رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع


رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الربيع رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول

رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية ابرار وصخر ( صخر وابرار ) كاملة جميع الفصول

ليله الد،خله وانا بقميص النوم يدخل عليا واحد غريب يقولي انا جوزك وعيزني اهدى
قعد بغرور وقال..ده لاني فعلا جوزك صدقتي اولا براحتك
اتقدم راجل في الخمسين وقال بدموع ..يا ابرار يا بنتي صخر....قصدي سياده العمده صخر بيه..هو جوزك...وده الي حصل...وامر ربنا يا بنتي
ابرار كانت مصدومه جدا وقالت بزهول...انت بتقول ايه يا بابا ...ده ازاي جوزي ازاي...انا اتجوزت محمد ابن عمي ...جوزي فين...محمد فين.. وبصت لصخر بغضب رهيب وقالت....وديت جوزي فين انطق
صخر ابتسم بسخريه وبص لابوها وقال...جيب بنتك على الدوار يا عم طلبه...مش صخر العربي الي يعمل دخلتو في بيت زي ده 
قال كده ومشي بغرور وابرار بقت تقول بصراخ..دخلت مين..ده لما تشوف قفاك يا و،اطي ...وبصت لابوها وقالت بدموع...قولي يا بابا..فين جوزي..ابن عمي فين..يا بابا اتكلم حرام عليك ابوس ايدك قولي فين محمد..انا كنت مستنياه في اااوضه لما دخل الحيوان ده و
طلبه قال بدموع...انتي متجوزتيش محمد...لان ..لان.محمد اتقتل..قبل كتب الكتاب والعمده هو الي قتلو...وكتب عليكي ...انسيه يا بنتي
ابرار اتسعت عنيها بزهول وصدمه وقالت بدموع..ات..اتقتل..اتقتل يعني ايه..مات..مات..جوزي مات..محمد مات وصرخت بقوه وفجأه اغمى عليها
صخر سمع صراخه ورجع بعصبيه وهو بيقول بغضب.... سكتها الرجاله بره بدال ما اسكتهالك العمر كلو و ....بس اتفاجأ بيها واقعه على الارض مغمي عليها
بقلمي..زهرة الربيع
صخر راحلها وشالها وقال بجمود ..انا هاخدها الدوار وتفوق براحتها
طلبه قال بخوف..مش الاحسن لو تفوق هنا واطمن عليها
صخر قال ببرود..لا اطمن ..عليها الصبح..او الاحسن متطمنش..لانها اكيد مش هتكون بخير..والي عملو ابن اخوك هتدفع تمنو..انت  وبتك..لانك معرفتش تربي
واخدها ودلع بيها على الدوار من الباب الي ورا وكان ضرب النار شغال والذغاريد احتفالا بجواز العمده 
صخر دخل اوضتو وحطها على السرير وبصلها بكره كانت بالنقاب وافتكر الي حصل اول ما دخل عليها اوضتها في بيت ابوها
كانت مكسوفه جدا ومديالو ضهرها ولابسه قميص قصير ومكشوف
صخر دخل وقفل الباب وابرار ارتبكت وقالت بكسوف...محمد
صخر مردش وقرب عليها وقف وراها وبجمود..ولسه هيتكلم ..قالت بكسوف
محمد...انت  لسه زعلان مني  ...انا اسفه يا محمد مكانش قصدي اضربك متزعلش وانبي 
صخر كان بيسمعها بزهول وقال في نفسو...ضربتو..ضربتو ازاي
ابرار قالت......امممم ..مبتردش يعني لسه زعلان..ما انت كمان الحق عليك..قولتلك ..مينفعش تشيل النقاب قبل ما نكتب كتابنا مسمعتش الكلام.....طلب خلاص متزعلش يلاغمض عنيك ولما الفلك هقولك فتح تمام  
صخر قال بصوت رجولي...بس انا مش محمد..انا صخر..جوزك..مبروك يا مرات العمده
ابرار اتفزعت واتجمدت مكانها  وشهقت بخضه ومن غير ما تلتفتلو شدت عبايتها من على السرير ولبستها  بسرعه هيه والنقاب  وبصتلو بزهول وعنيها هيطلعو من مكانهم وقالت...بسم الله...انت مين..انت ازاي تدخل هنا دخلت ازاي
صخر بصلها ببرود وقال..انا جوزك وبيتك بيتي وبص للمكان بقرف وقال..ولو اني متمناش يعني
ابرار قالت باستغراب..جوزي...دانت شارب ومتقل  بس ازاي دخلت ..يا ...بابا... يا بابا...وجريت بره الاوضه عند ابوها
صخر فاق من شروده وبصلها وكانت غايبه عن الوعي ومش ظاهر غير عنيها  اتنهد وابتسم بسخريه ومد ايده على النقاب عايز يشيله... بس بعد وراح ياخد حمام
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
ابرار فاقت وبتبص حواليها اتفاجأت بالمكان الغريب الي هيه فيه وقفت بارتباك وتعب وافتكرت الي حصل..حست برعب شديد..بس اتحول الرعب لغضب ونزلت دموعها بمرار لما افتكرت جمله ابوها لما قال ..محمد اتقتل..مات العمده قتلو
بصت للمكان بغضب وجات عينها على سكين في طبق الفاكهه شدتو وبقت تبصلو بكره وسمعت صوت باب الحمام خبت السكين بسرعه ورا ضهرها
صخر طلع من الحمام وهو بينشف شعره وكان لابس بنطلون وبس .. وبصلها بضيق وقال بجمود...ليه لسه بهدومك..الكل تحت مستني دخلتنا...انا لو عليا مش عايز اشوف وشك حتى...بس ده لازم ..ومضطرين نعمل كده
ابرار قالت بغضب...قتلت محمد ليه
صخر اتنهد بغضب رهيب وبصلها وقال..محبش مرتي تجيب سيره راجل تاني على لسانها..انتي دلوقتي مرات عمده البلد وكبيرها يعني ابن عمك الحيو،ان ده سيرتو متجيش على لسانك لو بالغلط بدال ما اقطعهولك 
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
ابرار قالت باندفاع ودموع...عمل ايه علشان تقتلو...موتو علشان نتجوز..ده سبب يعني
بقلمي ...زهرة الربيع
صخر ضحك جامد وقال..مكنتش مضطر اقتلو علشان اتجوزك انا الي بعوزه باخده انا صخر العربي  العمده ابن العمده... والشرقيه كلها تحت يدي...مش هتغلي عليا يا بت السماك
ابرار بصتلو بكره وقربت منو وقالت بتحدي ...بنت السماك دي هيه الي هتوريك نجوم الضهر وهخلص حقي وحق جوزي وحق كل الي اذيتهم في البلد 
صخر مسك ايدها بقوه وقال....انا جوزك..سمعتي و
بس قاطعتو ابرار لما  زقت ايده بقوه وقالت...فشر..ده انا اموت ولا اقبل بواحد مجرم تاجر سلاح زيك..انا عارفه عندك كل حاجه يا سياده العمده من اول شغلك الو،سخ لحد ايدك الي غرقانه بد،م الغلابه...واديك الو،سخه دي مستحيل تلمسني ..ولا هخليك تقربلي لو هيكون اخر يوم في عمري
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
صخر اتفاجأ بكلامها وطريقتها وقرب منها مسكها من وسطها جامد  وبقى يبصلها بجرأه ورغبه وقال..انتي فاكره انك كده بتبعديني عنك...بس انا بقى بموت في المخاطره ...وحليتي في عيني اكتر وهطولك مهما عملتي ...هطولك وغصب عنك كمان علشان اكسر مناخيرك دي واجيبها الارض 
ابرار قالت بغضب ونظره تخوف...احسنلك..تبعد  .
