
طبعا مستغربين مهو اسر كل يوم بليل بيخبط علي سلمي وبيخدها وبينزلوا يقعدوا في الجنينه يتكلموا ويضحكوا وكده 
سلمي لبست الشال بتاعها ونزلت لقت اسر قاعد مش علي بعضوا 
سلمي مالك في ايه 
اسر سلمي انا بحبك 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

عمر انتي اللي عملتي كده صح.. انا شوفتك علي فكره وانتي بترشيلوا حاجه علي جاكت البدله بتاعتوا بس عاوزه الحقيقه انا فرحان جدا في يستاهل 
سلمي بصتلوا بصدمه واستغرب من كلموا فهي عارفه كويس ان عمر صحاب اسر الانتيم وانوا عمروا ميتمنلوا الزا
عمر بضحك بتبصلي كده ليه علي فكره انا عمري ما كرهت اسر انا بس بكرها تصرفتوا وبكرها جدا معملتوا معاكي ففرحت لما انتي بداتي تخدي حقك منه زي لما رفضي الجوز منه وضربك وطردك ليه من الشركه لغيت ابتسم لغيت لما روقتي دلوقتي وخلتي وقف مش علي بعضوا بجد شبوا ليكي 
وقفت وقعدوا يتكلموا مع بعض 
لغيت لما لقها سرحت في مكان بص علي المكان ده لقه اسر وقف مع  بنات جمال عمال يضحك معهم 
عمر ميل علي سلمي بتحبي 
سلمي فاقت ها 
عمر ها اي بقولك بتحبي 
سلمي لأ طبعا انا انا احب المغرور ده استحاله 
عمر ههه ممكن 
اسر لحظ وقفهم مع بعض وديق من اهتمم عمر باسلمي 
اسر لنفسه وانت مالك مديق ليه ميضحكوا ولا يولعوا انا مالي 
عمر مد ايدوا لسلمي برنسيسة تسمحيلي برقصه دي 
سلمي ههههه لأ 
عمر ليه 
سلمي وهي لسه جوها نوع من عدم الثقه الكافيه بنفس 
لأ ياعمر انا مش ارضلك ان حد يتريق عليك لما ترقص مع واحده زي 
عمر اي الهبل اللي انتي بتقولي ده طبعا لأ 
ويتريقوا عليا ببتاع اي يعني تعالي وشدها من ايدها وبدا يرقص معاها سلمي الاول كانت مكسوفه بس بعدين لما لقت الكل بيبصلها بنبهر من رقصها بدات ترقص بسلسا جدا 
اسر لأ ده كتير اوي بقا 
اسر راح ليهم 
اسر عمر ببك عوزك 
عمر تمام اسف ياسلمي هشوف بابا وجاي 
سلمي تمام  وكانت ريحه تقعد علي طبيزه بس لقت لي بيسحبها من ايديها وبيرقص معاها 
سلمي اسر سيب ايدي مش عاوزه ارقص 
اسر ارقصي ونتي سكته ومتفكريش اني هفوتلك لي انتي عملتي فيه بقا انا تحطلي بدرت عفريت ياسلمي  ماشي سلمي وهي بترقص معا ونسيت نفسها ههههه حلوه صح 
اسر وهو مركذ في ضحكتها وغمزتها لي علي خدودها 
اضحكي اضحكي والله الطلعوا عليكي بس نروح 
سلمي الله مش انت لي ابتديت وحططلي زيت عشان اتزحلق وملين في العصير انت لي ابتديت والبادي اظالم
فتروحي تحطيلي بدرت عفريت يا مفتريه تخليني اقف مش علي بعضي كده شبها الارجوز
سلمي ههههه كانت مسخرا
اسر وهو بيفتكر شكله وهو وقف بيترقص بسببالحكه ومعتز وهو بيهرشلوا  مقدرش يبطل ضحك ههههه  
اسر ماشي ياسلمي ونبقا كده خالصين 
سلمي خالصين... 
بقوا يرقصوا  مع  بعض وسلمي كانت فرحانه اوي وبقت تتميل زي الفرشات بين ايدا اسر  لي اول مره يسمح لنفسه انه يشوف سلمي بنت جميله مش بنت سمينه ووحشه زي مكان بيشوفها 
خالصوا الفرح وروحوا 
سلمي 
امم 
عنيكي حلوه اوي من غير النطره ياريت متلبيهش تاني 
سلمي بعدم استعاب اي
اسر بمشكسه تصبحي على خير يادبدوبه ههههه 
وسبها وطلع اوضتوا... 
عده شهرين
سلمي حسنت في مستوا الشركه كتير الديون قلت كتير بقا عندها ثقه في نفسها كويسه اما بقا علاقتها هي واسر اتحسنت خالص 
 و معملت اسر اختلفت خالص مع سلمي 
معتش بيهنا ولا بيحول يقال منها بلعكس خالص بقا لطيف  معاها اوي وبقا  يتكلم  معاها ويجبلها شوكلات 
في يوم سلمي كانت قعده بتشتغل علي السرير في اوضتها سمعت صوت خبط علي الباب 
سلمي ثانيه يا اسر جايه 
طبعا مستغربين مهو اسر كل يوم بليل بيخبط علي سلمي وبيخدها وبينزلوا يقعدوا في الجنينه يتكلموا ويضحكوا وكده 
سلمي لبست الشال بتاعها ونزلت لقت اسر قاعد مش علي بعضوا 
سلمي مالك في ايه 
اسر سلمي انا بحبك 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا


متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

سلمي انا بحبك 
اي 
بصي ياسلمي انا عارف اني اذتك كتيره اوي بس بس  من ساعت لما ضربتني بلقلم في ألشركه فوقتني عن وهم كبير كانت في عرفتني ساعتها اني اد اي انا كانت حقير معاكي وبعدها لما تعملت معاكي وعرفتك عرفت اني كانت غبي اني اذيتك لو لمره واحده
انا بحبك ياسلمي بصي انا عارف انك مصدومه بس انا هديكي فرصه تفكري في الموضوع لبكرا الصبح كويس 
سلمي ها 
اسر بغرور انا اصلا واد قمر ومترفض 
سلمي لأ والله 
اسر اه والله وانتي اصلا تطولي يابتعه انتي انك تبقي حبيبت  اسر مهران ههههه بهزر 
قام وقف وراح عندها وميل عليها وباس خدها 
تصبحي على خير يادبدوبتي 
وسبها ومشي 
سلمي كانت قعده مش مستوعبه خالص لي حصل 
فجاه قامت وقعت تطنط وترقص 
سلمي بطفوله وجنون  بيحبني بيحبني اااه 
كان وقف بيشوفها من بعيد وكان فرحان جدا لفرحتها مجنونه ههههه 
تاني يوم 
سلمي صحيت لقيت الاوضه بتعتها متزينا بلورد والبللاين وجنبها علبه كبيره فوقها ورده حمرا جميله 
شلتها لقت تحتها جوب 
(صباح الخير ياحبيبتي انا ملقتش حاجه احسن من الورد عشان اصبح عليكي بيه ياجمال ورده عرفتها في حياتي... العلبه لي جنبك فيها فستان البسي وانزلي انا مستنكي في الجنينه عشان نفطر سوا  مستنكي متتاخريش بحبك) 
