رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2 بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2 بقلم جهاد محمد


رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة جهاد محمد رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2


رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الثاني 2 بقلم جهاد محمد

صاعد الجميع الي سطح ثم جلسو في الهواء المنعش ونسمات شتاء الذيد
كان عمار جالس معهم وكل حين والاخر ينظر الي نور بحب
خالد:والله احنا كل اسبوع كنا بنطلع نقعض فوق
عمار:واكيد انا جيت وبوزط دنيا
خالد:لا مقصدش ابدا
عمار:قولي يا خالد ناوي تعمل ايه مع بنت الي بتحبها الي اخوها مش موافق عليك
اقتربت نور منهم بعد سماع سؤال عمار
خالد:ناوي اتخرج واشتغل الاول وبعدين اروح اتقدملها طبعا بس اخوها رزل ده يوافق
ضحكت نور بشدة عندما سمعت سب خالد علي عمار
عمار:بنظرات غيظ لنور شكلو رزل اوي
نور:اوي اوي اوي ههههههههههه
عمار:بجد ماشي" ثم ابتسم عمار علي ضحكتها البريئة
خالد:هو انت بتسأل ليه
عمار:لا عادي بس بدردش معاك
خالد:انا والله لو عليا نفسي اعمل اي حاجة عشان اخوها يوافق بس دي مقدرتي انا لسه ورايا مشوار طويل ولازم اروح وانا بحالي كده ويرضي بيه كده وهيا تعيش علي مستوايا انا ولازم  يعرف ان مش كل حاجة فلوس لو بئدي اجبلها دنيا كلها هجبهلها
احمد:ايه يا واد شعر ده يا عيني يا عيني
نور:ايوة حاجات حلوا ليها هيا امال اختك تطلع عليها زربينك
خالد:انا اقدر يا نورتي يا قلبي انتي وش سعد لولاكي مكنتش عرفتها
عمار:روح اطلبها من اخوها يا خالد ممكن لما يقعض معاك ويعرفك بجد ويعرف انك راجل بجد اكيد يوافق عشان اكيد الي يهمة سعادة اخته
خالد:مس قبل مخلص امتحانات كلها شهر واخلص سعتها هروح وربنا يستر سعتها
قامت نور ثم اتجهت لخارج سطح
نظر لها عمار بحيرة ثم قام هو الاخر
انا هروح غرفتي اجيب حاجة عن ازنكم
ذهب عمار في خباثة الي مكان نور خارج سطح
عمار،:بتعملي ايه هنا وقفة قدام شقة ليه
نور:فاطمة مش جوة وانا قلقانة عليها لسه مجتش وقت اتأخر اوي خايفة اقلهم
عمار:طيب اهدي يمكن راحت حته اتأخرت شواية اتصلي بيها
نور:تليفوني نسيتو عندك في الغرفة
عمار:ان شاء الله خير اهدي كده اكيد علي وصول مهم قوليلي هو انتي كل يوم بتحلوي ليه كده
نور:بابتسامة بطل بكش واطلع بدل ما حد يشوفنا
عمار:اطلعي معايا مقدرش اقعض في مكان وانتي مش موجودة
نور:هستني فاطمة هنا
عمار:ابقي انزلي شوفيها بعد شواية يلا بقي
اقلك اطلعي وانا هديكي موبايلي اتصلي بيها
*********************
عند اكرم في الفيلا
دخل اكرم غورفته ثم جلس علي طرف سرير
ثم اخذ الهاتف يفتحة يشاهد صورها لمرة العاشرة
بيوم واحد يا عمار ضربني ضربتين وكل ضربة وضربة اقوي من تانية لو كنت اخت مني ثفقة مستحيل تاخد مني نور
هقتلك سعتها يا عمار
*********************
بعد سعات
بحثت كثير نورهان عن فاطمة
اكيد روحت طيب سابت موبايل ليه
وادم راح فين اكيد راح يوصلها بس لو راح كل ده مجاش
وقع نظرها علي عربية ادم
اكيد روحها وجه لما اشوفو فين ده
ثم ندهت للخاادمة
فين ادم 
الخادمة:برتباك وخوف ادم بيه في غرفتة
نورهان:مالك في ايه
الخادمة:مفيش مفيش
نورهان:امال مالك مش علي،بعضك
الخادمة:ابدا يا ست نورهان عن ازنك هروح اشوف ورايا ايه
**********************
عاد الجميع الي نوم ولا احد احس بفاطمة
صاعدة نور الي عمار فوق ثم اطرقت باب بنهيار ..فتح عمار باب بخضة
عمار،:نور مالك في ايه
نور:عمار ساعة دخلا 5الفجر وفاطمة لسه مجتش اتصلت بيها كتير مبتردش
عمار:ايه كل ده ومجتش
نور:انا خايفة عليها اكيد حصلها حاجة اكيد
عمار:اهدي يا  نور اهدي استني بس النهار يطلع وبعدين هخدك ونشوفها فين
  *****************&&
الخادمة :والله يا ست هانم هو ده الي حصل استاذ ادم اصر اني احط العصير والبت شربتة وهو خدها علي الاوضة
ناهد:انا هوديكي في ستين داهية متصلتيش بيه ليه اقلك تعملي ايه يا غبيه
اقفلي انا جاية حالا
********************
في الصباح
دخل ضوء الشمس الخفيف يداعب وجه ادم
تقلب ادم بضيق من النور الذي يتوجه اليه ثم افتح عيونو ببطئ حاول نهوض ثم جلس
وهو يلوح بوجهو يمينا وشمالا ثم وقع نظرو الفاطمة
التي كانت تحت الغطاء عارية
ادم:يا النهار اسود ايه الي جاب دي هنا ثم نظر لنفسة كان مثلها تماما
نهض ادم من علي سرير بصدمة وخوف ثم ارتدا ملابسهة ثم اقترب منها بخفة وهو يبلع ريقة /فاطمة فاطمة اصحي ارجوكي
فاطمة:وهيا نائمة بس يا مرزوق روح لبابا
ادم:مرزوق ايه بس اصحي بقي،
افتحت فاطمة عيناها ببطئ ثم نظرت لادم
انت ايه الي جابك عندي هنا
ادم:فاطمة فوقي احنا في مصيبة ومش فاهم حاجة
نهضت فاطمة ثم جلست وهيا تحاول تفوق نفسها نظرت حولها ثم لنفسها شهقت بصدمة
ادم:انا معرفش ده حصل ازاي والله
فاطمة:بصرااااااخ لاااااااااااااااااااااا
كتم ادم صوتها :فاطمة اهدي ارجوكي الي هنا في بيت هيسمعو اهدي وانا هعملك كل الي انتي عيزاه بس والله انا زيك معرفش ده ازاي حصل
********************
اوقفها صوت ابيها احمد رايحة فين يا نور علي صبح
نور:وهيا امام الباب رايحة مشوار مهم يا بابا اصل صحبتي عملت حادثة ولازم اروح
ارحلها دلوقتي حالا اسفة يا بابا بس لازم اروح
احمد:طيب طيب يا بنتي وابقي طنيني
نور:حاضر سلام
نزلت نور الي خارج البناية عند عمار الذي ينتظرها في السيارة
فتحت الباب واخذت مكنها جمبة،
نور:يلا يا عمار هنطلع علي صحبها او كلية
عمار؛طيب براحة كده هيا صحبها فين
نور:هقولك بس يلا اطلع بقي
عمار؛حاضر حاضر
سمع عمار جرس الهاتف ثم اخذو
عمار:دي نورهان ثانية هرد عليها رد عمار علي اخته
نورهان:عمار فين نور هيا عاملة ايه دلوقتي
عمار:هيا كويسه انا هقفل دلوقتي
نورهان؛طيب استني نور نسيت تليفونها هنا وكنت هديه لفاطمة بليل بس مشت علي طول من غير متخدو
عمار:ايه فاطمة كانت عندنا
نور:فاطمة هناك طمني يا عمار
نورهان:ايوة كانت هنا وبعدين سبتها مع ادم وبعدين روحت اعمل العشاء رجعت ملقتهاش افتكرت ادم  روحها
عمار:طيب ادم فين دلوقتي
نورهان:لسه نايم جوة
عمار،:انا ثواني وهكون عندك سلام
نور:في ايه يا عمار طمني
عمار:ادم كان مع فاطمة هنروح واعرف ايه الي حصل يمكن وصلها حتي هنا او هنا
نور،:انا مش فاهمة حاجة
عمار:هفهمك
****************&
قورت نفسها وهيا تغطي كل جسدها ببكاء،حار وشهقة متعالية
ادم:فاطمة ارجوكي اهدي والله العظيم انا معرفش حصل ازاي بجد
فاطمة:عايزة اروح خليني اروح
ادم:لا مش،هتروحي الا لما تهدي ارجوكي بطلي عياط وسعديني نفتكر ايه الي حصل
فاطمة:ببكاء انا مش فكرة حاجة الا لما شربت العصير ده وبعدين حسيت بدوغي ومش فكرة حاجة بعد كده
ادم:وانا كمان نفس الحكاية يعني ايه العصير كان في حاجة
فاطنة:بعصابية في ولا مغيش خلاص مستقبلي ضاع كل حاجة راحت راااحت
ثم دخلت نوبات بكاء شديد
ادم:فاطمة انا مش هسيبك متخفيش محدش هيعرف حاجة خالص وانا هحل الموضوع
فاطمة:تحلة موضوع بعد ايه بعد كل شئ اتكسر تفتكر هتعرف ترجع الي راح
ادم:طيب قوليلي اعمل ايه عشان تطمني
فاطنة:تبعد عني خالص وتطلع برة عايزة
ادم:فهمت خلاص هطلع برة خدي راحتك
طلع ادم خارج الغرفة وهو يأخذ نفسة بصعوبة لازم اعرف الي حصل ده حصل ازاي هتجنن
*******************
دخل عمار ونور القصر بلهفة واستقبلتهم نورهان
عمار:فين ادم
نورهان؛فوق لسه مصحيش هو في ايه
عمار:طيب انا طالع اسألو
نور:خدني معاك يا عمار ارجوك
عمار:تعالي يا نور
صاعد ثلاثة متوجهين الا غرفة ادم
وقف ثلاثة ينظرو لاادم الذي كان يجلس علي ركبتاه وخافي وجه بين يداه امام غرفتة
عمار:ادم
نظر ادم لهم ثم قام وهو ينظر اليهم بحزن
ادم:مالك قاعد كده ليه وبعدين مبتردش علي تليفون ليه يبني وفين فاطمة وصلتها فين نورهان قلتلي انت وصلتها
ادم:برتباك فاطمة معايا
نور:يعني ايه معاك هيا فين من امبارح
ادم:وهو ينحي راسة جوة
عمار،:جوة فين متكلم يا زفت
وبعد لحظات اتفتح باب غرفة ادم وظهرت منهة فاطمة
نور:بصدمة فاطنة انتي بتعمل ايه هنا وجوه في غرفة ادم
فاطمة :وهيا تنحي وجها الي ارض ببكاء
اقتربت منها نور ثم امسكتها بقسوة،كنتي بتعملي ايه جوة انطقي
ارتمت فاطمة في احضان نور ببكاء وانهيار  قولها والله معرف ازاي حصل والله ما فكرة حاجة انا صحيت لقيت نفسي كده والله يا نور صدقيني مليش زمب
ابتعدت عنها نور وهيا تنظر لها بصدمة قصدك ايه ها قصدك ايه
اقترب منهم عمار :اهدي يا نور عشان نفهم
فاطنة:لو سمحت احكلنا ايه الي،حصل او انت يا زفت احكي في ايه
ادم :هقول كل حاجة بس قبلها لازم تصدقوني
*********************
في المطبخ
اوعي حسك عينك حد يسألك علي حاجة وتقولي فاهمة
الخادمة:حرام يا ست هانم زمبها ايه بنت دي
وانا زمبي ايه ابني يقع وقعة دي عارف لو اتكلمتي نص كلمة هوديكي في ستين داهية
انتي وانا منعرفش حاجة وانا هخليه يديها قرشين وتمشي بعيد عن هنا وتشوف مصبتها بعيد عن ابني
**********************
نور:يعني ايه مكنتش في وعيك وانتي ازاي تسكتي ها ازاي
ادم:نور افهمي انا وفاطمة مكناش وعيين لي اي حاجة حصلت لازم تعرفي لا انا ولا هيا لينا زمب
نور:امال زمب مين ها يا استاذ ادم زمب مين اتكلم
ادم:لسه معرفش بس هعرف مين الي عمل كده بس لازم تعرفي انتي وفاطمة ان مش هتخلي عنها انا هصلح كل حاجة
نور:ازاي بقي هترجع الي راح
ادم،:الي راح مش هيرجع بس هصلح غلطتي ان هتجوزها انا هتجوزك يا فاطمة
.
مستحيل ده يحصل علي جوزتي تجوز الوباء دول انت فاهم
قلتها ناهد وهيا تقترب منهم
عمار:ماما ارجوكي اهدي
ناهد:اهدي ازاي اسمع يا عمار انت حر في نفسك تجوز وحدة زي دي انت حر بس ابني لا فاهم ابني لا
عمار:بس ابنك غلط ولازم يصلح غلطة
ناهد:اديها قرشين يا ادم تخليها تمشي وهيا تصرف بعيد عنك
بكت فاطنة اكثر بعد سماع هذا كلام المهين
نور:وهيا تقترب من ناهد :اسمعي ابنك هيتجوز غصب عنو بنت خالي 
ناهد:مش هيتجوزها يا ماما وريني بقي هتعملي ايه
نور:بتحدي هعمل كتير اوي اولها هخلي ابنك
اولها ابنك الي واقف ده هخليه جوسة قدام عنيكي
ناهد:انتي بتهدديني
نور:اه بهددك وبلاش انا تقفي قدامي بدل ممحيكي علي وش دنيا ومش بس كده لا
اخلي الاتنين الي وقفين دول يتصدمو فيكي ثم اقتربت نور منها وهمست في ازنيها
بصوت منخفض ..ولا تحبي اقلهم علي عشيقك يا حلوة
صدمت ناهد من معرفت جزء من اسررها،
عمار:نور كفاية كده خلاص انا قررت
ادم هيتجوز فاطنة والنهاردة هنيجي نطلب،اديها ومفيش اي حد هيراجع قراري
فاهم يا ادم
ادم:فاهم
نظرت نور وناهد نظرات تحدي بنهم
اقترب عمار من نور يلا يا نور هاتي فاطنة عشان اروحكم
نور:وهيا تنظر لناهد بابتسامة مستفزة يلا يا حبيبي عشان كمان اقلهم يجهزو نفسهم
يلا يا فاطمة
ادم:امسك ادم ايد فاطنة ثم اردف
متخفيش ها هاجي وهطلبك وهنجوز
بوعدك بكده واوعدك ان مفيش حد عيعرف حاجة ولا حد يقدر يجي جمبك
فاطمة:وهيا تمسح اثار بكئها  منك الله عمري ما هسمحك ابدا ابدا
ثم ذهبت مع عمار ونور خارج القصر
....
اقترب ادم من ولدتة ثم اردف يقول
عارفة يا امي لو في دماغي طلع صحيح وطلعتي انتي  ورا كل ده عشان اتجوز نورهان سعتها تنسي ان ليكي ابن اسمة ادم
ثم ذهب الي غرفتة  تحت انظار ناهد المشتعلة
**********************
في منتصف اليوم
اتي اتصال لصلاح الذي كان جالس في شقتهة من عمار
صالح:ازيك يا عمار بيه عامل ايه
عمار؛حمدالله يا صالح قولي انت ايه اخبارك
صالح:بستغراب انا انا
عمار:ايوة قولي فاضي النهاردة
صالح:اه يا عمار بيه فاضي خير
عمار:اعمل حسابك النهاردة ساعة 7 هنيجي انا وماما وادم عندكم
صالح:يا اهلا اهلا بيك يا عمار بيه بس انا مش فاهم هو في حاجة
عمار:في كل خير يا صلاح مهم جهز نفسك ساعة 7 هنكون عندك وياريت استاذ احمد يكون حاضر القاعدة هو خالد ومتسئلش كتير لما نيجي هتعرف
**********************
في غرفة فاطمة
كانت فاطمة تجلس علي سرير تبكي علي حلها وكانت بجورها نور
نور:انا مش عيزاكي كده انتي فاهمة خليكي قوية شواية هيتجوزك يعني يتجوز والا وديني هخلص عليه بئيدي
فاطنة:مشفتيش ممتو يا نور انا خايفة منها
نور:بثقة لا لا متخفيش منها وسبهالي ناهد هانم د دي تحت ايدي مش هتقدر تعمل حاجة لا انا لا هيا حسبنا طوييييل معاها
فاطنة:مش فاهمة يعني ايه
نور:مش مهم تفهمي مهم دلوقتي تقومي تظبتي نفسك عشان تبقي احلي عروسة عشان محدش،ياخد بالو ولما موضوع يتم صدقيني هاخد حقكك منهم كلهم
***************_
في غرفة ادم
عمار:ممكن اعرف بقي ازاي ده حصل منا لو عارف انك بتاع كده كنت قولت ماشي بس انت مش كده يا ادم
ادم:طيب كويس انك عارف ابن عمتك
عمار:عارف كويس بس هتجنن
ادم:وانا زيك اخر حاجة فكرها شربنا العصير
وبعدين انا وهيا حسيني بدوران غريب وبعدين لقيت نفسي بعمل حاجات وانا مش،في وعي
عمار:معني كده ان العصير ده في حاجة
ادم:انا متأكد
عمار:مين الي عمل العصير من الخادمين
ادم:هيا هيا مفيش غيرها انا افتكرت هيا جابت العصير وبعدين كانت هتمشي قبل متجيبو لينا رجعت في كلمها ولما قلتلها حطيه هنا وامشي لقتها ارتبكت وخافت وحيات امي منا سيبها راكد ادم الي مطبخ
عمار:استني يبني فهمني ثم راكد وراه عمار
********************
احمد:هو الي قالك كده طيب جايب عمتة دي ليه
صلاح:مش عارف بص انا اعرفة ان المشكلة الي عندو اتحلت خالص يمكن جايب اهلة عشان يخطب نور زي ما ادم قال
احمد:نعم لالا انا مستحيل هوافق
صلاح:ليه بس يا احمد
احمد:مش عارف ليه يا صلاح بقولك ايه ابعد بنتي عنهم دي عيلة ملهاش امان كفاية الي حصل لئختي مش هسمح يتقرر لبنتي
*****************
بقولك انطقي كنتي حاطة ايه في الغصير
الخادمة:وهيا تحاول الفرار من تحت ايد ادم
والله ماعرف حاجة
ادم:بلغ بوليس يا عمار يلا
الخادمة:لا ونبي يا عمار بيه ونبي يا ادم بيه انا هقولك بس بيني وبينك
عمار:نعم ياختي ليه ان شاء الله انطقي  يا بت
الخادمة:موضوغ يخص ادم بيه لوحدو مش هقدر اقول اي حاجة الا ليه هو حتي لو موتوني
ادم:وهو يحررها تعالي معايا علي مكتب يلا
ذهبت الخادمة وادم الي مكتب تحت انظار عمار الفضولية
)في المكتب (
ادم:يعني ماما هيا الي ورا كل حاجة
الخادمة:ايوة يا ادم بيه هيا الي هتدتني انها هتقطع عيشي
ادم،:يعني العصير كان في مخدر
الخادمة:ايوة كان فيه مخاضر يخليك انت وهيا متحسوش بحاجة وتعملو الي عملتوه بس هيا كانت تقصد بكده تورهان هانم بس خظ زفت بنت الغلبانة جه فيها
ادم:غوري من وشي وكلام ده عمار ولا نورهان ولا اي مخلوق يعرف بيه حتي ماما مش عيزها تعرف وانتي بعد كام يوم هاتشي من هنا ومشفش وشك هنا تاني فاهمة غوري برة
*************
امام بناية نور
وقف عمار ونورهان وادم وناهد
امام البناية
عمار:ماما لوىسمحت ارجوكي مش عايز اي كلمة متصغرنيش
ناهد:حاضر يا عمار حاضر
ادم:متقدرش  اصلا تكلم
عمار:ادم كلم امك كويس
عمار:مالك انتي كمان خايفة كده ليه
نورهان:خايفة لما خالد يعرف ان كدبت عليه
عمار:نورهان اياكي اشوفك بتكلميه من هنا لحد ميجي يطلبك انتي وعتيني مفيش كلام وبعدين هو لو بيحبك بجد هيعزرك انك خبيتي عشان اخوكي ويلا بقي بدل وقفتي كده
**************
تجمع الجميع داخل شقة صلاح
خالد:وهو ينظر لنورهان بصدمة،
يعني انت بقي عمار بيه ابن الاكابر والي بيشتغل عندو خالي صلاح وكمان اخو الانسة نورهان ياااه ده احنا كنا مغفلين اوي
عمار:انا مغفلتش حد يا خالد انا لحد امبارح مكنتش اعرف حاجة عنك ولا عنكم كنت فاكر قرايب صلاح وبعدين ابوك وخالك عرفين كل حاجة
نظر خالد لولدو اه شكلي انا بس الي كنت مغفل
ادم:خالد ارجوك لازم تعرف ان موضوع لازم يكون في سر عشان عمار ميتئزيش مهم تقعض الاول عشان نتكلم معاك في الي جيين عشانو
احمد:اقعض يا  خالد نشوف جيين ليه وبعدين اعمل انت عوزو اقعض يا ولد
اتفضل يا عمار يبني اتكلم خير في ايه
عمار:بصفتي كبير العيلة واخو ادم كبير
احنا جيين النهاردة نطلب ايد الانسة فاطمة لي ادم اخويا وابن عمتي .
