رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي

رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي


رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول هى رواية من كتابة دعاء تهامي رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول

رواية صغيرتي ليا شهاب وليا بقلم دعاء تهامي

رواية صغيرتي ليا شهاب وليا كاملة جميع الفصول

يا زفته انتي وهيا 
_نعم يا بابا 
=فين اختك التانيه 
_ردت برعشه في صوتها اصل اصل 
=متتكلمي عدل 
_تعبانه ونايمه جوا 
=انا هشوفها قال تعبانه 
دخل جوا لقي بنته بين وشها اصفر وشكلها تعبان خالص بس مهموش كله ده ومسكها من ايدها شدها من علي السرير 
=بسم الله الرحمن الرحيم بابا 
الاب: قومي انتي نايمه ليه
=مفيش يا بابا انا بخير اهو 
الاب: ما اها زي القردة فين تعبانه 
_بصتلوا بخوف منو ومتكلمتش 
الاب: انا هسيبكم دلوقتي ساعة والقيكم جهزتوا عشان العريس اللي جاي هياخد واحده فيكم وارتاح منها واهو نستفاد منكم بمبلغ حلو وعبال ما التانيه تغور من وشي 
_ح ح حاضر 
🥲طلع وهما حضنوا بعض وقعدوا يعيطوا 
ليا: متخافين يا حبيبتي انا جمبك ومش هسيبك اهدي 
لينا: هيبيعنا يا ليا هيبيعنا حرام عليه احنا عملنا ليه اي عمرنا مشفنا منو خرجنا من تعليمنا رغم اننا متفوقين وبردوا ساكتين تعالي نهر،،،، ب 
ليا: متقوليش كده يا لينا مهما كان هو ابونا 
لينا: يا اما بهر،،، ب يا هنت،،،،، حر  
ليا: طب وماما هنسيبها ليه يمو،،، تها 
لينا: 🥹🥹ناخدها معانا انا مش هستنا لما يبيعنا لواحد كد جدنا انا ههر،،، ب يا اما همو،،، ت نفسي 
ليا: اوعي تفكري في كده تاني هتسبيني لوحدي انتي توامي مقدرش اعيش من غيرك هشوف طريقة نهر،، ب بيها بس لازم نقول لماما الاول 
لينا: خلاص ماشي انا هجهز الشنط وانتي روحي اندهي ماما 
ليا: حاضر يا روحي 
ليا: ماما تعالي عايزكي دقيقة
الام: 🥹اهر،، بي انتي واختك انا سمعت كل حاجه اهر،،، بوا ما تشغلوش بالكم بيا ومتخلهوش يستغلكم 
ليا: 🥹🥹🥹وانتي يا ماما هنسيبك كده 
الام: انا اتعودت علي كده منوا لله يا بنتي انا عندي اختي ساكنه في القاهرة خدوا التلفون ده وخدي عنوانها اهو روحوا عندها هتفضلوا عندها وانا هحاول اتواصل معاكم 
ليا: حضنت مامتها وفضلت تعيط 🥲هتوحشيني يا نن عيني 
لينا: مش هاين علينا نسيبك هتوحشيني اوي انتي اللي مهونه علينا عشتنا 
الام: 🥹ربنا علي الظا،،،، لم يا بنتي هتوحشوني قوي خلي بالكم من بعض يالا امشوا قبل مياخد بالوا انكم مش موجودين 
ليا: حاضر يا ماما 
الام: امسكي الفلوس ده خدوا اول قطر علي القاهرة وخلوا بالكم من بعض 
لينا: حاضر يا ماما 
الام: لا اله الا الله 
محمد رسول الله ♥ﷺ
نتعرف على الشخصيات 
(ليا بطلت قصتنا بنت جميله عيونها عسلي بشرتها بيضه متوسطه الطول والجسم شعرها طويل واسود محجبه وتمتلك من العمر 19سنة) 
(لينا اخت ليا التوأم شبها اول بشرتها بيضه وعيونها عسلي طويله شويه عن ليا) 
(الام طبيه اوي تمتلك من العمر 45 سنه بتحب بناتها جدا) 
(الاب رجل بيحب الفلوس جا،،، حد في المعامله مع عيلته مش بيحب بناته ودايما بيضر،، ب مراتوا) 

بعد عده ساعات وصلوا القاهرة نزلوا من القطر وماسكين الشنط بس كان في زحمه كتير واحد سر،،، ق الشنطة وجري 
ليا: حر،،، امي استنه الشنط 
لينا: حد يمسكه بسرعة وقف 
ليا: هنعمل اي دلوقتي مش هنقدر نمسكه بعد قوي 
لينا: العنوان في الشنطة هنعمل ايه والفلوس كمان 
ليا: ربنا مش هيسيبنا متخافيش تعالى نمشي من هنا 
عده وقت وهما ماشيين في الشارع والشمس ابتدت تغرب 
لينا: انا تعبت هنعمل ايه يا ليا 
ليا: مش عارفه وانا كمان تعبت تعالي نقعد علي المقعد ده 
لينا: هاتي الشنطة دي كده 
ليا: فيها ايه كل. حاجه كانت في الشنطة التانيه 
لينا: انا كنت حاطه فيها اكل ماما عطتهولي قبل ما نمشي 
ليا: طلعي كلي انتي اكيد جعانه 
لينا: قصدك ناكل تعالي انا وانتي ناكل ابتدوا ياكلوا هما الاتنين في السندوتشات اللي مامتهم حطتها في الشنطة 
ليا: لولا ماما اصرت انها تحط السندوتشات مكنتش عارفه هنعمل اي الحمدلله على كل حال 
لينا: طب هنعمل ايه دلوقتي 
ليا: هنام هنا لحد الصبح وبكره ابقا نشوف هنعمل ايه 
لينا: 🥺ليا انا خايفه 
تخافي من اي واحنا موجودين معاكم 
الصوت ده كان صوت شابين جايين نحيتهم باين عليهم انهم مش في وعيهم 
ليا: همسه في ودن اختها قومي نجري 
لسه هيجروا واحد مسك ايد لينا 
ليا: سيبها بقولك 
_هتعملي ايه يا قطة 
ليا: الله يخليك سيبها 
_ما انتي كنتي حلوه وانتي بتخر،، بشي 
ليا: سيبها وانت مش هتشوف وشنا تاني 
_انتوا هتيجوا معانا ننبسط شويه وبعدها مش هنشوف بعض تاني يالا تعالي 
ليا: ابتدت ترجع لورا كانت هتقع في عصايه وطت مسكتها ونزلت ض،،، ب في الشابين 
ليا: اهر،،، بي يا لينا اهر،،، بي 
_امسكها اوع تفلت منك بنت..... قبل ميكمل كلامه كان مغمي عليه في الارض بسبب الضر،، به اللي اخدها على راسه من لينا 
لينا: ابعدي شويه يا ليا ابعدي ونزلت ضر،،، ب في التاني وليا انضمت ليها 
ليا: كفايه كده خلينا نمشي 
لينا: يالا 
ابتدوا يتمشوا لقوا عربيه راكنه بعيد عنهم بشويه خافوا وابتدوا يمشوا بعيد عنها بس العربيه ماشيه وراهم لسه 
لينا: انا خايفه يا لينا العربيه ماشيه ورانا 
ليا: متخافيش امشي اوعي تبيني انك خايفة 
فجاة وقفت العربية ونزل منها راجل كبير شعره ابيض تظهر علي وجهه علامات الطيبه 
_ممكن لحظة يا بنتي 
ليا: اتفضل 
لينا: وهو يعرفنا منين عشان يتكلم معانا 
ليا: اسكتي يا لينا انا بعتزر يا عمي 
_ولا يهمك يا بنتي وهيا معاها حق انا شفت اللي حصل معاكم من شويه 
لينا: بتقول اي ومنزلتش دفعت عنا افرض بنتك كانت مكانا 
_انا كنت نازل بس لقيتكم ابتديتوا تتصرفوا فحبيت اشوف هتعملوا اي بس كنت ملاحظكم عشان لو حصلت اي حاجه 
لينا: كتر خيرك والله 
ليا: عيب كده اسفه لحضرتك 
_عموما انا اللي آسف وبطلب منكم انكم تيجوا معايا البيت ترتاحوا مينفعش تفضلوا كده في الشارع 
ليا: شكرا لحضرتك بس مش هينفع يكفي انك عرضت علينا 
_بس انا مش بجامل انتوا زي بناتي وربنا يعلم وانا لقيتكم لوحدكم في وقت زي ده وباين عليكم بنات عائلات محترمين 
ليا: شكرا يا عمي بس مش هينفع 
_انتي قولتي يا عمي ازاي مش هينفع ما انا مقدرش اسيبكم هنا يالا تعالوا اركبوا العربية 
ليا: متشكره لحضرتك اوي 
_مفيش داعي للشكر يالا الوقت اتاخر 
عده وقت وصلوا قدام فله كبيره اوي البنات كانوا مبهورين من منظرها 
_تعالوا اتفضلوا هتفضلوا واقفين بره 
ليا: انا مش عارفه اقول لحضرتك ايه 
_متقوليش حاجة انتي اسمك اي هههههه خدني الكلام ونسيت اسالك علي اسمك 
ليا: اسمي ليا ودي اختي لينا 
_عاشت الاسامي تقدري تقولي ليا يا عمي محمود 
ليا: شرف لينا 
محمود: زينب يا زينب 
اجت ست في منتصف الاربعينات نعم يا بيه 
محمود: وصلي البنات اوضت الضيوف واديهم هدوم يغيروا ويرتاحوا 
زينب: حاضر يا بيه اتفضلي يا بنتي 
محمود: روحوا ارتاحوا دلوقتي عشان لينا قعده بكره يالا 
ليا: تصبح على خير 
محمود: وانتوا من اهلو 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
✨🦋في صباح يوم جديد ✨🦋
محمود: زينب 
زينب: نعم يا بيه 
محمود: اندهي البنات يفطروا معانا 
زينب: حاضر يا بيه 
_بنات مين يا محمود اللى هيفطورا معانا 
محمود: هحكيلك يا سمية علي كل حاجه........... هو ده اللي حصل 
سمية: يا حبة عيني كويس انك كنت هناك كانوت هيعملوا اي 
=طول عمرك يا محمود يا سلفي صاحب واجب 
سمية: دول زي بناتنا يا نعيمة ولا انتي ليكي راي تاني افرض كان مكانهم ميساء او زهرة كنا هنعمل اي 
نعيمة: وانا قولت حاجه 
سمية: لا مقولتيش 
زينب: نازلين يا بيه 
محمود: روحي انتي يا زينب هقولكم كلمتين اياكم اسمع ان حد ضايقهم بكلمه انتوا سامعين والكلام ليكي يا نعيمة 
ليا: صباح الخير يا عمي 
محمود: صباح النور يا بنتي انتوا نازلين بالشنط ليه 
ليا: كفايه كده يا عمي كتر خيرك احنا لازم نمشي 
محمود: تعالي افطري وبعدها نتكلم مع بعض ونشوف هتمشي ولا لا ولا عايزني ازعل 
ليا: بس يا عمي 
محمود: مفيش بس تعالي اعرفكم علي عيلتي 
دي مراتي سمية ودي مرات اخوي الله يرحمه نعيمة ودي بنتي ميساء ودي بنت اخويا زهرة 
ليا: اهلا وسهلا اتشرفت بحضرتكم 
سمية: الشرف لينا يا بنتي 
محمود: انا في المكتب خلصوا فطوركم وتعالوا 
ليا: حاضر 
دق دق 
محمود: تعالوا يا بنات انا مستنيكم احكيلي بقا انا حابب اسمع حكايتكم 
ليا: بصراحه يا عمي................ هي دي كل الحكاية 
محمود: انتوا اتحملتوا كتير يا بنتي الزمن اجي عليكم قوي رغم صغر سنكم بس استحملتوا 
ليا: الحمدلله على كل حال 
محمود: طب متعرفيش خالتك اسمها اي او ساكنه فين 
ليا: لا العنوان والاسم كان في الشنطة اتسر،،، قت مننا في المحطة 
محمود: وانا مقدرش اسيبكم لوحدكم انتوا هتفضلوا هنا لحد ما اعرف اجيب الشنطة اللي اتسرقت مش هتمشوا 
ليا: بس 
محمود: مبسش زي ما قلتي هتفضلوا هنا وانا هحاول القي الشنطة اطلعوا اقعدوا مع العيلة عندي شويه شغل 
ليا: تمام 
✍️✍️Doaa Tohami 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
علي الجهة الاخرة 
بناتك يحطوا راسي في الارض قدام الناس انا مش هرحمهم مو،، تهم هيبقا علي ايدي بس القيهم واكيد انتي ساعدتيهم هما فين انطقي مسك الحزام ونزل فيها ضر،،، ب 
=معرفش هما فين وحتي لو اعرف مش هقولك مش هسمحلك انك تستغلهم وتبيعهم 
_مش بكيفك هعرف مكانهم وهتشوفي برضاكي او غص،، ب عنك
=منك لله ربنا ينتق،،، م منك علي اللي معيشنا فيه انتي مش بنادم بس الغلط مني انا مكنتش استحملتك انا كنت سبتك من زمان من ساعت ما اتغيرت وبقيت تعاملنا زي الحيوا،،، نات 
_اخرسي ضر،، بها كف على وشها وقعها في الارض راسها اتخبطت في التربيزة والدم غر،،، ق الدنيا سابها سايح،،، ه في دمها ومشي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمية: تعالوا يا بنات اقعدوا معانا 
ليا: متشكره يا طنط 
سمية: العفو يا حبيبتي انتوا زي ميساء عندي 
لينا: ربنا يخليكي يا طنط 
نعيمة: وناويين تفضلوا اد اي هنا 
سمية: براحتهم يا نعيمة ان شاءلله يفضلوا معانا علي طول خليكي في حالك وبلاش تسالي تاني 
ليا: ان شاءلله عن قريب يا طنط انا مش حابه نكون متقلين عليكم انا واختي 
سمية: متقوليش كده يا حبيبتي انا ارتحتلكم اول ما شفتكم 
يا اهل الدار عايز اكل جعان 
سمية: هههههه انت دايما تيجي جعان كده 
_هعمل اي يا ماما 
سمية: هبلغهم يجهزوا ليكم الاكل 
_ماما مين المزز دول اوعي تكوني بتفكري تجوزيني 
سمية: ولد اتكلم بادب دول ضيوف باباك اخوك فين 
_معاه تلفون 
سمية: اتعلم منوا شوية انت جيت يا حبيبي حمدلله علي سلامتك 
شهاب: الله يسلمك يا ماما عامله ايه 
سمية: بخير طول ما انتوا بخير 
_والله كده ظلم اشمعنا هو وانا لا 
سمية: زياد امتي هتكبر بقا 
زياد: مش عارف هههههه 
شهاب: جوزيه يمكن يعقل 
زياد: ميل علي ودن اخوه واتكلم لو واحده من البنات دول انا موافق اتجوز 
شهاب: بنات مين 
زياد: بص هناك 
شهاب: بص مكان ما بيتكلم عينوا جت علي ليا سرح فيها اد ايه هيا جميلة الملامح 
سمية: بتقوله اي 
شهاب: هااا ولا حاجه يا ماما انا طالع اوضتي 
سمية: مش هتاكل الاول 
شهاب: هاخد شاور وبعدها اكل 
سمية: ماشي ياحبيبي زي ما تحب 
زياد: هاكل انا يا ماما همو،،،، ت من الجوع 
سمية: تعال زينب حطت الاكل 
شهاب دخل اوضته وصورة ليا مش مفارقه ياترا مين دي وبتعمل اي هنا بس شكله جميل 🙃اي ده انا بفكر في اي انت من امتي بتفكر كده فوق يا شهاب فوق 

