رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول بقلم هبه احمد

رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول بقلم هبه احمد


رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة هبه احمد رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول

رواية حياة الشهد جاسر وشهد بقلم هبه احمد

رواية حياة الشهد جاسر وشهد كاملة جميع الفصول

جاسر / مبروك ياعروسة
شهد / الله يبارك فيك هادخل اغير
جاسر / اتفضلى وفون جاسر رن
جاسر /الوووو
خالد / خلصت يااسطى ولا الله يرحمك يارجولة
جاسر / اتلم يا بارد احنا لسه وصلين هى بتغير نص ساعة اكون خلصت
خالد/ مش كنت خلصت هنا اية لزوم السفر والتعب
جاسر/انا قولت ارتاح من الشغل شويه وابعد عن الزفتة سهام
خالد /وهو هتعمل اية بعد كدة
جاسر / اشبع منها وبعدين وانا مروح انزلها عند اهلها وتانى يوم ورقتها توصلها
خالد / بس كدة حرام
جاسر /ماابوها لهف خمسين الف مهر وقعد يتشرط علية
خالد /إنت بجد مفترى وهى ذنبها اية
جاسر / ذنبها انها دخلت دماغي ورفضت السكة الشمال خليها تشرب
خالد /طب سبها على ذمتك شويه حرام ترجع لأهلها مطلقة بعد أسبوعين
جاسر / فكرة تصدق هاخليها تقعد خادمة عندى بدل ما سعدية كل شوية تعبانه واهو اطلع منها بمصلحة
خالد / على فون ياكبير
جاسر / تمام يلا ورايا شغل واتلفت لقى شهد وراه
جاسر / انتى هنا من امتة
شهد/ لسه جاية معرفتش افتح السوستة
جاسر / لف ورفع شعرها وفتح السوستة وقعد يمرر يدة على رقبتها ويبوس فيها
شهد / ممكن اغير
جاسر / ممكن بس بسرعة
شهد جرت وسابتة ودخلت الاوضة قفلت الباب ورمت الفستان على السرير ودخلت الحمام وقعدت تبكى فهى سمعت كل كلامة وحاست اد اية هى لعبة في ايدة وانة إنسان معندوش ضمير
جاسر /شهد خلصتى انتى ياهانم انتى نمتى ولا اية
شهد / مسحت دموعها وقالت وحياة دموعي دى لاخليك تندم على اللى انت عملتة فية وخرجت من الحمام لبست بيجامة بكم وفردت شعرها وفتحت الباب وخرجت لاقيتة قاعد بيفرج على فيلم اول ما شافها اتصدم
جاسر / اية اللى انتى لابسة دة قومى غيرى الزفت دة هى الست الوالدة معرفتكيش تلبسى اية ليلة الدخلة
شهد/ اصل مفيش دخلة
جاسر /نعم ياختي سمعينى تاني
شهد / بخوف اصل فى عذر شرعى
جاسر / بتقولى اية سمعينى تانى
شهد /بثقة اصل عندي عذر شرعى احضرك العشا
جاسر /لا غورى من وشى دلوقت
شهد دخلت المطبخ جهزت طبق لنفسها وقعدت على كرسي على طربيزة المطبخ تاكل وتفكر فى المصيبة اللى هى فيها
وقعدت تكلم نفسها عقلها وربنا لاعلمك الادب ياجاسر بية
قلبها / بس دة ود مز اخر حاجه وزوجى ولة حقوق عليه
عقلها/ ماانتى لو اتسهلتى معاه واخد حق مرة خلاص هتبقى تحت رحمتة وبعد مايشبع منك مفيش قدامك بعد كدة غير انة يرميكى فى الشارع ويطلقك وترجعى بخبتك لاهلك
ومحدش هيرحمك مهى عروسة أطلقت بعد أسبوعين اكيد فيها عيب او ياخدك خدامة بلقمتك
قلبها /لية تسبقى الوحشة مش يمكن يطلع كويس
عقلها / بطلى هبل دة إنسان مهندهوش لاضمير ولا اخلاق وعلشان كدة ورحمة امى لاعلمك الادب ياجاسر بية وكملت اكلها وقامت عملت اتنين عصير ودخلت عند جاسر
وقالت /جاسر اشرب عملتلك عصير وحطت الكوب ادامة وقعدت تتفرج معاه
جاسر / مش عوز اشرب زفت والعذر .دة هيخلص امتى
شهد/ كلها خمس أيام ويخلص انا هنام تصبح على خده وباستة من خدة ومشت دخلت على السرير وتركت لدموعها العنان لحد مانامت
اما جاسر فركب عربيتة وقعد يلف بيها قعد على البحر ورجع الشالية الصبح دخل الاوضة وقلع هدومة رامها على الارض ونام شهد كانت صاحية لمااتأكدت انة نام قامت اخدت دش وصلت بسرعة ودخلت المطبخ حضرت شاى باللبن وسندوتشات وقعدت خارج الشالية لابسة فستان ستان بلون البحر وحجابها المماثل لون الفستان وفتحت حسابها تتصفح بعض المواقع واخيرا لقت رحاب بنت خالها وصاحبة عمرها فاتحة
رحاب / صبحية مباركة ياعروسة اية سيابة عريسك ليه اية هو طلع مبيعرفش ولا اية ههههههههه
شهد /على أساس أنى عروسة دانا طلعت احقر الناس يابنت خالى
رحاب / ليه بتقولى كدة دانتى ست الناس
شهد /مش باين ياحبيبتى المهم نصيبى كدة وكل مقدر ومكتوب ادعيلى
رحاب / اتكلمى يابت مالك احكى انا سمعاكى الا والله اجيلك
شهد / هاقولك ياستى وحكت لها الحوار اللى دار بين جاسر وصاحبة وف الاخر قالت لوانتى مكانى هتعملى اية
رحاب / ارجعى بسرعة انفدى بجلدك
شهد / اروح لابوية بعارى ازاى واحدة فرحها امبارح وترجع بيت اهلها النهاردة وبعدين نسيتى طنط فريدة هانم مرأت بابا عمرها مهتريحنى دى اصلا مش طايقنى
رحاب / طب هتعملى ايه
شهد / أكيد ها عافر معاه لحد ياما يفوت شهرين تلاتة وياما يتربى ويكون إنسان كويس
رحاب / ربنا يصلح حالك ويحفظك
شهد /يارب العالمين امين بلاش حد يعرف ماشي
رحاب / متخافيش ابقى طمنيني عليكي
شهد / حاضر
سمعت فون جاسر بيرن طنشت اول وتانى مرة وفى تالت مرة اخد الفون لقت اسم خالد اللى كان مكلمة امبارح دخلت
شهد/ جاسر فونك بيرن
جاسر/ اخدة من ايدها ورد
جاسر / وشى امك فقر محصلش حاجة عندها عذر ياعمى هى ناقصة انا مش طايق نفسي
خالد / طول بالك ايام وتعدى
جاسر / اقفل عوز اكمل نوم منمتش الا الصبح سلام
شهد / احضرك تفطر دلوقت
جاسر / لا غورى من وشى صباحك زفت انا هنام
شهد حاضر وخرجت فتحت التليفزيون وقعدت تقلب فى القنوات فجأة وجاسر صحى جة اخد الريموت من ايدها وقال قومى حضرى الفطار بسرعة وزقها جامد
شهد /براحة ياجاسر انا مرأتك مش جيبنى من الشارع
جاسر / انتى مش اكتر من ............

جاسر / انت هنا مش اكتر من خدامة لية ولكل اللى يجى عندى بفلوسى اشترى عشرة زيك
شهد / مادام حضرتك راضى ان مرأتك تكون شغاله انا موافقة بس شغاله ليك انت بس اى حد غيرك لا
جاسر / انتى تسمعى الكلام وتنفذى من غير نفس
شهد : اهو دة اللى مستحيل يكون طبعا انا قلت انا مش خدامة بس ليك انا تحت رجليك انما حد غيرك لا
قام جاسر ولوى دراعها خلف ظهرها وقال غورى من وشى
شهد/ برافو عليك اثبت انك راجل وعندك عضلات وبتفترى على مرأتك
جاسر / انا هاعرفك انا راجل ازاى يابنت الكلب وضربها بالقلم
شهد/ جدع ياسيد الرجالة على فكرة انت متعرفنيش كويس انا لا عمرى حد يقدر يكسرنى ولا برجع فى كلمتى
جاسر /انت اصلا حتة بنت زبالة شاريكى بفلوسى ابوكى باعك لية انا هاعرفك ازاى تردى على اسيادك
شهد / ههههههههه وهو من الرجولة انك تعرى مرأتك ادام صاحبك هو من الرجولة انك تتزوج واحدة علشان تمتع نفسك بيها اسبوع اتنين وبعدين ترميها ولا تشغلها خدامة لاصحابك ترضي كدة لاختك هى الرجولة تكون علاقتك بمرأتك مادة سخرية ونكت لاصحابك قول ياسيد الرجالة
جاسر / انا حر مفضلش ألا انتى يابتاعة اللى هتعلمينى اقول اية ومقلش اية انتى هنا اقل من الجزمة القديمة
شهد / مش انا اللى بقول دربنا هو اللى قال كدة على لسان رسول صل الله عليه وسلم
جاسر / مسكها وزقها من قدامة وقعت على الأرض قامت بسرعة وقالت عمرى ماكنت زبالة و عمرك ماهتطول حاجة منى برضية ودخلت الاوضة وقعدت تبكى
دخل وراها الاوضة وقال انا هاعلمك الادب يابنت ال****** وطاااااااااخ طااااااااااخ وبرجلة فى بطنها وبحزام البنطلون وطاااااااااااااااخ لحد ما جسمها نزف شهد حرام عليك سبنى
جاسر/ لما تبوسى على رجلى وتقولى انك غلطانة طااااااااااخ
شهد / لو روحي هتطلع مش هزل نفسي ليك
جاسر / شالها وحدفها على السرير ومزق هدومها شوفى انا اقدر اعمل اية ومش هاسيبك الا لما تبوسى رجلى وقام بقلع ملابسه
شهد /بلاش علشان خاطر ربنا مش عوزة اكرهك
جاسر / انا هاخليكى تبوسى رجلى علشان ارحمك
شهد /بلاش بالله عليك كدة هتقطع اخر خيط بينا
جاسر / مسكها من وشها وقعد يضرب فيها وقام بالاعتداء عليها بطريقة وحشية وهى فضلت تقوم ولكن قواة انهكت ولم تعد تشعر بشيء قام برش مية على وجها
شهد / بضعف انت بتعمل فية كدة لية حرام عليك اخدت اللى انت عوزة بالعافية سبنى بئا واخرج لو سمحت
جاسر / لا مش هاسيبك الا لما تبوسى على رجلى وتعتذرى
شهد / بص انت اغتصبتنى مرة خلاص معدش عندي حاجة اخاف عليها انت خدت اغلى حاجة عندى اخدت شرفى وفرحتى منك لله
جاسر / انت بتدعى علية يابنت ال**** طب تعالي لما اعلمك الادب وطاااااااااخ تانى وقام بالاعتداء عليها مرة تانية
خلص ودخل الحمام اخد شور وخرج بيسرح شعرة بص لقى السرير غرقان دم وهى وجها اصفر ومفيهاش حياة
جاسر / يخرببيتك اوعى تموتى وتودينى فى داهية ولبسها عباية وشالها وجرى على العربية وركبها وربط الحزام وبسرعة فائقة على المستشفى
جاسر / حد يلاحقنى بسرعة حد يلاحقنى مرأتى بتموت
جة الدكتور ناصر والممرضات اخدوها ودخلت على العمليات
هو قعد خارج الغرفة مر ساعتين وبعدها خرج الدكتور
دكتور ناصر / دى حالة اغتصاب وحشي مين اللى عمل فيها كدة
جاسر / بص فى الارض وقال انا
دكتور ناصر / انت اية دالحيوان عمرة ميعمل كدة اسف انا هبلغ البوليس
جاسر / انا هاخدها اول ما هتفوق وامشى
دكتور ناصر / ابقى قابلنى مستحيل طبعا الا لو هى نفت انك اغتصبتها
جاسر /دى مرأتى
دكتور ناصر / انت انسان عديم الاحساس وسابة ومشى
جاسر/ للممرضة هي عاملة اية
سناء الممرضة /حالتها خطر لو عدى عليها 24 من غير نزيف يبقى اكتب ليها عمر جديد هننقلها العناية عن اذنك
ترن ترن ترن
جاسر / ايوة يازفت اخلص
خالد /عامل اية صوتك مالة
جاسر / كانت شورتك سودة شهد فى العنايه والدكتور قدم فية بلاغ باعتداء وحشي
خالد/يانهارك اسود انت هببت اية منك لله انت مش بنى ادم
جاسر / انت بتكلمنى كدة ازاى انت نسيت نفسك ياواطى
خالد/انا فعلا نسيت نفسي وفوقت وبقولك علشان العيش
والملح انسى انك عرفتنى فى يوم
جاسر /فى ستين داهية وقعد ووضع رأسه بين يدية
الاستاذ محمد والد جاسر تر ترن ترن
جاسر / ايوة يابابا خير فى حاجة
الاستاز محمد /انت فين يازفت
جاسر /انا فى الشالية يومين وجاى
الأستاذ محمد /بتهبب اية عندك الصبح تكون على مكتبك
جاسر /مستحيل طبعا انا عندي مصيبة هنا لما اخلص منها
الأستاذ محمد /لية تكنش فعلا اتزوجت البنت السكرتيرة بتاعتك
جاسر /ايوة اتجوزتها عندك مانع
الأستاذ محمد /هات مرأتك تعالى عيش معانا وبطل سرمحة
جاسر /لما تقوم بالسلامة اصلها واخدة دور برد جامد هافكر
الأستاذ محمد / خالى بالك منها هي مسؤلة منك دلوقت
جاسر /حاضر يابابا مع السلامه
شهد فى العناية بيجيلها تشنجات وبتكلم نفسها
الممرضة/ ربنا يشفيك يااختى والله انتى صعبانة عليه وخرجت تجيب اكل
جاسر / طمنينى هى كويسة
سناء الممرضة / اادعيلها
جاسر / ربنا معاها. وبيبص قدامة لقى ضابط شرطة وامين شرطة وعسكر ى
الضابط / السلام عليكم
جاسر/ وعليكم السلام خير
الضابط / اسمى هشام
جاسر /انا جاسر محمد اسماعيل
الضابط هشام / انت متهم بالاعتداء الوحشي على المجنى عليها
جاسر/ متخفش انا موجود مش هاهرب بس هى تفوق الأول وانا تحت امرك
الضابط هشام / تمام كدة ومشى وكلم العساكر يفضلوا ويبلغوا باى جديد و اخذ أمين الشرطة ومشى
الدكتور ناصر / دخل العناية لقى شهد صاحية وبتبكى اخد كرسي قعد جنبها وقال تصدقى انا مكنتش متوقع انك هتفوقى دلوقت خالص انا عدى عليه حالات كتير زى حالتك فكان نهايتهم يااما غيبوبة يامة موت انتى فعلا قوية
شهد/ يارتنى كنت مت يادكتور كان ارحم من اللى انا فيه
الدكتور ناصر /ربنا عندة حكمة هو لوحدة اعلم بيها
شهد/ ونعم بالله
الدكتور ناصر /كان المفرض اعمل ليكى عملية تنضيف الرحم بس اترددت فى اخر لحظة هاحضر ليكى اوضة عادية واعمل تقريرى علشان الاخ اللى برة دة يتعاقب
شهد/ انا عوزة التقرير فى ايدى ممكن
دكتور ناصر /حاضر وانا شاهد معاكى لوحبيتى
شهد/ مش محتاجة شهادة عوزة طلب كمان لوامكن طرحة لانى محجبة وحرام شعرى يبان قدام الناس
دكتور ناصر /حاضر و هابعت ليكى سناء تساعدك
شهد /ربنا يجزيك خير يارب
دكتور ناصر / سناء لو عندك طرحة زيادة وديها للبنت اللى فى العناية وجهزيها علشان هتروح اوضة عادية
سناء/ هى فاقت الحمد لله انا هاديها طرحتى اللى جاية بيها وانا هتصرف
دكتور ناصر/ تمام عبدة
عبدة /نعم يادكتور
دكتور ناصر/ روح ظبط السرير اللى في الاوضة 12 علشان هنخرج اللى فى العناية عليه
عبدة /حاضر يادكتور
خرجت شهد وبعد معاناة نامت على السرير دخل جاسر عليها دكتور ناصر بص عليه باحتقار وقال سناء
سناء /نعم يادكتور
الدكتور ناصر /الزيارة ممنوع والعلاج فى مواعيدة ولو حصل اى تطورات للحالة بلغينى بسرعة
سناء / تمام يادكتور
جاسر /عاملة ايه دلوقتي انتى كويسة
شهد /عوزة شنطتى والفون بتاعى وعباية وطرحة
جاسر /حاضر هاروح اجبهم بسرعة وجاى وخرج يجرى
امين الشرطة/ ممكن اتكلم مع المجنى عليها يادكتور
الدكتور ناصر / لا.........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

شهد/ عوزة شنطتى والفون بتاعى وعباية وطرحه
جاسر حاضر هاروح اجبهم بسرعة وجاى وخرج يجرى
أمين الشرطة /ممكن اتكلم مع المجنى عليها يادكتور
الدكتور ناصر/ لا هى لازم ترتاح النهاردة علشان ميحصلش ليها مضاعفات
آمين الشرطه/ وهنقدر نتكلم معاها امتى
دكتور ناصر/ بكرة ان شاءالله سناء الزيارات ممنوعة فاهمة
سناء / تحت امرك يادكتور
نروووووح فى مكان على شاطئ البحر بالاسكندرية
====*****======*****======
سهام /خالد هو جاسر فين مش باين من يومين
خالد/ معرفش اتصلى بية
سهام / انت تعرف حاجة انا معرفهاش
خالد /لا انا اصلا متخانق مع جاسر وقطعت علاقتى بية وبدور على شغل تانى علشان اسيب الشغل معاه
سهام / ولية كل دة دانتم طول عمركم صحاب اية اللى جد يعنى
خالد / مفيش حاجة انا ماشي
سهام /فى واحد قريبى عندة مكتب محاماة لو تحب تشتغل معاه بس اهم حاجه المواعيد والأمانة
خالد/ الحقينى بية ربنا ويكرمك
سهام / خد الكارت بتاعة وانا هاكلمة دلوقت
خالد /وانا هاخد تاكسي واروحلة دلوقتى شكرا ياسهام
سهام /احنا اخوات ملهوش لزوم الشكر
جاسر /جة وداخل عند شهد
سناء / ممنوع الزيارة يااستاز
جاسر / لازم اطمن عليها
سناء /طب دقيقة واطلع على طول
جاسر/ انا هاقعد جنبها
سناء /بالله عليك متجبليش خصم ومشاكل مع الدكتور ناصر
جاسر /خلاص هاخرج على طول
سناء/ ماشي
جاسر / انتى كويسة وقرب منها شهد اتفزعت جامد منة وقعدت تصرخ
جاسر /متخفيش مش هاعملك حاجة
سناء/ دخلت يلا يااستاز كويس كدة
جاسر /انا رايح مشوار وجاى عوزة حاجة
شهد /هزة دماغها بالنفى فخرج
سناء /انا قاعدة معاكى عوزة حاجة
شهد/ هاتى الكيس دة
سناء/ اتفضلى ياقمر
شهد/ طلعت الطرحة وقالت خدى دي بدل بتاعتك
سناء/ والله مايحصل دانتى اختى وعلى فكرة دمى بيجرى فى عروقك وانا دمى خفيف يعنى اوعك تبوزى
شهد/ هو انت عطيتنى دم دانا كنت تعبانة جامد للدرجة دي
سناء/ انتى بنت حلال ربنا كان كريم معاكى
شهد/ الحمد لله اشكرك
سناء/ ممكن أسألك سؤال لو مش عوزة تجاوبى براحتك
شهد /اتفضلى
سناء/ متخفيش منى انا عندى بنت وولد متزوجين يعنى مش صغيرة
شهد/ مش باين عليكي
سناء/ بطلى بكش وقولى هو اية اللي حصل
شهد /تصدقى اللى قدامك دى عروسة كان فرحها اول امبارح وحكت لها اللى حصل
سناء /خبطت على صدرها وقالت يالهووووووى ياقلب امك يابنتى
شهد/ انا دلوقت عوزة اقعد مع نفسي وارتب حياتي وازاى هاقدر اعيش لوحدى
سناء / طب واهلك
شهد/ ماما ميتة الله يرحمها وسبتنى انا واختى وبابا اتزوج واتبدل حالة وبقت مرأتة هى الرجل وهو معدش لة اى كلمة او رأي فى حاجة
سناء/ وهتعملى ايه يابنتى
شهد /ربنا كبير وكريم سبيها على الله بصى خدى هاتى اكل وعلبة مناديل وعصير وكمان ...... معلش هاتعبك معايا وانا هنام شوية
سناء/ طب خلى وانا هاجيب على حسابى
شهد/ لا اسمعى الكلام
سناء / حاضر ياحبيبتى
جاسر/ خبط ودخل انا جبت اكل خدى كلى هتعرفى ولا ااكلك بنفسى
شهد /بصت ناحيه الحيطة وسكتت
جاسر/ حط الاكل جنبها وسابها وخرج
ترن ترن ترن
جاسر /الوووو ايوة ياسهام فى حاجة
سهام/ فينك مش باين هو انت مسافر ولا حاجة
جاسر /عندي شويه شغل بخلصهم انتى كويسة
سهام/ لا طول ماانت بعيد عنى بكون مش كويسة
جاسر/ هاقفل دلوقت سلام
سهام/ مع السلامة ابقى طمني عليك
جاسر حاضر وقفل الفون
عند والد شهد
===========
فريدة /عوزين نحط للولاد كل عيل 15000 جنية فى دفتر توفير والخمسة الباقين هاتهم اجيب بيهم حاجات لية وللبيت
حسين / فلوس ايه اللى بتتكلمى عليهم
فريدة /نععععممممم يااخوية الفلوس اللى دافعها المحروس جوز بنتك مهر
حسين /مهر يعنى الفلوس بتاعة شهد
فريدة/على جثتى دانا اولع فيك وفى البيت اخلص الا انت عارف انا اقدر اعمل ايه
حسين /حرام عليكي تاكلى حق ولية
فريدة /نعم ياعنية دى واقعة على واحد معاه شيئ وشويات مش زينا
حسين /بصوت واطى يخرببيتك ست مفجوعة
فريدة /يتقول حاجة ياسبعى
حسين/ لا بس مش المفروض مشيرة تاخد هى كمان نصيب من الفلوس
فريدة / لا يعنية ملهاش كفاية انى مستحميلها وهى مبتجبش مليم
حسين /حرام عليكي البنت غلبانة
فريدة/ مليش فى انت تنزل بكرة تعمل لكل عيل دفترة توفير
حسين/ طب علشان خاطر ربنا نعمل دفتر لمشيرة حتى ب 5000 جنيه
فريدة/ والنبى ولا مليم دة حق عيالى
حسين/ امرى لله حاضر ياستى
فريدة/ احبك لما تسمع الكلام
حسين/ تصبحى على خير
نرجع لشهد
=========
الدكتور ناصر/ عاملة ايه دلوقتي
شهد/ الحمد لله بخير
الدكتور ناصر/ طب هتعملى ايه
شهد /لو قولت لحضرتك انى هاشوف مكان اقعد فيه وهاشتغل وأكمل حياتي مع نفسي بس خايفة من نظرة المجتع ليه بس هاتصرف
دكتور ناصر / انت بنت قوية وجدعة
شهد /دة الظاهر انما جوية ضعيفة زى ريشة اللى فى مهب الريح
دكتور ناصر/ هتعملى اية مع الاخ اللى برة دة هتقولى اية فى المحضر
شهد /هاقول انى وقعت من على السلم وهو مجاش ناحيتى
دكتور ناصر/ طب ليه افهم
شهد /علشان اعرف ارحل بسلام من غير ما يعرف انى هاختفى من حياته
دكتور ناصر/ ممكن الفون بتاعك
شهد/ اتفضل
دكتور ناصر /ادى رقمى سيفتة والاكونت بتاعى ورقم الواتس كمان فى اى وقت عوزة حاجة تحت امرك
شهد/ ربنا يخليك اشكرك كدة هتتعب معايا انا بغلس على كل اللى اعرفة
دكتور ناصر/ وانا تحت امرك انا عندى بنتين فمتخفيش منى
شهد /ربنا يكفيهم شر غدر الزمن
جاسر فتح الحجرة ودخل وقال انتم بتعملوا آية مع بعض
دكتور ناصر /الزم حدودك واخرج برة
جاسر/ مش انا اللى يتقال له الكلام انت متعرفش انا مين
دكتور ناصر/ طز
جاسر/ انا هاعرفك ازاى تتعامل مع. ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

دكتور ناصر / الزم حدودك واطلع برة
جاسر/ مش انا اللى يتقال لة الكلام دة انت متعرفش انا مين
دكتور ناصر /طز
جاسر /إنا هاعرفك ازاى تتعامل مع اسيادك
دكتور ناصر /اخرج برة عبدة ياعبدة
جة عبدة يجرى نعم دكتور تحت امرك
دكتور ناصر/ هات الامن يطلع الشيئ دة برة وميدخلش هنا تانى
جاسر / خرج من نفسة وهو بيبرطم
دكتور ناصر/ خلى بالك فى وكيل نيابة جاى يفتح المحضر بكرة
شهد /تماما أنا عوزة التقرير بحالتى ممضى ومختوم عوزة احتفظ بية للذكرى الحلوة وبكت
دكتور ناصر/ طولى بالك لعلة خير
شهد/ ان شاء الله خير تصبح على خير
دكتور ناصر/ وانتى من اهلة انا نبطشية لو عزتى حاجة
شهد/ تمام وفتحت حسابها وقعدت تتصفح شوية ولقت رحمة بنت خالة امها فاتح
شهد/ ازيك يارحمة عاملة اية بصى انا هاقفل دلوقتي بس عوزة اكلمك فى حاجة ضروري تصبحى على خير
وقفلت فونها و نامت
أما جاسر روح الشالية واكل وشرب شاى ونام من كتر التعب
صبااااااح يووووووووم جديد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سناء /ياصباح الفل على القمر يلا يابت ياشهود نفطر الاكل ساخن والشاى فى المج الحرارى بتاع زوج بنتى بقولك خدية مش خسارة فيكى هههه
شهد/ انا فعلا هاخدة ذكرى منك بس
فطرو وشربوا ولقم الباب بيخبط
سناء / ادخل
وكيل النيابة/ السلام عليكم
شهد/ وعليكم السلام
وكيل النيابة/ أنا حمدى السيد وكيل نيابة ( ---- )
شهد/ اتشرفت بحضرتك
حمدى/ نفتح المحضر
شهد/ بس انا مش عوزة افتح محضر انا وقعت من على السلم
حمدى /والاعتداء اللى عليكى
شهد/ صدقنى انا وقعت من على السلم ولولا زوجى جابنى هنا كان زمانى مت
حمدي/ يعنى مش بتتهمى حد
شهد/ ايوة وبشكر. اهتمام حضرتك
حمدي/ خليها تمضى ياابنى وحصلنى
شهد /استاز حمدى/ انا بشكرحضرتك مرة تانية فى حاجات كتير ممكن تنكسر جوانا ولا حبس واى شيء ممكن يرجعها خلي ربنا هو اللى يحاسب مع الف سلامه
جاسر/ كان جة وشاف حمدي وهو طالع من عند شهد فقال انا تحت امرك يااستاز مش حضرتك وكيل النيابة برضه
حمدى/ بس مرأتك طلعت ست جدعة وقالت انها وقعت من على السلم
جاسر فتح بقة واتصدم من تصرف شهد
سناء/ ليه عملتى كدة
شهد/ دة معاة السلطة والمال هيخرج منها وساعتها مش هاعرف أعيش حياتي في هدوء ساعتها يااما هاعيش معاه خدامة مذلولة يااما هارجع اعيش مع مرأت بابا اللى مش طايقة نفسها
سناء/ ياحبيبتى يابنتى دانتى مليانة هموم ربنا ييسر لكى الامر
شهد/ يارب والله انا حبيتك
سناء /خلى بالك من شويه الدم اللى عندك واضحكى كتير علشان انا دمى خفيف
شهد/ هو انتى هتزلينى علشان اتبرعتلى بكيس دم هههههههه
سناء/ ايوة انا خيرى عليكي اوعى تنسى
شهد/ انتى حنينة اوى ربنا يبارك في ولادك يارب
سناء/ يارب هاروح اشوف ورايا اية
شهد/ ماشى الله يقويكى
جاسر/ خبط سناء وهى خارجة فتحت الباب ادخل بس متتأخرش الا الدكتور علي وشك يمر
جاسر/ حاضر
خرجت سناء
جاسر/ صباح الخير عاملة ايه دلوقتي
شهد/ الحمد لله تمام
جاسر/ عملتى كدة ليه
شهد /علشان وكلت ربنا هو اللي هياخد حقى انا كنت ضعيفة وانت استقويت عليه وانا عارفة انى دلوقتي كنت اقدر اخد حقى حتى لو بالشوشرة على سمعتك انا عوزة انام ممكن
جاسر /خرج ساكت
تانى يوم جة دكتور ناصر وكشف على شهد وقال انتى الحمد لله بقيتى كويسة ممكن تخرجى النهاردة اية رأيك
شهد/ ياريت يادكتور بس ليه طلب عند حضرتك
دكتور ناصر/ انا عارف انى ود مز كل البنات الحلوين بتحبنى هههه خلصى واعترفى
شهد/ هههههههه انا مليش اخوات صبيان ممكن لو احتجت اخد رأيك فى اى حاجه ابقى اكلمك
ناصر/ طبعا وخدى نمرة مرأتى كمان هابقى اخليها تكلمك وعطاها نمرة مرأتة
شهد/ انت انسان عظيم يا دكتور ربنا يحفظك
دكتور ناصر/ بصوت عالي حمد الله على السلامة هاتى العلاج دة ويتاخد فى مواعيدة
شهد/ حاضر ممكن تبعتلى سناء ضروري
دكتور ناصر / حاضر خلى بالك راحة تامة مع العلاج
شهد/ حاضر
جاسر يلا بينا حمد الله على سلامتك
شهد /عوزة سناء
جاسر /حاضر دخلت سناء وقالت هتوحشينى والله
شهد/ خدى سيفى رقمي معاكى
سناء/ حاضر و بصوت واطى خلى بالك من نفسك
شهد/ حاضر متخفيش علية هاتصل بيكى لما استقر فى مكان
سناء /تمام ربنا يسعد ايامك و يحفظك
شهد/ خدى هاتى العلاج اخدت التذكرة وخارجة جاسر اخدها من ايدها وقال انا هاجيب العلاج تشكرى
سناء/ اللي تشوفة وعطتة الفلوس اخدهم وعطاهم لشهد وقال يلا نمشي
خرجوا من المستشفى وجة يسندها شهد زقت ايدة وقالت انا كويسة
وجت تركب ورا
جاسر/ اركبى قدام علشان الحزم المسافة طويلة وهتتعبى من هز العربية
شهد/ ركبت قدام وهى ساكتة وغمضت عينها وسرحت فى مستقبلها والقرار اللى اخدتة هل هو صح اما خطا يارب الهمنى الثواب والثبات

