رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2 بقلم اميره محمود

رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2 بقلم اميره محمود


رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اميره محمود رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2

رواية نور الحياة ادهم ونور بقلم اميره محمود

رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثاني 2

احمد انا خايفه المره دي اوي خالي بالك من العيال والنبي 
متخافيش ياقلبي مش هيربيهم غيرنا سوا ان شاءالله ثم إني هدخل معاكي متخافييش بقي
جودي، متخافيش يابنتي اتوكلي علي الله وادخلي
دخلت نور غرفت العمليات لتضع مولدها الجديد
كارما خرجت من العمليات وشايله البيبي، جابت ولد زي القمر 
جودي، هاتيه ياكارما والنبي اشوفه
محمد، هاتيه ياعمتو ده بتاعنا
جودي، لا هاخده اعطيه لنور بنتي تلعب بيه
جودي، لا ده بتاعنا أنا هدخل لماما تجيبه منك
جودي، خدي خلاص مينفعش تدخلي جوه
محمد، سيبيه يا جودي دي نور هتلعبه شويه وتجيبه
جودي، أنا هموت واعرف انتوا لمضين كده لمين
ادهم ، هههههه لامي حاكم امي كانو مسمينها لمضه
جودي، 😬😬 خفيف 
ادهم، ده انا شربات
جودي، طبعا ياحبيبي😜😜
،،،،،،،،
احمد جوه ،نور فوقي نور حمدالله على السلامه
زين، الحمد لله فاقت من البنج
احمد، حمدالله على السلامه يا نور جبتلنا بيبي قمر زيك
نور، اااه بطني يااحمد 
احمد، معلش ياحبيبتي 
نور، ولادي فين
احمد، احنا هنخرج ليهم حالا 
زين، ياللا خارجها يااحمد علي غرفه البيبي هناك
محمد، مامي مامي هو البيبي ده بتاعنا
نور، اااه متهزش السرير يامودي 
احمد، تعالي ياحبيبي بعيد عن مامي عشان هي تعبانه
محمد، بابي هو انا ممكن اشيله
احمد، لا ياحبيبي سيبه هو نايم حرام
جودي، علي فكره يابابي عمتو هتاخد النونو بتاعنا وتديه لبنتها تلعب بيه
ادهم، وربنا هي بالضبط حد قالكوا تسمو نفس الاسم🤣🤣🤣
احمد، لا عندها سنتين ونص ولماضه الدنيا فيها اومال اما تكبر شويه هتعمل فينا ايه🤣🤣
محمود، البت لعمتها🤣🤣
جودي، عجبك كده ياست جودي الكل بيقول انك ياأم لسانين طلعالي بقي أنا لمضه كده
جودي، معرفش بس مش هنديكي النونو
كلهم قعدوا يضحكوا ويهزروا لحد الليل
زين، ياللا يا نور تروحي واللا الصبح
نور، لا هروح مبحبش المستشفيات
احمد، طب ياللا بينا
روحوا ابطالنا كل واحد بيته
،،،،،،،
كارما، بصراحه منظر نور ميشجعش خالص انا خايفه اوي يازين
زين، هي الولاده مش سهله بس بذمتك أما شيلتي عز حسيتي بايه
كارما، قلبي كان طاير من مكانه أنا اصلا بحب البيبهات اوي
زين، طب وبالنسبه للكبار اي الاخبار
كارما راحت حضنته ، وبحب من الكبار واحد بس اسمه زين قلبي
زين،ايوه بقي احبك وانت فرفوش
كارما، أنا اصلا فرفوشه بطبعي 😜😜
زين، انتي هتقوليلي طبعا
،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، مسمحاني ياجودي
جودي، مسمحاك في ايه
ادهم، أنا عارف اني السبب في أن البيبي ينزل وكان فات ولدتي مع نور
جودي، سبب في ايه
ادهم، عشان كنت بزعقلك  وكنت بتعصب عليكي وانا في المستشفي
جودي، لو كنت السبب فأنت السبب في الخوف اللي كان جوايا عليك خوفي عليك اما شوفتك وانت العربيه بتخبطك خوفي عليك وانت نايم في السرير مش عارف تتحرك خوفي عليك انك متمشيش علي رجلك تاني خوفي علي نفسيتك أنا عمرى مازعلت منك لو ابنك نزل فده ممكن يكون بسبب الخوف اللي جوايا انك تبعد عني
ادهم، وانا عمرى ماهبعد عنك 
جودي، ربنا يخليك ليا اكتر حاجه مخلياني حبه الدنيا انك بدأت تمشي علي رجليك أنا مش عايزه حاجه تانيه ولعلمك أنا مكنش في دماغي اجيب ولاد عالطول ورا نور ده البنت كانت اربع شهور
ادهم، انا بعشقك يااحلي مافي في حياتي وراح حضنها
نور بتزق في جودي ،أنا أنا 
ادهم، طبعا انتي حبيبتي تعالي حضن بابا 
جودي، هي بقت كده ماشي يانور انتي وادهم
ادهم، نيم البنت وراح ينام جنب جودي، ياحجه نيمتها ايه نمتي
جودي، اه تصبح علي خير 
ادهم ، وانتي من أهله اتخمدي
،،،،،
احمد ونور
احمد، الولاد نيمتهم في اوضتهم بس جودي طلعت عيني
نور، هي جودي صعبه شويه بتطلع عين الواحد عما تنام
احمد، اخبار عز ايه 
نور، نايم في سريره أما الحق انام قبل مايصحي
،،،،،
بعد ٦شهور
كارما، ااااااه الحقني يازين
زين، في ايه يابنتي مالك 
كارما، بطني سكاكين بتقطع فيها هموت يازين
زين، شكلك بتولدي اومي نروح المستشفي ياللا
كارما، بقولك بموت ااااااه ربنا يسامحك انت السبب
زين،سبب مين مش بمزاجك
كارما، والله مانا مسمحاك اااااه
الباب خبط
جودي، انت بتعمل ايه بتضرب مراتك الفجر يامحترم
كارما، اااااااه بموت
جودي، دي لسه بتسرخ 😧😧
ادهم، تعالي هنا رايحه فين
جودي، هشوف مالها
زين، بتولد كارما عندها طلق
جودي، طب هي بتسرخ ليه
زين، يعني عايزاها ترقص مالك ياجودي أنا داخل اغير هدومي عشان رايحين المستشفي
ادهم، طب أنا هنزل اسخن العربيه عما تنزل ياللا
جودي، وانا هغير هدومي وجايه معاكوا
زين دخل لكارما، فضحتيني يخربيت شيطانك
كارما، فضحت ايه أنا همووووووت 😔😔😔
زين، معلش ياحبيبتي استحملي
كارما، كلم ماما وقولها تيجي ااااااه
زين، ماشي ياللا ننزل
كارما، غابت عن الوعي من شده الألم
زين شالها ونزل بيها ركبها العربيه وراح علي المستشفى
،،،،،
جودي ، ايوه يانور احنا في المستشفي كارما بتولد كلمي مامتهتا
نور، طب أنا جايه حالا وهقولها نخدها واحنا رايحين
احمد، في ايه ده الفجر هيأذن اهو مين بيكلمك دي الوقت
نور، كارما بتولد
مع اول تكبيره للفجر شرفت علي الدنيا الملاك الصغير حور
زين، مبروك ياحبيبتي حمدالله على السلامه
كارما، هاتها يازين والنبي
زين، خدي ياقلبي 
كارما، ماشاء الله ياخلاصي دي قمر خالص
زين، اي ده دي فتحت عينيها زرقا زيك
كارما، هي اصلا كلها مني
زين،طبعا قمر ليكي ياقلبي طب أنا هخرجك بقي من العمليات لاوضه عاديه 
كارما، اوك
كارما خرجت مع زين وهو مسندها والممرضه شايله البيبي وراحت غرفه عاديه
جودي، ماشاء الله القمر ده الصراحه ليه حق أن يخلي مامته تسرخ وتفرج علينا العماره الفجر🤣🤣
نور،. هي شبهك خالص ياكارما اي ياعم زين كل ده حب ماهو الواحد لو بيحب مراته اوي البيبي بيطلع شبها
زين، أنا مش بحبها أنا بعشقها عارفه ياكارما كل يوم عندي ولاده طبيعي بولد الستات عادي اول مره احس أن قلبي بيتقطع معاكي
كارما، مانا شوفتك وانت بتعيط🤣🤣أنا اسرخ وانت تعيط
ادهم، فضحتنا في راجل يعيط المفروض تزعق الزعقه تقوم والده عالطول🤣🤣
جودي، فكرتني بفيلم عمر وسلمى أما السبكي قالها اولدي راحت والده عالطول🤣🤣
زين، انتو هتعملو عليه حفله
كارما، زين من الاول اهو ولاده طبيعي بعد كده لا مش هقدر
زين، هو انتي ناويه تعيديها هي حور وبس
كارما، لا ياحبيبي أنا نفسي يبقي عندي اربعه
زين، ده عند امك ياادهم
ادهم، ماتلم نفسك ياض
نور، خلاص قررتوا هتسموا حور
زين، اه كارما عجبها الاسم اوي 
نور، بصراحه جميل اوى ياكارما وفعلا هي حور 
،،،،،،،
بعد سنتين
نور، أخيرا اتخرجنا وهبقي دكتوره قلب زي ماكانت عايزه
جودي، الحمد لله خلصنا علي خير 
نور، أنا هفرح احمد واقوله 
جودي، لا تعالي نروح ليه المستشفي ونعملهاله مفجأه عشان يشغلنا فيها أنا ابقي ليه مكتبي الدكتوره جودي قسم العظام وانتي الدكتوره نور دكتور القلب والجهاز الهضمي
نور، ماشي ياللا بينا
،،،،،،
احمد ، هنا ايه اللي جايبك هنا
هنا ، أنا جايه اخد حقي منك رمتني في السجن واخدت المستشفي ليك انت واختك ومضيت بابا عالتنازل اخدت كل حاجه أنا مش ماشيه غير مااخد حق بابا منك وحقي
احمد، نزلي المسدس عشان كده غلط ومترجعيش تندمي أنا رميتك في السجن من الباب لطاق معملتيش حاجه انتي بريئه مش كنتي عايزه تحرقي قلبي علي ولادي 
هنا، عشان دول هما السبب في انك سيبتني😔😔
نور ، تعالي ندخل نعمله مفجأه مع بعض من غير مانخبط وراحوا فاتحيين الباب وداخلين
هنا، اهلا ده كده احلوت اوي☺️☺️
احمد، انتوا ايه اللي جابكوا😣😣
نور، في ايه يااحمد هي خرجت امتي😱😱
هنا، اه خرجت من يومين وكنت جايه اخلص منكم واحد واحد واهرب بس القدر رايد انكم كلكوا تروحوا لوكشه واحده ☺️☺️
احمد، حس انها مش مظبوطه حس أن أعصابها تعبانه
احمد، هاهون عليكي يا هنا
هنا، زي ماهنت عليك واتجوزت دى وسيبتني😔😔
احمد، مااحنا ممكن نرجع لبعض عادي دي حتي نكديه أما انتي لا انتي وراح مقرب عليها وشادد المسدس وراح لافف أيدها ورا ضهرها
نور بدموع،. طب وربنا صدقتك😄😄
احمد، اتصلي بالأمن مش وقته
الامن اجا مسك هنا وكلم البوليس اجا اخدها
نور، احمد ده انت ممثل بارع مش دكتور
جودي،. أنا شكلي بولد
نور، يامصبتي كلم زين بسرعه وادهم
جودي جابت احمد علي اسم اخوها وكارما بعدها بسنه جابت ايان 
،،،،،،،
احمد ونور، قرروا أنه نور تروح شغلها يومين في الاسبوع والباقي لأولادهم وزين معترضتش نور أما قالتله يشاركها في التربيه
ادهم وجودي، حياتهم  اتحولت لمشاكل عالطول البنت متعلقه جامد ببباها ومبتسمعش كلام مامتها ودماغها ناشفه زيه أما احمد فمتعلق بمامته اكتر من بباه 
كارما  زين، قرروا ميخلفوش تاني قرروا يربوا البنات تربيه كويسه حور وايان
الجزء القادم عن الاولاد وهما كبار مشاكلهم حبهم غيرتهم

اول يوم جامعه لنور بنت جودي وادهم
نور، ايوه ياماما أنا جهزت وهنزل اهو 
جودي، طب ياللا عشان ولاد خالك تحت بيستنوكي
نور، طيب أنا جهزت وراحت بايسه مامتها صباح الخير يا ست الكل
جودي، صباح الفل ياقلب ماما
نور، أنا نازللهم حالا
جودي، طب مش هتفطرى
نور، مش هتاخرىاما اجي بقي باي
نزلت لهم تحت
جودي، مالسه بدرى ياست نور من اولها كده
نور، معلش بقي راحت عليه نومه
محمد، طب اركبي ياللا
في الجامعه
محمد، نور المحاضره بتاعتك بدأت ادخلي واتاسفي للدكتور علي التأخير
نور، ماشي باي
جودي، ياللا بينا احنا كمان يامحمد علي محاضرتنا
،،،،،
نور خبطت، انا اسفه يادكتور علي التأخير
الدكتور، ولايهمك اتفضلي عشان اول مره بس بس مفيش تأخير تاني
نور حركت رأسها ماشي ودخلت
بعد المحاضرة مخلصت نور خرجت تتفرج عالجامعه
القمر واقف لوحده ليه هو جديد هنا
نور، وانت مالك
انا مالي ونص انتي عارفه بتكلمي مين
نور، لم نفسك وابعد احسنلك
وان مبعدتش هتعوضيني
محمد، لا هعلم عليك يا خفيف وراح عطيله بوكس في وشه الولد قام وضرب محمد وفضلوا يضربوا في بعض الأمن اجا اخدهم اوضه العميد
نور بعياط، والله العظيم يادكتور هو اللي 
الولد، هو اللي ايه مش انتي اللي جايه تتمايصي عليه وتقوليلي نتعرف
نور، طب وربنا كذاب
محمد، اقسم بالله كلمه كمان وشوف هعمل فيك ايه
العميد بزعيييق، بس اخرسوا كلكوا جايين عملينلي بلطجيه من اول السنه
نور، علي فكره هو انسان مش محترم
العميد، أنا بقولك اخرسي
محمد، انت متزعقلهاش انت فاهم واللا لا
العميد، انت بتزعقلي ياولد طب والله لهفصلك ووريني هتكمل ازاي
الولد، ايوه يا بابا افصله ده مش محترم
محمد، بابا عشان كده طب والله لهوريكوا ومسك الموبايل واتصل علي ادهم 
ادهم، ايوه يا محمد
محمد، ايوه ياانكل تعالي ضرورى الجامعه في مشكله
العميد، هات التليفون ده وانا هوريك تتصل وانا واقف ازاي
ادهم سمع الكلام ساب شغله وراح الجامعه بسرعه
،،،،
في الجامعه
ادهم، جودي في ايه اخوكي مكلمني وبيقولي تعالي
جودي،😭😭😭واحد عاكس نور ومحمد ضربه وهما في اوضه العميد
ادهم، طب ونور فين
جودي، مع محمد
ادهم راح جرى غرفه العميد دخل لقي محمد واقف ماسك ايد نور وهي عماله تعيط
ادهم، في ايه
نور سابت ايد محمد وراحت في حضن بباها
نور، بابي الولد ده ساق قلت الأدب عليه وهو ومحمد ضربوا بعض والعميد زعقلي عشان الولد ابنه وفصل محمد
ادهم بعد جودي وراح شد العميد من ياقه القميص، انت ازاي تعلي صوتك علي بنتي 
الولد، سيب بابا ياحيوان
ادهم، ساب أبوه وراح للولد لطشه بالقلم علي وشه ،عيد الكلمه كده تاني 
العميد، انت مين اصلا
ادهم، أنا اللواء ادهم مساعد وزير الداخلية وهوريك قمتك انت وابنك حالا
العميد، احنا اسفين ياباشا والله هو ولد قليل الادب وراح ضارب ابنه بالقلم وقاله اعتذر للباشا ياكلب
ادهم، زي ماقلت أدبه علي بنتي يعتذر لها احسنله
الولد، أنا آسف والله معاد هتتكرر تاني آسف ياانسه نور 
محمد، ابقي اسمعك تجيب اسمها علي بقك تاني
العميد، خلاص بقي يامحمد المسامح كريم يابني
محمد، دي الوقت ابنك ماشي
ادهم، هتعمل ايه هتقبلوا اسفهم واللا 
العميد ، واللا ايه خلاص بقي ياانسه نور
نور، خلاص يابابي ياللا نروح
ادهم، ياللا بينا اتفضلوا
،،،،،،،،
واقفين قدام العربيات
ادهم، شكرا يامحمد عشان انت بجد راجل والحمد لله اني وافقت انها تروح نفس الجامعه اللي انتو فيها
محمد، دي اختي ياانكل زيها زي جودي يعني لو كانت جودي مكنتش هسكت الاتنين اخواتي
نور في سرها ، بردك يامحمد اختك وانا اللي فكرتك عملت كده عشان بدأت تحس بيا
جودي، نور هتركبني معانا واللا هتروحي مع انكل ادهم
نور، بابي انت مروح
ادهم، اه ياللا تعالي معانا
نور، طب تمام سلام ياجودي سلام يامحمد
،،،،،
في. بيت نور وأحمد
نور، وصلتنا ياحبايبي تعالو حمدالله على السلامه تعالو اتغدوا
محمد أنا طالع اخد شاور اول
نور اول بصتله، يامصبتي ايه اللي مشلدمك كده
محمد، مفيش خناقه في الجامعه
نور، من اول يوم كده ليه محمد مالسنه اللي فاتت مكناش سمعنلك حس انت واختك
جودي، مامي حبيبتي سيبيه ياخد شاور وانا هحكيلك يامزتي اللي حصل
نور،. مزتي انتي مش في اللسن واللا في ايه
جودي، جرى ايه ياحجه أنا غلطانه خلاص مش هحكيلك
نور، مرة لله في الألفاظ دي تعالي احكي
،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، حبيبي واقف بيطبخ ياناس
جودي، اه ياقلبي أنا بحب اطبخ دكتور دي علي جنب أنا في الطبيخ مليش دعوه بالطب خالص
ادهم، وانا بعشقك وبعشق أكلك ياجميل
جودي، هو انت جاي انت ونور ليه مع بعض
ادهم، مفيش كان في مشكله في الجامعه وروحت حلتها خلاص
جودي، مشكله ايه 
ادهم ،اتحلت خلاص ياقلب ادهم ياللا بقي أنا هموت من الجوع هدخل اخد شاور تكوني خلصتي
جودي، ماشي وراحت نادهه لنور
نور، نعم يامامي
جودي، انتي كان عندك مشكله ايه
نور، مفيش حاجه يامامي أنا رايحه اغير هدومي سلام
جودي، اوعي تريحيني يانور اوعي
،،،،،،،
زين، ايوه يابابا اخبارك ايه
محمود، والله يا ولدي الصحه شكلها خلاص
زين، لابعد الشر عنك 
محمود، أنا عايز اشوفكوا كلكوا انت وأخواتك ضرورى يا ولدي
زين، ماشي يابابا عايزنا امتي ياحج
محمود، بكره ياريت يا ولدي
زين، هقفل معاك وهتصل بيهم عشان نجيلك بكره 
محمود، ماشي ياولدي خبرهم اني عايزهم ضرورى
زين،. ماشي يابابا سلام
،،،،،،،،
جودي، نور روحي باتي مع جودي ومحمد وأحمد ولاد خالك انتي وأحمد وانا هروح مع ابوكي البلد
نور ،ماشي يامامي هتقعدوا هناك كتير
جودي، هنطمن علي جدك ونجي عالطول يومين تلاته بالكتير
نور، ماشي ياماما هجهز شنطتي حالا
،،،،،،
جودي، أنا فرحانه اوي انك هتباتي معانا يانور
نور، وانا والله ياللا بقي عايزه احط حاجتي في الدولاب
احمد، جودي طلعي نور اوضه مامتها لسه زي ماهي
نور،. بدباديبها
احمد، اممم🤣🤣
نور،. هي كانت بتنام ازاي مكنتش بتخاف منهم
احمد، دول كانوا أصحابها جودي طول عمرها كانت بتحبهم 
نور، اتخلت عنهم ببابا ☺️☺️
احمد، اسكتي عشان وراكي
نور، بجد وبتبص وراها
ادهم، في ايه😏😏
نور، بابي حبيبي 
احمد، بنتك بكاشه اوي
ادهم، لعمتها🤣🤣 كل واحده اتسمت علي اسم واحده اخدت طباعها
احمد،. ربنا يخليهوملنا كلهم
ادهم ،يارب عارفه انك هتوحشيني اوي يانور عيني
احمد، اه ماهي نور هتوحشك وانا لا
ادهم، لا والله ليه بتقول كده انا هسيبلك مسؤوليه اختك انت راجلها
احمد، ماشي يابابا متخافش هربيهالك من اول وجديد
ادهم، لا مش عايز تربيتك خالص خليك في حالك الله يخليك
نور، معدش اللا العيال هتربيني
احمد، سامع يابابا
ادهم، 🤣🤣🤣اسمعوا كلام بعض بس ومتزعلوش بعض أنا همشي عشان اروح اجيب ماما وتسافر ياللا ياحبايبي خلو بالكو من بعض
نور وأحمد ، ماشي يابابا لا اله الا الله
ادهم، محمد رسول الله 
،،،،
الكل سافر للحج محمود بليل عشان الصبح يكونوا وصلوا
نور ،جودي أنا جعانه تيجي ناكل اندومي
جودي، مسمعتكش ماما كانت علقتك
نور، طب أنا هنزل ابعت البواب ونعمل ليه اعملك معايا
جودي، ياريت 
نور، طب أنا نازله اجيب واعمله وهطلعلك
جودي، أعمليلي شوربه كتير عشان بعشقها
نور، اوك 
،،،،،
نور جابت الاندومي ودخلت تعمله في المطبخ
محمد نازل المطبخ يشرب
نور انتي بتعملي ايه
نور ببببع
محمد هو ايه اللي ببببع
نور، بعمل اندومي
محمد، من غيري أخص عليكي هتاكلي كل ده لوحدك
نور، لا أنا وجودي
محمد، فكك من جودي أنا ناكل معاكي وأروح اجيب لجودي
نور، ماشي
محمد، أنا ممكن اساعدك 
نور، لا اقعد انت بس علي التربيزه وانا هجبلك
محمد قعد يستني الاندومي
نور، اهو اتفضل 
محمد، اقعدي كلي معايا
نور، أنا عملت لجودي هطلعلها الطبق ده عشان متزعلش
محمد، شدها مش أنا قولت هروح اجيبلها
نور، ااااه أيدي  الطبق الشوربه اتكبت علي أيدها
محمد، أنا آسف والله تعالي اقعدي هجبلك كريم حريق ثواني
نور حركت دماغها بماشي وقعدت
محمد جاب الكريم، افردي ايدك كده ونزل قعد علي ركبه يدهن الكريم فجأه دمعه نزلت علي أيده
محمد، طب بتعيطي ليه 
نور، بتوجعني
محمد ، طب تعالي نروح المستشفي بسرعه
نور، لا مش هروح
محمد، لا ياللا عشان كده غلط 
راحت ركبت معاه العربيه
نور، براحه يامحمد عشان خاطرى براحه والله قلبي هيقف بتجرى ليه هنعمل حادثه
محمد، عشان نوصل 
نور، أنا كويسه والله خلاص
محمد، أومال بتعيطي ليه دي الوقت
نور، عشان خايفه والله
محمد وقف مره واحده ،يعني بقيتي كويسه 
نور، اه 
محمد،يعني نروح
نور، لا استني في بتاع حمص شام أنا عايزه والنبي
محمد، طب متنزليش  انتي لبسه بيجامه
نور، اووف ده انا مغيرتش هدومي
محمد، هجيبلك اهو واجيلك 
نور، محمد والنبي اقف شويه عالكورنيش
محمد، شكلنا هيبقي وحش بهدوم البيت
نور، لا محدش يعرفنا ياللا
محمد، امرى لله انزلي
وقفوا عالكورنيش يشربوا حمص الشام سوا
نور، الدنيا شكلها هتمطر
محمد، طب ياللا نمشي
نور ، نفسي امشي مره تحت المطره مامي مكنتش بترضي
محمد، انتي مجنونه
نور ،مانا عارفه اوووه مطرت وقعدت  تدور تحت المطره لحد ماداخت
محمد،راح يمسكها عشان متقعش راح واقعه في حضنه.
نور، متسبنيش يا محمد هقع 
محمد تااه في حضنها معقول دي نور اللي كنت بحس عالطول أنها أختي أنا ليه حاسس اني عايز ادخلها جوه قلبي انا فعلا مش عايز اسيبها 
نور، محمد خلاص معنتش دايخه 
محمد، بيحضنها جامد
نور، محمد الدنيا بتشتي جامد هنبرد
محمد ، أنا آسف ياللا ومسك أيدها وجروا عالعربيه
نور حاست أنه بدأ يحس بيها وبعدين قالت لنفسها اكيد بردك بيحبني زي اخته😔