لو سمحت يا بنات محدش يعلق بتم او ام
عشان الفبس بيميز التعليق كمحتوي غير مهم واحتيالي وببحذف البوم الروابه
*********
صلاح:انا مش فاهم حضرتك بتقول ايه
عمار:صلاح انا جاي اطلب ايد الانسة فاطمة لي اخويا ادم
صلاح :بطريقة كوميدية بحث يمينا وشملا
عمار:بابتسامة بدور علي ايه يا صلاح
صلاح:بدور بشوفك بتكلم مين
عمار:هو يضحك بخفة بكلمك انت يا صلا ها ايه رايك
صلاح:رايي في ايه
ادم:يا عم صلاح انا جاي اطلب ايدك بنتك فاطمة
صلاح،:ها بنتي فاطنة ليك انت ها
احمد :في ايه يا صلاح متفهم بقي استاذ ادم جاي يطلب ايد بنتك فاطمة رايك ايه
صلاح:صراحة مش مصدق يعني موضوع غريب
عمار:ولا غريب ولا حاجة احنا مش هنلاقي احسن من فاطمة لي ادم ولا ايه رايك انت "نفسك بتحب ادم
صلاح:الا بحبه ده ادم ده زي بلسم اه والله
عمار:معني كده انت موافق
صلاح:انا لو عليا موافق بس كمان لازم اخد راي احمد وخالد ابني واخوها بردو وقبل اي حد رايها هيا
ناهد:بغضب والله هيا كمان هتبقي ليها راي
عمار:بغضب ماما لو سمحت
نعمة:اه طبعا يا حببتي لازم يكون ليها راي يا ناهد هانم
احمد:قوم يا صلاح خد راي بنتك
خالد: بسرعة دي لازم نفكر الاول
عمار:تفكر في ايه صلاح عرفنا كويس وبعدين فاطمة هتلاقي احسن من ادم فين مش بس عشان واصل وليه مركزو في بلد لا عشان راجل بجد
خالد:والله ده رايك انت احتفظ بيه لتفسك
احمد:خالد
خالد:حاضر يا بابا اديني سكت
قام صلاح يذهب الي غرفة ابنتهو
جلس صلاح بجوار ابنته :اكيد سمغتي وشكلك عارفة يا فاطمة
فاطمة:بحزن وخوف انا ابدا يا بابا
صلاح:اسمغي يا فاطمة ادم انسان كويس مش عشان يا بنتي غني لا صدقيني راجل بجد والله ها يا بنتي ايه رايك
فاطمة:الي حضرتك تشوفة يا بابا
صلاح:علي بركة ا الله يا بنتي
خرج صلاح من الغرفة ثم توجه اليهم
احمد:ها يا صلاح
صلاح:موافقة
مازن:بس انا مش موافق
عمار:بابتسامة طيب انت مش،موافق ليه
مازن:عشان انت جيت مطلبتهاش مني
ضحك عمار وادم علي هذا صغير
ادم؛احنا اسفين اوي يا استاذ مازن اديني اهو بطلب ايد اختك
مازن:طيب بقولك متاخد نور وتسيب فاطمة طيبة نور بتقرفني وبتقرف بيت كلو
ادم:ههههههههههههههههههه لا يا عم شكرا
عمار:شكلك معبي منها اوي يا مازن
مازن:اوي اوي
نور:طيب يا حيوان انا هوريك استني عليا
عمار:متخفش يا مازن قريب هتخلص منها
ابتسم عمار وهو يتحدث
نظرت نور بخجل له
خالد:المهم يعني ايه الي هيحصل دلوقتي
صلاح:انا موافق يا ادم يبني
ادم،:يبقي نقرء الفاتحة
**********************
اتي رجل لكريم في الفيلا
جلس كريم معة يتحدث
رجل:بص يا باشا هو كان مستخبي عندهم الفترة الي فاتت
كريم:وبعدين
رجل:وشفتهم النهاردة كلهم رحين هناك
شكلهم كده يا باشا والله اعلم ان هيخطبها
وقف كريم بغضب انت بتقول ايه يا حيوان
رجل :والله يا باشا ده الي شوفتة بس هتئكد لحضرتك ومتخفش هعمل مستحيل وهجيب كل المعلومات
**************&
كانت نور ونورهان وفاطمة في المطبخ يعيدون الشربات
دخلت عليهم ناهد بدون استئزان
ناهد:نورهان اطلعي شواية عايزة اتكلم مع نور شواية لوحدنا
نورهان :حاضر يا ماما بقولك ايه فاطمة تعالي جهزي وظبتي كده لحد ما نور تخلص يلا
فاطمة:يلا
ذهبت فاطمة ونورها من المطبخ
ناهد:انتي مين
نور:بستفزاز انا نور احمد ايه مش بتسمعي
ناهد:لحد صبح كنت هتجنن واعرف انتي و جبتي كلام ده منين بس لما جيت هنا عرفت
نور:عرفتي ايه
ناهد:عرفت ان جميلة تبقي عمتك وراجل الي برا ده اخوها انا فكراه كويس اوي اوي حتي ممتك فكراها بس انتي كنت لسه حتت لحمة حمرا
نور:ههههههههههه طيب كويس الي انتي عرفتي
ناهد:بستفزار و يا تري عمار عارف ان عمتك جميلة
نور:لا بس قريب هيعرف
ناهد:ههههههههههه طيب عللا بس تخلعي من تحت ايدو سليمة لما يعرف
نور: وعلاا انتي كمان تطلعي سليمة لما يعرفو كل حاجة عنك
ناهد:اسبتي انتي وعمتك كلامكم
نور:قريب قريب اوي ودليل مع عمتي كل قزراتك معاها وقريب عمار وادم ونورهان هيعرفو الخقيقة
ناهد:بلاش انا تلعبي معايا انا زمان ضمرت عمتك
نور:بس انا مش عمتي انا نور
ناهد:هنشوف يا نور هتندمي صدقيني
نور:هنشوف مين فينا الي هيندم
***************
دخل خالد غرفة فاطمة ثم نظر لنورهان
نورهان:برتباك خالد انا
خالد:في خلال ثواني هستناكي علي سطح تصرفي وتطلعي ثم ركد خارج غرفة
فاطمة:اطلعي يا نورهان ومتعزعليش منو مهما قال استحملي
نورهان:ربنا يستر
********************
صاعدة نورهان الي للاعلي
اقتربت نورهان من خالد الذي يقف بغضب
خالد:اهلا يا هانم
نورهان:اسفة بس كان غصب عني
خالد:غصب عنك انك تكدبي عليا وتخدعيني نورهان:اخويا كان في خطر كان لازم اسكت عشان كده بعت عنك عشان مقدرش اكدب عليك
خالد:لا والله فيكي خير
نورهان:خالد وحيات كل حاجة حلوا مضيعش فرحتنا خلاص عمار اخويا موافق علي جوزنا
وادم وفاطمة هيتجوزو يعني خلاص كل حاجة اتحلت
خالد:بدون وعي ومين قالك ان عايزك اصلا
نورهان:يعني ايه يا خالد
خالد انا حزرتك لو اكتشفت انك مخبية حاجة هتبقي نهاية وانتي مهمكيش
نورهان؛ببكاء هتسبني
خالد:اه كل حاجة بنا انتهت
نورهان:بس،يا خالد
خالد:من غير بس خلاص انتهي
نورهان:يعني اخر كلام
خالد:ايوة الي،بنا خلص
نورهان:طيب يا خالد مدام كده يبقي انت الي اخترت
ذهبت نور عند صور السطح ثم صاعدة فوقيه
خالد،:بصدمة:انتي بتعملي ايه يا مجنونة انزلي هتقعي
نورهان:مدام هتسبني ونهابة بنا يبقي خلاص حياتي لازم تنتهي يا خالد انا مقدرش اعيش من غيرك انت الحاجة الوحيدة الي عايشة عشناها
خالد:وهو يقترب بخوف طيب انزلي نتكلم
نورهان:مفيش كلام خلاص انت الي نهيت كل حاجة وحياتي كمان هتنتهي
خالد:نورهان ابوس ايدك انزلي بطلي جنان
نورهان:هنزل الا لما تسمحني وتديني فرصة
خالد:طيب انزلي الاول وانا هسمحك
نورهان:اوعدني الاول
خالد:اوعدك بي ايه يا بنت المجنونة
نورهان:انك عمرك ما هتسبني ولا تبعد عني
خالد:بتفكير وخوف عليها اوعدك انزلي
نزلت نورهان من علي صور ثم اخذها خالد وضمها الي حضنة انتي مجنونة اوعي تعملي كده تاني
نورهان:وهيا تبتسم علي نجاح خططها طول ما انت جمبي عمري ما هعمل كده
*************
تزاينت فاطمة ثم اخذت الشربات واتجهت اليهم
نعمة:قدمي الشربات لعريسك يا فاطمة
انحنت فاطمة علي ادم وبملامح الحزن اتفضل
ادم:بابتسامة خفيفة شكرا
صلاح:تعالي يا فاطمة جمبي تعالي يا بنتي
عمار:بص يا صلاح احنا قرئنا فاتحة دلوقتي عيزين نتفق علي كل حاجة
صلاح:اتفضل يا عمار بيه
عمار:اولا احنا جهزين لي اي طلابت
احمد:يبني احنا الاهم عندنا بنتنا تبقي مبسوطة مش اي حاجة بعد كده
عمار:اكيد هتبقي مبسوطة وهيا عروسة واكيد ليها طلابات ادم هيجبلها كل حاجة هو ا عيزاها بس مهم ان جواز يكون اسبوع جاي
صلاح:ايه الاسبوع جاي ليه الاستعجال
خالد:ايه ده في ايه هو سلق بيض
عمار: طيب احنا نستني ليه كل حاجة جاهزة يبقي نستني
صلاح:عشان فاطمة وراها جامعة ولسه قدمها سنتين غير ان هيا حاليا في،امتحانات هيا وخالد
عمار:لو علي جامعة هتكمل وهيا في بيت جوزها ونستني الامتحانات ان شاء الله جواز بعد الامتحانات علي طول
نعمة:خلاص بقي يا صلاح خلي البنت تجوز وتشوف حيتها
صلاح:بتردد علي بركت الله
عمار؛طيب ممكن العريس العروسة نسبهم شواية يتكلمو يتعرفة علي بعض اكتر
خالد:لا مش ممكن
احمد:خليهم يا خالد هو دلوقتي بقي خطبها ولازم يتكلمو
**************
في زواية الشقة قاعد ادم وفاطمة
ادم:هتفضلي ساكتة كتير فاطمة انا عملت بوعدي مفرود بقي انتي تديني فرصة
قاطمة:والله كتر خيرك يا ادم بيه
ادم:ايه ادم بيه دي بصي يا فاطمة انا قولتلك انا زي زيك معرفش حصل ازاي عايزك تصديقيني بجد
فاطمة:هيفيد بي ايه صدقتك ولا مصدقتكش
ادم:هيفيد طبعا عشان لما نعيش مع بعض متفتكريش ان جنيت عليكي انا وانتي اضحية عملية وسخة وقعني فيها
فاطمة،:الي حصل حصل
ادم :يعني مصدقاني
فاطمة :منا قولتلك مش هتفرق
ادم:بعصبية خفيفة انتي ليه دماغك ناشفة
فاطمة:انا كده ان كان عجبك
ادم:لا مش عجبني اسمعي انتي كلها كام يوم وهتبقي مراتي يعني لازم تحسني معملتك واسلوبك كويس عن كده وانا مبحبش دماغ ناشفة
فاطمة:معملتي هتفضل زي ما هيا وتحب او متحبش دي حاجة ترجعلك
ادم:شكلنا هنتعب مع بعض اوي
فاطمة:انت ليه محسسني انك عريس بجد
ادم:امال انا ايه
فاطمة:انت واحد جاي تصلح غلطتة
ادم:ارجوكي كفاية بصي انا بحاول انسي وانتي كمان لازم تنسي ونحاول نفرح
فاطمة:ببساطة دي
ادم:لا مش ببساطة دي انا عارف ان الي حصل عمرك ما هتنسيه ان جواكي وجع وحصرة
انا جيت ضايعت دنيا لغبط حياتك
يمكن راسمة لنفسك حياة تانية او في حد في حياتك وكل ده انهار بعد الي حصل
فاطمة:انا مفيش حد في حياتي
ادم:بجد
فاطمة:الي،في حياتي هما اهلي وبس
ادم: دي حاجة حلوا اوي
فاطمة:اكيد انت كان في حد في حياتك
ادم:كان في بس محصلش نصيب من زمان اوي
فاطمة:ميفرقش معايا
ادم:لا هيفرق عشان انا هبقي جوزك يعني لازم احافظ عليكي وانتي كمان انا في حياتي زي كمان هبقي انا وبس الي في حياتك
فاطمة:انا بتحسسني ان جوزاة حقيقي
ادم:وهو يقترب منها ايوة جوازة حقيقي
فاطمة:بقولك ابعد عني
ادم:متخفيش مني،يا فاطمة بكرا هتسبتلك الايام الي انتي كنتي غلطانة
فاطمة:انا هقوم عن ازنك
امسكها ادم من يداها ثم قربها له
انا مش عايز اشوفك حزينة كده اوعدك ان هعوضك عن كل الي حصل بس كل الي طلبة منك تديني وتدي فرصة لنفسك نقرب من بعض يمكن يحصل حاجة حلوا بنا ثم اخذ يداها وطبع قلبة خفيفة انا اسف علي كل حاجة صدقيني معايا هعودك
ابتعدت فاطمة عنة بخجل وارتباك عن ازنك
ثم ركدت الي الخارج
************
بعد مرور شهر
كانت نور تجلس في غرفتها تتحدث عمار عبر الهاتف
نور:وبعدين بقي
عمار:انا قولت وانتي حرة كلكم جيين النهاردة تطلبو ايد نورهان لخوكي مش هوافق
نور:هنرجع في كلامنا
عمار:اه هرجع في كلامي الا بشرط
نور:علي فكرة انت رخم مش هديك شرط
عمار:لا هخدو يا نور والنهاردة انتي وحشاني اوي ونفسي
نور:بطل بقي مفيش يعني مفيش انت اختها قبل كده
عمار:علي فكرة مرة وحدة يتيمة وكانت في شارع
نور:ههههههههههه عايز ايه يا عمار
عمار:عايز قبلة
نور:صدق ان هقفل في وشك
عمار:يا مفترية هطلعي عيني حرام عليكي
نور:احسن عشان تمشي
عمار:كان لازم امشي واستقر امضي ثفقة وارجع واديني رجعت علي طول وبعدين لازم يا نور ارجع لبيتي وحياتي
نور:طيب
عمار:بكرا هتنوري حياتي كلها
نور:طيب اقفل عشان قوم اجهز نفسي عشان نكون في معاد بقي
عمار:اخوكي جاي يطلب اختي مش هوافق الا بشرط ده وانتي حرة زمبهم في رقبتك
نور:ههههههههههه طيب اقفل بقي،
عمار:هتوحشيني
نور :وانت كمان يا عموري
****************
في القصر عمار
جلس الجميع في القصر
احمد:عمار احنا جيين النهاردة نطلب ايد الانسة نورهان لي ابني خالد انت طبعا عارف ان خلص امتحانات وان شاء الله هيجيب تقدير وشغلة موجود او سفر
عمار:وانا موافق انا مش هلاقي احسن من خالد لي نورهان اختي بس ليا شروط
خالد:شروط ايه
عمار:اولا انا مقدرش نورهان تبعد عني عشان كده شرط الاولاني تجوزو هنا في القصر
وشرط الثاني ان مفيش سفر خالد هيشتغل معايا في شركة بمرتب كويس وشرط الثالث ثم نظر لنور بخبث بعدين
خالد:بس انا مقبلش اعيش عند مراتي
عمار:بص يا خالد نورهان مش هتبعد عني سواء انت او غيرك انا كنت هحط شرط ده وبعدين البيت بيتك صدقني مس هتحس بي اي حاجة
احمد:بس يا عمار يا ابني كده انت بتلوي درعنا
عمار:لا يا عمي انا بحافظ علي اختي وده حقي يا جماعة انت بقينا عيلة وحدة خلاص
خالد: نظر لنورهان نظرات غضب ثم نظرت له نورهان نظرات توسل وخوف
خالد:طيب انا موافق
عمار:وانا كمان موافق كده اقدر اطمن علي اختي يا خالد ومتفتكرش بلوي دراعك
لا انا عايز اطمن عليها
احمد:تمام يا عمار نقرء الفاتحة
عمار:نقرء
قرء الجميع الفاتحة ثم تعالي صوت الظغاريط
عمار:يبقي كده اسبوع جاي جواز نورهان وخالد وادم وفاطمة
خالد:بس
عمار:من غير بس هتنزل من بكرا تستلم شغلك وتجهز نفسك يا عريس
ادم:يلا يا عم خالد خلينا نفرح
خالد:هو ينظر لودو برتباك
احمد:علي خرت الله يبني واحنا جهزين لي اي طلابتكم
***************
كانت ناهد بعيد عنهم تحدث في الهاتف
ناهد:عايز ايه يا اكرم
اكرم:ناهد هانم انا بقالي اكتر من شهر بحاول اوصلك وانتي مطنشاني
ناهد:وحشتك
اكرم:مع اد امي بس بجد جامدة وحشتيني
ناهد:بلاش اد امك دي مهم عايز ايه
اكرم:ايه الاخبار عمار
ناهد:زفت خالص يا اكرم جاب مصايب فوق دماغي انا مش عارفة جرالو ايه
اكرم:ليه يا حبيبي احنا لازم نتقابل وتحكيلي هستناكي في شقتي انتي طبعا عرفها
ناهد:بضحكة طبعا هيا دي تتنسي
اكرم:هستناكي
*****************
وقفت نور امام حمام السباحة احست بشئ يحوطها من الخف
نور:اوعي يا عمار
عمار:وحشتيني اوي اوي
نور:وهيا تبتعد عنة انت مجنون حد يشوفنا
عمار:وهو يأخذها من خصرها طيب ميشفوني
نور:يا سلام اوعي
عمار:لا مش قبل
نور:انسي كلهم جوة يا مجنون
عمار:وهو ينظر لعيانها قريب يا نور اوي اخدها ومحدش هيقدر يمنعني
نور:بخجل قصدك ايه
عمار:هنتجوز
نور:يا سلام ما انت كنت مش عايز تجوز
عمار:كنت بس انتي جيتي غيرتي كل حاجة يا نور خلتيني واحد انا معرفهوش،بقيت بحاول اتغير للاحسن عشانك
نور:ياريت يا عمار تفضل كده وفي يوم ملقيش القسوة والغرور تاني
عمار:في حالة وحدة بس لو في يوم حسيت انك بتكدبي عليا او بتخدعيني انا بكره الكدب اوي يا نور
نور:برتباك وخوف طيب افرد ان في حاجة خبتها غصب عني
عمار:مفيش حاجة اسمها غصب كدب هو كدب بصي يا نور انا اول معترفت بحبي ليكي كشفتلك شخصيتي الحقيقية عشان مخدعكيش ولا اكدب عليكي كل حاجة قلتهالك بصراحة حتي عيوبي
نور:عمار انا بحبك اوعي في يوم تسبني
عمار:عمري في حياتي ما هسيبك انتي حته مني مقدرش اتخيل حياتي في يوم من غيرك يا نور انتي جوة هنا ثم شاور علي قلبة
نور:بحبك
عمار:وهو يقترب لشفتيها بحبك ثم لمس
شفتيها بكل حب وشغف ونور كذاك بدلتة القبلة بحب شديد
وبعد ثواني ابتعد عمار امتي بقي تبقي معايا علي طول
نور:وانا كمان نفسي ابقي معاك علي طول
عمار:اول مخلص من جوازت نورهان وادم هاجي اتقدم واخطفك منهم واحطك في زنزنتي
نور:زنزانة
عمار:اه قلبي
نور:دي احلي زنزانة
ايييييييه ده ايه الي بيحصل هنا بظبط؟
نظرت ادم ونور الي مصدر صوت كان ادم
نور:وهيا تبتعد عن عمار بخجل انا انا همشي
ثم رقددت لداخل
عمار:صدق انك رخم ياض
ادم:وهو يضحك منا عارف
عمار:ماشي يا ادم ماشي ليك يوم
ادم:اتنيل انا مش عارف اعمل الي انت بتعملة ده
عمار:عشان اهبل قولي لسه مصدرة وش الخشب
ادم:لسه يا خويا مش عارف اعملها ايه عملت قرد ومفيش فايدة
عمار:ادم انت حبتها
ادم:مش عارف يا عمار بس هيا بنت بجد حلوا اوي في كل حاجة بحس انها ملاك الا معايا تصدرلي وش الخشب
عمار:هانت بكرا هتبقي مراتك وسعتها مع الايام هتنسي وانت كمان
ادم:يارب يا عمار يارب
ادم:مهم انت ناوي علي ايه
عمار:علي كل خير قريب هنجمع كلنا
*************
عاد الكل في الي البيت ثم تحدث خالد مع ولدة:انا اسف يا بابا انا دبستك وانا عارف
احمد:متكملش يا خالد ان شاء الله  تجبلها احسن شبكة تليق بيها وبينا يا ابني متخفش انا هتصرف وانت ان شاء الله لما تشتغل ابقي يا سيدي ردهم برحتك
خالد:بس يا بابا جواز وشبكة مصاريف كتير عليك
احمد:يبني انا عايزك تاخد الي انت بتحبها واحنا مصدقنا ربنا هادي اخوها  خايف يحصل حاجة يرجع ويبوظ دنيا
خالد:بشك ليه يا بابا هيعمل كده
احمد:برتباك انا بقول ممكن مهم سيبك انت يا غريس افرح كده وزغقطط
****************
نور:الو ايوة يا عمتة كل حاجة تمام مبروك يا عمتو
جميلة: الله يبارك فيكي يا روح عمتك كان نفسي اكون معاكم والله
نور:ان شاء الله بكرا تكوني معايا وفي وسطنا
جميلة:عقبالك انتي وعمار يا نور
نور:قريب يا عمتة بس قبلها لازم عمار يعرف كل حاجة انا مش قادرة اخبي عليه اقدر من كده
جميلة:بعد فرح نورهان هظهر يا نور واقابل عمار لازم يعرف كل حاجة لازم
نور:وانا معاكي يا عمتة
****************
ناهد:وهيا تقترب من كريم بدون خجل وحشتني اوي يا كورمتي
كريم:وانتي كمان يا نهودا
ناهد:نفسي نبقي مع بعض علي طول يا كريم
كريم:بضحكة سخرية ازاي بقي وابنك وابن اخوكي
ناهد:اسكت انا مش طيقاهم كل واحد وخدلي وخده جربوعة يقولي بحبها
اكرم وهو يقترب منها يأخذها في احضانة مين دول يا قلبي احكيلي
ناهد :هحكيلك يا كريم يمكن تلاقي حل اخلص منهم كلهم
**********************
بعد اسبوع يوم الفرح
عمار:وهو يدخل علي ادم بتصفيرة كبيرة
اش اش يا عريس ايه الحلاوة دي لا بجد
عريس
ادم:برتباك بجد حلو يا عمار يعني مش ناقص
حاجة:يبني مش ناقص يلا هنتئخر علي نورهان والعروسة
ادم:تممت علي كل حاجة
عمار:ااااه يلا بقي اخلص
****************
خالد هو يخرج من غرفتة وهو يرتدي زي العريس
احمد:حبيب قلبي
نعمة:ببكاء زي القمر يا حبيبي
خالد:وهو يقترب منهم الله انتو هتعيطو ولا ايه ثم قبل ايد وراس ولدتة ثم ابيه ربنا يخليكم ليا
احمد:ويخليك لينا يا احلي عريس
خالد:مش يلا بقي هنتأخر عليهم
******************
في غرفة الفندق
نور:وهيا تدخل علي نورهان وفاطمة
ايه الحلاوة دي يا موزز زي القمر
فاطمة:اسكتي يا نور انا خايفة اوي
نورهان:انا بقي مس خايفة انا فرحانة اخيرا ه بقي مع خالد وهنعيش مع بعض طول العمر
فاطمة:بحزن ربنا يفرحك
نور:وهيا تقترب من فاطمة يا بت بطلي نكد خلاص بقي انسي النهاردة انتي عروسة زي القمر .عريسك زي العسل افرحي يا فاطمة وامشي كل حاجة قديمة
فاطمة:ههحاول
بس قوليلي ايه الحلاوة دي
نور:،وهيا تقف وتدور مثل فراشة بجد حلو
كانت نور تردي فستان نبيتي من للاعلي ومن اسف شفاف مع روسامت فرشات رقيقة وشعرها طويل اسفل ظهرها
نورهان:بخبث كد هتجنني عمار يا نور
نور:خليه يتجنن هو لسه شاف حاجة السيد المغرور
****************
اقترب عمار من نور وهو ينظر لها بعشق وجنون وغيرة ممكن اعرف ايه الي انتي عملاه ده
نور:مالي عمار وحش
عمار:بغيظ لا حلو وحلو اوي كل ناس هتكلك بعنيها ينفع كده
نور:سيبك منهم انا ميهمنيش غيرك انت وبس يا عمار
عمار:انا لازم اطلب ايدك النهاردة انا مش قادر بجد خلاص هتجنن
نور:عمار قبل اي حاجة في موضوع لازم اتكلم معاك فيه
عمار:هنتكلم وهنقول كل حاجة مهم تعالي نرحلهم دلوقتي
نور:بس استني بجد في موضوع مهم
عمار:بعدين بقي يا نور تعالي معايا دلوقتي اخذها عمار من يداها ثم اقترب من طاولة التي جالس عليها احمد والد نور
عمار:وهو يقف امامة ومعهة نور
عمي احمد كنت عايز حضرتك في موضوع مهم
احمد:خير يا ابني
عمار :وهو يجلس بجوارو عمي احمد انا عايز اطلب ايد نور انا بحبها وعايز اتجوزها
احمد:بصدمة ايه نور
عمار:ايوة  نور
احمد:بضيق بعدين بعدين يا عمار فرح يخلص وبعدين نتكلم ونشوف موضوع ده
****************
ادم:وهو يرقص مع فاطمة
مبسوطة يا فاطمة
فاطمة:مش عارفة
ادم:فاطنة انا بجد مش مجبور عليكي،بجد حاسس ان ربنا عمل كده عشان نقرب لبعض
فاطمة:انا تعبت،ممكن نقعض
ادم:بتنهيدة ممكن
****************&
في ساحة كان خالد يرقص مع نورهان
خالد :اخيرا بقيتي مراتي
نورهان:بخجل اخيرا
خالد:لا بصي انا مش عايز كسوف هتكسفي مني
نورهان:الله بلاش اكسف انت رخم
خالد:اوي اوي بقولك متيجي نطلع بقي
نورهان:ههههههههههه بطل جنان
خالد:هو انتي لسه شوفتي جنان
نورهان:خالد
خالد:مفيش خالد النهاردة جنان في جنان
******************
طلع ادم خارج القاعة بعد سماعة جرس هاتفهة
عمار:خير
اكرم:خير اوي يا عمار وحشني
عمار:بضحكة مستفزة منا عارف
اكرم:انت غالي اوي عليا يا عمار
عمار:عايز ايه يا اكرم شكل ثفقة الي اختها منك خلتك مش متوازن
اكرم :ههههههههههه لا انا نسيت ثافقة دي
انا متصل بيك عشان اقلك حاجة بتحصل ورا ظهرك يا حبيبي
عمار:انا مفيش حاجة بتحصل من ورا ظهري
اكرم:بضحكة مستفزة متأكد
عمار:عايز ايه يا اكرم انا مش فضيلك
اكرم:عايزك تطلع فوق في الاصة الي هقولك علي رقمها وشوف مين فوق بيعمل عليك مئمرا يا حبيب قلبي سلام يا حلو
وقف ادم يفكر في كلام اكرم ثم اخذ قرارو طلوع  للاعلي
****************
في الغرفة
كانت جميلة تجلس بحزن شديد ونور تحاول تخفف عنها
نور:معلش يا عمتة انا معرفش رد فعل عمار ايه انا مش عايزة ابوظ فرحتة هنئجل الموضوع شواية لحد منخلي في ادينا دليل قوي نقدر تظهري بيه وتظهري برءتك
جميلة:والي معايا مش كفاية يا نور
نور:لا مش كفاية يا عمتو احنا لازم نوقع ست دي بدليل قوي نعلش انتي استنيتي كتير استني حبه دول
جميلة ماشي يا نور
**************
ذهب عمار الي للاعلي يبحث عن رقم الغرفة وبعد ثواني من البحث وقع نظرو علي الغرفة
اقترب من الغرفة ثم مد يدهو يفتح الباب اكثر
الذي كان مفتوحا اقترب عمار الي داخل
ثم وقف عندما سمع هذا صوت الذي لا يسمعة من سنين
......