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

بعد مرور أكثر من ساعة نصف الساعة وصلت شهد وجاسر الى منطقة هادئة وركن السيارة امام احد الفيلات وقال
جاسر / حمدالله على السلامة اتفضلى ونزل فتح باب العربية ليها وعوز يسندها
شهد / انا كويسة ومشت لوحدها ببط حتى وصلت لباب الفيلا
جاسر / عمى صالح خد هات العلاج دة بسرعة
صالح الغفير / حاضر يااستاز ومشى
جاسر فتح الباب سعدية ياسعدية
سعدية / نعم يابنى حمد الله على السلامة
جاسر/دى شهد مرأتى يلا ياشهد اوضتك دى
شهد /بصت لاوضة صغيرة شويه وقالت انا هنام هنا ودخلت وقعدت على سرير الأطفال
جاسر/ساعديها يادادة تغير
شهد / لا مفيش داعى انا هنام ونامت بهدومها
سعدية / تعالي اساعدك تغيرى يابنتى
شهد / عوزة بيجامة بس يادادة وانا هاريح شويه وبعدين اقوم اغير
دادة سعدية / تحت امرك هاحضر ليكى الاكل علشان العلاج
شهد / شويه يادادة عوزة ارتاح ممكن تجيبى شنطتى لو سمحتى
دادة سعدية /حاضر
فجاسر دخل بالشنطة وقال انا اسف بجد صدقيني عمري ماهزعلك تانى سامحيني
شهد /ربنا هو اللي بيسامح من فضلك عوزة انام
خرج وقفل الباب وهى تركت لعيونها العنان ونامت ودموعها نازلة
جاسر / دادة خلى بالك منها واوعك تهملى فى مواعيد العلاج
دادة سعدية /حاضر يابنى الا هى كانت فى حادثة دى شكل وشها متنفخ وازرق خالص
جاسر /حاجة زى كدة انا خارج
دادة سعدية /بالسلامة يابنى ( فيلا جاسر مجهزة لانة اشتراها من اصحابها بالعفش وكان بيجى يسهر فيها هو واصحابة خميس وجمعة من كل أسبوع واحيانا هو بيقعد فيها لوحدة)
نرووووووح عند ابو شهد
==================
حسين/ ترن ترن ترن
جاسر / خير ياحاج فى حاجة
حسين / اصل كنت عوز أقولك القسيمة طلعت وام ياسر(زوجتة ) عوزة تاجى تشوف شهد وتدلها القسيمة
جاسر / بسرعة لا خليها انا جاى اخدها انا فى الطريق
حسين /تعالى انا منتظرك
فريدة / هي المحروسة بنتك خلاص علت ومش عوزة تشوفنا ولا تعرفنا
حسين / حرام عليكي دى لسه عروسة وبعدين الراجل قال انة فى الطريق
فريدة / انا عارفة انها بتكرهنى انا وولادى بنت سوسة
حسين / انا هانزل استنى الراجل تحت احسن ونزل
مشيرة / بابا هى شهد كويسة
حسين / ايوة يابنتى بتسلم عليكي
مشيرة /انا رايحة اذاكر مع دعاء
حسين / ماشي ياحبيبتى روحي
فريدة / تروحى فين يااختش ومين هيغسل المواعين ويلم الغسيل اخلصى يابت ويكويها
مشيرة / حاضر ياخالتى
فريدة / خالتك فى عينك
**************************
جاسر / ازيك ياعمى
حسين /الحمد لله يابنى شهد كويسة
جاسر / بخير الحمد لله
حسين /شهد معدش ليها غيرك خلى بالك منهم
جاسر / حاضر ياعمى القسيمة مع حضرتك
حسين / ايوة اتفضل القسيمة بتاعتك ربنا يهدى سركم
جاسر/ هامشى مع السلامة
شهد / دادة من فضلك هاتى العلاج علشان معايا صداع جامد
دادة سعدية /يلا يابنتى الاكل تقدرى تاكلى ولا اكلك بنفسى
شهد / كتر خيرك هاكل بنفسى ممكن كوبية شاى
دادة سعدية / من عنية
شهد اكلت واخدت العلاج وقعدت فتحت حسابها وقعدت تتابع شوية لاقت رحمة بنت خالة امها فاتحة
شهد لاقت رسالة من رحمة نصها
( وحشانى ياشهود عاملة اية والبت مشيرة ورحاب كويسين نفسى اشوفكم نسيت كنتى عوزة حاجه انا بكون فاتحة بعد الضهر على طول )
شهد / انا الحمد لله عوزة اجاى اقعد عندكم يومين ممكن
رحمة /تنورى ياحبيبتى وهتجيبى مشيرة ورحاب معاكى
شهد/بصى انا كمان يومين هاجى لوحدى متقوليش لحد انى جايه وكمان انا نسيت السكة هابقى ارن عليكى توصفلى الطريق
رحمة / ماشي ياحبيبتى هاستناكى فى الموقف انا فرحانة انى هاشوفك
شهد/ تيتا كويسة
رحمة / ايوة وفرحانة انها هتشوفك
شهد / هاقفل دلوقتي متكلمنيش الا لما انا اكلمك ماشي
رحمه /تمام ياحبيبتى
جاسر فتح الباب ودخل شهد مسحت المحادثة وديرت وشها ناحية الحيطة ونامت
جاسر/ خدى انا جبت ليك فون جديد وجبت القسيمة من عند باباكى هو بيسلم عليكي
شهد /ماشي اشكرك ممكن تسيب القسيمةعندك عوزة اشوفها
جاسر/ هاتى الخط اللى معاكى احطة فى الفون واظبطة
شهد / انا متعودة على الفون بتاعى شكرا
جاسر /طب هو عندك على الطرابيزة هو والقسيمة انا فى الاوضة اللى جنبك لو عوزة حاجة
شهد/ حاضر
مر يومين وشهد بدأت تتحسن بالتدريج وثالث يوم قررت تنسحب من حياتة وبهدوء وجاسر رجع الشركة وباباها سألة
الاستاذ محمد / جاسر تعالى عوزك
جاسر / حاضر ياحاج هاخلص البوستة وجاى
الاستاذ محمد / متتأخرش
جاسر / حاضر ياحاج جاى على طول
جاسر / للسكرتيرة هبة
هبة/تحت امرك جاسربية
جاسر/اتصلى بالاستاذ خالد
هبة / الاستاذ خالد قدم استقالتة من يومين واخد اخلاء طرف
جاسر / مين اللى واقف على اخلاء الطرف
هبة / والد حضرتك
جاسر / طب روحى انتى وخرج راح مكتب ابوه
جاسر / ازيك ياحاج صحتك كويسة انا راحت ماما قالت انك مسافر
الاستاذ محمد/ انت خلاص معدش عندك دم بقالك اد اية مجتش الشركة
جاسر / حوالى 14 يوم
الاستاذ محمد / يابرودك يااخى شاطر فى سحب الفلوس على فكرة هو انت فعلا اتجوزت السكرتيرة بتاعتك
جاسر / ايوة وقاعدة معايا فى الفيلا بتاعتى
الاستاذ محمد/ هات مرأتك وتعالى عيش معانا
جاسر / انا كدة مرتاح
الاستاذ محمد/ علشان تتسرمح براحتك على العموم انا جاى بكرة اتغدا معاكم واتكلم مع مرأتك
جاسر / لا بلا..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

الاستاذ محمد /علشان تتسرمح براحتك على العموم انا جاى بكرة اتغدا معاكم واتكلم مع مرأتك
جاسر / لا بلاش دلوقت خالص خاليك بعد اسبوعين كدة
الاستاذ محمد / لية بئا اكيد عامل مصيبة
جاسر / ولا مصيبة ولا حاجة انا تمام اهو
الاستاذ محمد / انا جاى بكرة اشوف مرأتك واتكلم معاها ولو حبت تعيش معانا تنور
جاسر/ على مضض حاضر ياحاج هاعمل حسابى نتغدا مع بعض وتتكلم معاها انا خلصت هامشى دلوقت
الاستاذ محمد/ علشان خاطر انت عريس ماشى روح خلى بالك الاسبوع الجاى هتنزل تخلص البضاعة من الجمارك طلما خالد استقال
جاسر / يومين كدة ارجعة بامر الله سلام بئا
وركب عربيتة وفى الطريق فونة رن
جاسر / الوووو مين معايا
سهام / ازيك ياجسوووور وحشنى كتير
جاسر / انا كويس انتى عاملة اية
سهام / ازاى تحط رقمى فى البلاك
جاسر / ابدا ياسهام ممكن تكون شبكة بقولك مبتشوفيش خالد
سهام / خالد شفتة امبارح هو اشتغل فى مكتب محامى قريبى
جاسر / اوكية سلام دلوقت
سهام / هنتجتمع الخميس اكلم الولاد
جاسر / بسرعة لا لا متكلميش حد
سهام / لية بئا
جاسر / علشان انا مسافر لمدة اسبوعين
سهام /انت بتتهرب اكيد وراك حاجة كبير سلام
جاسر / سلام وقفل وكان وصل الفيلا
جاسر / سعدية سعدية انتى فين
سعدية / ايوة يابنى حمد الله على سلامتك احضرك الغدا
جاسر / شهد اكلت واخدت العلاج
سعدية/ ايوة يابنى وهى نايمة من شوية
جاسر / اعملى حسابك بابا جاى يتغدا معايا بكرة
سعدية/ حاضر بكرة انزل اجيب الطلبات واجهز الاكل
جاسر / تمام حضريلى اتغدة
سعدية/ حاضر
شهد سمعت الحوار كلة وقررت تمشى بكرة
جاسر دخل اوضتة شهد لقاها نايمة خرج اتغدا ونزل
قامت شهد ودخلت اوضة نوم جاسر ولمت كذا عباية بطرحتها وكذا طقم بيتى وحطة الشنطة تحت السرير ومسكت ورقة وقلم وكتبت
#__بابا_حبيبى
بلاش تدور علية لانى خلاص هاعيش مع نفسى ولنفسى انت بعتنى وقبض التمن والبضاعة المباعة صعب ترجع خلى بالك من مشيرة ومن اخواتى وقول لطنط فريدة تطمن مش هاتقل عليها
بابا اعتبرنى مت فانا فعلا كل حاجة جوايا ماتت سبنى يمكن القاكى نفسى واكمل حياتى بعيد عن زل طنط فريدة ومزلة زوجى اللى قال انة دفع تمنى ليك انا مسامحك ارجوك خلى بالك من مشيرة وقول لطنط فريدة كفاية اللى انتى وولادك اخدتوا منى فابعدى عن مشيرة الا هابعت اخدها وساعتها هاخد كل حاجة بتاعتى وهى عارفة انا بقصد اية وقادرة اعمل اية
#__بنتك_شهد هتوحشنى يااغلى الناس
وكتبت رسالة تانية لجاسر
#__كان نفسى تكون زوجى العمر كلة ونخلف ونربى ولادنا ونعطيهم الحب والحنان ونعلمهم الصح من الغلط ولكن مع الاسف مينفعش تكون اب لاولاد وانت بتعير امهم بتقول ليها انتى حتة خدامة لية انا واصحابى انتى لازم تبوسى على رجلى وتتأسفى غير الضرب اقول لك حياتى معاك كانت حصة وانتهت لانك انسان لا يؤتمن علية ف اللى يقول لاصحابة كل تفصيل علاقتة الخاصة مع مرأتة دة لايدرج تحت قائمة الرجولة واللى يغتصب مرأتة بالقوى لا يستحق ان تعيش معاه تحت سقف واحد انا كان ممكن اقدم فيك بلاغ باللى حصل معايا ولكنى عارفة ان سلطة والدك وفلوسة هتخرجك منها صاغ سليم ومش بعيد ساعتها كنت لفقت لية قضية او حبستنى
انا جايت معاك مش خوف ابدا انا جيت معاك علشان ارتب حياتى فى هدوء
واقول لك ريح نفسك لانك لو فتشت بيوت مصر بيت بيت مش هتلاقى لية اثر وكمان مفيش مشكلة انك تطلقنى من عدمة فانا مش معتبرة نفسى زوجة ليك انا مش اكثر من واحد اغتصب واحدة بالاكراة هذا دهبى وهدومى وكل شيئ يخصنى كم هو تركتك لرب العباد الذى لا يضيع حق المظلموين حسبى الله ونعم الوكيل فيك وفى امثالك
بعتذر لوالد حضرتك فانا سمعت انة راجل محترم هذا هو صورة من التقرير الطبى وصورة شخصية لشكلى بعد ضرب ابنك صدقنى مش عارفة انام من كتر الجروح والكدمات احكم يااستاذ محمد بضميرك انا فقيرة ايوة ولكنى بنى ادمة لحم ودم كاسائر البشر واكرر قولى لاتبحدث عنى لانك لن تجدنى ربنا كبير وقادر على رد المظالم الى اهلها شهد المعذبة
وكلمت رحمة على الوتس واخبارتها انها ستذهب الية بكرة وهتبقى تكلمها وهى خارجة من الفيلا وخرجت لقت دادة سعدية فى المطبخ فقالت لها عوزة كوبية شاى ممكن
سعدية/ حاضر وهاجيب ليكى سندوتشات كمان
شهد / ماشى يادادة ربنا يكرمك معلش تعباكى معايا
سعدية/ مفيش تعب انتى زى بنتى ربنا يسعدكم
شهد / هادخل اصل دايخة يادادة
سعدية/ انا خلصت وجاية وراكى
شهد اكلت ونامت وجاسر جة فتح الباب عليها لقاها نايمة خرج نام هو كمان
صبااااااااااح يوم جديد
*********************
شهد فضلت نايمة صاحية فجاسر خبط ودخل
جاسر /صباح الخير بابا جاى يتغدا معانا النهاردة ياريت تقعدى تأكلى معاه علشان ميزعلش
شهد / ينور حاضر
جاسر / انا نازل الشركة عوزة حاجة
شهد/ لا شكرآ
جاسر خرج وقال / سعدية فطرى شهد قبل ماتنزلى
سعدية /حاضر يابنى شوية وجابت الفطار والشاى لشهد وقالت انا هنزل علشان الحق اجهز الغدا وانتى ابقى حطى الصنية على الطرابيزة اللى جنبك
شهد/ حاضر يادادة بالسلامة
وفطرت وسحبت شنطتها بعد وحطت الحاجة على الطرابيزة واخدت قسيمة الزواج وعلى الشارع عدل
صالح الغفير / على فين ياست هانم
شهد / رايحة اشوف بابا وجاسر هيحصلنى يتغدا معانا
صالح / طيب استنى اجيبلك تاكسى
شهد /ياريت ياعمى صالح
صالح جاب التاكسى وجة
شهد / ركبت وقالت تشكر ياعمى صالح
ويدوب شارعين وقالت للسواق على جنب ياسطى خد اجرتك كتر خير
السواق /دة كتير اوى يااستازة
شهد / انا مسامحة ربنا يسهللنك وسبتة ومش

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

السائق /بس دة كتير اوى يااستازة
شهد / انا مسامحة ربنا يسهللك ومشت لحد مااختفت من قدام السائق وشاورت لتاكسى تانى وركبت وبعتت رسالة لرحمة تخبرها بأنها فى الطريق الى الموقف
رحمة / هالبس وانزل وابقى كلمينى فون علشان هاقفل الجهاز وانزل
سعدية /شهد قومى اشربى العصير ة هى راحت فين اشوفها فى اوضة جاسر بية مش هنا راحت فين دي يا صالح مشوفتش شهد
صالح / اناجبت ليها تاكسى لما قالت انها هتروح عند اهلها وجاسر بية هيحصلها يتغدوا سوا
سعدية / يانهارك اسود دالبية الكبير هيجي يتغدا هنا بكدة أكيد لازم اتصل بجاسر بية ربنا يستر
صالح /انا كتبت رقم التاكسى
جاسر / بيراجع اوراق مع ابوة فونة رن
جاسر /الووو خير ياسعدية فى اية
سعدية /اصل الست شهد
جاسر /مالها انطقى
سعدية /انا جيت لقيتها سابت الفيلا ومشت
الأستاذ محمد /فى اية ياولد طمنى
جاسر /دانتم يومكم اسود انا جاى
الأستاذ محمد /فى اية يابنى طمنى مالها مرأتك
جاسر/ سابت الفيلا انا ماشت
الأستاذ محمد /استنى انا جاى معاك وقام وامر السكرتيرة بتأجيل اى مواعيد وركب مع ابنة وراحوا الفيلا
جاسر / دخل يجرى يبحث عنها في كل مكان لحد ما وجد شبكتها والفون وخطابين واحد لة والتانى لابوها حسين
مسك الورقة وقال اة يابنت الءءءء ان ما جبتك وخليتك بوستى رجلى علشان ارحمك
لفت نظر ابوة صورة شهد ووشها الازرق المتنفخة فقال لة
الأستاذ محمد /انت اللى عملت فيها كدة
جاسر /بص فى الأرض. وقال ايوة بس
الأستاذ محمد /طاااااااااااخ انت حيوان معندكش رحمه
جاسر /كنت باخد حقى الشرعى
الأستاذ محمد /حق مين ياابو حق انت إنسان سافل معاها حق تنفد بجلدها منك
جاسر / قعد يقرأ الورقة بتاعتة
الأستاذ محمد / اخد الورقة من ايدة وقرأها وبكى متأثر بكلام شهد
جاسر /انا هنزل ادور عليها مش هارجع غير بيها
الأستاذ محمد / ريح نفسك هى خلاص لو انت اخر راجل فى الدنيا عمرها ماهترضى تعيش معاك معقول انت تغتصب مرأتك وتعمل فيها كل دة انت مش بنى ادم اتوووووووف
جاسر/ هاروح عند ابوها زمنها هناك
الأستاذ محمد / معتقدش انها ترجع تعيش هناك دشكلها شافت كتير علشان كده هى بعدت عن الجميع سيبها فى حالها اللي زى دى خسارة فيك
جاسر /انا عمرى ما حد عمل فيه كدة
الأستاذ محمد / اتلهى واحمد ربنا انها محبستكش بعملتك السودة دى
جاسر /قعد يخبط على دماغة جت سعدية وقالت صالح كتب رقم التاكسى
الأستاذ محمد /اندهى على صالح ياسعدية ولمى هدومك علشان هنقفل الفيلا دى
سعدية /حاضر يابية
جاسر /مستحيل اقفل الفيلا هنا
نرووووووح لشهد
ءءءءءءءءءءء
ركبت من الموقف عربيه. توصلها للمركز اللى ستقيم في احدى القرى التابعة له وسرحت فى حالها
فلااااااااااااااااش
&&&&&&&&&&&
شهد /رحاب انا هاقدم فى كذا مكان اى حاجة تاجى
رحاب/ تعالى معايا فى مصنع الملابس
شهد /انتى خريجة ثانوي فنى ملابس وتعرفى تشتغلى فى الملابس انما خريجة كلية التجارة عوزة اشتغل اى حاجه نظرى علشان اقدر اذاكر لمشيرة
رحاب /ربنا يسهلك الحال بدل غتاتة طنط فريدة
شهد /ربنا كبير هلاقى بأمر الله مطلوب سكرتيرة في شركة هاروح بكرة
رحاب/ ومدكنة ماشى
شهد /د واحدة زميلتى كانت أختها شغالة فى الوظيفة وهتتزوج وطلبوا منها تشوف واحدة مكانها
رحاب /ماشى يامزتى ربنا يوفقك
شهد / يارب يااختش سلاموزز
صباااااااح يوم جديد
================
شهد صحت لبست وصلت وخرجت لقت فريدة وباباها
شهد /صباح الخير
حسين /صباح الفل ياحبيبتى لسة ملقتيش شغل
شهد / بدور يابابا انا ماشية
مشيرة /استنى خدانى معاكى
شهد /يلا بسرعة
فريدة / ومين هيشيل الاكل ويغسل الأطباق
شهد /مع نفسك صحى سحورة تشيل الاكل ياطنطى
فريدة /خلاص افصلى ياختى بنتك مش طايقانى ياحسين
حسين /ابعدى عنها هى مكفية خيرها شرها دبتديكى فلوس و مش بتاكل لقمة فى البيت
فريدة / انت كدة المحامى بتاعها
شهد /للامن عوزة اقدم لوظيفة السكرتيرة عندى ميعاد مع الانسة مرفت
موظف الامن/ اتفضلى هى فى انتظارك الدور التالت المكتب الرابع على ايدك الشمال
شهد /تشكر طلعت لقت مرفت منتظراها
شهد/ صباح الفل
مرفت /صباح العسل اتاخرتى شوية ابقى تعالى بدرى عن كدة
شهد / حاضر من عونيا ياقمر
مرفت / انا معاكى لمدة اسبوع عوزاك تركزى معايا كويس واهم حاجة من اخت لاختها تصدرى الوش الخشب مع جاسر بية ماشى
شهد/ هو دة الوش بتاعى مع اى حد ههههههه
مرفت / طب هاتى الكرسى وتعالى جنب اختك ههههه
خلصت مرفت تدريبها لشهد وابتدت شغلها الفعلى سكرتيرة لمكتب جاسر
جاسر / شهد من فضلك هاتى ملف شركة الاسيوطى
شهد / حاضر ياافندم
خبطت ودخلت وبتدى الملف لجاسر هو اتعمد يمسك ايدها
شهد /سحبت ايدها وحطت الملف على المكتب تأمرنى بحاجة تانى
جاسر / اقعدى شوية
شهد / افندم انا فى مكتبى بخلص شغلى لو حضرتك عوز حاجة
جاسر / عوز قهوتى
شهد / تحت امرك وخرجت وكلمت عمى صبحى قهوة جاسر بية
جة صبحى واخدت منة القهوة ودخلتها وخرجت
وعد بعد كدة الايام عادية لحد ماجة يوم جاسر اتصل بشهد
جاسر / شهد عوز ملف شركة (٠٠٠٠٠٠٠) وانتى اللى تجيى بية دة ملف مهم
شهد/ خير ياافندم حضرتك مجتش لية
جاسر / اصلى تعبان شوية
شهد /( بصوت واطى انت عوز تلعب معاياماشى هههههه)
حاضر يااستاز جاسر هات العنون والملف هيوصلك بسرعة
جاس/ هابعتة فى رسالة
شهد/ والملف جاهز
شهد / عمى صبحى من فضلك
عمى صبحى / نعم يابنتى
شهد/ الاستاز جاسر عوزك توصللة الملف دة بسرعة وادى العنوان
عمى صبحى / بص لشهد وقال ربنا يحميكى يابنتى حاضر ومشى
ترن ترن ترن
شهد / الوووووو تصدقى كنت لسة هاتصل بيكى
رحاب / بطلى بكش
شهد / هاجى اشتغل معاكى فى المصنع
رحاب / ياريت امتى
شهد بعد بكرة عدى علية ماشى
رحاب/ دبجد بئا لية حصل حاجة
شهد / حكت لها على اللى حصل
رحاب / جدعة دة ود زبالة فعلا
شهد / انا كتبت استقالتى ومحضرها لحد ماياجى
رحاب / ربنا ييسر لك الامر
شهد / اللهم امين سلاموز يامزتى
رحاب / سلاموز يااخيشى
وخلصت ولسة هتخرج من المكتب علشان تروح لقت جاسر داخل
شهد/( بصوت واطى يانهاراسود )" حمد الله على السلامة استاز جاسر
جاسر/ مساكها من ايدها وقال انتى بتتحدينى
شهد / شدت ايدها وقالت انتى اكيد مجنون سيب ايدى
جاسر/ مجبتيش لية بالملف لية
شهد/ وهاجى لية انا شغلى مقتصر على المكتب هنا وبس وريحتنى من تقديم استقالتى بكرة وحدفت الاستقالة فى وشة ولسة هتخرج مسكها جت
شهد وطاااااااااااااااخ على وشة وطلعت تجرى لقت الشركة فاضية حمدت ربها انها خرجت وروحت دخلت اوضتها مع اختها وقعدت تبكى
عدة يومين وجة جاسر اتقدم ليه و٠٠٠٠٠٠٠
السائق وصلنا يااستاذة من بدرى
باااااااااااك
**********
شهد / اسفة الظاهر نمت اشكرك ونزلت لقت رحمة منتظراها
شهد جرت عليها وارتمت فى حضنها وقعدت تبكى
رحمة / حمد الله على السلامة يلا بينا هو وشك مالة وارم وازرق كدة
شهد /اصل انا
رحمة / معلش ياشهووود كانت حادثة جامدة والله يرحم ماما وبابا اركبى
شهد/ بصت بصدمة حادثة اية
رحمة / غمزة ليها وقالت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

رحمة /معلش ياشهووود كانت حادثة جامدة الله يرحم ماما وبابا اركبى اطلع يااسطى ماهر
ماهر / حاضر يااستازة
شهد /بصت بصدمة حادثة اية
رحمة / غمزة ليها وقالت حادثة البيت اللى وقع الحمد لله انك ليكى حد هتقعدى عندة
شهد / سندت على كتف رحمة واغمضت عنيها و
فلالالالالالالالاش
&&&&&&&&&&&
شهد /لما سابت الشغل وراحت المصنع مع رحاب فجاسر رن عليها كتير وضعت رقمة فى البلاك ومرت الايام عادى وفى راجع هى ورحاب من الشغل
شهد /عوزة سلفة بكرة ضرورى علشان طنط فريدة بتبرطم
رحاب /بكرة اسأل عمى عبدة اذا كان ينفع
شهد / ماشى سلام يابطة
رحاب تعالى اتغدى معايا
شهد / يدوب الحق اراجع دروس مشيرة سلمى على ماما وخالو
رحاب / سلاموز حاضر
شهد / يتفتح باب الشقة
فريدة / لولولولولولى. لولولولولولى الف مبروك ياعنية والله صبرتى ونولتى
شهد /انتى بتكلمينى انا هو فى اية
مشيرة تعالى وانا افهمك
فريدة / لولولولولولى لولولولولولى لولولولولولى
شهد / هو فى اية
مشيرة / فى واحد اسمة جاسر جة طلب ايدك من بابا وطنط فريدة قالت لة عوزين خمسين الف مهر وشبكة بعشرة واكتب كتابها وخدها
شهد/ يانهار اسود وطلعت لقت ابوها فى وشها
شهد / لية يابابا تبعنى حرام عليك
حسين / هو دة اللى عندى عوزة تطلعينى عيل
فريدة / احمدى ربنا اللى لقيتى حد يرضى بيكى
شهد / حرام عليكم ضيعتونى انا مش هاتزوج الزفت دة
فريدة / لا ياختى لازم تتجوزى يامة ابوكى يتحبس دة واخد خمسين باكو تمنك يابطة
شهد /فلوسة ترجعلة انا مليش دعوة
فريدة / والنبى اولع فى البيت باللى فية انا مصدقت اخرج بمصلحة
حسين / لو بتحبى ابوكى وافقى ياشهد
شهد / كدة حرام انا بشتغل وشقيانة محدش بيصرف علية
حسين / ابوس ايدك توافقى يابنتى علشان خاطرى
شهد /خلاص يابابا خلى بالك انت دبحتنى
فريدة / والنبى لو موفقتى لادخل ابوكى السجن
شهد / بدموع اللى تشوفة يابابا
حسين / معلش يابنتى انا اسف
شهد / بلاش تتاسف يابابا عن اذنك ودخلت اوضتها وقعدت تبكى لحد مانامت
ومرت الايام بعد كدة فى خلال عشر ايام كان جاسر جاب الشبكة وبصراحة كان كريم اعطانى عشر الاف للبس ومايلزمنى صرفت منها خمس الاف والباقى معايا
بااااااااااااااااااااك
&&&&&&&&&&&
رحمة وصلنا ياحبيبة قلبى اتفضل يااسطى ماهر
ماهر / خلى يااستازة
رحمة / ربنا يخليك متشكرة مع السلامة واخدت الشنطة ودخلت لقت الست نبيلة مامات رحمة قاعدة منتظرهام
شهد / جرت عليها ازيك ياتيتة عاملة اية
الست نبيلة / الحمد الله ياشهد نورتى ياحبيبتى اطلعى معاها يارحمة تغير وتعالوا اكون حضرت الاكل
رحمة/ حاضر ياماما
نروووووح عند جاسر
=================
الاستاذ محمد / معاك رقم ابوها
جاسر / ايوة معايا
الاستاذ محمد / كلمة وهاتة
جاسر /حاضر واتصل بية
الحاج حسين / ايوة ياجاسر يابنى شهد بخير
جاسر / خد بابا عوز يكلمك
الحاج حسين / ايوة يااستاز خير
الاستاذ محمد/ السلام عليكم
الحاج حسين / وعليكم السلام تحت امرك
الاستاذ محمد / ممكن اشوف حضرتك دلوقت ضرورى
الحاج حسين :حاضر فين وانا اجاى
الاستاذ محمد : لا قولى انت فين وانا وجاسر جاين لعندك
الحاج حسين /انا فى اخر شارع ----------
الاستاذ محمد / انا جاى على طول
شوية وجة جاسر والاستاذ محمد جاسر شاور للحاج حسين جة
الحاج حسين / خير ياجماعة شهد كويسة
الاستاذ محمد /اركب عوز اتكلم معاك شوية
الحاج حسين / حاضر وركب يارب خير
رواحو كافية هادئ ونزلوا وقعدو.
الاستاذ محمد / بصراحة شهد سابت الفيلا ومشت وسابت ليك الجواب دة
الحاج حسين / مسك الجواب ومع القرأة دموعة نزلت لما خلص قراءة بص لجاسر بغل قال افهم انت عملت فيها اية ياحيوان ومسك فية
جاسر زق ايدة وقال انا معملتش حاجة انا اخدت حقى الشرعى
الحاج حسين / كسر حقك يعنى اغتصبت البنت احب اطمنك انك عمرك ماهتشوفها تانى هى طلما حست بالظلم بتنسحب بهدوء حسبى الله ونعم الوكيل فيك وفى فريدة انتم السبب فى ضياع بنتى وقام هيمشى
الاستاذ محمد / اقعد انا عوز اتكلم معاك
الحاج حسين / اسف خلص الكلام يااستاز وحط الورقة فى جيبة ومشى
الاستاذ محمد / صعبان علية الراجل دة شوفت منظرة وقهرتة على بنتة
جاسر / مهو يستاهل علشان معلمهاش ازاى تطيع زوجها
الاستاذ محمد/ طاااااااااااااااخ انت اصلا حيوان مش حاسس بالمصيبة اللى انت فيها يلا قدامى
جاسر / انت بتضربينى يابابا
الاستاذ محمد/ ياريتنى كنت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

