رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول بقلم منال عباس

رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول بقلم منال عباس

رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة منال عباس رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول

رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول بقلم منال عباس

رواية رزقت بالحلال كاملة جميع الفصول

جوزي لسعني في منطقه حسا،،سه عشان كشفت سره

وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي
انا سحر عندي 28 سنه متجوزه وفي يوم لقيت اخت جوزي جايه وبتقول

ساره
ازيك يا سحر عامله ايه امال فين سعد عماله اتصل بيه مش بيرد عليا

سحر
مش عارفه والله ايه اللي جرا ليه اليومين دول مش بيخرج من اوضه خالص وعلى طول نايم
حاولي تتكلمي معايا شويه لازم ينزل يشتغل هو ناسي هنا عنده ثلاث عيال

ساره
جرى ايه يا حبيبتي انت مالك يشتغل ولا ما يشتغلش بيتك ناقصه بحاجه مش كل اكلك وشربك مصاريف عيالك بتجيلك لحد عندك

سحر
اخوك بيكبر في السن ولو ساب شغله مش هيلاقي شغل ثاني والفلوس دي هتفضل معاه كده وانا اصلا مش عارفه هو بيجيب الفلوس دي منين

ساره
بيجيبها من مكان ما بيجيبها يا حبيبتي اظن ما لكيش دعوه انت بالحوار ده خالص اوعي كده بقى هو في اوضه النوم

سحر
اه يا ساره في اوضه النوم هو بيخرج منها خالص وبعدها دخلت وقفلت الباب وشويه وجت ماما

الام
مالك يا سحر في ايه شكلك متضايق ليه كده هو حصل حاجه يا حبيبتي زعلتك ولا ايه اوعي يكون جوزك عملك حاجه

سحر
والله يا ماما انا مش قادره اسكت اكتر من كده بقى في حاجه غريبه بتحصل وانا مش قادره افهم في ايه اخته على طول بتكون موجوده معاه في الاوضه ولازم يقفلوا على نفسهم الباب وبعدها بتسيبله فلوس كثيره قوي وتمشي

الام
هيكون بيحصل ايه يعني بطلي الوهم اللي في دماغك ده اخته اكيد بتتكلم معاه في مشاكل بينها وبين جوزها

سحر
مش حاسه ان الموضوع من كده يا ماما دي مش عايزه تتعبوا خالص ده حتى لو فكر يشيل معايا حاجه بتقوله لا عشان خاطر صحتك

الام
المفروض يا سحر انتي اللي تكوني كده تخافي على جوزك شويه اخته واكله بعقله حلاوه
وبعدها خرجت ساره

ساره
ازيك يا طنط عامله ايه القوطه عندكم حر قوي بقول لك ايه طلعي ليا بشكير علشان خاطر اخد شاور

سحر
هتاخدي شاور ازاي هو انتي جايبه هدوم معاكي

ساره
اه معايا اصل انا كنت لسه شاريه هدوم جديده فخلاص بقى مش مهم هلبسها ابقي حطيلي البوطه على الحمام
وبعدها دخلت

سحر
ايه رايك يا ماما في الكلام اللي بيحصل ده بقى ان شاء الله برده اخلي نيتي سليمه

الام
تخليها سليمه وبطلي اي حاجه في دماغك قومي يلا خلصي اللي وراكي انا ماشيه اختك معاها مشكله مع جوزها ولازم اروح اشوف في ايه

سحر
ماشي يا ماما وانا مش هسكت لحد ما اعرف هو في ايه اللي بيحصل بالظبط

الام
بقول لك ايه يا سحر معاش ابوك يا حبيبتي بيكفيني بالعافيه جوزك لو طلقك ورماكي بعيالك انا معيش ان اصرف عليكم

