رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 بقلم جهاد محمد


رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة جهاد محمد رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1


رواية السيد المغرور نور وعمار الجزء الاول 1 بقلم جهاد محمد

رواية السيد المغرور كاملة جميع الفصول

يبدء.مشهدنا في عز النهار والزحام ممتلئ و م الشوارع" يوجد بيعين ومحلات واصوات العربيات و الزحام
نور بنت متوسط جمال بشرتها سمراء جسمها ممشوق وجميل ورفيع وطلها مناسب لوزنها عيونها سوداء وشعرها ايضا شخصيتها مرحة وشقية وبريئة .
............
بطلنا جميل
عمار:رجل معني كلمة طويل ورفيع وجسمو رياضي وجميل شعرو اسود وبشرتو امحاوية
رياضي ذو عضلات ضخمة شخصيتة كذابة قوية غيور لابعد حدود مغرور جداااا متكبر اناني ومتسلط
+
الفصل الاول
في غرفة مظلمه توجد فتاة نائمة علي السرير
دلف الام الي غرفة أبنتها ثم فتحت النافذة لتدخل اشعة الشمس ورائحة هواء الشتاء الجميلة ولسعه البرد اللذيذة هتفت نعمه قائلة
" يلا يا نور أصحي بطلي كسل يابت قومي يخربيتك وراكي شغل "
هتفت نور بأنزعاج " يوه يا ماما مش عارفه
ونبي انا نايمة بعد فجر
الام :هتفت الام انزعاج "
طبعا يا ختي سهرانة طول ليل في ام تليفون والله يا نور ما لميتي نفسك لقول لبوكي فاهمة وقومي بقي يا بت تعبتيني
نور اف يا ماما اف حاضر حاضر قومت اهو يا ست الحبايب يا قمر يا عسل يا جميل يا سكر
الام :ايوة ياختي كلي بعقلي حلاوة كلي
نور :انا اقدر يا جميل ده انت حبيبي يا ست كل
طيب ياختي بطلي قرع وروحي اغسلي وشك يلا
نور: حاضر يا حبيبتي
ذهبت نور الي المرحاص تغتسل وبعد دقائق
ذهبت الي اخيها خالد .الذي.كان نائم نوم عميق
اتسحبت بشويش وذهبت له في سرير
وانحنت براسها علي ازنيه ...وبصراخ
خااااااااااااالد ؛
قام خالد مفزوع ينظر اليها بغيظ"
انتي مجنونة يا بت قطعتي خلفي الله يخربيتك يا شيخة .
نور:وهو تضحك بشدة من منظرو .
ماما قلتلي اصحيك يا خويا وراك جامعة قوم
خالد وهو يركد وراها .وحيات ماما منا سيبك يا نور
ركدت نور خارج الغرفة وهيا تصرخ الحقوني
بابا يا باااااااابا .
احمد الاب:بس بس في ايه علي صبح في ايه
نور وهيا تستخبي خلف ابيها "
بابا خالد عايز يضربني .
خالد يا بابا خضتني وربنا كل يوم علي كده
الاب:ههههههههههههههههههه الله يجزيكي يا نور .مش هطبطلي الشقاواة يا بت انتي
نور يا بابا انا طيوبة خالص .
خالد:طيوبة ولا شرانية ده انتي شر كلو يا رخمة
نور:وهيا تطلع لسنها شر شر عجبة بابا وماما
الام وهيا تخرج من مطبخ .:بت يا نور مش هطبطلي عند في اخوكي
نور:ايوة ايوة دفعي عن ابنك حبيبك
الام :اه ادافع عنة طبعا ده ابني الحيلة .
الاب:وهيا بنتي الوحيدة ومحدش يقدر يزعلها.
الام:والله دلعك ده الي مبوظها
خالد:اه يا بابا فعلا بت دي لازم تتربي وركد خالد خلف اختة نور .كانت نور تجري وهيا تضحك وتسير غضب خالد
الام نعمة:بس بس يا خالد والله ما هتكبرو ابدا
الاب احمد :ههههههههههههههههههه مش عارف تمسكها يا خالد طلعت خيخة
خالد:وهو يأخذ انفاسة المتسارعة انا يا بابا" ماشي احمد ماشي
الاب:احمد كده حاف يا ولد
نور:متزعلش منة يا احمد ولد قليل الادب
احمد الاب:ههههههههههههههههههه فعلا يا انسة نور .
خالد:ايوة غنو ورضو علي بعض يا بابا خليها تنفعك انا رايح اجهز نفسي عشان وريا محضرات كتير .
نور:روح يا خويا روح ازاي انت اكبر مني وانا اتخرج قبليك.
خالد:عشان يا فشلا انتي لصانص حقوق
وانا هندسة يلا يا بنت من هنا .
نور:بكرا نشوف تقديرك اهي اخر سنة يا بتاع الهندسة
الام نعمة:ناجح انشاء الله وبتقدير كمان
الاب احمد :ان شااااء الله
نورة:انا هروح اشوف خالي اصحيه هو بنتة المصطولا دي و والواد العفريت صغير
4

قتَلها، سممها، سَم اسَود عربيد ليَس بَشر بل وحَش مَجرِم قَاتل وقعَت بيده امرأه قويِه حَازمه مُجاهده فـَ ماذا سَيحصل ياتَرى هَل سَيتركهه ام هيه تتحرر مَن قَبضته... ع...
الام:اه روحي يا نور صحيح سكنين في شقة الي قدمنا بس والله مش عارفة اعملهم حاجة الا حبت الاكل .
نور:انتي هتشحتي يا ماما انا ريحا اهو
*********************************&&
في قصر ضخم وعريق يمتاز بوسعة انة قصر
عمار عادل عمار اكبر رجل اعمال في شرق الاوسط وهذا قصر من اكبر قصور في القاهرة
يقوم عمار من نوم بغرورو المعتاد .
يتوجه الي المرحاض يستحم .وبعد وقت مش كثير يرتدي بطلنا البدلة الانيقة وساعة والنظارة الشامسية .
ينزل بغرور وتكبر .:
الخادمة:صباح خير يا عمار بيه الفطار جاهز ناهد هانم مامات حضرتك مستنياك علي طولة طعام هيا والانسة اخت حضرتك نورهان
عمار:اوك روحي انتي دلوقتي
ذهب عمار الي طاولة طعام :صباح خير يا ماما وطبع قبلة علي كفها :ناهد وهيا تلامس شعره صباح خير يا عمار
عمار:صباح خير يا نورهان .
نورهان:بختصار صباح نور
عمار:قلبة بوظك ليه علي صبح
نورهان يعني مش عارف يا عمار هو انا مش اختك ها
عمار:بحدة يعني ايه هو عشان اختي ارميكي لحتت واحد زي ده
نورهان:خالد مش اي واحد ده شاب جميل وهو اخر سنة في الهندسة وهو عايز يجي يقبلك وانت رافض حتي مش عايز تسأل عليه
عمار:بغرور انا عمار عادل عيزاني احط ايدي مع ولد زي ده ابوه موظف حكومة وامة ست بيت واختة بتشتغل في مطعم جرثونة
نورهان:اولا عمي احمد ده راجل طيب صحيح علي اد حالة بس طيب اوي وامة نعمة دي ست جميلة واحتي نور دي صحبتي وكانت نفس كلية معايا وطلعة الاول كمان دول ناس طيبين اوي اوي انت عمرك ما شفتهم ولا قبلتهم اديهم فرصة .
عمار:بعصبية اسمعي وافهمي ناس طبقات دول يخدو الي زيهم الي شبهم بس احنا لا فاهمة انا عمار مستحيل اقبل بلمهزلة دي
انتي فاهمة الولد ده طليع من حياتك خالص نورهان:انت ايه يا اخي عمرك ما حبيت
عمار:ولا هحب ده كلام فاضي
ناهد :خلاص يا نورهان اسمعي كلام اخوكي يا بنتي الناس دي مش مقمني احنا حاجة وهما حاجة خالص
نورهان:انا طلعة اوطي عن ازنكم
3
ناهد:براحة علي اختك يا عمار مش كده
عمار:براحة ايه بس جيبالي واحد جربوع المفرود اعمل ايه بس،
ناهد:براحة عليها هيا بتحبة لازم نخدها براحة
عمار:حب ايه وزفت ايه بس علي صبح
ناهد :حب ايه يبني حب جميل عقبالك لما تحب كده وتجوز وتريحني
عمار:انسي موضوع الحب ده خالص انا مش بتاع حب وبعدين جواز لما لاقي بنت تليق بية بجد وبعدين قفلي علي موضوع ده
تابع بعصبيه
عمار:بحدة وهو ينده علي الخادمة
الخادمة :افندم يا عمار بيه
عمار :صلاح جه ولا لسه انا عايز اروح شغل
الخادمة لسه حضرتك
عمار:انا مش عارف راجل ده لازم كل يوم يتأخر كده لولا بابا الله يرحمة موصيني عليه
كنت مشيتو من زمان
ناهد:صلاح معانا من زمان هو سواق ابوك وبعدين صراحة برتاح لما بيكون معاك
عمار :انا هقوم اعمل تليفوناتي لحد ما زفت ده يجي عن ازنك يا ماما .
************************************
نور وهيا تطرق باب شقة خالها صلاح
صلاح وهو يفتح باب جاي يا ست نورة جاي
نورة:صباح خير يا خالي يا عسل
صلاح:صباح نور يا بكاشة يا عسل
اوعي كده خليني اروح شغل راجل الي بشتغل معاه ده صعب اوي .
نور:اه الي اسمة عمار ده ربنا معاك يا خالي
صلاح:يارب يا ختي انا هروح بسرعة بقي
مهم خدي مازن دخليه لي امك وفاطمة هتنزل تروح كلية دلوقتي .اه سلميلي علي ماما
نور:تيتة لسه نايمة اول متصحي هقولها يلا انت يا خالو روح للوحش .
صلاح:ههههههههههه علي رايك سلام .
دخلت نورة الي شقة يا اهل الضاار
2
مازن يبلغ من سن 9سنوات .
بطلي زن بقي يا شيخة كل يوم علي كده
نور:واد يا غلباوي روح افطر عشان تروح مدرستك يلا اجري
مازن:انا هجري من وشك يا شيخة
نور:يا حيوااااان
ركد مازن الي شقة عمتة امام شقتة
فاطمة:ههههههههههههههههههه والله الواد الي بياخد حقني منك يا بنتي
نور،صدقي مش هنفطرك انتي واخوكي يلا يا بت من هنا غوري
فاطمة:هنفطر غصب عنك وهخلص الاكل كمان ثم ركدت فاطمة الي شقة وبجورها نور
فاطمة:صباح خير يا عمتة يا قلبي
خالد :صباح خير يا رخمة
نعمة:صباح خير يا روح عمتك
فاطنة:علي فكرة يا خالد مفيش ارخم منك
خالد:والله ما في ارخم منك انتي والي جمبك
ايييييه بطلو ازعاااج مش عارفة انام منكم اعوز بالله قلتها الحجة امينة كبيرة العائلة ام نعمة وصلاح وست خالد ونور فاطمة ومازن
نور:صباح خير يا مدلع انت يا مدلع
امينة: امشي يا بكاشة من هنا امشي
تعالي يا خالد يا حبيب ستك انت اسندني يبني اعض افطر
فاطمة ونورة:روح يا حبيب ستك
مازن:وانا كمان حببها يا بومة انتي وهيا
امينة وهيا تضحك صح يا واد يا مازن بومم
خالد :ههههههههههههههههههه اه والله
نور:علي فكرة يا تيتة انتي شخصية غير متوازنة خالص علي الاطلاق .
امينة:هااا انتي بتقولي ايه
فاطمة:ههههههههههه بتقول لازم تعدلي بنا يا حجة امينة مش كل حاجة خالد ومازن
الاب احمد :صباح خير يا حماتي العزيزة
امينة:صباح خير يا جوز بنتي العزيز
تجمع الكل علي المائدة مثل كل يوم مع المشكسات وضحك والمرح
خالد:يلا يا فاطمة اخلصي بتكلي ساعة
فاطمة طيب حاضر اهو يلا يا خالد
نعمة:ربنا معاكم يا ولاد وتتخرجو بقي
خالد :وهو يقبل راس امة يارب يا امي
فاطمة :معلش يا نور وادي مازن مدرسة
نور:معلش بقالي سنة بوديه المدرسة ياختي يلا يلا عشان كوليتك .
ذهب خالد وفاطمة الي كلية الهندسة
نور:انا هقوم اوصل مازن وهمشي انا يا ماما علي شغل عايزة حاجة يا حببتي اجبهالك
نعمة:عايزة سلمتك يا نور عيني خالي بالك من نفسك
الاب احمد :خالي بالك من نفسك يا نور
وحولي يا بنتي ترجعي بدري عشان نتغدا مع بعض .
نور:وهيا تقبل راس ابيها حاضر يا حبيبي
يلا يا سي مازن .
مازن:هو مفيش غيرك يوديني المدرسة
نور:مالي انا بقي يا خويا ها
مازن:بترغي كتير بتكلي دماغي
نور:انا برغي يا حيوان يلا ياض يلا
مازن:يلا ياستي امري الا الله
******
خش يلا مدرسة هتفضل واقف كتير
مازن:خلي عمو احمد ميتأخرش عليا
نور:حاضر يا سي مازن عايز حاجة تاني
مازن:اه هتيلي كيك الي بحبة من مطعم الي بتشتغلي فيه متنسيش
نور:حااااااضر خش بقي يلا
دخل مازن المدرسة وذهبت نور الي شغلها
سمعت جرس هتفها .
نور:صباح خير يا نورهان يا حتة من قلبي
نورهان:انتي يا بت مش هتطبطلي بكش
نور:مال صوتك يا نكادية اكيد اخوكي
نورهان:لسه مش موافق علي خالد اخوكي مش عارفة اعمل ايه بجد
نور:كده ومش موافق امال بقي لو عرف ان خالي صلاح سواق خصوصو بتاعو يبقي خال خالد.
نورهان:بتنهيدة انا تعبت بجد وقرفت
نور:ااااه لو اقابل اخوكي واشوفة الوحش ده بجد ينطبق عليه السيد المغرور انا نفسي اشوف الي راعب ناس كلها ده
نورهان:متشفيش وحش يا ختي
نور:هتيجي تتغدي معانا يوم جمعة زي كل اسبوع
نورهان:اكيد طبعا يا نور انا بحب لمتكم اوي بحب قاعدة في وصتيكم بجد بحس بدفا
صحيح عايشة في قصر بس من غير روح كل واحد في وادي عمار فين وفين لما بنشوفة
وماما طول النهار في النادي وعزة مسافر برة ومش عايز يرجع خالص .
نور:يا حبيبت قلبي بيت بيتك تنوري مهم انا قدام المطعم هخش عشان اتأخرت اوي
نورهان :خالصي ورنيلي سلام
نور :سلااام
دخلت نور بخطوات بطيئة تتسحب وهيا تبحث عن العم محمد صاحب المطعم دخلت الي داخل واسرعت قبل ان ينظر اليها
مرين:يخربيتك يا نور مش بتحرمي لازم تتأخر كل يوم
نور:بس بس انا هنا من بدري
مريم:ههههههههههه هتجنني راجل وربنا
دخل عم محمد الي داخل :نور انتي جيتي ازاي دنا بقي وقفلك من بدري عشان امسكك وانتي جاية متأخر.
نور:بخبث انا انا يا مستر بجد علي طول ظلمني انا اهو اول وحدة جاية استغفر الله
محمد:يا بنتي هتعلي سكر عليا انا راجل كبير ازاي دخلتي نفسي مرة امسك عليكي غلطة من الي بتغلطيهم" كل مرة طلعيني انا غلطان
نور:الله يا مستر يعني هو انت عيزني اغلط وخلاص استغفر الله العظيم بجد
محمد:بغيظ امشي امشي شوفي شغلك بدل مسكر يعلا عليا امشي
ركدت نور الي داخل وهيا تضحك بشدة
***********************************
ضباح خير يا عمار بيه
عمار:صباح زفت علي دماغك انا مش نبهتك مليون مرة يا صلاح متتأخرش
صلاح:والله يا باشا انت عارف ان طول عمري بجي في معادي بس بعد موت مراتي بقيت مسئول عن بيت وكده انا اسف يا باشا مش هتقرر
عمار:بقسوة وحدة
اسمع يا صلاح انا مش مليش في ظروفك دي خالص تيجي في معادك فاهم مرة جاية لو اتأخرت دقيقة بس وحدة هنسي انك كنت سواق ابويا الله يرحمة وهنسي ان كان موصيني عليك فاهم
صلاح:فاهم فاهم يا عمار بيه
عمار :يلا تعالي ورايا عايز اروح شركة بسرعة.
**************************************
يعني ايه العربية مفهاش بنزين يا صلاح
صلاح:والله يا باشا كان فيها معرفش ايه الي حصل
عمار:احنا في وسط دائري اعمل ايه دلوقتي
صلاح:عندي فكرة يا باشا حضرتك تنزل تحت هنا هتلاقي مطعم حلو اوي بتشتغل في بنت اختي ممكن حضرتك بس ربع ساعة تستريح فيه وانا هروح اجيب بنزين وافول العربية
عمار:وهو يمنع غضبة ماشي يا صلاح انا هوريك بس لما تخلص .
نزل عمار من سيارة واتجة الي مطعم
نادل :اهلا اهلا يا فندم اتفضل
عمار:اهلا عايز طولة فاضية
نادل :ثواني وهتكون جاهزة يا فندم
وقف عمار ينتظر النادل بتجهيز طولة
احس عمار بشئ ساخن يقع عليه
عمار :بحدة وعصبية انتي متخلفة عامية
نور:اسفة اسفة بجد يا فندم بس اتكعبلت
وكنت هقع
عمار:متقعي ولا تكسر راسك انا عمار يحصل فيا كده من وحدة زيك
نور:الله وليه غلط طيب يا فندم قولت حضرتك غصب عني
عمار:غصب عنك ايه يا متخلفة غوري من وشي الي زيك يشتغل في سيرك مش في مطعم .
نور:لا بقي انا كنت محترمة نفسي
بس انا مسمحلكش تكلمني كده فاهم ايه يعني قهوة وقعت عليك دنيا مطربقتش
وبعدين الي يشتغل في سيرك انت
مش انا .
عمار:وهو يمسك ايديها بقسوة انتي عارفة بتكلمي مين يا بت انتي
نور:توظ تطلع مين يعني ها توظ
عمار:توظ فيا يا انا حقيرة انا هوديكي ورا شمس
نور:هاهاهاها مبخفش يا بابا واوعي كده سيب ايدي اعلي ما في خيرك اركبو
انت عمار وانا نور فاهم ومش هسمح واحد زيك حقير يكلمني كده عن ازنك
ذهبت نور بعصبية شديدة تحت انظار الكل
وقف عمار وهو يمنع غضبة ويشتعل
1
اقسم بالله لوريكي انا مين يا حتت جربوعة
لما واديتك ورا شمس انا عمار عادل يحصل فيا كده مااشي.
عمار:يا ولاد...... انا هوريهم مين عمار عادل
ادم:مش بكلام يا عمار لازم نعمل حاجة
انا هناك بقالي اسبوع عشان اعرف اشوف مناقصة بتعتهم وكمان انا عملت مناقصة متخرش الماية لازم نسحب المناقصة ونبدلها.
عمار:ازاي بس ومقلتليش ليه نفسي اعرف
ادم :عشان انت لو روحت هناك هيعرفو اننا عرفنا وانا عيزهم يفتكرو ان هما الي هيفجئونا .
عمار:تقصد ايه مش فاهم
ادم:لازم تختفي خالص
عمار:نعم افندم ازاي بقي انا مش فهمك
ادم:انا عندي خطة متخرش الماية بس انت اسمعني وافهمني وافق وخالي غرورك علي جمب.
***************************************
كده بقي مش ناقص ان اروح سوق ..انا نور اروح سوق دنا عمري معملتها لماما بس،يلا اكل عيش يا نور .
تجولت نور في سوق وبعد مودة بسيطة اشترت كل حاجة .
نور :اه يا رجلي مش قادرة
خير يا انسة في حاجة انا شيفك شايله حاجات كتير تحبي اي مساعدة
نور:اه ونبي عايزة حد يشيل الحاجة دي لحد تاكسي .
الولد:طيب انا هشوفلك حد بس ارتاحي انتي في قهوة دي اشربي حاجة بس وانا هجبلك حد يشلك لحد بيت كمان
نور:بجد طيب انا هعض بس وحيات ابوك بسرعة عشان متأخرش علي مطعم
راجل :حاضر يا انسة اتضفلي اتفضلي
جلست نور علي طاولة بجوار عمار
***********************************
ادم:عمار عماااااار مالك يبني ايه في ايه
بتبص علي ايه
عمار:جيتي برجلك يا حلوة ورحمت ابويا منا سيبك .وقف عمار وهو ينظر الي نور
ادم :وقفت ليه نظر ادم بجوارو مين دي يا عمار تعرفها
عمار:خليك هنا ومتتحركش جايلك
اتجه عمار الي نور التي كانت تجلس وتنظر امامها .
انحني عمار بوجهة اهلا يا حلوة كويس اننا اتقبلنا تاني
نور:بخضة ايه ده انت مجنون ابعد كده
عمار:ابعد ايه يا حتت حقيرة انا هوريكي مين
وبحركة سريعة اخذ عمار كوب عصير
وغرقها .
نور:بشهقة يا حيواااااااان غرقتني انت مش طبيعي انت مجنون
عمار:لو طولتي لسانك تاني هقطعو فاهمة كده خلصين يا ارجوزة.
نور:انا ارجوزة يا معقد انت مش طبيعي طيب والله لوريك صارخت نور الحقووووووني
اتلم كل رجال قهوة خير يا انسة في حاجة
نور:بخبث وبكاء راجل ده عكسني وعشان متجوبتش معاه رماني بعصير اهئ اهئ
عمار:انا عكسك انتي شوفي شكلك وبعدين اتكلمي انتي الي زيك مشغلهوش خدام عندي
في يا عم اهدي كده مالك متنك علينا من ساعت ما جيت بتعاكس بنات ناس معندكش اخوات بنات يلا جدع من هنا بدل موريك
عمار:اخرص يا كلب انت عارف بتكلم مين
اتجه ادم بسرعة يا جماعة احنا اسفين، اخويا بس مش قصدو حققكم علينا حقكك عليا يا انسة انا اسف.
عمار:،اسكت يا ادم بقولك خليني اشوف جربو......اسكتة ادم وهو يديه علي فمة
ادم احنا هنمشي احنا اسفين يلا يا عمار يلا
اخذ ادم عمار بصعوبة .
+
انتي كويسه يا انسة فيكي حاجة
نور:لالا انا تمام جبت تاكسي لو سمحت
راجل:اه اتفصلي .
ركبت نور التاكسي وهيا تشتعل غيظا
مش معقول يكون انسان طبيعي ده مجنون بجد مجنون يا حيوان اه لو اشوفك تاني هقطعك بسناني
سمعها رجل تاكسي وهو ينظر اليها بستغراب
في حاجة حضرتك انتي مجنونة طبيعية اصل بتكلمي نفسك
نور:بجدة انا مجنونة ده هو الحيوان انت مالك انت متخليك في سكتك عالم غريبة.
**************************************&
عمار:والله ما هسبها هعرف هيا مين وهوديها في ستين داهية
ادم:يبني انت الي جريت شكلها روحت ودلقت عليها عصير ليه طيب
عمار:متعرفش بت دي عملت ايه صبح
انا هوريها مين هو عمار عادل
ادم:عمار عادل ايه بس يا عم دي خلتك منظرك وحش بس صراحة بت جدعة ههههههههههههههههههه
عمار:بعصبية بتضحك علي ايه انت كمان
ادم:اصل بنت دي شكلها ظبتك عشان كده عمال تاكل،في نفسك انا عمري ما شوفتك كده ولا وخدة قدرت عليك يا معلم
عمار:نقطني بسكاتك احسن بدل مزعلك
ادم :لا خلينا في شوغلنا يا عمار
لازم تختفي خالص عن الانظار لازم الاعلام ينشر انك اختفيت .
عمار:اه وبعدين ايه مفيد في كده
ادم :بص يا عمار عشان مناقصة الي بقولك عليها تجهز قدمها 3شهور في وقت ده لازم تختفي عشان نشغلهم بيك انت
انا بقي هفصل ورا مناقصة لحد متخلص واقدمها وتظهر انت سعتها تقدم مناقصة بسم شركة ونكسب وتبقي ضربة الي بجد وسعتها نشوق جسوس الي في شركة
قطع حديثهم مجيئ صلاح بسيارة
صلاح:اسف يا باشا والله دنيا زحمة ومكان ده زحمة اوي
ادم :ازيك عم صلاح ولا يهمك_عمار يلا صلاح عايز اروح ابيت بسرعة
اتجة عمار وادم الي سيارة واكملو الحديث
عمار:طيب هيا فكرة حلوا بس هسيب شركة 3شهور وهسافر ازاي بس
ادم:ومين قالك انك هتسافر انت لازم تكون هنا ومش هنا ،يعني لازم تدير شركة من بعيد وانت في القاهرة بس لازم تكون في حته متخترش علي بال حد
عمار:بعد تفكير خلاص اجرلي شقة في معادي
ادم:شقة في معادي ايه يا عمار بقولك لازم في حته متخترش علي بالك حد هما اكيد هيفكرو في كده
عمار،:امال اعمل انجز وقولي
ادم:بخوف في في مخزن حلو ممكن تعض فيه
عمار:بعصبية مخزن انا اعض في مخزن انت اتجننت صح انا عمار .