جميلة:بس تفتكري الخطة هتنجح يا نور
نور:هتنجح يا عمتو متخفيش
جميلة:بس انتي طلعتي بت عفريتة عرفتي تكسري غرور عمار وتخليه يوافق علي جواز خالد من نورهان
وخلتيه بحبك يا نور
نور:عيب يا عمتو انا تربيتك يا قلبي
جميلة:مهم لازم تجوزي عمار بي اسرع وقت عشان خطتنا تنجح
نور:متخفيش كل حاجة هتبقي تمام زي ما احنا مخططنها
وقف عمار يسند علي جدار الغرفة يحاول يفوق من الصدمة ثم تراجع الي الخلف بكل هدوء ثم خرج من الغرفة
عمار:يااااااه  انا كنت مغفل ب
لدرجاتي كل ده يطلع منك يا نور وكمان بتخخطي عليا انتي وست دي دي تبقي عمتك يعني انتي بنت خالي ورجال الي تحت ده يبقي لا مستحيل مستحيل
سمع عمار جرس هاتفهة ثم رد
اكرم:اكيد اتأكد طبعا انت عايز تعرف انا عرفت منين
عمار:اتكلم
اكرم:انا حبيب نور يا عمار انا اعرفها قبل انت متخش حيتها بس حصل مشاكل بنا وبعدنا عن بعص شواية عشان كده استغلتك انت عشان تغزني حتي صورت نفسها معاك وبعتتلي صور عشان تحرق دمي ولو مش مصدقني هبعتلك صور
نور تبقي بنت خالك وهيا كانت متفقة مع ممتك يوقعوك ويخدو منك فلوس حلوا
اه صحيح عشان مبقاش ظالم خالد اخوها ميعرفش حتي ابوها ميعرفش بخطتها هنا ناس محترمة وطيبين زي ما انت شوفت بس هيا الي طالعة لعمتها وانت عارف عمتها اكتر مني عملت ايه زمان
عمار:وانت جاي تقولي كلام ده ليه
اكرم:عشان انتقم منك بس اكيد يعني مش بحبك وخايف علي مصلحتك عايز اسمع صوتك وانا اخت علي قفاك من ختت عايلة صغيرا زي نور بجد طلعت مغفل مهم انا هبعتلك صور عشان تصدق كلامي سلام
*****************
اكرم :ههههههههههه كان نفسي اشوفك شكلك يا عمار وحبات امي لخليك ولا حاجة
ثم اخذ هاتفهة وبعد ثواني ارسل صور
اشرب يا عمار بيه و انتي يا نور ادفعي ثمن رفضك ليا اكيد هو هيسيبك وهيدوس عليكي اوي سعتها مش هتلاقي غيري انا تترمي في احضانة
**************
عمار:وهو ينظر الي صور هربت منهة دمعة تحمل الالم والوجع
اقتربت منهة نور وهو يقف امام باب القاعة
نور:انت واقف هنا وانا بدور عليك يا عمار
عمار:بابتسامة مصطنعة معلش يا حببتي لازم اشرف علي كل حاجة
نور:امممم طيب مال شكلك زعلان
عمار:ابدا مصضع بس من اليوم بقولك ايه يا نور كنت عايز منك طلب
نور:خير يا حبيبي
عمار:كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع كده بس لما العرسان يطلعو
نور:بس ممكن معرفش لئن ممكن اروح مع بابا وماما
عمار:ارجوكي يا نور مختاج اتكلم معاكي
نور:هتصرف حاضر مهم انت كويس
عمار:اه يا حبيبتي كويس
***************
طلع العرسان غرفتهم *عند نورهان وخالد*
خالد:وهو يطرق باب الغرفة
ها اخش بقي بقالك ساعة بتغيري هدومك
نورهان:انت رخم يا خالد مش عارفة اعمل حاجة منك ادخل
دخل خالد واقترب منها ايه الحلاوة دي
نورهان:في حد يخش بسرعة كده والله انت محنون
خالد:مجنون اوي اوي اوي كمان
نورهان:بحبك يا مجنون
خالد:وهو يذذحملها وانا كمان روح المجنون
نورهان:ايه ده نزلني هتوديني فين
خالد:لعالم تاني انا وانتي بس ثم غمز لها
ثم رحلو الي عالمهم بكل حب
****************
في غرفة ادم
اقترب ادم من فاطمة ثم جلس بجورها
ادم:مش هتغيري هدومك
فاطمة،:لما تطلع برة
ادم:انا بقيت جوزك مفرود متكسفيش مني
فاطمة،:،يبقي هفضل كده لصبح
ادم:طيب انا هطلع ولما تخلصي هدخل
خرج ادم خارج الغرفة ينتظرها ثم بعد وقت طويل ملل من الانتظار ذهب وطرق باب
ادم؛فاطمة ادخل
فاطمة:برحتك
دخل ادم الغرفة ثم نظر اليها بنبها ر بلع ريقة ثم اقترب منها مكنتش اعرف انك حلوا كده
فاطمة:برتباك وخجل من نظراتة الجريئة انا عايزة انام هنام فين
ادم:هتنامي هنا ثم شاور علي سرير
فاطمة:وانت
ادم:هنا بردو
فاطمة:نعم لا طبعا مينفعش
اقترب ادم منها ثم جلس بجورها وهمس لها
فاطمة:انسي كل حاجة ارجوكي واديني فرصة اقرب منك وتقربي مني مش هتندمي وبعدين انا بقيت جوزك وده حقي انا مش هخدو غصب انا عايزة برداكي
فاطمة:وهيا ترتعش من الخوف
اقترب ادم ثم اخذها في احضانة متخفيش مني والله بجد انا عايز اكمل معاكي حياتي انا حاسس بحاجات حلوا اوي معاكي يا فاطمة ارجوكي اديني فرصة ثم ابعدها عنو ولمس وجها فاطمة:انا بحبك
فاطمة:بخجل انا مش عارفة
ادم:وهو يقترب من وحها بس انا عارف وهعرف ازاي اخليكي تحبيني ثم اخذها في قبلة تحمل الحب والعشق الي في داخلة
استسلمت له ثم بدلتهة القبلة وبعد ثواني حملها ادم برفق واتجهو
الي عالمهم الثاني
****************&
نور :انا اهو يا عمار اديني يا سيدي فضلت اتحايل علي بابا وافق اخليني ابات عند عمتو
هقعض معاك شواية وبعدين هروح ابات عندها
عمار؛عمتك اه قولتيلي قبل كده ليكي عمة
نور:اه هيا ست طيبة وقريب هعرفك عليها.
عمار؛طيب هنفصل نتكلم هنا
نور:طيب تعالي نقعض في اي مكان
عمار:انا عايز اقعص معاكي برحتي تعالي نتطلع اوطي فوق انا حاجز غرفة
نور:لا طبعا مينفعش
اقترب منها عمار بتوسل نور محتاج بجد اتكلم معاكي انا مخنوق متخفيش
نور:مالك يا عمار انت بتخوفني عليك
عمار؛هقولك مالي بس ارجوكي تعالي نتكلم شوايه وبعدين اروحك
نور:بتردد بس
عمار:خايفة مني
نور:بثقة لا طبعا خلاص هطلع معاك
عمار:بابتسامة خبيثة يلا يا حببتي
صاعد عمار ومعة نور الي الغرفة
نور:بتردد بسرعة يا عمار ها قولي
عمار :طيب اقعضي هنا وانا هروح هعمل حاجة نشربها انا ريقي نشف من صبح
نور:طيب
ذهب عمار الي مطبخ الغرفة الصغير ثم اخذ العصير ثم احط في العصير حباية وقلب جيدا ثم اتجة اليها
عمار:بخبث اشربي يا نور شكلك تعبان اوي
اخذت نور العصير ثم شربت منهة اه والله يا عمار وقفة علي حيلي من صبح
عمار:طيب اشربي العصير ده فرش وهيديكي باور
شربت نور اكثر من نصف الكوب ثم تحدثت ها يا عمار في ايه بقي
عمار وهو ينظر اليها بتفحص تعبان يا نور
حاسس ان بتخدع
نور:وهيا تحس بدوران ازاي بس،
عمار:حاسس ان في ناس وسخة بيعملو مئمرة عليا
نور:وهيا تمسك راسها عمار انا حاسة ان دايخة
عمار:وايه تاني يا قلبي.
نور:وهيا تصحك بشدة حاسة ان مش طبيعية
اقترب منها عمار ثم لمس وجها بحبك يا نور
نور:بضعف تحت تأثير المخدر وانا كمان
عمار:انا نفسي فيكي
نور:عمار
عمار:وهو يحملها الي غرفة نوم ثم ممدها علي سرير
نور:انا هتعمل ايه يا مجنون
عمار وهو يقلع ملابسة هنتقم منك يا بنت جميلة
نور:وهيا تضحك مش فاهمة
عمار :وهو يحاول يخلع ملابسها سيبك خليكي معايا مش انتي عيزاني زي منا عايزك نور:اه وبحبك اوي
عمار :وهو يهجم علي شفتيها ثم قبل عنقها
نور:عمار
عمار:هشششششش مش انتي،بتحبيني
نور:تحت تأثير المخدر اه يا حبيبي
عمار:يبقي سبيلي نفسك خاااااالص .
في صباح
كان عمار ينظر اليها وهيا نائمة بألم شديد ثم اردف
ولسه يا نور الي جاي اصعب ثم اقترب منها هامسا انا عمار انا حظرتك قولتلك مبحبش كدب والخداع ورد فعلي قاسي لا يانور انتي مش بس كدبتي علي انتي كمان خدعتيني  ببرائتك المزيفة جانيتي علي نفسك لما سمحتي لنفسك تلعبي بيه
بتحبي اكرم الحسيني وكمان بتتفقي مع ست للاسف تبقي امي عشان فلوس لدرجاتي كنت اعمي دنا اتغيرت عشانك بس اتعلمت منك درس عمري ما هنساه
فاركت نور وهيا نائمة ثم افتحت عيونها تدريجيا حولت نهوض وهيا تنظر كانت روئية مشوشة بعد ثواني وضحت روئية
نظرت نور لعمار بصدمة الذي نائم بجورها عاري الصدر ويخطي اسفل جسدة بلغطاء
ثم نظرت لنفسها بشهقه كانت عارية ويخطي جسدها الغطاء نور بصدمة ايه الي حصل
عمار:بخبث معرفش يا نور ارجوكي اهدي
نور:وهيا تحاول نهوض وهيا تغطي جسدها اكثر يعني ايه اهدي عمار اوعي
عمار:بحزن مصطنع حصل يا نور حصل بس غصب عننا
نوربنهيار يعني ايه غصب عننا انا مش فاكرة حاجة خالص ازاي حصل ازاي انطق اتكلم
عمار:وطي صوتك واهدي انا وانتي ضعفني امبارح ازاي مش فاكرة ب
نور:مستحيل انا اضعف مستحيل اخليك تلمسني لا طبعا لا
عمار:لا يا نور ضعفتي اول مقربت منك واختك في حضني انتي استسلمتي ليا علي طول وقولت انك موافقة معترضيش
نور:ببكاء انا انا ازاي ازاي
عمار:بس بس متخفيش يا نور متخفيش حببتي انا هروح اطلب ايدك من ابوكي النهاردو وقريب هتبقي مراتي بس مش عايز اشوف دموع دي ارجوكي
نور:اطلع برة يا عمار اطلع برة
عمار:حاضر حاضر هطلع
نهض عمار من علي سرير ثم ارتدي ملابسه
ثم خرج خارج الغرفة
نور:وهيا تخفي وجها بيداها انتي حقيرو يا نور حقيرة متستهليش ثقة ابوكي فيكي ضيعتي شرف ابوكي واخوكي انت تستهلي اي حاجة تحصليك عملتي زمب كبير اوي كبير مستحيل الي زيي ربنا يغفرلو
******************
داعب ادم وجه فاطمة بحنو
افتحت فاطمة عيونها بتكاسل
ادم:صباح خير يا قمر
فاطمة:بابتسامة صباح نور
ادم:اول مرة اشوف قمر قايم من نوم
جلست فاطمة ثم نظرت الي اسفل بخجل
ادم:لسه هتكسفي بعد الي حصل امبارح خلاص بقي بقيت جوزك رسمي
فاطمة:بخجل بس بقي
ادم:بس ايه بس
فاطمة:ادم انت بجد بتحبني
ادم:اه يا فاطمة بحبك عشان انتي تتحبي
طيب وانتي
فاطمة:صراحة معرفش بس مرتاحة معاك بحس انك كده زي بابا طيب بحس لامان يا ادم معاك ونفسي افضل احساه معاك
ادم:اوعدك هتفضلي طول عمرك حساه وكمان اوعدك ان هخليكي تحبيني
بقولك ايه سبيك بقي من كلام ده وخلينا في كلام المهم
فاطمة:كلام ايه
ادم:اقترب منها ادم "كلام امبارح كان لازم يكمل ثم غطي الغطاء عليهم
***************&
نورهان:علي فكرة يا خالد كده مش حلو
خالد:طيب يا قلبي،قوليلي ايه هو الي حلو
انك مش عايز تنزل عايزة اخرج
خالد طيب ما احنا مسفرين بليل
نورهان:مليش،دعوة عايزة اخرج
خالد:طيب متيجي ثم غمز لها
قامت نورهان تركد ده بعينك
قام خالد يركد خلفها بقي كده طيب انا هوريكي عيني
ركدت نورهان مع ضحكتها وسعدتها
وخلفها خالد
*******************
خارجت نور من الغرفة بملامح الخزن
اتجه اليه عمار ثم اقترب منها ورفع وجها بيداه حببتي بس مش عايز اشوف الحزن ده
نور:.......
عمار:متسكتيش كده يا  نور  النهاردة هاجي اطلب ايدك وقبل شهر ما يعدي هتكوني مراتي مش انتي بتثفي فيا
نظرت نور في عيناه ايوة يا عمار
عمار:يبقي مش عايز اشوف دموع ولا الحزن ده وجهزي نفسك هجيب الواد ادم من قفاه قبل ميسافر هنيجي نطلب ايدك ونقرء الفاتحة كمان
نور:بس خالد
عمار:خالد هيكون موجوج انا هجبهم غصب عنهم لازم تقرء الفاتحة النهاردة وخلال اسبوع او اتنين هتكوني مدام عمار عادل
بس قبل كا ده نتجوز يا نور دلوقتي حالا
نور:بدموع ازاي وانت هتيجي
عمار:متعرفيش ظروف فيها ايه ممكن في اليومين دول يجرالي
نور:بعد شر عليك حرام عليك انت بتتعب قلبي زيادة
عمار:لا يا حببتي انا عايزك مطمنة
هننزل دلوقتي انا وانتي علي المؤزون ونكتب كتاب وبعد كده هاجي النهاردة هطلب ايدك
نور:انا معرفش عملت كده ازاي معرفش
يرتني مطلعت معاك
عمار:ولا انا عارف انا وانتي،بنحب بعض عشان كده ضعفنا مهم يلا بينا يا حبيبتي
نور:انا خايفة يا عمار
عمار:وهو يئخذها في احضانة بخبث منخفيش يا روح عمار.
*****************
بعد مودة طويلا طلع عمار ونور من عند المؤزون
عمار:مبروك يا حياتي
نور:بحزن كان نفسي تحصل بين اهلي واهلك
عمار:هيحصل هتحصل يا قلبي انا هتروح هجيب خالد وادم من قفاهم عشان اطلب ايدك
نور:ماشي،
عمار:بس يا حببتي ورقتين جواز دول هيفضلو معايا انا عشان محدش عندك يشفهم كده اضمن
نور:بس
عمار:ايه يا نور انتي يا حببتي مش بتثقي فيه خايفة من ايه
نور:لا ابدا بس
عمار:مفيش بس هتفضل معايا عشان محدش يشفهم معاكي
نور:طيب
عمار:يلا يا حبيبي عشان اوصلك
******************
في سيارة
ادم:انا مال امي عايز تخطب ما تخطب جاي تخطب يوم صباحيتي يعني عامل ادراب علي جواز وجاي النهاردة يا خويا
خالد:صح حبكت النهاردة
عمار:وهو يسوق اه حبكت النهاردة هيا ساعة هطلبها ايدها من ابوك وبعدين روح اي حته انت عيزها
خالد:واشمعني نور اختي يعني
عمار:وانت اشمعني نورهان اختي
خالد:عشان بحبها 
عمار:بضحكة سخرية وانا كمان بحبها
خالد:نعم ازاي يعني
عمار:زي ناس انا حبيت نور وعايز اتجوزها غريبة
خالد:حصل امتي وازاي
ادم:عادي يا عم بقي  انت لسه هتحقق معاه
عمار:وصلنا يلا وكل حاجة هتعرفها فوق يا خالد
*****
بس احنا متفقناش علي كده يا اكرم بت دي لو اتكلمت هروح في داهية وبعدين تعالي هنا انت جبت صورها مع عمار ازاي وايه الي بينك وبين البنت دي
اكرم:بحبها من زمان اوي
ناهد:ايه وانا
اكرم:انتي يا ست انتي اد امي اخرك اقضي معاكي ليلة وخلاص بس هيا هتبقي مراتي
ناهد:بغيظ وانت فاكر ان عمار هيسبهالك
اكرم:هو وانتي مش وخدة بالك ولا ايه
ناهد:عمار بيحبها ممكن يسمحها عادي
اكرم:يبقي متعرفيش ابن اخوكي
ناهد:لا عرفاه اوي بدليل ان رايح يخطبها
اكرم:كدابة
ناهد:انا هنزل علي بيتها عشان اروح معاه يخطبها
اكرم:يعني ايه كل خططي باظت
ناهد:احسن عشان تعمل حاجة من ورايا وتستغلني عشان المحروسة
اكرم:غوري اطلعيبرة
ناهد:هطلع،يا اكرم بس مش قبل متجبلي حاجتي من جوة
اكرم:هجبهالم وغوري مش عايز اشوف وشك
دخل اكرم لئحضرات حجتها
استغلت ناهد عدم وجودو ثم اخذت الهاتف وارسلت لنفسها صور عمار ونور،
*****************
عمار:ها ايه رايك،يا عمي
احمد:بس يبني انا مش،موافق
عمار:بصدمة ازاي يعني
احمد:بص يبني نور بنتي،مش هتنفعك صدقني
عمار:حضرتك انا الي اشوف ده واعرفة شكلك حضرتك مش موافق عليا انا خصوصا
احمد:انا خايف علي بنتي يا عمار
عمار:من ايه بس انا هخليها ملكة
احمد:يا عمار
عمار:اسمعني يا عمي علي بلاطة كده انا ونور بنحب بعض
خالد:نعم
احمد:وانا بردو مش هو.افق
عمار:حتي لو هيا موافقة هتكسر قلبها
صلاح:احمد اسألها انت طول عمرك مش بتغصب علي عيالك علي حاجة بعدين عمار بيه انسان كويس صدقني اطمن
قام احمد انا رايح اتكلم مع نور ذهب احمد الي نور طرق ثم داخل وجلس بجورها
احمد:كلام.ده حقيقي
نور:بحزن وهيا تنحي راسها ايوة يا بابا
احمد:ملقتيش الا عمار يا نور
نور:هو ابن عمتي واتغير يا بابا انا عارفة كل حاجة عمتي جميلة قلتلي كل حاجة
احمد:يا بنتي ما هو المصيبة ان هو ابن عمتك طيب لما يعرف الحقيقة ممكن يعمل ايه
فكري يا نور
نور:وهيا تكلم نفسها مبقاش ينفع يا بابا خلاص حقكك عليا سمحني
احمد:سرحانة في ايه يا بنتي رودي عليا بلاش عمار يا نور بلاش هتندمي
نور:متخفش يا بابا عليا صدقني مش هندم
احمد:انتي حرة يا بنتي انا نصحتك  وانتي حرة ربنا يخيب ظني
طلع احمد خارج الغرفة متوجه لهم
عمار:ها يا عمي
احمد؛انا مواقق يا عمار
عمار:يبقي نقرأ الفاتحة
احمد :مستعجل ليه كده بس
عمار:عشان خالد وادم هيسفرو النهاردة
ادم:ابوس ايدك يا عمي اقرأ الفاتحة خلينا نمشي بقي،
خالد:يلا يا بابا
احمد:ماشي نقرأ الفاتحة
_**************
دخلت نورهان وفاطمة بزغريط علي نور
مبروك يا نور مبروك قلتها نورهان وهيا تقفز
نور:بابتسامة خفيفة الله يبارك فيكي
فاطمة:كلها اسبوع وتحصلينا يا قمر
نور:ربنا يعديها علي خير
******************
بعد مرور ثلاث اسابيع
كانت نور نائمة علي سرير تتحدث في الهاتف مع عمار
نور:يلا يا عمار نام عشان بكرا تعرف تيجي بدري تخدني
عمار:خليني اسمع صوتك شواية هتوحشيني يا نور هتوحشيني اوي
نور:ازاي بقي وجوزنا بكرا خلاص
عمار:معرفش بس هتوحشيني
نور:بطلع دلع
عمار:فرحانة
نور:اوي اوي اوي يا عمار
عمار:عيزك تفرحي اكتر واكتر
نور:بحبك
عمار:بحبك
نور:هتتأخر
عمار:لا ساعة 6 هكون عندك اخدك علي عش زوجية يا حتة من قلبي
****************
في صباح
انا فرحانة اوي يا عمتة
جميلة:وانا كمان يا روح عمتك فرحنلكم
نور:جه وقت الي عمار لازم يعرف الحقيقة
جميلة:هيعرف انا مجهزا كل حاجة بعد مترجعو من شهر العسل هنوجهو انا وانتي
نور:ان شاء الله يا عمتو قوليلي حلو فستان
جميلة:زي القمر طالعة ملكة يا نور
دخلت نورهان وفاطمة وخالد
بزغريط مع غناء خالد
مبروك يا عروسة
نور:بفرحة الله يبارك فيكم
خالد:ايه يا بت القمر ده
نور:طول عمري يا بابا
خالد:طول عمرك ده كنتي بتقعضي زي شويش عطية
جميلة:بس يا خالد متقلش كده نور طول عمرها زي القمر
نورهان:عندك حق يا طنط
جميلة:ازيك يا نورهان وحشاني مفيش حضن حلو او بوسة لطنط
نورهان:طبعا في يا احلي طنط ثم ركدت في احضنها
نورهان:حضنك حلو اوي يا طنط ياه بحس براحة فيه
جميلة:حضني موجود ليكي في اي وقت يا بنتي
خالد:ايه دراما دي لما اروح اتصل بعريس اشوفو اتأخر ليه
*******************
جهز  عمار الحقيبة ثم رد علي هاتفه
عمار:خلصت كل حاجة
رجل:اه يا باشا
عمار:ساعة وهكون في المطار
رجل:تروح وترجع بسلامة يا عمار بيه
عمار:هتعرف هتعمل ايه
رجل:ايوة بعد ما حضرتك تروح المطار هروح اديها الظرف
عمار:تمام مش عايز اي غلطة
رجل:متخفش،يا باشا
اييييييه كل ده ولسه ملبستش قلها ادم بعد دخل بهجوم علي عمار
عمار:روح انت يا ادم انا هاجي وراك
ادم:خالد بيتصل بيك انت اتأخرت عليهم
عمار:متخفش هتأخر شواية بس عشان مفاجأة لنور
ادم:انت عملها مفاجأة
عمار:اكبر مفاجأة في حيتها
ادم:طيب انا هتاخد ماما وهحصلك متتأخرش
عمار:وراك علي طول
خرج ادم خارج الغرفة ثم اغلق البا ب خلفه
عمار:النهاردة يا نور هخليكي تعيشي يوم عمرك في حياتك ما هتنسيه
*****************
اقترب ساعة من العاشرة ولا يوجد خبر عن عمار
نور:وهيا ترتدي الفستان العرس انا قلقانة يكون حصلو حاجة
ادم:تليفونه مغلق مش عارف راح فين ده
خالد:هيكون راح فين في يوم زي ده
نورهان:اعمل حاجة يا ادم ممكن يكون حصلة حاجة
سمعت نور عن وصول رساله علي هتفها اخذت موبايل ثم فتحت رساله
تحولت ملامح نور الي صدمة عندما قرات الرسايل من عمار وكانت عبارة عن
نور حببتي اسف جدا مقدرتش اجي بس بجد صعبانة عليا عارفة ليه يا روحي عشان طلعتي مغفلة من كام شهر وقفتي وصادي وسعتها قولتلك هكسرك وفعلا نجحت ان اكسرلك، اولا  في قلبك ده اصلا لو عندك قلب واصلا لو حبتيني.