سحر
هو ده بس اللي بتفكري فيه واللي بيحصل فيا ده عادي

الام
يا حبيبتي ما بيعبوش الا جيبه هو انتي شايفه ان جوزك بسم الله ما شاء الله بيصرف عليكوا بدل الجنيه 1000 وبعدها خرج سعد

سعد
ازيك يا حماتي عامله ايه كويس ان انتي جيتي قومي بقى حضري الفطار عشان نفطر كلنا سوا

الام
كان على عيني والله لما اروح اشوف هبه وجوزها الله يسامحه مشحطتت البنت على طول مش زيك يا ابن الاصول اللي مكرم بنتي

سعد
سحر دي في عينيا والله يا ماما ربنا يخليها ليا
انتي بتحبي انزل اوصلك ولا حاجه

الام
لا يا حبيبي كثر خيرك انا هاخد تاكس يلا سلام عليكم وبعدها مشيت

وفي شقه هبه

هبه
وانا هطـ,,ــلق يعني هتطـ,,ــلق انت سامع ولا لا يا سيدي انا مش عايزه اعيش معاك عايز تعيش مع واحده غصب عنها

كمال
اعقلي هبه وبطلي الكلام اللي انت عماله تقوليه ده طلا,,ق ايه اللي انتي بتتكلمي فيه
ودخلت الام

الام
طلا,,ق يعني طلا,,ق يا روح امك هو انت هتفضل مجوع لي البيت وعايزه تعيش معاك ولا ايه

كمال
بقى بدل ما انت جايه تعقلي بنتك يا حماتي جايه تسخنيها عليا ايه طريقه كلامك اللي انتي بتتكلمي بيها دي

الام
اعقل مين يا حبيبي لا بقولك ايه فكك من الكلام ده خالص انت لو ما نزلتش دورت على شغلانه تانيه جنب شغلك انا هاخد بنتي

كمال
يا حماتي شغلانه تانيه ايه ده انا بشتغل في المدرسه من الصبح لحد الساعه 2:00 وافضل ادي دروس لحد الساعه 8:00 بالليل عايزاني اشتغل ايه ثاني

الام
ما هو حد يا حبيبي كان قالك تدخل وانت عليك ديون ولا ايه بقولك ايه فكك من الكلام اللي انت بتعمله ده انا خلاص زهقت منه انت سامع
ولا لا

كمال
وانتي راضيه علي الكلام اللي امك بتقولوا
ده يا هبه بجد انا زهقت وبعدها نزل

هبه
يا ماما انت عارفه ان انا بحبك كمان قوي وخايفه ان انا اكون باجي عليه بطريقه كلامك دي

الام
حبه برص وعشره خرس انا ما اعرفش يا اختي بتحبيها على ايه يا بنت ده انت عارفه مين يتمناكي اللي عايز يتجوزك هيعيشك ملكه

هبه
قولي كده بقى سامح ابن خالتي رجع من السفر مش كده ما انا برده بقول من أمتي الحنيه دي نزلت على قلبك ما انتي طول عمرك بتقولي ما حدش فيكوا يطلق

الام
يعني هو انا غلطانه انا خايفه على مصلحتك
يا بت انتي مش عارفه سامح ده معاه
اي دلوقتي

هبه
هو انا بمزاجك كل شويه تعملي فيا كده
مش ده سامح اللي قولتك انا هستني
وانتي قوولتي لا بقولك اي انا هنزل
وأراضي جوزي ومش عايزه اطلق

الام
ماشي ياختي خليكي كده لحد ما نشوف اخرتها
اي وبعدها مشيت وراحت بيت سامح

سامح
خالتي جتي انا كنت لسه جايلك

الام
شكلنا هنعمل اللي انت قولت عليه
البت مش عايزه تلم نفسها وتطلق من جوزها
وريني بقي هتعمل اي

سامح
تمام يا خالتي من بكره هنفذ خطتنا طب رايحه فين اقعدي يلا

الام
معلش يا حبيبي والله اصل تليفوني بايظ فاضطريت ان انا اجي لحد عندك لو كان معايا تليفون ما كنتش جيت ورايا لسه حاجات في الشقه

