رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3 بقلم اميرة اسامة

رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3 بقلم اميرة اسامة

رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اميرة اسامة رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3


رواية لمار ودياب ( دياب و لمار ) الجزء الثالث 3

وصلت ادام رقم الغرفه...خدت نفس طويل....وقربت ايدها من الباب..عشان تخبط....لاكن ايده كانت اسرع منها..
بصت لمار...بفزع واول ما شافته
لمار....دياب..
دياب....قولتلي سيبني وانساني وابعد عني بس مقدرش انتي موجوده..هنا في قلبي ولو هموت مش هسيبك ولا هسيب حد يلمسك...وحتي الموت مش هياخدك مني.
لمار....بدموع...دياااااااااااب امشي هتتأذي بسببي...
دياب.....لو هموت مش همشي...ومتخافيش...انا لقيت الحل..
لمار.....اترمت في حضنه...وانهارت..من العياط....فاللحظه دي....
لمار.....ايوه بحبك...ارتحت..
دياب...بابتسامه...عارف ومرتاح يا قلب دياب....بحبك..
خدها دياب من ايدها ومشي بيها. وهي ماسكه في ايده كأنه طوق نجاتها..وامانها وسندها...
خرج بيها دياب...من الفندق...فتحلها باب العربيه...وركبها.وركب وطار بالعربيه وكأنه عايز يجري بيها ويخبيها من الدنيا بحالها...مسك ايدها وطول الطريق ماسك في ايدها بين ايده..وهي ماسكه فيه مش معترضه....
ودموعها مش راضيه تقف وحاسه أنها بتحلم مش قادره تتخيل ان مفيش حاجه حصلت..وانها سليمه...ولاول مره قدرها يتغير..للاحسن...
دياب....قرب ايده مسح دموعها...
بلاش.عياط..انتي بخير...
لمار....ممكن اطلب منك طلب..
دياب...بابتسامه...طلب واحد بس...اطلبي.
لمار...ممكن تقف هنا عايزه اشوف البحر قبل ما نرجع...
دياب....حاضر..
وقف دياب...وركن عربيته علي الكورنيش...الجو كان هادي جدا. لاكن كان برد...
نزلت لمار...راحت وقفت عالكورنيش تبص عالبحر..
نزل دياب. وراح وراها...
كانت واقفه ماسكه ايدها الاتنين عشان تحس بالدفا شويه...
حست بدياب...واقف وراها...وحط عليها الچاكت بتاعه..
لفت لمار وبقت واقفه ادامه بصتله..
دياب...مسك وشها بايده...مسح دموعها مش انا قولت بلاش عياط.
لمار....دياب انا مش بحلم صح.
دياب...لا
لمار....يعني انا محصليش حاجه
دياب....محدش يقدر يلمسك او يقرب منك..
لمار.....بدموع انا كنت خايفه اوي..
دياب...انتي كنتي متخيله اني ممكن اسيبك...
لمار....انت متأكد انك لقيت الحل.
دياب...لقيته...بس لو مكنتش لقيته مكنتش هوديكي واللي يحصل يحصل حتي لو كنت هتوقف من الشغل خالص..
لمار...طيب ازاي اقنعت سياده اللواء..
دياب...هقولك...اول ما دخلتي تجهزي..انا كمان دخلت لبست...كلمني انس فالوقت ده وكنت شايط ومش شايف ادامي.. نزلت تحت في ساحه التدريب
فلاش...باك.
دياب...يحصل اللي يحصل يا انس...لو هتوصل اني اتصنف عندهم اني خاين بردو مش هيحصل.
انس....اهدي بس يادياب...
دياب...متقوليش اهدي
انس....انا كلمتك عشان عارف ان حالتك الوقت صعبه...
دياب...انس....لمار مش هيحصل فيها اي حاجه حتي لو هياخدوها يعدموها الوقت...معنديش مشكله بس ان حد يلمسها استحاله...وبلغ سياده اللواء الكلام ده عشان ميتفتجأش لما يلاقيني واخد لمار ومختفي من الدنيا بحالها...
انس....طيب اهدي وانا هحاول اشوف طريقه..
دياب...انا عندي طريقه بس قسما بالله لو ما اتوافق عليها لا هقلب الدنيا بحالها.
انس....ايه هي طيب وانا ابلغه..
دياب...لا بلغه الاول ومستني مكتلمته وانا هبلغه بنفسي..
انس...طب اقفل يا دياب..اقفل..
مر حوالي عشر دقايق...رن تليفون دياب..
دياب...الوووو
حاتم....انت فاهم انك بتهددني وبتلوي دراعي يا دياب...بتستغل معزتك عندي....
دياب...انا مبستغلش حاجه...
حاتم...امال تسمي لعب العيال ده ايه..انت فاهم انت بتعمل ايه...ده عصيان للاوامر يا حضرت الظابط...وواضح كده اني غلط لما دخلتك فالقضيه دي..
دياب...انا مبعصاش الاوامر..يا سياده اللواء وانت عارف اني اكتر حد معروف بالالتزام بس المرادي صعب صعب اوي.
حاتم....دياب...انا لما قولت انك حبيتها مكنش بيتهيألي لانه كان واضح...بس انت نسيت يا حضره الظابط ان لمار لو رجعت وقدرنا نبعد عنها حبل المشنقه هي مش هتخرج هيتخفف عنها حكم المحكمه...ويتاخد مؤبد. او تاخدلها عشره خمستاشر سنه..
دياب....لمار مش هترجع السجن خالص.  لمار بريئه وانا واثق..
حاتم...وافرض انها بريئه عندك دليل
دياب...معنديش بس كفايه اني حاسس ودي اول مره ادخل مشاعري في شغلي...صدقني يا سياده اللواء انا واثق انها بريئه ارجوك...انا عارف غلاوتي عندك...لو حقيقي انا غالي عندك اقف معايا المرادي وساعدني...صدقني لو حصلها حاجه....انا هبعد عن شغلي وهستقيل خالص.
حاتم...واضح انك اتجننت يادياب...تسيب شغلك وحلمك ومستقبلك...تسيب الكيان اللي عملته لنفسك في سنك ده...انت مش عارف انت بقيت ايه انت مش عارف انك اقوي ظابط فالبحث الجنائي
دياب....كل ده مش هيبقاله لازمه بالنسبالي لو لمار اتأذت..
حاتم....ماشي يا دياب...انا هساعدك...وهقف جمبك...وهوصل للجهاز صوتي وادعي انهم يوافقو بس لو رفضو انا كده ابقي عملت اللي عليا.
دياب...هتقدر يا سياده اللواء..حضرتك عارف ان صوتك بيوصل..
حاتم....قولي عالحل اللي عندك..
دياب....كل المطلوب ان...المايك يتزرع فالسلسه صح
حاتم...صح.
دياب...خلاص دي بتاعتي...
حاتم...هتعملها ازاي لازم اعرف..
دياب...والله ما تقلق انا هخلص كل حاجه بسرعه.
حاتم...ماشي يادياب...خليني ماشي وراك...بس صدقني لو الدنيا باظت...هتقلب علينا الكل.
دياب....مفيش حاجه هتبوظ صدقني
باااااااك....
بس وصلنا انا وانتي عالفندق....وطبعا قبل ما نوصل كنت عملت اتصالي بالرجاله...وبلغتهم لما تيجي...هيقلولك علي دور تطلعيه...وطبعا انا قولتلك كل حاجه قبل ما نمشي الدور رقم الغرفه...وده لاكان دوره ولا رقم غرفته...
انتي نزلتي دخلتي.  وقفتي عند الريسبشن فالتوقيت ده...انا كنت دخلت للرجاله ومعايا المايك...وطبعا لو كنتي بصيتي وقتها فالخاتم مكنتيش هتلاقيه.المفروض كنت حطتهولك بس لما كلمت سياده اللواء واتفقت معاه فضل معايا بس وهمتك انه فالخاتم...دخلت مع الرجاله وطلعنا الدور...وطبعا هما كانو مجهزين الراجل ..
هو كان مستنيكي....وطلب ازازه ويسكي..بعتناله اتنين...يعني واحده كادو من الفندق...بس كان الاتنين فيهم مخدر قوي جدا....واتاكدو الرجاله قبل ما نوصل انه طار...خبطو عليه كتير مكنش بيفتح...طبعا اطمنو انه نام. فتحو بالمفتاح الاحتياطي....ودخلو كان هو في عالم تاتي...واول ما انا طلعت...حطتله المايك بسرعه فالسلسه بطريقه حتي لو هو فتح السلسه مش هيكتشفه لانه جهاز صغير جدا ومويس اني انا اللي ركبته لاني واثق انك لو كنتي حاولتي مكنتيش هتركبيه بنفس الطريقه..بس وخلصت كل حاجه...وطبعا بدلنا. الازازتين بأزازتبن غيرهم عشان يعني لسوء الحظ لو شك في اي حاجه.  يتأكد ان الازايز سليمه...وطبعا ازازه منهم فضوها خالص عشان يوهموه انه شربها كلها....وتقل فالشرب...
وخلصنا وخرجنا كل اللي بحكيه ده مخدش ثواني...بلغت سياده اللواء. ان كله تمام....وفعلا اتأكدو فالجهاز ان المايك شغال...خرجت بسرعه عشان الحقك...ولحقتك في اخر لحظه ....
والوقت انتي في امان...
لمار....طيب والمفروض هعمل ايه مع الراجل..
دياب...ولا اي حاجه..هيكلمك. وهتعملي انك زعلانه منه جدا....لانك روحتي لحد هناك...ومفتحش ولما طلبتي من الموظفين يشوفوه...اتصلو كتير عليه مردش....وخبطو اكتر مردش...فا أضطرو يدخلو يشوفوه بالمفتاح الاحتياطي...عشان يطمنو انه كويس..لقيتوه متقل فالشرب جدا ونايم...وطبعا لو سأل في شهود كتير تبعنا هيأكدوله الكلام ده
لمار....طيب لو طلب اني اروحله تاني.
دياب....هترفضي..وهتقولي انك وراكي حجات مهمه كتير الفتره الجايه...وان شغلك في مصر بدأ خلاص ومفيش وقت تروحيله...وهتديله المعلومات اللي عندك وهتاخدي منه المعلومات اللي طالبينك تعمليها...تمام...
لمار...طيب ومش ممكن يشكو فيا اني مروحتلهوش.
دياب...هما اصلا مش طالبين منك انك تروحيله وتقضي معاه وقت كل اللي طالبينه انك تديله معلومات معينه وتسمعي منه المعلومات اللي عايزينك تجيبيها...اما بالنسبه للمقابله الغراميه دي فا ده كان اتفاق بين مايا وبينه هما ملهمش دعوه بيه وادام المخابرات هنا كل اللي كان يهمهم ان المايك يتركب...وركب خلاص
اتنفست لمار براحه...وكأنه حمل تقيل اتشال من فوق قلبها...
وفضلت تعيط كتير....مش عارفه اذا كانت دموع فرحه ولا دموع الخوف اللي لسه مسيطره عليها...
دياب...شدها لحضنه...وكأنه بيدخلها بين ضلوعه...اهدي عشان خاطري...بلا عياط بقي....وبعدين انتي مش كنتي عامله نفسك جامده...وهروح ومالكش دعوه بيا..وكلام عبيط كتير قولتيه...
لمار....انا كنت خايفه اوي..
دياب...عارف بس انا كنت معاكي وحواليكي ومكنتش هسيبك.
لمار...طيب ليه قولتليش..
دياب....عشان كنت مضايق منك حبيت احسسك اني عادي ومش فارق معايا وبوصلك بأيدي..عشان الكلام الخايب اللي قولتيه واللي انا عارف انك مش اده...
لمار.....لو مكنتش عملت كده كنت هموت نفسي.
دياب....وانا قولتلك مستحيل الموت ياخدك مني...
مسكت لمار فيه بايدها جامد وفضلت جوه حضنه مده معرفتش وقتها بس مكانتش عايزه تخرج من حضنه ابدا..
دياب....يلا بينا.
هزت..لمار راسها بلا..
ابتسم دياب...هو ايه اللي يلا زمانهم قالبين الدنيا علينا ولا فاكرني هربتك ولا هربت معاكي..
لمار.....البحر واحشني اوي خلينا شويه.
دياب...البحر وحشك ماهو باين عشان كده مدياله ضهرك واعده في حضني..
ضريته..لمار براحه علي صدره...
ضحك...دياب...يلا بقي بلاش دلع...الجو برد عليكي وانتي لابسه فستان مينفعش يتخرج بيه فالشارع اصلا..ولا عاجبك شكلك كده احمدي ربنا اننا في شتا لو صيف كان زمان الكورنيڜ ده ملموم علينا..
رفعت لمار...وشها اللي مليان دموع...يعني هو انا اللي اخترته. ما هما اللي جابوه...
دياب...وشكله عجبك اهو ..
لمار...ولا عجبني ولا حاجه انا مش عارفه ازاي لبسته ولبست كعب اصلا.
دياب...ايه زعلانه انك ظهرتي البنت اللي جواكي يا جعفر..
لمار...😳انا جعفر..
دياب...ده انتي احلي جعفر في حياتي كلها..وصحيح عايز اقولك حاجه...
لمار...ايه..
دياب...شكلك زي القمر...ولما سألتيني واحنا خارجين...انك طالعه شكلها...ولا دكر...كنت عايز اقولك انك احلي مليون مره منها...
بمار....ده بأماره ما انت مشيت وشبتني ومش رديت عليا.
دياب...مش رديت عليكي عشان لو كنت استنين ثواني ادامك كان الشيطان حضر
لمار...انت سافل.🥺
دياب..رجعها تاني لحضنه..وهو بيضحك..بحبك يالمار بحبك اوي...
مسكت لمار بايدها في القميص اوي...وهي بتتنهد والدنيا مش سيعاها من الفرحه...
دياب...باسها من راسها...يلا بقي الجو برد عليكي.
لمار...حاضر..
حاوطها دياب في حضنه ومشي بيها علي العربيه...
......................
اما في ڤيلا دياب..تحديدا اوضه عمه..
حنان...بغضب.يعني ايه قفلت الحساپ مش فاهمه..
عادل...هو ايه اللي مش فاهمه بقولك قفلته انا حر...وبعدين في فيزا تانيه معاكي بس صغيره تقدري تاخدي منها اللي يريحك إنما الكبيره دي ملميش دعوه بيها..
حنان...ايوه بس ايه السبب طول عمرك فاتحها اشمعني الوقت قفلتها...
عادل....سحبتي امبارح 250 الف جنيه في ايه يا حنان...وبعدين معني انك تعرفي اني قفلت الحساب...انك روحتي تاني انهرده تسحبي...بتعملي ايه بالفلوس دي...
ارتبكت...حنان...اااا عادي يعني وبعدين من امته وانت بتسألني بعمل ايه ومبعملش ايه..
عادل...لما تاخدي من الحساب 250 الف جنيه مره واحده وتروحي تاني انهرده عشان تسحبي تاني...يبقي لازم اسال.
حنان...انا مكنتش رايحه اسحب انهرده..
عادل ..لا والله امال كنتي رايحه ليه
حنان...عادي كنت بخلص ورق..
عادل...رايحه البنك تخلصي ورق جديده دي..
حنان...اقصد كنت رايحه اسال علي حاجه فالبنك...
عادل...ولا ما انتي راحه تسألي علي حاجه فالبنك...عرفتي ازاي اني قفلت الحساب ألا لو مش هتسحبي تاني.
حنان...بصوت عالي في ايه يا عادل انت بتراقبني ايه خلاص مفيش حاجه وراك تعملها فا قولت تفوق عليا...
عادل....اولا صوتك ميعلاش ثانيا لو انتي مضايقه اوي كده. قوليلي بتعملي ايه بالفلوس دي...وانا ارجع الحساب تاني..
حنان...مفيش كنت هعمل شوبنج وهنسافر انا وصحابي..
عادل...يااااه شوبنج وسفر وليكي انتي بس يعني فرد واحد ب 250 الف جنيه...ده ايه نوع الشوبنج اللي هتعمليه ده ولا هتسافري فين...وبعدين تمام ياستي مصدقك....فين الفلوس دي يا حنان...
حنان...بارتباك...ااااه في الحساب بتاعي.
عادل...لا والله يعني انتي خدتيهم من الحساب بتاعي تحطيهم في حسابك.
حنان...اه عادي عشان وقت ما احب اسحب اسحب عادي.
عادل...طيب ما الڤيزا بتاعتي معاكي يعني وقت ما بتحبي تسحبي بتسحبي وعمري ما جيت راجعتك في اي حساب..
حنان....عادي بقي انا اتصرفت كده وخلاص..
عادل...تمام يا حنان....الفلوس دي بكره ترجع حسابي...ووقت ما تيجي مسافره تعرفيني وهجبلك فلوس..
حنان....نعم انت بتطالبني بفلوسك.
عادل....اديكي قولتيها فلوسي. يعني حقي.
حنان...ده علي اساس ان انا وانت مش واحد..
عادل....من امته يا بنت عمي واحنا واحد احنا هنضحك علي بعض ولا ايه...احنا عمرنا ما كنا واحد...
حنان...بلاش طريقتك دي معايا ياعادل انا طول عمري جمبك وانت اللي بعيد. انا ضحيت كتير عشان العلاقه دي تستمر
عادل....ضحيييييتي وكتير كمان لو في حد ضحي فالعلاقه دي يا حنان فا مفيش غيري انا انتي عارفه انك عمري ما كنتي جمبي ولا حتي حاولتي انا اللي حاولت كتير اكون قريب عالاقل عشان ريهام بس مقدرتش. انتي مفيش حاجه مهمه في حياتك غير اللبس الخروج السفر الفلوس الشله...حتي بنتك مش هقولك انها اخر اهتماماتك لا هي مش موجوده في اهتماماتك اصلا..
عموما يا حنان. النقاش فالموضوع ده مبقاش يجيب فايده وحتي لو انتي اتغيرتي فا انا مش قابل التغيير انا لو كنت مستحمل فا ده عشان ريهام...غير كده مفيش...بكره الفلوس تكون عندي..
خرج...عادل من الاوضه ورزع الباب...
اول ما خرج...لقي ريناد واقفه مستنياه عند باب اوضتها..
ريناد...انكل عادل..
عادل...راحلها ودخل وقفلت ريناد وراه..
عادل...في ايه ياريناد...
ريناد....بعد ما حضرتك خرجت الصبح عشان تروح البنك...سمعت طنط حنان بتتكلم فالموبايل مع الراجل.
عادل...حصل ايه...
ريناد...
كانت بتقوله جاهز ولا لا واانها نازله تسحب باقي المبلغ   عشان لما يقولها انه خلص تقابله وتديله الفلوس....وبعدها بكذا ساعه...لقيت طنط حنان رجعت علي هنا قالت هتغير هدومها وتخرج تاني بسرعه ...
وسمعتها لتاني مره بس المرادي...انا سجلتلها
عادل....فين التسجيل ده. لحظه ...فتحت الصوت...
وقف عادل يسمع بتركيز.....
....
نعممممممم
انت بتقول ايه ..انت بتشتغلني يالا..
...............
حنان...وانت فاكر اني هصدقك اوعي تكون فاكر ان حركاتك دي تخيل عليا انا اوديك في ستين داهيه..وابلغ عنك
...........
حنان...تمام لو انت مش كداب هعرض عليك اتفاق تاني...هديك بدل المليون مليون ونص..بس تنفذ.
...........
حنان...وانا مش هستني..
.......  
حنان...ايه هو..
...........
حنان...لا والله وانا ايه يضمنلي انك اصلا مبتكدبش..
..............
حنان...وانا موافقه بكره الصبح هسحبلك المبلغ...وهتصل بيك اقابلك علي طول
..................
حنان سلام...
.....
عادل لازم نعرف هي بتكلم مين وواضح اوي من ردها انا بيهددها اكيد ماسك عليها حاجه...
ريناد...واضح فعلا ويعدين انا حاسه ان اللي بيكلمها ده ممكن تكونو تعرفوه..
عادل...انا كمان حاسس بكده والفتره الجايه...انا هحاول اشوف حد يراقبها. ياريت دياب كان هنا كان زمانه ساعدني الوقت
ريناد...بقولك ايه يا انكل..
عادل...قولي.
ريناد...ايه رأيك تتكلم مع انس انا واثقه انه هيساعدك حتي لو مش هيتدخل بس عالاقل ده شغلهم وممكن يقولك علي طريقه من اللي بيستخدموها في شغلانه المباحث دي...
عادل...براڤو عليكي ازاي كانت تايهه عني..انا هكلم انس واشوفه فين وهروحله....
ريناد...ماشي بس طمني..
عادل...ماشي وانتي خلي بالك من اي اتصال او اي حاجه..والمهم خلي بالك لا تشوفك.
ريناد...متقلقش حاضر
.................
انس...تسلم ايدك الاكل جميل..مكنتش اعرف ان بنوتي الجميله تقدر تعمل اكل.
كارمن....بابتسامه....اتعلمت حجات كتير من طنط ناريمان ومن لمار..
انس....واضح انهم شاطرين.
كارمن...بابتسامه اوي وهي بتتكلم عليهم...ساب انس الشوكه من ايده وفضل باصصلها بحب وهي بتتكلم ومبتسمه طنط ناريمان بتحب تعمل الاكل جدا وبتحب تعمل حجات مش تقليديه..خالص..كانت كل ما تحيب طريقه اكله جديده...تخلي لمار تكلمني عشان اروحلهم...كنا نقف جمبها وهي بتطبخ..عشان نشوف اللحظه التاريخيه
دي بصراحه مفيش مره عملت اكله غير لما طلعت حلوه اوي...نفسها فالاكل كان يجنن.. كانت تخليني انا ولمار نقف نعمل الاكل وهي تقف تشرف علينا...واوقات من كتر حبها فالطبخ...كانت مصممه تخلينا نتعلم بس كانت بتعلمنا بكريقه تخلينا نحب اللي بنعمله ده.يعني مثلا...كانت تخلي كل واحده فينا تعمل اكله.وهي تدوق وتحكم والاحلي تديها شوكولاته كبيره وبما اني انا ولمار بنعش الشوكولاته كنا بنحاول نعمل كل حاجه حلوه عشان ناخد الشوكولاته....في مره كان بيتعرض برنامج للطبخ زي مسابقه انا ولنار كنا بنحبه جدا.  هي بقي قررت من كتر ما اتعلقنا بالبرنامج ده انها تنفذه معانا.  وعملنا فريقين انا ولمار وبقينا نعمل بوقت معين وبسرعه كان شرطها فالمسابقه اننا منبهدلش الدنيا...كانت بتحاول تعلمنا مش بس الاكل بتعلمنا السرعه  والنضافه والترتيب...حتي عمو خالد...كان اوقات يدخل معانا فالمسابقه  كنا بنعمل حجات كتير اوي....
انس....بابتسامه....بخس انك مبسوطه وانتي بتتملمي عنهم.
كارمن...مبسوطه دي كلمه بسيطه اوي...انا تقريبا حياتي كلها معاهم...عمو خالد كان ديما يقولي انتي فاضلك السرير بتاعم ورف الدولاب وتتكتبي علي بطاقتي رسمي..🤣
كنت عايشه معاهم بالدراع...عمري ما حسيت اني في بيت صاحبتي طول عمري بحس اني غريبه وتقيله في بيتي لاكن بيت لمار كان هو الراحه والامان بالنسبالي...طنط ناريمان كانت عملالي مصروف زي لمار بالظبط...اي حاجه في دراستي من اقلام كشاكيل ورق اي حاجه كن عمو خالد بيدهالي من غير ولا مليم كأني بنته بالظبط...وده حقيقي هو كان اغلي من ابويا
انس....الراجل ده طول الوقت بسمع منك عنه كلام حلو اوي...وبسمع منك نفس الكلام علي لمار ومامتها...لما هما كانو كويسين اوي كده وعيله جميله ..ايه اللي يخلي لمار تقتله...وبعدين...انتي واضح انك بتحبي لمار جدااا وبردو بتحبي والدها يمكن اكتر من باباكي زي ما بتقولي..
وبالرغم من ده...مشوفتكيش زعلتي من لمار..
كارمن...يمكن عشان لمار كانت بتحبه اكتر ما انا بحبه
انس...بتحبه.؟؟؟؟
كارمن...اه بتحبه اوي..لمار وعمو خالد كان في بينهم علاقه جميله اوي مش مجرد علاقت اب ببنته لا خالص...كان في بينهم علاقه صداقه جميله...حياتهم كان كلها ضحك وهزار كانو اسره جميله اوي لما كنت بدخل عندهم البيت كنت بحس بدفا وحنان انا مفتقداهم جدا..مكنش ينفع حد فيهم ياكل لوحده لازم ياكلو مع بعض...في سفره واحده...ولمار اتعلمت ده منهم. لدرجه اوقات لما كانت تتأخر في الصحيان وتيجي تاكل لوحدها مترضاش...
انس....طيب مكنش في بينهم مشاكل خناق .
كارمن ..بالعكس. حياتهم كانت بسيطه...بس يمكن يكون مان فيه اللي هو المشاكل البسيطه بتاعت اي بيت
انس...بس المشاكل البسيطه بتاعت اي بيت متخليش بنت تقتل بباها وإلا كان زمانك انتي الاحق بقتل بباكي بعد اللي شوفتيه معاه...يعني لو هقارن عيشتك مع والدك بعيشت لمار مع والدها علي حد سمعي منك يعني..فا ممكن اتوقعه منك مش منها
كارمن...عندك حق...وده اللي هيجنني..
انس...ايه اسوء حاجه تتوقعيها في حكايه لمار..
كارمن...مش قادره اتوقع لان مكنش في حاجه وحشه...الراجل اللي يفتح بيته لصاحبت بنته ويعاملها بالحب والطيبه دي كلها صعب انه يعمل حاجه توصل بنته لكده....يمكن توقعت لما لمار اتحبست...انه مثلا اعتدي عليها ولو ان ده كان صعب بالنسبالي لان الراجل ده انا عرفاه كويس....بس توقعته لاني ملقتش سبب يخلي لمار تقتل غير ده...وفنفس الوقت مقدرش اشك في اخلاق لمار...لانها كانت توأمي بمعني الكلمه مكنتش بسيبها كنت ببقي عارفه اتنفست فاليوم كام مره كنت اعرف عنها كل كبيره وصغيره عمرها مخبت عني حاجه..ويوم الحادثه الناس قالو ان كان معاها ولد...طب ازاي وانا لسه سيباها من. وقت بسيط...بس للاسف كل حاجه كانت ضدها وهي اعترفت انها قتلت...
انس...تتوقعي لو مامتها اتكلمت ممكن تقول الحقيقه..
كارمن....اكيد عالاقل عشان تحسن صوره لمار...بس للاسف حتي لو قالت خلاص كل حاجه راحت..
انس....ربنا كبير وصدقيني لازم يجي وقت وينصر المظلوم..
كارمن...يارب... وسكتت ونزلت من عنيها دمعه مسحتها بسرعه..
انس....كارمن مالك بس.احنا كنا بنتكلم
كارمن...انت عارف ان الساعه 12 لمار هتتم 19 سنه..
انس...عيد ميلادها
كارمن...ايوه هي عيد ميلادها يوم 28
انس....ادعيلها ياكارمن...
كارمن...بدعيلها
فاللحظه دي...رن تليفون انس...
انس......عادل باشا رقمك منور موبايلي..
عادل...ازيك يا انس...
انس....بخير يا عمي الحمد لله انت عامل ايه
عادل...انا بخير بس كنت عايزك في حاجه كده..
انس...أؤمورني
عادل....مش هينفع فالموبايل انت فين وانا اجيلك...
انس...انا كنت رايح عالقسم...عندي نبطشيه...خير في حاجه ولا ايه..
عادل....هجيلك علي هناك خير متقلقش دي حاجه تخصني..
انس...خلاص انا ساعه بالكتير واكون هناك..هستناك.
عادل...تمام وانا كمان ساعه واكون عندك.
انس....ماشي يلا سلام..
عادل...سلام....
كارمن....انت هتمشي..
انس...اه همشي...صدعتك ورغيت كتير انهرده اسيبك بقي ترتاحي شويه...
كارمن...طب ليه خليك شويه وبعدين انت مش صدعتني ولا حاجه انت سلتني اصلا انا مش متعوده اعد لوحدي كده حاسه بزهق وملل فظيع..
انس...عشان شغلي ياكارمن...مش هينفع اتأخر وبعدين...عم دياب عايزني..
كارمن...بزعل طيب.
انس...بلاش زعل هجيلك بكره...وهفضل معاكي فالموبايل ومل ما اكون فاضي هكلمك...وليكي عليا بكره يا ستي انا اجازه ايه رايك اخدك اخرجك شويه..
كارمن...تخرجني لا لا مش عايزه اخرج. اخاف بابا يشوفني او اي حد من طرفه.
انس...اولا احنا هنا بعيد عنه اوي ثانيا بردو مش هنخرج هنا انا هاخدك مكان بعيد متخافيش...وثالثا وده الاهم مينفعش تخافي وانتي معايا اتفقنا..
كارمن...بابتسامه اتفقنا....
مسك انس..ايدها باسها...ومشي..
اما كارمن...فا راحت علي موبايلها تشوف صور لمار...وهي بتعيط...
...............
وصل انس...شغله....وراح لقي عادل مستنيه...سلم عليه ورحب بيه....وحكاله عادل كل حاجه...
انس..طيب معاك رقم موباياه..
عادل...للاسف لا..
انس...الخط ده باسم مين...
عادل...باسمي...كل الخطوط بتاعتنا  باسمي انا وعاصم..
انس...حلو جدا...خلاص سبلي بقي انا الحوار ده وانا هجيب الرقم وهعرف مين الواد ده وطبعا لو تسمحلي يعني...اني انزل حد يراقب كل خطواتها..
عادل...معنديش مشكله.
انس...تمام يبقي اتفقنا. ومتقلقش سبلي كل حاجه وانا هجبلك كل حاجه لحد عندك...بس المهم تخلي ريناد تبعد بقي عن الحوار ده عشان متتأذيش.. وطيعا ياسمين كده كده بعيد...وحضرتك الكام يوم الجايين دول حاول خليك اهدي عشان تديك الامان
عادل...تمام ماشي يا انس.انا هسيبك بقي لشغلك...ولو احتجت مني اي معلومه كلمني.
انس...تمام...
...................
وصل دياب ولمار...الموقع بتاعهم...
لمار....علي اد ما كنت بكره المكان ده..علي اد ما وحشني..
دياب...انتي اللي وحشتي المكان..
ابتسمت لمار بخجل...
دياب...رفع وشها ليه...وفضل باصص لها..
حست لمار انها تاهت في عينه..وحست باستسلام....قرب منها دياب براحه...ونزل علي شفايفها. براحه..طبع بوسه عليهم بطريقه مثيره خلت لمار بقت في دنيا تانيه ومتقاومهوش...بعد دياب. عنها....
دياب.....بحبك..
لمار....هتتعب.
دياب...موافق.
لمار....ويمكن تتوجع.
دياب...مستحيل..عشان مفيش حاجه هتاخدك مني..
لمار...ولو حصل..
دياب....مش هينفع يحصل...عشان هتتكلمي.
لمار...مش هقدر..
دياب...هتقدري.
لمار....حاولت بس مقدرتش..
دياب...لو حبتيني زي ما بحبك هتقدري.
لمار....انا بين نارين يادياب...ونار فيهم هي امي...ومستحيل اضحي بيها..
دياب...محدش قال ضحي بيها بس هي لو قادره تتكلم مكنتش سكتت..
لمار...عارفه ولاول مره احمد ربنا انها متكنش بتتكلم..
دياب....صدقيني مش هسيبك. ولو انتي استسلمتي انا مش هستسلم...
لمار...هتضيع وقت..معايا
دياب...مستعد اضيع عمري مش وقتي بس.
لمار...بس اناخايفه عليك كفايه عليا وجع امي وكارمن .
دياب...كان محاوط لمار بايده وتقريبا مفيش حاجه فاصله بينهم.. طيب نتفق اتفاق..
لمار...ايه...
دياب...انا مش هسألك عالسبب وهسيبك براحتك...وخليني انا وانتي نعتبر الايام اللي هنقضيها مع بعض في خلال العمليه دي...اخر ايام لينا فالدنيا...اطلعي من الانتي فيه خاولي تنسي كل حاجه وحشه في حياتك...افتكري بس انك معايا ولو انتي شايفه ان الايام اللي بتقضيها دي مجرد ايام.  فايه المانع انك تقضيها بطريقه حلوه...ومفيهاش غير حب وبس...وساعتها ياستي لما كل حاجه تخلص...نبقي نشوف هتقدري تسبيني وتفضلي تضحي ولا لا وتفكري في كارمن اللي انس بيقول ان حياتها متدمره بسببك وبسبب اللي حصلها...وتفكري في امك هتسبيها لمين....وبعدين مش يمكن ربنا يخلي حاجه كبيره تحصل...تتكلم مثلا وتخرجي من الانتي فيه ده وتبقي حت من عند ربنا.....بس عموما في كل الاحوال عايزك تعرفي حاجه مهمه اوي...
لمار....ايه هي..
دياب...زي ما انا مسبتكيش تروحي تقابلي الراجل..وطبعا انتي مش متخيله انا عملت ايه ومش متخيله يعني ايه اغير خطه بتاعت دوله وناس كبيره اكبر مني انا بكتير. اعملي حسابك اني مش هسيبك للاستسلام اللي انتي فيه...انتي بتاعتي وملكي ومحدش هياخدك مني ولا حتي الموت...اتفقنا..
لمار...مش عارفه ترد عليه ودموعها نازله...
دياب...اتفقنااااااااا🤨
ابتسمت لمار غصب عنها...
دياب...لفي بلا اديني ضهرك..
لمار...🙄نعم...
دياب...ايه بقولك اديني ضهرك..
لمار...هتعمل ايه😳
دياب...انتي موقف انهرده مأثر عليكي...وخلي دماغك بقت قليله الادب. وبتقوليلي انا اللي سافل 😏
ضحكت لمار...ضحكه جميله...ابتسم دياب...وكمل بصوت هادي ونبره صوت تجنن...يلا لفي
لفت لمار...مسك دياب شعرها كله جابه علي جمب واحد...وطلع من ايده علبه قطيفه...وحست لمار بايده بتتلف علي رقبتها...ولبسها سلسه تجنن..علي شكل ماسه😍...
وقرب من ودنها.وحضنها من وسطها.وهي مدياله ضهرها.
دياب...كل سنه وانتي ومعايا وفحضني يا احلي لمار شافتها عنيا....
نزلت دموع لمار وهي مش مصدقه..
لفت وبصتله..
لمار....انت عرفت ازاي
دياب...اولا اخنا اتكلمنا من كذا يوم وقولتي عيد ميلادك يوم 28 ومن قبل ما نتكلم اصلا عارف ان عيد ميلادك يوم 28 انتي ناسيه ان بطاقتك كانت معايا..
بصت لمار. للسلسه ومسكتها....جميله اوي🥺
دياب...عشان انتي لبستيها...بس..
السلسله دي مش مجرد سلسله...دي اتعملتلك مخصوص....وانا وصيت انس عليه..وخليته اداها لواحد من الرجاله اللي كانو موجودين فالفندق انهرده...
دي فيها جهاز تتبع...عشان لو حصل اي حاجه اقدر اوصلك....عشان لما نسافر افصل عارف مكانك طول الوقت السلسله دي متتقلعش من رقبتك مهما حصل مفهوم..
لمار...بفرحه...حاضر...
دياب...الوقت بقي ياستي...اتمني امنيه.  نفسك تتحقق وانا هحققهالك فورا..
لمار...بفرحه.....مش عارفه.
دياب...فكري..😉
لمار....الامنيات اللي عندي صعب تحقيقها..
دياب...جربي..ومش هتندمي...
لمار....انا نفسي في حاجتين..
دياب...ايه الطمع ده🤨
ابتسمت...لمار...مش قولت هتحققلي اللي انا عيزاه..
دياب...انا قولت واحده. بس يلا خليها عليا المهم ايه هما..
لمار....عايزه اشوف ماما وكارمن...من بعيد...🥺🥺😢
ابتسم دياب بوجع...
طيب بصي هنتفق اتفاق...ممكن كارمن لاكن مماتك صعب لانها في مستشفي ووسط ناس...هيكون دخولنا صعب والعين هتكون علينا خصوصا بعد محاوله قتلها العين عليها واكيد هتبقي علينا...فا دي خليها وقت تاني ...لاكن كارمن ممكن بس مش عارف نعملها ازاي...
لمار....انا هقولك الطريقه...
دياب...قولي..
أوقات كتير نتحمس للقاء اشخاص يعنون لنا الكثير...ولكن!!!!! ليس كل لقاء سعيد💔أحيانآ بعض اللقاءات تصبح قاتله..خاصتآ عندما يصبح من تحب أمام عينك ولا يفصل بينك وبينه سوا خطوات... ولاكن يقف امامك وامامه الف سد....يحرم عليكم العناق💔💔💔💔
دياب...الوقت بقي ياستي...اتمني امنيه.  نفسك تتحقق وانا هحققهالك فورا..
لمار...بفرحه.....مش عارفه.
دياب...فكري..😉
لمار....الامنيات اللي عندي صعب تحقيقها..
دياب...جربي..ومش هتندمي...
لمار....انا نفسي في حاجتين..
دياب...ايه الطمع ده🤨
ابتسمت...لمار...مش قولت هتحققلي اللي انا عيزاه..
دياب...انا قولت واحده. بس يلا خليها عليا المهم ايه هما..
لمار....عايزه اشوف ماما وكارمن...من بعيد...🥺🥺😢
ابتسم دياب بوجع...
طيب بصي هنتفق اتفاق...ممكن كارمن لاكن مماتك صعب لانها في مستشفي ووسط ناس...هيكون دخولنا صعب والعين هتكون علينا خصوصا بعد محاوله قتلها العين عليها واكيد هتبقي علينا...فا دي خليها وقت تاني ...لاكن كارمن ممكن بس مش عارف نعملها ازاي...
لمار....انا هقولك الطريقه...
دياب...قولي..
لمار...كارمن.عمرها ما نسيت يوم عيد ميلادي واكيد هي انهرده فاكره واكيد نفسيتها وحشه انا واثقه...ممكن تقول لانس انه ياخدها علي المكان بتاعي انا وهي...واروح اشوفها هناك من بعيد..
دياب....تفتكري هتوافق تنزل معاه بدري..
لمار...طيب وليه بدري.؟
دياب...عشان اصلا ممنوع اننا نخرج من هنا غير بأمر ..وانا عشان خاطرك هخالف الامر ده وربنا يستر.