لو باقي على حياتك ...هقتلك
صخر ضحك بسخريه ودفعها بقوه على السرير وهجم عليها ولسه بيمد ايده هيرفع لها النقاب  فاجأتو ابرار وضربتو بالسكين وووووو
زقها على السرير واعتلاها ولسه هيرفع النقاب فاجأتو لماطعنتو بالسكين في جمبو وهيه بتبصلو بغل
صخر اتسعت عنيه من شده الالم والمفاجأه وبصلها بغضب رهيب ومسكها من رقبتها وهو بيقول بألم...عم...عملتي ايه...يا ...غبيه...اااااه
ابرار زقتو بسهوله  لانو كان تعبان ووقفت وقالت بغضب...انا حذرتك...انسي تلمسني انا مستحيل اخلي كل،ب نج،س زيك يقربلي
صخر وقف بالعافيه وكان هيتجنن من كلامها بس اتمالك نفسو وخد نفس عميق وشد السكين وهو بيتقطع من الالم وحط ايده مكان الجرح ومسك تليفونو بقى يطلب شخص
اول ما الخط اتفتح قال بتعب شديد..ايوه يا رافع ..اسمعني ..كويس ..هات دك..دكتور...بسرعه..على اوضتي..بس..بس من غير. ما حد يعرف...دخلو من الباب..الي ورا...ومتخليش حد ..يحس..بسرعه.. قال كده وقفل الخط وهو بيمسح عرقو بتعب وبينهج وبينز،ف جامد  والد،م مغرقو
استوووووووب...نتعرف على ابطالنا..اولا صخر العربي...عمده ابن عمده دارس حقوق  في بلاد بره بس رجع على بلادو واستلم العموديه بدال  ابوه بنائا على رغبتو صخر شاب قوي قاسي في معاملتو وشغلو كلو مشبوه من الناحيه الجماليه هو شاب طويل قوي ووسيم جدا وملامحو جذابه عندو غمازه بخده الايمن عمره ٣٠ سنه
ثانيا ابرار طلبه..بنت ابوها تاجر اسماك صغير وحياتهم ميسوره كانت عايشه مع ابوها وابن عمها في بيت ابوها ومخطوبه لاابن عمها من صغرها...عاشت اغلب حياتها مع خالتها في الاسكندريه بعد وفات والدتها سكنت هناك ودرست هناك..وبعد وفات خالتها رجعت عند  ابوها  تاني بنت جمبله جداجدا بملامح جذابه بيضه وعيونها بلون السما وشعرها كستنائي طويل  ابرار طيبه جددا وقويه مع انها صغيره جدا عمرها ١٧ سنه
نرجع بقى لصخر خلص المكالمه وفضل ضاغط على الجرح بتعب بيحاول يوقف النز،يف
ابرار بصتلو باستغراب من وقفتو ..ومن كلامو ازاي خايف الناس تعرف في وقت زي ده ..بس حست بزعل عليه لانها عمرها ما أذت نمله حتى
قربت منو بتردد وقالت...خلينا نطلع على المستشفى القريبه..على ما الي كلمتو وصل يكون جرالك حاجه ولسه هتقرب تسندو
ضخر بصلها بحده وقال بغضب وتعب ...خليكي مكانك ..متفتكريش اني هعدهالك...مبقاش..صخر العربي...لو ما ..دفعتك..التمن...يا زباله
بقلمي...زهرة الربيع
ابرار بصتلو بسخريه وقالت...ولا انا هنسى الي انت عملتو يا....قاتل...لسه حسابك معايا طويل
صخر بصلها بزهول ودهشه وقال بتعب ...انتي مستحيل... تكوني ..عارفه..انا مين...مستحيل... تكوني ...عارفه بتتكلمي... مع مين اصلا
ابرار اتنهدت وحاولت تسيطر على غضبها  وقالت...متتعبش نفسك وتتكلم كتير علشان الجرح
صخر لسه هيرد سمع خبط على الباب راح فتح وهو بيتألم جامد
دخل الدكتور ومعاه شاب وسيم وبملامح جميله دخل ببطأ لانو بيعرج على رجلو الشمال شويع..ده رافع صاحب صخر وشغال معاه عمره ٢٧ سنه
رافع دخل وهو بيبص لصخر بصدمه وقال...ايه الي حصل...ايه الي عمل فيك كده..وكمل بغضب وقال..مين الي اتجرأ يعمل كده 
صخر اتنهد وبص لابرار بطرف عينه بغضب وقال بتعب...بعدين..بعدين..يا رافع
رافع بص على نظرات صخر لابرار واتوقع تكون هيه بس مش داخله دماغو ان ممكن تتجرأ عليه كده
وبدأ الدكتور نيم صخر وبقى ينضف الجرح ويخيطو بدون بنج لان صخر كان عايز يفضل صاحي ومركذ وكان بيتألم بشده ورافع جمبو وصخر كان ماسك في دراعو جامد من الالم
ابرار شافت المنظر وبقت تبصلو بصدمه ومش قادره تتخيل ازاي بيستحمل الالم ده وحست بدوار وبقت مش قادره تتنفس وجريت على الحمام وقفلت الباب وبقت تبكي جامد وحست نفسها تقل جدا وبقت تشهق جامد
عند صخر الدكتور خلص ومشي وهو بقى ياخد نفسو بصعوبه من الالم وابتدى جسمو يهدى من وجع الخياطه قال بتعب...شكرا يا رافع قلقتك
رافع اتنهد وقال...قلقتني بس دانا كنت هتجنن عليك مش هتقولي ايه الي عمل فيك كده
صخر اسودت عنيه بغضب وقال...العروسه
رافع بصلو بدهشه وقال...يعني الي فهمتو صح..ليه عملت كده ..تبان طيبه وصغيره و
صخر بصلو بحده وقال...وايه تاني 
رافع ارتبك من نظراتو وقال..فيه ايه يا صخر..اكيد مقصدش يعني..انا بس استغربت
صخر اتنهد وقال..عارف متقصدش...بس انا البت دي سيرتها مجنناني..بقى انا حتت عيله زي دي تعمل فيا كده بس تصبر عليا هربيها لان الي رباها هيه وابن عمها الو،سخ ربايتو هباب
رافع اتنهد وقال..انت بس متضغطش على نفسك علشان الجرح تمام واهدى كده وهيه بس تلاقيها كانت خايفه مهو يعني كمان الي حصلها مش عادي
صخر قال..سيبك منها الرجاله مشيو ولا لسه حد شافك
رافع قال...مشيو متقلقش اصلا محدش شافني ولا حس بيه...ابوك نام والخدم مشغولين متقلقش
صخر قال..تمام..روح انت علشان الصبح هحتاجك ومش عايز حد ياخد بالو
رافع قال تمام ..وخرج من عند رافع وبقى يبص يمين وشمال واتأكد ان مفيش حد ومشي لاخر الممر وكانت فيه اوضه مقفوله طلع مفتاح من جيبه وفتح الباب ودخل وهو بيتسحب ومش عايز حد يشوفه
اول ما دخل كانت فيه بنت جميله جدا وجسمها جميل وملامحها جذابه سنها ميعديش ١٨ سنه قاعده على السريرومربوطه بسلسله حديد تخليها تتحرك في الاوضه وبس البنت دي ايه حكايتها..هنعرف مع الاحداث
رافع بصلها بدموع وقرب عليها وقال..اميرتي عامله ايه
البنت بصتلو بفرحه وقالت...رافع..جبتلي معاك ايه
رافع ابتسم بدموع وطلع من جيبه شوكلاته وقال..جبتلك حاجه حلو ذيك ..استني دقيقه
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
وقرب عليها فكلها السلسله من ايدها وهيه مدت ايدها بسرعه تاخد الشوكلاته بس اتألمت جامد
رافع بصلها بقلق وقال ..مالك يا قلبي فيكي ايه
