رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول بقلم سمر احمد

رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول بقلم سمر احمد


رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سمر احمد رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول

رواية احببتك جانبي اكرم وحور بقلم سمر احمد

رواية احببتك جانبي اكرم وحور كاملة جميع الفصول

 _مسكه بعصبية من لياقة قميصه :-انت الظاهر اهلك معرفوش يربوك وانا اللى هربيك من اول وجديد يارووووو*ووح ااممممك
= فيه ايه بس ياعمى
_جاى بكل بجاحة تتقدم لوحدة كتب كتابها بعد ساعة وتقولى في ايه هات رقم ابوك يلا
=كتب كتاب ايه اللى بتقول عليه دانا لسة سائل جيرانكم امبارح وقالولى مش مخطوبة
_وهو بيمسكه ويقربه اكتر :- وهما الجيران اللى خلفوها ونسيوها وبعدين وهم مال اهلهم واهلك اجوزها ف ساعة ف سنة محدش ليه دعوة ،دى بنتى وكيفى كدا
=لو سمحت ياعمى انت راجل قد والدى فسيبنى عشان انا لسة لحد دلوقتى محترم فرق السن
_لاء تعالى اضربنى قلمين احسن هات رقم حد من عيلتك عشان ياجو ياخدوك من القسم بتهمة بتتهجم على بيتى وانا بدافع عن عرضى وشرفى
=حصل ايه بس لده كله ياعمى انا دخلت البيت من بابه ولو اعرف ان كتب كتابها النهاردة مكنتش جيت من الاساس
_واديك عرفت يلا بقا من غير مطرود والا هعمل منك الخمسة بقرش
=وعلى ايه الطيب أحسن سلام :-شكلك شارب حاجة ولا لهوتك الزرقة ايه
_لاء استنى ياوحيد ،مفيش حاجة من الكلام ده كله هرى
_بقا كلامى انا يابنت الكل*ب اللى هرى ومسكها من شعرها ولوا دراعها :-تعرفيه منين يابنت زنات
= معرفوش والله مااعرفه هووو......هووووو
_انطقى والا قسما بجلايل الله اموتك ف ايدى
=والله لقيت بنت ف الشارع بتناديلى وتقولى ايه رايك ف اخويا اللى هناك ده وهو عايز يتقدم ويدخل البيت من بابه وقالتلى أن اسمه وحيد قلتلها الكلمة كلمة بابا بس العريس مفيهوش عيب
_وانا بقا بالصلى على النبى كدا طلعت العيب ويلا يلا غور من وشى ومفيش جواز ويلا أجهزى عشان كتب كتابك ،حماكى هياجى ياخدك ،
=كتب كتاب ايه يابابا انا افتكرك بتهزر وطالما فيها جواز مش هتجوز غير وحيد بقا اهو واحد على الأقل شوفته قبل الجواز وبعدين ايه جاى دلوقتى تقولى هتجوز يعنى ايه مش كفاية القر*ف اللى انتو معيشنى فيه ومعمريش اتكلمت،واللى مخلينى موافقة اتجوز وانا صغيرة عشان ارتاح منكم ومن العيشة القذررر*ة والإهانة اللى كنت عايشة فيها
=اخرسى ياعد*يمة الربااااية ازاى تكلمى ابوكى بالطريقة دى ،قولتلك ياحاج قولتك دى زى امها واللى يخليها مصرة على العريس كدا يبقى اكيد فيه حاجة غلط
_اياااااااك تجيبى سيرة ماما انا بقولك اهو
=ااااه امك الخااااااااااي*نة
_قولتلك اخرررررسى امى اشرف منك مليون مرة
_لف شعرها على أيده وفضل يضررر*رب فيها:-انتى فاكرة انى هسيبك تعملى زى ماعملت امك وحيات النعمة لاربيك يابنت ال**** :-انتى ياولية خدى اكشفى على البت دى
=بصراااخ محدش يقربلى انا قولتلكم اهو
خدتها مرات ابوها ودخلت بيها الاوضة وطلعت ...
_مش قولتك ياحاج بنتك زى امها مصدقتنيش .
_وشه احمر والعروق بدأت تظهر من ايده :- تقصدى ايه ياولية ياخر*فانة انتى
_ بخبث :-بنتك معيو*بة ياحااااج  معيوووو*وبة
_ بخوف وتوسل:- والله يابابا ماحصل والله ماحد لم*س شعرة وحدة منى دى د......دى كدااا*ابة متصدقهاش
_قرب منها ومسك الحز*ام وهات ياضر*ب فيها
_والله يابابا ماحصل صدقنى،  يااااارب منك لله ياسعاد
_خلاص بقا ياحاج البت هتموت ف ايدك
_زقها بعيد :- انا لازم اغسل عارررر*ى بايدى
_طب وكتب كتابها اللى بعد ساعة ده وأما لطفى بيه يوصل هتقوله ايه غيرت رايك عشان بنتك مطلعتش بنت يادى الفضي"حة أدى اللى خدناه من زنات وبنتها
_وازاى اجوزها وهي كدا أودى وشى من الناس فين يافض*حيتى
_وهو يعنى عريسها واعى لحاجة أما ياخد باله من حاجة زى دى جوزها واقبض التمن واهو الفلوس احسن من وشها أو قتلها وسمعتك تروح ف الارض
_فكر شويه ،معاكى حق ادخلى معاها عشان تلبس ودارى العلامات اللى على جسمها دى باى حاجة
_حاضر ياحاج،يلا معايا يافاج**
_مش هاجى ومش هلبس ومش هتجوز
_شدتها مرات ابوها بعنف وخدتها ولبستها بالعافية بالضر*ب وبمساعدة بنتها
______الباب خبط_____
_اهلا اهلا يالطفى بيه داحنا حصلنا الشرف والله  نورت البيت
_البيت منور بأهله بس هات البنية عشان انا عندى طيارة ومستعجل
_حاضر ثوانى
_دخل الاوضة:- يلا يابت حماكى جه
_مش هطلع
_طلع سك*ينة قسما بالله لو مطلعتى معايا لأكون داب*حك
_خافت حور وطلعت معاه وهي بتعيط
_مالها بنتك ياعاصم بتعيط ووشها وارم ليه
_اصلها زعلانة انها هتمشى وتسيبنا والورم ياعينى يابنتى وقعت امبارح من الفرحة اول ماعرفت أنها هتتجوز فوشها حصل فيه كدا
_طب يلا عشان نلحق نكتب الكتاب
_مشى عاصم وسعاد مراته وحور وراحو بيت لطفى
_سعاد:- شوفى بصى كويس انتى هتعيشى ف قصر مع أن خسارة ف شكلك انتى عايزة تربة وتتواى فيها ،كتبوا الكتاب وهي برضو مشافتش عريسها ولا كانت عايزة تشوفه وكانت ساكتة مش بتتكلم واهلها مشيوا
_لطفى:- طب بقولكم ايه انا موعد الطيارة بعد ساعة يادوب الحق ،دول اخواتى ودول مراتتهم هيوريكى اوضتك ويدخلوكى عند عريسك ،عاملوها كويس انتو عارفين انى هكون مشغول مش هعرف اطمن عليها وعلى ابنى حتى أو اكلمكم خلى بالك من نفسك وعريسك يابنتى
_متخفش عليها يابو أكرم دى ف عنينا من جوا انت هتوصينا على بنتنا وابننا
_تسلم عنيكم سلام بقا عشان اتاخرت
_سلام
_حور سرا:- عريس ايه اللى مشفتهوش ده وليه مجاش وازاى انا هدخله غريبة بس بالرغم من دا كله باين عليهم ناس محترمين وهيرحونى من العذاب اللى كنت عايشة فيه و.........
_انتى يااااااز*فتة انتى
_.....
_انتى يااااز*فتة ياللى اسمك حور  انتى طر*شة ولا واقعة على ودنك وانتى صغيرة
_بصتلها حور باستغراب :- أناااا؟!!!
= بتريقة لا انا ياصاحبة الصون والعفاف بصى بقا اوعى تفتكرى انك جاية هنا عشان تجيبى حفيد للطفى أو هتبقى ست البيت ،انتى هنا خداااامة وبس وحكاية الحفيد تنساها تماما ويلا غيرى فستانك وتعالى نضفى البيت وجهزيلنا اكل وبعدها تغسلى المواعين وبعدها تدخلى على اللبس تغسليه
_انا عمرى ماهكون خدامة لحد
_قربت منها وبقلم على وشها :- اتعودى ياروووووو*ح امك وبمكر:- بس قبل دا كله لازم برضو من الذوق تشوفى عريسك المصون عرفت حور انها هتعيش ف نفس العذاب عرفوها الاوضة  عشان تشوف عريسها ،دخلت الاوضة اتصدمت وبلمت واتجمدت مكانها أما..