ثانيا:اخدت الي انا عوزو وقولتك لو حابب اخد هاخد واخت الي انا عوزو يا نور خليت منظرك زباله قدام نفسك
وغير احلي صدمة كسرتك قدام اهلك واصحابك ودنيا كلها شوفي بقي لما يقولو عريس ساب عرستة ليه ليلة فرحهم
بس بجد كانت ايام لطيفة معاكي اتسليت اوي اوي يا حلوة .
واه صحيح انتي مراتي رسمي بس ده يا روحي محدش يعرف بيه ولا حد هيعرف خالص لو حبيتي تثبتي انك مراتي مش هتعرفي خالص هسيبك كده زي بيت الوقف
لا معايا ولا مع غيري ولو في يوم حبيتي تجوزي وتقولي مفيش حاجة تثبت سعتها بقي انا اقدر اثبت انك مراتي واسجنك
سلاااااام
وقع الهاتف من نور تحت ملامح الصدمة كانت مثل تمثال اقترب جميلة من الارض ثم اخذت الهاتف تقرء
احمد:مالك يا نور مالك يا بنتي
خالد:نور في ايه
بعد ثواني وقعت نور مغشي عليها
***************
في صباح اخذ صلاح الجرايد مثل كل يوم يتفحصها وقع نظرو علي صور نور وعمار وهوا يقبلها
وتحت الخبر  رجل الاعمال الشهير يهرب
من عرسة بعد غلطتة من العروس وهيا نور احمد
صلاح:يا النهار اسود
*****************
جميلة وهيا تلمس شعر نور النائمة بلا وعي
هتلقيها منين ولا منين يا نور لسه يا بنتي لما تصحي وتعرفي الي حصل والجرايد الي كتباه عنك سمحيني يا بنتي سمحيني مكنتش اتوقع ان عمار يطلع زباله كده
دخل:خالد مثل صقر وعيونة مليانة بلغضب الشديد
جميلة:اوعي تيجي جمبها الخبر ده كدب
خالد:وهو يقترب من نور بعصبيه
نووووووور اصحي
جميلة:حرام عليك سبها كفاية الي هيا فيه
خالد:لازم اعرف الحقيقة سبها ليه ها صورها مع عمار وهو بيبسها  سبها بعد مغلط معاها وكمان اكرم
عشان كده هرب وسبها صح
جميلة:بس يا خالد بس اختك مستحيل تعمل كده
قامت نور ببطئ شديد بعد سماع صراخ خالد
اقترب خالد وامسكها بكل قسوة اقرئي خبر ده وشوفي صور
حولت نور تنظر لخبر وتستوعب المكتوب
جميلة :خالد
خالد:كلام ده حصل حصل بينك وبين عمار واكرم حاجة كلام ده حقيقي
نور:وهيا تنظر بصدمة
خالد:انطقي حقيقي
نور:وهيا تغمض عيناها بئلم جرحها
خالد:بصراخ انطقي حقيقي قولي
دخل ادم واحمد في الغرفة
اقترب ادم من خالد تعالي معايا خالد اكيد مش حقيقي
خالد:وصور دي بردو مش حقيقي
احمد:اطلع برة يا خالد اطلعو كلكم سبوني معاها
خالد:لا يا بابا بنتك جبتلني العار عشان كده تاني هرب طبعا ليه حق غلط معاها وغلط مع غيرو ليه هيتجوزها
احمد:بصراخ خاااااالد برة
ادم:تعالي معايا يا خالد تعالي بقي
اقتربت جميلة من احمد براحة عليها يا احمد هيا ملهاش زمب
احمد:برة يا جميلة سبوني معاها
خرجت جميلة وهيا حاملة الخوف من المستقل
اقترب احمد ثم جلس بجورا نور
احمد:انا حظرتك قولتلك بلاش عمار حطيتي راسي في طين خلتيني امشي موطي راسي اديتك كل ثقة والحرية يا نور وانتي خنتيني يا بنتي سلمتي نفسك لواحد وغيرو يا نور
انتي مش بنتي الي ربتها من النهاردة انتي موتي بنسبالي مبقاش ليا بنات
من بكرا هتجوزي نيازي ابن خالتك عشان يداري الفضيحة دي ومن هنا لحد متجوزيه هتمشي عند عمتك ومش عايز اشوف وشك ولما تجوزي تنسي ليكي اهل
اغمضت نور عيونها وهيا مليئة ببكاء وندم والخصرة
اقتحم  خالد باب وهو ينظر لنور بشر
احمد انا قولتك برة
خالد:لو انت مش عايز تغسل عارك انا هغسلة ثم طلع السكين الحاد واقترب من نور
ثم رفع يداه في اتجاه جسدها انا هغسل عاري ثم ..............
دلف ادم الي غرفة ثم ركض قبل ان خالد يطعن اختة امسك بيه ادم وهو يهاتف بنزعاج" انت جننت،
اوعي،يا ادم اوعي بقولك
دخل صلاح ونعمة  يحولين يهدون خالد
كانت نور مستسلمة لكل شئ كانت تتمني تكون في عالم ثاني هو عالم الاموات
***********
في المانيا
دخل عمار الفندق ثم جلس في غرفتة
يبحث عن الاخبار العامة ثم وقع نظرو علي صورو هو ونور والمقال بجوار صورة
قام عمرو بضغب شديد ازاي ده حصل صور دي اتنشرت ازاي اكيد اكرم كلب
اخذ الهاتف ثم حاول الاتصال
ادم:والله بجد لا كتر خيرك ان لسه فاكر ليك ابن عمة
عمار:ايه الي بيحصل عندك
ادم:صدق بالله انك شخص  واطي يا عمار مكنتش اتوقع انك وسخ اوي كده تعمل عملتك وتهرب
عمار:ادم كفاية انت متعرفش انا عملت كده ليه هيا تستاهل كل حاجة عملتها
ادم:توصل بيك انك تنشر صورتها معاك انت ايه يا اخي
عمار:انا منشرتش حاجة يا ادم صدقني اكيد اكرم كلب لو عليا هيا متفرقش معايا اهم حاجةسمعتي وسمعت خالد الي طبعا هتمس نورهان مستحيل اعمل كده
انت عملت اوسخ من كده يا عمار هربت ليه
عمار:انا مهربتش انا راجع قريب مهم ايه الي بيدور عندك
ادم:خالد كان هيتقل نور
عمار:بصدمة ايه عملها حاجة حصلها حاجة
ادم:خايف عليها اوي حضرتك علي عموم لا هيا راحت مع عمتها
عمار:بسخرية كنت متوقع ده
ادم:هجوزوها ابن خلتها هو موافق بعد كل حصل
عمار:بثقة مش هتقدر تجوز حد
ادم :بقولك هيجوزوها
عمار:و انا بقولك مش هتجوز حد مهم انا هرجع مصر بكرا اشوف المصيبة دي
****************&
جميلة:قومي يا نور انتي بقالك اسبوع ولا بتكلي ولا بتشربي
نور:ببكاء انا في مصيبة يا عمتي
جميلة:مصيبة ايه تاني اكتر من كده
نور:بابا عايز يجوزني نيازي وانا وعمار اتجوزنا
جميلة:انا عارفة يا بنتي انا قرئت رسالة
نور:اعمل ايه يا عمتو
جميلة:انا مش عارفة ساكتة ليه ده هيحسن صورتك قدام ابوكي واخوكي انك مجوزة
نور:يا عمتو انا معيش اي حاجة تسب ان متجوزاه وزي محضرتك قرئتي رسايل
جميلة:فين عقلك سعتها ازاي متختيش نسخة من القسيمة
نور:عشان كنت هبلا كنت بثق فيه ليه عمل فيا كده ليه ليه يا عمتو ليه ثم هربت منها دموعها الأليمه والعذاب والكسرة
اخذتها جميلة في احضنها " والله يا نور لخليه يندم بس استني عليا
*****************
بعد #ايام
عمار:هتفضل تبصلي كتير كده
ادم:بزمتك انت عندك دم
عمار:لا معنديش ارتحت
ادم:مدام انت متجوزها ليه بتعمل كده
عمار:ادم ملكش دعوة بموضوع ده انسي
ادم:يبني هيجوزوها
عمار:وانا بقولك مش هتقدر تعمل كده عشان هيا عارفة ان هسجنها
ادم:بجد انت مريض مريض انا همشي وقبل ماهمشي الكل هيتجمع عند عمتها عشان يكتب كتبها يا عم المغرور
عمار:بغضب يعني ايه
ادم:معرفش انا قولت الي عندي وانت حر سلام
******************
كان عمار يباشر عملة في مكتبه ثم طرقت سكرتيرة الباب ثم دخلت
سكرتيرة:عمار بيه في وحدة برة عايزة تقابل حضرتك
عمار:مين دي
سكرتيرة:هيا ست كبيرة كده وقلتلي قوليلو انها اسمها جميلة
وقف عمرو بصدمة :مين
سكرتيرة:ادخلها يا عمار بيه
عمار:وهو يحاول يتمالك نفسة" شواية دخليها
***************
كان اكرم يجلس في مكتبه حزين يشعر بزمب ويشعر بحزن علي نور
اكرم لنفسة
هعرف مين الي نشر صورتك  وانا همحيه من علي ظهر دنيا
وسعتها هتحبيني وهنتجوز وهعوضك عن كل حاجة يا نور
****************
دخلت جميلة بثقة وغرور
عمار،:وهو ينظر اليها بتفحص
جميلة:انا جاية النهاردة عشان اقلك كلمتين
انا بكره البطن الي شلتك وخلفتك انت عار ليا وعلي اختك
عمار:انتي اخر وحدة تقولي كلام ده
اقتربت منه جميلة ثم قالت وهيا تنظر لعيناه بثقة انت ازاي كده ازاي بقيت كده ازاي
عمار:بركة فيكي اوعي تفتكري ان مش عارف مئمرتك انتي وبنت اختك انا عارف كل حاجة
جميلة:وانت زي الاهبل انتقمت منها من غير متعرف الحقيقة ماشي يا عمار خد ظرف ده
في كل حاجة في الحقيقة هتفتحو وهتشوف الحقيقة وسعتها هتندم عليا وعلي نور بس قبل ما امشي في حاجة لازم اعملها
نظر لها عمار نظرت فضول
ثم صدم عندما صفعته علي وجهة  بقلم
جميلة:القلم ده كان لازم تخدو عشان تتربي من اول جديد من النهاردة انا هعرف اربيك يا عديم تربية و مش هيبقي في نور في حياتك وهتندم يا عمار اوي
ثم ابتعدت عنة وذهبت خارج المكتب تحت انظار عمار المشتعلة
نظر عمار الي الاظراف الكثير المليئة بلغموض
ثم مد يداه وافتح اول ظرف منهم
************
في زواية الغرفة كان نور تصلي
رفعت يداها ببكاء حار كانت تدعي من قلبها اظهار برئتها ونجتها من المشاكل التي محوطاها ثم قامت واتجهت الي الشرفة
تحاول تفكر في حل لمشكلها وانتقمها من عمار
وحيات ربنا وحيات كل دمعة نزلت من عين ابويا وكسرتو قدام ناس لجرح قلبك وخليك تنزف يا عمار
***************
نيازي:انا جاهز يا جوز خالتي مش يلا علي هناك انا كلمت المؤزون وهو هيجي ورانا
احمد:مستعجل علي ايه
نيازي:خلينا نداري الفضيحة يا جوز خالتي لما اتجوزها محدش هيتكلم
خالد:بس بقي واخرص خالص
نيازي :يا خالد انت اخويا والي يجوعك يوجعني وهيا بنت خالتي يعني انا اولي اداري لحمي
خالد:يلا يا بابا نروح خليها تغور مع زفت ده هما الاتنين يستهلو بعض
احمد:بحصرة لا اله الا الله
***************
نظر عمار بصدمة في الظرف الاول هو كان صور ناهد في اصيغر مع عشقها
وصور ولدو مع فتاه اخري غير ولدتة
وجواب مكتوب فيه الحقيقة
#عمار يبني انا زمان مسبتكش صدقتي
زمان انا اتجوزت ابوك وانا صغيرا خالص
عشت معاه احلي 12 سنة وخلفتك وربيتك احسن تربية وفي يوم عرفت ان ابوك بيخني مع وحدة تانيه من ناهد عمتك روحت المكان الي قلتلي عليه وشوفتو بعيني سعتها قررت انفصل عنو واخدك انت واختك بعت عنو
بس هو عمل مستحيل عشان يقدر يرجعني تاني هددني ان مشفكش تاني وعشان كان هو واصل وليه وضعو خوفت قولت احاجي علي بيتي واسامح وحاول بباك بكل وسيلة يخليني ارجع احبو تاني .فعلا بدئت انسي واعيش حياتي معاه تاني عشان كان بيحبني اوي بعدين في يوم جالي اتصال  ان بيخني تاني  روحت بسرعة من غير تفكير
روحت شقة وللاسف شقة كانت مشبوهي وفي لحظة وانا جوة مش فاهمة حاجه جه بوليس وقبض عليا وعرفت بعد كده انها شقة مشبوهي اتصلت بولدك عشان يجي ويخدني واحكيلو كل حاجة جه وللاسف ظابط قالو ان لقاني في وضع مخل وان قبض عليا كده
سعتها ابوك طلقني من غير ما حتي يسمعني
ظلمني بس ظلم الي بجد ان الي ورا كل ده عمتك ناهد صور الي معاك دي وعشقها الي في حضنها ده يبقي ظابط لفقلي اتهمة لو مش مصدقني عندك ورق قضيتي لئن بعد كده عرفت اظهر برئتي بس سعتها ابوك مات وهو عرف قبل ما يموت ان بريئة عمتك هيا سبب في كل حاجة حصلتلي وخلتني ابعد عنكم
وللاسف يا عمار انت زي ابوك "ظلمت نور
وجرحتها اوي اوي وهيا ملهاش زمب نور كانت بتسعدني ان اظهر ليك واخلص من عمتك وانها تغيرك للاحسن للاسف خسرتها
رفع عمار وجهة من ظرف بصدمة كدب كل ده كدب اكيد لعبة تانية منهم اكيد
*******************
جلس عمار في سيارتة امام القصر ينتظر ناهد يتحدث معاها خارج القصر
نظر لسيارة ناهد تبعد عن القصر وعنة بسرعة البرق شغل السيارة ثم انطلق خلفها
وبعد ساعة وقفت ناهد امام بناية
ثم توجهة لداخل،
اقترب عمار من بناية نظر بستغراب
هيا رايحة لمين هنا اكيد وحدة صحبتها
ثم وقع نظرة علي اكرم الذي كان يركن سيارتة ويدخل البناية
دخل عمار بجوارو يراقبهم في صمت
وقع نظرو علي ناهد واكرم مع بعض وهم يركبون المصعد
اقترب عمار من المصعد ثم نظر رقم دور ثم توجه لهم
طلع اكرم وناهد وقف امام شقة ثم فتح اكرم باب شقة ثم اغلق الباب
خرج عمار من المصعد يبحث عنهم وقع نظرو علي لوح مكتوب اسم اكرم يدل علي شقتة وقف امام شقة ثم ضرب جرس
وبعد ثواني فتح اكرم
اكرم:انت ايه الي جابك
عمار:وهو يطلع السلاح ويوجه اتجاهو ادخل من غير ولا كلمة
دخل اكرم تحت تهديد عمار ثم دخل الي داخل نظرت له ناهد بصدمة عمار انت
عمار:ايوة انا بتعملي ايه هنا
اكرم:هتكون بتعمل يا سبع رجال كنت بنظبط بعض
عمار:بصدمة انتي
ناهد؛بخوف عمار ابني اسمعني بس
اكرم:يسمع ايه خلاص يا ماما كل شئ اكتشف وبان بقولك ايه يا عمار باشا عايز تعرف مين الي كان بينقلي اخبارك وبياخد فلوس اد كده في حسابة غير بقي انها من راجل لراجل مش رحمة وايه كلهم اد ولدها
عزت وادم
ناهد:اخرص خالص يا كلب
عمار:يعني كلام امي صح
ناهد:عمار ابني نزل سلاح وخلينا نتكلم
عمار:مش قبل مصفي حسابي مع كلب ده الي نزل صوري في كل حته معاها
اكرم:انا منزلتش حاجة ومستحيل اعمل كده في نور ولا اقدر ازيها زيك الي عملت كده قدامك هي دي
ناهد:لالا كداب،يا عمار ده هو حتي كمان ضحك عليك وقلك ان ليه علاقة بنور كدب عليك هو طلبها كذا مرة من ابوها وهيا رفضت
تذكر عمار اسم اكرم
فلاش باك
احمد:اسمعي يا نور لتجوزي اكرم لا مفيش شغل خالص
نور:لا يا بابا هقعض انا لو بحبة كنت اتجوزتو بس انا مش موافقة عليه ومش عايزاه
رجوع لوقت الحاضر
اغمض عمار عيونة بصدمة والم
اقتربت منه ناهد "عمار اسمعني انا امك يا حبيبي
عمار:فتح عمار عيونة ثم وجه سلام علي اكرم ناهد:اوعي يا عمار مضيعش نفسك يبني
اكرم:بخوف عمار اوعي انت كده هضيع نفسك
طلق عمار طالقة الاولي علي اكرم ثم صابتة في قدمة
ناهد:بصراخ خلاص يا عمار ابوس ايدك بلاش
طلق عمار رصاصة الثانية ثم اتجهت للهواء عندما هرب اكرم وركد هو مصاب من امام عمار
ناهد:وهيا تبكي عمار عشان خاطري مضيعش نفسك
عمار:بصراخ خايفة عليا اوي
ضيعتي حياتي ضيعتي اغلي اتنين عندي وجاية عملا نفسك خايفة عليا لييييييه حرام عليكي ليه انا مش عايز اشوف وشك تاني في القصر هتطلعي من حيتنا كلها والا والله هقول لأدم علي كل حاجة هقلة وسختك غوري من وشي غوري واطلعي من حياتنا نهائي
******
فتحت جميلة الباب ثم صدمت عند روئت احمد وخالد ونيازي
جميلة:اتفضل احمد
احمد:احنا جيين نكتب الكتاب يا جميلة
جميلة:كتب كتاب مين يا احمد
خالد:نيازي علي زفتة الي جوة
جميلة:مش هينفع يا احمد مستحيل يحصل
احمد:المؤزون علي وصول ادخلي خليها تجهز نفسها
جميلة:طيب ادخلو وانا هخدلها
دخلت جميلة غرفة نومها بعيد عنهم وعن نور ثم ارسلت رساله لعمار
عمار احمد وخالد جيين يكتبو كتاب نور بعافية ولو قلتلهم انها مراتك مس،هيصدقو
اعمل اي حاجة يا اخي هيا مراتك
ارسلت رساله ثم ذهبت الي غرفة نور
جميلة:نور ابوكي واخوك برة ومعاهم نيازي
نور:برعب ايه يعني ايه
جميلة:المؤزون جاي بعد شواية
نور:يا نهار اسود اعمل ايه يا عمتو اعمل ايه
جميلة:اطلعي اقعضي ومتكلميش وانا هتصرف متخفيش
نور:بس يا عمتو
جميلة:من غير بس يا نور متخفيش يلا يا حبيبتي
*****************
كان عمار يجلس في السيارة يفكر في نور وفي حيتها الذي ضمرها "ظلم حتي ولدتة وظلمها كل هذا سنين ثم سمع عن وصول رساله فتح رساله ثم احمرت عيناه من الغضب ضغط علي زر واتصل بأدم
عمار:ادم في خلال ثواني تكون في عنوان ده تمنع الي هيحصل عقبال موصل
ادم:من غير متقول انا تحت البيت طالع امنع المصيبة
عمار:متكلمش في حاجة انا جاي حاول تمنع بس لحد ماجي
* ************
طلعت نور وهيا تنحي وجها الي اسفل
احمد:المؤزون جاي هيكتب كتابك علي نيازي
نور:وهيا ترفع راسها بس يا بابا
احمد:بصراخ مفيش بس انا قولت كلمة وهتتنفز
خالد:انتي ليكي عين تكلمي بعد الي حصل
نور:طيب اديني فرصة اتكلم مش هينفع اتجوزو والله
نيازي:ليه كخة مش كفاية هردا بيكي
سمع خالد جرس باب
نيازي ده اكيد المؤزون انا هقوم افتح
فتح باب نيازي ثم نظر لطارق
ادم:عمي وخالد جوا
نيازي انت ايه الي جابك
ادم:اوعي يا بابا بدل مزعلك اوعي كده
دخل ادم عليهم
خالد:اهلا يا ادم تعالي
احمد:كويس انك جيت احنا كنا محتجين شاهد تاني
ادم:عمي لو سمحت الجوازة دي مش هتم مستحيل
احمد:لا هتم يا ادم ولو سمحت متدخلش
خالد:ادم كفاية كده ارجوك خليك في حالك
************
اسرع عمار بسيارة كان يسوق مثل المجنون
وبعد مودة وصل امام بنياية ثم ركد الي فوق وفي خلال دقائق كان امام شقة جميلة
طرق الباب مثل مجنون ثم فتح له ادم
عمار:هو يأخذ نفسة حصل حاجة
ادم:خش بسرعة يا عمار المؤزون لسه جاي
دخل عمار ثم اقتحم المكان
ابتسمت جميلة ثم نظرت لنور نظرة اطمئنان
خالد:انت ايه الي جابك
نيازي:بقولك ايه بابا خلاص انا هكتب كتابي عليها هيا بنت خالتي وانا اولي بيها
عمار:وهيا بنت خالي وغير كده مينفعش تجوز وحدة مجوزة يا شاطر
خالد:ايه متجوزة
عمار:اه متجوزة
احمد:انا بتقول ايه متجوزة مين
عمار:انا يااا خالي متجوزاني انا
خالد:نعم يا خويا
نيازي:كداب يلا  اطلع برة
اقترب عمار منهم ثم طلع القسيمة التي تدل علي جوزاهم
اهو قسمة الجواز ثم نولها لي احمد
احمد:وهو ينظر لها بصدمة ازاي حصل
خالد:وهو يأخذ القسيمة وينظر اليها بغضب
جميلة:فعلا يا احمد ده حصل
عمار:وهو يقترب من نور التي كانت تنحي راسها الي للاسفل ودموع تملئ وجها
لمس عمار وجها بخفة ثم رفعة مقابل وحهة
ثم اردف وقال :
مش بس كده انا ونور محصلش بنا حاجة
نظرت له نور بصدمة ،عمار وهو ينظر اليها