البنت نزلت دموعها وقالت بشهقات...انا يدي وجعتني من دي ..كمان عايزه اسمع الكرتون بتاعي وانت كل يوم تقولي هتطلعني ..وبتكذب عليا 
رافع قال  بحزن..لا..لا مش بكذب..بس ...بس انتي عايزه تطلعي ليه..مش انا بجيلك وبجبلك حجات حلوه وعارفه كمان هجبلك تلفزيون وتسمعي براحتك المهم تبقى مبسوطه يا اميره
اميره ابتسمت وقالت بفرحه. .بجد هتجبلي تلفزيون
رافع قال بابتسامه..اكيد
اميره قالت بفرحه..وعليه كرتون
رافع قال ..وعليه كل الكرتون
اميره ضحكت وباستو جامد و لسه هتبعد رافع شدها ليه وباسها بقوه ولهفه وبعد وهو بيحاول ياخد نفسو 
اميره اول ما عمل كده  قلعت فستانها من فوق ونزلتو وقربت منو تاني 
بقلمي...زهرة الربيع
بس رافع وقف بسرعه وقال..لا..لا مش هينفع دلوقتي..الوقت اتأخر..هجيلك تاني..تمام..انتي اصلا وحشاني قوي
اميره لبست بلا مبالاه وقالت ببراه..ماشي 
رافع ابتسم وقال ..ماشي اميرتي بكره هجيلك واعمل حسابي افضل معاكي يلا انا هطلع 
الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 
رافع لسه هيخرج اميره قالت ببرائه..اربط ايدي
رافع بصلها بدموع..وقال..اه..صح..نسيت..شاطره حبيبتي..وربط ايدها وباسها وخرج وقفل الباب واول ما طلع نزلت دمعه من عينه بحزن وحاول يتماسك ومشي قبل ما حد يشوفه
عند صخر اتنرفز جامد لان ابرار مخرجتش من الحمام وقال بغضب وصوت عالي..اكيد مش هتباتي عندك
ابرار مردتش عليه وهو اتنرفز اكتر وقال بغضب..قولت اطلعي مش قادر اقف لو وقفت هكسر الباب على دماغك..وبعدين متعمليش خايفه قوي..ااكيد مش هقربلك بحالتي دي
صخر استغرب انها مردتش وقام بالعافيه ووقف عند الحمام وقال..هعد لتلاته ..لو ما خرجتيش والله لاكسر الباب وانتي براحتك... واحد... اتن
بس قطع كلامو باستغراب لما سمع شهقه شديده كأنها لانسان بيلفظ اخر انفاسو خبط على الباب بقلق وقال..ابرار..انتي يا بت..سمعاني
بس بردو مفيش رد حط ايده على الجرح وبقى يضرب الباب بكتفو لحد ما اتفتح...واتسعت عنيه بزهول شديد من الي شافو ووووو
وقف بصدمه لما لقاها واقعه في ارضيه الحمام نزل لمستواها بتعب وقال...بت..بت يا ابرار..مالك يا بت ..واستجمع قوتو وشالها بالعافيه علشان جرحو وحطها على السرير وهو بيتألم وقرب منها وبقى يضربها على خدودها بخفه وقال بقلق..يا بت مالك حصلك ايه ابرار..ابرار سمعاني
ابرار شهقت بشده وبصتلو بتعب وقالت وهيه بتنهج زي الغريق...الب..البخاخ..وبقت تشاور بايدها 
صخر قال ...بخاخ..بخاخ ايه..عندك ربو..عايزه البخاخ بتاعك
ابرار ههزت راسها بسرعه وهيه بتشهق جامد
صخر قام بسرعه ولسه هيجري يجيبو حس بالم وبص لقا نفسو بينز،ف جامد ومش هينفع يطلع  .طلع تليفونو واتصل برافع بسرعه وتوتر وقال..ايوه يا رافع روحت
رافع ارتبك وقال..انا..انا لا يعني راجع البيت
صخر قال..اسمعني كويس روح الصيداليه الي جمبنا وهات البخاخ الي كنا نشتريه لامي بسرعه
رافع قال باستغراب..بتاع الربو ده
صخر قال ..ايوه..ايوه بسرعه..يا رافع بسرعه ..وقفل معاه وجري عليها وحطلها مخده ورا ضهرها وجابلها ميه ...بس زقت ايده لانها مش قادره تشرب 
ابرار بصتلو بتعب وشافت الدم على التيشرت بتاعو قالت بدموع..انت..انت بتن..يتنز,ف
صخر قال بسرعه..اشششش اهدي اهدي كل الي انتي فيه من التوتر..انا بخير..خدي نفسك واهدي ..ده عادي علشان الجرح جديد
ابرار بقت تقول وسط شهقاتها..انا..انا السبب..متعملش..كده...سبني....سبني بلاش تس..تساعدني...ارجوك
صخر بلع ريقه بقلق ..وقال..قولتلك اهدي ..انا تمام..وبعدين مش مستني منك شفقه..ولا بساعدك لسواد عيونك
ابرار بصتلو جامد وظهرت قدامو عيونها بلون السما يسحرو حرفيا بعد بسرعه وقال..اهي دي الي مينفعش معاها امثال
سمع خبط الباب جري فتح وكان رافع قلو ده الي عايزو
صخر قال بسرعه.... ايوه هو 
رافع قال فيه ايه طيب..خير و..بس قال بخضه ..انت بتنز،ف تاني ليه
صخر بص لجرحو الي تقريبا مكانش حاسس بيه وقال..انا تمام بعدين يا رافع هقولك كل حاجه روح دلوقتي... وقفل الباب من غير حتى ما يستناه يمشي  وجري على ابرار وبسرعه من غير اي تفكير شد النقاب قلعو وحط البخاخ على بقها
بقلمي..زهرة الربيع
ابرار بقت تاخد من البخاخ بتعب شديد وهيه مش حاسه اما صخر اتجمد مكانو من الحوريه الي كانت تحت النقاب مكانش متخيل ابدا انها بالجمال ده ملامحها تجنن ورموشها طويله وشفايفها زي الكرز وجمبهم حسنه بتذبد من جمالها فضل سرحان وتايه في جمالها وابرار كانت مخنوقه قوي وبتشد الطرحه بعيد من رقبتها
صخر مد ايده بتوهان وفك الطرحه ونزل شعرها على العبايه بلونه الكستنائي الجميل بلع ريقه بتوتر شديد من منظرها المهلك وقال ...احسن ..حاسه بايه
ابرار اخدت نفس عميق وقالت...الحمد لله..احسن..و
بس بصت لنظراتو واخيرا اكتشفت انها مش بالنقاب ولا الطرحه اتسعت عنيها بزهول انها  محستش بيه ومدت ايدها من غير ماتتكلم وضربتو قلم بضغف
صخر برق بشده وهو مش مصدق الي عملتو وقال بغضب مكبوت...كده شكرا ولا ايه
عند رافع رجع البيت بتعب ولسه هيطلع على اوضتو بس وقف لما سمت صوت بيقول...شرفت..الفرح بقالو ساعه فض...كنت فين
رافع اتنهد والتفت للراجل الي بيكلمو وكان في عمر الخمسين ده صادق الصواف والد رافع 
رافع قرب باس ايده وقال بتعب...مسا الخير يا بوي
صادق قال..وهياجي منين الخير ..طول ما انت لسه على حالك
رافع اتنهد وقال...انا عملت ايه يا ابوي 
صادق وقف ودب عصايتو في الارض وقال بغضب...اياك فاكر ابوك نايم على ودانو...انا مش قولت تروح هناك على قد شغلك..انت عايز تجلطني..كام مره قولتلك  اخوها لو عرف انك بتدخلها هيقطع خبرك...اوعى تكون فاكر انك علشان صاحبو ولازقلو هيعدهالك
رافع قال..تمام ..اديك عارف انو هيقطع خبري..علشان خاطر ولدك تعال معاي ..تعال معاي نخطبها..ارجوك يا ابوي ...انا بحبها و