 _دخلت حور بفستانها الابيض  على عريسها فتحت ،لقيت عريسها راقد على سرير بيبصلها وبس وحور واقفة مش فاهمة حاجة ...
_كوثر جت من وراها وبشماتة وخبث :- ياعينى عليكى متفاجئة ليه هو محدش قالك أن المحروس جوزك ولا بيقدر يتحرك ولا يسمع ولا حتى يتكلم يادوب بيشوف بس  ،وقااال ايه أبوه مصمم يجبله حفيد عشان يشيل اسمه دا المفروض يجهزله تربته ،مالك ياعريس بتبص ليييه كدا دى عروستك ههههه اه نسيت انك اطرش ،وبعدين هو لو كان كويس كنا هنجوزه وحدة زيك هه دانتى بتحلمى يلا اخلعى القرررر*ف اللى انتى لابساه ده وف ثوانى وتكونى طالعة والأكل يجهز بسرعة فاهمة ولا لاء وسابتها وخرجت
_قعدت حور تعيط وتندب حظها وبتبص لعريسها لقيته كشر وشه وبعدها ابتسم ليها ففهمت أنه بيقولها متعيطيش واضحكى حست حور براحة شويه خلعت فستانها وطلعت
_ملك ::- الخدامة الجديدة وصلت يادى النور يادى النور
_كوثر:- دليها ع المطبخ يابنتى أصلها وحدة باين عليها سرررر*اقة و راقبيها احسن تسرق حاجة
_دخلت حور المطبخ وبدأت تطبخ وحطت الاكل على السفرة  وجه الكل وبدوا ياكلوا
_ايمان:- اعععععععع*ععععععع ايه ده الاكل مالح ليه يابنتى كدا انتى عايزة تس*مينا
_حور:- والله ابد.....
_ملك :- اييييه ده الاكل كمان بيحرررررررق اوووووى اااااه
_كوثر:- انتى اكيد جاية عشان تموت*ينا ايوا عايزة البيت كله لوحدك جاية طمعانة فينا
_حور:- والله ماحص......
_اميرة:- اخرررررسى يابت انتى أنا دخلت عليكى المطبخ وكنتى بتحطى ملح واول ماشوفتينى اتوترى وشيلتى الملح بسرعة
_حور:- كداب.....
_كوثر رمت عليها طبق الشوربة السخنة :- بنتى انا اللى كدابة ياتربية الشوراع يابنت زنات اللى سابت جوزها وهربت مع واحد غريب غورى من وشنا يلا غوووووورى
_جريت حور على اوضتها وفضت تعيط  واكرم بيبصلها بزعل
_بصو كلهم لبعض وفضلوا يضحكو كوثر:- اماااال احنا معرفناش نبوظ الجوازة يبقى نطفش العروسة ،جدعة ياملوكتى يابنت بطنى عرفتى تبوظى الاكل امال تربيتى ههههههههههه
____في بيت حازم___
_حازم :- اخيرا خلصنا من البت دى
_سعاد :- هم وانزاح كتها القرف قولتلك نوديها لاهل امها من زمان يربوها مسمعتش الكلام بس يلا اهو خدنا من وراها قرشين كويسين
_زينب:- اشمعنى تجوزوها قبلى ياماما
_سعاد:- وانا أرمى بنتى واجوزها لواحد يعتبر ميت !؟؟؟بس ياعبيطة دانتى تعيشي متهننة ومتستتة ويلا بقا عشان ناكل بعد مانحس البيت غارت  ف داهية
___تانى يوم العصر __
_حور:- واقفة تنفض ف الشبابيك
_بتريقة نضفى كويس يابنت زنات
_حور بصت وراها لقيتها سعاد مرات ابوها:- انتى جاية هنا تعملى ايه اخرجى برا
_سعاد :- ايه اللى انتى بتعمليه ده شكلك طالع عينك
_حور :- مين قالك دانا اسعد وحدة ف الدنيا وعيشة عيشة انتى متحلميش بربعها
_سعاد :- ماشى يابنت زنات أن ماوريتك مبقاش انا سعاد
_كوثر:- ايه اللى جابك هنا يامرة وبعدها فكرت وف سرها لاء احسن أما نطفشها يقولوا للطفى ويطردنا انا اعمالها كويس وبكدا اقدر اكدب حور  ،نورتى نورتى ياحبيبتى تعالى اقعدى معايا
_سعاد:دا نورك ياحبيبتى
_قعدوا مع بعض وهما الاتنين مش طايقين بعض بس كل واحد ومصلحته بقا وبمكر :-
_سعاد:- والله انتو عملتوا في حور معروف يخليها تخدمكم العمر كله من غير ماتفتح بوقها بحرف
_كوثر :- معروف ايه ياحبيبتى دا جواز
_ سعاد بخبث:- لاء مش قصدى على كدا اهم حاجة الستر ولولاكم محدش كان هيتجوزها أصلها كانت....وحطت أيدها على بوقها .يقطعنى
_كوثر بعصبية  متصنعة :- تقصدى ايه؟!
_سعاد :- لاء ولا حاجة ربنا يستر على ولايانا انا معايا بنت برضو فتكم بعافية ومشيت جرى وهي مبسوطة
_قامت كوثر وهي مبسوطة عشان لقيت الفرصة اللى تطفش حور بيها جريت عليها اوضتها ولقيت حور وهي لابسة بيجامتها وجوزها مستغرب بس مش قادر يتحرك أو ينطق وشدتها لحد اما كمها اتقطع  وفضلت شداها لحد تحت :- يابنت الك*لب يابتاعة الرج*آلة بقا احنا اللى تضحكى علينا ياوس**كنت عارفة انك وراكى بلوة مخبياها
_حور بعياط :- والله ماعملت حاجة ومش فاهمة ف ايه
_كوثر:- تلقاكى كمان حامل وعايزة تلبسيها لابن سلفى قااااادر*ة وتعمليها
_حور:- والله بريئة بريئة...
_شدتها كوثر وطلعتها برا البيت :- مشوفش وشك هنا تانى ولو رجلك عتبت البيت ده هكسرهالك وقفلت الباب ودخلت
_كان الجو بدأ يليل وحور ماشية ف الشارع وهي بتعيط ومش عارفة ترجع لابوها اللى كان عايز يموتها ولا تروح فين وعشان تدراى لبسها  ومحدش يشوفها ركنت على جنب لحد اما الوقت يتأخر بعدها قامت عشان تمشى اى مكان وهي عمالة تعيط وفجأة لقيت عربية بتذمر وراها بتبص لقيت ف العربية تلت ولاد
_اوووووبا دا الجميل بيعيط كمان ؟!مالك ياقمر ماتيجى احنا ندلعك
_سمعت حور الكلمة دى  اترعبت وفضلت تجرى وتعيط وفجأة لقيت العربية جت قدامها ونزل التلت ولاد وفضلوا يلفوا حواليها
_حور برعب وهي بتحط ايديها على قلبها وبتخبى نفسها:- اببببعددددوا عنى انتوووو عاااااااايزين مننننننى اييييييييه
_نتسلى شويه ولا انتى مش عايزة
_حور:- مش عايزة ابببببعددددوا عنى الحقووووووووونى يانااااس
_بس البيجامة هتاكل منك حتة ااااااه
_حور:- ابووووو*وس ايديكم ابعدوا عننننننى
_نبعد الحقوا ياشباب دى بتقلنا نبعد والمفروض أننا نسمع الكلام صح؟
_بصو لبعض وضحكوا وبعدين مسكوها ودخلوها العربية بالعافية وهي بتعيط وقفلوا بابا العربية وومشيوا وحور بتحاول تخرج من العربية  وبعدين....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_خدو الشباب حور ف عربيتهم وحور عمالة تصرررررر*خ عشان حد ينقذها والجو كان متاخر وضلمة
_علوا الأغنية ياشباب عشان محدش يسمع صوتها
_وحور تعلى صوتها وتصررررررررر*خ وتترجاهم
_فجأة جه نور شديد قدام العربية لدرجة أنهم غمضوا عنيهم ،كانت عربية جاية قدامهم وراحت واقفة قدامهم بالعرض فوقف الشباب عربيتهم ،نزل من العربية التانية شخص مش باينه ملامحه لانه مغطى وشه اتجه ناحية عربيتهم وفتح الباب مسك اول واحد طلعه وضر*به والاتنين الباقيين نزلوا عشان ينقذوا صاحبهم ويضرب*وا الشخص ده بس الشخص كان أقوى منهم وض*ربهم كلهم بعدها سابهم وادى ضهره لعربيتهم ومشى نزلت حور من العربية جرى..
_حور:- طب استنى حتى اشكرك
_الشخص وهو مديها ضهره:- ايأ كانت المشكلة بتاعتك لازم ترجعى وترجعى حقك في مليون طريقة ،متخليش حد يتحكم ف حياتك ويظلمك لازززم تاخدى حقك وتبقى قويه عشان محدش يدووووو*س عليكى بجزمت*ه
_حور بعياط:- بس انا مشكلتى ملهاش حل
_ليها بس انتى فكرى وسابها وركب عربيته
____تانى يوم الصبح___
_كوثر بتفتح باب البيت وبصدمة:- ايه ده مييييين ايه اللى جابك هنا يابت مش انا قولتلك لو قربتى هنا تانى هكسررررررل*ك رجلك
_زق*تها حور ودخلت وبكل بروووود:- جاية بيت جوزى
_قربت عليها كوثر عشان تضضرررررررب*ها
_قبل ماترفع أيدها طلعت حور ورقة ورمتها ف وشها :- قولى للى بختلك الكلمتين دول انا اشرف من مليووون زيها وزيك واللى معاكى ده تقرير من أكبر المستشفيات ان محدش لمس*نى وانى لسة بعذريتى
_كوثر بارتباك لان خطتها هتبوظ:- انتى كداااااااا*ابة والبتاع ده مزور
_حور :-روحى ياحبيبتى المستشفى واسالى بنفسك وفيه نسخة تانية هناك خلى دى معاكى بقا ومختومة روحى قولى أن الورق ده مزور وخليهم يسجنوكى بتهمة تشويه سمعة أو عالاقل يعرفوكى مقامك
_كوثر:- انا هطلبلك البوليس
_حور ببرود:- وعلى ايه ياحبيبتى انا جبتهولك لحد عندك :- اتفضل ياحضرة الضابط اهى هي دى ست من اللى سبتنى ف شرفى وضررر*بتنى وهانتنى
_كوثر:- والله ماليا ذنب دى مرات ابوها اللى قالتلى كدا واى حد مكانى مكنش هيقبل بأن وحدة زى ماقالت عليها مرات ابوها تفضل ف بيته
_حور:- انا مش هعمل محضر وهسامحكم المرادى بس عايزة اضمن حقى ياحضرة الظابط وان محدش هيتعرضلى
_الظابط خلى البيت كله يمضى على إقرار أن محدش يقربلها وبعدها مشى علطول
_كوثر قربت منها:- بقا على اخر الزمن وحدة زيك تجبلنا البوليس لحد بيتنا ومسكتها من دراعها واتجهت ناحية البدروووووم اللى محدش بيزله وضلمة
_ايمان بخووووووو*ف:-بتعملى ايه بس ياكوثر انتى ناسية أننا مضينا على اقرار ولو حد عرف بالللى بتعمليه هندخل كلنا السجن
_كوثر بخبث:- وهل حد شاف حاجة أو حد مننا هيتكلم وقت ماهي تروح تقول نكدبها وتثبت بقا
_دخلتها كوثر البدروم :- هتفضلى يوم كامل تكونى عقلتى دا لو عشتى بقا شالله عقربة ولا تعبان يلهف*ك ونخلص منك ووقتها نقول انك انتى اللى نزلتى وجت قافلة عليها بالمفتاح
_حور برعب :- لاء متسيبنوووووووش هنا انا بخاااف من الضلمة
_قعدت حور على جنب وهي مرعوبة ومش شايفة اى حاجة وفضلت تعيطت وفجأة سمعت صوت غريب:- دا بايلنه فعلا صوووت تعبان  وبعياط وخوف حد ددد حددد يلحققققققنى حدددد سامعنى ،الصوت بدأ يقرب،يقرب اوووووى عرفت وقتها أنه فعلا ده تعبان غمضت عنينيها واتشاهادت و.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
 _فيه جنبك على ايدك اليمين كشاف قديم نوريه بسرعة
_فضلت حور تلتفت حواليها زى المجنونة ايوووووووا الصوت ده سمعته قبل كدا :- انت اللى انقذتنى من الولاد صح
_مفيش وقت نورى الكشاف بسرعة
_نورت حور الكشاف وفعلا كان فيه حشرات وتعبان هو مكنش جاااي يقر*سها أو يلدغها بس عشان الجو كان ضلمة فموجودين ف كل مكان  ،اول مانورت الكشاف كل حاجة جريت
_حور:- لتأنى مرة تنقذنى بجد شكررررررا ليك بس انت مين وعرفت انى هنا ازاى انت فيييييين طيب
_مش مهم المهم ان الباب مفتوح ويلا اخرجى بسرعة قبل ماحد ياجى يقفله تانى
_خرجت حور وهي عمالة تبص بالكشاف ف كل مكان على مصدر الصوت بس ملقيتش حد وخرجت ومشيت على اوضتها ورقدت على السرير جنب أكرم وفضلت تعيط ،اكرم بصلها باستغررررراب حضنته :- انا معرفش ليه بيحصل فيا كدا يااكرم انا عمرى مافكرت اأذى حد ومن كتر العياط نامت وهي ف حضنه صحيت الصبح وراحت على المطبخ عشان من هنا ورايح قررت انها هي اللى تأكل اكرم دخلت ايمان المطبخ وبصدممممممة:- ايه اللى جااااااابك هنا ومين اللى خررررررجك
_حور:- قدرى ونصيبى ويلا بقا وسعى عشان اروح أفطر جوزى واول مادخلت حور الاوضة لقيت الممرضة اللى بتدى العلاج لااكرم اتوترت واكرم مش راضى ياخد العلاج
_حور:- انتى بتعملى ايه ومالك وشك قلب كدا ليه أما شوفتينى ؟؟!
_الممرضة :- لاااااء مف....مفيش وانا بس بديله العلاج وهو مش راضى ياخده
_حور:- خلاص هاتيه وانا هديله العلاج بنفسى
_الممرضة:- لا انا اللى هديه دى شغلتى
_حور بعصبية:- وانا مراته ويلا بقا اطلعى ووقت مااحتاجك هناديلك
_الممرضة بخبث :- بس لازم تديله العلاج مهما يرفض لانه مش عايز ياخده ودا لمصلحته أنه ياخده  فاهمة
_حور :- تمام
_خرجت الممرضة  ووقفت عند الباب
_حور:- انتى واقفة تعملى ايه هو انا بتكلم هندى وقفلت الباب ف وشها ومسكت شريط البرشام واتجهت ناحية اكرم ،اكرم قفل بوقه وبصلها بحزن
_حور:-متخفش مش هديلك البرشام قبل مااعرف ده ايه وليه الممرضة مصممة انك تاخده فيه حاجة غلطت ولازم افهمها ،خدت حور برشامة ف كيس صغير وصورت العلبة والشريط عشان تنزل تشوفه ف اى صيدلية ،راحت صيدلية قريبة ..
_حور:-لو سمحت عايزة اعرف العلاج ده لايه
_الصيدلى باستغررراااااب :- لاء بصراحة البرشام ده مش عندى واول مرة اشوفه
_حور استغربت اكتر :- تمام شكرا
_راحت حور صيدليه واتنين وتلاتة بس موصلتش للنتيجة وبالرغم من صغر سنها بس كانت فاهمة وقررت تمشى تحلله ف معمل مشيت المعمل :- لو سمحت عايزة أحلل البرشام ده واعرف ايه تأثيره وليه بنديه للمريض
_حاضر بس النتيجة  بكرة بإذن الله ف نفس الميعاد تعالى خديها
_حور تمام
____في بيت حازم _____
_بقولك ايه انا محتاج فلوس ومش زى اللى بتبعتيهم كل مرة انا عارف أن بنت زنات اتجوزت جوازة انما ايه فلة ،لو مجهزتيش فلوس بكرة هاجى اقول لحازم كل حاجة فاااااااهمة
_سعاد:-_هو انت كل يومين تاجى تاخد فلوس مش بتشبع الله يخربيت اليوم اللى جمعنى بيك يلا امشى احسن حد يشوفك
_بكرة زى دلوقتى تكون الفلوس جاهزة سلام
_يوسف :- هو كان فيه حد هنا حاسس انى سمعت صوت حد
_سعاااد بخوووف:- لاااء لاااء دا صوت التلفزيون
_ يوسف:- طب انا عايز فلوس عشان خارج مع اصحابى
_سعاد:- هو كل يوم فلوس فلوس خد يايوسف خد الفلوس
_خد يوسف الفلوس وفضلت سعاد تفكر ازاى هتجهز مبلغ كبير :- انا لازم اروح لبيت حور وبسبب اللى عملته اكيد هيدونى حاجة اكيد منا عارفة نوياهم،مشيت سعاد لبيت حور
__ف قصر لطفى___
_كوثر:- ايه اللى جابك هنا يابت مش كفاية اللى حصل امبارح بسببك
_سعاد:- حصل ايه بس
_كوثر:- بنت جوزك طلعت بنت بنوت يختى وجبتلنا البوليس
_سعاد عشان تطلع نفسها من الحوار غيرت الموضوع:- بصى انا هجبلك من الاخر وعارفة انتوا عايزين ايه وعارفة كمان انكم عايزين تتطفشوا حور وانا عندى الخطة لده كله
_كوثر:- وايه اللى يخلينى اثق فيكى
_سعاد :- ركزى معايا وانا هثبتلك ده بس طبعا كله بمقابل
_كوثر:- نخلص منها وهنفذلك كل طلباتك
_سعاد :- اتفقنا  تعالى بقا اقولك هنعمل ايه .....
____في المعمل____
_حور:-ها يادكتور وصلت لايه وايه نتيجة التحليل
_الدكتور:- للاسف البرشام ده عبارة عن سم مميت ملوش اى اثار أو اى علامات على المريض ،يعنى لو المريض اتعمله تحليل حتى مش هيظهر ف التحليل ،دا سم بيموت الشخص بالبطئ وبعد مايموت برضو مش بيظهر سبب الوفاة وبيبان أنه مات موتة طبيعية وادى التحليل
_خدت حور التحليل وهي مصدووومة وهي بتفكر هتعمل ايه ومين ياترى اللى عايز يقتل أكرم وليه ،،وصلت البيت لقيت ملك وليان وأميرة قاعدين وبيشربوا عصير
_اميرة بمكر ودموع كاذبة :- بصى ياحور انا بعتذر واسفة جدا على اللى حصل عارفة انى غلطانة  سامحينى بالله عليكى
_ملك:- وانا كمان اسفة نتمنى تسامحينا ونبدأ صفحة جديدة مع بعض
_حوربنية سلمية:- مسمحاكم
_ملك بخبث وغمزت ل  ليان وأميرة:-حيث كدا لازم تشربى معانا عصير عشان نتأكد انك سامحيتنا
_حور:- حاضر مش هزعلكم ،وبعد ماشربت العصير
_ليان :- ماما عايزكى فوق ف اخر أوضة على ايدك الشمال  شكله موضوع مهم
_حور :- خير ،تمام انا مشيالها
_دخلت حور الاوضة  وفجأة الباب اتقفل عليها فمركزتش وكان فيه حد قاعد على كرسى بس مديها ضهره بالكرسى ومش شايفة كويس تحسب اللى قاعد ده ايمان مرات اخو لطفى ،مشيت لحد الكرسى  وفجأة لقيت الكرسى لف وقام واحد من على الكرسى صووووطت حور وجريت عشان تطلع لقيت الباب مقفول عليها سحبها وشدها على السرير
_حووور بترجى وخووووف :- مش هسيب اللى حصل من عشر سنين يحصل تانى ابووووس ايدك سيبنى بالله عليك
_اسيب مين ياقطة اخلص اللى جاى اعمله وبعدها اسيبك
_حست حور بأنها بدأت تدوووخ وهنا اتاكدت أن ده تكرار الماضى وقبل ماتقع على الأرض وهي بتحاول تهرب:- ابووو.......وووووو.....س ايدك سيبنى ان...ت...مينييي...ن ،وبعدها وقعت علطول خدها وحطها تانى على السرير وقرب منها وفتح زراير قميصه وخلعه وقرب منها اكتر وبدأ يفتح سستة الفستان و.......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_فتح زراير قميصه وخلعه وبعدها قرب من حور وفتح سستة الفستان ودا كله وحور مش حاسة باللى بيحصل ،جه الصبح وصحيت حور  ولقيت نفسها على سريرها جنب جوزها  وف ااوضتها افتكرت اللى حصل لحد ما وقعت على الأرض فضلت تبص للبسها كويس وجسمها لقيت كل حاجة طبيعية وباستغراااب:- ايه اللى جابنى هنا بس هو انا كنت بحلم ،لااااء بس انا مكنتش بحلم وبتبص لايدها صدفة لقيت أيدها مكتوب عليها بالدم _ملاكك الحارس_هنا اتاكدت أن اللى حصل كان بجد وأن فيه حد أنقذها وهو اللى بينقذها كل مرة ..
_حوربصت لاكرم وهو نايم:- انا لازم اخدك ونمشى من هنا اول ماابوك ياجى واوديك اكبر مستشفى واشوف علاجك ايه انت صعبان عليا اوووى وحرام اللى بيحصلك وحرام برضو اللى بيحصللى  بس انا لازم انتقم من اى حد ظلمنى وظلم امى وظلمك ف البيت ده  وبرا البيت من عشر سنين فاتو لحد اللى حصل امبارح ولازم كمان اعرف مين اللى عايز يموتك..
_نزلت ياسمين تجهز الفطار كالعادة لاكرم سمعت كوثر وإيمان وبناتهم بيتكلموا :- ازاااااى دا حصل مين اللى طلع البت دى من البدروووم وكمان مييييين ضررررر*ب اسلام امبارح وسييي*يح دمه عشان ينقذها  ويلحقها ميييين  وازاى حد عرف بخطتنا دى انا هتشل وهتجنن ياايمان الخطة كل مابتمشى كويس حد بيبوظها البت دى مطلعتش ساهلة ولازم نستعجل ف أننا نتخلص منها
_ايمان:- أهدى ياكوثر مش كدا اهدددددى عشان نعرف نشوف حل وكمان لازم نكلم احمد ومصطفى يساعدونا
_كوثر:- كتهم خي*بة بياجو من الشغل يناموا زى الخرفاااااااا*ن ويصحوا للشغل بس معاكى حق لازم كلنا نفوووق ونخطط كويس لان المرة الجاية هنتخلص منها يعنى هنتخلص منها
_حور :- حاااااضر هنشووووف ,  جهزت الاكل وهي طالعة شافت كوثر كملت ولا كأن حاجة حصلت وماشية بكل برووود ،دخلت على اكرم لقيت الممرضة بتديله البرشام :- حلووووو كدا انا قولت يمكن تحرمى بس انتى لاء واللى زيك لازم يكون مكانه ف السجن
_الممرضة :- حصل ايه بس ياحور هانم
_اتفضل ياحضرة الظابط البرشام ف أيدها اقصد السم اللى عايزة تقتل بيه جوزى وادى تقرير عنه وتحليل كمان انطقى مين قاااالك تعملى كدا قوووولى
_بصلتها الممرضة باستغراااب
_حور :- متستغربيش انا من امبارح وانا متفقة مع الظابط عشان يقبض عليكى متلبس*ة
_الظابط بعصبية :- انطقى يابت مييييين اللى مسلطك على اكرم بيه عشان تديه السم ده
_الممرضة بخووووف وعياااط :- مفيييش حد
_الظابط:- خلاااااص ياحلوة خدوها لحد اما نخليها تعترف بطريقتنا ف السجن
_الممرضة بعياااط:- سجن لاااء خلااااص هقوووول
_الظابط:- انطقى
_بصت الممرضة لكوثر اللى واقفة ورا الظابط وحور :- اللى قالى اعملى كدا يبقى.....
_راحت كوثر شاورتلها على صورة طفل صغير وهي ماسكة سكينة خافت الممرضة
_الظابط :- ها انطقى
_الممرضة :- معرفش معرفش
_الظابط :- طب يلا خدوها واى جديد ياحور هانم هنبلغك
_حور :- تمام
_كوثر:- بقا انتى يطلع منك كل ده يابنت زنات
_حور ببرود :- ولسة وسابتها ودخلت اوضتها  وقفلت باب الاوضة ف وشها
____في باريس_____
__انا لازززززم اقت*له لااااازم اخد حق مراااااااتى سيبوووونى اشرررر*ب من دم*ه
_مالك يالطفى مالك بس نام واستهدى بالله شكله كابوس
_نام لطفى وهو بيقول كلام غريب محدش فاهم منه حاجة  وبقا يحصل ده كل يوم والكل بقا يحس أن فيه حاجة غريبة بتحصل بس قالوا يمكن عشان الغربة وأنه باعد.عن اهله وابنه العيان
_هو بيحصله كدا علطول
=كان بيحصل بس كل فين وفين معرفش ماله ده
_انا بصراحة ابتديت اخاف منه
_=تخاف ايه بس وبعدين هانت وهننزل مصر اهو ويلا ننام بقا عشان ورانا شغل كتير الصبح
=تمام
___ف قصر لطفى____
_سعاد :- صباح الخير
_كوثر:- جاية هنا تعملى ايه ياولية انتى
_سعاد :- الله الله ف ايه ياكوثر هانم دا بدل ماتشكرينى على خطة امبارح وتيدينى مكافئتى
_كوثرمسكتها من رقبتها وبقلم على وشها:- هي دى مكافئتك
_سعاد بصدممممة :- نعممممممم دا...
_حور :- مرااات ابويا عندنا خير
_فهمت سعاد أن خطتها فشلت وقامت بسرعة من غير ماترد وسابتهم ومشيت
_حور بتريقة:- مابدرى يامرات ابويا
_سعاد وهي مفروووو*سة منها :- بدرى من عمرك يختى سلام
______في بيت حازم_____
_فيييين الفلوووووس
_سعاد :- والله ماعرفت اجهزلك انت عارف البير وغطاه ورحت لحور وأهل جوزها معرفتش اخد منهم حاجة اصبر عليا شويه
_مفيييش صبر فيييين الفلوووس
_سعاد :- وانا اجبلك منين انا
_يبقى خلاااص انا بقا امشى اقول لحازم على الحقيقة
_سعاد :- يووووه انت هتفضل مهددنى كدا كتير طب مفيش حل طيب ولا دا اخر كلام
_بخبث:- لا فيه طبعا ومن غير فلوووس ومش عااايز فلوس انا بس لو منفذتيش اللى هقولهولك هقول لحازم كل حاجة وانتى عارفة ممكن يعمل فيكى ايه واللى عمله في زنات زمان ميجيش ربع اللى هيعمله فيكى  دلوقتى ها قولتى ايه ياقطتى ؟!
_سعااااد بخوووووف*:- لا قول وانا هنفذ اللى تقول عليه  بالحرف
_عاااااايز ا..........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_عايز بنتك زينب تتجوز ابنى فهد
_سعاد بااستحقار:- بقا بنتى انا تتجوز ابنك العبيط الاهبل ده انت اتهبلت ف مخكك ولا ايه ياشعبان ياسمكرى  ولا يكونش نسيت نفسك
_شعبان :- بت انتى بلاش غلط وبعدين مش هيبقى برضو احسن من ابن لطفى اللى رميتله بنت زنات
_سعاد:- عالاقل دا واحد معاه فلوس أما انت وابنك ولا شكل ولا لون ولا عقل ولا حتى فلووووس  
_شعبان :- دا اخر كلام عندى وخليكى فاكرة أننا دافنينه سوا وباعترفاتك اللى معايا وتسجيلك اوديكى ورا الشمس وشوفى بقا هيحصل فيكى ايه انتى وعيالك الخطوبة الخميس الجاي  والفرح بعده باسبوعين اسيبك عشان تلحقى تجهزى العروسة
_سعاد:- مستحييييييل
_شعبان بصلها بمكر :-سلام
_مشى شعبان وفضلت سعاد تعيط ومش عارفة تعمل ايه دخلت على بنتها اوضتها
_زينب :- خير ياماما وبعدين مالك معيطة ليه
_سعاد:- جايلك عريس
_زينب بفرحة:- الله اكيد واد حلو ومعاه فلوووس وكويس انا عرفاكى ياماما يلا قوووولى ميييين بسرعة قوووولى
_سعاد:- فهد ابن شعبان السمكرى
_زينب بصدمممممة :- هي دى الجوازة اللى كنتى عمالة تقوليلى هجوزك جوازة متحلميش بيها هتجوزينى واحد متخلف لييييه
_سعاد :- اسمممممعينى بس يابنتى
_زينب بصوت عاااالى :- مش عايزة اسمع حاجة انتى بتهزرى ياماما اكيد
_سعاد بعياط :- والله يابنتى غصب عنى والله دا لمصلحتنا كلنا انا كان نفسى ومنى عينى اجوزك لملك مش واحد زى ده
_زينب:- احكيلى ياماما ف ايه طيب
_سعاد :- للاسف مقدرش اتكلم وده لمصلحة الكل
_زينب :- انتى عمرك ماعملتى على مصلحة حد طول عمرك أنانية واكيد ليكى انتى مصلحة من ورا ده انا مستحيل اتجوزه
_ركعت سعاد عند رجلين بنتها ابووووس رجلك يابنتى وافقى ومتقلقيش والله اكيد هلاقى حل قبل الخطوبة ماتتم انا مستحيل اسيبك تتجوزيه وهتصرف بس انتى وافقى دلوقتى
_دخل حازم عليهم فجأة وفقت سعاد بسرعة :- مالكم فيه ايه
_زينب :- اسكت ياعمى مش جايلى عريس
_حازم :- الف مليووون مبروووك ياحبيبتى بس يطلع مييين ياسعااااد العريس ده
_سعاد بحزن:- فهد ابن شعبان السمكرى
_حازززززم بصدمة:- انتى اتجننتى هتجوزى بنتك لده
_سعاد:- بنتى وانا حره فيها يااخى
_حازم :- وانتى يازينب موافقة على الكلام ده
_بصت زينب لامها وافتكرت كلامها وهي بتقولها علاقة حل قبل الخطوبة:- اه موافقة ياعمى
_سعاد :- والخطوبة الخميس الجاي
_حازم بعصبية اعملوا  اللى تعملوه وسابهم ومشى
_زينب فضلت تعيط سعاد:- متقلقيش يابنتى متقلقيش انا مش هسمح بده أنه يحصل
_طلعت سعاد وهي ناوية على شر لشعبان اتصلت على واحد عشان يقابلها ف شارع بعيد شويه
_سعاد :- انا مستعدة اديك كل الفلوس اللى معايا بس تخلصنى من شعبان قبل الخميس
_وبما فيهم دهبك
_فكرت سعاد ف بنتها:- تمام موافقة
_بكرة تاجى ومعاكى الفلوس وخبره هيوصلك قبل الخميس
_سعاد :- اتفقنا بس من غير اى غلط
_اعتبريه حصل سلام
_سعاد :- سلام
____في قصر لطفى_____
_كوثر جمعتهم كلهم :- انا خلاص لقيت خطة نخلص بيها من اللى ماتتسمى دى
_ملك:- خطة ايه ياماما ؟!
_كوثر:-  مفيش حل غير أننا نقت*لها
_ايمااان بخوووووف وصدمة  :- قتتتتتتت*ل ايه بس وبعدين اااافرض حد عرف ايه الكلام ده ياكوثر
_كوثر:- متقلقيش انا خططت لكل حاجة
_ليان:- يعنى هنشتغل ريا وسكينة
_ايمان:- انتى فاكرة اننا هنقت*ل  فررررخة دى وحدة وحددددددة
_كوثر :- طب يلا بقا عشان منضيعش وقت  وبعدين مفيش قدامنا حل تانى
_نادت على احمد ومصطفى وبدأو يخططوا كلهم
___جه يوم الخميس    والعريس وأبوه وأمه اتاخرو_____
_كانت سعاد مبسوطة وطايرة من الفرحة اتاخروا يبقى خلاص خلصت منه :- اخيرا خلصت من الهم ده يارب بت يازنوبة افرحى يابت خلاص الهم راح  وخططتى نجحت  جت زينب جرى وهي كمان مبسوطة وفجأة الباب خبط
_دخل شعبان ومراته وفهد وسعااااد وافقة مبلمة دخلت زينب اوضتها جرى وهي بتعيط قرب شعبان من سعاد وهمسلها بضحكة خبيثة :- - وقت ماتحبى تقتلي*نى ياشاطرة ابقى اختارى حد بعيد عن رجالتى
_سعاد :- يولااااااد الكلللللل*ب يعنى خدتوا الفلوس والدهب اللى حيلتى وضحكتوا عليا
_شعبان :- اه وبدل الدليل بقوا اتنين يلا بقا عقلى بنتك واحنا مستنينك
_دخلت سعاااد على بنتها
_زينب :- انتى قولتليلى  انك هتتصرفى فيييين اللى عملتيه انا مش هتخطب لووواحد زى ده فاهمة
_سعاد :- والنبى يابنتى خطوووبة بس وبعدها هفكر ف حاجة تانية
_زينب :- وياجى جواز وتقولى افكر ف حاجة  تالتة ورابعة وبصررررررا*خ اطلعى برررررا
_سعاد بدموع :- لو مطلعتيش معايا دلوقت لاما اروح على المقابر أو السجن
_زينب بصدمة :- سجنننن طب ليبيه اتكلمى ياامى
_سعاد :- مينفعش مينفعش والله ماينفعش اطلعى يابنتى ربنا يهديكى وهتعرفى كل حاجة بس ف الوقت المناسب
_خرجت زينب مع امها واتخطبت وكانت مش طايقة حد قدامها وبعد الخطوبة جريت على اوضتها وقفلت على نفسها الباب بالمفتاح وفضلت تعيط
____في قصر لطفى___
_حور:- ياااااسعدية سعدددددية
_ملك ببرووود:- احنا عطينا الخدم كلها إجازة الشهر  ده
_حور ببرود :- ليه ياست الحسن والجمال
_ملك :- طالما فيه خدااامة  نخليهم لييه
_حور :- صح معاكى حق يلا بقا على شغلك عايزة اشوف البيت بينور سابتها تاكل ف نفسها وطلعت عند اكرم وبعد مادخلت اوضتها غريبة هما ليه عاطيين إجازة للخدم بصلها اكرم باستغراب
_حور بضحك وهزار:-  نفسى اعرف  بتفكر ف ايه يابكااااش انت ابتسم اكرم وهي فرحت أنه ده ضحكه
___نرجع لبيت حازم تانى____
_سعاد :- برررررراحة ياللى بتخبط  برااااحة انا جاية اهو
_يوسف :- انا جاي أقولك انا همشى ومش هتشوفينى تانى
_سعاد اتصدمت :- انت بتقووول ايه
_مردش عليها يوسف وجرى من قدامها وقفل الباب وراه بعدها بربع ساعة وسعاد لسة واقفة مصدومة ومش فاهمة حاجة الباب خبط تانى فتحت وطلعت زينب من اوضتها هي كمان على صوت الباب.. ..
_فتشووووا كل حتى ف البيت بسرعة
_سعاد فاقت من صدمتها :- في ايه حصل ايه
__ملقنهوش يافندم
_سعاد بقلق:- هو مين
_ابنك مطلوب القبض عليه
_سعاد :- يالهووووووووو*ى  يالهووووووووو*ى لييه عمل ايه
_ابنك...................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_ابنك متهم ف قضية قتتتت*ل
_ لطم*ت سعاااااد على خدها  :- ياخررررررا*بى  يخراااااااااابى ابنى انا يقتتتت*ل مستحييييل دابيخاف من خياله يقتللللل
_ابنك بسلامته اتخانق مع واحد ف مطعم وخبطه بازازة جابت أجله ولاما يرجع ويسلم نفسه وده ف مصلحته لاما العقوبة هتبقى شديدة الهررووووب مش حل  ولو جه هنا ومبلغتناش هنرميكم كلكم ف السجن وسابهم ومشى
_سعااااد  فضلت تلط*م على خدها:- يلهوووووى يالهووووووووى ليه كدا يايوسف لييييه ابنى رااااح منى ياناس
_زينب:- متعمليش ف نفسك كدا ياماما اهو غلط ويتحمل نتيجة غلطه
_سعاااااااد بعصبية:- اتحررررق*ى وادخلى جوااااا ياأم دم باااارد غوووورى
_زينب:- تصدقى انا غلطانة انا داخلة
_دخلت زينب اوضتها وسابت امها بتلطم وتصوت
___عند حور____
_حور:- هما مالهم نازلين ودوودودود وطالعين ودودود اكيد بيخططووا لمصيبة ولازم اعرفها طلعت من اوضتها عشان تنزل تحت وتشوف في ايه اول ماا وصلت على السلم ..
_حور بصرااااااااااااخ:- اااااااااااااه اتزحقلت لأنهم كانو حطينلها زيت ,نزلت تددحرج على السلم لحد ما وصلت على الأرض ووشها كله متغررررق د*م ومقامتش
_كلهم فرحوا يااااه يسلام دى شكلها ماااتت ياماما الزيت نفع ياماماااا
_كوثر:- تستاهل كلب*ة وغارت
_ليه قالولك عليا كوثر؟؟؟؟!  كلهم بصوا وهما مبلمين ومصدومين رفعت حور رأسها وقامت وهي جسمها وجعها من الوقعة بس مش عايزة تبين قدامهم راحت غسلت وشها وجت وقفت قدامهم وبكل برووود :- هي وصلت للقتل تفتكروا برنة وحدة على الظابط هيعمل فيكم اييييه
_كوثربتريقة:- عرفتى تثبتى اثبتى
_حور:- الااااه مش فيه طب شرعى ولا اكمنكم جهلة🙄
_كوثر بتوتر:- مش هسيبك يلا يابنات سخنولى شويه مية عشان رجليا وجعانى وانتى ياايمان روحى جهزى انتى وليان اللى اتفقنا عليه
_جهزت ملك وأميرة المية السخنة وحطوا فيها الملح  وحطوها قدااام امهم :- حطى ياماما رجلك =ااااااااااااااه وحور وافقة  تحت واول ما سمعت الصرررراخ  كانت هتمووووو*وت من كتر الضحك
_كوثر:- ااااايييييه ده ياشوية يابهااا*يم رجلى اتهرررررت منكم لله
_ملك:- بقا دا جزاتنا ياماما فعلا مهما نعملك مبيطمرش
_مسكت كوثر ايد ملك وجت حطاها ف المية :- اااااااااه المية  نااااااار والله ماكاااانت كدا حتى أسألى أميرة
_اميرة:- اه والله ياماما تلقاها الزفتتتة اللى اسمها حور
طلعوا كلهم وكوثر مش قادرة تمشى على رجليها وملك بتنفخ ف أيدها:- انا نزلالك ياحور وشوفى ملك هتعمل فيكى ايه أن ماجبتك من شعرك مبقااااش انا ملك بنت احمد الشناوى  وجاية تنزل بكل غل وحقد وقعت نفس وقعة حور من على السلم
_اميرة بصت من فوووق السلم:- لااااااء اختى انتى عملتى ايه ياللى ماتتسمى
_حور بغمزة :- حطتلكم زيت اغلى شوية وبعدها عدت من جنب ملك  وجت زقة ملك برجلها اوعى كدا وسعى خلينى اطلع ارتاح شوية
_كوثر:- بقا انا تعملى كدا ف بناتى انا جيالك واول ماجت تدوس على رجلها جامد :- ااااااااااااه الحقووووونى رجلى رااااحت
_اميرةةةةة:- سيبوونى انا عليها ونازلة عشان تضرب حور ،حور راحت رشت على وشها مية بشطة ولمووووون :- اااااه عينى ياااااماما عييينى ااااااه
_طلعت حور وكانت ميتة ضحك واكرم بيبصلها ويضحك على ضحكها والظاهر كدا أن عجبته ضحكتها:-احسن يستاهلوا ومن هنا ورايح العين بالعين ...
_____في بيت حازم __
_ سعاد بكل برود ولا كان حصل حاجة لابنها:- بت يازينب احنا عندنا عزومة النهاردة يلا عشان تطبخى
_زينب :- عازمين مين ان شاءالله
_سعاد :- حماكى وحماتك وخطيبك
_زينب بعصبية وصراااااااخ:- اوووووووف متقولللليييش خطيبى
_سعاد :- يابت افهمى دى خطة عشان اخلص من حماكى المقرررر*ف والجوازة تبوظ
_زينب :- بجد ياماما
_سعاااد:- ايوا ياروح قلب ماما، عمك حازم مشى شغله  
_زينب :- حيث كدا دانا رايحة اعمل احلى اكل ،اه عمى نزل من شويه
_سعاد :- تمام يلا عشان تلحقى تخلصى
_طبخت زينب وخلصت ودخلت امها المطبخ من غير ماتاخد بالها ومسكت كيس وحطت منه ف طبق :- بت يازينب الطبق دا اياكى تدوقيه فاااااهمة الطبق ده للزفت اللى اسمه شعبان
_زينب :- انتى حاطة حاجة فيه ولا ايه ياماما
_سعاااد:- ملكيش دعوة انتى تسمعى الكلام ويلا حطى الاكل عالسفرة
_حطوا الاكل وجه الضيوف
_سعاااد بخبث :- لاء يابو فهد تعالى انت اقعد هنا
_بصلها شبعان بمكر:- وماله
_نقلت سعاد الطبق اللى جهزته وحطته قدام شعبان بصلها وهو مستغرب وحس أن فيه حاجة وبعدين ازاى مكنتش طيقاه  وحاولت تقتله وفجأة تعزمه وكمان لاحظ نظرات سعاد ليه وهي مراقباه وبتشوفه كل من الطبق ولا لاء قام بسرعة بطبق الاكل والكل قاعد بياكل واتجه ناحية زينب :- انا لازم اكل مرات ابنى بايدى تعالى دوقى من ايد حماكى يامرات ابنى
_زينب بلعت ريقها بخوووو*ف وبصت لامها لأنها عارفة إن امها حطت حاجة ف الطبق  
_شعبان :- بتبصى لامك ليه افتحى بوقك يلا يلا
_زينب :- لاااء لاااء
_قامت سعاد بسرعة وجت خدت الطبق من أيده ورمته ف الأرض ووبعصبية :- أما البت تقولك مش هتاكل يبقى مش هتاكل
_شعبان بخبث :- مالك اتعصبتى كدا ليه دا زى مايكون فيه سم
_سعاد بتوتر:- سم ايه وبتاع ايه البت عندها حساسية من الأكلة دى ومش بتاكلها ولو كلتها وشها كان هيتملى حبوب  ويبوظ وفرحها قرب  ،الناس هتقول ايه
_شعبان :- لاااء عداكى العيب وبكل برود (ماهي عيلة واط*ية😂)  يلا يلا نكمل اكل
_كلوا وخلصو وسعاد مغلوووو*لة لان خطتها لتأنى مرة تبوظ وبعدين مشيوا
_زينب بتريقة:- ها خطتك نجحت حرااااام عليكى انا مش عيزااااه مش عيزززززاه خلصينى منه وسابت امها ودخلت من غير ماتسمعها
_سعاد كانت قاعدة مش عارفة تفكر ولا تعمل ايه لحد ماجه يوم الفرح ودخلت بكل قهر وحزن عشان تجيب بنتها العروسة  بس اما دخلت الاوضة  بصدمممممة :-  يالهووووووووووووووو*ى  الكل جرى ع الاوضة لقيوا..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_دخل الكل الاوضة عشان يشوفو سعاد بتصووووو*ت ليه ملقيوووش العروسة(زينب)