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
يالهوي دي مامي
محمد، في ايه متردي عليها خايفه ليه
نور، هتعرف اني نزلت وهتقلق عليه
محمد، طب ردى عليها طمنيها
نور، ارد ازاي وصوت العربيات يامحمد هتعرف امشي بسرعه بقي
محمد، طب مانتي بتخافي من السرعه
نور، مش هخاف أجرى بس
محمد، طب اهو
نور، خلاص انا رجعت في كلامي براحه والنبي
محمد، انتي جبانه كده ليه
نور، أنا مش جبانه بس بخاف من السرعه الزايده والنبي بطأأ
محمد، خلاص وصلنا انزلي ياجبانه
نور، شكلنا هناخد دور برد في التمام☺️☺️
محمد، ربنا يستر بس اقولك علي حاجه 
نور، اي
محمد، انتي مجنونه😄😄
نور، شكرا 
محمد، خلاص متزعليش بقي 
نور، ومين قالك اني زعلت انت اخويا ومفيش واحده تزعل من اخوها
محمد في سره، والله كنت حاسس انها معتبراني اخوها
نور في سرها، أنا هحاول محسسكش اني بحبك عشان انت شايفني زي جودي
محمد، يللا ياحاجه واقفه سرحانه ليه
نور، هااا بتقول حاجه
محمد، اللي اخد عقلك اطلعي كلمي مامتك
نور، ماشي
،،،،،،
نور، ايوه يامامي
جودي، مبترديش ليه يا زفته قلقتيني عليكي
نور، متقلقيش يا مامي أنا مش صغيره
جودي، اخوكي كويس
نور، اه كلمتيه
جودي، لا مبيردش والله قلبي هيقف منكم
نور، سلامه قلبك ياجودي هانم
جودي، ايوه يا بكاشه اضحكي عليه
نور، أنا أقدر ده انتي الحته اللي جوه
جودي، ماشي يا بكاشه سلام 
نور ،سلام ياحبي
،،،،،،،
جودي، نور كنتي فين
نور، ككك
محمد، كانت بتعمل اندومي أيدها اتحرقت أهداها اوديها المستشفى مردتش
جودي، هو انتي متعرفيش تعملي حاجه لوحدك
نور، لا اعرف بس في ناس ربنا يسامحها كانت السبب في أيدي يحصلها🤧🤧
جودي، انتي بتعطسي انتي عيانه
محمد، اخدتي برد اطلعي غيري بسرعه
نور، 🤧🤧ماشي
محمد، اعمليلها حاجه سخنه ياجودي عشان تخف
جودي ،ماشي
،،،،،،،
بليل والكل نايم
جودي، محمد الحقني نور سخنه مولعه 
محمد، طب روحيلها اعمليلها كمادات وانا جايلك حالا
جودي عملت الكمادات لنور وفردتلها شعرها عالمخده
محمد،. الحراره نزلت ياجودي 
جودي، لا
محمد، طب أنا ممكن ادخل اشوفها
جودي، ادخل مااحنا كلنا اخوات 
محمد دخل، نور فوقي يانور
نور بدأت تخرف من شده السخنيه
نور، أنا مش اختك يامحمد أنا
جودي، طنط كارما في فيلت مامتها أنا هكلمها تيجي تشوفها
محمد، طب انزلي كلميها
جودي، ماشي بس خليك معاها عما اجي
محمد، ماشي 
نور، الله يامامي سيبيني احضن بابي أنا بحبه هو ومحمد
محمد واقف مزهول
محمد، بتحبيني يانور
نور، اه بحبك بس مش زي اخويا فاهم بحبك
محمد، طب خلاص فوقي طنط كارما جايه وهنتفضح اعمل ايه بس فيكي
،،،،،،
جودي، الو ايوه يا طنط كارما
كارما، خير ياجودي
جودي، نور سخنه اوي وبتخرف ممكن تيجي تشوفيها
كلرما، ماشي ياحبيبتي أنا جايه حالا
محمد قعد علي الكرسي جنب نور وفضل يعمل كمادات ليها ويملس بايده علي شعرها، اول مره اشوف شعرك مفرود ده انتي بجد قمر من غير الطرحه أنا حاسس اني حبيتك ويارب تكوني بتحبيني ميكونش تخاريف بس
جودي دخلت ،طنط كارما جايه حالا
محمد، هو في حد يدخل علي حد كده
جودي، محمد نور محجبه انت بردك مينفعش تشوفها بشعرها أنا ازاي نسيت اديني اخدت ذنب انك شفت شعرها  وثم انك بتحسس علي شعرها ليه
محمد، كانت بتخرف فكنت بحاول أهديها تنام
جودي، اطلع بره يا محمد اطلع بره
كارما وصلت، اي الاخبار ياولاد نور عامله ايه
جودي، اهي ياطنط
كارما، فعلا الحراره عاليه انا عايزه مايه فاتره وتقعد فيها عشان الحراره تنزل
جودي، تمام أنا عملي البانيو
كارما، محمد، انده لاخوها يشيلها ينزلها في المايه معانا
محمد، ماشي
احمد، والله ماقادر حد يشلها معايا جسمها سايب خالص
محمد، حاسبوا كده وراح شيلها ودخل ينزلها المايه
بعد ماحطها في المايه 
محمد، فوقي بقي يانور فوقي
كارما ، خليكي معاها ياجودي عما  الحراره تنزل
،،،،،،،
كلهم وصلو قصر الحج محمود 
نور، بابا حبيبي وحشتني
محمود، فين الولاد
ادهم، سيبناهم هناك عشان الجامعه
محمود، كان نفسي اشوفهم
نور، طب ماتيجي معانا يا يابابا مصر تعيش معانا
محمود، لا أنا هموت علي سرير امك وانا حاسس اني جربت خلاص
جودي، بعد الشر عنك ياعمي
محمود، الموت عمره ماكان شر 
نور، أنا اعيش ازاي من بعدك
محمود، عندك اولادك وجوزك وأخواتك الحمد لله أن العيله اتجمعت بيكم ياولاد اخوي
جودي وأحمد ،حسك في الدنيا ياعمي
محمود،. ربنا يحفظكوا يا ولاد اخوي
زين، بابا الدكتور قالك ايه
محمود، سيبك من الدكتور دي الوقيت اومال مرتك فين
زين، كارما البنات صغيرين وخافت تسيبهم لوحديهم
محمود، ربنا يباركلك فيهم يا ولدي
زين، تسلم ياحاج
محمود، أنا جمعكم انهارده عشان اوزع الورث أنا بوي كتب كل حاجه باسمي ومرضاش يعطي حاجه لأخوي محمد عشان اتجوز من مصر ومتجوز  زينب بنت عمه وانا طاوعته اخوي عمره ماطلب مني جنيه من ورثه اشتغل وتعب لحد مابجي أشهر دكتور في مصر بس اني عايز اجابل وجه كريم وانا مش اجيت علي حج ولاده انا هعطيكم حجكم علي داير مليم وسامحوني يا ولاد اخوي
جودي، بابا مطلبش حقه احنا هنطلب
احمد، دي حاجه ابونا كان مسامح فيها احنا مش عايزنها
محمود، لو بتحبوني هتجبلو فلوس ابوكم واللا ايه يانور انتي وادهم وزين
ادهم، اللي شايفه صح يابوى
زين، انت حر يابوي
نور، اللي انت شايفه يابابا
محمود، الحمد لله ولادي ولاد حلال

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
محمد، جودي هي نور عامله ايه انهارده
نور، بقت كويسه الحمد لله السخنيه راحت طنط كارما طول الليل قاعده بيها
عز، مرات خالك المزه كانت هنا
كارما خرجت من الاوضه وسمعت عز، 😄😄لا لسه موجوده يازيزو
عز، بإحراج ، أنا آسف والله يا طنط بس انتي فعلا مزه
محمد، ماتلم نفسك ياعز عيب 🤧🤧كده خالك لو سمعك هيعلقك
عز، ملكش دعوه طنط كارما صحبتي ومبتزعلش مني صح يا طنط
كارما، أنا أقدر ازعل منك
محمد، طنط هي نور عامله ايه🤧🤧
كارما، بقت كويسه بس هي عندها دور برد جامد
محمد🤧🤧
كارما، علي فكره انت كمان تعبان خد من العلاج اللي جبتهولها عشان متزدش في التعب
عز، ولو في حقن عادي ياطنط اعطيله
محمد، تصدق انك رخم
كارما، لا مفيش حقن ياعز😄😄
جودي، مامي بترن عليه الوو
نور، ايوه يا جودي اخباركم ايه
جودي، كويسين والله يامامي. 
 (محمد عطس)
نور، هو مين اللي بيعطس ده
جودي، ده محمد اخد دور برد 
نور، طب هاتيه ياحبيبتي اطمن عليه
جودي، خد مامي عايزاك
محمد، الو ايوه يا ماما
نور، مالك ياحبيبي
محمد، مفيش تعبان شويه بس طنط كارما جيبالي علاج هاخد منه
نور، سلامتك ياحبيبي البس تقيل واشرب حاجات سخنه
جودي ،نور هو انتي بتكلمي مين
نور، محمد ابني
جودي، طب هاتيه كده عشان ولادي مبيردوش
 محمد ، الو ايوه يا عمتو🤧🤧
جودي، ازيك ياحبيبي عامل ايه شكلك عندك برد
محمد، اه تعبان شويه
جودي، سلامتك ياقلبي 
محمد، الله يسلمك ياعمتو
جودي، هي نور جنبك انا عايزه اكلمها
محمد، ثواني هجبهالك
محمد راح خبط علي باب نور
نور واقفه قدام المرايه بتسرح شعرها ، ادخلي ياجودي🤧🤧
محمد دخل لقاها واقفه تسرح في شعرها فضل واقف سرحان في طوله وجماله
نور بتدور، في ايه يابنتي
محمد، اي عمتو عايزاكي🤧🤧
نور، هو انت تعبان 🤧🤧
محمد، ربنا يسامح المجنونه اللي كانت السبب😤🤧
نور، طب أنا مجنونه طاوعتني ليه
محمد، عشااان مش بحب ازعلك
نور، ليه
محمد، اه بالحق فكرتيني الكلام اللي كنتي بتقوليه🤧🤧 وانتي سخنه ده بجد
نور، أنا قولت ايه😧😧
محمد، قولتي انك ب مفيش خدي كلمي مامتك علي الخط
نور، يالهوي يعني سمعتنا وعرفت اني خرجت😣😣
محمد، كلمي مامتك علي الخط أنا عامل كتم للصوت
نور، طب الحمد لله كويس
محمد، أنا خارج وابقي هاتيلي تليفوني
نور، اوك الو ايوه مامي
جودي، مبترديش ليه وقافله تليفونك من الصبح
نور ،موبايلي فاصل شحن
جودي ،طب والزفت اخوكي
نور، هتلاقيه بيلعب مع عز بلايستيشن وسايب الموبايل
جودي، هو مال صوتك
نور، مفيش يامامي دور برد
جودي، طب اخدتي دوا
نور ،طنط كارما كانت هنا بتطمن علينا  وجبتلي علاج
جودي، والله كتر خيرها ماشي خلي بالك علي اخوكي
نور، ماشي يامامي باي
جودي،باي وقفلت
نور مسكت الموبايل وقعدت تتفرج علي صور محمد 
يخربيت طعامتك بجد والله أنا ليه حق اعشقك أما افتح الرسايل اشوف بتكلم مين واللا اقولك لا عشان حرام لا أنا هفتح سامحني يارب ايه ده يامحمد انت بتكلم بنات وانا اللي مفكراك بدأت تحبني هو اه بيحبني بيحبني زى جودي بس اما كان حضني كان بيحضني جامد حسيت أن عضمي هيتكسر ليكون مفكرني زى البنات دي أنا اللي غلطانه أنا لازم ابعد عنه بس أنا بحبه اعمل اي يارب
خرجت راحت لغرفته وخبطت 
محمد،. مين🤧🤧
نور، أنا نور جيبالك الموبايل
محمد، ادخلي مش قادر أقوم🤧🤧
نور فتحت وهي خايفه منه بسبب الرسايل اللي علي الموبايل بتاعه ، محمد الموبايل اهو وبتبص عليه لقت وشه احمر من شده السخونيه
محمد، اندهيلي جودي عشان تعبان اوي
نور راحت حطت أيدها علي جبينه ، ده انت سخن نار أنا هكلم جودي تجيلك حالا
،،،،،،
نور، جودي سيبي الاكل وتعالي بسرعه
جودي، في ايه
نور، محمد سخن نار
جودي، طب هاتي العلاج اللي طنط كارما جبتهولك بسرعه عما اعمله كمادات
نور، ماشي  وراحت جرى تجيب العلاج
،،،،،،
جودي، محمد انت لسه تعبان
محمد، انتي شايفه ايه
جودي، اه فعلا ده انت متدمر استني هحطلك الكمادات حالا والحراره هتنزل أن شاء الله
محمد، اااه عضمي بيتكسر
جودي، هو انت ونور عييتوا مع بعض ليه
محمد، المجنونه كان نفسها تجرى تحت الميا بتاعه الشتا
جودي، نور قالت إنها نفسها تعمل كده مع الانسان اللي هتحس أنها بتحبه بجد ويفضلوا يدوروا تحت المطره مع بعض معني كده انها
محمد، ما انهاش ماتكبريش الموضوع في دماغك نور معزتها في قلبي زيك بالظبط وهو قال كده عشان محدش ياخد باله أنه بيحبها
نور داخله بالعلاج وسمعت كلام محمد قالت لنفسها، مش قولت أنه بيحبني زى جودي 
أنا جبت العلاج إخباره ايه ياجودي
جودى، لسه السخونيه منزلتش شكله لازم يقعد في البانيو زيك عشان الحراره تنزل
نور، هو انا قعدت في البانيو
جودي، اه محمد شالك وحطك في البانيو وانا غيرتلك هدومك أنا وطنط كارما لأنك كنتي بتخرفي جامد
نور بإحراج، كنت بقول ايه
جودي، أنا فاكره بصي هنزل أكلم طنط كارما تيجي تشوفه عشان ميحصلوش حاجه
نور، ماشي وانا هفضل جنبه بالكمادات
جودي، ماشي
نور فضلت سرحانه في محمد وجمال ملامحه  فجأه افتكرت كلامه أنه كان قالها أنها كانت بتقول حاجه وهي بتخرف
نور، محمد
محمد،اي
نور، هو أنا كنت بقول ايه وانا سخنه
محمد، ليه ااااه عضمي
نور ، قول بقي والنبي كنت بقول ايه
محمد، كنتي بتقولي انك بتحبي حد
نور😧😧 قولت اسمه
محمد، متخافيش مش هقول لحد
نور، قول بس انا قولت اسمه
محمد، لا مقولتليش 
نور، احلف
محمد، لا مش هحلف 
نور، ليه
محمد، عشان أنا كمان بحبك 
نور، 😧😧انت السخونيه مأثره جامد
جودي دخلت ،طنط كارما جايه حالا
نور،اممم طيب تعالي اقعدي وانا رايحه اوضتي
محمد مسك أيدها ،وهتسبيني
جودي،😄😄😄 
نور اتحرجت ،لا بس سيب أيدي بس
جودي ، معلش اصلكوا زي اللي اخوات 🤣🤣 اللا عمرك مامسكت أيدي كده يابتاع اختي😉😉
نور باحراج، أنا رايحه اوضتي عن اذنكم
محمد، احرجتيها 
جودي، أنا بردك واللا سيادتك 
محمد، سكتي بقي عشان مش فايقلك
جودي، أنا نازله اشوف طنط كارما فاتها اجت
،،،،،،،،
في البلد
نور، بابا شكله مش عجبني يااحمد أنا خايفه عليه اوي
احمد، وانا بردك شكله تعبان اوي
نور، خايفه يسيبني اوي يااحمد😭😭
احمد، بصي تعالي ناخده معانا نطمن عليه عند دكتور كبير صحبي دكتور مسالك بوليه شاطر  اكيد باذن الله هيبقي كويس
نور، يارب بس يرضي يجي معانا
احمد، خلاص المحامي كتب كل حاجه وبباكي رجع نصيب بابا ليه انا واختي اكيد معدش وراه حاجه ويرضي يجي معانا
نور، خلاص أنا هروح اعرض عليه لو وافق ناخده معانا واحنا مسافرين بكره
احمد، ماشي ياحبي روحي عما اخلص بس كام حاجه بعملها علي اللاب
نور،. ماشي ياحبيبي
،،،،،،،
نور، بابا حبيبي عامل ايه
محمود،. بخير والله يا بتي طول مانتي بخير
نور، أنا هطلب منك طلب بس والنبي ماترفض
محمود ،جولي يابتي
نور، احمد عارف دكتور كويس ممكن ياخدك ليه وهو يطمنا عليك ياحبيبي
محمود، خلاص ماشي يابتي هاجي معاكوا
نور، انا مكنتش مصدقه احمد أما قالي انك هتوافق احمد بقي بيفهمك اكتر مني
محمود، مش ولد اخوي 
نور، ماشي ياحبيبي أنا محضر شنطتك عشان تيجي معانا بكره
،،،،،،،،
في القاهره
كارما، محمد لازم تاخد الحقنه دي ضرورى
عز، ايوه بقي صح كده مش أنا قولت لازم حقنه كان لازم كده من الاول
محمد لقوا بالمخده، اطلع بره ياحيوان
عز، يرضيكي كده يا طنط بقي عشان خايف عليه
كارما، 😄😄 اه يامحمد اخوك وخايف عليك ياللا بره بقي ياعز عشان اديله الحقنه
عز، لا أنا عايز تتفرج
محمد، اطلع بره ياحيوان
عز، ماشي ياكبير
كارما😄😄اخوك ده مشكله
محمد،. ربنا يهديه
،،،،،،
جودي، نور افتحي
نور، نعم ياجودي😭😭
جودي، بتعيطي ليه بس
نور، مفيش حاجه كنتي عايزه حاجه
جودي، مالك يانور قولي بس في ايه
نور، مفيش مامي وبابي وحشوني
جودي، هو انتي بتحبيه اوي كده
نور، هو مين 
جودي، اللي بتعيطي عشانه
نور، أنا مش عارفه اصدقه عارفه كاتب لكام واحده أنه بيحبها في رسايل وكام واحده كتباله بحبك وحشتيني
جودي، وانتي عرفتي ازاي
نور، مفيش عرفت وخلاص
جودي، طب بصي سيبي الموضوع ده عليه وروقي ياللا تعالي نتعشي سوا في اوضتي
نور، لا مليش نفس
جودي، ده انا عامله اندومي
نور، ياللا بينا😉😉
جودي،والله انتي مسخره😄