لمار..لا خلاص بلاش...عشان منضمنش ممكن يحصل ايه...وساعتها انت اللي هتتأذي وانا مش عايزه اي حد يتأذي بسببي...
دياب...اولا انا مش حد يالمار..ثانيا ان شاء الله هتعدي علي خير ولو معدتش يا ستي اهم حاجه ابقي حققتلك امنيتك يوم عيد ميلادك...
لمار....ابتسمت لدياب بحب...
دياب...يلا ادخلي غيري الفستان ده عشان متبرديش وانا هكلم انس واظبط معاه وهشوف هيقولي ايه...
لمار...حاضر..
دخلت لمار اوضتها...وهي حاسه بسعاده داخليه عاجزه عن وصفها...
من كام ساعه خرجت من اوضتها زي الجسد من غير روح...والوقت حاسه ان روحها رجعتلها من تاني...
.....
دخل دياب الاوضه ومسك موبايله كلم انس...
دياب...الووووو
انس....اهلا باللي ممشي الجهاز والبلد علي مزاجه..
دياب...وحيات امك انت بتتريق.
انس...وانا اقدر يا باشا..بس تصدق انا عارف انك جامد بس مكنتش اعرف انك جامد اوي كده...وهتقدر تأثر علي سياده اللواء ..انت لو تشوفه وهو بيكلمني كان شايط منك.
دياب...عشان تعرف بس ان صاحبك جامد...
انس...عرفنا يا باشا...وحمد الله علي سلامت المزه..
دياب...احترم نفسك يا انس عشان مجيلكش الوقت اروقك وانت عارف اني اقدر اعملها.
انس...لا وعلي ايه...حقك عليا ..
دياب....المهم عايزك في خدمه..
انس...عارف ان المكالمه دي مش لله وللوطن. وعارف برده انها متطمنش...أؤمرني ياباشا..
دياب...انهرده عيد ميلاد لمار..
انس...عارف وبعتلك الهديه مع أمجد ايه مش وصلت...ولا محتاج تورتايه عشان تطفو الشمع😒😒
دياب....تصدق فكره 😡😡لا وصلت ياظريف انا عايزك في حاجه تانيه..
انس....يا ابني هو انا مبقاش ورايا غيرك طلباتك وطلبات لمار هانم....حلوه هانم دي صح...🤣
دياب....يا ابني هزعلك.
انس......كمان.  بدل ما تشكرني شغال عندك انت. هي وكأني مبقاش ورايا غيركم ..
دياب....بلاش رغي واسمع اللي هقوله ده وتنفذه بالحرف الواحد....
انس.....كمان ماشي قول..
دياب....هتخلص شغلك امته انهرده..
انس...هخلص علي 7 وبعد كده هروح مشوار فالسريع كده عمك طالبه مني..
دياب....عمي.؟؟؟
انس...اه ده حوار طويل هبقي اقولهولك بعدين ..
دياب...ماشي المهم...تطنش المشوار ده او تأجله عشان عايزك في حاجه اهم..
انس....اشجيني😏
دياب....تخلص شغلك زي الشاطر كده..وتطلع علي شقتك تجيب كارمن وتروح بيها عالمكان اللي لقتها فيه لما كلمتك تروحلها ..وتتصل الوقت بكارمن تبلغها. عشان تكون جاهزه 8 بالدقيقه هكون انا ولمار فالمكان...عشان هي عايزه تشوفها..
أنس.😳😳😳😳نعممممم انت كده تبقي اتجننت رسمي وهبت منك...تشوف مين...انت بتهرج يا دياب...طب امها وخلتني اعرفها وانت عارف ان مينفعش اصلا حد يعرف....وقولت ماشي كده كده الست تعبانه ومبتتكلمش ومش هتنطق اصلا وعملتها من باب الشفقه بحالها انما كارمن....اه انا نفسي تعرف عشان نفسيتها تتحسن بس انت عارف ان اسرار الشغل استحاله تطلع أنكا تقولي اروح هناك وهي معايا وانت. هتبقو مستنين هناك عشان لمار تشوفها ياقلبك يا شيخ...
دياب....خلصت..
أنس....اه خلصت...
دياب...طب حط لسانك في بوئك شويه واسمع للاخر متدخلش زي القطر من غير متفهم..
أنس...افهم ايه؟؟🤨🤨
دياب...لمار مش هتكلمها واحنا هنكون بعيد...وهنوصل قبلكم وهنقف في مكان بعيد...قبل ما انتو توصلو كل الحكايه انها محتاجه تشوفها..فهمت..
انس...حتي لو كده يا دياب...اللي انت بتقوله ده خطر انت عارف انك انت وهي ممنوع تخرجو من هناك غير بأمر ولو خرجتو زي انهرده فا عشان شغل مش اكتر....أنما الانت بتقوله ده مينفعش..انت يظهر يادياب....تعلقك بلمار نساك انها متهمه في جريمه قتل ومحكوم عليها بالاعدام...ومينفعش اصلا تخرج من هناك غير بحراسه والمكان اللي انتو رحتوه ده في وسط الصحراء رحتوه عشان لو هي بتفكر تهرب متقدرش...
دياب...عارف كل ده...يا انس...بس هي ليه أمنيه وانا وعدتها اني احققها ومتقلقش انا هظبط كل حاجه وان شاء الله هتعدي علي خير...وعشان كده قولتلك تيجي بعد ما تخلص شغلك عشان يكون الصبح والدنيا لسه بدري....احنا هنتحرك من هنا بعد الفجر بشويه...عشان نوصل هناك...قبل ما يبقي في حركه جامده فالشارع....وهنخلص وانتو تمشو واحنا بعدكم علي طول...خصوصا ان سفرها قرب يا انس...ومش عارف ممكن يحصل ايه هناك....خليها تشوفها يا انس...
انس.....وهو بينفخ....وبياخد نفس طويل....حاضر يا دياب انا هكلم كارمن وهبلغها وهأكد عليك في رساله...وأنت بتتحرك من هناك بردو عرفني في رساله....
دياب...تمام..يلا روح بلغها.
أنس....يلا سلام.
دياب...سلام...
قفل دياب...معاه. وقام خد بنطلون چينس وسويت شيرت....ودخل ياخد شاور ويقلع البدله...ويجهز عشان يتحركو علي طول....
.............
اما....عند انس...
أنس......الوووو
كارمن...بصوت نايم...الوووووو.
انس....في سره...ربنا بهدك يا دياب.....انتي نمتي انا اسف..
كارمن...لا ولا يهمك...في حاجه ولا ايه...
انس...اه...هعدي عليكي علي الساعه 7 ونص تكوني جاهزه..
كارمن...وهي بتتعدل...جاهزه لايه..🙄
انس...يعني هنروح مشوار كده...ممكن
كارمن...حاضر بس مشوار ايه..
انس....لا دي مفجأه...هخلص شغل وهجيلك علي طول ولما اقرب هكلمك وتنزليني اتفقنا..
كارمن...حاضر بس انت قلقتني..
انس.. لا متقلقيش مفيش حاجه تقلق والله انا بس حابب اخرجك من المود الانتي فيه وعايز اعملك حاجه تفرحك..مش اكتر...
مارمن...اه تقصد الخروجه اللي قولتلي عليها..
انس...لا احنا اتفقنا نخرج بليل...لاكن دي خروجه تانيه...يلا بقي روحي نامي...بس اظبطي المنبه عشان تصحي...وانا بردو هصحيكي قبل ما اخرج من الشغل عشان تجهزي ..وهنخلص واروحك....وبليل هنتقابل في معادنا زي ما اتفقنا تمام.
كارمن.....حاضر....تصبح علي خير..
انس...وانتي من اهله...
انس....بصوت مسموع الله يخربيتك يادياب..انت ولمار مود ايه اللي يتظبط انا هنكد عليها اكتر...
...........
خرج دياب من اوضته بعد ما خد شاور وظبط نفسه...فتح الباب....كانت ريحه البرفيوم بتاعته سبقاه....لقي لمار...اعده علي كنبه وباصه علي الصحرا وهي رافعه رجليها الاتنين وحضناهم بايدها...
لابسه بنطلون چينس وسويت شيرت اسود..وكوتشي ابيض وكأنها جاهزه للخروج
دياب اعد جمبها...ايه القمر ده..
لمار...بابتسامه..بسيطه رجعت جعفر تاني..
ابتسم دياب..بحب...احلي جعفر فالدنيا...
لمار...كلمته.
دياب...اه...كلمته. بسسسس😏
لمار...بحزن...مش هينفع صح
فضل دياب...باصصلها شويه وساكت ...بزمتك...ينفع يكون اول طلب تطلبيه مني ومقدرش احققهولك..
لمار...رجعتلها البسمه😍يعني هينفع بجد.
دياب....بحب...طبعا...وكلها ساعتين ولا حاجه ونتحرك قبل النهار ما يطلع عشان نكون هناك قبلهم ونقدر نقف في مكان متشوفناش فيه...
لمار.....مش عارفه اشكرك ازاي بجد🥺😢
دياب....لا كده انا هزعل بلاش الدموع دي عشان خاطري...وهنتفق اتفاق لازم تنفذيه...
لمار...ايه هو..
دياب...انا وافقت مش بس عشان ده اول طلب تطلبيه...وافقت عشان عارف انك محتاجه ده...وعشان عارف ان كارمن تهمك وهتكوني مبسوطه لما تشوفيها خصوصا انك بقالك اكتر من شهر مشوفتيهاش....وعشان وعدتك اني اجبلك منها صوره ومنفذتش...لان كان صعب علي انس انه يصورها وهي نايمه...وطبعا لو دي حاجه هتفرحك انا هعملها....بس لو المشوار ده. هيتعبك بلاش..لو حاسه ان نفسيتك هتتعب اكتر ماهي هتتحسن بلاش...انا هوديكي عشان انتي عايزه تشوفيها لاكن لو شوفتك ليها هتتعبك بلاش منها ارجوكي.
لمار...لا مش هتتعبي صدقني انا محتاجه اشوفها اوي..دي اول مره في حياتي ابعد الفتره دي عند كارمن وماما..مكنش بيعدي يوم من غير ما اشوفهم..خصوصا كارمن بالرغم انها مش معايا في نفس البيت زي ماما بس كنت بشوفها...ولو حصل وعدي يوم من غير ما اشوفها انا وهي نفسيتنا كانت بتبقي وحشه جدا...وعالاقل كنا بنفضل مع بعض عالتليفون تقريبا مش بنقفل...يمكن تفكرني ببالغ...بس دي حقيقه اوقات مكنش بيبقي في كلام خلاص نقوله...كنا بسيب الخط مفتوح وهي تشوف اللي وراها وانا اشوف اللي ورايا ونبقي سامعين بعض كأننا في بيت واحد...احنا علاقتنا غريبه يمكن تمون اقوي من علاقت التوائم ببعض...سعات كنت بقول لنفسي ان يمكن انا وكارمن لو كنا اخوات بجد. مكناش هنكون متعلقين ببعض بالشكل ده....فا انت متخيل بقي اني انا وهي نأعد الفتره دي كلها منشوفش بعض...
دياب....عارف انه صعب...ومش عايز افتح في كلام تاني لاني وعدتك اني متكلمش الفتره دي انا وانتي في حاجه تاني...بس كمان هرجع افكرك....انك انتي اللي اختارتي تبعدي...
لمار....عارفه بس صدقني اوعي تفكر انه قرار سهل بالنسبالي ...يمكن يكون اصعب قرار خدته في حياتي...ونزلت دموعها ولله اصعب قرار
دياب....خلاص بلاش نتكلم في اي حاجه من الكلام ده. واهدي بقي عشان خاطري...مسح دموعها...ولف ايده علي كتفها وخدها في حضنه...
دياب...كفايه عياط ولا بلاش نروح..
لمار....لا خلاص مش بعيط.
دياب...ابتسم...وباسها من راسها...طيب يلا عشان تاكلي حاجه انتي اكيد جوعتي..
لمار...لا مليش نفس شبعانه.
دياب...يلا قومي اسمعي الكلام..واتا ياستي امري لله هحضرلك العشا .
لمار...صدقتي مش جعانه كل انت. 
دياب...لا مش هاكل غير لو هتاكلي..
لمار....صدقني مش عايزه والله انا خاسه اني مبسوطه وانا لما ببقي مبسوطه بحس اني شبعانه...
دياب....خلاص شويه وهتاكلي واعملي حسابك اننا مش هنخرج من هنا غير لو كلتي.
لمار...حاضر.
قربها دياب من حضنه اكتر...اما لمار مكنتش معترضه...وكأنها مرتاحه جوه حضنه وحاسه بألامان اللي فقدته من فتره...فضلت لمار في حضنه...وفضلو ساكتين....لحد ما دياب حس انها تقلت جوه حضنه واستسلمت للنوم..
................
مر الوقت بسرعه. علي دياب وكأنه ثواني وكان مضايق انه هيصحيها ويخرجها من حضنه...
دياب...لمار...لمار...يلا ياحبيبي اصحي...
لمار....حاضر..انا نمت..
دياب....بابتسامه...ايه حضني حلو اوي كده...
ابتسمت لمار باحراج..لا وحش.
دياب...ماهو واضح...باماره انك روحتي مني في ثواني...
لمار.....انا مكنتش هنام. بس مش عارفه ازاي نمت..
دياب...تأثير حضني قوي...
ضحكت..لمار.
دياب...يلا قومي عشان ناكل حاجه بسرعه.. ونتحرك علي طول..
لمار...حاضر..
كلت لمار حاجه بسيطه...وكانو مستعدين للخروج..
دياب...لابسه ايه من تحت السويت شيرت ده..
بصتله لمار بصدمه😳😳ايه.
دياب...مش وقت دماغك الشمال دي..مقصدش بس احنا هنقف شويه لحد ما يجو عشان متبرديش الجو تلج وعالبحر هيبقي افظع ..
لمار...انا لابسه تيشرت كت بس انا مش بردانه..
دياب...لا ادخلي البسي حاجه اتقل
لملر...حاضر
خلصو بسرعه...وخرجو من المكان..واتحركو باتجاه المكان....
وصلو المكان بعد حوالي ساعه...ركن دياب العربيه ونزلو .
دياب....ايه نمشي ازاي..
لمار...تعالي انا هوريك...
دخل دياب معاها لحد ما وصلو
لمار....بحزن..هو ده المكان بتاعنا. وهي دي الصخره اللي كنا بننزل فيها
دياب...😳كنتو بتنزلو هنا ازاي ده خطر.
لمار....لا مش خطر اوي.  وابتسمت كارمن كانت بتخاف عشان مش بتعرف تعوم..
دياب...انتي بتعرفي تعومي
لمار...اه جدا...شايف الصخره دي مكتوب عليها اسمي واسمها.  هي كتبت اسمي بخطها وانا كتبت اسمها بخطي...ونزلت دموعها بهدوء
دياب.. ابتسملها علي فكره انا ممكن الوقت اخدك ونمشي عشان احنا اتفقنا اننا منعيطش صح..
لمار...حاضر خلاص مش هعيط.
دياب...طيب يلا نشوف مكان نقف فيه بسرعه النهار طلع خلاص
لمار...حاضر..
بعد دياب بيها مسافه مش صغيره.  ووقفو ورا صخور تخفي رؤيتهم تماما...
لمار...دياب ممكن طبعا
لمار...ممكن تخلي انس يتصل بيك ويسيب الخط مفتوح عايزه اسمع صوتها احنا بعدنا خالص يادوب اشوفها بالعافيه..
دياب...مينفعش نقرب اكتر من كده مفيش غير الصخور دي لو عدينا من ورا الصخور هنتشاف بسهوله.لكن لو عالصوت حاضر هقوله...
تعالي بقي ناعد هنا شويه لحد ما انس يكلمني...تمام..
اعدت لمار جمبه علي صخره بعيده عن الميه...الجو كان تلج. وهوا البحر كان بيخبط في جسمهم. بطريقه صعبه...
فضلت لمار تحرك ايدها في بعض عشان تحس بالدفا...
دياب...بردانه صح...
لمار...شويه...
دياب...وكنتي عايزه تخرجي من غير ما تتقلي لبسك شويه....فتح دياب سوست السويت شيرت عشان يقلعه...
لمار..مسكت ايده بسرعه...انت بتعمل ايه..
دياب...بردو دماغك شمال.  هقلعه عشان البسهولك.
لمار...انا دماغي مش شمال وعارفه انك بتقلعه عشاني...واكيد مش هخليك تقلعه.
دياب...متقلقيش انا لابس كويس ولو مش لابس متقلقيش.
لمار...والله ما هخليك تقلعه وبعدين انا مش بردانه انا ايدي بس اللي بردانه والسويت شيرت مش فيه جيب عشان كده ايدي سقعه..
دياب...طيب خديه ومتحلفيش عليا بعد كده..🤨🤨🤨
لمار....قولتلك مش هاخده. خليك لابسه...
دياب...طيب تعالي
لمار...اجي فين..
دياب...قربي مني مش هاكلك🤨🤨🤔
لمار...حاضر🥺
قربت منه لمار...خدها في حضنه  ومسك ايدها الاتنين بايده...عشان تحس بالدفا...
مر الوقت بسرعه....
وخرج انس من شغله بعد ما كلم كارمن عشان تجهز...وبعد نص ساعه كان واقف تحت العماره
نزلت كارمن...براحه كان واضح لسه عليها التعب والاجهاد...خصوصا ان دي المره الاولي تخرج من يوم ما راحت وهي تعبانه..
اول ما شافها انس..نزل راحلها..
انس...صباح ااسكر.
ابتسمت...كارمن صباح اانور.
انس...شكلك تعبانه.
كارمن...لا بس جسمي لسه واجعني شويه...يمكن عشان دي اول مره انزل من ساعت ما جيت..
انس...طيب تعالي علي مهلك...
كارمن...هنروح فين.
انس...هتعرفي الوقت...
ركبو العربيه واتحرك انس....وبعد فتره بسيطه وصلو اظام الكورنيش...
وقف انس العربيه ولمح من بعيد عربيه دياب...
كارمن... ملامحها اتبدلت لحزن بصت لانس...احنا هنا ليه..
انس....عارف انك مضايقه وان لمار وحشتك.  وكان نفسك تكوني معاها الوقت في عيد ميلادها ملاقتش اي خاجه اقدر اقدمهالك غير اني اجيبك المكان بتاعك انتي وهي..وقولت انسب وقت اجيبك هنا يكون بدري افضل عشان محدش يلمحك
نزلت دموع كارمن...
انس....بلاش دموع لو هيضايقك يلا نرجع.
كارمن...لا خالص بالعكس...المكان وحشني..وانا عايزه ادخل..
انس...متأكده..
كارمن...ايوه متأكده..
انس...طيب يلا انزلي...
نزلت كارمن....ونزل انس...ومشيو عشان يدخلو جوه...
وفاللحظه دي رن عليهم دياب...
انس....هرد علي تليفون شغل..
كارمن...تمام براحتك..
مشيت كارمن...وانس مشي بخطوات اهدي عشان هي تسبقه..
انس...ايه يادياب...انا فالمكان..داخل علي جوه.
دياب..تمام واحنا هناك..
انس...ابعد علي اد ما تقدر.
دياب..متقلقش...احنا في امان.بس بقولك ايه...
انس...نعم...
دياب...خلي الخط مفتوح عشان احنا بعيد اوي.  ولمار عايزه تسمع صوتها...
انس...حاضر يا سيدي هسيبه مفتوح....
دخل انس ورا كارمن بسرعه وفضل سايب الخط مفتوح....
لمار....بخوف   كان واضح اوي علي ملامحها ودقات قلبها عاليه جدا  وايدها بتترعش بصوره ملحوظه...وصلو 🥺🥺
دياب...اه وصلو...ومسك ايدها.  لمار...اهدي عشان خاطري
هزت لمار راسها ..خدها دياب ولف بيها من ورا الصخور عشان تقدر تلمحها من بعيد...
دياب...اقفي هنا...الوقت يظهرو ..
وقف جمبها دياب...وفضل ماسك ايدها واداها الموبايل...في ايدها..
دياب...امسكي الموبايل انس سايبه مفتوح..
مسك لمار الموبايل وقربته من ودنها براحه...وايدها التانيه في ايد دياب وحاسس برعشتها وايدها المتلجه.. وفضلت واقفه باصه ولسه مظهروش.  وحتي صوتهم مش سامعاه مش سامعه غير هوا...
+
وصلو اخيرا عند الصخور كارمن وانس عند الصخور...
واول ما لمار شافت كارمن...مسكت في ايد دياب بقوه... ونزلت دموعها بسرعه🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
مسكها دياب اوي...وعينه عليها هي..
اما لمار. فضلت باصه عليها والتليفون علي ودنها....
كارمن....كان واضح عليها التعب والارهاق ومش قادره تقف  وباين عليها الشحوب   وكأنها جسد بيتحرك من غير روح....اول ما وقفت ادام الصخره...نزلت دموعها
وحشتيني يالولي....وحشني كل حاجه فيكي... من يوم ما ابعدتي عني وانا تعبانه اوي... قلبي واجعني يالولي قلبي اتكسر محدش هيحس بيا غيرك انتي نفسي اشوفك واحضنك من يوم ما روحتي وانا بدور عليكي حواليا....حاسه بيكي جمبي علي طول بس مش قادره اشوفك ولا المسك ولا اسمعك...روحك حواليا.في كل مكان  يمكن ده اللي مهون عليا شويه بس تعبانه من غيرك اوي مبقتش اعرف انام طول الليل حاسه ان روحي بتتسحب مني...مبقاش ليا غير صورك ورسايلك  طول الوقت صورتك في ايدي.  عشان احس اني مرتاحه...مبعرفش انام غير وصورتك في حضني....وحشتيني.  وتعبانه من غيرك...زعلانه عليكي وعلي نفسي زعلانه منك اوي يالولي...ازاي قدرتي تسبيني ...
انس...اهدي يا كارمن...انا جبتك هنا عشان تحسي انها معاكي وتدعيلها...
كارمن....انا بموت ومحدش حاسس بيا يا انس...انا بموت صدقني روح بتطلع بالبطئ ومحدش حاسس بيا...نار جوه قلبي مبتهداش...مسكها انس...من ايدها وخدها في حضنه جامد...
كارمن....وحشتني اوي يا انس...
لمار....كانت بتسمع كل كلمه ودموعها مبتقفش.  وحست انها بتتخنق...كانت عارفه ان كارمن تعبانه بس مكانتش تعرف انها ممكن حالتها تكون كده...خصوصا انها مشافتهاش لحظه انهيارها لما عرف انها ماتت ...وانس مقالهاش حاجه غير انها نفسيتها وحشه....بس مكانتش عارفه انها تعبانه اوي كده......حست لمار فاللحظه دي بوجع كارمن ولثواني حطت نفسها مكانها مقدرتش تتحمل بعدها وحست بنفس احساس كارمن ان روحها بتتسحب منها...
انس....يلا ياكارمن...عشان محدش يشوفنا....
بصت كارمن...لاخر مره عالصخره والبحر...ومشيت باستسلام مع انس...اللي كان ماسكها...
مشيت...ادام لمار.....واول ما اختفت من ادام عينها....قرب منها دياب...وقرب راسها لصدره.....انهارت....لمار...وهي مسكاه...
لمار....سامحيني ياكارمن...سامحيني والله ما اقدر اسيبك او ابعد عنك بس غصب عني...سامحيني عارفه اني وجعتك اوي بس والله مكنتش اقصد..
دياب....شششششش خلاص اهدي...احنا اتفقنا علي ايه..
لمار...مقدرتش يا دياب...انا تعبانه من غيرها وهي عايشه وواقفه ادامي...طيب هي حاسه بايه وهي فكراني ميته.....كان نفسي اخدها في حضني اوي...والمسها ...كارمن كانت ادامي ومقدرتش اوصلها واقولها اني لسه عايشه....ليه يارب كده ليه...
دياب....لمار....كل حاجه هتتغير صدقيني..اهدي عشان خاطري....انا غلط لما سمعت كلامك مكنش لازم تشوفيها ولا كان لازم نجيب كارمن هنا ابدا....
لمار...يارتني ما جيت...كنت فاكره اني هرتاح لما اشوفها مكنتش اعرف اني هتوجع اوي كده.  وانا شيفاها ادامي كأنها ميته...وسامعه صوتها مكسور مفيهوش روح...
دياب...اللي حصل حصل خلاص...اهدي بقي عشان خاطري...ويلا من هنا بسرعه..
لمار...حاضر..
علي فيييييييين
لف دياب ولمار عالصوت 😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳🥺
لمار...يارتني ما جيت...كنت فاكره اني هرتاح لما اشوفها مكنتش اعرف اني هتوجع اوي كده.  وانا شيفاها ادامي كأنها ميته...وسامعه صوتها مكسور مفيهوش روح...
دياب...اللي حصل حصل خلاص...اهدي بقي عشان خاطري...ويلا من هنا بسرعه..
لمار...حاضر..
علي فيييييييين
لف دياب ولمار عالصوت 😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
اتفاجأ دياب....بأربع شباب وراهم...باين عليهم انهم سوابق...وشهم مش باين من التقطيع اللي فيه...وكان باين عليهم انهم شاربين مخدرات.....
اول ما لمار...شافتهم اترعبت..ومسكت في دراعه..
مسكها..دياب رجعها ورا ضهره....فضلت لمار ماسكه في ايده...
شاب1....علي فين يا حيلتها....
شاب2....مش عيب يا صاحبي تاخد الموزه لوحدك..
شاب3....البت جامده اوي...
شاب4....اللي ياكل لواحده ياصاحبي...
دياب...كان واقف ادامهم يسمعهم ببرود قاتل ...
شاب1....البت دي تلزمنا ياصاحبي....
شاب2....اه تلزمنا وياتخلع بالذوق يا أما تخليك واهو ينوبك من الحب جانب..
شاب1....أه هنبقي كتير علي الاموره بس هنبسطها...
شاب3....قولت ايه ياصاحبي هتفضل ساكت كده اخلص ولا نتعامل...وفضل يدور المطوه اللي في ايده بين صوابعه....
لمار...بصوت واطي....دياب انا خايفه...اتصل بأنس...
دياب.....خلصت ياشاطر انت وهو...
شاب4....شاطر...ااااه شكل كده الكلام مش عاجبك وطمعان فالبت لوحدك و هتعصلج معانا...
شاب3.....يبقي نتعامل ..
دياب.....اللي فيكم خايف علي عمره يقرب ويلمسها...
شاب1.....الله الله ده انت قلبك ميت بقي تعجبني يازميلي...بس انت غشيم...مسمعتس علي المثل اللي بيقولك الكتره تغلب الشجاعه...ونزل الشاب ده ووراه صحابه رايحين عشان ياخدو لمار..
دياب....لا سمعت ياروح امك...ومسك اول واحد من ايده كسرهاله...صرخ الشاب في ايده من الوجع....
صرخت لمار...
وقربو الشباب..من دياب..فضلو يضربو فيه ودياب بيتفادي الضربات بمهاره..
وفوسط ماهو اعد بيضرب فالتلاته سمع صوت لمار..بتصرخ.
لمار...دياااااااااب
بص دياب...عليها...لقي الشاب اللي دراعه اتكسر...ماسكها ومثبتها بالمطوه علي رقبتها ...
شاب فيهم...ضرب دياب في بطنه جامد...لف دياب...ومسكه...ضربه برجله بكل قوته تحت الحزام صرخ الشاب ده ووقع فالارض يتألم...
ومسك...التاني....كسرله دراعه هو كمان..
ومسك...التالت ولسه هيضربه...
شاب1....سبهم بدل ما اخليك تاخد عزاها انهرده...
لمار....كانت واقفه.  بتترعش في ايد..الشاب....
دياب....ابعد عنها احسنلك..
شاب1...لو خايف علي عمرك ادامك ثواني وتبعد وهنسيبك غير كده هنقتلك وبردو هناخد اللي عايزينه منها ونخليها تحصلك...
دياب.....قولتلك ابعد عنها وبص للمار وكأنه بيقولها حاجه بعينه...
هزت لمار راسها براحه....وفأقل من ثانيه ضربته بأيدها في بطنه...اتألم الشاب وسابها بتلقائيه لفت لمار بسرعه وبركبتها ضربتها تحت الحزام.....صرخ من الوجع وساب المطوه من ايده وقعت عالارض واول ما سابها...مسكتها لمار بسرعه....ووجهتها في وشه..
ابتسم..دياب...للمار...وثواني
وسمعت...لمار..صوت دياب...وبيتألم...لفت تشوفه..
لقت...شاب..منهم ضربه بمطوه. في دراعه...
صرخت...لمار..وجريت عليه بسرعه...
طلعت...دياب...فاللخظه دي المسدس...وضرب طلقه فالجو....قامو الشباب بألم...وبقو يجرو بسرعه من ادامهم.
لمار....بتعيط دياب..انت كويس..
دياب....متخافيش...فيكي حاجه..
هزت..لمار..راسها انا مويسه انت اللي مش كويس...دراعك بينزف..
دياب...متخافيش...انا كويس...ده جرح سطحي بسيط...يلا بينا من هنا بسرعه...
مسكها دياب في ايده...وخرج بيها...من البحر...ووصلو للعربيه....ركبو وطار دياب بيها..
لمار....بصاله وبتعيط....انت كويس..
دياب...بألم...متخافيش انا كويس والله...
لمار....انا اسفه...كل ده بسببي...
دياب...حبيبي بطلي عياط...وبعدين بسببك ايه انتي مالك بس. انتي اللي قولتلهم يجو
لمار...لا. بس انا اللي قولتلك نيجي هنا...بس مكنتش اعرف ان كل ده هيحصل والله انا اسفه..
دياب...مسك ايدها...قربها من شفايفه...وباسها....اهدي بقي احنا في امان وبعدين كنتي عيزاني يعني اقف اشوفهم وهما بيقربو منك..
لمار...طيب ممكن نروح اي مستشفي بسرعه...دراعك بينزف جامد..
دياب....صدقيني ده جرح سطحي...وانا هعرف اوقف النزيف ده لما نوصل..
لمار...هتوقفه ازاي بس ده محتاج دكتور..
دياب...لا متخافيش احنا متعودين علي كده....وبعدين اوقات كتير مبيبقاش معانا دكاتره....هكوي الجرح عادي
لمار...😳😳🥺🥺🥺🥺تكوي ايه...لا طبعا استحاله تعمل كده....
دياب...مينفعش اروح اي مستشفي. ياحبيبي لو بس اتعرف اننا روحنا هتبقي مصيبه..والدنيا هتقوم وانا مش هامنني انها تقوم ولا تأعد بس انا واثق ساعتها لو بس سياده اللواء شم ريحه اننا طلعنا هيبعدني عنك...وعن القضيه كلها حتي السفر مش هكون معاكي وانا استحاله اسيبك تسافري لوحدك..واستحاله اخلي حد يأعد معاكي غيري...
لمار...بدموع طيب حتي نروح اي صيدليه عشان خاطري..
دياب...حاضر ياستي ولو ان واثق مش هيعرفو يعملوا حاجه...
وقف دياب...ادام صيدليه...قبل ما يبعدو عن العمار....نزل هو وهي
دخل دياب للصيدلي...
دياب...صباح الخير
الصيدلي.. صباح النور.تحت امرك يا افندم.
دياب...كنت محتاج بس تبصلي عالجرح ده..
قلع دياب السويت شيرت ووراله دراعه...
الصيدلي....ده محتاج كام غرزه...حضرتك..من ايه الجرح ده.
دياب....ابدا شباب شملهم شاربين...ودي ضربه مطوه...
الصيدلي....لازم تروح المستشفي...
دياب....مفيش حل مؤقت
الصبدلي...هو جرح سطحي ممكن يلم لوحده...بس الخوف تكون المطوه مسممه لازم الجرح يتطهر وبعدين في نزيف. ممكن تكون جت في عرق لا قدر الله...
دياب....طيب انا مبدئيا كده انا في ظروف تمنعني اني اروح مستشفي وهكوي الجرح....ومحتاج مسكن قوي ومطهر ..
الصيدلي فهم ان في ظروف تمنعه وشكلهم هربانين من حاجه...
طيب مبدئيا هو الكوي كويس بس لو محدش هيقدر يكوي الجرح....صح يبقي الافضل تروح المستشفي...
دياب...متقلقش
الصيدلي...طيب لحظه واحده اجبلك العلاج....
بعد وقت بسيط...خرج دياب ولمار ومعاهم شنطه العلاج....ركبو العربيه ومشيو علي الموقع....
.......................................
اما عند أنس...وكارمن...وصلو وطلع انس...يوصلها...
طلع انس فتح الباب..ودخلو...
انس...انتي كويسه.
كارمن....الحمد لله..
انس...انا اسف يا كارمن. مكنتش عارف اني بدل ما افرحك هضايقك بالشكل ده.
كارمن....انا مش مضايقه والله صدقني...بس انا لسه مش مستوعبه مش اكتر...
انس.....طيب فكي بقي عشان خاطري ..وبعدين انا انهارده محضرلك سهره هتعجبك بجد...
ابتسمت كارمن ابتسامه بسيطه....تعبتك معايا اوي يا انس
أنس...مش قولنا بقي كفايه الكلام ده...وياستي لو اللي بعمله ده تعب يبقي احلي تعب فالدنيا..
كارمن...مش اوي كده..
انس...لا اوي كده بقي انتي غاليه عندي اوي يا كارمن..وانا ببقي مبسوط وانا بعملك اي حاجه...يعني مفيش داعي للشكر خالص...يلا روحي ريحي شويه...وهكون عندك الساعه 8كويس..
كارمن....اه كويس..
أنس..تمام مش عايزه اي حاجه.
كارمن...شكرا يا انس.
انس...يلا اقفلي ورايا..سلام.
كارمن...سلام
.....................................
نزل انس من عند كارمن مشي راح لواحد صاحبه من ايام الدراسه في نفس عمره هو ودياب.. شغال في اكبر شركات الاتصالات.. وصل أنس الشركه...ووصل ادام المكتب بتاعه...
انس..للسكرتيره...صباح الخير
السكرتيره...صباح النور..
انس...لو سمحت عايز اقابل مستر حمزه
السكرتيره..في معاد
أنس...للاسف لا بس ممكن تبلغيه..
السكرتيره...تمام اقوله مين حضرتك..
أنس...قوليله أنس الجوهري.
السكرتيره...تمام اتفضل ارتاح وانا هبلغه..
اعد انس ودخلت السكرتيره تبلغه..
حمزه...ادخل...
السكرتيره...مستر حمزه في واحد بره عايز يقابل حضرتك..
حمزه...مين..؟؟
السكرتيره...بيقول انس الجوهري..
حمزه...انس دخليه فورا...
السكرتيره....اتفضل يا افندم...
دخل انس....حمزاوي
حمزه...انس باشا يا خبر ابيض
حضنو بعض وبتد السلام.
حمزه..فينك يا واطي انت ودياب.
انس...موجودين يا اخويا انت بتسأل اوي
حمزه...والله غصب عني الشغل واخد كل وقتي وبعدين انا لسه راجع من امريكا من اسبوع كان بقالي 3 شهور تقريبا مسافر.
انس...واحشني والله ياحمزه...اوي.
حمزه...لو واحشك كنت سألت.
انس...والله نفس النظام الشغل واخد كل وقتنا.
خمزه...دياب عانل ايه واحشني اوي بقالي اكتر من 6 شهور مسمعتش صوته
انس...دياب مشغول بردو والفتره اللي فاتت كان في شغل كتير وبلاوي زرقه.
حمزه...ربنا يكون في عونكم...امال هو فين.
انس...لا ده مسافر في مأموريه سريه كده..
حمزه....انا عارف بس ايه اللي دخلكم الهباب اللي انت فيه ده..خطر وبهدله...ما كنا اتشاركنا زي ما قولنا زمان..
انس...هنعمل ايه طيب نصيبنا...وحشني يالا يا خربيتك حاسس اني بقالي زمن مشوفتكش..هيرجع امته دياب عايزين نسهر مع بعض..
انس...والله ما اعرف هو اكيد قرب يخلص واول ما يرجع لازم نسهر مع بعض...قولي اخبار شمس ايه..
حمزه...طلقتها.
انس...😳يا خربيتك ليه يا ابني انتو حتي متجوزين عن حب بقالكم كتير.
حمزه...مشاكل كتير وزن. وزي ما انت عارف موضوع الخلفه اتأخر..لفيت بيها كتير وسفرتها اكتر وكل ما اروح عند دكتور يقول انتو الاتنين كويسين...طبعا هي مش ساكته وخناق ونكد علي طول وفالاخر طلبت الطلاق.
انس...طيب اكيد هي اعصابها تعبانه كنت استحملت شويه يا حمزه.
حمزه...انا محدش استحمل ادي يا انس...احنا بقالنا سنتين فالقصه دي وكل شةيه خناق واحايل فيها واراضيها مفيش فايده...وانا اللي فأيدي عملته يا انس...وودتها عند اكبر دكاتره فالعالم اعمل ايه تاني واخر ما تعبت قولتلها انا مش عايز عيال ومش مستعجل اصلا عادي.بس هي مش ساكته وحياتنا باظت خالص فقررت اوافق علي طلبها...وبيني وبينك انا تعبت خلاص مفيش حيل للمناهده...
انس....معلش اكيد ربنا ليه حكمه في كده..وانت تستاهل كل خير..
حمزه...وانت مفيش حاجه مزهقتش من الوحده ولا ايه..
انس...والله انا لحد من فتره بسيطه مكنتش زهقت بس الوقت زهقت
حمزه...يبقي في حاجه حركت انس باشا.😉😉ووقعت
انس....يعن تقريبا كده وقعت..
حمزه...الله طب ايه هنفرح امته...
انس...يعني شويه كده زي ما قولتلك الدنيا ملغبطه الفتره دي والشغل متكربس مستني شويه.
حمزه...ربنا يسعدك ويوفقك يارب وافرح فيك قريب انت ودياب..
انس...ان شاء الله ونفرح بيك انت كمان..
حمزه....لا يا عم انا واخد هدنه شويه هو اللي يجربها مره يجربها تاني...
انس....ان شاء الله المرادي ربنا يوفقك.
حمزه...يارب...قولي الزياره دي اكيد مش عشان وحشتك ايه الحكايه...
انس...وانا سمعتي وحشه اوي كده وشكلي واطي 🤣🤣
حمزه...طول عمرك يا قلبي 🤣🤣🤣🤣👊
انس...بعيدا عن اللي جايلك عشانه فانت والله وحشتني...بس فعلا انا حايلك عشان حاجه مهمه..