_حازم:باستغرررررررااا*ب- امال فين العروسة فيييين زينب ياسعاااااد

_سعااااد خبت ورقة كانت مسكاها وبخبث:-- البت اتخط*فت ياحااااازم اتخخخطفت

_شعبان وهو الوحيد اللى ركز وشاف الورقة وهي بتخبيها:- معقووووول مرااات ابنى تتخطف من بيتها واوضتها ويوووووم فرحها مين يستجرى يعمل كدا 

_حازم :- لازم نبلغ البووووليس بسرعة قبل مايحصلها اى حاجة أو الخااااطف يأذيها

_سعاد بعيااااط :- يلا ياخويا انا عاااايزة بنتى عاااااايزة بنتى   رجعووووولى بنتى 

_طلعوا عشااان يمشوا القسم ويبلغوووا وصلوا القسم بس سابوا مرات شعبان والعريس لان سعاد خافت أن لما الظابط يشوف العريس يشك ف حكاية الهروب _____

_سعااااد: - ساااعدنى ياحضرة الضاااااابط بنتى اتخطفت اتخططططططفت ابووووووووس ايدك رجعلى بنتى 

_الظابط :- أهدى معلش وقولى اللى حصل 

_سعااااد:- النهاردة فرحها ياحضرة الظابط وكانت ياحبة عينى طايرة من الفرحة ،دخلت تلبس وبعدها دخلت اجيبهااااا ملقتهاش قلبنا عليها كل حتة ملقنهاش  ياعينى عليكى يابنننننتى ياللى فرحتك مكملتش 

_الظابط :- مش يمكن تكون هربت

_شعبان:- مستحييييل دى كانت بتموووووت ف ابنى وكانت مستنية اليووووم ده بفاااارغ الصبر........(يولاد الكداااااا*بة🙄)

_الظابط :- الكلام ده حصل امتا؟!

_حازم:- من حوالى ساعتين 

_الظابط :- طب جالكم اى مكالمة او اتصال او اى حاجة بتأكد أنها اتخطفت  

_حازم :- لاء 

_الظابط:- للاسف احنا منقدرش نتحرك غير بعد أربعة وعشرين ساعة من غيابها 

_سعاااااد بعيااااااط :- اعتبرها اختك الصغيرة ولا بنتك ياحضرة الظاااابط انا خايفة احسن يحصلها اى حاجة 

_الظابط :- والله انا مقدر خوفكم والله بس للاسف دى تعليمات ولازم نمشى عليها بعد أربعة وعشرين ساعة تاجو تعملوا محضر 

_رجعوا البيت ورجع معاهم شعبان وكل واااحد قاعد ف جنب لوحده لحد اما ٢٤ساعة يعدو قرب شعبان من سعاد وعمل نفسه بيواسيها :- ايه اللى كنتى بتخبيه أما الكل دخل عليكى 

_سعاد بارتباااك:- مفيش. ... ......مفيش

_شعبان :- لا والله مش عليا ياسعاد انا شوفتك بعنيا انطقى كنتى بتخبى ايه اكيد جواااب من بنتك المحروووسة قبل ماتهرب

_سعااااد:- تهررررب ايه انا بنتى متعملش كدا ابدا

_شعبان:- الشويتين دووول تعمليهم على اى حد مش عليا واوعى تفكترى حوار القسم وان حد خاطفها خال عليا لاااء ياسعاد وبنتك لو مرجعتش والجوازة تمت وراح مطلع فلاااشة :- انتى عارفة انا ممكن اعمل ايه بدى......

_سعاد:- يااخى خلى عندك شوية دم منا زيي زيك اهو اه البنت هربت بس راحت فين معرفش معرفش وخاااايفة لمترجعش تاااانى واكووون خسرت عيالى الاتنين ،بس قسما بالله لو بنتى مارجعت لتكون انت السبب ووقتها مش هيهمنى اى حد فااااهم 

_شعبان :- انا مبتهددش ياسعااااد و ......قرب منهم حازم فجأة 

_حازم :- متعمليش ف نفسك كدا ياسعاااد زينب هتكوووون بخير وبإذن الله هترجع 

_سعاد:- يااارب 

_____تانى يوم الصبح ف بيت حور_____

_حور كانت نازلة ورايحة المطبخ تعمل لاكرم الفطار والشبابيك كانت مفتوووحة والجو هوا اوووى لدرجة أنه وقع صورة كانت على الحيطة راحت ناحية الشباك عشان تقفله وتعلق الصورة تانى فسمعت ايماان وكوثر بيتكلموا قربت اكتر سمعت ايمان بتقووول:- كدا التفنيذ هيبقى بعد اربع ايام بالظبط فاهمييين يابنات   

_ليان:- فاهمين ياماما

_كوثر:- وانا هبلغ احمد ومصطفى باللى هيعملووه

_ايمان :- يلا بقا كل واحد على اوضته احسن العقربة تكون صحيت  وكمان شويه تنزلوا على المطبخ تعملوا احلى شويه اكل وحلويااات امااال ماهى الخطة خدت مجهوود برضو

_اميرة:- حاضر يامرات عمى باى باى

_حور:- عقربة أما تلدععع*ك يابعيدة  بس دول بيخططوا لايه اكيد ناووين على حاجة ليها علاقة بيا طالما خايفين احسن اسمعهم وسمعتهم جااااين ناحية الباب عشان يطلعو من الاوضة خدت السلم جرى عشان تروح المطبخ .