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
محمد، جودي هي نور فين
جودي، راحه الجامعه عندها محاضره
محمد، طب مقلتليش ليه عشان اوصلها
جودي، فاتها جايه يامودي خلاص متقلقيش يابيضه
محمد، ماتكلمي حلو 
جودي، مانا بتكلم حلو اهو الله 
محمد، الباب بيخبط شكلها اجت
جودي، دي مامي مامي جت يامحمد
نور، تعالي يابابا اتفضل
جودي، جدو حبيبي أخيرا جيت ياجدو
محمود، عامله ايه ياجلب جدك
جودي، كويسه والله تعالي اقعد ياجدو
كلهم دخلو الفيلا 
جودي، هي نور وأحمد فين ياجوجو
جوجو،. احمد راح المدرسه طنط كارما اخدته توديه مع ايان ونور في الجامعه عندها محاضره انهارده
نور، مين بيجيب في سيرتي اكيد مامي حبيبتي حمدالله علي السلامه  جدو حبيبي وحشني اوى ياجدو والله وراحت حضناه
محمد نزل، حمدالله على السلامه يا ماما ازيك ياجدو
محمود، محمد كبرت وبجيت راجل 
محمد، تسلم ياجدو أنا هطلب غدا ديلفرى يجي بسرعه
قعدوا كلهم يتغدوا ويضحكوا
زين،كارما وحشتيني اوي انتي والبنات اول مره ابعد عنك كده
كارما، واخر مره أنا بعد كده رجلي علي رجلك
زين، أنتي مقصرتيش رقبتي في غياب اخواتي كنتي بتراعي ولادهم
كارما، عيب ياحبيبي دول ولادي بردك
زين، عارفه النظره في عينيكي دنيا أنا بتوه جواها حتي بعد مرور السنين دي كلها علي جوازنا
كارما، تعرف أنا اللي كنت تايهه من غيرك بجد متسبنيش وتسافر ايا كان يا حبيبي
زين، أنا عمرى ماهسيبك تاني هاخدك معايا حتي أواخر الدنيا
،،،،،،
احمد، نور أنا كلمت الدكتور وقالي نبعتله عمي بكره
نور، تسلم ياحبيبي يارب بس يكون خير
احمد، متقلقيش خير باذن الله
نور، يارب يااحمد تعرف سريري كان وحشني اوي
احمد، سريرك بس مفيش حاجه تانيه
نور، لا في ولادي كانوا وحشني بردك
احمد، طب نامي يا نور نامي😣😣
نور،ماشي ياحبيبي تصبح على خير 😉😉
،،،،
تحت في الجنينه بتاعه الفيلا
محمد، نور انتي مقولتليش ليه انك رايحه الجامعه
نور ،عادي مجاش في بالي
محمد، هو ايه اللي مجاش في بالك انتي المفروض قاعده هنا مسؤوله مني لحد مابباكي ومامتك يجو
نور، واهم اجو خلاص بقي يامحمد خلصنا
محمد، هو ايه اللي خلصنا
نور، محمد أنا مش فايقالك الله يسترك 
محمد، أنا آسف ياستي ولو اتكلمت معاكي تاني ابقي تفي في وشي
نور راحت جرى وراه، أنا اسفه
محمد، ماشي عن اذنك 
نور، والله اسفه بس انا تعبانه بجد بسبب الرسايل اللي علي موبايلك
محمد،. رسايل ايه
نور، أنا فتحت الرسايل اللي بينك وبين بنات كتير وبجد مكنتش أتصور انك كده
محمد، وبتفتحيهم ليه انا اذنتلك
نور، انا اسفه عن اذنك
محمد، ردى عليه فتحتيهم ليه
نور، عشان كنت فاكره حاجه بس اتاكدت أنها وهم زي باقي الحجات اللي في الرسايل
محمد، انا فعلا كنت بتسلي بس والله من ساعه ماحسيت بشعور غريب وانا معاكي والله طنشتهم
نور، اممم 
محمد، قولي بقي اي هي الحاجه اللي كنتي بتتاكدي منها في الرسايل
نور، مفيش عن اذنك بقي
محمد، يعني بتحبيني يانور
نور وشها احمر ،مامي بتنده أنا رايحلها
محمد شدها من أيدها ،محدش بينده قولي بقي 
نور، اقول ايه
محمد، بتحبيني زي مابحبك
نور ، طب سيبني وانا اقولك
محمد، اهو قولي بقي
نور سابته ودخلت الفيلا جرى
ادهم، في ايه يابنتي بتجرى ليه كده
نور، بابي انت اجيت وراحت حضناه جامد مجتش معاهم ليه اجيت متأخر
ادهم، روحت الشغل اخلص اوراق مهمه واجيت 
نور، تعرف انك وحشني حبه منار اااااد كده
ادهم،. والله انتي اكتر ياقلب بابا هي ماما فين
نور، طلعت تنام فوق اتغديت يابابي
ادهم، لسه والله
نور، طب تعالي اغديك اقعد ياحبيبي وانا هجبلك الاكل حالا
محمد واقف وشاف حوارهم هي ايه البت دي أنا مستحيل اشوف الرقه والجمال ده تاني كنتي قدامي الوقت ده كله ولسه اخد بالي منك انا بعشقك يانور 
،،،،،،،
 صباح تاني يوم 
محمد، اركبوا يا اساتذه ياللا عشان نلحق الجامعه 
جودي، ماشي بسرعه ياسواق
محمد، ماشي يا هانم
نور، والله انتو مسخره انتو الاتنين😄😄
محمد، مطر استحملكوا انتوا الاتنين واحده لمضه وواحده مجنونه
جودي، 🤣🤣🤣ياللا يامجنونه
نور،😣😣شكرا يامحمد
محمد، العفو ياقلب محمد
جودي،ياسيدي ياسيدي قلب من اولها يارب ارزقني بواحد يقولي يافشتي حتي
نور اتحرجت وسكتت وفضلت باصه من شباك العربيه تدارى احراجها
بعد شويه، محمد، ياللا وصلنا انزلوا ياللا وانا هروح اركن العربيه
جودي ونور، ماشي
،،،،،،
نور دخلت محاضرتها وجودي ومحمد راحو محاضرتهم
بعد انتهاء المحاضره
الدكتور ،محمد ممكن كلمه بعد اذنك
محمد، تحت امرك 
الدكتور، انا بصراحه معجب بجودي اختك وعايز اخطبها فكنت بسألك اول هي مخطوبه
محمد، لا 
الدكتور، أنا حسام معيد هنا ووالدي الدكتور منصور فلو امكن نقابل والدك
محمد، تمام أنا هكلم والدي وارد عليك
الدكتور، يكون ليه الشرف اني اتشرف بيكم 
محمد، طب عن اذنك عشان الحق اوصل اخواتي
الدكتور، ماشي
،،،،،،،
جودي، هو الدكتور عايز منك ايه
محمد، مفيش عايز يخطبك
جودي، ده بجد ده لو حصل البنات هيكلوني دول بيفضلوا قاعدين يسبلوله
محمد، ابصتي يااختي اهو اختارك انتي
جودي،. بجد أنا مش مصدقه
محمد، طب اعملي حاجه من حاجات البنات واتكسفي
نور😄😄😄
محمد، اعرف واحده كل مااكلمها وشها يحمر
جودي، عرفاها 🤣🤣
نور😣😣
محمد، اهي كشرت اهي
،،،،،،
محمد، بابا في حاجه حصلت وعايز اقولك عليها
احمد، خير ياحبيبي
محمد، المعيد بتاعنا ندهلي وطلب أنه يقابلك عايز يخطب جودي
احمد، والله طب هو مين بالضبط وأنا أسأل عليه اول قبل ما يدخل البيت
محمد، هو بباه دكتور منصور الزياني دكتور اسنان
احمد، اه عرفه طبعا ده دكتور محترم طب انت ايه رايك فيه
محمد، هو محترم جدا وخلوق ومبيشتمش زى دكاتره كتير وهادي كده
احمد، طب رأي اختك ايه
محمد، دي هتتجنن من ساعه ماعرفت
احمد، خلاص ياحبيبي قوله يجي يوم الجمعه يشرفنا
محمد،. خلاص ماشي يابابا
احمد، هو ايه صوت الزعييق ده
عز، بابا أنا مش هنام في اوضه مع حد الاستاذ احمد بياخد السرير كله
نور، في ايه ياعز ايه الزعييق ده
عز، بقولك ايه أنا مش هنام تاني جنب حد خلي احمد ينام جنب محمد اهو  محمد اوضته كبيره
محمد، محدش ليه دعوه بمحمد
نور، عيب يا عز احمد ضيف كلها يومين ويروحوا واخوك محمد انت عارف مبيحبش حد ينام جنبه
عز، والله لو نمت جنب اللي اسمه احمد ده لهوقعوا اكسروا من علي السرير
احمد، عيب كده عمتك لو سمعتك هتزعل
نور، خلاص تعالي نام جنبي
عز، ماشي
احمد، جنب مين وانا هنام عند الجيران
نور، اهي ليله يااحمد معلش
احمد، طب روح يامحمد نام انت واعمل اللي اتفقنا عليه وانت يازفت ادخل نام
عز، ماشي ياللا يامامتي ياحبيبتي هنام اخيرا في حضنك
نور، تعالي ياحبيبي
احمد، تعالي فين وحضن مين ده شحط في تالته ثانوي مش عيل صغير وبعدين انت هتنام عالطرف أنا اللي هنام في النص
نور، هههه في ايه يااحمد 🤣🤣
احمد، مش عجبكوا هينام عالارض
عز، لا وعلي ايه ماشي اهي ليله
احمد اخد نور في حضنه 
عز، اختشي ياحاج أنا نايم جنبك
احمد، تصدق انك لازم تنام عالارض زى الكلاب
عز، خلاص وعلي ايه ولا كأني شايف حاجه 
احمد، اتخرس ونام بقي
نور🤣🤣 والله انت مسخره يااحمد ده ابني 
احمد، اسكتي انتي كمان ونامي
،،،،،
صباح تاني يوم
حسام، عملت ايه يامحمد
محمد، بابا مستنيك يوم الجمعه في البيت تشرفنا
حسام، أن شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير
ودخلوا المحاضره
جودي في سرها ، ده انا امي دعيالي ايه القمر ده ياولاد
حسام كل مايجي يشرح يسرح بعنيه علي جودي لحد ما اخدت بالها
جودي اول ماراح يكتب عالسبوره قامت من مكانها وراحت مكان تاني عشان تشوف هيعمل ايه
حسام في باله ،هي راحت فين كانت لسه هنا اوف اخدت بالها عشان كده غيرت المكان أنا لازم اسيطر علي نفسي شويه ومبصش  عليها تاني 
جودي، اي ده هو مدورش عليه ليه شكله زعل واللا حاجه 
،،،،،،
يوم الجمعه
احمد، ازيك يادكتور منصور
منصور، الحمد لله يادكتور احمد والله اول ماعرفت أنها بنتك انبسط جدا احنا مش هنلاقي نسب احسن منكم
احمد،. تسلم يارب رايك ايه ياحج محمود
محمود، ربنا يجدم اللي فيه الخير
احمد، الحج محمود عمي وحمايا 
منصور، ربنا يخليهولكم يارب
احمد، يارب
منصور، حسام ابني الوحيد مامته توفت وهو في أولي ابتدائي وانا ربيته لوحدي ومردتش اخلي ليه مرات اب
محمود، ربنا يجعله دائما بار بيك يا ولدي
منصور ،الله يخليك ياحج محمود اومال فين العروسه
احمد، داخله حالا
محمد، ادخلي ياعروسه عايزينك جوه
جودي، بلاش والله محروجه اوي
محمد، اي ده جودي بتتحرج مش معقول
جودي، يارب متكسفيش اكتر من كده انا داخله
محمد لنور ، عقبالنا يارب
نور اتحرجت وبصت في الارض
جودي دخلت تقابل والد حسام
منصور ،بسم الله ماشاء الله تبارك الخلاق نقرا الفاتحه
احمد، اقعدي ياجودي ماشي ياللا ياجماعه هنقرا الفاتحه
وبعد ماتقعدوا يهزروا ويضحكوا الكل مشي
،،،،
محمد، بابا عايز منك طلب
احمد، خير يامحمد 
محمد، أنا عايز أخطب نور بنت عمتي
احمد، مش لسه بدرى شويه عليك يامحمد
محمد، طب هخطبها واما اخلص واشتغل اتجوز
احمد، تمام هروح اخطبهالك من خالك أقوله ايه ابني اللي لسه بياخد مني المصروف عايز يخطب بنتك
محمد، أنا بحبها ونفسي اخطبها بس بعد ماتخلصي هتجوزها
احمد، لا يامحمد لسه بدرى عليك اما تقف علي رجلك وتبقي راجل ملو هدومك ابقي قولي عايز أخطب مش لسه بتاخد مصروفك مني وتقولي عايز أخطب
محمد، بس
احمد، مفيش بس اتفضل اطلع اوضتك ياللا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
احمد، محمد
محمد، نعم يابابا
احمد، طب استني خد هنا 
محمد، نعم
احمد، بتحبها
محمد، وبموت فيها كمان
احمد، خلاص ماشي خلص السنادي وهخطبهالك 
.محمد، بجد وراح حاضن أبوه ،انا بحبك اوى يابابا انت اجدع اب في الدنيا
احمد، ماشي بكاش اطلع نام بقي عشان وراك جامعه الصبح
محمد، ماشي ياكبير تصبح على خير
،،،،
نور، هو محمد كان عايز ايه يااحمد
احمد، كنت شايفك وانتي واقفه تصنتي😉😉
نور، أنا 😔😔ابدا
احمد، طب ماشي تصبحي علي خير 
نور، طب هتكلم ادهم امتي
احمد،ليه
نور، عشان تخطب نور لمحمد
احمد،ماتقولي ياحبي واعترفي انك كنتي بتصنتي😜😜
نور، العيال كبرت يااحمد وبقوا بيحبوا وعايزين يتجوزوا 
احمد، ربنا يسعد أيامهم
نور، يارب المهم هتكلم ادهم
احمد، لا بعد مالسنه تخلص أنا اتفقت مع محمد اول مايخلص امتحانات
نور، أن شاء الله ياحبيبي تصبح علي خير
احمد، وانتي من أهله يارب
،،،،،،،،
محمد ،الو القمر معايا
نور، لا النمره غلط أنا نوره بس
محمد، انتي نور قلبي مش نور القمر بس
نور، شكرا
محمد، هو مفيش كلمه حلوه مره تقوليها
نور، مفيش
محمد، طب علي فكره انا كلمت بابا اني عايز اخطبك قالي اما السنه تخلص 
نور، 🤭🤭
محمد، الو يابنتي روحتي فين
نور، ااانا
محمد، يخربيت كسوفك
نور، بص انا هقفل عشان انام باي وراحت قافله السكه
محمد، والله مجنونه وراح بعتلها رساله
طب مفيش حتي تصبح علي خير
نور بعتتله، وانت من اهله
محمد، هتوحشيني لحد ما اشوفك الصبح
نور، أن شاء الله
محمد، سلام ياقلبي ❤️❤️
نور، سلام
،،،،،،،
عدت السنه علي خير وخلصوا امتحانات
حسام، جودي أنا هكلم بباكي عشان الفرح اتفاقنا كان أما تخلصي امتحانات
جودي، طب ماتستني أما اخلص جامعه خالص 
حسام ،استني ايه انتي تسكتي خالص أنا مصدقت أن السنه خلصت أنا هكلم بباكي حالا انتي عايزاني أفضل رايح جاي ابص عليكي ومعرفش اشرح
جودي، 😄😄
حسام،بتضحكي علي ايه
جودي، علي استعجالك في ايه هو أنا هطير
حسام، منفسكيش نخرج براحتنا ونقعد براحتنا
جودي، نفسي والله بس مش متخيله أن ممكن اسيب مامي وبابي واخواتي
حسام،. لو عايزه تروحيلهم كل يوم معنديش مانع بس اهم حاجه اني اروح من الشغل القيكي في بيتي أنا مش مصدق اني هفتح عيني القيكي في حضني وهغمض عيني وانتي في حضني
جودي، إن شاء الله ربنا يجمع بينا علي خير
حسام ،ان شاء الله يارب
،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، الولاد خلصوا امتحانات تعالي نطلع نصيف في الغردقه في الشاليه بتاعنا
جودي، لا ده نحس
ادهم، متخافيش أنا اتغيرت
جودي، بس لو روحت هفتكر اللي حصل
ادهم، متخافيش تعالي وحاولي تنسي بقي ماشي
جودي، خلاص ماشي بس احنا  هنروح لواحدنا ؟
ادهم، تعالي ناخد بابا و نور وأحمد وأولادهم وزين وكارما
جودي، ده فرح جودي الشهر الجاي
ادهم، احنا هنروح نصيف نقعد اسبوعين ونرجع
جودي، خلاص هسألهم
،،،،،،
الكل وافق أنه يروح المصيف
ادهم، أنا هاخد ابوي في عربيتي مع جودي وولادي
احمد، خلاص ماشي ياللا يانور بسرعه فين الولاد
عز، أنا جيت يا حاج وجايب العوامه بتاعتي
احمد، تصدق اناقفلت من الرحله دي بسببك😡😡
نور ،مالك يااحمد واقف للوله عالكلمه ليه 
احمد، لبسلي شورت من دي الوقت طب بذمتك اللي لبسه ده يرضيكي
نور😄😄😄ده قمر
عز، الله يجبر بخاطرك يا حاجه الله هي المزه جايه معانا
نور، مين المزه دي
جودي، دي طنط كارما يامامي😜😜
نور، اسكت خالص مش عايزه اسمعلك صوت 
احمد، لا وماله سيبيه يتكلم ماهو قمر
نور، عجبك كده ياعز اهو ابوك بيتمألس عليه
احمد، اركبوا ياللا خلو اليوم ده يعدي علي خير
،،،،،،،
وصلو الشاليه
محمود، ياااه الشاليه ده كنت شريه لامك يانور كنا بنجي نصيف اهنه كل سنه
نور، بس انا تقريبا مدخلتوش خالص
محمود، عشان من يوم ماامك ماتت اني مدخلتوش وراحت عنيه مدمعه
نور بنت جودي ، يااه كنت بتحبها اوي كده ياجدو
محمود، دي كانت روحي الله يرحمها كنت بشوفها في نور كشكل وطيبه ورقه عشان كده مكنتش بحس انها راحت مني
محمد،. هو البعد عن الحبيب صعب ياجدو
محمود، ده اصعب مافي الدنيا يا ولدي
نور، انت شكلك كنت رومانسي اوى ياجدو
احمد، مالك يا عمي بتعيط ليه وهو انتو كلكوا بتعيطوا ليه
ادهم، افتكر امي الله يرحمها ماهو كان جيبلها الشاليه ده
جودي، كان جيبلها الشاليه ياااه هو في رجاله رومانسيه كده
احمد، متسكتوا بقي صحيتوا مواجع الراجل تعالو نتغدي ياللا 
،،،،،،
حور، بذمتك منتاش مكسوف من نفسك انت بتعمل ايه
عز، نازل البحر هكون بعمل ايه
حور، بالشورت ده😄😄
عز، ماله الشورت هو انتي وبابا عليه
حور، بصراحه مسخره جيبه منين ده
عز، من المول عايزه واحد اجبلك معايا كتير 
حور، انت لبسه عشان السمك في البحر يخاف منك 
عز، اه قصدك عشان سمكه القرش اللي عليه اخده بالك فاتحه بقها ازاي
حور،اه واخده بالي😄😄 
عز، عندي واحد بقي بس علي شكل عروسه بحر ممكن يمشي حريمي اجبهولك
حور، هو انت شارب حاجه
عز، لا
حور، طب ابعد ياابو دم خفيف
عز، مالبحر قدامك واسع
حور، طب سلام
،،،،،،،
محمد، هتنزلي البحر
نور، لا مبحبش وبصراحه مبعرفش اعوم
محمد، طب ماتيجي اعلمك العوم
نور، لا شكرا أنا مبحبش البحر
محمد، طب براحتك هو انتي قاعده لوحدك ليه
نور، مامي وبابي نايمين وجودي مع خطيبها
محمد، اممم طب ينفع اقعد معاكي
نور، مانت قاعدت خلاص
محمد، هو انتي ليه كده 
نور، مالي مانا كويسه
محمد، ليه منتيش رومانسيه وعالطول بتتكسفي مني
نور، عشان بخاف تفتكرني زى اللي انت بتكلمهم وغير كده انا والله بتحرج مش بقدر ارد 
محمد، أنا نفسي اسمع منك مره كلمه حلوه ليه دايما أنا اللي بقول وانتي لا المره الوحيده اللي اعترفتيلي فيها انك بتحبيني كنتي بتخرفي من السخنيه
نور بدموع نازله زي السيول 😭😭 أنا طالعه انام
محمد مسك أيدها ،استني بتعيطي ليه دي الوقت 
نور، عشان مش هقدر اقولها بس انت اكيد حاسس
محمد، خلاص والله انا اسف متعيطييش بقي واقعدي اهو نتفرج عالبحر
نور،. 🤣🤣هههه
محمد، انتي مجنونه بتضحكي ليه دي الوقت
نور، بص علي اخوك كده
عز طالع من البحر 
محمد، في ايه يابني مش ابوك لسه ماسك فيك عشان الشورت اللي كنت لبسه انت بتجيبهم منين
عز، مالكش فيه تعرف تجيب زيه ده انا اخدت كل الاشكال اللي عند الراجل عشان انوع فيهم
حور، والله هموت واعرف اخوك بيجيب الثقه دي كلها منين
محمد، والله مانا عارف ايه ده
عز،. انتو هتعملوا عليه حفله
نور، لا احنا نقدر يا زيزو ده انت ابو الموضه كلها
محمد، طب اطلع غيره يا وحش قبل ما ابوك ينزل 
عز،انت مالك اصلا قول انك هتموت عليه
نور وحور ،ههههه
محمد، ضحكت البنات عليك
عز، المزه بتاعتي اجت اهي سلام بقي اروح اسلم عليها
حور، هي مين المزه دي 
محمد، اللي واقفه مع ابوكي
حور، مامي😧😧
محمد، أنا لو منك مسيبش حق امي
حور، طب عن اذنكم
انت يا استاذ عز 
عز، نعم 
حور، ينفع اقول علي مامتك موزه
عز، اه عادي 
حور، تصدق انك مش محترم واهبل
عز، ماتحترمي نفسك أنا اكبر منك علي فكره
حور، خمس شهور تبقي اكبر مني
عز، اه اكبر منك ياحور وعيب تشتميني يامحترمه
حور،. انا اسفه بس انت اللي قولت علي مامي موزه وعيب اوي كده
عز، ماهي فعلا قمر بصي كده علي عينيها قمر خالص عنين لون السما صافيين 
حور، طب أنا هقول لبابي
عز، خلاص خلاص انا اسف متزعليش بقي 
حور، خلاص ياعز حصل خير 
عز، ماتيجي ناكل ايس كريم اصالحك بيه
حور، اوك بس مانجا
عز، ماشي ياللا بس استني هجيلك اهو هروح اجيب فلوسي من محمد أنا بسيبهم معاه قبل مانزل البحر
حور، هعتبر نفسي صدقتك ياللا روح بسرعه
عز، محمد حبيبي يااخويا ياطويل ياقمر
محمد، عايز ايه يازفت 
عز، زفت زفت بقولك عايز خمسنايه
محمد، ليه
عز، هجيب لحور ايس كريم اصالحها بيه
محمد، طب وانا مالي امشي ياللا 
نور، خد ياعز وابقي هاتلي معاك بالمانجا
محمد، استني خد وهاتلي شيكولاته ونور مانجا لنور
عز، طب سلام
محمد، جرى وراه مسكه من قفاه هات فلوس نور
عز، خد ياعم وحاسب بقي خليت شكلي وحش قدام البت
محمد، امشي ياله 
نور، انا بعشق عز ده مسخره🤣🤣
محمد، طب خدي فلوسك اهي وبلاش كلمه بعشق دي لحد غيري
نور بإحراج ، علي فكره عادي يعني ده اخويا الصغير
محمد، لا مش عادي فاهمه
نور، ماشي😄😄
محمد، بتضحكي ليه 
نور، اصلك بتغيري يابيضه
محمد، طبعا 
نور، عز شكله خلع ومش هيجيب لينا حاجه😄😄
محمد، قلبي كان حاسس والله بصي اومي نتمشي شويه واجيبلك أنا الايس كريم واحنا ماشيين
نور، اوك ماشي ياللا
،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، تعالي ننزل نقعد قدام البحر شويه
جودي، ماشي ياحبيبي
ادهم، فاكره اول يوم خرجنا فيه من الشاليه كنا بليل ونزلنا البحر سوا
جودي، اه طبعا فاكره
ادهم،. طب تعالي نعيده 
جودي، احنا كبرنا يا ادهم
ادهم، لا كبرنا ايه وبتاع ايه تعالي ننزل
جودي، ماشي ياللا بينا هجهز اهو وانزل معاك بس نتمشي بس
،،،،
محمد، نور تعالي ننزل البحر
نور، قولتلك لا بخاف ثم إننا بقالنا اربع ساعات ماشيين تعبت عايزه اروح
محمد،. احنا بليل ومحدش هياخد باله أنا عارف انك محروجه
نور، بس يامحمد والله بخاف
محمد، فاكره دور البرد اللي اخدته بسببك عشان كان نفسك تنزلي في المطره أنا وافقتك  وافقي بقي ننزل والله ماتخافي أنا نفسي انزل معاكي
نور، ماشي يامحمد
محمد، ياللا بينا
نور، محمد بلاش لجوه الدنيا ضلمه وراحت الموجه موقعاها
محمد جرى عليها ، اوف خلاص تعالي نخرج بدل ماتغرقي مني
نور رشت عليه ميا أنا مغرقش يا استاذ محمد 
محمد، بترشي عليه مايه طب اهو 
نور، والله انت رخم خلاص بقي
محمد، مش هبطل غير أما تقولي انك بتحبيني
نور، انا مش هقول واهو 
ادهم ، نور اللي في البحر دي ياجودي صح
جودي، بتهيألي  وايه اللي منزلها البحر بليل كده
نور، راحت زقه محمد موقعاه في البحر، طب اهو بس كده وطلعت تجرى
محمد، طب والله مانا سيبك
ادهم بزعييق، نووووور 
نور اتخضت، ده بابي وخرجت من البحر 
ادهم، ايه اللي منزلك البحر دي الوقت وايه قلت الأدب دي
نور، بابي ده مح راح ابوها ضربها بالقلم 
ادهم، اتفضلي عالبيت ياهانم
محمد واقف مصنم مكانه معرفش يدافع عنها
،،،،
في البيت
محمود ، مالك يانور بتعيطي ليه
نور سابته وطلعت جرى علي اوضتها هي وجودي وحور وايان
نور طلعت هدوم واخدتها ودخلت الحمام
حور، مالك يانور في ايه يانور 
جودي،. هي فين
حور، دخلت الحمام ياطنط
جودي، أما تخلصي يازفته تعليلي الاوضه أنا مستنياكي
نور سمعت الكلام انهارت اكتر
محمد، روح الشاليه ودخل الحمام ياخد شاور
محمد،. أنا لازم اقول لبابي عشان  يلحقها قبل مايبقي فيه مشكله
،،،،،
نور خرجت من الحمام وراحت غرفه مامتها
نور خبطت عالباب ودخلت
ادهم، ممكن اعرف ايه اللي حصل ده
نور، والله العظيم أنا آسفه يابابي ومش هيحصل تاني😭😭
ادهم، ده مش اخوكي وانتي محجبه ينفع المرقعه وقلت الادب دي هي دي تربيتي فيكي أما الاقي بنتي في البحر الساعه حداشر بليل وسايقه قلت الأدب مع ابن خالتها الشاب عارفه دي الوقت هو مفكرك رخيصه
نور ، والله اسفه يابابا والله مش هتكلم معاه خالص تاني 
جودي، وان حصل من قلت الأدب دي تاني
نور، والله ماهيحصل ولو حصل ابقوا اعملوا اللي عايزينه فيا
😭😭
جودي، علي فكره محمد بتاع بنات وأمه كانت اشتكيتلي منه أنه بيسهر طول الليل يكلمهم
نور، بس محمد اتغير عشاني
ادهم، اتغير عشانك ازاي
نور، هو قالي أنه بيحبني وساب كل البنات عشاني😭😭
ادهم، اظاهر كده ابن اخوكي بيرسم يعمل في بنتي زى ماابوه عمل مع اختي بس والله ماهسيبه
جودي، مينفعش الكلام ده قدام البنت
ادهم، بصي يا زفته انتي لو شفتك بتكلميه اقسم بالله لهقتلك
نور، خلاص والله يابابي متزعلش مني والله ماهكلمه
جودي، اتفضلي روحي اوضه البنات ياللا ومتخرجيش غير رجلي علي رجلك فاهمه
نور، ماشي يا مامي😭😭
جودي، اهدي ياادهم قولتلك ابقي اتحكم في عصبيتك مينفعش كده
ادهم، انتي راضيه عن اللي حصل
جودي ، لا بس لازم نتكلم بالعقل مينفعش كده
ادهم، طب أنا خارج 
جودي، استني هاجي معاك
ادهم، لا عايز أخرج لوحدي
جودي، يارب اموت لو خرجت لوحدك
ادهم، جودي أنا مضايق سيبيني لوحدي
جودي، لا مش هسيبك ياادهم ياللا بقي عشان نكمل التمشيه اللي باظت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بابا حصل مشكله كبيره لنور بسببي
احمد، حصل ايه
محمد، نزلت البحر أنا ونور وخالو وعمتو شافونا وخالو ضرب نور بالقلم
احمد، أنا عارف انك مش هتجيبها لبر أما اروح اتكلم مع خالك واصلح اللي انت زفته
،،،،،،،
حور، مالك يانور في ايه
نور، مفيش حاجه خالص
حور، براحتك أما تحبي تقولي انا موجوده
نور، ممكن تقولي النور عايزه انام
حور، ماشي تصبحي علي خير
،،،،،
احمد ونور
احمد، محمد ابنك شاكله عامل مصيبه
نور، مصيبه ايه يااحمد
احمد، اخوكي شافوا هو ونور في البحر وضرب بنته بالقلم معني كده أن ابنك شكله كان بيزفت حاجه مع البنت
نور، يامصبتي طب والحل
احمد، مش عارف
نور، طب بص سيبني اكلم ادهم وأشوف اللي حصل بلاش تدخل انت عشان متكبرش
احمد، خلاص ماشي
نور، أنا هنزل اشوفه تحت أكلمه
،،،،،،
جودي وادهم
جودي، الساعه داخله علي واحده تعالي ندخل جوه بقي ياادهم هنفضل طول الليل قاعدين قدام البحر
ادهم، أنا اخد الاجازه دي اصلا عشان اقعد قدام البحر
نور ،ياسلام ياعم الرايق
ادهم، نور تعالي ياحبيبتي اقعدي معانا
نور، أنا جايه اطلب منك طلب
ادهم، انتي تؤمريني 
نور، محمد معجب بنور وعايز يخطبها 
ادهم، محمد ابنك خان ثقتي فيه
نور، ليه بتقول كده ياحبيبي
ادهم، محمد كان دائما بيقولي أن نور أخته وانا كنت بصدقه ونور أما قالتلي انها عايزه تدخل الجامعه اللي فيها محمد وجودي أنا ممنعتش وقولت اهي تبقي مع اخواتها اما اللي سمعته و شوفته ده خلاه لو اخر راجل في الدنيا مش هجوزهاله
نور، محمد بيحبها من زمان وساب البنات اللي كان بيكلمهم وانتبه لدراسته عشانها محمد كلم أبوه يخطبله نور السنه اللي فاتت قاله انت لسه صغير ااستني أما السنه دي تخلص وانا هكلم ادهم محمد مكنش ناوي حاجه وحشه ياادهم ببنتك
جودي، فعلا انا بشوف عنيه دائما عليها وهي رايحه أو جايه بس كنت بكذب نفسي
ادهم، انتي اختي يانور بس اللي حصل انهارده اثر في علاقتي جامد مع ابنك
نور، فكر قبل ما تجني عليه بص اتكلم معاه عشان خاطرى الولد بيحبها بجد انا داخله اطمن عليه عن اذنكم
جودي، ادهم فعلا اسمع منه 
ادهم، اسمع ايه انتي مشوفتيش بعينك اللي حصل
جودي، علي فكره افتكر كنت بتعمل اكتر منه وكنت بغفرلك عشان بحبك 
ادهم، انتي عايزه ايه دي الوقت
جودي، نديله فرصه يصلح اللي حصل
ادهم، لا وبنتي عمرها ماهتكون ليه وانا قايم وسيبلك المكان
،،،،،،
نور ومحمد
نور، بترن علي مين
محمد، ماما مبرنش مفيش حاجه
نور، بتحبها اوي كده
محمد، واكتر كمان مما تتصورى
نور، أن شاء الله هجوزهالك ياحبيبي أنا ورا خالك لحد ما يوافق
محمد، هو رفض
نور، دماغه ناشفه بسبب اللي حصل انهارده وشويه كده وهكلمه تاني
محمد، يارب ياماما
نور، تعالي في حضني ياقلبي والله هجوزهالك
،،،،،،،
تاني يوم
حور، نور هتنزلي معانا
نور، لا هتفرج عالتلفزيون
حور، خلاص ماشي أنا نازله سلام
نور قامت وقفت في الشباك شافت محمد قاعد علي الكرسي علي البحر وقاعد سرحان والكل في البحر
نور، غصبا عني ياحبيبي لازم ابعد عنك
عز، مالك ياكبير قاعد سرحان كده ليه
محمد، ابعد عني ياعز الله يخليك
عز، ماشي اوووف ايه الصاروخ اللي جاي ده ده في بكيني جاي يا محمد
محمد، اي ده مين دول دول رايحين علي خالك ادهم
عز ،انا رايح اقعد جنب خالي وجدي سلام
سلمي، ازيك ياادهم ازيك ياعم محمود
محمود، انتي عرفاني يابتي
ادهم، دي سلمي يابابا ازيك ياسلمي اخبارك
سلمي، الحمد لله تمام اتجوزت وخلفت جوليا دي بنوتي وجوزي مات الله يرحمه
جودي، الله يرحمه ياحبيبتي ابقي خلينا نشوفك 
سلمي، اتحرجت طب عن اذنكم هننزل البحر أنا وجولي
عز، لو محتاجين حد يعلمكوا العوم أنا موجود صح ياخالو
سلمي، هههه دمك خفيف زى خالك تعالي انزل معانا
عز، ماشي ياقمر ياللا بينا
جودي، دي ايه اللي جابها دي هنا
ادهم، أنا اعرف بس انتي حرجتي الوليه
جودي، بس اسكت خالص 
ادهم، هي نور بنتك منزلتش خالص
جودي، مش راضيه تنزل
ادهم، طب أنا هكلمها عشان عايز انزل البحر بيها
جودي، والله مش قولت هتشد عليها شويه
ادهم، لازم أشد شويه وارخي شويه عشان بنتي متكرهنيش
جودي، قول انك عايز تنزل عشان ام جوجو
ادهم ،هههههه بصراحه اه
جودي، اتلم ياادهم
ادهم، استني الو ايوه يانور
نور، ايوه يابابا 
ادهم، انزلي ياحبيبتي ننزل البحر
نور، لا انا تعبانه وعايزه اقعد شويه قدام التلفزيون
ادهم، ياللا يانور اجهزي وانزلي عايز انزل البحر بس مش هنزل غير بيكي
نور، ماشي يابابا نازله اهو
،،،،،،،،
احمد ونور
احمد، شوفي الشملول ابنك عامل ايه مع البت
نور، انهي واحد 
احمد، الشملول اللي في البحر ورحمه امي لهوريه بس يطلع بس
نور، أنا هندهله لانه زودها اوي
احمد، اخيرا اعترفتي
نور، اعترفت بايه يااحمد انت معاملتك جافه مع الولاد بحس انك بتغير منهم حتي أنا مبتحبش حد منهم يحضني أو يبوسني أنا بحس اني عندي تلت اولاد وانت بعشره بسبب غيرتك منهم ودايما شايف تصرفاتهم غلط
احمد، أنا يانور 
نور بصوت عالي ، ايوه يا احمد أنا داخله ومش قاعده معاك عشان انا تعبت منك
حودي، في ايه يا احمد نور خدى استني في ايه يااحمد
محمد، في ايه يابابا
احمد، انده للكلب اللي في البحر ده يطلع كفايه فضايح
محمد، ماشي يابابا
احمد، أنا طالعلها 
،،،،،
نور، ايوه يابابي
ادهم، تعالي نتمشي شويه
نور، مش قولت هننزل البحر
ادهم، لا تعالي نتمشي ومسك أيدها ومشي
محمد فضل واقف باصص عليهم ، دي عدت من جنبي ومبصتليش حتي ليه كده بس يارب انت اللي حاسس بيا يارب
،،،،،،
احمد ونور
احمد، ممكن اعرف في ايه وايه الكلام اللي قولتيه تحت وفرجتي الكل عليه
نور، لو سمحت يا احمد سيبني في حالي
احمد، هو ايه اللي سيبني في حالي بعد مفرجتيهم عليه يا نور 
نور، انا تعبانه بسبب محمد ونفسيتي مدمره بسببه انت مش شايف قاعد لوحده حزين ازاي وانت قاعد مركزلي مع عز قولي عايزني ارد عليك بايه انا قلبي بيتعسر كل ماابص علي محمد 
احمد، يعني أنا قاعد فرحان مانا اكيد زعلان زيك بالضبط ومقطعني في قلبي
نور، مش باين 
احمد، يعني لازم اقوم اعلي صوتي واغلط فيكي قدام الكل عشان تحسي اني مخنوق بسبب ابني 
نور، انا اسفه يا احمد بس والله انا تعبانه بجد
احمد، خلاص يانور تعالي ننزل
نور، انا عايزه حل لابني
احمد، خليها بعد فرح جودي هيكون الموضوع هدي واتكلم مع اخوكي تاني
نور، خلاص ماشي
،،،،،،،،
نور وادهم
ادهم، تيجي ناكل ايس كريم
نور، ماشي يابابي 
ادهم، لسه بتحبي المانجا
نور، اممم
ادهم، خدي الايس كريم بتاعك 
نور، شكرا 
ادهم، عارفه زمان كنت عملت حادثه وكان ضهرى اتكسر فيها عارفه ايه اللي كان وجعني
نور، ايه 
ادهم، جودي قالتلي نور طول الليل بتعيط ومنمتش خالص عارفه كنت بشيلك اخدك في حضني كنتي بتنامي عالطول أنا مفرحتش بحاجه في الدنيا اد أما كنت باخدك في حضني وتقومي ضحكه ونايمه عالطول حتي اخوكي احمد مفرحتش بيه قد مافرحت بيكي انتي كنتي اجمل حاجه في حياتي ومازلتي اجمل حاجه في حياتي
نور، انا بحبك اوي يا بابي 😭😭وراحت حضناه
ادهم، وانا محبتش حد قدك يانور قلب بابا
نور، مامي لو سمعت هتقتلني
ادهم، المجنونه كانت بتتهمني اني بخونها عشان كنت بنام عالطول وانتي في حضني
نور، مامي دي عجيبه بس بتحبك اوي يابابي عارف بسمعها عالطول من وانا صغيره وهي بتدعيلك وهي ساجده بتصلي
ادهم، امك دي روحي اللي انا عايش بسببها
نور، ربنا يخليكوا لبعض ياحبيبي
ادهم، ويخليكي انتي واخوكي لينا يارب ياللا نرجع بقي
نور، ماشي ياحبيبي
،،،،،،
احمد، في ايه يا برنس قاعد في البحر مع الصواريخ ده ابوك هيعلقك
عز، امشي ياللا من وشي 
احمد، عارف والله ماهخلص  وهقف اتفرج عليك
عز، حور في ايه مالك
حور، مالي مانا كويسه اهو
عز، اصلك لفتي وشك مني
حور، انت نسيت انت كنت بتعمل ايه دي الوقت في البحر
عز، بعمل ايه
حور، مفيش ياعز عن اذنك
عز، استني أنا بكلمك في ايه مالك
حور وعينيها مليانه دموع، ماليش ياعز
عز، بصي هو انا مش عارف انتي بتعيطي ليه بس بجد قلبي وجعني عشانك
حور، هو انت عندك قلب 
عز، في ايه ياحور والله مافاهم حاجه
حور، مفيش اتفضل انزل البحر قبل ما المزه تطلع منه
عز، بس انا مش شايف مزز غيرك انتي
حور، تصدق انك قليل الادب
عز، تصدقي أن عنيكي احلي من عنين مامتك اول مره اشوفهم بجد
حور، أنا رايحه لمامي عشان مش عايزه اعطيك بوكس افوقك
عز، بس انا فوقت دي الوقت
حور، متاكد انك فوقت
عز، اه والله فوقت وجعان
حور، تصدق أنا غلطانه اني واقفه معاك أنا ماشيه سلام
عز، يخربيت جمال عنيكي هو في جمال عنين كده ده ايه الجمال ده بجد
،،،،،،،
ادهم رجع بنور
جودي، اي ده اتصالحتوا
ادهم، هو احنا كنا متخاصمين اصلا يانور
نور، أنا أقدر ياحبيبي
جودي، حبيبي ده انتو راجعين اقوي من الاول
نور، وباكتساح ده عشيقي
جودي، ربنا يهدي مابينكوا
كارما، ياللا ياجماعه هنتغدي سوا أنا حضرت الاكل أنا وايان ياللا
اتلموا كلهم عالسفره
ايان، اي رايكم في طبيخي
كارما، ده انتي حطيتي الاطباق عالسفره بس يافشاره
ايان، أخص عليكي يامامي وحطيت المعالق نسيتي
زين، لا دي عملت مجهود عظيم يا كارما
كارما، طب بجد ياجماعه ايه رايكم في الاكل
نور،والله جميل ريحه وشكل وطعم
جودي، فعلا تحفه
ادهم، تسلم ايدك
احمد، لا بجد تسلم ايدك
محمود، اومال فين محمد ولدك يانور
نور، اهو اجا اهو حماتك بتحبك تعالي يامحمد اتغدي معانا
محمد قعد عالسفره قصاد نور
محمد نظر لها نظره كلها عتاب 
نور اخدت بالها  وادهم باصص عليهم بيشوف بنته هتعمل ايه
نور، أنا شبعت أنا طالعه
ادهم، اقعدي خلصي أكلك
نور، لا مش عايزه 
ادهم، اقعدي يانور
نور، حاضر يابابي
محمد اتحرج وراح قايم، أنا طالع
نور، مالك ياحبيبي اقعد 
محمد، مش جعان أنا طالع 
نور مسكت نفسها بالعافيه بس مقدرتش تمسك دموعها
وادهم شايف بنته 
جودي لادهم، عجبك كده
ادهم، كلي
جودي، نفسي اعرف انت بتفكر في ايه
ادهم، مش هتعرفي ريحي نفسك
،،،،
نور طلعت ورا ابنها
نور، ماكلتش ليه 
محمد، مش جعان احنا هنمشي امتي
نور، بكره 
محمد، طيب أنا هنام
نور، دي الوقت
محمد، اه ياماما تعبان وعايز انام قوليلي اعمل ايه وانا اعمله أنا عايز أهرب من اللي بشوفه عايز انام ومش عايز اشوف حد
ادهم، انت شايف أن ده الحل
نور، ادهم تعالي ادخل 
ادهم، سيبينا لوحدنا شويا يانور
نور، ماشي ياحبيبي
ادهم، هي الرجوله بقت هروب من الواقع بالنوم
محمد، أنا تعبان وعايز انام ياخالو
ادهم، انت حر وافتكر اني جتلك
محمد، أنا آسف بس والله بحبها
ادهم، اللي بيحب حد بيعافر عشان يوصله عمتك أنا طلع عيني عشان ترضي أنها تتجوزني
محمد، طب اعمل ايه
ادهم، خلص دراستك ونبقي نتكلم هيبقي في كلام تاني بس بشرط إياك اشوفك بتسلم حتي عليها 
محمد، ده اللي هو ازاي يعني انت خايف عليها مني
ادهم، افهم زي ماتفهم بس إياك تيجي جنب بنتي فاهم
محمد، ماشي ياخالو
ادهم، ماشي أنا هخرج نام بقي مش كنت عايز تنام
محمد، وانت بعد اللي قولته هيجيلي نوم
،،،،
صباح تاني يوم كلهم جهزوا عشان يرجعوا 
وبعد مرور فتره وجاء موعد الفرح المنتظر فرح جودي ودكتور حسام