(شهاب بطل قصتنا يمتلك من العمر 27عاما يدير شركات العائلة مع والوالد يمتلك جسد رياضي طويل القامة ذو عاينين بني حاده مثل الصقر بشرته قمحي) 
(زياد اخوه الاصغر يمتلك من العمر 25 عاما شخصية مرحة يعتمد في الشغل على شهاب متوسط الطول بشرته بيضه عيونه عسلي) 
(ميساء اختهم الاصغر تمتلك من العمر 20 عاما بيضاء عيونها سوده متوسطة الطول والجسم في كلية هندسة) 
(زهرة بنت عمهم بيعتبروها زي اختهم تمتلك من العمر 22 عام في اخر سنة كلية صيدلة عيونها بني بشرتها قمحي) 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اجي الليل كلهم كانوا مجتمعين على السفرة 
محمود: صحيح يا ليا من بكره تنزلي انتي واختك عشان تقدموا علي الكلية اللي انتوا عايزينها هيا الدراسة بدات بس انا هحاول انكم تدخلوا دلوقتي عشان متفوتش عليكم سنة 
ليا: شكرا لحضرتك بس ده كتير اوي احنا تعبناك معانا 
محمود: مفهاش تعب يا بنتي انتي زي ميساء وزهرة عندي 
ليا: بجد شكرا 
محمود: شهاب فاضي بكره تروح تقدملهم في الكلية 
شهاب: عندي شغل يا بابا 
محمود: ومن امتي معندكش شغل زياد يستلم مكانك عشان انا عندي شغل مهم 
شهاب: اللي تشوفه يا بابا 
ليا: تصبحوا على خير 
سمية: كملي اكلك يا بنتي 
ليا: الحمدلله 
سمية: وانتي من اهلو نامي كويس 
ليا: حاضر 
✍️✍️Doaa Tohami ✨🦋
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اتي الصباح وهو يحمل الكثير من المفاجأت 
شهاب: صباح الخير يا دادة زينب 
زينب: صباح النور يابني محتاج حاجه 
شهاب: لا بس اطلعي صحي ليا ولينا عشان نمشي 
زينب: هما صحيوا من بدري ونزلت سالت علي حضرتك قولتلها لسه مصحيش 
شهاب: طب هتعبك اندهي ليهم 
زينب: حاضر يابني 
دق دق 
ليا: اتفضل 
زينب: البيه مستنيكم تحت
ليا: حاضر يا خالتي نازلين دلوقتي 
زينب: ربنا يوفقكم يا بنتي 
ليا: تسلمي يا خالتي يا قمر انتي 
زينب: هههههه 
ليا: بتضحكي والله انتي قمر 
زينب: انا كبرت علي الكلام ده 
ليا: بس بردو قمر يالا يا لينا 
لينا: يالا 
ليا: احنا جاهزين 
شهاب: تمام يالا 
ليا: بس احنا مش معانا ورق اوي اي حاجه تثبت اننا طلعنا من ثانوي كل حاجه كانت في الشنطة اللي اتسر،،، قت 
شهاب: بابا قالي وانا جهزت كل حاجه نمشي 
ليا: يالا 
🙃طلعوا بره ليا ولينا ركبوا من وره 
شهاب: مش السواق بتاع حضرتك اكلعي اقعدي قدام 
لينا كانت هترد بس ليا مسكت ايدها
ليا: انا آسفه مقصدش حاجه 
شهاب: بلاش هدوءك ده وحياتك 
ليا: بتقول حاجه 
شهاب: لا ابدا اركبي 
عده وقت وصلوا كلية صيدلة 
شهاب: تعالوا معايا وبلاش تتكلموا سبوني انا اتصرف 
ليا: تمام 
دق دق 
شهاب باشا عندنا منور نخدم حضرتك ازاي 
شهاب: كنت جاي اقدم لاختي عندكم 
المدير: بس الدراسة بدات وانت عارف كده 
شهاب: هيا مجتهده وهتعرف تتعامل 
المدير: بس اللي انا اعرفوا ان انت عندك اختين بس وهيا اسمها لينا السيد وانت اسمك شهاب الصياد ازاي بقا 
شهاب: انت هترغي كتير الملف قدامك وهيا موهلها عالي 
المدير: انا اسف يا فندم وتقدر تداوم من النهاردة لو حابب 
شهاب: تمام شكرا لحضرتك 
المدير: العفو
طلعوا من عند المدير بره المكتب 
شهاب: لينا تقدري دلوقتي تبداي دراسه واه صحيح قبل منسي زهرة بنت عمي هنا ابقا تعالي انتي وهيا السواق هييجي ياخدكم وانا بلغتها بكده 
لينا: تمام 
ليا: خلي بالك من نفسك ومتتكلميش مع اولاد وركزي في محاضرتك 
لينا: حاضر ياقلبي متقلقيش عليا انتي خدي بالك علي نفسك 
ليا: يسلم قلبك لأ اله الا الله 
لينا: محمد رسول الله ﷺ
عده وقت وليا وشهاب كانوا في العربية 
شهاب: هو انتي ليه مقدمتيش في كلية صيدلة زي اختك وليه حابه تدخلي هندسة 
ليا: لان ماما كان نفسها اننا ندخل كده واحنا بنحقق ليها امنيتها 
شهاب: مامتك عايشه 
ليا: ربنا يمد بعمرها 
شهاب: يارب طب وانتي دلوقتي ناويه تعملي اي 
ليا: هنزل اشوف شغل يكون بعد دوام الكلية كتر خير عمي محمود لحد كده كفايه انوا اخدنا بيتوا وانا هتكفل بمصاريفي ومصاريف اختي لحد ما اعرف بيت خالتي 
شهاب: طب وانتي ازاي هتشتغلي وانتي لسه معندكيش خبرة 
ليا: بتعلم بسرعة في خلال شهر ابقا اتعلمت كل حاجه 
شهاب: هو انا مش عارف اذا كنتي هتوافقي ولا لا بس انا كنت محتاج سكرتيره خاصة 
ليا: بجد انا موافقه بجد شكرا ليك 
شهاب: العفو تبداي من بكره لو حابه 
ليا: اوك تمام بجد شكرا لحضرتك 
شهاب: العفو انزلي وصلنا الكلية 
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
علي الجهة الاخري 
ماسك جردل المية ودلقوا عليها 
جلال: قومي مش هتعملي فيها مي،من، ته 
امال: حرام عليك سيبني في حالي 
جلال: لما اعرف بناتك راحوا فين 
امال: مش هقولك طريقة 
جلال: يبقا اخر يوم في عمرك انهاردة 
امال: هههههه هههه هههههه 
جلال: بتضحكي 
امال: عشان اقابل ربنا وانا بضحك وانت عمرك مهتوصل لبناتي انا خلاص حاسة ان دي نهايتي وربنا ينت،،، قم منك علي كل اللي شوفتوا منك هتفوق بس متاخر بعد ما كل حاجه تروح من ايدي 
جلال: اخر،، سي ضربها بالقلم على وشها 
امال: اضر،،، ب سكت ليه ما انت مش راجل عشان بتمد ايدك علي واحده ست هههههه انا مش زعلانه غير علي حاجه واحده اني هفارق الدنيا ولسه مطمنتش علي بناتي بس هما طول ما بعيد عنك بخير ودعواتي دايما معاهم 
جلال: انتي بتغمضي عنيك ليه امال اتكلمي 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
امال افتحي عنيكي بقولك افتحي عنيكي 
امال: رفعت صابع الشهادة وبتتشاهد وقالت بصوت يكاد يكون مسموع بناتي يا جلال سيبه في حالهم سيبهم يعيشوا حياتهم بعيد عنك بلاش تاذيهم مهما كان دول من لحمك ودمك بلاش •••••••••
جلال: امال فوقي دكتور دكتور بسرعة انتي هتعيشي هتعيشي 
طلع فتح الباب وطلع الدور اللي فوقيهم خبط علي الباب 
_اتفضل حضرتك خير
جلال: مراتي بتمو،،، ت تحت 
_انا جاي حالا 
جلال: اعمل اي حاجه يا دكتور بس خليها تعيش 
_ان شاءلله خير متقلقش فين هيا 
جلال: اهي في الارض اهي 
_مين اللي عمل كده لازم نبلغ الشرطة دي متعرضة للضر،، ب العنيف 
جلال: قسم بالله لو فتحت بوقك بكلمة لكون قا،،، تلك هنا اكشف عليها بسرعة 
_حاضر شيلها معايا ندخلها علي السرير جوه •••••••••••••••••••••
جلال: خير يا دكتور 
_لازم ننقلها على المستشفى فورا محتاجة تدخل العناية غير كده نفسها ضعيف خالص واحتمال تدخل في غيبوبة 
جلال: ومستني اي 
_انا رنيت علي الاسعاف وهتيجي في اي لحظة 
جلال: حسك عينك تفتح بوقك بحرف قول حاد،،، ثة عربية في الشارع وانا كنت واقف هناك 
_حاضر 
✍️✍️Doaa Tohami 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في الشركة 
شهاب: دلوقتي انتي عارفه هتعملي اي صح 
ليا: هعمل ايه 
شهاب: ركزي شوية 
ليا: انا آسفه مكنتش منتبها 
شهاب: واي اللي شاغل عقل الهانم 
ليا: وانت بتتكلم معايا ليه بالطريقة دي 
شهاب: ياريت نركز في الشغل شويه هنا حاجه وفي البيت حاجه تانيه مفهوم 
ليا: اي المطلوب مني
شهاب: المفروض تراجعي الملفات دي كلها خلال ساعتين تكوني اطلعتي عليهم 
ليا: بس ده كتير اوي 
شهاب: مش كتير ولا حاجه واه صحيح قبل منسي في حفلة الساعة 9 باليل 
ليا: وانت بتقولي ليه 
شهاب: نسيتي انك انتي السكرتيرة الخاصة بتاعتي ولازم تكوني معايا في الحفلات اللي خاصة بالعمل 
ليا: تمام حضرتك اي اوامر تاني 
شهاب: لا خلصي دول الاول 
ليا: تمام عن اذن حضرتك قبل الوقت الملفات هتكون عندك 
شهاب: هنشوف 
ليا: اكيد باي مؤقت 
دخلت مكتبها قبل الوقت هيكون عندي ااه يا ربي ازاي هخلص كل ده وانا لسه معرفش حاجه في الشغل وغير كده ابو جلاد ده معندوش مشاعر المفروض كان لازم يعلمني الشغل الاول يووووه اعمل ايه 
_القمر متعصب ليه 
ليا: لفت لقت زياد وراها انت 
زياد: مالك بتكلمي نفسك وهتكسر،،، ي المكتب ليه 
ليا: بصراحه انا بشتغل معاكم هنا جديد والاستاذ شهاب قالي لازم اخلص الملفات دي في ساعتين وانا مش عارفه اعمل ايه 
زياد: وليه التوتر ده انا هساعدك 
ليا: بس 
زياد: مفيش بس احنا اصدقاء صح يبقا عادي اني اساعدك 
ليا: بلاش لاحسن الاستاذ شهاب لو عرف يتخا،،، نق معاك بسببي 
زياد: شهاب طيب بس هو جد في الشغل شويه يالا نبدا عشان الوقت 
ليا: شكرا ليك عنجد شكرا 
زياد: اول قاعدة بين الاصدقاء مفيش شكرا 
ليا: اوك والتانيه هههه 
زياد: هههه التانيه اقولها ليكي بعدين 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
دق دق 
ممكن ادخل 
شهاب: اتفضل 
ليا: انا خلصت الملفات زي ما حضرتك طلبت 
شهاب: برافو حطيهم على المكتب 
ليا: اتفضل حضرتك 
شهاب: حلو شغل زياد صح 
ليا: افندم 
شهاب: عارف ان زياد ساعدك فيهم والا مكنتيش خلصتيهم 
ليا: اه بس حضرتك انا مطلبتش منو يساعدني هو اللي اجي وطلب مني 
شهاب: اخر مره اللي حصل ده ميتكررش تاني 
ليا: تمام يا فندم 
شهاب: الساعة دلوقتي سبعة روحي انتي جهزي نفسك وانا هجي كمان ساعة اخدك ونمشي 
ليا: تمام 
شهاب: خلي السواق يوصلك 
ليا: تمام عن اذن حضرتك 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المستشفى جلال واقف قدام اوضة العمليات الباب اتفتح وخرج الدكتور 
جلال: خير يا دكتور 
_مش هخبي عليك حالتها كانت صعبه وقلبها وقف اكتر من مره بس دلوقتي الوضع استقر بس دخلت في غيبوبة 
جلال: طب هتفوق امتي 
_العلم عند الله يمكن يوم يمكن سنة يعني منقدرش نحدد هتقوم امتي ادعيلها 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
✨🦋
لينا قولي البس اي 
لينا: مش عارفه اكيد الحفلة هيكون فيها ناس مهمة والهدوم كلها كانت في الشنطة التانية 
ليا: طب والحل دلوقتي 
لينا: ممكن تشوفي فستان عند زهرة هيا في جسمك كده 
ليا: لا لا كفايه اننا عايشين معاهم في البيت 
لينا: زهرة كويسة ومش هتقول لا 
ليا: انا عارفه كده بس بلاش اقولها 
لينا: طب هتلبسي اي 
ليا: ما ده اللي بفكر فيه 
لينا: طب شوفي تلفونك بيرن وبعدين فكري 
ليا: ده رقم غريب 
لينا: طب ردي شوفي مين 
ليا: طيب فتحت التلفون وسمعت صوتك الجهة الاخري عرفتوا استاذ شهاب في حاجه 
شهاب: اه كنت عايزة اقولك ان في حد هيجبلك فستان دلوقتي تلبسيه علي الحفلة 
ليا: بس 
شهاب: مفيش بس سلام 
لينا: خير يا لا في اي 
ليا: انسان معندوش ذوق قفل السكة في نص الكلام 
لينا: هو كان عايز اي 
ليا: كان بيقولي ان في حد هيجيب فستان البسه علي الحفلة 
لينا: طب وده شي كويس انتي كنتي محتارة
ليا: المشكله في اسلوبه 
لينا: معلش ياقلبي هنعمل اي 
ليا: هنزل اشوف اذا كان وصل ولا لا 
لينا: ادخلي انتي استحمي وانا هنزل اجيبه واطلع 
ليا: طب متتاخريش 
لينا: حاضر 
طلعت من الاوضة وبتقفل الباب خبطت في زياد 
لينا: اه يا ضهري انت مش بتشوف قدامك يعني عاجبك كده 
زياد: كنت هعتزر بس عشان كلامك ده مش معتزر واحسن تستاهلي 
لينا: قليل الذوق 
زياد: بتقولي حاجه 
لينا: ابدا بكح 
زياد: شكلك حلو بس لسانك عايز قط،،، عة 
لينا: بتقول اي سمعني كده 
زياد: مبقولش بكح 
لينا: طب ممكن تساعدني اقوم 
زياد: كانت فين الرقة دي من الاول 
لينا: معلش 
زياد: هاتي ايدك 
مد ايدوا عشان يقدمها شدته وقعتوا وقامت هيا 
لينا: هههه 😂😹😹كده تعادل 
زياد: وحياتك ما هسيبك 
لينا: ابقا امسكني باي نزلت وسابته في الارض 
زياد: هييجي ليكي يوم 
✍️✍️Doaa Tohami ✨🦋
لو سمحتي يا دادة زينب في فستان اجي 
زينب: اه في واحد وكنت لسه هطلعه 
لينا: خلاص هاتيه متتعبيش نفسك 
زينب: خدي يا بنتي 
لينا: شكرا يا قمر 
زينب: العفو 
عده وقت وليا كانت جهزة 
لينا: شكلك جميل خالص والفستان عليكي اجمل كان عبارة عن فستان من التل منفوش ومرسوم النص اللي من فوق ونازل باتساع مع اكمام منفوشه لونه زهري وعليه طرحة سكري ولم تضع اي مساحيق تجميل 
ليا: حبيبتي همشي انا دلوقتي وانتي زاكري شوية 
لينا: هههه يعني انا اذاكر هنا وانتي تحتفلي هناك الله يسهلك 
ليا: بطلي لماضة وذاكري هههه 😂
لينا: ابنسطي يا اوختي 
ليا: ماشي باي 
نزلت لقت شهاب مستنيها في العربية ركبت جمبوا ومشيوا 
عده وقت وصلوا الحفلة مسك ايدها ودخل بيها تحت انظار الجميع كله بيتسال مين اللي مع شهاب الصياد 
ليا: استاذ شهاب ممكن تسيب ايدي بعرف امشي لوحدي 
شهاب: تعرفي حد هنا 
ليا: لا هعرف منين 
شهاب: يبقا تقعدي جمبي وتسكتي 
ليا: طب سيب ايدي وانا مش هتحرك 
شهاب: اهو سبت ايدك اوعي تتحركي 
اخبارك يا شهاب عامل اي 
شهاب: مازن وحشني فينك 
مازن: في الدنيا انت عامل ايه طمني عليك ومين القمر اللي معاك دي اتجوزت ولا اي 
شهاب: اتجوزت اي بس دي سكرتيرتي الخاصة  
مازن: تشرفنا انا مازن وانتي ومد ايدوا ليها 
ليا: بصت علي شهاب وبعدين مدت ايدها الشرف ليا اسمي ليا 
مازن: جميل كجمالك انستي 
شهاب: مش كفايه كده ولا اي تعالي يا ليا مسكها من ايدها وراح بيها علي جمب 
شهاب: بلاش تسلمي علي اي حد او تتكلمي مفهوم كلامي 
ليا: وبتتكلم معايا ليه كده وانا معملتش حاجه غلط 
شهاب: يعني انتي شايفة كلامك مع مازن ومدحوا في جمالك مش غلط 
ليا: وانا هعمل اي يعني 
شهاب: متسلميش تعرفي تعملي كده ولا اي 
ليا: تمام ممكن تبعد شوية كان واقف محاصرها بينه وبين الحيط
شهاب: اهاااا 
ليا: ممكن تبعد 
شهاب: اه آسف تقعدي جمبي لحد ما نمشي 
ليا: تمام 
عده وقت كبير والحفلة خلصت وليا كانت نامت علي الكرسي جمب شهاب هههه طفلة وانتي نايمه شبه الملايكة طب اصحيها ولا اعمل اي بس شكلها تعبانه شالها وطلع بيها ركبها العربية وركب هو كمان ومشيوا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في صباح يوم جديد صحيت ليا على صوت المبنه 
لينا: صباح الخير يا ليا 
ليا: صباح النور هو انا جيت هنا ازاي 
لينا: شهاب جابك باليل كنتي نايمة 
ليا: انا مش فاكره غير لما كنت قاعده علي الكرسي وتقريبا نمت من غير محس 
لينا: يمكن عشان كده شالك وجابك هنا 
ليا: طب يالا جهزي نفسك عشان الكلية وانا كمان هقول البس 
لينا: ماشي 
عده وقت لبسوا هما الاتنين ونزلوا 
سمية: صباح الخير يا بنات 
ليا: صباح النور يا طنط 
سمية: رايحين فين 
ليا: هنروح الكلية 
سمية: وازاي تمشوا من غير متفطروا لازم تفطروا الاول 
ليا: مش هينفع عشان متاخرين 
سمية: مفيش اعزار لازم تفطروا الاول 
ليا: حاضر يا طنط اقعدي يا لينا 
لينا: صباح الخير يا طنط نعيمة 
نعيمة: صباح النور عليكي عن اذنكم 
سمية: متزعلوش منها هيا تبان كده بس قلبها طيب 
ليا: لا ابدا يا طنط هنمشي احنا دلوقتي 
سمية: خدوا بالكم من نفسكم وخلوا السواق يوصلكم
ليا: حاضر باي 
سمية: باي 
عند نعيمة في اوضتها رايحة جاية بتكلم نفسها 
انا لازم اعمل حاجه تخلي البنات دول يمشوا من هنا مش لازم يقعدوا ولا دقيقة تاني في البيت ده بس هعمل اي لقيتها مسكت تلفونها ورنت علي شخص 
_الو 
نعيمة: كنت عايزاك معايا في مصلحة وليك الحلاوة 
_اي هيا 
نعيمة: اسمعني كويس............................. 
_ابليس يتعلم منك 
نعيمة: نفذ وفلوسك هتاخدها 
_جهزي الفلوس وانا هرن عليكي لما انفذ 
نعيمة: اوك سلام 
_سلام 
✍️✍️Doaa Tohami ✨🦋
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في الكلية عند ليا كانت في البريك قاعده مع واحده اتعرفت عليها في الكلية 
ليا: تعالي نجيب حاجه ناكلها عشان انا جعانة اوي 
منار: هههه يبنتي انا مش عارفه انتي علي طول بتاكلي وجسمك زي ما هو قوليلي السر اي 
ليا: لا سر ولا حاجه 😂هههه ده حظ 
منار: خايفة اكل واعمل زيك انفج،،، ر 
ليا: هههه لا متخافيش تعالي 
منار: اوبااا شايفة الولد ده 
ليا: مالوا 
منار: 🙄انتي مش شايفة شكلوا حلو ازاي دي كل البنات بتتمني يتكلموا معاه بس 
ليا: عادي يعني لا بطل ولا شيء 
منار: طب اسكتي جاي علينا 
_هاي يا قمر 
ليا: يالا يا منار نمشي 
_لاحظي بكلمك انا 
ليا: سوري مبكلمش حد معرفوش 
_نتعرف يا قمر انا معتز وانتي مده ايدوا يسلم عليها 
ليا: معلش مبسلمش عن اذنك عشان عندي محاضرة 
معتز: انتي مش عارفه انا مين ولا ايه 
ليا: هتكون مين يعني ابن الوزير 
معتز: لا شاطرة وبتعرفي تخمني 
ليا: واي يعني ابن وزير او ابن سفير كلنا واحد 
معتز: هههه شوفوا بتقول اي 
طلاب الجامعة ابتدت تتلم حوليهم 
ليا: هقولك حاجه ربنا سبحانه وتعال قال "ورفعنا بعضكم فوق بعض درجات" مش بالفلوس لا بالعمل الصالح وفلوسك دي ولا تهمني ولو كل البنات بتتمني نظرة منك فانا لا وكفاية عليك لحد كده عشان اللي زيك مش هيفهم عن اذنك مسكت منار من ايدها ومشيت وطلاب الجامعة كلها سقفتلها ومعتز واقف مقدرش يرد عليها 