ادم:يبني صدقني والله هو ده الحل بجد لازم تعض في مكان ميخترش علي بالهم وعشان انت مغرور ومتكبر وهما عرفين كده مش هيختر علي بالهم
صلاح:بعد ازنك يا باشا انا عندي حل حلو
ادم:قول يا صلاح ها
صلاح:احنا قعدين انا واختي وجوزها ولدها في بيت بتعنا في حته يعني متوسطة في فوق سطع اوصة بس ايه باشا جميلة تشرح القلب ومحدش في بيت هيعرف اي حاجة
عمار،:سطح ومخزن الله الله حلو اوي
ادم :فكرة حلوا اوي يا صلاح انا ازاي مفكرتش في كده
عمار،:فكرت في ايه يبني انت
ادم:انت هتبقي في بيت وسط عيلة ممكن انا اجيلك تشوف ورق شركة واكن بروح لصلاح لو حد رقبني وبكده محدش يقدر يشك فيك عمار:انسي مستحيل انسي
ادم:فكر في مناقصة يا عمار وتحدي الي بينك وبينهم هتخسر وشكلك هيبقي وحش قدام كل وكلمتك الي بتسمع هتهتز طبعا ده الي يخسرك ويقف قدامك فكر تختار تضحي 3شهور بس ولا تخسر مكنتك ومناقصة مليارات .
تئفف عمار وهو يفكر ماذا يفعل .
ادم:صلاح جهز الاوضة دي وضبها
وعايزك تفهم اهلك ان عمار جاي يشتغل وان انسان عادي خالص جاي من بلد من اي حته
صلاح:متخفش يا باشا كلو هيبقي تمام.
************************************
احمد:يعني ايه يا صلاح حد غريب يقعض وسطينا في فوق وفي بنات هنا بس
صلاح:ده ولد غلبان جاي من بلد عايز يشتغل ويجري ورا لقمة عيش يا احمد متخفش انا اضمنة برقبتي وبعيد هو هيئجر الاضة بسعر كويس يسعدك علي مصاريف متخفش الواد كويس .
احمد:ماشي يا صلاح مدام انت ضمنة خلاص خليه يتفضل بس اقعد معاه الاول واشوفة
دخلت نورة بزعببها وهيا تشتعل
صلاح:ههههههههههه ايه الي عمل فيكي كده
نورة:،خالو ابعد عني عشان مش طيقة نفسي
احمد:في ايه يا بنتي وشكلك عامل كده ليه
نورة:مفيش يا بابا وقعت بس
احمد:طيب يلا يا نورة خدي بنت خالك واطلعي وضبي صطح عشان في واحد هيسكن فوق
نورة:واحد مين ده.
ناهد :طيب انت مش عايز تقول هنعض فين
عمار:مش مهم تعرفي مهم ان انا معاكم وحوليكم لو في اي حاجة في غمضت عين هكون موجود.
************************************
في صباح
صباح خير يا عمار بيه انا اهو قبل معاد
عمار:صباح خير هنطلع علي شركة وبعدين هروح اشوف الاوضة زفت دي
صلاح:زفت ليه بس يا عمار بيه والله انت هتلاقي نفسك قاعد في جنة لحد مش هتحس ان سطوح
ادم: استني خدني معاك .نظر عمار الي مصدر صوت كان ادم
ادم:صباح خير يا عم صلاح عامل ايه
صلاح:صباح خير يا ادم بيه
صلاح:يوووه يا عم صلاح قولت ميت مرة قول ادم بس انت الي مربيني يا راجل يا عجوز
صلاح:ربنا يخليك يا ادم بيه
عمار:خلصت مش يلا بينا خليني اخلص الي ورايا النهاردة قبل مختفي خالص .
ادم:اه صحيح شونط فين
عمار،:في العربية جوة مهم يلا بقي خليني اخلص انا مش طايق
............
+
نعمة:يا نور اطلعي بقي يا بنتي وضبي الاضة راجل زمانو جاي
نور:يووووه يا ماما انتي خلتيني اقعض من شغل عشان كده ما صطح كويس
نعمة:اسمعي كلام بدل والله هقوم اجيبك من شعرك صطح متارب عايزة راجل يقول ايه عيب كده وخالك موصيني يلا اطلعي
نور:وهيا تئفف يووووه طالعة يا ستي طالعة
............
داخل مكتب عمار
ادم:ها يبني خلصت بقالي ساعة مستنيك
عمار:خلصت مهم يا ادم عايزك عينك علي نورهان خالي بالك منها لتقابل زفت ده فاهم
وتخلي بالك من شغل اي حاجة وقفة تقولي
ادم :حاااااصر حاااااضر يلا بقي
عمار:يلا بينا
...................
خالد :صباح خير يا حبيبي
نورهان:صباح خير يا خلودا
وحشتيني مش هشوفك بقي
نورهان،:كتيييير عمار سافر وهشوفك برحتي يا حبيبي
خالد:طيب بقولك متيجي تتغدي معانا النهاردة انا عندي اخر محاضرة وهروح وكمان عملين كوشري .
نورهان:الله الله احاول يا خالد بس عشان ماما قلقانة علي عمار هحاول لو عرفت هاجي
**********************************
وصل سيارة عمار الي حي المتوسط
عمار:وهو ينزل من سيارة وهو ينظر بقرف " ايه القرف ده
ادم :وهو ينظر الي حي والله يا عمار مش بطال حي متوسط عادي
عمار:امممم فين زفت بيت يا صلاح
صلاح:اهو اهو يا باشا اتفضل اتفضل
داخل عمار بشموخ وغرور المعتاد وهو ينظر بقرف
اطرق باب صلاح :وبعد ثواني اتفتح باب
نعمة:اهلا اهلا وسهلا اتفضلو
صلاح :اتفضل يا باشا اتفضل اتفضل
داخل عمار وادم
صلاح:نعمة اختي :ادم اهلا وسهلا ازي حضرتك
نعمة:تمام يبني اهلا بيكم اتفضلو
دخل عمار وادم الي صالون
كانت كريمة تجلس فيه
ادم:صباح خير حضرتك
كريمة:انت مين يبني انت وهو
صلاح:دول ضيوف يا ماما هيئجرو الاوضة الي فوق
اتفضل يا عمار ب.....اقصد يا عمار اتفضل
ادم:بصوت منخفض صلاح انا ادم وهو.عمار بس فاهم
صلاح:فاهم فاهم
كريمة:وهيا تنظر لعمار وانت يا حلو انت يا وسيم اسمك ايه .
عمار،:نعم انا . بحدة عمار
ادم :بصوت منخفض عمار اتكلم عدل ها ونبي ورحمت ابوك يا شيخ هيشكو فينا
عمار:اف طيب طيب
كريمة:وانت يا ابو وش سمح
ادم :ببتسامة انا يا بقي يا تيتة تسمحيلي طبعا اقلك تيتة انا ادم
كريمة:اهلا بيكم يا ولاد نورتوني
عمار:مش يلا يا صلاح فين الاضة
اتت نعمة بعصير لا والله مينفعش تشربو عصير وبعدين اطلعو وبعد شواية ترتاح
تنزل تتغدا معانا يبني بيت بيتك مش عيزاك تحس انك غريب انا زي ولدتك
عمار:ميرسي
ادم:والله مش عرفين نقول لحضرتك ايه بس اكيد انا كمان ليا نصيب في الغدا ده
نعمة:طبعا طبعا يبني
*************************************
كانت نورة تمسح الاطربة الغرفة
كل حاجة نورة نورة ايه الي قرف ده انا مالي براجل ده والله لهطفشه من بيت خالص
نظرت نور الي سقف ايه مليان طراب لما اجيب سلم واطلع انفضة مش ناقصة كلام من ماما
***********************************
نظر ادم وعمار الي سطح
صلاح:ايه رايك يا باشا صطح زي فل
ادم:بجد تحفة يا صلاح حلو اوي
صلاح:اصل يا باشا نور بنت اختي بتحب تعض هنا ديما عشان كده هيا المنظمة المكان كده اصلها رايقة علي اخر كان ادم وصلاح يتحدثو
اما عمار نظر الي الغرفة اتجه اليها ودخل الي داخل نظر الي فتاه من ظهرها كانت تنظف الاتربة سقف
وهيا علي سلم
عمار:بصوت خشن انتي مين
اهتز سلم بنور بعد سماع صوتة وخضتها
وبعد ثانية وقعت نور بين اديه
تفاجئ عمار بزهول وصدمة وكذلك نور
عمار:وهو حملها انتي تاني
نور:انت ايه الي جابك هنا ...
انا الي بعمل ايه هنا ولا انتي يا ارجوزة
نور:انا ارجوزة يا معقد نزلني
انتبة عمار ونزلها من بين يداه
نور:ده بيتي يا بابا ها ايه الي جابك هنا
عمار:وملامح الغضب تسيطر عليه لا كده كتير
ده بيتك وانا قول مقرف ليه عشان كده
نور:مقرف عشان رجلك خطط فيه يا معقد
عمار:احترمي نفسك فاهمة انتي مش عارفة بتكلمي مين يا حلوا ها
نور:ها بكلم مين يا حلو وزير داخلية
صلاح وادم ذهبوا سريعا الي الغرفة بعد سماع اصواتهم
صلاح:في ايه يا نور وايه الي طلعك هنا
نور:حظي المهبب طلعت عشان اوضب الاوضة لزفت الي انت  يا جايبه خالو
عمار احترامي نفسك انتي الي ستين زفتة
صلاح: عيب كده ده عمار الي هيعض هنا
نور:بصدمة ايه ده هو لالا كتير يا خالو وانا اقول كرهتة ليه حتي من سيرته
عمار:حوشي انا الي عايز اقعض في بيتك المقرف يا مقرفة
نور انا مقرفة يا مقرف انت يا مغرور عملي مهم وانت علي ادك وهاوريكي وهاعملك
وانا قولت ابن وزير ابن حد مهم كل ده وتطلع من بلد وجاي بدور علي شغل لزمتها ايه الفشخره كذابة عيش عيشة اهلك بس
صلاح :بحدة نور لمي نفسك اسكتي
عمار:تكست ليه خليها تكمل وصلة بيئة بتعتها مستحيل اقعض مع انسانة دي في مكان واحد
نور:يكون احسن بردو
ادم:لالالا عمار لا انت عارف ده احسن مكان ها انا اسف يا انسة نور انا ادم ابن عمتو حقك عليا انا يا ستي
صلاح:انا مش فاهم حاجة انتو تعرفو بعض منين
ادم:وهو يضحك لا يا عم صلاح ماتاخدش في بالك انت بس خد الانسة نور وانزلوا
شكرا ليكي يا انسة تسلم ايدك علي تعبك
نور:انت متأكد انك  قريبه
ادم:اه بجد
نور:سبحانة الله بتحصل مهم محصلش حاجة يا استاذ ادم شرفتنا ونورت مكان وانا هطلع
احسن من ناس ميت مرة وهضيفهم عشان هما هنا في بيتي .
صلاح:يلا نور ننزل يلا
نور:وهيا تنظر لعمار نظرت تحدي يلا يا خالو
نزل صلاح وبجوارو نور الي تحت
+
ادم ههههههههههههههههههه ايه بت دي
عمار:دي مش،بت دي قردة ورحمت ابويا لوريها ايمها سودة
ادم:ههههههههههههههههههه يا عم صلي علي نبي بس انا خايف عليك منها
عمار:ماشي يا ادم انا هوريك
************************************
انتي،يا بت انتي عرفتي عمار منين
نور:عرفتة في المطعم الي بشتغل فيه وحصل بنا مشكلة ..حكت نور كل شئ...
صلاح:يا بنتي ابعدي عنو خالص ملكيش دعوة بيه خالص
نور انا عارفك لما بتحطي حد في دماغك  .
نور:بص انا مليش دعوة بيه خالص مهم هو ملهوش دعوة بيه الا والله همسح بكرامتة الارض الفشار ده
صلاح:خلاص بقي قولنا ايه يلا علي جوة.
***********************************
في جامعة
فاطمة:خلصت يا خالد
خالد:كانت اخر محاضرة ليا وانتي خلصتي
فاطمة:لسه عندي محاضرا بس مش مهم هروح معاك
خالج؛طيب يلا بينا
فاطمة:صحيح يا خالد نورهان هتيجي تتغدا معانا
خالد:معرفش  هيا قالت احتمال
نورهان:اممم ممكن اسئلك سؤال يا خالد
خالد:اسئلي يا غلباوية
نورهان:انت بتحبها يعني اقصد شايف فيها ايه خلاك تشاد ليه وتحبها
خالد:بتسألي ليه انتي لسه صغيرا علي الكلام ده
نورهان:لا انا مش صغيرا انا عندي 20سنة وفضلي سنتين واتخرج .
خالد:طيب يا ست كبيرة انا معرفش ليه بحبها بس كل الي اعرفة ان بحس بحاجات حلوا معاها
فاطمة:اممم ربنا يسعدكم .ممكن بقي اسئلك سؤال تاتي
خالد:اتفضلي يا ستي اسألي
فاطمة:انت ليه ديما شيفني صغيرة انقت كبرت يا خالد كبرت مش كل شواية تقولي صغيرا
خالد:ههههههههههه واحلي بنوتة كبيرة متزعليش يلا بينا بقي
فاطمة:بتسامة خجل يلا .
**********************************
احمد :انا طالع اتعرف علي شاب الي افوق يا صلاح واجيبو يتغدا معانا
صلاح :مش مهم يا احمد اتعرف عليه بعدين هو اكيد هيتصرف ويعرف ياكل مش هيعجبة اكلنا.
احمد:مالو اكلنا يا صلاح مش بياكل زيينا ده ولا ايه
صلاح:برتباك ااه بياكل،يا احمد انا اقصد واخد علي اكل البلد وكده
جلست نعمة بجورهم :يلا يا صلاح حد يقول لضيف الي فوق ينزل هو وقريبة عشان احط الاكل .
احمد :طيب انا طالع ها هتطلع معايا صلاح
صلاح:في سره ربنا يستر .طالع يا احمد "خرج احمد وصلاح متوجهين الي سطح.
نعمة:نوووور انتي يا زفتة
نور:نعم يا ماما ها خير تاني
نعمة:قومي جهزي الغدا معانا اخوكي زمانو جاي وضيوف الي فوق نزلين
نور :ايه مين دول ليه ماما بقي
نعمة:،هو ايه الي ليه يا بت في ضيوف لازم نضايفهم .
نور:اووووو بقي انا مش هحضر حاجة
نعمة،:لا انتي عايزة تتربي وهقوم اربيكي
علي مطبخ جهزي الاكل يلا .
نور:اف بقي حاضر حااااضر
*************************************
طرق باب صلاح علي الغرفة وبعد ثواني فتح ادم
صلاح:معلش يا ادم يا ابني اصل جوز اختي عايز يتعرف عليكم بعد ازنكم
ادم :اه طبعا يا صلاح .
سلم احمد علي ادم :انا احمد موظف في وزارة كهرابة:ادم اهلا بحضرتك انا ادم ابن عمت عمار الي هيقيم هنا معاكم
اتفضل ادخل /دخل احمد وهو ينظر لعمار الذي يجلس علي حافة سرير

صلاح :عمار يا احمد هو الي هيسكن في بيت
دخل احمد ومد يداه الي عمار :انا احمد نورت بتنا يبني اهلا بيك
عمار:وهو ينظر اليه بستغراب اهلا
احمد:انا جاي اتعرف عليكم وكمان اعزمكم علي الغدا اصل النهاردة خميس بنعمل فيه كشري
ادم:بجد كوشري لا انا اول واحد هكون تحت
احمد:ههههههههههه تنور يبني
عمار:مفيش داعي لتعب احنا هنبعت نجيب اكل من برة
احمد:ازاي يا ابني لا طبعا انت ضيفنا واكلك وكل حاجة تخصك هنعملهالك انا ارتحتلك انت وادم والله حسكم زي ولادي
عمار:وهو شارد فيه بشك  هو انا مشفتكش قبل كده احمد:والله يا بني انا اول مرة اشوفك
عمار:بس حاسس ان شوفتك قبل كده
ادم :ممكن في اي حته يا عمار بتحصل
احمد:طيب يلا بينا،يا جماعة
***********************************
خالد:يعني ماما ناس كويسه
نعمة:ايوة يا ابني شكلها ناس محترمة اوي وابوك طلع يتعرف عليهم وهينزلهم يتغدو معانا
فاطمة:فين نور يا عمتو
نعمة:ههههههههههه في مطبخ بتجهز الاكل دخلتها بعافية
خالد:ههههههههههههههههههه والله احسن نفسي اصورها .
فاطمة :ههههههههههه طيب انا هخشلها
دخلت فاطمة الي مطبخ لنور
فاطمة:نور بتعملي ايه
نور:زي ما انتي شايفة بحط كل واحد طبقو
فاطمة:الله الله شكل كشري يجنن
نور:اااه يجنن وهجينن ناس
فاطمة :ايه طبق كبير ده لمين شكلو حلو اوي
نور:ده لضيف اصل زينتة وظبتة علي اخرررر
فاطمة:انا مش مرتحالك اوعي تكوني
نور:بنظرت شر ايوة حطيط علبة شاطة كلها
فاطمة:يا مفترية حرام عليكي راجل عمل ايه
نور:عمل كتير ياختي" فكرا الواد الي حكتلك عليه
فاطمة:بتاع مطعم ايوة فكراه،مالو
نور:طلع هو الاستاذ الي هيثكن هنا
فاطمة:اييييه،بجد يا عيني علي صدف عشان كده متوصية بيه :طيب بقولك ايه احتمال نورهان تيجي متتوصي بيها
نور:ههههههههههه حرام عليكي فاطمة يا حببتي انا حاسة بيكي،بس حولي تنسي خالد خالص
فاطمة:بملامح زعل بحاول يا نور
ايه كل ده بتحطو اكل في ساعة متخلصو
قلها خالد وهو يقف امام باب المطبخ
نور:خلاص خلصنا يا خلودي يا حبيبي
سمع الكل طرق باب
اتجه خالد الي الباب وبعد لحظة فتح باب
احمد:اتفضل يبني اتفضلو،
دخل ادم وعمار الي داخل شقة
احمد:اعرفكم خالد ابني اخر سنة في كلية الهندسة
ادم:اهلا وسهلا يا خالد انا ادم  وده عمار ابن عمتي
خالد:اهلا نورتو البيت والله اتفضلو
ذهب جميع الي طاولة الطعام
احمد فين اكل يا ام خالد
نور:اهو يا بابا اتفضلو ذهب نور الي طاولة
ورست كل طبق لصاحبة وعند عمار
وضعت له طبق الاكل  امامة بنظرتها الخبيثة
اتفضل يا استاذ عمار منورنا
عمار:وهو يتجاهل نظرتها ميرسي
نور:ببتسامة اتفضل يا استاذ ادم منورني
ادم :ميرسي يا انسة نور تسلم ايدك
عمار:بصوت هامس لادم الله يخربيتك ايه الاكل ده
ادم :بهدوء كل يا عمار عشان خاطري ورحمت ابوك متفضحني يا عم اديك بتغاير
احمد:ايه هتفضلو تكلمو كده كتير كلو يا ولاد مش عيزين عزومة
بدء كل في اكل طعام .وكانت نور تأكل وهيا متوجهه نظرها الي عمار منتظرة انتصرها عليه
بدء عمار يأكل من طبق امامة وبعد معلقة واثنين احس عمار بشئ يشعل داخل فمة
نظر عمار الي نور الذي كانت تبتسم بخبث
احمر وجه عمار مثل نار  وهو يبتلع بصعوبة
ادم:مالك يا عمار في ايه
نور:وهيا تعض علي شفتيها اف شكل طبقي اتلغبط مع طبقك اصلي طبقي مليان شطة
عمار :بصعوبة ف..ين الحما..م
خالد:تعالي معايا اتفضل
توجه عمار مع خالد الي المرحاض وهو ينظر لنور نظرات مشتعلة وهيا تنظر له بنتصار
صلاح:كده يا نور عجبك كده
نور:مش قصدي،يا خالو اتلخبط غصب عني
ابتسم ادم علي فعلت نور ونظر اليها
و لا يهمك يا انسة نور هو بس عمار مش بيحب شطة بس بتحصل .
احمد:قومي جيبي منشفة لراجل يلا
قامت نور وهيا تبتسم بعد احسسها بالانتصار عليه ،،،،،
خالد اتفضل الحمام من هنا بيت بيتك
عمار:ميرسي ثم دخل عمار المرحاض
ذهب خالد الي طاولة طعام .
اما نور ذهبت تحضر المنشافة وانتظرت بجوار باب المرحاض وهيا ترسم ملامح الانتصار
خرج عمار ونظر اليها بفيظ
نور:اتفضل المنشفة يا استاذ عمار
عمار :مد يده وامسك المنشفة مع يداها بقوة،
وبحركة سريعة اخذها من خصرها .
نور:انت اتجننت انا ممكن اصوت والم بيت كلو عليك سبني يا حيوان
عمار،:انا هوريكي الحيوان علي حق وبلحظة طبع قبلة قاسية عنيفة تحمل كل القسوة
حولت نور تحرر نفسها من هذا الوحش
وبعد لحظات ابتعد عمار عنها ونظر اليها هقلهالك تاني انا عمار فاهمة يعني ايه عمار محدش اتخلق يقف قدامي يا حلوا
نور:وهيا تنظر بعيون دامعة  لمست شفتيها تمنع نقط دماء منها
انت بجد حيوان بشري اوعي كده
عمار:حلو اوي دموع الي في عينك دي
وابتسم ابتسامة الانتصار وحدة بوحدة يا حلوة
نور:وهيا تمسح اثار دموعها وبنظرت اتحدي
لو كنت عمار يا" انا نور والله لخليك تكره يوم الي جيت هنا وهخليك تجري من هنا
عمار،:بتحدي طيب انا مش همشي من هنا
وريني بقي ازاي هتخليني اجري حتت جربوعة
نور:بتحدي اكبر هتشوف يا حيوان بشري
ثم ذهبت نور تحت انظار عمار المشتعلة .
......
خرج عمار الي الخارج بسرعة البرق فتح باب وخرج من شقة
كان الكل ينظر له بستغراب
ادم ،:طيب يا جماعة شكرا علي اكل لذيذ
واسف جدا هو اكيد في حاجة عشان كده طلع بسرعة
صلاح:ولا يهمك يا ادم
احمد ولا يهمك يبني احنا الاسفين علي حصل ادم:متقلش كده كفاية تعبكم شكرا مرة تانية عن ازنكم .
*********************************
كانت نور تقف امام المراية تحسس شفتيها
اه حيوان يا قزر انا يعمل فيا كده بجد حيوان بشري اعمل ايه في ده وحش
بس،والله ما هسيبك تنام النهاردة مرتاح .