جاسر / مهو يستاهل علشان معلمهاش ازاى تطيع زوجها
الاستاذ محمد/ طااااااااااااااخ انت اصلا حيوان مش حاسس بالمصيبة اللى انت فيها يلا قدامى
جاسر / انت بتضربينى يابابا
الاستاذ محمد/ ياريتنى كنت ضربتك من زمان وعلمتك الصح من الغلط كان زمانك رجل يعتمد علية مش انسان مهزوز مع الاسف راجل بالاسم فقط
جاسر /لاحظ انك بتغلط فية
الاستاذ محمد/اتلهى على عينك المفروض تتكسف من نفسك
جاسر / والله يابابا انا هتجنن عليها مش قادر انسى منظرها وهى بتقولى انى اغتصبتها وكسرت فرحتها
الاستاذ محمد/ قولى هتعمل اية دلوقت ياراجل
جاسر / هاقدم بلاغ باختفائها
الاستاذ محمد/ اطمن ابوها هيعمل بلاغ وهيدور عليها فى كل المستشفيات
جاسر / طب والعمل يابابا بصراحة حاسس انها ضاعت منى
الاستاذ محمد/ سابنى افكر وانت شوف رقم التاكسى وروح للاستاذ محمد رئيس الامن بالشركة وادهولة وهو هيجيب السواق ونسألة ونعرف هى راحت فين
جاسر/ شهد ازكى من انها تركب تاكسى واحد
الاستاذ محمد / يلا ادخل بلاش امك تعرف انت عارف دى بتعشق النكد
جاسر / عارف حاضر
الحاج حسين / ياترى انتى فين يابنتى انا السبب وروح
فريدة / مالك ياراجل انت بتكلم نفسك
الحاج حسين/ انتى السبب منك لله
فريدة / انت هترمى بلاويك علية
الحاج حسين / دخل وقفل على نفسة الاوضة
بعد كذا يوم
نروووووح لشهد
======********
شهد مسكت الفون واتصلت بدكتور ناصر
شهد /السلام عليكم
الدكتور ناصر / وعليكم السلام انا قولت انى ود مز وعلشان كدة كل البنات معجبة بية
شهد/ هههههه ضحكتنى يادكتور حضرتك كويس
الدكتور ناصر / بخير والله انتى اللى عاملة اية حصل نزيف تانى
شهد / لا بس حاسة دايما بصداع وعوزة انام على طول
دكتور ناصر / والزفت زوجك عامل معاكى اية
شهد / انا متصلة بحضرتك علشان اقولك انى سبتة و عايشة مع واحدة اعرفها هى وامها المهم اكتبلى حاجة للصداع
دكتور ناصر / حاضر هابعت ليكى اسمة على الوتس وابقى طمنينى عليكى ماشى
شهد/ حاضر يادكتور مع السلامة
الحاجة نبيلة / خدى اشربى العصير دة ياشهد
شهد / هى رحمة بتجى من الحضانة امتى ياتيتة
الحاجة نبيلة على الساعة تلاتة ولا تلاتة ونص اصلها بتركب وصليتين رايح وزيهم جاى
شهد/ ربنا يقويها
الحاجة نبيلة / مش عوزة تحكى اية اللى حصل وبهدلك كدة
شهد / هاقول ليكى ولو مش عوزانى اقعد عنكم عادى اشوف مكان تانى
الحاجة نبيلة / انتى ملياتى الدنيا علينا واوعى تقولى امشى تانى وقولى زى رحمة ياماما
شهد / حكت ليها على اللى حصل وبكت كتير هى والحاجة نبيلة
الحاجة نبيلة /بصى ياحبيبتى انا باخد معاشى انا ورحمة مكفينا وزيادة هنخلى رحمة تشوفلك شغلانة فى الحضانة معاها اية رأيك
شهد / هى فكرة بس انا بفكر فى حاجة احسن
الحاجة نبيلة/اما رحمة تاجى شوفى هتعملوااية
نروووووح عند الحاج حسين
***************************
الحاج حسين ونزل راح القسم سأل اذا كان فى جديد
الحاج حسين / لامين الشرطة هو مفيش جديد يابنى
امين الشرطة / لا والله ياحاج لسة
الحاج حسين / طيب لوظهر حاجة
امين الشرطة بسرعة رقمك متسيف على فونى هاتصل بيك
الحاج حسين / سلامو عليكم
امين الشرطة / بالسلامة
فريدة / بت يامشيرة فوقى يااختى ورانا شغل
مشيرة / حاضر ياخالتى عوزانى اعمل اية
فريدة/ على المطبخ اعملى الاكل والمواعيد واغسلى هدوم ياسر (ابن فريدة الصغير)
مشيرة / حاضر ياخالتى
فريدة / انا رايحة عند امى افك شوية ابقى غدى ابوكى
مشيرة / حاضر ياخالتى سلمى عليها
قعدت مشيرة تطبخ وتغسل خلصت ودخلت تكمل مذاكرة فونها رن
مشيرة/ الوووو ازيك ياحبيبتى عاملة اية
شهد / الحمد لله بخير هو حد معاكى
مشيرة / لا خالتى راحت لاهلها هتجى اخر النهار
شهد / انا بطمن عليكى بس اوعى تقولى لحد انى كلمتك وكمان تمسحى المكالمة دى
مشيرة / حاضر ابقى تعالى عوزة اشوفك
شهد مش دلوقت لما ارتب نفسى انا سبت جاسر على فكرة
مشيرة /طب لية افهم
شهد /هاقفل دلوقت وهابقى اطمن عليكى امسحى المكالمة وماتقوليش لحد انى كلمتك ولا حتى بابا
مشيرة / حاضر ياحبيبتى مع السلامة
رحمة / ازيك ياشهود وحشتينى ابت
شهد / الحمد لله انتى وحشتينى اكتر حمد الله على السلامة
رحمة / تسلمى ياقلبى هاطلع اغير وجاية
شهد/ ماشى ياحبيبتى
الحاجة نبيلة / حمد الله على السلامة غيرى بسرعة الغدا جاهز
رحمة / الله يسلمك ياماما حاضر
شهد /هاجى احضر معاكى ياماما
الحاجة نبيلة / لا ارتاحى انتى يابنتى انا خلصت كل شيئ
رحمة /يلا ياشهود ناكل انا جعانة
الحاجة نبيلة /نغدا ونشوف شهد هتعمل اية
رحمة / هتعمل اية فى اية اوعك تفكرى تمشى ياشهود انا مصدقت لتقيتك
شهد / اطمنى مليش مكان غير هنا
الحاجة نبيلة /كلوا الاول ماشى
شهد & رحمة / ماشى ياماما
الحاجة نبيلة/ الشاى يابنات
رحمة /شهد سيبى المواعين وتعالى اشربى الشاى انا هابقى اكمل
شهد/ خلصت يامزتى
الحاجة نبيلة/ هتعملى اية ياشهد مع زوجك نواية على اية
رحمة / مالك ياماما هوانتى موش عوزاها تفضل معانا ولا اية
الحاجة نبيلة/ لا والله انا عوزة اعرف هى هتعمل اية فى حياتها
شهد / بصى ياماما انا اول حاجة عوزة اغير بطاقتى واحولها من انسة لمتزوجة
رحمة / طب لية هو انتى عوزة ترجعى لزوجك
شهد/ لا طبعآ دى صفحة اتقفلت من حياتى
الحاجة نبيلة/ طب لية
شهد / علشان احنا فى ارياف واى بنت لازم تتزوج ولما اكون متزوجة ونقول انة مسافر بكدة محدش يتعرض لية
رحمة / الله عليكى ياشهووود ياجامدة انتى
الحاجة نبيلة/ رحمة ودى الورق اللازم لابلة سميرة وهى هتخلصة ليها
رحمة / حاضر ياماما وهوفين الورق ياشهوود
شهد / خدى ياستى بطاقتى والقسيمة وبطاقة جا
سر كمان
رحمة / هاتى ياقمر اية دة دولد مز اخر حاجة بقى دة حد يسيبة انتى متخلفة
شهد / الشكل حلو بس اللى جو ربنا اعلم بية
رحمة / بت جبتى بطاقتة منين اعترفى
شهد / ابدا كانت معايا من ساعة كتب الكتاب ونسيت ارجعة لة
رحمة/ احسن بروضة طلعنا منة بفايدة
شهد / ههههههه انتى مشكلة
الحاجة نبيلة/ وهتشتغلى اية بقى
شهد/عوزة اشتغل اى حاجة بس فى المنطقة هنا المهم مفهاش سفر
الحاجة نبيلة/ نفتح محل بقالة فى الاوضة دى
شهد / لا انا بفكر فى حاجة تانية وهتعجبكم
رحمة / اللى هى انطقى بسرعة
شهد / نفتح حض...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

شهد / لا انا بفكر فى حاجة بس فى المنطقة هنا المهم ميكنش فيها سفر وركوب عربيات
الحاجة نبيلة/ نفتح محل بقالة فى الاوضة دى
شهد / لا انا بفكر فى حاجة تانية وهتعجبكم
رحمة/ اللى هى اية انطقى بسرعة
شهد /نفتح حضانة اية رأيكم رحمة عندها خبرة فى التعامل مع الاطفال
الحاجة نبيلة/ فكرة حلوة انا موافقة
شهد / اية رأيك يارحمة
رحمة / فكرة جميلة بس المكان ممكن نعملها فى مصلى الستات اللى تابع المسجد
الحاجة نبيلة/ مانعملها هنا نفضى مكان الطيور والحوش اللى جنبة
شهد/ بشرط نطلع مبلغ ليكى ياماما كأيجار وعلشان دعاء بنت حضرتك اللى مسافرة
رحمة / البيت ملكى انا وامى بس دعاء اخدت نصيبها من زمان
شهد / يبقى لماما نبيلة ماشى
رحمة / ماشى. المهم نغير ليكى البطاقة الاول وبعدين ننزل نجيب لوزام الشغل
شهد /نشوف نجار يظبط مكان جلوس الاولاد وكمان سريرين تالتة للاطفال والالعاب نجيبها من محل جملة
رحمة /انا عارفة مكان سعرة كويس
شهد/ طيب انا معايا 5 الاف جنية ومعايا دهب بزيهم
الحاجة نبيلة/ دهبك لا دة زكرى من الغالية
شهد / الله يرحمها
نروووووح عند الحاج حسين
****************************
راح عند خال شهد وخبط
رحاب شوفى مين بيخبط
رحاب / حاضر ياماما اتفضل ياعمى حسين ادخل بابا جوة
الحاج حسين / انا عوزك فى حاجة يابنتى
رحاب / طب اتفضل ادخل بابا عمى حسين
الحاج مسعد / اتفضل ياحاج دة بيتك
الحاج حسين/ السلام عليكم
الحاج مسعد / وعليكم السلام عامل اية
الحاج حسين / تعبان ياحاج شهد سابت بيت زوجها ومش عارف ليها سكة وسابت لية الورقة دى
رحاب/ ممكن اشوفها ياعمى
الحاج حسين / اتفضلى يابنتى وامانة عليكى لو تعرفى حاجة قوليلى
رحاب / قرأت الجواب وبعدين قعدت تعيط علشان كدة مكلمنيش من يوم الصبحية
الحاج حسين / يعنى انتى متعرقيش عنها حاجة
رحاب / لا والله ياعمى معرف حاجة عنها هى كلمتنى تانى يوم فرحها واشتكت لية منة انة بيعاملها وحش
الحاج مسعد / اوعك تكونى بتكدبى يارحاب
رحاب / والله معرف حاجة عنها
الحاج حسين/ امانة يابنتى لوعرفتى قوليلى وبلاش حد يعرف مش شوشرة وفضايح
رحاب / حاضر ياعمى
الحاج مسعد / اقعد نتغدا مع بعض
الحاج حسين/ مش هاقدر يدرب اروح انام
مشيرة / حمدالله على السلامة يابابا
الحاج حسين / تسلمى ياحبيبتى امول الجماعة فين.
مشيرة/ خالتى فريدة وياسر روحوا عند اهلها وسحر وياسمين راحو عندها بعد العصر
الحاج حسين/ اتغديتى ولا لسة
مشيرة / لسة منتظرة اتغدا معاك
الحاج حسين/ طيب حضرى الغدا بسرعة
مشيرة / حاضر
الحاج حسين / هى شهد كلمتك
مشيرة /ها ها لا
الحاج حسين/ اختك سابت بيت زوجها محدش عارف هى فين
مشيرة / بصراحة هى كلمتنى النهاردة وقالت انها كويسة بس مش عوزة حد يعرف انها كلمتنى
الحاج حسين / هى كويسة
مشبرة / ايوة كويسة
الحاج حسين / طب متقليش لحد انها بتكلمك او انها هربت من بيت زوجها مش عوزين فضايح
مشيرة /حاضر يا بابا تحت امرك يلا الغدا
الحاج حسين / يلا ياحبيبتى بقولك لو شهد كلمتك ابقى قولى ليها تكلمنى عوز اطمن عليها
مشيرة / حاضر يابابا
نطير عند شهد
*************
الحاجة نبيلة /خدو يابنات 5 الاف كمان علشان تجيبوا كل حاجة
رحمة / طيب وانا مش هادفع حاجة
شهد / لا ياماما خليهم معاكى
الحاجة نبيلة / مهو انتى مش هتشيلى كل حاجة لوحدك
رحمة / كلام ماما صح ياشهوووود
شهد / علشان لو المشروع فشل منخسرش كل الفلوس اللى معانا
رحمة / لا من الناحية دى اطمنى بأذن الله هيمشى كويس
الحاجة نبيلة / وانا هاجيب شوية بسكويت وشيكولاتات وشيبسى
رحمة / اهم حاجة تقول لعمى صابر مؤزن المسجد يقول بعد الصلاة للناس
شهد /طيب بكرة نبدأ تنضيف المكان ونعمل تاندا فى الحوش علشان الشمس
الحاجة نبيلة / ربنا يوفقكم يابنات وفجاة فون شهد رن
رحمة/ ردى ياشهوووود
شهد / حاضر الووووو ابلة سناء وحشانى والله
سناء / عاملة اية انتى وحشانى والمز زوجك كويس معاكى
شهد / انا سبتلة البيت و عمرى ماهارجع لة تانى
سناء / والله عندك حق دمفترى وابن تييييييت
شهد / المهم انتى كويسة
سناء / الحمد لله وخلى بالك من ممتلكاتى اللى عندك
شهد / هههههههههه دة مكنش كيس دم اللى هتزلينى بية
سناء /مش عوزانى ازلك هاتية ههههههههههههه
شهد / ولادك كويسين
سناء / الحمد لله البت قاعدة عندى هى وولادها علشان على وش ولادة
شهد / ربنا يقومها بالسلامة
سناء / فكرى ترجع تكملى حياتك خراب البيوت مش بالساهل يابنتى
شهد/ لا دة موضوع اتقفل وخلص انا كنت بموت اكيد انت شفتى شكلى
سناء/ خالص روقى وانسى
شهد / حاضر خلى بالك هاغير الشريحة وهابقى ابعتلك رقمى الجديد
سناء/ تمام يابطتى عوزة حاجة ابقى طمنينى عليكى
شهد / حاضر يا حبيبتى تسلميلى
رحمة / تعالى نكتب كل الطلبات ونشوف النظام
شهد / تمام بس مش عوزين تكون المصاريف غالية على الناس الناس هنا شكلها غلابة وطيبة
رحمة/ انا عارفة المصاريف فى الحضانة اللى كنت شغالة فيها وهنزل الربع ماشى
الحاجة نبيلة / كويس كدة بس شوفوا حد يشتغل معاكم
شهد. / كلامك صح ياماما
الحاجة نبيلة / ممكن اطلب منك طلب ياشهد
شهد/ عيونى ياماما
الحاجة /كلمى ابوكى وطمنيةعليكى
شهد / لا مهو اللى باعنى وقبض التمن وحطة لاولادة من فريدة ومعاطاش لاختى حاجة منة
رحمة / معلش ياشهوووود علشان خاضرى زمانة حاسس بالذنب و قلقان عليكى
شهد/ مش دلوقت وعوزة اقول ليكم حاجة
رحمة / خير ياقلبى
شهد/ بالله عليكم لو حاسين انى حمل عليكم قولولى انا مش هازعل منكم وهاشوف لية مكان
الحاجة نبيلة/ عيب تقولى كدة دانتى ملياتى البيت علينا وبقيتى اخت لرحمة
شهد/ تسلمى ياماما منحرمش منك
الحاجة نبيلة / انا لو جرى لية حاجة هابقى مطمنة انك مع رحمة
شهد/ ربنا يطول عمرك ياماما
رحمة /بلاش كلامك دة ياماما بالله عليكى
نطيييييررررررر عند جاسر
طق طق طق عند بيت خالد
خالد/ حاضر ياللى برة
جاسر / ادخل ولا امشى بكرامتى
خالد / معاش اللى يهين كرامتك اتفضل ياصاحبى
جاسر اترمى فى حضن خالد وحشنى ياصاحبى
خالد اتفضل ادخل ماما ياامى اعملى حساب جاسر فى الغدا
ام خالد / ازيك ياجاسر يابنى حاضر من عنية جاسر قعد على كنبة فى اوضة
جاسر / محتاجك اوى ياصاحبى
خالد /انا تحت امرك مالك دقنك طويلة وشكلك تعبان احكيلى فيك اية
جاسر / شهد سابتنى ومشت
خالد / ازاى يعنى مش فاهم
جاسر / خلتنى رحت الشركة وتركت كل حاجة شبكتها وهدومها والجواب دة ومش لاقيها خالص
خالد مسك الجواب و...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

جاسر/ شهد سابتنى ومشت
خالد / ازاى يعنى مش فاهم
جاسر /خليتنى رحت الشركة وتركت كل حاجة شبكتها وهدومها والجواب دة ومش لاقيها خالص
خالد/ مسك الجواب قعدت يقرأ فية وفزع مما قرأ
جاسر / شوفت هى سابتنى وانا للزم الاقيها
خالد / يانهار اسوووود معقول انت عملت كدة انت يامتعلم برة سبت اية للجاهل
جاسر / هاعمل اية هى عصبتنى والغضب عمانى
خالد /تقوم تعمل كدة حرام عليك دى مهما كان ست ضعيفة كانت محتاجة الامان
جاسر / اهو اللى حصل وبصراحة طلعت جدعة رفضت تعمل لية محضر
خالد / طب هى فين اكيد عند اهلها
جاسر / لامرحتش لاهلها دى حتى سايبة جواب لابوها بتقول لة انة باعها وقبض التمن وهى هتختفى
خالد / هو ومرأتة بنت التييييت فعلا باعوها وظلموها
جاسر / انا عوزها باى طريقة
خالد / حبيتها يابوص
جاسر / بصراحة ايوة بس ياخسارة بعد ما ضاعت منى
خالد/ ماتروح عند اهلها يمكن تكون هناك
جاسر / معتقدش علشان ابوها طول اليوم بيلف على المستشفيات واقسام الشرطة
خالد /لاحوله ولا قوه الا بالله العلى العظيم ربنا يرجعها بالسلامة
جاسر / يارب
ام خالد / افتح خد الاكل ياخالد عامل اية ياجاسر يابنى
جاسر / الحمد لله ياامى بخير
ام خالد / ديما يارب
خالد / اشطاااااا ياحاجة انتى ظبطى المسائل
ام خالد /وانا عندى اغلى من جاسر
جاسر / تسلمى ياامى
خالد/ اخلص ياض عوزين ننزل تحلق وتنسى كل همومك الليلة عندى شبكة واحد صحابى فى قاعدة اخر حاجة
جاسر /صدقنى مش هاقدر انا جوايا تعبان
خالد / بكرة نبدأ ندور عليها ونشوف هى راحت فين كلى يلا بسم الله
نررررررررجع للحاجة نبيلة
************************
الحاجة نبيلة /تعالى ياام محمد ( جارة الحاجة نبيلة ) ادخلى ياختى هو انتى غريبة
ام محمد / يزيد فضلك ياحبيبتى مين الشابة دى
الحاجة نبيلة / دى بنت اختى اللى اشترت نصيب دعاء فى البيت متزوجة وزوجها مسافر وبيتها وقع مات امها وابوها وهى كانت بين الحياة والموت بس ربنا ستر
ام محمد / ياستار يارب بركة اللى انتى بخير يابتى والباقية فى حياتك
شهد/ تسلمى ياطنط ام محمد ربنا يخليكى
ام محمد / شكلك فعلا متبهدل يابتى
شهد/ الحمد لله
رحمة / جت ازيك ياطنط ام محمد عاملة اية
ام محمد / بخير يابتى وانتى كويسة
رحمة / الحمد لله بقولكيا طنط احنا هنفتح حضانة لو حد من البنات عوزة تجيب ولادها
ام محمد/ متاخدى البت شيماء بنت زهيرة بتى معاكى ولكى علية اخلى الكل يجيب ولادة قولتى اية
الحاجة نبيلة / ومالة ياختى ياريت
رحمة / طيب خليها تاجى دلوقت نتفق على المرتب وتنضف معانا المكان وبكرة تنزل معانا نجيب الالعاب ونتفق مع النجار
ام محمد / ماشى دى هتفرح قوى انا هاروح ابعتها على طول عوزة حاجة ياام دعاء
الحاجة نبيلة / ربنا يخليكى تسلمى ابقى تعالى
شهد / اية كلامك دة ياماما
الحاجة نبيلة / كان لازم اقول كدة علشان الكل يعرف انك عايشة فى ملكك
شهد / اللى انتى شايفاة اعملية ياماما انا عوزة انام حاسة انى دايخة
رحمة / تعالى نكشف عليكى البسى
شهد/ لا الظاهر عندى برد
طق طق طق
الحاجة نبيلة/ افتحى يارحمة
رحمة / حاضر تعالى ياشيماء ادخلى
شيماء / السلام عليكم
شهد / وعليكم السلام
شيماء / مين الشابة المزة دى
رحمة / دى بنت خالتى وليها نص البيت
شيماء / ومالو ياختش مش عيب
رحمة / اشطااااااا داحنا هنرجع ايام زمان ياموكوسة
شهد /هاطلع انام شوية وطلعت لنص السلم
شيماء / بصريخ حاسبى ياشابة هتقعى وطلعت تجرى سندتها
الحاجة نبيلة/ اية فى اية
شيماء / مش عارفة كانت هتقع انزلى براحة
نزلت شهد ونامت على الكنبة
رحمة/ انا هانزل اجيب ليها دكتور فوزى
شهد / لا بالله عليكى انا اما افوق هااتصل بدكتور ناصر واشوف هيقولى اية
شيماء / طب هاجيب ليكى شوية نعناع من عند ستى اعملهملك
الحاجة نبيلة / ماشى بسرعة ياشيماء
رحمة / يابنتى تعالى اكشف عليكى ولا اجيبليكى الدكتور هنا
شهد / هنام شوية وهابقى كويسة
الحاجة نبيلة / يمكن تكونى حامل يابنتى
شهد/ اية معقول لا لا لا مش ممكن هاتى الفون اللى جنبك يارحمة
رحمة / اتفضلى ياحبيبتى
شهد/ طلبت دكتور ناصر
دكتور / اهلا اكيد وحشتك انا عارف انك حبتينى
شهد/ اكيد يادكتور مش اخويا بقولك انا حاسة انى دايخة ومعدتى بتوجعنى وبرجع اعمل اية
دكتور ناصر / اوبااااااااااا 90٪ انتى حامل ياهانم
شهد / طب ازاى والنزيف اللى كان عندى
دكتور ناصر / ماانا كنت متوقع يحصل كدة انا مردتش اعمل ليكى تنضيف للرحم
شهد / انت متأكد من كلامك دة
دكتور ناصر./ شووورر كان ميعاد التبويض وحصل الحمل عادى ياهانم حاولى ترجعى لزوجك ولمى الدور بقى
شهد/ مستحيل ارجع لة دول هيكونوا ولادى انا وبس
دكتور ناصر / لية ياماما هو انت حامل فى سبعة ههههه
شهد / مهما كان هو صفحة واتقفلت
دكتور ناصر / اعملى تحليل وابعتهلولى وتابعى مع دكتور وخلية يكلمنى علشان ابقى متابع معاه لانك بجد بنتى ربنا يقدم اللى فية الخير
شهد / يارب اشكرك تعباك معايا
دكتور ناصر/ اقفلى يابت انا مشغول
شهد / مع الف سلامة
الحاجة نبيلة / ها قالك اية
شهد/ زى كلامك ياماما
رحمة / الف مبروك ياحبيبتى
الحاجة نبيلة / هو انتى هتحتفظى بالجنين
شهد/ لا.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

الحاجة نبيلة/ ها قالك اية
شهد/ زى كلامك ياماما
الحاجة نبيلة/ هو انتى هتحتفظى بالجنين
شهد/ لازم احتفظ بية ياماما دة هدية من ربنا اشكرك يارب الحمد لله
الحاجة نبيلة/ طب وابوة مش هيعرف
شهد لا طبعا دة ابنى او بنتى انا وبس مستحيل هو يعرف علشان ميلويش دراعى بية ويرجعنى لرحلة العذاب من تانى
رحمة / الف مبروك اهدى ياشهد بلاش تتعصبى علشان متتعبيش
شهد / حاضر وهاريح شوية واقوم اساعدكم
رحمة /ماشى وجابت غطى وغطتها
شيماء / النعناع ياشابة عملتة عند ستى اشربى
الحاجة نبيلة / قومى اشربى شوية ونامى تانى
شهد / هانام الاول شوية
رحمة /يلا يرخمة ننضف المكان
شيماء / هى مالها البت دى شكلها جاية تموت هنا اصل المشرحة ناقصة قتلة
الحاجة نبيلة/ يلا يالمضة شوفى وراكى اية
شيماء / طيب بقولك اية ياخالتشى خاليكى جدعة وحضرى لينا عشا كويس اهو كلة بثوابة علشان البنية الغلبانة اللى حنبك
رحمة / اخلصى يا باردة عوزين نخلص
شيماء /يلا يا قمر
رحمة / بصى ابت انا هاديلك فى الشهر. ( ٠٠٠٠٠٠ )
شيماء / موافقة المهم اكون معاكى زى زمان بقولك هى البنية اللى برة دى هتبقى معانا
رحمة / ايوة ولا عند حضرتك مانع
شيماء/ لا ياختش انا عندى القولون
رحمة / منك لله لسانك زى مهو
شيماء/ استعنى على الشقا بالله هنبدأ منين
رحمة /من اى مكان يعجبك اخلصى ابت
شيماء / حاضر يابلتى ياجمالك يابت ياشوشو والله انتى خسارة فى البلد دى
رحمة / انتى بتكلمى نفسك ياهبلة
الحاجة نبيلة/ انا جيت اشتغل معاكم علشان نخلص
شيماء / لا ياخالتش والله مايحصل روحى اعملى لينا فراخ ومكرونة نفسى فيهم والبت زهيرة حالفة ماتعمل مكرونة تقوليش صاحب الشركة كان زوج امها
رحمة / ههههههههههههه يخربيتك افصلى زمانك كرهتيها فىها
شيماء /ابدأ والله كنت بعملها كل يوم بس
الحاجة نبيلة / هاروح احضر الاكل الامر لله وحده
رحمة/ خلى بالك من شهد بلاش تاجى هنا
الحاجة نبيلة / بت ياسوسة عوزة الفراخ شكلها اية
شيماء / احشيها بط ياخالتش
رحمة / امشى يابت مش عوزاكى معايا
شيماء / لا ياحبى انا لزقة بغيرة
نررررررعععععع لجاسر
*********************
خالد / خرج مع جاسر رواحو يتمشوا مع بعض
خالد / فك شوية يابنى كدة غلط
جاسر /مش قادر انسى منظرها وهى متبهدلة ولما كانت بتنزف وانا شايلها كانت شبة ميتة وبعد كدة سامحتنى ورفضت تبلغ عنى وقالت انها وقعت من على السلم
خالد / معلش فكك منها واهو عندك سهام بنت كويسة وبيحبك وصدقنى هتسعدك
جاسر / هههههههههه فى فرق كبير بين سهام وشهد سهام لو ضغطت عليها شوية هاخد منها اللى انا عوزة انما شهد كانت بالحلال ورافضة علشان حست انها مجبرة على الزواج منى شفت الفرق
خالد / عارف ياصاحبى بس حاول تنسى وعيش حياتك شهد خلاص صفحة واقفلها
جاسر / بغيظ انت بتقول اية مستحيل حد يدخل حياتى غير شهد
خالد/ هى فيها اية زيادة عن غيرها
جاسر / عندها كرامة وعزة نفس ودى مش موجودة دلوقت
خالد /طب وسواق التاكسى قال اية
جاسر/تصور انها ركبت معاه شارعين ونزلت وعطيتة اجرتة ومشت
خالد / شكلها كانت مرتبة لكل حاجة مسبتش اثر وراها
جاسر / مهو دة اللى مجنينى بجد
خالد / بجد خسارة اللى زى دى الواحد يبعد عنها
جاسر / انا مسافر فرع الشركة فى فرنسا عوزك ترجع الشركة ماشى
خالد / لا انا مرتاح كدة متشكر
جاسر /طب لو قولت ليك انى محتاجك بجد بكون مطمن وانت مكانى اسف لو كنت زعلتك ياصاحبى
خالد/خلاص هاشوف ظروفى وارد عليك
جاسر/ لا انا مضيت قرار تعينك نائب عنى
خالد / تمام ياصاحبى بس عوز منك خدمة
جاسر / تحت امرك افهم هى اية
خالد / انا سامع ان سهام متقدم ليها عريس كويس وهى رافضة وابوها مبهدلها
جاسر / عوزنى اقنعها توافق
خالد / ياريت اخوها اترجانى اطلب منك ياتتقدم ليها ياتبعدها عنك
جاسر / انا مشوفتهاش من شهرين وحاطت رقمها فى البلاك
خالد/ انا هاكلمها وانت تعالى وقولها كدة
جاسر / اوكية حدد المكان وبلغنى
خالد / هتسافر امتى
جاسر / بعد اسبوع وهافضل هناك وانت ممكن تتصرف وتشوف حد يدور على شهد انا تعبت من اللف عليها
خالد / حاضر يابوص
جاسر / هاروح عوز انام حاسس انى مرهق جدا
خالد / تمام يلا نمشى
=**********====*=****====
رحاب / بابا محدش عرف حاجة عن شهد
الحاج مسعد / لا يابنتى زى متكون الارض انشقت وبلعتها
رحاب / دى جابت اخرها بجد استحملة قرف فريدة وتجاهل عمى حسين ليها خوف من مرأتة وجم غصبوا عليها بالزواجة السودة دى وفى الاخر زوجها يعاملها معاملة زفت منة لله
الحاج مسعد / عندك حق كلنا غلطنا فى حقها
رحاب / تصدق يابابا شهد ماكلتش فى بيتها من خمس سنين ونص كل اكلها من الشارع
الحاج مسعد / معقول كل دة طب لية
رحاب / علشان الزفتة فريدة اخدت الاكل من قدمها وقالتليها دة من حق اولادها
الحاج مسعد / ولية مقلتش لابوها
رحاب / انسى ان ابوها يقدر يفتح بقة مع فريدة
الحاج مسعد / كنتى جيبها تاكل هنا
رحاب / دى شهد اللى عندها عزة نفس حاولت كتير وهى رفضت حسبى الله فى من ظلمها
الحاج مسعد / انادلوقت بس اتاكدت ان شهد بخير وهبقى زى الفل
رحاب /ازاى يابابا فهمنى
الحاج مسعد / شهد دلوقت حطت ادامها هدف انها مش هتخلى حد يكسرها تانى بكرة تبقى حاجة الكل يفتخر بيها
رحاب / يارب يوفقها هاروح اشوف مشيرة زمان الزفتة فريدة ممرطها تحتها وتحت اعيالها
الحاج مسعد / ابقى خليها تاجى تقعد معاكى شوية وراجعى معاها امتحاناتها قربت
رحاب/ حاضر يابابا ماما عوزة حاجة اجيبها من تحت معايا
ام رحاب / هاتى عيش وجبن ولبن
رحاب/ حاضر
صبااااااااااح يوووووووووووم جديدددددددد
*******************************************
رحمة /يلا ياشهد علشان ناجى بدرى
شهد / تعالى معانا ياماما
الحاجة نبيلة/ حاضر بس بشرط تكشفى بالمرة
رحمة / ايوة ياشهووود علشان نطمن عليكى
شيماء / مالك ياشابة اوعك تفطسى هنا وندبس فيكى
شهد/ ههههههههه متخفيش ياختى مش هاموت دلوقت
شيماء / امال امتة بقى
الحاجة نبيلة / بطلوا غلبة بقى هو اسطى ماهر مجاش لية
رحمة/ جاى اهو يلا اركبى قدام انتى ياشهد
الاسطى ماهر / لرحمة. ازيك ياست البنات عاملة اية ياحاجة نبيلة
شيماء / دة على اساس انا والبت الغلبانة دى شيئ شفاف مش شايفنا
شهد/ هههههههه انتى مشكلة افصلى بئا
رحمة خبطتها فى كتفها /اخرسى خالص
الاسطى ماهر / على فين ان شاء الله
الحاجة نبيلة / نزلنى انا وشهد عند ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