صادق الي بعصبيه...اكتم..اكتم يا اخر صبري... انت عايز تجنني ..دي متخلفه..متخلفه يا غبي..والله انت ماتفرق عنها حاجه
رافع قال بعصبيه..يا بوي اميره مش متخلفه..هيه صحيح عقلها صغير شويه بس..بس مفيش ابيض منو
صادق قال..في دي معاك حق..لا قلبها فيه ابيض منو ولا عقلها كمان...بقا انا شيخ البلد ولدي يتجوز واحده عبيطه .اسمع..اخر مره تدخل عندها اذاجاني خبر انك دخلت تاني هقطع خبرك...والتفت لمستقبلك...انت بس شفقان عليها..اها بتدخلها تديها حاجه حلوه تتكلم معاها كل ده انا اقدرو..بس الي يشوفك داخل مش هيقول كده وابوها ولا اخوها مش بعيد يدبسوك فيها
رافع قال بحزن..ده يا ريت يا بوي..بس محدش فيهم راضي من غير موافقتك
صادق ضحك وقال  ...موافقتي...ليه  انا مجنون زيك...انا اصلا هخطبلك بنت تليق بيك علشان تهدي شويه
رافع قال ..بس انا مش هتجوز غير اميره يا بوي
صادق قال بعصبيه..اتجوزها..وساعتها لا انا ابوك ولا اعرفك..ولا هتشوفني طول حياتك ..حتى جنازتي متمشيش فيها .....قال كده ومشي بعصبيه ورافع قعد على الكرسي بيأس ومسك دماغو بتعب شديد
عند صخر بصلها بحده وقال...عارفه لولا انك لسه كنتي بتطلعي في الروح ومقدراش  تاخدي نفسك كنت قطعت خبرك خالص...يدك دي لو اتمدت تاني هقطعها مش هكسرها
ابرار كانت بتبصلو بغضب وقالت بعصبيه..الحيو،ان يفضل حيو،ان..ده وقت تستغل ضعفي علشان تشوف وشي..اما  قذ،ر بجد
صخر قال بحده..انا قلعتو علشان اديلك البخاخ..لو مش  فاكره يعني.. منيش قاتل نفسي على جمالك...لاكن هقول ابه خيرا تعمل شرا تلقي...وبعدين يا بنت الناس انا جوزك كلك على بعضك حلالي..واشوف اي حاجه انا اعوز اشوفها..ومتطلعيش جناني عليكي انتي لسه مشوفتيش قلبتي..وربنا ما يورهالك
قال كده بمنتهى الغضب ووقف قدام المرايه وقلع التيشرت وبقى ينضف الجرح علشان نزف كتير وبقى يغير عليه
ايرار اتنهدت بحزن وحست انها تسرعت...شافت قد ايه كان قلقان وساعدها رغم انها لسه ضرباه بالسكين اتنهدت بحزن وقامت وقربت منو واخدت منو  القطن وبقت تنضف الجرح بدالو 
صخر كان بيبصلها باستغراب وكان بيتألم بس ثابت مكانو غمض عنيه بألم وهيه بتحطلو المعقم... ابرار بصتلو وابتسمت وقالت..تقدر تتألم عادي..كلنا بنتألم..دي حاجه مش عيب..انت صحيح اسمك صخر...بس مش معنى كده انك معندكش احساس..واكيد مش هيقلل منك لو اتألمت وتوجعت
صخر اتنهد وقال بتعب واضح...بس انا مش موجوع
...مش لدرحه اتألم.. وربط الجرح ولبس تيشرت تاني 
ابرار قالت..انت ازاي عرفت اني عايزه البخاخ وفهمتني على طول
صخر قال ..امي الله يرحمها كانت عندها ربو وكانت زيك لما تتعب بنجبلها البخاخ ده..كان يحصلها كده لما تضايق او تخاف
...يلا كفايه رغي ...روحي نامي...عرفتي تنقذي نفسك انهارده...بس معلش الجيات كتير
صخر لسه هيروح ينام ابرار قالت..احم انا اسفه
صخر بصلها وقال بسخريه..على  ايه ..على انك كنتي هتقتليني ولا على انك مديتي يدك عليا  ولا على قله ادبك من ساعت ما دخلتي هنا
ابرار قالت بضيق..كل الي انا عملتو ..انت تستاهلو انا بعتذر لاني انفعلت عليك وانت  كان قصدك تساعدني مش اكتر
صخر قال..واستاهلو ليه انا عملتلك ايه ان شاء الله
ابرار قالت بغضب...عملتلي ايه..لا ابدا ولا حاجه..شويه هزار عادي ..ايه يعني قتلت خطيبي واتجوزتني من غير علمي ومن شويه كنت هتغت،صبني مش مشكله
صخر اتنهد بضيق وقال..اللهم طولك يا روح..يا بت الناس ...هقولهالك تاني...سيره الحيو،ان ده متقولهاش متفكرنيش بيه الله لايسيئك هتضري. وبعدين ايه اغت،صبك دي ايه الافلام الي عايشه فيها في حد يغت،صب مرتو..هو انتي تطولي اقربلك اصلا
ابرارقالت بضيق...لما تقربلي من غير موافقتي يبقى اغت،صاب...والله لسه معملولهاش اسم تاني 
ضخر اتنهد بضيق وراح نام على صوفه في الاوضه وقال ..الصبح ابقى اناهد معاكي راسي وجعاني لو عايزه تغيري فيه هدوم جبتهالك في الدلاب
ابرار نامت على السرير وقالت بضيق..مش عايزه منك حاجه
صخر قال ..هتنامي بالعبايه
ابرار قالت ..ايوه...ملكش فيه...ولو حابب تاجي تنام هنا تعال انا مش هخاف انام جمبك اصلا لو مش عايز تصفي جمبك التاني مش هتخاطر
صخر ابتسم ابتسامه جانبيه وقال...معندكمش مريات في بيت ابوكي
ابرار قالت باستغراب ...ليه  يعني
صخر بصلها وقال..علشان لو بتشوفي نفسك مرتين بس في اليوم كنتي هتعرفي انك تستاهلي المخاطره حتى لو هصفي جسمي كلو
بقلمي...زهرة الربيع
ابرار اتكسفت من كلامو وشدت الغطا عليها وصخر ابتسم وقال..متقلقيش انا مستسلمتش بس مش قادر اناهد معاكي انتي لسه متعرفنيش...انا الي بقول عليه بعملو وقال بوقاحه...بكره نشوف مين هيصفي التاني
ابرار غمضت عنيها بغضب وقالت في نفسها...سا،فل ومن،حط كمان ..وفضلت مضايقه بين افكارها لحد ما نامت
في صباح يوم جديد ابرار قامت على صوت صخر بيقول..يووووه قومي ده ايه النوم التقيل ده
ابرار قامت ونفخت بضيق وقالت..عايز ايه على الصبح
صخر قال..قومب الناس مستنيانا علشان تباركلنا يلا 
ابرار قالت بضيق... انزل لوحدك مش قادره
صخر اتنهد وقال بغضب..بقولك قومي متتعبنيش يلا
ابرار قامت بضيق ودخلت استحمت ونزلت مع صخر بعبايه جميله اصر عليها تلبسها علشان الناس وجابلها معاها حجابها ونقابها
ابرار فضلت مع الستات الي كانو بيباركولها
وصخر فضل مع الرجاله لحد ما الكل مشي وصخر قعد يفطر وكان معاه راجل في الستينات ده شاكر العربي والده قال...مش هتقولي ايه حكايه جمبتك الي وجعتك فجأه... دا انت  مكنتش قادر تسلم على الناس ..اول مره تشتكي منها
صخر اتنهد وقال..انا تمام يا ابوي قولتلك بس خدت برد 
ابوه ميل عليه وقال بهمس...طيب سيبك من ده كلو... ايه الاخبار مع عروستك
صخر  شرق وكح وبص لابرار بضيق وقال...تمام..هو يعني ...