_ عملت حور فطار لجوزها زى كل يوم وأما خلصت :- دا بطرمان السكر وده بطرمان الملح هيحصل حاجة لو بدلتهم ؟! اكيد لاءء ،طلعت عند اكرم وبدأت تأكله وهي بتفكر ياترى بيخططوا لايه ..وهي بتاكله اكرم شافها سرحانة مسك بأسنانه المعلقة وهي تشد وهو مش راضى يسيبها

_حور بضحكة:- يخلاثى عليك قمر سيبها بقا والنبى، وبرضو مرضيش يسيبها وضحك قربت عليه حور وباسته على رأسه وقالتله:- انا واثقة انك هتمشى وهتتحرك وتسمع وتتكلم حاسة أن ده كله كابوووس وهنصحى على حلم جميل انا وانت  بس اهم حاجة الصبر،ساب اكرم المعلقة :- كدا بقا تسيب المعقلة مش قولتلك بكااااش ابتسملها أكرم  

___ف المطبخ البناااات جابت كتاب الطبخ عشان يحطوا المقادير بالظبط عشان الاكل يطلع حلو،طبخوا وعملوا حلوووويات بس مدقوش الطعم ماهو يدوقوا ليه والمكونااات مظبوطة ، جهزوا الاكل وحطوه عشان ياكلووووو نزلت حور وهما قاعدين عشان تجيب علبة عصير من التلاجة لجوزها وطلعت تانى وهي كاتمة ضحكتها 

_كوثر بصتلها بغيظ وبعدين حطت اول لقمة ف بوقها :- تتتتتتفففففففففف*فففف انتوووا عاملين محشى مسكرررر ياشويه ب*قرر

_ملك :- ازاى ده ياماما الاكل زى الفل 

_كوثر:- طب جربى يختى جربوووو يا هبلة منك ليها 

_الكل :- اععععععععع*ععععععععع

_ايمان :- طب المرة اللى فاتت احنا اللى طلبنا منكم تبوظوا الاكل والمرادى ايه انا خلاص نفسى اتسدت من الاكل انا كفاية عليا اكل بسبوووسة😂......(يافرحتى بالبسبوسة 😂)

_ليااان:- والله ياماما مانعرف دا حصل ازاى داحنا حتى مدقنااااش الاكل حتى عشان كنا مظبطين المقادير من الكتاب فقولنا مش محتاجين ندوووقه منعرفش انننه هيبقى كددددا

_مسكت ايمان السكينة وطبق وقطعت لنفسها حتة بسبوسة وخدت اول معلقة :- ااااااااعععععععععع*ععععع وقاااامت جرى على الحمام والكل مصدووووم وبعدها جت بسرعة :- لااااء كدا كتيييييير هو فيه بسبوسة مالحة ياناااس 

_اميرة:- هاتى اشوووف كدا 

_ايمان:- خدى يختى 

_اميرة :- اييييه القرررررر*ف ده 

_كوثر بخبث :- انا شاكة أن البنت دى عملت حاجة تعالوا معايا على المطبخ ومسكت بطرمانات السكر والملح وداقتهم :- بس دا سكر وده ملح امال ايه اللى حصل ده   (منا نسيت اقولكم أن حور وهي بتجيب علبة العصير بدلتهم تانى وعلبة العصير كانت حجة عشان تدخل المطبخ😂(.كوثر بغصب:- يبقى المرررادى الغلط منكم انتوا ياشويه فشلة كتكم القرررر*ف كلوه انتو بقا ولو جيت لقيت لقمة واحدة باقية متعرفوش هعمل فيكم ايه وطلعت هي وإيمان اوضتهم

_ملك:-ياخرااابى هناااكل دا ازاى ومش طبق ولا اتنين داحنا عملنا اكل يكفى فرررررح والخدم مشيت مين اللى هيرميه

_ليان:- نحطه ف اكياس ونرميه ف الزبالة

_اميرة :- فكرة حلوة يلا 

_وده كله وحور واقفة تراقبهم فوووق من بعيد وعمالة تضحك

___عدى الأربعة وعشرين ساعة وراحت سعاد وشعبان وحازم القسم___

_سعاااد :- اهو عدى اليوم ياحضرة الضابظ  اتصرف بقا ورجعلى بنتى 

_الظابط :- تمام احنا هنفتح محضر حالا، بس انتو عندكم اى حد مشتبه فيه يعنى عدو كدا يعنى

_حازم :- لااااااا......

_سعاااد:- اه فيه 

_الظابط:- اه ولا لاء

_سعاد :- اه بس حازم خايف لان اللى خطف بيكووون..

_الظابط :- مييين !؟

_سعااااد بمكر وخبث ودموع كلها كذب ونفاااق :- بنته حور كانت غيرانة من بنتى اكمنها هتتجوز شاب كويس وابن ناااااس وهي جريت ورا الفلوس واتجوزت واحد مشلول وتعبانة حاليا وعايشة اسوء عيشة ،عيشة محدش يتحملها  فغارت من بنت ضرة امها لان امها هربانة مع واحد بقالها اكتر من عشر سنين وسابت جوزها وبنتها  ،فحور حقدت علي بنتى وخطفتها امبارح(وهنا فكرت سعاد ف انها ترجع بنتها وتتخلص من حور ف نفس الوقت)

_حازم جه يتكلم شاورلته أنه يسكت وباين عليه أنه كان تهديد من سعاد

_الظابط:- ايه اللى خلاكى متأكدة أنها هي اللى خطفت

_سعاااد :- كنت عندها من كااام يوم بطمن عليها وبعزمها على فرح بنتى ، تحسبنى رايحة شمتانة فيها فطردتنى من البيت وقالتلى انها مش هتسيبها تتهنى وتتجوز وتعيش عيشة احسن منها  معرفش ليييه الكره ده لييييه بنتى عملتلها ايه ياريتنى مارحت عزمتها ولا عرفتها بالفرح ياعينى عليكى يابنتى  مكنتش متخيلة انها هتوصل للخطف 

_شعبان سرا:- دا الواحد يتعلم منك ياشيخة دانتى تقولى لاابليس قوووم وانا اقعد مكانك ،شيطااانة 

_الظابط :- خلاص روحوا انتو  وانا هعمل اللازم واى جديد هبلغكم بيه اطمنوا خالص 

_رجعوا البيت __

_في بيت حور____

_بشماتة وصووووت عالى :- بت ياحور تعالى شوفى مين عايزك 

_نزلت حور واتصدمت أما لقيت البوليس واقف قدامها :- خير ياحضرة الظابط

_الظابط :- معانا أمر بالقبض عليكى بتهمة خطف زينب بنت سعاد مرات ابوكى 

_حووور بصددددممممة :- انا مخطفتش حد ومعرفش أنها اتخطفت الا منك دلوقت والله العظيم دا سوء تفاهم

_كوثربمكر :- وانا اقول بتتكلمى كتير ف التلفون وبتخرجى كتير ليييه ومبسوطة طول اليوم ايوا ياحضرة الظابط انا سمعتها وهي بتقول لحد ف التلفون برااافو عليك ومتقلقش بقية فلوسك جاهزة،دا غير الخدم اللى عطتهم إجازة عشان تخطط براحتها ،ذنبها ايه البت المسكينة دى حرررااام عليكى منك لله