سلمي فتحت العلبه لقت فيها فستان ازرق جميل ووسع حلو اوي 
اخدت دوش والبست ونزلت علي الجنينه 
طلعه زي القمر 
سلمي مرسي 
عجبتك الاوضه 
اه بس ليه تعبت نفسك 
 حبيت اصباح عليكي بطرقتي اي عجبتك اكيد طبعا انا معملش حاجه وحشه اصلا 
 سلمي مغرور
اسرههههه
اسر .. سلمي تتجوزني 
سلمي انت بتقول ايه 
اسر انتي هتعمليلي فيها طرشه 
سلمي اسر 
اسر سلمي انا بحبك وانتي بتحبني ليه مش متجوزه 
سلمي انا بحبك انت 
اسر نعم ياختي دانتي بتموتي فيا.. انا لي مش عارف انا اتنيلت علي عني وحبتك ازي بس يلا  نفسي حلوه بقا اعمل ايه 
سلمي اسر 
 اسر وفقي وفقي انتي اصلا مش هتلقي واحد زي علي فكره انا فرصه مش بتعوض علي فكره 
سلمي ههههه علي فكره 
اسر اه علي فكره اي بقا 
مش تتجوزني 
بعد محيلات من اسر من اكتر من شهر على سلمي انهم يتجوزوا  
وفقت سلمي من الجوز من اسر 
وعملوا حفله صغير مش فيها غير ناهد و حسين المحامي لي كان وكيل سلمي وعمر ابنه لي هو صحاب اسر ومعتز وطبعا سلمي واسر 😂😂
ده كان قرار سلمي بناها تبقا حفله صغير  
عشان مكنتش عاوزه الفرح يبقا في الوقت ده بنانا علي وفات بابها بعد اما رفضت كتيره بس الحاح اسر عليها خلها توفق انها تكتب الكتاب 
سلمي كانت جميله اوي لبسه فستان ابيض ساد رقيق جدا كانت شبها الماليكه 
اسر زي القمر 
سلمي بكسوف بس يااسر 
اسر بمشكسه بس يااسر ههه كلها دقايق يروحي وتبقي ليا الابد  وسعتها بقا نبقا نشوف بس يااسر دي وغمزلها 
سلمي قليل الادب 
اسر يلا ياحضرت الشخ اخلص اكتب الكتاب عشان نشوف موضوع قليل الادب ده
ضحك الكل علي جراة اسر 
سلمي اتكسفت جدا من كلامه 
ناهد والله انا ما ربيت 
بعد ما خالصوا كاتب الكتاب 
اسر اخد سلمي على اوتيال 
مكنش في دعي الاوتيال يا اسر 
اسر لأ يروحي لياا .. فرحانه ياسلمي 
انا انا فرحانه اوي يا اسر انا كنت بتامنه اليوم ده من زمان انا بحبك بحبك اوي ياسر 
اسر ههههه 
في ايه يا اسر انت بتضحك كده ليه 
اسر بضحك علي هبالك بس يروحي انا بجد مش مصدق انك صدقتي التمسليه الهبله دي بقا انا اسر مهران احب واحده ذيك ليه كانت انتصيت في نظري
سلمي اسر انت بتقول ايه.. بطل هزار بقا 
اسر انا مش بهزر ياسلمي انا مش بحبك 
سلمي مش بتحبني مش بتحبني ازي طب وجوزنا
اسر جوزنا ده كان العبه و.... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

جوزنا ده كان لعبه وانتقام منك 
فكرة يوم لما ضربتني بلقلم في الشركه يومها حالف الندمك ندم عمرك علي القلم ده وعرفك من هو اسرمهران وملقتش فكرة احسن من اني العب عليكي العبت الحب دي وخليكي تحبني وتثقه فيا وبعدين اكسرك  
بس وانا بلعب العبه دي قولت طب ليه مش انفز وصية عمي بالمره واتجوزك عشان الاملاك مترحش مننا وبعدين اكسرك برضو والصراحه دخلت عليكي العبه  كويس اوي وصدقتي يعني ان انا ممكن ابصلك وحبك ههههه بجد مسكينه ههههه 
بس تعرفي انا كانت مفكر اني هفرح لما شوفك كده مكسور بس الصراحه الكبر ان الشعور لي انا حاسه دلوقتي ميتوصفش منتهي السعادة وانا شيفك مكسوره كده ياسلمي بجد شعور واوووو 
كانت وقفه بتسمعوا ومنهاره في البكاء بتبكي بصمت هي مش متخيله ان لي بيقلوا اسر ده حقيقه 
اكيد بيضحك عليها اه اكيد بيهزر مستحيل لي بيقلوا ده يكون صح مستحيل 
اسر انت بتهزر صح قولي انك بتهز ونبي قولي ان لي قلتوا ده مش حقيقه وانك بتهزر 
اسر انتي الغيت دلوقتي لسه مفهمتيش طب اقولهلها ازي دي بصي ياسلمي ياحبيبتي انا مبحبكيش وكل الحصل ده كان العبه 
سلمي بتهز رسها بعنف رفضه انها تصدق لي بيقلوا   لأ لأ مستحيل انت اكيد بتهزر 
 اسر ههههه لأ ياسلمي لي بقلوا ده مش هزار دي الحقيقه انا مبحبكيش وجوزنا ده لعبه والصراحه كانت مسليه اوي بلعبه دي 
سلمي وقعت علي الارض بصمت 
اسر وهو خارج من الاوضه ليله سعيده ليكي يا جاموسه ههههه قصدي يا عروسه ههههه انجوي انا بقا واه صح انا هطلقك بس بعد متخلص اجرات انتقال الاملاك 
بعتلها بوسه علي الهوا باي باي سلمي ههههه.. 
الفصل خالص ياحلوين اتمنا يعجبكم 
واه صح اشتموا اسر عادي هو يستاهل 
عند سلمي 
خارجت من الاوتيال وفضلت ماشي في الشارع بفستنها الابيض ودموعها لي مغرقه وشها 
الجو قلب ونزل المطر عليها 
اول لما نزل عليها المطر وقعت علي الارض وقعت تبكي بحرقه( بس المطر قدام دموعها كان اقل) 
سلمي اااااااااااه اااااااااااه 
كانت بتصرخ بعاله صوتها من حرقة قلبها هي هي كانت بتحبوا ومصدقة انه بصلها وانه عملها كويس كان اكبر امنيتها انوا يبصلها ولما قلها انه بيحبها كانت هطير من الفرحه وحاست انه خالص الدنيا هتضحكلها هه بس ضلع بيضحك عليها وكل ده كان لعبه الدرجادي هي رخيصة عندوا
سلمي وقفت ومشيت تحت المطر وقرارت انها 
سلمي بحرقة قلبها والله لندمك يا اسر وهخليك تجي تترجاني عشان اسمحك بس سعتها انا هكسرك زي مكسرتني   .... 
رجع من سهرتوا ودخل الاوضه ملقهش مهتمش اصلا يشوفها فين 
دخل الحمام اخد دش 
ووقف قدام المرياء ينشف شعروا 
وقاف قدام المرياء وبيكلم نفسه.. 