**********************************
كان عمار يجلس يشتعل من داخلة
انا تعمل فيا كده انا لا لا بت دي لازم اربيها
ادم:يكتم ضحكتة :خلاص بتحصل يا عمار
عمار :هو ايه الي بيحصل ها انا يتعمل فيا كده
ادم:انفجر من ضحك علي منظر عمار "بجد مش قادر اكتمها والله بس منظرك تحفة حتت بت مفعوصة ربتك كده
عمار:اضحك اضحك ليك حق بس،وحيات امي ما هسبها عارف مش هسبها انا هخليها تحت رجلي
ادم :متهيئلك يا عمار بنت دي جدعة وميت راجل ومش بتخاف مش زي الي تعرفهم
عمار:كلهم شابه بعض كلهم زي بعض
ادم:يا ابني افهم مش كلهم بنت دي مش كده ولا عيلتها كده دول ناس طيبين ومحترمين
عمار؛دول ناس بيئة مقرفة وجعولي دماغي
ادم:يا اخي حرام عليك والله انت  هتفضل كده
عمار:تحب تشوف بنفسك بت دي كده ولا لا
ادم:مس فاهم تقصد ايه يا عمار
عمار:خلال اسبوع او اقل هتبقي في حضني هنا علي سرير ده
ادم:ههههههههههه بتحلم والله بتحلم مش هتعرف
عمار:تتراهن علي ايه
ادم:ولا علي حاجة انا هتراهن معاك بس هنتفق
عمار:علي ايه
ادم :لو انت طولت بت دي وحصل كده يبقي انت كلامك صح وعندك حق وهمشي وراك بس لو كلامي طلع صح والبت دي طلعت راجل زي منا  فاهم وعارف يبقي تغير من نظرتك وتدي فرصة نفسك  وتبطل غرور
عمار:موااااافق انا مبترهنش علي حاجة واخسرها يا ادم وانت عارف
ادم:بس مرادي هتخسر يا صاحبي
عمار،:ها هتشوف يا صحبي
**********************************
فتح باب خالد بعد سماع طرق باب وكان الطارق نورهان
خالد:كل ده اتأخرتي ليه بس
نورهان :معلش يا خالد عقبال ما عرفت اهرب من ماما
خالد:طيب خشي يلا تعالي
دخلت نورهان والكل رحب بها
احمد :اهلا يا بنتي عاملة ايه وحشاني والله
نورهان:وانت كمان يا عمي والله وحشني
نعمة:وانا بقي يا ست نورهان
نورهان:وانتي طبعا يا  امي بس الاكتر بقي
تيتة كريمة حببتي وحشتيني تيتة
كريمة:تعالي جمبي يا بت يا حلوا انتي
ذهبت نورهان بجوار كريمة
كريمة:وحشتيني يا حبيبت الغالي
نورهان:بخجل وانتي كمان والله يا تيتة
امال فين نور مش شيفها
خالد:ههههههههههه مستخبية يا ستي،
نورهان:ليه بقي،عملت ايه تاني
حكي خالد كل دار علي طاولة طعام
نور:ههههههههههه هيا ديما كده مسطولا يا عيني راجل شكلو فرقع من شطة
خالد:ههههههههههه هرب علي فوق علي طول
نور:طيب انا هخشلها جوة
فاطمة:يكون احسن بردو تعالي معايا
دخلت فاطمة ونورهان الي نور
نورهان:بخ وحشتيني يا عفريتة
نور:بفرحة نورهان حبيبتي وحشتيني عاملة ايه بعد ما وحش سافر
نورهان:تمام  لسه اهو اول يوم مهم قوليلي،ايه بقي الي حصل علي الغدا ده
نور:تلاشت ابتسمتها واتت ملامح الغضب متفكرنيش ده انسان حيوان
نورهان:ايه الي حصل بس قوليلي
فاطمة:ههههههههههه اصل حكاية كبيرة يا نورة اعرفة قبل ميجي هنا
نور:لا كده حكاية كبيرة احكولي ونبي
حكت نور كل شئ منذو مقبلتها في مطعم الي الغداء علي طاولة
نورهان:بحيرة طيب انتي تعرفي اسمة بكامل
نور:لا معرفش بس زي مقلتلك يا بنتي كل شواية يقول انا عمار انا عمار بس في المطعم قال عمار عادل باين كده بس الي يعرف عنة كل حاجة خالو صلاح هو معرفتة
قامت نورهان بسرعة وهيا ترتعش من خوف
نور:مالك يا بنتي في ايه
نورهان:لالا مفيش بس صحيح فين خالو صلاح كنت عايزة اسلم عليه
فاطمة في شقتنا ليه في حاجة
نورهان:اه كنت عايزة اسئلة علي حاجة بخصوص عندنا في فيلا ممكن ارحلة
نور:اه طبعا خديها يا فاطمة
فاطمة :اوك تعالي معايا
**********************************
رن جرس هاتف احمد كانت جميلة شققته
قام احمد الي شرفة وضغط زر
احمد:الو يا حبيبتي وحشتيني اوي
ظهر صوت انوثي :وانت كمان يا احمد اخبارك واخبار خالد ونور ونعمة ايه
احمد:تمام الحمدالله بس لو كان وحشوكي كنتي جيتي تزرينا النهاردة وتباتي معانا زي كل اسبوع
جميلة:مبقاش ينفع يا احمد اجي عندكم خالص
احمد:ليه يا جميلة انا اخوكي كبير يا حببتي بيتي هو بيتك ليه بتقولي كده
جميلة:ابني عندك يا احمد قاعد ضيف عندك
احمد:ابنك مين انا مش فاهم حاجة
جميلة:صلاح قالي ان جاب ضيف عندك يا احمد ده يبقي عمار ابني ابني يا احمد .
احمد:ده عمار ابنك مش معقول يعني هو ده الي بيتشغل معاه صلاح طيب ليه مقلش وليه قالي ان هو جاي من بلد بيدور علي شغل
جميلة:هو عندة مشاكل في شغل وكان لازم يختفي عن الانظار شواية انت عارف ان متابعة اخبرهم من ساعت مختفيت من حياتهم خلي بالك منو يا احمد عشان خاطر اختك ده يبقي ابن اختك
احمد:عيب يا جميلة متخفيش انا هعمل نفسي معرفتش حاجة ومحدش هيعرف حققتو خالص لحد ميجي يوم وتظهري فيه بقي ليهم
جميلة:هيجي بس في الوقت المناسب مهم نورهان عاملة ايه
احمد:زي فل لسه كنت بكلم معاها بت بجد تشرح القلب مش زي اخوها خالص ربنا يهديه
اهم حاجة ان هيا وخالد بيحبة بعض اوي
جميلة:يارب يا احمد يكون من نصبها يارب
احمد:يااارب يا جميلة مهم لازم تيجي يوم
جميلة:هاجي عشان اشوفة يا احمد حتي لو من بعيد زي كل مرة انت عارف ان كل يوم صبح بروح عند شركتة استناه بس اشوفة وهو داخل شركة الله واكبر عليه بجد يفرح
هاجي وهستخبي في اي اوضة املي نظرتي من بعيد وهو. بيتكلم بياكل بيشرب بيهزر
احمد:تنوري،يا جميلة في اي وقت تعالي انتي بس وانا هخليكي تشفيه من بعيد
**********************************
قومي يا فاطمة اعملي حاجة تشربها نورهان
فاطمة :حاضر يا بابا
انصرفت فاطمة من امامهم
صلاح:يا نورهان يا بنتي ايه الي جابك هنا عمار لو عرف هيخرب دنيا مش بعيد يخلص علينا وعليكي
نورهان:انا معرفش ان هو هنا اخر مكان كنت
اتوقع يكون فيه و موجود" عمار قاعد فوق سطع بجد مش مصدقة
صلاح:لولا استاذ ادم طبعا مكنش وافق مهم يا بنتي روحي ومتجيش الا لما يمشي ممكن في اي لحظة يشوفك
نورهان:اوف طيب يا عم صلاح انا همشي بس ونبي قولي اخبار اول بأول
صلاح:اوعي يا بنتي تقولي نور ولا الخالد اوعي
نور:متخفش يا عم صلاح مش هقول حاجة خالص حاضر .
***********************************
في المساء
فاطمة :لا طبعا مينفعش تطلعي سطح فوق لوحدك يا نور الولد ده ممكن يعمل فيكي حاجة فوق
نور:متخفيش عليا بس انتي غاطي غيابي عشان لو حد صحي يلا فاطمة
فاطمة :والله انتي مجنونة ربنا يستر
نور:هيسترها يا حببتي يلا انا طالعة
*********************************
كان عمر يتحدث علي هاتف مع ادم بعد ذهابو عمار:رواحت يا ادم كلو تمام يعني
ادم:تمام يبني تمام نورهان في اوضتها وماما كمان ها عايز تقارير تاني
عمار:انا زهقت انا مش عارف هستحمل 3شهور ازاي مخرجش ده سجن في مكان مقرف
ادم:معلش محدش بياخد حاجة بساهل لازم تتعب يلا انا هقفل معاك سلام .
عمار،:سلام )جلس عمار علي حافة سرير
وبعد لحظات سمع طرق الباب .افتح عمار الباب ونظر بدهشة _انتي
نور:بخبث شديد اه انا انا جاية اعتزر علي حصل بجد مش عارفة ازاي سمحت لنفسي ان اقف قدامك سمحني ارجوك انا بجد مش قدك
عمار:ههههههههههه ايه لحقتي تخافي يا قطة من البوسة كانت قاسية شواية صح
نور:وهيا تحاول تكتم غضبها لستكمال خططتها .بصراحة اه عشان كده خوفت منك ارجوك عشان خاطري انا اسفة
عمار:انا مش مرتحلك علي عموم هفكر اسيبك ولا لا بس من هنا ورايح تبقي زي الي في رجلي مسمعش صوتك فاهمة
نور:تكتم غضبها فاهمة بس ممكن اطلب منك طلب بليز
عمار:نعم طلب ايه هو ده
نور:ممكن بس تنولي حاجة من الاوضة تانية مش هعرف اشلها لوحدي محتاجة راجل زي حضرتك شهم يسعدني
عمار:بعد تفكير ماشي تعالي اهو كلو بسوابة
نور:شكرا بجد انت بجد راجل شهم اوي
عمار:من غير كلام كتير اخلصي فين
نور:تعالي معايا
توجهت نور وعمار الي الغرفة ثانية وهيا عبارة عن غرفة كان يثكنها الفراخ والبط والخرافان وكانت رئحتها كريها .
نور:هيا دي الاوضة في جوة خشب كبير عيزاك بس تدهولي من جوة
عمار:طيب اخلصي يلا افتحي الاوضة
نور:حاضر حاضر فتحت نور الاضة
اتفضل  .دخل عمار الي الغرفة وهو ينظر اليها كانت فارغة كانت تملئ بروايح الكاريهة ثم نظر الي الباب كان باب مغلق
توجه عمار بسرعة الي باب ايه ده باب اتقفل ازاي انتي يا زفتة يا الي برة افتحي
نور:زفتة بعينك يا حيوان ههههههههههه حلوا مقلب ده شوفت بقي يا شاطر مين نور انا هربيك واهكسر غرورك انت هتبات هنا في ريحة جميلة دي علي ارض مقرفة
ههههههههههههههههههه تعيش وتاخد غرها
عمار:لا لالا افتحي احسلك الا هكسر باب
نور:ههههههههههه اكسرة يا عمار وريني شطرتك .
عمار:بقولك افتحي هتخنق من ريحة مش قادر
نور :صوعبت عليا طيب عندي حل حلو انت ممكن تقولي انا اسف يا انسة نور حقكك عليا انا غلطان .وانا افتحلك عادي
عمار:بتحلمي يا حلوا هاها انا اعتزرلك انتي
نور:طيب برحتك انت حر تصبح خير
عمار:اوعي تمشي استني يا
نور:يا ايه ها يلا قول اخلص يبني في ايدك اخلصك سهلة علي فكرة
عمار:وهو يحاول الاعتزار اغمض عيونو وبثقل شديد ا..نا ا..سف
نور،:مش سمعاك ها علي صوتك وقول جملة كلها مش هتنازل عن كده
عمار:انا اسف يا انسة نور افتحي بقي
نور:اممممم مش عحباني حاسة ان طالعة من ورا قلبك

عمار:افتحي وخليكي اد كلام انا اعتزرت ليكي افتحي بقي بجد هتخنق
انتي يا زفتة بقولك افتحي
نور:بجد هنام النهاردة وانا حاسة الانتصار
اولا عشان صدقتني وثانيا عشان كسرت غرورك وتكبرك وخليتك تعتذر وثالثا عشان صدقتني يا مغفل تاني" تصبح علي خيييير
عمار:لالالا افتحي لا نور افتحي ورحمت ابويا ما هسيبك استني عليا استني بس نوووووووووووور.
اسرعت نور الي تحت .
فتحت لها فاطمة بشويش ها عملتي ايه
نور:ههههههههههه عيب عليكي اعتذر
فاطمة :وسابك بعد الي عملتيه فيه
نور:ومين قالك ان خرجتة لسه جوة
فاطمة:حرام عليكي يا نور بجد ممكن يموت من ريحة او يحصلة حاجة انتي مجنونة
نور:ها بجد يعني ممكن يحصلة حاجة
فاطمة ايوة يا بنتي اطلعي افتحي ليه بسرعة
نور:طيب طيب هطلع خالي بالك انتي بس
فاطمة :طيب بس يلا انتي اطلعي
**********************************
عمار وهو يحاول يكتم انفة من رائحة ورحمت ابويا ما هسيبك لما وريتك انا هوريكي انا تلعبي بيه حلو انا بقي هلعب عليكي بس علي كبير اوي يا حلوا لما خليتك تموتي فية وتبقي في حصني وسعتها ارميكي وتبقي وحدة بوحدة .
سمع عمار صوتها
نور:،انت يبني رود جرالك حاجة
:انا هفتح بس عشان انا قلبي طيب عشان بس خايفة يجرالك حاجة واشيل زمبك كفاية بس ان كسرت غرورك وخليتك تعذرلي وتصدقني زي الاهبل ههههههههههه
مترد بقي انت جرالك حاجة ولا ايه
فتحت نور باب بشويش وقلبها خائف
صدمت نور عندما راتة مغشي عليه
يا نهار اسود جرالو ايه ده يا لهوي
اسرعت نور بسرعة اليه وهيا تحاول تعيد له وعية عمار عماااار حولت بصعوبة تسعدو علي نهوض .اخذت يده علي راسها وتوجت بيه الي غرفتة وبعد معناة من ثقلة عليها جلستة علي سرير قوم ونبي افتح عينك
توجهت نور الي المطبخ الصغير تعيد له المياه لمست وجه بمياه" افتح عينك بقي
عمار:بخبث وهو يفتح عيونة تدريجيا
نور:حمدالله يارب انت كويس
عمار:اه اه كويس
نور،:بدموع انا والله ماقصد اعملك حاجة بس انت الي بدئت وهنتني كنت عايزة بس اكسرلك غرورك ده بس والله ماقصد اموتك
عمار:اسكتها وهو يضع اصبعو  علي شفتيها
هششش بس خلاص متعيطيش محصلش حاجة انا الي غلط حصل خير بس ارجوكي مش عايز اشوف دموع دي تاني انا مقدرش اشوف دموع اي بنت وخصوصا زيك بريئة
نور:بخجل ها يا سلام امال تحت والي عملتة ودموعي الي كنت فرحان بيها
عمار:اسف بجد "بصراحة مكنتش بوسة غضب ولا انتقام بلعكس يمكن قبلة تحمل حاجات كتير حسسها مقدرتش اشوف برائتك وشقوتك معايا فا عملت كده بس عشان اداري اعجابي بيكي بجد قولتلك كده بس لما سبتيني جوة لوحدي وكنت هموت علي ايدك حسيت ان استحق كده بجد عشان نزلت دمعة من عينك
نور:وهيا تقف ههههههههههه ودي بقي لعبة جديدة يا حلو عن ازنك انا مبجيش بكده
عمار،:برحتك يا نور بس بجد ارجوكي مش عيزك تزعلي مني ها والايام هتسبتلك انها مش لعبة انا عارف ان سعات ب بقي مغرور وقاسي بس غصب عني علي عموم حقك عليا يا ستي وانا بمدلك ايدي بسلام اهو بقولك انك فوزتي عليا عايزة حاجة تاني
نور:بشك وايه الي غيرك بسرعة كده بقي
عمار:تفتكري حبسك ليا جوة وان كنت هموت في اي،ثانية من خنقة الي في غرفة دي متخلنيش اتراجع مهم يا ستي مش هتلاقي مني اي معملة سيئة ولو لقيتي يبقي ليكي حق ها هتمدي ايدك
نور:بنتصار وهيا تمد يداها تمام يا عمار مدام عرفت غلطتك يبقي انا مسمحاك
عمار:تمام يا ست بنات
نور:بخجل انا نزلا عن ازنك بقي
عمار:خالي بالك لحد يشوفك ويفهم غلط ها نور:متخفش عليا انا نور سلام
عمار:بمتسامة مزيفة سلام .
عمار:ههههههههههههههههههه حلو اوي يا حلوة
هتشوفي مين فينا مغفل بجد لما وقعتك في حبالي وخليتك تجري وريا وتبقي في حضني ده زيك زي غيرك مبقاش انا عمار .
********************************
سمعت نورهان طرق باب غرفتها  ..ادخل..
دخل ادم :ازيك يا توتة ها ممكن اقعض معاكي نتكلم شواية
نورهان:طبعا يا ادم اتفضل ادخل
ادم وهو يجلس علي حافة سرير
نورهان عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم
اولا:انا شوفتك النهاردة وانتي عند الولد ده
نورهان:برتباك انا انا بس كنت بزور نور
ادم:نورهان انا موافق جدا انك تجوزي ولد ده بجد ولد محترم وراجل بجد بس وعيلتة ناس طيبين وانا عن نفسي هطمن عليكي معاهم بس عمار صعب يوافق يا نورهان وعشان نخليه يوافق لازم تسمعي كلامي ممكن
نورهان:اتفضل يا ادم قول
ادم :اولا كده مش عايزك تروحي هناك تاني
ثانيا متفتحيش اي كلام مع عمار في موضوع ده خالص وانا يا ستي بوعدك ان هقف جمبك لحد متجوزية
نورهان:ربنا يخليك ليا يا ادم انت الوحيد الي بتحس بيه في بيت ده انا هسمع كلامك مش هروح هناك تاني خالص
ادم:وعد ::نورهان ::وعد::
***********************************
دخل ادم غرفتة ومدد جسدة علي سرير وبعد لحظات ارتسم علي ملامح وجه ابتسامة عندما تذكر مقلب نور في عمار .بجد بت مشكلة اوي ..
تلاشت ابتسامه ادم عندما رائة ناهد ولدتة امام الباب" اقتحمت الغرفة بدون استئزان
ناهد:،ممكن اعرف ايه كلام الي قولتة ده
ادم:بضيق كلام ايه يا ماما  بس،
ناهد:كلامك مع نورهان ازاي تكلم معاها وتوفقها علي كلام ده ممكن افهم ها
ادم:عايزة ايه يا ماما انا جاي تعبان من شغل
ناهد:انت عمرك مسمعت كلامي ابدا
يبني انت بتشجعها علي ايه بدل متقرب منها وتحسسها،بوجودك عشان تحبك
ادم:يوووووه يا ماما ميت مرة اقلك نورهان اختي اختي مستحيل ابص ليها غير كده
ناهد:لا مش اختك دي بنت خالك وبعدين عايز ولد مفعوص زي ده يجي ياخد كل حاجة كده علي جاهز
ادم:انا ليه بحس انك ليكي وجهين بتمثلي ديما تحسسي عمار ونور انك بتحبيهم وسعات بحس ان جواكي حاجة بتخبيها وانك بتكرهيم .
ناهد:انت اتجننت يا ولد صح
ادم:انا مش مجنون نورهان اختي وعمار اخويا ومستحيل اطمع فيهم
قامت نور من النوم بعد سماع جرس هاتفها
نظرت الى الهاتف   وبعد ذلك ضغطت على الزر لكي ترد
نور: افندم علي صبح عايز ايه
اكرم :وحشتيني يا نور اوي
نور:بضيق اكرم اتصبح وقول يا صبح انا قولتلك ميت مرة مش بحب كلام ده مش عشان حضرتك ابن صاحب مطعم وابن مستر محمد يبقي هخليك تاخد عليا .
اكرم:انا اكرم الحسيني يا نور صاحب اكبر شركة في بلد بيحبك وبيموت فيكي
نور:ملهوش علاقة بكلامي اقلك سلام  احسن
اكرم:طيب نور هيجي يوم الي تحسي بيه بحبك سلام.
*********************************
كان عمار يقف امام اصور  يستنشق الهواء
....
صباح خير يا استاذ عمار .
نظر عمار الي مصدر صوت الانوثي .
عمار:صباح خير يا انسة نور ايه ده
نور:فطارك ماما بعتهولك قولت اطلعة بنفسي عشان مفيش حد غيري كلهم  بيصلو جمعة 
عمار:تمام حطيه عندك هنا ميرسي لتعبك
نور:مفيش تعب ولا حاجة عايز حاجة
عمار:اه عايز منك طلب
نور:اتفضل
عمار:وهو يقترب منها ويتقابل عيونهم
ممكن تفطري معايا بجد زهقان ونفسي حد يفتح نفسي ومش هلاقي حد زيك يفتح نفسي
نور.............
عمار:ساكتة ليه مش هتتأخري حبه دول
نور:غريبة لحد من يومين انت كنت
عمار:كنت ايه عايز اموتك واهزئق واهينك
صدقيني يا نور بجد قبل مخش البيت هنا واشوف عليتك الجميلة واتعامل معاكي بجد لقيت نفسي غلطان انا عارف ان زوتها في مطعم بس صدقيني غصب عني
نور:علي عموم حصل خير وانا سمحتك خلاص
عمار:طيب يلا نفطر انا جعان اوي
نور:اتفضل
جلس عمار علي كورسي امام طاولة
وجلست نور  امام عمار
يلا كل و يارب الاكل يعجبك
عمار،:وهو يئخذ اول لقمة اممم الله طعمة جنان تسلم ايدك
نور:وعرفت منين ان انا الي عملت فطار
عمار:احساسي بقي
نظر عمار الي شفتيها التي تملئها اثار الاكل
مد يده عمار ومسح اثار الاكل تحت نظرات نور صادمة ونظرات عمار الجريئة
لمس عمار شفتيها بجرائة اكثر
اغمضت نور عيونها تحت تأثير ضربات قلبها المرتفعة
اقترب عمار بوجهة بجرائة اكثر ثم افتحت نور عيونها واشتبكت عيونهم
عمار:انتي ازاي حلوا كده كل حاجة فيكي تجنن
نور:برتباك وخجل انا انا لازم امشي
عمار:وهو يلمس يدها انا اسف بجد لو كنت اتجرئت و لمست.......بس كنت بمسح اثار اكل بس انا اسف
نور:وهيا تقف بسرعة برتبكها انا لازم امشي عن ازنك
عمار:طيب هشوفك تاني ارجوكي
نور:معرفش انا مقدرش اطلع تاني هنا
عمار:يبقي خلاص انا هعزم نفسي عندكم عشان اشوفك .
نور:انا همشي سلام /ذهبت نور تحت انظار عمار الخبيثة .
ههههههههههه والله وقعتي يا حلوا
*********************************
في غرفة نور تقف فاطمة تنظر لنور التي تقف امام المراية تلمس قلبها وتسمع دقاتة
فاطمة،:مالك يا مجنونة في ايه من ساعت منزلتي من فوق وانتي مش علي بعضك
نور:بجد انا لالا بس،مستغربة متلخبطة
في حاجة غريبة
فاطمة:ايه هيا متقولي هشهد منك كلام
نور:انا هحكيلك يمكن اطلع غلطانة
*********************************
في مكتب كبير يملكهة اكرم الحسيني اكبر رجل اعمال في بلد ومنافس عمار
اكرم:يعني ايه يا بهايم مش موجود مختفي فين لازم نعرف هو فين انا مش مرتاح
تكلم احدي رجال:يا باشا احنا ضورنا في كل حته مفيش اثر ليه حتي مخرجش من بلد
اكرم:وهو يخبط يدة علي سطح مكتب بقوة مليش فيه لازم تعرفولي هو فين فهميين.
رجال :فهمين حاضر يا باشا
***************
في شقة واسعة علي نيل تقف جميلة امام شارفة تستنشق الهواء صباح
الخادمة:مدام جميلة انا همشي بقي عايزة مني حاجة
جميلة:لا ام عبدو شكرا روحي انتي  عشان ولادك
ام عبدو:علي عيني يا هانم اسيبك لوحدك بس والله غصب عني
جميلة:روحي يا ام عبدو متخفيش عليا انا طول عمري لوحدي روحي انتي
نظرت ام عبدو نظرات شافقة ثم ذهبت
....
وحشتوني اوي يا ولاد نفسي اخدكم في حضني بجد كان غصب عني اسبكم بس والله مش بئيدي منها الله كانت سبب
هيجي يوم نجمع تاني مع بعض وتعرفو حقيقة .
**********************************
طرق عمار باب شقة وبعد ثواني اتفتح باب
مرزوق،:انت مين يا اخ
عمار:انا عمار فين استاذ احمد موجود
مرزوق:انت بقي ساكن جديد انت  الحيوان
عمار:نعم ايه بتقول ايه
مرزوق:مليش دعوة انا سمعت نورة بتقول كده عليك انك حقير وحيوان يا عمو
عمار:عمو ايه بقي خلاص انت الي عمو
مرزوق :طيب اتفضل خش،
دخل عمار الي داخل
مرزوق :تعالي هما جوة كلهم اتفضل
*************************************
فاطمة:انا مش مرتاحة يا نور
نور:ولا انا معرفش ليه اتلخبط كده وقلبي دق بسرعة عمري ما حسيت مع حد كده
فاطمة:قولتيلي اوعي يا نور
نور:اوعي ايه مش فهماكي
فاطمة:اوعي تحبيه ممكن يكون بيلعب عليكي عشان الي عملتيه فيه فوق
نور:اييه لالا حب ايه لا مفيش كلام ده
فاطمة:انا قولتلك انا اكتر وحدة عارفة احساس ده
نور:لا يا ستي مش هتوصل للحب انتي كبرتي موضوع اوي
احمد :اهلا يا ابني نورتنا والله
عمار:انا بعتزر علي الي حصل امبارح
احمد و لا يهمك عادي احنا الي اسفين بس بت نورة دي مسطولا متقصدش
سمع عمار واحمد صياح خالد بصوت قوي عالي من خارج
خرج احمد سريعا ومعهة عمار
احمد في ايه يا خالد بتزعق ليه وماسك اختك كده ليه يا ولد
كان خالد يمسك نور من شعرها ويشتدد عليه
خالد:بص يا بابا بت ملهاش شغل تاني لازم تقعض في بيت
احمد:سبها يا حيوان وكلمني انا هنا
حررها خالد /
نور:والله يا بابا ما ليا دعوة
احمد:فهموني في ايه
خالد:راجل الي اسمة اكرم ده اتصل بيه ويقولي انا بحب اختك وعيزها وهيا كمان بتحبني
نور:والله العظيم كداب يا بابا لو بحبة كنت وفقت عليه ما جه اتقدم كذا مرة
خالد:مدام كده بتشتغلي عند ابوه ليه
نور:امال اقعض في بيت
خالد:والله يا نور ما ملكيش شغل تاني انسي
احمد:خالد انا لسه عايش مش هتحكم علي اختك وانا واقف "اسمعي يا نور
مفيش نزول شغل ده تاني  خلاص حاجة من لتنين لتوفقي علي ولد ده
لا تعضي في بيت لحد ميجيلك شغلانة تليق بيكي
نور:بس يا بابا
احمد،:بحدة  كلام خلص اختاري
نور:ببكاء هعض في بيت يا بابا
خالد:الواد ده لو كلمك تاني تقوليلي وانا هوريه لو حاول يقرب منك تاني
فاهمة
نور:فاهمة 
عمار:طيب انا هستئزن
احمد:لالا مش هتمشي الا لما تتغدا معانا تعالي يا ابني بيت بيتك تعالي
ذهب عمار مع احمد وهو ينظر لنور نظرات خبيثة .
