رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول بقلم ملكة القلم

رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول بقلم ملكة القلم


رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ملكة القلم رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول

رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه بقلم ملكة القلم

رواية احببتها من قلبي جاسر وحوريه كاملة جميع الفصول

الانسه اللي لسه خارجه دي كانت بتعمل اي هنا
الدكتور/اسف بس مقدرش اقولك اي معلومه 
جاسر بعصبيه/بقولك الانسه اللي لسه خارجه كانت بتعمل اي هنا
الدكتور بخوف/بس دي مدام مش انسه
سحبه جاسر من لياقته ليقول بصوت مرتفع/انت بتخرف تقول ايه 
الدكتور/زي ما بقولك المدام حامل
صدمه اخري حلت عليه ليقول بغضب الدنيا/وربي لو كلامك غلط لهعلق علي رقبتك حبل المشن"قه انت فاهم
هز الرجل راسه بخوف ليخرج جاسر كالاعصار من المستشفى ليتجه للقصر
مر بعض الوقت ليصل للقصر دلف للداخل بعصبيه ليتجه للاعلي بسرعه والجميع ينظر له بخوف فمنظره لا يبشر بالخير
دلف الي غرفتها كالاعصار ليغلق الباب وهو ينظر لها
تراجعت الي الوراء بخوف لتقول/في اي ي ابيه
جاسر بحده/انتي خليتي فيها ابيه 
حوريه بخوف/في اي انا عملت اي
اتجهه اليها لتصرخ بفزع حينما شعرت بش"عرها بين يديه لتقول بدموع/ابيه سيب شعري انت بتوج"عني
جاسر/انتي لسه شوفتي حاجه 
حوريه بخوف/ابيه الله يخليك سيبيني انا معملتش حاجه 
جاسر/بقا انا تضحكي عليا يابت 
هزت راسها بالنفي ليضغط علي شع"رها بقوه لتصرخ بو"جع
جاسر/حامل ي حوريه طلعتي حامل قوليلي اقول لاخوكي اي ردي اقوله مقدرتش احافظ علي الامانه اللي امنتني عليها
اي رايك لما فهد يعرف هيعمل فيكي اي
حوريه برجاء/لا والنبي ي ابيه والنبي لا ابيه فهد لو عرف هيمو"تني
جاسر بعيون كالد"ماء/مفكرتيش ليه قبل ما تعملي كده قبل ما تخ"وني ثقتنا فيكي 
بكت بقوه لتقول/والله انا مش عارفه ده حصل ازاي 
صف"عها بقوه لتصرخ بأل"م
في الاسفل استمع الجميع الي صر"اخها ليصعدوا الي اعلي بسرعه 
ورد وهي تدق الباب بقوه لتقول/ابيه افتح الباب الله يخليك 
فايزه والده جاسر وورد وعمه حوريه/افتح ي ابني بتعمل اي في البنت
ص"رخت حوريه من الداخل لتستنجد بورد قائله /الحق'يني ي ورد 
ورد بد"موع/افتح ي ابيه حوريه ملهاش ذنب
توقف الصوت لثواني ليفتح الباب نظر جاسر الي ورد ليقول/انتي كمان كنتي عارفه
تراجعت الي الخلف بخوف ليسحبها من شع"رها بقوه /كنتي عارفة ردددي عليا
هزت رأسها بالموافقه ليسحبها للغرفه ويرميها الي الداخل ليقول/لو شفت وحده منكم برا الاوضه دي هك"سرلها رجلها
نظرت له حوريه بخوف لتحتضن ورد التي كانت تبكي
جاسر/لو حد دخلكم نقطه مياه مش هيحصل خير
قالها ليغلق باب الغرفه وينزل الي الاسفل بسرعه 
في الغرفه كانت حوريه جالسه تنظر للفراغ 
قامت من مكانها لتقول ورد/حوريه انتي راحه فين حوريه ردي عليا
في الاسفل سمعوا صوت صر"اخ 
ليهرول الجميع الي الاعلي
فتحوا باب الغرفه لتصر"خ فايزه بخوف وفزع/حوريه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

فايزه بفزع/حوريه 
انزلي من عندك
ورد بدموع/حوريه انزلي وكل حاجه هتتحل
حوريه بدموع وعيون كالد"ماء/مفيش حاجه هتتحل 
فايزه/والله كل حاجه هتتحل بس انتي انزلي بحبيبتي متوجعيش قلبي عليكي ياقلبي 
هزت راسها بالنفي لتقول/اللي هتقرب مني هر"مي نفسي 
ورد بهدوء/خلاص انزلي واوعدك ابيه مش هيكلمك 
حوريه/لا جاسر هيقول لابيه فهد وابيه فهد هيكر"هني
فايزه/لا جاسر مش هيقول اوعدك انزلي بقا 
حوريه/بجد ابيه مش هيقول حاجه لابيه فهد
فايزه/ايوه يروحي انزلي بقا
مدت حوريه قدمها لتنزل ولكن لسوء الحظ انحرفت قدمها عن سور التراس لتقع الي الاسفل
ورد بصر"اخ/حورررررريه
نظرت ورد الي الاسفل لتجد حورية غا"رقه في دما"ئها
هرولت الي الاسفل بسرعه لتنزل وراها فايزه بتعب وخوف من ان يصيب حوريه مكرو"ه
تجمع الحراس حول حوريه ليقوم احدهم بالاتصال علي جاسر ليخبره بما حصل 
امره جاسر باخذها الي المستشفى في اسرع وقت
في المستشفى كانت ورد تقف امام غرفه العمليات وهي تبكي بقوه علي صديقاتها بينما فايزه كانت تقرا قران وهي تبكي
دلف الي المستشفى بخوف كبير عليها 
ليهرول الي اخته ليقول/اي اللي حصل لحوريه قالها بخوف وبعض الحده 
لتبكي ورد لتقول/حوريه وق"عت نفسها من سور البلكونه
تجمد من الصدمه ليقول/وانتي كنتي فين انطقي
ورد بخوف ودموع/والله ي ابيه انا حاولت اوقفها كتير بس
جاسر/بس اي عارفه لو حصلها حاجه هوريكي حاجه عمرك ما شفتيها
نظرت اليه ورد بخوف لتجلس وهي تدعي ربها ان ينجي صديقتها
مرت ثلاث ساعات ليخرج الطبيب 
هرول جاسر اليه ليقول/حوريه عامله اي
الطبيب/للاسف فقدنا الجنين 
جاسر/مش مهم المهم حوريه
الطبيب/الحمد لله انكم لحقتوها على العموم هتتنقل لغرفه عاديه وتقدروا تشوفوها وضع يده علي قلبه بخوف ليحمد ربه 
نظر لورد ليقول/ترجعي علي القصر مش عايز اشوف وشك
نظرت له ببكاء فهذه اول مره يعاملها بهذه الطريقة 
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
مرت ساعتين وحوريه فاقت اول ما فتحت عينيها لقيت جاسر قدامها
رجعت لوراء بخوف/ابيه والله انا مش عارفه اللي حصل ومش فاكره حاجه 
جاسر/اسمعيني كويس انا لسه مورتكيش عقابي هيبقي ازاي من النهارده يا حوريه مش هتشوفي الشارع لا مدارس ولا اي حاجه 
حوريه/صدقني صدقني انا ماليش ذنب
جاسر/ملكيش ذنب في اي في انك كنتي حامل
حوريه بفزع/كنت حامل انت بتقول ايه 
جاسر بغضب من خوفها علي الجنين/وعامله نفسك مش عارفه حاجه وبريئه ده انا هوريكي ايام اسود من شعر راسك
حوريه ببكاء/حرام والله حرام انا معرفش حاجه انت مش مصدقني ليه
جاسر مسكها من شع"رها بقوة /بقولك ايه انتي تقومي تلبسي هدومك زي الشاطره وانا هوريكي الحر"ام بجد اللي هيحصل فيكي هو اللي حرام
امه دخلت واتخضت من شكل جاسر
فايزه/سيبها يا ابني حرام عليك البنت تعبانه
جاسر/ساعديها تلبس وانا هاجي اخدكم يلا
حوريه اتخضت من صوته 
........... 
في مكان اخر كان يجلس براحه يمسك كأس في يده به مشر"وب مما ح"رمه الله
تحدث قائلا/الصور دي توصل لفهد في اسرع وقت خليه يشوف اخته عملت اي
مجهول /وجاسر هتعمل معاه اي
مجهول2/امممم جاسر المهم اعمل اللي قلتلك عليه 
مجهول/تمام 
قالها ليخرج من الغرفه ابتسم الاخر  بخبث
...........
في مكان اخر يجلس علي مكتبه يعمل 
ملامح وجهه جامده عينيه سوداء كسواد الليل 
دق باب مكتبه ليقول/ادخل
دلف الموظف للداخل ليقول/الجواب ده جاي لحضرتك 
اؤما للموظف ليضعه علي المكتب ويخرج 
فتحه ليصدم صدمه عمره من بش"اعه المنظر

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
نظر فهد للصور بصدمه ليقول معقوله/جاسر يعمل فيا كده 
ليه ليه قالها بصراخ
اخذ اغراضه وهاتفه ليقوم باجراء مكالمه قائلا/جهزلي الطيارة راجع مصر 
اغلق الخط ليخرج من الشركة وش"ر الدنيا في عينيه
__________
مرت عده ساعات
في المستشفى كانت حوريه جالسه تنظر للفراغ 
ورد بحب/حوريه حبيبتي كلي حاجه 
لم ترد عليها لتقول ورد/على فكرة هزعل منك ي حوريه 
نظرت لها بحزن لتقول/حوريه ردى عليا بقا 
لم ترد عليها ولكن عيونها كانت معلقه علي الباب بصدمه نظرت لها ورد باستغراب لتنظر الي الوراء 
لتتجمد مكانها نطقت بخوف /ف... هد
انت بتعمل اي هنا وجيت امتا
نظر لها نظره اخرستها 
كانت نظرات حوريه معلقه بفهد ليقترب منها وهو ينظر الي حالتها 
اقترب منها ليجلس بجانبها 
فهد/حوريه 
لم ترد عليه ليقول/حوريه حبيبتي ردي عليا 
نظر الي ورد ليقول/هي مش بترد ليه
ورد/مش عارفه هي امبارح كانت هتخرج واغمي عليها ولما فاقتش متكلمتش... نظر اليها دون ان يرد ثم وجهه نظره الي حوريه 
نظرت له مره اخري ليضع يده علي وجهها بحنان قائلا/خايفه مني 
لم تتحدث ليقول/ورد ناديلي الدكتوره
نظرت له ورد بحب لتقول/حاضر
ذهبت لتنادي الطبيب دقائق معدوده ودلفت الطبيبه المشرفه علي حالاتها لتقول/انا عارفه ان حضرتك هتسال هي ليه مش بتتكلم 
ده من اثر الصدمه وانشاء الله فتره وهترجع زي الاول واحسن
اؤما بلطف لتبتسم له الطبيبه وتخرج نظرت لها ورد بضجر وغيره
تحدث فهد دون النظر اليها /فين جاسر
ورد/معرفش 
قالتها ببرود لينظر لها وهو يخرج من الغرفه بسرعه البرق ليذهب الي جاسر
_________  
 فهد خرج من المستشفى وراح لجاسر القسم اللي بيشتغل فيه
فهد دخل من غير ما يستأذن
جاسر وهو باصص في ملف القضيه اللي قدامه/في حاجه اسمها تستأذن
فهد بسخريه/اممم استأذن منك انت ليه
جاسر رفع عينيه وبص لفهد/ايوه تستأذن مني انا هنا الرائد جاسر يا فهد بيه
فهد بتهديد/اسمعني كويس يا جاسر انا اختي سيبتهالك امانه وانت عملت اي ها
جاسر بهدوء/فهد انا معرفش ده حصل ازاي حتي هي مش راضيه تتكلم او تقول حاجه كل اللي بتقوله انها مش عارفه ومش فاكره 
فهد/انا اختي عمرها ما تعمل حاجه زي دي البنت دي حوريه يا جاسر حوريه مش اي حد
جاسر بص ليه واتنهد/وعلشان هي حوريه انا هتجوزها
فهد ابتسم بسخريه/ليه علشان تخبي اللي حصل بس انا مش موافقه مش محتاج انك تتجوزها علشان تخبي او شفقه انا اختي هاخدها واسافر وتنسي حاجه اسمها حوريه 
جاسر اتعصب ولف ليه/فهدددد حوريه انا هتجوزها ومفيش سفر حوريه مش هتبعد عني 
فهد/انت هترضي تتجوز وحده كانت حامل ومش عارفين من مين 
جاسر بحده/ودي مش اي حد لو اي وحده غيرها مستحيل افكر مجرد تفكير لكن دي الفؤاد يا فهد اظن ان انت فاهم 
فهد/اسمعني يا جاسر انا مش قادر اشوف اختي في الحاله دي 
جاسر/ولا انا قادر بس اختي هتبقي مراتي
فهد/بشرط
جاسر باستغراب/شرط اي
فهد/.....