سامح
بكره يكون عندك موبايل جديد ولا تشيلي هم يا خالتي اللي انتي عايزاه كله تحت امرك

الام
حبيب خالتك ربنا يخليك ليا ابقى سلم ليا على امك بقى وبعدها مشيت وخرجت امور سنيه

سنيه
برده عايز تتجوزها يا سامح انت ناسي اللي عملوه فيك زمان انا مش فاهمه انت ليه مصمم انك تتجوز البنت دي

سامح
انا مش عايزه اجوزها ياما انا عايزه اطلعها من جوزها وبعد كده هرميها علشان اعرف خالتي اللي عملته فيا

الام
طب والبنت يا حبيبي ذنبها ايه بس علشان خاطر تعمل كده احنا عارفين ان هبه غلبانه وكان غصب عنها انها تسمع كلام امها

سامح
وانا عايزه افضـ,,ــحها قدام بنتها واعرف بنتها ان امها بتاعه مصلحتها وبس

الام
انسي
يا حبيبي بقى ربنا يكتبلك بنت الحلال اللي تستاهلك وبلاش اللي بتعمله ده

سامح
لا يمكن انسى يا امي انت ما تعرفيش حصل فيا ايه بالله عليكي اعمل ايه كوبايه قهوه وبعدها دخلت الام وسامح بدا يفتكر

#فلاش باك
سامح قاعد عند خالتو نجووي

نجوي
لا بقولك ايه يا روح امك ما كانتش دبله دي اللي هتربط لي البنت بيها بقول لك ايه خد دبلتك واتكل على الله

سامح
ازاي يا خالتي بس تقولي كده انت عارفه متاكده كويس قوي ان انا بحب همه ومش هقدر اعيش من غيرها انا هسافر سنتين بس وارجع اجيب شقه على طول

الام
هو انت فاكرني يا حبيبي هقعدها جنبي سنتين ده انا هجوزها الاول عريس يجيليها

هبه خرجت وقالت
حرام عليك يا ماما انت عارفه ان انا بحب سامح قوي مش هقدر اعيش من غيره

الام
حرمه عليكي عيشتك يا حبيبتي هو انت ناسيه ايام ما كنا مش لاقيين ناكل كان الحب ده نفعنا بحاجه بقولك اي امشي ادخلي جوا
انا كمان جارنا اتقدم ليكي وانا موافقه عليه الواد مدرس قد الدنيا وانا بصراحه موافقه عليه

سامح
الكلام اللي انتي بتقوليه ده ازاي يعني بنتك بتقول عايزاني

الام
انا مش عايزاك يا حبيبي اتكل على الله بقى وخد دبلتك معاك وبعدها اخذ الدبله ومشي
وشويه واتصل ب هبه

هبه
بجد انا مش هقدر اعيش من غيرك يا سامح انت ما تعرفش انا بحبك ازاي

سامح
وانا كمان والله يا هبه ما قلتنيش حل غير اني اخدك ونسافر بره البلد انا وانتي وهناك نتجوز

هبه
لا طبعا انا يمكن اعمل كده حتى لو ماما مش موافقه هحاول اقنعها بالراحه انما اتجوز من وراها لا طبعا مش هيحصل

سامح
انتي موافقه تتجوزي اللي اسمه كمال ده وتبيعي حب عمرك

هبه
لا طبعا بس مش هتجوز من ورا اهلي

سامح
انت اللي اخترتي يا هبه وبعدها قفل السكه وسافر وهناك اشتغل بجديه بقى رجل اعمال كبير ورجع لا هبه متجوزه وفكر يخرب بيتها

#باااااك

وفي شقتي كانت ماشيه ساره

ساره
انا همشي بقى يا سعد ولو عزت اي حاجه يا حبيبي كلمني

سعد
ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي والله العظيم انتي ونعم الاخت بعدها مشيت وبعدها بص ليا وقال لي