نور:يعني كنت لازم تضربني وتزعق قدامة يقول عليا ايه
خالد:معرفش ان هو هنا اصلا وبعدين زفت ده حرق دمي
نور:مفرود تثق فيا يا خالد انا اختك
خالد:انا بثق فيكي وانا عارف انك بمليون راجل بس مش عيزك تتعرضي لكلام فاهمة
نور:فاهمة
خالد :وهو يقترب منها يأخذها في احضانة متزعليش مني يا نور انتي اختي مش هستحمل اي حد يجيب سيرتك
نور:خلاص يا خالد حصل خير
سمع خالد خبط باب توجة الي باب وافتحة
ادم؛صباح خير يا خالد اسف علي ازعاج والله بس كنت بسأل علي عمار طلعت فوق مكنش موجود.
خالد:صباح نور مفيش ازعاج ولا حاجة اتفضل هو جوة
دخل ادم الي داخل ونظر الي نور
ادم:صباح خير يا انسة نور
نور وهيا تمسح اثار دومعها صباح خير عن ازنكم
خالد:اتفضل معايا من هنا يا استاذ ادم *******************
كانت نورهان تجلس في غرفتها تخاطب في الهاتف
نورهان:يعني انتي حبستيه بجد قولي والله
نور:اه والله يا بنتي
نورهان:اعتزر عمار اعتزر كده عادي
نور:بستغراب اه عادي ليه يا بنتي انتي تعرفيه
نورهان:برتباك لا بس عن كلامك عنو باين ان مغرور اوي يعني
نورهان:بس شكلو مش كده او يمكن عندو ظروف خليتو عصبي كده هو في اخر عرف غلطته واعتزر وهو صراحة صعب عليا
نورهان:صعب ايه عليكي ااااه
نور:يا بنتي منا حكتلك كل الي حصل ومعملتة بقت كويسه جداااا
نورهان:خلي بالك يا نور اوعي تحبيه
نور:حب لالالا انتي وفاطمة مكبرين موضوع كل حكاية بس ان هو بقي زوء معايا وانا فرحت ان كسرتو واخت حقي
نورهان:نور حببتي انتي عمرك ما حبيتي ولا تعرفي عن حب حاجة انا عارفة ممكن تلاقي نفسك حبتيه غصب عنك انتي عمرك متكلمتي علي حد كده كتير خلي بالك
نور:يووة بردو دماغك غريبة مهم سيبك انتي مش هتيجي بقي
نورهان:للائسف مش هقدر عشان ماما
نور:طيب انا كنت هروح ازور عمتو عشان مجتش الاسبوع ده خالص وحشتتي متيجي معايا هيا بتحبك اوي
نورهان:ياريت هحاول انا كمان بحبها اوي صراحة بحس معاها براحة غريبة كل ماجي عندكم اشوفها احس انها فيها ريحت ماما
نور:عمتو يا بنتي ارق واطيب قلب
مهم هتبقي اتفق معاكي علي يوم يلا هقفل دلوقتي اساعد ماما في الغدا بدل مخدلي قلم ولا شلوط
نورهان ههههههههههههههههههه تمام سلام
*********************************
صلاح:والله منورنا بجد يا ادم يا ابني انت والاستاذ عمار
خالد:صحيح انتو بتشتغلو ايه
ادم:انا بشتغل في شركة خاصة موظف
وعمار لسه مستني شغل كويس قريب
خالد :اااه قولتلي
ادم:قولي بقي انت ناوي علي ايه بعد تخرج
خالد:اكيد هشتغل بس الاغلب هسافر
اكون نفسي برة بسرعة احسن
ادم:وليه كده انت مجالك حلو يعني تقدر تشتغل هنا كويس
سمعت نور كلمهم وهيا متجهي لهم
نور:اصلو بيحب بنت غانية اوي وليها اخ اعوز بالله حيوان بجد قال ايه مش عجبينو
عمار:بس هيا غنية زي مقلتي اكيد لازم يرفض
نور:وليه ان شاء الله مش كل حاجة فلوس اخويا حبيبي زي عسل راجل اي حد يتمناه
ادم،:اكيد طبعا بس قولي يا خالد انت بتحبها
خالد:طبعا وعشان كده عايز اسافر عشان اقدر اطلبها من اخوها واقدر اعيشها علي مستواها
عمار،:بس انا رايي ان كل واحد بياخد الي شبهو يعني لازم تاخد وحدة من مستواك وهيا كمان
نور:انت كلامك غريب كده اكنك غني اوي
عمار:اه طبعا غن.........
قطعه ادم سريعا لا احنا مش اغنيا بس عمار يقصد عشان ميتعبش معاهم
خالد:لازم اتعب هو لو متعبتش عشان الي بحبها مس هبقي جدير بيها .
السيد المغرور فصل السادس**
ادم،:بجد برافو عليك يا خالد انت اي حد يتمناك ولا ايه يا عمار
عمار،:ها اااه طبعا اكيد
نور:قولي يا خالو صحيح انت قاعد من شغل ورحمتني من مشوار مدرسة مرزوق اشمعنا
ازاي سابك الحمار الي بتشتغل معاه
صلاح:احمر وجهة وابتلع القهوة بصعوبة
اصل اصل مسافر وعيب كده نور عيب
نور:عيب ايه يا خالو ده راجل معندوش ريحت دم واحش وحش
عمار:بعصبية ليه بقي ان شاء الله
نور:مطلع عين خالو خالص مش بيحترمة
ده انسان لازم يعيش مع متوحشين زيو يبني ده حمااااار بجد
ادم:ضحك ادم بشدة اسف بجد بس يعني افتكرت حاجة
نظر ليه عمار بغيظ خلاص يا ادم عجبتك
ادم:بخبث اوي اوي حماار هههههههههههههه
احمد:نور ميت مرة اقلك عيب تكلمي كده عن ناس من وراهم
نور:يا بابا ده لو مقدرش اقلها في وشو بس لو شوفتة هقلهالو انت وحش
احمد:بحدة نور روحي يلا حضري اكل مع امك يلا امشي
نور:حاضر يا بابا
عمار:وهو يهمس لنفسة ماشي هوريكي الوحش الي بجد يا حتت جربوعة
*********************************
علي طاولة طعام تجمع الجميع
عمار:بشك وهو يدوق الاكل بخفة
نور:ههههههههههههههههههه متخفش مرة دي منستش خلاص كل
عمار:بضحكة مصطنعة انا قولت اتئكد
نعمة:كل يا ولاد يارب الاكل بس يعجبكم
ادم:الا عجبني حضرتك اكلك بجد جنان جنان انا بقالي  كتير مئكلتش محشي بطعامة دي
كريمة:بهنا وشاف يا بوش سمح
كل يا عمار يا ابني كل
عمار:ميرسي باكل
خالد:علي فكرة بقي يا نور ده طبقي مليون مرة اقلك ملكيش دعوة بيه
نور:يعني كنت اشتريتة بقولك فكك
خالد:هضربك وربنا يا رخمة
نور:والله ما في ارخم منك
احمد:بس انتو الاتنين ايه احنا علي الاكل مفيش احترام خالص
نور:اسفة يا بابا يا حبيبي
خالد:وهو يقلدها اسفة يا بابا يا حبيبي رخمة
مرزوق:بجد يا نور بحس انك فيكي رخامة مش علي حد بحسك سعات حمارة
عمار:هههههههههههه سوري بس بجد حلوا
نور:بغيظ عجبتك اوي
عمار:وهو يرفع حجبو الاتنين اوي اوي
كريمة:عيب يا مرزوق دي مش حمارة دي بومة الكل ضحك بشدة:والاكثر عمار
نور:بغيظ ماشي يا تيتة ابقي شوفي مين الي هيجبلك كيكة
خالد:انا هجبهلها وكل الي عيزاه عارفة يا تيتة ان شاء الله اول متخرج واشتغل واكسب اول قرش هطلعك الحج الي نفسك فيه انتي وماما
كريمة:حبيب ستك يارب يزقك يا خالد وريح قلبك وتجوز الي نفسك فيها يارب
فاطمة:انا شبعت عن ازنكم
نور:وانا كمان نفسي سدد
خالد:تعالي كليني
نور:متخفش قريب يا رخم
******************************
في المساء
كانت نور نائمة علي سريرها تفكر في عمار
انتي بتفكري في كده ليه فوقي بقي يا نور
لا مش بفكر فيه بس كل حكاية ان غظني النهاردة
عادي يا نور هو بيهزر الكل بيهزر متعمليش دي حجتك
طيب ليه عايزة اطلع اشوفة لا نور فوقي كلام ده مينفعش ..سمعت طرق باب نور:ادخل
نعمة :نور اطلعي وادي العشا لضيف الي،فوق يلا يا بنتي اخوكي نزل وابوكي وخالك علي قهوة
نور:اوك يا ماما
وقفت نور تستعد لطلوع لمت شعرها فوق راسها وضوبت ملبسها
************
كان عمار يتكلم علي هاتف مع ادم
عمار:طيب يا ادم اي جديد بلغني ومن بكرا تروح شركة
ادم:يا حظك يا اخي والله انا النهاردة انبسط جدا انا قاعد في وسط عيلة  حلوا اوي
عمار:حلوا اوي دول عالم رخمة ومقرفين
لولا خططتي مكنتش عبرتهم
ادم:خطط ايه دي
عمار:بعدين لما اشوفك يلا عشان باب بيخبط سلام .
فتح عمار باب ونظر الي اليها بجرائة
نور:اتفضل العشاء
عمار :طيب ممكن تحطيه جوة معلش ايدي مجزوعة مش هقدر اشلها عنك
نور:طيب عديني دخلت نور الغرفة وضعت العشاء علي طاولة
اتفضل اهو العشاء علي طولة وانا بعد شواية هبعت خالد ياخد طبقان
وقف مقبلها عمار وهو يعتمد ينظر لعيونها
انا اسف بجد مكنش قصدي اضحك عليكي
نور:حصل خير انا عارفة انك بتهزر
عمار:وهو يقترب اكثر منها هو انتي حطي برفن ايه
نور:انا مش بحط برفنات خالص
عمار:غريبة امال ريحة الحلوا دي منين
نور:استاذ عمار لو سمحت خد بالك من كلامك
عمار:مش قادر اسكت وانا شايفك قدامي بنسي دنيا وبنسي نفسي بجد معرفش عملتي فيا ايه
نور:انا ليه كل ده حضرتك مهون الموضوع
مد عمار يده الي اعلي يفك رابط شعرها سريعا ..نزل شعرها الطويل علي وجها بطريقة مغرية زوتدها جمالا .
نور:ايه الي عملتة ده
عمار وهو يقترب كده احلي بكتييير
نور :وهيا تبتعد للخلف مينفعش الي بتعملة
عمار:نور انا بجد معجب بيكي اوي ومتشد ليكي
نور:برتباك ايه ده يعني ايه معجب انت متعرفنيش الا من يومين
عمار:في ناس تبقي معاكي سنين ومتحسيش بيها وفي ناس تعرفيها يوم وتحسي تعرفيها من زمان تحسي بنصك تاني زي الي بحسة معاكي بجد انا معجب بيكي اوي
انتي جميلة اوي يا نور عيونك شفايك جسمك روحك كل حاجة تجنن
نور:احمر وشها وتسارعت ضقات قلبها
انا لازم انزل عديني لو سمحت
عمار:بحركة سريعة اخذها من خصرها وقربها منه .
نور:انت اتجننت اوعي
عمار:وهو يغمض عيناه ويشم رائحتها
تجنني يا نور بجد انتي في لحظة قلبتي حياتي .
نور:برتباك عمار اوعي ارجوك
عمار:وهو يلمس شفتيها بئصابع يدة
شفايفك تجنن يا نور كل علي بعضك تجنني
نور:عمار مش بحب كلام ده اوعي
عمار:وهو يقترب من شفتيها ويحاول ان يقبلها
في هذه لحظة ضعفت نور امامة سحر كلامة
نعم كلامة لمس قلبها احست بنفسه ساخن علي وجها وقبل ان يلمس شفتيها
احس عمار بصفعة علي وجهة
عمار:بغضب انتي اتجننتي
نور:ايوة اتجننت عشان خليتك تقرب بشكل ده انا مش كده خالص حتي لو انا كمان معجبة بيك عمري مهخليك تقرب مني بشكل ده
لو حاولت تاني سعتها هقول لبابا يتردك من بيت فاهم ولازم تعرف انك بتتعامل مع بنات ناس مش شوارع
عمار:وتجمع كل غضب فيه احمر عيونو من غضب :بس انا بقي يا حلوة مببضربش بقلم ولا بسيب حقي والي عايزة هخدة برداكي او غصب عنك وانتي الي جتيلي برجلك
نور :وهيا تبتعد عنهة قصدك ايه
عمرو:وهو يخلع قميصة هتعرفي دلوقتي يا حلوا .وفي لحظة هجم عمار عليها مثل اسد الجائع المفترس .
هجم عليها عمار مثل الاسد يهجم علي فرستة
اخذها من خصرها بقوة وحاول ان يقبلها
نور:وهيا تحاول تحرير نفسها ابعد عني حرام
عمار:انا هوريكي ازاي انا حيوان بشري ازاي
حملها عمرو واخذها الي سرير ورمها عليه بكل قوة
نور:وهيا تحاول تبتعد عنو بقولك ابعد عني هسوط وهلم ناس عليك
عمار:ساوطي يا حلوا محدش هيحوشك من تحت ايدي النهاردة اقترب عمار منها وفجئة
اصبح فوقها وهو يحاول بقبلها بكل انحاء وجها
نور:ببكاء ابعد عني حرام عليك يا اخي ابعد
عمار:انا مش هسيبك النهاردة الا لما انتقم منك  وانتي وقعتي تحت ايدي
نور:حولت نور الفرار منة
نظرت بعيونها علي كاس الماء علي طاولة صغيرة بجوار سرير
حولت بصعوبة بيدها تئخذها
عمار :وهو يحاول يقبلها من رقبتها ويفتح ازرار بلوزتها .
نور:بقولك ابعد عندي احسلك
عمار:رفع وجهة لها ونظر لعيونها .اعتزري
بسيطة اسفة يا استاذ عمار حقكك عليا
انا غبية ومش هعمل كده تاني وسعتها هسيبك هطلع احسن منك وانا اد كلامي
نور:علي جوستي انك تكسرني  انا الي كسرتك ومستحيل تكسرني ولاخر مرة بقولك ابعد عني احسن لتندم
عمار:وهو ينحي وجهة علي رقبتها وقبلها
بقسوة وعنف
نور: حولت نور بكل قوة ان تئخذ الكاس زجاجي  واخير استطاعت تئخذ كوب
كان عمار يتخبئ وجهة بين رقبتها
ضربت نور بكأس زجاجي علي راس عمار
عمار :وهو يرفع وجهة يا بنت المجنونة
كان راس عمار يملأ دماء
نور:اوعي كده ونجحت نور الابتعاد عنة
قامت واعتدلت تفسها
انا قولتلك ابعد عشان متندمش بس انت مسمعتش اكلام فكرني ايه ها هقع في حبك
اول متقرب مني بطريقة قزرة دي لا يا بابا انا نور احمد بنت راجل علمني احافظ علي نفسي اوي قدام اي راجل ولو كنت انت اتعملت مع بنات قزرة زيك وفاكر كلهم كده
انا مش كده فاهم ولو حولت تقرب مني تاني انت حر انت فكرني بنت لا انا راجل وبميت راجل اعرف احافظ علي نفسي
عمار:بئنفاسة المتقطعة مش هسيبك ورحمت ابويا ما..ا  هسيب..ك هخليكي تبوسي ايدي ورجلي عشان ارحمك
نور:هههههههههههههه ور يني كده يا سبع رجال
**********************************&
نعمة:انا هطلع يا ماما اشوف بت دي منزلتش كل ده ليه قلبي مش مطمن
كريمة:الله هيحصل ايه يا بنتي تلقيها عند فاطمة انتي عارفة ان مسطولا وعلي طول مع بعض ونسيت تقولك
نعمة:طيب انا هخش اشوفها عندها قبل مجي خالد لو عرف انها طلعت هيطين عشتنا
كريمة:طيب استني خمسة لو مجتش روحي فاطمة مهم تعالي يا بنتي اعمليلي رجلي تعبتني .
نعمة :حاضر يا ماما
بعد دقائق سمعت نعمة صوت فتح باب
خالد :ماما فين نور عايزها في موضوع مهم
نعمة:برتباك اصل اصل
خالد:اصل ايه يا ماما ،فين نور
نعمة:طلعت تودي العشاء فوق عند ضيف ولسه متزلتش
خالد: بصراخ اييييه ازاي يا ماما ازاي يعني ايه هيا تطلع يقول علينا ايه مفيش رجالة في بيت
اتي احمد وصلاح من شقة امامهم علي صوت خالد
احمد :ايه في ايه بتزعق ليه يا خالد
خالد:لسه هتكلم انا طالع فوق اجيب بنتك
احمد :بنتي بتعمل ايه فوق
نعمة:دي كانت بطلع العشا
خالد:انا طااااالع
/صالح استني يبني انا طالع معاك /احمد ليه كده يا نعمة انا طالع ابنك هيعمل مصيبة .
********************************
كانت ناهد تجلس تشرب القهوة
ادم:ماما انا هروح لعمار عايزة حاجة
ناهد:مش كنت عندة من شواية
ادم:اصل في اوراق جات من شركة متأخرة ولازم امضتة .
ناهد:طيب استني اجي معاك عشان وحشني وعايزة اشوفة
ادم:ماما انسي مش هقولك مكانو ولا هتيجي معايا ممكن بقي تسبيني امشي
ناهد :ماشي يا ادم  ماشي روح
طلع ادم من باب القصر نظر الي نورهان التي كانت تجلس في الحديقة
ادم:،قعادة لوحدك ليه يا توتة
نورهان:زهقانة اوي يا ادم انت رايح فين
ادم:لعمار عشان في ورق مهم لازم يتمضي قبل مروح شركة صبح
نورهان:اجي معاك ونب ونبي ونبي يا ادم
ادم:احنا قولنا ايه يا نورهان
نورهان:انا بس هروح معاك  اطمن علي عمار
ادم:عمار بردو طيب لو جيتي الكل هيعرف
انك اخت عمار صح ولا لا
نورهان:اه صح
**********************************
في سيارة الاجرة كانت تجلس فيها جميلة اخذت قرار ان تزور احمد اخيها لكي تطمئن علي ابنها عمار وتنظر اليه من بعيد
*******************************
عمار :وهو يحاول يبحث عن قهوة ليمنع نزيف راسة
نور:هات مفتاح خليني انزل بقولك
عمار:مش هتنزلي الا لما اخلص عليكي
نور:طيب شوف دمك الي سايح ده وبعدين تعالي كلمني هات المفتاح بدل مكسرلك باب
استطاع عمار يكتم نزيف راسة بقهوة
علي جوستي تنزلي من هنا الا لما اخلص حسبنا
نور،:وهيا تبتعد انت محرمتش المرة دي مش هرحمك
عمار:وهو يقترب منها انا الي مش هحرمك
نور،:ابعد عني بقي يا شيخ انت ايه
عمار:مش هبعد الا لما اربيكي واعرفك مقامك
قربت نور من باب حولت ان تفتحة بكل قوتها
عمار:ويدة علي راسة يتحسس مكان الالم
انا تعملي فيا كده انا عمار
نور:يا اخي فلقتني عمار عمار انت ايه
مغرور كده ليه شايف نفسك علي ايه
*******************
خالد:وهو ينظر لباب الغرفة المغلق
صلاح:براحة يا خالد يمكن يبني نزلت تكون عند فاطمة يبني اصل مش معقول تبقي جوة وباب الاوضة مقفول
خالد:هنشوف يا خالو
احمد :خبط يا خالد براحة اكيد مس جوة بس نسئلة ربنا يستر
طرق باب خالد عدد مرات :استاذ عمار
في داخل ...
نور:خالد اخويا يا النهار اسود اوعي يا ياشيخ
نور:هسوط وهلم عليك دنيا كلها  هات مفتاح بسرعة لو عرف خالد هيخلص عليك
عمار:مش هسيبك الا متعتزري تظ فيهم انا مبخفش من حد انا بئشارة مني اوديكم كلكم ورا شمس انتي متعرفيش انا مين
....
خالد:عماااار انت جوة افتح
صلاح:يبني شكلو نزل تعالي ننزل لتكون نزلت عندنا واحنا عندكم
احمد:استني يا صلاح خبط يا خالد يبني يمكن نايم
::::
عمار:لو صرختي ولا طلعتي صوت هقول انك موافقة اكيد يعني مش هدخلك الاوضة غصب
نور:كداب كداب منك الله والله لخليك تسف تراب
عمار:انتي يا حتت جربوعة انا الي هوريكي
نور:انا ساكتة بس عشان خالد لو عرف الي بتعملة ده هيقتلك انا خايفة عليه ابعد عني
::::::
اتي ادم ونظر اليهم بستغراب في ايه جماعة
خالد:هو قريبك ده نومة تقيل
ادم:عمار مش بينام دلوقتي خالص
احمد:امال هو فين يبني عايزين نسئلة علي حاجة
ادم:والله انا لسه جاي واتصلت بيه في طريق عشان ينزلي تحت مردش
خالد:طيب اتصل بيه دلوقتي كده
طلع ادم الهاتف واتصل بي عمار ثم سمع
الهاتف مغلق

صلاح:ها يا ادم يبني
ادم :مقفول كده يبقي نزل يتمشي ولا حاجة
خالد :امال بت دي راحت فين
احمد:تعالي تعالي ننزل يمكن تحت عندك خالك واحنا مخدناش بلنا
::::
نور:انا مش سامعة صوتهم سبني انزل بقي
عمار:بئيدك تخلصي نفسك علي فكرة سهلة
نور:مش هعتزر لو هتموتني مش هتكسرني
عمار،:وانا هكسر دماغك ناشفة
اقترب منها عمار بكل قوتو ضعيفة اخذها من خصرها  هجم عمار علي شفتيها  يقبلها بقوة .وفي لحظة اتكسر باب
دخل :ادم تحت انظارو  الصادمة
نظر ادم الي عمار الذي يقبل نور بهجوم وعنف ونور كانت تحاول الفرار منة
اقترب ادم واسرع وابعد نور عنهة
انت اتجننت يا عمار اتجننت اهلها كان برة انا كنت شاكك عشان كده كسرت بابا
عمار،:اوعي كده لازم انتقم منها
اادم:لو سمحت يا انسة نور ارجوكي متقليش لحد علي اي حاجة ارجوكي وانا اوعدك ان مش هيقرب منك تاني
نور:من غير نتكلم انا مش هقول خوفا علي اخو يا بس وعلي مستقبلة خالد عصبي لو عرف بس ان حاول يقرب مني هيقتلة
وبعدين مش محتاجة وعد من حد انا اعرف كويس احافظ علي نفسي وعندك اهو بص علي شكلة ده بس عشان حاول يقرب مني
عمار:انا مش هسيبك الي ركعة تحت رجلي
نور:وانا مش هسيبك الا لما اعلمك ازاي تتعامل مع بشر مش حيوانات زيك
عن ازنكم واه تعيش وناخد غيرها
يااااا حلو ****************************************
خالد:يعني ايه منزلتش يا فاطمة  راحت فين صلاح:اهدي يا خالد ممكن تكون نزلت تجيب حاجة احنا تعبين تفسنا ليه اتصل بيها
احمد:ايوة صح انا اتصل بيها استر يارب
**********************************
نزلت نور بسرعة البرق واخذت من جبها مفتاح شقتها الاحتياطي وفتحت بخفة
ثم انطلقت الي الداخل الغرفة .
دخلت نور الغرفة قبل ان احد يحس بيها
ثم قفلت الباب ..ثم اخذت تفسها ولمست قلبها وانطلقت دموعها علي وجها مع شهقتها المتعالية.
******************************
احمد :مبتردش خالص بت دي راحت فين
انا داخل جوة اشوف مصيبة
فاطمة:بخوف يعني يا عمي اتأكد ان هيا مش فوق
خالد:مفيش حد فوق اصلا انا هتجنن انا هروح هشوف تليفونها يمكن جوة
**********************************
جلست نور علي سريرها تبكي بشدة
انتي مغفلة كنتي مصدقاه تستهلي مستحيل يكون انسان
تحررت بكئها اكثر كان هيضيعني ده معندوش قلب ثم قامت ومسحت دموعها
وحيات ربنا لخليك تيجي تبوس ايدي مش انت كنت هتلعب عليا انا الي هلعب عليك
وهخليك تبوس ايدي وهنشوف يا عمار
انا ولا انت مين الي هينتصر في الاخر
********************************
في موستشفي
عمار،:يلا يا ادم عايز امشي جرح بسيط مش كبير اوي اخلص
ادم:هنمشي يا عمار بس اتكلم معاك
عمار،:وانا مش عايز اتكلم في حاجة
ادم:ينفع الي عملتة ده ها يعني بنت دي عملتلك ايه كل ده عشان وقفت وصادك كل ده عشان عندها عزت نفس وكرامة مش زي زبالة الي تعرفهم يا عمار فوق انت عندك اخت بنت افتكر ده ومتفرقش عن نور حاجة
عمار:انت عايز تقارن اختي بجربوعة دي
ادم:ايه فرق بنهم غير فلوس عشان نور فقيرة
فوق بقي يا اخي فوق مش كل ناس زي امك
عمار:وقف عمار واحمر وجهة اسكت يا ادم والا هنسي ابن خالتي واخوبا وصحبي
ادم:يا عمار مقصدش انا خايف عليك انت بضيع حياتك افرد حد كان شافك من اهلها
كان هيعملة فيك ايه ولا بنت غلبانة
والي حصل فوق ممكن اخليه يكمل وابقي حيوان بجد
نور:هاهاها طيب بس خالي حد غيرك يقول كلام ده لو مكنتش عورتك كده كنت قولت ايه
عمار:ورحمت ابويا الغالي لخليكي تكرهي نفسك
نور:وحيات ربنا الي مفيش اغلي منو لخليك انت تتعلم الادب .عن ازنك
عمار:غوري في ستين داهية وهنشوف يا حلوة
.....