مالك مضايق كده ليه مش هو ده اللي كانت عاوزه مش انت اللي كانت عاوز تكسرها وتخد حقك منهابسب القلم لي ادتهولك ليه دلوقتي مضايق كده انت خالص كسرتها ومش بس كده واخدت حقق في الورث كمان اي لي مخليك كده بقا 
مش عارف بس حاسس اني وجعتها اوي 
مش هو ده اللي كنت عاوزه 
اه بس لما شفتها كده كرهت نفسي اوي 
انت حبتها يا اسر 
لأ اكيد لأ انا مستحيل احبها احبها علي اي وهي زي الدوبه كده لأ 
متاكد
اسر ساعتها افتكر ملمحها الهديه الجمليه وشعرها البني الطويل لي بيخطفوا وعنيها العسلي لي يسحروا وغمزتها لي كان دايما ينكشها عشان تضحك او تبوز عشان يشفهم 
اسر فاق لا لا استحالا اكون بحبها استحالا 
غسل وشوا وطلع من الحمام وهو بيحول يقنع نفسه ان لي عملوا مع سلمي ده هو الصح وانها هي تستهلوا وعشان دي نتيجته رفع اديها عليا 
يتاره سلمي هتعمل ايه واسر فعلا مش بيحب سلمي 
خارج من الحمام 
ملقهش برضو مسك الفون بتعوا وقعد يقلب شويه علي موقع التواصل الاجتماعي 
لقاء اخبار تافهه كا عاده بس وقف عند خبرا بان في حدثه في احد الشورع المجوره الاوتيال وصحابته الحدثه فتاه سمينه ولم يعثروا معها علي اي اثبت شخصيه والحدثه حصلت من حولي تلات ساعات 
ده نفس الوقت اللي سبها ونزل في معقول هي 
قلبوا وقف سعتها مستحيل تكون هي قام وقعد يضور ويندها عليها في الجانح زي المجنون سلمي سلمي  يارب متكنش هي يارب 
لقه لي بتفتح الباب الجناح ودخلت 
اول لما شافها وجري عليها وحضنها بدون تفكير حتا  
بعد عنها 
انتي زي تخرجي كده من غير ما تقوليلي انا كانت هموت لما سمعت ان في حدثه جنب الاوتيال افتكرتها انتي الحمدلله الحمدلله 
سلمي مرضتش عليا وسبتوا ودخلت الحمام 
اسر لنفسه اي لي انا عملتوا ده هتقول عليا اي دلوقتي عليا اي دلوقتي 
خرجت من الحمام وهي مغيره ولبسه بجامه جميله بكام وبلون الاسود وفرده شعرها البني علي كتافها 
كانت حلوه اوي بلون الاسود لدرجته ان اسر انبهار من شكلها ومن جملها 
راحت نامت علي السرير من غير ما تتكلم معاه 
اسره اديق اوي من تجهلها ليه هو تعود علي الكلام معاها وعلى انه يسمع صوتها 
اسر انا عاوز انام 
سلمي بصتلوا بمعني يعني اي
اسر بتبصلي كده ليه اتفضلي قومي انا استحله انام جنبك عاوزني انام جنبك عشان اصحه متفطس 
لقها قامت  اخدة مخدا ولحاف وراحت علي الكنبات ونامت عليها من غير ما تتكلم 
اسر اي لي انا عملتوا ده طب هي هتنام علي الكنبه ازي دلوقتي مش هتعرف وبعدين الجوه برد اوي عليها 
اي الغباه ده يااسر مش انت اللي قولتلها تقوم 
ماانا مكنش قصدي كده انا كنت بنكشها عشان تقول اي حاجه بدل مهي سكته كده يووووو بقا اعمل ايه  خليها نايمه وخالص انا مستحيل اروح اقولها تجي تنام علي السرير استحلاء
( "ويفيد بيا البوح والبيعيد لواح" ) 
كان قعده في المستشفى وهو مخنوق 
لقه لي بتديلوا القهوه 
ندا  انا لقيتك قعده لواحدك قولت اجبلك قهوه معايا وبلمره نقعد سوا ولا انت عندك مانع اقعد معاك قهوتك  
عمر ببتسامة مجمله شكرا ياندا وطبعا معنديش اتفضلي 
اخد القهوه وفضل سكت 
احم احم 
خير ياندا 
مهو الصراحه كده انا مش جايه اقعد معاك عشان حضرتك تفضل بصص في السقف كده 
عمر امال عاوزني اعمل ايه 
ندا بصلي كلمني اعمل ايه حاجه ياخي 
عمر مانا مش عارف اقول ايه فسكت لو انتي عندك حاجه عاوزه تقوليها قولها 
ندا قامت لأ معنديش 
انتي ريحه فين 
ريحه اغير القهوه عشان برده تحب اغرلك بتعتك معايا 
عمر لأ بحبها برده 
ندا ماطبعا لزم تحبها برده مانت بارد زي واخدت قهوتها وطلعت وهي علي اخرها 
يخربيت برودك ياخي علي يخربت اليوم اللي حبيتك في كان يوم اسود 
تلك الكلمات لتي نتقط بهم ندا وهي مشي في المستشفى 
نرمين مالك ياندوش بتشتمي في مين كده 
هيكون في مين يعني في لوح التلج لي قعده جوه ده اي مش بيحس خالص دا نقص اروح اقوله قدام المستشفى كلها اني بحبوا عشان يحس بيا 
نرمين ههههه ده علي اساس ان المستشفى كلها مش عارفه ده ولا حتا هو 
مهو النصيبه انو عارف اني بتنيل علي عيني بحبوا وهو الله واكبر عليا ولا معبرني ولا كاني موجوده اصلا.. 
فضل قعده علي السرير بيبص عليها وهي نايمه علي الكنبه قعده ساعه ومقدرش و
راح عندها لقها نايمه قعده جنبها علي الارض وقعد يبص عليها لقها دبلنا خلص عنيها ورماء من كتر العيط ومرخرها حمرا.. ثانيه دموعها بتنزل حتا وهي نايمه لدرجدي موجوعه
 (لأ معندهاش حق انت عملت حاجه عشان تتوجع دي بت مفتريه انا عارفه انما انت ملاك) 
اسر بهدوا 
سلمي سلمي قومي نامي علي السرير وانا هنام هنا 
بصتلوا بصمت بس عنيها هي اللي كانت بتتكلم 
كانت بتقلوا ليه ليه عملت كده ليه دا انا حبيتك ليه تكسرني بشكل ده ليه 
كان بيحول يبصش في عنيها علي قد مايقدر مش قادر يشوف الكسره لي في عنيها دي هوا ده اللي كان عاوزه هو كان عاوز يشوفها مكسوره بس ليه قلبوا بيوجعوا لما بيشوفها كده 
سلمي قومي الكنبه هتوجع طهرك نامي انتي علي السرير وانا هنام هنا 
ابتسمت عليا بسخريه فيما معنها يعني انت خايف عليا انا الكنبه توجع طهري ومهمكش كسرت قلبي لي انت كسرته في اجمال يوم في حياة اي بنت  ولي هو يوم فرحها 
مرضتش ترد عليا ونامت علي الكنبه 
اديق اوي من تجهلها ليه 
اسر بعصبيه اي الغباء ده انا بقولك ازفتي قومي من علي الزفته تروحي تنامي عليها تاني انتي مبتفهميش 
سلمي جابت اخرها 
سلمي بعصبيه اه مبفهمش عشان لو كانت بافهم مكنتش حبيت واحد ذيك مغرور واناني كل هموا نفسه وبس عمال لعبه حقيره زيوا بس عشان ينتقام علي حاجه كان لزم يخدها من زمان 
جاي دلوقتي تمثل انك خايف عليا خايف عليا من اي يا اسر ها خايف عليا من البرد صح مخفتش عليا ليه لما كسرتني ها ارتحت    ارتاحت انت لما كسرتني في اجمال يوم في حيات اي يبنت ليه انا عملتلك اي لكل ده ها عملت اي ده كله عشان قلم راحت ضربتوا بلقم انتين تلاته اربعه واسر وقف سكت 
سلمي دول اربع تقلم يا اسر باشا وريني هتنتقم ليهم بي اي ها هتعمل ايه اكتر من لي انت عملتوا هتنزل مستوك الحقراه لحد فين تاني 
كان وقف مش عارف يرد عليها مش عارف يعمل ايه 
سبها وكان ماشي 
سمع صوت اصتدام حاجه علي الارض 
بص لقه سلمي وقعه علي الارض مغمي عليها
جري عليها 
اسر بخوف حقيقي 
سلمي سلمي قومي ياسلمي سلمي سلمي 
اتصل علي الاسعاف ايجوا اخدوها 
في المستشفى 
اسر ها يا عمر سلمي عامله ايه هي كويسه صح 
انا عاوز اعرف اي لي حصل بينك وبين سلمي خلها توصل المرحله دي اي لي يخلي عروسه يجلها انهير عصبي حد كده عملت ايه يااسر 
حكلوا اسر كل لي حصل بينهم 
عمر وهو بيلكم  ضربات  
عمر انت انسان مريض ازي توصل بيك   الحقره والقرف لحد كده انت اكيد مجنون ازي تعمل في سلمي كده ازي 
اتلمات المستشفى كلها تحجز مابين عمر واسر لي بيضربوا بعض 
اسر وانت مالك محموق عليها اوي كده ليه 
عمر بعصبيه محموق عليها عشان بحبها...