جرى ايه يا بوز النكد مالك مكشره ليه كده

سحر
انا عايزه اعرف بالظبط ايه اللي بيحصل ما بينك وما بين اختك في الاوضه جوه هو في ايه كل ما تيجي هنا لازم تاخذ شاور عندي

سعد
بقولك ايه يا حبيبتي هي بتاخد شاور في بيت اخوها مش بتاخد شاور عندك انتي ملكيش انت دعوه بالحوار ده

سحر
في ايه بالظبط يا سعد طب انت مش عايز تنزل تشتغل ليه عايزه اعرف الفلوس اللي انت بتجيبها دي بتجيبها منين

سعد
هو انت كل شويه تتكلمي معايا في الموضوع ده ارحميني بقى يا شيخه انا اتخـ,,ــنقت منك وبعدها اخذ بعض ونزل وروحت ساره بيتها

رؤوف
جرى ايه يا هانم هو انت اتعودتي كل يوم خروج ولا ايه كنت فين

ساره بخوف
كنت عند اخويا سعد بطمن عليه اصل انت عارف ان هو تعبان قوي الفتره دي

رؤوف
هو ما فيش الا سعد سعد انا خلاص اتخنقت منك ومنه بجد مش فاهم انتي اي

ساره
اوعدك ان انا مش هروحله ثاني الا ما انت تسافر هطمن عليه وابقى ارجع على طول بس بالله عليك ما تتعصبش عليا

رؤوف
وانا اسافر بالليل اطلعي غيري هدومك والبسي لي كده لبسي حلو واستنيه في السرير انا عايزاه جايب لك حاجات جديده لازم تجربيها كرباك
انما اي هيخليكي تموتي في ايدي

ساره
ي رؤوف انت لازم تتعالج ما ينفعش ان انت بتعمله معايا ده حرام عليك هو انت ما تعرفش حاجه اسمها حنيه

رؤوف
حنيه ما تنفعش مع اشكالكم امشي اطلعي على فوق يلا مش عايزه اسمع صوتك وبعدها طلعة
وشويه وخرج من الاوضه وهي قالت

ساره بعياط
بجد انا اتخنقت من العيشه اللي انا عايشاها دي الله يسامحك يا ابويا انت اللي جوزتني دي
وجسمها كله كان عامل يوجعها وبعدها
اتصل بيها سعد

سعد
ايه يا حبيبتي عامله ايه ايه جمال صوتك عماله تعيطي كده ليه

ساره
بجد احنا لازم نشوف حل بسرعه انا خلاص اتخنقت من العيشه دي ده راجل ما عندوش رحمه والله انت مش عارف بيعمل فيا ايه كل يوم

سعد
خلاص هانت يا ساره استحملي بس يا حبيبتي وبعد كده هكوني معايا وفي حـ,,ــضني ومش هسيبك ابدا بس عايزه اقولك على حاجه وما تزعليش مني حاولي تخفي انك تيجي عندي الفتره دي لاحسن سحر كده بدات تشك في حاجه

ساره
حتى انت كمان بتقول ليا كده ده انت ما تعرفش انا برتاح معاك ازاي ازاي يا اخويا
هونت عليك

سعد
والله العظيم انت عارفه ان انا بحبك قد ايه وعمرك ما بتهوني عليا ابدا بس غصب عني
ارجوكي سامحني انا مش عايز مشاكل الفتره دي بس مش اكتر لحد بس ما نمشي من هنا انا وانتي

ساره
هو مسافر بالليل وانا هروح شقتنا القديمه لو حبيت تيجي في اي وقت ابقى تعالى

سعد
حاضر يا سارة انا هبقي اجيلك والله يا حبيبتي بس والله انا بقولك الكلام ده غصب عني اني متعرفيش سحر بقا بتشك فينا ازاى دي عماله تلقح بالكلام