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
يوم الفرح المنتظر
نور، بقيتي عروسه ياجودي كبرتي ياحبيبتي أنا مش قادره اصدق نفسي
جودي بدموع، والله يامامي أنا زعلانه اني هسيبك أنا عايزه افضل معاكي والنبي
حسام داخل ياخد عروسته سمعهم
حسام، تفضلي مع مين أنا مصدقت أن القمر هيبقي ملكي
نور، خلي بالك منها ياحسام جودي لمضه بس حنيه الدنيا فيها
حسام، أنا اصلا بموت في لماضتها ياللا ياقمر الناس وصلو تحت
جودي، لا انا رجعت في كلامي وهقعد مع مامي
نور،😄😄مامي مين دي الوقت
حسام، وربنا هشيلك واخدك واطير عالفيلا ومش هيبقي فيه فرح😄😄
احمد، لا وعلي ايه أنا هنزلهالك بنفسي😄😄
جودي، بابي مش عايزه اتجوز عايزه اقعد معاكو
حسام، والله كنت حاسس ان ده هيحصل
احمد، خلاص روحي انهارده مع حسام وانزلي عشان المعازيم وبكره هنيجي ناخدك😜😜
حسام، اه ياللا عشان الناس بس
جودي، ماشي يابابي
احمد، ربنا يعينك ياحسام 
جودي، بتقول حاجه يابابي
احمد، بقول انك قمر بالفستان الابيض
جودي، ميرسي يابابي
،،،،،،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم، أنا خلصت ياجودي أنا نازل عشان الناس اجت
جودي، وانا خلصت ايه رايك
ادهم، رايي ايه ايه الجمال ده كله طبعا تجنني
جودي، ميرسي يا دودي
ادهم، فكرتيني بالمرحومه😄😄
جودي، اتلم وياللا بينا ننزل للناس
،،،،،،،،
الميكب ارتيست زوقت نور وعملت لها ميكب رقيق مبين جمال ملامحها ولون عنيها اللي يشبه لون العسل النحل
الفستان بيبي بلو لون صفاء السماء كانت شبه حوريه من الجنه
نور خلصت وماشيه في الطرقه لقت محمد في وشها
محمد بزهول، ايه القمر ده
نور بصت في الارض، شكرا عن اذنك
محمد، ليه كده
نور، هو ايه اللي ليه كده
محمد، أنا عملت ايه للمعامله دي كلها
نور، محمد انت ابن عمتي وبس حاول تتأقلم علي كده عشان أنا مش عايزه مشاكل عن اذنك وسابته ومشت
محمد، ليه كده يانور أنا محبتش حد قدك بس والله لهخليكي تندمي
،،،،،،،،،،
زين وكارما
زين، ياللا ياكوكو 
كارما، أنا خلصت ايه رايك
زين بزهول ، انتي مين
كارما، أنا كل حاجه لدكتور زين قلبه وعقله وكله
زين، انتي الملاك اللي ربي رزقني بيها
كارما ، ربنا يخليك ليا يا اجمل حاجه حلوه في حياتي
حور، ياللا يامامي انتوا هتفضلوا قاعدين تسبلو لبعض كتير
كارما بإحراج ، ياللا يازين هنتأخر كده
ايان، طب ايه رايك فيا أنا وحور كمان يابابي
زين، انتو الاتنين قمرات عارفين ليه عشان طلعتوا شبه الشمس اللي منوره حياتي
حور، يابنتي هيفضلوا يعكسوا في بعض وهينسوا أن في فرح
زين بضحك، ياللا بينا
،،،،،،،،،
عز، اوبااا اي ده جوليا اجت هي ومامتها
نور، جوليا مين
عز، بنت طنط سلمي صاحبه بباكي 
ادهم، انت مجنون هو بابا ليه اصحاب بالمنظر ده دي الفستان الترزي شكله نسي يكمله 
عز، اومال لو شفتيها بالبكيني 
نور، شفتها اتهد واسكت خالص
عز، اي ده المزه بتاعتي وصلت أما اروح اسلم عليها
كارما، ازيك ياعز اخبارك 
عز، الحمد لله ياطنط 
حور، طنط برده اقولها انت مسميها ايه😜😜
عز سرح في الحوريه اللي قدامه😧😧
حور، انت بتبصلي كده ليه😏😏
عز، اصلك قمر بجد🥰🥰
كارما، بتعاكس بنتي قدامي ياعز😄😄
عز، ااااانااااا😇😇
حور🤣🤣🤣 لسانه جاله فيه عطل
كارما، بس يا حور عيب كده اه بالحق مبروك النجاح النتيجه بانت امبارح وانت جبت 98% هتروح ايه
عز، طب أن شاءالله عايز ابقي دكتور زي بابا
حور،يعني هنبقي زمايل
عز، ايه راحه طب بردك
حور، أن شاء الله عشان ابقي ضامنه شغلي عندكم في المستشفي
عز، أن شاء الله
،،،،،،،،،،
محمد لقي جوليا واقفه هي ومامتها فحب أنه ياخد حقه من نور
محمد، ازيك ياطنط أنا محمد ابن نور اخت ادهم
سلمي، اه اهلا ازيك ياحبيبي 
محمد، الحمد لله ياطنط ازيك ياجوليا احنا متعرفناش بس ممكن نتعرف
جوليا، وماله أنا جوليا رايحه كليه السن السنه الجايه أن شاءالله
محمد، أنا فيها رايح سنه تالته ده احنا هنبقي زمايل
جوليا، اممم كويس
محمد حب يفرس نور اكتر، ترقصي معايا
جوليا، اوك 
محمد اخد جوليا وراح يرقص مع العروسه والعريس اسلو
جودي، اي ده ياادهم ألحق
ادهم، بس انا عارف محمد عمل كده ليه
جودي، الحمد لله أنه بان قدام الكل عشان بنتك تتنيل ومعدتش تعيط كل يوم بسببه
ادهم، ده هو اصلا بيعمل كده عشانها واسكتي عايز اشوف آخرهم