__________
كانت ماشيه في ممر المستشفى لقيت اللي بيشدها من ايدها
ورد وهي مغمضه عينيها بخوف وبتتنفس بسرعه
.. ورد
ورد فتحت عينيها ببطئ/انت
فهد/اي كنتي مستنيه حك تاني ولا ايه 
ورد بغيظ/اوعي كده ابعد عني
فهد/ابعد ليه
ورد/ها تبعد ليه ازاي 
فهد/عارفه يا ورد انتي غبيه اوى 
ورد بتوتر/ليه يعنى وبعدين انا مش غبيه
فهد/لا غبيه 
ورد بحده/اه غبيه بس علشان في يوم من الايام حبيتك
فهد بأستفزاز/بس انا مش بحبك
ورد بدموع مكتومه/علشان انت واحد معندكش قلب ومش بتحس
فهد بابتسامة /تؤ يروحي مش انا طلع عندي قلب وعلشان عندي قلب قررت اخطب وهتكوني اول المعزومين
ورد بعدت عنه وصوت صفعه دوي في المكان

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حوريه.... انا مش موافقه 
جاسر بحده.... انتي ليكي عين تتكلمي
حوريه بقوه....ايوة علشان انا معملتش حاجه غلط صدقني
جاسر....بقولك ايه انتي هتوافقي ونتجوز والنهارده كمان فاهمه
حوريه بدموع.....مش فاهمه انا مش عاوزه اتجوزك
جاسر بص لفهد....اتصرف احسن ما اتصرف تصرف ميعجبش حد
جاسر خرج وفهد قرب من حوريه بهدوء.... حوريه بصي عليا
حوريه رفعت راسها 
فهد اتكلم بهدوء....صدقيني ده في مصلحتك
حوريه بحزن.....انا معملتش حاجه لكل ده
فهد بحب....وانا عارف انك معملتيش حاجه وواثق فيكي ثقه عميه يبت انتي بنتي انا اللي مربيكي وعارف انك مستحيل تعملي كده 
حوريه حضنته.... بس هو مصدق اني عملت كده 
فهد بيملس علي شعرها بحنان....مين قلك انه مصدق جاسر بس مش بيقدر يسيطر علي غضبه مش اكتر 
حوريه ببرائه....يعني هو مصدقني
فهد....طبعا يا حبيبتي 
يلا بقا متعيطيش مش بحب اشوف دموعك
حوريه مسحت وشها بكم البيجامه
فهد بابتسامة.....انتي طفله زي ما انتي يا حوريه
جاسر دخل ومعاه الماذؤن
حوريه انصدمت من سرعته 
جاسر يلا يا شيخنا علشان تكتب كتب الكتاب
حوريه.....بس انا
جاسر بمقاطعه.....يلا يا فهد
فهد قام وبدؤا في الاجراءات وحوريه مصدومه محستش غير وهو بيديها القلم تمضي بصت ليه بحزن ومسكت القلم مضت
خلصوا الاجراءات وبقيت زوجته 
جاسر.....وصله يا فهد
فهد خرج وجاسر قرب من حوريه اللي كانت هتموت من الرعب
نزلت راسها بسرعه وخوف
جاسر....بصي عليا 
حياه مرفعتش راسها 
جاسر بحده....اظن سمعتي انا قولت اي 
رفعت راسها بخوف واتكلمت....انا معملتش حاجه صدقني
جاسر بص في عينيها بقوه وهي اتوترت منه
جاسر....مش عايز تبريرات ملهاش لازمه
جهزي نفسك علشان هنمشي 
حوريه.....هنمشي نروح فين
جاسر بجمود.....شقتي
حوريه بخوف.....بس انا عاوزه ارجع الفيلا
جاسر....جهزي نفسك مش هكرر كلامي هبعتلك ممرضه تساعدك
حوريه هزت راسها بخوف ودموع من طريقته الجافه معها
_________
فهد خرج من المستشفى ووصل المأذؤن
شاف ورد قاعده في الحديقه الخلفيه للمستشفي وفي حد معاها
فهد قرب منهم واتكلم بغضب.....الله الله يا هانم
ورد اتخضت من صوته لتحاول التماسك
ورد....نعم 
فهد مسكها من دراعها بقوه...انتي ازاي تقفي مع حد غريب 
ورد....اممم بس ده مش حد غريب ده الدكتوره احمد
فهد اتنفس بغضب....بقولك ايه متخلنيش اتغابي عليكي قريب ولا بعيد متقفيش مع حد فاهمه
ورد زاحت ايده....لا مش فاهمه واوعي تفكر تلمنسي حتي ولو بالغلط
فهد...امشي من وشي يلا واياكي اشوفك واقفه مع حد تاني 
ورد بعدت عنه ومشيت...ده كله واحمد واقف ومتكلمش
فهد بص ليه بغضب ومشي 
_________
حوريه دخلت الشقه بخوف 
حوريه....لوسمحت ممكن تقولي فين اوضتي
جاسر شاور بايده علي اوضه حوريه دخلتها من غير ما تتكلم
فتحت الشنطه وخدت منها هدوم ودخلت الحمام خدت دش وخرجت
لبست بنطلون قطن وتيشرت قط وخرجت لانها كانت جعانه
دخلت المطبخ وجهزت سندوتش وقعدت علي الكرسي بشرود
قاطع تفكيرها جاسر اللي كان واقف قدامها 
بلعت ريقها بتوتر وسابت السندوتش من ايديها 
جاسر قرب منها وهي رجعت لورا
حوريه.....في اي بتقرب لي
جاسر....مراتي
حوريه....بس احنا.. 
جاسر....احنا اي ها انتي مراتي علي سنه الله ورسوله ودي حاجه مش هتتغير 
حوريه نزلت وشها والدموع اتكونت في عينيها 
جاسر....هنعيش زي اي زوجين وانا مش هتنازل عن حقوقي
حوريه رفعت راسها وبصت ليه....وانا موافقه مش عشان انا دايبه فيك علشان مغضبش ربنا 
جاسر ضحك....متغصبيش ربنا لكن كنتي حامل في الحرام عادي 
حوريه بصت ليه بصدمه ورفعت ايديها وضربته

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر حط ايده علي وشه وغمض عينيه وهو بيتنفس بغضب
حوريه رجعت لورا بخوف 
جاسر شدها جامد عليه وقبلها بجنون وغضب حياه بتحاول تبعده عنها ومش قادره 
جاسر بعد عنها وسحبها من شعرها بقوه....اوعي تفكري او عقلك يصورلك انك تمدي ايدك عليا فاهمه والا وربي اوريكي اللي عمرك ما شوفتيه
حوريه بدموع....انا معملتش حاجه غلط انت اللي بتكلمني بطريقة وحشه
جاسر ابتسم بشر.....انتي لسه شوفتي حاجه انتي بقا يا حلوه هتقومي زي الشاطره تنضفي الشقه دي كلها يلا
حوريه بدموع.....بس الوقت متاخر وانا تعبانه 
جاسر بصوت عالي....اظن سمعتي انا قولت اي
حوريه بدموع وخوف....حاضر 
جاسر دخل الاوضه وحوريه بصت للشقه ودموعها نزلت بدأت تنضيف
وجاسر كان قاعد في الاوضه ومرجع راسه لورا 
___________
ورد كانت قاعده علي السرير ومش عارفه تنام 
لحد ما حست ان حد في البلكونه...