_حور:- والله دا كله كدب والله ماحصل متصدقهاااااش انا معملتش حاجة

_الظابط...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_الظابط:- اتفضلى معااايا من غير شوشرة والا هضطر اخدك بالقوة
_حور:- بس انا والله بريئة ومعملتش حاجة انا مش مجررررر*مة
_الظابط :- الكلام ده تقوليه هناك ف القسم
_مشيت حور معاه وهي مصدووومة بس كانت واثقة أنها هترجع تانى لأنها ببساطة معملتش حاجة
_كوثر بفرحة وشماتة :- هبقى اجى ازروك واجبلك عيش وحلاوة متقلقيش قلبى معاكى ياحبيبتى
 _وصلوا السجن وحطو حور ف الزنزانة ___
_حور:- والله انا معملت حاجة ربنا عالظالم حسبى الله ونعم الوكيل فيكى ياسعاد انتى وكوثر
_الظابط :- اخررررررر*سى والا هخليهكم يأدبوكى من اول وجديد  
__في قصر لطفى___
_كوثر بصررررررراخ :- انزلوا يولاااااد تعااااالو افررررحو خلاص خلصنا من الحربايةةةةةة اللى اسمها حوووووور ومن غير مانعمل حاجة ياسلااااااام  ،الكل نزل جرى
_احمد:- مالك صوتك عالى ليه خلينى اعرف اتهنى النهاردة بيوم الإجازة وارتاحلى شويه
_كوثر:- حوووور اتسجنت ياابو ملك اتسجنت
_احمد :- والخطة اللى كنت كل مااجى من الشغل تتطيرى  النوم من عينى عشان تقوليلى هنعمل ايه ،هنعمل فيها ايه؟!
_كوثر :-خلااااص انسووووها مش هنوس*خ أيدينا ف وحدة زيها
_ايمان :- عقبال القرد اللى راقد فووق ده
_مصطفى :-  ياسيتى عقبااااااله اي بس طب نستنى أما أبوه ياجى والا هنترمى كلنا ف الشارع
_كوثر:- وقتها هنتصرف بس هو يتكل على الله بس
_ايمان :- ايه رايكم نطلع نتعشى برا بقاااا
_احمد :- لاااء انا عايز انااام
_كوثر:- تنام ايه احنا لازم نحتفل يلا الكل يطلع يجهز
_احمد :- طب اعملوا اكل ونحتفل هنا
_بصت ايمان وكوثر لبناتهم لااااء اكل بييييت تااانى  لااااااء يلا بسررررعة
_البنات :- حاضر ياماما ف ثوانى
____في بيت حازم______
_حازم :- لييه عملتى كدا ياسعاااااد انتى عارفة أن البت بريئة
_سعاد:- قلبك هيحن ولا اييييه بنتك مش احسن من بنتى ولازم تتعذب زيها بنتى حاليا ف الشارع واكيد مش لاقية مكان يلمها إنما بنتك ف السجن اه بس لقيت مكاااان يلمها
_حازم:: بس مش كفاية لحد كدا خلاااص من يوم مااتجوزت وكل العلاقات اللى بينا انقطعت ليه بتدخليها تانى ماكل واحد يفضل ف حاله بقا
_سعاد بعصبية:- بقولك ايييه  اتعدل ف الكلام وولو قلبك  هيبدأ يحن يااخويا افتكر اللى عملته امها واللى انت عملته من عشر سنين وواللى بنتك المصوونة عملته وبتريقة :-انت ناسى انها مكنتش بنت يعنى خاينة زى امها
_حازم :- انتى بتهددينى ؟!
_سعاد :- انا بفوقك بس
_حازم :- خلاص خلاص اعملى اللى انتى عيزاه
__في القسم___
_حور:- طلعووووونى من هناااااا انا معملتش حاجة رحوا امسكوهم هما ليه بتتشطروا عليااااا انا
_الظابط :- هتخرررر*سى ولا لااااء يابت انتى
_حوووور بتحدى :- مش هخرس وورينى هتعملوا فيا ايه عشان انا معملتش حاجة ايه دليلكم انى خطط*فتها رحوا دوروا عليها بدال مانتو وافقين تتفرجوا عليا كدا
_الظابط :- لاء انتى الظاهر عليكى عايزة فعلا تتربى ،افتحلى الزنزانة ياشاويش, دخل الزانزنة وقرب على حوووور ورفع أيده عشاااان يضرررر*بهاااااا
_بغضب :- ابعدددددد ايدك احسن اكسرررررهااالك
_حور بفرحة ودموع :- ملاااااكى الحارس شوفت بيعملوا فيا ايه
_الظابط :- وانت ميييين عشان تعرفنى شغلى
_ايه دليلك عشان تسجنها ,عملت ايه عشان تضربها انت عارف لو حد عرف باللى عملته ده هيحصلك ايه
_الظابط  بتريقة :- وايه دليل برائتها وبعدين فوووووق واعرف انى ممكن ارميك ف السجن زيك زيها  
_طلع فلااااشة من جيبه ورماها على المكتب أدى الدليل
_الظابط :- دليل ايه ده ؟!
_تعالى وانت تشوووف
_طلع الظابط من الزانزنة :-اقفل ياشاويش ،راح ناحية المكتب ومسك الفلاشة :-فيها ايه دى
=شغلها وانت تشووووووف
_وده كله وحور واقفة بتحاول تشووف وشه بس هو عامل حسابه عشان حور متشفهوش ومديها ضهره وبتحاول تشوف هما بيشوفو ايه بس مشافتش  ،شغل الظابط الفلاشة لقيها فديوهات زيارات سعاد لحور وتخطيطها  هي وكوثر عشان يطلعوها من البيت
_الظابط :- انا مش مصدددددق طب دا كله لييييه ليييييه ذنب ايه البنت المسكينة دى طب وياترى بنتهم اتخطفت ولا دى كذبة هي كمااان عشان يتخلصوا منها
_لا بنتهم فعلا مش موجودة بس هل اتخطفت أو هربت محدش يعرف
_الظابط :- حيث كدا انا هروح اقبض عليهم
_لااااء انا عطيتك الدليل عشان تطلع حووور مش تقبض عليهم فيه حاجات لازم أفهمها اوصلها  ولو قبضت عليهم مش هوصل لحاجة اوصل للى انا عايزه وبعدها اعمل اللى تعمله
_الظابط :- تماااااام انا بعد ماانت تمشى  هطلع حور تروح بيتها
_تمام وانا همشى دلوقت
_حور وهي هتتجنن عشان تشووووف :- استنى والنببببى استناااااااااى انت مييييين  ولييييه بتعمل معااااايا كدا ؟؟!
_تتجويزينى ؟؟؟!
_.................
_ تتجوزززززينى ؟؟؟؟؟؟
=حور بصدددددمة :- هاااااااااااا
_تتتجووووووزينى ياااااااااااحوووور
=حور ابتسمت و.........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_حور ابتمست:- ليه السؤال ده وانت عارف انى متجوزة 
_اه منا عشان عارف وعارف كمان انتى متجوزة مين وازاى وليه بقولك عايز اتجوزك
_حور:- ميهمش المهم ف الاخر والأول متجوزة النتيجة وحدة
_وانتى مسمية أن ده جواز انتى ياحور بنت جميلة صغيرة عايزة حد يهتم بيكى يشيلك فى عنيه انتى لسة صغيرة على اللى بيحصلك ده كله ،صدقينى انا هعيشيك ملكة كأنك عايشة ف جنة اللى تحلمى بيه تلاقيه قدااامك ولو على الفلوووس انا معايا فلوووس كتير اوووى اكتر من أكرم بكتييير ،اطلقى منه ونتجوز انا وانتى وسيبك منه دا انسان عاجز عايزة تكملى حياتك مع وااااحد عاااجز
_حور بانفعااال:- متقووووووووولش عااااااجز ،انت لو كنت طلبت روحى كنت ادتهالك وانا ممتنة لييك على اللى عملته معايا بس المووووووت عندى اهون وارحم من انى اسيب اكررررم ،صحيح انا اتجوزت غصب عنى بس من لحظة مابقيت مراااته وانا التزمت بكل الحقوق اللى عليا  وعاهدت نفسى انى اقف جنبه واساعده وبالنسبة للفلوس فالفلوووس عمرها ماكانت كل حاجة ،انا مش عايزة فلوووووس انا عايزة جوزى يخف ،يخف بس وخدو كل الفلووس ،انا لو سبته هكووون خاينة وقليلة اصل وانا عمرى ماهكووون كدا ،انا هفضل لجوزى وبسسسس وهفضل جنبه احميه من عيلته ومش هيفرقنى عنه غير المووووت ،تعرف كمان انى من وقت مادخلت عليه الاوضة وانا ارتحتله وابتسامته هي اللى بتقوينى ومستتتتتحيل افكر ف غيره .
_الظابط :- وربنا انتو هنا في قسم مش عند مأذون هوا
_معلش ياحضرة الظابط عايز اعرف رأيها، ياحور انتى تستاهلي حد يقدرك ,حرررااااام اللى بيحصلك دا كله انتى صعباااانة عليا اوووووى 
_حور:-محدش اشتكالك
_ياحووووور افهم.....
_حورببرووود:- اتشرفت بمعرفتكش (هي المفروض معرفتك بس هي متعرفوش خليناها معرفتكش😂(
_لفت راسه كدا شوية بس برضو حور مشفتهوش وضحك بصوووت عالى وبعدها مشى
_حور :- يخربيت ام جمااااال ضحكتك اييييه الضحكة القمر دى بس ،لااااااء لااااااء انتى بتقولى ايه يااااااحور فوووووقى ياماماااااااا فوووووقى .
_الظابط :- يلا ياحور على بيتك 
_حور:- بجد يعنى خلاااص هخرج
_الظابط :- عايزة تقعدى معنديش مانع
_حور:- لاااااء خلاص ماشية ماشية
_رجعت حور البيت وفضلت ترن على الجرس محدش بيفتح أو يرد :- ياااااربى بقا دا الباب مقفوووول كمان، هما غارو ف أنهى داهية دووووول وهدخل ازاااااى دلوقتى  ياااادى النيلة، سندت حور  على الباب وفجأة عينها لمحت علبة بيضة صغيررررة مشيت ناحيتها وفتحتها 
_حور بصدددددمة :- الله دا مفتااااح اكيد مفتاااح الباب  دخلته ف الباب طلع هو ،وباستغراب بس مين اللى جابه أو سايبه كدا ؟!! وبتريقة ماهو مش معقول العيلة الكريمة دى تعمل معرووف وتسيبه 
_بصت حور كويس فى العلبة لقيت ورقة صغيييرررة فتحتها لقيت مكتووووب فيها (ملاكك الحاااارس):- الواااد ده لاما مجنوووووووون لاما مجنووووووون ابن الهبل*ة بعد اللى حصل النهاردة لسة بيساعدنى ،بس اكيد فيييه سبب، فيه إن ف الموضوع ،
_فتحت حور الباب ودخلت طلعت جرى على اكرم ابتسم أما شافها
_حور ضحكلته وبصدددددددمة :- مين اللى نقل زهرية الورد انا مبحبهاااش تكون هنا وبصت لاكرم هو حد كان هنا نقلها 
=........
_حور:- اسفة نسيت انك مبتتكلمش خلاااص اكيد حد كان عندك من التعاااااابين اللى ف البيت اهم حاجة انك كويس وبخير وشاورلته بأنها هتنزل تجهزله اكل  وبعد ماجهزت الاكل  واكلته ،نزلت وقعدت تحت ومعاها رواية بتقرأ فيها ، بعدها بشويه رجعوا من براااا لقيوا الباب مفتوووح استغربوا بس قالوا يمكن نسيوه مفتوح أو مقفلهوش حلو ،دخلوا البيت..
_حور وهي قاعدة على الكرسى ولفاه  ومدياهم ضهرها:- انتو جيتو ياهلا والله وحشتووووونى والله
 _كوثربصدددددمة :- انتتتتتتتتى ايييييه ،كل مانقووووول خلاص خلصنا منك ترجعى تانى , اننننتتتى ايه لزززززززقة؟؟؟! نففففسسسسسى اعرف بتطلعى من كل مصيبببببة اززززاى؟!
_حور ولم تبالى:- لييييه بتعملوا دا كله ؟ليييييه الكره والشر  دا كله لييييه وايه ذنبى في دا كله وذنب المسكين اللى فووووق ده اييييه؟؟؟؟!
_كوثربعصبية:- ذنبك انك مرررررراته وبعدين دا مش مسكين وذنبه انه رفضضضض أنه يتجووووز بنات عمه وكان دايما بيتكبر عليهم ويحسسنا أننا أقل منه ،ليييه دا كله عشان متعلم برا يعنى دا الواحد بيتجوز بنات عمه عشان يحافظ عليهم ويحميهم واهو حتى عشان متجيش وحدة غريبة عقرررر*بة زيك كدا تلهه*ف فلووووسنا
_حوووور مركزتش غير ف حاجة واحدة بس عينيها دمعت:- معنى أنه رفض يتجوزهم ومتعلم برا يبقى كااان كويس يبقى اكرم كان بيمشى ويتحرك ويتكلم ويسمع ،امااااال بقا كدا ازااااى
_ايماااااان بتوتر وارتباااك وبصت لكوثر :- لاااااء هو مولود كدا كوثر بتكدب
_حور وهي خلاص فهمتهم:- سوااااء كان كويس أو مووووولود كدا اكرم هيبقى كويس فاهممممين وحاولوا على قد ماتقدروا توقفونى بس خلااااص من هنا ورايح اللى هيقرب منى ومن جوزى ميعرفش انا هعمل فييييه ايه ،انا صحيح اصغر واحدة ف البيت بس عندى عقل اكبر منكم بفكر وبفهم بيه مش زيكم لأن انتوا لو عندكم عقل وبتفكروا مكنتوووش عملتوا كل ده ،وبعدين حور بصتلهم بقررررررر*ف وجت سابتهم عشان تطلع عند اكرم
_كوثر:- البت دى بقت خطر علينا ومفيش غير الخطة دى اللى هتخلصنا منها واهو مفيش حد موجود غيرنا ف البيت والخدم واخدة إجازة
_ايمان:- تمام يبقى كلنا نستعد
 _وحور طالعة على السلم كانت بتفكر :- يعنى اكرم مكنش كدا ؟؟؟! طب ايه اللى حصله وخلاااااه كدا ؟! :- استنننناااااااى استنااااى وازاى برضو كان بيضحك على حاجات بقولها وهو المفروووص أنه مش بيسمعها اصلا فيه سر وانا لااازم اعرفه بس ازاااى،
_طلعت حور عند اكرم وخدت ورقة وقلم ووقف قدامه وهنا هتتاكد من نقطتين هل هو كان كويس ولا لاء، لو عرف يقرأ يبقى متعلم وطالما متعلم يبقى كان بيمشى ويروح مدرسة ويقرا ويكتب لو معرفش يبقى مولود كدا والحاجة التانية لو كان كويس دا حصله من امتا وسببه ايه عشان تعرف فرصة علاجه
_كتبت حور في أول ورقة وحطتها قدااام اكرم وكانت بتقول:- انا هسالك كام سؤال لو فهمت الكلام ده ابتسم 
_ابتسم اكرم 
_حور بفرحة :- هاااااايل 
_كتبت ورقة تانية:- لو صح ابتسم لو غلط لاما تكشر أو متعملش ردة فعل تمام
__ابتسم اكرم
_حور كتبت :-اول سؤال عايز اعرف انت كنت كويس  يعنى بتتحرك وكدا صح
_ابتسم اكرم
_حور كتبت تانى :- طب عايزة اعرف اللى حصلك ده كان  من امتا ،هل سنين؟!
_كشر اكرم 
_كتبت حور :- هل شهور؟!
_ابتسم اكرم
_حوركتبت:- طب انا هعد بايدى عند الرقم الصح ابتسم
١...٢..٣...٤...٥...٦..٧..٨..٩..١٠..١١
_ابتسم اكرم 
_حوووور بصدددددددمة :- معقووووووووولة معقوووووولة هو كدا من ١١شهر بس ازاااااى طب وحصل اييييه خلاااه كدا وليييييه متعالجش لحد دلوقت ؟!بصلها اكرم باستغرررررراب
_حور:- ولازم اتااااكد من حاجة كمااان وبسرعة
_فضلت تقلب حور ف ارقااام التليفونات لحد ما لقيت رقم دكتور اكرم اتصلت بيه عشان ياجى ويشوفه وبالمرة تعرف دا حصل لييييه جه الدكتور 
_حور:- اسفة يادكتور على ازعاج حضرتك وانى جبتك بسرعة كدا 
_الدكتور:- ولا يهمك دا شغلى يامدام حور
_حور:- انا عايزة اعرف ايه اللى حصل لاكرم من ١١شهر وايه كان السبب في أنه يبقى كدا 
_الدكتور :- اتعرررض لحادددثة خطيرة وصحيح أنه بقا بالحالة دى بس نحمد ربنا، لانه طلع عايش منها بمعجزة 
_حورامممممم :- حاااادثة ،طب اكشف عليه كدا يادكتور كويس هاااااا كوووويس 
_الدكتور:- بدأ يكشف عليييه 
_حور :- على ودانه بقا اكشف على ودانه كويس 😂
_وهنا الدكتور ضحك :- اشمعنى بقا 
_حور:- بصراحة كدا من غير لف ودوران حاسة أن الواد ده مغفلنا وبيسمع 
_الدكتور:- يسممممع لاااااء طبعا مين قاااالك كدا وايه اللى خلاكى تقولى كدا ؟!
_حور:- اصل بصراحة كنت بتكلم معاه من غير مااعمل اى ردة فعلا هو صحيح كان كلام مضحك احيانا بس هو كان بيضحك معنى كدا أنه كان بيفهم كلامى أو بمعنى أصح يسمعه
_الدكتوربص لااكرم :- استحاااالة ،وبعدين يامدام حور أما حاسة ف الجسم بيحصلها حاجة التانية بتبقى احسن من الاول عشان تعوض فقدان الحاسة دى ،وهو بيضحك لانه شايف حركة شفايفك ومن خلالها بيعرف بتقولى ايه
_حور:- طب اصووووووت في ودنه  طيب ولو عمل اى ردة فعل يبقى بيسمع وبيستهبل لو معملش يبقى انا ظلمته عشان اتاكد
_الدكتوربتريقة :- هو برضو اللى بيستهبل ؟!انا همشى عشان عندى حالة طارئة دلوقت 
_حور بغيظ :- تمام يادكتور 
_حور بعد ما مشى الدكتور:- ايه الغبااااااوة دى طب ماهو ده دكتوره اكيد حتى لو بيسمع هيكون متفق معاه ومش هيقول انا لازم اجيب دكتور تانى 
_فتحت حور تلفونها وبدأت تبحث على دكاترا كويسين وبعدها لقيت دكتور الناس كلها بتمدح فيه على السوشيال ميديا رنت عليه وخلته ياجى ،جه الدكتور وكشف عليه كويس وبعدها خدته حور برا عشان لو اكرم بيسمع ميسمعهمش
_حور:- ايه سبب أنه مش بيسمع أو بيتكلم أو حتى بيتحرك يادكتور
_الدكتور:- انا مش لاقى أسباب اصلا  واضحة أو ظاهرة فلو فيه تحاليل أو أشعة ممكن أشوفها واقولك السبب
_حور:- تمام يادكتور انا هحاول على قد مااقدر الاقى الحاجات دى ولو ملقتش هعمله من اول وجديد 
_الدكتور:- تمام وبرضو بينا تواصل سلام
_ تمام يادكتور نورت 
_وهنا بدأ الشك يسيطر على  حور وبقت هتتجن وعايزة تتاكد ..... 
____في بيت حازم____
_التلفووون رن، رد حاازم وبصدددددمة :- اننننننننت بتقوووووول ايه لا استحااااالة خلااااص احنا جااااايين حااااااالا
_سعاد بخوووووو*ف :- مييين ده يااااحازم
_حازم:- الظابط 
_سعاد :- قاااالك ايه يااااحازم قاااالك ايه لقيووووو بنتى صح 
=.........
_سعاد بخوووووف وعصبية  وعياااط:- انطق يااااحازم قالك ايه زينب كويسة صح بنتى محصلهاش حاجة رد عليااااا ياحااااازم
_حازم بحزن وهو مش قادر يتكلم ...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_حازم بحزززن وهو مش قاااادر ينطق :- الظاااابط قال..... قاااالى
_سعااااد بصررررااااااااخ:- اننننننطق قاااالك ايه ردددد عليا اتكلللللللم
_حازم:- الظابط قالى أنهم لقيوووا بنننننت..... مقتووووو*لة في شقة ونقلوها للمشررررر*حة وعايزينا نررروووووح نتعررررف عليها ..
_سعاااااد بانهيار:- لاااااء دى مش بننننننتى انا مش هرررررووووووح انا بنتى كوووويسة مفيهاااش حاجة ،بننننتى كوييسة
_حازم:- ياسعااااااد لازززززم نرووووح
_مسكته سعااااد من رقبته وبصرررررراخ :- قووووولتلك مش هرروووووح انت مبتفهمش انا بنتى بخير بخييير وقعت على الأرض وهي عمالة تعيط بحسرة وطى حاااززم وقعد جنبها وبحنية وهداوة  :- اكيد بنتك كويسة بنتك محصلهااااش حاااجة بس اهو نروووح عشان الظابط يدور على بنتك لان لو مرحناااش هيقولوا اننا مش مهتميين وهيطنشوا هما كمان ومش هيدوروا عليها  ،يلاااا ياسعاااااااد
_قامت سعااااد بعد إلحاح حازم ووصلت المشرررررر*حة ،كان هناك دكاترا وظبااااط
_الظابط :- احنا جايبنكم عشان تتعرفو على البنت اللى لقيناها النهاردة , هل دى هي بنتكم ولا لاء
_حازم:- لقيتوها فين ياحضرة الظابط واتقت*لت ازاى ؟!
_الظابط :- جالنا بلاغ من الجيران اللى ساكنين في نفس العمارة ان فيه بنت مقتو*لة في شقة هناك  رحنا هناك والطب الشرعى اثبت انها مات*ت بالخن*ق  وفيه كدمات على جسمها اثار ضرب
_حازم :- طب وهما عرفو ازاى؟!
_الظابط:- كل يوم راجل القمامة بيلف على الشقق وياخد الزب*آلة وأما خبط على الباب لقي الباب مفتوح مرضيش يدخل لانه خاف احسن يقولوا عليه أنه هو اللى فتح وداخل يسرق ،خبط على الجيران وقالهم ،دخلوا يشوفو في ايه لقيوها مقتو*لة ،شفنا الكاميرات لقيناها طالعة هي ولد الشقة مع بعض وبعدها الولد تانى يوم نازل يجرى دورنا عليه لحد اما لقيناه وقبضنا عليه ،اعترف بأنها كانت هربانة من أهلها يوم فرحها وكانوا ناويين يتجوزوا بس هو مكنش مستعد الفترة دى فهيا اتخانقت معاه وقالتله لازم يتجوزها ومستحيل انها تقعد معاه من غير جواز  فشدوا مع بعض وشتمته فضربها ،صوتها على اوووى كان خايف ان حد يسمعهم ،حط أيده على بوقها عشان يسكتها ميعرفش انها هتموووت ف أيده
_حاااازم برعب:- يعن.....
_الظابط :-يعنى بنسبة كبيييرة انها هيا لو مكنش مؤكد