بس قطت كلامهم دخول واحد جميله جدا بلبس شيك بنطلون وبضي ضيق وقالت بغضب...هو فين...صخر..صخر ررررررر
صخر وقف وقال بغضب..فيه ايه..وطي صوتك..بتزعقي كده ليه
البنت قالت بعصبيه..بزعق ليه لا والله مش عايزني ازعق كمان.اتجوزت ومش عايزني ازعق 
شاكر قال..اهدي يا حنان يا بنتي وهنتفاهم
حنان قالت بعصببه..مفيش تفاهم... ومفيش كلام انت..انت ازاي تعمل كده..وبصت لابرار بغضب وقالت..هيه دي..الخيمه دي مراتك...وكملت بحزم وقالت...طلعها حالا من هنا ...طلعها بدال ما اطلعا انا..انتي لسه واقفه يا حيو،انه اطلعي بررررره
ابرار قالت بعصبيه....انتي ازاي بتكلميني كده..انتي مين اصلا
حنان قاات بغضب..انا مين..انت مش قايل لها انا مين..انا مراتو يا حببتي
ابرار بصتلو بزهول وقالت...مراتك...انت متجوز وووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

انا مراتو يا حببتي جوزك الي قتل خطيبك واتجوزك متجوز ..طلقها حالا يا صخر يا انا يا هيه في البيت ده
صخر قعد وبقى يفطر بلا مبالاه وقال..هيه
حنان بصتلو بزهول وصدمه وقالت...نعم ..مفهمتش
صخر قال بنفس البرود...سألتي يا انا يا هيه وقولتلك هيه ايه الي مفهمتهوش
ابرار بصتلو باستغراب وهيه مش فاهمه اي حاجه من الي بيحصل 
وحنان اتفاجأت من رد فعلو وهدت عصبيتها وبقت تبكي جامد وقعدت على الكرسي  وقالت..كده برضو..دي اخرتها يا صخر بعد كل الي عملتو علشانك
صخر ولا مهتم بدموعها ابدا وقال ببرود..اطلعي فوق يا ابرار ومتنزليش خالص 
ابرار فضلت واقفه باستغراب وصخر قال بزعيق..مسمعتيش..بقولك اطلعي اوضتك... وبص لابوه وقال...معلش يا ابوي سبنا لوحدنا شويه
شاكر هز راسو ودخل و ابرار طلعت وهيه مضايقه ومش عارفه ايه الي بيحصل بس طلعت وهيه بتقول..وانا مالي يولعو لاتنين
صخر اول ما طلعت بص لحنان وقال بسخريه...اظن كفايه تمثيل..بقينا لوحدنا..يعني مفيش داعي تتعبي عنيكي وتبوظي رموشك انتي بتتعبي عليهم 
حنان بصتلو بدهشه وقالت...انا بمثل يا صخر ...بقى انا تعمل معايا كده..وانا الي كنت مستنياك تيجي عند بابا تصالحني ...تقوم تتجوز ..علشان اختلفنا شويه تتجوز
صخر ضحك وقال..اختلفنا شويه...امممم....شوفي يا حنان..انا كنت جاي الاسبوع الي فات  علشان اطلقك..وعملتيلي حوار انك تعبانه والدكاتره قالو بلاش ضغط وانا لجل خاطر العيش والملح استنيت..مش معني كده انك تفكري ان لسه فيه بنا حاجه ممكن تتعاش ولا يديكي الحق تيجي تزعقي وتعملي الي عملتيه...وانا لو كنت عايز اعاملك زي ما اتعاملتي معايا كنت علمتك الادب ..بس انا بردو بقول كان فيه كام يوم حلوين قضيناهم ..بس لصبري حدود..فمتخديش راحتك احسنلك
حنان قالت بدموع...يا صخر انت فاهم غلط..انا ..قولتلك قبل كده انا مليش دعوه بالي حصل..دول رجاله مالك..وانا مش ذمبي..مش انا الي قولتلو على معاد التسليم صدقني صخر انا..انا لسه بحبك ومش عايزه اطلق ارجوك
صخر وقف وقال ..تمام...وانا موافق..هنفضل سوا مش هطلقك..بس بشروطي
حنان قالت بسرعه وفرحه..اشرط براحتك المهم ابقى معاك
صخر قال .. بالظبط تبقي معايا ده اول شرط..مش هترجعي القاهره ..هتعيشي معاي هنا...في الدوار..اذا كان عاجبك..هتاكلي اكلنا وتلبسي لبسنا..وبذات تلبسي لبسنا يعني المنظر ده مش عايز اشوفو تاني
حنان قالت بتوتر..ليه يعني ما احنا كنا تمام كنت بتيجي القاهره لما تفضي نفسك وتمام ايه الي حصل
صخر قال..والله ده الي عندي...اذا كان عاجبك
حنان قالت بضيق..تمام..موافقه
صخر قال..وتاني شرط..البنت الي فوق..مراتي..ذيها ذيك...يعني ملكيش عوه بيها..ده لو عايزه تعيش معاي..ولعلمك..هبات عندها هيه لحد ما اصفالك بقى
بقلمي...زهرة الربيع
حنان حست بغضب رهيب بس ابتسمت وقالت...تمام براحتك..انا هنسيك كل حاجه...وهخليك تحبني زي الاول واكتر
صخر بصلها بسخريه وقال..يبقى اتفقنا..بالإذن
صخر طلع وحنان اتحولت ملامحها لغضب رهيب وقالت...مراتك..تمام يا صخر ....بكره نشوف مين الي هيفضل ومين الي هيمشي
حنان لسه هتطلع رافع دخل وقال..ايه ده مدام حنان..هنا..يا تري جايبه وراكي ايه المره دي ..بوليس ولا هجامه 
حنام بصتلو بصيق وقالت..ده استقبال يا رافع..مكانش العشم ابدا...وكمان صاحبك يتجوز واعرف بالصدفه 
رافع بصبها بسخريه وقال..ولالله  ده حقو...الشرع حلل اربعه...واكيد انتي مش منهم
حنان مشيت بغيظ من غير ما ترد عليه ورافع نادى على واحد من الخدم وقال تعالى يا محروس عايزك
محروس قال..امرني يا رافع بيه
رافع قال..ميأمرش عليك ظالم..انا بس ببلغك انك في اجازه مفتوحه من انهارده... روح زور عيالك وقضيلك يومين حلوين مع مرتك
محروس ارتبك وقال...ليه..ليه بس يا بيه انا عملت حاجه
رافع ابتسم بسخريه وقال..لا ابدا..معملتش...بس مزاجي انك تمشي...وكمان يا ريت تمشي من غير ما تروح تسلم على ابوي...اصلو واخد برد ليعديك
محروس بلع ريقه بارتباك وقال...والله..والله يا بيه هو ابو سيادتك الي قعد يقولي اراقبك...واوصلو اخبارك ..وتنا بس قلتلو انك بتدخل عند الهانم الصغيره وو... 