ايوة انا ملمستكيش دي كانت لعبة مني
انا لما اكرم اتصل بيه وقالي ان كان في حاجة بنكم وبعتلي صوري انا وانتي وقالي ان ده دليل قوي انك كنت بتستغليني عشان ترجعو لبعض وسمعتك انتي ثم نظر لودتة انتي وامي كان كلمكم مش مفهوم سعتها الغضب عماني يا نور حلفت ان اكسر قلبك قدام دنيا كلها واكسر فرحتك ضحكت عليكي وقولتلك ان كنت مخنوق وعايز اتكلم معاكي سعتها كنت مجهز خططي لانتقامي منك
شرابتك العصير كان فيه مخادر
اختك في الاوضة وعملت كل  حاجة تخليكي تصدقي ان حصل حاجة بنا بس صدقيني محصلش حاجة انا كنت ناوي اعمل وانتقم منك بس مقدرتش مش بس عشانك لا عشان خالد وابوكي حتي صلاح فتحولي بيتهم وعشت معاهم مرددش اخون العيش وملح يا نور
سمحيني ارجوكي انا عرفت الحقيقة
نور:مستحيل اسمحك مستحيل انا بكرهك ثم ركدت الي داخل مع شللات دمعوها
اقترب عمار من خاله احمد
_نور مظلومة يا عمي نور بميت راجل انا عمري ملمستها
كلنا ظلمنها سمحوني
جلس احمد بصدمة وهربت منه دمعة علي ظلم ابنته الوحيدة
**********
داخل الغرفة كانت نور تبكي بحرارة
دخل عمار الغرفة ثم اقترب منها
نور:بغضب اطلع برة
عمار:نور خلينا نتكلم ارجوكي انا عارف ان غلط
نور:ببكاء وصراخ غلط لا والله عادي ثم اكملت بمرارة انت خلتني اعيش ايام وانا حاسة ان ارخص بنت في دنيا طعتني في قلبي وحياتي حتي في سمعتي خلتني مكسورة قدام ابويا واخويا خلتني اشوف دمعه ابويا كفاية كفاية لحد كده انا خلاص كرهتك كرهتك عيزتي اسمحك بعد نشر صورنا ليه يا اخي ليه تعمل كده
والله ما حصل صدقيني يا نور  انا مستحيل اعمل كده فيكي والله
نور:حتي لو مش انت انت عملت العن من كده نزلت راسي وراس اهلي في تراب
عمار:هرجعلك كرامتك قدام العالم كلو وهخليكي تسامحيني
نور:انسي يا عمار انسي خلاص انت انتهيت
عمار:هعمل مستحيل مش هيئس منك
نور:انا بكرهك وهخليك تعيش الي عشتة يا عمار هحر قلبك
عمار:موافق اعملي الي انتي عيزاه مهم ترتاحي وداوي جرحك
نور:اطلع برة
عمار:حاضر هطلع وهمشي بس هسيبك لحد متهدي بس عايزك تحطي كلمتين في دماغك انا مش هسيبك ومش هتخلي عنك مهما حصل يا نور مهما حصل
ثم خرج الي خارج
جلست نور وهيا تبكي بشدة علي حلها
**************
اكرم :بقولك ايه خلصني منها في اقرب وقت عايز رقبتها
رجل:بس كده يا باشا عيوني بس الحساب هيبقي كتير اوي
اكرم:هديك الي انت عوزو مهم قرايب عايز اسمع خبرها فاهم
رجل :فاهم يا باشا
******************
دخل احمد وخالد علي نور في الغرفة وهيا تبكي
احمد:وهو يقترب من بنتة
.رفعت نور رئسها بعيونها المليئة بدموع بابا
اخذها احمد في احضانة ثم لمس علي شعرها ثم قال
بردو زعلان منك يا نور مكنش لازم تطلعي الاوضة مع حد غريب
نور:وهيا تبكي في احضان ولدها بس يا بابا انا مكنتش بعتبرو غريب كنت عارفة ان ابن عمتي وكنت بثق فيه اوي يا بابا اوي
احمد:عشان حبتيه يا نور حبتيه يا بنتي والحب بيعمي لغيتي عقلك ومشيتي ورا قلبك بس
خالد:ايوة مشيتي ورا قلبك ثم اقترب خالد منها
قامت نور من حضن ابيها ثم اقتربت من اخيها
انا اسفة علي كل حاجة بجد اسفة
اخذها خالد في حضنة
عارفة يا بت انا نفسي اكسر راسك عشان طلعتي معاه الاوضة بس مش قادر بعد معرفت اد ايه انتي بميت راجل ومسلمتيش نفسك لعمار ولا لحد خالص
نور:لا يا خالد انا كنت مستحيل اعمل كده بمزاجي مستحيل اكسركم
احمد:خلاص بقي كفاية عياط قومي يلا تعالي معانا امك هتجنن عليكي يلا وخالك وكريمة ستك حتي مرزوق هنموت عليكي
نور:بجد يا بابا هرجع
احمد:طبعا يا هبلا ده بيت ابوكي
*********
في الخارج كانت جميلة تجلس مع عمار
عمار:بنظرات خجل انا اسف
جميلة:مش قبلا اسفك الا لما نور تسمحك
عمار:ارجوكي يا امي
جميلة:زمان انت ظلمتني وابوك ظلمني وانت جيت كملت مسرتو وظلمت بنت الغلبانة
عمار:هعمل المستحيل عشان تسمحني
جميلة:كويس لما تسامحك ابقي تعالي
عمار:بدمعة بس انا وحشني حضنك اوي
جميلة:وهيا تمسك نفسها انا قولتلك الي عندي انت لازم تتربي من اول وجديد
عمار:بضحكة وانا عايزك ترابيني تاني يا امي
جميلة:وهيا تنظر له بحنية ليه تعمل في نفسك وفيها كده
عمار:عشان حمار
جميلة:بابتسامة ماشي يا حمار
*************
بعد مرور شهر
سمعت نور جرس هتفها برقم مجهول اخذت الهاتف ثم ضفطت علي زر رد
نور:الو مين
اهلا يا انسة نور انا رباب من شركة الاستيراد والتصدير
نور:اهلا وسهلا خير
رباب:حضرتك تم تعيينك مساعدة  لرئيس مجلس الادارة
نور:نعم انا ازاي بعدين شركة دي اسمها ايه انا مقدمتش علي شغل
رباب:بس في فايل متقدم بئسمك وحضرتك تم قبولك حضرتك بكرا صبح هتكوني عندنا في العنوان ده وهتفهمي كل حاجة بكرا
نور:ايوة بس ثم صمتت نور عند سماع غلق سكة
ايه ده مين دول بس ياربي
اقترب منها ولدها احمد
احمد:مالك يا نور بتكلمي نفسك
نور:لا ابدا يا بابا بس في شركة اتصلت بيه ناس غريبة بتقولي ان تم تعييني
احمد:شركة ايه دي
نور:معرفش
احمد:طيب اتصلي بخالد اخوكي وروحي شوفي يا بنتي يمكن شغل مناسب ليكي
نور:ماشي يا بابا
احمد:كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع عمار
نور:خير يا بابا ايه تاني
احمد :وهو زفت ده محولش يتصل ولا يكلمك
نور:لا من سعتها متصلش ولا كلمني ومش عايزاه اصلا يكلمني يغور في داهية
احمد:لا ماهو مينفعش كده يا بنتي ناس كلها فكرة ان حصل بنكم حاجة لازم يعمل حاجة يردلك كرمتك قدام ناس
نور:خلاص يا بابا هو هرب تاني وهو مبقاش يفرق معايا عن ازنك
***********
عمار:ها يا رباب عملتي ايه
رباب :كلو تمام يا عمار بيه كلمتها وان شاء الله هتكون في المعاد هنا
عمار:رباب نور لو عرفت ان شركة دي شركتي مش هترضي تشتغل اهم حاجة تخدي بالك لحد متمضي العقد وسيبي الباقي عليا
رباب:حاضر يا فندم
************
طرق باب القصر
كان ادم وفاطمة خالد نورهان ثم تفاجئ ادم نورهان بضيف الذي حضر القصر
ادم:عزت اخو يا اخيرا جيت
عزت:ادم حبيبي وحشتني يا اتش
هجم عزت في احضان اخيه
ادم :اخيرا يا اخي جيت مصر
عزت:اخيرا يا حبيبي اخبارك ايه
ثم نظر لنورهان
نورهان:بحظر حمدالله علي سلامة يا عزت
عزت:مبروك جواز يا نوني عاملة ايه
نورهان:وهيا تنظر لخالد انا تمام خالد جوزي
عزت:بابسامة مصنوعة اه اهلا مبروك
خالد:اهلا حمدالله علي سلامة
ادم:تعالي اعرفك بقي يا سيدي علي زوجتي العزيزة فاطمة
ادم:اهلا اهلا يا فاطمة نورتي العيلة كلها
فاطمة :اهلا بيك حمدالله علي سلمتك
عزت:الله يسلمك
صحيح في المعقد
ادم:ههههههههههه في شركة
خالد:معقد مين
نورهان:ههههههههههه يقصد عمار
خالد:عماااار
عزت:فين ماما وحشتني اوي
ادم:بسرعة تحولت ملامح الفرح الي غضب
معرفش
عزت:ماما قلتلي كل حاجة يا ادم وانا نازل عشان كده
ادم:بعدين نتكلم في الموضوع ده
عزت:اووكي يا مان انا هروح بقي لمعقد في شركة
ادم:اوكي يا خويا روح مهم هخلي الخادمين يجهزو غرفتك
عزت:اوك وكمان الغدا عايز اكل مصري تقيل كده لحد مجيب الواد ده واجي
ادم:اوك يا حبيبي
**********
دخلت نور الشركة تبحث عن احد تسئلة
توجهت لئحد من اشخاص الاسعلامات لو سمحت في وحدة اسمها رباب هنا
رجل:ايوة حضرتك خير
نور:انا امبارح جالي مكلمة منها ان تم تعييني هنا
رجل:ثانية وحدة هتصل بيها وهبلغ حضرتك اسمك ايه
نور:نوور احمد
بعد ثواني
اتي رد من رجل
حضرتك اتفضلي في الطابق رابع هيا في انتظارك
نور:ميرسي
صاعدة نور الي طابق الرابع ثم توجهت الي الغرفة راباب طرقت باب نور
ثم وصول رد بدخول
رباب اهلا اهلا يا انسة نور اتفضلي
نور:اهلا رباب
رباب :ايوة اتفضلي
نور:انا جاية عشان مكلمة امبارح
رباب:انا هفهم حضرتك في حد قدم سيفي بتاعك هنا وتم قبولك لمساعدة رئيس مجلس الادارة
نور:بس انا مش بفهم اي حاجة في شغل ده
رباب:كلنا كنا كده يا انسة نور ها حضرتك هتقبلي
نور:لازم افكر شواية
رباب :تفكري في ايه بس يا انسة نور اي حد يحلم بوظيفة دي صدقيتي
نور:انا عارفة بس مش مرتاحة اشمعنا انا ومين الي قدم السيفي بتاعي
رباب:مفيش وقت لتفكير لازم تمضي العقد حالا
نور:بعد تفكير طيب تمام انا موافقة
رباب :تمام ثواني هنمضي العقد وبعدين هتقبلي رئيس مجلس الادارة
نور:تمام
ذهبت رباب لئحضار العقود ثم عادة
ربابك اتفضلي امضي يا انسة نور
نور؛ايه ده
رباب:خير
نور:ايه شرط جزائي ده ليه مليون جنيه
رباب:ده سستم شركة انسة نور متخفيش اي حد هنا يتمني يكون مكانك وبعدين هترتاحي معانا اوي
نور:وهيا تفكر مع نفسها تعملي ايه يا نور لازم اشتغل والهي نفسي بعيد عن عمار لازم ابتدي حياتي من جديد
رباب:ها يا انسة نور
نور:همضي
***************
دخلت رباب مكتب عمار ثم وضعت له العقود
عمار:برافو عليكي يا رباب بجد
رباب:انا تحت امرك يا فندم
عمار:هخليها تخش تتعرف علي رئيس مجلس الادارة
رباب:حاضر يا فندم ،ذهبت رباب لإحضار نور
ثم جلس عمار علي مكتب ولف كرسيه
وبعد ثواني دخلت نور ثم انبهرت بديكور وسع مكتب ثم توجهت امام المكتب نظرت لشخص الذي معطي ظهرو لها وهو جالس
نور:احم احم انا نور
عمار:وهو يضحك اهلا يا انسة نور
نور:بستغراب من صوت مين حضرتك
عمار:وهو يلف كرسيه ويعطيها وجهو انا جوزك يا نور ورئيسك في شركة
نور:بصراخ انت مستحيييل
عمار:وطي صوتك يا نور
نور:وهيا تذهب الي الباب حولت تفتح فيه فشلت
عمار:مقفول من برة يا حياتي انا خليت رباب تقفلو عشان عارف جنانك
نور:انت لسه شوفت جنان طلعني من هنا
عمار:نور انا بقالي اكتر من شهر سايبك عشان تريحي اعصابك وتحولي تنسي كفاية كده
نور:ببساطة دي هو ده الي ربنا قدرك عليه
عمار:طيب قوليلي اعمل ايه وانا اعملو
نور:عايزة اطلع من هنا واقطع العقد
عمار:للاسف يا نور العقد ده مش هيتقطع الا لما ترودي مليون جنيه وطبعا انا عارف ان مش معاكي مبلغ ده فا هتشتغلي هنا جمبي جوة حضني
نور:اشتغل فين يا بابا انسي
عمار:بتحدي هتشتغلي هنا
نور:شكلك لازم تاخد علي دماغك زي زمان
عمار:ههههههههههه انتي لسه فكرة والله احلي ايام يرتها ترجع تاني
نور:بغضب وهيا تجس علي اسننها بقولك طلعني من هنا
عمار:بخبث نور حببتي انا عارف انك خايفة تشتغلي هنا عشان منقربش لبعض وتسمحيني عارف انك بتضعفي قدامي
اقتربت نور منهة ثم نظرت لعيناه بتحدي
انت شايف كده تمام يا عمار هشتغل اشرب انتقامي منك عللا بس متقلش كفاية امشي
عمار:هستحمل اي حاجة منك وعمري ما هقلها
نور:بتحدي هنشوف يا عمار
عمار :هنشوووف بكرا صبح تكوني علي مكتبك ساعة 7
نور:بتوعد حاااااضر ممكن تفتح الباب
عمار:مش قبل ماخد الامانة
نور:امانة ايه
عمار:بحركة مفاجئة اخذها من خصرها ثم اقتحم شفتيها بكل شوق وحب
حولت نور،تحرر نفسها فشلت بطبع هو اقوي منها ثم بحركة لتنطقم لشفتيها
ضرب نور قدم عمار بي قدمها وحزئها العالي
ابتعد عمار عنها هو يكتم صراخ الوجع من قدامة
نور:ده اول عقاب يا حلو عن ازنك
**************
خرجت نور بكل عصبية كانت تمشي وهيا يملئها الغضب ثم خبطت في رجل من اثار قوة الخبطة وقع رجل علي الارض
نور:اسفة اوي بجد
عزت:لالا ولا يهمك شكلك كنتي رايحة تقتلي حد صح
نور:افندم علي عموم اسفة علي الي حصل
عزت:ولا يهمك انا ليا شرف ان اتخبط واقع من بنوتة من زي القمر زيك
نور:في حاجة يا بابا
عزت:لالا مفيش حاجة ونبي عندي عيال بجري عليهم
ونبي متقتليني قلها بحركة كوميدية
حولت نور كتم ضحكتها فشلت ثم تعالت ضحكتها
عزت :ايوة  كده يا ستي اضحكي محدش واخد منها حاجة صحيح  اسمك ايه
نور:اسمي نور
عزت:وانا يا ستي عزت انتي بتشتغلي هنا
نور:اه اول يوم ليا هشتغل احلي شغل
عزت:مالك بتقوليها بشر كده لا بجد شكلك راحة تقتلي حد
نور:ههههههههههه اتشرفت بيك يا استاذ عزت
عزت:وانا يا انسة نور اكيد اشوفك هنا كتير
نور:انشاء الله صحيح انت شغال هنا
عزت:حاجة زي كده لو قبلتك تاني اكيد هقولك
نور:ان شاء الله عن ازنك ذهبت نور تحت انظار عزت
عزت:ايه القمر ده هو في كده يخربيت ام ضحكتك
***********
دخل عزت علي عمار بدون استئزان
عمار حبيبي وحشني يا عوقد
عمار:يخربيتك انت جيب حبيبي
عزت وهو يضم بسلام حار وحشتي يا عمار
عمار:وانت كمان يا عزت ثم خبط علي كتفة
عزت:بوجع بس ابعد ايدك عم كتفي يا عم انا لسه واخد حتت ضربة
عمار:من مين بس تعالي اقعض
عزت:من حتت بت لووووووز يخربيت ام ضحكتها قمر يا عمار
عمار:انت لسه زي ما انت
عزت:انا سمعت عنك بلاوي نفسي اشوف البنت الي ربتك يا معلم
عمار:ههههههههههه قريب يا خويا
عزت:طيب انا اصلا نازل مصر وهسافر بعد اسبوع كنت عايز اتكلم معاك في موضوع
عمار:بلاش يا عزت بلاش
عزت:يا عمار انا عارف ان امي غلطت بس
عمار:عزت قولتلك بلاش اقفل علي موضوع ده لولا اتت وادم  كنت نسيت ان هيا عمتي كفاية انها فضحكت مراتي قدام ناس
عزت:هسيبك دلوقتي وبعدين نتكلم في الموضوع ده
عمار:ولا دلوقتي ولا بعدين خلصت خلاص
***************
نعمة:يعني طلع هو يا نور
نور:ابوة يا ماما هو
احمد:طيب يا بنتي هتعملي ايه
نور:هنتقم منوو هطلع عينو هخلي ايامو سودة
نعمة:يا بنتي مدام عايزك ولسه بيحبك سمحي
احمد:لا طبعا يا نعمة لازم تربيه الاول ويطلع عينة
نور:هعمل كده يا بابا بس مستحيل هرجعلو تاني
احمد:لا يا نور لازم ترجعي ويجوزك قدام ناس كلها مش عشانك بس عشنا يا بنتي
نور:بابا لو سمحت قفل علي موضوع ده دلوقتي
نعمة:طيب هتيجي بليل معانا
نور:لا طبعا انا مالي ابن عمتهم جه وبعدين زفت ده هيكون هناك مستحيل اكون هناك
احمد:برحتك يا نور
نعمة:هتروحي يا نور عمار مش هيكون هناك اصلا فاطمة قلتلي وخالد ان سهران برة
نور:والله
نعمة:بخبث يعني اخوكي هيكدب
وبعدين عمتك هتكون موجودة اسئليها
احمد:تعالي يا نور عشان متبقيش لوحدك يا بنتي كمان ستك ومرزوق جيين يعني مش هتبقي في حد في البيت
نور:بتئفف حاضر يا بابا مدام مش هيكون هناك هاجي
**************
ادم:يعني انت خلتني اطلع كداب قدام ناس
عمار:كنت لازم اقول كده قدامك وقدام فاطمة عشان نور ترضي تيجي اخلص بقي خليني اظبط دنيا قبل متيجي زمنهم علي وصول
ادم:وهو ينظر من شارفة مش هتلحق اهم تحت انا نازل
عمار:استني خدني معاك
نزل عمار وادم الي للاسفل
.........
نور:بغضب فاطمة هو ده الي هيسهر برة
عمار:فاطمة ملهاش دعوة انا صحيح كنت هسهر برة بس لما عرفت انك جاية مرددش اخرج
جميلة:تعالي يا نور يا حببتي جمبي
جلس الجميع في صالون يحكون ويتسمرون
نزل عزت وتجه اليهم ثم صدم عندنا وقع نظرو علي نور
عزت:مش معقول نور انتي هنا
نور:عزت انت ايه الي جابك هنا
وقف عمار وملامح الغيرة علي وجهة انتو تعرفو بعص
عزت:ابوة هيا دي بنت الي قولتلك عليها بجد ضحكتها تجنن
نور:بخبث ههههههههههه انت والله الي زي العسل يا عزت ثم نظرت لعمار واكملت  بابتسامة خبيثة مكنتش متوقعة اشوفك هنا بس كويس انتا اتقبلنا تاني انت بجد شخص تجنن
عزت:ههههههههههه لا دي شهادة اعتز بيها
عمار:بغضب" وصلت المدح هتفضل كتير يا مدام نور
نور:افندم  يا استاذ عمار
عمار:وهو يقترب منها بغضب نور تبقي  يا عزت ه
عزت:ايه دي تبقي مراتك
نور:شوفت للاسف
اخذ عمار نور وهو يمسك يداها بقوة
تعالي معايا عايز اتكلم معاكي لوحدنا
نور اوعي كده
عمار:بقولك تعالي ثم اخذها بعيدا عنهم
نور:اوعي كده عايز ايه
عمار:اياكي اشوفك بتكلميه تاني فاهمة
نور:لا مش فاهمة انا حرة
عمار:لا مش حرة انتي مراتي
نور:تظ ولا يفرق معايا
عمار:نور بلاش تطلعيني عن شعوري
نور:انا هكلم الي اكلمة وانا وعزت هنبقي اصحاب عادي
عمار:نعم ياختي اصحاب
نور:بخبث او ممكن نكون اكتر من كده في مستقبل متعرفش ايه الي ممكن يحصل قدام
عمار:وهو يمنع غضبة لو شوفتك معاه تاني :
تاني انتي حرة فااااااهمة ثم ذهب من امامها
نور:وهيا تضحك علي اول نجاح خطة لها في انتقمها ولسه يا عمار وحياتك لهتشوف ايام سودة معايا .
علي طاولة طعام
كانت نور تأكل وهيا تضحك مع عزت الذي جالس بجورها،
حاول عمار كتم غضبة كانت الغير تتملك منه
خالد:نور تعالي عايزك
نور:طيب اخلص اكل يا خالد
خالد:بعدين كملي اكلك قومي عايزك
اتجه خالد الي احد زوايا القصر وخلفة نور
نور:نعم يا خالد
خالد:وهو يمسك يداها بقوة انتي بت ايه الي جرالك عملا تهظري مع زفت ده ليه
نور:الله بهزر عادي وبعدين مش،يعتبر قريبي
خالد:نور انا فهمك عايزة تنتقمي من عمار مش بشكل ده انتي هتندمي في الاخر مشفكيش بتهظري معاه تاني والا والله العظيم هخلي عمار يخدك وهشيل ايدي انا وابوكي
نور:وهيا تدبدب علي ارض اف اف طيب
خالد:يلا قومي روحي
نور:حاضر يا خالد حااااضر
.........