شهد / ههههههههههههههه انتى مشكلة افصلى بئا
رحمة / خبطتها على كتفها /اخرسى خالص
الاسطى ماهر / على فين ان شاء الله
الحاجة نبيلة/ نزلينى انا وشهد عند عيادة الدكتورة منى صادق
الاسطى ماهر / حاضر
شيماء / مالك ياشابة اجمدى كدة شكلك من حزب بابى ومامى بلا وكسة
شهد/ لا ياعمرى انا متربية فى حارة مش فافى ولا حاجة
رحمة / هههههههههههه جدعة ياشهووود خليها تتكتم
شيماء / والله ماهاسيبك لازم ادبسك فى ايس كريم
الحاجة نبيلة/ اسكتى وانا هاجيبليكى ايس كريم
الاسطى ماهر / (وقف العربية )حاجة نبيلة خدى الاستاذة جنبك اصل شكلها دايخ
رحمة /(نزلت وسندت شهد وركبتها جنبها ) براحة ياسطى ماهر اصل شهد حامل علشان هز العربية بيتعبها
الاسطى ماهر / أأمرينى ياست البنات
شيماء / اها يا نحنوح
رحمة /خبطتها اتكتمى ابت
شيماء / الف سلامة عليكى ياحبيبتى ربنا يكملك على خير و يقومك بالسلامة بس لية النص
شهد / هههههههههه دعلى اساس انة 10 جنية
رحمة /لا دمفكرة انك حامل فى جوز فراخ ههههههههه
شيماء / ان شاء الله حامل فى توأم وابقى قولى شيماء قالت كدة
شهد / ديبقى ليكى الحلاوة ياشوشو
الحاجة نبيلة / هى عتاقة حد دى سوسة
شيماء /سيبك منهم لما تولدى التوأم عوزة فراخة كبيرة وحلة مكرونة
الكل هههههههههههههه
الاسطى ماهر/ ارحمى نفسك هو انتى راديو
شيماء/ مابلاش انت يانحنوح خلينى ساكتة ولا اسيح
الاسطى ماهر/ خلاص انا اسف اتلمى
شيماء/ عالم بتخاف منى ههههههههه
رحمة / اتلمى ابت انا غلطانة اللى عبرتك وجبتك معايا
شيماء / لا يااخيشى دكان زمان دلوقت انا موظفة عندك يعنى معاكى فى اى مصلحة
شهد / ارحمينى بئا افصلى شوية
شيماء / ماشى يابتاعة بابى ومامى بلا وكسة
شهد / لا ياقطة انا مولدة ومتربية فى الاسكندرية ويعنى تلمى غسيلك و تقعدى على جنب
رحمة / جدعة ياشهوووودد خليها تتكتم بئا
شيماء/ خلى بالك انا مش ساكتة خوف انا بس بفكر ازاى اتعامل مع واحدة زيك ياام عتريس
شهد / امشى ابت قال عتريس قال
اسطى ماهر / يلا ياحاجة وصلنا العيادة
الحاجة نبيلة / يلا ياشهد الحمد لله هنتفك من الصداع شوية
رحمة /ناجى معاكم ياماما
شهد/ لا علشان نخلص بدرى الفلوس معاكى
رحمة / ايوة معايا طلعت فلوس خدى دول علشان الكشف والعلاج
الحاجة نبيلة/ معانا هابقى ارن عليكى لما نخلص
رحمة / حاضر ياماما خلى بالك منها
الحاجة نبيلة/ يلا يابنتى اقعدى هاحجز للكشف
شهد / حاضر ياماما
شيماء /احنا طبعآ هنتغدا برة يااسطى ماهر
اسطى ماهر/ دعلى حسب الجو عوز اية
شيماء / الله يسهلووووو يانحنوح
اسطى ماهر/ مابلاش انا ياشيمو
شيماء / يخربيتك انت عرفت منين ووشها احمر
رحمة / باين عليكى يامستهوكة
شيماء / عقبال اللى فى بالى
اسطى ماهر/ لا ياماما انا هاتقدم يوم الخميس الجاى ياريت المزة توافق
رحمة / وشها احمر وقالت هى ليها ظروفها ومستحيل توافق
شيماء / لية بس يا قدرى اسطى ماهر هههههههه
رحمة / انا برجلى دى مستحيل حد يرضى بية ( لانها بتعكز بسيط كان عندها شلل اطفال وساب اثر على رجلها)
شيماء / ماانتى عندك رجل تانية وايدين ودماغ وقلب زى الفل هههههههههه
اسطى ماهر/ انا موافق بكل ظروفك وراضى مقدرش اعيش من غيرك وهاجى انا امى وابوية وصفاء اختى وهم موفقين اية ردك ياست البنات
رحمة / صدقنى مينفعش انالية ظروفى
اسطى ماهر / انا مصدقت ان شهد هتقعد مع والدتك علشان مايبقلكيش حجة
شيماء / خلاص يارحمة الولد شريكى عقبالك ياعبدة لما تحس بية
رحمة / يارب يفرحك ياحبيبتى
اسطى ماهر/ ماهو هيتقدم ليكى قريب
شيماء / يالهووووووووووووي قلبى هيقف ياناس
الكل هههههههههه
نروووووح فيلا والد جاسر
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
خديجة / محمد عوزة اعرف هو جاسر مالة حزين ومهموم وكل مااسألة يزعق ويقول مفيش
الاستاذ محمد / هاقولك ياستى وبالتفصيل بس ركيزى معايا
خديجة / سامعك
الاستاذ محمد / حكى لها كل حاجة بالتفصيل
خديجة / حطت ايدها على بقها وقعدت تبكى معقول ابنى يعمل كدة انا مش مصدقة
الاستاذ محمد/ انا من ساعة ماعرفت وانا فى دوامة
خديجة / كل دة وانا نايمة على ودانى ياحبيبتى يابنتى طب هى فين دلوقت
الاستاذ محمد/ دورت عليها فى كل مكان باتصالاتى ومعارفى اختفت بطريقة غريبة
خديجة / وابنك المحترم زعلان بعد اللى عملة وحاسس بالذنب ولا عوز يكمل على الغلبانة
الاستاذ محمد/ الظاهر انة حبها بس بعد فوات الاوان
خديجة / هى بنت جدعة وهتعلم ابنك الادب
الاستاذ محمد بلاش تقصى علية هو فية اللى مكافية
خديجة / حاضر يامحمد
نطيييييير لعيادة الدكتورة منى صادق
الممرضة/ شهد حسين اتفضلى
شهد / يلا ياماما
الممرضة/ اتفضلى
شهد /السلام عليكم
الحاجة نبيلة/ ازيك يادكتورة
الدكتورة منى / خير اطلعى على سرير الكشف
الحاجة نبيلة / ساعدتها
الدكتورة منى / بعد الكشف والتحليل قالت مبروك ياستى انتى حامل فى شهر ربنا يكملك بخير هاكتب ليكى علاج تمشى علية وتاجى بعد شهر وترتاحى خالص
شهد / ممكن يادكتورة تكلمى دكتور ناصر ...... هو هيقول ليكى ظروفى قبل الحمل
دكتورة منى / دكتور ناصر مدير مستشفى ( .........)
شهد / ايوة هو انتى تعرفية
دكتورة منى / ايوة انا اصل ..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

شهد / ممكن يادكتورة تكلمى دكتور ناصر .........
دكتورة منى / دكتور ناصر مدير مستشفى (.......)
شهد / ايوة هو انتى تعرفية
دكتورة منى / ايوة انا اصل اشتغلت معاه قبل ماافتح العيادة هنا اربع سنين بصراحة هو انسان كويس بجد
شهد / السلام عليكم
دكتور ناصر / وعليكم السلام اوعك تقولى وحشتنى
شهد / ايوة طبعآ مش اخويا ههههههه
دكتور ناصر / نقول مبروك ربنا يكملك بخير
شهد / يارب امين دكتورة منى معاك اهى
دكتور ناصر / ماشى ياقمر
دكتورة منى / السلام عليكم يادكتور انا منى صادق اللى كنت تحت اشرف حضرتك
دكتور ناصر / ازيك مزة هو انتى لسة عايشة
دكتورة منى/ ايوة واتزوجت دكتور صبرى ومعايا ولدين توأم وحامل
دكتور ناصر/ ربنا يوفقك اقولك علشان معتطكيش على شغلك وحكى لها كل اللى حصل لشهد وفى الاخر قال خلى بالك هى ظروفها المادية مش اوى لسة ماشتغلتش واكتبى ليها كذا وكذا وابقى خلينى متابع معاكى ديما
دكتورة منى/ تمام يادكتور دانت كنت وحشنى والله سلم على المدام هاسيف رقمك وارن على حضرتك
دكتور ناصر / ادينى شهد
دكتورة منى/ حاضر خدى ياشهد وضربت الجرس جت الممرضة
دكتورة منى/ رجعى الكشف لمدام شهد وبعد كدة كشفها مجانى
شهد / حاضر يادكتور هاعمل كل اللى قلت علية منحرمش من حضرتك مع السلامة
الممرضة / اتفضلى يامدام شهد تمن الكشف
شهد / لا مستحيل يحصل مستورة الحمد لله
دكتورة منى/ خلاص ياشهد انتى اختى وابقى تعالى بعد شهر اوعك تتاخرى ودة رقمى الخاص كلمينى فى اى وقت
شهد/ بكدة هاشوف عيادة تانية علشان مخدتش تمن الكشف
دكتورة منى/ لا والله ميحصل لازم تتابعى معايا ماشى
الحاجة نبيلة / حاضر يادكتورة هنجى فى الميعاد
دكتورة منى/ خلى بالك منها ربنا يكملك بخير مع السلامة
شهد / الله يسلمك يادكتورة اشكرك
دكتورة منى / العفو خلى بالك من نفسك
شهد/ رنى على رحمة ياماما على مااجيب العلاج
الحاجة نبيلة/ خدى كليمها وانا هاجيب العلاج خليكى على جنب
شهد / حاضر ياماما رن على رحمة وطلبت سناء
سناء /السلام عليكم ياقمر
شهد/ وعليكم السلام بنتك ولدت ولالسة
سناء/ ولدت الفجر الحمد لله
شهد / حمداللة على سلامتها
سناء/ انتى عاملة اية
شهد/ فرحانة ومبسوطة بجد
سناء/ لاقيتى خاتم سليمان ولا جالك عريس
شهد/ لا دة ولادة جالى بيبى
سناء /لاقيتية فين يابطة
شهد/ انا حامل
سناء/ استنى اقعد علشان اركز فى كلامك
شهد/ لسة كاشفة وخارجة من عيادة الدكتورة وقالت انى حامل فى شهرين
سناء / سبحان الله بعد كل اللى حصل تطلعى حامل
شهد / الحمد لله شوفتى حكمة ربنا
سناء /هترجعى للمز اكيد
شهد/ لا عمرى لو هموت مش هارجعلة تانى ربنا هيقوينى وهاربى ابنى
سناء / فرحتلك والله يابت خلى بالك ابنك هيبقى دمة خفيف مش دمى بيجرى فى عروق امة
شهد / ابوشكلك اقفلى سدتى نفسى
سناء /خلى بالك من نفسك ربنا يكملك بالسلامة
الحاجة نبيلة/ الاسطى ماهر جاى اهو
شهد/ هاتى العلاج يلا
الحاجة نبيلة/ خدى حبية من العلبة دى دلوقت علشان الدواخة
شهد / حاضر ياماما
اسطى ماهر/ يلا اركبوا انتى كويسة
شهد/ الحمد لله فين رحمة وشيماء
اسطى ماهر / بيخلصوا شراء اللعب احنا هنروح ليهم
الحاجة نبيلة/ فاضل حاجة تانى
اسطى ماهر / لا انا هاجيب نجار اعرفة يعمل كل حاجة ارخص واسرع
شهد / ربنا يتم على خير
اسطى ماهر/ بقولك ياخالتى انا عوز اتقدم لخطوبة رحمة والفرح بعد سنة اية رأيك
الحاجة نبيلة/ تشرف يابنى فى اى وقت
اسطى ماهر/ يوم الخميس بعد المغرب هاجيب امى وابوية وصفاء اختى ماشى
الحاجة نبيلة/ ماشى يابنى انا معنديش مانع المهم رأي العروسة
اسطى ماهر/ يبقى على بركة الله
شهد /الف مبروك ربنا يتمم بخير
اسطى ماهر/الله يبارك فيكى خليكم هادخل اشوفهم خلصوا ولا لسة
شهد/ تمام
************* خالد مع رحاب
************
خالد / لو سمحتى ياانسة ممكن اسألك على حاجة
رحاب / اسفة مش بكلم حد فى الشارع
خالد مش انتى اللى كنتى فى فرح شهد وجاسر
رحاب / التفتت بسرعة وقالت انت تعرف مكان شهد
خالد /مع الاسف انا جاى اسألك بس الظاهر انك متعرفيش مكانها
رحاب / نفسى اطمن عليها دى قافلة حسابها والفون و اخفت زى مايكون الارض انشقت وبلاعتها
خالد / ممكن تاخد رقمى ولوعرفتى اى حاجة تطمننينى
رحاب / لا مينفعش عن اذنك
خالد / هتلاقينى كل يوم منتظرك هنا
رحاب / سبتة ومشت
خالد / انتم فعلا بنات عجيبة ومتربية صح
ترن. ترن ترن
**************
خالد / الوووو ياسهام فينك
سهام لاقيتك رنيت علية كذا مرة خير
خالد/ عوز اشوفك ممكن
سهام /مش عارفة بابا مزنق علية جامد
خالد / هاكلم تامر ياجى معاكى ماشى
سهام / اوكية الساعة كام
خالد/ كمان ساعتين ينفع
سهام / حاضر
خالد /قفل معاها وكلم جاسر وقالة على الميعاد والمكان
فى كوفى شوب على البحر يجلس ثلاثة الى ان جاء جاسر
جاسر / السلام عليكم
الكل وعليكم السلام
سهام / وحشتنى ياجاسر
تامر /( اخو سهام الكبير ) هاتمشى شوية
خالد / خدنى معاك ياكبير عوزك فى موضوع
جاسر / اتفضلوا براحتكم
سهام / احسن علشان ناخد راحتنا
جاسر / انا مسافر بعد بكرة فرنسا وهاستقر هناك
سهام / طب وانا
جاسر / عوز اقولك انا من شهر وعشرين يوم اتجوزت
سهام / انت بتقول اية طب وانا
جاسر / وافقى على العريس اللى متقدملك انا مستحيل
اتجوز عل.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

جاسر / انا مسافر بعد بكرة فرنسا وهاستقر هناك
سهام / طب وانا
جاسر عوز اقولك انى اتزوجت من شهر وعشرين يوم
سهام / انت بتقول اية طب وانا
جاسر وافقى على العريس اللى متقدملك انا مستحيل اتجوزجعلى مرأتى
سهام / بس كدة خيانة
جاسر / انا عمرى موعدتك بشيئ ولا قولت ليكى كلمة تخلينى خاين
سهام / بس انا بحبك
جاسر / وانا مبحبش ولا هاحب غير مرأتى
سهام / دة اخر كلام
جاسر / ياريت تفكرى فى نفسك وحياتك انا ضميرى
مسامحش لية اسيبك من غير ماتفهمى انتى اية بالنسبة لية
سهام / انت دبحتنى حرام عليك
جاسر/ انا كنت بعتبرك زميلة دراسة واختى مش مسؤلة عن تفكيرك
سهام / اوكية بس لية طلب عندك
جاسر / تحت امرك اطلبى
سهام / تحضر شبكتى وكتب كتابى
جاسر / من عنية يااجمل اخت وقام باس دماغها
سهام / مرأتك حلوة
جاسر ايوة انت اكيد عارفها السكرتيرة بتاعتى
سهام / بصوت عالى نسبيأ شهد
جاسر / ايوة هى عقبالك
سهام / سلم عليها وبارك ليها
جاسر/ حاضر لما الاقيها
سهام / لية هى راحت فين
جاسر / مع الاسف بغبائى وقسوتى خليها سابت البيت ومشت ومن ساعتها بدور عليها مش لاقيها
سهام / يااااااااةةةةااا دانت بحر مليان هموم ربنا معاك على فكرة انا بعتبرك زى تامر اخويا مش اكتر من كدة
جاسر/ ادعيلى بالله عليكى هامشى خلى بالك من نفسك وافرحى على اد ماتقدرى
سهام / حاضر مع السلامة
جاسر / الله يسلمك الف مبروك وشاور لخالد جة هو وتامر
تامر / اشكرك جاسر
جاسر / خد اختك فى حضنك واقعد اتكلم معاها حاسسها باهتمامك
تامر / حاضر
جاسر / يلا ياخالد
خالد/ عوز اكل مليش دعوة
جاسر / تعالى ناخد اى حاجة ونتغدا مع ماماتك
خالد / نأخد سمك مشوى
نطيييييرررررر عند شهد
***********************
شهد /معلش ياماما تعباكى معايا
الحاجة نبيلة/ ولايهمك حبيبتى ربنا يكملك على خير
شهد / اللهم امين بقولك اية رأيك فى اسطى ماهر
الحاجة نبيلة/ والله ماهر ابن حلال وعندة شقتة جاهزة
شيماء /خدى منى ياخالتش
الحاجة نبيلة / هاتى ارفعى شوية كمان
شيماء / ازبك يامزة لاقيتى كام عيل ولا مش حامل ودى تهيئات هههههه
رحمة / لية هى ارنبة ادامك
شهد/حامل فى عبدة
شيماء / حلفتينى بالغالى
اسطى ماهر / هنزل اجيب اكل واجى
شيماء / اجاى معاك
الحاجة نبيلة / لا انزلى يارحمة معاه
شهد اتهدى ابت
شيماء / حاضر ياام عتربس
شهد حطط ايدها على بطنها وقالت امشى ابنى اسمة ادم
شيماء / طب لو بنت
شهد / تبقى فرحة
شيماء / بأذن الله هتجيبى توأم ادم وفرحة
شهد/ اللى يجيبة ربنا كله حلو
الحاجة نبيلة / عوزين نروح نستلم البطاقة ياشهد
شهد /ماشي ياماما هى طلعت
الحاجة نبيلة /صاحبة شهد لسه متصلة قايلة ليه
شيماء / السجل قريب من هنا تعالى نروح نجيبها وناجى
الحاجة نبيلة / طيب روحوا وانا هاكلمها تخلصك بسرعة
شهد /ماشي يلا قدامى
شيماء /بس الاكل هيخلص اعمل اية ساعتها
الحاجة نبيلة /متخفيش يامفجوعة
شيماء / يلا يااختشى الامر لله
شهد / بصى يابت انا عوزة موز خدى هاتى لينا كلنا
شيماء / اجيب كام كيلو يعنى
شهد / هاتى ليكى 2 كيلو ولينا 4 كيلو وللاسطى ماهر 2 كيلو
شيماء / نجيب البطاقة الاول وناجى نجيب
شهد/ ماشى خد الفلوس معاكى
جابت شهد البطاقة وراحو. وتانى يوم اسطى ماهر جاب النجار ورحمة اشترطت مفيش خطوبة الا بعد شهر من افتتاح الحضانة وتمر الايام وتفتتح الحضانة
شهد / انا علية تحفيظ قرآن ورسم
رحمة / وانا هاعلم القراءة والكتابة
رحمة / وانتى يازفتة
شيماء /انا هالعب
شهد / نعم ياختى تلعبى ازاى بئا
شيماء / اقصد العب العيال دى اصعب حاجة
رحمة / لا هتاخدى الحساب والانجلش انت كنتى اشطر واحدة فى الانجلش فى الفصل
شيماء / من عنية بس بشرط
شهد مفيش شروط نفذى ياقمر
شيماء / لا بشرط
رحمة / اتكلمى عوزة اية
شيماء / كل ما تعملوا مكرونه تعملوا حسابى
شهد / هههههههههههه والله مجنونة
الحاجة نبيلة/ حاضر كل يومين هاعملك كيلو واحطة فى التلاجة تاكلى براحتك
شيماء/ ربنا يطول عمرك ياخالتش بكدة اشتغل بزمة
رحمة / يكون فى عوانك ياعبدة
نروووووح ادام مصنع الملابس
******************************
رحاب / سلام يابنات ومشت لقت عربية بتكسر عليها
رحاب التفتت وقالت /هو انت اعمى هتطلع على الرصيف كمان
خالد / ممكن تركبى عوز اتكلم معاكى
رحاب / شكلك عوزانى اشبشبلك
خالد / انا عوز الحلال بجد ونزل مسك ايدها واوقفها
رحاب / انت بتمسك ايدى طب خد وطاااااااااااااااخ انت فعلا عوز تتربى
خالد / اة يابنت التييييييت
رحاب / التيييييت تبقى خالتك يازبالة اوعك المحك فى طريقى بعد كدة
واحد ماشى / فى حاجة ياانسة
رحاب / لا متشكرة الاخ كان بيسأل على عنوان وهو هيمشى بكرامتة
شخص اخر فى اية ياانسة رحاب
خالد انا بعتذر ياجماعة ولسة هايمشى لقى اللى حط ايدة على كتفة وقال تعالى اركب عربيتك انا جاى معاك
رحاب / بببابا والله معملت حاجة
الحاج مسعد روحى يابنتى خدى الحاجة دى معاكى انا هاتاخر شوية تشكرو ياشباب
شخص واقف/ دى اختنا ياعم مسعد
الحاج مسعد ودة العشم بروضة
خالد / افهم هو فى اية
الحاج مسعد/ امشى وانت ساك...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

الحاج مسعد /روحى يابنتى وخد الحاجة دى معاكى انا هأتاخر شوية تشكرو ياشباب
شخص واقف / دى اختنا ياعمى مسعد
الحاج مسعد/ دة العشم بروضة
خالد/ افهم هو فى اية
الحاج مسعد فتح العربية وركب/ امشى وانت ساكت ورواح اى مكان هادئ عوز اتكلم معاك
خالد / ولية دة كلة منتكلم هنا وخلاص
الحاج مسعد / انا كنت اقدر اخليك تبات فى الجبس ومن حقى ومش هاخد فيك ساعة زمن
خالد / تحت امرك وقبل ماتقول حاجة انا معجب ببنت حضرتك وعوز اتقدم ليها
الحاج مسعد/ انا مش موافق
خالد / انت بتقول اية مستحيل
الحاج مسعد/ انزل فى كافتريا هادية قدامك ونزل وسابة ودخل الكافتريا
العامل واسمة محمد / مساء العسل ياعمى مسعد منور
الحاج مسعد / تسلم المعلم محفوظ موجود
محمد / ايوة ياعمى جوة
الحاج مسعد / طيب قوللة الحاج مسعد عوزك شوية
محمد /حمامة ياعمى
جة خالد وقعد جنب الحاح مسعد وقال انا تحت امر حضرتك
المعلم محفوظ / يااهلا بالغالى نورت ياأخويا
الحاج مسعد/ اهلا بيك ياحاج المكان منور بيك
المعلم محفوظ / اهلا بالاستاز. متعرفناش
الحاج مسعد / تعالى نقعد جوة وهاحكى كل حاجة
دخلوا اوضة شبة استراحة فيها سرير صغير وكذا كرسى ومكتب صغير
المعلم محفوظ / محمد هات طلبات عمك مسعد تشرب اية يااستازنا
خالد / اى حاجة
الحاج مسعد / هات للاستاذ قهوة مظبوطة فى كوبية
خالد /بص بتعجب وسكت وقال فى بالة عرف منين دة
المعلم محفوظ / خير ياحاج هو الاستاذ عمل اية قول انا ممكنةاتوية دلوقت
الحاج مسعد/ لسة معملش بس بيحوم حولينا رحاب بقالة 27 يوم كل يوم وهى راجعة مصمم يتكلم معاها وكمان فى حاجة دة يبقى صاحب اللى كان متزوج شهد بنت حسين
المعلم محفوظ/ اللى كان السبب فى ضياع شهد خلاص خلصت روح انت انا هاخلى العيال تعمل اللازم
محمد /الطلبات ياحاج اتفضلوا
الحاج مسعد/ يهمنى اعرف هو عوز اية بالضبط من بنتى
خالد / خلصتوا كل اللى عندكم ولا لسة
الحاج مسعد/ هات اللى عندك احنا سمعين
خالد / انا صاحب جاسر ويمكن اكون صاحبة الوحيد وهو بيدخل بيتى وانا كمان وانا شغال دلوقت نائب عنة فى فرع الشركة هنا
ودة شيئ ميعبنيش لانى بشتغل مش قاعد عالة على صاحبى
اما من ناحية بنت حضرتك انا فى الاول كنت عوز اتكلم معاها علشان اعرف منها اى اخبار عن شهد بس هى بجد طلعت بنت بمية راجل رفضت تكلمنى او تبص ناحيتى وانا اتعمدت اغلس عليها ومع الايام بجد لاقيت نفسى بحبها والنهاردة كنت عوز اسألها اذا كانت توافق تتزوجنى ولا انسحب من ساكت
المعلم محفوظ/ طب لية مدخلتش البيت من بابة
خالد / علشان اللى حصل مع صاحبى وشهد
الحاج مسعد/ مش يمكن تكون بتتكلم خوف على نفسك
خالد / عيب ياحاج انا الحمد لله راجل واد كلامى انا متربى على ايد راجل ومتحمل مسؤلية امى واخواتى من 13 سنة بعد ابوية مامات زوجت اختين وخاطب لاخوية وهيدخل بعد شهرين
المعلم محفوظ/ طب انت عوز اية دلوقت
خالد / انا بطلب ايد الانسة رحاب من حضرتك
الحاج مسعد/ هارد على التلفون وجاى وخرج برا الكافتريا
الحاج مسعد/ الوووو مين معايا
شهد / ازيك ياخالو عامل اية انا شهد
الحاج مسعد / انتى فين وعاملة اية انا عوز اشوفك
شهد / لا انا كدة تمام لا عوزة اشوف حد ولا هاجى تانى اعيش مع حد
الحاج مسعد/ كدة هتجيبى لابوكى العار
شهد / بقولك انا هابعت ليك كل شهر حوالة لمشيرة علشان الدروس بتاعتها موافق تستلمها ولا اتصرف وابعتها لاى حد تانى
الحاج مسعد/ انتى فين دابوكى هيموت عليكى ارجعى يابنتى
شهد لا انا عايشة وبشتغل ومرتاحة الحمد لله متخفش انا قاعدة مع ست محترمة وبنتها
الحاج مسعد / كدة غلط
شهد / هابعت ليك صور لشكلى وانا مدبوحة من البنى ادم اللى ابوية وفريدة باعونى لة واحكم بعدها وعلى فكرة انا هاكسر الخط بعد مااخلص كلام معاك
الحاج مسعد/ طب لوقلت انك وحشانى هتصدقى
شهد/ مصدقة وعلشان خاطرى كل يوم واحد فى الشهر هتوصلك حوالة لدروس مشيرة تستلمها خلى رحاب تظبط مع المدرسين وارجوك دة يبقى سر بيننا
الحاج مسعد/ نفسى اشوفك
شهد / مش وقتة ياخالو اوعدنى تحافظ على السر
الحاج مسعد / خلاص اوعدك يابنتى خلى بالك من نفسك
شهد/ بكرة الحوالة هتوصلك على مكتب البريداللى جنبك ومش انا اللى هابعتها دى ناس اعرفهم انا بعت ليك نسجة من الصور بس اسفة هاحظرك من عندى دعواتك يا حبيبى خلى بالك من مشيرة هى امانة فى راقبتك
الحاج مسعد/ بقولك انا عارف انك جدعة واتعلمتى من اللى حصل وهتبقى كويسة انا هافتخر بيكى خلى بالك من نفسك ابقى طمنينى عليكى
شهد / حاضر ياخالو. هاكلمك على طول بشرط ماتقولش لحد
الحاج مسعد / بس هاقول لابوكى انك بخير
شهد انا واثقة فيك مع السلامة
الحاج مسعد /بركة انك بخير فى حفظ الله وامنة وقفل ودخل لقى خالد بيتكلم مع المعلم محفوظ
خالد /انا عندى شقتى جاهزة فى بيت ابوية واللى يريحها عوزة تقعد مع امى او عوزة تقعد لوحدها بس مستحيل اسيب امى لوحدها يعنى هاقصر مع الانسة رحاب شوية علشان هابقى اجيب طلبات امى وارعيها دى كل ظروفى وانا تحت امركم
المعلم محفوظ / كلام الاستاذ موزون وكويس اية رأيك ياحاج
الحاج مسعد/ ها اللى تشوفة اعملة البنت بنتك
المعلم محفوظ/ هات اخواك ووالدتك وتعالى اتقدم
خالد / خلاص هاجى بكرة بعد المغرب
الحاج مسعد/ تشرف وتنور هامشى انا ياحاج محفوظ انت هتكون موجود مكانى واتكلم وخلص معاه ماشى
المعلم محفوظ / حاضر ياأخويا
خالد / تعالى اوصلك ياعمى سلامو عليكم
المعلم محفوظ/وعليكم السلام وفى سرة مالة الحاج مسعد حالة اتقلب ياترى كان بيكلم مين
مر اليوم وجة صباح يوم جديد
*****★******★*****★****★****
الحاج مسعد/ رحاب اعملى حسابك فى عريس متقدم ليكى النهاردة بعد المغرب وشوفى هتعملى اية ياام رحاب
ام رحاب / على بركة الله ياحاج
رحاب / مين دة يابابا
الحاج مسعد/ بعد المغرب هتعرفى انا ماشى عوزين حاجة
ام رحاب /عوزين سلامتك يلا غيرى هدومك وتعا.