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم، ده هو اصلا بيعمل كده عشانها واسكتي عايز اشوف آخرهم
نور بصت بصدمه علي محمد
نور، ليه كده يامحمد وحست أنها هتنهار ودموعها خانتها ونزلت طلعت تجرى عالحمام عشان محدش ياخد باله
محمد شافها ،بقولك ياقمر عن اذنك أنا داخل الحمام احسن همووووت
جوليا، طب روح
محمد راح لها قدام باب الحمام وفضل واقف قدام الباب وسامعها وهي منهاره 
محمد، افتحي يانور
نور مسحت دموعها وظبطت مكياجها وخرجت
نور، عايز ايه في كذه تيولت علي فكره
محمد، انتي متأكده اني ابن خالك وابن عمتك بس
نور، ليه هو انت كنت مفكر انك حاجه تانيه عن اذنك
محمد شدها من ايدها، علي فكره انا متاكد اني بالنسبالك حاجه تانيه
نور، انت بتحلم شيل ايدك وروح للي كنت بترقص معاها وابعد عني أنا مش عايزه اشوفك كل شويه قدامي فاهم
محمد، براحتك يانور
ادهم، كان واقف يراقبهم من بعيد
ادهم، برافوا عليكي يانور أنا والله ماعايز اكسر قلبكم بس انا مستني محمد يقف علي رجليه ويخلص وخايف ليحصلك زى عمتك واجوزك غصب عني أنا لازم اعمل مسافه بينكم لحد مامحمد يخلص
،،،،،،،،،،
احمد، ابنك الشملول كان بيرقص مع اللي واقفه بفستان عريان دي لو اجا تاني يقولي عايز نور هاديه باللي في رجليا لانه محترمناش قدام الناس
نور، بجد ومين اللي عزم سلمي وبنتها
عز، أنا ياماما أما كنت في البحر عزمتها بس مكنتش متاكد انها هتبت وتيجي
نور، فلحوس طول عمرك ياعز
عز موبايله رن،الو
نور، عز أنا واقفه جنب الشجره اخر الجنينه تعالي عايزاك ومتقولش لحد
عز، حاضر 
وبعد دقيقتين كان عندها
نور، والله لهردهالك يامحمد
عز،في ايه يانور
نور، أنا عايزه العب معاك لعبه 
عز، لعبه ايه
نور، أنا عايزه تبين قدام محمد انك بتحبني ونقعد نضحك ونهزر مع بعض
عز، طب ليه
نور، أنا هقولك كل حاجه بس احلف أنه هيكون سر
عز، ماشي
،،،،،
الفرح خلص والعروسه مروحه
جودي، والنبي يامامي مش عايزه اروح في حته خدوني والنبي
محمد، ههههه رجعتي في كلامك
حسام، ياللا ياقمر دخول الحمام مش زي خروجه
عز، البضاعه المباعه لاترد ولاتستبدل
جودي، أخص عليكوا يعني مش هوحشكوا
نور بنت جودي راحت حضناها، والله هتوحشيني اوي مش هلاقي حد ارغي معاه
عز، اومال أنا روحت فين ياقلبي
محمد، مالك ياله ماتظبط
نور، ربنا يخليك ليا يا عز
محمد😡😡
حسام ،ياللا ادخلي ياجودي هنفضل واقفين في الشارع كده
احمد، ادخلي ياقلبي وبكره الصبح هنيجي أنا وماما ناخدك صح يانور
نور، صح يااحمد في سرها بعد الشر
جودي دخلت الفيلا  والكل مروح
احمد ساق العربيه ونور جنبه ومحمد وعز ونور في العربيه التانيه 
نور، عز حاسب أنا هقعد جنبك
محمد اتغاظ منها علي الحركه دي
عز، طول عمرك قمر يانور وبصراحه فستانك تحفه
نور، تسلم ياحبيبي طول عمرك كلامك حلو
محمد😏😏حبيبي ماهي بتتقال اهي 
عز، في حاجه يامحمد 
محمد، ابدا كملو كملو
نور، كبر دماغك منه المهم مبروك عالنجاح
عز، الله يباركلي فيكي عقبال
محمد بصوت عالي، هااا عقبال ايه أنا عايز اعرف
عز، مالك يامحمد واحد وحبيبته بيتكلموا انت مالك
محمد، وصلنا انزلوا ومسمعش صوتكوا 
عز موبايله رن فخرج وقف بعيد يرد
نور مش عارفه تخرج بالفستان 
محمد حس انها مش عارفه تنزل نزل يساعدها
محمد،. نستيني عشان عز ملقتيش غير عز  
نور سابته وجايه تمشي قفلت باب العربيه  علي الفستان كعب الشوز اتعوج وكانت هتقع محمد لحقها وفضل واخدها في حضنه عما فتح باب العربيه
نور بعد ماسرحت في عنيه فتره طويله، شكرا عن اذنك
محمد ماشا أيده علي شعره ونفخ 
عز، هي نور طلعت
محمد، اه عز بالحق استنا
عز، نعم
محمد، هو انت ونور شايفكوا عملالين تتكلموا مع بعض من الصبح وهزار وضحك
عز، نور دي اجمل بسكوته شفتها في حياتي حاجه كده رقيقه وناعمه
محمد، هو انت بتحبها
عز، اه بس خايف بابا ميوافقش عشان هي اكبر مني 
محمد، طب وهي بتحبك
عز، اه اعترفتلي أنها بتحبني وعن اذنك عشان بترن
نور، ايوه ياعز اخبار الخطه ايه
عز، وانتي كمان وحشتيني اوي يانور 
نور، هو جنبك
عز، اه ياحبيبتي اتعشيت  اتعشي انتي مع مامتك وبباكي
محمد، رزع باب العربيه وطلع نام
،،،،،،،،،،
عند حسام وجودي
جودي، بص بقي لو قربت مني ولمست شعرايه هولع في المكان
حسام، ياواد يا جامد ده انتي خطر
جودي ، حسام اسمع كلامي بدل ما أفرج عليك المنطقه أخرج نام بره
حسام، بس ده سريري ودي اوضتي أنام في اي حته تعجبني
جودي، خلاص انا اللي هنام بره عالكنبه 
حسام، طب ليه كده خايفه مني اوي كده ليه
جودي، اسمع كلامي ياتنام هنا يابره
حسام ، أنا خارج ياجودي هنام بره
بعد نص ساعه جودي خرجت لبسه بيجامه لونها اصفر كناريه وبتمشي علي طرطيف صوابعها
حسام، في ايه
جودي،بسم الله الرحمن الرحيم خضتني انت مش نايم
حسام ،لا خارجه ليه
جودي، جعانه
حسام، طب الاكل في المطبخ تعالي ندخل ناكل سوا
جودي، ماشي
حسام، جودي ممكن اطلب منك طلب بكل هدوء
جودي، ايه
حسام، هنام معاكي في الاوضه أن شاله علي الارض بس عشان شكلي ميبقاش وحش قدام بابا لو صحي ولقاني نايم بره
جودي، خلاص ماشي بس احلف ماهتيجي جنبي
حسام، مش أنا اللي اخد حاجه منك غصبا عنك 
جودي، خلاص ماشي
،،،،،،،،،،،
محمد نايم علي سريره بيتقلب مش عارف ينام مسك الموبايل وبعت رساله لنور
معقول نستيني بسرعه كده وحبيتي غيري
نور قرأتها ومردتش عليه عشان هي وعده بباها
محمد، براحتك يابنت خالي براحتك ربنا يهنيكي مع عز لازم ابعد عنك خالص
،،،،،،،،
بعد مرور عامين
جودي، مبروك يامحمد نجحنا بتقدير وانت طلعت الاول عالدفعه وانا جيد جدا
محمد، بجد
جودي، اه حسام لسه  قيلي حالا انت ممكن تتعين معيد بدال الاول
محمد، تمام القلب أما افرح ماما
نور، خير يامحمد تفرحني بايه 
محمد، طلعت الاول علي الدفعه وكده ممكن ابقي معيد في الجامعه
نور،مبروك ياحبيبي طب وجودي متعرفش عملت ايه
محمد، جيد جداً 
نور، طب والله الحمد لله انها عرفت تنجح وبنتها الزنانه علي أيدها
،،،،،،،،،
الدراسه بدأت
نور، سلام يابابي أنا اتاخرت اوي عالمحاضره وانهارده هنتعرف علي دكتور جديد يارب ميكنش رخم
ادهم، طب سلام ياقلب بابا 
نور دخلت وقفه قدام الباب مصدومه
محمد، نعم
نور، ممكن ادخل 
محمد، انهارده اول يوم ليه تدريس فلازم تعرفوا كلكوا طبعي من البدايه أما ادخل محدش يفكر يدخل بعدي 
نور، بس اصل
محمد، لا بس ولا اصل اتفضلي أخرجي
طالب قاعد، ماتسيب القمر تدخل يادكتور 
محمد، مش عايز اسمع نفس
نور خرجت محروجه من الموقف محمد حرجها قدام زمايلها
محمد خلص محاضرته وهو خارج لقي الولد اللي كان بيعاكسها جوه خرج وبيكلمها
الطالب، انسه ياانسه
نور، نعم
ااطالب، أنا نقلت المحاضره بتاعه الدكتور كلها خدي انقليها عندك
نور، متشكره ليك جدا
محمد بصلها بطرف عينه ومشا
،،،،،،
نور احمد
نور،احمد أنا خلصت كشوفات أنا هنزل عشان اجيب هديه لي لي لي عشان عيد ميلادها انهارده متنساش
احمد، طب هاتي حاجه اقدمهلها معاكي
نور ماشي ياحبيبي سلام أنا نازله بقي
احمد، ماشي ياحبيبتي خلي بالك علي نفسك سلام
،،،،،،،،،
جودي، نور مالك
نور، مفيش مخنوقه شويه
جودي، ليه
نور، اصل كان في دكتور انهارده ابن لذينه طردني عشان اتاخرت
جودي، متزعليش نفسك ياحبيبتي وقومي اجهزي بسرعه عشان نروح عيد ميلاد لي لي
نور، ماشي هخلص نقل اللي في أيدي وهقوم البس حالا
جودي،ماشي ياحبيبتي
،،،،،،،
عز، اي اخبار القمر
حور، تمام والله بس المحاضره انهارده كانت طويله وتعبت
عز،ده أنا كنت هموت تعبت مين
حور، الحمد لله انك معايا
عز، اجمل حاجه أن إحنا مع بعض ربنا يخليكي ليا هتقومي نروح العيد ميلاد ياللا
حور، بابي هيجي ونمش عالطول
عز، هو خالي لسه مجاش اتاخر ليه كده
حور، اهو بيخبط سلام بقي دي الوقت
عز، سلام ياحبي
كل ده ومحمد واقف وراه وسامع المكالمه ومفكره بيكلم نور
،،،،،،،،،،،
العيد ميلاد 
الكل حضر يحتفل بأول عيد ميلاد لي لي لي بنت جودي
عز واقف في البلكونه بيتكلم مع حور، تعرفي وحشتيني جدا والله
حور، ياسلام ده احنا كنا مع بعض انهارده في الجامعه  وقعدين جنب بعض
عز، اصلا بتوحشيني كل دقيقه وانتي بعيده عني
محمد كان واقف جنب البلكونه وسمع الكلام ودخل لعز
محمد، حور معلش ممكن تسيبنا لوحدنا
حور باحراج،.  ماشي عن اذنكم
محمد مسك عز من التيشيرت 
هو انت اي ياأخي ماشي ترسم كل شويه علي واحده من ولاد اخلانك
عز، مين قالك كده
محمد، سمعت كلامك انت وحور اكذب بقي
عز، مانا وحور فعلا بنحب بعض
محمد،. طب وبالنسبه لنور كنت بتضحك عليها
عز، بص بقي علي فكره انا مفيش حاجه بيني وبين نور وعلي فكره دي تمثيليه هي كانت عملاها عشان كانت متغاظه انك كنت بترقص مع جوليا يوم فرح جودي وحلفتني ماقولك
محمد بصدمه، انت بتكلم ازاي انت جاي بعد سنتين أنا وهي حتي معدناش بنسلم علي بعض تقولي الكلام ده 
عز، هي كانت محلفاني
محمد، أنا مصعبتش عليك ياأخي انت ايه ده انا اخوك
عز، خلاص يا محمد اللي انكسر يتصلح
محمد، تصدق انا فعلا مغفل وخرج وقف وسط العيد ميلاد
نور،. اخدت بالها أن في حاجه بين محمد وعز
عز بعت رساله لنور ،محمد عرف كل حاجه
نور قرأتها وبصت لمحمد لقيته بيبصلها فهم أن الرساله من عز ليها
نور، مامي انا عايزه اروح لازم ارجع الكشكول بكره ولسه مخلصتوش
جودي، استني يابنتي
نور، في ايه ياجودي
جودي، اصل كان عندها دكتور رخم انهارده مرضاش يدخلها عشان متأخره
حسام، عارفه هو رخم بعقل🤣🤣🤣
جودي، طب حاول تتكلم معاه قوله حرام كده مينفعش كل واحد وليه ظروفه
حسام، هو سمعك خلاص
نور، خلاص يادكتور حسام عن اذنك ياماما وسابتهم وراحت تفتح الاسانسير لقت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
محمد ،استني
نور، ايه 
محمد، يعني كل السنين دي بتستغفليني
نور، أنا مبستغفلش حد ولو سمحت سيبني انزل
محمد، ليه عملتي كده
نور عملت ايه
محمد، بس بقي حرام عليكي أنا طول السنتين كنت بتعذب كل ماالاقي اخويا بيتكلم في الموبايل كنت بفكر أنه بيكلمك
نور، طب وانت مالك بيا اصلا مش الأبله دخلت الكليه وبقيت بتشوفها كل يوم
محمد، مين دي 
نور، جوليا يامحمد جوليا اللي كنت بترقص معاها ومنسجم انت وهي اخر حاجه جوليا اللي دخلت السن عشانك 
محمد، لو قولتلك اني قلبي عمره ماحب غيرك هتصدقيني
نور، لا
محمد،متأكده 
نور😭😭 ايوه
محمد، ماشي يانور براحتك بس انا كنت برقص معاها عشان اشوف بجد محمد بالنسبالك ابن خالك واللا حبيبك
نور بدموع، وشفت ايه
محمد، شفت اني مفرقش معاكي وسابها ودخل
نور سمعت كلمته كانت زى الخنجر في قلبها هي مش قادره تقوله أنها بتحبه عشان خاطر الوعد اللي وعدته لوالدها
،،،،،،،،
جودي، بس حلوه اوي الشقه ياجودي تفتحي الشباك تشوفي النيل
جودي، حسام كان مصمم أن احنا نعمل فيها العيد ميلاد مع انها لسه مخلصتش 
نور، احسن من الفيلا بكتير بصراحه ياجودى
جودي، فعلا يا ماما وجوها جميل
محمد واقف في البلكونه بيبص علي نور وهي ماشيه تعيط في الشارع وراحت واقعه مغمي عليها خرج من البلكونه يجرى
نور، في ايه يامحمد مالك
محمد نزل السلم جرى لحد ماوصل لنور
ابعدوا لو سمحتوا نور نور فوقي فوقي ياحبيبتي أنا آسف فوقي نور
جودي ونور وعز الكل نزل يجرى يشوف في ايه
نور، ضربات القلب مش منتظمه محتاجه رسم قلب بسرعه
محمد شالها وعز فاتحله العربيه وحطها
جودي ركبت جنبها، نور فوقي ياحبيبتي فوقي مالك بس انا هتصل بادهم
ادهم، الو
جودي، الحقني ياادهم نور اغمي عليها في الشارع واحنا رايحين المستشفي حالا
ادهم، طب أنا جاي حالا
نور ،وصلنا ياللا نزلوها
احمد، أنا هشيلها محدش يلمس اختي
محمد، طب بسرعه ياللا
،،،،،،
نور داخل غرفه الكشف 
نور خرجت لجودي وأحمد وادهم ومحمد
نور، كنت حاسه هبوط حاد في الدوره الدمويه
جودي، هي فعلا مأكلتش حاجه انهارده بسبب انها كانت نفسيتها تعبانه ومقدرتش تاكل
نور،. أنا طلبت المعمل بعملها صوره دم كامله
جودي، ربنا يسامحه اللي كان السبب وخلاها متكلش حاجه في يومها
محمد سمع الكلمه وعرف أن الكلام عليه 
ادهم ، وانتي ازاي تخليها قاعده من غير اكل لحد دي الوقت
جودي، نور مش صغيره ياادهم
ادهم ،لا صغيره انتي امها والمسؤله عنها
نور، بس بقي انتو الاتنين البنت فاقت خلاص
جودي، طب أنا عايزه ادخل اشوفها
نور، ادخلولها 
الكل دخل لنور 
محمد راح جنب نور ، أنا آسف اني كنت السبب انا مش هوريكي وشي تاني
نور بصت لادهم بصدمه، بابي انا
ادهم، محمد تعالي عايزك
خرجوا الاتنين بره الاوضه اللي فيها نور
ادهم، لسه بتحب نور
محمد، أنا عمرى ماحبيت غيرها
ادهم، بس لازم تحاول تنساها نور متقدملها شخص محترم وانا وافقت انت اللي بينك وبينها ده ممكن يكون تعود عشان انتو الاتنين قدام بعض عالطول
محمد، ربنا يعمل لها اللي فيه الخير
ادهم، أنا عايزك تكون شاهد عالجوازه لأن كتب الكتاب والفرح بكره وانت اخوها الكبير أنا عايز بطاقتك تكون جاهزه معاك بكره
محمد بحزن ، ماشي ياخالو
نور خرجت من المستشفي وروحت البيت
ادهم، نور انتي جايلك عريس وانا وافقت وكتب الكتاب والفرح بكره
جودي، انت عاقل انت عارف بتقول ايه
ادهم، لسه متجننتش ياجودي وفي كامل قوايا العقلية
نور، انت ازاي كده قلبك طاوعك تعمل كده في بنتك ازاي
ادهم، مش عايز اسمع ولا كلمه فاهمين
جودي، أنا هاخد بنتي وهنغور من وشك 
ادهم،اقسم بالله أن خرجتي من البيت لهيكون اخر يوم في عمرك
نور، انت مش طبيعي ياادهم
ادهم، أنا هعمل الفرح عندك في الفيلا في الجنينه عشان البيت مينفعش
احمد ،تنور ياادهم بس يانور اسكتي بقي ربنا يتمم علي خير
نور،ماشي هسكت بس علي فكره انت قاصد انك تفرس ابني ده بعدك  يا ادهم
ادهم، نور موافقه كلامي يابنتي
نور بدموع ،ماشي يابابي
ادهم، طب ياللا هنخرج نجيب الفستان حاكم أنا زوقي يجنن
نور، ماشي يابابي
ادهم نزل جاب الفستان الفرح لبنته ولمراته فستان سواريه وخرج يتمشي هو وبنته 
ادهم، أنا عايز افهمك حاجه بس بكره هتعرفيها وهتعرفي أنا قد ايه بحبك
نور، وانا بحبك يابابي من غير اي حاجه
ادهم، ربنا يخليكي ليا ياقلبي ياللا نروح لامنا الغوله
نور،😄😄اخص عليك يابابي دي مامي عسل
ادهم، عسل اسود دي الليله هتبقي زفت علي دماغي
،،،،،،،
جودي، أنا مش عارفه ادهم عمل كده ليه
نور، جوزك بيكره ابني وعامل الفرح هنا عشان يكيده
جودي، ادهم مش بيكره محمد ادهم في دماغه حاجه ده لو كده يبقي بيكره بنته هيجوزها لواحد مشفتوش ولا تعرفه
نور، ربنا يعدي بكره علي خير
جودي، طب اقفلي اهو اجا
ادهم، جبتلك فستان يجنن يامزتي
جودي، متكلمش معايا مش عايزه اسمع صوتك 
ادهم، ماشي براحتك تصبحي علي خير داخل انام
،،،،،،،،،،
تاني يوم 
ادهم، ياللا ياجودي عشان نروح الفيلا
جودي، مش رايحه في حته
ادهم بزعييق، كلامي يتسمع ياللا
جودى،بدموع، ماشي ياادهم ثواني وهكون جاهزه
ادهم، نور يانور ياللا ياحبيبتي الكوافيره فاتها اجت الفيلا
نور، حاضر يابابي أنا هجهز حالا
ادهم،عنيكي وارمه كده ليه انتي منمتيش
نور،عادي يا بابي
ادهم، طب ياللا عما اصحي الاستاذ احمد
،،،،،،،
الكل اتجمع في الفيلا عند نور
ادهم، بطاقتك يااحمد
احمد، اتفضل ياخالو
نور، عايز بطاقه ابني ليه 
احمد، ابنك شاهد عالجوازه اخوها الكبير
زين، ادهم اخويا اتجنن رسمي
عز، المأذون وصل ياجماعه
جودي، فين العريس ياشملول
ادهم، ياللا يا محمد بطاقتي وبطاقة العريس اهي يامولانا اتفضل
محمد، مين العريس دي بطاقتي
ادهم، هو أنا هلاقي عريس احسن منك لبنتي بيحبها وبيخاف عليها
جودي، اللي بيحصل ده بجد
احمد، اه بجد😄😄
نور، هو انت كنت عارف يااحمد 
احمد، اممم
نور، اخص عليك شايفني بعيط طول الليل مهنش عليك تقولي
احمد، كنتي بتقولي لابنك واخوكي محلفني
محمد، يعني أنا خلاص نور هتبقي مراتي صح🤣🤣🤣
احمد، الوله اتجنن يخربيت أفكارك يا ادهم
محمد، ياللا يا خالو ياللا قبل ماترجع في كلامك ياللا ياعم الشيخ
المأذون خلص،ونور مضت من غير ماتشوف اسم العريس
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
محمد اول ماسمع الكلمه دي طلع يجرى زى المجنون وكل مابيجرى بيقع علي وشه عالسلم وبيكمل جرى
نور بدموع، ياحبيبي يابني شكرا يا ادهم شكرا ياحبيبي وراحت راميه نفسها في حضن اخوها
محمد وصل اوضه نور فتح ودخل زى المجنون شالها وقعد يلف بيها 
نور، مالك يا محمد في ايه انت اتجننت بابي هيشوفنا
محمد، أنا عايز الكون كله يشوفنا أنا مش مصدق نفسي انتي بقيتي مراتي
ادهم دخل عليهم
نور، والله يابابي هو اللي اجا وشلني أنا مليش دعوه
ادهم🤣🤣مبروك ياحبيبتي اهو بقي جوزك وحر بقي يشيلك ينزلك انتو حرين مع بعض
محمد، ربنا يخليك ليا يا اجمل خالو في الدنيا وشاله وقعد يلف بيه
ادهم،نزلني ياابن المجنونه أنا خالك مش مراتك
محمد، يعني الحفله اللي تحت دي عشاني أنا ونور صح
ادهم، لا عشاني😄😄
محمد، ياللا تعالي ننزل 
ادهم، لا انزل وانا هنزلهالك بشوف كده أن الأب اللي بينزل العروسه
محمد،ماشي
ادهم، وربنا جوزت بنتي لاهبل 🤣