وانت محموق عليها اوي كده ليه 
عشان بحبها ايوه انا بحب سلمي ومن زمان علي فكره بس هي كانت غبيه وحبتك انت سلمي بتحبك من زمان وكانت بتستحمل كل تريقتك واهنتك ليها عشان بتحبك بس هي حماره عشان اختارتك انت وهي عارف اني بحبها 
اوعوا كده د زق لناس لي كانوا مسكينوا وراح علي مكتبوا 
وهو ماشي 
لقا سلمي وقفه عند باب اوضتها لي في المستشفى 
عمر هو ده هو ده اللي بدتي عليا انا قولتلك انوا مش يستحقك بس انتي مرضتيش تسمعني شوفتي عمل فيكي اي كان بيلعب بيكي عشان ينتقم منك بس برفوا عرف يلعب عليكي لعبه صح ومحدش كسب غروا بجد برفوا وسبها ومشي 
وسبهم هما  تلاته وقفين مصدومين من لي بيحصل 
ندا لي عرفت هو ليه بيعملها بلبرود ده ومش مهتم بمشعرها عشان پيحبها بيحب سلمي 
واسر لي لاول مره يشوف حقرتوا ويندم عليها 
وسلمي لي مش عارفه تعمل اي هي اه كانت عارفه ان عمر بيبدلها مشاعر بس كانت مفكرها مشاعر اعجب اوشفقا بس حب لأ  
لقت لي جايه عليها 
ندا مقلتليش ليه انوا بيحبك ها ليه ليه خلتني احبوا واتعلق بيه  وهو مش شيفني لييه شكرا شكرا ياسلمي بجد علي كسرتي لي انا فيها دلوقتي ولي  انتي سببها علي فكره انا مش بلوم  عمر هو ملهوش دعوه عشان هو الصراحه عمروا مابينلي انوا بيحبني او حتا مهتم بيه 
انتي بس اللي كانتي بتقوني وتقليلي انوا هيحبني 
ليه ياسلمي ليه كنتي سبيتني ياشخه  كنتي سبيني زي منا معجبه بيه بس ومكنتش  اتعلقت بي كده  ولا حبتوا كده حتا   كانت سعتها مش هبقا موجوعه زي منا موجوعه كده 
سلمي بعيط ندا 
ندا بعصبيه مش عاوزه اسمع منك حاجه مش عاوزه اعرفك تاني اصلا وسبتها ومشيت 
سلمي كانت وقفه بتعيط و بتلوم نفسها بس  
كل ده بسبي انا كل ده بسبي انا بس والله مكنتش اعرف مكنتش اعرف انه بيحبني اااه 
عده يومين 
الكل بيتهرب من موجهة التاني 
اسر كان خايف يوجها سلمي 
وسلمي كانت خايفه توجها ندا  
وندا كانت خايفه توجها عمر 
وعمر كان خايف يوجها اسر 
اسر قرار انوا يشوف سلمي خالص هو عرف غلطوا وخالص اتاكد انوا بيحب سلمي بجد سلمي فوقتوا بكلمها ليه في الاوتيال وعرفتوا قد اي هو حقير وعرف حبها خوفوا عليها اسر كان هيموت من الخوف علي سلمي لما وقعت وحس للحظه انوا ممكن يخسرها... هو اه ممكن ميستحقهش زي ما عمر بيقول بس هو خالص عرف غلطوا وندم عليا وقرار انوا هيعوضها... 
راح جاب بكيه من الورد الابيض لي مكتوب عليا بحبك بلورد الاحمر وشكولانه ورحلها 
اسر انا اسف 
سلمي عشان خاطري اتكلمي   بصي زعقلي اضربني اعملي اي حاجه بس اتكلمي بلاش تبقي سكته كده سكوتك ده بيموتني 
عمر دخل عليهم  سلمي انا
اسر انت اي لي جابك هنا 
عمر انت اي لي جبك انت ليك عين اصلا 
اسر هو اي لي جبك دي مرتي ومنحقي اجي اشوفها في اي وقت انما انت وجودك ملهوش اي لزمه ولو شفتك نحية سلمي ياعمر هق... تلك انت فاهم 
عمر لأ والله وانا بقا مفروض اخاف صح 
ابعد عن سلمي يا اسر ابعد عن سلمي سلمي عمرها ما هتكون ليك ابعد وكافيه اوي لي عملتوا معاها وبخصوص الجوز فانا وانت عرفين ان انت اتجوزتها بس عشان الورث فطلقها يااسر طلقها وسبها تتجوز واحد يحبها ويستحقها 
اسر ولي هو انت صح 
عمر اا وقبل ما يكمل كان اسر ضر... بوا بلبكس
بقا عاوز تخليني اطلق مرتي ياز... باله عشان تتجوزها انت 
عمر وهو بيرضلوا البكس 
مين فيانا لي ز.. باله ها انا ولا انت انا لي اتجوزتها عشان الورث ولا انتقمت منها انتقام رخيص عشان ضربتك يامريض 
اسر انا مريض يابن****
سلمي بسسس بس سيبوا بعض انتم الاتنين 
انا مش لعبه عشان تتخنقوا عليها انتم الاتنين انا روح من حقي اختار 
لو سمحت ياعمر اخرج بره وملكش دعوه باي حاجه ليها علاقه بيه انا واسر 
سلمي 
لو سمحت 
عمر خارج 
اسر سلمي لو سمحتي اديني فرصه فرصه بس احول فيها اسبتلك حبي سلمي انا والله بحبك انتي اه ممكن مش تصدقيني بس انا هعمل كل لي اقدر عليا عشان اخليكي تشوفي ده سلمي انا مش عاوز ورث والله انا كانت عند المحامي وتنزلتلك علي كل حاجه انا مش عاوز غير فرصه فرصه واحد بس 
بصي اطلبي مني اي حاجه تثبتلك اني بحبك وانا والله العملهلك 
سلمي وانا موفقه 
اسر حضنها بفرحه 
طلقني يا اسر  طلقني دي الحاجه الوحيدة اللي هتخليني اسمحك طلقني 
سلمي سلمي انتي بتقولي ايه سلمي اسمعي بس انا خالص والله اتغيرة ومعدتش اسر المغرور سلمي انا بحبك 
وانا مبحبكش ياخي  طلقني بقا وخليك رجل لو لمره واحده  في حياتك.... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

طلقني خليك رجل لو لمره في حياتك وطلقني 
اسر لأ ياسلمي 
انا مش هطلقك بس مش عشان زي مابتقولي اني مش راجل انا رجل غصب عنك واقدر اوكي ده دلوقتي بس انا مش هطلقك عشان بحبك 
قلها كده وسبها ومشي قبل ما يعمل حاجه يندم عليها هو مش عاوز يازيها كافيه الزاه لي هو سببهولها بس مهما كان الزه متوصلش لدرجه دي معا 
عند الرجاله اوحش حاجه ممكن توجعهم بيها انك تشكك في رجلتهم وبذت لو كانت لي بتعمل كده هي الست اللي بيحبها  وانو ممكن يخسرها حرفيا سعت لما تعمل كده 
بس عند اسر وسلمي الموضوع مختلف شويه اسر عارف كويس هو عمل ايه في سلمي وعارف انوا دبحها بسكينه تلمه لما لعب بمشعرها وكسرها في اجمل يوم في حياتها 