دخلت نور الي باب وصدمت عندما رات جميلة عمتها تراقب وتسمع كل شئ
نور :برتباك عمتة انتي هنا من امتي
جميلة:نور ايه الي بينك وبين عمار وايه الي سمعتو ده
نور:مفيش يا عمتة حاجة والله بنا
جميلة:كلمكم،يقول غير كده نور احكيلي يا بنتي ايه كلام ده طمنيني
نور:انا كده كده كنت هحكيلك عن الحيوان ده عشان اخد رايك اعمل ايه
جميلة:تعالي يا نور في الاوضة نتكلم برختنا واحكيلي يا حببتي متخيفش
نور:هحكيلك كل حاجة يا عمتة
*******************************
ادم:انا بس وزعت عمار عشان عايز اقلكم حاجة مهمة عنو
خالد:اتفضل قول
ادم:معلش يا خالد بس ممكن تسبني لوحدنا مع ولدك وخالك
خالد:ليه ان شاء الله هو سر يعني
ادم:لا مش سر بس كلام خاص بعد ازنك
صلاح:قوم يا خالد انده لفاطمة بنتي عشان تتعشي معانا
خالد:فاطمة بردو ماشي انا رايح
طلع خالد من غرفة صالون بغيظ شديد
احمد:ها خير يا ابني
ادم:بص يا عمي وتسمحلي اقلك يا عمي
احمد :قول انت عوزو يا ادم يا ابني انت زي ابني
ادم:ربنا يخليك يا عمي انا بجد مرتحلكم كلكم وانتو ناس طيبين وعيلة محترمة عشان كده كنت عايزة اطلب طلب منكم
صلاح:انت تئمر يا ادم بيه علي فكرة احمد عارف كل حاجة عنك وعن عمار ومتخفش يبني مستحيل حد يعرف  غيرو
بس سامحني كان لازم يعرف عشان ده بيتة مينفعش اخدعة
ادم:وانا عارف يا عم صلاح وده حقك وانا واصق فيكم عشان كده انا جاي اطلب منكم طلب ده
احمد:اتفضل يبني
ادم :انا جاي اطلب ايد الانسة نور .
******************************
وقف خالد يفكر كثير امام شقة صلاح
تخطي باب الذي كان مفتوحا
خالد:بصوت عالي فاااااااطمة
اتت:فاطمة سريعا من المطبخ ايه يا خالد
خالد:يلا عشان تتعشي
فاطمة:ومالك بتقولها مكشر كده ليه
خالد:بغضب امال اقلها ازاي ارقصلك يعني ايه القرف ده
فاطمة:انحت راسها الي الارض وسمحت لدموعها تعبر عن حزنها علي معملتة لها
خالد:يوووه انا قولتلك ايه عشان تعيطي
فاطمة:ولا حاجة يا خالد روح انا مش جعانة
اقترب خالد منها ولمس وجها ورفعة بخفة ونظر لعيونها :في ايه يا فاطمة بقالك فترة متغيرا خالص كل كلمة اقلهالك تخديها بحساسية مالك يا بت منا طول عمري بتعصب عليكي يا صغنونة
فاطمة:انا مش صفنونة انا مش لسه العيلا اصغيرا يا خالد انا كبرت وكبرت اوي بقي يا اخي انت ايه مش بتشوفني الا عيلا
خالد:اه بشوفك فاطمة الي كنت بودبها مدرسة وازكرلها بت صغنونة
فاطمة:بغيظ واندفاع اه انا تشوفني كده امال ست نورهان لا تبقي كبيرة وحببتك مش كده
خالد :مال نورهان بكلام ده ايوة نورهان حاجة تاني دي حببتي انتي بشوفك اختي صغيرا
فاطمة:ببكاء واندفاع وانا مش عيزاك تشوفني كده انا تعبت تعبت بقي حرام عليك
خالد:تعبتي من ايه انا بقيت مش فهمك فيكي ايه يا بنتي
فاطمة:بصراخ ودموع في ان بحبببببك يا اخي
اتصدم خالدة من جملة الاخيرة
خالد: .ايه بتحبيني
فاطمة:ايوة بحبك بحبك من زمان واحنا لسه عيال صغيرا قبل ما حتي متشوف نورهان كل يوم هقول هتحس بيه هتعرف بس ولا حسيت ولا عرفت وفي اخر حبيت وحدة تاتية وسكت ورضيت بس مش قادرة اسكت ولا قادرة استحمل يا خالد مش قادرة انت حب حياتي انا فتحت عيني عليك انت مفيش راجل في حياتي غيرك متمنتش غيرك
خالد:انتي بتهزري صح
فاطمة:بضحكة سخرية يملئها الالم "بهزر
لا يا خالد مش بهزر ياريت يبقي هزار علي عموم انسي اي كلمة قولتها وفي الاول والاخر انت ابن عمتي واهم حاجة عندي سعاتك حتي لو مع غيري لما اشوفك مبسوط انا كمان هبقي مبسوطة لو سمحت امشي امشي
خالد:وهو ينظر اليها بصدمة تحرك خالد ببطئ شديد وهو تحت تأثير صدمة خرج خالد من الباب
قفلت باب فاطمة وانطلق دموعها وشهقتها
مع وجعها والمها
في الخارج سمع خالد بكئها تألم كثير كان قلبة يعتصر علي حلها .
********************************
صلاح:يعني ايه ادم يبني احنا مش فهمين يعني طالب ايدها بس مش ليك
ادم:انا عايز نور لعمار اخويا بجد هيا انسانة كويسة وبنت ميت راجل هيا الوحيدة الي هتقدر تعيش معاه وتربيه وتغيرو
احمد:ايوة يبني اشمعنا نور وبعدين هو مجاش هو ليه يطلب ايديها
ادم:هنيجي يا عمي هو والعيلة كلها بس لما ظروف عمار تخلص سعتها هيجي ويطلبها
صلاح:ازاي عمار عايز نور انا مش فاهم حاجة
ادم:ايوة عيزها وكمان هو مرتحلها جدا
احمد؛لما يجي يبني سعتها يبقي نشوف
ادم:تمام يا عمي بس اهم حاجة حضرتك تفكر في كلامي لحد مظروف عمار تخلص وتديني رد سعتها نيجي كلنا رسمي
احمد:الي فيه خير يقدمة ربنا يا ابني
#*********************************
مالك يا عمتة من ساعت محكتلك كل حاجة و انتي ساكتة اوعي تكوني مش مصدقاني والله يا عمتو ما قدر يلمس مني شعرا
جميلة:مصدقاكي يا نور مصدقة يا بنتي
نور:امال مالك"   انتيي زعلانة عشان سكت والله بجد انا مش عايزة مشاكل "انتي عارفة خالد اد ايه عصبي ولو عرف حاجة زي مش هيسكت وكمان بابا انا خايفة عليهم
جميلة :اوعي يا نور تقولي ليهم اوعي يا بنتي نور:لالا مش هقول بس مالك طيب
جميلة:صعبان عليا اوي يا نور علي حال الي وصل ليه عمار لدرجاتي بقي كده
نور:بستغراب :عمتة هو الي صعبان عليكي ازاي بقي وبعدين انتي تعرفيه ولا ايه
جميلة:ايوة يا نور اعرفة
نور:تعرفيه بجد يا عمتة تعرفيه زفت ده منين
جميلة:هقولك بس اوعديني محدش يعرف حاجة
نور:اوعدك:ها يا عمتو تعرفيه منين
جميلة:عمار يبقي ابني يا نور ومش بس كده نورهان كمان تبقي بنتي عمار يبقي اخو نورهان ويبقي راجل الي بيشتغل عندو خالك صلاح
نور:ايييييييييييييه مستحيل ده هو ابنك
عمار يبقي ابن عمتي مستحييييييل
صلاح:ايه رايك يا يا احمد
احمد :انا مش موافق يا صلاح انت شايف بيعملنا ازاي اوعي فاكر ان مش واخد بالي لا انا عارف ان قرفان يعض ويتكلم معانا
صلاح:بس ده ابن اختك مش غريب
احمد:هتكدب عليا ولا علي نفسك يا صلاح
انت عارف كويس اوي ان مش هيعترف بحاجة زي كده و قدمنا ماتش كبير معاه عشان جواز خالد نورهان وبعدين هو اصلا شكلو مش بيطيق نور انت حكتلي الي حصل بنهم ونور بردو يبقي ازاي عايز يتجوزها
صلاح:ممكن يكون ادم عايز كده ادم ولد مؤدب جدا وعاقل جدا وعايز مصلحتة
احمد:وبنتي بقي لعبة لا صلاح انسي موضوع ده هو قلها لا هو شبهنا ولا احنا شبهو وانا مش هضحي بنتي مع واحد مش عايزها وابن خالتو هو الي عايز يجوزهالو انسي يا صلاح
***********&*************************
عمار،:روح يا ادم في شغل كتير بكرا
ادم:هروح بس توعدني الاول
عمار:اوعدك بي ايه يا ادم.
ادم:انك مش هتئزي بنت دي تاني يا عمار ارجوك بنت دي متستهلش كده
عمار:انا  ممكن اسئلك سؤال انت بدافع عن بنت دي ليه كده عارف لو مكنتش عارف ومتئكد انك بتحب وحدة مش حاسة بيك
كنت قولت بتحبها او وقعت فيها
ادم،:هو انت يبني دماغك شمال علي طول كده لا طبعا بنت كويسه وصعبانة عليا بس
عمار:عايز ايه يا ادم قولتلك الي حصل ده مش هيحصل تاني بس مش معني كده ان هسكتلها مستحيل لازم ازلها
ادم:انت حر بس كل حاجة هتعملها هاتيجي
علي دماغك انا نبهتك وانت حر
**********************************
ياه يا عمتو كل ده حصلك ومحدش فينا يعرف انا طول عمري اعرف انك عندك ولد
وبنت بس مرة وحدة اختفو سئلت بابا عنهم ليه مش بيجي معاكي قالي سافرو
جميلة:لا يا نور مسفروش موجدين فكرني انا سبتهم بس والله يا بنتي غصب عني عشان كده عمار طالع عامل كده تربييت خالتو
خالتو دي انسانة طماعة مبتحش  غير نفسها
وبس وعمار فكرها احسن مني
نور:موضوع معقد اوي اوي يا عمتة ربنا يكون في عونك بس بردو الحيوان طلع في الاخر ابن عمتي صدف غريبة
جميلة:فعلا صدف غريبة.الاغرب انتو الاتنين
صدف بتجمعكم كتييير
نور:صدف زفت
جميلة: بردو شكلك وقعتي يا قطة
نور:انا لا طبعا انا احب الحيوان ده مستحيل
معندوش قلب وعشان كده كان طالع فيها وعايش دور اه طبعا ما احنا مش عجبينو
جميلة:نور ممكن اطلب منك طلب
نور:،اتفصلي يا عمتة طلب ايه
جميلة:عيزاكي تغيري عمار تقفي قصادة لازم يعرف ان ناس مش تحت رجليه وان فلوس اخر حاجة ممكن نفكر فيها خليكي قوية وشديدة بس في نفس وقت تخالي بالك منو هو يا نور محروم حنان وحب مشافهمش محسش بيهم انا سبتة ومشيت وهو كان متعلق بيه اوي اوي كان روحو فيا
نور:حاصر يا عمتة انا هعمل مستحيل عشان اخليه انسان عدل بس اشك بس وربنا نهارو اسود
جميلة:وعايزة منك طلب تاني
نور:اتفضلي يا عمتة
جميلة:هو كان بيحب ياكل من ايدي كذا اكلة كده كنت بعملهالو وهو صغير انا بكرا  هعمل ا الاكل ده عيزاكي انتي تقولي الي عملاه وتخليه ياكل منو
نور:طيب ليه يا عمتو اقول انا الي عملاه
جميلة ،:عايزة اطلع معاكي واشوفو من بعيد فاكر اكلي ولا لا ومقدرش اقول لخالد ولا نعمة حاجة وطبعا ابوكي وراه شغل بكرا مفيش غيرك وحياتي نور لو افتكر اكلي يبقي في امل
نور:حاصر يا عمتة عشان خاطرك حاصر
جميلة:ومتخفيش انا هكون معاكي
********************************
كانت فاطمة نائمة علي سرير
تفكر في كلمها مع خالد احست بندم شديد زائد احسسها بالام ماذا تفعل بعد هذا كلام هل يمكن تتعامل معة مثل الاول هل يمكن يبعد عنها احسسها ندم تبدل بخوف شديد من فقدان خالد 
***********************************
جلس خالد علي الارض يفكر  ماذا يفعل
احس بشئ غريب اتجاها هو شفقة والحزن عليها هيا مثل اختة انها طفلتة الذي ربها
اااه دماغي هتنفجر ليه يا فاطمة ليه ده هم كبير اوي عليا انتي غالية عندي مقدرش اشوفك بتتعزبي قدامي وانا مع حد تاني
اعمل ايه يا ربي
*******************************
حل صباح يوم جديد
تجمع الجميع علي طاولة الفطار
جميلة:الله يا نعمة اكلك بجد تحفة اوي
نعمة:بهنا وشفا يا حببتي
نور:بقولك ايه يا خالد متيجي نخرج النهاردة انا وانت وبت فاطمة نغير جو كده
احمد:فكرة حلوا نخرج كلنا
نور:بابا انا قولت انا وخالد وفاطمة مبجتش سيرت كلنا دي
نعمة:ومال كلنا يا غلابوية
احمد:اه صحيح ملنا بقي يا ست نور
نور:مالنا افكرك يا بابا اخر خروجة نخرج ساعة 2نرجع 5يلا يا نور يلا يا خالد يلا يا ولاد نروح احسن مفيش احسن من قعدد بيت
جميلة:ههههههههههه يا عيني يا نور شكلك معبية
احمد:كده يا نور انا ابوكي حبيبك
نور:انت حبيبي والله يا ابو حميد مقدرش علي زعلك
خالد مالك فيك حاجة النهاردة ساكت يعني
خالد:مفيش مصدع بس
نور:امال بت فاطمة انتو مش رحين كلية
صلاح:والله يا نور بت دي مش عارف ملها
صاحية مطلعة زربنها علي اخوها وراحت كلية بدري لوحدها
نور:غريبة
خالد:حمدالله عن ازنكم
احمد:يبني اعض كمل اكلك انت مكلتش حاجة خالد:حمدالله يا بابا انا لازم اروح كلية عن ازنكم
احمد:،طيب استني خدني معاك انا كمان نازل جميلة:طيب مش يلا يا نور نشوف ورانا ايه
نور :يلا يا عمتو
********************************
بعد ساعة من تحضيرات جميلة المؤكلات
صعاضت نور وجميلة الي سطع
خليكي هنا يا عمتو وانا هحاول اطلعو برة
جميلة:اوك يا حبيبتي
ذهبت نور الي الباب الغرفة طرقت باب
وبعد ثواني اتفتح باب
نور:فطار جاهز برة
عمار:بنعاس انتي محرمتيش قبل كده وكمان طلعالي برجلك
نور:انا قولتلك انا مبخفش عللا انت الي تحرم
عمار:غوري علي تحت مش عايز فطار يلا
نور:ههههههههههه امممم شكلك خايف مني
عمار:انتي اتجننتي اخاف منك انتي لسه متخلقش الي اخاف منو يا حلوة مش انتي ولا حاجة اصلا
نور: بخبث علي عموم انا هعتبر انك خايف ومش عايز تفطر بس برحتك
عمار:وهو يمسك يداها بقوة بقولك متخلنيش افقد اعصابك عليكي
نور:اوعي كده متقدرش انت بوء اصلا
عمار:انا بوء طيب اوعي كده اتجه عمار الي الخارج عند طاولة صغير عليها طعام الافطار
كانت نور خلفو ثم في لحظة احست نور بشئ ساخن علي جسدها /نور بشهقة انت اتجنت
عمار،:مش ده فطار الي ان اي جيباه اهو كلو علي جسمك واقترب منها عمار و ريني بقي هتعملي ايه
نور:ماشي وتشوف يا حيوان بشري اتجهت نور الي زاوية في سطع يوجد فيها محبس مياه اخذت قدر من مياه ووتجهت له
كان عمار يقف ويبسم بسخرية احس عمار بشئ مثل ثلج علي جسدة
ها شوفت بقي هعمل ايه حلو اوي تتغرق في عز شتاء يا حلو اي حركة منك هتلاقي قصدها الضيعف
عمار:عمار بغضب اخذ الاطباق الساخنة وبدء يوجها بتجاه نور
نور:وهيا تحاول تبعد عن هذه الاشاء المتجها اليها بردو مش هتقدر عليا
اقترب عمار منها واخذها من غزرها بقوة وقسوة هنشوف لما خليتك تعرفي مين عمار مبقاش انا
نور:وهيا تنظر لعيناه مين عمار ها مين واحد ظالم  معندوش قلب انت ايه يا اخي ايه ليه كده ليه كل ده ليه عشان انت الي بدئت الايهانة والغلط فيا عندك ناس كلها ولا حاجة
ليه تطلع مين انت
عمار:وهو يشبك عيناه في عينها  انا عمار يا حتت جربوعة انا اهين واعمل الي انا عوزو في اي حد
نور:وانا مش هقول بكده انا بنت حرة وابويا رباني ان احافظ علي كرمتضي وشرفي دول اغلي حاجة عندي ومستحيل اخلي واحد زيك يمثهم
عمار:انا لو عايز اقضي علي الاتنين هقضي ومش هتقدر تعملي حاجة
نور:انت لسه بتقاوح بعد الي عملتو فيك انا مش عارفة ازاي انت بتتعامل مع بشر ومع اهلك ومع صحابك انت مش طبيعي الله يكون في عون اهلك بجد اكيد طفشين منك واكيد ممتك كمان
عمار:حررها عمار ثم ابتعد عنها بحزن شديد
انزلي ومش عايز اشوفك هنا تاني
نور:ومين قال عايزة اشوف وشك وان شاء الله هطفشك من بيت ده وهخليك تروح لي ممتك متخربش مني
عمار:هو ينظر اليها بوجع والالم وحسرة اخرصي انزلي بقولك كفاية
نور :وهيا متجها الي باب هنزل بس مش هتخلص مني يا حلو
ذهبت نور الي باب سطح ترا عمتها جميلة تقف ودموع تملئ وجها
يلا عمتو ننزل قبل ميشوفك
جميلة:ليه يا نور تجيبي سرتي ليه
نور:والله يا عمتو مقصد هو استفزني
....
جلس عمار علي كورسي امام طاولة
بحزن نعم كلمها احزنه نعم حقيقي ولتدتو هجرت منه احس بطعنة في قلبة من كلمتها
نزلت منه دمعة تحمل الكثير والكثير
ثم قام من جلستة ومسح اثار دمعة المؤلمة
انسي يا عمار متخليش حتت بت زي دي توجعك هيا قدرت توجعك بكلمها من غير متقصد بس هيا قالت الخقيقة امي سبتني وزهقت مني انا واختي ومشت
اغمض عمار عيونة بحزن والم
:___
كانت نور وجميلة يراقبوه بصمت
احست جميلة بطعنة في قلبها علي حال ابنها
اما نور احست بشفقة عليه
نور:ده طلع بيحس يا عمتو
جميلة:ببكاء عمار مكنش كده يا نور ده احن طفل في دنيا كان حنين وطيب بس منها الله خربت كل حاجة
نور:طيب يلا عمتو قبل ما يجي ويشوفنا يلا حبيبتي يلا .
********** *  **********************
كانت فاطمة تجلس في كافيه جامعة
تفكر ماذا تفعل بعد ذللك جالسة ساحرة مشتتة سمحت احد ينده علي اسمها وكان خالد
اقترب منها خالدة ببتسامة
صباح خير يا فاطمة
فاطمة ،:بخجل صباح نور يا خالد
خالد:روحتي ليه كلية من غيري مش كل يوم بنروح مع بعض
فاطمة :محبتش ازعجك
خالد:انتي عبيطة يا بت تزعجيني ازاي بس
فاطمة:انا ورايا محاضرة ولازم احضرها عن ازنك  يا خالد
خالد :وهو يمسك ايديها مش هتروحي حتي لازم نتكلم يا فاطمة اقعضي ارجوكي عشان خاطري
جلست فاطمة ثانيا علي كرسي طاولة
نتكلم في ايه يا خالد مفيش حاجة نتكلم فيها انسي اي حاجة قولتها انا اسفة مكنتش في وعيي
خالد:بتتئسفي علي ايه يا عبيطة انا الي اسف ان محستش بيكي وان كل سنين دي كنت بجرح فيكي من غير منا باخد بالي
فاطمة:لا يا خالد انت عمرك مجرحتني بلعكس انت اكتر شخص فرحتني
مش لازم تبدلني مشاعر مشعري خاصة بيه انا وانت مش مجبر يا خالد انا بجد نفسي اكون فرحان ومبسوط وانا عارفة انك بتحب نورهان وهتبقي مبسوط معاها صدقني قبل اي شئ انت ابن عمتي يعني وغالي  عليا هبقي  فرحانة بيك وانت مبسوط ولو عليا انا اهم حاجة عندي سنتين دول اتخرج عشان اريح ابويا من شغل والبهدلة وافرحة بيا وفي يوم هبدء صفحة جديدة وهنسي بس مع وقت
خالد :::::::::
فاطمة:بتبصلي كده ليه يا خالد وساكت ليه
خالد:اصل حاسس ان بشوفك من اول حديد كبرتي يا فاطمة مكنتش متخيل انك انسانة عاقلة وموزونة كده
فاطمة،:انا كبرت من زمان بس انت الي مش شايف يا خالد 
خالد:انتي غالية عندي اوي يا فاطمة والله العظيم
فاطمة:عارفة يا خالد مهم بقي قفل علي موضوع ده وخلينا نتعامل عادي وارحوك انسي اي كلمة ولو انت مش عايز تتعامل
خالد:متكمليش يا عبيطة وتاني مرة مفيش كلية الا رجلي علي،رجلك فاهمة
فاطمة:ببتسامة فاهمة
*********************************
كان عمار يمدد جسدة علي سرير احس
بدوران وسخونة في جسدة حاول يتحمل علي نفسة ويقف ثم تحرك ببطئ
الي المرحاض ثم فقد توازنة وقع علي ارض
لا يستطيع يتحرك
*******************************
خلاص بقي يا عمتة الي حصل حصل مهم انتي تحولي تقربي منة وحدة وحدة مش مرة وحدة لازم تعيدي كل ذكريات قصيرة مع تخليه يحن ليكي عشان لما تظهري يضعف ويصدق كلامك
جميلة:ماشي يا نور ماشي يا بنتي طيب اطلعي طمني عليه انا قلبي مقبوض
نور:يااه يا عمتو خايفة علي مين ده وحش زي قرد متخفيش واصلا بعد شواية ماما هطلع الغدا يبقي تشوفو وتطمنك عليه
جميلة:لسه هستني الغدا يا نور بصي اطلعي اكنك بتعملي اي حاجة الا ابقي اطلع انا
نور،:لا يا عمتة خليكي هطلع انا اهو عشان خاطرك.
*******************************
كان ادم جلس في مكتب شركة سمع طرق باب :ادخل قلها ادم وهو ينظر الي باب
سكرتيرة:ادم بيه استاذ اكرم الحسيني برة وعايز يقابل حضرتك
ادم:ههههههههههه اكرم ولا وجيت علي بوزك يا اكرم اكيد هتموت وتعرف عمار فين
خليه يخش
انصرفت سكرتيرة وبعد لحظات ظهر اكرم
ادم :اهلا اهلا اكرم بيه منورنا
اكرم:ده نورك يا ادم باشا وحشني والله
ادم:اتفضل اقعض ها تحب تشرب ايه
اكرم:قهوة زيادة
ادم:وهو يأمر السكرتيرة،بعمل فهوة من خلال تليفون
اكرم:امال فين عمار باشا مش ظاهر
ادم: معرفش خالص خالص اختفي مرة وحدة اكيد بيعوط يومين دول وهيرجع تاني
اكرم:اصل مستغرب غايب عن سوق بقالو فترة قولت اجي اطمن واشوفة
ادم:بخبث لا فيك خير والله يا اكرم
اكرم:انا هسيبك تشوف شغلك وابقي طمني عليه عمار غالي عليا اوي
ادم:هههههههه انت هتقولي يا اكرم
****************************
صاعدت نور الي سطح واتجهت الي باب الغرفة كان باب غرفة مفتوحا استغربت نور
فا دخلت داخل الغرفة صادمت نور من مشهد عمار وهو ملقي علي ارض يترعش ويتنفس بصعوبة.
نور:يا نهار اسود مالو ده اسرعت نور وانحنت بجسدها له عمار عمار مالك في ايه
نظر لها عمار بلا وعي تعباان مش قادر
نور:طيب حاول تقوم اسند عليا
حوطتة نور بئيداها وسعدتة علي نهوض ثم
جلستة علي طرف سرير ولمست وجهة احست بشئ ساخن كانت حررتة مرتفعة
انت سخن مولع ما انت كنت زي قرد لحقت في كام ساعة دول تتعب
عمار:انزلي وملكيش دعوة بيه انا هبقي كويس ايه الي طلعك اصلا قلها وهو بنفس متقاطع
نور:حتي وانت تعبان مش عايز تتنازل عن غرورك ده بس هطلع احسن منك ومش هسيبك نام علي سرير ريح جسمك لحد مطلب دكتورة جرتنا هنا تيجي تشوفك
مدد عمار جسدة علي سرير ثم اغمص عيناه
بتعب شديد
اسارعت نور الي دكتورة جرتهم في بناية بجورهم تستدعيها .