سارة
خلاص يا سعد اعمل اللي تشوفه صح المهم اني اخلص من الهم اللي انا فيه ده بقا انا بجد بجد تعبت اوي

وبعدها سعد رجع البيت وقالي
بقولك ايه قومي حضر ليا العشا عشان جوعت اوي من الصبح ما اكلتش حاجة

سحر
مش انت اللي غضبت ونزلت لما متعجبكش كلامي اعملك ايه يعني

سعد
ما انتي اللي بومة ونكديه ومش بتبقي عايزة تعديها على خير يا سحر اسمعي لما اقولك انتي عارفه ان اختي سارة الصغيرة وملهاش غيري فلما تيجي عندي ملكيش دعوة هي جايه تعمل ايه ولا تسوي ايه

سحر
حاضر يا سعد اللي تقول عليه يمشي بس ياريت بس انا عايزة افهم هي ليه كل لما تيجي هنا تدخل انت وهي الاوضة وتقفلو على نفسكم ليه

سعد
استغفر الله العظيم انتي يا وليه انتي مفيش فايدة فيكي برضو انتى مش بتزهقي ابدا من السؤال ده

سحر
ياسعد انا وانت بنتكلم براحة اهو انا بس نفسي افهم مش اكتر والله عشان لو في حاجة نقدر نلحقها

سعد
حاجة ايه بس يا وليه انتي اسمعي يا سحر ماتخلنيش اقلب عليكي تاني انتي مراتي وانا مش عايز اخسرك يلا بقا غوري اعملي لقمة اطفحها يلا
ومشيت من قدامة وقولت لنفسي
انا لازم ياسعد اكشفك انت واختك دي. واعرف انتو ايه اللي بيحصل بينكم عشان تدخلو وتقفلو عليكم بالشكل ده انا وراكم والزمن طويل

وعند هبه في البيت رجع جوزها وقال لها
انتي عجبك اللي حصل من امك ده يا هبه هي ليه بتعمل معايا كده هي عايزة تخرب علينا ليه بس

هبه
عشان انا زهقت من العيشة معاك يا كمال ومش عايزة اكمل معاك يعني مش ماما السبب ولا حاجة

كمال
طيب وانتي زهقتي مني ليه يا هبه انا اللي بقدر عليه معاكي بعمله ومش مقصر في حاجة وكل لما بجيب قرش بديهولك عايزة ايه تاني

هبه
معرفش بقا ياكمال انا عايزة اطلق منك وخلاص افهم بقا يا اخي انا مش هعيش معاك غصب عني

كمال
وانا مش هطلقك يا هبه لاني باختصار شايف اني مش مقصر في اي حاجة وبعمل اللي محدش بيعمله انتي بس لو بتشتكي من ضيق الحال ربنا يفرجها والحمد لله معندناش اولاد عشان تشيلي هموهم

هبه
خلاص بقا يا كمال سبني في حالي الله يخليك وابعد عني انا مش طيقاك ابعد عني

فضلت هبه تعيط وكمال سابها ودخل اوضتة وعندي في بيتي بعد ما سعد اكل وخلص دخل نام ولقيت هبه بتتصل بتقولي
انا مش عارفه اعمل ايه بجد يا سحر انا تعبت من امك عايزاني اطلق عشان اتجوز ابن خالتك وانا مش عايزة

سحر
انا مش عارفه ماما مالها ومالك بس هي كل الحكاية فلوس وبس طيب ما تبص لانكم مرتاحة مع جوزك هي عايزة ايه مش فاهمة

هبه
ماما طول عمرها بتدور على الفلوس هي عشان مش لاقياني بديها فلوس من فلوس كمال واني بحافظ على قرشة اصلا يابنتي المرتب بتاعه بيكفينا بالعافيه بس هي مش قادرة تفهم كده