حمزه...خير...
انس....في رقم هنا فالشركه...محتاج اجيب المكالمات اللي بيعملها عالاقل من شهر .
حمزه...بس انت عارف ان ده صعب يا انس.
انس...بس مش صعب عليك.
حمزه...طب قولي الاول الرقم ده يخص مين وهل ده في إطار الشغل عندك ولا حاجه شخصيه..
انس...بص هي ملهاش علاقه بالشغل بس تقدر تقول انها حاجه شخصيه بس بردو متخصنيش انا...
حمزه...امال تخص مين..
انس...عادل الدالي...عم دياب..
حمزه....عادل باشا الدالي...خير.
انس...هقولك. بس الكلام ده ميطلعش اتفقنا.
حمزه...عيب عليك من امته واللي بينا بيطلع يا انس...
انس...عارف بس الموضوع حساس شويه ..
وابتدا انس يحكيله كل حاجه..
حمزه....يا نهار اسود...
انس...قولت ايه..
حمزه...هساعدك طبعا...عادل باشا غالي عندي ومن الناس المحترمين اللي اعرفهم واكيد طبعا احب اخدمه.
انس...طيب الحوار ده ياخد منك اد ايه
حمزه...مش هياخد كتير ممكن علي بليل اكون مخلص.  بس نقول بكره..
انس...خلاص بكره ان شاء الله طيب سؤال تاني...المكالمات دي هتكون بالارقام صح.
دياب..اه طبعا كل المكالمات هتكون بالارقام..والرقم اللي انتو عايزينه هعرفكم تفاصيله
انس...تمام يبقي بكره هستني مكالمتك ونشوف هنتقابل ازاي..
حمزه...خلاص تمام..
انس...هقوم انا بقي عشان مش قادر.
حمزه...تقوم ايه استني انت مشربتش حاجه وملحقتش اعد معاك .
انس...مش قادر والله ياحمزه مخلص نبطشيه من شويه..وعايز انام.وقام وقف وبعدين انت لسه فاكر يا واطي تشربني حاجه..
حمزه...بضحك والله ابدا انا اتلهيت معاك عشان واحشني...
انس...خلاص بكره اعمل حسابي في حاجه اشربها..
حمزه...ماشي ياعم...
سلمو علي بعض...ومشي انس...
وبلغ عادل بكل حاجه فالموبايل...وعرفه ان بكره رقم الراجل هيكون معاه..
....................................
اما في ڤيلا الدالي.....
تحديدا في غرفه عادل....بعد ما خلص مكالمه مع انس...دخل الاوضه..
كانت حنان اعده بتحط مانيكير في ايدها...ولابشه عشان تخرج..
عادل .....انتي خارجه.
حنان...ايوه.
عادل...بس انهرده اجازه علي فكره..
حنان...مش هتأخر يا عادل وبعدين هو انا يعني لو اعدت هتكون مبسوط مثلا
عادل...علي رأيك...المهم فين الفلوس
حنان....هو انت بتتكلم بجد يا عادل عايز من مراتك المبلغ التافه ده.
عادل....اه بتكلم بجد...ولو انتي شيفاه مبلغ تافه فانا بالنسبالي مش شايف كده عشان المبلغ التافه ده انا تعبت فيه..ومظنش انه ينفع تاخدي مبلغ زي ده وتصرفيه علي شويه لبس وسفر..
حنان....انت اتغيرت اوي علي فكره...
عادل...معلش مفيش حاجه بقي بتفضل علي حالها...المهم فين الفلوس.
حنان...حاضر يا عادل هسحبلك انهرده 150 الف وهجبهملك وانا راجعه.
عادل....بس انتي ساحبه 250 فاضل 100
حنان...ال100 صرفت منهم مبلغ هجبلك دول مؤقتا لحد ما السهم بتاعي فالشركه يطلع فلوس وابقي خدهم يا عادل..
عادل....تمام يا حنان
عادل في سره...نهايتك معايا قربت يا حنان وقريب اوي هعرف كل حاجه بتعمليها من ورايا واعرف كنتي عايزه تقتلي مين...وياعالم هعرف ايه تاني ما انتي بلاويكي كتير...
........................................
في مكان اخر. تحديدا الجهاز الدولي للمخابرات....
في غرفه الاجتماعات....
علي طاوله تجمع اعلي رتب البلد...من لواءات وظباط.ووزير الداخليه...
الوزير....طبعا...انهرده احنا مجتمعين...عشان خلاص دقت ساعه الصفر...ولازم نبتدي الشغل الكبير...
وصلنا اخبار..انهرده...انهم ابتدو الشغل لمهمتهم...وجه الوقت اللي نبتدي نبادلهم اللعب...حاتم قولي ايه اخر اخبار لمار...ودياب وصل معاها لايه.
حاتم.....كل حاجه ماشيه تمام سعادتك
دياب...جهزها علي اعلي مستوي.وانا شوفت ده بنفسي...
اللياقه البدنيه...والدفاع عن النفس وكل التدريبات تمت باعلي مستوي والحقيقه ان البنت بذلت مجهود كبير لدرجه انا نفسي مكنتش متخيلها وطبعا ان ده يحصل في وقت بسيط فا ده وقت قياسي جدا وواضح المجهود اللي بذله دياب...اما بالنسبه للغه فا هي خلاص جاهزه تماما...وكل المعلومات قدرت تدرسها كويس...حتي السفر هي جاهزه ليه...
الوزير....بلغني ان دياب زرع المايك بنفسه والخطه اتغيرت...وده مش صح..انت عارف يا حاتم اني مبحبش القرارات المفاجأه...ولا بحب اتحط ادام الامر الواقع..
حاتم...عارف يا افندم بس يمكن حصل قرار مفاجأ بس واضح انه كان قرار صح...الرجاله اللي طلعو مع دياب...قالو ان الدلايه اللي كانت فالسلسه كان صعب فتحها جدا واستحاله لمار كانت هتقدر تفتحها...ولو كان حصل مكنتش هتقدر تقفلها بنفس الطريقه تاني وكان سهل جدا انها تتفتح والمايك يقع او هو يكشفه. دياب قدر يحط المايك بطريقه حرفيه..جدا
الوزير.....تمام...انا عارف يا حاتم انك متحمس جدا للنقيب دياب...وعارف ان دياب عندك اكتر من مجرد ظابط مباحث وانه غالي عندك وعارف كمان ان في سبب اكبر وهو ان دياب اتعلق بالبنت انا مش نايم علب ودني ياحاتم...عموما بعيدا عن ان البنت اصلا محكوم عليها بالاعدام دي مش قصتي بس انا مش هسمح تاني باي غلطه ولا هسمح بتغيير اي حاجه تاني..
حاتم...عارف يا افندم بس عايز حضرتك تتأكد ان دياب بيحب شغله جدا ومعروف عنه اخلاصه فالعمل.
وزير...عارف يا حاتم وعارف كمان انه من اهم ظباط المباحث مش بس في اسكندريه في مصر كلها....وعارف كمان انه حابب الشغلانه وبيحاول يعرف كل حاجه في كل قسم وبيدرس كتير وعنده مهاره بمكن تكون مش موجوده عند ظباط كتير وعارف كمان انه بيفهم في كل حاجه واننا نقدر نعتمد عليه في حجات كتير ...بس ده مش معناه اننا ننفذ كل اللي هو عايزه عموما انا بفكر اصدر قرار بان شغله فالقضيه دي انتهي لحد كده والباقي ده اختصاص الجهاز حتي السفر مفيش داعي لسفره..خصوصا انه ادام دخل في علاقه بقي خطر يا حاتم وانت اكتر حد عارف اننا في شغلنا مينفعش ندخل المشاعر فالشغل وادام دخلو يبقي هيحصل كوارث خصوصا ان دي مش قضيه سهله دي قضيه دوليه وتمس مصر واي غلطه فيها انت عارف ايه اللي هيترتب عليها..
حاتم....عارف يا افندم بس بعد اذن حضرتك انا شايف ان دياب لازم يكمل معانا وشايف كمان انه بقي ضلع مهم جدا
الوزير...حاتم دياب  ظابط شاطر بس ده ميمنعش اننا خلاص مش محتاجينه وكمان معانا ناس مجتهده وهتقدر تكمل المسيره..بتاعته...ايه بقي اللي يخلي دياب ضلع مهم..
حاتم....حضرتك ناسي ان مايا اتقتلت. وان دياب كان شغال فالقضيه اصلا من قبل ظهور لمار.
الوزير... لا مش ناسي بس ده ايه علاقته باللي بقوله.
حاتم...علاقته انه. اكيد لما مايا تظهر من تاني...هيظهر معاها القاتل....
الوزير...حتي لو ظهر مش شغلنا الوقت نعرف مين هو خصوصا بعد ما عرفنا انه موصلش اي حاجه وده معناه انه مكنش شغال معاهم.  يعني مش معطلنا واكيد قتلها لسبب شخصي.
حاتم...حتي لو زي ما حضرتك بتقول قتلها لسبب شخصي...فا ده في حد ذاته خطر ..
الوزير.....مش فاهم..
حاتم....هقول لحضرتك...اولا ظهور مايا  هيعمل للقاتل برجله وهيحصل شوشره. وده هيعمل شك كبير...خصوصا ان اللي قتلها واثق انها ماتت لانه باختصار قاتلها بطلقه في دماغها
ثانيا....حتي لو محصلش شوشره مش بعيد يحاول يقتلها تاني..وكل حاجه بنرتبها هتضيع .والتعب اللي تعبناه هيروح في اقل من ثانيه وحضرتك عارف كويس جدا احنا اد ايه محتاجين لمار...
الوزير...بس دياب كده بقي خطر انا واثق انه هو ممكن يبوظ المهمه كلها واثناء السفر انت عارف اننا هنكون حوالين لمار بس من بعيد هيقدر يكون معاها من بعيد مظنش يا حاتم وساعتها هو اللي هيبوظ كل حاجه مش القاتل...
حاتم....وليه حضرتك متقولش انه علاقته وتعلقه بيها هيخلي عينه عليها ويقدر يحافظ عليها لحد ما المهمه تخلص...صدقني يا باشا.  دياب هيقدر يفرق بين شغله ومشاعره...وفنفس الوقت هيقدر يخلي عينه علي لمار..
الوزير....تمام يا حاتم وانا خليني معاك للاخر وهوافق بس عايزك تبلغه انه بره القضيه دي خلاص....واننا حابين نبعده عشان ممكن يأثر في شغله ويبقي خطر عليها. ولما يتعلم الدرس بلغه انك اقنعتنا واننا وافقنا. 
حاتم....حاضر يا باشا.
الوزير...وعايزك تفتكر ديما يا حاتم اني وافقت عشان خاطرك وعشان تحمسك لدياب...بس لو حصل اي خطر انت اللي هتكون في وش المدفع..
حاتم...اطمن حضرتك ان شاء الله مفيش اي حاجه هتحصل ودياب هيقدر يتفهم الموقف اللي احنا فيه..
الوزير....كده تمام...كل واحد فيكم عارف مهمته....واحنا لحد الوقت مستنين الراجل يفوق. ويبتدي يتكلم عشان نقدر نسمع كل حاجه...
وعايزك يا حاتم تبلغ دياب...ان بكره...اخر يوم فالموقع...هيرجع وطبعا لمار...هتروح علي مكان تاني
حاتم....المكان موجود يا افندم بس هي المفروض هتتعامل ازاي مع اهل مايا.
حاتم....هتروح تزورهم بس مش هتأعد بحجه انها جايه يومين ووراها شغل عشان هتسافر...وخطيبها هتقابله عادي وعايز مراقبه كامله للظابط ده. عشان نتأكد منه. اكتر...
حاتم تمام ياا افندم..
الوزير....وبلغ دياب ان السفر هيكون بعد خروجهم من الموقع في خلال اسبوع...
وطبعا لمار.  او مايا هتبلغهم بره انها راجعه وانها قدرت تجيب كل المعلومات اللي طلبوها منها...
حاتم...تمام يا افندم اعتبر كل حاجه جاهزه
الوزير....متتساش تقرص ودن دياب قبل ما تبلغه انه يجهز وياريت تروح بنفسك يا حاتم...
حاتم...اكيد يا افندم انا كنت هعمل كده...
الوزير....كده احنا خلصنا....وكل حاجه محتاجينها اظن انكم عرفتوها اي سؤال يا رجاله....
الجميع...تمام يا افندم..
الوزير...بالتوفيق ان شاء الله
.............................................
وصل دياب ولمار الموقع..
وكان واضح علي دياب التعب نتيجه للدم اللي فقده..
طلع دياب ولمار فوق..
لمار....دياب انت شكلك تعبان اوي...كلم انس طيب يجيلك ويجبلك دكتور من غير ما اي حد يعرف...
دياب...مش هينفع يالمار..
لمار....طيب انت ازاي هتقدر تكوي الجرح ده لوحدك...
دياب ... انتي هتساعديني..
لمار...😳😳نعممم استحاله طبعا مش هقدر..
دياب.. خلاص انا هعرف اتعامل لوحدي..
لمار...مش هتعرف..
دياب....لمار...مفيش وقت انا لو نزفت اكتر من كده ممكن افقد الوعي وانتي مش هتقدري تتصرفي وممكن المكوه زي ما قال الصيدلي تكون ملوثه وممكن يحصلي تسمم لازم اخلص بسرعه...
دخل دياب الاوضه....وجاب سكينه كبيره وحطها علي النار تسخن...
وقفت...لمار تراقب كل اللي بيعمله بخوف...
قلع دياب السويت شيرت وقلع كل حاجه وكشف صدره...
طلع العلاج من الشنطه...وابتدا يطهر حوالين الجرح...
وهي بصاله وحاسه انه هيغم عليها....
دياب كان بيحاول يتماسك ادامها عشان متخافش اكتر ما هي واضح انها مرعوبه....
رن. فاللحظه دي موبايل مايا....😳
لمار....دياب...الحق موبايل مايا بيرن😳
دياب....ايه....بص دياب فالموبايل....ده چاك اكيد فاق وعايز يعرف مروحتيش ليه....ردي عليه وقوليله الاتفقنا عليه...واعملي حسابك تكوني هاديه وبلاش تكوني متوتره...واعرفي ان المكالمه دي الجهاز كله هيسمعها ..
فالوقت ده...جهاز المخابرات كان في حركه وتوتر كبير...
سياده الوزير...في مكالمه من چاك لمايا
خرج الوزير بسرعه ومعاه حاتم وبعض الرتب عشان يسمعو....
اما عند لمار...
حست لمار بقلق رهيب..
دياب...اهدي متخافيش خدي نفس واتكلمي....
خدت لمار نفس كبير
......................
لمار.....مرحبا چاك.
چاك.....مرحبا صغيرتي. هل نسيتي اننا كنا علي موعد أمس..
لمار...لا لم انسي وحضرت إليك ولاكن يظهر أنك كنت شربت كثيرا ونمت...
چاك...أسف يظهر انني شربت كثيرا ولكن لا بأس سأكون في انتظارك اليوم.
لمار...أسفه چاك لا أستطيع لقد بدأت الشغل الذي حضرت لأجله ولا يوجد لدي وقت.
چاك... انتي غاضبه مني...لذا ترفضين الحضور.
لمار...حقيقه انا غاضبه ولكن ليس هذا سبب رفضي للحضور ولكن انا حقيقه مشغوله.
چاك...حسنا صغيرتي كنت اتمني مقابلتك ولكن لا بأس دعينا نتركها لوقت أخر الان اريد ان اخبرك بالمعلومات المطلوبه منك.وهي جمع ادق المعلومات عن سيناء الجيش المصري واهم الرموز والشخصيات الكبيره الموجوده فيه اتمني ان تنجزي كل هذا في وقت قياسي واحب ان اخبرك ان عودتك الي فرنسا ستكون خلال اسبوع
لمار...ماذا اسبوع؟؟
چاك...نعم هذا طلب الموساد
لمار... حسنا چاك. وانا جاهزه.
چاك..ألي اللقاء صغيرتي.
لمار الي اللقاء چاك
الحوار بالفرنسيه.....
Lamar ... bonjour Jack. Ak ..... Bonjour bébé. Avez-vous oublié que nous étions en rendez-vous hier ... Lamar ... Non, je n'ai pas oublié et je suis venu vers vous, mais il semble que vous ayez beaucoup bu et dormi ... Ak ... Désolé, il semble que j'ai trop bu, mais ça va, je t'attends aujourd'hui. Lamar ... Désolé, Jack, je ne peux pas, j'ai commencé le travail auquel j'ai assisté et je n'ai pas le temps. Jack ... tu es en colère contre moi ... alors tu refuses d'y assister. Lamar ... Je suis vraiment en colère, mais ce n'est pas la raison de mon refus d'être présent, mais je suis vraiment occupé.
Ak ... eh bien, ma petite fille, j'espérais vous rencontrer, mais ça va. Laissons-le pour une autre fois maintenant. Je veux vous informer des informations qui vous sont demandées. Il recueille les informations les plus précises sur le Sinaï, l'armée égyptienne et les symboles les plus importants et les grandes personnalités. Votre retour en France se fera dans une semaine Lamar ... quelle semaine ?? Pak ... Oui, c'est la demande du Mossad Lamar ... eh bien, Jack. Et je suis prêt. Ak..i pour rencontrer ma petite fille. Pour aller à ta rencontre
لمار.....بصت لدياب بخوف....ايه 😳
دياب...براڤو عليكي كنتي هايله مالك خايفه ليه.
لمار...انا كنت هموت حاسه اني مقدرتش اقنعه.
دياب...بالعكس انتي قدرتي تقنعيه ولو مكانش اقتنع مكانش وصلك طلباتهم.
لمار...طيب كنت بتكلم كويس.
دياب...جدااااا انا تلميذتي مفيش زيها...
انا لازم اكلمه سياده اللواء...
لمار...افتكرت...دياب ودراعك ؟؟
دياب...هكلمه الاول...مسك دياب التليفون
دياب..سياده اللواء....چاك كلم مايا.
حاتم....ادام قولت مايا يبقي انت شايف شغلك كويس يا حضرت الظابط.
دياب...تربيتك يا افندم..المهم سمعت
حاتم...اه سمعت
دياب...طيب والمعلومات.
حاتم...عرفك كل حاجه لما اجيلك...انا جايلك انهرده هتلاقيني ادامك علي الساعه 9.
دياب...تمام يا افندم في انتظار حضرتك.
حاتم ..سلام يادياب.
دياب...سلام يا افندم..
.........دياب...سباده اللواء جاي بليل
لمار...😳😳😳طب وايدك هتقوله ايه
دياب...متقلقيش هلبس كويس ومش هتبان...
لمار...طيب ممكن يلا عشان كمان ترتاح قبل ما يجي وميبنش علبك التعب..
دياب...حاضر...راح دياب مسك السكينه..اللي اتحول لونها للون البرتقالي🔥🔥🔥🔪🔪
دياب...اعد عالسرير وقرب السكينه علي ايده..وهو بياخد نفس طويل..
لمار اخرجي بره واقفلي الباب وراكي.
لمار...لا خليني معاك.
دياب...اسمعي الكلام.
لمار....انا مش هخرج...
دياب....بعصبيه بسيطه...لمار بقولك اخرجي واقفلي الباب...
خرجت لمار بسرعه وقفلت الباب ووقفت وراه...وهي قلبها بيوجعها عشانه..
حط دياب...حرف السويت شيرت في بوئه...وقرب السكينه عالجرح مره واحده....واتألم بوجع وصوت مسموع...
فتحت لمار الباب بسرعه..وجريت عليه..
كان مغمض عينه وكل عروق جسمه بارزه والعرق بيجري في كل جسمه.
لمار...دياب..انتي كويس..
دياب...بياخد نفسه بسرعه ومش قادر يتكلم من الوجع..
قربت منه. وسندت راسه علي صدرها وخدته في حضنها...انا اسفه والله مكنت اقصد يحصلك كده..
دياب...بصوت ضعيف...متخافيش انا كويس...
لمار....انت مش كويس خالص..انا السبب.
دياب...حبيبي صدقيني انا بخير.  بس لو اغم عليا متخافيش ده طبيعي متكلميش حد انا هبقي كويس  متخافيش انا بس محتاج انام...
لمار...طيب نام..ارجع يلا نام...هلبسك الاول عشان متبردش وهسيبك تنام..
دياب...لا خليكي معايا عشان خاطري..
لمار...انا مش هخرج هفضل معاك طبعا..
دياب....لا خليكي جمبي.
لمار...بتوتر...حااضر هفضل جمبك..
ساعدته لمار فاللبس...ورجع دياب براحه عالسرير..فضلت واقفه ادامه مش عارفه تعمل ايه..
مسكها دياب من ايدها...واعده جمبه عالسرير..ومن غير ولا كلمه فتح ايدها ونام في حضنها...
لمار...فاللحظه دي بصت بزهول 😳ومش عارفه تعترض...وثواني ونام دياب...
لمار...دياب....دياب...انت نمت...
دياب فاللحظه دي كان استسلم وشبه اغم عليه  وراح في دنيا تانيه..................
فضلت لمار تمسحله العرق اللي علي وشه...وثواني واستسلمت لنومه في حضنها ضمته ليها اكتر وحضنت وشه بايدها...واستسلمت هي كمان للنوم...
...............
عدي. الوقت. ومرت الساعات بسرعه..وهما الاتنين في دنيا تانيه..
صحي دياب بتعب كانت الساعه 7 ونص..حاسس ان دراعه واقف ومش مستحمل الوجع.....فتح عينه...لقي نفسه في حضن لمار وهي اعده بس راحه فالنوم وحاضنه وشه بايدها...
مسك. دياب ايدها اللي علي وشها قربها من شفايفه. وباسها...
حست لمار بيه فتحت عينها لقته باصصلها وساكت.
لمار....انت صحيت...انت كويس..
دياب....يعني اصحي علي احلي وش فالدنيا واحلي حضن ومبقاش كويس ..
ابتسمت لمار...دراعك عامل ايه.
دياب...كويس بس واجعني شويه هاخد مسكن وهيبقي احسن..
لمار...طيب هقوم اجبلك المسكن واحضرلك حاجه تاكلها
دياب....لا متقوميش خليكي.
لمار..بصتله عشان اجبلك المسكن.
دياب....يعني يبقي في حضني اقوي مسكن وتروحي تجبيلي مسكن..
رفعت لمار حواجبها وهي مبتسمه.  وانا اللي فكرتك تعبان..
دياب....طب ما انا تعبان والله ولو قومتي زنبي هيبقي في رقبتك.
لمار...بلاش دلع وقوم
دياب...لا مش هقوم انا مرتاح كده.
ضحكت لمار غصب عنها.. علي فكره انت رخم وبتوترني...
دياب...ابتسم انا باوترك
لمار...اه..انت
دياب...انا عملت ايه بس انا نايم وتعبان..
ابتسمت لمار بحب..
دياب...رجع نام علي صدرها تاني ولف ايده علي وسطها..
عدي حوالي خمس دقايق وهو نايم وساكت ولمار ساكته وحرجه ومش عارفه تتكلم بس الابتسامه مكانتش مفارقه وشها......مش ناوي تقوم بقي..
دياب...أمممممم لا..
لمار...هو ايه اللي لا يلا قوم..
دياب....وراكي حاجه..
لمار...بضحك هو ابه اللي وراكي حاجه انت استحليتها ولا ايه انا سكتالك عشان بس تعبان...بس انا ممكن اقوم واخليك تقع وانت تعبان ومش هتقدر تقاوم ..
رفع دياب وشه ليها وهو رافع حواجبه..
هو مين ده اللي تعبان ومش هيقدر يقاوم..🤨
لمار...انت..
دياب...طب اتكلمي علي ادك..
لمار....مانا بتكلم علي ادي. وهتشوف...جت لمار تقوم
مسكها دياب ورفع نفسه وبقي فوقيها محاوطها بدراعه..
لمار😳😳😳😳😳
دياب....ايه شايك سكتي يعني.
لمار....انت بتعمل ايه ابعد انا كنت بهزر.
دياب....الوقت بتهزري..
لمار...اه والله يلا ابعد..
دياب...لا مش هبعد نرتاح كده.
لمار...دياب خليك مؤدب وابعد🥺
دياب... طيب قولي سوري.
لمار...وهي بتضحك...سوري.
دياب...من غير ضحك🤨🤨
لمار🙈🙈🙈خلاص قولت يلا ابعد.
دياب...قولي الاول ومش عايز ضحك.
لمار...وهي مبتسمه حاضر سوري..
دياب...وهتنيميني في حضنك.
لمار...لا يلا قوم.
دياب...هو ايه اللي لا🤨
لمار...اقصد يعني سياده اللواء زمانه جاي قوم خد شاور وعشان تلحق تاكل بس. وهبقي اخدك في حضني بعدين.
دياب...انت بتاخديني علي اد عقلي 🤨
لمار...انا لا خالص انا اقدر...
دياب...خلاص انهرده مش هنام غير في حضنك وانتي اللي قولتي..
لمار...لا مقولتش وابعد وخليك مؤدب..
دياب..طب مش هبعد.
لمار...طب خلاص لما تيجي تنام هنيمك.
دياب...في حضنك.
لمار...ضحكت...حاضر.
دياب...بس اسمعي لو رجعتي في ملامك او حاولتي تزوغي هجيبك ومتزعليش من اللي هعمله
لمار...هتعمل ايه🙄
دياب...جربي تزوغي وهتشوفي.
لمار...انت رخم علي فكره.
دياب...بس بحبك...انتي مش فاهمه انتي عامله فيا ايه.
لمار...طيب يلا قوم...
دياب...حاضر هقوم.
قام دياب...وهي قامت اتعدلت...
لمار...اساعدك في حاجه قبل ما اروح اوضتي..
دياب......ايه تيجي تديني شاور والله ما قادر.
لمار...والله انت قليل الادب وانا غلطانه اني سألتك...
شدها دياب.. لحضنه وهو بيضحك...
وباسها من راسها...يلا روحي ظبطي نفسك قبل ما سياده اللواء يجي
لمار...خرجت من حضنه...حاضر. هخلص واجي عشان احضر الاكل..
دياب...ماشي ياحبيبي..
خرجت...لمار....علي اوضتها وهي مبسوطه...ودخل دياب ياخد شاور وحاسس انا طاير من السعاده..
.......عدي الوقت بسرعه وبعد ما كلو جه اللواء
واعد معاهم وبلغ لمار باللي المفروض تعمله وتوصلهلهم وبلغهم ان خلاص ده اخر يوم ليهم ومن بكره دياب هيرجع الڤيلا ويرجع لشغله...ولمار هتأعد في شقه مفروشه مؤقتا لحد معاد السفر. وبلغها انها هتزور اهل مايا و عرفها تعمل ايه. واخيرا بلغ دياب ان مهمته خلصت..
فاللحظه دي لمار ودياب كانو في حاله لا يحسدو عليها...
اتعصب دياب وكان بيتكلم بغضب..
حاتم....متنساش نفسك يا حضرت النقيب ووطي صوتك...هما شايفين انك خطر علي البلد وعلي لمار وعلي المهمه كلها.
دياب...انا خطر بتقول ايه حضرتك.
حاتم....بقول اللي فهمته يا دياب...
دياب...وانا اكتر حد هقدر احمي لمار ولو هما شايفين اني هأثر لحاجه في دماغهم فا حضرتك تبلغهم ان مش دياب الدالي اللي ممكن يأثر في شغله..
حاتم...سكت شويه...تمام يادياب...عموما انت معانا مكمل...بس حبيت اعرفك انهم حقيقي كانو رافضين وانا اللي اقنعتهم وحبيت اوصلك رسالتهم الاول...
سكت.دياب وهو باصصله وفهم اللي يقصده.....تمام يا افندم وشكرا لحضرتك وصدقني انا مش هخذلك ابدا. ولا ههز ثقت حضرتك فيا..
حاتم...للاسف عارف ده...
ابتسم.دياب بحب لحاتم..
حاتم...بكره هتروح علي شقه احنا مجهزنهالك يا لمار...هتأعدي فيها الفتره دي لحد ما تسافرو
لمار...تمام يا افندم..
حاتم...وهتروحي بكره لاهل مايا هتأعدي معاهم شويه وتمشي وطبعا فهمتي هتقولي ايه...وهتخرجي تقابلي خطيب مايا اللي هو خطيبك...وبردو عارفه هتقولي ايه...ولازم يعرفو انك مسافره بعد يومين...مش اسبوع تمام.
لمار...تمام...
حاتم...من .بكره هتكون معاها بس من بعيد زي ما اتفقنا تمام...
دياب...تمام يا افندم...
حاتم...انا هسيبكم بقي الوقت وتجهزو حاجتكم كلها...وتتحركو من هنا علي 9 الصبح.  توصل لمار الشقه...وهتسيبها. هيكون رجالتنا حوالين المكان ومش هيسيبوها هتروح لبيتك تطمن اهلك عليك وتعيش حياتك عادي وتبلغهم انك مسافر عشان تكمل شغل وهترجع للمار علي الساعه 6 هتوديها لبيت مايا كبيرك هناك ساعتين يعني 8 تكوني نزلتي ولو قبل كده مفيش مشكله لو حسيتي انك مرتبكه او في حاجه تشككهم فيكي...رني علي دياب...واقفلي وهو يتصل بيكي ..وكأنه خطيبك بيستعجلك . هتستأذني منهم وتنزلي فورا...محصلش كملي معاهم عادي وشويه وتنزلي
لمار...تمام يا افندم.
دياب...تمام يا افندم.
حاتم....بكره انتي هتخرجي من البوابه دي ...مايا مش لمار. مفهوم..
لمار...مفهوم
حاتم...مفهوم يادياب..
دياب...مفهوم يا افندم.
حاتم...ربنا معاكم.  يلا اشوفكم علي خير...
مشي....اللواء...
وطلع دياب ولمار جهزو حاجتهم..
..........      .......  
انس.....المكان عجبك..
كارمن....باعجاب...اوي جميل.
انس....انتي اجمل .
ابتسمت كارمن وسكتت.
انس....ها تحبي تاكلي ايه
كارمن.....اي حاجه.
انس....طيب اطلبلك انا.
كارمن...ماشي..
طلب انس الامل ليه هو وهي..ومشي الويتر..
انس...جاهزه للجامعه..
كارمن....والله ما عارفه..
انس...هو ايه اللي مش عارفه...انتي هتنزلي بعد بكره...يعني لازم تكوني جاهزه.
كارمن....حاسه اني مش هقدر اروح من غير كارمن..
انس.. لا هتروحي وهتقدري عشان خاطرها..
كارمن....كمان من بعد اللي حصلي خايفه انزل
انس..متخافيش انا هكون معاكي في كل خطوه وديما هكون معاكي بالتليفون مش هسيبك..
كارمن...طب وشغلك..
انس...متحمليش هم حاجه كل حاجه انا هظبطها...
جه الويتر بالاكل فاللحظه دي...
انس....يلا ناكل..
كارمن...بابتسامه يلا..
...............
دياب...خلصتي كل حاجه.
لمار...اه كله تمام...
دياب...منستيش حاجه..
لمار...لا كل حاج شيلتها الصبح بس هشيل الغيار اللي لبساه ده وبس.
دياب...طيب تمام...
لمار....بخبث روح يلا بقي نام عشان تقدر تصحي..
دياب...نعمممم سمعيني كده اروح ايه.
لمار...تنام...
دياب....بقي يبقي اخر يوم لينا فالمكان واروح انام بزمتك ينفع...مفيش نوم الوقت انا مش جايلي نوم...
لمار...ولا انا بس هنعمل ايه...
دياب..😉😉😉😉تعالي وانا اقولك
خلص انس وكارمن سهرتهم وصلها لحد باب الشقه....
انس.....يلا ادخلي..
كارمن....هتمشي..
انس. اه عشان اسيبك ترتاحي...الساعه داخله علي واحده...
كارمن....طيب..ااا.
انس...في ايه مالك...
كارمن...مفيش
انس....لا في عايزه تقولي ايه.🤨
كارمن....انا مش جايلي نوم😔
ابتسم انس ودخل وقفل الباب..
بنوتي بتعرف تعمل قهوه ولا لا..😉
كارمن...بفرحه...بعرف...
انس بأبتسامه جذابه طب يلا وريني شطارتك..
كارمن....حاضر...
دخلت كارمن تعمله القهوه...
اعد انس عالكرسي يستناها..
بعد وقت بسيط رجعت كارمن ومعاها القهوه...اتفضل.
انس...كمان بوش لا شكل بنوتي شاطره فعلا...ولع انس سيجاره...
اعدت جمبه كارمن...
انس.....اتبسطتي..
كارمن....جدااااا بجد كنت محتاجه اغير جو مع اني علي اخر لحظه كنت هقولك بلاش نخرج..
انس....اشمعني..
كارمم...معرفش يمكن عشان نفسيا مش تمام او عشان يعني......
انس....ايه؟؟؟.
كارمن....يعني اول مره اخرج مع راجل اصلا...
انس...طب انتي عارفه لو كنتي قولتيلي بلاش نخرج كنت جيت قتلتك.
كارمن...اشمعني
انس....عشان انا كنت عايز اخرجك وبصراحه انا كمان كنت محتاج اخرج
كارمن....طب كويس اني مقولتش لا..
انس...قوليلي بقي مش جايلك نوم ليه
كارمن ....عادي بس يمكن تكون الخروجه دي خلتني غيرت المود وانا لنا بكون مبسوطه مش بعرف انام.
انس...خلاص اعملي حسابك ان كل اجازه ليا هخرج..
كارمن ....شكلك كده اتدبست فيا
انس...احلي تدبيسه...
كارمن ابتسمت وبعدت عينها عنه. ورجعت بصتله...
ممكن أسالك سؤال...
انس...طبعا..
كارمن...هو انت بتعمل كده مع اي حد..
انس...مش فاهم.
كارمن...اقصد يعني ان اي حد بيصعب عليك بتحاول تساعده..
انس....بصي هو السؤال غريب بس هرد عليكي...اولا انا مش بعرف اشوف حد محتاجني ومقفش جمبه مقدرش اشوف حد محتاج مساعده ومساعدهوش... ثانيا وده الاهم لو انتي فاكره ان وقفتي معاكي دي يا كارمن
عشان انتي صعبتي عليا تبقي غلطانه ..
كارمن...امال وقفت معايا ليه..
انس....عشان حجات كتير اوي يا
كارمن...
اولهم...علاقتك بلمار...حبك ليها واخلاصك...ودي كانت اول حاجه...
تاني...حاجه لما شوفت والدك بيعاملك بالطريقه دي استفزني جدا ومره واحده حسيت اني مضايق ومن جوايا مش قابل اشوفه بيعاملك كده واسكت ومتسألنيش ليه. بس انا في وقتها حسيت اني مسؤول عنك انك تخصيني  وحتي لو هو  الدك مش مسموحله يعاملك كده...والمره بقي اللي حسيت وقتها اني مبسوط بيكي. مش عارف ليه لما شوفتك فالشارع بتتخانقي واعده تضربي جيرانك عشان خاطر لمار ساعتها كنت فرحان بيكي اوي مش عارف ليه...
وشويه بشويه قضيه لمار هي اللي قربتني منك ومع الوقت حسيت انك تخصيني بجد مش كلام...منكرش اني اتصدمت لما قولتيلي فالموبايل اني متصلش عليكي تاني بس من جوايا كنت واثق ان في سبب وبعد ما كلمتيني تاني وجتلك....كنت هموت عشانك بجد مش ببالغ..ولولا ان قبل ما يغم عليكي قولتيلي مروحش لولادك....انا كنت هروح وصدقيني ساعتها مش عارف لو كانت ايدي طالته كنت عملت فيه ايه...بس من وقتها وانا حاسك بنتي بجد...حاسس انك مسؤوله مني ببقي مبسوط جدا وانا معاكي..وجوايا فرحه..ووو..
كامن...وايه.
انس.وبس كفايه كده عليكي المهم عاسزك بس تعرفي وتتأكدي..اني مش بعمل كده معاكي عشان صعبتي عليا والكلام العبيط ده.
كارمن...وانا مصدقاك..علي فكره ويمكن عمري ماتخيلت اني في يوم اعد في شقه راجل غريب ولا اتكلم ولا حتي اخرج بس صدقني..انا كمان حاسه بكل اللي انت بتقوله .واهم حاجه بالنسبالي اني واثقه فيك جدا..ووثقت فيك في وقت كان صعب اثق في اي حد ...اللي حصل لعمو خالد ولمار وبابا واللي عمله معايا....
انس....يعني انتي بتثقي فيا ياكارمن..
كارمن....اكيد ومش بس بثق فيك...انت كمان بقيت كل حاجه ليا وكأن ربنا هلاك معايا من بعد لمار عشان مكنش لوحدي...انا مبقاش ليا حد يا انس...حتي امي واخواتي مش قادره اشوفهم بابا خذلني وكسرني..واكتر حد اذاني ووجعني فالدنيا كان هو....كتير اوي فكرت فالانتحار عشان اخلص من حياتي معاه بس كل مره كنت بفكر اعملها كنت برجع بسرعه عشان امي واخواتي وعشان لمار كنت اخاف اكسرها واوجعها عليا....بس هي سابتني وفضلت لوحدي....وبعد اللي حصل من بابا فكرت كتير انتحر. بس كنت خايفه من ربنا اوي...ونزلت دموعها....انت عارف يا انس لمار. هي اللي قالتلي اكلمك...والله العظيم انا شوفتها وانا بين الصخور وكأن روحها كانت حواليا قالتلي كلميه هو هيقدر يتصرف وبعدها اختفت فضلت انادي عليها لان كنت خلاص فقدت الامل وحاسه اني تايهه مش قادره افكر ولا اتصرف ولا عارفه اروح فين...كنت تعبانه جدا وحاسه اني خلاص بفقد الوعي...فضلت انادي عليا واقولها قوليلي تقصدي مين...بس مردتش ملاقتش حد جه في بالي غيرك كنت خايفه متردش...واول مره كلمتك ومردتش حسيت ان خلاص انا ضعت...ووقتها استسلمت وقولت معنديش حل غير اني ارجع لبابا او اموت نفسي بس مقدرتش بعد العذاب ده كله اموت كافره فضلت اعده لحد ما لقيتك بتكلمني...وقتها حسيت ان روحي رجعتلي ....ومن وقتها...مبقاش ليا ضهر ولا سند غيرك....انت بتقول انك حاسس اني بنتك....ويمكن احساسك ده اللي خلاني احس انك عوضتني بحنيتك عن حنان بابا اللي افتقدته..انت من غير ما تقصد عوضتني عن حجات كتير نقصاني ياانس...... ارجوك خليك جمبي انا مليش سند غيرك 😢💔
قرب منها انس...وخدها في حضنه وضمها جامد....