منار: 😂😂😂مكنتش اعرف انك جامدة كده 
ليا: انسان متكبر 
منار: كل ده عشان بيقولك نتعرف 
ليا: اه واسكتي بقا عشان انا دماغي صدعة 
منار: هجبلك قهوة استني 
ليا: حاضر وانا هستناكي هنا متتاخريش 
راحت منار تجيب القهوة وليا مستنيها في واحد اجي من غير ليا متاخدة بالها ورش حاجه علي وشها اغمي عليها وشالها وطلع بيها من باب الجامعة الخلفي 
منار: احلي كوباية قهوة لاحلي ليا راحت فين دي انا سبتها هنا وهيا قالت هستناكي بس شنطتها هنا 
منار: لو سمحتي مشوفتيش البنت اللي كانت هنا 
_لا 
منار: ممكن تكون في الحمام هروح اشوفها راحت دورة في الحمام ملقتش حد طب وبعدين هتكون راحت فين وتلفونها موجود هنا معقوله حد يكون عملها حاجه بسبب خناقة الصبح اه يا ربي اعمل اي بس انا معرفش حد هنا احسن شي انا هبلغ المدير 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
وقفنا البارت اللي فات لما منار كانت هتروح تبلغ المدير بس قبل متروح تبلغ المدير تلفون ليا رن 
منار: ده مش تلفوني ممكن يكون تلفون ليا فتحت شنتطها لقيتوا هو انا هرد واقولهم بس مين ده الاستاذ المغرور مش مهم لازم ابلغه ردت علي التلفون الو استاذ مغرور 
شهاب: نعم انتي مين 
منار: انا آسفه لحضرتك بس ليا انا كنت سايبها فى الكافيه بجيب ليها قهوة ورجعت ملقتهاش دورت عليها فى الجامعه كلها ملقتهاش وكنت لسه هبلغ المدير دلوقتى 
شهاب: ازاي يعني ملقتاش 
منار: والله زي ما بقول لحضرتك كده وانا خايفة عليها أوي خصوصا انها اتخا،،، نقت مع واحد زميلنا في الصبح خايفة يكون عملها حاجه 
شهاب: طب خليكي مكانك وانا جاي حالا ولا اقولك بلغي المدير وشوفي كاميرات المراقبة لحد ما اجي 
منار: تمام بس متتاخرش انا خايفة عليها اوي 
شهاب: متخافيش مش هيحصل ليها حاجه 
منار: يارب خير 
راحت منار عملت زي ما شهاب قالها والمدير اخدها وراح اوضة الكاميرات عشان يشوف الكاميرات اللي قدام الجامعة وشهاب وصل ودخل عندهم انتي اللي كلمتيني مش شوية 
منار: ايوه 
شهاب: طب لقيتوا حاجه 
المدير: لسه بس بنشوف كل الكاميرات 
شهاب: طب ابعد شويه كده ممكن تجبلي الكاميرات اللي قدام الجامعة 
_اتفضل اهو 
عده وقت ومفيش حاجة 
شهاب: طب هو في كاميرات للباب الخلفي للجامعة 
_اه في واحده ممكن متجبش حاجه بوضوح 
شهاب: شغلها بس 
_حاضر اهي 
بيتفرجوا علي الكاميرات واحد طلع شايل ليا بس وشوا مش واضح كويس وحطها في العربية ومشي 
شهاب: تقدر تجبلي رقم العربية بسرعة 
_ثواني وهحاول اجبهولك 
شهاب: بلغ الشرطة فورا 
_اكتب عندك الرقم **********
شهاب: تمام كده رن شهاب علي رقم هبعتلك رقم عربية دلوقتي حدد مكانها فين 
=حاضر يا شهاب بيه 
شهاب: روحي انتي دلوقتي ومتخافيش 
منار: انا عايزة اطمن علي ليا 
شهاب: متخافيش ليا هتكون بخير عشان اهلك ميقلقوش عليكي 
منار: طب ابقا طمني 
شهاب: حاضر 
✍️Doaa Tohami ✨🦋
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند نعيمة رنت علي الشخص اللي متفقة معاه 
_الو 
نعيمة: هاا عملت اي 
_فضلت مستنيها قدام باب الكلية مخرجتش منها 
نعيمة: هتكون راحت فين يعني 
_مش عارفه بس مخرجتش ومن شويه استاذ شهاب جي الكلية
نعيمة: شهاب في الكلية يبقا اكيد حصل حاجه خليك مكانك لو عرفت اي جديد كلمني 
في مكان اول مره نروحه بيت صغير عند الغابة مفيش جمبوا اي حاجه كانت ليا مربوطة في الكرسي بعد شويه ابتدت تفوق وبتبص حوليها ملقتش حد جت تقوم لقت نفسها مربوطة في الكرسي 
ليا: انا فين حد هنا ييجي يساعدني 
_اشبيكي يا حرمة اكتمي 
ليا: هاااا يعني يوم متخط،،، ف يخطفي واحد امور كده بس مش فاهمه منو حاجه اي الوقعه السو،،، دة دي 
_بتبرطمي بايه عاد 
ليا: اسمك اي الاول 
_شو دخلك باسمي 
ليا: بلاش الاسم اكيد انت معاك عيال 
_ايوه معايا 
ليا: طب وحيات عيالك تخرجني من هنا 
_انا مليش صالح انا اطلب مني اراقبك بس 
ليا: 🥺تده يا عمو حبيبي زمانوا قلقان عليا محبتش قبل كده 
_حبيت وهيا دلوقتي مراتي وام ولدي 
ليا: معاك صورة ليها 
_اكتمي عاد انتي مخطو،،، فة مش في حفلة تعارف 
ليا: وليه بتقولها في وشي كده عارفه انتي مخطو،،، فة بس انا كان نفسي من زمان اتخطف وييجي بطلي يبقذني 
_اكتمي يا حرمة انتي هتاخدي وتدي معايا في الكلام انا طالع بره وحسك عينك اسمك نفسك تاني 
ليا: طب خرجني ومس هتشوف وشي تاني 
_المعلم كمان شويه وجاي هو هيتصرف معاكي 
عند شهاب في العربية كان الشخص إللي اتصل بيه بعتلوا مكان العربية وهو في الطريق للمكان عده وقت ووصل وكان مبلغ الشرطة علي المكان وهما كمان كانوا في الطريق نزل من العربية ومشي براحة لقي شخصين بس واقفين علي الباب لف من البيت من ورا لقي شباك نط منوا لقي ليا مر،، بوطة في الكرسي 
شهاب: انتي بخير 
ليا: شهاب انتي جيت تنقذني 
شهاب: وطي صوتك 
ليا: اعااااا مش مصدقه انتي جيت عشاني 
شهاب: اخر،،، سي وطي صوتك بدال ميحسوا بينا انا هفكك ونخرج من الشباك اتفقنا 
ليا: هزت راسها 
ابتدا يفق اديها بس قبل ميخرجوا اتفتح الباب ودخلوا الاتنين اللي واقفين حارصينهم 
_استنه عندك انت وهيا 
شهاب: متخافيش خليكي ورايا 
_واحد فيهم مسك المسد،،، س علي راس شهاب اتحرك قدامي 
ليا: شهاب خلي بالك 
شهاب: متخفيش انا كويس بحرك سريعة منو مسك المسد، س من الراجل وحطوا هو على راسوا 
شهاب: نزل المسد،، س من ايدك وسيبها تمشي 
_سيب اخوي الاول 
شهاب: زي ما قولتلك والا هفضي المسد،، س في راس اخوك 
_سيب المسدس يا غبي 
شهاب: اقعد علي الكرسي يالا 
_حاضر 
شهاب: اربطيه يا ليا 
ليا: انا اوكي يا اكسلانس 
شهاب: وانت التاني تعال اقعد 
ليا: طب هنسيبهم مربوطين كده 
شهاب: الشرطة زمانها على وصول قولولي بقا مين قالكم تخط،، فوا ليا 
_احنا كنا محتاجين فلوس وعرفنا انها ساكنه معاكم فخطف،، نها 
ليا: كداب يا شهاب هو قال المعلم هيوصل في اي لحظة 
شهاب: انطق والا هفرغ المسد،، س في دماغك 
_زي ما قولتلك والمعلم اللي هيا بتتكلم عنو كان اخويا الكبير وكنا لسه هنتصل بيكم ونطلب مبلغ من المال بس 
الشرطي: شهاب باشا احنا هنتولي الموضوع 
شهاب: تمام 
الشرطي: قدامي انت وهو 
شهاب: انتي بخير اترمت في حضنوا وفضلت تعيط 
ليا: انا انا
شهاب: متخافيش انا جنبك عده وقت وحس بسكونها عرف انها نامت اخدها وركبها العربية وصلوا البيت كلهم كانوا في انتظارهم 
محمود: خير يا شهاب اي اللي حصل 
شهاب: هطلعها اوضتها واحكيلكم كل حاجه طلع شهاب حطها علي السرير ونزل ولينا كانت جنبها 
محمود: احكيلنا يا بني
شهاب: اللي حصل يا بابا••••••••••••••••••••••بس ده اللي حصل 
محمود: كويس انك وصلت في الوقت المناسب 
شهاب: الحمدلله 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
تعال يا شهاب عايزك في اوضة المكتب 
شهاب: حاضر يا بابا 
في المكتب عند محمود 
شهاب: خير يا بابا 
محمود: شوفي يا شهاب يا بني علي حسب كلامك ليا اتخط،، فت عشان الفلوس 
شهاب: ده اللي قالوا يا بابا 
محمود: هطلب منك طلب يا بني واتمنه انك توافق عليه 
شهاب: قول يا بابا ولو في ايدي مش هتاخر 
محمود: تتزوج ليا 
شهاب: اي 
محمود: اتزوجها يا شهاب هتبقي في حمايتك وغير كده يبني مش هتلاقي زيها 
شهاب: بس يا بابا 
محمود: مش لازم ترد عليا دلوقتي خد وقتك في التفكير وبكره الصبح قولي قرارك حتي لو فترة وطلقها وصدقني لو انت حابب كده انا مش همنعك بس انا خايف عليهم 
شهاب: حاضر يا بابا انا موافق 
محمود: وده اللي كنت متوقعوا 
شهاب: بس هتقولها انها فترة وهنطلق 
محمود: لو انت حابب كده اقولها 
شهاب: تمام عن اذنك يا بابا هروح ارتاح شويه 
محمود: تصبح على خير 
شهاب: وانت مم اهلو 
في صباح يوم جديد ملي بالمفاجاة 
لينا: ليا حبيبتي انتي بخير 
ليا: بخير ياقلبي متخافيش 
لينا: مش هتتخيلي كنت خايفه عليكي اد اي انا دلوقتي ملياش غيرك انتي 
ليا: متخافيش ياقلبي انا بخير ماما وحشتني اوي يا لينا 
لينا: ووحشتني انا كمان يارب تكون بخير 
لينا: يارب شوفي بقا يا ست ليا بقيتي زي الملكة اهو جبتلك الفطار لحد السرير كمان 
ليا: متحرمش منك ياقلبي 
لينا: يالا قومي نفطر سوا وصحيح عمو محمود كان عايزك 
ليا: متعرفيش عيزني في اي 
لينا: لا والله 
ليا: طب هروح اشوفوا 
لينا: افطري الاول وبعدين انزلي وانهاردة مفيش كلية ارتاحي 
ليا: حاضر 
عده وقت ليا نزلت كانت سمية قاعدة 
سمية: عامله ايه يا بنتي كويسه دلوقتي 
ليا: الحمدلله يا طنط 
سمية: يارب دايما تكوني بخير 
ليا: هو عمي محمود هنا 
سمية: اه في المكتب 
ليا: طب عن اذنك هروح اشوفوا 
سمية: اتفضلي يا حبيبتي 
ليا: ممكن ادخل 
محمود: تعالي يا ليا 
ليا: صباح الخير 
محمود: صباح الورد عامله ايه 
ليا:بخير الحمدلله 
محمود: شوفي. يا بنتي انا كنت حابب افاتحك في موضوع بس اقعدي الاول 
ليا: اتفضل يا عمي 
محمود: بصراحه يا بنتي انا فكرت امبارح بعد ما اتخط، فتي انك انتي وشهاب تتزوجوا 
ليا: اي 
محمود: خليني اكمل كلامي اقعدي
ليا: حاضر اهو 
محمود: فترة مؤقتة ولو حابين بعدين تطلقوا 
ليا: ايوه بس ليه كده 
محمود: عشان انا حاسس ان اللي خطفو،،، كي مش حكاية فلوس وانا بجوازكم هضمن ان شهاب هيحميكي 
ليا: بس يا عمي 
محمود: فكري يا ليا وانا هستنا قرارك 
ليا: حاضر يا عمي عن اذنك 
جي الليل وليا في اوضتها مخرجتش منها 
لينا: القمر عامل ايه 
ليا: لينا انتي جيتي 
لينا: خير يا ليا في ايه انا سيباكي الصبح كويسه 
ليا: بصراحه يا لينا هو يعنى 
لينا: في اي انطقي 
ليا: اللي حصل •••••••••••••••••••وانا من ساعتها مش عارفه اعمل ايه مهما كان هو ليه فضل علينا 
لينا: شوفي يا حبيبتي انا مش عارفه اقولك اي خصوصا انوا فترة يعني زي صفقة 
ليا: بس قدام النااس هييقا جواز عادي 
لينا: هتوافقي يعني 
ليا: باين كده 
لينا: عموما انا جنبك في اي حاجه هتعمليها 
ليا: دايما جمبي 
لينا: هروح انام عشان تعبانه شويه وانتي كمان تعالي نامي
ليا: نامي انتي وانا شويه وهاجي انام 
لينا: ماشي بس متتاخريش تصبحي على خير 
ليا: وانتي من اهل الخير 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
نزلت ليا الجنينة تتمشي شويه بعد ما لينا نامت لقت شهاب قاعد هناك كانت هتطلع تاني 
شهاب: ليا 
ليا: نعم 
شهاب: انتي كويسه محتاجه حاجه 
ليا: لا ابدا بس مكنش جاييني نوم فنزلت اشمم شويه هواء 
شهاب: امال طالعة تاني ليه مش حابة تتكلمي معايا 
ليا: ابدا مفيش حاجه
شهاب: طب ممكن تقعدي نتكلم شويه 
ليا: تمام 
شهاب: انا عارف ان اللي بابا عاز يعملوا انتي مش موافقه عليه وعارف ان طريقتوا غلط بس هو قصدوا انوا يحميكي 
ليا: انا فاهمة كده 
شهاب: وانتي رايك اي 
ليا: رايي من رايك كده الطريقة يمكن غلط بس النية سليمة 
شهاب: يعني موافقة 
ليا: هزت راسها باااه 
شهاب: هو بابا قال ان مفيش حد هيعرف من العيلة غير احنا بس 
ليا: تمام 
شهاب: جهزي نفسك عشان بكرة هنعلن خبر جوازنا هنعمل نفسنا اننا بنحب بعض قدام النااس والعيلة تصبحي على خير 
ليا: وانت من اهلو 
✍️Doaa Tohami ✨🦋
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في صباح يوم جديد كلهم قاعدين علي السفرة بيفطروا 
شهاب: كنت حابب اقولكم على حاجه 
سمية: قول يا بني 
زياد: هههه 😂اتجوزت من ورانا ولا اي 
سمية: اهدي شويه يا زياد 
شهاب: انا قررت اتجوز 
زياد: بخ المية من بوقوا بتتكلم جد 
شهاب: انت شفتني بهزر قبل كده 
زياد: الحقيقه لا دايما لابس الوش الخشب 
شهاب: والله 
زياد: بهزر اعم وياترا مين سعيدة الحظ 
شهاب: ليا 
كلهم بان على وشهم اثار المفاجأه الا محمود 
سمية: انتوا مقررين بقا صح يا ليا 
شهاب: ابدا يا ماما انا اعترفتلها بمشاعري وعرضت عليها الجواز وهيا وافقت بس قالت لازم العيلة توافق الاول 
سمية: انتي هبلة يا بت انتي بنتي وانا مش هلاقي واحده احسن منك لابني صحيح بقالي فترة قصيرة اعرفك بس حبيتك واظاهر مش انا بس في ناس تانيه مس كده يا شهاب 
شهاب: كده يا ماما 
محمود: والفرح عايزينه امتوا 
شهاب: حددوا انتي يا بابا اي معاد مناسب 
محمود: اي رايكم الخميس الجاي كتب الكتاب والفرح 
شهاب: تمام يا بابا 
محمود: وانتي يا ليا اي رايك 
سمية: مالك يا حبيبتي 
ليا: مفيش يا طنط انا كويسة 
سمية: كويسة ازاي انتي بتعيطي 
ليا: انا تمام عن اذنكم 
لينا: متقلقيش يا طنط تلاقيها افتكرت اهلنا عشان ماما دايما كانت بتتمني اليوم اللي تشوفها فيه بالفستان الابيض 
سمية: طب خليكي انتي انا هروح اشوفها 
طلعت سمية الجنية لقت ليا بتعيط 
سمية: ليا 
ليا: مسحت دموعها بسرعه ولفت ليها 
سمية: حتي لو مسحتي دموعك عني بس مش هتعرفي تخبي 
ليا: 🥺😢ماما وحشتني اوي 
سمية: خدتها فحضنها اكيد هيا بخير ياقلبي وان شاءلله عن قريب تشوفيها وانا مش زي ماما 
ليا: زيها عارفه يا طنط كانت دايما تحكي لينا انها نفسها تشوفنا بالفستان الابيض وتقول هجوزكم انتوا الاتنين مع بعض كان نفسها تفرح بينا اوي 
سمية: متزعليش يا بنتي ان شاءلله هتكون بخير 
ليا: يارب 
عده الايام وابتدوا يجهزوا للفرح وسمية بتحاول تكون دايما مع ليا عشان متحسسهاش بغياب مامتها 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عده الايام وجي يوم الفرح كانوا مجهزين كل حاجه وحجزوا افخم القاعات عشان يتم فيها الفرح كانت ليا في اوضة الفندق مع الميكب ارتست بتتجهز ولينا وزهرة وميساء معاها هما كمان وفستان الفرح من عند اكبر مصمم في الشرق الاوسط جه وقت ان شهاب ياخدها من الفندق عشان يروحوا القاعة بيها وصل وكان معاه زياد
زياد: الف مبرووك يا شهاب
شهاب: الله يبارك فيك عبالك
زياد: انا كده عسل مش عايز صداع
شهاب: هتلاقي اللي توقعك
زياد: لما تيجي بقا انهارده يومك
✍️Doaa Tohami
عند البنات
ميساء: مشاء الله عليكي طالعة قمر
ليا: تسلميلي يا حبيبتي انتي اجمل
زهرة: مبروووك يا ليا
ليا: يبارك فيكي حبيبتي عبالك
زهرة: تسلميلي ياقلبي
لينا: خو مش المفروض يبقا وصلوا دلوقتي اي اللي اخرهم كده
ميساء: زمانهم علي وصول
زهرة: هههههه اهو جبنا سيرة القط جي ينط
ميساء: افتحي يمكن مش هما
لينا: هفتح انا راحت لينا تفتح الباب واتكلمت من غير ما تاخد بالها اهلا بالعريس اولا تاني حاجه بقا هات الهدية
زياد: 😂😂😂هههههه مش تاخدي بالك الاول مين اللي علي الباب
لينا: اي ده هو انت
زياد: اه انا واي اللي انتي عامله في نفسك ده
لينا: عامله ايه
زياد: الميكب والفستان
لينا: مالهم يعني
زياد: جامدين عليكي هتنزلي كده
لينا: اه وفيها اي يعني
شهاب: هااا خلصتوا يا بنات
زياد:هههههه كنت جيت شفت منظرها كان عامل ازاي
لينا: نينيني
شهاب: خلاص اسكتوا مش هتتخا،، نقوا
لينا: هو اللي بدا
زياد: انا عملتلك حاجه
شهاب: بس انتوا اللي اتنبن لينا ليا خلصت
لينا: ايوه
شهاب: طب اندهيها عشان نمشي
لينا: فين هديتي الاول
شهاب: هدية اي
لينا: انا كنت متواعده انا وليا ان اللي تتزوج الاول عريسها يجيب لاختها هدية هيا مقلتلكش
شهاب: يمكن نسيت عشان كل حاجه جت بسرعة بس انا هديكي فلوس واللي انتي عايزة هاتيه
لينا: اوك هدخل اجيبها
ميساء: مبروووك يا شهاب
شهاب: يبارك فيكي عبال فرحك
ميساء: تسلملي ياغالي
زهرة: الف مبروك يا ابيه
شهاب: يبارك فيكي يا زهرة عبالك انتي كمان
زهرة: تسلم يا ابيه
شهاب:فين ليا
لينا: ليه اهي بس الطرحة مش هتتشال من علي وشها غير بعض كتب الكتاب
شهاب: وليه كده يا ست لينا
لينا: انا مليش دعوه دي اوامر مامتك
شهاب: انتوا متفقين بقا امري لله اخد ليا وركبوا العربية ومشيوا والبنات مع زياد في العربية التانيه
وصلوا القاعة كانت متزينة بطريقة جميلة وكل المعازيم كانت مستنياهم كانت الانظار كلها عليهم والصحافيين حاضرين الفرح اخدها وقعدوا في المكان المخصص ليهم وكل الناس بتهنيهم منهم اللي مبسوط من قلبوا ومنهم اللي بيمثل الفرحة
محمود: المأذون وصل يا شهاب
شهاب: حاضر يا بابا تعالي يا ليا اخدها من ايدها وقعدوا
المأذون: مين وكيل العروسة
محمود: انا وكيلها من بعض موافقتها
ليا: هزت راسها انها موافقه بس كان نفسها يبقا ابوها حنين عليها ويكون هوا وكيلها
محمود: انا زيك والدك يا بنتي انا عارف احساسك
محمود: انا وكيلها ابدا الاجرات
قاعد محمود وايدوا في ايد شهاب والمنديل علي ايدهم انتهوا من كتب الكتاب عند رفع الماذون المنديل وقول جملته الشهيرة “بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير” قام شهاب شال الطرحة من علي وش ليا وميل باس راسها وشالها ولف بيها وكلهم بيسقفوا ليهم 👏👏👏👏👏👏👏