فكرار انوا يحول معاها تاني وتلات وعشره عشان تسمحوا عشان سلمي تستحق انوا يعفر عشان تسمحوا فكرار انوا يبدا بخطط رجوع سلمي ليه 
كانت وقفه بتلعن لسانها من لي قلتوا كانت كانت خايفه اوي من رده فعله بس الحمدلله عدت علي خير ومعملهش حاجه 
هي اه بتعترف انها لي قلتهولوا غلط بس هي كانت قصده كانت عاوزه تشوف رده فعلوا علي اهنتها ليه زي مهو بيهنها 
سلمي ايوه هو يستاهل هو اهني كتير اوي وانا لزم اردهلوا كل الاهنات لي اهنهلي 
ولسه يا اسر اما طلعت عليك كل لي عملتوا فيا ميبقش انا سلمي مهران وبرضو هطلق منك 
خارج من الاوضه من عند سلمي وهو هتجنن بقا هي تطردوا وعشان مين عشان الزفت لي اسموا اسر ماشي ياسلمي ماشي 
راح الكافيه يجيب قهوا وهو مش طايق حد 
راح لقا ندا بتجيب قهوا 
عمر ندا هتلي قهوا معاكي 
ندا متجبها لنفسك 
عمر تمام ياندا 
ندا اخدت القهوا بتعتها وخرجت 
عمر ماشي يا ندا ماشي اخد قهوتوا وخارج 
- في ليل  
كانت  وقفه مستنيا اي تكس يروحها 
لقت لي وقف قدمها بعربيتوا 
تعالي يا ندا اوصلك 
شكرا مش عاوزه 
يبنتي تعالي الوقت اتاخر مفيش تكسي بتجي دلوقتي اصلا تعالي 
ندا قولت شكرا مش عاوزه 
عمر بعصبيه برحتك هو انا هتحيل عليكي يعني انشالله تولعي 
ندا انشالله انت 
سبها ومشي 
ندا كانت وقفه ومش عارف هتعمل ايه دلوقتي 
سمعت صوت زملها احمد 
احمد دكتوره ندا انتي وقفه كده ليه 
ندا مفيش 
احمد طب ممكن اوصلك عشان محدش يديقك ولا حاجه 
ندا كانت هترفض عشان مش بتحب تتعمل مع احمد ده بسب سمعتوا انوا بتاع بنات وكده 
بس لما شافت عمر رجع تاني 
وفقت 
ندا تمام موفقه 
وراحت ركبت معا 
عمر كان رجع يخدها هو لا رجلتوا ولا انسنيتوا تخالي يسيب بنت في الشارع كده 
ده الكلام اللي كان بيقلوا عمر لنفسوا عشان يرجع يخدها 
بس لما لقاها ركبت بعربيته احمد اتجنن 
ازي ازي تسمح لنفسها انها تركب مع واحد زي احمد 
عقوا وانت مالك مديق ليه متركب مع لي هي عاوزه تركب معا انت مالك ياخي 
عشان عشان سمعت احمد ده زي الزفت ازي تثق انها تركب معا في وقت زي ده 
نزل من عربيتوا وراح عندهم 
عمر انزلي 
ندا نعم 
ندا انزلي بقولك
مش نزله
راح فتح الباب ونزلها منه العربيه 
ندا اي الجنان ده 
انتي اللي مجنونه انتي زي تركبي في عربيته واحد بص علي احمد وكمال واحد غريب كده 
وانت مالك اصلا 
ندا روحي اركبي العربيه 
لأ وبعدين اركب في عربيتك ليه ولو بتقول علي احمد واحد غريب فانت كمان غريب ياعمر 
عمر شدها من ايدها وركبها العربيه بتعتوا وركب هو كمان ومشي تحت نظرات احمد لي وقف مبتسم عليهم 
فضلوا طول الطريق سكتين 
لغيت لما عمر اتكلم 
انا عاوز افهم انتي ازي تركبي مع واحد زي احمد ده 
انتي مجنونه انتي مش عارفه انوا مش كويس وبتاع بنات 
سلمي وانت مالك اصلا اركب مترح منا عاوزه انت ملكش دعوه بيا اصلا 
ندا انزلي 
نعم 
انزلي احنا وصلنا بتك 
عمر مفيش شكرا على التوصيله ولا حاجه 
لأ 
طب انا همشي عاوزه حاجه 
ندا في دهيه  
عمر تصدقي ياندا انك بنت قلة الذوق 
ندا من بعض ما عندكم 
وسبتوا وطلعت علي بتها 
عمر هي مالها دي بقت بتعملني كده ليه بجد قلة الذوق 
لأ والله ده كويس انها بترد عليك اصلا 
سلمي خارجت من المستشفى 
لقت اسر وقف قدام المستشفى مستنيها 
افندم عاوزه اي يا اسر 
بطيه انتي اوي ياسلمي ده كلوا بتنزلي نص ساعه ياشخه بس انا معنديش مانع انا ممكن استنكي العمر كله... 
اخلص يا اسر  عاوز  اي 
اسر بتريقه اخالص يا اسر عاوز اي 
لأ دانت جاي تستظرف بقا 
وسبتوا وكانت ماشي بس اسر مسك اديها ووقفها 
استنى بس ياسلمي 
امم 
اسر اركبي العربيه 
ليه 
خاطفك 
اسر 
اركبي بس هنتكلم شويه وخالص 
ماشي وركبت 
اسر ركب العربيه وساق 
سلمي انت ريح فين انت مش قولت هنتكلم
اسر محنا هنتكلم بس مش هنا في مكان احسن 
لأ 
طب شوفي حتا المكان هيعجبك اوي 
لأ 
هو كلوا عندك لأ لأ كده 
اه
طب اسكتي بقا ياسلمي عشان متغبش عليكي 
قل لأ لأ 
سلمي قعدت تشوف اخرها اي مع اسر 
اسر وقف العربيه 
وصلنا 
نزل اسر من العربيه وراح علي لباب لي عند سلمي وفتحولها ومده ايدوا لسلمي عشان ينزلها بس سلمي مرضتش تديلوا اديها ونزلت لوحدها 
ودخلت تستكشف المكان لواحدها من غير ما تكلموا حتا الحركه دي ديقت اسر جدا 
اسر ماشي ياسلمي لما نشوف اخرتها معاكي اي 
ودخل ورها 
كانت جنينه جميله جدا متزينه بلورد وشموع وكان في تربيظه في النص عليها عشاه 
سلمي فرحت اوي لما شافت ده هي كان نفسها في حد يعمل معاها كده  عشاء رومنسي تحت ضي القمر وورد ومسيقه لي هي بتحبها 
بس اول لما سمعت صوت اسر
اسر عجبتك غبت عنها ابتسمتها 
سلمي اديني فرصه عشان خاطري انا عارف غلطي كويس وندمان عليا ده مش يخليكي تديني فرصه 
طب بصي كده علي ده ممكن يغيرلك رأيك 
رفعت عنيها علي المكان اللي بيشورلها عليا لقت 
يافته كبيره مكتوب عليها 
 لو أن الحب كلمات تكتب لانتهت أقلامي، لكن الحب أرواح توهب، فهل تكفيكِ روحي؟ 
ثانيه اي ده 
اسر رقع علي ركبتوا بيطلب من سلمي فرصه 
هل تقبل ام لأ 
سلمي تقبلي تديني فرصه اعوضك فيها على كل حاجه انا عملتها معاكي 
في تلك الحظه بدات تشتغل الاعب الناريه 
اسر بصي فوق 👆
سلمي بصت لقت ان مكتوب بالاعب الناريه 
بحبك يا سلمي
سلمي عيونها دمعت وعملت حاجه مش متوقعة