******************************
مالك يا جميلة قاعدة كده حزينة قلتها نعمة وهيا تتوجه الي باب شقة
جميلة:لا ابدا يا نعمة انتي رايحي فين
نعمة:نزلا اجيب حاجات لماما انا كلمت احمد وهو عارف اه صحيح بت نور فين
جميلة:تحت بعتها تجبلي حاجة وجاية علي طول
نعمة:طيب يا جميلة اول متيجي دي خليها تغدي ماما لحد ماجي انا مجهزا كل حاجة
جميلة:طيب يا  نعمة روحي انتي ومتخفيش
انا هغديها وهاخد بالي منها
نعمة:ماشي،يا جميلة عايزة حاجة اجبهالك
جميلة:لا يا حبيبتي تسلمي
ذهبت نعمة الي مشورها
جميلة:ايه الي اخرك كده يا نور بس،
******************************
نور:خير يا دكتورة مالو
دكتورة:نزلت برد شديدة وممكن تقلب بحمة،
لازم حد يكون جمبة يعملو كمداد ويسهر معاه طول ليل عشان حرارة تنزل .ودوا مواعيد
نور:تمام يا دكتورة شكرا ليكي كتير
دكتورة:مين ده يا نور
نور:ابن عمتي قريبي جاي يقعض يومين وهيمشي
دكتورة:تمام لو في حاجة اتصلي بيه
نور:شكرا ليكي اتفضلي
*********************************
يعني ايه مش عارف اقبلك مالك يا نورهان متغيرا ليه قلها خالد وهو يتحدث في الهاتف
نورهان:في يا خالد بقولك ظروف يا اخي
خالد:تمام يا نور برحتك لما ظروفك تخلص ابقي كلميني
نورهان:اعملها زعلا بقي يا خالد
خالد:انا لو عارف ان في بجد ظروف كنت قدرتها بس انا حاسس انك مخبية عني حاجة بس والله يا نور لو اكتشفت ان في حاجة مخبياها عني مش هسمحك وهتبقي نهاية
نورهان اقفل يا خالد اقفل سلام
خالد:سلام
فاطمة:اقتربت منه بعد سماع صوتة العالي
مالك يا خالد في ايه صوتك عالي
خالد:مفيش يا فاطمة عادي
فاطمة:اهدي يا خالد انا سمعت كلام انت عصبي عليها اوي يمكن بجد عندها ظروف معلش استحمل وبعدين بطل تهددها انك تسبها مفيش بنت بتحب كده
خالد :سيبك من موضوع ده انا رايح محاضرة
فاطمة :وانا نص ساعة ورايا محضرا لما هخلص اكلمك نروح مع بعض \خالد اوك
ذهب خالد تحت انظار فاطمة العاشقة له
ربنا يهديكم يا خالد يرتني مكنها وتحبني حب ده كلو
***************************
جميلة:يعني ازاي تعب ازاي ده كان كويس
نور:اكيد لما رشيتة بماية انا اسفة والله يا عمتة مكنتش اعرف ان هيحصلو كده
جميلة:انا طالعة اشوفة ده لوحدو محدش معاه
نور:لا يا عمتة ممكن يصحي في اي وقت انا اديتو دواء ونام بصي انا هطلع لو حد هنا سئل عليا وقولي ان بجيب حاجات اي حاجة
جميلة:شكرا يا نور شكرا يا حببتي،
نور:شكرا علي ايه يا عمتة بس اهم  حاجة انتي اطمني وخليكي معايا علي فون
هطمنك من خلالة
جميلة:طيب يا نور يلا يا حببتي اطلعي انتي ومتخفيش انا هعرف اتصرف هنا
*****************************
كان احمد يجلس علي كافيه ينتظر احدهم
رن جرس هاتفهة كان المتصل نعمة زوجتة
نعمة :ايه يا احمد هتخلص امتي شغل
احمد :احمد انا في كافيه يا نعمة مستني استاذ اكرم ده لما اشوف اخرتها معاه
نعمة:اخرتها خير انت بس لو تشد علي نور عشان توافق 
احمد :انا مش هغصب علي بنتي يا نعمة
تجوز بعافية هيا مش طايقة الولد هو ايه بعافية ..نظر احمد الي اكرم الذي يتوجه اليه
اقفلي يا نعمة دلوقتي سلام
اكرم :اسف اوي يا عمي والله طريق زحمة اوي احمد:ولا يهمك يا اكرم اخبار ايه
اكرم :انا كويس طول ما انت كويس والله يا عمي
احمد :اقعض يا اكرم لازم تسمع كلمتين دول عشان معنديش غيرهم
*********************************
كانت نور تجلس بجوار عمار تناولة ادواء
وتعمل له كمدات باردة
و بعد سعات من نوم عميق افتح عمار عيونة ببطئ نظر لها ثم اغمض عيونة مع نزاع
تحدث عمار بدون وعي تحت تأثير الحمة
ما..ما انتي ف..ين  متسبني..ش ارجوكي
ما...ما با...با و..حشت...يني  ت..عالو
انا تعبت ام...ي
سمعت نور حديثة تحت تأثير تعب شديد
حسست علي شعره بهدوء وحنان انا جمبك يا عمار وممتك نفسها تشوفك بس ياريت تديها فرصة وغرورك وقسوتك متتغلبش عليك
******************************
تجمع جميع علي طاولة العشاء
خالد:يعني ايه تنزل من غير متقول لحد يعني
جميلة:معلش يا خالد كنت محتاجة حاجة دروري انا اسفة يا جماعة
احمد:بطلي يا جميلة كلام الاهبل ده بدل مزعل منك نور وخالد ولادك واي حاجة عيازها غصب عنهم يعملهالك
جميلة:ربنا يخليكى ليا يا حبيبي
خالد:انا اسف يا خالتو مقصدش بس انا كنت عيزها بس تستئزن
جميلة:ولا يهمك يا حبيبي هيا اكيد علي وصول
سمع جميع جرس باب /ذهب خالد ليفتح باب
خالد:اهلا يا هانم لسه بدري
نور:بدري من عمرك يا خلودا انا جعانة اوي اوعي كده عايز اكل
********************************
دخلت نور وجلست علي طاولة طعام تأكل احمد:براحة براحة يا نور مالك
نور:اصل مشوار رخم اوي يا بابا وانا دجعانة اوي
نظرة لها جميلة نظرة فضول
اطمئنتها نور بنظرتها
*****************************
دخل ادم من باب فيلا بعد يوم طويل من ارهاق في شغل
استقبلتة ناهد ولدتة
ناهد:لسه بدري يا استاذ ادم كنت فين
ادم:كنت بلعب هكون كنت فين اكيد في شغل يا ماما
ناهد:فكرت في كلامي يا ادم
ادم:تاني يا ماما انسي بقي انسي قولتلك نورهان زي اختي
ناهد:كداب انا عارفة انك بتحبها ومن زمان يبني حرام عليك تعذب نفسك ليه
ادم:ده اوهام في دماغك طول عمر نورهان اختي اختي
ارحميني ابوس ايدك انا جاي تعبان عن ازنك ...ذهب ادم من اممها .
ناهد:انت الي جبتة لنفسك يا ادم انا مكنتش عايزة اعمل كده بس غصب عني بقي
انت لازم تجوز نورهان مش بعد كل ده حتت واد زي ده ياخد كل حاجة علي جاهز
مفيش حل انك تجبر انك تجوزها
*********************************
يعني بقي كويس يا نور بجد يا بنتي
نور:والله بجد يا عمتو انا بس نزلت عشان عارف ان خالد مش هيكست خالص انا هطلع تاني وهفصل جمبة
جميلة :لا انا هطلع والي يحصل يحصل
نور:متخربيش كل حاجة يا عمتو ده مش في مصلحتك ممكن في اي وقت يفوق
جميلة:تعبنك معايا والله يا نور
نور:يا قلبي مفيش تعب ولا حاجة مهم خشي اعملي شوربة بقي واكل صحي
جميلة :حاصر اكليه كويس ولو عزتي حاجة اتصلي بيه علي طول
********************************
دخلت ناهد علي اطراف اصبعها الي مطبخ
وتحدثت بصوت منخفض ..ها عملتي ايه
الخادمة:كل تمام يا هانم جبت الي حضرتك امرتيني بيه
ناهد:اهم حاجة هيا حاجة كويسه ولا هتفضحنا
الخادمة:متخفيش حاجة عال العال يا هانم والي في دماغك هيحصل بس مهم هنفز امتي
ناهد:لسه هعمل اخر محولة لو منفعتش
يبقي هنبدء فيها
****************************
جلست نور علي طرف سرير بجوار عمار
تتأمل فيه كانت مثل اطفال
يا سلام لو تفضل هادي كده وديع يا عم وحش انا مش عارفة ليه بسعدك يمكن عشان عمتة ولا عشان صعبت عليا انت بس لو طبتطل غرورك ده هتبقي تمام
قامت نور وجلست في زواية  غرفه علي كورسي ثم سمحت لعيناها تغفل بعض وقت
**************************
كان خالد نائم علي سريرة يفكر في نورهان
حاول كثير ان يغفل وللأسف فشلت مخولة
امسك هاتفهة واتصل بيها وبعد ثواني اتي رد
نورهان:ابوة يا خالد
خالد:علي فكرة وحشتيني
نورهان:يا سلام شوف مين الي بيكلم مش انت الي من شواية بتهددني تسبني
خالد:اعمل ايه بقي حاسس انك مخبية عني حاجة بس مهم انا مش عايزك تنامي زعلانة
نورهان:انا انام زعلانة منك مقدرش طبعا
خالد:طيب يا قلبي تصبحي علي خير
نورهان :وانت اهل خير يا حبيبي
******************************
بعد مرور سعات من وقت  سمعت نور هاتف عمار يرن لمرة العاشر اتجهت وامسكت  الهاتف كان المتصل جيسي
نور يا تري مين عشان تتصل به في وقت زي ده
ممكن تكون حببتة وانتي مالك يا نور سيبي موبايل ..سمعت نور جرس الهاتف وهذه المرة كان ادم ::ضغتط علي زر رد
ادم:ايه يا عمار بتصل بيك من صبح يبني قلقتني عليك
نور:انا مش عمار يا استاذ ادم انا نور
ادم:بستغراب نور انتي ازاي بتردي علي تليفون عمار هو في حاجة
نور:عمار تعب اوي وكان هيخش في حمة وانا قاعدة جمبة من صبح
ادم:ايه ليه كده وبعدين ليه متصلتيش بيه انا جاي حالا
نور:مفيش داعي وقت اتأخر اصلا فاضل كام ساعة ونهار يطلع تبقي تيجي وانا انزل متخفش انا مش هسيبة الا لما تيجي
ادم:طيب هو كويس يعني
نور:اه متخفش انا جمبة وكلو تمام
ادم:انا مش عارفة اقلك ايه بجد شكرا ليكي
نور:متقلش حاجة مهم انا هقفل
ادم:تمام وانا ان شاء الله صبح هكون عندك
*************************
في غرفة نعمة واحمد
نعمة:يعني ايه بقي خلاص كده رفض الولد
احمد:ايوة يا نعمة ايوة بنتك مش عيزاه هنخصبها يعني وبعدين ولد ده مش مرتحلو
نعمة:والله مش مرتحلو طيب يا خويا خلل بنتك جمبك لحد متعض في اربزنا
احمد :بطلي كلام ده عقدي بنت اهم حاجة رحتها وانشلا تعض العمر كلو عمري ما هغصبها علي حاجة فاهمة يا نعمة
***************************
جلس اكرم في زواية غرفة فيلا
ليه يا نور ليه انا بحبك مين بس في حياتك عشان ترفضيني عشانو انا كنت اعملك كل الي نفسك وبتحلمي بيه بس بردو مش هسيبك انتي ليا براضي او غصب عنك
في صباح تحديد في غرفة سطع عند نور وعمار
فتح عمار عيونو تدريجيا ثم حاول نهوض جلس علي سرير وبحث بعيونة وقع نظرة علي نور النائمة علي كرسي في زاية الغرفة
عمار:انتي يا زفتة ايه الي جابك هنا
فتحت نور عيونها ثم اسرعت اليه انت فوقت
عمار:ايه الي حصل انا مش فاكر حاجة خالص نور:انت تعبت اوي وجبتلك دكتور  اخت دور برد شديد بس حمدالله شكلك بقيت كويس حمدالله علي سلمتك
عمار:انتي بتعملي ايه هنا
نور:انت تعبت ومكنش في حد معاك ودكتورة قالت لازم حد يعملك كمدات وتاخد دواء بمواعيد كنت لازم اكون جمبك مش معني اننا في زعل بنا يبقي اسيبك
عمار:لا والله لا يا شيخة فيكي خير
نور:رجعنا تاني علي عموم  انا مجهزا اكل من امبارح ثانية واسخنة جوة عشان تاكل وتاخد دواؤك
عمار،:مش عايز منك حاجة غوري من وشي
اقترب نور من طرف سرير وجلست
اسمع انا مش هرد عليك ولا هاخد بكلامك الا لما تقوم كده وتشد حيلك سعتها ارد عليك
ودلوقتي هتاكل يعني هتاكل فاهم ولا لا
عمار:وهو يقترب منها لا مش فاهم
نور:انا هقوم اسخن اكل مش فاضية لشغل العيال ده عن ازنك ::ذهبت نور الي مطبخ صغير وبعد لحظات سخنت كل مأكولات
وذهبت الي عمار الذي قام علي سرير
وجلس علي كرسي امام طاولة طعام
نور: شاطر اهو بتسمع كلام يا بقي عشان تاكل ثم ونولت له فطار
عمار:انا هاكل بس لما تنزلي
نور:مش هنزل الا لما تاكل وتاخد دواء
عمار:انتي عايزة ايه يا بت انتي
نور:وهيا تجلس بجوارو عيزاك تاكل يا عمار انسي الي بنا اهم حاجة صحتك كل بقي
عمار:يوووه انتي بت رخمة علي عموم هاكل بس عشان اخد دواية
بدء عمار يأكل من الطعام بشهية مفتوحة
وبعد دقائق قام عمار الي مرحاض يغتسل ايداه ثم ذهب الي الخارج
كانت نور وقفة تمد لة الدواء اتفضل حد
امسك عمار دواء منها ثم اخذو
نور:انا كده خلصت مهمتي علي عموم لو عوزت حاجة احنا تحت ممكن تنده علي اي حد
عمار:وانا هعوز منكم ايه وبزات انتي يا جربوعة
نور:يووووه استغر الله يبني انت تعبان بلاش اقلك كلمتين يسممو بدنك ويزعلوك
اقترب عمار منها وامسك بها بقوة محدش يا حلوة يقدر يزعلني
نور :وهيا تنظر لعيناه اكيد طبعا يا عمار
بس ممكن اسألك سؤال ليه انت كده ليه انا بتعمل فيا كده قولي عملتلك ايه ليه قاسي كده
نظر عمار لعيونها للحظات ثم وقع نظرو علي شفتيها
نور:لو سمحت سبني انت مترداش لحد يعامل اختك كده
حررها عمار ثم اردف انزلي ومش عايز اشوف وشك تاني
نور:حاصر يا عمار مهم حمدالله علي سلمتك
عن ازنك
ذهبت نور تحت انظار عمار لها انظار غريبة واحساسة اتجها اغرب
بت رخمة فكرة بكده يعني ممكن اقع فيها
****************************
طيب ليه يا نور عايزة يا بنتي تمشي من هنا
نور:يا بابا دول يومين هقعص مع عمتة وهرجع عشان خاطري يا بابا
احمد:طيب يا نور روحي يا بنتي
******************************
بعد مرور يومين كانت  نور مع جميلة عمتها بعد اطمئننها علي عمار
جميلة :هتفضلي تهربي كتير يا نور
نور:اهرب من ايه يا عمتو
جميلة:من عمار ومن نفسك انتي بدءتي تحبيه يا نور متنكريش ودليل انك جيتي معايا عشان تهربي من مشعرك
نور:لا عمتو مش حبيتو عادي انا بس عايزة اريح راسي شواية
جميلة :طيب نور انا مش هغصب عليكي تكلمي بس هقولك كلمتين احسن حاجة الموجهة للحاجة الي خايفة منها مش هروب منها فكري في كلامي كويس
**************************
مالك يا عمار بقالك يومين كل مجيلك القيك مسهم وساكت فيك ايه
عمار:ابدا مفيش حاجة يا ادم :سمع ادم وعمار طرق باب ثم قام عمار واسرع الي باب وافتحة بلهفة ثم نظر الي نعمة ولدت نور
نعمة:صباح خير يا عمار يبني جبتلك فطار
عمار:بخيبة امل شكرا بس ليه تعبتي نفسك كل يوم حصرتك بطلعية امال فين نور قلها عمار بلهفة
تعمة:لا نور مش موجودة بقلها يومين عند عمتها واحتمال تتأخر كام يوم تاني
عمار:بحزن تمام شكرا
ذهبت نعمة تحت انظار عمار
دخل عمار الي داخل وهو يحمل الفطار
ادم،،:عشان كده مسهم بقي
عمار:قصدك ايه
ادم:بتسأل علي نور ليه يا عمار
عمار:برتباك لا ابدا عادي يعني
ادم:عادي يا مش عادي هيا بقلها كام يوم مش بتشوفها وشكلك عامل كده
عمار:بقولك ايه بت دي اصلا لو شفتها هموتها انسانة حقيرة وحيوان
ادم:اه طبعا عشان مشت ومشفتهاش
عمار:ادم
ادم:خلاص خلاص انا اقوم امشي اسيبك مع نفسك سلام يا عمار
ذهب ادم:الي خارج
جلس عمار يفكر فيها كثير احس بشئ غريب اتجها احس ان فقد شئ عندما غابت اليومين الماضيين ...ايه يا عمار من ساعت بت دي مختفت وانت بتفكر فيها  ليه بفكر فيها كتير
كده فوق يا عمار فوووق دي مش مقامك انت رفض احسن بنات في بلد تيجي دي وتعمل فيك كده لا طبعا  مستحيل
***************************
نزل عمار علي درحات سلم كان ينوي يذهب يخرج شواية تفاجئ عندما رئها علي درجات سلم احس بضربات قلبة تزيد 
احس بفرحة تسربت الي قلبة في ثواني عند رئها
نور:صباح خير
عمار: بندفاع صباح نور كنتي فين كل يومين دول
نور:بستغراب وانت مالك اوعي كده عديني
عمار:وهو يمسك بغصرها ويقربها له
ميت مرة اقلك لمي لسانك فاهمة
نور:فاهمة ممكن تسبني بقي
عمار:لا مش هسيبك كنتي فين رودي
نور:غورت عشان متفش وشي ونتخانق عشان كنت تعبان قولت اريحك مني لو سمحت بقي انا تعبانة بجد ومش قادرة  اتخانق
عمار،:وهو ينظر لعيونها ويسرح فيهم
انتي كويسه
نور:،وهيا تحرر نفسهة منهة ::_لا مش كويسه افرح بقي مش هو ده الي انت عوزو ونفسك تسمعة عن ازنك ذهبت نور بسرعة برق من امانة
عمار:لنفسة مالك يا عمار لما شفتها فرحت ليه كده ولما حسيت ان هيا حزينة زعلت ليه فوق يا عمار  فووووق
جلس عمار في كافية امام نيل يستنشق الهواء يفكر ماذا يفعل مع نفسة ليقف اتفكير فيها
نظر عمار الي نيل ثم اغمض عيناه للحظات
يتذكر اول مقبلة لهم ثم ارتسمت علي وجهة ابتسامة :ثم افتح عيناه واردف
،بت دي هتجنني بجد عمري ما قبلت وحدة زيها
كل ناس بتخاف مني وتعملي الف حساب الا هيا وقفت قدامك يا عمار مهمهاش تطلع مين
بس انا لسه بفكر فيها كده يمكن عشان نوع جديد من بنات الي شوفتة عادي بتحصل شددني شواية اكيد مع وقت هبطل تفكير فيها
هيا كمان متنفعنيش هيا شكلها مش بتاعت صحوبية وكلام ده شكلها حاجة التانية بس بردو متنفعكش انت عايز وحدة تليق بعمار عادل اكبر رجل اعمال في شرق الاوسط
وقريبا في عالم كلو
سمع جرس الهاتف يرن نظر اليه كان صلاح
عمار:ها خير يا صلاح
صلاح:ازيك يا عمار بيه كنت عايزة اقول لحضرتك علي حاجة
عمار:انجز يا صلاح عايز ايه
صلاح:النهاردة في عزومة عند احمد جوز اختي وهو قالي اتصل بحضرتك واستاذ ادم بس انا لو حضرتك مش عايز تيجي انا هقولهم اي حاجة انا عارف انك بتعض غصب عنك
عمار:لا انا جاي هاجي يا صلاح
*******************************
يعني ماما تجبيني من عند عمتة بسرعة دي عشان اسعدك في العزومة نفسي اعرف مين الي جاي عشان كل ده بقي
نعمة:قولتلك خالتك جاية من سعودية
نور:اااه خالتي بدئنا بقي
ماما نيازي جاي؟
نعمة:برتباك لا لا مش جاي لا
نور:والله والله يا ماما لو جه ما هسكت عشان عارفة انتي بترسمي علي ايه
نعمة:يا نور يا حببتي مالو نيازي بس ده بيحبك اوي انتي عملا تتنكي علي العرسان لحد امتي يا بنتي اكرم وقولنا بلاش نيازي ابن خالتك وطيب من ايدك دي ايدك دي
نور:يبقي جاي قولي يا نعمة جاي صح
نعمة:قولت مش جاي ويلا تعالي سعديني
نور:عارفة يا ماما لو جه مش هيحصل طيب عن ازنك
******************************
خرجت نور الي صالون بغضب شديد
قبلها خالد اخيها
خالد:مالك يا نور في ايه
نور:يعني عجبك الي ماما بتعملة ده عزمي خالتو ليه بقي واكيد واد رخم ده جاي
خالد:عادي يا بنتي كبري دماغك حتي لو جه وطلبو ايدك تاني بابا مش هيوافق هو اصلا مش بيحبهم
نور:ربنا يستر ويعدي النهاردة علي خير
******* ***********************
دخل رجل في ثلنات علي اكرم في مكتبة
اكرم:ها عملت ايه عرفت حاجة
رجل:والله يا اكرم بيه بت ميت فل وعشرة مفيش اي حاجة لا بتروح حته الا عند قربتها فضلت كام يوم عندها ورجعت بتها تاني
اكرم:يعني ايه مفيش حد في حيتها
رجل:لا يا باشا لو في كانت هتقبلو
كريم:طيب لسه مفيش خبر عن عمار
رجل،:خالص يا باشا مفيش اكن ارض بلعتة
اكرم:طيب روح انت ولو في اي جديد كلمني
خرج رجل من باب ثم قام اكرم الي شارفة
يا تري يا عمار مختفي فين نفسي اعرف مختفي ليه اكيد في مصيبة هتعملها
بس مش هسمحلك تخرب كل حاجة لا انا لا انت في بلد دي
****************************
كان عمار مستقل علي سرير  يضحك بشدة *
وبجوارو ادم : والله يا عمار بجد هيجنن
عمار:خليه بتجنن ولسه لما اخد صافقة منة
ادم:وهو يبتسم ممكن ينتحر او يموت فيها حتت مقلب هيطلع من عينة
عمار:هو الي جابه لنفسة عشان وقف قدامي استني بس لما ارجع واخد ثفقة واعرف مين جسوس الي في شركتي وفي بيت وسعتها هخلص عليهم  هموتهم ببطيق
ادم:لا انا مش،شاكك في ده يا ويلو الي يقع تحت ايدك
عمار:مهم قولي اخبار نورهان ايه اوعي لسه بتكلم الولد ده
ادم:يووه يا عمار لسه بردو منشف دماغك يا اخي حرام عليك انا قولت هتتغير بعد ....