انا عمري ما هسيبك يا كارمن...عمري ما هتخلي عنك ابدا....مش بس عشان بحسك بنتي....لا عشان بحبك ياكارمن...
رفعت كارمن وشها ليه بصدمه 🥺🥺🥺
انس...ايوه بحبك من اول مره شوفتك فيها..في مكتب دياب...من يوم ما شوفتك وانا قولت انك هتبقي ليا...بس صدقيني عمري ما رتبت لاي حاجه حصلت بينا...ربنا كان بيرتب كل حاجه..صدقيني ياكارمن...انا بحبك..
حط ايده علي راسها وقربها تاني من صدره...وهي مصدومه.....بس من جواها كانت طايره....من السعاده.....
فضلو كده دقايق من غير كلام...
انس...كارمن....كارمن...
كارمن.........
رفع انس وشها بايده براحه....كارمن انتي نمتي...
ابتسم انس...بحب. وقام براحه...شالها ودخلها الاوضه.  نيمها عالسرير...فتحت عينها وبصتله .
انس...شششششش نامي يلا قلعها الجزمه...وغطاها وهي بصاله بزهول...
قرب عليها ووطي باسها من راسها....انا همشي...واول ما تصحي الصبح كلميني علي طول...تمام.
كارمن....حاضر.
انس....تصبحي علي خير يا احلي بنوته فالدنيا كلها...
كارمن...بابتسامه...وانت من اهله..
انس.. اول ما تصحي كلميني...عشان اقولك علي حاجه...علي فكره انا اجازه بكره كمان..يلا سلام انا هقفل عليكي من بره...
كارمن...طيب.
انس...باي يا روحي..
كارمن.....باي😍
.........................................
دياب...خلصتي كل حاجه.
لمار...اه كله تمام...
دياب...منستيش حاجه..
لمار...لا كل حاج شيلتها الصبح بس هشيل الغيار اللي لبساه ده وبس.
دياب...طيب تمام...
لمار....بخبث روح يلا بقي نام عشان تقدر تصحي..
دياب...نعمممم سمعيني كده اروح ايه.
لمار...تنام...
دياب....بقي يبقي اخر يوم لينا فالمكان واروح انام بزمتك ينفع...مفيش نوم الوقت انا مش جايلي نوم...
لمار...ولا انا بس هنعمل ايه...
دياب..😉😉😉😉تعالي وانا اقولك
مسكها دياب من ايدها..
لمار...سيب ايدي عايز ايه...
دياب....هعوز ايه بس بلاش قله ادب بقي...
لمار...ضحكت ولله انت اللي قليل الادب وغمزت بعينك
دياب...يعني عشان غمز بعين ابقي قليل الادب...دي كل معلوماتك عن قلت الادب...
لمار....اه دي كل معلوماتي...عايز ايه بقي.
دياب...مفيش الجو برد تعالي بجد ندخل نأعد جوه وبعدين احنا متفقين اني هنام في حضنك ايه اتفاق عيال
لمار...ايوه انا عيله وسيب ايدي بقي
دياب...هتيجي بالذوق ولا بالعافيه..
لمار...مش هاجي بالذوق ومش هتقدر تاخدني بالعافيه..
دياب...يبقي استعني عالشقي بالله
لف دياب ايده علي ضهرها وشالها وهي بتضرب فيه وبترفس برجليها.
لمار...نزلني..
دخل دياب الاوضه بتاعته ونزلها وقفل بالمفتاح...
لمار...انت بتعمل ايه
دياب...مش قولتي مش هتقدر تاخدني بالعافيه..
لمار...افتح الباب يادياب.
دياب...لا
لمار...افتح الباب بقولك
دياب...ولو مفتحتوش هتعملي ايه..
لمار...هتفتحه..
دياب...ولو مفتحتوش😉
زقته لمار وراحت عالباب.
دياب...ااااااه... مسك دراعه
لمار....دياب انا خبطتك صح..
دياب....اه.
لمار...طب شوف دراعك..
دياب....خايفه عليا.
لمار....اااا شوف دراعك..
دياب...بخبث مش قادر..
لمار...طيب تعالي اعد وانا هساعدك..
اعد دياب علي السرير. وساعدته لمار قلع السويت شيرت...
لمار....مفيهوش حاجه..
دياب...مانا عارف.
لمار...😡😡😡علي فكره انت قليل الادب ومش هصدقك تاني اتفضل البس.
دياب...انتي اللي قلعتيني علي فكره انتي اللي قليله الادب..
لمار...😳😳انااا انا قلعتك عشان اشوف دراعك.
دياب...كدابه...
لمار....دياب هزعل منك بجد🥺🥺
دياب...بجد
لمار.....بجد🥺
دياب....لمار انتي خايفه مني؟؟
لمار....بصت فالارض وسكتت..
فضل دياب باصصلها وهي باصه فالارض..
دياب....علي فكره انا بهزر معاكي...ومينفعش ابدا تخافي مني...ولو في حد ممكن يخاف عليكي فالدنيا دي فا هو انا..
قام دياب لبس السويت شيرت...وراح فتح الباب وفتحه...
دياب.....قرب منها باسها من راسها يلا ياحبيبي روحي نامي عشان تقدري تصحي الصبح... وسابها وراح اعد عالكنبه وولع سيجاره وبص في الموبايل بتاعه ومبصلهاش تاني
كان باين انه عادي بس كان من جواه مضايق انها فهمته غلط واللي ضايقه اكتر انها خافت منه...
فضلت لمار واقفه تفكر..وفالاخر راحت بخطوات بطيئه اعدت جمبه عالكنبه....
واول نا اعدت ساب دياب الموبايل لاكن فضل علي وضعه مبصلهاش وكمل شرب سجاير وهو بيسمعها.
لمار...متزعلش مني انا مقصدش وعلي فكره انا مخفتش منك ولا حاجه...بس انا بتوتر لما الباب بيتقفل غصب عني صدقني مش قلت ثقه فيك بس يمكن انا اللي بقيت اخاف من كل حاجه...وعايزه اقولك حاجه...يمكن انا اعرفك من فتره بسيطه...وفوقت اتعدمت عندي الثقه في كل اللي حواليا بس لقيت نفسي بثق فيك وبحس بالامان معاك صدقني انت لو عرفت اللي مريت بيه هتعزرني...وقربت منه من غير اي تردد ولا احراج باسته من خده....تصبح علي خير...خرجت لمار بسرعه من الاوضه من قبل ما تسمع رده علي كلامها وعلي الحركه اللي عملتها...
اول ما خرجت وقفلت الباب ابتسم دياب بسعاده....
وراح عالسرير فضل يفكر لحد ما غلبه النوم....
اما لمار....كانت محرجه من الحركه بتاعتها وفضلت اعده علي سريرها حاسه بالاحراج..لحد ما هي كمان غلبها النوم...
...........................في صباح يوم جديد...
صخي كلآ من دياب ولمار من نومهم خدو شاور وابتدو يجهزو بعد وقت بسيط...خرج دياب وقف بره وخرج شنطته وقف يشرب سيجاره.  وباصص فالفراغ ..
لمار...فتحت الباب وخرجت لقته واقف راحت عنده ...
لمار...صباح الخير.
دياب...بأقتضاب صباح النور. جاهزه.
لمار...اه خلاص.
دياب...مش ناسيه حاجه..
لمار...لا مش ناسيه..
دياب...طيب يلا افطري بسرعه عشان نمشي..انا جهزتلك الفطار.
لمار....مش هتفطر
دياب...لا
لمار....خلاص يلا انا مش عايزه...
دياب.....فين شنطتك..
لمار...لحظه هخرجها من الاوضه..
دياب...رمي السيجاره...لا استني دخل دياب خد شنطتها. وخرج مسك شنطته يلا..
لمار....طيب هات الشنطه عشان ايدك..
دياب...انا تمام يلا انزلي.
لمار...😔حاضر..
نزلت معاه لمار حط دياب الشنط فالعربيه وركب. ودور العربيه عشان يتطلع ..
لمار....انت هتسيب روك لوحده..
دياب....لا هبعت حد يجيبه زي ما خدوه .
لمار...طيب.
دور العربيه وطلع وطول الطريق باصص ادامه وساكت...وحاسس بيعا كل شويه تبصله وعايزه تتكلم ومش عارفه...لمار لنفسها اناعارفه اني زعلته بس كمان هو لازم يحس باللي حصلي..
بس هيحس ازاي انا مش قايلاله اي حاجه ومن حقه يزعل...😔😔
بعد وقت طويل وصل اخيرا دياب تحت البيت اللي هي هتأعد فيه
كان بيت مكون من 3 ادوار كلهم فاضيين ومفيش غير الشقه اللي هي هتاعد فيها وكان البيت كله متحاوط برجاله من الشرطه حاتم خلاهم واققين عشان يراقبوها وتبقي تحت عينهم خصوصا ان خلاص مش هيكون معاها حد ومهما كان هي محكوم عليها بالاعدام..
وقف دياب ركن عربيته...
دياب يلا انزلي
خد دياب شنطتها. وهي اتحركت وراه..
طلعها دياب لحد باب الشقه دخل الشنطه ودخلت لمار وراه..
دياب....الشقه جاهزه من كل حاجه ارتاحي شويه الساعه 6 هكون واقفلك تحت هوصلك لبيت مايا
لمار....حاضر..
دياب...عايزه اي حاجه...
لمار....شكرا😔
دياب...اقفلي ورايا.
لمار...دياب.
دياب ...بصلها ايوه.
لمار....انا اسفه 🥺
دياب...علي ايه انتي عملتي حاجه تتأسفي عليها..
لمار....طيب انت ليه زعلان مني..
دياب...ومين قالك اني زعلان..
لمار..  انت مش شايف طريقتك معايا عامله ازاي...
دياب....انا تمام ومفيش اي حاجه...وبعدين انتي نسيتي اني بتعامل مع مايا.
لمار.....طيب هو انا لو حبيت اوصلك هوصلك ازاي اكلمك من موبايل مايا
دياب....لاطبعا انتي نسيتي ان رقمها متراقب.. انا هوصلك
لمار....طيب
دياب....سلام...
لمار...سلام😔😔😔
نزل دياب....ركب عربيته...وراح علي اول محل موبيلات قابله اشتري موبايل وخط بأسمه...وقف شغله وسجل رقمه...
ورجع تاني تحت البيت...كان في واحد واقف من الرجاله راح دياب عليه..
دياب...خد التليفون ده واطلع خبط علي الشقه تديها التليفون وتقولها اني باعتهولها وتنزل فورا تمام...
الحرس...تمام يا باشا...
طلع الحرس فوق خبط راحت لمار فتحت بسرعه فكرته دياب..
لمار بخوف....ايوه.
الحرس...مدلها ايده بالشنطه
ياب باشا باعت دول لحضرتك.
لمار...خدتها منه.  شكرا..
وقفلت..
ثواني والحرس نزل واول ما دياب شافه ركب عربيته ومشي واتصل علي لمار...واول ما شافت رقمه ردت....
لمار ...الووو
دياب....اظن كده هتقدري توصليلي بسهوله انا سجلتلك رقمي..التليفون ده هيكون بيني وبينك وبس...اوعي تفكري يالمار تتصلي بكارمن مفهوم
لمار...حاضر.
دياب...اي وقت تحتاجي حاجه اتصلي عليا.
لمار....حاضر
دياب...سلام.
لمار...سلام..
قفلت لمار...وهي مبسوطه انه رام انه زعلان بيفكر فيها ..
.............
وصل دياب علي البيت مكنش حد عارف انه جي كان الكل متجمع علي السفره بيفطرو ولحسن حظه عمه ووالده منزلوش الشركه لحد الوقت..
فتح دياب ودخل براحه....
دياب......صباح الفل...
نوال.....دياب حبيبي.
ريناد.....وهي بتجري عليه...ديبوووو  نطت في حضنه رفعها دياب من الارض...
دياب...وحشتيني يامجنونه..
ريناد...وحشتني اوي
نوال....اوعي كده وحشتني ياحبيبي...
حضنها دياب وباس ايدها. ايدها انتي وحشتيني اكتر
راحت عليه ريهام بفرحه..
ريهام....باسته ...ازيك يادياب..
دياب...الحمد لله ياريهام انتي ايه اخبارك..
ريهام...انا تمام وحشتنا اوي.
دياب..انت. اكتر..
قرب دياب من والده وعمه سلم عليهم
حنان...اذيك يا دياب
دياب....بخير الحمدلله.
نوال...الڤيلا نورت ياحبيبي
دياب...بنوركم يا امي...
عاصم...ابه الاخبار طولت كده ليه يادياب.
دياب...شغل والله يابابا غصب عني.
عادل...وحشتني يابطل. ومفتقدك والله
دياب...انت اكتر والله ياعمي وحشتني وكلكم وحشتنوني اوي..
ريناد....مش هتمشي تاني
دياب...انا اعد معاكم اسبوع ومسافر
نوال...مسافر تاني.
دياب...هو انا سافرت اولاني يا امي انا منت في مؤموريه سريه بس كنت موجود هنا...
نوال...امال انت هتروح فين..
دياب...مسافر يا امي اكمل المأموريه بس بره مصر.
نوال...ايه بره مصر..طب وانت مالك ومال الشغل بره مصر
خنان...صحيح يادياب انت من امته وبتسافر بره مصر.
دياب....قدري بقي ماسك قضيه ومضطر اسافر ..
عاصم...خلاص يا جماعه كفايه أساله انتو عارفين لو عملتو ايه مش هيقولكم اكتر من كده انتو مش عارفين دياب .
دياب...قولهم 😉😉
ريهام...طيب هتأعد كتير..
دياب...يعني ممكن شهر.
ريهام...ايه شهر.اقصد يعني كتير اوي
دياب...مش كتير ولا حاجه يارب ميبقاش اكتر من كده..
ريناد...بزعل يعني هتمشي امته.
دياب...اخر الاسبوع بامر الله هجهز بس كام حاجه وهسافر واسبوع هكون معاكم يعني..هقوم بقي ارتاح شويه عشان مرهق جدا...
نوال طيب مش تفطر.
دياب...لا مش قادر يا امي...انا يادوب ارتاح شويه..
نوال...خلاص ارتاح. وهحضرلك الغدا واياك تقول امك هتتحرك من هنا..
دياب...للاسف يا امي انا هخرج علي 5 كده..
نوال ...طب ليه
دياب...مانا يا امي لسه فالقضيه يعني مقدرش اسيبها..
نوال...خلاص بردو هتتغدا قبل ما تخرج.
دياب...حاضر يا امي..يلا هطلع بقي عشان الحق ارتاح شويه.
عاصم...ماشي ياحبيبي يلا اطلع...
طلع دياب...الاوضه...وبعد شويه...سمع الباب بيخبط..
دياب ادخل...
فتح عادل الباب...نمت
دياب....تعالي لا لسه...
عادل...طيب انا مش هعطلك عشان تلحق تنام...بس لما تفضي عايزك..
دياب...طيب تعالي بس ادخل في ايه.
عادل...لا ده حوار طويل المهم بس وقت ما تكون فاضي عرفني.
دياب...طيب لما ارجع بليل فاضي ولا هتكون نمت يعني ممكن اكون هنا علي 12 او 1 مش عارف.
عادل....تمام وقت ما تيجي كلمني وهنزلك بس متدخلش خليك فالجنينه...
دياب...شكله حوار طويل..
عادل...يعني..يلا هسيبك الوقت.
دياب...ماشي...
.....................
حمزه.....الوووو
انس...حمزاوي ايه الاخبار.
حمزه...تمام ياعم ايه فينك..
انس...انا لسه واصل الڤيلا.
حمزه...طيب الانت طالبته جاهز شوف بقي هتيجي الوقت تاخده ولا امته.
انس...طب انا لسه واصل اقابلك علي 7 كده
حمزه...تمام انا اخري فالشركه 9 معاك وقت يعني..
انس...طيب تمام اوي..هجيلك قبل ما تمشي اكيد.
حمزه...خلاص هستناك يا باشا.
انس....يلا سلام... ....
.................
قفل انس معاه واتصل بكارمن...
كارمن بصوت نايم الوووو
انس...انتي نايمه لسه
كارمن....امممم
انس....طيب خلاص كملي نوم انت روحت عموما لو احتاجتي اي حاجه كلميني
كارمن....حاضر.
انس...سلام يا حبيبي
كارمن...سلام
.......................
مر الوقت بسرعه صحي دياب خد شاور ونزل اتغدا معاهم وراح للمار....واول ما وصل بلغها نزلت بعدها بخمس دقايق واول ما شافها اتصدم من جمالها.  لاكن كان الغضب عاميه...من منظرها. كانت لابسه چاكت جلد قصير...وتحتيه فستان باللون الاحمر وهاڤ بوط اسود..
وشنطه ايد صغيره باللون الاسود وشعرها مرفوع ديل حصان وحتطه مكياچ بارز جمال ملامحها وروچ احمر خلي شكلها مثير.
قرب منها دياب....ايه اللي انتي لبساه ده😡
لمار....ماله حلو حبت لمار تردله الطريقه بتاعته لكن بطريقتها...
دياب....هو ايه اللي ماله انتي هتستعبطي انتي ناسيه انك بعد ما تمشي من بيت اهلها تقابلي خطيبها..
لمار....امممم لا مش ناسيه وكمان مش ناسيه ان اللبس ده سياده اللواء اللي جهزه..
دياب...وانتي اختارتي ده
لمار....اممم وكويس اني مختارتش غيره  لان ساعتها كنت هتضايق اكتر..
دياب....لمار اطلعي حالا غيري القرف ده..
لمار.....مايا اسمي مايا متنساش يا سياده النقيب...ومشيت راحت عالعربيه وسابته واقف مبرق وعروقه بارزه من الغضب....راح دياب ركب...ودور العربيه بغضب وطار.....بعد فتره وصل اخيرا دياب ادام بيت مايا ووقف
بصلها دياب اللي حصل ده مش هعديه علي خير تمام حطي السماعه في ودنك وموبايلك من اول ما تنزلي هيكون مفتوح بيني انا وانتي عشان لو حصل اي حاجه الحقك واقوله‍الك ..
لمار...حاضر..
دياب...يلا انزلي....
..........................
مر الوقت بسرعه دياب كان مبسوط بيها كل حاجه ماشيه تمام مفيش ولا غلطه حتي اهلها مقدروش يكتشفو انها مش هي وبالرغم انها ارتبكت كام مره فالاول إلا انها بعد كده قدرت تتغلب علي خوفها وتوترها...ويعتبر دي المره الاولي انها تتعامل كا مايا بخلاف المره بتاعت الفندق....خرجت لمار من البيت كان دياب واقف بعيد ركبت معاه واول ما ركبت اتحرك دياب بسرعه...اما لمار فا اعدت من غير ولا كلمه كأنها بتتشاهد....
دياب...انتي كويسه...
لمار...لا انا قلبي كان هيقف..
دياب...عشان فالاول بس بعد كده هتتعاملي عادي.
لمار...ربنا يستر...
مشي...دياب...عشان يوصلها للمكان اللي هتقابل خطيبها فيه..
.............
مشي...انس من عند حمزه..بعد ما خد منه كل المعلومات....واتصل بعادل..
انس....عميييي ايه الاخبار..
عادل....الحمد لله يا انس...ايه الاخبار وصلت لحاجه.
انس...عيب ياباشا مش.انس اللي تسألو سؤال زي ده..
عادل....طيب قول.
انس....كان في مكالمات كتير بس كلهم كانو عادييين جدا صحاب ريهام معارف...مفيش منهم شك يعني لاكن طبعا في رقم هو اللي مش عادي خالص وتقريبا اللي حكتهولي هو اللي سمعته..
الرقم ده بتاع واحد...اسمه...مسعد حمدي عبد الرحيم.....تعرف واحد بالاسم ده..
عادل...بتفكير لا خالص..ولا حتي عدي الاسم ده عليا..طيب قولي عنوانه ايه
انس.عنوانه...لا انا معايا رقمه التسجيلات بصوته واسمه
عادل...طيب عنوانه متقدرش تجيبه اكيد البطاقه بتاعته فيها المحل السكني بتاعه..
انس...طيب تمام انا هقفل معاك واتصل بحمزه تاني بسرعه قبل ما يمشي...وانا حالا هبعتلك كل التسجيلات..تمام..
عادل...ماشي هستناك
قفل معاه انس... اتصل بحمزه تاني..وبلغه حمزه خليك معايا ثواني
حمزه....بص يا انس...العنوان اللي مكتوب اسكندريه ميامي...يعني مش عنوان مفصل وميامي كبيره...بس انا عندي حل...
انس...ايه هو...
حمزه...اعرفلك مكانه بالظبط من خلال موقع الرقم. وانت تشوف من بعيد لبعيد او عادل باشا..
انس...تمام ابعتلي الوقت اللوكيشن بتاعه عالموبايل...
حمزه...تمام هبعته علي طول.هو واضح ان هو مش اعد في مكان الموقع بتاعه بيتغير كل شويه بس في نفس النطاق مش بيبعد...هقفل معاك وابعتلك ابلكيشن تمشي ورا الخطوات وتدخل فيه رقم الراجل ده وهيظهر معاك تحركاته..
انس...طيب حلو اوي ده يلا مستنيك.
.............................
وصل دياب قبل المكان بشويه.....
دياب...مايا الحاوي...ده اسمك تنسي لمار خالد ده خالص...انتي الوقت هتتقابلي مع  مقدم  بيشتغل فالصاعقه المصريه...الناس ده بتفهم جدا في لغه الجسد مش قاصد اقلقك بس ممكن ارتباكك يخليه يشك فيكي....رامي ظابط شاطر. وممكن يهرش الحوار كله من اوله لاخره.  مفهوم..
لمار...خدت نفس طويل حاضر..وكملت بقلق واضح علي صوتها.انت هتروح فين
دياب...هكون حواليكي متخافيش بس تكوني هاديه متتلفتيش كتير عشان متشككيهوش فيكي....هتنزلي من الباب ده انتي مايا مش لمار مفهوم والوقت
لمار....مفهوم...ونزلت..
دياب....لمااار..
وقفت لمار...ثواني وهي مدياله ضهرها...وبعد كده كملت دخول للمكان....اطمن دياب...انها مركزه...ونزل وراها علي طول وحواليهم من بعيد باقي الرجاله..
مايا.....الووووو
رامي....ايه ياحبيبتي فينك وحشتيني.
مايا....انا دخلت انت فين..
رامي....انا شوفتك انا اهو..
قفلت مايا وراحت باتجاهه وهو قرب عليها..واول ما وصل تندها خدها في حضنه..
حست...لمار انها اتخشبت..بس افتكرت كلام دياب..فا اتعاملت عادي وحضنته.
رامي...وحشتيني اوي..
مايا...وانت وحشتني اكتر..
كل ده كان تحت عين دياب...وسامع كل كلمه ومن جواه هينفجر من الغضب... والغيره....
قضت...لمار وقت طويل حوالي ساعه ونص مع رامي....
رامي...طيب هترجعي امته تاني هتطولي زي المره اللي فاتت.
مايا...لا خالص ممكن شهر واحد بس.
رامي....هتسافري امته..
مايا...بعد بكره
رامي...نعم انتي لحقتي
مايا....معلش يا رامي...كنت محتاجه اعمل شويه ابحاث سريعه وقولت بالمره اجي اشوفكم..ومتقلقش مش هتأخر خالص
رامي ...اما اشوف.
مايا....طب يلا انا لازم امشي بقي الوقت عشان عندي مشوار مهم لازم اعمله
رامي...طيب يلا هحاسب واوصلك.
لمار...😳😳😳حست بارتباك..لا لا انا هروح.
رامي...في ايه مالك.
مايا....مفيش بس مفيش داعي انا همشي  عشان هقابل واحده صحبتي هنشتري حجات عشان اخدها معايا وانا ماشيه.
رامي...هتروحي الوقت.
مايا...اه لسه بدري..
رامي...طيب اوصلك وهسيبك..
مايا...صدقني مفيش داعي انا اصلا هروحلها عندالشقه بتاعتها انا نازله معاها مش مع مامي...
رامي...خلاص يا ستي زي ما تحبي...ياريت متتأخريش المرادي يا مايا عشان خاطري...عشان نتجوز بقي كل حاجه جاهزه خلاص..
مايا...متقلقش يا حبيبي مش هتأخر المرادي هاجي بسرعه.
رامي...عموما لو مجتيش بسرعه..انا هجيلك...
مايا...لا هاجي...متخافش.
رامي...ماشي ياحبيبي...وقرب منها عشان يبوسها...ويحضنها..
رامي...بعد بكره هكون معاكي عشان اوصلك للمطار...
مايا...مش عايزه اتعبك.
رامي ...انا موافق ياستي..
مايا ..خلاص تمام
خرجت...لمار بعد ما عملت نفسها بتكلم اوبر..يجيلها....وثواني وخرجت...وركبت مع دياب اللي خرج قبلها..ولانه ذكي وعارف ان رامي ذكي....فا عرف الرجال...تقف عالباب كأنهم بيتخانقو عشان يقدر يمشي بسرعه بالعربيه...وفعلا اللي توقعه كان هيحصل لولا خطته وملحقش رامي يشوف حتي لون العربيه  من سرعته....
.............
حمل انس الابلكيشن...وعمل زي ما قاله حمزه...وقبل ما يدخل رقم مسعد  جاله اتصال من ياسمين...
انس...ايوه يا چيسي..
ياسمين...بصريخ....الحق بابا يا انس...وقع ومش بيرد علي حد...
انس... اييييه اقفلي انا جاي...
.................
وقف...دياب..في حته بعيده او مقطوعه.وفرمل. جامد...
لمار.....دياااااااب.
دياب...ازاي تسبيه يلمسك..هااا ازاي تخليه يحضنك..
لمار....بخوف....انا معرفتش اتصرف وافتكرت كلامك ان هو ممكن يحس بحاجه مرضتش اعترض..
دياب....مسكها بغضب من ايدها...مقدرتيش ايه..
لمار...نزلت دموعها....طيب كنت اعمل ايه...
دياب...اي حاجه إلا انه يلمسك..
لمار...انا مينفعش اقول لا او اه انا مليش رأي في اي حاجه يا دياب....انا لعبه كل واحد فيكم بيحركها شويه وهي بس بتسمع الكلام....ارحموني بقي انا لاعايزه اكلم حد ولا المس حد ولا حد يلمسني...بس كل ده غصب عني...تقدر تقولي مجتش ضربته ومنعته ليه...ادام شوفته واضايقت كده...عارف ليه...عشان انا وانت زي بعض...مينفعش نعترض....
دياب ...لا انا اقدر اعترض بس انا اتفاجأت باللي عمله .
لمار.....وانا كمان اتفاجأت وزي مانت سكت انا سكت...يبقي متجيش تحاسبني وتطلع غضبك فيا..
دياب....رجع ضهره لورا عارف انها بتتكلم صح وبدل ما يهون عليها الغيره تمته وطلع غضبه فيها...فضلت لمار تعيط وهي باصه من الشباك...
دياب...قربها لحضنه....انا اسف حقك عليا انا بس مستحملتش اشوفك في حضن حد غيري...
متزعليش عشان خاطري ممكن...
لمار....حاضر..
رن موبايل دياب...
دياب....ايوه ريناد..
ريناد....دياب..انكل ياسين تعبان .ياسمين كانت بتكلمني وصرخت وقع مش بيرد عليهم. هي كلمت انس...روحلهم بسرعه..
دياب...ايه..طب اقفلي انا رايح علي طول...
لمار...في ايه..
دياب...والد انس تعب لازم اوصلك بسرعه واروحله...خدي الموبايل عشان متنسيهوش.
لمار...حاضر...ان شاء الله خير..
مر حوالي خمس ايام
دياب...مكنش بيشوف لمار خالص...كل اللي بينهم كان مكالمات...وهي متحركتش من البيت والرجاله حواليها في كل مكان....مبتعملش حاجه غير انها بتدرب نفسها عاللغه وعلي كل حاجه هتواجهها فالسفر .....اما عند انس...دياب مكانش بيسيبه
والده تعب عمل عمليه قسطره فالقلب حالته كانت وحشه لاكن لحقوه....واللغبطه دي عطلت حجات كتييير اوي...من ضمنهم انس مكانش بيروح لكارمن نهائي بس كان معاها بالموبايل لاكن مكالمات بسيطه جدا ومنزلتش الجامعه خاف ينزلها لوحدها وهي خافت اكتر...كانت هتموت من الزهق...وال6 ايام خلوها  تحس بأنس اكتر...كانت مفتقداه اكتر...اما عيله دياب...مكانوش سايبين انس عادل وعاصم ودياب
ريناد .مع ياسمين طول الوقت نوال مع رحمه والدت انس .....وعرف دياب من عمه كل حاجه حصلت واتكلم مع انس...واتفقو انه يطمن علي والده ويرجع يكمل..
اتحسن ياسين كتير  وبقي افضل بس الدكاتره قالو هيأعد اسبوع كمان عشان يطمنو عليه اكتر...
دياب...حمد الله علي سلامتك يا عمي..
ياسين...الله يسلمك يا دياب...
عاصم....ايه عجزت ولا ايه يا عم ياسين
ياسين....لا انا لسه شباب...
عادل....ايوه كده الحق نفسك🤣
ياسين...تعبتكم معايا.
عاصم...ايه اللي انت بتقوله ده...تعب ايه بس...انت مش عارف غلاوتك عندنا ولا ايه ربنا يطمنا عليك يارب.
رحمه....ربنا يخليكو لينا
دياب....هسلم عليك انا بقي عشان بكره الصبح انا مسافر
ياسين...متتأخرش علينا وعلي صاحبك بالءات والنبي اصل انت متعرفش بيبقي عامل ازاي من غيره...
انس...قوله والنبي اللي معندوش ضمير ولا احساس ده..
ضحك. دياب....مش هتأخر ان شاء الله ادعولي انتو بس..
رحمه...ربنا يوفقك يا حبيبي.
ياسين....ربنا يوفقك وترجع بالسلامه. ومتنساش وانت جاي عروسه فرنساويه حلوه كده..
رحمه...بقي كده..
انس...الله جرا ايه ياحاج...يعني احنا نجري بيك ولا تفوق تفوق علي امي لا معلش...
عاصم....انت مصدقه يا انس دي حلاوه روح..
فضلو كلهم يضحكو
مر الوقت بسرعه...وصل دياب البيت يخضر نفسه...اما لنار فكانت من زهقها الايام اللي فاتت مجهزه نفسها وبالرغم من رعبها من السفر إلا انها كانت عايزه الوقت يجري بسرعه عشان تشوف دياب اللي وحشها اوي...
خلص دياب...ونزل وسلم علي اهله كلهم وودعهم...ومشي راح يقابل اللواء..
..............
حاتم...جاهز يا بطل.
دياب...جاهز يا افندم.
حاتم...كل الرجاله هناك معاك. سبقوكم عشان ميتشكش فيكم...
دياب...تمام يا افندم..حضرتك طلبتني وقولت ان في حاجه مهمه عايزني فيها
حاتم....عرفت دورك هناك هيكون ايه..
دياب...ايوه هكون ورا لمار او مايا من بعيد ...
حاتم...الخطه اتغيرت يا يادياب...
دياب...مش فاهم🤨
حاتم...هقولك...انت الظابط دياب الدالي اشطر وامهر الظباط. اللي ليه معارف في كل مكان فالبلد واللي عنده معارف سياسيه مش عند حد عنده معارف فالصعقه. المخابرات..الجيش واللي هتتعرف عليه مايا بالصدفه...وهتقرر تستغله...
دياب...حضرتك تقصد اني هظهر بشخصيتي ..
حاتم...مش بس كده..
دياب...ايه تاني..
حاتم....هقولك..بس قبل ما اقولك انا صاحب الفكره دي..وعملتها عشان انت بس غالي عندي وقسما بالله يادياب لو مرجعتو وانتو رافعين راسكم وراس مصر انا بنفسي اللي هحاسبك عشان اللي هتعرفه انا واثق انه هيعجبك..
دياب...بابتسامه خير..
حاتم...جاهز يا بطل.
دياب...جاهز يا افندم.
حاتم...كل الرجاله هناك معاك. سبقوكم عشان ميتشكش فيكم...
دياب...تمام يا افندم..حضرتك طلبتني وقولت ان في حاجه مهمه عايزني فيها
حاتم....عرفت دورك هناك هيكون ايه..
دياب...ايوه هكون ورا لمار من بعيد ...
حاتم...الخطه اتغيرت يا يادياب...
دياب...مش فاهم🤨
حاتم...هقولك...انت الظابط دياب الدالي اشطر وامهر الظباط. اللي ليه معارف في كل مكان فالبلد واللي عنده معارف سياسيه مش عند حد عنده معارف فالصعقه. المخابرات..الجيش واللي هتتعرف عليه مايا بالصدفه...وهتقرر تستغله...
دياب...حضرتك تقصد اني هظهر بشخصيتي ..
حاتم...مش بس كده..
دياب...ايه تاني..
حاتم....هقولك..بس قبل ما اقولك انا صاحب الفكره دي..وعملتها عشان انت بس غالي عندي وقسما بالله يادياب لو مرجعتو وانتو رافعين راسكم وراس مصر انا بنفسي اللي هحاسبك عشان اللي هتعرفه انا واثق انه هيعجبك..
دياب...بابتسامه خير..
حاتم....وجودك مع لمار. هيكون بشكل ظاهر مش مجرد انك بتراقبها من بعيد لبعيد...وزي ماقولتلك هتكون دياب الظابط المصري
دياب....ازاي..
حاتم....اللي هقوله ده هتفهمه للمار وده اللي للمار هتقوله هناك.
لمار هتتعرف عليك اثناء رحلتها...
هتحكيلها عندك وعن بطولاتك وعن معارفك وهي بدورها هتفهم ازاي انك فرصه مينفعش تتساب...
دياب الدالي...ظابط برتبه نقيب من امهر ظباط المباحث. دارس وباحث في جميع التخصصات واصل لدرجه كبيره عندك شبكه علاقات سياسيه كبيره وقويه...علي صله بكبار رجال المخابرات علي صله كبيره بكبار رتب الجيش المصري...والداخليه وحرس الحدود ليك اسم....حاسس بقهر وشايف ان امكانياتك مش واخده حقها حاسس بظلم...وهتتك عالجزء ده...ومن هنا هما هيجندوك ليهم زي ما جندو مايا ولمار بدورها او خلينا نقول مايا بالاتفاق معاهم هتقرب منك بدرجه كبيره زي ما عملت مع رامي...وانت بالنسبالهم هتكون الافضل واحد عنده الامكانيات القويه دي وشبكه علاقات سياسيه قويه بالنسبالهم كنز صعب التفريط فيه..ومن هنا انت هتكون موجود بصفه مستمره مع مايا....وهي دورها انها هتوهمك بالاتفاق معاهم انها اتعلقت بيك وطبعا هتكون صديق او حبيب ليها وهتكون معاها في بيتها...وبالشكل ده انت مش هتسيبها ومحدش هيقدر يشك في علاقتك بيها وبدل ما كنت هتكون بعيد عنها ويمكن يحصل اي حاجه تستفزك وصراحه انا مش ضامنك وساعتها كل حاجه تتكشف فانت كده هتكون فالامان وهتقدر كمان تدعم لمار اكتر وتحسسها بالامان وتشيل خوفها وتوترها اظن يا دياب انا كده عملت معاك اللي صعب حد يعمله ومشيت وراك بمشاعري ...وطبعا انت عارف انا لو اي حد تاني استحاله اعمل معاه كده....
دياب...عارف يا افندم وثقت حضرتك ومساعدتك ليا هتفضل دين في رقبتي وصدقني هعمل كل حاجه في جهدي عشان نخلص العمليه دي علي خير
حاتم....وانا واثق فيك ولولا ثقتي الزايده فيك مكنتش جازفت في الحل ده ابدا.ودخلت المشاعر فالشغل .بس انا عندي يقين تام ان العمليه دي بالذات المشاعر فيها مطلوبه...
دياب.....انا مش عارف اقول لحضرتك ايه..
حاتم...ولا اي حاجه قولي بس انك هتكون اد المهمه دي يادياب واوعدك لو العمليه دي خلصت علي خير وبالطريقه اللي كلنا منتظيرنها هقف جمبك وجمب لمار. وصدقني هبذل قصاري جهدي ان لمار تطلع من قضيتها ازاي مش عارف بس مش هتخلي عنكم...المشاعر والحب اللي شايفهم في عينك ولاول مره دي...انا صدقتها لدرجه ان ابتديت احس ان لمار بريئه واتعاطف معاها زي مانت اتعاطفت معاها..ولاني واثق انك ذكي وميتضحكش عليك. فانا مصدق احساسك في برائتها يا دياب...
دياب ..كلامك ده انا كنت محتاجه جدا ويمكن حسسني اكتر بمسؤوليه وحجم العمليه وصدقني يستحيل اخذلك ابدا يا حاتم باشا...والدفعه القويه اللي حضرتك ادتهاني دي...هتفضل ملازماني طول العمليه ومش هرجع غير وانا رافع اسم مصر..
حاتم...وانا متأكد يا دياب...بالتوفيق يا بطل...وان شاء الله ترجع لنا بالف سلامه..
دياب...وقف انتباه وادي التحيه العسكريه.....تمام يا افندم...
حاتم....اشوفك علي خير يا دياب....حضنه حاتم اوي ..
دياب...اشوف وشك بخير.
حاتم....خلي بالك من لمار ومن نفسك ومتقلقش عيوننا معاكم في كل مكان.
دياب.....ان شاء الله يا افندم...
مشي...دياب...بعد ما سلم علي حاتم...راح عشان ياخد لمار وعشان يشوفها وحشته جدا بقاله 6 ايام مشفهاش...
......................
وصل دياب بعد وقت بسيط تحت البيت....ركن العربيه وطلع خبط عليها كانت لمار اعده علي كرسي قريب من الباب منتظره وصوله بفارغ الصبر وحشها جداا.وحاسه ان ال6 ايام دول عدو كأنهم سنين....نسيت لمار مع دياب كل حاجه نسيت قضيتها ونسيت كلامها اللي كان ديما كله استسلام نسيت ان في حبل مشنقه منتظر رجوعها قدر دياب ينسيها كل حاجه وكسب التحدي اتعلقت بيه لدرجه انها مش قادره تعيش يومها من غيره...
خبط دياب علي الباب.....