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم نازل بنور بنته وعنيه كلها دموع يسلمها لعريسها
محمد واقف عنيه دمعت من الفرحه وراح حاضن خاله
محمد،ربنا يخليك ليا يا احسن خالو في الدنيا
ادهم، خلي بالك منها يامحمد دي نور عيني اتفضل اهي اغلي جوهره عندي
محمد مسك أيدها وراح شايلها وفضل يلف بيها وسط المعازيم 
حور عينيها دمعت من الفرحه وفضلت تسقف مع المعازيم 
عز شدها من أيدها وراح لخاله
حور،في ايه ياعز
عز،هششش هتعرفي حالا
حور، بابي بيبص علينا
عز، أنا اصلا رايحله
حور،طب سيب أيدي
عز، خالو
زين،مالك ياعز وفي ايه ماسك البنت كده ليه
عز، خالو أنا بحب بنتك دي ولو مجوزتهاليش أنا هموت نفسي 
زين، عز انت اتجننت طب احترمني وسيب أيدها
عز،اهو بس انا عايز اتجوزها حالا
حور، بابي أنا مليش دعوه هو اللي شدني
زين، اتفضلي روحي اقفي مع مامتك وحسابي معاكي أما نروح
عز،حساب ايه أنا بحبها ياخالو بقولك
زين، روح ياعز الله يباركلك دي الوقت أنا هرد عليك بعد الفرح ياحبيبي
عز، ماشي ياخالو
زين،. الله يكون في عونك يانور مخلفه اتنين مجانين
،،،،،،،،
محمد بيرقص اسلو مع نور
محمد، أنا حاسس اني قلبي هيقف من الفرحه بجد أنا مش مصدق 
نور، لا صدق يا حبيبي انا معاك عارف انا بعدت عنك عشان بابي طلب مني كده بس كنت بموت كل ما اشوفك ومعرفش اكلمك
محمد، خالو كان عايز يخليني اعافر لحد ماوصلك خالو بيحبك بجد
نور، طبعا وانا بعشقه
محمد، طب وانا 
نور، هو ابويا حبه في قلبي من يوم ماتولدت وانت حبيبي 
محمد، أنا بعشقك يا اجمل حاجه في عمرى
نور، وانا بمووووووت فيك
محمد ، أخيرا سمعت كلمه حلوه منك
نور، من انهارده هتسمع كتير بس ياللا نقعد بقي تعبت
،،،،،،،
جودي، هي نور هتروح معانا واللا هتعمل ايه يا دكتور احمد
احمد، أنا مجهز ليهم اوضه فوق ومشطبها وكنت ضاحك علي نور وقايلها أن بعملها لجودي
جودي، طب كان هيحصل حاجه لو كنتوا قولتولنا
احمد، دي أوامر الباشا جوزك
نور، بس بصراحه ياجودي المفجأه جميله اوي
جودي، طب هما هيروحوا الجامعه ازاي وهما لسه عرسان
حسام، بكره وبعده اجازه وانا اخدت اجازه لمحمد تلت ايام من الجامعه وهروح مكانه
جودي بنت نور، يعني انت كمان ياحسام كنت عارف
حسام، أوامر ادهم باشا تنفذ
نور، والله ادهم مسخره بصي ياجودي واقف بيعيط ازاي 
جودي، أنا كنت بحس أنه عمره ماهيجوزها من كتر مابيحبها امبارح أما قال حكايه عريس وفرح بكره بصراحه قولت أنه اتجنن أنا هروح اقف معاه لحسن يحصله حاجه
،،،،،،،،،،
بعد انتهاء الفرح
احمد، ياللا يامحمد خد عروستك واطلعوا فوق
ادهم، ياخد مين ياللا مش هروح من غير بنتي
محمد، في ايه ياخالو دي بقت مراتي خلاص
نور، انت اتجننت ياادهم
ادهم بزعيييق، زي مابقلكوا مش همشي من غير بنتي
جودي، يامصبتي انت اتجننت ياادهم ده انت لسه ماضي علي قسيمه الجواز رجعت في كلامك
محمد، نور ياللا وراح ماسك أيدها وطلع يجرى خرجوا من الفيلا وركبوا العربيه
،،،،،،،،،
زين، والله جدع اخدها وخلع
ادهم، وربنا ماهسيبه 
محمود، في ايه يا ولدي بجت مرته وحر ياخدها ويروح كيف مايروح
جودي، تعالي ياحبيبي نطلع الله يهديك
ادهم، برده هتعمليني علي اني مجنون
نور، مانت فعلا اتجننت منين جوزتهاله ومنين عايز تاخدها وتروح
زين،استهدي بالله ياادهم واطلع نام
عز، طب وربنا اخويا معلم ده مصدق واخدها وخلع
احمد، طب اطلع يا اهبل نام انت كمان
عز، بص لقا حور بتبص عليه 
عز باحراج، ماشي ياكبير كلها كام يوم واخد حبيبتي واخلع انا كمان ??
زين اضايق من عز، ياللا ياكارما نروح ياللا يابنات
احمد، طب اطلعوا باتوا معانا انهارده وروحوا بكره 
زين، لا عشان ممعناش لبس واهي خطوتين بالعربيه هنكون هناك
،،،،،،،
محمد ونور
نور، هو انت رايح فين
محمد، خطفتك
نور، بجد والله يامحمد
محمد، هنروح اوتيل نبات فيه عما ابوكي يهدا
نور، طب أنا ممعيش هدوم يعني هنام بالفستان
محمد،. طب بصي في محل هدوم هناك خليكي هنزل اجيب هدوم لينا
نور بزعيييق، لا أنا عايزه اروح معلش
محمد، نور معلش انا بحبك وكل حاجه بس متعليييش صوتك عليه خلاص انا هلف وراجع
نور زعلت من نفسها انها زعقتله
نور،محمد
محمد بزعل ،نعم
نور راحت بيساه في خده، انا اسفه
محمد، ده بجد ده احنا اطورنا اوي
نور، بس يارخم
محمد، أنا لسه زعلان 
نور، ازعل??
محمد، هتصلحيني أما نروح ?
نور، أنا اصلا هروح انام في حضن بابي
محمد، هرجع الاوتيل تاني والله 
نور،خلاص خلاص 
محمد، ايوه كده اتظبطي وياللا وصلنا
نور، ده بابي في البلكونه
محمد،اوووف ربنا يستر ياللا ندخل
ادهم اول ماشافهم نزل جرى
محمد، ايوه يابابا احنا اجينا
احمد، ادخلوا براحه عشان خالك ميصحاش
محمد، هو شافنا واحنا جايين كان في البلكونه
احمد، طب أنا نازلكم اهو
محمد، اوبااا ده نزل ياللا يا بابا
ادهم، اخدتها وروحتوا فين
محمد، ملحقناش نروح في حته اتمشينا بالعربيه شويه عما تهدي ياخالو
ادهم، اوعي يكون عمل فيكي حاجه
احمد،. انت اتجننت ياادهم خد عروستك واطلعوا ياللا
ادهم، اطلعي يابنتي معاه??
احمد، محسسني أنه هيقتلها?? خد مراتك واطلع يا محمد
محمد، ياللا يانور
نور، ??
جودي، ياللا يابني ربنا يهنيكوا
،،،،،،،،،،
محمد اخد نور وطلعوا غرفتهم
نور، الله الاوضه دي جميله اوي
محمد، عشان انتي فيها
نور، محمد أنا هدخل اخد شاور واتوضي عشان نصلي ركعتين لله
محمد، ماشي ياقلبي
نور دخلت اخدت شاور ولبست الاسدال وخرجت 
محمد، استني خمس دقايق هاخد شاور واتوضي
نور،. ماشي ياحبيبي
صلي الاتنين ركعتين السنه ومحمد حط أيده علي دماغ نور و قال الدعاء وانهوا الصلاه وجدي قلعت الاسدال
محمد، عارفه خايف من ايه
نور، ايه
محمد، الاقي ابوكي الحاله تجيله تاني ويرجع يقول عايز بنتي
نور، اخص عليك بتغلط في بابي 
محمد، أنا أقدر بس ايه الجمال ده شكلك بالبيجامه قمر وقعد يقرب منها
نور، ابعد عني بدل مااصوت واخلي بابي يجي بجد
محمد،. طب صوتي كده انا عايز اسمع
نور، محم
محمد ?‍❤️‍?‍??‍❤️‍?‍??‍❤️‍?‍? ونسيبهم ونروح لجودي وادهم
جودي، انت شربت علبه السجاير كلها ياادهم
ادهم، سيبيني في حالي الله يخليكي
جودي، حبيبي اهدي مينفعش كده كان لازم هيجي اليوم وتتجوز
ادهم، أنا رايحلهم
جودي، يامصبتي رايح فين خد 
ادهم، عايزه ايه
جودي، دول عرسان واكيد هما مشغولين دي الوقت
ادهم، بقولك ايه أنا والع لوحدي
جودي، اهدي ياحبيبي وتعالي ننام 
ادهم، مش عايز اتزفت
جودي، طب تعالي بس نام الله يهديك
،،،،،،
نور وأحمد
نور، مكنتش خليت ادهم يبات هنا انهارده
احمد، ليه كده ده اخوكي عيب
نور، أنا خايفه يتجنن ويروح لبنته وهي مع محمد وتبقي مصيبه
احمد، بتهيألك اخوكي مش مجنون للدرجادي
نور، ربنا يستر هو أنا هيجيلي نوم
احمد، والله انتي قلقتيني
،،،،،،
نروح لزين وكارما
زين ، حور
حور، نعم يابابي
زين، ايه اللي بينك وبين عز 
حور، مفيش زمايل مش اكتر
زين، زمايل يشدك من ايدك بالمنظر ده ويقولي جوزهالي وبحبها
كارما، انت عارف أن عز ابن اختك مجنون يازين
زين، عز مش مجنون عز شاب ومينفعش أن بنتك تخليه ياخد عليها بالمنظر ده
حور،. انا مليش دعوه هو اللي شدني وعمل كده
زين، طب هو اعترف أنه بيحبك انتي بتحبيه
كارما، في ايه يازين
زين، مبوجهلكيش كلام ردي يا دكتوره حور
حور، اممم
زين، كنت حاسس من لمعه عنيكي عارفه امك طلعت عيني لحد مارضت تتجوزني وعشان كده عرفت قيمتها اللي بيجي سهل بيروح سهل شوفتي فرحه محمد انهارده بنور مفرحش بتخرجه قد مافرح أنه فاز بيها
حور، يابابي انااا
زين، انتي تبعدي عنه انتو لسه بتبنوا مستقبلكوا طب لو وافقت انكوا تتجوزوا هتصرفوا منين أبوه هيديله مصروف ليه وليكي خلي دماغك اكبر من كده ياحور 
حور، ماشي يابابي??
زين، لو اتاكدتي ان الحب اللي في قلبك حقيقي لعز قوليلي وانا موافق علي جوازكوا بشرط انك تتاكدي من حبه اول ومترخصيش نفسك
حور، ماشي يابابي
زين، ادخلي نامي ياللا
حور، تصبح علي خير يابابي
زين، وانتي من أهله ياحبيبتي
كارما، بجد عجبتني يازين برافو عليك
زين، لازم ابقي صاحب بناتي مش اخوفهم مني
كارما، هو أنا بحبك من قليل
زين، ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي
،،،،،،
حور دخلت غرفتها لقت عز رانن عليها كذه مره والموبايل صامت
حور اهو رن تاني، الو عايز ايه يا مجنون
عز، أنا مجنون فعلا عشان بحبك تعرفي اني هتجنن وتبقي معايا
حور، علي فكره جنانك ده سببلي مشكله انت بني ادم مستهتر ومبيهمكش حد غير نفسك
عز ، مالك ياحور في ايه
حور، مليش بس بجد أنا تعبت منك انت شايف اللي عملته انهارده صح
عز، أنا عملت كده عشان بحبك والله
حور، وانا مبقتش عايزه الحب ده وياريت تحل عن دماغي
عز، شكرا يا بنت خالي أنا آسف اني ازعجتك بس اوعدك أن لساني معدش هيخاطب لسانك
حور، يبقي احسن انت في طريق وانا في طريق
عز قفل السكه في وشها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ادهم، نور افتحي الباب
نور قامت وقفه علي السرير، يامصبتي ده بابي
محمد، مالك يابنتي 
نور، اتفضحت
محمد، بس يامجنونه اتفضحتي ايه أنا جوزك
ادهم، افتح يا محمد احسنلك
محمد، ابوكي مش هيجبها لبر
نور لبست الاسدال بسرعه، حاضر يابابي??
محمد، روحي افتحيله
جودي، في ايه ياادهم انت عارف الساعه كام الساعه دي الوقت سابعه ودول عريسان تعالي الله يهديك
ادهم، جودي ابعدي عن وشي 
نور فتحت الباب، ايوه يابابي
ادهم،. تعالي نفطر سوا تحت ياحبي عملك فطار بايدي
نور، بس احنا لسه بدرى يابابي مش هقدر اكل دي الوقت
جودي، لا مهو ابوكي اتجنن رسمي
ادهم، جودي متخلنيش اكون سبب في طلاق اتنين انهارده 
محمد، ليه وعلي ايه تعالي ننزل نفطر يانور مع خالو القمر ده
جودي، تصدق انك خواف?? نخيت بسرعه يامحمد
محمد، الطيب احسن يا عمتو??
ادهم، طب ياللا انزلوا
نور، ماشي يابابي
،،،،،،،،
عند زين وكارما
زين، نور عزمانا انهارده علي الغدا
كارما ، ماشي ياحبيبي تعالي نروح واهو نبارك للعرسان ونشوف مغامرات ادهم اخوك معاهم
زين، أنا خايف يكون نام امبارح في النص مابينهم??
كارما، يالهوي هو مجنون للدرجادي
زين??والعن كمان ياكوكو
كارما،طب أنا هقول للبنات يجهزوا كمان ساعه وبالمره اروح لماما اقعد معاها شويه
زين، ماشي ياحبيبتي
،،،،،،
عند حور وايان
ايان، مالك يابنتي 
حور، ??بحبه بحبه يا ايان
ايان، طب ليه اللي قولتيه امبارح ده
حور، كنت دمي محرووق من اللي عمله قدام بابي
ايان، ياريت احمد اللي كان عمل كده بصراحه اللي عمله محمد امبارح خلي مشاعرى اتحركت وكنت هروح اقول لاحمد اني بحبه 
حور، ياسلام ده انتي مجنونه
ايان، مش أنا اللي مجنونه انتي المجنونه أما تلاقي حد بيحبك ويروح يقول لابوكي أنه بيحبك وتسبيه تبقي مجنونه لا وكمان تكلميه تهزقيه
حور، طب اعمل ايه دي الوقت
ايان، اتصلي بيه صالحيه 
حور، ده قفل السكه في وشي امبارح
ايان، طب حاولي ترني كده
حور، ماشي برن اهو
،،،،،،
احمد، انت يااستاذ عز اتزفت اوم رد علي موبايلك
عز، مش عايز ارد علي حد
احمد، دي واحده يامعلم واسمها عشقي اي ده بتحب يامعلم
عز قام مره واحده ،انت ازاي تمسك موبايلي
احمد، طب خد ياعشقي
عز لقه بالمخده، تصدق انك رزل اطلع بره يالا
احمد، ماشي ماشي يامعلم خارج متزقش بس
،،،،،
عز، الو
حور، ازيك ياعز
عز، الحمد لله 
حور، انااااا
عز، انا عايز انام مش فاضيلك 
حور، خلاص اتزفت ياعز نام سلام
عز، سلام وقفل السكه
،،،،
ايان، قالك اي
حور مش فاضيلك عايز انام وقفل السكه
ايان، بصراحه حقه بعد اللي قولتيه امبارح
كارما دخلت عليهم
كارما، بقولكوا يابنات ياللا اجهزوا رايحين نتغدي عند عمتكم انهارده
ايان، ماشي ياكبيره نص ساعه وهنجهز
كارما، ماشي يالمضه ياللا بسرعه 
ايان، اوك
كارما،مالك ياحور
حور، مافيش يامامي مصدعه شويه
كارما ، أنا عارفه انتي تعبانه من ايه بس هقولك حاجه احمدي ربنا أن بابي متفاهم هو كده علي فكره مشدش اوي عليكي وكلامه كله صح فمتزعليش منه
حور، أنا اصلا مش زعلانه من بابي ولا عمرى هزعل منه 
كارما،اومال في ايه
ايان، مفيش يامزتي روحي اجهزي ياللا عما نجهز احنا كمان
كارما ، مزتك ماشي يا لمضه اجهزوا ياللا وخرجت
ايان، كنت حاسه دقيقه كمان وكنتي هتعترفي لمامي
حور، أنا مش عايزه اروح
ايان، لا لازم تروحي فين الطقم اللي بيستفذ عز أما بتلبسيه
حور، اهو
ايان، طب ياللا ادخلي البسيه وافردي شعرك متعمليش كحكه الله يسترك
حور، لا بس هيزعل عشانه ضيق اوي 
ايان، اسمعي كلامي بس
حور، شكلك هتوديني في داهيه
ايان، ??ماشي ياحور بس اجهزى ياللا عما اروح اجهز أنا كمان
،،،،،،،،
احمد ونور
احمد، اخوكي مش هيجبها لبر 
نور، في ايه
احمد، راح يصحي محمد ونور وقعد يرزع علي الباب الساعه سابعه الصبح كان عايز بنته تنزل تفطر معاه
نور، يا مصبتي ده مسخره اقسم بالله ??
احمد، بتضحكي ده ابنك كان واقف هيطق من جنابه
نور، هما مش هيروحوا الغردقه يقعدوا خمس ايام هناك خلاص محمد زعلان ليه اهو هياخدها وهيبقوا لوحدهم
احمد، طب احنا لوحدنا اهو مفيش اي حاجه
نور??عيب يا دودو انت بقيت جدو
احمد، جدو مين مانتي اللي جوزتيها صغيره 
نور، ادهم 
احمد بص وراه
نور طلعت تجرى خرجت بره
احمد، ماشي يانور 
،،،،،،،
محمد، نور احنا هنتغدي ونسافر علي الغردقه عالطول
نور، طب هقول لبابي
محمد، والله لو قلتيله لهقوم رزعك بوسه قدامه
نور، لا وعلي ايه خليه يدور علينا ميلقيناش يقوم جايلنا ضربنا رصاصتين
محمد، متخافيش هخدهم لوحدي وهحوش عنك
نور، أنا اكتر واحده محظوظه في الدنيا بيك وببابي ومامي وكل اللي حواليا
محمد، احنا اللي محظوظين بيكي
نور، طب اسكت بابي جاي ليسمعنا
محمد، ?? ابوكي ده عسل 
،،،،،،،
زين ،ياللا يابنات وصلنا ادخلوا ياللا 
دخلو الفيلا 
ايان ، جدو حبيبي وحشتني اوي من امبارح للنهارده
محمود، اه بكاشه 
زين، اومي من علي رجل جدك جدك انتي تقلتي عليه
ايان، حقي ياجدو مش أنا ورقه
محمود، انتي بجيتي كشكول مش ورجه 
حور، ازيك ياجدو اخبارك
محمود، الحمد لله يابتي مالك 
حور، مفيش اصلي تعبانه شويه ورايا بحث لازم اسلمه بكره ومش قادره اعمله من الصداع
نور، طب مش انتي مع عز اطلعي اعمليه معاه هو بيعمل في بتاعه وانا هجبلك حبايه صداع ياحبيبتي
حور، لا يعمتو هعملوا أما اروح
نور، اطلعي اعمليه معاه عشان مش هتلاقي تعمليه بليل واهو عز اكيد بيعتبرك اخته فمتخافيش اطلعي ياحبيبتي
حور بصت لكارما
كارما، طب خدي ايان واطلعي اعمليه معاه
حور، ماشي يامامي
،،،،،،،،،
ايان، ايوه يا معلم دي جتلك علي التبطاب
حور، وربنا انتي بيئه اسكتي بقي
ايان، خلاص سكتنا
حور، هي اوضته انهي
ايان ،وانا ايش عرفني
ايان، ده كاتب علي الباب الدكتور عز من اولها هيقلب اوضته عياده
حور، اسكتي بقي وتعالي نخبط
عز، تصدق انك عيل رزل كل شويه تخبط وقام فتح عايز ايه يازفت اتصدم اول مالقي حور في وشه
انتي ايه اللي جابك هنا
ايان، عمتو قالتلها تطلع تعمل البحث معاك
عز، اتفضلي
دخلت قعدت علي مكتبه وايان خرجت البلكونه تشم هوا وهي قاصده عشان تسيبهم لوحدهم
عز، ممكن تلمي شعرك ده
حور، ليه
عز، المروحه عماله تطيره في وشي
حور، ماشي وراحه لماه كحكه راح مفكوك وواقع مفرود تاني
عز، ماهو أنا عايز اخلص أنا مش عارف اكتب حاجه من ام شعرك ده
حور، طب تمام أنا ماشيه ومش عايزه اعمل حاجه وقامت تمشي
عز بنظره كلها شده ،اقعدي 
حور، قعدت 
عز ، بصي ادورى وانا هعملهولك أنا
حور، ماشي 
عز مسك شعرها وقعد يضفرلها فيه وانسجم فيه لحد ماتاه وهو بيستنشق رائحته
حور، خلاص
عز فاق ، اححم اه خلاص 
حور، طب تيجي ننزل نكتب البحث في الجنينه
عز، لا وخلصي بقي عشان جعان عايز انزل اتغدي 
حور، هو انت خلصت
عز، اه
حور، طب خلاص انا مش مهم ياللا ننزل
عز، بقولك اي خلصي ياللا عشان ننزل مش هنزل غير أما تخلصي
حور، انت بتكلمني كده ليه??
عز، مش انتي عايزه كده وقولتيلي كده امبارح
حور ، كنت مضايقه شويه والله بس خلاص
عز، خلاص ايه اهانتك ليه
حور، ??
عز ،بتعيطي ليه
حور، عشاااان كان غصب عني أنا 
عز، خلاص لو سمحتي متجبيش سيره الموضوع ده تاني احنا قرايب وبس
حور، ماشي ياعز براحتك بس عايزاك تبص في عيني وتقول انك مش بتحبني
عز بصلها جامد، أنا مش بحبك ياحور خلاص اللي بينا انتهي
حور بدموع مثل السيل ، ماشي ياعز براحتك ??
ايان، رجلي وجعتني من الوقفه في مالك ياحور بتعيطي ليه
حور، أنا ماشيه ياعز وافتكر اني جيت لحد عندك وانت اللي نهيت كل حاجه بينا
وسابته ونزلت
ايان، ليه كده ياعز حور اتبهدلت جامد من بابي امبارح وانت كلمتها في وقت هي كانت مخنوقه فيه حور منمتش طول الليل بسبب انها زعلتك
عز، حور اهانتني يا ايان معدش ينفع نرجع لبعض تاني
ايان، تصدق بابي كان عنده حق أما قالها مترخسيش نفسك ليه خليه لو كان بيحبك بجد يتعب لحد مايوصلك أنا مش زعلانه منك انا زعلانه من نفسي لاني فكرتك بتحبها بجد وقولتلها تصالحك
عز، الاهانه اصعب من الحب بتضيعه
ايان، ماشي ياعز عن اذنك سلام ياا بن عمتي سلام
وسألته ونزلت
عز زعل من نفسه علي اللي قاله بس قال كان لازم كده دي هانتك بص لقي الورق بتاع البحث بتاعها
راح يلمه لقي ورقه علي الوش
أنا اسفه انا بحبك اوي 
عز مشا أيده علي شعره بضيق، اووووووف اول مره تعترف بحبها أنا اقولها اني مش بحبها ده انا اهبل بجد 
،،،،،،،،
حور خرجت قعدت في الجنينه عشان محدش يجي يشوفها بتعيط
ايان خرجت قعدت معاها، بتعيطي ليه علي فكره هو بيحبك اوي كمان بس كرامته وجعاه شويه
حور، أنا مسمعتش كلام بابي ورخصت نفسي فعلا بسببك 
ايان، طب اهدي والله انا اسفه بس لازم تبينيله انك قويه من غيره ومتعيطيش وقومي ندخل نتغدي معاهم جوه ولا كأن في حاجه
حور،غصبا عني والله
ايان، اهدي ياللا واومي ندخل ونهزر ونضحك ولا كأن فيه حاجه وهو حر في حياته واحنا حرين
حور، ماشي ياللا 
ايان ،احبك وانت جاااامد
،،،،،،،
جوه علي السفره
محمد، كلي بسرعه عشان نخلع أنا حطيت الشنط في العربيه
نور، ماشي بس اسكت لبابي يسمعك
محمد، ماشي ياحبي
،
عز نزل يتغدي
نور، خلصتي بحثك ياعز
عز، اه الحمد لله
نور، طب عملتي ايه يا حور
حور، لا هروح اخلصه في البيت مبعرفش اركز غير في بيتنا وعلي مكتبي
نور، ماشي ياحبيبتي براحتك 
حور، بابي أنا عايزه اروح لتيتا وجدو مع مامي ممكن
زين، ماشي ياحبيبتي بس لو حسين ابن ياسمين هناك بلاش تروحي
كارما، لا مجوش انهارده
محمود، ماله يازين حسين
زين، مفيش قرفني كل شويه عايز يخطبها وبصراحه انا عايز بناتي في حضني مش عايز حد ياخدهم مني
جودي،هههههه مطلعش ادهم لوحده دي جينات 
زين، ههههه 
محمود، ماهو لو كويس اتوكل علي الله
محمد، ده علي فكره معيد معانا في الجامعه
زين، اه مانا عرفت أنه اتعين معيد
كارما، والله أنا بقوله يوافق بس هو معترض علي الولد مش عارفه ليه
عز بص لحور بغل أنها مقلتلوش 
حور اخدت بالها من عز، عن اذنكم ياجماعه
زين، اقعدي خلصي أكلك
حور، شبعت يابابي وعن اذنك أنا هروح لتيتا عما انتو تيجوا هتيجي يا ايان
ايان ،اه اوك ماشي
زين، ماشي ياحبيبتي خلو بالكم من نفسكم
،،،،،،
محمد، أنا خارج أنا ونور نتمشي شويه
ادهم، في الغردقه 
محمد، هي قالتلك
ادهم، لا بس عرفت 
جودي، سيبهم ياادهم يغيروا جو
محمد، بصراحه مكنتش عايز اقولك عشان مش هترضي
ادهم، يعني كنت عايز تاخد بنتي من غير ماتودعني
محمد، يعني ايه
ادهم، روح ياحبيبي ربنا يهنيكوا
نور،بجد يابابي
ادهم، طبعا ياقلب بابي خلي بالك منها يامحمد
محمد، متخفش ياخالو دي نور عيني اللي بشوف بيه
جودي، ياسلام ياعم الرومانسي
محمد، طب عن اذنكم هنمشي
نور، مع السلامه يابني في سلامه الله

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
بعد ماروحوا 
بابا أنا موافقه اتخطب لحسين
ايان، لا انتي اتجننتي صح
زين،. ملكيش دعوه يا ايان انتي صغيره عالكلام ده اتفضلي روحي اوضتك
ايان، معلش اسمعني دي مبتحبوش
زين بزعييق ،انا قولت ايه اتفضلي روحي اوضتك
ايان، ماشي يابابي ??
زين، متأكده ياحور
حور، اه
زين، طب وعز
حور، عز ابن عمتي مش اكتر
زين، خلاص ماشي أنا هتكلم مع مامتك ونحدد الخطوبه مع خالتك
حور،ماشي يابابي
زين، طب أنا رايح اوضتي أنام تصبحي علي خير
حور، وانت من اهله يابابي
،،،،،
محمد ونور
محمد، وصلنا الحمد لله اخيرا محدش هيخبط علينا
نور، بس والله هيوحشني??
محمد ،طب والله وانا كمان
نور،ياسلام مش مصدقه
محمد، لا صدقي أنا لو كنت بحبه قيراط فأنا دي الوقت بحبه ٢٤ كفايه اللي عمله عشاني
ادهم،. انتو هتفضلوا كتير واقفين ياللا ادخلوا
محمد بصدمه،?? انت اجيت ازاي
ادهم،بعربيتي??
نور، بابي حبيبي وراحت حضناه
محمد، أنا تعبان وطالع انام 
ادهم، استني
محمد، ايه
ادهم،شيل الشنط طلعها??
محمد، ماشي ماشي ياخالو??
ادهم، تعالي ياحبيبتي نروح مطعم اعشيكي
نور ،ماشي يابابي
،،،،،
نور وجودي
جودي، نور ادهم راح الشغل قال في مهمه ولسه مرجعش قلبي واكلني عليه اوي
نور، ربنا يستر وميكنش حصل اللي في بالي
جودي، ايه اتجوز??
نور، استني محمد بيرن
محمد، ايوه يا ماما
نور، وصلتوا ياحبيبي
محمد، اه الحمد لله واخوكي ربنا يحميه اخد مراتي وعازمها عالعشا بره
نور، يامصبتي انت بتكلم بجد
جودي، في ايه البنت حصلها حاجه
نور، جوزك الشملول راحلهم واخد نور يتعشوا بره 
جودي، ده اتجنن رسمي 
نور، طب اقفل ياحبيبي وانا هتصرف
محمد، ماشي يا ماما سلام
جودي، أما مش لقيه حل لادهم والله تعبت
نور، تعبتي مين ده هطق أنا هكلم احمد يشوفله حل او بابا
جودي، أنا والله مالقيه حل ده عايز مستشفى المجانين
،،،،،،،،،،،
ادهم ونور
ادهم، يوووه امك غلبت ترن والله مانا رادد
نور، بس يا بابي فاتها قلقانه عليك
ادهم، طب تعالي نطلع ننام وبعدين الصباح رباح
نور، طب ممكن بعد اذنك اطمن علي محمد
ادهم، تعالي ندخل نشوفه
دخلو لقو محمد قاعد قدام التلفزيون
محمد، خالو عايزك
ادهم، مالك يامحمد
محمد، انت جوزتني بنتك ليه
ادهم، عشان حاسس ان انت بتخاف عليها وبتحبها زيي
محمد، طب ليه انت اجيت مش المفروض ده اسبوع عسل مهوش شهر كمان اجيت تخربلي الاسبوع اللي المفروض ابقي أنا ومراتي فيه بنعيش اجمل ايام حياتنا مع بعض
نور، محمد مسمحلكش تكلم بابي كده وثم أن أعيش اجمل ايام حياتي وانا مع بابي
محمد، طب تمام أنا ماشي و خليكي هنا مع بباكي 
ادهم،. استني يا محمد
محمد مردش عليه وسابه ومشي
نور زعلت أنها كلمت محمد كده وطلعت غرفتها تعيط
،،،،،،،،،
تاني يوم في الجامعه
حور شافت عز عملت نفسها متعرفوش
ساره صاحبه حور، مالكم يابنتي هو انتو زعلانين من بعض
حور، مفيش بينا حاجه اصلا
ساره، انتي بتكلمي بجد
حور، اه والله يابنتي خلاص انا اصلا هتخطب لابن خالتي 
ساره ، دي الجامعه كلها كانت بتحسدكم 
حور، خلاص بقي يا ساره ياللا ندخل قبل مالدكتور يجي
،،،،،،،
نور ومحمد وجودي
محمد، صباح الخير ياجماعه
جودي، محمد نور بنتي فين
محمد، سيبتها مع ابوها هناك
نور، طب سيبت مراتك ليه مجبتهاش معاك
محمد، ماما أنا مطبق من امبارح في الطريق ومش فايق انا طالع انام
جودي، أنا رياحاله اشوف اخرتها ايه معاه اطلع ياحبيبي نام وحقك عليه
نور بزعييق، ينام فين انت ازاي تسيب مراتك وتمشي كنت اخدتها معاك وكنت سبت خالك يتفلق
محمد، أنا مش هقف قصاد حد وكمان هي اختارت ابوها وسيبيني بقي عايز انام
جودي، أنا ماشيه ريحاله
،،،،،،،،،
زين وكارما وحور
زين، مامتك كلمت خالتك وقالت إنها عايزه كتب كتاب عالطول والفرح في اجازه اخر السنه
حر، ماشي يابابي ??
زين، كتب الكتاب مفهوش هزار ياحور
كارما، لا مانا موافقتش هنعمل خطوبه يوم الجمعه وشهرين واللا حاجه كتب الكتاب
حور، ماشي يا مامي??
زين،. حور متأكده
حور، اه عن اذنكم
وسابتهم ودخلت غرفتها
زين، أنا هكلم بابا واخواتي هقولهم 
كارما، هنعمل الشبكه في الفيلا بتاعه بابي ماشي يازين
زين، خلاص ماشي اهي احسن من البيت وأوسع
،،،،،،،،
جودي راحت لادهم 
جودي ،افتح ياادهم افتح
ادهم، اهي أمنا الغوله وصلت
نور، فتحت مامي حمد الله على السلامه
جودي، مامشتيش مع جوزك ليه وانت ايه اللي جيبك هنا
ادهم، ايه جاي لبنتي
جودي بزعييق، انت معندكش دم ولا بتفهم في الأصول اهو لو كان حد تاني غير محمد كان رما عليها يمين الطلاق وكانت اتفضحت انت ايه أنا تعبت منك انا معنتش بطيقك انت ايه مبتفهمش
ادهم ضربها بالقلم ، القلم ده عشان تفوقي وتعرفي انك بتكلمي جوزك
جودي، عارف زمان أما ضربتني قدام الناس وسيبتني امشي لوحدي ومسألتش فيه انا روحت في انهي مصيبه انت بتكرر كده تاني بس مع جوز بنتك احب اقولك انك هتخلي الناس تتكلم علي بنتك وانا معدش ينفع افضل معاك وهتطلقني يعني هتطلقني
نور، بابي ملكش في انك تضرب مامي محمد أما زعقتله وقولتله أن سعادتي معاك مضربنيش محمد سابني ومشي ومرضاش يغلط حتي فيك أنا رايحه لجوزي يابابي انا بجد زعلانه منك انا رايحه معاكي يا مامي
جودي اخدت نور وبيفتحوا الباب ادهم وقع مره واحده
نور، الحقي يا مامي بابي وقع
جودي راحت له جرى ، ادهم فوق ياادهم نور اطلبي الإسعاف
،،،،،،،،
نور وأحمد
نور، احمد ابنك اجا من الغردقه فوق لوحده 
احمد،. طب ومراته فين
نور حكتله اللي ادهم عمله
احمد، استني جودي بترن
جودي، الحقني يااحمد ادهم وقع في الارض وروحنا المستشفي وشاكين في جلطه علي المخ??
احمد، طب اهدي وانا جايلك أنا ومحمد مسافه السكه
جودي، ماشي يااحمد??
نور، في ايه
احمد، ادهم تعب وفي المستشفى
نور، يا مصبتي طب وجراله ايه
احمد، مش عارف انا هروحله أنا ومحمد
نور، هاجي معاك
احمد، لا عشان بباكي ميحسش بحاجه 
نور، طب أنا هطلع انده لمحمد
،،،،
نور، محمد يامحمد
محمد، في ايه يا ماما أنا عايز انام
نور، خالك في المستشفي وتعبان اوي تعالي روح مع بابا
محمد،. ماشي يا ماما نغير هدومي وانزل حالا
،،،،،،
احمد، ايوه يازين 
زين، خير يااحمد مال صوتك
احمد، ادهم جتله جالطه علي المخ وفي المستشفي احنا رايحنله
زين، مستشفي ايه يااحمد
احمد، مش هنا في الغردقه تعالي معايا أنا ومحمد رايحنله وبالحق احنا مخبين علي الحج محمود
زين، ماشي يااحمد أنا جايلك حالا سلام
كارما ،خير ياحبيبي في ايه
زين، ادهم اخويا جتله جالطه واحنا رايحين له
كارما، طب استني هاجي معاك
زين ، مش هينفع تيجي معايا هو في الغردقه واحتمال ابات هناك 
كارما، خلاص ماشي يا حبيبي ربنا يطمنكوا عليه يارب 
زين ،بقولك ايه رايك تاخدي البنات وتعالي باتي مع مامتك وبالمره اسهرى مع نور 
كارما، خلاص اوك ماشي بس هو ادهم ايه اللي وداه الغردقه
زين، والله مااعرف ياللا اجهزوا بس بسرعه الله يستركم
كارما، ماشي هقول للبنات يجهزوا حالا
،،،،،،،،
زين وصل لكارما قدام فيلا احمد
زين، أنا هسيبلك مفاتيح العربيه وهروح مع احمد في عربيته ادخلي انتي لنور
ايان، ماشي يابابي سلام
حور،. خلي بالك من نفسك يابابي
زين، سلام ياحبايبي
احمد، ياللا يازين
،،،،،،
كارما، ازيك يانور 
نور، الحمد لله
كارما، أن شاء الله هيبقي كويس 
نور، يارب يا كارما ادهم ده عصبي جدا ولو زعل بيحصله حاجه انا خايفه اوى اللي طالع عندي زيه عز عز عصبي بس لو زعل ممكن يحصله حاجه
حور، سمعت كده وقلقت علي عز
احمد، هي ماما فين يا عمتو
نور، ففف
كارما، راحت هي وابوك يرخموا علي محمد ونور 
نور، هوانت كنت عايز حاجه
احمد، خلاص مفيش أنا طالع انام
نور، استني بالحق انت متعشتش 
ايان، خليكي ياعمتو وانا هحضر العشا أنا وحور
نور، طب اطلعي اندهي لجدك ولعز من فوق
ايان، اطلعي انتي ياحور وانا هحضر العشا 
حور، ماشي
حور طلعت تخبط علي عز الباب مكنش مقفول عشان احمد كان لسه نازل من الأوضه
حور لقته نايم ،دخلت تحرك في كتفه، عز ياعز 
عز، اي ده انتي ايه دخلك هنا
حور، الباب كان مفتوح وعمتو قالتلي ادخل اصحيك
عز، قالتلك اطلعي مش ادخلي
حور، اه فعلا أنا اسفه عن اذنك
عز شدها من ايدها، متعرفيش عمتو عايزاني في ايه وهو بيشيلها شعرها اجي علي وشها فضل يشيل شعرها من علي وشها
حور ضربات قلبها بقت سريعه، اااا
عز، مالك
حور، مفيش سيب أيدي
عز، تؤتؤ
حور، علي فكره لوحد عدي من قدام الباب هيفهم غلط 
عز شدها في حضنه ، كده نسيبهم يفهموا غلط براحتهم
حور انسجمت في حضنه وتاهت وفجأه فاقت مره واحده وراحت ضرباه بالقلم
عز، ااه 
حور، علي فكره انت قليل الادب وانا هقول لعمتو أنا نازله وسابته ونزلت
عز، يخربيتك أنا بحب مجنونه
حور بعد مانزلت اول تلت سلمات افتكرت أنها مندهتش لجدها وراحت تندهله
حور، جدو ياجدو 
محمود، في ايه ياحور
حور، تعالي انزل اتعشي معانا
محمود ،ماشي يابتي انزلي وانا نازل وراكي
حور نزلت تكمل تحضير العشا مع ايان 
ايان، مالك يابنتي بتضحكي ليه مش طبيعتك
حور، مالي مانا كويسه اهو
ايان ، طب ادعيلي بقي عشان خليتك تندهيله
حور، هو مين
ايان ، الميلامين
حور، طب ياللا بطلي لماضه وخرجي الاكل معايا بدالك خلصتي
ايان، اوك
،،،خرجوا بالاكل علي ترابيزه السفره وقعدوا عشان يتعشوا
محمود، اومال ادهم وجودي فين
احمد، ابنك اخد ماما وراحوا يقطعوا علي العرسان ياجدو
عز، اوبااا ده خالو ده عالمي
محمود، ادهم ولدي دماغه حديد ناشفه 
عز، بالحق ياماما
حور بصت له بخوف ليقول 
عز بصلها وابتسم ،انا في رحله الجامعه عملاها وهطلع معاهم يوم الجمعه
نور، هو مش يوم الجمعة خطوبه حور
كارما، أه أن شاءالله
عز وشه اتغير مره واحده
حور بصت عليه وشافت تعبيرات وشه فحبت تغيظه
حور، مامي احنا هنبات عند تيتا
كارما، ايوه ياحبيبتي أصلها تعبانه شويه
حور، اصل اتفقت مع حسين ننزل سوا بكره نجيب الفستان والبدله بتوع الخطوبه
كارما، مش وقته ياحبيبتي ممكن ناجل الخطوبه عشان تيتا تعبانه ياحور
حور حاولت تكتم الضحك علي منظر عز وهو عمال ينفخ ومش طايق نفسه
عز، ماما أنا طالع انام وانت يااستاذ احمد لو سبت باب اوضتي مفتوح ونزلت تاني هعلقك عليه
احمد، أنا بنسي والله اقفله
كارما، نستاذن احنا بقا عشان الحق اقعد مع مامي حبه قبل ما تنام ياللا يابنات
نور، ماتباتي انهارده معانا وروحي اقعدي مع مامتك اليوم كله بكره 
ايان، اه والنبي يا مامي تيتا فاتها نامت وانا عايزه اقعد مع عمتو وجدو
كارما، خلاص ماشي بس هنبات فين
نور، اوضه جودي بنتي فاضيه ،اطلعوا يابنات فيها عرفهالهم ياعز وانتي يا كوكو تعالي اقعدي معايا في اوضتي
كارما ،خلاص ماشي اطلعوا يابنات غيروا هدومكوا
ايان، ياللا يا حاجه حور
حور ،ماشي متزقيش
عز، الاوضه اهي عايزين حاجه انولهالكوا 
حور، لا شكرا ياللا سلام 
عز بيخيل علي حور اصلي متفقه مع حسين نروح نجيب الفستان والبدله بكره
حور، انت بتخيل عليه
عز، اه عندك مانع
حور، طب روح نام ياعز
عز، روح نام حاف كده
حور، اومال عايزها بالجبنه
عز بص في عنيها جامد، تعرفي أن عنيكي جميله اوي
حور، شكرا يا ابن خالي 
عز، ابن خالك بس
حور، مانت اللي اخترت كده
عز، أنا لو كنت اتهورت واخدتك وروحت لخالي أقوله جوزهالي فداه مش معناه انك تشتميني
حور، عشان انت احرجتني
عز، احرجتك تشتميني ياحور
حور، مانا قولتلك اسفه وانت متقبلتش
عز، تقومي توافقي تتخطبي لابن خالتك
حور، اه بيحبني 
عز، طب وانتي بتحبيه
حور، مش لازم اكون بحبه بس اكيد هيحترمني قدام الناس وابويا أولهم
عز، خلاص اللي شيفاه مبروك يا عروسه
حور، انت سلبي كان ممكن تقول حاجه تصلح كل حاجه
عز، أنا مش هاهين كرامتي
حور،. كرامتك ياعز براحتك وهتقفل الباب
عز ، استني 
حور، نعم
عز، في ورقه حد سيبهالي علي المكتب بتاعي ممكن تقريهالي وراح مطلعها من جيبه
حور، مبعرفش اقرأ
عز، اصل أنا قرأتها كده اللهم اجعله خير
حور قاطعته، انا اسفه بحبك وراحت قافله الباب في وشه
عز، ايوه بقي ؟