قامت من علي السرير وراحت ناحيه البلكونه فتحتها لقيت حد بيزقها لجوا
ورد اتخضت.....انت ازاي تدخل كده بتعمل اي
فهد وهو بيبص ليها من فوق لتحت....امممم مش مهم دخلت ازاي الا قوليلي اي الجمال ده
ورد بصت لنفسها وجريت علي السرير وسحبت الغطا
فهد.....بتخبي اي ما انا شوفت كل حاجه 
ورد بتوتر....شوفت اي وبعدين انت ازاي تدخل بالطريقة دي 
فهد قرب منها وسحب الغطا لسه هتصرخ حط ايده علي بوقها
فهد....هششش بقولك اي لو سمعت صوتك هعمل حاجه مش هتعجبك
ورد.....اطلع بر يا فهد
فهد....مش هطلع يا ورد وبعدين انا محسبتكيش
ورد....تحاسبني علي اي
فهد....علي اللي حصل الصبح
ورد....فهد اوعي تفكر انك تقرب منى او تعملي حاجه 
فهد....امممم هعاقبك
ورد وقفت قدامه....انت مين علشان تعاقبني وعلي اي
فهد اتعصب من طريقه كلامها وسحبها جامد من وسطها وباسها بقوه 
ورد اتصدمت وبعدت عنه 
ورد بصت ليه بعيون حمراء وضربته بالكف
ورد بدموع....انت ازاي تعمل كده 
فهد....ورد انا
ورد بصوت عالي....انت اي اطلع برا يا فهد وكل حاجه بينا منتهيه اطلع برا
فهد مسكها من ايدها....ورد انا اسفه انا مش عارفه عملت كده ازاي 
ورد بعدت عنه وراحت فتحت الباب
فهد طلع وورد قعدت علي السرير وهي قرفانه منه ومن نفسها 
_________
حوريه خلصت تنضيف الشقه ومكنتش حاسه بتعب او وجع واستغربت ده
بصت علي اوضه جاسر ومرضيتش تدخل ودخلت الاوضه اللي جمبها
في اوضه جاسر بص في الساعه....معقوله مخلصتش لحد دلوقتي 
جاسر قام وطلع من الاوضه لقي الدنيا نضيفه
في الاوضه حوريه طلعت من الحمام وهي لافه فوطه حوالين جسمها 
جاسر فتح الباب مره وحده
حوريه صرخت بخجل ولسه هتجري جاسر سحبها من ايدها
حوريه....جاسر
جاسر دايب في جمال عينيها وشكلها بشعرها المبلول اللي يخطف القلب
جاسر قرب منها اكتر وحوريه حطت ايديها علي صدره 
حوريه بضعف....جاسر 
جاسر كان سامع اسمه كأنه موسيقي من بين شفايفها
جاسر دفن وشه في رقبتها وحوريه مكنتش قادره تبعده عنها
جاسر كان مغيب وحوريه بين ايديه 
جاسر شالها 
حوريه....جاسر انت بتعمل ايه 
جاسر....هششش حوريه انتي فعلا حوريه
حوريه....نزلي يا جاسر
جاسر....تؤ تؤ مش هنزلك
جاسر بص ليها بحب حوريه اتكسفت ولفت ايديها حولين رقبته
جاسر دخل الاوضه ونزلها علي السرير
حوريه لسه هتجري منه سحبها....راحه فين
حوريه....جاسر ابعد
جاسر قطع كلامها ببوسه كلها حب وشوق
حوريه اتجاوبت معاه 
جاسر نسي كل حاجه وغرق في بحر عشقها 
مرت نص ساعه وجاسر بعد عنها بصدمه
جاسر....حوريه انتي ازاي انا مش فاهم
حوريه بدموع....معرفش بس انا كنت واثقه ان انا معملتش حاجه والله 
جاسر مردش عليها وفضل سرحان
حوريه قربت منه ومسكت وشه بين ايديها....جاسر انت مصدقني صح انا معملتش حاجه جاسر انت اول واحد تقرب مني 
قالتها بفرحه... 
جاسر بص ليها وسحبها لحضنه.....انا اسف بس اوعدك هعرف مين اللي عمل كده
جاسر باس رأسها وحاسس بتأنيب ضمير علي اللي هو عمله معاها
_________
في مكان مليئ بالشر
زي ما بقولك يا باشا اتجوزها
... يا غبي هنتكشف كده ده لو كنا لسه متكشفناش
والله يا باشا احنا مفكرناش انه ممكن يتجوزها انت اللي قولت ان هو هيرميها وانت هتتجوزها
...انا عايزاكم تخلي عينيكم مفتوحه واللي اقولكم عليه تنفذوه اما حوريتي انا هقدر اجيبها بمعرفتي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر كان نايم وواخد حوريه في حضنه
حوريه....جاسر انت نمت
جاسر....لا في حاجه 
حوريه اتعدلت....هو انت كنت مصدقني اني معملتش حاجه 
جاسر بتنهيده....حوريه انا عمري ما شكيت فيكي بس لما عرفت انا اتصدمت ازاي ده يحصل وانا كنت فين لما ده حصل
جاسر قرب منها....بس كل اللي حصل كان بسبب اني بحبك 
حوريه بصت ليه بصدمه
جاسر....انا بحبك من وانتي طفله دايما كان قلبي متعلق بيكي كنت بكره كلمه ابيه منك 
حوريه قاطعته.....انا بحبك بس انت دايما بتصرفاتك كنت بتخليني اشك في انك تفكر تحبني
جاسر بإبتسامة.....ليه بقي
حوريه....شوف كنت بتعمل معايا اي بقا
جاسر....وانا بقي هصلح اللي عملته 
حوريه....بتقرب ليه
جاسر غمزلها وقاطع كلامها وهو بيقبلها بحب وشغف
حوريه استجابت ليه وده كان مخلي جاسر فرحان
_________
هنعمل اي يا باشا
...هنكسره بس المره دي مش هيعرف يقوم
ازاي يا باشا
...ورد 
مش دي اخته يا باشا
...اممم ايوة اخته عايزك تتخلص منها 
...امو"تها يا باشا
...بدون رجعه وقتها هو هيتكسر ومش هيقدر يقف وقتها اقدر اخد حوريه منه
اللي تشوفه يا باشا
...روح انت نفذ اللي قولتلك عليه
________
حوريه واقفه في المطبخ بتجهز الفطار
جاسر طلع من الاوضه وكان لابس بنطلون بس
حوريه حست بيه ولفت بسرعه
جاسر حاوطها بايده بينه وبين الرخامه
حوريه بتوتر.....جاسر 
جاسر وهو مركز علي شفايفها....قلبه
حوريه....ابعد علشان اجهز الفطار
جاسر شالها من وسطها وقعدها علي الرخامه 
حوريه....جاسر الرخامه ساقعه نزلني
جاسر بغمزه....طيب ما تيجي ادفيكي
حوريه بخجل....جاسر بس بقا
جاسر....تؤ تؤ يا قلبي 
جاسر قرب منها وهو محاوط وسطها بايديه
وقبلها بحب حوريه لفت ايديها حوالين رقبته وجاسر قرب منها 
حوريه بعدت عنه بسرعه....جاسر ابعد بقا خليني اجهز الفطار
جاسر بعد عنها....ماشي بتزوغي مني بس لينا اوضه تلمنا
حوريه ضحكت علي طريقته وجهزت الفطار وفطروا
جاسر دخل الاوضه وغيره هدومه لقميص ابيص وبنطلون اسود وسرح شعره وخد المحفظه والمفاتيح والتلفون 
حوريه.....جاسر ممكن اطلب منك طلب
جاسر....اممم قولي
حوريه....انا عايزة اروح عن ورد وماما فايزه بقا
جاسر بص ليها واتكلم....جهزي نفسك يلا بسرعه
حوريه دخلت الاوضه وغيرت هدومها لفستان اسود جميل
زاد جمالها جاسر مسك ايدها وخرجوا ركبوا العربيه واتجهوا للفيلا
حوريه دخلت الفيلا بابتسامة....ياللي هنا يا اهل البيت
فايزه بفرحه.....حوريه بسم الله ماشاء الله ربنا يجعلك دايما مبسوط 
حوريه وهي بتحضنها بحب....حبيبتي يا ماما
اومال فين ورد
فايزه....ورد لسه خارجه 
حوريه باستغراب....خرجت تعمل اي
فايزه....مش عارفه والله يا بنتي بس هي قالت عندها مشوار مهم
جاسر قطع حديثهم.....ست الكل عامله ايه 
فايزه حضنته.....بخير الحمدلله 
وشك منور يا جاسر ربنا يجلكم فرحانين دايما
جاسر.....اومال فين فهد وورد
فايزه.....فهد خرج من امبارح ومرجعش
وورد خرجت من شويه 
جاسر....ماشي انا هكلم فهد واشوفه فين واشوف ورد خرجت فين
جاسر رن علي فهد والتلفون مغلق 
ورن علي ورد كان بيرن بس محدش بيرد
جاسر قلق عليهم
_________
ورد....في اي يا عم محمد
محمد....معرفش يا بنتي العربيه مفيهاش فرامل
ورد بصدمه....ازاي ده 
محمد....متخافيش يا بنتي انتي امانه عندي مش هسمح يحصلك حاجه 
ورد....خد بالك والنبي يعم محمد 
محمد....يارب اقف معانا يارب 
ورد بدموع....عم محمد خد بالك 
محمد....حاضر حاضر 
ورد بصدمه....حاسب يعم محمد
________
جاسر.....ايوة عايزك تعرفلي مكان ورد اه بعتلك رقمها 
قفل مع الشخص اللي كان بيكلمه
حوريه حطت ايدها علي كتف جاسر.....جاسر في اي
جاسر....مفيش بس مش عارف انا قلقان ليه
حوريه بتوتر....متخفش انا عارفه انك قلقان علي ورد بس هتكون بخير صدقني
جاسر حضنها.....يارب يا حوريه انتو كل حياتي معرفش اعيش من غيركم
_______
فهد حط ايده علي صدره....في اي انا حاسس اني مش قادر اتنفس وان في حد غالي عليا واقع في مشكله
مسكه تلفونه لقيه مقفول فتحه لقي مكالمات كتير من ورد وجاسر
مسك تلفونه ورن علي ورد مره اتنين محدش رد في المره التالته في حد رد مكنش ورد
...السلام عليكم 
فهد بقلق....وعليكم السلام... 