قامت لمار بسرعه..فتحت الباب واول ما شافته بدون مقدمات ولا احراج ولا تفكير ولا حواجز لفت ايدها علي رقبتها وحضنته بكل قوتها لف دياب ايده علي وسطها ورفعها من عالارض خالص في حضن قوي اقسمت لمار ان ضلوعها اتكسرت بين ايديه...من شدت العناق..
دخل دياب وهو شايلها من عالارض وقفل الباب برجله.وفضلو كده ثواني يمكن دقايق يمكن اكتر... صمت رهيب مفيش غير حضن قوي بيعبر عن كل الكلام اللي جواهم فضلت لمار متعلقه في حضنه ودافنه وشها في رقبته..ونفسها بيخرج يلمس رقبته بطريقه خلت دياب فاصل عن الدنيا بحالها......قطع دياب الصمت اللي طال.
دياب...وحشتيني اوي
لمار..................ساكته وفيش كلام يعبر عن مشاعراها وكأنها بتعبر عن اشتياقها ليه طول ال6 ايام بالحضن وبس.
دياب...بابتسامه....انا وحشتك اوي كده..
هزت لمار راسه براحه.
دياب...طب ايه مش ناويه تنزلي..
هزت...لمار راسه بلا..
دياب...بحب....هنتأخر..يامجنونه.
.عالمطار....
سابت لمار رقبته براحه نزلها دياب...وبصلها لقي لمار دموعها نازله...
طب ممكن اعرف سبب الدموع دي...
لمار...وحشتني ..
شدها دياب لحضنه تاني لفت لمار ايدها علي وسطه...
دياب...انتي وحشتيني اكتر والله العظيم..كل حاجه فيكي وحشتني...
بس بصراحه مكنتش متخيل اني وحشتك اوي كده...
رفعت لمار راسها وبصت في عينه....عشان مبتعرفش تتخيل..
دياب....فضل باصصلها رجع بايده شعرها ورا ودنها وفضل ماسك ايده بوشها وبدون مقدمات نزل علي شفايفها.. بقوه يعبرلها عن حبه واشتياقه ليها استلسلمت لمار في ايده ورفعت الرايه بعد قبله عنيفه من دياب ابتدا يقبلها برقه رهيبه....واخيرا بعد لما حس انها محتاجه تتنفس خدها في حضنه.....بحبك يالمار
لمار...دفنت وشها في صدره من كتر احراجها .
دياب...يلا بينا عشان اكتر من كده مش هننزل والشيطان هيجي ومش هسيبك.
ضربته لمار بخفه علي صدره وهي مبتسمه...
مسك دياب ايدها باسها ومسك ايدها بين ايده وخد الشنطه بتاعتها ونزلو مع بعض...ركبو العربيه وراحو عالمطار...
وفهكها كل حاجه اثناء طريقهم للمطار حست لمار انها طايره من الفرحه بالحل اللي قاله حاتم...مبسوطه انها هترجع تأعد هي ودياب مع بعض وانه مش هيسيبها وحست ان خوفها وتوترها ابتدو يختفو ...لاحساسها بالامان عشان وجود دياب معاها...
..................
وصلو بعد فتره المطار ساب دياب العربيه ركنها عشان الرجاله تاخدها ترجعها خد الشنط ودخلو المطار مع بعض...خلصو الاجراءات بسرعه وبطريقه روتينه عشان ميبقوش محل شك ولاكن بتسهيلات من رجال الامن..
بعد فتره بسيطه طلعو الطياره....
لمار...كانت اول مره تركب طياره كانت عامله زي العيله الصغيره اللي طايره من الفرحه....اما دياب لاول مره من سنين حاله يتقلب والابتسامه متغبش عن شفايفه...وطول الوقت مبسوط ومبتسم وفرحان لفرحتها..
دياب....مبسوطه...
لمار...اوييي انا اول مره اركب طياره...
دياب....بضحك عبيطه اوي.
لمار....انا عبيطه...🥺
دياب...احلي عبيطه فالدنيا...
ابتسمت لمار بحب....
وسمحو فالوقت ده المضيفه بتعلن عن إقلاع الطائره....
دياب....اربطي الحزام يلا..
لمار....لازم😏انا مش عايزه اربطه
دياب...اه لازم انتي راكبه لعبه في ملاهي يلا اربطي..
لمار...🤣🤣🤣طيب متزوقش كده..
دياب...🤣طيب يلا اقفلي..
قفلت لمار الحزام وفضلت مستنيه طلوع الطياره...بفرحه...
دقايق بسيطه...واتحركت الطياره...فاباول كانت متاخده اول ما الطياره طلعت فضلت لمار باصه من الشباك بانبهار وفرحه متتوصفش..
كانت مدياله ايدها ما سكهت وهي مدايله ضهرها بتبصش من الشباك...
اما دياب...فكان باصص علي شعرها وضهرها وكل تفصيله فيها بحب....وابتسامه حنونه
لفت لمار مره واحده بصتله...وقالت جملتها بسرعه ...البيوت صغي.......بتبصلي كده ليه...
دياب....بحبك
لمار...نزلت لمار عينها باحراج ورجعت بصتله تاني....لاكن بابتسامه حزينه...وانا بحبك اوي...
لف دياب ايده علي كتفها وخدها في حضنه وايده في ايدها...الاتنين كانو طايرين قلبهم مبيبطلش دق. حاسين انهم لوحدهم مش بس فالطياره فالدنيا كلها...بعد مرور الساعات.  وصلو اخيرا فرنسا..
دياب....حبيبي يلا اصحي وصلنا...
لمار....سبني شويه..
دياب...بضحك انتي يا مجنونه قومي انتي نايمه في اوضتك قومي وصلنا...
لمار...وصلنا بجد..
دياب....اه وصلنا بجد هو ده اللي هفضل صاحيه
لمار....سبتني انام ليه.كنت عايزه اتفرج🥺
دياب...شكلك كان تعبان ياحبيبي سبتك تنامي.اوعدك واحنا راجعين هسيبك تتفرجي...
سرحت لمار في كلمته....تفتكر هرجع.
دياب...ليه بتقولي كده هترجعي ومش هرجع من غيرك...
لمار....خليك معايا انا خايفه..
دياب...انا معاكي ومينفعش تخافي لو خوفتي كلنا مش هنرجع افتكري كده ديما اتفقنا..
لمار.....حاضر...اتفقنا...
دياب....طبعا عارفه هتعملي ايه وعارفه تروحي فين....احنا كلنا وراكي عايزك تكوني متطمنه...انتي مش هتشوفينا بس احنا عيننا عليكي...ولحد ما اظهر بشكل رسمي ادامهم هفضل عيني عليكي..
لمار...طيب هو امته المفروض تكون معايا...
دياب...انا هنزل فالفندق ومن انهرده هتبلغيهم بكل حاجه واول ما يوافقو انتي بقي بدورك هتتفقي معاهم انك هتجيلي الفندق وهتعرضي عليا اكون معاكي...وانا بدوري هوافق  كا اصدقاء والمفروض انك هتتفقي معاهم انك تمثلي عليا الحب...عشان توقعيني فاهمه حاجه..
لمار....فاهمه...
دياب...يلا اجهزي الطياره هتنزل..
لمار...خدت نفس طويل.  جاهزه
دياب...عايز اشوف بطل 😉😉😉
لمار.....🙈حاضر..
مر الوقت بسرعه وصلت لمار البيت بتاعها..وطبعا دياب والرجاله عينهم عليها...من اول ما دياب سابها وهو قالبه واجعه وبالرغم من انه بيقويها إلا انه من جواه مرعوب...
..............وصلت لمار لبيت مايا ...ومن اول ما دخلت وهي بتبص لكل ركن فيه ولصور مايا اللي موجوده علي كل مكان...فضلت تتنقل في جميع اجزاء البيت وصلت اوضه مايا اللي كانت مقبضه إلي حد كبير للمار...اعدت علي شازلونج ادام السرير  وزي ما اتفقو انها تعمل مكالمتها مع اخطر رجال الموساد...والذي يدعي (ميناش تامير). 
مايا....مرحبها سيد ميناش.
ميناش...مرحبا مايا
مايا....انا في فرنسا...اريد رؤيتك لامر هام.
ميناش....ماذا عن المعلومات.
مايا....كل ما أمرت به جاهز ولكن هناك امر أكثر اهميه واظن انه سيفيدنا اكثر..
ميناش....حسنآ سأنتظرك في المقر..خلال ساعه.
ميناش.....حسنآ وداعآ..
...............
طبعا لمار مبلغتهمش لان هما مراقبينها من كل مكان ومراقبين التليفون واكيد سمعو كل حاجه....وحاليا مفيش حاجه فاضله غير تحركها باتجاه المقر....
........
رغم خوف لمار..من كل حاجه كانت بتحصلها في الفتره الاخيره ورغم خوفها من العمليه اللي كانت بعيده كل البعد عن تفكيرها وانها كانت ممكن تتحط في يوم من الايام في حاجه زي دي إلا أنها بمجرد ما وصلت شقه مايا حست انها شايله حمل كبير ورغم سنها الصغير قدرت تقرر من جواها انها لازم تاخدها جد ولازم تنفذ المهمه علي اكمل وجه وكان جواها طاقه وحماس غير عاديين وفكره انها بتقدم خدمه لبلدها كانت مقوياها ومحسساها بالفخر واحساسها بان جهاز المخابرات المصري العظيم معتمد عليها خلاها وثقت في نفسها اكتر وقررت انها تركن خوفها علي جنب..وتظهر للدنيا بوش تاني وش قوي وش ميعرفش يعني ايه خوف واستسلام...تظهر للدنيا بصوره الست القويه اللي لايمكن يهزمها اي حد...
قامت مايا لبست.طقم فورمال وجهزت...كانت واقفه فالمرايا تبص لنفسها ولصور مايا اللي إنعكاسها ظاهر في المرايا بتحدي....لفت لمار وبصت لصوره مايا بتحدي.......
لمار....يمكن يكون فينا من بعض وبنتفق فالشبه....بس بينا اختلافات كتير اوي..
انا وانتي جينا هنا فالبلد دي....انتي بأختيارك وانا مغصوبه لان معنديش الحق ارفض او اقبل..انتي جيتي وهدفك تدمير البلد...وانا جيت عشان اشيل غلطك واحاول الحق واصلح اللي انتي بوظتيه.....بس انا قررت اني انهي اللي انتي بدأتيه...مش عارفه هرجع ولا لا بس حتي لو رجعت ما انا مسيري الموت. عشان كده انا لاخر نفس فيا هحافظ علي بلدي....عمري ما شوفتك ولا قابلتك معرفكيش غير من حكايات وشويه صور ومفيش اي حاجه تربطني بيكي غير الشبه وللاسف شيلتيني غلطك ...التسمت لمار بسخريه....بس عادي هي جات عليكي...يظهر كده ان اتكتب عليا ان غيري يغلط وانا اللي اتحاسب....امي فقدت النطق...وانا اتحكم عليا بالاعدام...انتي موتي وانا رجعت تاني...عشان اكمل بدالك....بزمتك شوفتي حد حظه زي حظي😏 مش هتلاقي....
خرجت لمار...من البيت...وركبت عربيه مايا واتجهت للمقر وطبعا العين عليها👁️👥
وصلت مايا بعد وقت بسيط المقر الخاص...برجال الموساد الموجودين في فرنسا... واللي مكنش حد من الجهاز المصري يعرف شكل المكان ده من جوه...ودي كانت العقبه الوحيده. لانها بأختصار مكانتش تعرف توصل ازاي لمكتب ...ميناش...
دخلت بكل ثقه وثبات عكس اللي كان جواها....
وبذكائها...وقفت ادام بعض موظفين الاستقبال...اللي كان من ضمنهم بنت
مايا...مرحبا...
چين....مرحبا سيده مايا.
مايا...هل يمكنك مساعدتي..
چين...نعم بالطبع...كيف اساعدك.
مايا....انا احس بالتعب قليلا واريد الذهاب لسيد ميناش.. يمكنك مرافقتي لانني احس بدوار شديد..
چين...بقلق..بالطبع..
وقامت معاها البنت عشان توصلها المكتب...مايا من جواها كانت عايزه تتنطت ان خطتها نجحت...بس فضلت متقمصه دور المريضه..
وصلت بيها البنت لحد المكتب...خبطت ودخلت...
ميناش....مايا مرحبا.....ما الامر.
چين....عفوا سيد ميناش...لقد طلبت مني مرافقتها لاحساسها بالدوار الشديد.
ميناش....هل انتي بخير.
مايا...نعم ولاكن اشعر بالصداع الشديد.
ميناش ...هل تودين الذهاب الي الطبيب..
مايا....لاداعي...فقط ارهاق سفر وعدم نوم..
ميناش....طلب لها قهوه....
ميناش...مالامر ..واين المعلومات...
ابتدت...مايا تقوله علي كل المعلومات اللي طلبوها...
مايا...ولكن...الامر الهام هو الرجل اللذي التقيت به اثناء الرحله..
ميناش....اي رجل...
ابتدت...لمار...تقوله كل حاجه عنه...
ميناش...وما سبب سفره الي هنا.
مايا..هو يقول ان السبب الهروب لفتره كي يقاوم الحاله التي تعرض لها...من خذلان وظلم...هو غير راضي عن ما تعرض له...انا اري انه فرصه جيده جدا...رجل قوي مثله يعرف الكثير من كبار رجال الدوله الداخليين والخارجيين سوف يفيدنا كثيرا...
ولكن بأي طريقه لا اعلم..
ميناش....بطريقتك مايا
مايا....لا اعلم فاهو شخص سريع الغضب واخشي ان اغضبه وتذهب الفرصه
ميناش.....لا يوجد رجل..يغضب من الجنس الناعم....اما عن سريع الغضب... فا اظن أنها ميزه وليست عيب...سريع الغضب يمكن استفزازه وتجنيده....
مايا...بابتسامه خبيثه...فهمت
ميناش....هل تعرفين اين يسكن...ام نعرف بطريقتنا.
مايا...بالطبع اعرف لقد قال لي انه يمكث في فندق............
ميناش....أذن ستذهبين إليه الليله...واتمني ان يرحل معكي دون رفض.
مايا....اترك الامر لي. سيد ميناش..
ميناش...لا اريد اي خطأ واريد اكبر قدر من المعلومات ..هذه فرصتنا قبل ان يعيد حسابته ويعود. هو الان في صراع ولم يصل الي حل لذا وجودك من اول يوم معه سوف يربحنا الكثير...
مايا....اطمئن سيد ميناش لم اعود للمنزل بدونه...
ميناش....اثق بك....تفضلي.مايا..
مايا...عذرا..
قامت لمار...خرجت من الاوضه.واول ماخرجت.  حست انها شمت نفسها كانت حاسه ان نفسها بيروح وهي اعده معاه....
رجعت...لمار...تاني للبيت...الوقت جري  بسرعه رهيبه....
لبست لمار....فستان جلد اسود قصير مثير لدرجه كبيره...ليه لا...هي بقت مايا مش لمار...ولازم قبل ما تشيل غلطتها تشيل شخصيتها كامله...😉😉😉😉
جهزت لمار.  وخرجت وراحت للفندق...
اللي فيه دياب...
اول ما وصلت...كلمته..
مايا....هاي دياب..
دياب...هاي مايا..
مايا...اين انت..
دياب...فالنايت كلاپ
مايا....انا في طريقي اليك....
...........
دياب...كان اعد فالنايت كلاپ بتاع الفندق...وطبعا دياب كان عارف انها جياله...لانهم بلغوه...وعارف من السلسه اللي لمار لبساها
انها راحه في طريقها ليه...😉
وصلت مايا النايت كلاپ واول ما دخلت حس دياب ان مل العيون اتمركزت في مكان واحد...بص دياب مكان ما بيبصو وياريته ما بص🙈😳😡
قربت منه مايا....وقف دياب علي وشه ابتسامه غصب عنه..
قرب منها وباسها....هاي
مايا...هاي دياب..همس في ودنها...نهارك مش فايت..
رجعت لمار لورا وقلبها بيدق من الخوف بس وشها كان مرسوم عليه ابتسامه....
عدي الوقت بينهم بين كلام ومياعه من مايا عشان لو متراقبه تكون فالامان... رقصو سوا....وانتهت المقابله بموافقه دياب ان يروح معاها..😉😉
خلص دياب...اجراءات الفندق...ومشي هو ومايا 😉علي البيت
كانت ملتزمه فالكلام هي وهو زي ما فهمها قبل كده ان كل حاجه ممكن تكون متراقبه حتي العربيه..
وصلو البيت...اول ما دخلو..
لمار...بابتسامه وفرحه...انا مش مصدقه ان...قبل ما تكمل كلمته شدها دياب لحضنه وهمس جمب ودنها....ولا كلمه انتي مايا...متنسيش ده...
لمار...بهمس مش فاهمه.
دياب...نتأكد الاول انهم مدخلوش البيت لما خرجتي عشان لو عملو كده هيبقو شاكين فيكي.ولازم نبعد الشك ده...معملوش كده تقدري تتعاملي عادي..
لمار...هنعرف ازاي🥺
دياب...سبيها عليا بس اتعاملي عادي.
لمار....حاضر..
خرجت من حضنه...
مايا...نورت منزلي المتواضع دياب.
دياب....منزل رائع كصاحبته..
مايا....خذ راحتك اصبح منزلك...
دياب....اريد ان اغير ملابسي..واخذ حماما..
مايا....بالطبع....تعالي معي
طلعت معاه لمار لفوق...دخل الاوضه...
عينه كانت عامله زي الردار بتروح في كل مكان فالبيت بسرعه....
وكأنها كاميرا بتصور كل ركن بحرفيه.
لمار...كانت بتراقبه  وبتشوف تعابير وشه....
فجأه عينه ثبتت في مكان معين لمده ثواني....وبعدها ..
وشاور  لمايا تقربله..
قربت منه مايا...بمياعه...وكلمته عربي
مش هتغير هدومك...
دياب....هغير بس معاكي...وقرب من شفايفها باسها وقرب من رقبتها عمل نفسه بيبوسها...
دياب..بهمس....احنا متراقبين.
دق قلب لمار بعنف..
دياب...متخافيش ده طبيعي ...انتي المفروض اختفيتي في مصر اسبوعين ورجعتي فجأه وكمان معاكي ظابط مصري ودول ما بيثقوش بسهوله...
راح دياب علي رقبتها من الناحيه التانيه....متخافيش انسي انك متراقبه خالص...المقصود انا اكتر مش انتي...
لمار كانت بتسمعه بتركيز لاكن جميع اجزاء جسمها كانت مستسلمه لكل لمساته...
شالها دياب....وراح بيها عالسرير
نيمها....وقلع التيشرت...وقلع الحزام وفتح زراير البنطلون...
لمار...😳😳😳😳😳😳😳🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
طلع دياب جمبها عالسرير...قفل بايده النور العالي وساب نور بسيط ينور الاوضه لاكن نور بسيط اوي...
قرب منها دياب.  وهي متخشبه....ومش قادره تتكلم...
شد دياب الغطا عليهم وقرب من ودنها بطريقه مثيره....
دياب....بتثقي فيا صح..
لمار...هزت راسها...
دياب....طيب متخافيش واعملي اللي هقولك عليه....
لمار...حاضر🥺🥺
دياب....اقلعي
لمار..😳😳😳😳😳😳😳😳
طلع دياب جمبها عالسرير...قفل بايده النور العالي وساب نور بسيط ينور الاوضه لاكن نور بسيط اوي...
قرب منها دياب.  وهي متخشبه....ومش قادره تتكلم...
شد دياب الغطا عليهم وقرب من ودنها بطريقه مثيره....
دياب....بتثقي فيا صح..
لمار...هزت راسها...
دياب....طيب متخافيش واعملي اللي هقولك عليه....
لمار...حاضر🥺🥺
دياب....اقلعي
لمار..😳😳😳😳😳😳😳😳
دياب...هتفضلي مركزه في وشي كتير كده...اعملي اللي بقولك عليه..
لمار...دياااب🥺🥺😢
دياب...بهدوء حبيبي انا مش هلمسك بس لازم نوهمهم اننا مع بعض فهمتي..
لمار....مش قادره...
مسك دياب...سوسته الفستان فتحهولها وقلعولها....
لمار فاللحظه دي اترعبت...
رمي دياب الفستان بتاعها عالارض.
ورمي بنطلونه....
دياب...قرب دياب منها بحب...وهي مرعوبه شششش متخافيش..
لمار.....دياب
دياب....اتكلمي قولي اي حاجه بلاش تسكتي.
لمار...اقول ايه..
دياب....لمار....اعتبري انك في حضني بجد...
لمار....طيب اعمل ايه..
دياب...حس انه في ورطه....سنها صغير معندهاش اي خبره في اي حاجه طفله في نفسها...اخرها تفرح انها اعده جمب شباك الطياره...غير كل ده...مخرجه من الموقف اللي اتحطو فيه..مش قادر يفهمها ولا عارف يتصرف حس لثواني انه مخه وقف ومفيش ادامه غير حاجه واحده يعملها....
دياب....لمار...
لمار..نعم....
دياب...قولتي انك واثقه فيا صح..
لمار....بخوف. ايوه..
دياب....اي حاجه هعملها غصب عني مضطر عشان نخلص من الموقف ده مؤقتا...بس صدقيني مش هأذيكي..
لمار...بتوتر...🥺😳🙄هتعمل ايه...
وقبل ماتكمل جملتها...كان دياب فوقيها..
شهقت لمار...بصوت عالي ولكن قطع الصوت دياب لما انقض علي شفايفها..
بعنف...خلاها تصدر صوت الم.
ساب شفايفها دياب...وقرب من رقبتها وفضل يطبع عليها علامات ملكيته ليها لحد ما جسمها اتلون باللون الازرق
فثواني كانت لمار استسلمت ليه بجد..وابتدت تصدر اصوات لتعلن بها عن اندماجها مع دياب....
بعد حوالي...ربع ساعه رجع دياب نام جمبها عالسرير...
دياب....بصوت هامس....انا هفتح النور العالي الوقت..هتقربي مني تمسكي الغطا عليكي كويس مش عايز حاجه منك تبان...مفهوم .
لمار...حاضر..
بعدها..بشويه...هتقومي...وتلفي الملايه دي علي جسمك...وتدخلي الحمام..تاخدي شاور...وترجعي...تمام..
لمار...حاضر...بس هدومي من فوق باينه..
دياب....هدوم ايه انتي ناسيه ان فستانك عالارض.
لمار...مقصدش الفستان يادياب...اقصد......وسكتت..
دياب...نزلي الحمالات من علي ايدك الاتنين...كأنك مش لابسه حاجه تمام..
لمار....حاضر...عملت لمار زي ما قالها بسرعه..
وفتح دياب بايده..النور..واتحرك تحت الغطا كأنه بيلبس هدومه الداخليه...
ورجع نام عالسرير وخدها في حضنه وهو حريص عشان يغطيها..
قربها منه..وجسمها كان لابسه...اما دياب...كان بالرغم من الموقف اللي كان فيه بس من اول ما قرب من لمار...وهو مفيش في سره غير الاستغفار والدعاء لربنا عشان الموقف يعدي علي خير عشان ميضعفش لانه مهما كان راجل واللي في حضنه حبيبته...عشان يبعد الشيطان فاللحظه دي...لحد ما حس انه حقيقي ولا حاسس بلمستها ولا في رغبه جواه ممكن تتسبب في آذاها....
لمار....مسكن في صدره بايدها وهي بتترعش...مسك دياب ايدها وبصلها...متخافيش كل حاجه خلصت...
لمار....انت كنت بتقول كلام مكنتش سامعه اغلبه...طول الوقت سمعاك بتتكلم بس مش مركزه.
دياب....مكنتش بقول بس كنت بدعي في سري.
لمار....بتدعي بايه...
كانوظاهرين ادام الكاميرا انهم مندمجين مع بعض جدا وده اللي كان دياب حابب يوصاه..
دياب....كنت بقول....يارب انا محتاج اللحظه دي معاها فالحلال...فابعد عني اي رغبه او شعور..احس بيه فالوقت ده بالذات..
ابتسمت..لمار.بحب وزادت ثقتها فيه واحساسها بالامان معاه اكتر...
دياب....يلا لفي الملايه عليكي كويس...وادخلي جري علي الحمام..
لمار....حاضر..
مسكت لمار الملايه...وقامت براحه وجريت عالحمام بسرعه بعد ما خدت هدومها...واول ما قفلت الباب...وقفت براحه ورا الباب وشافت نفسها فالمرايه وجسمها اللي كله علامات...مشت ايدها علي رقبتها وجسمها وابتسمت غصب عنها وهي بتغمض عينها..بعد شويه خرجت...ودخل وراها دياب خد شاور....وخرج...وراحو عالسرير ينامو...
طلع دياب عالسرير .
وقفت لمار تبصله...
دياب....بصلها بقله حيله...طلعت لمار جمبه من سكات....
شدها دياب لحضنه بعد ما قفل النور...
دياب....بهمس اسف...بس مكنش في طريقه غير دي...
لمار...متتأسفش عارفه انه غصب عنك...وانا مش زعلانه منك وبحمد ربنا ان انت اللي معايا مش حد تاني...
دياب....طيب ممكن تنامي يلا .
لمار...انا خايفه.
دياب...من ايه.
لمار...انت بتسأل مش كفايه اني متراقبه في اوضه النوم مش بعيد يجو واحنا نايمين
دياب....اولا محدش هيجي متخافيش زي ما قولتلك دي اجراء امني عادي جدا وانا المقصود بيه مش انتي ثانيا وده الاهم محدش يقدر يجي ويلمسك وانا معاكي...او حتي مش معاكي....
لمار...طيب ممكن تفضل جمبي.
دياب...🤨لا والله ما انتي بصتيلي باصه الوقت عشان نمت عالسرير كنتي هتموتيني .
لمار...بضحك...طب خلاص مش هبصلك تاني بس متسبنيش...
دياب...بابتسامه طب تعالي ..
قربت منه لما...خدها في حضنه....وبسرعه راحو في سابع نومه..
مر حوالي 3 ايام من غير اي جديد...كانت الاحداث عاديه جدا...
لمار...كانت بتوصلهم كل يوم معلومات بسيطه من دياب...عن شخصيات سياسيه كبيره وابتدت لمار تكسب ثقتهم اكتر...وابتدو هما كمان يأمنو لدياب.....
طلبو من لمار انها تحاول بطريقه غير مباشره تعرف من دياب انه ممكن يتعاون مع اي بلد علي مصر... كا نوع من الدردشه والنقاش عشان يفهمو دماغه..
رفض دياب وقالها انه مهما كان مضايق بس لايمكن يببع بلده....وطبعا ده كان مقصود عشان يتأكدو ان هو مش مبعوت ليهم مخصوص...وان لو هو بيقول حاجه لمايا فا ده علي سبيل الكلام .
بلغتهم مايا برفضه التام....للموضوع ده...وقدرو يطمنو لانه لو هو جاي مخصوص عشانهم كان مصدق عشان يقرب منهم وساعتها كان هيكون محل شك...وابتدو يطمنو اكتر...
اما فالمنزل...كانو طول الوقت حريصين انهم ميغلطوش...واكتشف دياب كذا كاميرا في كذا مكان...
قدرو يتأقلمو شويه مع الوضع...
ولكن قرر دياب انه يخلي لمار توصلهم انه خد بيت صغير...وهيمشي من عندها...ولو تحب تروح معاه تروح.....
.......
ميناش...ولماذ يريد المغادره..
مايا....هو يقول انه يريد ان يمكث في وسط المدينه...وهو رجل شرقي ولا يحب فكره ان يجلس في منزل صديقته..
ميناش....لاكن  جوده ضروري اقنعيه وان لزم الامر اذهبي معه.
لمار...اقنعته كثيرا ولا كنه مصمم ومن ناحيه ذهابي معه هو عرض الفكره ولكن انا لا اريد .هو رجل لطيف ولديه مميزات كثيره ولاكنه شديد الطباع.وشرقيته ظاهره علي كل تصرفاته وانا لا احب هذه الطريقه...تختقني.
ميناش....ولكن هو بالنسبه الينا كنز معلومات فقط ويجب ان تتحملي اي شئ .
لمار....ولكن.
ميناش....انتهي الامر وعليكي التنفيذ أذهبي معه ولا تدعي الفرصه تضيع..
لمار...امرك ...
ميناش....مايا....اريدك ان تجهزي..وان تجمعي اهم المعلومات من ذلك الظابط..خلال 10 ايام...
مايا...ولماذا 10 ايام...
ميناش...لانك ستسافرين الي اسرائيل هناك عمليه جديده وفي غايه الاهميه...
مايا...وهي بتبلع ريقها بصعوبه...وماهي..
ميناش...أسر مجموعه هامه من رموز البلد ...
مايا....ولماذا..
ميناش....نوع من انواع الضغط او التمويه للعمليه الكبري.
مايا.....اي عمليه انا لا افهم....
ميناش.....شبه جزيره سيناء ميناء رفح.
لمار...مكنتش فاهمه حاجه وحاسه انها تايهه ومش قادره تستفسر اكتر عشان ميكشفهاش ..
مايا....وياتري من الاشخاص هؤلاء الاشخاص....
ميناش...هذا ليس من شأنك مايا كل ماعليكي هو ان تنجزي كل ما طلب منك وحاولي ان تقنعيه بان يذهب معك.
مايا ...لا اظن انه سيوافق بل مستحيل.
ميناش....لا يوجد مستحيل جربي ان وافق شئ يضيف لنا ان لم يوافق حاولي جمع المعلومات منه .
مايا... تمام..اعتذر منك.
ميناش....اتفضلي..
......  ........... ..........  ......
مشيت لمار علي شقتها وكلمت دياب عادي...وقالتله انها موافقه تروح عنده...
وبعد وقت بسيط كانت جمعت...كل حاجتها في شنطه...واثناء ما هي بتلم حاجتها شافت حرف ورقه صغيره نازل من تحت تابلوه متعلق علي الحيطه...
مشيت ناحيته عشان تشوفه...لاكن وقفت ثواني لما افتكرت الكاميرا....انها ادامهابالظبط...واكيد.هيشوفوها....اعدت علي حرف السرير تلبس الكوتش وهي بتفكر في طريقه...
قامت لمار خرجت شنطتها بره الاوضه ورجعت قفلت الشباك والستاره والنور كله.  وراحت ناحيه الباب قفلته وخرجت.  واول ما خرجت اتكلمت بصوت عالي. انها نسيت التليفون
دخلت الاوضه وهي ضالمه وفلمح البصر شالت التابلوه وقع منه ظرفين..حطتهم في التيشرت بتاعها....ومسكت الموبايل ونزلت بسرعه ركبت عربيتها وراحت لدياب...
بعد فتره بسيطه وصلت كان عباره عن بيت دور واحد مش ڤيلا لاكن شقه صغيره بس بنظام الڤيلا..
خبطت مايا...واول ما فتح
مايا...هاي دياب...i miss you
دياب....i miss you too.
دخلت معاه. ودخلت شنطتها واول مادخل....شاورلها دياب متتكلمش عشان الموبايل فضل ويتكلمو في حجات عاديه...وطلب منها دياب تروح معاه يوريها الاوضه...
سابت لمار الشنطه من أيدها وراحت معاه....دخلو اوضه مع بعض...واول ما دخلو..
حضنها دياب...اخيراااااا
لمار.....كنت حاسه اني متأيده جدا....
دياب...خلاص يا حبييبي مفيش اي تأييد بس ديما خلي بالك من الموبايل لان الكل مراقبه سواء هنا او في مصر مفهوم.
لمار...حاضر....بس انت متأكد ان هنا..
دياب..قاطعها امان ياحبيبي متخافيش كل حاجه متظبطه.
لمار...الحمد لله...
دياب....هو ايه اللي بيعمل صوت في هدومك ده..
لمار....نسيت...هدومي..انا مش عار..😳😳اااه صح نسيت..
دياب...في ايه..
لمار...وانا بلبس لمحت تابلون في اوضه مايا نازل منه حرف ورقه صغير خلصت كل حاجه وقفلت النور وخرجت بس سبت الموبايل جوه ودخلت تاني بحجه اني اجيبه. ورفعت التابلوه لقيت دول..
رفعت التيشرت..وطلعت منه الظرفين وادتهمله....
دياب....ايه دول🙄
لمار...معرفش مفتحتهمش اصلا.. ملحقتش وبصراحه كنت مرعوبه وعايزه اجيلك بسرعه...
اعدت دياب علي الكنبه. راحت مايه اعدت جمبه....
فتح دياب اول ظرف...لقي فيه مفتاح صغير...
لمار....ايه المفتاح ده..
دياب....ده شكله مفتاح خزنه..🤨
لمار....طب شوف الظرف التاني...
فتح دياب الظرف التاني
لقي ورقه. مكتوبه بخط ايد مايا وبالعربي...
دياب...دي رساله بخط ايدها..
لمار...مكتوب فيها ايه...
.......الرساله..
انا مايا الحاوي....عندي 25 سنه
بلدي مصر....انا عارفه ان يوم الرساله دي ما حد هيشوفها هكون انا مش موجوده فالدنيا.....واتمني من كل قلبي ان يوم ما الرساله دي حد يلاقيها تكونو انتم رجالت بلدي....وعشان انا مش ضامنه مين ممكن يلاقي رسالتي دي....فانا قررت اسيب كل حاجه تكتشفوها بنفسكم لما تستخدمو المفتاح ده...وللاسف في شخص واحد بس هو اللي يقدر يساعدكم .انا عارفه انكم هتقدرو تعرفو كل حاجه بسرعه ....انا مش عارفه ممكن اموت ازاي وعلي ايد مين وامته.بس اتمني لما اموت اكون سايبه ذكري حلوه ...سامحيني يا امي....وواثقه انك هتسامحيني ..
دياب...  انا مش فاهم حاجه...انا لازم ابلغهم فورا..
لمار....دياب انا حاسه بحاجه...
دياب...حاسه بايه....
لمار....انا عمر احساسي ماخاني مايا مكنتش جاسوسه ...
دياب...بصلها وسكت..واتصل بحاتم بلغه كل حاجه...
حاتم.....طيب يمكن تكون لعبه...خصوصا انهم دخلو بيت مايا عشان يحطو كاميرات اكيد هما اللي حطوها....
دياب....بس ده بخط ايدها يا افندم وتقدر تتاكد من كده. 
حاتم...طيب انا عايزك تصوري كل حاجه وتبعتهالي ..
لمار..ممكن اكلمه
دياب...حاتم باشا لمار عايزه حضرتك..
حاتم...ادهالي...
لمار...الووو.
حاتم....ايوه يالمار خير.
لمارفي حاجه مهمه يا افندم لازم تتعمل.
حاتم...ايه هي يا لمار.....
لمار.....مايا كاتبه فالرساله ان في شخص واحد بس هو اللي يعرف وهو اللي يقدر يساعدكم...وفاخر الرساله  بتقول انها واثقه ان مامتها هتسامحها....اللغز اكيد عند مامتها اكبد مامتها تعرف حاجه
حاتم.....ممكن جدا بس انا خايف تكون لعبه يالمار ويكون كمين ولو حصل وحد فينا راح لوالدتها هيتاكدو ساعتها ان مش انتي مايا..
لمار...بس انا واثقه انهم مبيشكوش فيا..خلاص.
حاتم لازم نتأكد الاول
.لمار....طيب انا نسيت ابلغ حضرتك بالجديد ونسيت ابلغ دياب اتلخمت فالورق.
حاتم...خير.
قالتله كل حاجه حصلت مع ميناش...
حاتم....مقالش مين الشخصيات دي.
لمار...لا مرضيش قال انه مش من اختصاصي...وانا مرضتش استفسر كتير عشان ميشكش فيا..
حاتم...اطمنو رفح متأمنه بالكامل رجالتنا هناك من قبل ما تسافرو....المهم خلو بالكم من نفسكم.
لمار....تمام يا افندم..
حاتم ...اديني دياب..
دياب...ايوه يا باشا..
حاتم....ركز يادياب كويس اوي...عينك متغفلش عن لمار  وبردو اطمن احنا وراكم خطوه بخطوه والرجاله هناك شغاله وبتخلص اللي وراها وانت. تحت عينهم...
دياب...تمام يا افندم اطمن حضرتك.
حاتم....ان شاء الله خير..يلا ابعت الصور
دياب...حالا سلام...
قفل معاه دياب وبعتله كل حاجه....وفضل يقرا الرساله كل شويه...
عدي حوالي 3 ايام كمان كان الوضع...مريح الي حد كبير مفيش قلق ولا توتر ولا شك....
........ولكن الوضع كان مختلف في مصر...
خرج اخيرا ياسين بقاله يوم واحد من المستشفي...بعد ما صحته اتحسنت كتير...
اما عند انس وكارمن مكانش بيشوفها طول الفتره دي مكنش بيسيب والده خالص كان واخد اجازه من شغله وفضل معاه...مر عليه هو وكارمن 12 يوم من غير ما يشوفها ولا تشوفه كل اللي بينهم كان رسايل وكلام عالموبايل وبس...اتعلقت كارمن اكتر بيه وانس اتعلق بيها اكتر بكتير...كانو هيتجننو ويشوفو بعض...
اخيرا. وبعد ما اطمن علي والده قرر يروحلها جه اليوم اللي المفروض يروحلها فيه..لبس وجهز نفسه وخد عربيته وراح  .
وصل ادام باب الشقه من غير ما يعرفها
فكر كتير يخبط ولا يفتح كان خايف عليها تتخض لما يفتح عليها....ولكن قرر انه يفتح وزي ما تيجي تيجي هو عايز يفاجأها...
فتح...انس الباب...براحه ودخل...كان التلفزيون شغال وهي مش اعده...بص عليها في كل مكان وراح علي المطبخ مش لاقيها...دخل براحه علي الاوضه بتاعتها
فتح الباب براحه السرير فاضي..حس ان قلبه وقع في رجله وقبل ما ينادي عليها.  لمحها نايمه عالكنبه وفايدها صوره في برواز ليه ورساله لمار اللي مبتفارقهاش..
راح اعد علي ركبه ادامها...وفضل يلعب في وشها بايده...
انس....كوكي...كوكي...اصحي...
كارمن...فتحت عينها ببطئ واول ما فتحت قامت بسرعه وهي بصاله..
قام انس اعد جمبها وهو باصصلها وبيضحك عليها وهي متنحه قربت ايدها من وشه..تلمسه...
انس....بنوتي اتجننت ولا ايه فاكره نفسك بتحلمي صح😉😉
كارمن....انت هنا بجد..🥺
انس....انتي شايفه..
كارمن....انا حاسه اني بحلم..
انس....تحبي اثبتلك انك مش بتحلمي واني هنا.
كارمن....ايوه..