_سعاد اغمى عليها بعد اماسمعت الكلام ده فوقوها وكانت مش حاسة بنفسها.
_الظابط :- تعاااالو معاااية اتعرفو على الجث*ة
_دخل حازم وهوا ساند سعااااد لأن أعصابها بايظة ومش قادرة تقف ودخلوا شاورلهم الظابط على جث*ة متغطية :- هي دى البنت اللى لاقيناها شوفوها
_حازم بدأ يعرررى الجثة وبانهيااااااار وصدددددمةةة :- لاااااااااء لاااااااء لييييه يابنتى تهربى لييه وفضل يعيط (ياحووونين يااخويا وبنتك ملهاااش نصيب ف الحنية دى)
_سعاااد اغمى عليها لتااانى مرة وقعت منها شنطتها اللى كانت في كتفها وكانت مفتوحة لأن سعاد كانت مستعجلة اووووى من خوفها على بنتها ،الدكتور فضل يفوق فيها والظابط وطى عشان يلم الحاجات اللى وقعت من الشنطة وهنا لقى ورقة عند رجله وطى عليها عشان يحطها هي كمان لقى مكتووب عليها امى العزيزة فتحها وهنا اتفاجئ  لان الرسالة كانت بتأكد أنها هربت مش اتخطف*ت وان سعاد كانت كدااابة ،نص الرسالة ( سامحينى ياامى انتى مسبتليش فرصة أو خيار غير كدا ،دمرتينا كلما معاكى بسبب كرهك للى حواليك وحبك الفلوس وتخطيطك   لأذية غيرك ،انا ماشية ياامى وهتجوز واعيش حياة طبيعية ،عايزة اكون أسرة مليانة بالحب ،عايزة أما اخلف اربى عيالى على الحب وازرع فيهم المحبة والرحمة ،مش هعمل زيك وهربيهم على الكره والحقد والغيرة انا عايزة اعيش في سلام ياامى ،وعايزة كمان لما تقابلى حور خليها تسامحنى حور طيبة اوووى ياامى وماكنتش مستاهلة مننا الكره ده كله ،المفروض كنتى تبقى امها مش تقفى طول عمرك ضدها سيبيها ف حالها ياامى والنبى انا خلاص نويت ابدا حياة جديدة كلها مبنية على الحب ادعيلى كتير أن ربنا يسامحنى ويرزقنى الذرية الصالحة بنتك الغالية زينب)...وهنا فاقت سعاد وهي عمالة تصرررررر*خ رجعوووووووولى بنننننتى انا عااااايزة بنتى انا السبببببببب ،انا السبب ف ضيااااااع ولادى اااااااااااه سامحوووووووونى ،ولاااادى راحو مننننى اصحى يااابنتى وهعوضك هعيش عشانكم انتو بس ،ارجعووووولى......
_الظابط :- انا مش هحمل عليكى حاليا بس تاكد أن انتى السبب ف كل ده وأما هي هربت بتتهمى بنت جوزك ليه الجووواااااب ده هيفضل معايا وليكى حساب بس الاول هسيبك لحد ماتعملى عزا بنتك وتمسكى نفسك شويه
_حازم مسك نفسه لحد اما استلم الجث*ة وهنا وصل شعبان ومراته وساعدووهم وسعاد منهارة وهما ساندينها وصلوا البيت ودفنوها وعملوا العزا عرفت حور بللى حصل قررت تروح تعزى اول مادخلت حور سمعت اتنين ستات بيقولوا:- مش دى بنت زنااات البت دى بجحة زى امها هي ليها عين تاجى لحد هنا مش مكسوفة من نفسها ومن اللى امها عملته بصتلهم حور بصة خرستهم ومرضيتش تعمل شوشرة عشان العزا وقربت عند مررااات ابوها..
_حور:- البقاء لله يامرات ابويا 
_سعاااد بصرررااااخ:- انننتى جاية هنا تعملى اييييه !؟؟؟جاااية شمتااانة فيا صح اطلللععععى بررررا 
_حور:- والله ابدا يامرااات ابويا 
_سعااد بغضب :-- قوووولتلك اطلعى براااا ومسكت ايديها   لحد الباب متجيش هنا التانى حتى لو ابوكى بيمووووت فاهمة مش عااايزين نشووووف وشك دا كله بسببك انتى وامك غورى من هنا 
_حور:- بس......
_سعاااد :- قولتلك غووووووورى
_مشيت حور وقابلت شعبان  كان داخل بيت ابوها وف سرها(الراجل ده انا شوفته قبل كدااا بس فييين يتربى فييين ) المهم لازم اروح عشان اخلى بالى من اكرم 
_وصلت حور البيت ودخلت اوضتها وفجأة سمعت صوووت صرررراخ جاى من أوضة كوثر :- الحقوووووونى الحقوووووونى ،جريت حووور عشان تشوف مالها دخلت حور الاوضة  لقيت كوثر واقعة على الارض:- مالك حصل ايه انتى كويسة طيب اجبلك دكتور(يابنتى والله حنيتك دى اللى مودياكى ف داهية🥺)  وفجأة قامت كوثر من الأرض وهي بتمسح هدومها وبتضحك بهستيرية جريت حور عشان تطلع قابلها ايمان والبنات وقفلوا الباب 
_حور وبدأت تبلع ريقها بخووووف:- انت.....انتوووووو هتعملوا ايييييه
_كوثر:- هنعمل اللى كان المفروض يتعمل من زمان مع جوزك واللى مش عارفين نعمله معاكى من وقت ماجيتى 
_حوربخووووف :- مش فاااهمة 
_ هنفهمك وقربو عليها ومسكوها  
_حور:- لااااااااااااء حررررام عليكم انتووووو ليه بتعملوا كدا ليييه خدوا كل الفلوس مش عايزينها بس سيبنونى اعيش انا وجوزى 
_ايمان:- يلا نربطها ف الكرسى عشان نخلص بسرعة 
_حور بصررررررراخ  وعياااااط :- -  الحقنننننى ياملاااكى الحاااارس الحقنننننننى ياابيه احمد الحقننننى ياابيه مصطفى
_كوثر بخبث:- هو انا مقولتكيش مش أبيه احمد وأبيه مصطفى بيجهزولك تربتك ف الجنينة 
_حور:- لاااااااااااء حراااام عليكم دانتو عندكم بناااات 
_قربت كوثر عليها :- امسكوها كوووويس وجت ماسكة منديل وحطاه على بوقها ومناخيرها وحووووور تقاوووووم بس للاسف هي اصلا بتتخنق علطول وعندها ضيق تنفس بدأت حركتها تقل وحدة وحدة لحد اما حركتها وقفت خالص و.............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_بدأت حور حركتها تقل وحدة وحدة لحد اما حركتها وقفت خاااالص وفجأة الباب اتفتح ..
_اقبض عليهم كلهم ،اقبض على المجرمييييين دول وجرى ناحية حووووور وفكها وقعد على الأرض وخدها ف حضنه وبصررررااااااخ:- خدوووهم اعدمووووووهم ،احرقووووووووهم هما دول اللى حاولوا يقتلوووونى ودبروا للحادثة وهما اللى قالوا للمرررضة تدينى السم وبص لحووووور بحسرة وقهرررر وهما اللى قتلووووا حبيبتى اصحاااااااى ياحوووووور متسبنييييش لوحدى..
_كوثر:- لاء والله والله لاااااء احنا صحيح ورا حكاية السم وكنا عايزين نتقتلك بس مش احنا اللى ورا الحادثة
_خدددددهم من وشششششششى ،خدهم الظابط
_حووووور اصحيى والنبببببببى مقدددددرش اعيش من غيييرررك وقاام بسرررعة وجاب مية ورش على وشها برضو مصحيتش حطها على الأرض وبدأ يضغط على قلبها برضو مفيييش فايدة خدها في حضنه تااانى:- لييييه تسيبنى ليييييه ،كنت سااااامعك ياحوووور والله كنت سامعك ،كنت سامع وانتى بتقوليلى انك هتفضلى معايا وتعالجينى ،ومتسمحيش لحد انه ياذينى كنت سامع كل حاجة،شوفت اخلاصك ووفائك ليااااا ،عشاااان خاااااطرى اصحاااااااى وبدأ يضغط تانى على قلبهااااا وبجنوووون:- مستحييييل اسيبك تمووووتى  مستحيل اسيبك ترووووحى منى انتى الوحيدة اللى حبيتينى حتى وانا عاااااجز ،انتى الوووووحيدة اللى مهمكيش فلوووس ولا موووت بس كل اللى همك انك تبقى جنبى اصحيلى بقاااااااااا اصحاااااى لملاكك الحارس اللى مستعد يبيع الدنيا كلها بس ترجعيله تانى، بعد عنها شويه وقعد على الأرض وفضل يعيط ويصررررخ زى المجنوووون
_كحححححححح.........كححححححححححححححح....
_بص وررااااه وبصدمة :- حوووووووووووووووور ،جرى عليها وخدها ف حضنه ،هوووونت عليييكى ليييه يااحوووور ,معقووووولة كنتى هتسيبنى بعد كلللل ددددده
_م....م.....
_متتكلمييش خليكى سااااكتة عشان متتعبيش شااالها وحطها على السرير وجبلها مية وعصير
_حور فاقت شويه وبصدددددمة :- - ملااااااكى الحااااارس هو اكررررررم معقووووولة
_اكرم:- واكرم هو ملاكك الحاااارس
_قااامت حور بالرغم من تعبها وبعصبية خبطته :- بقا انت يطلع منك كل ده , بقا انت تخوووفنى عليييك كدا ،كنت حاسة انك مغفلنى
_اكرم بتصنع :- ااااااااااه
_حور بخوووووف:- اسفة والله مكنش قصدى انت كويس
_ضحك اكرم :- كويس ومحظوظ بوجودك ق حياتى
_حور ضحكت :- طووول عمرك....قاطعها اكرم :- بكاااااش
_حور بتريقة :- وانا اللى عمالة اكتبلك واقولك ابتسم ومش عارف ايه دانا هضرررررربك وهكسر دماغك ،قربت حور منه بهزار مسكها وخدها ف حضنه وبحنية عمرها ماحست بيها بعد ماامها ماتت :- اااسف ياحووور بس مكنش قدااامى طريقة غير دى ،كنت لازم اعرف مين عايز يقتلنى من بعد ماجيت من برا ،اتعرضت لمحاولات قتل كتير آخرهم الحادثة وده كان اتفاق مع الظابط عشان نكشف هوية القاتل
_حور بعيااااط:- مش مهم اللى فااات المهم انك معايا وكويس اقف كدا يااكرم خلى عنيا تصدق انك بخير
_اكرم:- وعشان اثبتلك انى بخير شالها ووقف وفضل يلف بيها ف الاوضة شويه وبعدها نزلها
_حور :- اكرم قبل اى حاجة لااازم نروووح القسم
_اكرم باستغررررراب:- قسسسم؟! قسم ايه تاااانى
_حور:- نطلع بنااات عمك من هناااك
_اكرم :- انتى بتستهبلى ياحور اكيد ،دول كانوا هيقتلووووو*كى عارفة يعنى ايه هيقتلوووو*كى
_حور:- وادينى مموتش وهشهد وهقول أنهم ملهمش ذنب وأنهم حاولوا يبعدوا ايمان وكوثر عنى بس مينفعش نسيبهم ياااكرم مستقبلهم هيضيع لاااااااااازم نديهم فرصة ونحاول نعقلهم ونقف جنبهم
_اكرم :- وهما مبصوووووش لمستقبلهم ليييه ؟! مخافووووش علييه ليه
_حور:- عشان خاااطرى يااكرم هما ملهمش ذنب طبيعى أنهم يكونوا كدا لأنهم مكانوووش شايفين غير كدا من ابوهم وامهم هنديهم فرصة ونحاول نصلحهم
_اكرم بهدددوء:- عشان خاطر عيونك ياحووور
_فرحت حور جداا وقامت غيرت لبسها وراحو فعلا القسم وطلعوا ليان وأميرة وملك ورجعوا القصر وكل واحد دخل اوضته من غير كلام بين الطرفين ..
_اتجمع ملك وأميرة وليان ف اوضة ملك وبدأوا يتكلموا ..
_ملك:- احنا غلطنااا اوووى في حق حووور ،حور كان معاها حق أما قالت إنها اصغر مننا بس اعقل مننا ،حور طيبة وبالرغم من أننا حاولنا نقت*لها برضو طلعتنا وخافت علينا لأننا بنات زينا زيهاااا ،ليييه محطنااااش نفسنا مكاااانها ليييبيه ،احنا طلعنااا زبااااااااا*الة اووووى ،لازززم نصلح كل حاجة ونخليها تسامحنا ،لازم نبدأ صح بقا ونعيش حياتنا صح ،يلا يابنات نرحلها الاوضة ونحاول نصلح اللى احنا هببناه
_اميرررة بصددددمة :- انتى بتقووووووولى اييييه انتى اتجننتى ياملك وامك وابوكى اللى مرميين ف السجن بسببها دول ايه
_ملك :- متقووووليش بسببها أو ذنبها اهلنا غلطوا وربنا بيحاسبهم على غلطهم وده ذنبهم هما مش ذنب حور
_لياان :- ملك معاها حق يااميرة :- حور بنت جدعة ولو سببتلنا حاجة قبل كدا فده عشان تحمى نفسها من اذيتنا وربنا يسامحنا ويسامح اهلنا وبرضو هنبقى نروح نطمن عليهم دول اهلنا برضو , وبلهفة:- يلا نرووووح لحوووور
_ملك :- يلااااااااااااا
_اميرة سرا:- اعملوا اللى انتو عايزينه حق ماما وبابا اللى في السجن انا مش هسيبه واى ماتسمحلى الفرصة هاخده سواء منكم أو من حور وجوزها ،بقا كدا تبيعوا اهلكم عشان وحدة زباااااااا*لة
____في أوضة حور واكرم____
_اكرم:- يلااااااا هم ياااااجمل
_حور بابتسامة:- هو انا عيلة صغيرررر. يااكرم
_اكرم بحنية :- اه عيلة وبالنسبالى طفلة وبعدين دا كله انتى كنتى بتعمليه معايا انا مهما اعمل مش هوفيكى حقك
_حور:- يسلاااااااااام
_خبط الباب ،حوور:- ادخل
فتحت ملك الباب ووقفت :- ممكن ندخل ياحور
_اكرم بعصبية:- اكييييييد لااااء اطلعوا برااااا
_حور:- لاااء استنوا انت بتقوووول ايه يااكرم احنا قووولنا ايه تعالوا يابنات
_ملك بخجل وهي موطية رأسها وبتبص ف الأرض:- احنا عارفين اننا غلطنا وحتى الفرصة اللى انتى عطيتهلنا منستاهلهاش بس بجد احنا والله عرفنا غلطنا وندمانين وعايزينك تسامحينا بجد وعارفة كمان انك مش هتثقى ف كلامنا بالسهولة دى لأننا قولناه ساعة العصير بس والله المرادى بجد وهنثبتلك فعل مش كلااام ،اسفييين على كل حاجة اسفييين يااكرم سامحنا انت كمان ياابن عمى وخليك انت الكبير
_ليااان :- الاسف لوحده مش كفاااية بس احنا عارفين قد ايه قلبكم كبير وهتسامحونا
_اميرة بغيظ بتحاول تخفيه:- اه احنا فعلا غلطنا سامحونا
_حور:- احنا مسامحينكم بس اهم حاجة الواحد يتعلم من غلطه ويتعلم الدرس وده والله لمصلحتكم لازم تصحوا وتفوقوا وتعملوا كيااان لنفسكم واللى معرفووش اهلكم يعملوووه اعملوه انتو
_اكرم :- صح يابنات عمى احنا مش عايزينكم تتغيروا لينا لاء لازم تتغيروا عشان خاطر نفسكم
_ملك بعيااط :- انتى طيبببة قوووووى ياحور اد ايه كنت مغفلييين وجريت عليها حضتنها وفضلت تعيط وعملت زيها لياان وأميرة كمان عملت زيهم بس بقت تكرهم كلهم حتى ليان وملك وبعدها طلعت  البنات وراحو اوضتهم وبدأت حور واكرم يتكلموا
_حور:- هي فين مامتك يااكرم
_اكرم بدموووع:- مات*ت من ١٦سنة وانا كنت السبب في موتها
_حوربصدمة :- اززززاااااى؟!
_اكرم :- انا هحكيلك ،وانا عندى عشر سنين كنا قاعدين لسة ف بيت  تلت ادوار وعشان بابا مهندس وكان بيعمل مشاريع ف الوقت ده كان حاطط جنب البيت حديد وحاجات من دى  ،المهم سطح البيت مكنش لسة ملفوف بسور وانا كنت بلعب وقتها بطيارة ورق ،لقيت كل العيال بتطيرها لفوووق اوووى وطيارتى مش راضية تطير عيطت وقتها،وبعدها فكرت انى لو طلعت فوووق السطح وطيرتها هتطير لفوووق ،المهم طلعت فوووق وبدأت اطيرها وماما اول ماشافتنى من تحت وهي راجعة لأنها كانت بتشترى حاجات للبيت صررررخت وطلعت جرى عليا بابا وجدى طلعوا وراها عشان يشوفو فيه ايه ،ومن لهفتها وهي بتجرى اتشنكلت في عبايتها وعشان مفيش سور وقعت على الحديد ،كانت موتة بشعة اوووى ،وبعياااااط:- ماما وقعت قدااام عنيا بابا طلع وقتها  وانهاااار ،بعدها بصلى بنظرة كره  عمرى مهنساها حسيت أنه اتحول لواحد تانى ،حسسنى انى انا اللى وقعتها من فوووق وقرب عليا وانا مرعووووب وبعيط وجدي خدنى من ايدى ونزلنى بعدها بيومين لقيت جدى بيقولى انا هسفرك تتعلم برا خلصت تعليمى وظبطت حياتى هناك عشان ارجع ورجعت من سنة بس كنت بستغرب لبابا اوووى
_حور:- ليييه؟!!!
_اكرم :- لانه كان بيعاملنى شويه كويس  زى اى اب وشويه احس انه واحد تانى
_حور:- تلاقيه بس متأثر بموووت مامتك ،كمل
_اكرم :- ومن وقت مارجعت وانا كل شويه حد يحاول يقتلنى معرفش مييين مرة اكل مسموم ف مطعم لوما بنت كانت شغالة ف المطعم سمعت اللى كانوا بيحطوا السم واتصلت بالبوليس ،ومرة ناس قطعت عليا الطريق ولوما كانت فيه حادثة وقتها والبوليس كان معدى والناس هربت وآخرهم الحادثة وكنا لازم نعرف مين بيعمل كدا فعملنا الخطة دى
_حور:- ياااااه كنت افتكر أن انا لوحدى  اللى عندى اسرار وعندى ماضى حزين بس عارف انا موتة ماما ابشع من موتة مامتك
_اكرم باستغرااااب ::-  انا اللى اعرفه أن مامتك هربت مع واحد وسابت باباكى
_حوربانهياااار:- ماما مهربتش والله ماهربت ماما ماااات*ت ،اتقت*لت قدااام عنيا ،ماما بريئة والله من كل ده ،وحوار الهروب عشان يدارو جريمتهم
_اكرم بصدددددمة :- جريمة ايييه ومييين اللى قت*لها ولييييه؟!
_حور :- إلى قت*لها .......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
حوربعياااط :- اللى قتل*ها هو بابا ايوووووووا بااااابا هو اللى قت*لها
_نزل الكلام على اكرم زى الصاعقة وبصددددمممممة:- ابووووكى طب لييييه وحصل ايه لدرجة توصل للق*تل
_حور وهي بتعيط بشدة ومنهارة:- هحكيلك اللى حصل
#فلاش_باك#
_ بترجى :- سيبنى ابوووووس ايددددك جوووزى على وصول والنببببى سيبنى انت دخلت هنا ازاى وعايز منى ايييه ،خد فلوسى وكل حاجة بس سيبنى انا عااايزة اربى بنتى
_ههههههه اسيبك ؟؟!،حااااضر هسيبك بس كدا، منا برضو ميرضنيش أن جوزك يشك فيكى
_وهنا دخلت سعاااد وبصت لزنات وهي بتحاول تهرب من الشخص اللى دخل عليها أوضة نومها وهي نايمة،زنات تحسبها جاية محتاجة حاجة أو حاجة حصلت ففرحت أن فيه حد هينقذها
_زنات_ بخووووو*ف:- ابعددددديه عنى ياسعااااد  ابعديييييه ،الحمد لله انك جيتى ف الووووقت المناسب
_سعاد :- بس كدا حااااضر وجت مطلعة كوباية عصير كانت مخبياها ورا ضهرها وبدأت تقرب هي والشخص  من زناااات
_زنااات برعب:- اننننتتتتى مش هتعملللى فيا حاااااااااجة صححححح ،قربوا عليها اكتر
_امسكيها كويس ياسعاااد وانا هشربها العصير وهمسكها برضو
_زناات:- لاااااء العصير ده فيه ايييه ، وهتعملوووا فيا ايه؟! سيبووووونى اربى بنتى ،
_سعاااد بتريقة:- بنتك سوااااء بيكى أو من غيرك هتتربى
_زنااات :- ابعدددددددددو عنى انا مأذتكيش ف حاجة ياسعااااد ليييه كدا لييييه
_سعااااد:- بقولك ايه بسرعة عشان انا تعبت من زنهااااا
_وبدأ يشربها العصير وزناااات مش عايزة تشرب بس برضو شربته ،داخت علطول بعدها وبدأت سعاااد تخلع*ها هدووومها  بعدها نااام الشخص جنبها ،مسكت سعااد تلفون زنات وبعتت منه رسالة لنفسها  وبعدها حطته مكانه وطلعت جرى ...بعدها بشويه بعتت من رقم غريب لحازم جوز زنات بتقوله الحق مراتك بتخونك هو انت مكنتش مالى عينها ولا ايييه ،رجع حازم البيت زى المجنون كانت زنات فاقت والشخص وصلته رسالة من سعاد أن جوزها وصل..
_حاااااازم بصدددددمة وعصبية :- بتعملللللى ايه يافاج** يازباااااااااا*لة ياخااااين*نة
_حط الشخص قميصه على وشه بسرعة عشان حازم ميعرفهوش :- والله انا معررررفش انها متجوزة دى هي اللى قالتلى انها مطلقة ولو اعرف انها متجوزة مكنتش جييييت وبص لزناااات :-اتفووووووووووو*وووووو يازباااا*لة
_زناات:- والله كددب والله مظلوووومة انا معملللتش حاااحة ياحازم والله ماليا ذنب دى خط.....
_حاااااازم :-  اخررررررررسى وجرى ناحية المطبخ وجاب سكين*نة كان هرب الشخص وساب زنات :- انا هقتلللللل*ك واشرب من دمممممم*ك ،بس حتى دمممك ملووووث انا لااااازم اغسل عاااارى بايدى
_زنااات بعياااااط:- والله بريئة والله ماخونتك دا...... وقبل ماتكمل كلامها جرى عليها وخبطها ف بطنها بالسكين*نة ،وقعت على الأرض نزل تانى عشان يكمل عليها
_زنااااات بضعف :- سيبننننننن.......نى ....ار..........بى …بنتى ..انا بريئ.......بس نزل عليها حازم بكل وحشية لحد مامات*ت بعدها بشوية وصلت سعاد لعنده بصلها بعصبية