اقتربت نور بملامح الزعل علي وجها يلا بابا انا عايزة اروح
احمد:ماشي يا نور،يلا يا بنتي،
عمار:وهو يرسم ابتسامة خبث وينظر لنور
نور:بغضب وهيا تقترب منه
ثم اردفت
الايام بينا يا عمار وبكرا هتبدي الحرب
عمار:بحبك
نور:سم
ثم رحلت من امامة بغضب تحت انظارو
الخبيثة
***************
في صباح اليوم التالي
ذهبت نور الي مكتبها الجديد في شركة عمار
كانت جيسي ورباب يجلسون بجورها
نور:تمام انا كده فهمت كل حاجة
رباب:تمام انتي ذكية وشاطرة اوي
نور:ميرسي
سمعت نور جرس تليفون الارضي علي مكتبها
رباب:ده الخط الخاص بعمار  بيه
نور:لازم ارد يعني
رباب ؛اكيد لازم هو لما يطلب منك حاجة هيطلب هنا
نور:تمام لمست نور الهاتف ثم ردد
نور:صباح خير يا عمار بيه
عمار:صباح الخير يا انسة نور نورتي المكتب تعالي عايزك واه ياريت القهوة بتعتي عيزها من ايدك اصل اتعود اشربها من ايدك يا زوجتي العزيزة
نور:بخبث هاهاها بس كده عيوني
كانت جيسي تنظر لها بفضول كبير
قامت نور وتوجهت الي الكافيه الخاص بطابق
بعد وقت
اخذت نور القهوة وهيا تنظر لها بابتسامة
اشرب يا عمار ثم ذهبت له
***********
فاطمة:يعني ايه يا ادم دي ممتك لازم يا حبيبي تسأل عليها مش كده
ادم:فاطمة ملكيش دعوة خالص
فاطمة:ازاي مليش دعوة انا عارفة انها غلطط بس مهما عملت هيا ممتك افهم
ادم:فاطمة حببتي اقفلي علي موضوع وتعالي جمبي
ذهبت فاطمة ثم جلست بجوارو
ادم:مبسوطة معايا فاطمة
فاطمة :بتسأل ليه يا ادم
ادم:نفسي اسمعها منك
فاطمة:مش لازم يا ادم تسمعها المفرود تحسها
ادم:بردو عايز اسمعها منك
فاطمة:طيب انا هسمعك حاجة"هو خبر حلو
ادم:هو يمثل مثل الاطفال مليش دعوة انا عايزة اسمعها
فاطمة:ههههههههههه طيب مش عايز تعرف الخبر
ادم:طيب خير ايه يا ستي
فاطمة:وهيا تمسك يدان ادم وتنظر له بحب
انا بحبك يا ادم بحبك اوي بجد انت هدية ربنا بعتهالي ليا يمكن في الاول محستش بحاجة معاك بس كل يوم بعيشو معاك بحبك اكتر من اليوم الي قبلة
ادم:وانا يا فاطمة بحبك اوي اوي والله بحبك
فاطمة:انا حامل يا ادم
ادم:بفرحة ايييه حامل والله
فاطمة:ايوة حامل مبروك يا حبيبي
ادم:وهو يقبل يداها بحب الله يبارك فيكي يا حبيبتي ويخليكي ليا يارب
************
نور:اتفضل يا مستر ادم
ادم:اتفضل ومستر ادم مش مرتاح حطالي ايه في القهوة
نور:بخبث انا ولا حاجة جرب بنفسك
تزوق  عمار من القهوة ثم ابتسم لا مرادي ظلمتك
نور:بابتسامة سخرية مرادي بس
عمار:تلاشت ابتسمتة انسي يا حببتي
نور:في حاجة ولا اروح علي مكتبي،
عمار:اه في النهاردة جروب جاي من شركة الي في المانيا لازم تحضري معايا الاجتماع
الاجتماع ده مهم جدا يا نور جداااا
نور:عارفة رباب قلتلي، انا جاهزة
عمار:تمام يا حبيبي
نور:حبك برص عن ازنك
ذهبت نور وهيا ترسم علي شفتيها ابتسامة
انتصار
************
نعمة:يعني ايه ها ابن اختك هيفضل كده معلقها
احمد:يا نعمة بنتك الي مش عايزة
نعمة:ناس بتكلم علي بنتك يا احمد لحد امتي هنفضل سكتين لازم نعمل حاجة
احمد:نفسوس تهدي يا نعمة بس،انا عايز مصلحت بنتك مش عيزها تجوزو وتطلق لازم تربيه زي ما هيا عايزة لازم يعرف انها مش جميلة هتقبل بظلم وهتسكت
نعمة:خليك كده ورا بنتك لحد مهتلبسني في الحيط
احمد:ادعلها يا نعمة ادعلها
*********
في صالون كان عزت يجلس يلعب في الهاتف ثم نظر لنورهان الذي تقدم اليه
عزت:اهلا اهلا بلقمر
نورهان:عزت
عزت:اه نسيت عم جعفر جوزك بيغير،
نورهان:مين ده الي جعفر ده عسل هو بس،دمو حامي شواية وبيغير عليا
عزت:بتحبيه يا نورهان
نورهان:اوي يا عزت
عزت:يا بختة
نورهان:عزت
عزت:انا هقوم يا ستي لا عزت ولا هزت عن ازنك ومتخفيش انتي دلوقتي زي اختي
ربنا يسعدك
نورهان:وربنا ينعم عليك يا حبيبي بنت الحلال
سمعت نورهان صوت خالد الصارخ بعد جملتها الاخيرة
خالد:هو مين الي حبيبك
نورهان:برتباك انت جيت يا خالد حمدالله علي سلمتك،
خالد:وهو ينظر لعزت بغضب قدامي علي فوق
نورهان:حاضر يا حبيبي ثم ركدت الي للاعلي
خالد:علي فكرة انا مش حبك ونصيحة ابعد عن مراتي واختي عشان متزعلش
عزت:طيب مراتك دي تبقي بنت خالي بس حاضر انا هختصر معاها كلام في كام يوم دول بس اختك بقي مش صغيرا عشان انت تيجي وتقولي مكلمهاش
خالد:انا حظرتك وانت حر عن ازنك
*********
رباب:يلا يا نور علي غرفة الاجتمعات عمار بيه مستنيني
نور:يلا يا رباب
جيسي:بغيرة الله واشمعني اصنيورة هيا الي تخش معاكي دي لسه يا دوب اول يوم
رباب:دي اوامر عمار بيه
جيسي:قولتيلي اممم شكلها جو جديد بتاع عمار بيه
نور:اقترب نور من مكتب جيسي، انتي تقصدي ايه
جيسي:ولا حاجة روحي شوفي عمار بيه
رباب:سيبك منها يا نور وتعالي يلا معايا
نور:وهيا تنظر لجيسي نظرات توعد
يلا يا رباب
.....
داخل القاعة الاجتمعات كان عمار يجلس مع جروب الشركة الامانية
وبجورو نور ورباب
كانت نور تنظر لعمار نظرات حبيثة مع ابتسامة وكان عمار ينظر لها بستغراب
فهم ما تعنيه من نظرتها فلئكيد مصيبة تخطط لها
**********&
خالد:بصراخ بقولك ايه قولت مفيش كلام مع الواد ده يعني مفيش
نورهان:في ايه يا خالد ده ابن عمتي
خالد:اه ابن عمتك الي كان بيحبك مش كده
نورهان:كان يا خالد كان يا حبيبي انا مش بحب غيرك
خالد:انا قولت الي عندي وانتي حرة زمبك علي جمبك ثم رحل من الغرفة مع غضبة اشديد
.********
احس عمار بجوهة الذي يشرق عرقا ثم استئزن لدخول المرحاض وبعد دقائق خرج ثم جلس وبعد ثواني اسئزن لدوخل المرحاض
عدا اكثر من نص وقت كان عمار يذهب الي مرحاض
رباب:استاذ عمار ايه الحكاية الجروب بدء يزهق
عمار:انا هعتزرهم ونئجل الاجتماع يوم تاني يا رباب انا فيا حاجة مش طبيعية
نور:بخبث سلمتك يا مستر عمار
عمار:بغيظ عملتيها يا نور
نور:الاول اشرب الي جاي عن ازنك
************
جميلة:براحة يا نورهان علي جوزك
نورهان : يا ماما انا عملت حاجة هو الي عايز يتحكم فيا لدرجة ان مش عيزني اكلم عزت
جميلة:وانا معاه الولد تحسيه تعبان زي امة يا هما غير ادم خالص عشان خاطري يا بنتي متخربيش علي نفسك
نورهان:حاضر يا ماما الي تشفيه ربنا يخليكي ليا وتفضلي جمبي علي طول
جميلة:يخليكي ليا يا نور عيوني
نورهان:مش ناوية تصلحي عمار بقي
جميلة:عمار لسه زي ما هو يا نورهان لازم يتربي شواية مني ومن نور لازم نكسر غرورو ده
نورهان:لا يا ماما والله عمار اتغير خالص
جميلة:انا عند كلمتي مش هسمحو الا لما هو نور يرجعو لبعض ويصلحها
**********
عزت:هتفضلي كده يا امي
ناهد:اعمل ايه كل بسبب زفتة نور هيا وعمتها
عزت:طيب تعالي سفري معايا
ناهد:قولتلك لا انا هفضل هنا  لحد مرجع كل حاجة تاني
عزت:برحتك بقي
ناهد:لسه عمار مرجعش لزفتة دي
عزت:زفتة دي زفتة دي صاروووخ ارضي جوي
ناهد:عجباك
عزت:الا عجباني بس يا خسارة طلعت مع المعقد
ناهد:طيب متحاول تخدها منو 
عزت:لا مش هينفع دي شكلها جاد
ناهد:عايزها يا عزت  ثم غمزت له
عزت:الا عيزها بس هيا مرات عمار وشكلها مش بتاعت الحاجات دي شكلها جاد اوي
ناهد:طيب والي جببهالك في حضنك
عزت:حضتي ازاي
ناهد:هقولك ازاي
*************
وقفت نور امام شركة تنتظر سيارة الاجرة
وحشتيني يا نور قلها اكرم وهو خلف نور
توجهت نور بجسدها ثم نظرت لمصدر صوت
نور:وحش لما يلهفك انت ليك عين تيجي تكلم معايا
اكرم:ارجوكي يا نور خلينا نتكلم
نور:حاااااضر هنتكلم  ثم تفاجئ اكرم بضربة قوية بجسدة من نور انت نهارك اسود
اكرم:انتي اتجننتي نور اديني فرصة
نور:انا هديك فوق دماغك يا حقير
اقترب امن شركة من نور ،،انسة نور في حاجة
نور:اه في الاستاذ ده بيعكسني ومعرفهوش
اكرم:نور حرام عليكي بطلي جنان
نور:لو سمحت بلغ بوليس
الامن:من غير بولبس احنا هنتصرف معاه اتفضلي انتي يا انسة نور
نور:بدلع ميرسي
بااااي
ذهبت نور ثم اخذت مكنها في سيارو الاجرة تضحك علي منظر عمار واكرم
ثم لمعت عيناها بفكرة استكمال الانتقام من  عمار
*********
اقتربت نورهان من خالد ثم حولت تداعب انفة
خالد،:لو سمحت
نورهان:نزل ايدك تحت كده مش صح
خالد:وهو يحاول يمنع ضحكتة نورهان
نورهان:عيون وقلب وحيات نورهان
خالد،:عايزة ايه
نورهان:عيزاك متزعلش انا اسفة هعمل كل الي انت عوزو ارجوك بقي خلاص
خالد؛خلاص بس والله لو
نورهان:وهيا تقطعة مفيش لو بحبك
خالد:وهو ينظر لها بحب وانا كمان بموت فيكي بقولك ايه
نورهان:ايه
خالد:هو يغمزلها
نورهان:بخجل لا كده ازعل احسن
خالد:لا والله طيب والله ما هسيبك
نورهان:وهيا تركد منه بس يا خالد
خالد:همسكك بردو
نورهان:هاهاه مش هتعرف
خالد:اقترب منها خالد ثم حوطها بيداه
وضمها الي حضنو بحبك يا نونتي
نورهان:وانا بموت فيك يا خلودا
**********
وقفت نور في زحام وسط العربيات والمحلات كان الدنيا مزدحمة تنتظر عمار وهيا ترسم ابتسامة علي خططها او الفخ الذي هيقع فيه عمار
وبعد دقائق وصل عمار بلهف ثم ركدت صوبها
عمار:نور مالك في ايه يا حببتي ايه الي حصل اتصلتي بيه و انتي بتعيطي ليه
نور:افندم حضرتك بتكلم مين
عمار:نور مالك في ايه
نور:وهيا تعالي صوتها انت الي مين عيب كده يا استاذ انت ايه معندكش اخوات بنات
عمار:انتي اتجننتي صح
نور:بس بقي يا اخي بطل معكسة من صبح وانت واقف تعكسني اوعي كده
سمع الجميع صوت نور اقترب احد رجال
خير يا انسة في حاجة
نور:الاستاذ ده عمال يعكسني
عمار:وهو يرفع حاجبه انا
نور:امال انا
رجل:ايه يا عم عيب كده
عمار؛دي مراتي اوعي كده ملكش دعوة
تعالي صوتهم ثم اقترب احد العساكر الشرطة
في ايه هنا وايه الي بيحصل
نور:بتمثيل لو سمحت يا حضرت ظابط راجل ده
عمال يعكسني من صبح
عمار:دي مراتي دي كدابة ماشي يا نور ماشي
العسكري:تعالي معايا القسم ياض شكلك صايع وعمال تعاكس في بنات ناس قدامي
عمار:اخرص يا كلب انت مش عارف بتكلم مين اوعي كده
العسكري؛كلب طيب وحيات امي ما هسيبك ثم احضر الشرطي رجال من الشرطة ثم امسكو بي عمار يحولون سيطرة عليه بلقوة
امام نور
عمار:عجبك كده
نور:بدلع تؤتؤ يا زوجي العزيز اه هبقي ابعتلك مع ادم عيش وحلاوة يا حلو تعيش وتاخد غيرها سلام :
*******
خرج عمار من قسم بعد حضور ادم
ومعرفة شخصية عمار ومركزة في البلد
،،امام القسم
ادم:ههههههههههه اقسم بالله بنت جنية
عمار:فرحان اوي عجبك الي حصل فيا
ادم:اه فكرتني نور موصياني ثم طلع ادم الحقية
عمار:ايه ده
ادم:ههههههههههه عيش وحلاوة
عمار:يغيظ انا يتعمل فيا كده انا ماشي يا نور ماشي لما اشوف اخرتها معاكي
ادم:ابو زعبل
عمار:امشي يالا امشي
************
في اليوم التالي ذهبت نور الي مكتبها
نور:صباح خير يا بنات
رباب:صباح الخير يا نور اتأخرتي كده ليه مستر عمار قالب دنيا عليكي
نور:موصلات بقي اعمل ايه مهم هو فين
جيسي؛جوة مستني حضرتك
نور:بدلع طيب حضرتي هتخش عن ازنك
ذهبت نور تحت انظار جيسي المشتعلة
طرقت نور باب ثم دخلت الي داخل
نور:بتمثيل الجدية صباح الخير يا مستر عمار
عمار:وهو ينظر لها بغيظ شديد اتأخرتي ليه
نور:عادي
ثم قام عمار من علي مكتبة ثم ذهب امامها
فرحانة طبعا
نور:انا و ايه الي هيفرحني بس
عمار:انا بدئت ازهق يا نور
نور:برحتك.ازهق
عمار:لحد امتي هنفضل كده
نور:لحد محرق قلبك زي محرقت قلبي
عمار:حرام عليكي كان غصب عني
نور:وانا كمان غصب عني
عمار:انا هقولك كلمتين انا مش هستحمل كتير صدقيني هيبقي ليا تصرف تاني
نور:تصرف ايه بقي ها هتعمل ايه اكتر من الي عملتة
عمار:وهو يحاول يمنع غضبة &بصي،يا نور
انا عارف الي عملتة كسر حاجة جواكي بس كل الي عوزو تديني فرصة امحي اي حاجة جواكي صدقيني فرصة وحدة بس وحدة
نور:لا مفيش فرص الا لما تحس بنار الي جويا سعتها نبقي خلصين وحدة قصاد وحدة
عمار:وبعدين يا نور بعد متحرقي قلبي تفتكري هتبقي مبسوطة تفتكري هيفضل بنا حب اصلا انتي كده عايزة نبعد عن بعض
نور:تبعد مش مهم المهم ان اخد حقي منك
عمار:هتندمي زي ما انا ندمت بس علي عموم انا هستحمل اي حاجة معاكي عشان عيزك وبحبك ومتمسك بيكي ومش هتخلي عنك ابدا يا نور حتي لو اخر يوم في عمري
مش هتنازل عنك ولا هسيبك ابدا عشان
بحبك فاهمة بحبك
نور:عن ازنك ثم ذهبت الي باب
عمار:بصوت عالي اهربي يا نور بس مش هتقدري تهربي كتير هيجي يوم وهتسمحيني
***************
بعد مرور سعات
سمعت نور جرس هاتفها :برقم مجهول
نور:الو مين
غزت:انا عزت يا نور اخبارك ايه
نور:بخشونة جبت رقمي منين
عزت:مالك اديقتي
نور:ابدا بس مستغربة
عزت:متستغربيش يا ستي جبتو من نورهان بقولك انا قدام شركة متنزلي
نور:طيب متطلع انت
عزت:انا يا بنتي كنت عايزك في موضوع وغير كده نغير جو
نور:لا اسفة مش هينفع يا عزت مش هقدر
عزت؛طيب انا في العربية انزلي هديكي حاجة واطلعي
نور:حاجة ايه دي
عزت:وحيات ابوكي يا شيخة انزلي دقيقة بقي
نور:وهيا تنظر لباب مكتب عمار ،اوك هنزل
ثم ذهبت نور الي للاسفل
سمعت جيسي حورها مع شخص في الهاتف ثم قامت جيسي وذهبت لعمار بخبث
....
جيسي وهيا تقترب من عمار بدلع
وحشتني اوي
عمار: بخشونة جيسي انا قولتلك ميت مرة احنا في المكتب وانسي اي حوار زمان انا مش عايز اقطع عيشك هنا فا لو سمحت التزمي حدودك
جيسي:انا كده فهمت متغير ليه اكيد وجه جديد ست نور لحضرتك مهتم بيها
قام عمار من مكتبة ثم امسك يداها بقسوة
اياكي تجيبي سرتها فاهمة دي احسن منك ومن اشكالك ميت مرة انتي فكراها زيك اوعي اشوفك بتكلمي عليها اقسم بالله امحيكي من وش دنيا فاااااااااهمة
طيب قبل متتحمق علي صنيورة انزل شوف راحت لمين تحت جلها تليفون من واحد ونزلتلو تحت يا عمار بيه
حررها عمار وهو يفكر ثم ركض الي الاسفل
:::::::::___
في سيارة
نور:عزت انا نزلت عشان اقلك كلمتين بس ياريت كلمنا يكون في اطار معين
عزت:ليه يا نور كده
نور:عشان انا بنت متجوزة اه في مشاكل بنا بس مينفعش انتقم من عمار بشكل ده مقدرش لا دي تربيتي ولا اخلاقي
عزت:انتي جميلة اوي يا نور
نور:وانت كمان يا عزت شخص كويس
عزت:بس انا في اليومين دول بجد اتشديد ليكي ارجوكي خليكي جمبي
نور:عزت متنساش ان مرات ابن خالك
عزت:مش ناسي يا نور بس دي حاجة غصب عني
نور:لو سمحت ياريت متتصلش بيه تاني
خليك بعيد انا هنزل ..وقفها عزت وهو يمسك يدها لمينعها من نزول بعد منظر لعمار الذي يذهب اليهم بغضب
نور:ايه ده انت تتجننت اوعي يا عزت
هو ده انتقامك ليا نور هو ده لدرجاتي
نظرت نور لعمار وهيا تحاول تحرر تفسها من يد عزت ثم نزلت من العربيه
نور:انت قصدك ايه
عمار:قصدي الي شفتة
نور:برتباك الي شفتة عادي
عمار:بغضب عادي والله  يمسك ايدك وعادي
نزل عزت من سيارة ثم اردف .مكبر موضوع كده ليه يا عمار انا ونور صحاب عادي
توجه عمار امامة ثم نظر له صدم عزت بضرب صفعة  عمار اليه
عزت:بتضربني يا عمار
عمار:ومش عايز اشوف وشك تاني في القصر روح للشبهك ولو شوفتك تاني حولين مراتي هنسي في يوم انك ابن عمتي الي اتربيت معاه
واكلنا في طبق واحد
عزت:والله القصر ده مش بتاعك لوحدك امي ليها فيه
عمار:امك ملهاش اي حاجة كل سنين كنت وامك عيشين معايا كده صدقة وعشان ابويا الله يرحمو بس من النهاردة انت وامك ملكوش اي مكان في حياتي ولا حيات ادم
نظر له عزت نظرة شرسة ثم اتجه الي العربيه وانطلق بيها
عمار:نظر لنور نظرة عتاب
نور:بتبصلي كده ليه بقولك انا مستحيل اعمل كده فاهم ومش عشانك لا عشان اهلي وكمان دي مش اخلاقي
عمار:ذهب عمار وهو يتجاهل كلمها ثم توجه لشركة
نور:انسان بارد وحيوان ازاي يمشي وانا بكلمة كده اف
**********
كانت ناهد تشتري مشتريات بيتها من ماركت
في اثناء تجولها في ماركت كان ينظر لها شاب كان ينظر لها بئعجاب
اقترب منها شاب ثم اردف
اسف جدا بس كنت بشبة عليكي
ناهد:بدلع و يا تري بتشبة علي مين
رجل:وحدة كده كانت زيك زي القمر
ناهد:بضحكة خالعة بس انا مفيش زيي علي فكرة
رجل:اكيد طبعا انتي احلي بكتييير
ناهد:ميرسي
رجل:طيب مش نتعرف
ناهد:انا ناهد
رجل:عاشت الاسامي ممكن اعزمك علي اي حاجة في الكافيه بتاعي هو قريب من هنا
ناهد:بس اصل
رجل:اصل ايه بس هيعجبك اوي
ناهد:ماشي هو فين
رجل :تعالي معايا هو جمب الماركت اتفضلي
**********
في شركة
كانت نور تجلس علي مكتبها شاردة ازهن
قطعتها جيسي
جيسي؛مالك سرحانة في ايه كده
نور:و انتي مالك
جيسي:انا الي غلطانة قولت اطمن
نور:تجهلتها نور بنظرات مقرفة لها
طلع عمار من مكتبهة وهو يأمر جيسي بحضور اوراق مهمة
جيسي:بدلع حاضر يا عمار بيه ثانية وهيكون عندك
عمار:ابقي شوفي زفت مش لازم اطلع عشان اكلمك
جيسي:سوري يا عمار بيه هبقي اشوفو
دخل عمار مكتبهة وهو متجاهل نور تمام
نور:وهيا نتظر لئثارو بغضب
:::::::::
داخل مكتب
عمار:تمام روحي انتي دلوقتي
جيسي وهيا تقترب من وجه عمار .وحشتني اوي يا موري موحشتكش
عمار:لا
جيسي:وهيا تقترب اكثر ليه يا كده بس حبيبي
عمار:جيسي
جيسي:عيون جيسي ثم اقترب منه اكثر كانت المسافة بينهم صغيرة للغاية بقولك وحشتني
دخلت نور بدون استئزان نظرت لهم بقرف شديد
نور:حلو اوي الي بيحصل هنا
جيسي:وانتي مالك انتي وبعدين ازاي تخشي كده
نور:انا اخش زي منا عايزة وبعدين في وحدة المفرود محترمة تقترب من مديرها بشكل زباله ده
جيسي:والله يا حببتي انا معاه من زمان
وخدين علي كده
نظرت نور لعمار بصدمة
كان عمار يراقب رد فعل نور وغرتها عليه
عمار:بخشونة بررررة
جيسي:سمعتي برة يا ماما
عمار:بغضب بقولك انتي اطلعي برة يلا غوري من قدامي
جيسي:بغيظ انا يا عمار
عمار:ابوة انتي بررررة
ذهبت جيسي وهيا تنظر لنور نظرات غيظ وغل
نور:مكنتش اتوقع انك حقير لدرجاتي صحيح شبهك
قام عمار من كرسيه ثم وقف امامها
احترمي نفسك يا نور
نور:وهيا تفقد وعيها لا مش هحترم نفسي
هيا شبهك ومعاك من زمان طبعا كنت معاها وكمان عمال نفسك بتحبني وانت معاها وتخليها تقرب منك بشكل ده
عمار:سبق وقولتلك ان كان ليا علقات وكان زمان من ساعت مدخلتي حياتي  قطعت علقتي بي اي وحدة
نور:اه بدليل الي شوفتة انت ازاي تخليها
تقرب منك كده ها ازاي
ابتسم عمار ثم رفع حجبيه بثقة
بتغيري عليا
نور:انا لا طبعا انت اصلا انت متفرقش معايا
امسكها عمار من خصرها ثم قربها اليه
لو شوفتك بتكلمي عزت او اي راجل تاني يا نور مش هيحصلك طيب فاهمة وبعدين مفيش حد في حياتي غيرك انتي وبس