مسك انس رقبتها بايده وقرب وشه منها وبدون مقدمات نزل علي شفايفها براحه😉😉😉😉😉😉😉😉
بعد فتره بسيطه بعد عنها وبصلها وهي وشها متركزه في صدره مش قادره ترفع وشها رفع انس وشها بايده....
انس...اتاكدتي 😉😉😉
كارمن....ابتسمت باحراج..
انس...وحشتيني اوي
كارمن....دموعها نزلت...وانت كمان...
انس....بتعيطي ليه طيب ما كنا حلوين.
كارمن.... كنت خايفه من غيرك..
انس...امال يعني كنت كل ما اكلم انا تمام انا كويسه ومفيش مره حسستيني انك محتجاني ليه🤨🤨
كارمن...عشان عارفه انك كنت ملخوم مع باباك وغصب عنك مكنتش عايزه اشيلك همي...
انس....ومين قالك اني مكنتش شايل همك. يمكن اكتر كمان من الاول...بس عارفه انا مبسوط اني بعدت عنك.
كارمن...مبسوط 😳 ليه بقي🙄
دانس....عشان اعرف اني غالي عندك اوي كده..
كارمن....هو انت لسه هتعرف
انس...بتطمني علي مامتك..
كارمن.. اه كل يوم بكلمهم شويه بعد ما بابا بيخرج.
ماما لتقول انه ساكت بطل يتخانق  معاهم بطل يجيب سيرتي
انس...يمكن ربنا هداه..
كارمن...قولت كده لماما بس هي بتقولي استحاله وعندها احساس انه بيدبر لحاجه كبيره..بس مش عرفاها..
انس...متقلقيش مش هيقدر يعمل اي حاجه وانا هناك عيني عليه بس محدش بلغني باي حاجه غريبه يعني اطمني لحد الوقت الدنيا هاديه.
كارمن...ربنا يستر..
انس...قرب منها وخدها في حضنه...اوي..
بنوتي الجميله تجهز عشان بكره هوديها الجامعه ..ادعارف اني اتاخرت عليكي كتير بس خلاص كفايه اعده .
كارمن...حاضر .
انس....هقوم بقي انا الوقت عشان عندي مشوار مهم جدا...مأخره من ساعت تعب بابا.
كارمن....هتمشي😔
انس...هرجعلك تاني ياحبيبي بس ده مش ار طالبه مني عم دياب والراجل مستني من فتره ..
كارمن...طيب هتيجي تاني...
انس....ممكن لو خلصت بدري اعدي عليكي..
كارمن...هستناك...
انس....حاضر هاجي..بقولك ايه.
كارمن...ايه.
انس...الشنطه اللي هناك دي فيها شوكلت كتير اوي ليكي😉😉😉
كارمن...بضحكه طفوليه ...بجد
انس...اه بجد..يلا بقي هتأخريني🤨🤨👊
كارمن...ضحكت بتقلب بسرعه كده ليه.
انس....صحيح..
كارمن...ايه..
انس...عيب علي فكره لما تحضني صورت راجل غريب...انا بغير علي فكره😉😉😉
كارمن....حاضر
انس...بأبتشامه جذابه.بحبك...يااحلي بنوته..باي.
كارمن...باي
.............. نزل انس...من عند كارمن. وابتدا يفعل الابلكيشن اللي حمزه كان باعته...
ودخل رقم مسعد. علي جهاز التتبع عشان يراقبه ...
انس..كان شايف ان مكانه بيتحرك بسرعه فاعرف انه راكب ...فضل وراه بسرعه كبيره لحد ما قرب جدا من محيط النقطه اللي ظهراله في جهاز التتبع.....
واتأكد انس انه راكب ميكروباص فضل وراه انس لحد ما وقف...
ونزل ناس وده كان اخر خط الميكروباص...استني انس يشوف الناس اللي هتتحرك الاشاره هتيجي عنده فأنهي اتجاه....وكل ده انس مكنش مركز خالص فالمكان.....بص عالموبايل وعالناس اللي بتمشي في كل مكان وتتفرق اخيرا رجعت الاشاره تاني تتحرك...انحرك وراه انس....واتأكد خلاص من ضهر الشخص اللي كان ماشي وراه.....واللي اكدله. اكتر ان هو ده الشخص المطلوب
لما واحد.من الناس اللي اعده...نداله. بصوت عالي...
شخص....اتفضل يا مسعد.
مسعد....الف يامعلم.
ولكن.... انس اتفاجئ مفاجئتين
مكنش يتوقعهم... الاولي لما ركز فالمكان اللي هو فيه....واكتشف ان هو في منطقه كارمن ولمار🙄😳
اما التانيه....لما مسعد لف وشافه انس واكتشف ان الراجل اللي حنان مرات عادل متفقه معاه علي قتل شخص...هو نفسه اللي شافه بيحاول يموت والدت لمار.....
وقف انس مشوش ومصدوم  متخبط لمده ثواني واول حاجه عملها وقف من بعيد شافه راح انهي بيت بالظبط...واول ما شافه جري بسرعه علي عربيته بعد بيها عن الممان ووقف في مكان هادي. وبعيد شويه....جاب رقم مسعد علي الواتس لقاه حاطط صوره ليه حفظها عنده واتصل.  بسرعه بالتليفون.
😳😳😳😳😳
انس اتفاجئ مفاجئتين
مكنش يتوقعهم... الاولي لما ركز فالمكان اللي هو فيه....واكتشف ان هو في منطقه كارمن ولمار🙄😳
اما التانيه....لما مسعد لف وشافه انس واكتشف ان الراجل اللي حنان مرات عادل متفقه معاه علي قتل شخص...هو نفسه اللي شافه بيحاول يموت والدت لمار.....
وقف انس مشوش ومصدوم  متخبط لمده ثواني واول حاجه عملها وقف من بعيد شافه راح انهي بيت بالظبط...واول ما شافه جري بسرعه علي عربيته بعد بيها عن الممان ووقف في مكان هادي. وبعيد شويه....جاب رقم مسعد علي الواتس لقاه حاطط صوره ليه حفظها عنده واتصل. بسرعه بالتليفون.
😳😳😳😳😳
....... ..........اما عند لمار ودياب...
دياب....صعب يالمار احساسك ده...ازاي بس متكونش جاسوسه.
لمار....انا قرأت رسالتها اكتر من مره كلامها في حاجه غامضه في وجع في خوف...انا جربت الاحاسيس دي وميتهيأليش اني غلط.
دياب....ولما هي مش جاسوسه ازاي الجهاز ميعرفش حاجه زي دي...المخابرات عينها عليها بقالهم كتير اوي يالمار  ومكنش في شك ولو حتي واحد فالميه انها مش جاسوسه..
لمار...يمكن وهمتكم بكده لسبب..
دياب...وهمتنا سنين ...صعب يالمار..
لمار...طيب يمكن كانت معاهم وجت في وقت رجعت لعقلها وده سبب قتلهم..
دياب ....انتي طيبه اوي يا لمار...مفيش حاجه اسمها كده.
لمار...لا في!!! اي بني ادم معرض انه يغلط  او يضعف...وبيرجع تاني...
دياب.....عموما هيبان..
لمار....ان شاء الله
دياب....ممكن تعمليلي قهوه حاسس ان دماغي هتنفجر..
لمار....حاضر حاجه تاني.
دياب...تسلم ياحبيبي.
راحت لمار تعمل قهوه...
رن...موبايل دياب فالوقت ده
دياب......الووووو
انس.....دياب...
دياب...في ايه يالا خضتني ابوك في حاجه...حد جراله حاجه..
انس...لا كلهم بخير عايزك بس تركز معايا...في حاجه مهمه حصلت لازم تعرفها...ولازم تفكر معايا وتقولي اتصرف ازاي...
دياب...متتكلم علي طول يا انس قلقلتني.
انس...الاول انت جمب لمار..
دياب...اه ليه
انس...طيب عايزك تبعد
دياب...تمام خليك معايا...
راح دياب عند لمار..
دياب...حبيبي انا علي بال ما تخلصي القهوه هقف بس بره اعمل مكالمه في مصر اطمن عليهم.
لمار...طيب براحتك...
حدفلها دياب بوسه
ابتسمت لمار
خرج دياب وقف بره...
دياب...في ايه يا انس كارمن او مامت لمار حصلهم حاجه..
انس....دياب محدش حصله حاجه انا بكلمك بخصوص الموضوع بتاع عمك..
دياب...ياشيخ حرام عليك وقعت قلبي.
انس...ولما تعرف يا دياب هتتصدم...
لما روحت لحمزه وفهمته جابلي المكالمات واسم الراجل ورقمه... لما قولت لعمك علي الاسم طلع ميعرفهوش. رجعت كلمت حمزه وفهمته اننا عايزين عن انه وتفاصيل اكتر...العنوان كان مش واضح وقاللي علي ابلكيشن انزله وادخل في رقمه زي كده نظام تتبع....طبعا معرفتش اعمل حاجه من ساعت ما بابا تعب....بس انهرده...فعات الابلكيشن وجبت النقطه اللي موجود فيها وفضلت ماشي وراها...لحد ما بقي ادامي في ميكروباص...نزل منه سبت العربيه وفضلت وراه مكنتش مركز انا فين بالظبط كل اللي كنت مركز فيه انه ميغبش عن عيني....لاكن اتصدمت لما ركزت فالمكان والشارع اللي هو ساكن فيه
دياب....مكان ايه🙄
انس...المنطقه اللي لمار وكارمن ساكنيني فيها....
دياب....غريبه....بس عادي يمكن صدفه..
انس....عندك حق يمكن بس مظنش انه صدفه بردو انه يطلع مسعد ده هو نفس الراجل اللي كان عايز يموت والدت لمار وضربني بالمطوه وجري..
دياب....انت بتقول ايه😳😳
انس...هو والله العظيم هو يادياب انا لايمكن انسي شكله ابدا...حتي الچاكت اللي كان لابسه نفس اللي شوفته بيه..
دياب....استني يا انس عليا....انت عارف اللي انت بتقوله ده معناه ايه
انس....ايوه عارف...ان مرات عمك تقصد والدت لمار....وده معناه انها علي علاقه بيهم وفي سر.  ومش بعيد السر ده يكون مرتبط بقتل والدها...
دياب...لا لا انت اكيد مخدتش بالك او يمكن شبهه..
انس...طيب انا بيتهيألي ومخدتش بالي...صدفه ان انقذ والدت لمار في نفس اليوم اللي مرات عمك كانت منتظره تسمع خبر موت واحده...انا سمعتك الفويسات  كل كلامها عن واحده وباين اوي الحقد والكره اللي بتتكلم بيه...طيب مش غريبه ان الشخص اللي شوفته يومها يطلع نفس شكله...ويطلع كمان ساكن في نفس منطقتهم..يعني اكيد عارفهم.
دياب...مش مستوعب اللي بيسمعه..
هو شكله ايه..
انس...هبعتلك صورته حالا..بس هتعمل ايه ولا انا اعمل ايه..
دياب...مش عايز عمي يعرف حاجه الوقت.ولو سألك قوله انك هتبتدي تشوف ايه حكايته .بس عينك عايزها علي مرات عمي وعلي الراجل ده متغفلش لحظه...وعايزك تجبلي كل معلومه عن الراجل ده... اسمه سنه مكانه بالظبط متجوز ولا لا...ايه علاقته بوالدت لمار...وايه علاقته بحنان...وايه اصلا علاقه حنان بوالدت لمار..
انس...تمام..انا كنت بفكر اسال كارمن بطريقه غير مباشره يمكن تكون عرفاه.
بس مس عارف اسألها اقولها ايه انا حاسس ان دماغي وقفت..
دياب....هقولك هتعمل زي ما انا هعمل..
انس...هتعمل ايه...
دياب...اسمع.................
انس...طيب تمام...انا هروحلها الوقت.
دياب...تمام ترجعلي تاني. تعرفني عملت ايه
انس...تمام.
دياب..ابعت الصوره متنساش...
انس...حالا...سلام
دياب..سلام...
وقف دياب مزهول من اللي سمعه ولع سيجاره وهو الصدمه باينه عليه...سمع صوتها من وراه...
لمار....لما انت خلصت مدخلتش ليه القهوه هتبرد..
دياب...لف....حاضر جاي اهو..
دخل دياب وراها....اعد عالكنبه.. وهو شارد..
لمار....دياب انت كويس...
دياب...اه يا حبيبي تمام.
لمار ....لمال مالك...حساك متغير في حاجه في مصر
دياب...با خالص يا روحي...بس مصدع شويه مش اكتر...
وصلت رساله انس ...
فتح دياب الصوره وفضل باصص فيها شويه.  وسكت...
لمار...دياب هو انا المفروض اعمل ايه في حكايه السفر دي...انا هسافر بجد
دياب...بصلها وهو ساكت شويه.ودماغه مش معاها.
لمار...دياب انت معايا..
دياب...اه يا حبيبي معاكي....لسه مش عارف بس حتي لو هتسافري خايفه من ايه..
لمار...خايفه من ايه؟؟؟انت بتسأل اسرائيل ايه اللي اروحها...
دياب....لو اضطرينا نسافر اكيد هنسافر...وانا هكون معاكي..
لمار...طيب..
دياب....بقولك ايه صحيح...
لمار...قول..
انس...طالبك في خدمه.يعني لو تقدري تساعديه...
لمار....😳😳كارمن.فيها حاجه
دياب...لا كارمن ايه ..ده حاجه تخص انس.  جاله امبارح فالقسم مشكله كبيره وداخل فيها واحد طلع من نفس المنطقه بتاعتكم بيقول شكله كويس بس حاسس انه مش مرتاحله....
لمار....مين ده..
دياب...لحظه....فتح الموبايل....دي صورته.  واداها الموبايل....واستني يشوف تعابير وشها.   وهتقول اسم نفس الراجل اللي طلعت حنان بتكلمه ولا ايه..
لمار....😳😳😳مسعد!!!
دياب...😳 انتي تعرفيه هو اسمه فعلا مسعد...
لمار....طبعا اعرفه...ده صاحب بابا😔
دياب....نعمممم
لمار...في ايه.
دياب...بارتباك...اااه لا مفيش بس يعني واضح ان في فرق سن صحاب ازاي..
لمار....فعلا في فرق سن مسعد تقريبا من سنك بس كان ديما مع بابا
دياب...وده ايه ظروفه..
لمار....هو عمل ايه..
دياب.. ااااه مش عارف مسألتش انس اوي...بس يمكن خناقه او حاجه زي كده..تقريبا قالي انه باين عور حد وهو بيقول محصلش ومش هو فا انس بيحقق في قضيته...
لمار....انا مقدرش اقولك يا دياب كلام انس ياخد بيه او انه مثلا علي اساس كلامي يحاسبه...انا مقدرش اشيل ذنبه.
بس لو بتسألني عنه بيني وبينك...
بصت لمار ادامها بحزن
الراجل ده انا عمري في حياتي مرتحتله
ومن الناس اللي علموني يعني ايه كره
دياب....ليه بتقولي كده مش بتقولي انه كان صاحب والدك .
لمار....اه كان صاحبه...ويمكن ده الشخص الوحيد اللي دخل بيتنا كذا مره بابا عمره ما دخل حد عندنا البيت ..
دياب...عمل ايه..
لمار....مكنتش برتاحله مكنش شكلنا ولا مننا...ولا حتي كان شكل بابا اللي كنت اعرفه...
دياب...هو انا ممكن اسالك
لمار.....اتفضل
دياب...انا مش هسألك قتلتي والدك ليه بس عايز اسالك سؤال مجاش في بالي اني اسألهولك قبل كده...
لمار....اتفضل.
دياب....والدك كان كويس ولا وحش...
يعني انتي من كلامك وحكاياتك عنه كان كويس كلام كارمن عنه كان كويس...كلام كارمن عن علاقتك بوالدك بتقول انكم كنتو صحاب وقريبين جدا من بعض..ويمكن ده اللي سبب الجدال حوالين قضيه قتلك ليه..انا زي ما قولتلك مش عايز اعرف بس انا عندي فضول شخصي مش مهني اني اعرف الراجل ده كان كويس ولا وحش..
سرحت لمار...وعينها كانت بتلمع بالدموع بس لمار كانت متماسكه ورافضه ان دموعها تنزل...
لمار.....يمكن اجابتي مش هترضي فضولك بس هجاوبك....
كان كويس طول عمره مان كويس طول السنين اللي عشتها معاه....كان احسن اب وصاحب وصديق واخ...لحد اليوم اللي قتلته فيه...🙂😔
دياب....يعني طول 18 ولا نخلينا نقول 19 علي طول...طول السنين دي كان كويس ويوم ما قتلتيه كان وحش...يعني يمكن قتلتيه بسبب موقف كلام حوار ايآ كان السبب. ايه هو بس معقول السبب ده مشفعلهوش عندك السنين الحلوه اللي عشتيها معاه...بسبب موقف او ظرف نسيتي كل حاجه  حلوه معاه....ازاي...ازاي انا كأبن ابويا بالنسبالي الاب والصاحب والاخ يوم ما يعمل حاجه تضايقني اقتله...انتي مستوعبه انتي بتقولي ايه...
لمار......ايوه مستوعبه...يمكن عشت معاه هو وامي اجمل واحسن ايام يمكن كان هو بالنسبالي كل حاجه يمكن كان اقرب ليا من امي نفسها. بس بالرغم من كل ده قتلته ....
💔💔
اوقات كتير يا دياب...ممكن علاقات كتير كانت مقطوعه تتوصل من جديد بسبب موقف👌 ....موقف يخليك تمحي اي ذكري وحشه كانت ليك مع الشخص ده......واوقات كتيييييييير اوي ممكن مش بس علاقتك تتقطع لا ده انت ممكن تقطعها من اساسها بنفسك. بردو بسبب موقف...والموقف ده مايشفعش للشخص ده اي ذكري حلوه..
يعني بختصار....الموقف الحلو يقدر يمحي سنين من الذكريات الوحشه..
لاكن..الموقف الوحش...من شخص كان الحياه بالنسبالك يقدر يمحي كل ذكري حلوه يقدر يزرع في قلبك كرهه ضعف حبك ليه ...
دياب....اد كده الموقف ده يدفع للقتل...
لمار....مش عارفه بس ردي عليكي يمكن لو الموقف ده اتكرر تاني وتالت...مش هتردظ ثانيه اني اقتله...
دياب....فضل باصصلها وساكت....
لمار...نرجع بقي لمسعد....مسعد ده كان وحش وحش لدرجه انه حاول مره.  يمد ايده علي جسمي
بس وقتها خفت اقول لبابا مش عشان اي حاجه...بس ده لاني كذا مره لفت نظر بايا انه ميجبهوش البيت بابا كنت بحس انه بيزعل...لفت نظره ان نظرات مسعد ليا مش مريحه...كان بيقولي بيتهيألك انتي عيله بالنسباله...مع اني كنت شايفه ان الفرق بينا مش كبير للدرجه..وحتي لو كنت عيله بالنسباله بس كفايه انه بصلي كفايه ان نظراته مريحتنيش...لكن للاسف بابا كان بيزعل وكان يأعد فتره ميخليهوش يجي البيت ولما الموضوع يتنسي كان يرجع تاني...لحظ ما فيوم كنت نازله راحه درس كنت هقابل كارمن ونروح سوا...
روحنا ورجعنا...فاليوم ده النور كان قاطع عن المنطقه كلها وكل الناس ماشيه بكشافات الموبايل انا عمري ماخوفت من الضلمه عادي يعني بس من اليوم ده وانا عندي فوبيا من الضلمه او اي مكان مقفول...
وصلت لحد باب البيت
واول ما دخلت من الباب لقيت حد دخل ورايا...غمضت لمار عينها شويه بوجع وهي بتفتكر...
وكملت...دخل ورايا وشدني تحت السلم وانا معرفش مين ده..وحط ايده علي بوئي. وفضل يقرب مني بطريقه مقرفه
مكناش قادره اتنفس من ضغط ايده علي نفسي اديته بالموبايل في راسه....
اتوجع جامد.  ولفني ليه وشوفته فضل يحاول يقرب مني...عضيته من ايده جامد وضربته تاني بالموبايل...وجريت بره عالشارع. خفت اطلع ومن هوفي اقع عالسلم ويعرف يمسكني...واول ما خرجت اختفيت...من ادامه روحت علي كارمن...مكنش باباها هناك...واول ما شوفتها انهارت....فضلت تقولي هي وطنط مني اني لازم اقول لبابا بس انا كنت عندي احساس انه مش هيصدق هيفكر اني عشان مش بحبه ممكن اتبل عليه...بس هي دي حكايتي ومعرفتي بيه..مسعد يبان شاب كويس هادي مؤدب...لاكن هو عكس كده...
دياب...تصدقي وتأمني بالله..
لمار...لا اله الا الله..
دياب....انا هعمل كل جهدي عشان نخلص العمليه دي ونرجع كويسين ومحدش فينا حاصله ايه حاجه عشان بس اربي الكلب ده بايدي...
لمار...بسخريه...يعني انت عايز ترجع عشان كده.
دياب...لا عشان حجات كتير لاكن حاليا انا عايز ارجع للكلب ده واعرفه ازاي يتجرأ ويلمسك ...وانا هخلي انس متحفظ عليه بطريقتي انا لحد ما انزل.
لمار....دياب ده موضوع وخلص بلاش.
دياب...خلص بالنسبالك لاكن انا مخلصش بالنسبالي...
لمار....طيب يلا يامجنون عشان نقوم نسهر...ميناش عازمك بنفسه.
دياب....ولا ميناش ده كمان انا ناقص..
لمار...بضحك...بقي الراجل طالب مني اني اخرج انا وانت عشان يجي يقابلنا فالمكان ويتعرف عليك 😉😉😉 ويحاول يجرجرك تبقي جاسوس زيي وترفض.
دياب...وحش انا اوي صح.
لمار...اوييي🙈🙈
دياب...طب ما تيجي تختاريلي لبس حلو كده
لمار....ليه وانت صغير
دياب...لا بس اصل بصراحه عايز اقولك كلمه سر...
لمار....دياب اتلم...
دياب....اتلم ده انتي نهارك مش معدي....مايا وميناش ومسعد...وانس وسياده اللواء...كوكتيل فظيع هطلعه عليكي.
لمار...جريت وهي بتضحك وتصرخ وهو وراها....🙄🙄😉😉😉😉😉😉
................
وصل انس عند كارمن ...
كارمن فتحت الباب...كنت حاسه انك هتقدر ترجع..
انس...ادام وعدتك لازم ارجع..كنتي بتعملي ايه
كارمن...كنت بشوف اللبس اللي هروح بيه بكره..
انس...وياتري هتروحي بأيه🤨🤨اياك تروحي بحاجه ضيقه.
كارمن....ولو روحت عادي.
انس..بغضب....نعم بتقولي ايه..
كارمن....بقول عادي😁وبعدين هتعمل ايه يعني انت اللي مشتريلي اللبس ده يعني لو ضيق يبقي انت السبب
انس...انا اللي مشتريه🙄اه صح...😁
بس بردو 😡😡😡قسما بالله لو لقيته ضيق عليكي هتشوفي هعمل فيكي ايه.
كارمن...بردو🙈🙈🙈
انس....اه انا مفتري عاجبك ولا لا🤨
كارمن ...عاجبني😒
انس...ومالك بتقوليها من غير نفس ليه..المهم..
كارمن...نعم..
انس...في واحد صاحبي معايا قالقسم ماسك قضيه بتاعت واحد ساكن في نفس منطقتك انتي ولمار ضرب واحد بمطوه وعوره وبيقول مش هو وصاحبي بيقولي شكله ميديش كده لما لقيته من منطقتك قولتله انا هسالك عليه اعرف ناس من هناك..
كارمن...مين ده
انس....دي صورته..
كارمن...وريني🙂.  مسعد😳
انس...انتي تعرفيه...
كارمم...اه ده جارنا فالمنطقه وكان صاحب عمو خالد والد لمار...
وابتدت مارمن كنان تحكيله كل حاجه بنفس التفاصيل بتاعت لمار...
كارمن...بس دي كل حكايته..
انس...يعني عايز ضرب النار.
كارمن....هو من ناحيه عايز ضرب النار فا هو عايز😏لاكن من ناحيه القضيه معرفش عشان مشيلش ذنبه...
انس...ماشي ياستي
كارمن....ماشي ميرسي الشوكلت😍
انس...اي خدمه😉
الصبح هصحيكي تلبسي علي بال ما اجيلك...
كارمن...حاضر هو انت ماشي.
انس....اه..عشان اسيبك تنامي بقي
كارمن...طيب😏
انس ..لو عيزاني اعد موافق بس بشرط
كارمن...قول وانا موافقه😍😍😍
انس...ابات هنا😉😉
كارمن...😒😒😒يلا يا انس عشان متتأخرش.
انس...بضحك...قلابه اوي..واللي يشوفك وانتي اعده لوحدك تصعبي عليه بس تصظقي انتي حلال فيكي تأعدي لوحدك..
كارمن...طيب يلا قوم اتكل علي الله😡
انس...🤨🤨🤨ياساتر انا راجل وسخ عشان رجعتلك تاني..
ضحكت...كارمن بصوت عالي..
ابتسم انس...عجبتك اوي..
كارمن...اه عجبتني...
انس...شدها لحضنه وباسها من راسها...يلا يا مجنونه تعالي اقفلي ورايا..
كارمن...حاضر😍😍🙈
انس...عايزه اي حاجه...
كارمن...سلامتك لما توصل طمني عليك.
انس...لا😏
كارمن....بحبك يا انس...
انس...وانا بموت فيكي يا روح قلب انس..
................................وصل دياب ولمار...للفندق اللي كانو هيقابلو فيه ميناش...بحجه ان ميناش صديق مايا وحابب يتعرف علي دياب.
كان اللقاء عادي مجرد كلام ودردشه شخصيه بيحاول ميناش يتعرف علي دياب قدر ميناش يتأكد انه يعرف شخصيات ورموز كبيره رموز هما محتاجنها جدا في شغلهم...
ميناش....انا اري ان معك حق في انك تغضب رجل قوي وذكي مثلك رجل يحاول دائما معرفه كل ما يدور حوله لابد انه يقدر بطريقه تليق به اكثر من ذلك.
دياب....ولكنهم لم يقدرو
ميناش هل فكرت ان تترك عملك في بلدك وتكتشف ذاتك في مكان اخر.
دياب...فكرت ولكن لا استطيع انا اعشق عملي وبلدي...وليه حياه وعائله واصدقاء...لا استطيع تركهم
ميناش...ولما لا تجعلها تجربه..
دياب...كيف..
ميناش....تأخذ هدنه من العمل وتسافر في جميع انحاء العالم وتكتشفه سياسيا كنوع من انواع المعرفه والثقافه..
دياب...انابالطبع في هدنه طويله...ولكن لم افكر في السفر حول العالم ولكن هي فكره اعجبتني...
ميناش...اذن اترك الامر لي انا انظم رحلات ثقافيه حول العالم هذا عملي...وبما انك بدأت من فرنسا سنعتبرها اول دول في الاكتشاف...
دياب....وانا اوافق وبشده..
ميناش....حماسك للمعرفه والاكتشاف مثير للاهتمام..
دياب....انا شخص احب ان اتعلم كل شي يدور حولي...انا ضابط في المباحث الجنائيه...امتلك عقل ظابط المخابرات. وامتلك قوه وجسم ظابط الصاعقه....وامتلك حكمه ظابط الجيش المصري...وامتلك تركيز حرس الحدود...
باختصار....انا شخص ملم بكل مايخص اجهزه بلدي...
ميناش بانبهار....احييك علي ثقتك بنفسك. واعتزازك بعملك..
دياب...اشكرك...وانا متحمس لفكرتك وجاهز للسفر في اي وقت.
ميناش ...انا انظم رحله في غرب آسيا لعده بلاد منها لبنان سوريا الاردن فلسطين.  إسرائيل...
دياب...إسرائيل...وااااو...انا متحمس جدا
ميناش ...اتفقنا...ايام قليله وتبدأ رحلتنا...وسوف ابلغ مايا بالمعاد.
دياب...مايا هل ستذهبين في عذه الرحله.
مايا...بالطبع..سأذهب..
دياب.....😉😉يبدو انها ستكون رحله مثيره للاهتمام...
ابتسمت...مايا بمياعه...
وابتسم ميناش لمايا بخبث...ان خطتهم مشيت زي ما هما عايزين...
...................
وصل انس تحت البيت نزلتله كارمن..
انس.. ايه القمر ده انا شكلي كده هدخل معاكي عشان محدش يعاكسك..🤨🤨
كارمن...قلبك ابيض...وبعدين متقلقش خلي كده حد يفكر يجي جمبي..وانا هعمل فيه زي ما عملت فالشارع عندي...
انس....متفكرنيش 😂😂😂😂
اتحرك انس بالعربيه....
وبعد وقت بسيط...وصلو ادام الجامعه...
انس ..عندك محاضرات هتأعدي اربع ساعات...
هخلص كام مشوار...وهرجعلك اياكي تخرجي من الجامعه قبل ما اجي.
كارمن...من غير اياكي انا انا اصلا اخاف اخرج ..
انس...بضحك...ماشي يا خوافه...يلا ادخلي وعايز جوه عسكري انتي فاهمه🤨🤨🤨
كارمن....وهي بتأدي التحيه العسكريه....تمام يا افندم..
انس....بالزمه في عسكري قمر كده...
كارمن....بغرور لا طبعا مفيش.
انس...طب انزلي بدل ما اتهور..
فتحت كارمن...بسرعه الباب وجريت...
كارمن...بااااي.
انس...باي...فضل واقف لحد ما دخلت ادامه من البوابه...ومشي
دخلت كارمن...واول ما دخلت حست بقبضه في قلبها.مع كل خطوه بتمشيها.وكأنها شايفه لمار في كل مكان كانت بتقف معاها  فيه....عند الكافيتريا يجيبو اكل..عند الشجره يستخبو من الشمس....في وسط الزرع عشان يتصورو.... في ركن هادي...كارمن بتعيط في حضن لمار وهي بتحكيلها علي اللي ابوها عمله...فتحت موبايلها تشوف الصور وتروح علي مكان كل صوره اتصورتها معاها فالجامعه...
كارمن.....وحشتيني .....🥺💔💔💔
...........مر كذا يوم من غير اي احداث وسافر دياب ولمار مع ميناش...وصلو علي البلاد العربيه وكل بلد كانو بيأعدو فيها يوم او اتنين لحد ما وصلو اخيرااااااا إسرائيل....
ومن هنا...نقدر نقول ابتدت الحرب...واقتربت النهايه😉😉😉
مر كذا يوم من غير اي احداث وسافر دياب ولمار مع ميناش...وصلو علي البلاد العربيه وكل بلد كانو بيأعدو فيها يوم او اتنين لحد ما وصلو اخيرااااااا إسرائيل....
وجه وقت الضربه الاولي من الموساد
وتم اختطاف 3 من رموز الدوله....
مساعد رئيس الوزرا...
ووزيره البيئه.
ولواء اركان حرب...من اهم رموز البلد....
وده عشان يوتر الاجواء في مصر و يقدرو يقتحمو سيناء من غير اي قيود....
دياب.....يا افندم متقلقش انا والرجاله هنا هنعمل كل حاجه في جهدنا عشان نقدر نوصل لمكانهم ونخرجهم بأمان..
حاتم....دياب مش عايز غلطه ارجوك الدنيا هنا مقلوبه.
دياب...اطمن يا ياباشا ان شاء الله ربنا معانا..اعم حاجه سيناء.
حاتم.  احنا مأمنين كله يادياب ...
اما عند لمار....كانت في اجتماع. وعرفت المعاد اللي هيتم فيه الاقتحام...كانت بتحاول تعرف مكان المحتجزين بس محدش قال اي حاجه ومرضيتش تسأل عشان متثيرش شكهم لاكن الصدمه بالنسبالها لما دخل شخص باين عليه الهيبه
وشكله باين انه مصري...
ميناش....احب ان اعرفكم علي اهم عضو معنا. لواء اركان حرب المتقاعد.
عز الدين الوالي....والذي تم الاستغناء عنه لاصابته وقرر ان ينضم لنا بسبب الظلم والقهر الذي تعرض له..
السيد عز الدين هو اهم ضلع لنا فقد اثبت ولائه لنا في كثير من العمليات.  وهو من ساعدنا في خطف اهم الرموز المصريه وهو الذي مدنا بكثير من المعلومات....واكيد دوره كان لا يقل عن دور مايا....رحب بيه الجميع وعبرو له عن سعادتهم بوجوده...لمار كان باين عليها انها متاخده كانت بتحاول تداري شعورها لاكن كان حاله من الخوف والخنقه وقبضه القلب مسيطره عليها حاسه انها في مكان مش بتاعها كانت من جواها مرعوبه...
ميناش....مايا هل انتي بخير
مايا...هااا نعم سيد ميناش انا بخير
ميناش....لا اظن ذلك
مايا....لا تقلق فقط صداع وتفكير  ليس إلا.
ميناش....اتمني ذلك
ابتسمت مايا ابتسامه بسيطه...
خلص الاجتماع ومشيت لمار.
واول ما وصلت ...
دياب...ايه يا حبيبي اتاخرتي كده ليه في جديد
لمار....اتصل حالا  يادياب بحاتم باشا...انا عرفت المعاد...
دياب...عرفتيه😳 امته
لمار....بكره بعد العصر
دياب...قدرتي تعرفي مكان الناس اللي اتخطفت
لمار...لا مقالوش اي حاجه
بس كمان عرفت الشخص اللي بيساعدهم ...
دياب....مين....
لمار.....ميناش قال اسمه اللواء اركان حرب المتقاعد عز الدين الوالي..
دياب....😳😳😳😳😳نعم
لمار....انت تعرفه؟؟؟؟
سكت دياب ومردش وبسرعه مسك موبايله واتصل يبلغ حاتم
حاتم....الوووو ايوه يادياب.
دياب...حاتم باشا المعاد بكره بعد العصر
حاتم....متأكد يا دياب.
دياب....لمار لسه جايه حالا من الاجتماع..
حاتم...طب والناس اللي اتخطفت
دياب....مقدرتش تعرف يا افندم بس قدرت تعرف مين هو الشخص اللي بيساعدهم
حاتم....مين؟؟؟؟
دياب.....عز الدين الوالي
حاتم....انت بتقول ايه مستحيل..
دياب....لمار لسه مبلغاني وبتقول ان ميناش عرفهم عليه وكشفه ليهم...
حاتم....دي مصيبه عز الدين الوالي اكتر حد بعيد عن الشك..
دياب....للاسف يا افندم لعبها صح...
حاتم....عز الدين منبع اسرار دي كارثه...
دياب....ربنا يستر يا افندم..
حاتم... ماشي يادياب خلو بالكم من نفسكم
دياب...حاضر يا افندم.  سلام.
حاتم سلام
...........
دياب....كان واضح عليه التوتر جدا وكان مرتبك.  وجود لمار معاه كان اكتر حاجه مخوفاه وقلقاه..
لمار....دياب مالك.
مالك....مفيش ياحبيبي.
لمار...لا فيه.
دياب...قلقان بس شويه.
لمار....بقي لنت اللي كنت بتقويني وتحمسني وتشجعني انت اللي قلقان.
دياب...انا قلقان عشان وجودك معايا يالمار....ياريت القضيه دي مكنتيش اتدخلتي فيها.  ياريتك مكان فيكي شبه منها...
لمار....ده نصيب يادياب...ومفيش حاجه اسمها ياريت...ارجوك بلاش تتوتر وتورني معاك انت لو شايفني جامده وقادره اتعامل فا ده بسبب وجودك معايا وبسبب اني حاسه بالامان معاك...بلاش تخوفني ارجوك.
دياب...خدها في حضنه اسف ياحبيبتي والله مقصدش اخوفك غصب عني...اول مره ادخل اي قضيه واكون قلقان كده يمكن لو كنت هنا لوحدي من غيرك كان الموضوع اختلف صعب اوي احساس انك تكون موجود في مكان خطر ومعاك حته من روحك
لمار....حضنته اوي بايدها...متقلقش يا حبيبي اكيد كل حاجه هتخلص من غير اي حاجه وحشه...بس خليك معايا وطمني ارجوك محتاجه احس بالامان اكتر محتاجه انك تقويني انت مش متخيل يادياب انا لما بكون معاهم في مكان واحد لوحدي ببقي حاسه بايه انا كل مره بروح بتشاهد ببقي حاسه اني مش راجعه .
دياب ...حضنها بايده اوي..قولتهالك قبل كده وهقولهالك تاني مفيش حاجه هتاخدك مني ولا حتي الموت انتي فاهمه..
لمار....فاهمه
دياب....خرجها من حضنه....انتي عندك معاد معاهم انهرده..
لمار....لاالوقت اتأخر خلاص المفروض بكره بعد العمليه في اجتماع...
دياب...لمار السلسه دي..متتقلعش منك لاي سبب من الاسباب انتي فاهمه السلسله دي لو اي حاجه حصلت هقدر اوصلك بيها انتي فاهمه.
لمار...حاضر اطمن مش هقلعها ابدا..
دياب....يلا ياحبيبي تعالي كلي ونامي شويه انتي من الصبح بره..
لمار....كانت حاسه ان قلبها مقبوض مش عايزه اكل...
دياب مسمها من ايدها ومشي بيها عالمطبخ...مفيش حاجه اسمها مش عايزه اكل تعالي معايا..
دخل بيها المطبخ واول ما دخل شالها واعدها علي رخامه المطبخ..
دياب...اعدي هنا هحضرلك العشا وبعدين نطلع ننام..
لمار...طيب😔
حضر دياب العشا بسرعه كان بيحاول يكون عادي عشان متخفش .
دياب....حط الاكل عالتربيزه وراح نزلها.  وخدها اعدها عالكرسي عشان تاكل.. يلا ياحبيبي كلي كويس
لمار....فين اكلك😒
دياب...بضحك 🙈مش جعان.
لمار....مش واكله وقامت عشان تمشي..مسك ايدها استني بس ورجعها اعدها عالكرسي..حبيبي صدقيني مش جعان خالص دماغي فيها مليون حاجه ومعنديش نفس خالص للاكل.
لمار....طيب خلاص يلا ننام عشان اكيد انت عارف اني مش هاكل...
دياب....يوووووه متتعبنيش بقي
لمار.....انا مش بتعبك هتاكل هاكل مش هتاكل يلا عشان ننام.. خصوصا اني اصلا بتلكك زهقت من الاكل ده😔😔
دياب...امري لله حاضر هاكل..قام دياب جاب لنفسه اكل ورجع اعد معاها..