رافع قال بغضب...اشششش .انت راجل غلبان ومش حمل بهدله..ولا..ابوي..ولا اي مخلوق..يعرف اني بدخل عندها سمعت ولا اعيد..انت عارفني لما بعيد كلامي ايه الي بيحصل وانت راجل معاك اولاد..وبنات واكيد لازم تخاف عليهم الدنيا ملهاش امان
محروس اترعب من تهديدو الواضح وقال..ابوس يدك يا بيه انا تحت امرك مش هقول حاحه تاني همشي ومش هرجع خالص بس عيالي لا وانبي يا بيه
رافع قال..بس بس..اهدى انا بس بحذرك ..انت ترجع على شغلك  ولما وابوي يسألك هتقول ايه
محروس قال بسرعه..هقول حضرتك خلصت شغل مع البيه ومشيت
رافع ابتسم وقال...كده احبك ..خد وطلع فلوس وادهالو وقال..يلا روح شوف شغلك
محروس مشي ورافع طلع الجنينه وجاب تلفزيون وحاجتو ودخل بيه حطو في الصالون وفضل مستني صخر 
اما صخر طلع فوق ولسه هيروح على اوضتو وقف بحزن وغير اتجاهو  وراح على اوضه اميره
صخر طلع المفاتيح وفتح الباب ودخل  وكانت اميره بتلعب بتليفون في ايدها واول ما شافت صخر اترعبت ووقع التليفون من ايدها وبعدت لاخر اسرير وبقت تغطي نفسها وتقول ببكا...متقربش...ملكش دعوه بيا ابعد..ابعد
سخر اتنهد بحزن وقال...اذيك يا اميره ..انا عارف انك مش بتحبي تشوفيني وانا ..انا مش عارف افهمك ازاي..بس انتي اختي يا اميره اختي وستحيل..مستحيل الي بتفكري فيه محصلش ولا هيحصل ارجوكي يا اميره اسمعيني مره..مش انا ..انا الي كنت الاعبك واجبلك كل حاجه بتحبيها و
بس اميره ولا  كأنها سمعاه بقت تبكي جامد وتصرخ وتقول اطلع اطلع...ابعد عني ...لا ..لا مش عايزه لا 
صخر قال ..طيب طيب خلاص اهدي هطلع 
بس اميره بقت تبكي جامد وتقول بصراخ لا ..لا اطلع...اطلع..وتخبي نفسها جامد
ابرار سمعت الصوت لان الاوضه قريبه وراحت ناحيه الصوت واتفاجأت لما لقت صخر بيحاول يهدي اميره وهيه بتزقو وبتصرخ ..ابرار افتكرت انو بيضايقها او بيأذيها دخلت بسرعه وقالت ..انت بتعمل ايه..مين دي و رابطها كده ليه.
صخر بصلها وقال بغضب..انتي ايه دخلك هنا اطلعي اطلعي حالا
ابرار لسه هتتكلم اميره جريت عليها وقالت ببكا وصراخ هستيري..لا لا متمشيش .لا متسبنيش..طلعيه..طلعيه من هنا...هيضربني..هيطربني ويقطع هدومي..وي..ويبوسني..كتير..كتير بالعافيه.. اا لا 
ابرار اتسعت عنيها بزهول من منظر البنت وكلامها  وصعبت عليها وقال بصدمه..انت..انت عملتلها ايه...عملتلها ايه يا مجرم..انت مستحيل تكون بني ادم مستحيل 
صخر قرب منها وقال بغضب مكبوت ...قولت.... اطلعي حالا..ملكيش دعوه
بس ابرار قربت من اميره وحضنتها وقالت..لا لا مش هخرج فك المسكينه دي فكها حالا 
صخر مسك ابرار وبقى يطلعها من الاوضه بالعافيه وهيه مكانتش عايزه تسيب البنت 
بس جيه على صوتهم ابوهم وقال ..فيه ايه ايه الي بيحصل يا صخر ..اميره بتصرخ كده ليه..يا ابني انا مش قولتلك بلاش تدخل عندها
صخر اتنهد وقال..خارج اهو يا بوي ..كنت طالع
شاكر قرب من اميره وبقى يطبطب عليها وقال...بس يا ميرو  يا حبيبتي..اهدي. اهدي هو خلاص هيخرج
اميره بقت تصرخ وتقول طب..طب خرجو..خرجو دلوقتي..قولو...قولو  يطلع يلا  وانبي انا خايفه مشيه انا خايفه منو 
صخر طلع بدموع  وراح على اوضتو بغضب وابرار لسه هتروح وراه اتغاجأت بشاكر بيقول....يا بتي وجعتي قلولبنا...صخر اخوكي...اهدي يا بنتي عمره ما هيأذيكي
ابرار اتسعت عنيها بشده وهيه مش مصدفه لو البنت دي اخت صخر ...امال ايه الي البنت قالتز ...الي فهمتو ان صخر اعتدي على البنت طب ازاي وهو اخوها
بقلمي..زهرة الربيع
راحت ورا صخر ودخلت الاوضه بعصبيه وقالت بغضب..ايه حكايه البنت دي...صحيح اختك
صخر كان على اخره ومتعصب جدا وقال بغضب...مش مضطر  ارد عليكي اصلا ولسه هيمشي
 ابرار مسكت ايده وقالت بمنتهى العصبيه..لا مضطر .في دي بذات مضطر..البنت ليه متسلسله كده وازاي اختك وقالت انك اعتديت عليها...ازاي...