بحبك يا مجنونة
نظرت له نور:اطردها
رفع عمار حجبيه بستغراب هيا مين
نور:زفتة الي برة دي
عمار:وهو يبتسم لها حااااضر
نور:اوعي خليني اطلع
عمار:لا
نور:بقولك اوعي ممكن حد يشفني
عمار:تظ ميشفوني مراااااتي
نور:اوعي يا عمار
عمار:امتي بقي يا نور هتعقلي وتبطلي انتقامك فيا
نور:لحد مرتاح يا عمار مش هسكت الا لما اطفي نار الي جوايا
عمار:نور انتقمي مني بي اي شكل الا
نور:متكملش يا عمار انا مستحيل ابقي كده واخسر اخلاقي عشانك
عمار:طيب منتفق اتفاق
نور:اتفاق ايه
عمار:تديني فرصة امحي اي حاجة حسيتي بيها ولو منجحتش يا ستي اعملي الي انتي عيزاه
نور:وهيا تبتسم عمار
عمار:عيون عمار
نور:ممكن تسبني بدل متزعل
عمار:ههههههههههه هتعملي ايه
نور:هعمل كده ثم ضربت نور بقدمها علي جسد عمار
عمار:يا بنت المجنونة
نور:عن ازنك
نور:بردو بحبك
**************
في شقة في مكان مجهول
قامت ناهد وهيا ترتدي ملابسها
رجل:رايحة فين ما تباتي معايا نكمل لصبح
ناهد:خليها مرة تاتية ابني اتصل وعيزني دروري
رجل:هشوفك تاني
ناهد:بضحكة خالعة اكيد
**********
كانت نور في في سطح تستنشق الهواء وتفكر في كلام عمار واحسسها عندما اقتربت منه فتاة اخري ثم تفاجئت بائحد يحوطها من خلف ثم يهمس في ازنيها
عمار:وحشتيني
نور:انت جيت ازاي
عمار:انا هنا من بدري اصل قررت ان هقعض هنا لحد محضرتك ترضي عليا مش هسيبك هبقي زي ضلك هنا وفي شغل
نور:اوعي يا عمار انت اتجننت
عمار:وهو يضمها اكثر اه اتجننت وانتي جننتيني
نور:عمااااار
حررها عمار ثم اصبحت مقابل وجه
عمار:بحبك والله العظيم بحبك انا
تعبت مبقتش قادر ابعد عنك ارجوكي فرصة وحدة وحيات كل لحظة حلوا بنا اديني فرصة
نور:مش هقدر يا عمار مش هقدر
عمار:هتقدري خليني بس جمبك وانا هخليكي تنسي دنيا
نور:لو سمحت يا عمار امشي
عمار:مش همشي وهنزل لخالي دلوقتي يا نور
اتكلم معاه
نور:لو. عملت كده انسي يكون في امل نرجع لبعض فاهم
عمار:لحد امتي بقي
نور:معرفش ولو سمحت امشي بقي
عمار:مش همشي عايزة تمشي امشي انتي
نور:بغيظ همشي يا عمار
ذهبت نور عند باب سطح ثم سمعت نداء عمار  الذي كان يصرخ بئسمها
نظرت لها نور بصدمة ثم رقدت اليه
كان عمار واقع علي ارض ويمسك قدم رجلة
نور:ايه الي حصل
عمار:بخبث وقعت وانا بجري وراكي شوفتي عملتي فيا ايه اخرتي علي ايدك يا نور
نور:عمار لو طلع تمثيل والله
ثم قطع كلمها صرخة قوية من قدمة
نور:طيب بس بس،انا هنزل انده لبابا بسرعة
عمار:لا بس اسنديني لحد جوة ارجوكي يا نور حولت نور مساعدة عمار علي نهوض ثم
حوطتة بيدها وحولت تساعدة لتوصل به للغرفة
*************
عزت:كنتي فين كل ده ممكن اعرف
ناهد:عند وحدة صحبتي ايه شطنتك دي
عزت:مشيت من  القصر
ناهد:ايه ليه ايه الي حصل
حكي عزت القصة كلها لودتة
ناهد:انت مجنون ليه تعمل كده
عزت:الي حصل بقي يا ماما
ناهد:بشك انت حبتها يا عزت
عزت:انا مش عارف بس الي اعرفة ان غليط وبكرا اصبح هسافر تاني
ناهد:بسهولا دي يا عزت
عزت:امال اعمل ايه يا ماما
ناهد:تحاول تلعب بعقلها
عزت:ماما نور بتحب عمار وعمار بيحبها جدا وده اكتشفتة النهاردة وغير كده هيا
ميرات عمار ابن خالي يعني مقدرش اقرب منها انا كنت فاكر غير كده خالص لازم اختفي واسافر تاني يا ماما
ناهد:وانا الي كنت فكرة هتيجي وتجبلي حقي من البت دي وعمتها طلعت زي اخوك
عزت:ماما البت دي معملتش حاجة ليكي انتي الي ازتيها كتير الاحسن تسفري معايا وانسي هنا خالص
ناهد:مش هسافر الا اخد حقي وارجع كل حاجة في ايدي وانقم من نور زفت دي هيا وجميلة
************
كان عمار مستقل علي سرير
عمار:بخبث رجلي يا نور مش قادر
نور:طيب اعمل ايه سبني اتصل بدكتور او اكلم بابا
عمار:لا تعالي قربي مني خليكي جمبي ارجوكي يا نور
اقتربت نور منه وهيا خائفة عليه
حول عمار راسه علي حجرها
نور:انت بتعمل ايه
عمار:ايه حاطط راسي علي حجرك يمكن انام والوجع ده يروح
نور:لما نشوف اخرتها معاك
عمار:وهو ينظر اليها وهو نائم  انتي حلوا كده ازاي
نور:عمار
عمار:بحبك
نور:عمار بطل كلامك ده مش هياكل معايا
عمار:بحبك
نور: عايز ايه يا عمار
عمار:فرصة ثم اخذ يداها ثم قبلها
نور:وهيا تحرر يداها عمار بطل بقي
عمار:تؤتؤؤ فكراة يا نور من كام شهر كنتي سهرانة جمبي نفسي زمن يرجع بيا وانا مش هضيعك من ايدي ابدا
نور:تنهادت نور ثم حاولت الوقوف بعيدا عن عمار
عمار:وحياتي عندك متسبيني طيب لحد منام ارجوكي يا نور
نور:طيب نام بقي
اغمض عمار عيناه ثم نام مثل الاطفام وهو يحاوط يد نور الي صدرو
ابتسمة نور علي حركتة الطفولية ثم طبعت قبلة علي خديه ثم اردفت ،،وانا كمان بحبك يا عمار بحبك اوي بس خايفة منك خايفة
الي عملتة فيا مش شواية غصب عني
ابتسم عمار وهو نائم بعد سماع كلمها ثم اردف
بداخلة :وانا هعوضك عن كل حاجة يا نور وهكسر الخوف ده
**************
كان كريم يبتسم وهو يتحدث عبر الهاتف
كريم:يعني صورتها وهيا معاك
رجل:في حضني يا باشا وايه فيديو واضح جدي يعني فضحتها هتبقي بجلاجل
كريم:هتبعت نسخة من فيديو ده للعنوان الي هقولك عليه والبنت الي هقولك اسمها تتئكد ان وقع في ايديها هيا
رجل:تمام يا باشا والي بعدة
كريم :خلص مبقاش محتجها خلاص الي عيزو اختو منها .النهاردة اسمع خبرها
رجل:تحت امرك يا كبير هتسمع خبرها
*************
صباح في مكتب نور
رباب :نور الظرف ده جالك من تحت من واحد
نور:ايه الظرف ده ومين الي بعته
رباب:معرفش صراحة اتفضلي
اخذت نور الظرف ثم قامت بفتحة استغربت عندما وقع نظرها علي سيديه اخذت سيدية وقامت بتشغليه علي حاسوب
وبعد لحظات قامت نور وهيا تخبئ وجها مصدومة من فيديو ثم اخذت الجواب وقامت بقراءة
كريم: بحبك يا نور انا اخت حقكك من الحقيرة دي زي ما هيا نزلت صورك مع عمار انا بديكي الفيديو ده عشان تنتقمي منها وكمان تنتقمي من عمار هتبقي ضربة قوية ليهم
بكده هتقدري ترفعي راسك وتخدي حقكك 
جلست نور علي كرسيها بصدمة ثم حولت اختباء الفيديو قبل ان يأتي عمار
صباح خير يا روح قلبي قلها عمار وهو امام مكتبها
نور:برتباك صباح خير
عمار:مالك يا نور
نور:لا ابدا مفيش حاجة انا بس مصدعة بسببك عشان سهرتني امبارح
عمار:وهو يبتسم طيب ايه الي يخليكي تهسري جمبي امبارح
نور:انسانية بس عشان قلبي طيب
عمار:امممم ممكن وممكن عشان بتحبيني مثلا
نور:بغيظ خش علي جوة بدل مزعلك قدام الموظفين
عمار:،اموت فيك يا شرس
نور:عمار
عمار:خلاص هدخل اهو  يا ستي يلا عن ازنك
دخل عمار مكتبهة تحت انظار نور
جلست نور تفكر ماذا تفعل بهذا المصيبة بتئكيد هذا فيديو انتقام كبير من ناهد وعمار اتي في زهنها ادم ومعملتة طيبة وهو لا يستحق هذا
يارب اعمل ايه طيب انا لازم اروح لزفتة دي
********
دخل عزت شقة ولدتة ثم اتجه الي الغرفة
وطرق الباب:ماما انتي نايمة كل ده ليه ماما
فتح الباب عزت ثم دخل الي داخل
صدم من مشهد ولدتة وهيا مقطوع راسها وهيا نائمة علي سرير ودماء في انحاء الغرفة
************
سمع عمار اتصال عزت لمرة العاشرة ثم قرر الاخير ان يرد عليه
عمار:انت ليك عين تكلمني عايز ايه
عزت:امي اتقلت يا عمار لقتها مدبوحة في غرفتها تعالي يا عمار انا مش عارف اعمل ايه
عمار:ايييه انت بتقول ايه ازاي ده حصل انا جاي حالا
************
رقدت عمار الي خارج تحت انظار الموظفين
ثم اتجه الي مكتب ادم بهجوم
ادم:في ايه يا عمار
عمار:قوم تعالي معايا
ادم:علي فين يا عم انا وريا شغل كتير
عمار:ادم في خبر لازم تعرفة بس لازم تمسك اعصابك
ادم:بخوف في ايه يا عمار
عمار:ناهد امك
ادم:ملها يا عمار انطق
عمار:وهو ينحي راسة اتقلت يا ادم
في القصر
كان عمار وادم وعزت يخدون العزاء
دخل اكرم العزاء ثم اقترب من عمار
البقاء الله يا عمار قلبي عندك
عمار:دوام الله اتفضل
اكرم؛زعلت علي مرحومة اوي انت عارف كان بنا عشرة حلوة اوي وزعلت اكتر لما عرفت انها اتقتلت تفتكر مين ولاد الحرام الي عملة كده
عمار:وهو يبتسم له هعرفة يا اكرم وسعتها همحيه علي وش دنيا وهقتلة بأيدي
*********&
دخل ادم غرفتة ثم جلس علي طرف سرير
دخلت خلفة فاطمة:ثم اقتربت منه
فاطمة:حبيبي تحب احضرلك الغدا
ادم:وهو يمسح اثار دموعهة لا مش عايزة
فاطمة:حرام عليك يا ادم انت بقالك ثلاث ايام مش بتاكل ولا بتشرب مينفعش كده
ادم:ببكاء مش قادر انسي منظرها وهيا غرقانة في دمها يا فاطمة مش قادر مهما كانت دي امي انا تعبان اوي
اقتربت منه فاطمة ثم ضمتة الي حضنها
ربنا يرحمها يا ادم وان الله هيغفرلها ادعلها يا حبيبي ادعلها وبعدين انا اهو جمبك
ضمها ادم اكثر ثم بكي كثير في حضنها
***********&
دخلت جميلة علي عمار الذي كان يقف تمام شارفة
جميلة:عمار
انتبه لها عمار ثم نظر اليها..نظرت له جميلة بحب ،،رقض عمار الي حضنها ثم ضمها
ضمتة جميلة وهيا تلمس علي ظهرة
عمار:متسبنيش يا امي ارجوكي انا محتاج حضنك وحشني اوي
جميلة:انا جمبك يا نور عيني شد حيلك يا عمار انا عارف ان مهما حصل هيا معاك وربتك كمان وانت كنت بتحبها
عمار:منظرها وحش اوي اوي يا امي مكنتش متخيل ان دي نهيتها انا مكنتش عايز كده
جميلة:ربنا يرحمها يا عمار ويسمحها
حرر عمار نفسة من حضن ولدتة ثم نظر لها
يعني سمحتيني يا امي ارجوكي سمحيني
جميلة:مقدرتش ازعل منك يا حبيبي انت تحت مني ربنا يهديك
عمار:قبل عمار راسها ثم يداها ربنا يخليكي ليا وتفضلي جمبي
جميلة:ويخليك ليا يا حبيبي مهم يا عمار روح لولاد خالك  ادم وعزت منهارين خليك جمبهم يا حبيبي
عمار:حاضر يا امي
*********&&&
اقترب خالد من نورهان التي كانت تجلس علي سرير بدموعها
خالد:خلاص بقي يا نورهان ربنا يرحمها
نورهان:انا زعلانة عليها اوي وصعبان عليا ادم اوي يا خالد
خالد:احنا معاه كلنا ومش هنسيبة وبعدين بقي انا مش عيزك كده يا نورهان قومي يا حبيبتي تعالي نصلي وندعلها ربنا يرحمها
نورهان:تفتكر ربنا يسمحها
خالد:ربنا رحمتة وسعي يا نورهان ان شاء الله هيسمخها يلا يا حبيبتي تعالي نصلي انا وانتي وندعلها
********&&&&&
كان عزت يجلس في حديقة القصر شارد ازهن يفكر في منظر ولدتة وهيا غرقانة في دمها
عمار:وهو يلمس علي كتف عزت
عزت :تعالي يا عمار اقعص
عمار:عامل ايه دلوقتي
عزت:عادي اهو عايش
عمار:عزت لازم ابقي اقوي من كده
عزت:انا قوي يا عمار متخفش عليا انا كل خايف عليه ادم مش مستحمل
عمار:متخفش انا جمبة مستحيل اسيبة ومع الوقت هينسي
عزت:انا هسافر بكرا صبح يا عمار انا مش هقدر اقعض اكتر من كده وهسافر وانا مطمن انا عارف انت وادم توام حاجة وحدة
عمار:وانت كمان
عزت:لا انا حاجة تاني يا عمار انا اسف علي اي حاجة عملتها متزعلش مني والله نور دلوقتي زي نورهان اختي
ابتسم له عمار .خلاص يا عزت انسي
عزت:اهم حاجة تنسي حكاية تاخد حقها وكلام ده انسي يا عمار امي اخدت حقها وده عقاب ربنا
سمع عمار جرس وصول رساله للهاتف
فتح عمار رساله وكانت عبارة عن فيديو
كانت ناهد ورجل في وضع مخل
قام عمار بصدمة
عزت:في ايه يا عمار
عمار:مصيبة مصيبة
**************
في مرور شهر
دخلت نور مكتب عمار
نور:ممكن اتكلم معاك
عمار تعالي يا نور
دخلت نور وجلست بجوارو
لحد انتي هتفضل كده يا عمار لازم تقف علي رجل
عمار ،:اقف ازاي بعد الفضيحة دي بس
انا بقيت مكسوف اوري وشي لناس يا نور
نور:الي حصل حصل خلاص مينفعش انت وادم كده لازم تقفو علي رجلك انت وهو
عمار : مش مهم اي حاجة مهم انتي جمبي
الفترة الي فاتت عرفت اد انسانة جميلة لولا وقوفك جمبي يا نور كان زماني انهرت خالص نور:اي حد مكاني هيعمل كده يا عمار
عمار:اقترب عمار منها اكثر ثم امسك يداها
لحد هنفضل كده كل الحصل ده زمبك انتي اهو ربنا خد حقكك وحرق قلبي يا نور زي ما كنتي عايزة
نور:بس يا عمار
عمار:لا مش بس انا بحبك انتي الحاجة الوحيدة الي عايش عشنها حاسس بطعم دنيا وهيا جمبي خليكي جمبي يا نور ارجوكي
نظرت له نور بضعف امامة بس انا خايفة
عمار:من ايه
نور:خايفة من غرورك من فسوتك خايفة في يوم تظلمني تاني سعتها مش هستحمل يا عمار
عمار:ومين قالك ان لسه مغرور وقاسي انتي كسرتي كل حاجة غروري وقسوتي خليتني اعرف تحب فتحتي قلبي لحياه يا نور بقيت اشوف دنيا بنظرة تانية بشوفها بعيونك انتي 
نور:بس يا عمار لازم تاخد وقت
عمار:بغضب حرام عليكي اكتر من كده كفاية نور حرام عليكي
نور:انت بتتعصب عليا شوفت
عمار:الله مش انتي الي كلامك مستفز علي عموم يا ستي اسف حقك عليا
نور:طيب انت عايز ايه دلوقتي
عمار:تتجوزيني
نور:ههههههههههه والله امال احنا ايه
عمار:احنا احنا يعتبر كده مخطبين بس حطوبة رحمة شواية طولت اوي اوي
نور:انا ليا شروط
عمار:اتفضلي يا ستي كلها هتتنفز
نور:اولا توعدني مهما حصل ومترحعش قاسي مغرور تاني وقبل اي موقف تخدو تسمعني
عمار:اوعدك يا حبيبي
نور:ثانيا دي تخطبني من اول وجديد
عمار؛بس كده
نور:ومغيش فرح
عمار:ليه بس يا نور
نور:كده مفيش فرح انا اتعقد خلاص
عمار:حاضر يا ستي
نور:تممممم بس كده لحد دلوقتي
عمار:يعني لتصل بخالي واجيب ماما والغيلة واجي
نور:بابسانة اه
عمار:وهو يقترب منها طيب مفيش
اسرعت نور في الابتعاد عنه لا مفيش
وخالي بتلك اي حركة كده ولا كده ها هتزعل
عمار:لالا خلاص يا عم شرس مقدرش عليك
*********
كان جميع يجلس في شقة احمد تحديد في صالون
جميلة:احمد احنا جيين النهاردة نطلب ايد نور عمار ابني وقبل متكلم انا لو مش وثقة ان عمار اتغير وبقي احسن عمري ما كنت هاجي معاه
احمد:بس الي عملة يا جميلة حاجة كبيرة بس اوي وممكن يحصل تاني هو شخص معندوش امان
عمار:انا عارف ان غلط يا خالي بس ارجوك انا محتاج فرصة وحدة بس وحدة والله
نعمة:خلاص بقي يا احمد الولد عرف غلطتة
ادم:عني انا جاي النهاردة مع ادم وصدقني هو اتغير ومتخفش علي نور مش هتلاقي حد يحبها بجنون زية
خالد:انا نفسي اعرف بتكلمو في ايه هيا مراتة عمار:ايوة مراتي بس دي غلطة مني وندمان عليها وانا جاي حسب الاصول
احمد:طيب هيا رئيها ايه
عمار:بندفاع موااافقة اخيرا
احمد:عمار نور بنتي الوحيدة مش هسمحلك مرادي تجرحها او تحاول
عمار:اوعدك يا خالي ان عمري ما هجرحها وحافظ عليها
صباح:خلاص بقي يا احمد يلا نقرء فاتحة
خالد:انتو هتجننوني فاتحة وهيا مراتو
صلاح:اه صح فتحتت ايه بس
دخلت نور بشربات بملامح الخجل شديد
انحنت نور بتقديم للموجدين بمشروبات
ثم اتجهت اعمار الذي كان مثبت نظرو عليها
نور:اتفضل
عمار:بحبك
خالد:ايه عم الحلو احنا قعادين
عمار؛الله مراتي هو انت عليك عفريت كل شواية مراتك مراتك
جميلة:تعالي يا احلي عروسة جمب عريسك
جلست نور بجوار عمار ثم تعالي صوت زغاريط في انحاء البناية
**************
كان عمار يرتدي بادلة الفرح
دخل عليه خالد وادم
ادم:ايه يا عم الحلاوة صدق عريس بجد
خالد:صدق عندك شكلو كده تحسة عريس
عمار:خلاص يا خفيف انت وهو مهم يلا حصلوني وانا
خالد:لا يا حبيبي مفيش الكلام ده رجلي علي
عمار:متخفش يا خالد  لو اخر يوم في عمري
انا هجيب ماما وهاجي وراكم
ادم:طيب ربنا يستر بقي
ذهب خالد وادم الي خارج ثم وقف عمار امام المراية سمع جرس هاتفهة برقم يعرفة جيدا
رد عمار علي هاتف:الو
رجل:عمار بيه انا عرفت مين الي نور السيديه
عمار:بخشونة مين
رجل:انا فضلت ورا رئيس تحرير مين الي نور صور من مقاطع الفيديو واكيد الي نول صور نور فيديو
عمار:متخلص قولي مين
رجل:انسة نور يا عمار بيه
عمار:بصدمة انت بتقول ايه
رجل:رئيس تحرير قالي ان في وحدة جتلو اسمها نور وسلمتلو سيديه يا عمار بيه
قبل عمار سكة ثم امسك بلحائط يحاول يستعيد قوتة
**********
مالك يا عرسة قلتها نورهان وهيا تجلس بجوار نور
نور:خايفة اوي وعمار اتأخر
فاطمة:لا انتي بتوهمي نفسك متأخرش ولا حاجة
نور:ربنا يستر
نورهان:افرحي بقي وانتي شكلك زي القمر
فاطمة:يا بنتي هتجنن عمار
نور:هو لسه شاف حاجة
**********
طرقت جميلة الباب علي عمار كان لا يوجد رد ثم اقتحمت الباب كانت الغرفة فارغة
جميلة:بخوف راح فين ده استر يارب ده مش في القصر
***********
دخلت جميلة شقة بدون عمار
اقترب منها خالد:فين عمار يا عمتو
جميلة:برتبتك زمانو جاي حبيبي
احمد:يعني ايه زمانو جاي هو مش مفرود يجي معاكي
جميلة اهدي يا احمد
خالد:والله العظيم مرتدي بقالة
سمع جميع جرس باب رقض ادم ليفتح باب ثم ظهر منه عمار وهو يمسك باقة من الورد
اسف يا جماعة علي تأخير بس والله غصب عني ثم اقترب من نور وخدها باقة الورد
نور:انت حيوان علي فكرة
عمار:عيب انا دلوقتي جوزك
ادم:انت يا عم كنت فين خوفتنا
عمار:وهو ينظر لنور سبق وقوات لو اخر يوم في عمري ولو بموت عادي مستحيل اقرر الي عملتة قبل كده
جميلة :حرام عليكى يا عمار
اتجة عمار لولدتة ثم قبل يداها وراسها
متخفيش يا امي انا مستحيل اصغرك ابدا
بس كان في مشوار مهم كنت لازم اعملو
ثم اقترب من نور ثمة اخذها الي احضانة وضمها بسدة همس في ازنيها
مبروك يا عروسة خططك نجحت و عرفتي تحرقي قلبي
نظرت له نور بستغراب
عمار:وهو يبتسم لها مش يلا يا حببتي
تعالي صوت زغاريط في انحاء البيت
ثم اخذها عمار واتجه بيها الي القصر
* *********&
اكرم:يعني ايه اتجوزت ياعني ايه ماشي يا نور ماشي بعد كل الي عملتة عشان
رجعتيلو بردو وحيات امي لئنتقم منك ومنو
**********
دخل عمار الغرفة ومهعة نور
نظرت له نور نظرت استفسار
تجاهل نظرتها ثم ذهب لتغيير ملابسهة
اقتربت منه نور ثم تحدثت
عمار ممكن اعرف قصدك ايه
عمار:قصدي انتي عرفته
نور:انا مش عارفة حاجة لو سمحت اتكلم خطط ايه الي يتكلم عليها يا عمار
تجهلها عمار ثم ذهب السرير يأخذ غطاء وبعد ذالك ذهب الي كنبة ينام عليها
نور:انا بكلمك
عمار:تصبحي علي خير
نور:ماشي يا عمار ثم ذهبت لتغيير ملبسها
ثم مدد جسدها علي سرير وهيا تنظر اعمار نظرات مشتعلة
**********
في صباح
قام عمار من نوم ثم اتجة الي المرحاض وبعد دقائق خرج ثم نظر لنور الذي كانت نائمة اقترب منها بخفة ثم جلس بجورها يتئملها
معقول يا نور تكوني انتي الي عملتي كده انا مش قادر اصدق انتي مش كده طيب ليه راجل ده هيقول كلام مش حقيقي انا قبلتة بنفسي واكدلي انك انتي