مين
...حضرتك انا واحد كنت معدي بعريتي وصاحبه الرقم ده كانت عامله حدث علي الطريق
فهد بصدمه التلفون وقع منه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
فهد اتصدم والتلفون وقع منه 
بعد ما استعاد وعيه نزل علي الارض بسرعه جاب التلفون واتكلم بصوت مهزوز....انتو فين دلوقتي 
الرجل....احنا في مستشفى الرحمه
فهد قفل معاه وركب عربيته بسرعه واتجهه للمستشفي
فهد بخوف....يارب انا مش عايز اخسرها يارب 
عدت نص ساعه وفهد وصل المستشفى دخل بسرعه وسال الاستقبال قالوله علي مكانها
راح بسرعه لقي راجل واقف قدام اوضه العمليات
فهد....لو سمحت قولي حالتها اي
الرجل....والله انا معرفش بس اللي اعرفه انه السواق اللي كان معاها اتوفي وهي دلوقتي في اوضه العمليات
فهد قعد علي الكرسي بصدمه
_______
عند جاسر قاعد هو وحوريه وفايزه
فايزه بخوف.....ورد اتاخرت ليه 
جاسر تلفونه رن....الو ايوه عرفت تحدد مكانها 
انت بتقول ايه مستشفي اي الرحمه طيب سلام
جاسر خد حاجته وكان طالع حوريه....جاسر في اي خدني معاك
جاسر....حوريه خليكي مع ماما لحد ما اشوف في ايه 
حوريه بنفي.....لا انا هاجي معاك
جاسر بعصبيه....حوريه اظن سمعتي انا قولت اي ومش عايزة كلمه زياده
حوريه بصتله بدموع ودخلت بسرعه الفيلا 
جاسر زعل من نفسه انه علي صوته عليها لكن المهم دلوقتي اخته
اخد عربيته وخرج اتجهه للمستشفي
وصل المستشفى ودخل لقي فهد قاعد قدام اوضه العمليات
جاسر....فهد
فهد رفع وشه وشاف جاسر واقف قدامه
جاسر بخوف.....فين ورد
فهد بحزن....ورد في اوضه العمليات 
جاسر اتصدم وخاف علي اخته....اي اللي حصل لاختي يا فهد
فهد....عملوا حادثه بالعربيه
جاسر قعد جمبه والخوف مالي قلبه علي اخته وحته منه
_________
ايوه يا باشا خرج من الفيلا ومفيش غير حوريه 
...تخطفها وتجبهالي لحد عندي فاهم
حاضر يا باشا 
...مش عايزها تتخدش خدش واحد انت فاهم
متقلقش يا باشا
...يلا شوف شغلك سلام
سلام يا باشا
دخل القصر من الجنينه الخلفيه قدر يدخل بسهوله لان مكنش فيه حد علي الباب الخلفي
دخل الفيلا مكنش فيه صوت اتجهه للدور التاني وبدء يفتح الاوض براحه بدون ما حد يحس 
فتح الاوضه الاولي لقي فايزه بتصلي قفل الباب براحه واتجهه لباقي الاوض
في اوضه حوريه رايحه جايه والدموع ماليه عينيها...ماشي يا جاسر انا هوريك ازاي تزعق فيا
حوريه حست بحد وراها لفت علي اساس انه جاسر لكن اتصدمت لما لقيت واحد غريب 
سحبها من ايديها ورش في وشها مخدر لتقع مغشي عليها شالها وخرج بنفس الطريقة ومحدش حس بيه
_________
الدكتور خرج وجاسر وفهد جريوا عليه
جاسر....ورد عامله اي 
الدكتور......الحمدلله قدرنا نسيطر علي الحاله متقلقوش هي بخير 
بس السائق اللي كان معاها اتوفي اثر الحادث 
جاسر حزن جدا عليه لانه هو تقريبا اللي مربيه
فهد....نقدر نستلم الجثه امتا
الدكتور....حاليا مش هينفع لان الجثه لسه هتت"شرح
جاسر....تمام ممكن تقولي ورد هتخرج امتا
الدكتور....اول ما تفوق ونطمن عليها تقدروا تخدوها
جاسر....فهد خليك انت هنا انا هرجع البيت اطمن حوريه وماما وهجيب هدوم ليك علشان تغير وهاجي
فهد...تمام 
جاسر خرج وراح علي الفيلا
قابل فايزه في وشه....جاسر كنت فين يابني قلقتني وورد فين
جاسر....متخافيش ورد بخير وهي مع فهد
فين حوريه 
فايزه....حوريه من ساعت ما مشيت وهي منزلتش
جاسر....طيب انا هطلع اشوفها
فايزه.....ماشي ياحبيبي 
جاسر طلع فوق يشوف حوريه دخل الاوضه....حوريه 
دور في الاوضه والحمام ملقيش حد خرج دور في باقي الاوض ملقيش حد طلع تلفونه علشان يرن عليها صوت التلفون كان جاي من الاوضه القلق بدء يدخل لقلبه
_______
حوريه فتحت عينيها ببطئ وتعب
... حوريه حبيبتي 
حوريه فتحت عينيها بصدمه بخوف من الصوت اللي مألوف ليها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حوريه فتحت عينيها بخوف ورهبه....حوريتي اهلا بيكي 
حوريه....انت مين وجبتني هنا ليه
الشخص ظهر وحوريه اتصدمت ورجعت لورا بخوف....مراد
مراد....قلب مراد
حوريه بخوف....انت جبتني هنا ليه جاسر الحقني
مراد سحبها من شعرها بقوه وضحك ضحكه خبيثه....محدش هيقدر ينقذك من بين ايديا ولا حتي جاسر بتاعك انتي ملكي
حوريه بصوت عالي ودموع.....اوعي تفكر تقرب مني انت فاهم وبعدين انا ملك لجاسر وبس
ضر"بها بالقلم جامد حوريه حطت ايدها علي شفايفها اللي نذفت
مراد....انتي ملكي انا وبس
حوريه بدموع....مراد انت بتعمل اي انت اتجننت
مراد بصوت عالي....ايوة اتجننت علشان حبيتك انا بعشقك يا حوريه
حوريه بخوف.....وانا بحب جوزي ومستحيل افكر فيك
مراد بغضب....جوزي جوزي جوزي انا هريحك منه للابد
حوريه بدموع وخوف....لا يا مراد متعملش كده
مراد بكره.....لا هعمل اكتر من كده انا بحبك انتي مش عارفه انا عملت اي علشان تكوني ملكي انتي متعرفيش انا اتعذبت كد اي 
قالها بصوت عالي لدرجه ان حوريه رجعت لورا بخوف
مراد......لا يا حوريه انا مستعد اعمل اي حاجه علشان تكوني ليا
حوريه بدموع انكمشت علي نفسها بخوف منه
________
عند جاسر كان عامل زي الطفل اللي مش لاقي امه
جاسر قاعد وحاطط ايده علي راسه وحاسس انه ضايع
جاسر.....انتي فين يا حوريه يارب احميها
تلفونه رن جاسر رد....ايوة عرفت مكانها فين 
...ايوة يا باشا الجي بي اس مكانها موجود في مخزن قديم اسمه****
جاسر....تمام لو عرفت اي حاجه جديده قولي
جاسر قفل وحط التلفون في جيبه وخرج من البيت ركب عربيته وساق باعلي سرعه 
جاسر.....يارب احميها يارب انا مش حمل اني اخسرها
التلفون رن حط ايده في جيبه علشان يجيب التلفون راح واقع في الدواسه...مش وقتك دلوقتي 
التلفون استمر في الرنين
جاسر مد ايده يجيبه ومنتبهش للطريق رفع راسه ولقي عربيه نقل كبيره في وشه
جاسر برق بصدمه... 
__________
ورد فاقت اول ما فتحت عينيها لقيت فهد قاعد جمبها وماسك ايديها 
فهد بفرحه....ورد انتي فوقتي انتي كويسه حاسه بحاجه
ورد بتعب....لا انا كويسه 
فهد باس ايدها بحب وخوف....انا اسف انا عارف اني غلطان سامحيني
ورد بتعب وصوت مرهق.....فهد انتي بتأذيني بتصرفاتك انا حبيتك وانت عملت اي اهنتني وعملت كل حاجه ممكن تخليني اكرهك بس انا مش قادره اكرهك يا فهد صدقني
فهد بحب....اوعدك اني مش هأذيكي تاني ورد سامحيني انا بحبك صدقيني ايوه انا اول مره اقولهولك بس عرفت قيمتك لما حسيت اني ممكن اخسرك ورد انا كنت بموت وانتي في اوضه العمليات كنت حاسس ان روحي بتتسحب مني
ورد....انا مستعده اديك فرصه تاني بس صدقني لو عملت حاجه اذتني انا هنساك نهائي
فهد بفرحه....اوعدك مش هجرحك ولا اذيكي تاني 
ورد ابتسمت بتعب وفهد بادلها الابتسامه
________
مراد....انتي متعرفيش انا بحس بايه حبك عامل زي الحرب يا حوريه من اول يوم شوفتك فيه من اول لحظه بقينا فيها اصحاب من اول مره قولتيلي انك بتحبي جاسر انا حسيت اني خسرت كل حاجه 
حوريه بخوف.....لا انت مستحيل تكون مراد اللي اعرفه مستحيل
مراد بحزن.....لا صدقي انا مراد ايوة مراد اللي مكنش بيحب يشوفك زعلانه ولا حتي مضايقه انا مش عارف انا ممكن اكون حاسس بايه اتجاهك بس اللي اعرفه ان في نار قي قلبي
حوريه بدموع.....بس الحب مش بايدينا يا مراد
مراد لسه هيرد سمع رد من صوت هو عارفه
...الحب فعلا مش بايدنا 
مراد لف بصدمه.....ريهام
ريهام بحزن.....الحب فعلا مش بايدنا لانه لو كان بأيدنا عمري ما كنت هفكر اني احبك ولو لحظه واحده زي ما هي مش بتحبك وبتحب واحد تاني انا بحبك وانت بتحب واحده تانيه 
بس لا يا مراد مش هخليك تأذيها صدقني 
ريهام قربت منه زقته وقع 
ريهام لحوريه....اطلعي بسرعه من هنا الباب علي ايدك اليمين بسرعه
حوريه بصت لمراد بخوف وقامت من مكانها جريت لبرا 
مراد كان هيلحقها ريهام سحبته عليها وقعت وهو وقع 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حوريه جريت لبرا بخوف فضلت تجري ومش عارفه تخرج من المنطقه 
حوريه بتعب من الجري....ياربي مش عارفه اطلع من هنا دلني علي الطريق
كملت جري وهي بتحاول تلاقي مكان تطلع منه 