_سعاد بعياط وانهيار متصنع :- اييييييه ده انت عملللت ايه ..
_حازم قرب ناحيتها :- ايه اللى جابك هنا
_سعاااد بخووووف:- اصل.....اص.....ل
_حازم بصلها بعييين بطلع شرار:- انطققققى
_سعاد فتحت تلفونها وورت الرسالة لحازم( انا النهاردة خلااص قررت اسيب جوزى وبنتى واهرب مع الإنسان اللى عمل معايا اللى جوزى معملوووش  ،انا تعبت من العيشة معاااه ،العيشة معااااه بقت مقررررر*فة اووووووى وعمرى ماكنت مرتاحة معاه ولا طيقاه ،ولو على بنتى هتتربى خلى بالك منها ياسعاد تمام) شافها حازم واتجنن اكتر وبمكر :- والله ياابو حور انا جيت عشان الحقها بس معرفش أن ده هيحصل ،لييييه يازناااات عملتى كدا ليييه،وانت لييه ياحازم تضيع نفسك
_حازم بعصبية :- يعنى اشوووووف مراتى بتخوووونى عيزاااانى اعمل ايه اقف اسقفلهااااااااا واقولها برااااافو كملى
_سعااااد :- طب وبنتك دى ،انت قتل*ت عاااارف يعنى ايه بس انا عندى حل ومحدش هيعرف باللى حصل وهنقول منعرفش حاجة عنها وأنها هربت والرسالة بتعتى تثبت
_حازم:- اللى هو
_سعاد :- ندفنها هنا ف البيت ولا كأن حصل حاجة
_سمع حازم كلام سعاد ودفنوها ف المطبخ وكانت حور الطفلة اللى عندها ست سنين فاتحة جزء صغير من الباب وشافت كل حاجة وفضلت تعيط ،جريت على سريرها وهي بترتعش وجسمها بيتنفض ،دخلت عليها سعاد فعملت نفسها نايمة شافتها وبعدها طلعت وقفلت الباب
#باك#
_اكررررم مصدوووووم:- يالهووووى اييييه دااا دى شيطاااااانة مفيش مخلووووق يعمل كدا
_حور:- بعدها فضلت تتمايص على بابا مرة على أساس أنها جاية تشوفنى وتهدده مرة لحد اما اتجوزها وبقت تسلط بابا عليا لحد.اما كرهنى ،بالرغم من أن سنى كان صغير بس كل ماكنت بكبر كان اللى حصل بيكبر معايا ولحد دلوقتى كنت مستنية الوقت اللى هكبر فيه واقدر أواجه سعاد واخد حق ماما وأظهر برائتها لأن الكل حاليا يعرف حاجة وحدة وهي انها هربت ، ووقت ماكنت بصرخ واقول مش هسيب اللى حصل ف الماضى يحصل دلوقت كان قصدى على اللى حصل لماما، تعرف يااكرم ؟!
_اكرم  وهو مش متخيل اللى بيسمعه :- أييه
_حور :- انا وقت ماكانوا بيقولولى يابنت زنات على أساس أنها معايرة وذل كنت ببقى فخورة اوووى ،بس خلاااص انا كبرت وحق امى لاااازم اخده لااااازم ارجعه
_اكرم :- اسمها لاازم نرجعه وناخده
_حوووور :- تقصد ايه
_اكرم:- انا وانتى واحد وانا مش هرتاح غير لما انتى ترتاحى ونرجع حق امك وننتقم وتظهر برائتها
_حوربحسرة:- بس اززززاااااااى
_اكرم:- ننتقم من سعاد بنفس الطريقة اللى استخدمتها مع امك  
_حور:- قتل لاااء
_اكرم :- قتل ايه انتى التانية احنا مش هنسمح بقتل طبعا أنه يحصل بس الاول لازم نعرف مين هو الشخص ده
_حور:- وهنعرفه ازاى
_اكرم:- اكيييد سعاد مش عبيطة عشان تجيب واحد كدا وخلاص وتقوله نفذ, دا اكيد حد تعرفه كويس وفيه بينهم تواصل والحل أننا نراقبها الفترة دى عشان نعرفه
_حور:- تمام
_وفعلا اكرم بعت ناس تراقبها ف كل مكان وف يوم اكرم قال لحور يطلعوا يشتروا شويه حاجات مع بعض ..
_اكرم :- استنى هنا ياحور هركن العربية وارجعلك
_وقفت حور وهي مستنية اكرم وبتبص بعيد لقيت مرااات ابوووها واقفة مع واحد بس مش عارفة تشوفه لانه مديها ضهره وكان باين عليه أنه بيتخانق مع مرات ابوها ،مرات ابوها بعصبية حطت أيدها ف شنطتها مسكها الواحد ده وهنا اتصدمت حوووور
_حووور:- العلااا......امة ....هي العلاااا......امة
_جه اكرم من وراها:-  بخخخخخخ انا جييييت ،لقيها واقفة بترتعش هووو.....هووو...هوووو..ب..ص بص
_بص اكرم ملقيش حد :- مالك ياحووور شوفتى ايييييه اتكلمى
_حور:- هووووو ..شوووف..
_اكرم:- اهدددى بس وقولى شوفتى مين ولا شوفتى ايه
_حوربعيااااط :- شووووفت...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_حور:- شووفت مرات ابويا واقفة مع واحد ف أيده نفس االعلاااامة اللى كااااانت...
_اكرم :- كااانت ايييه كملى ياحووووور 
_حورببكاء :- كانت ف ايد الشخص اللى...
_اكرم:- اللى كان مع امك ف اليوم ده صح
_حور بعياااااط :- ايووووا والله ايووا وهو بيشرب ماما العصير وهي بتحاووول تمنعه شوفت العلاامة دى ف ايده
_اكرم بهدوء:- طب أهدى كدا وقوليلى كان شكله عامل ازاى ،اوصفيهولى
_حوربحسرة :- مشوفتش وشه ،كان مدينى ضهره ،كل اللى شوفته أيده ،مرات ابويا كانت عايزة تطلع حاجة من شنطتها بس هو مسك أيدها ومنعها عشان كدا شوفت أيده وركزت فيها
_اكرم:- خلااص أهدى خالص انا رجالتى ف كل مكان وزمانها دلوقت جابت كل المعلومات عنه 
_حور بقلق:- انا خايفة اووى يااكرم
_اكرم:- متخافيش طول منا معاكى 
___في الشاااارع____
_عربية وقفت :- سمعت أن شغلك حلو وعجب ناااس كتير وأما شوفته عجبنى وعشان كدا عايزك ف شغل   
=دا شرف ليا أن شغلى يعجب حضرتك يابيه ،بس مش نتعرف بحضرتك
_اركب الاول وهنتعرف بعدين
=هركب ليه وبعدين هنروح فين؟!
_انا مش من هنا بس ليا شقة هنا فهاخدك نقعد ف الشقة ونتفاهم ونشرب مع بعض حاجة 
=خلااص تمام ،ركب ف العربية وبعدها مشيو الشقة ودخلوا 
_طبعا عشان مش قاعد هنا علطول مفيش حد يجبلنا حاجة نشربها هقوم انا اجبلك 
=ولا يهمك يابيه مش مشكلة نتكلم ف الشغل
_لازم الاول نشرب حاجة قهوتك ايه؟!
=سادة
_قام البيه عمل قهوة وجاب تفاح:- اتفضل قهوتك وعشان انت دخلت بيتى فمبقتش غريب خد بقا طبق وسكينة وقطع لنفسك بقا هههههه
=دا شرف ليا سيادتك،خد الطبق وبدأ يقطع وياكل..
_كححححححححححح....كحححححححح...همو...........
=جرى عليه:- مالك يابيه مالك فيه ايه اجبلك مية طيب؟!
_لا ......ادخل.....اوضتى ....اللى على الشمال دى.....هتلاقى علاج ....جنب..السرير....هاته .... بسرعة
=حاااضر حاااضر ،جرى ناحية اوضته وجابله العلاااج وأما طلع اتصدم من اللى شااافه ،لقى سكي*نة رااااشقة ف ضهره وواقع على الأرض ،خاااف وطلع يجرى عشان يهرب وبيفتح الباب ...
_انت فااااكر انك هتهرب بالساهل كدا
=والله ...والله ..ماعملت حاجة انا دخلت اجيبله علاج طلعت لقيته كدا 
_خدووووه
___في القسم ___
_ وهو عمال يبص حواليه ومستغرب لانه اول مرة يشوف قسم بالشكل ده :- والله ياحضرة الظابط ماعملت حاجة والله برئ
=وبصماتك اللى على السكي*نة دى ومكنش فيه غيركم ف الشقة ومحدش دخل أو طلع بعدكم 
_والله معرفش ده حصل ازاااى معرفش ،بس انا مقتل*تش ,مقتلت*ش, والله ماقت*لت
=طب دا مقتلتوووش ومقتلتش زنااات كمااان 
_لااااء والله ماقتل*تها دا جوزها هو اللى موووتها انا معرفش حاااجة 
=بس سعاااد قالت انك انت اللى قتلتها 
_دى كداااابة والله كداااابة دى هي اللى اتفقت معايا عشان اروح لزناات وجوزها يشوفنا واحنا مع بعض ويقوول انها خاينة ولاما يقتلللها أو يطلقها وبكدا سعاد تتخلص من زناات وتتجوز جوزها ،وانا عملت زى ماطلبت منى وف المقابل هاخد فلوووس وده كان الاتفاق ،واما جوزها دخل عليها وشافها معايا قتل*ها ،والله دا هو اللى حصل
= بس سعاد أكدت أن انت اللى قت*لت زنااات
_كداابة ومعايا كل الأدلة اللى تثبت أنها كدابة وان ده كان اتفاق على زنات عشان تخرب بيتها وكمان ماضية على ورق اعتراف 
=فين الأدلة دى
_ف البيت ،انا ممكن اروح اجيبها بس والله انا برئ من كل ده
=هبعت معاك اتنين وتجيبها ،وتاجى وبعدها نقرر هل انت بري ولا لاء 
_مشى البيت ومعاه اتنين من العساكر وجاب كل الأدلة ورجع ،شافها الظابط :-انت كدا برئ من تهمة قتل زنات بس تهمة قتل البيه مش بري منها طبعا .
_بس انا معملتش حاجة ومقتل*تش صدقووونى 
=بص احنا ممكن نخرجك منها ونساعدك بس بشرط 
_ بلهفةةةةة :- ايه هو 
=اللى حصل مع زنات يحصل مع سعاد ،يعنى زى ماجوز زنات دخل لقيها معاك يدخل يلاقى سعاد معاك ،اللى حصل مع زنات يتكرر بالحرف مع سعاااد 
_مقدددددرررش
=يبقى هتنوووووور السجن يارووووح امك
 _بعد تفكير :- انا موووافق بس افرض جوزها المرادى مسكنى وحاول يقتلننننننى؟!
=متخفش:- احنا هنبقى معاك وهنساعدك ،وفيه كمان ناس تانية هتساعدك
____برا القسم____
_اكرم :- ركزى معايا ياحور وامسكى اعصااابك احنا دلوقتى هندخل وهتشوفى اللى كان السبب ف موووت مامتك فلاااااااززم تمسكى نفسك ماااشى مش هقوووول تانى   
_حور بخوف وعيااط :- ماشى 
__دخلوا القسم ___
_هاااااات المتهم ياعسكرى ،واول ماشافته حور بصدمة :- اننننت ،اللى شووفتك وانا طالعة من عزا زينب هوو انت 
=اه انا 
_الظابط:- دا شعبان السمكرى حما زينب الله يرحمها 
_مقدرتش حوور تمسك اعصابها ومسكته وبعصبية وانهيار:- امى مصعبتش عليييك ،محستششش بالذنب ولو لمرة وحدة ف حياتك،موووتها مأثرش فيييك ،وبصررررراااااخ :- ليييييييييه ؟؟! ذنبها ايييه الناس كلها تسب وتلعن فيها لحد دلوقتى وهي برئية قوووولى ذنبها ايييييه 
_شعبان :- انا ماليش ذنب والله ماليا ذنب دا كله تخطيط سعاااد
_حور:- وانت مكنش فيييك عقل تفكرررر 
_شعباان:- لااااء مكنش فيا عقل كل اللى كان ف دماغى وبفكر فيه هو إنقاذ ابنى اللى كان بيموووت ولازم يعمل عملية ومكنش معايا فلوووس ولازم اجمع الفلوووس بسرعة ،سعااااد استغلت ده ،اه استغلته واتفقت معايا انها تدينى فلووس العملية لو عملت كدا ،بس مكنتش واثق فيها فسجلت كل حاجة وقتها من غير ماتعرف وخليتها تمضى على اعتراف لو ف يوم قلبت عليا وبعدها خدت الفلوووس وعملت العملية و........قاطعته حوور
_حور:- بفلووووووس حرررراااام تعمل عملية لابنك بفلووووس حراااام
_شعبان بحسرة :- ماهى عشاااان فلووووس حرااام العملية منجحتش وأثرت على المخ وبقا واحد متخ*لف ف نظر الكل وعشان دا كله كان بسبب سعاد هددتها أن ابنى زى ماحصل فيه كدا ومفيش وحدة هترضى تتجوزه وحياته ادمرت هددتها ان لازم بنتها تتجوز ابنى 
_حور وقعت على الأرض وبعياط :- امى دخلها أيييه بكل ده ،ذنبببها ايه تموووووووت بالوحشية دى وبخطة قذررررة زى دى 
_قومها اكرم :- أهدى ياحبيبتى حق امك هيرجع وشعبان هيساعدنا ف ده واللى حصل لامك زى ماقولتلك هيتكرر مع سعاد 
_الظابط:- ايوا يامدام حور بكره هيتم كل ده بس عايزين وحدة تقوم بدور سعاد 
_حور:- مفيش حد هيعمل ده غيررررررى 
_اكرم بخوووف :- لااااء ياحور دا خطر علليييكى
_حووور بعصبية:- قوووولتلكم محدش هيعمل كدا غيييرى ،النااااار اللى جوواااااايا محدش حاااسسس بيها 
_الظابط :- خلاااص اللى تشوفيه خليكى مستعدة بكرة بإذن الله
______جه اليوم ____
_سعاد نايمة ف اوضتها دخل عليها شعباان حست سعاااد ان الباب اتفتح وحد دخل عليها فقامت مرعووووبة :- اننننت ميييييين وهنا شعبان نووور النوووور
_سعاااد بخوووف وصدممممة :- شعباااااااااان!؟؟؟؟!!!جاااى هنا تعمل ايييه وعايييز ايه ف الوقت ده وازاااى تدخل عليا كدا؟!
_شعبان بضحكة شريرة:- جاى اكرر المااضى بس المرادى مش مع زنااات لا معاااكى اانتى ياطاهرة ياشريفة
_سعاااد :- اببببعععععد عنننى يازباااااااا*لة يامجرررررم مستحيل اسيبك تقرب منى انت اتجننت ،حاولت تهرب سعاااد هو مسكها 
_شعباان :- عايزانى أبعد واسيبك، بس كدااااا حااااااضر 
_دخلت حور عليهم بصتلها سعاد وتفتكر انها هتنقذها 
_سعاد:- الحقييينى يابنتى ابعديييه عنى ارجووووكى 
_طلعت حور كوبايه العصير من ورا ضهرها وهنا افتكرت ساعد اللى حصل وكأن الماضى بيعيد نفسه ،قربت حور منها ومسكها شعبان هو وحور وشربوها العصير بعدها داخت ووقعت حطها شعبان على السرير
_حور :- بص بعيييد وحتى وانت جنبها إياك تحاول تبصلها فاااهم ,خلعت*ها حوور ولبستها لبس يدارى جسمها شويه وبعدها بعدت عنها ،ونام شعبان جنبها ،طلعت حور ومسكت تلفون سعاد وبعتت رسالة منه لبابها (الحق مرررااااتك بتخوووونك ومغفلاااك ولو مش مصدق روح البيت وهتلاقيها ف حضن واحد تانى)وبعدها رجعت الفون مكانه واستخبت هي واكرم ف اوضة من اوض البيت ،رجع حااازم زى المجنون وجرى على أوضة النوم كانت سعاد فاقت :--- اه ياخاااااينة يابنت الك** وبصدددددمة ميييين :- شعباااان الك*لب 
_سعااااد بخووووف:- والله بريئة مظلوووومة دو....
_حازم بعصبية وغضب وعنين بطلع شرار :- اخرررررسى وجرى على المطبخ وجاااب سكي*نة 
_سعاااد اول ماشافت السكينة افتكرت منظر زنات وهي غرقااانة في دم*ها وبعياااط ورعب:- انننت انننتتتت فاااهم غلط اسمعن...
_شعبان كان خايف بس برضو كان عارف ان حور ف البيت هى وجوزها وكمان البوليس واقف برا فكان مطمن وسااااكت
_حااازم :- لاااااازم اقتلك زى زنااات كلكم خااااايييينين وانت ياشعباااان هقتلك ساااكت ليييه هاااا سااااكت ليه مش لاااقى حاااجة تقولها ، انتو حلال فيكم القتل قرب على سعاااد ورفع عليها السكي*نة عشاااااان يقت*لها وبكل غضب مسك سعاااد وبعدين وجه السكينة ناحيتهاونزل عليها بالسكين*نة:- هقت*لك ياخااااااااااي*نة 
_سعاااااااادبصراااااخ:- ...............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
_سعاااد بصررررراااااااخ:- لااااااااااااء وغمضت عيونها وبعدين محستش بأى وجع اتفاجئت سعاد فتحت عيونها لقيت د*م بس طالع من ايد حور اللى مسكت السكينة من ايد باباها :- مينفعش تو*سخ ايدك في وحدة زيها
_حازم:- ايه اللى جااابك هنا يابنت زنااات وبعدين زق حور انا لازم اقتل*ها ورفع أيده مرة تانية عشان يخبطها ،ف اللحظة دى دخل الظباط اللى شعبان متفق معاهم
_نزل السكينة ...قولتلك نزلها  
_حازم :- انا بغسل عارى وده من حقى
_وهل كان من حقك تق*تل إنسانة بريئة من سنين
_حازم:- تقصد ايه زنااات دى وحدة خااااينة دخلت شوفتها بعنيا في حضن واااحد تانى
_شعبان:- ا مراتك كااانت بريئة مخانتكش  ،ايوا انا كنت الشخص اللى كان  مع مرااتك وف اوضة نومك وده كان باتفاق وتخطيط سعاد ،حتى الرسالة اللى وصلت سعاد من زنات كانت سعاد اللى بعتاها من تلفون زنات لنفسها ،مراااتك بريئة ومظلووومة ......وبدأ يحكيله بالتفصيل اللى حصل وليه هو ساعد سعاد وحااازم واقف مصدووم ومش قادر يستوعب
_سعااد:- دا كدااااب دا كداااب دا بيعمل كدا عشان متقتلهوووووش
_حور:-لاااء مش كداااب امى كانت بريئة انا شوفت كل حاجة بعنية وانا صغيرة
_اكرم ببرووود :- كداااب هو برضو اللى كداااااب ،اوك تعالى نشوف كدبه وبعدها فتح تلفونه وخلى سعاد وحازم يشوفوا وكل حاجة منشورة على النت من تسجيلات وهما بيخططوا  واعترافات ليها  وهنا مقدرتش تنكر
_سعااااد بانفعال:- ايوووووووا انا اللى عملت كل ده ،بس دا كله بسبب الزفت*تة اللى اسمها زنات ,كنا صحيح اقرب اتنين اصحاب بس هي مراعتش مشاعرى أما أطلقت وكانت كل شويه تحكيلى عن حياتها السعيدة وجوزها اللى مفيييش زيه ،اشمعنى انا يحصلى كدا وهي لاااء ،ليه محطتش نفسها مكانى بس انا بقا حطيت نفسى مكانها، انا اللى عملت كل ده وبعدها بصت لحور:-  حتى انتى كنت عايزة اتخلص منك عشان كنتى اكبر خطر ودليل ضدى لان كنت عارفة انك شوفتى اللى حصل ف اليوم ده وقت مادخلت عليكى وكان جسمك بيتنفض مكنتش عارفة وقتها هل انتى شوفتى من البداية ولا وقت ماابوكى قت*ل امك بس فكنت لازم اتخلص منك وكنت عارفة انك بنت بنوووت كمان بس انا اللى قولت لابوكى كداعشان اخلص منك
_حور:- وللاسف منجحتيش لان اللى حصل دلوقتى كله كان خطة عشان نكشفك
_قربت منها سعاد :- انتى السبب ف ده كله؟!!!انا لازم اقتلك
_حاااازم ابعدى عن بنتى ي**** إياك ايدك دى تلمسها فاااهمة ،بقا انتى إلى خليتنى اقت*ل إنسانة ملهاش ذنب ،ازاى هقدر اعيش بالذنب ده طوول حياتى ,بس لااازم تحصليها ياسعاد
_ قولتلك أبعد الزفتتتة دى ،خد الظابط منه السكينة ورماها ،كل واحد هيتحاسب على اللى عمله ،وبعدها خ*لع الظباط لبسهم )البدل اللى بيلبسها الظباط) وبكدا تكون الخطة نجحت وظهرت الحقيقة
_شعبان بصدمة:- يعنى انتوا مش ظباط ؟؟؟!طب والقت*يل؟؟!
_ دخل البيه:-كله كاان خطة اكرم بيه  عشان نقدر نخليك تساعدنا  
_شعبان:- انت مممووووتش ؟؟!
_منا قدامك اهو
_بعدها بقا دخل البوليس الحقيقى ببلاغ من اكرم :- خدوهم على البوكس
_حازم :- استنوا شويه معلش وبعياط:- اسف يابنتى اسف مكنتش اعرف ده كله سامحينى ، وبحسرة وقهر انا لو عندى أمنية وحدة ف حياتى هي انى اخرج من السجن واعوضك عن كل اللى فاااات وجرى عليها وخدها ف حضنه،مش عايزك تكرهينى ،انا عارف انى غلطت بس اى واحد مكانى كان هيعمل كدا ،عارف انى ظلمتك ف المعاملة وضررربتك كتير وحرمتك من كل حاجة بتحبيها  بس سامحينى  كفاية امك مش مسمحانى
_حور:-ربنا هو اللى بيسامح ،بس برضو مجلهاش قلب ماهو ده كله كان بسبب سعاد ،خلاص سامحتك ،مسمحاااك
_دخلو السجن واتحكم على سعااد بمؤبد وشعبان وحازم سنين ويخرجو
_رجعت حور واكرم على البيت وكانت حووور طايرة من الفرحة
___بعد مرور شهر_____
_كان قاعد حور واكرم وبنات عمه على السفرة بيفطروا  الباب خبط ،فتح سعيد الخدام الباب والكل اتفاجئ
_اكرم بفرررحة :- بااااااااابا
_حور:- عممممى
_كلهم وقفوا ف مكانهم
_دخل عليهم الاب وهو بيضحك ومبسوووط بس اول ماشاف اكرم واقف بدأت تعبيراات وشه تتغير ،والغضب بدأ يظهر ف ملامحه وعينه احمرت والضحكة اختفت من على وشه ،وفجأة طلع مسدس ومشى شويه ناحية اكرم..
_اكرم:- مااالك يابابا ف ايييه
_لطفى:- لااازم اقتلك ،وجه المسدس ناحية اكرم
_اكرم بصدمة  :- ليييه بس يابابا ،استهدى بالله ونزل المسدس من ايدك