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

الحاج مسعد / رحاب اعملى حسابك فى عريس متقدم ليكى النهاردة بعد المغرب ،
شوفى هتعملى اية ياام رحاب
ام رحاب / على بركة الله ياحاج
رحاب / مين دة يابابا
الحاج مسعد/ بعد المغرب هتعرفى انا ماشى عوزين حاجة
ام رحاب / عوزين سلامتك يلا غيرى هدومك وتعالى نروق البيت وتظبطى نفسك
رحاب / انا عندى شغل مهم هاروح واجى نص يوم
ام رحاب / ماشى متتأخرش
رحاب / حاضر ياماما سلام
ام رحاب / نسيت اقولك ابوكى بيقولك ابقى شوفى مدرسين لمشيرة بنت عمتك
رحاب / حاضر بكرة اروح المعهد واشوف
نطيييييرررررر عند شهووووود
****★***★****★****★****
رحمة / هندى العيال اجازة بكرة ولا هنعمل اية
الحاجة نبيلة / لا مينفعش انا خلصت الاكل وعلى الساعة 1ونص نظبط الدنيا
شهد / انت تروحى تروقى وشك النهاردة وهيفضل اللبس وانا هاظبط مكياجك
رحمة / ماشى طب ماتاجى معايا
شهد / انتى عارف المواصلات صعبة علية دلوقت
الحاجة نبيلة/ هاكلم ماهر يوصلكم
شهد / ماشى ياماما بقولك ياماما ماتقولى لدعاء على شبكة رحمة طلما هى هنا
رحمة / لا انا مش عوزاها تحضر
شهد / علشان خاطرى وحياة ادم وشاورت على بطنها وضحكت
الحاجة نبيلة/ خلاص يارحمة علشان خاطر ادم
رحمة / هههههههههه ماشى علشان حاضرك ياحبيب خالتو
الحاجة نبيلة / اجهزو على مأكلم ماهر
شهد / انا خلصت
رحمة/ خلى بالك هاجيب ليكى عباية واسعة
شهد / مش وقتة بعدين ماما عوزة ابعت حوالة باسم خالى بكرة بس عوزة ماهر يبعتها
رحمة/ ماشى معاكى بيناتة
شهد / ايوة هو بعت صورة البطاقة امبارح
رحمة / هو انتى كلمتية
شهد / ايوة امبارح و متخافيش انا بثق فية
الحاجة نبيلة/ يلا يابنات ماهر برة
شهد /السلام عليكم
رحمة / ازيك يااسطى ماهر
اسطى ماهر/ ازيك ياست البنات على فين
رحمة / على كوافير دينا تعرفة وعوزين نجيب عباية لشهد
اسطى ماهر/ تمام توكلنا على الله
نسافر فرنسا ونشوف الاحوال
=====================
جاسر / سارة. تعالى عوزك ( فتاة عربية سوريا عايشة مع اسرتها فى فرنسا )
سارة / تحت امر حضرتك جاسر بية
جاسر / هاتى الملف بتاع الشركة الالمانية وبلغى رؤساء الاقسام فى اجتماع كمان ساعتين
سارة / حاضر يابوص
جاسر /طلب عدة ارقام و
خالد / الووووو جاسر باشآ
جاسر اخبارك وابعت المعلومات اللى عندك بخصوص الشركة الالمانية
خالد / اوكية يابوص بقولك
جاسر اخلص مش فاضى
خالد/ انا هاخطب ويمكن نعمل الفرح بعد ست شهور
جاسر / الف مبروك ياصاحبى بأذن الله هاحضر الفرح
انتهت خطوبة رحمة ورحاب على خير ومرت الايام عادى جدا والحضانة اتوسعت
شهد / ماما عندى ميعاد مع الدكتورة بكرة ممكن تروحى معايا
رحمة /انا اللى هاروح معاكى علشان عوزة اجيب حاجات للحضانة
رحمة / ماشى نخلص ونمشى على طول
عدى اليوم بهدوء وجة تانى يوم
شهد /شيماء خلى بالك محدش يخرج لوحدة من الولاد
شيماء / حاضر ياابلتى بقولك اجاى معاكى
شهد / اسألى رحمة توفق ولا لاااا
شيماء / اجاى معاكى يا رحمة
رحمة / لا ياماما علشان تفضحينا وتقولى عوزة اكل
شيماء / متخفيش ماما نبيلة اكلتنى مكرونة وفراخ
شهد / تانى يالهووووووووووووي ارحمى المكرونة شوية
رحمة / طب اجهزى بسرعة
شيماء /دعواتك يازهيرة هههههه
وركبوا ووصلوا شهد روحوا هاتوا الطلبات على ما دورى ياجى
رحمة / ماشى
مر الكثير من الوقت وجة دور شهد فى الكشف
الممرضة / مدام شهد حسين
شهد / ايوة ادخل
رحمة/ وهى بتجرى الحمد لله انى لحقتك يلا دخلت رحمة وشهد شهد السلام عليكم
الدكتورة منى / بابتسامة ودودة وعليكم السلام
وامرت شهد بالتمدد على الفراش الطبى ووضعت الجهاز وجعلتة يلامس بطنها المكشوف ابتلعت ريقها من التوتر وهى تنظر الى شاشة التليفاز المتصلة بجهاز اخر ومسكت ايد رحمة وكانت الصورة سوداءلم يستطيعو تبين ملامحها ولكنها خطفت انفاسهم
اردفت الدكتورة قائلة بنبرة هادئة
تمام يامدام شهد اولادك فى حالة ممتازة بالنسبة لعمرهم الزمنى
هزت شهد / رأسها بسعادة ونظرت هى ورحمة الى الشاشة ورقبتها بشغف وسعادة واضحةفى نظرتهم
مدت الدكتورة يدهاللجانب وضغطت على زر ما لليصدع فى الغرفة صوت نبضات متسارعة
فاردفت الدكتورة قائلة النبض كويس اوى
سلب ذلك الصوت عقل شهد بالكامل واذينها
الدكتورة منى /ماشاء الله هيطلع ولد شقى وبنت زى القمر
تفاجأت شهد بذلك وقالت. ادم وفرحة بأذن الله
رحمة / ان شاء الله ربنا يكملك على خير
تركتهم الدكتورة لحظات وعادة وفى يدها اسطوانة مدمجة واعطتها لرحمة
اخذتها رحمة منها وقالت باستغراب اية دة
دكتورة منى /دة فيديو عن البيبى
تهللت اسارير شهد بسعادة ولم تعقب
دكتورة منى / الشهور الاولى المتعبة عدت بسلام خلاص اتحركى براحتك وهانتظرك كمان اسبوعين
شهد / بدموع يعنى انا حامل فى توأم ادم وفرحة امال مقولتيش لية من اول الحل
دكتورة منى / ايوة ربنا يكملك بخير حبيبتى خوفت عليكى الدكتور ناصر شرحلى ظروفك علشان كدة حبيت اطمن على اولاد الاول
شهد /يارب الحمد لله
رحمة يلا ياحبيبتى متشكرين يادكتورة
دكتورة / منى على اية دة واجبى
رحمة / يلا ياشيماء هو انتى نمتى
شيماء الظاهر كدة وكنت بحلم بعبدة
شهد /يلا ياختى شيلى الحاجة
رحمة / هاشوف عربية توصلنا
شهد /هاجيب العلاج بسرعة
شيماء / الا قوليلى طلعتى حامل فعلا ولا
رحمة / قل اعوز برب الفلق
شهد يلا الا حاسة انى ........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

شهد / هاجيب العلاج بسرعة
رحمة/ قل ىاعوز برب الفلق
شهد / يلا الا انا حاسة انى بحلم وعوزة ماما نبيلة تخدنى فى حضنها وانام
رحمة / لا ياماما الحضن دة بتاعى انا بس
شهد/ امشى ابت انسى بكرة نروحى عند عمو ماهر
شيماء / وانتى ياشوشو زوجك مبنش لية هو مسافر
شهد / دموعها نزلت وقالت ايوة هو بيكلمنى على طول وبيبعت لية فلوس
رحمة / اخرصى ياسوسة البت تعبانة
شهد / الشارع الجاى يمين يااسطى
رحمة / اتفضل يااسطى مبسوط ولا عوز كمان
السواق / لا كدة تمام تشكرى
شهد / هى الناس ملمومة ادام بيتنا لية كدة
رحمة / مش عارفة انزلى على مهلك
شهد /هاتى الحاجة اللى عندك ياشيماء
جة ماهر اخد الحاجات وجة يحاسب السواق قالة الحساب وصل
شيماء /هو فى اية مالك ياخالتى نبيلة حد مزعلك
شهد / قاعدة فى الشارع كدة لية ياماما هو فى اية
رحمة / فى اية ياطنط ام محمد
ام محمد /مفيش يابتى اصل اختك دعاء جت هى وحماتها واخت زوجها وعوزين وسكتت
رحمة / عوزين اية قولى ياطنط
ام محمد / عوزين شهد تمشى من هنا يااما تدفعوا ليها عشرالاف جنية
شهد / ولا تزعل وتعمل مشاكل انا من الصبح هامشى
رحمة/ تمشى فين ياماما من ملكك اللى الكل ميعرفهوش ان شهد وزوجها ليهم نص البيت
ام محمد/ ازاى بس يابتى هى مش بت اخت الحاجة
رحمة/ ايوة ياطنط بس لما دعاء صممت على بيع البيت علشان تاخد حقها وجابت ناس تمنت البيت شهد وزوجها هم اللى دفعوا الفلوس لماما اللى عطتهم لدعاء
الحاجة نبيلة/ ولااااا ياادهم راحوا نادى عمك صابر تلاقية فى المسجد
ادهم / حاضر ياستى
ماهر / ازاى تركبوا مع حد غريب وانا موجود
رحمة / مش وقتة ياماهر نتكلم بعدين
شيماء / شهد مالك الحقووونى البنت وقعت من طولها
رحمة والكل جرى عليها
رحمة /شيالها ياماهر طلعها فوق معاهم بسرعة ياشيماء
الحاجة نبيلة/ منك لله يادعاء يابنتى زى ماخليتى الناس تتفرج علين
ا
ام محمد/ ادخلى وراها شوفيها
الحاجة نبيلة/ دى جوزها سيبها امانة عندنا نقوم نبهدلها كدة
ماهر /انا هاجيب دكتور عطية و ركب العربية ومشى
شيماء/ بدموع هى مش راضية تفوق لية
رحمة / الدكتورة زمانة جاى
ماهر / اتفضل يادكتور ياستار
رحمة /اتفضل يادكتور
الحاجة نبيلة / كلمى الدكتورة منى علشان ميلخبطش فى العلاج
الدكتور عطية/ كشف وجة يكتب الروشتة
رحمة / دكتور ممكن تكلم الدكتورة اللى شهد متابع معاها قبل ماتكتب العلاج
دكتور عطية / حاضر الووو اهلا يادكتورة
دكتورة منى ................
دكتور عطية / ضغطها عالى والنبض ضعيف
دكتورة منى /....................
دكتور عطية / تمام عرفت اشكرك خدى معاكى
رحمة / اسفة على تعب حضرتك مع السلامة
دكتور عطية /حد يجيب العلاج دة بسرعة
ماهر / اخد التذكرة وخرج جاب العلاج
دكتور عطية / انا ركبت المحلول حد يعرف يشيل السن ولا ابعت ممرضة
رحمة /انا بعرف يادكتور
دكتور عطية/ هى حتفضل نايمة مش هتقوم الا الصبح بلاش انفعال ماشى وتمش على علاج الدكتورة منى الف سلامة عليها
رحمة / مع السلامة يادكتور
ماهر / عوزين حاجة هاوصل الدكتور
رحمة /وصل وتعالى عوزك فى حاجة مهمة
طق طق طق
×××××××××××
ماهر / اتفضل ياعمى صابر هاوصل الدكتور وجاى
الحاجة نبيلة / تعالى ياشيخ صابر
الشيخ صابر /خير ياحاجة
الحاجة نبيلة/ حكت لة اللى حصل مع دعاء وفى الاخر قالت وشهد وجوزها هم اللى دفعوا تمن نصيب دعاء
الشيخ صابر/ دعاء متنازلة عن نص البيت بيع وشرة وكمان العقود عندى وعندى وصل امانة ضدها والعقود متسجلة باسم رحمة
رحمة / وانا عوزة ارجع الحق لاصحابة واتنازل عنة لشهد لانة حقها
الشيخ صابر / كدة جزاكى الله خير وانا معاكم لواحتاجتونى
الحاجة نبيلة/ انت وماهر تروحو معايا بكرة للمحامى
الشيخ صابر / حاضر بس خلى بالك مفاتيح المسجد معايا علشان الصلاة
ماهر / نروح الاستاذ ماجد بعد صلاة العشا
الشيخ صابر / حاضر هامشى علشان ازان العشا قرب السلام عليكم
الكل وعليكم السلام
ام محمد / هامشى انا عوزين حاجة
شيماء / ستى قولى لبتك زهيرة انا هنام عند خالتى نبيلة ماشى
ام محمد/ حاضر تصبحوا على خير
رحمة / بصت فى الارض وقالت لماهر ممكن اطلب منك طلب
ماهر / انتى تؤمرى طلباتك اوامر
رحمة/ نكتب كتابنا الاسبوع اللى جاى ونبقى نعمل الفرح بعد شهد ماتولد
شيماء / رد ينحنوح قول موافق خلينا نفرح
ماهر / امشى يابت من هنا واحد مع مرأتة واقفة لية ومسك ايد رحمة وباسها بحب وقال بكرة هاجيب المأزون وتكتب الكتاب
رحمة /بكرة نتصور ونخلص مع المحامى الاول
شيماء / فينك ياعبدة الزفت
ماهر / اقولك على مفاجاة عبدة هيتقدمليكى يوم الخميس هو كان عاملها مفاجاة ليكى وانا حرقتها
شيماء/ قلبى هيقف والله معقولة انا وعبدة
رحمة / البنت هتجنن
ماهر / بحبك يامرأتى
رحمة / وشها احمر وسكتت
ماهر /هامشى دلوقت عوزة حاجة
رحمة / ايوة
ماهر /أأمرى ياحبيبى
رحمة /خلى بالك من نفسك
ماهر/ بعشق كسوفك وبعشق كل حاجة فيكى
رحمة /امشى بئا
شيماء / يلا بيتك بيتك خلاص خلصنا
الحاجة نبيلة /اقفلى الباب ويلا نتعشى ونصلى وننام
شيماء/ اصحى شهد
رحمة /الدكتور قال هتفضل نايمة للصبح
شيماء/ اقولك على حاجة ياخالتى
الحاجة نبيلة/ قولى ياسوسة
شيماء/ البت شهد دى وشها حلو على الحتة كلها وكل الولاد حبتها دى غيرت الناس فى الكام شهر دول تصدقى ولاد اختى دلوقت بيصلوا
الحاجة نبيلة/ عندك حق والله يابنتى
رحمة / انا ماصدقت يكون لية اخت ريحتنى من الشغل فى حضانة المركز والحمد لله بقى معانا قرش كويس
الحاجة نبيلة /يلا الاكل يابنات
شيماء/ هو مفيش مكرونة وفراخ
رحمة /مسكتها من ايدها وفتحت الباب وخرجتها وقالت امشى رواحى عند زهيرة

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

الحاجة نبيلة/ يلا الاكل يابنات
شيماء / هو مفيش مكرونة وفراخ ياستى
رحمة مسكتها من ايدها وفتحت الباب وخرجتها وقالت امشى روحى عند زهيرة ومش عوزة اشوف وشك
شيماء/ اة اة حرام عليكى الحقينى ياخالتى رحمة بتضربينى
الحاجة نبيلة /مالك يارحمة بتضربى البنت الغلبانة دى لية
رحمة / لسة بتتلفت شيماء دخلت وطلعت لسانها ووقفت خلف الحاجة نبيلة
رحمة / تصدقى مش هادخل المكرونة البيت خالص
شيماء / متقدريش خالتى بتحبنى وهتعمللى
نطيييييرررررر عند فيلا ابو جاسر
========================
الاستاز محمد / نفسى افرح بجاسر هو دلوقت منتبه لشغلة. ياريت يشوف هناء بنت الحاج سعيد صاحبى
شهيرة / هو لسة معرفش حاجة عن مرأتة
الاستاذ محمد / لا دى زى متكون ابرة فى كوم قش
شهيرة / انا هاسافر لة طلما مش عوز ياجى وهاحاول اقنعة
الاستاذ محمد/ ياريت دحتى خالد صاحبة خطب وكمان كام شهر هيدخل
شهير / والله انا حزينة على مرأتة الغلبانة ياترى راحت فين لوكانت جت عندى والله كنت اخدتها حقها
الاستاذ محمد / ربنا يقدم اللى فية الخير
انا داخل المكتب اخلص باقى الشغل
شهيرة / وانا هانزل انا وسعدية نجيب طلبات البيت
الاستاذ محمد/ خدى السواق بلاش تسوقى انتى
شهير / حاضر عوز اكل مخصوص اجيبة
الاستاذ محمد/ لا العادى متتأخروش
شهيرة / لسة الساعة سابعة لسة بدرى
*=*=*=*=*=*=*=*="=*=*=*=*=*=*=
شهد / بت ياشيماء انت نايمة كدة لية واحنا امتى
شيماء / بتفرك فى عينيها انت صحيتى حمدالله على السلامة
شهد / هو اية اللى حصل مش فاكرة حاجة
شيماء انا كنت واقفة جنبك لقيتك وقعتى وحكت لها اللى حصل
شهد / وضعت ايدها على بطنها وقالت ربنا يسترصح و ولادى بخير
شيماء / متخفيش ربنا يكملك بخير
شهد / يارب امين بقولك تعالى نصلى وننزل نعمل اكل والا انا جعانة جامد
شيماء /يلا ياقطة
اتوضوا وصلوا شيماء حرمآ
شهد /جمعآ بأذن الله بقولك هاتى الشنطة اللى فى الدلاب من تحت
شيماء / حاضر اههة خدى ياابلتى
شهد / فتحت الشنطة وخرجت منها فستان حرير طبعى سكرى بحملات بالبدى بتاعة بطرحتة وقالت خدى دة ياحبيبتى والله ماحد لبسة
شيماء / اخد اية دة شكلة غالى اوى وقماشتة مشوفتهاش فى اى محل هنا
شهد / فعلا هو مستورد بس ميغلاش عليكى
شيماء/ بكت وقالت معقول انا غالية عليكى للدرجة دى
شهد / انتى اختى ابت خد الشنطة دى حطية فيها مبروك عليكى
شيماء / منحرمش منك ربنا يخليكى هالبسة يوم خطوبتى
شهد / ربنا يفرحك يلا ننزل نحضر الاكل
شيماء / هنعمل مكرونة باللبن
شهد / تقصدى عزيزية ماشى وبصت فى التلاجة بس مفيش لبن
شيماء/ هاروح اجيب لبن من عند ستى واجاى
شهد / ماشى
رحمة / صباح الفل على العسل
شهد/ صباح العنبر حبيبتى معلش قلقتكم علية
رحمة / الحمد لله انك بخير اصحى ماما تفطر معانا. فين شيماء
شهد / هههههههه راح تجيب لبن عوزة تعمل مكرونة باللبن( عزيزية )
رحمة / ههههههههه دى مدمنة مكرونة
شيماء / خدى ياشهد جبنة قريش ولبن من عند ستى
رحمة/ صباح العسل ياسوسة
شيماء / صباح الفل يابطتى صحى خالتى
نروووووح اسكندرية عند رحاب
×××××××××××××××××××××××××××
رحاب/ صباح الفل يامشمشة عاملة اية
مشيرة / تعبانة معدش قادرة خالتى فريدة مشغلانى مرمطون ليها ولعيالها
رحاب / طب وعمى حسين مش بيدافع عنك
مشيرة / من يوم ماعرفت بموضوع شهد وبابا معدش لة اى سلطة دبتشتمة وبتعيارة بشهد
رحاب معلش ياحبيبتى هابقى اجى اساعدك فى المطبخ ومراجعة دروسك يومين فى الاسبوع
مشيرة ياريت هو اخوكى نادر كويس
رحاب / الحمد لله هو مش بيكلمك
مشيرة / لا مكلمنيش من زمان ابقى سلمى علية هادخل من الشارع دة للمدرسة عوزة حاجة
رحاب /تسلمى ياحبيبتى
رحاب طلبت عدة ارقام
خالد /الوووو صباح العسل حبيبتى
رحاب / قوم ياكسلان هتتاخر على الشغل
خالد / بحبك
رحاب / هاقفل
خالد والله العظيم بعشقك
رحاب / قفلت الفون وضحكت فونها رن تأنى
رحاب / بسرحان انا داخلة على المصنع اقفل بئا
خالد/ هاجى النهاردة نخرج شوية
رحاب / مش هينفع
خالد / هينفع انتى مرأتى بقولك
رحاب/ نعم
خالد / بعشقك يامرأتى
رحاب / وانا كمان وقفلت
خالد / اشطااااااا ماما ياماما
ام خالد/ الفطار جاهز ياحبيب هههههههه
خالد / بحبك ياماما
ام خالد / حاسب لاصدق ربنا يسعدك يابنى رحاب كويسة
خالد / ايوة بتسلم عليكى
ام خالد / ربنا يسلمها سلم عليها
خالد / حاضر انا ماشى الغتت بيرن علية الظاهر عوز حاجة
ام خالد/ ربنا بفك كربة ويرجعلة مرأتة
خالد / يارب ياماما سلام ياحبيبتى
نزل على السلم الووووو جاسر خير يابوص
جاسر /شهد مظهرتش بروضة
خالد / لا والله واغلبت وكمان اهلها محدش يعرف عنها حاجة
جاسر/ ست شهور وانا بتعذب عليها
خالد/ ربنا يلم شملكم
جاسر /يارب ابعتلى اوراق المناقصة اراجعة وخلى بابا هو اللى يمضى الورق وحط السعر على اخر لحظة ماشى
خالد/ اوكية يابوص حاجة تانى
جاسر/ شكرآ
وتمر الايام لا جديد غير قرب خروج توأم شهد الى النور وبالنسبة للحضانة فقد كسبت شهرة جامدة وبقت فترتين وشيماء اتخطبت
شهد / قبل الفجر بساعة. ماما ياماما الحقينى ااااة
الحاجة نبيلة/ اية يابنتى هو حصل
شهد /ايوة ياماما الحقينى هاموت ااااااة
رحمة / بنعاس مالك ياشهد
شهد الحقينى انا بولد
رحمة / قامت تجرى واتصلت بماهر
ماهر / بنوم الوووو مين معايا
رحمة / البس وتعالى بسرعة شهد بتولد
ماهر قام يلبس وقال اجهزو دقيقة واكون عندكم
رحمة / ماما ادى المتاح لطنط ام محمد علشان شيماء تدى العيال لحد مانجى
الحاجة نبيلة/ لا .......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

شهد / الحقينى انا بولد
رحمة / قامت تجرى واتصلت بماهر
ماهر بنوم / الووو مين معايا
رحمة /البس وتعالى شهد بتولد
ماهر / قام يلبس وقال اجهزو دقيقة واكون عندكم
رحمة /ماما ادى المفتاح لطنط ام محمد علشان شيماء تفتح الحضانة لحد مانجى
الحاجة نبيلة / لا خليكى انتى مش هتقدرى تتحملى صريخ شهد هتتعبى
رحمة / مستحيل اسيب اختى لوحدها هاطلع اجيب شنطة لبس الولاد من فوق
الحاجة نبيلة / وهاتى غيار لشهد معاكى
رحمة حاضر ياماما
ماهر /بيب بيب يلا ياجماعة
رحمة / اركبى ادام ياماما
الحاجة نبيلة / لا علشان اسند بنتى وانتى اركبى جنب جوزك وكلمى الدكتورة منى ولا الدكتور ناصر
رحمة / هاكلم الدكتور ناصر زمان الدكتورة منى نايمة
وطلبت رحمة رقم دكتور ناصر
دكتور ناصر /خير يابنتى اوعى تكونى بتولدى
رحمة / هى فعلا بتولد ومش عارفة ارواح فين
الدكتور ناصر/ رواحو مستشفى المركز هتلاقوا كل شيئ جاهز
رحمة/ حاضر متشكرة
دكتور ناصر/ شهد دى بنتى ربنا يقومها بالسلامة
شهد / هاموت ياماما الحقينى يارحمة
رحمة /قربنا نوصل ياحبيبتى سرع شوية ياماهر
ماهر / مسك ايد رحمة وقال مش هينفع علشان متتبهدلش
الحاجة نبيلة بتمسح عرق شهد /خلاص فاضل شارعين ونوصل
ماهر / قعد يضرب كلاكس بتاع الامن فتح الباب
الحاجة نبيلة/ حد يلاحقنا البنت تعبانة
الممرضات اتلمت ولقوا دكتوة منى معاهم
دكتورة منى/ يلا بسرعة على العمليات خلاص ياشهد. يلا حد ينادى دكتور حاتم
رحمة / يانهار احوس دكتور حاتم يابختك ياشهد دكتور حاتم اكبر دكتور نسا وتوليد فى المحافظة
ماهر/ وطى على ودنها / وانتى عرفتى منين ياعسل
رحمة بخضة / ها من التليفزيون وكمان دى معروفة يعنى
ماهر / عقبال ماتتبعى معاة
رحمة / ابو شكلك قليل ادب
ماهر / سامعك على فكرة
رحمة/ بدموع انا خايفة عليها اوى شكلها تعبان
الحاجة نبيلة / ماهر خد رحمة واتمشوا شوية لما تقوم بالسلامة هارن عليكم
شهد / الحقوننننى هموت
دكتورة منى خلاص / العيل على وشك الخروج اجمدى حبيبتى
شهد /هاموت يادكتورة ارحمينى
دكتورة منى / خلاص حبيبتى حاجة بسيطة قولى يارب
شهد / يارب اها اها الحقوننننى
وفجاة سمعوا صوت بكاء طفل صغير
دكتور حاتم / يلا فوقى واجمدى علشان بنتك فوقى وخبطها على وشها بشويش
دكتورة منى / خايفة يغمى عليها والبنت تتعب
دكتور حاتم /هاتوا الجاهز بسرعة وركب ليها نفسى بسرعة ولحظات وخرجت البنت
دكتور حاتم / يلا بسرعة اخلصوا تنضيف وجهزو محلول بسرعة نص ساعة وكل بقاااا تمام
الحاجة نبيلة/ رنت على رحمة جت تجرى لقتها قاعدة وعلى كل رجل عيل
رحمة / بسم الله ماشاء الله ممكن اشيل ياماما
ماهر / هاتى ياماما أأذن فى ودنهم
الحاجة نبيلة /خد يابنى
خدهم ماهر وازن فى اذنهم وعطاهم لرحمة
دكتورة منى / شهد دلوقت فى اوضة عادية الحمد لله ولدت طبيعى
الحاجة نبيلة / الحمد لله تعبانكى معانا يادكتورة
دكتورة منى /عيب تقولى كدة ربنا اعلم انا بحب شهد اد اية حمد الله على سلامتها
رحمة /وهى تقدر تخرج امتى
دكتورة منى/ ممكن النهاردة بعد العصر بس خليكم بكرة علشان هى لازم تكتب العيال بنفسها وتسجلهم فى مكتب
الصحة وتعمل ليهم بصمة كعب وتحليل يعنى حاجة روتنية
الحاجة نبيلة /ماشى يابنتى نقدر ندخل عندها
دكتورة منى/ ايوة دكتور حاتم خلها فى اوضة لوحدها اقعدو براحتكم عن ازنكم
رحمة / جزاكى ربنا خير يادكتورة منى متشكرين
دكتورة منى /دة واجبى
فون شهد رن
رحمة /بصت لماهر وقالت دة دكتور ناصر
ماهر / رد علية
رحمة / السلام عليكم
دكتور ناصر / وعليكم السلام حمد الله على سلامتها هى كويسة
رحمة / لسة داخلة عندها الاوضة بس دكتورة منى طمنتنى عليها
دكتور ناصر / تمام لما تفوق خليها تكلمنى
رحمة / حاضر يادكتور مع السلامة
رحمة وماهر رواحو و الحاحة نبيلة فضلت مع شهد وعدى اليوم
وجة صباح يوم
=************************
شهد/ ماما ياماما فين عيالى
الحاجة نبيلة / حمد الله على السلامة اهم نايمين
شهد /حلوين ياماما ممكن اشوفهم
الحاجة نبيلة / خدى ياستى دة ادم بية
شهد / بسم الله ماشاء الله جميل ياماما
الحاجة نبيلة / اموال لو شوفتى العسل دة اجمل فرحة فى الدنيا رحمة دخلت وقالت دى بتاعتى انا
شهد/ امشى يابت روحى اتزوجى وهاتى عيال
ماهر / بابتسامة مااحنا هنحدد الفرح على طول
رحمة / ابوشكلك قليل الادب
ماهر/ حمد الله على السلامة يلا افطرو وانا برة غيرو واجهزو علشان نروح قبل الحر
رحمة / استنى افطر معانا
ماهر/ خلى ام ادم برحتها
الحاجة نبيلة / خدى يارحمة كلى مع جوزك برة
رحمة /حاضر ياماما
شهد/ الحمد لله فين لبسى ياماما
الحاجة نبيلة/ اهوا يلا هاساعدك
شهد / خلى رحمة تجيب تصريح الخروج
الحاجة نبيلة / حاضر
ماهر / انا جبت التصريح هاسخن العربية
شهد سندت على رحمة ونزلت ووركبت وراحوا لكتابة الاولاد
الموظف / خير عوزين اية
شهد / عوزة اطلع شهادتين ميلاد لاولادى
الموظف / فين الاب
شهد / مسافر مساك شركة باباه فى فرنسا وادى بطاقتى وبطاقتة والقسيمة
الموظف / انتى بتقصدى جاسر محمد صاحب شركات (=======)
شهد / ايوة واية المشكلةادى بطاقتى وبطاقتة والقسيمة كمان
الموظف / ممكن خدمة ياهانم
شهد / انا مش هانم تحت امر حضرتك
الموظف / عندى ابنى مهندس لو يمكن البية يشغلةعندة
شهد / حاضر لما يرجع بالسلامة
الموظف اتفضلى استازة سيدة
سيدة / امرك يااستاز
الموظف خلصى الهانم بسرعة
سيدة / حاضر ثوانى اكون خلصت
شهد / خدى ياست الكل ( فراشة فى المكتب) هاتى حاجة ساقعة لكل اللى فى المكتب والباقى على شانك
الست الفراشة / ربنا يخليهم ليكى يابنتى
شهد /يارب / يلا ياجماعة
ماهر / اركبى ياست شهد
شهد / من امتى انا بقيت ست شهد يااسطى ماهر اية اللى زاد علبة
ماهر/ اللى زاد انك بقيتى مرأت جاسر باشآ