سحر
ايوه هي فعلا مش عايزة غير الفلوس طيب عندك انا نفسي اطلق من سعد بس عشان سعد بيديها فلوس فبتسكت ومش عايزاني اطلق منه

هبه
يعني هي عايزة تطلقني انا اللي مش عايزة اطلق عشان الفلوس ومش عايزة تطلق انتي ياللي عايزة تطلقي برضو عشان الفلوس امنا دي غريبة اوي

سحر
معلش يا هبه ربنا يهديها المهم انتي بس خلي بالك من بيتك وجوزك واتمسكي بيه واوعي تسمعي كلامها وان شاء الله ربنا يهديها

هبه
إن شاء الله يا سحر يلا ياحبيبتي تصبحي على خير معلش دوشتك معايا

سحر
متقوليش كده يابت ده انتي اختي اللي مليش غيرها يلا مع السلامه ياحبيبتي

وعدت الايام ورؤوف جوز سارة سافر وفي يوم اتصلت بسعد قالت له
ايوه يا سعد بقولك ايه انا كنت عايزك اجيلك عشان اللي بالي بالك

سعد
طيب اسمعي يا سارة خليها بس شوية كده لحسن البومة مراتي قاعده لي بالمرصاد دي مش عايزة تسكت عن انها عايزة تعرف احنا بنعمل ايه

سارة
الله يخربيتها ماطلقها ياسعد دي بني ادمة مستفزة وانت عارف انها مش طيقاني ولما باجي عندك البيت انت بتشوفها بتتعامل معايا ازاى

سعد
انا عارف انها بومة ولا تطاق بس هعمل ايه دي ممكن المجنونة تروح تقول للناس ده طلقني عشان اختك وانا بقا مش عايز حد يجيب سيرتك بكلمة

سارة
ربنا يخليك ليا ياسعد ولا يحرمني منك يارب انت متعرفش انا بحب اجي لك اوي ازاى وكمان عشان اللي بالي بالك

سعد
يا حبيبتي ربنا يخلينا لبعض يارب ولا يحرمنا من بعض ابدا المهم قولي لي هتجيبي اد ايه معاكي وانتي جايه المره دي
سارة
انا معايا مبلغ حلو اوي المره مبلغ كبير اوي انا مخلياه معايا اهو لحد لما اجي لك يا حبيبي

سعد
ايوه بقا احبك وانتي بتسلكي الدنيا كده دايما

وفي بيت نجوى امي راح لها سامح وقال لها
ها يا خالتي ايه الاخبار مفيش جديد ولا ايه انا عايز اطمن

نجوى
والله يا سامح يا حبيبي لسه مفيش حاجة ابدا يابني انا غلبت معاه الزفت ده مش عايز يطلق ابدا انت بقا اتصرف وشوف ناوي هتعمل ايه

سامح
انا هعمل كل خير يا خالتي طبعا انا مش سهل وهوريه بس انا عايز اتأكد منك هي هبه لسه بتحبني لتكون مش عايزاني

نجوى
مين هبه دي هبه هي اللي مش طيقاه ولا طايقة تسمع اسمه البعيد ده ده يابني موريها السواد ولا معاه فلوس ولا نيلة وهي يا حبة عيني عايشة على المرار بس حاطه في نفسها وساكتة

سامح
انا ناوي اريحها يا خالتي واخليها تعيش في نعيم واعوضها عن كل اللي هي شافته معاه أطمني وعايزك تطمنيها على الآخر

نجوى
طيب قولي ياقلب خالتك انت بقا ناوي تجيب لها شبكة ايه عشان فرحها واخليها تتشجع وتطلب منه الطلاق بقلب جامد

سامح
إن شاء الله ياخالتي انا ناوي اجيب لها خاتم الماس وعربيه اخر موديل ولو عايزة فيلا اجيب لها