دياب...قوليلي بقي ايه اللي زهقك من الاكل..
لمار....كله معلبات وجبن زهقت😔
دياب....طيب قوليلي نفسك في ايه وبكره يكون عندك.
لمار....نفسي في كل الاكل 😢ونفسي فالشاورما
دياب....بابتسامه....بس كده اجبلك يا ستي احلي شاورما..
لمار...ابتسمت بحبك..
دياب...وانا بموت فيكي يلا يابت كلي🤨🤨
لمار...🙈حاضر..
كلت لمار مع دياب وهي مبسوطه.  وحاسه ان خوفها قل عن الاول اما دياب نجح انه يبعد الخوف عنها حتي لو شويه.  لاكن من جواه كان مرعوب عليها مش علي نفسه..
لمار...سابت لمار الاكل وعينها بتقفل خلاص وببتاوب..زي الاطفال..
دياب....كلي يلا.
لمار....خلاص مش قادره بجد هموت وانام.
دياب...طيب استني اشيل الاكل ونطلع
قام دياب يشيل كل حاجه زي ما كانت  ربعت لمار ايدها ونامت عليهم علي التربيزه وهي مستنياه يخلص...
خلص دياب ولف..
دياب...يلا🙄
دياب...راح عليها حط ايده علي شعرها حبيبي يلا نطلع انتي نمتي علي نفسك.
لمار...اممممم
دياب....يلا.
لمار....حاضر الوقت اطلع.سبني شويه والنبي
ابتسم دياب علي الطفله اللي  بتساعد البلد. وشالها.
لمار...فتحت عينها وابتسمتله ولفت ايدها علي رقبته وبصوت نايم....بحبك اوي..
حط دياب خده علي وشها بحب. وطلع بيها عالاوضه حطها عالسرير...
دياب...حبيبي يلا غيري هدومك وتعالي نامي..
لمار...لا مش قادره بكره انا محتاجه انام..
دياب...مش هتعرفي تنامي بلبسك ده يلا حبيبي.
لمار...مش قادره اقوم يادياب والله هقلع الشوز بس
دياب...طيب اساعدك.
لمار..وهي مغمضه عينها اتلم.
دياب...بضحك والله مقصد حاجه وحشه يا ام دماغ بايظه...قومي يابت يلا غيري عشان لو مقومتيش هغيرلك🤨🤨
لمار...يووووه انت مش هتسكت قامت لمار وهي بتتطوح مسكت هدومها  اتفضل اطلع برا عشان اغير واخلص من زنك..
دياب...تخلصي من زني 😒تصدقي انا الحق عليا...وبعدين ما تغيري هو انا ماسكك
لمار...ياسلام اغير وانت معايا.وتشوفني
دياب...علي اساس اني مشوفتش قبل كده😉😉
لمار...دياب اتلم وبعدين انت مش شوفتني النور كان مطفي وبعدين افضل ارغي والله هنام ومش هغير
دياب....بضحك...طب خلاص هخرج متبقيش عصبيه لما تخلصي نادي عليا.
خرج دياب وقف بره وهو مبتسم عالمجنونه اللي وقع في حبها
عدي دقايق بسيطه وفتحت الباب...
لمار...انا خلصت..
دخل دياب لقاها راميه هدمها في الارض.
دياب...🤕حسبي الله يا بنتي انا بتوتر من المنظر ده..
لمار....قولتلك مغيرش انت مصمم انا عايزه انااام😡
دياب...خلاص اسكتي😡
راح دياب شال اللبس ووقف يروق الاوضه...
وراح اخيرا جمبها عالسرير كانت هي في سابع نومه..
اعد دياب علي حرف السرير وحط راسها علي رجلها وولع سيجار وفضل يلعب في شعرها...
دياب....يارب رجعنا بالسلامه وقدرني احميها .بحبك يا احلي واجمل بنوته شافتها عيني...
خلص دياب السيجاره...وعدل لمار...وخدها في حضنه وراح في سابع نومه......
..............😴😴
في صباح يوم جديد...
صحيت كارمن لبست وجهزت واستعدت للجامعه وصل انس ووصلها للجامعه...وودعها واتفق معاها متخرجش غير لما يجيلها..
دخلت كارمن وحضرت محاضرتها وعدي الوقت بسرعه واتصل بيها انس عرفها انه فالطريق..
وقفت كارمن بره مع صحابها وصحاب لمار.. وكان من ضمنهم شاب اسمه مصطفي ..وقفو يتكلمو عن المواد اللي عليهم ويهزرو ويضحكو كانو بيحاولو ميجيبوش سيره لمار عشان كارمن متضايقش...هما مصدقو انها رجعت .
فضلو حوالي نص ساعه مع بعض.
كارمن....يا ابني اسكت بقي تعبتني والله بقالي كتير مضحكتش كده..
مصطفي....يا بنتي انا  بحمد ربنا ان اليوم ده مكنتيش معانا كان زمانك فضحانا بضحكك انتي مبتستريش.
سالي...والله ياكارمن...الدكتور لحد الوقت مش ساكت وبيحاول يعرف مين اللي حط التعبان البلاستيك علي الكرسي.
مصطفي ....هو لسه شاف حاجه ده لسه هو شاف حاجه طب ده انا جايبله فار بلاستيك وكام صرصار ايه يستاهلوه.
كارمن....بضحك...حرام عليك يا شيخ اسكت بقي بقولك ايه اليوم اللي هتعمل فيه كده عرفني عشان ماجيش...
مصطفي...لا والله مايحصل يا صاحبي لازم تكوني موجوده...
كارمن....هفضحك ولو معرفش مين اول مره من ضحكي هيعرفك..
مصطفي....ضحك وهو بيضربها بالكف..
كان وصل انس...بقاله خمس دقايق وشايفها وهي بتضحك وتهزر مع الكل خصوصا مع الشاب ده كان هيولع...
اتصل..انس بيها..
كارمن...الووو.
انس....انا وصلت.
كارمن...طيب حاضر جايه حالا.
انس كان بيقف بعيد شويه عن الباب عشان محدش يضايقها بالكلام...لكن كان نفسه فالوقت ده بالذات يروح يشدها من ايدها..
سلمت كارمن عليهم واستأذنت منهم ومشيت...وصلت لعربيه انس...
كارمن....بابتسامه...اتأخرت عليك..
انس...وشه مكانش يبشر بخير...مين اللي كنتي واقفه معاه وبتضحكي ومبسوطه اوي كده..
كارمن...بخوف من شكله...ده ده مصطفي.
انس...ايوه تشرفنا مين مصطفي ده مش فاهم وكمل بصوت عالي نسبيا هو انا بسأل علي اسمه😡
كارمن....خافت من صوته وشكله ولاول مره تشوفه قالب كده..
كارمن....ده زميلي يا انس...وبعدين كنا واقفين كلنا مع بعض عادي يعني..
انس...لا مش عادي يا كارمن اولا انا قولت متخرجيش من باب الجامعه غير لما اكون وصلت واكلمك تخرجي ثانيا  لما تقفي معاهم يكون جوه الجامعه مش بره اما بقي عن الضحك وكفك في كفه ده مش مقبول بالمره ...
كارمن....انس في ايه لكل ده.
انس....نعم بعد كل اللي قولته ده وبتسألي
كارمن...طيب ممكن توطي صوتك شويه
انس....قسما بالله يا كارمن لو المنظر ده اتكرر تاني لا هتشوفي مني وش متحبيش انك مش تشوفيه لا تلمحيه....وهزارك يكون من بعيد لبعيد انتي مش واحد صاحبه عشان يضربك بالكف.
كارمن...انس انت ليه عامل كده مصطفي ده مجرد اخ مش اكتر.
انس...انا قولت اللي عندي ومتطوليش معايا فالكلام كتير...وإلا قسما بالله ياكارمن ما هخليكي حتي تبصي ناحيته مش بس متكلميهوش..
كارمن....بغضب...ماشي يا انس...
سكت...انس شويه يحاول يهدي نفسه...
انس....تحبي تروحي مكان معين ولا اوديكي انا..
كارمن...وهي مش بصاله....انا عايزه اروح.
انس....تروحي؟؟؟
كارمن....ايوه مش عايزه اخرج..
فضل انس باصصلها شويه بغضب....وداس بنزين وطار
بعد مده بسيطه وصل انس تحت البيت.. وقف العربيه..
انس....انزلي
بصتله كارمن بحزن وفتحت الباب بغضب ونزلت...
انس....اقفلي علي نفسك كويس...مشيت كارمن من غير ما ترد عليه...
انس...كان شايط وفنفس الوقت كان مضايق انه ضايقها وهما كان. متفقين انهم يخرجو يتغدو بره....كارمن كانت مبسوطه جدا....بس كل حاجه اتغيرت والاتنين زعلو من بعض...
ورده....اذيك يا انس باشا تحب اساعدك في حاجه.
انس...لا ياورده شكرا انا كنت بوصل انسه كارمن امال فين عبدو..
ورده...ده نايم جوه عنده دور برد جامد وانا كل شويه ادخل واخرج بقف بداله.
انس...ربنا يعينك ويديكي الصحه. خدي دول يا ورده
ورده...ليه كده يا باشا خيرك مغرقنا..
انس...متقوليش كده ده عشان لو عبده احتاج حاجه.
ورده...ربنا يخليك لينا يا انس باشا...
انس....سلام ياورده.
ورده...سلام ياباشا..
............
مشي انس...ومشافش العيون اللي كانت بتراقبه وماشيه وراه من اول ما طلع من الجامعه...
............
دياب.....الحمد لله يا باشا...عدت علي خير
حاتم...متقلقش يا بطل وقفناهم من قبل ما يدخلو فاكرينا عيال صغيره ميعرفوش انهم بيتعاملو مع المصريين.
دياب....انا مبسوط جدا بس مكدب عليك انا قلقان جدا.
حاتم...اجمد يا بطل مينفعش تقلق خالص يا دياب ولا ينفع تقلق معاك لمار...الغلطه بفوره يادياب افتكر كده ديما..
دياب...متقلقش ان شاء الله كله هيبقي تمام.
حاتم...امال لمار فين. عايز اكلمها لولاعدها مكناش عرفنا المعاد.
دياب ..راحت الاجتماع ميناش طلبهم كلهم وكان شايط من صوته...
حاتم...خليه يشيط عقبال ما يولع ...هو والكلب الخاين اللي معاه ...صحيح...الرجاله..بتحاول تحدد مكان المخطوفين
دياب...فعلا ياباشا مش ساكتين وبس نوصل لمكانهم هنتحرك ..
حاتم...خليهم هما يتحركو بلاش انت خليك مع لمار وخليك بعيد عشان ميتشكش فيك
دياب...حاضر ياباشا...
حاتم...لما لمار ترجع بلغني باي جديد..
دياب...تمام يلا سلام....
مر وقت طويل ولسه لمار مرجعتش...ودياب رايح جاي موبايل مايا مقفول كان هيتجنن وده كان حالا في كل مره تخرج فيها....
................
صرخه هزت ارجاء المكان
ميناش....حقيره...تخيلتم ان هذه الحيله ممكن ان اصدقها غبيه وهما اغبياء ايضااا..
لمار....ارجوك اتركني.
ميناش....سأتركك ولكن ليس قبل ان يأتي العاشق المتيم لكي يودع الحياه امام عينك...
لمار....لااا ارجوك افعل بي ماتريد لكن دعه يرحل في سلام...
مسك...موبايل مايا فتحه....
دياب.....انتي فين كل ده قلقتيني عليكي...
ميناش...مرحبا سيد دياب..
دياب....قلبه اتقبض من قبل ما يعرف سبب مكالمته....وسكت😳
لمار....بصوت صريخ من بعيدددد ديااااااااب ارهب بسرعه من مكانك.
ميناش....اذا كنت تريدها فنحن في انتظارك.
دياب....انا هاجي حالا بس قسما بآيات الله لو حد فيكم لمس منها شعره لاهتقوم عليكم حرب انتو مش قدها.
ميناش...لا داعي للتهديد وحاول ان تستغل الموقف بطريقه صحيحه...
لمار......اوعي تيجي يادياب ارجوك امشي من مكانك وكملت بصريخ...دياب انا كده كده همووووت ارجوك امشي
دياب.....سيد ميناش انا سأحضر فالفور ولكن احذر مني اذا أذيتها.
ميناش...في انتظارك.
......................
انس.....الوووووو ابوه ياورده..
ورده...الحقنا يا انس ياباشا...ست كارمن اتخطفت...
انس....ايييييه
...........
احيانا  القهر والاسي والظلم....ينقسم علي روحين كانو لبعضهم السند والضهر....
تقاسمو الفرح وتقاسمو الحزن ...
حتي الخطر تقاسمووووووه .....
فعل من الممكن ان تتعلق الارواح ببعضها وتتقاسم الموت💔
صرخه هزت ارجاء المكان
ميناش....حقيره...تخيلتم ان هذه الحيله ممكن ان اصدقها غبيه وهما اغبياء ايضااا..
لمار....ارجوك اتركني.
ميناش....سأتركك ولكن ليس قبل ان يأتي العاشق المتيم لكي يودع الحياه امام عينك...
لمار....لااا ارجوك افعل بي ماتريد لكن دعه يرحل في سلام...
مسك...موبايل مايا فتحه....
دياب.....انتي فين كل ده قلقتيني عليكي...
ميناش...مرحبا سيد دياب..
دياب....قلبه اتقبض من قبل ما يعرف سبب مكالمته....وسكت😳
لمار....بصوت صريخ من بعيدددد ديااااااااب اهرب بسرعه من مكانك.
ميناش....اذا كنت تريدها فنحن في انتظارك.
دياب....انا هاجي حالا بس قسما بآيات الله لو حد فيكم لمس منها شعره لاهتقوم عليكم حرب انتو مش قدها.
ميناش...لا داعي للتهديد وحاول ان تستغل الموقف بطريقه صحيحه...
لمار......اوعي تيجي يادياب ارجوك امشي من مكانك وكملت بصريخ...دياب انا كده كده همووووت ارجوك امشي
دياب.....سيد ميناش انا سأحضر فالفور ولكن احذر مني اذا أذيتها.
ميناش...في انتظارك.
......................
انس.....الوووووو ايوه ياورده..
ورده...الحقنا يا انس ياباشا...ست كارمن اتخطفت...
انس....ايييييه انتي بتقولي ايه
ورده.....انا كنت جوه بشوف ابني وبطمن علي عبدو وانا خارجه سامعه حد بيصرخ بس صريخ مكتوم...ببص من تحت السلم. لقيت اتنين رجاله شكلهم بلطجيه...شايلين ست كارمن وايدهم علي بوئها وهي بترفس في ايدهم...وخرجو ركبو بيها عربيه واحد كان مستنيهم بره.. ملحقتش اصوت ولا اعمل حاجه وخوفت يأذوني وزي ما حضرتك عارف عبدو عيان مكنش هيلحقني وبا يلحقها...
انس.....اقفلي ياورده انا جاي حالا...
قفل...انس ونزل بسرعه راح جري علي الشقه...
وصل انس.  معاه ناس من صحابه وعربيه شرطه
كانت ورده واقفه بره..
ورده.....انس باشا..
انس.....ورده شوفتي الناس اللي خطفوها
ورده....انا مشوفتهمش كويس لاني كنت ببص من تحت السلم بس اقدر افتكرهم شويه بس الراجل اللي بره شوفته كويس ..
انس....اديهم المواصفات وانا هشوف الكاميرات بسرعه...
وقفت ورده...تديهم المواصفات وطلع انس وبعض من الرجاله اللي معاه فرغو الكاميرات... ونزلو فرغو الكاميرات اللي ادام البيت...
انس.....خدتو اقوالها.
احد رجال الامن...ايوه ياباشا...
انس.....تمام يا ورده ادخلي انتي. خرج انس. ومعاه الرجاله
ورده.....انس باشا.
وقف انس وبصلها..ايوه ياورده.
ورده....طمني عليها واوعي تسيبها الله يخليك....يمكن صوتها كان مكتوم وهي بتصرخ بس انا كنت سمعاها بتصرخ باسمك ...
انس...حس بوجع في قلبه....متقلقيش يا ورده....مش هيطلع الصبح غير وانا مرجعها..
ورده...ربنا يرجعها بالسلامه ويطمن قلبك عليها...
خرج انس وراح مع رجالته علي القسم...
رجع انس الكاميرات. فضلو الرجاله يجرو التسجيلات...
انس...استنو اهم نازلين...
انس....اللي واقف بره ده ابوها...
انس كان شايف الكاميرات وهيتجنن
يا ابن الكلب سايب الرجاله تشيلها وتلمسها كده...
ظابط صاحب انس....اهدي يا انس
انس...اهدي ايه الكلب ده لازم يتجاب حالا...
الظابط....قرب كده يا ابني علي رقم العربيه....ايوه كده...
انس...اكشفلي حالا علي العربيه دي وبلغلي كل الكماين برقمها حالا..
ظابط...تمام يا انس اهدي كده وساعه زمن هتكون معاك..
انس...قبل الساعه يا حسام...انت فاهم
حسام....حاضر اهدي انت بس....
خد يا ابني الرفم ده بلغ كل الكماين بيه حالا...
الامين ...تمام يا افندم...
مر حوالي ربع ساعه...انس كان رايح جاي وهيتجنن..
خبط باب المكتب..
وفتح الامين...
انس...باشا...عرفنا العربيه فين يا باشا وتقريبا عرفنا كمان اللي كانو فيها فين.
انس...بلهفه حضر البوكس ويلا ورايا بسرعه...
خرج انس...ومعاه الرجاله وعربيتين شرطه....وطار عالمكان....
..........................
اما عند دياب....بعد ما قفل التليفون كان في حاله غير طبيعيه بالمره اتحول لوحش دغدغ كل حاجه كانت بتقف ادامه....
اتصل بحاتم....وحكاله
حاتم...اهدي يا دياب خلينا نعرف نفكر.
دياب...اهدي ايه ياباشا بقولك اتخطفت فاهم يعني ايه لمار معاهم الوقت ومش عارف بيعملو فيها ايه.
انا هروحلهم حالا
حاتم....تروح فين يا مجنون انت اتجننت استني رجالتنا هتتعامل
دياب....رجالت ايه اللي تتعامل انا مش هستني رجاله انا هروح بنفسي وحالا
حاتم..دياب. اعتبره امر ونفذ.
دياب....اسف ياباشا مش هقدر حتي لو هتحاكم عشان عصيان الامر...ولو حضرتك شايف ان لازم استني عشان المهمه متبوظش....المهمه باظت ولمار اتكشفت ادامهم وهي الوقت رهينه معاهم واللي هينجدها هو انا واظن هي عملت اللي عليها واكتر....بلغتكم بمعاد عمليه سينا ولحقتوها بلغتكم بالراس الكبيره والمفروض ان الرجاله خلاص بتوصل لمكان الناس اللي اتخطفت...
والوقت جه دورنا اننا نحميها وانا لو
هموت فيها مش هسيبها.
حاتم...ارجوك يا دياب...انا خايف عليك اديني ساعه أئمنك فيها حتي.انا معنديش استعداد اخسرك.
دياب....ولا انا عندي استعداد اخسرها...
حاتم....افهم يا دياب احنا وصلنا لوالدت مايا الحقيقيه ...مايا اتقتلت بايدهم يا دياب...انت فاهم اتقتلت منهم يعني هما كانو كاشفينكم من اول ما سافرتو او من قبل ما تسافرو اصلا وكانو مرتبين لكل ده واضحك علينا كلنا...واحنا اللي كنا فاكرين اننا بنضحك عليهم...
هما كانو عايزين لمار مخصوص يا دياب انت فاهم لما موبايل مايا اتفتح اتجننو وعرفو ان لمار هي اللي هكرته. وهما خدوها مخصوص عشان كده عايزنها تهكر اجهزه عليها معلومات سريه لينا...يعني مش هيأذوها لانهم محتاجنها. فهمت لاكن انت لو رحت هتتقتل افهم يا غبي.
دياب....بعد كل اللي قولته ده لا يمكن اعد ثانيه واحده وانا عارف ان لمار في ايدهم....اسف يا افندم مضطر اروح ارجعها ويا اما ارجعها يا اما اموت معاها...
حاتم....دياب...دياب الوووووو
خرج دياب من البيت زي المجنون ركب العربيه.   وطااااار
علي الموقع بتاع لمار...
...............
اما عند حاتم....
حاتم....يوسف....مش عايز غلطه..
يوسف.....اطمن يا حاتم باشا كل حاجه تحت السيطره.
حاتم...مش هوصيك يا يوسف...دياب مينفعش يتأذي..
يوسف...احنا وراه ياحاتم باشا والرجاله كلهم جاهزين....وقدرنا نحدد موقع المحتجزين كمان...اطمن ياباشا....قبل 24 ساعه هنكون في مصر..
حاتم...ربنا معاكم يا رجاله
............قفل حاتم وطلع كل الرجاله ورا دياب..اللي كان سايق بأقصي سرعه وفاقد السيطره علي نفسه....
................
وصل انس....المكان المحدد اللي فيه العربيه واللي اتخطفت فيها كارمن...
واول ما وصلو صوت سارينه عربيات الشرطه...كان مسمع المكان كله....
................................ ..........
في داخل احد الشقق كانت كارمن اعده محبوسه في اوضه وبتصرخ...
ارجوك...يابابا خرجني
سعيد...في الخارج...ما تخلص يا مولانا بقي...
المأذون ....حاضر إن الله مع الصابرين
سعيد....للرجل العربي....بصوت واطي... وعدتك ووفيت اهو يا شيخ العرب فين حلاوتي..
العريس..اتفضل يا سعيد...هادي حلاوتك...ومهر العروس. فتح سعيد الشنطه يا صلاه النبي ايه ده كله...
العريس....مافي حاجه تكثر علي عروستنا...
المأذون....فين العروسه عشان تمضي..
سعيد...هات الدفتر يا مولانا هخليها تمضي...
.........................................
خد سعيد الدفتر وفتح الاوضه ودخل...
رجعت كارمن..لورا بخوف..🥺🥺🥺
سعيد....تعالي يابت امضي يلا..
كارمن.....ابوس ايدك يابابا بلاش..
سعيد...ضربها بالقلم ومسكها من شعرها وهي بتصرخ في ايده...
سعيد...ليكي عين يابنت الكلب تتكلمي بعد ما هربتي وسبتي البيت وجبتيلي العار وفالاخر الاقيكي في شقه الظابط .كنتي بتعملي ايه في شقته يا بنت الكلب وعملالي فيها شريفه وكنتي زعلانه اني بصورك للراجل وانتي مضروبه...عجبك الظابط يا بت...سلمتيله نفسك اهو الراجل بره وراضي واخو يداري علي فضيحتك.
كارمن....والله العظيم ما لمسني ولا جه جمبي....والله ما اعد معايا ده سايبلي الشقه..
سعيد...كدابه وهتمضي...ولو ممضتيش هخرج امشي المأذون واقفل الشقه واخلي الراجل يجي يدخل عليكي ويكسر عينك وبعد كده هتوافقي غصب عنك ..
كارمن....انت بتقول ايه ابوس ايدك بلاش تعمل فيا كده ابوس ايدك ارحمني كفايه انت بتعمل فيا كده ليه انا كل ما احاول انسي اي حاجه وحشه عملتها فيا ترجع انت بايدك تخليني اكرهك اكتر ...انت ازاي كده ...انت متعبتش من ظلمك فيا طب قولي انا مبصعبش عليك....مبتحسش وانت اعد مع نفسك بالذنب ياشيخ حرام عليك ده انا لو مش بنتك مكنتش هتعمل فيا كده حرام عليك انا حتي اني ادعي عليك مبعرفش عشان انت ابويا مشوفتش في حياتي يوم حلو معاك وبالرغم من كل ده مرضتش اخلي انس يأذيك اكتفيت اني ابعد عنك وعن آذاك ليا..عايز تعمل فيا ايه تاني اكتر من اللي عملته انا خلاص مبقاش فيا حيل للأذيه انت عملت كل حاجه وحشه فيا....فاضل ايه.
فاضل انك تجوزني غصب عني او تدخل عليا راجل يغتصبني عشان اوافق بالعافيه...اتقي الله انت لايمكن تكون بني ادم.....لما ماما قالتلي انك بقالك فتره مبتعملش حاجه قولت ان ربنا هداك ودعيتلك بس هي قالتلي لا وكلن عندها حق....
سعيد....انامعنديش وقت اضيعه معاكي هتمضي ولا لا..
كارمن....علي جثتي ان امضي..
سعيد....تمام يبقي متفقين....
خرج سعيد وقفل وراه....
غاب خمس دقايق مشي المأذون واتفق مع العريس...
فتح العريس الباب.....
اول ما كارمن شافته دخل وقفل الباب.😳😳😳😳...فالوقت ده كانت في دنيا تانيه..وكملت بصريخ....انت ايه اللي مدخلك هنا....اطلع بره...وديني لو قربت خطوه واحده....هموتك بايدي...
فضل يقرب منها العريس من غير ولا كلمه...
فقدت كارمن السيطره علي نفسها وبقت في انهيار تام....وصريخ مبيقفش...
ومكنش في اي حاجه في دماغها غير لمار وانس.....
قرب منها العريس وحدفها عالسرير وهو فوقها..هي بتصرخ بكل صوتها وابوها بره ماسك شنطه الفلوس وبيضحك.😡
كارمن....اننسسسسسسسسسس انسسسسسسسسسس...
فالوقت ده....خبط الباب....فتح سعيد.كان واحد من اللي كانو معاع وهما بيخطفوها.
الحق يا عم سعيد....الحكومه علي اول الشارع يلا بسرعه..
خرج سعيد مع الراجل بسرعه...وساب الراجل العربي مع بنته وهرب بسرعه..
وصل انس...فاللحظه دي تحت البيت مان سعيد هرب بسرعه...طلع انس ومعاه قوه من الشرطه علي صوت الصريخ الفظيع..
ضرب انس برجله الباب...وجري علي الاوضه اللي كان جاي منها الصوت...
واتفاجئي من المنظر شايف كارمن نايمه بتحاول تقاوم راجل واضح سنه كبير لاكن صحته قويه...
مقدرش انس يتحكم في اعصابه...جري عليه مسكه بعده عنها وفضل يضرب بعنف في وشه لحد ما كل وشه كان بيجيب دم...فقد اعصابه وكأنه مش شايف مكمل ضرب والراجل خلاص بيروح منه...
جري عليه حسام صاحبه والرجاله اللي معاه...خلصو من تحت ايده الرجل بالعافيه...
انس...وهو ماسكه....انت مين وفين ابوووووهاا.
الراجل بضعف...انا كنت هتجوزها ابوها اللي طلب مني اسوي كدا..
انس...خدو الكلب ده عالقسم ومش عايزه يشوف النور تاني...وابوها وحيات امييييي لا هجيبه. وحسابه معايا انا..
خرج الرجال بره والراجل معاهم..
كارمن...كانت واقف بعيد في ركن فالاوضه وعندها انهيار..
انس...من بعيد...كارمن حبيبتي..
كارمن...بصريخ ابعد عني ابعدو عني كلكم انا بكرهكم وبكره نفسي انا مش عايزه اكون مع حد انا عايزه اكون لوحدي ابعدو عني خدتو مني لمار وسبتوني في دنيا ظالمه انا مش عايزه اعيش فيها....كل الناس ظالمه....كلكم ظالمين كلكم ظالمين....
لماااااااااار لمااااااااار
انس....قرب بسرعه منها وخدها في حضنه عشان تهدا فضلت تبعده بأيدها...
وتخبطه بايدها في صدره...
انس...اهدي ياحبيبي انا انس انس حبيبك اللي لايمكن يسيبك ابدا....اللي عمره ما هيأذيكي ابدا....
انا انس ياكوكي....وانتي بنوتي...صح..اهدي..
هديت كارمن خالص لاكن فضلت تعيط جامد...واخيرا مسكت في هدومه بايدها...وحضنته جامد
كارمن...بانهيار خبيني ياانس منه خبيني.
انس....شششش خلاص...هجيبه وديني لا هجيبه...وهدفعه تمن كل غلطه غلطها بس قبل ما اجيبه في حاجه لازم نعملها وحالا....
كارمن...متسبنيش 🥺🥺🥺
انس....من اللحظه دي مش هسيبك..عمري...تعالي معايا...
خدها انس ونزل....
كان صحابه في عربيات الشرطه تحت..
ركبها انس...العربيه بتاعته. وراح لصحابه
انس..حسام كله تمام.
حسام...اه متلقح فالعربيه بس اللي معاه طارو ملهمش اثر
انس...تمام خلي الرجاله تروح عالقسم. وترمي الكلب ده في زنزانه لحد ما رجعله...وعايزك انت وماهر تحصلوني عالشقه بتاعتي...وعايز مأذون حالا من تحت الارض..
حسام...انت هتتجوزها ولا ايه.
انس....من قبل اي حاجه انا وكارمن  بنحب بعض واكيد كنت هتجوزها بس كان في شويه ظروف...لاكن الوقت ابوها خطر عليها وفنفس الوقت لو قدم فيا بلاغ الكل هيقف معاه لان هي بنته.  لاكن لو بقت مراتي انا اللي هربيه..
حسام...اعتبره حصل اسبقنا وانا وماهر جايين وراك بالمأذون...
انس...تمام يارجاله...
مشي انس...ووراه صحابه...انا باقي الرجاله طلعو عالقسم بالراجل العربي...
بعد مده بسيطه وصل انس عالشقه ومعاه كارمن اللي ماسكه فيه ومرعوبه ومش قادره تتخيل ان انس انقذها في اخر ثواني...
دخل الشقه...وقفل وراهم...
راح بيها عالكنبه اعد واعدها جمبه وفضل واخدها في حضنه وهي منهاره من العياط...
كارمن......كان عايز يخلي الراجل يغتصبني يا انس...عشان مش راضيه امضي عالجواز......قالي هكسرك عشان توافقي غصب عنك....ابويا يا انس كان واقف بره الاوضه ومدخل عليا راجل..
انس...كان بيسمعها وجواه بركان من الغضب......وكل حرف بتقوله كان بيموته....
خرجها انس من حضنه...ومسك وشها بايده....انا سبته اول مره عشان انتي طلبتي ده....لاكن المرادي حتي لو انتي طلبتي ده مش هيحصل يا كارمن صدقيني مش هيحصل انا هخليه يندم عاليوم اللي شافني فيه...هعرفه يعني ايه حد يمد ايده علي حد يخص انس الجوهري....هجبلك حقك وهعوضك عن كل حاجه وحشه. ومن اللحظه دي....انتي هتكوني حرم انس الجوهري..
كارمن....🥺🥺🥺🥺انا
انس....اه انتي...تقبلي تتجوزيني ياكارمن...انا بعت صحابي يجيبو المأذون الوقت حالا ومن بعدها محدش هيقدر يقربلك ...موافقه ياكارمن..
كارمن.....هزت راسها بسرعه وهي دموعها نازله....
ابتسم...انس وحضنها جامد...
كارمن. خرجت من حضنه...بس ..
انس...بس ايه قولي..
كارمن....هتقول ايه لاهلك...
انس...كل دي حجات ملكيش دعوه بيها انتي تريحي دماغك من التفكير وتحاولي تهدي وانا عليا اخلص كل حاجه...
كارمن...ايوه بسس
انس....مفيش بس خلاص....
بعد مده بسيطه جم صحابه ومعاهم المأذون....واخيرا اتكتب الكتباب....وبقت كارمن حرم انس الجوهري.....علي سنه الله ورسوله...
المأذون....مبارك ان شاء الله.
انس...بابتسامه الله يبارك فيك يا مولانا...
حسام...مبروك يا صاحبي..
ماهر...مبروك ياعريس...
انس...الله يبارك فيكو يارجاله...بس مبروك بقي هتقولوها فالليله الكبيره.
حاسم...ربنا يسعدك يا انس...هنسيبك احنا بقي الوقت وهنطلع عالقسم
انس....تمام انا هوصل لحد الڤيلا وهاجي علي طول...
حسام....بصوت واطي...وتسيب العروسه ده ينفع خليك لبكره.
انس...هي دخله ياروح امك ده انا لسه بقولك تباركلي فالليله الكبيره.
حسام...خلاص ياعم حقك عليا عايز اجامل.
انس...لا وفر المجامله يا ظريف.
ماهر.....الحمد لله اني منطقتش هو ودياب خلقهم في مناخيرهم....🤣🤣
انس...بضحك...احمد ربنا انا مش معانا لو سمعك كان روقك.
ماهر...ربنا يجعل كلتمي خفيف عليه🤕🙄
حسام...ماشي ياعم يلا بينا ياماهر ومستنينك يانص عريس🤣🤣
انس...اتكل علي الله قبل ما اتهور واخليك نص راجل.
حسام...لا وعلي ايه سلامو عليكم🤣
ماهر...انس...🤣🤣🤣🤣🤣
مشيو وقفل انس وراهم....
كانت كارمن في اوضتها باصه عالبحر ودموعها نازله ..
دخل انس....وراحلها وقف ورا ضهرها حضنها مبروك يا احلي عروسه...
لفها ليه...
انس....في عروسه تعيط بزمتك..
كارمن....اتمنيت ده يحصل ...لاكن مكنتش نفسي يحصل بالطريقه دي..
انس....كارمن ...مكنش في غير الطريقه دي...خثوصا ان والدك ممكن يحاول يتهمني انا شخصيا عشان يطلع منها وساعتها هيقدر ياخدك مني....لاكن طول مانتي مراتي هجبلك حقك ومش هيقدر اصلا يقرب منك..وكمان عايزك تفهمي حاجه .انتي بقيتي مراتي فعلا بس ده مش معناه اني ممكن اقرب منك.
انا عايزك تطمني...مفيش اي حاجه هتحصل بينا غير لما اعملك احلي فرح
كارمن....فرح!
انس...طبعا فرح انتي مش عروسه ولا ايه...فرح وشبكه وبيت ومهر وكل حاجه زيك زي اي بنت فالدنيا خصوصا لما تكوني بنتي شوفي بقي هيتعمل عشانك ايه.....
كارمن....انا بحبك اوي🥺
انس...وانا بحبك اكتر...يلا جهزي شنطتك.بسرعه عشان هنمشي من هنا.
كارمن...علي فين..
انس...علي بيتي وبيت اهلي عشان يتعرفو عليكي وتتعرفي عليهم.
كارمن...بلاش انا عشان خاطري...روح انت الاول حتي...عشان ميكنش فيها اي احراج...روح واقنعهم.
انس....كارمن....اظامك ربع ساعه تخلصي فيهم يلا وتعالي عشان اساعدك.
كارمن...انس 🥺
انس...يلا ياحبيبي متقلقيش انا واثق انك هتكوني مبسوطه في وسطهم جدااا...وعشان اكون مطمن وانا فالشغل...لحد ما اجيبلك احلي بيت ونروح فيه...ممكن وبعدين هتلاقي هناك المصيبه اللي هتسليكي..
كارمن...ابتسمت....حاضر...
انس...يلا ياحبيبي نجهز الشنطه.
................    ................
وصل دياب..  الموقع اللي فيه لمار...
بعد ما كلم الرجاله اللي وراه..
فلاش باك...
يوسف.....ايوه يادياب...انت فين
دياب...انا رايح ارجع لمار وقول لحاتم باشا اني مش هرجع غير بيها
يوسف....اطمن يادياب هو بلغنا واحنا وراك بس عايز اعرف هتعمل ايه .
دياب...هدخل للكلب اللي عايزني طبعا.
يوسف....دياب....احنا قدرنا نوصل لمكان الناس المحتجزه وتقريبا هو نفس المكان اللي لمار فيه..هنتفق علي خطه..
انت هتدخل...حاول تضيع وقت علي اد ما تقدر لحد ما نخرج الناس...والرجاله هتركب المتفجرات بسرعه في كل مكان...واظبط ساعتك اول ما توصل 30 دقيقه بالظبط وهيتم التفجير ...فالوقت ده انت ولمار تكونو بره...
دياب....اطمن...تمام...بس لو لمار مش مع الناس المحجوزه حاولو توصلولها قبل الانفجار. ولو معايا انا هتصرف
يوسف...متقلقش مش هيحصل انفجار قبل ما كلنا نطلع ..
دياب...عاش يارجاله لا اله الا الله
يوسف....محمد رسول الله.
............
اما في جهاز المخابرات المصريه....
دخل احدي رجال المخابرات..
حاتم باشا....قدرنا نعرف المفتاح اللي مايا كانت مخبياه بتاع ايه ومين...
حاتم......بتاع ايه.
الظابط ...بتاع خزنه في بنك...ومدير البنك قال ان هي وشخص تاني اللي يقدرو يفتحوها كان خايف يتكلم ولما شاف القوه اللي معانا...
قال مين الشخص ده...
حاتم...😳مين؟؟؟؟
الظابط......ضابط الصاعقه المقدم رامي...خطيبها
حاتم....ايه..😳
حياتنا تشبه الدايره....بنفضل نمشي فيها لاكن احنا فالحقيقه بندور مش بنمشي في اللي بيلف وبيسعي انه يغير شكل دايرته وبيقدر يغيرها ... وفي اللي بيفضل يلف حوالين نفسه تايهه مش عارف عايز تيه بيرجع  لنفس النقطه اللي بدأ منها ويلف تاني فنفس الدايره من غير اي تغيير....
وفي اللي الدايره دي بتتغير عليه من غير ما يحاول او حتي يبذل مجهود عشان يغيرها ومش شايل هم للدنيا....
وفي بقي أصعب من كل ده اللي بيحاول وبيسعي وبيبذل مجهود اللي بيفكر ومش تايهه
اللي عارف هو عايز ايه....وبالرغم من كل ده....دايرته بتتقفل عليه وبتتحول لتروس.. بتفرم في عضمه مع كل خطوه بيخطيها.....
الدايره دي شبه الدنيا
بتضحك لناس...
بتزعل ناس...
بتتوه ناس..
وبتفرم ناس...
غريبه...الدنيا 🥺
..................
وصل دياب...الموقع واول ما وصل عند الباب...كان حواليه رجاله ضخمه وشكلهم يرعب...ويقبض القلب....
دياب...وقف ادام البوابه وقفو فتشوه...وبعد كده خدوه جوه لميناش..
وصل اخيرا جوه....
ميناش....مرحبا...بالبطل.
دياب...اين...لمار..
ميناش....وهو بيضحك بصوت عالي....تريد لمار ام مايا..
دياب....اين لمار...
ميناش....انتظرتك كثيرا كمت اشك أنك ستأتي ولاكن واضح ان لمار غاليه عندك مثلما توقعت..