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

ماهر/ اركبى ياشهد هانم
شهد/ من امتى انا بقيت شهد هانم يااسطى ماهر اية اللى زاد علية
ماهر / اللى زاد عليكى انك بقيتى مرأت جاسر باشآ
شهد/ تشكر يازوج اختى انا هاشوف اى حد يوصلنى طلما بقيت شهد هانم
رحمة / اركبى يلا ياشهووود خلينا نروح
ماهر ساكت خالص
شهد /اسطى ماهر ممكن تركن على جنب خمس دقائق بس
ماهر / تحت امرك. وركن
شهد/ بص ياسيدى انا حصل معايا وحكت لة كل حاجة ودموعها نازلة
ماهر /يانهاراحوس بقى فى ناس مفترية للدرجة دى
رحمة /واكتر ماانت شايف دعاء اختى
شهد /هو انت تعرف جاسر
ماهر / عز المعرفة كنت شغال معاه وسبت الشغل وكمان خالد صاحبة الوحيد هو اعز اصدقائى
شهد/ اوبااااااا بكدة انا ضعت وطبعا هتقول لجاسر انك تعرف مكانى
ماهر / عيب عليكى يا ام ادم دانتى امانة فى رقبتى انت اخت رحمة
شهد / ربنا يسترك انت فعلا نعم الاخ
رحمة/ اقسم بالله لو كنت قولت كلام غير كدة كنت اطلقت النهاردة
ماهر. /مسك ايد رحمة بالنسبة لينا قدامك شهرين وتكونى فى بيتى والا هاجى اقعد عندكم فى الاوضة بتاعتك معاكى ولا اية ياام ادم
شهد / حقك بجد كتر خيرك
الحاجة نبيلة/ زى النهاردة الشهر الجاى فرحك وانا واثقة فيك انك مش هتكشف ستر شهد
ماهر / عيب ياخالتى دى اختى وولادها ولادى
شهد /دة العشم وخد بكرة ميعاد الحوالة
ماهر /حاضر بكرة هابعتها
شهد / الحوالة باسم خالى وهو بيوصلها لاختى علشان تقدر تكمل تعليمها
ماهر / ربنا يبارك لكى فى اولادك يلا وصلنا طلعى اختك على فوق على طول يارحمة وبلاش الفترة التانية ريحوا النهاردة
رحمة / حاضر تسلم منحرمش منك
ماهر / بعشقك يامرأتى
رحمة / امشى بئا
ماهر /حاضر انزلوا الاول يلا
شيماء /لولولولولولى. لولولولولولى لولولولولولى. الف مبروك حمد الله على السلامة
الجيران طلعوا والكل. بارك لشهد باابتسامة جميلة من ناس طيبة
شهد / ردت التحية بأبتسامة حلوة وطلعت اوضتها هى واولادها
شيماء / انا فرحانة ليكى ياشوشو ربنا يجعلهم من الخلف الصالح
شهد / اللهم امين ويسعدك حبيبتى
شيماء / نامى شوية زمانك تعبانة
شهد/ هاخد شور واغير وبعدين انام
شيماء/ هانزل احضر ليكى لقمة
شهد / لا مليش نفس بجد جعانة نوم
رحمة / شهد انتى ريحة فين
شهد / هاخد شور بسرعة
رحمة / انا شغلت قرأن جنب الولاد خلية كدة على طول
شهد / حاضر هو ماهر مشى
رحمة / ايوة كنت عوزة حاجة
شهد / سلامتك بأسال بس
الحاجة نبيلة / يلا ياشيماء حضرى الاكل
رحمة. / ماما اية رأيك نعمل سبوع لاولاد شهد الجمعة بعد اللى جاية
شهد/ ههههه ومين اللى هيحضرة اصلا احنا نجيب حاجات حلوة لاولاد الشارع واللى فى الحضانة وبعدين انا يومين وهنزل ادرس للعيال علشان انا قصرت معاهم
شيماء / لا والله دالعيال ما شاء الله حفظين سور كتير من القرأن وبنت اختى بقت بتعرف ترسم
شهد/ الحمد لله دة من فضل ربنا
نطيييييرررررر للاسكندرية
=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=
رحاب بتكلم نادر اخوها على النت
رحاب / هترجع امتى ياحبيبى
نادر ادامى 4 شهور وانزل واخطب بقاااا
رحاب / فى حد شاغل بالك ولا
نادر / مفبش لسة هادور
رحاب / اية رأيك فى مشيرة بنت عمتك
نادر / مش سكتى بجد انا عوز واحدة احبها وتفهمنى مش المقفلة دى
رحاب / تصدق هى خسارة فيك
نادر / شهد اختها مظهرتش لسة
رحاب / مع الاسف لا محدش يعرف عنها حاجة
نادر / حددتى ميعاد الفرح
رحاب / لما اعرف انت جاى امتة بالظبط علشان عوزاك جنبى
نادر / حاضر ياحبيبتى ناقصك حاجة
رحاب / تسلم امشى علشان خالد على الفون
نادر / ربنا يسعدك
رحاب / خالد ازيك اخبارك
خالد /بحبك ياقلب خالد هو اسمى حلو كدة
رحاب / هههههه انت مصدقت
خالد / بلاش ام الضحكة اللى بتجنينى دى ارحمبنى
رحاب / ههههههههه سلامتك
خالد / لا كد انا ممكن اتهور واجاى اخدك من ايدك وامشى
رحاب / خالص ياعمنا اعقل شوية
خالد / مش قادر والله تعبان من غيرك
رحاب / هانت ياحبيبى
خالد / قولتى اية قول تانى كدة
رحاب / قولت هانت
خالد / اللى بعدها قوليها تانى والنبى
رحاب / ههههههه خلاص بئا
خالد / ابو ام الكسوف بتاعك اللى هيجنينى
رحاب / هتجيب العفش امتة
خالد / فى اى وقت انتى فاضية
رحاب / ابقى كلم بابا واتفق معاه على فكرة نادر نازل بعد 4 شهور
خالد / يامسهل بقولك اقفلى الل الغتت على الفون بعشقك
رحاب / مع السلامة
مرت الايام بدون اى جديد الا ان جة فرح رحمة واتعمل فى حفلة بسيطة فى الشارع وتم على خير مع رفض دعاء اختها حضور الفرح
وبعد مرور3 شهور فون للحاجة نبيلة يرن
الحاجة نبيلة /الوووو مين معايا
الحاج مسعد / انا مسعد ياخالتى
الحاجة نبيلة / اوعك تكون مسعد ابن اختى
الحاج مسعد/ هو بشحمة ولحمة
الحاجة نبيلة / عاملين اية يابنى فيك الخير اللى افتكرت خالتك
الحاج مسعد / انا عوزك تجى تحضرى فرح رحاب يوم الخميس الجاى واوعك تكسفينى
الحاجة نبيلة / مبروك يابنى بس اشوف ظروفى
الحاج مسعد / اناعارف انى مقصر معاكى والوحيدة اللى كانت بتودك تحية ام شهد
الحاجة نبيلة / الله يرحمها ولادها كويسين
الحاج مسعد / بالله عليكى تجى يا خالتى وولاد تحية واحدة فى التعليم والتانية ربنا يعترنا فيها
الحاجة نبيلة / لما اشوف ظروف زوج رحمة اية الاول
الحاج مسعد / هاتى بناتك وازوجهم ينورو
الحاجة نبيلة / حاضر يابنى الف مبروك
شهد حاطة ايدها على بوقها ودموعها نازلة
الحاجة نبيلة / على فكرة انا هاروح علشان محدش ياجى هنا ويشوفك
شهد / ماشى ياماما وانا هاجيب شيماء تنام معايا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
الحاج مسعد / هاتى البنات وازوجهم ينورو
الحاجة نبيلة/ حاضر يابنى الف مبروك
شهد حاطة ايدها على بوقها ودموعها نازالة
الحاجة نبيلة/ على فكرة انا هاروح علشان محدش يجى هنا ويشوفك
شهد / ماشى ياماما و انا هاجيب شيماء تنام معايا الحاجة
نبيلة / لما نشوف ماهر الاول هيقول اية
شهد / على رأيك وكمان علشان رحمة حامل
الحاجة نبيلة/ مش عارفة بس لو هو رفض اروح لوحدى واخد تاكسى يوصلينى
شهد /ربنا يسهل ويواافق انا هاخد ادم معايا هاخلية جنبى خلى بالك من فرحة نايمة
الحاجة نبيلة / حاضر ياحبيبتى
نطيييييرررررر فى فيلا والد جاسر
=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*
الاستاذ محمد / بقى كدة يابنى الغيبة دى كلها
جاسر / معلش يابابا من يوم مرأتى ماضاعت منى وانا مش طايق البلد
شهيرة / جاسر حبيبى عوزاك تشوف هناء بنت صاحب ابواك
جاسر / ماما لو ضغطى علية هاسافر دلوقت انا جاى احضر فرح خالد وراجع تانى
شهير / حرام عليك عوزة افرح بيك واشيال احفادى
جاسر / يحرم علية صنف الحريم من بعد مرأتى
الاستاز محمد/ بس يابنى مرت حوالى سنة ونص وزيادة ومنعرفش عنها حاجة فكر فى نفسك شوية
جاسر / بابا انا لما اتزوجت شهد كنت عوز ازلها علشان عندها معايا ورفضها اى تعامل فية اساءةوقفت فى وشى وسابت الشغل ولاهمها
ولما بهدلتها ودخلت المستشفى رفضت تعملى محضر ومشت حتى من غير ماتأخد شبكتها وهدومها هههههههه حتى الطلاق مطلبتهوش رغم انة من حقها
عوزنى بعد دة كلة اتزوج عليها دانا ابقى مش بنى ادم
الاستاذ محمد/ اللى مستغرب منة ازاى تكون بالقوة دى وترفض كل حاجة وترفض عيشة اهلها كمان
جاسر / علشان معاملة مرأت ابوها وحشة وابوها شخصيتة ضعيفة
شهيرة / انا اللى يهمنى انت انا عوزة افرح بيك
جاسر اخد المفاتيح والفون بتاعتة وقال انا هاقعد فى الفيلا بتاعتى لحد ميعاد السفر دادة سعدية تعالى معايا
دادة سعدية / على فين يابنى
الاستاذ محمد / خلاص ياجاسر استهدى بالله وخليك قاعد معانا
جاسر / معلش يابابا خلينى براحتى يلا يادادة هاتى كام غيار معاكى
دادة سعدية /بصت لشهيرة امشى ياهانم
شهيرة / روحى ياسعدية خرجت ورا جاسر
جاسر / شوفى اللى يلزم خدى هاتية انا هاوصلك واروح لخالد حضرى عشا كويس يمكن يجى 5 يتعشوا معايا
دادة سعدية / حاضر يابنى
نرررررررجع لشهد
=*=*=*=*=*=*=*=
شهد / اتأخرتى لية يابنتى هوانتى لسة تعبانة
رحمة / لا انا كويسة بس الغلس كان بيغلس علية هههههه
شهد / مامعاكم الليل طويل وبعدين خفى شوية علشان متتعبيش
رحمة / ربنا يكفيك شر واحد زى ماهر دة لم بقولة لا بيتحول ياختى بيكون عامل زى الرجل الاخضر
شهد/ ههههههههههههههه ربنا يستر عليكى خدى ادم واطلعى شوفى ماما كانت عوزاك
رحمة / تعالى ياقلب خالتو هتفضلى مخبية على زوجك
شهد / تعرفى لو اتكلمتى فى الموضوع دة تانى هاخد عيالى وامشى
الحاجة نبيلة / تمشى تروحى فين يابنتى واهون عليكى
شهد / اترمت فى حضنها وقعدت تعيط ماهو لو عرف انى كنت حامل وولدت هياخد عيالى منى وانا ساعتها هاموت من غبرهم
شيماء / مالك ياشابة بصى ياشهد بنت اختى رسمت اية
شهد / بصت وقالت هى فعلا بنت موهوبة
رحمة / انا عوزة البت فرحة تطلع رسامة والمز ادم يبقى طيار
شهد/ طول مافى نفس هاخلى عيالى فخر لية ولابوهم
شيماء / خالتى انا هاتعشى معاكم
شهد / اوعك تفولى مكرونة وفراخ
شيماء / لا ياختش انا عملت حسابى الولاة عبدة كانت جايب سمك مشوى وعامل حسابكم
شهد/ والله فية الخير اصيل ههههههه
شيماء/ ابو شكلة قليل ادب
رحمة / لية عمل اية الغلبان
شيماء /عملة اسود الجزمة خلينى واقفة وخطف بوسة
شهد ورحمة /هههههههههههه ههههههههههههههه
شيماء /اتلمى يازبالة منك ليها
شهد /كنتى اديلوا ايدك يافوزية
شيماء / تصدقوا البوسة كانت حلوة
شهد / اصلها كانت بطعم الفراخ
رحمة / لا دكانت بطعم الكباب وزهيرة شافتكم
شيماء / لا بس انا قولتلها وكمان قولتلها خلية يطلقنى
شهد/ هههههههههههههه يخربيت هبلك وهى قالت اية
شيماء/ مسكت عبدة من ايدة بعد ماكان خارج وزقتة فى الاوضة وقفلت الباب وقالت دة زوجك يابت الهبلة
شهد/ هههههههههههه كملى ياخبيتها
شيماء /اسكتى انا بتكسف بئا ماما حددت الفرح بعد اسبوعين
رحمة / هههههههههههههههههه عملتوا اية فى الاوضة ياام اللمبى
شيماء /مفيش قعد يصالحنى واخدنى فى حضنة ولسة هيبوس دخلت زهيرة وش الفقر وقالت انتم بتعملوا اية
شهد ورحمة/ هههههههههههه هههههههخههه يخربيتك وبعدين
شيماء /قولتلها انت عوزة تلبسينى قضية واخدت السمك وجايت
رحمة/ طب وعبدة فين
شيماء / سبتة متدهول على عينة سرحان وجيت
رحمة / ماما ياماما شيماء جايبة سمك مشوى وهتتعشى معانا هى وعبدة
الحاجة نبيلة / طيب اتصلى بزوجك ياجى يتعشى معانا انا عوزاة
رحمة /حاضر ياماما
شهد/ هاطلع انيم ادم واغير لفرحة واجاى
رحمة /وانتى ادامى نجهز العشا
شيماء/ بسرحان حاضر ياعبدة
رحمة / جابت ازازة المية ورشت علية ادامى ياكلبة
شيماء/ اصلك واطية وزبالة كمان بقولك خليكى نسهر وننام هنا كلنا
شهد/ طب وعبدة ينام فين البت لسعت بجد
ماهر / يا ادم يافرحة انتم فين
شهد / تعالى يااسطى ماهر خد فروحة اهى لحد منحضر الاكل
ماهر /خدى بسكويت للاولاد
شهد /لسة مش بياكلوا
خالتى نبيلة /قالت هتبدأ تأكلهم علشان كدة جبتليهم بسكويت
شيماء / هات واحد ازاى يااسطى ماهر
ماهر / مالك شكلك مؤدب النهاردة
رحمة /ههههههههههه اصل طنط زهيرة حددت فرحها
ماهر /الف مبروك
رحمة /اتصل بعبدة ياجى يتعشى معانا
شيماء / عبدة باشآ ياكلبة
شهد & رحمة / ههههههههههههه
الحاجة نبيلة / ازيك ياماهر يابنى عامل اية
ماهر / الحمد لله ياست الكل هو البنات دول مالهم مش على بعضهم
الحاجة نبيلة / ماانت عارف لما بيتلموا على بعض سيبك منهم عوزك فى موضوع
ماهر / خير ياخالتى تحت امرك وقعد جنبها وحط فرحة على رجلة
الحاجة نبيلة/ عندى فرح بنت ابن اختى فى الاسكندرية بقول لويمكن انت ورحمة تاجوا معايا ولو مش فاضى خلاص هاروح لوحدى
ماهر / هو امتة ياخالتى اصلى معزوم الخميس على فرح واحد صاحبى فى اسكندرية فى مسرح
الحاجة نبيلة/ مهو يوم الخميس بروضة
ماهر / خلاص اخدكم معايا اوصلكم لقريبك واروح فرح صاحبى ونبات فى والصبح نرجع هى شهد جاية معانا
الحاجة نبيلة /لا اصل ابو العروسة يبقى خال شهد وانت عارف الباقى
ماهر/ ماشى ياخالتى رحمة تعالى خدى فرحة نامت
شهد / انت بتعمل اية فى الولاد كل ماتشيل عيل يسكت معاك وينام بسرعة
ماهر / ربنا يبارك فيهم
رحمة /شوف عبدة اتاخر لية انا جعااااانة
ماهر /جة اهو يلا يايامفجوعة
عبدة / السلام عليكم حد شاف مرأتى
شهد / ازيك ياعبدة شوشو جوة بتجهز الاكل
شيماء /انت جايت يابغلى
الكل هههههههههههههه هههههههههههههه
عبدة/ اتلمى يابت انتى عارفة اقدر اعمل فيكى اية
رحمة /خلاص صلوا على النبى الطيب احسن
الكل اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد
شيماء/عاملة تبرطم وتشتم فى عبدة بصوت واطى
عبدة /جنب ودنها على فكرة انا سمعت كل حاجة
شيماء/ طلعت تجرى وقعدت جنب الحاجة نبيلة وقالت بت يارحمة يلا الاكل هيخلص وقعدت تأكل لوحدها
ماهر غمز لعبدة مبروك يامعلم عشت وهاشوفتك عريس
شيماء/ عرسة لماتعضك من قفاك يابعيد
عبدة غمز لماهر /بتقولى حاجة ياشيمو
شيماء/ لا هو انتم مش بتأكلوا لية
رحمة / بنفرج على هبلك
شهد /كلوا هاحضر رضعة الولاد وجاية
شيماء/انا جاية احضرها معاكى
عبدة /خلوا بالكو فرحنا الخميس بعد الجاى
الحاجة نبيلة /الف مبروك يابنى
شهد /داخلت بادم وفرحة وحطتهم على الكنبة وقالت والف مبروك وشيماء هتفضل معانا فى الحضانة ولا
عبدة / معاكم ياام ادم دانتم اكتر من اخوات