عمار:اتغير بعد ايه
ادم:بعد موقعت يا عموور
عمار:قصدك ايه
ادم:قصدي انك وقعت فيها
عمار:لا طبعا مستحيل انت اتجننت انا عمري ما حب بنت دي الي اسمها نور مستحيل
ادم:بس انا مقلتش نور ولا قولت حب
عمار:ادم بطل تعلب معايا انا فهمك
ادم:والله برحتك انت حر بس هيجي يوم وهتعترف وهتشوف كبريائك وغرورك مش هيفضلو كتير
عمار:بتحلم
ادم:هنشوف الايام بينا ومتنساش ان كسبت رهان فاكر
عمار:لا مش فاكر
ادم:ههههههههههه لا يا حبيبي انا كسبت رهان عيزك تفتكر كلامي لو انا كسبت هتسمع كلامي
عمار:عايز ايه يا ادم اخلص
ادم:في حاجة عيزك تسمع كلامي فيها مش هقولك عليها دلوقتي بس عايز منك وعد مهما كان حاجة دي انت رفضها هتوافق
عمار:استر يارب انا عارفك علي عموم اوعدك يا سيدي حلو كده مهم حل عن دماغي
ادم:تمام يا عمار افتكر انك وعتني
**************************
كانت نور في احضان ابيها احمد
احمد :كده يا نور كل دي غيبة انتي يا بت مش عارفة ان روحي فيكي
نور:اسفة يا بابا والله انت وحشتني اوي
احمد:صدقي بيت مضلم وملهوش حس من غيرك
خالد:حلو اوي يا احمد كلام ده يا احمد
يعني انا كورسي بقي يعني عامل حس يا بابا
احمد:اه مش عامل حس مفيش الا نور حياتي الي منورة دنيا وبيت كلو
خالد:بقي كده يا احمد ماشي ماشي افتكر بقي عشان لما تيجي تطلب حاجة مني تقولي مليش غيرك يا خالد

انت حبيبي يا خالد انت ابني وحيد يا خالد ماشي يا بابا ماشي
نور:وانت متغاظ ليه ها بابا حبيبي وبيحبني اكتر منك
احمد:لا يا نور بحبكم انتو الاتنين زي بعض انتو غلاوة وحدة حته مني تعالي يا خالد في حضني يبني
اسرع خالد في احضان ابيه
نور:كده يا بابا طيب انا زعلانة
حوط احمد نور وخالد في احضانة
مقدرش علي  زعل حد  فيكم  يا ولاد
نعمة:الله الله انتو هنا حبو في بعض وانا في مطبخ لوحدي
احمد:الله يا نعمة بلاش احب في ولادي شواية
نعمة:حب يا خويا حب
احمد:اخبار الاكل ايه يا ام خالد ريحة طالعة مش يلا بقي انا جعان
نعمة:مفيش اكل الا لما تيجي صافية اختي
احمد:بصوت متخفص صافية وقرف وابنها رزل وجوزها الارزل
ضحك خالد ونور علي حديث ولدهم
نعمة:بتضحكو علي ايه
احمد:،لا ابدا بقلهم اصلهم وحشوني اوي
نظرت خالد لنور ثم اصبتهم نوبة ضحك شديدة ومعهم احمد
نعمة:انا هروح اشوف ورايا ايه بدل متشلوني
****************************
نزل ادم وعمار علي درجات سلم متجهين الا شقة احمد
عمار:بقولك ايه يا ادم شكلي حلو كده ولا اطلع البس حاجة تاني
ادم:ببتسامة ماكرة لا حلو يا خويا هتعجبها
عمار:لا مش عشان الي في دماغك انا عمار مفرود ظاهر في احسن وضع فاهم
ادم:ههههههههههه فاهم يلا يا خويا يلا
****************************
اجتمع جميع في صالون
اتت فاطمة بشاي اليهم
وكان عمار ينظر دائما الي باب  ينتظرها
كانت خافية منه تماما تئفف عمار بضيق
ادم:بصوت منخفض:اكيد هتشوفها علي غدا
اهدي /
عمار:ادم ابعد عني وبطل كلامك الاهبل ده
ادم:حاضر يا عمار حاضر لما نشوف اخرت غرورك ايه
وبعض ثواني اتت نور اليهم نظر لها عمار
ورسمت علي وجهة ابتسامة عندما رئها
نور:مساء خير
ادم،:مساء نور يا انسة نور ايه محدش بيشوفك
احمد:اصل نور كانت عند عمتها بقلها كام يوم يا سيدي
ادم:حمدالله علي سلمتك ونورتي البيت
نور:ببتسامة الله يسلمك ثم نظرت لعمار الذي كان ينظر لها تلاشت ابتسمتها امامة
عمار:حمدالله علي سلامة
نور:الله يسلمك
سمع الكل طرق باب بقوة
خالد:اكيد الاهبل نيازي
نور:ايه ده ماما قالت مش جاي
خالد:ضحكت عليكي يا قطة لسه متصل بيه وقالي ان قرب علي بيت
ذهب خالد يفتح باب له اما نور كانت تقف بغضب شديد لاحظ كل تغيرها فجأة
صلاح:نور بلا ش مشاكل عشان خاطر خالك
احمد:مالك يا نور متخفيش يا بنتي انا مستحيل اغصب علي حاجة لو جه ميت مرة
يطلب ايدك مش هوافق الا متوفقي
نور:عن ازتكم انا دخلت اطي
صلاح:متكبريش مواضيع يا نور خليكي عشان تاكلي معانا
نور:مش عايزة اكل يا خالو ممكن تبعدو عني
نوووووووووووووووور سمعت نور اسمها من هذا الكائن المدعو نيازي
نيازي:وهو يقترب منها وحشتيني وحشتيني يا نور
نور:وحش لما يلهفك يا شيخ اوعي كده كتك القرف اوعي ثم ذهبت نور الي غرفتها
كان عمار ينظر اليهم ويسمع تحت تأثير الغضب شديد احس ببركان بعد سماعة اسم هذا شخص وحبو لها
نيازي:ملها يا جماعة انا عملت حاجة غلط
احمد:في حد يعمل كده ايه وحشاني دي هو مش ملينين عينك ولا ايه
نيازي:سوري يا عمي ثم نظر نحو ادم وعمار مش تعرفنا
احمد:عمار:ودام جرنا سكنين فوق
نيازي:وهو يمد يداه هاي اهلا وسهلا
ادم:اهلا بيك ..عمار :،،بغضب جامح اهلا
***************************
فاطمة:يلا نور يلا بقي كبري دماغك
نور:مش هطلع مش عايزة اكل ي
فاطمة:وحياتي اقلك ناكل وبعدين تعالي عندي نتكلم ونعض انا وانتي لحد ما زفت ده يمشي
نور:طيب يا فاطمة عشان خاطرك بس مش هعدي الي حصل ده علي خير ان ماما تضحك عليا وتقولي خالتو الي جاية ويطلع هو زفت
فاطمة:معلش قومي بقي يلا
قامت نور مع فاطمة وذهبو الي طاولة الاكل
.......
الجميع تجمع علي طاولة اتت فاطمة وجلست بجوار خالد
نعمة:تعالي يا نور جمب ابن خالتك هنا
نور :لا انا هعض هنا انا كده كويسه
بدء جميع يئكل من المؤكولات
كان عمار:يئكل من غير شاهية كان متوجه نظرو لها ..وقعت نظرات بينهم لثوني اشتبكت عيونهم مع دقات قلب عمار التي تزيد
نور:قررت تهرب من نظرات عمار
الحمدالله عن ازنكم  قامت نور وتوجهت الي المرحاض
اما نيازي فا قام بعدها انا كمان شبعت حمدالله عن ازنكم اسرع نيازي ليلحق بيها
كان عمار يراقب كل شيئ تحولت ملامح وجهة بغضب شديد .ثم قام ممكن اروح الحمام
صلاح:اه طبعا يبني اتفضل هوصلك
عمار:لالا خليك انا عارف سكة كمل اكلك ذهب عمار لهم ليفهم ما يدور في داخل
......
خرجت نور ثم انتفضت عندما رات نيازي يقف علي باب المرحاض
نور:انت واقف هنا ليه انت اتجننت
نيازي وهو يقترب منها اه اتجننت بحبك يا بت ايه مالك هتفضلي ترفضي كتير كده
نور:اه هفضل ايه يا اخي مفيش بنات غيري
نيازي:نظر لجسدها من اسفل الي اعلي بنظرة جريئة
اه مفيش غيرك دخلا ومعششة في دماغي نفسي فيكي
نور:انت قليل الادب
نيازي وهو يهجم عليها مثل الحيوان الجائع اه قليل ادب اوي
بقولك نفسي فيكي هاتي بوسة
نور:ابعد عني يا حيوان بدل مسوط
نيازي:مفيش حاجة في دنيا تخليني ابعد عنك ثم خاول ان يقبلها فشل عندما هجم عليه عمار بضربات قوية انا الي هديك احلي بوسة يا ابن......حاول نيازي فرار من عمار
فشل كان عمار اقوي منهة وكل ضربة منة تحمل الغضب شديد
نور:كفاية يا عمار كفاية
عمار:لا انا هوريه زبالة ازاي يقرب منك بشكل ده لما علمتك الادب يا ابن .........
نور:هيموت في ايدك يا عمار عشان خاطري سيبة
سمع عمار جملتها الاخير ثم فرر نيازي من تحت يداه /الحيوان ده لازم اقتلة الي يحاول يقرب منك هقتلة ازاي يعمل فيكي كده انا مستحيل اسمح لحد يقرب منك فاهمة
نور:فاهمة
حضر جميع بعد سماع صوتهم ثم نظرو لنيازي الذي ملقي علي ارض ودماء تسيل منة
خالد:ايه ده في ايه الي حصل
عمار:الحيوان ده حاول يتهجم علي نور
خالد:ايه عمل ايه كلام ده يا نور
نور:بخوف انا والله مليش دعوة
عمار:متخفيش انتي معملتيش حاجة حيوان ده الي عمل ولازم يتربي عشان يعرف يحترم بنات الناس
خالد:وحبات امي ما هسيبك ثم هجم عليه خالد يكمل ضرابة القوية
احمد:سيبة يا خالد خليه يطلع برة وميخش هنا تاني خلاص البيت متحرم عليه هو واهلو
صلاح وادم:وهما يحولو ايقاف خالد من ضرباتة القوية
ادم:خلاص يا خالد خليه يمشي هيموت منك
بعد ادم خالد عنهة بصعوبة
صلاح:قوم معايا يا زباله يلا اطلع برة وامشي  
اقترب خالد من نور ثم امسك بها بقوة انتي ليك حساب معايا لسه تعالي معايا
امسك بيه عمار وابتعد يدان نور عنة
هيا ملهاش زمب عايز تعمل فيها ايه انت هتشطر عليها هيا
خالد،:وانت مالك انت دي اختي انا حر فيها اوعي كده
اقترب ادم :بسرعة ولحق عمار الذي كان الغضب يتطاير في عيونة اهدي بس يا خالد عمار مش بيدخل هو بيقصد ان ملهاش زمب وكل وهو شاف موقف ولو كان شاف قبول منها مكنش عمار ضربة ودخل نفسو
خالد:والله انت كمان مش هتيجي تعرفني اختي انا عرفها كويس
احمد؛ بضغب وصوت مرتفع خالد كفاية
نورخشي علي  اوطك يلا
نور:كانت تكتتمش علي نفسها بخوف  حاضر يا بابا
نظر لها عمار وهو تبتعد عنهة احس عمار ان نفسه يئخذها بين احصانة ويمسح دموعها الحارة
احمد:شكرا ليك يا عمار يبني وانا اسف علي كلام خالد هو مش في وعية
عمار:محصلش حاجة عن ازنكم يلا ادم
ثم ذهب الي باب
ادم:محصلش حاجة يا عمي عن ازنكم
احمد:انا اسف مرة تانية وشكرا ليكم بجد
ادم:العفو انا هعدي عليكم بعد شواية يكون الامور هديت عن ازنكم
صاعد ادم خلف عمار دخل الغرفة كانت كل شئ مضمر 
ادم:اهدي يا عمار اهدي كفاية
عمار:وهو يضرب بيداه علي طاولة ورحمت ابويا ما هسيبة همحية من علي ضهر دنيا عشان حاول يقرب منها
ادم:خلاص هما تردوه وانت ضربتو مفيش داعي كل العصبيه دي ومفرود مكنتش دخلت بنها وبين اخويا
عمار: عيزني اشوفها بتظلم واسكت انت مشفتش كانت خايفة ازاي منهم وهيا معملتش حاجة اخوها ده حيوان
ادم:لا مش حيوان اخويا متعصب شواية بس موضوع كبير وحصل قدمنا عشان كده مكسوف بس
عمار:وهو يحاول يهدأ الواد ده لازم يتربي
ادم:طيب هعمل الي انت عوزو بس اهدي انت بس والله يا عمل  مكنتش اعرف انك بتحبها اوي كده في مودة قصيرة دي
عمار:وهو يحاول يرجع لوعيه حب" حب ايه اي بنت كانت مكنها هعمل كده
ادم:اه قولتلي منا بقول كده
***********************
بعد مرور سعات
فاطمة:مكنتش متخيلا ان شهم كده يا نور
هو اه مغرور بس طلع راجل بجد
نور:انا لحد دلوقتي متسغربة
فاطمة:بصي يا نور اي راجل متربي كويس وعندو مبادء هيعمل كده مفرود بقي تشكريه
نور:ايه لا طبعا انتي مجنونة
فاطمة:يا نور قولي حق ده دافع عنك وقف قصاد خالد عشانك لازم تشكريه وتقف بقي حرب بتعتكم دي
نور:بس
فاطمة:مفيش بس يلا قومي اطلعي قبل محد يجي يسئل عليكي   يلا يا نور
نور:انتي شايفة كده
فاطمة:ايوة
نور؛ماشي هطلع
**************
سمع عمار طرق الباب اتجة وفتح الباب
كانت نور تقف ومعاها قطعة من الحلو
نور:شكرا علي فكرة اتفضل دي كاب كيك
عمار:وهو يبتسم انتي الي عملاه
نور:لا بس بابا جابو معاه من شغل اتفضل
اخذ عمار من يداها الحلو
عاملة ايه دلوقتي
نور:كويسه انا جيت اشكرك علي عملتة ما ان مكنتش متوقعة منك ده
عمار:ليه بقي شيفاني ايه مستحيل اشوفك كده واسكت ولا حد يقرب منك وااسكت
نور:علي عموم شكرا ليك
عمار:العفو يا حلوة وبعدين عايزك تعرفي ان انا عمار يعني تتوقعي مني ده اه اتنزلت ودفعت عنك وحدة زيك بس ده عشان رجولتي
نور:استفغر الله ما انت كنت كويس انت بتقلب ليه علي طول لازم ترجع تاني
عمار:هههههههههههه بهزر معاكي
نور:انت بتضحك لا بجد بتصحك زيينا كده
عمار:شوفتي بقي مين الي بيغلط
نور:مقصدش بس اول مرة اشوفك بضحك كده اصل ضحكتك حلوا
عمار:بخبث اعتبر ده معاكسة
نور:بخجل عن ازنك
عمار::وهو يمسك يداها استني خليكي
1
نور:بخجل لازم انزل دلوقتي
عمار:وهو يقترب منها ويشبك يداه بيدها
وبيدة ثانية يرفع وجها له ثم ينظر لعينها
يجتمع عيناهم للحظات
نور:سبني انزل يا عمار
عمار:خليكي معايا شواية
نور:مش هينفع
عمار:عشان خاطري
ابتسمت نور اله بدلها الابتسامة ثم نظر لشفتها الوردية
ثم اقترب منها بئنفاسة الحارة
لمس شفتها بخفة وحب كانت نور في عالم ثاني اغمضت عيناها مع دقات قلبهم المتعالية
استمرت القبلة لبعض ثواني ثم لمس عمار وجها بيداه وهو ينظر لها
اوعي تبعدي عني تاني انا بح
قطع جملتة الاخيرة نداء ادم من داخل الغرفة مين يا عمار .
ابتعدد نور عنهة بخجل هو ادم جوة
عمار:انا نسيتة خالص
نور:طيب انا هنزل بقي
عمار:نور لازم نتكلم لازم اقبلك برة بيت صدقيني عايز. اتكلمك معاكي ارجوكي
نور:نتكلم في ايه يا عمار الي حصل دلوقتي ده ياريت ميحصلش تاني
عمار:مش عجبك الي حصل
نور:لا طبعا مش عجبني
عمار:طيب سكتي ليه مدام مش عجبك
نظرت له نور بخجل عند حق دي غلطتي عن ازنك
اسرع عمار يلحق بها انا مقصدش حاجة وحشه يا نور بس انتي سكتي عشان حاسة بلي حاسس بيه
نور؛طيب انت حاسس بي ايه
عمار:عمار حاسس ان مش قادر ابعد عنك كل مقول هبعد مبقدرش خالص حاجة بتشدني ليكي  في كام يوم الي غبتي فيهم عني
حسيت ان وحيد بجد لوحدي اول مشفتك حسيت دنيا بتضحك ليا حسيت بلعالم كلو جمبي ولما الحيوان ده قرب منك كنت عايزة افرمو اقتلة معرفش انتي عملتي فيه ايه
نور:نفسي اصدقك يا عمار خايفة تكون لعب...
اسكتها عمار بئصابع يدة علي شفتيها هششش متكمليش
بصي في عيني وانتي هتعرفي حسي بقلبك يا نور
نور:خايفة احس يا عمار واصدق اتصدم بعد كده عمار انا يمكن بنت تيبان قوية اوي
بس من جوايا اضعف من تتخيل يمكن مش غانية اوي بس غنية بحبت الاحساس الي جويا يا عمار خايفة في يوم تضايع حبت الاحساسي الي املكها
عمار:لمس وجها بحنية اوعدك ان احافظ علي حبت الاحاسيس دي وهحافظ عليكي
صدقيني يا نور
نور:طيب وغرورك زايد ده
عمار :موجود انا هفضل عمار، بس معاكي حاجة تاني واحد تاني فعلا يا نور معاكي  ببقي حد تاني مش انا
ابتسمت نور علي كلامة
عمار:بتضحكي علي ايه
نور:اصل من شهر تقريبا اول مقبلة لينا كوني بناكل في بعض
عمار:ههههههههههه بس قهوة كانت سخنة اوي
نور:ههههههههههه واه العصير كان صاقع اوي
مهم يا عمار لازم انزل
عمار،:نور قلها عمار وهو يحاوط وجها بيداه
نور:نعم
عمار:بحبك
فتحت نور عيونها،بصدمة من جملتة الاخيرة
عمار:ايوة مستغربة ليه بحبك بحبك بحبك انا مش،قادر مقلهاش يا نور
نور:ابتسمت نور ابتسامة خفيفة
عمار:مش،عايزة تقولي حاجة
نور:تصبح علي خير يا عمار
عمار:هو ده ربنا قدرك عليه تمام تصبحي علي خير
نور:كل حاجة في وقتها حلوا 
عمار:طيب هشوفك بكرا
نور:معرفش
عمار:يعني ايه متعرفيش عايز اشوفك واتكلم معاكي براحتي في حاجات كتير متعرفهاش عني لازم تعرفيها مش عايز اخدعك ولا اكدب عليكي يا نور انا بكره كدب والخداع
نور:انت ازاي اتحولت كده انا مش قادرة اصدق
ولا انا قادر اصدق قلها ادم وهو يقترب منهم
عمار:انت ايه الي جابك دلوقتي
نور:بخجل وارتباك طيب انا هنزل تصبحو علي خير ثم اسرعت الي خارج سطح
ادم:ايه ايه،يا عم الحب ده كلو بحبك مقدرش ابعد عنك واحسيس وعايز اشوفك انت عمار ولا استبدلوك ولا ايه
عمار:امشي يا ادم الوقت اتئخر ولازم تمسي
ادم:وحبات امي ما همشي الا لما اعرف ايه الحكاية ومن غير كدب علي فكرة سمعت كل حاجة
عمار:انت بترقبنا من  امتي
ادم:وهو يغمز لة من ساعت بوسة
عمار:طيب مدام كده ورحمت ابويا  منا سيبك
اسرع ادم الي الغرفة يهرب منهه
:كان عمار خلفة
يلحق بيه
**************************
نور:مالك تفضلي مسهمة كده كتير نفسي اعرف نزلا بتضحكي علي ايه
نور:عليه يا فاطمة
فاطمة: وبعدين يعني ايه الي حصل بعد ما اعترف بحبة
نور:ولا حاجة
فاطنة:طيب انتي تحبيه ولا لا
نور:لا مش بحبة ونزلا يا ستي بضحك فرحانة عشان وقع وانا قدرت اخد حقي منة وكسرت غرورو لتاني مرة
فاطنة:مكنتش اعرف انك وحشة اوي كده يا نور بتلعبي مشاعر تاس ومدام مش بتحبيه تخليه يقرب منك ليه لدرجاتي بقيتي وحشة كده
نور:انا يا فاطمة انا انا ملعبتش بمشاعر حد هو الي جه واعترف انا مالي وبعدين الي حصل
ده معرفش ليه
فاطنة:،عشان بتحبيه بس غرورك انتي كمان مسيطر عليكي بصي نور انا هقولك نصيحة لو بتحبيه متكبريش اوعي تلعبي بكده عشان شخصية عمار عمرها ما هتتسي ولا هتسامح
وانتي الي هتندمي في الاخر
*********************
يعني اعترفت انك بتحبها طيب اخيرا حمدالله قلها ادم الذي كان جالس علي كورسي امام عمار
عمار:ايوة بحبها خلاص اسكت بقي
ادم:واخيرا الاسد حب وطب اخيرا
عمار:هقوم اكسرك تاني
ادم:لا وحبات ابوك اديك تقيلة اوي
عمار:احسن عشان ترمي ودنك معايا
ادم:طيب قولي ناوي علي ايه
عمار،:ولا حاجة انا قولتلها ان بحبها بس
ادم:بس ايه يبني ناوي علي ايه معاها
يعني ناوي تجوزها امتي
عمار:ومين جاب سيرت جواز بس
ادم:انت بتستهبل واخرت الحب ده ايه
عمار:معرفش بس خاطوت جواز دي كبيرة وعايزة تفكير انا مش عايز اعيد حكاية ابويا وامي تاني يا ادم
ادم:يا عمار انسي بقي نور شكلها بتحبك
وانت بتحبها مستحيل بعد كده تسيبك
وبعدين هيا مش،هتوافق تفضل معاك كده
وممكن في اي وقت حد يجي يتقدملها سعتها هتعمل ايه بقي
عمار:بتفكير هيا اكيد مستحيل توافق
اهم حاجة دلوقتي نقرب من بعض اكتر ولازم اقلها كل حاجة عني انا مش عايز اخدعها
ادم:جميل فكر يا عمار كويس عشان متخسرهاش
****************************
في صباح قام خالد من نوم واتجه الي غرفة اخته نور وطرق باب بخفة
نور:ادخل /دخل خالد الغرفة
صباح خير يا نور
نور:بضيق مصطنع صباح خير
خالد،:لسه زعلانة
نور:انت شايف ايه
خالد :طيب يا ستي حقك عليا انا عارف ان ملكيش زمب وكمان كنتي رفضة يخش بيت هنا بس انتي عارفة لما ب بقي عصبي
نور؛لحد امتي يا خالد هتخلي عصبيتك تغلب عليك
خالد:خلاص بقي يا ست الحكيمة هاتي راسك ابوسها
نور:خلاص يا خالد حصل خير مهم قولي اخبارك ايه مع نورهان
خالد:زفت .. نورهان متغيرا اوي يا نور
معرفش ملها حسسها بتبعد عني،كل يوم اكتر من اول
نور:وانا كمان بقلها كتير مش بتكلمتي خالص انا هتكلم معاها واشوف ملها اكيد في حاجة
خالد:سبيها برحتها،يمكن سمعت كلام اخوها
نور:متظلمهاش اكيد في حاجة تاني
خالد:انا رايح الكلية
نور:ربنا معاك يا حبيبي
*******************************
اتجه خالد الي سطح وطرق باب عمار
وبعد ثواني فتح عمار باب
خالد:صباح خير
عمار:صباح نور يا خالد تعالي ادخل
خالد:لا انا جاي اقولك كلمتين وهمشي رايح كلية
عمار:خير
خالد:انا اسف علي الي،حصل امبارح وكمان شكرا ليك انت راجل بجد بس موقف مخلنيش،في،وعيي ودي اختي واغلي حاجة عندي
عمار:ولا يهمك يا خالد انا لو مكانك كنت هعمل اكتر من كده انا عازرك
خالد:وكنت عايز اتئسف ل ادم كمان بردو لغبط معاه
عمار:لا لو علي ادم متشلش هم ده معندوش،دم مش هيزعل منك وهو عازرك
خالد:مدام كده يبقي تبقل عزومتي علي شاي
عمار:لا ممكن تطلع تعض معانا نشرب شاي انا وانت وادم وندردش شواية  بليل وممكن تطلع العيلة ونعض في جو جميل ده حتي جو حلو يومين  دول
خالد:فكرة حلوا خلاص ان شاء الله بليل نجمع هنا
عمار:ان شاء الله
خالد:انا همشي عن ازنك
عمار:اتفضل /ذهب خالد  تحت انظار عمار
ابتسم عمار ابتسامة خبيثة ثم ارداف .مش هسيبك النهاردة يا نور
*******************
كانت نور تساعد ولدتها في عمل البيت ثم سامعت جرس هتفها توجهة واخذتة تنظر لمتصل كان رقم مجهول
نور:الو
عمار:وحشتيني
نور:برتباك وهيا تنظر ولدتها صباح خير و
عمار:صباح نور ها هقبلك امتي
نور:هحاول انزل بس موعدكيش
عمار:نور هقبلك يعني هقبلك اتصرفي
نور:هخاول يا مجنونة
عمار:استني عليا هوريكي جنان علي حق
نور:بابتسامة خفيفة متقدريش علي فكرة عشان اجن منك
عمار:هنشوف الموضوع ده لما اشوفك مهم انا تنزل هستناكي علي اول شارع  مستنيكي
في عربية سودة ربع ساعة تكوني قدامي
نور:طيب طيب سلام دلوقتي
عمار:هتوحشني سلام
ابتسمت نور علي جنان عمار نظرت لولدتها التي تنظر ليها بستغراب