قعدت علي الارض وفضلت تعيط
حست بحد وراها صرخت بخوف
جاسر بلهفه سحبها عليه....حوريه هششش ده انا 
حوريه بصت ليه بعدم تصديق....لا لا انت مش جاسر
جاسر بقلق....حوريه انا جاسر حبيبك
حوريه فضلت تهز راسها بلا وجاسر حضنها جامد 
جاسر بعيون حمراء....حوريه اهدي وقوليلي في اي 
حوريه بخوف....جاسر ارجوك طلعني من هنا وحياتي عندك طلعني من هنا
جاسر بحده......حوريه في اي احكي بدل ما اعمل حاجه اندم عليها
حوريه بصت وراها ومسكت ايده.....طلعني من هنا وانا هحكيلك
حضنته واتمسكت بيه جامد ومرة بعدت عنه
بصت لايدها لقيت فيها دم 
حوريه بفزع....جاسر اي ده 
جاسر مسك ايدها واتكلم بحنان ده جرح صغير متخافيش تعالي
حوريه بخوف.....تعالي نطلع من هنا علشان نروح مستشفى نعقم الجرح 
مسكت ايده وجت تتحرك جاسر سحبها بسرعه واتخبي وراء شجره موجوده 
حوريه بصت ليه ولسه هتتكلم حط ايده علي بؤقها
...دوروا عليها في كل مكان بسرعه
حوريه اول ما سمعت الكلام ده قلبها برهبه
جاسر طمنها بعينيه وحاول يخبيها 
جاسر بصوت واطي....خليكي مكانك متتحركيش
حوريه بخوف....انت رايح فين
جاسر بهدوء....حوريه لازم نطلع من هنا
حوريه بدموع....مترحش ارجوك علشان خاطري
جاسر باس ايدها....اوعدك هرجع متقلقيش
جاسر ساب حوريه واتسلل بحرافيه وبدء يضرب فيهم
________
ورد....بس بقا يا فهد
فهد بمشاكسه.....انا كلمتك دلوقتي انا بقولك اول ما ييجي جاسر هكلمه في موضوعنا ونتجوز بقا
ورد....اه ومين قلك بقا اني ممكن اوافق عليك
فهد...جربي متوافقيش وانا هخطفك ومحدش هيعرفلنا طريق
ورد....اممم وانت مفكر جاسر مش هيعرف يجيبك
فهد....وقتها هتكوني مراتي
ومحدش هيقدر يبعدني عنك
ورد ابتسمت بخجل.....طيب بلا بقا اطلع
فهد بصدمه....بقا بتطرديني ماشي مسيرك يا حلو تيجي تحت المخر"طه
ورد ضحكت علي كلامه وقفلت الباب في وشه
_________
مراد مسك ريهام من ايدها جامد....اي اللي انتي عملتيه ده
ريهام بقوه....اللي عملته هو الصح 
مراد اتعصب وضربها بالقل"م ريهام بصت ليه بصدمه
مراد بحده.....انتي وحده غبيه بوظتي كل حاجه انتي اي اللي جابك ها انطقي اي اللي جابك
قرب منها واتكلم بصوت عالي جدا.....انتي عارفه هي خرجت راحت فين المنطقه اللي احنا فيها دي كلها مجر"مين يعني قتا"لين قت"له
وانتي سلمتيها للي عايز يتخلص منها بايدك
ريهام بصت ليهم بعدم فهم وسحبته من ياقه القميص....انت مين فهمني انت مين انت مراد حبيبي اللي انا بحبه ولا مراد المجرم
اللي باع كل حاجه واشتغل في اللي ربنا حرمه
مراد بغموض....انا مراد وهفضل مراد واوعك تفكري تعملي الحركه دي تاني فاهمه 
ريهام بعصبيه....انا سمعتك بودني وانت بتتفق مع واحد علشان يخطف حوريه ها قولي انت اي يا مراد انت واحد حق"ير 
مراد.....اخرصي مش عايز اسمع صوتك 
ريهام....لا مش هسكت يا مراد انا سكت كتير عشانك علشان بحبك
وانت في الاخر طلعت ولا تسوي
مراد بعصبيه سحبها عليه....انتي مش فاهمه حاجه انتي عارفه مين اللي كان قاعد معايا وبيتفق علي ق"تل حوريه 
ريهام بصتله باستغراب وترقب
مراد....مش هتتخيلي  مين اللي عايز يتخلص منها بس انا مش هقدر اعمل كده مش هقدر
ريهام بكسره.....علشان بتحبها يا مراد 
مراد معرفش يرد عليها ريهام لسه هتتكلم مراد قاطعها وهو بيسحبها وبياخد سلا"حه 
صوت خطوات بيقرب من الاوضه اللي هما فيها مراد وقف وراء الباب وريها جمبه
اول ما الباب اتفتح مراد ضرب الراجل بالسلا"ح
ريهام صرخت برعب وبصت ليه وهي مش مصدقه انه بقي بالشكل ده بيق"تل بد"م بارد
سحبها من ايدها وخرج 
________
جاسر كان بيتسلل بحرافيه وبيضرب فيهم من غير ما يحسوا
لحد ما سمع اللي صدمه
...نزل سلا"حك والا هفرغ السلا"ح اللي معايا في راس السنيوره
حوريه كانت بتتنفس بخوف وهو حاطط السلا"ح علي راسها
جاسر بهدوء....سيبها لو فكرت تلمس شعره منها هقت"لك
حوريه دموعها نزلت بخوف وهي باصه لجاسر
...انت مفكر نفسك هتنفد بجلدك 
جاسر بحده....نزل سلا"حك بقولك حسابك معايا انا
...تؤ بس احنا مش عايزينك انت احنا عايزين السنيوره
جاسر لسه هيتحرك لقي اللي بيحط مط"وه علي رقبته 
...رايح فين يا وحش
حوريه بصت ليه....جاسر امشي من هنا
جاسر....متخافيش 
مش هسمح يحصلك حاجه 
...قوليله كلمه قبل الوداع
حوريه اتكلمت....جاسر انا مش هسامح نفسي لو حصلك حاجه 
صوت طل"قه دوي في المكان

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حوريه صرخت برعب اول ما سمعت صوت الطل"قه
بصت للد"م اللي علي وشها برعب
جاسر مسك المطو"ه وضربها في رجل الراجل
حوريه جريت عليه حضنته
جاسر بص لمراد اللي كان واقف وماسك سلا"حه
حوريه بكت برعب وهي ماسكه في جاسر 
ريهام بصت لمراد وبعدت عنه لورا حست بالخوف من الشخصيه اللي قدامها
مراد بص ليها باستغراب ولا مبالاه
جاسر....انت بتعمل ايه هنا
حوريه بصت ليه ورجعت بصت لجاسر....جاسر ارجوك خرجني من هنا انا حاسه اني مش قادره اتنفس
حوريه اغمي عليها وجاسر شالها بلهفه
وبص لمراد.....كلامنا مخلصش
جاسر خد حوريه وفضل ماشي لحد ما طلع من المنطقه 
عند مراد ريهام قربت منه وعيونها حمراء زي الدم
ضربته بالقلم وهي بتبكي بقهره
ريهام....انتتتتت اي يا اخي مش شايف جوزها خايف عليها ازاي وبيحبها ازاي قدرت تعمل كده او تفكر في وحده متجوزه ازاي 
انا دلوقتي بقيت بكرهككككك اضعاف حبي يا مراد صدقني من النهارده مش هوقف حياتي عليك انا كنت غلطانه لما كنت برفض اكمل حياتي مع حد غيرك بس من النهارده لا 
مراد سحبها.....انا عمري ما قولتلك اني بحبك يا ريهام عمري ما نطقت الكلمه دي 
ريهام بزعيق.....علشان اناني انت واحد مش بتحب غير نفسك
بس قسم بالله يا مراد لو حاولت تقرب من حوريه انا اللي هروح بنفسي واقول لجاسر
مراد بحده....مش فارقه معايا يا ريهام انا كده كده مش باقي علي حاجه انا وحيد انا ماليش عيله فاهمه يعني مولود ومعرفش مين عيلتي عشت طفولتي في قسوه مفرحتش زي الاطفال انا عشت ايام ضرب وزل واهانه هما اللي عملوا فيا كده انا لحد الان بحاول اعرف اصلي اي انا ابن مين 
بس انتي مش حاسه بالنار اللي جوايا انتب مش هتحسي بشعوري اللي بحسه 
ريهام بكت بحسره عليه وعلي حالته
مراد....انتي بتحبي مين حتي لو انا بحبك وجيت واتقدمت لاهلك فكرتي باباكي لما يعرف اني ابن ميت ماليش حد هيقول اي
ردي عليا متفضليش ساكته 
مراد.....امشي واعتبري ان مكنش في واحد اسمه مراد في حياتك
_________
جاسر خد حوريه وركب تاكسي لحد ما وصل لشقته شالها ودخلها الاوضه
جاب ليها لبس وغيرلها ومسح الدم اللي علي وشها
جاسر خرج من الاوضه ودخل المطبخ يجهز اكل 
عدت ساعه وحوريه فاقت بصت لقيت نفسها في اوضتها
قامت وخرجت من الاوضه لقيت جاسر واقف في المطبخ
بصت ليه بحب قربت منه....تحب اساعدك في حاجه 
جاسر ابتسم وقرب منها قبلها برقه 
حوريه ابتسمت وقربت منه وبدات تساعده...
حوريه....جاسر اوعي ايدك
جاسر....ليه قالها بخبث
حوريه بتوتر....مش عارفه اقف يا جاسر اللاه
جاسر.....اجمل جاسر اسمعها في حياتي بقولك اي ما تيجي اقولك علي حاجه خطيره
حوريه ضحكت ولفت ليه وجاسر نزل ايده من علي ضهرها
حوريه لفت ايديها حوالين رقبته....اي بقا الحاجه الخطيره دب
جاسر....لا مش هينفع اقولهالك هنا وسط الحلل والاطباق ما تيجي
قالها بغمزه لتضحك حياه علي طريقته
حوريه....لا يا جسورتي انا جعانه
جاسر بحب....ما انا جعان برضو يرضيكي افضل جعان
حوريه بدلع....تؤ يروحي ميرضنيش 
جاسر قفل علي الاكل وشالها....اممم تعالي بقا 
حوريه ابتسمت بحب واتكلمت.....جاسر انا بحبك أوي اوعي تبعد عني
جاسر بتنهيده عشق....وجاسر بيعشقك
__________
قلم نزل علي وش مراد....حتي دي معرفتش تعملها اديلي سنين بربي فيك وانت برضو مش عارف تعمل حاجه 
انا كلفتك بقتل"ها وانت معرفتش انت مش فالح في حاجه 
مراد بهدوء.....كنت هنفذ بس جاسر وصل علي اخر لحظه
...دي اخر فرصه ليك فاهم ولو حوريه مامتتش مش هيحصلك خير فاهم
مراد....انا طالع اوضتي ارتاح 
مراد طلع اوضته