وقفنا البارت اللي فات لما شهاب شال ليا ولف بيها وكلهم سقفولهم 👏
سمية: مبروك يا حبايب قلبي
شهاب: يبارك فيكي يا ماما
ليا: يبارك فيكي يا طنط
سمية: اي طنط دي هو انا مش زي ماما ولا اي
ليا: احلي ماما سمية
سمية: تسلميلي ياقلبي انتي وعبال مشوف اطفالكم يارب تعالوا ارقصوا مستنيين اي
ليا: انا مش بعرف ارقص وغير كده الفستان تقيل اوي مش قادرة اتحرك منو
سمية: ازاي مش ترقصي يوم فرحك شهاب امسكها من ايدها وعلمها الرقص يالا
شهاب: مد ايدوا وقالها تعالي متخفيش مسكت ليا في ايدوا وطلعوا علي الاستيج اشتغلت اغنية مكتوبه ليك
شهاب:هاتي ايدك حطيها علي كتفي وايدك التانية في ايدي وامشي مع خطواتي تمام
ليا: تمام
زياد: تعالي نرقص
لينا: هو انت
زياد: هو انتي مستنيه حد غيري
لينا: لا انت ولا غيرك عايز اي
زياد: تعالي نرقص
لينا: بس انا مش بعرف ارقص
زياد: اعلمك
لينا: لا شكرا مش حابه اتعلم
زياد: مش بكيفك تعالي مسكها من ايدها وطلع بيها على الاستيج وابتدوا يرقصوا هما كمان
لينا: انت مبتفهمش بقولك مش هرقص
زياد: ارقصي وانتي ساكته الناس بتبص علينا
لينا: عبوشكلك انسان بارد
زياد: شدد علي مسكتوا ليها سمعتك علي فكره
لينا: نينيني 😛
عده وقت والفرح خلص والناس ابتدت تمشي
سمية: يالا يا شهاب خد عروستك وامشي
شهاب: حاضر يا ماما خد ليا من ايدها ومشيوا وصلوا الفله وطلعوا علي اوضتهم
شهاب: واقفة ليه كده
ليا: هو فين هدومي
شهاب: اكيد هتلاقيهم في اوضة الملابس
ليا: تمام دخلت ليا اوضة الملابس لقت هدومها موجوده مسكت بجامة وطلعت دخلت الحمام تغير هدومها فات وقت وليا في الحمام مخرجتش
شهاب: خبط على الباب ليا انتى كويسة
ليا: ايوه بس السوسته معلقة مش راضية تتفتح
شهاب: طب افتحي اساعدك
ليا: لا شكرا انا بفتحها
شهاب: بقالك ساعة جوا افتحي
ليا: طب ثواني
فتحت ليا الباب ل شهاب وعطتوا ضهرها مسك شهاب السوسته وفتحها
ليا: متشكرة
غيرت هدومها لبجامة مريحة وخرجت لقت شهاب نايم علي السرير اخدت المخده وراحت تنام علي الكنبة
شهاب: بتعملي ايه
ليا: هنام
شهاب: تعالي نامي علي السرير
ليا: طب وانت هتنام فين
شهاب: علي السرير بردو
ليا: لا انا هنام هنا
شهاب: السرير كبير هيشيلنا احنا الاتنين
ليا: ولو انا مش هنام جنبك انا هنام هنا
شهاب: هو انا بع،، ض براحتك
ليا: تصبح على خير
شهاب: وانتي من اهلو طفي النور عشان ينام لقي ليا صرخت ولع النور تاني خير في ايه
ليا: لا انا بخاف من الضلمة خلي النور شغال
شهاب: وانا مبعرفش انام علي النور
ليا: طب خليه لحد ما انام وبعدها اطفية ربنا يخليك
شهاب: خلاص حاضر نامي
ليا: شكرا
عده وقت وشهاب حس بسكونها قام شالها ونيمها على السرير وطفي النور وقعد يتامل ملامحها شوية واد اي هيا شبة الاطفال وهيا نايمة وفرحان ان هيا بقت مراتوا بس في نفس الوقت لفترة اخدها فحضنوا ونام هو كمان