يتاره هتعمل أي😂 

سلمي خالصت كل التهريج لي انت بتعملوا ده 
اسر بصدمه نعم؟ 
يعني خالصت التمسليه الهبل دي لو خالصت تمام انا عاوزه اروح
سلمي اسمعي بس انا مش بمثل والله انا فعلاً بحبك 
سلمي بعيط والله 
 سلمي ممكن  تبطلي عيط بس عشان خاطري بجد انا بموت لما بشوف دموعك 
سلمي بسخريه اه منا عارفه عشان كده بتحول بكل الطرق انك تخليني اعيط مش هو ده الي انت بتسعه ليه انك توجعني وتكسرني عشان ترضي غرورك صح 
اسر  انتي ليه معتمدة انك تهنيني بكلمك ده 
سلمي بتوجع الهانا صح منا عارفه عشان انا عشت حياتي كلها وانا بحس بيها بسببك انت   
اسر انتي اي ياشخه مش بتحسي قولت المره المليون اني غلطت وتسفتلك بدل المره ميت مره  كل ده مش مخليكي تغفرلي لي عملتوا مش كده ياشخه ده ربنا بيسمح انتي مش بتسمحني ليه 
سلمي بكل بسطه عشان لي انت عملتوا ميغتفرش لي عملتوا معايا يااسر انك كسرتني وكسرك ليه عمروا ماهروح اثره باسف اسف دي تقولها لما دوس علي رجلي من غير متقصد في دي تقول اسف انما كسر القلوب عمروا ميتصلح باسف يا اسر عارف يااسر انت عملت ايه انت خلتني اعدم الثقه بناس  و عمري  ما هيخلني اثق في حد تاني واولهم انت انا كانت وثقة فيك وانت عشان خاطر ترضي غرورك كسرتني كسرتني من غير رحمه 
وكسرت قلبي وكرمتي كسرت حتا حبت الثقه بنفس لي كانوا عندي  يااسر ودي حاجه  كبيره اوي عندي 
وانا عمري ما هسمحك علي لي انت عملتوا فيا ولو سمحت ورقة طلقي توصلي تمام 
 اسر بندم وحب سلمي انا بحبك 
لو انت بتحبني زي ما بتقول طلقني وسبني يااسر ممكن لما طلقني  اكون احتفظت باخره نقطه كرامه عندي و ممكن  سعتها احول اسمحك 
عشان خاطري يااسر عشان خاطري حرارني منك ممكن احب نفسي لو سمحت 
قلت اخر كلمتها وهي بتبكي بحرقه علي نفسها
اسر حاضر ياسلمي حاضر هعملك كل لي انتي عاوزه بس بطلي عيط 
سلمي امتا 
اسر بكرا 
سلمي تمام... 
وسبتوا ومشيت 
اسر ريحه فين 
سلمي هروح 
اسر طب تعالي اروحك 
سلمي لأ شكرا 
اسر سلمي بطلي عند تعالي الجوه اتاخر ومتقلقيش مش هحول أثر علي قرارك 
سلمي راحت وركبت معا 
وروحها البيت
اطلعي انتي انا هلف بالعربيه شويه 
سلمي  مسالتكش علي فكره 
ونزلت لوحدها ودخلت علي البيت ومنه علي اوضتها
ابتسم بسخريه علي ردها وافتكر نفس الموقف ده بس لي حصل العكس تمام 
فلاش باك 
وهو كان علي اخره منها  هو مكنش عاوز يجبها بس عموا طلب منوا انوا يجبها من المستشفى عشان عربيتها مش معاها 
اسر  وانا كان مالي ومال المشور المهبب ده بس ياربي بقا  انا اسر مهران اشتغال سوق الست سلمي هانم بقا انا ابقا سوق الدوبه دي 
وقف قدام المستشفى لقها وقفه مستنيا بعد ما ببها قلها انوه جاي يخدها كانت فرحانه اوي بس حولت علي قد متقدر انها مش تبين ده 
اسر هتفضلي وقفه كده كتير اخلصي اركبي 
حاضر اهو 
سلمي كانت هتركب في الكنبه لي وراء 
اسر هو انتي شيافني السوق الخصوصي بتعك 
اتنيلي تعالي اركبي قدام 
سلمي حاضر وركبته جنبوا وهي سكته بس كانت بتختلس النظره لي كل شويه وتبتسم 
هي مش مصدقه خالص  انوا هو لي بيوصلها ولا كمان انها قعده جنبوا ده اسعد يوم بحيتها هي بتحبوا بتحبوا اوي بتحبوا من وهما صغيرين بس تعمل اي اسر ديما بيكرها زي ماعي مفكره وبيعشق يهنها لا ده بيتفنن في اهنتها 
اسر بضتحكي علي اي 
سلمي بحرج لأ خالص انا اسفه 
اسر غبيه 
وصلوا البيت 
اسر انزلي 
سلمي طب انت مش هتنزل 
اسر وانتي مالك انزل ولا منزلش حاجه متخصكيش اصلا يلا اخالصي عاوز اغور
نزلت من العربيه بسرعه قبل ما يشوف دموعها....
باك
ومالك مديق ليه ههه هي عندها حق في كل لي بتعملوا انت تستاهل اكتر من كده بكتير انت لي ضيعتها من ايدك بسبب غرورك وعندك انت لي كانت بتكبر علي حبك ليها من الاول وده كله بسبب شكلها وكانت بتتعمد  تهنها وتكسرها بس عشان تثبت لنفسك انك مش بتحبها بس اهو انت اهو دلوقتي اعترفت انك بتحبها ليك وليها  وسلمي هي هي البنت السمينه بس هي اللي معدتش عوزك  ... 
اخد عربيتوا وقعد يالف فيها وقرار خالص انوا لزم.... 
دخل عليها وهي نايمه وقعد قدمها 
انا عارف انك نايمه وده احسن انا مش هعرف اقولك الكلام ده وانتي صحيه 
انا جاي اقولك اني بحبك اوي ياسلمي ومن زمان والله بس بس كنت بكابر مكنتش عاوز اعترف بحاجه زي دي بسبب غروري كانت ديما برفض الفكره اصلا كانت بتعمد اني  اهينك وبجرحك بس عشان اسبت لنفسي اني مش بحبك... 
بسبب انك سمينه بس دي كانت مشكلتي معاكي دي الحاجه الوحيدة لي بتمنعني عنك 
بس طبتك وحنيتك وجنونك خلوني اعشقك مش بس  بحبك حتا معدش شيفك سمينه والله ههه تخيلي كده وعلي فكره ياسلمي انتي مش سمينه انتي ثمينه يعني غالي وغالي اوي كمان وخسره انك تبقي معايا سلمي انا قرارت اسافر هبعد عنك زي منتي عاوزه رغم اني مش بستحمل بعدك عني بس هعتبر ان ده عقابي علي لي عملتوا فيكي 
سلمي انا اسف 
قام باس رسها 
سلمي انتي انتي روحي سمحيني ياروحي مش هقدر اطلقك.. بحبك 
وطلع من الاوضه 
فتحت عنيها لي مالينا دموع 
هي كانت صحيه وسمعت كل حاجه هو قالها 
كانت جوها مشاعر متلخبطه 
قامت وقفت قدام المريا بتعتها 
وبصت علي نفسها بنظرة رضا الأول مره تشوفها 
وقرارت قرار مهم جدا قرارت انها تحب نفسها 
..... 