ثم لمس شعرها اقترب منها ودفن راسة في عنقها يشم رئحتها
حتي لو انتي بردو مش هسيبك ولا هضيعك من ايدي انا بحبك مش مستعد تبعدي عني ولا ابعد عنك
*************
دخل احمد ونعمة القصر واستقبلتهم جميلة بترحيب شديد
احمد:قوليلي العرسان صحيو
جميلة:لسه عرسان بقي تعالي يا حبيبي نقعض
نعمة:احنا جيين قبل نطمن عليهم قبل ميسفرو
جميلة:لسه بدري علي سفر تعالو تعالو
**************
فتحت نور عيونها ثم نظرت اعمار الذي جالس بجورها يئملها
عمار:صباح خير
نور:بخشونة صباح نور
عمار:انا اسف يا نور معلس اعصابي كانت تعبانة امبارح
نور:واعصابك تعبانة ليه بقي ها وخطط ايه
عمار:نور احنا علي صبح يا ماما صباح الخير
نور:طيب يا عمار انا نشوف اخرتها معاك
عمار:خير يا حببتي
حولت نور النهوض امسكها عمار من يداها رايحة فين
نور:عايز ايه
اقترب عمار منها اكثر هو ايه الي عايز ايه
نور:ايه ده ايه ده انت هتصحبني اوعي
عمار:هصحبك يا بنتي هو بلعب معاكي في شارع انا جوزك مفرود بقي كده يعني ثم غمز لها
نور:وهيا تقلدو معلش يا عمار اصل اعصابي تعبانة عن ازنك
عمار:وهو يرفع حجبيه بقي كده طيب صبر طيب يا شرس
نور وهيا تذهب الي المرحاض والايام بيتا يا مغرور
************
نزل عمار الي الاسفل نظر له الكل بسعادة
خالد:صباح خير يا عريس
ادم:صباحية مباركة يا عم
عمار:وهو يبتسم الله يبارك فيكم
جميلة :وهيا تقترب من عمار وهمست له
ايه الاخبار كلو تمام
عمار:زفت
جميلة:زفت تاني يا عمار ايه الي حصل
عمار:بعدين يا ماما
نزلت نور ثم توحه عمار اليها اخذ يداها ثم قبلها بحب
خالد وادم بتصفيرة :ايوة بقي
اقتربت نعمة من نور :صباح خير يا نور عيني
نور:صباح خير يا ماما ثمة توجه احمد وضم نور الي صدرو ،البيت وحش من غيرك يا نور
نور:حبيبي يا بابا اوعي تزعل انا هاجي معاك ولا تزعل
عمار:نعم
احمد:ههههههههههه انتي عايزة واحد ده يحبسنا هنا
نور:وهيا تنظر ليه ميقدرش
عمار:طيب يلا ياختي عشان نطلع نجهز شونط
نور:انا مش عايزة اسافر
عمار:يلا يا نور
احمد:يلا يا نور اسمعي كلام جوزك شوفي هو عايز ايه
نور:حاضر يا بابا
************
في المطار
جلس عمار ونور علي منصة بنتظرون نداء الطائرة
نور:لزمتها ايه سفر علي اساس شهر عسل
عمار:امال ايه ده حضرتك
نور:بردو مش هتقولي كان قصدك ايه
عمار:لما نوصل يا نور لما نوصل
نور:طيب يا عمار طيب لما نشوف
************
دخلت جيسي مكتب اكرم
اكرم:انتي ايه الي جابك
جيسي:بقيت حسابي يا حلو
اكرم:ماهو اتجوزها ياختي
جيسي:عشان بيحبها اوي اوي انا عمري ما شوفت عمار كده بيبقي عامل زي العيل الصغير قدمها
اكرم:بقولك ايه انا ممكن ازدلك الحساب اطاق عشرة بس بشرط
جيسي:بطمع ايه هو
اكرم:هاخدك وهنسافر
جيسي:تسافر فين
اكرم:عندهم
جيسي:وبعدين
اكرم:هقولك هنعمل ايه هناك لازم يرجعو مطلقين
**********
في الطائرة
عمار:هاتي ايدك عشان متخفيش انا عارف ان اول مرة تركبي طيارة
نور:ليه بقي قصدك ايه
عمار؛مقصدش حاجة انا خايف عليكي
نور:لا يا حبيبي متخفش عليا
عمار:شرس
نور:مغرور
***********
دخلت جميلة غرفتها ثمة امسكت العلبة المدهبة وقامت بفتحها ثم فتحت الظرف وقرئت ما في داخلة
فلاش باك
كانت جميلة تجلس في غرفتها ثم سمعت جرس باب شقتها اتجهت لتفتح الباب
كان شاب في عمر عمار
شاب:اهلا يا هانم
جميلة:اهلا مين حضرتك
شاب:استاذ عمار قبل ميسافر بعت لحضرتك الظرف ده
جميلة:شكرا جدا
شاب:عن ازنك
قفلت الباب جميلة ثم فتحت الظرف
وخرجت ما في داخلة
كان عبارة عن جواب من عمار برساله لها
ومعاها اوراق ملكية بئسمها
رجوع لوقت الحاضر
سمعت جميلة جرس الهاتف فاقت قم.نظرت لهاتف كان عمار
جميلة:ايه يا حبيبي وصلت بسلامة
عمار:اه يا ماما وصلنا لسه داخل فندق حالا
جميلة:عمار براحة علي نور وصدقني يا حبيبي هيا مستحيل تعمل كده
عمار:النهاردة هتأكد ان هيا ولا لا
جميلة:ازاي
عمار:ا
مش مهم ازاي مهم هعرف وهتأكد
دخل عمار غرفتة في الفندق نظر لنور الذي كانت تفتح شونط اقترب منها عمار ثم لمس وجها بخفة
عمار:سيبك من شونط دلوقتي وتعالي نرتاح شواية
نور:مش عايزة ارتاح عايزة اظبط هدومي
عمار:يا حبيبتي لحد امتي هتتهربي مني بقي بقولك عيزك الله انتي مراتي يا نور
نور:مش قبل متقولي كان قصدك ايه
عمار:مش وقتة يا حبيبي
نور:لما يجي وقتة يبقي سعتها نتكلم
عمار:انا زهقت بقي
نور:انت حر ازهق
عمار:انا نازل
نور:علي فين استني هنزل معاك
عمار:يعني سبتي الي في ايدك دلوقتي
نور:عمار انا جعانة يلا  ننزل ناكل
عمار:بغيظ يلا
*************
جلس ادم وخالد يتهمسون في سرية
نورهان:هو في ايه عملين نزلين وشوشة
ادم:متخليكي في حالك يا رخمة
خالد:بتمثيل لو سمخت يا ادم نورهان تسأل زي ما هيا عايزة
نورهان:خلصتو ممكن اعرف في ايه
نظر خالد لي ادم وادم كذالك
خالد:هو في حاجة يا ادم
ادم:هو في حاجة يا خالد
نورهان:بغيظ يا سم انت وهو بس والله هعرف ثم ذهبت من امامهم
ضحك خالد وادم بعد ذهاب نورهان
خالد:هتموت وهتعرف
ادم:اوعي زي الاهبل تقلها
خالد:عييييب عليك مهم الخطة هتمشي تمام
ادم؛كلو تحت سيطرة يا كبير
**************
امام البحر كانت نور تحاول الاقتراب بقدمها علي شاطئ ثم يرعبها الخوف ثمة ترجع
عمار:اخيرا لقيت حاجة بتخافي منها
نور؛الله في ايه شيفني ايه
عمار:صراحة
نور:ايوة
عمار:شيفك عبد العال
نور:بصدمة انا عبد العال يا عمار انا في نظرك كده
عمار:اه
نور:طيب انا هوريك مين نور استني عليا
عمار:اكتر من الي شفتة منك يا عبدالعال
نور؛بغضب عمار بطل بقي
عمار:مش بقول الحقيقة
نور:طيب يا عمار هوريك انا مين استني عليا
عمار:هتوريني بس شكلي دبست فيكي يا عبد العال
قرصتو نور بغل
عمار:اه اه يخربيتك صحيح شرسة
نور:وانت مغرور
عمار:وانتي رخمة
نور:بقولك ايه انت في حالك وانا في حالي ماشي
عمار:ماشي بس مترجعيش تندمي
نور:وهيا تتحي بجسدها ثم تلمس ماء البحرة وفجئة احس عمار المياه متوجهة عليه
عمار:طيب انتي الي بدئتي حملها ثم دخل بيها داخل البحر
نور:بخوف عمار طلعني يا مجنون
عمار:لا ثم حول يبتعد عنها
امسكت نور في وسط المياه .عمار متسبنيش انا بخاف من بحر ومش بعرف اعوم
عمار:هو يبتسم متخفيش ثم حملها مرة ثانية في.الماء وهو يعوم بيها
************
في القصر
دخلت نورهان القصر بعد رجوعها من الخارج كانت اضواء القصر عاتمة تمام
نورهان:ايه ده في ايه حولت نور فتح كشاف
هتفها ثم اقتربت من داخل تحاول تبحث عن احد وبعد ثواني عاد نور ثم نظرت نورهان بصدمة
كان خالد والجميع يجهزون حفلة بمنسابة عيد ميلادها ..اقترب خالد منها كل سنة وانتي طيبة يا نونتي
رقدت نورهان في احضانة وانت طيب احلي زوج في دنيا انا كنت فكراك ناسي
ضمها خالد اكثر مقدرش انسي يا قلبي
ادم:هو يقترب منها كل سنة وانتي طيبة يا نورهان
نورهان:وانت طيب يا حبيبي
خالد:حبك برص انا بس الي حبيبك
ادم:الله صدق انت رخم اخوها يا جدع
اقتربت فاطمة وجميلة
جميلة:تعالي في حضني يا حببتي
ضمتها نور احلي عيد ميلاد ليا عشان جمبي يا امي
جميلة:كل سنة وانتي طيبة يا حبيبتي
خالد:يلا بقي عشان نطفي شمع
اتجه الجميع ليحتفلون بعيد ميلاد تحت سعادة عارمة
***********
كان عمار جلس علي طرف سرير يبتسم بخبث نظر لنور للذي خارجت من المرحاض
بعد اخذت حمامها
نور:انت مبتسم اوي كده انا مش مرتحالك
عمار:احنا مش قولنا كل واحد في حالة
نور:اه وياريت بقي تقوم من علي سرير
عمار:نعم وانام فين
نور:علي دي ثم شورت علي كنباء
عمار:انا سيبلك الاضة خالص اشبعي بيها
نور:يكون احسن بردو
خارج عمار من الغرفة وهو يبتسم بخباثة
********* *******
طرقت الباب القصر
فتاة جميلة جدااا
فتحت لها الخادمة
الخامة:حضرتك عايزة مين
البنت:عايزة ادم
الخادمة:اقلو مين حضرتك
البنت:حبيبة
دخلت الخادمة الحفلة ثم اقتربت من ادم
استاذ ادم في وحدة عايزة حضرتك برة
ادم:بستغراب مين
انا يا ادم انا حبيبي وحشتني يا ادم قلتها حبيبة بعد دخلت امام الجميع
وقف ادم بصدمة حبيبة.
فاطمة:بغيرة مين دي يا ادم
ادم:برتباك دي دي
حبيبة:انا حببتو ثم اقترب امام ادم وحشتني يا حبيبي اخص عليك يا ادم كل فترة ي متسئلش عليا
فاطمة:مين دي يا ادم مترد
ادم:اهدي يا حببتي بس
حبيبة:حببتك
فاطمة:اه حببتو ومرتو وام ابنو الي جاي في سكة
حبيبة:انت اتجوزت يا ادم
فاطمة:اه اتجوز
ادم:لو سمحت يا حبيبة اتفضلي
حبيبة:بسهولا دي
فاطمة:بغضب انا طالعة اطي ثم رقدت الي للاعلي تحت انظار ادم
ادم:حبيبة لو سمحت الي بنا خلص من زمان
خلص من ساعت مسبتيني وسفرتي
حبيبة:واديني رجعت يا ادم انا بحبك
ادم:وانت بحب مراتي ولو سمخت اتفضلي من هنا ومش عايز اشوفك هنا اتفضلي
*************
كانت نور نائمة علي سرير ثم قامت بعد سماع اصوات مرعبة
نور:ايه ده بقي
تفاجئت بأنوار الغرفة توضئ وتقفل
نور:بخوف ايه ده ثم تعالي صوت الاصوات
قامت نور وهيا ترقض الي الخارج
كان عمار يقف في طرقة وهو يكتم ضخكتة علي نجاح خطتة
اقتربت منه نور
نور:مش هتنام هتفضل كده
عمار:اه
نور:عمار تعالي نام خلاص هخليك تنام جمبي
عمار:وهو ينظر لها بنصف عين لا سهران هنا
نور:اصل بس
عمار:وهو انتي مش قولتي كل واحد في حالة عايزة ايه افندم
نور:وهيا تقترب منه انا خايفة
عمار:وهو يبتسم من ايه
نور:في اصوات وحشة ونور بيطفي ويفتح
عمار:تعالي ضحكتهة ايه خايفة معقول مش عملالي عبدو موتة
نور:هتيجي ولا مش هتيجي
عمار:اتفضلي قدامي
دخلت نور الغرفة وخلفها عمار
ذهب عمار بخبث الي كنباء
نور:لا تعالي نام جمبي ارجوك
قام عمار ثم وقف امامها
نور:بتبصلي كده ليه
عمار:عجباني شكلك حلوا وانتي خايفة
نور:ومين قالك ان خايفة
عمار:طيب مش خايفة هطلع انا
نور:لالالالا ونبي ثم اقترب منهة وضمتة
عمار انا خايفة متسبنيش
ضمها عمار اكثر ثم همس في ازنيها متخفيش طول منا جمبك متخفيش هحميكي من دنيا كلها
حررها عمار من حضنة ثم نظر لها بحب
ثم داعب وجها وهو يلمسه بحنية
نور:وهيا تغمض عيونها وانا مش بخاف طول ما انت  جمبي
اقترب عمار من وجها ثم نظر لشفتيها
وفي لحظة لمس شفتيها بقبلة اشتياق
وحب وشغف
بدلتة نور القبلة بحب
حملها عمار وهو يقبلها ثم مددها علي سرير
ابتعد عن شفتيها ثم قبل عنقها وهو يشم رئحتها
نور:عمار
عمار:هششششش متخفيش
نور:عمار
عمار:وهو ينظر لها عيون عمار
نور:بطل
عمار:ابتسم عمار مش قادر ابطل ولا ابعد عنك بحبك
نور:وانا كمان بحبك اوي اوي
هجم عمار علي شفتيها بحب وبعد لحظات استسلمت له واتجهو الي عالم اخر يملئو الحب والسعادة وشغف
***************
ادم:خلاص بقي يا فاطمة والله ما اعرف ان هيا جات اصلا
فاطمة:والله وجاتلك ليه وتقولك حبيبي وحشتني عادي كده
ادم:وهو يقترب منها ثم يأخذها من خصرها
فاطمة متحسبيش علي فان والماضي هيا ماضي بس انتي الحاضر ومستقبل مش بس كده انتي حببتي ومراتي وام ابني ولا بنتي الي جاي انتي اغلي واحلي حاجة حصلتلي
فاطمة:وهيا
ادم:ولا حاجة خالص والله
فاطمة:بتحبها
ادم:والله بحبك انتي وبس
مسح ادم اثار دموعها  ثم قبلها علي راسها فاطمة:انا بحبك اوي
ادم:وانا والله بحبك اوي
ثم ضمها الي احضانة
فاطمة:ربنا يخليك ليا ادم
ادم:ويخليكي ليا حته من قلبي
****************
في صباح
فتحت نور عيونها ثم نظرت اعمار الذي ينظر لها بحب
نور:بخجل صباح خير
عمار:صباح نور وجمال والغسل يا احلي عروسة بس ايه ده ايه الحلاوة دي
نور:بخجل عمار
عمار:وهو يبتسم لها انتي لسه بتكسفي
خلاص بقي يا نور بقيت جوزك رسمي رسمي
نور:بطل بقي
عمار:تؤتؤ ثم اقترب منها وهو يداعب انفها وشفتيها
نور:عمار اوعي كده
عمار:ليه بس
نور:بدلع انا جعانة وبعدين عايزة اخرج
عمار:ماشي يا ستي نخرج وناكل وبعدين نرجع ثم غمز لها
نور:وهيا تقف بخجل بس انت قليل الادب اوعي
عمار:انا دنا طيوب خالص
نور:وهيا تدخل المرحاض
خالص خالص
***************
في غرفتة الفندق
اكرم:هتعرفي
جيسي:هحاول بس
اكرم:لازم تشوفو وهو في حضنك تصرفي،
جيسي:طيب لو مرداش
اكرم:يبقي هنقلب الخطة لازم يشفها في حضني انا
جيسي:ماشي،اتفقنا
***************
كان عمار يتحدث في الهاتف
رجل:عمار بيه انا مراقبهم كويس اوي
عمار:اوعي يغيب عن عينك لا هيا ولا هو
رجل:حاضر يا باشا
*************
كانت جيسي تتجول في مول ثم نظرت اعمار الذي يقف اممها
جيسي:عمار انت هنا
عمار:بابتسامة خبيثة اه هنا انتي ايه الي جابك هنا يا جيسي
جيسي:لا ابدا بغير جو بعد تردك ليا في شركة
عمار:وهو يقترب منها معلش سمحيني كان لازم اعمل كده عشان الخطة تمشي صح
جيسي:بستغراب خطة ايه
عمار:وهو يمسك خصلة شعرها خطة انتقامي من نور بس سيبك وحشتبتي
جيسي:ها انا
عمار:اه انتي وحشتيني يا بت
جيسي،:وانت كمان يا عمار
عمار:بقولك ايه متيجي ثم غمز لها
جيسي:بضحكة خالعة وايه الي غيرك كده
عمار:هقولك بس تعالي غرفتك نتكلم برحتنا عشان بومبة دي متشفناش
جيسي،تمام تعالي معايا
******************
خرجت نور من المرحاض تبحث عن عمار ثم تظرت لورقة كان تبها لها
نور حبيبتي ساعة وراجع في شغل مهم لازم اعملة واخلص منة عشان اعرف افضالك يا روحي
نور:بتنهيدة ماشي عمار منشوف اخرتها
***************
في الغرفة
اقترب عمار من جيسي بجرائة
جيسي:وحشتني،اوي يا عمار
عمار:وانتي كمان صدقي بجد انك وحشتيني جيسي:بجد يا هنا. طيب ليه بقي مشتني
عمار:بخبث عغضب عني كنت عايز اريحها عشان تثق فيا واعرف انتقم منها يا جيسي هيا واكرم
جيسي:اكرم
عمار:اه اكرم انا هحكيلك
بصي يا ستي اكرم قتل عمتي ناهد
وانا لازم انتقم منه لازم
جيسي:طيب هتعمل ايه
عمار:عايز وحدة تقدر تدخل غرفتة وبيثق
تقدر تخليه يعترف وتسجل ليه سعتها اقدر انتقم من اكرم واسجنة واطلق زفتة دي وارميها في شارع بعد ناهد كل الي عوزو وترجع تاني انا وانتي
جيسي:بجد يا عمار يعني انت مش بتحبها
عمار:من امتي وانا بعرق احب ولا عندي قلب
انا هفضل كده
جيسي؛طيب الي يحبلك اعتراف من اكرم
عمار:هعملها الي هيا عيزاه
جيسي:انا مستعدة اجبلك اعتراف وتسجيل بصوتة بس بشرط
عمار:ايه
جيسي:نتجوز
عمار:نعم ياختي
جيسي:عرفي نتحوز عرفي ونتفضل زي ما احنا كده يا بيبي
عمار:بخبث موافق يا حلوة
جيسي:وهيا تقترب منهة بجد يا عمار
عمار:بجد بس النهاردة الاعتراف يكون عندي
جيسي:عيوني
عمار:انا همشي وهستني منك تليفونك
جيسي:اوك يا عمار
عمار:سلام يا حلوا
****************
خبط اكرم علي باب غرفة نور
نور:ده اكيد عمار بس بيخبط ليه ثم رقدت اتجاه الباب ثم فتحت الباب
نور:انت عايز ايه
اكرم:عيزك يا نور ثم دخلها الي داخل هو يمسكها بقوة
نور:وهيا تحاوب تحرر نفسها ابعد عني يا حقير
اكرم:لا مش هبعد مش ابعد انا بحبك بحبك ثم حاول الهجوم عليها:
نور:وهيا تحرر نفسها ابعد عني ثم نجهت بئعلي صوت بئسم عمار
اكرم:مش هيلحقكك عارفة ليه عشان في حضن جيسي عشقتة يا ماما،سابك وانتي في شهر العسل ورحلها
نور:كداب ابعد عندي
اخذها اكرم بقوة الي سرير ثم حاول الاعتداء عليها
نور:بصريخ وبكاء عمااااااااااار
.......
سمع عمار صوت نور وهو يذهب الي الغرفة ثم رقض اتجاه الغرفة ثم فتح واسرع الي داخل صدم من المشهد
كان اكرم:يحاول الاعتداء عليها
هجم عليه عليها عمار بضرب بقوة
قامت نور وهيا بكي بشدة
كان عمار يضرب اكرم بضربات قوية
نزف اكرم بدماء من اثار قوت ضرب عمار
نور:ببكاء كفاية كفاية يا عمار عشان خاطري هيموت في ايدك
حاول اكرم يحرر نفسه ثم رقدض الي الخارج
حاول عمار يلحق به فشل بعد امسكتة نور من يداه ببكاء وتوسل خلاص يا عمار خلاص
ثم ذهب في حضنة وهيا تشبك في،ملابسهة
عمار:وهو يضمها  متخفيش انا جمبك وقولتك محدش يقدر يقدر يجي جمبك اهدي يا نور
نور:ببكاء متسبنيش عشان خاطري انا خايفة
عمار:بس بس مقدرش اشوفك كده متخفيش انا جمبك
**********
دخل اكرم غرفة جيسي بدمائة
جيسي:ايه الي عمل فيك كده
اكرم:ابن ...... وحيات امي ما هسيبة
************
في ليل
جيسي:وهيا تقترب اكرم بدلع خلاص بقي يا كرومة متزعلش نفسك هنخلص منه وبعدين انت هتغلب ما انت كسرتو كذا مرة اول مرة لما صورت عمتة مع واحد
وتانية لما حولت توقع بينو وبين زفتة دي
وثالثة بقي قتلت ناهد
اكرم:وايه دور عليه
جيسي:بس انت شيطان قتلتها ازاي دي
دي ست مفترية وشديدة
اكرم:بضحكة سخرية مش عليا يا ماما
انا خليت رجلتي يقتلوها ويخلصو منها خالص عشان تحرق قلب عمار ولسه هحرق قلبة تاني جيسي :قلتها انت سرير اوي اوي
اكرم:ابوة قتلتها ولو عايسة هقتلها مليون مرة
سمع اكرم خبط باب
اكرم:انتي مستنية حد
جيسي:بخوف لا هقوم اشوف مين
فتحت جيسي الباب كان عمار ومعهة الشرطة ثم اقتحمو المكان
اكرم:ايه ده
ظابط:اتفضل معنا انت متهم بقتل ناهد عادل
عمار:اه نسيت اقلك جيسي سجلت كل الحوار الي دار واعترافك يا حلو
نظر اكرم لجيسي نظرات مشتعلة ثم اخذو شرطة اكرم هو بحاول بجرر نفسة منهم
اقتربت جيسي من عمار انا اهو عند وعدي
عمار:اه يا حضرت ظابط هيا دي الي سرقت اوراق وفلوس متعلقة بشركة
:ظابط:اتفضلي معانا يلا
جيسي:كده يا عمار كده
عمار:عشان تحرمي تقفي قدام عمار وتسعدي الحيوان ده وتئزي مراتي غوري يلا
اخذوها شرطة وهيا تحاوب تحرير نفسها
**************
بعد مرور شهرين في القصر
دخل عمار الغرفة ثم نظر لنور
نور:نعم
عمار:كلمتك الله
نور:مغرور
عمار:بابسامة المغرور ده وقعتي  في حبه من اول نظرة
نور:ها ثم اتجهت وجها بعيد عنهة
اقترب عمار منها ثم ضمها من الخلف وهو يهمس في ازنيها
المغرور ده وقع في حبك من اول تقطة قهوة وقعت عليه حبك وبيشعقك اوي اوي كسرتي غرورو وقسوتة بدلتيها  بحب يا نور نورتي يا حياتي خليتي ليا قلب يحس بطعم دنيا
انتي دنيتي يا حتة من روحي
نور:بغرور منا عارفة
عمار،و:وهو يرفع حجبيه وتقولي انا المغرور
نور:اه مغرور وبعدين انا نور فا اي حد يقع في حبي العمار:وانا عمار عادل متعرفيش انا مين يا حلوة
نور:بضحكة عالية والله مغرور
عمار:بس بيحبك ثم هجم علي شفتيها بحب وشغف ومعهة نور استسلمت لحبها وعشقها له
نهاية السيد المغرور يارب تكون رواية عجبتكم ونهاية كمان وان شاء الله بعد اسبوع هرجع برواية جديدة هعلن عنها قرايب
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-