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في الصباح صحيت ليا الاول حست بحاجه مكتفها فتحت عيونها لقت شهاب جمبها علي السرير 😳هارا اسود ازاي انا جيت هنا هو انا مبارح كنت نايمة علي الكنبة معقولة مشيت وانا نايمة ممكن احيانا لينا كانت بتقولي كده كويس انوا نايم انا هقول قبل ما يصحي قامت من جنبوا بالراحة عشان ميصحاش واخدت هدوم ودخلت تاخد شاور
شهاب بعد ما هيا مشيت فتح عيونه هههههه وربنا مجنونة عده وقت ليا طلعت من الحمام لقت شهاب صاحي
ليا: صباح الخير
شهاب: صباح النور
ليا: هو انت صاحي من امتي
شهاب: من ساعة هارا اسود شكلي مشيت وانا نايمة
ليا: 😳😳نعم وكنت عامل نفسك نايم وبتسمع كلامي
شهاب: انتي اللي بتتكلمي بصوت عالي
ليا: وانا ازاي جيت نمت هناا
شهاب: وانا اعرف منين
ليا: يعني مش انت اللي جبتني انام هنا
شهاب: لا ليه
ليا: ولا حاجه خلاص
شهاب: اعترفي انك انتي اللي جيتي تنامي جمبي
ليا: بس انا معملتش كده يمكن مشيت انا ونايمه
شهاب: يمكن هدخل اخد شاور متنزليش غير لما ننزل سوا
ليا: وده ليه انا هروح اشوف لينا
شهاب: بلاش عناد علي الصبح قولت استني
ليا: عبوشكلك
شهاب: بتقولي حاجه
ليا: بقول حاضر بس بسرعه
شهاب: اه بحسب بتقولي حاجه غير كده
ليا: خلص بقا ولا انزل
شهاب: داخل اهو
دخل وشوية وسمعت صوته وهو بيزعق باسمها ليا
ليا: 😹😹😹😹😹😹 هموووو،،،،، ت اي اللي وقعك علي الارض كده
شهاب: سايبه كزازة الشامبو في الارض وكمان مفتوحة ليه
ليا: هههههه 😂سوري مكنش قصدي
شهاب: وكمان بتضحكي
ليا: ما انت مش شايف منظرك هههههه خلاص خلاص هات ايدك اساعدك مدت ايدها عشان تساعدوا شدها وقعت هيا كمان عيونهم اتلاقت وسرحوا شوية فاقوا على خبط الباب
ليا: عاجبك كده لسه واخده شاور
شهاب: عشان تعرفي تضحكي تاني
ليا: طب هفتح الباب ازاي بمنظري ده
شهاب: هو انا قولتلك اضحكي اطلعي بره عشان اخد شاور
ليا: رخم
شهاب: بطلي برطمه بالكلام بصوت واطي
ليا: اطلع استحما انا في الاول
شهاب: لا اطلعي انتي بره ومتنسيش تشوفي مين علي الباب
طلعت ليا بره والباب لسه بيخبط من غير متفتح ردت
ليا: ايوه مين
زينب: دانا يا بنتي كلهم مستنينكم علي الفطار
ليا: حاضر يا خالتي ادينا نازلين
خلصوا هما الاتنين ونزلوا كانت العيلة كلها على السفرة
صباح الخير
سمية: صباح النور يا ولاد تعالوا افطروا
زياد: صباح الخير يا عريس
شهاب: صباح النور
زياد: هدية فرحك هتكون شهر في باريس
شهاب: بس احنا مش هنسافر عشان الشغل والشركة
زياد: انا وبابا موجودين وكمان اخدنا اجازة من الكلية ل ليا يعني ملكمش حجة وهتسافروا
سمية: ده راينا كلنا يا شهاب سافروا واتفصحوا
شهاب: انتوا متفقين بقا
ميساء: ايووه طبعا هههههه 😂بس كنا حابين نروح معاكم كمان بس ماما موافقتش
سمية: هههههه خلاص يا ستي ساعة شهر العسل بتاعك كلنا هنروح معاكي
ميساء: انا مش هتجوز واسيبكم
سمية: دي سنة الحياة
ميساء: انا همشي اتاخرت علي الكلية
زهرة: واحنا كمان يالا يا لينا
شهاب: وانا همشي اروح الشركة
سمية: ازاي يعني تروح الشركة وامبارح كان فرحك
شهاب: مش هنسافر بعض يومين عشان اخلص الشغل يا ماما
سمية: قول حاجه يا محمود
شهاب: مش هتاخر يا ماما
محمود: انتي عارفه ابنك لما يقول حاجه
سمية: طب تيجي علي الغداء
شهاب: ان شاءلله يا ماما
سمية: توصل بالسلامة يا حبيبي
شهاب: الله يسلمك يا ماما
راح عند ليا ميل علي راسها باسها محتاجه حاجه اجبهالك معايا
ليا: مستغربة من تصرفوا لا عايزة سلامتك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عده يوم واتنين وجي معاد سفرهم 
سمية: خلي بالكم من نفسكم وانتي يا شهاب اوعي تزعلها لو كلمك ترني عليا تقولي ليا 
ليا: حاضر يا ماما 
سمية: زياد روح وصلهم للمطار عشان معاد الطيارة 
لينا: هروح معاكي يا ليا 
سمية: زياد خدها وهاتها معاك 
زياد: حاضر يا ماما 
سمية: لا اله الا الله 
شهاب: محمد رسول الله ﷺ 
في الطريق كانوا فى العربية شهاب وزياد من قدام وليا ولينا في الكرسي اللي وراء 
لينا: هتوحشيني اووي وكل يوم كلميني 
ليا: وانتي يا روحي حاضر وانتي تاخدي بالك من نفسك وتذاكري كويس 
لينا: حاضر 😳وقف العربية بسرعة وقف 
زياد: في ايه 
لينا: بقولك وقف بسرعة 
وقف زياد العربيه ولينا نزلت تجري ومحدش عارف في اي لقوها وقفت عند واحد بيبيع غزل بنات 
زياد: وقفت قلبي الهبلة 
ليا: هههههه 😂😂😂معلش هيا كده مجنونة 
لينا: جبتلكم معايا غزل بنات 
زياد: تصرف ده تعمليه 
لينا: عملت اي يعني قولتلك وقف 
زياد: عبوشكلك ابت 
لينا: بلاش كلمت بت دي 
زياد: امال انتي ولد 
لينا: نينينيني انا ست البنات بس بردو متقولش يا بت 
شهاب: خلاص انت وهيا 
لينا: انا متكلمتش يا ابيه 
زياد: كانت فين الرقة دي. من شويه 
لينا: كانت عند ام لطفي اللي بتنور وتطفي 
زياد: انتي دخلتي كلية صيدلة ازاي 
لينا: زي السكر في الشاي هههههه 😂
شهاب: ينفع تسكتوا ولا انزلكم من العربية 
لينا: اتفضل كل يا ابيه غزل بنات وانتي يا ليا 
زياد: وانا عايز 
لينا: عشان خاطر ابيه بس 
زياد: هاتي طيب 
شهاب: دانتوا صداع اخيرا وصلنا 
ليا: هتوحشيني ياقلبي خلي بالك من نفسك 
لينا: وانتي كمان 
زياد: خلي بالك من نفسك وانبسط 
شهاب: هههههه خدك بالك انت بس من الشغل 
زياد: هههههه ابختك اعم انا في الشغل وانت هتنبسط هناك 
شهاب: هههههه قر بقا 
ليا: باي ياقلبي 
لينا: باي 
دخلوا المطار وخلصوا كل الاجراءات 
زياد: ناويه نمشي ولا اي 
لينا: 🥹🥹🥹
زياد: بتعيطي ليه 
لينا: رمت نفسها في حضنوا وهيا بتعيط بتتكلم من بين دموعها اول مره نبعد عن بعض 🥹
زياد: بلاش تبكي دموعك غالية عليا 
لينا: خدت بالها من اللي هيا عملتوا بعدة عنوا بسرعة انا آسفه مكنتش اقصد 
زياد: ولا يهمك بلاش تعتزري نمشي 
لينا: هزت راسها باه 
ركبوا العربية ومشيوا 
عند ليا وشهاب كانوا ركبوا الطيارة ولسه هتتحرك مسكت ليا في ايد شهاب وغمضت عنيها 
شهاب: هههههه عامله ليه كده 
ليا: بتضحك انا خايفة اول مره اركب طيارة وبخاف من المرتفعات 
شهاب: متخافيش انا معاكي مسك ايدها بين اديه يطمنها وهيا بصت في عيونوا 
شهاب: خليكي باصه ليا متخافيش 
طلعت الطيارة وليا مندمجة في عيون شهاب وهو كمان 
فاقوا علي صوت المضيفة محتاجين حاجة 
شهاب: لا متشكرين 
انتي كويسه دلوقتي 
ليا: ااه احسن بكتير والمكان جميل من فوق هنااا 
شهاب: طب هتسيبي ايدي ولا اي 
ليا: آسفه 
شهاب: هههههه بهزر اتكسفتي ليه كده 
ليا: رخم 
شهاب: طب نامي شوية 
ليا: وانت هتنام 
شهاب: لا 
ليا: اوك نامت ليا وشهاب بيتامل ملامحها 
بعد عده ساعات نزلوا من الطيارة وراحوا الفندق يرتاحوا شويه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
في مكان بقالنا زمان بعيد عنو كان جلال بيتكلم في التلفون 
_يابيه انا بقالي بقالي فترة بدور ومش لاقيهم 
جلال: اتبخروا يعني 
_معرفش يا بيه بس انا كل يوم بدور عليهم ومفيش حد يعرفهم هناا 
جلال: خليك عما تدور لحد ما تلاقيهم 
_حاضر يا بيه 
جلال: امتي بس تقعو، ا في ايدي 
الدكتور: السلام عليكم 
جلال: وعليكم السلام مفيش اي تقدم في حالتها يا دكتور 
الدكتور: والله مش عارف اقولك ايه العلم عند الله 
جلال: مفيش اي حاجه تقدر تصحيها 
الدكتور: في الحالات اللي زي دي منقدرش نحدد هتفوق امتي بس احنا بنقول لاهل المرضي انهم يتكلموا معاها وكده يمكن تستجيب ليهم 
جلال: ماشي يا دكتور 
الدكتور: ربنا يشفيها 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند ليا وشهاب 
ليا: هو ممكن ننزل نتفسح شوية 
شهاب: بس هننزل ناكل الاول 
ليا: هييي موافقه 
شهاب: طفلة امشي قدامي 
ليا: انا مش طفلة انا كبيره اهو 
شهاب: باين عليكي 
ليا: نينينيني 
شهاب: بلاش ننزل طيب 
ليا: لا انا لهزر يا رمضان مبتهزرش ههههه
شهاب: لا 😂
نزلوا المطعم عشان ياكلوا 
ليا: تعال نقعد على التربيزة دي بتطل علي البحر 
شهاب: اتفضلي 
ليا: المكان يجنن 
شهاب: هتطلبي اي 
ليا: اطلب انت 
شهاب: اوك 
طلبوا الاكل وكانوا قاعدين ياكلوا في جوا جميل وليا تركيزها مشدود للبحر 
شهاب: تحبي ننزل نسبح 
ليا: هاا انا مبعرفش اسبح بس بحب المية اوي
شهاب: تحبي تتعلمي السباحه 
ليا: اه طبعا 
شهاب: تعالي اعلمك 
ليا: بس انا مش معايا هدوم السباحه وغير كده في ناس كتير 
شهاب: هننزل نشتري هدوم اسلامي للسباحة وهعلمك في المسبح مش في البحر 
ليا: اوكي يالا 
نزلوا اشتروا هدوم وغيروا وراحوا المسبح 
شهاب: جاهزة 
ليا: لا انا خايفة 
شهاب: متخافيش انزلي 
ليا: لا خلاص انا مش عايزة اتعلم 
بحركة سريعة شهاب شالها ونط بيها في المية وليا ماسكة فيه 
شهاب: اهدي متخافيش سيبي نفسك في المية متخافيش 
ليا: لا طلعني بسرعة انا مش عايزة اتعلم 
شهاب: واثقة فيا 
ليا: هزت راسها باه 
 ابتدا يبعدها عنوا وهيا بتغتص لتحت 
شهاب: ارفعي راسك فوق المية 
ليا: بحاول اهو 
عده وقت وهو بيعلما وابتدت تتعلم معاه 
ليا: الميه جميلة 
شهاب: مش كفاية كده 
ليا: خلينا شويه تاني 
شهاب: طب انا هطلع من المسبح وانتي خليكي شويه 
ليا: هتسيبني لوحدي 
شهاب: لا هقعد معاكي اهو 
عده وقت وهما لسه في المصبح 
ليا: كفايه كده انا تعبت بس بجد مبسوطة اوي 
شهاب: دايما يارب 
ليا: شكرا ليك بجد 
شهاب: اي رايك نبقا اصحاب 
ليا: اصحاب 
شهاب: اه يعني مفيش شكرا بينا 
ليا: اتفقنا 
شهاب: تعالي بقا غيري هدومك بدال متتعبي 
ليا: يالا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
شهاب هو احنا مش دلوقتي بقينا اصدقاء 