_بصله  لطفى  بحقد اكتر ضغط على المسدس و......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بصله لطفى بحقد اكتر وضغط على المسدس.
_حور:- اكرم لااااااااااااااااء
_اكرم  بخوووووف ودموع:- حوووووور ليه عملتى كداااا ليييييه حد يطلب الاسعااااااف
_حور بضعف:- كل ...مرة ...كنت..كنت...ملاااااكى الحارس....المرادى انا ....انا...ملاكك الحارس ،وغمضت عيونها
_اكرم بصراااااخ :- لييييييييه ،لييييييه يابابا عملت كدا قووووولى لييييه
_لطفى وجه المسدس ناحية اكرم مرة تانية :- لاااازم تموووووت ،مسك سامى( مدير أعماله اللى كان جاى معاه ) أيده
_سامى :- كنا خلاااص قولنا انك خفيت ،انت بقيت خطر واتصل على المستشفى تاجى تاخده ،وصلت الإسعاف خدت حور ووصلت برضو عربية من مستشفى الامراض النفسية خدت لطفى  والاتنين دخلوا المستشفى ،مشى اكرم مع حور وبنات عمه مشيت وراه بالعربية
___في المستشفى اللى فيها حور___
_دخلوا حور أوضة العمليات واكرم واقف برا منهار هو والبنات وبعدها باأربع ساعات طلع الدكتور
_اكرم بخوووف:- حوررررررر فييييييييها ايه طمنى عليها يادكتور
_الدكتور:- الحمد لله المدام حور بخير والرصاصة عدت من جنب قلبها اطمنوا
_اكرم :- ممكن ادخل أشوفها
_الدكتور:- لا استنى شويه معلش عشان لسة عاملة عملية ولازم نسيبها ترتاح
_اكرم:- والله هشوفها بس مش هتعبها وهطلع علطول
_دخل اكرم وشافها وفعلا طلع من غير كلااام ،وبعدها طلع وراح المستشفى التانية عشان يشوف أبوه وليه عمل كدا وساب  بنات عمه وقالهم انه هيمشى لابوه يشوف أبوه عمل كدا ليه وفيه ايه وهيرجع لحد ماحور تكون فاقت   
___في المستشفى اللى فيها لطفى_____
_مشى اكرم عند أبوه لقى سامى واقف بيتكلم مع الدكتور ..
_اكرم:- فيه ايه يادكتور بابا ماله
_الدكتور :- ابوك عنده انفصام في الشخصيه
_اكرم  بصدددددمة:- انت بتقووول ايه يادكتور ؟؟؟؟
_سامى:- زى ما سمعت ابوك من يوم وفاة امك وهو عنده انفصام شخصية ،شخصية طيبة بتحب ابنها وكانت عايزة تجوزه وتشوف حفيده وشخصية تانية متعرفش غير حاجة وحدة وبس وهي انك عدوها يااكرم
_اكرم:- عدو ايييييه وليييه؟!
_سامى:- شخصية ابوك التانية كل همها  انها تق*تلك لان انت بالنسبالها انت اللى قتل*ت مرااااته اللى كان بيحبها اووووى وميقدرش يعيش من غيرها ،واما جدك عرف بده وقتها قرر يسفرك تتعلم برا واهو فرصة أنه يتعالج ،بس للاسف لحد اما انت رجعت مكنش اتعالج وهو كل مرة اللى كان بيحاول يقت*لك ،والشخصية التانية بتظهر اما بتشوفك واقف وكويس لأن اما كنت راقد علطول على السرير كان عادى وعشان كدا قولنا قريب وهيخف تماما
_اكرم:- وانت كنت عاااارف بده؟؟؟!
_سامى :-لا حوار الق*تل لاء مكنتش اعرف عنه حاجة ومعرفتش غير السفرية دى وهو بيحلم وكان بيخطرررف بكلام
_ودا كله والدكتور واقف معاهم وهو اللى كان متابع حالته وكان يفتكر أنه خلاص بقا كويس إلى حد مااا ....
_الدكتور:- بجد انا مصدووووم  حالته اتراجعت جدا
_اكرم:- وايه الحل يادكتور
_الدكتور:- لازم ابوك يفضل تحت عنينا هنا لحد اما يخف ومش لااازم يشوفك خالص حاليا
_اكرم :- وهطمن عليه ازاى يادكتور
_سامى:- انا هبقى اطمنك وابلغك بكل جديد ،بس انت دلوقت لاااازم تمشى عشان مرااااتك
_اكرم :- تمام ياسامى خلى بالك من بابا وانت يادكتور خلى عينك عليه
_الدكتور:- متقلقش على باباك
___رجع اكرم لحور وقال لبنات عمه  اللى الدكتور وسامى قاله كانت حور فاااقت دخلوووا عشان يشوفوها ..
_اكرم:- لاء لاء لاء داحنا كنا بندلع بقا
_حور بتعب:- انا...كويسة...طول...مانت جنبى
_ملك :- خفى بسرعة بقا ياست حور ولااا انتى عجبك قاعدة المستشفى
_لياان:- يابت ياملك بطلى عبط دى لسة عاملة عمليه
_اميرة بخبث:- بتهزر معاهااا الله متهزرش يعنى
_اكرم :- خلاص بقا يابنوتات بلااااش نتعبها
_قعدت حور اسبوعين في المستشفى وبعدها خرجت ورجعت البيت واكرم قالها ليه بابا عمل كدا___
_حور :- انا عايزة اشوف عمى
_اكرم:- بس انتى لسة تعبانة
_حور:- معلش يااكرم عايزة اشوفه
_ملك:- واحنا هناجى معاكم واهو ناخد.بالنا من حور معاك
_اكرم :- تمام ماشى يلاااا
_مشيوا المستشفى ودخلت حور والبنات شافوه ماعدا اكرم وكانت حالته طبيعية لانه بيتحول أما يشوف اكرم بس وبعدها خرجو ولقيو الدكتور واقف مع اكرم ..
_اكرم:- اخبار بابا ايه يادكتور مفيش تحسن
_الدكتور:- للاسف احنا حاولنا كتير بس حاليا مفيش غير طريقة واحدة
_اكرم:- اي هي يادكتور
_الدكتور:-  بس دى خطيرة
_اكرم:- اي هي بس يادكتور
_الدكتور:- يتعرض لنفس الموقف ونفس الصدمة بس يكون واقف ويشوف كل حاجة ووقتها يتأكد أن اكرم مش هو اللى وقع أمه
_حور :- مستعدين يادكتور ننفذها اهم حاجة  عمى يخف
_الدكتور:- ومين هيبقى اكرم ومين هيبقى أمه
_حور:- انا هبقى أمه
_اكرم:- انتى اتجننتى ،انتى بتقووووولى ايييه
_حور:- اللى سمعته يااكرم لازم نعالج ابوك وبعدين متقلقش هنظبط كل حاجة ومش هيحصلى حاجة
_اكرم:- لااااء طبعا مش هسمح بده أنه يحصل
_ملك :- حور معاها حق يااكرم وبعدين احنا هناخد كل احتياطتنا ومش هيحصل حاجة يعنى
_اكرم:- خلاااص يادكتور هنرجع دلوقتى البيت وهنشوف هنعمل ايه ونبلغ حضرتك
_الدكتور :- تمام
____ف البيت___
_اكرم :- انتى اتجننتى ياحور عايزة ترمى نفسك من فوق
_حور:- يااكرم ماهى هتكون خطة ومش هيحصلى حاجة وبعدين لو معملتش كدا ابوك هيحاول يق*تلك مرة واتنين والف
_ملك:- انا اللى هعمل كدا ياحور
_اكرم:- والنبى اسكتى انتى كمان انتى فاكرة انى ممكن اخليكى تعملى كدا انتى كمان
_ملك :- بالله يااكرم دى فرصتى ،انا غلطت ف حياتى كتير ونفسى اعمل حاجة صح ولو لمرة وحدة
_حور:- لا طبعا دا خطر عليكى  
_اكرم:- ممكن تمووووتى عااارفة يعنى ايه تمووووتى
_ملك :- مش مهم ،صدقونى لو مت وانا بعمل حاجة صح هكووون مبسوووطة وبعدين عارفة أن الخطة هتنجح ومش هيحصل حاجة بإذن الله،بس مفيش غيرى هيعمل كدا
_اكرم:- طب وهنجيب منين الطفل الصغير
_حور:- سهلة انا وانا ف بيت بابا كنت اعرف ولاد صغيرة كتير وذكية فنقول لواحد منهم بمقابل مادى
_اكرم بعد إلحاح تمام انا هجيب رجالتى ونطلع نظبط سطح البيت ...
___فووووق سطح البيت___
_اكرم:- التكسير هيبقى من هنا ،كسرو الحتة دى لان المفروض ملك هتقع منها ،ومشى شويه وهنا المكان مدارى وبابا مش هيشوفه فهنربط الحبل كويس هنا ...مشى شويه :- وبابا هيقعد هنا وانا هبلغ حور ،بس اهم حاجة الحبل يبقى شبه شفاف فاهمين
_تمام فاهمين
___تانى يووم  كانوا رجعوا لطفى البيت بس حرصو عشان ميشوفش اكرم ربطو الحبل وربطوه ف وسط ملك كويس من تحت العباية بس كانو عاملين فتحة من عند الوسط ف العباية عشان الحبل  يعدى منها واستخبت عشان تستعد أما لطفى يطلع وكان واقف عند الحبل اكرم والرجالة بتاعته
_حور:- عمى
_لطفى:- ياعيون عمك
_حور:- الجو فوووق تحفة وهادى  والدكتور يوم ماكنت تعبانة شوية وحضرتك مسافر   قالى تقعدى ف مكان هاوى ماتاجى تقعد معايا
_لطفى:- بس كدا من عيونى
__طلعوا فوووق هما الاتنين___
_حور:- اقعد هنا ياعمى لحد مااجيب حاجة نشربها وهرجعلك بس متنزلش لحد ما اطلع عشان اقعد شويه دا كلام الدكتور
_لطفى:- متقلقيش انا هتمسمر مكانى
_حور بضحك:- دى لغة الهندسة دى اوكى مش هتاخر عليك
_ولطفى قاعد فجأة لقى ولد طالع يجرى بطيارة ووقف على السطح وهنا ظهرت ملك بس عمها واقف بعيد حبة ومش شايف غير ضهر واحدة بتجرى وبصرراااااخ  :- ابنننى ابننننى
_وقف لطفى :- اميييينة لااااااء
_وملك بتجرى عملت نفسها اتنشكلت ف العباية وجت رامية نفسها وبصراااخ لااااااء أما حست ان الخطة كلها اتقلبت أما الحبل اتقطع فجأة و.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وملك بتجرى عملت نفسها اتنشكلت ف العباية وجت رامية نفسها وبصراااخ لااااااء أما حست ان الخطة كلها اتقلبت أما الحبل اتقطع فجأة وبعد ماخلاص ملك فقدت الامل حور جت تجرى بصراااااااخ:-  مللللك ومسكت الحبل  على اخر لحظة ،بس لان الوزن كان تقيل عليها ابتدى الحبل يفلت من أيدها وهي بتحاول ولسة هيفلت الحبل جه اكرم بسرعة و مسك امعاها وبعدها شدوا الحبل وطلعوا ملك وده كله والاب واقف ساكت قرب منه اكرم ..
_حووور:- لااا يااكرم متقربش انا خايفة عليك
_اكرم :- متخافيش , قرب من أبوه ،اما قرب عينه بدأت تطلع شرار ويتعصب اكتر واكرم مش خايف وبيقرب اكتر وأبوه بيزيد عصبية بعدها أبوه هو اللى قرب وحور وملك واقفين مرعوبين بعدها أبوه حضنه وبعصبية:- ااااه لو اعرف ميين اللى كان حارمنى انى اشوووفك واقف قدامى وانا اشررررب من د*مه ،الحمد لله يامانت كريم يااارب ،عشت وشوفت ابنى واقف قدااامى
_اكرم:- وربنا هيديك طولة العمر بإذن الله وهتشوف أحفاده
_لطفى بعد عنه :- بس برضو مش هرتاح الا لما اعرف اللى عمل كدا ابنننن الكل....قاطعه اكرم وهو بيحاول يكتم ضحكته :-  يابابا متشتمووووش المسامح كريم قووول ربنا يسامحه مش يمكن فيه سبب الله ولا يمكن كان مريض ولا حاجة
_لطفى:- برضو مش هسكت ،وبعدين انتو هنا كلكم بتعملوا ايه وانا كمان بعمل ايه
_ملك:- من زمان وانا نفسى اطير ياعمى وهما كانو بيحققولى امنيتى ههههههههههه
_اكرم:- يلا يابابا ارتاحلك شويه انت لسة جاى من سفر
_حور:- اه ياعمى يلا بينا
__نزلوا كلهم تحت ودخلوا لطفى اوضته وبعدها __
_ملك :- انت النهاردة ياحور انقذتى حياتى وجميلك ده هيفضل ف رقبتى ليوووم الدين
_حوووور:- انتى عبيطة ؟؟! لاااء عبيطة بجد انتى اختى يابت ومفيش جمايل بينا
_اكرم :- انا هتجنن يانااااااس ازاااااى ده يحصل ازاااااى ،احنا كنت رابطين الحبل كويس ومأمنين عليه
_حور:- انا هقولكم ازاى تعالو معايا خدتهم حور لاوضة اميرة
_ملك :- معقووووولة اختى اللى عملت كدا
_حور دبببب بقلم على وش اميرة كمان واحد الناحية التانية فضلت تضرب فيها
_اميرة  بصراااااخ :- انتى بتضربببيييينى  لييييه
_حور بقلم تانى :- مش عااارفة لييه انا مش بضربك عشان اللى عملتيه ولا عشان زعلانة منك لااااء يااميرة انا مشفقة عليكى وعلى حالتك بضربك عشاااان تفووووقى وتطلعى من السووواد اللى انتى عايشة فيه ,انتى اتجننتى ؟؟!!! عااايزة تقتللللللى اختك ،اختتتتك يااميرة
_اميرة بعياط وارتباك :- انتى بتقولى ايه انا معرفش حاجة
_اكرم :- بقا انتى ياامييييرة يطلع منك كل ده
_ملك:- داانا اختك يااميرة من لحمك ودمككك
_اميرة :- انا معملتش حاجة وبعدين منتوا جيتوا لقيتونى ف اوضتى اهووو
_حور:- ليييه بقا؟؟!
_اميرة :- ليه ايه
_حور:- لييه مكنتيش فوووق ،هشششششش متتتكلميش هقولك انا ليه
#فلاش باك
_حور :-انا نازلة ياعمى ومش هتاخر عليك وحور نازلة:- لا انا هقعد تحت مقدرش اشوف ملك وهي بترمى نفسها نزلت حور وهي معدية من قدام أوضة أميرة سمعت اميرة بتقول:- جدعة يابت يامرمر عرفتى تقطعى الحبل من غير ماحد يشوفك ،خليهم يشربوا ولسة المرادى الدور على ملك المرة الجاية على حور لحد مااخلص على البيت كله واخد حق ماما وبابا ،وهنا طلعت حور جرى عشان تلحق ملك
#باك
_حور:- ليييه عملتى كدا وكنتى هتضيعى نفسك وتمووووووتى اختك ،فووووقى يااميرة الكره اللى جواكى ده قبل مايحرق حد هيحرقك انتى
_اميرة بعياااط :-  بسببكم امى بعددت عنى اممممى مبقتش معاااااايا ليه بعدوتها عنى
_ليان:- محدش بعدهم عنك يااميرة دى تصرفاتهم ياماماو...
_مكملتش ليااان كلامها وأميرة نزلت جرى وطلعت من البيت
_حور:- الحقوووها احسن تعمل ف نفسها حاجة
_ملك :- متخافيش اكيد راحت السجن تشوف ماما  اختى وعرفاها
____في السجن____
_اميرة بعيااااط :- شوفتى ياماما حصل ايه حاولت اجيب حقكم ومقدرتش وبدأت تحكيلها على اللى عملته واللى حصل
_كوثر بانفعال:- غلط غلط غلط , ليه يابنتى تودى نفسك ف داهية هما معاهم حق لازم تعيشى حياتك واللى احنا عملناه انتى متعمليهوووش ،احنا اللى كنا غلطانين يوم مافتكرنا أننا مهما نعمل هنقدر نفلت من كل حاجة ربنا يابنتى مش بيسيب حد واحنا غلطنا وربنا حاسبنا ، هما صح يابنتى فوووقى لنفسك كدا وعايزة اسمع عنك  وعن نجاحك وانا ف السجن لو عايزة تفرحينى
_اميرة:- كلامك صح ياماما بس خلاص فات الاوان ارجع بوش مين البيت
_كوثر:- هم قلبهم كبير وهيسامحوكى ،روحى كلميهم واستحملى كل اللى يعملوه لحد اما يسامحوكى ويدوكى فرصة تانية
_اميرة:- انتى شايفة كدا ياماما
_كوثر:- ومش شايفة غير كدا يلا بقا طيارة على البيت
_اميرة :- حاضر ياماما
___ف البيت____
_رجعت اميرة لقيتهم بيعملوا اكل ف المطبخ وبيضحكوا ويهزروا دخلت تعمل معاهم سابولها المطبخ وطلعوا ،بعدها لقيتهم قاعدين بيتفرجوا على التلفزيون عملت فشار للكل وراحت قعدت جنبهم ،قاموا وقالوا هيروحوا يناموا (بس حتى دا كله كان خطة من الكل عشان أميرة تعقل )
_بعدها اكرم كان نازل يشرب باليل سمع أميرة قاعدة بتعيط:- ياربى والله انا اتغيرت ونفسى يسامحونى بس اعمل ايه عشان يسامحونى ويدونى فرصة ويصدقوا انى اتغيرت و...
_اكرم قال لحور وملك وليان ،بعدها كلموها وقربوا منها وحاولوا يفهموها الصح من الغلط لحد اما اتصلحت فعلا
____بعد مرور شهر__
_حور:- اكرم صحيح انت مقولتليش أما انت كنت كويس ليه كنت بتاخد السم ممنعتش الممرضة ليه
_اكرم :- ومين قالك انى كنت باخده انا كنت بحط البرشامة تحت  لسانى واستنى  لحد اما الممرضة تطلع وبعدها برميها
_حور:-  لاااء ناصح يولا ،طب انا عايزة اروح بيت امى
_اكرم:-  ياعيون الولا بس هتروحى تعملى ايه ؟؟!
_حور:- ابص عليه بس وحشنى اوووى ووحشتنى ذكرياتى مع امى
_اكرم:- تمام ياحور يلا وانا جاى معاكى ،بس ايه اللى انتى وخداه معاكى ده
_حور:- هتعرف هناك يلا بقا بسرعة بالله
_اكرم :- يلا يازنانة
_مشيوا هما الاتنين وعند الشارع اللى فيه بيت اهل حور
_حور:- استنى هنا يااكرم
_اكرم:- يابنتى هنقف هنا ليه محنا معانا العربية وننزل قدام البيت بالظبط
_حور:- عايزة امشى ف الشارع يااكرم وايدك ف ايدى وده اللى كنت بعمله انا وماما الله يرحمها
_اكرم :- تمام يلا ننزل ،صبرنا يارب
_وهما ماشيين ف الشارع :- ازيك ياحور يابنتى  ازيك يااكرم ياابنى ،الله انت بقيت كويس صبرتى ياحور يابنتى ونولتى تستاهلى كل خير والله وانت يااكرم ياابنى الف حمدالله على السلامه
_حور بلمت وباستغراااب:- سبحانه :- الله يخليكى ياطنط
_اكرم:- الله يسلمك ،وبعدا ماعدوا الست بشويه:- مالك ياحور انتى بلمتى ليه من كلام الست
_حور:- اصل الست دى كانت هي وست تانية بيتكلموا عليا انا وامى ف عزا زينب وفجأة بقت بتحبنا كدا
_اكرم بضحك :- قولتيلى
_مشيوا كمان شويه:- نورتى بيتك يابنتى والله منها لله سعاد ولية عقربة بس الحمد لله ربنا كشفها والاخبار بتاعتها بقت مالية البلد ربنا يرحمك يازنات كانت ولية جدعة بصحيح
_حور باستغراااب تانى:- تسلمى ياطنط
_اكرم :- اوعى تقولى أن دى هي الست التانية
_حور:- اه والله،فضلوا هما الاتنين يضحكوا، دخلوا البيت ،وفضلت حور تبص على كل حتة ف البيت
_اكرم :- مش هتقوليلى بقا ايه اللى ف ايدك.ده
_حور:- هفتحه حالا ،فتحته حور وكانت صورة لامها عملتها برواز :- بابا حرق كل صور ماما مفضلش غير صورة خبتها وامبارح رحت نسختها وعملت منها برواز ،تعالى ساعدنى نعلقها هنا
_علقوها وخلصوا ....
_اكرم:- يلا بقا ياحور عشان اتاخرنا بس قبل مانمشى ماتجيبى بووو*سة يابت
_حوربخجل :- - احترم نفسك ويلا بينا ياقليل الادب
_طلع اكرم وحور  وهما بيضحكوا من البيت وحور بتقفل الباب وبعدين اتفاجئت أما بصت قدامها ولقيت كل سكان المنطقة واقفين
_حور:- خير ف ايه
_احنا عارفين اد ايه كلنا غلطنا واتهمنا امك بالباطل وفكرنا أننا نصلح غلطنا فلمينا كلنا فلوس من بعض وشاركنا بجزء منهم ف بناء مستشفى والجزء التانى دخلنا مية لمنطقة قريبة من هنا أهلها ناس على قد حالهم فمكنوش عارفين يدخلوها يعنى صدقة جارية بااسم امك
_حور:-بفرحة ودموع  بجد مش عارفة اشكركم ازاى
_دى اقل حاجة وانت يواد يااكرم اوعى ف يوم تزعلها والا هنجيبك هنا وهنقرقش ودانك فاهم
_اكرم :- فاهم ،دى حور دى ف عيونى
_رجعوا البيت وبعد مرور شهر ونص كانت الدراسة بدات___
_ليان:- الله امتا بقا واخلص السنة دى واتخرج
_اميرة :- وانا بقا النهاردة اول يوم شغل ليا بجد مبسوووطة اووى انى اتقبلت ف الوظيفة
_ملك:- وانا لسة بقا رايحة اقدم لوظيفة
_اكرم :- وانتى ياحور يلا ألبسى عشان مدرستك
_حووور بصدددمة :- انت بتقول ايه انت بتهزر صح
_اكرم :- انا قدمتلك ثانوية عامة مش كان نفسك تكملى تعليمك
_حور بفرحة ودموووع حضنته:- شكرا يااحن واحد ف الدنيا فريرة وهكون لابسة
____بعدها مرور شهور وهما قاعدين بيفطروا حور وهي قايمة تشيل الفطار داخت  ووقعت قام اكرم جرى سندها وجابولها الدكتور___
_الدكتور:- الف مبرووووك المدااام حااامل
_لطفى وهو طاير من الفرحة :- النهاردة ليلة لله يلا جهزوا العزايم والدباااايح
_اميرة:- والزغاريد عليا بقا
___حور:- الحمد لله صبرنا واتحملنا كتير بس ربنا عوضنا ،اتظلمنا كتير بس ربنا نصرنا
_اكرم :- الحمد لله ننسنى بقا اللى فات ونفكر ف اللى جاى
_حور :- صح ،كنت نفسى اكتب حكايتى ف كتاب عشان الكل يعرف أن لكل ظلم نهاية وأنه كما تدين تدان وان ربنا بيعوض
_اكرم  بضحك :- بس كدا نعملها ومااااله ،والاتنين قعدوا يضحكوا

تمت ..بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-