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
متخافيش هيبقي كويس
نور كانت قاعده لي كرسيوحاطه رأسها في الارض وفجأه محمد قعد جنبها
انت عرفت ازاي اني قاعده هنا
محمد، مفيش اجيت أنا وبابا وعمو زين وعمتو قالت انك في الاستراحه 
نور،اممم
محمد، هو انتي منمتيش واللا ايه اصل عنيكي حمرا
نور، هنام ازاي وبابي في المستشفي أنا السبب في اللي حصله يارتني ماتجوزتك ولا عرفتك مكنتش اعرف انه متعلق بيا اوي كده
محمد، عادي لو عايزه تفضلي مع بباكي مش همنعك انتي في طريق وانا في طريق
نور، خلاص ماشي بابي اول ما يفوق كل واحد يروح لحاله
محمد، طب فطرتي
نور، لا
محمد، هتيجي ننزل نفطر سوا واللا ايه
نور، ماشي 
محمد ،طب ياللا بنا نشوف اي مطعم نفطر فيه
نور، ماشي 
،،،،،،،،،،
احمد، متخافييش أن شاءالله هيبقي تمام هما بيقولوا دوبوها اهم حاجه مفيش حاجه تديقه خالص 
جودي، ماشي بس يخرج بس
زين، أنا سألت الدكتور وقالي هيمشي علي بليل كده
جودي، يارب يروح بس بيته علي خير
،،،،،،
عز وحور
عز بيخبط علي باب حور 
ايان، مالك ياعم عالصبح 
عز، هي نايمه لسه اصل هتتاخر علي الجامعه ولو هاخدها في طريقي
ايان، لا بتاخد شاور وفاتها خارجه 
حور خرجت من الحمام ولبسه البرنس قصير للركبه ولفه شعرها بفوطه وراحت شايله الفوطه تنشف شعرها
عز، نعيما??
ايان، هي خرجت امشي أنا هقفل ??
حور، انتي مجنونه مش عارفه اني في الحمام فتحه باب الاوضه ليه??اهو شافني كده
ايان ،والله هو خبط وقالي أنه عايز يوصلك الجامعه معاه
حور، خلاص حصل خير بس انا هبص في وشه تاني ازاي بعد ماشفني بالبورنس
عز من ورا الباب ،عادي يارورو خلصي بقي هستناكي تحت
حور، ده كان واقف علي الباب ماشي ياعز والله أما انزلك لهوريك
،،،،،،،،
نور ومحمد
محمد، أنا هطلب قهوه اطلبلك معايا
نور، ياريت حاسه ان دماغي هتنفجر
محمد طلب القهوه 
نور، هو احنا هنقلهم ايه 
محمد، هما مين
نور، عمتو وماما وخالو والكل علي موضوع طلقنا واحنا مبقلناش غير تلت ايام متجوزين
محمد، مرتحناش لبعض
نور، خلاص ماشي
محمد، استني مامتك بترن
ايوه ياعمتو
جودي، هي نور معاك
محمد، اه كنا بنفطر سوا
جودي، طيب ياحبيبي خلي بالك منها
محمد، هو خالو بقي كويس
جودي، اه الحمد لله احنا هنمشي بليل
محمد، طب تمام باذن الله احنا جايين حالا سلام
نور، هو بابي بقي كويس
محمد، اه وهيروح بليل في رقم غريب غلب يرن عليه
نور، طب ماترد
محمد، ماشي الو
جوليا، ايوه يا دكتور محمد اخبارك أنا جوليا
محمد حب يفرس نور، اه جوليا اخبارك ايه وراح قايم يتكلم بعيد عن نور
نور، انت قومت ليه اتكلم قدامي?? وراحت اخده الموبايل عامله الاسبيكر
محمد بفرحه، اخبار طنط سلمي ايه
جوليا، الحمد لله اصلك مجتش الجامعه وانا قلقت عليك
محمد، لا متقلقيش عليه أنا كويس خالو ادهم بس تعبان شويه وكنت في حاجه معكننه حياتي بقالها تلت ايام بس خلاص الحمد لله خلصت منها..
نور بصت له وعنيها كلها دموع وسابته ومشت
محمد، قفل السكه وراح شدها من أيدها ،
رايحه فين
نور، هخلصك من العكننه خالص
محمد، طب اركبي وياللا عشان نروح المستشفي
نور، مش هركب معاك??
محمد، بتعيطي ليه مش قولتي اجمل ايام حياتي وانا مع بابي وكمان عايزه تطلقي واحنا ممرش غير تلت ايام علي جوازنا وحتي مخوفتيش علي سمعتك اللي هتبوظ عشان بباكي طب ماكل البنات بتتجوز حظي يقع ليه في واحده اهم حاجه عندها بباها وجوزها ولا حاجه بالنسبالها
نور، عارف بابي حصله كده ليه عشان قولتله أنا رايحه مع مامي لمحمد وفضلتك عنه وانا دي الوقت هضطر اسيبك عشان مخسرش بابي وعلي فكره انت لو مكاني هدوس علي قلبك عشان بباك ??
محمد، ماشي يانور كأن الجوازه محصلتش بس انا هفضل عايش علي ذكرى اول ليله قضيناها مع بعض بس انتي اضيقتي ليه أما جوليا كلمتني بدالك مش عايزاني خلاص انا حر بقي
نور، ماشي براحتك فعلا أنا غلطانه بس بلاش قدامي
محمد، لا ملكش فيه بقي مش عايزه تطلقي يعني لو اتجوزت أنا حر أنا ومراتي 
نور، ماشي ياللا بقي عايزه اروح اشوف بابي
محمد، ماشي اركبي ياللا
،،،،،،،،،
عز وحور
عز، اركبي ياللا
حور، لا حسين هيوصلني
عز،. يووووه اركبي بقي بدل مانزل اركبك غصب عنك
حور، قولتلك حسين فاته جاي مش هركب معاك
حسين اجا بالعربيه قدام حور
حسين، ياللا يا رورو 
حور، اهو اجا سلام
عز نزل من العربيه وراح شدها من أيدها 
عز، اتفضلي اركبي معايا وياللا
حسين، في أي ياعز وازاي اصلا تمسكها كده 
عز ركب حور في العربيه ومشا جرى بالعربيه
حور، هو انت اتجننت انت ازاي تعمل كده دي الوقت انت هتتسببلي في مشاكل كبيره
عز، انتي اللي عملتيها ماركبتيش من الاول ليه
حور، عشان كلمت خطيبي يجي ياخدني هو احنا رايحين فين دي مش طريق الكليه
عز، خاطفك 
حور، انت اتجننت والله دي الوقت فات حسين قال لمامي ربنا يسامحك
عز، يقولها أنا مش راجع الا وانتي مراتي
حور، انت اتجننت صح والله العظيم لو اجيت جنبي ماهخليك سليم يالهوي مامي بترن
عز اخد التليفون وقفله
حور، انت قفلت التليفون ليه انت مبتردش عليه ليه عز والنبي رد أنا حور ياعز لو بتحبني تعالي نرجع
عز، بحبك بس مش هرجع وانا عملت كده عشان بحبك
حور، طب والله لهرمي نفسي من العربيه بتفتح الباب لقيته عز قافل كل الابواب
حور،. عز والنبي والنبي نرجع أنا اسفه اني مرضتش اركب معاك والله اسفه اضربني اشتمني موافقه بس رجعني والنبي بابي هيقلني فيها
عز، مش راجعين وياللا انزلي وصلنا
حور، دي ايه ده
عز، ده البيت اللي هتجوزك فيه
حور ضربته بالقلم انت اظاهر اتجننت رسمي
عز ضربها قلم طارت وقعت علي الارض 
حور، ااه حطت أيدها علي وشها لقت دم نازل من مناخيرها
عز، لو ايدك اترفعت عليه تاني هقطعهالك وقعد يمسحلها الدم
حور، لا لاانت اتجننت بجد 
عز،هو انتي لسه شوفتي جنان وراح شددها مدخلها البيت
حور، أنا بكرهك
عز، وانا كمان
حور، طب سيبني اروح والنبي بدالك بتكرهني
عز، تؤتؤ 
حور، طب عايز ايه
عز، نتجوز انهارده
حور، هو سلق بيض
عز، اه
حور قامت وراحتله ووقفت قدامه وقامت حضناه
وحياتي عندك أنا عارفة انك بتحبني وانا والله بحبك ومش عايزه ابعد عن حضنك تعالي نرجع ونحاول مع بابي وانا هقف معاك عشان يوافق بس بلاش نحطهم قدام الأمر الواقع بابي معملش حاجه غلط عشان يستاهل مني كده
عز، تعرفي اني حاسس اني اتجننت بيكي أنا بجد مبقتش قادر ابعد عنك أنا بعشقك والله انتي عارفه لو خيروني أن أعيش مليون سنه اواعيش في حضنك سنه أنا موافق اعيش السنه وانا في حضنك
حور بعدت، طب ياللا والنبي نرجع ونحاول معاهم 
عز، ماشي
حور بضحك والله بموت فيك
عز طب ياللا نمشي بدل مايبقي أمر واقع وخلاص
حور خرجت جرى وقفت قدام الباب عشان عز يفتح ويمشو
،،،،،،،،،
في المستشفي
محمد، حمدالله على السلامه يا خالو
ادهم، الله يسلمك ياحبيبي
جودي، احنا هنروح كمان ساعتين الدكتور قال كده
ادهم، أنا آسف ياجودي
جودي، محصلش حاجه 
احمد وزين فهموا أنه بيتأسف عشان راح لنور ومحمد معرفوش أنه ضربها
محمد، طب أنا هروح الشاليه اجيب شنطتك يانور انتي وخالو
جودي، روحي معاه يانور هاتوا الشنط سوا
نور، لا أنا هقعد مع بابي 
ادهم ،لا روحي مع جوزك ياللا يانور 
نور، ماشي يابابي
محمد ،ياللا بينا
نور، اوك
في العربيه
نور راحت في النوم وراحت سانده دماغها علي محمد
محمد فضل يتأملها بحزن ،انتي هتفضلي تدوسي علي قلبك كتير يانور 
اول ماوصلو محمد شالها وطلعها علي السرير وطلع لم الشنط وجهزهم ونزل قعد قدام البحر لحد مانام
بعد ساعتين 
احمد رن علي محمد 
نور صحت اي ده ده موبايل محمد ،الو ايوه يا خالو احنا جايين حالا
احمد، ادهم بقي كويس لو عايزه تفضلي انتي وجوزك خليكوا 
نور، لا ياخالو أنا لازم اطمن علي بابي
احمد، طب ياللا اجهزوا سلام
نور، ماشي يا خالو سلام
نور نزلت تدور علي محمد لقيته قاعد علي الكرسي وفارد رجليه ونايم
نور وقفت سرحانه في جماله وهو نائم وافتكرت أنهم لازم يمشوا فندهت عليه محمد اوم
محمد ،انتي صحيتي هي الساعه كام
نور، الساعه تمانيه
محمد، طب ياللا بينا أنا حضرت الش
نور قطعته ?‍❤️‍?‍? طويله
محمد ،هو الاتفاق اتغير واللا ايه
نور، اه 
محمد، طب ايه
نور،ايه
محمد، عايز اعرف ايه الاتفاق الجديد 
نور، ?? خالو بيقول بابي بقي كويس ايه رايك نقعد هنا وخلاص
محمد، ماشي معنديش مانع اللي عايزاه
نور، طب احنا متغدناش تعالي نطلع نعمل اكل سوا بس تساعدني
محمد، طب وبباكي هتقدرى انك تسيبيه
نور، هطمن عليه في التليفون بس ياللا بقي أنا جعانه اوي
محمد، ياللا وبص في السما يارب يهديكي انتي وابوكي عشان جننتوني
نور??
،،،،،،،
كارما ،ابنك خطف البنت يانور??
نور، خطفها ازاي
كارما، كانت رايحه الجامعه مع حسين راح شدها من حسين وركبها العربيه غصبا عنها وجرى وحسين راح الجامعه ملقومش هناك وانا برن الموبايل بتعها اتقفل
نور، يامصبتي انتي بتتكلمي بجد
كارما، وانا ههزر أنا خايفه يعمل في البنت حاجه
نور، طب أنا هكلمه أشوفه فين اهو رن
نور، ايوه يازفت ايه اللي انت هببته ده
عز، هببت ايه
نور، حور فين
عز، العربيه عطلت في الطريق وبتتصلح وراجعين حالا
نور، بتتصلح في تلت ساعات
عز ،مش مصدقاني خدي حور كلميها
حور، ايوه ياعمتو 
نور، انتي كويسه
حور، اه الحمد لله
نور، خدي كلمي حور اهي ياكارما
كارما، انتوا فين
حور، العربيه عطلت واحنا رايحين الجامعه والراجل اجا صلحها وماشيين 
كارما، طب قفلتي تليفونك ليه
حور، فصل شحن
كارما، انتي كويسه
حور، اه الحمد لله 
كارما ،طب اقفلي وتعليلي علي فيلت جدك
حور، ماشي يامامي سلام
عز، ده انا صدقتك ??
حور،ربنا يسامحك انت فكرك أن مامي صدقتني دي هيبقي يوم مايعلم به غير ربنا
عز، لا متخافييش مش هيحصل حاجه
،،،،،،،،
نور، ماهم كويسين أهم ياكارما
كارما، قلبي مش مطمن
نور، عز محترم مبيخطفش ولاد حد وثم أن دي بنت خاله هيخطفها ازاي
كارما، أما يجو يانور نبقي نشوف وسابتها وراحت فيلت بباها
،،،،،،
احمد محمد ونور هيقعدوا في الشاليه مش هيجوا معانا
جودي، ربنا يهنيهم ويبعد عنهم اي حاجه وحشه
زين، يارب ويهديك ياادهم يااخويا اومال لو عندك بنتين زىى كنت انتحرت??
ادهم، أنا مش قادر اتكلم لساني تقيل فين عربيتك ياجودي
احمد، طب اركب مع جودي وانا هاخد عربيتك نروح فيها أنا وزين عشان احمد اخد عربيتي
ادهم، ماشي خد المفتاح اهو وياللا بقي نمشي من هنا
،،،،،،،،،
كارما وحور
كارما، انتي جيتي ياهانم
حور، اه يامامي 
عز، أنا اجيت معاها عشان اتاسفلك عن التاخير بسب
كارما قاطعته ، هاتي الموبايل
حور وشها احمر اهو يامامي
كارما ،ماهو مليان شحن اهو وراحت ضرباها بالقلم بتكذبي ليه
حور، ماهو 
عز قاطعها، طنط أنا بحب حور وكنت فعلا خاطفها وكنت هتجوزها غصبا عن الكل انهارده بس حور مرضتش عشانكم وقعدتك تسترجاني اني ارجعها
ام كارما، انت اتجننت ياعز ازاي تعمل كده في بنت خالك
عز، عشان طلبتها قبل كده خالي طنشني ووافق علي ابن خالتها وفضله عني
كارما، فضله عنك عشانه خلص دراسه وبيصرف علي نفسه مش أهله بيصرفوا عليه
عز، أنا هشتغل واصرف علي مراتي مش هخلي اهلي يصرفوا علينا
كارما،. وهتشتغل ايه أن شاء الله ده انت لسه قدامك خمس سنين عما تخلص واللا هتسيب الكليه 
عز، مش هسيب الكليه أنا هنزل اشتغل واصرف علي نفسي وعلي مراتي أن شاله امسح عربيات
كارما، ده كلام عيال ياعز وانا مبحبش كلام العيال
عز، أنا عندي عشرين سنه مش عيل ياطنط ولو كلامي مأقنعكش فبلاش تجريح
ام كارما، انتي رايك ايه ياحور في الكلام ده
كارما، رأي مين يا ماما دي خطوبتها بعد بكره
ام كارما، اسكتي انتي خالص انا بكلم حور
حور، ااا
كارما، ايه مش عارفه تردي 
حور، بس أنا بحبه يا مامي ?? وموافقه حتي انزل اشتغل معاه واساعده
كارما، ده انتي جريئه اوي
عز بفرحه كانت هتنط من عنيه ،. اي رايك ياطنط
كارما، ??
ام كارما، خلاص سيب الحكايه دي عليه اول ما ابوها يجي هكلمه وان شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير
عز، طب أنا ماشي عن اذنكم
حور،اااه مناخيري نزفت تاني
عز جرى عليها ،نزلي دماغك لتحت وفضل يمسحلها الدم
كارما بصت لامها لقت امها بتضحك علي منظرهم
ام كارما،هتلاقي اللي هيخاف عليها زي نفسه
كارما، هو الدم اللي علي كتفك ده منها
عز افتكر أنه كانت حضناه وهي بتنزف ،لا يا طنط
كارما، أصلها بتقول نزفت تاني
حور، لا اصلي كنت نزفت امبارح بليل
كارمل، ماشي ياحور
عز، طب أنا ماشي عن اذنكم ياجماعه
،،،،،،،،
ادهم ركب مع جودي
ادهم، أنتي لسه زعلانه مني
جودي، مردتش عليه
ادهم، أنا بكلمك علي فكره
جودي، أنا مش عايزه ارد براحتي
ادهم، أنا
جودي قاطعته، مش بتقول لسانك تقيل يبقي متكلمش احسن
ادهم،انتي هنتيني قدام بنتي أنا مجنون ياجودي
جودي، تعرف اني كنت بخاف علي بنتي منك انا مش قادره اصدق ان في حب يوصل للدرجه دي انت عديت الحدود ياادهم انت نسيتني ياادهم نسيت ان أنا اللي حبيبتك وشريكت حياتك بقالي عشرين سنه متجوزاك من يوم مانور اجت وانت بعدت عني
ادهم، انتي بتقولي ايه بتخافي علي بنتي مني ده انتي اللي اتجننتي بجد أنا اللي شايفه انك بتغيري منها
جودي، انت شايف كده انا بغيير من بنتي انت اللي اتجننت
ادهم، نور راحت لجوزها خلاص ممكن نتعرف على بعض من جديد
جودي، أنا عندي ٣٩سنه جاي تقولي نتعرف على بعض وانا في العمر ده
ادهم، حبيبي اللي قدك لسه متجوزش
جودي، والله
ادهم، اه والله
جودي، ماشي ياادهم
ادهم، ماشي بيعرج
جودي، ده انا اللي لساني بيوجعني مش انت
ادهم ، سلامه لسانك ياقلب ادهم
جودي، والله شكلي هعمل حادثه أنا مش مصدقه نفسي ياولاد
ادهم، طب ممكن اطمن علي نور 
جودي، وربنا انتي اهبل??
ادهم، تاني ياجودي 
جودي، اه تاني هي ضرتي دي بنتي وروحي وحته من قلبي ياادهم
ادهم، هي سمعتك علي فكره وعمل الاسبيكر
نور، وانتي كل حياتي يامامي
جودي، هو انت اتصلت
ادهم، اه ايوه يانور اخبارك
نور، الحمد لله تمام والله يابابي 
محمد، قوليله أنا هلبس هدومه لاني اخدت هدومي وانا ماشي
ادهم، يعني اخدت بنتي وكمان هدومي ده ايه القوه دي ياجبروتك
محمد، هاتي ياحبي أكلمه ايوه ياخالو
ادهم، انت خليت فيها خالو 
محمد، هو الشورت اللي عليه ورد ده جايب اتنين بس منه ليه
ادهم، هو انت شفتهم
محمد، لا اخدتهم??
ادهم، ماشي ياابن اختي مصيرك هتقع تحت ايدي أما ترجعلي بس
محمد، ?? حبيبي ياخالو والله
ادهم، ايه عايزني ارجع صح ارجع
محمد، ترجع فين علي بيتك ياباشا مش عايزينك دي الوقت
نور، اخص عليك يامحمد لا تعالي يابابي
ادهم، اهي بنتي عايزاني اهي رجعيني ياجودي 
جودي، وربنا لو مسكت لهزقك اوقعك من العربيه
محمد???حبيبتي ياعمتو ياجامده
جودي، خلي بالك من نفسك ياحبيبي ومن مراتك
محمد، ماشي ياحبي والف سلامه عليك يا خالو
ادهم،، الله يسلمك ياحبيبي سلام يانور
نور، سلام يا بابي
جودي، ربنا يهديك يارب ياادهم
،،،،،،
احمد، ياللا يا كابتن وصلنا
زين، كارما عند مامتها بتستناني أنا ريح اروحها
احمد، ماشي يازين تصبح علي خير
زين، وانت من اهله يااحمد
،،،،
زين، سلام عليكم
كارما، وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
زين، ازيك ياطنط عامله ايه
ام كارما ،الحمد لله يابني اقعد أنا عايزك
زين، خير يارب
ام كارما، اخوك عامل ايه الاول.
زين، الحمد لله بقي كويس واجا الحمد لله
كارما، طب كويس احنا مقولناش لبباك حاجه عشان ميزعلش
زين، طب كويس
ام كارما، هو انت موافقتش ليه علي عز أما طلب يخطب حور
زين، ليه حصل حاجه
ام كارما، لا أصل الولد هيموت عليها 
زين، بس حور قالتلي انها موافقه علي حسين
ام كارما، حور بتحبه واعترفتلي أنها بتحبه
زين، طب ودراستهم
ام كارما، يكملوها وهما في بيتهم
زين، بس دول عيال
ام كارما، حب العيال بيعيش وبيعمر 
زين، طب حور نامت 
كارمل، لا ثواني هندهالك
حور، نعم يابابي
زين، انتي موافقه علي انك تتجوزي عز
حور بصت في الارض
زين، متبصيش في الارض وردي عليه
حور، ايوه يا بابي
زين، خلاص انا معنديش مانع يجي هو وأحمد وانا موافق
حور بفرحه ،بجد يابابي
زين، اومال كنتي مكسوفه من شويه يعني
حور سابتهم وطلعت تجرى طلعت تكلم عز تقوله
عز،ايوه ياحور انتي لسه صاحيه
حور، انت نايم خلاص سلام
عز،لا أنا صاحي في ايه صوتك فرحان
حور، مامي وتيتا كلمو بابي وهو وافق بس عايز بباك يكلمه
عز قام وقف مره واحده أنا رايح أقوله حالا
حور،فاته اجا من المشوار نام
عز ، هصحيه سلام
عز خبط علي الباب، بابا 
احمد، اي ياعز انت لسه صاحي
عز، عايزك في كلمه ضرورى
احمدفتح ،خير ياعز
عز، بابا أنا بحب حور وعايز اتجوزها
احمد، هو في ايه بتوصلو لتانيه كليه بتبقوا عايزين تتجوزوا عالطول
عز، أنا بحبها وعايز اتجوزها
احمد، طب بذمتك لو روحت لخالك وقولتله ابني لسه بياخد مصروفه مني وعايز يتجوز بنتك
عز، خالي موافق
احمد، انت عرفت ازاي
عز، قولت لطنط كارما اني بحبها
احمد، مش روحت من ورايا خلاص كمل وابقي اعزمني زى الغرب
نور، خرجت علي صوتهم العالي
نور، سيبه يعيش مع اللي قلبه اختارها يااحمد متقفش في طريقهم 
احمد، اقف في طريق مين دول عيال
نور، أنا متجوزاك وانا،١٨سنه
احمد، بس كنت ٢٧سنه وكنت دكتور وليا اسمي
عز، بابا أنا نشتغل وهصرف عليها من جيبي والله مش هخليك تصرف جنيه واحد علينا
احمد، مش مسأله فلوس المسألة الجامعه 
عز، هعرف أوفق وافق بقي والنبي
احمد، خلاص ياعز ماشي هكلم خالك الصبح 
عز راح حضنه وباسه وراح شال مامته وقعد يلف بيها بحبكم والله
احمد، طب سيب امك هتدوخ يامجنون
عز سابها وراح بيسها وطلع يجري
احمد، الدوله اتجنن
نور??ربنا يخليهم لينا يارب