شهاب: ايوه اصدقاء 

ليا: طب انا من زمان نفسي ازور باريس واتصور جمب برج ايفل وغير كده حابه انزل باليل ونتمشي في الشوارع 

شهاب: بس كده يا ستي 

ليا: اه بس شوف حاجه بسيطة خالص 

شهاب: طب غيري هدومك وتعالي يالا 

ليا: فوريره يا كابتن هههههههه 😂

شهاب: كابتن يالا يا اخرة صبري 

ليا: 😉اخرة صبرك انا يبقا حلوة 

شهاب: اه طبعا احلي حاجه شوفتها 

ليا: ننا هروح البس بسرعه وانت كمان 


عده وقت ليا كانت لبست وطلعت 

شهاب: وانتي هتنزلي كده 

ليا: اه مالوا يعني كانت لابسه بنطلون بوي فريند وبلوزة باكمام منفوشة وطرحة 

شهاب: بس انتي استايل لبسك مش كده دايما بتلبسي درايسات او جيبات 

ليا: عادي يا شهاب مفهاش حاجه 

شهاب: غيري هدومك 

ليا: بس انا شايفها كويسه اي الغلط فيها 

شهاب: اتنرفز من اعتراضها واتكلم بعصبيه الغلط انك طالعة فيهم حلوه اوي وانا مش هستحمل اي حد يقولك اي كلمة في الشارع انتي سامعة يا اما تغيري يا مفيش خروج 

ليا: كان ممكن تقولها بطريقة غير كده بدال عصبيتك عليا بالطريقة دي انا مش عايزة انزل خلاص سابته وطلعت البلكونه وهيا بتعيط 


شهاب غبي عاجبك كده خليتها زعلت دخل البلكونه لقاها واقفة 

صدقيني انا مقصدش اني ازعلك او ازعقلك 

ليا: انا لو عملت حاجه غلط كان حقك تزعقلي انما انا مغلطش 

شهاب: خلاص انا آسف وبعدين شوفي الطماطم 

ليا: هاا 

شهاب: خدودك بقا شبه الطماطم لما بتعيطي 

ليا: ابتسمت من بين دموعها 😊

شهاب: هو انا قولتلك قبل كده 

ليا: قولت اي 

شهاب: ان ابتسامتك جميلة اوي 

ليا: شكرا 😊

شهاب: طب يالا ننزل 

ليا: مش عايزة خلاص 

شهاب: هو احنا مش اتصالحنا 

ليا: اه بس مش عايزة انزل 

شهاب: بس انا حابب نخرج وزي ما انتي كده بس انا مش مسؤؤل عن اللي هيحصل 

ليا: 😝😝اشي هههههههه بس هنتمشي مش هنركب العربية 

شهاب: اوك 


عده وقت وهما ماشيين في الشوراع وماسكين ايدين بعض وليا مبسوطة خالص وشهاب فرحان عشان شايفها سعيدة 

ليا: تعالي صورني هنااا 

شهاب: 😂طب اقفي كويس 

ليا: لا صورني كده 😝 تعالي نتصور انا وانت بقاا 

شهاب: اتصورنا كتير كفايه كده تعالي يالا 

ليا: هو اي ده يا شهاب 

شهاب: ده يا ستي كل اتنين بيحبوا بعض بييجوا هنا وبيكتبوا علي القفل اسمائهم وبعدها بيرموا المفتاح في المية 

ليا: الاه طب تعال احنا كمان نعمل كده 

شهاب: حابه تعملي كده ثواني اشتري ليكي قفل 

ليا: عايزة قلم 

شهاب: اهو قلم 

ليا: مسكت القفل ورسمت عليه قلب وكتبت عليه اسمها واسم شهاب 

ليا: هااا حلو 

شهاب: جميل 

ليا: 😂😂استنه ارمي المفتاح بقاااا 

شهاب: ارميه 

ليا: هنروح فين تاني بقااا بس الاول هاتلي ايس كريم 

شهاب: عايزه نكهة ايه 

ليا: شكولاته 🍦

شهاب: احلي ابس كريم لاحلي طفلة 

ليا: ننا مش طفلة 

شهاب: انتي طفلتي انا بس 

ليا: 😊ابتمست ولفت وشها الجهة التانيه 

شهاب: هو انتي بتتكسفي يا بطة 

ليا: بس بقااا قربنا نوصل للبرج عشان انا تعبت 

شهاب: مش كنا جينا بالعربية 

ليا: لا كده جميل 

شهاب: عشر دقايق ونوصل 

ليا: طب قوم يالا 


عده وقت ووصلوا البرج 

ليا: اععععععععع جميل خالص 

شهاب: يخرب بيتك يا مجنونه الناس بتبص علينا 

ليا: مش مصدقه شكلوا حلوو اوي 

شهاب: تعالي نطلع من فوق هيبقا اجمل 

ليا: طب نتصور هنا الاول وبعدها نطلع 

شهاب: ماشي يا ستي 

ليا: طب هو في اسانسير ولا اي 

شهاب: علي رجلك واطلعي 

ليا: 😂مش هقدر 

شهاب: تعالي بس 

ليا: اشي يالا 

عده وقت وهما بيطلعوا على السلالم ليا قعدت علي السلم 

شهاب: يالا قربنا نوصل 

ليا: انا مش قادره اكمل تاني 

شهاب: وهنقعد كده 

ليا: معرفش اطلع انت وانا هستناك 😳انت بتعمل اي سيبني 

شهاب: بس اسكتي هشيلك واطلع انا وانتي 

ليا: لا نزلني 

شهاب: بس اسكتي بدال مااا اضر،،، بك 

ليا: لا وعلي اي انا اصلا زي الفراشة 

شهاب: لا والله 

ليا: اه والنحمه 


وصلوا اعلي البرج وشهاب نزل ليا 

ليا: هههههههه 😂تعبت ولا اي 

شهاب: انتي بتاكلي اي اللي يشوفك يقول خفيفة 

ليا: 🙀🖐😂خمسة في عينك 

شهاب: اتنيلي 

ليا: اكتر من كده هيبقا كتير 

شهاب: هههههههه 

ليا: ضحكتك حلوه 

شهاب: 😎عارف 

ليا: ابو غرورك ننا بجاملك بس 

شهاب: بكمل معاكي المجاملة 

ليا: طب تعالي صورني المكان جميل هناا 

عده وقت وهما بيتصورا ومبسوطين 

شهاب: تعالي نروح بقا 

ليا: وانا تعبت كمان 

شهاب: طب يالا ننزل 

ليا: استنه ثواني 

شهاب: في اي 

ليا: هو ده مش اسانسير ولا انا غلطانه 

شهاب: ده بجد 

ليا: 😒😒وخليتنا نطلع على رجلينا 

شهاب: رياضي ليكي وبعدين ما انا شلتك 

ليا: عبوشكلك تعال ننزل في الاسانسير 

شهاب: هههههههه خلاص سماح 

ليا: عفونا عنك هههههههه 😂

نزلوا واخدوا تاكسي عشان شهاب كان سايب العربية وليا نامت علي كتفوا في الطريق شالها وطلع بيها الاوتيل 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صحيوا تاني يوم علي صوت التلفون بتاع ليا 

ليا: الوو 

لينا: الحقيني يا ليا بابا عرف مكانا 

ليا: ازاي عرف مكانك 

لينا: امبارح وانا راجعه من الكلية في واحد كان بيسال عليا وكان معاه صورنا وواحدة من زمايلي قالتلوا اننا بدرس في الكلية واكيد مش هيبقا صعب عليه يعرف انا فين بالظبط 

ليا: خلاص متخافيش انا هنزل انهارده وانتي متطلعيش من البيت 

لينا: انا خايفه اووي 

ليا: متخافيش انا جنبك 

لينا: 😭😭

ليا: انتي بتعيطي بلاش توجعي قلبي عليكي انا هنزل عندك انهارده وانتي خدي بالك من نفسك كويس سلام 

شهاب: خير يا ليا في اي 

ليا: هو هو مش هياذينا صح 

شهاب: هو مين انتي كويسه 

ليا: ب ب بابا يا شهاب بابا عرف مكانا مش هياذ..ي ليا صح 

شهاب: خدها في حضنوا وحط ايدوا على شعرها اهدي متخافيش مش هيقدر يعمل حاجه 

ليا: 😭😭انا عايزه انزل انهارده 

شهاب: هنعمل اللي انتي عايزة بس اهدي وبطلي عياط شويه دموعك غالية عليا 

ليا: من بين شهقاتها بتتكلم حاضر 

شهاب: امسكي اشربي ميه وانا هشوف اقرب طيارة وننزل مصر 

ليا: 🥹🥹انا خايفه يوصل ل لينا 

شهاب: صدقيني مفيش حاجه هتحصل اوعدك قومي جهزي الشنط يالا 

ليا: حاضر 

ابتدت ليا تجهز الشنط وشهاب اتصل ب باباه عشان يبعتله طيارة خاصة 


عده وقت وكانوا جهزوا ووصلوا المطار لقوا الطيارة في انتظارهم بعد مرور ساعات وصلوا القاهرة واتجهوا للبيت دخلوا البيت كانوا كلهم في انتظارهم جريت لينا على ليا

ليا: متخافيش ياقلبي انا جمبك 

لينا: انا خايفه انا مش عايزة اشوفوا 


_مش عايزين تسلموا علي ابوكم ولا اي 

لينا كانت بتستخبي في حضن ليا من الخو.. ف اول ما سمعت صوته 

محمود: انت ابوهم 

جلال: ايوه انا وجيت عشان اخد بناتي 

محمود: دلوقتي افتكرت ان ليك بنات انا مش هسمحلك تاخدهم من هنا 

جلال: وهتمنعني بصفتك اي 

محمود: ليا تبقا مرات ابني واقدر امنعك من انك تاخدها 

جلال: اي مرات ابنك ازاي يعني 

محمود: زي ما سمعت كده هيا وشهاب ابني اتجوزوا 

جلال: الكلام ده صحيح يا ليا 

ليا بصت عليه بخوف ومتكلمتش اتقدم ناحيتها ورفع ايدوا وضر،،، بها بالقلم من شدته وقعت على الارض

شهاب: انت ازاي تعمل كده انتي كويسه يا ليا 

ليا 🥹🥹بتبكي وبس 

جلال: انا هعتبر انكم مو،،، توا بالنسبالي واه صحيح امكم بتمو،، ت في المستشفى 

ليا ولينا بان على وشهم اثار الصدمة والخوف من انهم بفقدوا امهم جريوا عند ابوهم ومسكوا فيه 

ليا: ماما كويسه صح وانت بتكذب علينا

جلال: تعالي اتاكدي بنفسك 

لينا: انت اكيد السبب انت انا مش هسامحك طول عمري مش هسامحك 

شهاب: ليا 

لينا: ليا حبيبتي فوقي اكيد ماما بخير متقلقيش ماما بخير فتحي عنيكي عشان خاطري 

جلال لسه هيقرب منها شهاب وقفوا ونزل شالها وطلع بيها على فوق وميساء اتصلت بدكتور العيلة 

اجي الدكتور يفحصها وكلهم بره منتظرين خروجه عده وقت ليس بقليل طلع الدكتور وكلهم جريوا عليه 

الدكتور: متقلقوش........ 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
متقلقوش دي حاجه طبيعية في  وضعها 

شهاب: ازاي يعني 

الدكتور: مبروك المدام حامل 

شهاب اثار الصدمة علي وش شهاب وعيونه احمرت من العصبية 

سمية: بجد يا دكتور انا هبقا تيته 

الدكتور: اه الف مبروك انا كتبتلها على شوية مقويات وهيا هتبقا كويسه 

سميه: متشكره يا دكتور زياد وصل الدكتور 

شهاب: عن اذنكم انا هدخل عند ليا 

ميساء: هههههههه مستعجل اوي واحنا كمان عايزين ندخل 

شهاب: مش دلوقتي عن اذنكم دخل عند ليا وقفل الباب لقاها نايمه علي السرير 

شهاب: ليه عملتي كده في انا اللي كنت فاكرك غيرهم طلعتي زيهم واكتر ليه مسكها من دراعها جامد وشدها من علي السرير 

ليا: انت ليه ماسكني كده سيب ايدي 

شهاب: قوليلي ابن مين 

ليا: هو اي اللي ابن مين 

شهاب: اللي في بطنك ابن مين 

ليا رفعت ايدها وضر،، بته بالقلم انا مسمحش لاي حد انوا يشكك في اخلاقي انت فاهم 

شهاب: دلوقتي هتعملي فيها الشريفة عليا هكذب الدكتور اللي طلع وقال انتي حامل 

ليا: الصدمة احتلتها ومش عارفه تعمل ايه صدقني يا شهاب الكلام ده كذب انا عمري ما هعمل كده اكيد في حاجه غلط 

شهاب: مسكها جامد من اديها بطلي كذب بقاا في حاجه غلط ازاي ولا انتي عشان حقيقتك القذ،، رة انكشفت هتعملي دور البرئية 

ليا: حرام عليك بلاش تظلمني 

شهاب: من النهارده كل حاجه انتهت بينا هتفضلي معايا لحد ما الفترة اللي اتفقنا عليها تنتهي بس صدقيني هتتمني المو،،، ت في الفترة دي 

ليا: هتندم على اتهامك ده صدقني هتندم 

شهاب: ضحك باستهزاء وانا عايز اندم واياكي حد يحس بحاجه كلهم مستنيين بره عشان يباركولك 

ليا: صدقني انا برئية 

شهاب: هنشوف الكلام ده بعدين 

طلع شهاب من البيت كان سايق العربية بسرعة جنو،، نية جواه بركان لو حد قرب منه هينف، جر  مش هسامحك يا ليا هتندمي صدقيني علي خيا، نتك هتدفعي التمن 


عند ليا كلهم كانوا حوليها باركوله ومبسوطين وليا في عالم تاني بعيد عنهم هتتجنن من تفكيرها 