نجوى
ياحبيبي ربنا مايحرمني منك ياغالي طيب خلاص انت اتصرف وخليه يطلقها غصب عنه

سامح
ماشي يا خالتي انا همشي بقا عن اذنك عشان ورايا مشواير كتيرة

نجوى
مع السلامة يا حبيبي خلي بالك من نفسك

ومشي سامح من عند امي وهي اتصلت بهبه وقالت لها
اسمع يابت انتي جوزك ده لو مطلقكيش انا هاخدك ونروح لمحامي ونخليه يرفع عليه قضية خلع

هبه
انا مش فاهمة بس انتي ليه مصممة على الطلاق على العموم يا ماما اعملي اللي تعمليه مع السلامه

وقفلت معاها هبه وعند سامح كان قاعد مع بنت في ثانوي وقال لها
ها فهمتي هتعملي ايه يابت خودي الفلوس دي كلها ليكي

البنت
فهمت فهمت وبعدين دول قليلين اوي انا عايزة كمان هو انت مش عارف ان الدنيا غليت ازاى

سامح
هديكي بقيت حسابك بعد ما يحصل اللي اتفقنا عليه ماشي ومتبقيش طماعه كده ده انتي لسه في تانية ثانوي اومال لما تدخلي الجامعة هتعملي ايه

البنت
انت هتقر عليا ولا ايه ياخويا بقولك ايه انت ليك مصحتك تقضي وخلاص ماشي خليك بقا في حالك يلا سلام يامز
قالت كلامها وسابته ومشيت وعندي في البيت كانت سارة جات ودخلت الاوضة وسعد قالي
ياريت تحضري لما الغدا عشان سارة اختي هتتغدي معانا ماشي يلا غوري على المطبخ

اخدت بعضي ورحت على المطبخ وانا ساكتة بس قولت لازم ادخل عليهم واعرف هما بيعملو ايه وفي الاوضة سارة قالت له
خود ياسعد يلا نوديهم الشقه التانية افتح الفاتحة اللي في الحيطة افتح

سعد
بقولك ايه احنا كده بقينا عاملين مبلغ كبير اوي ده عيشنا بقيت عمرنا في عز وهنا

سارة
انا مش هرتاح غير لما اخلي كمال علي الحديده انا لازم اخليه يشحت في الشارع

سعد
انتي مش سهله طالعه لاخوكي ياقلب اخوكي بقولك ايه يلا نكمل بس ونقفل الفاتحة قبل الزفتة ماتاخد بالها وانتي روحي خودي الشاور بتاعك يلا

وفضلو يقفلون الجدار ودخلت عليهم وقولت
انتو بتعملو ايه في الجدار ياسعد وايه الفلوس دي كلها اااه قولتي لي ياسارة انتي بتسرقي جوزك وبتخبو الفلوس في الجدار بتاع الشقه الفاضية يانهار اسود ده انا طلعت بقا عايشه مع حرامي وانا معرفش

سعد
اكتمي يا سحر بدال ما كتم نفسك واخلص منك خالص انتي بتقولي ايه يازفتة انتي حرامي ايه انا حرامي

سحر
ايوه انت حرامي انت واختك اللي بتسرق جوزها

سارة
اخرسي يا حيوانة ماتشوف مراتك ياسعد

سحر
مراتة هتفضحك يا واطية وحيات امي لاروح اقول لجوزك رؤوف كل حاجة واخليه يرميكي لا انا هخليه الأول يبلغ عنك ويرميكي في السجن

لقيت سعد جه عليا وضربني وقالي
انتي بتهدديها يابنت الكلب طيب انا خليكي تخرسي خالص ومش هخلي لا تعرفي تقولي لرؤوف ولا لغيرة وخليكي تندمي على كل كلمة قولتيها لاختي

سارة
ايوه يا سعد وريها مقامها بنت الكلب دي

ودخل سعد المطبخ واخد السكينة وحطها على النار وسخنها وسارة كتفتني وانا سرخت وقولت له
انت ناوي تعمل ايه ياسعد ناوي تعمل ابعدو عني انت وهي محدش يقرب مني لحسن الم عليكم الناس كلها دلوقتي ياحرامي منك ليها