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
شهد دخلت بادم وفرحة وحطتهم على الكنبة وقالت الف مبروك ياعبدة وشيماء هتفضل معانا فى الحضانه ولا
عبدة / معاكم ياام ادم دانتم اكتر من اخوات
شيماء / بتتكلم جدا ياعبدة
عبدة /طبعآ ياعيون عبدة
شيماء/ طب تعالى نتجوز دلوقت بسرعة
عبدة/ غمز ليها معنديش مانع
شهد ههههههههههه البت هتتجوز على نفسها
ماهر / يخربيتك هبلت البت هههههههههه
شيماء قعدت تعيط بصوت عالى
الحاجة نبيلة / تعالى جنبى ياشوشو وحضنتها وقعدت تطبطب عليها
ماهر /يلا ياعريس رحمة ورايا مشوار اجاى اخدك ولا هتفضلى هنا
رحمة / تعالى بات معايا هنا ماشى
ماهر / تحت امر القمر سلامو عليكم
عبدة / شيمو تعالى عوزك
شيماء / نعم عوز اية تانى
عبدة / عوز اقولك بحبك وعمرى مقدر ازعلك انا اسف والله كنت بهزر معاكى
شيماء/ عارفة خلى بالك من نفسك انت مسافر الصبح
عبدة / ان شاء الله وهاجى السبت علشان فرحنا
شيماء/ تاجى بالسلامة
عبدة /تسلميلى ياغالية
ماهر / سحب عبدة من لياقة قميصة يلا يانحنوح ادامى
عبدة / انت طول عمرك غتت واية الجديد يلا يا بارد
مرت الايام لا جديد وجة الخميس
******************* ************
الحاجة نبيلة / انا لبست وخلصت احنا هنروح بالعربية ولا هنروح مواصلات
ماهر / لا ياخالتى هنروح بالعربية يلا
الحاجة نبيلة طب حط الحاجة فى العربية
شهد / اسطى ماهر
ماهر / يام ادم قولت اناماهر بس اخوكى ماهر تحت امرك
شهد لوشوفت جاسر اوعك تغلط وتعرفة مكانا
ماهر /عيب عليك على فكرة جاسر نزل من 5 ايام وشكلة كبر عشر سنين
شهد / هو كلمك
ماهر / لا كان منزل صورة لة على صفحتة شكلة حزين بجد
شهد /بس صفحتة مش شغالة من فترة
ماهر / عامل صفحة جديدة اسمها (.🌷شاطئ الاحزان🌷) هو صديق عندى بقولك ابعتى لة ادد كدة
شهد / بصت فى الارض
ماهر /بتحبية ياام ادم
شهد /بحب عيالى اللى هم حتة منة يلا علشان متتأخروش مع السلامة ياماما متتاخريش عن بكرة
الحاجة نبيلة / حاضر يابنتى اوعك تفتحى لحد بالليل خلى بالك من شهد ياام محمد
ام محمد / حاضر ياختى فى عنية مع السلام
شهد / يلا ياشيماء الولادبدأو ياجوا ظبطى حالك
شيماء /هاقول لستى حاجة وجاية ستى ياستى
ام محمد / ايوة يابتى
شيماء/ عوزة مكرونة وفراخ
ام محمد / حاضر هاعمل حساب شهد كمان
شيماء / منحرمش منك ياستى ياعسل ابقى قولى لبتك زهيرة اناهنام مع شهد
ام محمد/حاضر وانا كمان هاجاى انام معاكم يلا على شغلك
شيماء/حاضر
نروووووح لعروسة البحر
**************************
ماهر /هوصلكم واقعد شوية واروح عند خالد صاحبى وعلى تليفون
رحمة/ لازم تاجى شوية بالليل علشان محدش يزعل
ماهر/ ماشى
الحاجة نبيلة / الشارع اللى جاى يابنى
ماهر/ حمد الله على السلامة رحمة بلاش تتعبى نفسك وابقى اركبى قدام علشان هز العربية
رحمة /حاضر
الحاج مسعد/ يامرحب بالغالين اتفضلوا
ام رحاب / اسكندرية نورت ياخالتى ليكى وحشة والله مقصرين معاكى
الحاجة نبيلة / الله يرحم تحية ( ام شهد) كانت ديما بتود علية
نادر/ ازيك ياستى اهلا يااستاز
الحاجة نبيلة / دى رحمة بنتى ودة ماهر جوزها لسة عرسان
الحاج مسعد/ كنتى قوليننا كنا فرحنا مع بعض.
الحاجة نبيلة / ملحوقة نتلم فى سبوع البيبى
ام رحاب /انتى حامل مبروك ربنا يكملك على خير
الحاج مسعد /حضرى لقمة ياام رحاب
مشيرة / اتفضلوا الاكل جاهز
الحاج مسعد/ تعالى يامشيرة سلمى على ستك نبيلة انت مش فاكرها
مشيرة /اسفة مأخدش بالى ازيك ياستى انت رحمة صح
رحمة /ازيك ياحبيبتى ماشاء الله كبرتى
مشيرة / وانتى كمان كبرتى وشكلك اتغير
ماهر /ياسيدى لومعاك رخصة خد العربية بس تركب رحمة قدام علشان حامل
نادر / ياريت دانا كنت هاجر عربية للجماعة
ماهر /رخصة العربية فى التابلوة وادى المفاتيح اتفضل
هامشى انا الحق صاحبى الا يولع فية
نادر/ تعالى اوصلك
ماهر/ لاخليك جنب ابوك هو محتاجك جنبة عوزين حاجة ياخالتى
الحاجة نبيلة/ تسلم يابنى
رحمة / ابقى كلمنى بقولك لوشوفت جاسر صاحب خالد ابقى صورة من غير ميخد بالة
ماهر/ نعععععم وحياة خالتك سمعينى تانى
رحمة / علشان شهد يمكن بكدة نقدر نقربهم من بعض
ماهر/ تصورى عنك حق هاحاول يلا سلام
واخد تاكسى ووصل عند خالد
ماهر / السلام عليكم
خالد / حبيبى وصاحبى وحشنى ياض
ماهر / مبروك ياعريس
جاسر / ازيك ياماهر عقبالك
ماهر / بعد الشر انا مرأتى حامل الحمد لله عقبالك انت كمان لما نفرح بيك ياجاسر
جاسر بحزن / انا اتجوزت من سنة وتلات شهور وعشرين يوم
ماهر / اول مرة اشوف واحد بيحسب هو متجوز بقالة اد اية بالشكل دة
جاسر / اصلها مش اى واحدة دى ست الدنيا
ماهر( فى سرة يااها معقولة بتحب شهد للدرجة دى)
خالد / سرحت فى مين ياواطى هههههه
ماهر / ولاحاجة
خالد /ماما حضرى اكل لماهر صاحبى
ماهر / انا لسة واكل كنت موصل الجماعة يحضرو فرح بنت خال المدام
خالد / جاسر ماهر معاك ماشى
جاسر /تمام يلا انت روح ودى عروستك البيوتى سنتر وانا هاروح اريح شوية وبعدين هاجى اخدك على الزفة خلى بالك هاظبط العربية هتركب معايا
خالد / منحرمش منك ياصاحبى
جاسر/ يلا ياماهر اركب
ماهر / مالك ياصاحبى ولو مش عوز تتكلم بلاش
جاسر / دى حكاية طويلة مش عوز افتكر خلينى ماسك نفسى علشان فرح خالد
ماهر / وحشنى الشغل معاكم كانت ايام جميلة
جاسر / متاجى ترجع الشغل هتكون مع خالد والحاج
ماهر / وانت هو انتى سبت الشغل مع والدك
جاسر / لا ماسك الفرع بتاع فرنسا يلا اتفضل
نزل ماهر ودخل فيلا جميلة
جاسر /دادة لو سمحتى حضرى غدا للاستاز ماهر على مااجاى هاودى العربية تتغسل وتتظبط علشان العرسان
ماهر / براحتك
عدى الوقت بسرعة وركب ماهر مع جاسر وراحوا جابوا خالد وطلعوا على الكوافير
جاسر / انزل ياعريس شوف عرستك خلصت ولا
ماهر وقف بيرد على الفون وفجاة لقى حد خبط على كتفة
ماهر / انتى بتعملى اية هنا
رحمة /انا جايت ....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر / انزل ياعريس شوف عرستك خلصت ولا
ماهر وقف يرد على الفون فجاة لقى حد خبط على كتفة
ماهر / بخصة انتى بتعملى اية هنا
رحمة/ انا جيت مع نادر علشان العروسة تبقى مرأت خالد صاحبك
ماهر / معقول سبحان الله دى ولا فى الاحلام
رحمة / ايوة والله يلا نركب
جاسر / هو انت كمان بتلعب بديلك ياعمنا
ماهر / هههههههههه لا ياخوية دالمدام خالد طلع متزوج بنت خال المدام
جاسر / اتشرفت بيكى نورتى يامدام
رحمة/ متشكرة المكان منور بحضرتك
الكل ركب وراحوا القاعة كانت زفة جميلة بجد وجلس ماهر مع رحمة واقارب رحاب
والحاج حسين ابو شهد ومرأتة وولادة
فريدة / بت يامشيرة تعالى
مشيرة / نعم ياخالتى عوزة حاجة
فريدة / معاكى المفتاح روحى نضفى المطبخ واعمل الاكل علشان لما تمشى كليتك الصبح
مشيرة / خلينى اروح معاكم اروح ازاى لوحدى
فريدة / مليش فية
الحاجة نبيلة / متسيبها تفرح معانا ولما تروح ابقوا اعملوا اللى وراكم
فريدة / ملكيش فية يلا يابت اخلصى
مشبرة / حاضر ياخالتى ومشت تبكى وهى خارجة
نادر / مشيرة تعالى عوزك
مشيرة / نعم وبتمسح فى دموعها
نادر / مسك ايدها رايحة فين
مشيرة / رايحة اعمل غدا بكرة وانضف المطبخ
نادر / لا تعالى معايا
مشيرة / سابنى الله يكرمك مش عوزة مشاكل
نادر / امشى معايا وانتى ساكتة وراح عند ابوة والمعلم محفوظ
نادر / بابا انا عوز اكتب كتابى على مشيرة النهاردة
وانت ياعمى محفوظ اتصرف مشيرة هتباب الليلة فى اوضة رحاب
فريدة / انا مش موافقة
المعلم محفوظ / اية رأيك فى كلام نادر ياحاج حسين
حاج حسين / اصل البت لسة صغيرة وانا
المعلم محفوظ / نادر يابنى بكرة بعد العصر كتب كتابك على بنت عمتك دلوقت خد وطلع فيزاكارت هات ليها دبلة وخاتم وطقم كويس
نادر / تشكر ياعمى مستورة والحمد لله
فريدة /خلى بالك ياحسين انا مش موافقة
المعلم محفوظ / لما المعلم محفوظ يقول كلمة تمشى على راقبة الكل
فريدة /يلا ياولاد ومشت
نادر / عمى محفوظ الليلة مشيرة هتنام مع ماما وهتروح كليتها وقسما بالله لو حد اتعرضلها لاكون مخلص علية يلا نجيب الشبكة ونتصور
مشيرة بصت لابوها
الحاج حسين / روحى مع خطيبك يامشيرة الف مبروك
انتهى الفرح وقضوا الليلة عند الحاج مسعد وعملوا هيصة لمشيرة وفى الصباح ودع الحاج مسعد ومرأتة الحاجة نبيلة على موعد لزيارتها
رحمة /شهوووود وحشتينى
شهد / حمد لله على السلامة الفرح حلو
رحمة / دحصل حاجات وحكت لها على كل حاجة
شهد /انا فرحت لمشيرة نادر راجل بمعنى الكلمة
ماهر / ام ادم انصحك ترجعى لجاسر دبيموت من غيرك
شهد / هو مات فى نظرى من زمان انا رتبت حياتى على عدم وجودة
ماهر / اسف لتدخلى هامشى انا يلا يارحمة
بعد مرور11 سنة
ءءءءءءءءءءءءءء
شهد /يلا يافرحة علشان نلحق لبست ياادم
فرحة / خلاص يامامى انطى رحمة ظبطتنى
شهد/ يالهههههوى اة اللى عمالة فى نفسك دة
فرحة / جميلة صح ياانطى شوشو وطلعت لسانها
ادم / اية رأيك يا ماما مز صح
شهد / اة يادماغى ههههههه منكم لله بوظتو تربية ولادى
نروح لرحمة عندها (شهد ويوسف وحبيبة 10 &7 &4 سنوات)
رحاب / عندها( شهد وياسين توأم و جاسر 8& 4)
اما شيماء /( خليل وحسين وعمر 7 &4&1سنة )
اما مشيرة عندها (شهد و حسين 3& 1سنة )
نرجع للواقع
=========
ادم وفرحة حصلوا على المركز الاول والاول مكرر على مستوى الجمهورية فى الشهادة الابتدئية وكمان المركز الاول فى مسابقة القرأن وفرحة طلعت الاولى فى مسابقة الرسم على محافظة (------) وفى مذيعة من قناة فضائية هتعمل مع شهد والاولاد حديث لبرنامج (٠٠٠٠٠٠)
ماهر / يلا ياولاد هنتاخر
ادم / مش مهم خليهم ينتظرو انا واختى مش اى حد
شهد / عيب المفروض نحتروم كلمتنا وموعيدنا تكون مظبوطة
فرحة/ حاضر يامامى
ادم / كلامك صح ياماما
فرحة /طب انا نفسى اقابل بابى انت وعدتينا لما ننجح صح يامامى
شهد / ان شاء الله لما يرجع من السفر هاياجى و تفضلوا انتم مع بابى ولما يسافر تقعدو معايا هنا
ادم / بجد ياماما بس انا عوزك تبقى معانا
شهد / ركز فى المقابلة دلوقت ماشى
وانتى يافرحة بلاش شقاوة
المذيعة (سهام ) يااة البلد دى بعيدة بس جواها حلو ونضيفة
شهد / نورتوا المحافظة كلها
سهام (المذيعة) البلد منورة بيكم
يلا ياشباب ظبطوا الشغل علشان نخلص بدرى ورانا هوا
المعدين / حاضر يااستازة
شهد /استازة سهام الولاد معاكى اما انا عندى شغل دلوقت
الاستاذ ماهر معاكم لو حد احتاج حاجة يلا ياشيماء وراحت لفصل تحفيظ القرأن
شيماء / كان المفروض تنتظرى مع الولاد مش يمكن ساعتها جاسر يشوفك وترجعوا لبعض
شهد / تصدقى انك لسة هبلة ياشوشو دة زمانة معاه عيال وزمانة اتزوج اكتر من عشر مرات بفلوسة
شيماء / بس بصراحة هو ولد مز اخر حاجة
شهد / من ناحية مز فهو شكلة مز بس جواه حيوان مفترس
شيماء / انسى ياشهد و احمدى ربنا بقى عندك عيلة جميلة ربنا يخلى ولادك
شهد / لولا ماما نبيلة وانتى ورحمة وماهر وعبدة مكنش بقيت انا كدة
ماهر / ام ادم تعالى سهام المذيعة عوزاكى
شهد /حاضر تعالى مكانى كمل السورة دى معاهم واقفل الفصل
ماهر / حاضر
شهد/ يلا ياشوشو علشان جوزك اكيد عوزك
وصلت مكان التصوير
شهد السلام عليكم خير
سهام(المذيعة) الولاد مش عوزين يردو على اى سؤال غير وانتى موجودة
شهد / حاضر هاقعد معاهم
سهام( المذيعة) طب ظبطى وشك علشان الكاميرا
شهد /لا كدة كويس
سهام(المذيعة) هنبدأ ياجماعة
المعد سيري توة وان
سهام (المذيعة) حلقة النهاردة مع اطفال معجزة بمعنى الكلمة لقاءنا مع التوأم ادم وفرحة الحاصلين على المركز الاول فى الشهادة الابتدائية وكمان المركز الاول فى تجويد القرأن
فرحة / لا فرحة وادم انا اكبر من ادم بخمس دقائق
سهام (المذيعة ) ماشى ياقمر عرفينى بنفسك
فرحة / انا اسمى فرحة جاسر محمد بابى مهندس كبير وصاحب شركة مع جدو بس هو مسافر على طول
سهام (المذيعة) يعنى مش بتشوفى بابى
فرحة / بياجى وانا نايمة وبيبعت هدايا كتير لينا كلنا بس انا عوزة اقوللة وحشتنى يابابى كتير
سهام ( المذيعة) وانت ياادم مش عوز تقول حاجة
ادم / لا حضرتك اسألى وانا اجاوبك
سهام (المذيعة ) انت كنت بتذاكر كام ساعة فى اليوم
ادم /يومنا بيبدأ من اذان الفجر. نصلى مع ماما ونقعد نقرأ قرأن لحد الساعة ستة ونص نلبس وننزل نفطر نلاقى عمو ماهر منتظر ياخدنا احنا وولادة وولا عمو عبدة ونروح المدرسة وبعد انتهاء اليوم الدراسى نرجع مع عمو ماهر بروضة وناجى نغير ونأكل ونعمل الهوم ورك وننام شوية او نتفرج على التليفزيون وبعد كدة ننزل عند ماما ناخد الدرس مع الولاد ونراجع شوية وننام
سهام (المذيعة) / عوزة اعرف اسباب تفوقك انت واختك
ادم/ ماما هى سبب كل حاجة كويسة احنا فيها بابا ديما مشغول بشغلة وماما هى اللى منظمة حياتنا وكمان هى علمت اولاد كتير القرأن والرسم
سهام (المذيعة) هى ماما رسامة
ادم / ماما بنحب الرسم وفرحة واخد المركز الاول فى الرسم
فرحة / مامى دى اجمل مامى فى الدنيا
سهام ( المذيعة ) وانتى يامدام شهد كلمينى عن نفسك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
ادم / ماما هى سبب كل حاجة كويسة احنا فيها
فرحة / مامى دى اجمل مامى فى الدنيا
سهام ( المذيعة) وانتى يامدام شهد كليمنى عن نفسك
شهد / مفيش حاجة مميزة فية اوانى عملت حاجة اكتر من الناس انا اقل الناس
سهام ( المذيعة) /لا انتى بجد اعظم من رجالة كتير انتى ست عظيمة يكفى انك فتحتى بيوت كتير بالمشغلة اللى عماله وكمان محو الامية والحضانة وتحفيظ القرأن وغير تربيتك لاولادك
شهد/ صدقينى انا معملتش حاجة انا كنت مجرد بنت ضعيفة جت هنا عند خالة ماماتها منهارة حيلها مهدود ولولا ماما نبيلة ورحمة وزوجها ماهر وشيماء وزوجها عبدة وستها وكل الناس الطيبة اللى هنا مكنتش بقيت شهد اللى قاعدة ادامك
سهام ( المذيعة) /احكيلى عن حياتك ومين وقف جنبك واية اللى خليكى تسيبى عيلتك وتاجى تعيشى هنا
شهد /حياتى كنت زى اى بنت عايشة فى منطقة شعبية وكنت محتاجة للامان وملقتهوش الاهنا وكمان الحمد لله ربنا اكرمنى فى اول مشوارى بدكتور ناصر كان نعم الاخ ربنا يبارك لة فى اولادة ويرضى عنة وكمان مدام سناء اللى لما كنت تعبانة سهرت بية واتبرعت بدمها لية وكمان دكتور منى صادق اللى رفضت تاخد منى مليم وتابعت معها طول شهور الحمل ويوم الولادة لاقيتها هى ودكتور حاتم منتظرينى حبآ فية مش علشان حاجة
الناس دى هم اللى علمونى ازاى احب اللى حولية وازاى ازرع الخير وانا عارفة انى هالقية فى اولادى
سهام ( المذيعة) ممكن تحكى عن ظروف زواجك من البشمهندس جاسر وهل انتم منفصلين ولا على خلاف
شهد /كان زوجنا رواج تقليدى و عمرى ما كان بينى وبين زوجى اى خلاف كل الحكاية انة من الناس اللى بتحب شغلها وبعدين طلما انة موفر لاولاد معيشة كريمة ومراعى ربنا فينا لازم يراعى شغلة
سهام ( المذيعة) سؤال اخير انتى بتحبية
شهد / زى حبى لاولادى واكتر علشان هو سبب وجودهم اعتقد بكدة انا جاوبت على كل شيئ
سهام ( المذيعة) وانت ياادم اية رأيك فى كلام ماما
ادم / ماما كلامها حقيقى هى بتعمل كل حاجة حلوة لكل الناس اللى تعرفهم واللى ماتعرفهمش
تانى يوم تم اثناء ازاعة الحلقة
خالد / مساء العسل ياحبيبتى
رحاب / يسعد مساءك احضرك العشا
خالد/ الولاد ناموا
رحاب/ من بدرى
خالد/ ليلتنا فل بامر الله اعملى سندوتشات وتعالى على مااخد شاور واجهز علشان عوز اقولك كلمة سر
رحاب / فى السريع ههههههههههههه
خالد / لا كدة بلاش سندوتشات وتعالى
رحاب / خد شور الاول
خالد / ماشى ماسمعش نفسك لحد ماخرج ماشى
رحاب/ بدلع حاضر ياحبيبى
خالد /بت انتى تعالى مش عوز اكل انا جعان حاجات تانية
هوووب رن الفون
رحاب /شوف مين الاول
خالد / طنشى اهو فصل
رن تانى
رحاب /شوف مين الاول مسك الفون
خالد /دالزفت اخوكى
رحاب / رد داكيد حاجة مهمة
خالد / خير ياغلس
نادر / افتح التليفزيون على قناة (------)
خالد / لية فى حفلة رقص روح ياشيخ ربنا ينكد عليك
نادر / شهد وعيالها على التليفزيون
خالد/ شهد مين وعيال مين افتحى التليفزيون على قناة(-------) علية العوض الليلة انضربت
رحاب / حطت ايدها على بقها دى شهد وولاد مين دول
خالد / اكيد ولاد جاسر الولد فية شبه منة جامد
رحاب / دنسخة منة
خالد مسك الفون وطلب عدة ارقام
خالد / جاسر انزل مصر على اول طيارة
جاسر / لية ياحليتها اكنش وحشتك
خالد / مش انا دى مرأتك وعيالك
جاسر / انت اهبل يلاااااااااا ولا شارب حاجة اقفل بدل ماهزقك
خالد / شهد ظهرت على التليفزيون ومعاها ولد وبنت اولادك
جاسر/ هههههههه وانت عبيط وصدقت وعيالى منين بقاااااا بالمراسالة انت عليك كلام غريب
خالد / الولد نسخة منك انا بعت صورهم ليك على الوتس اب
جاسر /انا نازال بس علشان افضح كذبها واعرف هى كانت بتعط فين ومع مين
خالد / ياخسارة انت زى ماانت ماتغيرتش مع الاسف اقفل مع نفسك بقااااااا
جاسر / فتح الوتس وقعد يتفرج على الصور وقال طب ازاى دى كان عندها نزيف بس بصراحة خالد عندة حق الولد نسخة منى يارب الهمنى الثواب وقام بطلب عدة ارقام وجائة الرد
دكتور عدى/ مساء الخبر ياواطى
جاسر / عامل اية حبيب قلبى
دكتور عدى/ مهو باين بامارة انك مبتردش على اتصالى
جاسر /خلى قلبك ابيض انا اسف
دكتور عدى/ خير يااسطى اكيد عوز مصلحة
جاسر/ بصراحة اة
دكتور عدى/ خير يابارد هات اخرك
جاسر / استشارة هو لو واحد حصل مع مرأتة (-------) بعنف وجالها نزيف ودخلت المستشفى وبعد كدة محصلش حاجة ممكن تحمل
دكتور عدى/ ايوة اكيد لو الدكتور اللى وقف النزيف معملش عملية تنضيف الرحم وكانت فى فترة التبويض
جاسر / متأكد
دكتور عدى/ الولد شبهك دنسخة منك مش بتتكلم عن شهد وولادها
جاسر / ايوة ياصاحبى
دكتور عدى/ انزل خد مرأتك وعيالك فى حضنك مرأتك شكلها ست بمية راجل انا شوفت الحلقة كلها
جاسر /هاحجز على اول طيارة وجاى
وحجز على اول طيارة ولينزل مصر
مشيرة /نادر بدموع ممكن اطلب
نادر / هنروح انا وانتى وماما وبابا وعمى حسين عند شهد
مشيرة / ربنا يخليك لية وانت عرفت البرنامج منين دانت قاعد ادام التليفزيون من المغرب غريبة يعنى
نادر / انا وبابا وعمى محفوظ وعمى حسين كنا نعرف مكان شهد ومتابعينها من بعيد
مشيرة / معقولة من امتى وازاى ماقولتليش
نادر / يابت مكنتش عوز اشغلك عن الدراسة وبعدين دة طلب بابا حتى ماما متعرفش
مشيرة / وانتم عرفتوا منين
نادر / من ستى نبيلة وماهر جوز رحمة بنتها
مشيرة / يعنى شهد قاعدة عند خالتى نبيلة
نادر / ايوة بقولك هم العيال ناموا
مشيرة/ من بدرى هنروح لشهد امتى
نادر / تعالى الاول نحتفل بروجع شهد
مشيرة / نام بقى عوزة انام
نادر / شدها علية تعالى نامى حوطها بايدية
صبااااااااااح يوم سعيد على الجميع
على الطريق المتوجة للقرية اللى شهد تقطن فيها هناك ثلاث سيارات تتسابق ل..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
على الطريق المتوجة للقرية اللى شهد تقطن فيها هناك ثلاث سيارات تتسابق للوصول اليها
شهد / يلا ياولاد زمان اخواتكم جاين
فرحة / اكيد هنخرج نتغدا برة النهاردة
ادم / ياريت ياماما انا قولت لعمو عبدة ووافق (ملحوظة شهد ورحمة وولادها وزوجها وكمان شيماء وولادها وزوجها متعودين يقضوا ايام الاجازة مع بعض فى منزل الحاجة نبيلة)
شهد/ اتفقوا انتم مع بعض على المكان ونخرج ماشى
فرحة / هيييييية وصفقت ماشى يامامى
شيماء / بت ياشهوووود انا جيت
فرحة وادم / ههههههههههههههه هههههههههه
فرحة/ انطى شيماء مكرونة وصلت
ادم / هنزل لخليل ياماما
شهد / انزل ياحبيبى وشوف تيتة صلت ولا لسة
ادم / حاضر
فرحة / مامى انطى رحمة جت
شهد / انزلى انا خلصت ونازلة وراكم بلاش شقاوة
فرحة / حاضر يامامى
ماهر / السلام عليكم الفطار يلا قبل مايبرد
شيماء / فول وفلافل طب مين هياكل الباشمل والفراخ
عبدة / انتى وابنك خليل المقلبظ
الكل هههههههههههههه هههههههههههه
فرحة / انا هاكل معاكى ياانطى شوسو
شيماء / تعالى ياقلب خالتو
شهد / السلام عليكم يلا ياجماعة اناجعانة بجد
ادم /عمو ماهر عوزين نخرج نتغدا برا
ماهر / حاضر شوف عوزين نروح فين وتتغدوا اية واحنا تحت الامر ياشباب
فرحة / نروح الملاهى
رحمة / مش هينفع ياولاد ماما شهد شكلها تعبانة النهاردة
شيماء/ بت ياشهووود تعالى كلى مكرونة وانت هتبقى زى الفل
عبدة / قصدك زى الفيل ههههههههههه
رحمة / هههههههههه ديما فضحانا ياشوشو
شيماء/ خالتى نبيلة خدى طبق المكرونة دة نصيبك بقااااا
الحاجة نبيلة/ امشى ياسوسة مش عوزة مكرونة
ماهر/ هاتى ياام خليل الطبق انا هاكلة
عبدة / انا هاجيب سمك للغدا ماشى بلاش خروج واتفرجوا على التليفزيون ياولاد
فرحة/ عوزة كفتة مش سمك
شيماء / كفتة ومكرونة
رحمة / عبدة خد مرأتك وروح قال مكرونة قال
عبدة /خليها عندكم مش عوزها هههههههه
ام محمد / ياحاجة نبيلة فى ناس بتسأل على ام ادم
ماهر / مين اتفضلوا يااهلا يااستاز
الاستاذ محمد/ انا والد جاسر ممكن اقابل شهد
شهد / اتفضل ياعمى ياأهلا اتفضلى ياهانم نورتم
الاستاذ محمد / والله العظيم دورت عليكى كتير
شهد / عارفة من غير ماتحلف ادم فرحة تعالوا سلموا على جدو وتيتة
الاستاذ محمد /اتصدم من التشابة بجاسر
شهيرة / سبحان الله دى صورة طبق الاصل من جاسر وهو صغير
وحضنت ادم وفرحة وقعدت تبكى حقك علية انا يابنتى
شهد / على اية ياهانم صدقينى مفيش حاجة ادم خد جدو وتيتة واطلعوا اقعدو فى الانترية اطلعوا فوق ارتاحوا من المشوارطلعوا فوق🌹🌺
الاستاذ محمد / عاملين اية يا ولاد
فرحة / ماما قالت انك جدو الطيب وانك بتحبنا اوى وكنت بتبعب هدايا لادم ولية فى عيد ميلادنا
شهيرة / معقولة فى انسانة بالشكل دة
الاستاذ محمد / يارب ابنك يتلم ويرجع مرأتة وعيالة لحضنة وينسيها اللى فات
شهيرة /على رأيك والله
شهد / اتفضلوا لقمة بسيطة السواق اكل تحت انزلى يافرحة جدو كدة يتعب
الاستاذ محمد/ لا خليها انا فرحان بيهم
ماهر / ياام ادم تعالى فى ناس عوزاكى
شهد / حاضر ياابو يوسف عن ازنكم البيت بيتكم
شهيرة / اتفضلى يابنتى
شهد / افندم تحت امر حضرتك
ماهر / دة خالد زوج رحاب بنت خالك
شهد / اهلا بحضرتك اتفضل رحاب حبيبتى وحشانى كتير واخدو بعض بالحضن وفعدو يبكو
رحمة / خلاص يابنات روقوا
رحاب/ ازيك ياستى وباست ايدها
رحمة / عاملة اية يارحاب
الحاجة نبيلة / عاملة اية يابنتى
رحاب / الحمد لله فضل من ربنا
خالد / ضرب ماهر يالبوكس وقال بقى ياواطى شهد تبقى عندك وماتقولش وانت كنت شايف جاسر شكلة كان ازاى
ماهر / مكنتش اقدر اخون ثقة شهد فية
خالد / عند حق بص مين اللى جاى هناك
ماهر / دة الحاج مسعد ومرأتة ونادر
شهد / ديوم المفاجأت ولا اية
عبدة / يامرحب اتفضلوا
الحاج حسين حضن شهد وقال / وشى منك فى الارض سامحينى انا ظلمتك وجيت عليكى كتير وبكى
شهد / انا مسامحك والله انا بخير الحمدلله
مشيرة / انت وحشانى كتير وحضنت اختها
شهد / ازيك ياخالو ازيك ياطنط وبعد السلام والترحيب
رحمة / شهووود هنعمل اكل اية
ماهر. /نجيب اكل جاهز علشان متتعبوش ماشى
رحمة / وهات عصاير وفاكهة وجاتوهات معاك
شهد / خد ياابويوسف وعطيتة فلوس
ماهر /معايا
شهد / دة من ميزانية العيلة (هم عاملين حساب مشتركة للاكل واى شيئ يخصهم مع بعض)
شيماء /وانا هاعمل مكرونة كمان
ماهر / عبدة طلق البت دى
رحمة / اتهدى يابت يخربيتك
شهد/ ههههههههههههه اتلمى ياشوشو
عدى اليوم ورجل الجميع الى بيوتهم على الاتقاف مع شهد بزيارتهم
صبااااااااااح يوم جديد 🌹🌺
***************************
شيماء شهد / يلا العيال جت اتاخرتى
فرحة / مامى انطى شوشو جت
شهد / مش قادرة خليها تطلع
فرحة / انطى شوشو تعالى مامى تعبانة
شيماء/ طلعت تجرى مالك ياحبيبتى
شهد / مش قادرة ارفع دماغى
ادم نزل يجرى قابل ماهر جاى الحضانة
ماهر / مالك ياحبيبى
ادم / ماما تعبانة جامد
ادم / اركب تعالى نجيب الدكتور عطية
رواحو جابو الدكتور عطية وبعد الكشف علق ليها محلول وقال ضغطها عالى جدا هاكتب ليها العلاج دة وراحة تامة
ماهر / حاضر تشكر يادكتور ووصلوا
رحمة / انزلى على الحضانة ياشوشو وخلى عبدة معاكى بدالى وماهر هيروح فصل تحفيظ القرأن
شيماء /حاضر
شهد / عوزة ولادى هاتلى ولادى
رحمة/ هم مع ماهر فى فصل تحفيظ القرأن
شهد/ ماشى انزلى طمنى ماما نبيلة وشوفى الغدا اية
شيماء / فى اكل كتير من امبارح التلاجة مليانة
شهد / ماشى عوزة انام ممكن لما الولاد يخلصوا عوزهم
رحمة/ حاضر وغطتها نامى انتى ياحبيبتى هانزل اساعد شيماء ونزلت وشهد نامت
شوية وجت عربية ووقفت
السائق / لوسمحتى ياحاجة دة منزل الست شهد
ام محمد /ايوة يابنى بت ياشيماء
شيماء / يوة نعم ياستى لقت دة قدامها
شيماء/ يانهار احوس
جاسر / افندم انت هبلة ياختى
شيماء / لا انا شيماء
جاسر / فين شهد والولاد
شيماء /شاورت بصابعها لفوق
جاسر / سابها وطلع على فوق فتح الغرف وبص لحد مالقى شهد نايمة دخل وقعد جنبها على السرير وقعد يملس بيدة على شعرها وقال انا اسف سامحينى
شهد / بصت بنوم وقالت انت مين انا عوزة ولادى
جاسر / نام جنبها ورفع رأسها ووضع يدة تحتها واخدها فى حضنة واتغطى ونام بعمق
شيماء / فتحت باب الاوضة تتطمن على شهد
شيماء / يانهارووو اسووووود طب اناهاعمل اية دلوقت انا اتصل بماهر يتصرف فى المصيبة دى

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
شهد بصت بنوم وقالت انت مين انا عوزة اولادى
جاسر / نام جنبها ورفع رأسها ووضع ايدة تحتها واخدها فى حضنة واتغطى ونام بعمق
شيماء فتحت باب الاوضة تتطمن على شهد لقتها فى حضن جاسر
شيماء/ يانهارووواسووووود طب انا هاعمل اية دلوقت انا اتصل بماهر يتصرف فى المصيبة دى
لا انا هاتصرف وجابت المنفضة وطاااااااااااااااخ على جاسر
جاسر /بخضة اية فى اية
شهد /عاعاعاعايالههههههوى انت مين
شيماء / طاااااااااااااااخ طاااااااااااااااخ
جاسر / بصوت عالى فارسسسسسس محموووددد
فارس (البودى جارد) الحارس الشخصى جة يجرى
وفى ايدة المسدس وخلفة محمود السائق بتاعة
شهد /الحقووووونى
شيماء/ ععععععععععععععا الحقووووونى
ماهر داخل هو والاولاد سمع الصويت جاى من فوق
فرحة / جرت على السلم دة صوت مامى
ادم / جرى وراها وفتحوا الباب لقى البودى جارد مصوب المسدس على شيماء وشهد مغمى عليها وجاسر بيفوقها
فرحة / بابى انت جبت امتى
جاسر ساب شهد وبص على فرحة وادم وسرح فى الشبة اللى بينة وبين ادم
يوسف/ مين دول يابابا
ماهر مسك ايد البودى جارد ورمى طرحة على شعر شهد وقال /اخرج برررررررة
البودى جارد / بص لجاسر اللى شاور لة بالخروج هو و محمود
شيماء / كان نايم جنب شهد وانا ضربتة بالمنفضة
ماهر / ههههههههههه شاطرة ياهبلة دة زوجها
شيماء/ وانا اية عرفنى
جاسر/ انتى انسانة متخلفة اصلا
ماهر / لا عندك البيوت ليها حرمة يااستاذ احنا عايشين فى قرية بس نعرف العادات والتقاليد ولا العيشة برة نسيتك عويد بلدك
جاسر / خلصت انا كنت جنب مرأتى وتعالى هنا انت اية اللى جابك هنا
ماهر حك فى دماغة وقال/ دة بيت حماتى وشهد وولادها عايشين مع حماتى
جاسر / قام مسك فى ماهر ازاى كنت شايفنى بموت وماقولتليش على مكان مرأتى
ادم / سايبة يابابا عمو ماهر هو اللى مربينا مع ولادة
جاسر / دة اصلا انسان
فرحة / فين الهدية بتاعتى
جاسر/ها اصل انا
شهد / هاتى الكيس الاحمر اللى فى الدلاب ياشوشو
شيماء / لا ياختشى خلينى بعيد عنك وعن زوجك دانا كنت هاموت ونفسى فى المكرونة
رحمة لسة داخلة هو فى اية ماما بتقول صوتكم عالى
شهد / انت تايهة عن شوشو بقولك هاتى الكيس اللى قدامك
رحمة / خدى هانزل حمدالله على سلامتك يااستاز جاسر
عوزة حاجة يلا ياشوشو
شيماء/ اعملك مكرونة يااستاذ
الكل ههههههههههههه
شهد / خدى هدية بابا ليكى ولادم قولى لبابا مرسى
فرحة / دى فونى واسمى مكتوب علية مرسى يابابى و حضنتة وباستة
ادم / وانا كمان اسمى مكتوب على فونى مرسى يابابا وباسة
شهد / يلا على تحت راجعوا السورة مع عمو ماهر وشيالوا اللى معاكم مفيش العاب غير بعد الحفظ
فرحة و ادم /حاضر يامامى
شهد/ غمزة لادم خلى انطى شوشو تعمل
فرحة بسرعة / مكرونة وفراخ
الثلاثة هههههههههه
شهد/فرحة بلاش شقاوة
فرحة / حاضر يامامى وخرجت وقفلت الباب
شهد / شالت ايد جاسر من على كتفها ونزلت من على السرير وقعدت على الكرسى
جاسر / قمت لية تعالى اقعدى جنبى
شهد / خير اية اللى جابك
جاسر/جاى علشانك انتى وولادى
شهد /لا والله تصدق ثبتنى وصدقت
جاسر/ صدقينى دورت عليكى فى كل مكان لما يأست من انى القيكى سبت البلد من 11 سنة نزلت فيهم ثلاثة مرات
شهد/ كل دة مايخصنيش كل اللى يخصينى ولادى
جاسر / بس دول ولادى انا كمان
شهد / انت مجرد اب على ورق واوعك تعشم نفسك باكتر من باكتر من كدة
جاسر / اسف ياشهد صدقينى انا فعلا ظلمتك كتير قولى اية يرضيكى
شهد / تبعد عنى وعن ولادى وانا هاوديهم عن ماماتك وباباك كل اسبوعين يباتو معاهم ليلة
جاسر / حرام عليكى ارحمنى انا كنت بموت من غبركم
شهد /وانا كنت بموت معاك ولانسيت
جاسر / دربنا بيسامح
شهد/ دة اخر ماعندى اتفضل انسحب من سكات
جاسر / دموعة نزلت تصدقى انا من يوم اللى حصل منمتش طبيعى الا لما كنتى فى حضنى
شهد / انت ازاى سمحت لنفسك تعمل كدة
جاسر انتى نسيتى انك لسة مرأتى
شهد سكتت وقالت انا نازلة وحضرتك شوف حجة تمشى بيها ويوم 15 و1 فى الشهر الولاد هيكونوا عند باباك فى الفيلا يباتوا وتانى يوم اخدهم وارجع
كل دة وهناك من سمع كل شيئ من خلف الباب
شهد جات تنزل جاسر مسكها وهجم على شفاها بعنف وبعد وقت رفع رأسة ليلتفط انفاسة وهى داخل حضنة وبترتعش
جاسر/ بعشقك والله اسف صدقينى نفسى اعوضك واسعدك
شهد / مع الاسف حياتى بقت كلها صفحة سودة وخرجت
جاسر/حط وشى بين يدية ودموعة نزلت
لقى ايد بتطبطب على كتفة بيبص لقها فرحة
فرحة / متزعلش من مامى هى طيبة بس اكيد زعلانة منك
ادم / اناسمعت كل كلامكم يابابا انت كنت غلطان وماما دلوقت هتكرر نفس الغلط ومحدش فكر فينا
جاسر/ اخدهم فى حضنة وانت غلطان علشان تقف تسمع كلام الكبار
ادم / مكنش قصدى انا كنت جاى استأذن ماما علشان نروح كروسى الانجلش
جاسر / حصل خير انا هامشى دلوقت
ادم / هتهرب صح
فرحة/ طلما حضرتك هتخلع خلاص خد هديتك وامشى وحطت الفون فى ايدة
جاسر / غمر لادم انا هتصرف انزلوا قدامى
بعد شوية جاسر نزل
جاسر لقى الكل قاعد السلام عليكم
الكل وعليكم السلام
ماهر / دة الاستاز جاسر زوج شهد ياابو خليل
ودة عبدة زوج شيماء انت طبعا عارفها يااستاز جاسر
جاسر / اهلا ياعبدة طبعآ عمرى مقدر انساكى ياشيماء هههههه
الكل ههههههههه هههههههههه
فرحة / بابى انطى شوشو عملت ليك مكرونة وفراخ ههههه
عبدة/ يا بختك يااستاز جاسر هههههههههه
جاسر / انا جاسر بس وبعد اية حكاية المكرونة مع مرأتك ياعبدة
عبدة / ابدا هى بتموت فى المكرونة طوال النهار بتأكل مكرونة وزى ماانت شايف رفيعة ازاى
شهد /الغدا جاهز علشان تلحق تسافر ياابو ادم
جاسر / لا انا قررت انى هافضل معاكم شوية خالد هو اللى هيسافر يمسك فرع الشركة مكانى وانا
ماهر /الغدا يلا علشان كل واحد يشوف مصالحة
رحمة / خد ياماهر صنية الاكل للسواق واللى معاه
شيماء / داناكنت هموت فطيس منة لله
الكل ضحك ههههههههههه
جاسر / السواق والبودى جارد راحو مشوار
شهد / راحوا فين
جاسر /قرب من ودنها راحوا يجيبو حاجات خاصة لانجيرى اصلى ناوى اعمل احلى شهر عسل
شهد / ابو شكلك قليل ادب
جاسر /بتقولى حاجة ياشهوووود
ادم / بابا هتفضل معانا كتير صح
فرحة/ طبعا دة وحشنى كتير
ماهر / غمز لجاسر العيشة هنا هتعحبك جامد
جاسر / اكيد طلما مع مرأتى وولادى
شيماء / واناهاعملك كل يوم مكرونة وفراخ
ادم / عمو عبدة طلق الست دى
الكل هههههههههه ههههههههههه
جاسر / انا بموت فى المكرونة والفراخ وغمز لشهد
الحاجة نبيلة / خلى بالك من زوجك ياشهد وحافظى علية