صخر كان بيسمعها بضيق وغضب ومردش وابرار حاولت تهدى وقالت والدموع في عنيها...شوف....انا بقالي سنتين هنا  من ساعت ما رجعت من الاسكندريه...سمعت عنك كتير.. كل يوم حكايه ...قتل ونهب وتذوير وتجاره سلاح وكتير كلام...ماشي انا معرفش ظروفك ومش هحكم عليك..انت فاجأتني وقتلت محمد وانا لسه ..لسه بقول يمكن عندك سبب ..وطلعت متجوز..ما علينا مش مهم ..بس...ابوس ايدك..عايزه توضيح للي سمعتو..لان الي في دماغي اوسخ من ما تتخيل بكتير..ارجوك اتكلم
صخر قعد بتعب وقال ...عايزه تعرفي ايه...مش هتبقى مبسوطه لو عرفتي مستحيل تتخيلي اصلا
ابرار حطت ايدها علي بقها بصدمه وقالت يعني الي فهمتو صح...انت...انت اغت،صبت البنت..وقالت بصدمه مش طبيعيه..اختك...عملت..عملت كده مع اختك
صخر ضحك بسخريه وبصلها وقال...لا...مش انا الي عملت كده... وقرب منها وقال بغضب رهيب...الي عمل فيها كده...خطيبك المحترم... خطيبك الي اعتدى عليها وووووو
خطيبك اتهجم عليها وكان عايز يغت،صبها كان عايز يعمل كده مع واحده مريضه وعقلها زي الاطفال اكيد دلوقتي عرفتي قتلتو ليه
ابرار كانت بتبصلو بصدمه وفجأه ضحكت وقالت...لا والله... وانا بقى كده هصدقك...انت عايز تلبس جريمتك لشخص غيرك..علشان تبرر جريمه تانيه مش كده...بس انا بقى عارفه ابن عمي كوويس..هو مستحيل يعمل كده..هو اشتغل عندكم سنين ومحدش قال عليه كلمه...انا مش عارفه ايه الي بينك وبين اختك...بس عمرك ما هتعرف تقنعني ان محمد يعمل كده...مستحيل اصدقك
صخر ابتسم بسخريه وقال...متصدقيش ...براحتك...انا ميهمنيش اصلا تصدقي ولا لا...ولا قاتل نفسي ابررلك
صخر لسه هيمشي ابرار قالت بارتباك...طب انت رابطها كده ليه ...وليه حابسها هناك
صخر قال من غير ما يبصلها....بما انك مصدقتيش كلامي ...يبقى مفيش داعي اجاوبك ..قال كده ونزل على تحت وهو مضايف جدا
ابرار قعدت على السرير وهيه بتفكر في كل الي حصل بزهول...فكره ان محمد عمل كده مش داخله دماغها وفكره ان اخ يأذي اختو كده برضو مش قادره تتخيلها 
عند صخر نزل تحت وكان رافع مستنيه صخر قال...اهلا يا رافع اتأخرت انهارده يعني و
بس قطع كلامو باستغراب لما شاف التلفزيون الي رافع جايبو  وقال..ايه ده..مين جاب التلفزيون ده هنا
رافع قال بارتباك..احم..انا..انا جايبو...ده ..ده علشان اميره 
صخر اتنهد بضيق شديد وقعد على الكنبه وقال بضيق...يا رافع حرام عليك..والله انا ما ناقص هم..قولتلك شيلها من دماغك يا ابن الحلال..هيه متنفعكش..والي بتفكر فيه مش هيحصل..انت اخوي يا رافع ويعز عليا تفضل موقف حياتك على حاجه مستحيل تتم
رافع قال بلهفه..انا...انا هتكلم مع ابوي تاني وهقنعو و
صخر وقف وقال بعصبيه..مهيرضاش..مهيرضاش يا رافع متتعبش قلبي..مش سهل علي اقولك ان ابوك عمره ما هيرضى باختي ولا سهل اقولك انو معاه حق..يارافع..يارافع انا بعزك..علشان خاطري انا شيل الموضوع ده من دماعك وريح قلبي متتعبنيش معاك انت عارف ظروفها
رافع اتنهد بدموع وقال...تمام..طب انا جبتلها تلفزيون يسليها ...علشان خاطر ربنا دخلهولها..هيه بتحب تسمع كرتون وزمانها مضايقه
صخر ابتسم وقال..حاضر هدخلهولها...بس انا مش هينفع ادخل ...انت عارف لما بتشوفني بتعمل ايه
رافع قال...احم..طب..طب هو ينفع لو اروح اركبهولها واشغلهولها...هنزل على طول مش هتأخر
صخر اتنهد ومردش ورافع قال بسرعه...ابعت معاي واحد من الخدم لو ...
بس صخر قاطعو وقال...عيب يا رافع الكلام ده انا لسه بقولك انت اخوي..انا اضمنك برقبتي اطلع 
بقلمي...وهرة الربيع
رافع ابتسم بارتباك وحزن وقال...هنزل حالا واخد التلفزيون ولسه هيطلع صخر قال..استنى خد المفتاح هتدخل ازاي من غيره
رافع قال ..اه..اه معاك حق هات ..واخد منو المفاتيح وطلع عند اميره 
اول ما فتح الباب وقفت برعب شديد بس ابتسمت بفرحه لما لقتو رافع
رافع نزل التلفزيون على السرير وقال...جبتلك التلفزيون اها و
بس قطع كلامو لما جريت عليه وحضنتو جامد وبقت تبكي في حضنو
رافع شدها عليه اكتر وقال...فيه ايه...مالك..مالك ايه الي حصل
اميره قالت وسط شهقاتها...جيه..جيه هنا..كان هنا
رافع اتنهد و قال ..اهدي..صخر مش كده..يا حببتي قولتلك ميت مره صخر اخوكي ..مستحيل يأذيكي او يقربلك..انتي فاهمه غلط
اميره قالت ببكا وغضب..لا..لا ...هو..هو بيكرهني..هو كان كان عايز يعمل حجات عيب 
رافع ضحك وقال ..حجات عيب ازاي بقى
اميره قالت بكسوف...حجات..زي الي بنعملها انا وانت بس هو عمل كده بالعافيه..وو..قطع هدومي...وضربني ..انا بكره..وبخاف منو قوي
رافع اتنهد وقال...يا حببتي والله انتي فاهمه غلط...هو مستحيل يعمل كده معاكي ده اخوكي...بس متزعليش خلاص هو مش هيجي تاني
اميره ابتسمت وهيه بتمسح دموعها وقالت..طب خليك معايا متمشيش
رافع اتنهد وقال...انا هركبلك التلفزيون وهشغلك الكرتون الي بتحبيه...وهاجيلك باليل ..وعد..هفضل معاكي كتتتتتير وقرب منها وقال بهمس...وهنيمك في حضني ..تمام
اميره هزت راسها بكسوف وقالت..انا..هستناك
رافع ابتسم وقال ...مش هتستني كتير يا اميرتي ..وركبلها التلفزيون وشغلو واميره كانت مبسوطه بيه جدا وبتسقف بفرحه زي الاطفال ورافع كان بيبصلها بحب شديد وسرحان في كل تفاصيلها
عند صخر كان قاعد بيشتغل ونزل رافع صخر قال...شغلتو
رافع قال بفرحه اه..وانبسطت بيه..قوي.لو شوفتها هيه وبتضحك..كأنك اديتها مليون جنيه 
صخر اتنهد بحزن وقال..مسكينه..هيه اصلا يمكن متعرفش يعني ايه فلوس اساسا
رافع قال..ده احلى حاجه فيها..هيه احسن مني ومنك
صخر ضحك وقال..وده ازي بقى
رافع قال..انا وانت بنجري ورا الفلوس ومش بتجبلنا غير الهم والتعب والخوف كمان..اما هيه فكل همها السعاده ..وسعادتها في ابسط الحجات...قلبها زي قلب طفل..بتزعل وترضى باقل حاجه
رافع افتكر ملامحها وسرح وقال من غير تفكير...عيونها فيهم لمعه رضا تجنن ينسوك الدنيا وهمومها و