نعمة:مين دي
نور:وحدة صحبتي يا ماما وغيزاني اروح معاها مشوار
نعمة:لا مفيش مشاوير انسي
نور:انا هتصل بابا اقلو
نعمة:نور قولت مفيش نزول يعني مفيش،
نور:عشان خاطري يا ماما وحياتي وحيات ربنا
نعمة:يوووه علي صداع
نور:يا ماما انا قاعدة من شغل مش بروح حته حتي لما روحت عند عمتة مخرجتش
نعمة:طيب متتأخريش
نور:ابدا ابدا مش هتأخر
اسرعت نور الي غرفتها لتجهيز نفسها
******************
جلس عمار داخل السيارة يتنظر نور
وبعد لحظات اتفتح باب ثم جلست نور بجوار عمار في سيارة
عمار:كل ده انا عمار استني كل ده محدش قدر يعملها
نور:بس انا مش زي حد ولا ايه
عمار:اكيد طبعا يلا بينا
نور:هنروح علي فين
عمار:هتعرفي لما نروح
******************
رد اكرم علي هاتفهة
اكرم:ايه في جديد
رجل:اه يا باشا نزلت وركبت عربية سودة مع واحد
اكرم:بغضب واحد مين ده
رجل:مشفتوش يا باشا بس انا قطرهم
اكرم:مش،بس كده حاول تصورهم وتبعتلي صور ميغبوش عن عينك
راجل:حاضر يا باشا
***********************
نزل عمار ونور من سيارة امام بناية ضاخمة
نور:ايه ده عمار وجيبني هنا ليه
عمار:ده قصر بتاعي،يا نور هدخل هعرفك علي اهلي واعرفك علي حياتي _شبك يديها اخذها بجوارو تعالي تعالي
دخل عمار ونور القصر من داخل
نور:بزهول وامبهار الله القصر الحلو ده بتاعك انت
عمار :ايوة يا ستي قصر بتاعي وعايز اعرفك علي ماما واختي نورهان اغلي حاجة عندي
نور:برتباك ممتك واختك
عمار:بصي ماما تبقي عمتي ام ادم بس بعتبرها امي واحسن من امي ميت مرة
نور:ليه بتقول كده يا عمار طيب هيا فين ممتك
عمار:هقولك كل حاجة مهم دلوقتي تتعرفي عليهم تعالي معايا
دخل عمار الي ريسبشن ومعه نور
استقبلتة ناهد :حبيب قلبي وحشتني اوي يا عمار لما كلمتني وقلتلي انك جاي مصدقتش نفسي
عمار:وانتي كمان يا امي وحشتيني
نظرت ناهد لنور بستغراب _مين دي يا عمار
عمار:دي نور يا ماما مش انتي يا ستي كان نفسك احب اديني حبيت اجمل واحلي بنت
ناهد:بابتسامة مزيفة اهلا اهلا نورتي القصر
نور:بنظرات تفحص اهلا بحضرتك
عمار:امال فين نورهان عايزة اعرفها علي نور
ناهد فوق في اوضتها
عمار:تعالي معايا نور نتطلع فوق يلا
نور:فوق
عمار:اه متخفيش تعالي يلا
صاعدت نور وعمار الي غرفة نورهان
امام الغرفة :عمار انت رايح،فين استني عايزة اقلك علي حاجة
عمار:بعدين انا عارف انك مصدومة من كل حاجة عرفتيها بس كان لازم اقلك
فتحت باب نورهان ،ثم نظرت اعمار ونور
عمار:وحشتيني يا نورهان تعالي يا خبيبت اخوكي
نورهان:وهيا تضم اخيها وانت كمان يا عمار
عمار:وهو يبتعد عنها _اعرفك نور
نورهان:ازيك نور_
نور:حمدالله انتي عاملة ايه
نورهان:اخر مكان كنت ممكن اشوفك فيه
نور:وانا كمان
عمار:بستغراب انتو تعرفو بعض
نور:اه نورهان كانت صديقتي في كلية
عمار:بجد ازاي وانا معرفش
نورهان:لا تعرف يا عمار دي نور صحبتي حكتلك عنها كتير
عمار:بصدمة ايه اخت الواد ده
نورهان:بخوف اه
عمار:يعني ايه الواد ده يبقي خالد
نور:صدفة غريبة
عمار:صدفة زفت
نور:انا بتقول ايه يا عمار
عمار:هقول ايه يا هانم اخر حاجة كنت اتوقعها ان خالد هو الولد الي عايز يتجوز نورهان
نورهان:اهدي يا عمار وبعدين ايه الي جابك انت ونور هنا
نور:حظي زفت بعيد عنك انا مروحة عن ازنكم
عمار:استني عندك ،انتي كنتي تعرفي انا مين وتعرفي كل حاجة صح
نور:بارتباك انا لا لا معرفش
عمار:بشك غريبة مظهرش عليكي صدمة لما شوفتي نورهان
نور:قولتلك معرفش سبني امشي
عمار ،:مش هتمشي تعالي معايا
امسكها عمار بقوة واتجه الي غرفتة ثم اغلق الباب
نور:انت عايز ايه دلوقتي
عمار:عايز افهم كل حاجة اخوكي يعرف اختي من امتي وعايز منها ايه
نور،:بتنهيدة عمار اخويا خالد يعرف نورهان لما كنت في كلية  وهيو وهيا مع وقت حبو بعض وعايز منها ايه عايز يتحوزها
بس مستني يتخرج بعد شهر ويشتغل عشان
عمار:علي جوزتي ان ده يحصل انا اختي تجوز اخوكي ده
انا عمار واختي تناسب ناس زيكم
نور:يا سلام ليه بقي ان شاء الله ما انت كنت عايز ترتبط بيك وغيزني ولا انا مش منهم
عمار:ومين قالك ان هتجوزك مش معني ان اعترفت بحبي يبقي في جواز
نور:بصدمة يعني ايه
عمار:يعني الي سمعتيه اه انا بحبك بس انا مش بتاع جواز هنفضل مع بعض كده
نور:نفضل مع بعض كده يااااه يا عمار دي قمتي عندك لدرجاتي شيفني انا واهلي صغيرين
عمار:انا موعتكيش بجواز يا نور انا مقدرش اتجوز ولا هوافق ان اخوكي يتجوز اختي
نور:ولا انا هوافق اتجوزك ولو اخر راجل في العالم يا عمار
عمار:انتي اصلا متحلميش تجوزي واحد زيي ولا اخوكي بحلم يجوز اختي اديكي اهو شوفتي احنا فين وعيشين فين وانتو ايه
فرق كبير  بينا وحتي لو اتجوزت هتجوز واحدة تليق بيا يا نور
نور:وانا يا عمار
عمار:انا بحبك نفضل مع بعض كده وانا هغملك كل الي نفسك فيه ولو مصممة علي جواز
نتجوز عورفي في سر من غير ما حد بعرف انا مقدرش اقدمك لناس برة انتي واخوكي
اقتربت نور منه ونظرت  ليعناه
واردافت : عارف يا عمار انا رفضت عرسان كتير كانو اغنية مع ان مفيش واحد فيهم اتكسف مني ولا من اهلي ولا من فئري
يمكن احنا ناس علي ادها معندناش الي عندك بس عندنا احسن من الي عندك
عندي اب طيب وجميل عندي ام طيبة وعلي نيتها عندي اخ راجل عندنا حب وروح وعزت نفس وكرامة وانا اتعلمت من بابا الي يقل مني او يتكسف مني :معبروش اشيلو من خياتي
مكنتش اعرف اني مقامي عندك حتت ورقة في سر او تسبني كده عشان مكسوف مني ومكسوف تجوز اخويا لي اختك ثم اكلمت بدموع :علي فكرة يا عمار انا يكرهك انا مش عايزة اشوف وشك تاني واه لو انت اخر راجل في عالم مش هتجوزو عارف عليه عشان هكسف اقدمك لناس لئنك مريض
وشكرا علي مقبلة الحلوا  عن ازنك
عمار:رايحة فين انتي مش هتمشي من هنا
انتي ملكي وبتعتي فاهمة مدام حبيتك تبقي بتعتي وانا عمري ما عوزت حاجة ومجتليش
نور:بصراخ انا مش بتاعت حد كفاية بقي يا اخي انا تعبت تعبت منك حرام عليك حرام
عمار:اهدي يا نور
نور:بنهيار لا مش هاهدي اوعي من وشي
عمار:لا مش  هخليكي تمشي من هنا مش هتطلعي من هنا انتي بقيتي ملكي فاهمة ملكي
نور:ابعد عني سبني امشي
عمار:وهو يمسكها بقوة لا مش هتمشي فاهمة انتي ملكي ملكي وبتعتي وهتفضلي غصب عنك معايا هنا ومحدش هيقدر يقف، قصادي فاهمة
نظرتةنور وهيا تحاول تمنع بكئها
ابعد عني
عمار:لا مش هبعد
نور:عمار انا مش قادرة ابعد
عمار:قولتلك مش هبعد مش هبعد
تفجئ عمار بنور الذي وقعت في احضانة مغشي عليها
عمار:بصدمة نوووور نوووور
حملها عمار بين زراعيه ثم مددها علي سرير
نور فوقي انا اسف حقك عليا والله مكنت اقصد اجرحك مكنتش في وعيي نور
امسك عمار هاتف ثم اتصل علي دكتور
عمار:بضغب ثواني وتكون عندي فاهم
دكتور:في حاجة يا عمار بيه
عمار:بقولك ثواني وتكون عندي_ثم اقفل سكة
اقترب منها وطبع قبلة علي راسها
انا اسف يا نور انا حيوان جرحتك من غير ما حس سمحيني ارجوكي العيب مش فيكي ولا في اهلك العيب،فيا انا لما تفوقي هحكيلك وهتعزريني
دخلت نورهان بدون استئزان
نورهان:عمار عملت ايه في نور ملها
عمار:ملكيش دعوة اطلعي برة كل حاجة بسببك انتي وزفت تاني
نورهان:لا مش هطلع كفاية بقي يا شيخ حرام عليك انت ايه ايه مبتحسش
عمار:وهو يجز علي اسنانة بقولك اطلعي برة وسبيني دلوقتي
نورهان:انا هكلم اهلها ييجو يخدوها،من هنا
اقترب عمار منها واردف بتهديد والله لو اتصلتي بجد يا نورهان مش هيحصل كويس لو حد من اهلها عرف انها معايا هتتئزي وخصوصا الحيوان الي انتي متشعلقة فيه نورهان:طيب عمار انا هسكت عشان متتئزيش بس بعد متفوق لازم تروح
عمار:انا هروحها غوري من هنا وروحي شوفي دكتور جه ولا لا يلا
*************************
وقف اكرم بصدمة عندما سمع هذا الخبر
اكرم ،:انت بتقول ايه يعني ثفقة راحت لعمار
راجل:استاذ اكرم شركة مستر عمار قدمت مناقصة احسن بكتير وصراحة شركتنا عالمية يهمها سومعة وجاودة المكان عشان كده احسن شركة نقدر نتعاقد معاها هيا شركة مستر عمار عادل..
جلس اكرم بصدمة وغيظ وغضب
عملتها يا عمار عملتها عشان كده كنت مختفي والله ما هسيبك هدمرك يعني هدمرك
*******************
وقف عمار خارج الغرفة يمشي بقلق ينتظر خروج الطبيب من الغرفة ليطمئن علي نور
سمع جرس الهاتف مد يداه واخذ الهاتف من الحقيبة
عمار:عايز ايه يا ادم
ادم،:مبروووووووك يا عمار. خدنا المناقصة لازم تجهز نفسك بعد يومين تطلع علي المانيا تمضي العقد
عمار:ازاي بس هو انت مش قلتلي موضوع هياخد ثلاث شهور اتحل بسرعة كده في شهر
ادم:يبني انا كنت مديك مهلة طويلا قولت بكتير بس حمدالله خلاص مفيش داعي تتختفي ممكن تظهر في اي وقت
عمار:طيب يا ادم هبقي اشوف موضوع ده بعدين
ادم:مالك يبني انت مش فرحان ليه وبعدين انت فين كده
عمار:في القصر انا هقفل دلوقتي بعدين هفهمك سلام
قفل عمار مع ادم عندما رئة طبيب يخرج من الغرفة ثم اقترب عليه بلهفة،،ملها
طبيب،:انهيار عصبي شكلها تعرضت لضغط عصبي او حد زعلها جامد انا اتدها حقتة مهدئة هتنام شواية وهتصحي كويسه اهم حاجة متتعرضش لزعل نهائي
عمار:ميرسي لحضرتك
طبيب:علي ايه يا عمار بيه احنا تحت امر حضرتك
ذهب طبيب ثم دخل عمار الغرفة القي نظرو علي نور الذي كانت نائمة و نورهان التي تجلس بجورها
عمار،:سبيني معاها يا نورهان واطلعي
نورهان:لا مش هسبها كفاية لحد كده يا عمار
عمار:اطلعي يا نورهان انا مش حمل كلام كتير نظرت نورهان لي نور نظرة حزن عليها ثم ذهبت الي الخارج
جلس عمار علي طرف سرير ثم اقترب منها
ممد جسدة بجورها ثم حوطها بين زرعيه واخذها في احضانة ...حقك عليا يا نور قومي وفوقي وانا هعملك الي انتي عيزاه حتي لو هوافق علي جواز نورهان من خالد بس انتي فوقي وسمحيني ..تنفس رئحتها ثم ضمها اليه واغمض عيناه بجوارها
**********************
فاطمة:يعني ايه تعبت انا مش فاهمة حاجة يا نورهان قوليلي في ايه
نورهان:اهدي يا فاطمة انا اتصلت بيكي بس عشان تغطي عليها هيا تعبت شواية وهيا نايمة دلوقتي مش هتصحي الا بعد كام ساعة
فاطمة:اديني العنوان يا نورهان حالا انا جاية
نورهان:والبيت عندك
فاطمة،:انا هتصرف
***********************
بعد مرور ساعتين
افتحت نور عيونها وحولت النهوض فلشت عندما رئت نفسها بين احضان عمار النائم بجورها .نظرت له بحزن علي حالو وحلها
حولت تحرر نفسها ثم احس عمار فتح عيناه ثم حررها منة
نور:ممكن اعرف ايه الي كنت عملو ده
عمار:حمدالله علي سلامة خضتيني عليكي
نور:انا عايزة امشي لو سمحت
عمار:طيب اهدي وانا هعملك كل الي انتي عايزاه
قامت نور من علي سرير وهيا تحاول وقوف
احست بدوار شديد وقف عمار واقترب منها
نور لو سمحت
اهدي كده وانا والله هروحك
نور:اوعي ابعد ايدك عني ابعد عني بقولك
ابتعد عمار عنها ثم اردف
:طيب نور يلا عشان اروحك ومش هخليكي تروحي لوحدك
انتي تعبانة وزي ما جبتك هروحك
نور:ابتسم ابتسامة سخرية لا فيك خير
عمار:انا اسف انا عارف ان لغبط في كلام
نور:ميهمنيش اعتزارك عشان انت كلك علي بعض متفرقش معايا ولو سمحت خدني من هنا يلا
عمار:،حاضر تعالي معايا
**********************
كانت ناهد نجلس مع الخادمة في مطبخ
ناهد:لازم الخطة تتنفز النهاردة انتي سامعة
الخادمة:ليه بس مش حضرتك قولتي هتعملي محولة
ناهد:هتفشل في مصايب حصلت بت الي فوق دي تبقي اخت زفت الي عايز يتجوز نورهان وعمار مايت في دبدبها ده هيتجنن لما تعبت
*
واكيد هيوافق عليه عشان يرضيها مدام وافق علي وحدة زي دي يبقي هيوافق علي اخوها وابني يطلع منها
الخادمة:والحل يا هانم
ناهد:الحل ان الخطة تتنفز النهاردة اول ما عمار يمشي هو البنت الي معاه وادم يوصل
هنفز الخطة علي طول اول ميجي ادم سامعة انا هخرج دلوقتي عشان محدش يشك فيا اصل انا عارفة ادم ممكن يشك فيا لازم ابعد شبوهات عني
الخادمة:متخفيش يا هانم روحي انتي وانا هنفز كل حاجة كويس اوي
*******************
في سيارة
نور:ده مش طريق البيت انت موديني علي فين
وقف عمار العربية امام كورنيش نيل
انزلي يا نور عايز اتكلم معاكي هنا
نور:وانا مش عايزة اتكلم معاك انت مش بتفهم
عمار:اوعدك بعد كلام الي هقلهولك ده لو معجبكيش مش هفرد نفسي عليكي وهطلع من حياتك خالص بس ارجوكي انزلي نتكلم
نور:انا هنزل عشان اخلص بس اي كلام هتقولها مش هتفرق معايا حاجة
عمار:طيب انزلي بقي
نزلت نور وتوجهت امام نيل و معاها عمار
نور:ها اتفضل يلا قول الي عندك
عمار:نور في حاجات متعرفهاش عني وقبل اي كلمة هقلها لو سمحت مش تقطعي كلامي
انا ممكن ابان قاسي ومغرور ومتكبر ومعنديش قلب وده فعلا حقيقي مش هنكر
بس اي انسان مبيتولدش كده يا نور
انا طول عمري لوحدي حصلي حاجات كتير اوي خلتني كده حتي نورهان متعرفهاش
اولها لما كنت عيل صغير
انا كنت ولد مرح وبحب ضحك والهزار
مكنتش كده بس في يوم حصلي حاجة حولت حياتي
استمعت له نور بفضول كبير
انا كان ليا ام كنت متعلق بيها اوي اوي يا نور كانت هيا وابوبا بيحبو بعض اوي عمري ما شوفت حد بيحب كده كنت سعيد اوي كان عمري سعتها 12 سنة وكنت فرحان اكتر لماما ولدت نورهان سعتها كنت زي اي طفل بين اهلة وفي يوم صحيت ملقتهاش في القصر خالص سئلت بابا عنها كتير مكنش بيجاوب بس كنت بشوف نظرة في عنيه فيها كسرة
بعد كده ابويا اتشل لما،سمع خبر جوازها
في يوم كنت بلعب وسمعت عمتي بتقول لبابا انها اتجوزت عشقها وانها خانت ابويا وان هيا عمرها ما كانت من مستواه وان ناس الي،زي دي هما كده اصلهم واطي
سعتها مفهمتش  كلمها الا لما شوفت دمعت ابويا وهو مش قادر يتكلم عاش متعزب سنين لحد ما مات وسبني
وقبل ما يموت قالي ادور عليها واخلي بالي منها
حولت ادور واشوف هيا فين بس معرفتش انا مكنتش اعرف عنها اي حاجة الا انها ليها اخ
شوفتة كذا مرة بس مش كتير مكنش في صيلة بنهم حتي نسيت شكلة خالص بس هيا شكلها محفور جوة دماعي
نورهان متعرفش حاجة الا بس انها اتجوزت وسافرت وسبتني بس،متعرفش انها خاينة
عشان كده يا نور خايف اتجوزك خايف في يوم تسبيني زيها خايف وخايف علي اختي يمكن كلامي مش مقنع بس بجد انا خايف
انا بحبك يا نور بحبك متسبنيش انا هتغير عشانك بس مش مرة وحدة استني عليا ارجوكي اديني فرصة
مسحت نور دمعتها التي سقطت ثم اقتربت منه
نور:وانا كمان بحبك يا عمار
عمار:ابتسم عمار ثم حوط وجها بيداه
وانا بموت فيكي والله بحبك بحبك
نور،:بخجل طيب احنا في شارع
عمار:مش مهم
نور:عمار انا هفضل جمبك لحد ما امسح كل الالم حسيتة وفي يوم ممكن تغير رايك في حاجات ممكن تظهر بعدين تغير حياتك للاحسن بس مهم اني جمبك بس بردو هخليك تبطل غرورك يا مغر.....اسكتها عمار بقبلة
تحمل الحب والغشق والشغف
ثم ابتعد عمار عنها وهو ينظر  لها بحب
بحبك
نور:وانا كمان يا مجنون
************************
سمعت نورهان جرس هاتف من غرفة عمار
توجهت للغرفة وقع نظرها للهاتف كان هاتف نور
نورهان:يا خبر نور نسيت تليفونها اعمل ايه دلوقتي
ثم سمعت صوت سيارة في الخارج اتجهت للشارفة لتنظر وقع نظرها علي فاطمة
نورهان :يا نهار اسود دي فاطمة. ونور مشت لما انزلها
اسرعت في نزول نورهان لكي تلحق بفاطمة
نورتي يا القصر يا فطومة قلتها نورهان وهيا تقترب منها امام باب القصر
فاطمة:فين نور يا نورهان
نورهان:نور كويسه الحمدالله وعمار خدها وزمنها في بيت
فاطمة:بجد طيب ليه مش بترد عليا
نورهان:عشان نسيت تليفونها هنا ثانية هطلع هجيبو وهاجي
فاطمة:طيب بسرعة عشان متأخرش
نورهان طيب روحي اقعضي في الحديقة دي وانا ثواني وهاجي
صاعدة  نورهان الي فوق
جلست فاطمة علي كورسي تنتظر نورهان
نظرت فاطمة الي السيارة الفاخرة التي ينزل منها ادم
ادم:ايه ده مش دي فاطمة بنت صلاح
اقترب منها في الحديقة
ادم:مش فاطمة بردو
فاطمة:اه يا استاذ ادم ازي حضرتك
ادم:انا كويس الحمدالله اتفضلي اقعضي
فاطمة:انا بس جيت عشان نور كانت هنا مع عمار وعرفت انها تعبانة وجيت لقتهم مشيو
ادم:شكل موضوع كبير انا قولت في حاجة
علي عموم نورتيني
نظر ادم الي الخادمة التي معاها العصير
ادم:هاتي العصير هنا
الخادمة:برتباك اصل اصل العصير لي الانسة نورهان
ادم:اعملي ليها واحد غيرو وبعدين نورهان هتشرب اتنين حطيه هنا
وضعت لهم العصير ثم ذهبت برتباك وخوف شديد
ادم:اتفضلي اشربي يا فاطمة
فاطمة:لا شكرا انا هاخد تليفون نور بس وهمشي علي طول
ادم:عيب علي فكرة تكوني في بيتنا ومتشربيش حاجة يلا وانا كمان هشجعك
اخذت فاطمة العصير ثم شاربت منه
ومثلها ادم
.....
كانت الخادمة تراقبهم ثم اردفت بقولها:يالهوي يالهووي اعمل ايه بس
:::::
نزلت نورهان لهم ثم اعطت لفاطمة الهاتف
ادم:انتي يا بت مش بتفهمي في الاصول ازاي فاطمة اول مرة تخش بيتنا وتطلع من غير متضايف
نورهان:والله ما اقصد
فاطمة:علي ايه انا همشي اهو
نورهان:كده جبتيلي كلام عجبك كده مش هتمشي الا لما تاكلي معانا
فاطمة:مش هينفع يا نورهان
ادم:لا هينفع انا هطلع اغير هدومي عقبال ما نورهان تجهز الاكل
نورهان:طيب خد فاطمة فرجها علي قصر
فاطمة:يا جماعة مفيش داعي
ادم:لا في طبعا انتو اهل كرم وبعدين مينفعش اول يوم تيجي بيتنا ومتعضيش معانا شواية
نورهان:سيبك منها يا ادم
ادم:اه صح انتي كنتي عارفة ان انا وعمار نعرف نورهان
فاطمة:ببتسامة اه نور قلتلي
نورهان:طيب نور عرفت منين
ادم:مش وقتة يا نورهان روحي انتي جهزي اشرفي علي مؤكولات وانا اخدها افرجها علي قصر
نور:حمامة
ادم:اتفضلي معايا انا يا ستي انا المرشد سياحي ولازم افرجكك علي قصر الخرافي ده هيعجبك
فاطمة:ببتسامة اوك
****************
يلا يا عمار خليني انزل بقي
عمار:هتطلعي معاهم اخوكي وعدني كلكم هتطلعو ونسهر فوق برة علي سطح
نور:امممم اخويا الي مش عجبك
عمار:خلاص بقي يا نور انا هعض معاه واتكلم واشوفة هيقدر يسعد نورهان ولا لا
نور:طيب لو يقدر
عمار،:هوافق وامري الا الله يا ستي
نور:مش عجبك يعني
عمار:هو هيعجبني لو اخت بوسة من خد الحلو ده
نور:بطل بقي مش كفاك الي عملتة في شارع يا مجنون
عمار:بحبك بقي اعمل ايه
نور،:وانا كمان بحبك .مهم لازم انزل انا اتأخر اوي عمار:طيب يلا وانا حبه وهطلع وراكي اكون ركنت العربية بعيد عن هنا
نور:تمام سلام مؤقت
عمار:سلام يا حبي
*******************
وقف ادم وفاطمة امام رسيبشن الي،يفصل بنهم الغرف
فاطمة:وهيا تمسك راسها انا حاسة اني مش تمام خالص
ادم:وهو يحاول يفتح عيناه وانا كمان
ثم ضحك بشدة بلا وعي
نور:وهيا تثبت نفسها في وقوف  انت بتضحك علي ايه
ادم:صراحة مش عارف ثم اكمل ضحكتهة
فاطمة:ثم هيا ضحكت معاه بشدة
ادم:بتضحكي علي ايه
فاطمة:ههههههههههه مش عارفة
اقترب منها ادم بجرائة هو انتي ليه حلوا كده
نور:وهيا تمسك فيه لمنعها من وقوع لعدم توزنها :وانت كمان حلو اوي
ادم:وهو يقترب منها اكثر  انا عيزك حالا
فاطمة:عيزني فين
ادم:وهو يحملها علي اطي
حملها ادم علي غرفة نوم الذي تقترب من ريسيبشن فتح باب ثم اغلقة
مددها علي سرير واقترب منها بجرائة
انتي حلوا اوي يا فاطمة
فاطمة:بجد
ادم:وهو تحت تأثير المخدر بجد ثم اقتحم شفتيها بكل قوة ثم قبل عنقها  ثم افتح زراير ثوبها
اما هيا استسلمت له بدون وعي تحت تأثير المخدر
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-