عمر انا عاوزه اعمل عملية تكميم.... عاوزه اخس

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

عمر انا عاوزه اعمل عملية تكميم 
نعم تكميم ليه سلمي لو انتي عاوزه تخسي عشان تعجبي اسر فدا مش هيفرق 
ومين قالك اني عاوزه اخس عشان خاطر اسر او اي حد تاني انا عاوزه اخس عشان نفسي انا حبيت نفسي ياعمر وعاوزه اخس عشان هي تستحق تبقا احسن من كده مش عشان اي حد وبعدين لو الموضوع اني اعجب كانت عملتها من زمان ومكنشنتش عرض نفسي لكل ده من الاول بس دلوقتي انا حبتها اوي وعاوزها تبقا احسن صحينا بس ها هتعملي العمليه يا دكتور ولا اروح لحد تاني 
حب نفسك واهتم بيها ومضورش علي نظرة الرضا في عيون الناس كافيه انك تكون انت رضي عنها
بعد سنه 
 حب نفسك... ومش معني حب النفس انك تبقا شخص اناني او مغرور لأ خالص 
حب النفس هو انك تتقبل نفسك كده زي ماهي بمميزتها وعيوبها ومش بس كده لأ انت تحول تخليها احسن وطور فيها... محدش يقول لأ انا مش قادر لأ مش لزم انا حلو كده انت اه حلو كده ومش بس حلو انت زي القمر بس انت مش عرف تحب نفسك اه ممكن تكون بتحبها بس مش زي مهي تستحق منك عشان لو كانت بتحبها بجد مش هتقبال انك تزيها تزيها بنظرتك في المريا لما تكون مش رضيه عنها مش هتزيها لما تسمحي لحد ملهوش لزمه انه يهينك 
ويجرحك قدام الكل وانتي سكته مش بتردي لعتقدك انه عنده حق وعلى فكره انا كنت كده كانت بنت معندهش ذرة ثقه في نفسي بسبب عدم حبي الكافي ليها 
فعلا ازي هيبقا عندي ثقه في حد انا مش بحبوا... 
بس حبتها وقرارت اثق فيها وانا اهو قدمكوا 
اتحولت من بنت سمينه اي زي منتم شيفين 
حلوه اوي المبدره لي انتي عملها دي يادكتوره سلمي
                        (  حبي نفسك) 
سلمي شكرا جدا لذوقك واتمنا ان الكل يستفيد بيها 
كان وقف بيسمعها من الاول وكان فرحان جدا بالي هي وصلت ليه ولي هو الثقه والقوه لي  هي فيها دلوقتي مش مصدق ان لي وقفه قدامه دلوقتي هي هي سلمي 
هتفضل مصورني كده كتير 
ههههه لأ يالا ولا اي 
يلا 
عمر سلمي 
امم 
انتي لسه مش نويه تديني فرصه 
سلمي تاني ياعمر تاني احنا مش قفلنا الموضوع ده 
عمر لأ ياسلمي مش قفلنا انتي ليه مش رضيه تديني فرصه هو انا مستحقهش 
سلمي بكل بسطه لني واحده متجوزه 
عمر لأ والله وهو جوزك من اسر ده جوز اسر مكنش هيتجوزك غير لولا الورث ولانتقام بتوعوا وبس 
سلمي اي ان كان السبب اسر يبقا جوزي قدام الناس وقدام ربنا ويريت نفقل الموضوع ده بقا.. روحني 
عمر تمام 
رواحت البيت لي عايشه في هي و ناهد مرت عمها لوحدهم طبعا من بعد سافر اسر 
ناهد حمدالله على سلامتك يابنتي 
سلمي الله يسلمك يا طنط 
ناهد تاني طنط دي ياسلمي 
سلمي ههه ولا تزعلي نفسك ياست الكل ماما 
ناهد طب يلا اطلعي غيري هدومك عبال لما احضرلك الغداء 
سلمي تمام 
طلعت غيرت هدومها ووقفت قدام المريا تتامل نفسها 
سلمي حطت ايدها علي وشها وبعدين علي جسمها قد اي بقت جميله وهي كده بجسمها المتنسق 
سمعت صوت رن الجرس نزلت تشوف مين 
لقت ناهد واخده في حضنها وعمله تبوس في 
عرفتوا عرفتوا من قبل ما تشوفوا كانت وقفه تتفرج علي المشهد من بعيد بصمت مش عارفه اي لي جبوا دلوقتي هو هو مش مشاء عشان ميطلقهش طب هو رجع هيطلقها ألف سوال وسوال بيضور في فكرها 
قطعها صوتوا وهو بيسال  عليها 
امال فين سلمي وحشتيني اوي 
وبص علي سلمي روحي ياقمر اندهيلي سلمي 
انتي هتفضلي تبصلي كده كتير علي فكره انا متجوز وبحب مرتي فمش هبصلك انتي عشان انا متجوز  ست البنات فمشي بقا اندهيلي سلمي وبطلي تبصلي كده تاني تمام 
سلمي سلمي فين سلمي ياماما 
ناهد ههههه سلامة الشوف يابني مهي سلمي قدامك اهي ههههه 
اسر بتهزري هي دي سلمي 
ناهد اه والله هي دي سلمي 
اسر جري عليها وحضنها 
وحشتيني وحشتيني اوي ياسلمي 
سلمي كانت وقفه مش بتعمل ايه حاجه كانت وقفه متحجره بس 
اسر مالك ياسلمي وقفه كده ليه انتي مش فرحانه اني جيت ولا ايه 
 سلمي ببرود  حمدالله على السلامة.. عاوزه اتكلم معاك 
اسر تمام 
ناهد كانت وقفه بتتفرج عليهم خافت ليحصل اي حاجه بنهم ويفتحوا في الفات 
ناهد مش وقتوا ياولد اطلع انت يا اسر  غير هدومك وانتي ياسلمي تعالي حضري معايا الغداء 
اسر طلع علي فوق وبدل ميدخل اوضة دخل اوضة سلمي 
سلمي هو تلفوني فين 
اكيد نستي فوق 
طب تمام 
اي مش هتجبي 
لأ مش دلوقتي 
طب وافرض حد كلمك في حاجه مهمه بخصوص المستشفى 
سلمي كانت منتظره فعلا مكلمه مهمه من عمر 
طب انا هطلع اجبوا ونزله علي طول 
ناهد بابتسامة برحتك 
بعد مامشيت سلمي 
ربنا يهديكوا علي بعض ياولد 
سلمي دخلت اوضتها وراحت تجيب تلفونها 
لقت باب الحمام بيتفتح وطلع من اسر وهو عري الصدر ومش لبس حاجه غير الفوطه 
سلمي حطت ايدها علي وشها بحرج 
انت اي لي جابك هنا 
اسر وهو بيقرب منها ووقف قدمها 
واي المشكله حبيت اخدد وش
ومختوش في اوضتك ليه ولا هو شغل تلزيق وخالص 
اسر ههههه اولا شلي ايدك من علي وشك وانتي بتكلمني وشلها ايدها  ثانيا دي اوضت مرتي يعني اوضتي واه وبنسبه لموضوع التلزيق ده اه انا وحد ملزق وبحب لزق في مرتي عندك مانع وبدا اسر يقرب منها بشكل جريه جدا ميل عليها وبس خدها بحنان وحب وحشتني اوي ياسلمي 
ميل باس خدها التاني 
وحشتني طفلتك وجنونك اوي
ميل اكتر لغيت لما أنفسهم اتلحمت 
 و  كان هيبوسها 
سلمي كانت مكسوفه اوي من قربوا ليها ومكنتش قدره تبعد عنوا كانوا في مغناطيسي بيجزبهاليه   مكنتش عارفه تعمل اي  انقظها  صوت ناهد وهي بتندها عليهم 
سلمي ايوه ياطنط جايه وجريت من الاوضه 
تحت نظرات اسر الحرقه 
اسر بقا كده ياماما مش عارفه تستني شويه 
علي السفر كانت سلمي بتلعب في الطبق قدمها وبتتجنب النظره الأسر خالص هي مش عارفه ليه سمحتلوا يقرب منها هي كانت لزم تزقوا بعيد عنها 
اسر كان عارف هي بتفكر في ايه وضحك ههههه 
ناهد مالك يابني بضحك ليه 
اسر مفيش افتكرت حاجه ضحكتني 
ناهد واسر بيتكلموا 
اسر تسلم ايدك ياماما بجد وحشني اكلك اوي 
بلهاهنا يروحي 
مالك ياسلمي مش بتكلي ليه 
مفيش ياطنط بكل اهو 
اسر عاوزه اتكلم معاك 
ناهد مش وقتوا ياسلمي 
لا ياطنط وقتوا 
اسر خير ياسلمي 
اسر  انا عاوزه اطلق

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

اسر انا عاوزه اطلق 
اسر تاني ياسلمي 
تاني وعشره ومليون 
طب ممكن تقعدي وتسمعني سلمي انا بحبك والله العظيم بحبك اه غلط في حقك وعارف ان غلطي كبير واعتذرت ولسه هعتزر لخر عمري بس اديني فرصه احول اعوضك عن كل لي حصل 
اه عاوزني اديك فرصه عشان شكلي بقا كويس مش كده 
اسر لأ ياسلمي انا مش فرق معايا شكلك خالص زي منتي فكره انا طلبت منك المسمحه والرجوع من قبل حتا متفكري تغيري شكلك فشكلك مش فرق معايا علي الاطلق انا فرق معايا سلمي سلمي وبس 
سلمي عشان خاطري تعلي ننسه لي فات وترجع لبعض تاني سلمي انا عاوزك في حياتي 
فراحت اوي بدخلها من لي قلوا هي بتحبوا وخالص سمحتوا بس لزم تربي لزم تهينوا زي ما هنها 
وانا مش عاوزه يا اسر مش عاوزه اكون معاك ياخي طلقني بقا وخالي عندك كرامه  
اسر اخد نفس عميق وحول يهدا علي قد ميقدر 
انا عملت كل حاجه عشان العلاقه دي متبظش اعتزرت وصلحت وهربت كل ده عشان اخد فرصه فرصه واحد بس انتي كانتي ديما بتتعمدي انك تهنيني وتفكرني انا قد اي كانت حقير معاكي 
انا عارف ان غلطي كان كبير بس خالص ياسلمي انا تعبت وزهقت من كتر المحيله 
انتي طلق ياسلمي ارتحتي كده 
سبها ومشي
...... 