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ايوه بحبها ياجدو ونفسي اتجوزها انهارده قبل بكره أنا أول مابشوفها قلبي بيتكهرب ببقي نفسي أخدها في حضني وادخلها في قلبي 
محمود، اختشي ياولد انت بتكلم عن بنت ابني برديك أنا مرديش كلام من أكده أنا بجولك بتحبها ترد عليه باكده
عز، في ايه ياجدو اه بحبها هه هتجوزوهالي بقي
محمود، ماشي تعالي نشوف راي زين ولدي ومرته الاول
عز، مااحنا رايحين اهو يارب ميحصلش حاجه تبوظ الدنيا
محمود، ربنا يعمل اللي فيه الخير ياولدي
عز، يارب ياجدو
احمد، ياللا يا تعبلي قلبي احنا جهزنا ياللا عشان نروح ومن اولها بقولك متحرجنيش مع خالك فاهم
عز، ماشي يا دكتره ياعسل 
احمد، والله أنا مانا عارف انت هتبقي دكتور ازاي
عز، زيك ياولدي
احمد، امشي ياعز الله يسترك بدل مااحلف مانا رايح في حته
عز، ليه وعلي ايه أنا سكت خالص اهو ياللا بقي ياماما نازله سلمه سلمه
احمد، ماهو النوع بتاع امك مبيطرش🐥🐥
عز، غيرلها الحجاره ممكن تكون فضت🤪🤪
احمد، طب امشي ياخفيف
نور، وربنا هموووت😄😄
عز، بعد الشر عنك ياقلبي ماتجيبي بوسه وانتي قمر كده
نور حضنته وباسته
احمد بزعيييق، عز امشي من وشي ياللا 
عز، طب ياللا الفيلا جنبنا اهي يعني كلها خطوتين أنا هسبقكم أنا وجدو حبيبي
نور، بردك يااحمد مش هتتغير ده ابني ??
احمد، لا ده شحط وانا محبش كده
نور، والله انت غريب??
،،،،،،،،
في فيلا حسين والد كارما
زين، اهلا يااحمد اتفضل
حسين، والله ليك وحشه يابني ساكنين جنب بعض ومبنشوفش بعض غير كل فين وفين
احمد، مشاغل والله يا راجل ياطيب والله انت اللي وحشني 
ام كارما، اتفضلوا اقعدوا ياحبايبي
محمود، طبعا ياولدي انت خابر احنا عايزينك في ايه
زين، اكيد بس انا عايز اسمع راي احمد في غلطه ابنه عملها
احمد، خير يازين
زين، ابنك خطف بنتي امبارح يرضيك ده يااحمد 
عز، أنا خطفتها عشان كنت عايزها وانت رافضتني وسبتها أما هي قالتلي انها مش هتقل منك قدام حد وأنها هتقف جنبي لحد مانتجوز
احمد بزعييق، انت ايه ياأخي مبتحسش علي دمك تخطف بنت خالك 
عز ،بابا أنا
احمد قاطعه بقلم علي وشه😡😡
نور، ليه كده يااحمد هو عمل كده عشان بيحبها😧😧
عز، أنا ماشي يابابا ومش هوريك وشي تاني وشكرا ياخالو علي اللي حصل😣😣
احمد، في ستين داهيه😡😡
نور، عز استني ياعز وجت تروح وراه احمد شدها سيبيه ابنك قليل الادب
عز فضل يجرى في الشارع مش عارف يروح فين
نور، انت ايه انت وهو ماقالكم عمل كده عشان بيحبها واهو سابها ورجع ليكم تاني
احمد، متعليش صوتك😡😡
نور ،لا هعلي صوتي انا حره كسرتوا بخاطر ابني ليه
احمد،ابنك قليل الادب وخاله ممكن يشتكيه في أنه خطف بنت قاصر
نور، والله طب أنت مشتكتش احمد ليه زمان يابابا أما عمل اللي عمله واللا انت نسيت يااحمد بدايه علاقتنا
احمد،نور انتي اتجننتي انتي مش عارفه بتقولي ايه
نور، لا عارفه كويس أنا بقول ايه طلقني يااحمد
زين، في ايه يانور اهدي
نور، اهدي اه اهدي ازاي وانا منظر ابني وهو شيلني وبيلف بيا امبارح اول ما اقنعت أبوه يوافق أنه يخطب بنتك اهدي وانا شايفه الفرحه اللي في عنيه وهي بتتكسر قدامي اهدي ازاي
كارما، خلاص يانور اهدي وكله هيتصلح
نور، مفيش حاجه هتتصلح وانا مش عايزاك يااحمد وهطلقني برداك أو غصب عنك وياللا يابابا عشان نمشي
ايان، بابي الحقني يابابي حور قطعت شرايين أيدها ومش بتفوق
زين جرى علي الاوضه وشال بنته وجرى علي المستشفي
،،،،،،،،،
محمد ونور
محمد، اي ده مش كنتي بتخافي من البحر دي الوقت مش عايزه تطلعي منه خالص
نور، انت غيرت كل حاجه في حياتي 
محمد، خلاص ياحبي اي حاجه بتخافي منها أنا هعلمهالك عشان مش بحب اشوفك وانتي بتخافي
نور، طب أنا بخاف من الموت و الفراق 
محمد، كلنا بنخاف منهم متفكريش في حاجه من دي واحنا مع بعض 
نور، تعرف بابي وحشني اوي
محمد، بكره هنسافر ونرجع لحياتنا تعالي نستمتع بكل لحظه قبل مالوقت يعدي
،،،،،،،،
ادم، ايوه ياعز
عز، انت فين
ادم، في البيت مال صوتك
عز، طب ممكن اجي اقعد عندك يومين
ادم، تنور أصاحبي 
عز، طب هات العنوان
،،،،،،،،
في المستشفي
ام كارما، عجبك كده كان لازم تقولي لابوها اهي البنت هتموت بسببكم
كارما، قلبي مش متحمل كلمه انا حاسه اني هموت
محمود، ارتحتوا أكده خربتوا حيات الاتنين ليه أكده ياولدي ليه 
زين بدموع، لا حور مش هتروح مني أنا
محمود، انت ايه انت والله في سماه أن حصلها حاجه ماهسمحك يا زين ابدا
زين، أنا مش قادر والله
جودي،في ايه ياجماعه حور عملت كده ليه
نور، مش وقته ياجودي محدش قادر يتكلم
جودي، طب ايه اللي حصل
نور، واحده انتحرت والتاني طفش وأصحاب الجريمه قدامك اهم احمد جوزي وزين اخويا
جودي، طب اهدي بس وقوليلي ايه اللي حصل
نور، مش قادره اتكلم
،،،،،،،،
ايان بدموع مثل السيل ،احمد أنا برن علي عز مقفول 
احمد، طب في ايه بتعيطي ليه 
ايان، حور انتحرت يااحمد ومش عارفه أوصله
احمد، انتحرت ازاي وبعدين مش عز كان جاي عندكم يخطبها
ايان، موضوع طويل بس انا عايزه اوصل لعز
احمد، طب اهدي بس وقوليلي هي حصلها حاجه
ايان، مش عارفه هي في العمليات وبيقولو نزفت دم كتير
احمد، طب أنا هكلم صاحب عز كان كلمه من موبايلي 
ايان، حاول توصله والنبي يااحمد
،،،،،،،
ادم، عز في واحد عايزك
عز، أنا مش عايز أكلم حد
ادم، مش راضي يكلم حد خالص
احمد، قوله حور انتحرت وعايزينه ضرورى 
ادم، مش دي حور اللي معانا في الجامعه حبيبت عز
عز بلهفه في ايه 
ادم، اااا
عز، في ايه
ادم، حور
عز، هي اللي بتكلمك قولها شكرا اوي علي اللي قالته اكيد هي اللي قالت لابوها كانت بتضحك عليه
ادم، حور انتحرت ياعز
عز وقع علي ركبه رجله مشلتوش من الصدمه
عز بصوت مهزوز،هات الموبايل
ادم، اتفضل
عز، الو
احمد، ايوه ياعز حور في المستشفي تعالي ضرورى
عز بصوت كله حزن، مستشفي ايه
احمد، مستشفي بباك 
عز،ادم وصلني مش قادر ادوس علي رجلي
ادم، تعالي ياصاحبي
،،،،،،،،
في المستشفي
محتاجين دم حالا نزفت دم كتير بس عايزين نفس فصيلتها 
زين، ممكن تشوف فصيلتي أنا ومامتها 
ايان، وانا يابابي
زين، مينفعش ياحبيبتي
ايان، لا يابابي مفيش حاجه اسمها مينفعش
الكل راح يشوف فصيلته حور طلعت نفس فصيله نور
زين، لو مش عايزه أو مش قادره تتبرعي بلاش 
نور، أنا داخله ادي دمي لبنتي 
زين، وده عشمي فيكي
نور، أنا جاهزه
نور دخلت واخدت الابره ووصلوا الدم منها لحور
نور بتتامل حور وهي منهاره، ليه كده ياحور قد كده بتحبيه بتموتي نفسك عشانه والله ياحبيبتي هجوزهولك بس قومي بالسلامه بس
عز وصل المستشفي
عز بانهيار، جدو في ايه حور عامله ايه
محمود، ادعيلها يابني
عز بص لابوه بصه طويله كلها لوم وعتاب
احمد، بص في الارض بيحاول يهرب من نظرات عز
نور خرجت، عز حبيبي وراحت جرى في حضنه وتعيط
عز، حور عامله ايه وهو انتي كنتي جوه ليه
نور، كنت بتبرع ليها بالدم و
وقعت مغمي عليها
عز، ماما ماما فوقي 
احمد شالها ودخلها غرفه بالمستشفي وقعد يفوق فيها مبتفوقش جاب لها كذه دكتور 
زين خرج بصدمه كبيره علي وشه
زين، احمد نور حامل
احمد بصدمه،حامل ازاي
زين، والله زي مابقولك
احمد ، طب ماتقولش لحد الله يسترك دي هتبقي فضيحه
زين، فضيحه ماشي يا احمد أنا رايح اشوف بنتي
عز سمع الكلام اللي بين أبوه وزين 
عز ،حمدالله علي السلامه يا ماما 
نور، هو ايه اللي حصل
عز، في حد يتبرع بالدم وهو حامل
نور، ح ايه
عز، حامل ياماما
نور، انت بتكلم بجد
عز، اه والله كشفوا عليكي ولقوكي حامل
نور، طب قومني عايزه اروح لحور
عز، مينفعش تقومي خليكي نايمه عشان متقعيش تاني
احمد، عامله ايه دي الوقت يانور
عز، عن اذنك يا ماما أنا خارج لحور خرج من غير ما يعطي اهتمام لابوه
نور، ماشي ياحبيبي
احمد، مبترديش عليه ليه
نور لفت وشها الناحيه التانيه
احمد، هو انتي مكنتيش عارفه انك حامل
نور، متخافش هنزله 
احمد، ياريت عشان الفضيحه اللي هتحصل 
نور، ماشي ممكن تخرج عشان عايزه انام
احمد، لا
نور، براحتك وراحت مغمضه عينيها
احمد، فضحتيني قدام الكل يانور ودي الوقت انتي اللي زعلانه مني
نور، كسرت قلب ابني وضربته قدام الكل وعايزني اسكتلك
احمد، هو انتي لسه مش قادره تنسي ليه اللي كان حصل
نور، عشان انت بتعاقب ابني بنفس العقاب أما عمي ضربك بالقلم عشان اللي عملته فيه ابني مغلطش غلطتك ابني راجع نفسه وسابها ورجعها
احمد، بعد اتنين وعشرين سنه جايه تقولي مش قادره تنسي
نور، أنا عايزه أطلق كفايه كده
احمد، واللي في بطنك
نور، هنزله 
احمد، تمام بعد مانطمن علي حور أنا موافق اطلقك مش أنا اللي اخلي واحده ست تعيش معايا غصبا عنها
نور، اتفضل أخرج بقي عايزه انام
احمد، ماشي يانور وقام وخرج
نور قعدت تعيط بصوت عالي بسبب الكوارث اللي ورا بعضها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
الحمد لله حور فاقت وبقت كويسه
زين سجد شكر لله
كارما، أنا عايزه أدخلها يااحمد بعد ا ذنك
احمد، طب اتفضلوا بس بلاش كلام يضايقها
محمود، إياك اسمع حد منيكم يجول كلمه اتضايقها
عز، ماما أنا ماشي أنا اطمنت علي حور الحمد لله وانتي بقيتي كويسه همسي أنا بقي
نور، لا ياعز متسبنيش يابني عشان خاطرى 😭😭
عز، معلش ياماما مش هينفع معلش سيبيني والله هبقي اكلمك عالطول
نور، طب هتروح فين ياعز 
عز، ادم صاحبي قاعد في البيت لوحده بباه ومامته متوفين
نور، هتقدر تسيبني ياعز
جودي دخلت عليهم، مامي عامله ايه مالك انا بابي اول ماقلي اللي حصلك اجيت جرى
نور، أنا كويسه ياحبيبتي
عز، خلي بالك من ماما يا جودي لأنها حامل
جودي ،بجد يامامي الف مبروك ياحبيبتي
نور، أنا هنزله😔😔
جودي،لا يامامي حرام ده ذنب كبير😣😣
احمد دخل عليهم عز اول ماشافه
عز، طب أنا ماشي سلام ياماما😡😡
نور، ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك
احمد، اخبارك ايه دي الوقت
نور، زي مانت شايف جودي معلش روحي اطمني علي حور وانا جايه وراكي
جودي، ماشي يا مامي
احمد،. هتروحي وإلا تعبانه تباتي
نور، لا أنا هقعد لحد ما اطمن علي حور وهمشي عالطول بس مع بابا علي الصعيد
احمد، اللي انتي شايفاه اعمليه
نور، انا عايزه زين عشان لو انزل البيبي قبل ما اروح
احمد،هندهله يعملك العمليه أو يعطيكي حاجه تنزله
نور، زمان أما اكتشفت أني حامل والحمل ده جاي من اغتصاب مرضتش تخليني أنزله ودي الوقت وأنا مراتك عايز تنزله لاحول ولا قوة الا بالله
احمد، عشان زمان كنت ظلمك وانا مش قاصد وكنت حاسس ان دول هيكونوا سبب في انك تنسي اللي حصل وربنا رزقنا بيهم عشان تنسي ونحب بعض بس بعد الحب اللي حبتهولك قولتيلي مش قادره تنسي اللي عملته فيكي وانتي عارفه ومتأكده اني مظلوم لا وبتهنيني قدام الكل أنا مش عايزك يانور مش عايز حاجه تاني تربطني بيكي كفايه إهانات فيه
نور بدموع ، ولا أنا عايزاك يااحمد وطلقني
احمد، ماشي يانور بس تقومي بالسلامه وانا هكلم عمي واطلقك
،،،،،،،،،
عند حور
زين، حبيبتي حمدالله على السلامه ازاي تعملي كده فيا ياحور
حور عماله بتعيط
كارما، حبيبتي انتي كويسه دي الوقت
حور، اطلعوا بره مش عايزه اشوف حد اطلعوا كلكوا بره أنا بكرهكوا
محمود، ماشي يابتي اهدي بس وياللا اخرجوا بره
حور قعدت تعيط جامد بسبب اللي عملوه في عز
،،،،،،،
محمد ونور
محمد، ياللا ياقلبي عشان نرجع لتعب القلب تاني
نور ،تعب قلب ايه ياحبيبي بعد الشر
محمد، حاسس ان ادهم ابوكي ماهيصدق أن احنا رجعنا وهيرجع يقرف فينا
نور، ادهم ابويا ههههه مسمعكش كان
محمد قرب منها جامد، كان اي
نور، كان وراحت بصه وراه اي ده بابي انت اجيت
محمد بيبص بلهفه
نور،هههههههههه وضحكت عليك
محمد، ماتيجي نقعد يومين كمان
نور، مااحنا لو رجعنا مع بعض بردك يا مودي 
محمد، مودي والله الواحد كان بيتنشق علي نظره
نور، تعرف انا مكنتش بحب اشوفك
محمد، 😔😔ليه كنتي بتكرهيني
نور، ههههه لا ياحبيبي كان قلبي بيقعد يدق بسرعه وبحس أن في نار في دماغي وياسلام بقي أما تطردتني من السكشن
كنت هموت وادخل واقولك اسفه والله اللي بيني وبين عز لعبه
محمد، لعبه ده انا كنت بموت أما كنت بشوفه بيتكلم في الموبايل كنت بفكر أنه بيكلمك
نور، تصدق وحشني 
محمد، والله
نور، والله مش صحبي
محمد، ابقي اسمعك تقولي كده تاني
نور، ده اخويا الصغير يا اهبل
محمد، تعالي نكلمه هرن عليه يارب يرد عشان مفيش حد بيرد خالص
عز، محمد عامل ايه
محمد،. كويس ياحبيبي اخبارك
عز، الحمد لله تمام 
محمد، مال صوتك وايه الدوشه اللي جنبك دي
عز، مفيش 
ادم،. ياعز انهارده اول يوم شغل ليك سيب الموبايل عشان متترفدش
محمد، هو في ايه انت بتشتغل ليه
عز، مافيش أنا هقفل دي الوقت سلام وراح قافل السكه
نور،في ايه يا محمد
محمد، عز اخويا بيشتغل في حاجه حصلت لازم نرجع دي الوقت
نور، طب ياللا بينا الشنط جاهزه
،،،،،،،،،،
نور قامت دخلت لحور
نور، ازيك ياحبيبتي والله عارفه انتي تعبانه من جوه ازاي بس غلط لازم تقومي علي رجلك 
حور، عمتو مش عايزه اتكلم😭😭
نور،لاهتكلمي وتقولي كل حاجه بتحبيه
حور، قلبي وجعني عليه وهو بيتكسر قدامي من بابي وانكل احمد
نور، عارفه أنا اتبرعتلك بدمي ليه عشان بيجرى في دمي حب عز هو عن اخواته ليه معزه كبيره في قلبي وهو دي الوقت بقي في قلبك وفي دمك
حور، أنا بحبه اوي ياعمتو😭😭
نور، خلاص ياحبيبتي متعيطيش وانا هقف جنبك ومعاكي للنهايه
حور، هو فين
نور ،اطمن عليكي ومشا وساب الدنيا وطفش من ابوه
حور، انا عايزه أكلمه
نور، ماشي ياحبيبتي هاتصلك بيه اهو
عز، ايوه يا ماما 
حور، أنا اسفه ياعز
عز، حور انتي كويسه 😣😣
حور، كويسه والله متزعلش مني
عز، كنتي عايزه تسيبني وتروحي مني ياحور
حور، مقدرتش اشوف اللي حصلك أنا عمري ماهكون غير ليك ياعز
عز، أنا هعافر لحد ما تبقي مراتي ياحور 
حور، وانا معاك للنهايه ياعز سلام يا حبيبي
عز، سلام يااغلي من حياتي
نور اخدت التليفون ،انا خارجه ياحبيبتي مش عايزه حاجه مني
حور، خليكي معايا ياعمتو
نور، أنا معاكي بس هخرج في موضوع كده هخلصه واجيلك
حور ،ماشي ياعمتو
،،،،،،،،،
زين، البنت معدتش طيقاني
كارما، أنا اللي غلطانه ياريتني سمعت كلام ماما 
ام كارما ،بعد ايه الحمد لله أن البنت مراحتش مننا
كارما، بس بقت بتكرهني ياماما
نور، زين لو سمحت عايزاك في موضوع تعالي معايا مكتب احمد
زين خبط علي باب احمد ودخل هو ونور
نور، زين أنا وأحمد اتفقنا أن إحنا هنطلق وعايزه انزل البيبي اول
زين، أظن أنه دكتور جراح وانتي دكتوره وعارفين كويس أن الدكتور اللي بيعمل كده بتحسب عليه جريمه وده ضد القسم وضد أخلاقي المهنيه
نور، أنا عندي حفيده ازاي اروح اخلف تاني
زين، نور انتي عندك كام سنه
نور، كلها ست شهور وابقي أربعين
زين، علي فكره ده غلط علي حياتك وكمان البيبي عمره اربع شهور يعني لو حتي جيتي تنزليه فهتبقي عمليه وممكن يحصلك نزيف
احمد، بس انا مش عايزه
زين، الكلام ده ماتقولهوليش كنتو قولتوه لنفسكم مابتخديش البرشام ليه يا نور
احمد بص انور بصدمه، هو انتي مكنتيش بتاخديه
نور، عشان بيتعبلي معدتي جامد
احمد، نور انتي مكنتيش خايفه من الفضيحه زى ما بتقولي انتي كان نفسك تخلفي  في العمر ده
نور، اه يااحمد كان نفسي اخلف وكنت حاسه كمان اني حامل واتاكدت وجبت شريط وكنت مستنيه اول ما بطني تكبر واعملهالك مفجأه وعارف ايه كمان أنا سيبالك الدنيا وماشيه زي ابنك ماطفشته ومش هنزل البيبي وملكش دعوه تاني لا بيا ولا بولادي وسابته وخرجت
،،،،،،،،،
نور، ايوه يا جودي تعاليلي حالا أنا تحت المستشفي
جودي، طب نزلالك اهو 
جودي نزلت جرى 
جودي، في ايه يانور
نور،. أنا ممكن آيات عندك انهارده
جودي، تنورى بس في ايه مالك 
نور، مش قادره اتكلم تعالي معايا عايزه انام
جودي، طب ياللا تعالي اركبي أما اوصلك
،،،،،،،،،
احمد روح الفيلا لقاها هاديه الانوار مطفيه مفيش روح في البيت طلع غرفته دخل وفضل يفكر في كلام نور لحد مانام بهدومه
محمد ونور وصلو الفيلا
محمد، هي الانوار مطفيه ليه
نور، طب تعالي نطلع نشوفهم
محمد خبط علي غرفه بباه ،بابا ماما 
احمد صحي مخضوض فتح الباب، حمدالله على السلامه يا محمد
محمد، بابا هو انت كنت نايم كده بهدومك
احمد، راحت عليه نومه
محمد، طب ماما فين
احمد،. عند خالك ادهم
محمد، هو عز بيشتغل ليه
احمد بصدمه، هو بيشتغل
محمد، اه كلمته وكان بيشتغل في حته كلها دوشه
احمد، معرفش يامحمد
محمد، طب أنا هنزل اروح أنا ونور لماما نطمن عليها
احمد، ماشي 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-