وفجأة راح مطلع لساني وحط عليه السكينة وهي سخنة وانا فضلت اسرخ من الألم وسعد قالي
ودي اقل حاجه يا زباله عشان تهدديني انا واختي اوي انا هوريكي

فضلت اسرخ واعيط من الألم وسارة قالت له
هنعمل ايه ياسعد دلوقتي انت ناوي على ايه

سعد
انا ناوي احبسها في الاوضة متخرجش منها ابدا الكلبة دي متقلقيش انتي المهم ارجعي انتي البيت دلوقتي عشان الزفت اللي اسمه رؤوف ميتكلمش معاكي

ومشيت سارة وسعد قفل عليا الاوضة وسابني وانا تعبانة وعند كمال جوز هبه البنت قالت له
ايوه يا مستر انا مستنية حضرتك في الميعاد بس ياريت متتاخرش عليا

وراح كمال الميعاد عشان يدي البنت الدرس وقعد يشرح لها وفجأه البنت قطعت البلوزة اللي لبساها وفضلت تصوت وتقول
الحقوني الحقوني المستر بيتحرش بيا الحقوني ياناس

كمال بصدمة
انتي بتعملي ايه يابت انتي انا جيت جنبك يا زباله انتي انتي بتعملي ايه

البنت
انا هفضحك يامستر واخلي اللي مايشتري يتفرج عليك

وبعدها البوليس اخده وهبه راحت له وقالت
يانهار اسود انت رايح تتحرش بالنبت ياكمال ليه انا قصرت معاك في ايه طلقني بدال مافضحك انا كمان طلقني يلا

وفعلا كمال طلقها وماما راحت لسامح وقالت له
ها يا حبيب خالتك هبه أطلقت اهيه ناوي بقا انت تعمل ايه عشان نحضرها للفرح اللي هتعمله لها

سامح حط رجل على رجل وقال لها
وانتي بقا فاكراني اني هتجوز بنتك واخليها تعيش معايا لا طبعا انا عمري ما هبص لبنتك

نجوى
انت بتقول ايه ياسامح انت بتهزر صح لا يابني قولي انك بتهزر مش كده برضو
سامح
لا مش بهزر وبتكلم بجد وانا عمري ما هبص لبنتك دي انا خلاص رميتها ورا ضهري وانا عمري ما هبص لها

هبه
عجبك كده انتي جايه تبعيني لده ليه ياماما كده اهو شوفتي عمل ايه شوفتي

سامح
ايه يا هبه انا حبيت ارد لكم القلم قلمين وبعدين على فكرة صحيح اللي حصل لجوزك انا السبب فيه انا اللي سلط عليه البنت اللي لبسته قضية التحرش هاهاها

قال كلامه ومشي وهبه قالت
اه ياواطي يا زباله منك لله يسامح وانتي ياماما حرام عليك والله يسامحك انا رايحة لجوزي ومش، هسيبة ابدا

وراحت هبه للقسم وقالت على كل حاجة واتقبض على سامح

انا هربت من الاوضة وجريت على القسم وبلغت عن سعد واخته وكمان اتصلت بجوزها وانا مش قادرة اتكلم بس اتقبض عليهم هما الاتنين وانا رحت المستشفى

وهبه قالت لي
الف سلامه عليكي ياحبيبتي ان شاء الله هتخفي وتبقى كويسة

سحر
الحمد لله أهم حاجة عندي مفرحاني ان سعد اتسجن هو واخته وكمان طلقني انا فرحانة

هبه
معلش ربنا يعوض عليكي ياسحر انا عايزة اقولك اني رجعت انا وكمال لبعض الحمد لله

وبعدها عيشت في حالي وقررت اعيش لنفسي

وبكده تكون خلصت حكايتي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-