...غبي وهيفضل غبي لازم نتخلص من حوريه في اسرع وقت صدقيني مش هتفلتي من بين ايديا زي ما موت ابوكي همو"تك انتي واخوكي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

جاسر كان نايم وواخد حوريه في حضنه
حوريه....جسورتي
جاسر بابتسامة....اسمي جاسر بوظتي برستيجي
حوريه.....محدش مسموح ليه انه يقولك كده غيري فاهم
جاسر قبلها بحب....فاهم يحوريتي
حوريه....انا بحبك اوى اوى 
جاسر بحب...وانا بحبك ياقلبي 
جاسر بتذكر....حوريه مقولتليش اي اللي وصلك المكان اللي كنتي فيه
حوريه اتوترت وهو لاحظ توترها....معرفش يا جاسر انا صحيت لقيت نفسي هناك
جاسر بغموض.....حوريه لو طلعتي بتكدبي عليا هتشوفي مني حاجه مشوفتهاش
حوريه اتعدلت....لا يا جاسر انا مش بكدب صدقني والله 
جاسر ابتسم....سيبيها للوقت وهو هيعرفنا اذا كنتي بتكدبي او لا
حوريه اتوترت....في اي يا جاسر بدات اخاف
جاسر حضنها....طول ما انا معاكي متخافيش يقلب جاسر
جاسر باس راسها واتنهد
________
عند ريهام كانت قاعده بتبكي في الاوضه 
ريهام بحزن....ليه يا مراد تعمل فيا كده انا حبيتك حب عمر ما هتلاقي حد يحبهولك انا حاسه ان من كتر ما قلبي حزين الحياه كلها سوداء قدامي 
دخلت امها....ريهام انتي لسه قاعده قومي يا حبيبتي اغسلي وشك
ريهام مسكت ايد مامتها واتكلمت بصوت مبحوح....ماما هو انا وحشه متحبش يعني 
امها بحزن....لا يا حبيبتي انتي حلوه واوي كمان 
ريهام.....اومال مراد مش شايفني ليه انا بحبه اوى 
امها بهدوء مسكت وشها بين ايديها....حبيبتي انتي لازم تشوفي حياتك انسيه بقا
ريهام مسحت دموعها....بس انا مش عايزة اكون مع غيره مش قادره اتخيل الفكره
امها مسكت ايديها....اسمعيني انا مش هسيبك تضيعي حياتك علشانه انتي لازم تشوفي حياتك وتبني بيتك ويكون عندك اطفال كفايه انك لما تشوفيهم هتنسي كل حاجه وحشه 
ريهام يا قلب امك انا عايزة اطمن عليكي في بيت عدلك وبعدين ماله الدكتور احمد الراجل اتقدملك كذا مرة وانتي رفضتيه واتقدم تانى ومصمم وباباكي موافق
ريهام باست ايد مامتها....اوعدك اني هنساه وهبدء من جديد 
امها بحب....يبقي تجهزي نفسك علشان تشوفي احمد واهله وتقعدي معاهم انا مش عايزاهم يشوفوكي بالحاله دي
ريهام....حاضر يا ماما
اول ما مامتها خرجت ريهام انهارت 
__________
عند فهد كان ساند ورد بينزلها من علي السلالم
فهد....براحه يا ورد هتقعي
ورد بابتسامة....انتي اللي بطئ اوي يلا امشي بقا
فهد....انا خايف عليكي يا ورد براحه انزلي علي مهلك
ورد.....علي فكره انا مش خايفه علشان لو وقعت هلاقيك معايا في كل مره
فهد ابتسم بحب....طبعا انا عمري ما هسيبك تقعي يا ورد ابدا
ورد ضحكت.....اتمني منقعش احنا الاتنين دلوقتي بص قدامك والنبي فهد ضحك....حاضر متخافيش انتي مش هتقعي 
بس امشي براحه عشان منقعش سوا
ورد....ماشي 
_________
حوريه كانت قاعده هي وجاسر علي الارض في البلكونه 
جاسر كان قاعد وحوريه سانده ضهرها لصدره
جاسر....وريني بتتفرجي علي اي
مسك التلفون منها 
حوريه بإبتسامة.....بتفرج علي صورنا واحنا صغيرين 
شايف كان شكلك يضحك ازاي يلهوي 
جاسر قرصها من خدها....بس يا بت انا طول عمرى حلو
حوريه....انا مقلتش انك مش حلو بس كان يضحك برضو 
جاسر....بس انا حبيبي حلو في كل حالاته يا حوريتي
حوريه رجعت راسها لورا وجاسر باس راسها 
حوريه.....انا فرحانه اوى يا جاسر حاسه ان الدنيا مش سيعاني من الفرحه لانك جمبي وجوزي عمري ما تخليت اننا نوصل لهنا
جاسر لف ايديه حوالين خصرها وسند راسه علي كتفها....لا احنا فعلا مع بعض وانا اصلا مكنتش هسمحلك تكوني مع غيري مجرد الفكره كانت بتقتلني
انتي من اليوم اللي اتولدتي فيه اتكتبتي علي اسمي حوريه لجاسر وجاسر لحوريه
حوريه ابتسمت بحب
_________
مراد....انتي عايزه تق"تلها ليه
....حوريه ليها نص الاملاك ولما تموت اقدر اخلص علي فهد وتبقي الاملاك دي ليا لوحدي 
مراد....بس دي بنت اخوك ازاي تفكر تقتلها
عزت....انا قت"لت اخويا مش هقدر اقتل ولاده 
اخويا ده اللي بتقول عليه خد مني كل حاجه الاحترام والحب والثقه حتي اللي حبيتها حبته 
بس ده مش هيستمر لاني هتخلص من ولاده
مراد خرج وهو حاسس بضيق
عزت بابتسامة خبيثه....ولاده التلاته 
غبي زي ابوك 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
ريهااام قامت مفزوعه من النوم....مررراد
مراد لا مراد متسيبنيش 
حطت ايدها علي وشها ودموعها نازله بخوف ورهبه 
مامتها دخلت عليها....في اي يا حبيبتي مالك بتصرخي ليه
ريهام بارتعاش....كابوس يا ماما كابوس وحش 
مامتها حطت ايدها علي راسها....اعوذ بالله من الشيطان الرجيم متخافيش يا حبيبتي قومي صلي ركعتين وادعي ربنا 
ريهام....حاضر حاضر يا ماما
مامتها طلعت وريهام مسكت تلفونها ورنت علي مراد تلفونه مغلق
حطت ايدها علي وشها وانهارت في البكاء...يارب لا مش هقدر علي فراقه 
قامت اتوضت وصلت وهي بتدعي ربنا انه يحميه وان الحلم اللي حلمته ميتحققش
خلصت وقامت قعدت علي السرير وهي بتترعش.....قلبي مش مطمن يارب احميه يارب
________
عند مراد دخل الفيلا ملقيش عزت طلع فوق وهو بيتكلم في نفسه....لازم اعرف هو مخبي عليا اي ومين هما اهلي
دخل الاوضه بحرص مكنش جوا قعد يدور في الاوضه لحد ما لقي الخزنه الخاصه بعزت
حاول يفتحها كذا مره معرفش 
افتكر كلام عزت
فلاش باك.... 
انا عندي حاجه وحده كانت مميزه في حياتي واتوقع ان اسم الشخص ده يكون مفتاح لاي حاجه والاسم ده هو ريتال... 
باك
مراد استعاد وعيه وكتب الاسم والخزنه فعلا اتفتحت قعد يدور في الورق لحد ما لقي اوراق والبوم
مسك الاوراق فتحها لقيها اوراق نقل ملكيه بس مش متوقعه بس لي اسمه موجود بين الاوراق 
مسك الورق لقي نقل املاك باسم حوريه سيف الدين وفهد سيف الدين
والصدمه واللي كانت كبيره عليه مراد سيف الدين
مراد اتصدم....لا لا اكيد الاوراق دي مزوره اكيد في حاجه تانيه هنا
وهو بيدور بين الاوراق وقع الالبوم منه واتفتح علي صوره العيله
نزل ومسك الالبوم لقي صوره فيها ناس كتير وهو موجود بينهم في سن حوالي تلت سنين
مراد اتصدم.....دي صورتي انا هي نفس الصوره اللي شفتها في ملفي اللي في الميت
كيف انا اخو حوريه يعني انا كنت بحب اختي ده كله
قلب في باقي الالبوم لقي صور لبنت جميله تشبه حوريه فضل يتفرج علي الصور ودموعه نازله قفل الالبوم ولقي ورق صوره وحط كل حاجه مكانها وقفل الخزنه ومسح مكان ايده بمناديل وطلع وهو حاسس انه تايهه وهو بيفتكر كلام عزت
فلاش باك... 
مراد....انت عايز تق"تل حوريه ليه دي بنت اخوك
عزت....انا قت"لت اخويا مش هق"تل بنته
باك... 
مراد بدموع....كل السنين دي وانا عايش في كدبه اني ماليش اهل فضلت عمر بطوله وانا يتيم ماليش حد وده كله ليهههههه هااااا ليه يارب ليه
انا عمري ما تخيلت ان ده كله يحصل فيا انا عمري ما شفت يوم حلو في حياتي من ساعه كا جيت علي الدنيا 
طلع تلفونه لقيه مقفول فتحه لقي اتصالات كتيره من ريهام
رن عليها 
عند ريهام اول ما قرت اسمه علي شاشه التليفون ردت بلهفه....الو مراد انت فين وقافل تلفونك ليه
مراد بصوت حزين ومبحوح....خايفه عليا 
ريهام بخوف.....مراد انت بخير ماله صوتك طبعاً خايفه عليك
مراد ضحك بهستريا....انتي عارفه انا مين ههههههه انتي عارفه ان انا مش يتيم وليا عيله ههههه وكمان اللي فرقني عن عيلتي هو عمي ايوه عمي يعني انا كنت عايش في كذبه لحد دلوقتي حياتي كلها كذبه
ريهام بدموع.....مراد انت فين رد عليا
مراد بضحك....انا فين لا لا انتي لما تيجي مش هتلاقيني انا قت"له ايوه هقت"ل عزت  زي ما قت"ل اهلي وكمان خلاني كنت عايز اقت"ل اختي انتي عارفه مين هي اختي حوريه بتكون اختي يعني مشاعر الحب اللي كانت اتجاهها مش مشاعر حب لا دي مشاعر اخوه يعني انا اول ما شفتها حسيت بالحب لانها اختي اااااااااه انا بمو"ت بالطئ
ريهام بخوف....مراد قولي بس انت فين دلوقتي حلفتك بالله لتقول
مراد بدموع....سامحيني انا مكنتش شايف حبك ليا كنت اعمي كنت مفكر اللي بينا صداقه بس اكتشفت انها مش صداقه