دياب.....وتأكدت ...اين هي أذن
ميناش....شاور...لوحد من الرجاله بعينه يجيبها...
ثواني...ودخل بيها رجلين ضاخمين جدا وهي مش باينه وسطهم...
لمار......بدموع...ديااااب.
دياب.....لسه هيجري عليها...لماار.
ميناش.....سحب هو والرجاله اللي معاهم السلاح وجزء منه وجهه في راس لمار وجزء منه في راس دياب..
ميناش...قف مكانك لاتتحرك...
وقف دياب..عشان لمار...
دياب...اتركها ميناش...هي ليس لها ذنب.
خذني مكانها...
لمار...لا ..لا تسمع له سيد ميناش ارجوك...انت تحتاج لي انا.....
دياب.انا كده كده هموت ارجوك اسكت.
دياب...لماااااار.اسكتي.
ميناش....اريد ان اعترفلكم بسر....تعرفون انني متأثر جدا لأجلكم. اممممم قصه حب...مثيره للاهتمام..كلآ منكم يريد ان يضحي.من اجل الاخر....ولكن للاسف انا لا اريد منكم سوا شخص واحد فقط....
وحتي اقرر من منكم سوف يظل معي..
احب ان اقول لكم شئ هام....
لمار....انتي فتاه صغيره وللاسف وقعتي تحت يد المخابرات المصريه واستغلوكي...حتي يصلو لي...ويعرفون من هو المجند منهم......انا اشفق عليكي لمار استغلو الشبه بينك وبين مايا....ولكن لا يعلمون ان كل هذا تم...بتخطيط وتدبير .من الموساد...اغبياء لا يعرفون ان مايا قتلت علي ايدينا...ظنو انها قتلت لسبب.شخصي وهذا إن دل يدل علي ذكاء الاسرائيلين وغباء المصريين... لقد وهمناعم اننا لا نعلم مكان مايا...ولذا قررنا قتلها في بلدها....حتي نبعد الشك ..وهمناهم اننا سنجن حتي نعثر عليها..ونكمل مسيرتنا...فالبدايه...انتي لم تكوني هدفنا.حتي بعد ان وصلتنا اخبار..بانهم جندوكي لحسابهم ضدنا. بدأو بتدريبك..وتجهيزك حتي تصلي لمستوي مايا..ولكن. كانت النقطه الحاسمه كيف سيوصلو بينك وبيننا...ولكن المثير للاهتمام...ان الموبايل تم تهكيره...وهذا صعب بل مستحيل...فاجهزه الموساد جميعا...مؤمنه بنظام خاص يصعب علي اي شخص فكها....ووقت ما تم تشفير الموبايل...وردتنا معلومات ان القطه الصغيره هي التي اخترقت اقوي نظام تشفير ...عجز امامه جميع مهندسين الالكترونيات....في جهاز المخابرات المصري....ووقتها اصبحتي هدفنا السمين يالمار...الذي سعينا كثير ان نحققه...وها انتي الان بين يدي الموساد...
اما...انت...سيد دياب....يمكن ان تكون رجل...قوي ...ذكي..مخلص لعمله...مثقف..قادر..علي اي صعاب....عندك مخزون هائل من المعارف ..خصوصا المعارف السياسيه...الكبيره....واكتشفت الان انك رجل عاشق بدرجه اكبر...وايضا اعرف انك رجل لك كلمه مسموعه رغم صغر سنك...لدرجه انك صممت ان لمار لم تقابل چاك....وكل ما امرت به نفذوه بالحرف.....نعمممم لقد نسيت...وهمتم چاك...انه شرب كميه كبيره من الكحول وهو وهمكم انه تأثر..چاك.  افرغ محتويات الزجاجه....وتناول حبايه من المنوم حتي ينام ويقنعكم انه سكران وزرع كاميرا صغيره في الغرفه.. حتي يري ما حصل في الغرفه اثناء نومه...وكان من ضمن المفاجآت الغير معروفه لدينا...هو زرع المايك...والدليل ان چاك...لم يظهر حتي الان ولم تسمعمو من خلال المايك اي شئ...
حتي....وجودك انت ولمار مع بعض في شقه مايا كان مسموع صوت وصوره...صحيح...نحن لم نكتفي من الكاميرا التي كانت في غرفت مايا والتي اكتشفتوها....ظننتم انكم وهمتونا بأقامه علاقه .لا تعلمو ان الغرفه كامله حتي مكان نومكم كان متوصل باجهزه صوتيه....
صحيح...لمار....هذا الرجل يحبك...فالرجل الذي يقع تحت تأثير امرأه مثلك وفي سرير واحد يجمعهم ويستطيع ان يتحمل ويكبت رغبته. فهو رجل عاشق...ويحب من قلبه.
ضحك....ميناش بكل قوته غريب امركم ايها المصرين...تعتقدون انكم اذكياء....ولكن انتم اغبياء ضعفاء...
لا تريدون ان تعترفو بقوه وذكاء اسرائيل...تتكبرون علي الاعتراف...كان من الممكن ان تكون خطه...في منتهي الذكاء....لاكن نحن سبقناكم منذ بدايه الخطه ونحن معكم خطوه بخطوه....وهذا الفضل يعود الي
دخل عز الدين فالوقت ده.....
ميناش....اهم عميل معنا...عز الدين والي....صحيح دون وجوده كان من الممكن ان ننهزم....
دياب.....باصص لعز دين بأرف..
فالوقت ده...كانت الرجاله بتزرع قنابل في كل مكان فالموقع....واي حد يقابلوه منهم يكسرو رقبته علي طول....
كانو بيكسرو اي كاميرات تقابلهم عشان يقدرو يتحركو...
واخيرا.....وصلو للغرفه اللي محتجز فيها....اهم الرموز المصريه...
وتم تأمينهم بالكامل لحد ما قدرو يخرجوهم بسرعه من المكان... ولكن لمار مكانتش معاهم...
.......... . فالخارج عند يوسف
يوسف...ياحاتم باشا انا خرجت...
مساعد رئيس الوزرا...
ووزيره البيئه.
ولواء اركان حرب..
ومشيو مع الرجاله اللي معانا هنا وهيتم تأمينهم بالكامل لحد ما يخرجو من هنا خالص....لاكن لمار ودياب لسه جوه...والوقت المحدد اشتغل من دقيقتين بالظبط...لازم يخرجو قبل التفجير...احنا لازم نتعامل فورا..
حاتم.....يوسف...دياب ولمار في حمايتك انت والرجاله لازم يطلعو بخير لازم ترجعهم مصر من غير اي غلطه...
دياب..ولمار امانه في رقبتك يا يوسف..ولو حتي ماتو جثثهم ترجع انت فاهم.
يوسف...بتأثر من ملامه...مفهوم ياباشا اطمن مش راجع غير بيهم...
حاتم...لا اله الا الله.
يوسف..محمد رسول الله
........
قفل يوسف...وفضل يكلم الرجاله ويوزعهم بسرعه علي جميع انحاء الموقع اللي كان عباره عن مكان في مكان معدوم من البشر وتحت الارض...ومتحاوط بالبحر...
......
ميناش.....دخل اتنين من رجاله ميناش... وكلموه في ودنه براحه..
ضحك ميناش....وبص لدياب....كنت اثق انك لست بمفردك...ولكن لا يهم...
صحيح...تكلمت كثيرا ونسيت ان اقول من اختار....ولكن اظن ان كلامي كان واضح من البدايه....سيد دياب.....للاسف انت لم تكمل معي الرحله...عفوا رحلتك انتهت....فالمار هي هدفي الاول والاخير...
لمار...بصريخ....لا لا ارجوك اتركه  وخذني انا موافقه ارجوك..
ميناش ..للاسف لمار..هو لا يفيد معي بشئ يمكن ان يكون خساره كبيره لبلده...ولاكن وجوده معي ليس مكسب فالمكسب الحقيقي هو انتي صغيرتي....
ميناش....بص للرجاله وراح ناحيه لمار مسكها من ايدها...وشاور لاتنين من الرجاله.....تخلصو منه..
لماار...بصريخ...ارجوووك لا دياااااااب ديااااااب لا..
ميناش..وقف....دياب....صحيح...احب ان اقول لك سر قوي يثبت انكم اغبياء حقااااااااا....
مايا ليست جسوسه او عميله...
دياب....لمار..😳😳😳😳😳
ميناش.....مايا.....بريئه من تهمتها بخيانه مصر...وقتلت من اجل مصر...
حقاااااا اغبياء....
خرج ميناش....مع اتنين من رجالته ومع عز الدين وهما بيأمنو خروجه...وفضل دياب مع اتنين من رجاله ميناش...
...........
اما فالخارج...كان ميناش حاطط المسدس علي دماغ لمار وماشيين بيها...
وهنا شافهم الرجاله المصريه...وفضلو يتبادلو اطلاق النار...
اتصاب عز الدين في رجله...ودراعه....كانو حريصين علي انهم يشلو حركته لاكن ميموتش...
وقعو واحد من رجاله ميناش....وقدر ميناش هو والراجل التاني...يدخلو من مكان تحت الارض عشان يقدرو يوصلو لاخر النفق ويركبو قارب فالبحر ويبعدو بسرعه....
كان لسه في مجموعه من رجاله ميناش كل شويه يظهرو ويتعاملو مع يوسف وباقي الرجاله....
اما فالداخل....كان دياب.....كل حته في جسمه بتنزل دم. 
وقع واحد فيهم اما التاني كان قوي جداااا ورغم قوه دياب إلا انه كان خلاص مش قادر يقاوم..فضل دياب يعافر معاه....لحد ما لقي حديده وبسرعه سحبها....دخلها في بطنه.وفضل يغرز فيها لحد ما الراجل نزل دم من بوئه ومات عالفور....
خرج...دياب..بسرعه من الاوضه....كان سامع ضرب نار في كل حته مكنش عارف جاي منين...لكن كان كل همه انه يلحق لمار....فتح الموبايل...ووقف وسط الموقع...يلف حوالين نفسه ويشوف اشاره الموقع بتاعت لمار...اللي كان فالسلسه اللي هي لبساها...اخيرا قدر يحدد مكانها...فضل يجري كتير تحت الارض وكل شويه بيقرب من المكان...وفجأه ظهرله...واحد من رجاله ميناش اقوي من اللي موته....ابتدا دياب يضرب فيه والراجل يضرب بكل قوته....دياب فاللحظه دي...حس انه فاقد السمع وكل حاجه حواليه....خلاص بينهار...ضرب واتضرب كتير وقاوم اكتر...وافتكر صوت لمار وهي بتصرخ صوتها كان كل ما ينهار يرجع يتردد في ودنه....استعاد جزء من قوته وفضل يقاوم ويضرب فالرجال....واخيرا سحب الراجل السلاح وقبل ما يضرب دياب...كان دياب وقعه برجله اتنطر السلاح بعيد...فضلو يضربو في بعض...ودياب يقاوم....واخيرا بحركه سريعه نط دياب عالمسدس...وضربه طلقه في دماغه....وقف الراجل ثواني...وقبل ما يقع زي الجبل فوق دياب..كان دياب...لف فالارض...وبعد والرجال ارتطم بالارض....قام دياب بسرعه وهو بيتطوح....وفضل مكمل جري.... واخيرا قرب من النقطه الموجوده فيها لمار....
لمار...بصريخ.....سبنييييييي ديااااااااب...ديااااااااب..
ميناش....ماسكها من شعرها بعنف....
تحركييييي...ووجهه كلامه للرجل اللي معاه....هيا تحرك...اقتربنا من القارب..
جري دياب بسرعه ...وبحركه سريعه....وقف ومسك الراجل اللي معاه من رقبته وحط عليه المسدس..
دياب...اتركها...حتي اتركه.
ميناش...بسخريه....وجه المسدس علي الراجل بتاعه ...سوف اتركه لك...واطلق النار عليه...استخبي دياب بسرعه ورا الحديد..فضل يضرب ميناش عليه...ودياب يردهاله....وفجأه فضي دياب خزنه المسدس...وفضل يدرس عالزناد ويعمل صوت للمسدس انه خلص الطلق...
ابتسم...ميناش...بخبث واتحرك بخطوات بطيئه ناحيته عشان يقتله...وساب لمار براحه..
ميناش.....بصوت هامس..لا تتحركي ولا تصدري صوت حتي لا اقتله
هزت لمار راسها بدموع..كان واضح عليها التعب مشيت كتير واتخبطت اكتر جسمها كله كدمات...مش حاسه براسها من كتر ما كان ماسك شعرها بكل قوته...كانت بتتمني دقيقه تفقد فيها الوعي عشان ترتاح...
اتحرك ميناش ببطئ...وقبل ما يلف...مسك دياب المسدس من ايده. وظهر ادامه..فضل هو وميناش يشدو من بعض المسدس..ولمار تصرخ من بعيد...ضربه دياب في بطنه برجله واتنطر المسدس بعيد...فضلو الاتنين اكتر من خمس دقايق بيتبادلو الضرب الاتنين كانو بيعافرو لكن كانو زي الجثث الهامده...من كتر الضرب...
ضربه ميناش..بكل قوته في بطنه...طار دياب وقع عالارض....شبه فاقد الوعي...مش قادر يتحرك..
لمار بتصرخ من بعيد...حاول دياب يقوم هو وميناش بيعافرو...قبل ما يمسك ميناش المسدس...ضربه دياب برجله بقوه وقعه عالارض ...مش بيتحرك..
بص دياب...في الساعه...
كان فاضل 59 ثانيه والمكان بالكامل ينفجر..
دياب...لمار اجري بسرعه عالقارب...المكان كله هينفجر.
لمار...بدموع ...مش هسيبك....
دياب...بغضب...اجري بقولك انا مش هقدر..
لمار...لو عايزني اعيش يبقي تعيش معايا قوم يادياب
قام...دياب وهو متنسمد عليها..مش قادر...
الوقت بيجري....ولسه الطريق مخلصش.......
فالخارج.....
ظابط من الرجاله ...ابعدو بسرعه المكان هينفجر.
يوسف....دياب ولمار لسه جوه..
الظابط....احنا مسحنا المكان مش لقينهم ابعدو مفيش..جريو بسرعه وخدو ساتر..
.........
تحامل دياب اكتر علي نفسه ومسكها من ايدها....وفضل يجري بيها وكأنه بيسابق الثواني...اللي بتنزل....واخيرا شافو نور..فضل يجري دياب.... لقو القارب....ركب لمار بسرعه وركب...ودور القارب....واول ما مبعد مسافه بسيطه جدا تكاد تكون معدومه....
وفجأه....انفجر الموقع...والنيران ظهرت من كل مكان..
وطار دياب ولمار بالقارب...من قوه دفع النيران....وقعو فالميه...
الرجاله بره كانو مصدومين...من اللي حصل ورعم انهم انقذو المحتجزين وقدرو ياخدو عز الدين...وقدرو يجيبو معلومات كتير وقدرو يحققو انتصار مهم لاكن كانو حاسين بخيبه امل ظاهره علي ملامحهم وحزن عشان مقدروش ينقذو دياب ولمار....
........
حاتم....انت بتقول ايه يايوسف...انت اتجننت...يعني ايه دياب ولمار اختفو فين الاشاره بتاعتهم.
يوسف...ياافندم صدقني الاشاره وقفت مقدرناش نحدد موقعهم حاولنا نمسح المكان علي اد ما قدرنا..بس الرجاله مكنتش بتخلص احنا كنا في حرب يا افندم...وواضح جدا انهم كانو في مكان صعب الاشاره بتاعتهم يلقطها القمر الصناعي....مقدرناش...صدقني....
ظابط...مع يوسف....الحق يا يوسف....دياب ولمار الاشاره بتاعتهم رجعت...وده معناه انهم عايشين.
يوسف..ايييييه.
حاتم....طمني يايوسف.
يوسف...اطمن يا افندم...خمس دقايق وهنمسح المكان ونتحرك بسرعه وهما معانا...
انا عند...لمار ودياب..
طلعت لمار...من الميه وهي بتكح جامد...وبتنادي علي دياب ..وبتلف فالميه وهي بتصرخ
لمار...دياااااب ديااااب...ديااااااب..
خدت نفس ونزلت فالميه تشوفه زي المجنونه...واخيرا لقيته من بعيد...مغم عليه...والميه بتسحبه لتحت وكأنه خلاص استسلم للموت..
عامت بسرعه لمار لعنده...مسكته من ايده...وفضلت تقاوم وتسحبه لحد ما طلعت بيه لفوق...كان تقيل جداااا عليها بس كانت بتعافر عشان ميقعش منها..
لمار.....فضلت تضربه علي خده...دياااااب قوم....قوممم عشان خطري..
اوعي تروح وتسبني يادياب....انا مسكت فالدنيا دي عشانك انت اللي خلتني ارجع امسك فيها من تاني مينفعش بعد ما علقتني بيها تسبني ارجوك اصحي ...يااااااارب..
فوق يادياب عشان خاطري....متسبنيش لوحدي...والنبي يادياب انا مليش غيرك وكملت بصريخ...فوووووووق بقيييييي.وفضلت تهز فيه...وحط راسها علي راسه ارجوك قوم متسبنيش انا حبيت الحياه عشانك يادياب......لو جرالك حاجه هموت فيها .اوعي تموت وتسبني ارجوك
فتح عينه دياب بضعف بسيط....
دياب.....مش هسيبك بس انتي كمان اوعديني متسبنيش وتقولي الحقيقه...
ابتسمت...لمار بوجع وهي بتضربه.
حرام عليك ده وقته انت موتني ووجعت قلبي.
ابتسم...دياب...بحب....سلامت قلبك...بقول ايه الدنيا هاديه وانا وانتي فالبحر...ماتجيبي بوسه..
ضحكت..لمار ودموعها نازله ...حتي وانت متخرشم كده قليل الادب..
دياب.....ابتسم اهو كلام اصل بعد اللي حصل فيا ده...متنتظريش مني غير كلام. اطمني بقيت اختك..
ضحكت...لمار وحضنته وفضلت تعيط.
دياب....اهدي بلاش عياط...
سمعت لمار...صوت قارب بيقرب من بعيد.
لمار....ديااااب....في قارب جاي علينا🥺🥺
دياب.....اغطسي بسرعه وسبيني...
يوسف...من بعيد.....دياااااب..
دياب....ده يوسف...شاوري بسرعه..
لماار.......احنا هنااااااااا.
وصل يوسف....ومعاه الرجاله....طلعو دياب...واخيرا مسكو لمار طلعوها. واتحركو بسرعه من المكان...
كان خلاص دياب اطمن وارتاح..واتأكد ان لمار في امان استسلم لفقدان الوعي...
لمار...ديااااب ديااااب..
يوسف...متخافيش هيكون كويس.
لمار...ده كان بيكلمني وصاحي.
يوسف...طبيعي متخافيش...
كلم يوسف...حاتم وبلغه حاتم كان طاير من الفرحه.....
حاتم....روحو زي ما قولتلك علي الحدود بتاعت الاردن البر التاني هتلاقي الرجاله كلها هناك في انتظاركم ومستنينكم....
يوسف...بلغهم يكون في اسعاف دياب حالته وحشه ولمار....فيها جروح وكدمات كتير..
حاتم...اطمن كلهم في انتظاركم طمني يايوسف.
يوسف...تمام يا افندم...
...............
قفل حاتم وهو بيحمد ربنا
دخل واحد من رجاله المخابرات...حاتم باشا...المقدم رامي خطيب مايا موجود بره.
حاتم....دخله فورا....
دخل حاتم...وبعد التحيه...
حاتم...بدون مقدمات...ايه علاقه مايا الحاوي خطيبتك....بالموساد.
رامي...😳😳😳
حاتم...مش وقت اندهاش....احنا عرفنا حجات كتير لكن في حجات اكتر منعرفهاش ومش عارفين مايا جاسوسه ولا لا.....لان في حاجات تثبت انها مش جاسوسه زي الصوره دي كده...ووراله صوره المفتاح مع ان كل حاجه تبين عكس كده...
رامي.....بحزن كان نفسي المقابله دي تحصل من بدري شويه....خصوصا لما جاتلي مايا اللي هي مش مايا😏
حاتم....يعني انت كنت عارف ان اللي قابلتها دي مش مايا....
رامي ....ايوه كنت عارف....بش سبتكم تكملو اللي مايا بدأته عشان كذا سبب اولهم حقها يرجع...وتظهر بصوره تشرف ثانيا عشان تجيبو اللي عمل فيها هي وابويا كده...
حاتم...ابوك...
رامي...هحكيلكم كل حاجه من البدايه....
رامي...انا رامي ادهم ابو العز....والدي ادهم ابو العز...كان سفير في اسرائيل من 14 سنه.... كنت انا لسه يادوب مخلصتش دراسه.كنت 20 سنه..ابويا فالفتره دي كان عنده ضغط نفسي رهيب...ووصل لاكتئاب مكنش حد فينا قادر يعرف السبب بس اللي كان واصلنا انه بيقابل ضغط من ناس حواليه لكونه سفير في اسرائيل....فالفتره دي كان والدي ليه صديق...انا مكنتش اعرفه اوي...مكنتش انا ووالدي صحاب لدرجه اني اعرف صحابه واساميهم...بس كانت علاقتنا كويسه....
كنت بسمع...والدي اوقات بيتكلم مع والدتي عن اسرار في اسرائيل وحجات غريبه كنت لسه صغير مكنتش شاغل بالي كان كل همي اني ادخل الصاعقه واحقق حلمي....وفيوم سمعته بيتكلم فالموبايل وبيزعأ....وواضح عليه الغضب...بيقول لواحد.كلام لحد لنهرده انا حافظه صمم...افهم ايه...انت اتجننت...انت عايزني اخون بلدي....واضح ان صداقتي ليك كانت مش في محلها انا اتخدعت فيك....وانا هديك فرصه يا ترجع عن اللي في دماغك يا اما هبلغ عنك....ومش هحزن عليك يوم....لانك خاين....
وفضل والدي يومين بحالهم جوه مكتبه مش بيخرج ومش بيعمل حاجه غير بيشرب قهوه وسجاير...
ولاول مره احس بالفضول قررت ادخل اسأله عن اللي سمعته....ولكن قبل ما ادخل...سمعته بيتكلم....
ادهم...عملت ايه فكرت. ولا لسه عند قرارك....
اقابلك اقابلك ليه...انت فاهم بعد اللي قولتهولي ده انا هيبقي عندي ثقه فيك...
طيب طيب...تمام هاجي..واشوف اخرتها...
خرج ابويا فالوقت ده...وانا استخبيت بس كان جوايا خوف عليه لاول مره احس اني مش مطمن...خرجت وراه بعربيتي من غير نا يشوفني واول ما وصل وقفت انا من بعيد...اشوف ايه اللي هيحصل ابويا وقف في مكان مقطوع...مستني حد....وفجأه سمعت ضرب نار علي ابويا ومفيش اي حد شايفه لقيت ابويا من بعيد بيصرخ ووقع فالارض....انا اتصدمت مقدرتش انطق...خوف علي رعب قلق توتر وجع احاسيس كتير متلغبطه لاكن كان اكبرهم احساس الفضول اللي اتحول لطار....لقيت من بعيد عربيات بتتحرك بعد ما كانت مختفيه وبعدو....نزلت براحه جريت علي ابويا.....شلت راسه علي رجلي ...
فلاش...باك....
رامي...بابا بابا قولي مين عمل فيك كده.
ادهم....رامي...اهرب قبل ما يشوفوك.
رامي....مشيو...قولي مين عمل فيك كده انا سمعتك بتتكلم فالموبايل قلقت عليك...مشيت وراك...بس مكنتش اعرف ان ممكن حد يعمل فيك كده..قولي مين ده.
ادهم.....بلغ يا رامي....فضل يكح جامد وخلاص كانه بيلفظ انفاسه الاخيره....
عز الدين..الوالي....جاسوس..
باااااك
فضل يردد الكلمه دي كذا مره...وخد اخر نفس ومات في حضني...ومن يومها قررت مسبش طار ابويا...بس مكنتش اعرف مين هو ده....حاولت بكل الطرق اوصل للاسم ده...ووصلتله بعدها باربع سنين...وعرفت انه لواء اركان حرب..
وعرفت انه وقتها كان استقال وسافر فرنسا....فالوقت ده ظهرت مايا ادامي....
مايا كان ليها افكار متطرفه او بمعني اصح...كانت بتكره السلبيات اللي فالبلد زيها زي اي شباب في سنها الحماس بيكون واخدهم وبتخاول تثبت انها موجوده انها تعبر عن غضبها علي الميديا...كان وقتها ليها ناس كتير بتتابعها ويمكن ده خلي العين عليها....والدها سفرها ساعتها فرنسا تكمل تعليمها عشان يبعدها عن اي حاجه ممكن تأذيها...وفعلا سافرت مايا كانت بتيجي فالاجازات....وقتها انا عرفت ان عز الدين الوالي في فرنسا....
كنت عايز اعرف اي حاجه عنه اعرف بيعمل ايه هناك بيشتغل ايه....كنت عايز حد ينقلي اخباره باي شكل....وفمره كانت مايا في اجازه....كان ليا واحد صاحبي اخته كانت صاحبه مايا...اتعرفت وقتها عليها...وحبيت اني اتقرب منها اكتر لاني مكنش في حد ادامي غيرها....عارف اني كنت بستغلها بس مكنش عندي بديل خصوصا اني عرفت ان الراحل ده جاسوس. طب ابلغ بايه واقول ايه انا معرفش غير اسمه وغير انه جاسوس وان ابويا اتقتل...وشويه كلام سمعتهم منهم في تليفون...يعني مكنش في حاجه في ايدي اقدمها...يمكن مع الوقت اتعلقت بمايا وحبيتها اوي بس ده بعد ما اتخطبنا...المهم مايا مكنتش بتحبني اوي او مكنتش بتطيقني...بس حصل بينا كذا موقف وكل مره كنت بحاول ابهرها...لحد ما في مره كانت جايه اجازه....ولقيتها طلبت تقابلني...وقالتلي انها بتحبني ساعتها الفرحه مكانتش سيعاني مش عشان حبيتها لا عشان خطتي هتتنفذ....وفعلا اتخطبنا...ومع الوقت حسيت انها فعلا طيبه وحسيت انها فعلا بتحبني ابتديت اتشدلها....يمكن الكلام اللي تعرفوه ان مايا....دخلت معايا في علاقه ومسلت عليا الحب عليا عشان هي جاسوسه...بس ده كلام كان باتفاقنا..
المهم...قررت في يوم اصارح مايا بكل حاجه....وفعلا قولتلها....واتأسفتلها...
بس هي فاجئتني قالتلي انها مزعلتش وانها جاهزه انها تساعدني....وفعلا كنلت معايا كانت بتجبلي اخبار وحجات كتير وبلاوي اكتر....وفيوم قالتلي ان في واحده صاحبتها كلامها غريب...والواضح انهم حابين يجندوها...فالوقت ده كانت مايا متأكده ان عز الدين ده اسمه اتذكر ادامها. كانت بتراقبه لما قدرت توصله وعرفت ان علاقته مش مريحه....وقتها انا خفت علي مايا قولتلها خلاص تبعد .
بس مايا كانت جريئه اوي...ومبتخفش من اي حاجه....ووافقت انها تكمل معاهم وعجبتها فكره انها تكون بطله وانها تعمل حاجه صح لبلدها....كان عندها حماس وطاقه غير عاديين لاي بنت في سنها....وفعلا كملت قدرت تجيب اسامي ناس كتير وقدرت تعرف كل مخطتاطهم ولنا كانت بتعرف حاجه او عمليه خطيره كنت انا ببلغها بطريقه غير مباشره...وبعمل بيها بلاغ ...ومع كل مره كانت العمليه مبتمش وبنقدر نعدي....لحد ما من فتره بسيطه من كذا شهر....لقيت مايا بتكلمني وبتقولي انها هتنزل مصر....وفعلا نزلت ولما جت...ادتني سي دي...وقالتلي انها مش مطمنه وخايفه يجرالها حاجه ...وانها حاسه بالخطر طلبت منها انها تبعد مكنتش موافقه تماما....ادتني السي دي.. وقالتلي...لحد ما ترف كل حاجه عن عز الدين الوالي....وصتني مافتحش السي دي...إلا في حاله لو جرالها حاجه....وفعلا روحنا حطيناه في خزنه في بنك وكان ليه نسختين انا معايا مفتاح وهي معاها مفتاح....عشان نكون متأكدين اننا فالامان...
بعدها سافرت مايا تاني....كانت فالفتره دي متغيره علي طول خايفه في رهبه عندها كأنها متهدده بحاجه في حاجه كانت مش مظبوطه...واختفت اسبوع مش قادر اوصلها .لحد ما فيوم كلمتني من مطار مصر...وقالتلي انا جيت مصر ومش راجعه تاني...
سالتها ليه وهي فين وايه اللي حصل..
قالتلي بالنص.....انا هربت وجيت هنا باعجوبه...لدرجه اني استغربت اني اعرف اهرب بسهوله كده....وانها عرفت مين هو عز الدين بالظبط وبيشتغل ايه
ومع مين...ومعاها كل المعلومات عنه...
وادتني معاد اني اقابلها تاني يوم.....
وبعدها معرفتش اوصلها...مكنتش قايله لاهلها خفت اني اقلقهم عليها بس انا مكنتش ساكت كنت بدور في كل مكان بس مكنش ليها اثر ...وبعدها ب3 ايام...لقيت حد بيكلمني وبيهددني....وباعتلي صوره مايا مقتوله وبيقولي متحاولش تفتش تاني....عشان الدور عليك. ..عدي الوقت كنت خلاص قررت اني اروح ابلغ واقدم السي دي...عرفت ساعتها من جماعه صحابي ان في قضيه شاغله البلد...عن بنت جاسوسه...ساعتها انا كنت واثق انها مايا......قدرت اوصل لمعلومات انها هي فعلا وقتها اتحولت قضيتي من طار ابويا لطار مايا واثبات انها مش جاسوسه....لحد ما لمار جات. وظهرت وساعتها اتطمنت ان احتمال الحقيقه تتعرف.....وبما انكم وصلتو لصوره المفتاح ده معناه انكم عرفتو عموما....المفتاح التاني معايا....وتقدرو تروحو معايا وتاخدو السي دي وتعرفو بلاوي اكتر بكتير
..وتثبتو ان مايا مكنتش جاسوسه مايا حبتني وحبت بلدها رغم انها كانت مختلفه فالرأي عن قوانين وحجات كتير إلا انها كانت بتعشق مصر...
صدقني يافندم...مش كل اللي رافض النظام كارهه البلد....في كتير كارهين لاكن بيعشقو التراب بتاع البلد.. .واغلبهم....عندهم استعداد يدافعو عن مصر وعندهم حماس محدش يتخيله.
رامي....هي دي كل حكايه مايا.....وانا اللي كنت ببلغ باي حاجه تتعرف عشان تقدرو تتصرفو...
حاتم.....يعني مايا طول الوقت ده كانت بريئه....ابتسم بسخريه.....وكلم نفسه...
اتفقتو فالشبهه وشكلكم اتفقتو فالوجع.والظلم😔
.........................................
اما في ڤيلا انس كان كل من
ياسين ورحمه وياسمين....في زهول😳
كارمن كانت باصه فالارض وماسكه في ايد انس وجسمها متلج وخايفه من رد فعل اهله...اما انس كان واقف بكل ثبات وهدوء ماسك ايد كارمن عشان يطمنها
ياسين.....مراتك..
رحمه...مراتك ازاي مش فاهمه
ياسمين............😳😳🤐🤐
انس......ايوه مراتي ومش من كتير من ساعتين بالكتير...
ياسين...بهدوء....وعقل طيب ممكن نفهم.
رحمه....نفهم ايه بيقولك مراته واتجوزها من غير ما يقولنا
ياسين....رحممممه استني نسمعه...
انس.....هقولكم كل حاجه بس ممكن قبل ما افهمكم اي حاجه تطلع الاوضه ترتاح عشان هي تعبانه جدااااا.
رحمه....استني هنا اوضه ايه اللي تطلعها وترتاح فين ...
انس...امي من فضلك عارف ان اللي بقوله صعب...بس بقي امر واقع ومش معناه اني بحطكم في امر واقع لا ده امر اتفرض علينا احنا الاتنين ولو مكنش حصل برده كنت هتجوزها لاكن كلن هيكون بعلمكم وكنتو هتيجو معايا بنفسكم تطلبوهالي 
رحمه.....طب وايه اللي منعك وليه مقولتش واحنا كنا جينا معاك.
انس...حضرتك لو ادتيني فرصه بسيطه هشرحلكم كل حاجه..
ياسين...رحمه ممكن تسكتي شويه لحد ما نفهم...
انس....طيب ممكن بعد اذنك يا بابا كارمن تطلع فوق..
ياسين....بابتسامه حنونه....انتي اسمك كارمن.
هزت كارمن راسها بخوف وهي مش بصاله.
ياسين...اسمك حلو علي فكره..
رحمه بصت لجوزها...
ياسين...طلعها يا انس...واحنا مستنينك هنا..
كارمن...بصوت واطي ...لا مش هطلع خليني معاك ارجوك..
انس....هز راسه حاضر...متخافيش.
نده انس عالشغاله...تطلع شنطه كارمن
انس.....اتفضلو اعدو كارمن هتفضل معانا..
ياسين....تنورنا..طبعا
انس.....انا هحكيلكم كل حاجه...من يوم ما بدأت حكايتي مع كارمن لحد اللحظه اللي انا بتكلم معاكم فيها دي...
ابتدا كارمن يحكي....من اول مره شافها في القسم في مكتب دياب...وبدايه معرفته بيها وقضيه لمار...وكل تفصيله حصلت لكارمن وكل حاجه اتعرضتلها من ظلم لضرب لاهانه من والدها....
كانت كارمن باصه فالارض..ودموعها نازله بصمت...
اما اهله كان واضح عليهم التأثر ووالدته..عنيها كانت مدمعه...بالرغم انها اتصدمت وده طبيعي لاي ام يدخل عليها ابنها يقولها انه اتجوز لاكن هي طيبه وحنينه وكل همها تفرح بانس...
لاكن لما عرفت الحقيقه حست بالحزن علي حال كارمن اللي كان واضح عليها انها صغيره علي كل اللي شافته ده...
اما ياسمين...كانت متأثره بكلام انس...ودموع كارمن اللي بتنزل في صمت لدرجه انها دموعها نزلت..
انس.......بس دي كل حكايتي مع كارمن....والاهم من كل ده....اني حبيتها حبيتها بجد ومعنديش استعداد اخسرها ولا عندي استعداد اشوف حد بيأذيها...ولو اخر يوم في عمري هقضل معاها وبحميها...
ياسين....بفخر.....راجل يا انس...انا خلفت راجل... يمكن اكون اتاخدت لما قولت انك متجوز ويمكن اكون ابان اني كنت هادي بس حبيت اسمع عشان لو مسمعتش حاجه مش عجباني ساعتها عصبيتي يكون ليها سبب...بس اللي سمعته ده..صعب حد يتحمله وفنفس الوقت مبسوط بموقفك اوي....ومبسوط بوجودك يا كارمن وسطنا...ومن انهرده انا عندي 3 ولاد مش اتنين..
نزلت دموع كارمن بوجع..
رحمه...متزعلش مني يا انس...بس زي ما ياسين قال انا اتاخدت واتصدمت...بس قلبي وجعني لما عرفت السبب...وقامت اعدت جمب كارمن...متزعليش مني انا ام...وطول عمري نفسي افرح بانس وهو كان مش راضي...ويوم ما يتجوز بتجوز بالطريقه دي اتصدمت....بس حقك عليا..سامحيني...ممكن اخدك في حضني.
هزت...كارمن راسها وحضنتها وهي دموعها نازله...
ياسمين...وهي بتمسح دموعها....انا بقي ياكارمن. مش قادره اقولك انا مبسوطه اد ايه...اخيرا هيكون في حد هنا فالبيت معايا...لا وبنت كمان ده انا ربنا راضي عليا انه بعتلي اخت قمر زيك كده...
بصت كارمن لانس...بفرحه.
هزلها انس..راسه وغمزلها بابتسامه..
ياسمين...راحت خدتها في حضنها...
ياسين....ان شاء الله الدنيا تهدي ونعملكم اكبر فرح في مصر كلها..
انس...هيحصل بس مش قبل ما ارجع لها حقها..
انس...عموما مش وقته الكلام ده...انا مبسوط...انكم فهمتوني وقادرين تقدرو الموقف ومزعلتوش مني...كده هقدر اخرج وانا سايبها في امان معاكم ...
ياسمين...ده انت تخرج وتحط في بطنك بطيخه كمان.
انس...لا ياشيخه الوقت اخرج ما انتي كنتي علي طول تكلميني انت فين جاي امته زهقت.
ياسمين...لا ده كان زمان الوقت في حد يأعد معايا خلاص.
انس...ااااه من لقي احبابه نسي اصحابه يعني.
ياسمين...بالظظظظظبط...ده لسه كمان يا كارمن هعرفك علي اخت دياب ريناد وهنبقي تلاته عليهم
ياسين....حزب يعني يبقي الله يرحمك يا انس...
انس...🙄🙄شكلي اتسرعت لما جبتها هنا...
فضلو كلهم يضحكو وبسرعه حست كارمن انها في امان وسط اهلها وحبيبها حست بارتياح كبير لتقبلهم ليها.
انس...انا هستأذن بقي عشان اروح القسم.
رحمه...طب مش تطلع كارمن
انس...اطلع ايه ..انا بقيت ضيف هنا هي وياسمين اندمجو خلاص وانا طلعت منها..
رحمه....صراحه اه يلا بقي اتكل علي الله.
انس...حتي انتي يا امي ماشي ياستي....
وراح باس ايدها هي ووالده....ربنا يخليكو ليا.
ياسن...ويخليك لينا
رحمه...ويخليك لينا ياحبيبي يلا روح علي شغلكم...واطمن عليها..كارمن بقت بنتي...صح يا كارمن..
كارمن ..بابتسامه صح
انس...ربنا يخليكو ليا...يلا سلام هخلص وارجع.
المل...سلام...
خدت ياسمين كارمن وطلعو عالاوضه وهما مبسوطين...وطلعت معاهم رحمه....
....................
وصلو الرجاله علي حدود الاردن....عملو كل الاسعافات للمار ودياب....فضلو هناك   3 ايام...
رجعو جزء من الرجاله معاهم التلاته اللي مانو محتجزين ومعاهم عز الدين....فضل معاهم يوسف وكام ظابط...وفاليوم الرابع....بعد ما صحتهم رجعت كتير عن الاول....اخيرا.....قرروا العوده...الي ارض مصر🇪🇬

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-