سمية: ليا حبيبتي انتي كويسه 

ليا: هااا اه 

سمية: طب ارتاحي يا حبيبتي عشان باين عليكي التعب 

ليا: هو بابا مشي 

سمية: لا بس هيمشي دلوقتي 

ليا: طب ممكن تندهي حابه اتكلم معاه شويه 

سمية: بس 

ليا: عشان خاطري 

سمية: حاضر ثواني وهبعتوا ليكي 

ليا: متشكره 

سمية: خلي بالك من نفسك 

عده وقت كان جلال في اوضة ليا ولينا كانت معاهم 

جلال: خير انشاء الله 

ليا: انت عمرك محسستنا بحنان الاب دايما كنت بقعد ابص علي الاباء ازاي بيعاملوا اولادهم بس انت اكيد انت عارف معاملتك معانا ازاي كنت عايز تبيع.. نا لوحد اكبر منك كله عشان الفلوس مفيش مره اخدتنا في حضنك ولا سالتنا علي اي حاجه بتحصل معانا بس الحياة قدمت فرصة تانيه لينا واحنا اخترناها ارجوك لو في فقلبك ذرة رحمة سيبنا في حالنا كفاية اللي شوفناه واحنا معاك وارجوك بلاش تاذي ماما هيا ملهاش ذنب احنا سبب كل حاحنا اللي هرب،، نا 

جلال: وازاي جيتوا هنا عند خالتكم 

ليا: خالتنا مين 

جلال: نعيمة دي تبقا خالتكم هيا متعرفكمش عشان كانت مسافرة مع جوزها ولما اتوفا بقت عايشة هنا بس انا عارفها كويس 

ليا: نعيمة تبقا خالتنا 

جلال: ايوه هيا خالتكم 

ليا: احنا هنعمل كل حاجه انت عايزها بس عايزين نشوف ماما انقلها لمستشفي هنا عشان نطمن عليها بالله عليك بلاش تاذيها 

جلال ابتدا يقرب منها وهيا بترجع لورا 

جلال: لدرجادي خايفة مني 

ليا: انت اللي وصلتنا لكده 

رجع خطوة لورا عندك حق انا هحاول اني اجيب مامتك في مستشفى هنا مشي علي طول من غير ميقول اي كلمة تاني 

ليا: يارب احمي ماما يارب 

لينا: هو ممكن يجيبها هنا 

ليا: مش عارفه ان شاءلله خير 

لينا: ليا هو الكلام اللي الدكتور قالوا ده صح 

ليا: كذب والله العظيم كذب 

لينا: مصدقاكي يا حبيبتي انتي عمرك متفكري تعملي حاجه غلط 

ليا: شهاب مش مصدق وفكر ان اننا خو،، نته 

لينا: هييجي اليوم اللي هيعرف فيه الحقيقه وهيندم علي كل كلمة قالها ليكي 

ليا: 🥹🥹يارب انت عالم بحالي 

لينا: اهدي انتي لسه تعبانه ارتاحي وانا هفضل جمبك هنا 

نامت ليا ولينا قعدت جمبها بتمشي ايدها على شعرها 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
رجع شهاب البيت باليل متاخر كان الكل نايم هو وطالع علي السلاليم سمع صوت من المطبخ قرب من المطبخ عشان عشان يسمع اللي بيتقال وسمع حاجه خلتوا ينصدم 
_كله تمام يا ستي انا بعمل زي ما انتي بتقولي بالحرف الواحد 
نعيمة: لازم محدش يحس بحاجه ولا يعرف ان ليا مش حامل وده كله تاثير الدواء عليها 
_اطمني يا ستي كل حاجه ماشية زي ما انتي قولتي انا حطتلها البرشام اللي انتي عطتهوله مكان البرشام اللي هيا بتاخده وكل ما بتغير العلبة انا كمان بغيرلها البرشام 
نعيمة: وده نصيبك اللي اتفقنا عليه واستمري في كده وانا هحلي بوقك كل شويه ايام 
_بس اللي انا مفهمتوش لدلوقتي انتي ليه بتعملي كده 
نعيمة: الحكاية دى من زمان اوي من قبل ما اتزوج وبابا دايما كان بيفضل اختي عليا كل طلباتها هيا مجابه وانا لا 
_طب وليا مالها بكده 
نعيمة: ليا ولينا يبقوا بنات اختي بس هما فاكرين اني معرفهمش انا وجوزي الله يرحمه كنا مع بعض في الكليه حبينا بعض واتقدملي بس بابا رفض قال راجل نسو،، نجي قولتله بيحبني ومن ساعة محبني معرفش اي واحده غيري ساعتها خيرني بين حاجتين يا هما يا هو 
_وانتي اختارتيه هو 
نعيمة: ده اللي حصل وسبت البيت واتجوزنا وبعد فترة اختي اتجوزت وخلفت انا ساعتها رحت المستشفى بس من غير ما حد يشوفني كنت حابه اني اشوفهم للمرة الاخيرة عشان كنت مسافرة انا وجوزي وبنتي سافرنا ومرت الايام وسمعت بخبر مو. ت اهلي في حادثة عربية وقتها زعلت وكنت هنزل بس كان عند المرحوم زوجي ظروف في الشغل مقدرتش انزل
_ايوه يا ستي بس اختك ذنبها اي 
نعيمة: هيا السبب في كل اللي حصل هيا اللي قالت لاهلي عن المرحوم زوجي ودايما كانت المفضلة اخدت مني كل حاجه واتجوزت اللي بتحبوا بس طلع انسان طماع كله هموا فلوسها وبس سيبك انتي من الحكاية دي وزي ما اتفقنا انا هطلع انام قبل محد يحس بينا 
_ حاضر يا ستي 
كله ده وشهاب كان بيسمعهم ومصدوم من كمية الحق،، د اللي موجود في قلبها ومضايق من نفسوا انوا شكك في اخلاق ليا طلع الاوضه لقاها نايمه علي السرير وباين اثر الدموع على وشها صدقيني انا اسف مكنتش اعرف ان في ناس بالح. قد ده انا عارفه انك مش هتقدري تسامحيني دخل الحمام ياخد شاور وساب ليا نايمه علي السرير وهو نام علي الكنبة اتي الصباح يحمل الكثير من المفاجأت صحي شهاب لقي ليا مش موجوده في الاوضه دور عليها ملقهاش ونزل تحت بردو ملقهاش 
شهاب: ماما هيا ليا فين 
سمية: راحت هيا ولينا عند مامتهم في المستشفى من الصبح 
شهاب: مستشفى ايه 
سمية: مستشفى الشفاء هيا بخير متقلقش 
شهاب: ازاي بس يا ماما انا هروح ليها 
سمية: زي ما تحب يا بني 
شهاب: مش هتاخر سلام 
طلع شهاب ركب العربيه واتجه للمستشفي 
عند ليا ولينا كانوا قاعدين مع امهم ماسكين ايدها وبيتكلموا معاها علي امل انها تفوق 
ليا: ماما مش هتفوقي عشان تاخدينا في حضنك زي زمان مش هتعملي الاكل اللي احنا بنحبوا 
لينا: فوقي يا ماما عشان انتي وحشتيني اووي ونفسي تتكلمي معايا زي زمان 
وصل شهاب المستشفى وسال على الاوضة وطلع كانوا قاعدين زي ما هما 
شهاب: ممكن اتكلم معاكي 
ليا: خير في حاجه نسيتها امبارح جاي تكملها هنا 
شهاب: لا بس انا اكتشفت الحقيقه وعرفت مين اللي عمل كده 
ليا: انا مش فاهمه حاجه 
شهاب: انا هفهمك علي كل حاجه بس تعالي نطلع من هناا طلعوا بره واخلوا اوضة كانت فاضية ولينا قعدت مع مامتها ابتدت شهاب يحكي كل حاجه سمعها ليها ليا بتسمع وبتعيط 
شهاب: انا عارف اني ظلمتك ومستاهلش انك تسامحيني بس اديني فرصة تانية واوعدك كل حاجة هتتصلح وترجع زي الاول 
ليا: 🥹🥹دلوقتي صدقت لما سمعت ولما انا قولتلك اني مظلومة سبتني ومشيت دلوقتي جاي تعتزر بدال متتاكد في الاول جيت وحهتلي الاتهام وانا كونت زيك مصدومه 
شهاب: انا عارفه اني غلط سامحيني 
ليا: اسفة مقدرش اني اسامحك 
لينا: ليا تعالي بسرعه انتي فين 
ليا: ماما 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ليا تعالي شوفي ماما بسرعة 
خير يا لينا ماما فيها اي 
لينا: ماما يا ليا حركت ايدها 
ليا: بجد يعني ماما هتفوق 
لينا: الدكتور طلعني بره الاوضه بيكشف عليها 
ليا: انا عايزة ادخل 
لينا: استني بس لما الدكتور يطلع 
ليا: يارب ماما تفوق يارب 
لينا: ان شاءلله خير يا حبيبتي 
عده وقت الدكتور طلع وكلهم جريوا عليه ليا ولينا وشهاب وكمان جلال 
ليا: طمني يا دكتور ماما بخير صح 
الدكتور: اطمنوا بخير متقلقوش حصل تحسن كبير اوي انها ابتدت تحرك ايدها وان شاءلله عن قريب هتتعافه خالص 
لينا: يعني ماما مفقتش 
الدكتور: احمدي ربنا في تحسن كبير خالص وعن قريب ربنا يشفيها 
ليا: الحمدلله على كل حال 
لينا: طب ممكن ندخل نشوفها 
الدكتور: اكيد طبعا كلامكم معاها جاب تحسن بشكل كبير عن اذنكم وربنا يشفيها 
شهاب: دكتور هو احنا ممكن نخدها معانا البيت صح 
الدكتور: ممكن بس ترافقها ممرضة 
ليا: احنا هنهتم بيها 
الدكتور: اذا كان كده ماشي وانا هجي اطمن عليها 
ليا: متشكره يا دكتور 
الدكتور: العفو ده واجبي امضوا علي ورق الخروج وتقدروا تمشوا 
جلال: انا همضي يا دكتور 
عده وقت وكانوا جهزوا كل حاجه وشهاب اصر عليهم انها تيجي معاهم البيت وبعد الحاح كبير من شهاب جلال وافق وصلوا البيت كانوا كلهم قاعدين في الصالة طلعوا مامتهم في اوضة الضيوف وبعدها نزلوا عند العيلة تحت 
شهاب: كنت عايز اعرفكم حاجه 
محمود: خير يا بني 
شهاب: ليا مش حامل واللي حصل ده كله عشان يخليني ابعد عن ليا واشكك فيها والسبب كان مرات عمي هيا مديحه اللي بتشتغل عندنا 
نعيمة: اي اللي انت بقتوله ده وانا هعمل كده ليه 
شهاب: لامتي هتفضلي بالحقد اللي في قلبك ده
نعيمة: بس انا معملتش حاجه 
شهاب: انا سمعتك وانتي بتكلميها ومعايا الدليل اللي يثبت صحت كلامي امسكي اقري التحاليل ده ل ليا واضح فيها انها مش حامل وان في نسبة دواء في دمها من اللي انتي كنتي بتدهولها 
شهاب: زياد هات مديحه من المطبخ 
زياد: حاضر يا شهاب 
دخل زياد جاب مديحه من المطبخ 
شهاب: هتقولي علي كل حاجه والا اخليكي تقولي بطريقتي 
مديحه: لا يا باشا انا هقول علي كل حاجه بس الله يخليك تسيبني انا عندي عيال ملهمش غيري الحكاية كلها ان............ بس يا باشا والله العظيم هيا اللي طلبت مني اعمل كده وانا الفلوس عم*تني سامحني يا باشا 
محمود: من النهارده ملقيش قعاد في البيت ده تلمي هدومك وتمشي من هنا وانا هكتفي بكده ومش هبلغ عنك الشرطه 
مديحه: متشكره يا باشا واتمنه تسامحوني انا عارفه اني خن*ت العيش والملح بس غصب عني الفلوس عم*تني 
محمود: ها يا نعيمة ناويه تكدبي كدبة تاني ولا هتعملي اي تاني دول بنات اختك بدال مكنتي تحبيهم وتعامليهم كويس وتكوني ليهم امهم التانيه عملتي كده شوفي سمية بتعاملهم ازاي ومفيش اي رابط صلة بيهم هقولك اي ربنا يسامحك 
زهرة: انا مش مصدقه انك امي ياريتك مكنتي امي 
نعيمة: زهرة 
سمية: سبيها لوحدها اطلعي يا ميساء وراها 
نعيمة: سامحوني يمكن انا ندمت متاخر 
سمية: لما تحسي بالندم ده من جواكي يمكن نقدر نسامحك مفكرتيش في بنتك ممكن يحصل معاها كده 
نعيمة: الحق*د كان ماليني 
ليا: ليه ده كله طول عمرها ماما بتتمني الخير لناس كلها وكانت فاكره انتي كمان كده بس طلعت غلطانه 
كلهم سابوها وطلعوا وهيا قهدت تعيط 🥺🥺🥺
عده يوم واتنين والوضع زي ما هو لسه زعلانين من نعيمة وليا لسه زعلانه من شهاب وهو بيحاول معاها انها تسامحوا بس هيا مش قابله اعتزاره وفي يوم طلع شهاب الشغل الصبح وكان سايب ورقة ل ليا علي السرير صحيت من النوم مسكت الورقه وابتدت تقراها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صحيت ليا لقت ورقة جمبها وبوكس مسكت الورقة وابتدت تقراها "انا عارف اني ظلمتك وانوا مش سهل انك تسامحيني وانتي مش مديني فرصة اني اعتزرلك بس بجد انا بتاسف ليكي علي كل حاجه حصلت واتمنه اننا نبدا من جديد حاولي تديني فرصة واحده ربنا بيسامح احنا مش هنسامح انا هستناكي  في العنوان ده ولو مجتيش هعرف انك لسه مش مسامحاني ولا هتيامحيني وبكده انا مقدرش اجبرك وهسافر ومش هتشوفي وشي تاني ولو جيتي يبقا قررتي انك تديني فرصة هستناكي لساعة اربعة" بصت في الساعة لقتها لسه 11 فتحت البوكس لقت فستان جميل اوي لونة زهري شكلوا سمبل اوي وعليه طرحة سكري بسمتها ارتسمت على وشها بس بردو لسه زعلانه منو 

عدت الوقت والساعة وصلت 3 وليا لسه مكانها في الاوضة قعدت تذاكر شوية بس كل شوية كانت بتبص علي الوقت ومش عارفة تعمل اي تروح ل شهاب وتديه فرصة تاني ولا لا واخيرا قررت انها تروح ليه وقامت تلبس بسرعه جهزت نفسها بسرعة ونزلت 

سمية: علي فين القمر ده 

ليا: هو بصراحه يا ماما لما اجي اقولك عشان اتاخرت اوي 

سمية: هههههههه خلاص انا عرفت كده هتلاقي العربية بره خلي السواق يوصلك 

ليا: اوكي باي 

طلعت ليا وركبت مع السواق وعطتوا العنوان عشان يوصلها عليه 


عند شهاب 

بص في الساعة كانت 3:40  معقولة مش هتيجي بس لسه فاضل تلت ساعة ممكن تيجي صح هتيجي ثق في  حبك انها هتيجي 