بس قطع كلامو لما افتكر انو بيكلم اخوها وصخر كان بيبصلو بابتسامه جانبيه وضحك وقال...كل ده في اميره ...عايز اسألك سؤال...محدش هيعرف اجابتو اكتر منك ...بس سر بنا
رافع قال.... قول..ما احنا بنا اسرار كتير
صخر قال..عايز اعرف..ازاي تشوف واحده مثلا ايا كانت مين وتحس انك تقدر تكمل حياتك معاها ..مش بس تكمل حياتك معاها لا كمان متقدرش تعيش من غيرها..يعني انا..اتجوزت حنان..وعشنا اربع سنين حلوين واخر دلع..ومع ذالك لما كنت هطلقها..محستش بزعل..ولا اني مثلا مقدرش اعيش من غيرها ولا حاجه من دي..وكمان متزعلش مني عمري ما في يوم ممكن اعمل الي انت بتعملو علشان اي واحده .. معرفش هيه كده المشكله فيا ولا فيك
رافع ضحك وقال..المشكله بس انك محبيتش يا صخر..ولسه القلب مدقش...لما يجي يوم وتحب...هتعرف اني مبعملش حاجه غريبه..كمان هتعرف انت مهتميتش بطلاقك ليه..ببساطه لانك محبيتش حنان..هيه بس عجبتك..حاجه مختلفه كده عن بنات البلد ...مش اكتر 
رافع قال بتوهان وهو بيفكر في اميره...لما تحب بجد هتعرف ان كل الي فات قبلها ملوش لزوم والي بعدها متقدرش تعيشو من غيرها ولو لقيتها في خطر هتفكر هعيش ازاي من غيرها ....من غير ما تفكر هتلاقي نفسك بتحميها حتى لو من نفسك
صخر قال بضحك..لو كلامك ده حقيقي..يبقى عمري ما هجرب..انا مستحيل اعلق نفسي بحاجه مقدرش استغني عنها
رافع قال..ده على اساس ان قلبك هيشاورك..واتنهد وقال..يا ريت كان بياخد رأينا..على العموم سيبك..انا شوفت حنان هنا ايه الحوار
صخر قال...ولا حاجه..جايه لما عرفت اني اتجوزت..خافت على العز لا يروح لغيرها 
رافع قال..هتعمل معاها ايه طيب
صخر قال...سبتها هنا..اهي اتعدلت تمام..متعدلتش انا هعرف ازاي اخلص منها
رافع هز رايو وقال بارتياك احم..والعروسه..اخبارها ايه
صخر اتنهد وقال..اهي متلقحه فوق..انهارده شافت اميره وهيخ بتصرخ وبتطرني من الاوضه وبقت تقول كلامها المعتاد وسمعتها
رافع اتسعت عنيه وقال..سمعتها...سمعتها هيه وبتتكلم عليك 
صخر هز راسو وقال ..اضطريت اقولها ان الحيوان ابن عمها هو الي عمل كده...ظ بس طبعا الملاك بتاعها ميعملش كده
رافع اتنهد وقال..اديها وقتها ..معلش بردك ده من اهلها ..احم..قولي انت..انت ايه اخبارك وياها
صخر بصلو بطرف عينه وقال..طب خلي حد غيرك يسأل السؤال ده ما انت عارف الي فيها..دا انا بوقف بالعافيه بس هربيها بنت الر،فضي
رافع ضحك وقال..طيب..ما تحاول تخليها تاخد عليك عابال ما تخف..و
قاطعو صخر وقال بشك..انت اتكلمت مع ابوي مش كده
رافع قال بضحك الصراحه اه..هو شاكك انك مدخلتش عليها...و..و هو بيقول يعني..يعني انت متجوز بقالك اربع سنين وربنا مأكرمش بالخلفه..يعني بيقول تجرب حظك معاها ..مش هنخسر حاجه
صخر قال ..انت كمان بفكر في كده بس خليني افك السلك واشد شويه
رافع قال..طيب ما انا بقول تصاحبها يعني عبال ما تخف علشان الامور تمشي اسرع و
بس صخر قاطعو بغضب وقال..ليه هو انا لوعزتها هشاورها ..مش بمزاجها..دي مرتي..وده حقي..واخدو امتى ما اعوز..كمان دي هترفضني انا..بنت السماك..
بقلمي...زهرة الربيع
رافع قال ..ما تهدى بقى..ايه هو كل حاجه معاك عافيه...دي بذات لازم يكون بمزاجها..يعني...يعني مش عايز اجرحك بس اديك شايف لما مكانش بمزاجها عملت فيك ايه
صخر وقف وقال بغضب...استنى لما تشوف انا هعمل فيها ايه...وكل نقطه دم نزلت مني هتدفع تمنها غالي... ومشي على اوضتو بغضب
رافع اتنهد بيأس ومشي 
وصخر دخل اوضتو بغضب وكانت ابرار قاعده على السرير قال بعصبيه...قومي...هتنزلي ..تجيبي الدوار كلو من اولو لاخره تنضيف كل الاوض والمندره والمكتب المطبخ الحمامات ومش عايز الاقي حاجه وسخه يلا قومي
ابرار بصتلو بسخريه ولا كأنها سمعاه ومردتش وفضلت تدندن مكانها
صخر بصلها بغضب وقال..انا مش بكلمك فزي قومي
ابرار اتنهدت ووقفت وقربت منو وقالت..اسمع الكلمتين دول واحفظهم كويس..انا مش الخدامه الي جبهالك ابوك..ومش هنضف حاجه ومش هعمل حاجه ومن مكاني هنا مش هقوم..وكمان علشان يكون عندك خبر مش هتستفيد مني حاجه ولا هتلمسني ..عاجبك الوضع ده ..كان بها...معجبكش..اربع حيطان في كل اوضه الحيط الي يعجبك اخبط دماغك فيه 
صخر بصلها بزهول وقال ...انتي قد الكلام الي قولتيه...اعتذري حالا وهعتبرك عيله وغلطت..ودي فرصه مش بديها لاي حد
ابرار بصتلو بسخريه وتحدي وقالت...مش هعتذر والي معاك اعملو
ولسه هتمشي صخر شدها عليه بقوه وقال بغضب...بتلعبي بالنار...انا متأكد انك متعرفيش انتي بتعملي في نفسك ايه
ابرار بصتلو بغضب وقالت..انا هيحصلي ايه اكتر من اني عايشه مع مجرم قاتل ذيك
صخر سابها وابتسم وقال...تمام...يعني مش هتعتذري
ابرار قالت بسخريه...انسى
صخر بصلها بغضب يحرق الكون وشدها بقوه وقال بغضب...استحملي بقى
ابرار حاولت تفلت منو بس مقدرتش قالت..اوعي اوعي سيبني...سيبني يا حيو،اااان
بس صخر اتحولت ملامحو لغضب رهيب وضربها قلم قوي وقعها على السرير وقرب منها مسكها من شعرها وقال...انا قولتلك لسانك لو طول هقصهولك...لمي نفسك ..احسن وديني هتندمي عمرك كلو وزقها على السرير بعصبيه
ابرار بقت دموعها بتنزل وهيه بتبصلو بغضب  بس اتفاجأت بشده لما جاب حبال من الدرج وقرب عليها وبقى يربط اديها في السرير
ابرار بقت تصرخ وتزقو بقوه وبتقول...سبني...ابعد عني..انت هتعمل ايه ...اوعى..ابعد بقولك
بس صخر ولا كأنو  سامعها وربط كل ايد في ناحيه من السري وكمان بقى يربط رجليها  كمان وابرار بقت تبكي جامد وقالت ...يا حيو،اااااان...يا زبا،اااااااله ..فكني ...فكني.... هقتلك.. لو قربت هقتلك هقتتلككككك سامعني
صخر اتنهد بتعب لانو ربطها بالعافيه من كتر ما موجوع وبصلها بسخريه وقرب منها وهو بيبصلها بطريقه ترعب
ابرار بلعت ريقها برعب وقال...انت..انت عايز ايه..هتعمل ايه..اياك..اياك تقرب...
بس صرخت بكل صوتها لما هجم عليها وبكل غل وغضب شق العبايه قطعها نصين وووو
مهم اقرا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-