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر/ انا بموت فى المكرونة والفراخ وغمز لشهد
الحاجة نبيلة/ خلى بالك من زوجك ياشهد وحافظى علية
شهد / دهو مسافر تانى ياماما دحتى هيمشى دلوقت
الحاجة نبيلة / لو ماشى خد مرأتك وولادك معاك
شيماء /نعععمممم ومين هيأكل معايا مكرونة وفراخ
شهد / بما ان كلنا عيلة و مفيش اسرار بينا جاسر هيمشى بعد الغدا والولاد هيروحوا يقعدو معاة يوم كل اسبوعين
جاسر / بما انكم عيلة واحدة بعد الاكل نتكلم والعيال يطلعوا فوق علشان افكارهم ماتشتتس
ماهر / هو دة الكلام الصح
شهد / هو دة اللى عندى
شيماء / يلا على الاكل وبعدين اخد الولاد ونكسر المراجيح اللى جوة دى
نروووووح الاسكندرية🌸🍂🌺
********************
رحاب / انت مسافر امتة
خالد /بكرة فى طيارة الساعة 5 بعدالعصر
رحاب / هتفضل كتير
خالد / الله يخربيتك ياجاسر ناس تعمل شهر عسل وناس تتمرمط
رحاب / من حق شهد تعيش حياتها وترجع علاقتها بجاسر من تانى
خالد / دى هتطلع عينة هتخلية يكلم نفسة
رحاب / لية بس دى غلبانة و اتبهدلت كتير
خالد / واتعلمت ازاى تعرف تتحكم فى عواطفها
رحاب / من اللى شافتة
خالد / بجد طالعت بنت بمية راجل
رحاب / هاشوف الولاد واعمل عصير
خالد / بسرعة عوز اقولك كلمة سر
رحاب / ههههههههه انت مجنون صح
خالد / ابو العيل على ابو ضحتك تعالى بقااااااا
رحاب / هاشوف الولاد بسرعة
خالد شدها واقعت على رجلة واخدها فى حضنة واخذ يرتشف من رحيق شفاة و........
================================
جاسر / بما انكم تعرفوا كل حاجة انا قلبت الدنيا على شهد اقسم بالله من يوم ماسبتنى ومافى يوم نمت من غير مهدئ وحرمت على نفسى البلد واهلى من 11 سنة وانا فى الغربة نزلت فيهم 3 مرات
شهد/ شيئ مايخصنيش
ماهر / لا ياام ادم لما يبقى بينكم اولاد ومحتاجين ابوهم تبقى حاجة تخصك انتى واولادك من قبلك
جاسر / وانا بعتذر ليها ولوعوز منى اعتذر ليها ادام العالم كلة معنديش مانع
رحمة / كدة عداك العيب ياابو ادم
عبدة / خلاص ياام ادم ادو لنفسكم فرصة تانية علشان خاطر الاولاد
شهد / انا قولت لا انا عوزاة يطلقنى
جاسر / نعععمممم مستحيل طبعا
شهد / دة اللى عندى
الحاجة نبيلة / انا معنديش بنات تتطلق يلا كل واحد يروح بيتة وانتى يارحمة خدى ادم وفرحة معاكى ماشى
رحمة / حاضر ياماما
عبدة /السواق جة ياابو ادم
جاسر / انا هاطلع واخليهم يروحوا ويجوا بكرة
عبدة / ما يجوا يبتوا عندى
الحاجة نبيلة/ شهد دة زوجك جايلك مادد ايدة وشريكى اعقلى ويلا خدى كوبيتين عصير واطلعى انا هنام هنا هاتى غط من فوق يارحمة
رحمة / تعالى معانا ياماما
الحاجة نبيلة / لا علشان بنت خالتك مفترية ممكن تاكل الرجل الغلبان دة لو بقت معاه لوحدها
الكل / هههههههههههه
ادم / غمز لجاسر خلى بالك منها اباشآ
عبدة / ام ادم جواها طفلة حاول تخرج الطفلة اللى جواها
رحمة / يلا ياشوشو
شيماء / يخربيت العيال اللى محد منهم رضى ياكل مكرونة
الكل هههههههههههه
جاسر / عبدة قدامك حالين ياتطلق الست دى ياتدخلها مستشفى المجانين
عبدة / لا ياعم دهى مالكة الحتة الشمال ههههههه
شيماء / اعملك عصير مكرونة بالصلصة
جاسر / ههههههههههههههه امشى كفاية علية العلقة
ماهر/ يلا ياولاد اركبوا وتعالى انت وفرحة معانا ياادم علشان نروح كروسى الانجلش بدرى
ادم / حاضر ياعمو اجيب الملزمة وجاى
شهد/ بلاش شقاوة يافرحة
فرحة /حاضر يامامى
شيماء / هاجى على الساعة كام ياعرسان
شهد/ عرسة لماتعضك غورى ابت
جاسر / تصبحى على خير ياماما
الحاجة نبيلة/ اطلعى ياشهد
جاسر/ استنى خدى الكياس دى معاكى
الحاجة نبيلة /تعالى عوزاك
جاسر / نعم ياماما تحت امرك
الحاجة نبيلة / انت عارف عملت اية فى شهد اوعدنى ان دة ميتكررش
جاسر / عمرى ماهزعلها تانى انا بعد شهد ماسبتنى انكسرت جامد ولسة مكسور من بعدها عنى متخفيش عليها معايا ياماما
الحاجة نبيلة / وانا واثقة فيك اطلع عيش حياتك ربنا يسعدكم يابنى
جاسر /باس ايدها دعواتك ياماما وطلع
شهد / فى تلات اوض نوم روح نام فى اى واحدة منهم
جاسر / فتح الكيس وطلع بيجاما وقلع القميص ظهر جسم الرياضى
شهد / انت بتعمل اية
جاسر / بغير ودة شيئ طبيعى
شهد جرت برا الاوضة
جاسر / هههههههههه مجنونة بس والله بحبك
شوية ودخلت شهد انا هنام فى اوضة الولاد
جاسر / مينفعش لازم نتعود على بعض
شهد / وتغتصبنى تانى
جاسر / اوعدك مش هاطلب منك اى حاجة الا لما انتى تكونى عوزة الحاجة دى يلا بقى ننام بكرة ورانا حاجات كتير وانا بصراحة جسمى تعبنى جامد من علقة بنت المجنونة شيماء
شهد / ههههههه احسن كان منظرك يجنن
جاسر / والله طب تعالى ومسكها من ايدها وشدها علية وباسها من دماغها ونام واتغطى تصبحى على خير
شهد نامت على حرف السرير وانت من اهلة
كل واحد فيهم مغمض عينة ولكنة فى دنيا تانية
جاسر نفسة يخدها فى حضنة ويحسسها بالامان
وشهد خايفة منة ليعمل فيها زى زمان
من الارهاق جاسر نام وشهد كمان وبعد فترة جاسر لقى ايد شهد تحيط بة فمد يدة واخدها فى حضنه وناموا
صبااااااااااح يوم جديد وجميل🌸🌼🌷
========================
شهد / فاقت لقت نفسها فى حضن جاسر اتكسفت واغمضت عينها حتى لاتوقظة
جاسر /نمتى كويس
شهد / انت صاحى من بدرى
جاسر / ايوة بس مردتش اقلقك
شهد / طب ابعد بئا انت عامل فية كدة لية
جاسر / لاقيتك جايتى وحطيتى ايدك علية
شهد / عوزة اقوم ورايا شغل
جاسر / لا انا مرتاح كدة خليكى شوية
شهد ابتسمت وسكتت
جاسر/ بت انتى كدة ممكن اتهور انا ماسك نفسى بالعافية
شهد / بصوت واطى ابو قلة ادبك ولد بارد بس مز
جاسر / سامعك على فكرة هههههههههه
شهد/ اتكسفت وبتشد نفسها من حضنة
جاسر / قولت خليكى كمان شوية عوز اشبع منك وباسها وناموا تانى
فاقوا على صوت فرحة💗
مامى / الساعة 2 يلا قومى انطى شوشو بتقولك المكرونة جاهزت يابابى
جاسر / صباح الفل ياقلب بابى واخدها فى حضنة شهد بتنزل من على السرير
جاسر / استنى عوزك
فرحة / هانزل اروح فصل القرأن ماشى
شهد / ماشى بلاش شقاوة
فرحة / حاضر يامامى
شهد / هنزل دانا نمت كتير اوى
جاسر /تصدقى عمرى مانمت كتير كدة زى النهاردة
شهد/ نوم الهنا
جاسر / شهد انا اسف وبشكرك علشان رضيتى تخلينى جنبك والله العظيم انا بحبك ومن غير مااعرف انك خلفتى ولا لااا
شهد / يلا انا هنزل احضر الفطار حصلنى بسرعة
جاسر / تمام وشده وباس ايدها ربنا لايحرمنى منك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
شهد يلا انا هنزل احضر الفطار حصلنى بسرعة
جاسر /تمام وشدها علية جامد وباس ايدها ربنا لايحرمنى منك
شهد / وشها احمر وبصت للارض وقالت عوزة انزل
جاسر / انا مرتاح كدة ههههههههه
شهد / يالههههههوى ابو قلة ادبك تعبتنى
جاسر / سامعك ياقمر
شهد/ شدت نفسها وجرت
الحاجة نبيلة / يلا ياشهد فطاركم جاهز خدية واطلعى افطرو فوق
شهد / صباح الخير ياماما
الحاجة نبيلة / يسعد عمرك حبيبتى بقولك
شهد /نعم ياماما خير
الحاجة نبيلة/ ادى لنفسك ولزوجك فرصة واعتبرى ان امبارح اول التعارف بينكم وعيشى حياتك كفاية طول عمرك شقيانة وتعبانة
شهد / حاضر ياماما
الحاجة نبيلة / اطلعى ومفيش شغل الاسبوع دة فى زوجك وبس فاهمة
شهد/ فاهمة ياماما واخدت صنية الفطار وطلعت لقت جاسر بالشورت فقط وواقف بيسرح شعرة
شهد / اتكسفت وقالت اية اللى عاملة فى نفسك دة استر نفسك
جاسر / قرب منها وقام بخلع العباية والطرحة وقال عوزك معايا تكونى كدة
شهد / قلبها هيقف من قربة قالت مينفعش كدة
جاسر/ تعالى نفطر عوزين نروح مشوار انا وانتى بس
شهد / والولاد وهنروح فين
جاسر / دى مفاجاة ياقمر
شهد / طب يلا نفطر
جاسر / حاضر يلا
فون الحاجة نبيلة رن
شيماء / فونك ياستى بيرن
الحاجة نبيلة / هاتى الوووو ازيك ياابنى
الحاج مسعد / بخير والله ياخالتى اية الاخبار عندك هو جوزها جة
الحاجة نبيلة/ ايوة ياابنى وهى قاعدة معاة فوق
الحاج مسعد / ربنا ييسر امرها ابقى طمنينى عليها
الحاجة نبيلة / حاضر يابنى سلم على اللى عندك
======================================
جاسر / الحمد لله يلا البسى بسرعة على مااعمل فون
شهد / حاضر طب والولاد
جاسر/ مع ماهر والجماعة المشوار دة مخصوص ليكى
شهد / طب هنروح فين
جاسر / خلصى بقاااا
شهد / اخرج علشان البس
جاسر / فتح الدلاب وخرج فستان موف بطرحتى وقال / تعالى هالبسك
شهد/ لاهالبس لوحدى اخرج برة
جاسر قفل الباب بالمفتاح وقعد على السرير وقال اخلصى
شهد/ على فكرة انت قليل الادب
جاسر / هههههههه احلى ما فى الحب قلة الادب وقام لبسها هدومها وقال ظبطى طرحتك بسرعة
ونزل لقى الحاجة نبيلة قاعدة
جاسر /السلام عليكم ياماما انتى كويسة
الحاجة نبيلة/ الحمد لله انا بخير. ربنا يهدى سركم يابنى انتم خارجين
جاسر / ايوة هاروح مشوار انا وشهد
شيماء / صبحية مباركة ياعريس اجيبلك تفطر فى مكرونة و
جاسر / بسرعة ارحمى امى ابت كفاية العلقة بتاعة امبارح
شهد / هههههههههههههه صباحووو عسل ياشوشو
شيماء / والله شكلك عروسة بجد يابت
جاسر / يلا ياقمر اتفضلى
وركبوا ومشوا 🚑🌹🌼🌸
جاسر / الووووو حضرت المطلوب انا جاى فى الطريق
و حط ايدة على كتف شهد وقال تعرفى انا حاسس باية
شهد / شيل ايدك عيب كدة الناس شايفانا
جاسر / مد اية نزل الستارة اللى بتفصل بينة وبين السواق واللى على شباك العربية وشغل التكيف وموسيقى هادئة وضمها جامد وقال دلوقت انا لومت اموت وانا اسعد واحد فى العالم
شهد / بعد الشر عنك بلاش تقول كدة
جاسر/ يادين النبى كدة انا ممكن اتهور بجد
شهد / صل الله عليه وسلم ابعد شوية
جاسر / والله مااناقادر اناخلاص هموت من الشوق
شهد /بصت للارض وابتسمت
جاسر/ بت تعالى نرجع نتلم فى بيتنا
شهد/ هههههههه تؤ تؤ تؤ
جاسر/ ارحمى امى بئا ونزل على شفتها واخد يلتهم من رحيقهم حتى تورمت وتركها ليأخذ نفسة السائق وصلنا ياجاسر باشآ ونزل فتح الباب لجاسر
جاسر مد ايدة لايد شهدومسكها جامد وقال تعالى ورايا يافارس وانت يامحمود اركن على جنب
محمود / تمام ياباشآ
جاسر/اتفضلى حبيبتى جورج حضرت المطلوب
جورج / الصائغ ايوة يااستاز جاسر اتفضل 3 اطقم للمدام تختار
جاسر / اختارى اللى يعجبك ولو عوزة التلاتة تحت امرك
شهد / بس انا مبحبش الالماظ
جاسر/ شهدى متلبس اقل من الالماظ يلااخلصى ورانا لف كتير
شهد / خلاص هاخد دة اية رأيك
جاسر/ ذوقك روعة بجد جورج هناخد دة وهات مجموعة دبل وخواتم
شهد / معايا الدبلة ورفعت ايد تورهالة
جاسر / شهدى دبلتها انا اللى البسهاليها اختارى دبلة و3 خواتم لماما نبيلة ورحمة وزفتة البرك شيماء
شهد /هههههه دى طيبة والله بقولك ممكن
جاسر اطلبى ياشهدى
شهد / تجيب خاتم لست شيماء هى ست
جاسر/ متكمليش هاتى اللى عوزاة هو ماهر عندة بنات وعبدة عندة
شهد / ايو ماهر عندة شهد وعبدة معاه تلات ولاد
جاسر / طيب اختارى سلسلة لفرحة وواحدة لشهد ماهر
شهد /كدة كتير عليك
جاسر / دة اقل واجب ياشهدى
شهد/ ربنا يخليك لية
جاسر / ايوة كدة وباس ايدها ولا يحرمنى منك ياشهدى يلا ندفع الحساب
دفع الحساب وخرج عطى الكيس لفارس وقال/ يلاعلى مول (..........)
فارس / تحت امرك ياافندم
داخل المول.🌼🌸🌷
جاسر / اختارى وشاور لفارس خلى بالك منها وتركهم وراح القسم الخاص بالرجال وجاب اكياس كتير وجة دخل على قسم الملابس ال،.... وجاب مجموعة من الكياس وراح عند شهد خلصتى
شهد / ايوة كدة تمام
جاسر/ اختار كذا طقم كمان ليها وقال يلا
شهد / كدة كتير اوووى
جاسر / مفيش حاجة تكتر على القمر يلا انا هاموت من الجوع
شهد / ههههههه وانا كمان
جاسر / ارحمنى من الضحكة دى بتولع فى امى
شهد / حاضر يلا نمشى
جاسر /شاور لفارس اخد الشنط وراح على العربية
جاسر / مسك ايدها تعالى فى مطعم شكلة حلو هنا وشاور لفارس
جاسر / تعالى خد وجبتك انت ومحمود
فارس /تمام جاسر باشآ
الحاجة نبيلة/ تعالى ياادم انت وفرحة عوزكم
فرحة /نعم ياتيتة هى مامى فين
الحاجة نبيلة/ راحت مشوار هى وبابا
ادم / يعنى بابا لسة هنا وهيفضل معانا
الحاجة نبيلة / ايوة بس عوزة منكم طلب
ادم / اطلبى ياتيتة عوزة اية
الحاجة نبيلة / تسيبوا ماما وبابا مع بعض اليومين دول وتفضلوا عند خالتوا رحمة ماشى
ادم / فهمت علشان يتعودو على بعض
الحاجة نبيلة / ايوة ياحبيبى هو كدة
فرحة / ماشى ياتيتة انا هافضل مع انطى رحمة
الحاجة نبيلة / يلا خلى خالتو شيماء تحضر الغدا
ادم / حاضر ياتيتة
جاسر / يلا ياعروسة انا جايب شوية حاجات ولعة
شهد انا بجد تعبت وصدعت والولاد وحشونى كتير
جاسر / وابو الولاد اية نظا م العبد الغلبان اللى جنبك مش هتحنى علية بقاااا
شهد / ممكن اسألك سؤال وتجاوب بصراحة
جاسر / حاضر ياشهدى اسألى
شهد / هو انت اتجوز بعد ماسافرت ولا عملت علاقات
جاسر/ هتصدقينى لو قولت انك اخر علاقتى بكل الستات بعد مامشيتى ومردتيش لا تبلغى عنى ولا رضيتى تأخدى اى شيئ وكمان مطلتيش الطلاق خليتينى اغير كل شيئ فى حياتى
شهد/ انا مصدقة كلامك
جاسر / ولما دورت عليكى وانتى اختفيتى عهدت نفسى اعيڜ واموت على امل انى اقابلك وتسامحينى
شهد/ يلا وصلنا حمد الله على السلامة
جاسر / تسلمى ياشهدى
جاسر لفارس ومحمود/ مفيش حاجة النهاردة لوعوزين تروحوا تشوفوا اولادكم وتاجوا بكرة بعد الضهر ماشى
محمود / لا انا معاك الجماعة بخير
جاسر /غمز لفارس وانت يامعلم
فارس / معاك احسن دى حامل ومش بعرف انام من الاه هههههههههه
جاسر / ربنا يرزقك بالخلف الصالح مع عبدة وماهر ماشى
محمود وفارس / تمام ياباشآ
فرحة / بابى وحشتنى مامى بحبك كتير
شهد / وانتى كمان ياعمرى فين ادم
ادم / انا هنا ياماما. بابا حمدالله على السلامة
جاسر / تسلم ياحبيبى
شهد / ماما انتى كويسة
الحاجة نبيلة / الحمد لله اطلعوا رايحوا على الجماعة ماتخلص اللى وراهم ونتلم علشان عوزكم كلكم
جاسر /حاضر ياماما
ادم / هنروح نراجع قرأن مع عمو ماهر
شهد / ماشى ياحبيبى خلى بالك من اختك
جاسر / بعد اذنك ياماما
الحاجة نبيلة/ اتفضل يابنى
شهد / اطلع لما اغير ممكن
جاسر / حاضر ومسك المفتاح وقفل الباب وفتح كيس وقال عوزة اشوف دة عليكى
شهد/ مستحيل البس القميص دة قصير جامد
جاسر / غمز وقال وهو دة المطلوب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر / حاضر ومسك المفتاح وقفل الباب وفتح كيس وقال عوز اشوفة عليكى
شهد / مستحيل البس القميص دة قصير جامد
جاسر غمز وقال / وهو دة المطلوب
شهد / طب افق فى البلكونة ممكن
جاسر / حاضر ياشهدى اخلصى
شهد لبست وقعدت على السرير واتغطت من الكسوف
جاسر / جلس جنبها واخذها فى حضنة
شهد / عوزة انام ممكن
ليقطعها جاسر بقبلة على شفتها بحنان ويلف يدة حول خصرها ليجذبها لة وتبادلة القبل لتتذوق طعم شفتة وتلف يدها على عنقة وتتوقف لتستطيع التنفس
جاسر / بحبك ياشهدى
شهد تبتسم وتقبلة قبلة طويل ففهم منها انها دعوة منها لاكمال العلاقة فاخذ يمطر وجها بالقبل ويدة تلامس منحيات جسمها و.......،نتركهم لعالمهم الخاص
ماهر / السلام عليكم ياخالتى عاملة اية
الحاجة نبيلة / الحمد لله ربنا يريح بالكم ياولادى
رحمة / انا بجد تعبت النهاردة
عبدة / عوزين نعين اتنين ولا تلاتة للحضانة وواحد لفصل محو الامية وواحد لتحفيظ القرأن
ماهر / لا ياعبدة احنا عوزين اربعة للحضانة واتنين لفصل
محو الامية وراجل وست لتحفيظ القرأن علشان العيال كبرت و عوزين خدمة
الحاجة نبيلة/ صح كدة بس اوعكم تزود المصاريف الناس غلابة
شيماء / المفروض المصاريف كانت زادت من سنتين
عبدة / ربنا مبارك لينا فى القليل ياشيمو
جاسر / من على السلم السلام عليكم جعان ومش هاكل مكرونة
شيماء / اخص عليك كدة تكسفنى
ماهر / فى سمك بورى وبلطى اية رأيك
جاسر / اموت فى البورى
شيماء / لنفسها /يارب تموت لو مكلتش مكرونة
جاسر / سامعك على فكرة
الكل هههههههههههههههه
الحاجة نبيلة / تصدق انت الوحيد اللى هتخلى شيماء تبطل تاكل مكرونة
شهد/ يلا انا جعانة
رحمة / بصوت واطى اية الحلاوة دى ياعروسة
شهد / تسلمى حبيبتى
رحمة / يلا العشا جاهز
جاسر / ماما عوز اقول حاجة بس محدش يفهمنى غلط اقسم بالله انا نيتى سليمة
ماهر /اتفضل اتكلم يا ابو ادم
جاسر / قول جاسر على طول
رحمة / خد ياعبدة ودى الشاى للسواق واللى معاه
عبدة / حاضر
جاسر/ تعالى على طول ياعبدة
عبدة / حاضر
جاسر / انا عوز حتة ارض كبيرة ابنى عليها فيلا تلات ادوار وكمان بعد اذنك ياماما نهد البيت دة ويتبنى من جديد بنظام نعمل الدور الاول والتانى للمشغل وانا هاجيب مكن جديد وقماش واللازم والدور التالت للحضانة والرابع لفصل محو الامية وفصل التحفيظ
الحاجة نبيلة / البيت بتاع رحمة وشهد بالنص هم اللى عندهم الرد
ماهر/ طب وهنتجمع وتقعد مع بعض فين شقتى صغيرة وكمان شقة عبدة
جاسر/ انا قولت عوز حتة ارض واسعة نبنى عليها فيلا تلات ادوار لكل واحد مننا دور وهنعمل مكان فى الجنينة لينا نقعد مع بعض كاستراحة
رحمة/ انا موافقة وشهد اكيد موافقة
شيماء /انا مش موافقة علشان هو مش عوز ياكل مكرونة
جاسر / انت فصيلة بجد
الحاجة نبيلة / طب وشغلك وسفرك
جاسر / خالد مسك الفرع بتاع فرنسا وبعدين ساعة زمن ونكون فى الشركة والبركة فى بابا
شهد /عوزين نروح نقعد مع ماما بابا يومين علشان يشبع هو وماما من الولاد
جاسر / حاضر الاسبوع اللى جاى
الحاجة نبيلة/ اية رأيكم ياولاد فى كلام جاسر
عبدة / ههههههههههههه. انت عارفة ياخالتى احنا منملكش. غير الشقة والولاد وامهم
شهد / واهم حاجة امهم ههههههه
شيماء / يخليك لية يا بعلى
ماهر / انت اغنى من ناس كتير ياابو خليل
جاسر / انتم ناسين انكم اللى ربتوا اولادى وحماتو مرأتى
ماهر / دة واجب ناحية اختنا ياجاسر
عبدة/ وبعدين ام ادم هى السبب فى كل خير احنا فية
جاسر/ ولا كلمة تانى كلامى يتسمع خد ياماهر شيك اهو وشوف حتة الارض ماشى عوزين نوسع على نفسنا وعلى الناس لما المشغل يبقى مصنع للملابس والحضانة تكبر وبدل فصل لتحفيظ القرأن ومحو الامية يكون دور
ماهر /ماشى بشرط نطلع ليك ربع الايراد
جاسر/ طلعوا لله يكفينى وجودى وسطكم ماشى
شيماء / ونعمل مطعم نقدم فية مكرونة وفراخ وكفتة
الكل / هههههههههه هههههههه
جاسر / والله فكرة حلوة بجد هتكسبك كتير كل اللى شغال فى المصنع هيعوز غدا
شيماء / وانا مستعدة
الحاجة نبيلة / الحمد لله بكدة اموت وانا مرتاحة ومطمنة عليكم ياولادى
الكل بعد الشر عليكى ياماما
شيماء / عوزين نشغل معانا ناس الحمل تقل علينا
شهد / صح كلامك عبدة يجيب هناء بنت اختة هى كلمتنى عوزة شغل
عبدة / نخيليها تشتغل فى الحضانة
ماهر /وانا اعرف اتنين اخوات خريجين اداب هاخليهم البنت فى الحضانة والولد فى محو الامية
رحمة / عوزين اتنين بيفهموا فى الدين وبيعرفوا تجويد القرأن اية رأيك فى الكلام دة. ياابو ادم
جاسر / انتم اللى ادرى عنى بشغلكم انا مش مطلع على الوضع هنا
شيماء / اة لو مكنتش انت تفسحنى مين هيفسحنى اة ياقلبى
جاسر / عبدة خد مرأتك وروح دى فصيلة ياجدع
عبدة /بغمزة تعالى يابت قوليلى عوزة اية شكلك مخبية حاجة اعترفى
شيماء / بصراحة انا عاملة مكرونة باللبن وعوزكم تدوقوها
جاسر مسك شهد وشدها وقال انا كفاية علية العلقة اكلى زوجك والولاد يلا ياشهدى تصبحوا على خير فارس ومحمود معاك ياعبدة
شيماء / اروح اوديلهم مكرونة ههههههههه
الحاجة نبيلة/ يلا ياولاد لو عوزين تناموا هنا اطلعوا
ادم وفرحة / احنا هننام هنا ماشى ياتيتة
رحمة / لية متناموا مع يوسف
ادم / عوز اراجع على واجب الانجلش ياخالتو
فرحة/ تصبحوا على خير انطى شوشو عوزة مكرونة بلبن الصبح
شيماء / عيونى للقمر يلا ياعبدة العيال ناموا
جاسر / خرج من الحمام ودخل الاوضة لقى شهد نايمة
جاسر / شهدى انتى نمتى وقعد يسرح شعرة
وجة نام جنبها وقال تصبحى على خير جت شهد بسرعة وحطت رأسها على صدرة وابتسمت وقالت مفيش نوم
جاسر / بغمزةامال فى اية
شهد / ابتسمت وسكتت
جاسر / يادين النبى كدة هاتجنن من الضحكة دى تعالى انتى اللى جبتية لنفسك واخذ يرتشف من رحيق شهد شفاها و ... ناموا
صبااااااااااح جديد🌸🌹
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
ماهر / السلام عليكم ياخالتى فين ادم وفرحة
الحاجة نبيلة / مع شيماء فى الحضانة
ماهر / هو جاسر صحى
جاسر/ السلام عليكم
ماهر / وعليكم السلام تعالى شوف حتة ارض حلوة حوالى 2000 متر بس برة البلد على السريع
جاسر / كويس هى دى المطلوبة خلص فيها مهما يكون التمن
ماهر / حاضر من عنية وهى فاضية من سنين يعنى ممكن تبدأ الشغل فيها على طول
جاسر / بأذن الله عوزك تروح الشركة مع محمود فى ورق فى مكتبى السكرتيرة هتدهلوك
ماهر / حاضر هاخد الولاد معايا لكروسى الانجلش وعبدة يبقى يجيبهم
جاسر/ تمام وانا هاتصل بالسكرتيرة
وتمر الايام بسرعة ويتم بناء الفيلا وتجديد البيت وافتتاح المصنع والحاجة نبيلة قعدت فترة فى الفيلا مع شهد وجاسر وماتت وهى مطمئنة عليهم وشهد خلفت ياسمين ومحمد توأم تانى
جاسر / شهدى يلا علشان تجهزى ياسمين ومحمد للحضانة
شهد / حاضر ياحبيبى عوزين نروح عند بابا محمد وماما شهيرة يومين
جاسر / الخميس والجمعة بأذن الله انا رايح الشركة. عوزة حاجة
شهد / ايوة عوزة ووقفت امامة وطوقت عنقة عوزك تخلى بالك من نفسك هتوحشنى
جاسر / ياالله بلاش شغب يابت بدل متهور عليكى ابو حلوتك
شهد / ههههههههههه متتهور حد حايشك
جاسر / محمود خد الورق دة وصلة لبابا ولو سأل علية قول لة انى مشغول وغمز لة
محمود / بابتسامة ربنا يسعدك يابنى سلاموز
جاسر / تعالى ياشهد دانتى يومك عسسسسل
شهد / بابتسامة. كنت عوزة اقولك بحبك
جاسر / وانا بعشقك يا اجمل زوجة فى العالم

تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-