ريهام بصوت عالي وخوف....قولي انت فين بس وبعدين ابقي نتكلم
مراد....مفيش بعدين يا ريهام انا رايح اخلص عليه ليمو"تني لامو"ته واخد حق اهلي وحرماني منهم السنين دي كلها 
قفل التلفون في وشها وحطه في جيبه وخد سلاحه وخرج
_______
عند حوريه كانت قاعده علي السفره في الفيلا
حورية.....انا مبسوطه اوي بالجو العائلي ده
فهد ضحك عليها وجاسر
ورد....اي يا جماعه عايزه اكل حد يأكلني بدل ما انا قاعده بتفرج عليكم زي المذنبين كده
فهد ابتسم وقرب منها وحط الاكل في بؤقها كلي يا طفسه
جاسر بغيره....ولا ابعد عن اختي 
فهد....هتبقي مراتي قريبا
جاسر بحنق....لما تبقي مراتك ابقي تعمل اللي عايزه
كلهم ضحكوا بحب قطع لحظاتهم دخول ريهام وهي بتتنفس بسرعه
حوريه استغربت ازاي دخلت وانها نفس البنت اللي انقذتها
وجاسر استغرب لانه شافها برضو 
حوريه قربت منها وفهد اتكلم بحده.....انتي دخلتي هنا ازاي واي الطريقه الهمجيه دي
حوريه....استني يا فهد خدي نفسك يا حبيبتي 
ريهام بدموع وخوف وهي مش عارفه تتكلم....م..راد 
حوريه باستغراب....مراد 
جاسر اتضايق....ما تقولي فيه اي
ريهام خدت نفسها واتكلمت......الحقوا مراد حوريه بالله عليكي مراد هيودي نفسه في داهيه
فهد بحنق.....واحنا نعرف مراد ده منين
فايزه....في اي يبنتي ومين مراد ده
ريهام....مراد بيكون اخوكي يا حوريه 
حوريه اتصدمت وكلهم نفس الشئ
فهد بعصبيه.....انتي اكيد بتخرفي مراد مين ده وبعدين حوريه معندهاش غير اخ واحد واللي هو انا
ريهام هزت رأسها وبصت لحوريه.....حوريه انتي عارفه مراد صح وانه كان عايش في الميتم والنهارده اكتشف انه من العيله دي وبيكون اخوكي وكمان هو كان بيقولي ان اللي عمل كل ده وفرقه عنكم هو عمه
فايزه بتوجس....عمه ده اسمه اي
ريهام بتذكر......اسمه عزت 
جاسر اتصدم....بابا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
يهام بصدمه....عزت يبقي والدك
جاسر.....لا انتي بتخرفي بس انا بابا ميت من زمان
ريهام بدموع.....حوريه صدقيني انا ممكن ادلك علي المكان اللي مراد بيكون موجود فيه دايما بس انقذوه 
ايوة انا كمان ممكن اسمعكم المكالمه اللي بيني وبينه تلفوني بيسجل اي مكلمات 
ريهام فتحت التسجيل ومراد بيتكلم وفعلا قال اسم عزت 
حوريه متكلمتش وجاسر بص ليها....حوريه انتي مصدقه الكلام ده
حورية بصت ليه بدموع وتوهان.....لا يا جاسر مش حكايه اني صدقت بس انا اول ما شوفته حسيت بحاجه بتشدني ليه انا حسيت ان ف صله بينا حتي في الشكل
فايزه في نفسها.....معقول يكون عايش كل السنين دي ومظهرش بس يوم الحدثه كان في جثه واللي اكتشفناه انها جثته معقول يكون حقير للدرجه دي علشان يعمل كده
فايزه.....روح يا جاسر انت وفهد يمكن كلامها صح وغير كده التسجيل بيثبت ده
جاسر بصدمه.....ماما انت مصدقه الكلام ده علي بابا
فايزه.....ابوك ممكن يعمل اي حاجه انتوا متعرفوش حقيقته
جاسر قرب منها.....يعني اي
فايزه.....يعني باباك ممكن يكون سبب موت عمك لانه مكنش متقبله عارف ليه لان عمك ناجح كان بيكرهه يا جاسر وبيحقد عليه متستغربش اتوقع اي حاجه منه
جاسر بعد عنها.....لا انا مستحيل اصدق الكلام ده
فايزه....جاسر يا بني روح مش هتخسر حاجه لو روحت 
ريهام....ياريت تيجوا معايا لان مراد دلوقتي في خطر حقيقي 
وكمان لو مش مصدقني مراد هو اللي خطف حوربه والسبب هو عزت علشان يتخلص منها علشان الورث
جاسر بغضب.....عارفه لو كلامك طلع غلط انا هعمل فيكي اي
ريهام برجاء.....اعمل فيا اللي انت عاوزه بس مراد خلينا نلحقه
جاسر خرج بغضب ووراه فهد وريهام اما حوريه كانت واقفه مكانها من الصدمه
جاسر ركب عربيته وفهد معاه وريهام
جاسر بغضب.....قوليلي مكانهم فين
ريهام....في مكان اسمه******
فهد.....واي اللي يخليه يعيش في مكان زي ده
ريهام.....بس مراد مش هو اللي كان عايش هنا وعزت متخبي هناك
فهد بسخريه.....مش عارف ليه مش مصدقك
ريهام....لما تشوف الحقيقه هتصدق 
عم الصمت لمده ساعتين ووصلوا الي المكان المنشود كان مكان غريب فيلا في وسط بيوت مهجوره
دخل جاسر وفهد وريهام
جاسر....مفيش حد هنا انتي بتضحكي علينا
ريهام لسه هترد سمعوا صوت جاي من فوق
طلعوا كلهم بحرص 
ووقفوا في الطرقه يسمعوا اللي بيحصل
في الداخل 
....خلص عليه ده عرف كل حاجه واكيد هيكشفنا"ولم يكن الا صوت عزت الذي راي في الكاميرات مراد وهو يفتش في الاوراق"
خلص عليه ونكون استريحنا من واحد يبقي فاضل اتنين حوريه وفهد
فهد اتصدم وكمان جاسر 
اما ريهام فكانت متوقعه ده
....حاضر يا عزت بيه اللي تؤمر بيه هيتنفذ
كانت الصدمه اكبر علي جاسر....بابا معقول
....روح انت دلوقتي ولما تخلص مهمتك تيجي تاخد فلوسك
فهد وجاسر استخبوا وريهام كمان كان بالها مشغول بمراد وهو فين دلوقتي 
جاسر نزل من غير ولا كلمه وهو بيفتكر الكلام اللي سمعه
اتخلص من حوريه الكلمه بترن في عقله 
حاضر يا عزت بيه الجملتين دول مش مفارقينه خرج من المكان وركب العربيه وفهد وريهام لحقوه ريهام فضلت ترن علي مراد مش بيرد بيرن ومش بيرد
وصلوا الفيلا وجاسر نزل من غير ولا كلمه طلع علي فوق علي طول
وفهد دخل وهو مصدوم في عمه
حوريه جريت عليه.....فهد طمني الكلام ده حقيقة ولا كدب
فهد....اطلعي شوفي جاسر خليكي جمبه
حوريه.....يعني اي في اي يا فهد
فهد بعد عينيه واتكلم.....يعني كلامها صح
حوريه بعدت عنه بصدمه وفايزه وورد اتصدموا
حوريه بدموع......يعني اي الكلام صح
يعني مراد اخونا يعني انا اتحرمت منه كل السنين دي 
والسبب مين عمي
يعني عمي عايش وكل حاجه كدبه وكمان عايز يتخلص مننا علشان الورث ليه ليه قولي بس ليه دمرنا كده 
ليه يفرقنا عن بعض بالطريقه دي معني كده ان هو السبب في كل حاجه حصلت معانا لحد النهارده 
طيب فين مراد مجاش معاك ليه
فهد....هعرف مكان واوعدك هرجعه بس انتي اهدي واطلعي لجوزك شوفيه اكيد الصدمه كبيره عليه وانا هروح ادور علي مراد
بص لريهام....معاكي صوره ليه
ريهام هزت راسها ايوة معايا
فهد بص لحوريه.....جاسر مالوش ذنب فاهمه كل ذنبه ان ده بيكون والده
حوريه هزت راسها ولسه هتطلع لقيت جاسر نازل بعد ما غير هدومه
حوريه وقفت قدامه....جاسر انت كويس انا معاك
جاسر مبصش ليها.....هتكوني ازاي مع واحد ابوه قا"تل وهو السبب في موت اهلك
حوريه.....انا هفضل جمبك صدقني انت ملكش ذنب
جاسر.....لا ليا ذنب انه ابويا ان انا ابويا طلع قتا"ل قتله 
بس انا مش هقدر ابص في وشك انتي متستهليش كل ده صدقيني انا محبتش ولا هحب كدك انتي طالق يا حوريه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر.....انتي طالق يا حوريه
حوريه كانت هتقع من الصدمه.....جاسر انت بتقول اي
انت بتهزر صح
فهد قرب من حوريه وسندها 
حوريه بدموع......جاسر لا متعملش فيا كده
جاسر بحزن بيحاول يداريه.....سامحيني يا حوريه بس انا عمرى ما هقدر ابص في وشك بسبب اللي عزت بيه عمله في عيلتك
حوريه قربت منه ومسكته من لياقه قميصه بقوه.....انت ملكش دخل بالموضوع يا جاسر انا مش هقدر اعيش من غيرك صدقني متسيبنيش يا جاسر 
جاسر حاول يبعدها عنه.....حورية خلاص كل حاجه انتهت
حوريه بصت ليه.....يعني اي مش انت قولتلي انك مستحيل تسيبني او تفكر مجرد تفكير اني اكون لحد غيرك بس انت سبتني يا جاسر طلقتني
هونت عليك تعمل فيا كده 
جاسر......انا طلقتك بس مش هتكوني لحد يا حوريه
حوريه بعدت عنه وصوت قلم نزل علي وش جاسر خلي الكل اتصدم
حوريه.....انت اناني انت واحد اناني 
فهد قرب منها.....حوريه اي اللي عملتيه ده مينفعش 
حوريه بصت لجاسر وهي بتبكي 
جاسر خرج من البيت وخد عربيته ومشي
حوريه لفهد.....هو رايح فين روح يا فهد وراه 
فهد....اهدي يا حوريه متقلقيش 
حوريه.....مقلقش ازاي جاسر خرج وهو ناوي علي حاجه انا قلبي مش مطمن
ريهام قربت من حوريه وسندتها.....روح انت يا فهد وانا هخلي بالي من حوريه
فهد خرج وريهام خدت حوريه وقعدوا
ورد كانت قاعده وحزينه ان والدها طلع وحش للدرجه دي
حوريه كانت بتعيط بصوت عالي... 