كان قعده في مكتبوا شيافها ريحه جايه ومش عارفه تعمل اي واضح كده ان عندها مشكله وموترها 
قام وراح عندها يشوف مالها 
ندا في حاجه 
ندا نفحت بديق نعم يادكتور عمر عاوز حاجه 
عمر لأ بس شيفك متوتر ومش علي بعضك في حاجه 
ندا وانت مالك 
عمر نعم 
زي ما سمعت انت مالك بتسأل ليه اصلا لي بسأل علي حد وبيكون عاوزه يعرف اخبروا بيبقا حد بيهموا شانوا انت بقا مالك بيه انت ولا تهمني ولا انا اهمك بسأل ليه 
وقبل متسمع رضوا كانت ماشي 
لقيت لي بيمسكها من ايديها وبيدخلها اوضه مكتبوا وبيقفل عليهم 
ندا بتوتر من شكلوا ومن طرقتوا معاها الاول مره عمر ديما هدي وشكلوا دلوقتي ميوحيش بكد ابد 
ندا برتبك ا انت عا عاوز اي 
 عمر بعصبيه انا عاوزه افهم دلوقتي ليه معملتك بقت كده معايا بقلنا اهو اكتر من سنه وانتي مش بترضي تكلمني وبتتجنبني ليه بتعملي كده ياندا ليه 
ندا بعصبيه هي الاخره عشان اقدر انسك ياعمر عشان اخالي قلبي يبطل يحبك بس الأسف مش عارف ارتاحت ياعمر عرفت ليه انا كانت بعمل كده انا كانت بتكلم معاك ونكفك بس عشان تشوفني ممكن ممكن تحبني بس انت مكنتش شيفني ياعمر انت مكنتش شيفني كانت بتحب سلمي سعتها وطبعا دلوقتي انت حبتها اكتر  انت فكرك اني مش بشوف نظرة الاعجاب والحب لي في عينك ليها ولا
انت فكرك اني مش عرفه انك بتتحيل عليها عشان تسيب اسر اسر صحب عمرك وتتجوزك
لأ يادكتور انا عارفه وشايفه ده كويس وعشان كده بعت عن اذنك 
وسبتوا ومشيت 
عمر حس انه حقيره اوي انوا جرحها كده وانه مكنش حاسس بمشعرها بس هو يعمل ايه هو بيحب سلمي 
 مالك مديق كده ليه زعلان ليه 
عشان جرحتها هي مش تستاهل كده 
يعني انت زعلان انك جرحتها تبقا انت بتحبها 
لأ طبعا انا مش بحبها انا بحب سلمي 
ياولا 
 برضو لأ 
عمر مينكرش انه كان معجب بندا وانه كان بيحب جدا منكفتها معا وطولت لسانها لي بيحبها جدا بس برضو هو مش بيحبها هو بيحب سلمي 
عمر يارت كان عندي قلبين كانت عشقتكوا انتم الاتنين
سلمي اااااااااااه اااااااااااه كانت بتسرخ من الوجع وجع قلبها هي مكنتش عاوزه تطلق هي كانت بتقلوا كده بس عشان يبينلها هو قد اي بيحبها هي كانت عاوزه تشوف مده حبوا وتمسكوا بيها بس بس هو سبها طلقها وسبها هو عمره ماعمل حاجه هي عاوزها اشمعنا في دي بس لي سمعها ونفذلها لي هي عاوزه معقول حبوا ليها مكنش حقيقي معقول مكنش بيحبها 
قامت من علي الارض مسحت دموعها 
ماشي يااسر انت عملت لي انت عاوزه ولي يريحك وانا كمان هعمل لي يريحني 
عمر هو العرض بتعك لسه مفتوح 
عمر عرض اه عرض اي 
عرض الجوز لو لسه مفتوح فان موفقه اتجوزك ياعمر... 
... دردشه... 
الست لما تطلق بتبقا عامله زي الطير المجروح بيكون ماشي يجرح لي حولي وخالص سلمي مش بتحب عمر بس هي عاوزه تتجوزه بس عشان تزي اسر وتكسروا زي ما كسرها عند سلمي اكتر حاجه كسرتها هو طلقها هي سمحت اسر علي الفات بس هو فجهاء بطلقها وكسرها المره التاني 
وكما قل الرسول صلى الله عليه وسلم 
(كسر المراه طلقوها) 
يعني الطلق عند الست هو كسرها 
الست لما بتقعد تقول لجوزها طلقني طلقني هي مش بتكون عاوزه تطلق هي بس بتكون عاوزه تعرف غلوتها عند جوزها قد اي بس الأسف الرجاله مش بيعرفوا ده بيشوفوا ده انه نكد من الست 
بس لو هو تعب نفسوا لدقيقه واحده واخدها في حضنه وطبطب عليها وقلها انا مقدرش اعيش من غيرك والله الست سعتهاهتعمل كل لي هو عاوزه وهي فرحانه من قلبها انها بتسعدوا والرجل زينا برضو بيكرها فكرة انه مرفوض يعني اسر اعترف بغلطوا حول يصلحوا اكتر من مره اعتذر اكتر من مره بس سلمي كانت منشفه رسها وكانت عاوزه تعلموا الادب بس هو زهق من رفضها ليه وتعمدها انها تفكروا قد اي هو كان حقير معاها فقرار يبعد وهو بيحبها بس عشان تعب..  الاتنين بيكبروا ويعندوا علي بعض وخالص وكان لو انهم اتعملوا مع بعض بحب وحنيه هيكونوا الخسرنين وهيبقوا ضعفه نقول اي بس

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-