عند ليا في الطريق العربية وقفت فجاة 

ليا: وقفت ليه هنا 

_شكلوا البنزين خلص 

ليا: طب هنعمل ايه دلوقتي 

_في ورشة قريبه من هنا مش هتاخر واجي 

ليا: طب العنوان بعيد من هنا 

_لا يا هانم حوالي عشر دقايق 

ليا: طب صلح انت العربية وانا هكمل مشي 

_هتعرفي الطريق يا هانم 

ليا: انا هتصرف بس انت اوصفلي الطريق وصفلها الطريق وهيل مشيت بسرعة كل شويه تبص في الساعة 3:55 فاضل خمس دقايق اسرعي شويه يا ليا اكيد هتوصلي 


شهاب كان فقد الامل انها تيجي وانها مش هتوصل في خمس دقايق كان لسه هيمشي وسمع خطواتها وهيا جايه نحيته قلبوا كان بينبض بسرعة لف وشوا لقاها هيا جري نحيتها وخدها في حضنوا انا بجد مش مصدق انك اجيتي 

ليا: واقفة زي الصنم مش بتتحرك من رد فعلوا واخيرا بعد عنها 

شهاب: اوعدك اني عمري ما هزعلك تاني يا طفلتي 

ليا: 😊😊

شهاب: تعالي انا حاجز المكان كلوا المكان كان علي البحر وكان في تربيزة متزينه بالورد وعليها كل الاكلات اللي ليا بتحبها وكان في موسيقة شغالة 

ليا: جميل اوي شكرا بجد 

شهاب: انتي وجمل 

ليا: ابتسمت بكسوف 

شهاب: هههههههه شوفي الطماطم اللي بقت علي خدودك 

ليا: بس بقا 

شهاب: حاضر تعالي بقا ناكل عشان في مفاجأة تاني 

ليا: بجد اي هيا 

شهاب: لما ناكل الاول 

ليا: الاه ده كل الاكل اللي انا بحبوا 

شهاب: ما انا سالت الدادة زينب وهيا قالتلي علي اللي بتحبيه 

ليا: اه 

شهاب: بقا ينفع كده تقولي لدادة وجوزك لا 

ليا:جوزي 

شهاب: اه ولا انا غير كده 

ليا: انا جعانه اوي 

شهاب: تعالي ناكل 

قعدوا ياكلوا وشهاب عيونه علي ليا وهيا باصه في طبقها 

ليا: وبعدين بقا عايزه اكل 

شهاب: هههههههه وانا ماسكك كلي 

ليا: طب بلاش تبص عليا 

شهاب: في حد يقدر يشيل عيونه عن القمر 

ليا: يووه بقا 

شهاب: طب خلاص انا هاكلك 

ليا: هاكل لوحدي 

شهاب: قولت اي انا هاكلك قرب الكرسي بتاعوا جمب ليا وابتدت ياكلها 

شهاب: وانتي مش هتاكليني 

ليا: تؤتؤ 

شهاب: خلاص انا مش هاكل 

ليا: هههههههه شكلك كيوت اوي يالا القطر رايح فين 

شهاب: هههههههه مش ابن اختك انا 

ليا: كل وانت ساكت 

شهاب: حاضر يا ماما 

ليا: اي هيا المفاجأة بقا 

شهاب: غمضي عنيكي الاول 

ليا: اوعي ترميني في البحر ههه

شهاب: غمضي بس 

ليا: اهو 

شهاب: فتحي ليا فتحت عيونها لقت شهاب قاعد علي ركبتوا وماسك خاتم في ايدوا 

شهاب: بحبك بحبك من اول يوم شفتك فيه كنت بحاول ابعد تفكيري عنك بس دايما كنت بلاقي نفسي بقرب منك اكتر بحبك يا طفلتي ونفسي اكمل باقي حياتي وانا معاكي تقبلي تكوني شريكة حياتي ونصي التاني 

ليا كانت بتبكي 🥹🥹قالت من بين دموعها اي موافقة لبسها الخاتم وشالها ولف بيها 

ليا قالت باعلي صوتها وانا كمان ابحبك ❤❤

شهاب نزلها علي الارض وهو مش مصدق انها هيا كمان بتبادله نفس المشاعر انتي قولتي اي 

ليا: قولت بحبك يا نصيبي الحلو من الدنيا يا عوض ربنا بعد الصبر ربنا عوضني بيك 

وشهاب: وانا بموت فيكي ياقلبي 

عده وقت كانوا قاعدين على البحر وليا في حضن شهاب 

ليا: نفسي نفضل طول العمر كله 

شهاب: مع بعض طول العمر صحيح يا طفلتي 

ليا: طفلتك 

شهاب: انتي طفلتي المدللة 

ليا: امممممم قول 

شهاب: في مره لينا قالتلي انك بتكبي شعر 

ليا: مفيش حاجه بتخبيها ابدا دايما لسانها فالت كده 

شهاب: يعني الكلام ده بجد 

ليا: اه بكتب بس علي خفيف كده 

شهاب: طب قولي ليا حاجه 

ليا: دلوقتي 

شهاب: ايوه 

ليا: والقلب يهواك ولا يريد غيرك تسللت جدارة وتربعت علي عرشة ملكته ولم يقدر احد علي فعل هذا قبلك... اكن لك مشاعر لم تكن لاحد قبلك القلب راي كثير ولكن في جمال قلبك لن يري عشقتك من البداية والي النهاية... 

شهاب: جميل همسك واحساسك ياقلبي 

ليا: الحب هو اللي بيتكلم 

شهاب: احلي شيء في الدنيا الحب تعالي بقا عشان الدنيا بقت برد هنا تعالي ندخل المنتجع 

ليا: هههههههه انت عامل حسابك بقا 

شهاب: كان عندي احساس انك هتيجي 

ليا: هو بصراحه كنت محتارة بس الحب انتصر في الاخر 

شهاب شالها ودخل بيها المنتجع كان مزين بالورد في كل مكان وشموع حطها على السرير وتكلم بصوت هادي 

شهاب: موافقه نتمم زواجنا 

ليا: خبت وشها في حضنوا 

طفا النور واخدها لعالمهم الخاص 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
صحي ليا الاول كان شهاب لسه نايم بس بيتقلب بانزعاج من اشاعة الشمس قامت قفلت الستاير وبعدها جابت علبة المكياج من شنطتها وابتدت ترسم على وشه شهاب خلصت واجت جنبوا ونامت تاني 

ليا: دخيلوا شو حلو وهو نايم 

شهاب: سمعتك علي فكره 

ليا: انت صحيت من امتي 

شهاب: ههههههه لما كنتي بتتغزلي فيا 

ليا: ههههههه صباح الخير يا حبيبي 

شهاب: صباح الخير مش بتتقال كده 

ليا: امال بتتقال ازاي 

شهاب شاور علي خدوا كده 

ليا: ههههههه لا قوم اغسل وشك عشان نمشي 

شهاب: مش هقوم غير لما اخدها ولا اخدها بطريقتي وانا مش مسؤؤل 

ليا: ههههههه 😹😹وشك مش نضيف ههههههه 

شهاب: وشي 

ليا: استنا ثواني قامت جابت المراية ههههههه 

شهاب: 😳😳😳مين اللي عمل كده كانت راسمه وشوا زي الجوكر 

ليا: صدقني مش انا انا صحيت لقيت وشك كده 

شهاب: وهو في حد غيري انا وانتي تعالي هنا 

ليا: خليك مكانك انا بقولك اهو 

شهاب: لما اخد حقي الاول 

جريت ليا وشهاب كان بيجري وراها طلعت على السرير ومسكت المخده 

ليا: اوعاا تقرب انا بلعب كارتيه 

شهاب: بجد وانا عايز اشوف مهاراتك بحركة سريعة منو كان ماسك رجلها وقعت وهو كمان وقع معاها 

ليا: عضامي اتكسرت حرام عليك 

شهاب: انا مش تقيل اوي 

ليا: ههههههه لا فراشة 

شهاب: اي اللي عملتيه في وشي ده 

ليا: بصتلوا بعيون القطط انا عملت حاجه 

شهاب: بلاش البصة دي بدوبني 

ليا: بجد يا حبي 

شهاب: قلبي وكل دنيتي ابتدا يقرب منها وهيا سرحت في عيونوا قرب وشوا من وشها وبعدهاا حط خدوا علي خدها الالوان بقت علي وشها هيا كمان ههههههه 😹😹كده تعادل يا حبي 

ليا: قامت المراية لقت وشها اتبهدل 

شهاب: طالعة حلوه اوي 

ليا: رخم 

شهاب: بتقولي حاجه يا حبيبي 

ليا: بقول رخم وبارد كمان

شهاب: والله طب مش هنمشي من هنا يا رايك 

ليا: لا مش ينفع محدش يعرف اننا هنا 

شهاب: لا زياد عارف وكمان لينا هما اللى اقترحوا الفكرة 

ليا: متفقين عليا بقا 

شهاب: هو انا مقولتلكيش انك طالعة حلوا اوي ابتدت يقرب منها وهيا بترجع لورا 

ليا: انا عايزة اطلع البحر 

شهاب: حاضر بس مش دلوقتي 

ليا: انا عايزة اروح دلوقتي وبطل تقرب كده 

شهاب: والله طب اهو بقا يقرب منها اكتر وبحركه سريعة كان شالها (ونسيبهم بقا ملناش دعوه) 

عند لينا كانت بتذاكر في اوضتها لحد ما الباب خبط 

لينا: معندناش بيض يالي بتخبط 

زياد: ههههههه افتحي يا مجنونة بيض اي 

لينا: هو انت كنت عايز اي 

زياد: دايما دبش كده خسار*ة فيكي الاكلة اللي كنت هعزمك عليها 

لينا: 😳اكل انا بهزر ي رمضان مبتهزرش ولا اي 

زياد: العب باليه 😹😹

لينا: قلبظ بجنيه 

زياد: هو في حاجه تاني مش عارف 

لينا: ههههههه في شبسي وكارتيه 

زياد: طب اجهزي عازمك على اكلة انما اي 

لينا: اوعا يكون فول وطعمية 

زياد: اللهي يسد. نفسك 

لينا: انت يارب 

زياد: بتاكدي الدعوة يعني عموما اللي انتي تختاريه 

لينا: اي رايك في كشري 

زياد: تصدقي انا غلطان اني باخد رايك البسي ومش عايز اسمع صوتك 

لينا: استنه يا لطفي لازم اعرف 

زياد: هو انا هخط*فك 

لينا: 😳انا كنت حاسه انك راجل ما*فيا وكمان بتا*جر في الاع*ضاء 

زياد: يخرب بيتك انا لغيت العزومة خلاص 

لينا: والله ما يحصل نص ساعة اكون جاهزة 

زياد: عشر دقايق لو مجهزتيش همشي 

لينا: قليل اوي 

زياد: وقتك بيعدي تيك توك 

اتاخرت 

زياد: ثانيتين 

لينا: ده رقم قياسي صدقني ههههههه 

زياد: بس انتي طالعة حلوة اوي 

لينا: شكرا 

زياد: هو انتي بتتكسفي 

لينا: ليه مش بنت ولا اي عشان متكسفش 

زياد: ست البنات طبعا 

لينا: بحسب 

زياد: اجمعي 😹😹😹

لينا: نينيني هنمشي ولا اي 

زياد: اه اتفضلي اركبي 

ركبت لينا العربية ومشيوا وقفوا عند مطعم فخم اوي 

لينا: بلاش ناكل في المطعم ده 

زياد: بس ليه ده من احسن المطاعم 

لينا: لا انا مش عايزه اكل في احلي المطاعم تعالي ناكل في اي حتي تانيه ولا اقولك انا اللي هختار سوق انت وانا هدلك علي الطريق 

زياد: بس 

لينا: يالا اتحرك 

زياد: اما نشوف اخرتها اي 

وصلوا عند مطعم صغير مش كبسر علي البحر بيعمل مشاوي 

لينا: دلوقتي هتاكل احلي مشاوي انزل 

زياد: مش مطمن ليكي 

لينا: ليه دانا غلبانه ههههههه 

زياد: اوي اووي كمان 

قعدوا علي تربيزة جنب البحر وطلبوا الاكل وقعدوا ياكلوا 

زياد: الاكل جميل بجد 

لينا: طبعا هيكون ده 😎

زياد: اللي يشوفك كده يقول انتي اللي عملاه 

لينا: 😹😹😹لا انا اللي جبتك هنا 

زياد: ابتسامتك 

لينا: مالها 

زياد: جميله اوي خليكي دايما بتضحكي ومش بقولك كده عشان تبطلي تضحكي 

لينا: اشي 

زياد: لينا انا بحبك يمكن اول ما شفتك اعجبت بشكلك بس لما قعدت معاكي فترة حبيتك وعمري محبيت حد كده كنت بحس معاهم احساس غير كده بس اللي حسيتوا معاكي غير اي واحده انا عرفتها 

لينا: انت حبيت قبل كده 

زياد: مش عارف يمكن انا كنت مسميه كده بس اللي حسيتوا معاكي مختلف ومن ساعة ما دخلتي علي حياتي مشوفتش حد غيرك وانتي احساسك اي من ناحيتي 

لينا: مش عارفه الحقيقه 

زياد: بتحبي حد تاني في حد في حياتك 

لينا: الحكاية مش كده بس انا مفكرتش فيها قبل كده انت انسان شخصيتك جميله وتتحب 

زياد: كلامك ده يكفيني وانا مش عايز منك اي حاجه تاني انا حبيت اخد رايك في الاول اننا نعمل خطوبة 

سكتت ومردتش عليه 

زياد: خلاص فهمت وصلني ردك قام عشان يمسي مسكت ايدوا

لينا: موافقة 

زياد: ده بجد 

لينا: اه بجد 

زياد: مش مصدق نفسي دي احلي حاجه سمعتها منك تبت علي ايدها جامد وكانها هتهر*ب منو 

لينا: اه ايدي 

زياد: اسف مخدتش بالي 

لينا: نمشي عشان اتاخرنا 

زياد: يالا 

وصلوا البيت كانوا كلهم هناك وليا وشهاب كمان كانوا وصلوا 

زياد: سيداتي سادتي انا قررت اتجوز 

ميساء: صفرة والقمر طبعا العروسة 

زياد: عرفتي منين 

ميساء: نظراتك واضحة يا باشا 

زياد: دايما قفشاني 

ميساء: اخويا بقا الف الف مبروك 

ليا: كده يا لينا تخبي عني 

زياد: لينا مكنتش تعرف 

ليا: بقيت المحامي بتاعها ههههههه 

زياد: زي ما شهاب المحامي بتاعك 

ليا: الف مبروك اختي مش هتلاقي احسن منك 

كلهم كانوا بيباركولهم وبيهنوهم 

محمود: الف مبروك يا ولاد ان شاءلله بكره اتكلم مع ابو لينا في الموضوع 

ليا: بس 

محمود: انا عارف انتي هتقولي اي بس دي الاصول ومهما كان هو ابوكم 

ليا:ماشي يا عمي اللي تشوفوا 

طلعت ليا اوضتها وشهاب طلع وراها 

شهاب: مالك يا ليا 

ليا: مفيش حاجه بس خايفه بابا يرفض 

شهاب: ان شاءلله خير متقلقيش 

ليا: يارب 

شهاب: تعالي نامي يالا 

ليا: تعرف اني بقيت مش برتاح غير في حضنك 

شهاب: وهو ملكك انتي وبس 

ليا: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك 

شهاب: ولا منك يا نن عيني 

تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-