ريهام.....بس يا حوريه بقا كل حاجه هتبقي كويسه وهترجع احسن من الاول اهدي
حوريه.......مفيش حاجه هترجع جاسر طلقني خلاص 
فايزه قربت منها وقعدت جمبها خدتها في حضنها.....بس يا حبيبتي جاسر مش هيقدر يبعد عنك صدقيني جاسر بيحبك هو بس حاسس بالذنب بسبب اللي عزت عمله
حوريه.....بس هو مالوش ذنب هو معملش حاجه 
فايزه.....بس يا بنتي بقا حرام عليكي نفسك كفايه جاسر ابني وانا عارفاه مش هيقدر يبعد عنك
___________
عند جاسر كان سايق العربيه بسرعه وهو بيفتكر كلامه وانه طلقها وهي ملهاش ذنب
جاسر بعصبيه.....ليه ليه يعمل فينا كده ليه يوصلنا للمرحله دي انا عمري ما هسامحه ازاي جاله قلب يقت"ل اخوه
انا لازم اعرف كل حاجه 
جاسر كان في طريقه للمكان اللي كان موجود فيه عزت
وصل وركن العربيه دخل جوا شاف منظر مكنش يتمني يشوفه اتخبي وكان بيسمع الكلام
عزت كان قاعد علي الكرسي وحاطط رجل علي رجل
عزت.....كنت عامل نفسك زكي وهتقت"لني
مراد كان واقف وحواليه حراس رافعين عليه السلاح
مراد بغضب الدنيا.....صدقني مش هسيبك لو حصل اي هاخد حقي وحق اخواتي وحق عيلتي انت فاهم
عيلتي اللي انت دمرتها بطمعك وغيرتك انت واحد ميعرفش ربنا
عزت ضحك بخبث........بس انا مش هخليك بعيد عن عيلتك كتير هخليك تروح ليهم 
مراد بصراخ.....انا هوريك يا ابن الكل"ب مش هرحمك اوعي تقول انك عمي قولي بس عمي ازاي انت مهنش عليك تقولي مين هما عيلتي السنين دي كلها ليه علشان انت اللي قت"لت اخوك ومراته وحرمتني من اخواتي
عزت......انت عارف اي المشكله في كل ده ابوك هو السبب هو اللي كان مستولي علي كل حاجه حتي ريتال لما حبيتها هو اللي اتجوزها وهي حبته هما اللى خلوني اعمل كده 
مراد.....خلوك تعمل اي قالولك اقت"لنا مش مشكلتهم انك واحد معندكش ضمير هو حقود
عزت....وقتك معايا انتهي 
في اللحظه دي دخل جاسر....بس وقتك انت اللي انتهي
عزت بصدمه.....جاسر
جاسر رفع السلا"ح في وشه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
جاسر رفع السلاح في وشه.....عمري ما كنت اتوقع انك تكون بالحقاره دي
عزت رجع قعد مكانه كأن مفيش حاجه.....كنت عارف انك ذكي وهتعرف اني عايش بس مكنتش اعرف انك هترفع السلاح في وش ابوك
جاسر ضحك.....ابويا دي كلمه كبيره اوي انا ابويا مات يوم ما ق"تل اخوه يوم ما دمر عيله كامله علشان طمعه وغيرته
عزت.....اممممم جميل ايوه انا اللي قت"لته ومش ندمان
جاسر بعصبيه.....انا مش عارف عملت كده ازاي ده اخوك
عزت ببرود......خد مني كل حاجه والبنت اللي حبيتها حبته فقررت اتخلص منه واشفي غليلي بس للاسف امك يا مراد جت في الرجلين وما"تت معاه 
جاسر......موته ازاي اتكلم بدل مش هعلم حساب انك ابويا وهفرغ فيك المس"دس
عزت ضحك.....انا هقولك موتهم ازاي 
فلاش باك
عزت.....هتدخلوا تموتوا فارس بس ومش عايز حد يشوفكم هتلاقوه في اوضه المكتب مش عايز دليل يثبت عليكم فاهمين
...حاضر يا عزت بيه
وقتها فارس كان في مكتبه بيشتغل دخلوا عليه مكنش فيه حد وقتها في الفيلا وقت"لوه من سوء الحظ ان ريتال رجعت وكان معاها مراد راحت علي مكتب فارس لقيته غرقا"ن في د"مه كان في النفس سمعته وهو بيقولها اهربي وانه متوقع اني انا اللي بعت ناس تق"تله
وقتها مدتهاش فرصه ودخلت ضرب"تها بالس"كينه كذا مره لحد ما وقعت جمب فارس ساعتها لقيت مراد واقف بيعيط اخدته وطلعت من الفيلا وخليتهم يولعوا فيها علشان ميبنش انها جر"يمه 
وقتها كان في واحد شغال في الفيلا مات ومحدش عرف هو مين واعتبروه انه انا ومن يومها وانا ميت
باك
مراد بعصبيه وحقد.....يبن....صدقني مش هسيبك لحظه واحده علي وش الدنيا 
جاسر......مكنتش اتمني اليوم ده ييجي اول مره احس ان موتك كان احسن 
عزت وقف.....اقت"لني يا جاسر هتمو"ت ابوك معقول
جاسر بسخريه.....زي ما انت قت"لت اخوك
بس انا مش زيك انا هسيبك للي هيحاسبك علي جرايمك كلها 
عزت لسه هيتكلم الحكومه دخلت 
عزت اتعصب.....بقا كده يا جاسر
الظابط.....سلم نفسك يا زعيم مش كده برضو 
عزت......مش بالسهوله دي 
رفع سلا"حه ناحيه جاسر ضرب رصا"صه جت بس في مراد اللي وقف قدام جاسر
جاسر بعصبيه وهو ساند مراد.....امسكوه بسرعه
الظابط.....خدوه يلا
جاسر.....مراد متغمضش عينيك مراد ليه عملت كده
مراد بتعب.....حوريه بتحبك يا جاسر انت بالنسبة ليها كل حاجه مكنتش هتستحمل انك تضيع منها
جاسر للحراس.....اطلبو الاسعاف بسرعه
الحارس.....متقلقش يا جاسر بيه طلبنا الاسعاف
جاسر.....انت عارف حوريه فرحت اوي لما عرفت انك اخوها يا مراد 
مراد ابتسم بحزن وغمض عينيه 
جاسر.....مراد مراد فتح عينيك مررررراد 
الاسعاف وصلت وفهد وقتها وصل
فهد لجاسر.....جاسر في اي ومين ده
جاسر.....مش وقت اسئله خليهم ياخدوه بسرعه نزف كتير
الاسعاف خد مراد وجاسر خد فهد معاه في عربيته
فهد....في اي يا جاسر وفين عزت ومين ده
جاسر بتوتر.....انا اسف يا صاحبي انا وعيلتي كنا السبب في دمار عيلتك ولحد الان لسه بندمر فيها
فهد.....جاسر بلاش كلامك ده في اي
جاسر بتنهيده.....عزت ضرب مراد بالنا"ر
فهد.....هو اللي كان هناك ده مراد 
جاسر......ايوة مراد بس متقلقش هيكون بخير انا اسف يا فهد 
فهد بحزن.....وانت ذنبك اي يا جاسر انا بس عايز اشوفه انا ملحقتش اشبع منه
جاسر حس بتأنيب الضمير وفضل السكوت 
وصلوا المستشفي ومراد اتنقل للعمليات وحوريه وريهام عرفوا من فهد
حوريه دخلت وهي بتجري عليهم
حوريه......جاسر فين مراد 
جاسر بهدوء....حوريه اهدي مراد لسه في العمليات 
ريهام انهارت وحوريه اتكلمت......ليه ليه يا جاسر
جاسر......انا اسف مقدرتش احميه 
حوريه....يعني ايه يعني انا اهلي ماتوا وكمان بعد السنين دي كلها اعرف ان اخويا عايش ويوم ما اشوفه الاقيه بالحاله دي ليه
كله بسببكم 
فهد....حوريه في اي انشاء الله هيكون بخير 
حوريه.....اي بقول الحق ان كل اللي حصلنا بسببهم هما مش بسبب حد تاني 
جاسر غمض عينيه بوجع لانه كان متاكد انها هتقول كده
جاسر.....حوريه خلاص اهدي 
حوريه.....اهدي فعلا جبلي اخويا وانا اهدي جبلي عيلتي اللي خسرتها يا جاسر وانا اهدي
جاسر.....متقلقيش هترجعوا عيله مع بعض 
حوريه اغمي عليها فجأه جاسر جري عليها وفهد سندها بخوف 
ريهام كانت قاعده مش سامعه حد ولا بتكلم حد 
جاسر شال حوريه بخوف ونده علي الدكتوره
جاسر.....مراتي فيها اي 
الدكتوره بإبتسامة.....متقلقش مفيش حاجه بس المدام لازم ترتاح لانها حامل في الشهر الاول
جاسر....حامل
فهد ابتسم والدكتوره خرجت
فهد.....الف مبروك يا صحبي 
جاسر لسه هيتكلم حوريه فاقت
حوريه......اااه 
جاسر قرب منها حوريه لفت وشها بعيد عنه
جاسر.....حوريه بصيلي
حوريه مردتش عليه جاسر حط ايده علي بطنها.....حوريه 
حوريه زاحت ايده.....انت ازاي تحط ايدك عليا انت نسيت انك طلقتني
جاسر.....منستش
حوريه بدموع.....يبقي متقربش مني وزي ما قولت كل حاجه بينا انتهت
جاسر رجع حط ايده علي بطنها......حورية انتي حامل
حوريه.....طيب اعمل اي يعني 
جاسر ضحك عليها.....حامل يعني هتبقي ام وانا هبقي اب
حوريه بفرحه.....انا حامل قصدك اني هكون ام انا حامل بجد 
جاسر.....هتكوني ام يا روحي
حوريه حضنته من الفرحه فضلت حضناه..... 
جاسر.....اي مكنش ينفع من دقيقتين اي االي حصل
حوريه بعدت عنه بسرعه 
ريهام دخلت بفرحه.....حوريه الدكتور خرج من عند مراد وقال ان الطلقه سطحيه وهو بخير وهيفوق خلال نص ساعه
حوريه عيونها دمعت من الفرحه وحضنت ريهام اللي بكت كتير من كتر خوفها علي مراد
فهد ابتسم بفرحه وخرج من الاوضه شاف ورد قاعده
فهد.....يعني قاعده لوحدك
ورد.....انتو محدش سأل عني وانا قاعده هنا مش عارفه امشي كنت عايزاني انادي حد من الدكاتره يسندني
فهد.....يعني كنت امو"تك يا ورد
ورد.....بقولك اي امشي من وشي
فهد.....اي رايك تتجوزيني وابقي في وشك دايما
ورد لفت وشها وضحكت
فهد.....خلاص اول ما تخفي احنا ندخل علي طول 
ورد بصدمه......لا كده كتير اوفر انت اي معجون في قل"ه الادب يا مشمحترم
فهد ضحك عليها.......اي قولت حاجه غلط انا
ورد.....لا انا اللي قولت
فهد.....طيب بحبك وبموت في امك
ورد ضحكت....بس بقا لتيجي تسمعك
________
عدت ساعه وكلهم كانوا قاعدين في اوضه مراد اللي فاق وفرح جدا لما شافهم حواليه اول مره يحس انه عنده عيله وسند
حوريه كانت نايمه علي كتف مراد اللي كان واخدها في حضنه وجاسر واقف مش قادر من كتر ما هو غيران
ريهام.....طيب استأذن انا والف سلامه عليك يا مراد
ريهام كانت طالعه 
حوريه بصت لمراد بعينيها
مراد.....ريهام
ريهام....نعم
مراد.....انا اسف انا عارف اني جرحتك كتير وقسيت عليكي بس صدقيني انا مكنتش عارف مشاعري اي اتجاهك حتي لما كنتي بتحكيلي عن العرسان اللي متقدمين ليكي كنت بحس بالغيره اوي وكنت برجع واقول لنفسي ان دي اكيد مشاعر غيره كصحاب عادي بس مكنتش مشاعر صحاب 
ريهام بصت ليه
مراد.....ريهام انا بحبك تتجوزيني
حوريه بصت لريهام.....وفقي والنبي مترفضهوش ده مفهوش غلطه
ريهام ضحكت.....موافقه
حوريه.....عاااا عندنا عريس الف مبروك يا مرادي
فهد.....هي جت عليا وانا بحبك يا ورد وعايز اتجوزك
كلهم ضحكوا عليه
ورد....اديني وقتي افكر لو سمحت 
فهد....انتي عقبال ما تفكري يكون مراد اتجوز وخلف 
ورد....لا خلاص فكرت موافقه
جاسر قرب من حوريه ووقف قدامها.....حوريه انا اسف انا عارف اني ظلمتك كتير حوريه انا بحبك 
حوريه ابتسمت....وانا بحبك ولو معملتش ليا فرح زي العيال دول مش هكلمك تاني
جاسر.....موافق احلي فرح لاحلي حوريه
فايزه بفرحه.....الف مبروك يحبايبي يارب دايما متجمعين واشوف اولادكم
كلهم ابتسموا بفرحه وكانوا بيتكلموا براحه ودون عوائق 

تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-